načítám data...

krab

JménoPetr "Krab" Jeřábek
BydlištěPraha-západ
Registracepřed 5.0 rok.
Poslední aktivitapřed 1.0 hod.
Telefonjen registrovaným
Příspěvků ve fóru516
Komentářů u článků2761
Pozitivních komentářů u článků815
Negativních komentářů u článků342
Možnostinapsat zprávu

Poslední blogy

Stále nejezdím v Toyobaru. K sakru proč?

28. srpna 2016, 10:43 33 komentářů

Náhodou jsem kliknul na už dneska starý editorial na autíčkáři týkající se odborné čistě teoretické debaty zda má Toyota GT86 a její sestra BRZ opravdu dostatečný výkon. Blog je velkou obhajobou toho že ano, že je zbytečné chtít víc. Vybavilo se mi současně jak jsem v té době něco v podobném duchu napsal na jiný autíčkářský blog….

Hipsteři, Hejteři nebo Autíčkáři, ale moment! Kdo je vlastně kdo?

30. srpna 2016, 22:08 6 komentářů

Není tomu dlouho co jsem objevil a začal pravidelně číst tento web o autech. A přiučil jsem se něčemu novému. Už dneska díky Autíčkáři vím, že existují nějací hejteři a pak že nějací hipsteři. A kdo je teda potom Autíčkář?

Evropa hejtuje šestiválce a osmiválce!

09. září 2016, 18:03 3 komentáře

Mělo by mi to vadit? A je to fakt ten omílaný Brusel kdo za to může?


Posledních 50 komentářů

krab
předevčírem v 11:52
0
Škoda Octavia RS 2,0 TDI 4x4: Sportovní mimikry

Jo, to já takhle tuhle za boha neměl šanci předjet jakousi Teslu model S , takovej ten model s "D" na konci. To jsem pak vygooglil, že D neznamená Diesel, ale že to má dva motory a zrychluje tím pádem jak čert. :-D

Ale to byla spíš příjemná záležitost a zpestření běžný jízdy po okresce než, že by mě to štvalo, naopak. Pán viděl v zrcátku Lotus a najednou za cedulí teda fakt přidal, že jsem čuměl, tak jedu za ním, poodjel maličko jen na rovině do kopce, zatáčky mě pochopitelně brzdil, ale na výjezdu přidal elektriku a bylo... tyhle auta nemáš šanci s konvenčním sporťákem předjet, nevím co bych tam musel mít, tak tři kompresory možná :-D

Pak jsme dojeli dolů do Loděnice ke křižovatce, já jel doprava on rovně, tak jsme chvilku stály vedle, pán stáhnul okýnko, rozesmátej jak lečo, pochválil mi auto a já vlastně taky a bylo to fajn... sranda ovšem, že jak tam stojíme, tak cejtím najednou totální smrad z brzd ... jo Tesla :-D Koně to má, ale taky 2,5 tuny, ale aspoň to auto pěkně protáhnul. Zajímalo by mě o kolik se takhle maximálně rychlou jízdou sníží dojezd, ale na to už bohužel nebyl čas se zeptat...

krab
19. července 2021, 22:48
1
Toyota GR Yaris: Podržte mi pivo!

Mě to nechávat nemusíš... já mám štěstí, že si to koupili dva kámoši, tak možná, občas když udělám "krabí oči" a půjčím jim na vyjížďce zas nějaký svoje auto, tak si to můžem chvíli prohodit a já si ten GR Yaris zas zkusím. Koupit jsem si to chtěl ten první večer, když jsem to měl půjčený, pak se to po vrácení každým dnem trochu rozplynulo...

Paradoxně stejnej problém jako máš ty mám s GR Yarisem i já, i když z jiný strany. Pro tebe je ten vzhled neprůchozí, protože je to "jakoby" Yaris, pro mě to je teda taky, ale vyznávám prostě trošku odlišnej styl. Za milion bych volil přeci jen spíš BRZ/GT86 a jsem zvědavej na kolik vyjde to nový auto, Toyota GR86 a od toho si slibuju, že bude supr...

Ale v reálu z novejch sportovních kár furt vzhlížím k Alpine A110, to auto je úžasný, jen je prostě ještě o dost dražší než GR Yaris (a paradoxně i pomalejší) což mi je ovšem kupodivu úplně jedno...

krab
19. července 2021, 15:51
0
Toyota GR Yaris: Podržte mi pivo!

I video! Pěkný, fakt smekám klobouk, protože tohle není snadný to udělat...
A Yaris GR? Úžasný auto, taky jsem po svezení tenkrát v zimě váhal jestli do toho nejít. Nakonec si říkám, že taky radši v rámci zachování vlastního života jsem rád, že jsem do toho nešel.. Ba ne, krotit bych se dokázal, ale velká pravda je, že to auto tě přiměje skutečně k okreskovejm průjezdům rychlejším tak o čtvrtinu než v čemkoli jiným... Z nějakýho důvodu to auto maskuje rychlost. A to mi ještě chybí svezení na suchu a na to jsem taky zvědavej...

krab
13. července 2021, 10:37
0
Ford Fiesta ST: Když radosti není dosti…

Fiona je skvělý auto! A máte tam moc hezký fotky, fotograf je moc šikovnej, Fiestě to fakt sluší. Navíc třídveřová varianta v modrý, co víc si u hot hatche přát. Snad jen trošičku lepší cenovku...

krab
09. července 2021, 14:26
3
Škoda Enyaq IV 80: Haters gonna hate

Hlavně že si to ještě pamatujou ... kdepak já bejt tehdy naživu, bych ho hnal toho Křižíka jednoho i s tou jeho ekológií na baterky :-D Takovej Benz, to byl jinej sekáč

Ne, je to úsměvná diskuze... Víte co, dokud to je tak, že chápeme moderní elektroautomobil jako doplněk trhu, stroj, kterej dává někomu smysl, líbí se mu, fandí tomu, tak je to super. Máme rozšířenou nabídku... Jenže, bohužel realita je ta, že se tahle "alternativa" na kolech nezdravě propaguje skrze politiku a to se divím, že mnozí přecházíte mlčením a jste z toho v klidu.

