načítám data...

Luki.xy

JménoLukáš N
BydlištěČeské Budějovice
Registracepřed 23.5 měs.
Poslední aktivitapřed 15.0 hod.
Komentářů u článků24
Pozitivních komentářů u článků11
Negativních komentářů u článků0
Možnostinapsat zprávu

Poslední blogy

Volvo V60 D6 AWD Plug-in Hybrid 2014

31. ledna 2020, 12:48 40 komentářů

Poslední dobou se nám to tu s hybridy rozjelo, tak se přidám i já. Jak jsem se dostal od plánované benzínové V8 od Mercedesu do naftového hybridu, i když jsem předtím nikdy nic podobného neřídil a vlastně o tom ani nepřemýšlel? A nelituji toho?

D1

19. února 2020, 08:18 25 komentářů

Jako vážně? Naše hlavní dálnice? Jo a ještě jsem vzal srnku.

Jak jsem si užil Sunday Morning drive vol. II.? Neužil, vůbec….

08. června 2020, 09:01 3 komentáře

… a to proto, že jsem tam nakonec nebyl ☹


Posledních 50 komentářů

Luki.xy
02. listopadu 2020, 07:41
0
Když k dokonalosti chyběl jen krůček

Já se tedy vrátím k původnímu příspěvku a také si postěžuju na logiku řazení v mém Volvu V60 - taky je to špatně, tedy řazení vyšších stupňu dopředu, podřazení dozadu. Vždycky na to sahám, až když chci situaci nějak řešit - tedy ve spěchu a stresu a občas se u toho musím zamyslet a to je prostě špatně.

Má to tak poměrně dost značek. Není to ale něco, co by řidič při jízdě běžně využíval a tak se to (při troše zvyku) dá přežít. Ale že takovou chybu udělá zrovna Porsche, etalon sportovní jízdy, je dost nepochopitelné a chápu ty diskuse, které okolo toho vznikají.

Poslední 2 měsíce ale občas jezdím s Opelem Corsa C s automatem (tedy přesněji řečeno s robotickou převodovkou) a kupodivu mi tam špatná logika řazení vůbec nedělá problémy. Ale asi to ale bude tím, že to auto má 43 kW a je pomalé naprosto a úplně všude :D. Ať tam chci dělat cokoli, tak na všechno je dost času - takže i na to přemýšlení u řazení.

Luki.xy
14. října 2020, 07:55
0
Volvo XC60 T8 Twin Engine Polestar Engineered: Jak se pejsek s kočičkou naučili péct dort

eLzyx: a ve verzi S je to dokonce 310 kW / 421 koní a 500 Nm.

Luki.xy
25. srpna 2020, 12:40
0
Hyundai spouští vlastní značku elektromobilů, láká na futuristický design

Je pravda, že Hyundai je v hybridech a elektromobilech poměrně silný hráč, ale aby se zančka IONIQ mohla osamostatnit? Nevím, nevím...

Jinak koncepty se mi fakt dost líbí. Na to, jak Hyundai moc nemusím, tak každý z těchto tří bych si byl ochotný koupit. Samozřejmě si musíme počkat, co z toho zbyde na sériovém autě. Líbí se mi, že každé z těch aut má svoji vlastná tvář. To mi u dnešních aut dsot chybí - značky se na všechny své modely snaží nasadit stejný předek. viz Mercedes, Audi a podobně.

Luki.xy
19. srpna 2020, 13:52
0
BMW 330e: Pokrok nezastavíš

Jo, na cenu jsem trochu zapomněl, to je pravda. Počítám s budoucím zlevňováním, ale jde to pomaleji, než by se mi líbilo.

Luki.xy
19. srpna 2020, 13:33
1
BMW 330e: Pokrok nezastavíš

Tak sem rychle hodím svůj komentář, než se zas strhne bitka odpůrců a zastánců hybridů, EV a tak…

Nějak stále nemůžu přijít na chuť vnějšímu designu nových BMW. Samostatné detaily (světla, ledvinky, nárazníky, kufr) se mi líbí, ale dohromady mi to nějak nejde do sebe. Předpokládám, že s tímhle budu v menšině. Naopak design interiéru za mě moc fajn. Co mi ale hodně vadí je přístrojový panel. Opravdu nechápu, proč není možnost si na displeji nastavit pro BMW typické budíky. Naopak design interiéru za mě fajn.

