
Karda
Jméno | Ondřej Kareš |
---|---|
Bydliště | Praha |
Registrace | před 7.8 rok. |
Poslední aktivita | před 1.4 dny |
Příspěvků ve fóru | 22 |
Komentářů u článků | 37 |
Pozitivních komentářů u článků | 8 |
Negativních komentářů u článků | 1 |
Možnosti | napsat zprávu |
Posledních 50 komentářů
Když už je řeč o konkurenci, co zavedená Korea? Sorento, SantaFe? Jsou moc drahý?
Ad blbec v Kolodáku. Ja sem byl na D11 blbec v Karoqu. Nahmatnul jsem misto packy tempomatu, packu světel.
Doplním srovnáním s předfaceliftem.
1.5TSI je mild hybrid. Díky tomu zmizel pocit gumového plynového lanka.
Jizdni vlastnosti si úplně netroufám porovnávat - okresky jsem předfaceliftem nejezdil. Aktuální Karoq ale jezdi příjemně.
Hlavni změnu jsem zaznamenal v odhlučnění. I při tachometrovych 150 je v autě relativní klid. Předfacelift hodně hučel od kol.
Nicméně cenovka nějakých 770t s automatem a rezervou na příplatky - nic moc.
Přimlouvám se za blog o srovnání Passata se Supem.
Možná za cca půl roku budu řešit upgrade. Soukr. osoba, asi budu muset platit DPH, v úvahu připadají 3-5 let staré ojetiny, provoz auta vesměs jen víkendový rodinný dostavník, vzadu musí delší cestu v pohodlí absolvovat člověk 190 cm vysoký. Automat nutná podmínka. Takže v hledáčku jsou přesně Passati, Mondea, Insignie, Talismani. Se Supem nějakou zkušenost mám a úplně z něj odvařený nejsem. Je v něm dost kravál, hlavně vzadu od kol. Ostatní by měli být tižší. Proto bych porovnání uvítal.
Na Passatu se mi líbí adaptivní LED světla (v vyřezáváním okolní dopravy).To Mondeo neumí ani takhle starý Talisman neumí. U Insignií si nejsem jistý. Sítě mezi kufrem a cestujícími u kombíků má dost dovozů z Německa. V Čechách to bylo asi za příplatek.
Taky bych něco takového chtěl. Naši sháněli záložní auto, tak byla šance, ale prostě to stojí nesmysl. Tak jsem si aspoň koupil tu verzi 1:10

V první chvíli sem se lekl, že si skončil s Hyundai Matrix. Ale na něj se podepsal Pininfarina.
Občas v inzerci lovím vůz podle podobného zadání, jen benzín a sedan. To je ještě větší bída. Takže zůstávám v hatchbacku a když náhodou jedu dálky, tak si něco půjčím.
Ale u balónu nemáš moc možností ovlivnit do jakého okresu se dostaneš. Cesty by se museli plánovat podle předpovědi počasí :)
Zajmavé, že nikomu nestýská po atmosfércké naftě :-)
Jinak jsem nedávno najel 900 km s Mazdou CX-5 2020, dvoulitr benzín, manuál. V tomhle případě musím dát názoru v článku za pravdu. Ten motor mi v tom autě neseděl. Po měste dobrý. Dá se s tm normálně rozjet a člověk nemá pocit, že by plyn ovládal gumovým špagátem. Ale na dálnici nic moc. Do kopců je občas nutný z šestky podřadit jenom abych se udrželo dálniční tempo. Vytočený motor nemá nějak extra zvuk a spíš to obtěžuje posádku. Kdo tohle chce v SUV?
Je dobře, že někdo ještě atmosféry dělá. Dokážu to pochopit v menších autech (třeba minulá Mazda 3 je boží), ale pro BFU jsou dnešní přeplňovaný motory lepší.
Jako dítě školou povinné jsem si koupil W220 model 1:18. Vtipný je, že i ten začal reznout jako jeho předlohy. Tomu říkám cit pro detail. Ale ani to mě neodradí se sem tam podívat do inzerce, co se prodává.
Xedos mi utekl. Nakonec šel maximálně za 38 000. Cena padala raketově :)
hmm, Xedos mě vždycky lákal. A nebo Legend https://auto.bazos.cz/inzerat/130006895/honda-legend-35-v6-perfektni-stav-servisni-kniha.php
Výrobci lžou čím dál víc. Začalo to Trabantem 12V a teď tohle.
Tak třeba to povede k tomu, že se auta budou dělat poctivě, pokud budou muset obstát na trhu ojetin. To přece chceme. To je ekologie. Uznávám, že je to naivní názor a i trochu sarkazmus. Nicméně trojkové BMW minulé generace má jisté mouchy a taky není o moc dražší než srovnatelná Oktávka.
