načítám data...

eLzyx

JménoGeorge eLzyx
BydlištěTeplice
Registracepřed 2.9 rok.
Poslední aktivitapřed 12.7 hod.
Komentářů u článků161
Pozitivních komentářů u článků62
Negativních komentářů u článků9
Možnostinapsat zprávu

Posledních 50 komentářů

eLzyx
20. října 2020, 16:35
0
Dacia představuje svůj první elektromobil

u elektrokol se mění vždy všechny články. Ale jak tomu bude u aut netuším.

Tovární bude asi full repas - všechny články nové, elektronika a obal původní. Proti nové baterii hádám zkrácenou záruku. Tuhle variantu budou volit majitelé vozu starého 8-12let, případně jim ji nadělí automobilka v rámci záruky. Odhadované náklady kolem 100-300t Kč podle typu auta.
Nové baterie si podle mě budou pořizovat jen ti, co budou chtít po skončení životnosti původní udělat upgrade na silnější.

Ale hádám, že se rozjedou i neautorizované servisy, kde ty jednotlivé moduly baterií proměří, vadný nahradí novým, ostatní nechají být. Nebo po domluvě se zákazníkem dají třeba 1/2 modulů nových, pokud se s tím dané auto dokáže vyrovnat (tj. nové moduly nabíjet jako nové, staré šetřit, navýšit celkový dojezd atp.). Tohle bude volba pro 10-15let staré elektrovozy. Náklady kolem 20-80t Kč.
Nedivil bych se ani nabídce "range upgrade" u aut, kde to výrobce oficiálně nedělá, tj. budou schopni osadit články s vyšší kapacitou.

Případně budou nabízet i socka variantu "aby to zase jezdilo", kdy ten vadný modul otevřou, najdou nadměrně opotřebené/vadné články, vymění je za podobně opotřebené jako je ten zbytek. Tj. použijí vhodné články z jiného auta. Tohle bude varianta u víc jak 13 let starých elektromobilů - nákladově hádám kolem 5-20t Kč.

eLzyx
20. října 2020, 11:54
0
Rolls Royce svolává do servisů majitele vozů se svítící soškou. Odporuje nařízení EU.

tímhle Vídeňskou úmluvu jednoznačně obchází. Je to jen právnické slovíčkaření. Není to povinná výbava, ale musíš to mít povinně v autě. Jo jasně.

eLzyx
20. října 2020, 11:27
2
Volkswagen T-Roc Cabrio 1.5 TSI: Netvařte se tak vážně, vždyť nejde o život

na jednu stranu jsem rád, že nevzniklo další tuctové auto, na druhou stranu si říkám - muselo vzniknout zrovna tohle? Přitom by se nabízel následovník Scirocca, Brouka. Pravda, nebyly to příliš úspěšné projekty, ale tohle, troufám si říci, také nebude prodejní hit.
Zajímavý projekt by mohl být nějaké Volksporsche. Peckovní by byl třeba RWD Brouk s podladěnou 2.0L flat4 ze 718. To by bylo oživení legendy, ne ty (s)hračky, co vyráběli doteď.

eLzyx
20. října 2020, 11:04
0
Rolls Royce svolává do servisů majitele vozů se svítící soškou. Odporuje nařízení EU.

To se pleteš. Úmluvy vychází z předpokladu, že lokálně schválené auto bude jezdit i mimo svou domovinu. Proto je to mezinárodní úmluva. Jde o to, aby se řidič nemusel zaobírat nějakými místními úpravami a při průjezdu Evropou nemusel mít plné auto nejrůznější povinné výbavy plnící národní předpisy toho kterého státu. Vesty čtyř barev, dva druhy hasičáků, zakládací klíny, dva výstražné trojúhelníky, 10 různých autolékárniček podle toho jakou daný stát vyžaduje ...
Stejně tak, aby nemusel při přejezdu hranic upravovat své vozidlo, aby plnilo předpisy v dané zemi. Dnes se to hodně sjednotilo, ale pamatuji dobu (devadesátky), kdy Němci měli mnohem mírnější předpisy na homologace než ČR a takové "ošizené" individuálně dovezené auto mělo trošku problémy na STK. Němci třeba nevyžadovali boční blikače, hlavové opěrky na zadních sedačkách, lapače nečistot. Musel jsem to řešit se zastoupením automobilky a dopsáním výjimek do TP.

eLzyx
20. října 2020, 10:48
1
Rolls Royce svolává do servisů majitele vozů se svítící soškou. Odporuje nařízení EU.

zajímavé, že se docela často porušují - viz Francie a alkoholtestery v povinné výbavě i pro auta, která nejsou registrována ve Francii. Což je zcela proti těmto úmluvám.

eLzyx
20. října 2020, 10:45
0
Rolls Royce svolává do servisů majitele vozů se svítící soškou. Odporuje nařízení EU.

