načítám data...

eLzyx

JménoGeorge eLzyx
BydlištěTeplice
Registracepřed 2.7 rok.
Poslední aktivitapřed 2.3 hod.
Komentářů u článků101
Pozitivních komentářů u článků37
Negativních komentářů u článků7
Možnostinapsat zprávu

Posledních 50 komentářů

eLzyx
včera v 09:20
2
Zásadní verdikt německého soudu: Padl trest za nastavování stěračů skrz dotykový displej

já se vůbec nedivím, že naboural. Jednou jsem hledal jedno nastavení v infotainmentu Škodovky a tak jsem to málem poslal do příkopu. Chápu, byla to moje chyba, mohl jsem si to najít před jízdou.
Holt jsem už takový dinosaurus, co má raději milion tlačítek (staré Volvo) než různá menu, podmenu, menu doleva, doprava ...

eLzyx
27. července 2020, 20:15
0
Autíčkář se ptá: Jak vypadá ideální víkendovka?

jo takhle to myslíte. No, já mám sice taky auto v hodnotě, kterou běžně nosím přes rameno, ale protože je to auto v dokonalém stavu, byť 20 let staré, tak mě každý škrábanec docela dost mrzí. Obzvláště když vím, že takové auto by se mi špatně shánělo. Je na něm skvělé to, že mne nijak neotravuje, nic mi na něm nevadí, přesto po tomhle autě nikdo netouží, za 10let vlastnictví jsem potkal jen jedno úplně stejné, je spolehlivé, komfortní, výkonné, motor má nádherný zvuk ... a na druhou stranu je to tak levný škopek, že by mne ze sentimentality bolelo o něj přijít, ale finančně to nejsou ani dvě vejplaty, takže pohoda. Neřeším havarijku, splátky, žádné takové kraviny. Odmítám se účastnit onoho krysího závodu - splátky nové Oktávky, abych až ji doplatím, mohl podepsat smlouvu na novější ... bát se v práci o židli, protože když přestanu platit, tak přijdu o nesplacenou káru, barák, mobil, notes.
Ta lehkost bytí je fakt návyková. Sice nemůžu honit triko v nových krámech, ale ...

eLzyx
26. července 2020, 19:37
1
Autíčkář se ptá: Jak vypadá ideální víkendovka?

po jaké době se tahle degenerativní nemoc projevuje? Já jen abych věděl, kdy to čekat

eLzyx
24. července 2020, 10:00
0
Subaru Baja: Kamarád s benefity

tak o tomhle autě jsem snad ani neslyšel. Zajímavý kousek

eLzyx
19. července 2020, 10:16
0
Zelená je nová černá! 14 zelených odstínů, které berou dech (+2 šeredné)

já ujíždím spíše na žlutých a zlatých. Ale auta se zajímavou zelenou barvou mě nijak neuráží, naopak jsem rád, když v té uniformní šedi vykoukne nějaké auto v zářivých barvách.

eLzyx
10. července 2020, 13:12
5
Pět aut pomalejších než rodinné Volvo

1. protože nejspíše kecají, důvod bude jinde
2. protože Volva nebyla nikdy pomalá auta
3. protože tahle plíživá salámová metoda už nepůjde nikdy vzít zpátky. A je jedno jestli ji zavedla legislativa, nebo se domluví výrobci
4. protože bych si rád jednou koupil nové Volvo (no dobře, nové asi ne, ale dvouleté ano)
5. protože i kdybych si to nové auto nemohl koupit, tak si chci koupit ojetinu od Volva, která tohle pitomé omezení nebude mít.

eLzyx
10. července 2020, 12:09
2
Pět aut pomalejších než rodinné Volvo

Maximální rychlost aut mě obecně nechává poměrně chladným, její platnost zůstává spíše v hospodských rozepřích či při přebíjecí karetní hře a proto o tom píši článek :-)
Nicméně - v pondělí jsem najezdil 350km v Německu. Kde to šlo, tak jsem jel 200+, leckde i 250. Ano, Volvem. Koupit si nové, tak jsem zklamán, cesta by mne nebavila, furt bych musel uhýbat rychlíkům. Naštěstí už existuje odblokování Vmax, takže následujících 20 let budu mít ještě čím jezdit. Hurá.

