H_F
Jméno | Frantisek Celikovsky |
---|---|
Bydliště | Praha |
Registrace | před 8.1 rok. |
Poslední aktivita | před 6.3 hod. |
Příspěvků ve fóru | 4 |
Komentářů u článků | 318 |
Pozitivních komentářů u článků | 52 |
Negativních komentářů u článků | 19 |
Možnosti | napsat zprávu |
Posledních 50 komentářů
Vzkřísit k čemu
Rover:
Když ani indickej Jaguar už nevyrábí pokrokový luxusní sedany a MG vyrábí čínskej šmuk, tak Rover by asi těžko dělal něco lepšího
Saab a TVR
Asi těžko by dopadly lépe, jak Volvo (co aspoň narozdíl od tragédů v Saabu někdy vyrábělo dobrý auta) tak Lotus, sice vykradl o know how Zheijang-Geely, ale udělal z nich aspoň svoje prémiový maskoty
Tatra
Pokud by měla pokračovat v onom duchu především geniálního rakušana Hanse Ledwinky, tak by zas dnes musela přicházet s převratnými, dosud neviděnými technickými řešeními a patenty, co by šly do produkce a ostatní by to od Tatry opisovali
Nechci kazit párty, ale tuhle roli aktuálně zastává Tesla
Oldsmobile byl zbytečná značka už od druhý poloviny minulýho století, to už se mi skoro víc stýská po nějakém pony/muscle od Pontiacu, od GTO po TransAm
Protože to je Yamaha
Toyota donedávna (divize GR) neuměla vyrobit performance motor
Ale alespoň se nestydí si vybrat někoho schopného, kdo to zvládne
Ať už dvorní Yamahu, která mj z velké části navrhla a vyrobila ve své továrně v Iwatě první japonský (super) sport = 2000GT
Nebo třeba BMW u použitelné řadové 6 (B58)
"Sice je to delší...
Zato horší cestou"
Konfucius, 483 B.C.
Kniha Ta sűe, 23. kapitola: O filozofii Mazdy
Což je naprostý žvást
Zaprvé, okolo roku 2000 zde byly těžší klidně jak sedany, třeba lidový sazomet VW Phaeton V10 tdi, až po Hummer H1
Zadruhé, i ID.3 umí rekuperaci do 0.3g a cca 100kW
Zatřetí, váha je v naprosto ideálním spotu = u podlahy a mezi nápravama, tzn. odpadá brždění, které je běžné u ICE s mizerným rozložením váhy a kreténským podvozkem (Passat..)
Za čtvrté, jen na rafinaci paliva z ropy pro ICE se spotřebuje cca 1.6kWh/l
U X5, která žere 10-15l/100km, jen samotná energie vynaložená na rafinaci ropy spotřeba odpovídá spotřebě (mj. uvnitř stejně velikého) ID.3
1. Dík za poučné okénko, kterak s pořízením Rollsu BMW přechcalo VW, tuhle část historie jsem dosud ignoroval
2. Majitelé supersportů Rolls běžně nezajímá
Co sem třeba makal na Belgravii, to šlo úplně mimo ně, i když se denně potkávali v garáži pod jednou střechou
On je Rolls spíš branej jako takovej nudnej taxík
Když už, tak třeba anglická smetánka radši sama řídí top palbu Range typu Autobiography, Overfinch, etc.
3. I když má pár skvělejch, tak BMW defakto nikdy nebylo nejlepším výrobcem motorů
Krom až nehezky často mizernýho designu, podřadný výrobní kvality a spolehlivosti... Tak svým způsobem v každé době existovali lepší motoráři
Navíc asi tak polovina top BMW motorů jsou dílem jediného génia = Paula Rosche
Když vemu bavorácký nej, aka S70/2 v McLarenu F1, tak to byl nutnej kompromis, co nesplňoval zadání
A ke kterýmu Gordon Murray přistoupil až po delší době
Protože ho v Hondě opakovaně vyfákli, ať je s podobnejma píčovinama nevotravuje
Zadní převis tuplem u kombíku může bejt klidně i delší, do té doby, dokud je dost dlouhý rozvor, a přední převis je co možná nejmenší
Tzn. cokoliv od AC Cobra přes Mercedes E v kombíku až po klasické stejšny
Tam je jen lepší vyváženost dá a delší čumákem a kolem posazenym kousek před předními dveřmi
Což u fwd s motorem napříč upe nejde
Za mě je tenhle předraženej Superb naopak proporčně úplně v klidu, obzvlášť v souvislosti s tím, že je to jen předokolá žebrota s motorem napříč, fakt na tenhle žebráckej layout a přes dané rozměry platformu Golfa naprosto vyvážený proporce, celkem to ve VW vychytali a s touhle generací Passat se posunuli, fakt dobrá práce (stačí si vzpomenout na auta typu Superb2)
Ještě tomu dát dopředu lichoběžníky jak toyota/honda a nějaký snesitelný sedačky, a vůbec bych na to snad až na cenu nepíčoval (teda jako 2m u ArteonuR aka za nafouklýho Golfa je naprostej nesmysl)
Cenově už to leze do zelí prémii, což prostě nikdy nebude
Zaprvé
Ani smykem se u této nafouklé Camry s nejhůř plebejským layoutem (4hrnec vepředu napříč, a spalovákem hnaná pouze přední náprava) nedá jakkoliv mluvit o "luxusním SUV"
Sorry, ale i neprémiový VW Touareg je o galaxii jinde
Zadruhé, "ODLADIT" znamená nalazenou věc přivést zpět do nenalazeného stavu
Nebylo by od věci na doméně .cz psát česky
Brz stojí k 1.1M
Mx5 RF se zdechlym 184k 2l se ceníkově blíží 1.2M
220i je vzhledem k ceníkově pod mio ok, protože 230i s míň uškrcenym B48 začíná na 1.2mio
Nicméně za podobnou ceníkovku (
Jinak nej poměr vykon cena spolehlivost nabízí Honda, TypeR by nemusel bejt zlej, za mě sou akorát ošklivý
ale to novější mini dtto
na pěknou 7 nebo 8g to ale stačí, a ty auta vydrží daily beating
Super sou Clia, Megany dtto, megany teda cenově mimo
Polo GTI ani i30n v cene asi nesezenes, možná leon cupra
musí to nutně bent HH?
