načítám data...

Luki.xy

VIP členTento uživatel má VIP členství.
Zjisti více
JménoLukáš Naske
BydlištěČeské Budějovice
Registracepřed 3.1 rok.
Poslední aktivitapřed 1.4 min.
Komentářů u článků56
Pozitivních komentářů u článků26
Negativních komentářů u článků1
Možnostinapsat zprávu

Poslední blogy

Volvo V60 D6 AWD Plug-in Hybrid 2014

31. ledna 2020, 12:48 78 komentářů

Poslední dobou se nám to tu s hybridy rozjelo, tak se přidám i já. Jak jsem se dostal od plánované benzínové V8 od Mercedesu do naftového hybridu, i když jsem předtím nikdy nic podobného neřídil a vlastně o tom ani nepřemýšlel? A nelituji toho?

D1

19. února 2020, 08:18 25 komentářů

Jako vážně? Naše hlavní dálnice? Jo a ještě jsem vzal srnku.

Jak jsem si užil Sunday Morning drive vol. II.? Neužil, vůbec….

08. června 2020, 09:01 3 komentáře

… a to proto, že jsem tam nakonec nebyl ☹


Posledních 50 komentářů

Lukáš Naske
06. ledna 2022, 06:58
0
BMW Nazca – zapomenutý hrdina

No teda – zrovna svět Mercedesu docela sleduju, ale tohohle auta jsem si asi nikdy nevšimnul. Díky za rozšíření znalostí :)

Lukáš Naske
06. ledna 2022, 06:56
2
BMW Nazca – zapomenutý hrdina

Tak ta Isdera vypadá úchvatně, viz obrázek…
Já osobně hodně vzpomínám taky na zmíněný Ford GT90, který byl součástí NFS 2. Jezdili i reálná auta (prototypy) a vždycky mě hodně mrzelo, že tohle auto nešlo do výroby. Když na něj koukám dneska, tak už z toho tak v úžasu nejsem. Ale zajímavé auto to rozhodně bude vždycky.

Lukáš Naske
06. ledna 2022, 06:45
0
BMW Nazca – zapomenutý hrdina

Tohle si přímo říká o nějaký náčrtek nebo skicu :)

Lukáš Naske
06. ledna 2022, 06:44
0
BMW Nazca – zapomenutý hrdina

Rád bych jel někdy na jaře – březen, duben nebo květen, ale zatím je to spíš taková úvaha. Každopádně až budeš mít přesnější plány, klidně mi napiš do zprávy a třeba to nějak vymyslíme :)

Lukáš Naske
06. ledna 2022, 06:40
0
BMW Nazca – zapomenutý hrdina

Ano, na inzerát na modrý kus jsem narážel často. Některé stránky z toho chtěli udělat senzaci, že je na prodej u nás. Jiné přiznali, že to sice nabízí český obchodník, ale nabídka byla pouze na pomoc při aukci v zahraničí a následný dovoz do CZ.

Lukáš Naske
24. prosince 2021, 16:06
0
Historie a vývoj značky Infiniti

XTad: Jo, máš pravdu, nebylo to tam jasně uvedené – G35 je přeznačený Skyline V35. Platforma je Nissan FM a na té (zkrácené) jezdí i 350Z. Trochu jsem to předělal, aby to bylo jasnější. Díky za upozornění.

Lukáš Naske
24. prosince 2021, 01:12
1
Historie a vývoj značky Infiniti

Ano, to by se rozhodně stát nemělo. Díky za upozornění, opraveno.

Lukáš Naske
18. prosince 2021, 12:04
3
Ptejte se: Zábavné rodinné auto

Ano, tímhle směrem bych přemýšlel i já. Možná by stačilo i C43 AMG – konečně by zkusil víceválec a bude za stejné peníze novější (méně ojeté) než Éčko. Místa vzadu je v něm málo, ale jestli rodinu teprve plánují … vajíčko se za spolujezdce vejde vždycky a jeden kočárek do kufru taky. Druhé dítě bude stejně až za pár let, a to s velkou pravděpodobností zas bude auto měnit …

Lukáš Naske
11. listopadu 2021, 11:10
2
Hyundai Tucson Plug-in: Dobré auto s jednou chybou

Ča Snač Aj: vyjádřím se k tomu konci ohledně nesmyslnosti PHEV – dá se říct, že to vidím stejně. Pokud velkou většinu cest zvládám na elektřinu s dojezdem někde kolem 50-70 km u PHEV (řekněme třeba 65%), pak bych s klasickým elektromobilem (dojezd třeba 250-300) zvládnul tak 95%. Na zbylých bych prostě třeba na půl hoďky někde zastavil na dobití.

ALE – PHEV je podle mě ideální pro normálního člověka, aby usnadnil ten přechod na elektromobily. Prostě si tu elektřinu vyzkoušet, ale nemít ten strach z vybití nebo že když zapomenu nabít (nebo nepůjde nabíječka atd atd) tak prostě nepojedu. Je tam ta jistota, že sepnu spalovák, který dobře znám a vždy dojedu. Většina majitelů PHEV (kteří ho používají správně) pak asi dojde k tomu, že jim kratší dojezd nevadí a už mají návyky nabíjet.

