načítám data...

krab

JménoPetr "Krab" Jeřábek
BydlištěPraha-západ
Registracepřed 2.6 rok.
Poslední aktivitapřed 54.4 min.
Telefonjen registrovaným
Příspěvků ve fóru364
Komentářů u článků1415
Pozitivních komentářů u článků402
Negativních komentářů u článků9
Možnostinapsat zprávu

Poslední blogy

Stále nejezdím v Toyobaru. K sakru proč?

28. srpna 2016, 10:43 33 komentářů

Náhodou jsem kliknul na už dneska starý editorial na autíčkáři týkající se odborné čistě teoretické debaty zda má Toyota GT86 a její sestra BRZ opravdu dostatečný výkon. Blog je velkou obhajobou toho že ano, že je zbytečné chtít víc. Vybavilo se mi současně jak jsem v té době něco v podobném duchu napsal na jiný autíčkářský blog….

Hipsteři, Hejteři nebo Autíčkáři, ale moment! Kdo je vlastně kdo?

30. srpna 2016, 22:08 6 komentářů

Není tomu dlouho co jsem objevil a začal pravidelně číst tento web o autech. A přiučil jsem se něčemu novému. Už dneska díky Autíčkáři vím, že existují nějací hejteři a pak že nějací hipsteři. A kdo je teda potom Autíčkář?


Posledních 50 komentářů

krab
dnes v 09:23
0
Zlatá vrána: Investiční klenoty české inzerce

Pólin, příměr k těm reality show mě fakt pobavil, jak řikáš :)
On se vůbec vytváří takovej novej trend - hledání klidně i obyčejných starých aut ve vzácně neojetým stavu. Třeba na Retro Classics jich byla celá řada. A nad většinou těch cenovek jsem taky nechápavě kroutil hlavou. Ale uznávám zase to rozvrstvení cen jednoho modelu na trhu podle reálnýho stavu. U nás je v tomhle šílenej bordel.

Třeba jako Michal 88 postnul dole to XM 3.0 V6 za 2 kila. Pochopitelně , za to konkrétní auto chce majitel vážně moc. Taky to jen tak neprodá a inzerát už je nějakou dobu starý. Můj odhad je, že by byla odpovídající cena někde mezi 100-150 tisíci podle reálnýho zhodnocení stavu, to prostě z fotek nejde dělat... Na Mobile.de jsou XMa od 1000 až po 20000 Euro. A Ty dvě ojedinělý nabídky za 20 jsou přesně důsledek té nové módy hledat vzácně nejeté kusy. A obchodníci zkouší kam až by se ta cena takových kusů dala vyhnat. Což mě sere pochopitelně taky, ono to pak tady zmiňuje víc z nás deformuje ten trh.

Opak je zase představa, že XMmo s opraveným podvozkem v dobrým stavu, ve skvělý výbavě a s Třílitrem půjde za dvacet, protože je to "jen starý krám". Zkrátka tady zase musí člověk uznat, že Citroen XM je už vzácný auto a už kvůli tomu, že nejsou k vidění a máš tedy něco svým způsobem výjimečnýho bude mít určitou hodnotu.... A ve skutečnosti se dá docela exaktně spočítat jakou.

No a přesně - články typu auto.cz o tom jak je všechno staré teď investiční, kupujte nebudou... to bláznovství završí. Jako, my jsme třeba teď taky min. víkend s Honzou Červenkou v reportáži z Retra napsali nějaké postřehy co se týká vývoje i aut co jsou v kurzu atd.. ale doufám, že tím nějaké nafouknuté bubliny nepřifukujeme, já se třeba snažím popsat nějak tu realitu a pobavit se o vývoji jak jde i s dalšími lidmi, co tomu tématu rozumí.

krab
dnes v 07:32
1
Zlatá vrána: Investiční klenoty české inzerce

Přesně, tahle rubrika se sem náramně hodí. Poukazuje totiž na jednu věc. Trh se zajímavými, sportovními, staršími auty je u nás (nejenom) dost pokroucený. Jasně, můžu si inzerovat co chci za kolik chci, to nikomu neberu. Jenomže...

Majitelé aut mají často díky těmhle nesmyslnejm inzerátům představu, že když támhle někdo zkouší prodávat Rapida 130 za 3 kila, tak ten jejich, možná jen o trochu horší, protože by potřeboval lehce zase už povyvařit a lakovat by se snad prodal skoro za dvě... On neví, že se inzerované auto za tu cenu v životě neprodá a to ještě navíc tady často bývá k vidění kombinace nesmyslný ceny (netržní) a stavu, který prostě neodpovídá vůbec standardu toho jak by například stav 1 nebo profesionální renovace měla vypadat.

Hodně se to teď aktuálně týká těch socialistických aut. V mých očích moc hodnotu nemají, i když reálně se jejich tržní ceny opravdu zvedají a zájemci ochotní z nostalgie tahle auta kupovat jsou. Ale ta inzerce je plná přepálených nesmyslů od rádoby obchodníků nebo soukromníků, kteří si prostě myslí, že z hroudy hlíny bude zlato a stačí na to jen zlatá barva.

Pak se v tom prostředí hůř prodává solidní auto, se solidním popisem za cenu, která je nastavená tak, aby dotyčný fakt prodal ( a ne aby inzerát visel rok, dva na webu..) Kupující bývají zmatení, pak nakonec solidně napsaný inzerát na solidní exemplář za "podezřele" nízkou ( čti normální tržní) cenu vypadá divně a některé kupující dokonce odláká, protože si řeknou - že bacha tady je asi něco divně.

Takže náhodou nápad občas vybrat z inzercí úsměvné "špeky" pro nás bazarový snílky je fajn nápad a myslim, že se to i lidem bude obecně líbit ta rubrika. A možná že si to inzerent, co se do rubriky dostane trochu v hlavě přebere a zamyslí se jestli vážně prodává auto nebo jen vytváří nechtěnou bublinu inflace cen, které ovšem vůbec tržní nejsou, protože se to za tu cenu prostě neprodá.

krab
včera v 23:16
0
Zlatá vrána: Investiční klenoty české inzerce

Výborný! No klasika, ne každej prostě pochopí jakou co má cenu. A přeci jen, xxx přiblblejch článků na téma "investiční youngtimeři" už vzniklo, lidi to četli a leccos si vzali k srdci doslovně. ( něco jako teta Kateřina ze Saturnina s těmi příslovími)

No nic, ale ten žlutej Escort už jsem viděl před časem a koukám, že se furt ještě neprodal... Ale u té Cariny je připsané - zamluveno. Buď je to starý marketingový trik anebo nějaký borec vážně zatoužil po kvalitním japonském voze natolik, že za to dal tolik, kolik by mu dokázalo pořídit funglovou Dacii Sandero v metalíze... :)

krab
včera v 22:04
1
Volvo pokračuje v tažení proti smutkům

Smutek je spíš celý to tažení :)

krab
19. března 2019, 21:14
0
Máme budoucnost

Vojto, dík za ten obsáhlej komentář tady v téhle debatě, protože ten to fakt pěkně shrnul.
Člověk, který má peníze na to si kupovat co 5 let nové auto si bude myslet, že lepší časy jsou teď a budou do budoucna a ten co kupuje neustále jen ojetá auta, což jsme většina nás tady, tak ví, že se jim ten provoz ojetin po záruční době výrobce bude pořád a pořád prodražovat.

Jak jde čas, tak si postupně taky kupuju novější a novější ojetiny u kterých si toho umím sám míň a míň věcí sám opravit. Ale nechávám si napořád svoje starý auto, MGB GT, to je už letos 45 let starý a na tom si dovedu spravit drtivou většinu věcí sám. Poslední auto, který mi bude fungovat ... a často se rozbíjet a často se zase opravovat :)

krab
19. března 2019, 20:49
0
Autíčkářova garáž: Mazda MX-5 2.0 Sports Line - Proč ji nikdo nemá rád?

