načítám data...

rock

JménoPavel Pospíšil
BydlištěVyškov
Registracepřed 4.9 rok.
Poslední aktivitapřed 17.4 hod.
Příspěvků ve fóru1
Komentářů u článků1326
Pozitivních komentářů u článků544
Negativních komentářů u článků32
Možnostinapsat zprávu

Posledních 50 komentářů

ro
rock
24. června 2022, 15:30
0
Bouráme do zdi, jezdíme poslepu, pouštíme to ze svahu…

Trinom:
"...menší spotřeba povede k potřebě menší baterky, což dále povede k nižší spotřebě."

Chápu co myslíš, ale takhle napsaný mi to zní jako popis perpetuum mobile :-)

ro
rock
18. června 2022, 19:13
1
Nissan Juke: Z průkopníka mainstreamem

Nevím jak dvojka, skoro ho nepotkávám, ale jednička Juke bylo vysloveně holčičí auto Alespoň co jsem vídal v mém okolí). Tam se manžetový knflíčky nekonaly, i když prstýnky určitě jo...

ro
rock
16. června 2022, 08:58
1
Volkswagen Taigo 1.5 TSI R-line: Na první pohled

"Ale realitou dnešních dní je, že snad nic z tohoto oboru nepracuje bez chyb. Vztekáme se, že nám zamrzá radiomapa v autě - ale mobily snad nezamrznou? A kdo ještě nikdy nemusel restartovat počítač kvůli chybě? Nebo hodinky? Pračku?"

To proto, že výrobci nahrazují vyzkoušené a FUNGUJÍCÍ technologie novými, nedoladěnými a někdy vlastně i nevhodnými. Ale levnějšími a s wow efektem. A je to přesně jak říkáš, můžou za to zákazníci, kteří to nejen akceptují, ale i preferují a dokonce jsou ochotni si za to připlatit.

A... já. Jsem nemusel restartovat hodinky. Automaty to nepotřebují.

ro
rock
15. června 2022, 15:34
0
Volkswagen Taigo 1.5 TSI R-line: Na první pohled

Tohle auto se mi fakt nelíbí z žádnýho úhlu - a vlastně ani zevnitř. Ale ono je to v téhle kategorii obecně složitý i u konkurence: buď se mi to nelíbi, nebo je to drahý, nebo oboje současně. Nakonec bych si u dealera domluvil svezení v XCeedu, jestli to nakonec není za stejný peníze lepší volba. Byť ta Kia je teda o třídu větší, což by pro někoho třeba mohlo být negativum.

ro
rock
15. května 2022, 06:35
0
Nejnepochopitelnější závady, jaké se vám přihodily

Samovolné zhasínání
Mondeo Mk3 TDCi. Typicky při přeřazení 4->5 nebo 5->6, typicky v létě. Zádrhel byl v četnosti. Asi tak jednou za rok. Prostě mi to jednou v červenci za jízdy chcíplo, pokud jsem nezazmatkoval, tak jsem suše dokončil to přeřazení, pustil jsem spojku, ono to přes kvalt zase naskočilo a do srpna příštího roku jsem měl pokoj. Nikdy se to nepovelo odstranit.

Neochota zhasnout
Audi 80 B3 TD
Zaparkoval jsem, vytáhl jsem klíč ze zapalování a auto si klapalo dál. Napoprvé mne to tak rozhodilo, že jsem nevymyslel nic lepšího, než přiškrtit hadici s přívodem paliva. Pak závada zmizela, tak jsem nad tím mávl rukou, ale po měsíci se projevila znovu. To už jsem měl vymyšlený jednodušší plán - zařadil jsem 5 a rychle pustil spojku, ono to chcíplo samo. Tohle servisman odhalit dokázal, problém byl v prodřené izolace svazku kabelů vedoucích k netovárně dobastlenému imobilizéru. Asi to čas od času nějak šikovně zazkratovalo. Imobilizér byl vykuchán, závada zmizela.

ro
rock
12. května 2022, 20:58
0
Když Citroën sportuje vzhledem i technikou V - Visa Lotus

Omyl. Jakkoliv to zní nepravděpodobně, tak v roce 1981, kdy začaly práce na ostré Visa, pořádala FIA 9. ročník World Rally Championship (WRC).

ro
rock
09. května 2022, 06:45
0
Autíčkář se ptá: Kdy jste objevili Ameriku vy?