u Mercedesu bývá na výběr a lze to i dodatečně vyměnit. Díra na montáž znaku je tam snad vždy, vyjma sportovních modelů, kde bývá logo zakomponované do masky. Což není žádná moderna, ale dlouholeté tradice (viz např. 300SL Gulwing)
Co se týče vkusu - nemám s RR problém. Velká pohodlná kára plná luxusu. Co je na tom nevkusného? Sice po RR nijak netoužím, ale být na prodej levný moderní RR Wraith, tak moc nepřemýšlím. Ale bohužel 150k€ je na mne přespříliš. A co se týče sošky, bez té by to nebylo ono. A že může být podsvícená, když auto stojí? Ani to mi nepřijde nevkusné. To auto je jako sochařské dílo, a ty bývají v noci taky nasvícené.

eLzyx
19. října 2020, 23:38
0
eLzyx
19. října 2020, 16:19
1
Pět automobilových dvojčat

mě by se líbilo Saabaru 9-2X. Ale to byl taky obchodní průšvih.

eLzyx
19. října 2020, 12:17
0
Dacia představuje svůj první elektromobil

jj, taky doufám, že se rozjede repasovací business i v EU, ideálně ve spojitosti s "distance tuning".

eLzyx
19. října 2020, 09:05
0
Dacia představuje svůj první elektromobil

je otázka jak kvalitní baterie tahle Dáčka bude mít. Třeba u Leafu se zdá, že 250t km/10let nebylo pro baterie nijak problematické, vozidlo lze dále používat, byť kapacita klesla skoro o 1/3. Taky je otázka, kolik za ty nové baterky budou chtít, případně jestli časem nabídnou retrofit baterie s větší kapacitou.

eLzyx
18. října 2020, 13:31
1
Dacia představuje svůj první elektromobil

proč by se to nemělo rozjet do kopce? Moje VW T2 má výkon 37,5kW. Váží 1,4t, dalších 900kg můžu naložit dovnitř a 1,2t můžu táhnout na vleku. Pravda, zatím jsem to neměl naložené, ale když to bylo naložené obytnou úpravou a pár krámy kolem, tak to docela upalovalo. Maximálka kolem 120. Ale spíše daná krátkou 4q převodovkou. Na dálnici to udrželo 110km/h kopec nekopec (měřeno přes GPS, páč jsem na tom měl špatný rozměr gum, takže tacho kecalo asi o 15%)

eLzyx
18. října 2020, 00:48
5
Dacia představuje svůj první elektromobil

tohle autíčko je pro spořílky, všechny ty co drtí Smarty, autíčka pro 15leté (které řídí důchodci) atp. A je jich docela dost. Btw - těch 33kW měl i ten Smart cDi. A elektro se tváří mnohem silnější než stejně výkonný protějšek.
Bude super i jako vozítko pro manželku, rodiče, prarodiče atp. Obvykle tito nebývají přátelé techniky, údržbu auta zanedbávají, výměny oleje řeší až když se po tom jako "rodinný petrolhead" pídíte. Další věcí je i to, že tohle auto bude vhodné i pro "držitele ŘP", kteří mají problémy s řízením klasického auta. Nikdy jim to nechcípne na křižovatce, nikdy nemusí řešit spojku, nikdy za ně nemusíte řešit, že do toho natankovali jiné palivo, nebo že jim zamrzla nafta.
Dojezd 180km je dostačující na to dojet do práce, zastavit se na nákupy, vyzvednout děcka a zpátky domů.

eLzyx
15. října 2020, 19:00
0
Ptejte se: Hledáme ideální "popelářské auto"

to bych raději sáhl po koncernovém outsiderovi - Seatu. Třeba Inca. Bude novější, prostornější a protože je zaplechovaná, tak i více "inkognito".

eLzyx
13. října 2020, 15:56
0
Volvo XC60 T8 Twin Engine Polestar Engineered: Jak se pejsek s kočičkou naučili péct dort

Mercedes tahá z dvoulitru 280kW/376PS. Jinak zatím na tyhle Volví motory nikde není žádná zásadní stížnost, že by selhávaly s nízkým nájezdem. Ani o nějaké extrémní spotřebě oleje nikde není zmínka. Alespoň co se týče všemožných, i mezinárodních, diskuzních fór Volvoklubů.

eLzyx
13. října 2020, 15:45
1
Letní láska, aneb když se okolnosti sejdou

já měl kdysi půjčený Fiat Barchetta v "krásně" vyšisované červené -> růžové barvě. Kdyby mi to někdo přistavil před barák se slovy "je to tvoje", tak to poleju benzínem a zapálím. Více "buzi" auto snad neexistuje. Ale vzpomínka na jeden prosluněný letní víkend, staženou střechu, krásnou architekturu a přírodu kolem ... zážitek k nezaplacení.
Jinak co se týče Fiata 500, tak ten by se mi líbil v elektru. Plus nechat dodělat plátěnou střechu. Jako dojíždědlo do práce ideál.

