načítám data...

krab

JménoPetr "Krab" Jeřábek
BydlištěPraha-západ
Registracepřed 7.1 rok.
Poslední aktivitapřed 1.6 hod.
Telefonjen registrovaným
Příspěvků ve fóru520
Komentářů u článků2976
Pozitivních komentářů u článků931
Negativních komentářů u článků359
Možnostinapsat zprávu

Poslední blogy

Stále nejezdím v Toyobaru. K sakru proč?

28. srpna 2016, 10:43 33 komentářů

Náhodou jsem kliknul na už dneska starý editorial na autíčkáři týkající se odborné čistě teoretické debaty zda má Toyota GT86 a její sestra BRZ opravdu dostatečný výkon. Blog je velkou obhajobou toho že ano, že je zbytečné chtít víc. Vybavilo se mi současně jak jsem v té době něco v podobném duchu napsal na jiný autíčkářský blog….

Hipsteři, Hejteři nebo Autíčkáři, ale moment! Kdo je vlastně kdo?

30. srpna 2016, 22:08 6 komentářů

Není tomu dlouho co jsem objevil a začal pravidelně číst tento web o autech. A přiučil jsem se něčemu novému. Už dneska díky Autíčkáři vím, že existují nějací hejteři a pak že nějací hipsteři. A kdo je teda potom Autíčkář?

Evropa hejtuje šestiválce a osmiválce!

09. září 2016, 18:03 3 komentáře

Mělo by mi to vadit? A je to fakt ten omílaný Brusel kdo za to může?


Posledních 50 komentářů

krab
18. září 2023, 10:26
1
Toyota GR Supra 3.0 s manuálem: Supra je super!

Jo, to je dobrej postřeh. Je pravda, že třeba zrovna tu Supru, ale nový sportovní auta obecně bude kupovat nejčastěji věková skupina 35-55 let .. protože jak říkáš, mladej kluk na to typicky nemá. A z těch co už jsou lehce nad 40 jako třeba já nebo (tuším) i Beastar , tak ti co kupují nové, rádi ty automaty, obecně mám dojem, že stejně ti co kupují nový auta mají přeci jen rádi high tech soudobou techniku. A pak je z toho celkovýho počtu fakt málo těch, co chtějí ten manuál ať už z nostalgie nebo důvodů co píšu nahoře, že chtějí s tím autem zažít lepší interakci.

A samozřejmě, že s 8 spd ZF auto bude řidič v té Supře rychlejší, rychlostí je tam víc, ty 4 první můžou být díky tomu kratší, objektivně ten manuál nemá výhody, kromě toho, že to pro určitou skupinu autíčkářů prostě "správně" vypadá, dodá určitou další úroveň radosti z jízdy. Ale těch lidí co to tak chtějí je bohužel čím dál míň ...

krab
16. září 2023, 20:37
2
Toyota GR Supra 3.0 s manuálem: Supra je super!

Je to samozřejmě tak ... mít možnost výběru, minimálně u sportovního typu auta. Jenže já vlastně ani nevím čím to je, jestli lidi zlenivěli nebo postupně řídí hůř a hůř tím jak si zvykly na auta, co po nich nic moc nechtějí, tak volí automaty. Přitom řazení manuální převodovkou znamená víc práce, ale taky větší nutnost koncentrace, poznání auta a naučení se s ním jemně zacházet. Mačkat pádla při plným plynu, to umí každej ... to se ani nemusí nijak učit.

Takže za mě je to bezva, že Supra manuál dostala, článek je bezva a myslím, že ty nectnosti Supry byly v tom i hezky popsány. Skutečně to tak je. Navíc na to jak vlastně na jednu stranu působí stísněně, tak je současně i na silnici dost široká, takže odhad kam všude se na úzký okresce vejdu není úplně jednoduchej. Co mě teda docela šokuje, že by takhle nový auto mělo problém se synchrony ... ty BMW převodovky byly vždycky trošku takový "zadrhávací" když ne "gumový" , ale ono to chce se s tím umět pomazlit ... No, manuální Supru bych si vážně rád vyzkoušel, zatím mám zkušenost jen v tý s ZF automatem.

krab
02. září 2023, 10:20
9
Volkswagen ID.3 Pro S: Tebe si v garáži umím představit

Já si myslim, že jaksi VW s tímhle výkonem a cenou tu Teslu ani Číňany co přijdou bohužel neporazí. Golf na elekriku v zajímavější kastli, to je za 1.4 poněkud moc. Kdyby to uměli prodat za 800 s dph tak pak by to byl možná hit, takhle těžko...

krab
31. srpna 2023, 13:34
1
Porsche 924: Když ve Stuttgartu postavili pohodové auto

Předně, moc pěknej článek a palec nahoru za ten exemplář 924ky , fakt moc hezká! No a co píšete pánové, já jsem sehnal v zimě knížku o Porsche 911 od Paula Frere, vydání z roku 1984 a jsou tam právě i zajímavý pasáže o tom kam vlastně ta automobilka v 70. a pak i později v 80. chtěla směřovat, de-fakto člověk v tom začne vnímat jak málo stačilo k tomu, aby 911 skončila více méně přesně tím modelem co mám. To, že pak vznikne 959, že se na základě techniky pohonu 4x4 a turbomotoru postaví 964 a že to půjde dál a dál, to tehdy vůbec nikdo netušil.

Ta cesta kam investovat a co vyvíjet opravdu měla jít přes tyhle transaxle front engine modely. Řídil jsem kromě 928čky vše a musím říct, že je mám rád. Ale 911 se svýma specifikama a zvukem boxer 6 válce za zády je prostě pro mě ta řidičská droga, to co mě baví. A nutno dodat ani jako dítě ani jako teenager jsem do nich nijak zahleděnej fakt nebyl ... ale dneska už celkem jsem :-D

Za mě z transaxle éry asi nejlepší co si koupit v poměru kolik stojí a jak jezdí je 944 S2 z těch let 89-91. je to třílitr, 211 koní , má odpich, má skvělej podvozek, příjemně se s tím řadí G50 převodovka tam je, stojí stále relativně OK peníze. 968 byl ten vrchol čtyřválců transaxle, je to hodně předělaný auto a ještě lepší než 944 S2, ale za to už se platí dnes opravdu vysoký sumy

krab
31. srpna 2023, 11:37
3
Ptejte se: Rodinné auto za 750 tisíc

Já bych jen dodal, že samozřejmě, i když jsou to relevantní argumenty, tak nikomu se nechce v žádný době jít s životním standardem dolů. Teď za posledních pár let bohužel ten sešup byl vidět až moc ... Nedá se nic dělat, nebrečet a makat a ona se prosperita a tučnější roky vrátí zas zpět. PS : situace v ČR ještě na přelomu milenia byla taková, že jsme byly proti zbytku Evropy (myslím západní) prostě ještě hrozně chudí. Myslím v tom průměru ... Ale ano, komu to myslelo, uměl jazyky, nebyl línej, byl šikovnej na nějaký řemeslo třeba, ten si vydělat mohl a to platí pořád.

