reklama
načítám data...

krab

JménoPETR JERABEK
BydlištěPraha-západ
Registracepřed 6.8 měs.
Poslední aktivitapřed 3.3 min.
Telefonjen registrovaným
Příspěvků ve fóru51
Komentářů u článků214
Pozitivních komentářů u článků57
Negativních komentářů u článků2
Možnostinapsat zprávu

Poslední blogy

Stále nejezdím v Toyobaru. K sakru proč?

28. srpna 2016, 10:43 33 komentářů

Náhodou jsem kliknul na už dneska starý editorial na autíčkáři týkající se odborné čistě teoretické debaty zda má Toyota GT86 a její sestra BRZ opravdu dostatečný výkon. Blog je velkou obhajobou toho že ano, že je zbytečné chtít víc. Vybavilo se mi současně jak jsem v té době něco v podobném duchu napsal na jiný autíčkářský blog….

Hipsteři, Hejteři nebo Autíčkáři, ale moment! Kdo je vlastně kdo?

30. srpna 2016, 22:08 6 komentářů

Není tomu dlouho co jsem objevil a začal pravidelně číst tento web o autech. A přiučil jsem se něčemu novému. Už dneska díky Autíčkáři vím, že existují nějací hejteři a pak že nějací hipsteři. A kdo je teda potom Autíčkář?


Posledních 50 komentářů

krab
včera v 09:21
0
Šest aut, se kterými už nikdy nebudete potřebovat hotel

No jasně ! :) , to jsem měl taky ... skvělá hračka a opravdu moc krásný obytný auto

krab
předevčírem v 11:04
5
Zapomenuté Lambo od Onassise aneb jak si užíval řecký Elvis

Parádní čtení. Tyhle články o slavných a jejich autech jsou bezva. No, Řekové koukám neřeší stav jakéhokoli auta, chudák Miura, ta dopadla... A ještě byla uschovaná pod hotelem, kde jsem na jedný služebce před pár lety bydlel... že jsem se nešel podívat do garáže :D

krab
26. února 2017, 23:31
0
Nejnegativnější automobilová recenze?

Já myslim, že u nás, hobbíků, kteří se na okruh nebo hobby závod jakéhokoliv charakteru dostaneme maximálně párkrát do roka je potřeba řešit něco jinýho než meziplyny. Prostě se učit základy, začít znova, odstraňovat zlozvyky a zvládat základy dobře. Tohle jsem loňskou sezonu hodně pochopil u motorek. Nejlíp se naučí ten, kdo se vyprdne na jakýkoli vlastní ego a představy jaký je řidič a poslouchá instruktora. Nějakej trénink budu chtít letos absolvovat , nejen moto ale právě tentorkát i auto. Možná tady to bude těžší, protože už za ty léta mam nějaký návyky a představy, tak se budou odbourávat hůř než u motorek, kde jsem po dlouhý době začínal.

Meziplyn je pak jako něco jako, když víš kdy máš do omáčky správně vmíchat lanýže. Nejdřív se ale musíš naučit uvařit knedlíky... :)

Názorně jak na to téma zlepšování se jako řidič přichází STG dneska, zrovna jsem to dokoukal :

krab
26. února 2017, 22:07
0
Bazarový snílek: Bentley Turbo R

Výborně. Bazarový snílek přiváží hodně zajímavý auto!
Jsou v ČR i reální snílci co si ho pořídili. Před časem byl v AMS Classic jeden Mulsanne Turbo pana Martina Kota ( RR / Bentley klub) : http://www.ams-classic.cz/svezeni/40823-bentley-mulsanne-turbo-slechtic?fromSearch=1

Mě tahle kategorie přijde ještě dost mimo to kde bych se chtěl vidět, ale pěkný. Svezením bych nepohrdnul, naopak bych byl nadšen! :-D

krab
25. února 2017, 21:11
0
Nenápadné automobilové klenoty aneb jak být lepší než Walter White

tohle je hodně dobrý :) ... taky jsem si řikal že by stačilo přeskládat nápis "Carrera" vzadu na "Octavia" a mam to vyřešený se sousedama :-D .. na internetech jsem nenašel kdo by to udělal a vyfotil...

Zato najdeš naopak vynikající nápady , co ten nápad blogu obrací naruby : Třeba tohle : Ferrari F86 Berlinetta: http://i.imgur.com/XNwVtX1.jpg

krab
24. února 2017, 23:25
0
Nenápadné automobilové klenoty aneb jak být lepší než Walter White

Existuje víc "Q-cars" , ideální je Lotus Omega. Nemám představu jak jezdí, ale rozhodně vypadá spíš jako divný starý Opel který už dneska skoro nikdo nezná...

Králem této kategorie by ale byl určitě AMG Hammer. W124ka coupe z roku 1986, málokdo tuší jak zajímavé auto to vlastně je :D

Před pár lety jeden prohnal Chris harris po německém venkově :

krab
23. února 2017, 22:47
0
Škoda v Americe? Které modely by uspěly a které propadly?

JJ, to byl pokus o parafrázi "kolik měří medvěd Kodiak" z Pelíšků :) ...
No něco jsem si zase přečetl a rozšířil obzory. Je to zajímavý s těmi rozdílnými auty pro US trh, pro Asijský / Čínský trh a Evropu.

Trhák musí ale v USA být Fiat 124 Spider. Za 24995 za základní model, to nezní vůbec špatně. Tak snad Američané zkusí kupovat zase tyhle naše evropský , malý a hbitý auta. Jako kdysi Spitfiry a Midgety a MGB :)

Češi by to taky zvládli. Jestli mě něco mrzí lehce je fakt, že Škoda nikdy v novodobé historii nezkusila udělat sportovní auto. Posledním byl 136 Rapid, jak na něj vzpomíná "Saage" ve svým blogu.

krab
23. února 2017, 16:14
0
Škoda v Americe? Které modely by uspěly a které propadly?

