načítám data...

Luki.xy

JménoLukáš Naske
BydlištěČeské Budějovice
Registracepřed 4.0 rok.
Poslední aktivitapřed 13.0 hod.
Komentářů u článků93
Pozitivních komentářů u článků39
Negativních komentářů u článků2
Možnostinapsat zprávu

Poslední blogy

Volvo V60 D6 AWD Plug-in Hybrid 2014

31. ledna 2020, 12:48 78 komentářů

Poslední dobou se nám to tu s hybridy rozjelo, tak se přidám i já. Jak jsem se dostal od plánované benzínové V8 od Mercedesu do naftového hybridu, i když jsem předtím nikdy nic podobného neřídil a vlastně o tom ani nepřemýšlel? A nelituji toho?

D1

19. února 2020, 08:18 25 komentářů

Jako vážně? Naše hlavní dálnice? Jo a ještě jsem vzal srnku.

Jak jsem si užil Sunday Morning drive vol. II.? Neužil, vůbec….

08. června 2020, 09:01 3 komentáře

… a to proto, že jsem tam nakonec nebyl ☹


Posledních 50 komentářů

Lukáš Naske
14. listopadu 2022, 06:09
2
Kia Ceed Spin: Hodně auta za málo peněz

Díky, pochvala vždycky potěší. Až ten obchvat otevřou, tak se tam bude fotit o poznání hůř.

Lukáš Naske
14. listopadu 2022, 06:08
0
Kia Ceed Spin: Hodně auta za málo peněz

Ano – obyčejné auto je asi nejpřesnější definice. Jen jsem to pro článek musel trochu roztáhnout :)

Lukáš Naske
01. listopadu 2022, 06:31
1
Toyota Yaris GR Sport: Sportovec s duší ekologa

Jenže u BMW je to tvoje volba, prostě jsi si to blbě nakonfiguroval sám, ale měl jsi možnost to udělat líp. Tady vlastně boucháš auto v konfigurátoru úplně na max a výsledek je takový rozporuplný. Cítíš, že to mohlo být fakt super, ale …

Příplatek je jen 20 tisíc. Pokud bych měl kolem bydliště slušné asfalty a nebydlel v centru Prahy na kočičích hlavách, tak je to fajn možnost. Otázka ale taky je, kolik těchto malých aut se prodává v maximální výbavě.

Lukáš Naske
01. listopadu 2022, 06:06
1
Toyota Yaris GR Sport: Sportovec s duší ekologa

Tuhost karoserie rozhodně netrpí. Je to malé auto, které váží prd. S tím problém není.

Jenže s těma motorama je to těžký – věřím, že s nehybridem a hlavně manuálem to bude lepší. Minimálně pocitově. Aspoň si budeš moc ovlivňovat kdy to opravdu vytočit chceš. Ale reálně … Atmo tříválec prostě nemá krouťák, takže to musíš držet v otáčkách. O něco zábavnější to bude, ale myslím, že hybridu to o moc neujede. On ten hybrid totiž umí zatáhnout docela hezky, ale poslouchat to nechceš.

Pokud hledáš malého japonského čiperu, asi bych se kouknul spíš u Suzuki na Swift Sport.

Lukáš Naske
01. listopadu 2022, 05:56
1
Toyota Yaris GR Sport: Sportovec s duší ekologa

Zas k Dacii bych to nepřirovnával. Reálně opravdu štve ta loketní opěrka, protože z toho prostě bolí loket. Že se prohýbají plasty na spodku středového tunelu a výplň dveří … Je to blbý ale tak funkčně to ničemu nevadí. Naopak vršek palubní desky je sestavený dobře a je i z hezkého materiálu…

Není to jen znáček GR. Tady je vyladěný podvozek opravdu znát. Jenže Yaris jaksi nemá žádný lepší motor, který by do toho šel dát. Škoda.

