
Ragnarok
Jméno | David Autrata |
---|---|
Bydliště | Brno-město |
Registrace | před 12.5 měs. |
Poslední aktivita | před 13.4 hod. |
Příspěvků ve fóru | 1 |
Komentářů u článků | 38 |
Pozitivních komentářů u článků | 24 |
Negativních komentářů u článků | 1 |
Možnosti | napsat zprávu |
Posledních 50 komentářů
Jasně, že nová auta jsou lepší v objektivně měřitelných věcech. Ve spotřebě, bezpečnosti, emisích, konektivitě atd... O tom se tady snad nemusíme přesvědčovat. Ale současně jim chybí něco, co lze docela těžko definovat a to je duše. Třeba já... Když jedu svým starým autem, tak ke mě promlouvá skrze své specifické zvuky, vibrace a vůně. Člověk má z něj pocit, že když ho někdo ještě v analogovém věku tvořil, chtěl vytvořit něco výjimečného a trvanlivého. Každý drobný šrám vypovídá o tom, co všechno zažilo a přesto je stále spolehlivé a dělá radost. Dá s s ním příjemně cestovat i na delší vzdálenosti a to nemá kupodivu ani jednoho asistenta. Uznávám, že mám k němu trochu sentimentální vztah... Na údržbě mě stojí ročně minimálně polovinu své hodnoty, ale mně to stojí za to, protože jiné takové už nikdo nevyrobí a já prostě jiné nechci.
Konečně mi někdo vysvětlil co označuje to číslo na zádi (člověk k tomu potřebuje tahák :-)). Myslel někdo na dezorientované zlatokopky, které byly vždy zvyklé na exaktní označení motorizace? Celé mi to přijde jako takový tovární tuzing. Dá se z výroby objednat třeba i fejková nálepka 4X4?
Můžu se zeptat, co si představujete pod pojmem lowbudget výrobce? Protože pokud je Opel lowbudget, tak co je potom Dacia? Připadá Vám, že člověk, který si za svoje koupí auto za mega, má hluboko do kapsy?
Krása! Taky vzpomínám s láskou a se slzou v oku na mého Renaulta, konkrétně R5 GTE. To bylo neskutečně zábavné a přitom spolehlivé auto. A propos pětka, to je taky auto, které se z našich silnic úplně vytratilo, přitom mám pocit, že jich jezdilo docela dost.
Vyplatí, nevyplatí... o tom to vždycky není, že jo. Já jsem za posledních 15 let vystřídal několik nových či zánovních aut, které když už mě vyloženě nesraly, tak mě strašně nebavily. Tak si hýčkám starý vrány a není mi líto nějaké té koruny za údržbu, protože si užívám každou jízdu.
Ten kosmický design předchozích generací asi každému nesednul, ale aspoň byl svůj. Navíc, přestože byl výrazný, tak nestárnul, koukněte třeba na první ufo. Tohle je krok směrem k průměrnosti.
Já si nedovedu představit cestu autem delší než hodinu bez usrkávání kafe. Mám kafe spojený s pohodičkou a rád si ho vychutnám, což mně jde líp samotnému v autě, než na benzince, kde si kolikrát ani není pořádně kde sednout a není tam klid.
Jo jo, třeba tyhle Aero kladiva jsou podle mně top kola, nejen mezi třípaprskovými.

K tomu názoru, že nejlepší auta BMW už vyrobilo - my Saabisti jsme rozhodně zajedno v tom, že SAAB nejlepší auta už taky vyrobil :-( ale teda bohužel z trochu jiných důvodů.
Saab bazar na FB je skvělý a dikybohu za to, ale pořád mě mrzí co se stalo s forem Saabinfo. Škoda toho kvanta informací, které se tam podařilo za ty roky nashromáždit a těch lidí o co tam chodilo. Dnešní Saab forum je prakticky mrtvé.
Beastare, k té potrefené huse... byla to tak trochu hyperbola. Nedalo mi to nereagovat na to, že tady označujete za nýmandy lidi, o kterých absolutně nic nevíte. Zpátky k autům - jo, ta debata o SUVčkách je vážně už nudná. A hlavně tyhle auta podle mě za to ani nestojí, protože jsou to prostě parodie (když se nebudem bavit o autech jako je např. Land Cruiser).
Já nevím, jak to mají ostatní nýmandi, ale já jsem s pár SUV jel a prostě mně to pořád nedává smysl. Ale co my nýmandi víme...
