
RRRampapapa
Jméno | Francimor Blumenthal |
---|---|
Bydliště | Asie |
Registrace | před 4.1 rok. |
Poslední aktivita | před 2.6 dny |
WWW | http://eshop.svetluska.cz/multicar-m25-levne-nahradni-dily-pro-multikaru-m-25/ |
Příspěvků ve fóru | 12 |
Komentářů u článků | 61 |
Pozitivních komentářů u článků | 33 |
Negativních komentářů u článků | 1 |
Možnosti | napsat zprávu |
Posledních 50 komentářů


Tak ono to má vepředu frunk, takže když se do něj něco naložilo, tak by to oralo přední nápravou silnici.
A vůbec, z dnešního pohledu to byl dynamický design, to auto vypadalo, že akceleruje, i když bylo zaparkované.

Ale tak třeba když budeš stát na té nabíječce dost dlouho, tak bude nakonec potřebovat přebalit :D
Přemýšlím, jestli bych na delších trasách neměl cvičně začít zastavovat už dnes, se spalovákem, jakože nabíjím. Aby byla další generace zvyklá už odmalička. :D :D
"Už tam budem?? A teď?"
Tyhle otázky budou s EV budoucností minulost. Nově to bude "Už máme nabito?"

Za 45 to by tomu prodávajícímu už Afričani utrhali ruce, musím se po tom sám podívat :D
Měl jsem pár let zpět carinu a byla super. Nakonec taky skončila v Africe. Ale v principu souhlasím, že minimálně v naší kotlině je to pro 99% lidí nic neříkající auto.

Když jsem viděl tu fotku středového panelu, čekal jsem tu komentář od Břízy ve smyslu, že tady u té elektropi... se to tvůrci rozhodli dát najevo rovnou i v interiéru.



Benzín nebo nafta?
Za mě je Avensis hodně o kompromisu ohledně výběru specifické motorizace a to mluvím o benzínech, nafta to nemá vůbec smysl rozebírat. Camry má taky svoje známá specifika. Accord je v tomto případě jistější volba, to stejné Lexus.
Jedno dobré video -

Ferrari F40 nemělo žádné stereo, pokud nebereme v potaz tu twin turbo V8 za zády a tam bych si o kvalitě soundtracku dovolil polemizovat. Mimochodem, pěkná recenze na jednom konkurenčním českém serveru byla minulý týden.
Jinak k testované krabici nemám nic. Volant bez znaku na mě působí celkem divně. Měli tam dát aspoň blesky/S, nejlíp 2 vedle sebe, protože elektrika, nebo další displej. Jo, ten tam chybí. a na něm by si uživatel volil znak sám. Co ale ohledně designu musím invalidní hondě uznat je ten koncept 74, ten je fakt super.

No, řekl bych, že proti (sei)centu bude i to Ka tank, bohužel. Prostě proto, že se ta karoserie vypořádá lépe už jen se svoji váhou, natož něčím těžším, co to potká.
Podobné pro vše ostatní, co tu v diskuzi zaznělo. Jinak nic moc proti Seicentu jako takovému.

Yaris TS
https://auto.bazos.cz/inzerat/160677085/toyota-yaris-ts-15-vvti-78-kw.php
Cuore
https://auto.bazos.cz/inzerat/160675957/daihatsu-cuore-10i-klima-2-sady-kol-2004.php
Splash jako alternativa ke Swiftu
https://auto.bazos.cz/inzerat/158498315/suzuki-splash-10i-2009.php
Suzuki mám v okolí 2 a oba slouží bez problémů. Za mě - spolehlivější než varianty od VW a Opelu.
Motoricky příjemně živé a točivé, přitom to nežere (Swift a právě Splash).
Dál Colt, Panda, Corsa, Lupo, Micra..?

Sato - k Superbu jsem našel toto:
https://www.cars-data.com/en/skoda-superb-1-5-tsi-greentech-act-business-edition-specs/158982/tech
A tohle se tváří jako, že je to z letošního roku - https://cdn.skoda-storyboard.com/2019/07/TD-SUPERB-en.pdf
Paradoxně ten první odkaz (skrz označení greentech) vychází trochu kratší převodovka. Rozdíl otáček ve 130 je asi jen 100 (2657 vs 2765). Co odpovídá, to kdyžtak napiš ty. Takové terno jako ta Mazda to není a navíc to je přeplňovaný motor. To spíš to bojuje s váhou auta.


