Ragnarok
Jméno | David Autrata |
---|---|
Bydliště | Brno-město |
Registrace | před 4.6 rok. |
Poslední aktivita | před 5.0 měs. |
Příspěvků ve fóru | 1 |
Komentářů u článků | 73 |
Pozitivních komentářů u článků | 40 |
Negativních komentářů u článků | 4 |
Možnosti | napsat zprávu |
Posledních 50 komentářů
Zmíním tady možná překvapivě svoji švédskou Felicii - SAAB 900 Coupe z půlky devadesátých let. Jednalo se tehdy o nejlidovější specifikaci s atmosférickým dvoulitrem. Tohle auto bylo už počátku nejméně oblíbeným modelem v historii a tak to taky zůstalo. Nemá ani žádný sběratelský potenciál, takže jsem ho koupil v použitelném stavu za cenu několika nákupů v Bille. Tím pádem, jak jsem celkem úzkostlivý, tady mě nějaký ten šrám nebo ptačí hovínko netrápí. Což je úžasně osvobozující, jak jsem zjistil! Na druhou stranu je to spolehlivé a relativně jednoduché auto, jízda v něm je pohodlná a přestože už to není ten echt saab, člověk tam tu duši pořád cítí. Je to popelnice, ale mám ji tak nějak rád.
Myslím, že JAKÉKOLIV AUTO je lepší než MHD. Jezdit dobrovolně sockou a ještě k tomu s dětmi, to je už je čirý masochismus. Kdybych to musel podstupovat, budu tak nevrlej, že mi manželka koupí to auto sama. Jinak, když je řeč o ideálním autě do města, používám nejraději starý Jeep Grand Cherokee, samozřejmě benzin/automat. Z výše zmíněných- myslím, že ten Genesis by byl fajn a to Hyundai moc nemusím.
Máme doma 9-3 sedan, ročník 2008, takže už s novým předkem. Sice jsem původně chtěl benzín, ale naskytla se před časem příležitost koupě hezkého kousku v naftě a s automatem. Navíc v parádní světlemodré metalíze, se světlým koženým interiérem... tak jsem ho vzal na milost.
I když znalci tvrdí, že Saab v naftě, je jako porno v rádiu, tak to není taková hrůza. Zvlášť když se jedná o biturbo se 132 kw. Táhne mohutně a lineárně z nízkých otáček a má docela příjemný projev, jak píše Lukáš, není to žádný dunihlav. Automat Aisin je vyhlášený spolehlivostí, má sportovní režim a možnost manuálního řazení na volantu. Brzdy jsou tak akorát i když silnější by se samozřejmě snesly. Podvozek - je sice pravda, že tohle auto je příbuzné s Oplem atd., ...nevím jak se to inženýrům v Trollhättanu povedlo, ale cítím tam typický Saab, kdy se komfort snoubí s jistotou a pilotovat tohle auto je docela zábava. Potvrzuju znova slova autora - ani po 15ti, vlastně už 16 ti letech to nerezne.
Ale abych jen nechválil... v interiéru je cítit oproti předchozím modelům, že se šetřilo. Kůže už nevydrží tolik co dříve, sem tam nějaký plast si vrzne a povrchová úprava některých tlačítek by mohla být lepší (no ale by se mohla stydět i některá soudobá prémie).
Když to shrnu - už jsem vystřídal Saabů docela dost, ale tenhle se zatím jeví, jako nejvíce bezproblémový, baví mě s ním jezdit, vypadá stále k světu a servis není žadná tragédie (pozor, ZÁSADNÍ VĚC: najít si někoho, kdo tomu rozumí a má k tomu vztah, jinak to může být VELKÝ průser).
No dobře, když se zase vykoupíte nějakým zajímavým článkem o autech a nikoliv o elektrospotřebičích, tak ok ;-)
Zatímco další a další články o elektromobilech mě naplňují trudnomyslností a přemýšlím o tom jak dalece už se nacházíme v dystopii, tak Vaše články, Jaromíre, mne z těchto úvah spolehlivě vytrhnou. Díky za to, pište dál, pište více.