Tak dík, to já si po večerech počtu.
Jasně, Americký trh pojme různorodý auta a naprosto přesně si napsal v předchozí odpovědi, že evropský (a japonský) roadster by neexistoval, nebýt amerického zákazníka. I můj roadster ( opatřený střechou) pochází z továrny ve Spartanburgu :) Všechny britský poválečný sporťáky by nemohli existovat, nebýt amerického zákazníka.

No, jo, ale u tý Škodovky já si prostě myslim, že Volkswagen i přes tu velkou aféru nemá zájem zkusit investovat do rozšíření tý značky do USA. Kdyby Volkswagen byl GM a měl portfolio značek co může lepit na auta ( jako ten případ Buicku Regal / Insignie) , tak to asi by už tam ten Superb a Yeti byl. ale to Volkswagen nemá.
A třeba Skoda Yeti by tam soupeřila o zákazníky s Kia Soul a měla by to prostě komerčně těžký.

S tím CrossBlue je to tak : VW Atlas je to. A vyrábí se v USA. A V Číně jako VW Teramont http://www.carnewschina.com/2017/01/19/volkswagen-teramont-suv-to-hit-the-chinese-car-market-in-march/
Čili náš medvěd Kodiaq neměří 4metry 50 :) ... je menší. Oni jsou ty auta jak vejce vejci. A Čína má něco jako Tiguan L, ale to zas nevypadá jako Kodiaq !
A v těch sedanech koukám, že mají něco jako křížence Superba s Audi A6 , VW Phideon : http://www.carnewschina.com/2016/10/25/volkswagen-phideon-launched-on-the-chinese-auto-market/

To skoro bych řekl, že ten čínskej Phideon by se do ameriky hodil i víc než ten náš Superb, protože tam stejně jako v Číně nikdo nechce liftback....

Jak tak koukám, je to celé spletité

krab
23. února 2017, 15:26
0
Škoda v Americe? Které modely by uspěly a které propadly?

Já to taky právě nečekal. Dokonce v roce 2016 jsem se dočetl že v UK prodali asi 1200 Focusů RS a víc jak 2x tolik Mustangů. Jako RS a ST dohromady by dali o dost větší prodeje než Mustang, ale i tak. To znamená, že vědí co dělaj, že ten Mustang konečně dorazil do Evropy :)

to bylo legrační. Já viděl Mustanga 5.0 V8 zaparkovanýho v Auto Palace hned vedle ND MX5 .... to byl až komickej rozdíl. ... Jinak I Focus RS je pěkně velkej a vysokej. Já jezdim už teď relativně často do práce Z3jkou a tuhle na světlech vedle mě zastavil modrej Focus RS. V něm nějaký starší pán. Usmál se na mě , asi ho Z3 Coupe zaujalo, já mu dal palec nahoru, jako že má pěkný auto :) Ale koukal jsem mu tak akorát do středu toho velkýho 19" kola.....

jj asi jsem ulítlej na ty menší auta. A musim říct že na otázku : Focus RS nebo Mustang 5.0 V8 vůbec nemam jasnou odpověď , vůbec netušim co by se mi v reálu líbilo víc....

krab
23. února 2017, 14:39
0
Škoda v Americe? Které modely by uspěly a které propadly?

ajaj.. že jsem si teda nepřečet nějakou tu zprávu předem :) ...OK Mustanga beru zpět.
Mě se Matěji taky líbí. Ale když jsem ho viděl na živo, žasnul jsem jak je to veliký. Proto můj zájem nějak ochladl...

prodeje říkají něco jinýho, OK nechal jsem se nachytat :( ....

Zpráva od Fordu ohledně podílu na trhu a prodejů:

Performance cars:
Combined sales of Ford’s performance line-up – Fiesta ST, Focus ST, Focus ST diesel, Focus RS and Mustang – were up 63 percent in July and more than doubled year-to-date. Since last September, 8,400 Focus RS customer orders have been taken and 2,921 units delivered to date. Customer orders for the Ford Mustang stands at now more than 19,500 since the car was launched in Europe in the third quarter of 2015.

krab
23. února 2017, 13:52
0
Škoda v Americe? Které modely by uspěly a které propadly?

Já si myslim, že je to celý jinak. I když video s tím jak se americká veřejnost s obdivem kouká na dvojkový Superb je hezký, je to ještě hodně daleko k tomu. aby si to tam doopravdy někdo koupil.
U nás se taky najde jenom hrstka lidí co si pořídí americké auto. I prodeje Mustangů si myslim budou možná horší než si Ford myslí. Evropan radši koupí Focus RS :)

Trh se tam určitě mění, rád jsem si přečetl komentář od "Peci" , který tam žije, takže o tom asi něco ví. No, Toyota si tam 50letou usilovnou prací udělala pozici No.1 a Korejci to další 25letou usilovnou prací dotahují. Škodovka to těžko dožene. On to vlastně I Vojta tak partně myslel : ..kdyby do toho koncern investoval miliardy, tak by....

Já Škodovku vnímám jinak. Myslím, že mateřský koncern tu továrnu a značku extra dobře prodává v Evropě a Skoda pomáhá koncernu s vývojem atd... ale taky je vidět provázanost čínských Volkswagenů a Škody a evropské Škody. Podívejte se třeba na obrázky tohoto :
1. Volkswagen Cross Blue : ( zadejte do googlu)
2. Skoda Kodiaq :
A najděte 10 rozdílů :) ... stejný jako Gran Santana a český Rapid ....

V USA se tyto vozy objevit můžou, ale otázka je, proč by to tam měli označovat jako Škoda. A zase když to označí jako Volkswagen, tak si pohřbí tradici co v USA už mají jména jako Passat a Touareg.

Škodovka jako značka má spíš místo v Evropě, Rusku a Asii.
Buďme ale rádi, že není v pozici Seatu, který už mi leta přijde jako značka, že pokud by zmizela 90% Evropanů to bude kompletně jedno...

krab
22. února 2017, 11:13
0
Jaguar F-Pace 2.0d AWD: První velká kočka

Dneska ráno jsem F-pace poprvé viděl zaparkované na živo. A měla hezčí výfuky a vzadu zelenočervené logo "R" :)
Je to velká kočka. Tak trochu mi připomíná jednu překrmenou od sousedky co nejradši bydlí u nás na zahradě. Stále se nějak protáhne dírou pod plotem, ale lehce škodolibě se s paní Krabovou vsázíme kdy přijde den, že se tam zašprajcuje !

