načítám data...

Ptejte se: Praktický levný rodinný dostavník

Tentokrát jsem do rubriky dodal dotaz z vlastních zdrojů - hledám nějaké normální slušné rodinné auto, které moc nestojí.

zobrazit celou galeriiPtejte se: Ptejte se: Praktický levný rodinný dostavník

V rubrice “Ptejte se” většinou odpovídáme na záludné dotazy našich čtenářů, kteří si v různých životních obdobích chtějí pořídit co nejvhodnější automobil. Dnes to ale bude jinačí – do situace, kdy vůz potřebuji, nikoli jen chci, jsem se shodou okolností dostal já sám. Před půl rokem jsme se přestěhovali na vesnici, která je sice od okraje Prahy vzdálena asi deset minut jízdy autem, avšak autobusem tato anabáze zabere bezmála desetinásobek této doby. Navíc jsou intervaly spojů dlouhé a nelogické. Automobil je tak jediným logickým způsobem dopravy. To v zásadě nevadilo – se ženou jsme jezdili do práce ve stejný čas, společně jsme se i vraceli, takže nám stačil jeden pojízdný automobil. Ať už to byla stárnoucí V70, nějaká ta testovačka, nebo v pěkné dny kabriolet.

Avšak – není tomu tak dávno, co jsem se dozvěděl, že budu mít oficiální výmluvu pro nákup elektrických vláčků. Tato novina mě velmi potěšila, ale také poněkud zkomplikovala požadavky na rodinnou mobilitu. Stárnoucí Volva jsou sice charismatické vozy, ale jejich náladový projev a tvrdá spojka nejsou zrovna ideálem vozu pro převoz malého člověka v dětské sedačce. Navíc – do práce potřebuji kombi, takže by ženě zůstala na převoz novorozence dvousetkoňová C70 v kabrioletu s miniaturním kufrem. To je sice cool, ale dost nepraktické.

Takže úkol byl jasný. Chce to rodinné auto. Takové, které pojme kočárek, ideálně nesložený. S koženými sedačkami (kvůli omyvatelnosti), s automatem a alespoň trochu soudobé, spolehlivé a bezpečné. S posezem dostatečně vysokým, aby i drobná sotva půldruhého metru mající žena dobře viděla, co se děje kolem. A ideálně v nějakém rozumném cenovém rozpětí, tak mezi padesáti a sedmdesáti tisíci. Střešní okno, tempomat, isofixy a světlý vnitřek jsou takové ty “nice to have” věci, které potěší, ale nejsou nezbytné. V následujícím výčtu se dozvíte, které vozy se dostaly do užšího výběru, ale nakonec pohořely.

 

Volvo V70

Moje první myšlenky samozřejmě směřovaly k tomu pořídit Volvo V70. První generaci jsem se  z důvodů popsaných v nedávném článku chtěl vyhnout, ale ta druhá, ta je přeci v pohodě, ne? No…ne tak docela. Vlastně je to to samé v bleděmodrém s pár nevýhodami navíc. Navíc automatová Volva dost žerou, interiéry platformy P2 připomínají kamion a ačkoli jsem svému oblíbenému výrobci chtěl dát šanci, pár ojetých sedmdesátek jsem i prohlédl, ale nenarazil jsem na jediný kousek, za který bych byl ochoten zaplatit požadovanou sumu. Snad je to tím, že se Volvo stalo idolem průměrné středostavovské pražské středolevicové rodinky. Přidejte k tomu fakt, že z něj není zrovna dobře vidět a máme jasno – tudy cesta nevede.

 

Lancia Phedra

Kromě aut ze švédska mám slabost i pro italské vozy, moje nejoblíbenější značka je Lancia. Pár let jsem byl hrdým majitelem tmavomodré Lybry a vzpomínám na ní v dobrém. A samozřejmě jsem si vzpomněl na to, že v portfoliu tohoto výrobce bylo i několik ryze rodinných vozů. Zhlédl jsem se v Phedře, coz je jedna z mnoha verzí tzv. Eurovanu. Znáte jí jistě i jako Fiat Ulysse nebo Peugeot 807. Ačkoli zvenčí vypadá – inu prostě jako minivan, uvnitř zaujme bohatou výbavou a luxusními materiály. Elektrické boční posuvné dveře, barevné displeje, alcantra, kůže, dřevo…také mívá tři střešní okna a bezmála dvousetkoňový diesel s dvěma turby. Tak kde je problém? Inu – právě ve většině těch věcí, které jsem právě popsal. Elektrická výbava stávkuje, je po letech nespolehlivá, luxusní alcantra zase stářím zašla a změnila se ve žmolkovité cosi, střešními okny teče a ten francouzský HDi diesel se také moc nepovedl. A taky si ze mě dělali v redakci srandu, že bych s tím vyjel do Polska k moři a pak cestou zpět málem zhynul na odpočívadle s rozpadlou řemenicí.

 

Alfa Romeo 156 Sportswagon

Po debaklu u Lancie jsem se rozhodl zkusit ještě možnosti u Cuore Sportivo. Vždycky se mi líbila 156 v kombíku a  po krátkém setkání letos v létě se moje náklonnost k tomuto vozu ještě o poznání zvětšila. Je to moc hezké auto, s motory JTD a šestistupňovým Aisinem je i relativně spolehlivá. Navíc parádně jezdí. Byl to skvělý nápad, dokud jsem s ním nekonfrontoval svou drahou ženu, která bude konec konců hlavním uživatelem vozu. Ta lakonicky poznamenala, že to je sice pěkný, ale sedí se tam na zemi a není z toho vidět a navíc je tam malej kufr. Zkrátka teď bude potřeba něco trochu méně Sports a trochu více Wagon. Poslední kapkou je pak diskutabilní bezpečnost vozu. Ona už ve své době nebyla nic moc, dnes je ale už fakt mizerná. A i když si auto nekupujeme na bourání asi nikdo, stejně se sluší mít u rodinného dostavníku pořešené i tohle téma.

 

Toyota Avensis

Bylo tedy na čase poněkud potlačit své obskurní nápady a jít cestou rozumného člověka. A co je rozumnější, než koupě Toyoty? Benzínový Avensis (protože o problémech naftové 2,2 D4-D si povídají i děti na hřišti) v kůži, v automatu, přitlačíme v rozpočtu a koukneme na kousky do kila, těch bude přeci plná inzerce. Akorát že vůbec. K dispozici byly tři. Jeden pofidérně spasovaný po celkem vážné bouračce, druhý uvnitř strašně smrděl plísní a třetí se prodával kdesi za Zlínem, což je na podívání trochu daleko. 

 

Škoda Octavia

Ne, dělám si srandu. Něco takového bych své ženě nikdy neudělal.

 

Renault Grand Espace 

Černý Espace v pěkné výbavě Initiale už pár let slouží mým rodičům jako univerzální rodinný povoz. Mám s ním něco najeto a s dvoulitrovým turbomotorem jde o poměrně příjemného společníka na dlouhé cesty. Je z něj navíc hezky vidět a pozici rodinného auta zastane s grácií. Možná až moc velkou grácií, jak mi naznačila má žena s tím, že nákup sedmimístného auta pro tříčlennou rodinu je možná trochu overkill a pokud tím chci něco naznačovat, mám si to prý odrodit sám. 


Ale nebojte se – vše nakonec dobře dopadlo a po páteční hrdinské výpravě v Hyundai i10 N-line, kdy jsme s Jeníkem úspěšně dobili polskou hranici v malebném Českém Těšíně, stojí u nás na zahradě nové rodinné auto, které splňuje všechny požadavky na jedničku a těší se velké oblíbenosti. Už brzy si ho představíme ve článku, do té doby si dovolím malou nápovědu…

 

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Romus
05. dubna 2021, 17:53
4

159?

reagovat
le
lekla_ryba
05. dubna 2021, 18:15
4

Fiat Croma?

reagovat
vojtacz
05. dubna 2021, 19:29
1

Taky mě to napadlo. Ovšem plaketku Design Giugiaro jsem viděl i na Daewoo Kalos a to bych nikomu nepřál.

ja
jazet
05. dubna 2021, 20:58
0

Taky sázím na Cromu.