Přeskok ze spalováku rovnou na elektřinu je velká změna. PHEV je mezikrok, který to dočasně trochu zpříjemňuje.

Lukáš Naske
11. listopadu 2021, 10:31
0
Hyundai Tucson Plug-in: Dobré auto s jednou chybou

Je to logická myšlenka, ale když se podívám na automobilovou produkci, tak si tím nejsem tak jistý. Extrém může být třeba Focus mk2, který má blinkry až pod střechou. Jasně, už je to starší auto, ale už tou dobou měli offroady blinkry dole a třeba brzdová světla v karoserii výš. Ale třeba měl první a druhý Focus nějakou výjimku, co já vím …

Lukáš Naske
11. listopadu 2021, 10:12
0
Hyundai Tucson Plug-in: Dobré auto s jednou chybou

Beastar: Výborně napsáno. Diskusi o tom, co je na elektromobilitě všechno špatně už jsme myslím dostatečně probrali pár dní zpět u druhé části článku jak se žije s elektromobilem. Tady by bylo vhodné se víc soustředit na konkrétní auto / model. Takže díky za tvůj komentář.

Jinak jsi auto vystihl dobře – charakterizuje ho velmi pohodlný podvozek, který snad ani neumí využít nejvyšší výkon auta a asi by stačilo i míň. Celkově u Tucsonu (ač zrovna já mám PHEV rád) bych nakonec volil klasický hybrid – ten má stejný spalovací motor 132 kW a k němu 44 kW elektromotor (systémově 169 kW / 230 koní), zrychlení na 100 jen o desetinu vteřiny horší a cenu dokonce stejnou jako naftový motor.

Lukáš Naske
10. listopadu 2021, 10:37
-1
Hyundai Tucson Plug-in: Dobré auto s jednou chybou

Ano, lokálně bez emisí - stejně tak jako čistý elektromobil

Lukáš Naske
10. listopadu 2021, 09:18
0
Hyundai Tucson Plug-in: Dobré auto s jednou chybou

To si úplně nemyslím. Pokud by Tucson zvádnul topení z baterie, proč by nemohl mít EL značku? Má dojezd reálně lehce přes 50 km bez emisí. Zároveň platí, že průměrný denní nájezd je (obzvášť ve městě) nižší. Může tedy platit, že většinu kilometrů PHEV ujede bez spalování benzínu.

Samozřejmě jedinou podmínkou je důsledné každodenní/noční dobíjení. Pokud to majitel takto nabíjí, podle mě si EL značku zaslouží, pokud to nedodržuje, tak si ji nezaslouží. Tak a teď jak to rozlišit nebo hlídat …. Je to složité :(

Lukáš Naske
29. září 2021, 07:19
3
Citroën Ami: Malé velké autíčko

Tak nejdříve k testu – za mě fajn způsob psaní, hezky se to čte, obsahuje dost informací. Na rozdíl od druhého Jaromíra Soukupa ti ty informace i věřím. Jako čtenář jsem spokojený. (jakože dávám zpětnou vazbu autorovi za jeho první oficiální článek o autě :) )

A teď k autu – mě se vždycky mini auta líbila, i když jsem vlastně žádné neměl. Dokážu si ale představit cílovou skupinu – jednotlivce nebo dvojice ve velkoměstě a podobně. Cena dobrá, velikost na parkování taky. Jenže omezení 45 km/h tohle všechno sráží. Podle mě je minimum tak 70, aby to nebrzdilo na obchvatech, které k těm velkoměstům prostě patří. Chápu, že to byla nutnost pro homologaci čtyřkolky, ale jestli to dealer nebude umět nějak šikovně vyřešit, tak bohužel…

Lukáš Naske
12. srpna 2021, 09:59
0
Dacia Logan TCe 100 LPG: Moderní návrat do starých časů

Chci pochválit autora za fajn článek. Všichni víme, že pro autíčkáře je tohle nezajímavé auto a jsem rád, že to nebylo bráno stylem, jak to málo jede, blbě zatáčí a málo drží na silnici. Naopak to bylo pojato s ohledem na cílovou skupinu, které jde především o praktičnost, jednoduchost, cenu … Jsou tam jak osobní pocity a zkušenosti z užívání, tak pár čísel (různé měřitelné hodnoty), které mi tu občas chybějí. I o těchto autech si rád přečtu, ale samozřejmě se víc těším na ta zajímavější auta.

Takže díky, jen tak dál. :)

Lukáš Naske
11. června 2021, 11:21
1
Ptejte se: Šestiválcový sedan s pohonem zadních kol

Úplně doporučení to nebylo. Není zde na prodej Cadillac, který by splňoval všechny požadavky - sedan, zadokolka, šestiválec a do 800 tisíc. Franta evidentně ani z jednoho ustoupit nechce, to raději vezme to BMW nebo Alfu.

