načítám data...

rock

JménoPavel Pospíšil
BydlištěVyškov
Registracepřed 4.0 rok.
Poslední aktivitapřed 8.5 hod.
Příspěvků ve fóru1
Komentářů u článků1107
Pozitivních komentářů u článků425
Negativních komentářů u článků21
Možnostinapsat zprávu

Posledních 50 komentářů

ro
rock
21. července 2021, 12:21
0
Ptejte se: Auto střední třídy, které si drží hodnotu

Já právě netuším, jestli zrovna tenhle bod je něco, co se dá v současné době predikovat na 2-3 roky dopředu. Jak naznačuje článek: nemusí se stát nic zásadního nebo všechno spalovací může padnout pekelným způsobem nebo naopak všechno spalovací může hodnotu podržet nad očekávání.
Aktuálně se svět (nebo alespoň EU) dost zbláznil.

ro
rock
21. července 2021, 10:55
0
Ptejte se: Auto střední třídy, které si drží hodnotu

Audi A4?
Passat předtím vyhovoval, tak A4 pravděpodobně bude taky. Asi bude teda taky stejně nudnej jak ten Passat, ale třeba při vyzkoušení padne do oka.

ro
rock
21. července 2021, 10:50
0
Ptejte se: Auto střední třídy, které si drží hodnotu

Volvo V60?
V daném budgetu by V60 aktuální generace mohly začínat, dokonce i ve Volvo Select se něco dá najít.

ro
rock
14. července 2021, 10:45
1
Škoda Enyaq IV 80: Haters gonna hate

...ztráty při nabíjení z wallboxu z měření ADACu v rozsahu 10-24 %...
samozřejmě

ro
rock
14. července 2021, 07:06
2
Škoda Enyaq IV 80: Haters gonna hate

A na druhý pohled bys viděl, že tu výměnu baterie má jen jako jeden ze dvou možných scénářů a v grafech i ve slovním hodnocení má popsanou i bilanci bez výměny. A když už jsme u toho, 160 tkm je u nás průměrně 16 let. Ví se, v jakém stavu může být akumulátor po 160 000 km. Zatím se moc neví, v jakém stavu bude po 16 letech (nemluvě o jeho morální zastaralosti, která bude při rychlosti vývoje akumulátorů enormní. Zatímco u spalováků je to u nás auto v nejlepších letech (viz průměrný věk osobáků u nás), elektro bude beznadějně zastaralý, s nulovou hodnotou a investice do něj se nevyplatí).
V článku má taky uvažovanou spotřebu třeba u Kony 15 kWh/100 km nebo ztráty při nabíjení z wallboxu z měření ADACu v rozsahu 10-24 kWh - ani jedno nevybočuje z běžných zkušeností majitelů EV.
Nevím, čím se proslavil, ale v tom článku mne do očí nic nijak extrémně netlouklo.

ro
rock
13. července 2021, 21:27
1
Škoda Enyaq IV 80: Haters gonna hate

Se spalovákem zastavit MŮŽEŠ.
S elektrikou zastavit MUSÍŠ.
To, že spousta lidí nezastavuje, je očividně proto, že mohou, ale NECHTĚJÍ. S elektromobilem by ti samí lidé zastavit museli, ale ve kterém okamžiku by se něco změnilo na tom, že nechtějí?

Btw: parkoviště u Plitviček -jestli se něco nezměnilo- je pár plácků v lese a mezi nimi nakroucená úzká cesta, kde se stojí víceméně nadivoko. Zasíťovat to nabíječkami by byl dosti heroický výkon.
Btw2: znám parkoviště u Plitviček. Jak jsem se tam vůbec mohl dostat, když jsem jel do Chorvatska se spalovákem, a zastavit jsem nemusel?

