načítám data...

Luki.xy

JménoLukáš Naske
BydlištěČeské Budějovice
Registracepřed 4.8 rok.
Poslední aktivitapřed 9.7 min.
Komentářů u článků131
Pozitivních komentářů u článků62
Negativních komentářů u článků2
Možnostinapsat zprávu

Poslední blogy

Volvo V60 D6 AWD Plug-in Hybrid 2014

31. ledna 2020, 12:48 78 komentářů

Poslední dobou se nám to tu s hybridy rozjelo, tak se přidám i já. Jak jsem se dostal od plánované benzínové V8 od Mercedesu do naftového hybridu, i když jsem předtím nikdy nic podobného neřídil a vlastně o tom ani nepřemýšlel? A nelituji toho?

D1

19. února 2020, 08:18 25 komentářů

Jako vážně? Naše hlavní dálnice? Jo a ještě jsem vzal srnku.

Jak jsem si užil Sunday Morning drive vol. II.? Neužil, vůbec….

08. června 2020, 09:01 3 komentáře

… a to proto, že jsem tam nakonec nebyl ☹


Posledních 50 komentářů

Lukáš Naske
12. září 2023, 06:42
0
SsangYong Torres: Velké stylové SUV od 700 tisíc? To by mohl být hit!

Pokud nekecá výrobce, tak by mělo být správně. Bez AWD a s manuálem je to dokonce pod 1500 kg.

Lukáš Naske
30. srpna 2023, 08:58
2
BMW 750e: Dokonalost bez kompromisů

Neboj, už se na tom maká 😃
Mercedes má svoje Digital Light, které kreslí symboly na silnici stejně jako Audi Digital Matrix. Teď je to kvůli bezpečnosti, zítra se bud natrvalo promítat malé logo, pozítří obrázek přes celou šířku vozovky. Ale nechci malovat čerta na zeď, třeba to tak nebude 👍

Lukáš Naske
29. srpna 2023, 12:33
1
BMW 750e: Dokonalost bez kompromisů

Že jo. Přebíral jsem to v těch největších vedrech a na tohle jsem se těšil. Ale bohužel, tady někdo šetřil 😃

Lukáš Naske
29. srpna 2023, 09:47
0
BMW 750e: Dokonalost bez kompromisů

Vypadá to na standardní výbavu a je to pod kódem 3DN BMW ledvinky "Iconic Glow". Přikládám ještě lepší foto od BMW než jen mojí mobilovku.
Musím říct, že v noci se za tím otočí opravdu každý. Ještě jednou tak zopakuju, že tohle auto opravdu není pro introverty 😃

Lukáš Naske
23. srpna 2023, 08:46
1
Volkswagen Golf GTD: Tenhle Golf chce umět snad úplně všechno

Na druhou stranu poznámka hned za tím „ale lze to vypnout“ je docela důležitá, protože to už dnes u hodně aut taky není pravidlem (obzvlášť když se přepne na sport). Dokud má člověk na výběr, tak mi to zas tak nevadilo. Až jiná možnost nebude, budu nadávat s tebou 😉

Lukáš Naske
23. srpna 2023, 07:21
0
Volkswagen Golf GTD: Tenhle Golf chce umět snad úplně všechno

„Trh je plný pokrytců, takže GTD bude mít určitě úspěch“

To mi přijde až moc přísné. GTD je vlastně moc fajn auto na každý den. Spíš bych to bral jako nejsilnější naftu, něco jako dřív měla VW auta s červenými všemi třemi písmeny TDI. Jestli si to někdo koupí na závodění, tak si vybral špatně a měl zvolit GTI nebo R. Ale na denní jízdy + hodně občasné svezení pár zatáček tomu není moc co vytknout, pokud na to člověk má rozpočet samozřejmě.

