
Frankie
Jméno | Radim Labaj |
---|---|
Bydliště | Frýdek-Místek |
Registrace | před 3.7 rok. |
Poslední aktivita | před 5.8 hod. |
Komentářů u článků | 371 |
Pozitivních komentářů u článků | 163 |
Negativních komentářů u článků | 35 |
Možnosti | napsat zprávu |
Informace Cestovani, auta |
Poslední blogy
Úvodník k Road tripům
O road tripech a o Z4 a nás na něm, úvodník
Posledních 50 komentářů


Je fajn, že číslo 5 žije. Je to taková klasika a jo nebránil bych se tomu s ní jezdit. Ale ta záď, ta se hodně nepovedla, z bočního pohledu. Ten chrom, klesající kufr, ne to ne prostě.

Rád jezdí trupy sám, resp. ve dvou a hodne často na Balkán. A jo, v roce 2024 pojedeme ten gum. Proč? Protože synovi se to zalíbilo a chce to zkusit, tak jedeme spolu a uvidíme. S Vectrou B. Jo radši bych s ním neorganizovaně kabrosem. Ale i tak se těším. A pakam, debilum se vyhnu. Asi prostě tak.

Obvod zeměkoule je kolem 42 tis. km. Na té cestě autem dáš víc, asi. To, co budeš muset vyměnit se dá asi vzít sebou, díly, to bude pak výměna bez problémů. Gumy asi taky, to bude všude na světě v poho. Takže hlavně spolehlivý motor vc. příslušenství, převodovka a elektrika. Podvozek se dá asi vždy pořešit. Při nejhorším někde zatvrdnes a kámoš pošle díly. Svět je už fakt malý.


A což něco v tomto směru? Kombík, velký, 4x4, manuál, benzín. Jen to turbo je možná trochu navíc, atmosféra by mi přišla lepší. Jen kde hledat?
https://www.sauto.cz/osobni/detail/opel/insignia/194171155

Pokud by tazatel otevřel skříňku kategorie ojetina, tak se mu hodně rozšíří obzory z čeho vybírat. A tady mi na první dobrou naskočil na mysl Audi A4 Allroad. A nebo pokud by chtěl Škodu, tak nějaký ten Scout. Prostě možnosti nepřeberné a I v kategorii zvedlych combi nižší střední a střední třídy. Já bych při tomto zadání šel nejspíše tímhle směrem.

Legislativní trend s názvem flotilove emise a z nich vyplavjici pokuty s následným omezením nabídky.

Takže plán je jasný. Počkat tak cca 10 let a pak koupit na tripy nějakou fajn ojetou, ale radši teda šestiválec a klidně i s automatem. No a z té mé první generace udělat letenku, pokud ji tedy do té doby úplně nestrham .
Jinak si myslím, že není úplně fér srovnávat Z3 a Z4. Jsou stavěné jinak, za jiným účelem. Z4 hlavně jako denně použitelný roadster. A tomu odpovídá naladění podvozku, kufr, kvalita střechy. I v té první generaci plátěná tlumí, o hodně víc, než např. v MX5. Z3 je spíše taky sportovní, motokára.
A věřím, že i aktuální Z4 a její design bude časem žrát jak víno a za těch 10 let bude spíše tím krásným v porovnání s aktuální produkci roku 2033, tedy pokud bude ještě nějaký srovnatelný roadster v té době.

No, je velmi pravděpodobné, že to za nějaký čas budu moct vyzkoušet na vlastní kůži, jelikož bych ji měl dostat jako služební. Tak uvidím. A možná tu i o tam pak něco napíšu.

Mi zrovna lift neprojde až tak bachratý. Řekl bych, že je spíše elegantní. Tam jsou horší přešlapy hlavně uvnitř.

Za mě je trojková Octavia a s odstupem času i po faceliftu povedené, řekl bych nadčasové, neurazejici auto. Superb, aktuální je opravdu povedený. Takže pana Kabane hodnotím za působení ve Škodě pozitivně.