A když už jsem byl v tom, tak v roce 2019 nabízeli ještě rozumnou převodovku... https://www.automobile-catalog.com/car/2019/2768585/mazda_2_1_5_skyactiv-g_115_i-eloop.html



No, tak si sypu popel na hlavu, protože jsem to měl ještě blbě. Měl jsem tam špatný koncový převod a teď ten diagram vypadá ještě mnohem děsivěji, s teoretickou maximálkou 353 km/h.... Může pan Machač potvrdit kolik to točilo při 130? Zda jsou to platí?

Pokud čísla v odkaze níže souhlasí, tak to vypadá nějak takhle. (Ty ostatní příklady jsem nevybíral, ale měl jsem je vykreslené z dřívějška).
https://www.automobile-catalog.com/performance/2022/3050465/mazda_2_1_5_skyactiv-g_90_m_hybrid.html



By mě zajímalo nakolik ten 3,9 kW zadní motor funguje v nějakých těžších podmínkách. Tohle se člověk totiž skoro nikde nedočte, jak je ta 4 kolka udělaná. A shodou náhod jsem nedávno někomu v rodině pomáhal konfigurovat tento stroj a příplatek 50 k mi k tomu technickému řešení moc nepasuje. Má s tím někdo nějaké větší zkušenosti? Pokud se nepletu, to samé řešení má prius už nějakou dobu. Na YT je pár videí, kde to někdo zkouší na sněhu a ledu a ono na to prvotní popostrčení to stačí podle všeho.

David - Mám N46 kompakta pofacelift a měrku má naštěstí pořád normální.
S bkralikem souhlasím, už jsem to tu někde psal jinde.
Za mě další příklady germaneeringu - ventilátor topení vyndáš pouze pokud sundáš sání motoru, nebo popustíš celý motor s nápravnicí. Aretace při výměně rozvodů - musí se aretovat vyvažovací hřídele ve vaně. OK, aby jsi je mohl aretovat, tak musíš sundat vanu - opět nutné popustit nápravnici.
Po výměně gufer ventilů (dělám "indiánskou metodou" s hlavou na motoru) zatím nejhorší zkušenost, ani na VFR750 nebyl tak blbý přístup, skoro neměřitelná spotřeba oleje. Servo valvetronicu už jsem taky měnil, separátor taky. Ano, připečený plastový ventildekl, spolu s těsněním které je lepší už nové máznout silikonem... M54 jsou dle kamaráda trochu takové wankely od BMW (zapečené kruhy, podobné jako 1ZZ od toyoty), ale oproti Nxx mají aspoń zajímavý projev. Dále mě překvapilo rozpadající se torpédo pod předním sklem - to se kvalitou opravdu vyšvihli. Abych jen nekřivdil, co mi na japoncích chybí jsou ty rychloupínací šrouby spodního krytu motoru :D, až se nabízí zlomyslný komentář, že to Mnichovští často potřebují.
Viděl jsem oblbovák pro termostat, aby do něj ECU nešila a nechávala provozní teplotu smysluplnou - nezkoušel to někdo? Respektive nejlepší by bylo přeprogramovat to přes INPU, ale zatím jsem k tomu nic nenašel.


Nissan Tsuru/Sentra sice evropan nezná, ale co mi moje vědomosti dovolují, tak Primera P10 není jejich přímý příbuzný. Co ale Evropan zná a je to přímá variace Sentry, to je Sunny N14. Možná mě nějaký znalec Nissanu ještě opraví/doplní.
https://www.autickar.cz/clanek/nissan-sunny-gti-prehlizeny-hothatch-90-let/

Znám osobně lidi, co kdysi šli do nové Astry F (classic) a Octavie 1 tour, prostě proto, že pro ně rozdíl ceny hrál dost zásadní roli a s autem pak spokojeně fungovali. V dnešním světě by o výběhové modely zájem byl, to bych se určitě nebál - tak jako má Dacie dobré prodeje, jenže skrz zvrácenou emisní legislativu, kdy automobilky musí zařezávat úspěšné modely, aby nebyly penalizovány za flotilové emise, už to možné není.

