načítám data...

eLzyx

JménoGeorge eLzyx
BydlištěTeplice
Registracepřed 2.5 rok.
Poslední aktivitapřed 7.4 min.
Komentářů u článků59
Pozitivních komentářů u článků19
Negativních komentářů u článků4
Možnostinapsat zprávu

Posledních 50 komentářů

eLzyx
dnes v 13:34
0
Opel Astra 1.2 Turbo: Dospělý automobil

jen taková úvaha - nemám zkušenosti s LCD v automobilovém průmyslu, ale ona čitelnost na slunci bude mimo povrchové úpravy závislá i na svítivosti. A je fakt, že na matném displeji se ta svítivost může trošku ztratit. Kdežto na lesklém displeji bude vše vypadat "živěji". Proto se také dělají. Otázkou zůstává kvalita antireflexních vrstev lesklých obrazovek té které automobilky. To neumím posoudit, resp. jen z notebooků a tabletů, kde jsem zatím lesklý displej s dobrou antireflexní úpravou neviděl.

eLzyx
dnes v 12:00
1
Opel Astra 1.2 Turbo: Dospělý automobil

poprosím autora o vysvětlení tohoto "Display radiomapy je matný, čehož nejsem vůbec fanda, ale je krásně jemný, rychle reaguje...".
Co je špatného na matném displeji? Vždyť jedině ten dokáže odstranit odlesky, nečitelnost pokud na něj svítí slunce atp. Nebo dáváte přednost "pozlátku" před funkčností?

eLzyx
18. května 2020, 21:18
1
Audi na Twitteru představilo své profesionální čichače

já bych byl hodně zákeřný kolega. To by bylo - pane kolego, přičichněte si prosím k tomuto vzorku. Co Vám to připomíná? Cože? Jako čočka s párkem s nádechem zemního plynu? Tak to tleskám, dobrá trefa. A díky, já si nemohl vzpomenout, co jsem měl včera k obědu.

eLzyx
18. května 2020, 11:55
0
Ptejte se: Automat za rozumné peníze

litrový TSI se sebezapřením ano, ale bez DSG. Jestli se nepletu, tak je kombinován se suchými spojkami, takže na cukaturu po Praze naprosto nevhodné auto. A jako ojetina potencionální sebevražda. Právě proto, že bude pocházet z fleetů, kde na nějaké šetření spojek nebyl nikdo zvědavý.

eLzyx
18. května 2020, 11:52
1
Ptejte se: Automat za rozumné peníze

nechápu to omlouvání nízké životnosti "suché DSG" tím, že řadí konečně po x letech hladce. To je dobrá informace akorát pro někoho, kdo si takové auto koupí jako nové a má jej tak 2-3 roky a pak honem pryč. Ale kolik takových tu je?

eLzyx
15. května 2020, 15:15
0
To nejdůležitější v každém autě

nejhorší volant obecně? Rolls Royce Silver Shadow. To je jak od nějakého traktoru.
https://www.autickar.cz/files/_temp/Rolls-Royce-Silver-Shadow-25.jpg
na druhou stranu volant ze stejného materiálu v dodávce VW T2 mi nevadí, naopak jej považuji za skvělý. Dá se na něm při řízení pohodlně ležet
https://www.autickar.cz/files/_temp/volkswagen-t2-1973-_v1824-060.jpg
jinak můj nejoblíbenější volant je v mém Volvu S60. Jednoduchý, s tlustým věncem, bicepsy, tlačítka příjemně dostupná na palcích. Co víc si přát?
https://www.autickar.cz/files/_temp/Screen-Shot-2012-10-07-at-1.04.04-PM.png

eLzyx
04. května 2020, 20:20
1
4 auta z devatesátých let, která by František chtěl mít v garáži

až teda vyhraju ty miliony ...
Volvo 850 T-5R - už mám
Mercedes 500E - chci
Porsche 993 - chci
Porsche B32 - je to sice osmdesátková kára, ale do celého konceptu čtyř mých "super"aut by se sakra hodila. Bych měl "Porsche tuned", "Porsche made", "Porsche" a "Porsche rebuilt". A hlavně by to byl předohrab, zadohrab, zadohrab, syncro. Resp. kombi, sedan, coupé, van.

