načítám data...

krab

JménoPetr "Krab" Jeřábek
BydlištěPraha-západ
Registracepřed 7.7 rok.
Poslední aktivitapřed 1.0 dny
Telefonjen registrovaným
Příspěvků ve fóru520
Komentářů u článků3000
Pozitivních komentářů u článků943
Negativních komentářů u článků357
Možnostinapsat zprávu

Poslední blogy

Stále nejezdím v Toyobaru. K sakru proč?

28. srpna 2016, 10:43 33 komentářů

Náhodou jsem kliknul na už dneska starý editorial na autíčkáři týkající se odborné čistě teoretické debaty zda má Toyota GT86 a její sestra BRZ opravdu dostatečný výkon. Blog je velkou obhajobou toho že ano, že je zbytečné chtít víc. Vybavilo se mi současně jak jsem v té době něco v podobném duchu napsal na jiný autíčkářský blog….

Hipsteři, Hejteři nebo Autíčkáři, ale moment! Kdo je vlastně kdo?

30. srpna 2016, 22:08 6 komentářů

Není tomu dlouho co jsem objevil a začal pravidelně číst tento web o autech. A přiučil jsem se něčemu novému. Už dneska díky Autíčkáři vím, že existují nějací hejteři a pak že nějací hipsteři. A kdo je teda potom Autíčkář?

Evropa hejtuje šestiválce a osmiválce!

09. září 2016, 18:03 3 komentáře

Mělo by mi to vadit? A je to fakt ten omílaný Brusel kdo za to může?


Posledních 50 komentářů

krab
16. dubna 2024, 21:33
0
Ptejte se: Jaký doplněk k elektromobilu?

Vidíš, to si úplně rozumíme ... ostatně to bylo co jsem s tou mojí Z4 Coupe Si udělal, komplet ten podvozek, tlumiče, uložení, brzdy a dost práce teda nakonec spolykalo vymontování diferáku, oprava diferáku (byla v něm celkově vůle) , dost času zabralo mechanikovi teda ještě demontáž nápravnice a výměna všech 7 silentbloků co tam jsou atd.. Ale ono to vlastně není ani něco extra, ale jsou to věci co já vidím, že nikdo už na autech nedělá. Říkají, že je auto servisovaný a tím se myslí, že má vyplňovanou servisku, čili že se měnil nějak jednou ročně olej v motoru. Občas někdo nechá vyměnit vzduch filtr, udělá servis klimatizace, brzdový destičky... ale přesně věci jako tlumiče, uložení, silentbloky, ramena, stabilizátory, čepy různě atd.. tohle nikdo nechce platit a řešit. Přitom je to vlastně jen součást údržby. To stejně tak výměny olejů v převodovkách, v diferenciálech atd.. Takže prostě člověk jako já, co chce aby to jezdilo jak má si holt na tý ojetině tyhle věci musí pořešit holt sám a pak už si jí taky nějakou dobu nechat, protože typicky se ty opravy v případným následným prodeji nikdy nezaplatí. A samozřejmě čím složitější a vzácnější auto to je, tím vyšší náklady s touhle údržbou. Na Jaguaru XK odhaduju, že by mě celková takováhle revitalizace stála 2x to lik co na Z4 Coupe , Maserati nebo Mercedes SL, CL ... raději ani nepřemýšlím. U té E63 tak odhaduju, že by ale nemusela bejt tak drahá, pokud nebude mít nějakou speciální výbavu, EDC tlumiče atd...

krab
16. dubna 2024, 13:46
1
Ptejte se: Jaký doplněk k elektromobilu?

Úplně bych to podepsal ... je to tak. Mimochodem, když jsem loni hledal Z4 Coupe, protože se mi tahle karoserie zkrátka hrozně líbí, tak jsem taky viděl, že se to moc nehýbe a vybraný auto mi nakonec i hezky "uzrálo" , ačkoli bylo v pěkným stavu s historií, která je důvěryhodná a originálním lakem beztak jsem do něj cca kilo do údržby dal. A to ještě pár drobností, ale spíš už teda po kosmetické stránce budu dělat. Kdybych všechno uměl sám, tak dejme tomu by stálo v dílech 50 .. N52 se mi nakonec hezky osvědčil jako výbornej motor, uvidíme co ukáže budoucnost ...

Každopádně E63 se mi taky moc líbí a tyhle auta si všímám se snad prodávají ještě hůř, i když se natrefí na hezký kus. Spíš by mě zajímalo proč ten N62 osmiválec 4.4 litru nebrat, respektive až na pár známých věcí, co se objevujou různých "buying guides" by neměl trpět na nic úplně fatálního. Zkušenosti mám se starším motrem M62 a ten je teda extra spolehlivej...

krab
15. dubna 2024, 11:54
0
Ptejte se: Jaký doplněk k elektromobilu?

To je hezkej dotaz ... tazatel asi nebude řešit, že musí mít manuál podle popisu jak jezdí a co by si představoval a pak je to fakt o individuálním vkusu.

Já bych si osobně koupil 645Ci , protože tady se v pohodě dostanete do rozpočtu a servis na to auto není finanční sebevražda. Co se týká Jaguaru XK ať už XK100 nebo XK150 generace, tak je to kus krásnýho auta, ale trošku náročnější na údržbu a dostupnost dílů než bavorák. Vrcholný verze mají ten "cats" podvozek, to jsou drahý tlumiče, složitej systém, zrovna tak mají i velký Mercedesy CL 500 např. taky poměrně hodně drahou tu servisní stránku věci. Ostatně i SLka .. a do půl milionu se dají koupit spíš průměrný a horší kusy a ta cena to dát pak dohromady bude šílená. Maserati bych s tímhle rozpočtem už vůbec neřešil.

Mustang nevím, úplnej fanda nejsem, Camaro , Challenger, to nejsou elegantní GTčka, jsou to parádní káry, ale myslím jinej styl, jinej druh zábavy. Hledal bych 6er E63 , je to sice relativně "nudná" volba, sdílí hodně s E60 5er platformou, ale je to i velká výhoda toho auta, protože není tak drahý na provoz. A přitom je jeho design bych řekl dokonce s přibývajícími léty zajímavější a zajímavější ... mě se to auto osobně totiž líbí taky :)

krab
06. dubna 2024, 09:18
6
Volvo EX30 Twin Motor: Malé auto, velké plány

To je věta v tom závěru jak z reklamní brožurky :-D "EX30 je auto připravené pro moderního člověka. Máme chytré hodinky i chytré telefony, je na čase přesednout do chytrých aut." ... když budu parafrázovat Cimrmany, tak "až na mě teda"

Hodinky nosím mechanický a auto má motor na benzin, jedno dokonce i sytič a karburátory. kdepak, mě Číňani nenalákaj ...

krab
04. března 2024, 20:42
0
Nejlepší motorka do 200 tisíc?

Vzhledem k tomu kolik dneska stojí auta, často fakt absurdně moc, tak je super vědět, že za 2 kila jdou koupit takový pěkný a vlastně už i hodně rychlý motorky. Ta kubatura kolem 700 cc je vlastně na okreskový ježdění ideální ...