Asi bych ten Jaguar trošku přejmenoval. XJ-F ( "F" = Fatty) , ale na poměry luxusního SUV je to nádherný auto. Poblíž stálo totiž ještě nové Q7 .....

krab
21. února 2017, 16:35
0
Nápady, se kterými by auta byla lepší, ale zapomnělo se na ně

přesně, takhle jsem to taky myslel. Prakticky kromě Porsche a nových Mc Larenů už nejajdeš klasický uspořádání budíků s hodně dominantním kulatým otáčkoměrem.

Na druhou stranu, v dieselovém Renaultu Scenic by to asi bylo tak trochu k smíchu ... I když z těchto aut vymizely postupně I teploměry vody a to se mi zrovna už moc taky nelíbí.

krab
19. února 2017, 23:08
0
Jaguar F-Pace 2.0d AWD: První velká kočka

Je to nádherný auto. Jako, myslím tím mezi SUV ! Tohle se mi líbí víc než Range Rover a s těmi dalšími včetně Maserati Levante se to nedá opravdu srovnat. O tolik je to elegantnější.

Určitě radší v ranní deprave budu potkávat radši F-Pace než ty zvláštní velký medvědy a nenápadité X bavoráky.

krab
17. února 2017, 10:23
0
5 věcí, které autíčkáře s OCD k šílenství přivedou

Snad nejsem jako Xander Cage , ale v pár bodech se taky najdu :)

1) DB 11 : to přesně zmňoval Harry Metcalfe v jeho garáži a I ukázal jak je špinavá po jízdě v běžným anglickým počasí jako je třeba dneska. Stačilo to vyřešit tak jako u Z3 Coupe. Prostě jsou tam plastové blatníky co to chrání

2) žlutý kontrolky na přístrojovce : to mě vadí. A je to jediná trochu hloupě vyřešená věc na novým Yarisu. Rozsvěcí se a zhasíná žluté ECO na palubce a při jízdě večer to prostě vadí. Navíc pokaždý po rozsvícení to evokuje takový to : a jeeje, nějaká kontrolka nějakýho elektrickýho průseru se rozsvítila...

No a čistota : to je jasný, že mám rád čistá auta. Ale ne tak extrémně jako píše Xander cage. I když někdy si přeju překonat vlastní lenost, nakoupit víc profi přípravky a strávit opravdu celý den detailní prací čištění a leštění auta. Většinou mě to ale přestane po hodině nebo dvou bavit :)

Krásný video na to téma detailního čištění udělal loni Harry Metcalfe (Harry's garage) kdo sleduje:


krab
16. února 2017, 14:15
0
Autíčkář hledá PlechCup speciál aneb jaké nejlepší auto za babku?

Když bude mít tažný, tak to bude "zábavná odtahovka" umrlčích plechcupových speciálů domů :-D
Hele, ale neni první koho napadlo udělat s C-Klasse závoďák. ( občas sleduju carthrottle a tam vymysleli takovouhle hovadinu..)

krab
16. února 2017, 10:03
1
Autíčkář hledá PlechCup speciál aneb jaké nejlepší auto za babku?

Já byl překvapenej taky, že se tam 205tka a navíc 1.4 objevila za desítku a asi I pěkná. Fotky stojí za prd, muselo by se vidět. Já si pamatuju kdysi dávno na články od Steve Sutcliffa v UK Autocaru, jak koupil 205 1.4 XS a bylo to jeho totálně obdivovaný a milovaný auto :)
Má to cool panoramatický střešní okno, 96 rv, to je poslední rok 205tky a má 1.4tku 55kw, to je zlatej motor. Na to jak je to lehký, tak to bude rozverně čiperné, řekl bych :)

Já bych si to koupil sám, ale asi bych to musel schovat někde před paní Krabovou, která by mě už asi s tim poslala do prdele ...kór ani ne měsíc po tom co jsem si přivezl to starý Porsche :)

krab
16. února 2017, 07:42
0
Autíčkář hledá PlechCup speciál aneb jaké nejlepší auto za babku?

Stačilo 10minut v inzerci a myslim, že jsem našel :)
Těch variant je víc, ale parametry to hodně zůžily : a vítězem je .... virbl : Peugeot 205 1.4 : https://auto.bazos.cz/inzerat/71272198/Peugeot-205.php

Ano, není to GTI, ano není to dvoudvířko, ale zato to je přesně kombinace daily a plechcup a podporuje hipsterství, protože to není plastová piksla devadesátých let, ale to poctivý starý auto. Legendární 205tka.

Co myslíte?

krab
15. února 2017, 21:15
1
Zapište si do kalendáře termíny Trackdayů a PlechCupu v roce 2017!

Přesně, stálo by za to zorganizovat Most. Ale v nějakým normálním sezoním termínu. Je fakt, že spoustu termínů už je obsazeno. Vlastně v kalendáři mají jako jediný nejbližší termíny "testování" vlastně volných jízd v březnu 9.3. a 10.3. Může být jako tento týden, což by bylo super a jel bych a nebo taky 20cm sněhu. To je právě ten problem...

A nevim by nám pro domluvenou skupinku udělali nějaký podmínky a zabookovali několik stintů podle dohody té skupinky.

krab
15. února 2017, 11:16
2
Lada Niva: Autentický analogový zážitek

Hezký test auta co si vybere fakt jen specifický člověk. ten nádech Fiatu 124 v tom pořád určitě bude. Už jen ty kliky ( I když měly zůstat chromované) a tenký klíček a ty čudlíky zamykání. Prostě žigul :)

Já jsem psal před časem něco o Suzuki Jimny, což se dá srovnat s krátkou a hezčí verzí Nivy. Možná Niva je komfortnější v tom 70tkových duchu než Jimny, to je tvrdé a poskakuje, ovšem v těžkém terénu je to pak zase obráceně a Jimny bude určitě ve všem na míle lepší.

