načítám data...

Michal Lenc

JménoMichal Lenc
BydlištěČeské Budějovice
Registracepřed 4.5 rok.
Poslední aktivitapřed 9.5 hod.
Příspěvků ve fóru7
Komentářů u článků93
Pozitivních komentářů u článků39
Negativních komentářů u článků8
Možnostinapsat zprávu

Posledních 50 komentářů

Mi
Michal Lenc
16. září 2022, 12:16
-3
Kolik kilometrů vydrží vaše auto?

Já jsem třeba jel Fordem tam a vlakem zpátky. S manželkou, dvěma malými dětmi, posledním nočním. A to jsme měli štěstí, že jsme ho přes celé město stihli.

Mi
Michal Lenc
16. září 2022, 12:14
-3
Kolik kilometrů vydrží vaše auto?

Ono je snazší být Autíčkář a starat se o auta když bereš sto tisíc Kč měsíčně. V česku to máš na nějaké manažerské pozici a k tomu dostaneš služebák tak nějak automaticky. V Německu je to průměrný plat a Švýcarsku to měla být minimální mzda, kdyby si ji zavedli. S takovejma prachama, bych taky neřešil jestli to dát Lojzovi do garáže.

Možná, že za auta dáme víc peněz než Němci nebo Švýcaři. V procentech samozřejmě. Tak, kdo je tu pak autíčkář.

Mi
Michal Lenc
01. září 2022, 12:08
0
Škoda Vision 7S: Kde už jsem tohle viděl?

Pro zajímavost, jak vyslovujete Espace ve slově Renault Espace? My jsme se o tom nedávno bavili a vlastně vůbec nevím, jestli moje "anglická" výslovnost je správná. Toto slovo jsem vždy jenom četl, ale nikdy neslyšel.

Mi
Michal Lenc
26. srpna 2022, 09:29
0
Opel Astra GS Line 1.6 Turbo 180 PHEV: Lepší než kdy dříve

U PSA byl (alespoň v poslední době) největší motor ten 3.0 V6. A ten měl 140-155kW. To je méně, než umí toto hybridní ústrojí třeba v 508 (165kW). Čím víc půjdete do minulosti, tím se budou objemy zvyšovat a výkon klesat.
Tak záleží, jestli vám jde o objem, nebo o výkon...

Mi
Michal Lenc
10. června 2022, 14:44
0
Autíčkář se ptá: Kdy jste objevili Ameriku vy?

tsu: Tak to pivo bude jenom malý. Nejdřív jsem myslel, že moje 308ka tu funkci jendoduchého setření nemá. Nakonec se ukázalo, že se musí tahem k sobě opravdu jenom krátce ťuknout. Jak o to člověk trochu víc zavadí, spustí se i ostřik. Pěkně na houby.

Mi
Michal Lenc
06. června 2022, 13:23
1
Peugeot e-Rifter: Jednoduše

Ceníkovou cenu v článku je třeba porovnávat zase jen s ceníkovou cenou. Vyjednané slevy s kupní cenou dokážou pěkně zamávat. Třeba Ioniq šel prý koupit za 525t bez DPH.

Mi
Michal Lenc
06. června 2022, 09:41
0
Peugeot e-Rifter: Jednoduše

Ten Proace City je ale za 600t.

Mi
Michal Lenc
16. května 2022, 12:57
0
Nejnepochopitelnější závady, jaké se vám přihodily

Na mém voze (Peugeot 308 v plynu), když se rozsvítí hladové oko, přestane fungovat ESP. Příčinu problém neznám a ani ji nehledám, ale je to zajímavé.

Mi
Michal Lenc
05. května 2022, 17:46
1
Autíčkář se ptá: Kdy jste objevili Ameriku vy?

Fiat Doblo, otčím měl v autě půl roku po přechodu na letní čas špatně hodiny, protože je neuměl nastavit. Tak mu říkám, že to je přece blbost, že nastavit hodiny je hračka. Pak jsem s autem jezdil několik týdnů, ale taky jsem zaboha nebyl schopen najít, kde se nastavují hodiny. Vždycky, když jsem jel po nějaké delší rovince, tak jsem se proklikával palubním počítačem, ale to zpropadený menu nikde.

Pak jsem jednou čekal v autě před bránou a z nudy jsem se proklikával skrze menu. A samozřejmě, v okamžiku, kdy auto stálo tak se menu nastavení hodin zpřístupnilo.