ja treba v s2000 najezdil raketu v Londýně denně do práce (170 retarderu everyfuckin day), a bylo to asi to nej auto na tenhle ucel (jen s nim nesmíš jezdit hodiny v zácpách, ale na tuhej spojkovej pedál trpí i jiný)
Spíš vem. mat
kolik toho rocne najedeš?
Jak.krátký trasy
Jak jsi ochoten sypat do servisu?
Má to být malý HH, nebo klidně kompakt?
Mini nsou čím novější ge erace hnusnější a těžší
Poslední zachraňuje Bserie
Až na malej drobnej detail
Pokud chce dnes člověk elektromobil (a to jakejkoliv)
Tak vysyflený bZ od Toyoty rozhodně není hodno doporučení
A soudruhům z Toyoty bude ještě nějakej pátek trvat, než celej svět BEV doženou, zaspali fakt dlouho a tvrdě
Mám s provozem 1.9stila a 1.9 i 2.0 159 zkušenosti do 350kkm
Stilo má možná jednodušší přední nápravu, ale to neznamená, že se na ní nemusí co chvíli něco řešit, protože její design je tragédie
Stejně jako předfl elektrika, celej ten antikrist okolo baterie je na to to rozjebat krumpáčem pochcat a zapálit, tohle designoval fakt nějakej vylitej idiot někde v bordelu na dvorku
O budících rozsvícenejch jak vánoční stromeček nebo ovládání dvouzonový klimy nebo madlu kufru etc ani nemluvim
Že stila vůbec nehnijou je pak úplná píčovina, naopak najít nenačlý je dnes problém
Když nepoužiješ chcanky typu meyle/trw, ale třeba lemforder, tak to jakžtakž drží, jak u Stila, tak u 159
U 159 máš ale celkem bonus atribut v jízdních vlastnostech
2.0 je na celkovej provoz lepší a levnější, jak 2.4
Navíc mít před přední nápravou nasranejch o x desítek kilo navíc je taky akorát k zlosti
No, pokud jde o bezpečnost, tak za pade se dá o dost bezpečnější
Například zmíněná 159 má hlavně pasivní a i aktivní (pokud se koupí nebo se pofackuje do ok stavu) bezpečnost i na dnešní poměry úplně jinde, že i Volvo mohlo závidět
Za pade se dá koupit třeba celkem novej rencek, kterej bude s pasivní bezpečností taky úplně jinde
Já například čelně boural ve velký rychlosti s S80 1gen (dnes taky mrdka do pade), před přepážkou to bylo tak 40% původní délky, ale za ní bez poškození, ani dveře neměly v podstatě vůli, krom pofackovaný držky od airbagu a pohmožděnýho hrudníku od pásu a modřinu na koleni mi nic nebylo
S provozem Freelandera souhlas
Stilo už bejvá dnes většinou za zenitem a pomalu se rozpadá
Jakože 1.9jtd 8V natočí až na auxilarity celkem nesmysl, ale zbytek auta to už běžně vzdává, elektrika je plná šotků, a pokud není fouklej spodek, tak to hnije, hlavně prahy zevnitř hned za blatníkem, kde se drží sajrajt.. a pak zvenku zadní konec, co dostává ceres od kamínků
Krom toho už jen z toho posezu pro důchodce nikdo pocit stylu němuže mít ani za nic
Když Itala, tak z nenáročnejch bych to viděl na novější Grande Punto 1.4fire
Nebo když už bych bral sazomet a chtěl se v tom občas pro ratolest šťourat, tak s tou 1.9jtd (nebo spíš 2.0) 2008+ 159 Sportwagon
https://auto.bazos.cz/inzerat/154337554/159-20-jtd-sportwagon.php
Nadpis zněl tuším stylový povoz pro potomka, tohle je takový nudný a-b vozítko pro důchodce nebo matky na vesnici na nákup a rozvoz dětí na kroužky
Když pominu zbytek, to "bezpečný" je kde
Ok boomer, výběr jak stehno, ngl
Why so serious?
