načítám data...

rock

JménoPavel Pospíšil
BydlištěVyškov
Registracepřed 2.1 rok.
Poslední aktivitapřed 4.4 hod.
Příspěvků ve fóru1
Komentářů u článků526
Pozitivních komentářů u článků150
Negativních komentářů u článků8
Možnostinapsat zprávu

Posledních 50 komentářů

ro
rock
dnes v 14:14
1
Jaký předpis byste nikdy neporušili (a s jakými si hlavu neděláte)?

361/2000 Sb., §4 a)

Nevím, jestli je to úplně tabu, ale docela se snažím.

btw většina Zákona o provozu na pozemních komunikacích v podstatě jenom rozvíjí tendle jeden odstavec...

ro
rock
13. září 2019, 08:59
1
IAA Frankfurt 2019: Spalovací motory jsou na vedlejší koleji

Teď koukám na ten novej Defender: pětidveřová verze má C sloupek rozšířený a částečně barvený v barvě karosérie. Je to divný, je to zbytečně široký a humolácký, ale jsou v tom upevněný zadní pásy a koneckonců, dá se na to asi zvyknout "humpolácká" a "Defender" se navzájem netluče, tak proč ne...
Ovšem na třídvířko - v zájmu zachování designového jazyka (asi teda, jinej důvod mne nenapadá) potřebovali někam dát ten kus lakované plochy taky, ale kam, když je tady o jeden sloupek míň? Inu, přišroubovali to DOPROSTŘED ZADNÍHO BOČNÍHO OKNA (díky čemuž si cestující na zadních sedadlech budou připadat jak na zaplachtované korbě, protože přišli o 80% své prosklené plochy).

No dobře, abych jenom nehejtoval, zdá se, že by to -možná- mohlo sloužit jako montážní nebo opěrnej bod pro expediční příslušenství, ale to se stejně montuje z polovičky mimo tenhle prvek... a montážní body by určitě šly vyřešit elegantněji.

Za mne je to neuvěřitelná příšernost.

ro
rock
12. září 2019, 21:22
0
IAA Frankfurt 2019: Spalovací motory jsou na vedlejší koleji

Vydržel jsem 100 sekund. Je to tak brutální výplach až do konce?

ro
rock
12. září 2019, 20:05
1
ro
rock
12. září 2019, 20:03
3
IAA Frankfurt 2019: Spalovací motory jsou na vedlejší koleji

Ha, takže tím končí hype jménem ID.3. "Od 30 000 E" znamená, že na showroomu bude tak od 850 tis a to už není nijak zásadně levnější než třeba Leaf. Kterej je u nás teda nejprodávanější (alespoň myslím), nicméně za prvních 8 měsíců letošního roku drží krásný podíl na našem trhu 0.05%, což odpovídá dělenému 181-183. místu.

btw slibovali, že to bude za cenu dieselovýho Golfu. Jenže ten začíná na

ro
rock
12. září 2019, 14:05
1
Toyota Corolla SD 1.8 Hybrid Executive: Přepravní kapsle pro každého?

To je samozřejmě otázka priorit. V mém případě... no, kdybych měl utratit 715 t za rodinné přibližovadlo, tak se smířím se spotřebou o něco vyšší, nasedám do Insignie nebo Mondea a odjíždím do dáli v záři zapadajícího slunce...

ro
rock
11. září 2019, 12:28
0
6 technologií, díky kterým mám rád nová auta

Občas na to narazím v jiných tématech, teď aktuálně jsem to zrovna zmínil u Toyoty. Tohle je už dávno objevená Amerika, nemůže to být žádnej zásadní problém, tak proooč?
Taky jsem měl s aftermarketem v předchozím autě dobrou zkušenost...

ro
rock
11. září 2019, 11:52
0
Toyota Corolla SD 1.8 Hybrid Executive: Přepravní kapsle pro každého?

