Beran
Jméno | pavel horyna |
---|---|
Bydliště | Mladá Boleslav |
Registrace | před 4.2 rok. |
Poslední aktivita | před 17.5 dny |
Komentářů u článků | 396 |
Pozitivních komentářů u článků | 154 |
Negativních komentářů u článků | 26 |
Možnosti | napsat zprávu |
Posledních 50 komentářů
Super clanek.
Jenom technicka, ten SHO urcite nemel zelezny blok. Predpokladam, ze byl litinovy a je nekde chybka v prekladu.
A maji takove portfolio z nenavisti k autum nebo protoze, to ti hloupi zakaznici kupujou?
Souhlas, ze kufr je na rodinne auto zoufaly. Dva detske batohy, jeden dospelacky, odrazedlo a je plno.
Tak ja se v prazke MHD bal i ve dvaceti, ale mozna protoze jsem vesnican :-D
Jinak s myslenkou vsude deti nevozit souhlasim, ale adekvatni vek mi prijde tak od druheho stupne. Kdyz jsou v grupe s kamosema tak asi driv. A na to tazateli jeste par let zbyva.
Vysral bych se na emoce, koupil neco 7 mistneho a reciprocne si s nekym navzajem vozil deti. Stravit zbytky mladi popojizdenim po praze je zly sen, bez ohledu na to v jakem aute.
Na druhou stranu maji oproti konkurenci v nabidce dost aut, ktere nejsou SUV nebo crossover.
Sheogh: vystriky radosti nad starou dobrou atmosferou vyse v komentarich nevidim, tak si z toho delam prdel :-D
Ja vim. Ale dat tam smysluplne plyn je porad mensi utopie, nez to mit za polovicni cenu :-)
Augi: tady jsi na strance pro petrolheady a nema smysl cokoliv vysvetlovat. Jak to nema turbo, hybrida nebo to neni elektro, tak je to zdechla lina mrdka :-D
Ja bych si nevybral ani jedno. Respektive outbacka, ale s tovarni upravou na LPG (tvrzena sedla ventilu a spol) za polovicni cenu :-)
U toho klasickeho stresniho okna me to prekvapilo, ze to jeste vubec nekdo nabizi. Co se tyce prosklenych strech obecne, mam na ne svuj nazor a beru je jako posun automotive k libivemu pozlatku. I kdyz z technickeho hlediska ocenuju ty sklenene strechy s nastavitelnou propustnosti svetla.
To auto dava smysl v severo americkych realiich a odpovidaji tomu i prodeje. Pro evropsky trh ho malinko upravili ale na zaklad nesahli, coz s ohledem na evropske prodeje dava smysl. Ale diky za to a pestrost na nasich silnicich.
To auto je genialne oldskool. Nabizi CD prehravac i stresni okno. Fakt jenom okno, zadnou oteviratelnou prosklenou strechu.
Hezky je kontrast mezi Outbackem a hned vedle recenzovanym Rafalem, stejna cena i vnitrni prostor a diametralne odlisna auta.
Sup/pasik obecne nebude spatna volba, pri vhodne volbe motoru a vybavy. Ale auta z prvniho roku vyroby se nekupujou, protoze nemaji vychytane vsechny musky.
O auta se vazne zajimam 25 let a v automotive delam 13 let.
Kdyz se podivam, jak se svet za tu dobu zmenil, tak si absolutne netroufam odhadovat co bude za dalsich 5, 10 nebo 20 let.
Kombik se sklopenyma sedackama :-)
Jinak bych vybiral dle dostupnosti servisu a pak nejaka rovnovaha cena/motor/vybava/celkovy dojem z auta.
Verim tomu. V davnych dobach automobilky prodavaly i predprodukcni auta na normalni jezdeni.
Neni to o elektromobilech, ale finalni verzi EU7.
Seznamuju se teď s ženinou i30 a tam jde nastavit hlasitost pípání asistentů. Pri dalším startu se nastavení hlasitosti nezmění a nejnižší hlasitost je tak akorát aby nerušila. Za mě uživatelsky dobré řešení.
Ale jsem "specifický" případ. Mám tohle upozornění nastavené i ve wazu, kvůli loni v létě přehlédnuté policejní hlídce :-(
Blbe jsem to napsal. Na dalnici nesmi primarne, protoze je to traktor. I kdyz umi jet 80
S ohledem na hmotnost predpokladam homologoaci jako nakladak. Traktory maji omezenou v-max a tusim nesmi na dalnice.
Bylo by zajimave znat pozadi homologace a jak se vyporadali s kterym pozadavkem.
ENCAP je spotrebitelsky test, neni povinny a pocet hvezd nijak neovlivni zda auto muze na silnice.
