rock
Jméno | Pavel Pospíšil |
---|---|
Bydliště | Vyškov |
Registrace | před 7.2 rok. |
Poslední aktivita | před 8.1 hod. |
Příspěvků ve fóru | 1 |
Komentářů u článků | 2070 |
Pozitivních komentářů u článků | 919 |
Negativních komentářů u článků | 70 |
Možnosti | napsat zprávu |
Posledních 50 komentářů
Teď mne napadá: jestliže baterka je v podvozku a motor (v základní verzi) v zadní nápravě, co je pod přední kapotou, že se tam nenašlo místo pro napájecí kabel? Dyť pořád slyším a čtu, že elektomobily v podstatě už nic dalšího nemají a že v tom spočívá jedna z jejich výhod proti spalovákům...
Jenom na okraj: z 15 cm ve výšce Elroq 13 pros... prohospodařil baterkou v podlaze, je to mrtvá, pro posádku nevyužitelná výška. Reálný rozdíl je vidět na vnitřní výšce nad sedáky; vpředu +25 mm, vzadu +8 mm.
Rozchod (jestli je rozchod to, co si myslím) je + 5 cm (9 cm je rozdíl v šířce bez zrcátek).
A proč Karoq? Existují varianty od jiných výrobců, kde by to šlo bez problému ještě o dalších 100 t. srazit, někam na úroveň 550 t. U Elroqu se Škoda chlubí, že je nejlevnější ve své třídě, měl by tedy snést srovnání s auty napříč trhem, nejen s produkty Škoda.
Čumák mi vzdáleně připomíná Kiu.
Jako celek - asi bych neřekl, že se mi to vysloveně nelíbí nebo mi to něčím vadí. Akorát mne to nebaví, nudí.
Ta loga - neměla to takhle už Š120 M?
Nápis bez loga vpředu, nápis bez loga na volantu, nápis bez loga vzadu, logo jen ve středu plastového krytu kola.
to Sau:
Cituji z testu Kia Sorento na tomhle webu:
"...nové Hyundai SantaFe, sesterský model Sorenta, už nabízí možnost asistenty vypnout dlouhým stiskem jednoho ze dvou válečků na volantu a dle zpráv od výrobce se tato funkce postupně dostane v rámci aktualizací i do dalších modelů tohoto koncernu..."
Z testu Mini Countryman
"Mimochodem, ten otravný rychlostní lze vypnout jedním dlouhým stiskem knoflíku “SET”" (řeč je o tlačítkách na volantu).
Nad rámec tohodle si moje zraková paměť vybavuje, že jsem v nějakém testu viděl detailní foto na tlačítka někde na přístrojové desce dedikovaná pro konkrétní asistenty. A z jiného testu si vybavuji zmínku o možnosti vybrat v menu, které asistenty bude možné vypínat jedním tlačítkem k tomu určeným... Ale tam už nedám, k čemu to patřilo...
No, nenadchlo mne to.
Swift umí nabídnout 4x4. Je ale otázkou, co s tím ve městě.
Pokud ale 4x4 nepotřebuji, tak těch možností městského vozítka pod 4 m za 450 t ještě pár je a určitě bych se zašel podívat i ke korejcům a -především- k Toyotě.
"11 let služby a na hrbu necelých 160 tisíc kilometrů... Nikde nic nevrzalo, neupadávalo, každé tlačítko (a že jich tu je požehnaně) fungovalo přesně tak, jak má."
Sám jezdím taky v Audi, které už dneska nějaký ten kilometr má za sebou, jsem na tom s funkčností stejně a považuji to za naprostou samozřejmost - takže se ptám: ony jsou značky, kde to v takovém nájezdu a věku samozřejmost není?
Ona Tesla je zase opačný extrém, na ty ocucané bonbony (X, Y) se nedá koukat...
Ještě na přelomu milénia to zas tak absurdní představa nebyla...
Hezký auto za rozumný peníze.
Tomu u nás pšenka nepokvete...
...no a v souvislosti s tím, co jsem napsal výš, můj největší klenot není od HW, ale od Matchbox. Zelený Escort, první "opravdickej*" angličák, který jsem kdy měl, koupil mi ho starší brácha natajno; ani to nepřiznal rodičům, aby ho nesprdli, že moc utrácí...