Já jen chtěl podotknout, že ušetřit dneska 750 tisíc není úplně hned, to i dobře situovaná rodina spoří několik let a pak toto vzít a získat jen Focuse třeba nebo já nevím ten Renault ... to mi nezní moc optimisticky.

Já osobně používám vždycky ojetiny, fungovalo to pro mě vždycky v pohodě, i když jsem nikdy žádnou věděckou metodou žádný TCO nepočítal :-D Ono je taky další věc to, že mě vlastně ty starý káry vesměs baví. Je potřeba umět respektovat i ty, kteří to mají naopak a děsí se auta, které už vyšlo ze záruky

krab
30. srpna 2023, 14:48
1
Ptejte se: Rodinné auto za 750 tisíc

Já to samozřejmě přeháním ... ale často se opravdu divím, kolik peněz lidi utratí za vlastně obyčejná ničím neatraktivní auta, přitom by mohli mít zajímavější, silnější, pohodlnější, užitkovější atd... záleží podle účelu k čemu to je. ALe je to pravda, jsou lidi a nemusí patřit nutně k těm nejbohatším, co ale prostě ojetinu nikdy.

krab
30. srpna 2023, 14:25
0
Ptejte se: Rodinné auto za 750 tisíc

jako můj osobní názor je úplně ten, že je kravina kupovat nový auto pro soukromý účely. Zbytečný ... na ty účely rodinnýho ježdění je nejlepší nějaká Galaxy nebo prostě typ takovýho auta, případně vzít něco vysloveně velkýho, jako třeba pick up s uzamykatelnou korbou.

Když je dneska trh takovej, že za 750 tisíc je v nových autech prakticky jen low cost nabídka nevalný kvality, přitom takovejch peněz je to! Za 750 můžu mít klíďo Rama 1500 5.7 Hemi na LPG a budu si jezdit jako král

krab
30. srpna 2023, 10:29
0
Ptejte se: Rodinné auto za 750 tisíc

Kvalita jde asi evidentně dolů ... sestra to měla , prakticky stejnou Astru Caravan týhle generace CDTi motor. Ale to koupili v nějaký akci tehdy za myslím 450, no 500 vím, že to nestálo, něco pod. Nic moc auto, nakonec to prodali, dneska jezdí Hondou ...

Ale i ten Captur není nic moc, teda za mě pocitem z toho auta, je to takový "laciný" , v tomhle výběru bych hlasoval za tu Corollu Cross anebo připlatil za RAV4 . Toho teď vidím v okolí hromady, Ravka je drahá, ale majitelé si jí teda vesměs hodně pochvalují.

Moje osobní volba v tomhle segmentu bude : Impreza 2.0 e-boxer. Za mě ideální auto, s tím, že pro aktivní rodinu to bude chtít dovybavit tažným a zahrádkou (jak by řekl Vaculda) a tím pádem lyže, paddleboard atd. do rakve na střechu a kola vozit na držáku vzadu. Kufr má Impreza solidní, místa na nohy pro děti vzadu přehršel

krab
28. srpna 2023, 21:43
2
Konec jedné legendy

To je pech! Mrzí mě to , tohle Volvo bylo fakt pěkný a hodně jsme si tu o něm i početli ... shodou náhod se stalo něco podobnýho kamarádovi, ale s Alfou Romeo GT. V ulici, kde parkuje a bydlí mu do auta najel karavan co se majiteli nějak záhadně odpojil z voje. Ale Alfa nedopadla zdaleka tak zle. V tom Volvu bych sedět nechtěl.

S pojišťovnou přeju taky dobré pořízení, ale věřím, že už dneska musí být to plnění fakt na úrovni, aby fakt reálně odpovídalo škodě. Ale chápu ten strach, protože tyhle Volva se často prodají za málo a tento kus byl daleko lepší. Ale zohlednit to musí ...

krab
16. srpna 2023, 16:27
0
Bazarový snílek: Kam dále?

víš, že jo? Teď na to koukám, to je z doby, kdy jsem se sem začínal přihlašovat určitě.

krab
16. srpna 2023, 16:22
0
Bazarový snílek: Kam dále?

Ty máš koukám ten co mělo hrozně moc lidí ... vlastně osobně znám 4 majitele tohoto oranžovýho catu a ten poslední z něj udělal opravdu auto vyladěný k okruhovýmu ježdění , přičemž na začátku "kariéry" to auto fakt lítalo z Červenkou okruhy v academy závodech když to ještě bylo. A já s ním mám objeté asi dvě kola na Smyčce a jednou v Mýtě, když mi to kamarád půjčil, taky něco malinko na silnici. Tohle konkrétně byl suprovej cat ...

Obecně ty 1.6 tky roadsporty totiž fungují prý v zásadě spolehlivě, ty silnější zejména CSR to už jsou závodní auta a to už se provoz může počítat fakt na motohodiny a měl bys dělat preventivní repase.

Náhodou máš to suprový, kdoví jak to s caty bude, takovejhle roadsport nějakej s tímhle Ford motorem to bych si nechal taky líbit. A byl jsem tomu catovi blízko, akorát pak jsem v tu dobu koupil Elise a tu jsem stejně nakonec v zimě prodal po asi 3 letech, protože na nějaký svezení na okruh není bohužel čas, tak si užívám okresky a automobilový veterány. Ale ke catu se možná jednou stejně nakonec zas dostanu. Jak říkáš, delší cesta se zvládnout dá, ale má to svoje , musíš tomu trošku komfortu přeci jen obětovat. Dneska toto zkousne bohužel málodko co tak vidím kolem sebe

krab
16. srpna 2023, 16:13
1
Bazarový snílek: Kam dále?