Ale je pravda, že auto jsem vybral blbě. Že je dotažený by mi nevadilo, ale ta Litva už jo, toho jsem si nevšimnul.

Lukáš Naske
10. června 2021, 09:37
0
Ptejte se: Šestiválcový sedan s pohonem zadních kol

A já zrovna ten Cadillac sleduju a CTS je společně s ATS a novějším CT6 jedním z mnoha mých vysněných aut. :D

Už jsem na ně koukal. 90% aut v EU je 2.0 Turbo. Za mě bych se s 203 kW smířil, ale pokud je šestiválec podmínkou, tak to neprojde. Pak je tu ještě 3.0 V6 twinturbo. 307 kW je ok, jenže naprostá většina je AWD, takže zas mimo zadání. Ideální verze je ATS-V s 3.6 trubo 356 kW, jsou to zadokolky, ale zas většinou coupe i když 4 dvéřové se najít dají, ale tady zas narazíme na cenu od cca 48.000 € (1.2m Kč).A samozřejmě nejlepší by bylo CTS-V s 6.2 V8, ale částky od 54.000 € jsou zas vysoké.

Takže za mě je nutný kompromis - tohle je ATS-V coupe, zadohrab za 32.000 € (lehce přes 800t Kč), rok 2017, najeto 68t km. Je ale potřeba se smířit s tím, že bude auto všude středem pozornosti :D

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=309563093&lang=en&utm_source=DirectMail&utm_medium=textlink&utm_campaign=Recommend_DES

Lukáš Naske
20. května 2021, 11:33
0
Jeep Renegade 4xe: Za dobrodružstvím i na baterky

Jo takhle, tak to asi jo. Já bral normálně ceník do výroby.

Lukáš Naske
20. května 2021, 10:36
0
Ptejte se: Jak znovuobjevit radost z řízení?

Já to vidím tak, že se tazatel vyloženě chce menší auto hlavně do města, proto mi přijde jako blbost tady doporučovat Mondeo, C5/C6 a podobně.

Měl jsem jedno horší období, kde jsem přes rok jezdil čtyřkovým golfem - já, který koncern fakt nemusí. Bylo to po tom, co jsem jedno auto prodal a šetřil jsem na další a golf se ke mně tak nějak dostal. Nevybral jsem si ho, ale byla to moje největší „autochyba“. Pominu to, že mě auto 5x nechalo stát na krajnici (ač jsem měl prý tu spolehlivou verzi 1.6 SR 74 kW), ale přesně jako tazatel jsem tam absolutně ztrácel chuť kamkoli jet, jakkoli auto řídit.

A víte čím to bylo? Nechci psát, že je Golf špatný auto, svoji práci odvede, ale je to v tom, že jsem k tomu auto neměl žádný vztah! Já prostě potřebuju, aby to auto pro mě bylo něčím zajímavé. Může to být i jen detail, který každý jiný přehlídne nebo ho bere jako samozřejmost. Může to být design nebo třeba motor s nějakým neobvyklým řešením. Když jsem měl Golfa, litoval jsem, že jsem nešel do Alfy Romeo. Jo, je tam možnost, že by mě nakonec u krajnice nechala víckrát, ale já bych jí to odpustil, protože bych ji měl prostě rád.

Takže podle mě je problém v tomhle. Najdi si nějaké auto v tvém rozpočtu, které máš rád a kup si ho. Nemusí to být nejlepší auto ve třídě podle novinářů, nemusí mít nejlepší spolehlivost podle TUV. Kašli na tabulky. Musíš ho mít prostě rád.

Lukáš Naske
20. května 2021, 08:58
0
Jeep Renegade 4xe: Za dobrodružstvím i na baterky

No s tou RAV4 bych to zas nepřeháněl. 800t je za nejzákladnější verzi v akčním ceníku. Když to aspoň trochu srovnáme – 4x4, automat, alespoň prostřední výbava, tak jsme na přibližně 1,1+ milionu.

Ale je pravda, že i tak mi přijde ravka výhodnější. Je to nějakých 150 tisíc navíc za auto o třídu (nebo možná o dvě) větší. Na druhou stranu, pokud sháníš auto do města (malé rozměry) a máš na PHEV Renegade prachy, tak proč ne. Ale musíš to chtít, logicky to smysl nedává.

Lukáš Naske
17. května 2021, 09:56
3
BMW X1 sDrive 18i: Chyba v zadání

Já musím pochválit text. Jak občas nějaké články od Jana nemusím, tak tady mi přijde fakt hezky napsaný. Je tam i to vcítění do lidí, kteří tohle auto kupují i důvody proč by si ho „pravý Autíčkář“ asi nekoupil.

Takže za mě dávám článku palec nahoru :)

Mimochodem, nechystáte se zavést možnost palcovat samotný článek, popřípadě blog?

Lukáš Naske
14. května 2021, 07:12
1
Ptejte se: Amerika na sezónní provoz

Moc díky za tohle ptejte se, jako by pisatel psal za mě, akorát auto by bylo o pár let mladší.

