vonkreuz
Jméno | Ondro Kriz |
---|---|
Bydliště | Havlíčkův Brod |
Registrace | před 7.2 rok. |
Poslední aktivita | před 10.0 měs. |
Komentářů u článků | 57 |
Pozitivních komentářů u článků | 12 |
Negativních komentářů u článků | 4 |
Možnosti | napsat zprávu |
Posledních 50 komentářů
Mírná gramatická poznámka: doporučil bych spíše "A jde na to, zdá se, velmi správně.".
Nevěřte filmům. :-) Přečtěte si knížku od Enza Ferrariho Mé strašné radosti. V prvním českém vydání z roku 1970 popisuje námluvy s Fordem v sedmé kapitole od strany 145. Ferrari to bral jako společný podnik, Ford to vzal jako koupi s Ferrariho rozhodovacím limitem 10000$. Gianni Agneli měl rád stříbrná a tmavě modrá auta, nejlépe bez střechy. Proto vlastnil stříbrnou Testarossu Spyder. Kvůli úrazu v mládí měl omezenou hybnost (ohebnost) levé nohy, proto byla Testarossa s poloautomatickou/robotickou převodovkou (něco jako Selespeed od AlfaRomeo). Vlastnil i jedinou Lancia Delta Integrale v kabriu, opět samozřejmě stříbrnou. Tmavě modrá byla světové jediná Lancia Thema 8.32 SW. Pár let zpátky myslím v Anglii nebo Holandsku byla taková na prodej, ale byl to bastl, kdy do kombi vestavěli motor 8.32 ze sedanu.
Když jsem minulý předminulý rok koukal po vestavbě do auta, narazil jsem masozřejmě na Egoe, přečetl si nějaký rozhovor se zakladatelem a zhodnotil je jako firmu pro pozerské kampery nebo lyzaře. Něco jako Tesla
V Mates-Auto jedna 159 MPi už cca tři měsíce stojí. Nízký nájezd, černé kůže, jen je to manuál.
Snažím se poukázat na to, že z recenze, tak jak napsaná vyplývá, že pro recenzenta jediná smysluplná odkládací plocha je mimo dosah nabíječky. Což není pravda. Domnívám se, že recenzent si druhé zásuvky během užívá auta všiml, ale v recenzi toto nezmínil zcela naschvál, aby dodal dramatičnosti. Zásuvka není zezadu, ale z vrchu, tenhle argumentační faul si prosím odpusťte. Celkový počet 12V zásuvek je mi šumák, ale vadí mi tahle presstitutí honba za umělými senzacemi. Zcela jistě nejsem "dacista", co si vzomínám, v žádné jsem nikdy ani nejel. Ale chápu, že v rámci každého fóra nebo magazínu se vytvoří crew, které se samo chová jako sekta a na "naše se nešahá"...
Vyváženou recenzi jsem nečekal, ale toto mně zarazilo:
"Nakonec jsem na bočnici spolujezdcova opěradla přeci jen našel šikovnou kapsičku pro můj telefon, kde nehrozilo putování prostorem ani křest kávou. Jen tam bohužel nedosáhla nabíječka."
Kromě 12V zásuvky před řadící pákou, je další 12V zásuvka také ke konci středového tunelu mezi řidičovou a spolujezdcovou sedačkou. Z této "zadní" zásuvky nabíječka pohodlně dosáhne do kapsy na boku spolujezdcovi sedačky. Tato zsávka však vidět na žádné fotce v této recenzi, ani v předchozí recenzi benzínové verze. Náhoda? Nemyslím si. Recenzent uměle vytváří chyby, tam kde nejsou. Jak potom máme věřit, že "mám Dacie moc rád"?
Když už něco v kategorii nákladní/velké tak snad raději OT-64 Skot. Hlavně proto, že plave.
V devadesátkách v Rusku přestavovali BRDM-2 na luxusní interiér pro mafiány nebo úspěšné podnikatele.
Jak už tu někdo zmínil Lancia Thesis, tak snad jedině ve verzi "blindata", ať to stojí za to :-)
Alfa Romeo 156 2.0 16v TS Selespeed, jedna z vedlejší ulice s nízkým najezdem je na prodej, ale dal jsem si svazácký slib, že vytrvám a odolám.
