načítám data...

eLzyx

JménoGeorge eLzyx
BydlištěTeplice
Registracepřed 3.1 rok.
Poslední aktivitapřed 2.4 hod.
Komentářů u článků214
Pozitivních komentářů u článků92
Negativních komentářů u článků12
Možnostinapsat zprávu

Posledních 50 komentářů

eLzyx
11. ledna 2021, 13:16
1
Led na střeše: Přichází doba zkracování

přesně. Posbírám střepy, značku a pokud nejsou trefená svodidla příliš deformována (při téhle rychlosti sotva), tak mizím.

eLzyx
11. ledna 2021, 13:09
2
Brubaker Box: Propadák, který si zaslouží druhou šanci

k tomu se dají dokonce koupit i plány na stavbu. Za 85USD. https://rqriley.com/product/phoenix-van/
Podvozkový rám by taky neměl být problém, díly se na něj vyrábí pořád. Případně se stále kanibalizují značně zkorodované kusy.

eLzyx
07. ledna 2021, 10:58
-1
Potvrzeno: Mazda MX-30 dorazí jako hybrid s Wankelovým motorem

teď je otázkou, co lze považovat za spalovací motor. Má to písty? Wankel projde. Je to cokoliv, co spaluje nějaké palivo? Pak není elektromobilem ani elektromobil s bufíkem. Takže to taky asi nebude vhodná definice, takže ... je to stroj, který přeměňuje energii paliva na pohyb? To zní dobře, písťáky i wankel ze hry, bufík možný. Ale co když někdo přijde s termoelektrickou přeměnou energie?

eLzyx
06. ledna 2021, 10:35
1
Potvrzeno: Mazda MX-30 dorazí jako hybrid s Wankelovým motorem

také si myslím, že půjde spíše o range extender. Celkový výkon zůstane na 144PS. Hádám jednorotor, aby to dokázalo "nouzově" poskytnout větší dojezd, netřáslo se to jako drahej pes (problém 1-3 válcových pístových motorů), bylo to co nejlehčí, nejkompaktnější ...

eLzyx
01. ledna 2021, 11:51
1
Autíčkář se ptá: Jaké jsou vaše řidičské zlozvyky?

mechanik: tak to je ještě dobrá. Bývalý kolega oddělal spojku za 2km. Jak se mu to povedlo, nikdo netuší. Byl to nováček, čerstvý papíry, měl odvézt poměrně zánovní auto (Fabii) na servis. Nedojel, chyběl mu asi kilometr.

eLzyx
30. prosince 2020, 15:15
10
Autíčkář se ptá: Jaké jsou vaše řidičské zlozvyky?

mým největším zlozvykem je považovat takové ty kruhové značky s čísly ohraničenými červeným okružím za doporučující, nikoliv zákazové.

eLzyx
23. prosince 2020, 11:45
4
Elektromobil od Apple se světu představí v roce 2024. Možná.

"bylo zaregistrováno již několik desítek patentů, od pokrokového řešení baterií, které nebudou nepodobné akumulátorům z mobilních zařízení výrobce". To nevím jestli bude nějaká výhra, protože baterie v iPhonech jsou vyloženě mizerné. Mám tu asi 20 iPhonů různého stáří a cirka 50 Samsungů. Na více jak 1/3 iPhonů je už po dvou letech znát znatelně kratší výdrž na baterii, po 3 letech se už některé telefony nahodile vypínají, v zimě jakmile nemáte baterii nabitou aspoň 80%, tak si nezavoláte, iPhone se vypne. U Samsungu jsem neměl takové problémy ani jednou.

eLzyx
16. prosince 2020, 13:44
0
Bazarový snílek: Sedany vyšší střední, co nejsou z Německa

tohle bylo někdy kolem roku 2010, na začátku tzv. P3 platformy.

