načítám data...

krab

JménoPetr "Krab" Jeřábek
BydlištěPraha-západ
Registracepřed 6.1 rok.
Poslední aktivitapřed 6.3 hod.
Telefonjen registrovaným
Příspěvků ve fóru518
Komentářů u článků2874
Pozitivních komentářů u článků871
Negativních komentářů u článků356
Možnostinapsat zprávu

Poslední blogy

Stále nejezdím v Toyobaru. K sakru proč?

28. srpna 2016, 10:43 33 komentářů

Náhodou jsem kliknul na už dneska starý editorial na autíčkáři týkající se odborné čistě teoretické debaty zda má Toyota GT86 a její sestra BRZ opravdu dostatečný výkon. Blog je velkou obhajobou toho že ano, že je zbytečné chtít víc. Vybavilo se mi současně jak jsem v té době něco v podobném duchu napsal na jiný autíčkářský blog….

Hipsteři, Hejteři nebo Autíčkáři, ale moment! Kdo je vlastně kdo?

30. srpna 2016, 22:08 6 komentářů

Není tomu dlouho co jsem objevil a začal pravidelně číst tento web o autech. A přiučil jsem se něčemu novému. Už dneska díky Autíčkáři vím, že existují nějací hejteři a pak že nějací hipsteři. A kdo je teda potom Autíčkář?

Evropa hejtuje šestiválce a osmiválce!

09. září 2016, 18:03 3 komentáře

Mělo by mi to vadit? A je to fakt ten omílaný Brusel kdo za to může?


Posledních 50 komentářů

krab
21. září 2022, 14:35
2
Stará, nebo nová legenda... Co si vyberete?

To je přece jasný :-D U mě by se ta otázka asi musela zodpovědět naopak : Existuje nějaké nové auto, kterému byste dali přednost v nové než ve staré verzi? Takových totiž bude sakra málo... Ale jedno určitě : tím by byl LR Defender, prostě se mi líbí ten nový a dalo by se s ním jezdit vcelku normálně. A pak bych dal přednost možná nové Alpine A110 před starou Alpine A110, ale jen z toho důvodu, že to té staré se prakticky nevejdu :-D

krab
30. srpna 2022, 08:53
3
Ssangyong Korando: Levné, nikoli laciné

hehe, digitálky na věži, přesně, to je fakt legrační, ale přesnej příměr. A je až s podivem jak moc takovou v podstatě drobnost ( i když podstatnou) řeším při výběru auta. Ty digitální přístroje tu byly už v osmdesátkách jako taková extravagance, většinou ještě se zeleným fontem, řešený v podobě jakoby kostičkovejch grafů. A dneska je to zpět.. Taky, nechápu, přitom displej lze softwarově konfigurovat jak chceš, nestojí to absolutně tak velké prachy jako když se dřív vyvíjely analogové budíky.

Mě mrzí konkrétně Alpine, ale i nová Toyota GR86 anebo libovolný nový bavoráky, že tam prostě nejde mít analogový displej, jednoduchý, vkusný i třeba, když si navolíš sportovní/track režim jízdy. Alpine má hezký kruhový budíky co vypadají lehce inspirovaně starou Alpine, ale když si dáš režim sport nebo track, máš tam najednou ty digitální zobrazení a různý sloupce atd... přitom já mám úplně nejradši zobrazení, kde je uprostřed kruhový otáčkoměr a v jeho výseči vidíš digitálně zobrazenou rychlost. To je ideální, vidíš cca jestli jedeš v dvoumístným nebo trojmístným čísle a intuitivně vidíš otáčky. Nemusíš ten zrak ostřit na něco co není tak snadný přečíst.

krab
30. srpna 2022, 08:32
3
Ssangyong Korando: Levné, nikoli laciné

Jo, to je zajímavý jak to vidíme podobně... Ale neznamená to, že bych časem třeba neobměnil, pořád nad něčím uvažuju. Třeba ta Alpine (a to koukám jsme se taky shodli s Beastarem) je jednou z cest. Není to vůbec levný auto, takže musím přemýšlet, taky bych se musel něčeho zbavit, abych si jí mohl snadno dovolit. Ve výsledku by to bylo fajn mít těch aut i míň, ale znáte to... když je člověk poloviční blázen :-D

Problém co vidím jak si občas zkouším novější a novější auta a kvůli recenzím dohledávám informace o servisu, spolehlivosti, záludnostech atd... začínám bejt bezradnej v tom co vlastně vybrat. Spousta nejnovějších spalovacích motorů není schopná dlouhodobě zvládat krátký pojížďky a už vůbec je to bída, když se budeme bavit o věcech jako je počet válců, zvuk atd.. starej bavorák nějakým způsobem funguje a přežívá více méně cokoli a běží hladce na šest... Tak jí to přeci nevyměním za válce tři :-D Ale jedno auto by asi přišlo časem, to bude Giulia, ale tápu jak s motorizací, protože ty kratší jízdy co by to auto muselo docela často dělat nebudou svědčit asi ani turbodieselu ani turbobenzínu ... každopádně si myslím, že stará auta bude možný provozovat i v roce 2040 úplně v pohodě, bude záležet ale taky na tom jak bude vypadat dostupnost dílů (ale když budou auta jezdit, bude i většina dílů) a jak to bude s palivy. Zatím je to paradoxně letos tak, že je lepší se držet spalováku, protože elektřina z těch veřejných zdrojů dramaticky zdražila

krab
29. srpna 2022, 20:34
9
Ssangyong Korando: Levné, nikoli laciné

Tohle je kluci dobrý téma, protože jsem nad tím taky kolikrát uvažoval. V podstatě vlastním záměrně jen samá stará auta, de-fakto vrány, který jsou už dávno za něčím, co tu občas někdo označí jako "morální zenit" :-D Nejnovějšímu autu v domácnosti je 17 let, tomu nejstaršímu 55 let. Dvě auta máme tak nějak jako denní celoroční, obě 17 let, rok výroby 2005. Co bude dál? Nevím. Záleží fakt kolik toho člověk najezdí a jak moc je v reálu na autě během svých aktivit závislý. My zas tolik ne ... žena jezdí denně takový nějaký okruh práce, obchod, občas nějaký cvičení a to je jen v okolí, takže třeba 20 km denně max udělá. Já pracuju na 90% času z domu, kancelář mám případně 20km jednu cestu. Příští rok se přidají ještě nějaké pojížďky jako školka apod... Když jedu někam služebně, půjčím si na to nějaké firemní auto. Jednou za týden jedu cca 100 km jednu jízdu tam a 100 km zpět k rodičům. Zbytek nějaký projížďky pokud mám chuť a čas anebo výlety atd... Každý z těch aut nenajede za rok ani 10 tis km ... to moc není.

