načítám data...

krab

JménoPetr "Krab" Jeřábek
BydlištěPraha-západ
Registracepřed 2.9 rok.
Poslední aktivitapřed 12.3 min.
Telefonjen registrovaným
Příspěvků ve fóru381
Komentářů u článků1591
Pozitivních komentářů u článků471
Negativních komentářů u článků11
Možnostinapsat zprávu

Poslední blogy

Stále nejezdím v Toyobaru. K sakru proč?

28. srpna 2016, 10:43 33 komentářů

Náhodou jsem kliknul na už dneska starý editorial na autíčkáři týkající se odborné čistě teoretické debaty zda má Toyota GT86 a její sestra BRZ opravdu dostatečný výkon. Blog je velkou obhajobou toho že ano, že je zbytečné chtít víc. Vybavilo se mi současně jak jsem v té době něco v podobném duchu napsal na jiný autíčkářský blog….

Hipsteři, Hejteři nebo Autíčkáři, ale moment! Kdo je vlastně kdo?

30. srpna 2016, 22:08 6 komentářů

Není tomu dlouho co jsem objevil a začal pravidelně číst tento web o autech. A přiučil jsem se něčemu novému. Už dneska díky Autíčkáři vím, že existují nějací hejteři a pak že nějací hipsteři. A kdo je teda potom Autíčkář?


Posledních 50 komentářů

krab
včera v 21:47
0
Autíčkář na lovu: Adrenalinové vozy pro letní a podzimní dny

Hmm, tak to tak nějak potvrzuje, že je to divný. Levostranná Elise MK1 s K-series 122k motorem zkrátka vychází na 18 tis euro minimálně. Jinak taky kdyby šlo o dobrý kus, už by ho někdo koupil, dokonce by o takový auta měl zájem třeba Lotus dealer Baseline z Berlína, oni s nimi obchodují asi nejvíc v celým Německu. Deformace co vedou až do šasi po nehodě znamená vlastně totální škodu. Opravit to jde, ale otázka jestli bys takovou, kde je nějaký z nosníků nebo těch profilů šasi svařovaný nebo rovnaný chtěl. Pod karoserií by se pak taky dalo schovat dost, takže u ojetých Lotusů bych byl extra opatrnej.

krab
včera v 18:07
0
Autíčkář na lovu: Adrenalinové vozy pro letní a podzimní dny

Tak přes zimu pěkně našetři a až budeš mít takové rovné dva miliony, přijď a zúčtujem spolu. Dostaneš důl i Terezku k tomu :-D

Dělám si srandu, náhodou teď mi auta vydržela dlouho stejná. Už od února jsem ani nic neprodal, ani nekoupil. Ne, že by nebyla chuť teda... naštěstí jsem silně nerozhodnej, takže jsem rád za to jak to je a jestli bude jednou změna, tak to se uvidí. Dá se jít různými směry. Všechno prodat, dostat rozum a vzít Scalu na operák anebo taky jet do UK a přivézt něco hodně šílenýho. Anebo něco prodat a koupit si jeden pořádnej novej sporťák, sám nevim....

krab
včera v 16:09
0
Autíčkář na lovu: Adrenalinové vozy pro letní a podzimní dny

Jéé, to jsem zapomněl nalinkovat kterou tu 964 jsem myslel... https://www.sportovnivozy.cz/114421-porsche-911-964-carrera-2-praha-2

A k tý modrý Elise - aby to nevyznělo negativně. Jestli je v pořádku, někdo jeďte a kupte jí. Protože jestli je naopak v pořádku a jen prostě zatím za měsíc / dva nebyl zájemce kde se sešlo to, že chce Elise a současně má i v kapse peníze ( protože to se nesejde vždycky tak snadno jak se to řekne) tak do toho někdo běžte. Nic řidičsky lepšího do 400k na svezení bez střechy stejně neseženete...

krab
včera v 16:05
1
Autíčkář na lovu: Adrenalinové vozy pro letní a podzimní dny

O tý Elise nevím nic, ani ve skupině na facebooku žádný informace nejsou. Asi by se musel prostě zvednout telefon a prohlídnout to. Pozor na opravu po nehodě. Šasi je z několika profilů z hliníku, lepenýho k sobě takovým červeným lepidlem. VIN je vyražený vpravo vpředu před předním zavěšením. Je prostě potřeba na to pořádně podívat. Asi to však terno nebude. Lotus Elise se prodá prakticky okamžitě pokud je v parádním stavu a tohle už se inzeruje docela dlouho. Cena je tady navíc extrémně nízká, je to divný celý takový...

Mě se z inzerce teď zamlouvá tohle:
1. 911 964 , prodává kluk, který jim navíc velmi dobře rozumí. A tahle mi přijde docela pěkná. A kdo by chtěl navíc, může jí poslat rovnou kontejnerem do kalifornie Robu Dickinsonovi anebo do Anglie jedněm lidičkám, který zase znám já a nechat si z ní postavit svůj "Singer 911".

2. BMW Z3 M roadster : ten už se chvíli nabízí, ale přijde mi, že by mohl být fakt pěkný. Tahle auta se zas tak rychle u nás neprodávají. Cena mi přijde OK https://www.sportovnivozy.cz/109505-bmw-z3-z3m-roadster-praha-9

3. Giulia QV 2.9 V6 manuál: Za tu cenu, tahle barva, karbonová sedadla atd... manuál, což je trochu vzácnost do budoucna (když už víme, že lépe se sportuje s automatem - tady to fakt tak platí, nekecám) a záruka do 2021. Jo, tohle je lákavá nabídka si myslím.... http://www.imofa.cz/prodej/ojeta-vozidla/zajem-o-vozidlo/673-alfa-romeo-giulia-2-9-v6-twin-turbo-510k-mt-qv-reg-11-2016/

krab
předevčírem v 22:00
2
Autíčkář se ptá: Jaký je váš vysněný roadtrip?

Asi po stopách starých okruhů. Dát si Targu Florio ( i když na Sicili je ten asfalt dost sflikovanej) , Toskánsko a silničky kde se jezdí Mille Miglia, Passo Futa a další ...