Jo
José Jiménez
05. dubna 2021, 21:21
5

Fiat Croma není špatná volba. Akorát je lepší k ní přicházet a koukat přitom jinam.

st
st. Padre
05. dubna 2021, 18:27
-6

Při rozpočtu mezi 50 - 70 k za rodinné auto doporučuji Felicii kombi a ještě počítej něco na prvotní servis a nezbytné opravy.

reagovat
Avex
05. dubna 2021, 18:35
-2

Jedničková/dvojková Fabie, i když se to tu nenosí :D

reagovat
Be
Beran
05. dubna 2021, 18:53
2

Za 50 az 70 se slusna f2 kupuje blbe. Za tyhle prachy nerezava f1 a zbytek rozpoctu na prvni servis.

Avex
05. dubna 2021, 19:25
0

Moje první byla za 30, za tu dobu repas motoru, převodovky a taková ta klasika. Myslím, že už v ní bude dohromady tak 70, ale i tak jako daily driver stačí.

Be
Beran
05. dubna 2021, 19:01
3

Zalezi co znamena "soudobe, spolehlive a bezpecne". Kombinace tohohle rozpoctu a pozadavku? To je jako naftova ovce po doktorovi z nemecka s najezdem 5tis/rocne . Urcite neco takoveho existuje, ale vetsinou je to jenom zamaskovana kasicka.
Kazdopadne preju hodne stesti. A zajima me zhodnoceni nakladu po prvnich dvou letech.

reagovat
Jakub Pospíšil
05. dubna 2021, 19:20
0

No, ber to s rezervou. Dosud jsem byl zvyklý na dvacet pět let starý vergl. To, že se auto bude průběžně trochu sypat vnímám jako kolorit. Pořád je tu ještě dvouletá služební fabie, o které se nemluví, kterou sice parkuju v práci, ale v dobách potřeby je volně k odběru.
-
Komentář upraven 5. 4. 2021, 19:27:59

Be
Beran
05. dubna 2021, 21:09
0

Takovy trumf jako sluzebni auto vytahnes az v komentarich? :-D
Ale nebudu delat chytreho. Na tomhle webu se fandi exotickym autum a zazitkum za volantem. Ja to vidim pohledem fandy do aut, ktery ale potrebuje 2 funkcni auta. Z nichz v jednom muzu s klidnym srdcem poslat zenu+deti pres pul republiky. A druhe me musi dovezt do prace, at nemusim autobusem. To vse s rozumnymi naklady.
Navic ty uz si koupil, takze se da poprat jenom hodne stesti.

Sa
Sato
05. dubna 2021, 19:07
0

Tu je jedna 156 SW GTA, trosku cez rozpocet samozrejme: https://auto.bazos.cz/inzerat/134120437/alfa-romeo-156-gta-32-v6-busso.php

Inak tych 50-70, to je snad aj na tu dvojkovu ovcu v nejakom rozumnom stave malo, nie? Moj tip je 159 1.8mpi. All show, no go.

reagovat
vonkreuz
05. dubna 2021, 19:19
1

V Mates-Auto jedna 159 MPi už cca tři měsíce stojí. Nízký nájezd, černé kůže, jen je to manuál.

ro
rock
05. dubna 2021, 19:39
0

Automat, kůže a 50-70 t ?
Možná C4 (Grand) Picasso, třetí řada sedaček se dá demontovat (ať to neprovokuje).

reagovat
S.
S.h.I.t.
05. dubna 2021, 19:51
0

Grand C4 za 70 bude vrak, a urcite nebude mit automat,ale jen robota = nebrat

Raspby
05. dubna 2021, 19:40
3

Toho Avensise mohu doporučit. Pohodlné, praktické, kultivované, levné...ale zábavu a požitek z řízení v tom nehledat :) Ale já s ním jsem spokojen...mám benzin 2.0 a manuál

reagovat
Pochtli
06. dubna 2021, 05:29
0

Měli jsme to samé, jen černou ve světlé kůži. Jízdně v pohodě, prostorné, pohodlné. Ale každou chvíli se na tom něco podělalo, od drobností po motor. Po třech letech jsem se té mrchy rád zbavil.

Raspby
06. dubna 2021, 12:39
0

A já už to mám pátý rok a nic...jen po koupi jsem měnil lambda sondy...od té doby se jen vozím...

Pochtli
předevčírem v 08:03
0

S tím jsem to původně kupoval - nejspolehlivější motorizace, výkon akorát.. A nepomohla ani koupě v německým autorizáku, kde to bylo servisované.

Raspby
předevčírem v 11:33
0

No asi pech teda no...já to kupoval v CB dovezené z Německa, měl jsem trochu vítr co tam najdu...a krom těch lambda sond nic...po asi 4letech jsem jen měnil palivové čerpadlo...jinak mám asi teda pořád štěstí...

Pochtli
včera v 13:24
0

Jo, myslím, že to byla kombinace "pátečního kusu" a podezření z čachrů toho autorizáku.

ro
rock
05. dubna 2021, 19:43
0

A co tohle?
https://www.sauto.cz/osobni/detail/saab/9-3/19045853?goFrom=list
Akorát nevím, jestli kufr nebude menší než v Alfě :-)

reagovat
GanGreen
05. dubna 2021, 20:47
0

Z fotek mi přijde že na stranne řidiče jsou dva odstíny laku :))

GanGreen
05. dubna 2021, 20:56
0

*straňe

GanGreen
05. dubna 2021, 20:56
7

Ty vole sem negramot :))

ro
rock
06. dubna 2021, 08:34
2

:-)
Ten lak, to nějak významně vadí? Tazatel hledá auto střední třídy za 2-3 měsíční platy, tam bych stav nového úplně nečekal. Vícebarevnej lak přece nemusí být hned auto po totálce, přelakovaný díly může být klidně na svědomí hypermarketový lišej, k tomu mělo 10+ let starý autu spoustu příležitostí.

Sa
Sato
06. dubna 2021, 09:23
0

Tu v diskusii som sa naučil že to je, 1-1,5 pražského platu :) Každopádne 9-3ka, aj vzhľadom k volvo náklonnosti, je dobrý nápad.

beastar
06. dubna 2021, 09:47
0

Pražský plat jo? :D To je výhra no když ho dáš 70% za to aby si v té Praze mohl žít. Fakt že 220 euro jako na východě Slovenska to není.

lu
lumix
06. dubna 2021, 10:13
0

Za 220€ ani na tom východním Slovensku už nikdo do práce nepřijde.

Sa
Sato
06. dubna 2021, 11:20
0

Ale, ale, v Praze je blaze.. A Mara rikala, ze tam jenom sedej na prdeli v kancli a berou padesat...
Sry, len trolím :)
Ten príspevok nemal poukazovať na nejakú sociálnu nerovnosť medzi regiónami, išlo mi o to že ten budget je proste dnes nízky, niekde na spodku cenovej palety pojazdných ojetých áut vo všeobecnosti. Samozrejme autor ako človek čo sa zrejme okolo áut pohybuje tak má nejaké lepšie šance z toho vytrieskať maximu.

vojtacz
06. dubna 2021, 11:43
0

9-3 má kufr +- 400 l. Na kombi dost málo, ale v podstatě stačí. Kočár se vleze, tašky na týdenní dovolenou případně taky. Pokud je to druhý (a menší) auto do rodiny, tak stačí. Ale facelift je hezčí :)
-
Komentář upraven 6. 4. 2021, 11:45:25

Ju
Junior
07. dubna 2021, 18:45
0

tak co já pochopil tak Kuba není uplný netáhlo a zároveň nemá v hlavě sračky, takže něco jako průměrná mzda a vyhazování 70% z ní za předraženej nájem v kůl čtvrti se ho uplně netýká...