Ceny – je potřeba srovnávat porovnatelné. Za verzi GR Sport se připlácí 20 tisíc Kč. Vychází totiž z plně vybavené verze Selection Style. To zas tak velký rozdíl není a příplatky už jsou možné jen 3 – přesně ty co mám u ceny. Panoramatická střecha za 10 tisíc, paket VIP (head-up, vyhřívaný volant a bezpečnostní systémy) za 30 tisíc a lak. To je vše.

Lukáš Naske
17. října 2022, 18:00
0
Poprvé na okruhu? Tady máš 7 rad

Teda s focením jsi mi moc nepomohl, kdybys trochu zpomalil, neměl bych tolik rozmazaných fotek :D.

S tím sportovním autem samozřejmě souhlas, běžné auto je vždycky kompromis, ale kdo začíná na nějaké okruhové placce? Myslím, že většina právě začne na běžném sporťáku, pak následují úpravy, a když to bereš fakt vážně, tak přijde vyloženě okruhové auto. Takový přirozený vývoj…

A k hlukovým limitům – na stránkách mají limit 103 dB, bohužel.

Lukáš Naske
28. září 2022, 07:16
0
MG EHS: 只在细节上出错,我们应该害怕吗?

Jenže druhá generace GLA přišla až víc než rok po představení MG HS.

Lukáš Naske
27. září 2022, 11:05
0
MG EHS: 只在细节上出错,我们应该害怕吗?

Vypadá to, že využitelná kapacita by měla být 14.9 kWh. Mají to přímo na stránkách MG UK

Lukáš Naske
27. září 2022, 08:34
0
MG EHS: 只在细节上出错,我们应该害怕吗?

Správně. Nezbývá než souhlasit.

Z původního MG tam toho opravdu asi nezbylo moc. Ale uspět v dnešním světě a reálně vydělávat jen se sporťáky je už asi nemožné. Vždyť i Porsche prodá mnohem víc SUV než těch 911, pro které je značka známá. Takže asi logický krok.

A možná i použití značky MG chápu víc, než třeba snahu prorazit se značkou s vyloženě asijským názvem a třeba i obtížnou výslovností – viz Ssangyong. Zkouší to v EU už hromadu let, po vyzkoušení mu fakt fandím, ale bohužel si myslím, že právě kvůli názvu to nemá lehké. Tipuji, že za pár let začneme zas vídat nějaké čínské klony (bohužel) třeba pod značkou SAAB. Uvidíme.

Spalovací HS by u nás (po přepočtu z cen v UK) mohlo stát kolem 650 tisíc. To je na úrovni těch nejlevnějších velkých SUV a tam by opravdu mohli mít šanci něco prodat. Vzhledem ke vztahu Čechů k PHEV se obávám, že EHS (ta hybridní verze) u nás bude velkou vzácností.

Reálně jsem fakt zvědavý na úspěch MG 5 elektric. Hezký to sice moc není, ale je to kombík, který zkrátka v Evropě frčí a zatím nemá žádnou konkurenci u zavedených automobilek. Mělo by stát pod 900 s 61 kWh baterkou. U nás samozřejmě moc, ale směrem na západ, kde jsou pobídky a k tomu elektru tě tlačí víc to může být logická volba pro prakticky přemýšlející lidi. Je to celý zvrácený :D

Lukáš Naske
27. září 2022, 07:32
1
MG EHS: 只在细节上出错,我们应该害怕吗?

Ano, viděl jsem, slyšel jsem, vypnul jsem. Jako chválit, že má auto minimum jízdních režimů mi přijde přinejmenším zvláštní. Alespoň kdyby ten automatický fungoval rozumněji. Stejně tak závodit proti Cupra Formentor? Vždyť ty auta jsou zaměřená úplně jinak. Ale když už tam ta Cupra byla – měla výkon 180 kW (o 10 méně než MG), ale ve zrychlení byl rozdíl třídy (pro Cupru) … Naopak mají ale výborně zpracovanou třeba část o podvozku při zvednutém autě v servise. Na to já takové možnosti (i časové) zatím nemám.

