
vonkreuz
Jméno | Ondro Kriz |
---|---|
Bydliště | Havlíčkův Brod |
Registrace | před 3.9 rok. |
Poslední aktivita | před 9.9 měs. |
Komentářů u článků | 51 |
Pozitivních komentářů u článků | 10 |
Negativních komentářů u článků | 3 |
Možnosti | napsat zprávu |
Posledních 50 komentářů

Snažím se poukázat na to, že z recenze, tak jak napsaná vyplývá, že pro recenzenta jediná smysluplná odkládací plocha je mimo dosah nabíječky. Což není pravda. Domnívám se, že recenzent si druhé zásuvky během užívá auta všiml, ale v recenzi toto nezmínil zcela naschvál, aby dodal dramatičnosti. Zásuvka není zezadu, ale z vrchu, tenhle argumentační faul si prosím odpusťte. Celkový počet 12V zásuvek je mi šumák, ale vadí mi tahle presstitutí honba za umělými senzacemi. Zcela jistě nejsem "dacista", co si vzomínám, v žádné jsem nikdy ani nejel. Ale chápu, že v rámci každého fóra nebo magazínu se vytvoří crew, které se samo chová jako sekta a na "naše se nešahá"...

Vyváženou recenzi jsem nečekal, ale toto mně zarazilo:
"Nakonec jsem na bočnici spolujezdcova opěradla přeci jen našel šikovnou kapsičku pro můj telefon, kde nehrozilo putování prostorem ani křest kávou. Jen tam bohužel nedosáhla nabíječka."
Kromě 12V zásuvky před řadící pákou, je další 12V zásuvka také ke konci středového tunelu mezi řidičovou a spolujezdcovou sedačkou. Z této "zadní" zásuvky nabíječka pohodlně dosáhne do kapsy na boku spolujezdcovi sedačky. Tato zsávka však vidět na žádné fotce v této recenzi, ani v předchozí recenzi benzínové verze. Náhoda? Nemyslím si. Recenzent uměle vytváří chyby, tam kde nejsou. Jak potom máme věřit, že "mám Dacie moc rád"?

Když už něco v kategorii nákladní/velké tak snad raději OT-64 Skot. Hlavně proto, že plave.
V devadesátkách v Rusku přestavovali BRDM-2 na luxusní interiér pro mafiány nebo úspěšné podnikatele.
Jak už tu někdo zmínil Lancia Thesis, tak snad jedině ve verzi "blindata", ať to stojí za to :-)

Alfa Romeo 156 2.0 16v TS Selespeed, jedna z vedlejší ulice s nízkým najezdem je na prodej, ale dal jsem si svazácký slib, že vytrvám a odolám.

Bicolore se dělala např. už Lancia Ypsilon Y10, pak dlouho nic a pak až Thesis. Ale u novějšího FIATu mně nejvíc baví edice k 60 rokům Fiat 600 v pastelových barvách a chromovanými kryty kol v retro stylu.

Alfa Romeo 155 "Silverstone", kdo si objednal tuto edici, našel v kufru zadní křídlo a k němu bez dalších instrukcí i 4 pilony/vzpěry. Alfa nastoupila do britského seriálu cestovních vozů s křídlem výše posázeným než konkurence. Bylo toto křídlo součástí běžně prodávaných vozu? Bylo, podmínka splněna, jede se dál.
Alfa Romeo GTV 2.0 TS "Cup", opět hrdý Albion a myslím, že 500ks série vozů s dirou v blatniku za předním kolem kvůli odvodu tepla od brzd. Mnozí dávají plagiovane prvky CUPu i na 3.0 V6, ale spravne to byl pouze 2.0 motor.

Dobrý mechanik je pro mně ten, kdo nejenže najde a opraví závadu, ale taky vrátí zpátky všechny šrouby, příchytky, nepoláme plastové zácvaky, nepoškrábe lak cvokama/zipama oblečení při nahýbání se do motorového prostoru. Prostě nenadělá další vedlejší škody.

Ty kráso. Takový jednostranný a nevyvážený slint jsem tu už dlouho nečetl. Už jen první věta článku a myšlenka o správnosti přísných regulací se článkem vine jako hlavní motiv. To je jak převzaté KSČM - zbraně jsou špatné, svobodná volba je špatná, náboženství je špatné. Pak se divte a plačte nad zbytečnou regulací a buzerací v dopravě, když sami nejenže schvalujete, ale chválíte regulace v jiných odvětvích.