eLzyx
12. října 2020, 15:41
0
Volvo XC60 T8 Twin Engine Polestar Engineered: Jak se pejsek s kočičkou naučili péct dort

smutný, že zatím nikdo pořádně neví, jak je tomu u těchto Polestar Engineered kousků. Polestar tvrdí, že žádné z jeho aut včetně "Polestar enginnered" nebude v maximálce omezeno na 180. Volvo tvrdí, že i tyto kusy omezeny budou.

eLzyx
06. října 2020, 11:34
1
Volvo S90 T6 Inscription: Naposledy bez elektromotoru

dnes vyšel na konkurenčním webu krásný článek o řadovém šestiválci BMW N53. Zajímavé čtení. I na tom se ukazuje neuservisovatelnost(čti - ekonomická sebevražda) těchto aut s hromadou moderních technologií. Majitelé mají ale velké štěstí v tom, že jsou ty motory schopné fungovat v "nouzovém" režimu, aniž by to mělo vliv na výsledek měření emisí, funkčnost auta, nebo podstatně na jeho výkon. Jediným problémem je tak akorát zvýšená spotřeba.
Ovšem tohle nelze u současných motorů předpokládat, reálné emise jsou tak na hraně limitů, že se skoro každá závada/opotřebení na STK projeví. Potvrdí 9 z 10 techniků STK.
Jinak proč o tom píši? Protože uvažuji nad koupí zánovní V60/V90. Ale protože nejsem milionář, tak počítám i ty náklady, co mne mohou potkat. A nějak to nevychází. Štvalo by mne to asi i jako milionáře.

eLzyx
06. října 2020, 10:55
0
Volvo S90 T6 Inscription: Naposledy bez elektromotoru

ceny jsou katalogové z Volva, žádný výcuc z palce. A zkušenost s Volvem je taková, že ceny dílů v čase neupravuje, resp. řeší to max. 25% slevou pro stáří auta.

eLzyx
06. října 2020, 10:30
1
Volvo S90 T6 Inscription: Naposledy bez elektromotoru

Jakube, ani tomu majiteli nového auta to nemůže být úplně jedno, pokud tedy nepřehazuje prachy vidlemi. Pokud nebude dostatečný počet kupců těchto přetechnizovaných a servisně drahých ojetin, tak tratí i prvotní majitel. Místo toho, aby to pětileté auto prodal za 700, tak dostane třeba jen 450.
Honzo - veř mi, že na větičku "jooo tenkrát, to ty motory šly dobře opravit, dneska už na tom nic neuděláš" jsem hodně alergický. Ovšem ona (ne)opravitelnost není tím, co by bránilo provozu moderní ojetiny. Brání tomu cena všech těch extrémně drahých technologií, které dnešní motory mají. Když to vezmu z pohledu mé 2.4T od Volva. Mechanika motoru je tam tak předimenzována, že ji lze v rozvaze zanedbat. Takže co mne může čekat z těch drahých oprav. Turbo? 25k. Vstřiky? Nacvakají 500t km aniž bych na ně sáhl. Pumpa? Pokud nenatankuju sajrajt, tak to auto taky přežije. Časování ventilů? Pár tisícovek. Klapka? 12k. Prasklé svody? 10k.
Když vezmu tohle auto v recenzi. Mechaniku také zanedbám a vezmu jen tu "bižu kolem". Praslé svody? 30k protože je v nich integrováno turbo. Vysokotlaké čerpadlo? 12k. Vstřiky? 18k. Kompresor? 40k. Pomocný elektromotor? 10k. Liion baterie u mildhybrida? 40k. Baterie u hybrida? 380k.
A to se nebavím o takových dílech jako jsou lampy, kde jedna LED lampa vyjde na 57k. Radary, hromada senzorů atp.
Tahle auta jsou jako ojetiny neuservisovatelná. (neplést s pojemem neservisovatelné)

eLzyx
06. října 2020, 09:31
1
Volvo S90 T6 Inscription: Naposledy bez elektromotoru

Honzo, mě přijde že to bereš z pohledu novináře, co střídá auta jak ponožky. Ano, ten motor může být jízdně dobrý, ale spolehlivost v horizontu 15let? Mizerná. Ona je mizerná leckdy i v horizontu záruky. Třeba u toho litrového ecoboostu - výfukové svody jsou integrovány do hlavy válců, tudíž tam jsou velké nároky na chlazení, z důvodu vyšší teploty chladící kapaliny. Takže tam docela často selhávaly hadice a motor se uvařil. Na tomhle motoru odchází ráda i membrána podtlakového ovládání turba. Bohužel je součástí turba, takže se mění celé. Zanášení sacích ventilů karbonem, klasika. A bývají tam problémy s vysokotlakým palivovým čerpadlem.
Mám i srovnání V70 II 2.4R5 103kW s V70 III 2.0R4 107kW. A ten nový motor z toho nevychází lépe. Ano, má o litr nižší spotřebu benzínu. Ale dohání to spotřebou oleje. A jede hůře. Zní hůře. A životnost bude taky podstatně kratší.
Co se týče nových Volvo motorů - teď ty nové mohou být lepší. Ale dovedeš si představit servisovat něco takového po 10 letech? Mimo běžného turba ještě kompresor, baterky, pomocný elektromotor, vysokotlaké vstřikování. A to ještě s tím, že Volvo už také aplikuje také politiku "měníme celky, ne opotřebené komponenty". Takže místo toho, abys vyměnil čidlo za 1500Kč, tak ho musíš vyměnit s celou hadicí, domečkem za 7500Kč.