Nektere strategicke rozhodnuti koncernu mi prijdou spatne.
Ale to co predvedli s Cuprou se jim podle me fakt povedlo.
200Nm a 2t maximalni hmotnost podle me pojedou primerene a stabilnich 140 na dalnici udrzi i s rakvi na strese. Mozna s kolama na strese by dalnicnich 140 mohl byt problem, protoze aero odpor je svine.
Netroufnu si rict. Ja od nich mam jenom prestavbu a jedno serizeni. Plus dobre reference.
Janus: mam dobre reference na neptun harfa Praha. Ale zalezi jestli znaji ten system, ktery mas.
S tema obrima kolama zduraznenyma cernyma lemama, to vypada jako neco od Hot Wheels :-)
Jenze do zminovanych (a podle me i lepsich) aut uz rozumnne LPG nedas, coz se pri dennim dojizdeni projevi. Nemluve o kulture prodeje ojetin u nas.
Nerikam, ze bych si testovanou dacii koupil. Ale rozumim, tem kdo si ji pujdou koupit.
Ma to 1200 kilo, 74kW a 170Nm (predpokladam v nizkych a strednich otackach). Okreskove kladivo to urcite neni. Ale na trosku sviznejsi svezeni po rovnejsich silnicich s cenou paliva 1kc/km to muze fungovat.
Nove auto kupovat neplanuju, ale kdyby jo, tak bych se tim asi zkusil svezt.
Nove auto, jezdi z fabriky na LPG a zaroven to neni dychavicna atmosfera. Navic si ojete dacie zacaly jako ojetiny drzet cenu. Pokud potrebujes prepravnik z A do B i s nejakyma komfortnima funkcema, tak to auto dava smysl. Na silnicich je dost lidi, kteri ozeli jizdni vlastnosti a pocit kvality vymenou za nizsi cenu.
Jsou dva extremy:
1, Aparat muze zasahnout az kdyz jednoznacne prokaze kdo ridil a co provedl a trest bude z jasne definovaneho intervalu.
2, Aparat prijde za provozovatelem RZ ze spatne se chovajiciho vozidla. Rovnou mu seberou noty, pripadne dostane jeste par pendrekem nebo mu zabavi auto.
Presne vim, kteremu extremu chci byt bliz. A to bydlim na konci vesnice a kdyz spim s otevrenym okem, tak me budi tihle picusove s ladakem co radi v omezovaci.
Furt budu mit radsi bordel na silnicich, nez v kazdem aute dataloger, ktery mi na konci mesice secte prestupky a posle slozenku.
Co znamena N1 z hlediska pojistky? Je v tom nejaky rozdil oproti M1?
A presne takhle vznikaji nektere regulace: "Tohle se nemuze stat, draha automobilko vyres to. Technicke a financni konsekvence na nezajimaji."
Takhle tvarovany dil zevnitr poradne nevyztusis a ani rozumne nepodepres jinym dilem. Kazdy dil na aute ma nejake tolerance a na vyrobni lince to musi odsypat, takze nemuze mit kazdy napojeni povrchovych dilu nastavitelne elementy at to hezky navazuje.
Dacia ma uplne jinak resene napojeni narazniku na kapotu i mnohem mene hluboky naraznik ve smeru jizdy. Osobne spis ocenuju praci technologa, ze takovy naraznik vubec zvladli vyrobit :-)
MC: co mame v praci kamiqa 1,5 s DSG bez DC, tak mi to prijde primerene auto na takove to normalni jezdeni. Kdyz jsem zacal tlacit na pilu, tak se zkombinovala turbo dira s podrazovanim automatu a nejdriv nic a pak trhani volantu z ruky jak ten naval momentu sel na predni kola. Nevim na jakych kolech, ale podvozek mi prijde pri razantnejsi jizde takovy nejisty a je treba si davat pozor na prenaseni hmotnosti.
Ono to neni tak snadne. Head up potrebuje docela velkou a nevzhlednou promitacku, kterou maji obvykla auta "schovanou" za kaplickou s budikama. Zakomponovat do tohohle designu PD head up pred ridice by bylo hnusne. Schovat ji za tablet by za moc nestalo uzivatelsky, koukas na promitane informace nasikmo.
A nevim jak moc by bylo ergonomicke preskakovat pohledem ze stredoveho tabletu s jizdnima datama na celni sklo s promitanyma informacema.
Mam vetsi problem, ze svet automotive se presunul od klasickych hatchbacku k temhle crossoverum, nez s gramatickou a stylistickou urovni tohohle clanku/webu.
A jsem radsi za psanou formu nez videa. O autech si ctu, kdyz potrebuju zabit par minut pri cekani nekde a na to se videa nehodi.