Berte to jako srandu jenom ... ale často hlavně nejde o to ty špičkový komponenty namontovat, jde o to je umět hlavně nastavit přesně tak, jak ten klient bude potřebovat. A to je alchymie .. nastavit třeba štelovatelný podvozky tak, aby to splnilo účel (traťě) na který se to ladí. Ne, já si dělám hlavně srandu z toho jak tam Kajel občas medializuje takový šílený tuning věci, ať už na ty Yarisy GR nebo třeba jak tomu týpkovi z Ukažkáru "poladil" vejfuk na jeho C63 AMG W204 a vyrobil něco co mělo fakt příšerně uřvanej zvuk, přičemž v sérii je to prostě odladěný náramně dobře. Další věci je, že třeba na ty Yarisy toho fakt moc potřeba není řešit, ale jak tu psal Beastar, lidi chtějí vždycky víc než má někdo další a často z mýho pohledu zbytečně utrácejí za něco co fakt nemusí, kolikrát je to pak i ke škodě. Ale já jsem celkem odpůrce tuningu, takže další věc , když jsi založením tuner tak prostě "musíš" :-D

krab
15. srpna 2023, 22:47
0
Bazarový snílek: Kam dále?

jo, právě, já jak viděl jméno "Kajel" tak jsem se smál, protože si z toho s pár kámoši děláme občas infantilní prdel. To je ale spíš klasika tím, že si tahle firma hraje na něco jako "český Manthey" ale přeci jen, buďme realisti, v reálu je to trošku jinak. Ale evidentně ten business kvete, takže zákazníci co tomu věří jaksi jsou...

krab
15. srpna 2023, 19:32
1
Bazarový snílek: Kam dále?

Ne, to on myslí toho slavnýho kajla z jůtůbu, ten ladí a dovyvíjí lidem hlavně pojše, přímo gététjojky :-D

krab
13. srpna 2023, 13:01
1
Bazarový snílek: Kam dále?

S2k je úžasný auto. Já jsem jí řídil prakticky jen pár desítek km, ale v hezkým úseku a užíval jsem si to. A to jsem vylezl z té 2ZZ Elise ... Ale samozřejmě, že Elise je lepší, protože je lehčí a ještě daleko víc neodfiltrovaná od silnice. Řízení bez posilovače a úzká přední kola zkrátka vždycky dělají své. To vidím i aktuální rok se starým Poršákem. A ten jsem vyměnil za tu Elise jen protože to jinak nešlo, jinak bych si jí nechal bejval taky :)

Když se tak zamyslím v tvým případě, tak bych ti Elise doporučil, ale pěkný kusy jsou dneska drahý, milion už pomalu nestačí. Ostatně na pěknou 996 C2 taky, Turbo to je v reálu od 1,5 dál, protože automat určitě nechceš. Ale přesně, to je trošku něco jinýho, to je jiná nátura než tyhle okreskový malorážky.

Kdyby člověk nechtěl mít s ničím starosti a chtěl jen jezdit, navíc s nízkými náklady, tak nepřekonatelná nabídka je dneska to BRZ / GR86. Ono to fakt jezdí hezky. Já jsem s jednou testovačkou strávil odpoledne a byl jsem v podstatě z toho velice nadšenej. V podstatě za ty prachy vs. Alpine A110, která stojí reálně bezmála dvojnásobek je to nový Toyobaru úžasná hodnota za peníze. A má to manuál a je nastavené tak, abys ho řídil ty, není to jedno z těch nových sporťáků co se řídí rychle tak nějak samo.

Cat sice každýmu sem tam zlobí, ale zas je to zážitek jako nikde jinde. A jde s tím i cestovat, jen nesmíš bejt slečinka. Ale jo, jet s tím dálku je fakt drsný, hlavně mi vadí, že nemám kam si dát levou nohu protože vedle spojky už není vůbec místo. A pak mě na tom štvala ta střecha na ty patenty nacvakávací, to jsem viděl u kluků, když jsem jim třeba pomáhal nandavat střechu, že je to opruz, chce to ideálně dva lidi a beztak to věčně nělícuje , no je to prostě úplně jinej typ auta než cokoli normálního "plechovýho".

krab
09. srpna 2023, 13:31
7
Autíčkář se ptá: Staré auto pro radost, ano či ne?

Já si myslím, že Číňan je rozhodně skvělá volba. Klidně bys mohl i zvážit Mamuta W140, ale je už složitější a nákladnější na údržbu. Každopádně mít choutky na Mercedes-Benz, tak beru W126 500 SEC, mám rád karoserie kupé a tohle je zkrátka nadčasovej kus auta. Ale určitě by mi ho hned "sebral" můj táta, ten na rozdíl ode mne fakt mercedesovej je ...

Starý auta jsou samozřejmě radost, ale taky je s tím práce. Ale jakmile si vybereš něco na co se ještě vyrábí díly a máš kolem sebe mechanika či dílnu, která fakt tomu tvýmu typu auta vážně rozumí, tak je to super, protože co nezvládneš spravit sám, tak víš, kdo ti s tím pomůže.

Jinak je zajímavý jak se trh posouvá postupně od těch 60/70. let až k devadesátkám, kdy mi tyhle káry připadají furt vlastně moderní, ale ve skutečnosti už ten věk mají a jezdit v osmdesátkovejch a devadesátkovejch autech je pro mě třeba osobně taky dost slušná nostalgie.

krab
14. června 2023, 09:05
0
Alfa Romeo Tonale: To jsme se ale načekali

Rychle umělo podřadit i starý TCT ... sice teda taky umělo předvést leccos, specielně, když jsi dal třeba půl plynu jen a ono nevědělo kam a vůbec jestli si podřadit. Ale to bylo u Giuliett nebo Mita , to by bylo velice špatný, kdyby to dělalo i nový auto :(

No, ohledně Tonale nevím, jsem zvědavej, na můj vkus je cena příliš vysoko. Rozhodně třeba kvůli ceně bych o tom jako o nějakém příštím autě pro partnerku neuvažoval, ostatně sama na to jednou dívala a když zjistila co Tonale stojí , tak to bylo jasný "no go". Konkurence je levnější a hybrid má taky vychytanější , například RAVka ..

krab
08. června 2023, 18:10
1
Láska na první i na druhý pohled: Oslava narozenin Alpine A110

Po svezení dost možná jo, to auto se řídí fakt báječně, přeci jen Porsche je citelně těžší a to dneska i Lotus Emira ...z hlediska sportovní jízdy Alpine fakt exceluje, já to tak rozhodně vidim

krab
08. června 2023, 09:40
2
Láska na první i na druhý pohled: Oslava narozenin Alpine A110

Perfektní auto a myslím, že se svým způsobem i docela prodává. Sympatický je, že se na A110 nečeká extrémně dlouho auta jsou, zejména zánovní kousky, těch je na mobile k prodeji docela dost.