To asi ano. Ale je to prostě něco jiného, jinde než S2000. Ale pak už toho moc dalšího na zvažování není, co by bylo sportovní, dosažitelné a zajímavé. Aktuální Z4 tu už tazatel zmínil. Lexus by byl taky zajímavý, ale nejspíš narazí na cenu a GT projev. Ještě je otázkou co by řekl na roadster od Mercedesu, ale ani tam nevidím tolik sportovnosti.
Kdysi jsem byl na krátko svezen s Pontiac Solstice. Turbo, 4 válce, dost zběsilý projev, bez střechy to je. Jen už starší holt.
Asi tohle dilema nejspíš skončí u status Quo myslím, ne?

Dosetri a jdi do Jaguar F type, kabrio. Alespoň mi teď přichází na mysl. Jen finance chybí.

Jako sorry, ale stará Mazda kolem 80 tis. nezrezla a spolehlivá v dieselu je teda docela dost protimluv.

Vidím tam hodně z tvaru, které jsou použity na Z4 první generace. A tuto studii vnímám i trochu jako její posun dál, k druhé generaci Z4 z jeho pera, na kterou bohužel už nedošlo a vypadala prostě dost jinak. Snad jen její předek tam malinko je. A tak tyto živé Banglovske křivky jsou pouze na generaci první. A mi se hodně líbí, působí úžasné nadčasově


Hm, tak to je zajímavé, zajímavá miniatura v podstatě, dá se říct deci na válec. To je jak spřáhnout dvanáct malých skleniček. Docela by mě zajímalo to vidět, slyšet jak šlape.
Kolik to tak mělo otáček na ten objem, výkon?

Mě zaujalo toto:
kompaktním dvoulitrovým dvanáctiválcem
Ty brdo, to byly prtave válce.

Optický možná ano. Ale z pohledu praktičnosti je asi toto lepší.
Splašená stodola RR, to je tedy mazec. Skoro až neskutečně, že se něco takového blíží výkonům supersportů

Jo, jedna na sautu vyskočila. Je to paráda, to tedy jo. Ale vůbec netuším, co to obnáší ji provozovat.

Kabrio mám 7 let. Průměrné najezdím tak 5 tis.km/rok. Letos mu je 20 let. A servis? Jen normální běžný, plus péče o kůži a impregnace střechy. Ta je elektrice a stále funguje ok. Tak to snad takto vydrží dál.
Jediné co bylo jakoby navíc, tak pretesneni motoru. Ale to je dáno stářím, ne kabriem.

Koukal jsem na to a přesně tak. SL, BMW 6 a A5. Pak snad Camaro a Mustang, bo Amerika. Ale tím úplným wow dle mě nejsou ani jedno z nich. To se holt musí hlouběji do kapsy. V téhle kategorii převládají dvoumístné roadstery, takové ty běžnější a pak odvozena kabria z běžných aut.
Tím pádem to autor dobře vystihnul, když chtěl nesportovní kabrio co trochu vyčnívá a je do 500 tis.
U mě ten wow začíná u Lexus, Jaguar, vše V8, a pak dal, výš k Porsche, atd. Jen to zas už nebudou úplně nesportovní...

Asi to je tím, že výběr auta je tak nějak do půl mega aby šlo koupit, pokud jsem to pochopil správně.
A tak mě napadá otázka na kabriolet, do těch cca 400 tis. Kč, který to wow udělá?

Jsou to pěkné kousky, dá se říct všechny. Ale hodně mi vrtá hlavou k Z4 pořídit sestřičku 6ku, ideálně V8 benzín. Ona je totiž krásná i s nataženou střechou. Má to ale pár háčků, hlavně v podobě financí a pak i kdy by s tím člověk jezdil? Už tak mi přijde, že Z4 v tomto zanedbávám.

Teď jsem dokoukal reportáž o rekordním průjezdu 15 zemi za 24 hodin. Dali 2000 km, za dobíjení platili bezmála 6000 Kč, takže přepočet na km snadný. Při tom spotřeba mírně přes 18 kWh. No lace to není. Jen místo daní jdou peníze jinak a jiným.

Dle mě to jsou fakt naprostý nesmysly a chaos. U benzínu, nafty máš jasné daný ceník a max nějakou drobnou slevu, pokud máš nějakou kartu, platí pro firmy. Jako soukromník max sbírala body. Ale je to jednoduché, přehledné. U té elektřiny to je divočina a pole neorané. Takže hurá, kupředu zelená a nejlépe za řádné podpory dotaci.

