načítám data...

Beran

Jménopavel horyna
BydlištěMladá Boleslav
Registracepřed 10.5 měs.
Poslední aktivitapřed 5.0 hod.
Komentářů u článků80
Pozitivních komentářů u článků26
Negativních komentářů u článků5
Možnostinapsat zprávu

Posledních 50 komentářů

Be
Beran
předevčírem v 12:25
1
13 minut někdy nestačí

Ano rychlost následky zhorší. taky na vše má řidič méně času. Auto se snáze utrhne....
Jednou se mi stalo něco podobného. Silnice 3. třídy, kterou mám dobře najetou. Pro zábavu jsem jel pilu. A za kukuřici, obilí...něco na poli se mi schovalo auto v protivce. Šel jsem do plných brzd a nakonec jsme se vešli. Měl jsem štěstí, poučil jsem se a ani se nemusel převlíkat :-)
Takže řidič saabu mohl auto přehlídnout. Ale pokud si toho auta v protivce všimnul na poslední chvíli tak měl jít naplno do brzd a po zpomalení dělat tak ať se tam vejdou. Přinejhorším hodně našikmo sklouznout do příkopu/pole. Nechat roztančil auto přes celou cestu je po nárazu do stromu/propustku nejhorší možnost.
Ale možná ukvapeně soudím. Měl jsem jenom nějaké krizovky a favorita bez poškození píchnutého v závěji. A nebudu pokoušet osud, tím jak budu tvrdit, že jsem dokonalý řidič a stát se mi to nemůže...

Be
Beran
12. června 2021, 14:57
1
13 minut někdy nestačí

Podle mě je to hodně volně inspirované skutečnými nehodami. Ale záměr je jasný, beru to jako propagační video a nikoliv dokument. Nebojím se to nazvat sračkou a ztrátou času.

Základní chyba: Nikdo z nich nezačne označením místa nehody trojúhelníkem. A to je přitom základ!

Můj názor na jednotlivé příběhy:¨
saab vs saab:
-příčina nehody nezvládnutí nebo nevěnování se řízení. Úsek je přehledný a udělal školáckou chybu. Lze uznat, že rychlost následky zhoršila.
-Neuvěřitelná rekonstrukce. Když jsou v pohodě otevřít dveře, tak u takového auta nedává smysl aby se v autě umíralo.

Felda vs 120:
-příčina je nesprávné předjíždění
-u 120 jdou otevřít dveře a nepřipoutaný řidič přežije? WTF?
-připoutané paní na zadních sedačkách praskne aorta? Zpomalení nejdřív zničí mozek a měkké orgány. Srdce je sval a bývá odolné

Hyundai vs. rapid:
-tady je to opravdu nepřiměřenou rychlostí a nedodržením zásady "Neletím kam nevidím"
-uvěřitelný nehodový děj
-mám pochybnosti o následcích řidiče rapidu
-frajer z hyundaie nemá za volantem co dělat
-v příběhu lze najít nějaké poučení

Fako vs. cyklista
-uvěřitelný nehodový děj a rekonstrukce
-pohádky po rekonstrukci přehnané
-lze si odnést poučení

Fiesta vs. peugeot:
-řidičská chyba. Pokud by nejel 20km/h moc by si nepomohl
-IZS na místě hned jak vylezli z auta a začali vyndávat ostatní? nesmysl
-mrtví by odpovídali nepoužití bezpečnostních pásů
-rok po nehodě se tam válí bordel z rozbitého auta? Nesmysl a hraní na city.

Be
Beran
11. června 2021, 14:07
0
13 minut někdy nestačí

Diky za clanek.
Dokument jsem chtel vynechat. Protoze jeden pan z CDV mi prednasel, v ramci prace vidavam dukladne rozpady statistik nehodovosti, ze skoly mam o tematu slusny background a z nej vychazejici nazory... a bal jsem se tendencnosti daneho "dokumentu" a nechtel jsem se u toho rozcilovat. Ale po tomhle clanku si na nej cas udelam.

Be
Beran
10. června 2021, 14:10
0
Suzuki Swift Sport Hybrid: Těší mě, pane Kompromisní

V nabice suzuki se neorientuju, takze nechci poplest generace/varianty. Co pises nezpochybnuju. Sam mam doma trivalec a 20 let starou 1,6 16v, takze vim o cem pises. A swifty se mi libily jeste v generaci s jinym designovym jazykem, ale vzdycky vyhralo neco jineho.
Ale na zaklade "obecne platnych pravd":
-auta v poslednich letech a mezigeneracne raketove zdrazuji. Nemyslim si, ze by dnes suzuki dokazalo nabizet tu 1,6 atmo sport za 380tis.
-davat do malych turbo motoru mild hybrid mi prijde fajn napad na vyreseni prodlevy turba

Pointa meho prvniho komentare byla: Suzuki tim (foukany hybrid ve swiftu sport) oslovi vice lidi jak uzivatelsky tak cenove.

Be
Beran
10. června 2021, 12:39
0
Suzuki Swift Sport Hybrid: Těší mě, pane Kompromisní

Nejel jsem v tom, takze moje predpoklady.
Ale tech 63kW neni na mezi mesto nebo dalnici pohodovy vykon, kor jestli to ma dlouhe kvalty jak je u turbomoru zvykem. Nevim jak to maji v manualech 5q a 6q.
Nema ten sport lepsi (nikoliv jen tvrdsi) podvozek?

