reklama
načítám data...

krab

VIP členTento uživatel má VIP členství.
Zjisti více
JménoPetr 'Krab' Jeřábek
BydlištěPraha-západ
Registracepřed 21.7 měs.
Poslední aktivitapřed 7.4 hod.
Telefonjen registrovaným
Příspěvků ve fóru326
Komentářů u článků1079
Pozitivních komentářů u článků264
Negativních komentářů u článků4
Možnostinapsat zprávu

Poslední blogy

Stále nejezdím v Toyobaru. K sakru proč?

28. srpna 2016, 10:43 33 komentářů

Náhodou jsem kliknul na už dneska starý editorial na autíčkáři týkající se odborné čistě teoretické debaty zda má Toyota GT86 a její sestra BRZ opravdu dostatečný výkon. Blog je velkou obhajobou toho že ano, že je zbytečné chtít víc. Vybavilo se mi současně jak jsem v té době něco v podobném duchu napsal na jiný autíčkářský blog….

Hipsteři, Hejteři nebo Autíčkáři, ale moment! Kdo je vlastně kdo?

30. srpna 2016, 22:08 6 komentářů

Není tomu dlouho co jsem objevil a začal pravidelně číst tento web o autech. A přiučil jsem se něčemu novému. Už dneska díky Autíčkáři vím, že existují nějací hejteři a pak že nějací hipsteři. A kdo je teda potom Autíčkář?


Posledních 50 komentářů

Petr 'Krab' Jeřábek
předevčírem v 23:31
0
BMW X3 M40i: Bestie v rodinném balení

Adame, stará X3, ta má sametovej šestiválec a je to dobrá věc na hory :-D
Ne, dělám si srandu. Samozřejmě, že i tehdy to bylo řidičsky daleko horší než E90 řada trojky. Neřku-li než opravdu pohledná a moc hezky jezdící E46tka. To nový auto se mi prostě vůbec nelíbí. Nevím, nová SUV od BMW mi přijdou vážně ošklivá a to je můj subjektivní názor. Chybí tomu nějaká elegance. Všude samé M znáčky a celý mi to připadá jako nějaký navoněný Tiguan.

Ale o nic nejde, to se tu jen tak bavíme :)

Petr 'Krab' Jeřábek
předevčírem v 10:31
1
BMW X3 M40i: Bestie v rodinném balení

Tak to je jasné. Okolo BMW se ale vytvořila fakt kultura různých SUV'ček a takových těch rádoby rodinných "emkových" aut. A asi u BMW mě tohle zamrzí protože jsem klasicky fanoušek BMW, zamrzlý v tom období aut co vyráběli 20 let zpět ...

Tak jsem si jen tak pomyslel - proč často zákazník vyhodnotí, že musí mít středně velké SUV namísto elegantního trojkového bavoráku. Dneska ti hodně lidí ve věku 30-40 let, vlastně v mým věku bude argumentovat : líp se mi nastupuje, ve městě jsou obrubníky, dětská sedačka a krámy se dají líp do kufru, nemusím se tolik ohýbat na moje bolavá záda atd...
A já na tohle říkám jenom : ...ježišmarjá, fakt? :-D

Já mám rád SUV, o to nejde, ale spíš takový, co jsou opravdu i offroady. Asi jak říká redakce mám v oblibě vyhraněnější a jednoúčelovější stroje.

Petr 'Krab' Jeřábek
22. května 2018, 15:54
8
BMW X3 M40i: Bestie v rodinném balení

Ale jo, já s váma souhlasím, spíš je to povzdych nad tím, že tohle má potenciál současného bestseleru daleko víc než třeba ta dvoudvéřová dvojka nebo trojka touring. Asi se mi zkrátka jen zrovna právě X3 nelíbí, to je celé

Petr 'Krab' Jeřábek
22. května 2018, 14:32
1
BMW X3 M40i: Bestie v rodinném balení

Dneska mám z těch dvou článků rýpavější náladu ... Jestli pak toto monstrum se znáčky M neindikuje proč pan Albert Biermann odešel ke Korejcům dělat hot hatche ... :)

Já jsem před časem tu M240i fakt pochválil. Čekal jsem, přiznám se ještě něco jiného a lepšího, ale se samosvorem by to bylo bývalo opravdu dobré auto. Motor B58 jak píše Hamster, je vážně famózní. I ta převodovka bude skvělá.

