načítám data...

Karda

JménoOndřej Kareš
BydlištěPraha
Registracepřed 5.9 rok.
Poslední aktivitapřed 3.5 dny
Příspěvků ve fóru20
Komentářů u článků32
Pozitivních komentářů u článků7
Negativních komentářů u článků0
Možnostinapsat zprávu

Posledních 50 komentářů

Ka
Karda
07. dubna 2021, 21:45
0
Ptejte se: Praktický levný rodinný dostavník

V první chvíli sem se lekl, že si skončil s Hyundai Matrix. Ale na něj se podepsal Pininfarina.

Občas v inzerci lovím vůz podle podobného zadání, jen benzín a sedan. To je ještě větší bída. Takže zůstávám v hatchbacku a když náhodou jedu dálky, tak si něco půjčím.

Ka
Karda
03. března 2021, 10:41
0
Nejlepší vozidlo na výlet do jiného okresu

Ale u balónu nemáš moc možností ovlivnit do jakého okresu se dostaneš. Cesty by se museli plánovat podle předpovědi počasí :)

Ka
Karda
01. března 2021, 14:46
2
Pět řešení problému, který nebyl

Zajmavé, že nikomu nestýská po atmosfércké naftě :-)

Jinak jsem nedávno najel 900 km s Mazdou CX-5 2020, dvoulitr benzín, manuál. V tomhle případě musím dát názoru v článku za pravdu. Ten motor mi v tom autě neseděl. Po měste dobrý. Dá se s tm normálně rozjet a člověk nemá pocit, že by plyn ovládal gumovým špagátem. Ale na dálnici nic moc. Do kopců je občas nutný z šestky podřadit jenom abych se udrželo dálniční tempo. Vytočený motor nemá nějak extra zvuk a spíš to obtěžuje posádku. Kdo tohle chce v SUV?

Je dobře, že někdo ještě atmosféry dělá. Dokážu to pochopit v menších autech (třeba minulá Mazda 3 je boží), ale pro BFU jsou dnešní přeplňovaný motory lepší.

Ka
Karda
26. února 2021, 11:24
5
Bazarový snílek: Podivnosti z temných zákoutí inzerce

Jako dítě školou povinné jsem si koupil W220 model 1:18. Vtipný je, že i ten začal reznout jako jeho předlohy. Tomu říkám cit pro detail. Ale ani to mě neodradí se sem tam podívat do inzerce, co se prodává.

Ka
Karda
22. února 2021, 00:08
0
Ptejte se: Zajímavé auto do sedmdesáti tisíc

Xedos mi utekl. Nakonec šel maximálně za 38 000. Cena padala raketově :)

Ka
Karda
05. února 2021, 11:44
0
Hyundai i30 1.6 CRDi: Vítězství tabulek nad emocemi

Výrobci lžou čím dál víc. Začalo to Trabantem 12V a teď tohle.

Ka
Karda
26. ledna 2021, 14:45
0
Volvo 360c: Povídej si se strojem

Tak třeba to povede k tomu, že se auta budou dělat poctivě, pokud budou muset obstát na trhu ojetin. To přece chceme. To je ekologie. Uznávám, že je to naivní názor a i trochu sarkazmus. Nicméně trojkové BMW minulé generace má jisté mouchy a taky není o moc dražší než srovnatelná Oktávka.

Začínám mít pocit, že automobilky zpřísňování eminích norem atp. vítají. Krásně se zbavili segmentu, kde měli nejmenší marže - mini aut. Zbytek můžou zdražit jako že né svojí vinou.

Ka
Karda
31. prosince 2020, 17:09
0
Autíčkářovo auto roku 2020: Jaké v nás zanechalo nejsilnější dojmy?

Ohledně Sardinie doporučuju mrknout na stránku http://www.cestynamotorce.cz/country/sardinie/. Je tam pár typů na pěkné silnice. S autem, který má tvrdší podvozek pozor. Drtivá většina silnic má sice hladký povrch, ale čas od času je v nich taková prohlubeň, většinou signalizovaná jen stopami po oleji. Když jsem si toho cca ve 100 km/h nevšmnul Mini šlo až na dorazy :( A nejhorší to bylo na té jejich "dálnici" E25

Ka
Karda
14. prosince 2020, 22:00
0
Autíčkář se ptá: Jaká prkotina vás na silnici dokáže nejvíc vymotat?

Ad předčasné zipování. Diky tomu vybírám pruh který končí. Zpravidla je odbaven dříve.