Úplně miluju česko/německo/ rakousko/uherský (jemně nakrájený - jak je z cimrmanů) pomezí. Takovej Waldviertel, tam si pohlídáš jen traktory, jinak nikde nikdo a parádní silničky. To samý Německá strana Šumavy, Českýho Lesa i okolí Ambergu někam jakoby na jih od Norimberka. Tam jsem jel tentokrát lotusem když jsem jel z Nordscheife. Jo, pak Nordschleife a okolí ... to prostě nemá chybu. Pak musí být super Francouzský středohoří, tam je prastarý okruh, ještě teď funkční Le Puy Notre-Damme nebo tak nějak se jmenuje, Harris tam myslím natáčel testování BMW M2 Competition. Pak bylo parádní celý Burgundsko, ale to jsme sjezdili nejvíc na kole teda než autem... A pak taky Route Napoleon. Schwarzwald je parádní, ono toho je ... a to jsem zůstal zatím jen po střední a jižní Evropě.

krab
předevčírem v 13:56
0
OASA: Sen o českém zájezďáku

To víte, a u nás nedávno zazvonil takovej milej a hezky oblečenej pán. Prej, že prodává hrnce, švýcarská kvalita. A tak jsem si od něj koupil nádhernou sadu hrnců s pozlaceným dnem. No, fakt nekecám! Jsou krásný. Celá rodina v nich moc ráda vaří. Kdybyste chtěli, má prej i e-shop, vévévé horstfuchs tečka déé :-D A když objednáte dnes, dostanete ještě zdarma vidličky a nože...

krab
14. července 2019, 21:06
2
OASA: Sen o českém zájezďáku

Já na základce jezdil na plavečák v ŠDéčku. To bylo nějaký těsně před vyřazením z provozu a fungovalo jako školní autobus.

A pak fantastická historka je ze Sicílie. To byl můj poslední autobusovej zájezd. To bylo na vejšce organizovala to katedra historie. Sjezdili jsme snad všecny památky a kostelíky na ostrově. Když jsem se chtěl vykoupat v moři musel jsem vstát v šest a jít před snídaní. Ten docent co to organizoval byl nekompromisní a vyjíždělo se hned v 8 ... ten blázen dokonce navedl autobusáka do centra městečka někde uprostřed ostrova, kde se zasekl v jedný křižovatce a zablokovali jsme dopravu na celý dopoledne. To byla sranda. Ten se taky chudák potil jak pumpa a všichni taloši troubili. Pak místní carabinier pochopil že bude užitečnější jít shánět majitele aut zaparkovaných okolo, mezi kterými jsme se zasekly a měli jsme pěkný divadlo. Asi i ti taloši. Ale jakým busem jsme tehdy jeli to už fakt nevim. Ale nějaká Karosa to bejt mohla.

krab
13. července 2019, 22:13
0
OASA: Sen o českém zájezďáku

Tou Oasou jsem taky tutově jako dítě někdy někam jel. Ale nevím jestli do Španělska tehdy na dovolenou s rodiči nebo do Říma jsme takhle jednou jeli, vlastně pak i do Londýna. Srandovní byl takovej ten kávovar na instantní kakao, kafe a polívky z prášku. To bylo hrozně in, přitom taková sračka, dneska by to nikdo nepil :-D

S tím dobrodružstvím a brzdama... No já si vybavuju jak jsme kolikrát těma autobusama objížděli placený tunely dost zajímavými silnicemi, nebo třeba v Itálii když se jelo přes Apeniny do Florencie a tak... Se zkrátka šetřilo na poplatcích a jezdilo tam, kam by se Němci se zájezdovým busem neodvážili :)

PS: zajímavý stavby jsou i hotelbusy od Pangeatours. Ty nejstarší byly taky na bázi Karosa. Máma s tchýní s nima jednou jeli někam na zájezd ani to není extrémně dlouho...

krab
09. července 2019, 21:45
0
BMW 523i E39 vs Opel Omega 2.6 V6: To nejlepší z levných velkých zadokolek

Moc hezkej srovnávák. Až jsem zdlouhavě zkoumal fotky bavoráku, protože vypadá naprosto identicky jako byl ten můj. I ten interiér jsem měl naprosto stejnej. To bylo auto, který bylo tehdy suverénně mým nejlepším nákupem za "kilo". A možná by to dodnes bylo stejně.

A Omega je taková nostalgie. Tu jsem jednu dobu (jako miliony jiných aut) chtěl, ale nikdy nekoupil. A teď jich je vlastně k vidění strašně málo. A jak píše Vavris, zadokolka, šestiválec je ohroženej druh, lidi zapomněli jak parádní svezení v těch autech bylo.

krab
09. července 2019, 18:13
0
To nejlepší za dva miliony

hele, to spíš platilo pro ty italy, Ghibli a zejména Giulia QV. A ne ve smyslu, že se to rozpadne, ale že prostě to nikdo s větším nájezdem nebude chtít a prodejní cena bude velice nízká. Což u Porsche specificky není tak strašný.

Srovnáváme hrušky, jablka, radíme od sedanu, přes kupé po tři miaty :-D CTS-V si asi zkus, na to neumím říct vůbec nic. Já jsem se z jednou moderní amerikou svezl na jaře - Shelby GT350. Má to můj známej. A psal jsem o tom... To je opravdu kus techniky. Když ohlédneš od zpracování, tak prostě ten motor "flat plane 5.2 V8" je absolutní nádhera. Má zvuk, výkon, točí 8200 otáček a nepotřebuje turbo. Takový motory už evropani neumí a Shelbyna je prostě nádherná věc. Ale nedoporučoval bych to na tak vysokej nájezd. U toho Cadillaca netuším...

krab
09. července 2019, 14:36
0
To nejlepší za dva miliony

To chce fakt teda vyzkoušet. A musím říct, že teď ohledně 991 taky teoretizuju. Nejel jsem v ní, jen seděl, to dokonce už i v tý nový 992. To Porsche 911 který mám já je něco jinýho. To je už veterán, to si musíme přiznat. Je to auto, se kterým strašně rád jedu, ale právě i proto, že si ho vyberu třeba 1x týdně někam, když jednu nějakou příjemnou trasu, kde nebude tolik provoz a tak. Ono umí ( i to starý) strašně dobře kombinovat tu sportovní stránku věci ( řízení, čitelnost podvozku, lehkost atd) s možností příjemně cestovat po dálnici. A ty novější jsou podstatně lepší v tý oblasti použitelnosti. Kamarád má 997.2 a najel s ní loni asi 35 tisíc. Jezdí všude...

Servis a náklady: Podívej, ono tady nebude levnýho nic. Je potřeba se zamyslet nad tím co bude strašně drahý a co bude jenom drahý. Když budeš řešit tohle, vezmeš logicky na operák něco jako A6 Quattro diesel + nějaký jetý hothatch na vyblbnutí. Když si koupíš 991.2 Carrera - bude rok 2017, vyjde nějakých těch max. 70 tis euro bez DPH, dokoupíš si záruku. Výhoda seženeš kousek okolo 30 tis km , těch je docela dost. Spotřeba toho třílitru nebude moc vysoká, budeš překvapenej. To moje starý jezdí za 13, ale to je taky jinej motor, tyhle novější umí běžně okolo 10 litrů, 15 když je hezká silnice. Víš co, ať je to jak je to, tak tohle auto je jediný z toho výběru co se tady řeší, do kterýho se jde zamilovat a kvůli kterýmu se ti bude ráno hezky vstávat i když tě čeká dlouhá cesta na kterou se ti už ani nechce. Zase nechci Porsche 911 přechválit, ale ty základní Carrery bývají běžně dost podceňovaný, každej touží po GT2/GT3 modelu, nebo aspoň GTS atd... Není to potřeba. Základní Carrera byla vždycky naprosto perfektní auto a taky si na tom dávají pořád záležet.