ro
rock
09. července 2021, 09:56
1
Škoda Enyaq IV 80: Haters gonna hate

Po pěti letech je to ještě na pohodu. To ztratí akumulátor 5% kapacity a toho si nikdo ani nevšimne. To spíš ten třetí nebo čtvrtý cyklus bude v háji.
Průměrné stáří vozového parku v ČR je 15 let. To orientačně znamená, že na každý nově prodaný elegantní Enyaq u nás jezdí dvě auta r.1998-9, která byla koupena ze čtvrté ruky za pár drobných, nicméně dokážou fungovat (a taky fungují, vidím to ve svém okolí) jako normální rodinné auto. Dokáže v tomhle poměru cena/výkon něco nabídnout elektromobilita?

ro
rock
09. července 2021, 09:34
9
Škoda Enyaq IV 80: Haters gonna hate

Před 120 lety nikdo nenařídil, že se za 10 let přestanou rodit hříbata.

ro
rock
03. července 2021, 06:38
-5
Nadčasový design: 5+1

Do výčtu bych přidal konzervativní sedany od Audi:
- Audi A6 (C6)
- Audi A4 (B7)
a jeden od jižních přátel
- Alfa Romeo 159

ro
rock
03. července 2021, 06:34
1
Nadčasový design: 5+1

- Civic je zvenku nesourodá kolekce nepůvodních detailů a interiár je jeden velký grc (díky východním bratrům za výstižné slovo). Za tím autem jsem se na ulici vždycky ohlídl, pravda, ale to za Velorexem taky. Ale pak přišla 9g a 10g a tak musím uznat, že v tomhle kontextu působí 8g skoro přijatelně.
- E60: ne, nemusím to uznat. E60 opticky působí jako o půl tuny těžší než E39. S hmotou si designerská kancelář BMW v Banglově období vůbec neuměla poradit (to platilo i o E65). Hnusné detaily jako přední světla, ledvinky nebo z profilu ta šikmá linka vedená od zadního okna okolo světel k nárazníku to jenom korunují. Kouzlo E60 spočívalo v tom, že každá další pětka od BMW už mohla být jenom hezčí.
- C6 ne mne nepůsobila ani tak moderně, jako exkluzivně: prezidentský kočár v evropském provedení. Trošilinku barokní tvary, ale v rozumné míře. Stejně exkluzivně jako tehdy na mne působí i dnes. Tady se se zařazením do skupinky nestárnoucích plně ztotožňuji.
- Scirocco - stoprocentní souhlas. Stačí se kouknout, jak tragicky se s podobným zadáním vypořádala Alfa, když vyprodukovala Breru. Klidně bych si ho koupil, a dost možná to časem udělám. Jenom proto, že se mi líbí.
- Quattroporte - neumím posoudit, tenhle designový jazyk jsem vůbec nepochopil. Působilo to na mne retro už tehdy, působí to na mne retro i dnes.
- Brouk - viz Maserati

ro
rock
01. července 2021, 16:42
0
Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet HYBRID: Kolama pevně na zemi

Myslivců, lovců a lesáků jsem si jednu dobu všímal dost. V ASX nikdo. V Dusterech dost, ale ve Vitaře úplný minimum. Když Suzuki, tak překvapivě často vídávám Samuraie z 90. let. Určitě častěji než ty novější Jimny. No a pak je velikostní skok na auta ála Patrol a samozřejmě pickupy.

ro
rock
01. července 2021, 15:26
1
Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet HYBRID: Kolama pevně na zemi

Pravda, ať si vybavím kterýkoliv test, vždycky tam chválili podvozek...
Před těmi třemi léty to byla o něco málo dražší alernativa vybavenýho Dustera a jako taková to byla suprová koupě. Pak přišli s hybridama a najednou jsou ty ceny o stovku sebevědomější...

ro
rock
01. července 2021, 15:16
0
Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet HYBRID: Kolama pevně na zemi

Skoro bych si tipl, že 9/10 prodaných Vitar nikdy horší terén než polní cestu nebo udusanou louku nezažije (teda pokud do toho horšího terénu nepočítám městský ulice).
Ale ASX mi obecně připadá jako hodně stará škola (eufemismus pro 15 let starou konstrukci), do té závorky jsem ji napsal jenom pro pořádek.

ro
rock
01. července 2021, 07:07
0
Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet HYBRID: Kolama pevně na zemi

ad budíky:
co je, do háje, špatnýho na černým podkladu a bílých indexech? Proč ta stříbrná mezikruží? Jinak teda koukám, že ještě pořád používají ty plastový čudlíky zapíchnutý v přístrojovým štítu, předpokládám, že pro nastavení palubního počítače. Nenapadlo mne, že to v r.2021 ještě někde uvidím.