Be
Beran
10. června 2021, 09:41
1
Suzuki Swift Sport Hybrid: Těší mě, pane Kompromisní

Nepochybuju, ze ta 1,6 bude mit vice charakteru.
Ale predpokladam, ze na bezne jezdeni bude ten foukany hybrid prijemnejsi. Bude hezky brat odspoda a vykon nebude potreba lovit v prave casti otackomeru. V kombinaci s nizsim CO2 vypalnym to bude pro mainstreamove ridice lepsi volba.

Be
Beran
29. května 2021, 22:15
1
Fiat Uno 60 D: Ciao bambini!

To byla jina doba :-D
Pamatuju na otvirani favorita tkanickou od bot.

Be
Beran
27. května 2021, 13:53
0
Opel Zafira Life 2.0CDTi Elegance: Co je vám po tom, kolik vozím krámů...

Nevim jestli je to fotografem nebo autem samotnym. Ale na svoji tridu vypada to prekvapive dobre.
Za me v aute musi byt drzak na termohrnek. A umisteny tak at neomezuje v pouziti ovladacich prvku auta.

Be
Beran
19. května 2021, 20:57
3
Ptejte se: Jak znovuobjevit radost z řízení?

Jeste bych tazateli doporucil otevrit hoppygo a pujcit si neco co by pripadalo v uvahu jako "zabavna" alternativa k fieste. A uvidi jestli nejaka radost prijde a ma smysl uvazovat o zmene auta.
Je to kostrbate reseni s nevyhodami, ale lepsi nez neccine preslapovat na miste.

Be
Beran
19. května 2021, 15:22
1
Ptejte se: Jak znovuobjevit radost z řízení?

Pisu mainstream a atmo benzin :-)
Turbo benzin oproti turbo nafte, bude turbo benzin prijemnejsi.

Be
Beran
19. května 2021, 13:35
0
Ptejte se: Jak znovuobjevit radost z řízení?

Nafta je tezke tema. Zalezi na osobnich sympatich, jak dlouhe cesty bude auto jezdit, na rocnim najezdu a pristupu k dobre nafte. Pristup k dobre nafte muze znit jako blbost, ale kdyz chci na svych obvyklych trasach natankovat N98 tak je to pul hodky zajizdka :-(
Je pravdou, ze mainstream z prelomu milenia nabizel atmo benziny nebo turbo nafty. A ty turbo nafty jsou prubehem momentu prijemnejsi pro normalni jizdu.

Be
Beran
19. května 2021, 13:11
0
Ptejte se: Jak znovuobjevit radost z řízení?

Uvedenim svych aut jsem nemyslel jako doporuceni, ale jako referenci pro muj nazor.
Je dobre, ze jsi stastny se svym autem.
Pokud tazatel bude vice jezdit po meste nebo uzkych silnicich nizsi tridy, tak nevim jestli ho v kategorii velkych pohodlnych aut zacne rizeni bavit. Ale rad se takovyma karama po dalnici nebo hezke jednicce svezu.

Be
Beran
19. května 2021, 11:16
3
Ptejte se: Jak znovuobjevit radost z řízení?

Pro zacatek navrhuju nekam jet kombinaci vlaku a autobusu. Idealne s dalsimi prestupy. To pak bude tazatel rad za auto :-D
Pak bych se zamyslel co ho v aute stresuje. Deti, spolujezdec, hudba, neduvera ve vlastni schopnosti, prelozene auto a strach ze na dire urve kolo, cil cesty, drncici palubni deska...a s tim pracoval. Kdyz je nervozni ridic nakazi to posadku (deti jsou citlivejsi), posadka je protivna, rozciluje ridice a kruh se uzavira.
Nejakou dobu jsem byl vozen v podobne fieste. Raketa to neni. Ale na slusnych gumach a podvozkem v dobrem stavu dokaze v technickych pasazich nezdrzovat. A na rovinkach ho predjedou.
Nevim jestli vetsi a rozumne silnejsi auto je reseni. Mladi blazni se budou lepit stejne. A pokud nebude mit 150+kW a potrebu tlacit na pilu, tak jim stejne neujede. Jedinou vyhodu vidim ve vetsim pocitu bezpeci z vetsiho a tezsiho auta. Coz muze mit vliv a nemusi.
Rada nahore je dobra. Zjistit kde mam radost z rizeni a jit tomu naproti. A vybirat auto at mu jeho charakter vyhovuje. Aby rizeni bylo zabava, je potreba se prblizit flow.
Prijde mi dulezite at se auto majiteli libi. Tim nemyslim nadcasove krivky kupatka. Ale hezkou kombinaci proporci, tvaru barvy , kol... A to je individualni.
Ale mozna tomu nerozumim. Mam dve relativne nudne auta (fabia 3 s 1,0 81kw TSI a Golf 4 s 1,6 16v 77kW, obe kombi ve stredni vybave). A obe me bavi diky mixu jizdnich vlastnosti, uzitnych vlastnosti a provoznich nakladu.
A minimalne jiskricku zabavy jsem objevil i v soucasne produkci skody (od citiga s ASG az po superba V6), levnych autech z evropskych pujcoven (italske a francouzske mensi a stredni auta, ibiza, alfa g..neco, bmw 1...) i v Americe s pracovni V8 toyota tundra.

