načítám data...

Kyjaq

JménoŠtěpán Kyjovský
BydlištěKolín
Registracepřed 22.3 měs.
Poslední aktivitapřed 3.1 hod.
Komentářů u článků33
Pozitivních komentářů u článků14
Negativních komentářů u článků1
Možnostinapsat zprávu

Posledních 50 komentářů

Kyjaq
08. července 2020, 21:32
2
Ford Scorpio: Podnikatelův sen

Nepochybně je seřazení sedmičkovejch bavoráků od nejhorší generace po nejlepší fascinující myšlenkové cvičení, ale když sestoupíme ze svých vzdušných (samozřejmě smíchaných s benzínem v poměru 14,7:1) zámků a zkusíme srovnat třeba první generaci renaultu megane se třetí generací. Motor 1.4 16v 70kw vs 1.6 16v 81kw, konstrukce motoru identická, výkon na tunu taky, podobně krátký převodovky, ať se nám do toho srovnání vůbec neplete dynamika. Teď si sedněte do obou těch aut a zkuste v nich chvíli jet, srovnejte si jak reagují na natočení volantem, jak se naklání, jak přejíždí nerovnosti, jak brzdí, jak to řadí, co si k tomu autu můžete dovolit, než vás spolujezdci poblijou, nebo skončíte v příkopě, jak chladí klimatizace (jo to vlastně asi nezkusíte, protože příplatek za klímu v prvním meganu byl 40k).

Kdo z těch aut vystoupí a řekne, že by radši jezdil každej den první generací, tak tomu smekám, to je pravověrnej petrólhead.

Kyjaq
04. července 2020, 22:31
12
Temná doba motorismu

Jsou lidi co každý ráno vstanou o hodinu dřív, aby mohli nahřát svůj kávovar za 100k, aby si mohli udělat perfektní espresso ze včera upražené kávy z nějaké náhorní planiny v exotické části světa, kterou umleli na mlýnku, kterej taky stál 100k. Funguje to pro ně? Jasně žejo. Ale většina lidi to takhle nedělá. Naopak si dost lidí kupuje domů různý moderní (pěkně drahý a z pohledu nadšence nesmyslný) automaty na kafe od vyhlášených značek. Pro ně to není koníček, je nezajímá, že si mohli jet do Itálie pro vyřazený vybavení z kavárny a mít lepší kafe za míň, oni chtěj ráno zmáčknout čudlík a mít kafe (ideálně mít hezkou krabičku do kuchyně). A pokud těmhle lidem budeš nutit svůj názor nadšence a nedejbože je přesvědčíš, tak nejspíš budou akorát tak nešťastný, protože investují čas a peníze do koníčku, kterej je tvůj a ne jejich.

Kyjaq
02. července 2020, 22:52
0
Renault Kadjar 1.7 dci 4x4: Neviditelný komorník

A já se divil, že se v osnovách středoškolské fyziky zabydlela teorie planetových soukolí...

Kyjaq
27. dubna 2020, 22:52
0
Kyjaq
21. dubna 2020, 12:30
0
Věci, které na současném automobilismu nechápu...

K tomu v zásadě nemám co dodat. Orientace některých modelů na východ je jasná, na druhou stranu to nadšení z toho nekonečného Čínského trhu lehce opadá a současná situace tomu nepomáhá, předvídat lze těžko.

Možná bych podotknul, že vývoj nový techniky ty kola ekonomiky taky těžce roztáčí a to nejenom "on site", ten těžkej výzkum se vždycky nechává akademikům, na to ve fabrice nemají čas :D A to je pro nás taky důležitý, takže nelze jenom nechat automobilky vyrábět si tady ty auta do Brazílie na základě ověřené techniky. Utahování šroubů má malou přidanou hodnotu.

