reklama
načítám data...

krab

JménoPETR JERABEK
BydlištěPraha-západ
Registracepřed 10.7 měs.
Poslední aktivitapřed 5.2 hod.
Telefonjen registrovaným
Příspěvků ve fóru178
Komentářů u článků422
Pozitivních komentářů u článků96
Negativních komentářů u článků3
Možnostinapsat zprávu

Poslední blogy

Stále nejezdím v Toyobaru. K sakru proč?

28. srpna 2016, 10:43 33 komentářů

Náhodou jsem kliknul na už dneska starý editorial na autíčkáři týkající se odborné čistě teoretické debaty zda má Toyota GT86 a její sestra BRZ opravdu dostatečný výkon. Blog je velkou obhajobou toho že ano, že je zbytečné chtít víc. Vybavilo se mi současně jak jsem v té době něco v podobném duchu napsal na jiný autíčkářský blog….

Hipsteři, Hejteři nebo Autíčkáři, ale moment! Kdo je vlastně kdo?

30. srpna 2016, 22:08 6 komentářů

Není tomu dlouho co jsem objevil a začal pravidelně číst tento web o autech. A přiučil jsem se něčemu novému. Už dneska díky Autíčkáři vím, že existují nějací hejteři a pak že nějací hipsteři. A kdo je teda potom Autíčkář?


Posledních 50 komentářů

krab
včera v 23:10
0
Které válečné barvy jsou nejlepší? | Autíčkář se ptá

Nejlepší válečný barvy měl přece Brouk Herbie :-D

krab
včera v 16:24
1
Honda S2000: Vemte si mou ledvinu! | Za volantem

To víš že já zrovna to hnát do nebes nechci. Já si děsně přeju ať se lidi vykašlou na to o čem občas píše jako "móda investičních aut". Lidi by neměli blbnout a skupovat zajímavá auta jen protože si myslí že jsou ceněná, ale kvůli tomu že je baví je řídit.

Já prostě jen po obědě kouknul na hlavní inzertní servery a tak nějak jsem usoudil, že pěkné LHD EU auto vyjde na větší balík než jsem si myslel.

krab
včera v 15:20
0
Honda S2000: Vemte si mou ledvinu! | Za volantem

ToMyx : Jak říkáš :) Pro Vavrise je to zjevně srdcová záležitost, taky to tak hezky napsal.
Co chci ale uvést na pravou míru je aktuální prodejní cena Hondy S2000 ( povětšinou se dá sehnat pouze AP1). Až na naprostou náhodnou vyjímku a štěstí, jí v dobrým stavu za 300 nepořídíš. dokonce ani za 400 už ne.
V evropský inzerci , evropský ( ne RHD) auto který bych si tipnul, že už bude fungovat jak má, stojí kolem 18tis Euro + , tzn. počítejme s +- 500tis jako základní rozpočet.

To auto levný tedy není, rád se s ním svezu, třeba se mi taky poštěstí ta možnost, hodně mě to zajímá. Jestli je to výhodná koupě? Úplně jistej si tím nejsem. Je jich málo, ceny jsou opravdu vysoké a od loňska jednoznačně spíš stouply, auto je to přeci jen už starý a variant co jinýho koupit místo S2K za půl mega je docela dost.... I tak je to pořád sakra zajímavý roadster.

krab
včera v 11:44
0
Honda S2000: Vemte si mou ledvinu! | Za volantem

Vavris umí! :) Těšil jsem se a nezklamalo vůbec! Tohle musíme někdy zopakovat, jestli bude někdo ochotný svézt nás v S2000 , seženu zase Boxstera :-D

Krásně se to četlo a je to famózně subjektivní text a je to tak výborně. Já se kolikrát snažím dívat očima různých pohledů, na druhou stranu fakt, že se mi auto nelíbí stejně myslím poznáte. A psát o tom, které se doopravdy líbí, to jde vážně samo. Vavris se akorát teď jistě trápí jestli si ho zrovna nemůže koupit. Protože , přesně to vidím jaké to je, když si pár dní pojezdíte v autě které vás vážně bera a pak ho musíte bohužel vrátit...

Srovnání s Boxsterem (S) se přímo nabízí. A rozuzlení v tom srovnání stejně nenajdete. Já bych asi nedokázal obětovat to krásný hlubší FRRR, VRRR plochýho šestiválce za řezavý vysokootáčkový BRAAAAP a zakašlání při doteku omezovači, další kvalt a další řezavý zvuk kdy S2000 lapá po otáčkách... A to jsem v tom vážení nikdy nejel. Tyhle obě auta mají tolik kouzla a já jsem takovej magor, že mít na to prostředky měl bych je v garáži obě.... Respektive k 911 bych klidně jednu S2000 bral okamžitě :-D

No , nic jdu dál pracovat a snít svůj nový sen bazarového snílka .....

krab
23. června 2017, 11:50
0
Britská rally 1998: Drama až do úplného konce.

To je neuvěřitelný, že už je to tak dlouho! To jsem chodil na střední a tyhle sezony rallye , přesně tyhle auta , to byla nádhera. U nás na Bohemce, Šumavě, Barum apod. tyhle auta nejezdili , to až později se objevovali WRC , jinak ta story je super. Znám jí dobře. Vždycky jsem si myslel že sklem helmu prohodil Sainz, ale tady na záběrech to vypadá, že to byl vážně Louis Moya



U nás ty WRC jezdili myslim až trošku později, ale zato jednu dobu fakt hodně. Třeba tady jsem našel záběry z Pražského rallyesprintu 2003 ( tam jsem jako divák tutově byl :) :

Tohle si pamatuju : Pech , Focus WRC , Triner , žlutá Cordoba WRC ...