Lukáš Naske
23. srpna 2023, 07:15
2
Volkswagen Golf GTD: Tenhle Golf chce umět snad úplně všechno

Těch pět puntíků jsou mlhovky a rozsvítil jsem je jen na focení. Denní svícení tvoří klasicky pásky ve světlech plus zde trochu netradičně ta linka na vrchu masky.

Habakukk: svítící linku zavedl nyní VW v rámci všech svých modelů. Takový jejich poznávací znak. Tím to určitě nechci tvrdit, jak je to super, ale už jsem si na to tak nějak zvykl. Možná to nakonec i ty budeš vnímat jako fajn, až se podíváš na test, co chystám na příští týden 😀😀


-
Komentář upraven 23. 8. 2023, 08:23:42

Lukáš Naske
17. srpna 2023, 08:50
1
Designér Jozef Kabaň: Ne vždy se to povede, ale nápady a odvaha mu nechybí

Ajoo, já si této změny vůbec nevšimnul. Ale dohledal jsem info a článek doplnil. Díky za upozornění. 😉

Lukáš Naske
15. srpna 2023, 10:35
1
Designér Jozef Kabaň: Ne vždy se to povede, ale nápady a odvaha mu nechybí

Čtyřku má na svědomí Kabaňův nástupce Oliver Stefani. Jenže jak se tvrdilo při představování VisionC – Kabaň představil nový designový směr, který se měl ubírat určitou cestou i v mnoha dalších letech, protože nějaké převratné a revoluční tvary z generace na generaci se u koncernu moc nedějí. Takže zůstaly ostré linky, napojené světlomety na masku a podobně, ale Oliver byl asi nucený zas přidat pár litrů v kufru a pár cm místa pro posádku a skončilo to… Trochu bachratě no.

Lukáš Naske
03. srpna 2023, 07:17
1
Maybach Exelero: Unikát, který vznikl jen kvůli pneumatikám

Ahaaa, tak takhle to je. Díky za doplnění 👍
Koukám na jejich stránky a mají fakt nádherné kousky. Bohužel tomu odpovídají i ceny.

Lukáš Naske
18. července 2023, 12:18
2
Kia Sportage HEV: Rodinný ideál prakticky bez chyby

Tipnu si, že po Sportage a Proceedu pokukují jiné skupiny lidí. Proceed bude pro nadšené řidiče a Sportage pro lidi, kteří se o auta možná nezajímají tolik a prostě chtějí univerzála.

Auto je jednoznačně laděné na pohodu a podvozek (elektronické tlumiče vzadu) umí skoro až houpat – žehlí toho opravdu hodně. Překvapivě auto drží i při rychlém stylu, ale zábava to vůbec není, není nic cítit od volantu ani od podvozku. Charakter těch aut je strašně jiný.

Lukáš Naske
12. července 2023, 10:10
0
Zajímavé události v historii Formule 1, o kterých jste možná nevěděli

Právě to dohledávám a koukám, že jsem měl opravdu stará data. Již v roce 2016 to bylo pošesté ve VC Číny a poslední je správně to Španělsko. V textu upravím. Díky za upozornění.

Je na tom ale krásně vidět jak se vylepšuje technika, bezpečnost, pravidla…

Lukáš Naske
03. července 2023, 12:26
0
Historie PHEV: To nejlepší nebo nejhorší řešení?

Ano, mluvíš mi z duše :), taky to považuji za ideální kombinaci přesně z důvodů, které jsi popsal, a právě takhle taky svůj diesel-PHEV používám. Nyní už v tom jede jen Mercedes a bojím se, že se už nikdo nepřidá.

Myslím si, že to je tím, že je diesel málo rozšířený – ve velkém se používá vlastně skoro jen v Evropě. Vyvinout nový systém a pak ho prodávat jen tady by asi nebylo dostatečné. Taky jsem slyšel verzi – hybridy nejsou primárně vyvíjené, aby snížili spotřebu paliva, ale aby zlepšili výfukové plyny aut. Lepší spotřeba s tím jde ruku v ruce, ale když už má PHEV na delší cestě spalovat fosilní palivo, tak ať je to to čistší. Ale třeba se pletu a všechno to jsou konspirace :D

Lukáš Naske
29. června 2023, 06:29
1
Historie PHEV: To nejlepší nebo nejhorší řešení?