Linkový autobus. Bo jak by odjeli ze zastávky dřív, tak mají pokutu, proto se cestami silnou snecim tempem a závaží.
Na podobné téma jsou Aviatici a další podobní černí nákladní hulici. Kór když je potkám někde v serposkach v kabrosi.

To Rakousko nevím, kde jsem tankoval. Jinak vše bajonet. Celkem jsem najezdil přes 100 tis. LPG kilometrů.

Už je to nějaký čas, co jsem pustil Verso na LPG do světa. Ale Rakousko, Německo, Slovensko, Maďarsko, Chorvatsko, Slovinsko a Itálie,tam tedy jen Livigno bez nutnosti jakékoliv redukce. To samé ještě Polsko. Jinde jsem s tím nebyl

Včera jsem měl nejlevnější tankování za dlouhou dobu. Přerov, Benzina samoobslužná, nafta za 28,90. To je paráda po tom, co tu bylo.

O víkendu mi říkal kamarád, jak byli v Švýcarsku na dovolené a měli v programu vlaky, tak tam jel jeden tak přesně na čas, že lidi ani nestihli vystoupit. Prostě po chvilce co zastavil zavřel dveře a jel dál. Nastoupit nestihnul nikdo ...
I ta přesnost holt něco stojí :-)

Já tak nějak nevím. Test vychází pro auto v celku dobře. Ale mě nijak, ničím nezaujalo. Prostě další z derivátů na nějaké shodné platformě, který ničím nezaujme. A hlavně si říkám, měl bych z něj radost, kdybych si jej šel koupit do autosalonu, ze svého? Asi ne, nevím tak nějak z čeho.

Za mě to prostě kopíruje vývoj, vlnu, jakou před dlouhým časem měly japonská auta. A ano, zda se mi že jsou na vlně, kdežto Evropský mainstream tak nějak stagnuje.

Jo, to směřování mě taky dost deprimuje.
Za chvíli startují CO2 povolenky na benzín a naftu, start cca 2,50 Kč na litr. Co bude a kolik to bude po roce 2035, ví bůh. Ale vidím to jako cestu, kterou ti byrokrati vyženou Spálovský ze silnic.
Do toho konec spalovaku 2035, zvažování nákupu do firem jen bez spalovacích motorů od roku 2030.
A začína být na hodně produktech jako marketing o kolik se snížila uhlíková stopa, nebo že to je uhlíkově neutrální.
Ptali se mě, jakou uhlíkovou stopu mají naše grafitové výrobky. Říkám 100@%, je to grafit, čili uhlík.

Ano asi je to jeden z důvodu, většiny kupujících, touha po těch vyšších autech. A ta je hnaná pseudostatusem, pohodlným nastupování a strachem před nástrahami městské džungle, fuj, to spojení se mi hnusí.
Druhý důvod ale je tlak na flotilove emise a přizpůsobení nabídky tomuto.
Další mě nenapadají.

Pěkně autíčko, pěkná recenze a fotky. A ta zelená jí sluší. Škoda, že to jde do kopru kvůli tomu tlaku na CO2...

Potkáváme ta samá auta a hlavně autobusy v ten samý čas. Odzkoušel různé trasy, jejich verze, ale po nějakém čase se ti omrzí a nejčastěji budeš volit tu nejrychlejší. Já jezdil denně 42 km v jednu stranu a dost mě to omrzelo. Občas jsem si ji v létě zpestřili bawem, ale nejčastěji jel služební oktávou.


Modely mám, zatím, tři. Jeden kabros BMW, bohužel ne Z4, ten jsem zatím ani neshanel, ale je to trojka kabros. Ten je doma u PC spolu s motorkou Ducati. Proč motorka? No možná mi vzadu v hlavě něco vrtá, zda i toto nezkusit. Naposled jsem jezdil v mých 18 ti letech na dědové 250 Kyvacce.
V práci pak druhý kabros, Ferrari 250 GTO, prostě se mi líbí, a když přemýšlím, chytnu jej za kolečka a točím s ním.
Nějakou výstavku, či vitrínu nechystam. Možná někdy Z4 i v barvě a pak i něčeho o čem sním dál ke koupi, uvidím.
Jinak hezký článek a zamyšlení.

