načítám data...

Kyjaq

JménoŠtěpán Kyjovský
BydlištěKolín
Registracepřed 5.4 rok.
Poslední aktivitapřed 13.9 měs.
Komentářů u článků54
Pozitivních komentářů u článků26
Negativních komentářů u článků2
Možnostinapsat zprávu

Posledních 50 komentářů

Kyjaq
06. srpna 2022, 22:34
10
Škoda Octavia iV: Auto, které dává smysl

Anarchokapitalista se hádá s progresivním levičákem pod testem hybridní oktávie. Žijeme v úžasné době.

Kyjaq
14. ledna 2022, 19:43
3
Mercedes EQA: I elektromobilita může být jednoduchá

Jako kovanej socialista odmítám dotovat horním 10% mergla f plný.

Kyjaq
24. listopadu 2021, 10:45
0
Spalování vodíku v autech

Já bych si jenom dovolil, že náš současný tržní systém má velký podíl na dominantní pozici elektromobility. Nebo jsou snad akcie Tesly tam, kde jsou, protože je ve velkém nakupuje naše socialistická EU? :) Lidi jsou převážně banda naivků, co věří tomu, že všechno vyřeší věda, ideálně zadarmo, na počkání a s rádoby futuristama jako Elon Musk v čele. Dokud se tohle nezmění, tak nám nepomůže ani volný trh ani báťuška Stalin.

Mimochodem argumentovat Iphonem je trochu absurdní ne? Vzhledem k tomu, že apple je od té doby snad nejkonzervativnější značka v oboru a za každou cenu se snaží udržet status quo... To jenom tak na okraj :)

Kyjaq
04. září 2021, 08:44
8
Kyjaq
14. července 2021, 13:12
0
Nějak se nám z debaty o automobilismu ztrácí podstata...

Okej, takže jsme akorát ten poplatek přesunuly z čerpacích stanic do mýtných bran. A kdo to bude řešit ve městech? Není pak na snadě, že by vjezd do města musel být zpoplatněn? Ale to už jsme zase u nějaké eko buzerace, nebo jak to je :D Já nerozporuju, že by to bylo férovější, ale bylo by to férovější o tolik, o kolik to bude složitější? Navíc pak by mohlo někoho napadnout, že je to nefér, protože 2 tunový SUV přece opotřebuje silnici víc, než můj Fiat 500, což bylo (byť velice nepřesně a ne vždy, ale aspoň nějak) zase zahrnuto ve spotřební dani z litru paliva.
Pořád mě navíc dráždí to přenesení služby na soukromý sektor. Buď stále zůstane nezanedbatelná část infrastruktury v rukou státu (viz vstup soukromých dopravců na železnici, z Prahy do Brna chtějí jezdit všichni...), nebo se prostě ta nevýnosná část infrastruktury zruší.
To že se tu za dálnici platí divně asi nikdo nerozporuje. Na druhou stranu bych si z pozice spotřebitele moc nestěžoval, v zemích, kde se platí za využívání úseků jako Itálie nebo Francie by to využívání dálnice 1x měsíčně pravděpodobně vyšlo na víc než našich směšných 1500 :D Jestli by se to projevilo na kvalitě infrastruktury, to už je pak další věc. Já věřím, že ano, ale v našich podmínkách je tak brutální zvýšení nákladů na auto politicky neprůchozí. A naopak jsou i země, kde s dálniční známkou zvládnou mít adekvátní dálniční síť.

Kyjaq
14. července 2021, 09:05
0
Škoda Enyaq IV 80: Haters gonna hate

A co přesně je na těch výrocích špatně?
Pokud pustíš drátem 100 kW (ještě navíc stejnosměrného), tak se drát zahřeje, to že ztráty rychlonabíjení jsou obrovské není žádná novinka a Macek určitě není první člověk, co to tvrdí.
Moc recenzí na elektromobily nečtu, ale pokud se nepletu, tak z třífázové zásuvky se ty dlouhodojezdové nabíjí více než 8 hodin. Tudíž je nejde nabít přes noc. Nehledě na to, že třífázovou zásuvku spousta lidí nemá, protože ve své řadovce na okraji Prahy nemají v garáži soustruh a museli by platit distributorovi poměrně dost peněz za instalovaný výkon.
Většina elektromobilů dosahuje ve WLTP spotřeby okolo 15 kWh/100km, na svorkách elektromotoru, pokud uvážíme účinnost nabíjení a vybíjení baterie, tak jen ti nejlepší udrží spotřebu pod 20 kWh/100km.
Spíš mi příjde, že tu přikrášluje a plácá úplně někdo jiný než Macek...