Proč se neprodává ještě víc? No, ono je to složitý. To auto je specifický a drahý. A využívá techniku i mnohé ovladače uvnitř z Renaultu, přitom stojí Jako Porsche 718 Cayman. To není jednoduchý odlákat zájemce o baby Porsche a přesvědčit ho aby si koupil "Renaulta" . Ale na druhou stranu, kdo už se sveze a ty peníze má, myslím, že už je pak jen krůček k tomu aby si auto objednal.

krab
06. června 2023, 22:47
0
Subaru BRZ: Seriózní okreskové nářadí

Jak říkáš, ale třeba zrovna na těch okreskách (a bylo to navíc na suchu jen) mi to řízení přišlo fajn a nějak jsem z auta (ono stejně poznáš nejvíc přes sedačku) poznal co bude dělat. Moc hezký je s tím autem vyjíždět kolikrát i rychlejší zatáčky a cítit jak ten samosvor pracuje auto se v podstatě hezky dotočí plynem, kola máš takřka rovně, kontra netřeba. A to umělo i předchozí auto, ale tady to jde líp, snáz ...

Jedinej důvod pro mě, proč po takovým autě netoužím jsou poršáky, přeci jen s nima se svezu úplně jinak a baví mě to daleko víc, ale to je pochopitelný a není to chyba Toyobaru. To je auto, který cílí na kluky, kteří se třeba ojetýho Caymanu bojí co se týče nákladů na servis a provoz a bude to jejich třeba první sportovní kupé, budou z toho odvařený . A můžou se na tom velice hezky učit i řídit, když jim na začátek někdo zkušený poradí

krab
06. června 2023, 19:05
0
Subaru BRZ: Seriózní okreskové nářadí

Já nejezdil okruh, ale asi dvě hoďky po okreskách a byl jsem nadšenej. Objednáno nemám, asi to auto nekoupím, ale chvála všem okolnostem, že existuje. Zvuk motoru se doladí catbackem, řízení za mě ok, nehledal bych hnidy, co mi spíš vadí, že se motor moc za tím plynem nedere. Ale má slušnej střed, je to o dost rychlejší než to bylo. Myslim, že ti reální kupci budou všichni nadšený z toho ať už koupí tojku nebo sůbo

krab
05. června 2023, 08:57
1
Subaru BRZ: Seriózní okreskové nářadí

Tady už koukám příliš lidí na tyhle káry moc nereaguje, to není jak před 5 lety ... To se tu promítlo víc komentářů na Teslu než na BRZ :(

Běž se s tím projet, pokud na nějaký demo auto natrefíš. Já jsem nějakou možnost měl, takže jsem si s tím obkroužil oblíbený okresky (verze Toyota) a jakožto bývalý majitel přechozí verze fakt můžu s jistotou říct, že je to nový auto ve všech slabších místech předchozího výrazně lepší a nemá současně oproti předchozímu v ničem žádnou slabinu. S hot hatchem to nemá smysl vůbec porovnávat, je to jiný styl. Ty jsi vždycky narážel v diskuzích na to, proč Toyobaru a proč z toho dělat modlu, když je to v reálu pomalejší než já nevím ST Fiesta .. Je to čistě o jiným zážitku z jízdy - nízký posez, kupátko, pohon zadních kol, řiditelné ze zatáček plynem, hravé, ne vysloveně rychlé, že by ses mohl opírat o grip a letět s tím kudlu. Každopádně s tímhle novým už skutečně rychle jedeš, není problém předjet něco pomalejšího před tebou , ta dynamika se výrazně zlepšila. Škoda, že jich je k dostání míň než je zájemců , i ta cena se nemusela oproti původní zvedat. Tak jak to bylo - 850 tis + metalíza (pro základní výbavu) to bylo peckový

krab
22. května 2023, 12:42
3
Auta, která mi způsobují smutek

Mě vadí takový dvě podskupiny aut v dnešní době ... je to trošku přenesený téma, ale s tím co píše Jaromír to trošku souvisí. První typ aut jsou fakt mizerně renovovaná socialistická auta, která přijedou na jinak sraz plný skutečně zajímavých aut. To jsem viděl třeba teď včera v Dobřichovicích a bylo tam pár aut, že když jsem to viděl, říkal jsem si, to by mě teda huba fackovala, tam něčím takovým přijet .. prostě škodovky div nenatřený štětkou, mizerně opravený erko nebo úplně nejodpudivější přiklad pro mě - žigulík co přijede v těch dobovejch bílo-žlutejch barvách "VB" , to je pro mě vizitka absolutního nevkusu těch lidí ..

A pak mě vadí něco úplně z jinýho soudku a to jsou auta, která se dneska kupujou stylem "jsi na pořadníku, možná ho dostaneš dřív, když si připlatíš, přeprodáme ti tu kvótu/objednávku". To je něco, co mi jde taky silně proti srsti. Ono se pak samozřejmě s odstupem času ukáže, že bublina byla přefouklá a když to auto budeš chtít, cesta se najde a nemusí to stát ani nakonec nic navíc. To jsou prostě takový ty rádoby kšeftíky co si někteří myslí, že na nich vydělají, když si naobjednají u několika dealerů naráz třeba ty Toyoty GR86 a pak si myslí, že přeprodají s hezkým profitem ty objednávky dál.. Tak to je taková zvláštní pachuť co cítím, když teď vidím třeba tuhle novou Toyotu, že je okolo toho momentálně tenhle humbuk ... a ono je podobnejch aut víc

krab
03. května 2023, 11:09
0
Zlatá Vrána 2023: Pátý ročník inzertního bahna

Ono je nejdůležitější ještě vidět v reálu takovýhle "panenský" málo ojetý auta a posoudit jestli je to opravdu tak pěkný jak vypadalo v inzerátu. Tím nechci nijak spekulovat, ale občas prostě lidi vydávají za top stav tady u nás v ČR něco co opravdu ani omylem top stav není. Stává se to bohužel často. Carina ve skutečně perfektním stavu je přesně ten typ auta co osloví takovýho sběratele automobilových kuriozit, prostě pase po perfektním stavu a už druhořadý je, co je to za typ auta .. anebo je to někdo kdo tu nostalgii ke Carině z 90. let má. Takový lidi jsou, je jich málo, ale třeba jednoho co by to teoreticky i koupit mohl, resp. kupuje podobnej typ aut i znám velmi dobře :-D Jinak naše bílá obyčejná Sierra 2.0 CL je s náma furt, uvidíme, klidně bych jí předal do dobrých rukou i za míň než co tu zmiňujete, prostě tak nějak za ty náklady co stála, ale komunita Fordařů jí z nějakýho důvodu nechce, i když je opravdu v moc pěkným stavu. Ale nevydával bych jí za takovej ten "panenskej" stav s minimem km, protože reálně (Sierra má jen 5 místný počítadlo km) nájezd třeba nevíme, nějaká historie k ní je, ale ne vše ... Ale je radost se v ní projet, pro mě nostalgie na dětství a dost možná budu rád, když ještě nějakou dobu bude doma ... akorát se s ní člověk stíhá projet fakt maximálně 1x za měsíc někam... to je zbytečně málo, nestíhá se to

krab
12. dubna 2023, 00:04
0
Jarní automobilová deprese

Když si koupíš Lancii Gammu, tak to už vůbec není problém... zaregistruješ jí buď na běžný značky + si vyřídíš klubovou testaci HV , takhle to mám na 78" Porsche a tím pádem ani nemusíš platit ekovýpalný. Anebo zaregistruješ na "V" značky.