*-"opravdickej" znamenalo, že měl zespodu logo Matchbox a nápis "Made in England". Na základce byla pro opradické angličíky přísná kritéria :-)
"Hot Wheels... se zaměřilo na radikální a kreativní přístup"
"Matchbox je věrný... realistickému designu vozidel"
Tím to pro mne bylo dáno už od prvních okamžiků, kdy jsem se moje mnohem, mnohem mladší já setkalo s Hot Wheels a porovnalo je s Matchbox. Hot Wheels jsem právě díky té kreativitě vyhodnotil jako "hračky pro malé děcka" zatímco Matchbox jako "modely" a vlastně si v mých očích nikdy ani moc nekonkurovaly. HW to u mne prohrálo na první pohled...
On si někdo koupí Playboy kvůli reklamám na auta? :-)
No, co si budeme povídat. Inspirace tehdy docela oblíbeným trendem vše vzadu, jenže výrobcům na západě už na přelomu 60. a 70. let definitivně došlo, že je to slepá ulička a buď to v té době nahradili koncepcí vše vpředu, nebo to jak u Simcy sice nechali ve výrobě (když to někdo kupuje, tak je škoda to nenabízet), ale paralelně už jeli moderní koncepci.
To jenom u nás to vydrželo až do konce osmdesátek...
No, jak bych to s tím vařením u Š120 řekl... asi takhle: v každým zadním blatníku jsem vozil 3l (?) kanystřík destilky, on tam byl prostor tak akorát, že se to tam dalo vrazit. Využil jsem to tak možná jednou do roka, ale využil (ale až do onoho popisovaného stádia s mlhou za autem jsem to nikdy dojít nenechal. Přeci jen jsem na budík teploměru koukal víc než na cestu, tak jsem vždycky zastavil včas). Zato jsem mnohokrát jel v létě s topením na max.
S tou faceliftovanou maskou se kluci inspirovali u SsangYongu (Korando), ne?
Anebo už jsou dneska všechny auta stejný a není co vymyslet?
Tak ona je otázka, jestli a jak moc bylo i3 ze strany BMW dotované a jestli by podobně postavené auto dneska nestálo úplný nesmysl.
Pro porovnání, nejmenší EV od BMW jsou dneska iX1 a iX2 za cenu od zhruba 1,1 M a tam jsme na váze +- 2000 kg.
:-)
Položil jsem si stejnou otázku a dal si na ni stejnou odpověď. A možná taky že už je to výběhový (letos končí, jestli to správně chápu), tak nestojí za námahu to propagovat.
Teď jsem četl zprávičku od DS, že se chtějí víc se zaměřit na odkaz DS a SM. Takže jejich další modely prý NEbudou SUV. Nepředpokládám, že by do výroby dostali zrovna tu studii SM Tribute, ale každopádně jsem zvědavý. Třeba časem dostane prezidentskej panáček něco onačejšího než ... Rafale.
Mimochodem, OT: párkrát je tu v článku i v diskuzi zmíněno Volvo; Arrows měl mít v tom r. 1997 původně motory od Volva, pak z toho sešlo a odjezdili tu sezónu s Yamahou.
Jj, poslední rok v F1, s Arrows. Trocha štěstí a tři kola chyběly, aby z toho bylo první a poslední vítězství pro Yamahu v F1. A vlastně i pro Arrows.
Na první dobrou se mi v souvislosti s Yamahou vybaví dvě věci:
- OX99-11. Teda ne že bych si to jméno pamatoval, jenom mi vizuální paměť ukáže obrázek a zařadí se mi to do začátku devadesátých. On v té době byl velký boom japonských (super)sportů a Yamaha se holt chtěla přidat.
- F1 v devadesátkách. Hlavně těch několik let s Tyrrellem.
Opel byl v tomhle docela nevyhraněný, ale u některých konkurentů to musel dvorní designér zvládnout už tehdy. Třeba u evropského Fordu (tam je částečnou výjimkou jen prapodivné Scorpio, jinak člověk najde podobnou masku na Fiestě, Escortu i na Transitu) nebo u Peugeotu. Saxo mělo stejnou masku jak XM.
Irwinek:
Ona to byla samozřejmě ironie rozvinutá ad absurdum, ale když už jsem o tom začal přemýšlet, tak
- Tesla Model 3 v základu splňuje RWD
- výkon sice nespadá do požadovaného okna, ale v základu je jen nepatrně vyšší. Na to si obvykle nikdo moc neztěžuje
- vím, co máš na mysli tím šestiválcem, ale když tys jako důvod zmínil nejklidnější chod, to si přímo říkalo o jiný pohled na věc
- že by ses v ní nemusel obávat kůže, protože používají eko vikslajvont, to už je jenom černohumorný bonus
Samozřejmě že tak nějak tuším, že někdo, kdo má v profilu V960, z toho nápadu nijak zvlášť nadšenej nebude :-) ...