Kyjaq
13. července 2021, 22:29
0
Nějak se nám z debaty o automobilismu ztrácí podstata...

Asi nejsem dostatečně zcestovalý, nezažil jsem, že by se platil poplatek za něco jiného než za dálnice, případě za nestandardní technická díla, omlouvám se...
Takže jestli tomu dobře rozumím, na každé silnici z horní dolní se bude platit poplatek? A nebude to vlastně to samé? Poplatek za ježdění autem, akorát mnohem složitější? A jak dopadnou silnice, které se nevyplatí? Tam se bude jezdit přes pole? Asi máš pravdu a vážně to nechápu.

Kyjaq
13. července 2021, 21:39
1
Nějak se nám z debaty o automobilismu ztrácí podstata...

Já asi moc nechápu, co je tržního na zrušení spotřební daně z používání auta. Ty silnice si pak každý bude stavět sám? Nebo to naopak bude stát dotovat z jiných příjmů? To pak ale skoro zní jako těžce pokřivené prostředí...
Jinak veřejná doprava v USA je téma samo o sobě. Americké automobilky na začátku druhé poloviny minulého století využily veškerého politického i ekonomického tlaku, které jim to Americké tržní prostředí dávalo k dispozici, aby veřejnou dopravu rozložily, ve snaze vytvořet silnou automobilovou kulturu, což se jim ve většině USA nepochybně podařilo. Samozřejmě do toho vstupují i geografické parametry země, ale historie veřejné dopravy USA je poměrně nehezký příběh.

Kyjaq
13. července 2021, 21:32
1
Škoda Enyaq IV 80: Haters gonna hate

Tak takhle teda v diskuzích na Autíčkáři ne. V tom článku určitě žádné nepravdy a nesmysly nejsou. To že to někdo "vidí" naopak nemá žádnou vypovídací hodnotu (paradoxně narozdíl od toho článku). Sám Macek krom toho, že je jeden z top motorářů v Evropě, udělal i spoustu práce třeba v oblasti hybridních pohonů. Nevím, co tady dává někomu právo tvrdit, že "plácá". Beastara na vás...

Kyjaq
14. června 2021, 09:21
-1
13 minut někdy nestačí

Sociologie to ve skutečnosti říká nějak takhle: "Pokud komunita (v našem případě občané státu) považuje nějakou společenskou normu (zákon, zvyklost atd.) za zbytečnou, tak ji hromadně a samovolně porušuje"
A vzhledem k tomu, že ze značky omezení rychlosti se v naší zemi udělalo "vlci jdou", tak to není ani chyba lidí, ani chyba zákona, ale je problém ve způsobu jakým se zákon aplikuje.

Kyjaq
04. června 2021, 20:43
2
Renault Talisman Grandtour: Vyšší střední je tu stále s námi

Vyserte se na to, oficiální dělení aut do kategorií v Evropě v podstatě neexistuje. Jazykové a logické absurdum vyšší a nižší střední třídy, které ale nejsou součástí střední třídy, už je jenom třešínka na dortu. Všichni víme, co tím básník chtěl říct.

Kyjaq
05. dubna 2021, 20:22
0
Ptejte se: Praktický levný rodinný dostavník

Laguna 3

(Nebyla náhodou C70 na fóru na prodej? :))

Kyjaq
15. března 2021, 10:43
1
Proč elektromobilita nefrčí (tak jak by mohla)

To je zase v aléjích (teda v komentářích) nablito...

Kyjaq
10. března 2021, 09:10
0
Škoda Octavia RS 2.0 TSI: Příjemné překvapení

DOTZ Hanzo cením, naprostá klasika, která bohužel pomalu mizí. Je dobře, že Škoda se s tím rozhodla něco dělat, beru to jako gesto vůči nám petrólhedům. Navíc s dnešní popularitou retro designů je to jasná volba.