Když i Beastar chválí, musím přeci taky! NC je dobrý a ať se Vavrisovi vydaří sezóna s moderním "těžkotonážním" roadsterem :)

A s tím nastavením podvozku : no mě teď jeden mechanik společně s panem Trojanem co jezdí rallye nastavovali coilovery + pak geometrii na Poršákovi. A bohužel z knowhow si ponechali vše pro sebe, tak co s tím dělali fakt nevím, i když by mě to zajímalo. Každopádně to teď jezdí líp než předtím, ani ne dramaticky když jedu pomalu, to je to pořád relativně tvrdý a nepoddajný, ale jak trochu začnu jet, začíná to fungovat. Sice ten můj setup není špičkový podvozek ( už jsem ho s autem dostal) , je to D2 racing street , což jsou takové "budget" varianty německých KW dalo by se říct. Ale umožňují alespoň kompletní rozsah celkovýho nastavení.

Až to jednou zestárne a já si uškudlím zas nějakou kačku co do toho auta budu chtít do budoucna dát, zkusím to Porsche nechat postavit na nějakým profi podvozku, který se pro asfaltové rallye používají, třeba se něco extra kvalitního, ale pro ty silniční či hobby účely dá vymyslet s Protlumem.

A jsem zvědavej na další díl, až Vavrisovi přijdou nějaké ty další díly a odjede s NC první hobby závody :)

krab
18. března 2019, 17:17
1
Toyota GT86: Samé otázky

Kluci, tyhle debaty o autech s kterejma jsme nejeli, to je celý přece ptákovina :)

Až se Suprou svezem, uvidíme :)

krab
18. března 2019, 13:20
0
Toyota GT86: Samé otázky

Jasně, to chce si to vyzkoušet fakt... Jak bych to připodobnil. Prostě je to dvoulitr s trochou menší porcí točivýho momentu. Svezl jsi se někdy v Hondě s motorem 2.0 VTEC? Tak ta funguje trochu víc lineárně, ale tak nějak podobně...

První 3 tisíce otáček působí, že to relativně pojede, pak v 3.5 cca to jakoby na chvíli nechce moc zrychlovat což je první zklamání a pak jen čekáš než se otáčky přehoupnou přes 5 tisíc a tam to teprv zatáhne hezky jadrně, abys pak hned kolem 7.3 přesně stihl zařadit další kvalt.

krab
18. března 2019, 13:00
1
Toyota GT86: Samé otázky

Jenže ono na papíře vypadají věci jinak než ve skutečnosti. Jestli máš CLK200K tak to je prostě Mercedes. To je auto postavený na to, aby umělo jet stabilně přes 2 kila po dálnici, nabídlo komfort a pohodlí. Převod řízení je jinej i celkový naladění toho auta je jinde.

Ty rozdílný názory na Toyobaru asi pocházejí z toho, že to hodnotí různý lidi s různýma zkušenostma. Kluk, kterej jezdil jen běžné moderní auta sedne do Toyobaru a má pocit, že je to motokára...

Když do toho sedneš z nějakýho opravdu už sporťáku, tak začneš vidět nedostatky.

A pak je ta věc proč myslím Beastar to auto nemá rád. Působí to lehce, ale tak nějak "chatrně" prostě jako když bys jel japonským autem před 30 lety. Na dálnici to nad 150 už není to pravý a vůbec - po dálnici s tím autem jezdit nechceš.

Takže jakoby podobná čísla jako tvoje CLK, ale zážitek z jízdy nebe a dudy.

krab
18. března 2019, 12:48
0
Máme budoucnost

pozn. s tou E46 jsem myslel čtyřválcovýho Compacta ( aby to někdo nevztáhnul na trojku s šestiválci, tam by to přirovnání s Golfem bylo pochopitelně mimo)

krab
18. března 2019, 12:44
0
Máme budoucnost

Jako ono je to celkově vůbec dobrý téma. Nakonec já se i letos chystám, když se mi to povede udělat pár porovnání dojmů z jízdy novým autem a jeho úspěšným předchůdcem. Všechno není černobílý. Ale hodně nových aut objektivně vede...

Na jiných se zase brutálně šetří a u některých se ten pokrok a zlepšení musí hledat lupou. Zmohli se Korejci. Sednout si do Accentu a teď do nový i30 tak tady je to jasný... U nový Mazdy je taky asi lepší šance že už konečně ten aktuální model během pěti let neprorezne. U Alfy Romeo je skvělý cokoli novýho co poslední dobou postavili, protože za to co bylo předtím extrémně pyšní být nemůžou. ( Teď myslím auta typu 159 2.2 JTS nebo Mito ... ) Ale u BMW, Audi, Mercedesu by se dalo hodně dlouho diskutovat o tom co je na nich tak skvělý teď a nebylo před dvaceti lety... Ale muselo by se to vzít po konkrétních autech, hodit to do jednoho pytle nejde.

Co je jednoznačně novej fenomén je to , že nejde úplně jednoznačně najít fakt "leadera" trhu ve všech kategoriích. Na konci 90. let byly rozdíly mezi auty zdá se mi daleko větší. Možná ještě před 15 lety...

Chris Harris tam udělal hezkou show s tím že si za 3 minuty vybere jedno auto z typickejch konkurentů a je to dělaný pro show, ale v reálu, když se mě někdo zeptá nebo sám se zamyslím co by stálo za to si koupit na ježdění ( ať už soukromě nebo služebně) bude to na dlouhou dobu ...) Sice bych si asi v těch normálních autech nižší střední vybral Golfa, ale už to není tak jasný jako by to bylo v roce 2004, když přišel na trh ten pětkovej Golf. Zašel jsi tehdy k Fordu, ten měl už zastaralý Focus, Fiat neměl nic, Alfa taky, Oktávka byla taky furt tehdy jen jedničková, na dvojkovou se už braly teda v tý době objednávky, ale ten Golfík byl stejně víc chic. Volvo bylo drahý, BMW taky, navíc takový E46 který jsem taky míval prostě lepší než Golf V. reálně nebyl. Korejci se Golfu vyrovnat nemohli a dokonce ani nic z japonský produkce. Tak to byl takovej etalon...

Dneska máme taky Golfa a asi bych si ho vybral, ale těch aut co už jsou podobně dobrý, leckdo by řekl lepší je spousta. A můžeš docela pochybovat o tom co si teda pořídit. A ono to vypadá, že je to pro zákazníka dobře, ale je to otázka. Protože už zjevně všichni s tou kvalitou a v nákladech jedou na ten limit a prodejní čísla dělá chytrej marketing.

Takže ani ryba ani rak, prostě budoucnost přinese tutově skvělý auta, ale v některých případech taky můžeme skoro říct, že tak kvalitní jako v případě ( vybereme pár příkladů z minulosti) prostě už nebudou...

krab
18. března 2019, 09:48
0
Toyota GT86: Samé otázky

Oni to měli myslím na zimních... a to dělá velkej rozdíl. Zimní vs. letní. Já bych se v ideálním případě taky rád projel některými testovacími sporťáky ještě znova na jaře na letních a zkusil zjistit jak se chovají zase jinak...

Ale asi jak tu píšete. Rozdíl mezi FL a původní bude menší. Vím, že je tam jinak nastavený VSC, má track mode, ale v obou autech to jde vypnout. V tom předface který jsem měl (hnědku) jsem to prakticky vypínal kdykoli jsem věděl že přede mnou je nějaká silnici která není jen rovně...

Ale kdo by uměl popsat ty rozdíly mezi nimi docela by mě to zajímalo.

