načítám data...

rock

JménoPavel Pospíšil
BydlištěVyškov
Registracepřed 19.5 měs.
Poslední aktivitapřed 58.4 min.
Příspěvků ve fóru1
Komentářů u článků418
Pozitivních komentářů u článků112
Negativních komentářů u článků5
Možnostinapsat zprávu

Posledních 50 komentářů

ro
rock
předevčírem v 13:13
0
Hledáme Garáž-Mahal: Nejzajímavější parkovací domy na světě

Tam bude šotek v překladu. Imho nejde o dva kilometry (čtvereční ani krychlové), ale o dva tisíce metrů v nějaké souvislosti.

Ta budova má podle mapy odhadem max 500 m2 půdorys, což je 0.0005 km2. Z toho se dva kilometry nedají vyčarovat ani náhodou. Kdyby měly být krychlové, byla by to budova 4000 km vysoká (a to bysme si všimli, kdyby někde byl barák o třetině průměru Země). Kdyby čtvereční, jako že je pokreslený strop a stěny (z obou stran), potřebovali bychom asi tak 1800 pater. Ten barák má podle google maps tři nadzemní podlaží.

ro
rock
19. března 2019, 13:13
0
ro
rock
19. března 2019, 13:06
0
Volkswagen Arteon 2.0 TSI: Dobře střižený oblek na míru

Arteon ve zlaté možná bude pro ty manželky podnikatelů, který se nenechají zblbnout Tiguanem.

ro
rock
19. března 2019, 13:00
0
Máme budoucnost

I když tomu neříkáme SUV, tak obvykle platí všechno, co jsem vypsal ve 16. března 2019, 21:58.
Akceptuju, že pro "někoho" je vyšší posed a pár centimetrů volnýho místa nad hlavou tak zásadní argument pro, že přebije všechny ostatní proti. Udivuje mne, že těch "některých" je tolik.
btw třeba Ford Fusion (ten evropskej, zvýšená Fiesta) nebo Golf Plus ten úspěch neměly, takže samotný zvýšený posez a víc prostoru jako argument až tak nefunguje.

ro
rock
19. března 2019, 10:47
0
James Bond dostane v příštím filmu "ekologický" vůz

Connerymu strejda google našel 188 cm...

ro
rock
19. března 2019, 09:53
2
James Bond dostane v příštím filmu "ekologický" vůz

Jo jo, čas od času se objeví nějaká úlitba aktuálnímu trndu. To se pak i Bond sníží k digitálkám od Seiko. Nebo k BMW.

ro
rock
19. března 2019, 09:13
0
James Bond dostane v příštím filmu "ekologický" vůz

ad hodinky: Omegy přišly až s Brosnanem; Connery, Lazenby, Moore i Dalton nosili Rolexky...

ro
rock
19. března 2019, 09:05
0
James Bond dostane v příštím filmu "ekologický" vůz

Tomáš "Vavris" Vavrečka včera v 15:06

Slovo od slova podepisuji, přesně moje myšlenky.

ro
rock
19. března 2019, 09:00
0
ro
rock
19. března 2019, 08:58
2
Volkswagen Arteon 2.0 TSI: Dobře střižený oblek na míru

Mně se ten přístup naopak velmi zamlouvá; zvenku hezčí a výraznější než Passat, budu z toho mít radost vždycky, když k tomu na parkovišti budu přicházet (ta třetí fotka v textu, noční před kostelem? Za takový dojem se dá upsat duše ďáblu). Zevnitř přesně tak funkční, jak interiéry Passatů a Volkswagenů obecně jsou; uvnitř je jakákoliv extravagance obvykle spíš na zlost, tam chci, aby všechno fungovalo na první dobrou. A vzhledově se mi Aertonovský interiér líbí víc než ten Touaregovský...

ro
rock
19. března 2019, 08:51
0
Volkswagen Arteon 2.0 TSI: Dobře střižený oblek na míru

"Dominantním prvkem je bohatě zdobená maska chladiče s chromovanými, vertikálně orientovanými lamelami"