Dneska se ti na takovou poptávku ozvou z Tesly s tím, že pro klidný chod nahradili šestiválec elektrem (to ti dokonce vyšli vstříc, protože elektro pravděpodobně BUDE mít klidnější chod než libovolný šestiválec) a všechno ostatní splňují.
Asi mne celkem nezištně těší, že se to líbí aspoň někomu a přeju to; za mne je to asi tak na úrovni Hyundai Bayon.
Tady to hnusný platový logo v trojůhelníku je výsadou vyšších verzí. V základu je tam obyčejná mřížka (s nápisem Alfa Romeo).
:-)
Kola jsou snad jediný, co mi na tom autě nepřijde vysloveně ošklivý (samozřejmě s výjimkou prostředí okolo).
Průměrná spotřeba dle výrobce 1,8 – 1,9 l/100 km.
Oni na tomhle ještě nahánějí koncernový průměr. Aby z toho vykompenzovali to, že ten spalovací model nižší střední třídy bude přes emisní limit.
...vlajkovou loď beru zpět, zapomněl jsem, že nekoukám na Espace.
Ale ta druhá část pořád platí. Rodina má levnější alternativy, nemusí sáhnout zrovna po tomhle.
Nezapomeň na to, že Scenic je u Renaultu vrchol nabídky. Fakt neexistuje žádný důvod, proč by v silách mediánové rodiny nutně muselo být pořídit si vlajkovou loď značky.
Renault má taky spalovací alternativu. Říká ji Austral a je od 780 t.
Kufr okolo 500 l v základní konfiguraci.
Co přesně byste pro normální rodinu považovali za přiměřené?
Jakou má základní Tesla M3 baterku? Tesla se tím nijak nechlubí... Viděl jsem čísla 50, 57.5, 60 kWh, netuším, co z toho je pravda. I ta 60 kWh je asi tak dvoutřetinová ve srovnání s Renaultem a jestliže má Tesla nižší výrobní náklady na kWh, tak se jenom na tomhle Renault ztratí těch 20 % polštáře, který Tesla má. No, snad to Renault ušetří jinde.
Mimochodem, Renault Megane E-Tech má menší baterku a ne až o tolik menší cenu, už ani zdaleka nevychází tak výhodně.
Scenic těch 87 kWh umí od 1,09 M
ID.7 má 77 kWh od 1,33 M
Z těch "levných" mne napadá jenom Toyobaru a MX-5
O kousek dražší (od 1,3) je Supra.
Mustang už moc lidovej není, začíná na 1,6. Vlastně za stejný peníze je základ Alpine A110.
No a pak už mne nenapadá nic.
Opomíjím převážně okruhové hračky, jako ta Sigma WR, co tu byla nedávno v testu (od 1,3), různý Caterhamy atp.
...samozřejmě se omlouvám za parafrázi, ale vzhledem k tomu, že pohon je jaksi nutnou a nedílnou součástí auta, tak on je ten výsledný význam stejný.
Elektromobil sám o sobě není luxusní zboží, jde o ekvivalent stávajícího zboží, jen dražší.
To by se dalo tesat.
No ano, ale i ten Cayenne a Macan prostě MUSÍ vypadat aspoň trochu jak 911...
Souhlasím s tím, že je hodně zákazníků tam ty retroodkazy chce. Přesně jak to píšeš, Porsche = 911. Koneckonců to, že je Porsche v plusu je důkaz, že komerčně je to správná cesta. A z pokusů dělat to nějak zásadně jinak je Porsche už asi definitivně vyléčeno. A to je právě to, na co jsem narážel: Porsche to změnit nemůže, ani kdyby chtělo. Je v tomto směru beznadějným zajatcem své historie a svých zákazníků. A upřímně řečeno - mně tohle nebaví. Poslední Porsche, které se mi opravdu líbilo, bylo 944 Turbo.
Na jednu stranu, ten koncept je hezkej. A na poměry Porsche odvážnej.
Na druhou stranu, je to další ukázka toho, jak je Porsche přikované k designovému konceptu, jehož základy vznikly někdy před 70 lety. A není schopno se z něj vymanit.
Poznámka 2
Vnější rozměry původního Passatu 4190 x 1600 x 1360 mm
Vnější rozměry Škody Garde 4175 x 1610 x 1400 mm
Z profilu podobná silueta. Až by si jeden mohl myslet, že to byla s dvoudveřovým Passatem stejná třída auta.
