načítám data...

eLzyx

JménoGeorge eLzyx
BydlištěTeplice
Registracepřed 3.8 rok.
Poslední aktivitapřed 22.4 hod.
Komentářů u článků399
Pozitivních komentářů u článků181
Negativních komentářů u článků27
Možnostinapsat zprávu

Posledních 50 komentářů

eLzyx
předevčírem v 17:42
0
Co nejhoršího se vám stalo na cestách?

a pak takové ty zážitky s novým autem ... na C70 mi ve 160km/h bouchla guma, ale toho jsem si ani nevšiml, tak to asi nebudu ani počítat. Ale docela "pobavilo" když jsem jel s Volvo 850 T-5R z Dánska a u Hamburgu mi uletěly nalepovací převozní značky. To je tak když si člověk chce zazávodit se starou P911. Takže jsem projel celé Německo a kus Čech bez značek ...

eLzyx
předevčírem v 17:38
3
Co nejhoršího se vám stalo na cestách?

mimo několika rozstřelených aut vlastně asi jen to, že mi "kamarádka" prokopla podpatkem opěrák sedačky, přičemž nový potah stál 18000Kč. Mno, jsem nám mohl zaplatit noc v Hiltonu a vyšlo by to levněji.

eLzyx
14. září 2021, 09:58
0
Barvy a auta, co patří k sobě

přesně takovým Ventem jsem jezdil v autoškole ... nejspíše šlo o bývalý taxík

eLzyx
11. září 2021, 12:04
6
Barvy a auta, co patří k sobě

jinak co se týče "divných" barev, tak Volvo vždycky umělo. Až teď se uchýlili k nudě, šedi, uniformitě.
Já miluji tuhle ujetě žlutou

eLzyx
11. září 2021, 11:52
1
Barvy a auta, co patří k sobě

ta oranžovo-zlato-hnědá z Volva aneb Saffron pearl měla být dokonce oficiálním lakem prvního prototypu Koeniggsegg. Objednávka nalakování ale proběhla přes telefon bez osobního potvrzení správné varianty a tak je první Koeniggsegg nalakován barvou z V70XC - Sandstone pearl.

eLzyx
04. září 2021, 12:47
0
Autoškoly dneška: Jde se i dobře svézt

já páchal autoškolu ve VW Vento 1.generace, ale už si nevzpomenu, jestli to bylo hustokrutopřísné 1.9TDI, nebo to bylo jen 1.9D.
Docela to ušlo, hlavně si to nechalo líbit kde jakou debilitu žáka.

eLzyx
03. září 2021, 13:17
0
Největší kravina, jakou jste si kdy koupili?

nemusíš být paranoidní, tohle se už u Tesly běžně děje. Zjistí problém na bateriích určité šarže, tak všem dotčeným majitelům dočasně omezí nabíjecí výkon. Ovšem po prověření problému to zase vrací zpátky. Případně povolí i rychlejší nabíjení. I ten výkon bude nejspíše se stářím baterie klesat, protože ty baterky prostě nedodají takový proud.

eLzyx
02. září 2021, 18:01
1
Největší kravina, jakou jste si kdy koupili?

já měl podobně Š120L a to bylo peklo. Měl jsem ji asi 1,5 roku a pak jsem si koupil Astru. To byla úplně jiná galaxie ...

eLzyx
02. září 2021, 14:00
5
Největší kravina, jakou jste si kdy koupili?

to je docela škoda, ne? Dělat celý život jen uvážlivé věci, jen aby v něčích očích člověk neklesl. Občas je zapotřebí si plnit své sny, touhy ... i když jsou úplně debilní.

eLzyx
02. září 2021, 11:14
1
Největší kravina, jakou jste si kdy koupili?

jo, rychlonabíjení by tomu dávalo naprdel. Já počítám s tím, že 80-90% nabíjení bude pomalé, doma. Zbytek bude na Superchargerech při cestě po Evropě. To by ta baterka měla vydržet.
Zpracování mi přišlo v pohodě. Žádný zázrak, ale nic, co by mi jako řidiči vadilo.

eLzyx
02. září 2021, 10:31
1
Největší kravina, jakou jste si kdy koupili?