Asi nostalgie, ale jakoby zlatý časy rallye :)

krab
22. června 2017, 16:53
1
Jak prodat auto a nezbláznit se z toho

No jo, co se dá dělat, příště už budu chytřejší pane Saage :-D
I když nakonec, byl jsem s tim za Vénou u nás ve vsi, co opravuje autáťáky a kluk šikovná, rozumí tomu. Já mu to ukazoval , otevřel haubnu, že jako tam nic nejni ... hele a on na to jako říkáš ty, no prostě je to machr co mam povídat ... Víš co, buď rád (říkal) , já slyšel že tyhle motory se zrovna hrozně serou , hele tak prej že mam bejt rád že ho tam nemam.....

krab
22. června 2017, 16:08
0
Jak prodat auto a nezbláznit se z toho

Od Saageho nic nekupujte! :-D Je to unterwassermann.. Nejen že auto od něj žere přes 12 litrů nafty, jsem se na to blbec dopředu nezeptal, ono ani nemá motor nebo co, když otevřu kufr je tam akorát rezerva ....

Tak nevim, asi to budu reklamovat

krab
21. června 2017, 16:50
0
Peugeot Traveller 2.0 BlueHDi: Soukromý tryskáč

Jo, jo pánové. Na obhajobu Autíčkáře a jejich tvůrců, opravdu můžu říct, že to není legrace napsat všechno správně a neudělat technické chyby. A co potom ještě gramatické atd... Já se radši testům nových technologií pěkně vyhýbám, jelikož tomu pendrek rozumím...

krab
20. června 2017, 22:45
0
Proč jsou stará česká auta drahá a budou stále dražší?

Ale jo, to jistě. Vyskytuje se to všude, že občas někdo nemá soudnost. Nicméně, ten český trh se právě dost liší v tom, že zrovna mezi Škodovkami se prodává takovejch exemplářů víc než jinde. To je co jsem chtěl říct.

Druhá věc asi je, jak řikáš ty, že jsou asi poslední dobou na trhu lidi, kteří mají peníze, nemají moc velký přehled o trhu s klasickými auty a jsou impulzivně ochotni nějaké auto "přeplatit".
No, já jsem zvědavej, jestli fakt někdo koupí to erko za 599 :) To fakt mi pak hlava nepobere. Je v inzerci ještě jiné za 399 a vypadá pěkně, i to je šílenost, ale už to zní malinko líp.

Ale jak tu padlo, kde je reálná poptávka, je i nabídka :) Těm Rapidům kolem 150, pokud jsou vážně ve skvělým stavu se nedivim. Já bych si koupil Capri MK3 ale to by byla moje volba. Na druhou stranu Capri za 150 už taky není žádná sranda sehnat v dobrým stavu. No obecně to šlo nahoru, je to zkrátka tak...

krab
20. června 2017, 18:31
1
Proč jsou stará česká auta drahá a budou stále dražší?

Krabův, druhý pohled:
Tenhle editorial je fajn Vojto, hezky sepsaný a chápu co tím chceš sdělit. Můj druhý pohled by ubral jednu věc, a to ten sentiment a nostalgii a přidal jeden důvod, proč si myslím, že jsou ceny klasických Škodovek tak vysoko. Tatru ponechme stranou, ta má svůj zvláštní status a i specifické příznivce a majitele.
Ten důvod je: "Chamtivost českého vyčůránka". Příběh často začíná tak, že někdo, říkejme mu pan Čížek dostal kdysi za flašku rumu rezavou, ale zachranitelnou stodesítku erko. Mechanik (říkejme mu čirou náhodou "Bóďa") jí postupně povyvaří, uvede do funkčního stavu za použití mišmaše různých dílů z regálů Škoda před-favoritové éry a hezky nalakuje. Vyfotí a vystaví jí s krásnou cenovkou 199 tisíc Korun českých. Inzerát pak to uvidí nějaký Vašek a ten opravdu má doma po dědovi pěknou vážně zachovalou origo stodesítku erko a moc s jí nejezdí, ale má jí rád a ví že jednou bude mít hodnotu. Vidí inzerát tady pana Čížka, vlivem internetu a Škoda-fórum apod. navíc zjistí, že někdo jiný už to viděl a prý: „hrůza a za to že chce ten zloděj 199 tisíc?“ A tady náš pan Venca, kterej vážně má pěkný exemplář si řekne: „Heršvec, to už to teda ale má fakt hodnotu, když se bastl prodává za dvěstě kulí!“ Stará do něj vandruje, že by místo starší Feliny mohli místo erka mít doma funglovku Fábii nebo dokonce Oktávku no a tak Venca připne na inzertní servery svoje krásný origo nezbastlený Erko za 399 ... (Hlavně teda aby ho probůh nikdo vážně nechtěl koupit...)
No a takhle to funguje dál a dál, až vidíte aktuálně červené erko na rajveteranu.cz za 599 tisíc kč :-D Fakt tam je. https://www.rajveteranu.cz/18013-skoda-110-r
Na druhou stranu, není důvod, proč by pěkná Š120 LS nestála 50-100 tisíc kč. Proč ne. Není důvod proč by podobný peníze nestála třeba Š110L .. Rapid 136L třeba kolem 150, Vyjímečné zachovalé Garde v zelené vývozní barvě třeba až 200tis kč. To jsou normální ceny. Jsou to vlastně dnes už raritní auta. A nakonec jejich postupný růst koreluje s obecným růstem cen klasických automobilů včetně nově příchozích youngtimerů na trh. A ten proces je intenzivnější od uplynulého roku. Ale to bude mít zase svůj výkyv časem i na druhou stranu a přijde stagnace.
Ale na co já narážím, je ta legrační cenotvorba veteránů u nás. To se vůbec neslučuje s tím, jak se mají správně klasické automobily oceňovat.
V jádru má Vojta pravdu, čím starší a méně těch i technicky nezajímavých Škodovek (teď myslím hlavně výroba po roce 1969) bude, tím budou mít větší hodnotu. Ale hlavně z toho není potřeba dělat humbuk.
Nakonec Felicie již nějakou dobu stagnuje a ty šílené ceny přes půl milionu či třičtvrtě, to jsou vážně spíš jen pokusy. To auto má svojí stabilní hodnotu a ano, někdy před 15 ti lety zaznamenalo prudký růst. Ale Felicie má specifický status v rodině poválečných Škodovek, je velmi známá i v zahraničí a je to fakt nejzajímavější (nezávodní ) poválečná Škoda. Ta si svojí hodnotu zaslouží.
PS: dnes v letadle čtu magazín Týden a co v něm nevidím. Článek o rapidním vzestupu cen autoveteránů východního bloku. A ještě extrémně mizerně sepsaný, respektive klasicky nic neříkající. Zkrátka ve stylu, ať si to rychle přečtě hodně lidí a to je vše. Pěkný počtení o „erku“ najdete tady : http://www.google.cz/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=3&ved=0ahUKEwjt-fb96MzUAhWLchQKHU-sBQEQFggxMAI&url=http%3A%2F%2Fwww.skoda110r.cz%2Ffile_download.php%3Ffid%3D82&usg=AFQjCNEfa-zVnvQxz7RHwex2kUA-p3-arg (motor-journal)

krab
20. června 2017, 11:43
0
Jim Glickenhaus: Od sběratele k výrobci supersportů

