eLzyx
Jméno | George eLzyx |
---|---|
Bydliště | Teplice |
Registrace | před 6.8 rok. |
Poslední aktivita | před 4.5 měs. |
Komentářů u článků | 481 |
Pozitivních komentářů u článků | 205 |
Negativních komentářů u článků | 52 |
Možnosti | napsat zprávu |
Posledních 50 komentářů
zcela upřímně, TMS s dojezdem 100km by muselo být auto, co má 75% degradaci, když uvážíme, že mělo dojezd 400km. Nesmysl. Spíše si myslím, že než o šílenou degradaci, tak jde o závadu baterie. Dala by se neautorizovaně opravit, aby to mělo zase delší dojezd (jasně 400 to nebude)
Pokud uvážím, že baterie TMS se běžně dožívají 500tkm, tak se to auto dávno zaplatilo v rozdílu ceny PHM a servisu, takže žádná škoda. Dost možná by se i vyplatilo koupit repas baterii v Tesle. Obzvláště pokud tenhle první model má ještě free Supercharging a free premium connectivity
a ještě jedna poznámka Póline. Kdybys měl pravdu, tak 5let a 50% degradace - to už by majitel dávno řešil na záruku, která je 8 let a 160 resp. až 240tkm vs. 70% zůstávající kapacity.
Pólin - divné ty tvoje zkušenosti. Mám pod palcem 2 Tesly model S a třetí má kamarád. Všechny jsou 6-7 let staré. Nájezdy 145t-226t km, opotřebení baterie je u nejhoršího kusu 7,2%, u nejlepšího 5%. Bavil jsem se i s jedním taxikářem, co má přes 400t km a je na 10% degradaci. Když odhlédnu od modelu S, tak vím i o TM3 s 300t km a tam je na 12% dole. Holt menší baterka = vyšší opotřebení.
Co se týče cen motorů - u Volva to začínalo na 160t kč, co jsem se díval do ceníku.
Nejvíce ojeté auto, které jsem poslal do šrotu byl Opel Astra F 1.6 55kW, najeto asi 380 podle tacho, ale kdo ví kolikrát stočeno. Do šrotu šlo, protože to nikdo nechtěl a než to dávat někomu za 10t Kč a pak mít starosti ...
Co se týče aktuálních aut, které používám. Tesla model S - teoreticky by měla vydržet 500t km. Pak už odchází baterie i motory. Holt starý model, novější jsou už projektovány na 1M mil.
A pak mám ještě staré Volvo S60 1. generace, najeto 195t km. No, to se mnou asi zůstane dokud bude co do toho lejt. Auto sice nepotřebuji, ale mám ho 12 let, nějak se mi nechce ho zbavovat.
A nejvíce ojeté auto mám asi Volvo 850 T-5R, tuším že 420t km. Už jsem s tím dlouho nejel.
Možná je více ojetá VW T2, ale ... kdo ví. Ta už má asi 5. motor.
na Volvu přední blinkry. Nahodilá nefunkčnost jednoho z nich. Nejdřív vyměněna žárovka, nepomohlo. Očištěny kontakty v patici, nepomohlo. Prověřeny kontakty patice - jak napětí (připojena k autu), tak odpor (odpojena od auta, měřeno patice vs konektor), všechno ok. Stejně to nefungovalo. Proměřena kabeláž, taky OK. Ale blinkry pořád nefungovaly spolehlivě.
Tak jsem na zkoušku koupil novou patici na žárovku a už to funguje. Asi nějaký mikrolom uvnitř patice. Pohledově vypadala dobře, žádné napálené kontakty, roztavený plast, uvolněné kontakty, měření taky nic neodhalilo, ale asi jak to za jízdy vibruje ...
A na druhém Volvu mám 11 let poměrně zvláštní záv(h)adu. Nefunkční ESP(DSTC), resp. funguje jen když se to může hodit (naštěstí). Je sucho? Nefunguje. Je mokro, sníh, náledí? Překvapivě funkční. Vyměnil jsem senzor příčného zrychlení, kroužek pod volantem, stejně to nefunguje. Prdím na to. Na technickou jezdím jen když prší :-)
já jsem vždycky tvrdil "benzín, nic než benzín a s benzínem až do důchodu". Přičuchnul jsem k elektrice a dál to znáte ...
S tím se pojí i "nikdy Hyundai" a dneska bych si Ioniqa 5 dokázal představit ve své garáži.
lacině působící drahé auto. Trochu mi připadá, že původně chtěli udělat levné auto, ale v průběhu doby zjistili, že se to nepovede, tak se na to vyprdli a něco málo poopravili, ale hromadu laciných věcí tam ponechali. Na druhou stranu nechápu v téhle kategorii příměstských aut poměrně složitou zadní nápravu.