Mi
Michal Lenc
05. května 2022, 16:28
1
Autíčkář se ptá: Kdy jste objevili Ameriku vy?

Koupil jsem pežota před půl rokem a tohle mě neskutečně vytáčí. Pokud to opravdu takto bude fungovat, máš u mě pivo. (Vzhledem k tomu, že se nikdy nepotkáme, tak mě tenhle slib vyjde neskutečně levně.)

Mi
Michal Lenc
30. dubna 2022, 14:15
0
Aprílová drcanda: kvalitní reportáž z kvalitní akce

Jen z Budějc a na tuhle reklamu jsem už úplně zapomněl. Díky za osvěžení.

Mi
Michal Lenc
22. dubna 2022, 13:53
1
Mercedes W202 C220 CDI: Vzpomínky na lepší časy

A není to jedno? Kolik času strávíte koukáním na budíky?
Když tam bude LCD, tak se tam alespoň může zobrazovat navigace.

Mi
Michal Lenc
08. dubna 2022, 14:17
0
Peugeot 508 PSE: Lev s ostrými drápky

Já teda nemám mega a půl na auto, ale kdyby jo tak možná upřednostnil 508 PSE před elektromobilem z toho důvodu, že je to jediné kombi které jezdí na elektřinu.
Anebo importovat kombíka na baterky z číny.

Mi
Michal Lenc
27. března 2022, 12:04
1
Volvo V90 T8 Recharge: Dokonalý sleeper bez sportovních ambicí

HeavySmoker:
Koukal jsem třeba na ten Braky by wire system u Alfy, což je toto: https://www.whichcar.com.au/features/explained-continental-mk-c1-brake-by-wire

A tam je napsáno, že Fail-safe mechanismus je ten, že pedál je mechanicky spojený s tou jednotkou a i kdyby vám vypadla elektrika, podá můžete brzdu prošlápnout a zabrzdit.
To samé u té C8, pořád je tam i v případě výpadku energie možnost mechanicky zabrzdit.

Mimochodem, CAN bus se nepovažuje za dostatečně bezpečnou sběrnici, aby přes ní běžel třeba Brake by wire. Pro tyto potřeby byl vyvinut třeba protokol FlexRay. Neříkám, že ten systém nebude nenapadnutelný, ale bude to něco chytrého s čím my v této diskuzi nepřijdeme.

Mi
Michal Lenc
24. března 2022, 18:15
1
Volvo V90 T8 Recharge: Dokonalý sleeper bez sportovních ambicí

Máte nějaké bližší info o tom, že by v nových autech byl pouze elektronický brzdový pedál? Jaké auto to podle vás používá? Podle mě je to blbost.

Mi
Michal Lenc
17. března 2022, 13:10
3
Kia EV6 GT-Line: Tebe je těžké nemilovat

1,5 za Kiu...
Bejvaly časy, kdy si lidé to samé mysleli o japonskejch střepech. Někdy v šedesátých, sedmdesátých letech. Ale tak těžko to porovnávat, 300-400kkč je příplatek za to, že je to elektromobil, ten bude asi všude dost podobný.
Možná, že je to opravdu tak, že elektromobily jsou třída sama pro sebe a na značku se tam tolik nekouká.
Tím myslím, (mezi těmi lidmi co ta auta skutečně nakupují, ne o nich jenom diskutují na internetu). První si vybereš, že chceš auto na baterky a až potom řešíš značku. A dneska jsou mezi těmi modely takové rozdíly, že úplně na věrnost značce hrát nemůžeš, protože by jsi skončil v i3. Nebo v ID.4 apod.

Mi
Michal Lenc
17. března 2022, 08:44
2
Semafor: vynález, který změnil dopravu

Dobrej článek. Zaujalo mě, jak hezký byly ty první semafory. To by se člověku na nich čekalo hned o trochu líp.
Btw, poslední dva roky nemám po cestě do práce jediný semafor. A nevěřili byste tomu, jaká je to duševní pohoda. Až teď zpětně jsem si uvědomil, jak moc mě po cestě vytáčely.

Mi
Michal Lenc
17. března 2022, 08:20
0
Renault Mégane E-Tech PHEV: Řešení pro každý den, ne však pro každého

Vždyť ten Megane má pořád v nabídce i diesel. (1.4 85kW). Ale všechno ostatní jsou foukané benzíny. (103kW, 116kW, 221kW.) Plus navíc tento Plugin hybrid.
Hádám, že na diesel teď asi budou příliš přísné normy? Nebo to lidi prostě přestali kupovat.