Jo moc hezky. Tyhle pribehy tu ctu vzdycky rad. Ja jezdil taky jako kluk na kole kolem dealerstvi aut, ale Ferrari to nebylo .. :)

krab
19. června 2017, 11:53
0
Závoďáky do 15 tisíc aneb další speciály na PlechCup

To jo z dalky vypadal ze by se doufoukly kola a jelo by se. Pohled bliz a na spodek tak trochu odhalil kovomorku a zanedbanej interier. Ale stejne je ho skoda. Ten tam bude stat takhle jeste dalsich dvacet let....

krab
19. června 2017, 11:07
0
Závoďáky do 15 tisíc aneb další speciály na PlechCup

Fakt :) Tak o tomto ja nevim. Oktavku jsem videl jen jako taxika ....

Za to ten Starlet by stalo za to privezt, celicu z roku ca. 88 a podobny. To se tu vyskytuje u nas uz skoro vubec. A nebo Mazda pickup co vypada jak z roku 1970 ale bude v realu novejsi.

Octavku RS mk1 staci cipnout namontovat wrc kridlo , nalepit Skoda motorsport polepy , cipnes to na 250 koni kuchnes vyfuk a je to relykaar hadra jak byste rekli u vas :)

Nejvic bych chtel zachranovat toto

krab
19. června 2017, 10:56
0
Závoďáky do 15 tisíc aneb další speciály na PlechCup

Mateji ono by stacilo zmenit pravidla. Pustit vse naraz dle propustnosti trasy a nechat krouzit treba 4 hodiny v kuse , udelat vytrvalak. A zde se oddeli zrno od plev respektive rychla Alfa dojezdi uz po peti kolech :-D

krab
19. června 2017, 10:45
0
Závoďáky do 15 tisíc aneb další speciály na PlechCup

Ja si to taky myslel. Uz jsem Swifta dlouho neridil naposledy pred x lety jsme jeli s 1.3 swistem do Alp. A ani 1.3 nejela zvlast svizne...

Ted jsem v Recku a tady je to samy plechcup special :) Casto uz i odstaveny.. vyda to na blog :)
Jenze dostat to na pevninu a pak cely renovovat... no jsou tu exemplare kterych je mi lito. Ale obcas vidis fakt zajimavost v perfektnim stavu. Jako treba ted pred chvili vidim krasny Peugeot 309 a nebo nekolik fakt peknych Toyot Starlet z 80 tych let...

krab
19. června 2017, 07:51
0
Závoďáky do 15 tisíc aneb další speciály na PlechCup

Vy mě k tomu snad přemluvíte :-D Ještě jsem našel litrovýho Swiště asi ve velmi pěkným stavu : https://auto.bazos.cz/inzerat/76294659/Suzuki-Swift-10.php

Otázka jestli rozvážný a pomalý závodník Krab má zvolit pomalý a rozvážný tříválcový Swift. I když já nevim, možná že ten tříhrnek frčí slušně...

To Seicento Sporting mimochodem zní asi jako nejlepší nabídka. :) A nebo jak říká Franz, neřeš, sežen Feldu 1.6 a máš vystaráno...

krab
18. června 2017, 22:32
0
Ze Zlína až na solná jezera aneb jak se u nás zrodil pravý IndyCar

Jak se říká, "Goldene Tschechische haende" :) Zkrátka precizní práce, kterou jen tak někdo neumí. Myslím, obecně naši renovátoři zasluhují obdiv a jsem rád, že se jim tu věnuje prostor.

Postavení takového hot rodu neskutečně obdivuju i kvůli tomu, jak je to vlastně jednostranně zaměřené auto a nedá se s ním jet kamkoli. Bohužel.. Ať dělá majiteli velkou radost, splní si svůj sen a novému majiteli ať plní to samé, hlavně aby s ním jezdil a nenechal jen zavřené v soukromé sbírce...

krab
18. června 2017, 18:42
0
24 hodin Le Mans: Dobojováno jest!

Já toho tolik odsledovat nestihnul, rychlé připojení tu na dovče nemám.. zato si užívám pomalu plynoucího způsobu života ostrovních Řeků a líných koček v zahradě pod balkónem :) .. taky zajímavá podívaná
Já se už nemůžu dočkat výletu na Le Mans classic , 2018 , nicméně bude leště letos v srpnu zajímavá série ( méně aut, ale podobné legendy) na Salzburgringu, tak snad se povede tam podívat. Termín a akci hodím do fóra, pokud se autíčkáři budou chtít přidat. Chci zas vidět starou GT40 v akci :)

krab
17. června 2017, 12:34
0
Ford Expedition: No je tohle normální?

To mas asi pravdu. Ten zvuk myslim takovy to vzdalenejsi bublani a probuzeni vee osm kdyz pak tomu trosku nalozis. To je proste pro evropana zazitek. Pro amika normalka.
To vis doba je jinde technika slozitejsi proc ne. Nakonec o atmosfericke V6 u Mustangu jsem taky netvrdil ze by byla osizena :)

krab
17. června 2017, 12:07
0
Ford Expedition: No je tohle normální?

Vzdyz to je jako vtip. Ale prekvapilo me to. Myslel jsem ze se tam dava porad 5.4 V8 a myslim ze F150 melo i benzinovy desetivalec.

