načítám data...

Luki.xy

JménoLukáš N
BydlištěČeské Budějovice
Registracepřed 18.9 měs.
Poslední aktivitapřed 9.7 hod.
Komentářů u článků13
Pozitivních komentářů u článků6
Negativních komentářů u článků0
Možnostinapsat zprávu

Poslední blogy

Volvo V60 D6 AWD Plug-in Hybrid 2014

31. ledna 2020, 12:48 23 komentářů

Poslední dobou se nám to tu s hybridy rozjelo, tak se přidám i já. Jak jsem se dostal od plánované benzínové V8 od Mercedesu do naftového hybridu, i když jsem předtím nikdy nic podobného neřídil a vlastně o tom ani nepřemýšlel? A nelituji toho?

D1

19. února 2020, 08:18 25 komentářů

Jako vážně? Naše hlavní dálnice? Jo a ještě jsem vzal srnku.

Jak jsem si užil Sunday Morning drive vol. II.? Neužil, vůbec….

08. června 2020, 09:01 3 komentáře

… a to proto, že jsem tam nakonec nebyl ☹


Posledních 50 komentářů

Luki.xy
16. června 2020, 13:39
2
Volvo XC40 T5 FWD Recharge: Technické origami

Je pravda, že vyčíslení spotřeby je u PHEV asi nejsložitější, ze všech pohonů. U mild i full hybridů si nemůžeš vybrat na co pojedeš a spotřebu máš většinou hodně podobnou až ujedeš 50 nebo 500 kilometrů. U PHEV je to prostě jinak z principu.

Předpokládám, že majitel, který si tento typ koupí vědomě zkrátka plánuje každý den nabíjet. Jeho trasy budou pravděpodobně kratší, ideálně po městě, a ne po dálnici. Pak se dá dostat i pod spotřebu udávanou výrobcem.

Někdy po novém roce jsem fotil spotřebu svého auto po ujetí skoro 5 tísíce kilometrů viz foto. Teď po ujetí skoro 10.000 km mám kolem 2.5 litru, protože jsem začal častěji jezdit po výletech…

Luki.xy
03. června 2020, 20:51
0
Hyundai Ioniq Electric: Efektivitou k lepším zítřkům

Ale to je jen takový moje "bychaření". Hlavně že je majitel s autem spokojený.

Na Trackdayi si ním i o tom Ioniqu rád pokecám, já se rád bavím o jakémkoli autě . Ještě radši bych se ale podíval na ten Genesis s 3.8l a manuálem ????

Luki.xy
03. června 2020, 20:17
3
Hyundai Ioniq Electric: Efektivitou k lepším zítřkům

Samozřejmě je to jen můj názor, se kterým je možné nesouhlasit . Buď se pletu já, nebo je to výjimka potvrzující pravidlo, kdo ví…

Děkuji za pěkný blog. Perfektně napsané. Myslím, že bych si s pánem rozuměl. Nějak podobně jsem psal blog i o svém autě, ale pak jsem uznal, že je to pro Autíčkáře až moc podrobné a zkrátil to. S pánem vlastně ve všem souhlasím, mám ale pocit, že stejně jako autař je to i fanda do nových technologii, kterými jsou EV samozřejmě nabitá. Mám to podobně.

Volba Ioniqu spíš byla čistý kalkul a cena cca 620t Kč je také jinde než ceníková, ze které vycházíme. V téhle ceně (na EV opravdu nízké) a třídě aut (počítám, že 500e, ZOE a podobné by bylo příliš malé) ani moc konkurentů není – e-Golf, Leaf a to je tak všechno. Nechuť koupit VW je citít (to s ním sdílím také) a Leaf zavrhnul kvůli špatné zkušenosti s první generací – druhá je však ve všem výrazně lepší než první. I když zábavu za volantem bych tam asi také nehledal.