Spíš mě mrzí a moc tomu ani nerozumím proč je přesně taková věc od BMW právě tou trefou do černého u většiny jejích zákazníků. Sportovní SUV ... ach jo :(

Petr 'Krab' Jeřábek
22. května 2018, 14:08
0
Můžou se z korejských aut stát budoucí klasiky? Právě přihlížíme jejich zrodu.

Tak Korejci začali jako kopírka ... Nakonec v Asii tak začíná každá úspěšná firma.
Když jsem psal někdy na jaře o tý starý i30, tak jsem zjistil, že první auto od Hyundai byla licenčně montovaná Ford Cortina MK2, podobná jakou jsem kdysi měl. Přišlo mě to zajímavý...

Petr 'Krab' Jeřábek
22. května 2018, 09:40
2
Můžou se z korejských aut stát budoucí klasiky? Právě přihlížíme jejich zrodu.

Přemejšlím, jestli mám být ten zabedněnec... :)
Totiž, původně jsem bral myšlenku hezkého Vavrisovo zamyšlení jako výbornou recesi, ovšem ... co kdyby to fakt jednou byla pravda? He, he ...

Postupně se nyní taky dostávají do role klasik různá auta z 90tých let, ale málokdy přijde něco nečekanýho. V zásadě jsou to auta, kterých už ubylo, která byla něčím zajímavá a ideálně se jich už tehdy vyrobilo málo. Brouk, Mini a pětistovka Fiat, ti zůstanou se svým ikonickým statusem pořád. Těžko se z těch nových verzí stanou klasiky ... jedině z jejich extra limitovaných verzí, které se vyrábějí / vyráběli ( 695 Abarth, John Cooper Works, Beetle RS atd).

U těch Korejců jsem skeptik. To jsou auta pro konzumní účely, ne pro radost a to nikdo nikdy sbírat nebude. Vyjímkou budou soutěžní vozy ( Accent WRC, i20 R5 atd..) A pokud se divizi N a Hyundai Motorsport bude dál dařit, možná opravdu i30N získá zajímavý status za xx let jako průkopník ve sportovních vozech Hyundai. A to je pravděpodobně jediný auto koncernu Hyundai / Kia, který by mohlo zafungovat do budoucna.
-
Komentář upraven 22. 5. 2018, 09:42:34

Petr 'Krab' Jeřábek
21. května 2018, 12:23
3
Mitsubishi Eclipse Cross 1.5 Turbo: Cesta časem

Tohle Mitsubishi je asi ideální ukázka toho, že je vážně těžký najít dnes jasný důvod proč jít a koupit si právě tuhle značku.
Na stařičkém Lanceru z roku 91 ( tehdy to vlastně byla raketa oproti autoškolácké Feldě) jsem se učil jezdit a pak jsme měli ještě doma Galanta 2.0i z roku 94 než mi ho nějakej hajzl ukradnul. A Mitsubishi zkrátka dávalo smysl. Nebylo nejspolehlivější ( to byl Nissan a Toyota) , nemělo VTEC ( Honda) a nevyznávalo Jinba Ittai ( Mazda). Jenže umělo vyrábět legendární teréňáky, které dodnes fungují skvěle u majitelů co se starají a jejich osobáky měly osobitost a nádech rallye.

Dneska už z toho není asi nic. Jediný Mitsubishi, který chápu, že bude k něčemu a bude mít nějaký svůj charakter bude asi L200, jinak ten zbytek co vyrábějí nevím... tohle konkrétní auto by se mohlo jmenovat Peugeot, Citroen, Hyundai, Kia, Opel, to je jedno, zkrátka by se nikdo nepodivil, kdyby to mělo jiný znáčky.


-
Komentář upraven 21. 5. 2018, 12:25:06

Petr 'Krab' Jeřábek
16. května 2018, 19:18
0
Porsche Boxster (1996-2012): Máme se bát astronomických nákladů na jeho provozování?

tak to ti děkuji, velectěný prodavači pubertálních snů na kolech :) Zkrátka a dobře, Porsche stojí víc než Toyota Corolla, pokud s ním majitel i jezdí a tak jsem trochu obšírně takto rozepsal :)
PS: pěkná hlavní fotka s tím trojzubcem. :) Že by taliánské dílo Poseidónovo?

