načítám data...

eLzyx

JménoGeorge eLzyx
BydlištěTeplice
Registracepřed 3.4 rok.
Poslední aktivitapřed 28.7 min.
Komentářů u článků291
Pozitivních komentářů u článků125
Negativních komentářů u článků15
Možnostinapsat zprávu

Posledních 50 komentářů

eLzyx
dnes v 11:51
0
Mazda MX-30: Mazda, jen elektrická...

dojezd naprd, maximálka vylučující jízdy po DE dálnicích, zrychlení naprd, těžký, drahý. A nenašel jsem ani možnost instalace tažného, takže za tím nelze převážet ani kolo, nebo si odvézt na vozíku třeba novou lednici, gauč ...
Tak mne tak napadá, jaký je důvod pro to, abych se rozhodl si něco takového koupit? Že je to hezké? Další SUV ...

eLzyx
17. dubna 2021, 23:10
4
Kam zmizel design užitkových automobilů?

krátký čumák je obvyklý v Evropě, protože je tu předpis na maximální délku soupravy. O co to má delší čumák, o to kratší návěs musí být.
V Americe mají jen předpis na maximální délku návěsu. Tahač může být klidně stejně dlouhý jako ten návěs.

eLzyx
15. dubna 2021, 15:10
-1
Giron: Karibský gulyás

nechápu, která rudá hlava prosadila nákup čínských autobusů v ČR. To tu nemáme dostatek svých výrobců? Tohle by mělo být trestné.

eLzyx
15. dubna 2021, 15:05
3
Giron: Karibský gulyás

tak mne tak napadlo, jestli tedy neměli Kubánci poněkud tvrdší měnu, než Rusáci. Protože ...
Kuba dala pomeranče a dostalo autobusy, novou montovnu
Rusko dalo 17 ponorek, fregatu, křižník a torpédoborec, hektolitry vodky Stoličnaja a dostávali koncentrát Pepsi.

eLzyx
12. dubna 2021, 14:59
3
Dětství bez autíček

jo, taky mne mrzí, že jsem přišel o dost leteckých zážitků. Dnes už asi bude problém vyzkoušet si A380, nebo naopak nějaké archaické střepy.
Ad Kazachstán - vybavila se mi "škola v přírodě", kdy jsme jeli ze severních Čech do zahraničních Tater (rok 1994, tedy po rozdělení). Autobusem, co měl každý plech jiný. Místo loga dopravce tam bylo něco jako "Autob" bílý plech natřený štětkou "mazník s.r." růžový plech. Z tankovacího hrdla chcala nafta (to si dodnes pamatuji, protože jsem to hlásil řidiči), pneumatiky sjeté, že by se Schumacher po závodě nemusel stydět. Rozhrkaný, rozvrzaný, smradlavý a za "čárou" nám upadla zadní dvojmontáž, takže jsme čekali na náhradní autobus. V Tatrách čtvrtina školy "pochcípala" na příliš čerstvý vzduch, na který jsme my odkojení spadem z neodsířené Ledvické elektrárny nebyli zvyklí. Pamatuji, že se mi po dvou dnech blouznění udělalo dobře až když nás vezli kombíkovou Felicií a já na chvíli postával u jejího výfuku.

eLzyx
12. dubna 2021, 00:59
0
Někdy je těch starých aut až moc...

to, co mám v avataru. VW T2. Je to "skoro" 50 let starý, rv. 1973.

eLzyx
09. dubna 2021, 16:05
4
Dětství bez autíček

jako děcko jsem MHD nepoužíval, protože bydlím v malém městě (15-17t obyvatel), takže jsem chodil pěšky. Což praktikuji dodnes. V rodině jsme měli akorát dva Žiguly - 2101 a 2102. Na ty vzpomínám docela rád. Prostorné, pohodlné, poměrně tiché na rozdíl od Š120 a na svou dobu i výkonné ... aneb "dědo, vem ho".
Postpubertální léta jsem strávil dojížděním vlaky ČD do 35km vzdáleného okresního města na průmyslovku. Když to můžu srovnat s posledním svezením ČD, tak to tenkrát byl luxus - existovala kupé, které jsme vždycky obsadili kamarády, spolužáky nebo holkama a mohlo se debatit o čemkoliv, blbnout, což dneska moc nejde, protože na téhle trase jezdí hlavně taková přefouknutá tramvaj (RegioPanter). Což pro jednotlivce nejsou špatné vlaky, ale pro skupinku dospívajících docela nuda. Při své tehdejší introvertnosti si ani nedovedu představit, jak v open space vagonu před hromadou dospěláků, seniorů, ale i spolužáků balím nějaké kočandy. V tom kupé to šlo skoro samo. Přisedlo si ke mne 8 holek ze zdrávky, ta osmá, protože se už nevešla, tak si sedla ke mne na klín, slovo dalo slovo a já měl holku ... jde tohle praktikovat v open space vagonech? Ani omylem. Prostě se rozprostřou tam kde je místo. Všichni zticha, zírají do mobilu, pecky v uších, jak zombíci.