Teď už se to asi zlepšilo, ale když jsem byl mlaďoch a dělal jsem si řidičák (a to už je fakt dávno), tak v okruhu 20 km tady byl jedniný semafor ve vedlejším městečku. Lokální autoškoly na té křižovatce trénovaly ze všech směrů, protože kde se jinde naučit červenou, žlutou a zelenou. Na té křižovatce se pak dělaly i testy a novopečení páni řidiči pak vyrazili do ostrého provozu s řidičákem podepřeným zkušenostmi z téhle jedné křižovatky. To byly celé generace řidičů, co pak měli strach jet i do okresního města.

Já do tohodle dobrodružství nešel a když jsem si dělal řidičák, dojížděl jsem raději do Brna, abych se naučil aspoň něco.

ro
rock
09. května 2022, 05:49
0
Autíčkář se ptá: Kdy jste objevili Ameriku vy?

Hadice na piktogramu nefunguje. Obě auta, co máme doma, ji mají napreslenou vpravo, ale šipečka (a i víčko nádrže) už je u každého jinak...

ro
rock
08. května 2022, 14:30
1
Autíčkář se ptá: Kdy jste objevili Ameriku vy?

Hele, to, že se mi v autě některá menu zprovozní výhradně během stání, to jsem taky pracně zjistil, ale nedostavila se radost a hrdost z objevu kontinentu, nýbrž nasrání za zbytečný vopruz.

ro
rock
08. května 2022, 14:26
0
Autíčkář se ptá: Kdy jste objevili Ameriku vy?

Vidíš, čteš mi myšlenky. V duchu jsem si plánoval, že bych mohl hodit kolo do auta a popojet na Vysočinu, protože nikde jinde jsem tolik krásných (zakroucených směrově i výškově, s minimálním provozem a skvělým povrchem) silnic pohromadě neviděl. Rozhodně nejsou u nás na jižní Moravě.

ro
rock
08. května 2022, 14:22
0
Autíčkář se ptá: Kdy jste objevili Ameriku vy?

Optický ostrůvek mne napadl, když jsem to viděl. Ale hádat se s policajtem, že to můžu přejet za stejných okolností jako jednoduchou plnou čáru, to bych teda nechtěl.

ro
rock
07. května 2022, 18:53
2
Můj život s Plurielem II - když výměna žárovky stojí tisíce a demontáž světla trvá hodiny

Přesně takhle -natočit kola, částečně uvolnit plastový kryt podběhu a poslepu zalovit rukou- to má i starší Honda Jazz. Hodně pomůže, když má člověk ještě jeden kloub mezi loktem a zápěstím.

ro
rock
06. května 2022, 07:34
1
Můj život s Plurielem II - když výměna žárovky stojí tisíce a demontáž světla trvá hodiny

Jo jo, maska u Mondea. Napoprvé jsem se s tím strašně vytrápil a bez youtubu bych neměl šanci, ale protože mému Mondeu praskaly žárovky poměrně často, ke konci našeho soužití už jsem to zvládal opravdu mezi poli. A to nejsem o nic techničtější typ než průměrná blondýnka. Všechno to byly plastové nýty nebo nějaká plechová táhla, šlo to udělat víceméně bez nářadí. Holt opakování matka moudrosti (zručnosti v tomto případě)...
Ale to bylo na pohodu oproti mému současnému čtyřkroužkovému povozu. U něj je to (hlavně u pravého světla) ještě o řád otravnější, zahrnuje to tuším 8 šroubů a jedn až tři různé plastové kryty, než vytáhnu světlo ven.

ro
rock
03. května 2022, 06:18
0
Maserati Grecale: Stále stejně a přitom úplně jinak

