
Frankie
Jméno | Radim Labaj |
---|---|
Bydliště | Frýdek-Místek |
Registrace | před 3.0 rok. |
Poslední aktivita | před 9.9 hod. |
Komentářů u článků | 332 |
Pozitivních komentářů u článků | 150 |
Negativních komentářů u článků | 38 |
Možnosti | napsat zprávu |
Informace Cestovani, auta |
Poslední blogy
Úvodník k Road tripům
O road tripech a o Z4 a nás na něm, úvodník
Posledních 50 komentářů

I naftová Octavia měla své bezpečnostní přestávky vc. střídání řidičů. A k rychlosti, krom Německa jsou na celé trase limity na které jela obě auta shodně.

Jeli jsme teď na dovolenou do Francie. Nabalena Oktávka combi v naftě, rakev na střeše a 1300 km před námi. Celkem na cestě straveno 14,5 hodiny, průměrná spotřeba 6,5 l nafty na 100 km.
Tesla, naložená, rakev na střeše. 9 dobíjení, celková doba na cestě 20 hodin.
Co z toho chceš absolvovat?

No to je právě ta otázka toho smyslu, tady u nás v EU. Zda to není jen nějaké přechodné řešení kvůli flotilovym emisím CO2, když už padlo, že za 12 let bez spalovacích motorů. Pak je právě otázkou, zda a na kolik má smysl tahle koncepce a další práce na ni.

Já ti nevím Antone Pavloviči. Mi ti přijde takový kočkopes, cesta do nikam, slepá ulička co se pohonu týče. Prostě ústupek pseudoekologii. Když vím, že v naftě by to jelo jednodušeji a za min. Snad jen ten komfort jízdy je něco na víc.
Jinak asi ok, ale ten zadek se hrubě nepovedl.

Ještě dodám, že z mého pohledu to má naprosto geniální vzhled, elegantní sedan střední třídy z devadesátek. Linie od kapoty k začátkům je to, co tomu dává šmrnc.

S Vectrou B, 1,6 benzín, sedan ve té zlatavé metalíze ročník 1996 jezdí teď můj syn. Dostal to po dědovi. A je s ní spokojen, říká ji Vektřička. Do rodiny jsem ji dotahnul kdysi já, bývalý šéf se jí zbavoval. Takže vše bylo ok, jinak by asi Opel domu nesměl. A složí doteď, u nás už nějakých 18 let.

Koukám opravdu parádní zážitek s hodně dobrým autem. Je fajn číst o nějakém SUV, které toho opravdu hodně zvládne a stojí za to. Nadchlo mě to a rád bych se v něm taky někdy svět.

Jsem si to musel najít. A jak bych to řekl, no jednoduše prostě ne. Na běžné používání by to nedala ani Matra, ani já.
Je ale zvláštní, že v tomto moc nabídku neměli. Až s nástupem SUV, a to z počátku přebrali od jiných, a aktuálně mají pohon 4x4 díky elektromotorům.

Jaromírem, a mě ta myšlenka přivedla k zamyšlení nad pěti Francouzskými auty. A tam člověk přemýšlí úplně jinak. Prvně jsem si myslel, že bych nedal, ale nakonec jo. Zde to je:
Citroen C6, pro eleganci, podvozek, poslední jednorožec. 6 válců. Zda nafta nebo benzín nevím, ale spíše benzín.
Renault Avantime. Prostě je avangarda, úlet, plus křesla v interieru. A zas těch 6 válců.
Alpine, aktuální, pro to jak vypadá a jezdí, hbitě kupatko. Asi i raději, než Megane RS nebo Peugeot GTi.
Peugeot RCZ, pro to jak nadčasově vypadá.
Chybí mi tu má oblíbená kategorie kombi 4x4. Je to tím, že tam dle mě všichni Francouzi pokulhávají. Takže praktičnost vynecháme a dám Peugeot 406 cupe, 6 válců, benzín, Pininfarina. Elegance, klasika přelomu milénia

Z4, tu mám a je jasné, že zde nemůže chybět. Malý roadster, vhodný na cestování a občas i svižnější jízdu.
Druhé, zůstaneme u BMW, řada 6, osmiválec. Jen nevím zda kabrio nebo čtyřdveřový sedan. Líbí se mi jeho elegance.
Ford tu bude taky. Focus II, Sti, hot hatch, 5 válců, trubo. Na takové to blbnutí.
Dál už se hledá hůř, ale pokud to splňuje zadání, vlezlo by se Audi R8. Vlastně Lambo v Německém hávu, supersport.
A poslední asi by bylo něco praktického, 4x4. A tam Bach šel do Audi A6, All.... Prostě pro praktičnost na hory, na lyže a pro pohodlí. 6 válců, nafta.