Díky za upozornění, v textu opraveno. Aneb jak udělá jedno písmenko velký rozdíl :)

Lukáš Naske
28. června 2023, 07:10
2
Mazda 6 2.5 Skyactiv-G 20th Anniversary: Charakterní youngtimer, který koupíte nový

Taky bych 180 tisíc korun označil za naprosto normální cenový začátek desetiletých aut v této třídě. V rychlosti jsem projel sauto.cz a na stejných penězích začíná Superb, Passat, Mondeo, Avensis, i40…

Lukáš Naske
13. června 2023, 13:45
1
Alfa Romeo Tonale: To jsme se ale načekali

Jo, v dynamic je to rozhodně lepší. Vlastně jsem o režimech do testu nedal ani čárku co...
Tam auto počítá s tím, že budeš chtít zrychlovat, tak po zadupnutí hned přeřazuje. Prodleva se tím zkracuje cca na polovinu a už je taková jako u jiných turbomotorů podobné velikost.

Lukáš Naske
13. června 2023, 10:39
0
Alfa Romeo Tonale: To jsme se ale načekali

Přijde mi, že ten systém je naladěný víc jako hybrid a většinou si chce při akceleraci pomoci nejdřív elektromotorem. Ono to často v té úvodní vteřině pomůže, ale když pořádně šlápneš na pedál, tak to samozřejmě nestačí. Auto si to ale uvědomí až po té chvilce a pak ještě musí vyhnat motor do otáček a třeba podřadit o dva nebo tři stupně, na což nebylo připravené.

Nevím, jestli to budou přesně dvě vteřiny, bral jsem to spíš pocitově ale opravdu to trvá déle než jinde. Naštěstí je tohle věc, která by se dala softwarem opravit a zlepšit, tak uvidíme…

Lukáš Naske
02. června 2023, 06:51
1
RAM 1500 Warlock Classic: Takhle chutná svoboda

Junior: Ty jo – cením zmínku o Prachaticích. Čekal jsem, že takovej zapadákov už tu nikdo znát nebude :D

Jsem právě odsud (teda z Volar) a cesta z Prachatic na Libínské Sedlo (kde se občas jezdí i vrchy) je jednou z mých nejoblíbenějších. S diskusí o pickup to teda nemá nic společného, jen jsem rád, že i tyhle končiny tady lidi znají :)

A teda k tomu pickupu, ať diskuse pokračuje – tady do má pár lidí, ale vždy vyloženě pracanty, aby to auto vydělávalo, protože mít to jako soukromé je ve zdejším chudším příhraničí už fakt moc. Takže vyloženě na stavby a často jako tahače na auta. Hodíš plyn a má to i rozumné náklady na provoz a vypadáš jak king mezi těma všema Tuaregama (který budou ve skutečnosti ale pohodlnější i praktičtější, ale není tam zkrátka ten styl).

Lukáš Naske
15. května 2023, 13:56
0
DS 3 PureTech 130 Performance Line+: Musím být jiný za každou cenu

Ano, to je dnešní doba. Třeba BMW X2 18i je taky tříválec, stejně jako Audi Q2 30 TFSI. Jenže oba tam pouze začínají a pak nabízí víc. Mnohem víc ...

Lukáš Naske
03. května 2023, 10:02
0
Volvo XC60 T8 Recharge: Vyladěný plug-in, kde se chyby hledají těžko

Habakukk: Tak počítám, že mezi XC60 a řadou 5 se nikdo nerozhoduje. Ale mezi XC60 a X3 už by to mohlo být docela hodně zákazníků. A možná do toho přidají i GLC a Q5 nebo třeba i Lexus NX?