Zvenku hezký - není to batmobil-manga-ufo ála C-HR nebo Civic apod, ale současně to vypadá na první pohled japonsky / exoticky. Pěkný kompromis.
Pracoviště řidiče - imístění středového displeje, zpracování a grafika přístrojového štítu - to se fakt jako někomu líbí?
Zbytek interiéru - na pohled hezký, záleží jak na omak. Ale snad OK.
Infotainment - jak může někdo zprasit to, co už dávno umí android v mobilu za dva litry? Proč pořád hledají Ameriku?
Levný detaily? Ach jo. Na autě, který cenou kouká do střední třídy.
CVT - palec dolů. Mně se ten princip zkrátka nelíbí.
Je to sedan - plus. To je smutný, za co se dneska dá dát plus...

ro
rock
08. září 2019, 09:23
0
6 technologií, díky kterým mám rád nová auta

Takže já to pojmu jako nezbytnou výbavu (byť v některých případech to působí jak kosmická technologie, protože i když už je to dávno objevený, do aut to třeba ani moc neproniklo):

- automatická klimatizace
- vyhřívaný čelní sklo a zrcátka
- když už jsem u zrcátek, tak hlídač mrtvýho úhlu a parkovací čidla
- u daily auta a dálničního křižníku určitě automat
- bluetooth aspoň na telefonování. Audio chci mít v autě vestavěné
- audio: chci -když už teda CD changery vzal čas- přehrávač FLACů, který dokáže přehrát tracky bez mezer (k***a, copak je to tak složitý? Kdo má poslouchat živáky nebo koncepční alba s půlsekundovými pauzami?). A bylo by teda vhodný, kdyby USB vstup byl někde decentně schovaný, ať proboha netrčí fleška z přístrojovky
- důležitý prvek výbavy: chci dedikovaná točítka na základní nastavení klimatizace / ventilace a chci dedikované točítko na hlasitost audia (na volantu to proste není ono)
- když už začalo být zvykem mít místo budíků omalovánky, tak bych přístrojový štít využil do mrtě. Chci tam mít možnost celoplošné navigace, jak s tím začali u VW Group
- když čtu předchozí dva body... vlastně bych pak nemusel mít dotykovej displej na středovým panelu :-)
- hele, ten zmiňovanej bezklíč je fajn featura

ro
rock
06. září 2019, 18:43
0
Rover 75: Bitva o Británii

Austin, Austin-Healey, Daimler, Hillman, Humber, MG, Morris, Rover, Singer, Sunbeam, Triumph, Vanden Plas, Wolseley

Některý už jsem nezažil, některý pamatuji živě, některý už jenom jako karosářský varianty Austinů... Ale stejně, tyhle zaniklý od r. cca 1970, plus sice existující, ale ne v britských rukách v podstatě všechny ty, který do dneška vydržely... není to skoro zločin na automobilových fanoušcích?

ro
rock
28. srpna 2019, 16:12
0
Co jsem zjistila na prezentaci nové Škody Kamiq

ad Smradlavý sýr ve 250 g balení na palubu letadla nepropašujete:

No jo, do severní Francie je to autem trochu z ruky, ale zase by autorku nikdo neomezoval v exportu sýru ;-)
Akorát teda takhle v létě při delší cestě umí sýr auto provonět svým krásným odérem...

ro
rock
28. srpna 2019, 16:09
0
Co jsem zjistila na prezentaci nové Škody Kamiq

Tak ono těch 6 cm výšky navíc při stejné šířce a menší délce (proti Scale) dost překope proporce. Pokud by to měl být hatchback, tak hodně neforemnej.

ro
rock
23. srpna 2019, 10:10
1
Násilí na silnici - už jste ho zažili?

...vlastně ne, jednou jsem se neudržel: při jedné vyjížďce na kole se mne pokusil zabít autobusák. Stálo mi za námahu dohnat ho o pár kilometrů dál ve stanici, kde měl pauzu a povykládat mu tolik nehezkých slov, kolik jsem jich nevyslovil od začátku života až do toho okamžiku v souhrnu.

ro
rock
23. srpna 2019, 10:04
4
Násilí na silnici - už jste ho zažili?