Já budu dál jezdit ojetinama na benzin, takže mě to nějak neovlivňuje, ale štvou mě některý názory těch příznivců elektro, občas fest. Hezkej pátek jinak přeju

krab
09. července 2021, 00:28
3
Škoda Enyaq IV 80: Haters gonna hate

Neboj, Krab tu je s tebou :-D Sice už to tu chodím číst jen tu a tam, tenhle článek jsem si přečetl a reagoval jsem úplně stejně jak ty... snad jediný čím Kuba aspoň trošku pozitivně překvapil, že se nesnažil napsat bullshit typu, že tahle kára nahradí všechny ty vaše dieselový Kodiaqy, protože je to prostě lepší nebo budoucnost nebo tak nějak jak to v těch ostatních reklamách na elektromobily běžně píšou...

Nesmyslnost elektrickejch aut dojde firmám a lidem obecně fakt v tuhle chvíli až v momentě, kdy jich bude skutečně už hodně a nebudou mít kde to nabíjet. Ten moment za pár let nastane. Teď se s velkou reklamou a marketingovou masáží bude muset prodat velký množství těchhle nesmyslů na kolech, aby se aspoň trochu amortizoval jejich vývoj, pak se pomalu přejde zase na jistou formu spalovacích motorů. Ale teď se nenosí to říkat otevřeně...

krab
17. června 2021, 09:36
0
Yamaha MT-07: Náhrada za mé SV?

Nad tím Tridentem fakt uvažuju, že bych si ho chtěl zkusit a možná se to i povede, nějaká předváděčka bude. Ale obávám se taky, že budu sedět víc na motorce jako u toho Streeta. Já vždycky rád dívám na ty recenze co dělají Angličani, ty motorcycle news, ti mají výborný ty testy a komentáče k tomu. A Triumphy mají hodně rádi... ale ten jejich hlavní týpek co testuje motorky je takovej menší drobnější typ, já mám 180 cm a 90 kilo a tak nějak mi vyhovuje trochu vyšší stavba biku.

Asi jo, ten hyprouš mi vyhovoval po všech stránkách. Možná by to nakonec dopadlo, že bych šel zas do něj. A nejspíš zas do staršího vzducháče, ty novější už dostaly Testastretta II. motory, ty vodou chlazený a elektroniku co si prej dost žila po svým. Ten co jsem měl já byl fakt teda extrémně spolehlivej

krab
15. června 2021, 12:32
0
Yamaha MT-07: Náhrada za mé SV?

Poslední motorku co jsem měl byl Hypermotard 796 a hrozně mě ta motorka bavila. Výkon cca 80 koní nic moc, ale na to moje okreskování a dokonce i na dolomity a několik tréninkovejch trackdays v Mostě byla skvělá. Hodně jsem se na ní naučil. Předtím jsem měl naháče Bandita 1250 a to byla skvělá motorka, ale takovej těžkej brundibár... A teď už 2 roky motorku nemám, sem tam mi chybí, ale reálně teď pár let určitě nenajdu čas pořádně jezdit a věnovat se tomu. A tak najednou nevím... líbí se mi styl těch retrobiků, teď přes kamaráda bude možnost mít na pár dní tu indickou Jawu, ale to si půjčím spíš ze zvědavosti než, že bych o tu motorku výhledově stál, to asi určitě ne... Svezl jsem se v Dolomitech půl dne právě se Street Triplem, dokonce to bylo erko , motorky jsme si totiž s kámošem na výletě na chvíli vyměnili a byla skvělá, ale přišla mi taková na mě skoro až malá. Speed Triple, ten se mi líbí moc, ale na toho si radši netroufám, asi by to bylo moc. Zrovna tak se mi líbí ta Súza, GSX-S1000, krásná motorka, seděl jsem na ní, široký řídítka, pěkná velikost, akorát teda nevím, no prostě sportovní litr, nevím jestli to není zbytečně moc silný. A teď když jsem viděl první fotky toho Tridentu, tak si říkám, za 2 kila možná úplně ideál na takový to moje ježdění, kdy už přeci jen se bojím to hnát nadoraz, spíš prostě motorku co si užiju v rozumným tempu, třeba do těch kilo pade a současně na ní občas člověk i tím heftem otočí nadoraz a má pocit, že ten výkon využiješ a současně neletíš dvě kila +...

S Tridentem bych se moc rád svezl, ale nevím jestli se naskytne vůbec nějaká příležitost se na tom aspoň kousek někde projet. Je mi jasný, že pro hodně zkušený sportovní jezdce to bude už málo, i ta cena jasně říká, že komponentově to nemůže být top, zrovna tak jako ty MT07, MT09 Yamahy, taky postaveno rozpočtově, ale zas běžnýmu jezdci to nejspíš stačit bude.

krab
15. června 2021, 11:04
0
Yamaha MT-07: Náhrada za mé SV?

suprová recenze a motorky na autíčkáři jsou bezva, jak tu lidi ostatně i píšou. Taky se mi MT07 líbí, respektive její varianta XSR, buď sedmikilo anebo rovnou tříválec 900, ten má pěknej nasranej zvuk, prostě jako Triumphy. A to letos přišel na trh novej Trident 660, krásná motorka za hodně rozumný peníze a dost možná motorka kvůli který tu kombinézu oblíknu časem znova :)

krab
09. června 2021, 10:45
8
Ptejte se: Šestiválcový sedan s pohonem zadních kol

Musím říct, že dneska bych toho Chargera bral taky... respektive tedy spíš Challengera (já osobně, kvůli vzhledu). Bavoráky mám hrozně rád, ale cokoli vyráběný po řadě E46, E39, E38 atd... mi zkrátka už moc neříká, dokonce ty nejnovější mě ani nějak nebaví řídit. A jsou to poruchový "křápy" tak trochu... Giulia je super, šestiválec holt nemá, ale jízdní vlastnosti jsou špičkový, vzhled nádhernej, to je auto který se mi líbí. Ale Amerika má přeci jen nakonec něco do sebe, koupíš to za rozumné peníze s 5.7 Hemi , můžeš mít i manuál, i když automaty jsou ZF 8spd u těch faceliftovejch, podvozky v podstatě mercedes benz u těch Dodgek a člověk je vysmátej a na celou EU, JPN a korejskou produkci se může s klidem vykašlat a bublat si hezky osmiválcem krajinou...

krab
28. května 2021, 09:30
0
Ve službách státu: Nevážně o prezidentských speciálech

Já jsem se dočetl někde, že Král Tupou VI. z království Tonga v Polynésii používá jako oficiální vůz londýnskej černej taxík. Do jinýho auta by se mu špatně nastupovalo s žezlem a korunou na hlavě, psali...