Ten nádech veterána co v něm Vojta cítí si dovedu barvitě představit. Je to jako když nasednete do výročního Mini Cooperu 1.3 z roku 2000. Mělo by být moderní, ale vlastně je autenticky 50let staré!

krab
14. února 2017, 19:08
0
Autíčkářovy tipy na letní dovolenou

Burgundsko. To byla krásná dovča. Víno, hezká cesta přes Alpy v roadster jehož jméno tu neradno vyslovovat :)
A jako bonus je kousek od města Beune zámek, kde ale nenajdete obrazy a opulentní nábytek, ale motorky, neskutečně krásnou a vzácnou sbírku závodních i sériových Abarthů a na zámecké zahradě sedí britská stíhačka :) http://reception-aviation.chateau-savigny.com/musee.htm

krab
13. února 2017, 16:28
1
Hrdinové za babku: BMW 323ti Compact

to si jeden z mála :) , ale mě to přijde jako rozumná volba. Teď myslím, když jezdíš často jen ve dvou, potřebuješ ale I nějakej prostor a občas vézt těch lidí víc a nechceš úplnou nudu.

Ta vínová E36 Compact bude určitě potřeba vyvařit, opravit, nalakovat. Ono to pak tak nějak povyleze, takže 20-30 tis se v tom utopí jak nic a pak ti to nakonec přijde líto máčet v zimě v soli a břečce... a navíc za chvíli to zrezne znova.

E46 když není opravovaná , tak rezne o mnoho míň. Ty compacty bývaj I zachovalý, většinou auta po Německých paních staršího věku :) ... A nejsou žádaný jako kupéčka. Zase na hezkejch letních je to pěkné auto. Občas se vyskytne I v komplet M-paketu, ale málokdy.

Kdybych se rozhodoval, s rozpočtem na tu E36 325i Compact a měl ten strop se vším všudy někde u 80ti, tak bych šel zase do tý 1,8 115koní 316Ti E46. Docela to jede, je to kompromis sice, ale za ty prachy, co jinýho. Focus a Golf IV. tomu nemůžou vůbec konkurovat a Civicy a Mazdy tý doby budou ještě rezivější než ten E36 Compact. Takže co jinýho...

A koukám I v ČR jsou na výběr. Hele třeba tohle modrý s modrejma sport sedačkama vypadá že by možná bylo pěkný : https://www.tipcar.cz/inzerat/bmw-16-ti-1maj-top-stav-servis-cz-38400282.html

krab
13. února 2017, 15:56
1
Hrdinové za babku: BMW 323ti Compact

Já měl asi okolo 2010-2012 na ježdění tohle. 316Ti E46 Compact. Je to standartní E46 co se týká podvozku a karoserie, jen je to prostě zkrácený hatchback s modifikovanou přední kapotou.
neoblíbený auto, ale velice praktický a příjemný.

Nejsou ale bez svých bolestí : Motory : řada N42B18 nebo B20. Je to 1.8, ale ne ta co měli první 318i E46, ale 4ventil DOHC se systémem Valvetronic. (prison vzduchu už není řešen přes klasickou škrtící klapku)

Když jsem to měl, četl jsem že tyhle 1.8 a ještě ve větší míře 2.0 provedení trpí hlavně špatným odvětráním klikové hřídele. Mě to fungovalo bezchybně a najetých asi 20-30tis km. už si nepamatuju. Od e46 je to posun k antikorozní ochraně, která je o řád lepší ale jízdně se to auto posouvá blíž někam k VW Golf.
Dneska jako auto na denní účely, když chceš zadokolku, v ceně kolem 75tis je to možná výborná volba.
Nepobaví to ale moc a šestiválcových verzí 325Ti ( s M54B25) je málo a stojí jiný peníze. Zase paralela s tou E36.

Vavris vybral exemplář zajímavýho auta. Problém, je že ty pěkný E36 Compact s motorem co má bavorák mít , tj. šestiválec jsou už dražší než auta do týhle rubriky.

Ještě že už jsem starej :) , ha ha, za nás ty levný zadokolky ještě byly.... teď už jsou za dva platy skoro jenom samý nezáživný piksly.

krab
10. února 2017, 23:13
1
6 konceptů od BMW, na které jste zapomněli

Skvělý článek! Některý ty koncepty jsem opravdu neznal, moc zajímavé.

Náhodou jestli nevíte, tak jistý David Obendorfer s teamem vytváří hodně zajímavé vizualizace moderních interpretací aut a u konceptu CS2000 mě doslava padá brada. To je auto co bych hrozně moc chtěl. Pokud by vzniklo a dokážu si představit, že BMW by ho technicky bez potíži na bázi 4kového kupé udělat, mohla by to být bomba. Michelottiho původní design, no jo no je mi to blízké ....

krab
09. února 2017, 22:36
0
Asi potřebuju osmiválcovou ameriku

Tohle je moc dobrý. Jindra Chyťtyč ( Henry Catchpole) si to ježdění taky pořádně užívá. Jenže tohle je o 50tis. USD + cena ND Miaty + možná něco navíc. Takže to jsme na 2 mega našich korun. No, to už je pěkná porce. Za to se dá koupit leccos...

Mě se líbí tohle. Rocketeer MXV6 , to je něco co by mohlo fungovat, zní skvěle, přece jenom já moc na ty V8 nejsem, mě stačí dobrý evropský šestiválec a cenově to vychází úplně jinak. Kit vyjde na 6tis liber + funkční motor + ta Miata NA. Tu už František má, takže 185tis. za kit a cca. 20-30tis sehnat bouchlej S-type s dobrým motorem Plus další blbiny okolo, asi hlavně brzdy, ty v kitu nejsou. Tak má za bratru 250 hodně zajímavou 240koňovou hračku. Jenže v UK se to dá registrovat, u nás to bude totální opruz to dokázat legalizovat.
No méně dobrudružná cesta by byl prodej Miaty a koupě dobrýho Boxstera první generace. Ale tu MXV6 bych rád na živo viděl...