Nadávám minimálně a při setkání s kreténem se držím toho, co zmínila Zlo Kočka: položit mezi mne a toho dotyčného co největší vzdálenost v co nejkratší době a je mi jednou, jestli zmizí vpředu nebo vzadu. Důležité je jenom jedno: pravděpodobně mu to dřív nebo později nevyjde a až ta situace nastane, nechci být u toho.

ro
rock
22. srpna 2019, 18:46
0
BMW 216i: Nejlevnější, ale rozhodně ne laciné

Je. Tohle je jenom absolutně nudný, šedý a splývající s davem, ale ne vyloženě ošklivý. Narozdíl od Compactu.
Ale třeba E65 je pro Compact zdatná konkurence a G07 je taky tvrdý soupeř.

ro
rock
22. srpna 2019, 14:59
0
Auta, která se stala skvělá v disciplínách, pro které nikdy nebyla vyrobena

Záleží na tom, co tam vozíš. Pokud polystyrenový desky, je to jedno. Pokud něco těžkýho, tak té půl tuny baterek navíc už někomu může vadit, pokud se chce vlízt do 3.5 t.

ro
rock
21. srpna 2019, 15:14
1
Auta, která se stala skvělá v disciplínách, pro které nikdy nebyla vyrobena

Porsche to snad může prorazit a později mid a low cost elektromobily od VW Group. Ale překvapivě to není tak jednoduchý; I-Pace má menší prodeje než Tesla MX a u e-tronu doufám, že zatím nenajel na plnou kapacitu výroby, protože tam je to taky dost o ničem.

ro
rock
21. srpna 2019, 11:23
1
Auta, která se stala skvělá v disciplínách, pro které nikdy nebyla vyrobena

Jakub Pospíšil:
Fanda Tesly asi přestane být fanda Tesly. Měl pro tu svoji půjčovnu NextMove objednaných 100 ks Tesla Model 3. S prvními dodanými 15 kusy měl letos na jaře tak skvělou zkušenost, že zrušil nákup těch zbývajících 85 :-)...

ro
rock
21. srpna 2019, 09:18
0
Auta, která se stala skvělá v disciplínách, pro které nikdy nebyla vyrobena

No, tak ono vždycky záleží, jaký zadání tester měl a jaký výsledek chtěl obdržet. Třeba v tomhle testu se dálniční spotřeba I-Pacu pohybovala okolo 27 kWh / 100 km při rychlostech 130-140, zatímco Tesla Model X měla na D1 spotřebu okolo 35 kWh / 100 km (testy stejné redakce nadšenců, kteří určitě nechtěli shodit ani jedno z těch aut a navíc testy nebyly společné, tak nemohlo být zadání na poraženého).
Jinak o světelný roky napřed je Jag přinejmenším v designu vnějšku (to vidím i bez testovací jízdy) a pocitu z vnitřku (to si nechám říct třeba z toho odkazovanýho testu).

https://fdrive.cz/clanky/test-jak-a-za-kolik-jezdi-jaguar-i-pace-pet-dnu-s-elektrickou-kockou-za-27-milionu-2911

https://fdrive.cz/clanky/test-tesla-model-x-love-it-or-hate-it-2017

ro
rock
20. srpna 2019, 17:00
2
Auta, která se stala skvělá v disciplínách, pro které nikdy nebyla vyrobena

Přidám ještě jednu:

VW Transporter - prestižní limuzína

ro
rock
19. srpna 2019, 14:29
2
MG vyrábí novou zadokolku s manuálem. Technicky vzato.