Když nějaký stylový Volvo, tak jedině krabici, ne ten plesnivej antikrist S60
Minimálně 850, nebo spíš opravdový Volvo, tzn. nějakou zadokolu, 9,7,240
A jedině v kombíku, protože moct se na festu místo stanu vychrápat v autě je 100x víc cool
V hipsterských čtvrtích s nedostatkem parkování vás budou se starým Volvem nebo třeba piánem/čtyřkou mít i rádi
Nebo klidně rovnou malou dodávku (co bejvá kratší jak vozidlo kompaktní třídy -Škoda Octavia), pro začínající řidiče je dobrý, že je z nich skvělé vidět, bejvaj hranatý bez převisů, maj velkej rejd, tzn. se skvěle říděj i parkujou ve městě
Na sračku neshnilý T4 2.5tdi je už přes rozpočet, ale lepší neshnilý Vito 638/9 se dá do těch 75 koupit, navíc v bus verzi odveze víc kámošů a gearu třeba na hory, či k moři, jak osobák
Focus je vše, jen ne stylovej
Tady by byla namístě třeba pistáciová Fabie
Nebo třeba Harlequin či nějaký Mini, r53 CooperS jezdí i vypadá fajn (jen kdyby oboje nebyly takový mrdky)
Mezi insta/tiktok generací jede spíš JDM, tak bych se držel toho, tzn. Civic, Imprezu GT etc., oboje se s polozdechlym motorem dá koupit a provozovat za rozum, teda (hlavně u subaru) dokud nás rez nebo fouklý těsnění nerozdělí
S požadavkem na bezstřechu, a stejnými problémki (v týhle cenový rez a zdechlej motor included) z Japonců splňuje i ta hnijata NB (dokonce i NA se dá za cenu lebarona)
Nebo třeba za pade se dá koupit celkem použitelný SLK230
LeBaron je takový wtf, že na to zkusím odpovědět podobným výstřelkem:
Jimny cabrio
Mach E GT Performance zrychlí (nebylo by na škodu si procvičit mateřský jazyk a znalosti z prvního stupně ZŠ) na 100 za 3.5s
Tak ono v realu je treba G wagen vozidlo pochybnych bojuvek a mutantnich mafosu s nedostatkem vkusu od Kockovic gangu az po Moskevske klany
A prodava se porad sakra dobre
prej lepsolidi, say no more, fam)
ucebnicovej argumentacni faul jak vysitej
ze se budou (za 20-40 let az doslouzej) lithiovy baterky recyklovat, protoze to bude vyhodnej byznys, nema s argumentacnim faulem absolutne spolecnyho naopak vubec nic, doporucuji se dovzdelat nad vyznamem obratu
https://cs.wikipedia.org/wiki/Argumenta%C4%8Dn%C3%AD_klam
z dost velky casti se o recyklaci btw. postaraj opet ty chytrejsi z automobilek samotny
https://www.nature.com/articles/d41586-021-02222-1
btw. zkus se podivat na ceny jetejch baterek z elektroaut, ktery se pouzivaj i na stacionarni uloziste, pak mozna pochopis, proc zatim ani recyklacni programy poradne nejedou.. mj tyto stac uloziste z jetejch baterii budou delat automobilky samotny, viz tesla, nebo audi
tzn. ne, zatim opravdu tech baterii z elektroaut na vyhozeni/recyklaci pro ziskani prvotnich surovin prilis neni, protoze naprosto drtiva vetsina jich porad nejakym zpusobem funguje
https://www.ebay.co.uk/itm/294226660492?hash=item4481468c8c:g:F6IAAOSwAgNgx387
https://www.ebay.co.uk/itm/133854811911?hash=item1f2a5e5707:g:KKwAAOSwifZhBBxF
https://www.ebay.co.uk/itm/303784927568?hash=item46bafe2150:g:fksAAOSwudRfv9HD
2035 je mezni bod pro konec PRODEJE NOVYCH, ne provoz uz prodanych ICE, s tema treba EU v provozu pocita do roku 2050 a zakazovat je nebude ani pote
Vetsina investic do nabijecich stanic nepochazi z dotaci uz dnes, s masovym rozmachem elektromobility (tzn jistotou navratnosti) nebudou dotace potreba uz vubec, naopak do toho vstupujou automobilky samotne, a pro ty chytre to bude znamenat dalsi zdroj vydelku, ktery preberou petrochem. prumyslu
Vynuceny pokrok je i takova drobnost, ze dnes uz auta nejezdi na olovnaty benzin
Me osobne to fakt netankuje, naopak sem rad, ze moznamozna nevychcipame na uplnou debilitu, jako stary Rimani
I uplny plebs si po odchodu nejakyho fosila kolem roku 2045 bude v klidu moct koupit velmi dobre pouzitelny levny jety ci novy elektromobil, a naopak diky levnejsimu provozu (s EV das za "palivo" cca 1/3 ceny) jeste usetri
tuplem pokud budes pepa z vesnice, a nebudes linej si zaridit na strechu svy barabizny solary a k nim naky stac. uloziste prave z vetsiny za dotace, to pak za palivo das temer nic
meh, zrovna fabia bude ICE s litrovym trihrncem rek bych az do roku 2035
a do ty doby uz budou ceny a pouzitelnost EV na srovnatelny urovni, a to i u supermini tridy aut
kdyz se podivas, jakej ohromnej skok EV udelaly v poslednich 5 letech, i kdyz se jednalo o minoritni zalezitost a prvni vlastovky, tak za 14 let az bude nahrazeni vsech ICE novymi modely EV aktualni, fakt nebude problem si za 350kkc koupit EV s rozumne rychlym nabijenim a dojezdem treba i 400km... uz ted za 5 let se z tridy luxusnich aut (teslaS) presunula pouzitelnost o tridu dve niz mezi crossovery stredni tridy, treba ioniq5, nebo machE koupis za podobny ceny, jako stejne vybaveny a stejne vykonny ICE crossovery nekde okolo €50k.. a to sou auta klidne s dojezdem 500km+, 800V architekturou etc.
