načítám data...

krab

JménoPetr "Krab" Jeřábek
BydlištěPraha-západ
Registracepřed 4.5 rok.
Poslední aktivitapřed 11.5 min.
Telefonjen registrovaným
Příspěvků ve fóru514
Komentářů u článků2618
Pozitivních komentářů u článků753
Negativních komentářů u článků306
Možnostinapsat zprávu

Poslední blogy

Stále nejezdím v Toyobaru. K sakru proč?

28. srpna 2016, 10:43 33 komentářů

Náhodou jsem kliknul na už dneska starý editorial na autíčkáři týkající se odborné čistě teoretické debaty zda má Toyota GT86 a její sestra BRZ opravdu dostatečný výkon. Blog je velkou obhajobou toho že ano, že je zbytečné chtít víc. Vybavilo se mi současně jak jsem v té době něco v podobném duchu napsal na jiný autíčkářský blog….

Hipsteři, Hejteři nebo Autíčkáři, ale moment! Kdo je vlastně kdo?

30. srpna 2016, 22:08 6 komentářů

Není tomu dlouho co jsem objevil a začal pravidelně číst tento web o autech. A přiučil jsem se něčemu novému. Už dneska díky Autíčkáři vím, že existují nějací hejteři a pak že nějací hipsteři. A kdo je teda potom Autíčkář?

Evropa hejtuje šestiválce a osmiválce!

09. září 2016, 18:03 3 komentáře

Mělo by mi to vadit? A je to fakt ten omílaný Brusel kdo za to může?


Posledních 50 komentářů

krab
včera v 11:59
2
Ach, jak já bych Buick chtěl.

Jasná věc... to já jen tak :-D Asi jo, chtělo by to zas teda něco jinýho. Mě by naopak jedna houpavá Amerika z doby, kdy se akorát rodil americkej sen a začalo se jezdit do autokin určitě nesmírně bavila. Ten Buick je úplně krásnej představitel tady toho.

Volha (Carevna) mi maximálně připomíná film Utrpení mladého Boháčka jak tam Pavel Landovský jezdí tou svojí Volhou, geniální film mimochodem. Jinak mám spíš tu Volhu tak nějak spojenou s tím komunismem, Ruskem a nevoní mi to. A to auto za to nemůže, to je prostě jen věc doby a reálií kde se vyskytovala. To je stejný jako Tatra 603 a 613 nebo i ty předchozí Tatry z 50. let, Škody 1200 Sedan, když v tom v těch černejch kabátech jezdili ti vysocí milicionáři a pak růný papaláši a tajný... Ty auta za to nemůžou, spíš ty reálie kam zapadají jsou takový ponurý.

Ten Buick právě představuje úplně opak. Konec války, začátek blahobytu, přelom Jazzu a začátek Rock'n'rollu , parádní outfity, jako tohle auto bych si třeba já s radostí renovoval asi neváhal do toho investovat prachy, protože to bude vždycky radost se k tomu nějak trošku dobově oblíknout a jet s rodinkou na vejlet. A všichni na to budou čumět a usmívat se a dávat palce nahoru. Jestli to stojí 260 v tomhle stavu pojízdný renovace, tak možná, když by si na tom člověk udělal co nejvíc sám a platil jen pak za klempíře, lakýrníka, sehnal šikovnýho čalouníka, kterej nebude přehnaně drahej, tak možná za dalších 250 tisíc by to bylo daný do pořádku. Anebo naopak to auto hezky zakonzervovat, udělat mechaniku, elektriku a zevnějšek nechat takhle se silnou patinou jak je a užívat si to. To je vůbec otázka co je stylovější přístup....

krab
včera v 10:59
5
Ach, jak já bych Buick chtěl.

Mechanik : to bych možná zkusil chytit zájemce, co jsou pořád na vlně nostalgie a pustil Volhu, protože dneska jsou lidi docela blázni ochotní za tyhle auta dát i dost peněz nad čím kolikrát kroutím hlavou. Proč mít ruskou kopii Ameriky, když se dá pořídit charakterní Amerika doopravdická.

Ten Buick by byl náhodou pecka!

krab
předevčírem v 18:35
0
Jaké "klasice" jste nikdy nepřišli na chuť?

sorry oprava : ne blogu ale bloku pochopitelně :-D

krab
předevčírem v 18:35
2
Jaké "klasice" jste nikdy nepřišli na chuť?

Tohle je hezkej a střízlivej pohled na celou tu problematiku. Já myslím, že všechno souvisí s věkem a tím, kde jsi vyrostl a okolo čeho jsi se pohyboval. Já jako dítě konce osmdesátek jsem ještě tou nostalgií po Škodovkách, Tatrách a dalších autech východního blogu načichl, ale spíš v tom smyslu, že se mi líbilo cokoli západního z tý doby. A taky na jakýkoli auto co se nějak během těch 80. a počátečních 90. let v životě mihlo a mohl jsem si na něj nějak "sáhnout". A ty západní byly spíš pochopitelně až po revoluci. Předtím si pamatuju na červenou Š105, oranžovýho Moskviče, bílou Dacii 1310 , to byly auta co jsme doma měli. Chvíli jsme měli Trabanta, chvíli i Žigulíka , už hranatýho 2105. Já bych si tyhle auta osobně kvůli nostalgii dneska nekoupil. Ale když je vidím v hezkým stavu, nějaký vzpomínky jakoby jsou a já ty lidi co tyhle auta renovují a provozují docela obdivuju nebo nemám důvod to hejtit. Pochopitelně ne takový ty "strejce" co přijedou na veterán sraz v žigulu VB a šaškujou ve VB uniformách, o těch si na rovinu (i když to nemusí být nutné úplně fér) myslím, že jsou to kokoti. Regulerně takhle... Ale pěkný erko si moc rád prohlídnu, nasaju ty vůně, ať tyhle auta jezdí jak jezdí, mají zajímavou vzpomínkovou hodnotu. Pro mě ne, ale pro generaci našich tátů občas jo. Ale třeba můj táta tohle naštěstí nechytil a baví ho auta z předválečný éry anebo hlavně starý Saaby. Ze Škodovkama se vyvztekal a naopravoval jich tolik, že už to znova zažívat nepotřebuje. A za draho kupovat už vůbec.

Mě se z tý doby prostě líbí pořád ta západní produkce, míval jsme pak sám jako první káry už tehdy notně starý (40 let pomalu) Simcu a Cortinu, tuhle jsem se svezl v "kraťasu" W115 , jo - to byla lahoda.

Jinak ale víc a víc vidím jak lidi mýho věku (35-45 let) baví najednou ty devadesátkový auta. A já je mám taky děsně rád....

Takže jestli jsem nepřišel na chuť nějaký "klasice" bude to jistojistě žigul v barvách VB :-D To když vidím, dovede mě to skoro až nasrat...

krab
18. ledna 2021, 11:38
2
Driftování ztraceno v mediálním prostoru

Rád ... hele mrknu se :-D Já teda teď jezdim za barákem okruhy na běžkách, z kopečka se taky pěkně sklouznu , pes má 4x4 tomu to nevadí, vyběhne všechno no a světřík s grýnpisáckým motivem si určitě taky opatřím :-D

PS: taky Sedrik je v naší partě sunday driverů za frajera, "zimáka" nemá, tak holt musí M2C do soli. No, ale rozšiřuje se to, už nám jezdí i nějaký rychlý Yarisové a zimy se nebojej. Já jsem vyměklej, sporťáky čistý, navoskovaný, čekají na sucho a driftim to v krabici ... X3 bokem taky umí :-D

krab
16. ledna 2021, 14:55
2
Driftování ztraceno v mediálním prostoru

Jako jo no... podriftil jsem pěkně včera i se psem na zadnim sedadle a i jemu se to líbí, jeli jsme na běžky :-D A jde to hezky i s tim xdrivem, vono konec konců driftoval na sněhu i Land Cruiser, když jsme byli na Planai.

krab
16. ledna 2021, 11:45
18
Driftování ztraceno v mediálním prostoru

A já si koupim nový boty... s kožíškem :)

krab
14. ledna 2021, 21:44
1
Čtyři rychlé sedany, které upadly v zapomnění

Kolikrát je taky důležitá nějaká ta počáteční péče. Byly doby (a těžko říct kdy skončili), kdy třeba švýcarští dealeři věnovali autům v rámci předprodejního servisu přípravný práce včetně vyvoskování dutin. A ty auta tam od nich bývávala typicky nejmíň zrezlá z celý Evropy, přitom je to alpská země a na hlavních tazích se určitě solí. Možná je to jen povídačka co jsem x krát slyšel... ale věřím tomu. Ono pak jde i o to, že je pak zvyk s tím autem jet každoročně na opravdovou servisní prohlídku a taky udržovat to auto během roku čistý včetně těch odtokových kanálků atd... Prostě, když se tomu autu rok co rok věnuje neošizená péče, tak to nerezne. Co se týká bavoráků, tak jsem měl čtyři, vlastně pět když započítám ještě tátovu X5 4.4 (E53) a čtyři ty bavoráky (E46, E39, E53 a teď E83) jsou naprosto bez známky koroze. U toho posledního je to asi fakt tím počátečním servisem ve Švýcarsku a auto možná ještě tehdy před prodejem (je to rok 2005) skutečně vyvoskovali. E39 jsem koupil fakt v tip top stavu a ta vážně nerezla absolutně vůbec, E46 taky ne (ale měl jsem jí v době, kdy to ještě nebylo ještě tak starý auto). Tak jedinej bavorák kde ta rez prostě v počátcích byla byla Z3 Coupe, ta byla původem z Německa a asi prostě takový štěstí neměla. Tam už ta klasika ( ty tenký plechový části těch lemů a drobná koroze na těch plechových dílech pod nárazníkem vpředu, to už prostě chycený bylo. U tý Alfy to asi bude podobný. A hlavně pak ty bouraný auta a neodborně opravovaný, těch mezi Alfami a BMW bylo prostě u nás velký procento. A ty prostě postupně dojezdily a zrezly...

