načítám data...

Beran

Jménopavel horyna
BydlištěMladá Boleslav
Registracepřed 14.0 měs.
Poslední aktivitapřed 6.3 hod.
Komentářů u článků119
Pozitivních komentářů u článků37
Negativních komentářů u článků7
Možnostinapsat zprávu

Posledních 50 komentářů

Be
Beran
23. září 2021, 09:46
0
Ptejte se: velký offroad, dodávka se čtyřkolkou, nebo něco úplně jiného?

Tak pokud je forester malo tak s timhle rozpoctem asi to Sorento..

Be
Beran
22. září 2021, 22:19
0
Ptejte se: velký offroad, dodávka se čtyřkolkou, nebo něco úplně jiného?

Dvojkova ovce ve scoutu mela slusnou svetlou vysku. Na terenejsich gumach, s par plechama vespod a rakvi by se do zadani vesla. Eventualne stary forester, 1. generace sorenta, nejaky sjangsong, terrano 2. Ale chapu, ze tudy cesta nevede :-)
My ve dvou jezdili 14 dni po americe toyotou tundra se zakrytou korbou. Ale nevim jestli je v evrope k mani nejaky doublecab s dost dlouhou korbou na spani a at se vejde do rozpoctu.

Be
Beran
20. září 2021, 21:28
0
Co nejhoršího se vám stalo na cestách?

Na facku kaput elektrika, ale motor bezel. Ukazovat na dalnici zmenu pruhu rukou z okynka nebylo nic prijemneho.
Facko pichle v zaveji, protoze ve stinu stromu jeste neroztal led. Ja i auto bez poskozeni.
Na pul roku stare fabce odeslo nejake rele na ostrikovace. Rano za tmy na dalnici plne slane brecky to bylo o hubu. V servise na me koukali jak na trotla, proc si nevymenim pojistku. A po pul hodine na dilne mi rekli, ze to je na pul dne a na kdy chci objednat.
Cestou z akce nam v nekonecne kolone pri 30°C v aute bez klimy dosly ciga a nealko :-D

Musim uznat, ze zatim mam stesti :-)

Be
Beran
20. září 2021, 06:56
0
Pět nejnesmyslnějších aut

Tak z fabie v kombiku delat mucednika, ktery padnul za obet EU. To mi prijde trosku prehrocene :-D
Fabka v kombiku umi oproti scale/kamiqu do kufru na pohodu pobrat kocarek nebo dvoumistny chariot. A ovce je o 100 litru dazsi. Jenze doba se meni a mlade rodiny s detma kupujou jinde. Nevim jestli v bazaru nebo u jineho vyrobce.

Be
Beran
18. září 2021, 10:15
7
Pět nejnesmyslnějších aut

Tahle exkurze do minulosti je hezky priklad o co soucasnym smerem vyvoje automotive prichazime. Drive si prodej/marketing rekl, je to volny segment trhu to by nekdo mohl kupovat. Technika to nakladove odhadla. A prodej/marketing musel u vedeni firmy obhajit, ze toho prodaji dost at se to vyplati. Dneska se tyhle odvozeniny kvuli nejruznejsim regulacim nevyplaci. Takze nabidka se bude cim dal vic unifikovat a pestrost se bude vytracet. Pro bezneho uzivatele nevyhoda.

K prehledu chybi tvrda pragmaticka informace, i kdyz asi nedohledatelna. Vydelaly si na sebe ty auta ve sve dobe? Pokud ano, tak nebyly zbytecne.

Be
Beran
16. září 2021, 15:08
0
Autíčkářův týden: Elektrické novinky z Mnichova a jedna nečekaná hvězda

To zadna slava. To jsou prevzate renaulti motory a prevodovky nebo si je dacia upravovala sama?

Be
Beran
16. září 2021, 13:42
0
Autíčkářův týden: Elektrické novinky z Mnichova a jedna nečekaná hvězda

Taky me zaujala. Ale nevim jak na tom bude s bezpecnosti. Nemyslim elektroblbiny, ale ciste vysledky crashu. Sandero moc nezazarilo a pokud to jenom preberou na tezsi jogger tak to bude bida.

