
bitner
Jméno | XYZ bflm |
---|---|
Bydliště | Evropa |
Registrace | před 7.5 rok. |
Poslední aktivita | před 32.7 min. |
Příspěvků ve fóru | 45 |
Komentářů u článků | 829 |
Pozitivních komentářů u článků | 298 |
Negativních komentářů u článků | 26 |
Možnosti | napsat zprávu |
Poslední blogy
Ceníkový snílek
Znáte to: alternativní reality, nekonečno alternativních realit. Moje hypertrofovaná představivost často pracuje na 1000%…
Ceníkový snílek vol. 2
Kdysi dávno, je tomu už více jak dekádu, jsme s tehdy teprve budoucí manželkou uvažovali o náhradě za naše první společné auto Škoda Favorit.
Ceníkový snílek vol. 3
Tentokrát bych se rád podíval na jedno tuctové auto, které zase tak tuctové není.
Posledních 50 komentářů

Až budu chtít kodiaka, tak si koupím tohle. No jako nemám dost peněz, ale víte jak to myslím.

To by snad bylo proti soucasnym homologacnim predpisum, kdyby AEBS nesel vypnout aspon po nastartovani. Proto me udivila ta radost v testu, ze to jde. A proto se ptam, jestli se neco zmenilo, protoze co jsem cetl zkusenosti majitelu, tak trvale se to vypnout neda. Leda teda alobalem pres radar, ale to asi zrovna v prirucce uzivatele nebude.

Zrovna vcera jsem se na Sandero dival. Zaklad + 1,0 TCE LPG + klimatizace = 341400 penez.
Bez mlhovek a vyhrivanych zrcatek. Co uz. To AEBS se da vypnout trvale? To asi ne, ze?

"Kolik máte známých, kteří koupili manželce na převoz potomků Volvo, protože to je přece to nejbezpečnější?"
No, ani jednoho. Ale svara (jezdi v 21 let novem Sceniku), koupil manzelce kolo :-)

Fotky bozi!
Auto se mi libi a je mi celkem sympaticky ten benzin-elektricky pohon. Uzivatel nebude potrebovat trolej.
Dovedu si predstavit, ze si to za 10 let koupim a pojedu s tim ... treba do prace.


Hm, tohle může asi položit spíš EU. Vlády států si umyjou ruce, to ta zlá EU a pak už stačí nějaký pitomio na steroidech, který to bude myslet vážně. Chápu, že pro automobilky to na 1. pohled vypadá fantasticky, všichni se už vidí s marzema jak Ferrari, ale takhle to fungovat nebude.

Asi jo. S tím že si to snad par lidi koupi. Mě se teda furt nezda, že si lidi demokraticky odhlasujou likvidaci svych sociálních jistot ve formě auta a sobot stravenych na turne po shopping mallech. Jasne, nevolena euro komise, ale národní vlady volené jsou a holt krome knuceni (že Andy?) budou muset neco dělat, jinak jdou do hajzlu na 2 doby.

Dnes byl dobrý rozhovor s Kulhankem na ct24. Už jsem zase celkem v klidu. Řešení se jmenuje peníze. V roce 2035 se bude vyrábět víc aut jak pred C19. Na co to bude jezdit nevím, ale tipuju benzín.

Mě můžete vynechat. Nové Dacie cca od roku 20 už jdou mimo mě. Konkretne tohle opět pohnojili 2. řadou napevno. Kdyby se to dalo posouvat jak v roomsterovi... Takhle je to zbytečně slozitej a drahej mvc 1.

Hm, je to problem a velky. Ale z uplne jineho duvodu. Ekonomika. Proste nova auta jsou hlavni potravou pro rust Rustu a te se ted nejak nedostava. Pokud se ekonomicky racionalni cyklus provozu osobaku zvysi z nejakych 15 na rekneme 30 let, tak to zpusobi problem. Do roku 21 jeste trochu davalo smysl prodat funkcni 10 lete auto a koupit nove (i pro soukromnika), ted uz to smysl nedava.

Poznámka o novych 60s je přesná. Mám stejný pocit obecně. Každé 3. desetiletí je z nějakého důvodu výjimečné a vzpomíná se na něj. 20s 21. století vypadají na 1. pohled strašně, ale osobně si připadám víc zivej jak posledních 20 let. A to už mi táhne na pajcku.

Pánové na tyhle dystopicke předpovědi mám jedno slovo : peníze. Až se začne vyplácet rušení soukromého vlastnictví čehokoliv, tak to přijde. Ale z logiky je to úplná pitomost.

Těším se, že se v příštím roce dostanu u nás na letišti přes všechny ty "skladovky" do práce. Letos to byl občas docela slalom.