krab
13. ledna 2021, 14:28
0
Čtyři rychlé sedany, které upadly v zapomnění

Sato: Ono jsou to hodně rozdílný auta. Napíšu ti to zjednodušeně asi takto: Mégane RS 250 ti udělá daleko větší radost pokud je cílem opravdu rychle lítat po okreskách nebo tu a tam i navštívit jako hobbík ten okruh a dát si pár stintů. Je to vhodný pro sportovní ježdění. 330i E46 je v sérii příjemný rychlý sedan klasický koncepce. Nemá ani samosvor a ani se nesnaží být autem pro sportovní jízdu. Má ale příjemný řízení, dá se s ním užít i okreska i dálnice a motor má hezkej zvuk a parádní projev.

Kdybych stál před otázkou, že mám 250 tis / 10 tis euro (u vás) a chtěl fajn auto se kterým se i svezu, tak by mě osobně víc přitahovala hezká E46, která za takové peníze prostě půjde najít než Mégane, kde se dá čekat, že se s ním úplně v rukavičkách nezacházelo. Servisně by ten Mégane tak nějak obecně mohl vycházet dráž, protože může ti odejít synchron na převodovce (mám dojem, že čtyřky odcházely) a i ten motor F4R s turbem není nesmrtelná věc. U BMW jsou ty věci co odcházejí známý a opravy relativně cenově v pohodě.

krab
13. ledna 2021, 11:12
0
Čtyři rychlé sedany, které upadly v zapomnění

A jinak vlastně jednoznačně ještě 156tka 2.5 V6 ... ale stejně jak u těch bavoráků, sehnat opravdu pěknou, to není právě to jednoduchý

krab
13. ledna 2021, 11:09
1
Čtyři rychlé sedany, které upadly v zapomnění

Z této čtveřice by se mi líbila ta Honda. Má vynikající motor. S 6 MPS jsem se svezl a úplně mě to auto neuchválilo. Nejsem si jistej jestli fakt stojí za to věnovat jí dneska tolik té péče a peněz, aby se udržela při životě. Ta technika je docela složitá. Ale hezký kus proč ne a kdo po tomhle autě touží, taky proč ne. MG ZT 190, to je pěkný auto, hezký zvuk motoru, neobvyklý a málokdy za vysokou cenu. Mondeo ST 220 je zajímavý, ale když mi ho půjčil kamarád (a ten měl vážně prakticky asi jeden z nejlepších kusů co vůbec jde sehnat) tak mě to trošičku zklamalo, protože jsem čekal přeci jen sportovnější svezení a výbušnější motor atd... nevím, přijde mi, že se asi tohle auto v testech kdysi dávno trošku snad až přechválilo.

Rychlejší sedan střední třídy ... no když to vezmu kolem a kolem, tak nakonec stejně řeknu obligátní BMW 323i/328i/325i/330i E46, v dobrém stavu (jako že jich moc není) , to je zkrátka pořád skvělý svezení. Ale tenhle sedan neupadl v zapomnění, chce ho kdejakej jouda v kšiltovce a málo už jich zbylo fakt v pěkný kondici, aby je šlo ještě pořád udržet perfektní.

Hezký svezení ještě bude jistě v Saabu 9-3 2.8 V6 Aero, ale tím jsem se zatím nikdy nesvezl. A je jich jak šafránu.

krab
12. ledna 2021, 10:28
1
BMW M340i xDrive: Švýcarský kapesní nůž

Aspoň tu mám nějakýho následovníka ... :-D Ne, náhodou, možná vás to překvapí, ale nová trojka se mi ve skutečnosti líbí. Co se týká ceny, nemusí mít každý tuhle "sonder" edici, dá se to moc hezky nakonfigurovat tak, aby to nevyšlo přes 2 miliony , navíc BMW dealeři umí udělat nějakou tu slevičku. V touringu, jako služební? Tímhle autem podle mě nepohrdl vůbec nikdo z nás... Ovšem hozená rukavice by bylo C43 AMG 4 Matic. To by se složitě vybíralo, které z nich. Ale bavorák je teď novinka...

krab
07. ledna 2021, 12:55
0
Hyundai i30 N Project C: Karbon v hlavní roli

Tak možná ještě od nějakýho deaera seženeš neprodanej nebo co zbyl nebo co někdo zase přeprodává dál. Je fakt, že na sautu máš asi 6 v inzerci

krab
07. ledna 2021, 12:23
2
Hyundai i30 N Project C: Karbon v hlavní roli

i30N je taky ostrej hatchback, kterej mám rád. Po limitce se navzdory cenovce jen zaprášilo, takže další polemika zbytečná.
Na enku je pěknej zvuk motoru, trošku pubertální, ale líbilo se mi jak to práská do výfuku, hlavně ta úplně první verze a má hezky čitelný jízdní vlastnosti. Fotky máte krásný, to se Radkovi povedlo!

krab
04. ledna 2021, 12:49
1
Rok za volantem: padesát aut, nespočet dojmů

No, ještě aby my dva jsme měli ze sebou problémy, kór když si tu už tolik let píšeme (občas ptákoviny) a občas přínosný věci k tématu jak říkáš někdy akorát je škoda, že se zapojuje už jen fakt málo lidí, kolikrát jen my dva ... Upřímně řečeno, pravej důvod proč jsem tam jednoduše konstatoval úplně na začátku "nedokážu pochopit, že někdo nemá rád BRZ" byla taková trochu zveličená fráze, co může vyvolat nějakou diskuzi. Ale tentokrát jsem nečekal fakt zase opět takovej oheň. Posledně když kuba psal tu novinku, že nové BRZ bude, ale že je mu to vlastně jedno a nijak ho ta zpráva vlastně netankuje, tak jsem se rozhodl přispět na to téma blogem. Dal jsem si s tím tu hodinku času... a kupodivu tam ten flame nebyl, celkem rozumná diskuze jestli si to vybavuju dobře.

Dokonce už se teď neúčastním žádnejch diskuzí na téma : elektromobily a zářná budoucnost a podobný... tyhle diskuze mě fakt už nebaví, takže spíš vylézám takhle, když je něco ke starším sportovním autům, nějakejm ojetinám, pak k něčemu co velmi dobře z praxe znám, veteránům a to je tak nějak +/- všechno. Třeba zajímavej je ten blog od Lišky co teda vybírá nějakou víkendovku (cca do 500 tisíc) to je takový to téma ke kterýmu vždycky rád něco napíšu. A neříkám, že nemám pokaždý pravdu, může to bejt občas trochu mimo, ostatně můj pohled na svět aut je dost specifickej.

krab
04. ledna 2021, 12:37
2
Jak jsme vyhráli Gumbalkan Grand Prix - 6 heures sur le Most: Část druhá

Gratulace! Fakt pěkný závodění, vůbec jsem nečekal, že tahle auta fakt vydrží 6h v kuse, takhle teď jak jste to parádně rozepsali, tak by to snad chtěl jet úplně každej :)

krab
04. ledna 2021, 11:37
0
Rok za volantem: padesát aut, nespočet dojmů

Bíste dík, konec konců my dva sem na ten Autíčkář chodíme asi z podobnýho důvodu...
Redakce - zamyslete se někdy fakt trošku víc a v klidu proč vás tak seru, případně si kupte panenku vodoo ve tvaru kraba a když vám bude nejhůř píchejte do ní špendlíky. Třeba vám to přinese zas vnitřní klid a zenový stav mysli :)

S tím BRZ/GT86 - já se jich zastávám, když to někdo haní, je to trošku můj kolorit, asi je to i tím, že pár majitelů těch aut znám a jsou to fajn lidi a hezky si vždycky pokecáme. A je to typ auta co mě osobně bere a jsem rád za každý podobně postavený auto, který jde mimo hlavní proud a jsem ochoten ty objektivní nedostatky (který konec konců taky vidím) milerád tolerovat.