Be
Beran
15. září 2021, 06:54
1
Výhodné ojetiny podle Autíčkáře

Kolega je technar a ma obytny vuz na podvozku nejakeho nakladniho Manu. Kdyz chce jet nekam dal, tak se dost prohne na mytnem. Ony ty food trucky z malych dodavek maji nejaky smysl.

Be
Beran
10. září 2021, 20:29
0
Jak řešit totální škodu na vozidle?

Opravdu to tak je i dnes? Nezmemil se zakonik? Vsechny clanky s datem poslednich 2 let o tom mlci :-(

Be
Beran
07. září 2021, 17:57
1
Automatizace jako cesta k rychlosti a šroubky

Ony auta s takhle drahyma svetlama casto mivaji vpredu ruzne vpredu asistenty a pipaky.
U LED svetlometu byva samotne teleso svetlometu dost tuhe a povoluji hlavne montazni pacicky. A na ty se delaji opravne sady

Be
Beran
02. září 2021, 19:38
0
Největší kravina, jakou jste si kdy koupili?

Pokud se na tom nic nevysype, tak rok dva pojezdis a pak se ziskem prodas. Skoro bych rekl, ze sis koupil presny protipol nesmyslu z clanku :-D

Be
Beran
01. září 2021, 13:28
3
Autíčkářův týden: Přichází nová Dacia Jogger, Fabia Combi je hned v závěsu

Fortress: Kdyby se zpetne, napriklad s rocnim odstupem, overovaly clanky o budoucnosti automotive, tak by jako picovina vypadala tak polovina clanku napric medii:-)
Souhlasim s Kubou. Podle me ani Diess nevi co bude za par let se Scalou :-(

Be
Beran
01. září 2021, 11:41
0
Autíčkářův týden: Přichází nová Dacia Jogger, Fabia Combi je hned v závěsu

Ona je skodovka tvrdy kapitalista. Kdyz se seskrta modelove portfolio, tak se seskrtaji i vsichni kdo nejake auta primo nemontuji. Takze na jinych vecech nebude mit kdo makat.

Be
Beran
31. srpna 2021, 22:42
-1
Autíčkářův týden: Přichází nová Dacia Jogger, Fabia Combi je hned v závěsu

Hypoteticka fabie combi a Scala nejsou stejna auta. Hlavni rozdil by byla cena, cca 30 az 50 tis. v prospech F4 combi. A scala je vnitrnim prostorem pro posadku, technickymi resenimi, technologiemi, materialy...dospelejsi auto. Zato F4 combi by porad bylo male "levne" auto s batohem.

Be
Beran
31. srpna 2021, 22:30
0
Autíčkářův týden: Přichází nová Dacia Jogger, Fabia Combi je hned v závěsu

Nabizi se tu analogie s teslou. V roce 2008 nejaky inteligentni african v kalifornii zacal vyrabet auto na baterky. V te dobe byl vrchol hi-tech v technologich pohonu hybridni prius a insight. Takze auto na baterky byla "technicka kuriozita". Jenze ten african s vyrobou neprestal, ale ukazoval, ze by to nemusela byt slepa cesta. Ubehlo par let a soucasne perspektivy cinske, USA a EU automobilove dopravy smeruji k baterkam. Kdyby tehdy neprisla prvni tesla (a po ni dieselgate), tak mohlo byt dnes vse jinak.
A limit 30km/h v cele parizi ted taky pusobi jako vystrednost. Ale ubehne par let, vyjde par studii (s vhodne zvolenymi vstupnimi parametry) a po Praze a Brne se taky bude jezdit 30km/h.
Na druhou stranu. Po tom co jsem zazil v Mnichove, Milane nebo Barcelone. Kvuli intenzite dopravy se nebude vysledna prumerna rychlost nijak vyrazne lisit jestli bude limit 30 nebo 50km/h.