eLzyx
09. července 2020, 15:03
2
První dojmy: Land Rover Defender 2020

otázkou je, proč by zrovna tohle musel být "only road". Terénní vlastnosti to má údajně skvělé. Vůbec bych se nedivil, kdyby to projelo víc, než stará generace. Sice asistenty vůbec nemusím, ale ten "plazivý mód do bahnitého kopce" je pecka. Zvládl bych takto jet se starým? Asi ne.

eLzyx
09. července 2020, 14:56
2
První dojmy: Land Rover Defender 2020

je otázka, jestli je to v dnešním světě chtěná vlastnost. Jestli raději obětovat tuhle "samodomospravitelnost" za vyšší spolehlivost, přesnost, lepší jízdní vlastnosti, atp.

eLzyx
05. července 2020, 15:16
1
Bazarový snílek: Obyčejná stará auta

jsem zrovna prodával jednu devadesátkouvou "ikonu" chudých - Opel Astra F. V "oblíbené" motorizaci 1.6 16V 74kW. 146t km najeto, bez koroze. Za desítku. Jsem potřeboval uvolnit místo v garáži.
Byla legranda s tím autem jezdit. Nikdo nečekal, že taková popelnice má takový odšťuch.

eLzyx
04. července 2020, 00:00
2
Temná doba motorismu

mi je docela jedno, co to auto pohání. Ale co mě štve, tak to, že auta od běžných automobilek jsou přetechnizované krámy, které zastarávají i s tím, jak se mění protokoly externích služeb. V mém autě je televize. Teda byla. Nový tuner od automobilky nedostane. Je tam navigace. Nové mapy již nikdy nevyjdou. DAB tuner taky ne. Ano, auto bez toho funguje, jen vozí hromadu zbytečností. A bude to horší a horší. Dnešní auta budou zastarávat ještě rychleji. Stačí, aby ty všemožné Spotify, youtube atp. změnily protokol. Stačí aby Apple nebo Droid změnily protokol sdílení obrazovky, nebo druh připojení. A nebo aby automobilka přestala dané auto podporovat a odpojila jej od serverů. Děsím se aktuálních snah, kdy chtějí automobilky zavádět předplatné za některé funkce.
Vadí mi i to, že klasické automobilky omezují i individualizaci. Chceš tuhle barvu kastle? Ta jde objednat jen k této výbavě. No dobře. Ale chci k tomu světlý interier. Hm, sorry, nejde.
Vadí mi i neustálý cost-cutting. Horší laky, horší antikorozní úprava, horší podvozky jak z hlediska materiálů, tak konstrukce.
Vadí mi i taková hloupost jako je ta přiblblá "žraločí ploutev" na střechách většiny aut. WTF? To už zapomněli, že antény jdou integrovat do skel, vnějších zrcátek, atp.? Proč to musí kazit design?
Vadí mi ta snaha se zavděčit zejména velkým trhům jako je Čína a podle toho zprzněný design.
Paradoxně se mi čím dál tím víc zamlouvá Tesla. I pro starý káry nabízí upgrady baterií, SW, HW ... pravda, konfigurovatelnost tohoto vozítka je naprosto minimální.

eLzyx
02. července 2020, 09:20
0
Autíčkář se ptá: Vaše nejoblíbenější Porsche?

a jaká je spokojenost s Caymanem? Má to nějaké neduhy typu vrzající interier, nějaké rychle se opotřebovávající díly, spotřeba oleje atp.? Docela přemýšlím, že bych si udělal radost

eLzyx
01. července 2020, 10:58
0
Autíčkář se ptá: Vaše nejoblíbenější Porsche?

padnout mi eurojackpot do klína, tak jdu pro 959. Pokud ale ne, a nějaké Porsche budu chtít sedlat, tak zvažuji Cayman/Boxster 981 (tedy z let 2012-2016). To proto, že jsou dostupné, relativně spolehlivé, nezáludné a i s relativně mizerným rozpočtem to jde koupit ve stavu "sednout a jezdit". A nebo klasickou vzduchem chlazenou 911 libovolného typu s manuálem v libovolném stavu k zušlechtění a to za co nejnižší cenu. Aneb - strávím dalších pár let se svářečkou v ruce.

eLzyx
30. června 2020, 14:48
1
Volvo XC90 B6: Spokojený Uživatel Vesmíru

testovals XC90 MY2020 a novější, tedy již mild-hybridní, případně PHEV? Nebo starší modely? Ta auta se dost liší.