když člověk odhodí předsudky, tak to docela dává smysl. Člověk se nesmí nechat zmanipulovat autoforem, nebo lidma kolem. A to ani jednou stranou - odpůrci ani příznivci. Prostě si to půjčit, zkusit si to, jestli mi to auto vyhovuje, popřemýšlet o nákladech a zvážit, jestli mi to za to stojí. Zvažoval jsem Volvo V90, Panameru, Jag XF atp. jenže tam mimo poměrně velké servisní náklady je nutné počítat i s velkými náklady na palivo, takže mi to nějak nevychází. Takže elektrika

eLzyx
02. září 2021, 10:04
1
Největší kravina, jakou jste si kdy koupili?

a další kravinu si chci koupit ... Teslu S. Na jaře asi ...

eLzyx
02. září 2021, 10:03
1
Největší kravina, jakou jste si kdy koupili?

trošku okyslou VW T2, takové to pošudlat a drandit. Už jí mám rozdělanou asi pátým rokem a nevypadá to, že bych se dobral cíle. Na druhou stranu - tržní cena roste a roste, i kdybych ji nechal tak jak je.
To samé s 850 T-5R, kdy jsem si říkal, že renovaci zadám firmě a ... no zatím ji nemám ani přihlášenou. Není čas.

eLzyx
26. srpna 2021, 14:10
2
Budoucnost automobilismu pohledem skeptika

protože si myslí, že tím zachrání planetu. Nebo si myslí, že my si budeme myslet ... a mezitím sledují vlastní business cíle. Není nic lepšího než jeden business legislativně zakázat a být zainteresovaný do té změny.
Proč lidé nechtějí elektromobilitu? To je dobrá otázka. Asi strach ze změn. A v ČR velký strach z toho, jak se ty ojetiny budou servisovat, jakou budou mít životnost. Vždyť tu má málokdo nové auto, ty si kupují převážně firmy. Sice se všichni točí na dojezdu, času na nabíječkách atp. ale kdokoliv si to vyzkoušel, tak vlastně zjistil, že to není žádný problém. Pokud tedy není servisák, nebo obchoďák, co denně najede 600km.

eLzyx
26. srpna 2021, 13:34
1
Budoucnost automobilismu pohledem skeptika

jako také mne to překvapilo. Jednu a tu samou Teslu 3 tu potkávám pravidelně, máme evidentně podobný pracovní cyklus. Na Citigo iV jsem viděl nějaký reklamní polep, takže asi nějaká firemní rozvážková kára. Leafy jsou snadno rozpoznatelné, jednoho jsem míjel v protisměru, druhého jsem předjížděl. BMW i3 parkovala u nabíječky u McD, kde jsem se stavil pro zmrzku. A e-Golfa jsem viděl proti - ten svítící nárazník je taky poměrně dobré vodítko k rozpoznání. Vše české RZ EL, akorát u toho Golfa nevím.
Jínak já si všimnu i takových specialit jako je Peugeot 106 electric a to ani nemusí mít "EL" značku. Se za volantem poměrně dost nudím, tak pokud nepospíchám, tak prostě pozoruji

eLzyx
25. srpna 2021, 22:56
0
Budoucnost automobilismu pohledem skeptika

dneska při cestě z práce jsem schválně sledoval, kolik potkám elektromobilů na 25km trase. 6ks. Jedna Tesla 3, Citigo iV, 2x Leaf, BMW i3 a VW e-Golf (pokud to nebyl obyč Golf s "éčkovým" nárazníkem). Docela mne to překvapilo, na severní Čechy docela dost baterkáčů.