Pohon já samozřejmě chválím. Chybí mi tedy zmínka o výkonu elektromotoru – slušných 113 koní a 265 N.m. Benzínový čtyřválec má pak 184 koní a 300 N.m. Plug in hybrid mě podle mě v tuto chvíli nejlepší volba pro normální lidi. Pro závodníky tady je výborná 340i, o M3 nemluvě (uvidíme jakou dostane masku). Jsem hodně zvědavý, jak si povede Octavia iV, třeba za 2-3 roky, až si to lidí více „osahají“ a jaké % prodejů na sebe stáhne…

Luki.xy
11. srpna 2020, 10:48
0
Luki.xy
06. srpna 2020, 07:05
6
Mercedes-Benz EQC: První rána kapitána nabitá

Ještě než napíšu názor na EQC, tak musím u článku vyzvihnout jednu věc - děkuji, že se ani jednou nepoužilo slovo radiomapa a naopak se použilo infotainment :)

Luki.xy
05. srpna 2020, 08:37
2
Nekupujte si kabriolet, je to blbost a budete toho litovat

Co se stalo? To tě C70 něčím naštvala?

Jasně, kabria s plátěnou střechou z devadesátek pravděpodobně budou trpět vším, co jsi vyjmenoval. Obzvlášť právě konverze z klasického auta Proto jsem to vyřešil první generací SLK, které bylo už od základu konstruované jako roadster a díky pevné střeše řeší skoro všechny popsané neduhy. Neteče do něj, údržbu střechy nepotřebuje, strach z proříznutí nemám a vidět je z toho perfektně. Díky poměrně hodně zkosenému čelnímu sklu do něj ani moc nefouká. Samozřejmě vůně (nebo spíš smrady) z okolí to neodfiltruje a slunce praží co to jde.

I přes všechny nedostatky a kompromisy (a že jich je) si myslím, že by si každý, kdo má rád řízení, měl jízdu kabrioletem alespoň vyzkoušet.

SLK jsem měl přes rok jako daily a jediné auto a musím říct, že to byl můj nejlepší „autorok“. S příchodem dítěte jsem se s ním nedokázal rozloučit a stala se z něj víkendovka. Absolvoval jsem s ním i dovolenou v Chorvatsku, kde mě teda auto celkově dost potrápilo, ale i tak na něj nedám dopustit. O dovolené chystám i krátký blog, tak doufám že vás pobaví. :)

Luki.xy
15. července 2020, 12:17
0
Ptejte se: Hledáme sedan s velkým motorem a pohonem všech kol

Tak moc požadavků jsi neuvedl. Pokud je podmínka menší sedan, tak mě napadá Tipo, které ale asi nebude odpovídat vzhledově (po Mazdě). Mě se třeba líbí poslední Renault Megane GrandCoupe (což je sedan), ale asi by bylo potřeba nejméně 300.000 Kč. Vešla by se tam třeba i Astra sedan, ale je jich v ČR jen pár, stejně jako VW Jetta. Pokud jsi spíš na ty Japonce, tak by mohlo oslovit Suzuki Kizashi, ale přijde mi zastaralé (alespoň v interiéru) stejně jako Mitsubishi Lancer.

Taky mám rád sedany ale mimo prémii je to prostě bída a každý rok je to horší a horší…

Luki.xy
15. července 2020, 07:54
1
Temná doba motorismu

TLESKÁM uživatelům MBMB a Cartman.
Tak si představuju diskusi – i když je vidět, že mají na danou problematiku rozdílné názory, dokáží o tom věcně a hlavně slušně diskutovat, reagovat na argumenty a neurážet druhého za jiný názor. Je jedno na které straně stojím já. Díky kluci, přesně takové diskuse autíčkáře posouvají na úroveň, která na jiných autowebech není.

