Lukáš „Luki.xy“ Naske
| VIP člen | Tento uživatel má VIP členství (Zjisti více). |
|---|---|
| Bydliště | České Budějovice |
| Registrace | před 6.9 rok. |
| Poslední aktivita | před 50.4 min. |
| Komentářů u článků | 192 |
| Pozitivních komentářů u článků | 96 |
| Negativních komentářů u článků | 1 |
Poslední blogy
Posledních 50 komentářů
Rádce řazení je samozřejmě přítomen, ale v BMW naštěstí není nějak výrazný nebo agresivní a dá se pohodlně ignorovat. Jinde to bývá horší
Ty blinkry je dobrej point. Taky mě to zajímalo, tak jsem našel fotky z výstavy a tam to vypadá na klasickou páčku pod volantem. Na press fotkách je to evidentně vyretušovaný, což úplně nechápu…

Díky pozorným čtenářům za zmínění nepřesnosti v datech zavedení 130 km/h na dálnicích. Opravil jsem to a nyní by to mělo být v pořádku.
Neříkej dvakrát nebo se toho nápadu chytnu… 😃
Já tam původně chtěl přidat i nějaký podobný nudný odstavec (jakože baterie 64 kWh, spotřeba lehce přes 20 kWh/100 km, reálný dojezd cca 320 km), ale upřímně mi to zrovna u XPower nějak nepřišlo moc důležité. Ony jsou teda všechny jmenované údaje vypsané pod posledním obrázkem a na fotce 39 je vzorná nabíjecí křivka (i když uznávám, že asi nečitelně), ale určitě si někdo vybírá právě takové auto podle dojezdu? U klasické verze by to bylo samozřejmě něco, na co bych se zaměřil podrobně.
A jestli jsem jen nepochopil sarkasmus, dej tam prosím příště aspoň smajlíka 😃
Bohužel naprosto stejně jako v konvenčním MG4. Sedadla jsou takový příjemný kompromis na klasické rodinné auto. Boční vedení tak akorát, spíš lehce tužší, ale nic hrozného. Prostě univerzál, nic výjimečného, což je v MG4 fajn, jenže v XPower je tohle prostě občas málo. Obzvlášť sedák je opravdu plochý, na boky tam trochu něco je, ale stejně v tom člověk plave. Na ramena jsou výčnělky moc malé, a tak reálně moc nepodrží. Příjemná je ale alcantara, která trochu pomáhá udržet člověka na místě (s hladkou kůží by to bylo jistě složitější).
Takže vlastně jako celé auto – na rodinné auto je fakt moc dobré, na XPower bych asi chtěl maličko víc.
Myslím, že je snad cítit, jak vzhled jen opatrně opisuju a slovo hezký jsem snad ani jednou nepoužil 😃
Vzhled opravdu bude „polarizující“ (díky afro-r1), ale MINI funguje tak hezky, že bych mu to i odpustil. Malý baterky mám rád, do města nebo na druhý auto do rodiny je i těch 300 km dojezdu fakt dost, a hlavně by měly snižovat cenu. Jenže právě s tou cenou je to tu takový… Prostě mi to přijde drahý no 🤷♂️
Ještě že jdeš náhodnou kolem, dík za doplnění, upravím 🙂
Chtěl jsem jen říct, že je potřeba porovnávat porovnatelné. I Škoda samozřejmě nabízí skladové vozy a Kamiq začíná na 420 tisících. A "vyšší Fabia" je přesně to nedocenění modelu - vždyť má Kamiq o 10 cm delší rozvor a sedí se o něco vzprímeněji = o dost víc místa
Tady se ale jedná o nové auto, které si můžu nakonfigurovat do výroby nebo se taky podívat po skladových vozech. Když koukám na stránky Fiatu, tak Tipo už nové koupit nejde. A pokud sklouzneme ke skladovkám, tak můžeme rovnou třeba předváděcí auta, ty vychází lépe. Ještě o něco lépe jsou třeba dvouletý auta, vždyť je to furt jak nový. A tříletý vlastně taky… a tak to jde dál a dál. Ale Tipo byla dříve rozhodně dobrá nabídka 👍
4x4 umí zatím jen Multivan, který má vepředu koncepci stejnou jako popisuji v článku, ale vzadu přidává druhý elektromotor se 103 kW. Zatím je to novinka a ani školitel k tomu nechtěl říkat víc, než si to pořádně dostuduje. Bohužel to ale vypadalo, že se jinam čtyřkolka neplánuje. Otázkou je jen Touareg, který zatím zůstává u minulé generace PHEV. Do toho mi ale zabudování 1.5 TSI připadá jaksi nedůstojné, tak uvidíme, co pro něj vymyslí…
Tohle by bylo na zajímavou diskusi. Ty koncepce PHEV a EREV jsou si momentálně (po zvětšení baterií u PHEV) hrozně blízké a vlastně se liší jen v tom, jak připojují spalovák a tady věřím, že bude mít PHEV větší účinnost, protože nemusí 2x měnit energii. Pokud chci jet po dálnici, už bych měl spalovák raději připojený na kola, protože v tom režimu (velké zatížení) má vlastně nejlepší účinnost. Ta je u elektromotorů na dálnici už nic extra. Naopak pohyb s vybitou baterií po městě by byl rozhodně příjemnější u EREV.
A TMS měla taky spoustu verzí, třeba i S60, která má taky jeden motor, horší baterku… a stále byla dražší. Záleží co si ke srovnání vybereme.
Spíš mě napadla taková myšlenka, která se možná s elektrickými auty bude vkrádat na mysl častěji – potřebujeme vůbec 400+ koní v rodinném kombíku? Už tady to bylo dynamičtější než 95% okolního provozu. Naprosto dostačující. Do i5 si pak můžeš objednat xDrive (290 kW) nebo tu M60 verzi. Ale jako základ mi tohle přijde úplně v pohodě.
Rád vysvětlím. Podle hesla „udělejme to hlavně jinak“ se tam přesunulo osvětlení pod dveřmi, které bývá většinou na spodní straně zrcátek. Funguje to vlastně docela dobře, až tak dobře, jako původní řešení v těch zrcátkách. 😀
Pravda, v textu to zmíněné není, ale reálně je to opravdu větší auto. Je to vlastně Enyaq (po C sloupek) s menším kufrem, z toho vyplývá, že je rozvor třeba o víc jak 13 cm větší než u Scaly. A protože kufr je prakticky shodný (jak objem, tak délka), tak celá tato výhoda padá do interiéru pro cestující. Shodou okolností jsem Enyaq před měsícem měl a možná to z fotek tak nevyzní, protože má i delší sedáky než Scala, ale místa je tam hromada.