eLzyx
30. června 2020, 14:45
-1
Volvo XC90 B6: Spokojený Uživatel Vesmíru

Nebavím se o nárazu 180 vs. 250. Bavím se o autu navrženém pro rychlost 250+ a lehčím autě stejné třídy navrženým pro 180, nebo méně. A o připravovaném crashtestu, kde se bude zohledňovat "přeneseně" hybnost. Četl jsem o tom, že euroNCAP chce penalizovat těžká auta při nárazových testech. Že půjde o crash test "vozíku" a testovaného auta, obě při 50km/h s 50% přesahem. Zjednodušeně řečeno - kdo jej přetlačí, tedy způsobí větší deformaci, bude mít méně bodů ve finálním hodnocení. Ideálem z hlediska poměru hodně bodů vs. reálná ochrana budou ta auta, která budou mít stejnou hmotnost, tedy i hybnost, jako testovací nárazový vozík. Teoreticky nejvíce bodů dostanou ta auta, která budou o chlup lehčí než testovací vozík, aby neměli takovou hybnost, a s velice měkkým čumákem, ale zároveň tak tuhou kabinou, aby nedošlo ke zranění posádky resp. figuriny.
Co se týče Tesly, tak ta mi vůbec nevadí. Nehodlá své majitele vychovávat a být tak "papežštější než papež", jako to hodlá dělat Volvo. Že je Volvo pouze rodinné? To přeci nevylučuje ani dynamičtější taťky (nebo mamky). V celé jeho historii jsou sportovněji střižené modely, účastnili se motorsportu a ani teď jim dynamika nechybí.

eLzyx
30. června 2020, 13:39
-1
Volvo XC90 B6: Spokojený Uživatel Vesmíru

u aktuálních modelů bych se Vmax unlocku vůbec nebál. Pokud tedy někdo přijde na to, jak to udělat. Ale u těch dalších docela jo. Když se podívám na to, kam mají směřovat euroNCAP testy, tedy podobně jako "socialistická" EU jako taková - k povinné solidárnosti bohatších(ale nikoliv elit) s chudými, v oblasti aut, tedy k sdílení kinetické, resp. "deformační" energie mezi velkými a malými auty. No a když k tomu připočteme CO2 strašáka, tak jedinou možností je snižovat hmotnost. A to je samozřejmě něco za něco. Tedy budou muset začít ubírat i na robustnosti podvozku, brzd, motorů, převodovek, chlazení atp. Kde jinde brát? Na karoserii už moc ne, tam ztenčují, kde jen mohou, kde co nahrazují vysokopevnostní ocelí. Ten 180 Vmax limit je hádám jen marketingová zástěrka, která má za úkol připravit lidi na další změny, které se jim nebudou líbit. Hádám, že u těch nových modelů budeme na 160km/h. Sledování řidičů a posádky kamerami. A XC90 III nebude vážit přes 2t, ale tak 1,6t.
Nejsem pobožný, ale docela se modlím, aby na má slova nedošlo.

eLzyx
30. června 2020, 13:08
0
Volvo XC90 B6: Spokojený Uživatel Vesmíru

B4204T9 je starý typ motoru vyráběný do 2019. Ty nové mají údajně e-kompresor. V ceníku je doslova " 2,0litrový řadový čtyřválec, benzínový s přeplňováním elektricky poháněným kompresorem a turbodmychadlem, Mild-Hybrid, systém ISG 48V".

eLzyx
30. června 2020, 13:03
-1
Volvo XC90 B6: Spokojený Uživatel Vesmíru

tak nemusel by to třeba zvládat elektromotor, protože ten nebude stavěn třeba na takové otáčky, zatížení atp. Nebo k tomu nemusí být napsána "mapa", kdy dobíjet, kdy pomáhat v takových rychlostech. Ber to z pohledu modelů 2021, kdyby tento motor vyšel až pro něj, tedy již pouze s omezením. Tedy vůbec bys netušil, jestli je bezpečné omezovač odstranit. Naštěstí tento motor vydali dřív, bez omezení, takže i ty nové modely půjde bezpečně odblokovat.