Ber to jako radu od sice fanouška Porsche, kterej ale už vyzkoušel víc aut. Navíc když si představím sebe, že se mi změní život tak, že budu muset jezdit, nikdo mi nenadiktuje služební vůz ( typicky Oktávku) a zjistím, že na svoje aktuální hobby auta nemám čas udělal bych logicky asi toto. Všechno prodal a koupil si zánovní základní Carreru, co nejnovější za peníze co si můžu dovolit. A s tou jezdil všude. A byl bych naprosto spokojenej. Kola bych dal na nosič, k těm novejm se to dělá.

Tím, že prd najezdím a mám to jako hobby, tak si takto hraju s různýma staršíma autama a furt mě to vyloženě baví :)

krab
09. července 2019, 12:17
0
To nejlepší za dva miliony

Hezkej ten konfigurátor, viď? Jenže Kubo, Volvo je obecně dneska pro lidi, kteří si užiju "gadgetománii" všech těch asistenčních služeb, funkcí a zábavních záležitostí okolo... Pro lidi, kterým nevadí, že to má čtyřválec s elektromotorem, ale užijí si to ostatní.

Já bych třeba na S80 ocenil audio Bowers and Wilkins a to by bylo asi tak vše.

krab
09. července 2019, 11:58
1
To nejlepší za dva miliony

A je tam ještě jedna varianta, kterou jsme zapomněli uvažovat všichni.
Alpina B3 (B3S) , ročník 2017/2018. Na výběr je teda asi tak max. 5-10 sedanů (což asi čekám, že by byla tvoje karoserie) a ceny s daní kolem 70 tis euro. Dá se i níž trošku i výš , +- , jedno auto za 70 v šedý metalíze vidím je na prodej v Holandsku, má 13 tis km...

Biturbo není M3/M4, je to kompletně předělaný motor B58 ( myslim teda), má dvě turbodmychadla, převodovku 8sp ZF a všechno je to pečlivě postavený u Alpiny v Buchloe. Má 440 koní a 660 N.m.

Bohužel jsem v tom šanci jet neměl, a možná se taková ani nenaskytne, protože to prakticky v ČR nikdo nemá. Alpiny se obecně ladí tak, aby fungovaly pro ty účely co se tu nastínily. Nebude to "bláznivá" Giulia, která miluje rychlou jízdu zatáčkami a má přeci jen choulostivější techniku.

To je asi alternativa pro případ, že by si se prostě na Porsche 911 necítil, resp. ti to moc nevyhovovalo společensky ( víš jak to myslím) přijet v Porsche 911 na obchodní jednání, kór když se musí řešit každý cent není vždycky ideální ... Ta Alpina je výrazně decentnější.
A současně je to auto s relativně nižší amortizací v čase.

krab
09. července 2019, 09:46
1
To nejlepší za dva miliony

Víš co, každej si musí vybrat podle sebe. Trochu mě zarazil ten tvůj nájezd. Ty furt někam jezdíš teda... 5000 km za měsíc, to už je porce!
Tohle jsem akorát tak teď najel na Infiniti, ale od konce ledna :) Na Lotusu přibylo od zimy asi 2 a na Porsche zrovna tak... Je fakt, že já relativně něco taky najedu na vypůjčených autech v rámci testování pro ten náš plátek. Ale furt je to prd, a to mám pocit, že furt chodím kupovat benzín :-D

Mě ti z toho prostě vyšla ta 991.2 , ročník 2017, Carrera PDK (ne esko) , normální 3.0 turbo 370 koní. To auto bude fantastický na všechno co s ním chceš dělat. A jeho zůstatková hodnota bude byť po 2/3 letech kdy na tom autě bude už cca 180 tis km nebo tak něco bude pořád rozumně vysoká.

Upřímně řečeno jak bys pak prodal Giulii QV s takovým nájezdem, nebo benzínové Ghibli, nebo nějaký ten Cadillac, nebo Jaguar ... to by byl prostě propadák, nikdo by to nekoupil. U 911 se jen sníží cena úměrně vysokýmu nájezdu, s tím nejde nic dělat, ale pořád najde druhýho majitele, který o to bude pečovat a třeba už pak ten nájezd bude mít nižší. Když to udržíš uvnitř i zvenčí v precizním stavu, tak to bude pořád pěkný Porsche.

Panamera - upřímně řečeno, proč vozit vzduch? Pokud ten prostor potřebuješ, OK, pokud ne, nevidim moc smysl v Panameře. Je to auto pro rodinu, tak kdybys vozil 2 děti, tak mi to je jasné...

RS3, BMW M2 atd ... to je taková kategorie u který si říkám : Pokud zjistíš, že to Porsche už je příliš drahé a finančně na něj nedosáhneš, tak potom vybírat z nich. BMW M2 jednoznačně seženeš levněji než Audi a třeba já bych si rozhodně vybral to BMW radši. Tohle je takový jediný BMW totiž, který by mi asi dělalo radost.

No a pak je tu pochopitelně varianta 2 aut:
Na operák cosi aktuálně výhodnýho + auto pro radost. Což už pak může být cokoli podle chuti :)



krab
09. července 2019, 00:03
2
To nejlepší za dva miliony

Já myslim, že to bude jedině Kimvette ZR06 :-D

krab
08. července 2019, 21:19
11
To nejlepší za dva miliony

Na tohle "Ptejte se" jsem se těšil a jsem zvědavý teda na diskuzi. První věcí je to, že ani já ani Dan a asi ani nikdo tady neměl možnost vyzkoušet drtivou většinu kombinací těch aut o kterých tu bude řeč. Byť Dan má hromadu zkušeností s luxusnějšími sedany a vůbec silnými velkými auty...

Normálně bych počítal s tím, že Bíst se pochlapí a koupí si Giulii Quadrifoglio. Měl jsem možnost v ní najet relativně dost za celkové dva různé prodloužené víkendy. Jednou v zimě a jednou na jaře. Vlastně jsem o ní i psal... A víte jak to je. Mám jí hrozně rád. Ty věci co kritizuje Dan jsem příliš nevnímal a na navigaci si druhý den zvyknul. I když já tyhle věci stejně vlastně ani nepoužívám. Než někam jedu, většinou vím kudy to je a tak mi stačí žít v "kybernetické tmě". Giulie se dá koupit i jako manuál, kousek jsem se s ním také díky laskavosti jednoho známého svezl a díky delším převodům a naopak šikovnějšímu odstupňování a využítí výkonu u 8st ZF bych upřednostnil ZF. ( i když , teda já bych si na těch svých pár kilometrů s tím pro radost stejně vzal manuál, ale ne z racionality, jen protože prostě mi to přijde víc cool).