Na carthrottle se objevila :

krab
08. února 2017, 14:54
0
Opel Corsa - Otázka života a smrti

no jo, tak motor 1364cc Opel není taky žádná moderní high-tech záležitost. To je motor co začal vrčet už Corse B. nejdřív jako 44kw OHC a pak s DOHC hlavou. Divil bych se, kdyby to byl už výrazně jiný motor.

Zajímalo by mě, jak hodnotí Autíčkář převodovky typu "CVT" Jednu tuto převodovku s kontinuálně variabilním převodem provozuju v male Toyotě a myslím, že je to skvělý systém. A dostatečně jednoduchý a opravitelný v případě poruch. Myslím pro menší motory s menším točivým momentum ideální převodovka.

krab
06. února 2017, 18:43
0
Dynamická doba si žádá zážitkových aut. A vy?

Franz Kafka : dík za reakci. Máš zajímavý obor práce mimochodem... nuže, tak to si to téma můžeme schovat na někdy pro blog. Respektive, mě v souvislosti s těmi Korejci a Číňany napadá to téma v nějakým blogu propojit. Čas od času se pohybuju na Taiwanu. To je oficiálně Čína, ale v reálu to není Čína. Asi jako Švýcarsko je Evropa, ale v reálu není EU ani náhodou. Takhle nějak oni to mají, i když vlastně ne tak pohodové. Zkrátka vývojově spíš Japonsko než Čína. Ale legrace je, jak si běžný Evropan a Američan myslí, že auta jsou v Číně 30-40let zastaralá. Obávám se, že je to dneska totiž už celé jinak. Každý rok to sleduju jak se to tam vyvíjí. Uvidíme, třeba něco snad zajímavýho o tom sepíšu :)

krab
06. února 2017, 14:46
2
Dynamická doba si žádá zážitkových aut. A vy?

To je takový téma na diskuzní blog a těch úhlů pohledu je tam hned několik. Já asi stejně tak jako James May se nevyzná v řízení a procesu výroby automobilu. Já dělám něco jinýho a on jako novinář to prostě jen popsal a natočil, tak jak mu BMW Mini v Oxfordu vytvořili ve scenáři: tím myslím, kam ho se štábem pustili...

Když vezmu paralelu se svým oborem ( PC hardware), tak vidím, že každý rok jdeme hodně kupředu v kvalitě a efektivitě a v komplexitě toho, co ty stroje umí. A taky se neustále mění podmínky. A musíme neustále něco zlepšovat. Automobilky to dělají tutově stejně. Nakonec systém Kaizenů vymyslela přeci Toyota!

Takže, z jednoho pohledu by se totiž taky dalo říct, že auto se vylepšilo, zatímco zákazník tu rychlost vývoje nestíhá pobrat. Takže, můžeme třeba brblat nad tím jak hnusná je Lancia Nuova Ypsilon (https://www.lancia.com/ypsilon) a rozplývat se nad Lancií Fulvia HF1600.... Jestlipak to není jen tím, že Mr. Krab ten vývoj nechytil, nerozumí mu a tak mu přijde daleko příjemnější to stare krásné auto. No, v tomhle případě to tak neplatí :) ... Nuova Ypsilon je opravdu příšerná :)

Jenže co třeba ten Hyundai! Kdo z nás by chtěl řídit Pony z roku 1992 místo fungl nové i20. Nikdo! Kdo, řekne že XG350 ročník 2003 je lepší auto než Genesis 2017 ! Ano, opět je to čistá nula.

Takže na ničem univerzálním se shodnout stejně nedá. Protože, přesně jak to píše Vojta. Většinu aut si nevybíráme racionálně. A co mají dělat ti Korejci a v závěsu za nimi dneska Číňané. Huawei telefon si koupíte. Ale, Auto? To je jasný, zcela iracionálně, I když chcete jen povoz na nákupy do města, chcete nějakou značku. Auto, s kterým se byť jen podvědomně dokážete identifikovat. VW Golf to má bez práce. Hyundai i30 právě ne! Protože od 70tých let 20. století nevyrábí úžasné Golfy GTI, ale právě cosi hranatého .. Hyundai Pony.
Takže, když budu markeťák Hyundai, taky si vymyslim tu faleš (asi) , chytnu se stébla účasti WRC a pokusím se o nějakou emočně laděnou reklamu. U VW Golf naopak stačí napsat : Ne, nebojte se! Není jiný než ten minulý Golf! Je stejný! 40 let jsme na tom usilovně pracovali. + plus nějaký bla bla bla kecy.

Téma na diskuzi je to super. Vyřešitelný to asi není :)

krab
06. února 2017, 13:14
1
Dynamická doba si žádá zážitkových aut. A vy?

Mě se ta reklama na Hnůjdaj líbí. I na ten Pažout. Ano, je totálně falešná, zvuk auta v reklamě je falešný a naježené chlupy francouzského manekýna jsou taky falešné.

Líbí se mi to ale proto, protože konečně lidé z marketingu pochopili, že existuje víc lidí, kteří chtějí svoje nové auto řidit a zažívat s ním nějaké vzrušení. Dřív ty reklamy byli o nějakým zeleným tématu, o spotřebě, technologii a bezpečnosti. Takže nuda....

Teď máme tedy na nudná auta, alespoň trochu vzrušující a svým způsobem vtipnou reklamu.

Ono, co mají ty markeťáci vymýšlet. Ve skutečnosti bývá často charakter hatchbacků nižší střední třídy jako je Focus, i30, 308, Megane, Auris apod. úplně stejný. Stejný je proto, protože jejich stavba a konstrukce a vývojový rozpočet bývá velmi identický. A pak už jde jen o šikovnost té danné automobilky co s předem danných ingrediencí poskládá a jak to bude vypadat. A jako co se to zákazníkovi bude prezentovat. Ty danný parametry jsou : emise, bezpečnostní testy, spotřeba, optimalizovaná výdrž a odolnost při co nejdelším servisním intervalu. A to hlavní, je předem stanovený jasně omezený rozpočet.
A protože se výrobní a logistické procesy pro výrobu automobilu extrémně zdokonalily, dá se vše vypočítat velmi přesně. ( podívejte se někdy na fakt dobré video od Jamese Maye o výrobě Mini - pozor je to děsně dlouhý, ale fakt řekne hodně)

Na druhou stranu stejné parametry tu byly vždycky, pravděpodobně ovšem těch předem stejných parametrů bylo před třeba 20lety trochu míň. Auta byla víc variabilní, víc kolísavá ve všem, včetně finální kvality. A my v tom spatřujeme dneska ten charakter, co nám u nových hatchbacků chybí.

