
Honza123
Jméno | Honza 1 |
---|---|
Bydliště | Kladno |
Registrace | před 6.9 rok. |
Poslední aktivita | před 4.4 hod. |
Příspěvků ve fóru | 2 |
Komentářů u článků | 89 |
Pozitivních komentářů u článků | 39 |
Negativních komentářů u článků | 11 |
Možnosti | napsat zprávu |
Posledních 50 komentářů
Myslim ze C5 neni vubec spatny napad - hydractiv ma pro takovy ucel hodne vyhod, krome pohodli i moznost zvyseni svetle vysky pro prekonani vetsich nerovnosti, nebo terennich zlomu a vyrovnavani vysky pri nalozeni.
Ale nemyslim si, ze druha generace by byla dobra volba - ma oproti generaci prvni extremne slozity podvozek (u 1. generace je vepredu jediny, samostatne vymenny, cep a vzadu jen loziska ulozeni naprav). 2,0i je spolehlivy a i s minimalnim servisem zvlada velke najezdy (pro 1,8i plati to same, jen uz je na auto moc slaby). Pekne kusy se daji porad sehnat, ale chce to trpelivost..
Nemel by byt vykon u teto verze 225kW?
Jinak s tou spolehlivosti to neni az tak jednoduche, vetsina motoru (vcetne toho testovaneho) ma mechanicke vstrikovani, ktere je oproti elektronickemu mnohem slozitejsi, narocnejsi a drazsi na udrzbu (je zajimave, ze se ho Mercedes drzel tak dlouho, treba soudobe BMW maji elektronicke vstrikovani).
Navic nektere verze mely problem s kabelovym svazkem, kvuli nevhodnemu materialu opadavala izolace.
Jako skoro jistejsi volba mne prijde o generaci novejsi R230, ktere ma za mne take uzasny design (jen trochu skoda, ze nema platenou strechu), dokonce je o par desitek kg ve srovnatelne verzi lehci. Nejvetsi potencialni zaludnost je na nem ABC podvozek, ktery ale kdyz funguje je velice zajimavy a principem se trochu podoba hydropneumatickym Citroenum.
Oni silnejsi verzi (s turbem, 260k/375Nm) maji.. Je my v EU ji bohuzel nemame..
Jen pro srovnani, X5 prvni generace vazila cca stejne a to bylo v te dobe jedno z nejtezsich aut.. At zije ekologie..
To prirovnani k Google G1 je trefne, ale v trochu jine souvislosti, nez zamyslel autor. Telefon predstaveny v roce 2008 je dnes naprosty pravek, prakticky nepouzitelny. U aut to donedavna byvalo jinak, auto z roku 2008 je dnes bez problemu pouzitelne. Jak asi bude vypadat pouzivani tohoto mobilu na kole za 15 let? Bez aktualizaci, s HW, ktery aktualnejsi verze androidu nespusti, kdyz se tim systemem ovladaji veskere funkce auta?
Auto s downsizovanym, oturbenym, primovstrikovym trivalcem, ktery kvuli rozvodovemu remenu macenemu v oleji dokaze zabit jedina vymena oleje s nespravnou specifikaci, bude jezdit za 40 let v africe? Tak urcite.. To snad jedine ze by tam mezi tim emigrovala pulka evropy..
Profilove cislo je procento z sirky, takze bez udani sirky je to nicnerikajici udaj..
Podle aktualniho energetickeho mixu je temer 50% z parnich elektraren. Dle informaci CEZ je na 1kWh elektricke energie potreba cca 1kg uhli. Takze tohle super-eko elektroauto jezdi cca za 15kg uhli na 100km (+ druha polovina spotreby z ostatnich zdroju + ztraty z nabijeni). A to se vyplati.
Dulezitejsi nez stari je stav a pravidelna kvalitni udrzba. Treba v Dansku, kde jsou mnohem vyssi platy (a zaroven extremni dane pri koupi auta, pred par lety to bylo cca 100% navic k cene auta) jsou bezne videt 15-20 let stara auta, ktera jsou ale v perfektnim stavu.