Legrace je, že dnes 15-20 letá auta fungují (při dobré údržbě) naprosto spolehlivě a nic mi na nich co se týče komfortu a ovládání nechybí. Není to takovej skok jako třeba kdyby nebyl rok 2022, ale 1992 nebo 2002 a já měl 17 letý daily ... tak to bych v případě toho roku 1992 sedlal něco z půlky 70. let, fakt tu stovku a to už by byl proti tomu co se vyrábělo v 92hým velkej rozdíl. A nebo v případě toho roku 2002 bych řídil něco z půlky osmdesátek. To byl taky obrovskej skok. Dneska je to teda taky obrovskej skok, nový auto a auto z roku 2005, ale svým způsobem skokem trochu vedle.. ty nový auta mají spousty pitomostí, který vlastně právě vůbec nechci ...

krab
27. srpna 2022, 22:50
1
Sedm statečných

Hezkej článek i sestava aut, zajímavý vyprávění Dane, fakt! Jako když to čtu, tak doufám, že se mi nikdy nestane něco podobnýho, že by mi někdo skočil pod kola. Snažím se předvídat a snad budu mít i štěstí. Zatím se mi vyhýbají i srnky, i když nedávno jsem kvůli jedné zmatené pěkně vyzkoušel plné brzdy.. ale byla tam naštěstí rezerva a holka zas odkráčela dál do pole.

Tolika novými novinářskými fleetovými auty jsem určitě zatím nejel, spíš všelijakými ojetinami a čtenářskými zajímavými i kolikrát pěkně zvláštními auty. Ale z těch nových posledních let fakt přemýšlím co mě oslovilo skutečně nejvíc. Asi Alpine A110S i když má turbo, čtyřválec a pádla, což jsou atributy, které u svého auta vlastně vůbec nechci. Ale má svoje obrovské kouzlo. Pak jednoznačně Renault Mégane R.S. Trophy R, tady manuál je i úžasný podvozek, ale schopnosti, který vlastně ani na silnici využít nejdou, rád bych ho zkusil na Nürburgringu (jednou, někdy)... a z cestovních aut? Možná to leckoho překvapí, ale loni na podzim mi BMW půjčilo šestiválcovou naftovou X5 na vzduchovém podvozku a mě vážně přišlo, že na tom autě nelze najít chybu. Snad jen (a je to jen můj vkus) , kdyby byl font "budíků" na palubce tradičně kruhový, analogový. Ale jinak to bylo famózní auto. O starších autech radši psát nic nebudu, to by vydalo na samostatnej blog

krab
22. srpna 2022, 22:05
0
BMW S1000R: Jedno "R" stačí.

Vidíš Fižide, taky jsem měl tu poslední motoru Ducatku... byla skvělá, slabší Hypermotard 796. Mě to naprosto perfektně sedělo. Měla jakoby "směšný" výkon necelejch 80ti koníků, ale dala se občas trochu pocitově drtit, to mě bavilo. Jinak lehká, obratná. Kdybych kupoval teď už vlastně po třech letech motorku znova ani nevím co by to vlastně bylo... ale není čas ani úplně partička a bez toho to není ono. Tak zůstávám u těch aut a občas kolo.. ale ježdění na motorce mi chybí, to bych kecal, kdyby ne

krab
22. srpna 2022, 14:50
0
BMW S1000R: Jedno "R" stačí.

Fakt to bude po všech směrech skvělá motorka a musím říct, že ale souhlasím s tím, co říkáš závěrem, že ten litr je v podstatě pro silniční ježdění moc. Nebo takhle... pokud si chceš užívat spíš v těch menších rychlostech tak nějak na jistotu. Můj poslední stroj byla osmistovka a naprosto ideál.. ten heft jsem se občas nebál podržet naplno, tady se 165 koníky nevím nevím...

krab
21. srpna 2022, 09:54
2
BMW i4 eDrive 40: Mnichovská odpověď

Riderhenry: Ono už to taky neplatí a jestli ty starší modely S pořád mají platnou smlouvu, kdy fakt před rokem 2017 šlo nabíjet doživotně zdarma to se mi nevygooglilo úplně jednoznačně. Takže to by nám asi řekl nějaký majitel Tesly jak to má a kolik aktuálně u Superchargeru platí.

Chvilku jsem se tím zabejval, zkoumal to a ten trend je jasnej, to veřejný dobíjení je fakt drahý. U typu HPC dobíječky (nad 100 kWh nebo spíš tedy těch 150 kWh +) je dneska pro registrovaný nejlevnější PRE s 10 kč za kWh a co mi psal nedávno Vojta Dobeš, tak asi někteří zákazníci Škoda Auto mají, když si to zařídí nízký tarif na Ionity, kde to vychází asi 8kč / kWh , ale platí se asi 600 měsíčně paušál k tomu. Jinde se zase dočteš že 21 korun, někde dokonce 22 kč ( třeba když máš kartu přes e.on) . Dobrý je, že existují roamingové služby, přes to funguje ta BMW charge karta, takže dobíjíš všude, neřešíš poskytovatele. Ale ty ceny jsou takovéhle, 8 korun na tom AC pomalém (to je na cestování nevhodný, k ničemu) , na DC kolem 10 - 13 korun a pak máš ty rychlý hyperchargery a tam se to už osciluje od těch 15 korun do 22 korun. Ale to už je sakra drahý, když si snadno spočítáš při spotřebě přes 20 kWh na 100, že tě teda vyjde dobití sta kilometrů na čtyři stovky a víc , tak to už pomalu můžu jezdit Vavrisovou Corvettou s LS1 motorem :-D (přeháním).

krab
20. srpna 2022, 16:06
4
BMW i4 eDrive 40: Mnichovská odpověď

VK: to máš velice dobrej tarif tedy ... Mě přišel aktuální ceník od Innogy teď někdy před pár týdny a kdybych měl tarif pro elektromobilitu, tak je to asi 6100 s DPH za ten vysokej a cca 4500 v tom nízkým. A dneska jsem zrovna četl na seznamu článek, kde píšou o aktuálních cenách přes 8000 kč za megawatt hodinu v nízkým tarifu.. ale kde to vzali nevím přesně. + teda aktuálně platnej ceník od ČEZ na dobíjecích stanicích ukazuje fakt razantní zdražení i pro registrovaný účastníky a to na AC nabíječkách 10 kč za kWh , 13 kč na DC nabíječkách, těch 50 kWh a na HPC typu dokonce 18 kč. Mě to zajímalo, protože jsem to taky zkoušel, trošku jsem si i říkal jestli by nestálo za to na naše domácí popojíždění zvažovat i3jku, ale přijde mi to, že se ta výhoda nižšího provozu prostě smazává .. kór teda pro lidi co budou nabíjet často jinde než doma. S tou fotovoltaikou to asi jak píšeš bude spočítané dobře a vyplatí se ti to

krab
20. srpna 2022, 11:13
6
BMW i4 eDrive 40: Mnichovská odpověď

Já jsem si asi na týden a něco přes 1000 km vyzkoušel tu "lepší" verzi s dvěma motory a dojem jsem z toho taky neměl vůbec špatnej. Co je spíš dneska otázka a to platí univerzálně i o EV6 atd... jestli to fakt dává smysl i ekonomicky. Mě to vychází, že aby ano, tak by to chtělo mít doma i vlastní zdroj, nějakou FVE a to maximálně využívat. Veřejný nabíjení zdražuje i pro registrované zákazníky, ČEZ zdražil od července úplně dramaticky, v zahraničí platíš na hypercharger stanicích už kolem 20 kč (i víc) za kWh a v podstatě s tou spotřebou, kdy se musí počítat 20 kWh / 100 km a často u silných EV i víc , je to dražší ježdění než na benzin nebo na naftu. A jestli jak dneska čtu v jednom článku na seznamu bude domácí elektřina už kolem 8000 kč za 1 mWh , tak se prodraží i domácí nabíjení. No zkrátka u BMW bych osobně volil ještě 3 litr šestiválec, dokud tyhle hezké motorizace v nabídkách jsou...

krab
16. srpna 2022, 08:22
2
Redakční výběr: Auto na léto

M5 u Grábla? Nebudu dělat chytrýho, protože jsem to auto fyzicky neviděl, jen vím, že ho vídám v inzerci už šíleně dlouho. A to bývá vždycky známka toho, že těch pár reálných zájemců to auto už dávno vidělo a z nějakýho zjevnýho důvodu nekoupilo. A tak čeká na kavku..