eLzyx
16. prosince 2020, 12:58
0
4 trendy, které by měly umřít, než nám přerostou přes hlavu

tyhle pakety na "socka" auta jsou dle mého názoru zejména kvůli trhům, kde jsou silná auta extrémně zdaněná, přičemž automobilka nechce přicházet o prachy "za nic". Ten plastový nárazník S, R, AMG, M paket, line, design stojí v materiálu v podstatě ty samé prachy jako ten obyčejný. Akorát je zapotřebí rozpočítat náklady na formy.
Moc mi nevadí ve chvíli, kdy jsou osazeny na druhou nejsilnější motorizaci. Vadí mi ale, pokud jsou nasazeny na tu nejnižší. To je trapárna všech trapáren.

eLzyx
16. prosince 2020, 12:11
0
Bazarový snílek: Sedany vyšší střední, co nejsou z Německa

mám kamaráda "citrofila" a ten tvrdí, že servisovat C6 je peklo. Nic se nedělá v druhovýrobě, takže vše originál za těžké prachy. Ale i ty díly, co v druhovýrobě jsou, tak jsou drahé. Čelní sklo 30t Kč, zadní sklo snad 60t Kč (ok, to se běžně nerozbíjí, ale ...). Přední světlomet 25t Kč. Tvrdil, že ideální je koupit jeden super kousek na provoz. A druhý nějaký zanedbaný na díly.
Toho auta se po servisní stránce bojím více, než Jaguara.

eLzyx
16. prosince 2020, 12:06
-1
Bazarový snílek: Sedany vyšší střední, co nejsou z Německa

je to zvláštní, ale jednu dobu se v ČR prodávalo více S80/V70/XC70 než Audi A6. Ovšem málokdo to postřehl, protože statistiky brali u Volva vše za svébytné modely, byť se pod označením A6 schovával jak sedan, tak kombík, tak allroad. A pak se výsledky prezentovali tak, že se tu proti A6 prodá o chlup víc jak třetina Volvo S80, takže se moc neprodává.

eLzyx
16. prosince 2020, 12:00
0
Bazarový snílek: Sedany vyšší střední, co nejsou z Německa

možná jsme nepochopili "pojďme se tedy společně podívat mezi ojetiny, o co jsme v průběhu let přišli a co si dnes můžeme pořídit zajímavého za zlomek původní ceny."
Jenže já si myslím, že jsme přišli i o tu S80 a XF. Vždyť tahle auta měla dříve pěti, šesti a dokonce i osmiválce. Dnes? Všechno ve čtyřválci (ok, Jag má i dieselovou šestku, ale to je pro mne jako kdyby nebyla. Diesel v mých očí do osobáků nepatří).

eLzyx
16. prosince 2020, 04:21
2
eLzyx
15. prosince 2020, 13:43
1
Jízda na červenou: Jak nám semafory ztratily respekt.

už si sice nevzpomínám kde to přesně v Praze bylo, ale když jsem v té lokalitě přejížděl 4. retardér, byl zastaven zpomalovacím semaforem a viděl za ním těch dalších x. retardérů. tak mi taky bouchly saze. Vypnul jsem protiprokluz, za retardérem jedna plný, řev motoru, před retardérem klakson, plný brzdy, jen ať ty gumy kvílí, a znova, dokud jsem neprojel celou ulicí. A bylo mi buřt, že jsou dvě ráno. Jen ať si uvědomí, co je to za hnus tímto projíždět.

eLzyx
10. prosince 2020, 10:13
0
Když k dokonalosti chyběl jen krůček

to všechno mám i v S60 MY01 , která tenhle nesmysl nemá. Vše ve sklech, náraznících, nebo palubce

eLzyx
07. prosince 2020, 20:18
2
Drifteři jsou hovada! Nebo nejsou?​

když jsem líznul svodidla, tak jsem si jen posbíral svoje a čágobelo. Stejně byla ta svodidla shnilá, včetně sloupků, zralá na výměnu už před mým nárazem. Platit je z POV za plnou cenu a ještě nafasovat pokutu, body ... pf. Společnosti jsem pomohl tím, že je vyměnili promptně. Náraz nebyl nijak silný, přesto jsem jeden sloupek v rezavém místě ustřihl a druhý vyvalil i s betonem ze země. Narazit tam někdo silněji, tak se zabije.
Ale pobořit nějaký plůtek, tak bych se majiteli zkusil dozvonit, případně mu tam na sebe nechal kontakt. Samozřejmě nějak inteligentně tak, abych se tam nedoznal, že jsem řídil. Protože to může rozmáznout přes policajty a hned je to ujetí od nehody.

