| Bydliště | Frýdek-Místek |
|---|---|
| Registrace | před 5.6 rok. |
| Poslední aktivita | před 7.3 dny |
| Komentářů u článků | 461 |
| Pozitivních komentářů u článků | 196 |
| Negativních komentářů u článků | 36 |
Poslední blogy
Posledních 50 komentářů
Ať se Jarda nezlobí, ale Citroën Pluri...
No a pak ta doba Avantime, Vel Satis, Toledo
Ve finále jo. Každopádně to je zajímavé a dva jiné světy. Octavia 4, 1,5, asistenti. A z4 z roku 2004
Věrný sluha se spoustou pomocníků na bezne rodinné ježdění a k tomu druhe auto pro zábavu je fajn kombinace. Jen jsou zajímavé zážitky, kdyz člověk přestane do toho zábavného analogového auta s manuálem. Couvas a nic nepipa. Musíš řadit. Zaden tempomat, držení pruhů atd. Jako člověk musí rychle zahodit zvyky a soustředit se na jízdu, jak kdysi.
Souhlasím s volbou Fiesta, Jazz. Cruize je zajímavá alternativa. A ještě bych do úvahy doplnil dvojčata Ceed a i30. Kor ProCeed bych uvažoval. Od Hondy pak Civic. A od Mazdy 2 nebo 3, zde ovšem s důrazem na korozi.
Než přečtu článek, tak napíšu koment, jelikož jsem to absolvoval ted 3x.
Prvně syn. První nějak dospel k výběru Fiat, Bravo, s turbem 88 kW. Jen jsme uspěchané výběr kusu a s autem se nedařilo, bohužel, šlo pryč. Tak si něco přidal, koupil Seat Exeo 2012, v nafta, nechal si prověřit technikem a je spokojen.
Dcera, ta si dala limit lehce nad 40 tis., a trvala na Škoda nebo VW. Nakonec to dopadli na Polo rok 2009 s 1,2. Snad ti bude ok, zatím se tak jeví. Servis proveden svépomocí. Chybí už jen nefunkční klima.
Nevlastní dcera pak chtěla sedan, trochu nečekaně, a nad 80 kW. Našel se Civic, 2006, s jasnou historii. Zatím tak, spokojenost.
K tem cenam. Kolik to stoji mimo EU? A tudíž kolik z ceny je na EU pokuty?
A což takhle kouknout na něco k Volvu? Velkou škodou je konec velkých kombinuje od Toyota a Honda, např. Accord by byl hodně zajímavý. Takže zbyly jen Corolla, s hybridní bude velmi úsporná, a Civic.
V inzerci jeden sedan v ČR aktuálně je.
Zeptám se, ten motor to je jaký původ, koho je to konstrukce? BMW, nebo někoho jiného? Přiznávám, nechce se mi to hledat.
Na to jsem koukal v TV a dobře si to pamatuji.
Jak zpívá Škwor, a když mi před barákem stala Sierra...
Mám pocit, že Stelantis chce jít do kytek? Moře přešla za mě.
Nemá. Je to celé špatně. Myšlenka, která neměla šanci. Zbortily to problémy prvních modelu, a dokonala motorová nesmyslsnost skupiny Stalantis. 1,2 kam se podíváš. Labutí píseň to vše bude.
Ten Stelantis a sázku vse na 1,2 motor trihrnek fakt nechápu. Včera js4m viděl test, kde byl nasazen do 5008. Za mě fakt mimo.
Buďme radi u Škody, že máme litr, pak 1,5 a pak tenhle dvoulitr.
Za mě škoda všech, které se tu nenabízí kvůli pokutam za flotilove emise. Toto je za mě hrozný limitující paskvil.
Přidám svou kapku do mlýna. Prvně info ke spotřebě. Kamarád s tím jel trip až ne sevr Finska, celkem cca 7500 km a na tom tripu měl průměr lehce nad 4 litry na 100 km.
A k nadrzi: mám zkušenost s Okatvii 3 v nafta, tam po dojezdu 0 km se dalo jet ještě tak 30 km. Ale pak vlezlo opravdu k těm 52 L. Podobně to je i u Z4, s 0 tak 30 km, ale pak vleze přes 50 L. U Oktavie 4, 1,5 Tsi jsem zjistil, že 0 dojezd je fakt skoro 0, max 10 km a pak auto zastaví. No a to pak natankuju těch 52 L.
Čtu taky na mobilu. A to co se děje s reklamou obecně na netu v mobilu je děs. Nejvíc mě štve centrum.cz.
