
José Jiménez
Jméno | Honza Telecký |
---|---|
Bydliště | Hradec Králové |
Registrace | před 12.2 měs. |
Poslední aktivita | před 15.3 hod. |
Komentářů u článků | 40 |
Pozitivních komentářů u článků | 16 |
Negativních komentářů u článků | 0 |
Možnosti | napsat zprávu |
Posledních 50 komentářů
Krab : v 9-3 V6 je zajímavé svezení ,ale to auto je těžké. Mnohem lepší je klasické Aero se čtyřválcem a nějakým tím softwarem.
U letiště posloucháš proudové motory a myslím fakt velké vysokoobtokové dvouproudové motory které jedou na plný výkon. Není u nich vlastně prakticky žádné tlumení krom optimalizace tvaru lopatek dmychadla. Turbína nepohání stroj tlakem spalin na výstupní trysce ,ale vytváří točivý moment přes reduktor a díky tomu nemusí pracovat s tak vysokým vnitřním tlakem a díky tomu nedělají takový kravál.
Samozřejmě jsem ten článek četl a od dob tohodle krásného nesmyslu jsou turbíny už úplně jinde.
Musím uznat , že ač nemám úplně v lásce japonská auta tak tohle je dobrý počin. Jenom pořád dumám proč pro tenhle účel už někdo konečně nepoužije plynovou turbínu. Má to jedinou pohyblivou součástku a běží to na skoro všechno co hoří.
Jednoho moc krásného Colta má soused z baráku ,starý pán co ho vlastní snad 25 let a vloni ho chtěl prodat bůh ví komu a naštěstí se přišel poradit co si za to má říct. Rozmluvil jsem mu to, Mišák teď odpočívá v garáži a čeká na lepší časy.
Vzpomínám na kamarádovu 205 1,8D se 4° převodovkou který měl příplatkovou nádrž na skoro 80L (první tankování po koupi bylo velice překvapující) a bral sotva 5 ,na Senátora který nás ve velkoponaském pohodlí vozil na fesťáky a výlety. Na kamarádky hranatou Corsu co se startovala šroubovákem a když mělo pršet musela se přikrýt plachtou ,protože shrnovací střechou neskutečně teklo. Kamarádovo Tipo s digitálnem které začalo za jízdy kdesi v palubce doutnat a chvilku na to hořet, což bylo zpětně vlastně humorná situace. A taky musím vzpomenout na svoji Lantru 2,0 co i přes mojí veškerou snahu neustále spolehlivě jezdila :-)
To si takhle sedíte ve velké kabině pohupujicí se na vzduchu ,pod zadkem 40tun ,z rádia hraje Pink Floyd ,vychází slunicko a pod kolama ubíhá dálnice ,jsou 4 ráno a nikde nikdo. Z hrnku pijete čerstvě mleté kafe a věřte nebo ne,ale je to relax.
Pak přejezdu díru a s hromadou nadávek vzpomínám na starého Mana TGX který měl úplně geniální držák na kafe :-D
Osobní vkus každého soudruha samozřejmě hraje velkou roli. Mě se osobně líbí jednoduché a designově čisté věci ,třeba ta kola co jsou kousek víš na Skylinu bych na Saaba bral.
Není úplně dobré odsuzovat něco co se ti subjektivně nelíbí.
Je to jako u letadel ,letadlo které vypadá esteticky hezky, taky dobře léta. Sice se ti to letadlo nemusí úplně líbit ,ale bude hezké a bude dobré létat.
Ještě stará "super aero" jsou pěkná.

Ještě se zapomnělo na Saab který dával třípaprsky hodně. Některé jsou pěkné ,třeba Saab 9-5 Aero ,ale některé jsou vyloženě nepovedené

Úplně to chápu. Máme doma tři auta , dvě z nich jsou od jistého definitivně mrtvého švédského výrobce a třetí je od jistého skoro mrtvého italského výrobce. V jednom kuse poslouchám od některých lidí ,že je to blbost. Vždyť neseženeš díly a nebo, vždyť je to italský bude se to furt srát a rezne to hrozně nahlas.
Mě je to úplně fuk. Musa je malé a chytře vymyšlené městské MPV se spoustou výbavy a komický levným provozem. 9-5 je pohodlný,svižný dálkový jezdec který na mne má skoro až konejšivý vliv. Jsou jiná ,divná a úplně mimo mainstream.........a tak to chci.
Jediný problém je ,že rychle chladne a musím přítelkyni zakrývat půlku chladiče ,aby v mrazu mimo město vůbec udržel provozní teplotu.
Minutu ticha za motor FIRE , jednoduchý ,spolehlivý a živý.
Perníček : tak uvidíme už jsem to přeposlal kamarádovi co dělá IT a postupným otravováním jsem nenásilně donutil koupit si Saaba.
Perníček : myslíš že je tam i všechno co bylo na fóru?
