načítám data...

rock

JménoPavel Pospíšil
BydlištěVyškov
Registracepřed 21.4 měs.
Poslední aktivitapřed 5.7 hod.
Příspěvků ve fóru1
Komentářů u článků445
Pozitivních komentářů u článků123
Negativních komentářů u článků7
Možnostinapsat zprávu

Posledních 50 komentářů

ro
rock
14. května 2019, 14:19
0
Volkswagen ID.3 slaví předprodejní úspěch. Na šampaňské je ale ještě brzy.

to krab:
To není zas tak revoluční, to je víceméně princip zubačky :-). Co parády s tím nadělají ve Frisku nebo třeba ve Štrbě ...

ro
rock
14. května 2019, 14:08
0
Ptejte se: Jaké první auto?

To mně teda přijde, že člověk, co přemýšlí, jestlá dá ROČNĚ trojku za 1.4, nebo pětku za dvoulitra, tu dvojku rozdílu nenechá za jeden večer v baru.
I když možná jo, co já vím. Jsem starej a divnej.

ro
rock
14. května 2019, 13:56
0
Volkswagen ID.3 slaví předprodejní úspěch. Na šampaňské je ale ještě brzy.

Zase proč by z toho někdo měl dlouhodobě dolovat celých 58 kW? Auta téhle velikosti (Leaf, Ioniq, e-Golf) jezdí podle spritmonitoru za 14-16 kWh...

ro
rock
14. května 2019, 13:47
0
Ptejte se: Jaké první auto?

sakryš, zmizel mi kus textu. Divný. Zkusím to dokončit:

...auta za 30 a řeší i výši pojistného, uvalí 1200 / h na flámu nebo na večeři pro dva? To bude asi trochu jiná kategorie mládeže.

ro
rock
14. května 2019, 13:43
0
Ptejte se: Jaké první auto?

Vona je ta Praha nějaká drahá, ne? Tedy chci říct, seš si jistej, že někdo, kdo shání svoje jediné auto za

ro
rock
14. května 2019, 12:34
1
Ptejte se: Jaké první auto?

Tak on se student s první jedna-čtyřkou za 30 těžko bude zatěžovat s havarijním; podle mne je v článku míněno jenom povinné ručení.

ro
rock
14. května 2019, 12:05
1
Volkswagen ID.3 slaví předprodejní úspěch. Na šampaňské je ale ještě brzy.

Aniž bych to chtěl obhajovat, protože e-mobily se mi eklují jako celek, tak by bylo fajn, kdyby autor přece jenom trošku schladil čelo, než začne psát. Aktuální e-Golf má akumulátor 35.8 kWh (využitelných cca 33) a podle WLTP normovaný dojezd 231 km, ten zmiňovaný cenově odpovídající ID3 má baterku 58 kWh a podle stejné metodiky slibovaný dojezd 420 km. To je navýšení toho nejpálivějšího parametru asi o 60-80% (podle toho, který údaj vezmeme jako referenci) za stejný peníze.
Kolik je potřeba, aby se to dalo prohlásit za revoluci? OK, tohle možná ne, ale pokrok by to mohl být hodně znatelný.

ro
rock
14. května 2019, 11:44
3
Ptejte se: Jaké první auto?

ad pojištění - příbuznej by byl blázen, aby se takhle nechal připravit o bonus na svým autě - což hrozí s pravděpodobností blížící se 1.

ro
rock
12. května 2019, 07:11
0
Smrt v Imole 1994: Den, kdy Formule 1 přišla o krále

"Bylo to již dvanáct let. Dvanáct let nepřišel v kokpitu formule nikdo o život."

Todle zkuste vyprávět Elio de Angelisovi. Bylo to "jenom" při testech, ale byla to F1...

ro
rock
05. května 2019, 20:10
0
Automobilové sny, jako lék na krizi středního věku

Bez udání pořadí - Grifo, Dino, Esprit, quattro "B"

(to quattro i s řidičem. V tomhle případě řidičkou. Fakt bych bral raději svezení s Michele, než se o něco snažit sám)

ro
rock
05. května 2019, 05:44
-2
Lev se vrací na trůn!

