načítám data...

rock

JménoPavel Pospíšil
BydlištěVyškov
Registracepřed 3.2 rok.
Poslední aktivitapřed 1.3 hod.
Příspěvků ve fóru1
Komentářů u článků893
Pozitivních komentářů u článků316
Negativních komentářů u článků16
Možnostinapsat zprávu

Posledních 50 komentářů

ro
rock
22. října 2020, 12:15
0
Honda Jazz e:HEV: Na papíře složitý, ve skutečnosti přirozený

Jako můžu si pořád dokola opakovat, že Honda není pro každého a že moderní technologie a že magic seats... ale pak si to porovnám s tím, že za ty peníze odjedu s novou Oktávkou (za 555 t bude dokonce mít i to DSG, pokud teda nechci kvedlat pákou)... a fakt nevím, jestli bych v takovém případě sáhl po Hondě, ať už proti Oktávce mám cokoliv.

Nebo pokud chci striktně čtyřmetrový auto (tudíž žiju ve městě), tak už by mi začalo vrtat hlavou, jestli bych nedosáhl na Corsu-e za 790.

ro
rock
21. října 2020, 11:35
0
Dacia představuje svůj první elektromobil

...ovšem musím teda uznat, že jediný konkurent v ceně okolo půl mega (nebo pokud možno pod) je CitiGo (pardon, Seat Mii electric), a to je ještě menší. Zvenku. Jestli zevnitř, to už bude otázka, CitiGo hospodaří s prostorem poměrně slušně.

ro
rock
21. října 2020, 11:29
0
Dacia představuje svůj první elektromobil

Pokud vím, tak ne.

btw I když je to v článku zmíněné, že je to malé (Juke zmenšený o 25 %), ale tam to zní jako vtip nebo nadsázka. Není to vtip. Ono to z těch fotek moc nevyzní, ale bavíme se o miniautíčku 3.7 m. To je fakt malinkatý, uspořádání cestujících 1+1 -jedna mamča, jedno děcko vezené do škol(k)y- je asi tak reálně využitelné maximum.

Jo, golfové vozíky, co ses ptal výš, jsou okolo 150 t :-)

ro
rock
20. října 2020, 15:10
1
Dacia představuje svůj první elektromobil

On taky pojem "repase" neznamená "uvést do stavu odpovídající novému", ale spíš "uvést do provozuschopného stavu". Na repasovanou věc nikdo nedává záruku jak na novou a nikdo (soudný) ji nepožaduje.

Jinak kdybych si měl tipnout, tak požívají ten postup, co ho popisuješ v prvním odstavci. Udělají audit jednotlivých článků, vymění všechno, co je pod čarou a pošlou to zpátky do světa. Ono to nebude mít kapacitu 100% nového ale jen 98%, životnost nebude 10 let ale třeba jenom 5... ale vzhledem k tomu, že se to bude montovat do 8-10 let starýho auta, je to dostatečný, protože delší morální životnost to auto jako celek stejně nemá.

ro
rock
20. října 2020, 13:45
0
Dacia představuje svůj první elektromobil

Možná nic jako repase není, nicméně v Japonsku to Nissan pro Leaf nabízí. Ať už se za tím slovem skrývá cokoliv, účtují si za to polovinu ceny nové náhradní baterky.

ro
rock
20. října 2020, 11:52
0
Rolls Royce svolává do servisů majitele vozů se svítící soškou. Odporuje nařízení EU.

Francie s alkoholtesterem neporušuje nic. Nezahrnuje totiž alkoholtester do povinné výbavy auta, ale ukládá řidiči povinnost tester mít u sebe / v autě (stejně jako třeba řidičák).
Tyhle povinnosti Vídeňská úmluva neřeší.

ro
rock
20. října 2020, 11:25
0
Rolls Royce svolává do servisů majitele vozů se svítící soškou. Odporuje nařízení EU.