Spotřeba nic moc. V teple by se měla tahle kategorie aut pohybovat spíše u 15kWh/100km. V zimě kolem 20. Vždyť to má spotřebu jak moje o 300kg těžší a o 6 let starší Tesla model S.
jerry - byls někdy na Ukrajině? V žigulech tam jezdí možná jen staří dědci. Produktivní lidé tam mají leckdy lepší káry jak my.
riderhenry - jsi vedle jak ta jedle. Čerpačky byly v obležení lidí pokoušejících se o útěk ze země. Případně byly na suchu, protože je už nezaváží - nechtějí podporovat invazní Rusáky, kteří jsou na suchu.
Ale elektrika tam funguje.
A teď si představ, že máš v kapse jen hřivny, dostal jsi se přes hranice a došel ti benzín. Platební karty nefungují. Za co natankuješ? Za hřivny? Ty nikde neberou.
Ale elektromobil si můžeš v Polsku, Slovensku a Maďarsku na Tesla superchargerech a Ionity nabít zadarmo. Případně každý EVčkář má mapovou aplikaci se "socka" nabíječkama, co jsou zadarmo ...
a nenapadlo tě, že všechny tyhle kraviny tam nedává kvůli snížení hmotnosti? Displej navíc - 2kg, roleta na panoramu - 5 kg navíc. Téměř vše ovládané displejem = méně tlačítek, méně kabelů = úspora hmotnosti.
HUD tam nedali z výroby proto, že očekávají brzké zprovoznění autopilota, kdy HUD potřeba nebude. Že mají k cíli daleko je bohužel nesporný fakt.
Co se týče kvality Mercedesu - já tedy nevím s čím srovnáváš, ale 2019 E classe vrže až to hezké není.
vzpomínám si na film Kájínek, kde jezdili s S80 II.generace, ale při natlačení na nedostavěný sjezd a pádu auta na střechu z toho byla S80 1. generace. Ještě víc zamrzí, že autu po pádu nic extra nebylo, ani jej dodatečně nepomačkali, aby to vypadalo fakt ošklivě, smrtelně, přesto řidič(ka?) ve filmu zemřel(a?).
CLO i DPH se platí. Akorát si nejsem jist, jestli až tady, nebo už při vstupu do EU, ve Švédsku.
chápu. Nicméně pokud chci nabíjet zadara v celé Evropě, tak pak už neberu do úvahy nic jiného než Teslu model S (případně X). Ale to by byl extra krátký článek.
Nicméně zadara se dá v Čechách i u Lidlu, Kauflandu a Penny. Případně u některých restaurací, hotelů, sportovišť, což bývá ale podmíněno využitím jejich služeb.
Sice obojí občas využívám, ale v reálu stejně většina (60%) dobíjení je doma.
jako chápu, ano EV má tu nevýhodu, že když přijde nenadálá potřeba někam jet dál, a zrovna jsem to vyjel do prázdna, tak chvíli trvá, než je to auto ready, abych neskákal po 100km po nabíječkách.
Ovšem tohle je limit současných EV, současného myšlení. Hodně se to mění. Ať tím, že EV lze nabíjet čím dál rychleji, nebo tím, že EV mají nižší spotřebu, případně větší baterku. A tenhle trend bude pokračovat. Můj odhad je, že za 15 let nebude výrazného rozdílu mezi benzinovým autem a EV, z pohledu ceny, dojezdu na plnou, přiblížení doby "tankování". U "long range" dieselu to ještě chvíli potrvá.
Aktuální EV už jsou dobrá, ale jen pro někoho.
a je to chyba auta, nebo toho vocasa v něm? Co by se dělo, kdyby mu došel benzín ve V12 merglu? Pravděpodobně by pro něj taky přijela dvě auta, jedna rychlá spojka, co by jej odvezla na zasedání. A druhé by dovezlo benzín + by musel počkat až se ten první vrátí s klíči. Ano, odpadla by 2h vrčící elektrocentrála.
když jsem ještě neměl Teslu, tak jsem uvažoval nad e-motorkou Super SOCO, na takové ty pojížďky po městě a 25/25km do/z práce by to bylo super (mimo zimu samozřejmě). A hlavně bych si nemusel dělat papíry na mašinu. A z důvodu omezeného výkonu a dojezdu bych ani nejančil, takže bych se na tom snad nezabil
k té Tesle a Superchargerům - není nutno nabíjet pouze u nich. Argument "Supercharger Tesly mám daleko, tak si vezmu raději něco jiného" je nesmysl.