Giulia Quadrifoglio by tedy byla moje volba. Jenže je tady problém. Beastar toho moc najezdí, vyžaduje komfort a ticho (nejspíš) , Giulia chce zrychlovat a zpomalovat, chce zatáčet, má radost, když se s ní jede dynamicky, ne jako s limuzínou. A za 14 litrů se s ní dá jezdit, ale spíš jen když si dává na tu spotřebu pozor...

Čili s Giulií bych se rozloučil. S ostatními auty co tu vymýšlí Dan nebo navrhuje Beastar se přeci jen (z mého pohledu sportovního svezení) se moc na tom okruhu nepovozí. Už tam je příliš kompromisů, příliš hmotnosti atd...

Zbývá poslední, zcela nejlepší možnost. Já vím, máš rád sedany. Ale jezdíš sám nebo ve dvou, kola jako já v tom autě nevozíš. Kup si prostě Porsche 911. S tímhle rozpočtem to půjde. I s tím nájezdem to půjde. Nebyl bys jediný. S modelem 991 jsem se ještě nesvezl, znám jen ten svůj, pak starší aircooled a pak 997. Od mého k 997 je celkově slušný skok ke komfortu a dálniční použitelnosti i jako luxusního přepravníku a skok mezi 997 a 991 má být v tomhle směru vstup do další dimenze 911. Převodovka PDK + přeplňovaný třílitr modelu 991.2 budou fungovat. A teď to nejlepší - cena.

Pokud si naspecifikuješ standartní Carrera 991.2 , ročník 2016/2017 možná i 2018 s PDK , 375 koní, je na mobile asi 50 aut, z kterých se dá vybírat do 90 tis euro. S tím že to půjde i kolem 75-80 za auta s nájezdem do 30 tis km. Za dva roky na tom uděláš 120 , záruka bude platit , pokud to teda zvládneš dát finančně neřeš nic a kup si 911. Poprvé v životě a uvidíš - automobilově tě to posune někam jinam.

Toť krabí rada :-D

krab
08. července 2019, 18:06
0
Jaguar XKR X100: Poslední z rodu pravověrných GT?

Dovedu si to představit. Nakonec ( a to už je hodně let) jsem zkusil že přejedeme Itálii ze severu na jih bez použití placenejch dálnic a ještě po cestě něco uvidíme. A romantika brzo končila. Projet kolem pobřeží někde od Rimini dolů k Anconě jako ukázka toho jak to vypadá když se jede průměrně 20 km/h stačilo.

Jsou prostě místa, kde je to tragedie a jsou místa, kde pořád objevíš silničku - ráj na zemi. Ani známé průsmyky v Alpách se nedají v sezóně brát jako tutovka, kde se s gétéčkem nebo sporťákem nádherně svezeš, protože potkáš spoustu karavanů, autobusů a tak...

No, zbývá už jen ultralehké létání, asi totiž perfektně nahradí to, co kdysi bylo cestovat ve stylu a rychleji než všichni ostatní. Taky nad tím už delší dobu přemejšlím :-D

krab
08. července 2019, 14:51
0
Jaguar XKR X100: Poslední z rodu pravověrných GT?

tak to je jasný ... včera jsem si ale na to vzpomněl na ten topgear jak jeli přes tu Botswanu myslím a přes jedno to město jeli v kontinuální dopravní zácpě celej den a celou noc. Nám se některý dopravní tahy dovedou vážně ucpat takovým způsobem, že bys nejradši nakonec nikam nejel i kdybys měl na to Bentley :)

Ale jo, souhlasím, že těch míst, kde se svezeš je vážně pořád dost. Stejně bych se chtěl někdy vrátit do roku 1965 ( kterej jsem pochopiteně nezažil) a projet tehdejší nejrychlejší auta světa na prázdných silnicích rychlostmi, který nikdo nikdy tehdy ještě moc neomezoval... (anebo se z toho tolik nestalo)

krab
08. července 2019, 10:36
0
Ledvinky u BMW se snaží zaujmout všemi dostupnými způsoby. Proč?

Já jsem ale blbec... :-D Jsem nečetl tu novinku, jenom ty komentáře pod tím... Koukám, že vlastně Kubajz tohle přesně co je na tom autoblogu říká rovnou už v tom článku. No nic... jdu dělat užitečnější věci :-D

krab
08. července 2019, 10:33
0
Ledvinky u BMW se snaží zaujmout všemi dostupnými způsoby. Proč?

Jinak, tady to vysvětluje Van Hooydonk celkem jasně - ten směr designu BMW. Tady konkrétně u modelu 7er. U SUV udělali ledvinky větší, aby líp proporčně zapadly ke zbytku auta, ale u tý sedmy otevřeně říká, že chtějí vyhovět globálnímu trhu a trh pro tohle auto už zkrátka není Evropa. Prodají jich málo v porovnání s Asií a USA a říká tam, že kritika přichází hlavně od nás, z Evropy. Zkrátka ten okázalej design ve stylu "čumte, mám BMW" se přizpůsobil trhu, kde se ta auta prodávají nejvíc a počítají s tím, že Evropani to skousnou. https://www.autoblog.com/2019/06/27/bmw-7-series-big-grille-design-boss-explains/

krab
08. července 2019, 10:19
0
Jaguar XKR X100: Poslední z rodu pravověrných GT?

Přesně, myslím, že to nechce vzdávat. Mám dojem, že Skipper s tímhle Jagem cestoval po Toskánsku a to byla pecka. Psal o tom blog. Já taky miluju tyhle cesty po evropě autem. Žena už teď míň a je pravda, že provoz se prostě dost zhoršil. Stačilo jet včera jen ze Šumavy po čtyřce domů. Šumavský krásně opravený silničky, kde si to moje takový menší gétéčko vychutnám se změnili u Protivína v kolonu aut. Tak jsme zas jeli po silničkách někudy jinudy do Písku. Pak je kus dálnice, jenže za Čimelicemi opravují most, objížďka, kolona až někam za Milín. Včera dost extrémní. Takže jsem to objel u Milína přes Příbram a napojil až na dálnici.

Cestu do Chorvatska si tenhle měsíc radši ani nepředstavuju :)

PS: Perfektně jsem si ale užil tu cestu min. měsíc na Nordschleife, po stopách bavorskýho venkova a celkově vlastně všude, kde jsem jel bylo až na výjimky úplně prázdno. Holt mají tu dálniční infrastrukturu relativně dostačující, zatímco u nás to začíná vypadat jako někde Nigérii. Všude hromady aut, ale silnice tomu vůbec neodpovídají a v některých hodinách je vážně peklo se někam dostat.