Jenom k těm regulacím, co se týče škodlivin (částice, CO, HC, NOx), tak Čína prakticky přebíra jednotlivé EURO normy, takže China 6a je identické k EURO VI a China 6b, která má být 2023 (samozřejmě kdo ví, co teď bude, ale má být a automobilky už se na to připravují), je už přísnější než EURO VI. Za pomocí močoviny a DPFka/GPFka tím většina nějak proleze, ale rozhodně to nejde říct, že to je nepopsané plátno a prodá se jim cokoliv. Jak se staví k CO2 nevím, to je asi až tak netrápí, ale vzhledem k tomu, jaké tam Škoda vyváží motory, tak na V8 si taky moc nepotrpí :D

Kyjaq
21. dubna 2020, 11:42
0
Věci, které na současném automobilismu nechápu...

Všechny tři auta jsou stejný, jsou to jenom hrátky s perspektivou.

Kyjaq
21. dubna 2020, 11:41
1
Věci, které na současném automobilismu nechápu...

Tu romantickou myšlenku s omezením regulace pro okrajové modely nosím v hlavě už pár let. Kolik asi emisí CO2 má na svědomí roční produkce Ferrari a kolik roční produkce Fábií žejo? Ale jak to mezi řádky vyznělo i z Beastarova komentáře, začíná být evidentní, že nikdo z té trojice zákazník (většinový), automobilka, regulátor o to podle všeho nemá zájem. No a celý by to stejně skončilo tak, že by se někomu povedlo homologovat ofci vRS jako sportovní vozidlo :D

Zprávy typu automobilky budou vyrábět auta jenom do Uzbekistánu, protože na Evropu a USA se můžou vysrat bych bral s hodně velkou rezervou. Je to tak u všeho, když se zaváděla "přísnější" regulace v bankovním sektoru po krizi, tak první reakce kohokoliv byla, že banky odejdou půjčovat do Číny nebo kam. No a banky máme dodnes... Pořád prodeje aut v Evropě a USA jsou kolik? Polovina světovýho trhu? A co víc vydělává renault duster na ethanol nebo auta našlapaný výbavou v perleťi?
No a když se k tomu přidá Čínská regulace srovnatelnou s tou na západě, tak ty prodeje v Brazílii to fakt nezachrání.

Podle mě je potřeba sledovat ten rozdíl mezi tím, co křičí lokální politici, kteří potřebují plus body, co křičí hnutí gretistů, kteří potřebují najít v životě nějakého třídního nepřítele a smysl, co křičí CEO automobilek, kteří potřebují zvětšit zisky, protože nekonečný růst. A mezi tím, co se doopravdy děje. Elektromobilita kulhá na obě nohy a PSA projíždí WLTP cyklus s naftičkou pod 90g/km...

Kyjaq
24. března 2020, 19:46
0
Benzín a nafta zlevňují. Někde pozvolna, jinde velmi znatelně.

95 oktanů ani náhodou, minimálně ethanolovejch 108, ideálně zemní plyn a 120. Navíc plyn nešpiní a ethanol zase dobře čistí, ani nepotřebuju připlácet za aditiva :D

Kyjaq
24. března 2020, 18:08
2
Benzín a nafta zlevňují. Někde pozvolna, jinde velmi znatelně.

S ropou ani autama to nijak nesouvisí, ALE my Italům žádnou pomoc neukradli. Čínský šmelinářek Čou si ulil trochu humanitární pomoci (původně pro ČÍŇANY v Itálii, nikoliv pro Itálii) pro sebe a chtěl na tom tady vydělat. Po tom co mu roušky byly zabaveny, tak otočil, že to přece šlo do Itálie a ve skladu v Lovosicích je to jenom náhodou. Odpovědné úřady nedokázaly dostatečně důrazně prezentovat svou pravdu, takže teď se přes půl Evropy píše o konci solidarity v EU.

Kyjaq
16. února 2020, 11:11
2
Kyjaq
08. ledna 2020, 17:19
0
Ptejte se: Co způsobí evropské pokuty za vysoké emise CO2?

Tenhle návrh už padnul, technicky to je realizovatelný, v praxi to částečně omezují problémy právního charakteru, typu komu to bude patřit, kdo to bude platit, kdyby to někomu někde bouchlo atd.