Luki.xy
10. července 2020, 09:38
4
Pět aut pomalejších než rodinné Volvo

Díky za pěkný článek. Taky jsem moc nepochopil, proč to někdo bere jako konec „autosvěta“. Vmax 180 km/h je hodnota, se kterou bych mohl žít a od koupě by mě neodradila. Je ale pravda, že alespoň na těch 200 km/h to mohli nechat – je tam prostě ta dvojka na začátku a mělo by to možná psychologicky efekt.

Zrychlení plug-in hybridu je samozřejmě paráda a i já se svou starší generací ho často využívám. Problém je, že se mnou nikdo nechce závodit – asi nikoho ani nenapadne, že bych chtěl dát sprint s šedivým kombíkem od Volva. Trochu mě to mrzí, protože moje zrychlení za 6.1s už by mohlo na spoustu aut stačit. :)

A k porovnání – jsou to sice fajn spoťáky, ale motají se kolem 300 koní, na rozdíl od 405 koňového Volva. Zkuste tam přihodit něco s podobným výkonem, ať je to porovnání spravedlivější. Takže pro srovnání – Volvo zrychluje o dvě desetinky lépe, než třeba Mercedes C 45AMG W205 (390 koní) a jen o jednu desetinu hůře, než Mercedes AMG GT 53 4Matic, a to už je pořádný sporťák o výkonu 460 koní…

Luki.xy
16. června 2020, 13:39
2
Volvo XC40 T5 FWD Recharge: Technické origami

Je pravda, že vyčíslení spotřeby je u PHEV asi nejsložitější, ze všech pohonů. U mild i full hybridů si nemůžeš vybrat na co pojedeš a spotřebu máš většinou hodně podobnou až ujedeš 50 nebo 500 kilometrů. U PHEV je to prostě jinak z principu.

Předpokládám, že majitel, který si tento typ koupí vědomě zkrátka plánuje každý den nabíjet. Jeho trasy budou pravděpodobně kratší, ideálně po městě, a ne po dálnici. Pak se dá dostat i pod spotřebu udávanou výrobcem.

Někdy po novém roce jsem fotil spotřebu svého auto po ujetí skoro 5 tísíce kilometrů viz foto. Teď po ujetí skoro 10.000 km mám kolem 2.5 litru, protože jsem začal častěji jezdit po výletech…

Luki.xy
03. června 2020, 20:51
0
Hyundai Ioniq Electric: Efektivitou k lepším zítřkům

Ale to je jen takový moje "bychaření". Hlavně že je majitel s autem spokojený.

Na Trackdayi si ním i o tom Ioniqu rád pokecám, já se rád bavím o jakémkoli autě . Ještě radši bych se ale podíval na ten Genesis s 3.8l a manuálem ????

Luki.xy
03. června 2020, 20:17
3
Hyundai Ioniq Electric: Efektivitou k lepším zítřkům

Samozřejmě je to jen můj názor, se kterým je možné nesouhlasit . Buď se pletu já, nebo je to výjimka potvrzující pravidlo, kdo ví…

Děkuji za pěkný blog. Perfektně napsané. Myslím, že bych si s pánem rozuměl. Nějak podobně jsem psal blog i o svém autě, ale pak jsem uznal, že je to pro Autíčkáře až moc podrobné a zkrátil to. S pánem vlastně ve všem souhlasím, mám ale pocit, že stejně jako autař je to i fanda do nových technologii, kterými jsou EV samozřejmě nabitá. Mám to podobně.

Volba Ioniqu spíš byla čistý kalkul a cena cca 620t Kč je také jinde než ceníková, ze které vycházíme. V téhle ceně (na EV opravdu nízké) a třídě aut (počítám, že 500e, ZOE a podobné by bylo příliš malé) ani moc konkurentů není – e-Golf, Leaf a to je tak všechno. Nechuť koupit VW je citít (to s ním sdílím také) a Leaf zavrhnul kvůli špatné zkušenosti s první generací – druhá je však ve všem výrazně lepší než první. I když zábavu za volantem bych tam asi také nehledal.