Opravdu by mě zajímalo, co Krab provedl, mimo to, že odešel.
Jeden dva lidi z redakce jsou na nějaké křížové výpravě, jinak to není možné.

Aby si redaktoři napsali pravopisné cvičení se zaměřením na předložky s a z, resp. se kterým pádem se pojí. Sefova jim to opraví. No a přeji šťastné, veselé a benzínové. Nebo aspoň propan-butanove. ????

Muj Jezisek jezdi malym vlackem na klicek, ktery mi donesl, kdyz mi bylo 5 let.

To je cringe. Jste dost sus, ze jste boomeri, ze neznate flexit. Přitom většina z vas jsou doomeri. A vsichni jste eLka.

Vite kolik lidi by prislo o praci, kdyby se nemely veci, ktere se vubec menit nemusi?!
Myslim si, ze kdyby to nastalo, svetove HDP by kleslo minimalne o 5%.

No fakt: Well, this is shit; Don ´t buy that; It´s crap
:-)
Cista prace.

Skoro bych rekl, ze fotka c. 15 je tam schvalne. Do shrnuti se to napsat neda, to by nam uz nikdy nic nepujcili, tak aspon to propasujeme do galerie jako odmenu pro pozorneho ctenare.

No asi tak. Kdybych chtel rodinne auto, tak mi tahle tramvaj dava mnohem vetsi smysl:
https://stock-cars.skoda-auto.com/260/cs-CZ/?vin=TMBJN9NP5N7036281#wltp

Za 30 to vypada podezrele. Hezké kusy jsou kolem 100. Ale co, za 2 roky by se ukázalo, jestli to má smysl zachránit.

Pojďme překonat 100 komentářů.
Jednoznačně Sandero I 1,6. S tím si uzijes hlavně sociální zabavu a vic jedno, kde to stojí a jestli to ještě někde stojí, ti to už být nemůže. Ovšem za 50 tu 1,6 asi nesezenes.

No a on ten navrat k funkcnimu trhu nebude tak jednoduchy:
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-ocima-byznysu-odepsani-jadra-jde-tezko-vzit-zpet-opakujeme-chybu-ktera-nas-prijde-draho-219801#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&source=hp&seq_no=4&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz
Takze se zase bude klasicky vymlouvat na "chyby" minulosti a slozite se hledat cesta, jak to cele znovu postavit na kola.

Konecne muzu mit sen. 15 let starou vrazdu, se kterou ujedu 100 km! Hned mam slunce v dusi.

Elektro ma asi takovou budoucnost, jako to veleslavne CNG. O tom se 10 let mluvilo jako famozni alternative, ktera to vsechno zachrani a uzuz je za dverma, az stoji kilo CNG skoro kilo. Dobra past pro majitele tovarne prestavenych Skodnych s desetilitrovou nadrzi na benzin... Ovsem ono to bylo odpiskane uz pred valkou.
S elektrem to bude tak, ze jakmile jim zacne krachovat ekonomika, tak se soudruzi velice rychle vrati k necemu, co bude unosne aspon pro stredni tridu ekonomicky aktivnich lidi.
Ledaze by se rozjel nejaky demonstracni prumysl a nahradil automotive. Mavatka, transparenty, tlampace. Taky by asi musela vzniknout nova profese: demonstrant-statni zamestnanec. Uz vidim i ty nemoci z povolani: nachlazeni, upal, uzeh, krecove zily, znicene hlasivky. Demonstrovalo by se od pondeli do patku, za svatek priplatek.
Netvrdim, ze nas styl zivota neni absurdni. Ale nejak to zatim funguje. Pokud to chceme znicit, dobre. Ale musime mit neco jako nahradu a prosim pekne kdyz uz, tak to aspon neni jeste vetsi absurdita, nez jakou zijeme ted.

Vlastne docela zavidim vsem, kteri se jeste dokazou na neco noveho kolem aut tesit.


Pred panelakem: svicky, cisteni skrtici klapky, vymena civky, vzduchace, packy blinkru/svetel, historicky upadle svody, cisteni krokoveho motorku, nedavno vymena baterky. Proste veci, ktere jdou udelat shora a na kolech.
Ale tohle me rafne jenom obcas.
Na nastavovani palivovych map a vubec hrabani se v RJ nemam hardware (a ani nevim, jestli se to da sehnat, rekl bych, ze ne).
Ale jo, obecne ten pocit, kdyz se v tom pohrabu a ono to pak neni posrane vic, nez to bylo pred mym zasahem, to je velmi satisfying.


Kdysi jsem Megane I mel, byla to 1,6 8v. Tady k tomu taky radsi nic psat nebudu, krome toho, ze je to skvele a uzasne a ze se tesim, az si to nekoupim, protoze na to absolutne nemam penize.