I naftová Octavia měla své bezpečnostní přestávky vc. střídání řidičů. A k rychlosti, krom Německa jsou na celé trase limity na které jela obě auta shodně.

Jeli jsme teď na dovolenou do Francie. Nabalena Oktávka combi v naftě, rakev na střeše a 1300 km před námi. Celkem na cestě straveno 14,5 hodiny, průměrná spotřeba 6,5 l nafty na 100 km.
Tesla, naložená, rakev na střeše. 9 dobíjení, celková doba na cestě 20 hodin.
Co z toho chceš absolvovat?

No to je právě ta otázka toho smyslu, tady u nás v EU. Zda to není jen nějaké přechodné řešení kvůli flotilovym emisím CO2, když už padlo, že za 12 let bez spalovacích motorů. Pak je právě otázkou, zda a na kolik má smysl tahle koncepce a další práce na ni.

Já ti nevím Antone Pavloviči. Mi ti přijde takový kočkopes, cesta do nikam, slepá ulička co se pohonu týče. Prostě ústupek pseudoekologii. Když vím, že v naftě by to jelo jednodušeji a za min. Snad jen ten komfort jízdy je něco na víc.
Jinak asi ok, ale ten zadek se hrubě nepovedl.

Ještě dodám, že z mého pohledu to má naprosto geniální vzhled, elegantní sedan střední třídy z devadesátek. Linie od kapoty k začátkům je to, co tomu dává šmrnc.

S Vectrou B, 1,6 benzín, sedan ve té zlatavé metalíze ročník 1996 jezdí teď můj syn. Dostal to po dědovi. A je s ní spokojen, říká ji Vektřička. Do rodiny jsem ji dotahnul kdysi já, bývalý šéf se jí zbavoval. Takže vše bylo ok, jinak by asi Opel domu nesměl. A složí doteď, u nás už nějakých 18 let.

Koukám opravdu parádní zážitek s hodně dobrým autem. Je fajn číst o nějakém SUV, které toho opravdu hodně zvládne a stojí za to. Nadchlo mě to a rád bych se v něm taky někdy svět.

Jsem si to musel najít. A jak bych to řekl, no jednoduše prostě ne. Na běžné používání by to nedala ani Matra, ani já.
Je ale zvláštní, že v tomto moc nabídku neměli. Až s nástupem SUV, a to z počátku přebrali od jiných, a aktuálně mají pohon 4x4 díky elektromotorům.

Jaromírem, a mě ta myšlenka přivedla k zamyšlení nad pěti Francouzskými auty. A tam člověk přemýšlí úplně jinak. Prvně jsem si myslel, že bych nedal, ale nakonec jo. Zde to je:
Citroen C6, pro eleganci, podvozek, poslední jednorožec. 6 válců. Zda nafta nebo benzín nevím, ale spíše benzín.
Renault Avantime. Prostě je avangarda, úlet, plus křesla v interieru. A zas těch 6 válců.
Alpine, aktuální, pro to jak vypadá a jezdí, hbitě kupatko. Asi i raději, než Megane RS nebo Peugeot GTi.
Peugeot RCZ, pro to jak nadčasově vypadá.
Chybí mi tu má oblíbená kategorie kombi 4x4. Je to tím, že tam dle mě všichni Francouzi pokulhávají. Takže praktičnost vynecháme a dám Peugeot 406 cupe, 6 válců, benzín, Pininfarina. Elegance, klasika přelomu milénia

Z4, tu mám a je jasné, že zde nemůže chybět. Malý roadster, vhodný na cestování a občas i svižnější jízdu.
Druhé, zůstaneme u BMW, řada 6, osmiválec. Jen nevím zda kabrio nebo čtyřdveřový sedan. Líbí se mi jeho elegance.
Ford tu bude taky. Focus II, Sti, hot hatch, 5 válců, trubo. Na takové to blbnutí.
Dál už se hledá hůř, ale pokud to splňuje zadání, vlezlo by se Audi R8. Vlastně Lambo v Německém hávu, supersport.
A poslední asi by bylo něco praktického, 4x4. A tam Bach šel do Audi A6, All.... Prostě pro praktičnost na hory, na lyže a pro pohodlí. 6 válců, nafta.