Petr 'Krab' Jeřábek
16. května 2018, 16:04
1
Porsche Boxster (1996-2012): Máme se bát astronomických nákladů na jeho provozování?

Tak to se tedy omlouvám za tuto politováníhodnou věc, která se stává jednou, maximálně dvakrát za 10 let :)
A to jsem chtěl a možná uskutečním pro tisk zveřejnit v budoucnu nějaký článek či krátký seriál článků o GO jednoho Caymanu S z roku 2007, jelikož to téma se asi bude nabízet, jelikož se takové ve Flat Six bude stavět. Ale to není Boxster, čili doufám, že to vadit už nebude :)

Petr 'Krab' Jeřábek
16. května 2018, 14:27
0
Porsche Boxster (1996-2012): Máme se bát astronomických nákladů na jeho provozování?

Není zač a přeji šťastný výběr! Kolega o pár komentářů níž bude řešit něco podobného, ale s Caymanem.

Petr 'Krab' Jeřábek
16. května 2018, 13:48
1
Porsche Boxster (1996-2012): Máme se bát astronomických nákladů na jeho provozování?

koukni se na design911 , UK shop specializovaný na Porsche. Myslím, že má solidní nabídky

Petr 'Krab' Jeřábek
16. května 2018, 13:27
0
Porsche Boxster (1996-2012): Máme se bát astronomických nákladů na jeho provozování?

Tohle není takovej problém. Auta s Porsche Active Suspension Management mají jiné tlumiče. Bilstein je vyrábí a standartní B4 vyjdou asi na 30.000kč za set ( e-shop, bez dopravy) , čili s prací, pokud tam není rozbitá jiná věc na tom systému počítám výměna všech tlumičů vyjde na 40-45 tisíc. (odhad). U auta bez PASM ty stejné tlumiče vyjdou na na 20 ( bez dopravy a montáže)

Petr 'Krab' Jeřábek
16. května 2018, 12:43
1
Porsche Boxster (1996-2012): Máme se bát astronomických nákladů na jeho provozování?

Rádo se stalo. :) Myslím, že na to jdete intuitivně správně. Cayman (987) je technicky vlastně jen Boxster (987) s jinou karoserií, motoricky až na detaily odladění motorů ( a to spíš jen marketingové) je stejný.
1. Jak píšete : ideální koupit vůz s důvěryhodnou historií, nehledat nejlevnější kusy v nabídce
2. Model S je přeci jen lepší. Motor 3.4 ač statisticky lehce náchylnější na výše uvedené poruchy jede daleko líp než 2.7, která sice nabídne krásný flat six zvuk, jadrnost v otáčkách atd., ale ten nedostatek točivého momentu tam je. ( 270N.m / 4700 +- na automobil hmotnosti 1340kg)
3. Cayman 987 S v zajímavé výbavě a barvě už dál nebude klesat na hodnotě, případně jen málo
4. Hledejte kus se servisní historií, kde se dělala i roční prohlídka a ideální vůz je takový, který měl ročně měněný olej a intervaly nepřesahovaly 10-15 tis km. Také dobré vědět na jaký olej byl provozován. Lepší jsou oleje viskozity 5W-50 ideálně a ne long life oleje. S IMS si starosti nedělejte, u těchto motorů M97 už se ložiska nezadřou, či nepropouštějí olej.
5. Hodně i takto starých Caymanů ( 2006-2008) se stále na západě od nás dá koupit od specialistů i se zárukou. To u nás bohužel nefunguje, takže při nákupu prověřeného kusu v DE k nám na "export", věřím, že poskytne prodejce zajímavější cenu. Protože záruku na auto vlastně plnit pak nemusí. A to je velký rozdíl.
6. Dopřejte mu důkladné prohřátí, než se na něj začne šlapat, olejová náplň je velká i vody je v chladícím okruhu spousta. Roční servis a výměna oleje je základ. Já osobně bych si "zdravý" Cayman s historií užíval do doby, než bude potřeba vyměnit spojkové obložení a teprv v ten moment nechal motor vyndat ( stejně se to musí) a připlatil si za rozebrání a v podstatě dělal takové menší GO. Pak zas bude roky klid. Nese to úskalí , např. výfukové svody se nedají často snadno povolit, vždycky ta "malá GO" nakonec vyjde o nějaký prachy víc než myslíš atd..
7. Cayman S (987) je úžasný svezení a původně jsem ho taky chtěl koupit. Nakonec jsem zvolil 911. A nový model Caymanu je už bohužel ve všech verzích jen čtyřválec se zvláštním, trochu do "Subaru" laděným zvukem. Takže asi tak ... kupuj, levnější asi už tahle pořádná Porsche s atmosferickým motorem nebudou :)