Jinak je to asi ok. Co to teda je? Ecoboost V6 okolo 3 litru s dvema turby? Jinak pro me zvuk v US trucku to line bublani je prave to co se mi libi. Bez toho to jaksi postrada svoje kouzlo.

krab
17. června 2017, 11:20
0
Škoda Octavia RS: Budoucí klasika nebo cenová anomálie? | Bazarový snílek

He he :) myslim ze o Focusech mk2 ST/RS bychom mohli kecat hodne dlouho koukam.... :)

Ted jsem min. tyden vezl kamose v nem domu z vyletu dal si nejake pivko a zase me ten petivalec chytil. Kdyby mije slecna krabova netrvala na automatu cimz mame vergl v podobe yarise 2014 , hned bych zase nejake dobre ST na denni pouzivani bral. Paradox je ze jsem svoje v roce 2014 kdy jsme se stehovali a kupovali nemovitost prodal v super stavu za 210tis. A dnes bych si podobne koupil asi spis za vic.. ale co za ty prachy to stoji...

Vidis, kdyby Autíčkář napsal ze Focus ST bude mozna jednou budouci klasika vubec bych se jim nesmal. Misto toho prilili do ohne timto v nadpisu...

Jinak rychle megany a clia maji asi lepsi vyvazeni a nejsou tak tezke na predek. Ale ono jak nastartujes petivalec, turbo se zatoci a motor s kratkou prodlevou vyrazi kupredu se zvukem jak vysitym s audi sport quattro je ti vse ostatni u zadku. Navic auto je vyvazeny hodne zabavne na lehce pretacivy lift off ...
Takovy hatchback se obavam uz nebude. Tobe asi netreba vysvetlovat :)

krab
17. června 2017, 08:57
0
Ford Expedition: No je tohle normální?

Jéé, US roadtrip! Pěkný. Já jsem si svůj absolvoval už docela dávno, musim někdy znova... U mě to bylo ve stařičkým Fordu kterýho jsem koupil za 200 babek v Arizoně :) Taky jsem o tom psal...

Jednou, na jeden trip jsme si půjčili taky auto z půjčovny. Vlastně víckrát. Ale jednou se povedlo, že neměli to obvyklé mizerné "Cháčko" , takový ten Chrysler s 2.0 čtyřválcem co se prodával i u nás ( Sebring, nebo tak nějak se to jmenovalo - ne Stratus..) a půjčili mi Ford F150. A už je to dlouho, ale toho Forda s doublecabem bych bral i dneska. 65 MPH a motor Triton se jen tak převaloval na tisících otáčkách :) Fakt skvělý auto. Taky je to nejrozšířenější Ford vůbec , jsem si někde přečetl...

Ale copak to tu čtu? Vše super až do okamžiku : "turba se roztočí .... Už i tady velebnosti? Sodoma gomora...:)

krab
16. června 2017, 15:40
0
Škoda Octavia RS: Budoucí klasika nebo cenová anomálie? | Bazarový snílek

Tak za myvala si dam bludistaka :)
Takhle skvelou hrubku uz jsem dlouho nespachal ....

krab
16. června 2017, 15:36
0
Škoda Octavia RS: Budoucí klasika nebo cenová anomálie? | Bazarový snílek

To jo Vojto ale kdokoli zna historii vi ze to byla z nouze ctnost. Nasi tatove mohou vypravet. Jedna vec jsou vzpominky a nostalgie, druha investicni silenstvi. Dovedes pochopit proc je v cr drazsi konstrukcni "zmetek" Skoda 110R nez MGB GT ? Je to podle meho nesmyslna bublina. S dedovou uzovkou 105 jsem zacinal mam na to vzpominky ale to je vse. Nesvezes se, nebude te to bavit. Zrovna jako prisla nedavno moda Skody 1100 MBX. Krasny auto ale konstrukcne spatny, mekky se spatnymi jizdnimi vlastnostmi.

Ja obdivuju nesmirne z te doby pouze Skodu a jeji zapojeni a uspechy v motorsportu, hlavne v rallye. Ti lide okolo toho byli hrdinove.

Ale Skodovky pro bezneho zakaznika hlavne v 70-80 letech byly bohuzel typicke smutne produkty komunistickyho planovanyho hospodarstvi. A velkej podfuk na lidi, ktere nova Skoda stala tehdy neobycejne jmeni v porovnani s beznou kupni silou dnes.
Takze jak rika Franz...

Mimochodem me se 110R vzhledove nahodou libi , zrovna jako zelene Garde ci zluty Rapid 130. A sosed myvaval bilou 130L s modrym kridlem a elektrony ala "LR" a ja jsem to jako kluk ve skolkovym veku obdivoval. Syn se mu v tom malem prizabil a tak skoncila smutne. Pak byla reviluce a on koupil ojety Fiat Regatta :)

krab
16. června 2017, 09:11
0
Škoda Octavia RS: Budoucí klasika nebo cenová anomálie? | Bazarový snílek

Pólin : Není to tak zlý s nějakou cenzurou nebo to co tu v náznacích padlo. Co jsem za rok psaní blogů pro Autíčkář zjistil a po seznámení s několika redaktory, je holý fakt, že živit se v ČR novinářským řemeslem není žádný med. Zjevně i hvězdy automobilové žurnalistiky v ČR jako například Honza Červenka se nedostanou snadno všude jak si čtenář mnohdy představuje. A co pak malý web jako tento.

Na druhou stranu, kdo se nesnaží a jen brečí, nic nemá. Mě naopak nesmírně potěšila ochota všech, kteří mi doposud zapůjčili auto, ať už svoje, či aktuálně určené k prodeji, k pronájmu apod. Za ten rok jsem řídil zajímavá auta a na některá témata dost poupravil původní názor. Vlastně až bude výročí "krabova blogu" napíšu o tom samostatně.