Co nás trápilo bylo období 1993 (30 let hranice) až cca 1998 , kdy měly auta to Euro 1 nebo Euro 2, pak od 99 výš cca to bývá vše většinou Euro 3, Ale i tohle období, pokud to dovezeš z EU zemí je v pohodě registrovatelný

krab
11. dubna 2023, 09:54
-1
Jarní automobilová deprese

Hlavně se pořádně zamysli jaký auto (ten v uvozovkách nesmysl) opravdu chceš. Koupit jetej Range nebo Cayenne problém nebude, spíš prostě mít tu chuť a radost z toho to udržovat a to znamená cpát do toho nemalý peníze. Mě se třeba RR taky líbí, s Cayenne jsem se nikdy nesvezl, tak nevím, ale prostě jsou to SUVčka a to má svoje jízdní kompromisy. A když si představím k tomu obrovský náklady na údržbu, tak bych takový auto asi brzo nesnášel. Navíc jsi ve spirále nekončících oprav a hodnota toho auta se ti nijak nezvedá, čili v tom ty prachy vážně jen prolítnou jak komínem.

Kup si k tomu Hyundai nějakou 4 místnou klasiku, auto co ti bude dělat radost, bude mít nějaký smysluplný potenciál udržet nějakou hodnotu do budoucna a bude tě to možná bavit. Pěknejch aut, myslím třeba jako kupátek, kam se občas vejdou i 4 (dva dospěláci, dvě děti) je docela slušný množství.

krab
11. dubna 2023, 09:48
1
Jarní automobilová deprese

S tím dovozem, to proběhly různý fámy co nejsou pravda. Problém je s přihlášením aut co nesplňují alespoň Euro 3 a nejsou ze zemí EU. Ale normálně auta ze zemí EU tu přeregistrovat jde jakákoli, to oni musí. Taky jsem se toho trochu původně zděsil

krab
01. dubna 2023, 21:14
0
Proč je okolo aut tolik vášní?

riderhenry : to je fakt, že ta masáž mediálního charakteru obrovská je. A taky mi to připadá nelogický, reálně je lidí co podporujou zelený fanatizmus skutečně málo a to napříč generacemi. A co se týká EU a jejího fungování, taky jsem dlouhodobě zklamanej, ale to že existuje a jsme toho součástí je na druhou stranu dobře, ale fakt jedině z hlediska geopolitky, že naštěstí už dlouhou dobu patříme na západ a ne na východ, tam to stojí ještě daleko víc za starou bačkoru. Já věřím v nějakou (teď to napíšu schválně srandovně) perestrojku EU ... prostě, že se z toho aktuálního zeleno socializmu bude moci přejít zase k trošku pravicovějším hodnotám. Aby se EU rozpadla bych si nepřál. Ale je fakt, že poslední dobou to říkám spíš hlavně proto, protože rozpad EU by si určitě moc rádi přáli Rusáci a tady já vidím v tom uskupení aspoň nějakou sílu a jsem rád, že jsme kde jsme

krab
01. dubna 2023, 10:59
3
Proč je okolo aut tolik vášní?

Já si myslím, že to není takový jak to mediálně vypadá. Totiž realita je ta, že celý to tvrdý jádro protestujících proti establishmentu, které tvrdí, že se (v kostce) musíme vzdát svých svobod a životního komfortu v zájmu vyšší moci je jen malá skupinka. Je malá, ale je slyšet, vidět, má prostor k publicitě. To stejný všechny možný odchylky (i úchylky) :-D Můžeš se prohlásit ženou, i když máš pinďoura, můžeš mít vlastně pohlaví kolik chceš, chodit na dámský záchodky , proč ne. Je to krávovina, reálně těch lidí co jsou takto poblbený je malinko, ale je hezký, že je k nim vlastně míra tolerance společnosti extrémně vysoká. To je náhodou dobře. A tak může klidně vykládat nějaká ženská o nějaký petrolmaskulinitě. Taky jsem to četl a říkám si : hmm.... prostě taková ta klasika dnešní doby. V reálu nám ale fakt žádná nadvláda fanatiků v tomto "zeleném" směru nehrozí. To se nestane, protože nemají šanci přesvědčit tu zdravě, ve smyslu logicky myslící většinu. Prostě volby nevyhrají. Dostali se hluboko do europarlamentu jen proto, protože jsme troubové - nechodíme k v volbám do europarlamentu tak často jako k jiným volbám, pak to dopadá takhle blbě.

Co vidím jako skutečně průšvih - je ten čínskej lobbing jak tu popisuje Junior. To je síť, která jednoznačně ovlivňuje hodně. Ostatně vidím to i ve svým oboru. Byla by snaha tu výrobu víc diverzifikovat a odklonit z Číny, ale v reálu se to daří daleko pomaleji než jsme si mysleli. Částečně si za to ale můžem sami ...

krab
25. března 2023, 09:23
0
Maserati GranTurismo: Návrat klasiky

To je výbornej postřeh, protože já na to dívám asi moc racionálně. Koukal jsem totiž kolik to nové krásné Granturismo stojí. A vidím, že to s DPH začíná na cifře někde kolem 4,5 milionu, ale tím to nekončí. A říkám si, že za takovou cenu je to neprodejné, vždyt technicky úžasnej Lexus LC500 koupíš daleko levněji. I nový Porsche 911 (když ti ho dealer teda dovede objednat a zajistit - což kromě speciálních modelů jde normálně) tak to taky stojí v podstatě míň.

Takže opravdu si pro toto Maserati půjde ten, kdo má ty peníze, neřeší to kolik co stojí "vedle" a bude si pít to kafíčko a koukat na tu krásu z okna :-D

krab
22. března 2023, 13:37
2
Ptejte se: Malý hatchback pro radost

Objektivně nejlepší bude Swift Sport 1.6 100kw. Spolehlivý, výbornej podvozek, není příliš tvrdé.