Jinak teda chválím výběr jména (zůstala zachována tradice názvů větrů, v tomhle případě severovýchodní středomořský), což opravdu mimořádně ladí se současným Levante nebo se starým Mistralem. A třeba se teda přidá do rodiny větrných legend jako Khamsin, Bora, Ghibli, Karif nebo Shamal.
V tomhle kontextu mi jako zábavné přijde, že se VW zmocnil Scirocca, Passatu a dělí se o Boru

ro
rock
02. května 2022, 18:45
1
Maserati Grecale: Stále stejně a přitom úplně jinak

Mne to nezaujalo vůbec. Kdyby z toho sundali loga a řekli mi, že je to facelift Macanu, tak se (snad s výjimkou té prolomené masky, ale to je plastovej výlisek, ten to nevytrhne) nechám nachytat. Za mne dechberoucí nuda.

ro
rock
27. dubna 2022, 16:30
0
Proč mé osobní auto roku nemůže být Dacia Jogger

Zrovna u toho Jensenu mne hodně překvapilo, že ho do ankety / soutěže vůbec zapsali. Mám zato, že to byla manufaktura, kusová zakázková výroba, okolo 1 ks / týden :-). To by dneska asi neprošlo :-).

ro
rock
27. dubna 2022, 14:03
1
Proč mé osobní auto roku nemůže být Dacia Jogger

No jo, rok 1978 a vítězství Porsche 928 se asi už nezopakuje... i když teda 2019 nechybělo moc, Alpine A110 byla druhá při rovnosti bodů s vítězem. A s tou Alpinkou pak máme 10 statečných, které se dostaly na bednu, ale zůstali kousek pod vrcholem: Ford Mustang (1965), Oldsmobile Toronado (1966), Jensen FF (1967), Citroën SM (1971), Fiat X1/9 (1974), Honda Prelude (1988), Opel Calibra (1991), Toyobaru (2013), MX-5 (2016).

Asi bych si mezi nimi dokázal vybrat...

ro
rock
22. dubna 2022, 14:20
5
Mercedes W202 C220 CDI: Vzpomínky na lepší časy

No, určitě to není jedno. Je to první věc, kterou vidím, když nasednu do auta. A za jízdy přinejmenším na rychloměr mrknu hodněkrát. Kamery jsou dneska všude, nechce se mi dotovat obecní pokladnu v každém druhém městečku, kterým projíždím.

Namalovaná ručička na místě, kde by měla být skutečná, mne tak nějak z principu irituje. Přijde mi to, jak kdybych koukal na fejkový chronometry z aliexpressu s namalovanýma ručičkama stopek. Tenhle pocit v autě za hodně peněz krátka mít nechci.

btw stejnej pocit mám, když vidím klasickej ciferník na iWatch a tak raději nosím automatický švýcary, jakkoliv jsou jenom jednoúčelový a objektivně v mnoha směrech horší. Ale mám z nich radost, kdykoliv se na ně podívám.

ro
rock
22. dubna 2022, 10:16
0
Mercedes W202 C220 CDI: Vzpomínky na lepší časy

Motivaci výrobce chápu.
Co nechápu je, proč se do toho nechali zblbnout lidi, zvlášť když tohle očividně levnější řešení bývá za příplatek.
Teda začíná to řekněme dávat smysl teď, když se rozšířily konfigurovatelné štíty se zobrazením navigace atp. Ale proč za to někdo byl schopen připlatit v době, kdy to opravdu jen 1:1 nahrazovalo mechanické budíky, to nepochopím nikdy.

ro
rock
22. dubna 2022, 06:19
1
Mercedes W202 C220 CDI: Vzpomínky na lepší časy

Co bylo špatnýho nebo nepřehlednýho na takovým přístrojovým štítu, že se místo něj (a jemu podobných) prosadily LCD omalovánky?

ro
rock
20. dubna 2022, 16:13
2
Dacia Jogger Essential: Co nejvíc auta za co nejmíň peněz, prosím

Má to 7 míst (za příplatek).
Má to LPG.
Pokud někdo potřebuje kombinaci těchdle věcí, tak OK.