Skvělé téma na páteční odpoledne... Byly časy, kdy jsem se za volant vždy těšil za všech okolností. Dnes musí být splněna řada faktorů, aby mě řízení bavilo. Nejzásadnější je - čím jedu. Měl jsem a mám možnost jezdit různými auty (vesměs nižší střední nebo střední třída) a čím dál víc zjišťuju, že mě nová auta moc nebaví. Další věc je provoz. Poskakovat po městě nebo po dálnici v koloně, to snad baví jenom masochisty. Pak taky je velmi důležitý faktor, jestli mi řvou za hlavou děti a z boku mě provrtává pohledem otrávená manželka. A co je pro mě jako milovníka hudby důležité - kvalitní audio a dobře zvolený hudební podkres.
Takže pro mě ideální recept na relax, který mě nabije na hodně dlouho - SAAB 9000, sám v autě, krásné pozdní odpoledne v babím létě za doprovodu Sigur Rós a silnička č.373, která se vine Moravským krasem.
Právěže já raději čudlíky. Ale vidím to bohužel tak, že mě matlání stejně nemine. Autem by jezdila primárně žena, takže automat = vyšší specifikace.
To jako, že tam nemusí trčet z palubky matlací displej? To je mi velmi sympatické. Že bych dal šanci dáčce?
Tak tenhle článek fakt pobavil... Vždyť je to tak jednoduché, jak píše v posledním odstavci autor: ''Stačí vyhodit Superba i se dvěma střešními boxy, za ušetřený peníz koupit sobě nějaký radostný stroj, nechat všechno to harampádí doma''. OK, navrhnu ženě a děckám. Anebo raději ne, raději si budeme trávit dovolenou podle svého a bude nám úplně ukradené, co si o tom kdo myslí.
Až bude někdy autor předjíždět jednoho dýchavičného obytného transita, nacpaného věcmi až po střechu, s koly na pátých dveřích, může být v klidu. My jsme úplně v pohodě, nevadí nám, že jedeme pomalu, protože nikam nespěcháme a přesně takhle jsme to chtěli.
Vzhledem k tomu, že nejsem nucen točit takovou porci km týdně, stojím si zatím, co jsem napsal. Pokud se budeme bavit o autě pro osobní využití a nikoliv pro práci, tak těch faktorů, které rozhodují je celá řada (využití, finance,..). Ale co nakonec skutečně rozhoduje, jestli si za stejnou částku koupím např. nový Hyundai, nebo starší Volvo? Prosím nepodsouvejte mi něco, co jsem nenapsal - to, že někdo jezdí novým autem z něj automaticky nedělá psychopata.
No, je to asi trochu o životní filozofii. Já kupříkladu raději pojedu starým pekáčem po okresce a dojedu někam později, než abych se honil v moderní káře kilošede v levým, natlačenej někomu na nárazník s krví podlitým pohledem abych byl někde od 20 minut dřív a pak ve finále stejně skončil v zácpě.
Kdybych měl ujet 1000 km na jeden zátah a dali mi na výběr, jestli v tomhle krasavci nebo fungl novém Mondeu, nebudu váhat ani vteřinu. A ty fotky jsou fakt bomba, některé by mohly být zfleku v oficiálních prospektech.
Tak tohle se podle mě hodně povedlo. Žádný améboidní blob, ale normální s vkusným čistým designem. Ta hranka na té kapotě je krásný odkaz na staré Opely. Když si odmyslím tu barevnou kombinaci (a to že je to SUV) tak se mi to fakt líbí.
Můj táta Signum také měl a když přišla Insignia, tak mi ho přenechal. Prodal jsem tehdy skoro nové Punto, které mě strašně štvalo a velmi rád přesedlal na tento kočár. A pamatuju si, že to bylo moc fajn auto. Díky dlouhému rozvoru perfektně stabilní, interiér sice takový nemastný neslaný, ale dalo se tam dost čarovat s prostorem. Trošku začal dělat problémy motor po cca 200tis (2.2 dti), nevyhnulo se mu výměna drahého naftového čerpadla. Ale když to srovnám s tou již vzpomínanou Insignií, kde odešel po 160 tis. motor, tak to bylo vlastně úplně v pohodě.
Tankuji u ONO již několik let a různá auta, vždy přidávám VIF a nikdy jsem nezaznamenal nejmenší problém... Do motorky, hlavně přes zimu kdy stojí půl roku v garáži, tak dávám Vervu, kvůli těm biosračkám.