Začínám mít pocit, že automobilky zpřísňování eminích norem atp. vítají. Krásně se zbavili segmentu, kde měli nejmenší marže - mini aut. Zbytek můžou zdražit jako že né svojí vinou.
Ohledně Sardinie doporučuju mrknout na stránku http://www.cestynamotorce.cz/country/sardinie/. Je tam pár typů na pěkné silnice. S autem, který má tvrdší podvozek pozor. Drtivá většina silnic má sice hladký povrch, ale čas od času je v nich taková prohlubeň, většinou signalizovaná jen stopami po oleji. Když jsem si toho cca ve 100 km/h nevšmnul Mini šlo až na dorazy :( A nejhorší to bylo na té jejich "dálnici" E25
Ad předčasné zipování. Diky tomu vybírám pruh který končí. Zpravidla je odbaven dříve.
To je zpravidla francouzs: Jean Le Pič
V tom případě sem na střední měl simply clever Favorita. Jen místo koloběžky jsem měl skládačku. Skládačku Eska. Která nešla složit. Takže zabírala cely kufr při sklopených sedačkách. Moc simply ani clever to vlastně nebylo. Ale každé ráno mi to ušetřilo 15 minut!
Jestli pod pojmem nenáročná renovace myslí výměnu kol, mohlo by fingovat tohle: https://www.tipcars.com/chevrolet-impala/sedan/benzin/chevrolet-impala-sedan-5-0l-v-8-51127007.html
Interiér je boží.
GanGreen: Tak je pravda, že v tý době spíš řešili souseda za severu než z Boleslavi :)
Jen technická. Pokud vím poslední vehykl ve srovnatelné kategorii od souseda z Boleslavi byla zbraň hromadného ničení 1203 a ta neměla liťáky ani za příplatek.
Sem netušil, že když jsem si kupoval svoje první auto, který už tenkrát bylo na prahu vrakoviště, že jednou se budu moct chlubit: "Jo, jezdil sem sedanem." Všichni zmiňují, jak je to nepraktický, ale má to i výhody. Když někdo leze v zimě do kufru, tak nevyvětrá vnitřek a navíc otevírání víka kufru u sedanu je o hodně lehčí, než mávání vratama u hatchbacku. Sice se se to snaží řešit elektrikou, ale stále člověk musí čekat a poslouchat otravný bzučení :)

Moje zkušenosti s operativním leasingem jsou následující. Polo na 1 rok s nájezdem 20 000 km ročně za 4750 měsíčně. Suma sumárum jsem za něj za rok dal cca 60 000 Kč bez benzínu, ale včetně přezouvání (zímní pneu bylo v ceně), vody do ostřikovačů, dálničních známek, mytí a spoluúčastí. Najel jsem 15 000 km, takže když se rozpočítá, je to celkem darda.
Předtím jsem si auto půjčíl, když jsem ho potřeboval, ale problémem byla drahá pojistka, vysoká spoluúčast a hlavně člověk musel taky plánovat. Rozhodně nesouhlasím s tím, že auto na ¨operák¨ je bez starosti. Jen se starosti místo o servis přesunou do roviny: "Doufám, že to nikdo neodře nebo nezničí nic v interiéru." Poškození interiérů je asi největší riziko, protože není kryté pojišťovnou. Co se týče poškození vnějšku, tak jsem řešil tři záležitosti (odřený zadní nárazník, kapota a důlek ve dveřích). Všechno vyřešila spolůčast, která byla 1% nebo 1000 Kč. Pokud bych znovu uvažoval o operativvním leasingu , tohle by byla hlavní podmínka. Při 5% je zpravidla minimání spoluúčast 5000 Kč, takže do toho zahučel za 15 000 Kč a to už by nemělo smysl.
Za mě se to čistě z finačního hlediska nevyplatí, ale účel to splnit může. Rozhodnutí dělá každý sám.
MoMA - Muzeum moderního umění v New Yorku vystavovala i Multiplu, takže asi cokoliv může být bráno jako umění. :)
Pravda výstava se jemnovala Different roads - Automobiles for the next century a mezi exponáty byl také Prius, Honda VV a GM EV1, což jsou v podstatě jedny z nejšerednějších aut historie (podle mě).
O požitek asi přímo nešlo, ale pokud prádlo po dvou hodinách praní vypadlo z pračky ve stejném stavu, jen špína byla tak zažraná, že nepomohl ani Tix, tak z toho hospodyňky asi radostí ke stropu neskákaly.
Ale jinak pěkný příměr.
ad DSG. Mě přijde, že v Superbu je prostě špatně naladěný. Chce se chovat ekologicky, řadí moc brzo. Potom se šlápne na plyn, to chudáka DSG zmate, neví co tam dát, podřadí dost hrubě atd. Paradoxně v Octavii RS i v režimu D se mi to stejný DSG (předpokládám, mělo taky 6st a dvoulitr naftu) naprosto vyhovovalo.