eLzyx
03. května 2020, 12:12
0
Autíčkář se ptá: Na jaké angličáky z dětství vzpomínáte?

tenhle model jsem sháněl asi 6 let. Bez něj jsem nechtěl zakládat sbírku. Věděl jsem, že jej vyrobili, ale jeden mi utekl na aukru a pak se po nich slehla zem. Aukro nic, ebay nic, kleinanzeigen nic. Až když jsem jej předloni objevil na ebay, tak jsem dal příhoz až na 100€. Aby mne nikdo nepřehodil. Vydražil jsem jej za 14€. Plus 15€ pošta z Francie.
Jinak první Astry (92/93) měly nelakovaný nárazník snad všechny. Tedy nešlo o "junior social edici", ale o běžný kus. I katalogy jsou nafocené s plastovými nárazníky. Až pak na konci roku 1993 přišla edice "sportive", která jako první olakovala auto kolem dokola. Facelifty měly olakováno všechny.
Každopádně - přesně takovou socku jsem měl. A bylo to skvělé auto.

eLzyx
03. května 2020, 11:36
2
Autíčkář se ptá: Na jaké angličáky z dětství vzpomínáte?

jinak modelů mi moc nezůstalo, protože kdykoliv si sestřenky umanuly, že se jim něco líbí, tak jsem jen slyšel ... ty si s tím už nehraješ, dáme to holkám. Ty si s tím hrály tak týden, pak to buďto hodily do popelnice nebo prodaly či vyměnily. Takto jsem přišel o rozsáhlou sbírku známek a matchboxů. Každopádně jsem se zařekl, že modely autíček sbírat nebudu, protože bych do toho vytopil hromadu peněz. Povolil jsem si akorát pořídit si vzpomínkovou garáž 1:43 aut, která jsem kdy měl, nebo je vlastním. Ideálně ve stejných barvách. Což se zatím daří. Chybí mi akorát T-5R žluté kombi a VW T2, kterou holt budu muset přelakovat dle skutečnosti. Takový model se nevyrábí. Blbé je, že co model, to minimálně osm stovek.

eLzyx
03. května 2020, 11:27
0
Autíčkář se ptá: Na jaké angličáky z dětství vzpomínáte?

Nejoblíbenější byl asi Mack CH600 s vlekem převažujícím letadlo. A druhý oblíbený byl Brouk dragster.

eLzyx
14. dubna 2020, 15:33
1
Ideální Porsche pro roadtrip

ten motor je za půl mega. Převodovka kolem dvou kil. Což problém docela je, alespoň v Evropě. Ale v US se tu a tam dají na vrakáčích sehnat tyhle díly za "pusinku" (na youtube je týpek, co letos koupil vrak 911 Targa 1974 za 500USD a to včetně motoru a předovovky).
Exteriér i interiér je Caravelle Carat. To vše se dá ještě sehnat. Resp. jako základ to chce koupit právě toho Carata. Ten je kolem dvou kil. Jediná spešl věc je prodloužení zadního nárazníku - ale to není problém vyrobit. Volant, tušímže i budíky, brzdy (944S) je Porsche, sehnatelné, ale docela drahé. Jediné co nevím, tak to jestli u B32 zůstalo Syncro od VW.
Homologace asi netřeba řešit, šlo by to na vetenoty. A na ty lze snad provozovat i repliky. Každopádně sranda za milion.
Takže to zvažování je prozatím v rovině - sehnat VW Caravelle Carat do "projektové" zásoby? Kdyby se objevil levný kousek s mrtvým motorem, tak hurá pro něj a strčit na pár let do garáže. Ty Porschácké díly asi budou furt.

eLzyx
14. dubna 2020, 08:44
-2
Chcete si pořídit světové auto roku? Tak to máte smůlu.

jo, zapomněl jsem, že zloděje je nutné podporovat, protože jsou levnější. (blijící smajlík)

eLzyx
13. dubna 2020, 22:59
-1
Chcete si pořídit světové auto roku? Tak to máte smůlu.

tak jedině dobře. Nechápu, kdo by si to koupil. Design ukradený snad od všech značek. Trapárna. Skoro jak tepláky Adibas se čtyřma proužkama.

