Honza „Honza123“ 1
| Bydliště | Kladno |
|---|---|
| Registrace | před 8.9 rok. |
| Poslední aktivita | před 9.5 měs. |
| Příspěvků ve fóru | 2 |
| Komentářů u článků | 110 |
| Pozitivních komentářů u článků | 52 |
| Negativních komentářů u článků | 12 |
Posledních 50 komentářů
Maximalni rychlost a pohotovostni hmotnost v tabulce pod clankem asi nebudou uplne spravne.. Kombi se stejnym motorem ma o skoro 100kg mene a maximalni rychlost pres 200..
Od kdy je Passat vyssi stredni trida?
Mimochodem ani nepamatuji, kdy jsem na silnici v poslednich letech videl Passat teto generace, ktery by nebyl v naprosto dezolatnim stavu, orezly, kourici pri kazdem pridani plynu a oslnujici prednimi svetly.. Proste Das Auto..
Spotreba 1l/1000km je extremni a jeji pripusteni je jen alibismus vyrobcu, aby to nemuseli resit v zaruce. Motor s takovou spotrebou samozrejme nema sanci dlohodobe spolehlive fungovat.
Pribyvani oleje je typicke predevsim u dieselu s DPF, ktere resi regeneraci vyssi davkou nafty pres bezne vstrikovace (systemu s dalsim extra vstrikovacem, nebo aditivem se to netyka).
Bernard L:“ Jinak tedy pokud diesel ve Škodovce, tak všichni říkají, že jen 2.0 TDi 110 kW je nejlepší volbou a snad nejpovedenější motor.”
A urcite to plati pro nejnovejsi, celohlinikove, EA288 Evo motory? Nemyslim si..
Chtit co nejvic pohodli a zaroven vyradit benzin si docela protireci..
Trochu mi to pripomina BMW K1, ktere ve sve dobe muselo pusobit designem podobne kontroverzne, bylo take velmi drahe a prodavalo se spis jako imagemaker, nez kvuli jizdnim vlastnostem a zazitkum. Jen tedy pokud XM, hrajici si na SUV, nezvlada trochu rozbitejsi silnici, je to docela fail..
Jestli bude XM za 30 let pusobit zajimave nedokazu odhadnot. K1 se mi dnes libi, jako odkaz doby a zajimavost, prestoze v dobe vzniku by to tak asi nebylo..
C30 T5 s automatem na jakoukoliv sportovnejsi jizdu urcite ne. Navic pouzity AW55-51 je uz dnes prakticky neopravitelny..
Temer vsechna doporucena auta maji prime vstrikovani a turbo, to neni uplne idealne kombinace na mestske jezdeni.. Z aut uvedenych v clanku by to asi nejlepe snasel Focus RS, motor je puvodem od Volva, rychle se ohriva a ma jeste neprime vstrikovani, pripadne jde na stejnem zakladu a se stejnym motorem sehnat Volvo C30 T5.
Pokud nevadi 3 dverova karoserie, mohla by byt dobra volba Suzuki Swift sport s 1,6i, nebo Clio RS 3. generace..
Nic takoveho netvrdim, to psal nekdo jiny.. Jen rozporuji nesmyslne tvrzeni, ze zasadni nedostatek vetsiny soucasnych elektromobilu, vysokou hmotnost, resi lepsi brzdy..
Mimochodem ohledne tech servisnich nakladu, v clanku jsou zminene uspory na servisu za brzdy, coz je dalsi demagogie, to mozna bude platit u nejakeho maleho procenta aut, ktere najedou 50k+ rocne, u zbytku bezne provozovanych aut se budou stejne menit kotouce z duvodu koroze (jedine kde se ta uspora opravdu realne projevi jsou bubnove brzdy, ale ty zas nejdou moc dohromady s dobrou ucinnosti).
1) Na suchem povrchu dochazi pri rychlejsi (nemyslen zadny extrem, proste jen nebrzdit pred kazdou zatackou na 50) u tezkeho auta k vyrazne rychlejsimu opotrebeni pneu + prehrivani pneu. Navic pokud auto nema komplikovany podvozek (ktery drive zpravidla tezka luxusni osobni auta mela), dochazi k nerovnomernemu sjizdeni pneu (ktere jeste zrychli nutnou vymenu).