eLzyx
07. prosince 2020, 17:48
4
Drifteři jsou hovada! Nebo nejsou?​

já jsem příznivce spíše čisté stopy (njn, předokolkař), ale i tak se rád sklouznu, každou zimu se snažím si nejprve vyzkoušet, jak se to auto na tom chová. Přeci jen gumy stárnou, ojíždí se, případně jsou nahrazeny jinými, takže lepší zjistit jak se to chová na parkovišti nebo široké silnici bez provozu, než být pak překvapen za hustého sněžení s hromadou aut kolem.
Za telecích let jsme ta parkoviště, opuštěné firemní areály a různé odstavné plochy polívali s kamarády vodou. Někdy to zabralo i dva tři dny než se tam udělalo pořádné kluziště. Ještěže jsme na to měli ty služebáky. Rozestavěly se kanystry na vodu a zkoušel se na tom slalom. Nebo jsme se vsázeli, kdo má nejpřesnější odhad kde zastaví. Stanovila se počáteční rychlost (20-50), místo kde se začne brzdit a donesl jsi do své odhadované vzdálenosti svůj kanystr jako kontrolní bod. Samozřejmě jsme jej všichni "přejeli", což nám ale dalo ponaučení - nebrzdí to, počítej klidně s pětinásobnou brzdnou dráhou. Drsné poučení pokud si člověk uvědomí, že ten kanystr mohl být klidně i člověk. Nezastavíš.
Ale pak se to hodilo. Jednou jsou na Chomutovsku zažil opravdu brutální ledovku, kdy nic nejezdilo, když se zastavilo auto v křižovatce, tak nejenže byl problém se rozjet, ale auto samovolně sklouzávalo z kopce bokem. Přesto jsem za ten den najezdil přes 150km a vyřešil všechny servisy. Bez poškození auta. Najednou jsem musel přemýšlet o trase tak, aby nevedla z/do prudkých kopců. Kdo zná, tak Březenecká u Experimentů v Chomutově - klouzačka každou zimu.

eLzyx
01. prosince 2020, 15:03
1
Jak nahradit právníka strojem aneb kde se tu vzal tempomat?

ten "dojezd" k závoře na brzdách je realizován pomocí "precrash systémů", nejde vyloženě o tempomat. Možná jsem tím komentářem trošku předběhl následující články na toto téma, ale mě vadí skoro všechny aktivní pomocníčci v autě. OK, posilovače, ABS, ESP, to má svůj smysl. Zejména pro "takyřidiče". Líbí se mi i pasivní pomocníčci typu couvací kamera, nebo rovnou 360view. Chápu i upozornění na pohybující se objekty ve slepém úhlu. To všechno pomáhá bezpečnosti. Chápu asistenty rozjezdu/sjezdu.
Ale už i u toho hloupého tempomatu začínám vnímat určité nebezpečí pro bezpečnost provozu. Už to řidiči něco ulehčuje, nohy si dá pohodlně z pedálů dolů, takže v nouzové situaci není schopen zareagovat tak, jako kdyby měl nohu na plynu a jen ji přesunul. A u těch adaptivních tempomatů je to ještě horší. Tam už může mít tendenci si například vzít mobil a poslat SMSku "budu tam za 5 minut". Vždyť co? Dálnice je rovná, zatáčet netřeba, kdyby ten přede mnou zpomalil, moje auto zpomalí taky. Za těch 20 vteřin se nic nestane. Že to "spartánské vybavení" klade na řidiče vyšší fyzické nároky, tedy že ho po čase bolí noha? Od toho jsou podél cest odpočívadla, aby se protáhl a nejel dokud se mu oči únavou nezavírají.
No a ty pokročilé "autopiloty"? Považuji je vyloženě za hrozbu na silnicích. Lidi jsou líní, jakmile zjistí, že to v 99,9% reaguje schopně, tak přestanou dávat pozor úplně. V Americe jsou tak "daleko", že řidiči Tesel za volantem spí, nebo si dokonce přeleze za jízdy dozadu. Což je naprostý hazard.