eLzyx
06. dubna 2021, 22:34
0
Ptejte se: Praktický levný rodinný dostavník

s tou Oktávkou - dobrý joke. Tak listuju článkem a jen vidím popisek a fotku, tak si tak říkám "si se po*ral, ne? Oktávku? Pro rodinu? Si jich vůbec nevážíš" a pak zascroluju ještě kousek níže a ufff, vše je v pořádku.

K tomu Volvu - chápu, tyhle ojetiny v čase docela podražily. Mám tu V70 II 2.4, co byla kupovaná za 80t Kč před 10lety. Dnešní cena? 60-70t Kč. Ale musí se najít kupec. Dá se to za to prodat. Jinak to, jen tak někomu z ulice, není prodejné ani za 40. Je to staré žravé auto. Ovšem nadprůměrně spolehlivé. Aspoň to moje. A hlavně - nerezne, v manuálu a atmobenzinu je to prakticky nesmrtelné. Problém je sehnat zachovalý kus, všechno to má 350t km a více, obvykle bez průběžné údržby, protože to už bývá tzv. dojetina.

Imho bys měl sáhnout hlouběji do kapsy a neřešit jedno-dvou výplatové auto. Hodnota peněz značně poklesla, zajímavé ojetiny nějak nejsou, protože je lidi nemají čím nahradit. Znám borce, co každých 5 let kupoval nové Volvo. Teď má 10. rokem XC60 T6, najeto k půlmilionu, nové Volvo nechce, protože mu vadí čtyřválce, jinou značku nechce, protože touhle jezdí od revoluce a bohužel ani nestihl objednat poslední šestiválcový kus v roce 2016. Jdeš se kouknout do bazaru a šeď šeď šeď, všechno diesel, všechno VW/Škoda, všechno slítané až hrůza. Což je zase důsledek toho, že lidi mají prachy, tak mají i na cestování ...

eLzyx
02. dubna 2021, 22:11
8
Moje oblíbené easter eggy

i u té 850 jsou ty losíci ... jen je může vidět akorát opravář. Jsou schovaní pod hromadou deklů

eLzyx
01. dubna 2021, 14:17
0
Nový začátek, vaše i naše nové (lepší) já!

super. Tak já bych prozatím zabavil figurantku, tu asi na poslechové testy potřebovat nebudete.

eLzyx
01. dubna 2021, 11:10
0
Nový začátek, vaše i naše nové (lepší) já!

to "téma" na druhém obrázku bych klidně i probádal ???? A tím nemyslím běh

eLzyx
01. dubna 2021, 10:58
0
Ptejte se: roznášení pohlavních chorob v ojetině

Vanessa z Bíliny s Mercedesem? Jako je tu jedna těžká Mercedesařka, co má i R129 SL600 V12, nějaké to zánovní SUV atp., ale ta určitě nepíše jak dylyna. A ani to není Vanessa.
Těch tu máme podle statistik 6. A docela by mne zajímalo, kde takové auto schrastila, protože si nějak nevybavuji, že by tu někde byl Night club. Ty "místně známé" dávno zkrachovaly.

eLzyx
31. března 2021, 16:27
3
Toyota Proace City: Podařené Berlingo

ono je to jednoduchý - evropský trh je tak "turbulentní", že se jim nevyplatí nic vyvíjet. Takže si raději obrandují nějakou místní techniku, aby udrželi značku na trhu a pravděpodobně (snad) se nyní soustředí na vývoj buďto fullbaterkáče, nebo vodíková auta, které by se tu mohly prodávat déle jak 5 let. Vždyť je to pomalu co tři roky nová euro norma.

eLzyx
30. března 2021, 14:57
5
Toyota Proace City: Podařené Berlingo

je docela smutný, když má jedno auto na výběr více znáčků na kapotě (4 u nás, po světě ještě i více), než je na výběr z jeho motorů (dva?).

eLzyx
30. března 2021, 11:37
0
Někdy je těch starých aut až moc...