Taky jak začíná teplo a vidím občas motorky už na silnici, tak bych zase rád jezdit začal. Ale realisticky na to není bohužel čas. Motorku mám ale už asi 3 roky predvybranou a zatím se na tom nic nezměnilo - Kawa Z900 RS , to je za mě nádherná motorka, akorát teda za 200 není ani jetá, nová holt za 3 kila. Ale prý je velmi kvalitně postavená a je krásná a za to se holt musí zaplatit

krab
04. března 2024, 09:29
0
Alfa Romeo Giulia Veloce Q4: Nová klasika

Taky bych to tak viděl .. Giulia je pořád nádherný auto, to nemá ve své třídě obdoby. A jak píšeš, taky mě překvapilo proč má 2.0 motor redline takto nízko , to mě při prvním svezení zmátlo a párkrát jsem se opřel o omezovač otáček, aniž bych vůbec tušil, že se to stane. Pak už jsem věděl a dával si na to pozor. Ve skutečnosti příliš vysoký otáčky netočí ani QV, kde je teda ale dynamika úplně jinde než u Veloce. Tím nechci říct, že by Veloce nejelo, to vůbec... jede moc hezky.

Už je to delší doba co jsem se s nějakou Giulií projel, ale furt na to vzpomínám, že to byl vážně bezva zážitek. Samozřejmě daleko nejvíc v QV, ale i Veloce awd se ovládala moc pěkně a dokonce i 180 k diesel se mi řídil moc hezky.

Dneska teda dívám, že je nabídka trochu osekanější, základní diesel "Sprint" , pak Veloce / Tributo, vše v awd provedení buď diesel nebo benzin, základní benzin zadokolka se nenabízí a pak až QV. Co mě trošku negativně překvapuje, že máš třeba u Veloce jen dvě možnosti provedení čalounění, čekal bych, že si Alfičku budeš moct trošku líp individualizovat, ostatně nestojí vůbec málo, ta možnost by tam být imho měla

krab
03. března 2024, 10:15
2
Autíčkář se ptá: U jakých aut si budeme za pár let říkat "že já to tehdy nekoupil..."?

Je to tak, můžeš se snažit, ale když dítko ten zájem nemá, tak nemá ... dneska je totiž tolik různejch možností zájmů a zábavy, že prostě stará auta, dílna a šmír, to prostě zůstane jen pro někoho. A my to měli často takovou z nouze ctnost. Když jsem chtěl jezdit na první motorce, co mi dal tenkrát strejda, tak jsme toho pionýra museli opravit nejdřív aby jezdil. A tak jsem se základy naučil. Protože jsem chtěl jezdit. Dneska se máme v drtivý většině daleko líp, kluci a holky dostanou v 15 ti skůtra nejspíš už pojízdnýho, japonskýho nebo čínskýho :-D To nejde srovnávat ... ta naše doba byla větší "romantika" v těch 90tkách, dneska mám pocit pohledem toho dnešního 40tníka, že je svět prostě moc komerční a mladí moc pohodlní na všechno, ale to je taky klasika generační věc. Určitě ti 40tníci i tehdy v těch devadesátkách dívali na nás teenagery, že jsme lemry líný a že už máme všechno a to oni tehdy si to museli jináč odpracovat ... já myslím, že to je jen vždycky ta věc dvou generací :-D Starší budou říkat jak se nadřeli a ti mladí to maj už jinde a tak se to bude opakovat až ti teenageři budou pak starší , budou říkat o těch mladejch to samý ...

krab
01. března 2024, 13:29
6
Autíčkář se ptá: U jakých aut si budeme za pár let říkat "že já to tehdy nekoupil..."?

Turka fakt ne kluci, to je takovej jenom "kecal" a sběrač lajků na soc médiích .. Náhodou, zatím si autíčkáři vždycky to svoje nějakým způsobem prosadili, ale samozřejmě, že se smyčka stahuje, ale pořád ještě možnosti jsou - viz inovovaný Yaris GR a v ČR k mání nakonec bude .. Tady u nás je ještě ráj , nemáme drakonický daně za auta s vyššími emisemi a nemáme to tu ještě úplně protkaný rychlostníma radarama. Třeba do Švýcarska, tam bych se pomalu už dnes bál jet, kór Evem, který sice nemá full racing svody, ale Fujitsubo vejfuk není úplně nejtišší, takže tam by se mi mohlo snadno stát, že domů pojedu autobusem :-D

krab
01. března 2024, 09:52
4
Autíčkář se ptá: U jakých aut si budeme za pár let říkat "že já to tehdy nekoupil..."?

Zajímavé komentáře ... Já to vidím tak a tak nějak i z vlastní zkušenosti, že na autech jen tak vydělat nejde, resp. jde to jen za určitejch podmínek a ten styl mi osobně ani nevoní... To je typicky, že koupíš vzácný, kdysi velmi drahý auto, perfektně originální kus, málo najeto, velmi prokazatelná historie. A pak ho jen ročně udržuješ, perfektně skladuješ, prakticky s ním nejezdíš. Za nějakou dobu to zhodnocení přijde. Dneska se to týká aut vyrobených cca mezi lety 1995-2005, to je éra, kde u mnohých aut cena nahoru půjde. Ale reálně je to tak, že je škoda těmi auty nejezdit a neužít si je, je blbost si je neužít, protože nevíme co se stane za xx let, jestli tu nebude nějaká šílená válka, epidemie nějakýho ještě horšího covidu anebo nám nakonec skutečně začnou vládnout progresivní zelení levičáci a stará auta nám zakážou. Anebo přijde invaze mimozemšťanů :-D

Prostě chci říct, že teď je ještě moc hezká doba na to si užít spalovací auta se zajímavými motory a celkem beztrestně se s nima projíždět bez omezení.

Když to vezmu z vlastní zahrádky: Lancer Evo VI. - takový auto určitě potenciál do budoucna má, kór když je v krásným originálním stavu, technicky perfektní, tak jak se ho snažím udržovat. Kdybych s ním odteďka už nejezdil a hibernoval ho někde v ideálním garážovým prostředí, za 10 let bude mít dost možná překvapivě vysokou hodnotu. Ale protože hibernovat nebudu, naopak chci jezdit a užívat si to auto, tak mě bude každej rok používání něco stát jeho údržba a opravy. A to nejsou úplně drobný, samozřejmě záleží co se zrovna rozbije, ale dokud jsou díly, dokud to dokážeme opravovat, budu taky jezdit.. A tak se o investici nedá mluvit, to zhodnocení více méně sežere údržba.

A tak je to u všeho z toho co tu vyjmenováváme. Prostě když si ty káry z devadesátek budeme užívat, což bychom měli, tak nás bude stát docela dost peněz jejich údržba, pokud chceme aby jezdily jak mají a tak to jakoby investice není. Ale je to investice do zážitků a radosti a to je zase věc k nezaplacení :)

krab
21. února 2024, 13:05
0
Autíčkář se ptá: Jaké běžné auto jste si nikdy nezkusili?

Takovejch aut by bylo, co jsem nikdy neřídil ...

