
Frankie
Jméno | Radim Labaj |
---|---|
Bydliště | Frýdek-Místek |
Registrace | před 2.3 rok. |
Poslední aktivita | před 1.7 hod. |
Komentářů u článků | 241 |
Pozitivních komentářů u článků | 99 |
Negativních komentářů u článků | 36 |
Možnosti | napsat zprávu |
Informace Cestovani, auta |
Poslední blogy
Úvodník k Road tripům
O road tripech a o Z4 a nás na něm, úvodník
Posledních 50 komentářů


Dle toho co je o ní různé slyšet, tak bych si to i dokázal představit jako funglovku, sluzebak. Časem by mě docela zajímal test stejného auta, ale např. 5 let a 150 tis.km ojeteho. Jak funguje, co dojezd atd.

Přesně tak, taky znám. Stojíme na parkovišti, já jim venku a dcera s mamkou musí být v autě se slovy je tam zima, fouká, lítají vosy atd.

Hm, jasné, no je to tristní v jaké situaci to je. A po konci motoru se chýlí asi i konec sedanu v této třídě. Krom prémie...

Přesně tak, taky se divím, že jen dvě. No a pokud nejsou mezi tak mladými, určitě se něco najde mezi lety 2000 až cca 2010.

Já vím, že tu politika nepatří. Ale prostě přesně z těhle důvodu kdy potlačovali a ničili schopné už prostě komunisti nikdy!

Přestala mi startovat prvně Z4, za tři dny pak i Corolla Verso. Tak jsem koupil dvě nové baterky, vyjeli je a furt nic. Takže pořád jako jediný dopravní prostředek sloužilo kolo. Z4 jsme usoudili, že to bude startér. Kamarád servisak mi ho vymontoval doma, zrepasoval a vše fungovalo. Větší jsme pak roztlacili a zavezli na dílnu. Opět vymontoval startér. Kupodivu byl úplně stejný, Denso, jak v Z4. Taky repase a vše fungovalo. Takže ve dvou různých autech odešel shodný typ startéru ve stejnou dobu...


Mě před časem dost matky většinou dva bílé plné kosočtverce za sebou. No za boha jsem to nedokázal vyzkoumat, tak jsem to musel googlit. Prý to je kvůli snímkování krajiny, nějaké orientační symboly pro ně.

Jsou to povrchy se zvýšenou adhezi. Červený by tím pádem měly zdůraznit, že zvýšená adheze je kvůli nutnosti brzdit či zpomalit. Modrá barva pak, že to tam namrzá či je nebezpečné za mokra. Nic to nenařizuje.

Zpátečka v BMW..., Jak jsem koupil tu Z4, tam není na páce nic vyznačeno, tak jsem taky dlouho na jednom parkovišti laboroval se zpátečkou. Už jsem chtěl volat chlapovi, co mi to prodal. Fakt by mě nenapadlo, že to jde až přes to velký odpor pružiny k sobě a pak dopředu. Ženy musí dávat obouruč.

Tak to já ani za boha nemohl přijít na to, jak se mění žárovka na Z4. Musel pomoct YouTube. To se děti smály, že jdu pro pomoc na YouTube, když jim říkám, ať tam furt necumi. A bylo to. Musíš sundat kolo, pak kryt v podběhu a jsi u světla. Cumenim na světlo shora bych na to nepřišel.

Nádherný důkaz o nesmyslnosti pseudo ekologického tlaku na elektromobily. Auto k ničemu za majland. Drahé na koupi a za určitý čas ti odejde jeho hlavní orgán, dráhy a ekologicky náročný.
Pokud se tu chceme bavit o ekologii, tak hlavními směry by měly být snižování spotřeby, recyklace materiálu, dlouhodobá a udržitelná provozuschopnost. A pak i záchyt emisí, pokud z auta jdou.