Co se týká fungování tady toho webu, tak já už delší dobu přece připomínky nemám a nereju do toho. Dělejte to jak nejlíp umíte a obdivuju, že k tomu pokračování nacházíte pořád motivaci, to není samozřejmost. Spolupráce nějaká nebo tak nějak symbióza s mými aktivitami teda asi neproběhne, to z těch i předchozích diskuzí (i neveřejných) asi prostě nevidím reálně, ale svět se nebortí. Ani mě... naopak, u mě to je taky s otazníkem kolik čeho stihnu v tomhle roce vytvořit a myslím, že na kvantitativně toho bude spíš míň a já doufám, že se mi povede zaměřit spíš na nějaké ty opravdu zajímavosti a věci obsahově pro nadšence. (krom ojetin, který tradičně dělám pro garáž a funguje to, tak to měnit jistě nebudu)

Jinak František tu přinesl v 2020 recenze moc zajímavejch aut a taky jsem ani náznakem nekritizoval. Mimochodem i spousta těch recenzí nových aut byla fajn a dost z nich jsem si přečetl. A je mezi nimi i několik aut, která mě osobně zajímají - občas rád kouknu i na to co se dělá teď a i včetně těch nových technologií. Jen nemám rád takový ten fanatizmus do elektro apod. a pak se často nechám strhnout do toho, že kontruju záměrně úplným opakem.

krab
04. ledna 2021, 09:26
1
Rok za volantem: padesát aut, nespočet dojmů

Violo, je to docela smutný, že uvažuješ takto. Stejně tak Honza Kreček (který mě kdysi skutečně urazil a proto mi je krajně nesympatickej, ale nebylo to tak vždy...) a stejně tak mi tu a tam vadí hloupý narážky Kuby, kterýmu jsem naopak vždycky fandil ať s váma píše, v době, kdy tu byl aktivní na blogu a to co psal se lidem očividně líbilo...

Já odešel z aktivní redakce autíčkáře v době, kdy mě to tu náhodou ještě bavilo a myslím, že vztahy jsme měli dobrý, korektní. Šel jsem do novýho projektu, kde přispívám dodnes a jsem za to rád.

Dokonce jsem vám k novýmu roku popřál a poděkoval autíčkáři prostřednictvím toho blogu, že jsme si loni tak nějak postupně a separátně vytvořili skupinku petrolheadských výletníků a vím, že se to stalo velkou měrou díky tomuhle webu. Proto mi to přišlo fér říct právě i na autíčkáři. Není můj, nemám na něm žádný podíl (jen že jsem tu v minulosti něco aktivně tvořil) a dokonce si ani dneska nemyslím, že byste to dělali nějak blbě. Furt je co vylepšovat, ale v zásadě to pořád funguje hezky a já jsem za vás rád.

Svůj blog jsem si udělal v momentě, kdy tu přesně začaly podobný útoky na mou osobu + tu a tam na pár dalších lidí co se mnou spíš souhlasilo a tak jsem si říkal, proč tedy nepsat zápisky z výletů a sdílet na separátním místě skutečně jen věci kolem starých aut, zajímavých aut a sportovních aut ( řekněme koncept typu : Petrolicious a Evo magazine) do nějakýho vlastního mini projektíku. A já v tom budu pro radost zas na jaře pokračovat, když budu mít čas. Nějaká symbióza by však bývala s tímhle webem, kde píšete autorsky a zaměřujete se i na nové technologie ve výsledku neuškodila nikomu. Pamatuješ na nápad "Autíčkář classic"? A v tomhle duchu jsme nakonec neudělali nic. V dnešní době sleduju práci různých youtuberů přes auta (USA, UK) a oni všichni nějakou formou spolupracují. Protože je to chytrý. A my se tu hádáme jak pitomci. Přitom dokonce to není ani o penězích, protože z těchto aktivit se prostě v ČR vydělávat dá jen obtížně. A frajeři, kteří do toho šli a jde jim to ...

Jestli nechceš, abych tu vyvíjel v průběhu času jakoukoli aktivitu, OK budu to respektovat. Mimochodem, už jsem tu delší dobu nic kromě snad některých blogů nekomentoval. A negativního na vaše články jsem nepsal hooodně dlouho vůbec nic. Nevadí, ale je to škoda. Klidně to takto napíšu veřejně, když už tu je tato diskuze.

krab
04. ledna 2021, 08:29
2
Rok za volantem: padesát aut, nespočet dojmů

Oceňuju obsáhlej komentář a koukám, že se stejně tady nic nezměnilo :) Franto, popsal jsi to v podstatě dobře. Štve mě, když se do mě úplně hloupě a zbytečně navážejí. Nemám to zapotřebí a oni taky ne.

Myslíš si ale dost mylně, že si myslím o sobě něco víc. Ve smyslu, že co napíšu někde je svatá pravda a mám na patent na to jak dělat správnou novinařinu atd... ani náhodou. Tady si nemáme nikdo co vyčítat. Jsme hobbíci všichni a můžeme být maximálně rádi, že když náhodou něco někdy napíšeme a ono se to zrovna třeba líbí, tak z toho máme radost, to je asi celý. Skutečně profi automobilových novinářů co vědí a umí bys spočítal v ČR na prstech jedné (možná dvou) rukou. S tím jak se dneska všechno už dělá online, protože tištěné věci se příliš nevyplácí a čtenářstvo sklouzává k přečtení titulků, perexů, obrázků a možná i závěru, tak se ten obor zkrátka mění. A nakonec jsem rád, že jsem jenom hobbík, že se tím nemusím živit... A vy to máte naprosto stejně, není si jistě co vyčítat.

No, nic, prostě mě docela sere ta podrážděnost reakcí redakce (části) kdykoli tady poslední rok, rok a půl něco napíšu co zrovna není jen koment : "dobrý kluci, parádní článek" ... taky jsem poslední čas reagoval radši spíš jen na blogy lidí a tady holt zas udělal po dlouhý době klasickou chybu. Přitom jsem ani nemyslel nic moc vážně : začalo to jednoduchým : "jak je možný, že ho nebaví BRZ" a zvrhlo se to takhle...

No, nic , mějte se a zase někdy čau, piště, Autíčkář je náhodou jako celek super (to bych sem jinak nechodil to číst nebo občas přihodit blog) a z toho úplnýho začátku (kdy jsem to ani ještě neznal) se to posunulo, to nezpochybňuju. Na veterány se těším... Jinak Franto ani jsem teď v náznaku neudělal na Kubu poznámku o tom "dodávkáři" nebo "elektrikáři" atd... to už jsem vyškolenej, že nesmim :-D Takže to sis do toho komentáře připsal sám. Tohle už já dávno nekritizuju, to jen prostě nečtu a nedráždí mě to nijak...

krab
03. ledna 2021, 23:58
0
Rok za volantem: padesát aut, nespočet dojmů

V pohodě Kubo ... hele já to taky nemyslím kdovíjak extra vážně. Jen to prostě na mě působilo, tak jak jsem nahoře popsal, no... A Volvo pro dědky je, to je přece jasný, to ví každý malý dítě :-D Ne, náhodou, vždyť víš, že tu C70 jsem ti pochválil, to auto se mi taky líbí. Není to něco, co bych si koupil, ale je to krásnej design a je mi to sympatický respektuju to... holt jsem se nechal trošku vyprovokovat na kecy, že BRZ je nic moc...

Jo, Viper, to už jsme v jiný dimenzi... To člověk miluje jen kvůli zvuku a tomu jak to vypadá, i kdyby to jezdilo jako hromada hoven tak to stejně musí člověk milovat :-D Kór GTS, to je krásná karoserie.

krab
03. ledna 2021, 22:58
1
Rok za volantem: padesát aut, nespočet dojmů

Oukej, ale proč tady Křečku děláš osobní výpad přímo na mě?

Já jsem v drtivý většině diskuzí na tomhle webu slušnej a Kubovi to napsal opatrně, kulantně. Nic, nediskutuju už na toto téma nebo vlákno dál, zbytečně se teda utla diskuze s Beastarem a Juniorem, těm rád a v pohodě klidně delším odstavcem odpovím a rád jsem se zase něco dozvěděl od nich. Ale tohle už smysl fakt nemá a ani mě to netěší v tomhle stylu tady diskutovat něco s redakcí.

Mějte se... čus

krab
03. ledna 2021, 22:23
0
Rok za volantem: padesát aut, nespočet dojmů

Debata s Beastarem a Juniorem a mnoha ostatními je tu celkem příjemná. Můžem si oponovat, ale diskutujem normálně. Já nevím Kubo co si mám ale jako myslet, když napíšeš, že je BRZ podmotorovaná tvrdá mrdka... je to divný. Buď to bereš tu novinařinu trošku vážně, když tím byť jako hobbík (zrovna jako já jsem taky hobbík) trávíš volnej čas. A čtou to lidi...

Schválně jsem tam odpověděl x věcí, který jsou k tématu relevantní, vysvětlujou proč to auto špatný není a kde má nějaký nedostatky. Nemusíš to auto mít rád, ale jsou prostě nějaký objektivní měřítka. Takhle jak to podáváš to pro mě vyznívá jako : "petrolheadi to auto milujou, tak je schválně naseru tím, že řeknu, že to stojí za prd" , sorry na mě to takhle působí. A taky jsem blbej, že jsem se zase do týhle debaty vůbec pustil... u tý z novoročního článku o tom o co v autech přijdeme jsem se radši udržel a nic tam nepsal.