Kyjaq
11. února 2021, 12:16
1
Volvo XC40 T4 Recharge: Óda na radost, tříválec a elektřinu

Nevím na co potřebujeme Čínu, když máme Pšonsko...

Kyjaq
23. ledna 2021, 16:19
7
Jaké "klasice" jste nikdy nepřišli na chuť?

Takže celý to nebylo nic moc, ale protože blok, kterej teda taky nebyl nic moc, byl tlakově litej, což byla jó pokroková technologie, tak je to vlastně v pořádku? Nebo jak tomu mám rozumět?

Kyjaq
07. ledna 2021, 22:26
0
Potvrzeno: Mazda MX-30 dorazí jako hybrid s Wankelovým motorem

Je to jednoduchý, v rozměru vhodným pro zástavbu do auta to prostě nejde udělat s nějakou použitelnou účinností, tak se o to ani nikdo nesnaží.

Kyjaq
07. ledna 2021, 15:21
2
Jaké auto pro dopravní policii?

Když si nějaký chudáci v Ově zvykli na služební báwo, tak se národ bouří. Zato ten pokrokovej tousťák nám poleze i ušima.

Kyjaq
02. ledna 2021, 20:27
1
2021 | Co v autech už nenajdeme

Není důvod zavádět nějaký brutální Eura 69. Kdyby většina aut v provozu byla Euro 6 v odpovídajícím stavu, tak žádné problémy se znečištěním ovzduší z mobility nejspíš nemáme ani ve městech.
Ad Euro 7, to je norma čistě technická, dělají to vysokoškolsky vzdělání lidé z výzkumáků po celý Evropě, svou měrou se na tom podílí i zástupci automotive. To jsou inženýři, ne nějaký neoněco radikální hipíci, co bojujou za lepší zítřky. A ta zpráva co proletěla světem české žurnalistky před nějakou dobou? To je taková okurková sezóna, aby se psalo o jiný tragédii než o covidu. Nic takovýho nikdy neprojde.

A jakože velký brat bude sledovat kolik kdo najel a jestli tomu náhodou moc nešlapal? A bude to auto dávat elektrošoky těm co málo plachtí? Hlavně by to měli spárovat s účtem na googlu a mohli bychom sdílet skóre na fejsbuku. Kdyby vážně někdo v rámci ekologie chtěl lidi omezovat, tak si třeba vyšlápne na to, aby lidi uměli řídit, rozdíl dvou řidičů na stejné trase s podobnou průměrnou rychlostí (žadnej ecoracing) může být bez problému přes 10% ve spotřebě. Za to by lidi ve výzkumu zabíjeli :D

Kyjaq
28. listopadu 2020, 20:17
0
Kyjaq
08. července 2020, 21:32
2
Ford Scorpio: Podnikatelův sen

Nepochybně je seřazení sedmičkovejch bavoráků od nejhorší generace po nejlepší fascinující myšlenkové cvičení, ale když sestoupíme ze svých vzdušných (samozřejmě smíchaných s benzínem v poměru 14,7:1) zámků a zkusíme srovnat třeba první generaci renaultu megane se třetí generací. Motor 1.4 16v 70kw vs 1.6 16v 81kw, konstrukce motoru identická, výkon na tunu taky, podobně krátký převodovky, ať se nám do toho srovnání vůbec neplete dynamika. Teď si sedněte do obou těch aut a zkuste v nich chvíli jet, srovnejte si jak reagují na natočení volantem, jak se naklání, jak přejíždí nerovnosti, jak brzdí, jak to řadí, co si k tomu autu můžete dovolit, než vás spolujezdci poblijou, nebo skončíte v příkopě, jak chladí klimatizace (jo to vlastně asi nezkusíte, protože příplatek za klímu v prvním meganu byl 40k).

Kdo z těch aut vystoupí a řekne, že by radši jezdil každej den první generací, tak tomu smekám, to je pravověrnej petrólhead.