A kratka rada: Nez si koupis jine auto zjisti kde je chyba a co chces. At je zmena ke chtenemu stavu. Zmena od nechteneho stavu nekam je spatna.

Be
Beran
10. května 2021, 11:04
0
Bazarový snílek: Pohřební vozy

Mam za to ze mely spis predradnou prevodovku nebo redukci. Prave pro smutecni pruvody.
Ale je mozne, ze ameriky s HDM to mely jinak.

Be
Beran
09. května 2021, 00:07
0
Fiat Panda Cross: Až vyrostu, bude ze mě offroad!

Určitě neříkám, že to platí pro každé auto. Každý výrobce ty auta vymýšlí jinak. Mám zkušenost pouze s koncernem.
Co se týče využití plochy a namáhání. Nezpochybňuju co říkáš. Ale spoj prahu a sloupků je hodně tuhé místo. Oproti tomu nemusí mít každé auto pro zatížení zespoda dost tuhou tu výztuhu (ta navazuje na přední podélník a předpokládal bych hlavně tuhost při čelním nárazu) a podlahu nad ní. Takže bych se opravdu řídil radami výrobce.
A přikládám obrázek z dílenské příručky oct 2 (první, která na mě vyskočila na ulozto). Nikoliv ať potvrdím svou pravdu. Ale ať si někdo v dobré víře nepoškodí auto. I když na tomhle serveru asi moc oktávkářů nebude :-)

Be
Beran
08. května 2021, 21:07
-1
Fiat Panda Cross: Až vyrostu, bude ze mě offroad!

Na felde, golfu, ibize ani fabii co mi prosly rukama omackane prahy nejsou ani nebyly. A to byly zvedany pouze za prahy. Prahem myslim tech nekolik vyztuzenych, ohnutych a k sobe svarenych plechu kolmo k podlaze. V miste ktere naznacuje vylisovana sipka v krycim plechu prahu. Tak jak uvadi dilensky manual vyrobce.

Ale hadat se nebudu. Kazdy panem stesti sveho i sveho auta.

A do pneuservisu vozim jenom disky prezout/obout/vyvazit. Takze s touhle sektou nemam zkusenost. Nastesti.

Be
Beran
07. května 2021, 22:41
-2
Fiat Panda Cross: Až vyrostu, bude ze mě offroad!

Jak to maji italove nevim s tim nemam zkusenosti.
Ale u uz od praveke felicie se prahy nepomackaji, kdyz se dilensky zvedak da pod prah spravne. Pokud teda neni ten prah shnily.

Be
Beran
04. května 2021, 16:15
0
Renault Espace 2,0 dCi: Sbohem a šáteček!

Ja vidim jako problem modernich aut pro 3 sedacky vedle sebe bezpecnost a design.
Prendaval jsem 2 romer kidfix ii sedacky z golfa 4 do fabie 3. Oba kombiky a dle netu podobna vnitrni sirka.
A v tom golfu byly vice u dveri a vprostred bylo vice mista. Protoze mel isofixy vice u kraje. Ve fabce jsou kvuli bezpecnosti pri bocnim narazu ty sedaci plochy sedacek (tim padem i isofixy) dal ode dveri. A ani designove zuzujici se kabina smerem nahoru nedovoluje jit s tema sedackama o moc vic ke kraji.

Be
Beran
03. května 2021, 14:31
0
TopX: Jak nevybrat rodinný automobil

V patek jsem v Adrspachu koukal na Panameru. A rikal si, to by mi jako rodinny vuz stacilo :-D

Be
Beran
28. dubna 2021, 08:43
-1
Autíčkářův týden: Smutek v Japonsku, povedený e-Skyactiv X a útok elektromobilů

S vyse uvedenym souhlas.
A hlavne aerodynamika je jedna z rozumnejsich cest snizovani CO2. Takze ty cx uz nejsou jenom marketing, ale tvrde vyvojove cile a skutecne hodnoty.

Be
Beran
23. dubna 2021, 22:10
0
Je rychlejší auto nebo motorka?

Jenom technicka. Pri testech v laboratornich podminkach se kolem auta motaji frajeri ve firemnich monterkach nebo civilu. Vetsinou neobryleni. A obcas i nekdo z nich vypada chytre.
Ale jinak fajn clanek.

Be
Beran
22. dubna 2021, 09:43
0
Ptejte se: Rodinné auto za 400 tisíc

Taky me to prekvapilo,ale skladovky s 1,2 turbo benzinem zacinaji pod 400 s DPH. Ale bude to o kompromisech a proritach barva/vybava/motor.
To VW jsem myslel ojetinu.

Be
Beran
21. dubna 2021, 13:32
0
Ptejte se: Rodinné auto za 400 tisíc

Tak se musim opravit. Koukal jsem do ceniku a na skladovky. A kolem 400 uz je nove berlingo nebo tourneo courier.
Takze bych kouknul do ceniku a skladovek. Dal bych rec s dealerama, zjistil co umi za slevy na aute+pojistkach pri finacovani. Hodne pocital. A pak uvazoval o funglovce s kompromisama ve vybave a motoru.