I v tom jejich testu zazní většina bodů, které kritizuji i já, ale většinou je přejdou se smíchem (třeba o pomalé převodovce, pomalém a necitlivém infotainmentu). V závěrečném hodnocení se k tomu vůbec nevrací a vyzdvihují jen pozitiva. Jako taky můžeme všechno jen vychvalovat, jenže k čemu by ty testy potom byly.

Ve spoustě věcí se shodujeme. Já to auto celkově hodnotím jako dobré a v čistě spalovacích verzích to bude opravdu reálný konkurent, který doporučuji vyzkoušet. Jediné, co není moc zvládnuté je PHEV pohon. Nerad bych jim křivdil, ale myslím si, že oba pánové budou jako soukromé auto vlastnit nějaký klasický spalovák a tak jim jízda na vrčící motor asi přijde normální. Já PHEV mám a podle mého by auto s tak velkou baterií mělo zkrátka fungovat jinak.
-
Komentář upraven 27. 9. 2022, 10:03:01

Lukáš Naske
25. září 2022, 20:32
0
MG EHS: 只在细节上出错,我们应该害怕吗?

Určitě ne. Možná si to pleteš s menším MG ZS, o kterém psal cca před dvěma týdny Dan (zmiňuji v druhém odstavci)

Lukáš Naske
09. září 2022, 07:00
0
Mercedes Benz EQV: První třídou, ale jen kolem komína?

Tak teď jsem za pěknýho blba. A já si fakt myslel, že to šestiválec jako u minulé generace a on je to opravdu jen čtyřválec. Opravuji v textu, díky za upozornění.

Lukáš Naske
08. září 2022, 15:55
0
Mercedes Benz EQV: První třídou, ale jen kolem komína?

O Lucidu, Hummeru a podobně vím, ale nic z toho se tady koupit nedá. Ale na EQS jsem zapomněl, pravda.

Lukáš Naske
23. srpna 2022, 11:08
3
Dodge Challenger druhé generace: Špatné auto do špatné doby

Jo, máš pravdu. Tady jsem se asi nechal unést osobními pocity, kdy mě Camaro zkrátka nadchlo o něco méně než oba konkurenti. I když by se to podle prodejů současných generací mohlo zdát vyrovnané, historicky je Camaro významnější „brand“ než Challenger.

Napravím to a do budoucna o Camaru zkusím taky něco sepsat. :)

Lukáš Naske
23. srpna 2022, 07:15
4
Dodge Challenger druhé generace: Špatné auto do špatné doby

On se v té době výkon neuváděl docela běžně. Američané jeli tak nějak podle objemu. Prostě se napsalo 198 cui (kubických palců, cca 3,2 litrů) nebo 324 cui (5,4 litru) a podobně a oni věděli, co od té atmosféry mohou přibližně čekat. Maximální rychlost byla u motoru 1,6 litru přesně 101 mph (cca 162 km/h) a normovaná spotřeba 7,8 litru. Tento motor byl ale po dvou letech z nabídky vyřazen a pokračoval pouze větší 2,6 litru s maximálkou 112 mph (cca 180 km/h). To by výkonu 105 koní odpovídalo.

Motor samotný je vlastně docela zajímavý. 2,6 litru objemu je na čtyřválec slušná hodnota, která v té době běžná nebyla. Problémem prý byly vibrace motoru. Mitsubishi vyvinulo systém Silent Shaft. Bylo to první využití dvou vyvažovacích hřídelí v moderním motoru, který tyto příznaky zmírňovalo. Tento systém se postupně rozšířil do všech motorů a patenty od tří diamantů kupovalo třeba i Porsche, Saab, Fiat atd

Být to pro nějaký masový model, tak je to věc, se kterou se určitě chci v propagačních materiálech pochlubit. Ale nějak mi to ale nesedí k tomu, že to bylo uvedeno v Challengeru – z našeho pohledu sportovním autě. Jenže my to teď, s odstupem času celé vnímáme jinak. My už tu máme zpět toho „našeho“ Challengera, určeného pro fanoušky aut. V tehdejší nejisté době se asi nevědělo, kam se bude vývoj aut ubírat, a tak se pro propagaci využívalo vše co šlo.

