Beran
Jméno | pavel horyna |
---|---|
Bydliště | Mladá Boleslav |
Registrace | před 3.7 rok. |
Poslední aktivita | před 12.8 min. |
Komentářů u článků | 373 |
Pozitivních komentářů u článků | 146 |
Negativních komentářů u článků | 25 |
Možnosti | napsat zprávu |
Posledních 50 komentářů
Netroufnu si rict. Ja od nich mam jenom prestavbu a jedno serizeni. Plus dobre reference.
Janus: mam dobre reference na neptun harfa Praha. Ale zalezi jestli znaji ten system, ktery mas.
S tema obrima kolama zduraznenyma cernyma lemama, to vypada jako neco od Hot Wheels :-)
Jenze do zminovanych (a podle me i lepsich) aut uz rozumnne LPG nedas, coz se pri dennim dojizdeni projevi. Nemluve o kulture prodeje ojetin u nas.
Nerikam, ze bych si testovanou dacii koupil. Ale rozumim, tem kdo si ji pujdou koupit.
Ma to 1200 kilo, 74kW a 170Nm (predpokladam v nizkych a strednich otackach). Okreskove kladivo to urcite neni. Ale na trosku sviznejsi svezeni po rovnejsich silnicich s cenou paliva 1kc/km to muze fungovat.
Nove auto kupovat neplanuju, ale kdyby jo, tak bych se tim asi zkusil svezt.
Nove auto, jezdi z fabriky na LPG a zaroven to neni dychavicna atmosfera. Navic si ojete dacie zacaly jako ojetiny drzet cenu. Pokud potrebujes prepravnik z A do B i s nejakyma komfortnima funkcema, tak to auto dava smysl. Na silnicich je dost lidi, kteri ozeli jizdni vlastnosti a pocit kvality vymenou za nizsi cenu.
Jsou dva extremy:
1, Aparat muze zasahnout az kdyz jednoznacne prokaze kdo ridil a co provedl a trest bude z jasne definovaneho intervalu.
2, Aparat prijde za provozovatelem RZ ze spatne se chovajiciho vozidla. Rovnou mu seberou noty, pripadne dostane jeste par pendrekem nebo mu zabavi auto.
Presne vim, kteremu extremu chci byt bliz. A to bydlim na konci vesnice a kdyz spim s otevrenym okem, tak me budi tihle picusove s ladakem co radi v omezovaci.
Furt budu mit radsi bordel na silnicich, nez v kazdem aute dataloger, ktery mi na konci mesice secte prestupky a posle slozenku.
Co znamena N1 z hlediska pojistky? Je v tom nejaky rozdil oproti M1?
A presne takhle vznikaji nektere regulace: "Tohle se nemuze stat, draha automobilko vyres to. Technicke a financni konsekvence na nezajimaji."
Takhle tvarovany dil zevnitr poradne nevyztusis a ani rozumne nepodepres jinym dilem. Kazdy dil na aute ma nejake tolerance a na vyrobni lince to musi odsypat, takze nemuze mit kazdy napojeni povrchovych dilu nastavitelne elementy at to hezky navazuje.
Dacia ma uplne jinak resene napojeni narazniku na kapotu i mnohem mene hluboky naraznik ve smeru jizdy. Osobne spis ocenuju praci technologa, ze takovy naraznik vubec zvladli vyrobit :-)
MC: co mame v praci kamiqa 1,5 s DSG bez DC, tak mi to prijde primerene auto na takove to normalni jezdeni. Kdyz jsem zacal tlacit na pilu, tak se zkombinovala turbo dira s podrazovanim automatu a nejdriv nic a pak trhani volantu z ruky jak ten naval momentu sel na predni kola. Nevim na jakych kolech, ale podvozek mi prijde pri razantnejsi jizde takovy nejisty a je treba si davat pozor na prenaseni hmotnosti.
Ono to neni tak snadne. Head up potrebuje docela velkou a nevzhlednou promitacku, kterou maji obvykla auta "schovanou" za kaplickou s budikama. Zakomponovat do tohohle designu PD head up pred ridice by bylo hnusne. Schovat ji za tablet by za moc nestalo uzivatelsky, koukas na promitane informace nasikmo.
A nevim jak moc by bylo ergonomicke preskakovat pohledem ze stredoveho tabletu s jizdnima datama na celni sklo s promitanyma informacema.