Poslední starý Rapid 136.
Objektivními měřítky to nejhorší, co ještě po listopadu 89 vyráběli, ale přesto by to byla škodovka, kterou bych se jednou za čas celkem rád projel, respektive se na to nějak těšil. (A musel by stát do výše zmíněných 15 tisíc, což je poplatné době před cca 15 lety. :D)

Yes, it is.
The powertrain features a 3.5-litre V6 Dual VVT-i V6 petrol engine and two electric motors, together delivering maximum system power of 354 hp/264 kW.
https://global.toyota/en/detail/15378759
https://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_GR_engine#8GR-FXS

Že jsem tak smělý, fotky vnitřku a nějaké techniky by nebyly?

Když jsme kupovali první sedačku (kategorie I.) po vajíčku, tak jsme chtěli isofix, ale paní prodavačka měla tezi, že isofix údajně nepřináší vyšší bezpečnost, protože lidi mají tendence tomu slepě věřit a nemusí to dobře zajistit. Naopak pásy jsou nepohodlné, ale ve výsledku blbuvzdornější. Pokud tu sedačku nevyndáváš každý den, ale spíše tam bude tak nějak natrvalo, tak je to pak celkem jedno. Vajíčko jsme měli pouze na pás a nebyl to takový opruz. Za mě výše zmíněný Prius, tak nějak po něm sám toužím :D, nejlépe kus padlý na baterce, čas od času se mihnou v inzerci bezpečně pod limit, oprava za pár, bohužel je toho jako šafránu a je to pryč rychleji, než se ti načte ten inzerát... jinak si sakra drží cenu. Jo a nemá to rádo dlouhodobé odstávky.

Ta úvodní fotka článku mi připomenula moji příhodu přímo z tohoto místa. Už jsi někdy viděl porouchanou Toyotu? Já ano, seděl jsem v ní, v páteční špičce ve 4h odpoledne, když jsem stál první na světlech směrem k Dornychu a při rozjedu auto chcíplo. Za mnou vlek s pračkou, auto točí, nestartuje. Setrvačností jsem dojel za křižovatku, naštěstí tam stála kolona a rychle mobilizoval nějaké pány z auta zaparkovaného na chodníku, jestli by mě odtlačili mimo jízdní pruh. Byla to cívka zapalování. Zpětně to bylo takové drobné dobrodružství.
Vlastní nehoda 3 měsíce po získán řidičáku, přecenění schopností. Auto odepsané, bez újmy na zdraví, naštěstí i spolujezdců. Loni v létě jsme jeli s rodinkou po D1 ve stoupání u Rohlenky, když tam před námi náklaďák srazil pána měnícího kolo ve stoupacím pruhu. Pro mě jasné poučení obětovat pneu a dojet někam mimo, jak to jen jde.

Já se možná zeptám blbě, ale jak to myslíš s ležérním řízením? Můžu srovnávat 2 kusy IS s E46 kompaktem, který by měl mít ještě strmější řízení než obyčejná E46, a možná mám olšové ruce, ale IS se mi zdá lepší. Kompakt má nové přední silentbloky a jedno IS má 300 najeto. Ve srovnání s MX5 bych to ale chápal.
Převodovka je za mě super, dnes už věc spíš nevídaná, ale jim ani nic jiného nezbývalo, protože ta kalibrace motoru je spíš k pláči. (Jednou mě překvapilo dostat se na omezovač na 6. RS.) Každopádně souhlasím s tou mapou plynového pedálu, u mě to bylo největší zklamání z celého auta. Dá se na to zvyknout a pokud to člověk drží v otáčkách, tak se to chová tak nějak OK, ale prodleva je tam pořád. Lidi ve světě to překopávají ať už na jiné klapky, tak existují nějaké kity do sériových klapek. Za mě by ale bylo nejlepší řešení 1JZ, které se dá stále koupit za rozumné peníze, než shánět IS300, natož v manuálu.


Kolečka jsou na podvozku pod tou korbičkou. Nemusíme je sundávat. Dávám tam ten žlutý hadr, protože jsou často od bláta, tak aby nebylo vše okolo špinavé :D Fotka s Pandou super :)

Františku, ta nejvyšší rychlost je el. omezená, nebo je to dané zpřevodováním? Zpřevodování bych moc nečekal, skrz co nejnižší otáčky na dálnici - kolik to mimochodem točilo při 130km/h? Asi to moc potenciálních majitelů vzrušovat nebude, ale z technického hlediska mě to zaujalo.