Se vším docela dost souhlas, tak nějak to funguje. A vývoj půjde dál, pokud se nestane nějaká fakt velká katastrofa, která lidstvo vrátí o hodně zpět.
K tomu válčení ještě jedna zajímavost. Každý asi musí být poražen dvakrát. Byl to Napoleon. Bylo to Německo, poražené v první světové, tak rozpoutalo druhou. A je to Rusko poražené ve studené, tak nyní zahájilo svou druhou válku a doufám i porážku.

V ČR, to je jasné, jediné Fabie. A co bych dal z to já? Asi Astru.

Já prostě nastartují a jedu. Na vyhřátí mám vyhřívání sedaček, na vychlazení si holt počkám. Na ekologii v tomto nehraju. Ale na to, že nesmrdim dalším lidem pod nos na parkovišti. Kor se studeným motorem...

No spotřeba úchvatná, a asi to je i zajímavé auto.
K těm malý crossoverum, překvapili mě kamarádi, že zvládli ve čtyřech dojet na lyže na dovču do Francie. Poskládali se do Hondy HR-V.
Co mě docela dráždí je věta:
na dálku nastartovat auto, aby se předehřálo uvnitř
Jako hrajeme si tu, myslím u hybrid auta, na ekologii a pak jej budeme předehřívat?
Co fakt nemám rád, je stojící auto na parkovišti, které někdo několik minut předehřívá, paráda, např., když dojedeš ze svahu a vedle něj se přezouvas.
Cena je troufalá, ale asi ok, když je taková cekacka. Ale asi bych za ty peníze šel do něčeho jiného, klidně i do Opla, jak bylo o něm nedávno psáno.

Spíše 3008. No a koukal jsem, že zrovna 3008 patří ve Francii k jedním z nejvíce oblíbených aut.

Myslím, že by zde i docela zapadnul VW Phanteon, Audi A2. A takové ten divný Renault, Twizzy?

Mazda CX 60 vypadá fakt dobře, a na ty šestiválce a jejich test jsem zvědav. A stejně tak jsem zvědav na jejich spolehlivost po delší době. Hlavně u té nafty. No a i reálná spotřeba v testu bude zajímavý údaj.
Renault nevím, přijde mi že se stále hledá a stále nenachází v tom populárním SUV segmentu.
Lexus NX, byl teď testován v jedné tv, a vyšel hodně pozitivně. Zajímavá alternativa k Německé prémii a určitě by mohla stát za úvahu pro případné zájemce.
VW bez komentáře...

Jak to tak vidím, co se děje, tak za chvíli bude litr nafty za stejnou cenu, jak tuplák točené dvanáctky. Jízda 50 km se bude rovnat posezení v hospodě s pěti kousky....

No jak to tak čtu, jsem rád, že já v tom mám M54, kde mimo jiné tyčka na kontrolu oleje je. Zatím jsem s motorem problém neměl, krom kompletního přetření, holt ty materiály zestárly.

Mi přijde úsměvné, až trochu trapné přeletování znaků aut, pokud si nezaplatili PP. Nejvíc to bije do očí na Oktavkach v detektivkách. Já si fakt pak díky tomu lámal dlouho hlavu jakou značkou auta to ta nese policie jezdí.
Vyzdvihnul bych serial Devadesátky, tam je ten výběr a použití dobových aut fakt supr, a to vc. zvuku při startování, kovové cvaknutí dveří atd.

Kamarád ho měl, modré kombi. Jeho životním výkonem bylo, když v zimě s ním dojel z Brna do Filipovic, přes Červenohorské sedlo. A to v autě byli 3 dospělí vc. bagaze, sud piva a sud Kofola. Piva možná sudy dva... Heroický výkon papumdeklu a jeho řidiče. Od té doby jsme udělovali pochvalu před nastartoványm Trabantem

No musel bys ji ochcat. Ale je to stejný nesmysl, jak někde dávala solární elektrárna proud 24 hodin, svítili na ni. Protože dotace

No, s ohledem na to, že centrála s výkonem nad 20 kWh váží přes půl tuny by to bylo zajímavé. Ale pak by to fakt šlo. A na tu centrálu se nevztahují emise jak na auta...