Chtěl jsem tak nějak tradičně nadávat na cenu, protože 700 t za low cost Vitaru zas tak málo není, ale je to čtyřkolka s automatem, tak nechť. Ale asi bych se projel i v Korandu od Ssangyongu (a pro jistotu i v ASX od Mitsu, i když to už je taky veterán), který to pod těch 700 umí taky a hlavně u Koranda by mne zajímalo, jestli bych za svoje peníze třeba nedostal víc.

ro
rock
17. června 2021, 16:38
0
Kia Sorento PHEV: Vlajková loď s (přebytečným) kabelem

Třeba do Peugeotu 5008 tři isofixy dozadu narvali (pokud mi něco neuniklo a s nějakým faceliftem to nezmizelo) a přitom je užší než Kodiaq, o Sorentu nemluvě.

ro
rock
17. června 2021, 12:32
0
Koncepty vs. realita: další zklamání

Aston Martin DBX koncept -> Aston Marin DBX

ro
rock
17. června 2021, 12:11
1
Koncepty vs. realita: další zklamání

Tak třeba
koncept Plymouth Pronto Cruiser -> realita Chrysler PT Cruiser

ro
rock
12. června 2021, 11:36
2
13 minut někdy nestačí

Když jsem zjistil, že ta věc má 84 minut a ne 13 (což by se přímo nabízelo), a že první dva titulky akcentují vysokou nebo nepřiměřenou rychlost, na třetí už jsem nečekal.

Zůstávám u mé oblíbené splupráce Kresta & Landa
"Kdo viděl tento film, uvědomil si informace, které jsme přinesli, procvičil si je a potom naboural, tak je blb."


ro
rock
10. června 2021, 16:35
0
Citroën C4: Stylovka pro každý den

Sice se mi to nelíbí, ale v podstatě mne napadá v téhle velikostní a (hlavně) cenové třídě oplastovanejch stylovek jenom jeden konkurent, XCeed. A možná o něco menší Puma. Tak třeba se to chytne.

btw slušně vychovanej hatchback neměří na výšku přes 1.5 m :-)

ro
rock
09. června 2021, 19:07
0
Suzuki Swift Sport Hybrid: Těší mě, pane Kompromisní

U Suzi zneužívají toho, že moc neexistuje konkurence.
Cenově srovnatelná a v přímce rychlejší Corsa 130 k asi nebude tak zábavná a Fiesta ST stojí o minimálně stovku víc. Což je 20%, což už není úplně málo.

Jinak souhlas, >půl mega za takovouhle krabičku je prostě smutný.

ro
rock
09. června 2021, 10:59
1
Ptejte se: Šestiválcový sedan s pohonem zadních kol

Taky mne napadl, předběhl jsi mne :-)
S daným budgetemdosáhne i na V8 a pokud by vysloveně trval na V6, tak jsou to tři roky stará auta.

ro
rock
07. června 2021, 10:06
0
Kam se poděly automobily pro líné lidi?

- Hezká silueta
- Nesportovní ("...automobil, se kterým není možno spěchat...", "Škrtám všechny sportovně laděné modely...")
- Neužitkové ("...nemusí mít velký kufr, protože jeho majitel přeci těžké věci nepřeváží...")
- Pohodlné ("...Automobil jen zaměřený na osobní pohodlí...")

Asi bych sáhl někam do předvčerejší* módy čtyřdvěrových "kupé" nebo alespoň uhlazených sedanů (což se do značné míry překrývá) . OK, v textu je zmínka o "příliš mnoho dveří", ale na druhou stranu mít čtyři dveře je prostě pohodlnější než jeden pár, který bývá těžší, na parkovišti potřebuje víc místa, na zadní sedačky (jsou-li) je horší přístup a vůbec při každodenním životě umí být otravný. A my hledáme ničím neprudící pohodlí.