Ano, s tím morálním zastaráváním naprosto souhlasím. Po běžném zavedeni ABS, airbag, katalyzátoru a emisních norem 4 a výše, důrazu na nárazové testy ta auta splňují běžné požadavky a ten rozdíl mezi novým a autem 18 let starým v tomto základním není dramatický. A pak to je právě o tom aktuálním stavu, údržbě auta. Nejhorší to je dle mě ohledně koroze a emisí. No a tam je problém v kontrolních stanicích, ale ne jen v nich, ale i v těch z nás, kdo chce protlačit kontrolou a nadále provozovat auto, které při tom nevyhovuje.
S kabrosem se mi daří procházet STK a emise bez závad a bez úplatku či známosti. A taková auta pak považuji v provozu za bezproblemova z hlediska stáří.

Osobně za mě to mám tak, že víkendová má letos přesně 20 let. Sluzebak, který provozují má 9 let. Tzn. průměr 14,5. Ale víkendová najezdí do 5000 km za rok, sluzebak pak k 30 000 km za rok.
Za mě to úplně nevypovídá. Ale je fakt, že holt prostě soukromníci udržují svá auta dokud to je možné, tedy většina.

Fotky parádní. Ty studené barvy hrajou k sobě.
K autu. No dle toho co je v testu tak je krásně zbytečné. Jméno to nezachrání.

Dobrý samograj, konektivita a handsfree. Chytrá světla. Deštivý senzor a automatické stěrače. Vyhřívání volant, přední sklo, sedadla možná i zadní. Bezklicovy přístup. Otevření kufru na podkopnuti. Tempomat, ale z adaptivních jsem zatím malinko rozpačitý. Automat možná jo, ale takový, co by byl dobře sladěn s motorem, ne jak DGS u TDi. Klima, okna v elektrice i zrcátka to je jasné.

Aston paráda. Volvo, no pokud to bude vypadat jak ta hrůza, tak jsem i rád pokud to zůstane na východě. A Clarkson je fajn okomentované. Jo at žije naše hyperkorektní pokrytecká a falešná doba.

Za mě, který jsem realista, je obojí špatně, protože to je faleš. Respektive mám raději sílu schovanou za určitou nenápadnost, bez póz, příkladem mohou být sedany BMW M z minulých dob, než okázalý image, ale skutek útěk. Třebas jak terénně se tvářící auta, které se reálného terénu boji

Řekl bych, že je fajn, když to vidíš takto optimisticky. Souhlasím s tebou, že i auta odráží dobu, trend, náladu. Ale já v těch dnešních vidím touhu po póze. A k tomu takovou nabubřelost, těžkopádnost. A trend aby vše vypadalo sportovní, ikdyz k opravdové sportovnosti to má daleko asi tak jak svaly vyhnané na steroidech k opravdové síle. Každé auto musí mít něco aby bylo in. Aby mělo ten lajk jak píšeš. A možná tím odráží tu dnešní dobu. Prostě doba póz.

Ano, souhlasím, že to rozhodnou peníze. Má to jedno velké ale. A to jsou restrikce a zejména daně. Kdysi jsme danili pouze spotřebu, buď běžnou DPH, případně doplněné spotřební dani. Ale ve jménu ekologie byly zavedeny další daně, z CO2, který zatěžují určitě vyjmenované zboží ve jménu něčeho. A to je nové.
A když se mě zákazník zeptá jakou má náš výrobek uhlíkovou stopu, jedná se grafitový rotor a hřídel, tak se smějí. A jediné co mě napadá, je , že je celý z uhlíku. No nic, fakt by mě zajímali ti chytráci, co stanovují vzorečky pro výpočet uhlíkové stopy a určují, co a jak se započítává.

Ano, jedna z teorií vývoje říká, že většina populace nebude vlastnit auta a bude si jen přivolávat službu přepravy v případě potřeby. Něco jak Uber s autopilotem. Tak uvidíme.