Kdybych byl v podobné situaci, asi bych spíše zvolil BMW i3 nebo nyní možná teď nový Soul EV. BMW opravdu umí nabídnout i trochu té řidičské zábavy a skvělý podvozek. Je ale pravda, že Hyundai je efektivitou rozhodně nejdál.

Já takový rozpočet při výběru neměl, takže jsem skončil u PHEV a i tam pro mě bylo důležité, aby to auto bylo zajímavé a výkonné – proto jsem vynechal třeba Ioniq PHEV a ani jsem neuvažoval na hybridy Toyota.

Luki.xy
03. června 2020, 09:35
3
Hyundai Ioniq Electric: Efektivitou k lepším zítřkům

ratan groch:
Jasně, to je taková ta klasika – test nového auta a komentář, jak bych si za ty prachy koupil něco ojetého. Prosím porovnávat porovnatelné.

Já bych si zrovna Ioniq také nevybral a klidně bych bral místo něj tu 911 nebo třeba 3 roky starou M2, ale nepíšu, že proto je nesmyslné auto.

IONIQ electric z roku 2016, najto 32t km mají cenu dejme tomu kolem 600.000 Kč. To je takový standardní propad ceny, nic extrémního.

Luki.xy
03. června 2020, 09:19
0
Hyundai Ioniq Electric: Efektivitou k lepším zítřkům

Myslím, že test přesně vystihuje toto auto – dá se říct naprosto nezajímavé. Vzhledem asi nikoho příliš neuchvátí, ale dá se to přežít. Dynamika asi nikoho neuchvátí, ale dá se to přežít. Nějaké jízdní nadšení (podvozek) nikoho neuchvátí, ale není to špatné. Naprosto perfektní auto pro někoho, koho auta vůbec nezajímají, bydlí ve velkém městě a chce být eko.

Spotřeba Ioniqu je asi zatím nejlepší, ze všech elektroaut. Cena od 900.000 Kč je ale podle mě stále vysoká. I když je patrný trend zlevňování, tak to ještě nestačí.

Také moc nechápu, co udělali s tím nabíjením. Dost se o tom psalo. Minulá generace (nebo tedy spíš auto před fl) dokázala zcela běžné nabíjet konstantně 50 kW od 0 do 80%. Nový ale od nuly začíná kolem 35 kW a od 50% to ještě dost klesá někam k 15 kW.

Auto je to dobré, ale jakýkoli Autíčkář (my tady) z něj nadšený být nemůže.

Luki.xy
29. května 2020, 09:47
0
Volvo V60 T6 AWD Recharge: Elektřina ve službách prostých řidičských radostí

Nejdříve díky za pěkný test. Líbí se mi, jak se poměrně dost věnujete verzím T6 a T8. Jak sleduji reálné kupce, většina si nakonec stejně vybere verzi T8 – je totiž dražší jen o 75.000 Kč, což ve výsledné ceně (minimálně kolem 1.7 milionu) není tolik. A nárůst výkonu z 340 na 390 koní je slušný. V60 T6 tak nakonec na silnicích asi moc vidět nebude.

Ke spotřebě v testu – bylo by vhodné lépe popsat podmínky, za kterých se měřilo. Plug-in hybridy obecně samozřejmě dávají smysl pouze tehdy, pokud se pravidelně nabíjejí. Pokud ne, tak si majitel zbytečně připlatil x set tisíc, za něco co nevyužívá. Většina se pak spotřebou pohybuje do 5ti litrů v kombinaci, což je na 400 koňové auto (většina měřených aut je T8) dost slušná hodnota.

Kdyby šlo pouze o uživatele, tak mohlo Volvo zachovat plug in hybrid také pro naftovou verzi. Toto řešení mi přijde lepší – ve městě se využije baterie, na dálnici pak naftový motor, který má v tomto režimu lepší účinnost než benzínový. Jde tady ale asi hlavně o ekologii, tak chápu, proč byl nakonec zvolen benzínový motor.