Jakub Pospíšil
předevčírem v 08:36
2

Je to tak. Ten rozpočet má prozaičtější důvod - manželka nic dražšího nechce, protože ačkoli má řidičák asi sedm let, má za tu dobu najeto tak 4000 km, čili to bude teoreticky trochu učící auto. Je to trochu moje vina - řídím rád, tak jsem ji k tomu moc nepouštěl, ona si nestěžovala, protože se ráda vozí. V centru Prahy to nebyl problém. S přestěhováním na vesnici ale bylo jasný, že musí začít řídit a že to chce nějaký auto na vyježdění, ale zároveň se to už bude krýt s převozem malého člověka. Takže jsem se vykašlal na design, závodní historii a všechny ty hezké věci a vlastně to bral fakt jen podle bezpečnosti, výhledu z vozu, automatu a alespoň elementární spolehlivosti. Tohle auto poslouží rok, dva, pak se hádám koupí, jako u slušné rodinky, XC90. A navíc teď dělám novou střechu, garáž...chechtáky se hodí jinde a sahat do rezervy kvůli autu, nebo se kvůli němu dokonce zadlužit, se mi příčí.
-
Komentář upraven 8. 4. 2021, 08:38:08

Frankie
05. dubna 2021, 20:11
0

To chce rodičům něco menšího za toho Espace, přeci ve dvou jej potřebuji ještě min jak ve trech a s kočárkem. No a vy si od nich převzít odzkoušení rodinný provoz s jasnou historii.
Toho Avensise jsem chtěli s bývalou ženou. A nakonec si jej koupila sama, 1,8 manuál, ročník 2006, má ho nevím, asi 7 let, a asi ji vozí celkem spolehlivě.

reagovat
st
st. Padre
05. dubna 2021, 20:20
0

Přijde chlápek do steak house, číšník ho usadí, přinese jídelní lístek a čeká na objednávku. Chlápek si ho celý pročte, koukne do peněženky, pak vstane a jde si vedle do McDonald's koupit hambutger.

reagovat
Kyjaq
05. dubna 2021, 20:22
0

Laguna 3

(Nebyla náhodou C70 na fóru na prodej? :))

reagovat
Jakub Pospíšil
05. dubna 2021, 21:13
0

C70 už šla pryč. Náhrada za auto na zábavu je ale taky v plánu, neboj se nic.

Wa
Wakantanka
05. dubna 2021, 20:30
0

Keď už zvažuje autor aj MPV, nestála by za úvahu aj Kia Carnival VQ? Ľudia ich veľmi nepoznajú, prvá generácia neurobila najlepšie meno, ale táto vyrábaná od r. 2005 funguje celkom spoľahlivo. Doslova za pár drobných sa dnes dajú nájsť kusy do 150 tis.km aj s automatom. Nevýhoda je v podstate len o čosi vyššia spotreba u 2,9 CRDi, inak je to robustné a dobre postavené auto.

reagovat
briza
05. dubna 2021, 22:54
2

Upřímně, dost mě překvapuje, že ve výběru nebyl třeba Akordeón. S trochou snahy by se kombajn fbenzínu do kila sehnat dal. A do kufru se ke kočárku a měsíčnímu nákupu vejde i pár mrtvejch šlapek. Případně bych koukal po něčem typu Mitsubishi Grandis, tam už by se dal narvat celej šoupark.

reagovat
Ca
Camry8
05. dubna 2021, 22:59
0

Určitě bych se podíval např. po Galaxy, Sharan, Alhambra - ale tam nebude pro tvoji drahou žádný cool efekt. Pak snad Vectra - ta měla docela dobrý kufr. A z SUV Rav 4 do 2006, Xtrail : https://www.sauto.cz/osobni/detail/nissan/x-trail/19061384?goFrom=list . Mazda : https://www.sauto.cz/osobni/detail/mazda/6/19045929?goFrom=list .

reagovat
togi
06. dubna 2021, 06:38
1

tou hondou jsi mi nasadil brouka do hlavy :D

Kuře
05. dubna 2021, 23:04
1

Vidíš to, kdybys ještě nekoupil, byl bych ti byl býval nabídnul Mondié;)))

Ale to by stejně nebylo vhodný auto pro tebe...

...vlastně, ani trochu ne:D

reagovat
H_F
06. dubna 2021, 00:51
2

facelift 159 sportwagon s 1.9 (ci pokud by se ti podarilo) 2.0jtd
spolehlive auto s top jizdnimi vlastnostmi a nejlepsi bezpecnosti ve stredni tride v dobe jeho vyroby

reagovat
togi
06. dubna 2021, 06:34
-1

A kufr velkej akorát na peněženku. Teda pokud ji tím průzorem dokážeš nacpat dovnitř...

FidoBlack
06. dubna 2021, 06:39
3

Já nevím, my tam narveme kočárek, nákup, psa a ještě tam je místa dost.
Jediný co na 159 stojí za dvě věci je ta šíleně velká nákladová hrana-.

togi
06. dubna 2021, 06:45
0

já vozím psa v přepravce, občas nějaký převoz kytar v kufru případně aparátu a to bych neměl šanci. Prostě ten vstup je hrozně malej :(

FidoBlack
06. dubna 2021, 13:18
0

Tak my jsme zatím 2 a ten třetí člen je na cestě, každopádně co jsme zkoušeli tak tam narveme co potřebujeme, dokonce i susičku jsme tam dali. :D

Černá Vovce
06. dubna 2021, 06:01
-1

já jsem teď taky měnil rodinné kombíky, z uzraneho ctyrhnatoveho za diesloveho za pár sušni. koupil jsem 407mu 2.0HDi. výbava slušná, byl všehovšudy za 40tis s tím že cca 12tis do něj teď narvu (největší výdaj je spojka) a dají se sehnat i v automatu a v kožichu jen o pár korun draz. hlavně ta 407ma je bezporuchova a ten dvoulitr v tom je nesmrtelný motor. Se dívim že se do výběru nedostal.

reagovat
togi
06. dubna 2021, 06:35
0

No kolega z kanclu ji měl a jak rád se ji zbavoval, když ho 1x měsíčně nechala někde stát...

Černá Vovce
06. dubna 2021, 12:20
0

a co měl za motorizací? Pezoty máme v rodině 20let a nikde nás nikde nenechali, takže proti nim nemůžu říct žádné špatné slovo

lu
lumix
06. dubna 2021, 12:35
0

Všechno je otázka údržby (většina aut dokáže jezdit bezproblémově, ale něco to stojí, ono i ten Landcruiser je nesmrtelný jen když se servisuje dle výrobce), pokud se koupi zanebnane auto za 40-50 tak nelze očekávat bezproblémový provoz. Taky záleží na náročnosti uživatele a kolik je ochoten platit za další údržbu nad rámec.

togi
06. dubna 2021, 13:18
0

Měl taky 2.0HDi jestli se nepletu. Nebyly tam ani tolik problémy v motoru jako v elektrice. Ale obecně musím říct, že v mém okolí nejsou dobré zkušenosti s pežoutem (já sám ho nikdy neměl, tak nemůžu posoudit z vlastní zkušenosti). Ale pokud slouží, tak jedině dobře :)

Ohledně té údržby je to pravda, ale vždy je lepší mít auto, které té údržby nevyžaduje tolik.

Černá Vovce
06. dubna 2021, 19:28
0

tak 407ma má svoje problémy, které jsou známé, takže se dá tomu předcházet.
Ono jako s elektrikou to je dneska těžký. Manažeři v práci mají rok staré superby a během jednoho týdne tři kiksly a musely se odtáhnout (komfortní jednotka, podtlakové čidlo a toho třetího nevím) a jeden z toho byl šéfa, takže jsem ho.chvilku vozil do práce a z práce ????

beastar
07. dubna 2021, 19:45
0

Vovce já tohle nechápu váš fleet manažer nakupuje prdeli. Nebo jste dostali špatný kusy nebo nevím. Já vím cca o 30 námi prodaných Superbech něco bylo v nájmu. Fatální poruchy na odtah 0. Za dva roky a průměrných 30 000 km. To se nezastavam škodovky ani náhodou. Prostě tyhle vaše historky mi nejdou do hlavy. Moje zkušenost je jiná. Samozřejmě kvalita není nic moc nějaké poruchy byli ale nic vyloženě neobvyklé nebo fatal.