Takže suma sumárum: co by bylo v tomhle kontextu špatné na nabídce Jaguaru?

* dnešní móda jsou elektrické crossovery, včerejší móda jsou byly SUV se splývavou zádí, předvčerejší móda čtyřdvěřové "kupé".

ro
rock
06. června 2021, 09:02
1
Alfa Romeo & Carabinieri: Pomáhat, chránit a vypadat sakra dobře

Tý jo, to je injekce. Ročné prodeje Giulií v Evropě by se -podle prvního kvartálu- pohybovaly někde okolo 5000 ks. Tohle je navýší tak o 30-40%. Kdyby Alfa našla takhle značce oddaný četníky v každém státě EU, tak je zachráněná.

ro
rock
02. června 2021, 15:17
-2
Autíčkář se ptá: Sdílená mobilita?

ad mindrák - to je nějakej českej mindrák, kafrat do toho, co má kterej cyklista na sobě...

ad nastavení - když vlezeš do cizího auta, taky si nastavíš sedačku a zrcátka. Když jedu na kole, co je nastavený na mne, jede se mi líp než na kole, co na mne nastavený není.

ad tisíce reklam - na jednu pojízdnou plakátovací plochu mineš dvacet lidí v nenápadným oblečení, který si nezapamatuješ, protože... ehm... mají nenápadný oblečení. Akorát na ně občas někdo nadává, že mají nenápadný oblečení a že jsou vidět hůř než strakáči.

ad šprcka - v obleku nebo koktejlkách s kabelou přes rameno můžeš jet, když to máš k cíli cesty přes čtyři křižovatky nebo do vedlejší dědiny po rovině. Rozumný limit bych viděl tak 3 km za hezkýho počasí. Až najedeš na kole dost a dost a pak si to párkrát zopakuješ, došlapeš se ke zjištění, že když chceš jet někam dál, ta šprcka je to nejpohodlnější, co si na sebe můžeš oblíct. A blbý kydy těch, co netuší, kerá bije, budeš mít na háku.

ro
rock
01. června 2021, 11:36
0
Autíčkář na tripu: Za Rumunskýma transkama.

ad Albánie:
Asfaltka??? Já tam kdysi jel na kole (ve směru od Plavského jezera ke Skadaru) a tehdy byla silnice od Černohorské hranice až po dědinku Rrapsh-Starja (tedy včetně těch serpentin na fotce, ty jsem si dával v albánském teplíčku nahoru, na to se těžko zapomíná) šotolinová. A tím mám na mysli albánskou šotolinu; Land Cruiser by bylo docela přiměřený auto. Až samotný sjezd k Skadarskému jezeru byl asfaltový, jestli si to dobře vybavuji.

ro
rock
26. května 2021, 11:50
2
Hyundai Tucson HEV vs. Toyota RAV4 Hybrid: Hybridní souboj střední váhy

Jedna faktografická:
To auto se jmenuje Hyundai Tucson, ne Tuscon. Máte to blbě úplně všude včetně nadpisu. Teda s výjimkou fotky typového označení, ta je jaksi proti.

https://cs.wikipedia.org/wiki/Tucson

ro
rock
26. května 2021, 07:03
1
Autíčkář se ptá: Sdílená mobilita?

Tý jo, aby ses neocitl v dešti koloběžek :-). Klidně bych mohl být první. Spousta lidí si nepochybně škopek nebo čtyři dá, ale chci věřit tomu, že většina cucá birel nebo kofolu...

ro
rock
24. května 2021, 23:17
8
Autíčkář se ptá: Sdílená mobilita?

"...přijde mi to jako rozumný způsob dopravy, když..." 150 Kč / 10 km

No, to je vidět, že každej žijeme v úplně, ale úplně jiným světě.

ro
rock
23. května 2021, 10:22
0
Opel Mokka GS Line: Máme směr!