Mam problem uchopit cilovku tohohle produktu. Mladi si kvuli penez pujci elektrololebezku nebo plnohodnotne auto, s prichodem rodiny je tohle male (nekteri budou resit bezpecnost) A kdyz uz jsou deti z domu tak je problem se do toho poskladat a jsou i nejake pozadavky na pohodli.
Daval by mi smysl ten VW koncept pro pizzare, foodoru a podobne sluzby. Ale tam by to sneslo vymenou baterii.
Krimpovat piny, vypichovat a skladat konektory, spravne vest svazek, nekam si zapisovat nove barvy vodicu. Obtiznost stredni, narocnost na peclivost vysoka. To uplne nevidim jako praci pro kazdeho i kdyz neni prase. A cena dobreho autoelektrikare tomu odpovida..
Na plisen se mi jako neagresivni reseni osvedcil lih.
Ty puvodni kola se mi libila vic.
Jinak moc fajn clanek a hodne me zajima, jak to dopadne :-)
Pet dveri (po prvnim diteti kombi), benzin, radio, snadna servisovatelnost a zadna exotika. U posledniho auta to byla jeste moznost prestavby a dlouhodobeho provozu na LPG.
Krome kratkeho obdobi po skole jsem byl vzdy vesnican a auto bylo a je primarne svoboda.
Vavris: za 8 po dalnici nalozeny a s rakvi, konstantnich 160. Je treba vypalovat karbon :-) T-cross je bumbrlicek, ale 9 s timhle motorem mi prijde dost i na husty mestsky provoz.
Souhlasim ze litrove TSI je dobry "lidovy" motor. Ale ten turbolag tam je a vyraznejsi nez u 1.2 s turbem. Nedokazu rict, jestli to je dano pritomnosti turba nebo nejakou eko optimalizaci.
Shoegh: je ta 1,8 prijemma i na pohodove jezdeni nebo se musi tocit aby jela? Tech 141 kW pusobi dojmem, ze to nahnali otackama.
Neni ta 1,8 naladena pres 120kW? Verim, ze je to hezke svezeni a uvazoval jsem o ni. Porovnaval jsem 1.0 TSI s prumernou atmo 1,6, kdy ma ten litr o neco navrch. Porovnavat litrove TSI s (na svou dobu) spickovou 1,8 s promenlivym casovanim, tak je ta 1.8 dynamicky jasny vitez.
Pred dvaceti lety golf classe atmo benziny zacinaly na 1,4 a koncily kolem 2.0.
A uprimne. Mam doma dvacetiletou atmo 1,6 a zanovni 1.0TSI. To TSI si pri podobnem stylu jizdy rekne o 1 az 2 litry mene a ma lepsi pruzne zrychleni diky vyssimu kroutaku ve vetsim spektru otacek. Vyhodou stare atmo 1,6 je prijemnejsi projev, absence turbolagu a vetsi charakternost. Oba motory z koncernu, ale divil bych se kdyby se tohle u francouzu nebo italu vyrazne lisilo.
A pokud neni podminkou zastavba LPG tak bych tu atmo 1,5 nebral. Po dobu vlastnictvi bude auto v zaruce a ten 1-2 litry na spotrebe se vrati.
Fabia kombi je to hlavne v marketingovych kecech, ten kufr je realne mensi. Ale obecne jebto jedna z lepsich skodovek pouzitelna pro 4 lidi a nejaky naklad.
Libi se mi kultivace automobilove kultury pozitivne ladenym clankem.
Sheogh: A chodci a cyklisti budou taky autonomni? Autonomni rizeni uz se programuje strojovym ucenim kdy pocitac kouka par set tisic kilaku hromade profiku pres rameno a "okoukava" od nich jak se ridi. Takze autonomni auta taky budou delat kiksy ve smisenem i ciste autonomnim provozi, ale mene casto nez zivi ridici v soucasnosti. Pouze konstatuji fakta, sam mam na autonomni rizeni ambivalentni nazor.
Problem neni technika, ale neexistujici pravni ramec.
Budto nasledky jakehokoliv selhani pujdou v plne vysi za vyrobcem nebo pujdou nasledky za ridicem a pak to neni automni rizeni, ale asistent. Dokud legislativa nenakresli tuhle caru, tak nema smysl se bavit o autonomnim rizeni.