Vetsina starych aut v CR dojizdi na nekvalifikovany, amatersky servis (nedodrzovani servisnich postupu vyrobce, nepouzivani pripravku, atd), predrazene dily (kde si servis 100% marzi vynahrazuje nesmyslne nizkou hodinovku). A druhy zasadni problem, ktery nejde u stareho auta nijak levne vyresit, je koroze, coz opet souvisi s udrzbou (napr. v tom vyse zminovanem Dansku ma velke mnozstvi aut cedulku s datem posledniho osetreni antikoroznim nastrikem - napr. Dinitrol - a doporucene datum dalsiho.)
Jinak neni zadny problem, i pro vyssi najezdy, pouzivat klidne 20+ let stare auto.
Twingo 1. generace? Zajimave, spolehlive, originalni, na svuj vek to nijak extra nerezne. Za peknou cenu, hluboko pod rozpoctem, jde sehnat i krasny kus s najezdem pod 100kkm po 1. majiteli.. Jen si nejsem jisty tou klimatizaci, vetsina kusu ji mit asi nebude..
Do rozpoctu uz by se vesly i levnejsi kusy 2. generace, ale ta je oskliva, neni na ni oproti konkurenci nic zajimaveho a stejne jako C1 dost casto slouzila u ruznych rozvazkovych sluzeb.
ratan groch: Mas to trosku popleteny.. Prave kvuli ekoteroristum a honbe za snizenim CO2 tady mame ty smradlavy diesely, stejne nesmyslne jako ted povinny elektromobily..
Fanaticky zastance dieselu rika neco o fanatismu? Neboj, za 20 let bude urcite take existovat skupina fanatickych zastancu elektra, presto ze se davno ukaze, ze je to slepa ulicka, stejne jako je to ted u dieselu. Asi je lidem blbe si priznat, ze se nechali oblbnout propagandou.
Diesel posledni dekady ma emise lepsi mozna po vyjeti z autosalonu, ale po 200kkm urcite ne. 10 let stara auta bezne jezdici auta (napr. Superb 2, Passat B7) bezne smrdi a hodne, protoze vetsina emisnich systemu uz nefunguje jak by mela. A diesel na jezdeni po meste nebude z mnoha duvodu vhodny nikdy.
Dat do jedne vety NOx a zivotni prostredi je ukazkovy priklad toho nepochopeni souvislosti o kterem pisu vyse.
Dieselgate nebylo o rozdilu spotreby normovane vs. realne, ale o karcinogennich NOx…
Dost lidi nechape rozdil mezi emisemi CO2 (Ktere je pro cloveka neskodne, ale snizuje se kvuli politickemu boji proti “globalnim zmenam”. Presne kvuli tomu jezdi nesmyslne po mestech smradlave diesely, proto je ted nasilne vynucovana elektromobilita, proto spolehlive MPI benzinove motory kvuli par deci spotreby nahradily motory s primym vstrikovanim u kterych se resi karbonovani, NOx, saze, atd..). A mezi emisemi, ktere jsou lidem opravdu realne, lokalne skodlive v miste, kde to auto jezdi.
Docela dobre testy helem dela SHARP, a je to presne jak pises, vysoka cena neznamena automaticky vysokou bezpecnost, zrovna ta v clanku zminena nema moc dobre hodnoceni https://sharp.dft.gov.uk/helmets/hjc-rpha-70/ , pritom levnejsi model od stejne znacky HJC C70 ma hodnoceni bezpecnosti mnohem lepsi..
Prijde mi, ze se priplaci hlavne za pohodli - nizsi hmotnost, nizsi hlucnost, atd..
3-3,5 uz je minulost (bez dobihajici fixace). V nejvyhodnejsim tarifu D57D (podminka je tepelne cerpadlo, tarif elektromobilita vychazi hure) vychazi aktualne kWh (cenik CEZ na dobu neurcitou) 4,4 Kc. Pri pomalem nabijeni jsou ztraty nizsi, ale i tak to nejakych 15% bude. Plus jak jsem psal, elektrina je danove zvyhodnena, to se muze rychle zmenit. Navic pokud nekdo resi spotrebu, zrejme dost najede a tudiz bude casto odkazany na verejne rychlonabijecky.
