
Beran
Jméno | pavel horyna |
---|---|
Bydliště | Mladá Boleslav |
Registrace | před 2.6 rok. |
Poslední aktivita | před 6.2 hod. |
Komentářů u článků | 301 |
Pozitivních komentářů u článků | 108 |
Negativních komentářů u článků | 23 |
Možnosti | napsat zprávu |
Posledních 50 komentářů
Fiesta ST, polo GTI, swift sport, ostrejsi mazda 2, up GTI, mito.
Za tu cenu to bude auto po zaruce a nejdriv bych zjistil kde/u koho budes servisovat. Tim se dost omezi vyber vyrobcu.
Ve meste jsem bydlel jenom 6 let, ale nerozumim myslence maleho auta do mesta. Chapu ze 5m dlouha lod nebo SUV je do mesta nesmysl. Ale uplne nevidim rozdil mezi 3,5 nebo 4,5m dlouhym autem.
Dle zkusenosti z meho okoli. Pokud bude auto parkovat porad na ulici, zvazil bych neco mene napadneho a s nizsim cenovym limitem a horsim vzhledem. Prvni sram na lestence boli vice nez dvacaty.
A do mesta nedoporucuju tridvirko. Ty dvere jsou z logiky veci delsi a na uzkem parkovacim miste se do toho blbe leze.
Pokud hlavni urceni jsou pulhodinove cesty po meste, tak by mi daval smysl neprimovstrikovy atmo benzin nebo priplatit za nezavisle topeni at se motor netrapi studeny.
Hybrid nebo elektro by v teto situaci davalo smysl. Ale u nekterych je to sproste slovo a nevim za kolik se prodavaji i3 nebo CRZ.
Nebo si koupit za kilo yarise na hrkacky po meste a za 150 nejakou vikendovku. Nevim jestli potentni motor a schopny podvozek nebudou ve meste utrpeni.
Ferrari sice neni moje krevni skupina, ale libi se mi jak jsou ochotni postavit na zakazku postavit i jedno unikatni auto.
Ja myslel, ze dvoubodovy pas uz se v EU v autech ani nemuze prodavat. Nebo je to nejaka obezlicka s kategorii N?
Pokud byl MMM u zivotnostnich a koroznich zkousek, tak celkem dobre vi jak tohle auto bude vypadat za 10 let. Na to nemusi videt do budoucnosti. Ale tahle kategorie insideru podepisuje papiry o mlcenlivosti, ze to nebude nikde sirit.
A nechces do tymu cloveka, co bude interni veci troubit do sveta :-D
Podobnou detskou sedacku vozi soused v pohode v ovci
Vysokou nakladaci hranu jsem v zivote neresil. Horsi je hluboky naraznik a nutnost se pres nej s vecma natahovat at ho neojebu.
Ze LR nabizi lepsi rodinny vuz je urcite mozne.
Habakukk: Parametr byl velke rodinne auto, coz je narativ v testu uvedeny.
Po doplneni tabulky udaju je dotaz zbytecny, no.
Vozit dvoje sanky je rozmarilost, staci skladnejsi boby :-)
Pro zajimavost, jak si to cenove stoji proti Multivanu, V-classe nebo Land Cruiseru?
Nejde vybrat nejbezpecnesi auto, protoze bezpecnost je soubor protichudnych vlastnosti.
Velky tezky obr (XC90, Q7) ma pri celnim stretu s jinym autem jasnou vyhodu. Ale v momente, kdy auto vyleti z cesty a jde bokem do stromu tak musi veskerou hybnost/setrvacnost/kinetickou energii pohltit struktura auta protoze strom se nezdeformuje a tady je lehci auto bezpecnejsi.
Stejne tak jizdni vlastnosti, nedilna soucast aktivni bezpecnosti, nejsou u tehle mastodontu na spici.
Nijak nezpochybnuju, ze XC90 je urcite velmi bezpecne auto.
Ja mam takove hodnoty pri cestach z prace a do prace, cca 13km okresky, vesnice a mesto pri normalni jizde 20let starou benzinovou atmosferou 1,6. Kdyz zatopim pod kotlem, tak ty cisla zacinaji devitkou.
Trojku a plnej do Mohelnicaku, tak se spravne zkousi auto!