Mi
Michal Lenc
11. března 2022, 18:18
0
Bazarový snílek: Ušetřete za každou cenu

Pokud by člověk netrval na originále, tak nějaká firma nabízí přestavbu, s kapacitou 30kWh (originál má 16kWh) za 12kUSD.
Sice to furt podle mě nedává finanční smysl, ale je to mnohem méně než originál.

Mi
Michal Lenc
05. února 2022, 10:19
0
Opel Corsa-e: Dnes vám povím o svém poprvé …

Nejdřív jsem si koupil německé auto s japonským motorem. (Ford Focus 2.0 107kw) Motor žral olej, a byl mrtvý katalyzátor, po dvou týdnech odešel alternátor. (Majitel to prodával jakože na ND, protože bylo mrtvé zavěšení motoru. O zbytku závad mi neřekl, ale fajn. Řekl, že je to na ND, bylo to na ND.)
Dva roky jsem s tím jezdil, teď řeším co s tím dál.

Tak jsem koupil kvůli rodině Francouzské auto s německým motorem. (308SW, 1.6VTI) Tam se naopak prodejci auto povedlo namaskovat tak, že se vysralo až po cestě domů. Když smažete s diagnostikou závady, tak trvá cca deset km než se rozsvítí kontrolka motoru a cca 100km, než začne auto chcípat na volnoběh. Takže mě čekají rozvody, různé selenoidy okolo proměnného časování a asi škrtící klapka.

Jo, když jsem měl italské auto s italskou naftou, to byla pohodička. A mělo vyhřívané sedačky.
=================

Jinak k oblibě elektrických aut mě asi nepřivedla politika. Možná trochu zdanění paliv? Ale samozřejmě spravedlivější by bylo aby se platilo nějaké mýto dle počtu ujetých km.
Nevím, prostě se mi líbí, že si můžeš auto nabíjet doma, většinou to můžeš předvytopit, je tam rekuperace. Dojezd pro mě absolutně není problém, protože nikam daleko nejezdím. Mě osobně by prakticky stačil i Leaf před smrtí, co má výdrž 40km. Naopak, to auto bude v zimě topit hned jak ho nastartuji a nemusím čekat až se ohřeje motor. (A pravděpodobně bych sedal už do vyhřátého, protože to jde taky nastavit.) Vím, že si bufíka můžu koupit i do spalováku, ale realisticky si ho spíš nekoupím.

Osazenstvo diskuzí ale tohle nesnáší. Že by někdo měl jiný názor a potřeby než oni. Přitom, já jsem donedávna ani moc nevěřil na člověkem způsobené oteplování. Dneska asi trochu jo a pokud bych přistoupil na hru o tom, že je třeba snížit emise CO2, tak politicky tlačené zavádění elektromobilů je imho ten nejméně ekonomický způsob. Když se podíváš jaké emise CO2 produkují automobily, tak to lidem evidentně trn z paty nevytrhne. Obzvlášť v okamžiku, kdy ta elektřina pro ně se stejně vyrábí z půlky spalováním fosilních paliv.

Ale holt, pokud dnešní politická reprezentace nemá ráda nukleární energii A fosilní paliva, tak je v dost špatné pozici. (Tak se alespoň snaží tvářit, že něco dělají tím, že uvalí sankce na ty, kdo se moc nemůžou bránit. Čti řidiče.

Mi
Michal Lenc
04. února 2022, 09:36
2
Opel Corsa-e: Dnes vám povím o svém poprvé …

Beastar: Jdi do háje. Mě je jedno, čím si kdo jezdí. Dotace upřímně nesnáším a od mých osmnácti let volím Svobodné. A ty se mě tu snažíš rámovat jako nějakého zelného pošuka, co prosazuje zákaz spalovacích motorů. Přitom já bych naopak z podstaty mého politického přesvědčení byl pro zrušení komplet Euronorem na motory. (Asi bych byl ochotnej udělat kompromis se socany nechat povinné Euro3.)