Neber mu to. Prostě je pro něj o 12 cm menší Scala stejná, to je už jen o 8 cm menší Kamiq taky stejný a to je vlastně jen nazvedená Fabie a to už je jen krok od Citigo a když nepotřebuješ zadní dveře, tak je Smart stejný. Takže jako na tak malinký auto je ten Elroq fakt drahej 🤣
Obecně mi přijde, že na to reagují všichni výrobci a obzvláště ti Evropští. Nastavují hlasitost na velmi nízkou a prakticky všichni mají připravené tlačítko poblíž řidiče na vypnutí. Z posledních aut třeba Renault vlevo pod volantem – 2x rychle stisknout a je klid. Volvo 3x rychlý stisk na šipku doleva na volantu…
Jen ti mimo EU nechápou – vždyť jste si to prosadili povinné, tak proč to zas chcete vypínat? 😃 Ale už to začínají také chápat (viz ten Hyundai/KIA)
Díky za upřesnění. Celkově jsem asi měl v článku víc zdůraznit i tu divizi lodních motoru, protože je to celosvětově dost výrazný hráč v této oblasti.
Díky za upozornění, je to jak píšete. Spíš nechápu, že mě to netrklo, když jsem si to po sobě tolikrát četl 🤦♂️
Je to jak píše MBMB. Taky si nemyslím, že by byli slabé. Když na ně pořádně šlápneš, tak Enyaq opravdu brzdí. Jenže z moderních aut už nejsme zvyklí na pedály tolik dupat. Je to asi jen o kalibraci brzdového pedálu. Nastavení je takové, abys většinou používal rekuperaci a až při větším tlaku se sepnou fyzické brzdy. Chtělo by to asi jen tu hranici posunout lehce jinam, což se dá řešit i softwarově. Nevím proč to nepřeladí 🤷♂️
Úplně bych to nezatracoval. Laguna 3 (pouze kombi) byla opravdu o 9 cm delší, na druhou stranu zas nabízela přesně o 10 cm méně místa na zadních sedadlech (32 vs 22 cm podle Renaultu), o 30 litrů menší kufr a o 3 cm menší šířku na zadních sedadlech. Znám tvou „lásku“ k SUV, ale co jiného může Renault nabídnout? Už má jen SUV mimo Clia a dosluhujícího Meganu. A než jezdit Espacem… to má Rafale rozhodně větší šmrnc.
Na druhou stranu, vždyť je to jen na chvíli, než s nějakým vrcholným modelem přijde Peugeot, DS nebo Citroën. Pak se to zas prohodí 😉
S Rafele je to dobrá poznámka. A co by si evropský zákazník vybral spíš?
Bojím se totiž, že on tady boj o zákazníky příliš nebude. Rafale a Outback míří na jinou cílovku a kvality Outbacku (čtyřkolka, terén) nepřemluví toho, kdo chce pohodlné, moderní a módní SUV. Naopak kdo chce alespoň trochu do terénu, nechce předokolkové Rafale s lakovaným lízátkem na předním nárazníku.
Já upřímně přiznám, že bych vzal Rafale. Motor má úplně jiný projev než Outbacku. Neříkám že vždy lepší, ale tak v 95% ano. Taky ale žere o 3! litry méně. Ale jak jsem psal, je to o cílovce.
Jo a jestli je to pro tebe plus – i u Rafale nejde otevřít prosklená střecha (ale dá se elektronicky zatmavit, takže to moc oldskool není 😃)
Předpokládáš správně, nemáme. Ale v této třídě aut je to spíš pravidlem než výjimkou.
-
Komentář upraven 13. 6. 2024, 07:02:51
Je to o úhlu pohledu – po pár šedých autech už beru jako hezkou barvu dokonce i bílou 😃
StreetPro: Právě s kočárkem jsem měl problém a musel jsem sundat jedno kolo. Máme ještě sporťák a je trochu mohutnější. Stačilo by mít trochu jiný typ a ok (bylo to o centimetry). Golfky se samozřejmě vejdou všude.
Jinak podlaha má dvě úrovně + ta posuvná lavice. Myslím si, že vzhledem k třídě a délce auta naprosto v pohodě 👍
Díky, opraveno. Říkal jsem si, že to nejede špatně, ale s Veyronem jsem nezávodil 😃
U šedesátkové řady je prostě lepší volit stylovější kombík 🙂
A jestli se bojíš, že je proti sedanu zbytečně moc praktický, tak 430 litrů u kombíku mluví za vše 😃
-
Komentář upraven 13. 5. 2024, 10:21:46