Lukáš Naske
10. srpna 2022, 10:08
0
Ptejte se: Když nevíš, co chceš …

Je pravda, že mě Levorg vůbec nenapadnul. Teď když na něj koukám, tak se mi docela líbí a mít vstup vzduchu v kapotě má něco do sebe :)

Lukáš Naske
10. srpna 2022, 10:00
1
Ptejte se: Když nevíš, co chceš …

Já vím, že to bude výborné auto, které i super pojede. Ale právě Golf je pro mě tím symbolem všednosti. Tak trochu se snažím skupině VW vyhnout. Superb je ve výběru jako taková volba na jistotu, záloha ke které sotva dojde, ale přemýšlet se nad ní zkrátka trochu musí.

Lukáš Naske
10. srpna 2022, 08:54
1
Ptejte se: Když nevíš, co chceš …

Musím říct, že Talismanem i CC ses mi trefil do vkusu, o obou autech jsem dost přemýšlel. Hlavně ten Talisman je u nás dostatečně vzácný, ale sehnat se dá. Navíc koukám, že už je pár kusů za slušné ceny.

Lukáš Naske
10. srpna 2022, 08:34
1
Ptejte se: Když nevíš, co chceš …

Riccardo: A já myslel, že jsem to v textu zmínil několikrát dost jasně :)
Jinak Gulia mě nenapadla. Připadala mi dražší, ale přímo tento kousek vypadá dost slušně. Díky za výborný tip. To je auto o kterém rozhodně budu taky uvažovat.

Lukáš Naske
10. srpna 2022, 08:30
-1
Ptejte se: Když nevíš, co chceš …

Neboj, nadšení z Volva trvá. PHEV je zkrátka to, co mi vyhovuje a v podobné ceně ani teď nejde koupit nic jiného.

To, že mi teď auto v garáži hodilo pár chyb, byla možná z části i moje vina – dojížděl jsem v elektrickém režimu úplně nadoraz baterky (režim hybrid ji nenechá klesnout tak nízko) a o pár metrů mi to nevyšlo. Auto se pak asi nechtělo nabít z nabíječky a hodilo chyby. Možná byla 12V baterie málo nabitá (asi se z ní napájí chlazení baterie během nabíjení) a proto nabíjení nepovolila. Stačilo ji nabít a vše ok. Ale dojíždím takhle párkrát do měsíce a zatím se mi tohle nestalo.

Jo, zaplatil jsem (pro mě) drahý servis, na druhou stranu od té doby bez problémů a ty nejrizikovější části jsou v záruce. Spím klidně :)

Jenže existuje i něco jako morální opotřebení a myšlenky na výměnu mě samozřejmě napadají často, i když je Volvo ok …

Lukáš Naske
26. července 2022, 14:57
0
SsangYong Tivoli Grand: Rodinný ideál za fajn peníze

Koukám, že než jsem to sepsal, tak už tu vše zaznělo.

Lukáš Naske
26. července 2022, 14:56
0
SsangYong Tivoli Grand: Rodinný ideál za fajn peníze

Historie SsangYongu je poměrně divoká. Když vezmeme až tu nedávnou – v roce 97 koupilo kontrolní část podílu Deawoo, ale už v roce 2004 společnost převzal čínský SAIC. V roce 2009 SsangYong prakticky krachnul a přešel do nucené správy. Obvinil SAIC z neplnění závazků investic do společnosti, z krádeže technologií souvisejících s hybridními vozidly a z průmyslové špionáže.