Beran - Souhlasím :)
S.h.i.t. - Tak já nepolemizuji o tom, co je pohodlnější, praktičtější, tam nemám co namítat. Polemizuji o tom co psal už Honza123 nahoře, že bez kombíku to nejde. Jeden známý takhle skončil u Berlinga skrz 3. dítě a možnost dát dozadu pohodlně sedačky vedle sebe. Do té doby ale s 2 dětmi fungoval s Kiou Vengou. V blízké rodině jsme měli partnera a tak dost dobře chápu výhody a nevýhody toho auta. Přesto jsem neměl žádné nutkání při narození potomka běžet prodat auto a rychle kupovat něco "rozumného" :D.


Definici pohodlně si netroufám určovat, ale za mě jo, pro klasickou korbičku musím vyhodit plato. Sporťák se vejde dokonce pod plato, ale musí se vyháknout z těch úvazů, jinak by se poničilo uchycení při otvírání kufru (narazí to o kočárek). Takže prakticky pokud beru kočárek, tak plato nechávám doma a věci v kufru přehodím dekou, když nechci aby bylo vidět, co tam vše vezu. Ano, moje drahá je opravdu hodně tolerantní, už jen když jsem jí jako "rodinné auto" koupil jiné 3dv (e46 kompakta :D). Dnes už jezdíme se sedačkou kategorie I a 3dv pro nás nejsou takový problém. Naopak mi příjde, že když někde zastavíme, tak máme dost prostoru vzadu na přebalování, když se přední sedačka jedním tahem sklopí a posune uplně dopředu - celkem bez problému si do toho prostoru člověk čupne a obslouží klona na zadní sedačce. A ono mám v okolí mraky lidí, co prostě na kombík/MPV nedají dopustit a nikomu to nevyvracím.


No a teď si vem, že tu pračku (výše sušičku, co zmiňoval FidoBlack) naložíš aji do 3dv kompaktu, v mém příkladě Corolla E10... po zbytek roku v tom člověk vozí vzduch. Každému co jeho jest, ale jsme momentálně 3 a vždy jsme se poskládali, i na různé kratší/délší dovolené :).

Míchají se tady 2 věci dohromady a přijde mi, že autor tomu moc nepomohl. V češtině se používá pojem prodleva turbodmychadla a to pro oba provozní stavy - jak dlouho trvá, než motor dodá potřebné množství výfukových plynů turbíně, která začne konat práci a dodá energii kompresoru, který pak stlačí vzduch, do motoru se ho dostane více (spolu s palivem), tím vzroste množství energie uvolněné během spalování (síla na píst, točivý moment x otáčky = výkon) a samozřejmě motor tím pádem dodá turbíně víc výfukových plynů a ta už nemusí čekat na motor. Samozřejmě kolik motorem proteče vzduchu závisí na otáčkách a magie okolo různých technologií turbodmychadel mají za cíl dosáhnout požadovaného plnícího tlaku při co nejnižších otáčkách motoru a přitom neudělat motoru "špunt" v těch vysokých. Druhý provozní stav je kdy turbína koná práci a my měříme jen prodlevu mezi požadavkem na výkon a dosažením hodnoty. První je v angličtině boost threshold, to druhé turbolag. Jednoduše a dobře je to popsané v tomhle videu:

Mám slabost pro V2. Po 6 letech s GS500, která řekl bych víc odpovídá profláklosti Octavie mezi motorkama :), jsem koukal po novějším SV650S, ale u mě byl problém přehnaného očekávání a bylo z toho spíše rozčarování. Tak jsem šel rovnou do stroje, který mě učaroval.. A jinak ke článku - rád si o motorkách na autičkáři počtu.


Naprosto s tebou souhlasím!
A proto bych nechal starou 323 na těch 10 kkm ročně a koupil něco takového:
https://www.rajveteranu.cz/35805-bmw-8-850i-e31-v12-1990-malo-km
Na autičkáři je dobrá ta rozmanitost :) oproti jiným webům o autech se tady v komentářích aspoň neomílají jen škodovky, protože nic jiného neuservisuješ!

