Michal „Michal Lenc“ Lenc
| Bydliště | České Budějovice |
|---|---|
| Registrace | před 7.6 rok. |
| Poslední aktivita | před 2.4 dny |
| Příspěvků ve fóru | 7 |
| Komentářů u článků | 218 |
| Pozitivních komentářů u článků | 96 |
| Negativních komentářů u článků | 34 |
Posledních 50 komentářů
S tím jsme měli problém v Německu. V půjčovně vozíků nám připomněli, že na dálnici je s vozíkem max 80kmh a radši bychom to měli dodržovat, aby nám nepřišla pokuta.
Když jsme chtěli jet 80, tak nás brzy začaly předjíždět i kamiony. Takže zbytek cesty jsem se řídili tím, jak rychle jel náklaďák před námi a pohybovalo se to cca 90-100kmh tachometrových.
S tím ec3 aircrossem jsme jeli na otočku z Budějc do Brna a zpět. To je nějakých 450km. A dalo se to docela v pohodě. Do Bibione je to ještě o 150km dál. Takže když by nebyla možnost jet nějakým nafťákem, se kterým to vyjde ekonomičtěji a pohodlněji, tak by to žádný velký problém nebyl.
Já bych na cestě s EV do Itálie ocenil hlavně to, když bych si mohl zaparkovat v Rakousku na nějaké zapadlé AC nabíječce a tam se v klidu prospat. Místo toho, abych musel spát na hlučném odpočívadle za plného provozu.
U těch moderních EV vlastně není o čem psát. Já Lukáše vyzývám, aby příště jel do Itálie Leafem.
Nechci být za škarohlída, ale nechápu to až přehnané nadšení v článku. Ano, všechno je tam správně, ale je to studie. Všechny studie jsou dneska hezký. A zároveň absolutně odtržené od toho, jak bude finální model vypadat. Ale že by na tom bylo něco revolučního?
Ale na elektrický kombík se těším a moc, to zase jo.
Já jsem cílová skupina, na kterou by tento vůz měl cílit. V autě totiž vozím tři děti. (A mám doma Citroen C4 Picasso.)
A tohle je neuvěřitelně smutný. Tohle je to nejlepší malé "MPV" co Citroen nabízí? Srovnejte to s dvacet starou C8. Tohle auto nemá polovinu výbavy, co uměla C8 před dvaceti lety. Citroen vás prostě automaticky bude hnát do Jumpyho.
Já sobě teď třeba vybírám vůz, který bude pravidelně vozit 7 lidí. Až budu za deset let hledat jeho náhradu, tak si ojetou Starii nekoupím, protože:
1) Nemají variabliní interiér jako má Viano, Eurovan, Espace.
2) Nedělají prodlouženou variantu, jako má třeba Viano.
3) Nemají elektrickou variantu.
Přitom vzhledově to auto úplně žeru.
To už je po několikáté, co čtu nadávání na malé sedany. Ale mě ty auta nijak neuráží. nekoupil bych si je, protože mám radši kombíky kvůli praktičnosti. Ale vzhledově mi ta auta přijdou v pohodě.
Myslím si, že částečně je to kvůli pocitu něčeho cizího. Všichni jsou zvyklí na to auto ve formě hatchbacku a ten sedan je překvapí a vyděsí.
Já jsem před pár měsíci začal provozovat auto na baterky. Napadá mě pár postřehů.
-CO2 mě třeba vůbec netrápí. Elektrické auto jsem si kvůli tomu nekupoval a změna klimatu se podle mě dost přeceňuje.
-Všechno okolo "ekologie" je praštěný a obě strany to používají pouze jako klacek na své protivníky. Tlačit auta na baterky povinně v okamžiku, kdy se stejně polovina elektřiny vyrábí spalováním fosilních paliv dává minimální smysl. Kdyby EU skutečně chtěla něco udělat pro snížení CO2, tak nařídí povinný přechod na jadernou výrobu elektřiny a tepla. Takže o CO2 evidentně nejde.
-Průměrný provozovatel spalováku vůbec nemá přehled o tom, co provozovatele EV ve skutečnosti trápí okolo nabíjení a z čeho máme strach, že se nám na autě rozbije.
K tomu, že si autor stěžuje na obtížné dávkování síly pomocí plynového pedálu. Měl jsem v Leafu podobný problém. Ono je to hezké, že to auto působí silně, obzvláště v nízkých rychlostech. Ale časem se to omrzí. Takže teď už jezdím prakticky jen v EKO režimu, kde je v dráze pedálu namapováno pouze 80KW. A nízký výkon jde lépe modulovat ve spodní polovině pedálu.
