
Mechanik
Jméno | Petr M |
---|---|
Bydliště | Nymburk |
Registrace | před 2.9 rok. |
Poslední aktivita | před 44 sec. |
Příspěvků ve fóru | 4 |
Komentářů u článků | 353 |
Pozitivních komentářů u článků | 115 |
Negativních komentářů u článků | 91 |
Možnosti | napsat zprávu |
Posledních 50 komentářů

U M52 spotřeba 8,6 jen po městě, mamacar, do školky, školy a do práce, cesta do 10km. 20let starý motor, myslím že dobrý a s tím co má najeto výborný

Bivoj - trochu záleží i na tlaku, nemáš to přefouklé? Obrubník ti profil nevyřeší, to se chce naučit parkovat. A že to hrabe na kostkách, no cihla plyn, to hrabat holt bude, chce to cit v noze, když máš silný motor

jenže než dojedeš do práce budeš dost často mokrej a nebo zpocenej, že

Tak to se mi líbí, za ty prachy super, i o trochu hezčí interiér než ve swištíku, tam je to hnus velebnosti.

Souhlas HH asi na popojíždění moc nebude, budou se trápit oba. Volil bych třeba i automat, pro lepší poskakování. Jinak souhlasím i se zbytkem, auto do 4,5m se vejde tak nějak normálně všude.

Ta basa v kufru, no přeju Vám ať už brzy fotíte spíš dětskou sedačku nacpanou v zadu :-D
Jinak jak už se tu píše, bude hůř, berte dokut jsou.

Nastavil jsem si řidičovu sedačku na svoje komfortní minimum a pak jsem si za sebe v celkem pohodě sednul.

Já jí tam teda mám, rok 1970.
Volha to má krásně vyřešené, jsou tam žaluzie, na táhlo, zavřeš kdykoliv, i bez ubrání plynu.
A nebo třeba Tatra 603, tam se odvětrání motoru otevře samo přes termostat, blbý když to přestane fungovat.

Za mě je to samozřejmě E46, ale je spousta kvalitních interiérů, bohužel už je to minulost.

Pěkné auto, asi bych s tím dokázal žít.
Mě vždycky zaráželo že v zahraničí s tim jezdí hlavně důchodci, přitom ty auta pro mě dřív měli takový kosmický styl a rozhodně nepůsobí usedle.

Křeček, jasně, je to jednoduší konstrukce pohonného ústrojí, na druhou stranu, dneska převodovka, diferák atd přežijí celé auto, to se zrovna nesere. Jednou mi prasknul kardanový příž, hardy spojka má svojí životnost, to beru.
Dnešní auta a né jen evčka jsou ale složitější co se týče výbavy elektro. s mechanikou nebývá problém, ale super moderní osvětlení, čidla všeho druhu, adaptivní tlumiče, nutné fičurynky kvuli emisím atd, to jsou věci které prodražují údržbu do neakceptovatelných částek a pak ta auta ani nemá ekonomický smysl opravovat a jsou jinak v celkem pěkném stavu do šrotu. To je teda pokrok a ekologie. U evčka se k tomu samozřejmě přidá vydechlá baterka a je vymalováno klidně po 5 letech.

Křeček : Tak ono je to logické, že se to řeší, protože je to omezující, oproti tomu na co jsme teď zvyklí, já mám dojezd v autě zhruba 1200km a dotankovat je otázka 5min. Elektromobil je v tomto dost pozadu, asi tak o sto let a přesto mi všichni všude teď tlačí, že si musím koupit ev, protože pokrok.
Přirovnal bych to ke studené válce, kdy nás furt stresovali možnou válkou, jako děti jsme běhali po louce s plynovou maskou na obličeji a na sobě pláštěnku. Spoustu lidí tomu věřilo a nechalo sebou manipulovat.
To samé je teď s elekromobilytou, spousta lidí se nechá manipulovat do věci která je absurdní, v tom rozsahu co oni cpou, kor ten rok 35, je to blbost, ale lidi věří že to tak bude.
Proto se to samozřejmě řeší, mě jako uživatele v tomto bodě opravdu zajímá jen to, jak moc mě takové nové auto bude omezovat a ovlivňovat negativně můj život. Až jako podružné se jeví jak to bude jezdit co se týče nějakého pocitu. A ten pocit ze řízení, už nikdy nebude takový, jako dřív, takže mě to vlastně nezajímá, protože to co já mám na řízení rád, už nová auta nemají.