Be
Beran
24. srpna 2021, 13:58
3
Budoucnost automobilismu pohledem skeptika

Presne tak. Neco jsou 3km sam po chodnicich, pres park...po meste. A neco jineho jsou 3km ve vedlejsi vesnici podel frekventovane silnice, kor jeste s detma. Ale presne na tyhle priskoky je elektro auto auto technicky perfektni, az zabiji to cena.

Be
Beran
24. srpna 2021, 10:29
8
Budoucnost automobilismu pohledem skeptika

O energetice vim kulovy a nehodlam to menit.
Ale musim s HF souhlasit, ze automobilky maji karty jasne rozdane. V momente kdy Cina a USA elektrifikuji tak evropa "musi" taky. Vyvijet super eko cisty spalovak pro EU a zaroven elektro do Ciny a USA je moc velke sousto. Ona EU je relativne maly trh. Takze budto automobilky samy podporovaly/podporuji prechod EU na elektro nebo se mu aspon nijak vyrazne nebrani. Kdyby tomu zabranit opravdu chtely, tak tomu zabrani. Takhle budou nabizet drahe elektro a zakaznikum muzou argumentovat, ze je nuti legislativa.
Plus strategicke cile o nezavislosti na rope. Svet se vic boji arabu nez cinanu, to je fakt.
Tady se nehraje o ekologii, ale penize a moc.

Be
Beran
16. srpna 2021, 09:07
0
VW Golf Variant 2.0 TDI: Naftový Golf v proměnách času

Vem pade a bez si koupit neco s cim se da vic nez 2 roky pojezdit s rozumne malym rizikem velkych investic kazdy den kolem komina. Vetsinou sam, ale obcas ve 4 nebo dovezt nejaky objemnejsi bordel na barak/zahradu. S tim, ze mechanik na tom nema neznalosti moc co skurvit, spotrebka nestoji nesmysl a pulka dilu se da ve slusnem stavu sehnat na vrakaci.
Samozrejmne atmo benzin, klima a nejake pytle.
Nakonec mi z toho vysly Tebou opovrhovane "poklady" nebo focusy. U tech byla mensi nabidka. Navic prvni generace rezla moc a druha ve slusnem stavu se blbe shanela za pade.
Jako jo, radsi bych misto golfa mel sportak s platenou strechou. Ale kvuli tomu nebudu mit druhou praci, stehovat se zpatky na sidliste nebo do prace jezdit autobusem.

Be
Beran
15. srpna 2021, 21:33
0
VW Golf Variant 2.0 TDI: Naftový Golf v proměnách času

Prijde mi, ze G4 jsou hodne popularni v usteckem kraji.
A dneska jit pro ojetinu, tak mi prijde, ze souboj fabia 1, ovce 1, golf 4 z hlediska pomeru cena x vykon (technicky stav) vyhrava prave G4.

Be
Beran
10. srpna 2021, 07:12
0
Dacia Logan TCe 100 LPG: Moderní návrat do starých časů

Jako byvaly "plynar" nechapu udavani celkoveho dojezdu na obe nadrze.
Dnesni benziny v nadrzi casem degraduji, takze je nesmysl vozit plnou benzinovou nadrz. A jezdit na benzin, kdyz muzu na plyn ani ekonomicky moc nedava smysl.
Ale libi se mi, jeste nekdo dodava auto s LPG primo do noveho auta.

Be
Beran
10. srpna 2021, 07:09
1
Dacia Logan TCe 100 LPG: Moderní návrat do starých časů

Tak za 370tis Kc uz se bavime o f3 v kombiku, stredni vybave s TSI 70kW. Zebraka s MPI uz myslim ani nejde koupit.
Tahle dacie bude uvnitr asi prostornejsi, ale je to sedan vuci kombiku.
Vyhodu dacie vidim v tovarnim LPG, coz muze pri 5 letecha100tis km udelat cca 70tis Kc usporu.
Verim, ze se najde cast zakazniku, kteri budou mit v uzsim vyberu tohle nebo fabku. Mozna jeste s Tipem a mozna predchozim Berlingem nebo Rapidem.
Ono jit se 400tis. Kc pro nove auto je dneska dost orisek a hledani kompromisu :-(