Tak když vezmu moje 32-leté Volvo: skutečně simply clever je lampička na spodní straně kapoty. Mezi kuriozity patří osvětlené kosmetické zrcátko, které se vyklápí ze schránky spolujezdce. Zaručeně každého vyděsí obrovská červená kontrolka zapnutí pásů, která by mohla klidně sloužit v jaderné elektrárně jako upozornění na přehřátí reaktoru. Co mě často zaměstnává je táhlo topení, neboť zná pouze dva režimy: studených vzduch / finská sauna.
Díky za příjemné počtení. Jako bych se v tom viděl... Je dobře, že jsou na světě takoví blázni jako my, kteří zachraňují stará poctivá auta, pro příští generace. Dnes o tyhle paštiky stojí málokdo a tak končí v kopřivách často jen proto, že prostě morálně zastaraly. Přitom jednou z nich můžou naleštěné veterány a rozdávat radost. Když jsme u toho, můj názor je, že auta z devadesátek jako jedny z posledních stojí za záchranu. Moje Volvo z roku 88 jsem před dvěma lety vytáhl z průjezdu omšelého zámku, částečně orezlé, špinavé a téměř nepojízdné. Po dvou letech a nízkých desítkách tisíc Kč jezdí, vypadá krásně a dělá radost více než většina nových aut za několikanásobnou cenu.
Já jsem momentálně ve Stuttgartu a velmi se těším, až se zítra podívám na Retro Classics. Dost jsem se obával, aby to nezrušili, ale nakonec asi vyhrál selský rozum (a taky ekonomika, co si budem povídat).
Souhlas, škodovky a korejci, mě taky nebaví. Promluvila ze mě averze k těmhle rádoby sportovním nabubřelým SUvčkám. Můj problém. Na tenhle web nechodím dlouho, ale říkám si, že je super. Občas nějaký zajímavý test, blogy... a hlavně slušné diskuze. Takže občas nějaký prohřešek co do obsahu se dá odpustit.
Je to vaše věc, ...nakonec, kdo nechce, ať to nečte, že jo. Jenom nevím, jestli je to úplně šťastný přístup. Beru recenze aut tohoto typu zde jako nutné zlo, takže ok, ale proč BMW X4 na 100 způsobů, ...to přece nemůže nikoho bavit.
Nechci si tady hrát má nějakého arbitra vkusu, ale jak se mi předchozí DS hnusily, kvůli své přeplácanosti, tak tohle nevypadá zle (teda až na tu lištu uprostřed kapoty, ta je tam jaksi navíc.) Každopádně v záplavě dnešních uniformních nudných piksel konečně něco, co potěší oko.
Alfa jistě není špatná volba. Dále mě napadá např. Opel Astra J 1.6 turbo - je sice těžší, ale nejezdí špatně, ten motor je velmi povedený a má klasický automat (tuším 6 stup.)
Já to měl nějak tak - vždycky jsem měl Saaba, ale jednou za čas mě něco popadlo a já si říkal, že přece jsou i jiná auta a že chci vyzkoušet i něco jiného. Vystřídal jsem toho za 16 let dost (namátkou: Renaultu 5 GTE, Renault Laguna I, Mazda 626, VW Golf IV, BMW e39, Astra OPC, Opel Insignia, ...celkem jich bylo asi třicet) abych se nakonec vždycky vrátil k Saabu a u toho zůstane, dokud to půjde. A potom - možná odpověď na tvoji otázku - asi nějaká Honda nebo Subaru. Volvo jsem měl taky vždycky rád (ještě vlastním Volvo 240 GLT jako veterána), ale nějak se mi nelíbí kam ta značka směřuje. Ale to je trochu problém s celým autoprůmyslem.
V rámci své kategorie tohle auto určitě jezdí dobře, jak píše autor. A dokonce není ani tak hnusné jako např. X6. Ale pořád je to kupé naroubované na podvozek SUV, kočkopes, který nebude nikdy dělat nic pořádně. Je to, jakoby říkalo, že majitel si chtěl koupit Z4 pro zábavu a X3 na hory, ale na oboje mu nevyšly prachy.
Tvrdé plasty ála škodovka to nejsou. Schválně jsem na ně zkoušel mačkat, jsou měkčené. Ale předfacelift má lepší, o tom žádná. Kvalitu kůže posoudit nemůžu, ale látkové jsou nezničitelné a koberec je pořád koberec. Jak říkám, štvou mě akorát ty loupající se madla na dveřích.
Aktuálně provozuji 9-5 s motorem B 205, je to ročník 2006, takže verze po 2. fl. (brejlovec). Předtím jsem měl 9-3 OG s opláckým dieselem 2.2 Tid (celkem v pohodě motor, pár typických problémů jako padání nafty apod. ale žádná hrůza- no, ale do Saabu patří benzín...), 9-5 OG Aero před fl, 9000 s B234 a 900 OG s B201.