Kyjaq
04. července 2020, 22:31
12
Temná doba motorismu

Jsou lidi co každý ráno vstanou o hodinu dřív, aby mohli nahřát svůj kávovar za 100k, aby si mohli udělat perfektní espresso ze včera upražené kávy z nějaké náhorní planiny v exotické části světa, kterou umleli na mlýnku, kterej taky stál 100k. Funguje to pro ně? Jasně žejo. Ale většina lidi to takhle nedělá. Naopak si dost lidí kupuje domů různý moderní (pěkně drahý a z pohledu nadšence nesmyslný) automaty na kafe od vyhlášených značek. Pro ně to není koníček, je nezajímá, že si mohli jet do Itálie pro vyřazený vybavení z kavárny a mít lepší kafe za míň, oni chtěj ráno zmáčknout čudlík a mít kafe (ideálně mít hezkou krabičku do kuchyně). A pokud těmhle lidem budeš nutit svůj názor nadšence a nedejbože je přesvědčíš, tak nejspíš budou akorát tak nešťastný, protože investují čas a peníze do koníčku, kterej je tvůj a ne jejich.

Kyjaq
02. července 2020, 22:52
0
Renault Kadjar 1.7 dci 4x4: Neviditelný komorník

A já se divil, že se v osnovách středoškolské fyziky zabydlela teorie planetových soukolí...

Kyjaq
27. dubna 2020, 22:52
0
Kyjaq
21. dubna 2020, 12:30
0
Věci, které na současném automobilismu nechápu...

K tomu v zásadě nemám co dodat. Orientace některých modelů na východ je jasná, na druhou stranu to nadšení z toho nekonečného Čínského trhu lehce opadá a současná situace tomu nepomáhá, předvídat lze těžko.

Možná bych podotknul, že vývoj nový techniky ty kola ekonomiky taky těžce roztáčí a to nejenom "on site", ten těžkej výzkum se vždycky nechává akademikům, na to ve fabrice nemají čas :D A to je pro nás taky důležitý, takže nelze jenom nechat automobilky vyrábět si tady ty auta do Brazílie na základě ověřené techniky. Utahování šroubů má malou přidanou hodnotu.

Jenom k těm regulacím, co se týče škodlivin (částice, CO, HC, NOx), tak Čína prakticky přebíra jednotlivé EURO normy, takže China 6a je identické k EURO VI a China 6b, která má být 2023 (samozřejmě kdo ví, co teď bude, ale má být a automobilky už se na to připravují), je už přísnější než EURO VI. Za pomocí močoviny a DPFka/GPFka tím většina nějak proleze, ale rozhodně to nejde říct, že to je nepopsané plátno a prodá se jim cokoliv. Jak se staví k CO2 nevím, to je asi až tak netrápí, ale vzhledem k tomu, jaké tam Škoda vyváží motory, tak na V8 si taky moc nepotrpí :D

Kyjaq
21. dubna 2020, 11:42
0
Věci, které na současném automobilismu nechápu...

Všechny tři auta jsou stejný, jsou to jenom hrátky s perspektivou.

Kyjaq
21. dubna 2020, 11:41
1
Věci, které na současném automobilismu nechápu...

Tu romantickou myšlenku s omezením regulace pro okrajové modely nosím v hlavě už pár let. Kolik asi emisí CO2 má na svědomí roční produkce Ferrari a kolik roční produkce Fábií žejo? Ale jak to mezi řádky vyznělo i z Beastarova komentáře, začíná být evidentní, že nikdo z té trojice zákazník (většinový), automobilka, regulátor o to podle všeho nemá zájem. No a celý by to stejně skončilo tak, že by se někomu povedlo homologovat ofci vRS jako sportovní vozidlo :D

Zprávy typu automobilky budou vyrábět auta jenom do Uzbekistánu, protože na Evropu a USA se můžou vysrat bych bral s hodně velkou rezervou. Je to tak u všeho, když se zaváděla "přísnější" regulace v bankovním sektoru po krizi, tak první reakce kohokoliv byla, že banky odejdou půjčovat do Číny nebo kam. No a banky máme dodnes... Pořád prodeje aut v Evropě a USA jsou kolik? Polovina světovýho trhu? A co víc vydělává renault duster na ethanol nebo auta našlapaný výbavou v perleťi?
No a když se k tomu přidá Čínská regulace srovnatelnou s tou na západě, tak ty prodeje v Brazílii to fakt nezachrání.