Petr 'Krab' Jeřábek
15. května 2018, 12:15
1
KIA Stinger GT 3.3 V6 T-GDI: Výprask pro evropský mainstream

Jako cena je ambiciózní, to je fakt. Dokonce na inzertních serverech jsou 3.3 V6 GT za 1.3 mega i předváděčky.

Za tyhle peníze můžeš mít fakt skvělá i nekorejská auta. Mustang 5.0 GT vyjde na mega s DPH předváděcí / roční a může mít i manuál. Zrovna tak za 1.2 m. se dá sehnat nabídka posledních kousků WRX STi, což je jiná liga, na druhou stranu auto s jiným zákaznickým zaměřením.

Samozřejmě, je to velký auto, liftback s pohonem všech kol a oproti podobně velké Audi A7 Quattro či BMW 4 Grancoupe xdrive , či Mercedesu CLS 450 4 Matic je zase naopak za 1.3 mega levné. Otázka, zda je to vůbec porovnatelný.

Petr 'Krab' Jeřábek
13. května 2018, 21:13
0
Proč je Cullinan právoplatným Rolls Roycem?

Ať to kupuje, kdo chce, je to fail. Vypadá to trochu jako luxusní pohřebák, já bych to prostě nechtěl.
Rolls Royce poslední doby byl Phantom. Ideálně s motorem 9.0 V16 z filmu Johny English :

Petr 'Krab' Jeřábek
12. května 2018, 11:20
1
Elektromobilisté, jací jsou?

To je dobrý tohle :) Už v kontextu, že se brzy stanu na omezenou dobu taky zkušebním elektromobilistou...
A protože se u aut umím bavit spíš jen o autech tak dlouho, že na jiná témata vůbec nezbyde čas a vyznám se spíš v karburátorech než v tom kam jaký kabel strčit, tak snad mi u nabíječky milí elektomobilisté poradí odkud vzít ty nejvíc oktanové Volty :) BTW: když se řekne Volta , hned si představím pana Guiseppe Voltu v jeho krásné rallyové Lancii 037 :-D

Petr 'Krab' Jeřábek
05. května 2018, 09:45
3
Dacia Duster 1.5 dCi: Jediné auto, které kdy budete potřebovat

Abych volně navázal na Adamův vtipný název článku .... doufám, že ten den nikdy nenastane :-D

Petr 'Krab' Jeřábek
03. května 2018, 13:06
1
Mercedes-Benz V Marco Polo Horizon: Jezdit, spát, milovat

Krabovo okénko říká : stačí Kia Carnival a vyházet sedačky :-D ( ven jůr on e bádžet)

Jinak kamarád má letos nově "Marco Polo" z ranných 80tých let a je nadšenej kemper a myslím, že to je taky cesta. Jednoduchej nafťák, všude na tebe koukají a dávají palce nahoru, přitom s tím tu Evropu s rodinkou procestuje taky.
-
Komentář upraven 3. 5. 2018, 13:11:14

Petr 'Krab' Jeřábek
03. května 2018, 12:47
0
Nissan Primera 2.0 GT P11: Sportovní sedan není vždy jen reklamní klišé

To rozhodně. Počkej si, zajímavá témata budou dál. Kolikrát jenom žasneš, jaká auta u nás v ČR lidi mají :)
Samozřejmě ne každý si přeje o něm mít veřejný článek...

Petr 'Krab' Jeřábek
03. května 2018, 11:26
0
Nissan Primera 2.0 GT P11: Sportovní sedan není vždy jen reklamní klišé

Já vim... teď už definitivně vím, že přepisovat tabulky z jednoho auta na druhý a jen měnit údaje se nevyplácí :) Vždycky začnu s čistou tabulkou...

No nic, ale jsem rád stejně, že vás to zaujalo, ToMyx má radost, že má auto na autíčkáři takhle slavné :) a taky se snažím odčinit ty Hyundaie něčím pro vás autíčkářštějším. I když ... "enko" bych si tutově půjčil zase někdy rád znovu ...