Jo, akorát ty lamely jsou teda HORIZONTÁLNÍ...

ro
rock
19. března 2019, 05:56
1
Máme budoucnost

OT
ad plakát Testarossa - mám ještě doma svoje desky na výkresy z dob studií :-)

ro
rock
16. března 2019, 21:58
0
Máme budoucnost

to ransom:
Ve srovnání s hatchbacky na stejné platformě mají crossovery nepříjemně často ve zvyku nabízet horší dynamiku, spotřebu a jízdní vlastnosti při vyšší ceně a sporné prostornosti (zvlášť ve srovnání s kombíkem), přičemž jako výhodu předkládají vlastně jenom ten vyvýšený posez (což pro někoho může být i zápor), cool vzhed, falešný pocit bezpečí a o nějaký ten centimetr větší světlou výšku, takže jsou plasty ve větším bezpečí před vyššímu obrubníky.
Poněkud to uráží moje pragmatický já.

ro
rock
15. března 2019, 15:37
0
Máme budoucnost

Klidně bych si troufnul skočit do 20 let starýho auta a po pěti minutách kulturního šoku bych zjistil, že mně vlastně nic nechybí. Možná tak klima, ta tehdy bývala za příplatek.

ro
rock
15. března 2019, 13:41
1
Máme budoucnost

ad "Více modelů"
BMW 3, 5, 7... tzn 80. léta? Asi. Těch modelů je dneska sumárně asi víc, nedokážu to spočítat. Ale na druhou stranu, v těch 80. letech se ta střídmá nabídka BMW dala doplnit odjinud, to ještě fungoval třeba Saab. Nebo Lancia. Nebo Rover. Morris. Triumph. Simca, Talbot, Matra, Lacia, Rover, MG, Austin, Rayton Fissore, Autobianchi, Tatra, Moskvič, Zastava/Yugo, Daewoo, Saab, v US pak třeba Plymouth, Pontiac, Oldsmobile, Mercury, Saturn, AMC...
Ale uznávám, v SUV byla nabídka výrazně menší.

ad "Poslední problém (tedy infrastruktura) elektrifikace je řešitelný relativně snadno"
Jo. Technicky. V reálným světě, má-li ta infrastruktura obsloužit vyšší jednotky procent, nebo dokonce nižší desítky procent vozového parku, tak je to řešitelný tak v řádech dekád (množné číslo) a za cenu dost nepředstavitelných nákladů.

ro
rock
15. března 2019, 07:03
0
Mercedes-Benz X 350d: Trefa na druhý pokus

Logo je v pohodě. Jsou věci, který jsou mi na autech protivný -tady třeba ta reliéfem naznačená, ale vyplněná plastová "mřížka" v okolí mlhovek-, ale logo mi neva.

ro
rock
13. března 2019, 15:44
0
Mercedes-Benz X 350d: Trefa na druhý pokus

Ono to stojí +- dvojnásobek těch odkazovaných Hiluxů, Navar, L200 nebo Rangerů. Ale koneckonců i Hugo Boss prodává něco podobnýho flanelce za cenu n-násobnou těch, které mají našitou značku méně zvučnou. Ani jedno není pro masy a třeba pro někoho dává smysl, že v košili od HB nechce do lidového Mitsu...

ro
rock
13. března 2019, 06:52
0
Autíčkář na lovu: Hot hatche všech velikostí i stáří

Na výšku v pohodě, to jsou ty nízko posazený sedačky. Já měl trochu problémy s ramenama a vzadu to bylo vysloveně jenom pro dva.

ro
rock
12. března 2019, 13:48
0
Autíčkář na lovu: Hot hatche všech velikostí i stáří

Poslední krásnej Civic...
Pokud si pamatuju, tak zvenku na dnešní poměry docela subtilní a uvnitř vysloveně stísněnej - ale pokud už si tam člověk tu pozici najde, tak je přece jedno, jestli mám okolo sebe 1 cm prostoru nebo 15...

