načítám data...

krab

JménoPetr "Krab" Jeřábek
BydlištěPraha-západ
Registracepřed 8.2 rok.
Poslední aktivitapřed 5.3 dny
Telefonjen registrovaným
Příspěvků ve fóru520
Komentářů u článků3022
Pozitivních komentářů u článků956
Negativních komentářů u článků358
Možnostinapsat zprávu

Poslední blogy

Stále nejezdím v Toyobaru. K sakru proč?

28. srpna 2016, 10:43 33 komentářů

Náhodou jsem kliknul na už dneska starý editorial na autíčkáři týkající se odborné čistě teoretické debaty zda má Toyota GT86 a její sestra BRZ opravdu dostatečný výkon. Blog je velkou obhajobou toho že ano, že je zbytečné chtít víc. Vybavilo se mi současně jak jsem v té době něco v podobném duchu napsal na jiný autíčkářský blog….

Hipsteři, Hejteři nebo Autíčkáři, ale moment! Kdo je vlastně kdo?

30. srpna 2016, 22:08 6 komentářů

Není tomu dlouho co jsem objevil a začal pravidelně číst tento web o autech. A přiučil jsem se něčemu novému. Už dneska díky Autíčkáři vím, že existují nějací hejteři a pak že nějací hipsteři. A kdo je teda potom Autíčkář?

Evropa hejtuje šestiválce a osmiválce!

09. září 2016, 18:03 3 komentáře

Mělo by mi to vadit? A je to fakt ten omílaný Brusel kdo za to může?


Posledních 50 komentářů

krab
09. září 2024, 22:39
0
Ford Mustang Dark Horse: Temný kůň přichází

V létě jsem vedle novýho Mustangu parkoval na jednom srazu a naživo moc pěkný. Akorát až na ten displej uvnitř, to je taková věc co mě štve, ale je to dnešní trend. Začala Tesla a všichni následovali... Každopádně motor Coyote je super, je to doopravdy jiný než klasiky V8 s OHV rozvodem a 2 ventily na válec. I když třeba Vette se točí ráda. Na OHV to fakt jde, 6500 omezovač a výkon graduje lehce pod tou hranicí a jak to pěkně táhne a zní od těch 5ti do toho maxima ... Přeci jen technika jde kupředu a Ford narozdíl od Moparu a Chevy volí už delší čas prostě moderní konstrukci. A co teprv Shelby - motor Vodoo. To si pamatuju dodnes jak jsem to řídil a prvně vytočil dvojku nad 8 tisíc jak to řvalo to nemělo chybu. Ale zas to mělo svoji daň v trvanlivosti. Ty Chrysler Hemi motory i ty Chevy LS jsou dosti blbuvzdorný :-D

krab
29. srpna 2024, 13:55
4
Proč nemám elektromobil, i když bych byl prý podle tabulek ideální cílovka?

Tohle je dobrej článek i ta diskuze tady pod tím. A já jsem v dost podobnej vzorek jako Kubajz. A je fakt, že jen frekvence dojíždění do kanceláře do Prahy (kdy bohužel musím tu Prahu dost projet, nemám pracoviště na stejný straně Vltavy co bydlím) mě nenutí hledat nějaký drastičtější řešení jako třeba pořízení praktickýho a úspornýho auta. Nejezdím prostě každý den, spíš obden dá se říct, někdy ani to ne. A tak holt tu kolonu přetrpím roadsteru s osmiválcem pod kapotou a vždycky když je ta doprava hodně špatná, mlsně dívám na motorky, co se prohání okolo a konstatuju, jestli nejsem hloupej a že bych si nějakou motorku nebo aspoň skůtr na to dojíždění mohl pořídit taky.

Elektroauto pro rodinu? Používáme takřka 20 let starou X3, která nám už řadu dobře funguje, je na benzin, má šestiválec, čili hladký, tichý chod funguje spolehlivě a když bych jí chtěl prodat, nejspíš za ní dostanu už jen pár desítek tisíc a to jen jestli by se vůbec našel někdo, kdo by jí chtěl. A kupovat místo toho auto za x set tisíc na elektriku? Ani ve snu by mě to nenapadlo. Navíc u rodinnýho auta člověk chce univerzálnost, čili mělo by umět dojet kamkoli si usmyslíme a to u těch elektroaut prostě samozřejmostí není. Situace spíš spěje k tomu, že pokud ta stará X3 bude potřeba vyměnit, tak další pohon bude nejspíš benzin/hybrid. Občas si hybridy od Toyoty beru na služební cesty, ve smluvní půjčovně je mají a to se mi čím dál tím víc líbí jak efektivně ty auta fungujou. Naposledy jsem jezdil s Yarisem Cross hybrid a mojí cestu ze západního okraje Prahy do kanceláře na Praze 4 to zvládlo ujet za použití elektřiny ze 73% , to mě překvapilo jak hodně to šetří benzin a přitom nemusím vůbec řešit všechny ty neduhy s tím dobíjením elektroauta...

krab
27. srpna 2024, 21:51
0
Která automobilová značka je vašemu srdci nejbližší?

Nemáš zač, ty jo, no rozhodnout se prodat Sůbo muselo bejt těžký. Ale racionální to je, to je přesně jak píšeš. A je fakt, že za pár let už takovou káru jako je Yaris GR prodávat nebude asi ani Toyota, to by se musely zmírnit ty emisní pravidla...

krab
27. srpna 2024, 15:45
1
Která automobilová značka je vašemu srdci nejbližší?

U mě je to určitě Lotus ... i když už mi zbyl jen jeden a to ho ještě inzeruju, zkrátka není na něj čas a ten modernější, ten je 2 roky už pryč. Ale čas, kdy se do Lotusu zase vrátím přijde, až bude kluk větší a budu mít víc času na ježdění sám pro radost, teď jezdím většinu času buď s klukem anebo s celou rodinkou, tak se holt přesedlalo na jiný stroje.

Jinak se mi hrozně moc ještě líbí automobilka Morgan, protože teoreticky mít možnost jít pro nový auto, tak bych si asi vybral už dneska jen u nich :-D

krab
27. srpna 2024, 15:34
4
Která automobilová značka je vašemu srdci nejbližší?

To jsi udělal dobře, já nemít modrýho Lancera Evo VI tak jdu asi taky do Yaríska GR, kór teď ten inovovanej má mít hodně zlepšení reálně a bude to stát za to. A je fakt, že máš výhodu, že s tím novým nebudeš muset řešit to co já s provozem 25 let starý techniky, která ale pořád při správný údržbě a při dobrým zacházení funguje fenomenálně. Ale třeba v zimě už se nesvezu, protože bych nerad aby mi Myšák zreznul, když zůstal zachovalej a s tou Toyotkou by se dalo řádit celoročně.

krab
18. srpna 2024, 17:19
2
Jak je to s tou elektromobilitou

Pepo SFI, já tomu rozumim, jo jakoby to zní jako takový to, že si starej fotr posteskne, že dřív měla Plzeň hutnější pěnu a ve špekáčku, že byl fakt ten špek..