já to mám nějak obráceně. Staré Volvo, co se nesype (mám ho už 10let), tak jsem si koupil další dva keply, abych se měl v čem vrtat.
Jeden je 50let starý, na kterém se učím všechny opravářské postupy. Od motorařiny, přes karosařinu, lakování až po autočalounění. Samotná oprava ani nebere tolik času, jako spíše zjištění a ověření postupu, jak to udělat. Nemá mi s tím kdo pomoci. A protože jsem puntičkář, tak když už něco dělám, tak pořádně.
Druhý starý kepl je 25let starý, provozuschopný, ale potřebuje navrátit zašlý lesk, takže je v plánu jej komplet odstrojit, nechat profi přelakovat a pak to nastrojit ideálně novými díly.
Nové auto mne tedy neláká.

eLzyx
27. března 2021, 21:38
0
Volvo V70: Zúčtování po čtyřech letech

beastar: právě že "furt plnej". Nechci se chlubit, ale hádám, že to bylo nejrychleji jezdící Volvo v ČR, konkurenci bych našel leda v DE. Hádám, že málokdo hraje denně ruskou ruletu "všimnu si jich dříve já, nebo oni mne a přijdu o papíry?". Škoda, že už nemám přístup do GPS knihy jízd, by tam bylo vidět, jak mám denně topspeed nad 200km/h, leckdy i v zimě. Tyhle destičky si užily i nouzových 270-0km/h. Poměrně často 200-80 - aneb taková ta dálniční klasika.
Každopádně tajemství dlouhé životnosti brzdových destiček je v motoru/převodovce. Tyhle Volví přeplňované pětiválce umí parádně brzdit motorem ("stejné" atmo motory podstatně méně). Jsem si občas dával i "challenge" jako třeba dojet do práce bez použití brzd. Úplně v pohodě. Ty brzdy používám víceméně jen na nenadálé situace, provozní brzdění realizuji motorem.
Oplík dostával daleko menší kouř, ale brzdy se používaly neustále, zastavit motorem? By bylo účinnější brzdit otevřenými dveřmi.

eLzyx
26. března 2021, 12:53
0
Volvo V70: Zúčtování po čtyřech letech

ve Volvu je to se starými auty jak kdy. U některých dílů kroutíš hlavou, že nejsou a asi ani už nebudou (třeba střešní lišty, co se táhnou přes čelní okno přes celou střechu). U jiných dílů zase zíráš, že je začali zase vyrábět - třeba originální disky na 850 T-5R (omezená serie, výroba ukončena někdy před 25 lety).

eLzyx
26. března 2021, 11:09
0
Volvo V70: Zúčtování po čtyřech letech

jsou rozvody za 4t Kč (např. Opel) levnější než ty za 10t Kč (Volvo)? Jak se to vezme. Na Opelu jsem měl interval 60t km, na Volvo 160t km. Na kilometr to vychází poměrně stejně. Ale v čem se to láme - ušetříš dvě návštěvy servisu. A to má pro mne obrovskou cenu.
A takto to bylo se vším. Stojí brzdové destičky na Volvo 1000Kč a na Opla 400Kč? No jo, jenže na Volvu jsem na nich najezdil 100t km, na Oplu byly po 30t km K.O.. Podvozkové díly to samé. Na Volvech jsem začal měnit podvozkové komponenty až ve 200-250t km. Na Oplu, byť to dostávalo stejně kvalitní komponenty, tak byly po 60-80t km zralé na opětovnou výměnu. Ono je to vidět i na masivnosti jednotlivých dílů.

Jinak jak Jakub zmiňoval, že se na Volvu musí měnit celý náboj, nestačí jen ložisko. Díky Volvu za to. Shodou okolností jsem byl v servisu na stejný úkon, jako vedle stojící i30, výměna předního náboje/ložiska. V mém případě náboje, SKF/1700Kč. U i30 si majitel zvolil výměnu ložiska (byť prodávají i celý náboj) cirka za pětikilo. Na mém autě bylo za půl hodiny vyměněno, takže pokud nebudu počítat geometrii, tak jsem zaplatil 250Kč za práci. Mám i jistotu, že nikdo to ložisko nepo*urvil nevhodným nalisováním. Vydrží tam zase aspoň 200t km.
i30 o 10let mladší auto, natočeno půlku, ale všechno zarezlé, takže museli doobjednávat nové šrouby držící náboj. U lisu to bylo samé "pí*ování, ku*vování", když jsem viděl, jak to dělá, tak pochybuji, že tam to ložisko vydrží déle jak 50tkm. Od toho "mého" mechoše, co si pochvaloval, jak dobře to na Volvu šlo vím, že tam ta i30 stála o 3h déle, tj. 1500Kč práce + 500Kč ložisko + 200Kč šrouby. A teoreticky kratší životnost.