Petr 'Krab' Jeřábek
02. května 2018, 10:46
0
Nissan Primera 2.0 GT P11: Sportovní sedan není vždy jen reklamní klišé

Rádo se stalo a jsem rád, že se ti recenze líbila a snad jsem tam informace tolik nepomotal :)
Určitě se zase uvidíme, vždyť jsme vlastně "skoro" sousedi ... ( zpráva myšlena pro Tomyxe)
-
Komentář upraven 2. 5. 2018, 10:47:09

Petr 'Krab' Jeřábek
02. května 2018, 09:05
0
Nissan Primera 2.0 GT P11: Sportovní sedan není vždy jen reklamní klišé

To nemá : to je pitomost, to jsem si asi vzal techn. tabulku z něčeho jinýho a při přepisování tam tenhle údaj zůstal. Jako nedávno se mi povedlo s tou spotřebou 20 litrů, nebo co tam bylo ( u Lanceru) :) Primera má jinak vícebodové (Multi-point) vstřikování paliva jako ostatně většina lepších motorů z 90tých let.

Petr 'Krab' Jeřábek
02. května 2018, 08:34
4
Nissan Primera 2.0 GT P11: Sportovní sedan není vždy jen reklamní klišé

Krab potřebuje Caterham, takže šetří a nevymýšlí jakých dalších deset aut si pořídí do garáže :)
Ale ToMyx má tu Primeru moc hezkou. Taky ho to stálo dost úsilí a nakonec i peněz a myslím, že se mu sezóna bude líbit. Obvzlvášť na těch AD08R ...

Petr 'Krab' Jeřábek
02. května 2018, 08:06
0
Petr 'Krab' Jeřábek
01. května 2018, 21:31
2
Škoda Octavia RS 245: Rozpolcený všeuměl

Myslím, že tohle je dost neporovnatelné. V Garáži si půjčili Golf GTI a vzali i30N a vlastně řekli, že ani s Golfem se to enko porovnávat moc nedá.
Co bych chtěl já udělat, nebo vidět je i30N versus Mégane RS275 Trophy. Myslím, že Mégane bude rychlejší, přesnější s lepším podvozkem a Hyundai bude to auto, které víc poškádlí, pobaví v nájezdech do zatáček atd... Tohle by smysl dávalo a bylo zajímavé.

Oct vRS je rychlá verze rodinnýho auta. Já si nemyslím, že by to v Boleslavi neuměli, ale pokyn zhora je vyrábět něco jinýho než opravdové sportovní auto. Bohužel ....

Petr 'Krab' Jeřábek
30. dubna 2018, 10:45
0
Mazda MX-5 1.8 Kompresor: Jak se žije s přeplňovanou Miatou

Snad , pokud mu to nenačte chyby z ECU v rámci měření emisí, tak pak už je prakticky vyhráno. na STK kontroluje čísla, stav podvozku, světla, jestli sedí rozměry kol a pneumatik a to je tak nějak všechno. Asi by si všimli laďáku a hledali vyražené "éčko" :)

Každopádně horší věcí je nechat si zástavbu kompresoru dopsat do TP s novými údaji o výkonu atd... To prej sranda není

Petr 'Krab' Jeřábek
30. dubna 2018, 09:15
0
Mazda MX-5 1.8 Kompresor: Jak se žije s přeplňovanou Miatou

Leda jak říká Beastar to zkusit , když to projde emisema , tak pak si technik na STK pravděpodobně vůbec nevšimne, že ten kompresor tam v tom motoru není původní díl :)

Petr 'Krab' Jeřábek
30. dubna 2018, 09:14
0
Mazda MX-5 1.8 Kompresor: Jak se žije s přeplňovanou Miatou

Tohle je čím dál složitější. Co tak slýchávám od majitelů upravených Toyobaru, tak s tím mají taky problémy. Kity od Cosworth např. tu správnou EU homologaci nemají, což je divný na to kolik to stojí peněz a jedinej o kom vím to umí je ten Němec z GP performance a ten instaluje kompresor od HKS a celý motor individuálně naladí s přídavnou řídící jednotkou. Ten to umí udělat i s TUV certifikací, pak se jen u nás dopíšou nové údaje do TP a je to hotovo. Ale i tak můžeš narazit na dopravní úřad, kterej bude dělat problémy.