Bicolore se dělala např. už Lancia Ypsilon Y10, pak dlouho nic a pak až Thesis. Ale u novějšího FIATu mně nejvíc baví edice k 60 rokům Fiat 600 v pastelových barvách a chromovanými kryty kol v retro stylu.
Alfa Romeo 155 "Silverstone", kdo si objednal tuto edici, našel v kufru zadní křídlo a k němu bez dalších instrukcí i 4 pilony/vzpěry. Alfa nastoupila do britského seriálu cestovních vozů s křídlem výše posázeným než konkurence. Bylo toto křídlo součástí běžně prodávaných vozu? Bylo, podmínka splněna, jede se dál.
Alfa Romeo GTV 2.0 TS "Cup", opět hrdý Albion a myslím, že 500ks série vozů s dirou v blatniku za předním kolem kvůli odvodu tepla od brzd. Mnozí dávají plagiovane prvky CUPu i na 3.0 V6, ale spravne to byl pouze 2.0 motor.
Dobrý mechanik je pro mně ten, kdo nejenže najde a opraví závadu, ale taky vrátí zpátky všechny šrouby, příchytky, nepoláme plastové zácvaky, nepoškrábe lak cvokama/zipama oblečení při nahýbání se do motorového prostoru. Prostě nenadělá další vedlejší škody.
Ty kráso. Takový jednostranný a nevyvážený slint jsem tu už dlouho nečetl. Už jen první věta článku a myšlenka o správnosti přísných regulací se článkem vine jako hlavní motiv. To je jak převzaté KSČM - zbraně jsou špatné, svobodná volba je špatná, náboženství je špatné. Pak se divte a plačte nad zbytečnou regulací a buzerací v dopravě, když sami nejenže schvalujete, ale chválíte regulace v jiných odvětvích.
Mně u většiny takovýchto expedičníků negativně fascinuje, kolik peněz a lásky investují do vozidla, ale sekundární výbavu maji strašněj šunt s minimální účinnosti a poměrem váha/výkon. Ať už jde o auta nebo motorky. Přiklad jeden za všechny - vařič. U strašné spousty lidí vídám vařič Campingaz Bluet na bajonetové kartuše. Jasné, vařič za 10-15€ z Baumaxu, jenže kromě frankofonních zemí těžko sehnatelné kartuše, příšerný poměr vysoké spotřeby a minimálního výkonu, takže nutnost vézt zásobu kartuší. A to nemluvím o tom kufříkovém peklu, které používá Rasťo Chvála ze slovenské Garáže. Tipuju, že ho dostal na nějaké prezentaci KIA a nechce se ho vzdát ( pár roků nazpět jich KIA nakoupila tisíce jako dárky pro svoje zaměstnance a partnery). Takhle lze pokračovat - karimatky, stany, spacáky, čelovky. Na jaře jsem potkal chlapa co uvalil 100 000 do krátkého Defendera a ukazoval mi výbavu - samozřejmě vařič C.Gas, karimatka nafukovací důstojnická ČSLA, spacák další armádní ludra...
Kromě zaprděnců žije v Boulder city i Lynn Hill. ;-)
https://www.emontana.cz/lynn-hill-rozhovor/
Solidní novinařina :-/ "...nebo se v Koreji opravdu podařilo vyrobit..." Aleno tak. Auto navržené v Německu a vyrobené na Slovensku.
Líbí se mi, jak AR 166 ve stavu moc nepadají na ceně. Svou jsem koupil za mírně nižší částku před 4-5 lety. Zájemcum o Kappu doporučím základní nalejvací článek - http://dfens-cz.com/coz-takhle-dat-si-spagety-lancia-kappa/
Když byla zmíněna Itálie - zdejší pancéřovaná auta mají přídomek "blindata". Už jsem viděl i Lancia Delta EVO Blindata :-)
Nissan Qashqai se australskou angličtinou čte jako "keš kou" - "kráva na peníze", stroj na snadné oškubání zákazníků.
Vzduchem létají zběsilé ameriky, návrhy na náhradu v podobě příbuzných v rámci FCA z obou břehů velké mláky. Ale Chrysler 300C 5.7L V8 zatím nezazněl. V germánii jsou k dispozici nové nejeté do 60 000 nových říšských marek.