Ještě nedávno jsem vlastnil legendární 240 v kombíku. Měl jsem ho rád pro ty vlastnosti, které ho činily Volvem. Taková severská střídmost, ale v dobrým slova smyslu, bytelnost - člověk měl pocit, že s ním může cokoliv, spolehlivost, pohodlí, na každou cestu jsem se těšil. Prostě kámoš do nepohody. Tohle nový... no asi nejsem ten správnej typ člověka, co může řídit tohle auto a nepoblinkat se.
Děkuji za tento článek, něco podobného jsem dnes potřeboval. Neskutečně jsem se pobavil při pohledu na ty idioty, bezmocně se vznášející na vlnách.
Hm, tak to by mě docela zajímalo proč a co je potom kupříkladu Defender, ať nechodíme daleko.
Od doby, co začal jistý sir Ratcliffe vyrábět auta, přestal dávat Defender smysl. Vlastně jakékoliv jiné auto. Bude test Grenadieru?
Lada Niva, ideálně funglovka. To auto jsem vždycky chtěl, mám rád tyhle stará nová auta. Ale nikdy jsem nenašel odvahu si to nové koupit a dneska to má ještě takový negativní punc, jako všechno ruské.
Béčkovou Vectru s 1.8 benzínem jsem měl a se slzou oku vzpomínám. Hezké, pohodlné a spolehlivé auto, cca 2013 kupováno za 34 tis Kč, lehce přes 100 tis najeto, po prvním majiteli - nejlepší auto v poměru cena výkon, co jsem kdy měl. Naprosto nikdo se za tím neotočil, ale mě to nevadilo. Sakriš, budu se muset po nějaké, ideálně v6 podívat.
Říkám si, jaké to asi je být dneska automobilovým designérem. Protože z tohohle výtvoru se musí člověku, který má aspoň trochu vkus, chtít zvracet.
Já myslím, že není třeba hned chtít dosahovat úrovně Goodwoodu, ale ta letošní úroveň byla vskutku tristní. Pro mě třeba to místo konání dělá opravdu hodně z celkového zážitku. A výstaviště v Holešovicích podle mě není důstojné zázemí. Až si říkám, to fakt nemohli najít nějaké lepší místo, copak je jich u nás málo? Nedá mi napřiklad nevzpomenout na jinou docela velkou akci, Veteran fest ve Slavkově, kde bývá velmi noblesní atmosféra právě díky zámku a parku.
Začal jsem tenhle koníček provozovat před x lety, dávno před tuzemským boomem. To byly časy... člověk mohl přijet do kempu v sezoně bez rezervace a našel místo. Když zajel na parkoviště někde v horách, nikdo na něj blbě nekoukal a nevyhazoval ho, naopak třeba proběhnul fajn pokec. Jak přišel covid, vyrojila se spousta "karavanistů", kteří měli sice spoustu peněz na koupi pojízdné haciendy, ale absolutně žádné vychování nebo respekt. A tím tuhle komunitu poškodili a částečně to, co bylo na tomhle stylu života fajn. Ale říkám si, že velkou část z nich to omrzí a pořád ještě jsou místa, kde může být člověk sám. Jo a základ úspěchu je nejezdit nikam v sezoně.
Nechci komentovat ani tak auto, jako samotnou recenzi. A podle mě je skvělá. Málokdy jsem si tu něco přečetl s podobným zaujetím až do konce. Díky a těším se na další.
Trinom: nejde o spolehlivost, ale o trvanlivost, kvalitu materiálů a nekomplikovanost. Já už se starými a současně i s novými auty docela dlouho žiju. A jasně, na těch starých je třeba občas něco opravit, ale většinou to není nic, co by to auto zastavilo, nic co by potřebovalo složitou diagnostiku. Když se nedá díl koupit, jde se na vrakáč. Když se posere nové auto, kolikrát je to větší problém. A co se týká trvanlivosti nových aut... vždyť je to dneska všechno fórový, napěchované háklivou elektronikou. Prvních 10, možná 15 let to bude fungovat, pak si to nedovedu představit.