No v plánu mám dvě zasadni věci a to vidět a I okusit dopravu v Austrálii, poprvé v životě s volantem vpravo.
Po roční odmlce udělat trip se Z4 na Balkán, cca 14 dní.
Na podzim možná koupit a pak upravovat nějakou Gumbalkan káru.
A pak možná 650 kabrio?
A obecně co nejvíc fajn cest a co nejmíň problémů na nich.
Co se týče novinek, nevím, tam to stejně člověk neovlivní, jen sleduje co přichází.
F1, titul Ferrari.
U mě změna služebního auta z Octavie 3, 1,6Tdi 4x4 na Octavii 4, 1,5 Tsi mild hybrid se všemi asistenty, v automatu. Je jina svět doslova. Pohodlnější, ale i zradny a nedokonalý.
Gumbalkan v T4 v pozici navigátor, to stalo za to.
Omylem koupeny VIN control pro vozy v USA na 1 měsíc při ověřování jednoho BMW 6 cabrio.
A v neposlední řadě jízda na čtyřkolce lesem jako zraněný, kdy mě vedla horská služba. Zlomený byl kotník, levá noha nesměla být na stupacce.
Jo no, jde to k lepšímu to je fakt. Zmíním za mě pár zásadních pozitivních věci. První je, že se konečně pořádně hýbe dostavba D 35. To dle me i hodně odlehči D1 v úseku Brno Praha, tím pádem tam 3 pruhy nebude potřeba. Druhé co se konečně pohlo je dostavba D1 kolem Přerova, to značně odlehci D 46 a samotnému Prerovu. Vrátím se ještě k D 35, tam opět konečně bude dokončen obchvat Olomouce a vyhneme se silenemu kruhaci. U všeho jsem uvedl konečně. Je opravdu zarážející, jak dlouho u nás trvá příprava stavby.
Dál se u nás hodně dělá na D 48. Tam jsem hodně zvedav, jak bude vyřešen prutah Novým Jičínem.
Co mě u nás každý rok zaráží je silnice c.11 v úseku kolem Jablunkova. Co jí otevřeli, tak ji každý rok opravují. Za mě velké diletantsvi.
No a okresy na ježdění? Těch bohužel u nás na Trinecku moc není.
Myslím si, že je to dobrá možnost mít i tohle. Pro toho kdo hodně jezdí, koukal i nějak na spotřebu a chce při tom mít občas i prožitek, zábavu, co dává kabrio. Pro zábavu a občasné ježdění bych vždy chtěl benzín. Ale kdyby to mělo být i na dlouhé trasy, proč ne.
Každopádně zajímavé a hodně hezke auto. Dokonce i ledvinky se dají a trochu škoda, že tam musí být SPZ.
A tak mě napadla otázka, myslíte si, že velké cedule SPZ budou brzy přežitek?
V Oktavce se zatím snažím jet se vším zapnutým. Překročení rychlosti naštěstí nepipa a asistent pruhu, papání venuj se rozumí není tak časté a beru to spíš s humorem a třeba hláškou to se nemůžu ani podobat za uchem?
Co mě ale štve, že to neumí fungovat třebas tak na 98%. Alespoň. Jízda v pruzich: proč to neumí rozlišit tak hojně rozšířené pajdulaky nebo žluté čáry a přestat v ten moment mlátit volantem?
Rozpoznávání rychlosti s aktivním tempomatem. Za mě supr nápad. Ale jak mi na dálnici, kde nic není najednou ve 130 rozpozná 70 a začne brzdit, to je až nebezpečné. A zde řeknu, že opravdu tak 10% rozpoznání rychlosti udělá špatně. Prostě jej musím při použití hlídat. A to je špatně.
Prosím, udělejte je funkční a třeba s nastavením hlasitost, tonu apod. Pak budou supr.
Tak už o tom psali i na idnes. A nikde žádná chvála, všude zděšení. Ne to je fakt úlet a totálně mimo. Proboha, když Renault tak krásně zvládnu Dacii, kdysi dávno a pak znova VW Škodu, no a našli by se další, tak to proč oni tak sprznili? Ne, opravdu tento směr nemá nic společného s auty. Pouze s nějakým neurcitkem.
Krásné. Jen mě zajímá jedna věc, jak to jelo, když jste v tom byli čtyři chlapi? Přeci jen to značně zvedlo váhu s kterou musel moturek hýbat.
No snad nám úředníci nevymysli to, že to nesmí jít snadno vypnout.