Strašně rád bych si V60 půjčil třeba na týden a porovnal s mým V60 D6 plug in hybrid (a napsal o tom pěkně dlouhý článek na autíčkáře, samozřejmě). Auto samotné je o pořádný kus dál, ale zajímalo by mě, jak moc se změnil pohon (pocitově) – ten přechod z nafty na benzín. Bohužel nejsem ten typ člověka co nakráčí k dealerovi a nakecá mu, že si auto chce koupit. Půjčí si auto za necelé 2 miliony, chvilku se vozí a pak to s klidem vrátí, že si to rozmyslel. Tak mám asi smůlu no.

Volvo V60 T8, rok cca 2018-19 je můj tip na příští auto, až bude tak cca 6 let ojeté a cenou tak kolem půl milionu :)

Luki.xy
27. května 2020, 14:02
0
Ptejte se: SUV, či kombi?

Já jen chci poděkovat tazateli - vypadá to, že se mu moje recenze Volva V60 D6 líbila :)

Luki.xy
23. února 2020, 08:04
0
Volvo V60 T8 TwinEngine: Komplexní řešení

Děkuju za pěkný test, čekal jsem na něj.
Přesně tohle auto by mohla být náhrada za mé současné, tedy až cena ojetiny spadne nejméně o milion . Zajímalo by mě, jak je to s váhou auta, o kolik přibližně narostla a jak je to znát při svižné jízdě zatáčkami. Vzhledově je současná generace V60 mnohem lehčí než minulá, čísla ale předpokládám tak pozitivní nebudou…
Určitě chválím možnost uchovávat stav baterie a nedobíjet – toto přesně mi u minulé generace chybí.

Volvo jako jediné dělá slušný plug-in hybrid. To znamená silný kombík pro rodinu, který do světa nekřičí, jak je eko a podobně. A já jsem skromný člověk - stačila by klidně i T6 Twin Engine verze (235 + 87 koní) se zrychlením 5.4s.

Letos přijde na trh octavia plug-in hybrid (ano, je to auto o třidu níže). Jsem zvědavý, jak na to češi budou reagovat, a jestli se ta elektřina začne konečně víc dostávat mezi lidi. V tuhle chvíli mi přijde, že je u nás většina stále proti, jenže když to bude vyrábět Škodovka….. Uvidíme

Luki.xy
12. února 2020, 07:47
0
Střípky z historie Volva: Volvo VCC a sny o alternativní budoucnosti

Myslel jsem tím, že 1.2 (předpokládám) HTP byl konstruovaný jako typicky městský motor, kterému byla uzpůsobena i krátká převodovka. Při rychlé jízdě prostě tento motor trpí a žere. I tak si myslím, že ve Fabii je to dobrá volba (z hlediska použití, ne spolehlivosti) pro klidné řidiče, důchodce a podobně. Na pomalé popojíždění po městě je to (díky té krátké převodovce) lepší motor, než třeba 1.4, která se většinou do Fabie doporučuje. Půjčuju si občas obě motorizace, tak mám srovnání. V nějakých 60 km/h se to pak obrací. Já bych si teda nikdy nekoupil ani jeden.

Jinak asi bohužel podléhám tomuto klišé a opravdu si myslím, že nižší objem má skoro! vždy nižší spotřebu. Výjimkou bude jízda na plný plyn, kterou ale běžný řidič (kterých tu na autíčkáři moc nebude) skoro nikdy nejezdí. Jezdil jsem dlouhodobě s (moje první auto) V6 2.5 litru v Mondeu kolem 8 litrů, což je méně, než v kombinaci udává výrobce. Měl jsem ho moc rád a nedám na něj dopustit, ale i tak vím, že se čtyřválcem 2.0 bych byl při podobné rychlosti třeba i o litr úspornější.

Luki.xy
11. února 2020, 07:14
0
Střípky z historie Volva: Volvo VCC a sny o alternativní budoucnosti

Podle spotřeby tipuji srovnání někde na dálnici nebo při svižném přesunu po rychlostních silnicích. Ideální prostředí pro víceválce a vysoké objemy. Teď si ale zkus týden poskakovat v ranních a odpoledních špičkách třeba po Praze tou Fabii 1.2 a pak LeBaronem. Výsledek asi všichni tušíme.