Já bych se docela vsadil, že z dnešních běžných vozů veterány nikdy nebudou, neb se veteranského věku nedožijí.
Gramo, tu bublinu jsem si vybudoval taky a snažím se z ní vylézat co nejméně, neboť pak propadám trudnomyslnosti. A věřím, že se to bude dát nějak ochcat až ty spalováky zakážou.
Jo, každej hustej městskej zálesák a dřevorubec potřebuje mít stan na střeše a vařič v šuplíčku. I když za zlomek ceny může mít perfektní klasický stan, ve kterém se pohodlně vyspí několik lidí, dokonalou kempingovou kuchyni a jako bonus by se mu dokonce do auta vlezly i další věci, které se jaksi na kempování můžou hodit.... Ta zavěšená sekyrka je třešinka na dortu, v případě akutní nedostupnosti barbershopu se s ní možná dá i oholit.
Já bych obecně BMW příliš nedoporučoval. Ona to jistě nejsou špatná auta, bohužel v základní výbavě většinou nebývají zahrnuty blinkry. Patrně budou za velmi tučný příplatek, který jen málokterý zájemce je ochoten akceptovat. Zase ale potěší, že pro český trh dostaly tyto vozy akční paket Lobotomy (asistent jízdy mimo pruhy, asistent parkování na místě pro invalidy atd). Nutno říct, že jej nevyužilo 100% kupců, ti však pouze potvrzují jisté pravidlo...
Maska vypadá kvůli masivnosti ledvin a jakési promáčklině uprostřed, kde je umístěn znak, jako obří prdel.
Jo, to ještě Vogon prděl do sedačky Tatrovky a vypouštěl bonmoty. Bohužel dnes už vypouští jen ty větry. Ale zpátky k autům - devadesátá léta byla podle mě zlatou érou automobilismu. Ne snad, že by byla auta nejkvalitnější nebo nejkrásnější. Ale byla již na vysoké technické úrovni, měla dobrou spotřebu a vysokou úroveň pasivní bezpečnosti. Nabídka typů byla různorodá, automobilky se nebály originality. Přitom auta nebyla tak komplikovaná, automobilky ještě nemusely plnit šílené emisní normy. Technologická úroveň výroby ještě nedovolovala tak nestydaté plánování životnosti jako dnes.
Autobus má nálepku muzea ve Strnadicích. Podle mě skvělý stylový přepravník na exponáty. Němci jsou prostě... Němci.
Ransome, hluboce se ztotožňuji s Vaším náhledem na svět. Podle mě jste naprosto přesně pochopil a popsal aktuální situaci - lidi chtějí všechno, ale odmítají dělat jakékoliv ústupky. Já momentálně žiju v Brně a ačkoliv jej mám svým způsobem rád, tak intenzivně pracuji na postupném přesídlení na venkov, do hor. Jsem si vědom, toho, že to s sebou ponese i jisté ústupky, patrně i nutnost hledání jiného zaměstnání. Ale rozhodl jsem se vystoupit z krysího závodu a jsem přesvědčen o tom, že by se řada problémů, o kterých se zde diskutuje, vyřešila, pokud by to učinilo více lidí. Prostě jen návratem k prostšímu způsobu života. Ale to je spíše na filosofickou debatu.
Tom Voumard - zase se tu někdo ohání počátky automobilismu... Ona je vlastně úplně srovnatelná situace jako před 120-ti lety, já jsem zapomněl.
Souhlasil bych se vším, kromě toho Scirocca. Naopak BMW E60 alespoň v mých očích zraje jako víno. Design, který se jevil v době vzniku jako dost kontroverzní se ukázal jako velmi nadčasový. C6 nebo Avantime je sen! Celkově si myslím, že francouzi dokázali dělat neskutečně nadčasová auta, o to smutnější je pohled na jejich produkci dnes. Nedávno jsem takhle koukal na nějaké SUV od Peugeotu, jehož název končil osmičkou a říkal si: to jako fakt? FAKT?