eLzyx
13. dubna 2020, 20:49
1
Ideální Porsche pro roadtrip

zavažuji, že si jí postavím. Nemělo by to být nemožné. Jen pořád nemůžu sehnat vhodný motor za normální peníze.

eLzyx
13. dubna 2020, 20:47
0
Bez jakého nářadí se v garáži neobejdete?

wdave_t - to jsou jen výmluvy. Jsem taky IT, živí mě hlava a taky bych si měl dávat pozor na prsty. Ale doma ty elektronický (s)hračky zahazuju a jdu brousit do garáže. Případně ladit motor atp.

eLzyx
13. dubna 2020, 20:45
0
Bez jakého nářadí se v garáži neobejdete?

vzhledem k tomu, že se bavím renovací veteránů, tak garáž mám vybavenou vším. To máte, šroubováky ploché, šroubováky křížové, imbusy, torxy, klíče očkoploché, klíče ráčnové, gola čtvrtinková, gola půlpalcová, gola tříčtvrtinková, kladiva malá, kladiva velká, gumové palice, kladiva klempířská, babky, kovadlina malá, kovadlina velká, nůžky na plech ruční, nůžky na plech pákové, závitníky, závitová očka, vrtáky, pilníky ploché, půlkulaté, čtyřhranné, bruska stolní dvoukotoučová, bruska přímá, bruska úhlová, vrtačka stolní, vrtačka ruční ... no a teď hodlám vysypat prasátko a pořídit si lepší svářečku v ceně kolem 50t Kč. Nejspíše TIG, abych mohl dělat eňoňuno sváry.

eLzyx
20. března 2020, 11:34
1
Chrysler LeBaron GTC: Do ohně a ven

smekám pomyslný klobouk před majitelkou, co se rozhodla tohle auto zachránit stůj co stůj. Jsou lidi, co pošlou auto do hutí jen kvůli tomu, že jim odešla spojka a už se jim nechce řešit oprava, protože by stála víc jak půlku ceny auta.

eLzyx
14. března 2020, 13:40
0
8 výbavových reliktů, na které naše děti nechápavě civí

takový souhrn historických vývavových prvků v mém vozovém parku:
Volvo S60 2001: stěrače světlometů, analogový TV tuner, integrovaný GSM telefon, všechny antény integrované do zadního skla (nechápu tu přiblblou módu žraločích ploutví, kdo tuhle debilitu vymyslel ...), CD navigace pro kterou nikdy nevyšly mapy ČR, extra tlačítko na sklápění zrcátek, extra tlačítko na sklápění zadních opěrek, chladič, co umí rozkládat ozon (je na něm nějaká spešl vrstva), na zadní nápravě dva typy brzd - kotoučová provozní a bubnová parkovací.
Volvo 850 T-5R 1994 - stěrače světel, výstražné osvětlení otevřených dveří, lankové ovládání plynu, rádio s kódem, ukazatel tlaku turba, zadní brzdy kotouč+buben, popelník, 5 + 2 místa pro děti v kufru
VW T2 1973 - ventilačky, ostřikovače napájené tlakem vzduchu z rezervy, neexistence mlhovek, volant bez posilovače, rádio s jedním repro, náporová ventilace studeného vzduchu, distribuce teplého vzduchu od motoru řešená ventilátorem chlazení motoru, bez kabinového filtru, pedály zašlapávané směrem do podlahy, 4q převodovka, vzduchem chlazený motor, karburátor, motor bez olejového i klasického papírového vzduchového filtru ...
a určitě jsem na něco zapomněl

eLzyx
14. března 2020, 13:24
0
8 výbavových reliktů, na které naše děti nechápavě civí

ruční pumpička ostřikovačů? Docela luxus. Některá auta měla ostřikovače řešené přes tlak z rezervní pneumatiky.

eLzyx
14. března 2020, 13:22
0
8 výbavových reliktů, na které naše děti nechápavě civí

je zajímavé sledovat vývoj autotelefonů v autech. Dříve to vypadalo jako větší mobil s tlačítky. Pak zůstala jen "ručka" a tlačítka se přesunula na středovou konzoli. Pak zmizela "ručka" a fungovalo to jen jako handsfree, byť s vlastní SIM. Pak se na krátkou chvíli GSM úplně vyhodilo a zůstala jen funkce handsfree. A nyní se "mobily" vrací v podobě mobilního datového připojení ...