Mam vetsi problem, ze svet automotive se presunul od klasickych hatchbacku k temhle crossoverum, nez s gramatickou a stylistickou urovni tohohle clanku/webu.
A jsem radsi za psanou formu nez videa. O autech si ctu, kdyz potrebuju zabit par minut pri cekani nekde a na to se videa nehodi.
Mam problem uchopit cilovku tohohle produktu. Mladi si kvuli penez pujci elektrololebezku nebo plnohodnotne auto, s prichodem rodiny je tohle male (nekteri budou resit bezpecnost) A kdyz uz jsou deti z domu tak je problem se do toho poskladat a jsou i nejake pozadavky na pohodli.
Daval by mi smysl ten VW koncept pro pizzare, foodoru a podobne sluzby. Ale tam by to sneslo vymenou baterii.
Krimpovat piny, vypichovat a skladat konektory, spravne vest svazek, nekam si zapisovat nove barvy vodicu. Obtiznost stredni, narocnost na peclivost vysoka. To uplne nevidim jako praci pro kazdeho i kdyz neni prase. A cena dobreho autoelektrikare tomu odpovida..
Na plisen se mi jako neagresivni reseni osvedcil lih.
Ty puvodni kola se mi libila vic.
Jinak moc fajn clanek a hodne me zajima, jak to dopadne :-)
Pet dveri (po prvnim diteti kombi), benzin, radio, snadna servisovatelnost a zadna exotika. U posledniho auta to byla jeste moznost prestavby a dlouhodobeho provozu na LPG.
Krome kratkeho obdobi po skole jsem byl vzdy vesnican a auto bylo a je primarne svoboda.
Vavris: za 8 po dalnici nalozeny a s rakvi, konstantnich 160. Je treba vypalovat karbon :-) T-cross je bumbrlicek, ale 9 s timhle motorem mi prijde dost i na husty mestsky provoz.
Souhlasim ze litrove TSI je dobry "lidovy" motor. Ale ten turbolag tam je a vyraznejsi nez u 1.2 s turbem. Nedokazu rict, jestli to je dano pritomnosti turba nebo nejakou eko optimalizaci.
Shoegh: je ta 1,8 prijemma i na pohodove jezdeni nebo se musi tocit aby jela? Tech 141 kW pusobi dojmem, ze to nahnali otackama.
Neni ta 1,8 naladena pres 120kW? Verim, ze je to hezke svezeni a uvazoval jsem o ni. Porovnaval jsem 1.0 TSI s prumernou atmo 1,6, kdy ma ten litr o neco navrch. Porovnavat litrove TSI s (na svou dobu) spickovou 1,8 s promenlivym casovanim, tak je ta 1.8 dynamicky jasny vitez.
Pred dvaceti lety golf classe atmo benziny zacinaly na 1,4 a koncily kolem 2.0.
A uprimne. Mam doma dvacetiletou atmo 1,6 a zanovni 1.0TSI. To TSI si pri podobnem stylu jizdy rekne o 1 az 2 litry mene a ma lepsi pruzne zrychleni diky vyssimu kroutaku ve vetsim spektru otacek. Vyhodou stare atmo 1,6 je prijemnejsi projev, absence turbolagu a vetsi charakternost. Oba motory z koncernu, ale divil bych se kdyby se tohle u francouzu nebo italu vyrazne lisilo.
A pokud neni podminkou zastavba LPG tak bych tu atmo 1,5 nebral. Po dobu vlastnictvi bude auto v zaruce a ten 1-2 litry na spotrebe se vrati.
Fabia kombi je to hlavne v marketingovych kecech, ten kufr je realne mensi. Ale obecne jebto jedna z lepsich skodovek pouzitelna pro 4 lidi a nejaky naklad.
Libi se mi kultivace automobilove kultury pozitivne ladenym clankem.
Sheogh: A chodci a cyklisti budou taky autonomni? Autonomni rizeni uz se programuje strojovym ucenim kdy pocitac kouka par set tisic kilaku hromade profiku pres rameno a "okoukava" od nich jak se ridi. Takze autonomni auta taky budou delat kiksy ve smisenem i ciste autonomnim provozi, ale mene casto nez zivi ridici v soucasnosti. Pouze konstatuji fakta, sam mam na autonomni rizeni ambivalentni nazor.
Problem neni technika, ale neexistujici pravni ramec.