Na tech supr asistentech mi vadi tyto veci.
1) Je to POVINNY vole
2) Kdyz uz je to vole povinny a musim si v novem aute priplacet za veci, ktere nechci/nepotrebuji, tak at se to aspon kurva da vypnout for good. Ne ze to po kazdym skytnuti musis znovu 15 minut vypinat
3) Ne, opravdu si nenecham pomoct, kdyz o to nestojim, to z duse nenavidim obecne.
Aneb "Neuved me v pokuseni, trefim tam sam."

Diky za mily clanek. Na srdickove auticko jsem uplne zapomnel, asi proto, ze ho davali opravdu jenom parkrat a byl jsem jeste docela maly. Ale jak jsem videl obrazek...


Vzhledem k tomu, ze na to v zivote nebudu mit (ani na ojete), tak je muj nazor uplne zbytecny.
Ovsem kdyz vidim ty tisice Kodiaqu, Superbu, Karoqu a dalsich Skodovek (kolik je tam Enyaqu nevim) stat v kaluzich u nas na letistu, tak je mi docela lito tech lidi, kteri si pak tyhle "funglovky" za rok za dva koupi.

Predevsim jak uz tady drive zaznelo pod jinym clankem: fungl nove auto (Sup nebo co to bylo), kufr nalozeny na dovolenou a... nejedeme. Protoze proto. Odtahovka, zavada zmizela sama. Nebo konec videa s Dacii Jogger - Rasto tam vola do servisu nebo kam, ze mu tam cosi sviti, oni netusi...odtahovka. Tim si jako mam pomoct? To je to reseni nahradou stareho novym? S Loganem ´15 odjedu i s otevrenyma dverma, nefunkcnim servem a treba i unavenej!

Ale co, legenda uz je to dneska taky, takze dostat na vyber mezi Sanderem Mk.I 1,6 (idealne jeste Euro4 varianta) a Sanderem Mk.III 1,0 TCe, tak beru to stare, ani nemrknu. A je to presne opacne, to stare by me sralo radove mene, nez to nove.

1,5 DVVT by asi na plyn slo predelat. DVVT snad znamena dynamic Dynamic Variable Valve Timing, coz neni prima prekazka. A snad je to i neprimovstrikove.
Na druhou stranu Duster zacina i s tovarnim plynem o 40 000 niz (takze v souctu s dodatecnou prestavbou jsme na nejakych 70 000). I ve druhe vybave je Duster s LPG furt levnejsi a ma navic mlhovky.
Nevim no, zadnou lidove demokratickou revoluci teda nevidim.

Zase paradni recenze. Skvele jsem se bavil, diky!

kotzitzaq: to byl jeden z duvodu, proc jsem to sem daval. Najet v Sanderu I v zakladni holote (tam nesel ani nastavit volant, sedacka vyskove taky ne, nema to servo) skoro 4 kila, to je uz forma masochismu. Mozna s tim jezdili jenom od rijna do dubna, nevim.
Na druhou stranu bych ty kilaky netipoval. Ten masochista se o to i staral.

Souhlasim se vsim, ale mam dotaz: jak ublizim autu, kdyz na nem v lete necham zimni tmu? Fakt by me to zajimalo, protoze to delam bezne (sere me to furt prezouvat, mam 2 auta a obe musi byt v zime ready to go). Kdyz na konci brezna zjistim, ze jsem pod nejakymi 4,5 mm na vzorku, tak mam diky nasi legislative 2 moznosti: vyhodit to a sjizdet letni; nechat to dojet do rijna a letni si schovat, az budu mit na konci brezna aspon tech 5 mm.

Tohle automatické brzdění je peklo. Jak píšete, udelat to jednou, budu mluvit jako dlaždic. Horší je, že kdyby se to stalo mojí ženě, už by do toho nikdy nesedla.

Tohle je usvit Hejtíčkáře!
Je to super, kdyz se trochu odvazete!

Pust si I am the Walrus od Beatles, mohlo by ti to prave ted sednout.
Takhle vesely hejt jsem uz dlouho necetl!
Tomuhle se zasmeje i mrtvola :-D