Pokud zrovna tyhle dvě věci klíčové nejsou, tak o co horší je Hyundai i30 kombi v základu?

ro
rock
13. dubna 2022, 14:21
0
Kia Sportage 1.6 T-GDI MHEV: Z vyzyvatele šampionem

Nemívaly to takhle -celočervený- všechny ameriky?

ro
rock
13. dubna 2022, 13:42
1
Kia Sportage 1.6 T-GDI MHEV: Z vyzyvatele šampionem

Mně se to asi líbí :-)

Ještě pořád mají ta idiotsky umístěná směrová světla v zadním nárazníku, nebo jsou tam jenom zpátečkové a blinkry jsou nahoře ve sdružených (kde by je člověk očekával a kam se automaticky kouká)?

ro
rock
06. dubna 2022, 16:28
1
Peugeot 508 PSE: Lev s ostrými drápky

No nevím, M440 mi přijde už o kategorii jinde. Na hodně podobný výkony ti stačí obyčejná 330i xDrive. Má sice "jenom" 190 kW, ale taky je o dva metráky lehčí, takže na silnici bude víceméně nastejno a narozdíl od Peugeotu nemusí spoléhat na to, jestli má zrovna nabito (narekuperováno) a těch 190 kW dá vždycky. No a je "od" necelých 1,3 M, s výbavou do těch 1,7 to vypadá docela důstojně.

ro
rock
04. dubna 2022, 20:08
0
Renault Clio 1.3 TCe 140 RS Line: A ráno si zajedu pro francouzskou bagetu

"Ne každý potřebuje každý den hledat kliku dveří mezi přehršlemi křivek"

Člověče, čtete mi myšlenky, víceméně doslovně. Ještě před přečtením článku jsem koukal na druhou (třetí v galerii) fotku, zkoumal tu vlnu, co je těsně pod sklem druhého páru dveří a přemýšlel, kde je v té hře odlesků schovaná klika (než mi docvaklo, že v rámu okna).

ro
rock
25. března 2022, 11:07
0
Zapomenuté modely let nedávných

Cascada se čas od času dala potkat i u nás. Novodobá Flavia je vysloveně osmnáctiletá panna.

ro
rock
24. března 2022, 05:55
3
Zapomenuté modely let nedávných

Souhlas, celá ta generace Seatů byla naprosto ztracená a když už to okolo mne projelo, tak jsem ani neměl sílu se zajímat o to, jestli je to Toledo, Altea nebo Leon.

ro
rock
24. března 2022, 05:49
0
Zapomenuté modely let nedávných

btw Qashqai:
- moje první volba by bola napsat to včetně výrobce a skloňovat jen toho výrobce (Nissana Qashqai, Nissanu Qashqai... Nissanem Qashqai)
- když už bych měl k dispozici jen označení modelu, skloňoval bych ho jako stroj (Qashqaie, Qashqaii... Qashqaiem).

Clarkson tomu celkem zarputile říkával kumquat. Ale on se v angličtině se skloňováním trápit moc nemusí...

ro
rock
24. března 2022, 05:35
0
Zapomenuté modely let nedávných

ix 55 prošlo úplně mimo mne. Ale já tu sscénu SUV obecně dost ignoruju...

ro
rock
17. března 2022, 19:40
0
Kia EV6 GT-Line: Tebe je těžké nemilovat

Mně to přišlo jako inspirováno Thesisem. Ale narozdíl od Thesisu bych to asi úplně nechtěl.

ro
rock
16. března 2022, 11:38
2
Kia EV6 GT-Line: Tebe je těžké nemilovat

A není Ioniq o třídu menší? O 20 čísel menší rozvor, o 20 čísel menší délka, poloviční baterka a 2/3 dojezd...

ro
rock
09. března 2022, 17:48
4
Dacia Spring: Na naši ves přichází jaro!