Tak ten mi přijde jako největší bourák :-D Jinak moc vtipnej článek, hezkej nápad...

krab
22. května 2021, 19:30
2
Auta, která zachránila svou značku

Tak to je teda vážně velká vzácnost... starý prospekty a katalogy mě taky nesmírně baví. Ale zatím jsem si nenašel čas na to cíleně vytvářet nějakou sbírku. Ale do garáže jsem si přesunul takovou skříň s poličkama a postupně to plním starými knížkami o autech a časopisy co jsem různě nasbíral a nevyhodil...

Ten příběh asi fakt mohl být jak píšeš, já si v souvislosti s tím pamatuju na první skautský příručky, knížky atd, co jsme jako malý děti po revoluci měli a to všechno bylo překopírovaný z toho co se stihlo vytisknout v roce 68/69... takže když použiju analogii, asi tehdy bylo připraveno leccos, jenže vývoj pak šel bohužel jinam :(

krab
22. května 2021, 18:23
3
Auta, která zachránila svou značku

Dík za sdílení, to je moc zajímavej katalog, hlavně mě překvapuje, že existoval česky, když se u nás zrovna právě VW prodávat ofiko nemohlo..

Jinak já bych to s tím posměškem k technice VW nepřeháněl, Brouk byl nesmírně populární ještě daleko potom, co přišel Golf a Mexiko se díky němu prakticky motorizovalo. VW T1, T2, T3, to byla skvělá auta a ta koncepce boxeru pod podlahou vůbec ničemu nevadila. Ani u toho kombíku u Variantu typ 4 , tam byl konvenční kombíkovej kufr vzadu a ještě jeden menší vpředu.

Ale souhlas, že Fiat 128 , vlastně původně Autobianchi v 60. letech, 127 a 128, zkrátka vývoj italskýho auta se samonosnou kastlí, motorem vpředu napříč a pohonem předních kol byla cesta kupředu. A všichni to chtěli... Proto ten Golf, ale vlastně i první Audi 80 a Passat B1, tím najednou Volkswagen tu zastaralost koncepce rychle dohnal

krab
21. května 2021, 21:34
7
Auta, která zachránila svou značku

Kluci, s tím Ypsilonem jsem nedávno shodou okolností jezdil a ono to není zas tak špatný auto. Je pohodlnější a tišší než pětistovka a má docela zajímavej design. I když teda mě se zrovna nijak zvlášť nelíbí. Jestli to auto ale nějak překlenulo chmurnou epizodu Lancie, kdy skoro umřela a jen díky tomu, že se tohle auto furt nějak prodává neumřela totálně, tak si jí budou muset dát jednou do muzea na piedestál. Otázka spíš je, co bude představovat budoucí Lancia. Jaký druh aut bude Stellantis chtít pod názvem Lancia prodávat, na to jsem zvědavej a zatím netuším

krab
21. května 2021, 12:43
0
Auta, která si nepořídím kvůli jejich image

to je fajn dotaz... já jsem v třicítkách N měl možnost strávit dohromady docela slušný množství času a byl jsem za to rád... hodně se těším i na vyzkoušení tý nový dvacítky N. Se mnou je to tak, že pro mě ta kategorie nemá takový kouzlo, abych šel a koupil si to. Ale rád ty enka doporučím, protože se opravdu hezky řídí, je to z hlediska nastavení a konstrukce fakt dotažený auto. Ale s čím mám u Korejců obrovskej problém je design. Pro mě je přeplácaný, neuchopitelný, chybí mi tam něco ... ale oni za to nemůžou, ty značky do 90. let stavěly spíš licenční auta a až cca po roce 2000 se Kia i Hyundai začala vysloveně zmáhat a stavět auta svoje, kvalitní najednou už docela a zažily raketovej vzestup. Dneska jsou v určitým segmentu už i lídři, třeba to vodíkový Nexo ... to jako člověk čumí. Já jen zkrátka nejsem jejich zákazník a asi nikdy ani nebudu

krab
21. května 2021, 11:00
2
Auta, která si nepořídím kvůli jejich image

Kdyby se ta otázka takhle otočila, tak to u mě dopadne tak, že třeba velkou ameriku, prostě muscle car... ta image těch aut ke mě moc neštimuje, ale už bych to vůbec neřešil. Je fakt, že Mustanga ne, ale nějakej "Mopar" s co největším motorem, do toho bych klidně už dneska i šel :-D

krab
20. května 2021, 19:50
0
Auta, která si nepořídím kvůli jejich image

Póline, jo, přesně jak říkáš... ty ve VB uniformách, za to se vysloveně stydím, když to přijede na nějakej sraz a divím se pořadatelům, že to tam nechají, kolikrát to jsou akce, kde nejsou socialistický auta skoro vůbec. Jasně, že s těma Tatrama jsem to asi přehnal, ale fakt je ten, že černá 603 a 613 na mě bohužel zanechává ten dojem auta pro ty tehdejší pohlaváry. Jinak jako ta technika i design jsou moc zajímavý. U 603 víc než u pozdější 613, ale i chromka má něco do sebe...

S těma staršíma mercedesama to mám tak, že se mi taky líbí, ale jsou v kategorii "asi by to jen tak hladce neprošlo doma" :-D

krab
20. května 2021, 13:23
4
Auta, která si nepořídím kvůli jejich image

To je moc hezký téma...
Taky mám pár aut do kterých bych fakt nešel kvůli image, teda spíš abych to uvedl na pravou míru - kvůli tomu , že bych pořízení takového radši musel tajit před svou ženou :-D Tam patří skutečně i E36, která se mi ale nesmírně líbí a M3 E36 bych za určitejch okolností skutečně koupil a neřešil to.. Víc než BMW tam patří ale staré Mercedesy, teda myslím ty modely 80-90 léta, to by mi taky prošlo hůř a pak některý Ameriky.