Když potřebuji předjíždět nebo se zařadit v připojováku, stačí pedál prošlápnout do kick-downu a pak je dostupných všech 110KW.
Krásná barva. Jeden jediný výrobce vám dává na recenze hezká barevná auta. Ať už tohle nebo božskej žlutej Prius. Tak mu líbejte ruce a zapomeňte na bílou a černou.
Na tohle auto jsem si dělal celou dobu zálusk, až bude jednou tak desetileté. No považte, elektrický kombík. Kombinace nejlepší formy pohonu s nejlepší karosérií. Navíc to má normální budíky, ne jako Peugeot a přední maska se mi taky hodně líbí.
Jenže teď, když jsem se v něm svezl, tak jsem byl docela zklamaný. Interiér je hrozně stísněný. A moc dobře to taky nejede.
Takže si spíš budu muset jednou koupit patnáctileté elektrické bmw v kombíku.
U kterého auta myslíte? U Multiply? Nakonec jsem se na ni podívat nejel a šel jsem po větších autech.
Dneska mohu shodou okolností okomentovat dva z vozů, které se v článku vyskytují. S narozením třetího dítěte se vyskytla potřeba taky všechny tři děti najednou někam převážet. A do Focusu v kombíku prostě tři autosedačky nenarvete. Asi rok jsem sedlal Peugeot 308SW, než mi ho rozstřelili.
Takže bylo na čase vybrat MPV. V hledáčku jsem měl Fiat Multipla, Citroen C4 Picasso a Ford S-MAX.
Do Multiply se sice vejdou pohodlně děti v sedačkách, ale už se tam nevejde kočárek do kufru. Plus, věřte nevěřte, lidi kupují auto i dle vzhledu.
Pak jsem si projel pár S-Maxů. Auto je široké, působí hodně robustně. Má velký kufr. Zvenku má hezkou siluetu. Galaxy vám ty litru v kufru nažene místem do výšky, který stejně prakticky nevyužijete. To auto se mi moc líbilo.
Nakonec jsem skončil v C4 Grand Picasso. Ale to spíš proto, že mi jej prodejce prakticky vnutil tím, že mi zlevnil z 55t na 40t. (Smax byl za 75t myslím.) Oproti S-Maxu je jedinou výhodou o litr menší spotřeba.
Smax se IMHO prodával proto, že řešil problém (tři autosedačky) ale vypadal u toho hezky.
Já bych měl dotaz na zákulisí vzniku článku. Zvládáte celou dobu poctivě psát jaGUar? Nebo píšete jaguar a pak jenom CTRL+H nahradit jagur -> jaGUar?
Ten kabel v kufru je spíš taková rezerva. Doma budeš mít kabel v garáži napevno. Rychlonabíječky mají kabel svůj vlastní. Tohle se vytáhne tak když dojedeš někam na chatu a tam si to chceš doplnit nebo tak.
Já ten článek nebyl schopen přečíst. Dle nadpisu a úvodu to vyznělo jako recenze rodinného vozu. Ale pak tam není jediná fotka zadních sedaček, ilustace velikosti kufru a tak.
Já bych k tomu, abych mohl vyvézt celou rodinku třeba pětimístné cabrio potřeboval. Ale na nás otce od velkých rodin bohužel žádný z výrobců nemyslí.
Takže je to o trochu menší než Laguna, ale udělali z toho prezidentský vůz. Zase ta Laguna byla hezčí, to se musí nechat.
Tak alespoň barvu musíme pochválit. Není to šedivé a to se u novinářského vozu moc nevidí.
Musím ocenit, že neplácli název Prelude na nějaké tuctové SUV. Ale moc to jako Prelude nevypadá. Ten tvar je úplně jiný.
A je to Volvo? Svého času jste si mohli koupit Volvo V40/Mitsubishi Carisma a později Ford Focus/Volvo V50.
Nebude toto něco podobného, ale navíc rovnou z Číny? Kde se to vlastně montuje?
Kdyby jenom 10% clo. Ale taky 21% DPH. Takže dohromady už to pak nevychází.
Já tě opravím Tohle není krásná, zářivá Pure. Tohle je nudná, trapná bílá. A ten kdo to naspecifikoval jako novinářské auto je nudný patron.
Tak to já přesně vím. Byl by to velký zelený kombík. Mělo by to variabilní sedačky / interiér jako Peugeot 308SW. Takže až sedm míst. Velikostně by to ale bylo jako Éčkovej mercedes. Pohon na zadek, tažné na 2,5t.
A samozřejmě jezdil by na elektriku a měl tak 180-200kw.