Živit bych se tím ovšem nechtěl. Na druhou stranu věřím, přesně jak píše Matěj, že Autíčkář dopadne dobře, věřím, že když zůstane skromně na nohou, bez velikášských plánů a zbytečného podbízení se čtenářům, které nestojí za to oslovit, jelikož to dělají jiní a zůstane věrný tomu začátku kdy a proč byl založen, bude to tu skvělé a nevšední. A navíc pojímá tu mezeru na trhu nejen v ČR, ale i na Slovensku. Kdybych si ten web já čistě teoreticky koupil (jakože čistě prakticky na prodej není :) , snažil bych se vyplňovat mezeru na trhu, nemotal se do mainstreamu, psal o závodech v Le Mans , o nevšedních, výstředních autech a jejich majitelích, o autech jako je naše MG a o lidech jako je pan Příhoda :) A stovky jiných nadšenců.

Ale asi bych na tom nevydělal ani korunu a já jakožto součást Autíčkáře ve formě blogů (od Kraba) budu dělat co dělám a co mi snad jde, snad to budete dál číst a snad se publikum časem nepromění. Autíčkář se profesionalizuje, jako každé podnikání chce růst a chce se tím uživit. Člověk to musí umět respektovat. Ten nápad s tím classicAutíčkář je výbornej mimochodem. Tím by věci co dělám já a vy občas mohli dostat zvláštní status a snad se udrží ti čtenáři, kteří tenhle typ tvorby vyhledávají. Když to půjde, přidám i víc veteránů, pokud vás to bude bavit. Blog o MG VA byl takový úvodník :)

krab
16. června 2017, 08:47
2
1967 Le Mans: Okruhová bitva století

No, to je článek a sice známý příběh, ale číst o něm můžu pořád! V Červenci 2018 to zas vypukne : Le Mans Classic ! GT40 tky se musí zažít naživo. A závodí se tam jako tenkrát..... :)

krab
16. června 2017, 06:57
0
Renovace není investice aneb proč je lepší držet se zpátky | Ptejte se

Joo, tak to je dobrej tip! Jakožto bývalý majitel kontroverzního automobilu Jensen-Healey, kde se motor z Lotusu-Sunbeam vyskytoval, říkám, skvělá volba! :) Taky jsem po něm jednu dobu pokukoval. Velká rallyová klasika. A ten dvovačkový Lotus 2.2 hmmm to je bomba. To bylo moje první a zatím zase poslední auto s motorem s horizontálními Dell'Orto ( Webbery DCOE 40 , kdo chcete) karbci. Ten zvuk toho sání se zapomenout nedá.

krab
16. června 2017, 06:49
0
Škoda Octavia RS: Budoucí klasika nebo cenová anomálie? | Bazarový snílek

S tímhle souhlasím. Třeba zrovna u Fordu je jasnej příklad Escort a velmi překvapivě, stále moderní auto , Focus ST 2. generace. Vlastně pokud bych psal bazarovýho snílka a něco o cenách, docela bych se chytil toho. Focus s pětiválcem se tak dobře ujal, že od roku 2013 cena ojetých kusů z roku 2006 prakticky dál už nikam neklesla. Jeden jsem měl doma 2 roky, kamarád má jeden nyní, ale rok 2009 (facelift). Zase jsem ho před týdnem chvíli řídil. A přesně vím proč nepropadne do propadliště dějin a vrakovišť :) Je to skvělé auto. Někdy o téhle řadě Fordů něco zase napíšu a snad lepšího než původní blog...

Se Škodovkou a domácím prostředím mám problém ten, že ceny v podstatě všeho do roku 1990 jsou uměle našponované spekulanty, kteří o klasických autech vědí pramálo a myslí si že přijde Venca z horní dolní, pobrečí si až uvidí otevřenou stodolu a v ní pěkný embéčko a vysolí za něj 300 litrů! Další věcí je, že v ČR se vydává stav 3 např. za stav 1 , ale to by vydalo na samostatný blog/článek.

Kdyby ten trh v ČR se starými Škodovkami byl normální, OK, všechno beru a pár kousků mladoboleslavské výroby stojí za to. A to i ta Octavie RS v dobrém stavu je zajímavá bazarovka. Ale když jí koupíš o třetinu minimálně dráž než daleko lepší Focus ST MK1 například? Když stojí dvojnásobek co objekivně daleko lepší Nissan Primera GTI? Nebo stejně jako podstatně mladší Mazda 3 2.0? A to bych mohl pokračovat.

Mimochodem o vývoji Octavií na trhu a našem českém specifiku by se asi dal napsat celý článek, věřím, že by na to stačil kratší rozhovor z šéfem výkupu či prodeje nějakého velkého obchodníka s ojetinami...

krab
15. června 2017, 21:41
0
Škoda Octavia RS: Budoucí klasika nebo cenová anomálie? | Bazarový snílek

Já se nechtěl dotknout žádnýho choulostivýho tématu. Já jen, že mi ten nadpis nesednul, nota bene, viděl jsem stejný na autowebu už před pár měsíci. A i když žádná oficiální součást Autíčkáře nejsem , řekl jsem si : sakra, my máme na víc!

Já taky do blogu dávám nějaké drobné finance. Ale každá koruna je skvěle utracená, pokud si to užiju, tím víc, když si to užijem s nějakým z našich dalších čtenářů či blogerů viz. radost z toho jak si majitel MR2 užívá starýho Boxstera... A tohle jsou věci, co bych si já přál osobně vidět na autíčkáři. Akorát se musíme holt živit jinak a tohle brát jako hobby. A já věřím že i ta sledovanost tam je... Vždyť když mi dáte článek na hlavní stranu přečte si to skoro vždycky kolem 2tisíc lidí. To už není málo. Co myslíte?

A já věřím, že nás, co máme rádi články typu "Autíčkář classic" je nás ještě daleko víc. Ne všichni blázny o aut o tomto projektu ještě vědí. Na ty bych zacílil, ne na čtenáře seznamu a idnesu...

Ad: testy nových aut : umíte to výborně. Třeba test Peugotu 301 v podání Adama Formana někdy před časem, kdy s ním jel na výlet na hrad Červená Lhota byl absolutně super. A já proti tomu nic nemám. Jen je dobrý to vyvažovat.

