
José Jiménez
Jméno | Honza Telecký |
---|---|
Bydliště | Hradec Králové |
Registrace | před 15.2 měs. |
Poslední aktivita | před 2.5 hod. |
Komentářů u článků | 52 |
Pozitivních komentářů u článků | 20 |
Negativních komentářů u článků | 0 |
Možnosti | napsat zprávu |
Posledních 50 komentářů
Máme u nás na firmě ještě dva kousky Magnum ,poslední verze Dxi. Jsou to vlastně jenom dva kvádry na sobě,ale vypadají prostě důstojně a vzbuzuje to respekt.
Hamster : právě proto se kupovala. Potřeboval jsem pro přítelkyni auto do kterého naloží prcka + kočár a psa, nebude to větší než 4 metry a kdyžtak to pobere i víc dospělých. A musím říct ,že jsem i příjemně překvapený z toho jak s tím malý FIRE dokáže pohnout.
Vzhled bych úplně neřešil ,ten je hodně subjektivní. Musím uznat ,že i palubka v Muse je slepenec všech možných dílů od Punta až po Ducato,ale úplně hrozně zpracování to nemá. Trhák to rozhodně nebyl ,ale když vezmu některé vymyšlenosti v interiéru ,tak je to vlastně i škoda.
Co je tak špatného na Fiatu Idea? Máme doma sesterskou Lancii Musa a když pominu subjektivní názor na design ,tak je to překvapivě dobré auto.
Článek mě připomněl hromadu vzpomínek na dojíždění Karosou do školy přes celý Hradec. Ty všeprostupující vibrace a rozmazaný pohled ,když si člověk položil bradu na tyč před zadní dvousedačkovou nad motorem. Nebo řidiče ,který si aspoň na chvilku chtěl na městském okruhu užít 4 a 5° a musel kvůli tomu poposednout napůl ze sedačky a mávat řadící pákou kdesi u dveří. Jinak to bylo : zuby rána z převodovky jednička a rozjezd ,rozvážný pohyb pákou do tří směru zároveň a se spoustou nadávek a skřípění zubů zapadla dvojka. No a pak se to opakovalo i při trojce a nebo se zrovna zastavovalo na další zastávce.
Fiat Croma není špatná volba. Akorát je lepší k ní přicházet a koukat přitom jinam.
V první chvíli jsem se začal rozčilovat co je sakra na mém životě věčně přinasraného ,zarostlého a bůček žeroucího blázna do aut špatného. A pak mě došlo ,že je apríl :-D
Habakukk : moje 9-5 stálá nová skoro 1,3 a to je samozřejmě neporovnatelné. Rád bych si zase koupil za pár let nějaké luxusnější auto ,ale vzhledem k tomu jak začíná být všechno složité ,půjdu radši cestou jednoduchosti. Možná bych ještě zvládnul nějaké USA auto ,ale u těch si teprve doplňují znalosti.
Opelfarht : je mě jasně ,že Tipo je o třídu níž než 9-5. Jenže ono pro mne jako pro člověka který má rád jednoduché věci a auta, není moc co jiného vybrat. BMW mně nikdy nenadchlo , Mercedes C by se líbil ,ale motory jsou problém a asijská auta jaksi nemám rád kvůli některým jejich technickým řešením ( opravuju kamióny a mám rád humpolácký přístup k technice) no a pak člověk zjistí ,že mu toho na výběr moc nezbývá.
1,4 16v má přítelkyně v Muse a ten motor mě prostě baví ,absolutně jednoduchá věc. Navíc když se dostane za 4000 otáček dokáže i relativně velkou Lancii slušně pohnout.
Hamster : tak to jsem rád , že je to fajn auto.
Krab : Dácii Sandero s atmo 3 válcem jsem měl půjčenou na dovolené a to auto mě velice příjemně překvapilo. Hlavně podvozkem, který na bulharské vnitrozemské okresce dovoloval udržovat dost svižné tempo.
Je to sice blbé ,ale Dácie začíná dělat zajímavá auta. ;-)
Když se tady tak hezky řeší testy úplně obyčejných aut na úplně obyčejné ježdění. Mohl bych poprosit o test Fiatu Tipo 1,4t-jet. Za pár let budu muset nahradit na pozici dailycar Saaba 9-5 něčím jiným a Tipo je jedním z favoritů.
Nepochopím ,prostě nikdy nepochopím jak může někdo obdivovat Škodovky 105/120 úzkou nebo širokou. Tisícovku vezmu na milost kvůli to ,že to bylo dobově relativně moderní auto, ale to potom......... Jediný důvod proč by stálo jich pár zachovat je jako odstrašující příklad ,že takhle teda ne. Ten nehorázný krám nedokázal dělat nic pořádně , teda kromě věčného se rozbíjení, to uměl výtečně. A ten vzhled ,dokonale ztvárnění pozdního komunistického doprdelizmu.