Mně u většiny takovýchto expedičníků negativně fascinuje, kolik peněz a lásky investují do vozidla, ale sekundární výbavu maji strašněj šunt s minimální účinnosti a poměrem váha/výkon. Ať už jde o auta nebo motorky. Přiklad jeden za všechny - vařič. U strašné spousty lidí vídám vařič Campingaz Bluet na bajonetové kartuše. Jasné, vařič za 10-15€ z Baumaxu, jenže kromě frankofonních zemí těžko sehnatelné kartuše, příšerný poměr vysoké spotřeby a minimálního výkonu, takže nutnost vézt zásobu kartuší. A to nemluvím o tom kufříkovém peklu, které používá Rasťo Chvála ze slovenské Garáže. Tipuju, že ho dostal na nějaké prezentaci KIA a nechce se ho vzdát ( pár roků nazpět jich KIA nakoupila tisíce jako dárky pro svoje zaměstnance a partnery). Takhle lze pokračovat - karimatky, stany, spacáky, čelovky. Na jaře jsem potkal chlapa co uvalil 100 000 do krátkého Defendera a ukazoval mi výbavu - samozřejmě vařič C.Gas, karimatka nafukovací důstojnická ČSLA, spacák další armádní ludra...

Kromě zaprděnců žije v Boulder city i Lynn Hill. ;-)
https://www.emontana.cz/lynn-hill-rozhovor/

Solidní novinařina :-/ "...nebo se v Koreji opravdu podařilo vyrobit..." Aleno tak. Auto navržené v Německu a vyrobené na Slovensku.

Líbí se mi, jak AR 166 ve stavu moc nepadají na ceně. Svou jsem koupil za mírně nižší částku před 4-5 lety. Zájemcum o Kappu doporučím základní nalejvací článek - http://dfens-cz.com/coz-takhle-dat-si-spagety-lancia-kappa/

Když byla zmíněna Itálie - zdejší pancéřovaná auta mají přídomek "blindata". Už jsem viděl i Lancia Delta EVO Blindata :-)

Nissan Qashqai se australskou angličtinou čte jako "keš kou" - "kráva na peníze", stroj na snadné oškubání zákazníků.

Vzduchem létají zběsilé ameriky, návrhy na náhradu v podobě příbuzných v rámci FCA z obou břehů velké mláky. Ale Chrysler 300C 5.7L V8 zatím nezazněl. V germánii jsou k dispozici nové nejeté do 60 000 nových říšských marek.

Na tomhle autě je jedna nevychytaná věc. Když se uvolní lanka držící zadní sklopné čelo a to čelo neopatrně pustím domu nebo ho zatížím ve svěšené poloze, tak koule tažného zařízení míří přesně na rukojeť otvírání zadního čela a rozláme ji.

Fiat 124 Spider, nový s manuálem je od 560 tisíc, to bylo aby nebylo 4 roky staré auta do požadovaného limitu.

Když jsme se vraceli z lezeckého výletu ze Švajcu, tak zde jsme stavěli jen proto, aby jsme to zkusili vylézt :-D
https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Deitingen_Sued_Raststaette,_Schalendach_04_09.jpg

Velmi se mi líbilo na německém odpočívadle Fürholzen u Mnichova. A prodávali pivo vyráběné díky energii z větrných elektráren. :-D https://www.haus.de/bauen/fuerholzen-baukunst-der-autobahn-rastanlage
Celkově stačí zadat do strýka gugla "tankstelle von concrete" a kochat se...

Když unibal nevylisuješ na autě, musí těhlice ven. Na těhlici je čidlo ABS chycene šroubem pětkou snad dokonce s vnitřní imbus hlavou. Šroub je za roky zarostlý v těhlici, takže buď omačkáš hlavu zevnitř nebo šroub zalomíš. Takže najít kde je ABS kabel napojený na hlavní svazek. Tapece pryč a hledat. Až budeš unibal lisovat zpátky, tak jen za vnější kroužek, lisováním za střed unibal zničíš.