Jinak ale vybírej podle vlastního srdce, já takto koupil před rokem a půl první generaci Mini Cooperu S JCW. A pořád to auto zbožňuju. Pohodlný, ale není...

krab
26. února 2023, 18:17
0
ElBlesk Pony: Den plný překvapení

Marku, jo já vim, jsem vůči elektroautům negativně zaměřenej, ale nějaký zkušenosti s nima přeci jen mám. Tohle Pony mi svým způsobem přijde jako sympatický nápadem, ale celkovým provedením a cenovkou už moc ne. Třeba si pamatuju živě jak jsem si jednou na týden půjčil Toyotu IQ , to bylo maličký městský auto co vážilo taky necelou tunu jako toto vozítko a mělo litrovej motůrek o výkonu asi 70 koní. Bylo to živý, zajímavě postavený a bylo to dokonce i velice bezpečný případně při nehodě. A nový to tehdy stálo víc než, aby se to masově rozšířilo, ale pořád to nebyla taková darda. Toyota / Citroën / Peugeot pak vyráběla lokálně ty "Kolíňata" prostě Ayga, C1 atd.. a to mi přišlo v tu dobu super, maličký auto, nouzově i pro 4 , litrovej motor cca 70 koní, bylo to živý, žralo to málo ..

Dneska se všechno per definice konstruuje jako elektro, cena jde strašně nahoru a ta cílovka prostě na to už nejčastějš zkrátka ani nemá. To je to co jsem chtěl jakoby podotknout.

PS: nedávno mi dali k testu pár let ojetý Renault Zoe , auto co je v podstatě elektrický Clio stojí v českým ceníku Renaultu přes milion, možná ti udělají slevu, tak se dostaneš na 900 možná ani tam ne. Ojetý stále pře půl míče a nikdo to moc nekupuje. To je auto, který by mohlo zafungovat, ale problém je, že ta běžná střední třída obyvatel na to za takový peníze jednoduše nemá. A i tak je to spíš alternativa než plnohodnotná náhrada k benzinovýmu Cliu. I když změníš ten "mindset" jak říkáš, pořád je tu ten problém, kde to nabíjet, respektive řešení toho problému na každodenní bázi přidělává jen starosti.

U toho Pony mi zase připadá hodně limitující, jestli se to dá nabíjet jen z wallboxu doma anebo běžně ze zásuvky. To člověka teda limituje čistě jen na popojíždění kolem komína

krab
26. února 2023, 17:58
4
Rallye jezdec a řidič agenta 007: rozhovor s Markem Higginsem

Úžasný, četl jsem už včera a smekám, že se vám povedlo s Markem Higginsem udělat rozhovor, fakt moc hezký čtení!

krab
26. února 2023, 11:24
2
ElBlesk Pony: Den plný překvapení

Máš úplnou pravdu ... třeba v odvětví, kde se pohybuju (elektronika) se výroba v minulosti bohužel příliš zaměřila na Čínu a dneska řešíme jak líp diverzifikovat a umět víc a konkurenceschopně vyrábět lokálně. A je to dlouhodobá cesta, kam to věřím, půjde. Automobilový průmysl monopolizovanej Čínou zatím nebyl, ale bohužel díky nesmyslné evropské politice tam směřuje. Já doufám, že až se v Europarlamentu vymění v nějakých dalších volbách doufejme ti zelení poslanci za nějaký pravicovější a pragmatičtější osazenstvo, tak se plány přehodnotí. Soustředit se na to, že automobilový průmysl vyřešíme elektromobilitou je obrovská chyba, důsledky vidíme už dnes.

Pidi autíčko z Činy homologované pro provoz u nás pak stojí 370 tisíc, což je absurdní. Nebo absurdní to není, protože ty náklady s tím skutečně ta firma má a neprodá miliony aut , čili ty náklady nemá jak snadno amortizovat. Baterie jsou těžký a drahý atd... Být toto stejný autíčko s jednoduchým spalovacím motorem, třeba 2 nebo 3 válcem o objemu od 600 - 800 cm3 tak má větší výkon, lepší dojezd , snadné tankování i velice nízkou spotřebu a stálo by to 2/3 toho co to elektrický. Ale evropská legislativa nás nutí dělat takový autíčka na elektriku...

A přitom malý městký auta s malou spotřebou jsme uměli už přes 60 lety , Fiat 500 , Mini , Kachna 2CV a podobný ..

krab
22. února 2023, 21:01
0
Guilty pleasure aneb forma sebetrýznění

Třílitrovou QX z 96 roku jsem měl, měla manuální převodovku a štve mě, že se od ní ztratily někde už fotky, to se ještě nefotilo na mobily, ty byly furt tlačítkový :-D A od doby co jsme jí prodal, takovej rok 2006 to byl už jsem s ní nikdy nejel. Jo, to bych si někdy zopakoval, protože v mojí paměti to bylo fakt úplně skvělý svezení. Tak nevím jestli mi nezůstaly příliš růžový brejle. A Xedos 9 jsem jednou koupit chtěl, ale stav nebyl nic moc, tak si vybavuju jen zkušební jízdu. To mě taky fasconovalo to auto

krab
22. února 2023, 20:15
2
Guilty pleasure aneb forma sebetrýznění

U mě určitě malý třídveřový autíčka z Francie a Itálie ... a teď nemyslím klasiku jako Fiat 500, 600 , 127 nebo já nevím R5, Kachnu nebo 205tku , to už jsou takový kultovní káry a to není podle mě v duchu toho významu guilty pleasure. Za to, kdybych přivezl domů první generaci Punta 1,2 v třídvířku anebo Clio II. 1,2 , Twingo obyčejný anebo Saxo, sám bych se asi divil proč jsem to udělal. Ale vždycky když si náhodou nějaký takový prťavý laciný auto půjčím, tak s ním vždycky najdu nějakou chvíli a trasu, kdy jedu jak maniak a pak se zase srovnám do latě :-D Prostě tihle prckové jsou boží ... má to úzký pneumatiky, naklání se to, ale člověk řídí jak o život a jede kilo něco ... tolik stačí člověku nakonec ke štěstí.

krab
18. února 2023, 08:50
3
Alfa Romeo Tonale: Na stylu záleží

Trošku jsem to čekal, ale nečtu to rád, radši bych byl, kdyby Alfa vyrobila skutečně dobře fungující auto ... mě připadá, že za poslední roky byl jedinej záblesk naděje Giulia (a nejspíš asi i Stelvio, ale s ním jsem se nesvez) , ale toto Tonale mi taky, hlavně za tu cenu, připadá jako slabota. A je to individuální, ale i designově. Ten boční profil prostě nic moc ... A výkon 130 Cavallo je na tak těžký auto zoufale málo.. To mělo i malý lehký Mito mojí ženy víc a jelo dynamicky tak akorát, ale předjíždět se s tím dalo

Blbý je, že si nejsem jistej jak a jestli Alfa přežije, byla by to velká škoda. Každopádně já si pro Tonale za milion fakt nepůjdu

krab
04. února 2023, 12:19
1
TopX: Pět německých aut, která bych si klidně koupil

Fanoušek Citroënu by kupoval Volkswagen :-D To jsi Jaromíre skoro jak "Vichista" ...
Ve skutečnosti mám prd co říkat, jsem milovník anglických aut a skončil jsem pouze s jedním... zbytek doma všechno Němčouři, ani nevím jak se to stalo

Jedna věc se ale těm Německejm autům upřít nedá. Pro nás co kupujeme starý a ještě starší auta se na ty německý zkrátka většinou pořád vyrábí náhradní díly. Italové, Japonci na to bohužel často kašlou a Britský značky už povětšinou zkrachovaly :(

krab
01. února 2023, 14:30
2
Autíčkář se ptá: Vysoký věk vozového parku. Problém či nafouknutá bublina?