V roce 2010 společnost přebírá indická Mahindra a v roce 2015 uvádí první auto vzniklé za pomoci indů – model Tivoli. Na stejných základech později vyjíždí i Mahindra XUV300. Testované auto je vlastně stále první verzí, jen po faceliftu. Díky tomuto modelu je automobilka konečně po 9 letech v zisku a přicházejí další modely. Bohužel to ale netrvá příliš dlouho a v roce 2020 SsangYong znovu padá pod nucenou správu poté, co Mahindra snížila finanční prostředky pro Korejce kvůli jejímu nesplacenému dluhu. Prý v té době dlužili 285 milionů dolarů.

Minulý měsíc (červen 2022) vybral jihokorejský konkurzní soud konsorcium KG Group jako posledního uchazeče o převzetí SsangYong Motor. Plánují do automobilky napumpovat 700 milionů dolarů, ale jak to celé dopadne …

Od loňského prosince také automobilka uzavřela spolupráci s čínským BYD Auto na vývoji baterií pro svůj první elektromobil U100, který by měl být uveden na trh v 2023.

Lukáš Naske
26. července 2022, 13:29
1
SsangYong Tivoli Grand: Rodinný ideál za fajn peníze

No ona i ta kráká verze je taková ... to ...hm ... orginální. Myslím, že si s prodlouženou nemají co vyčítat, a tak bych volil rovnou praktičtější Grand.
Každopádně je tu ještě Korando, které už se jako hezké označit dá.
-
Komentář upraven 27. 7. 2022, 08:17:29

Lukáš Naske
26. července 2022, 13:17
0
SsangYong Tivoli Grand: Rodinný ideál za fajn peníze

Doplnil jsem zapomenutou tabulku s technickými údaji, která hodně prozradí.

Auto je dlouhé 4,5 metru - o něco víc než Duster nebo Vitara má. Váží 1350 kg, takže se dá říct, že málo. Výkon je papírově slušný, ale už podle zrychlení je vidět, že to taková hitparáda nebude. Do provozu naprosto OK, na víc už ne.
A spotřeba – 8,5 litru je podle mě opravdu minimum. Někteří řidiči, kteří budou jezdit třeba často po Praze nebo větších městech se určitě dostanou i na dohled desítce. Nevím jak hodně by v tomhle pomohla manuální převodovka, ale dneska už jsou to zkrátka příliš vysoká čísla.

Lukáš Naske
26. července 2022, 09:57
2
SsangYong Tivoli Grand: Rodinný ideál za fajn peníze

Korando je v hierarchii značky ještě o stupínek výš. Přidává další možnosti (třeba pohon 4x4) a taky výbavu, kterou Tivoli mít nemůže – adaptivní tempomat, elektrický kufr, kůži v interiéru, ventilovaná sedadla. Při rozumné konfiguraci ani nestojí o tolik víc. Když se kupec rozšoupne a navolí vše, už vyjde na 800 tisíc. Ale kupodivu mi to přijde jako stále slušná částka, vzhledem k tomu, co vše auto má …

Lukáš Naske
04. července 2022, 08:58
0
Testovací okruh Nardò: Zrozen pro rekordy

Jo, umím si představit, že když tam člověk přijde „do boxů“ tak se asi nakonec nekoná nějaký hodně odlišný zážitek než na jakémkoli závodním okruhu. Člověk zkrátka vidí jen malý kousek trati a zázemí s budovami jako jinde. Jiné to musí být, pokud to člověk vidí naživo třeba z vrtulníku, kde si uvědomí tu ohromnou velikost areálu nebo pak při jízdě po něm, když je to dokonalý kruh. Snadno se ztratí orientace a když v určitě rychlosti ani není nutné zatáčet, tak se vlastně jede nekonečná rovinka …
-
Komentář upraven 4. 7. 2022, 13:37:32
-
Komentář upraven 4. 7. 2022, 13:38:10

Lukáš Naske
30. června 2022, 09:27
0
Škoda Karoq: Dobrý byl vždy, teď je i hezký

S cenou máš pravdu, skočila mi tam sice správná výbava, ale s motorem 1.5 TSI. Opravuji. Díky za upozornění