Ale mě fakt vždycky, když jsem si pokaždý půjčil elektroauto, tak jsem musel daleko víc přemejšlet a plánovat abych dojel kam jsem chtěl dojet. V elektroautech jsem strávil dohromady dobře už tak 6-8 týdnů , v různých autech. Samozřejmě kdysi před skoro 10 lety, když mi půjčili poprvý první generaci Hyundai Ioniq, se kterou jsme jeli jakousi ekorallye okolo Českýho Krumlova, to se to dalo popsat čtenářům ve stylu "Cesta Willyho Foga z Prahy až do Krumlova, hádejte, jestli to tam fakt dojede" :-D Dneska už je to pochopitelně všechno daleko jinak. Ale pořád ta infrastruktura není bůhvíjaká, zato ceny za elektřinu se zvedly dramaticky. Kde jsou ty časy, kdy jsem si půjčil z áček nějaký ten ojetý elektromobil a tankoval elektřinu zadarmo u Lidlu. U elektrickejch ojetin jsem měl vždycky auto bez ničeho, nová novinářská auta mají kartu, co se roamingem připojí kdekoli a navíc ty redakce to "palivo" neplatí, to se účtuje rovnou na ta zastoupení té oné značky, čili tam je to jednoduchý jako facka a jezdí se zadarmo a tankuje elektrina kdekoli . Ale když tohle jako běžný zákazník nemáš samozřejmě, musíš si to všechno vyběhat, rozhodnout se, kde si předplatit dobíjení, upravit si domácí tarif na elektřinu a já nevím co všechno. Plus ještě si musíš nechat postavit doma wallbox, aby to nabíjení bylo rychejší a bezpečnější. Je toho prostě dost .. A těch výhod fakt moc nevidim. Takže spíš než tentokrát "stařecký" stesk po starejch dobrejch věcech se bavíme o tom, že přechod na ježdění na elektřinu fakt dramatickej posun kupředu není, kór když si spočítáš všechny náklady. A u nákupu elektra jako ojetiny je to už vůbec složitý. Tam je totiž ještě velkej risk, zda nebylo to auto dřív nějak bouraný a pokud by se ukázalo, že se na prodej jen tak ustrojilo a někde třeba je poškozený obal baterie, tak to je pak úplně v háji. Takže ono sice ubydou nějaký rizika co dneska řešíme nákupem moderních spalováků a že jich je, ale elektroauto taky není blbuvzdorný, taky je jako ojetiny budeme muset fakt bedlivě prozkoumat, než něco koupíme, aby to nebyla totální past.

krab
18. srpna 2024, 09:37
9
Jak je to s tou elektromobilitou

Jak tu psal Honza 123, vysokou hmotnost většiny elektroaut přeci nejde bagatelizovat jen tím, že tam dáme větší brzdy... Takhle, ono ne všechny elektromobily jsou neúměrně těžké, ten problém je jen u některých, ale obecně se dá říct, že jsou často zbytečně moc těžké. I když je těžiště nízko, stejně jsem nikdy neřídil elektroauto, u kterého bych si řízení jakožto nadšenec do sportovních aut a do řízení užil. Vždycky to bylo takový odtažitý.. Ale uznávám, pro řidiče uživatele je to OK, ti možná fakt budou elektroauta spíš v tomhle ohledu chválit.

Argument nezávislosti na fosilních palivech, resp. ropě a plynu je chytrej a já bych s ním souhlasil, jenomže stejně se jich nemáme šanci zbavit kvůli nákladní dopravě a průmyslové výrobě obecně. Další věc je, že bohužel ještě přidáváme závislost na Číně ohledně bateriových komponentů do těch elektroaut + nemáme dořešenou infrastrukturu a nemáme ani dobrý plán B, jak vyrábět elektroauta efektivně i v Evropě v rozsahu jak se dnes staví konvenční auta a ten průmysl zaměstnává hromady lidí. Ale dejme tomu, že toto trh upraví a budeme se adaptovat.

Ale co mi přijde nejpalčivější na elektromobilitě je to, že ten, kdo na tenhle pohon přejde, musí svoje zažité zvyky změnit a přizpůsobit se autu. My jsme tu tolik desetiletí zvyklí na to, že auto nabízí určitou svobodu. Nastartuješ a jedeš, když potřebuješ , natankuješ, není to skoro nikde problém. S elektroautem musíš daleko víc plánovat a přemýšlet.. a i to dobíjení doma, musí se na to myslet, že to máš dobít, když chceš ráno někam jet atd.. Majitel je z mého pohledu trochu sluha tý techniky.

Možná nakonec na elektro přejdeme, ale ukazuje se, že to bude pomalejší než nám tvrdili... A sportovní auta, snad, zůstanou ještě hodně dlouho na benzin, protože elektropohon a sportovní auto to k sobě prostě vůbec nepasuje.

krab
29. července 2024, 21:58
2
Honda S2000: Extáze v devíti tisících, část první

No, taky koukám, že je málo diskuzí nad opravdu dobrejma kárama, o kterých se tu naštěstí pořád občas píše. Honda S2000 bylo za mě taky moc skvělý svezení. A řekl bych, že cit i přesnost s jakou se tu řadí nemá žádný jiný auto na světě.

PS: Hondu Accord z roku 1988 jsme měli kdysi v rodině, taky 2.0i , ale varování rychlosti tu žádný nepípalo. Ale měli jsme auto původem ze Švýcarska, mrkačky nemělo, ty s mrkačkama byly hezčí ...

krab
23. července 2024, 15:32
1
Autíčkář se ptá: Jak vidíte budoucnost aut?

zajímavá debata ... no jistič a distribuční třídu mám toto: D02D/3 x 25 A , takže možná to dražší a je fakt, že mě to nedalo a díval jsem na starší vyúčtování co jsou online na tom jejich systému innogy a platíval jsem fakt míň , cca necelých 6 kč / kWh , takže loňskej rok + teda letošní jsem fakt musel tím pádem vyfásnout nějakej dražší tarif, ale samozřejmě na tu elektromobilitu by si člověk musel ten tarif změnit na jinou třídu, to D27d a je fakt, že kdyby to vypadalo takhle ty čísla jak píše AnGeor, tak se vůbec nedivim, že si vzal tu Teslu.

Protože ono taky na 36 tis km/rok to už je docela porce a to už řešíš, jestli to odejzdíš něčím co má spotřebu nad 10 l / benzinu na 100 anebo hledáš jiný řešení. Já mám ten komfort, že nemáme v rodině žádný větší fixní pravidelný dojíždění někam daleko a ty nároky na nájezd jsou prostě nízký. Muset dneska dojíždět denně někam např 50 + km jedna cesta, asi by mě taky neminul nákup tý Tesly ať už Y nebo 3 ... nebo bych vzal toho Buzze, ten je krásnej a VW to prý nějak cenově snižuje ...

Ale naštěstí jezdim málo, tak jezdim s V8 čkou :-D

krab
23. července 2024, 13:29
0
Autíčkář se ptá: Jak vidíte budoucnost aut?

já neviděl ten poslední komentář od AnGeor, ten je teda výborně věcnej ... to mě přinutilo nalistovat svoje vyúčtování za elektřinu od Innogy a teda jsem zjistil, že platím daleko víc? Jak je to možný? 3640 kWh jen za 10 950 kč? Já měl za loňskej rok v nějakým tarifu relax + teda spotřebu 1720 kWh na celou domácnost ( elektrikou netopíme) a účet byl 14314 s DPH. Tak to mi vychází právě lehce nad 8 kč / kWh, proto jsem bral +/- takovýhle číslo. Teď ten tarif brzo vyprší, tak budu hledat něco levnější, ale teda to mě překvapuje, že bys to měl vážně tak laciný ...

krab
23. července 2024, 13:10
-1
Autíčkář se ptá: Jak vidíte budoucnost aut?

Jo, uznávám některý ty argumenty, že to je trošku napůl pravda, respektive u tý ceny za kterou budeš elektrikou jezdit je to o povaze využívání toho auta. Jak se počítá ta efektivita je zajímavý, našel jsem k tomu něco, tak si to se zájmem pročtu .. laicky mi přijde, že fakt záleží na tom jak se ta elektřina vyrábí a nevím jestli je to do toho čísla efektivity započítaný nebo jak se to zohledňuje.

Tu Teslu 3 jsem používal opravdu long range, takže to beru, že je těžší, vlastně byla o cca 50 kg lehčí než uváděla Tesla v techn údajích. Mimochodem to byl dobrej výsledek proti i4 M50 která měla fakt nekecám 2.3 tuny! A ta měla vážně tu spotřebu přes 25 kWh a to jsem nejezdil jako pitomec styl brzda plyn, ale zkoušel jsem max plynulost, i když necoural jsem se. A najezdil jsem s tím tenkrát přes 1000 km, takže nějakou relevanci to mělo. No nejúspornější byl úplně starej původní Hyundai Ioniq. Ale ten taky neměl bůhvíjakej dojezd teda.. Nejlepší elektromobil z těch cca 6-7 různejch typů co jsem v životě zkoušel byla nakonec Tesla 3. A s tím dobíjením ... to veřejný DC dobíjení, to nejrychlejší vážně stojí teď už hodně, i když věřím, že se to chce do toho pořádně ponořit a najít si nějakou co nejvýhodnější nabídku ... ale stejně, provoz bude vždycky nějakej mix dražšího dobíjení a toho domácího za těch 7-8 kč za kWh , no zkrátka už mi to několik let tak moc levný zkrátka nepřijde, v tom extrému, kdy pojedu dálku a budu na roamingovou službu využívat DC nabíječky, to se ten vejlet prodraží ..