Be
Beran
27. července 2021, 16:12
2
Zetor Forterra HSX140: Úvod do světa agronomie

Traktor je jeste sranda. Ale ted je obdobi kombajnovych konvoju :-D

Be
Beran
23. července 2021, 17:50
0
Ptejte se: Auto střední třídy, které si drží hodnotu

Na sporivosti neni nic spatneho. Ale at to neprekombinujes. Dle moji zkusenosti se u noveho i ojeteho auta dostanes pri najezdu kolem 20tis rocne na dlouhodobe TCO u auta tridy fabie na 6kc/km, u auta tridy oktavky na 8kc/km. Plus minus koruna pri stesti/smule pri nakupu. V kratsim casovem horizontu to deformuji naklady na vetsi opravy, nove gumy...
Myslim si, ze s autem v tride supa budes kolem 10kc/km s DPH.

Be
Beran
21. července 2021, 20:12
0
Ptejte se: Auto střední třídy, které si drží hodnotu

Po cca pul rocnich zkusenostech se supem 2.0 TSI 206kW a trojkovou ovci 2.0TSI 140 kW bych subjektivne sel do te ovce. Supak je sice hezci, pohodlnejsi a prostornejsi. Ale prisel uz mi neohrabany a tezkopadny.
Ale je mozne, ze ta hybridni 1,4 bude lehci a agilnejsi.

Be
Beran
21. července 2021, 07:25
0
Ptejte se: Auto střední třídy, které si drží hodnotu

Souhlas s autorem, predikovat v dnesni dobe vyvoj ojetin je loterie.
Vidim paradox v nakupu ojetiny (chci rychly pokles ceny po 1 az 2 letech) a pak chci at drzi cenu (prodej po 2 az 3 letech).
A obecne si nejlepe drzi cenu prave ty nudna auta, ktere autor nechce.
A konkretne:
-koukal bych po skladovce, auto co za 5 let vystrida 2 majitele nepusobi dobrym dojmem. Kor jestli oba majitele budou firmy.
-sel bych do hodne vybaveneho kousku. Co byla pred 2 lety stredni vybava bude za 3 roky spatna vybava
-preferoval bych neco s kouli. Dneska dodelat kouli je cenove nesmysl.
-kouknul bych jestli neni neco s delsi jak 5 letou zarukou, auto co ma jeste zaruku by se melo lepe prodavat

Be
Beran
20. července 2021, 15:37
0
BMW X3 30d xDrive: Každodenní pomocník

Asi zalezi, cim je mlada pani zvykla jezdit. Ja dostat do ruky neco o takovych rozmerech a vykonu, tak bych byl prvni den dva pri popojizdeni po meste taky nervozni.
Auto samotne bych nechtel, ale pro kupujiciho mam pochopeni. Vypada to jako dobre vyvazeny kompromis rodinneho vozu cilovou prijmovou kategorii.

Be
Beran
13. července 2021, 22:21
0
Nějak se nám z debaty o automobilismu ztrácí podstata...

Uregulovat ve vyznamu sirokeho zobecneni vsech obyvatel velkomest. Jedni budou regulovat, druzi budou regulovani.
Byl to hodne hloupy vtip :-(

Be
Beran
13. července 2021, 21:40
0
Nějak se nám z debaty o automobilismu ztrácí podstata...

Riderhenry: Krasne otoceny argument s parkovacim mistem :-) A s tim odstupuji z debaty. Kazdy bydlime jinde a vidime to jinak. Jako vesnican bych vas vsechny v tech velkomestech nechal se uregulovat :-D

Trosku OT. Mimimalne v okoli MB muzes dite udrzet mimo statni osnovy v alternativni soukrome skolce a skole prvniho stupne. Podle nekterych odborniku to da diteti do zivota vice nez TOP vysoka skola. Akorat to dost leze do penez a nevim jak uspesne probiha na druhem stupni setkani se statnim systemem.

Be
Beran
13. července 2021, 07:13
0
Nějak se nám z debaty o automobilismu ztrácí podstata...