eLzyx
30. června 2020, 10:58
5
Volvo XC90 B6: Spokojený Uživatel Vesmíru

jinak na článku mne trochu mrzí absence detailnějšího popisu techniky - ten motor je docela technicky zajímavý, byť je to "mrně". Je to benzinový čtyřválcový dvoulitr přeplňovaný turbem a elektrickým kompresorem. Auto používá 48V Li-ion baterii o kapacitě 0,25kWh, která je připojená k elektromotoru, který pomáhá se starty, akcelerací, ale i dobíjí baterii. 12V palubní napětí je získáváno přes DC-DC měnič. Olověná baterie ve voze tedy není přítomna. Tedy dle info, co jsem vygooglil z netu.
Na netu tři recenze stejného auta, všichni se rozplýváte nad tím, jak je to auto úžasné, ale všichni jste zapomněli na popis techniky. Ok, na idnesu to je asi jedno. Ale autíčkářský web by měl mít v technice poněkud vyšší ambice. Tohle, až na výjimky, není resp. neměl by být web pro baby, frikulíny a podobné antitechnické osoby. Aspoň to tedy ve mne evokuje jméno webu.

eLzyx
30. června 2020, 10:28
1
Volvo XC90 B6: Spokojený Uživatel Vesmíru

"Oproti předfaceliftové variantě mi přijde, že se zlepšil i podvozek" - není to jen dojem, ale fakt. Upravovalo se uchycení pomocných rámů obou náprav.
ad maximálka - testoval jsi model 2020, který ještě nebyl omezen. Modely 2021 (tedy ty, co se vyrábí nyní) již omezení bohužel mají. Ale dobré vědět, že to ta mechanika zvládá. Předpokládám, že co nevidět se objeví nabídky chiptunerů s posunutým omezovačem maximálky.

eLzyx
28. června 2020, 15:48
0
Nešťastná srdce, aneb; když se motor nepodaří

motory Porsche M96 a M97 - selhávající IMS ložiska. Tedy většina Porsche motorů od 1996 o 2008. Výjimkou jsou pouze turbo modely. A k tomu je nutné připočíst i ovalitu válců ...

eLzyx
23. června 2020, 00:41
8
Puristé bijí na poplach - Lotus zavrhl spalovací motory

nalepit na něj magnety a dát kolem cívky, tak by pro ty elektrošuplíky mohl vyrábět elektriku, jak v tom hrobě bude rotovat.

eLzyx
18. června 2020, 11:44
0
6 filmových edicí, které jsem nepochopila (a jedna, kterou chci)

tenhle Mustang se mi nelíbí od té doby, co Disney tvrdě uplatňuje autorská práva na design tohoto auta. Vše, co jej připomíná, tak zabavuje a ničí.

eLzyx
18. června 2020, 01:54
3
VW ID.3 se k zákazníkům dostane v září. Nebude ale plně funkční.

lidový vůz za milion. Jo, jasně, na to se budou stát fronty.

eLzyx
16. června 2020, 17:54
0
Doprava po městě aneb nejen auty je Autíčkář živ

jo, taky jsem pět let dojížděl do Prahy, což mi každý den sebralo tři hodiny života. Vůbec nechápu, jak jsem to mohl dávat. Když teď jedu do Prahy třeba za zábavou, tak si ťukám na čelo, že je to daleko a opruz, proč to vlastně dělám. A to to jedu tak 2x za rok. Pravdou je, že hustota dopravy rapidně vzrostla a policajti už mají lepší káry, kterým jen tak neujedu.
Teď dojíždím cirka 25+25km, přičemž je to téměř jen po silnicích první třídy. Taky jsem zvažoval, že propálit každý den 5 litrů benzinu není úplně ekonomické ani ekologické. Že bych si tedy koupil skútr (bo nemám A papíry). Ale dospěl jsem ke stejnému názoru, který tu někde zazněl - jezdit na skútru je jako chodit s tlustou babou. Možná to funguje, ale nechceš, aby tě ostatní u toho viděli. Tak holt si příští rok asi nadělím kurz na Áčko. Letos je to svářecí kurz, takže není moc času.

eLzyx
14. června 2020, 13:00
0
Volvo XC40 T5 FWD Recharge: Technické origami

což je vlastně fajn, že je to jiné řešení než mají ostatní. Mi přijde trapné, když všechna auta vypadají podobně, mají podobnou techniku a jediné, co vítězí tak marketing a setrvačnost lidského myšlení.
Líbí se mi i ten dvojklik automatu - je nutné si uvědomit, že tohle je "shift by wire", takže by tam nějaké zabezpečení nechtěného zařazení mělo být. Někteří to řeší pomocným tlačítkem z boku, někteří na to kašlou.