Napsal jsem jen jinými slovy, že průhlednou podsvícenou nepovažuji v kontextu dnešní doby za něco horšího než původní kovovou. Ba spíš naopak.

Co se týká auta jako celku - Wraith mi přijde víceméně OK, Phantom a Cullinan křičí to svoje "mám na to" do světa hlasitěji, než je nutné.

ro
rock
20. října 2020, 09:01
0
Rolls Royce svolává do servisů majitele vozů se svítící soškou. Odporuje nařízení EU.

Tak vkusu úplně stejně odporuje i původní pochromovaná. On svým způsobem dobrýmu vkusu odporuje celý Rolls Royce :-).
Tahle soška je zajímavá moderní interpretace klasiky a kdybych měl moderní Rolls (jakože nemám a nikdy mít nebudu), tohle bych tam chtěl.

ro
rock
20. října 2020, 08:57
0
Rolls Royce svolává do servisů majitele vozů se svítící soškou. Odporuje nařízení EU.

No, ale třeba Renault by to z tohodle konceptu do výroby s trochou dobré vůle protlačit mohl, protože vlastně nemá podsvícené logo, ale jenom jeho orámování :-)

ro
rock
19. října 2020, 11:00
1
Dacia představuje svůj první elektromobil

Ono by to nemuselo být tak moc. V civilizovanějších zemích než je EU nabízí Nissan výměnu akumulátoru Leafu, za (v hrubém přepočtu z jenu) 125 000 (24 kWh) až 165 000 (40 kWh) Kč. Repasovaná 24 kWh baterka je za nějakých 60 000. Za 10 let už by se to mohlo nabízet i tady a cenu za akumulátor bych očekával zase o něco nižší, než je dneska.

ro
rock
19. října 2020, 07:07
0
Dacia představuje svůj první elektromobil

Škodováci mají nějakou zvláštní cenovou politiku. U hybridů to platí, ovšem Enyaq iV je na francouzských (kde jsou ty dotace taky) stránkách levnější než u nás a dokonce o 5000 € levnější než Superb iV. U nás stojí o stovku t. víc než Superb iV.

ro
rock
18. října 2020, 12:47
-1
Dacia představuje svůj první elektromobil

10 000 € má prý být včetně německé dotace :-/
Ale třeba to bude jinak...

ro
rock
18. října 2020, 09:34
-1
Dacia představuje svůj první elektromobil

Na elektrických vozech tvrdí, že cenu znají, a to od 15 000 € za holobyt. Což už by se teda nebezpečně blížilo tomu CitiGo iV. A pro mne by to bylo docela zklamání po těch sebevědomých anoncích na nejlevnější elektro v Evropě.

ro
rock
16. října 2020, 16:20
3
Zapomenutá auta u zapomenutých dealerů

To proto, že jsme v koutku duše nostalgici a spousta z nás by chtěla mít auto svého mládí nebo dětství. A nemusí to být zrovna plakátový hrdina jako F288 GTO, každý máme nějakou nostalgickou vzpomínku na dědečkovo / tatínkovo / stýčkovo / sousedovo auto, každý z nás jako děcko na silnici, na veletrhu / (pro mladší na autosalónu) nebo v časopisu viděl něco víceméně obyčejného, co ale v té chvíli (a pak už navždy) chytlo za srdce... a málokdo z nás si to teď pořídí, protože z nostalgie bychom to sice brali, ale kdo tu 20/30/40/50 let starou kraksnu za rozumné peníze zrenovuje a kdo ji za rozumné peníze udrží v provozu?

Ale mít ji novou, tedy alespoň na několik desítek tisíc km víceméně bez starostí... oj, to je jiná káva.