A nejvíc mě fascinují lidí kteří začnou oponovat ,že škodovka měla moderní prototypy moderních aut ( vím že je škodovka měla a byla to vesměs zajímavá auta) ,ale ty zlý komunisti z Moskvy je to nenechali dělat a pak vám ten samý člověk v druhé větě řekne ,že tenkrát bylo stejně líp.
Krab : v 9-3 V6 je zajímavé svezení ,ale to auto je těžké. Mnohem lepší je klasické Aero se čtyřválcem a nějakým tím softwarem.
U letiště posloucháš proudové motory a myslím fakt velké vysokoobtokové dvouproudové motory které jedou na plný výkon. Není u nich vlastně prakticky žádné tlumení krom optimalizace tvaru lopatek dmychadla. Turbína nepohání stroj tlakem spalin na výstupní trysce ,ale vytváří točivý moment přes reduktor a díky tomu nemusí pracovat s tak vysokým vnitřním tlakem a díky tomu nedělají takový kravál.
Samozřejmě jsem ten článek četl a od dob tohodle krásného nesmyslu jsou turbíny už úplně jinde.
Musím uznat , že ač nemám úplně v lásce japonská auta tak tohle je dobrý počin. Jenom pořád dumám proč pro tenhle účel už někdo konečně nepoužije plynovou turbínu. Má to jedinou pohyblivou součástku a běží to na skoro všechno co hoří.
Jednoho moc krásného Colta má soused z baráku ,starý pán co ho vlastní snad 25 let a vloni ho chtěl prodat bůh ví komu a naštěstí se přišel poradit co si za to má říct. Rozmluvil jsem mu to, Mišák teď odpočívá v garáži a čeká na lepší časy.
Vzpomínám na kamarádovu 205 1,8D se 4° převodovkou který měl příplatkovou nádrž na skoro 80L (první tankování po koupi bylo velice překvapující) a bral sotva 5 ,na Senátora který nás ve velkoponaském pohodlí vozil na fesťáky a výlety. Na kamarádky hranatou Corsu co se startovala šroubovákem a když mělo pršet musela se přikrýt plachtou ,protože shrnovací střechou neskutečně teklo. Kamarádovo Tipo s digitálnem které začalo za jízdy kdesi v palubce doutnat a chvilku na to hořet, což bylo zpětně vlastně humorná situace. A taky musím vzpomenout na svoji Lantru 2,0 co i přes mojí veškerou snahu neustále spolehlivě jezdila :-)
To si takhle sedíte ve velké kabině pohupujicí se na vzduchu ,pod zadkem 40tun ,z rádia hraje Pink Floyd ,vychází slunicko a pod kolama ubíhá dálnice ,jsou 4 ráno a nikde nikdo. Z hrnku pijete čerstvě mleté kafe a věřte nebo ne,ale je to relax.
Pak přejezdu díru a s hromadou nadávek vzpomínám na starého Mana TGX který měl úplně geniální držák na kafe :-D
Osobní vkus každého soudruha samozřejmě hraje velkou roli. Mě se osobně líbí jednoduché a designově čisté věci ,třeba ta kola co jsou kousek víš na Skylinu bych na Saaba bral.
Není úplně dobré odsuzovat něco co se ti subjektivně nelíbí.
Je to jako u letadel ,letadlo které vypadá esteticky hezky, taky dobře léta. Sice se ti to letadlo nemusí úplně líbit ,ale bude hezké a bude dobré létat.
Ještě stará "super aero" jsou pěkná.

Ještě se zapomnělo na Saab který dával třípaprsky hodně. Některé jsou pěkné ,třeba Saab 9-5 Aero ,ale některé jsou vyloženě nepovedené

Úplně to chápu. Máme doma tři auta , dvě z nich jsou od jistého definitivně mrtvého švédského výrobce a třetí je od jistého skoro mrtvého italského výrobce. V jednom kuse poslouchám od některých lidí ,že je to blbost. Vždyť neseženeš díly a nebo, vždyť je to italský bude se to furt srát a rezne to hrozně nahlas.
Mě je to úplně fuk. Musa je malé a chytře vymyšlené městské MPV se spoustou výbavy a komický levným provozem. 9-5 je pohodlný,svižný dálkový jezdec který na mne má skoro až konejšivý vliv. Jsou jiná ,divná a úplně mimo mainstream.........a tak to chci.
Jediný problém je ,že rychle chladne a musím přítelkyni zakrývat půlku chladiče ,aby v mrazu mimo město vůbec udržel provozní teplotu.