Je zkrátka potřeba také přemýšlet nad tím, k čemu byl konkrétní motor navržen. Pokud jsi chtěl s první Fabií cestoval rychle po dálnicích (i když je to u této třídy aut nesmyslné), mohl jsi u ní zvolit třeba i benzinový dvoulitr a ne základní motorizaci.

Luki.xy
07. února 2020, 11:23
1
Ptejte se: Osmiválcové GT jako dárek

Já si myslím, že tohle lze realizovat pouze v jediném případě - pokud tátu dobře zná a ví, co přesně chce. Ale dokonale přesně. To znamená přesné auto, s určitou motorizací, převodovkou, doplňky. V tom případě by se ale tazatel neptal na Autíčkáři.

Takže doporučení - určitě se o tom s tátou předem pobavit. Říct mu rozpočet, navrhnout možnosti a nechat mu to pár dní projít hlavou. Alespoň pro mě je vybírání auta ta nejlepší věc co znám a nechtěl bych, aby mě o ni někdo připravil. Třeba budete překvapeni a raději uvítá nějakého veterána nebo auto svého dětství. Stejně tak může mít vysněné auto za 1,5 milionu a zbytek by si doplatil ze svého, když by mu to za to stálo....

Luki.xy
05. února 2020, 12:31
6
Místo Big blocku dostane nový Mustang pod kapotu Mega box

Podle výrazů ve tvářích to vypadá, že ti lidé nikdy nezažili větší štěstí než podat někomu vychlazenou Colu z kufru svého elektromotilu. :D

Určitě je to praktické, když jdeš nakrmit menší vesnici. Proč bych ale vozil 30 kg smažených hot wings... Asi nemám jen dostatek představivosti.

Luki.xy
20. prosince 2019, 10:45
9
Mercedes-Benz E300de: Pan Jedinečný

Tak já se tedy vložím do diskuse s mým Volvo V60 D6 rv2014. To znamená vpředu - 2.4 nafta 158kW, 440 Nm vzadu 11,2kWH baterie (využitelných 9,4) 50kW, 200 Nm. Celkový výkon v režimu Power tedy 208 kW (283 koní) a 640 Nm. Čistě na ele udává volvo 50km, ujedu max 40. Auto má najeto 193.000 km. Udávaná spotřeba výrobce 1,8 litru na 100 km. Zatím to vypadá, že jezdím asi i pod ní. Je to úžasný auto, který však potřebuje specifického majitele. Podmínkou je vytápěná garáž aby jsem baterie nevystavoval teplotním výkyvům a vzdálenost do práce max 20km. V tu chvíli jezdím pracovní týden opravdu bez kapky nafty a přitom o víkendu se nemusím omezovat. Chci připravit nějaký menší článek se zkušenostmi, ale nevím jestli by to zdejší Autičkáři (benzinový nadšenci) ocenili. Přece jen zatím u lidí převládá názor, že elektřina do auta je zásadně fuj.... :)

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Mustang Kabrio V8, Manual, Na cestě 1969
Ford Mustang Kabrio V8, Manual, Na cestě

1969 rok výroby
260 koní výkon
5 000 ccm objem

Chevrolet Corvette LT1, Matching, Manual, V ČR! 1971
Chevrolet Corvette LT1, Matching, Manual, V ČR!

1971 rok výroby
245 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang GT Fastback, Na cestě 1970
Ford Mustang GT Fastback, Na cestě

1970 rok výroby
260 koní výkon
5 000 ccm objem

Dodge Grand Caravan 3.6, 2014, 7 míst, DPH, StownG 2014
Dodge Grand Caravan 3.6, 2014, 7 míst, DPH, StownG

2014 rok výroby
214 koní výkon
3 600 ccm objem

Ford Aerostar MPV 1991
Ford Aerostar MPV

1991 rok výroby
150 koní výkon
3 000 ccm objem