Za mě jsem si zhodnotil sériový Toyobaru tak ( a asi už jsem to víckrát psal) že je na silnici extra příjemný a opravdu zábavný auto v takovým tom klasickým charakteru. Tou řiditelnou zádí myslej kluci tu věc, že auto je uložený na přeci jen měkčích silentblocích a při přidaným plynu na výjezdech ze zatáček hodně naznačuje, že by se chtěla trošku sklouznout. Nemá výkon na to, aby z toho byl "powerslide" to ne, ale v takovým náznaku se ti to sklouzne. To je hezký tak v zatáčkách do 100km/h , problém nastává v takovejch těch rychlejších a v kombinaci s nerovným povrchem ti pak ten zadek může občas trošku poulítnout dál než bys chtěl. Párkrát se mi to ve vyšších rychlostech povedlo, v momentech kdy bych s Lotusem i s Porsche mohl jet ještě s rezervou a přesně věděl jak se mi ta auta budou pohybovat na silnici. Ale u Toyobaru je to prostě tím, že tam jsou z výroby nevhodný gumy s měkkýma bočnicema. A tohle vynikne nejvíc na okruhu. Plus pak tam ještě člověk bojuje s tím, že to nemá moc výkonný brzdy, resp. oni se přehřejí.

Ale to není kritika, to je prostě tím, že jsem si zvyknul na lepší dražší auta. To auto má bejt juniorskej sporťák, levnej na začátky, mám ho daleko radši než MX5 a někdo jde cestou že to za čas prodá a koupí něco s čím se posune dál : Lotus, Cayman, BMW M2 ... prostě podle chuti a peněženky a leckdo se do Toyobaru zamiluje úplně maximálně a jde cestou úprav a tady je potřeba říct, že se dá docílit zajímavejch výsledků.

PS: Co trochu nasere je fakt, že pak přijedeš na okruh a šikovnej řidič s novým Leonem Cupra tě prostě pojede neskutečně :)

krab
17. března 2019, 21:42
1
Máme budoucnost

Teď to vidím a prokousal se tím. Jako asi tutově je trochu rozdíl v tom jak se na některý věci dívá kluk teď 15 let starej, 20 let starej 35 let starej a 60 let starej ...

Beastar, Hamster a já jsme tak nějak +- 5 let stejně staří. Tak možná máme k sobě a k tomu tématu aut docela blízko. S Hamstrem jsem tak nějak kamarád ( i když možná po jedný výměně názorů, kde teda jsem se následně omluvil, protože jsem to doopravdy přehnal) se může tomu výrazu "kamarád" chichotat až si to přečte. Má pocit, že je fajn zastávat názor, že to co je teď a co bude do budoucna je to nejlepší. A já to už slyšel dokonce na drivetribe od Jamese Maye. Vlastně navlas stejný názor.

A mě to nutí k zamyšlení. Jenže i tak se prostě s Honzou neshodnem. Ne všechno co se děje teď je nejlepší. A další věc je, že ten celý článek mi přišel tak trochu zbytečný. Nekritizoval bych, taky jsem rád, když lidi řeknou, že co sám napíšu se jim líbilo, mám z toho radost, ale tady jsem měl přesně pocity jako beastar. Začne to zajímaovou starou Temprou (dej jim pánbůh věčnou slávu) a pak to začalo směřovat tam, kam jsem si říkal : Honzo propánajána proč!

A ten Topgear : Ratan Groch, to je show. To není o ničem jiným než pobavit. Nakonec celý psaní o autech je tak nějak zábavní obsah pro lidi, co si chtějí něco příjemnýho přečíst než budou řešit věci běžnýho dne, který zas až tak relaxační nejsou.

A ruku na srdce : když uvidíš Testarossu a když Fiestu : jako to na tebe bude emočně působit. Vsadím se, že když si sedneš do starýho Ferrari , nadechneš se, rozhlídneš se kolem, tak se z toho jak je to úžasně vzrušující div neuděláš. Je úplně jedno že jsou tahle auta pomalejší než dnešní špičkový hot hatchback. Jde přece o ten zážitek. A to je v podstatě celý o tom co tu občas ohledně moderních aut kritizujeme. Existujou i opravdu vzrušující nová auta, ale právě nějaká ta 850d jak zmiňuješ to zrovna nebude... Sedni si do E31 850i a otevři jí mrkačky. Uvidíš jak moc cool to celý je :)

krab
17. března 2019, 10:22
1
Bazarový snílek: Plechcupové speciály se závodním rodokmenem

Pobavilo mě to ... hezký ty fotomontáže. Asi nejlepší je ten Cossie Focus :-D

Našel jsem něco pro Adama Formana : Lada VFTS pro neohrožené mužiky za volantem https://www.sauto.cz/osobni/detail/lada/21044/18198911?goFrom=list

krab
17. března 2019, 10:06
0
Toyota GT86: Samé otázky

Jeden drifter do toho v USA nabastlil motor z Ferrari 458 Italia :)
V případě motoru Toyobaru jsem i já ( nepřítel přeplňování) dospěl konkrétně u tohoto auta k názoru, že jak kompresor, tak turbo tomu prospívá. Podvozek je postavenej tak, že větší výkon zvládne bez problémů.

Jak už se psalo milionkrát, je to skvělý auto tak jak je. Ale současně je to hlavně platforma extra vhodná k dalším úpravám. Když dostane kompresor kit, chladič oleje, sání a výfuk, je to zážitkově úplně někde jinde. K tomu to ještě chce 18" kola se sportovním obutím a brzdy. Třeba Cosworth prodává kit od AP racing ( kvůli velikosti kotoučů pak musíš dát 18" kola) A když se udělá tohle, je to auto jízdně někde blízko Caymanovi. A pořád o dost levněji. I když ... ono jak se začne upravovat, ten příběh typicky nikdy nekončí.

Jako motor z Legacy by byl docela zajímavej, ale to by fakt chtělo konstruktéra, kterej by to tam doopravdy dokázal dostat. A ve výsledku by to byla stejně jen hezká blbinka :)

krab
16. března 2019, 19:44
1
Máme budoucnost

My to vidíme prostě celý podobně :)
Já mam takovou vzpomínku hezkou na BMW E39 (523i) Mě se to fakt tehdy povedlo koupit ( asi v roce 2009) s 58 tis km na tacho a bylo to garážový auto po jednom člověku z ČR. Bůh ví proč to tehdy u Bychla koupil nový, možná mu to ve firmě dělalo solidní odpočtovou nákladovou položku, každopádně s tím autem se od roku 97 z kterýho bylo jezdilo minimálně. A pak to tak nějak iracionálně odvezl k jednomu dealerovi VW group na Praze 6 a nechal jim to tam, myslím protiúčtem. Ulovil jsem si to hned pár dní potom. Cena byla prakticky jako za běžný ojetý kus, ale tenhle byl "nový".

To auto jsem měl 2 roky, pak asi 3 roky táta s ním občas jezdil pak asi rok nebo dva kamarád, pak jeho kamarád. Do inzerátů se od tý doby už nedostalo. Vlastně až do loňskýho podzimu, kdy jsem si všiml, že to auto ten kamarád kamaráda prodává. No ale za tu dobu se už přeci jen "ojelo".

Tenkrát jsem jezdil služebním jedničkovým Superbem a to BMW bylo proti tomu jízdním komfortem, vlastnostmi, zpracováním a celkovou kvalitou úplně jinde. Pak měl táta 525d facelift E60 asi z roku 2009 a i ve srovnání s modernějším bavorem i táta radši jel E39tkou, prostě byla vážně dobrá. Prostě to auto se povedlo a navíc ve svý době, kdy bylo nový, tak nic lepšího ve své třídě nebylo a dokonce i ve srovnání s takovými auty jako byl Jaguar XJ z devadesátých let byl prostě podstatně lepší. Jeden takový v hezkým stavu měl kamarád. A chtěl ať se svezu. byla to 3.2 a mělo to sice svoje kouzlo, ale řízení bylo lehký a mtrtvý, občas tam něco povrzávalo, motor netáhnul dramaticky líp a už vůbec nebyl tak hezky kultivovanej jako to BMW.

Ta nová okyna byl zrovna případ, kdy je nutný kritizovat opatrně, protože občas něco o čem si budeš myslet že bude příšerný je nakonec docela fajn. Ale že by to byl pokrok hodnej oslavování? Asi těžko.

