
Beran
Jméno | pavel horyna |
---|---|
Bydliště | Mladá Boleslav |
Registrace | před 3.2 rok. |
Poslední aktivita | před 5.8 hod. |
Komentářů u článků | 343 |
Pozitivních komentářů u článků | 130 |
Negativních komentářů u článků | 25 |
Možnosti | napsat zprávu |
Posledních 50 komentářů
Az nebude o cem psat, mohla by si redakce koupit neco od prof. Vlka a delat nam tady osvetu :-)
Az jsem si musel zkontrolovat, jestli jsem na novinkach nebo autickarovi :-(
V tomhle je zlaty fb marketplace. Nikdo nevola, jenom pise. A podle absence pozdravu a urovne gramatiky se muzu rozhodnout, jestli vubec odepisovat.
Rock: Ja to delam v "servisni knize" v excelu. Respektive si pisu co a kdy se na aute delalo. A pripsat k tomu castku je uz pak drobnost. Pokuty a palivo nepisu ani jsem nikdy nepsal, to je opruz.
TCO neni veda. Od porizeni auta vcetne si pises kolik do auta spadlo penez a pri prodeji odectes za kolik jsi ho prodal. Vysledne cislo vydelis poctem kilometru najetych s autem, prictes cenu paliva na kilak a je to. A pro tebe nesmysl (mysleno v dobrem) protoze si delas neco na aute sam a chces od auta neco jineho nez sterilni prepravu z A do B v relativnim pohodli pri nizkych nakladech.
Elektroautem bych na horsi polnacku nejel. Ta baterka je sice schovana v ocelovem boxu, ale furt bych neriskoval zkouset kolik to snese nebo jak se to zachova at to bude nekde viset na brise.
Krab: driv se u noveho auta dalo neco srazit z cenikovky a po 5 az 10 letech to vyborne prodat jako ojetinu po prvnim majiteli se servisni historii. Pri trose stesti a dobre udrzbe se za tu dobu ani nic draheho nevysype a ve vysledku mas moc pekne TCO.
Nevim jak to ekonomicky vychazi pri soucasnem hladu po autech, ale zaroven vysoke inflaci.
Prekvapuje me nevyhodnost sluzebniho vozu oproti soukromemu. Prece jenom tabulkova spotreba, gumy,starosti se servisem...
Pokud se bavime o pravidelnem vozeni 4 kol, tak na strese je to pakarna. A 4 kola na kouli uz se umi slusne projevit, takze bych vybiral neco s kratsim zadnim previsem a pohlidal si na kolik je otypovana koule.
V danem rozpoctu nevidim dobre reseni. Kombik s velkym kurem se bude trapit na ceste na chatu, mensi SUV bude mit maly kufr a nakladat neco do rakve u vysokeho auta bude opruz a velke SUV je mimo rozpocet + bude se s nim zene blbe jezdit po meste.
Aby to nevyznelo jinak nez jsem myslel. Ocenuju smerovami a cileni tohoto webu na kvalitni, obkektivni a zajimavou autozurnalistiku.
Do plamenu patri cela toxicka kultura kolem aut.
-Regulace dosahla absurdnich a kontraproduktivnich rozmeru
-Automobilky ztraci focus na produkt, ale snazi se byt inovativni a zaroven s tim srazit cenu at je jejich auto konkurenceschopne
-Kvalita novych aut je tristni a ujet s novym autem 100tis pouze s planovanou udrzbou je utopie
-Nova auta kritizuji prevazne kupci ojetin
-Obchod s ojetinami se blizi obrazu z jednoho ceskeho serialu
-Kvalita prace autoservisu je kolisava az mizerna, bez ohledu na logo, ceduli nebo jmeno na vratech
Samozrejmne cest svetlym vyjimkam z vyse uvedenych negativnich bodu. Ale jako celek to tvori mozaiku, ve ktere je vlastnictvi auta spise opruz nez zabava.