eLzyx
25. srpna 2021, 10:18
0
Budoucnost automobilismu pohledem skeptika

mám rád auta, co vydávají malebný zvuk generovaný motorem (takových už ale moc není, protože moderním motorům pomáhají repráky), ale na běžnou jízdu nemám s elektrikou problém. Párkrát jsem se svezl Teslou a říkal jsem si ... proč by vlastně to auto mělo dělat kravál?
A jen tak mimochodem - i ty elektromotory vydávají zvuk. Docela zajímavý

eLzyx
25. srpna 2021, 10:12
1
Budoucnost automobilismu pohledem skeptika

většinou je to z havarovaných aut, nebo z aut, kde baterie spadla do nouzáku (obvykle vadný článek s velkým vnitřním odporem). Vadný modul se vyhodí, ty dobré se rozprodají na FVE. Diagnostické nástroje na to existují, takže s tím není problém. A z utržených peněz se koupí baterka nová. Někdy i s větší kapacitou (Tesla nabízí upgrade z 40,60,70,75,85 na 90kWh, kde to není jen o kapacitě, ale i o vyšší rychlosti nabíjení)

eLzyx
24. srpna 2021, 11:09
9
Budoucnost automobilismu pohledem skeptika

Pochtli: recyklace FV panelu je snazší než recyklace sklolaminátových lopatek VE. Vždyť v tom panelu je jen sklo, křemík, trocha stříbra, mědi, galia, india a hliníkový rám. Navíc fungují podstatně déle. Větší problém je s životností elektroniky kolem.

eLzyx
24. srpna 2021, 10:16
6
Budoucnost automobilismu pohledem skeptika

a pokud je mi známo, tak docela dost lithia sežereme ve vejcích (7mg/kg sušiny), mase (3mg/kg)

eLzyx
24. srpna 2021, 10:12
9
Budoucnost automobilismu pohledem skeptika

odkud máš ten bezpečný limit lithia ve vodě? Píšeš, že "bezpečné množství je 0,7mg v litru vody" a běžně se prodávají minerálky, co mají 4+mg/l. Ty přitom nejsou na lékařský předpis, můžeš jich vychlastat kolik chceš. Já jsem se té naší Bílinské něco nalokal a ta je plná lithia.

eLzyx
20. srpna 2021, 02:06
0
Dalších 30 elektrických škodovek pro Prahu

jsem chtěl napsat "buď rád, že aspoň něco", ale pak jsem to hodil do Google a vyskočilo mi, že kus za barákem mám firmu, co půjčuje asi 6 různých elektromobilů. e-up, citigi iv, enyaq iv, kona electric,renault zoe a teslu 3. Docela zvažuju, že si tu Teslu 3 na chvíli půjčím, abych se rozhodl, jestli fakt chci pořád Teslu S, nebo si trošku připlatit na novou 3.

eLzyx
19. srpna 2021, 13:31
1
Dalších 30 elektrických škodovek pro Prahu

jo, půjde, s tím asi nic neuděláme. Lidí bude víc a víc, a hlavně budou mít stále větší nároky na vše = větší spotřeba = více CO2. Nicméně já si nemyslím, že je CO2 takový problém. Tak sakra začněme sázet více stromů, keřů, budujme zelené střechy atp. Tím pro to lokální životní prostřední uděláme víc, než když se budeme škrtit každý prd. Všichni přemýšlí, jak ukládat CO2 a přitom to máme každý před očima. Jen to není technika.
Každopádně si myslím, že přechod na elektromobilitu má své ekologické benefity. A tím nemyslím CO2. Tím mám na mysli spíše ty uhlovodíky, nebo sloučeniny dusíku nebo síry vypouštěné do ovzduší, prachové částice, případně znečištěné oleje, filtry atp. Tedy všechno to, co bezprostředně škodí lidem samotným.
Rafinérek se nikdy nezbavíme, takže ty smrady bude vypouštět furt, ale mohli bychom se zbavit několika ropných vrtů, tím i snížit pravděpodobnost úniků ropy atp.
Že se mění klima? S tím stejně nelze bojovat směrem k zvratu, ale lze s tím bojovat alespoň s následky.

eLzyx
19. srpna 2021, 11:34
0
Dalších 30 elektrických škodovek pro Prahu

nejlepší je, že to řeší lidi, co nemají elektrárnu za barákem. Já mám za barákem jak rafinerku, tak elektrárnu a mnohem raději budu, když se bude více hulit z komína té elektrárny, než z rafinerky.