RCZ možná sběratelský potenciál má (jako každé kupé) a prý moc hezky jezdí(lo). Nicméně co do designu je to jedna z největších prasáren moderního Peugeotu a řadím to do extratřídy Aztecu, Multiply a japonské Mitsuoky. Je to velmi neumělá napodobenina TT a mám na něj podobný názor jak de Maupassant na eifellovku: nejlíp je uvnitř, protože pak se na to člověk nemusí dívat...

ro
rock
03. května 2019, 10:09
0
Potřeba rychlosti je erozí mysli příčetného řidiče

Zase by to zařídilo poměrně spolehlivě rychlé vyřazení rušivého (případně nebezpečného) prvku ze silničního provozu a možná i z genofondu...

ro
rock
03. května 2019, 09:26
2
Potřeba rychlosti je erozí mysli příčetného řidiče

ad perex:

Každý to má jinak, u mne ten vývoj byl relativně jednoduchý: s rok starým řidičákem jsem na námraze postavil rodinnou Š120 na pravý dveře (doteď mne v tom místě udivuje, jak dlouho jsem dokázal držet rozkývanou škodovku na silnici od začátku smyku až po to osudný svodidlo), o nějaký dva roky později jsem na oslizlo-namrzlé silnici zaparkoval do trolejbusu na zastávce.
Od obou nehod jsem odešel po svých (škodovka dokonce po převrácení na kola po svých i odjela), ale tak nějak mi to stačilo na to, aby se mi to v hlavě srovnalo a od té doby už jsou to desítky let a největší nehody z mého zavinění byly lehké kontakty se srnkou nebo toulavým psem.
Eroze už nepostupuje, alespoň v tomto směru zůstává moje příčetnost konstatní.

ro
rock
02. května 2019, 14:24
1
ZiS 127: Pokrok za každou cenu

ZiS možná skončily, ale že by SSSR bylo odkázané na Ikarus a Karosu, to tak úplně nee. Ukrajinský LAZ nebo ruský LiAZ vyráběly autobusy ve statisících, menší autokary dělali v PAZ a asi by se našly i další.

ro
rock
04. dubna 2019, 10:42
0
S Hyundai i30N fastback v Sosnové: Ještě o kousek lepší

"Jo a taky končí s výslovností názvu jako 'Hjondé'"

:-)
A řekli, jaká je teď oficiální výslovnost?

ro
rock
04. dubna 2019, 08:23
0
Parkování v Praze čekají změny. Hybridy už nejsou dostatečně ekologické, pokud se nenabíjí ze zásuvky

...normové emise jsou zrovna u pluginů číslo totálně nekorespondující s každodenní realitou...

ro
rock
04. dubna 2019, 08:21
0
Parkování v Praze čekají změny. Hybridy už nejsou dostatečně ekologické, pokud se nenabíjí ze zásuvky

Hmm, a nebylo by lepší z těchdle úlev hybridy vyjmout úplně? U hybridů nikdo nezajistí, že se jim tam nebudou courat na spalovací motor a když si teda jako chceme hrát na co nejnižší lokální emise, tak proč ne jenom pro EV? Tak jak je nemám rád, tak zrovna pro jejich výskyt v centru mi to smysl dává.

ro
rock
03. dubna 2019, 19:45
0
Toyota Hilux 2.4 D-4D Adventure: Dělník ve stylovém kroji

Ty lesáky bych nepodceňoval. Pickupů v jejich službách vídám docela dost, s logem Lesy ČR nebo Uniles atp. (zrovna jeden Unilesáckej L200 parkuje v ulici přes jeden dům od nás).
Myslivci jsou teda chudší (nebo to platí ze svýho), tak houfně opustili svoje rozvrzaný Suzuki a naskákali do Dusterů (vlastně i do Loganů, asi to snese dost a nějakej škrábanec nikomu žíly netrhá)

ro
rock
02. dubna 2019, 15:02
0
Toyota Hilux 2.4 D-4D Adventure: Dělník ve stylovém kroji

