
Pavel „rock“ Pospíšil
Bydliště | Vyškov |
---|---|
Registrace | před 7.6 rok. |
Poslední aktivita | před 10.8 hod. |
Příspěvků ve fóru | 2 |
Komentářů u článků | 2208 |
Pozitivních komentářů u článků | 979 |
Negativních komentářů u článků | 74 |
Posledních 50 komentářů
rock
25. 3. 2025, 15:08 1Jenom k tomu názvu:
v zemi původu je Dongfeng název koncernu a Forthing název jedné z jejích značek. Něco jako třeba Stellantis a Peugeot.
Pro Evropu se s tím Dongfeng tak nemaže a vybraná auta svých značek Forthing, (Dongfeng) Nammi nebo Aeolus prodává jako Dongfeng - ale původní loga se nenamáhal odstranit, tak je to trošku matoucí.
Naopak svoji prémiovou značku -Voyah- v Evropě zachovali, asi pro zmatení nepřítele.
rock
23. 3. 2025, 08:30 0Prošlo mi za život rukama dost aut od Seatů na jihu po Volva na severu, ale vlastně nikdy jsem neřídil novější škodovku než Favorita :-). Nějak se mi vyhýbají.
K designu - první dvě generace Fabie mi vysloveně vadí, vůbec jsme se panom designérem nesešli v pohledu na svět. Špatné pro mne, protože na silnicích je jich dodneška dost a dost...
rock
19. 3. 2025, 16:45 0Působí to na mne jak něco mezi pouťovým Hot Wheelsem a reinkarnací R5T určenou pro kreslený komiks. Nejsem si jistý, jestly bych mohl zatoužit po pouťovém autu z komiksu...
Slovo Turbo v názvu je samozřejmě zhovadilost a vlastně na mne působí podobně jak ten vzhled auta.
Jediné, co mne na tom autě nedráždí, je kupodivu pohon. Protože u hothatche mi nadupané elektro přijde jako elegantní způsob, jak se dostat k zamýšlenému výkonu a případný omezený dojezd u toho vlastně moc nevadí. S tímhle nikdo trip s Estonsa do Portugalska realizovat nebude. I když teda nechali si to zaplatit stejně nebo víc, než kdyby 20 let hledali každého koníka v třílitrové V6.
Jako celek mne to až tak moc neuchvátilo...
rock
13. 3. 2025, 14:21 0Jsem zvědavý, s jakou cenou přijdou. Angličané spekulovali s čísly od 29 t liber, což by bylo neprodejný. Tak uvidíme.
Mimochodem, já vím, že dneska už není snadné přijít s něčím novým - ale ten prolis, co začíná v polovině zadních dveří pod oknem a jde obloukem nad zadní kolo k zadnímu světlu... u Suzuki novum, ale možná se pan designér příliš koukal na SSangYongy. Úplně stejný má Tivoli, Korando i Rexton.
rock
07. 3. 2025, 20:03 1Ten, kdo nemá těch 200-300 t, o které je RAV dražší?
rock
06. 3. 2025, 15:06 0To proto, že to vlastně není BMW, ale Glas s přelepeným logem. Stejně jako výchozím modelem nebyl ani tak BMW 1600 GT, jako spíš Glas GT.
rock
06. 3. 2025, 14:49 0Velká paráda, díky za tip.
rock
25. 2. 2025, 19:21 0Vlastně by mne docela zajímalo, jak by bylo přijato BMW "bez té bižuterie okolo". Upřímně řečeno si myslím, že jízdně schopné auto s vizuálem atraktivním jak Accent 1. gen. taky není zrovna cesta k úspěchu a že by propadlo i u drtivé většiny těch hardcore fanoušků.
rock
25. 2. 2025, 16:53 0Fajn připomenutí.
Jenom poznámka k závěru textu: O.S.C.A. je možná méně známá, ale určite ne britská.
rock
25. 2. 2025, 14:56 0Nemohu si pomoct, tu masku jsem už někde viděl...

