
Beran
Jméno | pavel horyna |
---|---|
Bydliště | Mladá Boleslav |
Registrace | před 24.5 měs. |
Poslední aktivita | před 3.0 dny |
Komentářů u článků | 226 |
Pozitivních komentářů u článků | 75 |
Negativních komentářů u článků | 16 |
Možnosti | napsat zprávu |
Posledních 50 komentářů
Riderhenry:
Ted dva tydny nebudu mit prostor psat slohovky, takze neodpovim :-)
Jenom v rychlosti. Nebyt "vyssi moci" regulace tak ty auta jsou v mnoha aspektech horsi. Viz co jezdi v latinske/jizni americe. Nebo kniha kola od Haylehyho.
Ale souhlasim, ze ted uz je tech ruznych regulaci moc. A to mam k pasivni bezpecnosti kladny vztah a zaroven me zivi.
Riderhenry:
Zacnu definici ze skoly. Kvalita je subjektivne vnimany soubor vlastnosti. Takze je v poradku, kdyz ty vmimas posun v kvalite stavby za poslednich 13 let negativne. Stejne jako fleet manazeri ho vnimaji pozitivne, TCO se vyvijelo moc hezky.
A vyrobce zajima jestli auto vydrzi zaruku, popripade jestli se do 250tis a 10let (plus minus dle tridy vozu) uplne nerozsype. Protoze penize da automobilce ten prvni majitel. Stejne tak malokdo na 15 lete auto kupuje originalni dily a jezdi do autorizaku.
A z pohledu normalniho uzivatele co se na autech zmenilo od roku 2009:
-pouzivaji se pevnejsi marerialy a casteji. Takze mas pevnejsi a tuzsi auto bez narustu hmotnosti i kdyz je vetsi nez predchozi generace.
-v roce 2009 byl xenon luxusni vybava, dneska uz ma skoro vsechno LED svetlomety. A ty proste sviti lepe nez halogeny.
-Mirne kontroverzni je downsizing. Ale ve vysledku je to oproti atmosferickym benzinum krok vpred. Pri stejnem vykonu (a hmotnosti) ma motor s turbem vetsi kroutak, mensi spotrebu a je uzivatelsky prijemnejsi. Spolehlivost je misty diskutabilni, ale tech 200tis zvladaji natocit. A ztrata charakteru/vykonove spicky nebo turbolag uz BFU nezajimaji.
-asistenti: muze to znit jako drobnosti. Ale handsfree, BT hudba z telefonu, parkovaky, adaptivni tempomat, front assist, hlidani mrtveho uhlu, kessy, ESP, ASR, asistent steracu, asistent prepinani svetel.. opet fajn veci ktere zvysi komfort v aute a aktivni bepzpecnost. Hlidani v pruhu a inteligentni kontrola rychlosti mi prijdou opruz, ale asi pro nekoho vyznam maji. Ale vsechny tyhle elektroblbinky jsou dostupne v aute tridy fabie a to je za 13let velky posun.
-aerodynamika a akusticky komfort v aute, taky posun k lepsimu.
K dealerum chodi zakaznici pro SUV a hlavne ty SUV kupuji jako nova auta. Az budou zakaznici houfne kupovat sportovni kupatka, tak se budou delat ve vsech tvarech a velikostech. Pekny priklad je Hyundai, kde zacki i30N a kdyz se tu kupovalo tak hned udelali i20N, Konu N.
Kdyz otevres stranky toyoty, bmw, audi, mercedesu, hondy, renault, hyundai... tak si tam sportovnejsi nebo sportovni auto vyberes. Budme za to radi.
Nezpochybnuju, ze tech regulaci by mohlo byt mene. Ale vetsina automobilek porad zvlada v mantinelech danych regulaci nabizet auta pro svou cilovou skupinu zakazniku. A budme uprimni, pro skodovku a hybridni ovci neni cilova skupina petrolhead s laskou k silnemu atmo benzinu, komunikativnimu rizeni a minimu elektroberlicek. Stejne jako mi u Koutneho nenabidnou boty na prkno.
Dve veci:
-naftova ovce je jako svab a prezije vsechno, takze ojete ovce budou vzdy. Budou s nima jezdit i osadnici na Marsu.
- Do roku 2035 je 13 let. Kdyz se podivam jaka auta se vyrabela pred 13 lety, tak vidim obrovsky posun.
...prumerny cech si koupi ovci v nafte...