No ohledně saabinfa byl pokus i o nějakou sbírku ,ale bohužel neúspěšný a je to velká škoda ,těch informací co je pryč. Na nové saabforum se snažím aspoň trošku přispívat se vším co dělám ,ale ono jsou to tak moc spolehlivá auta ,že není o čem psát :-D .
Naštěstí máme v Hradci dobře fungující partičku lidí okolo Saabů a přátelské vazby na Náchodskou buňku okolo Volva.
Tankuju nejčastěji Vervu100 (Benzinu mám hned za barákem) 95 už neberu vůbec. Ono to totiž na více oktanový benzín mnohem líp jede a není to placebo ,jednotka přitlačí na plnícím tlaku a může si posunout předstih.
Bývala i doba kdy jsem jezdil na E85 a pokud by bylo ho ještě dneska kde natankovat budu jezdit na něj, ono totiž jistým švédským autům tuze chutná :-).
To bude speciální edice jenom pro Brno ,tam totiž takové zbytečně vymyšlenosti nejsou potřeba.
Zajímala by mě ta historka z Brna :-D
Martin : když jsem se začal živit řízením tak to bylo na Avii 31 a nikdy už bych do toho krámu ani nevlezl. Dokázal jsem s ní najezdit 8-9000 km za měsíc a přežil jsem to , létě v tom bylo vedro a v zimě kosa. Jediné co tam bylo pořád stejný bylo nepohodlí a kravál.
Vavris : naštěstí kolo pro mne je věc na které jezdím v létě do práce a možná tak někam kousek ,pokud je to dál než 15km jedu autem. Ale pokud někdo rád na kole jezdí a ještě v autě i spí tak potom asi proč ne.
První dítě mám máme na cestě a ke svému švédskému uřvanému coupé jsem si pořídil normálně velký švédský kombík. Cvičně jsem do něj zkusil naskládat kočár, čtyři jezevce s oblečením a tolik plínek,že by se dal vysušit menší rybník a ono se to bez problémů vešlo. Pokud si někdo pořídí 3 děti chápu ,že potřebuje skoro dodávku. Ale proč si k jednomu dítěti kupovat velké MPV a většinu času vozit 3 kubíky vzduchu nějak nechápu.
Tak víte co ,za nějaký měsíc a půl se nám narodí dcerka. Pokud to bude jenom krapet možné ,naučím ji řídit , znát a mít ráda ( hlavně Saaba )auta takovým způsobem ,že se z toho po...... . A poněvadž se půl života motám okolo kamionů bude umět řídit i ty. A ne žádný moderní tahače pro slečinka ,ale pořádný kousky s manuální 16° převodovkou.
Jaký stan? Za cenu stany by byla sada svíček a pár litrů benzínu.
Celé je to úplně blbě,tady nejde o to jaké auto. Tady jde o to proč sakra kupovat byt v Brně :-D
Po Hradci jezdívala žlutá Baja .Parkovala u kruhače na brněnské ,ale už jsem ji nějaký ten rok bohužel neviděl.
Mám teda taky dva Saabové,ale tím bych se připravil o něco jineho a to je zbytečný.
Subaru Libero
Fiat Panda
Jaguar XJ
a Saaba už mám.
Je to princip fungující desetiletí. Jenže co je levnější na výrobu? Spousta tlačítek se složitou mechanikou v nich a řešení ergonomie ,nebo koupíte od Číňana dotykovou obrazovkou za pár centů........
Zlatý točítka a čudlíkové ,každý má svoji funkci a stále místo. V obou Saabech jich mám sice mraky,ale nikdy jsem neměl problém po hmatu jakýkoliv čudlík najít.
Úplně mě to připomnělo dojíždění do školy přes celý Hradec linkou 25 a řidiče který napůl vysedával ze sedačky ,aby za rachotu ozubených kol řádil za pět.
Práci mám na kraji Hradce cca 10km od domu. Spojení autobusem je cesta na 3/4 hodiny ,cesta autem je na 15 minut a přes léto na nějakých 20-25 minut na kole (ano opravdu skoro půl roku jezdím do práce na kole). Po zkušenostech s výlety za pomoci "národního dopravce" už jezdím prakticky kamkoliv autem, je to rychlejší pohodlnější a bez zpoždění. Takže z těchto důvodů auto potřebuju.
Druhé auto které mám až tak nepotřebuju ,ale chci. Je to starý švédský nafoukaný neurotik a díky němu zažívám ty prehistorické pocity z krocení divé zvěře.
Perníčku ten zadřený ,copak je to zač? Budu shánět něco na daily s drobnou vadou kterou bych si opravil.
B202i jsem měl kdysi v 9000cc ,ale ta měla už přetočeno zpátky na 200tkm :-D ,ale i tak brala cca 3-4L na výměnu.