Podle mě je velký rozdíl mezi volvisty, kteří mají rádi ty starší krabice, jsou to srdcaři, sdružují se a vzájemně si pomáhají a pak provozovatelé Volva, vesměs těch novějších. Pro ty je např. BMW fujky, ale Volvo je ok, protože ta jeho zasraná politika. U nás na ulici je soukromá školka, kde pravidelně čekává jedna biomatka v XC90. Hadry z konopí, na zadní sedačce nákup ze Sklizeno, ale auto a mobil z Číny nevadí. Tihle prachatí hipsteři, kteří v životě neměli prst v hlíně nebo neměli v ruce sekeru mě fakt baví.
Tohle je úplně boží téma... Nedávno jsme se bavili s kolegou o autech a já mu popisoval na kolik mě ročně vyjde udržba mých dvou aut, která mají dohromady 43 let. Pořád to nemohl pochopit, vždyť za ty prachy bych mohl točit co pár let nové auto min. nižší střední třídy. Já jsem se mu snažil vysvětlit, že bych si prostě nevybral, nic se mně nelíbí a ty auta mě a priori serou. Takže takhle to mám já - nekoupil bych si naprostou většinu dnešní produkce. Jó kdybych měl na novou 911, to by bylo něco jiného. Ale taková ta běžná konfekce - děkuji nechci.
Jo a kdyby bylo hodnotící kritérium u aut vynaložené peníze vs. výška posezu, která by podle mě byla hodně zajímavá pro majitele SUV, tak tam dodávka jednoznačně kraluje. A přehled kolem je taky famózní, až se divím, ženě, že s tím nechce jezdit.
Já tvrdím, že nejlepší rodinné auto, kombík ,SUV a offroad v jednom je dodávka. Před časem jsem pořídil osobního Transita na CNG, který dříve vozil v Německu postižené na výlety (někdy si říkám, že teď vlastně dělá totéž, ale u nás...) Upřímně, jsem z toho auta nadšenej. Nedávno jsme jeli na víkend na hory. Vlezla se čtyřčlenná rodina včetně psa, mnoho vybavení na kempování, zavazadla, kočárek, tři kola. Projel jsem lesní cestu, kterou bych s běžným osobákem rozhodně nedal. A to s velmi rozumnými náklady. Původně jsem to auto pořídil na občasné použití, ale jezdím s ním docela často. Nevýhody - manželka to teda fakt řídit nechce a je to p o m a l é. Já nikam moc nespěchám, takže mi to až tak nevadí, ale pro někoho by cestovní tempo kolem 100km/h a rozjezd z 0 na 100 za tři dny byl ubíjející.
První co mě automaticky napadlo, byl Saab 9-5 v kombíku. Za 50 tis. se dá koupit slušný kousek, řekněme rok 2005, je docela šance, že to nebude vražda, protože majitelé se vesměs docela starají a tyhle auta mění v rámci komunity - tedy často se dá i ta historie docela dohledat. Bezpečnost mezi auty z dané doby bezkonkurenční a nemusíte přitom rezignovat na radost ze života. Třeba manželka jezdí s 9-5 Aero s automatem v úpravě od BSR s 280-ti koníky a nestěžuje si :-) Ale je tady jedno veliké ale: tyto auta jsou levná pouze v nákupu. Přecejen jsou to starší, výkonná auta od mrtvého výrobce (záměrně nepíšu mrtvé značky, protože ta žije v té celosvětové komunitě saabistů dál), jejichž servis není radno svěřovat kdekomu. Je potřeba mít dobrou finanční rezervu na údržbu a hodně trpělivosti. Já kupříkladu jezdím na servis 2x až 3x ročně, naštěstí to mám ke svému saabímu doktorovi blízko, ale někdo jezdí třeba 100 km. Kdyžtak o tom přemýšlím, tak bych tohle auto normálnímu bělochovi vlastně vůbec nedoporučil....