...ekonomicky smyslejici cech si koupi neco dle svych potreb a moznosti...
Tohle je koncept pohonu, ktery bych ja osobne ocenil. Priskoky po okoli na elektrinu a spalovak se spusti az pri delsi trase o vikendu.
Libi se mi, ze se spalovak nemusi startovat na kratsi trasy, pri kterych se poradne nezahreje.
Umi auto samo dle casovace vytopit/vychladit interier pri stani na nabijecce?
Ciste muj nazor:
Variace na tenhle odstin sedive se barevne hodi k cernym kolum a dalsim rameckum/listam. Tim, ze je v mode sportovni vzhled vytvoreny prave temahle cernyma "doplnkama", tak vyrobci potrebujou vhodnou svetlou barvu aby vynikly. Stribrna a bila jsou "fleetove", zluta uz je moc funky. Tak prisly s sedou zakladovkou, jako svetlou barvou at vynikne sportovni look a zaroven kompromisem jak se odlisit z davu bez pouziti kriklavych barev.
Obchodne super napad. Nastrikat auto levnou barvou (zadne metalicke trpytky, perlet, rozjasnovace) a nechat zakaznika prilatit za "sport paket".
Ad bitner:pokud se budes divat ciste na techniku, tak Karoq vychazi z Atecy (nabihala cca o 1,5 roku driv). Asi tam bude i podobnost s Tiguanem, ale tim si nejsem jisty.
Scala a Kamiq napric koncernem nemaji "sourozence", ti jsou technicky sprizneni spolu.
Tridne jsou Tiguan/Ateca/Karoq proste nafouknuty/zvednuty golf hatchback. Porovnavat to s oktavkou neni uplne spravne, protoze ta je delsi kvuli kufru.
Pokud budeme hledat "zvednutou" fabii tak je to Arona.
Ale obecne tam je ta snaha o maximalizaci synergie, protoze uspory. Tyhle technicke spriznenosti dost komplikuji i ruzne generace platformy a auta samotneho. Karoq je technicky na urovni O3 i kdyz se vyrabi soubezne s O4. Nebo fabie 1, 2, 3 mely stejnou platformu, ale realne jsou to dost jina auta. Jako bonus k tomu jsou roomster a rapid s predni napravou z fabie a zadni z oktavky.
Je to hodne zamotane a zaroven hodne lego se shodnymi dily.
Nic z toho co se ve vlakne pise prede mnou, nechci zpochybnovat.
To auto je nafouknuta Scala, takze priplatek cca 25tis.
Ale ani tolik bych ja osobne za pseudo SUV nepriplatil.
Ta uspora na LPG bude tak 1 az 1,50 kc/km. Zadne biosracky, teda bioslozky. Motor se nezanasi karbonem.
Jit si pro jogera, dlouho bych zvazoval jestli do toho LPG nejit..
Kdyz ma designer zadani udelat crossover, tak nemuze namalovat sportak. Teda muze, ale zkusi to tak dvakrat nez pujde malovat rychlovarne konvice apod.
Nikde jsem tech +15 u ovce nenasel. Ale mozny to je.
Ze byla yetina v tomhle jinde souhlasim.
Asi kazdy bereme kazdy cisla odjinud. Ja dohledal v katalogu a konfiguratoru u 04 4×4 svetlou vysku 143mm a Karoq 4x4 168mm. Paket pro spatne cesty jsem u obou nasel pouze zakrytovani podvozku. Takze delta 25mm. To z Karoqa nedela ultimatni offroad, ale rozdil tam vnimam.
Nechci nikoho presvedcovat o terennosti Karoqa. Ale mam pocit, ze si Kuba pro svuj hejt nevybral to spravne SUV.
Co jsem jezdil s Atecou 1,5 manual, tak to byl v autech do 10 let mirny nadprumer. A jako daily by me neurazilo ani nenadchlo.
Btw: zovna Karoq umi pohon 4x4 a k tomu docela slusnou svetlou vysku aby mohl i do mist, kam oktavka nemuze. Ctyrkola oproti dvoukole ma navic vetsi kola (nikoliv disky, ale opravdu vnejsi prumer kola), takze nelze vsechny Karoqy hazet do jednoho pytle.
Navic je ideovy nastupce yetiny, takze pokracovatel rodu a nikoliv modni vystrelek poslednich let.