Pravda teda je a píše to koukám Beastar, co více méně moje aktuální dojmy + dojmy pár dalších lidí potvrzuje, že se teď na začátku druhý půlky roku prodeje zajímavých aut dost zastavily. Já si trošku brousil (brousím) zuby na jeden Focus RS MK1 a kluk to taky nemá jednoduchý s tím najít zájemce. Rád by Hondu S2000, ale podobná situace... z nabídky za zajímavou cenu na PL trhu se vyklubalo cosi pofidérního, tak řeší jinou, ta je zas hrozně drahá a její majitel to taky už snad dva roky nabízí ... myslím, že se ten trh (asi vyjma opravdu drahých a vzácných klasik) dost zadrhnul, prodávající nechtějí slevit, kupci nepřicházejí resp. chtěli by lepší ceny.. Volím vyčkávací taktiku a vůbec, stejně nemůžu nic kupovat, nemám místo ani pořádně čas na to, takže jsem klasika jako vždy, bazarovej snílek :-D

PS: překvapuje mne, že Vavris ještě pořád (asi) neprodal červenou Corvettu, je aktivní v inzerci, přičemž je to suprový auto za myslím velmi přátelský peníze

krab
15. srpna 2022, 15:32
1
Redakční výběr: Auto na léto

Takový hezký téma okurkový sezony ... no, bylo pár aut co jsem takhle na začátku sezony koupil a pak zas ani za kalendářní rok prodal. Vždycky nějak, že jsem mezitím zas objevíl něco co jsem nutně potřeboval a to auto co jsem měl holt muselo jít, aby bylo zas na to nové.. Prakticky vždycky je to prodělečnej podnik :-D

Co se dá docela rozumně na jaře koupit a na podzim prodat bez ztráty je MX5tka, nějaká slušná NC bez koroze anebo NDčko, to by mohlo typicky klapnout anebo Fiat 124 Spider, na tom jsem tenkrát moc neprodělal... ale taky to nebylo za nulu, něco mě to i tak stálo

M5 V10 to se jen směju .... to už nikdy neprodáš jen už kvůli té šílené provozní ztrátě co by se během roku vytvořila , tahle auta vyžadujou velice drahou údržbu a servis, to není fakt sranda. Jako muselo by to být fakt obrovský štěstí, když bys koupil, pojezdil, prodal a ztráta nebyla.

krab
09. srpna 2022, 12:49
0
Ptejte se: Když nevíš, co chceš …

Jo, tohle je zajímavej dotaz a něco co naštěstí neřeším, ale občas se samozřejmě rád mrknu do inzerce za co bych mohl ženě nahradit obstarožní X3 za něco co jí zaručeně bude bavit řídit líp. (to slovo "jí" raději zaměňte za slovo "mě") :-D Naštěstí se jedná o tak jednoduché auto, že s ním prostě nejsou trable, rez ho taky nesžírá a tak není důvod měnit.

Za 400 to už dneska bude v tý střední nebo vyšší střední třídě cca 8 let starý auto. Tak už něco bude mít za sebou, tak aby to nebylo v porovnání s Volvem z bláta do louže. To co se třeba líbí mě, Giulia nebo Stelvio stojí 2x tolik co je ten rozpočet a ani nemá 6 válec pod kapotou tak nevím... možná se podívej na něco "made in USA". U mě to nepřipadá v úvahu, dostal bych pojeb, že s tím jezdit nebude, že je to moc široký a dlouhý (třeba takový Challenger 5,7 Hemi R/T ) takže tudy taky cesta nevede.

Ne, asi reálně bych se díval po Mazdách 6 , to bude asi nejlepší řešení

krab
08. srpna 2022, 11:56
5
Soužití na silnici

Jak píšete pánové, fakt fajn nápad a jeden z úplně ojedinělých pozitivně laděných textů na téma dopravy, to se fakt jen tak nevidí. Taky to vidím úplně stejně. Chce to mít zkrátka trpělivost, i když všichni na tý silnici jsou vážně šílenci, jen já jsem letadlo :-D

krab
06. srpna 2022, 10:44
3
Kam se poděla normální auta?

Každá doba má prostě něco svýho ... taky jak píše Beastar přede mnou, obyčejná auta střízlivýho designu jsou. A vybrat se dá .. jak píšete, že tu mnozí máte rádi sedany, tak na trhu je elegantní Giulia, docela usedlá, ale fajnová Camry atd.. To že se prodávají líp SUV a crossovery je věc vkusu zákazníka, respektive že se na tu nabídku rád "chytí" a koupí to tak proč ne. Já taky třeba nechápu módu těch menších crossoverů, takový ty auta jako Hyundai Kona, Ford Puma, VW T-Roc , Škoda Kamiq, přijde mi to jako nejdivnější kategorie. Ani do terénu, ani pro rodinu, ani k nějakýmu sportovnějšímu svezení...

Auta designu jako M2 se mi zrovna naopak líbí, je to trochu retrodesign, ty rozšířené lemy blatníků jsou boží, uvidíme jak bude vypadat ta nová ze současný dvojky, ta je designově zvláštnější, ale M2 se ještě nepředstavila tak uvidíme. Leccos uznávám je přeplácaný... Mě se dlouhou dobu líbí Alpine A110 , je to sice retro, ale na základě nádhernýho designu 60. let. A to je další věc... asi už neumíme vymyslet fakt krásná auta, protože ta nejhezčí fakt vznikla už v 50-60. letech , možná to prostě překonat ani nejde

krab
01. srpna 2022, 14:39
0
BMW 220d: Tenká hranice

Jak se tu kritizuje ten design, tak překvapivá věc je, že když jsem toto auto (M240i xDrive) viděl pak doopravdy a ve fialový metalíze, tak mi přišlo daleko zajímavější než to vychází z jakýchkoli fotek. Trošku faux pas je ta vysoká hmotnost všech těchto menších BMW. Ale to je konstrukční věc, ostatně vždyť už i dneska opěvovaná M3 E46 vážila 1570 kg. A tato M240i xDrive je podle údajů výrobce něco jako 1780 kg ... 220d je 1620 - 1655 kg jak se tu píše. V Mnichově snad do těch karoserií zapékají olovo :-D

krab
26. července 2022, 23:51
1
Na Eibenthal! aneb Autíčkářovy chaotické zápisky z Gumbalkánu

Paráda a gratulace! Muselo to bejt vynikající dobrodružství. Až je mi teda líto toho co se tu píše, že část posádek to zneužívá a jezdí kde se jim zamane a dělá bordel, to by mě nenapadlo, že by na takový akci bylo. Je to hezký dobrodružství a dáčka to evidentně dala úplně v klidu...

krab
18. července 2022, 14:14
2
Citroën C6: Poslední z velikánů

LS swap je odpovědí na řešení všech problémů s motory, koukám :-D
Jinak já tam kde bydlím mám přímo fajnšmekra a opraváře Citroënů a s tím Jirkou se známe celkem dobře. Má toho víc, ale mimo jiné i dvě C6tky. Jednu ale s čtyřválcovou 2,2 HDI , s tím jezdí běžně, to je asi co do spolehlivsti nejjednodušší verze. A C6 se přeci dělala i s benzinovým 3.0 V6 motorem PSA, jen sehnat ho bude určitě hodně složitý. Bylo jich fakt málo.