PS2: krásný gétéčko je Lexus LC500. To si myslim je dneska asi to "top" co si můžeš koupit v rámci nejen budgetu z říše snů. Stojí asi 3 miliony nebo tak...

krab
07. července 2019, 22:13
0
Jaguar XKR X100: Poslední z rodu pravověrných GT?

Fakt krásný kupátka. Já se přiznám, že mě se asi nejvíc líbí z té řady prostě klasika ( po E-typu) XJS. Je to sice poměrně těžký auto, uvnitř hezky užší, štíhlejší, čili působí hodně jako sporťák starých časů a ten design od Malcolma Sayera , hlavně ta zadní část s víc skoseným zadním oknem a těmi trojúhelníčky po boku prostě nemá chybu. Zrovna tak dlouhá kapota a oválná přední světla.

X100 je taky krásný, ale ten zadek mi přijde takovej moc uhlazenej, ale pořád je to paráda. A X150 mi zase přijde velice pěkné. Předek je jasná inspirace E-typem a celkově ta silueta je super.

Kdybych si vybral - na ježdění X150 a na víkendovou radost nějaký starý XJS :-D

krab
07. července 2019, 11:13
1
Jaguar XKR X100: Poslední z rodu pravověrných GT?

To víš že jsme ... absolutní říše snů. Mám teď takový zajímavý kontakt, takže něco asi i v “tisku” vyjde. C-type od Proteus je super. Já teď trošičku přičuchnul k D-type , resp XKSS od Lynx a to je něco úžasnýho na svezení. No asi ta nejhezčí automobilová doba vůbec, min pro mě.

Nicméně tady Skipperův XKR je taky bomba a tý práce co tomu dal, klobouček :)

My chtěli udělat dostaveníčko s DB7 mýho známýho ( mimochodem má i zdařilou repliku C-type) , ale nějak se nám zatím nepovedl najít čas, musim ten nápad oživit.

Vaše dvojka e-type a mk2 je nádherná !

krab
07. července 2019, 10:25
2
Jaguar XKR X100: Poslední z rodu pravověrných GT?

Krásný, no můj vysněnej je low drag e-type.
PS: vejdu se do něj perfektně
PS2: je na prodej ...
PS3: banka mi bohužel tolik nepůjčí...

krab
06. července 2019, 21:33
0
KIA ProCeed 1,4 T-GDI: Omluva normálnímu autu

Sorry píšu to jak negramot ... “nad rýžojedy jsem se zasmál” tam mělo být ... blbá klávesnice v mobilu...

krab
06. července 2019, 21:29
0
KIA ProCeed 1,4 T-GDI: Omluva normálnímu autu

Ratan: to jsi shrnul výborně. Souhlas. A nas rýzmojedy jsem se fakt teď zasmál. Přitom tvůj Nick - ratan, to je jak kdybych si psal se samotným Ratanem Tatou v turbanu :-D

Asiati ten design obecně překombinují, japonci to kupodivu často trefí správně. Ale je to tak 50/50. Vlastně já jsem auta nikdy úplně kvůli designu nekupoval, často jsem šel po jízdních vlastnostech, motoru aby zkrátka byly nejzajímavější v rámci rozpočtu co na to byl. Ale teď, jak už jsem toho vystřídal víc u mě ten design auta hraje přecijen větší roli.

krab
06. července 2019, 16:13
0
Jaguar XKR X100: Poslední z rodu pravověrných GT?

Vidíš, ty přísavky by byly super. Ono je to úpln off topic a zdánlivě debilní bavit se u poetickýho jaguaru o tom jak v něm vozit biky, ale věřte, že jsem to v zimě, když jsem vybíral auto řešil. Jezdíme s nima skoro každej víkend. Na 996 jsem nějak nikde zahrádku nesehnal ( i když v origo příslušenství to tehdy bylo) Tak jsem řešil do čeho půjdou dát běžky v zimě a kola v létě a nechtěl jsem ani kombi ani hatch ale coupe. A to šlo do Audi A5, BMW 3er coupe, C-klasse coupe a kupodivu i do Infiniti. Teoreticky by mohl pojmout kola i XK (X150) tam otevřeš navíc celej ten hatch i se zadním sklem, ale nevim jestli jdou poklopit sedačky zadní ...

No to víte ideální gétéčko pro bikera kraba by bylo Ferrari FF, no ale to už je rozpočet úplně jinde ...

PS: Matěj má asi pravdu, že X100 je takový opravdu poslední pravý GT, auto postavený jen aby bylo prostě krásný. I když libovolný Astony v tomhle směru pokračují dodnes, Ferrari F12 taky ... ale nic z toho není tak dostupný jako právě Jag.

krab
06. července 2019, 12:33
0
Jaguar XKR X100: Poslední z rodu pravověrných GT?

Paráda! Sedíme u rybníka na Šumavě, kde jsme na kolech a koukám, že tenhle článek vyšel! Krásný auto. Dva dny jsem strávil před časem s XK8 a mám ty tvary moc rád. Stejně ale jezdím jinými gétéčky ... možná námět j zamyšlení. Blbý je, že xk8 nemá sklopný sedadla vzadu a nevejdou se tam dvě rozebraná kola, což do infiniti g37s dám. Ale teoreticky by se mohl dát sehnat držák na kola na zadní víko kufru. Ale to se zas bude muset omezit ta gétéčková nelegální rychlost po dálnici :-D

krab
06. července 2019, 10:21
-1
KIA ProCeed 1,4 T-GDI: Omluva normálnímu autu

Když to tak čtu napadá mě ještě jedna věc. Nevnímáte taky jako já, že korejská auta hrozně rychle zestárnou? V prvních letech se každý ten novější model zdá být třeba i zajímavý, ale po pár letech se najednou mění v hnusnou starou pixlu. Výjimka je snad Genesis coupe, ten je zvenčí dodnes celkem fajn (ne už uvnitř) a stařičká Kia Sportage, protože jí vymysleli u Karmanna v Německu.

Nadčasový design jim nikdy nešel a nejde dodnes. Z žádnýho z jejich aut se nikdy nestane žádaná klasika. Nikdo po tom s nostalgií ani neštěkne. A to je možná stále ten cejch z minulosti. Z evropských automobilů se jim bohužel blíží Opel, ale i tem má alespoň sympatický model Adam. Nebo Seat. Jenže Seat vyrábí jeden z nejschopnějších hothatchů ať vypadá jak chce...