Pravda ale je, že mě konkrétně u těch nových aut (ne sportovních) opravdu něco chybí, nebaví mě většinou je řídit. A přitom jsou vyrobené v tak optimalizovaných podmínkách. Možná právě proto...

krab
06. února 2017, 09:50
0
Autíčkář se ptá: Auto s nejlepším interiérem

Ale jo, jasně GM tomu dalo ťafku...I když pořád je to jiný, pořád I 900 NG je SAAB. Logicky, mě se víc líbí 9000, takové Aero nebo Griffin, ty měli interiéry opravdu ultrakvalitní. Ale I ty novější klony GM bych neoznačoval za přestrojené Vectry, protože když se svezeš s Vectrou A nebo B a stejně starým Saabem, tak ten Saab je opravdu v pocitech z jízdy úplně jinde. Prostě o dost propracovanější. Nakonec, to by člověk musel odsoudit 90% jezdících Saabů, to bys nechtěl... Ale je pravda, pokud bych chtěl dnes nějakého Saaba, asi by to byla zachovalá 9000, kterou bych intuitivně hledal.

krab
06. února 2017, 09:44
0
Snow Cruiser: Sněžný obr z lepších časů

Ano, přesně tak, to je on, ten Terex. Myslím že tam píšou že sloužil v cementárnách Radotín a pak ho Muzeu věnovali. Je to jeden z těch menších Terexů, ale I tak je to kolos. Co mě zajímá je, jak fungoval ten jeho dvoudobý vznětový motor Detroit diesel. Třeba Adam Forman něco o podobných strojích něco napíše. Jak vidno vyzná se v tom výborně.

Vojto : tak to je přesný, je vidět že jsme jako děti, dost z nás mělo stejné knížky. Oni taky ani jiný nebyly....

krab
04. února 2017, 18:59
0
Snow Cruiser: Sněžný obr z lepších časů

Jo, udělám :) Je svelte zelenej a jestli si to dobře pamatuju jedná se o Terex. (nevím který přesně) A je vybavený 2-taktním Dieselovým motorem Detroit. Byla by to vzrušující renovace, ale myslim, že asi ti co to museum spravují maj hromadu práce jen s těma důlníma mašinkama. Webovky jsou : solvayovylomy.cz nebo tak nějak.

Nějaké ty Terexy jsou hezky popsaný zde : http://blackwood-hodge.typepad.com/home/terex/

A když už se zmínil Terex, tak to si pamatuju jak jsem vždycky žasnul nad fotkou Terexu Titan v nějakým technickým atlase co měl doma táta. Byla to taková modrá tlustá knížka.. prohlížel jsem si jí často :D

tahle fotka tam byla : https://www.hemmings.com/magazine/hmn/2012/05/Terex-33-19-Titan/3712101.html

krab
04. února 2017, 11:07
0
Snow Cruiser: Sněžný obr z lepších časů

Výbornej článek a bylo to napínavé, protože jsem čekal co se s tím snow cruiserem stalo.
Často jezdím na kole mojí oblíbenou trasu přes Solvayovy lomy a tam taky odpočívá jeden pěkný americký důlní nakladač. V duchu jsem si tak představoval ho oživit a prohnat ho po okolí :) Domů se asi netrefil, leda, že bych rozboural souseda, široký to je asi 5 metrů

krab
04. února 2017, 10:00
1
Autíčkář se ptá: Auto s nejlepším interiérem

To je Peugeot 505, že? Ty už taky nejsou... to je ještě ten Peugeot z doby než se rozhodli, že namísto kvalitních výborných aut budou dělat příšerná auta! ( jak to bylo jednou v TG... ) :-D
tenhle skeč :



krab
03. února 2017, 22:55
0
Autíčkář se ptá: Auto s nejlepším interiérem

Jednoznačně. Všechny italský auta 60tých a 70tých let jsou nádherný. Do toho spadají právě i relativně pořád snadno dostupný Fiat 127A a nebo 128 Sport Coupe. Vlastně ještě k tomu dodám i 850 Sport Coupe. To je fakt nádherný auto. Přesně... ten designový jazyk těchto aut a Fulvií a Alfiček z tý doby je stejný. Taky to je sen to jednou mít. Legrace, že jen pár jízd ve 127 A co měl táta doma mě hodně dostalo. Zajímavý, že ne tehdy, ale teď si na to zpětně vzpomínám a vyloženě si říkám že jednou starý italský auto doma bude!

No a k období 911! U mě ještě naplno nepropuklo, protože jsem se ještě zatí pořádně nesvezl. Až se tohle stane což počítám už na dny a zaklínám v duchu zimu a sníh ať už jdou konečně někam do Ruska..., budu mít asi intenzivní fanatický 911 období. No a kdyby tě to Matěji mělo začít opouštět, stav se, svezeme se a dáme tvojí psychiku zase do pořádku :)

krab
03. února 2017, 21:19
0
Autíčkář se ptá: Auto s nejlepším interiérem

MR. Dan: To je trefa. Saab z hlediska ergonomie a pohodlí sedaček a opěradel je pořád nejlepší auto. Já měl asi rok a půl 900vku ( holt už NG) a ergonomie a posez byl vynikající. Pak jsem jí prodal mýmu holanskýmu kolegovi z práce a nakonec se dostal k nějakýmu Saab fandovi, tak snad furt jezdí. Otec má rád Saaby, taky máme doma dvě 96tky. Jsou to auta co mají svojí osobitou duši. Saaby mám rád.

krab
03. února 2017, 21:10
0
Autíčkář se ptá: Auto s nejlepším interiérem

Bohužel, do Mc Larenu mě ještě nikdo nepustil ani Mr Bean :) Viděl jsem ho naživo ale víckrát....