Jo, počkat ještě xy let, až bude na trhu bude elektro vozítek s baterií před s nevalnou kapacitou. A pak už bude jen na kupujícím, zda do toho vrazi prachy za novou, nebo se spokojí s nízkým dojezdem.
Mimochodem na idnes byl zajímavý článek o výhledech v těžbě lithia. Nikdo moc vývoj nezná.

Přesně. A budeš řvát horentní sumu do baterky, když zbytek auta, podvozek, interiér, kastle, koroze atd., Je někde kolem půlky životnosti?

Jo a mimochodem, to je první škodovka od 80 tých let co má pohon jen na zadek. Poslední byly myslím z řady 125?

Jo, fotky hezké. A asi Škoda, že tato Škoda může být jen v elektrice.

Koupila si ho kamarádka, verze před FL, v benzínu 1,2, s tím středním výkonem. Je s ním hodně spokojená. Je fakt, že vzhledu pomáhá ta dvoubarva. Bez ní to je z boku nic moc. Ten předek je po FL lepší, takový svěžejší. Ale ona zas měla výhodu, že to ještě stihla i za dost dobré peníze.
Jinak je sympatické, když spotřeba v testu odpovídá udávané, na což, je o něco nižší.


Když už ta ekologie. Kolik váží batery box s kolik a jakých surovin potřebuje? Je pak po životnosti plně recyklovatelný? A na co, novou baterii?
Pohonné ústrojí z různých kovů je recyklovatelné plně, dokonce na to samé použití.
Za mě to pořád není tou správnou cestou k ekologii. Prostě si myslím, že ta cesta je jinde, jiný systém přenosu energie a využití k pohonu prostředků osobní dopravy. Dle mě je to prostě jen cesta, kterou teď každý, z nějakých důvodu, tlačí.

Frite: jaká bude kapacita těch baterií po těch cca 8 letech provozu, na rychlonabijeckach? Jaká bude jejich spolehlivost, že ti třebas náhle v zimě nekleknou, nespadnou na stav vybitá. Já vím, není to auto. Ale máš takto starý mobil s původní baterií? A používáš ho? A i na lyžích, či jinak v zimě? A už se ti stalo, že s plně byla najednou prázdná?
Ano, je to tak, já prostě tomu celému Ev systému nevěřím. Nevěřím provozuschopnosti po letech, hlavně v zimě.

No to nevím s tou výměnou. Motor, tam asi není taková pravděpodobnost to zk..., Na fatální problém. Baterka, která má nabíjení, přehřívání, riziko požáru. Opravdu bys to nechal kutit někoho bez záruky?
A o tom, že baterie časem ztrácí kapacitu se snad nemusíme tady moc bavit.

K tomu dodám jen nadpis jednoho dnešního článku: elektro auta jsou jednodušší, méně náročné na servis. Proto musí servis zdražit.
A je ekologičtější auto, co je v provozu třebas 15 let od výroby, nebo to, v kterém musíš po třebas 8 letech měnit baterku, ale je to tak drahé, že do toho nejdeš?
Je ekologické to, že nám z trhu mizí malá auta, případně nižší střední, v klasické karoserií, s motorem s důrazem na spotřebu? A místo toho tu máme drahé, velké a těžké krabice? Co je teda tou ekologii?

Víš co, je nebo spíš není prdel? Že banky atd., začínají hodnotit kvalitu firmy ne podle jejich výsledků, postavení na trhu, ale podle toho, jak moc je zelená... Dle mě fakt maras. Ekologie ano, ale fakt až takové šílenství?