eLzyx
04. března 2020, 02:40
0
Bazarový snílek: Obnova vozového parku

já už nad tím nepřemýšlím. Mám Volvo S60 2.4T v manuálu z roku 2001. Nenápadné, rychlé, komfortní auto s nízkou zůstatkovou hodnotou kolem 50-60t Kč, a nízkými náklady na servis. Tohle auto netrpí na "poločas rozpadu", takže všechno funguje, nerezne, nic neodpadává. Auto mám už 10. rokem. Přičemž jsem za něj před 10 lety dal 100t Kč. Auto je po prvním majiteli, aktuálně po 20letech má najeto 190t km. Havarijku neřeším, nemá to smysl. Takže platím jen 2000Kč za povinné.
Cirka rok zpátky jsem přemýšlel nad tím, co bych koupil místo toho. A nenašel jsem prakticky nic. Novější Volva reznou, loupou se laky, motory nejsou tak spolehlivé, většina je v automatu, což je taky takové "kazítko". Ostatní značky, až na Jaguar, mi přijdou nesympatické.
A když už jsem našel, co by se mi líbilo, tak to bylo za 350t Kč a více. Takže už by tam byl i náklad v podobě havarijky. Dražšího servisu. Preventivní údržby dutin, nástřiku podvozku atp. A tak jsem si položil otázku ... proč bych to měl dělat? Vždyť mi to nic nepřinese.
No a protože mne svrběla kapsa, tak jsem si koupil pro radost Volvo 850 T-5R v kombíku.
Samozřejmě jednou to "nové" auto budu muset řešit. Ale to bude třeba až za dalších 10 let. A to už to bude nejspíše elektromobil.

eLzyx
19. února 2020, 19:25
0
Velmi rychlé kombíky za pár korun

mám stejnou otázku jako Cartman. akorát na Volvisty. Čím jste nahradili benzinové oturbené pětiválce?
Já se chvíli porozhlížel po trhu a nakonec místo kroku vpřed udělal několik kroků vzad. Chtěl jsem nahradit svojí skoro 20let starou S60 2.4T za něco novějšího, ale buďto to bylo v horším stavu, nebo nesmyslně drahé. Takže jsem si S60 nechal a přikoupil 850 T-5R

eLzyx
30. ledna 2020, 10:22
1
Souboj hybridů, aneb která cesta je ta správná?

díky za info ohledně cen baterií Lexus/Toyota. Byť ani tuhle částku bych asi u ojetiny řešit nechtěl.

Protože mám rád Volvo, tak jsem pošilhával po variantě T8 (nebo nově i T6, a u menších modelů T5). Cena té 10kWh baterie včetně výměny? Údajně 250t Kč. To je absolutní nesmysl si něco takového pořizovat. Platit za servis spalováku a ještě se modlit aby neodešel elektromotor a hlavně ta baterie.

Naproti tomu u Tesly je baterie údajně za cirka 370t Kč. Což je sice ranec, ale je to za 100kWh. A navíc Tesla zvládá i upgrady. Tj. na baterii se z pohledu specifikací nedívá jako na neměnný díl. Ale když má možnost nabídnout lepší, tak to udělá.

eLzyx
30. ledna 2020, 09:27
-2
Souboj hybridů, aneb která cesta je ta správná?

Hybrid diesel je dle mého názoru hodně velká blbost. Místo toho, aby to auto ladně tiše plulo, když už to má elektromotor, tak se pod kapotou rozezní čtyřválcový diesel. Ani spotřebu to nemá "z říše snů", takže veškerá ta šaráda je bez užitku.
A ten Lexus, co ho předjede i litrová Fábie? Bez komentáře.
Co se týče samotného konceptu "hybrid" , tak ani to nepovažuji za příliš šťastné řešení. Náklady na palivo nebudou zas o tolik lepší, aby to vyvážilo dražší servis a vyšší ztrátu hodnoty (který magor si koupí ojetého 8 letého hybrida s polomrtvou baterkou za statisíce?). Když už mít elektromotor v autě, tak jako jediný.
Nemůžu si pomoci, ale obě auta mi nedávají žádný smysl.

eLzyx
15. ledna 2020, 11:07
0
Bazarový snílek: Elektromobilistou z druhé ruky

jsem koukal na tipcars a předváděčky nabízí za 409 ...