Asi v případě toho Lexuse to půjde, ale tak nějak jak se to běžně dělá - musíš znát někoho, kdo to zařídí :)

Petr 'Krab' Jeřábek
26. dubna 2018, 10:16
0
Land Rover Discovery 3 TDV6: Diskošku nezastavíš!

No jo, to je podle medvídka Mývala, co? :) ... Opravil jsem. A to mi to ještě kontroloval tady redakční kolega a lepší češtinář. Až někdo vymyslí software, co odchytí ve wordu všechny chyby, to bude paráda! A nebo zjednodušíme pravidla pravopisu ...

Jinak směle do toho. Pár dalších užitečných rad tu napsali pánové v komentářích a určitě se toho spousta najde na různých klubových stránkách. Výzva to je, ale když se pečlivě vybere zachovalý kus, snad to bude spíš radost než naopak :)

Petr 'Krab' Jeřábek
25. dubna 2018, 23:10
0
Land Rover Discovery 3 TDV6: Diskošku nezastavíš!

Mě to bylo jasný, že to patřilo vedle :) .. ale to je jedno. Někdy se to snadno poplete. No asi máme docela i podobnej vkus na barvu, protože takhle je fakt hezká. No, škoda, že to není 4.4 V8, protože to bych jí asi už měl doma :) ... Tahle se mi zdála bude chtít trochu se jí podívat na podvozek, vyřešit pár drobných vůlí, vyměnit zadní brzdové destičky a kotouče , což je drobnost více méně . Na druhou stranu podvozek říkáš : 80 ... ufff , no to už nezní tak levně, ale tady bych spíš tipoval nějaký čepy vyměnit, udělat znova geometrii a bude to OK. A pneu by si zasloužila nové. Jinak fakt vše běželo jak mělo. Furt je na prodej, jsem koukal.

Právě, že jsem nedávno jedno relativně dražší auto (sportovní) nechával v podstatě renovovat celé, tak představa výměny TDV6 polomotoru už nezní vůbec lákavě. Ale právě, že tohle auto jde pěkné už dnes koupit za 300 , tak když člověk má další rozumnou rezervu a ví, že provozně to není Ford Fiesta, tak se D3 určitě dá doporučit jako jeden z charakterních off roadů na trhu. Já jsem se s D2 TD5 svezl jednou taky, sice jen krátce , ale ten dojem z auta je diametrálně jiný. D2 je fakt off road. D3 má v sobě takovou "limuzínovitost" a neskutečný pohodlí pro jízdu po silnici. A tam se člověk pohybuje nejčastěji

Petr 'Krab' Jeřábek
25. dubna 2018, 21:52
0
Land Rover Discovery 3 TDV6: Diskošku nezastavíš!

jo, svatba je krásná věc na pohled :) .... stačilo jednou :-D

Petr 'Krab' Jeřábek
25. dubna 2018, 21:50
0
Land Rover Discovery 3 TDV6: Diskošku nezastavíš!

Dík za komentář a jsem rád za různá upřesnění, zde pro čtenáře. S tím přeskočeným rozvodovým řetízkem jsem si to úplně nevymyslel, vyčetl asi ze dvou anglicky psaných zdrojů. Pravděpodobně je to ale marginální porucha. O té poddimenzované klikové hřídeli jsem toho našel hodně a jak píšete, je to zjevně Achillova pata motorů TDV6 (vlastně to bude platit patrně i v aplikaci u Jaguárů a dalších aut, kam se dával v trochu modifikovaných podobách). Myslel jsem, že GO bývá úspěšnější než jak píšete.

Možná ta 4.4 V8 je fakt řešením pro tohle auto. Mě tohle konkrétní vínové, ale projevem a funkčností motoru TDV6 docela imponovalo. Ujel jsem několik set kilometrů, zdál se silný tak akorát ( nic jsem teda netahal, takže spíš v režimu - prázdné auto) a projev je tichý, kultivovaný a spotřeba byla vážně okolo 9 litrů. Tak mě to přišlo moc fajn. Motor 4.4 V8 M62 , ten má otec v první generaci X5 a přeci jen to auto jezdí trošičku od pumpy k pumpě :) Zkrátka D3 se mi líbí, možná koupím časem jednu benzínovou, pokud jí opravdu budu schopný využít. Nájezd nemívám extra velký ... Sloužilo by jako outdoorové, výletní auto , spíš na jízdu po silnici, leda, že bych se dal do party s někým kdo si jde občas zajezdit off road , což bych rád i tak vyzkoušel.