Je celkově zajímavé, že se ta naše aktuální pseudo ekologie zaměřila pouze na pohonné ústrojí a zdroj energie z pohledu emisí auta.
Ale absolutně ignoruje to co je podstatou ekologie a to je předcházení znečištění. A tím myslím u aut hmotnost, čelní plochu, celkově všechny odpory, hlavně cx.
Takže sláva všem těžkým, velkým, krabicoidnim a ekologicky se tvaricim autům. Prostě nechápu proč to nazýváme ekologické. Za mě ať klidně jsou, ale bez té nálepky.
Přijde mi, že opět vyhrává forma nad obsahem.


Z počátku jsem byl z Plug in hybridů nadšen. Ale časem mi spíš přijde, že to moc smysl nedává. Je to specifické použití pro lidi s denním nájezdem do těch 60 km a denní možnosti nabíjet. Pokud se jezdí větší dálky, tak je to spíše přítěží. Si moc nedovedu představit situaci, že během jízdy např. do Alp nabíjím tím pomalým způsobem.
No a pak je tedy otázkou, proč tahat vysokou hmotnost navíc, platit o dost víc za nové auto. A v neposlední řadě mít v něm dost složitý systém, prostě dost kurvitek, co se mohou časem projevit.

Za mě to vypadá na praktické auto snů. Ten kdo si jej pořídí a bude denně používat, bude mít radost.

U mě celkem stručné.
Z4 dělala radost a to ne jen mě, ale i synovi, který loni udělal papíry a pár krát si zařídil. Jen chyběl delší výjezd, to musím napravit. Plány krom běžné údržby možná jen renovace disků, uvidím jak čas. Jo a STK jsme dali bez přípravy, bez závad.
Oktávka III, TDI 4x4, služební. Sloužila dobře, ale pár neduhů bylo. Aktuálně byla nutná výměna čerpadla Haldex. K tomu se často sekala mapa. Ale jinak fajn, posloužila k tomu, k čemu měla. Lyže, kola a další služby. Spousta prevezeneho materiálu.
Fiat Ducato valník s plachtou. Máme ho v práci, občas v něm jedu. Prostě dotek pocitu náklaďáku.
Opel Vectra B. Zprovoznili jsme ji po kratší odstavce pro syna. Na ročník 1996 jezdí furt docela v poho. Dokonce se povedlo opravit i dveře, které blbly. Na mě je to už trochu gumové auto, ale synovi slouží dobře.
A co dál? Uvidíme. Myšlenky jsou jak na koupi, tak i na možnou výměnu služebního povozu.

Já bych nejspíš šel do Hondy Accord, kamarád si koupil S type a hodně spokojen. Případně do toho BMW 3.

Přál bych si, aby se povedl v příštím roce nějaký road trip. Abych po dokončení rekonstrukce došel k nějakému zajímavému HH.
No a tady, aby bylo hodně fajn článku a diskuzi k nim.
No a tě světový mír taky, hlavně ať skončí ta Putinova debilni speciální operace, válka nesmyslná.

Přesně tak. Toyota zkoušela naftu, její D-4-D, ale moc slavné to nedopadlo a toto pole skoro úplně opustila. V těchto běžných autech sází hlavně na hybridy.
O Subaru a naftě škoda mluvit.
Honda naftu taky hodně opouští.
Drží se jí snad jen Mazda, i přes problémy co byly kdysi v první generaci 6ky.

Přidám XM, a myslím, že bylo i Punto? A i to Mondeo si myslím, že bylo fajn.

Jj, jak jsem psal výše, ta šíře nabídky je u prémii velká, měl jsem na mysli hlavně BMW. Ale ani Mercedes se musí stydět. I Audi ji má velmi širokou.

Jo, ale to máš celou skupinu. Tak bys mohl nahlížet na celou skupinu kolem VW, Stelantis, a jak bylo psáno i Toyota Lexus.
Mi přijde více na zamyšlení, že nám automobilky musí v EU omezovat nabídku jen kvůli restrikcím. Že jinde na světě je jejich nabídka pestřejší a byla by taková i v EU nebýt těch omezení. Neříkám, že to je ve všem, něco skončilo v EU i kvůli nezájmu zákazníků.