Už jsem na 99% procent rozhodnutý pro Mamuta (Mercedes S500 W140 long), nebo spíš na 90%, možná 80%, i když … no zkrátka mění se to :). Stále mě ale láká nějaký americký full size sedan, který asi nebude tak dobrý v pohodlí (o to mi jde především), ale pro okolí bude 100x zajímavější.

Takže otázka: bude finančně a časově náročnější udržovat ve slušném (ne top, ale ne vrak) stavu Mercedes W140 nebo Cadillac Fleetwood sedan 1993-1996 (případně něco jako Chevrolet Caprice 5G (1991-6), Impala 7G (1994-6), prostě full-size sedan z devadesátek)?

Lukáš Naske
13. května 2021, 13:36
2
Lukáš Naske
28. dubna 2021, 14:49
0
Po stopách čtyřdvéřových kupé

Joo, Mercedes CLS první generace je moje vysněné auto. Takové, u kterého je reálné, že si ho někdy (snad brzo) pořídím, ideálně ve verzi 55 AMG. Přední světla sice nejsou nic moc, ale ten zadek je prostě dokonalej.

O RX-8 vlastně nikdy nepřemýšlel jako o sedanu, ale spíše jako o sportovním voze. Když na to koukám, tak to vlastně sedan je. Zajímavé.
Bugatti EB112 mě nějak neoslovuje. Fotka čistě zboku ještě tak nějak ujde (hodně mi to připomíná Panameru), fotky shora a čitě z předu, ale jak je tam ten ¾ pohled z předu, tak je ten zadek prostě divnej.

Lukáš Naske
12. dubna 2021, 07:16
3
Fiat Croma Multijet: Nečekaný Fiat

Cromu jsem měl vždycky docela rád, ačkoli bych si ji asi nekoupil. Přijde mi, že je zaměřená víc na praktické lidi (místo uvnitř, pohodlí), kteří design exteriéru tolik neřeší. Co mi ulpělo v paměti je, že ji ze začátku výroby měl Michael Schumacher jako své soukromé auto pro rodinu.

Jinak jsem ji před časem dost doporučoval kamarádovi (určitě si to tu přečte) zvyklému na italy, který nakonec vybral Focuse 2, ze kterého nakonec moc šťastný není (hlavně tvrdost podvozku i sedaček). Stále si stojím za tím, že by to pro tebe byla skvělá volba, Michale. Ještě není pozdě na výměnu :)

Lukáš Naske
08. dubna 2021, 14:16
0
Ptejte se: Praktický levný rodinný dostavník

A tak já přidám trochu netradiční řešení - každá generace Mercedesu třídy E (už od W124) měla možnost mít v kufru třetí řadu sedadel, která byla proti směru jízdy. Moc aut na výběr asi nebude, ale sehnat se dají. Navíc cestující v třetí řadě sedadel mají největší místo na nohy ze všech a i největší rozhled po okolí :D

Požadavkem bylo malé a nízké auto. O malém nevím, ale všechna nademnou vyše zmíněnná nejsou nízká. Éčko je :)

Pokud by to bylo na občasné použití, tak se mi tohle moc líbí. Pokud by byla třetí řada trvale využívána, tak už to tak příjemné asi nebude.

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=321212691&cn=DE&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=17200&makeModelVariant1.modelDescription=7+sitzer&makeModelVariant1.modelGroupId=11&pageNumber=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=creationTime&sortOption.sortOrder=DESCENDING&searchId=78b6ae1c-2666-39f9-89af-1c8238ff0624

Lukáš Naske
01. dubna 2021, 09:19
3
Ptejte se: roznášení pohlavních chorob v ojetině

Tento článek se objevil zároveň s ostatními aprílovými články, ale popravdě si po přečtení opravdu nejsem jistý, jestli se o apríl jedná nebo ne :D :D

Lukáš Naske
17. března 2021, 17:31
10
Dodge Charger Pursuit: Proč plecháče?

Tohle jsou ty neobvyklé testy, za kterými na Autíčkáře chodím. Super text, super fotky, super auto. Díky

Charger poslední generace je můj nesplněný sen (i když spíš v civilní verzi), na který jsem nenašel odvahu. Aspoň zatím... :)
-
Komentář upraven 17. 3. 2021, 17:43:02

Lukáš Naske
16. března 2021, 12:32
16
Martin Linhart: Dobrý PR je jako dobrý pingl. Musí být ochoten posloužit a nestydět se za to.

Rozhovor? Autíčkáře čtu už několik let a nevzpomínám si, že by tu byl tento styl článku. Každopádně moc za něj děkuji. Osvěžující novinka.

A samotný rozhovor je výborný. Je vidět, že je to pán, který má co říct a knihu se zkušenostmi bych si určitě koupil (pokud by nějaký vyšla).

Lukáš Naske
05. března 2021, 07:14
2
Renault Mégane Grandtour E-Tech: Nezapomeňte nabít!