eLzyx
15. srpna 2021, 21:34
5
O motoristech dnešních i budoucích

děláš jak kdyby byly dnešní spalováky nějak jednoduché. Tam je tolik čidel a dalších kravin, že se v tom nevyznají ani v autorizáku.
Ano, můžeš jezdit v něčem jako je starý Brouk, Kachna, 120L, kde jediná elektronika je tvůj telefon v kapse. Ovšem ani to ti moc nepomůže, protože tahle auta už taky nikdo neumí servisovat. Seřídit karburátory je pro mnohé raketová věda.

eLzyx
15. srpna 2021, 11:05
3
Kafe&Káry Brno vol. 31: Vítejte do starých časů

hned první fotka a hned tolik vzpomínek ... na moji stříbrnou Astru F sedan, 1993 , se šíbrem. První auto, co mne neštvalo a dělalo přesně to, co jsem chtěl. Vždycky pohodlně dovezlo. I po dvou poměrně razantních bouračkách, pár úderech do pomuchlaných plechů, nouzovém uchycení chladiče, blinků vytvořených z izolačky a červeného plastového praporku z tažného lana. Vždycky jsem ji nechal opravit, aby mohla hltat další kilometry. Najezdil jsem s ní 1/4M km. Bohužel pak už byl trh neúprosný, zůstatková hodnota použitého zubního kartáčku, takže šla do šrotu. A to neměla ani smítko rzi (možná proto, že byla bouraná ze všech stran a to i předchozím majitelem, takže měla furt čerstvé plechy :-) )

eLzyx
14. srpna 2021, 15:10
0
O motoristech dnešních i budoucích

Zapomínáte pánové na nutnost vytápění bytovek, takže tu chybějící zimní elektriku mohou pokrýt kogenerační jednotky. Ty mohou běžet třeba na bioplyn, který se v průběhu roku naakumuluje

eLzyx
14. srpna 2021, 09:07
0
O motoristech dnešních i budoucích

Nemám z toho výrazný strach. Elektromobily mi nevadí, dokonce mám v plánu si koupit starší Teslu, protože je to prostě dobře navržená “dopravní platforma”. Záměrně nepíši “auto”, protože o samotném autě to není, což bohužel ostatní automobilky nepochopili. Ty mají jen autíčka na baterky použitelná maximálně v rámci regionu. Že mají stejný nebo lepší dojezd? Jenže nemají síť jednoduše použitelných Superchargerů s akceptovatelnou cenou elektriky, se snadnou fakturací. K ostatním elektromobilům potřebujete buďto čipy jednotlivých poskytovatelů v dané oblasti, nebo nabíjet přes nějakou “agregační službu”, co to ale prodraží do nesmyslu (22kč/kWh).
Co se týče elektriky pro všechny, tak tam je zapotřebí opustit koncept velkých zdrojů, předimenzovaných sítí a vymyslet koncept malých FV elektráren se spotřebou v místě - tedy u nabíječky elektromobilů.

eLzyx
07. srpna 2021, 12:06
0
Představujeme: Hyundai Ioniq 5 a nový Lexus NX

jak tyhle korejská auta nesnáším, tak Ioniq se mi líbí. Jen by měli mít v extras "odebrání loga Hyundai z přední i zadní kapoty". Vepředu to logo vypadá až nepatřičně, rušivě.

eLzyx
31. července 2021, 18:50
1
Sedm neznámých verzí známých aut

Fiat Panda VAN.
foceno za jízdy, asi tak před 10 lety. Docela mne to auto překvapilo, nechápu jeho účel. Vždyť dozadu se pomalu nevejde ani krabice z pizzou.

eLzyx
13. července 2021, 10:21
-2
Nějak se nám z debaty o automobilismu ztrácí podstata...