Čím bych ale z vlastní iniciativy nikdy nejezdil je autem z Ruska nebo nějakým autem z komunistický éry snad až na pár výjimek. Takový ty auta jako stará Felicie, erko, rapid, to dejme tomu, peníze jaký dneska stojí bych za to nedal ani omylem, ale svezl bych se v tom ze zajímavost a trochu nostalgie vlastně rád. Do čeho bych fakt ale "nesednul" jsou Volhy, Tatry (poválečný) žigulíky, Moskviče a různý gazíky, prostě bych měl takovej blbej pocit, že kdo mě v tom uvidí bude si myslet, že jsem starej komanč anebo se doma v pokoji vždycky večer na červeným koberečku modlím k podobizně Putina :-D

Jinak asi nemám problém s ničím a beru káry vylože podle toho jakej zážitek se v nich dá prožít a všechno má prostě svoje... ale je fakt, že korejský auta jsou na tom se mnou tak tak, že bych si je nikdy nekoupil, nejen ix20 tku :-D

krab
15. května 2021, 13:27
1
Vítězství marketingu nad realitou

Jo, já se svezl zatím jen kraťoučce, takže z toho těžko usuzovat, ale budu mít možnost si vyzkoušet Sierru Cosworth a na to se nesmírně těším...

krab
15. května 2021, 09:19
1
Vítězství marketingu nad realitou

Přesně, o nic jinak nejde... třeba mě napadlo, že příklad marketingu v motorsportu by mohly být karoserie aut Nascar. Ale v zásadě i tam je důvod proč připomínají kastle sériových aut nejenom reklama, ale pravidla v tý sérii, třeba výška auta a tak, z hlavy to ale všechno nevím. U té Group A je to jasné, měly to být cestovní vozy v podstatě. Ty zajímavý designy čistě určený pro závody, to bylo Group B a pak okruhové Group C

krab
14. května 2021, 23:30
3
Vítězství marketingu nad realitou

Honzo, nejde vůbec o modlu... mimochodem Escort Cosworth bych si nejspíš v budoucnu ani nekoupil, protože svezení vs. cena není úplně ten nejzajímavější poměr pro mě. Ale líbí se mi , to rozhodně... Ale to s tím nesouvisí. Prostě jak ti píše i Ráďa ... jde o to, že to auto postavili tak jak postavili souviselo s regulemi skupiny A a pak pochopitelně i s rozpočtem co na to byl ... proto ta "sirka pod sukní".

krab
14. května 2021, 22:23
6
Vítězství marketingu nad realitou

Jsem se sem po nějaké době přišel dneska zase podívat a jako teda ta pasáž o "Cossie" promiň Honzo, ale kdyby sis aspoň o tom někdy něco přečetl ... fakt...

Podívej se někdy teda aspoň na předpisy regulací Group A a pak pochopíš, proč vznikl Escort Cosworth tak jak vzniknul. To, že měl základ ještě v technice Sierra Group A (4x4) to je pravda, ale oni přeci nemohli postavit, jak píšeš, jakékoli auto, to je kravina... Takový postavili už předtím a utratili za to mraky peněz, to byl Group B RS200. Auto skončilo po předčasným konci skupiny B jako rallycrossové , jelo pak i v úpravě Pikes Peak...

krab
14. května 2021, 14:15
1
Toyota Land Cruiser: Kultivovaný silák

LennyLeonard: S tímhle autem (teda s tímhle konkrétním, ale s předposlední verzí s 2.8 Diesel ještě v tom provedení 130kW jsem absolvoval hezkou zimní cestu Alpama navíc v počasí, kdy napadlo skoro všude metr sněhu i víc... schopnosti té J150 tky bych řekl předčí drtivou většinu požadavků jaký na to bude typicky zákazník mít. Kde luxusní SUV ukáže už přeci jen slabiny, tady ten Land Cruiser pořád projede. Je to chytře vymyšlený auto, který zvládá jak cestovat tak terén a vypadá konzervativně, trochu zastarale, ale právě proto má i ten punc něčeho co by se dalo nazvat "auto na celý život". Na mě udělalo během asi 4 denního ježdění vynikající dojem a jediná slabina byl dynamicky horší motor. Být pod kapotou třílitrový bi-turbo diesel R6 nebo V6, aby to mělo i důstojnější zvuk, bude to o dost lepší. Ale horší dynamika byla fakt znát jen při plným obsazení při předjíždění. Prostě to auto z nějakých 90 ti bryskně nepředjede jako běžný silnější osobák a musí se s tím počítat. Tahle verze má lepší výkon, možná se ten hendikep trochu smazává.

Jinak technicky má auto na podvozku zajímavou vychytávku a to systém KDSS, v podstatě aktivně propojené, hydraulikou ovládané stabilizátory, koukal jsem na nějaký video od Toyoty o tom pak když jsem se po vrácení auta tenkrát zajímal o tu techniku.

krab
21. dubna 2021, 09:49
1
Ptejte se: Rodinné auto za 400 tisíc

My tohle téma taky řešili, ale nakonec jsem zvolil nižší rozpočet než těch 400... nicméně 400 je velice rozumná cifra na opravdu pěkné rodinné auto. Upřímně řečeno - vyber to podle tvojí paní. Pokud si přeje jezdit v SUV nebraň se tomu, pokud jí naopak víc oslovuje menší auto, bude vám v pohodě stačit něco jako Mazda 3 nebo Focus Combi. MPV mi přijde možná až moc utilitární, ale o to praktičtější, takže taky bych se nad tím vůbec neošklíbal. Takový Renault Espace poslední verze, to bude pořád skvělý svezení. Nebo ten zmíněný S-max, taky výborný auto.

Z SUV bych se přikláněl k X3 3.0 benzin (N52) , označení 28i , s tím mám nějakou týdenní zkušenost a je to moc příjemný auto s parádním atmosférickým šestiválcem jako bonus. Jinak bych se taky alternativně podíval na Jeep Grand Cherokee 3.6 v nějaké té co nejnovější verzi, která se do rozpočtu vleze.