Když Renault ohlásil nové Plug-in hybridy, tak jsem se těšil. Budou určitě cenově dostupné, sice jednodužší, ale funkční. Jako moc dobrý nápad mi pak přišlo to, že dají elektromotoru 2 stupně na převodovce a mohl by tak při vyšších rychlostech spotřebovávat méně elektřiny.

Bohužel konečné provedení tak dobré není. Ta cena je dejme tomu na poměry PHEV ještě slušná (i když jsem čekal ještě o něco málo méně). Ale jízdní projev je zoufalý. Po vybití (poměrně malé, nemá ani 10 kWh) baterie musí na 1750 kg těžké auto stačit atmosférická 1.6 s 68 kW a 144 Nm? To jsou přeci parametry spíše pro Clio. A ještě to podkopou pouze čtyř stupňovou převodovkou pro spalovák. Sice počítám, že elektromotor i při prázdné baterii pomůže alespoň při rozjezdu, ale stejně. A přitom je to tak jednoduché – dát do auta třeba tu 1.3 TCe, jak už to psal Kuc_t nade mnou. To by ale asi zas zvedlo cenu vozu. Cena (nejsem si jistý jestli nízká) si zkrátka vyžádala až moc kompromisů.

Jsem zvědavý, jaký podíl prodejů PHEV bude mít.

Lukáš Naske
03. března 2021, 07:29
7
Audi e-tron Sportback 55 quattro: Stylový fešák, kterému chutná

Musím říct, že to je perfektně napsané s (na Autíčkář) vysokou informační hodnotou a k tomu i vyjádření té pocitové části . Dobrá práce.

Mimochodem video nebo fotečka z driftování touhle stodolou by nebylo? :)

Lukáš Naske
10. února 2021, 07:55
0
Ptejte se: Střední třída za 350 tisíc

Když jsem viděl nový článek v ptejte se na auto střední třídy, už při rozklikávání jsem si říkal, jak tam v komentářích přidám Volvo V60 jako zajímavou alternativu, na kterou si většinou nikdo nevzpomene a najednou vidím že ho vybral do výběru i tazatel. To se u tohoto auta moc nestává a cením si toho ????

Já (jako majitel) můžu Volvo V60 doporučit. Myslím, že vzhledově auto vypadá i dráž, něž kolik stojí. Kvalita interiéru je špičková a stejně tak většinou výbava a pohodlí. Tyto věci jsou rozhodně o krok dál než Mazda s Hondou. Ale jak píše Mrkef nademnou – řidičské zážitky zde čekat nemůžeš, i když motor D5 výkon i rychlost má. V řízení ale nic neucítíš a podvozek filtruje (obzvlášť na sedmnáckách) úplně všechno. Když se kouknu na Sauto, tak je tam jediný benzín, který by se cenově vešel, a to v autě před faceliftem. Určitě bych ale bral auto po fl, už třeba kvůli digitální přístrojovce nebo dennímu svícení LEDkama. Takže D5 jasná volba. Kilometrů za rok je málo, ale pokud jsou na delších trasách, tak bych v tom problém neviděl. Pokud jsou ale naježděny třeba po Praze, tak to bude asi nic moc.

Já, jako nejapanofil, bych asi (z rozumu) zkusil Mondeo, i když moje klukovský já by chtělo tu Themu co zmiňuje El Gringo, pro kterou jsem měl vždycky slabost.

Lukáš Naske
02. listopadu 2020, 07:41
0
Když k dokonalosti chyběl jen krůček

Já se tedy vrátím k původnímu příspěvku a také si postěžuju na logiku řazení v mém Volvu V60 - taky je to špatně, tedy řazení vyšších stupňu dopředu, podřazení dozadu. Vždycky na to sahám, až když chci situaci nějak řešit - tedy ve spěchu a stresu a občas se u toho musím zamyslet a to je prostě špatně.

Má to tak poměrně dost značek. Není to ale něco, co by řidič při jízdě běžně využíval a tak se to (při troše zvyku) dá přežít. Ale že takovou chybu udělá zrovna Porsche, etalon sportovní jízdy, je dost nepochopitelné a chápu ty diskuse, které okolo toho vznikají.

Poslední 2 měsíce ale občas jezdím s Opelem Corsa C s automatem (tedy přesněji řečeno s robotickou převodovkou) a kupodivu mi tam špatná logika řazení vůbec nedělá problémy. Ale asi to ale bude tím, že to auto má 43 kW a je pomalé naprosto a úplně všude :D. Ať tam chci dělat cokoli, tak na všechno je dost času - takže i na to přemýšlení u řazení.

Lukáš Naske
14. října 2020, 07:55
0
Volvo XC60 T8 Twin Engine Polestar Engineered: Jak se pejsek s kočičkou naučili péct dort

eLzyx: a ve verzi S je to dokonce 310 kW / 421 koní a 500 Nm.

Lukáš Naske
25. srpna 2020, 12:40
0
Hyundai spouští vlastní značku elektromobilů, láká na futuristický design

Je pravda, že Hyundai je v hybridech a elektromobilech poměrně silný hráč, ale aby se zančka IONIQ mohla osamostatnit? Nevím, nevím...