Liška: tak když jedu přes celou republiku něco vyřídit do Prahy, tak si k tomu přeci nebudu brát tátu v důchodu, aby se mnou seděl v autě někdo další.
Těžko také pojedu vlakem a následně MHD, když třeba vezu nějaký přístroj na opravu.
Stejně tak, když jsem dojížděl denně do Prahy za prací, tak vlak a MHD bylo nepoužitelné. Proč? Teplice-Praha resp. moje kancelářská židle = 1h času autem. Vlakem a MHD? 2,5h. A to se bavíme jen o cestě tam. Přijít denně o 5h života cestou do práce? Ne, díky. Ono už i jen ty 2h byly dost

eLzyx
13. července 2021, 10:11
-1
Škoda Enyaq IV 80: Haters gonna hate

díky BubaaCZku, aspoň někdo to chápe. Holt převážná většina republiky má ráda jednoduchá řešení. Když jedu do Chorvatska, tak jedu do Chorvatska, proč bych měl kdekoliv stavět? Mi to přijde tedy docela nudné. Ale to je jejich boj, že nedokáží ocenit krásu a rozmanitost, kterou mohou zažít po cestě. Jenže znají jen dálnici, pumpy a tak stejný postup chtějí aplikovat i na cestu elektromobilem. Jde to, jen to sebere o chlup více času. Ano, je to negativum elektromobilů. Jenže proč to nezměnit a neudělat z toho pozitivum? Proč tu cestu nenaplánovat tak, že se zastavím třeba v Budapešti, pak se na den utábořím u Balatonu, pak se zastavím třeba v Záhřebu ...

eLzyx
09. července 2021, 10:18
-1
Škoda Enyaq IV 80: Haters gonna hate

jako můžeš, ale dělají to lidi? Ne. Ženou se za mořem. Každá minuta drahá. Jak kdyby tam měli za pár minut začít vybírat vstupný. A právě tohle "nucené" zastavení by mohlo trošku oživit vnitroevropský turismus. Ukázat lidem, že hezky může být i ve vnitrozemí, dát si tam oběd, vzít děcka do zoo, na hrad/zámek a v klidu dojet k tomu moři. Ano, s půl denním zpožděním. Ale ten efekt "viděli jsme, poznali jsme" bude mnohem přínosnější, než to, že se mohli grilovat na sluníčku o 2x půlden déle v Chorvatsku.


eLzyx
09. července 2021, 10:04
0
Škoda Enyaq IV 80: Haters gonna hate

mi to přijde úplně v pohodě. Vlastně tohle "zpomalení" života a užívání si např. místních restaurací během nabíjení mi přijde docela prospěšné. Je mi jasné, že existuje spousta lidí, co naloží toho svého ropáka a dokud nejsou v Chorvatsku, tak nezastaví. Ale to mi nepřijde úplně normální. Taky za to každoročně pár lidí zaplatí životem.

eLzyx
09. července 2021, 09:59
0
Škoda Enyaq IV 80: Haters gonna hate

kuc_t: někde jsem četl, že do Tesla 3 stojí 75kWh baterka 360t Kč. Koupil bych si v budoucnu 10 letou Teslu 3 se značně opotřebenou baterií?
To by záleželo na splnění několika podmínek:
1. chci/potřebuju elektromobil (zákazy spalováků, zvýšená cena paliva, extra daně atp.)
2. cena by byla pod 300t Kč (cirka jako 10 letý Mercedes E)
3. nebyl by na trhu žádný nový/zánovní elektromobil s cenou pod 700t Kč, který by nabízel to, co Tesla (dojezd, fun faktor, dlouhá podpora, ale třeba i tažné atp.)
4a. baterie by stála podstatně méně jak nové auto. Viděl bych to maximálně na 1/4 ceny nového auta, spíše méně.
4b. baterie půjdou "levně" repasovat, opravovat ...

eLzyx
09. července 2021, 09:03
1
Škoda Enyaq IV 80: Haters gonna hate

To záleží na ceně náhradních baterií. Pokud je budou prodávat dráž než nové auto, což je obvyklé např. u korejských značek, tak ten cenový sešup bude velký.

eLzyx
08. července 2021, 13:58
1
Škoda Enyaq IV 80: Haters gonna hate

design zadní části auta je otřesný, zbytek ale docela ujde

eLzyx
07. července 2021, 19:20
0
Autíčkář se ptá: Existuje dostupná náhrada za MX-5?