Matěji, já vím, ty jseš na ty 911tky vysazenej :) .. ne, je fakt že jsem si říkal jestli napíšu, že nejvíc nejlepší interiér je od Singer 911 .. pak jsem si řekl, že ten Mc Laren je přece jen daleko víc cool.

A teď mě vlastně napadlo, že nejhezčí interiér snad má Alfa Romeo Duetto Spider. Pininfarina, je pininfarina...
https://www.google.cz/search?q=alfa+romeo+duetto+interior&biw=1399&bih=804&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwi8ormI3fTRAhUsLZoKHU7EAOIQsAQIGA#imgrc=bOU8TV-JGbQXlM:

A z mých aut? Padadoxně fakt upřednostňuju interiér Z3jky před tím v 911. V 911 se investovalo do techniky, ne do vzhledu, takže bude jezdit fantasticky... jak já se těšim na jaro! A další skvělej interiér byl v MBG GT. Ten mám fakt rád. No, nakonec něco o tom najdete i v blogu...

krab
03. února 2017, 10:43
1
Autíčkář se ptá: Auto s nejlepším interiérem

Mě se líbí, že jste si vzpoměli jedním obrázkem na Cadillac Allanté :) To je hodně cool auto!

Jinak jsem přemýšlel jaký interér... krásných je jich spousty. Jeden ale kompletně vyčnívá a je to tenhle: (Mr. google našel :) )

krab
02. února 2017, 20:24
0
4 automobilová klišé, která stále platí

Klišé, ale aby platilo.... mě se líbí jedno britské : LOTUS = Lot's Of Troubles, Usually Serious :-D
Dneska, když mají motory Toyota už ovšem asi tězko platí....

Tak snad jedině klasické hospodské "Bavoráka si nekupuj, ten je na hovno, v zimě nikam nevyjedeš"
Jenže to už taky platí jen tak okrajově. 100% by to sedělo na naší červenou Bertu na letních kolech vzadu šířky 245... S E39 na zimních a s E46 na zimních jsem vždycky vyjel všechno a všude. A tátovo někdejši E61 Tour Xdrive byla vyloženě horská mula....

Ale ty 4 co vymyslel Vavris jsou opravdu platný. Diesel fakt smrdí, Alfa vyrábí nádherně šarmantní auta, japonci doma vždycky fungovali bezchybně a Volvo jsem měl taky. A opravdu mělo netradiční funkční bezpečnostní vychytávky.

krab
31. ledna 2017, 16:21
0
Autíčkář na lovu mastodontů

Byly doby, kdy se mě taky nápad jezdit v SUV zdál skvělý. Kromě GMC Jimmy (Walkera Texas Rangera..) jsem do toho pak už nikdy nešel. Svezl jsem se v různých SUV a jízda v nich je fajn, někdy až překvapivě působící jako v charakterním osobáku ( BMW X5 1.gen) někde připomínající lehký truck ( Land Rover Discovery 2) a někde najdete fakt hodně příjemnou atmosféru ( Land Rover Discovery 3). A v novém RR TDV8 je to naprosto nepochopitelně příjemné svezení.

Problematika je ale jednoduchá. Pro pana Kraba, jakožto nadšence do sportovních aut je jasné, že musí zvažovat kam půjdou náklady na provoz a opravy a kde je to zbytečné. V podstatě je krásný, že za cenu Fábie koupim pěkně vypadající Cayenne, jenže realita, kdy mě jeho servis bude stát z velkou pravděpodobností v průběhu času víc než servis staré 911tky je důvod proč říkat ne.
Ovšem, kdo se v tom zhlédne a cestuje velký vzdálenosti, proč ne. Když jsem se ptal známého mechanika vlastnící Disco3 na to co si myslí o Disco 3, zjistil jsem, že ideální majitel Disca3 by měl být jen a pouze specializovaný mechanik co opravuje Land a Range Rovery!
Kdybych byl producent "the Grand tour" vymyslel bych challenge: kupte si za 10tisíc liber ojetý LR/RR a dostanete 0 na opravy a servis. Jen plnou nádrž nafty. A kdo dojede z Londýna až do Glasgow je vítěz :)
Podle mě by tam nedojel nikdo z trojice aktérů, he he.....

krab
31. ledna 2017, 15:35
1
Nejlepší auto na světě

Teď tu vidím tu vaši debatu a co k tomu dodat. Vlastně nemusím chodit daleko. Pan Krab jezdí běžně do práce taky malou spolehlivou Toyotou s automatem. A I kdyby pan Krab vyhrál ve sportce nebo dobře investoval a náhle vydělal hromadu peněz, pořád by jezdil něčím jako je malá spolehlivá Toyota s automatem. Pro dva lidi ideální. Ale, když si chci užít auto, samozřejmě, jedu jiným autem, to je jasné :)
Dva roky jsme měli jako denní auto hothatback. A vadilo mi v zimě, že je pořád špinavý, na jaře jsem spočítal otlučeniny od štěrku.... Ano, ráno jsem nastartoval a zvuk pětiválce byl fajn. A ano, na trase do práce jsem párkrát projel 2-3 svoje zatáčky, párkrát protočil turbo....
Ve výsledku jsem ale přišel na jednu věc. Měl jsem auto, který jsem vlastně nechtěl. Byl to kompromis. Umělo spousty příjemného a brnknout na emotivní strunu jako sporťáky, aby to rázem zkazilo něco (vysoký posez, velikost, přední pohon... dosaďte si co chcete). Zkrátka kompromis.
Proto je fakt logický mít na zimu a ošklivé dny a krátký jízdy po městě obyčejné funkční auto na které se dá spolehnout ( Yaris, Prius, Fiestu atd..) a na dny kdy je hezky a chci se projet mít auto bez kompromisů, podle vlastní chuti. Na druhou stranu rozumim i jiným přístupům...