Ka
Karda
14. prosince 2020, 21:57
0
Ka
Karda
28. května 2020, 15:49
1
Škrabka pod víčkem nádrže už není cool, teď letí koloběžka u rezervy.

V tom případě sem na střední měl simply clever Favorita. Jen místo koloběžky jsem měl skládačku. Skládačku Eska. Která nešla složit. Takže zabírala cely kufr při sklopených sedačkách. Moc simply ani clever to vlastně nebylo. Ale každé ráno mi to ušetřilo 15 minut!

Ka
Karda
24. ledna 2020, 20:38
1
Auta stříbrného plátna

Lotus (asi 7) z filmu Policajt nebo rošťák

Ka
Karda
21. dubna 2019, 14:26
0
Autíčkář na lovu: Zábava na každý den

Jestli pod pojmem nenáročná renovace myslí výměnu kol, mohlo by fingovat tohle: https://www.tipcars.com/chevrolet-impala/sedan/benzin/chevrolet-impala-sedan-5-0l-v-8-51127007.html
Interiér je boží.

Ka
Karda
20. března 2019, 20:13
0
Hyundai H-1 Tour: Trajekt pro dlouhé oceánské plavby

GanGreen: Tak je pravda, že v tý době spíš řešili souseda za severu než z Boleslavi :)

Ka
Karda
20. března 2019, 18:33
0
Hyundai H-1 Tour: Trajekt pro dlouhé oceánské plavby

Jen technická. Pokud vím poslední vehykl ve srovnatelné kategorii od souseda z Boleslavi byla zbraň hromadného ničení 1203 a ta neměla liťáky ani za příplatek.

Ka
Karda
11. března 2018, 12:33
0
Kam se poděl pohledný dostupný sedan?

Sem netušil, že když jsem si kupoval svoje první auto, který už tenkrát bylo na prahu vrakoviště, že jednou se budu moct chlubit: "Jo, jezdil sem sedanem." Všichni zmiňují, jak je to nepraktický, ale má to i výhody. Když někdo leze v zimě do kufru, tak nevyvětrá vnitřek a navíc otevírání víka kufru u sedanu je o hodně lehčí, než mávání vratama u hatchbacku. Sice se se to snaží řešit elektrikou, ale stále člověk musí čekat a poslouchat otravný bzučení :)

Ka
Karda
20. října 2017, 21:50
0
Operativní leasing - vyplatí se i běžnému motoristovi, nebo je to past?

Moje zkušenosti s operativním leasingem jsou následující. Polo na 1 rok s nájezdem 20 000 km ročně za 4750 měsíčně. Suma sumárum jsem za něj za rok dal cca 60 000 Kč bez benzínu, ale včetně přezouvání (zímní pneu bylo v ceně), vody do ostřikovačů, dálničních známek, mytí a spoluúčastí. Najel jsem 15 000 km, takže když se rozpočítá, je to celkem darda.
Předtím jsem si auto půjčíl, když jsem ho potřeboval, ale problémem byla drahá pojistka, vysoká spoluúčast a hlavně člověk musel taky plánovat. Rozhodně nesouhlasím s tím, že auto na ¨operák¨ je bez starosti. Jen se starosti místo o servis přesunou do roviny: "Doufám, že to nikdo neodře nebo nezničí nic v interiéru." Poškození interiérů je asi největší riziko, protože není kryté pojišťovnou. Co se týče poškození vnějšku, tak jsem řešil tři záležitosti (odřený zadní nárazník, kapota a důlek ve dveřích). Všechno vyřešila spolůčast, která byla 1% nebo 1000 Kč. Pokud bych znovu uvažoval o operativvním leasingu , tohle by byla hlavní podmínka. Při 5% je zpravidla minimání spoluúčast 5000 Kč, takže do toho zahučel za 15 000 Kč a to už by nemělo smysl.
Za mě se to čistě z finačního hlediska nevyplatí, ale účel to splnit může. Rozhodnutí dělá každý sám.

Ka
Karda
13. července 2017, 16:43
0
Zaslouží si Fiat 500 statut moderního umění?

MoMA - Muzeum moderního umění v New Yorku vystavovala i Multiplu, takže asi cokoliv může být bráno jako umění. :)
Pravda výstava se jemnovala Different roads - Automobiles for the next century a mezi exponáty byl také Prius, Honda VV a GM EV1, což jsou v podstatě jedny z nejšerednějších aut historie (podle mě).