Jinak koncepty se mi fakt dost líbí. Na to, jak Hyundai moc nemusím, tak každý z těchto tří bych si byl ochotný koupit. Samozřejmě si musíme počkat, co z toho zbyde na sériovém autě. Líbí se mi, že každé z těch aut má svoji vlastná tvář. To mi u dnešních aut dsot chybí - značky se na všechny své modely snaží nasadit stejný předek. viz Mercedes, Audi a podobně.

Lukáš Naske
19. srpna 2020, 13:52
0
BMW 330e: Pokrok nezastavíš

Jo, na cenu jsem trochu zapomněl, to je pravda. Počítám s budoucím zlevňováním, ale jde to pomaleji, než by se mi líbilo.

Lukáš Naske
19. srpna 2020, 13:33
1
BMW 330e: Pokrok nezastavíš

Tak sem rychle hodím svůj komentář, než se zas strhne bitka odpůrců a zastánců hybridů, EV a tak…

Nějak stále nemůžu přijít na chuť vnějšímu designu nových BMW. Samostatné detaily (světla, ledvinky, nárazníky, kufr) se mi líbí, ale dohromady mi to nějak nejde do sebe. Předpokládám, že s tímhle budu v menšině. Naopak design interiéru za mě moc fajn. Co mi ale hodně vadí je přístrojový panel. Opravdu nechápu, proč není možnost si na displeji nastavit pro BMW typické budíky. Naopak design interiéru za mě fajn.

Pohon já samozřejmě chválím. Chybí mi tedy zmínka o výkonu elektromotoru – slušných 113 koní a 265 N.m. Benzínový čtyřválec má pak 184 koní a 300 N.m. Plug in hybrid mě podle mě v tuto chvíli nejlepší volba pro normální lidi. Pro závodníky tady je výborná 340i, o M3 nemluvě (uvidíme jakou dostane masku). Jsem hodně zvědavý, jak si povede Octavia iV, třeba za 2-3 roky, až si to lidí více „osahají“ a jaké % prodejů na sebe stáhne…

Lukáš Naske
06. srpna 2020, 07:05
6
Mercedes-Benz EQC: První rána kapitána nabitá

Ještě než napíšu názor na EQC, tak musím u článku vyzvihnout jednu věc - děkuji, že se ani jednou nepoužilo slovo radiomapa a naopak se použilo infotainment :)

Lukáš Naske
05. srpna 2020, 08:37
2
Nekupujte si kabriolet, je to blbost a budete toho litovat

Co se stalo? To tě C70 něčím naštvala?

Jasně, kabria s plátěnou střechou z devadesátek pravděpodobně budou trpět vším, co jsi vyjmenoval. Obzvlášť právě konverze z klasického auta Proto jsem to vyřešil první generací SLK, které bylo už od základu konstruované jako roadster a díky pevné střeše řeší skoro všechny popsané neduhy. Neteče do něj, údržbu střechy nepotřebuje, strach z proříznutí nemám a vidět je z toho perfektně. Díky poměrně hodně zkosenému čelnímu sklu do něj ani moc nefouká. Samozřejmě vůně (nebo spíš smrady) z okolí to neodfiltruje a slunce praží co to jde.

I přes všechny nedostatky a kompromisy (a že jich je) si myslím, že by si každý, kdo má rád řízení, měl jízdu kabrioletem alespoň vyzkoušet.

SLK jsem měl přes rok jako daily a jediné auto a musím říct, že to byl můj nejlepší „autorok“. S příchodem dítěte jsem se s ním nedokázal rozloučit a stala se z něj víkendovka. Absolvoval jsem s ním i dovolenou v Chorvatsku, kde mě teda auto celkově dost potrápilo, ale i tak na něj nedám dopustit. O dovolené chystám i krátký blog, tak doufám že vás pobaví. :)

Lukáš Naske
15. července 2020, 12:17
0
Ptejte se: Hledáme sedan s velkým motorem a pohonem všech kol

Tak moc požadavků jsi neuvedl. Pokud je podmínka menší sedan, tak mě napadá Tipo, které ale asi nebude odpovídat vzhledově (po Mazdě). Mě se třeba líbí poslední Renault Megane GrandCoupe (což je sedan), ale asi by bylo potřeba nejméně 300.000 Kč. Vešla by se tam třeba i Astra sedan, ale je jich v ČR jen pár, stejně jako VW Jetta. Pokud jsi spíš na ty Japonce, tak by mohlo oslovit Suzuki Kizashi, ale přijde mi zastaralé (alespoň v interiéru) stejně jako Mitsubishi Lancer.

Taky mám rád sedany ale mimo prémii je to prostě bída a každý rok je to horší a horší…

Lukáš Naske
15. července 2020, 07:54
1
Temná doba motorismu

TLESKÁM uživatelům MBMB a Cartman.
Tak si představuju diskusi – i když je vidět, že mají na danou problematiku rozdílné názory, dokáží o tom věcně a hlavně slušně diskutovat, reagovat na argumenty a neurážet druhého za jiný názor. Je jedno na které straně stojím já. Díky kluci, přesně takové diskuse autíčkáře posouvají na úroveň, která na jiných autowebech není.