Mini se mi začíná vysloveně líbit. Zvenku. Na ten interiér bych si ale zvykal těžko...

ro
rock
08. března 2019, 16:19
0
Volvo V60 CC D4: O úroveň výš

Já bych to bral hned, akorát na to holt nemám...
Cestování v tom bude relax, dozadu se vejde pes nebo kolo... vyhovovalo by mi to.

ro
rock
07. března 2019, 15:29
0
Ženevský autosalon 2019: První dojmy

to Martin Martin:

si tak přemýšlím, jestli trolíš ze sportu, jestli je v tom nějaký skrytý sarkasmus nebo jestli to myslíš vážně

ro
rock
07. března 2019, 08:26
0
Volvo představuje faceliftovanou XC90

Když s tím Volvo před těmi čtyřmi roky přišlo, bylo to zajímavý a myslel jsem si, že si zvyknu. Ale po těch letech a i po faceliftu je to pořád jedna cihla plná (CP) a na ní jedna tříčtvrtka. V malým vydání by to mohlo s přimhouřením oka fungovat, protože co je malý, to je milý, ale ve velkých je to personifikovaná arogance. Tohle fakt ne...

ro
rock
07. března 2019, 08:07
0
Ženevský autosalon 2019: První dojmy

S hodnocením Lagondy se nesejdem. Za mne interiér... sedačky a jejich bezprostřední okolí se mi líbí moc (teda když opominu to, že jim některý ty díly tapecíruňku tak nějak divně nedoléhají nebo nepasují) a displej ve volantu? S jeho čitelností bych si nedělal starosti. Na rovné nebo mírně zvlněné silnici to čitelný bude a v ostrých zatáčkách stejně na přístrojovku nikdo nečumí. Často ji zakrývají příčky volantu, přechytávající ruce a vůbec řidič obvykle kouká na cestu, aby se do zatáčky vešel. Souhlasím ovšem s tím, že ten volant opravdu vypadá lacině a stále si myslím, že kvalitně provedený budíky můžou vypadat doslova jako šperk a nadělají parády mnohem víc, než displej v hodnotě 20 USD.

btw pasáž o Senatu a Rusku bylo radost číst :-)

ro
rock
06. března 2019, 11:10
0
Volvem už jen 180 km/h

Já reagoval na tu frázi, co jsi napsal.
Ke konkrétnímu opatření u Volva: řidič není nikterak neřešitelně omezen: má možnost sednout do jiného auta, má možnost najít někoho, kdo mu tu blokaci odstraní - je to jenom soft. Bude-li poptávka, objeví se nabídka na úpravu toho softu.

ro
rock
06. března 2019, 09:55
0
Volvem už jen 180 km/h

Tak to je obecně funkce zákonů, takže jsi to mohl slyšet kdekoliv v civilizovaným světě. Ale je to i mezi auty: třeba taková značka "Stůj, dej přednost v jízdě" naplňuje princip té fráze docela slušně.

ro
rock
06. března 2019, 08:57
1
Volvem už jen 180 km/h

Pro mne je to úplně stejný, jak když se v devadesátých německá velká trojka dohodla, že maximum bude 250. Je to prostě jenom číslo, pro mne je dostatečný, páč je daleko nad limitem naprosté většiny civilizovaného světa a pokud to někomu stačit nebude, prostě si pořídí konkurenci nebo si to nechá cracknout.