Tipuju, že mnoho přešlapů u žádného z těchto aut nebude, a tak bude často záležet čistě na osobních preferencích a náklonosti k jednotlivým značkám. Nebo i na firemní politice, protože tam bude začínat svůj život většina těchto aut.

Lukáš Naske
03. května 2023, 07:28
1
Volvo XC60 T8 Recharge: Vyladěný plug-in, kde se chyby hledají těžko

Ano, i to je možný postup, který taky používám. Přesto ti dá režim Power větší dávku výkonu rychleji než prošlápnutí pedálu. Při prošlápnutí totiž auto přechází jakoby do režimu hybrid (i když na displeji svítí stále Pure). Při hybridu ti samozřejmě výkon taky bohatě stačí, ale v Power má o dost ostřejší nástup.

Ale tak možná je to dáno tím, že já to mám fakt „po ruce“, takže si s tím trochu hraju. V tomto T8 je samozřejmě prošlápnutí pedálu nejrychlejší způsob.
-
Komentář upraven 3. 5. 2023, 07:28:55

Lukáš Naske
03. května 2023, 06:37
1
Volvo XC60 T8 Recharge: Vyladěný plug-in, kde se chyby hledají těžko

Abych to upřesnil – samozřejmě to není tak, že čekám až budu předjíždět a pak přepínám. Jsou to situace, kdy to původně vypadá, že to vyjde na elektriku (a s původním 65 kW elektromotorem na dvoutunové auto už to trochu plánování chtělo), ale během předjíždění se odhad změnil. Buď jsem si to blbě naplánovat (většinou se nestává), nebo ti ten předjížděný začne přidávat (občas se stává). Pak je fajn přepnout režim. Ve svém PHEV Volvu mám přímo před řádící pákou všechny režimy k dispozici, a tak je to snadné. Tady nemožné.

Ale je to otrava i při klidné jízdě. Co šlo pohodlně udělat otočením válečku za řadičkou, teď vyžaduje 3 přesné kliky na displeji.

Lukáš Naske
26. dubna 2023, 09:04
4
Koncepty značky SEAT: Temperament, na který jsme čekali marně

Jak dopadla „Brera od SEATu“ můžeš docela dobře zhodnotit sám. Stačí se projít po nějakém větším parkovišti a najít Leon poslední generace ve třídveřové verzi. Možná teda bude zapotřebí projít víc parkovišť :D

Za mě – Brera (nebo možná i to Scirocco) má asi ke konceptu blíž než výsledný Leon. Ale i tak považuju Leon za jeden z nejhezčích „masovejch“ hatchbacků.

Lukáš Naske
25. dubna 2023, 09:01
0
Škoda Enyaq RS iV: Svižná stodola

Proč hned všichni přemýšlí nad dieselagregátem? Nestačilo by aby třeba přijel nabitý IONIQ 5 (nebo podobné auto), který umí V2L a prostě částečně Teslu dobil? Stačí pár minut aby docukla k nejbližší nabíječce a je to.

Lukáš Naske
21. dubna 2023, 11:01
4
Cizeta V16T: Když chcete víc než dokonalost

Taky bych našel výjimku potvrzující pravidlo :)

Lukáš Naske
28. března 2023, 08:41
0
BMW 330e xDrive: Dokonalost díky detailům

Jsou tam myslím čidla pro sledování únavy řidiče, takže jak píše Mechanik :D

Lukáš Naske
28. března 2023, 07:34
1
BMW 330e xDrive: Dokonalost díky detailům

Esmo: ano, to chápu. Ale Michalovi vyloženě vadí výkroj v displeji před řidičem – je trochu vidět na fotce 22.

K displeji místo budíků – já takový fanda BMW nejsem, takže ta tradice mě tolik netrápí. Ale jak jsem psal, dalo se to trochu zachránit, pokud by tam nechali na výběr třeba jeden vzhled, co se normálním budíkům alespoň podobal. Jasně, nebude to stále ono, ale myslím, že by to bylo lepší (pro spoustu konzervativnějších zákazníků) než teď.