zatím neservisuji, ale rád bych. Pořád pokukuji po 987.1 Cayman/Boxster. A když po nějakém autě vážně přemýšlím, tak si začnu zjišťovat, jak je to uservisovatelné. Takže jsem právě hledal i to, jestli jsem schopen doma spáchat takový běžný servis - oleje, filtry, svíčky/cívky, řemen, vodní pumpa, ramena, čepy, silentbloky, tlumiče atp. Ideálně právě bez motoru venku, protože nemám dvousloup. A mělo by jít

eLzyx
07. července 2021, 13:14
0
Autíčkář se ptá: Existuje dostupná náhrada za MX-5?

to už neberu jako běžný servisní úkon, ale jako opravu opotřebení. Řemen od posilovače/vodní pumpy se dá vyměnit na autě.
Jako jasně, Porsche bude dražší, ale je to Porsche. Ne BMW.

eLzyx
07. července 2021, 09:54
0
Autíčkář se ptá: Existuje dostupná náhrada za MX-5?

HeavySmoker - běžné servisní úkony jako olej, filtry, svíčky/cívky, napínací kladka a řemen příslušenství se dají udělat s motorem v autě. Kvůli jakému úkonu je nutné vyndavat motor?

eLzyx
30. června 2021, 20:34
0
Hyundai Kona Electric: Co je to normální?

mi to vysvětlovat nemusíš, na něčem podobném (v menším měřítku) se taky podílím a tyhle kalkulace moc dobře znám. I tak si nemyslím, že by tyhle veškeré výrobní náklady vs. výnosy z prodeje vs. ekobonusy daly dohromady mínus. To by jim nikdo z vedení VW neschválil.

eLzyx
30. června 2021, 18:48
0
Hyundai Kona Electric: Co je to normální?

děláš jak kdyby tahle šaškárna byla věcí jen elektromobility. Pamatuješ jak Aston Martin dělal Cygneta? Ferrari měla svojí obrandovanou 500. Suzuki Jimny se musí vyrábět ve verzi N1, aby se mohlo prodávat v EU. Kvůli závodům vznikaly homologační speciály.
Další věcí je, že nevěřím tomu, že zisk, tedy prodejní cena mínus náklady na celou Citigo IV, včetně výroby, vývoje a homologace, vyšel záporně. To je nesmysl. A k tomu ještě zisk v podobě ekoodpustků.
Věřím ale tomu, že mohla vycházet špatně celková bilance vývoj - , výroba - , homologace -, ekoodpustky +, prodejní cena +, ztráta servisní péče vůči spalovákům -, ztráta zisku obsazením výrobních kapacit modelům s vyšší marží -. Hádám, že tu linku raději použili na výrobu SUV, které lidi kupují jak smyslů zbavení.
Představy, že by prodávali auto za 430t Kč a stálo je v nákladech 500t Kč, jsou podle mne mylné. Škodovka tohle pustila jen aby lidem zavřela hubu, protože by to každý chtěl a nevyráběli by nic jiného, takže by se připravili o tučnější zisky.

eLzyx
30. června 2021, 16:39
0
Hyundai Kona Electric: Co je to normální?

pokud tím autem ušetřili tolik na flotilových emisích, tak se jim to auto muselo vyplatit, aby jej vůbec dělali. Proto se té prodělečnosti docela směju. Kdyby na těch emisích ušetřili málo, tak ta auta dělat nebudou.

eLzyx
30. června 2021, 15:20
0
Hyundai Kona Electric: Co je to normální?

tak jasně, proto jsem i kupoval kus ČEZu, protože předpokládám, že ty miliardy co tečou "v ropě" nově potečou přes dráty. Tedy ČEZ bude mít vyšší zisky, tedy bude vyplácet vyšší dividendy, tedy já se budu mít líp. (teorie)

eLzyx
30. června 2021, 15:17
1
Hyundai Kona Electric: Co je to normální?

to je otázka, zda ji dotovala. To jen tvrdila. Kdyby to bylo tak prodělečné, tak to nedělá. Dle mého názoru na tom akorát nerealizovala takový zisk, jako realizuje na spalovácích. A to nejen z pohledu prodeje, ale hlavně z pohledu servisu. Proto se vytasili s tím, že na tom prodělávají.
Jinak - co na tom mohlo být tak drahého? Kastli, nápravy, interier, světla a další blbiny měli vyvinuté již pro verzi se spalovákem, baterky zas tak ukrutně drahé nejsou (Tesla mění 75kWh pack za tušímže 350000Kč a i tak na tom má zisk), takže poloviční mohla stát v nákupu pro Škodovku do 100t Kč.