eLzyx
14. ledna 2020, 16:31
0
Bazarový snílek: Elektromobilistou z druhé ruky

z těchto návrhů bych si nevybral ani jedno. Proč? Nulová záruka, riziko velké investice do nové baterie. A že v těchto evropských hokuspokusech odcházejí. To není jako Tesla.
Raději bych pošetřil další pade a vzal předvádecí Citigo iV

eLzyx
14. ledna 2020, 16:28
1
Bazarový snílek: Elektromobilistou z druhé ruky

Fiat 500e je opravdu jen reimport z US, obvykle z nějakých leasingovek, co na to dostali od vlády dostaci. Existují i evropské přestavby, ale ty mají s Fiatem ještě méně společného než ta 500e.

eLzyx
13. ledna 2020, 16:10
2
Ptejte se: Jaký elektromobil vybrat?

jo, jsem to chtěl formulovat trošku jinak, ale pak mě tu někdo vyrušil, takže z toho vzešel takový guláš ... to mělo být napsáno takto: Mám s tím jen jeden jediný problém. Jsou to tyto dva: cena, "apple style servis" a to, že by mě měla automobilka plně v hrsti. :-)

eLzyx
13. ledna 2020, 15:34
0
Ptejte se: Jaký elektromobil vybrat?

pokud bych si měl vybrat elektromobil, který mi dokáže plně nahradit spalovák, tak by tam byla asi jen Tesla X. Proč? Jako jedna z mála má možnost tažného. Jako jedna z mála jezdí nad 200km/h (EQC 180, I-type 200) a ten dojezd také není něco, co by mne omezovalo. Jediný problém je cena a "apple style" servis - tedy díly jen v jejich servisu. A taky to, že by mě měla nějaká automobilka plně v hrsti - můžou kdykoliv cokoliv deaktivovat, či aktivovat ...

eLzyx
13. ledna 2020, 10:06
2
Překvapivě slabé sporťáky

hádám, že se spoustou těchto slabých aut bude větší sranda, než s 500PS modernou, u které se musí člověk krotit, aby to neurval ze silnice. Třeba tu 914 bych docela chtěl.
Stejně je zajímavé, jak se ten automobilismus za pár let změnil. V dobách mého narození (83) měly sporťáky kolem 200-250PS. A to mají dnes lepší rodinná auta.

eLzyx
12. ledna 2020, 01:45
-1
Autíčkářův výměnný pobyt: Volvo C70

já Céčko měl. Ve 2.3T/manuál a dalo se dlouhodobě i za 7,5L/100km. Ale to byla fakt sakra defenzivní jízda. To bylo v dobách, kdy benzín byl za 38 a já měsíčně najezdil 4000km. Dlouhodobou sem měl 9,5 (za 100t km). A to nejsem žádný spořínek. Denně jsem se podíval za 200km/h metu. Až mi v práci (poskytovatel GPS sledování) musel ze systému odebrat testovací jednotku, protože si zákazníci stěžovali, kterej magor jezdí denně 200+.

eLzyx
11. ledna 2020, 18:47
0
Autíčkářův výměnný pobyt: Volvo C70

a ještě jedna věc - ten motor nemá 1998ccm, ale 1984 ...

eLzyx
11. ledna 2020, 18:44
0
Autíčkářův výměnný pobyt: Volvo C70

v Evropě ty automaty neumí a proto je Volvo koupilo v Japonsku ...
Každopádně autor evidentně nepochopil účel tohoto auta. To fakt není na honění na okreskách. To je na plavnou jízdu. Kochat se krajinou, užívat si vůně a zvuků přírody ... což by se mělo vejít do osmilitrové spotřeby. Na to dračení na okreskách a dálnicích je lepší vzít C70 coupé, když už teda Volvo. Ideálně v 2.3T5 v manuálu.
Co se týče kabrioletu, tak i u něj bych doporučil raději větší motory, než tenhle pidimotůrek, co se prodával jen v Itálii. Nebál bych se atmosferické 2.4i se 125kW, která má nejhezčí zvuk, ale v nabídce moc nejsou. Ideálem je samozřejmě opět ta 2.3T5. A volil bych spíše manuál. Tyhle motory jsou dost pružné na to, aby nebylo potřeba moc řadit.
Nechápu tu pasáž o stahování střechy. Funguje tedy, nebo ne? Je to napsané tak blbě, jako by se to týkalo všech C70 cabrio.
Ale neházel bych flintu do žita, je to krásné auto, vyplatí se jej udržet v kondici. Plus bych asi doporučil zpevnění alespoň rozpěrami tlumičů. Jak dopředu tak dozadu.