Z těch jak píšeš běžnejch jsem nidky neřídil žádný Seat (myslim aspoň ...) A pak jsem neřídil mnoho francouzskejch aut, tam by jistě bylo pár co by mě opravdu zajímalo jak se s nima jede. Například Peugeot 405 , 505, neřídil jsem žádnej Renault Laguna například ani v jedný generaci a taky jsem nikdy neřídil různé Citroëny - Kachnu 2CV, AX, BX, CX, Xantii, XM , nic z toho. A z produkce Škoda snad jedině to nejnovější, Kamiq a Scala a ani ten elektromobil Enyaq, to jsem taky nevyzkoušel. A taky jsem v životě neřídil příliš aut z produkce Audi, ale je fakt, že jsem řídil 100vku, 80tku, A4, A5, A6, ale třeba nikdy jsem si nevyzkoušel A8čku ..

Vždycky toho bude dost chybět ... z těch neběžnějch aut, co bych rár zkusil by byl takovej sen usednout za volant Countache, ale to se jen tak nepovede.. A určitě i BMW M3 E30, protože s tím bohužel zkušenost nemám, dneska je to extrémně drahý auto a rád bych si v hlavě srovnal proč tomu tak opravdu je. O tom, že bych rád řídil auta typu Ferrari F50, McLaren F1 nebo Porsche Carrera GT a Lexus LFA, to asi nemá cenu psát, to bychom chtěli hrozně zkusit všichni, ale takřka nikomu se nám to asi nepovede.. ale tak od toho jsou to přesně ty "dream cars", že jsou prostě ve snu :-D

krab
19. února 2024, 13:25
6
Tesla Model 3 Highland: Důvody, proč jí říct ne, se hledají těžko

Tesla model 3 není skutečně špatná. Pokud z nějakýho důvodu vyhodnotíte, že se vám provoz čistě EV vyplatí nebo vám to imponuje a chcete to zkusit, tak asi nejlepší je koupit toto auto z toho co trh nabízí. Mě při týdenním ježdění na zkoušku vadilo, klasicky, že to nemá přístrojovou desku a všechno je jen na tom tabletu. Jsem konzerva, ale není to jen o tom, je to ergonomicky skutečně blbě. A pak je tu druhá věc na kterou jste teď v zimě nemuseli vůbec přijít, ale projeví se v létě až bude venku vedro a v autě jako v sauně - Tesla 3 má (pokud to radikálně nezměnili, ale z fotek vypadá, že ne) velmi nekvalitní a nepříjemnou umělou kůži uvnitř. Spálíte si o to v létě zadek, je to fakt hendikep, snad větší než ten tablet místo přístrojovky. Na druhou stranu je to asi řešitelný nějakým individuálním přečalouněním, ale to bude stát hodně peněz.

Měl jsem k vyzkoušení Dual Motor verzi, výkonu to mělo mraky, spotřebu nízkou, dojezd vysoký, tohle je to co ta Tesla prostě umí skvěle. Nemělo aktivovaný autopilot, takže tuhle srandu jsem vyzkoušet nemohl, ale i to je věc co ti co takový auto chtějí určitě chtějí zkoušet.

Nejhorší na Tesle je opravdu ten materiál čalounění, kdyby výrazně změnili aspoň tohle bude to perfektní ev.

krab
19. února 2024, 09:54
0
Davidova garáž: Díl třetí – Koupě nového vozu pro každý den

Super, ono člověk se sice tomu BMW může rádoby "bránit" ale ono nic podobnýho na trhu jako 3jková řada moc není. Nebo takhle, teď už si myslím, že to takovej rozdíl není, už to není takový to sportovní, kompaktní, spíš se přizpůsobilo ještě víc tomu mainstreamovýmu řidiči, ale v době té řady E90 to ještě takový bylo. Jako mohl sis koupit ten C klasse W204 Mercedes, ale ten bavorák se přeci jen řídí líp.

U těch motorů je teda dost strašák nad tím N53 přímovstřikem, pokud ho nemáš a máš kód N52, tak to sice taky není už tak jednoduchej motor jako ty generace předtím. Ale aspoň to nemá přímej vstřik, nemá složitou elektroniku, katalyzátory atd všechny ty high tech vychytávky co umožnily, že to spalovalo jakousi vrstvenou směs a šetřilo palivo ( a dnes to už po letech celé nefunguje) Dokonce jsem zaznamenal, že ty N52 jsou nakonec takový ty "poslední nejlepší atmosférický šestiválce od BMW" a skoro bych tomu i věřil. Servis na tom autě jistě nějakou korunu stát bude, podobnou techniku mám v Z4 Coupe takže vím, ale tragedie to taky nebude, pokud se na tom tvým kusu vysloveně nešidila příliš předchozí údržba, tak to bude snad snesitelný. A projev toho třílitru je suprovej nejen v Z4 ale i v těžší trojce. Ostatně zvládnul suverénně pohánět i těžkou pětku, tak co by si s kombíkem neporadil

krab
13. února 2024, 14:14
2
Volkswagen ID.Buzz Pro - Veselý parťák do velké rodiny

Já to bral jen jako příklad co jde u stejný automobilky koupit za stejný peníze a ten rozdíl je fakt obrovskej. Ve skutečnosti mě konkrétně cílovej zákazník na ID.BUZZ vyloženě uniká, leda firma, že by si to pořídila jako pojízdnou imagovku která bude nějak ladit s jejich produktem ... soukromá osoba nevím, řekl bych jedině někdo velmi bohatej, komu se to líbí a vůbec neřeší ostatní věci. Jako ono to roztomilý auto je, ale za tu cenu s tím reálným potenciálem ať už že má docela vysokou spotřebu a docela malý dojezd, tak mi to prostě připadá jako jeden velkej nesmysl

krab
12. února 2024, 21:10
0
Peugeot 406 Coupé: Nejkrásnější lev přelomu milénia

Jednou jsem se se 406 Coupe V6 svezl a to auto se mi po stránce designu samozřejmě taky nesmírně líbilo. Byl to Peugeot podle studia Pininfarina, tak jak je tradičně navrhovali. Jízda asi jak to popisuješ, spíš s tím rozdílem, že motor V6 je opravdu docela těžkej mezi předníma kolama, ale tohle není na sportování, ale na takový to pohodový svezení. Horší, že už se skoro ani nedaj koupit ... pomalu abych se schálně podíval do inzerce :-D

krab
12. února 2024, 21:06
6
Volkswagen ID.Buzz Pro - Veselý parťák do velké rodiny

Souhlas s tím shrnutím, jako auto "za dvojku" je to skutečně kromě specifickýho zákazníka, který má peněz hodně a přesně chce tohle auto, tak si nedovedu představit nikoho dalšího, kdo toto koupí. I když koukám schválně po přečtení testu na VW stránky, dívám co se vlastně dneska ve Vlkohradě vyrábí a prodává a všímám si, že je docela dost skladových aut se slušnýma slevama obecně vzato.. těch Buzz moc skladových není, ale najdou se, je tam i jakási "dotace" 200 000 kč i když jsem se nedočetl podmínky.