eLzyx
01. prosince 2020, 12:58
0
eLzyx
30. listopadu 2020, 18:46
2
Jak nahradit právníka strojem aneb kde se tu vzal tempomat?

nemám rád tyhle systémy. Akorát to odvádí pozornost od řízení, resp. svádí to k "chvíli" nedávat pozor. Nemám je rád ani kvůli tomu, že fungují jako zákeřný spolujezdec, co Vám občas zatahá z volant, dupne na brzdu nebo dokonce i na plyn (tuhle kratochvíli znají spíše už jen ti starší, co měli ještě Š120 a jiné výdobytky automobilismu produkovaných do 80. let), případně Vás kibicuje, že jedete moc rychle, ta mezera je moc malá, jste příliš unavení, furt na Vás něco cinká, bliká, varuje.
Já už kvůli těmhle pomocníčkům i přejel člověka. Věděl jsem, že před závorou zastavím bezpečně na 1-2 m vzdálenost, akorát si musím dávat pozor na jemný štěrk, takže musím brzdit rovnoměrně, s citem. Mezi mým autem a závorou se snažil proběhnout securiťák (ozbrojený voják ČR, army objekt) a auto to vyhodnotilo jako kritickou situaci, takže šlo plně na brzdy, na štěrku se to utrhlo, nabralo vojáka na kapotu a přimáčklo jej to mezi auto a závoru. Naštěstí se mu nic nestalo a na autě přibyly dva drobné škrábance, ale ten blbý pocit z těchto autonomních systémů ve mne zůstal ještě umocněn. Nejhorší na tom je, že to nemáte ve svých rukách, takže jen zíráte, co se děje. Bez možnosti nápravy.

eLzyx
27. listopadu 2020, 16:32
1
Volvo V90 Cross Country B5: Tmavomodrý svět

zadní skloněné okno je designová prasárna blba co přišel z VW, co neumí nic jiného nakreslit. Zcela tím přerušil jasný znak velkých Volvo od dob PV 445 Duett. Amazon měl rovné víko, 1xx, 2xx, 7xx, 9xx, V90, 850, všechny V70 měly rovné víko kufru. 63 let to vydrželo. Jeden designer a celý tu historii pohřbí.
Tím ale netvrdím, že to není hezké. Je, ale hodí se to na sportovní V60. Ne na V90.

eLzyx
26. listopadu 2020, 18:49
0
Zimní deprese aneb o autech, která nemám

takovou E30 má kamarád. Jediná věc, co mu zbyla po rozvodu. Byt fuč, jeho běžné auto fuč, žena si to své taky nechala. Ale měl kliku, nemusí ženě nic platit, akorát vyfasoval děti, žena je nechtěla.

eLzyx
26. listopadu 2020, 13:06
0
Porsche spouští konfigurátor hodinek. Nabídne 1,5 milionu možností.

raději bych sáhl po něčem takovém jako Tag Heuer Monaco Gulf edition, nebo Tag Heuer Carrera. Případně klasice v podobě Omega Speedmaster.

eLzyx
26. listopadu 2020, 12:54
0
Hatchback nemusí být hot, aby byl cool

no moment. Focus ST225 je alternativou k Volvímu cokoliv T5. Ne obráceně.

eLzyx
24. listopadu 2020, 15:37
0
Zimní deprese aneb o autech, která nemám

se trochu bojím, že takto dopadne moje 850 T-5R. Jsem ji ještě ani nestihl přihlásit. Jen jí občas projedu v garážovém komplexu. Sem tam pokoupím nějaký ten nový díl, co je potřeba k renovaci ...