To už mne mnohem, ale mnohem víc vytáčí a mrazí z věcí jako defaultně přednastavený hlídání jízdního pruhu, povinná černá skříňka s GPS atp. Nějakých 180 je proti tomu úsměvná banalita.

ro
rock
05. března 2019, 14:48
1
Ptejte se: Jak za minimální peníze nakoupit maximální exkluzivitu

Když už je zmínka o Lancii, tak Thesis :-). S tou by byl za exota všude a navíc v tom bude pohodlný svezení i na dnešní dobu.

ro
rock
05. března 2019, 13:41
2
Ptejte se: Jak za minimální peníze nakoupit maximální exkluzivitu

Za mne něco z "kulatého" období ameriky, t.j. pozdní 90. léta: Buick Riviera, Oldsmobile Aurora, Mercury Sable, Pontiac Grand Prix atp.

ro
rock
05. března 2019, 11:57
0
Renault Mégane GrandCoupé 1.3 TCe: Malý talisman pro štěstí

Nevím, za kolik se dá Megane uhádat, když si vezmu na pomoc trhovce z Damašku, ale v ceníku je sedan je od 355 tis a hatchback (aby se to dalo s tím Focusem srovnat) sice začíná u 340 t, ale se 100 k motorem. 115 k motor stojí v hatchi od 381 t. (všechno jsou to ceny prý ve slevách).

Focus v těchdle základních výbavách a motorizacích sice dražší je, ale asi o 10 %, což už není nic monumentálního.

ro
rock
05. března 2019, 09:25
0
Renault Mégane GrandCoupé 1.3 TCe: Malý talisman pro štěstí

Ty okraje tabletu vypadají levněji než kdyby to koupili z aliexpressu. Kolik peněz navíc by je stálo, kdyby si trochu pohráli s designem a hned by celej interiér vyzníval o třídu hodnotněji? Vlastně i o víc, protože o třídu výš je Talisman a ten to má zpracovaný stejně humpolácky.

ro
rock
27. února 2019, 13:42
0
Renault Kadjar TCe 160 EDC: Tak to berem, zlato?

Jj, digitální plyn (1 nebo 0) a když se k tomu ještě povedou i digitální brzdy a spojka (aspoň že to tady nehrozí, když je to automat), tak si pak člověk připadá jak na první jízdě v autoškole...

ro
rock
26. února 2019, 10:35
0
Volvo XC40 T3: Severský základ

Katapult do zenové zahrádky? Spíš možná Katatonia...

ro
rock
25. února 2019, 16:21
0
Motorismus na Pařížský způsob

E-type jsem tady kousíček za Brnem viděl tak rok zpátky - ale nebyl v úplně ideální formě, podle mne čekal na renovaci :-). Samozřejmě ten původní, 50 let starý...

ro
rock
25. února 2019, 12:10
0
Motorismus na Pařížský způsob

Jenom pro jistotu: od rána do večera bys moh koukat na klasickou déesse, nebo na tě tak uchvátila ta DS, co vykukuje na fotce za Urusem a Twizzym :-) ?

ro
rock
25. února 2019, 12:05
0
Maserati Levante GranSport S Q4: Trochu jiné GT ve světě bez čísel

Lidi podle vzhledu nenakupují, protože jinak by céčkový Mercedes nemohl mít takový prodeje, jaký má. Ve srovnání s ním je vzhled Alfy docela neškodný...

ro
rock
21. února 2019, 16:10
0
Maserati Levante GranSport S Q4: Trochu jiné GT ve světě bez čísel

Tohle mne pokoplo nakouknout na prodeje. Jsou to zajímavý čísla. Evropa + US

Mercedes-Benz C - 211 t.
BMW 3 - 152 t. (+ dalších 83 t. BMW 4)
Audi A4 - 146 t. (+ dalších 76 t. Audi A5)
.
.
.
Volvo S60/V60 - 55 t.
.
.
.
Alfa Romeo Giulia - 29 t.

ro
rock
21. února 2019, 12:42
0
ro
rock
21. února 2019, 12:41
0
Maserati Levante GranSport S Q4: Trochu jiné GT ve světě bez čísel

To skoro jistě ne. Šasi Stelvia a Giulie je příliš nový. Jednou ho asi bude sdílet 2/3 koncernu FCA od Dodge a Jeepa po Maserati, ale až v příští generaci současných modelů.

ro
rock
21. února 2019, 12:21
0
Maserati Levante GranSport S Q4: Trochu jiné GT ve světě bez čísel