I když asi chápu ten obrat autora ... chtěl jen navázat na další auto. Ovšem já bych byl zase nerad, aby se z toho stalo dogma, že Tesly nabíjí jen u Tesla SC.
Co se týče Tesly, tak ty první 2013-2014 moc nedoporučuji, trpí spoustou dětských nemocí, navíc jsou již po záruce. To by ta cena musela být zajímavější a baterky a motor po výměně (v obou byl problém). Za spolehlivé kusy se dají označit 2015+
jenže to váží o tunu méně. A nenažrané bylo jen proto, že bylo využíváno ke sportovnější jízdě.
A to hopsalo s 45km/h ... vážně bys do takového zgarbu nasedl? Já ani omylem.
a proto po městě poskakuje hromada lidí ve 2,5 tunových SUV "ideálně" s dieselem pod kapotou.
poskytování nabíjecích služeb je zásadní věc při pořízení EV. Někteří to řeší vlastní sítí - Tesla. Jiní to řeší nějakým výhodným tarifem přes různé poskytovatele. Tak se to snaží dělat docela dost automobilek. Někteří úspěšněji, někteří méně. A pak jsou tu automobilky, co mají tohle zvýhodnění jen na rok a pak si to zákazníku řeš na vlastní triko. Samozřejmě protože nemáš tak velkou sílu jako automobilka, tak si hezky připlatíš ... děkujeme, Vaše Volvo.
to je hrůza na tak malé auto. Já jezdím s TMS mezi 20-22kWh/100km. EQA je holt připitomělé SUV, navíc přestavěné ze spalováku. Jaký asi mohl být výsledek?
tohle auto jsem měl možnost odzkoušet na eSalonu a je to naprd. V autě zůstal po spalováku široký středový tunel, který znesnadňuje ovládání auta, protože pedály jsou docela dost vyosené vpravo. Stěžovalo si tam na to hromada lidí. Vzadu se taky nesedělo nejpohodlněji - v podstatě jen na zadku, nohy nebyly vůbec podepřené, protože je vysoko podlaha kvůli baterkám. Nemá to frunk a ani kufr vzadu není zrovna královsky prostorný.
Za mne takto tedy ne.
však jsem to psal kus od kusu, tak jak to navrhl Dan v článku. Swift prostě není auto mého gusta, z výše uvedených důvodů. Neříkám, že je to špatné auto, nebo že by tam tohle mělo být. Je to pro jinou cílovku. Asi jako ta S-klasse. Ta je zase takový "overkill" pro někoho, kdo to platí zdaněnými penězi vydělanými ve fabrice (mnou).
reálně bych si nic z toho nevybral. Nejspíše proto, že si ta auta nepůjčuju a dívám se na to pohledem "mám na to? Líbí se mi? Má to něco navíc od masovky? Jsem schopen to dlouhodobě uservisovat, aniž bych musel prodat sousedovo ledvinu? Jsem schopen akceptovat spotřebu, (ne)užitné vlastnosti, (ne)dostatečný výkon atp.? "
Mazda 3 - líbivé auto, slabé motory. Chybí MPS s cirka 250kW, aby mne to zajímalo.
Mercedes S - úžasné auto bez debaty, ale je to tak o něm leda diskutovat, teoretizovat, snít, mastur... no nic, ale koupit? Ani jako "cenově dostupnou ojetinu" bych to nechtěl. Extrémně přetechnizované auto, které bez předplaceného servisu, nebo bohatého firemního účtu nelze udržovat při životě nějak výrazně dlouho (ano, rád si nechávám auta dlouhou dobu, nerad je měním jako někteří co dva roky). V tomhle autě sežere servis rozbité sedačky víc peněz než provozní servis běžného auta. Ano, není to chyba auta.
Mini Clubman - vlastně, tohle bych si asi i vybral, kdybych pro to měl nějakou obhajobu proč to chci. Má to styl, není to přetechnizované, stojí to docela rozumné prachy. Why not. Vlastně nechápu, proč je v tom textu tak uťápnuté, když jsem začal psát tenhle komentář, tak jsem ho přehlédl. No nic, koncept "hate příspěvku" měnit nebudu.
Mitsu L200 - pouze diesely a já diesely nerad. Takže nic pro mne. Navíc pickup nepotřebuju, tady v cikánově by mi stejně všechno čorli z korby.
Nissan GT-R, zajímavé auto, které bych si taky nekoupil, protože je prostě mimo můj rozpočet na auto. Ani jako ojetinu bych to nechtěl, protože každé druhé má načatou převodovku, nebo všelijaké úpravy, které mohou být potencionálně pastí.