Akorat je to o papiry a obcas i o hubu :-/
Jednickova ovce je auto technicky z roku 1996. A tomu odpovida i jeji bezpecnost (mekky a-sloupek) a relativne nizka tuhost pri vysoke hmotnosti (pres 1300). Tehdy jeste nebyla tak pouzivana vysokopevnosti ocel a pocitacove simulace byly hodne zjednodusene. Stejne tak byly tehdy jine standardy a ocekavani zakazniku.
Ale dvojkova ovce uz se soudobym autum vyrovna. Samozrejmne krom asistentu, konektivity a tehle veci.
Viola: je to fousata replika, ale Autíčkář neni mainstreamove medium. Kultivujete svym pristupem k testum autozurnalistiku, tak proc nekultivovat i verejny prostor oprostenim se od stereotypu.
Obecne: SUV i kombik maji sve vyuziti a misto na trhu. Ale automobilky chrli nafouknute obludy, protoze je zakaznici prevazne chteji jako statusovy symbol. A to je skoda, protoze to zabiji pestrost na silnicich.
Davat kombikum nalepku "auto pro chalupare" je podle me spatne. Vytvari to narativ, ze cool rodinny vuz je SUV a kombik je neco podradneho.
MBMB: dava to smysl, jenom by me nenapadlo na to jit takhle. A asi je to i elegantnejsi reseni z poctu potrebnych vstupu.
MBMB: nechce se mi to rozepisovat at to pochopim. Ale neni to zavadejici, kdyz ruzne pohony (turbo/atmosfera, benzin/nafta/elektro) maji pri stejnem vykonu ruzny kroutak? A zrovna tehle 650Nm mi prijde slusna porce aby se i z tehle cihly dalo vymacknout 250km/h.
Viola: Dekuju
Afro: Chapu pointu, ale par pohrbu, navstev u posteli lezaku, hypoteka, hladove krky... nekterym holt zmeni priority :-/
Na druhou stranu dobre jizdni vlastnosti a 100 az 150 koni umi taky vykouzlit rohlik na tvari. Druhe/treti auto v rodine nemusi mit bezedny kufr a kameru. A dnes koupit auto bez isofixu je fuska :-)
1, Tohle auto ma v technicaku maximalku 230, protoze nekdo z vedeni rozhodnul, ze "to staci"
2, Maximalka v technicaku je krom sily motoru definovana i tim na jakou rychlost je auto dimenzovano (chlazeni, brzdy, podvozek....).
3, Co si pamatuju, tak maximalni rychlost vychazi z pohybove rovnice a sily na kole. A pak se to pripadne upravi podle prevodovych pomeru a maximalnich otacek. Nevim kde vznikla ta zkratka na kilowaty.
4, Neni nam 10 a nehrajeme kvarteto, auta maji dulezitejsi vlastnosti nez maximalku :-)
Nemuzeme porovnavat designove klenoty minulosti s dnesnim parkovistem u supermarketu.
Tehdy i dnes se delaly a delaji krasna i prumerna i nepovedena auta.
Mam pocit, ze soucasny design (Roma a tohle) se elegantnim zaoblenym stylem jakoby vymezuje vuci mode soucasneho mainstreamu mit vsude hrany a prolisy a "sportovnost". Je jako dobre staveny pan v kosili a kalhotech mezi bandou vyzabliku v trickach bulldog apod.
A to hranatejsi bylo prece vzdycky Lambo :-D
Zalezi jak definujes vzdycky. Brzdoveho asistenta zacali montovat chvilku po roce 2000. A v golfu 4 bez toho asistenta nemam pocit jedovatych brzd.
Je smutne, ze ford ktery dokazal ze spatneho zakladu vykresat tohle vyklizi v evrope pozice.
Pokud brzdy flekuji v pulce drahy pedalu tak bych si tipnul na zasah brzdoveho asistenta. Ten bere v potaz krom pozice pedalu i razanci seslapnuti. A pri prudkem seslapnuti posle do brzdoveho systemu plny tlak. Prumerny BFU totiz pri krizovce neumi zaslapnout brzdu do podlahy. Na dynamictejsi jizdu a brzdeni mezi adheze je to ovsem otravne.