Riderhenry: kdyz nebude spotrebka na benzin ani dotovana MHD tak se v Brne pri jeho stavajici infrastrukture autem nepohnes. A optimalni doprava bude kolo :-D
Ja byl v Americe na zapadnim pobrezi. Benzin levny, MHD draha. A ta infrastruktura tam vypadala jinak.
Jako perlicku k "dotacim" a socialismu uvedu priklad parkovaciho mista. Ridic pri rocnim najezdu 20tis km, spotrebe 7l/100km a spotrebce 17kc/litr zaplati rocne 23 800kc na spotrebce. Pri rozmeru parkovaciho mista 2,5 x 5 m a cene pozemku 3000kc/m ctverecni stoji jenom parkovaci pozemek 37 500Kc. A to nepocitam asfalt/dlazbu nebo dalsi udrzbu.

Ransom: V jadru souhlasim :-)

Be
Beran
12. července 2021, 22:36
0
Nějak se nám z debaty o automobilismu ztrácí podstata...

S tou neziskovosti MHD opatrne. V MHD existuje zjednodusene evropsky a americky koncept. Americky koncept je MHD nedotovat a tomu prizpusobit infrastrukturu tak at pobere vice aut. V evropskem konceptu je MHD dotovana, aby nemusely byt takove naklady na infrastrukturu, protoze jezdi mene aut. A cena jednotlive jizdenky by mela byt tak, at je auto financne vyhodnejsi pri 2 az 3 lidech.
Jestli ridici jsou cisti darci do rozpoctu si netroufam jednoznacne rict.
Co se tyce "pomahani" jednotlivym ucastnikum. Budto chces od sebe vsechny dopravne oddelit. Tzn. cyklostezka, travnik, chodnik, zabradli, silnice, tramvajovy pas. Nebo chodci jsou na chodniku a zbytek na silnici. A tohle je potreba vyvazit podle konkretni situace: prostor, pocty chodcu, cyklistu a aut. Jenze rozumnou variantu zabiji politicke tlaky, zajmove skupiny, dotace na cyklostezky, inteligence projektantu a radnich... A volebni pravo maji ridici, chodci i cyklisti.
Z Mnichova a Lansbergu si pamatuju cyklostezky na chodniku. A cyklisty i chodce vycepovane k ohleduplnosti vuci tem druhym.

A pro jistotu :-) Auta me zivi a fandim jim, ale IAD po velkych mestech vnimam jako dlouhodobe neudrzitelnou. Bojim se, ze to skonci jako londyn. Platba za vjezd, ale stejne vsude zacpy.

Be
Beran
12. července 2021, 21:17
1
Nějak se nám z debaty o automobilismu ztrácí podstata...

Ony ty mesta patri vsem. Chodcum, cyklistum i autum. Kazda radnice voli jinou koncepci jak jim zjednodusit nebo ztizit koexistenci. Ale ve velkych mestech proste ty auta budou nejvic omezene, protoze uz neni misto a aut pribyva extremne rychle. Bydlel jsem v Liberci na sidlisti 7 let a kdyz porovnam zaplnenost parkoviste pri nastehovani a odstehovani, tak tech aut byl skoro dvojnasobek.
Pruser je transit vedeny skrz mesto. To je pro spoustu mest osklive dedictvi minulosti, se kterym se jednou budou muset draze vyporadat. Frydek-Mistek s jeho aktualne vznikajicim obchvatem je toho hezky priklad.

V Brne mam par kamaradu a pribuznych. A to mesto je autem za trest.

Be
Beran
11. července 2021, 20:28
0
Citroën Xantia: Extravagance obyčejnosti

Je treba to brat v kontextu doby.
V devadesatych letech si neslo jen tak na internetu pustit video z crash testu. Kupec auta byl odkazany na casopisy, reklamu v televizi, co mu rekl dealer, povest znacky nebo proste prepocital airbagy v aute.
Sice uz existovaly homologacni predpisy pro bezpecnost pri narazu. Ale clovek musel byt velky fanda aby o nich vedel a znal je. A snahu o objektivni porovnani prinesl az v 98 ENCAP s jeho hvezdama. A tento okoukal z Australie, kde s tim zacali v 93.