A situace je ještě o to horší, že s Volvem by se měl porovnávat spíš Peugeot e-2008, který je o dalších 75 tisíc dražší. Takže Volvo je levnější i v druhé výbavě Plus nebo základní výbavě ale větší 69 kWh baterií. Já těm cenám taky nerozumím.
Popravdě si tohle nějak nepamatuji – tedy nepřišlo mi na pedálech nic zvláštního. Můžu jen konstatovat, že plyn je uchycený nahoře, a ne na podlaze. Vím ale, že opěrka pro levou nohu je zatraceně blízko a při delší cestě už to začíná být cítit. Občas jsem nakonec strkal nohu vedle brzdy. Být tam spojka, tak už to nejde. Je to prostě malé auto, ale na danou třídu žádná tragédie.
Trochu jsem se snažil předat info o tom, že to právě není jen o tom odpichu, ale i slušné hmotnosti, která je hodně nízko, dobrému podvozku, který se nenaklání a drží a přesném, hodně strmém řízení s malým volantem. Ale ok, nemůžu říct, že jsem takový komentář nečekal. Cenu nerozporuju, je prostě vysoká a nijak se to okecat nedá.
Docela jsem zvědavý, jak to pokračuje za těma tečkama. To je tohle levné a Abart je drahý? Nebo je tohle drahý a Abarth za 800 je levný? Co z těch dvou malých bobíků, kteří se nebezpečně blíží milionu teda dává smysl? 😃
-
Komentář upraven 16. 4. 2024, 14:21:05
Ale jako ideální konkurent mi přijde třeba Opel Crossland, který je teď v HITu za 400t. Výbavou na tom bude podobně, velikostí taky… Těžké rozhodování.
Vždyť to mám stejně 😃. Bojuju tu za výhodnost Dacie, ale pravda je, že bych si ji určitě nekoupil a raději sáhnul rozhodně i třeba po ojetině. Chápu – záruka, žádný starosti, žádný prachy navíc, ale v tomhle prostě já svůj život trávit nechci. Pro někoho kdo na auta tolik není to ale může být možnost 🤷♂️
Zrovna u Tivoli by mohl být docela problém především s provozními náklady. Ano, má sice 163 koní a projev je tak suverénní, ale taky spotřeba prakticky nejde pod 8 litrů. V přepočtu na koruny tak jezdí za víc než dvojnásobek na kilometr. To může být u kupců nejlevnějších aut docela významný parametr. MG ZS je na tom jen o trochu lépe.
S Vitarou bohužel osobní zkušenost nemám, ale když se dívám do aktuálního ceníku, tak je tam akční cena od 497 tisíc (snad tam není nějaký háček, jako jsem se nachytal u C-HR) a dost prvků výbavy chybí.
Ale tak abychom se stále netrefovali jen do Tesly, Toyota s Lexusem to umějí také 🙂