No takové zadření může být problém spíš mezi volantem a sedačkou,motor se dá uhonit za měsíc natož za rok.
Tak ono každý motor může být úžasný nebo past ,ale zrovna b2x4 je kus kovařiny. Jsem majitel b204 turbo , bývalí majitel b234L a na ty motory nemůžu říct křivé slovo. Všechny najeto hodně přes 300tkm a bez jediného problému. Žádný z nich se mnou neměl úplně jednoduchý život ,ale samozřejmostí byla pravidelná údržba a péče.
Momentálně jezdím 900ng které má najeto 340tkm , vyrovnané tlaky a minimální spotřebou oleje.
No ono to s tím kroucením bloku taky nebylo tak horké. Pokud člověk dodržoval servisní intervaly oleje max 10tkm ,nedával Castrol a k motoru se trošku choval tak normálně vydržel.
Mercedes B je taky dobré auto a i to bylo ve výběru ,ale nakonec kvůli naprosto komickým cenám dílů a celkové jednoduchosti padla volba na Itala.
Lancii Musa má přítelkyně a výbava je slušná. Klima ,muzika Bose ,panorama střecha ,8x airbag ,palubní počítač. Jediný co mě tam chybí je tempomat a 6° v převodovce ,ale to města asi postrádá smysl.
Podíval bych se na Fiat Idea / Lancia Musa. Posuvné zadní sedačky ,slušný kufr,délka cca 4m , dobrý rejd plus posilovač s funkcí CITY ,jednoduchý motor 1,4 16v Fire. Levné náhradní díly a spotřeba ve městě cca 7,5/100. Výroba do roku 2012 ,pěkné kousky z konce výroby s malým nájezdem se dají pořídit 6-7000 euro.
Poslední komentáře
- Vrták, Aktivní zásahy do řízení: Opatrně,...
lidi spíš pořád ještě vůbec netuší, že to tam mají...pořád... - Vrták, Aktivní zásahy do řízení: Opatrně,...
Takhle mě hlídání v jízdním pruhu málem nacpalo pod dodávku...... - Habakukk, Driftování ztraceno v mediálním...
No ono to bude možná tím, že dáváme moc na mediální pisálky... - S.h.I.t., Aktivní zásahy do řízení: Opatrně,...
Nesnasim ruzny pseudoasistenty ala drzeni v pruhu. Jestli se nekdo... - esmo, Driftování ztraceno v mediálním...
Já si taky myslím že škoda, s jedničkou mě to na sněhu... - Pkr, u blogu Jaguar S-Type R V8 4,2 Supercharged
Díky. Byl to problém koupit a vůbec to nebyl problém prodat.... - Sedrik, Driftování ztraceno v mediálním...
2esmo: jako každého věc (kolega v práci takhle šetří Mustanga),... - esmo, Driftování ztraceno v mediálním...
Otec třeba M2 v přes zimu nevytahuje vůbec, protože blátíčko... - lumix, Aktivní zásahy do řízení: Opatrně,...
Odemknuti dveří u koncernu jde nastavit řidič, levá strana,... - lumix, Aktivní zásahy do řízení: Opatrně,...
Dá se to vypnout vyřazením pojistky, řekl bych. Jinak by i šlo... - Fandatik, Aktivní zásahy do řízení: Opatrně,...
Ultima? Ale tam snad nejde ani zapnout. - rock, Aktivní zásahy do řízení: Opatrně,...
Znáte někdo auto, u kterýho by se dalo vypnout ABS? Na některý... - rock, Aktivní zásahy do řízení: Opatrně,...
Odemykání auta je zvláštní; zatím jsem nenarazil na auto,... - Pólin, u videa Honda S500
ještě by se hodilo dodat, že tahle Honda měla koncové převody... - Blix, Driftování ztraceno v mediálním...
Přečetl jsem si článek a říkám si pravda pravda, hned...
Poslední inzeráty
2000 rok výroby
85 koní výkon
2 499 ccm objem
1986 rok výroby
115 koní výkon
2 068 ccm objem
1965 rok výroby
280 koní výkon
5 700 ccm objem
1991 rok výroby
69 koní výkon
2 500 ccm objem
1978 rok výroby
170 koní výkon
7 500 ccm objem
Rušné diskuse
- BMW X6M Competition: Magor. Mistr. Miláček.
120 komentářů - BMW 840d xDrive Gran Coupé: Automobil tak akorát
113 komentářů - Auta, která zmizela
106 komentářů - Autíčkář se ptá: Jaká prkotina vás na silnici dokáže nejvíc vymotat?
92 komentářů - Drifteři jsou hovada! Nebo nejsou?
85 komentářů - Rok za volantem: padesát aut, nespočet dojmů
77 komentářů - Autíčkář se ptá: Jaké jsou vaše řidičské zlozvyky?
71 komentářů - 4 trendy, které by měly umřít, než nám přerostou přes hlavu
67 komentářů