Kdyby nebyl takovej tlak na ty emise a automobilky by to vyráběli víc podle potřeb trhu, věřím, že budou auta lepší. Leckdo by argumentoval, že by to mohlo pak vypadat jako v Číně, kde se do produkce aut typu nová okyna pořád montuje atmosferický dvoulitr, 140 koní a se staromódním 4 nebo 5 stupňovým automatem. Zas Evropa je trochu jinej trh než tam i než ve zbytku světa. Takže si dovedu představit nějaké verze motorů TSI, ale nezkonstruované na samý limit životnosti vs. emise, ale zbyl by prostor pro to vylepšit kvalitu, protože by se tolik peněz nemuselo cpát do splnění čím dál absurdnějších emisních limitů.

PS: ten litr TSI se jim asi nějak opravdu povedl. Zatím všechny TSI v zásadě trpěly na nějaký charakteristický vady, tak uvidíme jak dopadne nakonec tenhle tříválec až budou jezdit delší dobu. Ono taky záleží jak se k tomu kdo chová. Ono skoro každý z těch aut je buď operákový pronájem nebo služební nástroj a u toho prostě uživatel nejde každý třetí tankování zkontrolovat stav oleje, neřeší, že by se to mělo ohřát na provozní teplotu než se z pidimotůrku bude dolovat výkon... Takže ono to spíš "chcípá" na to jak se k tomu kdo chová v kombinaci s lehkoběžnejma olejema a intervalem 30 tis km na výměnách...

krab
15. března 2019, 21:38
4
Máme budoucnost

Já teda pracuju v IT ( výrobě hardwaru) a co nejvíc vidím, je taková konsolidace trhu v komoditní celky. Prostě když chceš vyrobit počítač nebo tiskárnu, většina těch firem bude využívat prakticky stejné díly a jde jen o to jak je poskládá.

V tom automobilovým průmyslu si myslím to bude zákonitě vidět taky. V elektromobilech nepochybně, ale jistě i v normálních autech. Hodně na tom autě stojí ta výbava okolo. Co se týká mechaniky, všechno se to točí okolo splnění záručních podmínek a současně splnění hodnot emisí, tak aby to šlo homologovat a neplatilo se moc peněz extra za ty zvýšené flotilové emise ( možná to není přesnej výraz) Pak to dopadá, že v kombinaci s nic moc prodeji někteří výrobci na to v EU zemích kašlou ( teď jsem zrovna ohledně toho psal o Infiniti, který už oficiálně končí v EU).

To že jsou nová auta objektivně lepší než stará, je daný tím, že ty stará jsou prostě opotřebená. Ale sežeňte si k vyzkoušení precizně fungující dvacetileté auto a uvidíte, že věci můžou být občas i jinak. Já docela střídavě jezdím starými i novými auty a tak si všímám různejch věcí. To by asi i vydalo na článek nebo skoro seriál :)

Třeba nedávnej aktuální příklad: najezdil jsem relativně slušnej referenčí počet kilometru v nový Oktávce 1.0 TSI. Pokud se to povede, rád si chci vyzkoušet a prozkoumat jak jezdí stejný auto až bude mít řekněme 100k najeto. A bude k tomu dostupná celá historie toho jak to fungovalo nebo ne. Čistě uživatelsky tady je zajímavá věc. Je to tichý, na svůj objem válců nad očekávání rychlý a vážně takový auto bez limitací můžeš používat plnohodnotně, dokonce i spotřeba byla lepší než moje očekávání. Ve skutečnosti byla hodně dobrá. Je fakt, že jsem čekal, že to bude stát za prd. A nejde jen o tohle auto, ale i mnoho dalších v nižší střední třídě. Třeba takovej Golf. Ten je objektivně vzato vážně super. Takže když pak vystoupím z Golfa a jdu se projet ve skoro dvacet let starým Porsche 911, nemůžu si nevšimnout, že ten Golf je tišší, kultivovanější. Ale jakýkoli emoce jsou úplně jinde ... je to prostě jen "auto" nic víc.

Pak ty elektromobily. Měl jsem skoro 14 dní na ježdění Hyundai Ioniq loni. Uživatelsky je to OK, ale na jednu podstatnou chybu. Nemá to dojezd. Nejde to po cestě snadno dobít. Je to k vzteku. Když to řeknu bez obalu je to hezká věc, která vypadá že by mohla fungovat jako auto, jenže když ujede ( v létě / bez klimatizace a lehkou nohou na "plynu") maximálně 230 kilometrů tak je to víte na co... Reálně se nemusíš bát ujet 150-180 a pak už začneš mít trochu strach abys dojel tam, kde se to dá strčit do zásuvky. Teď má tahle značka eletrickou Konu, Když pominu tu kombinaci malýho cross overu ( odplivnul bych si jak Harris :-D ) a elektriky , zní ta Kona lákavě. Zase je tam nějaký vylepšení, kapacita baterek atd... mohla by ujet zas o kus dál... Ale stejně, jak s tím pojedeš na otočku do Norimberka nebo tak něco... nepojedeš.

No nic, mě vždycky potěší, když vidím nějaký starý udržovaný auto, je to víc ekologický než co 3 roky střídat nový plechovky.

krab
15. března 2019, 16:27
0
Máme budoucnost

Nebudu dráždit, ale Beaste hele mě se teď nejvíc líbil včera test Harrise v Topgearu : dalo by se to shrnout : "test všech dostupných moderních běžných aut do 3 minut" : bylo to vtipný, i když já bych si tam vybral stejně Discovery a pak taky Alfu Romeo. Jinak jsem se smál a jednoznačně souhlasil. PS: něco o starých dobrých časech vyjde zítra

krab
13. března 2019, 17:51
0
Abarth 595 Turismo vs. Mini JCW Cabrio: Roztomilé splašené nesmysly

To my moc děkujeme, to je moc hezký od tebe :)

krab
13. března 2019, 17:25
0
Mercedes-Benz X 350d: Trefa na druhý pokus

Mě by nejvíc zajímalo jestli Zlokočka doopravdy přejela ten rybník až na druhou stranu...

krab
13. března 2019, 15:54
0
Abarth 595 Turismo vs. Mini JCW Cabrio: Roztomilé splašené nesmysly

Kdepak... to je takový kamarádský popichování :-D Vlastně "justdoit" má dokonce tu luxusní možnost si vybrat na jaký veleslavný plátek o automobilech bude chtít svůj skvělý vůz prezentovat...

Ideální bude zde Mr. Kubajz. Nedávno testoval na autíčkáři novýho Kopra S a tak alespoň zjistí jak se mu jezdí s ojetým kouskem :)

krab
13. března 2019, 14:19
0
Abarth 595 Turismo vs. Mini JCW Cabrio: Roztomilé splašené nesmysly

Kubajz se určitě hlásí! Majitele zajímavých aut z autíčkáře můžu přetáhnout k nám na Garáž pod pohružkou trestu smrti, nebo minimálně definitivního vyhození z kočičárny, což je takový místní humorný facebookový chat :-D

Jen ze zajímavosti : Justdoit - je to kompresorový R53 nebo THP (R56)? Ten kompresorový mě teda přiznám se pořád láká, jel jsem s jedním jen chviličku...

krab
12. března 2019, 13:57
0
Autíčkář na lovu: Hot hatche všech velikostí i stáří

To vypadá teda, že to je víc původní než jsme čekali. My mysleli, že více méně půjde o přestavbu a ono to tak asi ještě na konci výrobního cyklu pro nějakou zemi udělalo. Právě to Středozemí mě napadlo hned, tam 106 Rallye i S16/GTI bylo extra populární.

Jako obecně : 106 mizí z trhu. Na mobile je aktuálně 303 aut, když vyfiltruju nad 90 "Pferde" tak jich je už jen 14 a pravé Rallye tam zrovna není ani jedno...

krab
12. března 2019, 12:57
0
Autíčkář na lovu: Hot hatche všech velikostí i stáří

Dík za informace a doplnění. Já už si to přesně nepamatuju kvůli čemu všemu to kamarád nekoupil, ale vím, že nad tím rokem a jestli to je rallye nebo není rallye jsme si nebyli vůbec jistí. To vypadá, podle vin jak píšeš - originál takhle to asi vyjelo, ale jako výbavová verze S16, s nálepkami rallye. Náhodou pro trh jaké země to tak bylo vyrobené to asi nenašlo, že? Ta aplikace...