Jinak v C6 jsem jednou jel jako spolujezdec a úžasně pohodlný je to, jak z jinýho světa. Takže gratuluju, protože tohle auto je nepochybně pro fanouška Citroušů jeden z těch "svatých grálů"!

krab
15. července 2022, 22:50
0
Autíčkář v Zeleném pekle 1/2

Vybornej článek a samo se četlo, škoda že nevíme jak dál, ale počkám si...

Každopádně Ring na motorce je frajerina, a byli jste tam evidentně ve stejnej termín co byli kamarádi a já zrovna nemohl... byl jsem po dovče a musel jsem dělat tátu/chůvu a sbírat wifecoiny :) Jinak bych jel na Ring hned...

krab
29. května 2022, 23:57
0
Můj výlet za Legendami

Jako je fakt, že dneska jsme si s pár kámošema přivstali a radši to vstupný projezdili na benzínu někde po kopcích kolem Berounky :-D Ale je fakt, že zajímavá auta tam měli a kdo nikdy některý z těch exponátů neviděl, tak to asi stálo za to... Mě typicky vždycky na autosalonech a větších akcích odradí to množství lidí

krab
20. května 2022, 10:56
1
Jaguar XJ40 3.6 - na den britským aristokratem

Krasnej Jaguar a XJ40 se mi líbí, zraje to do atraktivity. S tím getragem pětistupňovým taky dost rarita. Sice jsem zatím osobně jago nekoupil, ale pokazdy se rád svezu když je možnost .. to řízení zas tak sportovní není ale v interiéru to o to líp zas voní kůži a takovou tou starou nechci říct zatuchlinou, ale kdo má stará auta pochopí co tím myslím:)

A hezkej článek, supr fotky

krab
27. dubna 2022, 20:16
0
Proč mé osobní auto roku nemůže být Dacia Jogger

To jo teda, jako ta pestrost výběru a hlavně fakt volba zajímavejch aut je v tý anketě až na poslední desetiletí docela dobrá, tak to mohlo bejt od roku 1964 až do současnosti každej rok jen Porsche 911 a taky by se to celkem trefilo :-D Ne, dělám si srandu... to by to taky mohl od roku 74 jenom Golf. Co souhlasím je, že letos toho výherce nechápu, když jsem to viděl na garáži ty výsledky tak jsem si hned řekl, že to vlastně mohl vyhrát Jogger a bylo to víc fér. Protože i když jsem v tom nejel, tak to bude prostě obyčejný auto - hodně muziky teda jako prostoru za relativně málo peněz. Konkurence toho auta už jsou jedině ojetiny.

Jinak co bych volil za auto roku 2021 je můj zelenej miník :-D Ale ten už je starej, takže to je jaksi mimo hru...

krab
21. dubna 2022, 22:57
0
Mercedes W202 C220 CDI: Vzpomínky na lepší časy

ty jo... starý céčko, no jedním jsem si před asi rokem, dvěma taky pojezdil a líbilo se mi. Problém je jen to, že sehnat kus, který bude zachovalý jako nový je dost nemožný, bohužel většina z nich už dosloužila. Na W201 190tku to nemá, ale i tak to byl moc příjemnej, pocitově za volantem fortelnej Mercedes Bohužel už skoro všechny sežrala rez a zanedbaná údržba

krab
21. března 2022, 07:25
2
Nissan Primera P10 1,6 SRi (1994): Genuine JDM, vyrobeno v Anglii

Palec nahoru, suprovej článek a téma přesně jak říkají kluci - old autíčkář, paráda!

krab
20. března 2022, 11:04
4
Tesla Model 3 Dual Motor: Amerika na baterky

Shodou náhod jsem viděl asi dvě Tesly na DE značkách předminulý víkend na SK/UA hranicích, kam jsem se přidal jet s kamarády pomoct odvézt lidi do ČR. Ale to je spíš rarita. Slováci mají 4 funkční, jeden supercharger je v Košicích, jinak by po cestě musel nabíjet z jiný dostupný sítě, hledat, řešit. V tý zimě bych to nikomu nepřál ještě po celým tom martyriu se dostat přes hranice trávit čas hledáním, kde dobít auto a pak čekat než se to nabije, aby se dal spolehlivě udělat nějakej další přejezd dál...

Já to nikomu neberu. Někdo si to propočítá, že se mu takový auto vyplatí, jinej zase zjistí, že se mu to nevyplatí. Na dlouhou cestu jsem bral 9 místnou dodávku s dCi motorem , dojezd 1300 km spolehlivě na plnou nádrž nafty, ta vyšla na 3 tisíce korun.. Představa ujet 1300 km elektromobilem znamená cca 5x někde stát, dobíjet, řešit, hledat nabíječku atd.

Náhrada ropy řešení má, další věcí čemu pomalu začínám fandit je výroba syntetických paliv, viděl jsem o tom pěkný video teď na Harry's garage, minulou neděli a přišlo mi to zajímavý.

krab
19. března 2022, 22:01
1
Tesla Model 3 Dual Motor: Amerika na baterky

S tou ropou je to zajímavý téma (tedy poněkud mimo Teslu model 3, ale to snad čtenáři v těchto diskuzích prominou, prostě je to takovej mix vždycky témat pod článkama) . Já když googlil, protože profesně se v tomhle nevyznám, tak mi vyšlo, že nějaký mix ropy z Družby a IKL je půl napůl cca... statistiku co jsem našel je jen do roku 2019, je tam vidět, že se trochu víc ropy začíná brát z IKL, teda ropa z předního východu dopravovaná tankery do Terstu. Posílám odkazy: Když vidím kolik je v ČR celková spotřeba a kolik je kapacita ropovodu IKL, tak je cca o 30% vyšší než spotřeba, takže de-fakto by se ČR bez ropy z Družby v klidu obešlo. Ale možná, kdo v tom petrochemickým businessu dělá by uměl vysvětlit, proč to v reálu takhle nejde ... nevim https://www.mpo.cz/cz/energetika/statistika/ropa-ropne-produkty/statistika-dovozu-ropy-do-cr--259953/ , https://mero.cz/provoz/ropovod-ikl/technicke-udaje/