Fiat Croma/Lancia Thema/AR 164 mají z výroby zadní příčná ramena k nápravnici uchycana dlouhými šrouby, které se vytahují směrem dozadu. Jenže je tam palivová nádrž. Stále přemýšlím jestli to byl bezpečnostní záměr a předpoklad že při zadním nárazu a zkroucení kastle udělá hlava šroubu na plastové nádrži méně škody než kónický začátek šroubu nebo pomsta konstruktéra nebo to vzešlo z polohy zadní nápravy jedoucí po pásu v továrně a natočení jednou stranou k dělníkům...

Lancia Thema V6 12v (Busso) - https://www.mobile.de/cz/Osobní-vůz/Lancia-Lancia-Thema-3.0-V6-LS/vhc:car,ms1:14700_15_,prx:8000/pg:vipcar/274345649.html
Více raritní než obecně obdivovaná (a tím i cenově dražší) 8.32. Navíc část V6 byla s 4q automatem, část s 6q manuálem.

Volant z dědova Warthburgu 311 - vertikálně asymetrický tvar volantu složený ze dvou kružnic s rozdílným poloměrem, zalomené mezikruží klaksonu...

Prosím o opravu "přesunul do Hrabové" na "do Hrabového". Je to "to" Hrabové. Název firmy Súľov byl později použit např. pro výrobce lyží, sáněk, hokejek a podobných dřevěných sportovních pomucek, později přejmenováno na Drevoindustria (Disulov). Mimochodem přes Hrabové a celý Súľovský masiv vedla etapa v rámci mezinárodního motocyklového závodu Šestidenní v roce 1977.

Zaměřovač se jmenoval ReVi, ale až ten druhoválečný. Prvoválečný byl spíše nitkový křížový vetknutý do kruhu.

Hlavice řadičky Lancia Delta Integrale s asymetrickým tvarem a vybráním vlevo nahoře pro palec.
Z nezakrytých mechanismů současný Fiat 500 Abarth 959 s příplatkovou"skulpturou mechanismu".

Interiér odpovídá době vzniku - něco mezi Lancia Thema LX a Lambo LM002. Motor VM Motori se mi ale líbí víc.

Dřevěný lakovaný volant si rukavice žádá. V zimě prstové od anglické firmy RAB, model M14. Jsou to speciálky na drytooling a zimní lezení s cepíny (M14 je z nejvyšších obtížností v tomto sportu). Nekloužouani promočené ani promrzlé, když jsem před jízdou házel a odhrnoval sníh. Po ohřátí je sundávám. Na léto pak hebké kožené bez prstů určené pro golf, nemaji dlaně tolik polstrované jako cyklistické a je lepší kontakt s volantem.

Uplně nerozumím řeči tvého kmene. Měl jsem na mysli jaké náklady na 1km jsou místním osazenstvem považovány za snesitelné. Např. u posledního auta jsem od koupě před 18 000km na sumě 1,8 Kč/km (auto, pojistka, druhé disky, nové gumy, 2x olej).

Jakou cenu za 1km po sečtení nákupní ceny, pojištění a ceny servisu lze považovat za ještě rentabilní?

Lancia Thesis měla jako příplatek sněžné řetězy typu Spikes-Spider. Maximální doporučená rychlost s tímto vehementem byla doporučena 30 kilometru za hodinu. V kufru zabírají místo jak 20" plnohodnotá rezerva. Sehnal jsem je ve výprodeji, ale zatím nenašel odvahu je namontovat a vyzkoušet.
http://www.spikes-spiders.com/

Minulé pondělí 16.7. k večeru jsem blázny z MongRal potkal na dálnici mezi Ilavou a Považskou Bystricou. Prvně jsem předjel malého FIATa (zdravil jsem klaksonem a výstražnými světlý) obloženého nákladem a kanystry. Pak jsem potkal urvaný náklad :-D a nakonec borce z dalšího prcka stojícího u silnice, jak si jde pro onen spadlý kontraband. :D

O víkendu jsem potřeboval napnout slack line, ale nebylo 2 vhodných kotevních bodu. Jeden kotevní bod tvořil sloup ocelo kolny, druhý kotevní bod jsme našli na kouli tažného u tátovi Miciny, zatáhnout ručku, kvalt na jednotku a pod zadní kola pořádné kameny. Děcka i dospělí zkoušeli a chodili lajnu celý víkend. Míca se sice trochu třásla, ale zvládla to se ctí.