eLzyx
01. října 2020, 08:18
0
Autíčkář se ptá: Jak to máte s palivem?

tankuju obvykle nejlevnější benzin, co kde seženu. Moje Volva to sežerou. Jsou schopné jezdit na vše od N91 přes E40(50% N95, 50% E85) až po N100. Nevadí tomu ani "vyšeptaný" benzin s příměsí oleje, co před zimou vytáhnu ze sekaček, pil atp.
Pravdou ale je, že je kvalita benzinu u těchto aut docela poznat. Hlavně na spotřebě. Pokud se Benzina přiblíží na korunu rozdílu proti ONO, tak se mi vyplatí natankovat na té dražší Benzině.

eLzyx
29. září 2020, 16:55
1
Jaké auto skutečně potřebujeme?

tak už je to starý klump. Ten motor trpěl docela dost konstrukčníma ... dobovinama. Nemá ani jeden klasický filtr. Vzduch je čištěn přes mastnou drátěnku, olej přes sítko resp. jak cedník na těstoviny. Je tam problematicky chlazený třetí válec, který se občas upeče, praskne. Praskají palice. Není tam žádný chladič oleje, takže co neuchladí ventilátor, nebo přirozený oběh vzduchu, to odnese na životnosti olej, což se pak odrazí i na motorových dílech. A toho oleje tam taky moc není. Origo díly dochází, takže dáváš repliky a u těch se modlíš, aby to s tím chvíli jelo. A je úplně šumafuk, že ten díl nese logo "Bosch". A ani benzín není takový, jako býval.
Nelze asi ani zapomínat na rozdílnost provozu dnes a tehdy. Dnes to honit pořád 90-100km/h, tedy v podstatě na maximálce, tak ti ten motor asi taky nevydrží tolik, co vydržel za mlada, když bylo tempo provozu spíše na 70-80km/h. Kolon tenkrát asi taky nebylo tolik.
Mnohem lepší by bylo, kdybych v tom měl typ4 motor. Ten už je modernější konstrukce. Má i více síly. Jenže celá sestava typ4 motor + převodovka = 150-200t Kč.

eLzyx
27. září 2020, 16:22
3
Jaké auto skutečně potřebujeme?

jj, mám VW T2 a být to novějšího ražení, se spolehlivějším motorem, trochou té výbavy navíc, tak nic víc nepotřebuji. Bohužel všechny dodávky se vyrábí poměrně dost velké, což nepotřebuji. Rozměry T2 jsou tak akorát. A je fajn, že je to vlastně tak trochu i teréňák.
Škoda, že se sem nedovážely brazilské VW T2c, ta poslední edice by se mi tuze líbila.

eLzyx
27. září 2020, 15:34
3
Jaké auto skutečně potřebujeme?

tak tohle jde provozovat leda v Praze, nebo v Brně. Všude jinde je vlastní auto prakticky nezbytnost. Resp. ekonomický kalkul "MHD+TAXI+půjčovna < vlastní" v takovém případě vůbec nevychází. A to už vůbec ne, pokud do toho promítnu cenu času.

eLzyx
12. září 2020, 23:09
0
Autíčkář se ptá: Vozíte v autě maskota?

můj děda vozil v Žigulu násadu od krumpáče. Jednou ho takhle zastavil německý pohraničník a ptal se ho, k čemu to tam má. Tak mu po pravdě odpověděl, že "gegen Zigeuner". Celník se vyděsil, zazubil a rozkázal "geh weg".

eLzyx
12. září 2020, 09:20
1
Autíčkář se ptá: Vozíte v autě maskota?

nevozím. Pokud se do toho nepočítá reklamní tužka ve formě injekční stříkačky s logem Autodoktora, zasunutá do držáčku pod klimapanelem. Policajti ji mají “strašně rádi”. Pokaždé se na ni zeptají, někteří rovnou navrhují lízací test, ale obvykle se spokojí s ukázkou, že je to fakt jen propiska.
Co “zdobím”, tak klíče od auta. Tam se nějaká ta připnutá kravinka najde.
Jedinou kravinku na palubku, co plánuju, je hula tanečnice (principiálně stejná kravinka jak kejvací pes) do VW T2, až ji dokončím.