Každopádně s tou Teslou a "hádkou" s panem Křečkem, Bíste to už asi neuvidíš, já už toho tady komentuju spíš míň a tady mě fakt nějak nedalo to "bezemisní" protože on přeci jen i ten Temelín něco vyprodukuje a uhelný elektrárny tuplem. Ale to by nebylo co bych kritizoval, svým způsobem si to dovedu i jako budoucnost představit, efektivní atomové elektrárny, co vyrábí dostatek energie pro masovou spotřebu i u elektroaut. To všechno je asi OK, ale když není ta infrastruktura, když víme, že vyrobit baterie je zdrojově náročné, kapacita je pořád u jakýhokoli EV nedostatečná k bezstarostnýmu užívání. A pak je tu přiznám se, fakt moje antipatie ke značce Tesla. Nemyslím si, že je šikovný vyrábět auto, který má všechno ovládaný přes tablet. To není dlouhodobě spolehlivý a bezproblémový řešení. A jak říká Beastar, tahle trojka co jste zkoušeli by v ceníku Tesly vyšla na cca 1,8 milionu a za takový peníze už jde koupit leccos. No, prostě mi z toho vychází, že Tesla je čistě produkt pro fanoušky Tesly, v něčem jsou určitě lepší než ostatní EV's, ale v jiných zas horší. Mě se třeba naposledy líbilo týden fungovat s BMW i3. Když použiju "kdyby" tak kdyby ale ta i3 dokázala při stejně nízký hmotnosti dojet cca 3x tak daleko na jedno nabití baterie, který by trvalo vždycky do půl hodiny na rychlonabíječce a jako nový nestálo přes milion, tak bych tomu jako autu na běžný užívání docela i fandil, ale tak jak je to dneska, tak ne, mě přijde, že EV auta jsou dodnes pořád jen takový prototypy, pořád tomu chybí další roky vývoje, aby mohla ta efektivita být jinde

krab
19. března 2022, 08:46
6
Tesla Model 3 Dual Motor: Amerika na baterky

Nechci bejt zase za toho hejtra co nadává aniž se v tom svezl ... Model 3 jsem si ale důkladně prohlížel, zevnitř i zvenčí. Ta kvalita zpracování není "americká" ta je špatná. Náhodou americká auta mají v dnešní době dobrou kvalitu zpracování. Za poslední rok jsem strávil dvakrát celej tejden ve dvou různých autech od Dodge a obojí velice hezky zpracovaný. Dejme tomu, že Mustang Shelby, protože je to speciálka má trochu ledabylý spáry třeba kde dosedá kufr k zadním blatníkům, ale tam je to je jedno. Tesla není bohužel hezky udělaná ani uvnitř, ani zvenčí.

A pak co mě teda přimělo dát komentář : nepište prosím vás "bezemisní" u těch aut, vždyť je to blbost. Záleží odkud se bere ta elektřina. Možná se přechod na elektřinu dneska jeví jako lepčí nápad než před 24. únorem, protože možná pomůže řešit nezávislost na ruský ropě a plynu, ale i tak je to celý složitější. A pak jsou tu ty Tesla - superchargers, podle stránek značky je jich v ČR sedm: https://www.tesla.com/cs_CZ/findus/list/superchargers/Czech+Republic

To není moc... A jistý valašský automobilový novinář (ne Vavris), ale Ondra Ch. psal relativně nedávno v nějaký diskuzi pod postem na facebooku co na mě vyskočil, že zrovna s modelem 3 nedojel z Prahy ani do Rožnova, musel si to po cestě dobít.

No nic, zkrátka pro toho, kdo Tesle fandí je to určitě fajn, pro ostatní asi si myslím můžem bejt v klidu, že o nic zázračnýho nepřicházíme

krab
12. března 2022, 12:18
0
To nám vnoučata neuvěří!

Jako máš recht, že dělat dneska nějaký predikce jak budou věci za x let je trochu nemožný ... Nějak bude prostě A jak se říká až bude úplně nejhůř, tak se to zas otočí od tý chvíle už bude zas jedině líp.

A s těma autama - já třeba jako veterána vnímám už od malička pořád jen auta vyrobený od počátku automobilizmu až do cca půlky 70. let. To mě přišlo starý už před 30 lety, kdy jsem se tak nějak poprvé pořádně o auta zajímal a trošku už z toho měl rozum a připadá mi to tak furt. Když řídím dneska nějaký cca 30 let starý auto, teda to co se vyrábělo v éře 85-95 tak mi to přijde dobrý ve smyslu, že to na mě nostalgicky působí, ale beru to jako moderní stroje, tahle auta přece fungují úplně normálně, ovládání není nic složitýho nebo výrazně odlišnýho od toho co se vyrábí dneska. A pak jsou auta o dekádu novější, mají chtě cca 20 let stáří , taková ta éra 95-05 a ty už beru úplně jako moderní káry. A vlastně je často upřednostňuju před tím co se dělá dneska, protože na ty auta z let kolem milenia mám fakt už reálný vzpomínky, když byly nový a některý auta jsem si tehdy přál už když byly nový a tak mě to baví po stránce jak svezení, tak přeci jen taky tý nostalgie. Ale nemyslím si, že se tahle produkce stane za dalších 20 let vysloveně veteránem, protože to jsou všechno pohodlná auta, jednoduchá na ovládání, hraje tam rádio na CD, mají klimošku, vyhřívaný sedačky atd.. Ostatně to mají i ty auta z těch 80. tek už často taky. I starší ... Ale je to asi generační věc. Já budu brát jako veterána auto z 50-60. let , tuhle éru vidím jako nejhezčí automobilovou z hlediska designu a celkově zážitku ze svezení takovým autem, ale mám rád i ty éry potom, protože taky mají co nabídnout, ale už to nemám v hlavě, jako že to budou veterány. A nový auta nevím, určitě bude dost zajímavých aut, třeba i těch co se vyrobilo fakt v omezenejch sériích, že to bude sběratelsky zajímavý, ono už je to i teď , ale říkat tomu veterán? No třeba naše děti a pak vnukové to tak mít budou... ale jestli budou mít benzin aby se svezli, toť otázka

krab
26. února 2022, 23:37
0
Motor roku 2001 v roce 2022

Hezký! Tenhle skvost techniky "made in germany" jsem provozoval jednu dobu taky. Ale bylo to v tehdy docela zánovním autě ( BMW 316ti Compact) a používal ho někde mezi jeho 70 tis nájezdem a 110 nebo max 120 tis kdy jsem to auto prodával. A ukázalo se jako bez jakýkoli poruchy, jen běžná předepsaná údržba nic víc jsem nedělal, možná olej v motoru jsem měnil častějš. Vím, že se na fórech tenkrát řešilo, že tyhle motory trpěly hodně v zimě na kondenzaci vodních par do oleje a často se pak otevřelo víčko oleje a bylo na něm takový to kapučíno co naznačuje problém s těsněním pod hlavou. Ale já to moc nepozoroval. Jako motor to bylo nemastný neslaný. Ale na dnešní dobu bych řekl - pořád projevem příjemný lineární motor, co se dal plynem hezky dávkovat. Ale jako dalo by se říct, že tyhle modernizace bavoráckejch motorů začaly být fakt takovým pádem do propasti. Nakonec i proto používám v rodinným autě dneska ještě stařičkou M54 B25 , což je motor, který se moc hezky poslouchá podle ucha a hlavně funguje poměrně jednoduše a trvanlivě.

krab
24. února 2022, 22:48
-1
Autíčkářův týden: Nový dinosaurus, české ceny sportovní Toyoty a odhalené italské tajemství

To víš, ode mě to bude dost předvídatelný, ten výsledek. Pokud mi to auto Toyota půjčí, což předpokládám, že se povede a někam mezi všechny ty youtubery a influencery se vejdu :-D

Na GT86 mi vadily dvě věci: projev motoru ve středních otáčkách a horší schopnost něco předjet, zkrátka akcelerace 80 - 120 km/h byla horší, to na sporťák skutečně bylo slabší než mělo. A pak brzdy, který vadly. Vlastně tři věci byly problémový - nedostatečný chlazení oleje.