No nic no, debata je zajímavá, uvidíme, já si teď chci pár let taky užívat furt ty svoje starý auta, teď mám taky relativně nově V8čku "born in the USA" takže to mi dělá radost a uvidíme jestli do několika let člověk nebude "nucenej" na nějaký to rádoby eko elektro přejít, já doufám, že ten tlak aspoň tady v ČR tak velkej ještě dlouho nebude

krab
23. července 2024, 11:33
3
Autíčkář se ptá: Jak vidíte budoucnost aut?

MBMB : 1 litr benzinu určitě není 9 kWh, nebo minimálně ne co se týká ceny.. 1 litr benzinu vyjde na cca 40 korun, 9 kWh by na AC nabíjení znamenal něco jako 72 kč a aby to dobíjení bylo aspoň rozumně rychlé, tak DC a tady jsou aktuálně ceny ještě o dost výš, na roamingových službách klidně i přes 20, na Ionity dívám aktuálně 21 kč / kWh .. A když mám spotřebu kolem 20 kWh ale třeba zrovna s tou zmíněnou i4 to bylo dle vlastní zkušenosti víc, spíš 25-27 kWh, tak to mi vyjde 100 km jízdy na víc než 500 kč ... a za to koupím přes 13 litrů benzinu.

Ať je konverze jaká chce, tak jízdou na elektriku neušetříš nic. Co se týká životního prostředí tak já nevím, možná jo, je to efektivnější, ale taky je důležitý vědět jak se ta elektřina vyrábí a bez spalování uhlí anebo uranu v jaderných elektrárnách tu celkovou spotřebu řešit neumíme.

No nic, budoucnost je bohužel pro Evropu jasně nastíněná ... cena benzinu a nafty bude stoupat, patrně časem drakonicky a buď to jako společnost ustojíme sklopíme uši a budem platit ať už elektriku nebo fosilní paliva anebo to už bude příliš a já si myslím, že upřímně takovej zlomovej bod nastane a pod obrovským tlakem veřejnosti ta snaha všechny nacpat do elektro bude muset ustoupit.

bkralik : ok, no Teslu 3 jsem testoval a schválně vážil, měla 1830 kg, to je přeci jen oproti tý Oktávce TSI rozdíl, to není zanedbatelný, samozřejmě má ta Tesla nepoměrně výkonnější a pružnější motor. Souhlasím tak nějak s tím, že po konci posledních motorů s hromadou složitých emisních systémů a nemastným neslaným projevem (jako třeba nějaké to TSI, ale i hromada dalších jednotek, ať už běžících na 3 nebo 4 válce) se nám asi nijak stýskat nebude. Ale problém je prostě ten, že čistě elektrem se ten veškerej objem takovejch aut jen tak nahradit nedá. Mimochodem návrat velkobjemovejch motorů by byl super ... to jo :-D

krab
22. července 2024, 20:17
0
Autíčkář se ptá: Jak vidíte budoucnost aut?

Riderhenry: asi jak říkáš, i když teda zrovna přímovstřikovej motor od BMW (benzin) to je dost složitá záležitost i pro hodně zkušenýho mechanika, aby fungoval jak měl, pálil tu vrstvenou směs atd.. a je to drahý udržovat při životě tak jak by fungovat měl. Kamarád to má, 3 litr, N53 , příběh o tom motoru by byl na dlouhý zimní večer :-D Co jsem já přemejšlel, že koupím, bylo Subaru XV 2.0, nebo spíš Imprezu 2.0, ten poslední typ, ale právě tam jsem zjistil, že prostě na ty kratší pojížďky co naštěstí stará X3 s motorem M54 zvládá bez protestů, tak taky se můžu připravit minimálně v zimních měsících na ředění oleje benzinem a celkově ta technika bude trpět, bude to asi ústit časem v drahou opravu celkově toho 4 válcovýho boxeru. Takže já jsem tak trochu v situaci jak se tu popisuje, radši prodloužit život 20 let starý káře, i kdyby se muselo investovat třeba do opravy/údržby jednorázově víc, tak se mi to vyplatí, ostatně co za ty prachy jak se tu psalo koupim ....

krab
22. července 2024, 13:28
7
Autíčkář se ptá: Jak vidíte budoucnost aut?

Schválně na to dívám a tady jsem předsvědčenej, že se hodnotí jen něco , lokální emise těch aut. Například recenzované BMW i4 vychází podle jejich tabulek velice hezky. Ale ve skutečnosti se nedá říct, že by bylo lepší než ta Panda , která váží méně než polovinu hmotnosti a v absolutní hodnotě spotřebuje daleko míň energie (logicky). U toho i4 se může říct, že i přes vysokou spotřebu elektřiny by bylo opravdu provozně "eko" pokud budu jezdit třeba v Tyrolsku (např) a budu nabíjet výhradně na místech, kde ta elektřina vzniká pomocí vodních elektráren. Ale třeba v ČR to bude jinak ... protože podíl uhelných elektráren je docela vysoký a ty emise mají a nemalý.

A to je jádro toho problému, hodnotí se nějakej ukazatel, kterej se zrovna hodí, ne celkovej dopad na životní prostředí. Jinak by nebylo možný, aby vycházel v tabulkách zelenější automobil o váze přes 2 tuny s výkonem 210 kW proti autu s hmotností 1 tuny a výkonem 51 kW , https://www.greenncap.com/wp-content/uploads/datasheets/2024/bmw-i4-2024-0160.pdf

krab
22. července 2024, 10:35
0
Autíčkář se ptá: Jak vidíte budoucnost aut?

Jak říkáte, naprosto to reflektuje i tu mojí situaci ... je fakt, že třeba ta zmiňovaná X3 E83 s benzinovým M54 motorem funguje sice skoro denně, ale nájezd je malý. A ten motor to dává , není to sice optimální provoz to vůbec, ale moderní přímovstřik bude trpět. A tím pádem ženě toto auto nechávám dál, ona sama s ním jezdí ráda a službu udělalo takovou, že už se dávno zaplatilo, když se to vezme... Je fakt, že za ty 4 roky najezdilo pouze ani ne 35 tis km ... kdyby tuhle porci muselo najet ročně, budu přemejšlet jinak. Protože jediná jeho zásadní nevýhoda je spotřeba paliva, i když na delší trase je to vlastně docela dobrý ...

Jinak jako asi do nějakýho elektroauta časem jako do náhrady té E83 půjdeme, ale jako záleží hodně na situaci na trhu, kolik bude stát benzin, kolik bude stát elektrika, jak to bude se sítí dobíjecích stanic atd.. A pak je cena toho elektroauta, pokud to není nějaký hodně ojetý Leaf nebo Ionic, ale takovou věc člověk dobrovolně těžko bude chtít, tak jsou ty auta drahý. I BMW i3, která by byla fajn, tak nevím no, slušná vyjde na 400 spíš 500 , porucha nějaká se tomu stát může a moc lidí to opravovat zatím neumí .. a díly nejsou nic lacinýho, záleží samozřejmě co se rozbije.

A pak mě napadlo že můžeme modernizovat něčím ještě jednoduchým, spolehlivým, například Suzuki S-Cross by se na ty účely hodil, ale E83 je sice stará, ale má kvalitní kožený čalounění, má šestiválec , to si vlastně žena pohorší, i když bude mít v techničáku o 15 let novější auto :-D

No zkrátka, dokud se něco nezmění, a upřímně nejsem vůbec zastánce daní a pokud, povolenek v souvislosti s green dealem, tak si myslím, není rozhodně špatně takhle ty starý auta provozovat. Většina takových splňuje Euro 3 nebo Euro 4 a specielně u benzinů to znamená rozumně nízký emise + tím, že člověk udržuje starou věc dál v provozu taky šetří přírodu, tím, že se pro něj nemusí vyrábět z hromady surovin nová ...

krab
21. července 2024, 00:47
8
Autíčkář se ptá: Jak vidíte budoucnost aut?