Nejvic budu vzpominat jak jsem letos poprve v zivote videl moje auto na odtahovce.
Vzpominka je o to intezivnejsi, ze to bylo 3 lete auto. Zatimco vsechny me ostatni stare vrany vzdy dojely, vyjimecne s nejakou drobnou zavadou.
Moctezuma: skvela pripominka o smysluplnosti emisnich limitu.
Mechanik: Nechci at to zni povysene. Ale spotreba je komplexni tema (stejne jako mnoho jinych temat v automotive). Ale jednoduse receno T603 ma lepsi aero nez volha. Mozna i efektivnejsi loziska, prevodovku... asi i technicky vyspelejsi motor oproti volze.
Spotreba se meri normovanym cyklem, aby se daly jednotlive modely od ruznych vyrobci navzajem porovnavat. Ze vyrobci hledaji limity metodiky a realna spotreba se od normovane lisi je spatne. Ale toci se v tom velke prachy, takze je to pochopitelne.
S jednou GT86 "jsme si hrali" kdysi mezi olomoucem a moravskou trebovou. Ja mel v osobnim TSI vic kroutaku a on v toyote vic jzdnich vlastnosti.
Mechanik: Zkus s feldou jezdit rychle. Zjistis, kolik existuje kretenu, kteri se neumi chovat pri predjizdeni :-(
Mozna mame kazdy jiny vzorek. Ale boomer z vesnice si nenecha privezt lednici, pracku, pisek, sterk, drevo...nic, co se mu vleze na vuzek a muze si to privezt sam. A az mu po 8 az 12 letech doslouzi naftova ovecka, tak sahnou do slamniku a jdou si objednat dalsiho naftoveho kombika tehle velikosti.
I kdyz pripoustim, ze se soucasnyma cenama energii tihle uz mozna nepujdou kupovat nova auta.
Aby se automotive vratilo o cca 12 let zpatky. Kdy uz odeznela krize, ale jeste neprisel dieselgate.
To se dalo byt na ty auta hrdy a nesetrilo se i na spatnych vecech.
Nevycitam toyote, ze nema naftu. Pouze rozporuju myslenku clanku, ze u Toyoty si vybere kazdy.
Nemuzu souhlasit. Corola combi se nabizi jenom jako 1,2 turbo benzin nebo 1,8 a 2,0 hybrid. Auto tehle kategorie by podle me melo mit 2l turbo naftu, protoze dalnice a tahani vleku. Turbo diesely maji svoje smysluplne vyuziti a to rikam jako spokojeny majitel maleho TSI, fanda hybridu po technicke strance a odpurce dieselu ve mestech.
Trida velkych kombiku sice vymira, ale pokud je corola kombi nejvetsi nabizene kombi tak toyota i tam vidim diru aby "meli vsechno".
Heavy smoker: focus 1, fiat 500, AR156, omega, scorpio, kadet, audi 100, escort, delta. To jsou dobra auta sve doby.
Dacia uz kroky k elektrifikaci udelala. Elektrickeho springa uz nabizi a pristi rok ma byt hybridni jogger.
Pred radou bych se zeptal co ma ted, kde to servisuje a jak je tam spokojeny. Ani autorizak neni zarukou kvalitne provedene prace. A i nove auto potrebuje nejakou udrzbu at vydrzi.
Po definovani kategorie auta je treba zohlednit pozadavky na motor (palivo, koncepce a vykonovy ramec) a na technologicke vychytavky (vybihajici nebo nove nabihajici generace vozu). Sice jsou ty auta cim dal tim vic na jedno brdo, ale rozdily stale existuji.
Takze univerzalni rada podle me neexistuje.
Ale prijde mi uzitecne poradit ke zvazeni i nejake ne obvious varianty, napr. zajemci o caddy poradit prohlidku BMW 2 gran tourer.
V kontextu polovicni ceny za Mazdu 2 a podobnou cenu s MX-5 to vypada jako ulet. Ale nepochybuju, ze si provedli kvalitni analyzu trhu + cilovych skupin a bude to mit lepsi prodeje nez Kia Stinger.