Na tomhle autě je jedna nevychytaná věc. Když se uvolní lanka držící zadní sklopné čelo a to čelo neopatrně pustím domu nebo ho zatížím ve svěšené poloze, tak koule tažného zařízení míří přesně na rukojeť otvírání zadního čela a rozláme ji.
Fiat 124 Spider, nový s manuálem je od 560 tisíc, to bylo aby nebylo 4 roky staré auta do požadovaného limitu.
Když jsme se vraceli z lezeckého výletu ze Švajcu, tak zde jsme stavěli jen proto, aby jsme to zkusili vylézt :-D
https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Deitingen_Sued_Raststaette,_Schalendach_04_09.jpg
Velmi se mi líbilo na německém odpočívadle Fürholzen u Mnichova. A prodávali pivo vyráběné díky energii z větrných elektráren. :-D https://www.haus.de/bauen/fuerholzen-baukunst-der-autobahn-rastanlage
Celkově stačí zadat do strýka gugla "tankstelle von concrete" a kochat se...
Když unibal nevylisuješ na autě, musí těhlice ven. Na těhlici je čidlo ABS chycene šroubem pětkou snad dokonce s vnitřní imbus hlavou. Šroub je za roky zarostlý v těhlici, takže buď omačkáš hlavu zevnitř nebo šroub zalomíš. Takže najít kde je ABS kabel napojený na hlavní svazek. Tapece pryč a hledat. Až budeš unibal lisovat zpátky, tak jen za vnější kroužek, lisováním za střed unibal zničíš.
Fiat Croma/Lancia Thema/AR 164 mají z výroby zadní příčná ramena k nápravnici uchycana dlouhými šrouby, které se vytahují směrem dozadu. Jenže je tam palivová nádrž. Stále přemýšlím jestli to byl bezpečnostní záměr a předpoklad že při zadním nárazu a zkroucení kastle udělá hlava šroubu na plastové nádrži méně škody než kónický začátek šroubu nebo pomsta konstruktéra nebo to vzešlo z polohy zadní nápravy jedoucí po pásu v továrně a natočení jednou stranou k dělníkům...
Lancia Thema V6 12v (Busso) - https://www.mobile.de/cz/Osobní-vůz/Lancia-Lancia-Thema-3.0-V6-LS/vhc:car,ms1:14700_15_,prx:8000/pg:vipcar/274345649.html
Více raritní než obecně obdivovaná (a tím i cenově dražší) 8.32. Navíc část V6 byla s 4q automatem, část s 6q manuálem.
Volant z dědova Warthburgu 311 - vertikálně asymetrický tvar volantu složený ze dvou kružnic s rozdílným poloměrem, zalomené mezikruží klaksonu...
Prosím o opravu "přesunul do Hrabové" na "do Hrabového". Je to "to" Hrabové. Název firmy Súľov byl později použit např. pro výrobce lyží, sáněk, hokejek a podobných dřevěných sportovních pomucek, později přejmenováno na Drevoindustria (Disulov). Mimochodem přes Hrabové a celý Súľovský masiv vedla etapa v rámci mezinárodního motocyklového závodu Šestidenní v roce 1977.
Zaměřovač se jmenoval ReVi, ale až ten druhoválečný. Prvoválečný byl spíše nitkový křížový vetknutý do kruhu.
Hlavice řadičky Lancia Delta Integrale s asymetrickým tvarem a vybráním vlevo nahoře pro palec.
Z nezakrytých mechanismů současný Fiat 500 Abarth 959 s příplatkovou"skulpturou mechanismu".
Interiér odpovídá době vzniku - něco mezi Lancia Thema LX a Lambo LM002. Motor VM Motori se mi ale líbí víc.
Dřevěný lakovaný volant si rukavice žádá. V zimě prstové od anglické firmy RAB, model M14. Jsou to speciálky na drytooling a zimní lezení s cepíny (M14 je z nejvyšších obtížností v tomto sportu). Nekloužouani promočené ani promrzlé, když jsem před jízdou házel a odhrnoval sníh. Po ohřátí je sundávám. Na léto pak hebké kožené bez prstů určené pro golf, nemaji dlaně tolik polstrované jako cyklistické a je lepší kontakt s volantem.