Jinak hele, proti článku nemám nic, je to fajn napsaný, docela i vtipný, jen s tím BRZ jsi mě trochu prostě popudil :-D

krab
03. ledna 2021, 21:01
1
Rok za volantem: padesát aut, nespočet dojmů

Ok, že bych to auto zrychlil tím, že tě budu přesvědčovat o tom, že není pomalý, je zbytečná ztráta času. Pro mě bylo rychlý až až... Jestli mi někdy přišlo, že jsem tlačil plyn do podlahy a hypnotizoval tachometr, tak možná na cílovce v Mostě a pak místy při předjíždění. Tam skutečně nastává blbá situace, kdy na předjetí něčeho co jede 90-100 potřebuješ trojku a fakt plnej, a trošku se modlit, aby ti ten předjížděnej nezačal přidávat. No prostě si dávat pozor a nechávat rezervu. Proto to není nic moc do hustýho provozu a na dálnici se moc bavit taky nebudeš. Chce to hezký silnice, zakroucený, menší, prázdnější, hele já jich v okolí mám relativně dost. Musíš se prostě s tím autem umět hezky naladit na společnou notu. Není to stroj co dělá všechno tak nějak snadno a automaticky.

Za 400 to drahá sranda je i v případě ojetiny, to uznávám, ale nemyslím si, že je to špatný. Koupíš za to sice nějakou Z4ku, se štěstím i kupátko (to už argument docela je) , koupíš za to silnou E90 335i (to je taky argument, i když auto trochu mířící za jiným typem zážitku) a když odejdu od bavoráků, máš za to i předchozího Mégane RS klidně se povede i cup 265 a to je fenomenální auto. Prostě u mě to bylo tak, jsem to auto šel vyzkoušet a hned se mi zalíbilo a za nějakých těch 420 nebo kolik to tehdy stálo ojetý jsem to koupil ... a nelitoval. Kdyby se pak neobjevila po tom cca roce ta Elise na prodej, tak mi vydrželo jistě dýl. Jak dlouho ale netuším..

Je fakt, že za 2 průměrný mzdy se dá koupit něco, k čemu můžeš v klidu zaujmout "destrukční" postoj a trénovat stylem, že pokud tě strom ve škarpě nezastaví jede se dál. Ale na to zas já nejsem úplně ta pravá nátura, takže dám přednost přeci jenom něčemu míň plechcupovýmu. A ono ve výsledku kámoše i ten bavorák vyjde teď jestli to budou chtít doladit k těm závodům na dost přes kilo. A to to koupil dobře, už s úpravama, ze kterých se leccos ukázalo jako funkční a správný, ale další věci to chce. Ono možná to vyjde na 2 kila, když by se to pak celý spočetlo. A to je takový to skoro nejvíc low cost závodění co se dá. Druhý takový podobný auto na ten hooning a současně ale pěkný svezení je Clio Sport 197, tam mě snad štve jedině, že se klasicky jako v každým hatchi sedí dost vysoko, ale jinak to na okresce umí úžasný věci. A je to vlastně i lacinější trošku to poladit tak, aby to opravdu úžasně fungovalo. Ale není to třeba pro mě taková ta citlivá hra s volantem a pedály jako v zadokolkách. Mám je prostě radši.

krab
03. ledna 2021, 20:15
0
Rok za volantem: padesát aut, nespočet dojmů

Vidíš, ty jo, to je na debatu někde u kafe a je fakt, že tohle téma už jsme asi argumentovali víckrát. Já jsem aspoň rád, že sis to auto vyzkoušel, aspoň takhle na seznámení. Já si myslím, že úplně žádnej kult neživím, je fakt, že když jsem to auto měl, tak jsem ho měl nesmírně rád. Nakonec jsem se na něj v podstatě těšil od roku 2012. Levná zadokolka, fungl nová, kupéčko... a nezklamalo mě to. Na tom začátku určitě ne. Je fakt, že v tom sériovým provedení je s tím autem největší radost na prázdné užší okresce. V Mostě se ukázaly jako problém brzdy, v Písku nedotáčivost předku, ale vše řešitelné věci + vždycky se dala ještě najít chyba mezi sedačkou a volantem. Já si nemyslím, že jseš špatnej řidič, imho si myslím, že budeš rychlejší než já, nebude ti dělat problém to občas vzít doopravdy naplno. Mégane je hodně dobrý auto, nikdy jsem netvrdil, že ne, jen třeba pro mě a x dalších lidí je atraktivnější si užít nižší auto, kde sedíš nízko nad zemí a volantem se přední kola jen zatáčí, zadní auto pohánějí, takže jde řídit zadní kola hezky i plynem.

Nepochybuju o tom, že Cayman GTS co jsi zmínil je jinde, ale co tak vidím z tý praxe, ale taky stojí jiný peníze. Proto rád tyhle Toyobaru "propaguju" když už bychom to tak nazvali, že je to prostě za daný peníze vynikající. A má to svoje limity. Večere v mišelinský hvězdě je taky jinej zážitek než běžná solidní hospoda... To, že tomu na trhu vlastně výborně konkurují ojetá sportovní auta, co byla kdysi dražší a dneska za babku, to je fakt. Ale zas já to beru tak, že jsem rád, že se aspoň našlo těch pár desítek tisíc lidí, co těch 30 tis euro za novou GT86/BRZ v Evropě dalo a budou z nich do budoucna zajímavý ojetiny. Ty zadokolkový bavoráky co jdou relativně snadno nějak pro ten amatérskej motorsport upravit už začínají mít léta, je jich čím dál míň , ty parádní stavy punc těch budoucích klasiků a co ti zbývá? Mazdy MX5 a ostrý hatchbacky.

Já právě jsem trošku naštvanej z tohohle titulu, že někdo z tý auto novinářský obce (byť třeba poloamatérský) kritizuje a nechápe zrovna právě ty Toyobaru dvojčata, když je to přesně ten typ auta, po kterým hromada kluků a holek dlouho toužila. To víš, že to auto mohlo být lepší. Mohlo dostat lepší podvozek, lepší brzdy, kola a silnější motor... Ale byla by to pak spíš taková M2 z Japonska nebo konkurence pro slabší Caymany atd... Ale to by to nestálo 800 ale 2x tolik.

Možná taky hodně dělá to, že u nás prostě není na trhu tahle silná střední třída obyvatel, co má na nějaký rozumně pěkný a komfortní rodinný auto a k tomu si může relativně snadno dopřát i BRZ jako víkendovku. A zas ti co těch peněz mají relativně dost to BRZ tolik neosloví, protože koupí tu kategorii aut, kde je dneska třeba ta M2

krab
03. ledna 2021, 18:33
-2
Rok za volantem: padesát aut, nespočet dojmů

Ono Beastare taky hromadu těch kluků, co tyhle auta mají sem asi už pomalu nechodí. Ono se sem dost nadšenců myslím natáhlo s Vavrisem a teď je to poslední 2 roky docela mainstream. Není to stěžování si, jen konstatování. Tu schizofrenost si u petrolheadů vysvětlíš snadno takto: tohle je postupně zužující se skupinka lidí, co oslavují auta, která mají cosi co se často špatně popisuje všem tak aby to pochopili. Zkrátka auta s duší. Zní to sice debilně, ale já tak auta rád hodnotím a jsou prostě taková, kde mi to rezonuje a jiná, kde prostě emoce necítím. A to BRZtko tu duši má. Za mě víc než STi. A to jsem si STI mohl celý týden vyzkoušet v různých režimech. S BRZ se toho řidičsky a specilelně pod vedením zkušenýho jezdce naučíš v zásadě víc. Ono to, že je to pomalejší je výhoda pro ten trénink. To, že to auto nedrží v zatáčce tak jako STI je opět výhoda. Můžeš se na BRZ líp učit poznávat co se děje, když uděláš to nebo ono. Auto reaguje dobře na podněty a dá se v trénovat v nevelkých rychlostech. Já to vnímám jako výhodu. Na druhou stranu to, co píše Junior chápu, já tomu rozumím. Je taková doba, kdy většina chce být radši ohromena zrychlením a obklopena komfortem nebo elektronickou výbavou. Já si o tom myslím, že to dobře není, ale holt tak už to je...

Mimochodem v tý naší "sunday drive" skupině to vnímáme všichni dost podobně a i mezi dalšími kamarády okolo aut. Takže já nemám pocit, že tady by to bylo nejpetrolheadštější. Spíš sem furt ještě rád chodím nakouknout co se tu děje a tak. A je fakt, že teď tím komentářem na Kubu s tím jeho "odbytým" konstatováním, že BRZ je srágora mě trochu teda nadzdvihl ze židle, ale nechci bejt úplně hnusnej. Aspoň jsem se pokusil vysvětlit v pár komentářích, proč stojí za to nelomit nad tímhle autem úplně hůl...

