Frankie
Jméno | Radim Labaj |
---|---|
Bydliště | Frýdek-Místek |
Registrace | před 4.5 rok. |
Poslední aktivita | před 4.1 hod. |
Komentářů u článků | 434 |
Pozitivních komentářů u článků | 186 |
Negativních komentářů u článků | 35 |
Možnosti | napsat zprávu |
Informace Cestovani, auta |
Poslední blogy
Úvodník k Road tripům
O road tripech a o Z4 a nás na něm, úvodník
Posledních 50 komentářů
Tak to máme úplně stejné zážitky. Navíc to byl náš první výlet z prumyslovky, automobilní Bruntál. Byl tuším krásně zelený.
Asi jo, cpou ti všude, např. Tu je v Alfe Junior:
Pokud jde o pohonné ústrojí, nabídne Junior celkem čtyři varianty – dvě mildhybridní a dvě elektrické. Základ mildhybridu představuje turbený benzinový tříválec o objemu 1.2 litru, doplněný o elektromotor vestavěný v převodovce. Celá soustava poskytne výkon 136 koní a bude k dispozici s pohonem přední nápravy i všech čtyř kol.
Mě na tom Stelantisu začíná docela vadit, že všude cpou tu jejich 3 válec 1,2 turbo, různé verze, různá doplnění elektrikou. Tak se pestrost ztrácí ještě víc.
Že by BMW? prý se aktuálně tato zkratka bere jako Budoucí Majitel Volkswagenu
Nebudu tu řešit, přít se o rozdílu mezi regulaci a dotaci vč. benefitů. Regulaci uznávám jako vesměs prospěšnou. Dotace je nesmysl. A co mě vyloženě štve, je že se vybírají eko pseudo daně, které se pak použiji na ty dotace. Jako CO2 povolenky, CO2 daně z paliv atd. Do toho sranda výpočty a hlášení uhlíkové stopy, ECG či jak se to píše hlášení atd. To je prostý hnus.
Jinak nejsem apriori proti elektroakustická, hybridum apod. Je to zajímavá alternativa. A co teď běžel test Porsche Taycan, vypadá fakt dobře. Jen to proboha netlacte, nedělejte z toho jedinou cestu atd. Mířím hlavně na legislativce, propagndisty toho...
Promiň, ale dotace či výběr eko daní na dotace a benefit je hnus bity hnusem. A tak to prostě je. Já jsem ochoten se skripenim zubů přijmout dotace na základní infrastrukturu a smítec. Pokud podporu, tak maximálně přes daňové ulevy a to ještě kdoví jestli. A primárně pro vývoj vč. aplikovaného. Zbylé dotace to je prvně vybrat daně, pak jakože určit bohulibou činnost, určit na to úředníky, kterým případně dáme prémie za dobré rozdělení dotaci a následně dotovat. A když dotovat, pak se podívejme na účelnost, využití, stanovené limity atd. A pak to jakože někdo kontroluje. Znova napíšu, dotace jsou hnus bity hnusem.
Veškeré eko daně co jsou a přichází jsou navíc právě podmíněné na schválené dotace a benefity do rádoby ekologie.
Mám rád přírodu, ekologii, ale i zdravý rozum. A za mě rozumná je např. Corolla v hybridu s průměrnou spotřebou 4,4 l benzínu na 100 km, s životností cca 15 let, bez dotaci za primerene peníze.
Asi bych se podíval i po nějaké Audi A3. I Volvo V40 může vypadat zajímavě.
Postřehy z 1,5 Tsi MHEV v Oktavce, asi to bude dost podobne: mám najeto přes 4tkm, vyladění za mě ok, ale zasadni vliv na spotřebu to nemá. Aktuální průměr je 6,6. Asi to spíš jen přispívá dynamice.
Asistenti v celku ok až na dvě výhrady. Jedná je velká ke špatnému čtení značek, mapové podklady na nic apod. Ve spojení s ACC tempomatem až nebezpečné, kdy ti začne např. Na dálnici z ničeho nic zpomalovat na 70. Tohle je za mě velký přešlap.
Kolizni brzdění taky občas reaguje blbe, ale tam to je jen výjimečná situace.