Můj blog taky není vyvážený, mám zaměření vyloženě na starší auta. Ale taky je to částečně z nouze ctnost, pokud si dokážu zajistit možnost otestovat zajímavé nové auto , udělám to. Pravda, jsem trošku vybíravější , ale to jen proto, abych dokázal napsat něco co potěší, kolikrát taky právě i mne. Tím, že za to od nikoho nic nedostávám, nechci se zbytečně dostat do situace, kdy o autě píšu smířlivě jen proto, protože jsem za něco někomu vděčný, tak bych to tak udělat měl. Čímž nemyslím, že by se nedalo o nové testovačce napsat něco špatného, ale přeci jen mám dojem, že určitý věci se asi u určitých značek vyslovovat nemůžou. Viz : Chris Harris a jeho dneska už legendární příběh o problémech s Ferrari :-D

krab
15. června 2017, 16:47
1
Škoda Octavia RS: Budoucí klasika nebo cenová anomálie? | Bazarový snílek

Pravdu dis ! :)
Krab na autickari pokracovat bude. A k pristimu testu pro vas pripravuje atraktivni zelenou bestii :-D

....stay tuned....

krab
15. června 2017, 16:24
0
Škoda Octavia RS: Budoucí klasika nebo cenová anomálie? | Bazarový snílek

Pisu z mobilu blbe... tim vyjimecne jsem myslel jako ze pokazde... treba recenze Alfy GTV apod... to bylo super pocteni. Tohoto delate min a me naopak bavi hlavne toto :) lehce neobvykle bazarovky , zajimava nova auta a hlavne klasiky... proto jsem zminoval ten "petrolicious" Ale to je presne... moje predstava Autickare je z pulky petrolicious a zbytek neco na zpusob EVO ci castecne Jalopnik jak s oblibou pise Vojta.

Z vyraznym ctenarskym rozsirenim se bojim taky aby komentare neztratili uroven. Ale treba se bojim zbytecne...

krab
15. června 2017, 16:15
0
Škoda Octavia RS: Budoucí klasika nebo cenová anomálie? | Bazarový snílek

Mateji. Nahodou testy co jeste prijdou budou tutove zajimave. A tech nekolik BMW se mi libilo + ty offroady atd. Jestli me neco trochu zatahlo za usi bylo to toto o budouci klasice oct rs, ani ne tak textem ten byl nakonec fajn ale nadpisem a pak legracni vec s Rapidem pro chude petrolheady :)

A taky vidim ze se vam vyjimecne darilo psat poutave o starsich autech ve starsich clancich. Hlavne od Vavrise. Zkuste zas neco. Ctenare se zajimavymi auty tu mame :) .. zatim... mozna pridejte malicko na zpusob old autickare...

krab
15. června 2017, 14:59
0
Škoda Octavia RS: Budoucí klasika nebo cenová anomálie? | Bazarový snílek

Taky se mi ne vsechno povede jak bych chtel a ne kazdymu se to libi. Treba Mustanga jsem taky mohl napsat nejak lip....

Tahle konkretni kritika je proto protoze vas klucii mam rad a vim ze pisete skvele. Proto z ceskych webu jine nectu. A blogama verim ze vam pomaham ale sobe taky protoze me to bavi a mam sance se svezt v necem v cem bych se jinak nesvezl. A ten pisecek plaze na ktery se povalujem je pro nas stejny....

A ja dokonce taky casto pisu o levnych autech. Vlastne nejdrazsi auto o kterem tu pisu je nas MG VA veteran :)

Jinak je to letitych autech do pul mega hodnoty.

Jinak naopak casto prispeju pozitivnim komentarem. Vyjimecne negativnim. Taky me potesi kdyz se nekomu libi muj blog a zalezi mi na tom. To je pravda. A vazim si toho...

krab
15. června 2017, 14:18
1
Škoda Octavia RS: Budoucí klasika nebo cenová anomálie? | Bazarový snílek

Me Mateji jen vadilo to co rika VK. Autíčkář nemusi delat to co mainstream. Delaji ho nadsenci defakto zdarma a z reklamy to nejak financne majitelum webu vychazet asi bude. A nezapomenme na specialni ctenare kteri ctou tady a ne autoforum....

Kdyz zacnete delat autoforum i tady ne vsem se to zalibi.

U clanku stacilo malo. Jen se na oct rs podivat jako bazarovku z malinko jineho uhlu.

krab
15. června 2017, 12:07
1
Škoda Octavia RS: Budoucí klasika nebo cenová anomálie? | Bazarový snílek

Dobry no... beru castecne zpet. Me nastvalo ze je to clanek presne jaky vysel pred casem na vetsine nainstreamovych webu o autech. Kdyby si Dan alespon pujcil Octavku RS1 a udelal to jako pokec s majitelem a jizdni dojmy bylo by to prijemny. Takhle to je prazdny clanek na ktery akorat lidi kliknou....

Ja nerikam ze se mi taky vsechno povede kolikrat taky ne, ale rekl jsem si ze kdyz uz neco napisu tak at je to na bazi vlastni projuzdky ci zazitku.

Polin ma nakonec pravdu. Octa RS bude cenejsi nez tdi. Velkej kult tomu nepredpovidam. Jestli nejaka Skoda po revoluci bude mit hodnotu trochu lepsi tak odhaduju: Felicia kit car (origo auto pokud nekdo uchoval bude mit zajimavou hodnotu) , pak Favorit MTX cabrio , pak Felicia Fun a rozhodne Octavia WRC :)

RS se vyrobilo hodne a spis to berte tak ze kdyz letos koupite za dva roky asi za stejno zas prodate. Ale neni duvod proc... kdyz uz zustat u koncernu v te dobe, napr takovy Golf IV R32 to je jiny kafe... ( myslim atraktivnosti do budoucna )

Jinak ano auta jako Skoda 110R maji pro me nepochopitelne nafoukle ceny v inzerci. Muj nazor je ze to auto za to nestoji. Vzdyc za pulku ceny erka mas Fiata 127A a to je ve vsech ohledech podstatne lepsi auto na jizdu. Me k erku nic nepoji jako nostalgie nebo tak... rozumim ze nekdo to ma jinak.