Sám mám slabost pro Jaguara XJ-S, asi bych na něj i nějakou korunu splašil, ale v provozu bych ho pravděpodobně udržet nedokázal. Ale i když je to 35 let stará hujda, prostě se za ním ohlídnu spíš než za novým F-Typem.

ro
rock
15. října 2020, 13:42
1
Volkswagen Grand California 680: Ideální auto pro dva

No, já bych řekl, že by to měl být mladý pár jako opravdu mladý pár. Vidím to na někoho, kdo vyráží relativně často bez velkýho plánování na (prodloužené) víkendy nebo kratší dovolené. Pár ve středních letech už ztratil něco z toho entuziasmu a energie potřebného k víkendovým výpravám. Delší dovolenou jednou dvakrát do roka má čas si naplánovat a protože se ve svém věku na ty prostorové kompromisy už z vysoka vy...kašle a navíc už má i nějakého potomka, půjčí si raději plnohodnotný obytňák. Seniorský pár už má takové srandy dávno na háku a pokud někam vyrazí, tak si dá záležet, aby na místě jejich dovolené nebo prodlouženého víkendu byl 4-5* penziónek.

ro
rock
15. října 2020, 06:09
1
Volkswagen Grand California 680: Ideální auto pro dva

No, u vás si mladej romantickej pár, co chce jezdit s kolama po Evropě, koupí 20 let starej VW T4, na parkovišti před bytovkou do toho zbastlí zateplení a nábytek a vyrazí po celkové investici cca 5500 €.

https://www.mtnlovers.sk/clanok/228/ako-sme-si-prerobili-dodavku-na-mtb-vanlife-a-kolko-nas-to-stalo

btw Nevím, čím to je, ale dokonce i v tom našem bájném Česku znám víc lidí, co jezdí s otřískanou dodávkou s vestavbou smontovanou na koleně než těch, co sáhli po nové Californii. Asi žiju ve špatné bublině.

ro
rock
10. října 2020, 16:53
0
Opel jako námět písně? V NSR bylo možné i toto

Ale máme i svoje. Akorát navzdory svému nickname zabrousím do krajin českého folku :-)

Slávek Janoušek - Škoda 1000 MB


Pavel Dobeš - Honda


(teda znám i Camaro od Dogy, ale to je fakt dost hrozný. Už jenom proto, že tam zmiňují dvanáctiválec a to mi s Camarem nějak nejde dohromady)

ro
rock
03. října 2020, 19:33
-2
Komu zvoní hrana

To vše proto, že SVĚT SE V PRDEL OBRACÍ.

ro
rock
03. října 2020, 19:19
3
Komu zvoní hrana

to Stanley:
K poslednímu odstavci: myslím, že snad už v 70. letech bylo celkem běžný vytvořit sportovní verzi rychlým pruhem, jinými koly a zdvojenými světly - image předevčím, funkce nezměněna. To není nic nového.

ro
rock
03. října 2020, 19:17
3
Komu zvoní hrana

to Josephus:
To všechno, co je v prvním odstavci, se o lidech dalo říct i před dvaceti nebo třiceti lety, kdy všechna zmiňovaná auta byla v prodeji, nebo se -v některých případech- ještě ani neprodávala. V tom tedy problém nebude.

ro
rock
30. září 2020, 22:11
0
Autíčkář se ptá: Jak to máte s palivem?

Mondeo TDCi, se kterým jsem několik let jezdil, prostě nemělo rádo obyčejnou naftu. Nevím, v čem byl problém (možná odcházely vstřiky?), ale po běžné naftě mělo v tahu sklony vynechávat, zatímco na Verva Diesel nebo V-Power Diesel běželo jak hodinky. Tak si skoro celou dobu, co jsem ho měl, pochutnávalo na prémiové naftě a jezdilo jedna radost...

ro
rock
29. září 2020, 13:43
0
Jaké auto skutečně potřebujeme?