Tohle je jak v praci. Prijde novy sef v bile kosili a po nejake dobe direktivne "vylepsi" proces, nekdy k lepsimu a nekdy k korsimu. Clovek se budto prizpusobi nebo obetuje energii tomu, se dostat vys a moct realne tyto veci ovlivnit. Kazdeho volba a ja osobne na to seru :-)
Vetsina udelenych pokut je za nepozornost, respektive za prehlednuti represivniho organa. Tady vidim vyhodu v jejich dennim rezimu, protoze v 6 rano nebo 9 vecer malokdy kontroluji a da se jezdit dle vlastniho uvazeni.
A kilo v obci je tam hned, staci predjizdet kamion na rovnem prehlednem useku. Neni to spravne ani bezpecne, ale nepredjeti znamena se za nim tahnout dalsich deset kilaku.
A vetsine uzivatelu to nevadi. Uzivaji si mocny kroutak a pruzne zrychleni turbomotoru.
Zenin oturbeny litr ma sice vetsi odpich nez moje dvacetileta atmo 1.6, ale mam rad tu bezprostrednost reakce na plyn. Nejradsi bych neco s lankem od pedalu primo ke skrtici klapce, ale to uz jsou na daily jezdeni moc stara auta :-(
Ja takhle kdysi docela nasypal za klempire do feldy a nechal ji i zaplynovat. Nejdriv to vypadalo jako chyba, ale nakonec to bylo dost vyhodnych 100tis. km.
Pak prisla rodina a potreba nejake bezpecnosti, klimy, kufru... a za tyden byla pryc.
A trosku cisrska rada. Ale at se na to bracha vysere a jde do nemocnice, kde mu daji bydleni v dochozi vzdalenosti. Co vim, tak nemocnicni doktori maji jeste horsi pracovni dobu nez otroci u pasu pri trismennem provozu, jak poctem hodin tak nepravidelnosti. A po vycerpavajici nocni 12 hodinove sluzbe si sednout do auta a jet 60km po dalnici mi prijde jako hazard :-(
Zrovna u tohohle motoru to budou oproti TDI na dalnici tak 2 az 3 litry na sto. Pak jeste otazka krouzku a spotreby oleje, strizenych nytu v prevodovce a mizerne dalnicni dynamiky. Sam jsem dlouho pracne shanel benzinoveho G4. Ale takhle na dalnici bych do G4 budto TDI nebo 2.0 MPI v LPG.
Golf 4 neni spatne auto. Ale pri tomhle najezdu se cca co 2 mesice neco vysere. Vetsinou drobnost na hodinu prace a trosku zrucnosti. Takze si nemyslim, ze je to rozumna volba.
Pokud tak moc resi naklady tak fofo 2, 1,6 74kW a po dalnici jezdit 110. Teda pokud na to ma mechanika.
Idealne teda koupit auto z rodiny nebo od znameho, prece jenom jasna historie je fajn.
Děkuju, nezvládnul jsem to dohledat.
Souhlas, že je to někde jinde
Hezký test a zajímavé auto.
Když vidím tu cenu, neubráním se otázce kolik může stát Unimog.
Ma to jednu vyraznou slabinu, je to SUV. Oproti proceed to ma o 30l mensi kufr, o 30mm delsi rozvor a horsi jizdni vlastnosti plynouci z vyssi stavby. A pri trose skromnosti a volbe ceed sw je cenovy rozdil cca 200 litru, coz je spousta benzinu a gum :-)
Pokud se nic nezmenilo, tak v severni americe se u aut neplati DPH, coz se na cene musi projevit.
Jakub Pospisil: Fakt v cine nemaji zaruku? Zaregistroval jsem nejake clsnky jak v cine dostllala tesla po usich, prave kvuli necemu takovemu.
Fajn prehled.
A se vsim respektem vuci absolventum skodovackeho ucnaku, tihle budou auta spise tvorit nez navrhovat.