Vtipné ovšem je, že se dá vybrat aktuálně ze slušnýho množství skladových Touaregů s 3 litrovou naftou (210 kW) v cenách kolem 1.8 s DPH po všech slevách. Když si představím, že třeba já jako už dneska "taťka" od rodiny budu vybírat jednou konečně taky nové auto pro rodinu, budu na to mít fakt nějakým zázrakem tolik peněz , tak představa, že za cenu toho Touaregu vyberu ID Buzz je úplně směšná. Horší až nastane doba, kdy se za tyhle prachy alternativně už nebude dát koupit velký rodinný auto s velkým naftovým motorem ...

krab
15. ledna 2024, 13:28
1
TEB: Čínský zázrak za miliardy

Moc zajímavej článek. A je to fakt, že z něj jasně vyplývá jak málo zapojujeme nějakou logickou úvahu při přejímání informací z internetu. Je až až neuvěřitelný, kolik peněz v tom projetku vlastně dokázaly ti aktéři zpronevěřit, resp. že je na něco takovýho vážně vybrali.

Základní problém takovýho řešení MHD je přeci jasně ta bezpečnost. Jedno auto vjede do toho kolejiště, který vypadá vyloženě odkrytý a ten kolos to auto převálcuje, světlá výška pod tím "busem" 2.2 metru ... to by rvalo střechy nejen menším náklaďákům, ale dost dobře i Sanitce nebo jakýkoli dodávce s vyšší střechou

krab
11. ledna 2024, 19:39
0
Kia EV6 GT: Elektrické sportování

Znám kluka, kterej auta Kia prodává, tak se ho zeptám, jestli by toto někdy nevzal domů a nesvez mě v tom ... jestli je to ještě o dost větší mazec na zrychlení než ta silná verze Tesly 3 co jsem s ní jezdil, tak to bude docela dobrá šílenost...

krab
11. ledna 2024, 12:21
2
Kia EV6 GT: Elektrické sportování

Čtu ty komentáře a přemejšlím nad tím ... zkrátka je to jedno z těch aut dnešní doby, který funguje neskutečně rychle a rychle ho může řídit každý. Ne, že by si s takovým výkonem nešlo namlátit hubu, to asi šlo a snadno, ale spoustu řidičských chyb tyhle auta vyřeší za vás. Ostatně trh to asi dneska chce.

S tímhle jsem nejezdil, ale týden s tím rychlým BMW "M" na elektriku, taková ta trojková řada jako EV a pak Tesla model 3 DualMotor. Ta mě překvapiva, že vážila reálně o 400 kg míň než ten bavorák, přitom měla stejně ne-li lepší dojezd.

Rychlý ty auta jsou, vlastně skoro až moc, ovladatelnost se u nich s každou generací asi lepší, ale sportovní svezení je pro týpka mé generace někde úplně jinde. Každopádně nedivím se, že ty automobilky zkoušejí tuto cestu, raketový zrychlení je možná taky jedno z lákadel jak motivovat někoho ke koupi...

krab
04. ledna 2024, 20:32
0
BMW M760e: Můj vůz, můj hrad

To je jasná věc ... ale teda abych jen nepřipsal předpokládanou hejtrovskou poznámečku, já to vidím i na sobě, jak jsem starší, tak už mívám nějak míň radikální názory na relativně ještě mladou produkci BMW .. oni posledních 20 let tak nějak často šokujou, když se novej model představí, fanouškům se to nelíbí a pak si jakoby zvyknou .. Já jsem takhle relativně nedávno začal brát na milost design pětky (E60) kupé, 6er které z toho auta vychází se mi vysloveně už i líbí , trojka z té stejné doby anebo model Z4 beru už taky dneska mezi povedeným automobilovým designem, sem tam něco takhle z toho modernějšího docením. Ale teda u sedmičky jsem opravdu zatím skončil u E38, to byl poslední designě opravdu pěkný velký sedan od BMW .. A tohle nový auto jsem viděl několikrát naživo, je to obrovský a působí to tak, že designeři měli úplně jinou myšlenku, u E32 nebo E38 chtěli vytvořit luxusní sedan o 5 metrech délky, ale vzdušně, opticky lehký, prosklený, s takovým jasným sportovním stylem. Teď vymysleli spíš aby to působilo jako nedobytný tank

krab
04. ledna 2024, 14:39
0
Mercedes-AMG C 43 4Matic: Downsizing podle mého gusta

Taky mě to stejný napadlo jak píše "high fish" ... ono je to asi tím jak nová auta hrozně maskují rychlost i ty fyzikální projevy při zrychlování. Anebo jsou tyhle koně z dvoulitru poněkud víc na papíře než ve skutečnosti.

Je fakt, že mě baví a jsem zvyklej na auta, který pocházejí z doby, kdy bylo 300 kW údaj z říše těch nejšílenějších supersportů ...

krab
26. prosince 2023, 18:37
1
Milý Ježíšku... Naše (nejen) autíčkářská přání na příští rok

Taky přeju všem Autíčkářům pohodový svátky a ať se vše do Nového roku splní! A rád sem vždycky zavítám číst články, bylo toho tu za poslední rok rozhodně spousta moc zajímavýho a když budu mít nějak o čem, přidám občas třeba nějakej blog.

krab
26. listopadu 2023, 20:29
2
Pravda o pádech na motorce

Zaplať pán bůh, že to takhle dopadlo. Nedělej si z toho vrásky, toto se stane hned. Já jsem v Mostě taky asi dvakrát málem padal, ale teda vždycky jen na mokrým, protože jsem si blbec najel na obrubník. Nějak se mi povedlo to ustát, ale je to vždycky o takovým momentu, buď anebo ...

Teď už ty jo 5 let nejezdím a jak se pak narodil kluk tak už vůbec. Motorku poslední co jsem měl, tu jsem prodal hned, aby jen zbytečně nestála v garáži, ale zbyla mi i moc pěkná kožená kombinéza Dainese vel. 52 , jezdil jsem s ní docela málo, je navoskovaná, vyčistěná, jako nová. Tenkrát stála docela dost, abych nekecal, tak snad skoro dvacku. Mě už bude asi k ničemu, tak jestli sháníš oblečení, tak ti jí klidně za nějak levně přenechám .. (je to tak cca na 180 cm výšku, 85-95 kg postavu cca ..

Já totiž už přemejšlím, jestli se dostanu zpět do jedný stopy, tak si koupím nějakej retro naked bike (vlastně mám favorita a to Kawasaki Z900 RS) a abych to měl pohodlný i na dojíždění do práce atd.. tak bych si koupil nějaký kevlarový džíny s chráničema a koženou bundu s chráničema, měl to dvoudílný ..

Jinak ten Triump Street Tripple je skvělá motorka, jednou jsem na tom mohl jezdit a je to lehoučký, točivý, jede to pěkně i v tom středu a na rozdíl od aut má tříválec zajimavej zvuk

krab
20. listopadu 2023, 20:50
0
Ford Mustang Mach-E: Ford Falcon se vrací?

Ona je otázka jestli se nějak prodeje Mustangu už dnes trošku záměrně neomezují, kvůli flotilovým daním. Mach E si myslím moc úspěch s číslem teda jestli jsi našel 61 tis není. To jen v EU se prodalo letos jestli je ta statistika co jsem vygooglil správná víc než 2x tolik Tesel modelu Y .. Ono je asi dost zavádějící porovnávat trh sportovních aut a EV, tady není žádný zákazník ve společné množině. A jestli se prodalo u nás 3200 Mustangů, to je hezký číslo ... třeba Toyota GR86 myslím jsem slyšel číslo zatím jen cca 500, ale tady je to bohužel celé limitované. U Mustangu nevím ... snad objednávka limitovaná nějakou alokací na zemi/dealera není ...

krab
20. listopadu 2023, 13:21
2
Ford Mustang Mach-E: Ford Falcon se vrací?