...ale je to vlastně jedno. Článek je úvaha, úvaha je od toho, aby se s ní polemizovalo v diskuzi pod článkem, diskuze je od toho, aby se polemizovalo o jednotlivých stanoviscích.
Každý to má, jak si to udělá a jak se mu líbí. Mně se líbí jinak než autorovi článku. V článku jsem vycítil více či méně vyslovený apel na změnu chování tak, jak by se to líbilo autorovi. Nelíbilo se mi to a zareagoval jsem.
Nic víc, nic míň.

ro
rock
29. září 2020, 13:24
2
Jaké auto skutečně potřebujeme?

Vezmu to od konce:
ad 4 "Dovolenka nema byt o veciach, ktore v aute nesiete, ale o ludoch, ktori idu s vami"
A ono se to musí vylučovat?

ad 3 "uroven sluzieb turizmu je uz na takej urovni, ze staci mat kreditku"
V tom mém příkladu, který se ale nevztahuje jen na kola, ale na cokoliv, co chce dotyčný na dovolené použít, jsem naznačil, že zrovna s touhle částí tak úplně nesouhlasím. Na tom příkladu jsem popsal proč.

ad 2
To snad asi ano, ale záleží na nastavení každého: třeba já si radost z jízdy dokážu najít na každodenní cestě do práce a z práce, další můžu mít o víkendech... nemusím nezbytně čekat na dovolenou, nicméně dokážu si ji najít dokonce i v té cestě na dovolenou naloženým autem. Radost z jízdy přece není definovaná uspořádáním sedadel 2+0, volným nebem nad hlavou a koly pískajícími koly zatáčkách. Radost z jízdy je stav mysli.

ad 1
Jak kdo, jak kde. Autor článku očividně není, ty očividně nejseš. Přeji vám to, ale úplně standardní stav to není.

ad druhá věta:
stejně jako reakce na poslední odrážku: ony se záliby v motorismu a v cyklistice musí navzájem vylučovat? Mne zajímá ještě historie, literatura, hudba, kynologie a hafo dalších věcí, některé docela dost - a pořád se to navzájem nijak nevylučuje.

ro
rock
27. září 2020, 17:54
4
Jaké auto skutečně potřebujeme?

To jako že když si chce někdo na dovolení zaplavat v moři, měl by skočit do Vltavy / Svratky / Odry a začít zvolna kraulovat po proudu?

ro
rock
27. září 2020, 17:45
0
Jaké auto skutečně potřebujeme?

To musel být docela frajer. Já tam dostal max. 4 a už to bylo hodně na knop.
Těžiště a hluk moc nepoznáš, ale se slabším autem je jízda s něčím takovým jak s otevřeným padákem.
Jestli někdo zapomene, že má auto o kus vyšší a očeše si náklad o strop, tak je to kretén a zaslouží si to. Ovšem ty štangle, alespoň co jsem viděl, se obvykle věší v místech, odkud se dá ještě odbočit celkem bezbolestně a nezpůsobit tím nějakou zásadní dopravní kalamitu.

ro
rock
27. září 2020, 17:39
1
Jaké auto skutečně potřebujeme?

Přesně. Spoléhat na hromadnou dopravu je časový úlet, to jsou projebané hodiny a hodiny DENNĚ, o pohodlí nemluvě. A taxi by se vyplatilo opravdu tak možná ve srovnání s tím Bentleyem.
Ale je pravda, že na venkově se zatím moc nevyskytují ty modré (ani jinak barevné) zóny. A cizí majetek se tady ctí trochu víc než v tom městě, takže těch ošklivých překvapení po ránu je míň. I když zapomenu zamknout auto nebo nechám stažené okýnko, tak se do rána dočkám tak maximálně toho, že mi tam tím okýnkem padne rosa (pokud teda nezazvoní soused nebo kolemjdoucí, ať si to blbý okýnko zavřu).

ro
rock
27. září 2020, 11:21
0
Jaké auto skutečně potřebujeme?

"...A když už náhodou potřebuji nutně něco, co s sebou nevezu, nejbližší Tesco je většinou vzdálené do patnácti kilometrů a zavírá v deset večer..."