eLzyx
09. ledna 2020, 23:18
0
Autíčkářův výměnný pobyt: Cadillac CTS

teď jsem to dohledal. Měls pravdu, byly to fordí 2.0T. Všechny ve stříbrné barvě a socka výbavě.

eLzyx
09. ledna 2020, 23:16
0
Autíčkářův výměnný pobyt: Cadillac CTS

jo, ale pokud vím, tak to byly dvoulitry bez turba. Losováno 58ks v roce 2011.
Ale losovali i Golf Plus, 110ks 2007-2008, 57 C-Maxů v roce 2009 a končili v roce 2012 s 16 S-Max Titanium.

eLzyx
02. ledna 2020, 16:03
0
Sofiina volba redaktora, aneb Kdy se konečně za volantem zabiju.

já se těšil na recenzi Jaga a on je naftovej. Tak nic.

eLzyx
17. prosince 2019, 02:11
5
Dacia Lodgy Blue dCi 115: Volání temné strany

hodně antikoncepční auto. Z toho úplně křičí - nezakládej rodinu, co když manželka bude chtít nový levný rodinný auto a prosadí si tohle, protože víc je zbytečné utrácet a navíc je červený. A zcvokneš se z toho. Začneš se smát sám sobě. A tohle utrpení utne leda kamion v protisměru.
Fuj jsem to neměl číst. Kdy že bude ta recenze na Jaguara? Ať si trošku spravíme chutě?

eLzyx
17. prosince 2019, 02:02
0
Ford Focus ST 2.3 Ecoboost: Návrat na výsluní

to je tak, když se Forďáci bojí zeptat nás Volvistů, co tam mají lejt. My už ty zkušenosti za 25 let provozu stejného motoru máme. Castrol ten motor zabíjí. Pomalu a postupně. Takže jedině Mobil1. U méně zatěžovaných kusů klidně levnou 5W40, u sportovně provozovaných 5W50.
A co se týče praskání bloků - to je jen u kusů po nepovedeném čiptuningu. Znám spousty S60R/V70R, což je ten samý motor s 300PS, a tyhle auta mají klidně přes půl milionu kilometrů.

eLzyx
16. prosince 2019, 10:06
12
Autíčkářova anketa o nejkrásnější auto: Výsledky a zhodnocení

ono ani není tak důležité jaké auto vyhrálo, ale to, jestli máme nějaké to ikonické auto v garáži. Z toho je ta pravá radost, nejen pro majitele, ale i pro ostatní. Jedině tak lze obdivovat umění designerů a inženýrů. Obdivovat křivky karoserie, nasát vůni interieru, užít si průběh výkonu motoru a poslechnout si tu symfonii motoru a výfukového systému.
Vítězem je každý, kdo dokázal uniknout od uniformní šedi Oktávek, Superbů, Passatů a korejců.

eLzyx
07. prosince 2019, 13:11
0
Autíčkář se ptá: Jakou nejhorší poruchou vás naštvalo vaše auto?

auto mě nezklamalo nikdy, spíše já jako majitel trpěl nějakou mentální poruchou, kdy jsem svěřil své auto servisákovi, a ten ho prostě zničil. Nové díly montáží poškodil, všechno na co sáhnul, tak přetáhl, nebo naopak nedotáhl, takže z toho některé šrouby vyskákaly, to co mělo být zajištěné barvou, bylo na vazelíně ...
To je tak, když člověk nemá čas, tak si říká, že když je můj dražší než toho servisáka, vyplatí se práci delegovat. Ani prd.

eLzyx
02. prosince 2019, 13:36
0
Chceme nová auta?