Opel Mokka - je to SUV, takže ne. Ale musím přiznat, že se mi líbí. Ale jen z venku. Zkoušel jsem elektrickou verzi a první dojem byl "wtf? Proč je tu tak masakrálně široký středový tunel? Vždyť já se ani netrefím na plynový pedál na první dobrou, vždycky si přišlápnu i brzdu". Jsem velmi zvědav na novou Astru a ještě více na Insignii, pokud kdy bude.
Peugeot 2008 - SUV, nechápu jejich smysl. Jsem konzerva, mám rád sedany, liftbacky, kombíky, případně když už občas terén, tak přizvednuté kombíky. Navíc - od všech ostatních levných SUV se to odlišuje akorát tím, že to není z koncernu VW.
Renault Megane R.S. - zajímavé auto, ale za milion? Já vím, devalvace peněz je velká, ale milion za Megane? Nějak pro to nemám ospravedlnění, nedokázal bych si takové auto před sebou obhájit (a to jsem si zvládnul obhájit i takovou blbost jako je jetá Tesla, omg)
Seat :-) no, asi tak
Subaru - tady stačí tři písmena, CVT. Díky ne.
Suzuki Swift Sport - soused měl jako náhradní auto Swifta a no ... levný plasťáček. Z toho jsem už vyrostl. Tahle auta nemám rád. Mám rád kolem sebe kůži, alcantaru, dřevo ... prostě pro tohle nejsem cílovka.
Škoda Enyaq - elektrika v SUV? Debilita na druhou. Už tak problematický dojezd elektriky sníží ještě neefektivitou typu karoserie. Ale chápu důvod (neobhajuji jej), udělat SUV na baterky je snazší, než ty baterky zaintegrovat do nízké karoserie, aniž by utrpěl komfort posádky. Na druhou stranu - jako "soccer mom car" by to mohlo fungovat dobře, aspoň do nafty nenaleje benzín, nesmrdí před školou půl hodiny běžícím motorem, protože děcko se někde zakecalo. Ale opět - nic pro mne.
Toyota Camry - opět CVT. Ne. Navíc bych pod kapotou čekal R6. To samé platí i pro Lexus
Volkswagen Touareg - už jsem tu psal, že nemám rád SUV? Ale je fakt, že smysl tohoto auta dokáži pochopit. Velké, robustní, nepříliš okázalé. Pořád v tom jsou slušné motory, dokonce benzinové, není to extrémně předražené, utáhne to snad 3,5t. Jako pracovní auto, proč ne. Sice takové auto nepotřebuji, takže bych si to taky nekoupil, ale palec hore tomuhle autu.
Volvo XC90 - Volvo už ne. Možná až udělají elektrický kombík a uvědomí si, že pokud se hodlají prezentovat jako premiová automobilka, tak premiovost se neposuzuje jen na výrobku, ale mají nabízet i premiové služby. A to nabíjecí karta pro EV s roční slevou na Ionity fakt není. Tohle má být full time ... i když vlastně ani tak bych si to nekoupil. Příčí se mi ta limitace na 180km/h. Extrémně. Zrovna předevčírem jsem musel ve 2h ráno valit do práce uříznout konektivitu do serverovny, protože jsme čelili kybernetickému útoku. Vzdálený přístup již nebyl možný. Každá minuta dobrá, takže jsem s Teslou letěl i 240km/h. Stihl jsem to včas.
Co bych si tedy vybral mimo tento seznam? Tesla model 3, i když raději bych model S Plaid, ale to je mimo rozpočet. Porsche 718 GTS 4.0 (trošku přes rozpočet, ale ta ledvina souseda ... ). Pokud bych potřeboval malé městské přibližovadlo, např. pokud bych se přestěhoval za nějakou babou do Prahy, tak Opel Corsa-e nebo BMW i3. Super je i Opel Insignia Sports tourer GSI. A pak už zbývají leda ameriky typu Mustang V8, Camaro, Challenger atp. Případně Chrysler Pacifica pokud bych měl hromadu dětí.
je smutný, že 1,5M vlastně na pořízení zábavného rodinného vozu bez kompromisů ani tak nějak nestačí. Když už bych něco takového vybíral, tak s co nejdelší zárukou či předplaceným servisem, protože je to jeden přetechnizovaný křáp vedle druhého.
jo, taky hodlám poctít jeden autorizovaný servis 27let starým Volvem 850 T-5R. Díly by na to teoreticky mohli ještě mít. Jsou shodné s mnohem modernějšími kousky.