Ano, máš pravdu, moje chyba. Bral jsem to tak, že 35 tisíc je ještě další bonus při výkupu, nezkontroloval počty a oni už to napočítali do ceníku. Pardon a díky za upozornění, upravím i v textu.
Nemyslím si, že s tou cenou máš pravdu. Akční ceník začíná opravdu na 699 900,- bez nějakých podmínek. Hvězdička u dotace znamená „platí při platbě v hotovosti či prostřednictvím financování pro právnické i fyzické osoby“.
A k cenám – ano, C-HR mi přijde jako dražší volba, ale ony ani ostatní (hlavně větší) Toyoty nejsou úplně levné…

V zásadě ano, reálně byl v designu Citroën vždy o trochu (o dost) odvážnější než Volvo. Vzhledem k tomu, že k výrobě nedošlo si ale můžeme namlouvat, že by sériová verze vypadala dobře. 🙂
Kromě Volva 480 byl ještě soudobý konkurent v Británii oblíbený Reliant Scimitar GTE. Mě zas svými ostrými linkami vždy připomene Alfu Romeo 145 (navrhoval Chris Bangle, rok 1994), která byla ale menším autem.
To je právě třeba jako ten ElBlesk Pony, jenže ten tu teď začíná na 370 tisících. Je otázka, jestli se to dá prodávat v EU levněji.
https://www.elblesk.cz/pony/
Moc dík za korekce. Upravím i v článku, ať si to ostatní přečtou správně.
A odkaz na blog prostě musel přijít, je parádní. V rámci příprav jsem měl trochu načteno, ale v blogu jsem se dozvěděl víc, než kdekoli jinde 😉
S GLC souhlasím, taky se mi moc líbilo. Ale jestli fandíš Mercedesu za to, že končí se spojeným displejem, tak tě asi nenadchne s čím bude za chvíli udávat směr 😀

Ještě před pár týdny bych to asi taky trochu rozdýchval, ale když si vzpomenu na Kubovo test Peugeotu 408 tak vím, že se tady Peugeot ještě mírnil 😀

Asi můžu prozradit, že zrovna o tohle jsme se v redakci moc nepřetahovali, a tak nějak na mě zbylo 😀. Musím ale říct, že mě to (jako trochu nefandu Stallantisu) docela mile překvapilo. Jak píšu, jako druhé auto pro manželku by se mi to fakt líbilo 👍.
Poslední větu tesat do kamene. A čím levnější ojetinu hledáš, tím víc platí. 😉
Záleží jak to pojmou. V Itálii už to nějaké zázemí má. Přebouchat pár plechů na koncernové technice zas tolik nestojí a Lancia si na svém malém trhu na sebe snad vydělá (píšu snad, nevím). Jestli to ale chtějí pojmout globálně a oživovat Lancii, tak to vidím stejně jako ty. S Alfou už to nějaký pátek zkoušejí, tak by měli spíš konečně pořádně zabrat tady.
Jenže je to spojení francouzské a italské firmy. Tady s logikou moc počítat nejde, takže kdo ví 😀