Riderhenry: jak pises o nekolik prispevku drive, ze zaklad je sedet pritismerne a 5 bodovy pas, tak to nelze zpochybnit. Jenom doplnim potrebu mit sedacku co nejvice stredu auta, kvuli deformaci struktury. Jenze pak prijde seda zona, co kdyz se mi tohle do auta nevejde (malo mista podelne, na sirku, 3 dvirko...) nebo jezdim dlouhe trasy a deti chcou neco videt. V ten moment prumerny rodic nenajde informaci, jestli s ISOFIXem nebo bez, stejne jako jestli je lepsi vozit dite vpredu nebo vzadu. Testy podsedaku pro jistotu nikdo nedela, protoze "nejsou bezpecne".
A u protismernych sedacek pro vetsi deti tvrdi propagacni texty "az petkrat", coz je pro me blbe akceptovatelna informace.
Tak pas je bezpecnejsi i proto, ze ma predepinac. Ale mam v hlave, ze sedacky se maji kotvit proti posunu a sklopeni, tzn ISOFIX+nozicka/TT nebo jenom 3 bodovym pasem. Ale je mozne, ze jsou i sedacky ktere umoznuji kotvit kombinaci tohoto.
Bezpecnost deti v aute je divoke tema. Vstupuje do toho pravdepodobnost celniho/bocniho/zadniho narazu. V kombinaci s kinematikou ditete pri narazu. A pak spousta balastu, protoze bezpecnost deti je dobre marketingove tema. Jako priklad uvedu prave ISOFIX. Nevim o zadnem verejne dostupnem zdroji, ktery potvrzuje srovnatelnou bezpecnost kotvenim sedacky pasem nebo ISOFIXem. A z toho pak vznikaji i nazory, ze v aute bez 3 ISOFIXU vzadu nemuzu vzadu vozit 3 detske sedacky.
Poslední komentáře
- Habakukk, Poprvé bez okřídleného šípu na kapotě...
No když to vezmu kolem a kolem buchnout na to dotaci -200 litrů... - Lukáš Naske, Poprvé bez okřídleného šípu na kapotě...
Neber mu to. Prostě je pro něj o 12 cm menší Scala stejná,... - Holofaust, Poprvé bez okřídleného šípu na kapotě...
Scala/kamiq je o tridu niz a jejich ekvivalentem bude epiq - sheogh, BMW i7 M70: Nejlepší elektromobil...
Normalne bych si to auto podle tech fotek i koupil, i kdyz ta maska... - Marek Brunner, Sigma WR: Tentokrát na okruhu
Jo, byl jsem línej vymýšlet svojí a moc jí nestudoval, sorry:)... - David Střítežský, Sigma WR: Tentokrát na okruhu
On akorát někdo ukradl tabulku z mýho silničního testu - tam to bylo... - Marek Brunner, BMW i7 M70: Nejlepší elektromobil...
Vyřídím pochvaly, díky! Možná ještě lepší fotky budou... - esmo, BMW i7 M70: Nejlepší elektromobil...
Radku, zas brutální fotky! - Frodo, Poprvé bez okřídleného šípu na kapotě...
Pro mě je ekvivalent i třeba taková Scala. Jasně, není to SUV,... - StreetPro, Poprvé bez okřídleného šípu na kapotě...
+ absence ohyzdného plast rámečku ACC - viz foto (jednak... - bkralik, Poprvé bez okřídleného šípu na kapotě...
Ano, Elroq je nejlevnější ve své třídě "levných... - VK, Poprvé bez okřídleného šípu na kapotě...
Rozhodně navýsost sympatické, že setrvali u primárně zadního... - PanHAJZL, BMW i7 M70: Nejlepší elektromobil...
ten rypák je od pohledu fakt šíleně hnusnej. Kolik se tu těch... - StreetPro, Suzuki Swift 1.2 DualJet: Umí mile...
Potvrzuji, že to snížení tření v gumovém uložení skutečně... - rock, Poprvé bez okřídleného šípu na kapotě...
A proč Karoq? Existují varianty od jiných výrobců, kde by to šlo...
Poslední inzeráty
1993 rok výroby
185 koní výkon
5 732 ccm objem
1984 rok výroby
210 koní výkon
7 500 ccm objem
2015 rok výroby
300 koní výkon
3 700 ccm objem
1968 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem
Rušné diskuse
- Jak je to s tou elektromobilitou
155 komentářů - Proč nemám elektromobil, i když bych byl prý podle tabulek ideální cílovka?
61 komentářů - Bazarový snílek: Levný daily kabriolet
32 komentářů - Subaru Outback Geyser: Prosté nesmyslů a plné pohody, toto auto si zamilujete
31 komentářů - Opel býval cool. Nekecám.
30 komentářů - Která automobilová značka je vašemu srdci nejbližší?
28 komentářů - S Volvem EX30 na delší cestě: Obstojí městský elektromobil při cestě do Itálie?
27 komentářů - Škoda Superb 2.0 TSI: Vlajková loď na český způsob
27 komentářů