Budto nasledky jakehokoliv selhani pujdou v plne vysi za vyrobcem nebo pujdou nasledky za ridicem a pak to neni automni rizeni, ale asistent. Dokud legislativa nenakresli tuhle caru, tak nema smysl se bavit o autonomnim rizeni.
Riderhenry: jak pises o nekolik prispevku drive, ze zaklad je sedet pritismerne a 5 bodovy pas, tak to nelze zpochybnit. Jenom doplnim potrebu mit sedacku co nejvice stredu auta, kvuli deformaci struktury. Jenze pak prijde seda zona, co kdyz se mi tohle do auta nevejde (malo mista podelne, na sirku, 3 dvirko...) nebo jezdim dlouhe trasy a deti chcou neco videt. V ten moment prumerny rodic nenajde informaci, jestli s ISOFIXem nebo bez, stejne jako jestli je lepsi vozit dite vpredu nebo vzadu. Testy podsedaku pro jistotu nikdo nedela, protoze "nejsou bezpecne".
A u protismernych sedacek pro vetsi deti tvrdi propagacni texty "az petkrat", coz je pro me blbe akceptovatelna informace.
Tak pas je bezpecnejsi i proto, ze ma predepinac. Ale mam v hlave, ze sedacky se maji kotvit proti posunu a sklopeni, tzn ISOFIX+nozicka/TT nebo jenom 3 bodovym pasem. Ale je mozne, ze jsou i sedacky ktere umoznuji kotvit kombinaci tohoto.
Bezpecnost deti v aute je divoke tema. Vstupuje do toho pravdepodobnost celniho/bocniho/zadniho narazu. V kombinaci s kinematikou ditete pri narazu. A pak spousta balastu, protoze bezpecnost deti je dobre marketingove tema. Jako priklad uvedu prave ISOFIX. Nevim o zadnem verejne dostupnem zdroji, ktery potvrzuje srovnatelnou bezpecnost kotvenim sedacky pasem nebo ISOFIXem. A z toho pak vznikaji i nazory, ze v aute bez 3 ISOFIXU vzadu nemuzu vzadu vozit 3 detske sedacky.
Jo erasmus byl fajn :-)
Akorat s tou italii opatrne, na Turinske polytechnice meli pro erasmaky stejny metr jako pro italske studenty. A bylo to dost narocne.
A s Moctezumou souhlas. Hard a soft skilly do cloveka nasypou za tyden na skoleni. Ale jazyky jsou beh na dlouhou trat.
A stalo to studium ve spanelsku za to? Otazka bez negativniho nadechu, jenom uprimny zajem.
Ja mel po cca pul roce v okoli Barcelony rozporuplne pocity ze spanelske "pracovitosti", kdy neco nebyl problem a neco proste neslo.
Udelat z detskeho lega lapac prachu je podle me nepochopeni principu teto hracky, ale je to kazdeho rozhodnuti. U deti vidim jako vyhodu lega rozvoj jemne motoriky, prostorove predstavivosti a kreativity, kdyz z hromady kostek v bedne postavi co zrovna chteji.
Nemam pocit, ze by v detskem legu (vek 10+ a mladsi) bylo nejak extra moc specifickych kostek a neslo postavit nic jineho.
Btw: zkouseli jste soucasny merkur? Me se to shodou okolnosti dostalo do ruky a mam pocit vyrazne horsi kvality nez u toho socialistickeho. I kdyz ty torxy jsou fajn.
Az nebude o cem psat, mohla by si redakce koupit neco od prof. Vlka a delat nam tady osvetu :-)
Az jsem si musel zkontrolovat, jestli jsem na novinkach nebo autickarovi :-(
V tomhle je zlaty fb marketplace. Nikdo nevola, jenom pise. A podle absence pozdravu a urovne gramatiky se muzu rozhodnout, jestli vubec odepisovat.
Rock: Ja to delam v "servisni knize" v excelu. Respektive si pisu co a kdy se na aute delalo. A pripsat k tomu castku je uz pak drobnost. Pokuty a palivo nepisu ani jsem nikdy nepsal, to je opruz.
TCO neni veda. Od porizeni auta vcetne si pises kolik do auta spadlo penez a pri prodeji odectes za kolik jsi ho prodal. Vysledne cislo vydelis poctem kilometru najetych s autem, prictes cenu paliva na kilak a je to. A pro tebe nesmysl (mysleno v dobrem) protoze si delas neco na aute sam a chces od auta neco jineho nez sterilni prepravu z A do B v relativnim pohodli pri nizkych nakladech.