S dnesnimi cenami elektriny ta cenova vyhodnost provozu elektromobilu asi moc dlouho nevydrzi - podle aktualniho ceniku CEZ stoji kWh na rychlonabijecce 10 Kc, po pricteni ztrat pri nabijeni to pri spotrebe 25kWh/100km vychazi na nejake 3 Kc/km.. To nic moc, zvlast s prihlednutim k tomu, ze u elektriny zatim neni zadne extremni zdaneni jako u benzinu/nafty..
S tim, ze petivalce nebyly zadne klenoty bych si dovolil nesouhlasit.. V porovnani s nimi jsou treba se soudobe (a dodnes nesmyslne vychvalovane) M54 motory od BMW docela bida.. Samozrejme mluvim o benzinovych petivalcich, diesel do osobniho auta nepatri.
Neni tam klikova naprava. Je tam naprava pojmenovana Delta link..

To dotykove ovladani svetel je dobra silenost.. Predpokladam, ze v dalsi generaci nahradi vw dotykacem i volant..
Nekteri maji evidentne problem s chapanim psaneho textu, resp. mozna i se samotnym ctenim.
V testu je venovana pomerne dost dlouha cast tomu, jaky ma motor necekany a uzasny vykon, jak strasne jede, jak “budete patrit na dalnici mezi nejrychlejsi” a jak “je tam 200 necekane rychle”.
Nikde nepisu nic o velikosti, spotrebe, o tom co je lepsi auto, ani nicem podobnem. Jen bych ocekaval, kdyz to udajne tak uzasne jede, ma to 8sp prevodovku, turbo, elektro vypomoc, ze to v konkretnich cislech zrychleni a pruznem zrychleni pojede aspon jako 30 let stare, stejne vykonne, auto.
Jinak vsebecne, cim vetsi, novejsi a odhlucnenejsi auto, tim vys se posouva hranice vykonu, od ktere to pocitove slusne jede.. A uz v male, papirove a na dnesni dobu minimalne odhlucnene e36 tech cca 190k nepusobi nejak zazracne.. Tak moc nechapu ty chvalozpevy na auto o 4 generace novejsi se stejnym vykonem (pokud by bylo v testu napsane ze je pro bezne jezdeni vykon dostacujici, nereknu ani slovo, ale “ v reálném světě ani nebudete potřebovat víc” je dost prehnane..
Podle popisu v testu to vypada, jako kdyz to vzhledem k vykonu jede nejak nadstandardne, ale koukam ze realita je jina.. I pres 8sp automat to nestaci skoro 30 let stare e36 se stejnym vykonem https://zeperfs.com/en/duel570-7860.htm
Podle dohledatelnych informaci z nekolika ruznych zdroju s zadnymi drogami neobchodoval.. Byla to
cele jen provokace od FBI, takze za to nebyl ani nikdy odsouzen..
To je krasna demagogie s tim Mustangem.. Je naprosty nesmysl srovnavat coupe s ctyrdverovym crossoverem, ty auta maji uplne jinou cilovku a jine zamereni, urcite si nekonkuruji.. Mnohem srovnatelnejsi je treba SUV Bronco Sport, ktereho se za stejnou dobu prodalo 8355 ks. Navic aktualni generace Mustangu je na trhu od roku 2015, Mach-E je novinka..
Btw Fordu GT se prodalo 9ks, neni to jeste lepsi meritko, jak si dokazat, ze elektro leti?
“Tyrkysová barva, dvouapůl litrový šestiválec, co víc si od BMW přát?” - manualni prevodovku? :D
Podle spritmonitoru ten rozdil ve spotrebe prave nejsou ani 2l (prumer z 37x M340i je 9,68l).
Tocivy moment ma samozrejme na papire vetsi diesel, ale tradicne se ignoruje, od dob prodieselove lobby, ze tocivy moment je dulezity na kolech a meni se podle aktualniho prevodoveho pomeru - zarazene rychlosti. Tocivy moment na klikove hrideli, bez udani prevodoveho pomeru, je nicnerikajici udaj. Diesely, vzhledem k nizkym maximalnim otackam, maji prevody vice do tezka (bezne okolo 30% rozdil), takze po prepocitani na kola se rozdily mezi srovnatelne vykonnym turbobenzinem a turbodieselem prakticky srovnaji..