Aneb víme, že nevíme nic :-D Ne, to mi přijde jako asi nejlepší komentář k situaci. Taky netuším. Co vidím ale jako zásadní problém, že existuje rozrůstající se skupina, množina lidí, kam sám patřím, která prostě nemá absolutně motivaci chtít jít kupovat novější soukromé auto a nejen to, jistě i nějaké to pracovní. Firmy si starší naftové auto klidně nechají dýl. Ale soukromý sektor určitě. A klidně i auta v oblasti stáří 15 let + ... Dokud stávající auto dobře funguje, jsou na něj náhradní díly a prochází technickou, proč ho měnit ... To je třeba u nás typicky příklad s rodinným BMW X3 2.5i první generace. Autu bude příští rok 20 let, máme ho cca 4 roky , nikdy se nerozbilo, vždycky dojelo kam jsme chtěli, údržba stojí celkem málo a vše se na něm dá celkem snadno i opravit. Jediná motivace do koupi něčeho novějšího nebo úspornějšího by nastala, kdyby na to auto byl najednou daleko větší nárok na ujeté km, ale i tak bych pravděpodobně fungl nový auto nekupoval, leda nějakou hybridní Toyotu asi něco takovýho..

V autech pro zábavu je to ještě pořád OK, ale víc a víc nadšenců kouká po autech z minulosti ne po těch současných. Ale zajímavá auta furt vznikají, takže bycht u flintu do žita úplně neházel.

A drakonický emisní limity či pokuty atd .. já jsem přesvědčený, že se to bude mírnit, že ta "zelená" lobby nemá šanci reálně uskutečnit všechny fantasmagorie. Jakkoli je potřeba planetu a ovzduší chránit, tak stejně je to vždycky jen o penězích a věci dopadnou jinak než se dneska zdají. Nevěřím, že tu za 15 let budou jezdit jen elektromobily ... legrace je, že možná tu bude jezdit pořád spousta pak už opravdu 30 let + starých aut, vyrobených v těch prvních letech milénia a budem si je dál opravovat a starat se o ně aby sloužila dál.

krab
15. července 2024, 22:21
0
1999 Fiat Barchetta: Silniční loďka, jež umí plout krajinou i pobavit

Jo, je to možná už 2 roky, to mě tehdy dohodnul a seznámil se svým kamarádem Buteo tady z Autíčkáře ... a jeli jsme na výlet k tomu člověku on je opravdu milovník Alfy Romeo a ty Montrealy má dva .. nádherný auto se zajímavým příběhem, i za volant mě pustil, což bylo super, základní dojmy z auta byly zajímavý a troufnu si říct, že on měl i podvozek a řízení seřízené tak nějak na maximum co to jde. Ono je to auto hodně takový "svý", ale to mu dodává charakter. Jo, na tenhle výlet vzpomenu moc rád!

krab
14. července 2024, 16:50
1
1999 Fiat Barchetta: Silniční loďka, jež umí plout krajinou i pobavit

Barchetta je čím dál hezčí mi přijde ... kamarád jednu má, já v ní nikdy nejel, ale věřím, že to bude fajn zážitek a sranda, že mechanismus střechy se skládá úplně stejně jak u mojí vette .. není to tak rychle jako u MX5, ale zas to má ten pěknej dekl kam se ta střecha schová

krab
18. června 2024, 17:58
0
1966 Jaguar E-Type: V češtině není superlativ, který by dostatečně popsal dojmy z tohoto auta

Nádhera, e-type je sen, rád bych ho někdy zkusil, ale byla příležitost jednou řídit repliku D-type tak představu mám a je to kouzelný, už ta dlouhá kapota dopředu.. a jet v tom dneska někde, kde je dlouhá rovina těch 150 mph by byla fakt frajeřina

krab
30. května 2024, 11:38
2
Autíčkář se ptá: Jak by vypadalo vaše ideální auto pro každý den?

Tady je odpověď jednoduchá, ideální auto pro každý den už vymyslel jistý Angličan, Gordon Murray :-D
Ale protože nejsem miliardář, tak ideální daily musí bejt daleko cenově dostupnější a když teda mám mít jen jedno auto, tak se do něj tak nějak musí vejít ideálně i 3 osoby , no zkrátka nějaká 911 to je jasný ... ale která :-D Asi když teda na daily, tak tím pádem né tu co mám, ale nějakou 991, ideálně 991 model T, ale se zadníma sedačkama i rádiem. A je to hotovo ...

krab
30. května 2024, 11:14
0
Autíčkář se ptá: Jak by vypadalo vaše ideální auto pro každý den?

jee, moje Z3jka tehdejší ... to bylo fakt hezký auto ... dneska jezdím jako daily nástupcem, Z4 Coupe a musím říct, že v několika ohledech byla ta stará "bota" fakt lepší

krab
23. dubna 2024, 22:48
4
Tato auta zrají jako víno: Modely s nadčasovým designem, který vypadá skvěle i po letech

S tím výběrem docela souhlasím, navíc u toho BMW bych spíš vypíchnul spřízněnou E63 s tou zmiňovanou E60. 6er kupé se povedlo i když v tom roce 2003 když bylo nový působilo divně .. A ono vůbec, často design co vypadá divně a nesedne mnoha lidem na první dobrou je pak po letech zajímavý a pěkný. U AR to stejné třeba nejen 159, ale hlavně Brera.

Mimochodem co si myslím bude brzo velmi obdivovaný jako design, ale i technika celkově jako auto bude Citroën C6. Jel jsem v něm teda jen jednou v životě, je to hodně dávno už, ale to mi spadla brada. A to je auto je čím dál tím hezčí. V místě kde bydlím je fanda těchhle aut, takže dva kousky mám celkem často na očích a myslím si, že to byl design, kterej si zaslouží uznání, fakt vynikající.

krab
16. dubna 2024, 21:33
0
Ptejte se: Jaký doplněk k elektromobilu?

Vidíš, to si úplně rozumíme ... ostatně to bylo co jsem s tou mojí Z4 Coupe Si udělal, komplet ten podvozek, tlumiče, uložení, brzdy a dost práce teda nakonec spolykalo vymontování diferáku, oprava diferáku (byla v něm celkově vůle) , dost času zabralo mechanikovi teda ještě demontáž nápravnice a výměna všech 7 silentbloků co tam jsou atd.. Ale ono to vlastně není ani něco extra, ale jsou to věci co já vidím, že nikdo už na autech nedělá. Říkají, že je auto servisovaný a tím se myslí, že má vyplňovanou servisku, čili že se měnil nějak jednou ročně olej v motoru. Občas někdo nechá vyměnit vzduch filtr, udělá servis klimatizace, brzdový destičky... ale přesně věci jako tlumiče, uložení, silentbloky, ramena, stabilizátory, čepy různě atd.. tohle nikdo nechce platit a řešit. Přitom je to vlastně jen součást údržby. To stejně tak výměny olejů v převodovkách, v diferenciálech atd.. Takže prostě člověk jako já, co chce aby to jezdilo jak má si holt na tý ojetině tyhle věci musí pořešit holt sám a pak už si jí taky nějakou dobu nechat, protože typicky se ty opravy v případným následným prodeji nikdy nezaplatí. A samozřejmě čím složitější a vzácnější auto to je, tím vyšší náklady s touhle údržbou. Na Jaguaru XK odhaduju, že by mě celková takováhle revitalizace stála 2x to lik co na Z4 Coupe , Maserati nebo Mercedes SL, CL ... raději ani nepřemýšlím. U té E63 tak odhaduju, že by ale nemusela bejt tak drahá, pokud nebude mít nějakou speciální výbavu, EDC tlumiče atd...

krab
16. dubna 2024, 13:46
1
Ptejte se: Jaký doplněk k elektromobilu?