Podle mě je potřeba sledovat ten rozdíl mezi tím, co křičí lokální politici, kteří potřebují plus body, co křičí hnutí gretistů, kteří potřebují najít v životě nějakého třídního nepřítele a smysl, co křičí CEO automobilek, kteří potřebují zvětšit zisky, protože nekonečný růst. A mezi tím, co se doopravdy děje. Elektromobilita kulhá na obě nohy a PSA projíždí WLTP cyklus s naftičkou pod 90g/km...

Kyjaq
24. března 2020, 19:46
0
Benzín a nafta zlevňují. Někde pozvolna, jinde velmi znatelně.

95 oktanů ani náhodou, minimálně ethanolovejch 108, ideálně zemní plyn a 120. Navíc plyn nešpiní a ethanol zase dobře čistí, ani nepotřebuju připlácet za aditiva :D

Kyjaq
24. března 2020, 18:08
2
Benzín a nafta zlevňují. Někde pozvolna, jinde velmi znatelně.

S ropou ani autama to nijak nesouvisí, ALE my Italům žádnou pomoc neukradli. Čínský šmelinářek Čou si ulil trochu humanitární pomoci (původně pro ČÍŇANY v Itálii, nikoliv pro Itálii) pro sebe a chtěl na tom tady vydělat. Po tom co mu roušky byly zabaveny, tak otočil, že to přece šlo do Itálie a ve skladu v Lovosicích je to jenom náhodou. Odpovědné úřady nedokázaly dostatečně důrazně prezentovat svou pravdu, takže teď se přes půl Evropy píše o konci solidarity v EU.

Kyjaq
16. února 2020, 11:11
2
Kyjaq
08. ledna 2020, 17:19
0
Ptejte se: Co způsobí evropské pokuty za vysoké emise CO2?

Tenhle návrh už padnul, technicky to je realizovatelný, v praxi to částečně omezují problémy právního charakteru, typu komu to bude patřit, kdo to bude platit, kdyby to někomu někde bouchlo atd.

Největší obtíž je, že to znatelně zvyšuje počet baterií v oběhu, což je to poslední co EV z hlediska ekologičtnosti potřebují...

Kyjaq
07. ledna 2020, 18:50
2
Ptejte se: Co způsobí evropské pokuty za vysoké emise CO2?

Elektromobily jsou mr*ka. Ať si ujasníme na čem jsme argumentačně :D V pár procentech to asi bude existovat, nic většího nehrozí i když EU a jezdci apokalypsy v řadách našich přátel a spoluobčanů tvrdí něco jiného.

K tomu zdraví, špatnou stravu, alkohol a od doby, kdy se nehulí v hospodách, i tabák si všichni můžou korigovat individuálně, co dýcháme si vybereme špatně a argument "přestěhuj se na venkov" asi není řešení, takže to vyžaduje nějaký dohled. Stejně jako kvalita vody třeba. Ale teď už jsme fakt hodně daleko od tématu CO2 :D
V Miláně už několik měsíců žiju a možná mám přehnaně citlivé sliznice, ale jít si třeba zaběhat je některé dny o udušení a pokud se nějak dá řídit dle indexů kvality ovzduší, tak jsou dny, kdy je to v pekingu horší :D

Kyjaq
07. ledna 2020, 18:25
1
Ptejte se: Co způsobí evropské pokuty za vysoké emise CO2?

To s naftou nijak nesouvisí, naftové auta Euro5/6 v adekvátním stavu, které zrovna nevypalují DPF filtr, jsou čisté jako lilie.
A auta samozřejmě taky nejsou jediný zdroj znečištění ve městech, ač velký. V Čechách jsme na tom s kvalitou ovzduší poměrně dobře. Ale když někde koncetrace PM2.5 překračuje 2/3 roku hodnotu doporučenou WHO čtyřnásobně, tak já osobně bych to teda bral za dostatečně pravidelnou i koncentrovanou expozici :D
Stejně tak až všichni přejdeme na Euro5/6, tak nám z hlediska částic ani elektromobily nepomůžou a jediný další krok, který by vedl ke snížení emisí částic ve městech je úplný zákaz nebo striktní omezování. Ale všechno tohle už jde úplně mimo CO2, takže offtopic...