GR86 víme má problém s výkonem dost efektivně pořešen a chlazení oleje lepší, alespoň už je tam výměník, když už teda není přímo chladič oleje.

Pro koho je GT86 potažmo GR86: pro člověka, kterej chce pochopit jak funguje správná kontrola auta. Je to typ auta, který dává zpětnou vazbu na vše co řidič dělá. Současně je to auto, na kterým když se začátečník vyjezdí, tak už pochopí jízdní dynamiku i daleko dražších aut.

krab
23. února 2022, 10:43
0
Autíčkářův týden: Nový dinosaurus, české ceny sportovní Toyoty a odhalené italské tajemství

Je to přesně tak... já koupil na podzim pro radost toho Miníka a nechal doladit k radosti a tak mám nejspíš s nákupama utrum, musel bych ho bohužel bobíka prodat, abych si mohl objednat jednu GR86, protože člověk by to neujezdil a není to ani kam dávat ty auta.. ale už se těším a zárověň děsím co nastane poté co si GR86 na jaře nebo v létě vyzkouším :-D Protože já jsem na 99% přesvědčenej, že to auto bude pecka, navíc za tyto peníze...

krab
16. února 2022, 10:58
0
Hyundai i20 N: Už je tady zas

to jo, oni tam mají teď 1500 euro zvýhodnění , ale ten model je tam poskládanej výbavově trošku jinak. Aby to bylo úplně fér tak by se měl připočíst pack za 1600 euro kde je bose audio a nějaký další blbovinky + ještě jeden za 600 éček jsem koukal a je to furt ale výhodnější, dopočítal jsem se s metalízou na naše peníze na 610 tis zhruba. Plus něco málo za to, že si pojedeš na Slovensko, vyřízení dokladů atd.. jako pro někoho kdo nebydlí blízko u hranic, že by zkrátka pak jezdil k tomu SK dealerovi i na garančky atd. se asi spíš vyplatí vyjednávat u toho českýho, věřím, že oni s tou cenou taky umí leccos vykouzlit

krab
15. února 2022, 11:20
0
Hyundai i20 N: Už je tady zas

To jo, je to hodně znát. Když totiž i30N hodnotíš nějak samostatně tak je to super. Auto je řiditelný, čitelný, má docela schválně nastavenou geometrii zadní nápravy tak, že živě reaguje na ubrání plynu v zatáčce, rádo se tím zadkem přetáčí a pocitově tyhle věci auto zlehčujou. Ale když jsem naposledy sedl z i30N do GR Yarisu najednou bylo na pár kilometrech okamžitě vidět, že je těžkopádnější v tý změně směru, že brzdy nejde dávkovat tak skvěle, jsou trošku přeposilovaný, takže míň citu a brzdíš větší váhu na předku, je to sakra znát. Hodně by mě zajímalo jak ta i20N bude vedle toho GR Yarise působit. Je vlastně skoro o 100 kilo ještě lehčí což bude dobrý, ale samozřejmě je výkonově o hodně slabší a nemá pohon všech kol. Jako když v Hyundai za tohle chtějí 700 a GR Yarirs byl s torsen diferáky za milion, to už není takovej rozdíl.. škoda, že ten Yaris není tak snadno k sehnání , už novej asi teď objednat nepůjde nebo jen se štěstím. Ale asi jak píše Beastar, kupujte dokud jsou :-D

krab
14. února 2022, 22:29
1
Hyundai i20 N: Už je tady zas

Úplně jak píšeš, taky mi přijde zajímavý, i když ten cenovej rozdíl od dvoulitrový i30N už moc není. Zase je lákavý, že má ta dvacítka o 300 kg míň a to bude dělat obrovskej rozdíl. Při čtení mě hned napadlo, že bych si to auto měl zkusit nějak taky od Hyundai vyjednat na vyzkoušení. Nelíbí se mi to vzhledově, ale všichni to po jízdní stránce chválí, tak mě láká to pochopitelně taky zkusit

krab
12. února 2022, 22:29
0
Je k radosti potřeba síla?

Ono jedna věc je měřitelná síla, výkon, krouťák a druhá nějaký projev, zvuk, charakteristika. Jsou bohužel i výkonné motory, které mi přijdou projevem vysloveně o ničem, naopak může být radost dolovat maximum i z malýho dvou, tří, čtyř válce, když má zajímavej projev.

Auto, který není moc rychlý a furt ho mám rád je MGB. Je teda současně pořád autem, se kterým se suverénně najelo za poslední roky nejmíň, ale letos konečně přichází jeho čas. Pořádně se zprovozní, opraví a najdu si čas na nějakej pořádnej a dlouhej výlet. A doufám, že zas objevím to nadšení co jsem měl za volantem tenkrát skoro už před 15 lety, kdy jsem to auto přivezl z Anglie. A je to osmnáctistovka OHV, 95 koní. A k radosti to stačí.

Z moderních aut jsem si trochu perverzně užíval naposledy Smart ForFour / Twingo, autíčko s točivým tříválcem přimontovaným vzadu na takový masivní zadní nápravnici. Ne, to auto nedriftuje ani se nechová jako Porsche, ale má lehkej předek, motor se rád vytáčí a docela jadrně u toho drnčí a je s tím autem na poměry novodobejch kár docela sranda.

krab
12. února 2022, 08:51
0
O-Bahn: Autobusem po kolejích

koukám tady na tu diskuzi, že je to v nějakým vlákně co jsem původně přispěl a taky souhlasím spíš s Martinem 100. Chce to trpělivost, když jsi v osobáku. Ono by taky řidičům kamionu určitě pomohlo, kdyby neměli tak přísný rychlostní limity. Prostě by mělo fungovat jasně tolerovatelný, že při tom předjíždění pojede klidně 100, 110 a pak se zas zařadí. Ale jako vlastně největší problém dělají jen blbci (ať už z jakýkoli tramtárie) co se předjíždějí po dvouproudový dálnici a trvá jim to 5 kilometrů, to je co lidi nasírá, ale to neovlivníš, některý kamioňáci se tím očividně baví

krab
10. února 2022, 16:26
0
O-Bahn: Autobusem po kolejích

Taky mě to během čtení napadlo. Kdyby se při každý rekonstrukci kterýkoli dálnice instaloval ten extra pruh pro kamiony řízený tím vodícím ramenem, ovšem asi by muselo bejt i na návěsu, přívěsu atd.. nevím jak by to technicky fungovalo při soupravě a rychlosti 90-100 km/h, ale jako ta představa je zajímavá, co?