V korporátu se tomu říká diverzita :D



Ad kanár - čas od času už přes 7 let vozím klec se senegalcem připoutanou vzadu, klec je 80x80x50. Jeden příslušník se k tomu vyjádřil, ze už viděl hodně, ale připoutaného ptáka ještě ne. Ta opeřená bestie se ale baví ničením všech věcí, včetně bezpečnostního pásu, takže přes něj, tedy ten pás, ještě musím dávat deku. K tomu jsme 3 a kočárek s korbičkou se vejde do 300l kufru u 3dv hatchbacku, sporťák dokonce pod plato. A jde to :)

Ahoj Redakce, jak velká je pravděpodobnost, že se to bude konat, prosím?
Nemyslím to zle, ale už ten přesun na říjen a současná mediální hysterie nedávají moc nadějí. Proběhla už nějaká komunikace s vedením Autodromu?

Drcení se nemusíš bát, Corolla je na drcení stavěná. Pravidelné drcení dělá dobře motoru i podvozku!

Ne, nemožné. Pan Clarkson přeci říkal, že se jedná o nejnudnější auto na světě! :)
Doporučuji účast na plechcupu! Mýto není z Brna tak daleko.


Než bouře ve sklenici vody by bylo přesnější bouře v kontejneru vody :-D
https://www.novinky.cz/krimi/clanek/v-autosalonu-v-praze-vzplal-elektromobil-museli-ho-ponorit-do-kontejneru-s-vodou-40328704
Poslední komentáře
- beastar, RAM 1500 Warlock Classic: Takhle chutná...
Junior: Point one taky nebyl primárně se posmívat autu. Mě to taky... - Junior, RAM 1500 Warlock Classic: Takhle chutná...
A mimochodem, jenom abych jako nekecal... Já bych si nějakou... - Stanley, Ford Focus ST X: Okruhový test
Tohle auto mám rád - občas se se standardním ST této generace... - HeavySmoker, Renault Austral mildhybrid 160: Automobil...
rock: O software by som sa nebál. Keď sa toto rozšíri (a ono sa to šíri... - rock, Renault Austral mildhybrid 160: Automobil...
Jako jo, uznávám, mohla to být to otrava už tehdá, někdy... - beastar, Renault Austral mildhybrid 160: Automobil...
rock: Co píšeš je samozřejmě z velké části pravda. V tom zmiňovaném... - Marek Brunner, u blogu Tesla Model 3 (Dual Motor, LR) je elektromobil,...
Reálně to je spíš 10-15 kWh/100 km, 19 to žere max v zimě,... - rock, Renault Austral mildhybrid 160: Automobil...
Bych jenom podotkl, že ve slušně vychovaném autě z r. 2007... - Trinom, Renault Austral mildhybrid 160: Automobil...
Zadávání adresy rozhodně pravěk nebude. Vyhledání obecných... - sheogh, u blogu Tesla Model 3 (Dual Motor, LR) je elektromobil,...
... a peklo zamrzlo... :-))))))) Ten interier je vylozene hnusnej,... - FidoBlack , Auta, která mi způsobují smutek
Téměř každý crossover nebo SUV co si hraje na rodinný auto...... - Habakukk, Premiéry na Legendách: novinky ukázal...
Obecně mě mega obrazovky nevadí, ale v tomto krásném Mustangu... - Moctezuma, u blogu Tesla Model 3 (Dual Motor, LR) je elektromobil,...
Pěkná recenze, díky. Spotřeba 19 kWh/100 km je perfektní.... - afro-r1, Ford Focus ST X: Okruhový test
Take mam relativne dlouhy koncovy prevod petka 250km/h, sestka... - rock, Ford Focus Combi ST Line: Poslední...
Ono té konkurence okolo 750 t disponující 150 k s nějakou...
Poslední inzeráty
2007 rok výroby
300 koní výkon
4 602 ccm objem
2018 rok výroby
450 koní výkon
3 498 ccm objem
2016 rok výroby
310 koní výkon
3 604 ccm objem
1966 rok výroby
97 koní výkon
2 687 ccm objem
Rušné diskuse
- Elektrickým Meganem k moři bez elektrocentrály v kufru
93 komentářů - Škoda Enyaq RS iV: Svižná stodola
47 komentářů - Zlatá Vrána 2023: Pátý ročník inzertního bahna
41 komentářů - Auta, která mi způsobují smutek
30 komentářů - České, evropské, světové... A jaké je vaše auto roku?
30 komentářů - Třaskavé novinky pro letošní rok: BMW ukázalo XM, 750e a M3 Competition Touring
29 komentářů - Moderní nesmysly, které mi pijí krev
28 komentářů - DS3 E-tense: Nově bez přídomku, zato s lepším dojezdem
25 komentářů