Možná je to nějaká verze pro něco jako Itálii, Španělsko, Portugalsko, Řecko nebo tak něco...

krab
12. března 2019, 10:59
0
Autíčkář na lovu: Hot hatche všech velikostí i stáří

Bezva článek. K tý 106 Rallye malinko vím... Byl se na ní jet na podzim podívat kamarád, majitel byl pohodář, ale tedy auto má několik problémů. Všechny si nepamatuju už, ale to zásadní je původnost auta. Rok 2004 je totiž hodně divně. PH2 Rallye už se v tý době docela dlouho nedělalo, pro UK skončilo v roce 2000 a na nějaké trhy ještě šly ročníky snad až do 2002 v levostranným evropským provedení. Někde snad ještě v roce 2003 prodávali S16. Možná teda jde o předělanou S16 na Rallye, nějak prostě ta historie nebyla moc jednoznačná. Tak to nevzal, protože přeci jen - historie a původnost je základní předpoklad aby to do budoucna mělo nějakou hodnotu. Ale jízdně to prý snad nebylo špatný. Třeba to někomu teď do oka padne a vezme jí :)

A můj tip? Mít místo a peníze, tak bych asi hodně uvažoval nad tímhle zeleným RS. To se zkrátka nějak stalo, že předchozí model kvůli vzhledu, kvůli pětiválci, jistě i kvůli Focusu WRC a tím vším zkrátka drží hodnotu lépe než ten nový a je daleko žádanější mezi fanoušky. Akorát teda to chce pořádně zjistit všechny úpravy včetně toho kdo ladil ECU na ten výkon. https://www.sportovnivozy.cz/113554-ford-focus-rs-384-ps-kladno#zalozkaFoto

krab
11. března 2019, 11:23
0
Volvem už jen 180 km/h

To je dobře že už jsme odbočili malinko jinam, ať se neomílá furt to samý. S tím adaptivním tempomatem. Nejvíc kilometrů mám odjeto se systémem od VW group. Vadí mi na tom tohle:
Já nejsem na dálnici línej se řadit do pravýho kdykoli je tam slušná mezera, aby případně něco co se přiřítí fakt rychle (motorka, auto) mohla šanci předjet využít. A problém je rozdíl v rychlostech pravýho a levýho. ( u nás míň, ale v Německu je to dost) Teď ten adaptivní automat prostě vyhodnotí kolikrát, že už bude brzdit, přitom já blikám levým a sunu se plynule zpět do levýho. Udělá to v momentě kdy já bych nebrzdil, protože k tomu nemám důvod- jenže elektronika si spočítá v tom okamžiku že se blížím překážce - neví že jí objedu. A to se děje často. A pak ta věc, že ono to nezvolní. Já jakmile se blížím ke řadě kamionů, tak prostě zvolním, rozhlížím se, noha na brzdě atd... Vlastně mám tendenci tomu tempomatu nevěřit. Nemyslim si, že je to špatně.

To, že to fyzicky zabrzdí to auto rychleji než zareaguju já, když půjde do tuhýho to asi je pravda. Ale já tý situaci můžu umět snadno předejít tím, že si to auto řídím sám.

Výsledek : nepoužívám to. nenaučil jsem se tempomat využívat, stejně se musí v tom ovládání často věci přenastavovat, zmáčknutím brzdy si to stejně často vyruším a než to furt vypínat, zapínat, jezdím bez něj. V Infiniti co jsem nedávno koupil nepochybně tempomat je, možná už i adaptivní ( je to rok 2012 to auto) ale zatím jsem ho nezapnul ani jednou :) ( což leckomu přijde k smíchu, ale prostě ne... nepotřebuju ) Dokonce ani na dlouhý trati, ty nohy na pedálech se udržet dají a když už bolí, tak si dáš pauzu a proběhneš se kousek někde po parkovišti dáš kafe a jedeš zas dál...

krab
11. března 2019, 09:50
2
Volvem už jen 180 km/h

Já už jsem tu věc asi chtěl nechat pomalu dožít a věnovat se příjemnějším autíčkářským tématům, ale ještě napíšu poslední.
S těma levičákama ve Volvu, to byla pochopitelně ode mne nadsázka a mr. Dobeš to pochopil příliš doslovně asi. Já tu nadsázku použil v souvislosti s tím, že se tu argumentovalo, že řidičům Volva nevadí, že budou vyšší mocí v rámci bezpečnosti takhle omezováni různými asistenty. Další věcí je, že z toho úryvku z HN je tedy dovysvětlený, že pro Německo asi tohle omezení nebude. Nedivím se, samo Volvo by si podřízlo pod sebou větev. Sice nemají teď špatné prodeje, ale o podílu na trhu německé trojky si můžou nechat jen zdát hezké sny. A tímhle by si moc nepomohli. To proč ta rychlost 180 je někdy málo taky není fakt o egu - Sumy teď uvedl přesně příklad, kdy zkrátka od svého auta se silným motorem potřebuješ (ve výjimečným případě) fakt ten výkon a rychlost, který nabízí.

A pak je tu ta důležitá věc. Proč ti lidi bourají a umírají na silnicích. První věc je, že jich umírá daleko méně než kdysi, přitom doprava stále houstne. Auta jsou obecně dramaticky bezpečnější ( i bez těchhle "vychytávek") Většinou se bourá ze dvou důvodů: nevěnování se řízení a z nedostatku předvídání situace kolem. Na vysokou rychlost se příčina nehody dá svést rychle, kór když někdo překročil tu místně povolenou.... je to jednoduchý vyšetření nehody. Ve skutečnosti ale jde o špatný předvídání situace. A řidič co si navykne na adaptivní tempomat, lane asist, mirror assist až příliš a nedívá se pořádně okolo sebe, může udělat docela velkou botu a nabourat se zcela zbytečně. Adaptivní tempomat není moc "chytrý" je to sice skvělé co už dneska umí, ale pořád je to stroj a ten je naprogramovaný tak, že se cítí "nesmrtelný". Není to člověk. Takže když mu nastavím v Německu v noci 180 (ať jsme u tý rychlosti co se diskutuje) a on to tou rychlostí mydlí v levým vedle kolony kamionů který jedou v pravým 95. Ten systém se nebojí, že nějaký bulhar začně předjíždět rumuna protože jede zrovna jen 93. A pošle ti to tam. A řidič ukolíbaný adaptivním tempomatem s nohama křížem někde mimo pedály se pak najednou z celé situace div neposere... Zkrátka není prostě tolik ve střehu. To je jedna situace. Prostě jde o to aby si všichni uvědomili (řidiči) že to je jeich auto a oni jsou řidiči a oni jsou pánem toho stroje. Ne obráceně.

A pak je to nevěnování se řízení. Já měl jedinou bouračku v životě s jiným autem proto, protože pán za mnou (osmdesátiletý) pravděpodobně usnul nebo vůbec nekoukal na cestu. A prostě do mě narazil a v tom okamžiku jak se na dálnici brzdilo do kolony jsem ani nemohl rychle uhnout do pravýho, protože tam bych někoho sestřelil. Tak jsem to holt dostal zezadu. To se prostě stát může a kdyby ten člověk za mnou měl Volvo plné asistentů určitě by to auto ubrzdilo. Tohle na férovku uznám. Ale zase - není dobrý se na tyhle hračky úplně spoléhat.

A úplně na závěr bez ironie : mě naštvalo to "politický" prohlášení Volva v té zprávě. Ale to už bych se opakoval. Takže to je asi tak nějak všechno co jsem ještě k tématu jakoby chtěl připsat.

krab
11. března 2019, 09:26
0
Poslední mohykáni s velkým srdcem, aneb hledáme starou dobrou atmosféru

Jsou fakt za podobný prachy, pokud u Nissana seženeš ještě skladovku bez Nismo paketu.