:-)
Když už je tu ta Navara zmíněná - to vezmeš Navaru, vyšňoříš ho, poladíš, na masku nalepíš hvězdu a máš ne konkurenci Mercedesu, ale Mercedes samotný :-)

ro
rock
16. srpna 2019, 16:15
0
Citroën SM Opéra: Nedokončený příběh

Při vší mé úctě k tomu zvláštnímu stroji - Citroen SM byl možná nepokrokovější auto své doby, ale jeho tvary už v době vzniku vycházely z tvarů déesse skoro 20 let staré. V r. 1974 se už design definitivně kráčel jiným směrem a o nějakým futurismu se už dávno mluvit nedalo. To Maserati ve srovnání s ním vypadá jak Golf (btw taky ročník 74) vedle Brouka. Nebo jak Tatra 613 vedle 603. Vlastně i současník Citroen CX vypadal podstatně moderněji.

ro
rock
15. srpna 2019, 10:08
0
Lexus UX 250h: Rozmazlovat se je správné

Interiér se mi vysloveně líbí, mám jenom dvě výhrady:
- nevím, jestli se mi to nezdá, ale budíky paliva a teploty jsou skutečné, zbytek je LCD? Co je to za blbou módu? Proč už teda neudělali v LCD všechno, zůstaly by jim volný ruce na hrátky s grafikou a rozložením. Tohle podle mne u koncernu uchopili líp
- naštěstí jde středový displej překonfigurovat, protože kdybych měl mít na jeho levé straně přehrávač, zatímco na pravé straně ten samý přehrávač, asi by mi hráblo. To už raději ať zůstane jedna část černá. (víc by se mi líbilo, kdyby byl přehrávač přes celou plochu a v okamžiku, kdy sáhnu třeba na navigaci, přehrávač odzoomuje do pravého okna a ve větším levém bude trůnit navigace...)

ro
rock
13. srpna 2019, 14:14
2
VAZ 2101: Do muzea nepatří. Naštěstí.

"Cena zachovalých vozů bez úprav: cca 65.000,- Kč"

Můžu si 100× říct, že kde je poptávka, má cena opodstatnění, ale stejně mám neodbytnej pocit, že se svět úplně zbláznil...

ro
rock
12. srpna 2019, 11:19
6
Škoda Scala 1.0 TSI: Konečně se vyrovná Mustangu!

to Ninjaherb:

Myslím, že to moc prožíváš. Mně třeba beastovo srovnání přijde jako prostá obranná reakce na brutální hype, který na nás Škodovka hrne už, já nevím, rok. Dokonce pak pod dojmem toho hypu vycházejí takový až komický srovnávačky, kdy Scala v tuším AutoTipu rozsekala všechny konkurenty včetně Golfa. A přitom, po ochladnutí emocí, to vypadá, že je to nikterak vybočující autíčko, který sice odveze tam i zpátky, ale zas až takovej zázrak to není - a ještě se samo shodí třeba nefungujícím infotainmentem. Přitom zrovna na něm škodováci do značné míry postavili promo...

ro
rock
11. srpna 2019, 12:19
0
BMW 540i xDrive: Polštářky, dříví a rychlost.

Taky jsem se nad tím pozastavil; hliníkové čudlíky jsou opravdu hliníkové, dřevěný obklad je -zdá se- opravdu dřevěný a budíky na přístrojovce jsou... NAMALOVANÉ. Před 40 lety existovaly (možná teda existují i teď, nevím, v hračkářství mne to táhne do jiných oddělení) dětský hodinky za 5 korun, co měly namalovaný ručičky... Když už teda nutně musí být přístrojovka "in", tak ať jsou malůvky přiznaný a zkusí z nich vyčarovat něco zajímavýho a hezkýho, možnosti jsou neomezený.

ro
rock
08. srpna 2019, 15:38
0
Citroën BX 4TC: Smolař každým coulem

No ja, tady to známý není, protože 1. nepovedlo se to dotáhnout a 2. Austrálie.
Pro skupinu B bylo potřeba 200 kusů homologační série a to bylo asi mimo možnosti nějakýho garážníka, ale S mělo mít jenom deset kusů. To by dohromady možná dal, té krásky na fotce prý vznikly tři nebo čtyři kousky.