sheogh - srovnávám to v dnešních cenách. Buďto Oktávka/vybavený Rapid za 400. Nebo T-5R za 400 (resp. spíše za 500+). Jinak do srovnání s novými Volvem se nechci moc pouštět. V noci jsem s tím nejel. A neměl jsem možnost ani zkusit zábavný styl jízdy. Obávám se, že přestože to nové Volvo je ve všem lepší, tak by mi neskutečně vadily ty rozsvícené displeje a "agresivní" bílá barva podsvícení. Není nad (žluto)zelenou. Prkotina, ale při delší noční jízdě by mi to asi vadilo. Podvozkově nevím, předpokládám, že nějaký progres udělali. Asistenti jdou naštěstí z valné většiny vypnout.
Jakub - na tomhle jsou akorát nové pružiny eibach, které tomu dost pomohly, a nové nivomaty. Obuty ojeté letní 205/45/17. Teplota kolem 2°C. Ale důležité je, asi ten prvek za volantem - řidič. Ano, jde to přepísknout tak, že vypochoduješ ze zatáčky, ani nevíš jak, ale zatáčka se dá projet i čistě, pohrát si s brzdami, přenosem váhy, a pak plynem na výjezdu. 850R by měla být ještě dál, ta jako jediná má samosvor.

eLzyx
02. prosince 2019, 01:40
0
Chceme nová auta?

nový nebo starý? V práci máme nové Oktávky a Rapida. Před cestou pět minut šteluji sedačku, volant a nejsem schopný najít pohodlnou a bezpečnou polohu. Jet s tím na školení do Prahy (90km) ... to je asi tak maximum, co dám. Pak mě bolí záda, jsem podrážděný z té otravnosti auta, absolutní řidičské odtažitosti a nezábavnosti auta. Občas chápu, proč se řidič těchto aut chovají tak podrážděně.
Proti tomu mám srovnáni s 25 let starým Volvem 850 T-5R, které jsem převážel z Dánska do ČR. 9h v kuse za volantem. Mít bezednou platební kartu, tak to v ČR klidně otočím zpátky a jedu jen tak pro radost zpátky do Dánska. Nebo klidně dál. Auto rychlé, pevné, nedrncající ani na panelkách, na předokolku vážně dobré řízení (neměl jsem ČR dálniční známku, tak jsem si užil i nějaké ty serpentiny v Krušných horách), úžasný zvuk motoru, a hlavně neskutečně pohodlné. Já do toho auta skočil a to bylo jako když jej navrhli přesně pro mě. Za celou cestu jsem neměl potřebu jakéhokoliv dodatečného nastavení.
Ano tohle Volvo žere 10 na sto (měřeno na trase 900km, kde avg speed 106km/h, nějaká ta "Stau", krátkodobá top speed 220, ustálená víceméně kolem 150). Ano, nemá to připojení na iPhone. Ano, nemá to ESP a další pokročilé asistenty. Ano, má to své mouchy. ALE ... to auto mě nesere. Neodvádí mou pozornost od řízení. Neotravuje. Neunavuje. Funguje. A to je to, co od auta očekávám.
Takže aktuálně můj vozový park obsahuje tři auta, přičemž průměrný věk je skoro 30let.

eLzyx
19. listopadu 2019, 14:09
1
Volvo C70 convertible vs. Saab 9-3 cabrio: Los proti sobovi

k té červené mám dokonce brožurku, asi fakt uvažovali o výrobě.

eLzyx
19. září 2019, 15:34
0
Střípky z historie Volva: Severské kabriolety

pokud mě paměť neklame, tak ne. Některé vozy vznikly přestavbou klasických coupé, některé byly snad i postaveny na základě dílů ze sítě náhradních dílů. Vše v US. Není mi známo, že by do toho fabrika nějak zasahovala. Kdyby ano, nevyráběl by to prakticky na koleni jeden jediný dealer.
Chtěl jsem jeden kousek renovovat, v ČR se válela jedna kastle, co se zdála být roadsterová, ale ve skutečnosti to byla jen nepovedená řezanka.
Že to teď vydávají za svůj produkt ... nese to jejich logo, tak asi mohou.

eLzyx
19. září 2019, 10:52
0
Střípky z historie Volva: Severské kabriolety

ta P1800 roadster není tovární kreace, ale akce US dealera Volvoville of NY. Bylo vyrobeno asi 30ks.

eLzyx
27. března 2019, 14:19
0
Autíčkář se ptá: Jaké bylo nejhorší auto, které jste měli?