krab
10. února 2022, 08:47
0
Bazarový elektro snílek

To jsem neviděl ... ten hate, to zní že to bude sranda, zkusím vygooglit. Jinak k tý i3 , jako Oris říká sice dobře, že to auto má mezi semafory akceleraci jak nejsilnější skůtry, ovládání jedním pedálem je super, ale co naplat, když je to auto za téměř půl mega ojeté a použitelný jen jednorázově, prostě jen město a okolí. Ale jako asi to chápu pro některý městský lidi, který mají trošku víc peněz, tak si kvůli image a možná třeba i kvůli tomu snadnýmu ovládání a skvělýmu odpichu od semaforu koupí jetou i3 než jetou Fiestu za polovic. V reálu je ale nejlepí poměr cena/výkon/spotřeba Toyota Yaris hybrid, kterej koupíš za cenu jetý i3 fungl novej a dá se s ním jet kamkoli bez omezení dojezdu

krab
09. února 2022, 21:27
0
Bazarový elektro snílek

Náhodou je to zajímavý téma. Já jsem si takhle vždycky na týden vypůjčil v minulosti ojetej Leaf , to byla první ojetina, taky myslím 2012, 2013 , cena kolem 200 cca. Auto mělo taky už úbytek kapacity, byl zhruba někde na 2/3 a dojezd 100, 120 už fakt při eko stylu jízdy. Pak jsem si půjčil i3 za asi 400 tisíc, kde byl po i relativně menším nájezdu taky znát trochu úbytek kapacity baterie. A dojezd byl tak 130 v zimě by to bylo asi horší. Drahá koloběžka prostě, i když se mi konstrukčně i3 líbí a jezdilo se mi s tím fajn. Vídívám jich v okolí víc, ale sám si nedovedu představit jak si koupi něčeho takovýho obhájit. Prostě jako auto na cukačky po okolí je to sice dobrý, ale šíleně drahý i jako ojetý. A na delší trasy nepoužitelný. Tesla za milion ta už sice asi někam dojede, ale taky podle mě obrovský riziko, že se zastaví na nějakou těžko řešitelnou závadu nebo budou baterky v háji a auto vlastně bezcenný. Já jsem ale na tohle zvědavej, fakt jak bude těch EV aut přibývat, budou se objevovat ve větší míře i ojetiny a fakt jsem zvědavej jaká bude jejich reálná prodejnost, jestli to prostě lidi budou chtít kupovat.

krab
07. února 2022, 19:44
12
Škoda Enyaq iV 60: Lesk a bída elektromobilu

Ten Pepa fakt umí krásný fotky!

krab
03. února 2022, 19:53
2
Opel Corsa-e: Dnes vám povím o svém poprvé …

Tenhle článek mi přesně připomíná mě před lety, když jsem dostal pozvánku na jakousi eko rallye při rally Český Krumlov a jeli jsme to elektroautem. Náhodou, zážitek to byl parádní... Tenkrát to sponzoroval Hyundai, tak jsme dostali Ioniq electric a měl jsem možnost to auto používat v podstatě skoro 14 dní celkem. No byla to sranda. Mísilo se určitý nadšení z toho jak je to jiný s takovým tím až "zděšením" jak je možný, že to s tou elektromobilitou můžou myslet vážně.

Dneska se to ještě vystupňovalo... Možná od toho roku 2018 se některý elektromobily zdokonalily, ale ty stejný překážky zůstaly pořád stejný. Celá ta věc mi připadá jako když v Sovětským svazu vymysleli, že místo pouště vybudují obrovskou bavlníkovou plantáž. Všichni, kdo tomu rozumí vědí, že je to nesmysl, ale strana a vláda rozhodla a tak je to tedy jediná správná cesta. Argumenty proč ne se neuznávají. A takhle je to ve světě poslední dobou s elektromobilitou. Anebo jsem jen blbej a nevidím proč je to skutečně pokrok a ta správná cesta :-D

krab
29. ledna 2022, 18:55
-1
Hyundai Santa Fe Plug-in: Táto, stěhujem se do většího!

Já teda dieselům taky odvyknul, ale chápu proč jsou tak oblíbený. Ono když se musí hodně jezdit a nejezdí se toho hafo, tak turbodiesel prostě vychází nejlevnějš - i když... kdyby se u těch co se vyrábí posledních cca 10 let započítalo poctivně kolik vyjdou ještě opravy závad a údržba, tak to tak růžový nebude. Tady v tý hospodárnosti a celkovejch nákladech na provoz vypálila všem rybník Toyota s hybridem.

Každopádně poslední diesel co jsem řídil, kterej mi ničím nevadil byl 3 litr R6 od BMW v aktuálním modelu X5, to je fakt hodně kultivovanej diesel. Ale teď co si dočasně jezdím v 5.7 V8 Hemi, tak už mám zase jasno v tom co je a není motor s příjemným zvukovým projevem :-D

krab
28. ledna 2022, 12:05
2
Hyundai Santa Fe Plug-in: Táto, stěhujem se do většího!

Přesně , to Beastare náhodou nepovažuju za frajeřinu platit benzin, když je to třeba pracovní, denní auto, kde ta zástavba LPG ničemu nevadí a motor to neničí, případně se nechají v rámci tý přestavby upravit ta ventilová sedla nebo co se u motorů tu a tam musí udělat. Třeba můj aktuální případ : teď jsem si na týden vzal na vyzkoušení Dodge Ram 5.7 Hemi, doublecab , úžasná kára , 3 roky stará, vyjde to cca 35-45 tis euro, podle toho co bych vybral, tohle konkrétní vyjde na necelej milion korun. Za to dneska v nových autech nic moc užitkovýho co zvládne tahat veterána s plaťákem , odveze věci, je to luxus uvnitř, prostoru atd atd.. hrozně se mi to líbí, takže do budoucna bych něco podobnýho i chtěl. A určitě bych to chtěl provozovat na LPG, protože přeci nebudu platit za nádrž 2500 , když můžu 1000 a najedu na to stejně km .. to bych platil zbytečně akorát jak tu píše Jenda předemnou prachy státu úplně zbytečně.

Plug in hybrid mi u velký káry nepřipadá ničím moc atraktivní, abych využil tu výhodu musel bych s tím aktivně pořád myslet na to dobíjení, přidat si k nákladům i wallbox a vyšší poplatky za elektřinu atd.. a hlavně, nemá to zvuk, takže V8 dokud to není zakázaný :) A na LPG určitě... Samozřejmě, víkendovku a sporťák bych na to nepředělával, to je jasný, ale auto denní potřeby jo

krab
27. ledna 2022, 14:35
0
Hyundai Santa Fe Plug-in: Táto, stěhujem se do většího!

Já o tom LPG jen spíš vtipkoval, ale je fakt, že po dlouhý době jezdím zánovním US pickupem právě na LPG, tak jsem ani nevěděl kolik je dneska dobrá cena, tankoval jsem pod Motolem jak je ten Tomegas, tam jsem dřív jezdíval s E39tkou, kterou jsme měli předělanou taky na plyn ( to jsem nespáchal na autě já, ale táta). Ve skutečnosti je ale zkušenost s LPG u nepřímovstřikovýho motoru výborná. Tady je to taky ve spojení s OHV V8 Hemi a ještě si o tom chci něco zjistit, ale doufám, že to ten motor zvládá bez vedlejších problémů. Co vím tak stačí měnit olej dřív, on se nešpiní od karbonu, ale chemicky se degraduje, takže spíš interval co 10 tis km bude ideální. A jednou za rok je tam prohlídka systému a kontrola. No, trošku jsem se v tom shlédl, protože US pick up s doublekabinou a V8 by mě jako rodinná kára bavila, ale asi mi to neprojde, drahá polovička tvrdí, že by s tím fakt neuměla parkovat, takže asi nic...