Ka
Karda
29. prosince 2016, 20:34
1
Škoda Superb Combi 2.0 TDi - Dexterův stěhovák

O požitek asi přímo nešlo, ale pokud prádlo po dvou hodinách praní vypadlo z pračky ve stejném stavu, jen špína byla tak zažraná, že nepomohl ani Tix, tak z toho hospodyňky asi radostí ke stropu neskákaly.
Ale jinak pěkný příměr.

Ka
Karda
29. prosince 2016, 18:15
0
Škoda Superb Combi 2.0 TDi - Dexterův stěhovák

ad DSG. Mě přijde, že v Superbu je prostě špatně naladěný. Chce se chovat ekologicky, řadí moc brzo. Potom se šlápne na plyn, to chudáka DSG zmate, neví co tam dát, podřadí dost hrubě atd. Paradoxně v Octavii RS i v režimu D se mi to stejný DSG (předpokládám, mělo taky 6st a dvoulitr naftu) naprosto vyhovovalo.

Ka
Karda
29. prosince 2016, 09:40
0
Fiátkův zápisník: Zhodnocení a zúčtování

Felicie už je trošku bezcharakterní. Nemá například kňourací spojkový pedál. Takovej Favorit s hnědým interiérem, to bylo něco. Nejdrsnější samozřejmě v prodloužené verzi Forman [čti fór men].

Ka
Karda
15. listopadu 2016, 20:16
1
Auto není mixér aneb pohled pod kapotu

to Michal: Líbí se mi, že se množiny čtenářů Autíčkáře a NotebookBlogu protínají. Jak by řekl klasik: "Nový Autíčkář a Notebookblog mé weby nejmilejší."

Ka
Karda
14. listopadu 2016, 10:01
0
Facelift Volkswagenu Golf – silnější GTI a chcípání při puštění plynu

Ad klimatizace: už klasický start - stop v kombinaci s manuální klimatizací je děsně "příjemnej." Kvůli vypínání komresoru si člověk musí neustále ladit přísun studeného vzduchu a to není moc user friendly. Co mě pobavilo je možnost nastartovat motor ovldačem otáček ventiátoru. Stačí dát 3 a motor naskočí :)

Ka
Karda
21. října 2016, 16:02
0
Souboj titánů: Turbo vs. Kompresor

Zrovna Polo 1.2 66kW sedlám. Jak se říká, že VW ničím nenadchne, ale aspoň ničím nezklame, tak tenhle motor je výjimka. Než se turbo probere, tak výkon není žádný a nad 4000 už to nemá smysl točit. Popojíždění v kolonách a obecně po městě je stím utrpení. Jinak je Polo celkem fajn, jen se nehodí do města, což mě u malýho auta překvapuje.

Ka
Karda
24. května 2016, 10:15
0
Autíčkář se ptá: Který typ automatu máte nejraději?

Zkušenost mám jenom s DSG a tím co měla stávající generace Focusu před faceliftem. Přijde mi, že většina DSG převodovek trpí eco nastavením. Pokud jedu jako klobouk, tak fungují celkem dobře, ale řadí dost brzo - asi kvůli spotřebě. Když pak malinko přidám, tak se hned plaší, škubou a komfort je ta tam. Nejhorší to je asi v poslední 1.2 TSI Fabii a ani Superb III na tom nebyl zrovna nejlíp. Ale překvapila Octavia III RS. Zřejmě kvůli jakože sportovnímu charakteru řadila později a pak ani na D režim jí moje výpady na plynový pedál nerozhodily :)

Ka
Karda
06. dubna 2016, 22:09
0
Alfa Romeo Giulietta: Elixír mládí?

Ta zmínka o operáku tam vůbec neměla být. Teď budu mít problémy se spaním :)

Ka
Karda
10. února 2016, 00:06
0
Škoda Rapid Spaceback 1.2 TSI: Zábava všedního dne?

Pravda, teď jsem koukal do ceníku a Mazda na těch 450 000 vpodstatě začíná (dvoulitr) a to jí chybí metalíza, navigace, zadní parkovací senzory, který jsem postrádal asi nejvíc (díky né ideálním výhledu vzad) a další "drobnosti."

Ka
Karda
09. února 2016, 23:45
0
Škoda Rapid Spaceback 1.2 TSI: Zábava všedního dne?