Nejak jsem z recenze nepochopil, proc by mela byt M340d lepsi, nez levnejsi, silnejsi, lehci a rychlejsi M340i..
Je vtipne, jak kazdy s ditetem strasne potrebuje kombi.. Pritom mnohem lepsi sluzbu udela sedan (na dite nefouka/nevzbudi se pri otevrenu kufru, rychleji se vytopi, chrastici kocar je od oddeleny od kabiny, atd)..
A to nadavani na Volvo P2 moc nechapu.. Proti P80 se mnohem lepe servisuje, mnohem mene hnije a je celkove lepsi (samozrejme je potreba se vyhnout olitanym dieselum a vybirat benzin, ale to plati pro kazde auto, zvlast v tehle cenove kategorii). Jedine objektivni chyba je ten automat, ale stejny se daval i do P80 na konci vyroby..
Ta 911 ma najeto 57kkm, pokud je stav odpovidajici tak nizkemu najezdu, neprijde mi cena prehnana.. Z3 je v M verzi, to se neda srovnavat s beznou 2,8i..
To je zas zbytecny clanek.. Doporucuji autorovi pro priste napsat treba clanek o nesmyslnosti mechanickych hodinek (protoze Apple watch jsou podle “tvrdych dat” ve vsem lepsi) na nejaky web pro nadsence do hodinek..
“ Tedy vlastně chápu, proč tahle nařízení potřebujeme. Náš venkov ještě nedávno vypadal jako parkoviště pro sjezd sklerotiků spíš než kus opečovávané přírody.” -
To vazne nekdo veri, ze k necemu pomahaji eko poplatky (ty tak mozna na nesmyslne dotace na nesmyslne polepovani domů polystyrenem) a prakticky zakaz vyuziti nepojiznych aut na dily v podobe povinnych “eko” likvidaci?
Zalezi z jakych cen dilu se vychazi.. Predni tlumice od bilsteinu stoji 1,5k za kus.. Pokud si servis kompenzuje nizkou hodinovku prestrelenymi cenami dilu, tak to samozrejme vypada jinak.. U toho vypisu dilu z opravy za 50k vyse vychazi cena dilu cca 20-25k (kvalitni druhovyroba, predpokladam, ze do 15 let stareho auta nikdo spotrebni dily v autorizaku nekupuje), takze potom cena za praci neni 10k, ale 25+..
Rez je nejdrazsi, nejkomplikovanejsi a nejhorsi problem na starych autech.. Vyvarovat se vyplati veterana/youngtimera, ale ne auto na denni jezdeni.. Vse ostatni jde (u bezne se vyskytujicich aut - tzn. sehnatelne dily z druhovyroby, pripadne z vraků) vetsinou rozumne resit..
“ CO2, což není nic jiného než spotřeba” to je samozrejme nesmysl.. CO2 vznika i pri vyrobe (tzn. zalezi na zivotnosti), preprave (zalezi, jestli se jednotlive dily vyrabeji tisice km od sebe) a hlavne vznikaji prakticky pri jakekoliv lidske cinnosti (a z principu je uplne jedno kde). Takze u aut je mnohem dulezitejsi u aut sledovat pro cloveka primo nebezpecne emise a nezamerovat se slepe jenom na CO2 (z toho pak vznikaji takove nesmysly, jako pomatenymi ekoaktivisty asi 15 let za kazdou cenu protezovane nesmyslne diesely v osobnich autech, ale protoze nejaka navaznost a logika jim evidentne nic nerikaji, tak nemaji problem ze dne na den otocit a najednou jsou diesely taky spatne a jediny cil jsou elektromobily vsude).
Na stojanech s N98 je bezne oznaceni E5, tzn. stejnych 5 procent bioethanolu jako je v N95. Je nejaka overena sit benzinek, kde maji N98 cisty?