Jinak s nedokonalosti obou asistentů se setkávám i u Octavie. Přesně stejně problém. Naštěstí to mám bez papání. Na prd ale je, když při tempomatu na dálnici na 130 někde nesmyslné najde, má v mapě 70 a začne brzdit. Prostě nedokonalý sluha.
No a I ta spotřeba, u mild hybridu Octavie jsem na 6,6. Na 5,5 co má v papírech bych se musel hodně snažit.
Tak to máme úplně stejné zážitky. Navíc to byl náš první výlet z prumyslovky, automobilní Bruntál. Byl tuším krásně zelený.
Asi jo, cpou ti všude, např. Tu je v Alfe Junior:
Pokud jde o pohonné ústrojí, nabídne Junior celkem čtyři varianty – dvě mildhybridní a dvě elektrické. Základ mildhybridu představuje turbený benzinový tříválec o objemu 1.2 litru, doplněný o elektromotor vestavěný v převodovce. Celá soustava poskytne výkon 136 koní a bude k dispozici s pohonem přední nápravy i všech čtyř kol.
Mě na tom Stelantisu začíná docela vadit, že všude cpou tu jejich 3 válec 1,2 turbo, různé verze, různá doplnění elektrikou. Tak se pestrost ztrácí ještě víc.
Že by BMW? prý se aktuálně tato zkratka bere jako Budoucí Majitel Volkswagenu
Nebudu tu řešit, přít se o rozdílu mezi regulaci a dotaci vč. benefitů. Regulaci uznávám jako vesměs prospěšnou. Dotace je nesmysl. A co mě vyloženě štve, je že se vybírají eko pseudo daně, které se pak použiji na ty dotace. Jako CO2 povolenky, CO2 daně z paliv atd. Do toho sranda výpočty a hlášení uhlíkové stopy, ECG či jak se to píše hlášení atd. To je prostý hnus.
Jinak nejsem apriori proti elektroakustická, hybridum apod. Je to zajímavá alternativa. A co teď běžel test Porsche Taycan, vypadá fakt dobře. Jen to proboha netlacte, nedělejte z toho jedinou cestu atd. Mířím hlavně na legislativce, propagndisty toho...
Promiň, ale dotace či výběr eko daní na dotace a benefit je hnus bity hnusem. A tak to prostě je. Já jsem ochoten se skripenim zubů přijmout dotace na základní infrastrukturu a smítec. Pokud podporu, tak maximálně přes daňové ulevy a to ještě kdoví jestli. A primárně pro vývoj vč. aplikovaného. Zbylé dotace to je prvně vybrat daně, pak jakože určit bohulibou činnost, určit na to úředníky, kterým případně dáme prémie za dobré rozdělení dotaci a následně dotovat. A když dotovat, pak se podívejme na účelnost, využití, stanovené limity atd. A pak to jakože někdo kontroluje. Znova napíšu, dotace jsou hnus bity hnusem.
Veškeré eko daně co jsou a přichází jsou navíc právě podmíněné na schválené dotace a benefity do rádoby ekologie.
Mám rád přírodu, ekologii, ale i zdravý rozum. A za mě rozumná je např. Corolla v hybridu s průměrnou spotřebou 4,4 l benzínu na 100 km, s životností cca 15 let, bez dotaci za primerene peníze.
Asi bych se podíval i po nějaké Audi A3. I Volvo V40 může vypadat zajímavě.
Postřehy z 1,5 Tsi MHEV v Oktavce, asi to bude dost podobne: mám najeto přes 4tkm, vyladění za mě ok, ale zasadni vliv na spotřebu to nemá. Aktuální průměr je 6,6. Asi to spíš jen přispívá dynamice.
Asistenti v celku ok až na dvě výhrady. Jedná je velká ke špatnému čtení značek, mapové podklady na nic apod. Ve spojení s ACC tempomatem až nebezpečné, kdy ti začne např. Na dálnici z ničeho nic zpomalovat na 70. Tohle je za mě velký přešlap.
Kolizni brzdění taky občas reaguje blbe, ale tam to je jen výjimečná situace.
Benefity? Ano. Ale získané na základě výběru peněz od někoho a prerozdelene do těchto benefitů. Tudíž dotační politika nám to cpe.
Bych byl zvědav, kde by byly EV, kdyby vše jelo bez dotaci.