eLzyx
23. listopadu 2020, 18:25
9
Zimní deprese aneb o autech, která nemám

jo takhle mne svrběly prsty, když jsem zahlédl krásného Brouka asi za kilodvacet. Že bych měl nějakého jezdivého veterána. Vystříkal dutiny, vzal spodek voskem a hybaj do sněhu. Jenže jak se znám, tak by mi ho bylo líto a na sníh bych se koukal leda z okna. Takže tudy cesta nevedla. Takže jsem koukal po něčem modernějším, zadokolka, motor vzadu, a našel krásného žlutého Caymana 987 3.4 za šest kil. Jenže rozum zase zvítězil když prohlásil ... ty vole, kašli na to, víš přeci, že potřebuješ větší barák, ideálně se stodolou. Koukáš do špatné rubriky, hybaj do nemovitostí. A tam člověk propadá mnohem větší beznaději, protože zjišťuje, že i když má na účtě docela dost, tak je to vlastně tak tak na "akontačku" pro hypotéku na ruiničku na rozměrnějším pozemku. A pak je tu další rubrika, kterou bych měl v době covidové navštěvovat a to seznamka. A to je ještě depresivnější.
Kolikrát si říkám, proč si ten život tak komplikuju, vždyť recept je jednoduchý. Oktávka v dehtu, 3 haranty se třema ženskýma, čtvrtý na cestě, alimenty takový, že by mne myšlenky na autíčkářské zhovadilosti ani nenapadly. Každý víkend provádět "erase" vysokoprocentníma lihovinama ...

eLzyx
19. listopadu 2020, 13:17
3
Ford Focus 1.0 EcoBoost mHEV: Radost z malého motoru

podle mě ty mildhybridy vrací motorům dávnou chuť do života, o kterou přišli v dobách Euro3 normy a příchodu el. škrtících klapek. Co se týče příplatku, tak pokud budu vycházet z "neakční ceny", tak je vlastně nulový (mají na stránkách staré ceníky neobsahující slabší mHEV). Chtělo by se to optat přímo u dealera, jak to dokáží dodat. Osobně bych bral raději toho hybrida i za cenu 20-30t Kč příplatku. Za ten lepší jízdní projev to imho stát bude. Aspoň co mám zkušenost s Volvy, kde ta mildhybridní technika dělá z těch motorů úplně něco jiného. Pružnější, tišší, úspornější, teoreticky mechanika motoru déle vydrží (protože jí ve špičkách pomáhá elektromotor). Servisní náročnost nebude o nic větší než u klasiky. Až na tu baterii, ale ta nebude za statisíce, ale hádám do 20t Kč. Je škoda, že s tím zároveň neeliminovali i klasickou 12V baterku. Stačil by DC-DC měnič, který tam hádám stejně je. Hned by to ušetřilo dalších 10-15kg a jednu starost. Přeci jen ta 48V lithiovka vydrží déle jak 12V olovo.

eLzyx
18. listopadu 2020, 17:23
1
Škoda Octavia G-TEC: Plyn se stále hlásí o slovo

Honzo, nejde o LPG. To je bezpečné, protože nádrž je zkoušená na 67 bar, plnící tlak je kolem 10 bar. Nádrž bývá ve většině případů uvnitř auta, takže neprorezá. Kdyby náhodou bouchla (nemá důvod), tak je to asi jako když praskne pneumatika u kamionu. Je to šlupka, ale asi by to výrazně nepoškodilo ani auto. Exploze LPG jsou sice známy, ale obvykle je to výsledkem zfušované opravy, samodomo přestaveb atp. Ale reálně je to bezpečný pohon.

U CNG je to poněkud jinak. Tam je provozní tlak až 250 bar. U toho vážně nechceš stát, když to rupne. Nádrž bývá v 99% případů pod podlahou osobáku, což ji vystavuje solím z posypů, vodě, což urychluje korozi. A to je proti LPG kua rozdíl. Žádný bezpečnostní ventil tě před roztržením nádrže nezachrání. VW s tím měl u Touranu, Passatu a Caddy docela problém, došlo k několika devastujícím explozím, kdy to auto bylo rozmetáno po okolí. Takže na to dělali i svolávačku. Mám za to, že u většiny nových VW jsou nádrže kompozitní, takže nehrozí koroze, která je příčinou těch explozí. Akorát Škodovka z neznámého důvodu tam ty ocelové nádrže pořád cpe. Že jsou na to revize? I revizáci jsou jen lidi. Myslíš, že každý rok(u přestaveb), nebo dva (u továrních) ten revizák sundavá nádrže a kontroluje jestli nejsou z nepohledové strany napadené korozí? Pochybuji. A taky - rozhlédněte se kolem sebe a podívejte se, kolik lidí se o svá auta příkladně stará. Je jich velmi málo. Lidi docela běžně kašlou i na STK a jezdí "naostro".