Ronoath : jesně, jenže pečivo je lokální - závoz je třikrát denně z místní pekárny a nebo z okresní, ale ta dodávka objede všechny okolo a pak taky jen jedna komodita, zase by to nefungovalo u všeho. Ano razí se to reklamní - z lokálních zdrojů, ale ČR je tak mrňavá že lokální je vlastně všechno.
V tomto případě bych v tom nehledal ježka, mají to spočítané a efektivní způsob = ekologický, protože se zbytečně nejezdí, nestaví se zbytečně víc skladů, nevyrábí se zbytečně víc dodávek.
Jasně, šlo by to hodit na vlak atd, ale to přijde až časem, zatím ten kamion stojí stejně.
Změna by musela být v tom, že si nekoupíš jogurt z Olomouce v Nymburce, když v Poděbradech je mlékárna, jenže to je taky o těch lidech, když je poptávka, oni jim to přivezou.
Dřív se sem nevozil Mustang a taky jsme žili, celkem dobře, řekl bych. No ale poptávka byla, pár lidí si chce splnit sen, nebo jen pokrýt nereálnou potřebu vlastnit toto auto a tak to sem vozí. Všechno je to o uvědomělosti lidí jako jednotlivců, jeden nic sice nezmění, ale kolonie mravenců už něco odnese.
Aby bylo jasno, vím jak to myslíš, souhlasím a vlastně jen filozofuji nad tématem.

protože čim větší to je, tím víc to stojí, ikdyž náklady jsou samozřejmě neúměrně nižší. Jde jen o zisk. Lidi se nechali vmanipulovat do SUV a uvěřili že je potřebují. Za pár let budem rádi když nejaké auto bude, určitě na to nebude mít každý, natož na víc aut.

Ranoath : A návrh tvého řešení?
Ono totiž z toho centrálního skladu jede do Olomouce kompletní zavážka co si vedoucí den předem objednal, né jen ten jogurt.
Kdyby se tam tedy kamion s jogurty zastavil a vyhodil jim tam tu půl palety jogurtů, tak to nic neřeší.
Jak píše hore Skipper, jestli jezdím dvacet let autem, které splňuje euro4, tak je to asi ekologičtější, než když si budu každé tři roky kupovat nové auto a vytvářet tak daleko větší zátěž než je rozdíl mezi euro 4,5 a 6. To snad dává smysl, ne??
A samozřejme, je ekologičtější si koupit auto, které bylo vyrobeno v EU, nemuselo plout přes půl světa, ale v té uhlíkové stopě z jeho vzniku už je to zanedbatelný procento, i to se samozřejmě počítá.

Za mě je tam zbytečně moc výbavy, třeba ta kamera, k čemu jako? Udělat základ a pak volitelné k tomu.
Hafo lidí by asi zaujalo něco podobného ale s evropskou karoserií. Nebo třeba retro karoserie. Takže dovést mechaniku, technologie a dát to do své karosérie a úspěch zaručen.

Dneska jsem jeden Ford StreetKa potkal ráno při cestě do práce, Von s tím fakt někdo ještě jezdí jako dayli :-D
Každý den potkávám Favorita kabrio, jezdí s tím normálně každý den do práce takovej starej chlap a ten mi teda radost udělá. U Kačka spíš soucit, že v tom chudák musí jezdit.

Von by ti někdo určitě pujčil :-D
Takový auto už víckrát nepotkáš. :-D
Taky už jsem v bodě kdy nic nechci kupovat a stejně po těch inzerátech koukám. Není to ale kam dát a jeden řidič, jedny ruce. Holt člověk nemůže stihnout všechno.

Zrovna tenhle vypadá celkem fajne:
https://auto.bazos.cz/inzerat/164550286/nissan-maxima.php

Hele, ta 603 měla bejt asi v sekci klasik, ne?
A zrovna za tu bych se teda co se spolehlivostí celkem přál, mám už jí celkem dlouho a je to hodně kvalitní a bezproblémové auto.