Felicie už je trošku bezcharakterní. Nemá například kňourací spojkový pedál. Takovej Favorit s hnědým interiérem, to bylo něco. Nejdrsnější samozřejmě v prodloužené verzi Forman [čti fór men].
to Michal: Líbí se mi, že se množiny čtenářů Autíčkáře a NotebookBlogu protínají. Jak by řekl klasik: "Nový Autíčkář a Notebookblog mé weby nejmilejší."
Ad klimatizace: už klasický start - stop v kombinaci s manuální klimatizací je děsně "příjemnej." Kvůli vypínání komresoru si člověk musí neustále ladit přísun studeného vzduchu a to není moc user friendly. Co mě pobavilo je možnost nastartovat motor ovldačem otáček ventiátoru. Stačí dát 3 a motor naskočí :)
Zrovna Polo 1.2 66kW sedlám. Jak se říká, že VW ničím nenadchne, ale aspoň ničím nezklame, tak tenhle motor je výjimka. Než se turbo probere, tak výkon není žádný a nad 4000 už to nemá smysl točit. Popojíždění v kolonách a obecně po městě je stím utrpení. Jinak je Polo celkem fajn, jen se nehodí do města, což mě u malýho auta překvapuje.
Zkušenost mám jenom s DSG a tím co měla stávající generace Focusu před faceliftem. Přijde mi, že většina DSG převodovek trpí eco nastavením. Pokud jedu jako klobouk, tak fungují celkem dobře, ale řadí dost brzo - asi kvůli spotřebě. Když pak malinko přidám, tak se hned plaší, škubou a komfort je ta tam. Nejhorší to je asi v poslední 1.2 TSI Fabii a ani Superb III na tom nebyl zrovna nejlíp. Ale překvapila Octavia III RS. Zřejmě kvůli jakože sportovnímu charakteru řadila později a pak ani na D režim jí moje výpady na plynový pedál nerozhodily :)
Ta zmínka o operáku tam vůbec neměla být. Teď budu mít problémy se spaním :)
Pravda, teď jsem koukal do ceníku a Mazda na těch 450 000 vpodstatě začíná (dvoulitr) a to jí chybí metalíza, navigace, zadní parkovací senzory, který jsem postrádal asi nejvíc (díky né ideálním výhledu vzad) a další "drobnosti."
Když jsem četl pasáž o jediném autě, které bude člověk potřebovat, spíš než Golf mi na mysli vytanula Mazda 3. Jel sjem s Rapidem, který Autíčkář testoval dříve (liftaback, benzín, 77kW, 6st manuál) a vesměs soulasím. Motor je trošku chuligán, vybízí ke svižnější jizdě - to je dobře, ale podvozek pocit sucha a bezpečí nedodá. Na silničkách kolem Seče, jsem ale projel trojkovou Mazdu (hatchback, benzín, 88kW, 6st. manuál) a bylo to boží. Výkonu přesně tak akorát a co si jsem si mohl dovolit v zatáčkách mě nepřstávalo udivovat. Takový rohlík na tváři jsem snad v autě ještě neměl :)
Pravda, Mazda je o dost dražší. Alespoň jsem si to myslel, dokud jsem nedočetl k údaji o ceně. Konečný rozdíl nejspíš nebude tak drastický. Ovšem do Mazdy se člověk, narozdíl od Rapida, zamilovat může.
Jen drobnost. Nový "Top Gear" vzniká pod tatktovkou Amazonu a měl by se vysílat prostřednictvím služby Amazon Prime. Pro Netflix bylo trio moderátorů příliš drahé http://www.digitalspy.co.uk/tv/s265/top-gear/news/a666922/netflix-top-gear-trio-clarkson-hammond-and-may-werent-worth-all-that-money.html#~pt0IVq3UNRrExy
Mapové podklady se 100% nejspíš nevyřeší nikdy, ale myslím, že by stačila i učicí funkce. Naučil bych auto cestu do práce a nemusel bych spoléhat na vydání map od výrobce.
Podle videa to vypadá, ža další problém bude syndrom neřídícího řidiče. Jak psal Woyta, pokud to člověk nemá v ruce, tak se víc bojí. Sám musím sebekriticky uznat, že jako spolujezdec často panicky prošlapávám podlahu i v situacích, kdybych byl za volantem naporsto vklidu :) Dokonce na téma akceptace rizika proběhla nějaká studie, ze které vyplnulo, že pokud si člověk alespoň myslí, že "to má v ruce", je ochoten akceptovat větší riziko.