Tem cinanum nebylo potreba nic predavat. Uz pred 10 lety byli mladi cinani rozlezli na studijnich programech po vsech poradnych evropskych univerzitach. A byli to skurveni sprti, zadni party erasmaci. K tomu ta jejich pracovitost a dravy kapitalismus bez regulaci. Ti uz nemusi kopirovat.
Projekt je fajn, ocenuju pestrost na silnicich.
Zajimalo by me jestli to zhomologujou jako stavebni stroj nebo se schovaji do maleho objemu vyroby. Zadne airbagy, predek mrzacici chodce, bez asistentu...
1, Olej podle specifikace vyrobce a po roce nebo 15tis. Zadna veda.
2, Gumy podle testu pro dany rozmer. Nokian wetproof, nokian wrd4, conti all seasson a spokojenost.
3, Do TSI vervu nebo N95 s VIFem. A golf ma v technicaku predepsanou N98, takze Vervu 100 protoze s kartickou je to levnejsi nez normalni N98.
Fabka 3 mi prijde stabilni az do maximalky. Nekolik TSI kombiku na 15“, najezdy mezi 5 a 60 tis.
Ja ti nevim. Ale ze soucasneho portfolia skodovky mi prijde Karoq a O3 s 2,0 TSI nejprijemnejsi a nejuniverzalenjsi volba. Kodiaq je rychlostne i jizdnima vlastnostma parnik. Superb nejak jede a jeste diky stari ma pouzitelnou radiomapu a neotravne asistenty, akorat jak opusti dalnici nebo sirsi silnici uz to neni ono. O4 je spatna. Scala a Kamiq uz nemaji poradny motor a uz maji debilni radiomapu+vydechy a otravne udrzovani v pruhu. Plus Kamiq spatne jizdni vlastnosti a mini kufr. A kratka fabka ma proste maly kufr.
Krom f4 je mam vsechny dobre projete na stejnych trasach. A i pres zamestnaneckou slevu, bych si asi novou skodovku nekoupil.
Trojkova mazda prvni generace s benzinovou 1,6. Popripade fofo prvni generace taky 1,6 benzin.
Nebo prvni fabka s benzinovym dvoulitrem, ta ma potencial v case neztracet cenu.
Uz je tomu da rikat se auta a okresky v tom nebudou utrpeni.
Pokud chces neco neobvykleho a jses si jisty svou muznosti, tak micra k12.
Trosku si myslim, ze nove diry te budou trapit u jakehokoliv auta.
Kus evropy i ameriky jsem videl, s cechama dlouhodobe tam zijicima se o zivote bavil. A se dvema kurkama nebo zelenejsi travou za plotem souhlas.
Mustanga bych nazval spise buckem nebo sekanou. Poradny flak masa co si uzijes, ale zadna specialita.
A naftovy Kodiaq je rozvarena zeleninova polivka. Kdyz kvuli cholesterolu, intoleranci lepku, zlucniku a spatnym zubum nemas moc na vyber co vlastne muzes bez problemu snist.
Tohle vypada jako specificky pripad, kdy by i nedotovany elektromobil daval ekonomicky smysl :-D
Ohledne nechuti potreboval auto. O generaci starsi, relativne uspesny a spokojeny pan rozbil debatu o vysnenych autech myslenkou: "Nejvetsi luxus je chodit pesky" Tehdy jsem to nechapal, ale postupne mi to dava porad vetsi smysl.
Zalezi jak presne to maji udelane. Ale obecne je sklenena strecha tuzsi nez plechova, vyztuhy jsou shodne a meni se jenom "slupka". Hlavni nevyhoda je ale vysoko polozena hmotnost (tudiz vyssi teziste) tabule plechu je mnohem lehci nez tabule autoskla.
Pozitivni reference znamena, ze tam jezdi kamarad/pribuzny/znamy a je tam dlouhodobe spokojeny. Hvezdicka na googlu je jako rtenka u kurvy...Patri to k bontonu, ale nebudes podle toho vybirat.
Samozrejmne i skvely servis muze neco zkazit. Ale postavi se k tomu celem a ASAP to da doporadku.
Kdyz tak ctu ty komentare, musim se zeptat.
To jako fakt date auto do nejakeho servisu, na ktery nemate pozitivni reference?