rock
25. 2. 2025, 14:17 0to afro-r1:
Vůbec nemusí. A uvolnilo by jim to ruce při návrhu. Na druhou stranu, úplným zavržením toho, co zákazníci považují za signifikantní, si strašně ztíží boj s generickou (nejen)čínskou konkurencí. Podle mne je pro značku výhodnější, když nějaký odkaz na "staré dobré časy" zachová.
rock
20. 2. 2025, 10:04 0U nás jich zas tak moc nejezdilo, ale na Balkánu to musí určitě rezonovat víc. Řady 101/1100 se vyrobilo přes milión kusů a řady 45-65 (to je ta, co se ve US prodávala jako Yugo GV) taky téměř tolik. V bývalé Jugoslávii to musí být legenda.
rock
20. 2. 2025, 06:31 2Ono to s tou "shodnou podobou" pro Evropu a Ameriku nakonec nebylo tak žhavý. Americká a evropská verze neměly mimo jednoho motoru (a automatu, ovšem je otázkou, kolik zákazníků si ji Evropě 80. let do auta téhle kategorie nachalo dát) snad ani jeden sdílený šroubek.
A z americké verze vzniklo i kupé, EXP. Ne že by teda bylo nějak moc o co stát...
rock
20. 2. 2025, 06:23 1No ale tu druhou část sis vybavil správně; 2. gen. amerického Escortu od r. 1991 byla upravená Mazda 323...
rock
16. 2. 2025, 08:28 -2Pandu 2. gen. jsem si vyzkoušel snad jenom jednou v životě, asi na 100 km, ve verzi podobné té vybledle žluté co je v odkazovaném srovnávacím testu. A asi takhle: dovezlo nás to z bodu A do bodu B a zpátky a bylo v tom dostatečně místa. Na druhou stranu se to řídilo blbě (asi bez posilovače), v krátkým dálničním úseku mne boční vítr honil z jedné strany pruhu na druhý, plasty a ovladače uvnitř sice držely, ale řvaly do světa, jak jsou levný a sedělo se v tom jak na záchodě.
Jako ojetinu do 10 tis. - nechť. S výhradami, ale dobrá.
Ale jako novota, když 5 nebo 7 let stará ojetina o dvě třídy větší nabídla nekonečně větší množství komfortu a jízdní pohody, mi to přišlo jako absurdně nepochopitelná věc. Dokonce už Punťa první generace (byť plasty uvnitř byly úplně stejně nehezký) byl proti tomu pohodlný kočár, jakkoliv byl konstrukčně o 10 let starší a taky to není zrovna zamýšleno jako konkurence Rollsu.
Panda by zkrátky nikdy neměla vyjet z města. Protože s výjimkou prostoru na malém půdorysu to auto prostě nenabízelo vůbec nic a mimo historických čtvrtí těch nejstísněnějších italských městeček pro něj nenacházím sebemenší uplatnění (a tam bych si pořídil pětistovku).
rock
15. 2. 2025, 08:19 2A Kornfeilův dopad do kačírku už v náklonu a následný odpicj je boss level...
rock
15. 2. 2025, 08:16 1Rossi v té zatáčce dobrzdil na 71 km/h, tu rychlost malý okamžik drží a pak uhne z Vinalesovy stopy zpomalí ještě na 44 km/h (v okamžiku, kdy ho míjí letící motorka, jede 51).
Můj pocit z toho není, že by letící motorka minula Rossiho, ale že Rossi uhnul letící motorce. Nikoliv více štěstí než skillu, ale dobré periferní vidění a rychlá reakce nebo reflex. Nebo alespoň půl na půl.
rock
08. 2. 2025, 11:26 0Teď koukám, že zrovna to, co se tváří jako běžná 405, je hybrid pežoťácké kastle a mechaniky z Paykanu (čti z Hillmanu) - a jako takový je to zadokolka :-)
rock
08. 2. 2025, 10:48 0...a nešlo jenom o export: IKCO má po světě svoje vlastní montovny, čímž vlastně vznikají nové značky vyrábějící kopie z kopie :-). Třeba v Ázerbajdžánu se to vyrábělo (možná ještě vyrábí, nevím, blbě se to dohledává) jako Aziz AzSamand (OK, íránský Samand nebyl 405 1:1, je to jeho evoluce, kořeny tam jsou). Nebo třeba ve Venezuele, Senegalu nebo Egyptu.
mimochodem, i tady na Autíčkáři o tom byl blog. Snad se PB nebude zlobit, když to oživím
https://www.autickar.cz/blog/clanek/samohyby-ve-stinu-padisaha/1264/
rock
08. 2. 2025, 10:29 0IKCO si ty svoje upravené Peugeoty nešudlili jenom sami pro sebe. měli docela čilý export a vystrkovali růžky i na trzích, kde bych na první dobrou nečekal. I když možná, po kratší zamyšlení - vlastně proč ne.