Každopádně naše příští auto asi fakt bude něco z USA produkce, mě už ty EU specifikace aut co se dělají tak posledních 10 let fakt nic moc neimponují, moc drahý na provoz a opravy. Na druhou stranu, abych se držel lehce tématu, tak to Santa Fe měli kolegové v garáži jako dlouhodobou testovačku, diesel tuším a jednou mě v tom Dominik vezl a rozhodně to nebylo špatný, takový tichý, pohodlný, ani nevíš, že vlastně v něčem jedeš. Tohle z testu koukám má hezkou barvu interiéru, vypadá to pěkně, zvenčí bohužel ale ne, to je fakt divnej design

krab
27. ledna 2022, 11:14
0
Hyundai Santa Fe Plug-in: Táto, stěhujem se do většího!

Smysl a nějaká finanční návratnost PHEV versus Hybrid to je fakt otázka co jsem si taky kolikrát už položil, 300 tisíc fakt člověk v běžným denním režimu nemá jak ušetřit, protože přeci i ta elektrika něco stojí a kdoví do kdy bude možný dobíjet u Lidlu zadarmo :-D

Momentálně zkouším jaká je ekonomika provozu u hodně velkýho auta s velkou V8 pod kapotou, když má sekvenční vstřikování LPG a skoro bych řekl, že ideál. Za tisícovku natankuju plnou nádrž plynu ( 17 kč / litr cca) a plynulým způsobem cestování (bez hromobití a burnoutů) mi ten plyn vydrží na cca 350 km. To není tak špatný, když uvážím, že to utáhne i přívěs na 3,5 tuny

krab
22. ledna 2022, 23:01
12
O hyperkorektnosti, právu a dětských snech

Fakt nevím co řešíte ... Jeden člověk si koupil sobě pro radost Bugatti Chiron, to auto postavila automobilka, která je hodna technickýho obdivu, to auto umí konstrukčně jet přes 400 km/h a má SPZ. V Německu je na dálnici doporučená maximální rychlost 130 km/h a omezená jen tam, kde to přikazuje značka. Tak proč by doprčic nemohl majitel vozu, který umí jet přes 400 km/h jet přes 400 km/h? Je to mimochodem obdivuhodný výkon muže a jeho stroje a já takový věci obdivuju. Předpokládám, že bych neměl nakonec tu odvahu jet až tak rychle. Proč v padesátých letech veřejnost obdivovala (i v tisku) třeba úžasnou rekordní jízdu Normana Dewise v Jaguaru XK120 , mimochodem taky na veřejný silnici v Belgii, která prostě jen byla rovná a dost dlouhá a šlo na ní rekordní rychlost zkusit? Proč se dřív obdivovaly neuvěřitelný průměrný rychlosti dosažený na Mille Miglia, závodě taky na veřejných silnicích? A další...

Nechápu. V týhle společnosti už fakt vymizel smysl pro radost z dobrodružství, radost z neobyčejného sportovního výkonu anebo radost z toho co dokáže člověk vytvořit, vyrobit. Vládne bohužel závist a připosranost.

Tím bych to asi shrnul, ať se to líbí nebo ne...

krab
20. ledna 2022, 09:00
0
Autíčkářův týden: Konec legendy, příchod malého ďábla z Japonska a šokující krok Stellantisu

Mě teď někdo dokonce říkal, když byl v Německu (a podotýkám západním) kupovat ojetý auto a pak se bavil s bazármistrem a ten povídal, že nejlíp dneska prodává Dacie :) Že to otáčí nejrychleji

krab
16. ledna 2022, 16:41
0
Co byste si letos na Autíčkáři chtěli přečíst?

Jo, chápu a je mi to jasný ... ono je fakt, že přehnaný fanouškovství všeho nakonec vždycky leze na nervy. No, ty ceny říkám co si myslím na základě zprávy že to má být levnější než GR Yaris. Ale současně jsem si taky říkal prve, že to bude spíš dražší než byla poslední BRZ finálka. A doufám, že nebude... Za pár měsíců se to dozvíme.

krab
16. ledna 2022, 15:19
1
Co byste si letos na Autíčkáři chtěli přečíst?

Přesně, jak říkáš Juniore, taky si řikám, že si Beast pěkně zapřeháněl ... Nový auto bude mít 231 koní a 250 N.m, to nebude vůbec špatný. Jiný auto než GR Yaris, pro trošku jinej typ jezdce, ale myslim, že to budou lidi objednávat jak na běžícím páse. I když ... o ten GR Yaris byl fakt zájem tak enormní, že kupátko to asi nezopakuje. Snad jich aspoň bude dostatek a nebudou hned vyprodaný. Takový lehce zákulisní info bylo, že to má být cca 900 s DPH , ale budou dvě verze. Jedna základní (asi Sport) a jedna s lepší výbavou (Premium). Podle mýho odhadu jak si osobně myslím že to Toyota nacení to bude : 879 základ a 979 Premium, takže s barvou prostě na tom milionu člověk nakonec bude.. Každopádně nemělo by to překročit cenu GR Yarisu, proto to odhaduju takhle. Ale necháme se překvapit.

S ojetýma to nejspíš trochu zahýbá, jsou předražený, na našem trhu obzvlášť. Jetý BRZ ani GT86 už bych dneska nekoupil, protože si myslím, že jsou fakt předražený, před těma 4-5 rokama když jsem ten jeden rok měl tu oranžovou 2012 ročník, tak mi přišla cena 400 co jsem kupoval adektvátní. Ale abych za podobně starý auto dneska platil za 400 ... to fakt ne

krab
16. ledna 2022, 11:03
0
Co byste si letos na Autíčkáři chtěli přečíst?

To ona snad fakt přes milion s daní stát nebude ... dozvíme se to podle mě už snad v únoru nebo v březnu ty ceny. To je teda se ti přiznám taky jediný nový auto na který se těším a i když je jasný, že se na všechny testovací co budou sletěj všichni novináři jak masařky na lejno, tak doufám, že se mi taky povede kousek uždíbnout a projet si to a udělat na to auto recenzi :-D

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford F250 Ranger XLT Lariat 7.5 tažné 1978
Ford F250 Ranger XLT Lariat 7.5 tažné

1978 rok výroby
240 koní výkon
7 500 ccm objem

Chrysler Newport Custom / MONTANA, USA 1969
Chrysler Newport Custom / MONTANA, USA

1969 rok výroby
216 koní výkon
6 277 ccm objem

Oldsmobile Delta 88  1968
Oldsmobile Delta 88

1968 rok výroby
365 koní výkon
7 500 ccm objem

GMC 2500 Suburban Silverado Sierra Yuko 1998
GMC 2500 Suburban Silverado Sierra Yuko

1998 rok výroby
190 koní výkon
0 ccm objem