Tenhle trend se s masivni vyrobou EV bude posunovat o dalsi tridy nize
hele jako v necem mas pravdu
ale zalezi na konkretnich okolnostech... ono pokud ta zena cestou treba vyhazuje deti ve skolce a jeste jde nakoupit, tak i tech 6km denne v aute ji nekdy usetri dost casu a sil.. jako susicka taky neni potreba, protoze to pradlo uschne, ale usetri ti to spoustu srani a casu, tuplem kdyz se staras o dite
tusim, ze vaculik porad hlasa, ze bydli na vesnici neboco, a kdyz bydlis v odrizlym prdelakove, tak je dobry mit kraksnu pro kazdyho clena domacnosti, obvzlast pokud se jeste stara o ostatni.. ono treba jen kdyz jedes parkrat do mesice nekam dal, jako k doktorovi a tak, je pri cetnosti spoju hromadne dopravy tezky porizeni
jeste tuplem, pokud se jedna o hodne kopcovatej teren
uplne neco jinyho je naopak velky mesto s funkcni mhd, treba v praze fakt auto nutne nepotrebuje urcite tak 2/3 obyvatel
*vosiho hnizda, osina v prdeli je neco uplne jineho (osivo)
pise se "protEžování" od slova protege
baterie jsou oproti benzinu v nadrzi horlave nedejboze vybusne podstatne, nemluve o novejsich generacich (lifepo4 pro vetsi vozy, grafenove...)
kazdopadne v elektroaute mas asi tak o galaxii mensi pravdepodobnost uhoreni, jak v benalu
jednou blafly EV (ktery chytne s mensi pravdepodobnosti) je mozna tezky uhasit, ale mezitim ti fosil uz asi 100x shorel, a mj podpalil cely podzemni parkoviste
myslis tu "studii" CVUT z per expertu na fosily, kteri v ni mj. vychazi z vylhanejch nepodlozenejch dat? ja zrovna tady cucham uplnou Tykacovinu, kazdopadne profesor Macek (co by mel prave za onen sesmolenej clanek prijit o tituly) je schopnej vykrikovat i takovy nesmysly, ze cisty fosily za jizdy z kopce taky umej rekuperovat, asi nakej fanda 1.9tdi, neboco
boomer, co se bud neorientuje v soucasnem deni, nebo egomaniak, (porovnej s falesnyma autoritama typu kdyz Pirk nebo Zima siri dezinfirmace o covidu), kterej pro boost ega hlasa zcestny sracky, co vetsina neorientujicich se laiku chce slyset
https://www.ekonews.cz/nepouzivaji-odbornici-z-cvut-ve-sve-analyze-elektroaut-nepresne-ci-zkreslene-udaje/
ad synteticke palivo - masove pro pohon vozu slepa ulicka
dobre pro letadla etc. z vyroby z prebytku, jinak proti EV extremne neefektivni vyuziti energie
ze 100kwh vyrobene elektriny ti na kola u EV muze jit i pres 70kwh, u synt. paliva to je cca 20kwh
takze prave u toho, nad cim horekuje macek, ze se nebude dostavat dostatecne vyroby el. energie, by to bylo u synt. paliv jeste 3x horsi
jerry, ad ceny ele v evrope , se mi u minulyho prispevku nenahralo
sato, ano, je rozdil mezi instalovanym vykonem a vyrobe energie, kwh vyrobene za rok jsou u jednotlivych zdroju dohledatelne
btw. u pobrezi (kde je instalovana vetsina) fouka celorocne
polin
opet, nez budes komentovat, zkus najit relevantni zdroje
jadro se dnes ciste ekonomicky nevyplati prave ani dostavovat
proto se na to CEZ zatim uplne vykaslal, protoze mu stat jeste negarantuje vysoky vykupni ceny (neni dotovany=nevyplati se)
navic u dukovan je uz se stavajicima blokama v dobe sucha problem s chlazenim, v horizontu dalsich 2 dekad po dostavbe by to moh bejt fakt beznej realnej problem
velky novy oze uz dotovany davno nejsou a davaj smysl jen ciste ekonomicky
solary na strechach baraku dava smysl jeste porad dotovat, spolu s ulozistema pro mistni potrebu
mj. tyto dotace a rozsireni dost srazily cenu na pouzitelnou uroven, i kdyby se to dnes jiz nedotovalo
bohuzel v cr se to pred 2012 zneuzilo velkejma hracema
ad zima
ano, zde solary nedavaji, to same vetrniky pri inverzi
proto se stavi hlavne tam, kde fouka, az bude dost velka sit postavenych vetrniku, plus do dvou dekad vychytany novy zpusoby ulozist a vyuziti prebytku, tak se vicemene vykryjou navzajem
mezitim to budou muset zasuplovat rychly on-demand fosilky (novy generace na uhli) az po plynovy (zel nehezka podpora ivanu), ale je jen dobre, ze se ten prechod uz deje
pochtli:
1) automobilky uz o prechodu na EV rozhodly, to je dany a nezvratny