2) Na kluzkem povrchu (mene pri desti, vice na snehu) je znat prakticky kazdych par desitech kg, staci projet par zatacek a vyzkouset brzdnou drahu. Z vlastni zkusenosti pri jizde na snehu s dvema auty, jedno 2wd, druhe prizvedle, 4wd, vetsi kufr, rozdil v hmotnosti + 200kg, je uz pri brzdeni a v zatackach znat opravdu zasadni rozdil (a i pres horsi trakci pri akceleraci je nakonec jizdne prijemnejsi 2wd). A u elektromobilu se bavime o nasobcich teto hodnoty..
Shrnout zasadni problem vetsiny elektromobilu, coz je vyrazne vyssi hmotnost tim, ze staci pouzit silnejsi brzdy, je opravdu hodne nesmyslne zjednoduseni..
Zato s 14,8kg uhli na 100km urcite ano :D
Tech ctyriadvacet let od ukonceni vyroby v prvni vete bude asi preklep, ne?
Proc je to tak silene tezke? Octavia 3 facelift ma ve stejne konfiguraci udavanou hmotnost 1300kg.
Nechapu ceny elektromobilů.. Volvo EX30 s dvojnasobnym vykonem a stejne velkou baterii stoji 870k. Kdybych hypoteticky chtel koupit elektromobil, nenachazim duvod proc uprednostnit drazsi 208..
Kdybych mel vybirat novou motorku za 200k v teto kategorii, tak jdu asi pro Moto Guzzi V7. Sice ma o neco mensi vykon, nez konkurence, ale koncepci je uplne jinde (podelne ulozeny motor do V, kardan).
Ja nasel z nekolika zdroju 1960kg u teto konkretni verze. Aby se auto dobre ridilo, snad nemusi byt HH. A ve zhorsenych adheznich podminkach je pri brzdeni a v zatackach znat hmotnost hodne. Na suchu to jde spravnym navrzenim podvozku dost omezit, ale zas to o to vic odnaseji pneumatiky (a brzdy, ale to by u elektromobilu s rekuperaci nemuselo byt tolik znat).
Jen pro ulehceni pripadneho rozhodovani - od te doby, co prestavby nezajistuje Helpreg je pripadna legalizace zastavby R6 misto R4 vyrazne drazsi a slozitejsi - mela by probehnout kontrola prestavby v autorizivanem servisu, atd. A i podle starych pravidel byla prestavba se zmenou poctu valcu dost komplikovana - napr. se musel vyrazet novy VIN - jednoduse sla jen vymena napr. slabsiho R6 za silnejsi..
Jako tradicne u testu elektromobilu chybi hmotnost. Takze doplnuji, pohotovostni hmotnost tohoto krasneho, ekologickeho, moderniho maleho vozu je 2021 kg.
Rozdil v hmotnosti mezi spalovaci a elektrickou verzi je 429kg. Myslim ze treba v aktualnim pocasi takovy rozdil pozna i uplny neridic, kteremu jinak na jizdnich vlastnostech vubec nezalezi..
Hlavne ze budou mit vsechna auta povinne dementni systemy jako je omezovani rychlosti podle znacek, udrzovani v jizdnim pruhu, atd., protoze “I kdyby to melo zachranit jediny zivot…”
Myslim ze C5 neni vubec spatny napad - hydractiv ma pro takovy ucel hodne vyhod, krome pohodli i moznost zvyseni svetle vysky pro prekonani vetsich nerovnosti, nebo terennich zlomu a vyrovnavani vysky pri nalozeni.
Ale nemyslim si, ze druha generace by byla dobra volba - ma oproti generaci prvni extremne slozity podvozek (u 1. generace je vepredu jediny, samostatne vymenny, cep a vzadu jen loziska ulozeni naprav). 2,0i je spolehlivy a i s minimalnim servisem zvlada velke najezdy (pro 1,8i plati to same, jen uz je na auto moc slaby). Pekne kusy se daji porad sehnat, ale chce to trpelivost..