Jo, to máš pravdu. To je jeden z dalších nároku, pokud bychom přešli na elektromobilitu.
A to ještě neuvádím trend zavírání uhelných elektráren. Jak jsme zranitelní co se týče dodávek zemního plynu a tím pádem i hledisko elektráren na plyn, které např. právě slouží k vyrovnání vykyvu dodávek větrníku víme.
Prostě to je vše opravdu běh na dlouhou trať a je otázkou, zda je to správně. A kdo se kdy motal kolem EIA, stavebního řízení apod., tak ví o čem mluvím. Vždyť i ty jednoduché větrníky je problém postavit. A to se nebavím o opravdových elektrárnách.
Co se týče toho že vyvážíme, ok, je to argument. Ale pak můžeme začít počítat na celou EU a problém je tu stále.
A zde je na místě opravdu otázka, zda to není trend na dost velké omezení osobní mobility.
A na závěr, nejsem odpůrcem elektromobilů či jiných alternativních pohonů, ani odpůrce snižování spotřeby paliva. Jsem odpůrce toho tlaku, falše, dotaci a demagogie.

Taková úvaha, a trochu čísel. Automobilky tvrdí, že budou končit se spalovacími motory, tak si představme, že by to tak bylo a byl by současný stav co se aut týče. Nyní je registrováno v ČR 6 milionů osobních aut. Pokud bychom vzali do úvahy, že každé najede v průměru 15 tis km za rok, a spotřeba je 20 kWh na 100 km, tak dojdeme k tomu, že musíme vyrobit o 18 000 GWh víc elektrické energie, než vyrábíme teď. V roce 2020 bylo u nás vyrobeno 81 000 GWh. Dělají se kroky k tomuto navýšení výroby? A zvládne to vše přenosová soustava?
A ještě k ceně na km. Oktávka mi žere 6 litrů nafty na 100 km, to je 2 Kč na km. Jenže polovinu z toho jsou daně, které na elektřině nejsou. Bez těch daní je cena stejná....

Jj, přesně tak s tím servisem, jak píšete, finančně je to v poho s ohledem na to co člověk ušetří. Jen ta hlava a sedla, mě teda pozlobily. No a to, že i někdy mezi pravidelným servisem holt odejde čidlo, vstřik a musíš do plynoservisu. No a pak ještě ukazatel stavu plynu v nádrži, ten nefungoval vůbec, pouze jako indikace, že to na plyn jede.

Jsi to pěkně popsal, jaký ty dotace mají smysl. Slušně řečeno žádný, akorát křiví trh. Dotace na spotřebu, na koupi je jedním z top nesmyslů. Odvedené dané opravdu efektivně přerozdělime, komu, to si doplní každý sám...

LPG jsem kdysi měl. Je z pohledu ceny paliva na km to dává smysl, ale má to svá specifika. Počínaje sítí stanic a jejich kvalitou, přes nutnost dalších udělátek a servisu věci co se serou a bez něj bys je neměl, jako vstriky, čidla, filtry a seřízení toho celého. No a chtě nechtě má to větší nároky na opotřebení motoru, zejména hlavy a sedla ventilů. Přes to všechno to dává ekonomický smysl, asi větší, než ta PEHV, jak pořizovací cenou, tak i tou váhou, kterou tahas navíc.
A chce nechce, větší ekonomický smysl dává i úsporná nafta či běžný hybrid.
A v neposlední řadě i otázka, zda potřebujeme až tak obří auta ala SUV, nebo stačí menší, nižší, lehčí, s lepší aerodynamikou a tím i spotřebou.

Jo no, píšou to tak. No a teď už je jasné, že si tím zveřejněním rozhodně nepomoh. Je otázkou jaký to bude mít vývoj, jak to celé skončí.

Proč se s tím chtěl chlubit asi netušíme nikdo. Ego? Sazka? Provokace? Nevíme, a asi je to dost jedno.
A jinak s tím co píšeš o těch nebezpečných situacích souhlas. Jen u mě prostě je to tak, že 400 je už moc. A jak víme z fyziky, s rychlostí je holt vše na druhou.

