Michal Lenc
Jméno | Michal Lenc |
---|---|
Bydliště | České Budějovice |
Registrace | před 6.1 rok. |
Poslední aktivita | před 19.4 hod. |
Příspěvků ve fóru | 7 |
Komentářů u článků | 193 |
Pozitivních komentářů u článků | 90 |
Negativních komentářů u článků | 16 |
Možnosti | napsat zprávu |
Posledních 50 komentářů
Já jsem pracoval ve firmě, co do automotive dodávala část elektroniky. A odkud myslíš že pocházely všechny součástky?
Pokud chceš dopravní prostředek, co nemá z Číny jedinou součástku, tak si musíš koupit f-35. Ti si na to potrpí.
Tak ty čínský elektromobily bývají všeobecně levnější. A část lidí si čínskou značku z principu nekoupí.
Díky za vzpomínku na TopGear espace. Tak jsem schválně zkusil vyhledat můj současný vůz ve variantě cabrio. A světe div se, jeden exemplář skutečně existuje. A vypadá úžasně.
Vybrat cabrio pro čtyři je jednoduchý. Ale já bych měl skutečnou výzvu. Mám tři děti. Existuje kabriolet pro pět lidí?
To umístění 308ky mě docela udivuje. Já jsem ji měl (SW) a ano, nadávám na ní jako na nejhorší auto, které jsem provozoval. Ale to je jenom kvůli tomu, že jsem si ji koupil s německým motorem a prodávající mě podvedl. Pověstná 1.6 VTi. Přitom, celý zbytek auta mi přišel úplně super. Variabilita interiéru byla neskutečně super. Kdybych si ji tenkrát koupil s 1.6HDi, tak věřím tomu, že bych ji chválil a provozoval doteď.
Co se mi na ní líbilo, že i když jsem kupoval deset let staré auto, tak stále vypadalo velmi moderně. To se třeba o stejně starém Picassu, které mám teď říct nedá.
Jo, to mě nenapadlo, že ta GLX asi nebyla základní model. Bral jsem to číslo z komentáře výše. Základní Leaf jde koupit za dvacet platů, což je o něco příznivější, ale tam už se dá argumentovat s tím, že jsou tam jisté kompromisy v dojezdu.
No, pokud opravdu chtějí prodej spalovacích aut zakázat, tak to bude cenu EV tlačit nahoru. Ale mě už žádná blbost z eu překvapit nemůže.
Pro zajímavost, Oktávka stála průměrných 36,7 platů, tento model 3 24,8 průměrných platů.
Teď mě napadá, to pak může být docela zajímavé zkalkulovat, jestli se vyplatí jet rychleji a strávit víc času na nabíječkách. Nebo jet pomaleji, delší dobu, ale díky nižší spotřebě dobíjet méně často. Ideální by bylo, vyjet s dvěma stejnýma autama najednou, ale to vám k testu asi nikdo nepůjčí.
Jako drahý to je. Ale co podobného koupíš levněji? Zkusil jsem kouknout na Hyundai, jako takového zástupce levné značky. i30N Fastback Performance, který má stejný výkon bude stát 940tisíc. Ale furt to bude jen předokolka.
Tak to už je pak otázka, jestli se nevyplatí přihodit těch 100tisíc na tu Teslu. Tam bych viděl jako výhody, že je to větší auto, zadokolka a asi bude levnější provoz.
Vypadá skvěle. Ale ve skutečnosti je to podvod. Novinářský auto má být přeci šedivý. Aby na fotkách vypadalo hnusně a nikdo si ho nechtěl koupi.
Já ti nevím, třeba dvoulitr od Mazdy byl proslavený tím, že z něj olej neteče, protože jej motor všechen sežere přes pístní kroužky.
Myslíš, že je hodně lidí, kteří se rozhodují zrovna mezi Touaregem a Buzzem? To by mě docela překvapilo.
Já už jsem si zvyknul na to, že elektromobil je vždycky nazýván druhé auto a nemá cenu to rozporovat. Titul první auto totiž náleží tomu, se kterým se jezdí do Chorvatska. Druhé auto je pak to dražší, které jezdí každý den a najezdí 90% všech cest.
Taky kupuju auta na F:
Fiat, Ford, Francouz, Francouz.
Už jsem ale zjistil, že se musím obloukem vyhnout německému elementu v autě. Ford z Německa - velký špatný. Peugeot s německým motorem - ještě špatnější. Tak teď pokukuji po Smartu nebo VW UP.