Benefity? Ano. Ale získané na základě výběru peněz od někoho a prerozdelene do těchto benefitů. Tudíž dotační politika nám to cpe.
Bych byl zvědav, kde by byly EV, kdyby vše jelo bez dotaci.
BMW, tak nějak od dětství, kdy jsme dostal jeden jeho namalovany obrázek a kdy jsem si jej i já kreslil, ty jejich negativně sklonene cumaky. No a pro tu jejich koncepci R6 podélně, převodovka, kardan diferak, hrana náprava vzadu.
Toyoty, od dob soupeření s Lancii. Vždy jsem fandil Celice.
Porsche, Lambo apod., to je pak spus v říši snů.
1994, přechod mezi tretakem a ctvrtakem na prudce. Tehdy jsem nejvíce vnímal Toyoty Celica a Lancie Delta, nejspíš. Snil o řidičáku a jezdil na dedove Jawa 250 Kyvacka. Doma bylo zjevení, když se u nás objevil Fiat Regata.
Jo krasne a dávné roky to byly.
Ten předek je fakt na Mini otřesný. Spíš by seděl nějakému Korejci. Celkově mi to přijde podobne jako Ssangyong. A to je škoda. Mohla to být fajn stylová se základy v BMW, ale takhle za mě ne.
Díky za fajn článek. Na Ztku mám ten stejný rozměr pneu, příští rok budu prezouvat. Co jsi tedy zvažoval, co bys doporučil? Díky.
Kdysi jsem o ní i uvažoval, to ještě nestála takový ranec a nebyla z ní taková legenda. Teď už to je mimo muj dosah, škoda. Snad se někdy poštěstí se v ní alespoň svézt.
Co si myslím? Pro ozdravení by měla přestat chtít Evropa čím dál tím víc prerozdelovat. Ale ona jde cestou dalších a dalších daní, které pak prerozdeli na eko projekty. To zsmestna víc úředníků, bude víc prémii a taky toho víc zůstane za nehty. Si vemte jen ty emisní povolenky na palivo...
Hvězdičky v euronacap jsou dalším hodně určující směrem kam auta půjdou a jaké asistenty bude v autech mít
Zajímavý rozhovor o smutné době. Hodil by se k tomu song od Citrónu, Zahradní slavnost.
Já přes maminy známosti došel k prvnímu kolu, Sobi 20.
Parádní auto a I recenze. Musí být zážitek v tom plout krajinou. Střecha dole, všechny vůně a zvuky kolem, do toho přede 6 velkých hrnků pod velkou poklicí a čtyři tlapičky naslapuji asfalt.
Řekl bych víc aut. Jedno by měl být dobrý sluha všedního dne a I v případě potřeby dopravce na dovolenou. Jednoduše spolehlivý, prakticky, nenáročný. Tohle stačí velké části populace. Ale kde chce od aut víc, tak si poridi další. Něco na zábavu. Něco kde se dá na výletě přespat. Nějakého dělníka. Prostě dle potřeb, klidně i aktuálních.
Tady mě ale napadla podotazka. Stačí na zábavu jedno auto? Nebo jich musí být víc? Vždyť i zábavná auta mají tolik podob. Kabriolet, hothatch, supersport, V8, offroad, veterán...
Mě přijde opravdu jako úlet ta doba, kdy vznikly auta jako Vel Satis a Avantime, poslední Croma, Signum, i když ten měl vedle sebe Vectru. Ale jako chápu, tyhle automobilky stále tak nějak hledaly pozici ve vyšší střední třídě tehdejší. Co nechápu, že na tu vlnu šel i VW, ale ne přímo, přes Seat a úplně zabil Toledo a skoro celý Seat. U nás naštěstí po Octavce I přišla II a pak III. Žádné další automobilky do tohohle experimentu nešly.
Jsem zvědav co bude na konci doby po SUV a crossover. Zda návrat k nízkým autům, nebo něco úplně jinak? Přepravní kapsle?
Já bych dal tyto: Tatra, Pontiac, Saab, Rover. A z uplne historie pak Praga.
Za mě spíš na reklamaci. Kolegyně co to mají to vypínání válců v Octavkach 3G, najeto přes 150 tis.km a nijak negativně to člověk nepozná. Vsimnul jsem si vždy až podle palubky.