Kdybych byl v podobné situaci, asi bych spíše zvolil BMW i3 nebo nyní možná teď nový Soul EV. BMW opravdu umí nabídnout i trochu té řidičské zábavy a skvělý podvozek. Je ale pravda, že Hyundai je efektivitou rozhodně nejdál.

Já takový rozpočet při výběru neměl, takže jsem skončil u PHEV a i tam pro mě bylo důležité, aby to auto bylo zajímavé a výkonné – proto jsem vynechal třeba Ioniq PHEV a ani jsem neuvažoval na hybridy Toyota.

Luki.xy
03. června 2020, 09:35
3
Hyundai Ioniq Electric: Efektivitou k lepším zítřkům

ratan groch:
Jasně, to je taková ta klasika – test nového auta a komentář, jak bych si za ty prachy koupil něco ojetého. Prosím porovnávat porovnatelné.

Já bych si zrovna Ioniq také nevybral a klidně bych bral místo něj tu 911 nebo třeba 3 roky starou M2, ale nepíšu, že proto je nesmyslné auto.

IONIQ electric z roku 2016, najto 32t km mají cenu dejme tomu kolem 600.000 Kč. To je takový standardní propad ceny, nic extrémního.

Luki.xy
03. června 2020, 09:19
0
Hyundai Ioniq Electric: Efektivitou k lepším zítřkům

Myslím, že test přesně vystihuje toto auto – dá se říct naprosto nezajímavé. Vzhledem asi nikoho příliš neuchvátí, ale dá se to přežít. Dynamika asi nikoho neuchvátí, ale dá se to přežít. Nějaké jízdní nadšení (podvozek) nikoho neuchvátí, ale není to špatné. Naprosto perfektní auto pro někoho, koho auta vůbec nezajímají, bydlí ve velkém městě a chce být eko.

Spotřeba Ioniqu je asi zatím nejlepší, ze všech elektroaut. Cena od 900.000 Kč je ale podle mě stále vysoká. I když je patrný trend zlevňování, tak to ještě nestačí.

Také moc nechápu, co udělali s tím nabíjením. Dost se o tom psalo. Minulá generace (nebo tedy spíš auto před fl) dokázala zcela běžné nabíjet konstantně 50 kW od 0 do 80%. Nový ale od nuly začíná kolem 35 kW a od 50% to ještě dost klesá někam k 15 kW.

Auto je to dobré, ale jakýkoli Autíčkář (my tady) z něj nadšený být nemůže.

Luki.xy
29. května 2020, 09:47
0
Volvo V60 T6 AWD Recharge: Elektřina ve službách prostých řidičských radostí

Nejdříve díky za pěkný test. Líbí se mi, jak se poměrně dost věnujete verzím T6 a T8. Jak sleduji reálné kupce, většina si nakonec stejně vybere verzi T8 – je totiž dražší jen o 75.000 Kč, což ve výsledné ceně (minimálně kolem 1.7 milionu) není tolik. A nárůst výkonu z 340 na 390 koní je slušný. V60 T6 tak nakonec na silnicích asi moc vidět nebude.

Ke spotřebě v testu – bylo by vhodné lépe popsat podmínky, za kterých se měřilo. Plug-in hybridy obecně samozřejmě dávají smysl pouze tehdy, pokud se pravidelně nabíjejí. Pokud ne, tak si majitel zbytečně připlatil x set tisíc, za něco co nevyužívá. Většina se pak spotřebou pohybuje do 5ti litrů v kombinaci, což je na 400 koňové auto (většina měřených aut je T8) dost slušná hodnota.

Kdyby šlo pouze o uživatele, tak mohlo Volvo zachovat plug in hybrid také pro naftovou verzi. Toto řešení mi přijde lepší – ve městě se využije baterie, na dálnici pak naftový motor, který má v tomto režimu lepší účinnost než benzínový. Jde tady ale asi hlavně o ekologii, tak chápu, proč byl nakonec zvolen benzínový motor.