Ho
Honza123
06. dubna 2021, 06:28
3

Je vtipne, jak kazdy s ditetem strasne potrebuje kombi.. Pritom mnohem lepsi sluzbu udela sedan (na dite nefouka/nevzbudi se pri otevrenu kufru, rychleji se vytopi, chrastici kocar je od oddeleny od kabiny, atd)..

A to nadavani na Volvo P2 moc nechapu.. Proti P80 se mnohem lepe servisuje, mnohem mene hnije a je celkove lepsi (samozrejme je potreba se vyhnout olitanym dieselum a vybirat benzin, ale to plati pro kazde auto, zvlast v tehle cenove kategorii). Jedine objektivni chyba je ten automat, ale stejny se daval i do P80 na konci vyroby..

reagovat
jbigllesCZE
06. dubna 2021, 09:30
0

nepotřebuje, ale potřebujou ho manželky:) Sháněl jsem teď b5, manuál 2.8 V6. Variant na inzerci téměř není, ale sedanů ,mraky....takže čekám.

Be
Beran
06. dubna 2021, 15:15
2

Staci sebou vzit jedno odrazedlo a jedno detske kolo. K tomu batoh, obleceni.... a zlaty kombik.
Moje zkusenost z lancera 10 a rapida je malo mista vzadu nad hlavou. Ale verim ze v A6, V80... bude mista dost.
A perlicka. Jeste v dobach pred covidem mi umrela pracka. Utrzeny buben, zadna elektronika. Bylo to v sobotu odpoledne. Otevrel jsem internety. Nejdriv by mi ji privezli ve stredu a eshop byl cenama o ctvrtinu vys nez ostatni s dovozem ctvrtek az sobota. S zenou tesne pred terminem druheho ditete a dvouletym ditetem doma. Byl jsem rad za kombika. V nedeli rano jsem sklopil sedacky. Se sousedem hodil pracku dovnitr. A za 2,5 hodky z prahy privezl novou pracku.

RRRampapapa
06. dubna 2021, 15:27
2

No a teď si vem, že tu pračku (výše sušičku, co zmiňoval FidoBlack) naložíš aji do 3dv kompaktu, v mém příkladě Corolla E10... po zbytek roku v tom člověk vozí vzduch. Každému co jeho jest, ale jsme momentálně 3 a vždy jsme se poskládali, i na různé kratší/délší dovolené :).

jbigllesCZE
06. dubna 2021, 15:37
1

vždyť právě píšu, nepotřebuješ to, než řekne manželka, pak to potřebuješ. Koneckonců, vejde se do Corolly pohodlně kočárek? Nehledě na to, že slyším ty kecy, že se do toho 3dv nebude přece ohýbat :)

lu
lumix
06. dubna 2021, 15:42
2

S prackou se nám to stalo to samé v pátek v pozdním odpoledni. V sobotu rano objednáno a zaplaceno v Datartu (měli super sobotní cenu) a neděli dopoledne byla doma, k tomu si odvezli i tu starou rozbitou (pracku). Mám služební kombi a 95% času vozim vzduch a s tím související vyšší hlučnost. Radeji auto s taznym když už. Kombik svádí vozit víc blbosti (i na dovolenou).

RRRampapapa
06. dubna 2021, 15:57
2

Definici pohodlně si netroufám určovat, ale za mě jo, pro klasickou korbičku musím vyhodit plato. Sporťák se vejde dokonce pod plato, ale musí se vyháknout z těch úvazů, jinak by se poničilo uchycení při otvírání kufru (narazí to o kočárek). Takže prakticky pokud beru kočárek, tak plato nechávám doma a věci v kufru přehodím dekou, když nechci aby bylo vidět, co tam vše vezu. Ano, moje drahá je opravdu hodně tolerantní, už jen když jsem jí jako "rodinné auto" koupil jiné 3dv (e46 kompakta :D). Dnes už jezdíme se sedačkou kategorie I a 3dv pro nás nejsou takový problém. Naopak mi příjde, že když někde zastavíme, tak máme dost prostoru vzadu na přebalování, když se přední sedačka jedním tahem sklopí a posune uplně dopředu - celkem bez problému si do toho prostoru člověk čupne a obslouží klona na zadní sedačce. A ono mám v okolí mraky lidí, co prostě na kombík/MPV nedají dopustit a nikomu to nevyvracím.

RRRampapapa
06. dubna 2021, 16:08
0

Jo a pro referenci kočárek je Roan Bass soft.

Mi
Michal Lenc
06. dubna 2021, 16:23
0

Já vám nevím, zase takový příplatek za kombi to u nového auta není. (A navíc, stejně všichni kupujeme bazarové.) Spotřeba, ta je dneska skoro identická. Ale, občas vám pak ten kombík opravdu vytrhne trn z paty.
Ale já zase třeba nechápu SUVčka.

Kuře
06. dubna 2021, 17:20
2

Já třeba špunta nemám, pro jistotu ani ta lepší polovička mi společnost nedělá, a Mondeo kombi je pro mne tak nějak životní minimum;)))

Be
Beran
06. dubna 2021, 19:07
0

Tak jsem si to na datartu zkusil. Pracku by mi privezli pozitri :-)
Verim tomu, ze se da s rodinou zit i se sedanem nebo 3 dvirkem. Znam triclennou rodinu, ktera je spokojena s C3. A fotr musel zvladnout ctyrclennou rodinu ve stopetce.
Ja jsem pohodlny, takze nakladat deti do 4 dvirka a hazet veci do kufru halabala mi vyhovuje. Vetsina kombiku se mi proporcne libi. Je fajn mit jedny univerzalni pricniky a vice aut s hagusama. A az budou zvysenim spotrebni dane na benzin prosazovat elektromobilitu, tak pod podlahu prijde plynova bomba a v kufru kombika bude rezerva min prekazet.
Ale fandim sportakum nebo 3 dvirkum jako rodinnym vozum. Hlavni je byt spokojeny se svym autem.

S.
S.h.I.t.
06. dubna 2021, 19:57
2

Ja nevim, jsem rozmazlenej. S malym ditetem mi bylo skvelym partakem Berlingo. Proc? Kocar = nizka hrana kufru a nalozit ho bylo otazka hodit ho tam bez slozeni cely. S ditetem super, zadny crcani se s rozkladanim a skladanim. Zaroven. na decko v autosedacce u jakehokoliv marketu jsou bombovy soupacky vzadu - at auto vedle stoji jakkoliv blizko, vzdycky mam dvere otevreny na plno. A pak takovy kraviny jako snadny prebalvani v kufru a tak, to si uzivala zena.
S tchanovou Fabii jsem trpel kazdou nutnou cestu... maly auto uz bych nechtel. K decku urcite ne.

RRRampapapa
06. dubna 2021, 21:10
1

Beran - Souhlasím :)
S.h.i.t. - Tak já nepolemizuji o tom, co je pohodlnější, praktičtější, tam nemám co namítat. Polemizuji o tom co psal už Honza123 nahoře, že bez kombíku to nejde. Jeden známý takhle skončil u Berlinga skrz 3. dítě a možnost dát dozadu pohodlně sedačky vedle sebe. Do té doby ale s 2 dětmi fungoval s Kiou Vengou. V blízké rodině jsme měli partnera a tak dost dobře chápu výhody a nevýhody toho auta. Přesto jsem neměl žádné nutkání při narození potomka běžet prodat auto a rychle kupovat něco "rozumného" :D.

jbigllesCZE
07. dubna 2021, 12:58
3

@RRRampapapa: kde jsou kolečka?:) Jinak dá se to ve všem :)

Opelfahrt
07. dubna 2021, 14:11
0

To je stará panda?

jbigllesCZE
07. dubna 2021, 14:38
0

ano, 4x4

Opelfahrt
07. dubna 2021, 14:43
0

Super věc. Ale ani jsem si nevšiml té profilové fotky. Hádal jsem podle děravých opěrek a hranaté palubky.