Volva někdy od půlky 90. let mají deadlocky, takže nějaké vyhnutí rámu moc nefunguje. Ani rozbití skla ne ... auto neotevřeš.
C70 jsem měl, T5 coupé. Jízdní vlastnosti imho dobré, není to motokára jako Fabie. Ovšem ten kompromis mezi komfortem a sportovnem mi vyhovoval více, než Škodovácká natřásadla.
Slabší brzdy? Nevím, ale nouzové 260-0 to dalo s přehledem. Ano, dávkování není tak jedovaté, proto to možná působí mdle. Ale brzdí to skvěle. C70 byla v těch letech hodnocená co do brzd jako příkladné auto s délkou brzdné dráhy na úrovni 911. Ano i s těma trapnejma ATE brzdičema. Možná na volvoklubu najdu obrázek z jednoho italského časáku, kde to měřili. Btw - nemáš malé brzdy? A automat, když píšeš, že je i pomalejší?
Pásy vzadu mne nikdy nezajímaly, ale OK. Hůře zpracovaný interier? Záleží jak to vnímáš. Já mám rád útulno, Fabie není útulná ani omylem. Sedačky v C70 proti Fabii ... se nedá srovnat.
Kravál v C70 byl velký, holt T5 a uřvanej vejfuk. TSI je podstatně tišší. Ovšem u Fábie mi vadí více hluk od střechy a podběhů.
Zvuk rádia srovnatelný? Co v tom máš kua za výbavu? Jsou to origo repráky? Často jsem viděl, že z toho bylo Dynaudio vytrhané a vyměněné za nějaké papírové šroty.
Nicméně moje srovnání bylo s S60 2.4T 2001. Tam jsou sedačky ještě dál, odhlučnění lepší, podvozek lepší, základní audio lepší, motory resp. výfuk tišší. Ano interier, resp. loketka skřípe pořád stejně. To opravdu ve Fabii nenajdeš. Ovšem že bych si kvůli neskřípající loketce zvolil raději Šáde ...
Kubo, ty máš ještě o generaci níž. Ale i tak - z pohledu řidiče je to nesrovnatelné. Podvozkově, motorově, pohodlím, audiokvalitou, odhlučněním, tepelným komfortem. Ano, vržou obě stejně. Volvo po těch letech možná i více.
ad Tesla s 400t km - některé už mají. Jednu takovou se 430t km jsem "řešil", protože byla extra levná. Takže jsem se i majitele dotazoval, jak se servisem. Občas dělal geometrii, ve 270t km přední zavěšení komplet. Ve 400t km přední brzdy. Ve 300t km řešil selhání středového displeje (známá vada, řeší se na garanci Tesly - i po záruce). Motory i baterka původní.
Ono na tom autě není moc, co by se podělalo. Kdo kouká na kanál Sandy Munro, který rozebírá auta pro ostatní automobilky, aby jim ukázal, kde se mohou zlepšit, tak ten taky tvrdil, že spousta technických řešení je na Tesle model S zbytečně předimenzována a šlo by to vyrobit levněji. Blbé je akorát to, že to ti Mexikánci neumí poskládat kvalitně dohromady.
1.5 TSI třeba chválím. Je to dobrý motor. Když jsem přemýšlel, co koupit, tak se ve mne pohnulo myšlení jinam a zvažoval jsem i tu Oktávku. Jenže jsem měl přímé srovnání. Jedna trasa tam a zpět, jednou roční Oktávkou v docela slušné výbavě s 1.5TSI, hned po tom 20 letým Volvem. Kdybych neměl to srovnání, tak to asi neřeším, ale srovnání jsem měl. Rozdíl? Asi 4 litry na sto. Ve prospěch Oktávky. Výkon dostatečný. Převodovka přesná. Ani mi to auto nějak extra nevadilo. Dokud jsem nezapnul rádio. Vzápětí jsem ho zase vypnul. To nešlo. Držet kolenem tapec, aby nerezonoval není něco, co bych chtěl absolvovat déle jak 5 minut. A to ve Volvu nemám žádné extra audio. Podvozek? To bylo jak kdyby mi před průjezdem Volvem vyměnili asfalt za nový. Sedačky? Jak přesednout z trestné lavice do prezidentské lóže. Dobře, tady možná přeháním, ale rozdíl značný.
Tím samozřejmě neříkám, že je to špatné auto, jsou i horší. Jen je dost přeceňované. Ani mantra "ale kdybys to dostal jako služebák, tak bys byl rád, ne?" ... ne, nebyl. Nebyl by to benefit, ale trest.
jenže to hraje hůř jak Opel Astra F, kterého jsem měl před 20 lety. Stejně tak ta izolace, odhlučnění, to je prostě děs. Rezonanční plechovka. To samé ty materiály, kdy je to všechno hnusně tvrdé, snadno poškrábatelné.