Úplně bych to podepsal ... je to tak. Mimochodem, když jsem loni hledal Z4 Coupe, protože se mi tahle karoserie zkrátka hrozně líbí, tak jsem taky viděl, že se to moc nehýbe a vybraný auto mi nakonec i hezky "uzrálo" , ačkoli bylo v pěkným stavu s historií, která je důvěryhodná a originálním lakem beztak jsem do něj cca kilo do údržby dal. A to ještě pár drobností, ale spíš už teda po kosmetické stránce budu dělat. Kdybych všechno uměl sám, tak dejme tomu by stálo v dílech 50 .. N52 se mi nakonec hezky osvědčil jako výbornej motor, uvidíme co ukáže budoucnost ...

Každopádně E63 se mi taky moc líbí a tyhle auta si všímám se snad prodávají ještě hůř, i když se natrefí na hezký kus. Spíš by mě zajímalo proč ten N62 osmiválec 4.4 litru nebrat, respektive až na pár známých věcí, co se objevujou různých "buying guides" by neměl trpět na nic úplně fatálního. Zkušenosti mám se starším motrem M62 a ten je teda extra spolehlivej...

krab
15. dubna 2024, 11:54
0
Ptejte se: Jaký doplněk k elektromobilu?

To je hezkej dotaz ... tazatel asi nebude řešit, že musí mít manuál podle popisu jak jezdí a co by si představoval a pak je to fakt o individuálním vkusu.

Já bych si osobně koupil 645Ci , protože tady se v pohodě dostanete do rozpočtu a servis na to auto není finanční sebevražda. Co se týká Jaguaru XK ať už XK100 nebo XK150 generace, tak je to kus krásnýho auta, ale trošku náročnější na údržbu a dostupnost dílů než bavorák. Vrcholný verze mají ten "cats" podvozek, to jsou drahý tlumiče, složitej systém, zrovna tak mají i velký Mercedesy CL 500 např. taky poměrně hodně drahou tu servisní stránku věci. Ostatně i SLka .. a do půl milionu se dají koupit spíš průměrný a horší kusy a ta cena to dát pak dohromady bude šílená. Maserati bych s tímhle rozpočtem už vůbec neřešil.

Mustang nevím, úplnej fanda nejsem, Camaro , Challenger, to nejsou elegantní GTčka, jsou to parádní káry, ale myslím jinej styl, jinej druh zábavy. Hledal bych 6er E63 , je to sice relativně "nudná" volba, sdílí hodně s E60 5er platformou, ale je to i velká výhoda toho auta, protože není tak drahý na provoz. A přitom je jeho design bych řekl dokonce s přibývajícími léty zajímavější a zajímavější ... mě se to auto osobně totiž líbí taky :)

krab
06. dubna 2024, 09:18
6
Volvo EX30 Twin Motor: Malé auto, velké plány

To je věta v tom závěru jak z reklamní brožurky :-D "EX30 je auto připravené pro moderního člověka. Máme chytré hodinky i chytré telefony, je na čase přesednout do chytrých aut." ... když budu parafrázovat Cimrmany, tak "až na mě teda"

Hodinky nosím mechanický a auto má motor na benzin, jedno dokonce i sytič a karburátory. kdepak, mě Číňani nenalákaj ...

krab
04. března 2024, 20:42
0
Nejlepší motorka do 200 tisíc?

Vzhledem k tomu kolik dneska stojí auta, často fakt absurdně moc, tak je super vědět, že za 2 kila jdou koupit takový pěkný a vlastně už i hodně rychlý motorky. Ta kubatura kolem 700 cc je vlastně na okreskový ježdění ideální ...

Taky jak začíná teplo a vidím občas motorky už na silnici, tak bych zase rád jezdit začal. Ale realisticky na to není bohužel čas. Motorku mám ale už asi 3 roky predvybranou a zatím se na tom nic nezměnilo - Kawa Z900 RS , to je za mě nádherná motorka, akorát teda za 200 není ani jetá, nová holt za 3 kila. Ale prý je velmi kvalitně postavená a je krásná a za to se holt musí zaplatit

krab
04. března 2024, 09:29
0
Alfa Romeo Giulia Veloce Q4: Nová klasika

Taky bych to tak viděl .. Giulia je pořád nádherný auto, to nemá ve své třídě obdoby. A jak píšeš, taky mě překvapilo proč má 2.0 motor redline takto nízko , to mě při prvním svezení zmátlo a párkrát jsem se opřel o omezovač otáček, aniž bych vůbec tušil, že se to stane. Pak už jsem věděl a dával si na to pozor. Ve skutečnosti příliš vysoký otáčky netočí ani QV, kde je teda ale dynamika úplně jinde než u Veloce. Tím nechci říct, že by Veloce nejelo, to vůbec... jede moc hezky.

Už je to delší doba co jsem se s nějakou Giulií projel, ale furt na to vzpomínám, že to byl vážně bezva zážitek. Samozřejmě daleko nejvíc v QV, ale i Veloce awd se ovládala moc pěkně a dokonce i 180 k diesel se mi řídil moc hezky.

Dneska teda dívám, že je nabídka trochu osekanější, základní diesel "Sprint" , pak Veloce / Tributo, vše v awd provedení buď diesel nebo benzin, základní benzin zadokolka se nenabízí a pak až QV. Co mě trošku negativně překvapuje, že máš třeba u Veloce jen dvě možnosti provedení čalounění, čekal bych, že si Alfičku budeš moct trošku líp individualizovat, ostatně nestojí vůbec málo, ta možnost by tam být imho měla

krab
03. března 2024, 10:15
2
Autíčkář se ptá: U jakých aut si budeme za pár let říkat "že já to tehdy nekoupil..."?

Je to tak, můžeš se snažit, ale když dítko ten zájem nemá, tak nemá ... dneska je totiž tolik různejch možností zájmů a zábavy, že prostě stará auta, dílna a šmír, to prostě zůstane jen pro někoho. A my to měli často takovou z nouze ctnost. Když jsem chtěl jezdit na první motorce, co mi dal tenkrát strejda, tak jsme toho pionýra museli opravit nejdřív aby jezdil. A tak jsem se základy naučil. Protože jsem chtěl jezdit. Dneska se máme v drtivý většině daleko líp, kluci a holky dostanou v 15 ti skůtra nejspíš už pojízdnýho, japonskýho nebo čínskýho :-D To nejde srovnávat ... ta naše doba byla větší "romantika" v těch 90tkách, dneska mám pocit pohledem toho dnešního 40tníka, že je svět prostě moc komerční a mladí moc pohodlní na všechno, ale to je taky klasika generační věc. Určitě ti 40tníci i tehdy v těch devadesátkách dívali na nás teenagery, že jsme lemry líný a že už máme všechno a to oni tehdy si to museli jináč odpracovat ... já myslím, že to je jen vždycky ta věc dvou generací :-D Starší budou říkat jak se nadřeli a ti mladí to maj už jinde a tak se to bude opakovat až ti teenageři budou pak starší , budou říkat o těch mladejch to samý ...

krab
01. března 2024, 13:29
7
Autíčkář se ptá: U jakých aut si budeme za pár let říkat "že já to tehdy nekoupil..."?

Turka fakt ne kluci, to je takovej jenom "kecal" a sběrač lajků na soc médiích .. Náhodou, zatím si autíčkáři vždycky to svoje nějakým způsobem prosadili, ale samozřejmě, že se smyčka stahuje, ale pořád ještě možnosti jsou - viz inovovaný Yaris GR a v ČR k mání nakonec bude .. Tady u nás je ještě ráj , nemáme drakonický daně za auta s vyššími emisemi a nemáme to tu ještě úplně protkaný rychlostníma radarama. Třeba do Švýcarska, tam bych se pomalu už dnes bál jet, kór Evem, který sice nemá full racing svody, ale Fujitsubo vejfuk není úplně nejtišší, takže tam by se mi mohlo snadno stát, že domů pojedu autobusem :-D

krab
01. března 2024, 09:52
4
Autíčkář se ptá: U jakých aut si budeme za pár let říkat "že já to tehdy nekoupil..."?