Mně se líbí jak to má s tím upozorněním na pásy vyřešeno SAAB - nad hlavou se rozsvítí červeně upozornění - nic tam nepípá, ale člověku to prostě nedá aby se nepřipoutal. Jinak starší Volva jsou určitě fajn, taky jsem jedno provozoval. Přirovnal bych Volvo k takovému hodnému starému dobráckému psovi. Máte ho rádi, hodí se k dětem, ale moc zábavy se s ním neužije (teda pokud to není zrovna R). Když to srovnám například s výše zmíněným Saabem, tak tam ani nemusím mít Aero, aby mi občas na pěkné okresce bouchly saze a dal mu za uši. To by mne s Volvem nenapadlo. Ale po Saabu je pro mě Volvo další volba, protože je tam cítit takový ten severský duch.
Mně teda rozhodně není jedno, odkud, který výrobek pochází. Když mám možnost výběru, tak rozhodně nepodpořím čínskýho zmrda, ale raději nějakou civilizovanou ekonomiku. On tenhle tvůj přístup se nám v dohledné době nemusí vyplatit.
Já vím, že jsme tady na Autíčkáři, ale nedá mně to... Jako motorkáře mě hned napadlo něco takového.
Strážci zákona nemají šanci, leda by povolali helikoptéru. Jen bych teda použil méně výrazné zbarvení a do výfuku tlumič.
Jasně, že nová auta jsou lepší v objektivně měřitelných věcech. Ve spotřebě, bezpečnosti, emisích, konektivitě atd... O tom se tady snad nemusíme přesvědčovat. Ale současně jim chybí něco, co lze docela těžko definovat a to je duše. Třeba já... Když jedu svým starým autem, tak ke mě promlouvá skrze své specifické zvuky, vibrace a vůně. Člověk má z něj pocit, že když ho někdo ještě v analogovém věku tvořil, chtěl vytvořit něco výjimečného a trvanlivého. Každý drobný šrám vypovídá o tom, co všechno zažilo a přesto je stále spolehlivé a dělá radost. Dá s s ním příjemně cestovat i na delší vzdálenosti a to nemá kupodivu ani jednoho asistenta. Uznávám, že mám k němu trochu sentimentální vztah... Na údržbě mě stojí ročně minimálně polovinu své hodnoty, ale mně to stojí za to, protože jiné takové už nikdo nevyrobí a já prostě jiné nechci.
Konečně mi někdo vysvětlil co označuje to číslo na zádi (člověk k tomu potřebuje tahák :-)). Myslel někdo na dezorientované zlatokopky, které byly vždy zvyklé na exaktní označení motorizace? Celé mi to přijde jako takový tovární tuzing. Dá se z výroby objednat třeba i fejková nálepka 4X4?
Můžu se zeptat, co si představujete pod pojmem lowbudget výrobce? Protože pokud je Opel lowbudget, tak co je potom Dacia? Připadá Vám, že člověk, který si za svoje koupí auto za mega, má hluboko do kapsy?
Krása! Taky vzpomínám s láskou a se slzou v oku na mého Renaulta, konkrétně R5 GTE. To bylo neskutečně zábavné a přitom spolehlivé auto. A propos pětka, to je taky auto, které se z našich silnic úplně vytratilo, přitom mám pocit, že jich jezdilo docela dost.
Vyplatí, nevyplatí... o tom to vždycky není, že jo. Já jsem za posledních 15 let vystřídal několik nových či zánovních aut, které když už mě vyloženě nesraly, tak mě strašně nebavily. Tak si hýčkám starý vrány a není mi líto nějaké té koruny za údržbu, protože si užívám každou jízdu.
Ten kosmický design předchozích generací asi každému nesednul, ale aspoň byl svůj. Navíc, přestože byl výrazný, tak nestárnul, koukněte třeba na první ufo. Tohle je krok směrem k průměrnosti.
Já si nedovedu představit cestu autem delší než hodinu bez usrkávání kafe. Mám kafe spojený s pohodičkou a rád si ho vychutnám, což mně jde líp samotnému v autě, než na benzince, kde si kolikrát ani není pořádně kde sednout a není tam klid.
Jo jo, třeba tyhle Aero kladiva jsou podle mně top kola, nejen mezi třípaprskovými.
K tomu názoru, že nejlepší auta BMW už vyrobilo - my Saabisti jsme rozhodně zajedno v tom, že SAAB nejlepší auta už taky vyrobil :-( ale teda bohužel z trochu jiných důvodů.