Já poslouchám podcast jednoho docela upřímného youtubera, co prodává hodně "merche". A ten to řekl na rovinu. Přejmenování z umělé/falešné kůže na veganskou kůži je nejúspěšnější rebranding v historii. A za druhé, kdyby chtěli ten jejich batoh udělat z kůže místo z umělé kůže, tak bude asi pětkrát dražší. Zároveň ty umělé materiály udělaly docela velký pokrok.
Takže já mu věřím. Automobilka ušetří použitím umělé kůže a změnu prodá jako pozitivní krok v rámci greenwashingu.
Já jsem chtěl napsat skříňovou Pragu V3S. Ale pak jsem si přečetl, že to má být víc o pohodlí a míň o offroad cestování.
Hodně zvažuješ, jestli to které dané auto bude dobře jezdit v místních podmínkách, jestli jej místní zvládnou opravit. Tak tady je další odpověď na otázku, na kterou jsi si vlastně vůbec neptal. Co si na každý kontinent pořídit jiné auto. Evropu můžeš v klidu procestovat C5 na koulích. V Turecku ji prodáš a Afriku projedeš v Peugeotu 405. Pak nebudeš muset řešit převoz a proclení do USA, ale zakoupíš si první full-size sedan co ti padne do noty.
Prodáš ho na východním pobřeží a v Austrálii budeš jezdit autem, co má volant na správné straně.
A Asii, pak samozřejmě na skútru.
Auto je to krásný. Mě ale zaujal ten odstavec k té navigaci. Podle mě tam došlo k nějakému komunikačnímu šumu. Ten systém určitě využívá klasické GPS družice, protože v té době žádný jiný civilní systém nebyl. A vždy byl vlastněn a provozován americkou obrannou. (Nechci psát armádou, aby mě někdo nebral za slovo.)
K tomu, že ukazuje velkou odchylku, nezjistil jsem nic o tom, že by nové satelity vysílaly signál, který není zpětně kompatibilní s těmi původními. Hádal bych, že buď na té jednotce odešla anténa. Nebo tam bude nějaká HW nebo SW chyba. Anebo si to neporadilo s chybou přetečení týdnů v GPS. To bylo pár let nazpátek.
Díky za všechny zaslané odpovědi. Vůbec jsem nevěděl, že ty N modely od Hyundaie jsou vlastně docela levné. Teď už chápu, proč jsou z nich všichni tak nadšení.
To T5 evo je taky zajímavý příklad. To je vlastně jenom o 100 tis. CZK levnější. Furt je to tedy nějakých 15%.
Docela začínám chápat, proč se ve vedení EU začínají cukat vůči Čínským EV. To by bylo vtipné, kdyby jim naordinovali stejnou medicínu jako tenkrát oni nám. Tedy, pokud tu chceš prodávat své vozy, musíš založit společný podnik s EU automobilkou. Jinak si těžko udržíme ty přemrštěné ceny aut v EU.
Já vím, že tohle je čína, ale stejně. Dá se koupit nějaké (klidně i spalovací) auto, co má 200 koní levněji?
Já mám displej uprostřed v Picassu. Co tam ukazují tak důležitého, že tam furt potřebujete koukat?
Čtyřmístný je asi jako Clio pětimístné. Na druhou stranu, v tom plném obsazení sedačka poskytovala skvělé boční vedení všem cestujícím.
Mě takhle naopak prodávající vnutil auto, kterým teď jezdím. Jel jsem se podívat na Picasso za padesát. Bylo tak nějak normální, po cestě domů jsem se jel podívat ještě na další dvě auta. Na žádnou slevu jsem se neptal, protože to bylo teprve 2/4 aut, které jsem ten den prohlížel. Po projížďce jsem poděkoval, že se jedu podívat na další dvě auta a že mu na konci dne zavolám. Tak mi hned nabídl, že mi ho nechá za 45tis. Skvělý díky, zavoláme si.
O dva dny později si voláme, tak mu říkám že se rozmýšlím mezi jeho Picassem za 45 a S-Maxem za 75. Obě auta jsou fajn, takže to bude čistě jenom o tom, jestli chci dražší auto s víc výbavy nebo levnější Picasso. Tak mi hned nabídl, že mi ho nechá za 40. Co jsem měl dělat, na takovou nabídku se nedá říct ne. A tak mám Picasso.
Ty kovové formy stejně vydrží jenom určitý počet cyklů a pak se musí měnit bez ohledu na facelift. Čím větší forma, tím vydrží menší počet otisků. Takže klidně je možné, že jim forma na dveře vydrží půl roku, rok. V takovém případě není problém to naplánovat. Plus, tu starou formu si stejně nechají, protože s ní musí vyrábět náhradní díly dalších deset let.