já měl na mysli ten poslední (ne Custom), 2013+

eLzyx
27. března 2019, 10:36
0
Autíčkář se ptá: Jaké bylo nejhorší auto, které jste měli?

o služebácích mi ani nemluv. Fabia I. 1.4MPI. Bylo to bez klimy, takže jsem často jezdil s otevřeným okýnkem a z toho mám trvalé následky - od chronického zánětu poškozené zápěstí, byť naštěstí jen o něco menším rozsahem hybnosti proti pravé ruce. Ale jinak to auto bylo na tu mizérii dobré. Podvozek super, auto bytelné, ani sedačky nebyly úplně tragické.
Mnohem horší mi přijde současný Rapid, kde mi sedačky dělají kulatá záda a auto je značně nestabilní. Zamrzí, že i u dospělých aut se najdou velké prohřešky proti zdravotní nezávadnosti. Třeba u Focusu mk3 mi vadila vzduchotechnika. Směrem na nohy to mělo příliš úzký výstup a navíc směrovaný na kotníky, takže pokud jsem chtěl mít nohy v teple, tak jsem zase trpěl teplým vzduchem, co mi šel k obličeji. Paradoxně nejraději jsem měl Forda Tranzit mk4 (prasečí čumák). Skvělé auto s jedinou vadou - nad 160km/h odstávaly vršky předních dveří.

eLzyx
27. března 2019, 10:07
0
Jak se hasí doutnající automobil na baterie? Ponořením do vody!

si člověk moc nevybere. Mám auto s hořčíkovým blokem motoru a když jsem se ptal hasičů, jak to hasit, tak mi řekli, že leda jezdit kolem nějaké stavby a v případě požáru to nechat zahrnout.
A když si vzpomenu, na to jak rychle shořel tátovo Seat, tak ono je to víceméně jedno, jestli to auto zničí požár, nebo hasební zásah. Po tom utopení aspoň zbudou některé díly, které lze ještě použít (panely karoserie, podvozkové díly atp.).

eLzyx
27. března 2019, 09:57
0
Autíčkář se ptá: Jaké bylo nejhorší auto, které jste měli?

nejhorší auto? Škoda 120L 1986 (po "generálce") v roce 2002. Moje první auto. Prý to spraví každý strejda v kůlně. Že prý jsou díly levné. Skutečnost? Servisy mě posílali do háje, že na tohle už nemají vybavení. A díly? Původní socialistická výroba už tenkrát došla, takže koupit nový blinkr? Made in Germany za 850Kč/kus. Zadní lampy? 2500Kč/kus. Výměna nutná, bez toho bych neprošel STK. Co rok, to jsem dával "nový" motor, protože to nezvládalo dynamičtější jízdu. Většinou ten motor skončil vylágrovaný, nebo se úplně šprajcnul. A zamrzelo i to, že se na tom pořád něco kazilo. Brzdy, topení, elektroinstalace. Že to bylo staré auto? 16let. Teď mám 18 leté, a za 9 let vlastnictví bez poruch, přičemž dostává do těla mnohonásobně více.
A do toho ten mizerný výkon a vysoká spotřeba ...

eLzyx
11. března 2018, 11:12
0
Ptejte se: Jakým kombíkem nahradit Focus ST225?

nechápu proč brát Mondeo s 2.5T, zejména kvůli motoru, když je možné vzít originál ... Volvo V70. Ať 2. nebo 3. generace. Ať s 2.5T, T6, nebo 3.2 R6 či T6 ...

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Cadillac CTS  2004
Cadillac CTS

2004 rok výroby
181 koní výkon
2 597 ccm objem

Volkswagen Scirocco 2,0 TDI 2011
Volkswagen Scirocco 2,0 TDI

2011 rok výroby
125 koní výkon
2 000 ccm objem

Volkswagen Golf 1,6 FSI  2005
Volkswagen Golf 1,6 FSI

2005 rok výroby
115 koní výkon
1 598 ccm objem

Ford F150 Ecoboost 2017
Ford F150 Ecoboost

2017 rok výroby
370 koní výkon
3 500 ccm objem

Ford Thunderbird  1975
Ford Thunderbird

1975 rok výroby
206 koní výkon
7 500 ccm objem