"...velmi laciné na pořízení"

No to teda není. Vozítko, co toho nabízí asi tak stejně jak Daewoo Matiz blahé paměti je za půl mega prostě kur**sky drahý a je úplně jedno, jestli to jezdí na elektriku, benzín nebo třeba přepálenej olej z hranolek.

ro
rock
07. března 2022, 17:15
0
Dacia Duster TCe 100 LPG: Hrdina pracujícího lidu

No, jenom v naší venkovské ulici vidím Duster naproti a Sandero o dva domy vedle. SsangYong sice v naší ulici bydlí taky, ale je to starý brutálně prorezlý Musso se značně rustikálním projevem pohonné jednotky. Nový SY jsem naživo neviděl ani nepamatuju. Ale sám bych to prostě přinejmenším vyzkoušel, když už by teda rodinná rada rozhodla, že to musí být novota do půl mega (jakkoliv bych lobboval za ojetinu 350-400 a zbytek bych si nechal stranou).

ro
rock
07. března 2022, 12:04
1
Dacia Duster TCe 100 LPG: Hrdina pracujícího lidu

Ten automat a 4x4 jsem zmínil jenom pro zajímavost, bez nich je to 429 900. OK, +13 900 za automatickou klimatizaci, to je 443 800. Nastejno s Dacií, akorát teda 60 k pod kapotou k dobru.

No a proč ho nezmínit, když je to jediná konkurence? Už i ta Vitara skočila o stovku nahoru, Crossland je za tyhle peníze ve výbavě "holátko" a ostatní podobně.

btw nepopírám, že v Dusteru jsem seděl jenom staticky, nejel jsem v tom. Ale působil na mne lacině zvenku i zevnitř. A já bych byl otrávenej z toho vyplácnout úspory za něco, co na mne pak bude působit lacině. V tomhle mi to Tivoli přišlo o fous lepší.

Spolehlivost se porovnávat neodvážím, faktem ale je, že Duster má předplacená poslední místa v žebříčku spolehlivosti. Tohle beru teda hodně s odstupem, ale jestliže se kompletní nabídka Dacie seřadí mezi poslední desítkou opakovaně u tří-, pěti-, sedmi- a téměř kompletní i u devítiletých aut, tak už je to podnět k zamyšlení a je otázkou, jestli Tivoli dokáže být nějak zřetelně horší.

Poslední odstavec by mne zajímal taky.

ro
rock
07. března 2022, 10:35
1
Dacia Duster TCe 100 LPG: Hrdina pracujícího lidu

"...442 tisíc korun! Vždyť co za to jinde dostanete?"

U SSangYongu Tivoli ve výbavě Style+, s motorem 163 k a pětiletou zárukou. Automat za rozumný příplatek, 4x4 za velmi rozumný příplatek a možnost oboje nakombinovat a pořád být s cenou někde na 500 t.

ro
rock
22. února 2022, 15:02
1
Citroën Berlingo XL 1.5 BlueHDi - Víc než jen dodávka

Mondeo žije a vypadá docela k světu. Akorát je na špatným konci kontinentu.

ro
rock
18. února 2022, 14:17
3
Fabia MPI: Línější než Favorit, ale přesto má své místo

Swift proti Fabii bude raketa, ale je to malá krabička, o 25 cm kratší a 5 cm užší. To už si snad ani nekonkuruje; kdo kouká po jednom, nebude mít v hledáčku to druhé.

ro
rock
18. února 2022, 13:37
1
Fabia MPI: Línější než Favorit, ale přesto má své místo

ad Hyundai:
mám pocit, že i20 existuje taky v atmo verzi, je dynamicky o něco mín tragická než ta Fabia a možná i vyjde o nějakou tu korunu míň. Nedělal sis nějaký srovnání?

ro
rock
16. února 2022, 10:04
0
Hyundai i20 N: Už je tady zas

Tohle auto pro mne asi fakt není, protože přesně jak se píše v závěru "vždyť to stojí ty samé peníze jako základní i30 N, proč bych si to měl kupovat?". Jsem tady asi jeden z mála, co na tuhle otázku nenašel žádnou přijatelnou odpověď. Asi bych připlatil těch 70 t (za Performance) a smířil se s třemi metráky na palubě -a tyky 80 koníky- navíc.

ro
rock
15. února 2022, 15:10
0
Opel Corsa-e: Dnes vám povím o svém poprvé …

Já to neobhajuju, mne jenom zaujalo, že je to fakt hodně a že jsem si myslel, že jsou ty ceny o něco níž.

ro
rock
13. února 2022, 08:25
2
O-Bahn: Autobusem po kolejích

Pokud bude řidič náklaďáku dodržovat speciálně pro něj formulovaný § 36 odst. (4) zák. 361/2000 Sb., ale samozřejmě i další ustanovení stejného zákona týjající se předjíždění a značku B 22a, tak s tím nemám sebemenší problém.