RRRampapapa
07. dubna 2021, 15:06
0

Kolečka jsou na podvozku pod tou korbičkou. Nemusíme je sundávat. Dávám tam ten žlutý hadr, protože jsou často od bláta, tak aby nebylo vše okolo špinavé :D Fotka s Pandou super :)

jbigllesCZE
07. dubna 2021, 15:43
0

@Opelfahrt já myslil, že bylo slyšet, jak rezne z té fotky :)
@RRRampapapatak to je masakr, já to nedal takhle ani do O1 (liftback)

Mechanik
07. dubna 2021, 19:16
0

Mám dva prcky celkem blízko od sebe, takže jsme měli jeden čas dva kočárky, když jsme někam jeli a sedan mi bohatě stačil. Kombík, nechápu k čemu. A děti mají nožičky, takže celkem brzo kočárky odpadly úplně. Když vidím 4 lete dítě v kočárku, nechápu, jen mu ubližují

jbigllesCZE
07. dubna 2021, 23:47
0

Bohuzel je priorita rodinny povoz. pozitek cekam aspon z toho 2.8 V6 :)

jbigllesCZE
06. dubna 2021, 09:35
0

mohlo by z toho článku vzniknout nové téma? Mám ve skrze podobné potřeby. Respektive potřebuji nutně Chargera (bohužel po zimě zjištěno, že nutně AWD, bo FWD mi nechala žena v kopci a s hrůzou utekla (tudíž RWD je total sebevražda). No a Chargerů s awd v rozumné cenové relaci se v evropě moc neválí.

Takže téma: Ptejte se: Praktický levný rodinný dostavník (pro člověka, co nezanevřel na požitek z jízdy) + potřeba AWD.
aktuálně zamluvena B5 Variant, + po očku pokukuju po Legacy/Impreze. Cena ve skrze podobná (strop 100k)

reagovat
Ju
Junior
07. dubna 2021, 18:44
2

mluvit o požitku z jízdy a B5 v jedný větě?

beastar
06. dubna 2021, 09:45
0

Saab 9-5, Volvo S60, MB C200 do kila, Mazda 6 2.3Sport, Octavia 2 dsg, fsi, Audi A3 8p, PT Cruiser kdyby to mělo mít soul:)

reagovat
Jaromír
06. dubna 2021, 10:20
0

Gratulace! :)

reagovat
krab
06. dubna 2021, 10:55
0

Kubo, velká gratulace! ( a nemyslím úplně k tomu Fiatu Croma designo Bertone...)

Uvidíš jak to všechno bude fungovat... já teda taky zvolil jako "mamacar" starý střep a to snad jedině z důvodu, že toho ježdění bude v tomto roce fakt minimum, taky uvidím jaká bude realita.

Možná oba koupíme brzy (po trablích se starým Italem a starým Bayerische wagenem) těm našim maminkám nová/zánovní GLEčka protože jak známo Beastar měl pravdu :-D Nebo aspoň toho Rapida v plný :-D

reagovat
krab
06. dubna 2021, 10:59
0

Oprava: teda design Giugiaro , Bertone byl překlep, nevím proč mě to tam skočilo...

ro
rock
06. dubna 2021, 11:23
0

Design Giugiaro... to taky mohl skončit s Rextonem, když jsou teď SUV populární coby mamacary :-)...

ReVolte
06. dubna 2021, 12:56
0

Krabe GLE je rozumná volba, ale postrádá to torchu té originality. :) Já jsem se teď zahleděl to něčeho obyčejného a zároveň zajímavého. To jsou Ford B-Max - Ty dveře to je božský a je to malé a pro single mimčo akorát a nic moc se na tom nerozbije. A pak C-Max 2011+, dveře taky posuvné ač se sloupkem a víc prostoru.

beastar
06. dubna 2021, 13:01
0

Peťo asi nemá cenu se bavit o tom že jsem měl pravdu. Gle nebo Glc jsou fakt povedený auta. Ve slabších motorizacich pro maminku ideál. Jen tu peněženku při koupi trochu zatíží.

krab
06. dubna 2021, 14:34
0

Proto to píšu... legrace , ne já se spíš zasmál nad tím rozpočtem, že fakt 50-70, to už bude vyžadovat hodně kouzlení. Já koupil 15 let starou šunku a celkově jsem někde na 210 tis v nákladech. Ale už se mi povedlo odstranit prakticky všechno co nefungovalo nebo nebylo jak se říká v topu... kosmetiku nárazníků neřeším, to je zbytečný, leda by mi dali gumový (jak praví klasik) :-D X3 2.5i bude nakonec velmi dobrej dělník a hlavně krásně se do ní všechno vejde co se zatím potřebovalo odvézt, převézt atd..

Ale příští auto už pak bude doopravdy asi něco víc v duchu Beastarových rad nad zlato.

Každopádně do kila bych byl téměř bezradný. Možná že se povede něco koupit, ale pokud by nebylo vysloveně štěstí na kus, tak to budou už všechno hodně vylítaná auta.

Sa
Sato
06. dubna 2021, 15:24
1

Zalezi v akej ulici byvas, novy suvckovy mercedes ma na vesnici medzi starousadlikmi znacne negativny potencial. Na druhu stranu, v satelite pred bungalovom s tujkami je to punc uspesnosti, ti menej uspesni maju aspon ten Kodiaq. Brrr...

Avex
06. dubna 2021, 16:28
7

Sorry, ale do kila (i s prvotníma nákladama) se dá koupit snad auto úplně každý kategorie. Jasně, někdy to asi nebudou leštěnky a vždycky na tom nějaký malý problémy budou, ale určitě není pravda, že bych za auto musel vysolit 200 litrů, aby to vůbec jezdilo. 50-70k je kategorie, ve který jsou buď nudný (ale nenáročný) koncerny, nebo Alfy, Hondy, Mazdy - to si vybere snad každej. Já dal za první auto 30, a po servisu jezdí doteď jak nový:)

krab
06. dubna 2021, 22:36
0

To samozřejmě koupíš do kila slušný auto technicky dokonce i perfektní, když je to něco v levnější kategorii. Nakonec v rodině máme něco takovýho taky... Mazda 2 1.25i , to má dneska hodnotu maximálně 50 , přitom to má prd najeto a jezdí to krásně. Ale já to myslel jinak , že auto do kila je takový spíš už s otazníkem jestli v tom vozit svoje děťátko každej den. Pokud vysloveně nemusíš, protože finance nejsou, tak asi vybereš něco bezpečnějšího pro tu mámu.. Já byl taky proti těm SUVčkům, ale dneska to vidím, že to má svoje jasný výhody. U tý kategorie do kila, ale aut střední a vyšší třídy, tam je to typicky jasný - aby to jezdilo jak má, budeš muset buď na tom zamakat sám anebo zaplatit servis. Výjimečně se stane, že fakt koupíš jako já kdysi extrémně zachovalou E39 2.5 R6 benzin ve stavu jako nové auto a za tenkrát 120 nebo kolik jsem za to platil, prostě prd... to bylo milionový auto. Ale to už dost dobře dneska na trhu neseženeš, anebo jo, ale prodávající se nebude stydět si za to říct už úplně jiný peníze. Alfy do kila... to tu vidíš na blogu o té 159 JTD, prostě spíš trápení než radost.

Ale jo, každopádně já měl hromadu aut v ceně do kila a v podstatě vždycky to bylo vynikající, snad až jednou, to jsem koupil blbě strašnej křáp, Citroën C2 s robotizovanou převodovkou, jako že s tím bude jezdit partnerka, no to bylo nejhorší co jsem kdy koupil. Ale chybama se člověk učí. Jinak zase z opačnýho ranku jsem jednou sehnal za 25k Saab 900 2.5 V6 kterej stál hrozně dlouho u jednoho dealera škodovky jako auto z protiúčtu a nemohli ho prodat. A za tenhle peníz mi to nechali. Zdravý auto... dostalo velkou údržbu a pak jezdilo úplně parádně celou dobu. Pak ho měl kolega z práce a tomu to jezdilo skvěle další roky... kdyby se nevyprd na údržbu (byl to Holanďan šetrný...) tak to auto jezdí krásně dodnes.