Lukáš Naske
30. května 2022, 14:38
0
Lexus NX 450h+: Oáza klidu a pohody

Jo, dneska poznat cokoli podle označení skoro nejde. Výkon tomu rozhodně nechybí, ostatně zrychlení 6,3s na auto o váze přes 2,1 tuny mluví za vše. Navíc elektromotory reagují opravdu okamžitě. Jak píšeš, V6 by možná měla nižší otáčky a byla by utlumenější, ale zas nějaký významný rozdíl bych od toho nečekal.
A eCVT – mě to nesedlo, ale kdo jsem já abych největší světové automobilce říkal, co je dobré, když prodává každý rok miliony aut s touto převodovkou. Zákazníkům to evidentně vyhovuje nebo to alespoň akceptují.

Lukáš Naske
30. května 2022, 10:14
0
Lexus NX 450h+: Oáza klidu a pohody

Myslím, že tenhle úděl bude čekat spíš menší UX, které asi bude opravdu takovým tím autem pro manželky. NX už je fakt dospělé auto. Jasně, většina majitelů asi bude z velkých měst a okolí, takže se bude pohybovat i tam, ale velikostí i výkonem je NX právě i to auto, které si vemou na dlouhé cesty.

Lukáš Naske
13. dubna 2022, 11:51
0
Volkswagen ID.3: král je mrtev, ať žije král?

Ještě mě napadá, nevíte někdo jak to mají v Rakousku s dotacemi ne EL auta?
-
Komentář upraven 13. 4. 2022, 11:51:25

Lukáš Naske
11. dubna 2022, 07:24
0
Volkswagen ID.3: král je mrtev, ať žije král?

Riderhenry: S tvým příspěvkem souhlasím. Připadá mi, že už občas automobilky neví, v čem zas soupeřit a nějak se to zvrhlo v to, kdo bude dřív víc zelenější.

Ale jen ze zvědavosti k poslední větě – existuje nějaká možnost, že by bylo EL auto lepším produktem, i když za vyšší cenu?

Lukáš Naske
11. dubna 2022, 07:20
0
Volkswagen ID.3: král je mrtev, ať žije král?

Curdin: Vím co myslíš. Vlastně by se to ani nedalo kritizovat. Ale bohužel mám pocit, že tady to bylo jinak. Připadá mi, že původně chtěl VW postavit fakt levné EL auto a při návrhu začal logicky šetřit, kde to šlo. Pak zjistili, že to asi tak úplně nevyjde, tak něco opravili, ale na důstojnější interiér už se tak nějak zapomnělo. Na druhou stranu je to něco, co se dá při faceliftu poměrně snadno řešit. Tak uvidíme.

Lukáš Naske
11. dubna 2022, 07:15
0
Volkswagen ID.3: král je mrtev, ať žije král?

Popravdě mě to nenapadlo vyzkoušet. Logicky bych si myslel, že by napájení tohoto důležitého „tlačítka“ v době, kdy je auto vypnuté, mohla mít na starosti klasická 12V baterie. Až se mi do ruky dostane další auto od VW, tak zjistím. Samotného mě to zajímá.

Lukáš Naske
11. dubna 2022, 07:12
0
Volkswagen ID.3: král je mrtev, ať žije král?

Jo, tomu bych i věřil. Pokud totiž není cena nejdůležitějším kritériem (což v Rakousku být nemusí), tak vlastně nevidím jedinou výhodu Golfu. S našimi platy budeme logicky na cenu více citliví.

Taky to může být jen pocit, protože ID.3 je v provozu rozhodně víc nepřehlédnutelné auto než Golf, kterého už někdo ani nevnímá…

Lukáš Naske
09. dubna 2022, 23:18
0
Volkswagen ID.3: král je mrtev, ať žije král?