Jak tu komentují kolegové ... taky vídím spíš tu obrácenou paralelu, kdy původní Mustang znamenal učebnicově úspěšný marketingový projekt. A povedlo se jim to znova s tím aktuálním, ale ne Mach-E ale Mustangem poslední generace. To, že ho včetně 5 litru Coyote začali prodávat v EU bylo taky chytrý, minimálně tady u nás je vidět, kolich těch aut prodali a zájem je pořád velký ... O elektropotvoru jaksi není.

Hlava, která ve Fordu vymyslela, že uspořádá pohřeb Mondeu, to byl "ultrainteligent" , po podobným autě na naftu, či hybridní pohon by poptávka jednoznačne byla a ne malá!

Hezký je dnes od Fordu Bronco, je fajn, že se dá pořád koupit Fiesta a Focus, Kuga určitě není vedle v prodejnosti, zkoušejí dovážet Explorer , ale v PHEV nebo čistě E verzi a je to řekl bych příliš drahý, když vidím ceník a pak už jedině Puma, ta je módní, ale to se dost rychle okouká.

Pokud nebude v budoucnu ani Mustang, ani Fiesta ani Focus, tak si myslím hromada Evropanů nebude příliš chtít nic u Fordu nakupovat, což je škoda ... Přitom svého času bylo Mondeo nejúspěšnějším evropským "služebním" autem dá se říct.

krab
18. září 2023, 10:26
1
Toyota GR Supra 3.0 s manuálem: Supra je super!

Jo, to je dobrej postřeh. Je pravda, že třeba zrovna tu Supru, ale nový sportovní auta obecně bude kupovat nejčastěji věková skupina 35-55 let .. protože jak říkáš, mladej kluk na to typicky nemá. A z těch co už jsou lehce nad 40 jako třeba já nebo (tuším) i Beastar , tak ti co kupují nové, rádi ty automaty, obecně mám dojem, že stejně ti co kupují nový auta mají přeci jen rádi high tech soudobou techniku. A pak je z toho celkovýho počtu fakt málo těch, co chtějí ten manuál ať už z nostalgie nebo důvodů co píšu nahoře, že chtějí s tím autem zažít lepší interakci.

A samozřejmě, že s 8 spd ZF auto bude řidič v té Supře rychlejší, rychlostí je tam víc, ty 4 první můžou být díky tomu kratší, objektivně ten manuál nemá výhody, kromě toho, že to pro určitou skupinu autíčkářů prostě "správně" vypadá, dodá určitou další úroveň radosti z jízdy. Ale těch lidí co to tak chtějí je bohužel čím dál míň ...

krab
16. září 2023, 20:37
2
Toyota GR Supra 3.0 s manuálem: Supra je super!

Je to samozřejmě tak ... mít možnost výběru, minimálně u sportovního typu auta. Jenže já vlastně ani nevím čím to je, jestli lidi zlenivěli nebo postupně řídí hůř a hůř tím jak si zvykly na auta, co po nich nic moc nechtějí, tak volí automaty. Přitom řazení manuální převodovkou znamená víc práce, ale taky větší nutnost koncentrace, poznání auta a naučení se s ním jemně zacházet. Mačkat pádla při plným plynu, to umí každej ... to se ani nemusí nijak učit.

Takže za mě je to bezva, že Supra manuál dostala, článek je bezva a myslím, že ty nectnosti Supry byly v tom i hezky popsány. Skutečně to tak je. Navíc na to jak vlastně na jednu stranu působí stísněně, tak je současně i na silnici dost široká, takže odhad kam všude se na úzký okresce vejdu není úplně jednoduchej. Co mě teda docela šokuje, že by takhle nový auto mělo problém se synchrony ... ty BMW převodovky byly vždycky trošku takový "zadrhávací" když ne "gumový" , ale ono to chce se s tím umět pomazlit ... No, manuální Supru bych si vážně rád vyzkoušel, zatím mám zkušenost jen v tý s ZF automatem.

krab
02. září 2023, 10:20
9
Volkswagen ID.3 Pro S: Tebe si v garáži umím představit

Já si myslim, že jaksi VW s tímhle výkonem a cenou tu Teslu ani Číňany co přijdou bohužel neporazí. Golf na elekriku v zajímavější kastli, to je za 1.4 poněkud moc. Kdyby to uměli prodat za 800 s dph tak pak by to byl možná hit, takhle těžko...

krab
31. srpna 2023, 13:34
1
Porsche 924: Když ve Stuttgartu postavili pohodové auto

Předně, moc pěknej článek a palec nahoru za ten exemplář 924ky , fakt moc hezká! No a co píšete pánové, já jsem sehnal v zimě knížku o Porsche 911 od Paula Frere, vydání z roku 1984 a jsou tam právě i zajímavý pasáže o tom kam vlastně ta automobilka v 70. a pak i později v 80. chtěla směřovat, de-fakto člověk v tom začne vnímat jak málo stačilo k tomu, aby 911 skončila více méně přesně tím modelem co mám. To, že pak vznikne 959, že se na základě techniky pohonu 4x4 a turbomotoru postaví 964 a že to půjde dál a dál, to tehdy vůbec nikdo netušil.

Ta cesta kam investovat a co vyvíjet opravdu měla jít přes tyhle transaxle front engine modely. Řídil jsem kromě 928čky vše a musím říct, že je mám rád. Ale 911 se svýma specifikama a zvukem boxer 6 válce za zády je prostě pro mě ta řidičská droga, to co mě baví. A nutno dodat ani jako dítě ani jako teenager jsem do nich nijak zahleděnej fakt nebyl ... ale dneska už celkem jsem :-D

Za mě z transaxle éry asi nejlepší co si koupit v poměru kolik stojí a jak jezdí je 944 S2 z těch let 89-91. je to třílitr, 211 koní , má odpich, má skvělej podvozek, příjemně se s tím řadí G50 převodovka tam je, stojí stále relativně OK peníze. 968 byl ten vrchol čtyřválců transaxle, je to hodně předělaný auto a ještě lepší než 944 S2, ale za to už se platí dnes opravdu vysoký sumy

krab
31. srpna 2023, 11:37
4
Ptejte se: Rodinné auto za 750 tisíc

Já bych jen dodal, že samozřejmě, i když jsou to relevantní argumenty, tak nikomu se nechce v žádný době jít s životním standardem dolů. Teď za posledních pár let bohužel ten sešup byl vidět až moc ... Nedá se nic dělat, nebrečet a makat a ona se prosperita a tučnější roky vrátí zas zpět. PS : situace v ČR ještě na přelomu milenia byla taková, že jsme byly proti zbytku Evropy (myslím západní) prostě ještě hrozně chudí. Myslím v tom průměru ... Ale ano, komu to myslelo, uměl jazyky, nebyl línej, byl šikovnej na nějaký řemeslo třeba, ten si vydělat mohl a to platí pořád.

Já jen chtěl podotknout, že ušetřit dneska 750 tisíc není úplně hned, to i dobře situovaná rodina spoří několik let a pak toto vzít a získat jen Focuse třeba nebo já nevím ten Renault ... to mi nezní moc optimisticky.