Já jsem hrdý majitel E46 a každému to rád vnutim. Je to přece úžasné auto

Jeden bývalý majitel Tatry 603, vzpomínal na ní jak to bylo super auto a jak je škoda že jí už nemá. Ptám se, a proč jste jí teda prodal? No protože v té době to bylo auto s kterým jezdila hlavně menšina, abych to řekl korektně, on to samozřejmě řekl jinak. No a že se vlastně začal stydět za to že v tom jezdí, tak jí prodal. A do dneška toho lituje.
Já teď jezdím v E46, pochybná pověst, neřeším, ono se to vytříbí a bude to jednou uznávané staré auto, což mi bude zase jedno, neřeším.
Pamatuju pochybnou pověst E30, a jak teď všichni básní, že. Kdybych jí nerozmlátil na sračky, ještě bych jí měl.
Takže neřeš pověst a ostatní, je úplně jedno co si myslí, důležité je tvoje vnímání světa.

Já jdu ještě dál, u mě je to E46

Bych od tebe před pár lety nečekal, že něco takového řekneš. Ale je to pravda


Vždycky se dá koupit auto za pár korun a ten měsíc v něm odjezdit

Já měl C5 z roku 12, plná výbava, servis děs, ještě relativně dobře jsem to prodal. A to měla prd najeto, po prvním majiteli. Zato Xantie jsem měl dvě, už to byli auta na konci životnosti a nic to nechtělo, olej, benzín a pohoda.

Taky na ní nejsou hlavně díly a když už tak drahé. Není to spolehlivé, jako ojetina. Takže vlastně dva v jednom, no neber to.

Jak píšeš, spolehlivost vozu po 15 letech ovlivnuje spíš pouzití, zacházení a udržba předchozích majitelů. Základ je koupit zachovalé auto a pak se holt poprat s udržbou. Pro mě je tedy základ v tom dobrém stavu a dostupnosti náhradních dílů. Já si auto kupuji na věky, takže pak moc neřeším jestli se ještě investice vyplatí, prostě to opravím at to jezdí.
Koupit nějakého starého exota, to člověk musí počítat s tím, že až se to posere půjde do šrotu, mít potom každý rok jiné auto je spíše pravidlo. Já ale radši s autem žiji dlouhodobě.

A ty bys ho chtěl jako exponát do muzea? Na nic jiného se totiž nehodí

Funguje to i naopak, když jsem přesedl z Tatry 603 do jedničkové Fabie, taky jsem si říkal co to je sakra za šuplík.
Znamej po usednutí do Tatry pronesl že to je jak kdyby měl ve svém autě trestaneckou lavici a sedačku v Tatře přirovnal k Americkému gauči.




Z jiného úhlu pohledu bych to viděl tak že jsou na to auto zvyklí, dává jim pocit jistoty a má vše co potřebují, nemají potřebu měnit co funguje. Zenit auta je ve stavu a né ve věku.
A tím bych navázal na tu ovci, ta byla už dávno za zenitem, s původním autem už neměla nic společného, tak je jasný že působí archaicky. Kdyby jsi se svezl hned po tom v nějakém zachovalém kuse uznáš že je to normální auto. V provozu nepřekáží, dokáže držet tempo a je to použitelné auto.
Nějakej a sloupek mě nezajímá protože když už dojde na něj tak to znamená že mám motor nacpanej v těle a může mi to být fuk. Určitě radši ovce než jaký koliv dnešní pidi auto nedej bože EV.

Je to absolutní blbost, ale lidi věří čemu chtějí věřit

Před 10 lety jsem v Číně byl, Ing elektro v nadnárodní společnosti bydlící ve velkém městě měl plat 6500,- na naše a to si pískal jak se má fajne. Byl jsem u něj doma a teda tady by takhle nikdo nežil a aby ke všemu říkal že se má dobře.

Ten průměr je nic neříkající číslo, můj průměrný věk vozového parku je 50 let. Jenže s těma opravdu starejma autama najedu třeba 400km za rok, s těma mladšíma třeba 1500km. Jasně jako daily mám 22 let starý auto, ale přesně jak píšete, má to všechno co potřebuju, bezpečnost obstojná, Euro 4 atd, nemám důvod si kupovat něco lepšího. Ve dvacet let starý Škodě 120 bych jezdit nechtěl.