Vidíš a já si naopak myslím, že na převoz něčeho o 400m skrze slepou ulici je zbytečné brát náklaďák. Nevím jestli jsi něco stavěl. Ale já mám takovou zkušenost, že nejvíc peněz člověk projede na stokorunových položkách.
Přišel jsem na to, jak vyřešit tenhle Teslí problém. Pohleďte:
Opelfahrt: Jako, mohli jsme ty panely 400m nést ručně, ale jeden váží 200kg a je jich deset. Nebo jsem mohl objednat kamion, aby to těch 400m převezl. To by bylo tak za pět tisíc?
Anebo ta fotka může posloužit k tomu, aby anonymové na internetu bez znalosti okolností mohli mít blbý kecy. A to je k nezaplacení.
Mě by zajímalo, co je vedlo k tomu čtyřmístnému provedení. Je někde oficiální vysvětlení nebo jenom zákulisní informace?
Jsem hrdý otec tří potomků narozených v rozmezí sedmi let. Dokud jsem měl dvě děti, tak to byla pohodička, jezdili jsme kombíkama nižší střední a krásně se vešli. V očekávání třetího jsem do auta dal dvě autosedačky, doprostřed posadil nejstarší dceru a uznal, že do Focuse se prostě tři děti (třebas jenom ve dvou autosedačkách nevejdou). Tak jsem měsíc před porodem jel pro 308ku. Protože přece nebudu ve třiceti jezdit MPVčkem.
Teď už teda máme Picasso. A bezpečnostní síť v kufru a posuvná sedačky jsou neskutečný vynález. A poslouží i jinak.
Myslel jsem tím, že kdyby se furt dělaly Citroeny, tak by odpověď mohla znít. Kup si C5. Je to velký kombík s velkým kufrem. Když pojedeš na chatu, tak si na těch pár stovek metrů auto přizvedneš. Kdežto dneska ten člověk kvůli dvaceti cestám na chatu za rok koupí SUV. Ono je to asi jedno, jezdit špatně nebude. Ale my ostatní se na to musíme koukat.
Škoda, že se už nedělá žádné auto s Hydractive podvozkem. A vzduchové podvozky zase nebudou v autě za 750tis.
Moje maminka podniká v prodeji autodílů. Na dvojkové oktávce 1.6 tdi DSG teď má 550tis. km. A prý to doteď jezdilo na ten nájezd docela v pohodě. Až teď v tom půl milionu měnili převodovku a vačku v hlavě.
Ale asi jej pošlou dál, protože teď už se to opravdu začíná sypat.
Shodou okolností o tom, jak na kolizi musí být dva nedávno vyšel článek v mém oblíbeném motoristickém magazínu.
https://www.autickar.cz/clanek/konec-jedne-legendy/
Schopnosti, štěstí, počet najetých km a typ provozu, ve kterém se pohybujete. To všechno má určitě vliv. Kdo je schopný, nemusí mít tolik štěstí. Při sto tisíc km najetých po Praze určitě zažijete víc (nezaviněných) krizovek než mezi Kotěhůlkami a Dolní Zápecí.
Ale můžete být sebeschopnější a když za vámi někdo nedobrzdí v koloně nebo při stání na červené, tak vás prostě nabourá.
Ne vždy je za tu nehodu může ten řidič v SUV. Takže část lidí, když už mají být nabouráni, tak preferují, aby byli nabourání ve velkém bezpečném autě.
A pak je tu i druhý faktor. Spousta lidí si je vědoma svých schopností a omezení. Takže jsou ochotni si připustit (na rozdíl od ostatních) i to, že jednou mohou způsobit nehodu. A v tom případě chtějí sedět ve velkém autě, protože mají pocit, že jim to pomůže. (To nedokážu posoudit, jestli je nebo není pravda.)
Moje Picasso ukazuje špatně o 0,6l. Obzvlášť po vyresetování hodnot to prvních 1000km ukazuje nesmysly.
Ale měl jsem i čtrnáct dní půjčenou Octavii 1.0 TSI a tam ten počítač byl úplně zblblý. Pořád ukazoval spotřeby 3,5 až 4,5l. A pořád restartoval trip counter. Nakonec při dotankování byl výsledek asi 6,5l.