Minutu ticha za motor FIRE , jednoduchý ,spolehlivý a živý.
Perníček : tak uvidíme už jsem to přeposlal kamarádovi co dělá IT a postupným otravováním jsem nenásilně donutil koupit si Saaba.
Perníček : myslíš že je tam i všechno co bylo na fóru?
No ohledně saabinfa byl pokus i o nějakou sbírku ,ale bohužel neúspěšný a je to velká škoda ,těch informací co je pryč. Na nové saabforum se snažím aspoň trošku přispívat se vším co dělám ,ale ono jsou to tak moc spolehlivá auta ,že není o čem psát :-D .
Naštěstí máme v Hradci dobře fungující partičku lidí okolo Saabů a přátelské vazby na Náchodskou buňku okolo Volva.
Tankuju nejčastěji Vervu100 (Benzinu mám hned za barákem) 95 už neberu vůbec. Ono to totiž na více oktanový benzín mnohem líp jede a není to placebo ,jednotka přitlačí na plnícím tlaku a může si posunout předstih.
Bývala i doba kdy jsem jezdil na E85 a pokud by bylo ho ještě dneska kde natankovat budu jezdit na něj, ono totiž jistým švédským autům tuze chutná :-).
To bude speciální edice jenom pro Brno ,tam totiž takové zbytečně vymyšlenosti nejsou potřeba.
Zajímala by mě ta historka z Brna :-D
Martin : když jsem se začal živit řízením tak to bylo na Avii 31 a nikdy už bych do toho krámu ani nevlezl. Dokázal jsem s ní najezdit 8-9000 km za měsíc a přežil jsem to , létě v tom bylo vedro a v zimě kosa. Jediné co tam bylo pořád stejný bylo nepohodlí a kravál.
Vavris : naštěstí kolo pro mne je věc na které jezdím v létě do práce a možná tak někam kousek ,pokud je to dál než 15km jedu autem. Ale pokud někdo rád na kole jezdí a ještě v autě i spí tak potom asi proč ne.
První dítě mám máme na cestě a ke svému švédskému uřvanému coupé jsem si pořídil normálně velký švédský kombík. Cvičně jsem do něj zkusil naskládat kočár, čtyři jezevce s oblečením a tolik plínek,že by se dal vysušit menší rybník a ono se to bez problémů vešlo. Pokud si někdo pořídí 3 děti chápu ,že potřebuje skoro dodávku. Ale proč si k jednomu dítěti kupovat velké MPV a většinu času vozit 3 kubíky vzduchu nějak nechápu.
Tak víte co ,za nějaký měsíc a půl se nám narodí dcerka. Pokud to bude jenom krapet možné ,naučím ji řídit , znát a mít ráda ( hlavně Saaba )auta takovým způsobem ,že se z toho po...... . A poněvadž se půl života motám okolo kamionů bude umět řídit i ty. A ne žádný moderní tahače pro slečinka ,ale pořádný kousky s manuální 16° převodovkou.
Jaký stan? Za cenu stany by byla sada svíček a pár litrů benzínu.
Celé je to úplně blbě,tady nejde o to jaké auto. Tady jde o to proč sakra kupovat byt v Brně :-D
Po Hradci jezdívala žlutá Baja .Parkovala u kruhače na brněnské ,ale už jsem ji nějaký ten rok bohužel neviděl.
Mám teda taky dva Saabové,ale tím bych se připravil o něco jineho a to je zbytečný.
Subaru Libero
Fiat Panda
Jaguar XJ
a Saaba už mám.
Je to princip fungující desetiletí. Jenže co je levnější na výrobu? Spousta tlačítek se složitou mechanikou v nich a řešení ergonomie ,nebo koupíte od Číňana dotykovou obrazovkou za pár centů........
Zlatý točítka a čudlíkové ,každý má svoji funkci a stále místo. V obou Saabech jich mám sice mraky,ale nikdy jsem neměl problém po hmatu jakýkoliv čudlík najít.
Úplně mě to připomnělo dojíždění do školy přes celý Hradec linkou 25 a řidiče který napůl vysedával ze sedačky ,aby za rachotu ozubených kol řádil za pět.
Práci mám na kraji Hradce cca 10km od domu. Spojení autobusem je cesta na 3/4 hodiny ,cesta autem je na 15 minut a přes léto na nějakých 20-25 minut na kole (ano opravdu skoro půl roku jezdím do práce na kole). Po zkušenostech s výlety za pomoci "národního dopravce" už jezdím prakticky kamkoliv autem, je to rychlejší pohodlnější a bez zpoždění. Takže z těchto důvodů auto potřebuju.