Lukáš Naske
27. března 2023, 20:30
1
BMW 330e xDrive: Dokonalost díky detailům

Popravdě jsem si toho za ten týden skoro nevšimnul. Oba vzhledy budíků jsou uzpůsobeny k tomu, aby tento výkroj lehce eliminovaly – jsou v té oblasti černé. Jediné kdy máš šanci to postřehnout je, pokud máš uprostřed budíků mapu. Ta je ale taky vyvedena v tmavé barvě.

Takže pokud chceš hledat důvod proč si tohle auto nekoupit, určitě to tam můžeš (kromě chybějících dvou milionů) zařadit. Pokud ale chceš BMW třeba kvůli kvalitám podvozku, tak myslím, že by se tento detail dal přejít s mávnutím ruky :) To mi víc vadil ten držák displeje, na který se spolujezdec musí dívat.
-
Komentář upraven 27. 3. 2023, 20:39:11
-
Komentář upraven 28. 3. 2023, 10:26:15

Lukáš Naske
15. března 2023, 14:13
0
Mercedes-AMG CLS 53 4Matic: Tahle země není pro starý. A není to škoda?

A já se přidám s hodně podobným příběhem. Také si pamatuju své první setkání s CLS. Někdy na konci základky jsem vyšel z paneláku jako vždy a v řadě zaparkovaných aut, přímo před vchodem, přesně uprostřed stálo něco ohromného. Oproti okolo stojícím Škodám 120, Favoritům a Feliciím (Fabií stále moc nebylo, holt Šumavské příhraničí) to bylo snad 2x větší. Délka je jasná, mě ale nejvíc zaujala šířka, a hlavně ty dvě obrovské koncovky výfuků. Tohle prostě bylo neskutečné zjevení. Jen jsem ho jednou obešel, ani jsem neslyšel motor nebo ho neviděl jet, ale v paměti mi zkrátka zůstalo.

Roky jsou nevěděl, co to vlastně bylo. Až po letech jsem si na to vzpomněl znovu a dohledal, že to bylo právě CLS. Od té doby je to můj nesplněný sen. Ale jsem pevně odhodlán, že si prostě jednou CLS55 AMG pořídím. Až dodělám pořádnou garáž, bude to moje víkendovka. Nastopro! :)

Lukáš Naske
28. února 2023, 13:19
1
Nissan X-Trail e-Power: Benzínový elektromobil s turboefektem. Cože?

Myslím, že jsi X-Trail vystihl přesně. Za design se není třeba stydět a větší zaměření na silnici, než na offroad je dnes logické. Technika – za mě to funguje slušně. Výkon je naprosto dostatečný, zrychlení na 100 za 7 s je zcela v normě. Ono se to docela houpe a víc už by bylo možná nepříjemné. Vyšší spotřeba dobře, ale když dáváš 1,4m za auto, tak neříkám, že to není důležité, ale asi to nebude to, co by nákup překazilo.

Za mě dobrá volba pro individualisty, protože mám pocit, že jich na našich silnicích moc potkávat nebudeme.

Lukáš Naske
28. února 2023, 12:35
0
Nissan X-Trail e-Power: Benzínový elektromobil s turboefektem. Cože?

Tak to možná raději doplním i to klasické zobrazení budíků, kde je toho místa taky spousta. To samozřejmě nevylučuje, že se to propisuje v systému ještě někam. To jsem už ale nenašel.

Lukáš Naske
27. února 2023, 23:30
1
Nissan X-Trail e-Power: Benzínový elektromobil s turboefektem. Cože?

Design je samozřejmě subjektivní věc. Úplně ideální to není, prostě je tam toho po japonsku trochu moc, ale rozhodně to mohlo dopadnou o poznání hůř. Zajímavé je, že třeba těch prolisů pod zadními světly jsem si naživo prakticky nevšimnul a ty fotky je strašně vytáhly.