Mám to stejně, poslední C5 rok 12, a už jen vzpomínám. Taková je holt doba

Chytrý hodinky bych si nikdy nekoupil. Když má člověk na ruce poctivý mechanický strojek, slyší jak tiká a k tomu jsou krásné, vždycky mě potěší už jen pohled na ten porcelánový ciferník. Stejné je to s budíky v autě, čím jsou starší tím jsou hezčí a pohled na ně potěší. Holt nový auto si nikdy nekoupím, nemá mi co nabídnout.

Fastback je boží, třeba taky jednou koupím a pojezdím.



Také vím o malém ťukanci na nové Audi, oprava za 245t a to ještě chytl tu dobu v covidu a čekal na díly a opravu asi půl roku. Takový auta jsou pak vojety vlastně neprodejný stejně jako EV

Tak v tom se shodneme, 100%. V čem ale budeme jezdit za 15 let, že

Nějaký krátký, přečetl jsem to na jeden nádech. Tento týden mi celkem utekl, ale už se těším až uteče ten další. Dík

Gt podvozek, sedačky s bočním vedením, okna v elektcice, slušné audio, nízká hmotnost. Cokoliv navíc nechci.
Poslední komentáře
- Karel TB, Maserati GranTurismo: Návrat klasiky
S plným vědomím, že se vyjadřuju k autu, které si nekoupím... - Bernard L., Auta, která známe, ale neznáme - asijská...
Když si vzpomenu na svoje výlety do Indie či Číny, tak jsou... - sheogh, Maserati GranTurismo: Návrat klasiky
Na ten interier se moc hezky kouka, ale o to hur se bude pouzivat.... - riderhenry, Ptejte se: Malý hatchback pro radost
Ona taky N52 žere minimálně o 1 l více, než přímovstřiková... - briza, SsangYong Musso Grand: Nečekaný premiant
Záruka? - Vrooom, Ptejte se: Malý hatchback pro radost
No já teda popojížděčky po městě s N52 pod 11 neměl ... - HeavySmoker, Maserati GranTurismo: Návrat klasiky
Nie je lepší dôkaz že interiér sa na Grecale podobá až príliš,... - Sato, Maserati GranTurismo: Návrat klasiky
Z venku pekné aj ked na povodné grandturismo to nemá, a z vnútra... - Bernard L., Ptejte se: Malý hatchback pro radost
No, na popojíždění do města baterkáč určitě smysl dává,... - Mechanik, Ptejte se: Malý hatchback pro radost
U M52 spotřeba 8,6 jen po městě, mamacar, do školky, školy... - riderhenry, Ptejte se: Malý hatchback pro radost
Záleží na tom, co si kdo pod pojmem "žravá" představí.... - Vrooom, Ptejte se: Malý hatchback pro radost
Ta R6 bude docela žravá ve městě. Zas je pravda že oproti... - riderhenry, Ptejte se: Malý hatchback pro radost
Souhlas, E87 130i mi dává největší smysl. Ojedinělá koncepce,... - kotzitzaq, Ptejte se: Malý hatchback pro radost
Zase tak hrozný s tím mokrem a zpocením to není. Já praktikoval... - sheogh, u blogu Porsche 911 SC - sezona za dveřmi...
Po tydnu s VW T-Cross ti prijde skoro kazdy jiny auto dobry 😆
Poslední inzeráty
2005 rok výroby
254 koní výkon
3 500 ccm objem
1970 rok výroby
310 koní výkon
5 700 ccm objem
1971 rok výroby
330 koní výkon
7 500 ccm objem
2003 rok výroby
206 koní výkon
3 934 ccm objem
Rušné diskuse
- ElBlesk Pony: Den plný překvapení
87 komentářů - Autíčkář se ptá: Vysoký věk vozového parku. Problém či nafouknutá bublina?
71 komentářů - Alfa Romeo Tonale: Na stylu záleží
67 komentářů - Guilty pleasure aneb forma sebetrýznění
62 komentářů - Ford Mustang Mach E GT: Musclecar, který neřve a nečoudí
55 komentářů - Ford Mustang Mach-E: Emoce jako na horské dráze
54 komentářů - Volvo XC40 Recharge Twin: Ideální služebák? Nebo ne?
52 komentářů - Jak na displeje?
47 komentářů