K ničemu by mi to nebylo a nechci to, ale líbí se mi to :-). Kdybych se nutně potřeboval dostávat někam po cestě, kterou nezvládne obyčejnej kombík, tak mi tohle přijde rozhodně mnohem víc sexy možnost, než SUV (teda mimo Range Roveru, ale ten je v jiné cenové).

btw ty budíky - ku**a, co je to za módu cpát tam ten světlej prstenec. To je jak kdyby měli zadání "Udělejte to co nejodpudivější a nejhůř čitelný". Přitom mají v katalogu fotky verze s krásným modročerným ciferníkem a čistě vypadajícím bílýma číslicema.

ro
rock
29. března 2019, 18:43
2
Jak to EU doopravdy myslí s těmi omezovači rychlosti? Všechno je trochu jinak...

Až tak úplně s tebou nesouhlasím, ale bylo by na delší debatu si navzájem vysvětlit, PROČ ty nebo já zastáváme ten svůj názor. Jenom k té úplně poslední větě: fakt mi to přijde jak ten chlápek, co padá z mrakodrapu a v každým patře si říká "Zatím OK"...

ro
rock
29. března 2019, 05:58
7
Jak to EU doopravdy myslí s těmi omezovači rychlosti? Všechno je trochu jinak...

"Chlapi teste sa, tak dobre ako teraz sme sa este nikdy nemali."
Asi opravdu máme, ale důvodů k radosti je pramálo. Vidím, jak mne o to "dobře" chtějí v dohledné době připravit a ten proces už začal.

"Mozeme bezne jazdit na benzinovych, dieslovych, hybridnych, plynovych ci elektrickych autach"
Ano. Ale benzínový díky emisnímu ladění vypadají na papíře mnohem líp než v reálu, diesely jsou v klatbě a na ústupu a elektrický jsou zatím cenově mimo.

"Kazdy z nas si moze dovolit ist na ... stale dost usekov neobmedzenej nemeckej dialnice"
Zatím. Akorát mne trošku znervózňují ty periodicky se opakující návrhy to neomezení zrušit.

"A vsetci pozname nejaky usek cesty blizko nas, kde nebyvaju policajti a mozeme skusit nieco, co zakon inak sankcionujeme."
A o tom je tenhle článek. Respektive ještě ne on samotný, ale to, co nutně přijde jako další krok. Omezovač nepůjde vypnout -> omezovač se bude projevovat velmi rušivě -> omezovač se bude projevovat autoritativně.

"Mozeme si kupovat auta ako este nikdy v historii vzhladom na nase prijmy a aj moznost vyberu."
V okamžiku, kdy zakážou (třeba jenom ve městech) spalovací motory -a ta chvíle přijde- zůstanou na výběr jenom elektro nebo (možná) hybridy. A ty budou dražší, mnohem dražší. Navíc zmizí i ta možnost volby.

" fakt neviem, kolko je povolena"
Tohle by se přece dalo vyřešit informací na přístojové desce. Buď tam může být pořád, nebo (tomu bych dal přednost) by se tam mohla objevit na pár sekund po zmáčknutí tlačítka na volantu. Kvůli tomu není potřeba do auta cpát omezovač rychlosti, ať už v jakékoliv formě.

"A ked sa Vam to nebude pacit, tak sakra stlacite jeden gombik."
Za prvé, automobilky se naučí to cpát někam do hlubin menu infotainmentu, težko to bude bývat jedno tlačítko. A za druhé je otázka času, než to začne být nevypínatelné.

Zkrátka vidím, jak svět autíčkářů jede do pekla na splašené kobyle a nedá se to zastavit...

ro
rock
28. března 2019, 16:36
10
Jak to EU doopravdy myslí s těmi omezovači rychlosti? Všechno je trochu jinak...

Jestli mně měl po přečtení článku spadnout kámen ze srdce, tak teda nespad. To je učebnicová ukázka žáby v horké vodě.

ro
rock
28. března 2019, 16:33
2
Jak to EU doopravdy myslí s těmi omezovači rychlosti? Všechno je trochu jinak...

ještě za
mezi 3) a 4) vypnout asistenta jízdy v jízdním pruhu. Ten bude taky defaultně na "on", protože to přidává bodíky v EuroNCAP

ro
rock
27. března 2019, 14:12
0
Autíčkář se ptá: Jaké bylo nejhorší auto, které jste měli?