Saab bazar na FB je skvělý a dikybohu za to, ale pořád mě mrzí co se stalo s forem Saabinfo. Škoda toho kvanta informací, které se tam podařilo za ty roky nashromáždit a těch lidí o co tam chodilo. Dnešní Saab forum je prakticky mrtvé.
Beastare, k té potrefené huse... byla to tak trochu hyperbola. Nedalo mi to nereagovat na to, že tady označujete za nýmandy lidi, o kterých absolutně nic nevíte. Zpátky k autům - jo, ta debata o SUVčkách je vážně už nudná. A hlavně tyhle auta podle mě za to ani nestojí, protože jsou to prostě parodie (když se nebudem bavit o autech jako je např. Land Cruiser).
Já nevím, jak to mají ostatní nýmandi, ale já jsem s pár SUV jel a prostě mně to pořád nedává smysl. Ale co my nýmandi víme...
Poslední komentáře
- Zajda, Renault Twingo bude! Prototyp se ukáže...
Ještě tak o třetinu levněji a už to začne dávat smysl. Design... - martin_100, Poprvé bez okřídleného šípu na kapotě...
Btw ty mě tu nabádáš ke Schwarz systému což taky neni dobře.... - martin_100, Poprvé bez okřídleného šípu na kapotě...
Proč mi má samoživitelka co sotva utahne nájem přispívat... - jazet, Příběh značky Maybach: Nebylo to vždy...
Kýčovitost dneska letí. - afro-r1, Příběh značky Maybach: Nebylo to vždy...
RR je decentnost sama. Maybach je naopak kycovitejsi nez S Klasse.... - rock, Poprvé bez okřídleného šípu na kapotě...
Teď mne napadá: jestliže baterka je v podvozku a motor (v základní... - Sato, u blogu M135i - Full BMW experience
Rádo sa stalo, chcel som počkať aspoň dve, tri ostrejšie... - rock, Poprvé bez okřídleného šípu na kapotě...
Jenom na okraj: z 15 cm ve výšce Elroq 13 pros... prohospodařil... - bkralik, Poprvé bez okřídleného šípu na kapotě...
Frodo: Já teda opět nevím, ale na těch "výkresech"... - Sato, u blogu M135i - Full BMW experience
Ano, teraz to je už definitivne projekt :) Inak F30ka je technicky... - bkralik, u blogu M135i - Full BMW experience
Jo, tak to samozřejmě, měl jsem dodat že ta 340i, po které... - Vrooom, u blogu M135i - Full BMW experience
Na rozuzleni tohoto pribehu jsem se tesil :-) (psal jsi kdysi... - Irwinek, u blogu M135i - Full BMW experience
Hezký, piš dál :-D Kdybych měl Tvou odvahu, nářadí a místo,... - Irwinek, Příběh značky Maybach: Nebylo to vždy...
Zapomněl jsi zmínit Maybach Exelero, sice na bázi 57, ale přecijen... - PanHAJZL, BMW i7 M70: Nejlepší elektromobil...
Hm, jasný, s tím co píšeš lze jen souhlasit. Z pětky udělali...
Poslední inzeráty
2007 rok výroby
409 koní výkon
6 162 ccm objem
1984 rok výroby
210 koní výkon
7 500 ccm objem
2015 rok výroby
300 koní výkon
3 700 ccm objem
1968 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem
Rušné diskuse
- Jak je to s tou elektromobilitou
155 komentářů - Proč nemám elektromobil, i když bych byl prý podle tabulek ideální cílovka?
61 komentářů - Bazarový snílek: Levný daily kabriolet
32 komentářů - Poprvé bez okřídleného šípu na kapotě a 5 dalších zajímavostí Škody Elroq
32 komentářů - Subaru Outback Geyser: Prosté nesmyslů a plné pohody, toto auto si zamilujete
31 komentářů - Opel býval cool. Nekecám.
30 komentářů - Která automobilová značka je vašemu srdci nejbližší?
28 komentářů - Škoda Superb 2.0 TSI: Vlajková loď na český způsob
27 komentářů