Tahle prospekt Tara (derivár 301) vypadá nezajímavě, ale není ani v angličtině, ani v perštině, ale v... ruštině


rock
08. 2. 2025, 10:22 0Pár zajímavostí o IKCO:
IKCO samozřejmě spolupráci začínalo s klasickou 405 (čímž nahradili Paykan, t.j. licenční Hillman Hunter ze 60. let, takže velký krok vpřed) bez zásadních úprav, ale dělali i několik prodloužených verzí a dokonce i šestidvířko :-)


rock
05. 2. 2025, 13:37 0Ta cena je docela agresivní, vlastně je to rozměrově / cenově konkurent těch úplně nejlevnějších lowcostů na trhu (MG HS, Torres).
Škoda že tam k tomu motůrku není nějaká důstojnější alternativa.
rock
03. 2. 2025, 13:22 1Asi optický klam; šířka i rozchod jsou shodné a při výšce +9 cm pro Kamiqa by teoreticky "rozkročeněji" měla působit Scala.
rock
02. 2. 2025, 17:14 0Jenom na okraj: nemyslím si, že by Panda měla být konkurentem aut jako Renault 5 nebo pozdější Peugeot 205. Pro touhle třídu u Fiatu postavili jenom o nějaký dva roky později Uno.
Panda byla taková zvláštní krabička, která konkurenci v podstatě neměla. Teda půdorysně byly podobný třeba skoro neznámý Citroen LNA nebo Austin Metro. Ale Panda si vytvořila vlastní kategorii tím, že ve srovnání s nimi ji u Fiatu protáhli o 10 cm na výšku (což je na tak malý auto sakra hodně) a vyčarovali tak víc vnitřního prostoru.
Panda je vlastně nepřiznaný crossover.
rock
31. 1. 2025, 19:12 2Ještě jsem zapomněl: super článek. Každýho baví něco jinýho a mne nejvíc právě texty tohodle typu.
rock
31. 1. 2025, 19:03 0Azeru jsem si musel dohledat, ale pak se ukázalo, že ji znám jako Grandeur :-)
S těmi vlajkovými loděmi v tom Hyundai ještě nedávno asi sám neměl tak úplně jasno; v nabídce měli taky "zvířecí" dvojici Aslan (lev) a Equus (kůň) -ten mohl mít až V8 5,0 l- a taky Genesis, všechno +- 5 cm stejně velký jak Grandeur. Pak Aslana a Equus ukončili a z Genesis udělali samostatný brand, tak zbyl Grandeur.
rock
30. 1. 2025, 15:15 0To asi okopírovali od Opelu :-)
Tam už od toho teda díkybohu ustupují, ale Corsa to má skoro stejně (za příplatek) dodnes a divně hybridní přístrojovky s centrálním 4:3 displejem měly (taky za příplatek) předchozí generace Astra a dokonce i Insignia snad až do konce výroby. Vypadalo to mimořádně odpudivě.
rock
29. 1. 2025, 10:18 0Co se exteriéru týká - zrovna před pár dny jsem si ho prohlížel podrobněji a ano, lze najít úhly, ze kterých to vypadá docela dobře. Co mne ale tlouklo do očí nejvíc, byly ty plastový bazmeky na předních dveřích; má to nějakou skrytou funkci, nebo je to tam jen proto, aby to tam bylo?
rock
19. 1. 2025, 06:24 0Marek Brunner:
Tak samotné hladové oko je hodně orientační věc. Slyšel jsem o autech, který nenechávaly dojezd ani 30 km, a tady
https://autosalon.tv/novinky/ridicuv-chleba/rozdily-mezi-dojezdy-aut-na-hladove-oko-jsou-propastne-delaji-i-vic-nez-dvojnasobek
u rekordmana udávají průměr 120 km
rock
19. 1. 2025, 06:12 0Nikdy jsem se o to u svýho auta moc nestaral, donutil jsi mne to dohledat; mám mít k dispozici 61 l, maximum jsem tankoval snad 58 l. Pokud jsou tam někde 2-3 l nedostupný (nebo na bezpečnou stranu nepřesně skalibrovaný), tak jsou to 3 nebo 4 %, to je pod moji rozlišovací schopnost.
Neschopnost využít 8 l z 50 jak v tom odkazu, to už je trochu k zamyšlení, to máš pravdu.
rock
18. 1. 2025, 16:11 1Myslíš, že to bude nějak významně odlišné od těch 43 l, co udává Toyota?