Pravda je, že oproti Toyobaru má Nissan 370Z tři nevýhody:
1. vysoká hmotnost, já to vidím poměrně jasně na tom svým infiniti g37S což je technicky to samé (jen na delším rozvoru)
2. převodovka 7.st automat (Jatco/Nissan) není ideální pro sportovní jízdu ( už jsem si na ní zvyknul a je ideální na rychlou, plynulou jízdu, na vyloženě sportovní jen lehce s výhradami)
3. zadní diferenciál ( místní redakční miatí guru františek mi prozradil, že VLSD je úplně na hovno) Což je pravda tak napůl. Pokud funguje a ta zapouzdřená část diferáku s kovovými lamelami nebo jak to nazvat v té husté viskózní kapalině ( spíš je to taková vazelína medové konzistence) se prostě časem opotřebí a kdo s Nissanem hodně driftuje tak po čase ten diferák ztratí svoje schopnosti a chová se jako otevřený, případně se může chovat trochu nevyzpytatelně, kdy v některé zatáčce trochu uzavře, v jiné ne. Je to ale repasovatelný za neastronomický náklady, případně vyměnitelný za jiný typ samosvoru. U mého auta co jezdilo civilně ten systém zatím funguje zdá se dobře.

Jenomže : ten motor VQ37VHR je úplně jiné kafe než boxer u Toyobaru. Má obrovský rozsah použitelných otáček až do 7500 a má vážně síly na rozdávání už od 2500. Z těch zatáček odjíždí podstatně líp plus ještě jako bonus krásně zní. A k tomu teda má Nissan fakt dobrej podvozek. Pardadoxně se mi řídí líp a příjemněji v zatáčkách Infiniti, který je s tím delším rozvorem podstatně čitelnější než 370Z. Ale jel jsem v kousku na Nismo kolech vzadu o šířce 275 , na Infiniti mám 245 což je i rozměr co má vzadu standartní zetko. A na těch užších je to lepší.

Každopádně Toyobaru nebo 370Z je docela slušný dilema a tady fakt záleží čistě na preferencích řidiče. Kdybych vybíral sportovní auto pro denní ježdění i jako víkendovku a jinej sporťák neměl, jdu do lehčího Toybaru.

krab
10. března 2019, 19:10
2
Za pět let představí Pagani plně elektrický supersport

Mají ho chudáka na svědomí, ti elektrofilové z Autíčkáře... :-D

Tu zprávu jsem si se zájmem přečetl celou a jsou tam různý otázky. Zatím nový model bude mít jak V12 AMG a manuální převodovku ( což kupuje 70% zákazníků Pagani) a ten druhý by mohl být plně elektrický... To píšou tady: https://uk.motor1.com/news/308491/pagani-huayra-replacement-v12-electric/

Každopádně Horacio změnil názor, protože ještě před nedávnem o EV nechtěl ani slyšet. Zkrátka je to v automobilovým průmyslu tak, že si bez EV nejde do budoucna tu výrobu představit. Přirozený vývoj to není, otázka je, co fakt za těch 5 let přijde.

Být Beastarem, byl bych celkem v klidu :)

krab
10. března 2019, 13:22
0
Volvem už jen 180 km/h

Když bludy tak bludy...
Zkrátka můj názor na tu věc se shoduje s Radpbym, Beastarem i Fandatikem a dalšími. Více méně to tu už všechno zaznělo.

S tou sportovností : já dovedu ocenit pohodlné auto, není to zatím úplně pro mě, ale to neznamená že to je špatně. Ale víte co, když dám půldruhýho milionu za velký komfortní auto, neumím si představit, že mi nebude vadit, že je jeho maximálka nevypínatelně omezená na úroveň kterou dosahují i malá levná auta. ( i kdybych s tím pak rychleji nejezdil)

A Oktávka s ničim tady v diskuzi nesouvisí, zmínil jsem to čistě proto, že i takový auto zvládne 200 a je to přitom relativně levný auto určený k práci, přepravě atd ... Volvo stojí daleko víc a tak bych nečekal že mě sama automobilka bude omezovat v pseudosnaze o bezpečnost. Ale to už tu všechno stejně zaznělo...

krab
10. března 2019, 10:45
0
Volvem už jen 180 km/h

Fandatik : palec hore! A to je přesně to proč mě ta věc přiměla reagovat. Toho co popisuješ se přesně taky obávám a věřim, že prostě ještě rozum zvítězí...

krab
10. března 2019, 10:13
1
Volvem už jen 180 km/h

Pochopitelně, sporťák Volvo nikdy nemělo ale krabice 850 v BTCC to je legenda... nakonec taky i kvůli tomu a brumlavým pětiválci si dovedu ve sbírce zajímavých aut tu 850R představit zcela živě. P1800 taky bylo hezký, přímo krásný. S buckelem se závodilo rallye, ale defakto se všemi rwd Volvy... to nemusim nikomu tady z nás vysvětlovat.

Prostě pro mě Volvo tímhle prohlášením o rychlosti ztratilo “koule”. Prostě to je můj názor... :)

krab
10. března 2019, 08:38
0
Volvem už jen 180 km/h

MBMB: v pohodě, já myslim že asi ani já ani Ondra bychom nečekali, že podobné zprávy budou mít na Autíčkáři i příznivce. Já ve skutečnosti nejezdím ani tak extra rychle o to nejde, mě načuřil ten levičácký politický kontext celé té zprávy a já v tom takový prostě vidim.

Co se týká mě a Volva : jedno jsem měl (s pětiválcem, to už nedělají) měl jsem i Saaba. Severský značky mám moc rád a mají bohatou historii v motorsportu atd. Současný Volvo s tim co vyrábí už mě ničím neláká. Já bych i pokrok přijal, ale chybí jim nějaký sportovně střižený model. Filosofií asi jen osloví takové ty bohaté levičáky, jestli chápete jakou skupinu zbruba myslím. Proto mě ta zpráva naštvala. Kdy naposled lítal po zasněženým letišti Chris Harris v krásným modrým šestiválcovým Polestaru... Už je to pár let. A dneska dělají sice kvalitní komfortní auta, ale obávám se, že se až zbytečně připravili o zákazníky jako jsem třeba já sám. Naštěstí jsou značky jako Alfa která dělá moji oblíbenou "politicky nekorektní" Giulii QV

PS: octavka 1.0 TSi : to jsem uvedl jako vtip ale i důkaz toho že i základní motor to na 200 v pohodě rozjede :)

krab
09. března 2019, 11:07
0
Kterak se z odpůrce kabrioletů stal jejich příznivec

hezkej článek, taky střechu nenasazuju, jen když začne pršet, ale to už typicky než nasadím ty tyčky a naroluju střechu máme mokro všude i tak :)

Jeden atribut Lotusu Elise je fakt, že jí docela dobře obtéká vzduch a narozdíl třeba od kabrioletů, kde za sebou nemáš konstrukci auta, střešní oblouk tam nevznikají turbulence a dá se pohodově frčet i vyšší rychlostí.

krab
09. března 2019, 10:56
-2
Volvem už jen 180 km/h

Dík, je to jeden z názorů, já respektuju i ten Hamsterův, byla o tom docela vášnivá debata a prakticky jeho názor na "správnost" nebo smysluplnost toho omezení mě dost překvapil. V praxi je to ale vážně blbost. Poplival jsem ty Číňany, ale asi to myšlení pochází z toho socialismu, kterej v tom Švédsku doteď provozují. Tam vážně 180 působí jako rychlost bez debat dostačující, protože jejich úřady posedlí bezpečností a ochranou lidí sama před sebou vysoký překročení rychlostí tvrdě trestají. Naštěstí to tak nevypadá na celým světě. Možná (téměř určitě) by si tyhle bolševický experimenty představovalo dost představitelů EU parlamentu, ale zatím například Němci stále se zdravím rozumem drží neomezenou dálnici s omezeními na 120 v místech, kde to díky hustotě dopravy v určitých časech dává dobrý smysl. ( většinou)