Ve skutečnosti je u mě hlavní důvod proč si nekoupit zmiňovaný Stinger nebo i30N byť extra povedená auta je asi právě někde tady. Budu vědět, že po 5 letech tak nějak zestárnou. Ta auta pro mě mají až příliš spotřební charakter a to já u aut nerad. Chci si s autem koupit vždycky i kus tradice tý firmy. Čili ti korejci z mýho pohledu dělají auta stylem - naleasuj, spotřebuj, vyměň za nové. Vím, dělají to všichni v tomhle segmentu, ale víte co chci říct - že zadesetiletou kia bych se asi už spíš styděl, kdežto desetiletý Golf nebo Corolla bude pořád auto v pohodě ...

krab
05. července 2019, 22:47
0
Společný základ pohromy

Hele ta Dacie s motorem z mercedesu ta je fakt jako oslík Dapple ... kdežto Mercedes s motorem z Dacie je rovnou Rosinanta, krásný koník Dona Quichota .... Každopádně tady za tu literaturu Sir Miguel de Hamster testovací AMG GTR green monster nejspíš jen tak nedostane :-D

krab
05. července 2019, 19:10
1
Společný základ pohromy

Honzo ty s tim mercedesem bojuješ jsl Sancho Panza s větrnými mlýny ...

Jinak souhlas. V souvislosti se sporťáky jsem říkal tuhle to samé. Nezlobte se na automobilky, že na vývoji spolupracují. Užívejte, to co nakonec vznikne.

PS: auta na stejný technice (124 a MX5) jezdí každý hodně jinak. Překvapilo by vás to. Vyzkoušel jsem to běhěm jednoho dne a jezdil v obou.

krab
05. července 2019, 10:57
1
KIA ProCeed 1,4 T-GDI: Omluva normálnímu autu

Daihatsu Applause, to bylo suprový auto. Zvláštní design. Ale to je Japonská značka. Jak píše Sumy. Hyundai bylo nejdřív licenční Mitsubishi. Dokonce úplně v začátcích a to bylo zajímavý, stavěli v Koreji licenční Fordy Cortina...

Sonatu jsem moc rád neměl. Ta druhá (tehdy oblíbená generace) bylo auto tátovo šéfa v práci a dokonce jednou jsem je v ní vezl kamsi do Prahy na nějakou oslavu. To jsem měl akorát řidičák. To byla doba, kdy řídit dvoulitr něco znamenalo :) Aspoň teda v českých maloměstských reáliích. Ale podvozek a řízení nic moc. Ten model 89, co byl ještě úplně Galant byl asi lepší. Jinak pak jsem dokonce sám měl chvíli Galanta. A dost lidí je neměly rádi ty Galanty, ale mě to přišlo dobrý auto. Byl to rok 94 a trochu zajímavě bylo v TP první psaný ministerstvo vnitra. Pak nám ho na sídlišti nějakej šmejd ukradnul...

Jinak jak píše Fandatik - fakt je ten, že auta některých značek si koupit chceš a některých nechceš. Každej to má jinak. Je fakt, že u mě to je dost rozmanitý, ale korejská auta asi fakt ne-e. Ale není v tom nic racionálního, v tý úvaze... Taky je vidět jak je ten svět toho businessu malej a propojenej, když dneska mají v divizi "N" Alberta Biermanna a najednou dělají velmi dobrý podvozky, zatímco BMW vyrábí velké podsvícené ledvinky, protože marketingový průzkum jim prozradil, že takto nalákají na jejich produkt mnoho bohatých Číňanů. A Hyundai naopak zaplatilo evropského inženýra / konstruktéra a láká evropany na nákup povedeného ostrého hatchbacku.

PS: taky bych nikdy neřekl, že koupím auto značky Infiniti, která mi nic neříkala. Pak jsem zjistil co a jak, Nissan mi byl vždycky sympatický (teda do doby než začal dělat s Renaultem) a najednou jsem spokojený. Přitom to auto není ani tradiční bavorák, ani mercedes, alfa, audi nebo jaguar, což jsou značky po kterých by člověk tak nějak intuitivně čuměl...

krab
04. července 2019, 21:08
5
Ledvinky u BMW se snaží zaujmout všemi dostupnými způsoby. Proč?

Audi by to mohlo dohnat neonovou olympiádou ...

krab
04. července 2019, 21:01
0
KIA ProCeed 1,4 T-GDI: Omluva normálnímu autu

Teď jsi na to kápnul Adame :-D
Spíš je to marketing kombinovanej s nějakými sympatiemi obecně a společensky. To je jako z těch pelíšků - kdyby byla úplně identická lada niva z Ruska a pak z USA, kterou si vybereš? Já americký samozřejmě :-D

A tak to je i z tou koreou. Vidím reálně, že jim to sice jde, ale podvědomě se tomu posmívám. Já jsem reagoval, protože mě rozesmál ten tvůj test s patetickým závěrem...no je to legrace.

krab
04. července 2019, 15:11
0
KIA ProCeed 1,4 T-GDI: Omluva normálnímu autu

Hlavně jako kdybych fakt kupoval auto ke služebním účelům tak, aby nevypadalo ani draze a současně se v tom dalo i příjemně cestovat, tak by mě asi korejská produkce taky nenapadla. S několika těmi novými auty jsem jel a já tam vidím pořád přesně jak říká "beastar" tu Sephia co to nechce nikdo po pár letech ani zadarmo. Pravda, že časy se teda v těchhle vodách rychle změnili.

Mít rozpočet 700 tisíc na to co říkáte "normální" auto, tak si vyberu buď Golfa nebo novou Mazdu 3. I když kecám...
Dotlačil bych přeci jen víc peněz navíc a koupil skladovou Giulii 2.0 Super 200 cv 8spd. ZF. To by vyšlo o 250 tisíc víc a to by mi za to rozhodně stálo. Je to krásný auto. Na Kiu bych se asi dlouhodobě vážně nemohl dívat... zní to hnusně snobsky, ale nemůžu si pomoct.

krab
04. července 2019, 14:54
0
KIA ProCeed 1,4 T-GDI: Omluva normálnímu autu

Já si dělal pochopitelně srandu :-D Jak jsi tu Kiu hezky vychválil totiž... A pak jsem kouknul na tu cenovku

krab
04. července 2019, 11:38
0
KIA ProCeed 1,4 T-GDI: Omluva normálnímu autu

Čeho já se tu ještě nedočkám :-D Adame, chlapče, dyť za těch hezkých 699.980 kč můžeš mít moje Porsche! Teda ne úplně to moje, to já pravděpodobně nikdy neprodám, ale nějaký podobný...

krab
03. července 2019, 17:20
2
Čím vás nadchne a čím otráví život s autem za dvě výplaty

Gretu Thunbergovou na vás, holoto! :-D Ta vás naučí jezdit na koloběžce...

krab
02. července 2019, 19:56
0
Čím vás nadchne a čím otráví život s autem za dvě výplaty

Teď jsem se fakt hlasitě zasmál. A Vavrisův popis bazoše je úplně super. Hele paradoxně, u nákupu a prodeje motorek (ale nezkoušel jsem ty nejlevnější) je komunikace naprosto v pohodě. A nebo jsem měl štěstí vždycky ...

krab
01. července 2019, 09:52
1
Představuje se nový, úplně jiný Ford Puma. A my se (ne)těšíme už teď.