A k pohonu – pokud by to bralo třeba 6 litrů benzínu, tak bych to osobně určitě preferoval před dieselem. Pohon na elektřinu prostě má své výhody – hlavně plynulost, výkon a ticho. Ale když to bere o tolik víc, tak je to samozřejmě nesmysl. Na druhou stranu je tu velký potenciál pro vylepšení, což už u konvenčních pohonů tolik není. Sám jsem zvědavý, jestli tento koncept zachovají (snad vylepšený) i v dalších generacích nebo půjdou jinou cestou.

Lukáš Naske
27. února 2023, 23:18
2
Nissan X-Trail e-Power: Benzínový elektromobil s turboefektem. Cože?

St. Padre: Popravdě si skoro myslím, že je to snad jednodušší, než klasicky motor se (složitou) automatickou převodovkou. Máš jen motor jako generátor do malé baterie a jednoduché elektromotory. Spíš na to nejsme zvyklý a je to zkrátka nová technika, která se musí vychytat.

Opravdovým problémem je ta spotřeba, která už je v dnešním světě příliš vysoká. Přitom ještě o třeba dvě generace X-trailu dříve by nám to přišlo jako slušné číslo. Nevím, kde inženýři ze země vycházejícího slunce udělali chybu. Uvidíme, jestli s tím plánují ještě něco dělat.

Lukáš Naske
27. února 2023, 23:09
0
Nissan X-Trail e-Power: Benzínový elektromobil s turboefektem. Cože?

Ronoath: Díky za pochvalu fotek :)

Uvažoval jsem o tom stejně jako ty. Taky jsem si říkal, že napojení motoru přímo na kola ve vyšších rychlostech by pomohlo efektivitě, ale jak píše MBMB –zlepšila by se asi spotřeba na dálnici, ale ono to tak nějak žere všude.

Zajímavé je to při velmi krátkých trasách. Pokud máš štěstí, trefíš se s nabitou baterkou do provozu čistě na elektřinu a jedeš za nic (obrazně). Pokud ale nabito nemáš a nastartuje se motor, který v tu chvíli jakoby pohání auto plus samozřejmě dobíjí baterii, můžeš skončit i se spotřebou přes 15 l/100. (beru trasy do 5 km). A úroveň nabití nemůžeš nijak ovlivňovat, takže je to trochu loterie.

Lukáš Naske
10. ledna 2023, 09:21
4
Kia Niro hybrid: Praktická stylovka

Já teda spíš doporučuji pozorně sledovat Autíčkáře a počkat si na náš test Hondy Civic :)

Lukáš Naske
09. ledna 2023, 18:25
0
Kia Niro hybrid: Praktická stylovka

Já bych viděl jako ideální tu 1.6 T-GDI, kterou cpou do dalších modelů.

Lukáš Naske
14. prosince 2022, 10:59
3
Škoda Enyaq iV 80: Ježíšek by jezdil Enyaqem!

K tomuto zajímavému tématu jen doplním – C4 Picasso má s 1.6 HDi vždy i přídavné elektrické topení (klasickou odporovou spirálu), které se spíná, pokud je motor studený. Topí tak opravdu velmi rychle. Asi doporučuju zkontrolovat :)

Lukáš Naske
14. listopadu 2022, 06:09
2
Kia Ceed Spin: Hodně auta za málo peněz

Díky, pochvala vždycky potěší. Až ten obchvat otevřou, tak se tam bude fotit o poznání hůř.

Lukáš Naske
14. listopadu 2022, 06:08
0
Kia Ceed Spin: Hodně auta za málo peněz

Ano – obyčejné auto je asi nejpřesnější definice. Jen jsem to pro článek musel trochu roztáhnout :)

Lukáš Naske
01. listopadu 2022, 06:31
1
Toyota Yaris GR Sport: Sportovec s duší ekologa

Jenže u BMW je to tvoje volba, prostě jsi si to blbě nakonfiguroval sám, ale měl jsi možnost to udělat líp. Tady vlastně boucháš auto v konfigurátoru úplně na max a výsledek je takový rozporuplný. Cítíš, že to mohlo být fakt super, ale …

Příplatek je jen 20 tisíc. Pokud bych měl kolem bydliště slušné asfalty a nebydlel v centru Prahy na kočičích hlavách, tak je to fajn možnost. Otázka ale taky je, kolik těchto malých aut se prodává v maximální výbavě.