Be
Beran
21. dubna 2021, 12:22
0
Ptejte se: Rodinné auto za 400 tisíc

A pokud ty nebo zena nejste chromi na zada. A auto bude obcas na delsi trasy. Tak bych vyssi karoserii neresil. Dvoulete dite uz si nastoupi samo.

A pocitej, ze deti dokazou zdevastovat interier a exterier rychle a efektivne. Pokud to nechces resit pevnou otcovskou (a materskou rukou) tak se budes divat na dalsi a dalsi sramy. Tak at nevyberes lestenku a nejsi vecne nasrany. Deti to nemysli zle. Jenom si hrajou, zkoumaji a nedokazou domyslet nasledky svych cinu.

Be
Beran
21. dubna 2021, 12:16
2
Ptejte se: Rodinné auto za 400 tisíc

Jak uz psali ostatni. U prvniho ditete bych neplasil a pokud je stavajici auto dostatecne tak bych s nakupem pockal. Krome ostatnimi uvedenoho i kvuli cenam ojetin. Zavrene hranice zvysuji jejich ceny a snizuji vyber. A i pokud by jsi chtel "nove v CR" tak te to ovlivni. Pokud je tematem bezpecnost tak cca oct 2, focus 3, golf 5 a obdobna mainstreamova auta z tehle doby a novejsi uz se pasivni bezpecnosti blizi dnesnim novym autum. Rozdil jsou primarne asistenti. Nejvic se statisticky umira na okreskach a silnicich 1. tridy, pokud planujes prevazne dalnice tak muzes byt klidnejsi.
A pokud stejne budes kupovat. Tak musis vedet, kde budes servisovat. Tim se ti omezi vyber znacek pokud to budou autorizaky. A pokud budes servisovat "v garazi" tak se zeptej mechanika co ti poradi a mas ve vyberu jasno.
Ta cena 400 tis. je blba. Na nove nedosahnes a souktomnici tocivaji auta bezproblemova auta az kolem "magickych 180tis km". To je doba kdy odchazi drazsi polozky (turbo, rozvody, tlumice, spojka, dily naprav, milion drobnosti). Je potreba vyresit dutiny a pocinajici korozi at to za par let neni trikrat drazsi.
Nalozenych atmosferickych 90 kW se bude na dalnici trapit a na okreskach poradne nepredjedes. Kor pri vyssi stavbe MPV.
Z hlediska bezpecnosti je pri srazce auto vs. auto vyhoda vyssi hmotnosti. Ale pokud jdes proti stromu, betonovemu propustku... tak ta vyssi hmotnost je pruser.
Obecne velke tezsi MPV bude mit drazsi dily, vetsi a drazsi gumy, drazsi pojistku, v autorizaku vyssi hodinovou sazbu.
Trend MPV klesa a tomu odpovida i nabidka ojetin. Podle poctu planovanych deti bych koukal po mensim/vetsim kombiku.
Ohledne vybavy:
-predni a zadni pipaky, dite v aute muze byt hodne rusivy element. Da se to dodelat, ale draho.
-isofix na predni sedacce. Bezpecnejsi je dite vzadu, ale idealy se obcas potkaji s realitou.
-na zadnich sedackach (idealne i spolujezdec) toptether. Detskou sedacku musis jistit i proti preklopeni, takze isofix+nozicka nebo isofix+toptether. U vetsich sedacek nez vajicka to dost omezuje vyber.
-bacha na soprt sedadla vpredu, kvuli uzkym bocnicim do nich blbe pasuje siroke bezpecne posmerne sedacky
-vzal bych neco s kouli. S detma se dost znamych vratilo/zacalo s cyklistikou. A nosic kol na kouli je fajn. A dodelavat ho muze byt raketa.
-bez prosklene strechy, tezka hmota nahore vyrazne zhorsi jizdni vlastnosti.
-pokud planujes vic deti at to ma dost velke uzitecne zatizeni
-pokud si planujes nechat auto dele, tak bez zbytecnych komfortnich prvku uvnitr i vne. Casem budou odchazet ty uvnitr. A ty vne jsou po nehode raketa. A 10let stare auto miva dost smutne parametry havarijka.
-pokud to bude stat na ulici tak neco nezajimeveho, popr dodelat zabezpeceni

A at poradim. Ja mit potrebu MPV, tenhle rozpocet a pobliz VW servis tak vezmu caddy nebou touran s rozumne draze servisovatelnym motorem. Nudna volba s nizkym poklesem ceny a rychlym prodejem pri nespokojenosti. Zvazil bych jeste nejake zanovni berlingo 1,6 hdi nebo zanovni doker/lodgy a u obou pracoval s variantou mezi 100 a 120 tis. km z domu.
Nebo koupit sobe a zene kazdemu roomster/fab 2 combi za 200tis/kus. Kdyz ma jedno problem, tak se da jet druhym.

Be
Beran
12. dubna 2021, 22:22
0
Fiat Croma Multijet: Nečekaný Fiat

Dekuku za vysvetleni.
Se smysluplnosti toho upozorneni souhlasim. Od takoveho auta bych cekal, ze 3 deti vzadu budou samozrejmost. Je to takove italske :-D *
*mysleno s respektem k Italskemu automotive

Be
Beran
12. dubna 2021, 19:09
0
Fiat Croma Multijet: Nečekaný Fiat

Prekvapuje me, ze u auta tehle koncepce se nemaji davat vzadu doprostred detske sedacky. To pisou v navodu? Nebo je tam jenom 2 bodovy pas?