Druhé auto které mám až tak nepotřebuju ,ale chci. Je to starý švédský nafoukaný neurotik a díky němu zažívám ty prehistorické pocity z krocení divé zvěře.
Perníčku ten zadřený ,copak je to zač? Budu shánět něco na daily s drobnou vadou kterou bych si opravil.
B202i jsem měl kdysi v 9000cc ,ale ta měla už přetočeno zpátky na 200tkm :-D ,ale i tak brala cca 3-4L na výměnu.
No takové zadření může být problém spíš mezi volantem a sedačkou,motor se dá uhonit za měsíc natož za rok.
Tak ono každý motor může být úžasný nebo past ,ale zrovna b2x4 je kus kovařiny. Jsem majitel b204 turbo , bývalí majitel b234L a na ty motory nemůžu říct křivé slovo. Všechny najeto hodně přes 300tkm a bez jediného problému. Žádný z nich se mnou neměl úplně jednoduchý život ,ale samozřejmostí byla pravidelná údržba a péče.
Momentálně jezdím 900ng které má najeto 340tkm , vyrovnané tlaky a minimální spotřebou oleje.
No ono to s tím kroucením bloku taky nebylo tak horké. Pokud člověk dodržoval servisní intervaly oleje max 10tkm ,nedával Castrol a k motoru se trošku choval tak normálně vydržel.
Mercedes B je taky dobré auto a i to bylo ve výběru ,ale nakonec kvůli naprosto komickým cenám dílů a celkové jednoduchosti padla volba na Itala.
Poslední komentáře
- Daniel Borský, BMW M340d xDrive Touring: Tady je svět...
Také jsem nepopisoval ulici nýbrž auto. :) Další fotky jsou... - MBMB, Mazda MX-30: Mazda, jen elektrická...
200*1000 = 200 000 Nevím, kde se z těchto vstupních čísel... - PeterLuk, Mazda MX-30: Mazda, jen elektrická...
Jimi má postreh. Autá sa zväčšujú, nafukujú. Nejedno auto... - Radek Chlud, Mazda MX-30: Mazda, jen elektrická...
Machačů, ty už umíš dělat obrázky jak z instagramu ! - PeterLuk, Mazda MX-30: Mazda, jen elektrická...
No jo, to je možno aj dôvod, prečo si na západe nemajú ľudia... - Jimi, Mazda MX-30: Mazda, jen elektrická...
Design- vypadá to lehčeji a "odolně". Jedno z pravidel,... - lazywriter, BMW M340d xDrive Touring: Tady je svět...
"Ostrá levá, horizont, plné brzdy a pod plynem do prava.... - Bavoraczech, u blogu Vítěz Gumbalkanu jako daily:...
Je to hodně let... Jsem jezdíval tátovým nahnilým Escortem.... - eLzyx, Mazda MX-30: Mazda, jen elektrická...
dojezd naprd, maximálka vylučující jízdy po DE dálnicích,... - Staromil, Mazda MX-30: Mazda, jen elektrická...
Jestli to nebude tím, že "nárazník" je odvozen... - Avex, Mazda MX-30: Mazda, jen elektrická...
Co teprve tohle:) - st. Padre, Mazda MX-30: Mazda, jen elektrická...
1000 nabijecich cyklů je u auta s dojezdem dle wltp 200 km maximálně... - Jan Machač, Mazda MX-30: Mazda, jen elektrická...
Je to crossover, takže to musí vydržet šutry. Mazda se to snaží... - kuc_t, Mazda MX-30: Mazda, jen elektrická...
Trošku mimo téma - Mě osobně štvou ty černý nárazníky... - rock, Mazda MX-30: Mazda, jen elektrická...
XTad: Rozměrová a dynamická alternativa u Mazdy je asi CX-30...
Poslední inzeráty
1968 rok výroby
180 koní výkon
6 ccm objem
1984 rok výroby
140 koní výkon
4 100 ccm objem
2005 rok výroby
175 koní výkon
2 387 ccm objem
1975 rok výroby
218 koní výkon
7 206 ccm objem
1995 rok výroby
121 koní výkon
3 299 ccm objem
Rušné diskuse
- Ptejte se: Praktický levný rodinný dostavník
124 komentářů - Konce nadšeného motorismu
123 komentářů - Proč elektromobilita nefrčí (tak jak by mohla)
117 komentářů - Elektrický valčík: Mají dnes Husité novou konkurenci?
101 komentářů - Zlatá Vrána 2021: Třetí ročník ankety o největší ostudu autoinzerce
100 komentářů - Pět řešení problému, který nebyl
65 komentářů - Dodge Charger Pursuit: Proč plecháče?
61 komentářů - Volvo V70: Zúčtování po čtyřech letech
58 komentářů