Lukáš Naske
01. listopadu 2022, 06:06
1
Toyota Yaris GR Sport: Sportovec s duší ekologa

Tuhost karoserie rozhodně netrpí. Je to malé auto, které váží prd. S tím problém není.

Jenže s těma motorama je to těžký – věřím, že s nehybridem a hlavně manuálem to bude lepší. Minimálně pocitově. Aspoň si budeš moc ovlivňovat kdy to opravdu vytočit chceš. Ale reálně … Atmo tříválec prostě nemá krouťák, takže to musíš držet v otáčkách. O něco zábavnější to bude, ale myslím, že hybridu to o moc neujede. On ten hybrid totiž umí zatáhnout docela hezky, ale poslouchat to nechceš.

Pokud hledáš malého japonského čiperu, asi bych se kouknul spíš u Suzuki na Swift Sport.

Lukáš Naske
01. listopadu 2022, 05:56
1
Toyota Yaris GR Sport: Sportovec s duší ekologa

Zas k Dacii bych to nepřirovnával. Reálně opravdu štve ta loketní opěrka, protože z toho prostě bolí loket. Že se prohýbají plasty na spodku středového tunelu a výplň dveří … Je to blbý ale tak funkčně to ničemu nevadí. Naopak vršek palubní desky je sestavený dobře a je i z hezkého materiálu…

Není to jen znáček GR. Tady je vyladěný podvozek opravdu znát. Jenže Yaris jaksi nemá žádný lepší motor, který by do toho šel dát. Škoda.

Ceny – je potřeba srovnávat porovnatelné. Za verzi GR Sport se připlácí 20 tisíc Kč. Vychází totiž z plně vybavené verze Selection Style. To zas tak velký rozdíl není a příplatky už jsou možné jen 3 – přesně ty co mám u ceny. Panoramatická střecha za 10 tisíc, paket VIP (head-up, vyhřívaný volant a bezpečnostní systémy) za 30 tisíc a lak. To je vše.

Lukáš Naske
17. října 2022, 18:00
0
Poprvé na okruhu? Tady máš 7 rad

Teda s focením jsi mi moc nepomohl, kdybys trochu zpomalil, neměl bych tolik rozmazaných fotek :D.

S tím sportovním autem samozřejmě souhlas, běžné auto je vždycky kompromis, ale kdo začíná na nějaké okruhové placce? Myslím, že většina právě začne na běžném sporťáku, pak následují úpravy, a když to bereš fakt vážně, tak přijde vyloženě okruhové auto. Takový přirozený vývoj…

A k hlukovým limitům – na stránkách mají limit 103 dB, bohužel.

Lukáš Naske
28. září 2022, 07:16
0
MG EHS: 只在细节上出错,我们应该害怕吗?

Jenže druhá generace GLA přišla až víc než rok po představení MG HS.

Lukáš Naske
27. září 2022, 11:05
0
MG EHS: 只在细节上出错,我们应该害怕吗?

Vypadá to, že využitelná kapacita by měla být 14.9 kWh. Mají to přímo na stránkách MG UK

Lukáš Naske
27. září 2022, 08:34
0
MG EHS: 只在细节上出错,我们应该害怕吗?

Správně. Nezbývá než souhlasit.

Z původního MG tam toho opravdu asi nezbylo moc. Ale uspět v dnešním světě a reálně vydělávat jen se sporťáky je už asi nemožné. Vždyť i Porsche prodá mnohem víc SUV než těch 911, pro které je značka známá. Takže asi logický krok.