Be
Beran
07. dubna 2021, 20:45
0
Ptejte se: Praktický levný rodinný dostavník

Ke trem detem vzadu jsem ji jeste vzpomnel, ze par let zpatky legislativa umoznovala mit vzadu dve deti v sedacce a treti jenom v pasech. Ale nevim jestli to jeste plati. A pak je tu aspekt bezpecnosti a dite obesene na ramenim popruhu pasu.

Be
Beran
07. dubna 2021, 19:28
0
Ptejte se: Praktický levný rodinný dostavník

Tri deti vzadu vozi kolega v rapidu. Na kraji posmerna sedacka, uprostred vajco, na druhem kraji zena. Roomster na to byl pry jeste lepsi. Mam vyzkouseno, ze takhle to jde i v trojkove fabce.
Holt nedas sedacky na isofix, ale jenom na pasy. Pokud chces vzadu 3 isofixy, tak uz hledas v kategorii velkych MPV. Nekdo vymyslel a prodava "redukci" ze 2 isofixu na 3. Ale nevim jak to je s homologaci a cenove to byl celkem randal.
Z aut pro sest ve dvou radach me napada multipla nebo honda FRV.

Be
Beran
06. dubna 2021, 19:07
0
Ptejte se: Praktický levný rodinný dostavník

Tak jsem si to na datartu zkusil. Pracku by mi privezli pozitri :-)
Verim tomu, ze se da s rodinou zit i se sedanem nebo 3 dvirkem. Znam triclennou rodinu, ktera je spokojena s C3. A fotr musel zvladnout ctyrclennou rodinu ve stopetce.
Ja jsem pohodlny, takze nakladat deti do 4 dvirka a hazet veci do kufru halabala mi vyhovuje. Vetsina kombiku se mi proporcne libi. Je fajn mit jedny univerzalni pricniky a vice aut s hagusama. A az budou zvysenim spotrebni dane na benzin prosazovat elektromobilitu, tak pod podlahu prijde plynova bomba a v kufru kombika bude rezerva min prekazet.
Ale fandim sportakum nebo 3 dvirkum jako rodinnym vozum. Hlavni je byt spokojeny se svym autem.

Be
Beran
06. dubna 2021, 15:15
2
Ptejte se: Praktický levný rodinný dostavník

Staci sebou vzit jedno odrazedlo a jedno detske kolo. K tomu batoh, obleceni.... a zlaty kombik.
Moje zkusenost z lancera 10 a rapida je malo mista vzadu nad hlavou. Ale verim ze v A6, V80... bude mista dost.
A perlicka. Jeste v dobach pred covidem mi umrela pracka. Utrzeny buben, zadna elektronika. Bylo to v sobotu odpoledne. Otevrel jsem internety. Nejdriv by mi ji privezli ve stredu a eshop byl cenama o ctvrtinu vys nez ostatni s dovozem ctvrtek az sobota. S zenou tesne pred terminem druheho ditete a dvouletym ditetem doma. Byl jsem rad za kombika. V nedeli rano jsem sklopil sedacky. Se sousedem hodil pracku dovnitr. A za 2,5 hodky z prahy privezl novou pracku.

Be
Beran
05. dubna 2021, 21:09
0
Ptejte se: Praktický levný rodinný dostavník

Takovy trumf jako sluzebni auto vytahnes az v komentarich? :-D
Ale nebudu delat chytreho. Na tomhle webu se fandi exotickym autum a zazitkum za volantem. Ja to vidim pohledem fandy do aut, ktery ale potrebuje 2 funkcni auta. Z nichz v jednom muzu s klidnym srdcem poslat zenu+deti pres pul republiky. A druhe me musi dovezt do prace, at nemusim autobusem. To vse s rozumnymi naklady.
Navic ty uz si koupil, takze se da poprat jenom hodne stesti.

Be
Beran
05. dubna 2021, 19:01
3
Ptejte se: Praktický levný rodinný dostavník

Zalezi co znamena "soudobe, spolehlive a bezpecne". Kombinace tohohle rozpoctu a pozadavku? To je jako naftova ovce po doktorovi z nemecka s najezdem 5tis/rocne . Urcite neco takoveho existuje, ale vetsinou je to jenom zamaskovana kasicka.
Kazdopadne preju hodne stesti. A zajima me zhodnoceni nakladu po prvnich dvou letech.

Be
Beran
05. dubna 2021, 18:53
2
Ptejte se: Praktický levný rodinný dostavník

Za 50 az 70 se slusna f2 kupuje blbe. Za tyhle prachy nerezava f1 a zbytek rozpoctu na prvni servis.

Be
Beran
01. dubna 2021, 14:32
0
Tefal HB656838 QuickChef 3v1: Klidný život na vysoké noze

Necekal jsem, ze se to dozvim tady. Ale kvuli dokupovani prislusenstvi po castech to bude horky adept az stavajici mixer prestane fungovat.

Be
Beran
25. března 2021, 09:46
0
Konečné řešení pirátů silnic?