eLzyx
11. září 2020, 13:53
4
Ptejte se: Auto se třemi místy k sezení a velkým kufrem

já bych zůstal u dvou aut. Jasně, je to nákladnější, ale má to i nezanedbatelné výhody.
Pokud v tom druhém autě bude jezdit jen syn, tak v případě fatální nehody jednoho z vás, má pořád kdo řídit firmu, protože se tomu druhému nic nestane - bude v druhém autě. To samé v případě dnes "oblíbeného" covidu, ale třeba i hloupé chřipajzny. Když si to rozprskáte uvnitř auta, tak všichni tři lehnete ve stejnou chvíli. A máte po zakázkách. Takto by mohl fungovat alespoň ten jeden. (takto jsem fungoval v jedné firmě, kde jsem nesměl jezdit ve stejném autě jako můj šéf. Jen my dva jsme měli ucelený přehled o činnosti oddělení. Přijít firma o nás oba v jeden okamžik, tak je to ve výsledku dražší, než to, že jsme i na oběd museli jezdit každý svým autem).
Jste i flexibilnější - někdo z vás bude potřebovat dřív vyzvednout děti/ženu, jet k lékaři, obhlédnout jinou zakázku atp., tak si vezme to druhé auto a odjede klidně v půli zakázky bez toho, aniž by ovlivňoval zbylé dva. Nebo něco zapomenete/rozbijete/nebude pasovat, jeden pro to sjede, mezitím ti dva dokončí tu svou část, mohou jet na další zakázku, ten první se vrátí s tou potřebnou věcí, zakázku dokončí.
Když se pokazí jedno auto, máte k dispozici druhé.
Je to více pojízdného reklamního prostoru. Lidé mohou potkat vaši reklamu 2x častěji. Byť by to měl být jen nápis na kufru "Opravy počítačů - Ruda a syn, tel. 777 xxx yyy".
Je to benefit pro syna, nejen prací živ je člověk. Lepší mít nákladovou část vlastnictví auta na firmu, než to platit s daní z již zdaněných peněz.
Co když se vám bude jo dařit a přijmete čtvrtého?

eLzyx
05. září 2020, 12:59
0
Znáte skryté funkce svého auta?

je to možné. Ale hádám, že Švédi to měli mezi prvními, protože u nich se svítí přes den už od roku 1977. Třeba i u staré Astry F, když jsem zprovozňoval denní svícení, tak jsem našel extra zapojení světel pro švédský trh. Stačilo zapojit jedno origo relé, osadit pojistku a denní svícení fungovalo.

eLzyx
05. září 2020, 12:56
0
Znáte skryté funkce svého auta?

přesně, je to dobré i proto, aby člověk nešlápl do nějakého exkrementu. Svítí to totiž i lampičkami ve zpětných zrcátcích (dle výbavy). A hlavně je to víc a déle vidět, než jen bliknutí od centrálu.

eLzyx
05. září 2020, 11:08
0
Znáte skryté funkce svého auta?

zajímavé, já měl za to, že je to ve všech. Našel jsem ti i v naprostých sociálech (jako mám doma). Večer zkusím kouknout do ceníků/katalogu, jestli to byla příplatkovka, nebo serie.

eLzyx
04. září 2020, 22:21
1
Znáte skryté funkce svého auta?

líbí se mi několik vychytávek "mojí" generace Volvo tzv. P2 platformy (S60 I.gen,V70 II.gen,S80 I.gen). Ale netvrdím, že jsou unikátní.
1. automatické vysoušení výparníku klimatizace - auto po cirka 50 minutách po odstavení uzavře některé klapky a přes výparník prohání asi 7 minut teplý vzduch. Klima tak nesmrdí, nevznikají tam plísně, nemnoží se tam bakterie. Samozřejmě si to hlídá i stav nabití baterie, teplotu a vlhkost vnějšího vzduchu - někdy se nespustí.
2. follow me home světla - dnes už běžná funkce i ve Škodovce, ale soudě dle toho, že mi dost lidí občas připomíná "nechals svítit světla", moc lidí tuhle funkci nezná
3. klips na parkovací lístek za čelním oknem. Opět, dnes už věc, co má i škodovka, ale soudě dle toho, kolik lidí nechává parkovací lístek jen tak pohozený na palubce hádám, že spousta lidí vůbec netuší, že něco takového mají v autě
4. vnější osvětlení auta/alarm na DO. Super věc na hledání auta na neosvětleném parkovišti bez rizika, že do toho auta někdo vleze
5. integrovaná síť do zadních opěradel sedaček na oddělení zavazadlového prostoru od prostoru posádky ve V70 II.gen. Funkční i při sklopení zadních sedaček. Opět málokdo tuší, že to tam je. Šikovně schované.
6. táhla na rychlé sklopení spolujezdcovo sedačky do roviny - např. pro převoz dlouhých věcí. Není potřeba kroutit kolečkem na nastavení úhlu opěradla

eLzyx
04. září 2020, 21:30
0
Znáte skryté funkce svého auta?

takto řešené denní svícení má Volvo asi 25 let.