Naftový auto bych vyloučil, ojetina bude mít typicky moc najeto a zbydou s ní spíš víc startosti. Pokud je nájezd 10-12 tis ročně, tak spotřeba takřka nehraje roli.

krab
19. dubna 2021, 13:25
0
BMW M340d xDrive Touring: Tady je svět ještě v pořádku

není vůbec zač, já koukal na tu váhu jak tu komentovali kluci.. a právě mi přišlo 370 nějak málo... teda ne málo, to je cca jako má moje starý Porsche, ale tušil jsem, že turbodiesel bude mít asi víc. A ono je to 2x tolik :-D to je mazec...

krab
19. dubna 2021, 12:54
1
BMW M340d xDrive Touring: Tady je svět ještě v pořádku

Není, taky jsem se schválně kouknul jak je možný, že je to auto takhle těžký. Ale když ono má rozměry jako mívala pětka, je to velký auto. Holt to tak je. BMW ostatně nikdy nebylo přeborníkem v lehký váze. Poslední vysloveně lehký auto, který postavili bylo 2002 na konci 60. let, to se do jedný tuny vešlo. Z1 a první M3 byla relativně lehká (cca 1250 kg) jinak od Z3, Z4 všechno tak o 100 kg těžší než by člověk čekal. Trojka v šestiválcovým provedení v devadesátkách od těch 1300 kg dál, 1500 nebylo žádný zvláštní číslo. A dneska už se to dostalo k těm 2 tunám.

PS: jinak ale to nemá "jen" 370 N.m , ale rovnejch 700 , což je fakt monstrózní porce

https://www.press.bmwgroup.com/global/article/detail/T0305712EN/specifications-of-the-new-bmw-3-series-touring-m340d-xdrive-valid-from-02/2020?language=en

krab
07. dubna 2021, 09:41
0
Ptejte se: Praktický levný rodinný dostavník

Je fakt, že jsem to asi přehnal ... já to zas viděl z tý druhý stránky, kdy mi bylo téměř "vynadáno" že jsem sám vybral 15 let starý auto co bude převážet rodinu. Ale přesně jak říkáš, šel jsem na to cestou selský logiky. Pečlivě prozkoumal jestli nebylo opravdu zbořený a opravovaný nebo někde už rezavý. Typicky je to jak píšeš - vidíš sice povrchovou korozi a jak ta tam je, tak bývají většinou napadený už i ty nosný části. Třeba ne moc, ale už to má na pevnost vliv.

Mimochodem, kamarád chtěl taky pro rodinku jednoduchý levnější auto a vybrali jsme za 140 tis Focus MK2 1.8 16V , sice jsem mu spíš doporučoval S-Maxe, ale chtěl vysloveně menší Focus. A taky si myslím, že to bude bezpečný.

Takže jo, beru to zpět. Spíš jsem chtěl říct, že v tý kategorii do 100 v poslední době nevídám auta v žádných rozumných stavech, spíš všechno hrozně údržbově zanedbaný. A dávat tyhle auta do rozumnýho stavu je dost náročný. Ale vždycky se něco objeví...

třeba zrovna ten zmiňovanej Saab 900 NG , to bylo za pár korun, zrezlé to nebylo a nestyděl bych se v tom rodinu převážet vůbec. Nebo Volvo V50 , to je taky dobrý. Kdybych hledal cíleně dneska něco do 100 , tak bych vytrvale hledal BMW 528i E39 Touring, nějakej po člověku co se o to rozumně staral, což bude sice jehla v kupce sena, ale nakonec se najde. To bylo špičkový auto ve svý době a bude fungovat a bezpečně jezdit ještě teď

krab
06. dubna 2021, 22:36
0
Ptejte se: Praktický levný rodinný dostavník

To samozřejmě koupíš do kila slušný auto technicky dokonce i perfektní, když je to něco v levnější kategorii. Nakonec v rodině máme něco takovýho taky... Mazda 2 1.25i , to má dneska hodnotu maximálně 50 , přitom to má prd najeto a jezdí to krásně. Ale já to myslel jinak , že auto do kila je takový spíš už s otazníkem jestli v tom vozit svoje děťátko každej den. Pokud vysloveně nemusíš, protože finance nejsou, tak asi vybereš něco bezpečnějšího pro tu mámu.. Já byl taky proti těm SUVčkům, ale dneska to vidím, že to má svoje jasný výhody. U tý kategorie do kila, ale aut střední a vyšší třídy, tam je to typicky jasný - aby to jezdilo jak má, budeš muset buď na tom zamakat sám anebo zaplatit servis. Výjimečně se stane, že fakt koupíš jako já kdysi extrémně zachovalou E39 2.5 R6 benzin ve stavu jako nové auto a za tenkrát 120 nebo kolik jsem za to platil, prostě prd... to bylo milionový auto. Ale to už dost dobře dneska na trhu neseženeš, anebo jo, ale prodávající se nebude stydět si za to říct už úplně jiný peníze. Alfy do kila... to tu vidíš na blogu o té 159 JTD, prostě spíš trápení než radost.

Ale jo, každopádně já měl hromadu aut v ceně do kila a v podstatě vždycky to bylo vynikající, snad až jednou, to jsem koupil blbě strašnej křáp, Citroën C2 s robotizovanou převodovkou, jako že s tím bude jezdit partnerka, no to bylo nejhorší co jsem kdy koupil. Ale chybama se člověk učí. Jinak zase z opačnýho ranku jsem jednou sehnal za 25k Saab 900 2.5 V6 kterej stál hrozně dlouho u jednoho dealera škodovky jako auto z protiúčtu a nemohli ho prodat. A za tenhle peníz mi to nechali. Zdravý auto... dostalo velkou údržbu a pak jezdilo úplně parádně celou dobu. Pak ho měl kolega z práce a tomu to jezdilo skvěle další roky... kdyby se nevyprd na údržbu (byl to Holanďan šetrný...) tak to auto jezdí krásně dodnes.

krab
06. dubna 2021, 14:34
0
Ptejte se: Praktický levný rodinný dostavník

Proto to píšu... legrace , ne já se spíš zasmál nad tím rozpočtem, že fakt 50-70, to už bude vyžadovat hodně kouzlení. Já koupil 15 let starou šunku a celkově jsem někde na 210 tis v nákladech. Ale už se mi povedlo odstranit prakticky všechno co nefungovalo nebo nebylo jak se říká v topu... kosmetiku nárazníků neřeším, to je zbytečný, leda by mi dali gumový (jak praví klasik) :-D X3 2.5i bude nakonec velmi dobrej dělník a hlavně krásně se do ní všechno vejde co se zatím potřebovalo odvézt, převézt atd..