V mistech kterymi jezdim a v casech kdy po nich jezdim pravidla prakticky nikdo nevymaha. Nastesti na nich prevazne vladne rozum. Kamion blikne at predjedes, nikdo nezrychli kdyz je predjizden, z leveho pruhu se pri probliknuti uhyba, v uzke zatacce se pocka az projede kamion... Samozrejmne to neplati uplne vzdy. Ale vetsina ridicu dane trasy jezdi den co den, chce dojet do cile a proste to prirozene prislo.
Tim nerikam, ze striktne dodrzuju pravidla. Pravo na vyvenceni ma i ten posledni konik pod kapotou, rucicka otackomeru si chce prohlidnout celou stupnici a plynovy pedal rad da pusinku podlaze. Ale musi na to byt vhodne podminky a ty nastesti byvaji casteji nez je chci vyuzit.

Be
Beran
19. března 2021, 22:48
18
Konce nadšeného motorismu

Zijeme v dobe neomezenych moznosti. Muzeme zajit do autosalonu, dat na stul par desitek tisic a odjet novym autem. Sice na splatky ktere ukousnou velky kus vyplaty a po 5 letech si ho vezmou zpatky kdyz nedoplatime posledni velkou splatku. Ale muzeme. Taky muzeme za dvacku koupit zajimave auto z "dobrych casu". Sice do nej kazdorocne spadne vice nez byla porizovacka. Ale muzeme. Obe varianty jsou extremni a ekonomicky nesmyslne. Ale mame i nekonecno moznosti mezi temito extremy.
Nedavno tu byl clanek o prvnim vlastnim aute. Kazdy se chce v case posouvat a mit lepe. Ale prave ty vzpominky a pocity z prvniho auta nam musi pripomenout o cem vlastni auto je. Je to svoboda. Svoboda vybrat si auto dle svych potreb, at uz nizke kupatko, kabrio, petimetrovou lod, tereni monstrum nebo vrak protoze na lepsi nemam. Je to svoboda se svym autem kdykoliv jet, nabourat ho, udrzovat ho, opravovat, bastlit nebo zanedbavat. A to vse dle vlastniho uvazeni.
A misto aby si nekteri uzivali neomezenych moznosti, tak jenom breci co je spatne.
Drive holt byly holky hezci a erekce pevnejsi tak musely byt lepsi i auta. Protoze ty dnesni mlade stejne zajima jenom kolik to ma dotykacu a svetylek a ze muzou davat blbosti na fejsbuky, tak se prece dneska nebudou delat poradne auta. A pritom dnesni kupec noveho auta je prave boomer a ty auta se navrhuji at si ho on chce koupit. Nikdo nenavrhuje auta pro 18 az 25 lete kluky, protoze ti si nove auta temer nekupuji.

Be
Beran
16. března 2021, 15:53
4
Be
Beran
14. března 2021, 20:28
0
Šest milníků prvních let nového milénia

Tak 12 pytlu nemaji ani obe moje auta dohromady :-D Jinak S80 je svou kategorii auto mimo vyber. Jako primarni auto mam neco novejsiho, protoze v tom jezdi zena s detma. Takze potrebuju spolehlivost a havarijko. A jako sekundarni auto by provoz vysel na nesmysl. Navic trasu delsi nez 30km v kuse a po velkych cestach jezdime nejakym autem tak jednou do mesice. Na nase priskoky bych to takovou lodi bylo trapeni nas i auta. A jako perlicku, nikoliv dukaz sve pravdy. Pro zajimavost jsem kouknul na encap na 1. generaci S80 a golfa 4 (vitez konkurzu na sekundarni auto) a podle obarvenych panacku (a zkusebni hmotnosti vozu) jsem si udelal dobrou predstavu o kolik by to volvo byla bezpecnejsi volba.
Z toho webu mam smisene pocity. Je fajn, ze pani dela osvetu. Ale k takovehle problematice by mi prislo fajn davat komplexnejsi info. I s relevantnimi zdroji.
A koncim. V pracovnim tydnu nebudu mit cas na psani takovych slohovek :-)