Jasně, pro hodně pokročilé jezdce už sériová BRZ není to pravý auto, zvládnou zkrotit větší výkon a užijí si i lepší zvuk motoru (ten má BRZ v podstatě nijaký) i sofistikovanější techniku. Ale většina těch lidí příliš dobře obecně řečeno neřídí a zrovna právě BRZ je ideální nástroj k tomu, aby je v tom třeba zkušený instruktor naučil jezdit. Přitom to auto jde levně pojistit. Já třeba sám nad tím trošku uvažuju, že jestli do budoucna uvidím, že vůbec bude nějaký čas zas třeba zkusti znova okruh, jezdit zase na NS atd... tak možná to BRZ nějaký koupím a využiju ho tentokrát intenzivněji jako tréninkový auto, který bude pořád dělat radost. Na druhou stranu, jak říká Junior, ona třeba ta vhodně upravená 325i jak má kámoš udělá podobnou službu za podstatně míň peněz. Takže i tohle je nějaká cesta. Na druhou stranu vím prd co bude, na co bude čas, navíc rád tak trochu "sbírám" zajímavá stará auta, takže mě to spíš táhne k třeba dalšímu youngtimeru, když by na to byl čas a místo a ty peníze se utratí zkrátka opět jinak než za nějaké BRZ. Takže pro mě je to s otazníkem, zda bych si BRZ/GT86 koupil někdy znova, občas si říkám, že bych rád, jindy zase, že už to je asi etapa co už je za mnou... uvidíme :-D Ale jako vstup do světa řízení sportovních aut ho hrozně rád propaguju.

krab
03. ledna 2021, 16:53
1
Rok za volantem: padesát aut, nespočet dojmů

Aha, ty na to díváš ještě takto. Zrovna u těchhle dvou zmiňovanejch aut (GT86/BRZ a GR Yaris) vyloženě nejde o žádný imagemakery nebo sexy auta, kterýma se dá vytahovat před holkama... To jsi holt mimo a často ti v tomto ohledu u nás poslouží i ten Sup TDI, jen stačí aby byl novej nebo aspoň vypadal "draze" :-D

Lidi co znám a mají BRZ/GT86 typicky dalších 900k na lepší sportovní auto nemají. A to byl důvod proč to Toyobaru. Typicky se řeší : Toyobaru nebo MX5? A ten kdo už má děti, tak typicky chce Toyobaru, protože má zadní sedačky a dají s v tom občas vzít na výlet. Co se týká nového GR Yarise, tak uvidíme, ale zatím vím jen o pár lidech co si ho pořídili a typicky je to jiná klientela. Lidi co mají klidně v garáži ještě opravdu drahé schopné sportovní auto nebo jsou to přímo závodníci a GR Yaris objednali protože věří, že ten tým Marcuse Gronholma do toho vložil pod neobyčejně "volnou" rukou vedení Toyoty neobyčejné vlastnosti. A potvrzuje se, že to nejspíš i tak bude.

Je to stejně sranda... zrovna tady na diskuzním autíčkáři aby člověk hledal argumenty, proč je super, že aspoň jedna automobilka na světě pořád dokáže stavět dostupné zadokolkové kupé. :-D

krab
03. ledna 2021, 15:08
0
Rok za volantem: padesát aut, nespočet dojmů

Junior: mě to bylo jasný. Nakonec Golf GTD je rozumná volba a fajn auto a nakonec i ta zůstatková hodnota nebývá u nich vůbec špatná. Operák něco stojí, tak ostatně zadarmo ta auta nerozdávají, ale je fakt, že je to zas zajímavá možnost jak dneska můžeš v podstatě bez úspor (jen se slušnou prací) přičuchnout k novýmu autu. Za mě to tak nějak, když jsem byl v rozmezí 20-25 let nebylo, tak jsem se mazal s různejma ojetinama. Ale byl jsem za to rád.

Je fakt, že hračky na výběr pořád jsou. Ať už možnost sehnat pořád nějaký BRZ Spec S edici nebo některý z těch finálních, tam jsou už lepší brzdy a kvalitnější tlumiče, to tomu pomáhá. Ale taky se nám objevil GR Yaris a to je sakra dobrý auto a když se to sečte co do něj šlo za techniku, tak i za dobré peníze. Taky proto je kolem něj takový šrumec. Nějaké svezení se rýsuje teď brzy, tak na to se nesmírně těším. Sice 3 hrnek a zvuk motoru dovnitř z repráku není úplně můj šálek čaje, ale třeba to bude pro jiný zážitky komplet zapomenuto.

krab
03. ledna 2021, 11:51
0
Rok za volantem: padesát aut, nespočet dojmů

Beastar: vím. Ale já dodám jednu věc. Můj názor s odstupem času je, že jsem to svoje auto (GT86) prodal v podstatě moc brzo po koupi. Nestihl jsem si v něm užít zimu, jelikož jsem neracionálně auto šetřil a nechtěl brát do soli, přestože by to bývalo v klidu přežilo a nic zle by se nestalo. Aspoň bych se ho naučil ještě líp zvládat a pak se teprv rozhodnout co dál. Místo toho jsem koupil daleko schopnější auto (Lotus) možná tedy ne v rychlosti v přímce, ale v přímočarosti reakcí a nutnosti umět řídit přeci jen už pokročilejším způsobem. A to se učím doteď....

Abych to zkrátil, BRZ bych si možná v budoucnu pořídil znova už kvůli tomu, že ho lacino havarině pojistím (což u dražších sporťáků nehrozí), vyzkoušel auto na nordschleife, využil ho na nějaké jiné jízdy během roku, je super, že se do něj dá usadit i dítko (zrovna jako do Porsche) a dá se třeba do budoucna zauvažovat o dalších úpravách, které to auto posouvají dál. A proto to auto mám rád. To je ten důvod.

krab
03. ledna 2021, 11:17
-1
Rok za volantem: padesát aut, nespočet dojmů

Kluci, ale to neznamená, že to auto nemám rád... nemám prostě tolik místa doma a hlavně času ujezdit já nevím 10 aut... jinak bych si GT86 koupil klidně znova (nebo Subaru BRZ) . Vy dva jste zrovna tak o skoro 10 let mladší kluci, Junior asi ještě o víc než já a člověk by čekal, že přesně tohle auto si koupíte, pokud si to budete moct nějak jen trochu dovolit a budete se v tom učit řídit a lítat po okreskách, sem tam, když zbyde nějaká koruna tak v sézóně na nějaký ten okruh. A jeden si vozí prdel ve Volvech, básní o tlačítkách na touchscreenu nebo o světýlkách podsvícení u mercedesu a druhý brázdí krajinu usedlým (sic stylovým) Golfíkem GTD (pokud si to pamatuju dobře) . Doba se asi mění ... Já byl na to auto nažhavenej tehdy už od doby o první zmínce o něm. A mám ho v oblibě doteď. A doufám, že auta podobnýho typu budou vyrábět i do budoucna pořád. Jenže když vidím ten nezájem mladší generace, kdoví jak to bude...

krab
03. ledna 2021, 10:28
1
Rok za volantem: padesát aut, nespočet dojmů

Nemít rád BRZ fakt pochopit nedokážu...

krab
30. prosince 2020, 18:11
1
Jaguar F-Type P450: Báječná léta s kočkou

Palec nahoru. Radek to krásně nafotil, na Danovi je v textu cítit, že mu právě tenhle Jag extra "sednul", to je evidentní. A je fakt, že F-type je krásný auto, bylo už od začátku výroby. Taky občas na to mobile.de zabrouzdám a zadám tam F-type a schaltgetriebe :-D A najít se dá...

Jestli bych si F-type sám koupil, těžko říct. Ale za estetiku má vážně hromadu plusových bodů!

krab
29. prosince 2020, 13:31
1
Auta, která zmizela

No, to tohle ještě nebylo tak legrační ... Ale můj kamarád míval jednu dobu Audi S1 jako denní auto (tu, kterou myslí Beastar) a protože má současně i youngtimery a bavíme se v podstatě jen o starších sportovních autech, měl jsem poprvé dojem, že má Audi S1 (ale E2, zkrátka Sport Quattro, ročník 85, 86) A to jsem ho ještě moc neznal... Byli jsme v garáži u něj, tam na zvedáku a okolo samé sportovní káry 80. léta a on povídá, jak jezdí běžně nejčastěji s "esjedničkou". A já si hned vybavil to žlutobílý rally Audi v barvách HB a furt mi to šrotovalo, protože vím, že originál má nedozírnou cenu a i replika by byla proklatě drahá, navíc by to mělo obrovský náklady až nemožnost s tím jezdit normálně denně ... Ale neříkal jsem nic, nechal jsem ho přitom. A pak až jsme se viděli víckrát, tak jsem konečně pochopil co je to Audi S1. Ten model jsem totiž vůbec neznal ... Prostě Polo GTI od Audi :-D

krab
29. prosince 2020, 11:46
0
Auta, která zmizela

Ty jo, já jsem blb :-D Až teď jsem si uvědomil, že celou dobu myslím úplně jiný auto ... Já recenzoval vloni Audi A1 1.4 TSI ne A2 ... totiž furt jsem dumal nad tím hliníkem co píšeš a vím, že hliníková byla právě A2 a i designově je to zajímavý auto. A mělo i nějaký prvenství s tím dieselem v úspornosti nebo co... A2 jo, tou jsem se vlastně ještě nesvez a je to jak ty píšeš, zajímavý auto, svým způsobem konstrukčně unikátní a pokrokové.