To je tak to nechat rozebrat a vytlumit. A když už, tak každý reprák nahradit lepším. Jenže to bude stát balík, takže je lepší sáhnout po něčem lepším rovnou. Obzvláště když podvozek nezměníš ...
Když to srovnám např. s P508 ...
Oktávka v RS možná dobrý, ale ta klasika je hrůza. Jeden z mých kamarádů má právě obyč Oktávku jako služebák, přesto raději všude jezdí XC70 T6, byť to baští 13 litrů. Stěžuje si na přesně ty samé věci jako já. Otřesné audio, mizerné tvrdé plasty všude, které v kombinaci s těmi chrastítky rezonují. Podvozek otřesný, doslova. Z toho člověk vyleze otřesaný.
Samozřejmě pokud máš nějakou starší low cost hrůzu, tak je to přesun jak do intergalaktické lodě
z mého pohledu:
automat bych si nikdy nekoupil - záleží na tom, jaký. DSG v obyč autě? Ani omylem. DSG ve sportovním autě? Ano. HDM v běžném autě? Ano. HDM ve sportovním autě? Asi jo. CVT? Ani omylem.
Škodovku? Ani omylem. Ani nafasovanou. Dostat v práci nového Supa, tak stojí na parkovišti a stejně pořád jezdím Teslou. Fábie, nebo Oktávka? Sorry, ale nejsou to dobrá auta. Motor OK, převodovka OK, podvozek hrůza, audio je odpad vyrobený z kelímků od kafeautomatu. Ergonomie a infotainment hrůza. Materiály v interieru hrůza. Odhlučnění auta nula. V tunelech se vždycky leknu, že mám otevřená zadní vrata, nebo stažená okénka. Navíc by mi vadilo takové to "a to jsis koupil dobrovolně, nebos to nafasoval v práci?" Dát za to šest kil ze svého, aby si soused myslel, že je to jen nafasované? Pfff.
Dacie? Asi ne.
Sezení co nejníž - je mi to jedno, musí to být pohodlné a neomezovat to výhled a ovládání auta. Klidně ať to má ovládání autobusu, když to bude splňovat ty mé podmínky
Kecání do řízení - záleží na tom jaké. Když mi na palubce ve 40km/h svítí, že mám řadit 6. kvalt, tak jsem nepříčetný. Když mi furt něco tahá za volant, nebo to neustále na mne pípá, něco to signalizuje, tak taky. Ale když auto zareaguje na krizové brzdění auta přede mnou rychleji než já, tak tleskám.
plus ještě přidám - diesel nikdy, resp. maximálně do dodávky. SUV nejspíše nikdy, byť s tím jsem opatrný, do budoucna bych chtěl Teslu Y. Ne že by se mi líbila, ale celková efektivita toho auta je super, stejně tak jako užitnost. Raději bych tedy Teslu 3, ale tam mi vadí kufr.
tak to rozhodně, vodík považuji za nesmyslnou a nebezpečnou technologii k pohonu. Zejména proto, že lidi kašlou na údržbu, revize atp. A taky kvůli tomu, že to vlastně nic neřeší.
Martine, zapomínáš na to, že veškerá ostatní auta jsou taky "uhláci". I to CNG. Ta komprese plynu se bez elektriky neobejde. A energeticky nejnáročnější je čistění těchto plynů ... https://biom.cz/cz/odborne-clanky/metody-cisteni-bioplynu-na-biometan
v ČR se na Teslu nedělá pomalu ani technická, tu víceméně jen zaplatíš, protože technici se toho bojí, tak to jen shlídnou a vypadni. Jinak emise samozřejmě neděláš. Leda by sběhli do Počerad
k novým Teslám dávají jen 1f (asi USA zvyk), ale dá se k tomu dokoupit i 3f 16A. Staré TMS měly jednu obojetnou nabíječku s výměnnými konci. Teď to dělají samostatně. Asi šetří prachy, 1f bude výrobně levnější. A stejně si každý domů koupí wallcharger. Na cestách nabíjíš stejně na Superchargerech, nebo na jiných DC. Případně se ubytuješ někde, kde mají destination chargery (v podstatě 3f wallbox). 3f "cestovní" nabíječku tak zas úplně nepotřebuješ.
na baráku mám 3x25A, takže nabíjím obvykle 3x16A (11kW), případně pokud vím, že mi bude spínat bojler (v zimě), tak to sundám na 3x10A, což dá 8kW.