eLzyx
02. září 2020, 00:19
-2
Bazarový snílek: Otloukánek do města za pár korun

nejlepší otloukánek do města? Mno, být prachatý tak Hummer H1, jinak Patrol Y60 s orámováním a pevnostními nárazníky. U těch by mi nevadil asi žádný parkovištní šrám. Důležité je, že viník by byl automaticky potrestán - daleko větší škodou na autě.
U všech ostatních aut by mne mrzel každý šrám. Byť by to byl sOpel za desítku

eLzyx
01. září 2020, 19:07
0
Opel Zafira Life: Omyvatelný přístroj

Pochtli: dodatková tabulka je vztažená k "Největší povolená hmotnost", takže techničákový údaj. Obsazenost, nebo naloženost na tom nic nemění.

eLzyx
01. září 2020, 17:36
0
Opel Zafira Life: Omyvatelný přístroj

kotzitzaq - pokud bych si vybíral "rodinnou dodávku", tak sáhnu po VW, nebo Fordu. Ti ty podvozky umí. S Tranzity dvou posledních generací jsem něco najezdil a nebýt ta poslední tak drahá, tak si snad nějakého koupím, dokud nedostavím VW T2.

Fandatik&rock - docela by mne zajímalo, jak tohle hodlá městapo řešit. Když tam zaparkuju zaplechovanou VW T2 (možná i T3), tak se do 2,5t vejdu. Ale soused s XC90 už ne.

eLzyx
01. září 2020, 13:48
0
Opel Zafira Life: Omyvatelný přístroj

teď jsem narazil na další důvod proč ne, byť se to zatím týká jen jednoho sídliště. Ale jestli s tím uspějí a zavede se to všude ... https://polar.cz/zpravy/frydeckomistecko/frydek-mistek/11000021624/frydek-mistek-chce-zakazat-parkovani-dodavek-na-sidlistich-vyzkousi-ho-na-ruzovem-pahorku

eLzyx
01. září 2020, 00:44
0
Opel Zafira Life: Omyvatelný přístroj

u nás jsou řadové garáže s 2m vraty, ovšem rám je kolem 1,93-1,95m garáž od garáže. S 1,9m autem nezajedeš, protože vjezd nebývá vodorovný. Měřil jsem to, protože mám k dispozici několik garáží mimo barák, tak jsem jednu z nich chtěl použít jen na zimní ustájení VW T2 (moje má reálně 1,92m), a ta se tam na nafouknutých gumách nevleze. Obávám se, že nová Zafira by se mi tam taky nevešla. Ta má 1,9-1,94 podle verze a hádám, že s anténou na střeše nepočítali.

eLzyx
31. srpna 2020, 13:29
0
Autíčkář se ptá: Co vy a technické specifikace aut?

u auta na denní ježdění chci minimálně 150kW. Manuál. A nebo když už tedy automat, tak s 180kW+. Maximálka alespoň 210km/h (jsem si zvykl na maximální tempomatovou rychlost Volva). Další parametry mi jsou docela putna. Pak už je to o subjektivních dojmech - jak se v tom sedí, jak se to auto ovládá, jak to auto vypadá. A to nejen zvenčí, ale i zevnitř.
U veteránů řeším spolu s emocemi tak trochu i investiční potenciál - je to auto již na maximální ceně? Nebo ještě poroste (růst očištěný o inflaci)?

eLzyx
31. srpna 2020, 01:13
0
Auto nebo byt v Brně? Aneb jak se rozhodnout (ne)rozumně

jj, mám stejný poznatek. Otázka co z toho je lepší. Já třeba u inteligentních lidí nepokládám závist za negativní vlastnost. Naopak to dokáže tyto lidi posouvat dál, je to jejich hnacím motorem. Což má obvykle nějaký přínos i pro jejich okolí. A v některých případech i pro mnohem větší skupinu lidí.
Ani v americe není auto statusovým markantem. Ale dům v dobré čtvrti, loď nebo třeba letadýlko už docela ano.

eLzyx
30. srpna 2020, 19:16
0
Opel Zafira Life: Omyvatelný přístroj

tak k mým potřebám je k ničemu i původní Zafira. Sedlám sportovně střižený sedan, což je pro moje účely přesně to, co potřebuji.
Celé to píši z pohledu "imaginárního" fotříka, co posledních ??let kupuje Zafiru, protože v tom vozí rodinu a teď hodlá provést generační obměnu. Nebo z pohledu produkťáka, co tohle měl řvát na poradě, kde se rozhodovalo o přejmenování Vivara a zrušení kategorie MPV.
Říká se tomu vcítění. Jednou v té roli můžu být i já. Kdo ví, sbalím babu se třema kouskama, další dva si uprcnem, 7 místné MPV ideál.