Hele, vím, že je to nadsázka a básnický obrat pro účely článku, ale docela to ilustruje bublinu, ve které autor žije. Něco podobnýho platí možná v Praze nebo Brně, ale zrovna v těch místech, kam by člověk rád na dovolenou, to tak slavný nebude. Třeba v místě mého bydliště se v dojezdové vzdálenosti do 30 km po deváté večer dá sehnat tak možná tatranka na benzince a točený pivo v hospodě (a s tím pivem bych byl si nejsem jistý, nevím, jak je teď v covidových dobách zavíračka).

ro
rock
27. září 2020, 06:56
11
Jaké auto skutečně potřebujeme?

To je přece úvaha na pikaču.

"začít skutečně objevovat svět tam venku namísto transportu vlastního světa v zavazadlovém prostoru utrápeného auta"

O co kvalitnější bude moje objevování např. horského masívu při sérii výletů
na kole z půjčovny,
- které může fungovat, nicméně velmi pravděpodobně bude horší než to moje,
- můžu strávit hodiny laděním posedu a stejně mi nebude sedět,
- odpružení nemusím taky vyladit vůbec,
- může mít rozhašené třeba řazení a já to budu mechošit někde v lese uprostřed ničeho místo abych si užíval výlet,
- odejdou mi na něm brzové destičky v polovině svahu

než na mém vlastním kole, které
- znám, na kterém se cítím jistě a jehož výbavu jsem si vybral tak, aby mi vyhovovala
- jehož nastavení jsem odladil přesně na moje potřeby
- které bude před dovolenou v takovém stavu, aby mne nevyšpouchlo někde, kde by to vadilo nebo dokonce bolelo
- a i když se na něm přeci jenom něco stane, znám ho do poledního šroubku a dokážu ho zprovoznit, protože potřebné náhradní díly a nářadí mám buď v batohu (článek řetězu, brzdové destičky atp), nebo v autě.

A tak je to se vším. V autě si totiž nevezu vlastní svět. Vezu si všechno, co potřebuju, abych mohl ten nový, neznámý svět mohl objevovat v klidu a nerušeně místo toho, abych na místě řešil zabezpečení všeho, co potřebuji nebo chci k tomu, abych mohl vyrazit.

ro
rock
25. září 2020, 14:03
1
Dacia Duster 1.5 Blue dCI 4x4: Obhájí si vyšší cenovku?

Panda není podobná, je to malej prcek a konkuruje si možná s Ignisem. To je o třídu (možná i o dvě) níž než Duster.
500X není čtyřkolka.

ro
rock
24. září 2020, 10:01
3
Modulární auta: slepá ulička, nebo technologie budoucnosti?

Platí o tom to stejné, co o každém univerzálním nástroji: je hezký, že to zvládá čtyři funkce, bohužel ale ani jednu pořádně. Ale někdo se třeba s kompromisem smíří.
Navíc teda výměnný moduly moc fungovat nebudou - je potřeba to někam dát, když to nepotřebuju, nedokážu to namontovat sám a pokud ano, strávím tím půl dne, když to bude montovat a skladovat někdo jiný, bude to stát peníze, za které bych si toho kombíka nebo dodávku mohl jednorátově půjčit. Vlastně jediný, kdo z podobné univerzality těží, jsou výrobci aut a hlavně dodávek a náklaďáků. Vyrobí jednotné šasi a osadí ho různými nástavbami. Akorát to není uživatelsky proveditelné u zákazníka a nevratný proces.

Pokud víceúčelovost, tak takovou, kdy mám všechny funkce opravdu po ruce a pohodlně použitelné. A jediné, co mne napadá, že by se tomu -s přimhouřením oka- mohlo blížit, jsou kupé-kabriolety. A i ty už mají svůj zenit za sebou. Před nějakými 15 lety je měla v nabídce snad každá evropská mainstreamová automobilka (Mégane, 307 i 206, Eos, Astra, Focus...). Kde je jim konec...

ro
rock
23. září 2020, 14:39
1
Dacia Duster 1.5 Blue dCI 4x4: Obhájí si vyšší cenovku?