Abych se vrátil k tomu aktuálnímu autu - vím, že spousta lidí ten druhý facelift nestrávila, ale já si nemůžu pomoct, mně se prostě líbí. Přijde mi designově zajímavý, přitom seversky jednoduchý a nadčasový. Moje auto má najeto téměř 370 tis. mám ho druhým rokem a můžu říct, že se mi zatím vážnější problémy vyhnuly, motor vč. turba, převodovka jsou původní. Koupil jsem tzv. auto "bez investic" (za posledních několik let do něj nikdo neinvestoval ani korunu) a ještě k tomu s příšerným nájezdem, ovšem za odpovídající cenu. Prostě jsem si řekl, buď to bude totální průser, nebo to bude super. Naštěstí se potvrdilo to druhé. Interiér mi přijde, že má hezčí materiály než předfl verze, ale v trochu horší kvalitě (některé plasty se loupou), zase se nekazí displeje...Takže za mě 9-5 po fl je hodně povedené auto, které při dobré údržbě vydrží věky a navíc skvěle jezdí. Sice je Saab už mrtvá značka, ale já žádné jiné auto nechci, protože mně u ostatních aut chybí takový ten saabovský pocit, který se dá jen hrozně těžko definovat. Co je tedy ale u této značky naprosto zásadní - mít nějakého znalého mechanika, ideálně fandu značky, kterému můžete důvěřovat.
Poslední komentáře
- Kuře , Bazarový snílek: Podivnosti z temných...
Tak jednou Dan zveřejní článek v půl desáté, já už si myslel... - Vojta, u blogu Já a Alfa po dvou tisících...
No mluvíš tu ale o nějakém hulícím popelníku ale nic takového... - Sato, u blogu Já a Alfa po dvou tisících...
Ano presne tak, tie male rakovinotvorne svinstva, pre ktore tak dizle... - screepy, u blogu Já a Alfa po dvou tisících...
@honza123 jdi tyhle hesla hlásat kapitánům zaoceánských... - Junior, Týden plný zajímavých novinek
A jak víš, z ceny jsem moc neskakal. Cupra se zatím jeví... - Xpepe, Elektrický valčík: Mají dnes Husité...
No ono to vse je o fyzice, vyvoj baterii se ubira smerem koncentrace... - LennyLeonard, u blogu A je to tu zase!
Tipuji Alfa romeo nebo mg zt. - Pajinex, u blogu Já a Alfa po dvou tisících...
Litrová, nebo identická jedenáctka Multice byla taky voser... - Vojta, u blogu Já a Alfa po dvou tisících...
Hlavně lidi si neuvědomují, že DPF vůbec nezachytává viditelný... - FidoBlack , u blogu Já a Alfa po dvou tisících...
S radostí vám natočim jak mi to hulí, fakt moc rád:) - Vojta, u blogu Já a Alfa po dvou tisících...
Ale ve 159 to prostě nefungovalo ani u nového auta. Proč jinak... - Solii, u blogu Já a Alfa po dvou tisících...
Já když slyším jak se někdo chlubí, že ze svýho auta... - Vojta, u blogu Já a Alfa po dvou tisících...
Ono tady ty lidi kafraj a hrajou si na děsný ochránce přírody,... - Vojta, u blogu Jak jsme se zbláznili a jeli...
Naopak, 2.0JTDm je nejhorší diesel ve 159. Klapky žere taky,... - lumix, u blogu Dvacet let starej Bavorák......
E39 je fajn pohodlné auto, ještě tak kdyby bylo v benzinu....
Poslední inzeráty
2018 rok výroby
110 koní výkon
1 400 ccm objem
2011 rok výroby
305 koní výkon
3 604 ccm objem
1999 rok výroby
114 koní výkon
1 597 ccm objem
2006 rok výroby
143 koní výkon
1 997 ccm objem
1967 rok výroby
450 koní výkon
7 200 ccm objem
Rušné diskuse
- Proč nechápeme nová auta
147 komentářů - Auta, která zmizela
106 komentářů - Autíčkář se ptá: Baterie nebo vodík?
97 komentářů - Autíčkář se ptá: Posloucháte za volantem nebezpečné songy?
93 komentářů - Ptejte se: Zajímavé auto do sedmdesáti tisíc
93 komentářů - Jaké "klasice" jste nikdy nepřišli na chuť?
92 komentářů - Volvo XC40 T4 Recharge: Óda na radost, tříválec a elektřinu
83 komentářů - Rok za volantem: padesát aut, nespočet dojmů
77 komentářů