Největší obtíž je, že to znatelně zvyšuje počet baterií v oběhu, což je to poslední co EV z hlediska ekologičtnosti potřebují...

Kyjaq
07. ledna 2020, 18:50
2
Ptejte se: Co způsobí evropské pokuty za vysoké emise CO2?

Elektromobily jsou mr*ka. Ať si ujasníme na čem jsme argumentačně :D V pár procentech to asi bude existovat, nic většího nehrozí i když EU a jezdci apokalypsy v řadách našich přátel a spoluobčanů tvrdí něco jiného.

K tomu zdraví, špatnou stravu, alkohol a od doby, kdy se nehulí v hospodách, i tabák si všichni můžou korigovat individuálně, co dýcháme si vybereme špatně a argument "přestěhuj se na venkov" asi není řešení, takže to vyžaduje nějaký dohled. Stejně jako kvalita vody třeba. Ale teď už jsme fakt hodně daleko od tématu CO2 :D
V Miláně už několik měsíců žiju a možná mám přehnaně citlivé sliznice, ale jít si třeba zaběhat je některé dny o udušení a pokud se nějak dá řídit dle indexů kvality ovzduší, tak jsou dny, kdy je to v pekingu horší :D

Kyjaq
07. ledna 2020, 18:25
1
Ptejte se: Co způsobí evropské pokuty za vysoké emise CO2?

To s naftou nijak nesouvisí, naftové auta Euro5/6 v adekvátním stavu, které zrovna nevypalují DPF filtr, jsou čisté jako lilie.
A auta samozřejmě taky nejsou jediný zdroj znečištění ve městech, ač velký. V Čechách jsme na tom s kvalitou ovzduší poměrně dobře. Ale když někde koncetrace PM2.5 překračuje 2/3 roku hodnotu doporučenou WHO čtyřnásobně, tak já osobně bych to teda bral za dostatečně pravidelnou i koncentrovanou expozici :D
Stejně tak až všichni přejdeme na Euro5/6, tak nám z hlediska částic ani elektromobily nepomůžou a jediný další krok, který by vedl ke snížení emisí částic ve městech je úplný zákaz nebo striktní omezování. Ale všechno tohle už jde úplně mimo CO2, takže offtopic...

Kyjaq
07. ledna 2020, 18:05
3
Ptejte se: Co způsobí evropské pokuty za vysoké emise CO2?

Nepřímovstřiky částice samozřejmě produkují, nepřekvapivě víc než přímovstřiky s filtrem. Už jsem to tu někam psal, že škoda nejspíš bude muset posílat do Číny ty MPIčka s filtrem. Co se týče rakoviny a chození po ulici bych doporučil dovolenou v Miláně či Turíně.
To spojení mezi zdravím a emisema je dokázáno a tvrdit že neexistuje je zaslepenost ekvivalentní jedné mladé slečně ze Švédska.

Nesouhlasím s elektromobilitou, mám značné výhrady vůči EU legislativě stran CO2, která tvrdí, že je technologicky neutrální, ale nepřímo zvýhodňuje jedinou technologii, problematika malých aut tu taky padla. Ale v reakci na některé komentáře tady se cítím, jako totální ekofašista.

Kyjaq
07. ledna 2020, 17:08
0
Deset let v kostce

Ale počítá se to, když to vzniklo regulací? Byť při závodění? :D Účinnost přes 50% mají i lodní dvojtakty a využitelnost pro auta dost podobná, ale pokud se nepletu, tak před pár lety Renault rozjížděl projekt na zweitakt naftu do aut...

Kyjaq
07. ledna 2020, 13:33
-1
Deset let v kostce

Závody a války asi těžko budou hybatele pokroku co se týče emisí NOxů nebo částic, to zavinily až "drakonické a nesplnitelné" EURO limity a najednoou vedle toho jede americký Tier 3, který je ještě přísnější než Euro6. Čína nezůstává pozadu, prý chudáci ve škodovce budou muset montovat filtry i na ty MPIčka, co tam vyváží. Paradoxně jsme se v částicích dostali tak daleko, že optikou měst je úplně jedno, jestli jede EV nebo naftička.