Vsechny jmenované jsem našel v inzerci jako max rocni v dané cenové relaci. Plus tam byla i Audi A4, a tu bych tím pádem zvažoval taky.
Mám to v nové Octavii, kombi, predfacelift, mild hybrid. Cesta Třinec Liberec a zpět za 6,1, mírně překračování limitu, dálnice tempomat 140. Normálně za jízdy nepoznám vypnutí a zapnutí motoru tzn. plachtění a ani to vypnutí dvou válců. Je to sametové. Navíc to aamo aktivně brzdí motorem, funguje to celé fakt docela dobře.
To je jednoduché pro ne, kdyz nenabijis. Je to proste naprosto zbytecne. A navic mas: zbytecne drahe, tezsi auto se zbytecnymi dily navic. A vetsinou mas mensi kufr. To jen ve stručnosti. Takže když nenabízí pravidelně doma je PLUGIN HYBRID ZBYTEČNÝ.
Já bych šel do ročního Supa nebo o trochu menší Octy, 2 Tsi, klidně 4x4. A jak je psáno, ani funglovka v 1,5 Tsi není marná, s sutomatem je v mild hybridu. Mám chvíli, ale je svižná, jede pěkně a spotřeba po 1500 km od novoty na 6,3. Místa je dost.
Kdysi jsme sháněli pro partnerku ojeté auto, ji se líbila Alfa 147, tak jsme asi 4 vyzkoušeli. Všechny byly v dost hrozně stavu, prostě celkově vypadaly dost opotrebovane. Pak jsme sedli do první Mazdy 3, zhruba stejně ročník a koupili ji. Ten rozdíl byl propastny.
Prostě Alfa dělá hezká a zajímavá auta, jen prostě toho asi bohužel tolik nevydrží, případně potřebuji zvýšenou péči.
Paráda. Jelikož jsem z vesnice a kdysi jsme i hospodarili a bylo potřeba dovézt na pole vrátek, pluh, satbu a z pole pak sklizeň, seno, obilí, tak se kdysi právě díky tomu základu rozhodli děda a strýc udělat z tehdejší Felicie takový domacky pickup. Co on toho navozil a po jakých polních a lesních cestách bylo neskutečné. My často jako děcka na té dřevěné korbě, zadky námitky nad bočnice, nanuk v puse...
Tak nad tím 8 válcem od BMW, buď 45 nebo 50 uvažuji, ale v řadě 6, kabriolet nejspíš v těch ročnících kolem 2006. Jen ty finance zatím nejsou, bohužel. Co koukám je to od 350 tis Kč výš. Z4 si chci vedle toho nechat, takže jejím prodejem to nejde...
1.5. jsem v práci nafasoval Octavku 4 generace, v kombi, 1,5 TSi, mild hybrid 7st DGS, docela vybavenou, ale ještě jeden z posledních predfacelift. Bohužel se nedalo vedení přesvědčit ať počkáme na facelift. Mám s ní zatím jen pár km. Až se s ní trochu víc sziju, tak zkusím napsat blog.
Pí prvních pár km se dá říct jen pár věcí. Motor a to jak je živý je ok. Převodovka spolupracuje dobře. Zpracování a celkový pocit na palubě oproti 3G je zas o kus dál.
Mám ji docela vybavenou, ceníková cena přes 950 tis Kč, po slevách něco kolem 800 tis Kč. I tak to je tedy pálka.
Musím se s ní naučit žít, poznat funkce a pak vše uvidím jak bude. Výhoda je, že ještě nic nedělá po překročení těch cislicek v červeném kolečku.
Je tolik fakt krásných a zajímavých aut, který by stálo za to koupit a uchaovet už jen pro jejich krásu. Ten Citroen C6, BMW 6 buď cupe nebo raději kabriolet. Ale i ta pětka z té doby, jedná nádherná tu stává u pumpy. Alfa 159 nebo Brera taky.
S výběrem souhlasím. U BMW pak z té doby ještě Z8, a i řada 3.
Pěkné a málo stárnoucí je i Audi A5, A7.