Na svoje auta nadávat nebudu, každý mělo svoje nějaký malý plus. Dokonce i ta obligátní Š120L. Vlastně byla docela fajn a nikdy mne nenechala na cestě.
Ze služebních - fakt jsem nesnášel Peugeot 206 v nějakým malým benzínu, se kterým jsem pár měsíců jezdil. Nemohl jsem si najít rozumnou polohu za volantem, nesvítilo to a k nepříčetnosti mne vytáčelo nepřesný řazení. Že se tomu v 75 t bez předchozího varování (takže na parkoviště k obchoďáku jsem přijel nic zlého netuše a odjížděl jsem na laně) rozpadla převodovka, to už byla jenom taková třešnička...

ro
rock
26. března 2019, 15:43
1
Dacia Lodgy Stepway 1.6 sCe: Hrníček od peří

kuc_t dnes v 15:06
"Dacia - 3. místo v počtu registrací od nového roku, hned za Skodou a VW. Tak to asi nebudou zas tak hrozny auta :)"

Tvrzení o kvalitě podložit prodejností je argumentační klam...

ro
rock
26. března 2019, 12:07
1
Je nové Cayenne Turbo Coupé vůbec ještě Porsche?

Hereze byla původní Cayenne. Tohle už asi moc dalších negativních emocí nevyvolá. Cílová skupina zajásá, někdo se za tím na ulici třeba otočí a ostatní pokrčí rameny...

ro
rock
25. března 2019, 17:59
0
Dacia Lodgy Stepway 1.6 sCe: Hrníček od peří

Jenom ze zvědavosti: je ta Vesta reálně lepší? Mně volba Lodgy vs Vesta takhle zpoza monitoru přijde jak z bláta do ... ještě většího bláta.

ro
rock
21. března 2019, 13:13
0
Hledáme Garáž-Mahal: Nejzajímavější parkovací domy na světě

Tam bude šotek v překladu. Imho nejde o dva kilometry (čtvereční ani krychlové), ale o dva tisíce metrů v nějaké souvislosti.

Ta budova má podle mapy odhadem max 500 m2 půdorys, což je 0.0005 km2. Z toho se dva kilometry nedají vyčarovat ani náhodou. Kdyby měly být krychlové, byla by to budova 4000 km vysoká (a to bysme si všimli, kdyby někde byl barák o třetině průměru Země). Kdyby čtvereční, jako že je pokreslený strop a stěny (z obou stran), potřebovali bychom asi tak 1800 pater. Ten barák má podle google maps tři nadzemní podlaží.

ro
rock
19. března 2019, 13:13
0
ro
rock
19. března 2019, 13:06
0
Volkswagen Arteon 2.0 TSI: Dobře střižený oblek na míru

Arteon ve zlaté možná bude pro ty manželky podnikatelů, který se nenechají zblbnout Tiguanem.

ro
rock
19. března 2019, 13:00
0
Máme budoucnost

I když tomu neříkáme SUV, tak obvykle platí všechno, co jsem vypsal ve 16. března 2019, 21:58.
Akceptuju, že pro "někoho" je vyšší posed a pár centimetrů volnýho místa nad hlavou tak zásadní argument pro, že přebije všechny ostatní proti. Udivuje mne, že těch "některých" je tolik.
btw třeba Ford Fusion (ten evropskej, zvýšená Fiesta) nebo Golf Plus ten úspěch neměly, takže samotný zvýšený posez a víc prostoru jako argument až tak nefunguje.

ro
rock
19. března 2019, 10:47
0
James Bond dostane v příštím filmu "ekologický" vůz

Connerymu strejda google našel 188 cm...

ro
rock
19. března 2019, 09:53
2
James Bond dostane v příštím filmu "ekologický" vůz

Jo jo, čas od času se objeví nějaká úlitba aktuálnímu trndu. To se pak i Bond sníží k digitálkám od Seiko. Nebo k BMW.

ro
rock
19. března 2019, 09:13
0
James Bond dostane v příštím filmu "ekologický" vůz

ad hodinky: Omegy přišly až s Brosnanem; Connery, Lazenby, Moore i Dalton nosili Rolexky...