Ve zpracování jsem problém nenašel. Všechno lícuje perfektně, spáry jsou snad menší než malé a nikde nic nevrže. I na kostkách je v autě úplné ticho. Jen zkrátka volba materiálů – stačilo by přidat pruh nebo dva látky (kůže) na aspoň vršek dveří a třeba udělat něčím zajímavější část přístrojovky před spolujezdcem. Hned by to bylo veselejší.
Levnější sedačky se poznají podle toho, že nemají spojenou hlavovou opěrku s opěradlem zad. Tyto příplatková jsou ale opravdu výborná.

Lukáš Naske
09. dubna 2022, 22:58
0
Volkswagen ID.3: král je mrtev, ať žije král?

Na maximálku se dostane velmi svižně. Auto mi ukázalo nejvíc 163 km/h a pak se plyn zkrátka odpojí. Pocitově bych tomu bez omezovače tipnul maximalku třeba lehce přes 220. Prý je to ale omezeno kvůli otáčkám elektromotoru.

Lukáš Naske
06. ledna 2022, 06:58
0
BMW Nazca: zapomenutý hrdina

No teda – zrovna svět Mercedesu docela sleduju, ale tohohle auta jsem si asi nikdy nevšimnul. Díky za rozšíření znalostí :)

Lukáš Naske
06. ledna 2022, 06:56
2
BMW Nazca: zapomenutý hrdina

Tak ta Isdera vypadá úchvatně, viz obrázek…
Já osobně hodně vzpomínám taky na zmíněný Ford GT90, který byl součástí NFS 2. Jezdili i reálná auta (prototypy) a vždycky mě hodně mrzelo, že tohle auto nešlo do výroby. Když na něj koukám dneska, tak už z toho tak v úžasu nejsem. Ale zajímavé auto to rozhodně bude vždycky.

Lukáš Naske
06. ledna 2022, 06:45
0
BMW Nazca: zapomenutý hrdina

Tohle si přímo říká o nějaký náčrtek nebo skicu :)

Lukáš Naske
06. ledna 2022, 06:44
0
BMW Nazca: zapomenutý hrdina

Rád bych jel někdy na jaře – březen, duben nebo květen, ale zatím je to spíš taková úvaha. Každopádně až budeš mít přesnější plány, klidně mi napiš do zprávy a třeba to nějak vymyslíme :)

Lukáš Naske
06. ledna 2022, 06:40
0
BMW Nazca: zapomenutý hrdina

Ano, na inzerát na modrý kus jsem narážel často. Některé stránky z toho chtěli udělat senzaci, že je na prodej u nás. Jiné přiznali, že to sice nabízí český obchodník, ale nabídka byla pouze na pomoc při aukci v zahraničí a následný dovoz do CZ.

Lukáš Naske
24. prosince 2021, 16:06
0
Historie a vývoj značky Infiniti

XTad: Jo, máš pravdu, nebylo to tam jasně uvedené – G35 je přeznačený Skyline V35. Platforma je Nissan FM a na té (zkrácené) jezdí i 350Z. Trochu jsem to předělal, aby to bylo jasnější. Díky za upozornění.

Lukáš Naske
24. prosince 2021, 01:12
1
Historie a vývoj značky Infiniti

Ano, to by se rozhodně stát nemělo. Díky za upozornění, opraveno.

Lukáš Naske
18. prosince 2021, 12:04
3
Ptejte se: Zábavné rodinné auto

Ano, tímhle směrem bych přemýšlel i já. Možná by stačilo i C43 AMG – konečně by zkusil víceválec a bude za stejné peníze novější (méně ojeté) než Éčko. Místa vzadu je v něm málo, ale jestli rodinu teprve plánují … vajíčko se za spolujezdce vejde vždycky a jeden kočárek do kufru taky. Druhé dítě bude stejně až za pár let, a to s velkou pravděpodobností zas bude auto měnit …

Lukáš Naske
11. listopadu 2021, 11:10
1
Hyundai Tucson Plug-in: Dobré auto s jednou chybou

Ča Snač Aj: vyjádřím se k tomu konci ohledně nesmyslnosti PHEV – dá se říct, že to vidím stejně. Pokud velkou většinu cest zvládám na elektřinu s dojezdem někde kolem 50-70 km u PHEV (řekněme třeba 65%), pak bych s klasickým elektromobilem (dojezd třeba 250-300) zvládnul tak 95%. Na zbylých bych prostě třeba na půl hoďky někde zastavil na dobití.