Napsal jsem, že už teď lidi opravují batterypacky. V minulosti jsem napsal, že nájezdy průměrných řidičů jsou dle statistik menší, než jak to vykreslují odpůrci elektromobilů. To je problém nás libertariánů. Tvrdíme, že lidi by měli možnost dělat věci podle svého svědomí a podle toho co jim vyhovuje. Takže ty mi budeš nadávat, že neplivu na elektromobily. A nějaký zelený pošuk mi bude nadávat, že neplivu na spalovací motory.

Věci na baterky se mi prostě líbí. Přiznávám, že jsem v tomto asi ovlivněn tím, že nákupy posledních dvou aut se moc nepovedli, v obou stáli motory za hovno a já to teď musím řešit.

Mi
Michal Lenc
03. února 2022, 22:04
0
Opel Corsa-e: Dnes vám povím o svém poprvé …

Tak to prostě je, že jednotlivé články v baterii stárnou (výrazně) nerovnoměrně. Bohužel, ten špatný článek vám sundá celou baterii.
Pokud je baterie rozdělena na více modulů, tím levnější bude oprava. Na druhou stranu, určitě to s sebou přináší jiné konstruktérské nároky. Výsledkem je nějaký konstrukční kompromis.
Myslím si, že automobilky moc nemyslí na to, aby se někomu za deset let auto dobře spravovalo. Jediný kdo může na automobilku v tomto vyvinout tlak je kupující.

Třeba v té Corse je 18 modulů a v každém modulu 12 článků. U Tesly je modul prolit lepidlem, a jsou jenom čtyři. Tam bude oprava asi drahá. V Corse to může být tak, že po deseti letech vyměníš dva moduly a jsi zpátky třeba na 80% baterie. Na youtube je spousta kanálů, kde rozebírají baterie z bouraček.

Nevím, jak to bude za deset, dvacet let. Ale už teď se batterypacky normálně repasují.

Mi
Michal Lenc
03. února 2022, 19:59
0
Opel Corsa-e: Dnes vám povím o svém poprvé …

spooon: To jim zkusím navrhnout, to by je mohlo bavit.

Mi
Michal Lenc
03. února 2022, 08:00
1
Opel Corsa-e: Dnes vám povím o svém poprvé …

Já teď vozím tři holky v autosedačkách. (7;5;0 let). Koupil jsem na to 308SW, protože jsem nechtěl velkou krabici a stejně většinu času jezdím sám. Ale řeknu vám, je to s místem jen tak tak, pozapínat dvěma dětem každé ráno pásy je v tomhle autě pěkně na houby.
Když dám do kufru kočár, tak se tam nevejde už prakticky nic. Asi jsem měl jít do MPV, ale tak teď už to ten půl rok nějak přežiju a pak se změní konfigurace dětských autosedaček, kočárků a snad to bude v pohodě.

Mi
Michal Lenc
03. února 2022, 07:48
-2
Opel Corsa-e: Dnes vám povím o svém poprvé …

Dotace jsou špatné, o to se hádat nemusíme.

Ale většina negativních komentářů. Vychází ze špatných dat. Každý operuje s tím, jak se budu muset v elektroautech po osmi, deseti letech měnit (celá) baterka. Ale to se neděje ani u první generace lithiových elektromobilů. Občas se to stane, stejně jako občas někdo musí vyměnit celý motor. Zajímalo by mě, kolik by stálo, kdybych si šel nechat vyměnit po deseti letech nějakou 1.5 tsi do autorizáku.

A kdybychom zabrousili do technických detailů, různé baterie jsou různě konstruované. Někde je jednodušší měnit jednotlivé moduly a tudíž repas bude levnější a snazší. Jinde (myslím, že hlavně Tesla) je to mnohem víc prolité lepidlem a tudíž je to těžší. Ale tak jako většina z nás nejede měnit motor u desetiletého auta do autorizáku, tak já bych si taky nechal udělat repas baterie místo výměny za plnou pálku.

Imho většina těch argumentů je o tom, že elektromobilita je stále v plenkách. Ostatně na třídu lidové automobily jsme si taky museli počkat až po válce, takže nějakých čtyřicet let od prvotního rozšíření.

Mi
Michal Lenc
02. února 2022, 20:13
1
Opel Corsa-e: Dnes vám povím o svém poprvé …

Četl jste ten inzerát na tu Insignii do konce?
===================

Sleva platí pouze v případě využití fleetové kampaně v kombinaci s financováním Opel.

Zimní pneumatiky zdarma v případě využiti financování Opel.

Vůz skladem.

Bližší informace získáte u našich prodejců.