eLzyx
04. června 2020, 14:07
9
Registrační značky: Pár znaků a tolik vášní

a když se ti ta desítka ztratí podesáté desátého října ... to je pak nálada, že by si člověk vzal nejraději devítku ...

eLzyx
04. června 2020, 09:44
0
Registrační značky: Pár znaků a tolik vášní

nijak zvláštní, jen se mi většina špatných věcí stává 10. v měsíci (3x rozchod s přítulí, zlomení palce u nohy, zapíchlá špona v oku, 2x autonehoda a další). Neříkám, že pokaždé, když je 10. v měsíci, tak se něco stane, ale když už, tak to stojí za to. Nebo např. u maturity jsem si vytáhl 5 otázek č. 10. Samozřejmě ty nejblbější. Nemám to číslo rád

eLzyx
03. června 2020, 17:12
2
Registrační značky: Pár znaků a tolik vášní

mi je RZ celkem putna. Akorát na ní nesmí být "10". Jednou jsem ho na RZ vyfasoval, tak jsem paní na DI řekl, že to prostě nechci, že je to moje prokleté číslo. Ona že ne, není na výběr, tak jí říkám, tak mi je dejte, já je zlámu, a Vy mi budete muset vydat nový. Akorát s tím budete mít víc práce. Je mi jedno, že je budu muset zaplatit. Prostě desítku na značce nechci. Chvíli čučela, pak přinesla paklík jiných, ať si teda vyberu. A vyšla na mne "krásná" 1477. 147kW má to auto v základu, a sedma jako šťastné číslo.
Co se týče značek na přání, tak nad nimi uvažuji u mých "veteránů". Se člověk chce trošku odlišovat na těch srazech. Ale tahle úvaha má asi tak 5% šanci na přetavení v realitu. Chtějí za to moc peněz

eLzyx
01. června 2020, 14:55
0
Škoda Superb iV: Spi sladce, TDI

některé "falešné" dřevo bývá docela oko neurážející, protože v současné době to občas bývá i pravá dýha na plastovém nosiči. K nerozeznání od fošny. Ale tohle karbonové peklo ... i s odlepující se folií z Baumaxu by to možná vypadalo lépe.

eLzyx
01. června 2020, 13:01
1
Škoda Superb iV: Spi sladce, TDI

ten falešný karbon a digitalizovaný karbon je tedy pěkný hnus. To je snad horší jak z korejské tržnice. Doufám, že jdou vybrat i lepší materiály obložení.

eLzyx
30. května 2020, 12:02
0
Volvo V60 T6 AWD Recharge: Elektřina ve službách prostých řidičských radostí

MBMB to nejspíše myslel tak, že je i v zájmu majitele firmy, aby zaměstnanci využívali nabíjení služebních PHEV, když už jim je pořídil. Proto je vhodné je nějak donutit. Začít vysvětlením výhod - vyhřátý či klimatizovaný interier v době plánovaného odjezdu, lepší dynamické parametry auta, nižší spotřeba. A pokud to nepomůže, tak formou nařízení a v konečném důsledku vnitrofiremními sankcemi.
Nevidím v tom žádný problém, nic na kopačku na bradu. Samozřejmě pokud se to někomu nelíbí, tak může jít dělat jinam, nebo nemít služební auto.
Něco jiného by to bylo, kdyby něco takového bylo ukotvené v např. v zákonu o provozu na pozemních komunikacích. Ano to by bylo na kopačku na bradu legislativcům.

eLzyx
28. května 2020, 15:44
0
Volvo V60 T6 AWD Recharge: Elektřina ve službách prostých řidičských radostí

na konstrukci sice nešetří, ale na safety vychytávkách ano. Např. dělící síť, která byla u kombíků vždy integrována do zadních sedaček. Už není. Leda za příplatek v podobě hnusných přídavných boxů. Samozřejmě to nikdo nekupuje. Nabouráš a máš lyžáky za krkem. Vážně super, hlavně, že nás chrání vysokopevnostní ocel. Další věcí je třeba osvětlení otevřených dveří - bývalo, červené svítící odrazky. Už nejsou. Moc drahé

eLzyx
28. května 2020, 12:21
1
Volvo V60 T6 AWD Recharge: Elektřina ve službách prostých řidičských radostí

