logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
avatar

Radim „Frankie“ Labaj

Cestovani, auta
BydlištěFrýdek-Místek
Registracepřed 5.6 rok.
Poslední aktivitapřed 7.3 dny
Komentářů u článků461
Pozitivních komentářů u článků196
Negativních komentářů u článků36

Poslední blogy

Posledních 50 komentářů

0
Frankie
1. 8. 2025, 11:11
Osm aut, která vypadala slibně, ale dopadla bídně

Ať se Jarda nezlobí, ale Citroën Pluri...
No a pak ta doba Avantime, Vel Satis, Toledo

0
Frankie
31. 7. 2025, 21:49
Škoda Kodiaq 1.5 TSI Exclusive Selection: Jak funguje kombinace základního motoru a nejvyšší výbavy

Ve finále jo. Každopádně to je zajímavé a dva jiné světy. Octavia 4, 1,5, asistenti. A z4 z roku 2004

0
Frankie
31. 7. 2025, 11:00
Škoda Kodiaq 1.5 TSI Exclusive Selection: Jak funguje kombinace základního motoru a nejvyšší výbavy

Věrný sluha se spoustou pomocníků na bezne rodinné ježdění a k tomu druhe auto pro zábavu je fajn kombinace. Jen jsou zajímavé zážitky, kdyz člověk přestane do toho zábavného analogového auta s manuálem. Couvas a nic nepipa. Musíš řadit. Zaden tempomat, držení pruhů atd. Jako člověk musí rychle zahodit zvyky a soustředit se na jízdu, jak kdysi.

0
Frankie
27. 7. 2025, 18:49
Ptejte se: Auto pro mladého řidiče, edice 2025

Jeste šlo napsat Leaf

0
Frankie
27. 7. 2025, 18:34
Ptejte se: Auto pro mladého řidiče, edice 2025

Souhlasím s volbou Fiesta, Jazz. Cruize je zajímavá alternativa. A ještě bych do úvahy doplnil dvojčata Ceed a i30. Kor ProCeed bych uvažoval. Od Hondy pak Civic. A od Mazdy 2 nebo 3, zde ovšem s důrazem na korozi.

0
Frankie
27. 7. 2025, 17:44
Ptejte se: Auto pro mladého řidiče, edice 2025

Než přečtu článek, tak napíšu koment, jelikož jsem to absolvoval ted 3x.
Prvně syn. První nějak dospel k výběru Fiat, Bravo, s turbem 88 kW. Jen jsme uspěchané výběr kusu a s autem se nedařilo, bohužel, šlo pryč. Tak si něco přidal, koupil Seat Exeo 2012, v nafta, nechal si prověřit technikem a je spokojen.
Dcera, ta si dala limit lehce nad 40 tis., a trvala na Škoda nebo VW. Nakonec to dopadli na Polo rok 2009 s 1,2. Snad ti bude ok, zatím se tak jeví. Servis proveden svépomocí. Chybí už jen nefunkční klima.
Nevlastní dcera pak chtěla sedan, trochu nečekaně, a nad 80 kW. Našel se Civic, 2006, s jasnou historii. Zatím tak, spokojenost.

1
Frankie
27. 7. 2025, 17:14
Honda HR-V: Toto auto je dobré, také však má nějaká ale

K tem cenam. Kolik to stoji mimo EU? A tudíž kolik z ceny je na EU pokuty?

-1
Frankie
8. 6. 2025, 13:27
Ptejte se: Dálniční společník za půl milionu

A což takhle kouknout na něco k Volvu? Velkou škodou je konec velkých kombinuje od Toyota a Honda, např. Accord by byl hodně zajímavý. Takže zbyly jen Corolla, s hybridní bude velmi úsporná, a Civic.

1
Frankie
22. 5. 2025, 18:29
Retro okénko Petra Přikryla: Ford Sierra lákal veksláky, umělce i zloděje aut

V inzerci jeden sedan v ČR aktuálně je.