i opozdenej VW prestane vydavat novy ICE modely od roku 2026, a prodavat posledni pred rokem 2035... mame stesti, ze Skoda je jeho soucasti, stejne jako ze Korejci ktery v tyhle prdeli taky vyrabej sou aktualne na spici vyvoje EV
A ver, ze kolosy s obratem x bilionu korun (pro predstavu VW ma obrat cca jak Ceska Republika nekde okolo 7 bilionu) maj ponekud lip vyreseny dlouhodoby planovani a strategie (protoze vyvinout auto, obvzlast uplne novou technologii, trva celkem dost dlouho), nez pepa z horni dolni z tvyho echo chamberu, co sere moudra do diskuze pisice na mobilu pri sezeni na hajzlu
ekonomicky zcela nezajimave kyselinovo-olovene baterie se nyni recykluji z 98%
jen kvuli kobaltu se vyplati recyklovat lithiove baterie z aut zcela novymi zpusoby, naprikad za uziti ultrazvuku, bude to pres 99%
nicmene lithiove baterie maji obecne zivotnost jak debil.. po cca 5000 cyklech ztrati 1/5 kapacity.. az se ti nebude zdat (treba po pulmilionu ujetejch km dojezd), tak ji jeste draho prodas pro stacionarni uloziste.. cenove te nakup novy to vyjde nekde na urovni vymeny ICE motoru u soucasnejch aut
3) v tomhle ses uplne mimo, OZE fakt uz jedou a sou davaj jen ciste ekonomicky nejvetsi smysl, doporucuji dost zasadni dovzdelani na zaklade tvrdych dat
stavet novy jaderky je naopak uplnej ekonomickej nesmysl.. co teprv kdyby bylo sucho, nebo se prejelo tornado o par km vedle- viz dukovany
btw. v onom nemecku je nyni instalovanyho vykonu jen ve vetru a solarech 5x tolik, co v jaderkach v dobe jejich nejvetsi slavy pred zavrenim, mozna se casem dockame i veci jako prilivovejch elektraren.. kazdopadne vodni na rekach sou uz v evrope kapacitne vycerpany, tady ses vedle jakbysmet
jerry: nez vypustis nejakou domnenku, zkus si overit tvrda fakta
cena eletriky v nemecku opravdu nejvyssi v evrope neni ani smykem, tuplem ne v porovnani k prumerny mzde
navic mluvis o koze, kdyz ja o voze
mluvit v roce 2021 kdyz se teprv objevuji od automobilek vubec prvni EV o tom, ze to vetsina nekupuje, je taky trosku mimo misu
prechod vsech velkejch ekonomik sveta na nove prodany cisty EV je az za dlouhejch 14 let, a fosily tady v evrope v klidu budou jezdit jeste v dobe, co my uz budem cuchat ke kytkam zespoda
ja mluvim o tom, ze se na verejnejch aukcich el. energie uz bezne trzne drazi vyrobena energie z OZE levnejc, nez uhli
na vystavbu novejch pak je levnejsi, nez jaderky
uz v roce 2018 se mistama drazil vitr z pobrezi (bez spetky dotaci, ciste jen trzni cena) levnejc, jak uhli, nastupujici generace OZE jsou stale levnejsi a levnejsi
tohle jsou cisty fakta, a nez se pustis do spekulaci, tak si je over, o cem mluvis
napr. onshore wind, kterej se tedko ve velkym prosazuje v onom nemecku (akorat jsou zatim pozadu se stavbou a posilenim paterni inftastruktury nutny pro prenosy na jih) se uz pomalu blizi vyrobni cene pouhych 1kc/kWh - bez spetky dotaci
https://www.irena.org/newsroom/pressreleases/2020/Jun/Renewables-Increasingly-Beat-Even-Cheapest-Coal-Competitors-on-Cost
ransom: ironie tam bohuzel moc opravdu neni
a verbal je mozna mistama k zasmani nad vidlackym humorem.. asi tak v pripade, ze ses z odnekud z asijsky prdele z okoli Bruntalu, nebo odkud ta pica pochazi, a zrovna po prodelany lobotomii ses vratil z koncertu Ortelu, kde si k polsky cestine jeste cichal toluen, a pil vodku z palirny Drak s nemalym obsahem metanolu
nejdriv me uroven naprosty neznalosti a snusek blabolu v clanku uplne konsternovala, abych se dokopal k vecnym argumentum, asi jako kdybych mel vyvracet svetonazor plochozemci, nebo antivaxxerovi
ale koukam, zes napsal clanek na mou lasku Man Kat1, takze jo, zkusim to alespon velmi zevrubne
nicmene poporade:
A) ne, Evropska Unie neni hlavnim hybatelem prechodu na EV
je objemem prodeju vozu az 3. trhem, po USA a Cine, a ty prechazej na EV jakbysmet
UK nebo Washington zakaze ICE dokonce jeste drive, a opravdu tyto surove kapitalisticke zeme nelze povazovat za ekologicky smyslejici ani omylem