Zajímavé komentáře ... Já to vidím tak a tak nějak i z vlastní zkušenosti, že na autech jen tak vydělat nejde, resp. jde to jen za určitejch podmínek a ten styl mi osobně ani nevoní... To je typicky, že koupíš vzácný, kdysi velmi drahý auto, perfektně originální kus, málo najeto, velmi prokazatelná historie. A pak ho jen ročně udržuješ, perfektně skladuješ, prakticky s ním nejezdíš. Za nějakou dobu to zhodnocení přijde. Dneska se to týká aut vyrobených cca mezi lety 1995-2005, to je éra, kde u mnohých aut cena nahoru půjde. Ale reálně je to tak, že je škoda těmi auty nejezdit a neužít si je, je blbost si je neužít, protože nevíme co se stane za xx let, jestli tu nebude nějaká šílená válka, epidemie nějakýho ještě horšího covidu anebo nám nakonec skutečně začnou vládnout progresivní zelení levičáci a stará auta nám zakážou. Anebo přijde invaze mimozemšťanů :-D

Prostě chci říct, že teď je ještě moc hezká doba na to si užít spalovací auta se zajímavými motory a celkem beztrestně se s nima projíždět bez omezení.

Když to vezmu z vlastní zahrádky: Lancer Evo VI. - takový auto určitě potenciál do budoucna má, kór když je v krásným originálním stavu, technicky perfektní, tak jak se ho snažím udržovat. Kdybych s ním odteďka už nejezdil a hibernoval ho někde v ideálním garážovým prostředí, za 10 let bude mít dost možná překvapivě vysokou hodnotu. Ale protože hibernovat nebudu, naopak chci jezdit a užívat si to auto, tak mě bude každej rok používání něco stát jeho údržba a opravy. A to nejsou úplně drobný, samozřejmě záleží co se zrovna rozbije, ale dokud jsou díly, dokud to dokážeme opravovat, budu taky jezdit.. A tak se o investici nedá mluvit, to zhodnocení více méně sežere údržba.

A tak je to u všeho z toho co tu vyjmenováváme. Prostě když si ty káry z devadesátek budeme užívat, což bychom měli, tak nás bude stát docela dost peněz jejich údržba, pokud chceme aby jezdily jak mají a tak to jakoby investice není. Ale je to investice do zážitků a radosti a to je zase věc k nezaplacení :)

krab
21. února 2024, 13:05
0
Autíčkář se ptá: Jaké běžné auto jste si nikdy nezkusili?

Takovejch aut by bylo, co jsem nikdy neřídil ...

Z těch jak píšeš běžnejch jsem nidky neřídil žádný Seat (myslim aspoň ...) A pak jsem neřídil mnoho francouzskejch aut, tam by jistě bylo pár co by mě opravdu zajímalo jak se s nima jede. Například Peugeot 405 , 505, neřídil jsem žádnej Renault Laguna například ani v jedný generaci a taky jsem nikdy neřídil různé Citroëny - Kachnu 2CV, AX, BX, CX, Xantii, XM , nic z toho. A z produkce Škoda snad jedině to nejnovější, Kamiq a Scala a ani ten elektromobil Enyaq, to jsem taky nevyzkoušel. A taky jsem v životě neřídil příliš aut z produkce Audi, ale je fakt, že jsem řídil 100vku, 80tku, A4, A5, A6, ale třeba nikdy jsem si nevyzkoušel A8čku ..

Vždycky toho bude dost chybět ... z těch neběžnějch aut, co bych rár zkusil by byl takovej sen usednout za volant Countache, ale to se jen tak nepovede.. A určitě i BMW M3 E30, protože s tím bohužel zkušenost nemám, dneska je to extrémně drahý auto a rád bych si v hlavě srovnal proč tomu tak opravdu je. O tom, že bych rád řídil auta typu Ferrari F50, McLaren F1 nebo Porsche Carrera GT a Lexus LFA, to asi nemá cenu psát, to bychom chtěli hrozně zkusit všichni, ale takřka nikomu se nám to asi nepovede.. ale tak od toho jsou to přesně ty "dream cars", že jsou prostě ve snu :-D

krab
19. února 2024, 13:25
6
Tesla Model 3 Highland: Důvody, proč jí říct ne, se hledají těžko

Tesla model 3 není skutečně špatná. Pokud z nějakýho důvodu vyhodnotíte, že se vám provoz čistě EV vyplatí nebo vám to imponuje a chcete to zkusit, tak asi nejlepší je koupit toto auto z toho co trh nabízí. Mě při týdenním ježdění na zkoušku vadilo, klasicky, že to nemá přístrojovou desku a všechno je jen na tom tabletu. Jsem konzerva, ale není to jen o tom, je to ergonomicky skutečně blbě. A pak je tu druhá věc na kterou jste teď v zimě nemuseli vůbec přijít, ale projeví se v létě až bude venku vedro a v autě jako v sauně - Tesla 3 má (pokud to radikálně nezměnili, ale z fotek vypadá, že ne) velmi nekvalitní a nepříjemnou umělou kůži uvnitř. Spálíte si o to v létě zadek, je to fakt hendikep, snad větší než ten tablet místo přístrojovky. Na druhou stranu je to asi řešitelný nějakým individuálním přečalouněním, ale to bude stát hodně peněz.

Měl jsem k vyzkoušení Dual Motor verzi, výkonu to mělo mraky, spotřebu nízkou, dojezd vysoký, tohle je to co ta Tesla prostě umí skvěle. Nemělo aktivovaný autopilot, takže tuhle srandu jsem vyzkoušet nemohl, ale i to je věc co ti co takový auto chtějí určitě chtějí zkoušet.

Nejhorší na Tesle je opravdu ten materiál čalounění, kdyby výrazně změnili aspoň tohle bude to perfektní ev.

krab
19. února 2024, 09:54
0
Davidova garáž: Díl třetí – Koupě nového vozu pro každý den

Super, ono člověk se sice tomu BMW může rádoby "bránit" ale ono nic podobnýho na trhu jako 3jková řada moc není. Nebo takhle, teď už si myslím, že to takovej rozdíl není, už to není takový to sportovní, kompaktní, spíš se přizpůsobilo ještě víc tomu mainstreamovýmu řidiči, ale v době té řady E90 to ještě takový bylo. Jako mohl sis koupit ten C klasse W204 Mercedes, ale ten bavorák se přeci jen řídí líp.

U těch motorů je teda dost strašák nad tím N53 přímovstřikem, pokud ho nemáš a máš kód N52, tak to sice taky není už tak jednoduchej motor jako ty generace předtím. Ale aspoň to nemá přímej vstřik, nemá složitou elektroniku, katalyzátory atd všechny ty high tech vychytávky co umožnily, že to spalovalo jakousi vrstvenou směs a šetřilo palivo ( a dnes to už po letech celé nefunguje) Dokonce jsem zaznamenal, že ty N52 jsou nakonec takový ty "poslední nejlepší atmosférický šestiválce od BMW" a skoro bych tomu i věřil. Servis na tom autě jistě nějakou korunu stát bude, podobnou techniku mám v Z4 Coupe takže vím, ale tragedie to taky nebude, pokud se na tom tvým kusu vysloveně nešidila příliš předchozí údržba, tak to bude snad snesitelný. A projev toho třílitru je suprovej nejen v Z4 ale i v těžší trojce. Ostatně zvládnul suverénně pohánět i těžkou pětku, tak co by si s kombíkem neporadil

krab
13. února 2024, 14:14
2
Volkswagen ID.Buzz Pro - Veselý parťák do velké rodiny