Ale příští auto už pak bude doopravdy asi něco víc v duchu Beastarových rad nad zlato.

Každopádně do kila bych byl téměř bezradný. Možná že se povede něco koupit, ale pokud by nebylo vysloveně štěstí na kus, tak to budou už všechno hodně vylítaná auta.

krab
06. dubna 2021, 10:59
0
Ptejte se: Praktický levný rodinný dostavník

Oprava: teda design Giugiaro , Bertone byl překlep, nevím proč mě to tam skočilo...

krab
06. dubna 2021, 10:55
0
Ptejte se: Praktický levný rodinný dostavník

Kubo, velká gratulace! ( a nemyslím úplně k tomu Fiatu Croma designo Bertone...)

Uvidíš jak to všechno bude fungovat... já teda taky zvolil jako "mamacar" starý střep a to snad jedině z důvodu, že toho ježdění bude v tomto roce fakt minimum, taky uvidím jaká bude realita.

Možná oba koupíme brzy (po trablích se starým Italem a starým Bayerische wagenem) těm našim maminkám nová/zánovní GLEčka protože jak známo Beastar měl pravdu :-D Nebo aspoň toho Rapida v plný :-D

krab
04. dubna 2021, 08:07
-2
Mazda CX-30: Nečekaně jiná

Je fakt, že cílovka tohoto auta bude dost úzká. Ale jsou určitě i mamky co rády řadí a užijou si i "sportovně" laděnej crossover. Mě to je ve výsledku jedno, ale dost mě nadchla ta recenze od Vaculdy jak tam popisoval a ukazoval tu jízdu a že to opravdu krásně řadí a funguje. A 150 koní nezní vůbec blbě...

krab
02. dubna 2021, 07:20
0
TopX: Nejlepší sýry na váš jarní brunch

právě, už i James May to pochopil, že auta stojí za prd, tak se přeškolil na sejra :-D

krab
01. dubna 2021, 21:20
2
Nový začátek, vaše i naše nové (lepší) já!

Souhlas, fakt povedený, taky mě to ráno hodně pobavilo ... a Vanesska z Bíliny, ta je top :-D

krab
01. dubna 2021, 10:28
0
TopX: Nejlepší sýry na váš jarní brunch

Já si normálně dal k snídani ráno kvůli tomu pěkně rohlík máslem a na to jsem si hezky nakrájel lehce zauzený italský sýr Scamorza. To je jako mozarella, ale snad ještě lepší. A co je teda opravdu výborný a natrefili jsme na to relativně nedávno, to je sýr Burrata, to je z těch čerstvejch sýrů úplně úžasný.

Tak už se těším na pokračování ... třeba o parmskejch šunkách. Jde ti to Kubo, jen zvesela pokračuj :-D

krab
29. března 2021, 12:51
0
Mini Countryman SD All4: O přínosu naftového crossoveru pro mentální zdraví

Kamarád to má na dlouhodobým pronájmu, a vybral si to tehdy vlastně jen protože byla ta nabídka OL hodně lákavá. Ale že by to auto nyní po 3 letech odkoupil a provozoval dál nebo řešil prodloužení leasingu např. to prej ne... Mini má jednu slabinu ještě v tom, že pokulhává spolehlivost a případů fakt hodně nespokojených zákazníků je až moc... Takže já bych asi Countrymana taky spíš radši nedoporučoval. Na trhu jsou za prachy fakt lepší auta...

krab
29. března 2021, 08:54
1
Mazda CX-30: Nečekaně jiná

Tohle je jeden z mála testů aut z press fleetů poslední doby (myslím těch vyjma sportovních), kde je mi to auto fakt extra sympatický. A rád si fakt půjdu nějaký vyzkoušet.

Není ani velký ani malý, má nádhernej design (fakt, si nedělám srandu, mě se to líbí ani nevim proč) a hlavně i vevnitř je to pěkný a nepřeplácaný.

A že musíš pro výkony motor vytáčet? To je přece normální, náhodou to pak jízdě dodá určitou jiskru, když musím řadit a udržovat motor v otáčkách kde jede. To je náhodou dobře. Jako teda dobře to je, pokud ten motor v těch vysokejch otáčkách nezní blbě a utrápeně, to pak není fakt to pravý, to se holt musí vyzkoušet. Jinak takový ty skladový/lehce jetý CX30 co dívám, se kolem 600 tis koupit dají, hele mě to sice nepřijde málo, ale ani hodně, když vidím co stál rodiče loni Karoq a to je proti tý Mazdě auto, který nemá žádnou jiskru, eleganci, nic, to je bohužel auto ekvivalentu spotřebič, i když ne nekvalitní, to bych mu křivdil.

krab
27. března 2021, 09:49
5
Více než dopravní prostředek aneb Proč jsou právě auta zdrojem vášní?

Proč je auto v životě dost zásadní věc? Já si myslím, že je to nějak zakódovaný a dědí se to.. minimálně teď ty tři - čtyři generace poslední, lidi narození před válkou, pak ty po válce v 50. letech a pak jejich děti narození v 70-80. letech a pak zase jejich děti narozené těsně po přelomu milénia, tak mají auto spojený s rodinou, zážitky, cestováním atd...

Pro mě to bylo od dětství - autíčka. Táta doma nějaký spravoval, já si prohlížel jeho knížky o autech a veteránech, pak jsem mohl na polňačce opatrně řídit, pak přišel fichtl atd..

Pak je tu zvuk motoru, ovládání spojky, řazení, řízení, který tě poslouchá a objevování umění řídit. To je úžasná věc.