S tím úplně nesouhlasím. Já právě mám rodinu 2+3. A 2,5t krabici za dva miliony teda za odpověď nepovažuji. Toto není rodinné auto, toto je hranatá obluda na machrování.
Já jsem pracoval ve firmě, co do automotive dodávala část elektroniky. A odkud myslíš že pocházely všechny součástky?
Pokud chceš dopravní prostředek, co nemá z Číny jedinou součástku, tak si musíš koupit f-35. Ti si na to potrpí.
Tak ty čínský elektromobily bývají všeobecně levnější. A část lidí si čínskou značku z principu nekoupí.
Díky za vzpomínku na TopGear espace. Tak jsem schválně zkusil vyhledat můj současný vůz ve variantě cabrio. A světe div se, jeden exemplář skutečně existuje. A vypadá úžasně.

Vybrat cabrio pro čtyři je jednoduchý. Ale já bych měl skutečnou výzvu. Mám tři děti. Existuje kabriolet pro pět lidí?
To umístění 308ky mě docela udivuje. Já jsem ji měl (SW) a ano, nadávám na ní jako na nejhorší auto, které jsem provozoval. Ale to je jenom kvůli tomu, že jsem si ji koupil s německým motorem a prodávající mě podvedl. Pověstná 1.6 VTi. Přitom, celý zbytek auta mi přišel úplně super. Variabilita interiéru byla neskutečně super. Kdybych si ji tenkrát koupil s 1.6HDi, tak věřím tomu, že bych ji chválil a provozoval doteď.
Co se mi na ní líbilo, že i když jsem kupoval deset let staré auto, tak stále vypadalo velmi moderně. To se třeba o stejně starém Picassu, které mám teď říct nedá.
Jo, to mě nenapadlo, že ta GLX asi nebyla základní model. Bral jsem to číslo z komentáře výše. Základní Leaf jde koupit za dvacet platů, což je o něco příznivější, ale tam už se dá argumentovat s tím, že jsou tam jisté kompromisy v dojezdu.
No, pokud opravdu chtějí prodej spalovacích aut zakázat, tak to bude cenu EV tlačit nahoru. Ale mě už žádná blbost z eu překvapit nemůže.
Pro zajímavost, Oktávka stála průměrných 36,7 platů, tento model 3 24,8 průměrných platů.
Teď mě napadá, to pak může být docela zajímavé zkalkulovat, jestli se vyplatí jet rychleji a strávit víc času na nabíječkách. Nebo jet pomaleji, delší dobu, ale díky nižší spotřebě dobíjet méně často. Ideální by bylo, vyjet s dvěma stejnýma autama najednou, ale to vám k testu asi nikdo nepůjčí.
Jako drahý to je. Ale co podobného koupíš levněji? Zkusil jsem kouknout na Hyundai, jako takového zástupce levné značky. i30N Fastback Performance, který má stejný výkon bude stát 940tisíc. Ale furt to bude jen předokolka.
Tak to už je pak otázka, jestli se nevyplatí přihodit těch 100tisíc na tu Teslu. Tam bych viděl jako výhody, že je to větší auto, zadokolka a asi bude levnější provoz.
Vypadá skvěle. Ale ve skutečnosti je to podvod. Novinářský auto má být přeci šedivý. Aby na fotkách vypadalo hnusně a nikdo si ho nechtěl koupi.
Já ti nevím, třeba dvoulitr od Mazdy byl proslavený tím, že z něj olej neteče, protože jej motor všechen sežere přes pístní kroužky.
Myslíš, že je hodně lidí, kteří se rozhodují zrovna mezi Touaregem a Buzzem? To by mě docela překvapilo.
Já už jsem si zvyknul na to, že elektromobil je vždycky nazýván druhé auto a nemá cenu to rozporovat. Titul první auto totiž náleží tomu, se kterým se jezdí do Chorvatska. Druhé auto je pak to dražší, které jezdí každý den a najezdí 90% všech cest.
Taky kupuju auta na F:
Fiat, Ford, Francouz, Francouz.
Už jsem ale zjistil, že se musím obloukem vyhnout německému elementu v autě. Ford z Německa - velký špatný. Peugeot s německým motorem - ještě špatnější. Tak teď pokukuji po Smartu nebo VW UP.
Já poslouchám podcast jednoho docela upřímného youtubera, co prodává hodně "merche". A ten to řekl na rovinu. Přejmenování z umělé/falešné kůže na veganskou kůži je nejúspěšnější rebranding v historii. A za druhé, kdyby chtěli ten jejich batoh udělat z kůže místo z umělé kůže, tak bude asi pětkrát dražší. Zároveň ty umělé materiály udělaly docela velký pokrok.