0
Frankie
22. 5. 2025, 09:08
Mini Cooper C: Ani základní spalovací specifikace víkendové zábavě nebrání, přitom dobře poslouží i o všedních dnech

Zeptám se, ten motor to je jaký původ, koho je to konstrukce? BMW, nebo někoho jiného? Přiznávám, nechce se mi to hledat.

0
Frankie
22. 5. 2025, 08:49
Retro okénko Petra Přikryla: Ford Sierra lákal veksláky, umělce i zloděje aut

Na to jsem koukal v TV a dobře si to pamatuji.

1
Frankie
20. 5. 2025, 19:54
Retro okénko Petra Přikryla: Ford Sierra lákal veksláky, umělce i zloděje aut

Jak zpívá Škwor, a když mi před barákem stala Sierra...

0
Frankie
19. 5. 2025, 18:00
Citroën C3: Úplně jiný, a přece pořád stejný

Mám pocit, že Stelantis chce jít do kytek? Moře přešla za mě.

0
Frankie
19. 5. 2025, 17:34
Nová DS N°4 má zachránit francouzskou prémii. Jde na to stylem a širokou nabídkou pohonů

Nemá. Je to celé špatně. Myšlenka, která neměla šanci. Zbortily to problémy prvních modelu, a dokonala motorová nesmyslsnost skupiny Stalantis. 1,2 kam se podíváš. Labutí píseň to vše bude.

1
Frankie
6. 2. 2025, 10:10
Škoda Octavia RS 2.0 TSI: Ještě rychlejší, ještě pohodlnější

Ten Stelantis a sázku vse na 1,2 motor trihrnek fakt nechápu. Včera js4m viděl test, kde byl nasazen do 5008. Za mě fakt mimo.
Buďme radi u Škody, že máme litr, pak 1,5 a pak tenhle dvoulitr.

0
Frankie
1. 2. 2025, 11:59
Auta značky Hyundai, která neznáte: Exotické modely jihokorejského výrobce

Za mě škoda všech, které se tu nenabízí kvůli pokutam za flotilove emise. Toto je za mě hrozný limitující paskvil.

0
Frankie
27. 1. 2025, 10:06
Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid GR Sport: Úsporné, kvalitní a hlavně smysluplné auto

Přidám svou kapku do mlýna. Prvně info ke spotřebě. Kamarád s tím jel trip až ne sevr Finska, celkem cca 7500 km a na tom tripu měl průměr lehce nad 4 litry na 100 km.
A k nadrzi: mám zkušenost s Okatvii 3 v nafta, tam po dojezdu 0 km se dalo jet ještě tak 30 km. Ale pak vlezlo opravdu k těm 52 L. Podobně to je i u Z4, s 0 tak 30 km, ale pak vleze přes 50 L. U Oktavie 4, 1,5 Tsi jsem zjistil, že 0 dojezd je fakt skoro 0, max 10 km a pak auto zastaví. No a to pak natankuju těch 52 L.

2
Frankie
31. 12. 2024, 11:14
Strom splněných autíčkářských přání. Co bychom chtěli vidět a zažít v roce 2025

Čtu taky na mobilu. A to co se děje s reklamou obecně na netu v mobilu je děs. Nejvíc mě štve centrum.cz.

1
Frankie
31. 12. 2024, 11:10
Strom splněných autíčkářských přání. Co bychom chtěli vidět a zažít v roce 2025

No v plánu mám dvě zasadni věci a to vidět a I okusit dopravu v Austrálii, poprvé v životě s volantem vpravo.
Po roční odmlce udělat trip se Z4 na Balkán, cca 14 dní.
Na podzim možná koupit a pak upravovat nějakou Gumbalkan káru.
A pak možná 650 kabrio?
A obecně co nejvíc fajn cest a co nejmíň problémů na nich.
Co se týče novinek, nevím, tam to stejně člověk neovlivní, jen sleduje co přichází.
F1, titul Ferrari.