Strašně rád bych si V60 půjčil třeba na týden a porovnal s mým V60 D6 plug in hybrid (a napsal o tom pěkně dlouhý článek na autíčkáře, samozřejmě). Auto samotné je o pořádný kus dál, ale zajímalo by mě, jak moc se změnil pohon (pocitově) – ten přechod z nafty na benzín. Bohužel nejsem ten typ člověka co nakráčí k dealerovi a nakecá mu, že si auto chce koupit. Půjčí si auto za necelé 2 miliony, chvilku se vozí a pak to s klidem vrátí, že si to rozmyslel. Tak mám asi smůlu no.

Volvo V60 T8, rok cca 2018-19 je můj tip na příští auto, až bude tak cca 6 let ojeté a cenou tak kolem půl milionu :)

Luki.xy
27. května 2020, 14:02
0
Ptejte se: SUV, či kombi?

Já jen chci poděkovat tazateli - vypadá to, že se mu moje recenze Volva V60 D6 líbila :)

Luki.xy
23. února 2020, 08:04
0
Volvo V60 T8 TwinEngine: Komplexní řešení

Děkuju za pěkný test, čekal jsem na něj.
Přesně tohle auto by mohla být náhrada za mé současné, tedy až cena ojetiny spadne nejméně o milion . Zajímalo by mě, jak je to s váhou auta, o kolik přibližně narostla a jak je to znát při svižné jízdě zatáčkami. Vzhledově je současná generace V60 mnohem lehčí než minulá, čísla ale předpokládám tak pozitivní nebudou…
Určitě chválím možnost uchovávat stav baterie a nedobíjet – toto přesně mi u minulé generace chybí.

Volvo jako jediné dělá slušný plug-in hybrid. To znamená silný kombík pro rodinu, který do světa nekřičí, jak je eko a podobně. A já jsem skromný člověk - stačila by klidně i T6 Twin Engine verze (235 + 87 koní) se zrychlením 5.4s.

Letos přijde na trh octavia plug-in hybrid (ano, je to auto o třidu níže). Jsem zvědavý, jak na to češi budou reagovat, a jestli se ta elektřina začne konečně víc dostávat mezi lidi. V tuhle chvíli mi přijde, že je u nás většina stále proti, jenže když to bude vyrábět Škodovka….. Uvidíme

Luki.xy
12. února 2020, 07:47
0
Střípky z historie Volva: Volvo VCC a sny o alternativní budoucnosti

Myslel jsem tím, že 1.2 (předpokládám) HTP byl konstruovaný jako typicky městský motor, kterému byla uzpůsobena i krátká převodovka. Při rychlé jízdě prostě tento motor trpí a žere. I tak si myslím, že ve Fabii je to dobrá volba (z hlediska použití, ne spolehlivosti) pro klidné řidiče, důchodce a podobně. Na pomalé popojíždění po městě je to (díky té krátké převodovce) lepší motor, než třeba 1.4, která se většinou do Fabie doporučuje. Půjčuju si občas obě motorizace, tak mám srovnání. V nějakých 60 km/h se to pak obrací. Já bych si teda nikdy nekoupil ani jeden.

Jinak asi bohužel podléhám tomuto klišé a opravdu si myslím, že nižší objem má skoro! vždy nižší spotřebu. Výjimkou bude jízda na plný plyn, kterou ale běžný řidič (kterých tu na autíčkáři moc nebude) skoro nikdy nejezdí. Jezdil jsem dlouhodobě s (moje první auto) V6 2.5 litru v Mondeu kolem 8 litrů, což je méně, než v kombinaci udává výrobce. Měl jsem ho moc rád a nedám na něj dopustit, ale i tak vím, že se čtyřválcem 2.0 bych byl při podobné rychlosti třeba i o litr úspornější.

Luki.xy
11. února 2020, 07:14
0
Střípky z historie Volva: Volvo VCC a sny o alternativní budoucnosti

Podle spotřeby tipuji srovnání někde na dálnici nebo při svižném přesunu po rychlostních silnicích. Ideální prostředí pro víceválce a vysoké objemy. Teď si ale zkus týden poskakovat v ranních a odpoledních špičkách třeba po Praze tou Fabii 1.2 a pak LeBaronem. Výsledek asi všichni tušíme.