Prece objevim v okoli kvalitni servis a pak uz jezdim jenom tam. Dlouhodoba spoluprace, oboustranna spokojenost a takove ty veci.
Nejake veci jsem si na aute delal sam. Kvuli vlastnimu pocitu a dlouhe cekacce na mechanika. Kriterium abych se do toho pustil sam je: "kdyz to zkurvim, musi auto byt schopne idealne vydrzet nez bude mit mechanik cas nebo aspon dojet k mechanikovi po vlastni ose".Takze po filtrech, olejich, zamcich, stahovackach, lepeni, tmeleni, radiu, vytlumovani, dodelavani a vymene repra... me v dohledne dobe ceka oprava rozlamaneho dverniho svazku.
Design si vymyslel krabici na obrich kolech at auto trosku vypada. A ty obrovske neodpruzene hmoty nikdo neresi. K tomu uzoucke eko gumy, at to moc nedrzi. Ale tyhle skatule, asi jizdni vlastnosti nepotrebuji :-(
Delaji to vsichni, ale tady me to bije vic do oci nez u ostatnich.
Rock: auto se kupuje i jako spolecensky status. A obvykly kupec RR si nepujde koupit korejce nebo dacii.
Pak jsou tu blbosti jako odhlucneni, interier, podvozek, kvalita zpracovani nebo zakaznicky servis.
Riderhenty: tak v tom me 3er prekvapila, mozna auto z doby pred detskyma sedackama.
Nedavno jsem nasel vyndavaci (4 srouby s madlem na konci) mriz za zadni sedacky do moji fabky. Provedeni i upevneni do auta vypada, ze udrzi dost. Akorat 3,5 mriz a 2,5 montaz :-D Predpokladam, ze tohle prislusenstvi pujde sehnat i na jina auta budto od vyrobce nebo aftermarket pokud chces byt v tomhle dukladny.
Za me automaticke brzdeni bez vyhrad (120tis fabie 3, 40tis ovce 3 a cca 30tis ruzne jine koncerny). Ale jsem zvykly jezdit na bezpecny a vetsi odstup. A je to asistent, ktery se mi libi. Bojim se, ze jednou v noci prehlidnu neosvetleneho chodce/cyklistu a budou problemy.
ABS se mi libi. Na skoleni jsem zkousel auto s vypinatelnym ABS (bastl, zadne sw castecne vypnuti) a rozdil pri ovladatelnosti pri krizovem brzdeni je obrovsky. Potvrzeno uz drive favoritem v hodinach pri prudkem brzdeni :-D
Stabilizace za me ano. Jednou mi v citigu zachranila prdel (zasnezeny skopec ukonceny zatackou v kombinaci s mladickou nerozvaznosti).
Omezeni prokluzu pri rozjezdu je fajn. V jednom aute mam a v druhem ne. Pri odboceni doleva+prudkem rozjezdu na mokru je to prijemna pomoc.
Lane asist neutralni, nemam dost zkusenosti. Jednou jsem stal na pumpe at dofouknu gumy, protoze auto se chovalo divne. Az pak mi doslo, ze to je lane asistem. Ale mel by to byt "ucici se" asistent, takze casem si zvykne na styl jizdy. Co znam dlouhodobe uzivatele lane assistu, tak si to sedlo a jsou spokojeni.
Blind spot, hlidani zadku pri vyjizdeni pozadu z parkovaciho mista jsou v pohode. Mozna obcasna vyhrada k provedeni, ze to oslnuje.
Jacob13:pokud pouziji analogii s bydlenim. Je to jako chtit se stehovat z bytu 1+1 v centru do RD 5+1. Ale zaroven chtit mit porad galerie a divadla v dochozi vzdalenosti. To vse s relativne omezenym rozpoctem vzhledem k pozadavkum.
Takze tazateli navrhuju alternativy jak si stavajiciho golfa udrzet. Protoze presednuti z G7 GTI do noveho kombiku bude neprijemny krok do dotekoveho auta s nekterymi otravnymi asistenty, dotykovymi displeji motorem uskrcenym emisnimi normami a horsim podvozkem. Ale klidne at si vyse uvedenou Kiu nebo Seata koupi. Pokud ma v rozumne vzdalenosti slusne fungujici autorizak asi to v ramci tridy spatny kup nebude. A v pripade nespokojenosti to pri prodeji po 3 letech nebude financne moc bolet. Ta mazda pocitove proti 2l TSI nepojede, protoze kroutak. A francouzum nerozumim, to si hodnotit netroufam. Ale celkovy ridicsky zazitek se zhorsi.