Be
Beran
13. března 2021, 21:56
1
Šest milníků prvních let nového milénia

Ohledne SO uz nevim co napsat, protoze moje vedomosti v tomhle ohledu nejsou velke. Vim jak se ma obecne struktura chovat at je bezpecna. A je mi jasne jakou kinematiku ma mit auto pri SO. Jenom vim ,ze vetsina evropskych aut se zacatkem produkce do roku 2018 v tomhle testu bude mit problem. Protoze aby v nem auto fungovalo, musi mit mezi naraznikem a podelnikama mmohem masivnejsi a sirsi konstrukci nez auta z te doby maji. A byl bych opatrny s prenositelnosti americke vs. evropske auto. Evropa a amerika maji ruzne testy a rozdilne okrajove podminky tech podobnych. A "globalni model" nemusi znamenat ze auta jsou pro vsechny trhy dokonale identicka.
Ze volvo bude v bezpecnosti na spici zhruba vim. Ale protoze si volvo dovolit nemuzu ani ho nemam kde rozumne servisovat. Tak nevim (ani vedet nechci), jak moc je na spici a jak daleko jsou ostatni.
Me pasivni bezpecnost zivi a vypustil bych z ust: kup si kvalitni gumy a mej to v dobrem stavu, projed se v tom at ti to vyhovuje, nauc se ridit bezpecne, kdyz to neni nove tak at je to nebourane bez koroze nosnych casti. Vybiral jsem si druhe auto do rodiny, zhruba do 50 litru prodejni cena. A sam jsem nebyl schopny objektivne zhodnotit jak si v bezpecnosti stoji fabka 1/2, ovce 1/2 nebo jine auta v tehle velikosti a stari.
Detske sedacky resim primerene. Nekupuju nejlevnejsi, ale ani vrchol nabidky s airbagem a moznosti natacet protismerne a posmerne. Starsi dite jezdi vpredu i kdyz vim, ze vzadu je to bezpecnejsi. Ale radsi ho mam vpredu pod kontrolou a spokojeneho nez aby mi vzadu vrestel nebo delal kraviny :-) U tech testu rozumim co diteti ublizi. Svedske testy jsem nezaregistroval, sedacky uz jine kupovat nebudu, ale budu rad za odkaz pro rozsireni obzoru. A ze soudku kritickeho pohledu. Detske sedacky se zkousi sledge testem. Tam je krom rychlosti i dulezity parametr prubeh pulsu zrychleni/zpomaleni.

Be
Beran
13. března 2021, 17:30
0
Šest milníků prvních let nového milénia

Ano souhlasim, byvaji tam. Ale obecne je snaha at vedle cesty tyhle tuhe veci nejsou, silnice "ma odpoustet". A prijde mi, ze krom stromu a obcas nejakeho propustku tyhle veci u cest nejsou. Samozrejmne mimo zastavbu na normalnich cestach, neberu v potaz v obci a silnice 3. tridy s 5 autama za hodinu.

Be
Beran
13. března 2021, 14:23
2
Šest milníků prvních let nového milénia

Elzyx: na tohle nemam jasny nazor, protoze neznam statistiky jak moc je cetny SO na pravy a levy roh. Prijde mi pravdepodobne, ze 99,9 % tehle narazu je na levou stranu (v zemich, kde se jezdi vpravo). SO je zjednodusene dusledek skoro zvladnuteho nedotaciveho smyku a naraz do prekazky v protismeru. Pak by tyhle vysledky testu bylo pro objektivitu potreba doplnit testy na pravy roh pro konfigurace s pravostranym rizenim.
Pokud je ale cetnost SO na levou i pravou stranu podobna tak to byla prasarna a penize zvitezily nad etikou. Kor kdyz nektera automobilka mela vizualne levou a pravou strukturu stejnou a rozdil byl v pouzitych materialech.

Be
Beran
13. března 2021, 13:43
3
Šest milníků prvních let nového milénia

Henry:
Nebouraji srovnatelne bezpecne. Pet hvezd je neco jako A ze zkousky. A jestli to bylo 82 nebo 100 bodu ukazou az obarvene postavicky na ENCAP strankach. Zaroven se da hodne zjednodusene rict, ze moderni auta uz bouraji podobne bezpecne. Pokud ma auto pytle, predepinace a dobre udelanou strukturu nejde uz rozumne udelat o moc vic. Pokud teda nepridam metr predniho previsu nebo jine extremy. Fyzikalne uz neni kde brat. Je potreba zajistit dost nizke zpomaleni at to neroztrha organy a zaroven mit prostor pro preziti. Mimojine proto se ENCAP vydal cestou elektronickych berlicek.
Male vs velke auto je proste fakt. A nelze to rozumne v testech zohlednit jednotnou hmotnosti bariery. Pak by sebelepe vyvinute male auto melo 2 hvezdy a sebevic ojebane velke auto plny pocet.
Bezpecnost auta pri prevraceni a narazu zezadu zohlednuje homologace. ENCAP dela nastavbu whiplahshem (poraneni krcni patere pri narazu zezadu).
Je potreba mit omezeny a reprezentativni pocet zkusebnich konfiguraci. A ty musi byt presne, jasne a transparentne definovane. Kdyby tech komfiguraci bylo 30 tak by to kapacitne neslo overovat. A kdyby fungoval pristup "nejak s tim nabourame" tak to ma dva problemy. Prostor pro podvody. Dost vyrobcu se na to vykasle kvuli nejistote. Oboji protoze ve vyvoji aut litaji nesmyslne vysoke castky. I proto malokdo vyvijel na SO, protoze zadna autorita jim nerekla o tomto problemu a ani jak chce zkouset. A chtit po vyrobci at proaktivne zohlednuje vsechny mozne scenare je ekonomicky utopie. Tady je holt dal volvo, ktere na tom stavi svuj image.
Detske sedacky jsou vtipne tema. Kdyz uvazim co mnozi tatinky a maminky, tak by k sedackam meli pridavat i odbornika s klackem. Protismerna sedacka je hlediska bezpecnosti super. Akorat pri delsi ceste mimo mesto se v ni deti nudi. Jestli je pro bezpecnost lepsi kricici dite vzadu v bezpecnejsi sedacce nebo spokojene dite v mene bezpecne sedacce uz je subjektivni zalezitost. A do toho nechci zabrusovat :-)
Pepa:
Na tohle ve fakticke nesubjektivni rovine nemam co rict. Takze si dovolim nereagovat.