330e nejede lepe nez 330i.. 330i jede lepe jak podle papirovych udaju vyrobce, tak podle realnych testu, napr. zde http://www.zeperfs.com/en/duel7651-8153.htm Hybrid i pres vyssi vykon a bezprostrednejsi reakce evidentne zabiji hmotnost..
Najet 400kkm po 15kkm/rok znamena, ze auta vydrzi skoro 27 let.. Splnit tohle zadani je skoro nemozne, i kdyz se teoreticky presuneme do roku 1993 (auta, ktera tohle vydrzela se tezko nova prodavala za ekvivalent dnesnich 350tis kc). Nejblize dnes (vzhledem k pozadavku na automat) bude asi neco hybridniho od Toyoty..
Vsechen samozrejme nestece, ale vrstva oleje se trha uz pri snizeni tlaku oleje. Jsou to minimalne desetitisice zbytecnych startu za zivotnost auta. Je potreba rozlisovat mezi misty, ktere jsou mazane ostrikem oleje (napr. palec vacky proti zdvihatku ventilu) a misty, kde je nutny tlak oleje pro vytvoreni kluzne vrstvy (loziska kliky, ojnic, ulozeni vacky).
Nejvetsi problem start stopu neni drazsi baterie, ani namahanejsi starter. Problem je ten, ze se opotrebovava samotny motor. V motoru jsou kluzna loziska, mezi kterymi je tenka vrstva oleje, ktery oddeluje jednotlive dily. Pri spravnem mnozstvi, typu a kvalite je pri behu motoru opotrebeni minimalni. Nejvetsi opotrebeni nastava pri startovani, kdy chvili trva, nez olejove cerpadlo olej natlakuje a vytvori se kluzna vrstva.
Tahle situace u aut se start stop nastava logicky nasobne casteji.
To je zajimave, podle katalogu dilu jsou ramena i tlumice stejne od 2,0T az po T5.. Mozna byly nejake rozdily podle roku vyroby, nebo by na aute mohly byt nivo tlumice kvuli taznemu..
V cem presne by se mel lisit ten podvozek? Mam najeto par set km s 2,4T (2003, automat) a par tisic s 2,0T (2005, manual) a podvozkove mi prijdou uplne stejne..
Jinak tahle C70 byla za hodne zajimavou cenu, cekal jsem, ze tam bude nejaky zadrhel (navic byla na prodej behem neceleho roku uz od druheho majitele), tak jestli je vsechno ok, tak je to vyhodna koupe..
STK kvuli bezpecnosti? Dobry vtip.. Jeste ze nam odfiltruje treba smrtelne nebezpecna auta se zaseklym pocitadlem tachometru..
Oprava, ted se divam, ze je to sedan.. nejak jsem podle ceny automaticky predpokladal, ze se jedna o Cabrio..
Jinak u nekterych vybranych aut mi ta cena uplne mimo neprijde, treba ja osobne bych za Felicii 100k urcite nedal, ale pokud je ve stavu jak je popsano v inzeratu, tak ta cena nerealna neni.. Mnohem vic mi vadi auta za nesmyslnou cenu v “top stavu”, kde uz z fotek je videt, ze jsou shnile ze vsech stran..
Zadani by splnovaly i prvni dve generace CLK, rozsiri to vyber a korozi se jde vyhnout koupi auta z Italie..
Za 200k jde koupit Prius 3, podle popisu tazatelky idealni auto pro ni.. Na popojizdky je primo delany, velky je dost, cele ovladani je idealni pro zacatecnika (jednoduchy automat, nemusi resit ohrivani, ani zadne dalsi veci). A spotreba se do 5,5l vejde s rezervou..
Asi nejspis neznalost, nezajem..
Hydropneumaticky podvozek tohu umi mnohem vice, nez adaptivni tlumice -stala svetla vyska pri zatizeni (k tomu jsou jedine alternativy vzduchove mechy, nebo nivomat - ani jedno z toho neni nejak vyrazne jednodussi, nebo servisne mene narocne), moznost zvyseni, atd.
“Hydropneumatické odpružení je nepoměrně složitější a nákladnější řešení než "pouhý" vzduch”
Jestli to bylo mysleno servisne nakladnejsi,
tak urcite nesouhlasim, C5 ma naklady na hydropneumaticke odpruzeni naprosto minimalni ve srovnani s jakymkoliv autem, ktere je kompletne na vzduchovem podvozku.