Můj názor (mimo legrácky o tlusté kočce) je asi ten, že z obrázků to vypadá, že tým Fordu zodpovědný za tohle auto splnil to zadání tak, že se může těšit na hezké korporátní bonusy.

To je auto postavené tak, že se bude nejspíš solidně prodávat nebo pronajímat. Takovým oslím můstkem k "bístově" nedávným tématu, který mě taky silně oslovilo, že jsem se o něj začal zajímat se dá jen konstatovat, že kdyby se lidi víc zajímali jak auto jezdí, přijde na trh pěkná puma jako malá nižší sporťáček na bázi platformy Fiesty. Jenže dneska je to cool "sportovní" auto na bázi malého hatchbacku takováhle věc se zvýšeným podvozkem. Všichni to dělají, relativně to má úspěch... Tak máme auta taková jaká i kupujem... Co se dá dělat. Jedině dělat tu osvětu a říkat lidem : probuďte se, řízení auta je přece i zábava a je to cool

krab
30. června 2019, 18:34
2
Představuje se nový, úplně jiný Ford Puma. A my se (ne)těšíme už teď.

A teď ještě až se zjistí, kolik ta kočička váží... :-D

krab
29. června 2019, 21:58
0
Hyundai i30N Fastback: Tak dobrý, až je špatný

Valašský flat out je super terminologie... :-D Hele vůbec nepochybuju, že tam za těmi kopci jste pěkný blázni co je nechceš potkat v protisměru. Já jenom chtěl říct, že s rozumem to auto není ( min. teda ten hatchback co jsem si zkusil) něco kvůli čemu bych si přidal do telefonu kontakt na černý vrány. 275 k a 360 N.m na 1500 kilo není nic extrémního.

Ale jelo to v zatáčkách hodně dobře, brzdy se mi líbily a sedačka řidiče byla super. A taky jsem na to nejtvrdší nastavení podvozku nikdy nejezdil (jen 5 minut a rychle to přepnul) abych věděl jak co funguje.

PS: máš pěkný fotky, jak už podotknul Beastar, parádní

krab
29. června 2019, 18:52
1
Hyundai i30N Fastback: Tak dobrý, až je špatný

Kluci, já bych to nedramatizoval... Jedno negativum už jsem ale od kamaráda slyšel. Byl si vyzkoušet novej liftback a povídal mi, že v tom vůbec nepoznával to, co jsem o něm popisoval já tenkrát loni nebo Vavris potom, či další pisálkové různě po netu. Zkrátka když jsme to rozebrali, tak ten zvuk se prostě přidáním filtru pevných částic zkazil. A asi se to očekávání minulo s realitou, možná jsme to auto (novinářská obec, nejen v ČR) trochu přechválili a lidi si pak představují, že to bude div ne novodobý BMW M3 E30 nebo něco v tom smyslu ...

Hatchback ročníku 2018 se mi ale moc líbil, i cena je relativně OK, i když bych si představoval o 50-100k míň a bylo by to férovější. Ale zas když kouknu co stojí Mégane a co stojí Civic Type R je to asi naceněný adektvátně.

Příliš rychlý to není, můžeš si s tím hrát, když umíš řídit a máš zkušenosti se sportovními auty, docela si pojezdíš. Dobrá, pro úplnýho nováčka do světa sportovních aut by se asi spíš mohla doporučit Fiesta ST nebo v extrému Mazda MX-5 ND 1.5, která by snad byla geniálním autem pro autoškoly. Pokud by cílem autoškoly bylo naučit lidi opravdu ovládat auto.

krab
28. června 2019, 07:44
10
Jsou všechna auta stejná?

Já myslím teda, že auta jsou různá, přátelé... tady máš, modrý, červený, zelený, bílý nebo taky stříbrný.
Každý auto je prostě jiný...

krab
26. června 2019, 11:58
1
Jaká jsou nejlepší závodní auta všech dob?

Mě se líbí tohle :-D Ferrari 250 LM

krab
25. června 2019, 15:38
0
Autíčkář na lovu: Nejdostupnější zajímavé roadstery na letošní léto

To už jsme teď odbočili, Ronin poslal TR6 a už se nám téma "dostupné roadstery" smrsklo (teda spíš rozplizlo) na širší autíčkářský plky ...

Ty 80-90-00's to je prostě teď obecně takový fenomén. Máme auta z tý doby rádi. Já se taky snažím si jich zkusit co nejvíc. M3 je takovej dávnej sen. A já je i jízdně znám, resp. jsem něco najezdil v E46 M3, v tý starší E36 M3 ne, ale zas jsem ty dva roky jezdil Z3 Coupe a ta atmosféra a charakter jsou u nich trošičku příbuzný. A já vím, že kdybych býval měl Coupe s emkovým motorem a ne obyčejnou 2.8, tak bych si takový nechal a užíval si ho. Ale oni stojí od milionu výš. Hele to bych za to prostě nedal...

Pravda je, že když se zamyslím, čím se chci jít projet, tak to je prostě nejčastěji lotus případně 996 a M3 prostě lepší (snad kromě motoru, a to by ještě kolem toho mohla být dlouhá debata) není. Takže je to fakt takový doplnění vysněnýho autíčka do regálu.

Ono to je totiž tak. Jsou lidi co tahle auta kupují a ten cíl je fakt to auto mít. Tu myšlenkovou konstrukci už neposunou dál ve smyslu položení si otázky: Opravdu si to auto užiju?

Tuhle věc řeším s jedním známým, co měl několik opravdu velmi cenných moderních sporťáků. Koupil 996 Carrera 2, nechal udělat motor, podvozek atd... to auto si neskutečně užívá. Červený drahý auto s pádlovým řazením i to gétéčkový ze Stuttgartu prodal a hledá k 996 další auto. Ale aby bylo mechanický, zábavný, aby si ho užil, aby to nebyla jen sběratelská investice. Těžkej úkol a jsem zvědav co nakonec vybere. Ale co z toho vyplývá je, že ne vždycky dražší, silnější, limitovanější v počtu kusů, exotičtější atd. funguje jako míra potom reálnýho užívání si toho auta.

krab
25. června 2019, 13:55
2
Autíčkář na lovu: Nejdostupnější zajímavé roadstery na letošní léto

Tahle auta o výkonu nejsou. Je pravda, že jsem po dlouhým období, kdy jsem viděl jen sporťáky zrozený v 60. letech objevil kouzlo sporťáků nedávný doby. Takový ty roky 90's a 00's. A ono je to super - funguje to, dá se s tím někam dojet, víš že nastartuješ, kolona ve vedru jako je dneska by bylo opravdický peklo. Ale dá se to přežít v pohodě, člověk se musí na ten svůj stroj umět správně naladit.