Má Z4 dlouhodobě kolem 8,3. Při režimu jak je psáno něco mezi 9 a 10 l. Záleží, zda ustaleny režim, nebo časté akcelerace.
Historkama že života toho buldoček by se dal naplnit slušný blog, ale asi na jiný server. Je to fakt sranda.
No a Toyota je fakt zajímavým a i žádaným zpestřením nabídky v tomto segmentu.
No nevím to srovnání s Francouzským buldočkem. Ségra ho má. Jo hravý a milý je... a pak sežere vše co vidí. Strašně prdi. V létě není schopen delší chůze, protože se prehriva. Je neskutečný závislák. Jak je doma sám, tak toho spoustu zničí. Tak tyhle vlastnosti u auta nechceš:-)
Pod tenhle závěr se můžu podepsat. I kamarád motorkář mi říkal, kabriolet skoro jako motorka, krom náklonu v zatáčkách, ale můžeš do něj bez helmy, štítu a v kratších a tričku.
Proto mi teď v hlavě leží bratříček, 645 nebo 650 kabriolet, tam těch 8 hrnců a poradny objem jsou.
Za mě to auto má smysl a své místo. Pomalu se stává v Evropě jedním z malé svého druhu. Nízké, velké nepremiove auto.
Jen k tomu představení kombi jako první. Logiku to má, ale jinou. Prostě jdou spolu s Passatem, ten jen jako kombi. A musel jít na světlo světa jako první. Pak až Sup kombi a poslední lift. Ono je to jedno, jen se to prostě takto postupně dostane do salonu a k zákazníkům.
Díky, no uvidím. Já se s tou stávající docela szil, manuál, 4x4, bylo to trochu chipnute, tak to i jede. Hlavně mi bude chybět ta 4x4, ale uvidíme.
Je to možné, ale nikdy nevíš. Druhá věc je, že to můžou finančně znepříjemnit, např. Přes paliva. Ono se uvidí a je to fuk. Teď to možné je, tak je třeba jezdit a pokud na to člověk má pořídit si cokoliv pro radost a to využívat. Kabros, hotH, vicevalec apod.
Navazuji Krabe na tvůj příspěvek na zacatku: ano, údržba tě bude stát, ale za každý zážitek, koníček člověk platí, takže to dáš pomyslně na ten účet. No a pak pokud se přihodí, že auto získá na hodnotě a je stále cajk, tak člověk i něco vydělá.
Každopádně zastávám přístup koupit si a užívat něco, co člověka aktuálně baví. A pokud tomu naroste hodnota je to bonus.
My doma bohužel, kdysi zlikvidovali Felicii, tu původní. A pak děda prodal za 3 tis. Jawu Kyvacku cernou s chromem. Ach jo.
Pokud nám do toho nehodí vidle budoucí legislativa a bude možno s těmi auty jezdit i třebas za 30 let, tak vše s 6 a více válci. I proto mě láká Banglovka rady 6 s 8 válci, a asi spíš v kabriu. Ale fajn budou i verze cupe, nebo i podobne řazené sedany.
A z trochu exoty to pořád vidím na Renault Avantime, možná i VelSatis, na ulici je už skoro nevidíš.
A co to nebude? Zatím to vidím na SUV.
No jsem na to hodně zvědav a časem tu o tom možná něco napíšu. Bude to přechod z 3G, 1,6 TDi, 4x4, manual, kola 16". S tou jsem se docela sžil
1,5 TSi, mild hybrid, 7st. DSG budu mít za nedlouho ve služební Oktavce Combi, predfacelift, 18" kola. Tak jsem na to zvědav
Překvapením pro mě je, že jsi šel do kombi verze. Ale zas s přihlédnutím k jeho stavu a historii se nedivím. Prostě jsi dal na neco, co uzalespon trochu znáš a máš k tomu i doporučení.
No a co by odpovídalo tvému zadání? Moc toho fakt není. Čistě pohon na zadek uz málo kdo dělá. A k Amerikam tě to zjevně natáhne, a navíc ta jejich velikost.
No a když i Vavris skončil BMW 3 KOMBI...