Be
Beran
09. července 2021, 20:52
0
Škoda Enyaq IV 80: Haters gonna hate

Mohl bych po nejake dobe vlastnictvi dostat info jak dopadnul vyber?
Je mi lito trapit spalovak na kratke trasy a zrovna plugin s bateriovym dojezdem 20km by se mi libil..

Be
Beran
03. července 2021, 21:20
4
Nadčasový design: 5+1

Za me fiat 500. Uvedli ho 2007 a dodnes vizualne nezestarnul.

Be
Beran
22. června 2021, 22:04
3
Ford Panther aneb Je to kočkovitá šelma, ale Jaguar to není

Kdyz to hodne zjednodusim.
Samonosna karoserie je klec obalena plechem at nefouka na cestujici. Kastle na ramu je zebrik na ktery je s presahama nasazena plechova bedna pro cestujici.
Pri bocnim narazu do samonosne karoserie intruzi brani ta klec. U kastle na ramu intruzi brani az samotny ram (strom nebo cumak jineho auta se dostane hloubeji) takze to posadku boli vic.

Be
Beran
18. června 2021, 11:29
0
O konejšivých autech a vnímání rychlosti

V tomhle pripade by bylo smutne, kdyby to nebylo znat :-)
Ale:
-ty nejsi prumerny ridic, mysleno v pozitvnim slova smyslu
-porovnavame auta v jine kategorii. Volvo 2,5T vs 1,6TDI/1,0 TSI. Takze auto vymyslene pro rychle pohodlne dalkove presuny vs. pracovni fleetova hajtra. U novych bude rozdil v porizovaci cene dvoj az tri nasobny. Neni to obrana ovci, ale snaha o objketivizaci porovnani.
-takhke stare auta nemely tolik asistencnich berlicek, takze vyrobci museli davat lepsi podvozky

Tech 300 tis jenom s vymenou tlumicu me prekvapuje. Vim ze volvo dela trvanliva auta, ale tohle je fakt dost.

Pekna pripominka k myslence clanku, ze novejsi auta lepe "maskuji" rychlost.

Be
Beran
18. června 2021, 10:41
-1
O konejšivých autech a vnímání rychlosti

Ja nevim. Fakt je lepsi vzadu viceprvek? Teoreticky ano.
Ale po 100 nebo 150tis, kdy je pecliva udrzba spis vyjimka nez pravidlo? A pro prumerneho Frantu ridice s levnyma 7 let staryma gumama? To uz by skoro bylo lepsi takovym tlouct do hlavy "kup si auto s vlecenou prickou vzadu", tam nejde zanedbat udrzba.
Ale mozna jsem zbytecne skepticky...

Be
Beran
17. června 2021, 21:07
0
O konejšivých autech a vnímání rychlosti

Mas pravdu.
V reakci na to parkovani jsem se nechal jsem se nechsl unest tematem "co by se melo ucit v autoskole".

Be
Beran
17. června 2021, 16:23
0
O konejšivých autech a vnímání rychlosti

Ja na zkouskach v autoskole parkoval pozadu pricne mezi 2 auta v 10 cm mokreho snehu. Jet dost pomalu at se trefim a zaroven to nechcipne byl tehdy v HTP docela challenge :-D

A k cemu bude prumernemu ridici znalost chovani vlecene tuhe zadni napravy? Radsi je ucit jak poznam opotrebene tlumice. Z terasy mam vyhled ma zvlneny usek silnice a celkem casto vidim nebezpecne rozhoupane auta :-D
Popripade ucit, ze nouzove brzdeni znamena stat na brzde co to jde. A ne, ze brzdu pustim kdyz se pedal zacne klepat. A je spousta i dalsich "drobnych zlozvyku".

Ale k pointe clanku. Souhlas je moderni auta skvele maskuji rychlost. Coz je z hlediska bezpecnosti nestasne a z hlediska cestovniho komfortu skvele..