...ha, přehlídl jsem Hyundai Tucson, ten se v současných slevách dostane do limitu taky.

ro
rock
23. září 2020, 14:33
2
Dacia Duster 1.5 Blue dCI 4x4: Obhájí si vyšší cenovku?

Předpokládám, že kdo si kupuje Dustera, chce nový auto. Tak jsem kouknul, co má za konkurenci mezi podobnými čtyřkolkami v ceně 500-600 t. Našel jsem Vitaru (a S-Cross, abych byl poctivý) a ASX. Jinak snad nic.

Asi bych teda -ocitnuv se v takové situaci- vzal Vitaru, ale chtěl jsem jenom poznamenat, že i drahý Duster je pořád v rybníčku, kde je dravců pramálo.

ro
rock
21. září 2020, 19:13
0
Promarněné příležitosti nových technologií

Proč, já proti EV nic zásadního nemám. Až odstraní tři zásadní nedostatky -dojezd, dlouhý dobíjení, cena- tak si ho umím představit v garáži. Bez akvárka.

ro
rock
21. září 2020, 13:12
2
Haptika: Jak se nezabít

beastar:

"okna na kličku, čtyřrychlostí manuál, zadokolka a atmo motor vzadu. Jo a aby to bylo bez posilovače"

Teď mne napadá - to jsi vlastně popsal moji řidičskou prvotinu, Š120L...

ro
rock
21. září 2020, 13:09
0
Haptika: Jak se nezabít

to beastar:
to ani ne :-)... akorát já těch aut zas tak moc nevyzkoušel a možná jsem měl smůlu na auta, kde to ovládání ve dveřích bylo umístěný tak, že jsem si lámal zápěstí, abych ho nahmatal - a na druhou stranu teď jezdím v autě, kde je přímo vedle šaltpáky točítko hlasitosti audia (!) a používám ho častěji než ovladač, který je na volantu (a btw nadmíru povedený). Prostě tam ta ruka tak přirozeně sklouzne... Kdyby tam někde byly i okna, neměl bych námitek (no, je tam dedikovaný čudl start-stopu, tak jsem vděčný aspoň za to).

Nožní brzda je zhovadilost a zvyknout se na to nedá (aspoň mně se to nepovedlo za rok, co jsem měl auto s tímto vynálezem)... a naopak moje stará dobrá Audi 80 B3 blahé paměti měla světla na kratší páčce vlevo pod volantem... bylo to božský, prostě se prsty naučily přes to místo přejet hned po nastartování a nebylo potřeba nic hledat někde u levýho kolene. Teď už má stejně každý auto automatiku, tak je to jedno, ale tehdy to bylo skvělý řešení.

ro
rock
21. září 2020, 12:21
1
Haptika: Jak se nezabít

Podle mne jsou čudlíky na okna u šaltru pohodlnější než ty ve dveřích...

ro
rock
19. září 2020, 19:50
0
Promarněné příležitosti nových technologií

No, to je právě to, co chci, ať se technici snaží. Máme teď syntetický oleje, které mají možná dvojnásobnou životnost a obecně lepší vlastnosti proti starým motorovým olejům ze základních olejů, nemusí se měnit olej na zimu, protože to, co se používá teď, je celoroční... Tak ať bádají dál místo přemýšlení, jak dostat do auta simulátor akvária...

ro
rock
19. září 2020, 11:07
2
Promarněné příležitosti nových technologií

Koně vs auto chápu, pokrok jsem -se zpožděním, jsem konzervativní, ale přeci jen- schopen akceptovat, ale tady se bavíme o touze mít v autě simulátor akvária (?) nebo si v autě chtít zahrát simulátor auta (tomu prostě nerozumím, ať se na to dívám ze které strany chci).
Svět se v prdel obrací.