Dočasné ilustrační fotografie - vůz je ve vínové metalíze.

Mi
Michal Lenc
12. ledna 2022, 16:29
2
Proč to ty mladý už vůbec nezajímá, ten motorismus?

No a je to pravda, nebo je to jenom fejeton? Pokud chcete vědět, jestli mladé baví auta tak se musíte nějakého reprezentativního vzorku zeptat. A porovnat to s tím, když jste se zeptali podobného vzorku před dvaceti a čtyřiceti lety.

Každopádně, docela by mě zajímala definice toho "Zajímá se o motorismus" abych dokázal říct, jestli se alespoň já zajímám o motorismus. A posléze mí kamarádi mileniálové a popřípadě ti mlaďoši z generace Z.

Mi
Michal Lenc
12. ledna 2022, 15:55
4
BMW M4 Competition Cabrio: Open-air festival uprostřed zimy

Souhlasím s tím, že ten předek vypadá jako prdel. V takovejch těch sauna kalhotách.

Mi
Michal Lenc
15. listopadu 2021, 08:33
0
Hyundai Ioniq 5: Mnohem větší novinka, než jsme čekali

Mě se teda víc líbil styl prvního Ioniqu. Že to je prostě normální auto, ale na baterky. Kdežto všechny elektromobily kromě Tesly jsou nějaký nafouklý SUV nebo nákupní tašky.
Možná, až tohle budou dělat v kombíku, tak mě to bude zajímat.

Mi
Michal Lenc
09. listopadu 2021, 19:17
0
Hyundai Tucson Plug-in: Dobré auto s jednou chybou

Já bych se ani nedivil, kdyby za tím bylo katování kostů. Kdyby tady někdo dělal u výrobce elektroniky do aut, tak by mohl spočítat o kolik jsou takové dva displeje a ta doteková tlačítka pod tím levnější, než když by to byla deska plná tlačítek, led diod, samotné velké DPS, testování a já nevím co ještě.

Mi
Michal Lenc
26. října 2021, 19:26
0
Mercedes-Benz SLK: První svého druhu

Pěkný článek. Co mě zaujalo, podle čísel produkce se těch roadsterů vyrobilo docela podobně. Ta SLKčka, to bylo docela běžné auto které bývalo vidět. Miata NB taky, jí člověk zahlédne. Ale Z3, tu jsem naživo snad ještě neviděl, nebo si to nepamatuji. A přitom jich vyrobili podobné množství. Nebo je to jenom nějaké moje zkreslení a někdo to má přesně naopak?

Mi
Michal Lenc
24. srpna 2021, 12:36
4
Budoucnost automobilismu pohledem skeptika

To ale je fakt slátanina. Viz třeba ta část o tom, jak je jedovaté lithium v pitné vodě.

Ale tak pro zasmání, zrovna lithium ve vodě může působit přesně naopak. Viz https://www.stoplusjednicka.cz/britsti-vedci-lithium-v-pitne-vode-souvisi-s-nizsi-mirou-sebevrazd

Mi
Michal Lenc
12. dubna 2021, 12:52
3
Fiat Croma Multijet: Nečekaný Fiat

Na bazoši je jedna Croma, která bere olej a svítí jí kontrolka motoru. Takže bych si při tom přesedlání snadno zvyknul.

Mi
Michal Lenc
07. dubna 2021, 08:57
0
Ptejte se: Praktický levný rodinný dostavník

Hele, tohle nechápu. Auto do kila, to jsou dneska třeba deset, dvanáct let starý auta. Podle mě, si ta auta v pasivní bezpečnosti nezadají s těmi dnešními. Nějakou svařenou bouračku, tu můžeš koupit v jakékoliv cenové kategorii. Nevím jak moc rez ohrožuje nárazovou bezpečnost auta, laicky očekávám, že když to už bude nebezpečné, tak to i bude okem viditelné. (Ačkoli, tady bych se rád nechal poučit.)

Každopádně, kdybych měl s dětma čekat až budu mít na drahé auto (barák, kočárek, etc.), tak je zase budu ohrožovat zvýšeným rizikem dědičných nemocí. Neříkám, že něco takového tvrdíš. Jenom, že každá mince má dvě strany.