O čem já psal je A1 ( typ 8X) a ta je skutečně taková zvláštní. Tvrdá, maličká, co by nevadilo, ale za svoje peníze jsem nenašel vlastnost kvůli který si za ní připlatit. A2 jku chápu, že ti dává smysl a máš i docela neobvyklý auto...

krab
28. prosince 2020, 18:41
0
Auta, která zmizela

BigBang: to je zajímavý. Ten kus co mi půjčili (ani jsem po A2 vyloženě neprahnul, ale bylo to půjčené předtím asi do Světa Motorů nebo tak) měl docela málo najeto a uvnitř fakt jako nový. A přesto trochu tu a tam povrzávalo, ne moc, ale v kombinaci s tím tvrdým podvozkem mi zrovna tohle auto do noty nekáplo. Souhlas, že je to docela jiná liga proti Fabii a Polu, ale asi bych si v tomhle segmentu koupil FIestu, když by přišla řeč na malá auta. Poptávka po těch A2 jistě bude, navíc i ta pořizovací cena není vůbec nejnižší, vlastně docela vysoká. Proto jsem tam nějak tápal a přemýšlel, kdo do toho vůbec půjde, protože za daný peníze najdeš na trhu ojetin leccos asi i zajímavějšího mi připadá. Ale tak je to věc vkusu. Jako 1.4 TDI, to jsem řídil jednou služebně , j bývalým zaměstnání už fakt před lety byl Roomster 1.4 TDI , taková ta užitková verze. Já když to poprvé nastartoval, myslel jsem, že je to rozbitý :-D Tady skutečně koncernoví inženýři (nebo spíš správní rada co to objednala udělat a schválila) zašli fakt až moc daleko ... to je motor mi přijde z říše : co nejpříšernějšího vyrobíme a schválně budeme sledovat jestli to doopravdy někdo objedná a zaplatí... a k celý tý srandě se to kupodivu doopravdy celkem prodávalo dobře...

krab
28. prosince 2020, 18:04
2
Jak jsme vyhráli Gumbalkan Grand Prix - 6 heures sur le Most: Část první

Moc hezký a to čekání na druhej díl, to je snad naschvál :-D

krab
27. prosince 2020, 22:29
2
Auta, která zmizela

Já vím, že jsem tohle téma trochu vyvolal, tak rád zareaguju. Ono je to tak, že každý má nějaký jiný používání aut a podle toho by měl přemejšlet co si vybere. Já mám luxus toho, že si v rámci toho koníčku psaní o autech leccos vyzkouším a jsem rád, že dělám hlavně ojetiny, klidně i ta zánovní auta. Nedávají mi je automobilky, ale bazar a můžu na to dívat dost nestraně. Rád co jde, na těch autech pochválím. Ale sám pro sebe vidím, že kvalita jde místy dolů. Nejde úplně paušalizovat, ale zánovních už bohužel trochu rozvrzaných ojetin jsem vyzkoušel několik. Mimochodem ta zmiňovaná A2 podle mě za příplatek za čtyři kroužky nestojí. Auto je sice hezky tuhé, ale bohužel až moc tvrdé na naše silnice a interiér rád vydává pazvuky. Vypadá to hezky, s 1.4 TSI (tuším jsem to měl) to i docela fajnově jede, ale moc důvodů proč A2 mě nenapadá. Ale o to nejde...

Co jsem chtěl napsat je, že já hrozně fandím všem lidem jako je Irwinek nebo hromada vás dalších co udržujete ty starý káry i když to není pokaždý úplně finančně nejracionálnější. Já to dělám vlastně podobně. Dneska jsem zase po nějakým týdnu vytáhl na projížďku a dotankování Poršáka, Sallynu a to je pokaždý tak příjemný zážitek, že vážně ani po letech nemám sebemenší důvod uvažovat jestli bych jí vyměnil za nějakej novější model. To spíš, kdyby byly prachy, tak bych rád nějakou tu starší vzduchem chlazenou "sestru". Ve vkusu na auta jsem prostě už takovej "fosil" a těžko se to změní. Leda že bych byl na stará kolena fanoušek aut na prodlužovačku jako občas vypustí do éteru James May, ale to se snad nestane :-D

PS: Projekt X3 z posledního blogu se náhodou vyvíjí dobře. Kompletní velký servis nebyl zdaleka příliš drahý, vyměnilo se pár věcí a všechny kapaliny a filtry a auto jezdí opravdu hezky. Teď jsem s tím přes ty svátky něco konečně víc najezdil, protože bylo dost návštěv atd. a jsme spokojeni. Motor R6 má zvuk jak jsem u BMW zvyklej, interiér je stylem hodně jako E46, která je mi dlouhodobě sympatická, audiosoustava je kvalitní a dokonce nevysvícené xenony umí hezky svítit na cestu, překvapivě o dost líp než jsem čekal. Když to vezmu suma sumárum, zak za celkových 215 tisíc, které v tom autě (bez pojistky) aktuálně jsou, je to pořád pecka. A nacpal jsem do toho hromadu krámů, z hlediska prostoru je to furt hodně fajn.

A s tou poruchovostí ... někde jsem to tu už psal, ale tátovi se třeba totálně zastavil z ničeho nic M-B E klasse model 2018 a musel volat asistenci atd... týden náhradní auto. Ani doteď neví co s tím bylo, ale prý tomu museli přehrát kompletně nově software ŘJ. Tak asi tak... Tohle nám u těch starých vrán nehrozí. A když se poserou, tak se zase relativně dostupně opraví.

Jinak, ale jsou na trhu auta, co se mi opravdu líbí, třeba Giulia. Jestli zjistím během příštích pár let, že zvládneme fungovat i se sedanem (což by rodina čítající jedno dítě a jednoho psa asi mohla) tak si docela brousím zuby na to, že by příští auto na daily byla Giulia. Do tý doby doufám, že X3 udělá hezkou službu pár let a kdyby časem byla náhodou už na trhu bezcenná, tak už si jí necháme nafurt. Překvapivě je v tom na dobrým asfaltu příjemná jízda a myslím na dobu vzniku to fakt bylo první "offroad" auto na trhu s fakt dobrými jízdními vlastnostmi v zatáčkách. Daň za to ale bylo tvrdý odpružení, to v tý době (2003 to přišlo na trh) jinak asi neuměli. Dneska už jsou s těmi adaptivními systémy odpružení ta silniční SUV/SAV dál, ale zas je tu ten problém tý dlouhodobý údržby a servisovatelnosti, zkrátka ta auta budou mít v rámci toho stárnutí pak opravdu asi neúměrný náklady na provozování. Což auta dnes 15-20 let stará naštěstí většinou nemají.

krab
27. prosince 2020, 11:38
3
Auta, která zmizela

Autíčkový Jelen a Sau , máte pravdu oba v tom, že přesně co uvádíte jsou hlavní důvody, proč ty starší auta od 15 let nahoru postupně mizí ze silnic. Běžně lidi chtějí nové a často si to odůvodní lepší bezpečností a spolehlivostí. Ale ne vždycky to bohužel tak platí. I když při porovnání stejnejch segmentů to pochopitelně tak je. Určitě bych se nechtěl rozjet padesátkou proti zdi v Yarisu rok 1999, zatímco v tom novým bych doufal, že i takovou šlupku půjde přežít, otevřít dveře a vylézt. Na druhou stranu u dražších aut z těch devadesátých let a z přelomu století je ta bezpečnost pořád hodně dobrá. A já nevím, mám z těch aut pořád příjemnej pocit. Ale hromada takových prostě mizí, jak jsme si tu už vyjmenovali x příkladů a další má Kubajz v článku. Prostě se to lidem nechce udržovat a to je kolikrát prostě škoda...