Problém mám s tím, že na to dlabou. Koneckonců i ty jsi v předchozích postech obhajoval porušování přinejmenším dvou různých paragrafů toho zákona.

ro
rock
12. února 2022, 12:15
2
O-Bahn: Autobusem po kolejích

Já pospíchám v rámci předpisů. Pokud je překročím, dělám to tak, abych nikoho neomezil.
Řidičům náklaďáků (mimochodem, i ten za volantem osobáku je řidič. Všiml sis, jak jsi to v prvním řádku mimovolně rozkastoval: řidič = řidič náklaďáku => řidič osobáku = kdo? neřidič? Tedy někdo kdo tam vůbec nemá bejt? Tohle o tom vzájemným respektu taky něco napovídá) do toho jestli pospíchám nebo ne, není vůbec nic a já ani nechci, aby na to brali nějaký ohled. Já po nich chci jenom a pouze to, aby se chovali podle těch stejných předpisů jako já a aby se ke mně chovali stejně jako já k nim. To je tak moc?

ro
rock
12. února 2022, 09:42
0
O-Bahn: Autobusem po kolejích

Sorry, ale to sou zase jednou kecy...

Že se kamioňák nedostane včas k rodině? Probůh, co mně je do jeho osobního života? Když mu to vadí, ať dělá něco jinýho.

Že je na dálnici jeho pracoviště? Ale taky je to veřejnej prostor a tím spíš -coby profesionál v práci- by se měl chovat (když už ne v souladu se zákonem) tak aby nesral ty, co v práci nejsou



Že ostatní nejsou v práci, protože jsou v osobáku? A to jakože když nesedím v kamiónu, tak nutně nemohu být v práci? Co je zase tohle za výplod?

A když teda opravdu v té práci nejsou, zatímco on chudáček je? Pokud mu to vadí, tak si má najít takovou práci, aby taky nemusel být a ze závisti neprudil ostatní.

Že nestíhá termíny? Znovu, co je komu do toho? Ať si promluví se zaměstnavatelem, když to nepomůže, ať si najde někoho jinýho, pro koho bude jezdit, když to ani jinde nebude lepší a on to nebude zvládat, tak ať to nedělá. Když tu práci nebude dělat dostatečný množství řidičů, zaměstnavatelé budou nuceni jim zlepšit podmínky.

Takhle prosté to je: když není schopen dělat svoji práci tak, aby ve veřejném prostoru porušováním zákona neprudil nebo neomezoval ostatní, tak ať ji nedělá. Nebo ať ji dělá, ale ať akceptuje, že je za arogantního kreténa.

ro
rock
09. února 2022, 09:34
2
Autíčkářův týden: Žhavá Italka, české kupé a japonský prcek z Kolína

České kupé... existuje teď vůbec nějaké?
Něco občas probleskne, ale 1. nevím, jestli se to opravdu dá koupit a 2. pokud ano, jestli jsou to vlastně české firmy...

ro
rock
08. února 2022, 10:33
0
Opel Corsa-e: Dnes vám povím o svém poprvé …

950 t. za 47 kWh baterku? To je nějak moc, ne?
Ony teda jsou s tím zkušenosti pramalé, protože moc EV starších než těch slibovaných 8 let vlastně v oběhu není -a ti co už za draho měnili, se s tím moc nechlubí- ale občas se objeví na netu faktura za výměnu teslácké baterky (předpokládám, že 85 kWh). Pohybuje se to něco okolo 20 t USD. I kdyby to bylo pro Evropu v eurech, pořád je to (skoro) poloviční cena za (skoro) dvojnásobnou kapacitu.

ro
rock
04. února 2022, 11:57
3
Opel Corsa-e: Dnes vám povím o svém poprvé …

OK, pro rodinu, která na to má, to může být přijatelný druhý / třetí auto do domu.