1
Frankie
12. 12. 2024, 08:14
Můj druhý rok s Autíčkářem a mé nejlepší řidičské zážitky tohoto roku

U mě změna služebního auta z Octavie 3, 1,6Tdi 4x4 na Octavii 4, 1,5 Tsi mild hybrid se všemi asistenty, v automatu. Je jina svět doslova. Pohodlnější, ale i zradny a nedokonalý.
Gumbalkan v T4 v pozici navigátor, to stalo za to.
Omylem koupeny VIN control pro vozy v USA na 1 měsíc při ověřování jednoho BMW 6 cabrio.
A v neposlední řadě jízda na čtyřkolce lesem jako zraněný, kdy mě vedla horská služba. Zlomený byl kotník, levá noha nesměla být na stupacce.

0
Frankie
12. 12. 2024, 06:31
Kvalita českých silnic už není, co bývala.

Jo no, jde to k lepšímu to je fakt. Zmíním za mě pár zásadních pozitivních věci. První je, že se konečně pořádně hýbe dostavba D 35. To dle me i hodně odlehči D1 v úseku Brno Praha, tím pádem tam 3 pruhy nebude potřeba. Druhé co se konečně pohlo je dostavba D1 kolem Přerova, to značně odlehci D 46 a samotnému Prerovu. Vrátím se ještě k D 35, tam opět konečně bude dokončen obchvat Olomouce a vyhneme se silenemu kruhaci. U všeho jsem uvedl konečně. Je opravdu zarážející, jak dlouho u nás trvá příprava stavby.
Dál se u nás hodně dělá na D 48. Tam jsem hodně zvedav, jak bude vyřešen prutah Novým Jičínem.
Co mě u nás každý rok zaráží je silnice c.11 v úseku kolem Jablunkova. Co jí otevřeli, tak ji každý rok opravují. Za mě velké diletantsvi.
No a okresy na ježdění? Těch bohužel u nás na Trinecku moc není.

0
Frankie
27. 11. 2024, 21:14
BMW M440d xDrive Convertible: Kabriolet na každý den

Myslím si, že je to dobrá možnost mít i tohle. Pro toho kdo hodně jezdí, koukal i nějak na spotřebu a chce při tom mít občas i prožitek, zábavu, co dává kabrio. Pro zábavu a občasné ježdění bych vždy chtěl benzín. Ale kdyby to mělo být i na dlouhé trasy, proč ne.
Každopádně zajímavé a hodně hezke auto. Dokonce i ledvinky se dají a trochu škoda, že tam musí být SPZ.
A tak mě napadla otázka, myslíte si, že velké cedule SPZ budou brzy přežitek?

0
Frankie
21. 11. 2024, 21:56
Asistenty, které otravují, nemohou zachraňovat životy. Jsou totiž většinou vypnuté...

V Oktavce se zatím snažím jet se vším zapnutým. Překročení rychlosti naštěstí nepipa a asistent pruhu, papání venuj se rozumí není tak časté a beru to spíš s humorem a třeba hláškou to se nemůžu ani podobat za uchem?
Co mě ale štve, že to neumí fungovat třebas tak na 98%. Alespoň. Jízda v pruzich: proč to neumí rozlišit tak hojně rozšířené pajdulaky nebo žluté čáry a přestat v ten moment mlátit volantem?
Rozpoznávání rychlosti s aktivním tempomatem. Za mě supr nápad. Ale jak mi na dálnici, kde nic není najednou ve 130 rozpozná 70 a začne brzdit, to je až nebezpečné. A zde řeknu, že opravdu tak 10% rozpoznání rychlosti udělá špatně. Prostě jej musím při použití hlídat. A to je špatně.
Prosím, udělejte je funkční a třeba s nastavením hlasitost, tonu apod. Pak budou supr.

2
Frankie
21. 11. 2024, 19:45
Jaguar má novou identitu, která je plná radosti, vzrušení a barev. Možná až moc

Tak už o tom psali i na idnes. A nikde žádná chvála, všude zděšení. Ne to je fakt úlet a totálně mimo. Proboha, když Renault tak krásně zvládnu Dacii, kdysi dávno a pak znova VW Škodu, no a našli by se další, tak to proč oni tak sprznili? Ne, opravdu tento směr nemá nic společného s auty. Pouze s nějakým neurcitkem.