Takže já mu věřím. Automobilka ušetří použitím umělé kůže a změnu prodá jako pozitivní krok v rámci greenwashingu.
Já jsem chtěl napsat skříňovou Pragu V3S. Ale pak jsem si přečetl, že to má být víc o pohodlí a míň o offroad cestování.
Hodně zvažuješ, jestli to které dané auto bude dobře jezdit v místních podmínkách, jestli jej místní zvládnou opravit. Tak tady je další odpověď na otázku, na kterou jsi si vlastně vůbec neptal. Co si na každý kontinent pořídit jiné auto. Evropu můžeš v klidu procestovat C5 na koulích. V Turecku ji prodáš a Afriku projedeš v Peugeotu 405. Pak nebudeš muset řešit převoz a proclení do USA, ale zakoupíš si první full-size sedan co ti padne do noty.
Prodáš ho na východním pobřeží a v Austrálii budeš jezdit autem, co má volant na správné straně.
A Asii, pak samozřejmě na skútru.
Auto je to krásný. Mě ale zaujal ten odstavec k té navigaci. Podle mě tam došlo k nějakému komunikačnímu šumu. Ten systém určitě využívá klasické GPS družice, protože v té době žádný jiný civilní systém nebyl. A vždy byl vlastněn a provozován americkou obrannou. (Nechci psát armádou, aby mě někdo nebral za slovo.)
K tomu, že ukazuje velkou odchylku, nezjistil jsem nic o tom, že by nové satelity vysílaly signál, který není zpětně kompatibilní s těmi původními. Hádal bych, že buď na té jednotce odešla anténa. Nebo tam bude nějaká HW nebo SW chyba. Anebo si to neporadilo s chybou přetečení týdnů v GPS. To bylo pár let nazpátek.
Díky za všechny zaslané odpovědi. Vůbec jsem nevěděl, že ty N modely od Hyundaie jsou vlastně docela levné. Teď už chápu, proč jsou z nich všichni tak nadšení.
To T5 evo je taky zajímavý příklad. To je vlastně jenom o 100 tis. CZK levnější. Furt je to tedy nějakých 15%.
Docela začínám chápat, proč se ve vedení EU začínají cukat vůči Čínským EV. To by bylo vtipné, kdyby jim naordinovali stejnou medicínu jako tenkrát oni nám. Tedy, pokud tu chceš prodávat své vozy, musíš založit společný podnik s EU automobilkou. Jinak si těžko udržíme ty přemrštěné ceny aut v EU.
Já vím, že tohle je čína, ale stejně. Dá se koupit nějaké (klidně i spalovací) auto, co má 200 koní levněji?
Já mám displej uprostřed v Picassu. Co tam ukazují tak důležitého, že tam furt potřebujete koukat?
Čtyřmístný je asi jako Clio pětimístné. Na druhou stranu, v tom plném obsazení sedačka poskytovala skvělé boční vedení všem cestujícím.
Mě takhle naopak prodávající vnutil auto, kterým teď jezdím. Jel jsem se podívat na Picasso za padesát. Bylo tak nějak normální, po cestě domů jsem se jel podívat ještě na další dvě auta. Na žádnou slevu jsem se neptal, protože to bylo teprve 2/4 aut, které jsem ten den prohlížel. Po projížďce jsem poděkoval, že se jedu podívat na další dvě auta a že mu na konci dne zavolám. Tak mi hned nabídl, že mi ho nechá za 45tis. Skvělý díky, zavoláme si.
O dva dny později si voláme, tak mu říkám že se rozmýšlím mezi jeho Picassem za 45 a S-Maxem za 75. Obě auta jsou fajn, takže to bude čistě jenom o tom, jestli chci dražší auto s víc výbavy nebo levnější Picasso. Tak mi hned nabídl, že mi ho nechá za 40. Co jsem měl dělat, na takovou nabídku se nedá říct ne. A tak mám Picasso.
Ty kovové formy stejně vydrží jenom určitý počet cyklů a pak se musí měnit bez ohledu na facelift. Čím větší forma, tím vydrží menší počet otisků. Takže klidně je možné, že jim forma na dveře vydrží půl roku, rok. V takovém případě není problém to naplánovat. Plus, tu starou formu si stejně nechají, protože s ní musí vyrábět náhradní díly dalších deset let.
Vidíš a já si naopak myslím, že na převoz něčeho o 400m skrze slepou ulici je zbytečné brát náklaďák. Nevím jestli jsi něco stavěl. Ale já mám takovou zkušenost, že nejvíc peněz člověk projede na stokorunových položkách.