Já osobně používám vždycky ojetiny, fungovalo to pro mě vždycky v pohodě, i když jsem nikdy žádnou věděckou metodou žádný TCO nepočítal :-D Ono je taky další věc to, že mě vlastně ty starý káry vesměs baví. Je potřeba umět respektovat i ty, kteří to mají naopak a děsí se auta, které už vyšlo ze záruky

krab
30. srpna 2023, 14:48
1
Ptejte se: Rodinné auto za 750 tisíc

Já to samozřejmě přeháním ... ale často se opravdu divím, kolik peněz lidi utratí za vlastně obyčejná ničím neatraktivní auta, přitom by mohli mít zajímavější, silnější, pohodlnější, užitkovější atd... záleží podle účelu k čemu to je. ALe je to pravda, jsou lidi a nemusí patřit nutně k těm nejbohatším, co ale prostě ojetinu nikdy.

krab
30. srpna 2023, 14:25
0
Ptejte se: Rodinné auto za 750 tisíc

jako můj osobní názor je úplně ten, že je kravina kupovat nový auto pro soukromý účely. Zbytečný ... na ty účely rodinnýho ježdění je nejlepší nějaká Galaxy nebo prostě typ takovýho auta, případně vzít něco vysloveně velkýho, jako třeba pick up s uzamykatelnou korbou.

Když je dneska trh takovej, že za 750 tisíc je v nových autech prakticky jen low cost nabídka nevalný kvality, přitom takovejch peněz je to! Za 750 můžu mít klíďo Rama 1500 5.7 Hemi na LPG a budu si jezdit jako král

krab
30. srpna 2023, 10:29
0
Ptejte se: Rodinné auto za 750 tisíc

Kvalita jde asi evidentně dolů ... sestra to měla , prakticky stejnou Astru Caravan týhle generace CDTi motor. Ale to koupili v nějaký akci tehdy za myslím 450, no 500 vím, že to nestálo, něco pod. Nic moc auto, nakonec to prodali, dneska jezdí Hondou ...

Ale i ten Captur není nic moc, teda za mě pocitem z toho auta, je to takový "laciný" , v tomhle výběru bych hlasoval za tu Corollu Cross anebo připlatil za RAV4 . Toho teď vidím v okolí hromady, Ravka je drahá, ale majitelé si jí teda vesměs hodně pochvalují.

Moje osobní volba v tomhle segmentu bude : Impreza 2.0 e-boxer. Za mě ideální auto, s tím, že pro aktivní rodinu to bude chtít dovybavit tažným a zahrádkou (jak by řekl Vaculda) a tím pádem lyže, paddleboard atd. do rakve na střechu a kola vozit na držáku vzadu. Kufr má Impreza solidní, místa na nohy pro děti vzadu přehršel

krab
28. srpna 2023, 21:43
2
Konec jedné legendy

To je pech! Mrzí mě to , tohle Volvo bylo fakt pěkný a hodně jsme si tu o něm i početli ... shodou náhod se stalo něco podobnýho kamarádovi, ale s Alfou Romeo GT. V ulici, kde parkuje a bydlí mu do auta najel karavan co se majiteli nějak záhadně odpojil z voje. Ale Alfa nedopadla zdaleka tak zle. V tom Volvu bych sedět nechtěl.

S pojišťovnou přeju taky dobré pořízení, ale věřím, že už dneska musí být to plnění fakt na úrovni, aby fakt reálně odpovídalo škodě. Ale chápu ten strach, protože tyhle Volva se často prodají za málo a tento kus byl daleko lepší. Ale zohlednit to musí ...

krab
16. srpna 2023, 16:27
0
Bazarový snílek: Kam dále?

víš, že jo? Teď na to koukám, to je z doby, kdy jsem se sem začínal přihlašovat určitě.

krab
16. srpna 2023, 16:22
0
Bazarový snílek: Kam dále?

Ty máš koukám ten co mělo hrozně moc lidí ... vlastně osobně znám 4 majitele tohoto oranžovýho catu a ten poslední z něj udělal opravdu auto vyladěný k okruhovýmu ježdění , přičemž na začátku "kariéry" to auto fakt lítalo z Červenkou okruhy v academy závodech když to ještě bylo. A já s ním mám objeté asi dvě kola na Smyčce a jednou v Mýtě, když mi to kamarád půjčil, taky něco malinko na silnici. Tohle konkrétně byl suprovej cat ...

Obecně ty 1.6 tky roadsporty totiž fungují prý v zásadě spolehlivě, ty silnější zejména CSR to už jsou závodní auta a to už se provoz může počítat fakt na motohodiny a měl bys dělat preventivní repase.

Náhodou máš to suprový, kdoví jak to s caty bude, takovejhle roadsport nějakej s tímhle Ford motorem to bych si nechal taky líbit. A byl jsem tomu catovi blízko, akorát pak jsem v tu dobu koupil Elise a tu jsem stejně nakonec v zimě prodal po asi 3 letech, protože na nějaký svezení na okruh není bohužel čas, tak si užívám okresky a automobilový veterány. Ale ke catu se možná jednou stejně nakonec zas dostanu. Jak říkáš, delší cesta se zvládnout dá, ale má to svoje , musíš tomu trošku komfortu přeci jen obětovat. Dneska toto zkousne bohužel málodko co tak vidím kolem sebe

krab
16. srpna 2023, 16:13
1
Bazarový snílek: Kam dále?

Berte to jako srandu jenom ... ale často hlavně nejde o to ty špičkový komponenty namontovat, jde o to je umět hlavně nastavit přesně tak, jak ten klient bude potřebovat. A to je alchymie .. nastavit třeba štelovatelný podvozky tak, aby to splnilo účel (traťě) na který se to ladí. Ne, já si dělám hlavně srandu z toho jak tam Kajel občas medializuje takový šílený tuning věci, ať už na ty Yarisy GR nebo třeba jak tomu týpkovi z Ukažkáru "poladil" vejfuk na jeho C63 AMG W204 a vyrobil něco co mělo fakt příšerně uřvanej zvuk, přičemž v sérii je to prostě odladěný náramně dobře. Další věci je, že třeba na ty Yarisy toho fakt moc potřeba není řešit, ale jak tu psal Beastar, lidi chtějí vždycky víc než má někdo další a často z mýho pohledu zbytečně utrácejí za něco co fakt nemusí, kolikrát je to pak i ke škodě. Ale já jsem celkem odpůrce tuningu, takže další věc , když jsi založením tuner tak prostě "musíš" :-D

krab
15. srpna 2023, 22:47
0
Bazarový snílek: Kam dále?

jo, právě, já jak viděl jméno "Kajel" tak jsem se smál, protože si z toho s pár kámoši děláme občas infantilní prdel. To je ale spíš klasika tím, že si tahle firma hraje na něco jako "český Manthey" ale přeci jen, buďme realisti, v reálu je to trošku jinak. Ale evidentně ten business kvete, takže zákazníci co tomu věří jaksi jsou...

krab
15. srpna 2023, 19:32
1
Bazarový snílek: Kam dále?