Mi
Michal Lenc
07. dubna 2021, 08:57
-1

Hele, tohle nechápu. Auto do kila, to jsou dneska třeba deset, dvanáct let starý auta. Podle mě, si ta auta v pasivní bezpečnosti nezadají s těmi dnešními. Nějakou svařenou bouračku, tu můžeš koupit v jakékoliv cenové kategorii. Nevím jak moc rez ohrožuje nárazovou bezpečnost auta, laicky očekávám, že když to už bude nebezpečné, tak to i bude okem viditelné. (Ačkoli, tady bych se rád nechal poučit.)

Každopádně, kdybych měl s dětma čekat až budu mít na drahé auto (barák, kočárek, etc.), tak je zase budu ohrožovat zvýšeným rizikem dědičných nemocí. Neříkám, že něco takového tvrdíš. Jenom, že každá mince má dvě strany.

beastar
07. dubna 2021, 09:25
0

Michal Lenc: U těch aut co jsou dnes v kategorii 50 až 80000 Kč řekněme. To už jsou auta z éry roků 2000 až 2007. A tam opravdu nebezpečné auto nemusíš poznat takzvaně okem. Typicky Mazda 6 ta trpí na korozi ale nejen povrchovou. Jde to do nosných částí a nápravnice. Nezřídka se auta kroutí snad kromě verze mps. Přitom třeba lemy můžou být krásné atd. A auto bude vlastně nebezpečné. AR 159 je na tom lépe, ale taky spíše nepoznáš. Zase na druhou stranu třeba Mondea z téhle doby nebo ten Avensis to jsou auta která fungují a jde to sehnat i za 30,000 s stk, funkční a bezpečné. Co bych ale zmínil často u těch aut už nefunguje bezpečnost v rámci výbavy. ESP, airbagy a další co nikdo nemění případně nekontroluje tak jak má. Jinak obecně i ze statistik není vidět, že když děti jezdí v 15 let starém autě jsou na tom hůř s životností. Asi není dobré děti vozit ve Felicii, kde náraz netlumí nic, isofix je sen a pevnost karoserie je tristní. Tam i ťuknutí ve městě může končit tragicky. Všechny normální auta když to člověk při koupi proleze a následně udělá základní servis jsou podle mě okey. Při premise že s dětmi nejezdíme jako idioti.

Krab: Hale kluci mají pravdu. Dobrý auto jde koupit i za 25000. Jasně nebude to 740i v plný na kolech po prvním majiteli. Nicméně Golf 4, nebo Leon, Mazda 3, ale i starý Saaby, Volva za pade. To vše jezdí normálně s tím že jsou na tom třeba mouchy v elektrice případně nefungují věci co byli kdysi luxusní. Dojedeš. Osobně zkušenosti nemám, ale těch nákupů kdy sem s někým sháněl auta za 50 mám zasebou kupu. Teď před rokem kamarád který přišel o job kvůli koroně dával pryč leasingovou CLA. Sehnali jsme za 42000 A3 1.6 automat 5dv. 2006 najeto asi opravdu 212k. Už to má rok a najel asi 14 000. Většinou Praha, do práce z práce a tak. Investice do auta celkem asi 7000. Plus dobře nějaká práce tak třeba deset. Auto jezdí, řadí a nehnije. Vždycky říká jak je vtipný jak malý rozdíl v pocitu z řízení to je. Proti CLA 2019:D Prostě si nemyslím že je nutný utratit 210,000 za funkční mamamobil.

krab
07. dubna 2021, 09:41
0

Je fakt, že jsem to asi přehnal ... já to zas viděl z tý druhý stránky, kdy mi bylo téměř "vynadáno" že jsem sám vybral 15 let starý auto co bude převážet rodinu. Ale přesně jak říkáš, šel jsem na to cestou selský logiky. Pečlivě prozkoumal jestli nebylo opravdu zbořený a opravovaný nebo někde už rezavý. Typicky je to jak píšeš - vidíš sice povrchovou korozi a jak ta tam je, tak bývají většinou napadený už i ty nosný části. Třeba ne moc, ale už to má na pevnost vliv.

Mimochodem, kamarád chtěl taky pro rodinku jednoduchý levnější auto a vybrali jsme za 140 tis Focus MK2 1.8 16V , sice jsem mu spíš doporučoval S-Maxe, ale chtěl vysloveně menší Focus. A taky si myslím, že to bude bezpečný.

Takže jo, beru to zpět. Spíš jsem chtěl říct, že v tý kategorii do 100 v poslední době nevídám auta v žádných rozumných stavech, spíš všechno hrozně údržbově zanedbaný. A dávat tyhle auta do rozumnýho stavu je dost náročný. Ale vždycky se něco objeví...

třeba zrovna ten zmiňovanej Saab 900 NG , to bylo za pár korun, zrezlé to nebylo a nestyděl bych se v tom rodinu převážet vůbec. Nebo Volvo V50 , to je taky dobrý. Kdybych hledal cíleně dneska něco do 100 , tak bych vytrvale hledal BMW 528i E39 Touring, nějakej po člověku co se o to rozumně staral, což bude sice jehla v kupce sena, ale nakonec se najde. To bylo špičkový auto ve svý době a bude fungovat a bezpečně jezdit ještě teď

beastar
07. dubna 2021, 13:21
0

Jasně já netvrdím že za 60 nebo tak jsou všechny auta bez chyby. Na většině bude něco ale často věci který nebrání provozu. A nejsou nebezpečný typicky to že ti nefunguje bc, turbo už nemá takový tah, ručka nebrzdi dokonale a nejde stáhnout okno řidiče. To člověka mrzí ale na provoz to nemá úplně vliv. A taky to bývají takový ty common cars žádný super výbavy, pakety. I když třeba Mazda 6 2.3 jde koupit v klidu za 80 v krásném stavu v kůži a plné výbavě. Jen musí být z Itálie aby nebyla zrezlá na hovna. To stejný třeba 407, oktávky, nebo s trochou štěstí S60. Za dobrý peníze jsou Saaby, nebo pořád e46 s menšími motory a spíše v nižší výbavě. Ano, hodně dobrý kusy dost podražili. Je jich totiž méně.

A k tomu vození rodiny. Dětí. Jako jasně nový auto bude vždy lepší. Jenže ruku na srdce. Kdo z nás, vás to má. Ve finále ta stará x3 ústojí v provozu stejný bomby jako nová Fabia, Karoq, nebo whatever nižší střední. Když není napadená svářečkou a rzí. Takže tyhle věci pak záleží na bohu. A na situaci. Minulý rok na D1 prerazil kluk billboard v nové 5er a smrt. Kamarád zastavil o kamion sedmičku v té době dva roky starou a smrt. Jinej co znám v Itálii rozmrdal Ducato tak že by si nevěděl co to bylo za auto a zlomená noha, šrámy v obličeji. Žije. To není o autech už pak.

Ju
Junior
07. dubna 2021, 18:49
0

když se tady tak mluvilo o tom kodiaqu jako symbolu uspěchu a SUVčkách pro maminy. Tak já nedávno přijel na kšeft a na dvorku fabriky stála nová, jakože ten poslední facelift, Q7. A v masce měla takový ty dvě překřížený kladívka nebo co to je za bordel, ten znak odborů, Středula to má na káře taky.
Sem málem přelít přes plot. A co sem tak viděl na dílně, tak pan majitel přehnanou uctou z zaměstnancům netrpí.