Jo někde psali, že ten 3 litr vyžaduje víc péče než 2,5, tak ať se daří. Jezdit to bude fajn a věřím, že budeš za chvíli i hrdým...
Šel bych do stirka, nebo podobného malého živého auta, co by bylo schopno udělat radost na křižovatkách, v městských uličkách a I na okreskach. Abarth, Mini, nějaké GTi, ST apod. Nebo Bawo 1 v sestihrnku
Jako ono rozebrat nějaká zajímavá auta hlavně z historie Dakaru by nebylo špatné tema. Takový dvoukomorový DAF, Tatra 8x8, Perllini v kamionem nebo něco z osobaku by šlo.
Pěkný článek o zajimavem autě a jeho osudu.
Chtělo by jej trochu zrevidovat z pohledu chyb, např. rok 1977, tok místo rok ...
Pěkné!
Tak se mi zdá, že se těmito expedicemi hodně inspirovali při závodu Paříž - Dakar a následných verzi do Kapskeho Města či do Pekingu.
A očekávám, že tento seriál bude zakončen účasti Citroën na těchto rallye.
Poslední komentáře
- martin_100, Poprvé bez okřídleného šípu na kapotě...
Btw ty mě tu nabádáš ke Schwarz systému což taky neni dobře.... - martin_100, Poprvé bez okřídleného šípu na kapotě...
Proč mi má samoživitelka co sotva utahne nájem přispívat... - jazet, Příběh značky Maybach: Nebylo to vždy...
Kýčovitost dneska letí. - afro-r1, Příběh značky Maybach: Nebylo to vždy...
RR je decentnost sama. Maybach je naopak kycovitejsi nez S Klasse.... - rock, Poprvé bez okřídleného šípu na kapotě...
Teď mne napadá: jestliže baterka je v podvozku a motor (v základní... - Sato, u blogu M135i - Full BMW experience
Rádo sa stalo, chcel som počkať aspoň dve, tri ostrejšie... - rock, Poprvé bez okřídleného šípu na kapotě...
Jenom na okraj: z 15 cm ve výšce Elroq 13 pros... prohospodařil... - bkralik, Poprvé bez okřídleného šípu na kapotě...
Frodo: Já teda opět nevím, ale na těch "výkresech"... - Sato, u blogu M135i - Full BMW experience
Ano, teraz to je už definitivne projekt :) Inak F30ka je technicky... - bkralik, u blogu M135i - Full BMW experience
Jo, tak to samozřejmě, měl jsem dodat že ta 340i, po které... - Vrooom, u blogu M135i - Full BMW experience
Na rozuzleni tohoto pribehu jsem se tesil :-) (psal jsi kdysi... - Irwinek, u blogu M135i - Full BMW experience
Hezký, piš dál :-D Kdybych měl Tvou odvahu, nářadí a místo,... - Irwinek, Příběh značky Maybach: Nebylo to vždy...
Zapomněl jsi zmínit Maybach Exelero, sice na bázi 57, ale přecijen... - PanHAJZL, BMW i7 M70: Nejlepší elektromobil...
Hm, jasný, s tím co píšeš lze jen souhlasit. Z pětky udělali... - esmo, u blogu M135i - Full BMW experience
Super blog, díky za něj. Po starší 440i / 340i koukám pořád,...
Poslední inzeráty
2007 rok výroby
409 koní výkon
6 162 ccm objem
1984 rok výroby
210 koní výkon
7 500 ccm objem
2015 rok výroby
300 koní výkon
3 700 ccm objem
1968 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem
Rušné diskuse
- Jak je to s tou elektromobilitou
155 komentářů - Proč nemám elektromobil, i když bych byl prý podle tabulek ideální cílovka?
61 komentářů - Bazarový snílek: Levný daily kabriolet
32 komentářů - Poprvé bez okřídleného šípu na kapotě a 5 dalších zajímavostí Škody Elroq
32 komentářů - Subaru Outback Geyser: Prosté nesmyslů a plné pohody, toto auto si zamilujete
31 komentářů - Opel býval cool. Nekecám.
30 komentářů - Která automobilová značka je vašemu srdci nejbližší?
28 komentářů - Škoda Superb 2.0 TSI: Vlajková loď na český způsob
27 komentářů