Ta přístrojovka jsou omalovánky nejhrubšího zrna, vlastně přesně to, proč LCD přístrojové štíty nemám tak rád. Průšvih je v tom, že v základu už člověk nedostane analog jako dříve, nýbrž ješte ošklivější omalovánky, navíc lemované (rovněž ošklivým) šedým plastem. Chjo.
Jinak proti tomu nic zásadního nemám a ztvárnění čumáku (a ano, i kapoty) se mi vlastně líbí hodně.

ro
rock
23. května 2021, 08:24
0
Auta, která zachránila svou značku

Mercedes je ročník 76, 928 byla novinka r. 77. Možná tě paměť neklame, ta brožura nijak mladší být nemusela

ro
rock
23. května 2021, 06:21
0
BMW X1 sDrive 18i: Chyba v zadání

Krásná formulace :-). Vlastně jsi popsal můj způsob myšlení, který jsem sám nedokázal zformulovat. Jako daily jsem si pořídil něco z německé velké trojky právě proto, že preferuji těch "n" málo viditelných drobností dávajících v součtu nějaký subjektivní pocit. A přitom třeba mám objektivně menší kufr, než bych mohl mít, kdybych jezdil v něčem jiném...

Já opravdu narážel na ty zmínky v debatě směřující k tomu, že je to vlastně jenom obyčejný spotřebák. No a imho je představitelem téhle škatulky právě ta Kuga a mně přišlo divný, že by se Ford buď tak moc zlepšil od doby, co jsem ho znal a jezdil s nimi, nebo BMW tak zhoršilo.

ro
rock
22. května 2021, 21:22
3
Auta, která zachránila svou značku

Netipoval bych na podvrh: je tam spousta výrazů, které se už dneska nepoužívají a člověk, co se s češtinou trápí do té míry, že napíše "lyší" nebo "strmně" by ten dobový jazyk a styl nenapodobil tak věrně. Slova jako odpérování, stabilisátor, laminární (záď), střední (tunel) se už minimálně 30 a možní i víc let v tomhle kontextu nepoužívají.

ro
rock
20. května 2021, 13:23
4
Auta, která si nepořídím kvůli jejich image

Octavia a Fabia. V našem prostředí nic není zřetelnější známka totální absence fantazie. Kdybych žil v Německu, měl bych stejný problém s Golfem.

ro
rock
18. května 2021, 08:59
2
BMW X1 sDrive 18i: Chyba v zadání

V textu je zmíněno, že "Je to jen obyčejný bavorák, co byste chtěli", v komentářích je zmínka o tuctových autech :-)...

Je to BMW opravdu tuctový, nebo existuje nějakej pojmenovatelnej důvod, proč stojí o 300 t víc než Kuga v souběžným testu?

ro
rock
06. května 2021, 15:12
1
Škoda Octavia Scout 2.0 TDI: Nejlepší oktávka, jakou dneska můžete mít

Podobnou cenu? Volvo V60 AWD je v základu od 1,3 mega. To je teda hooodně volná podoba, když je to o polovinu víc, než ta Octa...

ro
rock
05. května 2021, 22:32
4
Škoda Octavia Scout 2.0 TDI: Nejlepší oktávka, jakou dneska můžete mít

No nevím, bazarovky bych sem vůbec netahal. Buď chci nový auto, nebo ne, ale srovnávat bazar vs nový je dost pod pás.

A čtyřkolky pod mega v podobné velikosti, to mne napadá jenom ta Insignia, Seat Leon a možná Levorg (kterej je teda dynamicky tak moc jinde, že to snad ani není pro stejnou sortu zákazníků). Mazda 3, ale to je hatchback, proti té Oktávce to asi bude malý.