Audina pro severni ameriku/evropu/cinu bude jina nez pro zbytek sveta. Na ty "rozvojove" trhy se dodavaji auta orezane na mimimum definovane legislativou, pripadne marketingem. A klidne muzou obe sjizdet ze stejne linky v Ingolstadtu.
Ony vsechny ty kamerky a radary pro asistenty jsou pro automobilku drazsi nez mit sedacky v kuzi misto latce a podobne ocividne veci.
Prodejni cena je primarne definovana vstupnimi naklady plus pozadovanou marzi. Samozrejmne kdyz zakaznici objednavaji, tak ze vyrazne nestiham vyrabet, tak muzu zdrazit.
Kupni sila byva vetsinou v prime umere k regulovanosti trhu daneho uzemniho celku.
Sato: pul mice je za takoveho sharana celkem obvykla cena. Samozrejmne jsou tu promenne jako historie, stav, motor, vybava...
Nova toyota proace, jakozto srovnatelny vuz, zacina 1,1 mega.
Dacie nebo berlingo jsou vyrazne mensi auta nez sharan.
Ja bych to za ty prachy nekoupil, ale nedivim se tem, kdo to daji.
Beru v potaz prumer, coz bylo tehdy neco pres 35tis. Auto za dva 90k platy je trochu jina pohadka.
Me udivuje myslenka, ze slusne 10 lete auto se da koupit za dva platy. Zacatkem covidu jsem delal skatulata ve vozovem parku a za 70 tis jsem zadne takhle mlade perspektivni auto aspon velikosti golfa nenasel.
Libi se mi to kridlo na dverich kufru. Dneska je fajn oldshool.
Ono staci kdyz zo pise nejake zpravy na budikach a uz mi to zbytecne odpoutava pozornost. Ale mozna je to o zvyku..
HW neco vypojovat mi prijde nestastne. Za prve to nevyresi problem, akorat mi to bude psat jine hlasky na budikach. Za druhe v pripade nehody by se na tom urcite tocila pojistovna a chtela kratit plneni.
Da se ten digitalni fotr, ktery picuje do rizeni ("jsi v kolone, jed ke kraji' nebo "pozor prechod") nejak permanentne vypnout?
Nekde na me vyskocila reklama na typka co dela chladice na zakazku na miru. Hlavne veterany a zavodni. Ale je mozny, ze u nej budes na lepsi cene nez OEM.
Kdybys nekde v inzerci nasel golfa 4 s 2l benzin s haldexem,tak by to nemusela byt spatna volba. Akorat ho za 40 koupis a dalsich 40 do toho padne v prvnim roce za servis. A idealne zaplynovat, protoze si to bude brat tak 9 na sto.
Mozna poptat nekoho, kdo vozi auta ze svycarska.
Me je smutno kdyz vidim nebo slysim zanedbane nebo jinak dojebame auto. Budto si zaslouzi smrt zehem v hutich nebo posledni odpocinek na vrakaci jako darce organu.
Ruzne vytunene nebo na terenak prestavene auta mi taky vadi. Ale ty aspon rozdavaji radost.
Fakt si nedame nejaky flame, treba ze Volvo s bezpecnosti tezi z historie stejne jako VW s kvalitou? :-D
Super clanek, jen houst a vic.
A jenom technicka misto "ze slitiny manganu, chromu a oceli" by bylo presnejsi napsat "z chrom molybdenove oceli".
Ty kola jsou uzasna!
Auto jako celek nemuzu hodnotit, protoze si nedokazu predstavit situaci ve ktere bych si ho koupil.
Treba slibil manzelce, ze to proda a pritom to prodat nechce nebo aspon prodat za raketu.
Podle me neni fer o seatu rict, ze je to prevleceny volkswagen. Nezpochybnuju, ze maji dost spolecnych konstrukcnich celku nebo dilu. Ale exterier, interier, naladeni podvozku a celkovy feeling z auta si v Martorellu delaji sami.
Btw v roce 2003 (cupra gt concept) jeste altey nejezdily.