Pěkný test. Měl sem v ruce dvě Fábie (1.2 TSI 66kW, 5st manuál, kombi a 1.2TSI 81kW, 7st DSG, krátká), řekněme v rozumnějších výbavě Ambition a tady je pár mých poznatků. Měřím lehce přes 190cm a ovládání klimatizace mě neobtěžovalo. Ono záleží, jak si člověk nastaví sedačku. Když sedím nízko, tak ve třetí generaci mě vůbec netrápil a u předchozích generací taky dotírá méně. Hodně mě rozčilovala absence automatického dojezdu okýnka řidiče. U ostatních je mi to putna, ale při vyjíždění z garáží, kde musím u závory podat kartičku, je rozjíždění, řazení a zatahování okýnka složitý i pro žongléra. Paradoxně mě byla sympatičtější Fábie s manuálem, DSG mi nesedlo. Né, že by bylo špatný obecně. V Octavii jsme se celkem kamarádili, ale tady mi přišlo jankovitý. Když se člověk chtěl rychleji rozjet, tak podřadilo třeba o dva – tři stupně níž, někdy se přidalo i hvízdnutí kol a já si připadal jak chuligán. Je možný, že při delší praxi by se tyhle projevy eliminovaly. Co se ale praxí nezlepší, bylo vytáčení do omezovače při plným plynu. Obecně tyhle turbomotory nemá smysl točit dál než 4500tis, tak proč ta převodovka sveřepě držela trojku až do 6000tis? Pak přišlo přeřazení, kopanec a dlóuho nic. Asi kdybych přidával míň, aby se nesepnul kick-down spínač, byl by její projev příjemnější, ale stejně to mohli naladit jinak. A drobný poznatek na závěr. Když auto zrychlí na větší rychlost, než je nastavená na tempomatu, neumí DSG podřadit.
Poslední komentáře
- afro-r1, Subaru BRZ: Seriózní okreskové nářadí
0,3mm na prumeru stabilizatoru je porovnatelne s vyrobni toleranci.... - sheogh, Subaru BRZ: Seriózní okreskové nářadí
Auto se mi libi a jako hracku plus jako postrk "do teska... - RBMK, Levný elektromobil který potěší...
Dobrá volba! Já jsem spokojený se svým elektromobilem Axial... - rock, Subaru BRZ: Seriózní okreskové nářadí
Tak ono to není zas tak složitý: Zadání: chci nový kupé... - beastar, Subaru BRZ: Seriózní okreskové nářadí
Abych jen nepíčoval. Vážně hezká recenze, po dlouhé době... - beastar, Subaru BRZ: Seriózní okreskové nářadí
Už se těším jak my fans a majitelé vysvětlí že je to nejlepší... - Sato, Subaru BRZ: Seriózní okreskové nářadí
Jednu takuto modru som stretol dneska niekde kolem Bukovinky.... - Junior, Subaru BRZ: Seriózní okreskové nářadí
Tady bude nablito. - Junior, RAM 1500 Warlock Classic: Takhle chutná...
Lukáš: Je to tak, republiku mám sježděnou křížem krážem.... - rock, u blogu Exkurze do Holandu
Článek dobrej a těším se na další díl. Ranní soundtrack... - Hookec, u blogu Exkurze do Holandu
Krab: Díky moc, myslím že to nakonec byla rozumná volba.... - beastar, RAM 1500 Warlock Classic: Takhle chutná...
Ono snad obecně jakoukoliv větší silnější naftu. Víc... - beastar, u blogu Exkurze do Holandu
Krab: Není to složitý. Už i ty matláci v Česku si s tím... - beastar, u blogu Exkurze do Holandu
Dlouhá cesta je to poprvé jak si to natrénuješ ani ti to nepřijde.... - Junior, RAM 1500 Warlock Classic: Takhle chutná...
Naftová V8 je jako Rolls. Buď to máš nový, nebo to neměj...
Poslední inzeráty
2016 rok výroby
335 koní výkon
3 600 ccm objem
2007 rok výroby
300 koní výkon
4 602 ccm objem
2018 rok výroby
450 koní výkon
3 498 ccm objem
2016 rok výroby
310 koní výkon
3 604 ccm objem
Rušné diskuse
- Elektrickým Meganem k moři bez elektrocentrály v kufru
94 komentářů - Škoda Enyaq RS iV: Svižná stodola
47 komentářů - Zlatá Vrána 2023: Pátý ročník inzertního bahna
41 komentářů - Auta, která mi způsobují smutek
30 komentářů - České, evropské, světové... A jaké je vaše auto roku?
30 komentářů - Třaskavé novinky pro letošní rok: BMW ukázalo XM, 750e a M3 Competition Touring
29 komentářů - Moderní nesmysly, které mi pijí krev
28 komentářů - RAM 1500 Warlock Classic: Takhle chutná svoboda
26 komentářů