Nemel by byt vykon u teto verze 225kW?
Jinak s tou spolehlivosti to neni az tak jednoduche, vetsina motoru (vcetne toho testovaneho) ma mechanicke vstrikovani, ktere je oproti elektronickemu mnohem slozitejsi, narocnejsi a drazsi na udrzbu (je zajimave, ze se ho Mercedes drzel tak dlouho, treba soudobe BMW maji elektronicke vstrikovani).
Navic nektere verze mely problem s kabelovym svazkem, kvuli nevhodnemu materialu opadavala izolace.
Jako skoro jistejsi volba mne prijde o generaci novejsi R230, ktere ma za mne take uzasny design (jen trochu skoda, ze nema platenou strechu), dokonce je o par desitek kg ve srovnatelne verzi lehci. Nejvetsi potencialni zaludnost je na nem ABC podvozek, ktery ale kdyz funguje je velice zajimavy a principem se trochu podoba hydropneumatickym Citroenum.
Oni silnejsi verzi (s turbem, 260k/375Nm) maji.. Je my v EU ji bohuzel nemame..
Jen pro srovnani, X5 prvni generace vazila cca stejne a to bylo v te dobe jedno z nejtezsich aut.. At zije ekologie..
To prirovnani k Google G1 je trefne, ale v trochu jine souvislosti, nez zamyslel autor. Telefon predstaveny v roce 2008 je dnes naprosty pravek, prakticky nepouzitelny. U aut to donedavna byvalo jinak, auto z roku 2008 je dnes bez problemu pouzitelne. Jak asi bude vypadat pouzivani tohoto mobilu na kole za 15 let? Bez aktualizaci, s HW, ktery aktualnejsi verze androidu nespusti, kdyz se tim systemem ovladaji veskere funkce auta?
Auto s downsizovanym, oturbenym, primovstrikovym trivalcem, ktery kvuli rozvodovemu remenu macenemu v oleji dokaze zabit jedina vymena oleje s nespravnou specifikaci, bude jezdit za 40 let v africe? Tak urcite.. To snad jedine ze by tam mezi tim emigrovala pulka evropy..
Profilove cislo je procento z sirky, takze bez udani sirky je to nicnerikajici udaj..
Podle aktualniho energetickeho mixu je temer 50% z parnich elektraren. Dle informaci CEZ je na 1kWh elektricke energie potreba cca 1kg uhli. Takze tohle super-eko elektroauto jezdi cca za 15kg uhli na 100km (+ druha polovina spotreby z ostatnich zdroju + ztraty z nabijeni). A to se vyplati.
Dulezitejsi nez stari je stav a pravidelna kvalitni udrzba. Treba v Dansku, kde jsou mnohem vyssi platy (a zaroven extremni dane pri koupi auta, pred par lety to bylo cca 100% navic k cene auta) jsou bezne videt 15-20 let stara auta, ktera jsou ale v perfektnim stavu.
Vetsina starych aut v CR dojizdi na nekvalifikovany, amatersky servis (nedodrzovani servisnich postupu vyrobce, nepouzivani pripravku, atd), predrazene dily (kde si servis 100% marzi vynahrazuje nesmyslne nizkou hodinovku). A druhy zasadni problem, ktery nejde u stareho auta nijak levne vyresit, je koroze, coz opet souvisi s udrzbou (napr. v tom vyse zminovanem Dansku ma velke mnozstvi aut cedulku s datem posledniho osetreni antikoroznim nastrikem - napr. Dinitrol - a doporucene datum dalsiho.)
Jinak neni zadny problem, i pro vyssi najezdy, pouzivat klidne 20+ let stare auto.
Twingo 1. generace? Zajimave, spolehlive, originalni, na svuj vek to nijak extra nerezne. Za peknou cenu, hluboko pod rozpoctem, jde sehnat i krasny kus s najezdem pod 100kkm po 1. majiteli.. Jen si nejsem jisty tou klimatizaci, vetsina kusu ji mit asi nebude..