Paradoxně mi přijde, že tato šíře záběru se přesunula výš, k prémiovým značkám. Ty snad jediné co nemají, úplně malé auto se spalovacím motorem.
Z běžných možná ještě Peugeot?
Honda, ale bohužel ne v nabídce ocesane pro EU

Šerák se dal. A dělali to jako 11°, když ostatní pivovary o nich ani nesnily. A jak je teď 11° pivo populární.

Autičkář co fičí na všem.
Ale jinak mi se líbí to co je.

No Stinger je opravdu ten typ auta o kterém plno lidí nadšeně mluví, ale málokdo si jej koupi.
To je zajímavé zamyšlení. Která aktuální auta mají podobný osud? Toyobaru? Co vás napadne jako další?

K té koupi nového auta, je to překvapivě, ale kupují. V práci mám pár příkladů, koupené 2 x Tuscon, ty loni a letos, před časem jeden Rapid. A ne, nejsou to členové managementu. A i před tím tam bylo pár koupi funglovek. Sem tam to probleskne i mezi známými, Jendo takto obě Hondy např.


Musí tu být lidí, co si kupují auta nové, pak lidí co zánovní aby se jí další lidi mohli koupit jako řádně ojeté a levné. Bez této řady by to prostě nešlo.
K tomu za 1,4 na km. To se mi tak trochu nechce věřit. To je 140 Kč na 100 km, při ceně paliva a to jsem optimista, 40 Kč za litr to je průměr 3,5 litrů na 100. Pokud LPG, tak to se pak dá. Tzn s čím jezdíš?

Pěkný podzimní test. Jak to bylo v kabině bez střechy? Jak moc tam foukali bez větrné clony? Do jaké rychlosti se dalo jet bez střechy?
Kola v rozích, potentní motor a střecha dole je vždy předpoklad radosti.

Martine, kupující si SUV většinou idioti je taky hejt jak sviňa. Mám v práci pár kolegů, co mají SUV jako Tuson, CX5 apod. a idioty bych je nenazýval. Stejně tak další, co si koupili ojeté XC90 nebo Tuarega, jeden lvi koním, druhý kvůli lafetě. A soused Tuarega bo ho chtěl. Ani jeden není idiot.


Strašně moc se mi líbil Pontiac Solscite, přesně ten kus o kterém jste tu psali. A nebýt pár události, které vedly k tomu, že jsem jej nekoupil, tak bych ho měl, a dnes vím, že bych asi litoval. Krásný, ale s omezeným využitím.
Jinak pro mě je to, že se mi auto líbí, je něčím zajímavé, první vstupenkou abych o něm uvažoval dál. Pak nastupuje motor a jeho spolehlivost, musí k tomu být dobrý pocit z vnitřku a pozice řidiče. No a to potom dokážu odpustit i nějaký kompromis co se týče spotřeby, podvozku, původu apod.

Souhlasím s tou genocidou a je to velmi smutné. Ekologická, nebo lépe řečeno malá auta s nízkou spotřebou a dlouhou životností mizí na úkor velkých krabic.
Jinak celý trend je divný. Limity, omezení, regulační poplatky což je dle mě největší zverstvo. A do toho spojování automobilek, unifikace.

No maras jak se u nás říká. A hezky popsány úpadek značky, která kdysi umělá, měla legendární vozy.

V tomto tomu bych ještě přidal nádherný a nadčasový design.
Reálně v ČR asi proto, že služební, proto, že Škodovka, proto, že chlapi v hospodě říkali, proto, že ti to každý opraví, díly jsou levný a ti Japonci sakra drazí atd.

Kdysi se dělala Corolla Verso, která se vezla na krátké módní vlně MPV. Já měl povedenější druhou generaci. Pohodlné auto a maximálně prostorná kabina na daném půdoryse, částečně na úkor kufru. Špatná trakce, motor 1,6 sloužil tak akorát na poklidnou jízdu, ale dalo se stín jezdit kolem 7 litrů.
Dnes vidím, že jde další derivát jiným směrem, velmi módním SUV. Tzn. jde na vlně stylu, možného pohonu 4x4, ale ne směrem vnitřní prostornosti. A asi bude mít větší úspěch, než kdysi to MPV.
U nás asi Karoq nedostane, ale jinde ve světě dost možná ano. Ale konkurence je opravdu široká.