eLzyx
30. srpna 2020, 19:06
-1
Auto nebo byt v Brně? Aneb jak se rozhodnout (ne)rozumně

ono se to tu taky pomalu rozjíždí v tom smyslu, že řemeslník si vydělá víc, než kancl krysa, byť dokonce vedoucí. Až mě přestane bavit IT, tak budu dělat třeba elektrikáře. Už teď vím, že bych si vydělal víc. Ale zatím z toho oboru mám docela "vítr". Protože čím víc vím, tím větší strach z toho mám. A nebo se vrtnu někam k domácí automatizaci. Taky perspektivní obor. Nebo začnu dělat renovace aut, což je můj koníček. V tom lítají taky hezké cifry. Nebo design, pro který mám také cit.
Ano, vím, že bych se uchytil kdekoliv. Ano, asi bych tam nepatřil ke spodině, stejně jako k ní nepatřím zde. Ano, asi bych tam v absolutních číslech vydělával více než tady. Ale byl bych šťastnější? Podle mě ne. Bohatství a obecně štěstí z materiálního naplnění se neodvíjí od absolutních čísel, ale od srovnávání s okolím. Potřebuji mít v ČR loď? Ne. Potřeboval bych v USA, Austrálii, Kanadě loď? Rozhodně, protože by ji jistě měli dva moji sousedé. A dokud bych jí neměl, tak bych šťastný nebyl. Potřebuju v ČR Ferrari? Ne. Potřeboval bych Ferrari v Německu? Rozhodně, protože Helmut vedle má Porscháka, tak přeci nezůstanu pozadu ...

eLzyx
30. srpna 2020, 18:32
2
Opel Zafira Life: Omyvatelný přístroj

beastare ... nechápu, co na tom nechápeš. Pokud mám potřebu pořízení středního MPV, které stojí "lidový" půlmilion, tak co mě má jakožto potencionálního zákazníka přesvědčit, abych si koupil dodávku za milion? Nepotřebuju tolik místa, nevejde se mi to do garáže, je to problematické provozovat po městě (jen diesel, rozměry), víc to žere, míň to jede. Bezpečnost taky horší. Pro tohle všechno píšu, že je to auto k "ničemu". Je to názor z pohledu kupujícího původní Zafiry, ne obecný pohled na to auto. Kdyby tomu nechali jméno, které tomu přísluší - Vivaro, a novou Zafiru v původní velikosti slíbili za 3-4 roky, tak ani neceknu. Nebo bych třeba hodil pochvalný komentář - pěkná "uni"dodávka. Já nechápu, proč se Opel vzdal kategorie, kde exceloval (variabilita interiéru, výběr motorů včetně OPC edice ...). Svoje zákazníky v podstatě poslal ke konkurenci. Tohle přeci není náhrada původní Zafiry.
Ano, chápu, že si to nějaké zákazníky najde, zejména ty, co si to koupí "na firmu", aby s tím pak mohli vozit i sousedovic děcka do školy. Ale takové auto si mohli u Opelu koupit i předtím - Vivaro kombi. Nebo jinou dodávku. A ne lidem věšet bulíky na nos, že tohle je náhrada Zafiry.

Jinak jsem rád, že jitřím emoce, fajn vědět, že někdo mé cancy čte, přemýšlí nad nimi. Ber to tak, že v komentářích nelze popsat všechny eventuality, myšlenky, to by to bylo moc dlouhé a nikdo by to nečetl. A nikdy lidem nevnucuji, že můj názor je jediný správný. Víceméně čekám, že se někdo pustí se mnou do diskuze. Což se moc neděje, tak to holt asi lidi berou jako dogma. Víš, kdyby lidi dělali všechno podle mě, tak to vlastně bude zhoršovat můj život a to nechci. Ojetá Volva budou dražší, nemovitosti na Teplicku/Mostecku dražší, neměl bych se komu smát, že škudlí 25 let ze tří výplat na 3+1 byt v Praze ...

eLzyx
30. srpna 2020, 13:10
0
Opel Zafira Life: Omyvatelný přístroj

původní Zafira byla mnohem lepší. Hlavně stála polovinu ceny téhle. Což je pro lidi, co to platí z vlastní kapsy, jeden z nejdůležitějších parametrů. Nikdo přeci nepotřebuje jezdit takovou "rodinnou kraksnou", do které nacpe rodinu a komplet vybavení pražského minibytečku. Původní Zafira byla skvělá v tom, že v rozměrech a ceně běžného auta nabídla dostatek místa i pro rodiny s více jak 3 dětmi. Další věcí je, že původní Zafira šla koupit i v benzinu, takže se hodila i na jízdy po městě. A vešla se do běžné garáže.
Tohle ať si Opel strčí ... víte kam.

eLzyx
30. srpna 2020, 00:33
1
Auto nebo byt v Brně? Aneb jak se rozhodnout (ne)rozumně