Na jedné z těch fotek je palivoměr ukazující zhruba třetinu nádrže a zbývající dojezd 207 km. To znamená celkový dojezd při dané spotřebě něco okolo 620 km. Auto udává 6,7 l a to do sebe zapadá.
rock
15. 1. 2025, 06:42 7Mám neodbytný pocit, že pohonný jednotky Mazdy už delší dobu spojují konzervativní a progresivní pohled na motory a úspešně si z obou světů berou to nejhorší.
Takže to nejede, žere to a dávno to už není nijak jednoduchý a už vůbec ne levný.
rock
15. 1. 2025, 06:42 2"...aby dané řešení nebylo trochu přežité už."
Tý jo, tady někdo bral lekce slohu u mistra Yody :-)
rock
12. 1. 2025, 16:44 0...a s ním kupodivu celé Ferrari, protože to, co se tam dělo, muselo nepochybně probíhat pod licencí a se souhlasem týmu nebo automobilky (viz Todtova účast).
rock
12. 1. 2025, 16:41 0Abych řekl pravdu, mně tahle dvojice za srdce netahala. Možná proto, že jsem tehdy fandil jinému exmistrovi světa, který ale vsadil na fatálně špatnou kartu a svůj potenciál částečně promarnil (teď si uvědomuji, o 10 nebo 15 let později jsem fandil jinému exmistrovi světa, který ovšem vsadil na celou sadu fatálně špatných karet a ze svého potenciálu být největší hegemon všech dob vytěžil vlastně jen tři druhá a jedno třetí místo v šampionátu a kdo o tom bude za pár let vědět?).
Ale k věci. Pokud tvůj zájem o F1 po Hakkinenově éře opadl, přišel jsi o famózní ročníky 2007-10, 12, 16, kdy technika byla možná nudnější než V10 (ale ony ty generické V10 zase byly nuda ve srovnání s předchozími volnějšími érami), ale jestliže je řeč o jezdcích, bojích na trati a nepředvídatelnosti, tak to, co se dělo na přelomu nultých a desátých let nemá v historii f1 moc obdoby.
rock
09. 1. 2025, 16:31 0...položka "e-Tools für Elektroautos" ve spodní části popisu vybrané varianty.
rock
09. 1. 2025, 16:29 0Sato:
Ještě jednou se k tomu vrátím; jako na zavolanou se objevil tip na kalkulačku dojezdu, která je k dohledání na německých stránkách VW (na našich kupodivu ne, alespoň jsem ji nenašel).
Nastavíš poměr město - mimoměsto - dálnice, předpokládanou rychlost na dálnici, teplotu, typ pneu (letní / zimní, velikost), předpoklad použití topení a obsazenost.
V podstatě největší rozdíl udělá přepínač "předpokládám na dálnici rychlost > 120 km/h - ANO/NE"...
https://www.volkswagen.de/de/konfigurator.html/__app/der-id-7.app?---=%7B%22configuration-step-navigation-service%22%3A%22%2F%3FconfigStep%3D%257B%2522context%2522%253A%252230550-35350-Pro%2522%252C%2522selectedStep%2522%253A%2522trim%2522%257D%22%7D
rock
08. 1. 2025, 16:30 -1Rozumím tomu, že sladit design předku a zadku je důležité, ale...
- šedostříbrný segment pod nárazníkem je skoro totožný
- černý plastový výlisek nad ním s vodorovným štráfkováním opět vpředu i vzadu
- tvar horní hrany předního nárazníku se opakuje v prolisu pátých dveří
- masku s logem uprostřed napodobuje plocha pátých dveří nad tím prolisem
- světla se světelným podpisem ve tvaru obráceného L (tady je jediná větší odchylka, vpředu působí horizontálněji, vzadu vertikálněji, ale příbuznost tam lze vysledovat)
- ...jsou spojena tmavým pruhem s nápisem EXPLORER vpředu i vzadu
Nevím, jestli se mi až tak urputné dodržování designového jazyka líbí...
rock
08. 1. 2025, 16:19 1...ale i tak mi ID.7 přijde jako nejlepší kompromis. Pokud se vejde do budgetu.
rock
08. 1. 2025, 16:19 0Úplně bezstarostný bych teda nebyl ani v létě, ID.7 naměřili dálniční spotřebu lehce přes 20,5 kWh/100km (při příjemných 12 °C), teoretický dálniční dojezd 376 km.