Proto automobil (tak jak ho známe) znamená pro hromadu lidí něco víc než jen věc nebo dopravní prostředek, protože je to součást naší kultury. A uvidí se, jak automobil budou vnímat ti z další generace. Nejspšíš, když uvidí u rodičů, že pro ně jejich auto něco znamená a dost pozornosti se kolem něj motá, tak budou taky autíčkáři. Ten zájem si myslím jen tak nezmizí.

krab
25. března 2021, 21:12
0
Volvo V70: Zúčtování po čtyřech letech

aha, dík za dovysvětlení, to by dávalo i logiku, že to bylo něco takovýho. Zkrátka se to nějakým resetem povedlo rozchodit a pak už to běhalo všechno jak mělo. Já ty Volva zas tak do detailu neznám, ale tenkrát jsem věděl, že budu chtít benzinovej motor a pětiválec a ta 2.4 měla sice takovej ležérnější projev, jenže hezky zněla, měla dost síly ve středních otáčkách, ale nad 5000 otáček už se tomu tolik nechtělo. Ale já měl tu podladěnou verzi , 103 nebo 104 kw, byla ještě lepší, kde bylo tuším 125 kw, ta asi nahoře táhla líp.

krab
25. března 2021, 19:57
0
Volvo V70: Zúčtování po čtyřech letech

Hezkej deníček auta... Jo, tak nějak to je. Starý auto má svoje výhody i nevýhody a to ježdění vždycky něco stojí. Ta V70 je mimochodem v červený fakt asi nejhezčí. Já míval Volvo jednu dobu taky, zhruba dva roky jsme ho měli, taky červený, ale sedan S40 II. 2.4 - zkrátka Volvo (nevvolvo) prostě to co bylo na společným základě s FoFo II. Ale bylo teda extra spolehlivý - jen údržba a opravy jen dvou věcí , první byla kontrolka motoru (ta žlutá) a to už nevím přesně, fakt se jen měnilo nějaký čidlo, položka co nestála za řeč a s druhá věc, taková zvláštní a u jinýho auta jsem se s tím ještě nesetkal a to byl nefunkční větráček, co ovládá ofuk na čelní sklo. Fakt blbá závada a zrovna se stala někdy v listopadu a samozřejmě se autu mlžilo čelní sklo... ale měl jsem štěstí, týpek, specialista přes Volva to tenkrát rozchodil (nějak, fakt netuším) přes diagnostiku, přes počítač. A říkal, že mám štěstí, jinak by se musela vymontovat celá přístrojovka což by bylo hromada práce.

krab
21. března 2021, 16:27
1
Konce nadšeného motorismu

Beastar: máš pravdu v tom, že volby do EP nikdo moc neřeší, je to trochu politická trafika / odkladiště, přitom EK řeší pak paradoxně hodně důležité věci. Teď jak jsem díval na ty nizozemský volby, tak mě přesně úplně napadlo, že jednotlivé země v rámci EU vlastně vzájemně neví, kdo představuje jakou politiku, lidi to znají jen u sebe doma, případně mají občas trochu přehled co se děje u sousedů, ale málo. A jak k těm euro volbám nechodí, víc procentuálních hlasů získají statisticky extrémisti.

Jinak ano, sorry, moc to sem nepatří, já to napsal ráno, protože ona ta debata do podobných vod mířila a tak jsem se zeptal / přidal komentář. Staromil i Denis to shrnul zdá se mi, taky moc hezky...

A hláška, kupujte šestiválce? Toho se rád držím :-D Co bych ale dodal a je to čerstvá zkušenost, kámoš kupoval levný Focus II. a sehnali jsme nakonec hezky vybavený 2010 facelift a k tomu místo 1.6tky, která moc nejede je to 1.8čka 92kw a za pěkný auto nakonec taky dal na můj vkus snad až moc. Ale byli na to hned další zájemci. A už i prej (berme s rezervou) podle slov bazárníka prostě tyhle obyčejné spolehlivé káry jako je dvojkový benzinový focus bez turba hůř hledá a Němci už si tyhle auta dneska víc a víc nechávají než dřív, takže prostě cenový dno zachovalých, nezrezlých kusů prostě bude tutově do budoucna výš než jsme byli zvyklý. Konkrétně tohle auto je 11 let starý, což už je dost, sice velmi pěkný stav, ale 140 tisíc ... to dřív bývalo míň jsem přesvědčenej.

krab
21. března 2021, 10:37
0
Konce nadšeného motorismu

Kdybych se tady lehce připojil k tématu, tak mě pořád vrtá hlavou, jakým způsobem se ti marxisti dostávají do těch docela nebezpečně důležitých funkcí v EP ... třeba teď byly zrovna volby v Holandsku. Jen jsem prolítl výsledky, nepročetl teda detailně úplně, ale vychází mi z toho jasně, že třeba strana PvdA (socialisti) kam patří Frans Timmermans (dědek v europarlamentu, který má bohužel význačnou funkci) získala jen něco málo přes 5%, takže sotva proleze do parlamentu. A jak je zkrátka možný, že v tý Evropský komisi tedy sedí tolik ideologických socialistů nebo zelených idealistů nebo jak to nazvat... tohle mě moc hlava nebere. Ekonomice v EU tihle lidi škodí, málokdo je skutečně volí a oni v tom europarlamentu pořád sedí... Někdy si musím udělat pořádně čas a načíst si to všechno

krab
20. března 2021, 13:18
3
Konce nadšeného motorismu

Jo, beru ... ale co vidím jako fakt rozdíl, tak je fakt, že nad současnými vizemi nebo přímo jasnými směrnicemi (euro 7 a vize dál) se už nepozastavujou jen petrolheadi a nadšenci do aut co voní benzinem, ale už i úplně normální lidi. Už je citelně poznat, že nová auta zdražují, ojetiny v motorizacích a provedeních typu držák stojí na svoje stáří víc než by si člověk kdy pomyslel. A i ty automobilky nejsou vůbec jednotné v tom směřování. Takže jo, pravda ... pořád tu máme nový auto, manuál, skvěle jezdící, takových pár aut pořád jde koupit, což je super a leckdo už by to pomalu ani nečekal, ale když přijde euro 7 tak co bude? To je prostě šlus, pokud nedojde ke změně...