Sice vetsina vyrobenych spada do kategorie generickeho SUV, ale prijde mi mene jako statusovy symbol nez Kamiq nebo Kodiaq.
Ja uz muzu rust jenom v pase, takze to zkouset nebudu.
Pokud mas 193cm, tak jsi velmi nadprumerne rostly. Ja vychazim ze svych mirne nadprumernych 182cm a sve zkusenosti s detmi vzadu.
Btw nez Supa nebo Rumuna, koukal bych radsi na Alteu XL.
Dan: Asi Francouzi neumi delat proporce auta pro cechy :-)
Bitner: Ve vyse uvedenych autech vzadu vozim vajco, podsedak a britaxe pro 4 lete dite. Vic mista by to vzadu sneslo, ale zit se s tim da na pohodu. Vetsi problem bylo sehnat zadni stredni 3 bodovy pas do ctverky golfa :-D
Nejlepsi mozky se jezdi maximalne podivat, ale spise si vystaci s datama, fotkama a videama.
Zni to romanticky, ale jizdni a funkcni zkousky jsou celkem otrocina. Casu malo, aktivit na aute hodne a musi se zkouset za svetla, tmy, horka, zimy...
Hezky priklad je po netu kolujici video jednickove ovce jak skace a drnca po nerovnostech, narazi do hromady sterku... V tom aute musi nekdo sedet a kurvit si zada a klouby, aby jsme se mohli vozit fungujicima autama.
Dane, jake mas detske sedacky? Se 182cm vozim vzadu 5 lete dite v etalonech mala mista vzadu (fabie 3, golf 4) a nic jim nechybi.
Na dojizdeni 6km bych vzal nejakeho plug-in hybrida co to ujede bez nastartovani motoru, popr. elektro, popr. spalovak s nezavislym topenim (nebo jinak pred startem ohrivanym motorem).
Nebo aspon maly neprimovstrikovy benzin s hlinikovym blokem (napr. Fabia 3 nebo citigo s 1.0MPI, ale klidne cokoliv jineho od frantiku/jsponcu/nemcu/italu..) a co dva tydny to vzit nekam protahnout at se vsechno prohreje.
Obecne doporucuju to vzit z druheho konce. Rozmyslet kde budes servisovat, tam si nech poradit co umi servisovat, nesere se a ramcove to plni tve pozadavky. V tom se nekde svez a pokud ti to bude vyhovovat, tak sezen kus s adekvatnim pomerem cena/stav/najezd.
Pokud budes trvat na zrychleni 0-100km/h za 11s, tak se u nehybridniho spalovsku bavime o dost objemnych motorech nebo motorech s turbem. Ty budou pri vyse uvedenem zpusobu pouziti hodne trpet a muzou se vysrat i po dvou letech.
Mechanik: uznavam, ze je to absurdni. Cely svet aut se v poslednich letech toci ve spirale absurdity a cekam jakym nesmyslem to skonci.
A proto mi prijde nestatne prizivovat tyhle stereotypy o chlapskych autech.
Opravdu chcete definovat muzske/chlapske auto, v dobe kdy mamataxi dela SUV o rozloze garsonky?
Mozna jsem zmlsany vesnican, pro ktereho je neprojet uz pri prvni zelene na semaforu zacpa a opruz. Ale uz do samotneho brna se mi jede spatne. Od Prahy D1 s kamionama v levym je to neprijemna cesta. Od Ostravy je to lepsi, to se da honit s polakama a doufat, ze neprijdu o papiry. V samotnem brne se mi bez nejakych karticek a zon blbe parkuje. Prujezd brnem pokud se priblizim k hlavaku (myslim ten stary u zvonarky, nevim jestli uz neni prestehovany) je proste opruz.
Chapu kamarady, pribuzne i ostatni co tam zijou. A preju jim at jsou v nem stastni. Ale me to mesto proste nesedi dopravne, lidsky, architektonicky...
Dekuji za nazor.
Ze se O4 nepovedla jsem rovnou napsal.
Hodpodarske vysledky ramcove znam.
Pokud posledni dekadu, (tzn. rapid, ovce 3, fabia 3, superb 3, karoq, kodiaq, scala, kamiq, fabia 4) budeme povazovat za upadek, tak se shodneme, ze se v tomhle neshodneme. Ja tyhle auta vnimam jako minimalne prumerna ve sve tride.