Taky jsem to našel, ale moc se mi to nezdá ... kdyby to bylo tolik, tak tam tak masově nevyrábíme. Protože tolik peněz si běžně nevydělává ani vzdělanější část populace na Taiwanu, ty poměry zhruba znám. Co platí, že Čína je jednou z průmyslově vyvinutou oblastí s nejrychleji rostoucími platy, což už je delší dobru celkem problém, pro různé obory, taky se hledají cesty jak z Číny ven...

Spíš mi přijde realističtější data co jsou tady: tam by to odpovídalo na cca 350 tis kč / rok (patrně před zdaděním) a samozřejmě je to průměr, jsou tam oblasti s obrovským počtem lidí co žijí pod hranicí brutální chudoby. Myslím si (můj odhad) že lepší životní úroveň než statisticky průměrný Čech bude mít maximálně 10% všech Číňanů , víc určitě ne.

Přeloženo do řečí aut: Počet obyvatel v Číně v roce 2022 byl 1,41 miliardy jsem našel a počet registrovaných aut 319 milionů , tzn. každý pátý Číňan má auto. V ČR je počet registrovaných aut 6,4 milionu a tak v přepočtu na obyvatele má auto každý druhý.

Jako ono z těch statistik lezou koikrát blbosti, ale tady třeba na tomhle příkladu se dá usoudit, že tu skutečně máme životní úroveň daleko vyšší než prostě drtivá většina obyvatel planety

krab
01. února 2023, 10:35
6
Autíčkář se ptá: Vysoký věk vozového parku. Problém či nafouknutá bublina?

Souhlas s většinou toho co tu zaznělo ... snad jen v reakci na ten úplně první příspěvek od "Pan Hajzl" - nejsme úplně montovna Evropy a nejsou tu zas až tak nízké platy. Naopak, manuální a řemeslné profese, ale i servisní - řidič, kuchař atd.. přijdeme určitě na spoustu z nich naopak bývají dneska docela drahé oproti situaci pár let zpět. Růst reálných výdělků u lidí z vyučením nebo středním vzděláním byl fakt velkej proti lidem s VŠ vzděláním. Samozřejmě poslední rok obrovská inflace, to nepopírám ... Že máme dražší potraviny díky monopolnímu trhu a energie atd, to taky nepopírám, prostor na vylepšení je.

Každopádně problém proč hodně lidí nejen autíčkářů nemotivuje automobilový průmysl nakupovat co 5 let nové auto je částečně v tom co tu bylo řečeno - starší auto nabízí všechno co ty lidi potřebujou, pokrok je jen v nepodstatných věcech, naopak těch levně servisovatelnejch aut ubývá. A nová auta prostě dramaticky zdražila, takže kdo by se tomu divil, že si lidi, ale i firmy starší auta ještě rok, dva ponechají.

krab
30. ledna 2023, 18:10
0
Jak na displeje?

Jo s těma teplotama vody je to fakt ... "hýbací" teploměr vody má z modernějších aut překvapivě 996tka , taky to není úplně reálná teplota, ale pohybuje se to tu v běžným režimu jízdy od 80° - 95°C , takže vlastně tady pokud by teplota šla nad 100° v nějaký extrémnější zátěži, tak to celkem rychle poznat půjde. Jinak jak říkáte, bývá to vystředěný většinou a v tom se schová kolikrát poměrně velkej rozsah. Třeba si vybavuju, že u starších MX5 takhle orientačně jen fungoval tlakoměr oleje, prostě zůstával při běhu motoru a bylo jedno více méně na jaký se jelo otáčky v jedný poloze, což mi trochu pak popíralo jeho smysl v tom autě

krab
30. ledna 2023, 10:31
2
Jak na displeje?

Hele já to beru ze zkušenosti s Poršákama co mají tohle ještě bez infotainmentu a přijde mi hezký, že i to nejnovější má prostě uprostřed otáčkoměr a v něm zobrazenou rychlost , takhle to má 996, 997 , 991 a teď i nová 992. Myslim, že digitálně zobrazená rychlost v tom otáčkoměru byla už u 993 ... ono ti to pomůže si hlídat 50 v obci a jinak pak vidíš periferně snadno, že je tam dvojciferný číslo anebo trojciferný, to tak nějak stačí. Náhodou mám rád otáčkoměr jako ústřední budík i u aut, kde je automat, prostě mě baví vědět otáčky motoru, ale samozřejmě chápu, že už je to podružný. S tím teploměrem chladící kapaliny / oleje je naopak fajn, když máš celou analogovou rafičku, tak prostě už dopředu trošku uvidíš, jestli se neblíží průser a auto se nepřehřívá. Navíc kontrolka třeba ta modrá co je v některejch autech zhasíná často brzo, v době, kdy je voda třeba jen 60° a olej prakticky studený ...

No, já prostě jen chtěl říct, že Porsche je snad jediná automobilka, kde když si sednu dovnitř, tak i u nejnovějšího auta mám pocit, že ho znám a vím co kde hledat, samozřejmě, že teď ty poslední typy už tam mají spousta infotainmentových krávovinek navíc, který bych určitě osobně nevyužíval, ale trh si to prostě žádá ...

krab
30. ledna 2023, 09:30
1
Jak na displeje?