Riderhenry: 3 sedacky se vejdou skoro vsude, kdyz se oprostis od isofixu :-) Ale to uz jsme resili v jine diskuzi.
To bmw 3 sedan melo sice blbe tvarovany, ale objemny kufr, ne?
Taky vozime 3 deti ve fabce, protoze zene se s ni dobre jezdi a vetsi auto nechce. Jezdit se da temer cimkoliv, kdyz jsou s tim oba partneri v pohode.
Je mozny, ze se pletu a ted je nejlepsi prilezitost na pristich 5 let. Pak bych se svezl a nechal si udelat cenovou nabidku na s-maxe. Neni to kombi a je do mega misto do 800, ale prijde mi jalo rozumny kompromis pozadavku vyse. A az deti vyrostou z kocarku, bude se dobre prodavat protoze "uz nebudou".
Poslední komentáře
- 12MM, u blogu Porsche 911 SC - sezona za dveřmi...
Také se rád dívám na Krabovu garáž a lyriku automobilového... - Karel TB, Maserati GranTurismo: Návrat klasiky
S plným vědomím, že se vyjadřuju k autu, které si nekoupím... - Bernard L., Auta, která známe, ale neznáme - asijská...
Když si vzpomenu na svoje výlety do Indie či Číny, tak jsou... - sheogh, Maserati GranTurismo: Návrat klasiky
Na ten interier se moc hezky kouka, ale o to hur se bude pouzivat.... - riderhenry, Ptejte se: Malý hatchback pro radost
Ona taky N52 žere minimálně o 1 l více, než přímovstřiková... - briza, SsangYong Musso Grand: Nečekaný premiant
Záruka? - Vrooom, Ptejte se: Malý hatchback pro radost
No já teda popojížděčky po městě s N52 pod 11 neměl ... - HeavySmoker, Maserati GranTurismo: Návrat klasiky
Nie je lepší dôkaz že interiér sa na Grecale podobá až príliš,... - Sato, Maserati GranTurismo: Návrat klasiky
Z venku pekné aj ked na povodné grandturismo to nemá, a z vnútra... - Bernard L., Ptejte se: Malý hatchback pro radost
No, na popojíždění do města baterkáč určitě smysl dává,... - Mechanik, Ptejte se: Malý hatchback pro radost
U M52 spotřeba 8,6 jen po městě, mamacar, do školky, školy... - riderhenry, Ptejte se: Malý hatchback pro radost
Záleží na tom, co si kdo pod pojmem "žravá" představí.... - Vrooom, Ptejte se: Malý hatchback pro radost
Ta R6 bude docela žravá ve městě. Zas je pravda že oproti... - riderhenry, Ptejte se: Malý hatchback pro radost
Souhlas, E87 130i mi dává největší smysl. Ojedinělá koncepce,... - kotzitzaq, Ptejte se: Malý hatchback pro radost
Zase tak hrozný s tím mokrem a zpocením to není. Já praktikoval...
Poslední inzeráty
1974 rok výroby
455 koní výkon
7 500 ccm objem
2005 rok výroby
254 koní výkon
3 500 ccm objem
1970 rok výroby
310 koní výkon
5 700 ccm objem
1971 rok výroby
330 koní výkon
7 500 ccm objem
Rušné diskuse
- ElBlesk Pony: Den plný překvapení
87 komentářů - Autíčkář se ptá: Vysoký věk vozového parku. Problém či nafouknutá bublina?
71 komentářů - Alfa Romeo Tonale: Na stylu záleží
67 komentářů - Guilty pleasure aneb forma sebetrýznění
62 komentářů - Ford Mustang Mach E GT: Musclecar, který neřve a nečoudí
55 komentářů - Ford Mustang Mach-E: Emoce jako na horské dráze
54 komentářů - Volvo XC40 Recharge Twin: Ideální služebák? Nebo ne?
52 komentářů - Jak na displeje?
47 komentářů