"použita byla šestnáctikanálová hlava vlastní konstrukce MTX" Nepatří tam spíše šestnáctiventilová hlava?

Mohl by mi, prosím, někdo napsat odkazy na auto inzertní servery v hrdém Albionu? Děkuji.

Něco málo mám najžděno (pole. louky, lesy, pole, louky, lesy a silnice 2.-.3. třídy) v předchozí generaci s manuálem. Stále je tam tak málo prostoru na pravou nohu a celkově pod volantem? Po delší jízdě (80km) už mně v tom bolely nohy od kolen dolu. Muj otec, který je o hlavu nižší, ale má řádný břuch se tam naopak vejde bez problému. Na druhou stranu, na korbu se vejde 12 pulek prasat v jateční hmotnosti a nic nekouká nad hranu korby, nakulíme tam balík slámy/sena. V interiéru je pozitivní množství odkládacích ploch, takže je kam odložit kleště, nože, šroubováky, provazy, dráty, účenky, obaly od jídla a spousta dalšího bordelu, který by jinak překážel po kapsách. Jednou za čtvrt roku se udělá debordelizace a do týdne je to tam zpátky... :-)

Nejlíp se mi jezdí v Itálii. Cestu přes obě říše nějak přetrpím a pak si týden užívám. Nejvíc mně pobavili Guarda di Financa, kteří stáli na hranicích a na kontrolu si výbírali jenom italské značky aut se zahraničními SPZ. :-) Levoproudaře na dálnici jsem tam zažil jediného - pražská Fabia II mezi Roveretem a Bolzánem, všichni ho brali zprava a každý si zatroubil.

Mohu se zeptat, kde přesně to bylo focené? Napadá mně kopec mezi Radňovem a Koječínem nebo kopec mezi Úsobím a Herálcem? Mám mírnou obsesi myslet si, že si pamatuji většinu míst, kde jsem byl. /// Vzhledem k tomu, kolik nocí jsem naspal s partnerkou v kombíku jedničkové Fabie, kolik plynu jsem provařil a kolik vína a piva prolil hrdlem, sedíc na zrolované karimatce před onou Fabkou si troufnu říci, že recenzovaná California je luxusní hotel na kolečkách, co nemá s outdoorem nic společného :-) Cosi jsem se i naspal v doma předělaném VW T4 long (jen postel, ale 4 jsme se namáčkli) a Olympiadě A6 C4 Avant a opět opakuji, že tohle není outdoor.

Nebyl to sice žádný rockový bouřlivák, ale nenašel by se příběh Karla Gotta a některých jeho aut? Prý snad vlastnil AlfaRomeo, kterou zrušil při nehodě...

Stříbrné nahoru otevřené masivní haky na boku předních sedadel. Neslouží náhodou na "uložení" nebo zachycení bezp. pásů? Tím by odpadla nutnost hrát si na jogína a psát negativa.

Děkuji za článek. Četl jsem ho ve frontě na STK. A taky děkuji za tip na museum ve Vys.Mýtu. V týdnu budu projíždět a snad se tam stavím.

Rádo sestalo. Jen se příprav na smutný pohled. Vypuštěné pneu, ošuntělý vzhled.

V republice stojí minimálně ještě jeden. Je to speciální nástavba pro vypouštění bezpilotnich proudových letadel. Označení auta je BAZ-135MB a vypouštěl Tu-243. Stoji v leteckém muzeu Vyškov, po vstupu v levé polovině expozice. http://lhs-vyskov.cz/muzeum/pozemni-exponaty/

"vzpomeňte si třeba na typickou barvu Ferrari" Typická barva závodních Ferrari byla zpočátku primárně žlutá. Používali ale i červenou. Protože červená auta měla větší poměr vítězství než žlutá, začali závodní auta malovat na červeno. Vidím v tom trochu té pověrčivosti jako u "Quadro Foglio Verde".


A co Bentley Mulsane podle rovinky Mulsane na okruhu la Sarthe (Le Mans)?