eLzyx
25. března 2021, 21:28
0
Volvo V70: Zúčtování po čtyřech letech

jj, je to tak. Ta 125kW předvádí svůj výkon hlavně v těch vyšších otáčkách. U té omezené varianty je maximální krouťák někde kolem 4000ot. U té plnotučné až ve 4500ot.
Viz tenhle graf od BSR - kde nejde o nic jiného než o přelití mapy z té silnější varianty. Motory jsou jinak identické.

eLzyx
25. března 2021, 20:59
0
Volvo V70: Zúčtování po čtyřech letech

to byl asi větráček, co prohání přes teplotní čidlo vzduch tak, aby auto nepočítalo se statickou teplotou vzduchu, která se může od té pocitové hodně lišit (ohřev od zbylé elektroniky, ovlivnění sluncem a nebo promrzlá palubka atp.). Když nefunguje, tak to může různě haluzit, odmítnout např. nasměrovat vzduch na sklo, protože si to myslí, že je už teplota ok

eLzyx
25. března 2021, 15:39
0
Volvo V70: Zúčtování po čtyřech letech

tak on to držák byl a docela i je. Jako držák se to dalo považovat do cirka 15let stáří. Ta auta fakt mohla najezdit masakr moc kilometrů. Je ale nutné si uvědomit, že tohle už je v podstatě youngtimer. Origo díly dochází, když už něco řešíš, tak to řešíš komplexně, aby to auto vydrželo už nafurt. Takže neměníš silentblok jen na jedné straně, ale uděláš to rovnou komplet.

eLzyx
25. března 2021, 13:57
0
Volvo V70: Zúčtování po čtyřech letech

údržba Volva je drahá u nových aut do 4 let věku. Pak už začnou naskakovat slevy. U 8 leté paštiky se někdy i vyplatí jet do autorizáku, než k nějakým "opravíme všechno". Obzvlášť pokud jezdíš do mimopražských autorizovaných servisů, které jsou o chlup levnější.
Pokud si to servisuješ sám, tak oceníš to, že spotřební díly jsou stavěny na velké kilometrové průběhy, takže "pod to auto" nemusíš tak často.
Před cirka 13 lety jsem srovnával provoz C70 T5 s Opel Astra F 1.6 a paradoxně vyšlo Volvo levněji (měl jsem obě auta). Jak je to možné? Výdrž spotřebního materiálu, jako brzdy, rozvody, oleje, byla u Opla cirka třetinová. Díly levnější, to ano, ale ten servis jsem musel zaplatit tak jako tak. U toho Opla 2x navíc. A spotřeba nebyla o moc odlišná.

eLzyx
25. března 2021, 13:28
0
Volvo V70: Zúčtování po čtyřech letech

neodlepovaly se. Byly super. Jen to čištění od zpoceného předloktí bylo občas opruz. Nesmělo se moc dřít, aby ta alcantara nežmolkovatěla, nesmělo se to moc promočit, protože pak mi přišlo, že ta alcantara měnila trošku rozměr - buďto se vytáhla, nebo zcvrkla (k vidění v autech čištěných v bazaru).

eLzyx
25. března 2021, 13:25
1
Volvo V70: Zúčtování po čtyřech letech

aftermarket LED jsem dal jen do kufru ve V70, protože žárovka tam jen tak mžourala a něco drobného v tom kufru najít po tmě nebylo zrovna snadné. A plánuju je dát do vnějších "nástupních" lampiček ve zpětných zrcátcích u S60. Jinde mě to LED světlo ruší. V T-5R jsem dokonce musel měnit všechny LED (většinou stejně již spálené) za originální žárovky. Sranda za asi 3000Kč.

eLzyx
25. března 2021, 10:50
1
Volvo V70: Zúčtování po čtyřech letech

mě v nových autech vadí i osvětlení. Přes den OK, ale v noci? Peklo. Není nad žárovku s modrou čepičkou, dá to dohromady takové snesitelné nazelenalé světlo.

eLzyx
25. března 2021, 10:48
0
Volvo V70: Zúčtování po čtyřech letech

jinak takto vypadal interier v mojí C70. Bohužel fotek moc nemám. Stejný dekor, jako máš ty. K téhle barevné kombinaci asi nic lepšího nebylo (nemám moc rád pohledově studený hliník), leda karbon. Ale to byly extrémně raritní díly i v době, kdy jsem tu C70 provozoval. Natož to shánět letos. Se obávám, že shánět karbon dekor + hlavici řadící páky + dekl motoru = průměrná cena podobně staré ojetiny.