Kyjaq
07. ledna 2020, 18:05
3
Ptejte se: Co způsobí evropské pokuty za vysoké emise CO2?

Nepřímovstřiky částice samozřejmě produkují, nepřekvapivě víc než přímovstřiky s filtrem. Už jsem to tu někam psal, že škoda nejspíš bude muset posílat do Číny ty MPIčka s filtrem. Co se týče rakoviny a chození po ulici bych doporučil dovolenou v Miláně či Turíně.
To spojení mezi zdravím a emisema je dokázáno a tvrdit že neexistuje je zaslepenost ekvivalentní jedné mladé slečně ze Švédska.

Nesouhlasím s elektromobilitou, mám značné výhrady vůči EU legislativě stran CO2, která tvrdí, že je technologicky neutrální, ale nepřímo zvýhodňuje jedinou technologii, problematika malých aut tu taky padla. Ale v reakci na některé komentáře tady se cítím, jako totální ekofašista.

Kyjaq
07. ledna 2020, 17:08
0
Deset let v kostce

Ale počítá se to, když to vzniklo regulací? Byť při závodění? :D Účinnost přes 50% mají i lodní dvojtakty a využitelnost pro auta dost podobná, ale pokud se nepletu, tak před pár lety Renault rozjížděl projekt na zweitakt naftu do aut...

Kyjaq
07. ledna 2020, 13:33
-1
Deset let v kostce

Závody a války asi těžko budou hybatele pokroku co se týče emisí NOxů nebo částic, to zavinily až "drakonické a nesplnitelné" EURO limity a najednoou vedle toho jede americký Tier 3, který je ještě přísnější než Euro6. Čína nezůstává pozadu, prý chudáci ve škodovce budou muset montovat filtry i na ty MPIčka, co tam vyváží. Paradoxně jsme se v částicích dostali tak daleko, že optikou měst je úplně jedno, jestli jede EV nebo naftička.

Teda leda by v těch závodech někdo *ehm* nařídil třeba limit na spotřebu paliva, což nám trochu zavání paradoxem :D Upřímně nevím, jak jsou na tom formule s katalyzátorama a dpfkem. A třeba ta slavná formulí předkomůrka taky nemá pro normální auta smysl.

Nařízení jsou na téhle úrovni techniky jediná možnost pro rozvoj pokroku, protože automobilky jsou byznys a těžko budou investovat těžký prachy do pokroku, který zákazník v zásadě nepotřebuje potažmo nechce. Ona ani ta slavná nafta nepřišla sama od sebe.

Kyjaq
04. ledna 2020, 20:01
0
Osm států USA zdaní od příštího roku registraci elektromobilů

Co se týče částic, tak jsou na tom elektromobily v celkovém součtu stejně blbě jako všechno ostatní. Jasně že záleží jak moc komu ten sčot vyjde, ale podle měření (kterým se věnuje i třeba evropská laboratoř v Ispře) vychází, že relevantní podíl (tzn řádově stejný jako podíl spalování) na emisích částic má opotřebení brzd a pneumatik a největší podíl má znovuzvíření již kleslých částic. Což ve výsledku vede k tomu, že emise částic jsou u elektromobilů a (moderních!) spalovacích aut defakto stejné.
Vlastně tahle diskuze nakousla věc, která dnes krásně vyplouvá napovrch. Je lepší nahradit 10 starých autobusů plynem nebo moderní naftou a nebo je lepší koupit jeden elektrickej? Logicky vychází, že modernizovat infrastrukturu na současnou úroveň povede k významnějšímu zlepšení. To mě baví v Miláně, jedno z nejhorších měst co se týče ovzduší v Evropě (konkuruje mu zdatně jen Turín a Polské Slezko), všude v MHD plakáty "měníme vzduch" "nulový impakt", aby se prezentovala koupě elektrobusů, jenže na spoustě linek naprosto převažují 20 let staré naftové autobusy a nedošlo tam ani na to Euro6 (zdaleka) :D
A to je trochu osud, který potkal CNG, cestička pro něj byla zametená už kdo ví jak dlouho a dnes by to s poměrně nízkými náklady mohlo pomoc snížit emise CO2 i škodlivin v dopravě, jenže nikdo nechce stavět čerpačky, nikdo nechce investovat do techniky, když mu EU tvrdí, že za 30 let ji může zahodit, protože není uhlíkově neutrální.
Takže se honí technika, která úplně dobře nefunguje, protože by snad mohla být za 30 let živená pouze z větrných elektráren žejo... A zlepšení nula.