ro
rock
30. dubna 2021, 19:17
0
Bod zlomu

Moje první auto (jakože opravdu moje) byla Audi 80 B3. Prostoru jsem tam měl naprosto dostatečně, sedl jsem si i za sebe (i když na velký tancování to vzadu nebylo) a pohotovostní hmotnost byla -jestli si to správně vybavuji- 1174 kg. Jo a jeden dosti znatelný karambol jsem v ní zažil. Měl jsem z toho jenom modřiny od pásů. Takže byť bez airbagu, na bezpečnost si stěžovat nemohu.
Dneska v mé A4 jako řidič nemám subjektivně pocit zřetelně většího prostoru. Ano, vzadu je na délku místa víc a kufr je delší. Taky se bavíme o nárůstu 30 cm na rozvoru i celkové délce. A taky půl tuny na váze.
Vnímám pokrok v odhlučnění a celkové kultivovanosti, v kvalitě materiálů i zpracování, v menších ovládacích silách (volant i brzda), stará 80 neměla ani ABS a... a zbytek rozdílů v kvalitě jízdy jsou vlastně jen drobnosti, který by určitě vynikly v přímém srovnání, ale s časovým odstupem mi nepřijdou nijak zásadní.

Možná jsem měl štěstí na ty konkrétní stroje, ale z mýho pohledu auta vyrostla spíš zvenku než uvnitř a celý ten pokrok je hlavně v elektronice všeho druhu.

ro
rock
30. dubna 2021, 05:34
2
ro
rock
30. dubna 2021, 05:18
3
ro
rock
24. dubna 2021, 12:18
0
O řidičích, cyklistech a skládacím metru

Zrovna tady je napsaný, že jde doporučené / volitelné => nepovinné vybavení.

ro
rock
22. dubna 2021, 19:57
1
O řidičích, cyklistech a skládacím metru

No, většina v oblečku jezdí proto, že bez něj by byli nazí. Námaha s tím nemá nic společného, roli v tom hrají společenské konvence, § 5 zákona 251/2016 Sb. (veřejné pohoršení) a především pohodlí.

ro
rock
22. dubna 2021, 13:55
3
O řidičích, cyklistech a skládacím metru

Kdyby jel bez oblečku, bylo by to ještě horší...

K věci: pokud jede 40 km/h v obci, tak to snad nezdržuje tak fatálně, to je jenom 10 km/h od horního limitu.
Coby cyklista bych v takové situaci jel sice u kraje (rozumně u kraje, min. 60 cm od obrubníku sahají dešťové vpusti na které se silničkou dobrovolně prostě nevjedu), ale ani by mne nenapadlo zpomalit. Pičoval bych asi velmi, pokud by mne auto předjelo a následně začalo brzdit. Ale to normální řidič neudělá a prostý předjetí s rozumným odstupem je cyklistovi obvykle naprosto lhostejné.
Coby řidič bych konstatoval, že dělá co může, aby nezdržoval moc (držet stálých 40 na rovině není zas úplně zevling) a předjel bych ho, až by se naskytla možnost. Řekl bych si, že stejně tak jsem mohl potkat traktor, kterej se předjíždí podstatně hůř.
V podstatě v té situaci nevidím žádný prostor pro vytvoření konfliktu ani z jedné strany.

ro
rock
22. dubna 2021, 11:39
1
Ptejte se: Rodinné auto za 400 tisíc

Vím, že tazatel chce něco úplně jiného, tak je to bezpředmětný, ale za 400 t může odjet v novém, docela přijatelně vybaveném (a do 450 t velmi hezky vybaveném) Hyundai i30 kombi 88 kW. A nemusel by hrát ruskou ruletu s ojetinou, přičemž pro rodinu s jedním dítětem mi to přijde jako naprosto přiměřené.

ro
rock
22. dubna 2021, 09:12
0
O řidičích, cyklistech a skládacím metru

Jenom ze zvědavosti: v kterým předpise se mezi podmínkami, za kterých kolo může na silnici, objevuje zvonek a blatníky?

ro
rock
21. dubna 2021, 22:01
5
O řidičích, cyklistech a skládacím metru

Ó nikoliv. Teda alespoň podle chlápka, co nás tuhle školil. A ten na to má kulatej štempl a tak vůbec, působil důvěryhodně.