ro
rock
08. srpna 2019, 15:27
0
Citroën BX 4TC: Smolař každým coulem

Možná si to pamatuju blbě, ale mám za to, že vývoj speciálu plynule pokračoval ve víceméně stejným týmu, akorát to v rámci koncernu přestalo propagovat jednu značku a začalo to propagovat jinou.

ro
rock
08. srpna 2019, 12:55
0
Citroën BX 4TC: Smolař každým coulem

To jo, ale ten dakarský Citroen ZX, nebyla to jenom přebrandovaná evoluce Peugeotu 405 T16?

ro
rock
08. srpna 2019, 10:26
5
Citroën BX 4TC: Smolař každým coulem

Abych řekl pravdu, tak vůbec netuším, co od tohodle kluci u Citroenu očekávali. S vývojem začali v 85, to už bylo na příkladu Delty jasné, že motor před přední nápravou je pro skup. B překonaná koncepce. U Peugeotu, MG nebo Fordu, kteří přišli s béčkem v podobné době jak Citroen, to pochopili.

btw, tuhle hračku znáte? Šasi z Alfy, k tomu V8 od Holdenu uprostřed. Škoda, že to neklaplo, mělo to být béčko nebo možná esko, ale fabrika tomu tehdy prý moc nepřála...

ro
rock
06. srpna 2019, 10:49
0
Rekordman z Nürburgringu jde do prodeje s ambiciozní cenovkou

To dost ulítli. Vlastně už si člověk rovnou může pořídit speciál TCR. Cenově to nebude moc daleko (třeba VW Golf GTI TCR má oficiální cenovku 115 000 E, ostatní asi podobně), pro běžný silniční provoz je to využitelné zhruba stejně (t.j. vůbec) a v kvaldě se na dlouhé (25.378) vezi Ringu jezdilo pod 9 minut, takže na krátké, o 5 km kratší, by těch 7:40 mohlo jít zajet s prstem v nose.

ro
rock
06. srpna 2019, 09:38
0
Ptejte se: Nové auto pro partnerku

C-HR jsem měl tak nějak zafixovaný ve škatulce velké zvenku, malé zevnitř. Její výskyt v tipech v článku mne docela překvapil...

ro
rock
06. srpna 2019, 09:33
0
Ptejte se: Nové auto pro partnerku

Mojí volbou by byl skoro jakýkoliv kombík nižší střední třídy (Focus a spol). Ceny začínají pod 400 t, tedy hluboko v limitu, není to zbytečně velký, požadovanej náklad se vejde.

Vzjhledem k tomu, že vybírá pro dámu a nudnej kombík by mohl být nepřijatelný / nezajímavý / nepomilováníhodný, asi bych pro daný účely přemýšlel drahé polovičce představit MPV typu Citroen C3 Aircross a spol. Je to roztomilý, dostatečně velký, přijatelně kompaktní.

ro
rock
06. srpna 2019, 09:20
0
Ptejte se: Nové auto pro partnerku

Jazz mne napadlo úplně první, když jsem četl to "auto malé zvenku, velké zevnitř". Ale nevím, jak se tam skládá kočárek.

ro
rock
04. srpna 2019, 12:31
2
Škoda Scala 1.6 TDI: Nevyužitá příležitost

Ča Snač Aj
"JFK je to bud troll nebo je blbej."

A nemůže být třeba obojí současně?

ro
rock
03. srpna 2019, 09:42
0
Škoda Scala 1.6 TDI: Nevyužitá příležitost

Já jenom zkoušel namátkově kliknout na různý časy a moc jsem nerozpoznal změnu, tak se chci ujistit: fakt je tam celý 2 1/4 h to, co na začátku?

ro
rock
02. srpna 2019, 10:23
0
Škoda Scala 1.6 TDI: Nevyužitá příležitost

:-)
Zní mi to jak ze starýho Citroenu (a i ty to určite měly promyšlený líp), v autě z VW Group bych todle nečekal.