Když jsem četl pasáž o jediném autě, které bude člověk potřebovat, spíš než Golf mi na mysli vytanula Mazda 3. Jel sjem s Rapidem, který Autíčkář testoval dříve (liftaback, benzín, 77kW, 6st manuál) a vesměs soulasím. Motor je trošku chuligán, vybízí ke svižnější jizdě - to je dobře, ale podvozek pocit sucha a bezpečí nedodá. Na silničkách kolem Seče, jsem ale projel trojkovou Mazdu (hatchback, benzín, 88kW, 6st. manuál) a bylo to boží. Výkonu přesně tak akorát a co si jsem si mohl dovolit v zatáčkách mě nepřstávalo udivovat. Takový rohlík na tváři jsem snad v autě ještě neměl :)
Pravda, Mazda je o dost dražší. Alespoň jsem si to myslel, dokud jsem nedočetl k údaji o ceně. Konečný rozdíl nejspíš nebude tak drastický. Ovšem do Mazdy se člověk, narozdíl od Rapida, zamilovat může.

Ka
Karda
03. listopadu 2015, 21:03
0
Ka
Karda
15. října 2015, 20:17
0
Tesla přijíždí bez řidiče. Máme se bát?

Mapové podklady se 100% nejspíš nevyřeší nikdy, ale myslím, že by stačila i učicí funkce. Naučil bych auto cestu do práce a nemusel bych spoléhat na vydání map od výrobce.
Podle videa to vypadá, ža další problém bude syndrom neřídícího řidiče. Jak psal Woyta, pokud to člověk nemá v ruce, tak se víc bojí. Sám musím sebekriticky uznat, že jako spolujezdec často panicky prošlapávám podlahu i v situacích, kdybych byl za volantem naporsto vklidu :) Dokonce na téma akceptace rizika proběhla nějaká studie, ze které vyplnulo, že pokud si člověk alespoň myslí, že "to má v ruce", je ochoten akceptovat větší riziko.

Ka
Karda
26. září 2015, 12:31
0
Škoda Fabia Combi 1.4 TDi: Rodinný kombík na tři

Pěkný test. Měl sem v ruce dvě Fábie (1.2 TSI 66kW, 5st manuál, kombi a 1.2TSI 81kW, 7st DSG, krátká), řekněme v rozumnějších výbavě Ambition a tady je pár mých poznatků. Měřím lehce přes 190cm a ovládání klimatizace mě neobtěžovalo. Ono záleží, jak si člověk nastaví sedačku. Když sedím nízko, tak ve třetí generaci mě vůbec netrápil a u předchozích generací taky dotírá méně. Hodně mě rozčilovala absence automatického dojezdu okýnka řidiče. U ostatních je mi to putna, ale při vyjíždění z garáží, kde musím u závory podat kartičku, je rozjíždění, řazení a zatahování okýnka složitý i pro žongléra. Paradoxně mě byla sympatičtější Fábie s manuálem, DSG mi nesedlo. Né, že by bylo špatný obecně. V Octavii jsme se celkem kamarádili, ale tady mi přišlo jankovitý. Když se člověk chtěl rychleji rozjet, tak podřadilo třeba o dva – tři stupně níž, někdy se přidalo i hvízdnutí kol a já si připadal jak chuligán. Je možný, že při delší praxi by se tyhle projevy eliminovaly. Co se ale praxí nezlepší, bylo vytáčení do omezovače při plným plynu. Obecně tyhle turbomotory nemá smysl točit dál než 4500tis, tak proč ta převodovka sveřepě držela trojku až do 6000tis? Pak přišlo přeřazení, kopanec a dlóuho nic. Asi kdybych přidával míň, aby se nesepnul kick-down spínač, byl by její projev příjemnější, ale stejně to mohli naladit jinak. A drobný poznatek na závěr. Když auto zrychlí na větší rychlost, než je nastavená na tempomatu, neumí DSG podřadit.

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Tahoe  1996
Chevrolet Tahoe

1996 rok výroby
180 koní výkon
6 473 ccm objem

Cadillac Eldorado  1976
Cadillac Eldorado

1976 rok výroby
230 koní výkon
6 999 ccm objem

Ford F150 Ford F-150 5.4 V8 LPG 4x4 2000
Ford F150 Ford F-150 5.4 V8 LPG 4x4

2000 rok výroby
270 koní výkon
5 400 ccm objem

Cadillac Brougham ď Elegance 1988
Cadillac Brougham ď Elegance

1988 rok výroby
142 koní výkon
5 000 ccm objem

Ford E250  1967
Ford E250

1967 rok výroby
168 koní výkon
5 700 ccm objem