ro
rock
19. září 2020, 10:02
2
Promarněné příležitosti nových technologií

Co bych v autě chtěl?
-Tak třeba aby v interiéru bylo vidět, že si na něm někdo dal záležet. Fotka z Tesly nebo Mercedesu, to umístění tabletů, to je tak hrozná rezignace na design, že se mi nad tím chce blít a byl by to důvod k nekoupení a odchodu ke konkurenci. Proboha, dyť se na to dívám každý den, to je ještě míň odpustitelné než hnusný plechy zvenku. btw ten Jaguar - to je přesně ten důvod, proč jsem ještě nedávn nadával na LCD přístrojový štít. Co mají jako tyhle omalovánky znamenat? Když jsem byl děcko, u komediantů na střelnici se daly koupit dětské hodinky s namalovanými ručičkami. Tohle je přesně to stejný. Na milost jsem vzal přístrojové štíty, jak je zpopularizovalo Audi, s velkoplošnou navigací atp.

-když už mají být v autě elektronický sračky, tak bych chtěl, aby v okamžiku, kdy se dotknu kliky, auto vědělo, že nastupuji já a podle toho upravilo nastavení sedačky, volantu, zrcátek a klidně i playlistu na Spotify. Předpokládám, že nějaký vlajkový lodě prémiovek to dokážou, ale tohle by přece mohlo umět každý auto, kde se tyhle věci nastavují motoricky. Jinak bych teda uvítal, aby auto samo nastartovalo už v době, kdy nasedám.

A HLAVNĚ
-chtěl bych auto, který by bylo po dobu předpokládané životnosti -řekněme 250 000 km- bezúdržbový. Co mají znamenat ty půlroční nebo roční povinné návštěvy servisu? Fakt to nejde v 21. st. udělat tak, aby se do toho jenom lilo palivo a voda do ostřikovače?

ro
rock
15. září 2020, 18:07
0
Ptejte se: Vybíráme pohodlné kombi do 350 tisíc

Podobný zadání jsem řešil nedávno, ve hře byla z jmenovaných Insignia i C5...

a skončil jsem s Audi A4.

ro
rock
12. září 2020, 18:00
0
Autíčkář se ptá: Vozíte v autě maskota?

Kostru. Teda malou, ne skutečnou. V každým autě jsem ji měl někde dole na středovým panelu, kde ji za jízdy nevidím, ale vím, že tam je.
Bytostně nesnáším něco bimbajícího se ze zrcátka.

ro
rock
11. září 2020, 10:37
1
5 nejšerednějších supersportů planety

Na Mantisu je špatně úplně všechno: proporce i detaily...

OT: prostě to sem musím dát: pár let před M70 chtěli marcosáci do Le Mans a v r. 1968 postavili tuhle víceméně neznámou krásku (no, možná na první, druhý i třetý pohled lehce neobvyklou, ale mně se líbí). Mělo to motor i zavěšení z F1 a spoléhali hlavně na nízkou váhu a aerodynamiku. Prý to bylo i docela rychlý, ale nakonec byly okolnosti proti a až na jednu epizodní a velmi krátkou výjimku to nezávodilo.

ro
rock
10. září 2020, 17:57
1
Ptejte se: Auto se třemi místy k sezení a velkým kufrem

Tohle mi zní jako první doopravdy rozumný koment.
V té FR-V jsem jel (i jsem ji na pár set km řídil) a pro tři dospělý chlapy... no, musejí se mít fakt rádi. Na té prostřední sedačce bych byl ochotný vozit tak možná 18 letou stážistku.

ro
rock
10. září 2020, 17:53
0
5 nejšerednějších supersportů planety

Mně se 959 vždycky líbila, už v těch osmdesátých. Ze všech stran, mimo jiné díky proporcím :-). Měl jsem z ní pocit, že bere tu nepokrytě broučí devětsetjedenáctku a vytříská z ní něco koukatelného, modernějšího, sportovnějšího, hezčího.
Dneska je to má mladická plakátová legenda, teď už k ní jsem nostalgicky úplně nekritický.