Včera jsem se zrovna vracel z výstavy Retro Classic ze Stuttgartu a projel něco jako 800 km po Německu celkem za ty 2 dny co jsme tam byli. A Volvo s el. omezením (nevypínatelným) na 180km/h by bylo k vzteku. Dokonce by občas umělo vytvořit nebezpečnou situaci, kdy ač auto s motorem který má dost síly se rozjet na např. 220 km/h bude "sedět" v levým na 180 ti a blokovat cestu byť na krátkou dobu předjetí někomu výrazně rychlejšímu. Plynulosti prospěje prostě na to v tom levým občas pořádně šlápnout, když daleko vzadu vidím hodně rozjeté auto, který je natolik daleko za mnou, že ho neomezim když tam vjedu, ale je tam ten předpoklad, že v tom levým taky pořádně zrychlím, jinak ty za mnou musí brzdit a budu je omezovat. ( navíc, jel jsem do toho Německa novým autem s poměrně základním turbomotorem o směšném objemu válců (všech tří) od VW group a i takový auto při správným řazení dokázalo tachometrově olíznout dvoustovku a nebylo při předvídání brzdou provozu)

Zkrátka když si představím 250 koňový Volvo, který sice svižně zrychlí a pak najednou ve 180 ti pochcípne a plyn přestane reagovat, tak prostě jasně vidím, že takový auto nechci. A nebude ho chtít ani většina příčetných lidí ( možná mimo tu Skandinávii).

PS : pro MBMB, taky nenazývám fanatický příznivce elektromobilů, sdílených aut a různých podobných bolševických experimentů, že jsou primitivové. Takže se do nás laskavě nenavážej... my si řešíme počty válců a máme rádi opravdové motory, dělá nám to radost, a když tobě ne, tvoje věc.

krab
08. března 2019, 07:36
0
Příběh autíčkářových fotek

Hezkej článek, úplně to živě vidim jak celej tejden s Mustangem probíhal :) Ale je to bezva, protože si to užíváte a nakinec o tom by mělo být i to auto...

krab
06. března 2019, 20:35
0
Volvem už jen 180 km/h

To píšu v nadsázce Matěji, protože právě ta debata mezi motorkáři je úplně podobná jako tady o těch autech. Možná mezi motorkáři jsou ty názory i vyhraněnější. Tady je jeden zajímavej test co si pamatuju : https://www.motorkari.cz/clanky/clanky-reportaze/test-abs-padouch-nebo-hrdina-24942.html

Výsledek není jednoznačnej. Z mýho pohledu je u motorky důležitější že je lehká a tak věci tohoto typu zbytečně přidávají další kila. ( i když ne příliš)

A jako pro zasmání : Na Lotusu mám ABS. 111R byl první model, kde ABS mělo být. Zatím jsem nepoznal, že tam je, ani na okruhu a to znamená že A) nefunguje B) je velice chytře nastavený tak, aby zasáhlo jen v nějaký úplně extra pozdní situaci a je naladěné (pokud to vůbec jde) více méně pro závodní použití. U všech jinejch aut s ABS prostě zasáhne relativně brzo, takže do těch situací kdy pracuje se lze relativně snadno dostat.

krab
06. března 2019, 20:05
4
Volvem už jen 180 km/h

já se taky na dálnici s adaptivním tempomatem necítím bezpečně. Ve městě je to šikovný na rozjíždění a zastavení v kolonách, to celkem funguje. Stejně tak udržování v pruzích je poněkud matoucí věc. Nemám rád, když mi auto najednou virtuálně "šáhne" do řízení, přitom samo se ale řídit stejně neumí s aktuální platnou legislativou. Ale jako nějaké systémy jsou užitečný, třeba žlutá výstraha v zrcátku, když mám v "mrtvém úhlu" vedle auto. To může dost pomoct, když se člověk zrovna zapomene a nekoukne se pořádně.

Moje soukromá auta stejně budou ještě dlouhou dobu mít těch systémů co nejmíň. U motorky třeba zásadně nechci aby měla ABS nebo kontrolu trakce a taky už jich je na trhu hromada co to mají, vlastně míň je těch co to nemají. Stačí prostě jezdit hlavou a být ve střehu a to je cesta k přežití, ne tlačítka a asistenty...

Nejspíš ale s tím "dinosauřím" názorem zůstanu časem v drtivé menšině, když to tak někdy sleduju. :)

krab
06. března 2019, 11:05
2
Volvem už jen 180 km/h

s těmi asistenty mám na to podobnej pohled jako Sumy. Leccos ti zvládne elektronickej mozek líp než člověk, prakticky všechny úkony řízení, který by se hodnotili izolovaně. Rychleji zabrzdí, rychleji se vyhne překážce atd... ale neumí zvládat a předvídat všechny další souvislosti a věci okolo. Proto spíš než omezovat člověka a odebírat mu svobodu ovládání stroje je lepší motivovat člověka jako řidiče, aby se líp naučil stroj ovládat.

Ono o nic ve výsledku nejde, spíš ten marketing toho Volva okolo a ta tisková zpráva mě trochu naštvala. To je asi celý :)

krab
06. března 2019, 00:03
16
Volvem už jen 180 km/h

Můj názor je ten, že to vytváří precedens hned v několika ohledech. První věcí je snaha omezovat lidskou svobodu a nedůvěřovat člověku a jeho konání. Zájem je argumentovaný jakousi vyšší mocí pod heslem: bezpečnost. Není to fajn z mnoha důvodů. Ten hlavní je, že chceme člověka ochránit za cenu, že budeme kontrolovat kde se pohybuje, co tam dělá jak rychle se pohybuje atd... ( něco jako v orwellovském románu)

To že nějaké asistenty jízdy neumí dobře reagovat v rychlostech nad 180km/h je pro mě irelevantní. Když to neumí asistent, OK, člověk to umí. Nakonec přes 200 km/h už zvládal jezdit Norman Dewis v Jaguaru XK120 v roce 52. A stříbrné šípy od Mercedesu letěly daleko rychleji než 200 km/h ještě v předválečné éře.

Je to nesmysl a špatný směr. Člověk by měl mít možnost zažít trocha dobrodružství i radosti. Matěji, jak tam argumentuješ těmi čísly na garáži, těch 40% co jsou pro to omezení je do velké míry číslo přízemních závistivců, kteří pravděpodobně nemají na auto, které jede ani 180 km/h a tak schválně kliknou pro, protože když nemohou oni ať si vyšší rychlosti neužije ani někdo jiný... O tomhle typu uvažování jsem přesvědčený a část těch co klikli že jsou pro motivovalo přesně tohle. Protože omezení tohohle typu přesně tyhle nálady evokují...

Paradoxně sám jezdím 180 km/h a víc málokdy. Přitom auto by mi jelo klidně skoro až 100 km/h víc. Málokdy mám potřebu to někde rozpálit po dálnici...Ale nechci zásadním způsobem, aby někdo jiný nebo já sám jsme byli omezováni někým, kdo si myslí, že v rámci vyšší moci za nás bude rozhodovat. To vždycky směřuje někam špatně.

Automobil prostě pro mě představuje svobodnou přepravu. To je jeden z důvodů proč mám auta rád - jedu si kam chci, jak chci a nemám potřebu, aby mě nějaký elektronický mozek ochraňoval.

Pravděpodobně touhle tiskovou zprávou Volvo naplno ukázalo, že její vedení sídlí v nesvobodné zemi - Číně a že její švédský management nemá koule na to, aby tomu vzdoroval. Volvo byla značka i pro milovníky automobilů a úspěšně závodilo jak v rallye, tak na okruzích. Jestli z toho chtějí udělat nějaký experiment autonomního řízení budiž, ale mě to fakt jako nenadchne...