to je dobrá otázka. Bohužel české stránky volvocars prochází nějakou přestavbou. Modely "Polecars engineered" úplně zmizely. Což mi přijde škoda. Na druhou stranu - podvozek od Öhlins, kovaná kola, sportovní brzdy od Brembo jsou na autě ploužícím se 180 tak trošku k ničemu.
Nicméně si myslím, že co nevidět někdo přijde s možností odblokování. Půjde to dokud Volvo nezačne své nové modely navrhovat s tím, že nepotřebují tak masivní podvozky, brzdy, chladiče, motory, převodovky ... bohužel k tomu to směřuje. Zabijí tím tři mouchy jednou ranou - lehčí auto má menší produkci CO2, je levnější a dá se to zabalit do keců o bezpečnosti. Té už moc nevěřím, protože Volvo postupně bezpečnostní vychytávky oklešťuje

eLzyx
28. května 2020, 11:53
0
Volvo V60 T6 AWD Recharge: Elektřina ve službách prostých řidičských radostí

resp. vlastně 2020. Teď se najíždí modelový rok 2021.

eLzyx
28. května 2020, 11:34
0
Volvo V60 T6 AWD Recharge: Elektřina ve službách prostých řidičských radostí

jak dlouho dělá Volvo hybridy? Pokud nebudeme počítat prototyp ECC z roku 1992, kde byl elektrický pohon kombinovaný s plynovou turbínou, tak v produkční řadě je mají od roku 2012. První byl V60 Plugin hybrid (diesel+baterky)

eLzyx
25. května 2020, 23:38
0
Opel Astra 1.2 Turbo: Dospělý automobil

no nevím, třeba ve Volvu jej mám do 260 a dokáži se dostat za. Prostě a jednoduše, tohle je v Opelu značně přestřelené

eLzyx
25. května 2020, 20:54
0
Opel Astra 1.2 Turbo: Dospělý automobil

to sice ne, ale velice se této metě přibližovala. 250km/h OPC Astra dala. Nicméně na konec tacho bylo i tak daleko - bylo cejchované do 300km/h.

eLzyx
25. května 2020, 16:52
0
Opel Astra 1.2 Turbo: Dospělý automobil

zvykej si, Astru již nelze objednat se čtyřálcem. Imho měli ještě jeden válec ubrat a nechat ten generátor hluku jen jako range extender pro baterie. Tihle tříválcoví ratlíci jsou k prdu.

eLzyx
25. května 2020, 16:46
0
Opel Astra 1.2 Turbo: Dospělý automobil

motor, který dokáže dosáhnout nejvyšší maximální rychlosti, je právě ta tříválcová 1.2turbo. A to 215km/h. Tu tříválcovou 1.4Turbo nemá smysl kupovat, protože je to taky tříválec a navíc je spojena výhradně s CVT převodovkou. A diesely? Taky tříválce, s tou silnější 1.5CDTI to umí jet až 210.
Takže do těch 270 km/h je fakt hodně daleko. A pochybuji, že by PSA ještě přišlo s nějakým čtyřválcem, dvoulitr, turbo, manuál, OPC, 150kW+ ...

eLzyx
25. května 2020, 13:34
0
Opel Astra 1.2 Turbo: Dospělý automobil

jen taková úvaha - nemám zkušenosti s LCD v automobilovém průmyslu, ale ona čitelnost na slunci bude mimo povrchové úpravy závislá i na svítivosti. A je fakt, že na matném displeji se ta svítivost může trošku ztratit. Kdežto na lesklém displeji bude vše vypadat "živěji". Proto se také dělají. Otázkou zůstává kvalita antireflexních vrstev lesklých obrazovek té které automobilky. To neumím posoudit, resp. jen z notebooků a tabletů, kde jsem zatím lesklý displej s dobrou antireflexní úpravou neviděl.

eLzyx
25. května 2020, 12:00
1
Opel Astra 1.2 Turbo: Dospělý automobil

poprosím autora o vysvětlení tohoto "Display radiomapy je matný, čehož nejsem vůbec fanda, ale je krásně jemný, rychle reaguje...".
Co je špatného na matném displeji? Vždyť jedině ten dokáže odstranit odlesky, nečitelnost pokud na něj svítí slunce atp. Nebo dáváte přednost "pozlátku" před funkčností?