Jen pár takových ukázek, co tohle umí:



https://www.autobild.de/artikel/audi-a3-g-tron-gas-explosion-14449253.html
https://www.mirror.co.uk/news/world-news/woman-27-killed-after-car-10227894

Samozřejmě netvrdím, že když si koupím Oktávku G-tec, tak zítra bouchne. Velmi pravděpodobně to prvního, dost možná i druhého majitele mine. Nádrž nestihne proreznout. Ale další majitele to už potkat může. Blbý je, že se to netýká jen toho konkrétního auta, ale pokud budete ve špatný čas na špatném místě, tak to může zasáhnout i Vás.

eLzyx
18. listopadu 2020, 14:00
0
Škoda Octavia G-TEC: Plyn se stále hlásí o slovo

přesně. Elektrika je méně problematická jak plyn. Vyhrát Oktávku s alternativním pohonem a mít možnost se rozhodnout mezi CNG a "iV", tak beru iV.

eLzyx
18. listopadu 2020, 12:35
0
Škoda Octavia G-TEC: Plyn se stále hlásí o slovo

ad jiné peníze - to u těch ostatních automobilek bude taky. Kamarád dostal služební MB C a když se ptal proč, že by mu stačila Oktávka, aby tolik nevyčuhoval, tak mu řekli, že je MB vyjde levněji. To jeho auto stálo tušímže 24000 eur. Že to mají na nějakou mezinárodní smlouvu, na kterou odebírají auta pro všechny země, kde má ten jeho zaměstnavatel pobočky.

eLzyx
17. listopadu 2020, 16:05
2
Škoda Octavia G-TEC: Plyn se stále hlásí o slovo

fakt se najde někdo, kdo dá za tohle 935t Kč? Za ty prachy můžu mít mildhybridní 200PS Volvo S60. Nebo C180 od Mercedesu. Trojkovou Bramboračku. Insignii a 100t Kč v kapse na benzin. P508 a 150 na benzin.

eLzyx
17. listopadu 2020, 15:51
-4
Škoda Octavia G-TEC: Plyn se stále hlásí o slovo

raději baterky, než ocelovou tlakovou lahev za svým zadkem a pod svými (případnými) dětmi. Kdyby byla kompozitní, tak OK. Ale ocelovka, co si tam bude pomaloučku reznout a jednoho krásného dne se promění v bombu a to doslova ... ne díky.

eLzyx
13. listopadu 2020, 15:28
1
Suzuki Ignis 1,2 DualJet Hybrid 4x4: Venkovan

ad Tesla v Hongkongu - to že tam mají neekologické zdroje elektřiny ještě neznamená, že na tom jsou tak špatně úplně všude. U nás je el. vyráběna z méně jak 50% z neobnovitelných zdrojů a to číslo neustále klesá.

eLzyx
13. listopadu 2020, 12:52
2
Suzuki Ignis 1,2 DualJet Hybrid 4x4: Venkovan

riderhenry - jen takové upřesnění. V bateriích žádné drahé kovy nejsou. Zlato, stříbro, platina, palladium, rhodium, nic takového.
Ty naopak najdeme v klasických autech - v katalyzátorech. Případně v některých palivových článcích u vodíkových vozů.

eLzyx
12. listopadu 2020, 21:19
1
Suzuki Ignis 1,2 DualJet Hybrid 4x4: Venkovan

nepleteš si to s 48V baterií, co je ve Vitaře?

eLzyx
12. listopadu 2020, 21:16
2
Suzuki Ignis 1,2 DualJet Hybrid 4x4: Venkovan

Zajdo, to je nějaká blbost aby to stálo 70t Kč, ne? 12Wh baterka jsou tři 1100mAh baterie do mobilu. Nebo jeden článek 18650 má kapacitu 12Wh. Nákladově záležitost pod 500Kč.