Kyjaq
05. prosince 2019, 17:10
2
Autíčkář se ptá: Jakou nejhorší poruchou vás naštvalo vaše auto?

Renault Megane 1gen v naprosto náhodných termínech odmital startovat, točil se jak vrchní na place a nic víc. To trvalo několik let, různé se měnili svíčky, autorizované servisy hrozily řídící jednotkou, klasika. Po těch několika letech paranoie jsme měnili baterku a ukázalo se, že terminál Renault udělal z tenkého plíšku, kterého polovina urezla. Tenkrát jsem o autech věděl prd, dnes bych asi šel po baterce jako po jednom z prvních. Což mi připomíná, že nedávno začala zlobit páčka, zůstávaly svítit světla, závada se opravila sama. Autorizák chtěl měnit hádejme co? Řidící jednotku :D
Auto co mě relativně nedávno málem psychicky zlomilo byl Jaguar Xtype. Padaly budíky, čas od času chcipnul, náhodně nechtěl startovat, ani se neotočil startér. Po týdnech zoufalství a proměřování všeho možného, hledání opravářů budíku a černé magie jsem usoudil, že to musí být relé a začal všechny prohazovat mezi s sebou. Bylo to relé, potom jsem se cítil jako kouzelník. Za týden odešla škrtící klapka.

Kyjaq
26. srpna 2019, 16:31
1
Test ojetiny: Poslední rozloučení s Hyundai i40

Kde se v duši automobilových novinářů bere ta potřeba používat slovní spojení "robustní řetěz"? :D

Kyjaq
20. srpna 2019, 17:00
0
Auta, která se stala skvělá v disciplínách, pro které nikdy nebyla vyrobena

Nevím co je inovativního na tom narvat do auta fakt hodně baterek, stejně tak mi nepřijde, že spotřeba by se něčemu vymykala i po nahlédnutí na průměry na spritmonitoru. Nesmyslný přepočty na 2l benzínu neřeším.
Akorát si kvůli tomu pár dementů myslí, že auta se nemusí řídit.

Kyjaq
06. srpna 2019, 13:35
0
Autonomie za starých dobrých časů

Já myslím, že s plnou autonomií alá auto bez volantu můžeme být v klidu. Někdo pořád za to auto musí mít zodpovědnost. Automobilka si to nikdy na triko nevezme, protože není úplně blbá. Ani Tesla ne. A pokud má mít zodpovědnost "operátor", tak musí být schopen auto bez problému kontrolovat, pokud systém selže, tudíž žádné jízdy pod vlivem, žádné čtení novin. Prostě stejně jako to tu bylo nedávno psáno u letadel, piloti jsou nuceni přistávat samostatně, ačkoliv by to nebylo potřeba.

Kyjaq
05. srpna 2019, 15:35
1
Autonomie za starých dobrých časů

Asi před rokem mi bylo oznámeno od nějakého nadšence, že každý montážní robot/ruka se do půl roku vrátí a pak začne generovat těžký prachy. Jenže platy dělníků v automotive dramaticky rostou místo toho, aby dramaticky mizela pracovní místa. Tak kde je ta pravda? :D
Člověk má obrovskou výhodu ve flexibilitě, posune se šroubek o 2 cm doprava a i s případnou jazykovou bariérou to jde asi za minutu vysvětlit. To u robota nehrozí.

Ad elektromobilita, to je prostě věc, která i z ekologického hlediska dává smysl pouze někde. Pokud vynecháme Norsko a Rakousko, tak je to třeba Francie, 50% jádro. Infrastruktura a instalovaný výkon taky není. To jsou další 2 Temelíny. O smysluplnosti nákladní dopravy ani nemluvím.
Ve městech se tomu prostě nevyhneme, ale myslet si, že víc než 10-20% aut bude elektro je šílenost.