Be
Beran
13. března 2021, 09:17
0
Šest milníků prvních let nového milénia

Protoze tema je pro nektere jedince kontroverzni. A natolik komplexni, ze by vydalo na nekolik clanku. Tak jenom par faktickych poznamek:
-i kdyby auto bylo polepene nalepkama od kol po strechu a melo snimace a pipaky na vsechno. Tak pokud nema dost tuhou strukturu a spravne odladene pasy+pytle tak nikdy ma 5* nedosahne. Jsou 4 discipliny (ochrana cestujicich, ochrana deti, chodci a spol, asistenti). Pro 5* hodnoceni je potreba mit 5* ve vsech disciplinach.
-pribeh o inzovi je ovlivnen alkoholem u nej nebo tebe. Pasy+pytle se musi vyvijet i pro splneni homolgace. tzn. robustneji nez na nekolik ENCAP konfiguraci.
-zkusebni scenare vznikaji na zaklade statistik, moznostech mereni figurin, reality (v kilu do steny je smrt v kazdem aute). Ze amerika testuje small overlap a evropa nikoliv muze byt jinym slozenim vozoveho parku nebo zpusobem jak se vymysli testy. V evrope SO nema smysl zkouset, protoze jeho cetnost v porovnani s jinyma nehodama je mala.

Be
Beran
02. března 2021, 12:35
0
Nejlepší vozidlo na výlet do jiného okresu

Odpoved je stejna jako na spoustu otazek typu: "Jake auto je nejlepsi na...?, a to je bila oktavka s firemnima polepama :-)

Be
Beran
26. února 2021, 20:47
0
Týden plný zajímavých novinek

Tak zrovna ochrana chodcu se od roku 2013 do dneska tak moc nezmenila. A chodce chrani EU, japonci, cina, korea, australie a NZ, indie... krom ameriky skoro kazdy.

Be
Beran
25. února 2021, 08:56
0
Týden plný zajímavých novinek

Ono to neni tak jednoduche. Kdyz ENCAP udeli hvezdy, tak ty neplati neomezene. Tusim 6 let, ale jistej si nejsem. Pak muze kdokoliv privezt auta, zaplatit zkousky a nechat znovu udelit hvezdy.
Ale existuje i japonsky NCAP. Tam predpokladam IS bylo vyvinuto na jejich obdobu 5 hvezd. A divim se, ze to nedokazou preklopit na evropskych 5 hvezd. Ale rozdil mezi evropskymy a japonskymi pozadavky, se mi kvuli tomu zkoumat nechce :-)
BTW: tyhle NCAPy jsou spotrebitelske testy a je presnejsi rikal protokol. Predpisy jsou homologacni a to je neco jineho.

Be
Beran
11. února 2021, 19:46
1
Ptejte se: Zajímavé auto do sedmdesáti tisíc

Na marketplace nekdo v Roudnici nad Labem nabizi Lancera v kombiku (podle me hezci nez sedan). Benzin 2l, 99kw, rok 06, 200t najeto, sport verze, za 65t.
Samotneho me svrbi prsty. Ale nevim, kdy skonci korona a muj HO. A nechi at mi rok jenom stoji u baraku a projizdim ho z povinosti :-(

Be
Beran
10. února 2021, 15:51
0
Ptejte se: Střední třída za 350 tisíc

U takhle stareho auta bych se bal jestli a jak kvalitne pujde udelat havarijko. Kor jestli si majitel planuje nechat auto delsi dobu.
Kouknul bych na kolik vyjdou predni svetla, narazniky a elektroblbinky v naraznikach. Ridit umime vsichni, ale srnku nebo cizi ujeti od nehody na parkovisti neovlivnime.
S ohledem na pozadovanou tridu auta a rozpocet majitele nejspis v budoucnu neminou veci jako vetsi servis podvozku, spojka, drazsi prislusenstvi motoru, vyfuk... Takze bych mrknul i na ceny tehle "spotrebky" a zohlednil hodinove sazby v servise. Stejny barak, mechanik, zvedak... a pasika/sharana hodinu servisovat vyjde mnohem draz nez hodina na polu. Z toho i vyplyva at muze kupujici v rozumne vzdalenosti auto servisovat.
Vim, ze kazim tu vasnivou emotivmi lasku k autum. Ale at se pri 10 tis. rocne nedostane pri sevisnich nakladech, pojistce.. na cenu za km stejnou jako by jezdil taxikem.

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Corvette C3 Stingray 1970
Chevrolet Corvette C3 Stingray

1970 rok výroby
350 koní výkon
5 573 ccm objem

Ford Mustang Fastback V8, V ČR 1966
Ford Mustang Fastback V8, V ČR

1966 rok výroby
210 koní výkon
4 700 ccm objem

Ford Mustang Convertible V8, Na cestě do ČR 1967
Ford Mustang Convertible V8, Na cestě do ČR

1967 rok výroby
210 koní výkon
4 700 ccm objem

Chrysler Sebring Colombo 2001
Chrysler Sebring Colombo

2001 rok výroby
272 koní výkon
3 000 ccm objem

Chrysler Vision  1994
Chrysler Vision

1994 rok výroby
0 koní výkon
3 500 ccm objem