Be
Beran
13. června 2021, 12:25
1
13 minut někdy nestačí

Ano rychlost následky zhorší. taky na vše má řidič méně času. Auto se snáze utrhne....
Jednou se mi stalo něco podobného. Silnice 3. třídy, kterou mám dobře najetou. Pro zábavu jsem jel pilu. A za kukuřici, obilí...něco na poli se mi schovalo auto v protivce. Šel jsem do plných brzd a nakonec jsme se vešli. Měl jsem štěstí, poučil jsem se a ani se nemusel převlíkat :-)
Takže řidič saabu mohl auto přehlídnout. Ale pokud si toho auta v protivce všimnul na poslední chvíli tak měl jít naplno do brzd a po zpomalení dělat tak ať se tam vejdou. Přinejhorším hodně našikmo sklouznout do příkopu/pole. Nechat roztančil auto přes celou cestu je po nárazu do stromu/propustku nejhorší možnost.
Ale možná ukvapeně soudím. Měl jsem jenom nějaké krizovky a favorita bez poškození píchnutého v závěji. A nebudu pokoušet osud, tím jak budu tvrdit, že jsem dokonalý řidič a stát se mi to nemůže...

Be
Beran
12. června 2021, 14:57
1
13 minut někdy nestačí

Podle mě je to hodně volně inspirované skutečnými nehodami. Ale záměr je jasný, beru to jako propagační video a nikoliv dokument. Nebojím se to nazvat sračkou a ztrátou času.

Základní chyba: Nikdo z nich nezačne označením místa nehody trojúhelníkem. A to je přitom základ!

Můj názor na jednotlivé příběhy:¨
saab vs saab:
-příčina nehody nezvládnutí nebo nevěnování se řízení. Úsek je přehledný a udělal školáckou chybu. Lze uznat, že rychlost následky zhoršila.
-Neuvěřitelná rekonstrukce. Když jsou v pohodě otevřít dveře, tak u takového auta nedává smysl aby se v autě umíralo.

Felda vs 120:
-příčina je nesprávné předjíždění
-u 120 jdou otevřít dveře a nepřipoutaný řidič přežije? WTF?
-připoutané paní na zadních sedačkách praskne aorta? Zpomalení nejdřív zničí mozek a měkké orgány. Srdce je sval a bývá odolné

Hyundai vs. rapid:
-tady je to opravdu nepřiměřenou rychlostí a nedodržením zásady "Neletím kam nevidím"
-uvěřitelný nehodový děj
-mám pochybnosti o následcích řidiče rapidu
-frajer z hyundaie nemá za volantem co dělat
-v příběhu lze najít nějaké poučení

Fako vs. cyklista
-uvěřitelný nehodový děj a rekonstrukce
-pohádky po rekonstrukci přehnané
-lze si odnést poučení

Fiesta vs. peugeot:
-řidičská chyba. Pokud by nejel 20km/h moc by si nepomohl
-IZS na místě hned jak vylezli z auta a začali vyndávat ostatní? nesmysl
-mrtví by odpovídali nepoužití bezpečnostních pásů
-rok po nehodě se tam válí bordel z rozbitého auta? Nesmysl a hraní na city.

Be
Beran
11. června 2021, 14:07
0
13 minut někdy nestačí

Diky za clanek.
Dokument jsem chtel vynechat. Protoze jeden pan z CDV mi prednasel, v ramci prace vidavam dukladne rozpady statistik nehodovosti, ze skoly mam o tematu slusny background a z nej vychazejici nazory... a bal jsem se tendencnosti daneho "dokumentu" a nechtel jsem se u toho rozcilovat. Ale po tomhle clanku si na nej cas udelam.