Elektroautem bych na horsi polnacku nejel. Ta baterka je sice schovana v ocelovem boxu, ale furt bych neriskoval zkouset kolik to snese nebo jak se to zachova at to bude nekde viset na brise.
Krab: driv se u noveho auta dalo neco srazit z cenikovky a po 5 az 10 letech to vyborne prodat jako ojetinu po prvnim majiteli se servisni historii. Pri trose stesti a dobre udrzbe se za tu dobu ani nic draheho nevysype a ve vysledku mas moc pekne TCO.
Nevim jak to ekonomicky vychazi pri soucasnem hladu po autech, ale zaroven vysoke inflaci.
Prekvapuje me nevyhodnost sluzebniho vozu oproti soukromemu. Prece jenom tabulkova spotreba, gumy,starosti se servisem...
Pokud se bavime o pravidelnem vozeni 4 kol, tak na strese je to pakarna. A 4 kola na kouli uz se umi slusne projevit, takze bych vybiral neco s kratsim zadnim previsem a pohlidal si na kolik je otypovana koule.
V danem rozpoctu nevidim dobre reseni. Kombik s velkym kurem se bude trapit na ceste na chatu, mensi SUV bude mit maly kufr a nakladat neco do rakve u vysokeho auta bude opruz a velke SUV je mimo rozpocet + bude se s nim zene blbe jezdit po meste.
Aby to nevyznelo jinak nez jsem myslel. Ocenuju smerovami a cileni tohoto webu na kvalitni, obkektivni a zajimavou autozurnalistiku.
Do plamenu patri cela toxicka kultura kolem aut.
-Regulace dosahla absurdnich a kontraproduktivnich rozmeru
-Automobilky ztraci focus na produkt, ale snazi se byt inovativni a zaroven s tim srazit cenu at je jejich auto konkurenceschopne
-Kvalita novych aut je tristni a ujet s novym autem 100tis pouze s planovanou udrzbou je utopie
-Nova auta kritizuji prevazne kupci ojetin
-Obchod s ojetinami se blizi obrazu z jednoho ceskeho serialu
-Kvalita prace autoservisu je kolisava az mizerna, bez ohledu na logo, ceduli nebo jmeno na vratech
Samozrejmne cest svetlym vyjimkam z vyse uvedenych negativnich bodu. Ale jako celek to tvori mozaiku, ve ktere je vlastnictvi auta spise opruz nez zabava.
Tohle je jak v praci. Prijde novy sef v bile kosili a po nejake dobe direktivne "vylepsi" proces, nekdy k lepsimu a nekdy k korsimu. Clovek se budto prizpusobi nebo obetuje energii tomu, se dostat vys a moct realne tyto veci ovlivnit. Kazdeho volba a ja osobne na to seru :-)
Vetsina udelenych pokut je za nepozornost, respektive za prehlednuti represivniho organa. Tady vidim vyhodu v jejich dennim rezimu, protoze v 6 rano nebo 9 vecer malokdy kontroluji a da se jezdit dle vlastniho uvazeni.
A kilo v obci je tam hned, staci predjizdet kamion na rovnem prehlednem useku. Neni to spravne ani bezpecne, ale nepredjeti znamena se za nim tahnout dalsich deset kilaku.
A vetsine uzivatelu to nevadi. Uzivaji si mocny kroutak a pruzne zrychleni turbomotoru.
Zenin oturbeny litr ma sice vetsi odpich nez moje dvacetileta atmo 1.6, ale mam rad tu bezprostrednost reakce na plyn. Nejradsi bych neco s lankem od pedalu primo ke skrtici klapce, ale to uz jsou na daily jezdeni moc stara auta :-(
Ja takhle kdysi docela nasypal za klempire do feldy a nechal ji i zaplynovat. Nejdriv to vypadalo jako chyba, ale nakonec to bylo dost vyhodnych 100tis. km.
Pak prisla rodina a potreba nejake bezpecnosti, klimy, kufru... a za tyden byla pryc.
A trosku cisrska rada. Ale at se na to bracha vysere a jde do nemocnice, kde mu daji bydleni v dochozi vzdalenosti. Co vim, tak nemocnicni doktori maji jeste horsi pracovni dobu nez otroci u pasu pri trismennem provozu, jak poctem hodin tak nepravidelnosti. A po vycerpavajici nocni 12 hodinove sluzbe si sednout do auta a jet 60km po dalnici mi prijde jako hazard :-(
Zrovna u tohohle motoru to budou oproti TDI na dalnici tak 2 az 3 litry na sto. Pak jeste otazka krouzku a spotreby oleje, strizenych nytu v prevodovce a mizerne dalnicni dynamiky. Sam jsem dlouho pracne shanel benzinoveho G4. Ale takhle na dalnici bych do G4 budto TDI nebo 2.0 MPI v LPG.