Hlavnim hybatelem se aktualne staly automobilky samy, protoze kdo dnes zaspi, zitra nezere, a nekterym se zda pomalu ujizdi vlak
Zadalsi, zdroje kovu zde jsou, navic baterie budou temer ze 100% recyklovany, tudiz po docileni tezby nezbytnych surovin uz nebudou za par desetileti tezit treba - narozdil od tezby ropy, ktera se musi uchylovat k stale drastictejsim a prostredi zasirajicim metodam.. pokud zminujes spotrebu vody u tezby lithia, mel by ses vzdelat o tezbe ropy, a kolikze vody se pumpuje pri jeji tezbe a spotrebuje pri rafinaci
obecne zkus oprasit kalkulacku a srovnat srovnatelne
btw. misto cisternovych vozu mohl pouzit pro target ctenare spise prepocet na Fabie
jo a jeste: lithium opravdu neni onim limitnim prvkem ve vyrobe baterii, a nektere ostatni prvky zas budou s pokrocilejsi technologii i nahraditelne
2) Na toto uz mi temer nezbyva argumentace
Nicmene napriklad Nemecko navysuje zasadnim zpusobem vyrobu elektriny prave za pomoci OZE, ktere uz se casto na burze drazi i levneji, nezli vyrobena elektrina z uhli, budoucnost prechodu na obnovitelne zdroje tak dava smysl, a to prave i pro chudsi staty, protoze postavit vetrnik nebo solar je uz dnes levnejsi, nez jine elektrarny, a navratnost spotreby CO2 etc na vyrobu je v radu pouhych let
3) prave elektromobily narozdil od ICE slibuji daleko vyssi zivotnost, a to vcetne baterii, ktere budou jednak pouzitelne dale v ulozistich, a na konci zivota po nekolika dekadach recyklovatelne temer beze zbytku
4)30% emisi CO2 pochazi v Evrope z dopravy spalovanim fosilnich paliv
vedecky konsensus je, ze CO2 co vypousti lidstvo opravdu muze za zmenu klimatu
pokusit se s tim neco delat je na miste
5) prave fakt, ze nebudeme podporovat ty nejhorsi diktatury, kde se tezi ropa a bez ohledu na zivotni prostredi drancuje priroda jeji tezbou, by mel byt dalsi jasny fakt pro omezeni jejiho uziti
ze si Cina zajistuje strategicke zasoby cennych kovu je trochu smutne, ale pochopitelne, zde jsme zaspali... ale hegemonem celkove by se stala i kdyby zadna EV nikdy nebyla naprosto stejne
achjo
od autoru na autickari bych cekal IQ nad 80 a alespon zakladni edukaci a prehled o deni poslednich 5 let
dalsi dementni clanek o zlem osklivem Bruselu a zkaze v podobe EV
tahle snuska sracek by mozna tak obstala na strankach SPD
ze neco takoveho vubec projde pres sefredaktora autickare jako clanek, je pak na hlavu uplne
Z drogama spjatych pribehu, ktere narozdil od totani failure v podobe DMC skoncily nejakym uspechem, je story brachu Whittingtonovych, kteri tuhle prisli ke Kremerovi, at jim pronajme pro LeMans flek za volantem 935
Po urcitych dohadech misto mista koupili celej zavodni special za cash
1979 LeMans s Kremerem K3 i diky dalsim okolnostem vyhrali
Mj koupili zavodni okruh Road Atlanta, a jeho dlouhou rovinku pouzivali v noci na pristavani paserackejch letadel
Horentni utraceni za zavodeni ovsem prilakalo IRS a DEA, a chlapci skoncili na nakou dobu za katrem
Myslimze by z toho moh bejt dobrej film
https://themotorhood.com/themotorhood/2017/12/11/wild-history-the-drug-smuggling-brothers-that-won-at-le-mans
Knight Bus neni postaven na klasickem Routemasteru, ale na AEC Regent III RT
Diky za peknou recenzi
Kazdopadne Mazda jako obvykle nezklamala pristupem postavenym na hlavu
V dobe, kdy mohla sypat poradne atmosfery, produkovala bud naprosto bezcennej odpad, nebo nespolehlive slepe ulicky, respektive casto kombinaci obojiho
V dobe, kdy jeste pred definitivnim preprazenim na elektropohon muze produkovat posledni pouzitelne turbomotory, prijde s prekombinovanym nesmyslem, ktery spojuje nevyhody snad uplne vseho:
Jeste komplikovanejsi, nez moderni commonrail diesely
I pres to, ze to ma el. kompresor, a je to mild hybrid k tomu, to je porad zdechly, jak ty jejich N/A kreace minulosti
Prej to bude tahnout jak diesel a tocit jak benzinova atmosfera.. no, tak to tahne jak benalova atmosfera a omezovac to ma jak tocivy sazomety
To cele pri prumerne spotrebe 6.5l/100km jako u papirove podobne vykonneho (s mnohem lepsi krivkou) relativne jednoducheho 4cyl turbobenzinu