ro
rock
10. září 2020, 15:32
2
Opel Corsa E: Autentický test elektromobilu

Což je za mne v pohodě, pokud se o EV bavíme jako o prémiovce. O něčem, co by v případě té Corsy bylo nad OPC (kdyby Corsa OPC měla - což btw nemá díky emisním limitům nesmyslně zvýhodňujícím EV).
Jenže elektromobilita je prezentováno jako něco, co má spalovací mobilitu nahradit a to se dostáváme do zásadního průšvihu.

Corsa s 55 kW a manuálem má tu obrovskou výhodu, že existuje. Narozdíl od EV, který výrobci musí narvat zbytnou výbavou a pro auto této velikosti nadstandardně silným motorem, aby alespoň na papíru opodstatnili cenu - protože použitelný ekvivalent té 55 kW Corsy nabídnout nedokážou.

ro
rock
10. září 2020, 15:26
0
Opel Corsa E: Autentický test elektromobilu

...a ten jeden litr paliva prezentuje (zaokrouhleno) okolo 9 kWh, takže 0.027 kWh potřebných k natankování snižuje účinnost benzínu jako paliva asi tak o 3 promile.

pokud se zaměřím na úsek zásuvka - baterka, je to blbý pro EV.
pokud se zaměřím na úsek zásuvka - kola, je to blbý pro spalovák.
pokud se zaměřím na úsek ropný vrt / uhelný důl - kola, vyjde EV líp, ale ten rozdíl je překvapivě malej.

ro
rock
10. září 2020, 13:37
1
Opel Corsa E: Autentický test elektromobilu

No, to já vím. Proto jsem tu poznámku psal. To byla narážka na to tvoje "Bylo by smysluplné porovnávat podobné modely" - jenže ono je potřeba to uchopit obráceně. Jsou to elektromobily, které se tlačí na pozice spalováků, tak nechť výrobci představí elektromobil přirovnatelný k nejprodávanějším spalovákům. A to u malé Corsy pravděpodobně nebude top výbava s top motorem a automatem. Když přijdu do showroomu Opelu a řeknu si o městský povoz za rozumné peníze, co mi nabídnou? Corsu, se 100 k turbem naprosto dostatečnou a s nějakou tou výbavou za 350-400... nebo elektrickou variantu od 780 t. To je mi pak naprd, že to má 100 kW, když to stojí dvojnásobek a levnější variantu to nemá.

ro
rock
09. září 2020, 12:09
8
5 nejšerednějších supersportů planety

Ještě mne napadlo: v Lichtenšteinsku se kdysi vyráběl stroj Jehle Saphier, to je taky vysoký umění.

ro
rock
09. září 2020, 12:03
5
5 nejšerednějších supersportů planety

Rozhodně chybí (Mosler) Consulier GTP...

...a Gumpert Apollo té krásy taky moc nepobral.

ro
rock
08. září 2020, 06:13
0
Opel Corsa E: Autentický test elektromobilu

Tak on vedle té Tesly nakonec nabíjel. Odhaduji něco okolo 10 kW.

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Caprice Station vagon 1990
Chevrolet Caprice Station vagon

1990 rok výroby
104 koní výkon
5 000 ccm objem

Chevrolet Caprice Station vagon 1986
Chevrolet Caprice Station vagon

1986 rok výroby
104 koní výkon
5 000 ccm objem

Citroën C5 3.0i V6 Exclusive 2003
Citroën C5 3.0i V6 Exclusive

2003 rok výroby
210 koní výkon
2 946 ccm objem

Chrysler LHS  1999
Chrysler LHS

1999 rok výroby
257 koní výkon
3 518 ccm objem

Ford Ostatní Eskort 1988
Ford Ostatní Eskort

1988 rok výroby
56 koní výkon
1 350 ccm objem