Zajímavé zážitky. Já měl podobné s adaptivním tempomatem v Honde CR-V. Předjíždíme v levém pruhu v mírně zatáčce kamion a tempomat náhle začal brzdit, naštěstí to jde přerušit přidáním plynu, ale mazec. To se pak člověk nedivím, že čím dál častěji na tzv. mávnutí motýlích křídel náhle zastaví celý levý pruh dálnice.
Za mě tedy stačí ABS, ASR, klasický tempomat, automatické stěrače. Případně automatické světla, ale i tam je potřeba občasná korekce.

Kdysi jsem tímto směrem uvažoval, ale spíše k mladším kousků z dob Vel Satis, Opel Signum a dala by se zařadit i poslední Croma. Je fakt, že v Evropě už táta kategorie skoro neexistuje a skončila s Panteonem, C6, a možná pár dalšími pokusy?

Tudy to poteče. Prý se to vše smicha na Smíchově a dál to půjde jako Starobrno



Ač nejsem příznivcem SUV, tak toto vypadá na hezky počin a fajn auto. Zas se bude možnost otočit po něčem nevšedním. Bohužel, sám si jej nekoupím a ani jako služební nedostanu...
Poslední komentáře
- man1k, Ptejte se: Malý hatchback pro radost
Já teda jezdim po Praze E60 530xi n52b30 v automatu a nedám... - pickozudovozu, Ptejte se: Malý hatchback pro radost
Jasný, 130k ve městě využiješ… - Frodo, Ptejte se: Malý hatchback pro radost
To je tedy tip. K čemu že bude 265 koní do města s dlouhou... - man1k, Ptejte se: Malý hatchback pro radost
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=356917242&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=5&pageNumber=2&scopeId=C&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&sortOption.sortOrder=ASCENDING&searchId=6e82620c-08e3-374c-4c18-f451fb7acd2a&ref=srp Pak... - beastar, Maserati GranTurismo: Návrat klasiky
Grazie mille. Speriamo che alcuni vendano. - StreetPro, Maserati GranTurismo: Návrat klasiky
Velmi koukatelne... congratulazioni, applauso... - esmo, Maserati GranTurismo: Návrat klasiky
Ach tak, děkuji za objasnění… - Oris, Ptejte se: Malý hatchback pro radost
130i je už docela dospělé auto. A sehnat pěknou 130i do 300 000 - podle... - Junior, u blogu Porsche 911 SC - sezona za dveřmi...
Těch ceedu, co vypadají jak Panamera z Wishe, potkávám v poslední... - Karel TB, Maserati GranTurismo: Návrat klasiky
nelze - Ferrari se trhlo a odchází i s blokem motoru od trojzubce... - esmo, Maserati GranTurismo: Návrat klasiky
Škoda, já doufal ve vrcholné verzi v osmiválec od Ferrári... - 12MM, u blogu Porsche 911 SC - sezona za dveřmi...
Také se rád dívám na Krabovu garáž a lyriku automobilového... - Karel TB, Maserati GranTurismo: Návrat klasiky
S plným vědomím, že se vyjadřuju k autu, které si nekoupím... - Bernard L., Auta, která známe, ale neznáme - asijská...
Když si vzpomenu na svoje výlety do Indie či Číny, tak jsou... - sheogh, Maserati GranTurismo: Návrat klasiky
Na ten interier se moc hezky kouka, ale o to hur se bude pouzivat....
Poslední inzeráty
1974 rok výroby
455 koní výkon
7 500 ccm objem
2005 rok výroby
254 koní výkon
3 500 ccm objem
1970 rok výroby
310 koní výkon
5 700 ccm objem
1971 rok výroby
330 koní výkon
7 500 ccm objem
Rušné diskuse
- ElBlesk Pony: Den plný překvapení
87 komentářů - Autíčkář se ptá: Vysoký věk vozového parku. Problém či nafouknutá bublina?
71 komentářů - Alfa Romeo Tonale: Na stylu záleží
67 komentářů - Guilty pleasure aneb forma sebetrýznění
62 komentářů - Ford Mustang Mach E GT: Musclecar, který neřve a nečoudí
55 komentářů - Volvo XC40 Recharge Twin: Ideální služebák? Nebo ne?
52 komentářů - Jak na displeje?
47 komentářů - Existuje ideální kokpit?
43 komentářů