eLzyx
12. listopadu 2020, 00:00
0
Ptejte se: Luxusní sedan za milion

Juniore, na jednu stranu se tu rozplýváš na low cost luxusu od Hyundai, který by mohl mít klidně 18letou rozkuřovačku included, ale luxusní status to v Evropě jen tak mít nebude. A na druhou stranu ti vadí čtyřválec, který má dostatek výkonu, v podstatě jej neslyšíš, nikdo se na tebe nekouká skrz prsty kvůli tomu, že by sis v tom hrál na boháče.
Zajímavý pohled na svět.

eLzyx
07. listopadu 2020, 16:02
0
Můžeš mi podržet to kafe? Tady není kam dát. Bacha, je horký.

mi přijde, že posezení v US Starbucks mají snad jen pro turisty a Afroameričany bez práce. Protože zaměstnaný Amík nabere kýbl kafe a hurá vytvářet hodnoty. Hlavně se nezastavit, protože to by znamenalo, že na něj ostatní nahlížejí jako na neúspěšného.
A i když jsem tu měl z US kamarádku, tak když jsme se zastavili "na kafe", tak řekněme "zírala", že kafe se fakt nebere s sebou, že je ho relativně málo, je v keramickém hrníčku, je na ni extrémně silné, má si dřepnout na zadek, má k tomu přisrkávat vodu, uvolnit se, dát si k tomu větrník, užít si ten krátký relax a jen se bavit. Tohle prostě neznala.
A fakt mě mrzí, že si sem tenhle zlozvyk "kafe na cestu" dobrovolně vnášíme. Vytrácí se pak ten požitek nad dobrou kávou. Funguje to jen jako taková berlička "jen si dám kafe, abych měl sílu ještě na tohle", "dám si kafe, abych ujel ještě dalších 200km". Pak z toho lidi kolabují. A to je ještě otázka, jestli denní konzumace kávy nesmaže její povzbuzující efekt.
Osobně v autě nejím, ani nepiji. Když už mám hlad, nebo žízeň, tak holt někde zastavím. Někdy na pumpě, někdy si zajedu do nejbližšího města, vesnice. Kolikrát jsem na těchto zajížďkách viděl něco zajímavého. Ne jen ubíhající dálnici a další spěchající řidiče.

eLzyx
07. listopadu 2020, 11:53
8
Můžeš mi podržet to kafe? Tady není kam dát. Bacha, je horký.

nejsem příznivce přehršle držáčků. Káva se má pít v klidu, relaxačním způsobem. Ne ve spěchu, v autě, kde polití řidiče může způsobit úlek a následně nehodu. Tohle "kafe na cestu" je příšerný zvyk převzatý z USA. Tam už ani moc nemají kavárny, kde si sednete, hoďku si s někým poklábosíte. Jen výdejny téhle "tekuté drogy". Děs.

eLzyx
05. listopadu 2020, 19:49
3
Land Rover chystá malý levný model. Bude to tříválcová předokolka.

tu samou konfiguraci za stejné prachy prodává i Volvo. A prodávají se víc, jak ty "full size" modely. Evidentně to svůj trh má.

eLzyx
05. listopadu 2020, 19:45
0
Když kola podělají auto: Sedm nejhorších ráfků na tuningovém trhu

vůbec jsi nepochopil, že to to samé není. Obyčejný plecháč je celoplošný, takže vykrojená poklice ten plech neskryje. Tady se to krásně schová, takže to pak vypadá takto - viz obrázek. Kdybych ti to neřekl, tak vůbec nepoznáš, že je to plech+plast.

eLzyx
05. listopadu 2020, 15:20
2
Land Rover chystá malý levný model. Bude to tříválcová předokolka.

myslím, že je to přijatelná daň za to, že může existovat 3.0L šestiválec, nebo dokonce 5.0L V8 ve větších modelech. Imho o nic jiného než o flotilové emise nejde.

eLzyx
05. listopadu 2020, 11:14
0
Když kola podělají auto: Sedm nejhorších ráfků na tuningovém trhu

proto na zimu obouvám hliníkáče s poměrně velkými mezerami mezi paprsky, tak abych mohl přimrzlý sníh a led snadno vyškrábat. Sice ty disky hnily před očima, ale před rokem jsem je nechal opískovat, stříknout komaxitem a snad na dalších x let bude pokoj.