Kyjaq
24. června 2019, 22:53
0
Toyota LC76: Vláčej mě bahnem a kamením!

Super test, Land Cruiser se evidentně k Zlo Kočce hodí víc než X5 :)
Akorát nevím, proč by pro splnění Euro 6d mělo být potřeba šamanů...

Kyjaq
30. května 2019, 21:30
1
Škoda Octavia 2.0 TSI: Ta nejlepší z rodu

Velká část skodovek, co si v týhle zemi někdo koupí bude postavená na drivetrainu z Německa (tsi, tdi, dsg). Na druhou stranu velká část prodanejch škodovek po světě bude nejspíš na drivetrainu vyvinutým v Česku (MPI do zemí jako Indie, Čína).

Kyjaq
15. května 2019, 13:15
0
Volkswagen ID.3 slaví předprodejní úspěch. Na šampaňské je ale ještě brzy.

Pfff, Avie na vodík se tu zkoušela ještě za minulého režimu. 130 do kopce žádnej problém, majitelé žigulíků bledli závistí. S tím ať na nás Musk nechodí.

Kyjaq
15. května 2019, 12:10
0
Volkswagen ID.3 slaví předprodejní úspěch. Na šampaňské je ale ještě brzy.

Nechci zabředávat do diskuze o politice, ale minimálně stejným dílem je to o marketingu. Je to kůl, prodává se to, je to potřeba. Plyn sexy není, 50kw tříválce taky ne. Jasně, to že elektromobil se počítá do fleetových emisí jako 0 a ještě k tomu 2x v tom hraje taky svou roli. Pro automobilku je to prostě výhodný.

Do města je to super, jenže se zjistilo, že auto při průjezdu rozvíří mnohem víc částic, než samo vyprodukuje (možná ne všude, ne vždycky, ale ve městě to opět pálí víc), takže až pude do tuhýho, tak nám to prostě zakážou :D

K tý energetice je to poměrně jasný. Všechny eko a "eko" zdroje jsou fajn a je dobře, že dochází k diversifikaci a snažíme se je zapojovat větší měrou do systému. Ale nejde z toho žít, není to tvrdý zdroj. Navíc nepřímo zvyšují závislost na neobnovitelných zdrojích, což v reálu budou třeba plynový elektrárny, které se postaví jako záloha. Pokud chceme emise CO2 opravdu snižovat, a nějak zesmysluplnit elektromobily aspoň v tomhle ohledu, tak v současné době nic jiného než to Drábový jádro prostě nemáme.

Kyjaq
14. května 2019, 11:02
0
Autíčkář se ptá: Které auto je nejvíce neprávem přehlížené či opomíjené?

To je náhodička, jeden x-type mi v pátek přistál doma a v úterý se o něm píše na autíčkáři. Očekávám patřičné zhodnocení investice, když to teď je ta volba iso-oktan-heada hipstera :D

Kyjaq
11. května 2019, 21:13
0
BMW X5 xDrive 30d: Velké auto, nebo malý dům?

Samozřejmě nevím o jakou převodovku v XC90 šlo a nikdy bych nechtěl tvrdit, že to je auto na sportování, ale srovnávat to s autem z roku 2017 je lehce scestný. Ono sice dřív bylo šecko lepší, jenže ty automatický převodovky se prostě posunuly strašně moc.

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat 2002
Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat

2002 rok výroby
107 koní výkon
1 600 ccm objem

Lincoln Town Car 4.6 V8 Signature 2003
Lincoln Town Car 4.6 V8 Signature

2003 rok výroby
239 koní výkon
4 601 ccm objem

Ford LTD Coupe 1971
Ford LTD Coupe

1971 rok výroby
260 koní výkon
6 590 ccm objem

Ford S-MAX Ford S-MAX 2,0 TDCi, 110 kW 2016
Ford S-MAX Ford S-MAX 2,0 TDCi, 110 kW

2016 rok výroby
150 koní výkon
1 997 ccm objem