BMW, tak nějak od dětství, kdy jsme dostal jeden jeho namalovany obrázek a kdy jsem si jej i já kreslil, ty jejich negativně sklonene cumaky. No a pro tu jejich koncepci R6 podélně, převodovka, kardan diferak, hrana náprava vzadu.
Toyoty, od dob soupeření s Lancii. Vždy jsem fandil Celice.
Porsche, Lambo apod., to je pak spus v říši snů.
1994, přechod mezi tretakem a ctvrtakem na prudce. Tehdy jsem nejvíce vnímal Toyoty Celica a Lancie Delta, nejspíš. Snil o řidičáku a jezdil na dedove Jawa 250 Kyvacka. Doma bylo zjevení, když se u nás objevil Fiat Regata.
Jo krasne a dávné roky to byly.
Ten předek je fakt na Mini otřesný. Spíš by seděl nějakému Korejci. Celkově mi to přijde podobne jako Ssangyong. A to je škoda. Mohla to být fajn stylová se základy v BMW, ale takhle za mě ne.
Díky za fajn článek. Na Ztku mám ten stejný rozměr pneu, příští rok budu prezouvat. Co jsi tedy zvažoval, co bys doporučil? Díky.
Kdysi jsem o ní i uvažoval, to ještě nestála takový ranec a nebyla z ní taková legenda. Teď už to je mimo muj dosah, škoda. Snad se někdy poštěstí se v ní alespoň svézt.
Co si myslím? Pro ozdravení by měla přestat chtít Evropa čím dál tím víc prerozdelovat. Ale ona jde cestou dalších a dalších daní, které pak prerozdeli na eko projekty. To zsmestna víc úředníků, bude víc prémii a taky toho víc zůstane za nehty. Si vemte jen ty emisní povolenky na palivo...
Hvězdičky v euronacap jsou dalším hodně určující směrem kam auta půjdou a jaké asistenty bude v autech mít
Zajímavý rozhovor o smutné době. Hodil by se k tomu song od Citrónu, Zahradní slavnost.
Já přes maminy známosti došel k prvnímu kolu, Sobi 20.
Parádní auto a I recenze. Musí být zážitek v tom plout krajinou. Střecha dole, všechny vůně a zvuky kolem, do toho přede 6 velkých hrnků pod velkou poklicí a čtyři tlapičky naslapuji asfalt.
Řekl bych víc aut. Jedno by měl být dobrý sluha všedního dne a I v případě potřeby dopravce na dovolenou. Jednoduše spolehlivý, prakticky, nenáročný. Tohle stačí velké části populace. Ale kde chce od aut víc, tak si poridi další. Něco na zábavu. Něco kde se dá na výletě přespat. Nějakého dělníka. Prostě dle potřeb, klidně i aktuálních.
Tady mě ale napadla podotazka. Stačí na zábavu jedno auto? Nebo jich musí být víc? Vždyť i zábavná auta mají tolik podob. Kabriolet, hothatch, supersport, V8, offroad, veterán...
Mě přijde opravdu jako úlet ta doba, kdy vznikly auta jako Vel Satis a Avantime, poslední Croma, Signum, i když ten měl vedle sebe Vectru. Ale jako chápu, tyhle automobilky stále tak nějak hledaly pozici ve vyšší střední třídě tehdejší. Co nechápu, že na tu vlnu šel i VW, ale ne přímo, přes Seat a úplně zabil Toledo a skoro celý Seat. U nás naštěstí po Octavce I přišla II a pak III. Žádné další automobilky do tohohle experimentu nešly.
Jsem zvědav co bude na konci doby po SUV a crossover. Zda návrat k nízkým autům, nebo něco úplně jinak? Přepravní kapsle?
Já bych dal tyto: Tatra, Pontiac, Saab, Rover. A z uplne historie pak Praga.
Za mě spíš na reklamaci. Kolegyně co to mají to vypínání válců v Octavkach 3G, najeto přes 150 tis.km a nijak negativně to člověk nepozná. Vsimnul jsem si vždy až podle palubky.
Vsechny jmenované jsem našel v inzerci jako max rocni v dané cenové relaci. Plus tam byla i Audi A4, a tu bych tím pádem zvažoval taky.
Mám to v nové Octavii, kombi, predfacelift, mild hybrid. Cesta Třinec Liberec a zpět za 6,1, mírně překračování limitu, dálnice tempomat 140. Normálně za jízdy nepoznám vypnutí a zapnutí motoru tzn. plachtění a ani to vypnutí dvou válců. Je to sametové. Navíc to aamo aktivně brzdí motorem, funguje to celé fakt docela dobře.