Mi
Michal Lenc
06. dubna 2021, 16:23
0
Ptejte se: Praktický levný rodinný dostavník

Já vám nevím, zase takový příplatek za kombi to u nového auta není. (A navíc, stejně všichni kupujeme bazarové.) Spotřeba, ta je dneska skoro identická. Ale, občas vám pak ten kombík opravdu vytrhne trn z paty.
Ale já zase třeba nechápu SUVčka.

Mi
Michal Lenc
16. března 2021, 13:56
1
Martin Linhart: Dobrý PR je jako dobrý pingl. Musí být ochoten posloužit a nestydět se za to.

K tomu poslednímu odstavci. Rozhovor se zajímavým člověkem, snad ani nemůže být příliš dlouhý.

Mi
Michal Lenc
04. března 2021, 19:11
0
Renault Mégane Grandtour E-Tech: Nezapomeňte nabít!

Vida, že to jde. Sice je to v kategorii aut, kterou nezvažuji jako budoucí ojetinu. Ale Němci zase budou první.

Mi
Michal Lenc
04. března 2021, 12:33
0
Renault Mégane Grandtour E-Tech: Nezapomeňte nabít!

Škoda, že V Renaultu neudělali i stejný krok jako v Hyundaii a neuvedli i plně elektrickou variantu. Jako s IONIQem. Renault by pak měl i jeden světový unikát. První elektrický kombík.

Mi
Michal Lenc
26. února 2021, 12:09
1
Elektrický valčík: Mají dnes Husité novou konkurenci?

Ransom: Promiň, ale ten přepočet, kde se snažíte porovnávat baterku s TNT je nesmyslný. Zaprvé, baterie nebouchají, ale hoří. On i ten TNT nebouchá ale hoří. A přivést jej k výbuchu chce docela kumšt a proto je to tak oblíbená výbušnina.
Jeden z nejdůležitějších parametrů u výbušnin, je jaká je rychlost chemické reakce. To v podstatě dělá z hořlavých materiálů výbušniny.
Takže některé baterie jsou hodně hořlavé. Ale málokteré budou výbušné. A pokud budou mít pevný obal, tedy cylindrické články jako používá třeba Tesla, tak ty budou opět konstruované tak, aby měl obal slabé místo a nedošlo kvůli vývinu plynů k explozi.

Telefony které mají 10000mAh baterii, jsou malou výjimkou. (Heureka jich eviduje 17 z celkového počtu 1170 v nabídce) A jejich prodeje budou dost malé.

U těch dronů, tam je rozpětí používaných baterií extrémně široké. Většina jich bude mít baterii menší než telefon. Ale samozřejmě, jsou tu i různé profi drony a horní velikost objemu baterie je omezená fyzikou.

Mi
Michal Lenc
19. listopadu 2020, 19:34
2
Ptejte se: Rychlá nákupní taška za 100 tisíc

Pro lidi, co nejsou petrolheadi. Netrapte se tím, že nevíte, co je to SSS. Mě trvalo tak pět minut a i chvíli neúspěšného googlení, než jsem vydedukoval, které auto se skrývá pod zkratkou SSS.

Mi
Michal Lenc
02. října 2020, 11:53
1
Pohledný Peugeot 508 dostane ostrou verzi PSE

Třeba cenou překvapí. Proti Alfě podlě mě mají výhodu v tom, že ?většinu? dílů už dělají do standardní verze. A dolovat ty koně z elektromotoru je snazší než ze spalováku. Jestli tomu správně rozumím, tak je to ta už v současnosti prodávaná 508 hybrid (1-1,2mKč) které přidali ještě jeden motor dozadu. Jasný, nejspíš tam budou jiný brzdy, podvozek apod. Ale kolik si za ten upgrade můžou říct? Dvěstě, třista?

Mi
Michal Lenc
30. září 2020, 15:21
4
Autíčkář se ptá: Jak to máte s palivem?

Já jsem si taky vzpomněl na Breaking Bad. A jiné vysvětlení nehledal.

Mi
Michal Lenc
30. září 2020, 15:17
1
Autíčkář se ptá: Jak to máte s palivem?

V Krumlově teď postavili myčku na auta a prodávají tam i plyn. Takže tak.
Mimochodem, všimli jste si toho, jak se teď všude jako houby po dešti vyrojily ruční myčky na auta?

Mi
Michal Lenc
30. září 2020, 11:45
1
Pohledný Peugeot 508 dostane ostrou verzi PSE

Myslíš, že to bude drahý? V jiném článku píšou, že to staví proti BMW, Audi a Mercedesu tak předpokládám že to bude stát podobně nebo spíš o trochu míň.
Na druhou stranu, proč by jenom německý auta měla být drahá a výkonná. Podle mě je dobře, že se taky Francouzi pustili do přemotorovanejch bestií.