Jo, se závěrem souhlasím. Se začátkem už tak ne. Nikdo v důsledku teď nevíme, zda udělal víc škody, než užitku. Co když na základě toho dají omezení např. Na 200. Je to víc škody nebo užitku? Co když to zachrání nějaký život? Nevím prostě, z pohledu víc škody bych to nehodnotil.
A jak jsem psal, i mě se to pocitově zda moc. Ale nesoudim ani čin, ani daní na YouTube.

Juniore, ale tohle do toho nespada. To už je moralizování dle mě. Nedělají se obecně ty věci, kdy je jasné, že někomu ví někomu záměrně ubližujes, nebo je jasné, že ublížit můžets. Což daním videa na YouTube, dle pravidel YouTube legálního není. V tomto směru ať si tam dává každý kdo chce. I s důsledkem, že jej bude probírat celá ČR a část Německa. Ale to je jen jeho důsledek. Nás se netýká.

Chlapi, já za sebe souhlasím skoro se všem co tu zaznělo a je z toho vlastně taková celospolečenska debeta. Jediné s čím tak nějak nesouhlasím je i stavu vozovky. Pevné věřím, že si ten úsek projel a věděl, do čeho v ten daný moment jde. Že tam není díra, strom apod. A nechal si u Bugatti i z kontrolovat auto.
Nedokážu to úplně objektivně posoudit, neb jsem nějak ani 300, a ani 400. Pocitově mi to ale přijde už moc, a prostě je tu i pocit, že zde by fatální následky byly skoro jistotou.
Ale musím sám říct, že jsem si v rámci plnění snů projel např. Transfag, a jel jsem ho náplní, předjížděl přes plnou čáru, porušil předpisy tím pádem a dál to i na YouTube. A uznávám názor někoho ze to bylo nebezpečné. A stejně tak řeknu, že v daný moment jsem byl naprosto soustředěný na jízdu, a předjížděl jsem jen v moment, kdy jsem to považoval za bezpečné. A ano, obecně na silnicích vidíme celou řadu nebezpečných situaci za dodržení legislativy, i spojených s tou rychlosti, a třeba s opačnou, nízkou. Nebo s nesoustředění na jízdu. Takže já bych to shrnul asi fakt, že je dobré respektovat, tím neříkám slepě dodržovat, legislativu. A hlavně zdravý rozum. Ale nikdo nejsme 100% vzorní, každý máme máslo na hlavě, ano každý.
A zde je další část tématu. Moralizování, měl bys, neměl bys atd. Kterého je čím dál víc. A svoboda je, ale vlastně není, musíš ukázat ten či onen pás atd.
A zde je i ta svoboda na YouTube, je pravidlo, že tam nesmí být např. dětské porno, návod k vraždě apod., tak to musím dodržet. Ale pak tam můžu dát cokoliv, rychlou jízdu, můj zpěv, kritiku turistů ničící běžkařské stopy, cokoliv legálního. Jen prosím nemoralizovat. Protože tím infuencerrm pak není ten, kdo to tam dal, ale k ničemu nenáviděl, ale ten kdo navádí a moralizuje.

Hezky se k tématu elektromobility vyjádřil šéf koncernu Stellantis, pan Tavres. Vybrali si ji politici, ne průmysl. Tzn. ne vývoj. Dle něj se prostě jedná o techniku zvolenou politiky a ne průmyslem. Říká, že zde byly levnější a rychlejší způsoby jak snížit emise.
A já s tímto názorem plně souhlasím. Vývoj má být přirozený, daný např. tím, že je zájem mít auta s nízkou energetickou náročnosti, ale s jednoduše dostupným a bezpečným zdrojem této energie. Chápu, že musí být určitý legislativní rámec, ale ten by neměl omezovat, či určovat vývoj jen jedním, rádoby správným směrem.