Do rozpoctu uz by se vesly i levnejsi kusy 2. generace, ale ta je oskliva, neni na ni oproti konkurenci nic zajimaveho a stejne jako C1 dost casto slouzila u ruznych rozvazkovych sluzeb.
ratan groch: Mas to trosku popleteny.. Prave kvuli ekoteroristum a honbe za snizenim CO2 tady mame ty smradlavy diesely, stejne nesmyslne jako ted povinny elektromobily..
Fanaticky zastance dieselu rika neco o fanatismu? Neboj, za 20 let bude urcite take existovat skupina fanatickych zastancu elektra, presto ze se davno ukaze, ze je to slepa ulicka, stejne jako je to ted u dieselu. Asi je lidem blbe si priznat, ze se nechali oblbnout propagandou.
Diesel posledni dekady ma emise lepsi mozna po vyjeti z autosalonu, ale po 200kkm urcite ne. 10 let stara auta bezne jezdici auta (napr. Superb 2, Passat B7) bezne smrdi a hodne, protoze vetsina emisnich systemu uz nefunguje jak by mela. A diesel na jezdeni po meste nebude z mnoha duvodu vhodny nikdy.
Dat do jedne vety NOx a zivotni prostredi je ukazkovy priklad toho nepochopeni souvislosti o kterem pisu vyse.
Dieselgate nebylo o rozdilu spotreby normovane vs. realne, ale o karcinogennich NOx…
Dost lidi nechape rozdil mezi emisemi CO2 (Ktere je pro cloveka neskodne, ale snizuje se kvuli politickemu boji proti “globalnim zmenam”. Presne kvuli tomu jezdi nesmyslne po mestech smradlave diesely, proto je ted nasilne vynucovana elektromobilita, proto spolehlive MPI benzinove motory kvuli par deci spotreby nahradily motory s primym vstrikovanim u kterych se resi karbonovani, NOx, saze, atd..). A mezi emisemi, ktere jsou lidem opravdu realne, lokalne skodlive v miste, kde to auto jezdi.
Docela dobre testy helem dela SHARP, a je to presne jak pises, vysoka cena neznamena automaticky vysokou bezpecnost, zrovna ta v clanku zminena nema moc dobre hodnoceni https://sharp.dft.gov.uk/helmets/hjc-rpha-70/ , pritom levnejsi model od stejne znacky HJC C70 ma hodnoceni bezpecnosti mnohem lepsi..
Prijde mi, ze se priplaci hlavne za pohodli - nizsi hmotnost, nizsi hlucnost, atd..
3-3,5 uz je minulost (bez dobihajici fixace). V nejvyhodnejsim tarifu D57D (podminka je tepelne cerpadlo, tarif elektromobilita vychazi hure) vychazi aktualne kWh (cenik CEZ na dobu neurcitou) 4,4 Kc. Pri pomalem nabijeni jsou ztraty nizsi, ale i tak to nejakych 15% bude. Plus jak jsem psal, elektrina je danove zvyhodnena, to se muze rychle zmenit. Navic pokud nekdo resi spotrebu, zrejme dost najede a tudiz bude casto odkazany na verejne rychlonabijecky.
S dnesnimi cenami elektriny ta cenova vyhodnost provozu elektromobilu asi moc dlouho nevydrzi - podle aktualniho ceniku CEZ stoji kWh na rychlonabijecce 10 Kc, po pricteni ztrat pri nabijeni to pri spotrebe 25kWh/100km vychazi na nejake 3 Kc/km.. To nic moc, zvlast s prihlednutim k tomu, ze u elektriny zatim neni zadne extremni zdaneni jako u benzinu/nafty..
S tim, ze petivalce nebyly zadne klenoty bych si dovolil nesouhlasit.. V porovnani s nimi jsou treba se soudobe (a dodnes nesmyslne vychvalovane) M54 motory od BMW docela bida.. Samozrejme mluvim o benzinovych petivalcich, diesel do osobniho auta nepatri.
Neni tam klikova naprava. Je tam naprava pojmenovana Delta link..

To dotykove ovladani svetel je dobra silenost.. Predpokladam, ze v dalsi generaci nahradi vw dotykacem i volant..