Garde teda přišla až v r. 1981, ale Š742 byla v prodeji od r. 1976, takže současník prvního Passata.Garde byla jen karosářská varianta.
Poznámka 1
On ten původní Passat vlastně splývavou záď nemá. On to jenom imituje c-sloupek přesazený za úroveň zadního okna, ale ve skutečnosti zadní okno klesá strměji, víko zavazadelníku je vodorovnější a stupínek je tam docela zřetelný. Na jedné z fotek je to trochu vidět.
Podobné řešení jako u naší Tatry 613. Pánové od Vignale a Ital Designu si možná zašli na kafe :-)
... a nedalo mi to a kouknul jsem se doma do prospektu z r. 1973; světlá výška při plném zatížení 120 mm.
Ono se pro ty prezidentské vozy v současnosti ve Francii vybírá nesnadno. Ale souhlasím, Macron to střídá docela poctivě (narozdíl třeba od Mitterranda, který se snad v ničem jiným než v Renaultech nevozil), takže až bude něco novýho velkýho od konkurence, Rafale půjde do muzea.
Myslím, že Peugeot 408 je přímý konkurent (s širší nabídkou motorů) a třetí generace Peugeotu 5008 by asi mohla být ještě o něco výš.
Jeho výška byla 1,36 m, to by jako crossover dneska asi neprošlo...
Poslední komentáře
- Rob, u blogu M135i - Full BMW experience
Sázej to sem, velice dobré čtení. Díky za něj - sheogh, Report z Kafe&Kár Brno vol.48 + pozvánka...
Jeste by mohl byt "zimni special" presne tu (az napadne... - gathis, u blogu Zpátky do autominulosti......
Svět se hrozně změnil. Je to vidět i na prezentaci automobilek,... - sheogh, Renault Twingo bude! Prototyp se ukáže...
Zase krabice s pruzory misto oken, priste bude periskop? Jinak... - afro-r1, Renault Twingo bude! Prototyp se ukáže...
Coze? Prolomit dogma cislo 1 designu soucasnych aut: vsechna... - mariov8, Příběh značky Maybach: Nebylo to vždy...
GO5 z počátku 30tých let byl po válce "inspirací"... - Zajda, Renault Twingo bude! Prototyp se ukáže...
Ještě tak o třetinu levněji a už to začne dávat smysl. Design... - martin_100, Poprvé bez okřídleného šípu na kapotě...
Btw ty mě tu nabádáš ke Schwarz systému což taky neni dobře.... - martin_100, Poprvé bez okřídleného šípu na kapotě...
Proč mi má samoživitelka co sotva utahne nájem přispívat... - jazet, Příběh značky Maybach: Nebylo to vždy...
Kýčovitost dneska letí. - afro-r1, Příběh značky Maybach: Nebylo to vždy...
RR je decentnost sama. Maybach je naopak kycovitejsi nez S Klasse.... - rock, Poprvé bez okřídleného šípu na kapotě...
Teď mne napadá: jestliže baterka je v podvozku a motor (v základní... - Sato, u blogu M135i - Full BMW experience
Rádo sa stalo, chcel som počkať aspoň dve, tri ostrejšie... - rock, Poprvé bez okřídleného šípu na kapotě...
Jenom na okraj: z 15 cm ve výšce Elroq 13 pros... prohospodařil... - bkralik, Poprvé bez okřídleného šípu na kapotě...
Frodo: Já teda opět nevím, ale na těch "výkresech"...
Poslední inzeráty
2007 rok výroby
409 koní výkon
6 162 ccm objem
1984 rok výroby
210 koní výkon
7 500 ccm objem
2015 rok výroby
300 koní výkon
3 700 ccm objem
1968 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem
Rušné diskuse
- Jak je to s tou elektromobilitou
155 komentářů - Proč nemám elektromobil, i když bych byl prý podle tabulek ideální cílovka?
61 komentářů - Bazarový snílek: Levný daily kabriolet
32 komentářů - Poprvé bez okřídleného šípu na kapotě a 5 dalších zajímavostí Škody Elroq
32 komentářů - Subaru Outback Geyser: Prosté nesmyslů a plné pohody, toto auto si zamilujete
31 komentářů - Opel býval cool. Nekecám.
30 komentářů - Která automobilová značka je vašemu srdci nejbližší?
28 komentářů - Škoda Superb 2.0 TSI: Vlajková loď na český způsob
27 komentářů