Golf 4 neni spatne auto. Ale pri tomhle najezdu se cca co 2 mesice neco vysere. Vetsinou drobnost na hodinu prace a trosku zrucnosti. Takze si nemyslim, ze je to rozumna volba.
Pokud tak moc resi naklady tak fofo 2, 1,6 74kW a po dalnici jezdit 110. Teda pokud na to ma mechanika.
Idealne teda koupit auto z rodiny nebo od znameho, prece jenom jasna historie je fajn.
Děkuju, nezvládnul jsem to dohledat.
Souhlas, že je to někde jinde
Hezký test a zajímavé auto.
Když vidím tu cenu, neubráním se otázce kolik může stát Unimog.
Ma to jednu vyraznou slabinu, je to SUV. Oproti proceed to ma o 30l mensi kufr, o 30mm delsi rozvor a horsi jizdni vlastnosti plynouci z vyssi stavby. A pri trose skromnosti a volbe ceed sw je cenovy rozdil cca 200 litru, coz je spousta benzinu a gum :-)
Poslední komentáře
- jerry, Tato auta zrají jako víno: Modely...
Kdy se to zlomilo? Kdy ty požadavky zabily nová auta? První... - VK, u blogu Stirlingove autá
Ta sedma je na vzduchu? - James, u blogu Strasti s Volvem a lidskou blbostí....
Povylepšený T-Jet je na MiTo na normální ježdění velmi... - afro-r1, Opel Combo přichází s faceliftem...
Pri odkupu od GM jsem trochu doufal, ze by mohl Stelantis udelat... - afro-r1, Tato auta zrají jako víno: Modely...
Myslis kolik novych aut neni deformovano pozadavky ochrany chodcu,... - jerry, Tato auta zrají jako víno: Modely...
BMW 635 Csi. Kolik je dnes tak krásných aut? - jerry, Tato auta zrají jako víno: Modely...
Octavia 3 RS liftback v modré race je dodnes pěkné auto. - riderhenry, Volvo XC90 T8 Recharge: Konec dieselů...
Ona vlastně odcházející XC90 byla taková labutí píseň... - M1chal, Volvo XC90 T8 Recharge: Konec dieselů...
S elektrickými barličkami a dvojlitrovým 4 hrncom pod kapotou?... - Honza Hamster Křeček, Tato auta zrají jako víno: Modely...
Nechtěl sem dávat do článku vlastní vůz, ale nemůžu,... - sheogh, Volvo XC90 T8 Recharge: Konec dieselů...
Docela by me zajimalo chovani toho AWD na snehu - HeavySmoker, Opel Combo přichází s faceliftem...
Minimálne v cenníku majú obe prevedenia aj so spaľovákom,... - Ronoath, Opel Combo přichází s faceliftem...
Konečně ta dodávka zas vypadá normálně! Tleskám Opelu,... - XTad, Škoda vstupuje do hry Gran Turismo...
Hlavni kouzlo Gran Turisma vzdycky spocivalo v tom, ze se tam mohlo... - S.h.I.t., Opel Combo přichází s faceliftem...
Ve spalovaku to ma homologaci jako osobak, nebo je to zase "jen"...
Poslední inzeráty
2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem
2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem
1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem
1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem
Rušné diskuse
- Autíčkář se ptá: U jakých aut si budeme za pár let říkat "že já to tehdy nekoupil..."?
39 komentářů - Jazykové okénko Jaromíra Soukupa: Jak různé země vyslovují jména aut
36 komentářů - Autíčkář se ptá: Chceme v Česku takeovers?
33 komentářů - Bazarový snílek: S nebem nad hlavou a kamarády za zády
32 komentářů - Volvo EX30 Twin Motor: Malé auto, velké plány
29 komentářů - Tato auta zrají jako víno: Modely s nadčasovým designem, který vypadá skvěle i po letech
28 komentářů - Ford Expedition: Řešení občasné rodinné dopravy?
24 komentářů - Řídit odbor dopravy jako firmu
23 komentářů