Kde jsou ty casy kdy nam bylo 19. Auto si clovek nejak servisoval sam a nicemu moc nevadilo, kdyz se oprava protahla na mesic at kvuli penezum, dilum nebo metode pokus-omyl. A penize bylo treba rozdelit jenom mezi auto, pivo a holky.
Celou zimu jsem sjizdel inzerci a vymyslel neco zabavnejsiho na cesty do prace tech 15km ceskym venkovem. Nakonec budu ukecavat mechanika at mi udela poradne prahy :-(
Problem pripoustim. Jeho reseni neznam. Nevyjadruji se k tomu.
A poslednich cca 5 let se o autech ani nebavim. Nechci poslouchat jak nove auta stoji za picu, kdyz jako insider mam predstavu co vsechno musi auto splnit a umet aby mohlo sjizdet z linky. A nejake objemy a struktury prodeju kupodivu taky zadny kritik soucasnych aut nebere v potaz.
Neni elektronika po zahoreni prakticky "nesmrtelna" na rozdil od mechaniky, ktera se casem "opotrebuje"?
Fiesta ST, polo GTI, swift sport, ostrejsi mazda 2, up GTI, mito.
Za tu cenu to bude auto po zaruce a nejdriv bych zjistil kde/u koho budes servisovat. Tim se dost omezi vyber vyrobcu.
Ve meste jsem bydlel jenom 6 let, ale nerozumim myslence maleho auta do mesta. Chapu ze 5m dlouha lod nebo SUV je do mesta nesmysl. Ale uplne nevidim rozdil mezi 3,5 nebo 4,5m dlouhym autem.
Dle zkusenosti z meho okoli. Pokud bude auto parkovat porad na ulici, zvazil bych neco mene napadneho a s nizsim cenovym limitem a horsim vzhledem. Prvni sram na lestence boli vice nez dvacaty.
A do mesta nedoporucuju tridvirko. Ty dvere jsou z logiky veci delsi a na uzkem parkovacim miste se do toho blbe leze.
Pokud hlavni urceni jsou pulhodinove cesty po meste, tak by mi daval smysl neprimovstrikovy atmo benzin nebo priplatit za nezavisle topeni at se motor netrapi studeny.
Hybrid nebo elektro by v teto situaci davalo smysl. Ale u nekterych je to sproste slovo a nevim za kolik se prodavaji i3 nebo CRZ.
Nebo si koupit za kilo yarise na hrkacky po meste a za 150 nejakou vikendovku. Nevim jestli potentni motor a schopny podvozek nebudou ve meste utrpeni.
Ferrari sice neni moje krevni skupina, ale libi se mi jak jsou ochotni postavit na zakazku postavit i jedno unikatni auto.
Ja myslel, ze dvoubodovy pas uz se v EU v autech ani nemuze prodavat. Nebo je to nejaka obezlicka s kategorii N?
Pokud byl MMM u zivotnostnich a koroznich zkousek, tak celkem dobre vi jak tohle auto bude vypadat za 10 let. Na to nemusi videt do budoucnosti. Ale tahle kategorie insideru podepisuje papiry o mlcenlivosti, ze to nebude nikde sirit.
A nechces do tymu cloveka, co bude interni veci troubit do sveta :-D
Podobnou detskou sedacku vozi soused v pohode v ovci
Vysokou nakladaci hranu jsem v zivote neresil. Horsi je hluboky naraznik a nutnost se pres nej s vecma natahovat at ho neojebu.
Ze LR nabizi lepsi rodinny vuz je urcite mozne.
Habakukk: Parametr byl velke rodinne auto, coz je narativ v testu uvedeny.
Po doplneni tabulky udaju je dotaz zbytecny, no.
Vozit dvoje sanky je rozmarilost, staci skladnejsi boby :-)
Pro zajimavost, jak si to cenove stoji proti Multivanu, V-classe nebo Land Cruiseru?