Sa
Sato
07. dubna 2021, 23:18
0

Tie kladivka su odbory? To sa niekto dobrovolne priznava, ze je odborar? Som sj doteraz myslel, ze to je nieco z Ostravy, ze pochadzaju z rodiny hornikov alebo co. Inak, symbol uspechu zasadne mercedes, skodovka je cena utechy, aspon v nasom prilahlom satelite.

bitner
06. dubna 2021, 18:25
0

Bych se toho nebal:
https://www.sauto.cz/osobni/detail/mercedes-benz/tridy-e/17028937?goFrom=list

Ne, delam si prdel. Bal bych se jaksvina.

reagovat
beastar
07. dubna 2021, 13:10
0

Když by nebyl shnilej tak nevím čeho by si se jako bál. Krom toho ze to není moc pěkný kus a stojí zbytečně moc to jsou vcelku spolehlivý auta když si vyloženě nevytahnes špatnou kartu.

JZ
Jan Zavrtálek
06. dubna 2021, 18:46
-3

Podle zadání bych to viděl na Subaru Legacy, který je sice s automatem trochu rozežraný, ale spousta se jich prodává s LPG, drahý servis je jen taková urban legend, ještě jsem nepřišel na nic, co by bylo výrazně dražší než servis na mé předchozí povozy... do rozpočtu by se v klidu vešla i impreza (i když automatů není tolik), ale je pravda, že ta má kufr asi stejně velkej ne-li menší než 156... každopádně ať Ital slouží

reagovat
eLzyx
06. dubna 2021, 22:34
0

s tou Oktávkou - dobrý joke. Tak listuju článkem a jen vidím popisek a fotku, tak si tak říkám "si se po*ral, ne? Oktávku? Pro rodinu? Si jich vůbec nevážíš" a pak zascroluju ještě kousek níže a ufff, vše je v pořádku.

K tomu Volvu - chápu, tyhle ojetiny v čase docela podražily. Mám tu V70 II 2.4, co byla kupovaná za 80t Kč před 10lety. Dnešní cena? 60-70t Kč. Ale musí se najít kupec. Dá se to za to prodat. Jinak to, jen tak někomu z ulice, není prodejné ani za 40. Je to staré žravé auto. Ovšem nadprůměrně spolehlivé. Aspoň to moje. A hlavně - nerezne, v manuálu a atmobenzinu je to prakticky nesmrtelné. Problém je sehnat zachovalý kus, všechno to má 350t km a více, obvykle bez průběžné údržby, protože to už bývá tzv. dojetina.

Imho bys měl sáhnout hlouběji do kapsy a neřešit jedno-dvou výplatové auto. Hodnota peněz značně poklesla, zajímavé ojetiny nějak nejsou, protože je lidi nemají čím nahradit. Znám borce, co každých 5 let kupoval nové Volvo. Teď má 10. rokem XC60 T6, najeto k půlmilionu, nové Volvo nechce, protože mu vadí čtyřválce, jinou značku nechce, protože touhle jezdí od revoluce a bohužel ani nestihl objednat poslední šestiválcový kus v roce 2016. Jdeš se kouknout do bazaru a šeď šeď šeď, všechno diesel, všechno VW/Škoda, všechno slítané až hrůza. Což je zase důsledek toho, že lidi mají prachy, tak mají i na cestování ...

reagovat
FidoBlack
07. dubna 2021, 07:38
0

Teď otázka co se bere jako levné...
Plácnu kdyby to mělo být do 50ti tisíc, což je taková ne uplně velká částka a já jí za auto beru jako levnou vybral bych třeba Fiat Stilo 1.9JTD, nebo starší Mareu Weekend.
Když odbočím z cesty Italů tak za pár korun se dá sehnat třeba i 307 a 206 SW, popřípadě nějaká ta jedničková fabka a vylítaná ofce kombi.

reagovat
Pe
PetSpal
07. dubna 2021, 16:11
1

Využiji dotazu a přidám se s tím svým. V dohledné době očekávám, že do auta budu muset nacpat tři dětské sedačky. Zatím jsme se vešli do kombíka nižší střední. Já mám rád spíš menší, než větší auta. A mám radši kombíky, než pojízdné obýváky. Navíc by se hodilo, občas odvézt třeba tři dospělé a k tomu ještě ty tři děti. Na druhou stranu, po většinu času v tom autě budu jezdit sám.
Takže dotaz zní. Existuje ještě nějaké jiné "malé", nízké auto krom Peugeotu 307SW a 308SW, které je šesti nebo sedmimístné? Narazil jsem ještě na Prius+ a Mercedes E nebo Chrysler Pacifica. Ale je to takový specifický dotaz, že se to blbě vyhledává.
V nejhorším mi nezbyde, než si přiznat, že jsem otec od rodiny a zakoupit Grand Scénic, Grand C4 nebo 500XL.

reagovat
Jakub Pospíšil
07. dubna 2021, 16:17
0

Ona je to celkově potíž. Mnoho sedmimístných MPV nemá zadní sedačky ve třetí řadě otypované pro umístění dětské sedačky. A konstrukčně zas nepojmou kolena dospěláka. Třeba ta 307SW je ve třetí řadě vhodná snad jen pro dítě s polystyrenovým podsedákem.

Sa
Sato
07. dubna 2021, 16:36
-1

Tesla model S :)

Be
Beran
07. dubna 2021, 19:28
0

Tri deti vzadu vozi kolega v rapidu. Na kraji posmerna sedacka, uprostred vajco, na druhem kraji zena. Roomster na to byl pry jeste lepsi. Mam vyzkouseno, ze takhle to jde i v trojkove fabce.
Holt nedas sedacky na isofix, ale jenom na pasy. Pokud chces vzadu 3 isofixy, tak uz hledas v kategorii velkych MPV. Nekdo vymyslel a prodava "redukci" ze 2 isofixu na 3. Ale nevim jak to je s homologaci a cenove to byl celkem randal.
Z aut pro sest ve dvou radach me napada multipla nebo honda FRV.

beastar
07. dubna 2021, 19:40
0

Podívej se na sedmimístné taxi verze Touranu v Německu. Má to slušně řešenou výbavu, slabší TDI spíš na nájezd než výkon. Plus interiér je omyvatelný, zadní dveře El. atd. Prostorově geniální a hnusnou barvu případě jistí fólie.

Be
Beran
07. dubna 2021, 20:45
0

Ke trem detem vzadu jsem ji jeste vzpomnel, ze par let zpatky legislativa umoznovala mit vzadu dve deti v sedacce a treti jenom v pasech. Ale nevim jestli to jeste plati. A pak je tu aspekt bezpecnosti a dite obesene na ramenim popruhu pasu.

St
StepanB
předevčírem v 01:01
1

Na podzim jsme přesně tohle řešili. Pár měsíců jsme jezdili v 308 SW T9 a na kratší cesty se to dalo. Jenže tři sedačky se dozadu nevejdou a ten, kdo si k těm dvěma sedačkám dozadu sedne, si moc pohodlí neužije. A když jsme do kufru nacpali kočárek pro dvojčata a klícku pro psa, což šlo udělat v jediném správném pořadí, už se tam prakticky nic dalšího nevešlo. Bez psa by to nakonec šlo přežít i dlouhodobě, ale cestování v současné C4 GP je rozhodně příjemnější. A pořád je to auto dost kompaktní na to, abych si nepřipadal vyloženě nepatřičně, když jedu sám.

Luki.xy
předevčírem v 14:16
0

A tak já přidám trochu netradiční řešení - každá generace Mercedesu třídy E (už od W124) měla možnost mít v kufru třetí řadu sedadel, která byla proti směru jízdy. Moc aut na výběr asi nebude, ale sehnat se dají. Navíc cestující v třetí řadě sedadel mají největší místo na nohy ze všech a i největší rozhled po okolí :D

Požadavkem bylo malé a nízké auto. O malém nevím, ale všechna nademnou vyše zmíněnná nejsou nízká. Éčko je :)

Pokud by to bylo na občasné použití, tak se mi tohle moc líbí. Pokud by byla třetí řada trvale využívána, tak už to tak příjemné asi nebude.