ro
rock
19. března 2019, 09:05
0
James Bond dostane v příštím filmu "ekologický" vůz

Tomáš "Vavris" Vavrečka včera v 15:06

Slovo od slova podepisuji, přesně moje myšlenky.

ro
rock
19. března 2019, 09:00
0
ro
rock
19. března 2019, 08:58
2
Volkswagen Arteon 2.0 TSI: Dobře střižený oblek na míru

Mně se ten přístup naopak velmi zamlouvá; zvenku hezčí a výraznější než Passat, budu z toho mít radost vždycky, když k tomu na parkovišti budu přicházet (ta třetí fotka v textu, noční před kostelem? Za takový dojem se dá upsat duše ďáblu). Zevnitř přesně tak funkční, jak interiéry Passatů a Volkswagenů obecně jsou; uvnitř je jakákoliv extravagance obvykle spíš na zlost, tam chci, aby všechno fungovalo na první dobrou. A vzhledově se mi Aertonovský interiér líbí víc než ten Touaregovský...

ro
rock
19. března 2019, 08:51
0
Volkswagen Arteon 2.0 TSI: Dobře střižený oblek na míru

"Dominantním prvkem je bohatě zdobená maska chladiče s chromovanými, vertikálně orientovanými lamelami"

Jo, akorát ty lamely jsou teda HORIZONTÁLNÍ...

ro
rock
19. března 2019, 05:56
1
Máme budoucnost

OT
ad plakát Testarossa - mám ještě doma svoje desky na výkresy z dob studií :-)

ro
rock
16. března 2019, 21:58
0
Máme budoucnost

to ransom:
Ve srovnání s hatchbacky na stejné platformě mají crossovery nepříjemně často ve zvyku nabízet horší dynamiku, spotřebu a jízdní vlastnosti při vyšší ceně a sporné prostornosti (zvlášť ve srovnání s kombíkem), přičemž jako výhodu předkládají vlastně jenom ten vyvýšený posez (což pro někoho může být i zápor), cool vzhed, falešný pocit bezpečí a o nějaký ten centimetr větší světlou výšku, takže jsou plasty ve větším bezpečí před vyššímu obrubníky.
Poněkud to uráží moje pragmatický já.

ro
rock
15. března 2019, 15:37
0
Máme budoucnost

Klidně bych si troufnul skočit do 20 let starýho auta a po pěti minutách kulturního šoku bych zjistil, že mně vlastně nic nechybí. Možná tak klima, ta tehdy bývala za příplatek.

ro
rock
15. března 2019, 13:41
1
Máme budoucnost

ad "Více modelů"
BMW 3, 5, 7... tzn 80. léta? Asi. Těch modelů je dneska sumárně asi víc, nedokážu to spočítat. Ale na druhou stranu, v těch 80. letech se ta střídmá nabídka BMW dala doplnit odjinud, to ještě fungoval třeba Saab. Nebo Lancia. Nebo Rover. Morris. Triumph. Simca, Talbot, Matra, Lacia, Rover, MG, Austin, Rayton Fissore, Autobianchi, Tatra, Moskvič, Zastava/Yugo, Daewoo, Saab, v US pak třeba Plymouth, Pontiac, Oldsmobile, Mercury, Saturn, AMC...
Ale uznávám, v SUV byla nabídka výrazně menší.

ad "Poslední problém (tedy infrastruktura) elektrifikace je řešitelný relativně snadno"
Jo. Technicky. V reálným světě, má-li ta infrastruktura obsloužit vyšší jednotky procent, nebo dokonce nižší desítky procent vozového parku, tak je to řešitelný tak v řádech dekád (množné číslo) a za cenu dost nepředstavitelných nákladů.

ro
rock
15. března 2019, 07:03
0
Mercedes-Benz X 350d: Trefa na druhý pokus

Logo je v pohodě. Jsou věci, který jsou mi na autech protivný -tady třeba ta reliéfem naznačená, ale vyplněná plastová "mřížka" v okolí mlhovek-, ale logo mi neva.