ALE – PHEV je podle mě ideální pro normálního člověka, aby usnadnil ten přechod na elektromobily. Prostě si tu elektřinu vyzkoušet, ale nemít ten strach z vybití nebo že když zapomenu nabít (nebo nepůjde nabíječka atd atd) tak prostě nepojedu. Je tam ta jistota, že sepnu spalovák, který dobře znám a vždy dojedu. Většina majitelů PHEV (kteří ho používají správně) pak asi dojde k tomu, že jim kratší dojezd nevadí a už mají návyky nabíjet.

Přeskok ze spalováku rovnou na elektřinu je velká změna. PHEV je mezikrok, který to dočasně trochu zpříjemňuje.

Lukáš Naske
11. listopadu 2021, 10:31
0
Hyundai Tucson Plug-in: Dobré auto s jednou chybou

Je to logická myšlenka, ale když se podívám na automobilovou produkci, tak si tím nejsem tak jistý. Extrém může být třeba Focus mk2, který má blinkry až pod střechou. Jasně, už je to starší auto, ale už tou dobou měli offroady blinkry dole a třeba brzdová světla v karoserii výš. Ale třeba měl první a druhý Focus nějakou výjimku, co já vím …

Lukáš Naske
11. listopadu 2021, 10:12
0
Hyundai Tucson Plug-in: Dobré auto s jednou chybou

Beastar: Výborně napsáno. Diskusi o tom, co je na elektromobilitě všechno špatně už jsme myslím dostatečně probrali pár dní zpět u druhé části článku jak se žije s elektromobilem. Tady by bylo vhodné se víc soustředit na konkrétní auto / model. Takže díky za tvůj komentář.

Jinak jsi auto vystihl dobře – charakterizuje ho velmi pohodlný podvozek, který snad ani neumí využít nejvyšší výkon auta a asi by stačilo i míň. Celkově u Tucsonu (ač zrovna já mám PHEV rád) bych nakonec volil klasický hybrid – ten má stejný spalovací motor 132 kW a k němu 44 kW elektromotor (systémově 169 kW / 230 koní), zrychlení na 100 jen o desetinu vteřiny horší a cenu dokonce stejnou jako naftový motor.

Lukáš Naske
10. listopadu 2021, 10:37
-2
Hyundai Tucson Plug-in: Dobré auto s jednou chybou

Ano, lokálně bez emisí - stejně tak jako čistý elektromobil

Lukáš Naske
10. listopadu 2021, 09:18
0
Hyundai Tucson Plug-in: Dobré auto s jednou chybou

To si úplně nemyslím. Pokud by Tucson zvádnul topení z baterie, proč by nemohl mít EL značku? Má dojezd reálně lehce přes 50 km bez emisí. Zároveň platí, že průměrný denní nájezd je (obzvášť ve městě) nižší. Může tedy platit, že většinu kilometrů PHEV ujede bez spalování benzínu.

Samozřejmě jedinou podmínkou je důsledné každodenní/noční dobíjení. Pokud to majitel takto nabíjí, podle mě si EL značku zaslouží, pokud to nedodržuje, tak si ji nezaslouží. Tak a teď jak to rozlišit nebo hlídat …. Je to složité :(

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Hummer H2  2008
Hummer H2

2008 rok výroby
400 koní výkon
6 200 ccm objem

Chevrolet Caprice 9C1 Police 1992
Chevrolet Caprice 9C1 Police

1992 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Chevrolet Tahoe Z71 4x4 2007
Chevrolet Tahoe Z71 4x4

2007 rok výroby
320 koní výkon
5 300 ccm objem

Cadillac Escalade ESV 2010
Cadillac Escalade ESV

2010 rok výroby
403 koní výkon
6 200 ccm objem