eLzyx
05. listopadu 2020, 01:44
1
Když kola podělají auto: Sedm nejhorších ráfků na tuningovém trhu

hybridní disky jsou fajn, pokud k nim existují poklice. Pak to vypadá docela dobře (nepoznáš rozdíl od ALU), je to lehčí, levnější, když to orveš, tak koupíš jen poklici. Tyhle na prvním obrázku jsou z Opelů. U BMW M-technic tím dokázali elegantně vyřešit i mou obsesi extra kol na každou stranu auta (druhý obrázek). Akorát si nejsem jistý, jestli to byly jen plecháče, nebo i ten základ byl hliník. Prodávali dva různé designy "poklic" (třetí obrázek), přičemž i ty druhé měly vespod lopatky orientované podle strany auta. Údajně to dokázalo snížit teplotu brzd o 25%.

eLzyx
05. listopadu 2020, 01:14
0
Když kola podělají auto: Sedm nejhorších ráfků na tuningovém trhu

měl jsem na mysli např. tyto na obrázcích níže, nebo třeba na Bugatti Centodieci. To má také správná asymetrická kola extra pro levou, extra pro pravou stranu auta. Akorát jsem nenašel obrázek kde by byly obě strany pospolu.
Mě to třeba štve, když vidím turbínová kola, co na jedné straně vzduch "zařezávají" a na druhé "vytlačují". Taková malá obsese.

eLzyx
05. listopadu 2020, 00:58
0
Když kola podělají auto: Sedm nejhorších ráfků na tuningovém trhu

mě obvykle také ne, ale tyhle (včetně auta) bych si nechal líbit. 25 let staré 17". Dnes rarita v podobě 25-30t Kč za sadu.

eLzyx
04. listopadu 2020, 10:32
4
Když kola podělají auto: Sedm nejhorších ráfků na tuningovém trhu

nelíbí se mi všechna kola, která mají nesymetrické "paprsky" (ať už jde o libovolný tvar) a neexistuje pro ně levá a pravá varianta. Nelíbí se mi, že se na každé straně otáčí jinak, jinak chladí brzdy, jinak ovlivňují aerodynamiku.

eLzyx
02. listopadu 2020, 19:13
0
Jezdíme křápy, aneb Proč nás lidi nemají rádi.

no, sice mám taky obstarožní křáp, jenže naprosto spolehlivý, v hodně nadprůměrném stavu. Vlastně je to tak levný povoz, že se mi nevyplatí kupovat cokoliv jiného. Volvo S60 2.4T 2001. Ale občas také slýchávám, že bych neměl jezdit v autě za jednu výplatu a pořídit si něco novějšího, aby mi to nedělalo ostudu.

eLzyx
01. listopadu 2020, 11:17
0
Když k dokonalosti chyběl jen krůček

a koukám, že dokonce dva různé designy. Díky za tip.

eLzyx
31. října 2020, 00:33
1
Když k dokonalosti chyběl jen krůček

ve Fordech to bylo jednu dobu celý divný. Měli jsme na firmě Fiestu, Focusy, Mondea, Tranzita v podstatě jednoho stejného ročníku, přesto se každé auto ovládalo jinak - stěrače, ostřik, dálkové/sv. houkačka, palubák ...

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Škoda Fabia 1,4 16v GT LPG první majitel 2001
Škoda Fabia 1,4 16v GT LPG první majitel

2001 rok výroby
55 koní výkon
1 395 ccm objem

Lincoln Continental Continental Towncar Limousine 1978
Lincoln Continental Continental Towncar Limousine

1978 rok výroby
190 koní výkon
7 500 ccm objem

Chrysler Voyager Grand Voyager 2000
Chrysler Voyager Grand Voyager

2000 rok výroby
85 koní výkon
2 499 ccm objem

Jeep XJ001  1986
Jeep XJ001

1986 rok výroby
115 koní výkon
2 068 ccm objem

Ford Mustang  Fastback 1965 BULLITT 1965
Ford Mustang Fastback 1965 BULLITT

1965 rok výroby
280 koní výkon
5 700 ccm objem