krab
27. prosince 2020, 00:20
2
Auta, která zmizela

Víš co, ono to je podle mě trochu jinak. (mimochodem dal jsem ti tam to +, ať nemá ten komentář to mínus co tam bylo si myslim zbytečně) Je to o tom, že lidi jsou často neschopní si rozvrhnout finance dobře do delšího časovýho období a vyhovuje jim fungovat v měsíčních cyklech. Nemají problém si spočítat, že si můžou dovolit nový/zánovní auto, za který budou platit něco jako 10 tisíc měsíčně a za nějaký čas ho splatí. To si dovedou spočítat, že jim vyjde. Vědí, že v těch 3-4 letech, co to budou platit to auto nebude potřebovat mimořádný výdaje a dají mu jen základní povinný servis. Na tu počáteční akontaci typicky třeba těch 100 tisíc dotlačí. Nebo využívají operáky, které byly navíc nedávno fakt poměrně levné. Je to pohodlný, předvídatelný, bez starostí. A kupují auta v rozmezí 250-500 tisíc korun. A jsou to přeci jen, když si to přiznáme naplno nejčastěji ošizené sračky. Takhle to funguje už delší dobu. Nakonec auta co stála tyhle peníze a byla takto dostupná i v těch devadesátkách nebyla často nic moc. Asi nemá smysl nějak zvlášť vzpomínat na ty Corsy, Astry, Escorty nebo Fáčka a Feldy ... jsou v tom výjimky, nostalgie pracuje, takže já se vlastně dneska moc rád otočím za pěkným exemplářem v podstatě čehokoli starýho, to jako jo, ale víme, že tyhle auta nebyly nikdy zázrak. V posledních 10 letech se ale tenhle lowcost hodně rozšířil, právě díky tomu hezky dostupnýmu financování. Z toho vyrostly značky jako je Dacia. To je dobrej příklad. Bohužel lidi často ve vidině nového, poslali do šrotu pěkná auta, která vyměnili za sice nový, ale strašně sračkoidní Duster nebo nějakou podobnou alternativu na trhu. A sranda je, že se necítí podvedeni, vlastně jsou často nesmírně spokojeni. Prostě mají pocit, že udělali dobře a mají nové a nemusí se obávat nečekaných výdajů, který by měli, když by se rozhodli dál udržovat v perfektním stavu auta jako třeba Opel Omega B nebo BMW 5er E39 či M-B třídy E W124, W210 atd.... Přitom kdo taková auta zná a ví jak jezdila jako nová nebo v perfektní udržované kondici tak ví, že jsou dodnes fantastická. Jen jsou prostě stará a leccos neumí, typicky je to ta moderní konektivita, zkrátka nemá to USB ani touchscreen. Ale to jsou blbosti, který každý dořeší držákem na mobil anebo jim to nevadí, protože jim toto zrovna v autech nechybí.

20 let + stará auta se vyplatí udržovat, ale jen některé stavy. Výchozí stav : zlikvidované po 10 majitelích bohužel už ne... leda u fakt speciálního modelu. Ale 20 let + auto s dobrou předchozí údržbou se vyplatí dál udržovat, jen tomu majiteli musí svitnout v makovici a nestydět se jednou za čas dát do údržby toho auta několik desítek tisíc aby dál skvěle fungoval. Pořád je to levnější než kdyby platil na splátky nějakou sic novou, ale jak já říkám low cost sračku.

Ale ber můj názor jako pohled, kterým se mainstream stejně nikdy řídit nebude. Protože lákadlo "nového" je pro většinu lidí silnější než nějaká racionalita udržovat staré, dobré auto, které udržovat ještě přeci jen smysl fakt dává.

krab
26. prosince 2020, 23:56
0
Auta, která zmizela

Je fakt, že Passata B3 měl od nova jeden můj vzdálenější strejda, kombíka, 1.8 benzín a to auto měli strašně dlouho. Koupil si ho snad v roce 92 nebo 93 , už to je dávno, to jsem byl ještě fakt malej a používal ho ve firmě a pak ještě soukromě s ním jezdili strašný léta. Jestli ho mají někde doteď na pojížďky po okolí, to bych kecal, ale vlastně když to tak vezmu, tak to auto bylo v podstatě asi "nerozbitný". Mě se akorát jen tenhle Passat nikdy nelíbil... Třeba ty úplně starý fastbacky v těch začátcích 80. let, ty byli pěkný. Ale on vůbec celej Volkswagen. Když vezmu průřez aut z tý doby: Polo Coupe, Golf 1 a pak 2, Scirocco, Corrado (to je nádherný auto a dřív jsem ho nějak přehlížel, taky platilo jednu dobu za tuzing káru pro blbečky... dneska bych originální kousek vnímal úplně jinak) a ten Passat B1 a B2, to mi přijde má fakt dneska svojí eleganci. Co se mi asi nikdy nelíbilo a nelíbí dodnes byla Jetta...

krab
26. prosince 2020, 19:21
0
Auta, která zmizela

Tak to gratuluju, 323F 2.0V6 je super.... no když budeš mít na jaře oživeno, přivez jí někdy na nedělní vyjížďku... :) U nás ve městě jí jako novou v zelený metalíze měl místní hodinář. To bylo tehdy jedno z nej aut ve městě :-D

A 323 F s mrkačkama.... Jako ono vůbec jsou mrkačky jako prvek designu něco co by mohlo přežít klíďo dodnes, nebýt to v určitý fázi prostě zakázaný. Je to nadčasová věc si myslím

krab
26. prosince 2020, 19:09
0
BMW X6M Competition: Magor. Mistr. Miláček.

Neumím to potvrdit ani vyvrátit, ale očekával bych to. Italský turbomotory většinou mají docela vyšší spotřebu než obvykle. Vezmi si, že to má 2 turba a poměrně jednoduchou řídící elektroniku Já bych tipnul. že 15 cca tam bude jako běžná, když se pojede někam aspoň tu hodinu a střední tempo. 20 + , když bude hezká okreska a člověk si to bude chtít na tu chvíli užít. Ale to upřímně řečeno každý starší sportovní auto...

krab
26. prosince 2020, 17:08
0
Auta, která zmizela

No jo, tohle je taková známka punku, ehm, teda spíš fakt, že už ty devadesátky byly vážně dávno...
19 Chamade měli rodiče kamaráda v době, kdy naši Feldu. A ten Renault byl něco, i tak zvláštně "voněl" a měl děsně pohodlný sedačky. Pak měl 19tku kluk ségry už tehdy jako dost dojetou ojetinu a v tom jsem se i snad jednou svezl, pomáhal jsem mu to opravovat jednou. No, asi bych 19tku příliš z nostalgie nechtěl. Audi 80, to je jiná písnička. Jak mě novodobější Audi neoslovují, tak považuju Audi 80 hned vedle M-B 190E a BMW E30 za nejlepší auto střední třídy svý doby. Možná, že jsem míval jednu chvíli Audi 100 C4 (2.8 V6 Quattro) a byla to pro mě tehdy fakt kára... přesto už tehdy notně ojetá. To je mimochodem další Audi, který už jen tak koupit nejde - C4 100 / A6. Zrovna tak dost zmizely Passaty z té doby, ale zas na druhou stranu, možná kromě VR6 verze bych ho z hrobu asi ani neprobouzel.

Maxima QX byla super, tu jsem taky měl a dneska nejsou, ta auta prostě majitelé "spotřebovali", můj kus byl krásnej, ale když jsem ho prodával šel na export. Koupil to ode mě jakýsi student z Lybie. Ale velice slušnej a moc fajn kupec. Takže kdoví jestli moje modrošedá Maxima 3.0 QX nejezdí doteď někde na severu Afriky... :-D

Moc hezký Mazdy byly 323 F 2.0 V6 , pamatuju si na dvě jako kluk v našem městě. Sice už to nebyla mrkačka, ale ty oblý tvary a hladký chod malé V6 pod kapotou byl super. Mimochodem nádherná koupě by byl i Xedos 6 s tímhle motorem.

Zmizelo Mitsubishi Galant nebo Colty z tý doby ( ty skoupil jistě všechny Radek Chlud) no a bavoráky tak trochu taky. E30tky jsou už hodně drahý, když za něco stojí, E36 tu dráhu kopíruje, E34 pětka taky, sedmičky E32 a E38 už jsou zrovna tak drahý auta. Z Mercedesů (za rozumné ceny) má podle mě zajímavý kouzlo W220. S jednou jsem si předloni týden hezky pojezdil a myslím si, že nezdevastovaný kousek fakt stojí za zkoušku. Protože je v tom pořád neskutečně příjemná jízda. A mizí postupně i Range Rovery P38 a ty co se objevují v pěkném stavu už stojí docela hodně peněz.

krab
26. prosince 2020, 14:28
0
BMW X6M Competition: Magor. Mistr. Miláček.

A to je přesně ono ... pro ten jeden okamžik, kdy se ti naježí chlupy na předloktí, když za to vezmeš, za to to stojí. Ono je to právě někdy zajímavý. Technicky opravdu dobrý auto mi kolikrát pak připadá trochu nuda a hledám různý jiný cesty. Maserati je přesně takovej ten prototyp iracionální volby. Třeba když to vezmu, tak z tý doby (druhá půlka 90. let) tak by si člověk mohl vybrat z těch charakterních sedanů BMW M5 E39 a dostane takřka dokonalý auto. Ale pak jsou tu takovýhle okrajový varianty jako QP IV. s tou 3.2 Biturbo o na tehdejší dobu fakt víc než slušným výkonu, ale taky se spoustou nedokonalostí. Nebo můžeš jít na jistotu, kde jsou třeba ty AMG mercedesy s parádní V8. Zajímavý, že mi jako vzrušující youngtimer sedan nepřipadá nijak extra tehdejší produkce Audi. Ale je fakt, že těch zkušeností s nima mám míň. Svým způsobem možná i S4 2.7 V6 Biturbo dovede zajímavě okouzlit...

krab
26. prosince 2020, 11:20
1
Milý Ježíšku... : Co si přeje naše redakce k vánocům?