eLzyx
25. března 2021, 10:36
0
Volvo V70: Zúčtování po čtyřech letech

ještě jsem zapomněl na mojí S80 2.5T, co jsem měl týden. Ta měla 320t km a ač měla bohatou servisní historii (nový automat, komplet AWD, poloosy, ložiska atp.), tak na motor taky nebylo sáhnuto. Bohužel tím, jak to auto stálo skoro rok v bazaru, tak se tam asi vysrážel bordel v oleji, ucpal nějaký kanálek a tak jsem tomu při první delší jízdě zadřel motor s plnou olejovou náplní. S tím jsem to vrátil i prodejci.

eLzyx
25. března 2021, 10:32
2
Volvo V70: Zúčtování po čtyřech letech

k těm dekorům, byly tam:
Dva druhy dřeva - světlá hruška, červený ořech. Žádný fejk, ale pravá dýha pod lakem.
Lowcost fejkdřevo v takové tmavší červené barvě.
Hliník s vybrušovaným vzorem.
Byl tam ten co máš (imho velmi povedený, ale vhodnější spíše do sportovnějších P80, resp. C70).
Karbon. Pokud je mi známo, tak opět žádný fejk typu hydrografika, ale karbonové vlákno na plastovém nosiči (to dělají všechny automobilky).

U toho karbonu zůstanu - na benzinové verze se dokonce nabízel karbonový kryt motoru, což mi přijde docela vtipné, zejména v kontextu usedlosti téhle automobilky.

Co se týče kůže - tam hodně záleží na údržbě a vypasenosti posádky. Když do toho naskakuje mladý vysportovaný jura, tak ta kůže přežije auto. V mojí S60 nemá ani faldy, ani není odřená, rozpraskaná. Samozřejmě má vrásky, ale to ke kůži patří. Prostě vypadá jak kdyby byla z auta, co má natočeno 20t km (nová vypadá přeci jen jinak). Na C70 jsem to měl podobně, akorát boky byly trošku odřené, protože byly výraznější a někdy to nastupování do auta byl porod - dlouhé dveře, kolmé parkování = to je fakt jen pro chlapa, co aspoň trošku sportuje. Pupkatý dědek by se tam nenasoukal. Na C70 jsem měl dokonce i alcantaru a i ta docela dobře odolávala zubu času. Což se u T-5R bohužel říci nedá, tam budu shánět čalouníka na řidičovu sesli. Ale je fakt, že moje auta bývají nadprůměrně zachovalá, protože u S60 i C70 jsem byl druhý majitel, u 850 T-5R jsem třetí majitel (Němec, Dán a nyní Čech).

eLzyx
25. března 2021, 10:21
0
Volvo V70: Zúčtování po čtyřech letech

ani u jednoho benzina. Ani u C70 T5 (250tkm), ani u V70 2.4 (290tkm), ani u S60 2.4T (ok, ta má natočeno jen 180) a ani jsem nenašel v servisních záznamech k mojí T-5R opravu takového rozsahu.
Spíše si myslím, že těsnění pod hlavou mění jen ti, co si nechají udělat rozvody u "pepy v garáži", ten jim tam loupne aftermarket vodní pumpu, která má buďto nižší čerpací výkon, nebo pro jistotu plastové lopatky. To samé termostat. Dají tam první nejlevnější z autokelly, ale že tam lítá otevírací teplota klidně o 5°C? A pak se nemůžou divit, že se to neuchladí, hlava se pokroutí a je nutné ji nechat srovnat a samozřejmě osadit novým těsněním.

eLzyx
25. března 2021, 10:01
0
Volvo V70: Zúčtování po čtyřech letech

T5 a i "R" motory byly u P80 spolehlivé stejně jako všechny ostatní. Na svojí T-5R mám 400+ a maká furt jak za mlada (250km/h tacho dosáhne). OK, turbo by asi už chtělo repas, protože v sání se objevuje trocha oleje. Ale motor jako takový snáší velké nájezdy, dokonce i docela i to prasení. Snáší docela dobře i střídmé výkonnostní úpravy.
Problémy s "R" motory byly až u P2 platformy, kde praskají válce, zejména kvůli prasení, čipu atp.

eLzyx
24. března 2021, 17:56
1
eLzyx
23. března 2021, 18:42
0
Toyota Camry 2.5 Hybrid Executive: Závan časů minulých

teď koukám do konfiguráku a je to ještě více omezené auto jak Volvo. Všechny Toyotí hybridy mají Vmax 180 nebo nižší. Konfigurák je jak od Fordu - můžete si zvolit libovolnou barvu (interieru), ale jen pokud to bude černá. To nechcu.