ro
rock
02. srpna 2019, 10:21
1
Škoda Scala 1.6 TDI: Nevyužitá příležitost

Jo, abych nezapomněl: malý, bezvýznamný plus pro recenzenta za volbu hudby :-)

ro
rock
01. srpna 2019, 21:06
2
Škoda Scala 1.6 TDI: Nevyužitá příležitost

U VW k téhle motorizací dávají pětikvalt. S touhle výhradou je to od 548900,-

ro
rock
31. července 2019, 07:10
0
Volvo C70 convertible vs. Saab 9-3 cabrio: Los proti sobovi

Je to krásný, speciálně to Volvo; ale už jsem několikrát narazil na C70 stojící na dvoře v kopřivách, protože Aisin doaisinoval a majitel neměl sílu vypláznout 80 t za novej.

ro
rock
29. července 2019, 14:22
0
Automobilové "one hit wonders"

Jj, firma je stejná. Akorát v prvních letech existovala pod názvem Consulier, pak změnili název na Mosler, ale ta příšernost se vyráběla dál. Vůbec tomu nerozumím, ale podle všeho se to vyrábělo dobrých 15 let, na americký poměry to bylo údajně na okruhu extrémně schopný auto.

ro
rock
29. července 2019, 10:54
0
Automobilové "one hit wonders"

Mosler měl strašně škaredou věc Consulier, Panoz dělal roadster AIV. Lister měl v 50. letech celkem úspěšnou sérii závoďáků na cizích podvozcích a teď se k tomu vrací replikou.

Ovšem Peerless sem patří naprosto bez debat (díky za rozšíření obzorů) a u Gumpertů Apollo Arrow zatím taky slibují, ale jestli nějaký vyrobili i na prodej, to netuším...

ro
rock
28. července 2019, 21:38
0
Bazarový snílek: Dodávka pro každou příležitost

TransSport / Lumina - asi jediný MPV, za kterým jsem kdy slintal. Vypadaly tehdy jak ufo, ve srovnání se soudobým Espace I.gen, Nissane Prairie, Mitsu Space Wagon nebo dokonce ultrakonzervativním Voyagerem. Možná, z nostalgie, bych ho rád vídal častěji...

ro
rock
26. července 2019, 03:15
0
Automobilové "one hit wonders"

Caterham měl další model...

ro
rock
26. července 2019, 03:13
0
Automobilové "one hit wonders"

Venturi potom spáchalo několik desítek modelu Fetish, ne?

ro
rock
26. července 2019, 03:05
0
Automobilové "one hit wonders"

Vector zvládl ješte malou sérii modelu M12, takže celkem dva produkční modely.

btw jedna W8 si zahrála v Conneryho filmu Rising Sun...

ro
rock
26. července 2019, 02:58
0
Automobilové "one hit wonders"

Studebaker ano, ale řeč je o značce Avanti, která koupila od krachujícího Studebakeru práva na model a název a existovala pak dalších 40 let po zániku Studebakeru.

ro
rock
25. července 2019, 10:51
1
Automobilové "one hit wonders"

Mám za to, pro 810/812 byl pro Cord už druhej výstřel...

ro
rock
25. července 2019, 10:48
0
Automobilové "one hit wonders"

Jinak teda mezi různými obskurními malosériovkami by těch jednorázových pokusů bylo určitě hodně, tak zkusím pár, co jsou docela známé až kultovní.

ro
rock
25. července 2019, 10:17
0

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Mustang  2004
Ford Mustang

2004 rok výroby
190 koní výkon
3 908 ccm objem

Mercury Marauder  2003
Mercury Marauder

2003 rok výroby
305 koní výkon
4 600 ccm objem

Chrysler 300M  2000
Chrysler 300M

2000 rok výroby
248 koní výkon
3 518 ccm objem

Škoda Octavia Combi 2.0 FSI LPG 4x4 110kW 2005
Škoda Octavia Combi 2.0 FSI LPG 4x4 110kW

2005 rok výroby
150 koní výkon
1 984 ccm objem

Opel Tigra  2006
Opel Tigra

2006 rok výroby
90 koní výkon
1 400 ccm objem