Ne, to on myslí toho slavnýho kajla z jůtůbu, ten ladí a dovyvíjí lidem hlavně pojše, přímo gététjojky :-D

krab
13. srpna 2023, 13:01
1
Bazarový snílek: Kam dále?

S2k je úžasný auto. Já jsem jí řídil prakticky jen pár desítek km, ale v hezkým úseku a užíval jsem si to. A to jsem vylezl z té 2ZZ Elise ... Ale samozřejmě, že Elise je lepší, protože je lehčí a ještě daleko víc neodfiltrovaná od silnice. Řízení bez posilovače a úzká přední kola zkrátka vždycky dělají své. To vidím i aktuální rok se starým Poršákem. A ten jsem vyměnil za tu Elise jen protože to jinak nešlo, jinak bych si jí nechal bejval taky :)

Když se tak zamyslím v tvým případě, tak bych ti Elise doporučil, ale pěkný kusy jsou dneska drahý, milion už pomalu nestačí. Ostatně na pěknou 996 C2 taky, Turbo to je v reálu od 1,5 dál, protože automat určitě nechceš. Ale přesně, to je trošku něco jinýho, to je jiná nátura než tyhle okreskový malorážky.

Kdyby člověk nechtěl mít s ničím starosti a chtěl jen jezdit, navíc s nízkými náklady, tak nepřekonatelná nabídka je dneska to BRZ / GR86. Ono to fakt jezdí hezky. Já jsem s jednou testovačkou strávil odpoledne a byl jsem v podstatě z toho velice nadšenej. V podstatě za ty prachy vs. Alpine A110, která stojí reálně bezmála dvojnásobek je to nový Toyobaru úžasná hodnota za peníze. A má to manuál a je nastavené tak, abys ho řídil ty, není to jedno z těch nových sporťáků co se řídí rychle tak nějak samo.

Cat sice každýmu sem tam zlobí, ale zas je to zážitek jako nikde jinde. A jde s tím i cestovat, jen nesmíš bejt slečinka. Ale jo, jet s tím dálku je fakt drsný, hlavně mi vadí, že nemám kam si dát levou nohu protože vedle spojky už není vůbec místo. A pak mě na tom štvala ta střecha na ty patenty nacvakávací, to jsem viděl u kluků, když jsem jim třeba pomáhal nandavat střechu, že je to opruz, chce to ideálně dva lidi a beztak to věčně nělícuje , no je to prostě úplně jinej typ auta než cokoli normálního "plechovýho".

krab
09. srpna 2023, 13:31
7
Autíčkář se ptá: Staré auto pro radost, ano či ne?

Já si myslím, že Číňan je rozhodně skvělá volba. Klidně bys mohl i zvážit Mamuta W140, ale je už složitější a nákladnější na údržbu. Každopádně mít choutky na Mercedes-Benz, tak beru W126 500 SEC, mám rád karoserie kupé a tohle je zkrátka nadčasovej kus auta. Ale určitě by mi ho hned "sebral" můj táta, ten na rozdíl ode mne fakt mercedesovej je ...

Starý auta jsou samozřejmě radost, ale taky je s tím práce. Ale jakmile si vybereš něco na co se ještě vyrábí díly a máš kolem sebe mechanika či dílnu, která fakt tomu tvýmu typu auta vážně rozumí, tak je to super, protože co nezvládneš spravit sám, tak víš, kdo ti s tím pomůže.

Jinak je zajímavý jak se trh posouvá postupně od těch 60/70. let až k devadesátkám, kdy mi tyhle káry připadají furt vlastně moderní, ale ve skutečnosti už ten věk mají a jezdit v osmdesátkovejch a devadesátkovejch autech je pro mě třeba osobně taky dost slušná nostalgie.

krab
14. června 2023, 09:05
0
Alfa Romeo Tonale: To jsme se ale načekali

Rychle umělo podřadit i starý TCT ... sice teda taky umělo předvést leccos, specielně, když jsi dal třeba půl plynu jen a ono nevědělo kam a vůbec jestli si podřadit. Ale to bylo u Giuliett nebo Mita , to by bylo velice špatný, kdyby to dělalo i nový auto :(

No, ohledně Tonale nevím, jsem zvědavej, na můj vkus je cena příliš vysoko. Rozhodně třeba kvůli ceně bych o tom jako o nějakém příštím autě pro partnerku neuvažoval, ostatně sama na to jednou dívala a když zjistila co Tonale stojí , tak to bylo jasný "no go". Konkurence je levnější a hybrid má taky vychytanější , například RAVka ..

krab
08. června 2023, 18:10
1
Láska na první i na druhý pohled: Oslava narozenin Alpine A110

Po svezení dost možná jo, to auto se řídí fakt báječně, přeci jen Porsche je citelně těžší a to dneska i Lotus Emira ...z hlediska sportovní jízdy Alpine fakt exceluje, já to tak rozhodně vidim

krab
08. června 2023, 09:40
2
Láska na první i na druhý pohled: Oslava narozenin Alpine A110

Perfektní auto a myslím, že se svým způsobem i docela prodává. Sympatický je, že se na A110 nečeká extrémně dlouho auta jsou, zejména zánovní kousky, těch je na mobile k prodeji docela dost.

Proč se neprodává ještě víc? No, ono je to složitý. To auto je specifický a drahý. A využívá techniku i mnohé ovladače uvnitř z Renaultu, přitom stojí Jako Porsche 718 Cayman. To není jednoduchý odlákat zájemce o baby Porsche a přesvědčit ho aby si koupil "Renaulta" . Ale na druhou stranu, kdo už se sveze a ty peníze má, myslím, že už je pak jen krůček k tomu aby si auto objednal.

krab
06. června 2023, 22:47
0
Subaru BRZ: Seriózní okreskové nářadí

Jak říkáš, ale třeba zrovna na těch okreskách (a bylo to navíc na suchu jen) mi to řízení přišlo fajn a nějak jsem z auta (ono stejně poznáš nejvíc přes sedačku) poznal co bude dělat. Moc hezký je s tím autem vyjíždět kolikrát i rychlejší zatáčky a cítit jak ten samosvor pracuje auto se v podstatě hezky dotočí plynem, kola máš takřka rovně, kontra netřeba. A to umělo i předchozí auto, ale tady to jde líp, snáz ...