https://fdrive.cz/clanky/test-realna-spotreba-elektromobilu-volkswagen-id7-zaostreno-na-spotrebu-12644
Co mne zarazilo víc, je uživatelský "průměr průměrů" na spritmonitoru cca 20, což bych teda čekal míň
https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/50-Volkswagen/2142-ID.7.html?powerunit=2
(pro porovnání, Ioniq6 tam má asi 18,5)
Spritmonitor samozřejmě není vševědoucí, záleží na stylu jízdy. Ale já jsem asi průměr ve všech směrech, protože s mými posledními třemi auty jsem se tam strefil +-0,1 l
rock
08. 1. 2025, 08:29 3Před dvaceti lety v Albánii jsem takový potkal s polepy "Policia" v horách v národním parku. Po šotolinové cestě, kde se zahraniční turisté odvážili s expedičními offroady s vytaženým sáním nebo motorkáři s endury tenhle místní strážce pořádku lítal jak po asfaltce. Akorát občas se ozvala rána, když podvozkem chytil o nějaký ten kámen nebo kus skály vyčuhující ze země. Ani nezpomalil...
rock
08. 1. 2025, 05:29 0A pomůže si? Elroq zatím moc vyzkoušený není, ale Enyaq má při dálniční rychlosti 22-24 kWh/100 km. Elroq bude možná lepší, ale pochybuji že o moc. V létě těch 340 km dojede s odřenýma ušima a studeným potem na čele a v zimě bude nabíjení řešit i s tím Elroqem.
rock
07. 1. 2025, 10:01 2Zmínil jsem to spíš pro zajímavost, protože s výjimkou Tesly M3 je konkurence o min 200-300 t dražší. Ale co jsem viděl testy, tak ID.7 v základu ve mně té důvěry vzbuzuje víc. Navíc -zatím- u nás asi problematický servis, takže svoje peníze bych za to nedal.
rock
06. 1. 2025, 15:51 -1Číňan BYD Seal? 83 kWh baterka za 1,15 M.
rock
05. 1. 2025, 11:23 0Nemyslím, že to byl chladný kalkul, spíš výpadek soudnosti ve snaze udržet soupeře za sebou. Nicméně výsledkem bylo čistokrevné destruction derby.
OT: Perlička, co taky dokáže vizuální paměť po 30 letech: sezónu 1994 jsem sledoval na Eurosportu v přímých přenosech a při čtení článku mi naskočil obrázek, jak mechanici v boxech ohmatávají promáčklinu na zavěšení. I vyhledal jsem si video a...
rock
04. 1. 2025, 17:00 0Jak už jsi nakousl, Harry nastupuje do Bradavic v r. 1991, takže kombíky Vectra B jsou krásný anachronismus, ty byly k dispozici až o víc než 4 roky později. Ale třeba tě ještě víc nas...štve/potěší, že na úplném začátku prvního filmu opravdu stojí v celé Zobí ulici ty Cavaliery Mk. III (= Vectra A), které sis přál, a to v provedení sedan (takže předpokládám, že ho mají v duchu zbytku série i Dursleyovi). Ovšem časově je to úplně stejně problematické, protože ta scéna se má odehrávat někdy v prosinci 1981, zatímco v našem světě se tenhle model začal dělat až v r. 1988.
btw, ten Rokfort jsi klidně měl použít v rámci zmatení nepřítele, to je specialita vašeho překladu (stejně jako vaše názvy kolejí), kterou tady asi zná málokdo :-)
rock
03. 1. 2025, 13:02 1První dva tipy považuji za tutovku :-)
- motorka Siriuse Blacka (Triumph?)
- záchranný tripledecker
Třetí... je tam zmínka o limuzínách zapůjčených z Ministerstva kouzel, ale nevybavuju si ani, jestli se ve filmu objevily... Dal bych vozíky z Gringottovy banky :-). I když kočáry tažené testrály mají taky svoje kouzlo.
rock
02. 1. 2025, 13:16 0:-)
Na manželku dlabu, ale skončím ve stodole (kombíku), protože pes.
To nic nemění na tom, že to rád vídám, když s tím jeden někdo jiný, kdo psa ani manželku neřeší. Nejsem závistivý a rád se pokochám.
rock
02. 1. 2025, 11:17 3Navzdory všem výhradám, které vůči současným Volvům a stylizování automobilky jako takové mám, jim uděluji malé bezvýznamné plus za zachování sedanu v modelové řadě.
rock
02. 1. 2025, 11:12 0Nejen čistý EV Ioniq, simulaci řazení by měla dostat i ta Prelude.