Myslim si, že zase s MGB začnu najíždět kilometry. Měl jsem v tom pauzu a začne mě to zas bavit. Ale přiznám se, že víc pokukuju po autech trošku mladších. Teď jsem zrovna včera večer procházel inzerci a na asi půlhodiny se zastavil u BMW M3 3.0 z roku 93. Auto za půlmíč, nejspíš bude hezky udržovaný, český majitel, teoreticky by mohlo být dobrý. A říkám si, že bych si to asi užil víc než TR6 za kterou dám podobný prachy. Každý je to úplně jiný ovšem...

No, pak jsem tu inzerci zase zavřel ... I když něco mi říká, že by to možná stálo za to. Ale něco by zas muselo jít do světa. No už jsem se nad tím zamyslel. Znáte to ... no, kdyby se našel zájemce o Infiniti, hmm, tak bych si pak doplatil, koupil starou stříbrnou M3 a měl bych jí k 996 "Sally" hezky do "sbírky". Ale pak přijde zima a co v zimě ... i když asi by se to krásně dalo řešit něčím jako E39 tour za pár desítek tisíc ... Radši bych ty inzeráty neměl vůbec sledovat :-D

krab
25. června 2019, 13:27
1
Autíčkář na lovu: Nejdostupnější zajímavé roadstery na letošní léto

Tak TR250 je mazlík. Fakt pěkná.
No, ono i na těch Strombergách to jede, ta 2.5. Záleží ještě jakou máš vačku. Původně měla 150 koní s tím Lucasem a ostřejší vačkou, pak 125 a US verze fakt jen cca 105. Já měl dvoulitr, byla tam vačka od kentcams - fastroad profil a to jelo slušně. Výkon jsem neměřil, ale těch 110-120 koní tam nejspíš bylo. A GT6 je fakt lehký auto. Ale s předpotopním podvozkem. Sice to mělo modernější GAZ tlumiče a k tomu odpovídající pružiny vpředu, to příčný listový pero vzadu, to prostě byla známkla klasicky 50's konstrukce podvozků. Ale i tak to fungovalo, jen na mokru bylo těžký to auto uřídit. Ale když se člověk snažil, šlo to...

Z3 2.8 dává smysl zrenovovat, je jich relativně málo a kombinace s tímhle motorem funguje moc hezky. Taky nejsou vůbec laciný. No, to TVR S1/S2/S3 (tuhle řadu) docela stojí za to zkusit. Cologne 2.8 , pak 2.9 s tím cvičí hezky, má to parádní zvuk, zpracování je klasika - TVR, ale je to exot. Já jsem se s jedním svezl a líbilo se mi to. Akorát se na to člověk nesmí dívat moc "německýma" očima. O tom TVR nejsou...

krab
25. června 2019, 11:16
1
Autíčkář na lovu: Nejdostupnější zajímavé roadstery na letošní léto

Perfektní! Taky jsem o něm víckrát uvažoval. Uvidíme do budoucna. Ten řadovej šestiválec je super, měl jsem ho v GT6 a ta 2.5 varianta jede ještě mnohem líp. Pokud funguje vstřikování Lucas... Ale viděl jsem i parádní konverze na 3x weberech.

Táta si teď bude hrát s MGB, který potřebuje doladit overdrive a jestli by časem bylo místo, TR6 by měl taky bavila... I když člověk by toho chtěl a všechno se nedá ujezdit.

PS: roadster na léto? Mě by oslovilo: BMW Z3 2.8 , MX-5 NB 10th Anniversary. To jsou zajímavý roadstery, pořád cca. do 300 tisíc se to dá sehnat, vlastně Anniversary do 200... Do 200 je ještě Toyota MR2 MK3 , kolem kila se dá koupit MGF a to je fakt příjemný auto a Barchetta je taky hezká, ale ten pohon předních kol... nevím jestli by mi to nevadilo. A pak ještě takovej tip na RHD roadstery na léto: TVR S2/S3 (cca 10 tis liber) , Lotus Elan (FWD) , ten vyjde taky na cca podobný prachy.

krab
24. června 2019, 14:07
1
Jaguar I-Pace EV400 S AWD: Budoucnost v zářných barvách

No jasně, ale ten dojezd v kombinaci nemožnosti si to dobít takřka kdekoli, to je prostě to hlavní. Hele to je jako když pojedu na kole na traily někam do Brd, kde nic moc v lesích není a nevezmu si pumpičku, náhradní duši a lepení. Nebo aspoň pumpičku, když mám bezdušovku a v ní takový to mlíko... Když píchnu jdu dál pěšky. A to je opruz.

Já jsem měl elektromobil na používání loni fakt na 14 dní. OK, byl to Ioniq, což ve světě znalců těchhle aut není nic moc (asi), dojezd to má lehce nad 200 km a od 150 km výš už zbystříš a koukáš, jestli dojedeš. Bylo to s tím dobrodružství, bavilo mě to, ale rád jsem to vrátil. Když si představím, že je to jako I-pace, tzn, najedu 2x tolik a bude to zrychlovat 3x tolik, bude to pochopitelně větší zábava. Jenomže každou cestu s tím stejně budu plánovat, budu čumět do navigace, mapy v mobilu, hledat kde si to během dlouhý štreky dobiju, kterou trasu můžu, kterou nemůžu ...

Jako takovou tu věc, co jsem teď udělal, že jsem jel výlet přes Německo na Ring zapadlejma okreskama, to bych prostě nedal. Nebylo by to možný. Prostě bych nenašel dostatek nabíjecích míst, nebo jo, ale děsně bych to musel mít naplánovaný a tak... A to je právě to, co by mě na tom vadilo. Nakonec tím i-pace bych pomalu ani nedojel za kamarádem s tím starým XJ40 na Vysočinu a zpět. (Nebo tak akorát by to vyšlo) ... A ráno by to ani nebylo do plna dobitý (doma ze zásuvky v garáži), takže bych někam dál mohl jet až třetí den.

Celá elektromobilita je zajímavá, ale moje taková obyčejná selská logika mi říká, že to prostě není ta cesta kam to reálně funkčně půjde. u osobních automobilů. To spíš ty vodíkové palivové články nebo třeba někde na základce teď kreslí "nový Nikola Tesla" nějaký malůvky pod lavící a vznikne z toho převratnej vynález. A elektroauto "Elona Muska" půjde ze showroomu přimo do muzea kuriozit :)

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet G20  1988
Chevrolet G20

1988 rok výroby
200 koní výkon
5 700 ccm objem

Subaru Outback 3.0 H6 + LPG 2001
Subaru Outback 3.0 H6 + LPG

2001 rok výroby
210 koní výkon
3 000 ccm objem

Toyota Corolla Toyota Sport 2001
Toyota Corolla Toyota Sport

2001 rok výroby
191 koní výkon
1 796 ccm objem

Toyota MR2  2003
Toyota MR2

2003 rok výroby
138 koní výkon
1 794 ccm objem

Toyota Corolla  1989
Toyota Corolla

1989 rok výroby
75 koní výkon
1 295 ccm objem