Pokud to stojí, jde objíždění. Pokud to jede, jde o předjíždění. Bez ohledu na to, že to jede pomalu. To proto, aby to nesvádělo k výmluvám typu "jede pomaleji než já, tak je překážka plynulosti provozu a tudíž můžu před něj i přes dvojitou plnou".

ro
rock
21. dubna 2021, 13:33
5
O řidičích, cyklistech a skládacím metru

Tak nějak je v lidské nátuře, že člověk svoje prasárny vůči ostatním nevnímá nebo bagatelizuje, lidi, co ho životem neškodně minou ani nevnímá a do paměti se mu vryjí jenom ti, co ho v jeho klidu vyrušili. To se pak stane, že pro cyklistu "řidiči jsou hovada", ačkoliv ho 999 řidičů s respektem minulo ve vzdálenosti dostatečné, spousta z nich přibrzdila a počkala a jenom ten tisící to tam poslal, protože to blbě odhadl. To se pak stane, že pro autíčkáře "cyklisti jsou silniční vši", přestože 900 jich vůbec nepotkal, páč dobrovolně vypadli ze silnice někam mimo, dalších 98 ani moc nevnímal, protože kopírovali pangejt a holt ten 999. a tisící jeli vedle sebe a vykecávali a zrovna v té krásné táhlé pasáži, kudy se to dá tak příjemně protáhnout svižným tempem.

A vlastně to jediné, co můžeme s celou situací dělat, je nebejt zmrdi.

ro
rock
20. dubna 2021, 17:08
0
Mazda MX-30: Mazda, jen elektrická...

200 000 je naopak silně teoretických. Tedy nechci říct, že to tolik nevydrží, jen že 1000 nabíjecích cyklů bude v reálném životě mnohem míň. Třeba u mne by to bylo cca 80 000 km.
Denní dojezd do a z práce v součtu okolo 80 km, což u auta s reálným dojezdem hluboko pod 200 km znamená dobíjet denně (protože jezdit s tím dva dny a spoléhat každý druhý den na rezervu 10 km není tak úplně rozumné.

ro
rock
20. dubna 2021, 14:23
9
Mazda MX-30: Mazda, jen elektrická...

Což o to, jak Zikmund s Hanzelkou se uživatelé elektromobilů mohou cítit už teď. Jízdou do zahraničí bez důkladné přípravy a vypracování itineráře si vysloveně koledují o to, aby někde zůstali viset a i s přípravou to potom bude
- bude ta dobíječka funkční nebo ne?
- bude opravdu veřejná nebo za plotem nějakýho areálu s vjezdem jen po domluvě?
- bude obsazená nebo tam bude volno?
- přijme to platbu kartou nebo musím mít nějakou registraci?
- a když to bude bez registrace, nebude to tak drahý, že jsem mohl jet raděj taxíkem?
- návod a pokyny k platbě budou jenom v místním dialektu, nebo se namáhali to přeložit do angličtiny?

Většinu toho člověk za volantem spalovacího auta nezažije a výlet má potom fádní a bez vzruchů...

ro
rock
20. dubna 2021, 11:15
0
Mazda MX-30: Mazda, jen elektrická...

XTad:
Rozměrová a dynamická alternativa u Mazdy je asi CX-30 e-Skyactiv G150 AT, která začíná (teď akčně) na 720 t a ve výbavovém stupni "plnej dům" podobně jak to má to testovaný přibližovadlo se to bude točit někde okolo 850 t.

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Tahoe  1996
Chevrolet Tahoe

1996 rok výroby
180 koní výkon
6 473 ccm objem

Cadillac Eldorado  1976
Cadillac Eldorado

1976 rok výroby
230 koní výkon
6 999 ccm objem

Ford F150 Ford F-150 5.4 V8 LPG 4x4 2000
Ford F150 Ford F-150 5.4 V8 LPG 4x4

2000 rok výroby
270 koní výkon
5 400 ccm objem

Cadillac Brougham ď Elegance 1988
Cadillac Brougham ď Elegance

1988 rok výroby
142 koní výkon
5 000 ccm objem

Ford E250  1967
Ford E250

1967 rok výroby
168 koní výkon
5 700 ccm objem