Teda leda by v těch závodech někdo *ehm* nařídil třeba limit na spotřebu paliva, což nám trochu zavání paradoxem :D Upřímně nevím, jak jsou na tom formule s katalyzátorama a dpfkem. A třeba ta slavná formulí předkomůrka taky nemá pro normální auta smysl.

Nařízení jsou na téhle úrovni techniky jediná možnost pro rozvoj pokroku, protože automobilky jsou byznys a těžko budou investovat těžký prachy do pokroku, který zákazník v zásadě nepotřebuje potažmo nechce. Ona ani ta slavná nafta nepřišla sama od sebe.

Kyjaq
04. ledna 2020, 20:01
0
Osm států USA zdaní od příštího roku registraci elektromobilů

Co se týče částic, tak jsou na tom elektromobily v celkovém součtu stejně blbě jako všechno ostatní. Jasně že záleží jak moc komu ten sčot vyjde, ale podle měření (kterým se věnuje i třeba evropská laboratoř v Ispře) vychází, že relevantní podíl (tzn řádově stejný jako podíl spalování) na emisích částic má opotřebení brzd a pneumatik a největší podíl má znovuzvíření již kleslých částic. Což ve výsledku vede k tomu, že emise částic jsou u elektromobilů a (moderních!) spalovacích aut defakto stejné.
Vlastně tahle diskuze nakousla věc, která dnes krásně vyplouvá napovrch. Je lepší nahradit 10 starých autobusů plynem nebo moderní naftou a nebo je lepší koupit jeden elektrickej? Logicky vychází, že modernizovat infrastrukturu na současnou úroveň povede k významnějšímu zlepšení. To mě baví v Miláně, jedno z nejhorších měst co se týče ovzduší v Evropě (konkuruje mu zdatně jen Turín a Polské Slezko), všude v MHD plakáty "měníme vzduch" "nulový impakt", aby se prezentovala koupě elektrobusů, jenže na spoustě linek naprosto převažují 20 let staré naftové autobusy a nedošlo tam ani na to Euro6 (zdaleka) :D
A to je trochu osud, který potkal CNG, cestička pro něj byla zametená už kdo ví jak dlouho a dnes by to s poměrně nízkými náklady mohlo pomoc snížit emise CO2 i škodlivin v dopravě, jenže nikdo nechce stavět čerpačky, nikdo nechce investovat do techniky, když mu EU tvrdí, že za 30 let ji může zahodit, protože není uhlíkově neutrální.
Takže se honí technika, která úplně dobře nefunguje, protože by snad mohla být za 30 let živená pouze z větrných elektráren žejo... A zlepšení nula.

Kyjaq
05. prosince 2019, 17:10
2
Autíčkář se ptá: Jakou nejhorší poruchou vás naštvalo vaše auto?

Renault Megane 1gen v naprosto náhodných termínech odmital startovat, točil se jak vrchní na place a nic víc. To trvalo několik let, různé se měnili svíčky, autorizované servisy hrozily řídící jednotkou, klasika. Po těch několika letech paranoie jsme měnili baterku a ukázalo se, že terminál Renault udělal z tenkého plíšku, kterého polovina urezla. Tenkrát jsem o autech věděl prd, dnes bych asi šel po baterce jako po jednom z prvních. Což mi připomíná, že nedávno začala zlobit páčka, zůstávaly svítit světla, závada se opravila sama. Autorizák chtěl měnit hádejme co? Řidící jednotku :D
Auto co mě relativně nedávno málem psychicky zlomilo byl Jaguar Xtype. Padaly budíky, čas od času chcipnul, náhodně nechtěl startovat, ani se neotočil startér. Po týdnech zoufalství a proměřování všeho možného, hledání opravářů budíku a černé magie jsem usoudil, že to musí být relé a začal všechny prohazovat mezi s sebou. Bylo to relé, potom jsem se cítil jako kouzelník. Za týden odešla škrtící klapka.