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=321212691&cn=DE&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=17200&makeModelVariant1.modelDescription=7+sitzer&makeModelVariant1.modelGroupId=11&pageNumber=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=creationTime&sortOption.sortOrder=DESCENDING&searchId=78b6ae1c-2666-39f9-89af-1c8238ff0624

Pe
PetSpal
předevčírem v 15:20
0

Díky všem za postřehy. Hlavně za tu s 308čkou. Jízdy v pěti budou párkrát do měsíce, v šesti možná párkrát do roka, takže tam bych neměl strach děti na ten kousek posadit dozadu. Věkově to vychází na 7;4;0let, takže nejstarší potomek už může jezdit s podsedákem. (Co se legislativy týče, tak i dítě co by se jinak nekvalifikovalo na podsedák v něm může jet při plném obsazení na zadní prostřední sedačce.)

Zajímavá alternativa je troj(čtyř)sedačka Multimac. Ale nová stojí 40kkč a po bazarech nejsou.

Zkusím udělat test-fit, jak se vejdeme do současného auta a pak si holt nastavím na bazoši hlídáček na Grand-Scénica.

St
StepanB
předevčírem v 21:12
0

Naše zkušenost s 308 se týká té poslední generace, které vzadu tři samostatné sedačky neměla a sedačky v kufru už nemohla mít vůbec. Tři běžné autosedačky by šlo vedle sebe poskládat leda při kombinaci vhodných kusů, které do sebe vzájemně dobře "zapadnou". Jinak vždy pár centimetrů chybí.

Fa
Fafe
07. dubna 2021, 17:45
0

Previa

reagovat
Ju
Junior
07. dubna 2021, 18:43
0

Normálně bych vzal rozpočet, vynásobil ho čtyřma a koupil X3 s řadovou šestkou v manuálu.

reagovat
Ju
Junior
07. dubna 2021, 18:52
0

a kdybych si z toho měl přestat dělat prdel, tak koupím Doblo / Berlingo (...) jak navrhovali pánové nademnou. Nějakou takovouhle malou dodávku. Praktičnost level všechno, vyšší posez než kombík to má. Jenom styl 0 a ten koženej introš bude asi problém. Na druhou stranu, teď se v rodině potýkám asi s 5 kusama 4 měsíce - 3 roky a žádnej rodič nezmiňoval, že by se mu to v autě někdy poblilo a zasralo interiér.. Ta sedačka jako taková a dítě vlastním tělem to většinou pochytá všechno.

Jakub Pospíšil
07. dubna 2021, 19:22
0

To jsem zkoušel. Jak jsem měl testovací Proace, tak jsem do toho posadil ženu, ujela s tím asi 50 km a řekla, že něco takového nechce. Že to je zbytečně pocitově velké a široké. Navíc najít nějakou takovouhle minidodávku s automatem je dost řehole.

C70C
07. dubna 2021, 22:50
0

Zdar. Už to tu zazněo a je to velice nepopulární volba, ale Multipla po FL je na tvoje požadavky nepřekonatelná. Beze srandy. Hrozně rád bych napsal, že ji nahradí i Honda FRV, nebo pro mně za mně třeba Caddy, ale Multina má takový balík výhod, že kdo ji zkusil , bude se vracet. I já byl skeptik. Pak mně osud zavál do pracovny právníka tehdejší spol.pro kterou jsem pracoval a po projížďce jeho nádherným Ferrari Dino (v té době měl Dino, Morgan Plus 8, M3 E90 Sedan a Jag XJ-R) koukám na nástěnku s fotkami aut, která měl. Bylo to jako wish list kohokoliv, kdo trochu má rád auta. Porsche zasadně limitky, nebo clubsport, Ferrari 550, 575, 275 GTB4, asi 50 různých aut a uprostřed fotky jediného auta co se tam vyskytovalo 2x a to byla Multipla.. A tak, když začalo být Volvo V70 malé, Saab 9-5 SW taky nestačil, vzpomněl jsem si.. a od té doby, i když děsně chci něco jiného, vím, že z hlediska prostoru, velikosti, výhledu ven, variability a zároveň rozměrů na to nic nemá. Nevýhoda jsou snad jen na dálky nepohodlné sedačky a možná absence posuvných dveří vzadu..kdybys cokoliv chtěl zjistit, změřit, nebo i zkusit, dej vědět..

Jakub Pospíšil
předevčírem v 08:47
1

Já bych byl schopen nasát i multiplu poface, mám to auto zvráceným způsobem rád, ale v automatu prakticky nejsou.

C70C
předevčírem v 09:42
0

Sakra. Automat jsem přehlédl.. Jinak naše mimo údržby chce max.naftu. Dálky i pod 5, naše cukačky kolem 6,5, mám 2004 bez DPF a možnost naklopit každou sedačku jinak, misto pro 6 dospelých, nebo klidně 5 dětských sedaček v autě o délce fabie je těžko překonatelné

Jakub Pospíšil
předevčírem v 11:12
0

Ano, chvíli jsem jezdil první Multiplou s 1,9JTD a bylo to opravdu moc dobré auto. Trochu mi drásal nervy ten "dort" výdechů klimy uprostřed, ale to je taky spíš o zvyk. Ale v automatu skoro nejsou. A když, jsou buď drahé, nebo v kaši.

Ka
Karda
07. dubna 2021, 21:45
0

V první chvíli sem se lekl, že si skončil s Hyundai Matrix. Ale na něj se podepsal Pininfarina.

Občas v inzerci lovím vůz podle podobného zadání, jen benzín a sedan. To je ještě větší bída. Takže zůstávám v hatchbacku a když náhodou jedu dálky, tak si něco půjčím.

reagovat
PB
předevčírem v 06:48
0

C Classe v kombu, jakakoliv:)

reagovat
Ra
Ragnarok
předevčírem v 09:10
0

První co mě automaticky napadlo, byl Saab 9-5 v kombíku. Za 50 tis. se dá koupit slušný kousek, řekněme rok 2005, je docela šance, že to nebude vražda, protože majitelé se vesměs docela starají a tyhle auta mění v rámci komunity - tedy často se dá i ta historie docela dohledat. Bezpečnost mezi auty z dané doby bezkonkurenční a nemusíte přitom rezignovat na radost ze života. Třeba manželka jezdí s 9-5 Aero s automatem v úpravě od BSR s 280-ti koníky a nestěžuje si :-) Ale je tady jedno veliké ale: tyto auta jsou levná pouze v nákupu. Přecejen jsou to starší, výkonná auta od mrtvého výrobce (záměrně nepíšu mrtvé značky, protože ta žije v té celosvětové komunitě saabistů dál), jejichž servis není radno svěřovat kdekomu. Je potřeba mít dobrou finanční rezervu na údržbu a hodně trpělivosti. Já kupříkladu jezdím na servis 2x až 3x ročně, naštěstí to mám ke svému saabímu doktorovi blízko, ale někdo jezdí třeba 100 km. Kdyžtak o tom přemýšlím, tak bych tohle auto normálnímu bělochovi vlastně vůbec nedoporučil....

reagovat
Jakub Pospíšil
předevčírem v 09:26
0

9-5 jsem vyřadil po dlouhém rozmýšlení přesně z tohoto důvodu. Potřeboval jsem něco servisovatelného v rozumných nákladech a v blízkém servisu. A protože s Italmotori má naše redakce dlouhodobě dobré vztahy, padla volba na vůz italského původu...



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chrysler Imperial Le Baron 1975
Chrysler Imperial Le Baron

1975 rok výroby
218 koní výkon
7 206 ccm objem

Buick Electra 225 CUSTOM 4 DR.HARDTOP 1973
Buick Electra 225 CUSTOM 4 DR.HARDTOP

1973 rok výroby
211 koní výkon
7 456 ccm objem

Chrysler Vision EAGLE ESI 3.3 6V 1995
Chrysler Vision EAGLE ESI 3.3 6V

1995 rok výroby
121 koní výkon
3 299 ccm objem

Chevrolet Camaro Chevrolet CAMARO 3.6 V6 241kw  2013
Chevrolet Camaro Chevrolet CAMARO 3.6 V6 241kw

2013 rok výroby
328 koní výkon
3 600 ccm objem

Mercedes-Benz Třídy C c280 1995
Mercedes-Benz Třídy C c280

1995 rok výroby
193 koní výkon
2 799 ccm objem