Je opravdu skoda, ze C5 nema zadneho nastupce s podobnou technikou, je silene, jak moc se lide nechaji zblbnout marketingem. Vsude plno radoby terenich SUV, ktere nezvladnou o nic vetsi teren, nez C5 na prizvedlem podvozku. Na silnici potkavam velke mnozstvi aut, ktere doslova tahnou zadek po zemi (typicky Octavia2) pri obsazeni 4 lidi + plny kufr, atd.. Tohle vsechno a plno dalsich veci jednoduse resi hydropneumaticke odpruzeni.
Poslední komentáře
- mariov8, Volkswagen Multivan T7 2.0 TDI: V lecčem...
Nazývat se to nový Sharan, je to bomba. Ale dostal jméno... - Wakantanka, Jeep Avenger: Stylovka se slavným rodokmenem
To skôr 2008, Mokka, C3 :) a to ešte má doraziť takto prekabátená... - sheogh, Jeep Avenger: Stylovka se slavným rodokmenem
Maximalka 150 :-) Je to vlastne zlutej Duster bez 4x4 :-D - sheogh, Jeep Avenger: Stylovka se slavným rodokmenem
Stylovy to mozna je, ale auto roku? To jsme to dopracovali - VK, Jeep Avenger: Stylovka se slavným rodokmenem
Předohrab. To s elektrikou vážně ne-e. - Habakukk, Jeep Avenger: Stylovka se slavným rodokmenem
Nikdo, proto přispěchali se spalovací verzí. - Romus, Jeep Avenger: Stylovka se slavným rodokmenem
Jako fakt by mě zajímalo kdo si toto "auto roku"... - Jaromír Soukup, Jaguar XK8: Uhrančivý cesťák
Žehlička je asi přece jen lepší. Neměl jsem sice bohužel... - afro-r1, Volkswagen Multivan T7 2.0 TDI: V lecčem...
Rekl bych, ze je pod krytkou na loketce obycejny sroub. Na sedacce... - S.h.I.t., Volkswagen Multivan T7 2.0 TDI: V lecčem...
Melo by jit 2-3-2 udelat, ale musi byt sedacky bez loketek (v nabidce... - Hansoff, Volkswagen Multivan T7 2.0 TDI: V lecčem...
V prezentaci na oficiálních stránkách ta možnost vidět... - Wakantanka, Volkswagen Multivan T7 2.0 TDI: V lecčem...
A kam by si ju dal? Ja aspoň z fotiek a popisu tomu rozumiem... - afro-r1, Volkswagen Multivan T7 2.0 TDI: V lecčem...
Podle fotek bych rekl, ze s jednou prikoupenou sedackou je z toho... - Pólin, Ford Puma ST Ecoboost Hybrid: Velká...
Tak to je bizar. Prvnich par hodin u clanku nebyla tabulka s technickymi... - rock, Ford Puma ST Ecoboost Hybrid: Velká...
Puma je sice crossover, ale ze všech sil předstírá, že nahrazuje...
Poslední inzeráty
2017 rok výroby
419 koní výkon
6 162 ccm objem
1973 rok výroby
138 koní výkon
6 555 ccm objem
1980 rok výroby
1 koní výkon
0 ccm objem
1960 rok výroby
300 koní výkon
6 500 ccm objem
Rušné diskuse
- Autíčkář se ptá: Jaké auto na cestu okolo světa?
77 komentářů - MG4 Elegance: Konečně levný elektromobil pro normální lidi?
52 komentářů - Jaguar XK8: Uhrančivý cesťák
35 komentářů - 5 věcí, které se mi líbí na novém BMW řady 5
34 komentářů - Chrysler Pacifica: Útulný obývák s praskajícím krbem a V6 pod kapotou
33 komentářů - Ford Mustang Mach-E: Ford Falcon se vrací?
31 komentářů - Bezpečnost až na hranu šílenství
28 komentářů - Kia EV9: Představení a první jízdní dojmy
27 komentářů