Ve stejném rozpočtu jsem kupoval všechna moje auta. Každý to může mít jinak, ale co já můžu říct, je že auta na LPG mi bohužel moc nefungovaly. Měl jsem Focus 2.0 na LPG a žralo to olej. Je to motor z Mazdy a stejný problém mají i 1.8 prý. Dále jsem měl plynového Peugeota s 1.6VTi a ten byl ještě horší. Jezdila to za 9-10l plynu, takže ta úspora oproti naftě není kdovíjak velká nakonec.
Naopak můj první vůz byl Fiat Mare 1.9 JTD a to bylo super auto. Mezi těmi (asi) 250-350 kkm se dělalo akorát těsnění pod hlavou na začátku a průběžně podvozkové díly. Teď mám Picasso 1.6 HDI 2007 a tam odešel po 10 tis. km alternátor. (Stejně jako na benzínovém fordu.) Jezdí z 5,8 a to je prostě znát oproti benzínu, který by jezdil za 8l.
Podle mě je nafta správná volba a já bohužel žádným zkazkám o spolehlivém benzínovém motoru nevěřím. Alespoň u mě to tak nebylo.
Já bych na jeho místě koupil naftu od Fiata. Vždycky mě mrzelo, že jsem si nemohl koupit dvojový Bravo. Bohužel se nedělalo v kombíku.
Zajímavé. Překvapilo mě, že cca třetí den nenasadili sledovací helikoptéru.
Tohle auto se mi moc líbí. Bral bych ho jako desetiletou ojetinu. Jenže další auto bych chtěl na baterky. A tam zase hrají prim trapný nafouklý designy. Možná to zachrání Astra combi?
Ta barva je naživo fakt moc hezká. To musím potvrdit. Škoda, že ji nedali na ten Proceed ze včera.
Mě by zajímalo porovnání s elektrickým e-UPem a spol. To stálo ještě pár let nazpátek nové pod půl milionu. A vyrábělo se v Bratislavě. To ho prodávali se ztrátou? Bylo to menší nebo větší auto, horší nebo lepší? Poslední cena před rokem pak měla být 27 tis. eur. To by bylo nějakých 650 tis. Kč. Tomu teda říkám inflace.
Já mám možná trochu pokřivené vnímání toho, kolik by měla stát bazarová auta. Můj první vůz byl desetiletý Fiat Marea za 34 tis. Kč. Kupováno v roce 2011. To auto fungovalo dobře, mělo slušnou výbavu. Zpětně viděno, možná jsem měl jenom velkou kliku. A teď kvůli tomu budu trpět, protože si budu kupovat levné krámy co se rozbíjí.
Po autech střední třídy jsem nikdy nekoukal, takže nevím kolik stály před covidem a kolik stojí teď. Možná je těch 200tis. za desetileté auto normální. Vzhledem k tomu, že oblíbená hospodská moudrost říká, že patnáctileté auto s 300tis. km je hodiny před smrtí, tak by mi to přišlo dost.
Habakuk: Samozřejmě, rád vysvětlím. Nejlevnější kusy jsou za 180tis. Páni, to si teda drží cenu. - Zde se autor příspěvku podivuje tomu, že deset let starý vůz stojí asi tak pět čistých platů.
Inflaci navzdory, tohle jsem nečekal. - Zde autor říká, že si je vědom toho, že v okolí probíhá inflace (cen, peněžní zásoby). Avšak myslí si, že poptávaná cena vozu není zapříčiněná pouze inflací, ale i jinými vlivy. Jinak řečeno, přijde mu, že vůz zdražil víc než jiné statky.
"Navzdory" je pak použito jako synonymum výrazu "přesto". Větu bychom mohli přepsat takto. "Přesto že je inflace, tohle jsem nečekal." "Navzdory inflaci, tohle jsem nečekal".
Tahle Mazda se mi vždycky líbila. Už od toho dne, kdy ji uvedli jako novou, jsem si říkal, že si ji jednou koupím. Takže, když jste v úvodu napsala, že je tu s námi už jedenáct let, hned jsem se běžel podívat do inzerce za kolik by se tyhle nejstarší kusy daly koupit. Všechna moje auta zatím byla nějakých 10-15 let stará a koupil jsem je za dva platy. I míň.
Nejlevnější kusy jsou někde kolem 180tis. Páni, to si teda drží cenu. Inflaci navzdory, tohle jsem u desetiletého auta nečekal.
Ty jsi byl fotit u nás před fabrikou? Je pravda, že v sobotu tu moc aut nejezdí.