S těma displejema je to v autech hrozná divočina poslední dobou. Jedinej, kdo skutečně chápe jak má vypadat přístrojový štít je Porsche. Prostě kruhový design, otáčkoměr uprostřed a pod ním v okně digitálně zobrazená rychlost. Mě tenhle typ designu vyhovuje maximálně už leta. Podobně to ještě mívalo Mini (R53) i když tady si aktuální rychlost ve výřezu otáčkoměru zobrazím v menším fontu než bych chtěl, ale aspoň to tam jde.. Mazda mívala jednu dobu pěkné kruhové přístroje s centrálním otáčkoměrem, to drží myslím dneska už jen u MX5. A jinak nevím, ještě Giulia má normální layout přístrojovky.. BMW šlo do úplnýho bizáru a mnoho dalších značek taky, člověk se v tom nějak nakonec zorientuje, ale vždycky si říkám : proboha proč....!

krab
24. ledna 2023, 15:59
0
Ford Mustang Mach-E: Emoce jako na horské dráze

Není to tragedie, ale ta cena ... tvl , no něco jsem napsal, tak jsem zvědavej jestli mi to publikujou :-D Ale víte co je zajímavý? Že to ZOE má vlastně kromě Tesly 3 nejvyšší roční prodeje v Evropě. Jako leckde to asi musí dost dotovat anebo nevím... asi se pohybuju v jiný bublině autařů, takže to moc nikdo v okolí nechápe, utratit tolik za v podstatě libovolný elektroauto

krab
23. ledna 2023, 20:57
3
Ford Mustang Mach-E: Emoce jako na horské dráze

Může bejt i hůř ... mě půjčili (a já to samozřejmě neodmítl, to zas takovej suterén nejsem) Renault ZOE .. kabel se strká přímo do kosočtverce vpředu, což je snad jediný velmi vtipný na tom autě. Ten Peugeot meeting z Topgearu jsem si taky hned vybavil, jen tentokrát probíhal u Renaultu. A vtipná je i cena : 1027 000 korun českých. Co já o tom napíšu aby to bylo publikovatelný, fakt netuším ..

krab
22. ledna 2023, 13:59
0
Co ve vašem novém autě nesmí chybět?

Jo, jasně sviť líp znám a chystám se je asi v budoucnu navštívit. Teď i má jeden kamarád co dělá lidem detailing know how jak skvěle renovovat ty zmatovatělý plexiskla, viděl jsem jak to udělal kamarádovi na 996tce a nádhera, tohle bych u své potřeboval taky + u Miniho. U Alpiny E39 předchozí majitel koupil komplet nový Hella kryty, tam kupovivu stojí docela málo, u Porsche (i když to dělá stejnej výrobce) se člověk nedoplatí, protože tam se neprodávají jen kryty ale komplet světla. Jinak vlastně, když jsme u tématu ceny, tak samozřejmě ty úplně nejvíc high tech světla dneska stojí tolik, že až tyhle auta budou časem levnější ojetiny, nezbyde nám než radši fakt na vše připlácet havarijko, protože třeba blbej střet se zajícem co ti rozseká nějakej tenhle LED matrix světlomet a jsi na tom za desítky tisíc ... resp. teď nedávno z okolí vím o jednom ťukanci s novou X3jkou, kdy z fotky auto vypadalo skoro OK, ale reálná oprava bezmála 200 tisíc. No nic, každopádně v těch světlech je obrovskej pokrok a já kdybych musel jezdit denně s nějakým svým autem po tmě, tak tutově letím do toho sviťlíp hned, ať mi to nějak poladí .. tím, že toho tolik přes zimu po tmě nenajezdím, je to cajk.. nejhorší světla měla mimochodem suverénně Elise. Ale současnej majitel už na to taky díval a nějak ty halogeny obyčejné poladí , dá lepší žárovky atd.. tak jsem zvědavej jak se to vylepší.

krab
21. ledna 2023, 23:28
0
Co ve vašem novém autě nesmí chybět?

Uznávám ty světla .. máme sice doma jen auta stáří 18 let a starších, ale v těch světlech je prostě obrovskej pokrok. Sice i v těch mých starých autech jsou xenonový výbojky, ale zdaleka ne každý svítí perfektně. Třeba Mini svítí úplně mizerně, možná s tím půjde do budoucna i něco udělat. Jinak mi na výbavě nesejde kromě kvalitní audiosoustavy. Ale tu nepotřebuju ve sportovním autě, protože si rád poslouchám motor :)

krab
18. ledna 2023, 12:01
0
Mercedes-AMG EQE 43 4Matic: Na prahu budoucnosti

Když to má pohotovostní hmotnost 2525 kg tak není divu ... třeba pro srovnání s i4 M50 jsem celkově jezdil za nějakejch 23 kWh / 100 km a novináři měli na konkrétním autě od začátku podle BC skoro 30 .. takže záleží na tom kdo jak k tomu svezení přistoupí. Já tyhle auta beru, že jako mám jezdit spíš "eko" když je to vlastně zelený stroj a tak jsem měl spotřebu nižší, když na to ale začneš hamtat, tak to žere hrozně .. to bude nepochybně i toto když Dan píše 35 kWh , to už je fakt dost .. ale je to fyzika, ta váha + síla motoru prostě musí mít zákonitě velkou spotřebu

krab
16. ledna 2023, 09:46
4
O autech a trendech

Nebudu kritizovat jako "Frodo", ale přečetl jsem a pointa mě taky lehce unikla... Ale to nevadí, to základní co jsem z toho zamyšlení pochopil je, že se nám vrací trochu víc stylu než čistě funkce a to je asi pravda. A je to i logický. Elektromobily jsou cesta, která je tlačena kupředu a aby se diskutabilní technologie prodávala, musí mít zákonitě obal. A ten obal musí být atraktivní, protože ta technika je drahá, daleko dražší než bývávalo konvenčnější auto ještě před pár lety. Šedý Golf na elektriku za padesát tisíc euro neprodáte... funky "Busík" už možná jo..

Mě se náhodou design některých novinek líbí, ale nezíská si mě ta technika. Ale i letos se bude pořád prodávat pár aut, kde bude stále ještě radost poslouchat motor

krab
09. ledna 2023, 10:32
-1
5 věcí, co mi vadí na Toyobaru

Tohle vážně vypadá, že má dost úprav, sériovou GT86 jsem měl a toto úplně takhle neuměla, i když je to vždycky nejvíc o řidiči :-D Ono hodně udělá, když má auto jiný diferenciál nebo nastavený, kde to jde na vyšší svornost a pak jinak postavené rejdy a geometrii náprav. Takovým autem jsem blbnul před časem v Sosnový, byla to E36 postavená hlavně na to, aby se s ní dalo klouzat a šlo to úplně jinak, než kdyby byla sériová. Zas auto s takovou geometrií a rejdy není moc stabilní, když se jede vyšší rychlostí rovně, tak nějak pocitově plave. Proto je ta geometrie v sérii úplně jiná než ideální na drift ...

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

GMC SLE  2023
GMC SLE

2023 rok výroby
200 koní výkon
300 ccm objem

Chrysler 300C  2004
Chrysler 300C

2004 rok výroby
248 koní výkon
3 500 ccm objem

Chevrolet C10 Suburban Ambulance 1970 1970
Chevrolet C10 Suburban Ambulance 1970

1970 rok výroby
199 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang Roush 2013
Ford Mustang Roush

2013 rok výroby
310 koní výkon
3 700 ccm objem