PS: na druhou stranu dělám v IT firmě. Dneska jsem zrovna jel výtahem z parkoviště nahoru do kanceláře a zaslechl debatu dvou kolegů o Tesle. Jeden básnil nad tím, jak to auto umí samo měnit jízdní pruhy a nad dalšími věcmi. Zkrátka část populace se zjevně chce nechat ovládat stroji, ale mě je z toho spíš smutno. Jako fakt....

krab
05. března 2019, 15:56
0
Ptejte se: Jak za minimální peníze nakoupit maximální exkluzivitu

Na tu stříbrnou Alfu 33 jsem už taky koukal. To vážně vypadá na jednorožce svým stavem. Leckdo by řekl, že kilo je moc, ale pokud je fakt takhle jako nová, tak to bude radost řídit. Škoda, je to až na Slovensku ...

krab
05. března 2019, 14:14
0
Renault Mégane GrandCoupé 1.3 TCe: Malý talisman pro štěstí

jasně no... asi nakonec v souvislostech věcí tenhle Renault není nic špatnýho. Koukal jsem, má to slušnou výbavu, rozumně vymyšlené akční pakety, cena na "výkop" pro vyjednávání není zlá, ve výsledku je to o tom zda jít do konzervativní starší stálice Toyota Corolla ( s těmi jezdím docela často v práci, používám na služebky od půjčovny) , nebo něčím zaujme Fiat Tipo nebo naopak bude dávat nejvíc smyslu tenhle Mégane sedan. Nic z toho není volba z nadšení...

krab
05. března 2019, 13:45
3
Ptejte se: Jak za minimální peníze nakoupit maximální exkluzivitu

Cadillac Allanté je dobrej tip. Navíc si zahrál se Silvestrem Stallonem hezkou roličku na začátku filmu Tango a Cash :)

Když tam byl ještě ten požadavek na tom autě něco za rok najezdit, já bych normálně řekl: Citroen C6. Není to tak exkluzivní zboží, ale potkáš jich extrémně málo, přitom cena je rozumná, provozovat to jde, i když to má svoje Citroení specifika, motor HDI V6 atd...

Pak taky jakýkoli starší Infiniti. teď jsem zrovna jel a náhodou potkal někoho s tím Infiniti SUV, jel proti, pomalu jsem na něj chtěl mávnout na pozdrav, jak se to dělává mezi Saabisty.... taky jich jezdí málo.

No a určitě bych zařadil i Lancii Thesis. Ta je ještě větším "úkazem" na silnici než Citroen C6 a technicky je minimálně podobně zajímavá. A provozovat taky jde, jak nám tu předvedl jeden blogger loni ... těch článků o Thesis bylo docela dost a člověk se dozvěděl spoustu zajímavýho.

krab
05. března 2019, 11:21
0
Renault Mégane GrandCoupé 1.3 TCe: Malý talisman pro štěstí

tak to pak jo, beru zpět tedy... Je fakt, že pokud 557 byla novinářská specifikace s příplatky, pak je to jasný. taková stojí u Golfu ceníkově aby se to férově počítalo přes 800

krab
05. března 2019, 10:09
1
Renault Mégane GrandCoupé 1.3 TCe: Malý talisman pro štěstí

Jako hnusný to fakt je, ale zas na druhou stranu, když si vzpomenu na Renault Flusanec ( teda Fluence) s kterým jsem jednu dobu jezdíval relativně často pracovně, tak to auto, které popisuje Dan nahoře je o světelné roky lepší. Akorát nesmí nikdo očekávat, že to bude jako Golf nebo Focus. ( Oh wait, jenže ono to stojí jako Focus nebo Golf :) ) ...

krab
05. března 2019, 09:17
0
Jak nejlépe zkombinovat realitu skutečnou a virtuální? Přece na simulátoru!

Máte pravdu. Já na to díval jen vážně zběžně a vidím, že těch pilotních licencí je poměrně dost druhů. Nechal bych si v tom někým zkušeným poradit, Matěj tohle samozřejmě zná dobře. ten výcvik a licence čistě na ultralighty taky stojí podstatně míň. Už jsem původně myslel, že to bude stát cca 140-150 tisíc jen piloťák, na ultralighty se zdá, že se to dá zvládnout za míň než půlku. Ale zas velká otázka je kolik času investovat do létání s intstuktorem, aby to byl prostě ideální bezpečný čas, nejen nějaký minimum.

Letadlo se dá pronajímat za něco jako 2-3 tisíce na letovou hodinu, co jsem tak zběžně viděl, kupovat vlastní to je tak nějak asi "overkill".

Každopádně už se nedivím Jamesi Mayovi. Jak tuhle říkal na drivetribe: Panda je mé partnerky a já už mám jen auta s motorem uprostřed nebo vzadu. lítá letadlem a poslední dobou nějak nápadně věří budoucnosti elektroaut. Naštěstí v tomhle bodě, ani v nošení dlouhých vlasů a květovaných košil se ne neshodnem, takže i kdybych náhodou někdy v budoucnu začal lítat, nikdo mě nemůže podezírat z nápadného kopírování stylu Jamese Maye :)

krab
04. března 2019, 10:13
0
Jak nejlépe zkombinovat realitu skutečnou a virtuální? Přece na simulátoru!

Jen malinko blbé je, že do testovacích aut často kupujeme benzín i za vlastní :-D Takže až bych se jel proletět jen tak se 737-800 abych vyzkoušel ten klid v kabině, na tankování abych si hned bral skoro hypotéku :)

krab
04. března 2019, 09:18
1
Jak nejlépe zkombinovat realitu skutečnou a virtuální? Přece na simulátoru!

Moc hezkej vejlet jste si udělali. Koukal jsem hned na ty jejich stránky toho simulátoru a je to tedy úžasnej projekt. Taky jsem pak hned koukal na stránky nejbližšího aeroklubu v okolí a orientačně zkoumal co obnáší pilotní licence (PPL). Jednou to možná i klapne, levný to není, ale absolutně nedostižný taky ne, když by člověk vážně chtěl.

A za mě : pište o lítání, stejně je to zajímavější než auta, když by se to chytlo holt se to tu přejmenuje na Letadýlkář.cz :-D

krab
03. března 2019, 08:58
0
Nejšílenější aerodynamické prvky

Nejlepší bylo velký křídlo na Favorita, jedno pod zadním oknem a jedno nahoře a zadní okno celý pokrytý žaluzií. :)

Tady až na Alfu jsou to příklady hezkejch sporťáků, hlavně 190 2.5-16 EVO II to je nádherný kus techniky...

Ještě trochu komicky vypadalo velký zadní křídlo, taková ta vanička na Škodě 130L/R nebo její replice, ale s rozšířeným bodykitem to tomu tehdy sedlo. Náš soused jednu takovou měl, když jsem byl malej kluk.

krab
01. března 2019, 23:16
0
Ford Focus EcoBlue Titanium: Král plný paradoxů

Rád ho někdy zkusím ten tříválec, drtivá většina novinářů to hodnotí pozitivně, včetně fiesty ST, ta má defakto podobnej motor...

Tak já bych za 600k koupil ojetý auto, to je téměř jistota. Za ty prachy už je leccos. Tady jsem jen koukal za kolik reálně by asi byl Focus, kterej by mi mohl v teorii vyhovovat :)

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Dodge Avenger  2008
Dodge Avenger

2008 rok výroby
140 koní výkon
1 996 ccm objem

Škoda Octavia Elegance 2006 2,0TDI 6°DSG  2006
Škoda Octavia Elegance 2006 2,0TDI 6°DSG

2006 rok výroby
140 koní výkon
1 968 ccm objem

Chrysler 300C  2007
Chrysler 300C

2007 rok výroby
218 koní výkon
2 987 ccm objem

Renault Mégane CC coupe cabrio 2.0 16V 2004
Renault Mégane CC coupe cabrio 2.0 16V

2004 rok výroby
99 koní výkon
2 000 ccm objem

Lincoln Premiere Continental  1960
Lincoln Premiere Continental

1960 rok výroby
320 koní výkon
7 044 ccm objem