takže já třeba plně souhlasím dneska s tím co říká třeba Martin Vaculík v aktuálním editorialu Světa Motorů, že některý typy aut se spalovacím motorem si radši kupte fakt teď, protože už pak nebudou. Hrozně rád bych se pletl a tomu Martinovi se pak můžem klidně za pár let vysmát, ale bojím, se že tentokrát už je to reálná hrozba

krab
20. března 2021, 11:24
2
Konce nadšeného motorismu

Kubo, já nevim jestli jsi nepochopil, ale já si z něj přece leda akorát dělám srandu. Tyhle editorialy/blogy zaměřený na ústřední myšlenku, že petrolheadi čtvrt století možná dýl brblají, že se svět automotive v prdel obrací a ono to furt ujde a je to vlastně furt lepší a lepší, těch ten Honza napsal už celou řadu, vždyť to už všichni víme jakej má názor :-D

Můj reálnej názor je taky relativně smířlivej a taky nechci hysterčit, ale jsou věci který se mi na směřování autoprůmyslu nelíbí a jsou naštěstí zase jiný, který se mi líbí, i když jich teda šmahem ubývá

krab
20. března 2021, 10:21
0
Autíčkář motorkářem. Může se to stát i vám?

Pecka! Moc hezký a současně i dodám, že to mám podobně. Jsem srdcem autař, ale moc rád jezdím i na motorkách.
Tak hlavně teď ještě chvilku vydržet, teplo se blíží a první týdny opatrně. Kde štěrk v zatáčce pobaví, dáváme kontra, přidáváme plyn a smějeme se od ucha k uchu v autě, tam si na motorce leháme a pak to bolí. Jinak je motorkářskej svět opravdu snad ještě hezčí a svobodnější.

krab
20. března 2021, 09:24
3
Konce nadšeného motorismu

Člověk by si rád otevřel ráno Autíčkáře, přečetl něco fajn ke kafi, a opět vykoukne tohle... pokolikáté už!!!
Jasně Honzo, Petrolheadi jsou zlí, zapšklí lidi, věří na mimozemský kmen Reptiliánů jejichž hlavním bossem je George Soros. Ve volbách hází do uren zásadně kandidátku SPD a po nocích se tajně schází u veřejných dobíjecích stanic a elektrikářskýma kleštěma přeštipují kabely k právě dobíjeným Teslám :-D

Hezkou sobotu přeju!

krab
18. března 2021, 13:55
5
Poprvé ve svém: Jaká byla první auta našich redaktorů?

Já měl první auto co jsem teda kupoval za svoje peníze Simcu 1301, tmavozelenou se světlým, takovým jakoby manšestrovým čalouněním. Pod přístrojovkou byl parádní dobovej tranzistorák, ale myslím, že to nikdy nehrálo... , SPZ ABJ 40-56

Ale první auto co jsem směl řídit, ale kupovali ho rodiče, i když částečně fakt kvůli tomu abych se naučil jezdit, ale taky aby bylo kromě služebáku doma nějaký druhý auto, tak to bylo Mitsubishi Lancer 1500 GLXi z roku 91 ... od toho někde nějakou fotku mít budu, ale kdoví kde ... byl stříbrnej a měl šíbr na elektriku a já byl z toho auta úplně vedle jak bylo skvělý. Autoškolu jsem dělal na Feldě...

krab
18. března 2021, 09:12
0
Dodge Charger Pursuit: Proč plecháče?

Pěkný - povídání i fotky a za auto taky palec nahoru, i když netuším jestli bych to sám chtěl, každopádně je to vtipný a ta véosmička je jistě excelentní.

krab
16. března 2021, 13:39
0
Martin Linhart: Dobrý PR je jako dobrý pingl. Musí být ochoten posloužit a nestydět se za to.

Pěkný! taky chválím...

PS: teda ta fotka v tom lampasáckým mundůru s expertem Františkem, to mě na začátku čtení snad až vyděsilo, ty jo, to bych si neoblíkl fakt ani ze srandy...

krab
14. března 2021, 12:12
14
Proč elektromobilita nefrčí (tak jak by mohla)

Koukám a pročítám vlákno ... Skipper to říká velice dobře a kulantně a je to pan doktor, takže tak, pánové...
Co ovšem nikdo nezmínil je asi to zásadní - přeci ti Češi by jezdili v auty o 5-10 let novějšími, kdyby ovšem na na taková auta měli peníze. A oni je vesměs nemají. Další věcí je, že je vyloženě drzost (a to už tu padlo) perzekuovat lidi za jejich soukromá stará auta, která najíždění ročně 10, 15 tis kilometrů, často i míň. Nejvíc kilometrů najíždí auta stáří do 5, maximálně 10 let, ta která se používají pro pracovní účely.

Šrotovné apod je jen špatná politická idea (s levičáckým podtextem), ale ušitá na míru velkým automobilovým koncernům. Jenže takhle to nemá fungovat - chceš prodat svůj výrobek? Snaž se! Ne, že se ti na něj budou skládat lidi ze zaplacených daní.

Ale ta zásadní věc je, že lidi (a nejen v ČR, divili bychom se, ale třeba i na mnoha regionálních místech v Německu) nemají peníze na to, aby si kupovali co 5 let nová auta. A co s těmi starými? Sešrotování funkčního auta = plýtvání. Z těch recyklací totiž do oběhu umíme vrátit fakt jen část, není to tak růžový jak se nám vládní marketing snaží říkat.

Ti, kdo tyhle pseudozelené ideje podporujete, fakt se chvilku zamyslete, třeba někteří z vás na to pak nakonec přijdete, že co podporujete je nefér a špatná cesta.

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Tahoe  1996
Chevrolet Tahoe

1996 rok výroby
180 koní výkon
6 473 ccm objem

Cadillac Eldorado  1976
Cadillac Eldorado

1976 rok výroby
230 koní výkon
6 999 ccm objem

Ford F150 Ford F-150 5.4 V8 LPG 4x4 2000
Ford F150 Ford F-150 5.4 V8 LPG 4x4

2000 rok výroby
270 koní výkon
5 400 ccm objem

Cadillac Brougham ď Elegance 1988
Cadillac Brougham ď Elegance

1988 rok výroby
142 koní výkon
5 000 ccm objem

Ford E250  1967
Ford E250

1967 rok výroby
168 koní výkon
5 700 ccm objem