Octa rs byla taky novinka zrovna kdyz jsem zacal chodit na vejsku no a nepoprdim se z toho :)

krab
15. června 2017, 09:29
0
Renovace není investice aneb proč je lepší držet se zpátky | Ptejte se

:-D , jak říká riprex.

Jinak 928 jsme teda nezmínili, to je pravda. Je to jiný druh Porsche. Nikdy jsem v něm nejel, znám člověka který ho má, je to velké, docela těžké GT. S rozpočtem 15tis Euro odhaduju půjde sehnat, i když už ne tak snadno jako dobrá 944 s třílitrem. Pak už je to na osobních preferencích. Chci GT s velkým osmiválcem a automatickou převodovkou, nebo chci juniorské lehké Porsche s nevšedně dobrými jízdními vlastnostmi? 944 bude servisně taky podstatně jednodušší udržet při životě.
Což je další aspekt. Některé veterány sice stoupají na hodnotě, ale pokud nestojí v garáži obalené v té igelitové bublině a jezdíte s nimi ( což se musí ) vyrovnává růst hodnoty náklad na údržbu a opravy. Často ho převýší. :)

Leda, že bys koupil nový "investiční grál" Oct MK1 RS - z posledního článku, který mě upřímně řečeno nasral....

krab
15. června 2017, 09:09
1
Škoda Octavia RS: Budoucí klasika nebo cenová anomálie? | Bazarový snílek

Tohle je pánové takovej "klikací článek" podle mě. Lákavej nadpis hodný idnes.cz a obsah ve stejným duchu co psali už před časem i jinde...

Takhle z toho ten český "Petrolicious.com" neuděláme! Respektive, pokud po tom vůbec toužíte. Sledovanost je OK, ale zkusme tyhle blbosti vynechat.

Octávie RS 1. generace může vzbuzovat dojem, že bude mít hodnotu protože evokuje příbuznost k poměrně velmi úspěšné Octavii WRC, ale na to aby z toho byla nová Integrale, či Escort Cossie , ne, ne ... nebude :)

krab
14. června 2017, 15:31
0
Renovace není investice aneb proč je lepší držet se zpátky | Ptejte se

Jo ja jsem na to taky zvedavej. Ono to pojede hodne hezky a skoro jako moderni sportovni auto... no tesim se :)

Jinak jeste za tech 15tis by se dal poridit pekny Datsun 260Z. Jednoho jsem pred casem ridil a taky jednou 240z ale jen kratce. To je takovy Capri a mgb gt dohromady. Navic se skvele znejicim radovym sestivalcem.

Pak taky muzes mit sestivalcovy Triumph Gt6 jako jsem mel ja. Ja ho prodal ale obavam se ze ceny budou asi casem dal stoupat. A jizda je v tom specificka a vzrusujici.

No a jeste jako dalsi tip dam Alfu Romeo Alfetta GTV . Nevim jestli pujde za tu cenu V6 2.5 ale 2.0 urcite. Pripadne Alfasud Sprint 1.5 boxer...

Tyhle Alfy staly pred 5 lety pulku co dnes.... co se bude dit dal nevim. Vzhledem k tom ze by se mi samotnymu podobna Alfa libila chtel bych at to uz nikam nestoupa

krab
14. června 2017, 14:29
0
Renovace není investice aneb proč je lepší držet se zpátky | Ptejte se

Muj znamy jednu 944 S2 z konce produkce z roku 1991 letos poridil presne v tom rozpoctu. Myslim ze se povede jeste letos nejaky povidani a jizdni dojmy z toho ode mne udelat. Tak treba nasbiras inspiraci. Ja se na to taky tesim. Sice ctyrvalec ale bude se ti to libit, rikali ...

Jinak ale favoritem by u me byl ten spider nekde z roku 90-93 ten taky poridis za podobny penize. Respektive ja bych prodal mx-5 , koupil Spidera a za zbytek koupil posledni edici Mini z let 97-99. :)

krab
14. června 2017, 08:13
1
Renovace není investice aneb proč je lepší držet se zpátky | Ptejte se

Vojto, člověče, to je jakobych to psal sám :) Mimochodem, výběr mezi MGB GT , Triumphem Dolomite Sprint a Lancii Fulvia bych měl ohromnou chuť zrealizovat v reálném prostředí. Jenže já musím nejdřív dodělat přihlášení MGB a opravit , či alespoň vyřadit z funkce ovedrdrive, který se záhadně rozbil. A asi bude vyžadovat kompletní repasi, což znamená převodovku ven. A to bych ideálně řešil až po sezoně.. Čtenář s Fulvií by se možná i našel , Doly Sprint tu v ČR taky je, ale majitele neznám, muselo by se pátrat.

Já mám ještě jedno řešení :
1. prodat MX5 NC : na co to držet, navíc to auto bude rok po roce klesat na hodnotě
2. koupit jak říká Vojta ( opravdu dobrý) exemplář poslední série Alfy Romeo Spider 2.0 (1989-1993)

Nezaručím ti ( jako ostatně nikdo) jak se bude vyvíjet její cena, ale 100% ti spláchne obě touhy. Po použitelném roadsteru na léto a po vysněné klasické Alfě.

krab
13. června 2017, 09:48
0
Nissan Patrol V8: Vzhůru na Dakar!

Vyborny, hezky a ctivy to bylo :)

A pripomina mi to nekdejsi touhu poridit starsi disco s V8 :)

krab
12. června 2017, 22:12
1
Richard Hammond rozvěsil elektrický hypersport a dostal šrouby do kolene

.....Ty vole a představ si, že v zatáčce najednou vypli proud! ......

No, ještě že to dobře dopadlo. No a téma do dalšího dílu je hotové. :)

krab
12. června 2017, 14:38
0
Jsou létající auta nesmyslem? Poučme se z historie - část třetí

Je to zajímavý čtení Matěji! Jsem si ráno u snídaně početl...