A postupne snizovani pocitove kvality na "drobnostech" tu s nami je od prelomu milenia u vsech mainstreamovych znacek. A je to dan za nezvysovani ceny novych aut rychlosti inflace. Teda krom poslednich 2 let, kdy se svet zblaznil.
Ad beastar:
Proc myslis, ze skoda nekam pada? Ze se ctyrkova ovce nepovedla beru jako fakt. Ale zbytek modeloveho portfolia mi prijde v porovnani s konkurenci cenove, technikou a kvalitou adekvatni postaveni znacky.
Hodnotim aktualni stav. Pred dvema lety bylo hodne veci jinak a nelze to srovnavat.
Pokud se za poslednich par let nezmenila legislativa, tak maji nejvetsi lahudku v prednich svetlech.
-leve a prave svetlo maji obe stejny tvar svetelneho kuzelu. V evrope sviti leve "dopredu" a prave "na krajnici"
-neexistovala legislativa pro svetelne asistenty, "zastineni" auta v protismeru zhasnutim nekterych LED, laserove svetlomety...podobne hi-tech veci. Takze se to na americkem trhu nenabizelo.
Kvuli dilum z vraku jsem na fb v golf 4 klubu. A je to presne tak. Zadni lampy co nejvic zatmavit. Ale zaroven do couvacek LED zarovku at to pri couvani sviti vic nez normalni dalkovky.
Obcas jsem rad, ze jsem zamlada nemel na takove veci prachy a cas :-)
Jsou mista, kam se proste autem nejezdi:
Brno, vychodni ukrajina, cyklostezka nebo dno vypusteneho rybnika..
Auto mmj. vznikne tak ze prodej/marketing rekne "Budeme nabizet tohle. S takovyma parametrama a vlastnostma to koupi x lidi rocne za y penez."
Nakup, vyroba a vyvoj reknou "Za tolik to vyvinem, za tolik vyrobime".
A vedeni firmy vsechna ta cisla vezme. Zkoriguje dle prognoz pro legislativni pozadavky, prognozy trhu a dalsi vesteni z kristalove koule. Zhodnoti zda bussines case vychazi. A rozhodne zda to vyrabet nebo ne.
Proto delaji automobilky veci, ktere se normalnim smrtelnikum nebo autickarum zdaji nelogicke.
Takze 6 a 8 valce nikdo nezakazal.
Jenom je v autech do mega malokdo kupoval, takze vypadly z nabidky.
Aha, odhadoval jsem mensi rozdil.
Na druhou stranu, 12,5s z 0 na 100, popripade maximalka 185 jsou na takovouhle krabici pekne hodnoty.
Na "normalnich" trzich je tech 200kW z atmo benzinoveho sestivalce? Pokud ano, tak rozdil v dynamice nebude proti tomuhle turbodehtu nijak velky..
My jsme si takhle udelali svatebni cestu s toyotou tundra po zapadu ameriky. Ranni zaburaceni studene V8 ma taky svoje kouzlo.
S detma uz by jsme se asi nevesli, ale ve dvou ideal.
Btw sex na korbe pikapu je lepsi nez na zadnich sedackach favorita :-D
Krasna prace! A smutny pribeh pro mazdu :-(
Oddtupnovani jak pro turbo naftu s hybridem, tomu by ujela i felda :-D
Treba by to zachranil nejaky vypocet prevodovych pomeru a pilovy diagram :-D
Zrovna pilovy diagram by pro tuhle mazdu mohl ukazat jak moc je tupa kvuli dlouhym prevodum.
Poplest si u zkousky rozvodovku a diferencial uz byl jenom malinky krucek od opakovaneho terminu :-)
Ja vim, zbastleny je fest. Ty repro ve dverich mluvi za vse :-D
Ale vizualne se mi libi kombinace kol, barvy a tvaru.
Ale projekt jeste nejakou dobu nebude, takze nemuzu udelat tenhle spatny kup :-)
Kdyby mel ty zimaky spravne, tak nema sanci prenest ten brutalni kroutak na silnici :-D
Zmatla me fotka s miatou.
Od japoncu znam reseni, kdy na vnitrni strane dvirek, je navareny plechovy vylisek a do nej se vlozi vicko. A to jsem myslel, ze popisujes.
Ja mel na mysli koncernove reseni, kdy se vicko za zarez povesi na horni hranu vicka.
Pred 4 rokama v bmw 1er jsem v pujcovne nedokazal zaradit zpatecku a po 20 minutach pokusu se sel potupne zeptat na prepazku.