Be
Beran
10. června 2021, 14:10
0
Suzuki Swift Sport Hybrid: Těší mě, pane Kompromisní

V nabice suzuki se neorientuju, takze nechci poplest generace/varianty. Co pises nezpochybnuju. Sam mam doma trivalec a 20 let starou 1,6 16v, takze vim o cem pises. A swifty se mi libily jeste v generaci s jinym designovym jazykem, ale vzdycky vyhralo neco jineho.
Ale na zaklade "obecne platnych pravd":
-auta v poslednich letech a mezigeneracne raketove zdrazuji. Nemyslim si, ze by dnes suzuki dokazalo nabizet tu 1,6 atmo sport za 380tis.
-davat do malych turbo motoru mild hybrid mi prijde fajn napad na vyreseni prodlevy turba

Pointa meho prvniho komentare byla: Suzuki tim (foukany hybrid ve swiftu sport) oslovi vice lidi jak uzivatelsky tak cenove.

Be
Beran
10. června 2021, 12:39
0
Suzuki Swift Sport Hybrid: Těší mě, pane Kompromisní

Nejel jsem v tom, takze moje predpoklady.
Ale tech 63kW neni na mezi mesto nebo dalnici pohodovy vykon, kor jestli to ma dlouhe kvalty jak je u turbomoru zvykem. Nevim jak to maji v manualech 5q a 6q.
Nema ten sport lepsi (nikoliv jen tvrdsi) podvozek?

Be
Beran
10. června 2021, 09:41
1
Suzuki Swift Sport Hybrid: Těší mě, pane Kompromisní

Nepochybuju, ze ta 1,6 bude mit vice charakteru.
Ale predpokladam, ze na bezne jezdeni bude ten foukany hybrid prijemnejsi. Bude hezky brat odspoda a vykon nebude potreba lovit v prave casti otackomeru. V kombinaci s nizsim CO2 vypalnym to bude pro mainstreamove ridice lepsi volba.

Be
Beran
29. května 2021, 22:15
1
Fiat Uno 60 D: Ciao bambini!

To byla jina doba :-D
Pamatuju na otvirani favorita tkanickou od bot.

Be
Beran
27. května 2021, 13:53
0
Opel Zafira Life 2.0CDTi Elegance: Co je vám po tom, kolik vozím krámů...

Nevim jestli je to fotografem nebo autem samotnym. Ale na svoji tridu vypada to prekvapive dobre.
Za me v aute musi byt drzak na termohrnek. A umisteny tak at neomezuje v pouziti ovladacich prvku auta.

Be
Beran
19. května 2021, 20:57
3
Ptejte se: Jak znovuobjevit radost z řízení?

Jeste bych tazateli doporucil otevrit hoppygo a pujcit si neco co by pripadalo v uvahu jako "zabavna" alternativa k fieste. A uvidi jestli nejaka radost prijde a ma smysl uvazovat o zmene auta.
Je to kostrbate reseni s nevyhodami, ale lepsi nez neccine preslapovat na miste.

Be
Beran
19. května 2021, 15:22
1
Ptejte se: Jak znovuobjevit radost z řízení?

Pisu mainstream a atmo benzin :-)
Turbo benzin oproti turbo nafte, bude turbo benzin prijemnejsi.

Be
Beran
19. května 2021, 13:35
0
Ptejte se: Jak znovuobjevit radost z řízení?

Nafta je tezke tema. Zalezi na osobnich sympatich, jak dlouhe cesty bude auto jezdit, na rocnim najezdu a pristupu k dobre nafte. Pristup k dobre nafte muze znit jako blbost, ale kdyz chci na svych obvyklych trasach natankovat N98 tak je to pul hodky zajizdka :-(
Je pravdou, ze mainstream z prelomu milenia nabizel atmo benziny nebo turbo nafty. A ty turbo nafty jsou prubehem momentu prijemnejsi pro normalni jizdu.

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Gran Torino GT fastback 1972
Ford Gran Torino GT fastback

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Chevrolet Camaro Targa 1978
Chevrolet Camaro Targa

1978 rok výroby
180 koní výkon
5 000 ccm objem

Ford Thunderbird  1971
Ford Thunderbird

1971 rok výroby
500 koní výkon
7 000 ccm objem

Dodge Ram Charger  1982
Dodge Ram Charger

1982 rok výroby
105 koní výkon
5 200 ccm objem

Cadillac Coupe deVille  1973
Cadillac Coupe deVille

1973 rok výroby
210 koní výkon
7 729 ccm objem