Asi bych to nejvíce zahrnul zde. Bugatti Chiron, 417 km/h, Německa dálnice ráno, tři pruhy, za provozu, video na YouTube pan Passer. Zajímá mě co vy na to tady, autickari?
Za mě, to zrychlení je dech beroucí, a zážitek to teda může být. Ale zároveň si myslím, že toto už nepatří na silnici, která není v daný moment uzavřena. Velmi nebezpečné.

No, je to celkově takové smutné. Jaký nesmysl se konal za časů CCCP, a co pak provedli mafiánští zloději. O Moldavsku se mluví jako o nejchudší zemi v Evropě, a moc mladých, práce schopných tam fakt nezůstává. Na tripu po Rumunsku jsme se setkali s dvemi Moldavci, trochu jsme se o tom bavili.
Poslední komentáře
- Woyta, Ne-report z Isle of man TT 2022
Se sajdou to není sranda. Tam končej rovnou dva. V Hořicích... - Woyta, u blogu Gumbalkan 2022 se blíží
No já si před pár měsící říkal, že už nechci v garáži... - Chase, u blogu Gumbalkan 2022 se blíží
Jo, jo, tohle auto znám. Nebýt toho, že jsem se zařekl, že dokud... - Chase, u blogu Gumbalkan 2022 se blíží
Byla i taková myšlenka, ale nechtělo se mi předělávat i zahrádku.... - Franz Kafka, u blogu R8 - po třech letech
Jako velký fanoušek Audi, co jezdí daily Alfou musím uznat,... - beastar, u blogu R8 - po třech letech
esmo- Na rovinu když vynecháme těch několik málo dnes už spíš... - Woyta, u blogu Gumbalkan 2022 se blíží
Jedna fotka. Nejspíše to asi budeš znát. - Woyta, u blogu Gumbalkan 2022 se blíží
Pokud hledáš rezervu, tak na Subaru clubu na FB se objevil... - bkralik, Ptejte se: Můžu na trackday i se svým...
Já bych jen doplnil, že Micra skončila primárně kvůli tomu,... - Habakukk, (Výletové) Kafe&Káry vol. 37: Červencové...
Doufám, že máte zjištěno, že není Baseball jinač tam bývá... - krab, u blogu R8 - po třech letech
Pěknej blog, čtu to až teď s nějakým zpožděním... mě to nepřijde... - Trinom, Ptejte se: Můžu na trackday i se svým...
Kulišáci, nebyli jste to vy, kdo polovičatá auta z trati... - Trinom, (Výletové) Kafe&Káry vol. 37: Červencové...
Fun fact: Parkoviště Pražská se nevyskytuje na ulici Pražská,... - StreetPro, u blogu Gumbalkan 2022 se blíží
Vypada naramne, stejne jako cely pocin :-) - esmo, u blogu R8 - po třech letech
Servisní náklady jsou povětšinou poplatny exkluzivitě a pořizovací...
Poslední inzeráty
1979 rok výroby
182 koní výkon
6 966 ccm objem
2009 rok výroby
208 koní výkon
4 000 ccm objem
2019 rok výroby
275 koní výkon
1 998 ccm objem
2010 rok výroby
170 koní výkon
3 300 ccm objem
Rušné diskuse
- Autíčkář se ptá: Kdy jste objevili Ameriku vy?
91 komentářů - Peugeot e-Rifter: Jednoduše
63 komentářů - Bazarový snílek: Bez střechy levně
47 komentářů - Autíčkář se ptá: Je Drive-thru zlo?
45 komentářů - Nejnepochopitelnější závady, jaké se vám přihodily
42 komentářů - Bazarový snílek: Poslední šestiválce ve střední třídě
41 komentářů - Jaguar XJ40 3.6 - na den britským aristokratem
39 komentářů - Mazda 2 Skyactiv-G - 90: Dlouhý převod dojmu vládne
35 komentářů