eLzyx
23. března 2021, 18:36
0
Toyota Camry 2.5 Hybrid Executive: Závan časů minulých

jsem slepý, nebo tu nejsou žádné parametry toho auta? Je to 2.5 hybrid, ale ... je to čtyřválec, šestiválec do V nebo řadový? Když je to hybrid, jde to nabíjet, nebo je to jako u prvních Priusů "jen hybrid"? Co je tam za baterku a kolik to na ni ujede, pokud vůbec něco?

eLzyx
22. března 2021, 11:30
0
Konce nadšeného motorismu

ovšem tohle se prosadilo i do spalováků. Nejdřív šmírování jak moc na to šlapeš (od ledna 2020 povinně pro všechna auta) a počítám, že kolem roku 2025 už to bude i s pokutou za nadlimitní spotřebu a kolem 2030 i s dálkovou imobilizací, omezováním atp.

eLzyx
22. března 2021, 11:28
0
Konce nadšeného motorismu

elektromobily jsou slyšet i bez generátorů hluku, pneumatiky budu ten kravál vydávat pořád.

eLzyx
20. března 2021, 10:57
0
Autíčkář motorkářem. Může se to stát i vám?

na tom něco bude. Motorku jsem nikdy neměl, nikdy mně to k nim netáhlo, ale blíží se 40 a nebýt covidu, tak loni/letos už dělám papíry, protože mě to k jedné stopě začalo táhnout. Jenže dělat teď papíry na motorku je na pytel. Nikdy nevíte, kdy motoškolu zavřou, nikdy nevíte jestli bude dostupný testační komisař, motoškola se nedá dělat v zimě, do toho omezení, že pokud neudělám papíry do roka od zahájení, tak se motoškola musí opakovat.

eLzyx
17. března 2021, 17:35
1
Dodge Charger Pursuit: Proč plecháče?

to je tak vošklivý auto, až se mi to nějakým zvláštním způsobem líbí.

eLzyx
16. března 2021, 20:48
3
Proč elektromobilita nefrčí (tak jak by mohla)

aspoň že tak. Z toho mám trochu obavy. Ale je fakt, že se servisáci aut budou muset více specializovat. Někdo bude dělat lampy, další radary, někdo elektroniku obecně, někdo mechaniku ...
Otázkou zůstává, jestli "nám" taková generace opravářů vyroste, protože ta současná není schopná leckdy ani dodržovat servisní postupy automobilky, lepidla? momentový klíč? speciální přípravky? Jste se zbláznil, to máznu silikonem a utáhnu co to pude, to mám v ruce ...

eLzyx
14. března 2021, 23:38
0
Proč elektromobilita nefrčí (tak jak by mohla)

to je otázka, když je to všechno zatavené do nerozebiratelného celku. Ale ok, připusťme, že někdo začne vyrábět výměnné krycí plexi, tak jak to už občas někdo vyrábí na současné xenony. Nebo to půjde rozebrat horkovzduškou. Ale kde na to brát díly? Jednotlivý LED "čip" asi vyměníš, otázkou je, jestli za ten samý, aby ten světlomet měl konzistentní svítivost. Ale je otázkou jak s elektronikou, co bude také odcházet. Pak tu jsou takové ty světlomety, co fungují prakticky jako hromada LCD projektorů, dokáží dokonce vykreslovat obrazce na silnici. To nebude nic levného. No uvidíme ...

eLzyx
14. března 2021, 22:28
3
Proč elektromobilita nefrčí (tak jak by mohla)

tady s tebou martine souhlasit nebudu. Že něco nefungovalo kdysi neznamená, že s rozvojem vědění nebude fungovat v budoucnu.
Např. první experimentální fúzní reaktor byl postaven asi o 10 let dřív než první experimentální FV panel. Přesto se dnes používají spíše FV panely, byť je teoreticky fúzní reaktor lepší, pokud bychom jej dokázali postavit. Ale třeba jednoho dne ...
Elektromobil je z hlediska účinnosti přeměn a transportu energií to nejlepší, co zatím jako lidstvo máme. Elektromotor má pro pohon ten nejlepší průběh kroutícího momentu/výkonu. Elektromotor je prakticky bezúdržbový. Elektromotor je také univerzálnější co do zástavby do auta. Ano, jsou tu limitující faktory. Prvním je baterie. A tady jen zaslepený nevidí, jakým vývojem za posledních 20let prošly. Kapacita vs. hmotnost, kapacita vs. cena, životnost. Všechny oblasti mají násobné zlepšení a na dalším se intenzivně pracuje. Druhým limitujícím faktorem je nabíjecí infrastruktura, ale i to je řešitelné. Jen to bude chvíli trvat, než poptávka bude tak velká, že se bude muset zapracovat i na nabídce.