Co se týče pazvuků - prakticky nic. Akorát u vyžranějších postav se přední sedačky víc rozkydnou v bocích, takže třou o loketní opěrku - povrzává to materiál o materiál. Přemýšlím, že tam nalepím nějaký kus textilu/semiše.
Reál spotřebu mám v tomhle počasí kolem 22kWh/100km, přičemž to nešetřím. Kamarád - spořílek, jezdí pod 20. Občas si zapředjíždím, občas někomu ukážu akceleraci, na dálnici jezdím cirka 140 tempo (což je reál 140km/h, Tesla neproměřuje, tak bacha na to), okresky 110, město klasika 50. V létě se dá za 18kWh/100km. Ano, když jsem tomu naložil, protože jsem pospíchal do fabriky, tak 35kWh/100km nebyl problém. Ano, ten průměr obsahuje i šetřivé jízdy, kdy se spíše kocháš, máš celý svět v pí ...
Top speed jsem zas až tolik netestoval, resp. při 230km/h jsem toho nechal, protože D7 není nejkvalitnější dálnice.
Co se týče SIM - já jsem rád, že je tam od Muska, přeci jen ovládání přes mobil (klima, lock, start atp.), data pro Spotify (předplacené doživotně), data pro Netflix(musíš mít vlastní účet), youtube, satelitní mapy ... se hodí. Obzvlášť když za to nemusím platit. Opět internet po celé EU zdarma doživotně. Jen je škoda, že tam není možnost hotspotu z auta pro posádku ...
mě děsí jen ta informace, že v CZ neumí udělat upgrade, tedy místo 85 dát modernější 90kWh. V US se to tak dělá. Když už bych řešil výměnu za prachy, tak ať je to se vším všudy. Větší kapacita, rychlejší nabíjení, teoreticky performance upgrade (vyšší limit odběru).
Ale snad se to za ty roky naučí, případně zkusím servis v Drážďanech (ve výstavbě) atp.
Jan Machač - myšleno tak, že by někdo řešil za svoje peníze. To prý v CZ Tesle zatím neřešili.
Pokud mi to vyřeší záruka, tak je mi šumafuk, co to výrobce stálo.
nové kusy už supercharge free nemají, měly to jen kusy do cirka půlky roku 2017 (objednáno do 1.2017).
Co se týče battery packů, tak repas je za 250, nový kolem 500. V ČR prý zatím nikdo neřešil.
A má to klasickou SIM.
mám kamaráda, co má Teslu model S 2020 a ten nabíjí vždy do 100%, nezájem jak dlouho ta baterka vydrží. Auto dřív prodá. A když ne, tak bude ještě v záruce.
Takže ... je to jako s motory, převodovkami. Chceš, aby dlouho vydržel? Tak se k němu chovej správně - ohřívej, dochlazuj, měň pravidelně oleje atp. Prostě u všeho tomu musíš dát nějakou péči.
U (některých) baterek si musíš hlídat úrovně nabití.
Jinak to hlídání úrovně samozřejmě neřešíš tak, že bys kolem toho běhal. Já mám strop na 80% nastavený permanentně. Auto připojené večer do nabíječky neustále. Kvůli rannímu výhřevu. Když se ráno probudím a zjistím, že ten den potřebuji objet půl republiky, tak si přes mobil cvaknu nabíjení na vyšší %.
u mého model S platí, že je ideální nabíjet 20-80% při denních pojížďkách. Při nabíjení ve stylu co kdybych náhodou musel jet někam dál, tak se doporučuje max. 90%. Při nabíjení do 100% je doporučeno ihned po nabití vyrazit na cestu.
Spodní limit vybití není úplně nastaven, ale asi není vhodné jezdit pod 5% a zkoušet tomu dávat za uši.
Najeto 180t km, opotřebení kolem 6,3%. Moje auto bylo nabíjeno převážně na firemní 50kW, často na Superchargerech, málo na AC.
Kolega má najeto podobně, opotřebení kolem 5%. Jeho auto Superchargery skoro nevidělo, exmajitel nabíjel jen doma. Neměl dokonce ani Tesla účet, takže SC byl neaktivní.
Takže nějaký vliv to má, ale asi nebude nějaký extrémní.
A např. u Tesly 3 SR+ jsou jiné baterie (LFP), kde je možné, resp. doporučené nabíjet do 100% vždy.
jo, pořídil. Záměrně olítaný. Mohla být i nová TM3, ale olítaný TMS má rychlejší ROI díky free superchargingu. Nicméně další auto už bude asi nové. Nejspíše opět Tesla. Nerad měním značku.