Lukáš Naske
10. července 2020, 09:38
4
Pět aut pomalejších než rodinné Volvo

Díky za pěkný článek. Taky jsem moc nepochopil, proč to někdo bere jako konec „autosvěta“. Vmax 180 km/h je hodnota, se kterou bych mohl žít a od koupě by mě neodradila. Je ale pravda, že alespoň na těch 200 km/h to mohli nechat – je tam prostě ta dvojka na začátku a mělo by to možná psychologicky efekt.

Zrychlení plug-in hybridu je samozřejmě paráda a i já se svou starší generací ho často využívám. Problém je, že se mnou nikdo nechce závodit – asi nikoho ani nenapadne, že bych chtěl dát sprint s šedivým kombíkem od Volva. Trochu mě to mrzí, protože moje zrychlení za 6.1s už by mohlo na spoustu aut stačit. :)

A k porovnání – jsou to sice fajn spoťáky, ale motají se kolem 300 koní, na rozdíl od 405 koňového Volva. Zkuste tam přihodit něco s podobným výkonem, ať je to porovnání spravedlivější. Takže pro srovnání – Volvo zrychluje o dvě desetinky lépe, než třeba Mercedes C 45AMG W205 (390 koní) a jen o jednu desetinu hůře, než Mercedes AMG GT 53 4Matic, a to už je pořádný sporťák o výkonu 460 koní…

Lukáš Naske
16. června 2020, 13:39
2
Volvo XC40 T5 FWD Recharge: Technické origami

Je pravda, že vyčíslení spotřeby je u PHEV asi nejsložitější, ze všech pohonů. U mild i full hybridů si nemůžeš vybrat na co pojedeš a spotřebu máš většinou hodně podobnou až ujedeš 50 nebo 500 kilometrů. U PHEV je to prostě jinak z principu.

Předpokládám, že majitel, který si tento typ koupí vědomě zkrátka plánuje každý den nabíjet. Jeho trasy budou pravděpodobně kratší, ideálně po městě, a ne po dálnici. Pak se dá dostat i pod spotřebu udávanou výrobcem.

Někdy po novém roce jsem fotil spotřebu svého auto po ujetí skoro 5 tísíce kilometrů viz foto. Teď po ujetí skoro 10.000 km mám kolem 2.5 litru, protože jsem začal častěji jezdit po výletech…

Lukáš Naske
03. června 2020, 20:51
0
Hyundai Ioniq Electric: Efektivitou k lepším zítřkům

Ale to je jen takový moje "bychaření". Hlavně že je majitel s autem spokojený.

Na Trackdayi si ním i o tom Ioniqu rád pokecám, já se rád bavím o jakémkoli autě . Ještě radši bych se ale podíval na ten Genesis s 3.8l a manuálem ????

Lukáš Naske
03. června 2020, 20:17
3
Hyundai Ioniq Electric: Efektivitou k lepším zítřkům

Samozřejmě je to jen můj názor, se kterým je možné nesouhlasit . Buď se pletu já, nebo je to výjimka potvrzující pravidlo, kdo ví…

Děkuji za pěkný blog. Perfektně napsané. Myslím, že bych si s pánem rozuměl. Nějak podobně jsem psal blog i o svém autě, ale pak jsem uznal, že je to pro Autíčkáře až moc podrobné a zkrátil to. S pánem vlastně ve všem souhlasím, mám ale pocit, že stejně jako autař je to i fanda do nových technologii, kterými jsou EV samozřejmě nabitá. Mám to podobně.

Volba Ioniqu spíš byla čistý kalkul a cena cca 620t Kč je také jinde než ceníková, ze které vycházíme. V téhle ceně (na EV opravdu nízké) a třídě aut (počítám, že 500e, ZOE a podobné by bylo příliš malé) ani moc konkurentů není – e-Golf, Leaf a to je tak všechno. Nechuť koupit VW je citít (to s ním sdílím také) a Leaf zavrhnul kvůli špatné zkušenosti s první generací – druhá je však ve všem výrazně lepší než první. I když zábavu za volantem bych tam asi také nehledal.

Kdybych byl v podobné situaci, asi bych spíše zvolil BMW i3 nebo nyní možná teď nový Soul EV. BMW opravdu umí nabídnout i trochu té řidičské zábavy a skvělý podvozek. Je ale pravda, že Hyundai je efektivitou rozhodně nejdál.

Já takový rozpočet při výběru neměl, takže jsem skončil u PHEV a i tam pro mě bylo důležité, aby to auto bylo zajímavé a výkonné – proto jsem vynechal třeba Ioniq PHEV a ani jsem neuvažoval na hybridy Toyota.