Kyjaq
26. srpna 2019, 16:31
1
Test ojetiny: Poslední rozloučení s Hyundai i40

Kde se v duši automobilových novinářů bere ta potřeba používat slovní spojení "robustní řetěz"? :D

Kyjaq
20. srpna 2019, 17:00
0
Auta, která se stala skvělá v disciplínách, pro které nikdy nebyla vyrobena

Nevím co je inovativního na tom narvat do auta fakt hodně baterek, stejně tak mi nepřijde, že spotřeba by se něčemu vymykala i po nahlédnutí na průměry na spritmonitoru. Nesmyslný přepočty na 2l benzínu neřeším.
Akorát si kvůli tomu pár dementů myslí, že auta se nemusí řídit.

Kyjaq
06. srpna 2019, 13:35
0
Autonomie za starých dobrých časů

Já myslím, že s plnou autonomií alá auto bez volantu můžeme být v klidu. Někdo pořád za to auto musí mít zodpovědnost. Automobilka si to nikdy na triko nevezme, protože není úplně blbá. Ani Tesla ne. A pokud má mít zodpovědnost "operátor", tak musí být schopen auto bez problému kontrolovat, pokud systém selže, tudíž žádné jízdy pod vlivem, žádné čtení novin. Prostě stejně jako to tu bylo nedávno psáno u letadel, piloti jsou nuceni přistávat samostatně, ačkoliv by to nebylo potřeba.

Kyjaq
05. srpna 2019, 15:35
1
Autonomie za starých dobrých časů

Asi před rokem mi bylo oznámeno od nějakého nadšence, že každý montážní robot/ruka se do půl roku vrátí a pak začne generovat těžký prachy. Jenže platy dělníků v automotive dramaticky rostou místo toho, aby dramaticky mizela pracovní místa. Tak kde je ta pravda? :D
Člověk má obrovskou výhodu ve flexibilitě, posune se šroubek o 2 cm doprava a i s případnou jazykovou bariérou to jde asi za minutu vysvětlit. To u robota nehrozí.

Ad elektromobilita, to je prostě věc, která i z ekologického hlediska dává smysl pouze někde. Pokud vynecháme Norsko a Rakousko, tak je to třeba Francie, 50% jádro. Infrastruktura a instalovaný výkon taky není. To jsou další 2 Temelíny. O smysluplnosti nákladní dopravy ani nemluvím.
Ve městech se tomu prostě nevyhneme, ale myslet si, že víc než 10-20% aut bude elektro je šílenost.

Kyjaq
24. června 2019, 22:53
0
Toyota LC76: Vláčej mě bahnem a kamením!

Super test, Land Cruiser se evidentně k Zlo Kočce hodí víc než X5 :)
Akorát nevím, proč by pro splnění Euro 6d mělo být potřeba šamanů...

Kyjaq
30. května 2019, 21:30
1
Škoda Octavia 2.0 TSI: Ta nejlepší z rodu

Velká část skodovek, co si v týhle zemi někdo koupí bude postavená na drivetrainu z Německa (tsi, tdi, dsg). Na druhou stranu velká část prodanejch škodovek po světě bude nejspíš na drivetrainu vyvinutým v Česku (MPI do zemí jako Indie, Čína).

Kyjaq
15. května 2019, 13:15
0
Volkswagen ID.3 slaví předprodejní úspěch. Na šampaňské je ale ještě brzy.

Pfff, Avie na vodík se tu zkoušela ještě za minulého režimu. 130 do kopce žádnej problém, majitelé žigulíků bledli závistí. S tím ať na nás Musk nechodí.

Kyjaq
15. května 2019, 12:10
0
Volkswagen ID.3 slaví předprodejní úspěch. Na šampaňské je ale ještě brzy.