Mi
Michal Lenc
30. září 2020, 09:16
2
Pohledný Peugeot 508 dostane ostrou verzi PSE

K té hmotnosti 1850kg, existuje nějaké čistě benzínový protějšek, který by byl výrazně lehčí? Zběžný pohled ukazuje, že M340i má 285kw a váží 1800kg. Arteon má 207kw a váží 1712kg.
Já jsem nikdy nejel silným autem, ale tohle mi nepřijde jako špatnej obchod.

Mi
Michal Lenc
29. září 2020, 20:27
0
Není diferenciál jako diferenciál aneb proč mi to nehrabe oběma?

Když jsem hledal informace k tomuto komentáři, tak většina elektromobilů používá jeden motor na nápravu a diferenciál. Motor s přímým převodem 1:1 na kolo jsem neviděl nikde. Ostatně, tahle česká Luka, je i jediné "produkční" auto s hub motorem, co jsem našel.
Myslím si, že důvod proč se nepoužívá motor a k němu rovnou poloosa, je ten, že stejně potřebujete k tomu elektrickému motoru jednostupňovou převodovku abyste trefili dobrý poměr hmotnost/výkon. (Porsche Taycan má dokonce dvoustupňovou) Takže když už tam máte převodovku, tak tam už snadno můžete vrznout i diferenciál. Plus, vám stačí jeden měnič místo dvou.

Zajímalo by mě, jak to bude řešené u Cybertrucku, který má mít v nejvyšší výbavě tři motory.

Mi
Michal Lenc
29. září 2020, 09:15
0
Není diferenciál jako diferenciál aneb proč mi to nehrabe oběma?

Kdybyste se u nich vyprosili auto na recenzi, tak tu bych si také s radostí přečetl.

Mi
Michal Lenc
29. září 2020, 09:11
0
Není diferenciál jako diferenciál aneb proč mi to nehrabe oběma?

Kdepak, žádný veterán. To jenom já jsem šťoura.
https://mwmotors.cz/luka-ev/ - zhruba v polovině stránky je i odkryté šasi, kde je absence diferenciálu dobře vidět.

A článek je super, rád jsem si ho přečetl.

Mi
Michal Lenc
29. září 2020, 09:03
0
Není diferenciál jako diferenciál aneb proč mi to nehrabe oběma?

A ta silná slova, o tom, že diferenciál je v každém autě také nejsou pravdivá. A teď nemyslím nějaké tříkolové kuriozity, nebo hydropohony.
Takže, chce to autor opravit na "skoro každém" nebo sem mám postnout !české!, !homologované! auto, které jej nemá?

Mi
Michal Lenc
14. září 2020, 15:01
1
Opel Corsa E: Autentický test elektromobilu

Ono je možný, že ten článek v mobilu, je nabíjen agresivněji než srovnatelný článek v elektromobilu.
Když to rychle hodím do kalkulačky, tak Tesla Model 3 umí dobíjet max 250 kW při 4416 článcích. Přičemž toto tempo udrží pouze krátkou dobu, když je článek hodně vybitý.
Takže ve fázi nabíjení CC (constant current) to do 5Ah článku tlačí proudem max 10-15A. Což by u této baterky mělo být 2-3C a to je sice rychlonabíjení, ale mělo by to být stále v pohodě.
IMHO moderní mobily tlačí do svých baterek i víc. Na druhou stranu, baterku v mobilu neplánujeme mít 10-20 let že.

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford F250 Ranger XLT Lariat 7.5 tažné 1978
Ford F250 Ranger XLT Lariat 7.5 tažné

1978 rok výroby
240 koní výkon
7 500 ccm objem

Chrysler Newport Custom / MONTANA, USA 1969
Chrysler Newport Custom / MONTANA, USA

1969 rok výroby
216 koní výkon
6 277 ccm objem

Oldsmobile Delta 88  1968
Oldsmobile Delta 88

1968 rok výroby
365 koní výkon
7 500 ccm objem

GMC 2500 Suburban Silverado Sierra Yuko 1998
GMC 2500 Suburban Silverado Sierra Yuko

1998 rok výroby
190 koní výkon
0 ccm objem