Je zkrátka potřeba také přemýšlet nad tím, k čemu byl konkrétní motor navržen. Pokud jsi chtěl s první Fabií cestoval rychle po dálnicích (i když je to u této třídy aut nesmyslné), mohl jsi u ní zvolit třeba i benzinový dvoulitr a ne základní motorizaci.

Luki.xy
07. února 2020, 11:23
1
Ptejte se: Osmiválcové GT jako dárek

Já si myslím, že tohle lze realizovat pouze v jediném případě - pokud tátu dobře zná a ví, co přesně chce. Ale dokonale přesně. To znamená přesné auto, s určitou motorizací, převodovkou, doplňky. V tom případě by se ale tazatel neptal na Autíčkáři.

Takže doporučení - určitě se o tom s tátou předem pobavit. Říct mu rozpočet, navrhnout možnosti a nechat mu to pár dní projít hlavou. Alespoň pro mě je vybírání auta ta nejlepší věc co znám a nechtěl bych, aby mě o ni někdo připravil. Třeba budete překvapeni a raději uvítá nějakého veterána nebo auto svého dětství. Stejně tak může mít vysněné auto za 1,5 milionu a zbytek by si doplatil ze svého, když by mu to za to stálo....

Luki.xy
05. února 2020, 12:31
6
Místo Big blocku dostane nový Mustang pod kapotu Mega box

Podle výrazů ve tvářích to vypadá, že ti lidé nikdy nezažili větší štěstí než podat někomu vychlazenou Colu z kufru svého elektromotilu. :D

Určitě je to praktické, když jdeš nakrmit menší vesnici. Proč bych ale vozil 30 kg smažených hot wings... Asi nemám jen dostatek představivosti.

Luki.xy
20. prosince 2019, 10:45
9
Mercedes-Benz E300de: Pan Jedinečný

Tak já se tedy vložím do diskuse s mým Volvo V60 D6 rv2014. To znamená vpředu - 2.4 nafta 158kW, 440 Nm vzadu 11,2kWH baterie (využitelných 9,4) 50kW, 200 Nm. Celkový výkon v režimu Power tedy 208 kW (283 koní) a 640 Nm. Čistě na ele udává volvo 50km, ujedu max 40. Auto má najeto 193.000 km. Udávaná spotřeba výrobce 1,8 litru na 100 km. Zatím to vypadá, že jezdím asi i pod ní. Je to úžasný auto, který však potřebuje specifického majitele. Podmínkou je vytápěná garáž aby jsem baterie nevystavoval teplotním výkyvům a vzdálenost do práce max 20km. V tu chvíli jezdím pracovní týden opravdu bez kapky nafty a přitom o víkendu se nemusím omezovat. Chci připravit nějaký menší článek se zkušenostmi, ale nevím jestli by to zdejší Autičkáři (benzinový nadšenci) ocenili. Přece jen zatím u lidí převládá názor, že elektřina do auta je zásadně fuj.... :)

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chrysler 300M 2,7 L, 6V, 205PS 2001
Chrysler 300M 2,7 L, 6V, 205PS

2001 rok výroby
205 koní výkon
2 700 ccm objem

Alfa Romeo 166 2.5 V6 2003
Alfa Romeo 166 2.5 V6

2003 rok výroby
190 koní výkon
2 499 ccm objem

Chrysler LHS  2001
Chrysler LHS

2001 rok výroby
250 koní výkon
3 500 ccm objem

Chevrolet Caprice Classic 1989
Chevrolet Caprice Classic

1989 rok výroby
170 koní výkon
5 002 ccm objem

Dodge Caliber SXT 2007
Dodge Caliber SXT

2007 rok výroby
110 koní výkon
1 798 ccm objem