Pro úplnost Busso byl v těchto italských vozech: Alfa Romeo 6 (2.5 12v), 90 (2.5 12v), GTV6 (2.5 12v, 2.5 12v Twin TB), 75 (2.5 + 3.0 12v), 164 (3.0 12v, 2.0 12v TB, 3.0 24v), GTV "916" (3.0 12v, 2.0 12v TB, 3.0 + 3.2 24v), 155 (2.5 12v), 156 (2.5 + 3.2 24v), 166 (2.0 12v TB, 2.5+3.0+3.2 24v), 147 (3.2 24v), GT (3.2 24v), Fiat Croma (2.5 12v), Lancie Thema (3.0 12v), Kappa (3.0 24v), Thessis (3.0 + 3.2 24v).

Suzuki Jimni.Stále žebřinový rám. Stále atmo motor. Stale celkem jednoduchá konstrukce. V motorovém prostoru nevládne doba plastová.

Dieselové transaxly byly i dalsi Alfa Romeo. AR 6 "Sei" 2.5 Td VM Motori, AR 90 2.4 Td VM Motori, AR 75 2.4 Td VM Motori, AR 75 2.0 Td (tuhle ma AJ jako další daily jestli se nepletu).
Poslední komentáře
- Perníček, u blogu Jaguar S-Type R V8 4,2 Supercharged
Pěkné počtení o charisamtickém voze. Máme tu čest u nás... - Bigg.I, u blogu #4 Ford Orion - auto co jsem...
Jak říká Lumix, ta koroze spíš nasere. Nejvíc práce pro mě je ta příprava... - GanGreen, u blogu #4 Ford Orion - auto co jsem...
Závidím ti to odhodlání :) a přeju ať ti to vydrží. Ty... - Oh!Gust, Autíčkář se ptá: Posloucháte za volantem...
Vďaka Budovi Spencerovi som sa k tejto pesničke dostal :D https://www.youtube.com/watch?v=NmLAdXmCKvQ - Bigg.I, u blogu #4 Ford Orion - auto co jsem...
Ano, mělo to být daily, jen sednout a jezdit :D. Karosařinu... - bkralik, u blogu #4 Ford Orion - auto co jsem...
Já bych se jen bál, že když to někdo vyvaří za "rozumný... - Perníček, u blogu #4 Ford Orion - auto co jsem...
Hledat to v prvních dílech nebudu, ale neměl ten Orion náhodou... - beastar, u blogu Jaguar XKR 4.2 Coupé aneb jak ulovit...
O Levante psal Kuře. My o něm moc nepřemýšleli. U suv spíše... - lumix, u blogu #4 Ford Orion - auto co jsem...
Té koroze už je tam dost, ale stále nic co by bylo neřešitelné,... - MGRR, u blogu #4 Ford Orion - auto co jsem...
Tak to je super :) - Bigg.I, u blogu #4 Ford Orion - auto co jsem...
to zas ne :D chápu tuhle obavu, ale zas neobětuju tady těm... - Jenda_K, u blogu Jaguar XKR 4.2 Coupé aneb jak ulovit...
Jde to celkem snadno, vezme se plochý šroubovák, zajede se s ním... - LennyLeonard, Autíčkář se ptá: Posloucháte za volantem...
Okamzite jsem si vzpomel na https://youtu.be/I2PkN3xBtAo - MGRR, u blogu #4 Ford Orion - auto co jsem...
Ale ja tomu rozumim :) Jen aby ti "pro popelnice"... - jerry, Jaké "klasice" jste nikdy nepřišli...
Z Manty se stal evergreen. V 70s jsem jako kluk víc bral Capri....
Poslední inzeráty
2005 rok výroby
124 koní výkon
1 798 ccm objem
2010 rok výroby
216 koní výkon
5 300 ccm objem
2004 rok výroby
250 koní výkon
3 000 ccm objem
2014 rok výroby
214 koní výkon
3 500 ccm objem
2001 rok výroby
75 koní výkon
1 390 ccm objem
Rušné diskuse
- BMW X6M Competition: Magor. Mistr. Miláček.
120 komentářů - BMW 840d xDrive Gran Coupé: Automobil tak akorát
113 komentářů - Auta, která zmizela
106 komentářů - Autíčkář se ptá: Jaká prkotina vás na silnici dokáže nejvíc vymotat?
92 komentářů - Autíčkář se ptá: Posloucháte za volantem nebezpečné songy?
91 komentářů - Drifteři jsou hovada! Nebo nejsou?
85 komentářů - Jaké "klasice" jste nikdy nepřišli na chuť?
83 komentářů - Rok za volantem: padesát aut, nespočet dojmů
77 komentářů