eLzyx
18. května 2020, 21:18
1
Audi na Twitteru představilo své profesionální čichače

já bych byl hodně zákeřný kolega. To by bylo - pane kolego, přičichněte si prosím k tomuto vzorku. Co Vám to připomíná? Cože? Jako čočka s párkem s nádechem zemního plynu? Tak to tleskám, dobrá trefa. A díky, já si nemohl vzpomenout, co jsem měl včera k obědu.

eLzyx
18. května 2020, 11:55
0
Ptejte se: Automat za rozumné peníze

litrový TSI se sebezapřením ano, ale bez DSG. Jestli se nepletu, tak je kombinován se suchými spojkami, takže na cukaturu po Praze naprosto nevhodné auto. A jako ojetina potencionální sebevražda. Právě proto, že bude pocházet z fleetů, kde na nějaké šetření spojek nebyl nikdo zvědavý.

eLzyx
18. května 2020, 11:52
1
Ptejte se: Automat za rozumné peníze

nechápu to omlouvání nízké životnosti "suché DSG" tím, že řadí konečně po x letech hladce. To je dobrá informace akorát pro někoho, kdo si takové auto koupí jako nové a má jej tak 2-3 roky a pak honem pryč. Ale kolik takových tu je?

eLzyx
15. května 2020, 15:15
0
To nejdůležitější v každém autě

nejhorší volant obecně? Rolls Royce Silver Shadow. To je jak od nějakého traktoru.
https://www.autickar.cz/files/_temp/Rolls-Royce-Silver-Shadow-25.jpg
na druhou stranu volant ze stejného materiálu v dodávce VW T2 mi nevadí, naopak jej považuji za skvělý. Dá se na něm při řízení pohodlně ležet
https://www.autickar.cz/files/_temp/volkswagen-t2-1973-_v1824-060.jpg
jinak můj nejoblíbenější volant je v mém Volvu S60. Jednoduchý, s tlustým věncem, bicepsy, tlačítka příjemně dostupná na palcích. Co víc si přát?
https://www.autickar.cz/files/_temp/Screen-Shot-2012-10-07-at-1.04.04-PM.png

eLzyx
04. května 2020, 20:20
1
4 auta z devatesátých let, která by František chtěl mít v garáži

až teda vyhraju ty miliony ...
Volvo 850 T-5R - už mám
Mercedes 500E - chci
Porsche 993 - chci
Porsche B32 - je to sice osmdesátková kára, ale do celého konceptu čtyř mých "super"aut by se sakra hodila. Bych měl "Porsche tuned", "Porsche made", "Porsche" a "Porsche rebuilt". A hlavně by to byl předohrab, zadohrab, zadohrab, syncro. Resp. kombi, sedan, coupé, van.

eLzyx
03. května 2020, 12:12
0
Autíčkář se ptá: Na jaké angličáky z dětství vzpomínáte?

tenhle model jsem sháněl asi 6 let. Bez něj jsem nechtěl zakládat sbírku. Věděl jsem, že jej vyrobili, ale jeden mi utekl na aukru a pak se po nich slehla zem. Aukro nic, ebay nic, kleinanzeigen nic. Až když jsem jej předloni objevil na ebay, tak jsem dal příhoz až na 100€. Aby mne nikdo nepřehodil. Vydražil jsem jej za 14€. Plus 15€ pošta z Francie.
Jinak první Astry (92/93) měly nelakovaný nárazník snad všechny. Tedy nešlo o "junior social edici", ale o běžný kus. I katalogy jsou nafocené s plastovými nárazníky. Až pak na konci roku 1993 přišla edice "sportive", která jako první olakovala auto kolem dokola. Facelifty měly olakováno všechny.
Každopádně - přesně takovou socku jsem měl. A bylo to skvělé auto.

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Renault Mégane  1996
Renault Mégane

1996 rok výroby
75 koní výkon
1 598 ccm objem

BMW Řada 1 118D  2007
BMW Řada 1 118D

2007 rok výroby
142 koní výkon
1 995 ccm objem

Ford Bronco  1984
Ford Bronco

1984 rok výroby
160 koní výkon
5 000 ccm objem

Mercury Marauder  2003
Mercury Marauder

2003 rok výroby
305 koní výkon
4 600 ccm objem

BMW X5 3.0d manual 4x4 2002
BMW X5 3.0d manual 4x4

2002 rok výroby
176 koní výkon
2 978 ccm objem