A teď zpátky do reality; otázkou zůstává, kolik takových rodin u nás je. Žiju 25 minut od centra Brna a jakkoliv to tak pražákovi dost možná přijde, není to zrovna ghetto. Ta situace, kterou jsem popsal, bude +- odpovídat tak 2/3 republiky (což naznačuje i průměrné stáří vozového parku v ČR).
Docela by mne zajímalo, co bude v okolí Mostu nebo Karviné jezdit, až si zelený mozky prosadí svoje, když Corsa-e (coby lowcost v rámci segmentu) to nebude. Možná ekvivalent ojetých Leafu s letním dojezdem 120 km a zimním 80.

No, naštěstí do ukončení výroby spalováků zbýva jeěte nějakých 10 let, dalších 10 let budou ještě k dispozici použitelné ojetiny a to už se dostáváme někam mimo moji předpokládanou životnost. A další generace už bude tak zblblá, že se spokojí s elektrokoloběžkami a dovolenou si užije virtuálně.

ro
rock
03. února 2022, 12:38
2
Opel Corsa-e: Dnes vám povím o svém poprvé …

A co je na servisovatelnosti EV lepší? Nebo jinak se zeptám, v čem spočívá ta neustále omílaná servisní náročnost spalováků? Průměrné stáří našeho autoparku je okolo 15 let. To znamená nejenom v pohodě jezdících 200 000 patnáctiletých aut, ale taky na každých 200 t nových 200 000 třicetiletých, na každých 200 000 ročních 200 000 29letých etc. A ta stará auta jezdí a jezdí a jezdí - se servisními náklady žádná celá nic. Protože kdo by investoval horentní sumy do udržení provozuschopnosti vozidla s kupní/prodejní cenou 40 t?

ro
rock
03. února 2022, 11:36
2
Opel Corsa-e: Dnes vám povím o svém poprvé …

Bejvávalo. Jdete s dobou, máte je už i v Olomouci (Pasteurova třeba, ale asi jsou i jinde).

ro
rock
03. února 2022, 11:24
3
Opel Corsa-e: Dnes vám povím o svém poprvé …

No ony ty měnitelné moduly, to je taky jenom taková výmluva. Má to smysl, jenom když je v některým z nich výrobní vada, která se projeví po roce, po dvou. Ale po -třeba- deseti letech, když jeden teda začne na diagnostice hlásit chybu, je přece blbost měnit jenom ten jeden. Všechny ostatní přece prošly stejným životním cyklem, tak za rok se mi ohlásí další a za půl roku další dva a... já budu platit a platit za další a další moduly i za práci, auto bude víc stát než jezdit.

Navíc, možná se pletu, ale třeba v Tesla MS těch modulů je 16 (?), ale v Tesle M3 už jenom 4 a to už skoro nestojí za námahu měnit samostatně.

ro
rock
03. února 2022, 11:00
6
Opel Corsa-e: Dnes vám povím o svém poprvé …

martin_100
Dobře popsáno. Až večer vezmu psisko na vycházku a budu koukat okolo, tak v naší ulici postupně uvidím X5 a VW CC našeho souseda - podnikatele a pak to přijde: dvě Felicie, dvě Octávky I, služební i30 předchozí generace, Chevy Cruze a Matize, Polo Mk.4, Transit 2. gen, jedna Bora a možná jedna Octávku II. Tím jsem skončil, tam odbočuju mezi pole, ať se pes proběhne. Vůbec netuším, kam by v tomhle autoparku zapadla Corsa-e.

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Cadillac Coupe deVille  1979
Cadillac Coupe deVille

1979 rok výroby
182 koní výkon
6 966 ccm objem

Ford Explorer 4.0 4x4, benzín, 1. majitel 2009
Ford Explorer 4.0 4x4, benzín, 1. majitel

2009 rok výroby
208 koní výkon
4 000 ccm objem

Hyundai i30 N performance  2019
Hyundai i30 N performance

2019 rok výroby
275 koní výkon
1 998 ccm objem

Dodge Grand Caravan 1. majitel, Stow n Go, 63 000  2010
Dodge Grand Caravan 1. majitel, Stow n Go, 63 000

2010 rok výroby
170 koní výkon
3 300 ccm objem