Lukáš Naske
03. června 2020, 09:35
3
Hyundai Ioniq Electric: Efektivitou k lepším zítřkům

ratan groch:
Jasně, to je taková ta klasika – test nového auta a komentář, jak bych si za ty prachy koupil něco ojetého. Prosím porovnávat porovnatelné.

Já bych si zrovna Ioniq také nevybral a klidně bych bral místo něj tu 911 nebo třeba 3 roky starou M2, ale nepíšu, že proto je nesmyslné auto.

IONIQ electric z roku 2016, najto 32t km mají cenu dejme tomu kolem 600.000 Kč. To je takový standardní propad ceny, nic extrémního.

Lukáš Naske
03. června 2020, 09:19
0
Hyundai Ioniq Electric: Efektivitou k lepším zítřkům

Myslím, že test přesně vystihuje toto auto – dá se říct naprosto nezajímavé. Vzhledem asi nikoho příliš neuchvátí, ale dá se to přežít. Dynamika asi nikoho neuchvátí, ale dá se to přežít. Nějaké jízdní nadšení (podvozek) nikoho neuchvátí, ale není to špatné. Naprosto perfektní auto pro někoho, koho auta vůbec nezajímají, bydlí ve velkém městě a chce být eko.

Spotřeba Ioniqu je asi zatím nejlepší, ze všech elektroaut. Cena od 900.000 Kč je ale podle mě stále vysoká. I když je patrný trend zlevňování, tak to ještě nestačí.

Také moc nechápu, co udělali s tím nabíjením. Dost se o tom psalo. Minulá generace (nebo tedy spíš auto před fl) dokázala zcela běžné nabíjet konstantně 50 kW od 0 do 80%. Nový ale od nuly začíná kolem 35 kW a od 50% to ještě dost klesá někam k 15 kW.

Auto je to dobré, ale jakýkoli Autíčkář (my tady) z něj nadšený být nemůže.

Lukáš Naske
29. května 2020, 09:47
0
Volvo V60 T6 AWD Recharge: Elektřina ve službách prostých řidičských radostí

Nejdříve díky za pěkný test. Líbí se mi, jak se poměrně dost věnujete verzím T6 a T8. Jak sleduji reálné kupce, většina si nakonec stejně vybere verzi T8 – je totiž dražší jen o 75.000 Kč, což ve výsledné ceně (minimálně kolem 1.7 milionu) není tolik. A nárůst výkonu z 340 na 390 koní je slušný. V60 T6 tak nakonec na silnicích asi moc vidět nebude.

Ke spotřebě v testu – bylo by vhodné lépe popsat podmínky, za kterých se měřilo. Plug-in hybridy obecně samozřejmě dávají smysl pouze tehdy, pokud se pravidelně nabíjejí. Pokud ne, tak si majitel zbytečně připlatil x set tisíc, za něco co nevyužívá. Většina se pak spotřebou pohybuje do 5ti litrů v kombinaci, což je na 400 koňové auto (většina měřených aut je T8) dost slušná hodnota.

Kdyby šlo pouze o uživatele, tak mohlo Volvo zachovat plug in hybrid také pro naftovou verzi. Toto řešení mi přijde lepší – ve městě se využije baterie, na dálnici pak naftový motor, který má v tomto režimu lepší účinnost než benzínový. Jde tady ale asi hlavně o ekologii, tak chápu, proč byl nakonec zvolen benzínový motor.

Strašně rád bych si V60 půjčil třeba na týden a porovnal s mým V60 D6 plug in hybrid (a napsal o tom pěkně dlouhý článek na autíčkáře, samozřejmě). Auto samotné je o pořádný kus dál, ale zajímalo by mě, jak moc se změnil pohon (pocitově) – ten přechod z nafty na benzín. Bohužel nejsem ten typ člověka co nakráčí k dealerovi a nakecá mu, že si auto chce koupit. Půjčí si auto za necelé 2 miliony, chvilku se vozí a pak to s klidem vrátí, že si to rozmyslel. Tak mám asi smůlu no.

Volvo V60 T8, rok cca 2018-19 je můj tip na příští auto, až bude tak cca 6 let ojeté a cenou tak kolem půl milionu :)

Lukáš Naske
27. května 2020, 14:02
0
Ptejte se: SUV, či kombi?

Já jen chci poděkovat tazateli - vypadá to, že se mu moje recenze Volva V60 D6 líbila :)

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Pontiac Firebird Trans Am 6,6 V8 1977
Pontiac Firebird Trans Am 6,6 V8

1977 rok výroby
240 koní výkon
6 600 ccm objem

Pontiac Solstice cabrio 2008
Pontiac Solstice cabrio

2008 rok výroby
175 koní výkon
2 400 ccm objem

Ford F350 7.3 Powerstroke V8 Diesel MT 2003
Ford F350 7.3 Powerstroke V8 Diesel MT

2003 rok výroby
275 koní výkon
7 300 ccm objem

Oldsmobile Cutlass Supreme  1992
Oldsmobile Cutlass Supreme

1992 rok výroby
191 koní výkon
3 130 ccm objem