ono to není jen o penězích, ale i o bezpečí, komfortu žití a svobodě. A ruku na srdce, ten náš zaprděný čecháčkov je jaksi jeden z nejbezpečnějších (kolik zemí může říct, že u něj neexistují no-go zóny) a jeden z nejsvobodnějších států na světě. Leda ta Kanada je s námi srovnatelná. USA je špína, mentalita těch lidí a celého governmentu je mi cizí. A Austrálii nějak taky nemusím, moje osobní zkušenost s nimi je taková, že jsou to namyšlená hovada. A bezpečnost taky nic moc, tentokráte po stránce nepříliš bezpečné přírody.
Každopádně si myslím, že pokud něco v člověku je, tak prorazí kdekoliv. Je úplně jedno, jestli to bude v ČR, USA, Kanadě, Bangladéši, nebo na Tahiti. Univerzální rada neexistuje. Znám případy, kdy český vychcánek šel do světa a zavřeli ho tam, přičemž zákon obcházel už i tady. Znám průměrné lidi, kteří hledali štěstí na druhé straně planety, aby zjistili, že jsou průměrní i tam. Zatím tam přežívají, ale vůbec netuší, jak zvládnou důchod, našetřeno mají prd. Ano, znám lidi i co v cizině prorazili, ale - ti vyčnívali už když jsem je potkal tady.
Hlavně nechápu, proč si hodit pod nohy další překážku v podobě jazykové a společenské bariéry startem v cizí zemi, když tu angličtinu (nebo jiný jazyk) dokáži zmonetizovat i tady.
Když to vztáhnu na sebe. Jsem "trochu lepší" IT v průmyslové firmě. Nějak si nedovedu představit, že teď přistanu s "baťůžkem" v USA, a něco mne zázračně osvítí a já budu vydělávat statisíce nebo dokonce miliony dolarů ročně. Pochybuji. Když se zadaří, tak se díky bývalé práci pro mezinárodní firmu upíchnu v nějaké podobné. Výdělek díky lokálním rozdílům tak x2. Jenže bez zdravotního pojištění, penze. Takže to vlastně vyjde tak nějak šul nul. OK, auta levnější, benzín levnější, domy o chlup dražší. A když se nezadaří podobnou práci sehnat, protože v USA docela dají na vzdělání, takže ještě dostudovat nějakou univerzitu. Ranec peněz. A ve výsledku jsem na tom hůř než tady, kde mám za 12 let práce zařízeno, bydlím ve svém, hypotéku jsem neměl "na krev", dokázal jsem ji splácet i v době ekonomické krize, kdy jsem byl 2 roky bez práce. Jo a sbírám veterány. Byť spíše vraky, co se snažím dát do kupy, ale ... vyšší statisíce v tom jsou.
Nestěžuji si. Navíc mám rád českou přírodu, český holky, český pivo, českoevropskou kuchyni, českou nekonfliktní náturu ...

eLzyx
28. srpna 2020, 15:14
1
Bazarový snílek: Když chcete udělat dojem s napjatým rozpočtem

a ještě mne napadla dvě auta - FIAT 500, protože se v nezměněné podobě vyrábí už dlouho a nikdo nemůže tušit, jak je to staré. Trochu to z venku načančat pěknými koly, nějakým polepem atp. A někdo neuhádne, jestli je to za 300, nebo kilo.
A druhým je Mini Cooper. To v podstatě to samé jako ten Fiat.

eLzyx
28. srpna 2020, 11:03
2
Bazarový snílek: Když chcete udělat dojem s napjatým rozpočtem

koukal jsem na mobile.de a tam se dá sehnat Mercedes SLK R171 za 4500€, což je lehounce přes kilíčko, ale to auto vypadá mnohem dráž, moc často tu v ČR k vidění není. Osadit to nějakými moderními koly ...

eLzyx
27. srpna 2020, 17:30
0
Bazarový snílek: Když chcete udělat dojem s napjatým rozpočtem

pozor na to, MBX má prostě cenovku krát deset, možná krát dvanáct proti klasickému 1000MB

eLzyx
27. srpna 2020, 16:00
0
Bazarový snílek: Když chcete udělat dojem s napjatým rozpočtem

ještě mne napadlo jedno auto - VW T5. To se dá už sehnat kolem 90t Kč, a zbytek peněz použít na přefaceliftování na T6.

eLzyx
27. srpna 2020, 12:41
0
Bazarový snílek: Když chcete udělat dojem s napjatým rozpočtem

456GT se koukám dají sehnat za 50t €, to není zlé. Nicméně docela vzdálené od kila v českých, stejně jako BMW v M paketu. Za kilo to bude šrot. A když ne šrot, tak se základním motorem.

eLzyx
27. srpna 2020, 12:27
4
Bazarový snílek: Když chcete udělat dojem s napjatým rozpočtem

podle mě pořád parádní auto. Je tedy pravda, že Volvo trošku změnilo design u nových generací, ale pro ty, co se v tom moc neorientují ...

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Caprice Station vagon 1990
Chevrolet Caprice Station vagon

1990 rok výroby
104 koní výkon
5 000 ccm objem

Chevrolet Caprice Station vagon 1986
Chevrolet Caprice Station vagon

1986 rok výroby
104 koní výkon
5 000 ccm objem

Citroën C5 3.0i V6 Exclusive 2003
Citroën C5 3.0i V6 Exclusive

2003 rok výroby
210 koní výkon
2 946 ccm objem

Chrysler LHS  1999
Chrysler LHS

1999 rok výroby
257 koní výkon
3 518 ccm objem

Ford Ostatní Eskort 1988
Ford Ostatní Eskort

1988 rok výroby
56 koní výkon
1 350 ccm objem