Já bych tohle zase nechtěl kvůli hranatýmu volantu. Na druhou stranu, kdyby za ten volant dali obyčejnej černobílej displej, který bude ukazovat právě jenom rychlost a šipku navigace, tak uspokojí obě strany. Klidně by to mohla být dodatková výbava za tři tisíce a jediný co by museli udělat je dotáhnout tam kabel.
Ta obsese budíkama. Na co tam vlastně v moderním autě koukáte? Obzvlášť v elektrickém SUV. V tomhle typu auta se to podle mě smrskne na rychloměr. Otáčkoměr mě nemusí zajímat. Teploměr vody ani oleje to nemá. Světla se rozsvítí sama ne?
Kdyby to měl být dealbreaker, tak tuhle chybu čínskýho auta spraví jiný čínský vynález. HUD z Aliexpressu za tisícovku.
Mám C4 Picasso a budíky za volantem mi vůbec nechybí.
Popravdě? Já jsem jel všehovšudy v zadokolce asi tak 60km. Ale asi pro to existuje důvod, proč se tomu říká klasická koncepce a používají ji všechny lepší vozy. Kdyby líp jezdil předohrab, tak to budou dávat do Rollsu a S-Class ne?
Předokolky jsou tady prostě protože koncepce vše-v-předu je levnější.
Zadokolka s 200kW za 900tis. Kč? To zní dobře. Škoda, že to má příliš vysokou stavbu karosérie a že to váží dvě tuny. Myslím si, že to avizovaná invaze čínských aut nezačne ani tak s MG, ale spíš s Volvem.
Poslední komentáře
- VK, 1966 Dodge Charger: Když se ještě...
Zatím jsem žil v přesvědčení, že Charger byl z té dvojice... - frite, BMW 520d xDrive: Tohle je BMW, jak si ho pamatuji
Tak jestli se klasickou koncepci kabiny myslí sedan tak ten snad... - rock, 1966 Dodge Charger: Když se ještě...
Bože můj ty detaily. Ať mi nikdo netvrdí, že ty budíky... - Bigg.I, 1966 Dodge Charger: Když se ještě...
Ta hmotnost je velice OK. Když porovnám s Fordem Gran Torino... - Trinom, u blogu AKTUALIZACE 2024 : Smolíkova...
Smoldo, dva postřehy. Jednak někam zmizely obrázky a pak jak se řeší... - James, u blogu Strasti s Volvem a lidskou blbostí....
S tím dochlazováním to u Mita nebude tak horké. Má turbo... - James, 1966 Dodge Charger: Když se ještě...
Pěkný úlovek! Přirozeně nekonečně víc pozornosti sklízí... - XTad, BMW 520d xDrive: Tohle je BMW, jak si ho pamatuji
Spis vznik komunismu. Neb se tim eliminuje soukrome vlastnictvi.... - Ronoath, Nový Citroën C3 Aircross: Indická...
Podle receptu z C-Elysée ukuchtili nový dort, byť s jinými... - Sato, BMW 520d xDrive: Tohle je BMW, jak si ho pamatuji
sorry, ale zniese ako by dlh bol nieco fuj fuj, pritom najbeznjsi... - Jyrki, Speed Marathon 2024 se blíží: Pozor...
easy money... - Marek Brunner, První svezení s novou Škodou Kodiaq:...
Právěže má ještě výkonnější PHEV 200 kW, ale podle... - afro-r1, První svezení s novou Škodou Kodiaq:...
Ten motor pro RS je predem jasny. Nic jineho nez dvoulitrove... - James, První svezení s novou Škodou Kodiaq:...
..., ještě nádhernější - S.h.I.t., Speed Marathon 2024 se blíží: Pozor...
Kdyz vidim ty mista k mereni... fakt "bezpecnost" v praxi......
Poslední inzeráty
2003 rok výroby
68 koní výkon
1 300 ccm objem
2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem
2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem
2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem
Rušné diskuse
- Autíčkář se ptá: U jakých aut si budeme za pár let říkat "že já to tehdy nekoupil..."?
39 komentářů - Jazykové okénko Jaromíra Soukupa: Jak různé země vyslovují jména aut
36 komentářů - Autíčkář se ptá: Chceme v Česku takeovers?
33 komentářů - Bazarový snílek: S nebem nad hlavou a kamarády za zády
32 komentářů - Volvo EX30 Twin Motor: Malé auto, velké plány
29 komentářů - Ford Expedition: Řešení občasné rodinné dopravy?
24 komentářů - Řídit odbor dopravy jako firmu
23 komentářů - Mazda 3 e-Skyactiv X186: Poslední Mohykán
21 komentářů