Nekteri maji evidentne problem s chapanim psaneho textu, resp. mozna i se samotnym ctenim.
V testu je venovana pomerne dost dlouha cast tomu, jaky ma motor necekany a uzasny vykon, jak strasne jede, jak “budete patrit na dalnici mezi nejrychlejsi” a jak “je tam 200 necekane rychle”.
Nikde nepisu nic o velikosti, spotrebe, o tom co je lepsi auto, ani nicem podobnem. Jen bych ocekaval, kdyz to udajne tak uzasne jede, ma to 8sp prevodovku, turbo, elektro vypomoc, ze to v konkretnich cislech zrychleni a pruznem zrychleni pojede aspon jako 30 let stare, stejne vykonne, auto.
Jinak vsebecne, cim vetsi, novejsi a odhlucnenejsi auto, tim vys se posouva hranice vykonu, od ktere to pocitove slusne jede.. A uz v male, papirove a na dnesni dobu minimalne odhlucnene e36 tech cca 190k nepusobi nejak zazracne.. Tak moc nechapu ty chvalozpevy na auto o 4 generace novejsi se stejnym vykonem (pokud by bylo v testu napsane ze je pro bezne jezdeni vykon dostacujici, nereknu ani slovo, ale “ v reálném světě ani nebudete potřebovat víc” je dost prehnane..
Podle popisu v testu to vypada, jako kdyz to vzhledem k vykonu jede nejak nadstandardne, ale koukam ze realita je jina.. I pres 8sp automat to nestaci skoro 30 let stare e36 se stejnym vykonem https://zeperfs.com/en/duel570-7860.htm
Podle dohledatelnych informaci z nekolika ruznych zdroju s zadnymi drogami neobchodoval.. Byla to
cele jen provokace od FBI, takze za to nebyl ani nikdy odsouzen..
To je krasna demagogie s tim Mustangem.. Je naprosty nesmysl srovnavat coupe s ctyrdverovym crossoverem, ty auta maji uplne jinou cilovku a jine zamereni, urcite si nekonkuruji.. Mnohem srovnatelnejsi je treba SUV Bronco Sport, ktereho se za stejnou dobu prodalo 8355 ks. Navic aktualni generace Mustangu je na trhu od roku 2015, Mach-E je novinka..
Btw Fordu GT se prodalo 9ks, neni to jeste lepsi meritko, jak si dokazat, ze elektro leti?
“Tyrkysová barva, dvouapůl litrový šestiválec, co víc si od BMW přát?” - manualni prevodovku? :D
Podle spritmonitoru ten rozdil ve spotrebe prave nejsou ani 2l (prumer z 37x M340i je 9,68l).
Tocivy moment ma samozrejme na papire vetsi diesel, ale tradicne se ignoruje, od dob prodieselove lobby, ze tocivy moment je dulezity na kolech a meni se podle aktualniho prevodoveho pomeru - zarazene rychlosti. Tocivy moment na klikove hrideli, bez udani prevodoveho pomeru, je nicnerikajici udaj. Diesely, vzhledem k nizkym maximalnim otackam, maji prevody vice do tezka (bezne okolo 30% rozdil), takze po prepocitani na kola se rozdily mezi srovnatelne vykonnym turbobenzinem a turbodieselem prakticky srovnaji..
Nejak jsem z recenze nepochopil, proc by mela byt M340d lepsi, nez levnejsi, silnejsi, lehci a rychlejsi M340i..
Je vtipne, jak kazdy s ditetem strasne potrebuje kombi.. Pritom mnohem lepsi sluzbu udela sedan (na dite nefouka/nevzbudi se pri otevrenu kufru, rychleji se vytopi, chrastici kocar je od oddeleny od kabiny, atd)..
A to nadavani na Volvo P2 moc nechapu.. Proti P80 se mnohem lepe servisuje, mnohem mene hnije a je celkove lepsi (samozrejme je potreba se vyhnout olitanym dieselum a vybirat benzin, ale to plati pro kazde auto, zvlast v tehle cenove kategorii). Jedine objektivni chyba je ten automat, ale stejny se daval i do P80 na konci vyroby..