Já to bral jen jako příklad co jde u stejný automobilky koupit za stejný peníze a ten rozdíl je fakt obrovskej. Ve skutečnosti mě konkrétně cílovej zákazník na ID.BUZZ vyloženě uniká, leda firma, že by si to pořídila jako pojízdnou imagovku která bude nějak ladit s jejich produktem ... soukromá osoba nevím, řekl bych jedině někdo velmi bohatej, komu se to líbí a vůbec neřeší ostatní věci. Jako ono to roztomilý auto je, ale za tu cenu s tím reálným potenciálem ať už že má docela vysokou spotřebu a docela malý dojezd, tak mi to prostě připadá jako jeden velkej nesmysl

krab
12. února 2024, 21:10
0
Peugeot 406 Coupé: Nejkrásnější lev přelomu milénia

Jednou jsem se se 406 Coupe V6 svezl a to auto se mi po stránce designu samozřejmě taky nesmírně líbilo. Byl to Peugeot podle studia Pininfarina, tak jak je tradičně navrhovali. Jízda asi jak to popisuješ, spíš s tím rozdílem, že motor V6 je opravdu docela těžkej mezi předníma kolama, ale tohle není na sportování, ale na takový to pohodový svezení. Horší, že už se skoro ani nedaj koupit ... pomalu abych se schálně podíval do inzerce :-D

krab
12. února 2024, 21:06
6
Volkswagen ID.Buzz Pro - Veselý parťák do velké rodiny

Souhlas s tím shrnutím, jako auto "za dvojku" je to skutečně kromě specifickýho zákazníka, který má peněz hodně a přesně chce tohle auto, tak si nedovedu představit nikoho dalšího, kdo toto koupí. I když koukám schválně po přečtení testu na VW stránky, dívám co se vlastně dneska ve Vlkohradě vyrábí a prodává a všímám si, že je docela dost skladových aut se slušnýma slevama obecně vzato.. těch Buzz moc skladových není, ale najdou se, je tam i jakási "dotace" 200 000 kč i když jsem se nedočetl podmínky.

Vtipné ovšem je, že se dá vybrat aktuálně ze slušnýho množství skladových Touaregů s 3 litrovou naftou (210 kW) v cenách kolem 1.8 s DPH po všech slevách. Když si představím, že třeba já jako už dneska "taťka" od rodiny budu vybírat jednou konečně taky nové auto pro rodinu, budu na to mít fakt nějakým zázrakem tolik peněz , tak představa, že za cenu toho Touaregu vyberu ID Buzz je úplně směšná. Horší až nastane doba, kdy se za tyhle prachy alternativně už nebude dát koupit velký rodinný auto s velkým naftovým motorem ...

krab
15. ledna 2024, 13:28
1
TEB: Čínský zázrak za miliardy

Moc zajímavej článek. A je to fakt, že z něj jasně vyplývá jak málo zapojujeme nějakou logickou úvahu při přejímání informací z internetu. Je až až neuvěřitelný, kolik peněz v tom projetku vlastně dokázaly ti aktéři zpronevěřit, resp. že je na něco takovýho vážně vybrali.

Základní problém takovýho řešení MHD je přeci jasně ta bezpečnost. Jedno auto vjede do toho kolejiště, který vypadá vyloženě odkrytý a ten kolos to auto převálcuje, světlá výška pod tím "busem" 2.2 metru ... to by rvalo střechy nejen menším náklaďákům, ale dost dobře i Sanitce nebo jakýkoli dodávce s vyšší střechou

krab
11. ledna 2024, 19:39
0
Kia EV6 GT: Elektrické sportování

Znám kluka, kterej auta Kia prodává, tak se ho zeptám, jestli by toto někdy nevzal domů a nesvez mě v tom ... jestli je to ještě o dost větší mazec na zrychlení než ta silná verze Tesly 3 co jsem s ní jezdil, tak to bude docela dobrá šílenost...

krab
11. ledna 2024, 12:21
2
Kia EV6 GT: Elektrické sportování

Čtu ty komentáře a přemejšlím nad tím ... zkrátka je to jedno z těch aut dnešní doby, který funguje neskutečně rychle a rychle ho může řídit každý. Ne, že by si s takovým výkonem nešlo namlátit hubu, to asi šlo a snadno, ale spoustu řidičských chyb tyhle auta vyřeší za vás. Ostatně trh to asi dneska chce.

S tímhle jsem nejezdil, ale týden s tím rychlým BMW "M" na elektriku, taková ta trojková řada jako EV a pak Tesla model 3 DualMotor. Ta mě překvapiva, že vážila reálně o 400 kg míň než ten bavorák, přitom měla stejně ne-li lepší dojezd.

Rychlý ty auta jsou, vlastně skoro až moc, ovladatelnost se u nich s každou generací asi lepší, ale sportovní svezení je pro týpka mé generace někde úplně jinde. Každopádně nedivím se, že ty automobilky zkoušejí tuto cestu, raketový zrychlení je možná taky jedno z lákadel jak motivovat někoho ke koupi...

krab
04. ledna 2024, 20:32
0
BMW M760e: Můj vůz, můj hrad

To je jasná věc ... ale teda abych jen nepřipsal předpokládanou hejtrovskou poznámečku, já to vidím i na sobě, jak jsem starší, tak už mívám nějak míň radikální názory na relativně ještě mladou produkci BMW .. oni posledních 20 let tak nějak často šokujou, když se novej model představí, fanouškům se to nelíbí a pak si jakoby zvyknou .. Já jsem takhle relativně nedávno začal brát na milost design pětky (E60) kupé, 6er které z toho auta vychází se mi vysloveně už i líbí , trojka z té stejné doby anebo model Z4 beru už taky dneska mezi povedeným automobilovým designem, sem tam něco takhle z toho modernějšího docením. Ale teda u sedmičky jsem opravdu zatím skončil u E38, to byl poslední designě opravdu pěkný velký sedan od BMW .. A tohle nový auto jsem viděl několikrát naživo, je to obrovský a působí to tak, že designeři měli úplně jinou myšlenku, u E32 nebo E38 chtěli vytvořit luxusní sedan o 5 metrech délky, ale vzdušně, opticky lehký, prosklený, s takovým jasným sportovním stylem. Teď vymysleli spíš aby to působilo jako nedobytný tank

krab
04. ledna 2024, 14:39
0
Mercedes-AMG C 43 4Matic: Downsizing podle mého gusta

Taky mě to stejný napadlo jak píše "high fish" ... ono je to asi tím jak nová auta hrozně maskují rychlost i ty fyzikální projevy při zrychlování. Anebo jsou tyhle koně z dvoulitru poněkud víc na papíře než ve skutečnosti.

Je fakt, že mě baví a jsem zvyklej na auta, který pocházejí z doby, kdy bylo 300 kW údaj z říše těch nejšílenějších supersportů ...

krab
26. prosince 2023, 18:37
1
Milý Ježíšku... Naše (nejen) autíčkářská přání na příští rok

Taky přeju všem Autíčkářům pohodový svátky a ať se vše do Nového roku splní! A rád sem vždycky zavítám číst články, bylo toho tu za poslední rok rozhodně spousta moc zajímavýho a když budu mít nějak o čem, přidám občas třeba nějakej blog.

krab
26. listopadu 2023, 20:29
2
Pravda o pádech na motorce

Zaplať pán bůh, že to takhle dopadlo. Nedělej si z toho vrásky, toto se stane hned. Já jsem v Mostě taky asi dvakrát málem padal, ale teda vždycky jen na mokrým, protože jsem si blbec najel na obrubník. Nějak se mi povedlo to ustát, ale je to vždycky o takovým momentu, buď anebo ...

Teď už ty jo 5 let nejezdím a jak se pak narodil kluk tak už vůbec. Motorku poslední co jsem měl, tu jsem prodal hned, aby jen zbytečně nestála v garáži, ale zbyla mi i moc pěkná kožená kombinéza Dainese vel. 52 , jezdil jsem s ní docela málo, je navoskovaná, vyčistěná, jako nová. Tenkrát stála docela dost, abych nekecal, tak snad skoro dvacku. Mě už bude asi k ničemu, tak jestli sháníš oblečení, tak ti jí klidně za nějak levně přenechám .. (je to tak cca na 180 cm výšku, 85-95 kg postavu cca ..

Já totiž už přemejšlím, jestli se dostanu zpět do jedný stopy, tak si koupím nějakej retro naked bike (vlastně mám favorita a to Kawasaki Z900 RS) a abych to měl pohodlný i na dojíždění do práce atd.. tak bych si koupil nějaký kevlarový džíny s chráničema a koženou bundu s chráničema, měl to dvoudílný ..