Taky bych si přál zrovna jak píše Mechanik ... toleranci, prázdnější (v zimě nenasolené) a opravenější silnice a možnost zase svobodně volně cestovat kam budeme chtít. 2021 snad musí bejt lepší!

A k ježíšku jsem si v podstatě přál, aby krabova stará auta dobře fungovala i další rok a tak snad mi to splnil. Uvidíme na jaře. I když možná ... ty zimy bývají slabší, tak nějak auta zase brzo protáhnu na silnici.

Mějte se

krab
26. prosince 2020, 11:14
0
BMW X6M Competition: Magor. Mistr. Miláček.

Jo, to je hezká story. No je to sranda, protože já bych si to Maserati užíval asi tím stylem jako tvůj tatík a občasná nutnost něco opravit, dotáhnout, doladit mě nedělá u aut problémy. Pokud to nezačne úplně ruinovat peněženku... Gina je parádní jméno pro tohle auto, má vkus! Uvidíme co přinese příští rok, bude jistě zajímavej a určitě lepší než ten letošní.

krab
23. prosince 2020, 20:28
0
BMW X6M Competition: Magor. Mistr. Miláček.

Jo, tomu rozumím, já zas nějak včera večer (ani nevím jak) zabrouzdal na mobile a objevil, že existuje Maserati Quattroporte Evoluzione 3.2 Biturbo (V8) a dá se koupit i s manuální převodovkou. Je to ta čtvrtá generace (navrhoval ji snad ještě Marcello Gandini) a vyráběla se ke konci 90. let. Zajímavá věc z Itálie, exotika pořád ještě koupitelná do 20 tis euro. Jako letní "rodinný" vůz a auto, který nikdo pořádně ani nezná je to docela lákavý. Jen není příliš kam ho dát nebo něco prodat. Což bych momentálně neměl to srdce, takže zůstává jen u bazarových snílků. Ostatně tvůj táta má tuhle techniku v kupé, viď? Ono to zas úplná procházka růžovým sadem udržet v provozu, byť na pár tisíc km ročně nebude...

krab
23. prosince 2020, 18:20
4
BMW X6M Competition: Magor. Mistr. Miláček.

To je zbytečná diskuze. Zjevně choděj po světě lidi, co si přesně tohle auto koupí s radostí jako "odměnu" za dobrou práci a budou z něj mít radost. Ať si o nich říká kdo chce co chce. To, že si vyberou tohle a nekoupí si třeba Porsche 911 je zkrátka věc jejich vkusu. Zbytečný asi kritizovat.

Já jsem taky v tom táboře těch konzervativců, kteří jako sportovní auto považují opravdu sportovní auto, což jsou pro mě ty Poršáky, Lotusy, Ferrari, Lamborghini anebo klidně Miaty a Toyobara... A pak jsou auta luxusní a to jsou pro mne velká kupé anebo velké sedany. A pak jsou auta na práci a to jsou kombíky, SUV, offroady, pickupy anebo dodávky. A pak jsou menší auta do města a to jsou hatchbacky.

Akorát ve světě aut je to celý dneska promíchaný takovým způsobem, že z toho vznikají tihle kočkopsy. Ale dobře se prodávají, tak to znamená, že se to líbí a nedá se nic dělat.... můžeme s tím nesouhlasit, divit se, ale to je tak asi jediný co se s tím dá dělat

krab
23. prosince 2020, 16:19
1
BMW X6M Competition: Magor. Mistr. Miláček.

Jako GL bych tipnul, že bude mít benefit opravdu velkýho prostoru. Já dneska musel zabalit miliony krámů na cestu ke tchánovi a upřímně řečeno X3 OK, ale je naprosto evidentní, že mít víc místa = žena ti připraví o to víc věcí vzít s sebou přesně o ten prostor, kterej to auto nabízí. Kdybych koupil Avii furgon, taky bych to zaplnil :-D

krab
23. prosince 2020, 11:19
0
BMW X6M Competition: Magor. Mistr. Miláček.

Jasně, no SUV s useklým zadkem je blbost. To se rozhodně shodujem. Proč jsem nehledal nějaký E500 kombi? To víš, že by bylo pěkný, ale žena ty kombíky moc nechtěla, žádný z nich. A já bych řekl, že je to docela obecná "ženská" věc, že se kombík zdá dlouhý a nepřátelský, zatímco SUV se jim líbí víc a líp se jim řídí. Ona chtěla ve skutečnosti Vitaru. Tak jsme si jednu půjčili a dobře, že jsme to udělali, protože jsme zjistili, že je to takové dost fórové a hlavně je to malý. Takže jsem tak nějak racionálně prosadil X3 E83, protože ona je oproti třeba X5 E53 co má táta o trochu kratší (taky se líp vejde před garáž domů na pozemek a snadno zavřu ještě bránu), ale kufr a vevnitř je to překvapivě docela dobrý, praktický, skladný. A pak šlo o nějaký ty náklady. Přeci jen jsem na to teď koukal, ať to nestojí příliš. No a tak varianta s benzínovou R6 M54 a "obyč" steptronicem vycházela servisně jako milosrdná varianta. Udělal jsem na tom kompletní prohlídku u jednoho BMW specialisty a řekl mu ať to celý prohlídne a vymění co bude potřeba. A nakonec to nedopadlo tak tragicky. Účet byl 22 tisíc, vyměnil všechny oleje, motor, převodovka, rozvodovka, diferák vzadu, filtry, svíčky, odvětrání klikovky, hadice od sání (byly špatný) a vyměnil jedno rameno na předku, nějaký čepy, silentbloky. Gumy byly nový na tom, brzdy právě taky nový, s tím jsem to koupil, takže v zásadě bych řekl fajn. Čili takový auto stálo v tuhle chvíli nějakých 215 tisíc se vším všudy když jsem to sečetl a snad bude spolehlivý. Takže za mě varianta : za málo peněz docela dost praktický muziky.

S tím Mercedesem se obávám, že bych platil za úvodní servis vždycky asi víc, ale možná je to jen tím, že jsem mercedesy nikdy neměl. AMG by bylo hezký, ale musel jsem si nechat zajít chuť. A hlavně si říkám, že pokud bych měl peníze časem nazbyt, tak spíš než drahé daily koupím zase nějaký zajímavý historický sportovní auto. Ono taky celej ten vozovej park co už doma mám nějakou korunu stojí, pár věcí chci ještě doladit na starým Lotusu, Elise ta je tedy hodně nízkonákladová, tam jen obyč servis a nové pneu, na Porsche se bude dělat zase spíš jen běžný roční servis, naštěstí je teď už dlouhodobě bez chybičky, ale taky nedostává žádnou extra čočku, spíš jen "civilní" projížďky ...

Uvidíš co tvoje partnerka, jestli kombi nebo offrodad/SUV. Kombíky mají fakt výhodu v tom, že mají nízká těžiště a diametrální líp zatáčí než SUV a jsou i o dost pohodlnější. V tom SUV je zas výhoda že můžeš zvládnout lehkej terén a jsou vhodný i jako tažný vozidla, když povezeš plaťák nebo tak něco...

krab
23. prosince 2020, 10:59
1
BMW X6M Competition: Magor. Mistr. Miláček.

Já to myslel jen ze srandy ... tohle bych doopravdy asi nekoupil i s neomezeným rozpočtem. Mě by takový auto radost neudělalo, protože SUV beru jako "utility" praktickou věc se kterou se jezdí pomalu a poklidně, takže na co by mi bylo emko. A ještě ta snížená střecha vzadu co ti ubere prostor v kufru.

Když bych se tak nějak zamyslel co je na trhu luxusních SUV pořád v prodeji a nejspíš by mě i oslovilo, tak je to Range Rover Velar. S motorem 3.0 V6 Supercharged P400 to má bych řekl dostatečnej výkon a je to moc pěkný auto. A s výbavou a se vším všudy + nějaká předpokládaná sleva nebo skladový / roční auto a jsi na 2 milionech z nějakých konfigurátorových 2.6-2.8 podle výbavy.

Takovým by asi doopravdy jezdila žena a já ho občas používal na tahání sportovního veteránu do Alp nebo přes zimu, když je škoda vytahovat sporťáky ven z garáže...

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Toyota Celica Sti 1993
Toyota Celica Sti

1993 rok výroby
105 koní výkon
1 587 ccm objem

Oldsmobile Cutlass Cruiser SL 1989 1989
Oldsmobile Cutlass Cruiser SL 1989

1989 rok výroby
147 koní výkon
3 340 ccm objem

Mazda MX-5  2005
Mazda MX-5

2005 rok výroby
124 koní výkon
1 798 ccm objem

Chevrolet Express 5.3V8, 4x4, Flexfuel, 5 míst 2010
Chevrolet Express 5.3V8, 4x4, Flexfuel, 5 míst

2010 rok výroby
216 koní výkon
5 300 ccm objem

Subaru Outback 3.0R H6 MY2004 2004
Subaru Outback 3.0R H6 MY2004

2004 rok výroby
250 koní výkon
3 000 ccm objem