A možná i použití značky MG chápu víc, než třeba snahu prorazit se značkou s vyloženě asijským názvem a třeba i obtížnou výslovností – viz Ssangyong. Zkouší to v EU už hromadu let, po vyzkoušení mu fakt fandím, ale bohužel si myslím, že právě kvůli názvu to nemá lehké. Tipuji, že za pár let začneme zas vídat nějaké čínské klony (bohužel) třeba pod značkou SAAB. Uvidíme.

Spalovací HS by u nás (po přepočtu z cen v UK) mohlo stát kolem 650 tisíc. To je na úrovni těch nejlevnějších velkých SUV a tam by opravdu mohli mít šanci něco prodat. Vzhledem ke vztahu Čechů k PHEV se obávám, že EHS (ta hybridní verze) u nás bude velkou vzácností.

Reálně jsem fakt zvědavý na úspěch MG 5 elektric. Hezký to sice moc není, ale je to kombík, který zkrátka v Evropě frčí a zatím nemá žádnou konkurenci u zavedených automobilek. Mělo by stát pod 900 s 61 kWh baterkou. U nás samozřejmě moc, ale směrem na západ, kde jsou pobídky a k tomu elektru tě tlačí víc to může být logická volba pro prakticky přemýšlející lidi. Je to celý zvrácený :D

Lukáš Naske
27. září 2022, 07:32
1
MG EHS: 只在细节上出错,我们应该害怕吗?

Ano, viděl jsem, slyšel jsem, vypnul jsem. Jako chválit, že má auto minimum jízdních režimů mi přijde přinejmenším zvláštní. Alespoň kdyby ten automatický fungoval rozumněji. Stejně tak závodit proti Cupra Formentor? Vždyť ty auta jsou zaměřená úplně jinak. Ale když už tam ta Cupra byla – měla výkon 180 kW (o 10 méně než MG), ale ve zrychlení byl rozdíl třídy (pro Cupru) … Naopak mají ale výborně zpracovanou třeba část o podvozku při zvednutém autě v servise. Na to já takové možnosti (i časové) zatím nemám.

I v tom jejich testu zazní většina bodů, které kritizuji i já, ale většinou je přejdou se smíchem (třeba o pomalé převodovce, pomalém a necitlivém infotainmentu). V závěrečném hodnocení se k tomu vůbec nevrací a vyzdvihují jen pozitiva. Jako taky můžeme všechno jen vychvalovat, jenže k čemu by ty testy potom byly.

Ve spoustě věcí se shodujeme. Já to auto celkově hodnotím jako dobré a v čistě spalovacích verzích to bude opravdu reálný konkurent, který doporučuji vyzkoušet. Jediné, co není moc zvládnuté je PHEV pohon. Nerad bych jim křivdil, ale myslím si, že oba pánové budou jako soukromé auto vlastnit nějaký klasický spalovák a tak jim jízda na vrčící motor asi přijde normální. Já PHEV mám a podle mého by auto s tak velkou baterií mělo zkrátka fungovat jinak.
-
Komentář upraven 27. 9. 2022, 10:03:01

Lukáš Naske
25. září 2022, 20:32
0
MG EHS: 只在细节上出错,我们应该害怕吗?

Určitě ne. Možná si to pleteš s menším MG ZS, o kterém psal cca před dvěma týdny Dan (zmiňuji v druhém odstavci)

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD 2007
Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD

2007 rok výroby
214 koní výkon
3 000 ccm objem

Dodge Challenger R/T 1970
Dodge Challenger R/T

1970 rok výroby
415 koní výkon
7 206 ccm objem

Mercury Grand Marquis LS 1989
Mercury Grand Marquis LS

1989 rok výroby
200 koní výkon
5 007 ccm objem

Pontiac Grand Prix LJ 1979
Pontiac Grand Prix LJ

1979 rok výroby
136 koní výkon
5 000 ccm objem