eLzyx
30. června 2021, 01:34
0
Hyundai Kona Electric: Co je to normální?

elektrárenské lobby mi až tak nevadí, protože raději vlastním kus ČEZ, než kus Shell. ČEZ má větší výnosnost.

eLzyx
29. června 2021, 22:03
2
Hyundai Kona Electric: Co je to normální?

geralt: ano, rozdíl to bude řádový, ale ... mobil mění spousta lidí co dva roky, někteří i dříve. Notebooky bývají tak na 3-4 roky u běžného spotřebitele. Aku nářadí má baterky tak na 3 roky pro "houmáka", profík je vyčerpá daleko dříve. Proti tomu životnost akupacku v autě je přes 12 let (8+ let v autě, 4+ u FVE). Nelze zapomenout ani na hromadu vzácných prvků, co se používají v té spotřební elektronice, on to není jen křemík a trocha mědi. Je tam i palladium, zlato, stříbro, indium, antimon, bismut, iridium a další.

eLzyx
29. června 2021, 20:01
2
Hyundai Kona Electric: Co je to normální?

dokud bohatá část Evropy bude sypat výrobcům prachy do kapes (ne, nesypou je do kapes lidí, byť se to tak tváří), tak nic, jako levný elektromobil s dobrým dojezdem nevznikne. Není pro to důvod, ničilo by to prodeje těch drahých vozů, kde jsou vyšší marže. A navíc - je nedostatek výrobních materiálů, takže automobilky raději poskládají 2 drahá auta za 1,5M (3M celkem), než 3 menší po 500t Kč (1,5M celkem).
Ano jsou tu taková ta vozitka typu Dacia Spring, Smart ForTwo EQ atp. ale to je dojezdem spíše pro zlost (kolem 150km v zimě).

eLzyx
29. června 2021, 19:32
5
Hyundai Kona Electric: Co je to normální?

jinak řešení téhle situace není v tom, že takové výrobky nebudeme kupovat. To ani nejde. Řešení není ani v apelu na to, aby dětská práce byla zakázána. Tím je v podstatě odsoudíme ke smrti hladem. Řešení je zaplatit dělníkům férovou cenu, aby jejich děti nemusely makat. Jenže to bychom museli v Evropě umět zpracovávat rudu a nenechávat to na Číně, které jsou nějaká lidská práva úplně ukradená.

eLzyx
29. června 2021, 19:23
3
Hyundai Kona Electric: Co je to normální?

je to hnus, to nerozporuji. Jen mi přijde ujeté ukazovat na elektromobily, když jsme to neřešili mnohem dříve u mobilů, notebooků, kamer, ručního AKU nářadí ... a nebavme se jen o kobaltu. Pro obohacení magnetů a zvýšení účinnosti motorů se tam přidávají také vzácné prvky, které se těží také v Africe. Zlato na kontakty v elektronice může pocházet také odtamtud. Před vším jsme zavírali oči a najednou tu máme elektromobily a můžeme se zbláznit. Budeme ukazovat na majitele elektromobilů jak jsou vykořisťovatelé dětí a přitom to datlujeme na noťasu, který by bez těch samých dětských ručiček taky nevznikl.

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Thunderbird  1971
Ford Thunderbird

1971 rok výroby
500 koní výkon
7 000 ccm objem

Dodge Ram Charger  1982
Dodge Ram Charger

1982 rok výroby
105 koní výkon
5 200 ccm objem

Cadillac Coupe deVille  1973
Cadillac Coupe deVille

1973 rok výroby
210 koní výkon
7 729 ccm objem

Chrysler New Yorker 4 Door hardtop 1969
Chrysler New Yorker 4 Door hardtop

1969 rok výroby
350 koní výkon
7 200 ccm objem

Ford F250 2016 SuperDuty 6.2L 2016
Ford F250 2016 SuperDuty 6.2L

2016 rok výroby
390 koní výkon
6 200 ccm objem