Jenom pro zajímavost: kolik myslíš, že by těch Aeromobilů dokázali ročně prodat a kolik by mohl teoreticky stát? Ví se to?

krab
09. června 2017, 11:48
1
5 legendárních silnic v názvech automobilů

A mě úplně naskočil Pontiac Le Mans ... "ride, Pontiac, ride" jak říká reklama na toto přejmenované Daewoo. V 90tých letech u nás ve městě jeden tenhle sedan jezdil. A právě to nebylo Daewoo Racer, ale Pontiac Le Mans. Jinak starý Pontiac Le Mans je jiné kafe logicky...

krab
08. června 2017, 21:18
0
V Autíčkářově garáži je opět o jeden krám víc!

Matěj má pravdu, já to uznávám :) Vybral jsem si kompletně blbě. Já jsem vždycky toužil po tom koupit si plechovku na blbnutí a vyřádění se a vždycky jsem nakonec koupil auto, ke kterýmu mě pak pojil nějakej sentiment a prostě jsem ho šetřil a opečovával. Vlastně jediný auto který jsem trochu rasil ( to už je promlčený ) byla mámina Honda Accord z roku 1988. Ta se vyskytla doma brzo po tom co jsem měl řidičák, jakožto auto na kterým se prý dle pana Kraba seniora máme oba s mámou ( začínala znovu řídit) naučíme.... Pár oprav musel senior zacálovat, který úplně nevznikly jen protože ta Honda už byl starý dojetý krám...

Ale já něco pořídím časem , budete koukat ! :)

krab
08. června 2017, 18:06
0
Proč je Mustang levnější než M3 aneb o milionových Golfech a úskalích cenotvorby

Víte co, já si myslim, že je to ještě jinak. Ten styl lidi láká proto, protože se jim hůř a hůř daří s tím svým autem nějak identifikovat, nějak sladit. Hledají nějakou vlastnost kvůli které můžou říct, že jejich auto má něco jako duši. Proto vznikají Juky , C-HR, Mini i ve verzích které s Mini ideou už nemají nic společnýho atd. Třeba : Opel Corsa. Co tě na Corse zaujme, i očima běžnýho motoristy. Ale když máš Adam v nějaký dvoutónový barvě, hned se tomu autu dá dát v rodině nějaký přiblblý jméno, díváš se na něj jinak než na "věc". Ta technika ( ten jeden rozměr odlišností aut) totiž upadá, auta v jedné shodné třídě jezdí podobně, jsou podobně velká, mají podobný infotainment, podobnou výbavu jak standartní tak volitelnou, do malýho auta již jdou dnes prvky co dřív byly luxus a tak jak je mají ty výrobci odlišit? Tím stylem a designem. To mě ale přijde sympatický.

Jinak Golf za milon :) On má svoje jméno a image. A to už hodně dlouho. To funguje a prodává. V poměru ke kupní síle v západní Evropě tu je Golf ( za milion) už dvě desítky let. Vzpomeňte na Golf 3 VR6 a Golf 4 a 5 R32 ... ty stály na tehdejší kupní sílu asi i víc než současný Golf R

krab
08. června 2017, 16:13
0
V Autíčkářově garáži je opět o jeden krám víc!

Tak tohle by si měl každý Alfista pamatovat. Až bude prodávat svojí starou rozpadající se Alfu, musí koupit holt za pětikilo litrovku Selenie 10w60 a dát do kufru :-D ... Šance na prodej se ihned z desetinásobí! :-D

....to je jenom takový škádlení Matěji a závist že tu Alfu nemám taky.... :)

krab
08. června 2017, 13:52
0
V Autíčkářově garáži je opět o jeden krám víc!

On to Matěj vyzkouší v sobotu, pojede (určitě) Alfou přes půl republiky na slovutný veteránský sraz. Já bych Alfě věřil. Vždyť jsme všichni viděli ve starým top gearu co vydržela GTV Twinspark, 75 V6 a Spider do 1500 liber , ha ha :)

krab
08. června 2017, 10:05
0
Opel Astra Sports Tourer 1.6 Turbo: Dva v jednom

Lad : dík za reakci. No, předně musim říct, že nejsem asi ten nejideálnější testovací pilot pr recenze podobných aut. Zajímají mě hlavně pocity při řízení a jízdní vlastnosti. A to o dost víc než výbava či ovládání infotaimentu.

Máš rád řízení a to je dobrý předpoklad pro to, přemýšlet nad tím víc než běžnej motorista než vybereš z těch x kompromisních variant na rodinýho kombíka. Musim uznat, že jiné tlumiče a pružiny by bývali z té Oc. 1.8 TSI co jsem si tu "otestoval" udělali o dost lepší auto. Takže asi máš pravdu v tom co píšeš.

Pak je ještě ale hodně dalších variant. Já bych měl chuť časem udělat blog/článek o Subaru Levorg. Subaru se nám na Autíčkáři poněkud neobjevuje, tedy jen málo často. Tak jestli najdu příležitost a možnost si ho nějakou formou vypůjčit na pár dní, rád udělám jízdní dojmy. Intuitivně tuším, že by se mi mohlo líbit :)

krab
08. června 2017, 09:33
2
V Autíčkářově garáži je opět o jeden krám víc!

Gratulace! To je Autíčkář jak má být :)

S nápadem Alfy si mě předběhl, ale já jsem za prvé zůstal čistě při bazarovém snílkovi, dostal důrazné varování od slečny Krabové a taky jsem umíněný mezek a nechtěl zarputile snadno dostupnější 146, nýbrž pouze dvoudvéřovou 145... No a pak se mi hlava bazarového snílka zamotala ještě víc, když kamarád radí, na to se vyprdni, pojďme hledat pořádnou Alfu, tedy model 75.

A víte, že jsem ještě v životě Alfu Romeo neřídil? Vážně! :)

reklama

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Cadillac Seville sts 1994
Cadillac Seville sts

1994 rok výroby
305 koní výkon
4 600 ccm objem

Subaru SVX  1992
Subaru SVX

1992 rok výroby
250 koní výkon
3 300 ccm objem

Ford Bronco  1987
Ford Bronco

1987 rok výroby
220 koní výkon
5 000 ccm objem