0
Frankie
18. 11. 2024, 20:20
Citroën 2CV, řečený Kachna: V jednoduchosti je krása, doslova

Krásné. Jen mě zajímá jedna věc, jak to jelo, když jste v tom byli čtyři chlapi? Přeci jen to značně zvedlo váhu s kterou musel moturek hýbat.

0
Frankie
22. 10. 2024, 14:15
Suzuki Swift 1.2 DualJet: Umí mile překvapit

No snad nám úředníci nevymysli to, že to nesmí jít snadno vypnout.
Jinak s nedokonalosti obou asistentů se setkávám i u Octavie. Přesně stejně problém. Naštěstí to mám bez papání. Na prd ale je, když při tempomatu na dálnici na 130 někde nesmyslné najde, má v mapě 70 a začne brzdit. Prostě nedokonalý sluha.
No a I ta spotřeba, u mild hybridu Octavie jsem na 6,6. Na 5,5 co má v papírech bych se musel hodně snažit.

1
Frankie
10. 10. 2024, 15:27
Jaguar XJ220: Nejkrásnější propadák

Tak to máme úplně stejné zážitky. Navíc to byl náš první výlet z prumyslovky, automobilní Bruntál. Byl tuším krásně zelený.

0
Frankie
26. 9. 2024, 21:37
Opel býval cool. Nekecám.

Asi jo, cpou ti všude, např. Tu je v Alfe Junior:
Pokud jde o pohonné ústrojí, nabídne Junior celkem čtyři varianty – dvě mildhybridní a dvě elektrické. Základ mildhybridu představuje turbený benzinový tříválec o objemu 1.2 litru, doplněný o elektromotor vestavěný v převodovce. Celá soustava poskytne výkon 136 koní a bude k dispozici s pohonem přední nápravy i všech čtyř kol.

1
Frankie
26. 9. 2024, 14:06
Opel býval cool. Nekecám.

Mě na tom Stelantisu začíná docela vadit, že všude cpou tu jejich 3 válec 1,2 turbo, různé verze, různá doplnění elektrikou. Tak se pestrost ztrácí ještě víc.

0
Frankie
24. 9. 2024, 14:05
Volkswagen Tiguan: Tygr, nebo leguán?

Že by BMW? prý se aktuálně tato zkratka bere jako Budoucí Majitel Volkswagenu

2
Frankie
4. 9. 2024, 21:01
Proč nemám elektromobil, i když bych byl prý podle tabulek ideální cílovka?

Nebudu tu řešit, přít se o rozdílu mezi regulaci a dotaci vč. benefitů. Regulaci uznávám jako vesměs prospěšnou. Dotace je nesmysl. A co mě vyloženě štve, je že se vybírají eko pseudo daně, které se pak použiji na ty dotace. Jako CO2 povolenky, CO2 daně z paliv atd. Do toho sranda výpočty a hlášení uhlíkové stopy, ECG či jak se to píše hlášení atd. To je prostý hnus.
Jinak nejsem apriori proti elektroakustická, hybridum apod. Je to zajímavá alternativa. A co teď běžel test Porsche Taycan, vypadá fakt dobře. Jen to proboha netlacte, nedělejte z toho jedinou cestu atd. Mířím hlavně na legislativce, propagndisty toho...

3
Frankie
4. 9. 2024, 18:06
Proč nemám elektromobil, i když bych byl prý podle tabulek ideální cílovka?

Promiň, ale dotace či výběr eko daní na dotace a benefit je hnus bity hnusem. A tak to prostě je. Já jsem ochoten se skripenim zubů přijmout dotace na základní infrastrukturu a smítec. Pokud podporu, tak maximálně přes daňové ulevy a to ještě kdoví jestli. A primárně pro vývoj vč. aplikovaného. Zbylé dotace to je prvně vybrat daně, pak jakože určit bohulibou činnost, určit na to úředníky, kterým případně dáme prémie za dobré rozdělení dotaci a následně dotovat. A když dotovat, pak se podívejme na účelnost, využití, stanovené limity atd. A pak to jakože někdo kontroluje. Znova napíšu, dotace jsou hnus bity hnusem.
Veškeré eko daně co jsou a přichází jsou navíc právě podmíněné na schválené dotace a benefity do rádoby ekologie.
Mám rád přírodu, ekologii, ale i zdravý rozum. A za mě rozumná je např. Corolla v hybridu s průměrnou spotřebou 4,4 l benzínu na 100 km, s životností cca 15 let, bez dotaci za primerene peníze.