Diky za dotaz. Odpoved by asi bylo zahodno napsat do blogu, ale pokusim se strucne. Samozrejme jsem nad tim premyslel. Disponuju 2 Dacijema na LPG ve veku 11 a 7 let. Predstava, ze v roce 2040 dailim 25 leteho Logana s 500+ na budiku, je vzhledem k memu puvodnimu odhadu zivotnosti kolem 5 let celkem usmevna. Na druhou stranu na aute se da vymenit prakticky vsechno, krome podvozku, jak to shnije zespodu, tak je asi konec.
Jsou tu lidi, kteri jezdi 25 lete Mitsu, ale pravda, netusim, kolik km rocne jim to najede. Logan prave toci nejakych 25 rocne.
Navic, pokud bych si chtel pomoct k nejakemu lepsimu autu, nez jsou ty Dacie, tak s mym mindsetem bych musel koupit nejakou posledni Lagunu 2,0 T, coz bude starsi nez to 11 lete Sandero. Je to takova past.
Dalsi moznosti je cekat, ze se Evropa (hlavne ta zapadni) vzbudi do reality, ale tomu zatim nic nenasvedcuje. Ted jsou na stole dulezitejsi veci, jako treba zakaz Vinnetoua na ARD.
Nebo to novejsi auto nechat hacknout a vsechny picoviny povypinat trvale, ale tam je to pak s otaznikem na STK.
Dacie mi zatim slouzi relativne dobre. K dokonale spolehlivemu stroji to mas sakra daleko, ale kdyz ctu zkusenosti lidi s jinama autama, tak je to ve zlate. Podvozky to ma ciste a zatim to nejak zvlast nehnije ani na kastli.
Logan uz dvakrat vysral servo pres jakesi cidlo, ale dalo se s tim jet! Povazte, auto z roku 15 vam dovoli odjet s nefunkcnim servem! Da se to nastartovat bez spojky (kdyz vyradim pochopitelne), s otevrenyma dverma, kdyz tomu praskne tesneni pod hlavou, tak si toho vsimnu jenom ja, jinak to jede furt stejne... Proste dneska uz uplny Mad Max style.
Takze uvidime. Kdyz bych mel odpovedet ted, tak to reknu jednou vetou: Pojedu na Kubance!
Poslední komentáře
- 12MM, u blogu Porsche 911 SC - sezona za dveřmi...
Také se rád dívám na Krabovu garáž a lyriku automobilového... - Karel TB, Maserati GranTurismo: Návrat klasiky
S plným vědomím, že se vyjadřuju k autu, které si nekoupím... - Bernard L., Auta, která známe, ale neznáme - asijská...
Když si vzpomenu na svoje výlety do Indie či Číny, tak jsou... - sheogh, Maserati GranTurismo: Návrat klasiky
Na ten interier se moc hezky kouka, ale o to hur se bude pouzivat.... - riderhenry, Ptejte se: Malý hatchback pro radost
Ona taky N52 žere minimálně o 1 l více, než přímovstřiková... - briza, SsangYong Musso Grand: Nečekaný premiant
Záruka? - Vrooom, Ptejte se: Malý hatchback pro radost
No já teda popojížděčky po městě s N52 pod 11 neměl ... - HeavySmoker, Maserati GranTurismo: Návrat klasiky
Nie je lepší dôkaz že interiér sa na Grecale podobá až príliš,... - Sato, Maserati GranTurismo: Návrat klasiky
Z venku pekné aj ked na povodné grandturismo to nemá, a z vnútra... - Bernard L., Ptejte se: Malý hatchback pro radost
No, na popojíždění do města baterkáč určitě smysl dává,... - Mechanik, Ptejte se: Malý hatchback pro radost
U M52 spotřeba 8,6 jen po městě, mamacar, do školky, školy... - riderhenry, Ptejte se: Malý hatchback pro radost
Záleží na tom, co si kdo pod pojmem "žravá" představí.... - Vrooom, Ptejte se: Malý hatchback pro radost
Ta R6 bude docela žravá ve městě. Zas je pravda že oproti... - riderhenry, Ptejte se: Malý hatchback pro radost
Souhlas, E87 130i mi dává největší smysl. Ojedinělá koncepce,... - kotzitzaq, Ptejte se: Malý hatchback pro radost
Zase tak hrozný s tím mokrem a zpocením to není. Já praktikoval...
Poslední inzeráty
1974 rok výroby
455 koní výkon
7 500 ccm objem
2005 rok výroby
254 koní výkon
3 500 ccm objem
1970 rok výroby
310 koní výkon
5 700 ccm objem
1971 rok výroby
330 koní výkon
7 500 ccm objem
Rušné diskuse
- ElBlesk Pony: Den plný překvapení
87 komentářů - Autíčkář se ptá: Vysoký věk vozového parku. Problém či nafouknutá bublina?
71 komentářů - Alfa Romeo Tonale: Na stylu záleží
67 komentářů - Guilty pleasure aneb forma sebetrýznění
62 komentářů - Ford Mustang Mach E GT: Musclecar, který neřve a nečoudí
55 komentářů - Ford Mustang Mach-E: Emoce jako na horské dráze
54 komentářů - Volvo XC40 Recharge Twin: Ideální služebák? Nebo ne?
52 komentářů - Jak na displeje?
47 komentářů