krab
30. ledna 2017, 21:52
0
Nejlepší auto na světě

To je přece jasná věc! :) Autíčkář nemůže přeci trávit čas akorát sledováním videí! Na živo to je sice nebezpečnější, zato o dost lepší :-D

krab
30. ledna 2017, 21:41
1
Nejlepší auto na světě

Tak to se pan Krab velmi rád spřátelí s panem Franzem :) Zajímavá sezóna nás to čeká!

krab
30. ledna 2017, 13:55
0
Nejlepší auto na světě

Já si nemyslim, že to tu lidem vadilo :) .... Další blog o 996 vznikne spíš až k jaru, až bude opravdu hezčí počasí na pořádný výlet. A samozřejmě toho pak může vzniknout i daleko víc. Ale na to musíme nějak spojit síly s redakcí a poprosit pěkně nějakýho dalšího majitele Porsche na společnou vyjížďku či dokonce třeba alespoň na odpoledne sehnat ze zastoupení libovolnou 991.
Váš IT musí pěkně nasimulovat kolik milionů views a lajků už tu máme a půjde to samo :-D

krab
30. ledna 2017, 12:28
0
Nejlepší auto na světě

A jeeejej :) , ty si se chytil toho postižení tím broukem ještě víc jak já :-D
No, zklamaný nebudeš, je to prostě auto. Má čtyři kola, volant a sedačku. A když bude fungovat tak je to jasný, bude to nejlepší auto na světě!

krab
30. ledna 2017, 11:06
3
Nejlepší auto na světě

No, to je klasika. Nejlepší auto na světě je přece to moje! No jo, ale k sakru které z nich :-D
Myslím že blog pana Krabse se tímto tématem nadále bude zaobírat.... jasný výsledek ovšem nečekejte.

krab
29. ledna 2017, 20:19
1
Green Shitter: Nejlepší klasické Porsche?

Musím říct že Dekra , konkrétně STK na Praze 4 jsou dost hnidopichové! ( nebudu psát sprostá slova :-D)
Když jsem tam byl jen na evidenčce loni s BMW Z3 Coupe, tak jejich technik řešil že mám pneu Goodyear a v TP psaný buď Dunlop nebo Michelin, navíc typy co už se ani dneska nevyrábí. Je to 18let starý auto. Přitom rozměr a rychlostní index naprosto přesně podle velkýho TP. No a mrknutím do TP teď nově od 996, stejnej problém. Prostě český úředník přepsal doslovně z původního německýho TP (mám ho taky) přesně vše co tam bylo.

Tak doufám až za ca rok a něco budu muset s oběma autama na STK jestli mě bude někdo prudit a radit koupit si už dneska neexistující pneumatiky :) ... snad ne.

Takže úplně chápu, že nechat si zapsat jiný kola bude opruz par excellence!

krab
29. ledna 2017, 10:34
1
Green Shitter: Nejlepší klasické Porsche?

Krásná 911. Tohle video už znám dlouhou dobu a vtipný je tedy, že se vrátilo zpět! Móda "restomods", což jsou klasická auta upravená do modernějšího, schopnějšího provedení než originály je víc než zajímavá. Ať už Ian Callum a jeho MK2 Jag (4.3) , nebo firma Alfaholics, úžasný kalifornský Singer a nebo britský Autofarm...
Na "Ibalgin" Honzy Červenky jsem se kouknul. Bude to paráda až to bude. Porsche typ 964 je taková ta opravdu poslední skutečně stará 911, taky už delší dobu neplatí za tu lacinou 911...

A Nebojte, Autíčkář nebude pozadu! "Sally" 911 napjaťe čeká na hezčí počasí. Zatím dostala v jednom teplejším dni pořádné umytí a navoskování. Na další akce holt čekáme až bude zima pryč.

krab
28. ledna 2017, 09:12
0
Nejnegativnější automobilová recenze?

Ohledně testu GT86 plně souhlasím s RCNP. Z nějakýho zvláštního důvodu ten pan Janda to auto nemá rád a šel jakoby schválně proti všem. Většina majitelů a lidí co s těmi auty mohla jezdit jsou vlastně spokojeni a nadšeni. Jestli má nějaké mouchy? To má každý auto... nakonec tu na to téma vznikl blog majitele jednoho takového.
Koupil bych si GT86? Záleží na okolnostech. Pokud by parametr byl : 800tisíc max a můžeš mít jen jedno auto, vůbec bych nepřemýšlel o čemkoli jiným. Proč jí nemám? Hmm... protože jsem se zbláznil a koupil místo toho staré Porsche 911.

Problém toho Jandy je, že většinu toho co testuje porovnává očima člověka co má zkušenosti a jezdí buď s E46 M3 nebo 911 997. Ta přirovnání se v jeho textech neustále opakují. Jenže, takhle to nejde. V reálu se člověk musí zamyslet a porovnávat hrušky a hrušky. To, že v každém textu co jsem od něj zatím četl hejtuje EU s těma limitama CO2 a restrikcema atd.. to je mi osobně sympatický, i když někdy to v těch textech je takové otravné.

Každopádně dobrý test napsat umí, ale asi je to vyjímka, tohle představení 911 991 C2S od něj se čte velice dobře a musím říct, že na rozdíl od všeho ostatního co jste tu odkazovali je nejvíc příjemný čtení. (zase vyjma zbytečně obšírné pasáže o nesmyslnosti start stopu... stačí napsat neřeš to a vypni po nastartování.... ale chápu ho nemá to tam co dělat) :http://www.autoforum.cz/testy-aut/test-porsche-911-991-carrera-s-stejne-jen-na-pohled/

reklama

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Mercedes-Benz Ostatní Mercedes-Benz Sprinter 315 CDI 2009
Mercedes-Benz Ostatní Mercedes-Benz Sprinter 315 CDI

2009 rok výroby
110 koní výkon
2 148 ccm objem

Renault Mégane Grandtour 2000
Renault Mégane Grandtour

2000 rok výroby
105 koní výkon
1 600 ccm objem

Mercedes-Benz CL CL 500 2004
Mercedes-Benz CL CL 500

2004 rok výroby
225 koní výkon
5 000 ccm objem