Jedinej důvod pro mě, proč po takovým autě netoužím jsou poršáky, přeci jen s nima se svezu úplně jinak a baví mě to daleko víc, ale to je pochopitelný a není to chyba Toyobaru. To je auto, který cílí na kluky, kteří se třeba ojetýho Caymanu bojí co se týče nákladů na servis a provoz a bude to jejich třeba první sportovní kupé, budou z toho odvařený . A můžou se na tom velice hezky učit i řídit, když jim na začátek někdo zkušený poradí

krab
06. června 2023, 19:05
0
Subaru BRZ: Seriózní okreskové nářadí

Já nejezdil okruh, ale asi dvě hoďky po okreskách a byl jsem nadšenej. Objednáno nemám, asi to auto nekoupím, ale chvála všem okolnostem, že existuje. Zvuk motoru se doladí catbackem, řízení za mě ok, nehledal bych hnidy, co mi spíš vadí, že se motor moc za tím plynem nedere. Ale má slušnej střed, je to o dost rychlejší než to bylo. Myslim, že ti reální kupci budou všichni nadšený z toho ať už koupí tojku nebo sůbo

krab
05. června 2023, 08:57
1
Subaru BRZ: Seriózní okreskové nářadí

Tady už koukám příliš lidí na tyhle káry moc nereaguje, to není jak před 5 lety ... To se tu promítlo víc komentářů na Teslu než na BRZ :(

Běž se s tím projet, pokud na nějaký demo auto natrefíš. Já jsem nějakou možnost měl, takže jsem si s tím obkroužil oblíbený okresky (verze Toyota) a jakožto bývalý majitel přechozí verze fakt můžu s jistotou říct, že je to nový auto ve všech slabších místech předchozího výrazně lepší a nemá současně oproti předchozímu v ničem žádnou slabinu. S hot hatchem to nemá smysl vůbec porovnávat, je to jiný styl. Ty jsi vždycky narážel v diskuzích na to, proč Toyobaru a proč z toho dělat modlu, když je to v reálu pomalejší než já nevím ST Fiesta .. Je to čistě o jiným zážitku z jízdy - nízký posez, kupátko, pohon zadních kol, řiditelné ze zatáček plynem, hravé, ne vysloveně rychlé, že by ses mohl opírat o grip a letět s tím kudlu. Každopádně s tímhle novým už skutečně rychle jedeš, není problém předjet něco pomalejšího před tebou , ta dynamika se výrazně zlepšila. Škoda, že jich je k dostání míň než je zájemců , i ta cena se nemusela oproti původní zvedat. Tak jak to bylo - 850 tis + metalíza (pro základní výbavu) to bylo peckový

krab
22. května 2023, 12:42
3
Auta, která mi způsobují smutek

Mě vadí takový dvě podskupiny aut v dnešní době ... je to trošku přenesený téma, ale s tím co píše Jaromír to trošku souvisí. První typ aut jsou fakt mizerně renovovaná socialistická auta, která přijedou na jinak sraz plný skutečně zajímavých aut. To jsem viděl třeba teď včera v Dobřichovicích a bylo tam pár aut, že když jsem to viděl, říkal jsem si, to by mě teda huba fackovala, tam něčím takovým přijet .. prostě škodovky div nenatřený štětkou, mizerně opravený erko nebo úplně nejodpudivější přiklad pro mě - žigulík co přijede v těch dobovejch bílo-žlutejch barvách "VB" , to je pro mě vizitka absolutního nevkusu těch lidí ..

A pak mě vadí něco úplně z jinýho soudku a to jsou auta, která se dneska kupujou stylem "jsi na pořadníku, možná ho dostaneš dřív, když si připlatíš, přeprodáme ti tu kvótu/objednávku". To je něco, co mi jde taky silně proti srsti. Ono se pak samozřejmě s odstupem času ukáže, že bublina byla přefouklá a když to auto budeš chtít, cesta se najde a nemusí to stát ani nakonec nic navíc. To jsou prostě takový ty rádoby kšeftíky co si někteří myslí, že na nich vydělají, když si naobjednají u několika dealerů naráz třeba ty Toyoty GR86 a pak si myslí, že přeprodají s hezkým profitem ty objednávky dál.. Tak to je taková zvláštní pachuť co cítím, když teď vidím třeba tuhle novou Toyotu, že je okolo toho momentálně tenhle humbuk ... a ono je podobnejch aut víc

krab
03. května 2023, 11:09
0
Zlatá Vrána 2023: Pátý ročník inzertního bahna

Ono je nejdůležitější ještě vidět v reálu takovýhle "panenský" málo ojetý auta a posoudit jestli je to opravdu tak pěkný jak vypadalo v inzerátu. Tím nechci nijak spekulovat, ale občas prostě lidi vydávají za top stav tady u nás v ČR něco co opravdu ani omylem top stav není. Stává se to bohužel často. Carina ve skutečně perfektním stavu je přesně ten typ auta co osloví takovýho sběratele automobilových kuriozit, prostě pase po perfektním stavu a už druhořadý je, co je to za typ auta .. anebo je to někdo kdo tu nostalgii ke Carině z 90. let má. Takový lidi jsou, je jich málo, ale třeba jednoho co by to teoreticky i koupit mohl, resp. kupuje podobnej typ aut i znám velmi dobře :-D Jinak naše bílá obyčejná Sierra 2.0 CL je s náma furt, uvidíme, klidně bych jí předal do dobrých rukou i za míň než co tu zmiňujete, prostě tak nějak za ty náklady co stála, ale komunita Fordařů jí z nějakýho důvodu nechce, i když je opravdu v moc pěkným stavu. Ale nevydával bych jí za takovej ten "panenskej" stav s minimem km, protože reálně (Sierra má jen 5 místný počítadlo km) nájezd třeba nevíme, nějaká historie k ní je, ale ne vše ... Ale je radost se v ní projet, pro mě nostalgie na dětství a dost možná budu rád, když ještě nějakou dobu bude doma ... akorát se s ní člověk stíhá projet fakt maximálně 1x za měsíc někam... to je zbytečně málo, nestíhá se to

krab
12. dubna 2023, 00:04
0
Jarní automobilová deprese

Když si koupíš Lancii Gammu, tak to už vůbec není problém... zaregistruješ jí buď na běžný značky + si vyřídíš klubovou testaci HV , takhle to mám na 78" Porsche a tím pádem ani nemusíš platit ekovýpalný. Anebo zaregistruješ na "V" značky.

Co nás trápilo bylo období 1993 (30 let hranice) až cca 1998 , kdy měly auta to Euro 1 nebo Euro 2, pak od 99 výš cca to bývá vše většinou Euro 3, Ale i tohle období, pokud to dovezeš z EU zemí je v pohodě registrovatelný

krab
11. dubna 2023, 09:54
-1
Jarní automobilová deprese

Hlavně se pořádně zamysli jaký auto (ten v uvozovkách nesmysl) opravdu chceš. Koupit jetej Range nebo Cayenne problém nebude, spíš prostě mít tu chuť a radost z toho to udržovat a to znamená cpát do toho nemalý peníze. Mě se třeba RR taky líbí, s Cayenne jsem se nikdy nesvezl, tak nevím, ale prostě jsou to SUVčka a to má svoje jízdní kompromisy. A když si představím k tomu obrovský náklady na údržbu, tak bych takový auto asi brzo nesnášel. Navíc jsi ve spirále nekončících oprav a hodnota toho auta se ti nijak nezvedá, čili v tom ty prachy vážně jen prolítnou jak komínem.

Kup si k tomu Hyundai nějakou 4 místnou klasiku, auto co ti bude dělat radost, bude mít nějaký smysluplný potenciál udržet nějakou hodnotu do budoucna a bude tě to možná bavit. Pěknejch aut, myslím třeba jako kupátek, kam se občas vejdou i 4 (dva dospěláci, dvě děti) je docela slušný množství.

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Overland Redbird  2024
Overland Redbird

2024 rok výroby
200 koní výkon
300 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem

Ford F150 XLT Singlecab Longbed 1994
Ford F150 XLT Singlecab Longbed

1994 rok výroby
200 koní výkon
5 002 ccm objem

Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !! 2003
Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !!

2003 rok výroby
68 koní výkon
1 300 ccm objem