Radsi ani nekomentuju vlecenou zadni napravu v tyhle cenovy kategorii
Nejlepší moderní Ferrari - GTO je pochopitelně turbo
GTO Evoluzione bylo něco, co už v rámci své doby Ferrari asi nikdy nepřekoná.. zase turbo
Masovější pomalejší F40, která z Eva vychází - zase turbo, pro mnohé nejikoničtější novodobý efko
458 je suce super a ve ferrari ukázali, že zas umí stavět motory, ale nebyla úplně konkurenceschopná, kdežto 488 díky právě turbu byla aspoň trochu schopná konkurovat 911 na okruhu
A teda dneska (cca od dob skvělý Italie) zase konečně dělá Ferrari o dost hezčí auta (viz ta 812), než v době temna, kdy potilo ty nudný oblý hnusy, jako je právě 360 modena, f50 aka nejtrapnější "supersport" všech dob, nebo výše zmíněnou 550 s krátkým rozvorem mini coopera a předním převisem, pod kterým by se dalo kempovat
me se treba obecne vetsinou hondy prvoplanove ani nelibej.. kdyz sem si kupoval eg6, ba i s2k, tak na me pusobily jako ocumlany bombony pro holky/18 lety s ksiltem dozadu.. zajimavy, ze to zminujes zrovna ty, protoze sou porad asi o ligu min gay, nez je treba hnijata, a vystupoval bych z nich i v pokrocilym veku radsi
pokud nejsou ztuzeny, tak me ale neurazej, plati pro ne tuplem to samy, co pro stary trojky, u peknyho kousku na tebe koukat divne lidi nebudou.. stejne jako nekoukaj, kdyz vylezes z tovarnou silene ospojlerovanyho eva
4.gen ef9 je pak uz cool hranatej youngtimer jako treba volvo 480, fakt ne auto, co si spojis s mladou tuzerskou lopatou
croma se neprodavala jednoduse proto, protoze je seredna, jak noc
nazor na kosin je pak ulet uplnej
to by se dalo jednoduse rici o kazdem voze skupiny A
daleko vetsi ulet v podobnem duchu bylo audi quattro S1, ktere se porad drzelo serioveho auta a kretenskeho konceptu dlouhej tezkej motor pred predni napravou, doplnenej o kratkej rozvor
takyze ten smejd nikdy uz na uspechy predchoziho quattra v nove konkurenci 205 a delty S4 nenavazal, otec rizeni awd vozu - Stig kvuli nemu opustil tym audi
a to prosim ve skupine B, ktera narozdil od groupA mela daleko mensi omezeni a vyzadovala pouhych 200 homologacnich specialu
Jednim ze zapomenutych rychlych sedanu je napr. Mitsu Galant VR4
Rallye special dal zaklad v podobe podvozku i pohonneho ustroji (zahrnujici 4g63t) legendarnimu vitezicimu Lanceru Evo
Novejsi zas zpetne od novejsich generaci eva implementuje AYC - aktivni distribuci tociveho momentu, kterou ma v ciste forme snad jen Nissan (Atessa), soudobe podradne kramy typu Audi RS se svoji prehistorickou traktoristickou technikou si o tom mohly nechat zdat, i u novejsich je "torque vectoring" resen takmax pribrzdovanim
Krom toho ten zraloci cumak i porad skvele vypada
Ja ti nevim
Me prave prijdou ty nejnudnejsi nejsedivejsi nejusedlejsi vyrobci typu VW Group a jejich vytvory jako slusnej vtip
Minimalne motorizace/layout a podvozky maj fakt komicky
beatstar
4valcova atmo s2000 se stock motorem a jen mirne pofackovanym podvozkem, lamelakem etc., nebo treba i zrovna otunena eg6 s atmo k20 na okruhu v klidu pojede uplne vsechno, co si kdy vlastnil nebo vlastnit budes, nebo o cem jen mokre snis, sestimsmir
tady mas cca 300k N/A S2000 vs WRC rallye special
tady 2l 4valcovou 280k atmosferu, ktera zajela na okruhu lepsi casy, nez nejrychlejsi hypersporty
kdyby se tam vypravilo pagani, nebo jak se ty tvoje oblibeny testoviny s baden-wurtenberskou naplni jmenujou, tak dostane naloz jakbysmet
Tsukuba 0:56.5s
facelift 159 sportwagon s 1.9 (ci pokud by se ti podarilo) 2.0jtd
spolehlive auto s top jizdnimi vlastnostmi a nejlepsi bezpecnosti ve stredni tride v dobe jeho vyroby
to neni moc chytry napad montovat delsi a tezsi (a ne nejak extra vykonny) motor u auta s koncepci, kde motor sedi celou vahou pred napravou
da rozum, ze M2 bude kriklave a rozsirene a s velkymi nadechy, ono takove bylo totiz uz treba e30 m3, nebo kdyz se podivam k italum, co delta s4 stradale nebo integrale evo2? co takova sierra rs500 s ploutvi z vorvane nebo masivne ospojlerovane 190 evo 2?