0
Frankie
2. 9. 2024, 10:39
Ptejte se: Sportovní hatchback do města i mimo něj

Asi bych se podíval i po nějaké Audi A3. I Volvo V40 může vypadat zajímavě.

0
Frankie
30. 8. 2024, 12:56
Volkswagen Tiguan 1.5 eTSI Elegance: Rodinné SUV dle mého gusta

Postřehy z 1,5 Tsi MHEV v Oktavce, asi to bude dost podobne: mám najeto přes 4tkm, vyladění za mě ok, ale zasadni vliv na spotřebu to nemá. Aktuální průměr je 6,6. Asi to spíš jen přispívá dynamice.
Asistenti v celku ok až na dvě výhrady. Jedná je velká ke špatnému čtení značek, mapové podklady na nic apod. Ve spojení s ACC tempomatem až nebezpečné, kdy ti začne např. Na dálnici z ničeho nic zpomalovat na 70. Tohle je za mě velký přešlap.
Kolizni brzdění taky občas reaguje blbe, ale tam to je jen výjimečná situace.

6
Frankie
27. 8. 2024, 12:46
Proč nemám elektromobil, i když bych byl prý podle tabulek ideální cílovka?

Benefity? Ano. Ale získané na základě výběru peněz od někoho a prerozdelene do těchto benefitů. Tudíž dotační politika nám to cpe.
Bych byl zvědav, kde by byly EV, kdyby vše jelo bez dotaci.

1
Frankie
26. 8. 2024, 17:39
Která automobilová značka je vašemu srdci nejbližší?

BMW, tak nějak od dětství, kdy jsme dostal jeden jeho namalovany obrázek a kdy jsem si jej i já kreslil, ty jejich negativně sklonene cumaky. No a pro tu jejich koncepci R6 podélně, převodovka, kardan diferak, hrana náprava vzadu.
Toyoty, od dob soupeření s Lancii. Vždy jsem fandil Celice.
Porsche, Lambo apod., to je pak spus v říši snů.

0
Frankie
21. 8. 2024, 13:40
Vzpomínka na rok 1994

1994, přechod mezi tretakem a ctvrtakem na prudce. Tehdy jsem nejvíce vnímal Toyoty Celica a Lancie Delta, nejspíš. Snil o řidičáku a jezdil na dedove Jawa 250 Kyvacka. Doma bylo zjevení, když se u nás objevil Fiat Regata.
Jo krasne a dávné roky to byly.

0
Frankie
16. 8. 2024, 11:00
Mini Countryman C: Něco úplně nového

Ten předek je fakt na Mini otřesný. Spíš by seděl nějakému Korejci. Celkově mi to přijde podobne jako Ssangyong. A to je škoda. Mohla to být fajn stylová se základy v BMW, ale takhle za mě ne.

0
Frankie
2. 8. 2024, 11:29
Honda S2000: Extáze v devíti tisících, část druhá

Díky za fajn článek. Na Ztku mám ten stejný rozměr pneu, příští rok budu prezouvat. Co jsi tedy zvažoval, co bys doporučil? Díky.

1
Frankie
30. 7. 2024, 14:14
Honda S2000: Extáze v devíti tisících, část první

Kdysi jsem o ní i uvažoval, to ještě nestála takový ranec a nebyla z ní taková legenda. Teď už to je mimo muj dosah, škoda. Snad se někdy poštěstí se v ní alespoň svézt.