eLzyx
14. března 2021, 22:01
7
Proč elektromobilita nefrčí (tak jak by mohla)

evlo - záleží na tom, jak to myslíš. Že nemám na provoz, servis? Ale mám. Že bych "zkrachoval", kdybych musel ojetinu nového auta po 5 letech úplně odepsat? Taky ne.
Ale ano, máš pravdu, nemám na to svou psychikou. Nenacházím žádné benefity mimo jediného aneb "koukejte, já na to mám", naopak nacházím spoustu negativ. Nové auto by mi život nevylepšilo, spíše naopak. Raději ty prachy utratím za jinou zábavu, nebo za to nakoupím dividendové akcie, které mají potenciál zlepšovat život nejen mne, ale i mým dětem (tedy až nějaké budou), protože protože na rozdíl od nového auta peníze nespotřebovávají, ale naopak generují. A peníze generované vlastním majetkem = svoboda.

eLzyx
14. března 2021, 12:49
9
Proč elektromobilita nefrčí (tak jak by mohla)

Já třeba mám peníze na nové auto vyšší třídy, ale nekoupím si jej.
Mám totiž obavu, že ten neustálý tlak na ukončení prodeje a provozu spalováků vyústí ve velkou ztrátu v případě prodeje ojetiny. Tak trošku očekávám dodatečné zdanění, omezování vjezdů a pokud se to nebude týkat ČR, ale jen západu, tak tu bude i přetlak ojetin.
Problémem je i neustálé zesložiťování aut, kdy 20let starou "premiovku" lze úspěšně provozovat, ale dnešní "premiovku" za 20 let stěží. Jako příklad bych uvedl světlomety. Před 20 lety byly maximálně xenony. Velmi často se dají opravit, nebo jsou na vracích, případně cena jednoho nového je tak 1/5 ceny ojetiny. Ale dnešní LED, kdy jeden světlomet stojí jako ta 20letá ojetina? Všechno zalepené, neservisovatelné, s omezenou životností. Že budou levnější? Nevím jak to chodí u ostatních automobilek, ale třeba u Volva díly v průběhu let nezlevňují, spíše naopak. Do toho radar, hromada senzorů, kamer, motory vyšponované na hranice emisních limitů, kdy není moc prostoru na opotřebení motoru. Dále je auto neustále online, které posílá údaje jak automobilce, tak EU. To je něco, co se mi nelíbí.
A další věcí je, že ročně najedu méně jak 10000km. Vážně má smysl si na to kupovat nové auto?

eLzyx
13. března 2021, 16:59
0
Šest milníků prvních let nového milénia

někde jsem viděl situaci, kdy v Tesle odešla 60kWh baterie, tak si majitel u Tesly zvolil náhradu 90kWh. Ale je možné, že tu volbu měl, protože se už ta 60kWh nevyrábí. Taky si pamatuji, že Tesla nabízela majitelům původního Roadsteru upgrade pack baterie + nějaké zlepšení aerodynamiky a snížení jízdního odporu. Kdo z těch

eLzyx
13. března 2021, 15:43
0
Šest milníků prvních let nového milénia

ano, náraz na řidičovu stranu bude asi četnější, ale nesmíš zapomenout i různé snahy se vyhnout, a kolem silnic jsou stromy, domy, mosty ...

eLzyx
13. března 2021, 13:25
0
Šest milníků prvních let nového milénia

nejvtipnější bylo, když IIHS začalo dělat nahodilé small overlap crash testy na druhou stranu vozidla. Takový Passat z toho nevyšel moc dobře. Pokud se crash test provedl na stranu řidiče, tak se prostor pro posádku zmenšil o 10cm, což je tak nějak normální. Pokud se udělal stejný crash test na stranu spolujezdce, tak to bylo 18cm, tedy téměř 2x tolik. A ještě nedošlo ke správnému rozvinutí airbagů, figurína hlavou narazila do palubní desky.
Na tom je vidět, že se spousta aut staví "na crash testy" nikoliv pro bezpečnost.

eLzyx
13. března 2021, 12:20
0
Šest milníků prvních let nového milénia

koukám, že tu zase řádí nějaký ťulpas s mínusama, a nejen u mne. Hele ty vopičáku, pokud s něčím nesouhlasíš, tak k tomu taky napiš komentář.