Ano, s tím morálním zastaráváním naprosto souhlasím. Po běžném zavedeni ABS, airbag, katalyzátoru a emisních norem 4 a výše, důrazu na nárazové testy ta auta splňují běžné požadavky a ten rozdíl mezi novým a autem 18 let starým v tomto základním není dramatický. A pak to je právě o tom aktuálním stavu, údržbě auta. Nejhorší to je dle mě ohledně koroze a emisí. No a tam je problém v kontrolních stanicích, ale ne jen v nich, ale i v těch z nás, kdo chce protlačit kontrolou a nadále provozovat auto, které při tom nevyhovuje.
S kabrosem se mi daří procházet STK a emise bez závad a bez úplatku či známosti. A taková auta pak považuji v provozu za bezproblemova z hlediska stáří.
Poslední komentáře
- AAMole, Jeep Avenger: Stylovka se slavným rodokmenem
Vzhledově mi to přijde povedený. Hlavně v porovnaní s tím,... - mariov8, Volkswagen Multivan T7 2.0 TDI: V lecčem...
Nazývat se to nový Sharan, je to bomba. Ale dostal jméno... - Wakantanka, Jeep Avenger: Stylovka se slavným rodokmenem
To skôr 2008, Mokka, C3 :) a to ešte má doraziť takto prekabátená... - sheogh, Jeep Avenger: Stylovka se slavným rodokmenem
Maximalka 150 :-) Je to vlastne zlutej Duster bez 4x4 :-D - sheogh, Jeep Avenger: Stylovka se slavným rodokmenem
Stylovy to mozna je, ale auto roku? To jsme to dopracovali - VK, Jeep Avenger: Stylovka se slavným rodokmenem
Předohrab. To s elektrikou vážně ne-e. - Habakukk, Jeep Avenger: Stylovka se slavným rodokmenem
Nikdo, proto přispěchali se spalovací verzí. - Romus, Jeep Avenger: Stylovka se slavným rodokmenem
Jako fakt by mě zajímalo kdo si toto "auto roku"... - Jaromír Soukup, Jaguar XK8: Uhrančivý cesťák
Žehlička je asi přece jen lepší. Neměl jsem sice bohužel... - afro-r1, Volkswagen Multivan T7 2.0 TDI: V lecčem...
Rekl bych, ze je pod krytkou na loketce obycejny sroub. Na sedacce... - S.h.I.t., Volkswagen Multivan T7 2.0 TDI: V lecčem...
Melo by jit 2-3-2 udelat, ale musi byt sedacky bez loketek (v nabidce... - Hansoff, Volkswagen Multivan T7 2.0 TDI: V lecčem...
V prezentaci na oficiálních stránkách ta možnost vidět... - Wakantanka, Volkswagen Multivan T7 2.0 TDI: V lecčem...
A kam by si ju dal? Ja aspoň z fotiek a popisu tomu rozumiem... - afro-r1, Volkswagen Multivan T7 2.0 TDI: V lecčem...
Podle fotek bych rekl, ze s jednou prikoupenou sedackou je z toho... - Pólin, Ford Puma ST Ecoboost Hybrid: Velká...
Tak to je bizar. Prvnich par hodin u clanku nebyla tabulka s technickymi...
Poslední inzeráty
1978 rok výroby
1 koní výkon
0 ccm objem
2017 rok výroby
419 koní výkon
6 162 ccm objem
1973 rok výroby
138 koní výkon
6 555 ccm objem
1980 rok výroby
1 koní výkon
0 ccm objem
Rušné diskuse
- Autíčkář se ptá: Jaké auto na cestu okolo světa?
77 komentářů - MG4 Elegance: Konečně levný elektromobil pro normální lidi?
52 komentářů - Jaguar XK8: Uhrančivý cesťák
35 komentářů - 5 věcí, které se mi líbí na novém BMW řady 5
34 komentářů - Chrysler Pacifica: Útulný obývák s praskajícím krbem a V6 pod kapotou
33 komentářů - Ford Mustang Mach-E: Ford Falcon se vrací?
31 komentářů - Bezpečnost až na hranu šílenství
28 komentářů - Kia EV9: Představení a první jízdní dojmy
27 komentářů