Bez záruky, ale mám za to, že je to na Ghibli & Quattroporte na chůdách.

ro
rock
21. února 2019, 11:05
0
Citroën U55 Currus Cityrama: Retro autobus z budoucnosti

No, já z něj až tak nadšený nebyl. Hlavně proto, že byl asi podmotorovaný a v kopcovité trase jezdil tak, že ho předjížděly traktory. Navíc bejval tak vymrzlej, že na těch hnusných koženkových sedačkách snad byla jinovatka.

ro
rock
21. února 2019, 10:51
0
Citroën U55 Currus Cityrama: Retro autobus z budoucnosti

Na plavání mne jeden nebo dva roky vozila 706 RTO. Fuj, jsem starej dědek. Pak, od páté třídy až do vojny to bylo denní dojíždění mixem ŠL, krásnou moderní Karosa 734 a maďarským kloubovým zázrakem Ikarus. Speciálně poslední jmenovaný byl vždycky zvláštní zážitek.

ro
rock
21. února 2019, 09:00
1
Autíčkář se ptá: Jaký byl váš největší automobilový průšvih nebo trapas?

"Moja skúsenosť je, že keď človek prejaví rešpekt a snahu komunikovať "lokálne" is chybami tak to místní strašně ocenia. A sami si to užijú ten kontakt s mimonem. Takže je to väčšinou prdel."

Tohle mi fungovalo všude, včetně Albánie (a že albánština nemá styčný bod s čímkoliv civilizovaným vůbec žádný), a třeba v Itálii jsem se cítil jako doma se slovní zásobou asi deseti slov (umím napočítat do pěti a k tomu pane, prosciutto, pizza, pasta a caffè espresso), ovšem jedna výjimka se přece jenom našla: ve Francii to prostě nešlo. Tam odmítali pochopit, i když jsem jim ukázal konkrétní frázi v příručce francouzské konverzace.

ro
rock
19. února 2019, 16:41
4
Autíčkář se ptá: Jaký byl váš největší automobilový průšvih nebo trapas?

Brno, někdy mezi vánočními svátky tak 15 let zpátky. Sešla se nás po letech parta a že vyrazíme pozdní večeři, ve vší počestnosti. V jednu nás vyhodili z restaurace, já coby řidič jsem tu pětici (no jo, bylo nás o jednoho víc, ale auto to uveze, tak o co jde, ne?) porůznu se potácejících postaviček nacpal do auta a fičel jsem domů. Co čert nechtěl, z jedné boční uličky vykukoval čumák Oktávky zašívajících se příslušníků, a co dva čerti nechtěli, jeden z mých dobře se bavících spolujezdců cítil potřebu stáhnout okýnko, začít na ně mávat a halasně jim přát příjemný zbytek služby. O 100 m dál už jsem stál za blikajícím autem, příslušníci si nechali vystoupit celou pochechtávající se skvadru (trošku je zmátlo, když jsem jednomu musel otevřít kufr kombíku). Dostal jsem balónek na fouknutí. Pak druhý. Pak jsem šel kus po obrubníku. Pak jsem dostal třetí balónek a teprve po něm se příslušník smířil s tím, že jsem asi fakt nepil. Tak jsem dostal pětikilo a přespočetný expert se prošel dva bloky pěšky, abychom ho do auta nebrali policajtům přímo před nosem...

ro
rock
15. února 2019, 20:42
0
Range Rover P400e: Nepřekonatelný

No dobrá, asi bych k ničemu nepotřeboval plug-in, ale jinak je to poprvé po dlouhé době, co vidím terénní auto (úmyslně nepíšu SUV) a první, co mne napadlo, je Chci ho!
Akorát na něj teda nedosáhnu, 2.75 v základu je mimo moje možnosti. Škoda...

ro
rock
15. února 2019, 11:21
4
Bazarový snílek: Rychlí a zběsilí

Hmm, ten Civic... Honda Civic Coupé '94 je tak neuvěřitelně krásný a elegantní auto, že někomu, kdo se na ni odváží sáhnout, bych v zájmu zachování historických hodnot urazil ruce u samé řiti.

ro
rock
13. února 2019, 16:33
0
O vysokých bocích, kulaté přídi a touze po starém designu

btw ta Schiffer by trošku masa nabrat potřebovala (masa, ne špeku), ale kosti z ní rozhodně nelezou ;-)

ro
rock
13. února 2019, 16:27
0
O vysokých bocích, kulaté přídi a touze po starém designu

Už jenom když vidím slova plus size, dělá se mi nedobře. Zparchantělá doba...