Uplně nerozumím řeči tvého kmene. Měl jsem na mysli jaké náklady na 1km jsou místním osazenstvem považovány za snesitelné. Např. u posledního auta jsem od koupě před 18 000km na sumě 1,8 Kč/km (auto, pojistka, druhé disky, nové gumy, 2x olej).
Jakou cenu za 1km po sečtení nákupní ceny, pojištění a ceny servisu lze považovat za ještě rentabilní?
Lancia Thesis měla jako příplatek sněžné řetězy typu Spikes-Spider. Maximální doporučená rychlost s tímto vehementem byla doporučena 30 kilometru za hodinu. V kufru zabírají místo jak 20" plnohodnotá rezerva. Sehnal jsem je ve výprodeji, ale zatím nenašel odvahu je namontovat a vyzkoušet.
http://www.spikes-spiders.com/
Minulé pondělí 16.7. k večeru jsem blázny z MongRal potkal na dálnici mezi Ilavou a Považskou Bystricou. Prvně jsem předjel malého FIATa (zdravil jsem klaksonem a výstražnými světlý) obloženého nákladem a kanystry. Pak jsem potkal urvaný náklad :-D a nakonec borce z dalšího prcka stojícího u silnice, jak si jde pro onen spadlý kontraband. :D
O víkendu jsem potřeboval napnout slack line, ale nebylo 2 vhodných kotevních bodu. Jeden kotevní bod tvořil sloup ocelo kolny, druhý kotevní bod jsme našli na kouli tažného u tátovi Miciny, zatáhnout ručku, kvalt na jednotku a pod zadní kola pořádné kameny. Děcka i dospělí zkoušeli a chodili lajnu celý víkend. Míca se sice trochu třásla, ale zvládla to se ctí.
"použita byla šestnáctikanálová hlava vlastní konstrukce MTX" Nepatří tam spíše šestnáctiventilová hlava?
Mohl by mi, prosím, někdo napsat odkazy na auto inzertní servery v hrdém Albionu? Děkuji.
Něco málo mám najžděno (pole. louky, lesy, pole, louky, lesy a silnice 2.-.3. třídy) v předchozí generaci s manuálem. Stále je tam tak málo prostoru na pravou nohu a celkově pod volantem? Po delší jízdě (80km) už mně v tom bolely nohy od kolen dolu. Muj otec, který je o hlavu nižší, ale má řádný břuch se tam naopak vejde bez problému. Na druhou stranu, na korbu se vejde 12 pulek prasat v jateční hmotnosti a nic nekouká nad hranu korby, nakulíme tam balík slámy/sena. V interiéru je pozitivní množství odkládacích ploch, takže je kam odložit kleště, nože, šroubováky, provazy, dráty, účenky, obaly od jídla a spousta dalšího bordelu, který by jinak překážel po kapsách. Jednou za čtvrt roku se udělá debordelizace a do týdne je to tam zpátky... :-)
Nejlíp se mi jezdí v Itálii. Cestu přes obě říše nějak přetrpím a pak si týden užívám. Nejvíc mně pobavili Guarda di Financa, kteří stáli na hranicích a na kontrolu si výbírali jenom italské značky aut se zahraničními SPZ. :-) Levoproudaře na dálnici jsem tam zažil jediného - pražská Fabia II mezi Roveretem a Bolzánem, všichni ho brali zprava a každý si zatroubil.
Mohu se zeptat, kde přesně to bylo focené? Napadá mně kopec mezi Radňovem a Koječínem nebo kopec mezi Úsobím a Herálcem? Mám mírnou obsesi myslet si, že si pamatuji většinu míst, kde jsem byl. /// Vzhledem k tomu, kolik nocí jsem naspal s partnerkou v kombíku jedničkové Fabie, kolik plynu jsem provařil a kolik vína a piva prolil hrdlem, sedíc na zrolované karimatce před onou Fabkou si troufnu říci, že recenzovaná California je luxusní hotel na kolečkách, co nemá s outdoorem nic společného :-) Cosi jsem se i naspal v doma předělaném VW T4 long (jen postel, ale 4 jsme se namáčkli) a Olympiadě A6 C4 Avant a opět opakuji, že tohle není outdoor.