ro
rock
13. března 2019, 15:44
0
Mercedes-Benz X 350d: Trefa na druhý pokus

Ono to stojí +- dvojnásobek těch odkazovaných Hiluxů, Navar, L200 nebo Rangerů. Ale koneckonců i Hugo Boss prodává něco podobnýho flanelce za cenu n-násobnou těch, které mají našitou značku méně zvučnou. Ani jedno není pro masy a třeba pro někoho dává smysl, že v košili od HB nechce do lidového Mitsu...

ro
rock
13. března 2019, 06:52
0
Autíčkář na lovu: Hot hatche všech velikostí i stáří

Na výšku v pohodě, to jsou ty nízko posazený sedačky. Já měl trochu problémy s ramenama a vzadu to bylo vysloveně jenom pro dva.

ro
rock
12. března 2019, 13:48
0
Autíčkář na lovu: Hot hatche všech velikostí i stáří

Poslední krásnej Civic...
Pokud si pamatuju, tak zvenku na dnešní poměry docela subtilní a uvnitř vysloveně stísněnej - ale pokud už si tam člověk tu pozici najde, tak je přece jedno, jestli mám okolo sebe 1 cm prostoru nebo 15...

Mini se mi začíná vysloveně líbit. Zvenku. Na ten interiér bych si ale zvykal těžko...

ro
rock
08. března 2019, 16:19
0
Volvo V60 CC D4: O úroveň výš

Já bych to bral hned, akorát na to holt nemám...
Cestování v tom bude relax, dozadu se vejde pes nebo kolo... vyhovovalo by mi to.

ro
rock
07. března 2019, 15:29
0
Ženevský autosalon 2019: První dojmy

to Martin Martin:

si tak přemýšlím, jestli trolíš ze sportu, jestli je v tom nějaký skrytý sarkasmus nebo jestli to myslíš vážně

ro
rock
07. března 2019, 08:26
0
Volvo představuje faceliftovanou XC90

Když s tím Volvo před těmi čtyřmi roky přišlo, bylo to zajímavý a myslel jsem si, že si zvyknu. Ale po těch letech a i po faceliftu je to pořád jedna cihla plná (CP) a na ní jedna tříčtvrtka. V malým vydání by to mohlo s přimhouřením oka fungovat, protože co je malý, to je milý, ale ve velkých je to personifikovaná arogance. Tohle fakt ne...

ro
rock
07. března 2019, 08:07
0
Ženevský autosalon 2019: První dojmy

S hodnocením Lagondy se nesejdem. Za mne interiér... sedačky a jejich bezprostřední okolí se mi líbí moc (teda když opominu to, že jim některý ty díly tapecíruňku tak nějak divně nedoléhají nebo nepasují) a displej ve volantu? S jeho čitelností bych si nedělal starosti. Na rovné nebo mírně zvlněné silnici to čitelný bude a v ostrých zatáčkách stejně na přístrojovku nikdo nečumí. Často ji zakrývají příčky volantu, přechytávající ruce a vůbec řidič obvykle kouká na cestu, aby se do zatáčky vešel. Souhlasím ovšem s tím, že ten volant opravdu vypadá lacině a stále si myslím, že kvalitně provedený budíky můžou vypadat doslova jako šperk a nadělají parády mnohem víc, než displej v hodnotě 20 USD.

btw pasáž o Senatu a Rusku bylo radost číst :-)

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

BMW Řada 1 116i 2005
BMW Řada 1 116i

2005 rok výroby
85 koní výkon
1 568 ccm objem

Oldsmobile Cutlass 1972 V8 5,7 1972
Oldsmobile Cutlass 1972 V8 5,7

1972 rok výroby
200 koní výkon
5 700 ccm objem

Chevrolet Caprice 2-door coupe 1969
Chevrolet Caprice 2-door coupe

1969 rok výroby
300 koní výkon
5 700 ccm objem

BMW Řada 3 E30 325i 1986
BMW Řada 3 E30 325i

1986 rok výroby
170 koní výkon
2 494 ccm objem

Cadillac Escalade jen 110 000km 2007
Cadillac Escalade jen 110 000km

2007 rok výroby
410 koní výkon
6 199 ccm objem