Jinak teda s tím růstem velikostí máš recht, probíhá to kontinuelně. Stačí kouknout na rozměry aut, který jsou tu s námi dlouho a v mnoha generacích: Fiesta nebo Golf postupně narostly o půl metru, Passat o šedesát čísel a další podobně. A porovnání váhy by bilo do očí ještě víc...

ro
rock
13. února 2019, 09:12
0
O vysokých bocích, kulaté přídi a touze po starém designu

No vida. Tenhle hejt je jako na míru šitý prvnímu Audi TT, které ovšem vzniklo prosím pěkně před dvaceti léty. U toho Audi byli tehdy vysloveně vizionáři ;-)

ro
rock
10. února 2019, 17:26
1
Jezdíte někdy hromadnou dopravou? A proč?

Jo, jasně, hromadnou dopravou jezdím rád, protože je to atrakce levnější než kolotoč, ale je při tom víc adrenalinu...

Ale tak vážně... atrakcí jedu za normálních okolností jenom tehdy, když je auto v pravidelným servisu, t.j. jeden den v roce. Protože cca 35 km,
- autem 25 min (teď mám aktuálně v Brně rozkopaný dva strategický příjezdy na cestě do práce, takže spíš 35 min)
- na kole 1:10 h
- hromadnou dopravou asi 1:30 h

To bych musel být úplně blbej, abych jel dobrovolně hromadnou.

Ještě mne napadá, že když jsem byl naposledy v Praze na koncertě, bylo docela OK nechat auto na Chodově a do Sazka arény (nebo jak se to aktuálně jmenuje) dojet metrem. Asi by se to tak dalo praktikovat pravidelně, jenže já to metro potřebuju v Brně a tam se ho fakt nedožiju. A přijet na kraj města, někde zaparkovat, přejít na MHD a pak jet deset zastávek do centra (a odtamtud přejít k práci pěšky, protože mi k zaměstnání nic nejezdí), to fakt časově smysl nedává (o pohodlí nemluvě).

ro
rock
06. února 2019, 05:48
2
Ptejte se: Rychlé auto, ve kterém se dá přespat

ad 3)
Co by měli policajti říkat na vestavbu? Ten člověk si evidentně veze materiál na stavbu psí boudy :-). Chci říct, že pokud to není napevno, tak je to zavazadlo / náklad jako každej jinej a je jenom potřeba ho mít za jízdy zajitěný proti pohybu v případě nehody (jsou státy, kde na tom trošku bazírují) a zkontrolovat, jestli třeba v cílovým státě není nějaké omezení nebo clo na dovoz stavebního materiálu.

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Dodge Avenger  2008
Dodge Avenger

2008 rok výroby
140 koní výkon
1 996 ccm objem

Škoda Octavia Elegance 2006 2,0TDI 6°DSG  2006
Škoda Octavia Elegance 2006 2,0TDI 6°DSG

2006 rok výroby
140 koní výkon
1 968 ccm objem

Chrysler 300C  2007
Chrysler 300C

2007 rok výroby
218 koní výkon
2 987 ccm objem

Renault Mégane CC coupe cabrio 2.0 16V 2004
Renault Mégane CC coupe cabrio 2.0 16V

2004 rok výroby
99 koní výkon
2 000 ccm objem

Lincoln Premiere Continental  1960
Lincoln Premiere Continental

1960 rok výroby
320 koní výkon
7 044 ccm objem