Nebyl to sice žádný rockový bouřlivák, ale nenašel by se příběh Karla Gotta a některých jeho aut? Prý snad vlastnil AlfaRomeo, kterou zrušil při nehodě...
Stříbrné nahoru otevřené masivní haky na boku předních sedadel. Neslouží náhodou na "uložení" nebo zachycení bezp. pásů? Tím by odpadla nutnost hrát si na jogína a psát negativa.
Děkuji za článek. Četl jsem ho ve frontě na STK. A taky děkuji za tip na museum ve Vys.Mýtu. V týdnu budu projíždět a snad se tam stavím.
Rádo sestalo. Jen se příprav na smutný pohled. Vypuštěné pneu, ošuntělý vzhled.
V republice stojí minimálně ještě jeden. Je to speciální nástavba pro vypouštění bezpilotnich proudových letadel. Označení auta je BAZ-135MB a vypouštěl Tu-243. Stoji v leteckém muzeu Vyškov, po vstupu v levé polovině expozice. http://lhs-vyskov.cz/muzeum/pozemni-exponaty/
"vzpomeňte si třeba na typickou barvu Ferrari" Typická barva závodních Ferrari byla zpočátku primárně žlutá. Používali ale i červenou. Protože červená auta měla větší poměr vítězství než žlutá, začali závodní auta malovat na červeno. Vidím v tom trochu té pověrčivosti jako u "Quadro Foglio Verde".
Poslední komentáře
- Irwinek, Tato auta zrají jako víno: Modely...
No, jasně, ale tohle jsou většinou jiní lidé - starší... - Habakukk, Tato auta zrají jako víno: Modely...
Lidé se otáčejí protože jsou to držky zvědavé. Jezdím... - Habakukk, Tato auta zrají jako víno: Modely...
Hrozná pixla, na parkovišti se neztratí protože tam nic divnějšího... - jerry, Tato auta zrají jako víno: Modely...
Oprava. Měl jsem na mysli O2 RS. Ta se mi dodnes líbí nejvíc... - Habakukk, Volvo XC90 T8 Recharge: Konec dieselů...
Ojebávka na zákazníka. V této ceně to má být trvalá čtyřkolka... - M1chal, Volvo XC90 T8 Recharge: Konec dieselů...
Mňa ešte zaujala transparentnosť automobilky. Tie údaje sú slušné... - M1chal, Volvo XC90 T8 Recharge: Konec dieselů...
z tejto :P - Sato, Volvo XC90 T8 Recharge: Konec dieselů...
M1chal: to je screenshot z ktorej hry? :) - Irwinek, Tato auta zrají jako víno: Modely...
Chvilka času - ano, číší z toho hranatá krabice z 80-tek,... - Habakukk, Škoda vstupuje do hry Gran Turismo...
No ty obyčejné auta tam pořád jsou na druhé straně tam přidávají... - afro-r1, Tato auta zrají jako víno: Modely...
Beru rok 2003 jako vrchol tvorby aut podle pozadavku zakazniku.... - jerry, Tato auta zrají jako víno: Modely...
Kdy se to zlomilo? Kdy ty požadavky zabily nová auta? První... - VK, u blogu Stirlingove autá
Ta sedma je na vzduchu? - James, u blogu Strasti s Volvem a lidskou blbostí....
Povylepšený T-Jet je na MiTo na normální ježdění velmi... - afro-r1, Opel Combo přichází s faceliftem...
Pri odkupu od GM jsem trochu doufal, ze by mohl Stelantis udelat...
Poslední inzeráty
2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem
2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem
1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem
1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem
Rušné diskuse
- Autíčkář se ptá: U jakých aut si budeme za pár let říkat "že já to tehdy nekoupil..."?
39 komentářů - Jazykové okénko Jaromíra Soukupa: Jak různé země vyslovují jména aut
36 komentářů - Tato auta zrají jako víno: Modely s nadčasovým designem, který vypadá skvěle i po letech
34 komentářů - Autíčkář se ptá: Chceme v Česku takeovers?
33 komentářů - Bazarový snílek: S nebem nad hlavou a kamarády za zády
32 komentářů - Volvo EX30 Twin Motor: Malé auto, velké plány
29 komentářů - Ford Expedition: Řešení občasné rodinné dopravy?
24 komentářů - Řídit odbor dopravy jako firmu
23 komentářů