Ze Alfa G...neco nema na prahu vylisovany trojuhelnicek, kam patri zvedak. Vymena kola byla zabavna.
A v dobach ridicskych zacatku. Ze kdyz liju z kanystru olej/ostrikovace, tak ho natocim stitkem nahoru misto na bok.
A nekteri vyrobci delaji do vicka nadrze drazku, aby se dalo zavesit za hranu dvirek misto bambelani a otloukani blatniku.
Tak touhle optikou nic neporazi feldu kombi na plyn :-D
Pobavil ten odkaz na sadu pro snizeni podvozku, kdy poradne nenapisou jestli to je o 25 nebo 30 mm :-D
Podle jakeho kriteria se urcuje nejlepsi konstrukter?
Jenom at vim na co u tech panu z Ferrari soustredit, az je potkam :-)
Jakub: nejspolehlivejsi ever nezpochybnuju. Ale myslim, ze zrovna na autickari byl clanek/blog o tom jak na obrovskou spolehlivost volv majitele hresi a zanedbavaji udrzbu.
Martin: za 7 jezdi uz atmo 1,4 ve velikostni tride fabie, fiesta, polo. Teda kombinovane, za predpokladu slusneho stavu motoru i auta. Jenom mesto nebo jenom dalnice a s tezkou nohou na plynu ty hodnoty spotreby poslou nekam jinam.
Tohle jako ojetina bude bud vrak, takze drahe na udrzeni v provozu. Nebo zachovaly perspektivni youngtimer, ktereho bude skoda trapit jako daily.
Poslední komentáře
- Radek Chlud, u blogu Tiché Zlo
Ty jo já jsem s Coltem měl vlastně na okruhu jenom dva problémy... - Trinom, Soužití na silnici
Jo, některá individua na bicyklu by fakt zasloužila přes... - Trinom, Soužití na silnici
Jestli mi někdo dokážev Brně ukázat zelenou vlnu, tak mu koupím... - Zajda, Soužití na silnici
Popsal jsem pouze chování klasického vysírače, aneb spořádaného... - scadar, Soužití na silnici
Z mýho pohledu nejkritičtější předpoklad je vydat se na cestu... - Viola Procházková, S kočkou v autě – rady pro začátečníky...
Jsi zabil :)))) - martin_100, S kočkou v autě – rady pro začátečníky...
EDIT to měla bejt reakce na BITNERa. Přesně tak. Odjedem... - briza, S kočkou v autě – rady pro začátečníky...
Mě teda kočka nesmí do baráku, natož do auta. Nicméně... - bitner, S kočkou v autě – rady pro začátečníky...
"Pak jsou kočky, které cestování nemilují, ale nějak... - Napuram, S kočkou v autě – rady pro začátečníky...
Naštěstí s naší kočičkou cestujeme pouze na chatu. Je to asi 15km... - spooon, Soužití na silnici
Nezapomenu na bílou ppl transit dodávku, potkanou kdesi v lesích... - beastar, Soužití na silnici
Je fakt že zrovna ve Švýcarsku se cyklista na silnice respektuje.... - togi, Soužití na silnici
Já jsem nedávno v cca 110km/h na okresce před sebe pouštěl... - togi, Soužití na silnici
@Zajda, jsem rád, že z mých pár řádků okamžitě poznáš... - El Gringo, Kam se poděla normální auta?
Pěkný článek. Jestli chceš ještě obyčejné auto, musíš...
Poslední inzeráty
1997 rok výroby
120 koní výkon
2 499 ccm objem
1972 rok výroby
230 koní výkon
5 200 ccm objem
1966 rok výroby
330 koní výkon
6 572 ccm objem
1969 rok výroby
216 koní výkon
6 277 ccm objem
Rušné diskuse
- Škoda Octavia iV: Auto, které dává smysl
89 komentářů - Ptejte se: Malé auto do města a okolí
71 komentářů - Kam se poděla normální auta?
52 komentářů - Na Eibenthal! aneb Autíčkářovy chaotické zápisky z Gumbalkánu
45 komentářů - Škoda Octavia RS: Rychlá nebo Sportovní?
44 komentářů - Výběr z nešvarů našich silnic
38 komentářů - Škoda Kamiq Monte Carlo: Nevyrovnaná osobnost
36 komentářů - Volkswagen Taigo 1.5 TSI R-line: Na první pohled
34 komentářů