eLzyx
13. března 2021, 11:29
2
Šest milníků prvních let nového milénia

u té Tesly nechápu jednu věc - proč se nestala milníkem, resp. vzorem pro ostatní v oblasti elektroinstalace. Jestli se nepletu, tak celé auto řídí dvě jednotky, které je možno upgradovat na novější typy. Nestačí ti původní 60kWh baterie? Můžeme nainstalovat 100kWh.
A ty ostatní automobilky? Přestalo fungovat propojení s Applem, Androidem? Kup si nový auto. A co, že je dva roky starý? Změnili protokol, my museli předělat půl auta, takže je to funkční jen ve faceliftech. Ne, retrofit není možný. Máš starý elektromobil s 22kWh baterií? A výrobce do toho samého dělal později i 60kWh? Výměna? Pane Vy jste se zbláznil, to takhle nejde, jestli Vám ta původní nefunguje, tak Vám tam můžeme nainstalovat zase jen tu původní s 22kWh.

eLzyx
13. března 2021, 11:21
0
Šest milníků prvních let nového milénia

Focus RS mk2 je bezesporu zajímavé auto, jen mi nepřijde nijak přelomové, když jsi mohl dostat "to samé" o 13let dříve ve Volvu 850R. V podstatě tak šlo o recyklát již výběhové techniky.
I ten podvozek jsi mohl mít ve Volvu lepší než v RS Focusu, už tenkrát byl v nabídce sportovní podvozek Öhlins. Samosvor to mělo v základu. Ano, motor byl naladěný jen na 250PS, ale protože má menší vrtání než ve Focusu, tak snáší vyšší zvýšení výkonu bez nutnosti HW úprav vnitřností motoru.

eLzyx
12. března 2021, 13:23
1
Zlatá Vrána 2021: Třetí ročník ankety o největší ostudu autoinzerce

ono je to těžké s těmi limitkami. Když to vezmu na příkladu Volvo 850, pro zjednodušení budu uvažovat jen manuál, kombík, super stav, nízký nájezd. Volvo 850 2.5T 144kW AWD - 100t Kč, Volvo 850 T5 168kW - 200t Kč. Volvo 850 T-5R 168kW s 20s overboostem - 1,2mio, Volvo 850R 184kW - 600t Kč.
Oficiálně byla jediná limitka a to T-5R. Vyrobeno méně jak 7000ks. Proti T5 se liší dvěma speciálními barvami, jiným předním nárazníkem, lepším interierem (alcantara) a overboostem, který přidává asi 18PS po dobu 20s.
850R nebyla limitována ze strany automobilky, přesto se jich vyrobilo taky "jen" cirka 7000ks. Proti T-5R má lepší motormanagement, lepší převodovku (samosvor), vyšší výkon, lepší výbavu (OBDII, lepší audio), lepší podvozek (tužší stabíky, lepší tlumiče). Tak proč je sakra za půlku?
Nicméně nejméně vyrobených kusů bylo 850 AWD, protože se to vyrábělo jen v závěru řady, méně jak rok. Tak proč je nejlevnější, když je nejraritnější?
Na tom (T-5R vs R) chci ukázat, že už jen to, že automobilka kdysi dávno řekla "je to limitka", tak to dneska dělá příšerný cenový rozdíl. A to i přesto, že ta limitka je dokonce poměrně výrazně technicky horší jak nelimitovaný následující model, kterého se vyrobilo paradoxně úplně stejně.
U té Oktávky WRC je fakt, že tomu mohli taky dopřát aspoň nějakou technickou finesu, např. v podobě samosvoru.

eLzyx
11. března 2021, 22:09
0
Zlatá Vrána 2021: Třetí ročník ankety o největší ostudu autoinzerce

habakukk - ano, bude to nabídka postavená tak na 1-2 kupce. Pokud na prodej nepospíchá, tak se to vyplatí. Protože pak se tlouct do palice, že jsem to za 1,5 prodávat neměl, protože mi teď obden volají zájemci s tím, že mi dají klidně 2,5 ...
mechanik - kéž by tomu tak bylo. Trošku se bojím toho, co ti kašpaři v EU vyvedou a jestli tahle auta budou ještě provozovatelná navždy, nebo už jen pár let.

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark  1968
Buick Skylark

1968 rok výroby
180 koní výkon
6 ccm objem

Cadillac Fleetwood Brougham 1984
Cadillac Fleetwood Brougham

1984 rok výroby
140 koní výkon
4 100 ccm objem

Alfa Romeo 166 2,4JTDm Facelift Bez koroze ES 2005
Alfa Romeo 166 2,4JTDm Facelift Bez koroze ES

2005 rok výroby
175 koní výkon
2 387 ccm objem

Chrysler Imperial Le Baron 1975
Chrysler Imperial Le Baron

1975 rok výroby
218 koní výkon
7 206 ccm objem

Chrysler Vision EAGLE ESI 3.3 6V 1995
Chrysler Vision EAGLE ESI 3.3 6V

1995 rok výroby
121 koní výkon
3 299 ccm objem