Nejde vybrat nejbezpecnesi auto, protoze bezpecnost je soubor protichudnych vlastnosti.
Velky tezky obr (XC90, Q7) ma pri celnim stretu s jinym autem jasnou vyhodu. Ale v momente, kdy auto vyleti z cesty a jde bokem do stromu tak musi veskerou hybnost/setrvacnost/kinetickou energii pohltit struktura auta protoze strom se nezdeformuje a tady je lehci auto bezpecnejsi.
Stejne tak jizdni vlastnosti, nedilna soucast aktivni bezpecnosti, nejsou u tehle mastodontu na spici.
Nijak nezpochybnuju, ze XC90 je urcite velmi bezpecne auto.
Poslední komentáře
- spooon, u blogu K&K na Severu?
Lidi budou problém. Já mám takový dojem, že už před lety... - FidoBlack , u blogu K&K na Severu?
Souhlasím, jen to chce pár lidí aby to mělo cenu. A taky... - M1chal, Mercedes-Benz EQS SUV 450 4Matic: Úplně...
EQS/EQS suv sú už trošku za čiarou, čo sa týka hmotnosti.... - spooon, u blogu K&K na Severu?
Já sem určitě pro! Klidně i letos, ale to by se to muselo... - Štěpán, Mercedes-Benz EQS SUV 450 4Matic: Úplně...
A nebylo by lepší nenechat výběr auta jen na manželce? :) - Sato, Mercedes-Benz EQS SUV 450 4Matic: Úplně...
Pride mi to ako auto ktore vam vyberie manzelka kotra nerada... - Bernard L., Když jeden kloub nestačí: Z historie...
Je fajn, že i v té Praze se to začíná pomalu měnit: https://zdopravy.cz/obrazem-tri-clanky-temer-25-metru-a-nezvykly-zvuk-skoda-ukazala-obri-trolejbus-pro-prahu-177377/ Už... - Bernard L., Když jeden kloub nestačí: Z historie...
U "moderních" kloubáků (už to měla Karosa řady... - Opelfahrt, Nejbizarnější automobilové rekordy:...
Hm, tak to já zase pamatuju časopis Ogoňok pro základní... - ransom, Hódgép Puli - Počátek a konec maďarské...
"Variabilní kvalita" je geniální slovní spojení. - ransom, Nejbizarnější automobilové rekordy:...
Pamatuju, že někdy v osmdesátých letech se psalo na dvojstránce... - mariov8, Hódgép Puli - Počátek a konec maďarské...
To je slušný archiv a slušný bizár. Netušil jsem, že kromě... - bitner, Hódgép Puli - Počátek a konec maďarské...
Do toho bych posadil Orbana, ať vidí, kam to vede. - FidoBlack , u blogu Z Mini auta do Mini auta
Díky, tohle byla první věc co jsem zjišťoval. Dneska jdeme... - FidoBlack , u blogu Z Mini auta do Mini auta
Jsem z předměstí (Jablonec)... A R53 je pěkná. To moje...
Poslední inzeráty
2013 rok výroby
310 koní výkon
3 700 ccm objem
2007 rok výroby
214 koní výkon
3 000 ccm objem
1970 rok výroby
415 koní výkon
7 206 ccm objem
1989 rok výroby
200 koní výkon
5 007 ccm objem
Rušné diskuse
- Ptejte se: Rodinné auto za 750 tisíc
84 komentářů - Ptejte se: Budoucí auto po doktorovi?
76 komentářů - Autíčkář se ptá: Staré auto pro radost, ano či ne?
62 komentářů - Bazarový snílek: Kam dále?
59 komentářů - Které asistenční systémy nemůžete vystát? A které jste si oblíbili?
54 komentářů - IAA MOBILITY Mnichov 2023: Co nás čeká a nemine
46 komentářů - O cestě k bezpečným silnicím
44 komentářů - Volkswagen ID.3 Pro S: Tebe si v garáži umím představit
39 komentářů