Nechci zabředávat do diskuze o politice, ale minimálně stejným dílem je to o marketingu. Je to kůl, prodává se to, je to potřeba. Plyn sexy není, 50kw tříválce taky ne. Jasně, to že elektromobil se počítá do fleetových emisí jako 0 a ještě k tomu 2x v tom hraje taky svou roli. Pro automobilku je to prostě výhodný.

Do města je to super, jenže se zjistilo, že auto při průjezdu rozvíří mnohem víc částic, než samo vyprodukuje (možná ne všude, ne vždycky, ale ve městě to opět pálí víc), takže až pude do tuhýho, tak nám to prostě zakážou :D

K tý energetice je to poměrně jasný. Všechny eko a "eko" zdroje jsou fajn a je dobře, že dochází k diversifikaci a snažíme se je zapojovat větší měrou do systému. Ale nejde z toho žít, není to tvrdý zdroj. Navíc nepřímo zvyšují závislost na neobnovitelných zdrojích, což v reálu budou třeba plynový elektrárny, které se postaví jako záloha. Pokud chceme emise CO2 opravdu snižovat, a nějak zesmysluplnit elektromobily aspoň v tomhle ohledu, tak v současné době nic jiného než to Drábový jádro prostě nemáme.

Kyjaq
14. května 2019, 11:02
0
Autíčkář se ptá: Které auto je nejvíce neprávem přehlížené či opomíjené?

To je náhodička, jeden x-type mi v pátek přistál doma a v úterý se o něm píše na autíčkáři. Očekávám patřičné zhodnocení investice, když to teď je ta volba iso-oktan-heada hipstera :D

Kyjaq
11. května 2019, 21:13
0
BMW X5 xDrive 30d: Velké auto, nebo malý dům?

Samozřejmě nevím o jakou převodovku v XC90 šlo a nikdy bych nechtěl tvrdit, že to je auto na sportování, ale srovnávat to s autem z roku 2017 je lehce scestný. Ono sice dřív bylo šecko lepší, jenže ty automatický převodovky se prostě posunuly strašně moc.

Kyjaq
09. května 2019, 16:30
0
BMW X5 xDrive 30d: Velké auto, nebo malý dům?

Ve výsledku to vyjde strašně lacině. Chromovaný plasty tak vždycky vypadaj. Takže co BMW udělá? Přidá ho tam víc :D Nebo jsem to jenom já, kdo v tom vidí hračky z čínský tržnice?

Kyjaq
09. května 2019, 15:51
0
BMW X5 xDrive 30d: Velké auto, nebo malý dům?

Pokaždý když vidím nějaký banglovský báwo, tak se mu v duchu omlouvám za ty "chytrý" kecy, co jsem měl, když to vyšlo...
K parametrům asi dobrý, z toho pohledu zepředu mám ale noční můry.

Kyjaq
08. března 2019, 08:47
1
Příběh autíčkářových fotek

Super, vtipnej automobilovej "off-topic". To je ten rozdíl mezi autíčkářem a jinými ehm platformami, kvůli kterému jsem přišel a kvůli kterému se vracím :)

Kyjaq
25. února 2019, 17:43
0
Za volantem: Ford Focus ST225

Spíš blok, většina T5 má menší vrtání (81 vs 83), kromě 2.4 co byla v Rku. Mně projev těhle motorů trochu zabíjí dlouhej zdvih (pro použití v HH, chápem) a paradoxně by se mi tu víc líbilo zatracované LPT :)

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Dodge D150 Prospector 1984
Dodge D150 Prospector

1984 rok výroby
175 koní výkon
5 898 ccm objem

Chrysler 300M  2003
Chrysler 300M

2003 rok výroby
248 koní výkon
3 518 ccm objem

Peugeot 307  2005
Peugeot 307

2005 rok výroby
88 koní výkon
1 997 ccm objem

Chrysler Newport Royal 1972
Chrysler Newport Royal

1972 rok výroby
140 koní výkon
6 551 ccm objem

Lincoln Town Car  1984
Lincoln Town Car

1984 rok výroby
150 koní výkon
5 ccm objem