na performance autech to dava smysl, m2 ma napravy z m4, takze to rozsireni je ciste funkcni veci.. komu se to nelibi, muze si poridit na oko stridmejsi 240i.. mene elegance dle meho jsou nove obri masky, kde bmw celkem kraluje
U Giulie GTAm bodykit neva? pokud ano, je tu elegantni Veloce
Takto bych mohl pokracovat donekonecna, ale zakoncim to tvymi slovy
Skala vozu nikdy nebyla sirsi, i dnes lze poridit velice elegantni vozy s cistymi liniemi
Ty si upad asi jako hodne malej na hlavu, vid
Kdyztak doporucim emigraci do byvaleho SSSR, tam maji lek na nasledky utrap od zle zle osklive EU
Prave no, uz davno pred 3k otacek mas u seruovy
prave no, uz hodne davno pred 3k rpm mas u k20a kolem 200Nm.. akorat s tim rozdilem, ze pri 6k rpm, kdy cca ta podradna sragora od alfy zaziva plnej vrchol, u hondy se teprv otvira ostra vacka a motor zacina ukazovat zuby
za love, za ktery se s twinsparkem dosyflis sotva na gentlemanskejch 200k (100koni z litru, to je hodnota a kterou se hraje, o 60kw na litr ctu uplne poprvy v zivote), mas z k20a pres 125k z litru.. navic porad pri 10nasobny spolehlivosti
jinak tohle neber jako hate na alfu, ja naopak alfu az mozna prilis slepe obdivuju, twinspark je ale k smichu, a to i pri pohledu ciste na vykon bez 9hledu na spolehlivost... takovejhle vysledek u alfy znamena nedostatecnou
sry, nebylo na tebe.. jinak ac teda mam busso samo o sobe rad, ve 156, tuplem ve 147 je to hroznej otesanek, skoda ze v dobe vrcholu bussa alfa nedelala zadokoly
"... na úctyhodných 122 kW, Alfa tak překročila u atmosférického zážehového motoru metu 60 kW z litru objemu. Zlepšila se i hodnota točivého momentu, který vzrostl na 206 Nm a to již v 3.200 otáčkách za minutu. Podobné hodnoty u konkurence prostě nebyly."
V roce 1999 jdm s2000 250koni z atmo 2l f20c
Z praktictejsich sedanu napriklad 2002 jdm accord s dvoulitrovou atmosferou k20a - 217 koni
Poslední komentáře
- jerry, Nová Toyota Camry: Pořád stejně...
Elegantní design. Je vidět, že to i dnešní době jde bez mohutných... - Sato, Deset vzpomínek na "obyčejný" Top Gear
The grand tour zo zaciatku nebola nic moc, postupne sa to zlepsilo... - afro-r1, Jaguar XJ220: Nejkrásnější propadák...
Bud poradne nebo nic. V teto kategorii se moc na kompromisy v charakteru... - martin_100, Deset vzpomínek na "obyčejný" Top Gear
Top gear se svatou trojici zbožňuju. Díly po vyměně moderatorů... - Bigg.I, Deset vzpomínek na "obyčejný" Top Gear
Mám toho v paměti hodně, momentálně asi první auto pro teenagera... - yaoming, 5 důvodů, proč je (pro mě) Range...
Jak je na tom spolehlivost? Stále člověk musí mít dva aby jeden... - Jakub Pospíšil, Deset vzpomínek na "obyčejný" Top Gear
Jojo, vánoční dárky jsou legendární... - PepaSFI, Deset vzpomínek na "obyčejný" Top Gear
připomněl bych díl který se u nás z jakýchsi záhadných... - rivka, Nová Toyota Camry: Pořád stejně...
Pro rocka: teda, tuhle generaci jako kombi jsem snad naživo... - rivka, Deset vzpomínek na "obyčejný" Top Gear
Jéé, právě jsem TG dokoukal, na Primě Cool :) Epizodu... - wondy, Deset vzpomínek na "obyčejný" Top Gear
Top Gear je mrtev, at žije Top Gear! S reasonably priced car jezdím... - Sato, Deset vzpomínek na "obyčejný" Top Gear
Moj najoblubenejsi diel uz na vzdy bude ako si vyrobia limuziny... - Jyrki, Deset vzpomínek na "obyčejný" Top Gear
je jich celá řada, ale jako první se mi vybaví Well aged... - Sato, u blogu Když vás nakousne žralok......
Velmi zaujimave diky! Super je ta cast o obmedzenej zivotnosti... - Sato, Nová Toyota Camry: Pořád stejně...
JS: takze u tych nizsich vybavach to ide, zaujimave, Lexus ES je na tom stejne?
Poslední inzeráty
1968 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem
2019 rok výroby
435 koní výkon
6 162 ccm objem
1990 rok výroby
212 koní výkon
5 735 ccm objem
1999 rok výroby
190 koní výkon
4 300 ccm objem
Rušné diskuse
- Jak je to s tou elektromobilitou
155 komentářů - Proč nemám elektromobil, i když bych byl prý podle tabulek ideální cílovka?
61 komentářů - Bazarový snílek: Levný daily kabriolet
32 komentářů - Subaru Outback Geyser: Prosté nesmyslů a plné pohody, toto auto si zamilujete
31 komentářů - Opel býval cool. Nekecám.
30 komentářů - Která automobilová značka je vašemu srdci nejbližší?
28 komentářů - S Volvem EX30 na delší cestě: Obstojí městský elektromobil při cestě do Itálie?
27 komentářů - Škoda Superb 2.0 TSI: Vlajková loď na český způsob
27 komentářů