3
Frankie
22. 7. 2024, 13:44
Autíčkář se ptá: Jak vidíte budoucnost aut?

Co si myslím? Pro ozdravení by měla přestat chtít Evropa čím dál tím víc prerozdelovat. Ale ona jde cestou dalších a dalších daní, které pak prerozdeli na eko projekty. To zsmestna víc úředníků, bude víc prémii a taky toho víc zůstane za nehty. Si vemte jen ty emisní povolenky na palivo...
Hvězdičky v euronacap jsou dalším hodně určující směrem kam auta půjdou a jaké asistenty bude v autech mít

2
Frankie
3. 7. 2024, 13:10
Ojetá auta se před rokem 1989 prodávala v řádu minut, na značce ani stavu nezáleželo, říká Petr Přikryl, matador českých autobazarů

Zajímavý rozhovor o smutné době. Hodil by se k tomu song od Citrónu, Zahradní slavnost.
Já přes maminy známosti došel k prvnímu kolu, Sobi 20.

0
Frankie
29. 6. 2024, 08:32
1966 Jaguar E-Type: V češtině není superlativ, který by dostatečně popsal dojmy z tohoto auta

Parádní auto a I recenze. Musí být zážitek v tom plout krajinou. Střecha dole, všechny vůně a zvuky kolem, do toho přede 6 velkých hrnků pod velkou poklicí a čtyři tlapičky naslapuji asfalt.

0
Frankie
25. 6. 2024, 14:09
Autíčkář se ptá: Je lepší jedno dokonalé auto, nebo více nedokonalých?

Řekl bych víc aut. Jedno by měl být dobrý sluha všedního dne a I v případě potřeby dopravce na dovolenou. Jednoduše spolehlivý, prakticky, nenáročný. Tohle stačí velké části populace. Ale kde chce od aut víc, tak si poridi další. Něco na zábavu. Něco kde se dá na výletě přespat. Nějakého dělníka. Prostě dle potřeb, klidně i aktuálních.
Tady mě ale napadla podotazka. Stačí na zábavu jedno auto? Nebo jich musí být víc? Vždyť i zábavná auta mají tolik podob. Kabriolet, hothatch, supersport, V8, offroad, veterán...

-1
Frankie
19. 6. 2024, 19:26
Revoluce, která se nekonala

Mě přijde opravdu jako úlet ta doba, kdy vznikly auta jako Vel Satis a Avantime, poslední Croma, Signum, i když ten měl vedle sebe Vectru. Ale jako chápu, tyhle automobilky stále tak nějak hledaly pozici ve vyšší střední třídě tehdejší. Co nechápu, že na tu vlnu šel i VW, ale ne přímo, přes Seat a úplně zabil Toledo a skoro celý Seat. U nás naštěstí po Octavce I přišla II a pak III. Žádné další automobilky do tohohle experimentu nešly.
Jsem zvědav co bude na konci doby po SUV a crossover. Zda návrat k nízkým autům, nebo něco úplně jinak? Přepravní kapsle?

1
Frankie
8. 6. 2024, 16:24
Pět automobilových značek, které chceme zpátky

Já bych dal tyto: Tatra, Pontiac, Saab, Rover. A z uplne historie pak Praga.

1
Frankie
7. 6. 2024, 14:17
Ptejte se: Kombík okolo milionu

Za mě spíš na reklamaci. Kolegyně co to mají to vypínání válců v Octavkach 3G, najeto přes 150 tis.km a nijak negativně to člověk nepozná. Vsimnul jsem si vždy až podle palubky.

0
Frankie
7. 6. 2024, 12:50
Ptejte se: Kombík okolo milionu

Vsechny jmenované jsem našel v inzerci jako max rocni v dané cenové relaci. Plus tam byla i Audi A4, a tu bych tím pádem zvažoval taky.

0
Frankie
7. 6. 2024, 12:47
Ptejte se: Kombík okolo milionu

Mám to v nové Octavii, kombi, predfacelift, mild hybrid. Cesta Třinec Liberec a zpět za 6,1, mírně překračování limitu, dálnice tempomat 140. Normálně za jízdy nepoznám vypnutí a zapnutí motoru tzn. plachtění a ani to vypnutí dvou válců. Je to sametové. Navíc to aamo aktivně brzdí motorem, funguje to celé fakt docela dobře.