Jinak ten Triump Street Tripple je skvělá motorka, jednou jsem na tom mohl jezdit a je to lehoučký, točivý, jede to pěkně i v tom středu a na rozdíl od aut má tříválec zajimavej zvuk

krab
20. listopadu 2023, 20:50
0
Ford Mustang Mach-E: Ford Falcon se vrací?

Ona je otázka jestli se nějak prodeje Mustangu už dnes trošku záměrně neomezují, kvůli flotilovým daním. Mach E si myslím moc úspěch s číslem teda jestli jsi našel 61 tis není. To jen v EU se prodalo letos jestli je ta statistika co jsem vygooglil správná víc než 2x tolik Tesel modelu Y .. Ono je asi dost zavádějící porovnávat trh sportovních aut a EV, tady není žádný zákazník ve společné množině. A jestli se prodalo u nás 3200 Mustangů, to je hezký číslo ... třeba Toyota GR86 myslím jsem slyšel číslo zatím jen cca 500, ale tady je to bohužel celé limitované. U Mustangu nevím ... snad objednávka limitovaná nějakou alokací na zemi/dealera není ...

krab
20. listopadu 2023, 13:21
2
Ford Mustang Mach-E: Ford Falcon se vrací?

Jak tu komentují kolegové ... taky vídím spíš tu obrácenou paralelu, kdy původní Mustang znamenal učebnicově úspěšný marketingový projekt. A povedlo se jim to znova s tím aktuálním, ale ne Mach-E ale Mustangem poslední generace. To, že ho včetně 5 litru Coyote začali prodávat v EU bylo taky chytrý, minimálně tady u nás je vidět, kolich těch aut prodali a zájem je pořád velký ... O elektropotvoru jaksi není.

Hlava, která ve Fordu vymyslela, že uspořádá pohřeb Mondeu, to byl "ultrainteligent" , po podobným autě na naftu, či hybridní pohon by poptávka jednoznačne byla a ne malá!

Hezký je dnes od Fordu Bronco, je fajn, že se dá pořád koupit Fiesta a Focus, Kuga určitě není vedle v prodejnosti, zkoušejí dovážet Explorer , ale v PHEV nebo čistě E verzi a je to řekl bych příliš drahý, když vidím ceník a pak už jedině Puma, ta je módní, ale to se dost rychle okouká.

Pokud nebude v budoucnu ani Mustang, ani Fiesta ani Focus, tak si myslím hromada Evropanů nebude příliš chtít nic u Fordu nakupovat, což je škoda ... Přitom svého času bylo Mondeo nejúspěšnějším evropským "služebním" autem dá se říct.

krab
18. září 2023, 10:26
1
Toyota GR Supra 3.0 s manuálem: Supra je super!

Jo, to je dobrej postřeh. Je pravda, že třeba zrovna tu Supru, ale nový sportovní auta obecně bude kupovat nejčastěji věková skupina 35-55 let .. protože jak říkáš, mladej kluk na to typicky nemá. A z těch co už jsou lehce nad 40 jako třeba já nebo (tuším) i Beastar , tak ti co kupují nové, rádi ty automaty, obecně mám dojem, že stejně ti co kupují nový auta mají přeci jen rádi high tech soudobou techniku. A pak je z toho celkovýho počtu fakt málo těch, co chtějí ten manuál ať už z nostalgie nebo důvodů co píšu nahoře, že chtějí s tím autem zažít lepší interakci.

A samozřejmě, že s 8 spd ZF auto bude řidič v té Supře rychlejší, rychlostí je tam víc, ty 4 první můžou být díky tomu kratší, objektivně ten manuál nemá výhody, kromě toho, že to pro určitou skupinu autíčkářů prostě "správně" vypadá, dodá určitou další úroveň radosti z jízdy. Ale těch lidí co to tak chtějí je bohužel čím dál míň ...

krab
16. září 2023, 20:37
2
Toyota GR Supra 3.0 s manuálem: Supra je super!

Je to samozřejmě tak ... mít možnost výběru, minimálně u sportovního typu auta. Jenže já vlastně ani nevím čím to je, jestli lidi zlenivěli nebo postupně řídí hůř a hůř tím jak si zvykly na auta, co po nich nic moc nechtějí, tak volí automaty. Přitom řazení manuální převodovkou znamená víc práce, ale taky větší nutnost koncentrace, poznání auta a naučení se s ním jemně zacházet. Mačkat pádla při plným plynu, to umí každej ... to se ani nemusí nijak učit.

Takže za mě je to bezva, že Supra manuál dostala, článek je bezva a myslím, že ty nectnosti Supry byly v tom i hezky popsány. Skutečně to tak je. Navíc na to jak vlastně na jednu stranu působí stísněně, tak je současně i na silnici dost široká, takže odhad kam všude se na úzký okresce vejdu není úplně jednoduchej. Co mě teda docela šokuje, že by takhle nový auto mělo problém se synchrony ... ty BMW převodovky byly vždycky trošku takový "zadrhávací" když ne "gumový" , ale ono to chce se s tím umět pomazlit ... No, manuální Supru bych si vážně rád vyzkoušel, zatím mám zkušenost jen v tý s ZF automatem.

krab
02. září 2023, 10:20
9
Volkswagen ID.3 Pro S: Tebe si v garáži umím představit

Já si myslim, že jaksi VW s tímhle výkonem a cenou tu Teslu ani Číňany co přijdou bohužel neporazí. Golf na elekriku v zajímavější kastli, to je za 1.4 poněkud moc. Kdyby to uměli prodat za 800 s dph tak pak by to byl možná hit, takhle těžko...

krab
31. srpna 2023, 13:34
1
Porsche 924: Když ve Stuttgartu postavili pohodové auto

Předně, moc pěknej článek a palec nahoru za ten exemplář 924ky , fakt moc hezká! No a co píšete pánové, já jsem sehnal v zimě knížku o Porsche 911 od Paula Frere, vydání z roku 1984 a jsou tam právě i zajímavý pasáže o tom kam vlastně ta automobilka v 70. a pak i později v 80. chtěla směřovat, de-fakto člověk v tom začne vnímat jak málo stačilo k tomu, aby 911 skončila více méně přesně tím modelem co mám. To, že pak vznikne 959, že se na základě techniky pohonu 4x4 a turbomotoru postaví 964 a že to půjde dál a dál, to tehdy vůbec nikdo netušil.

Ta cesta kam investovat a co vyvíjet opravdu měla jít přes tyhle transaxle front engine modely. Řídil jsem kromě 928čky vše a musím říct, že je mám rád. Ale 911 se svýma specifikama a zvukem boxer 6 válce za zády je prostě pro mě ta řidičská droga, to co mě baví. A nutno dodat ani jako dítě ani jako teenager jsem do nich nijak zahleděnej fakt nebyl ... ale dneska už celkem jsem :-D

Za mě z transaxle éry asi nejlepší co si koupit v poměru kolik stojí a jak jezdí je 944 S2 z těch let 89-91. je to třílitr, 211 koní , má odpich, má skvělej podvozek, příjemně se s tím řadí G50 převodovka tam je, stojí stále relativně OK peníze. 968 byl ten vrchol čtyřválců transaxle, je to hodně předělaný auto a ještě lepší než 944 S2, ale za to už se platí dnes opravdu vysoký sumy

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Oldsmobile Delmont COUPÉ 88 1968
Oldsmobile Delmont COUPÉ 88

1968 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Chevrolet Camaro SS 1LE 2019
Chevrolet Camaro SS 1LE

2019 rok výroby
435 koní výkon
6 162 ccm objem

Ford Econoline  E-150 5.8 V8 | Tiara 1990
Ford Econoline E-150 5.8 V8 | Tiara

1990 rok výroby
212 koní výkon
5 735 ccm objem

Chevrolet Blazer S-10 1999
Chevrolet Blazer S-10

1999 rok výroby
190 koní výkon
4 300 ccm objem