Jako jo no. Ale tohle stádování je imho typické pro všechny lidi. Je jedno kvůli čemu se shlukují. A v Tesle jsou taky fajn lidi. Aspoň ty, co jsem měl možnost zatím poznat. Pomůžou, nejsou to žádní "fouňové". Pravda, nelze od nich čekat, že znají auto do šroubku, většina z nich podle mě neumí ani povolit šrouby na kolech. Zatím jsem tam nenarazil na žádného "ultras".
Co se týče přechodu na EV po dosažení nějakého finančního bodu zlomu. Pro mne to bylo uvědomění si, že za 4Kč/km fakt jezdit nechci, že dokáži s EV jezdit 20x levněji. Ovšem spalováků se nevzdám, pro zábavu budu mít pořád VW T2 a Volvo 850 T-5R. Jen tu káru na denní pojížďky bylo nutné vyměnit. Otevřelo mi to najednou hromadu možností, které jsem si kvůli ceně dopravy odpíral
podle mě tam jsou tři faktory. První - dotace. Druhý - zvýšené náklady vyplývající z odlišnosti výroby - nutnost překopat komplet výrobní linky, třeba i požární připravenost stavby, sehnat nové lidi se znalostí vývoje elektropohonů, výkonové elektroniky, nové vývojové SW atp. A ten třetí faktor je taková samoregulace, kdy poptávka je vyšší než jsou schopni vyrábět, protože nemají připravené zásoby baterií, elektroniky, elektromotorů ...
Poslední komentáře
- Rob, u blogu M135i - Full BMW experience
Sázej to sem, velice dobré čtení. Díky za něj - sheogh, Report z Kafe&Kár Brno vol.48 + pozvánka...
Jeste by mohl byt "zimni special" presne tu (az napadne... - gathis, u blogu Zpátky do autominulosti......
Svět se hrozně změnil. Je to vidět i na prezentaci automobilek,... - sheogh, Renault Twingo bude! Prototyp se ukáže...
Zase krabice s pruzory misto oken, priste bude periskop? Jinak... - afro-r1, Renault Twingo bude! Prototyp se ukáže...
Coze? Prolomit dogma cislo 1 designu soucasnych aut: vsechna... - mariov8, Příběh značky Maybach: Nebylo to vždy...
GO5 z počátku 30tých let byl po válce "inspirací"... - Zajda, Renault Twingo bude! Prototyp se ukáže...
Ještě tak o třetinu levněji a už to začne dávat smysl. Design... - martin_100, Poprvé bez okřídleného šípu na kapotě...
Btw ty mě tu nabádáš ke Schwarz systému což taky neni dobře.... - martin_100, Poprvé bez okřídleného šípu na kapotě...
Proč mi má samoživitelka co sotva utahne nájem přispívat... - jazet, Příběh značky Maybach: Nebylo to vždy...
Kýčovitost dneska letí. - afro-r1, Příběh značky Maybach: Nebylo to vždy...
RR je decentnost sama. Maybach je naopak kycovitejsi nez S Klasse.... - rock, Poprvé bez okřídleného šípu na kapotě...
Teď mne napadá: jestliže baterka je v podvozku a motor (v základní... - Sato, u blogu M135i - Full BMW experience
Rádo sa stalo, chcel som počkať aspoň dve, tri ostrejšie... - rock, Poprvé bez okřídleného šípu na kapotě...
Jenom na okraj: z 15 cm ve výšce Elroq 13 pros... prohospodařil... - bkralik, Poprvé bez okřídleného šípu na kapotě...
Frodo: Já teda opět nevím, ale na těch "výkresech"...
Poslední inzeráty
2007 rok výroby
409 koní výkon
6 162 ccm objem
1984 rok výroby
210 koní výkon
7 500 ccm objem
2015 rok výroby
300 koní výkon
3 700 ccm objem
1968 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem
Rušné diskuse
- Jak je to s tou elektromobilitou
155 komentářů - Proč nemám elektromobil, i když bych byl prý podle tabulek ideální cílovka?
61 komentářů - Bazarový snílek: Levný daily kabriolet
32 komentářů - Poprvé bez okřídleného šípu na kapotě a 5 dalších zajímavostí Škody Elroq
32 komentářů - Subaru Outback Geyser: Prosté nesmyslů a plné pohody, toto auto si zamilujete
31 komentářů - Opel býval cool. Nekecám.
30 komentářů - Která automobilová značka je vašemu srdci nejbližší?
28 komentářů - Škoda Superb 2.0 TSI: Vlajková loď na český způsob
27 komentářů