A když už se vyptávám : jak hodnotíte TDV8 motory? Stojí za to hledat L322 RR s tímto motorem nebo to považujete za riziko? Mě právě imponuje víc určitá jednoduchost a neokázalost D3jky :) ( ona je částečně falešná, jelikož je to dost složitý stroj i tak ...)

Petr 'Krab' Jeřábek
25. dubna 2018, 13:38
0
Land Rover Discovery 3 TDV6: Diskošku nezastavíš!

Jo, ale kupodivu tohle smíšený manželství tomu Land Rover / Jaguar koncernu dost pomohlo.
Disco 3 přišlo na trh v 2004 a ten celej vývoj je tak nějak napůl BMW ( tam vzniknul RR L322) a za éry Fordu. Proto taky ten motor už v tomhle není bavoráckej, protože po prodeji LR Fordu , BMW prý odmítlo podporovat technický servis pro ty BMW 3 l diesely. Podobně jsem to někde vyčetl. Prostě byl tam tlak vyrobit motor od Fordu. To byl právě tenhle "Lion" projekt dohromady s PSA.

Dneska ale myslím je LR o míle dál než tehdy. On zas tedy ukáže čas. Ale zatím to vypadá, že vyrábí opravdu dobrá auta.

Petr 'Krab' Jeřábek
25. dubna 2018, 10:37
1
Land Rover Discovery 3 TDV6: Diskošku nezastavíš!

Mě už to právě nepřekvapí :-D
Tady zas místo karosérie musí motor ven, většinou když chceš něco měnit ...

Petr 'Krab' Jeřábek
25. dubna 2018, 09:53
0
Land Rover Discovery 3 TDV6: Diskošku nezastavíš!

Upřímně já jsem zvědavý, jestli se tu sejdou i nějaké komentáře majitelů / bývalých majitelů, kteří s Disco 3 jkou problémy neměli :)
Tenhle kus jezdil hezky a fakt fungoval, snažil jsem se hledat informace a jak tam píšu, chce to mít rezervu, ale může to už dneska jako ojetina za 300 tisíc fungovat výborně. Chápu, že když tehdy někdo koupil nové za 2 mega a furt to bylo v servise, hlavně první ročníky, tak to ty lidi fakt naštvalo ...

Petr 'Krab' Jeřábek
25. dubna 2018, 09:46
2
Land Rover Discovery 3 TDV6: Diskošku nezastavíš!

Dík. Kdybych měl použít paráfrázi jinam ... tak bych řekl : "Jen blbec nemění názory" :-D
V tomhle textu jsem to myslel s Rangem L322. Prostě je mi tohle Disco a obzvlášť modernizovaná 4 sympatičtější.

Velar se mi ale fakt líbí, resp. tohle byla rada paní Nele a té by to ve Velaru určitě slušelo :)

Petr 'Krab' Jeřábek
25. dubna 2018, 09:41
0
Hyundai Ioniq electric: Sousedův elektromobil

Ono to asi trochu tak bude. Vlastně je zajímavý, že zájemce o Audi , BMW 3 GT , nebo z opačné strany Superba či Arteona nemá problém nakonec koupit značku Kia. Já jsem totiž asi zamrznul v tý starý době, kdy tyhle značky zkrátka byly okrajovou volbou z rozumu.

Giulia cílí na lidi tradičně uvažující, kterým automobily stále hodně říkají. Ale spíš se prodá výstřednějším lidem, kterých prostě tolik není. I přes její nedostatky bych si vybral Giulii Veloce. Jenže, zase .... co když se fakt hodí ten liftback? On tam ten Stinger fakt asi vyplňuje trochu mezírku na trhu.

Petr 'Krab' Jeřábek
24. dubna 2018, 22:36
0
Hyundai Ioniq electric: Sousedův elektromobil

Tohle je zajímavý. Úspěch bych Stingeru vůbec nehádal. V ČR je zvláštní trh a tradiční elegance Giulie zatím neumí oslovit tolik jako okázalejší "alá" amerika styl. Mě se ten Stinger vzhledově vůbec nelíbí. Jízdně nemohu hodnotit. Giulia je ale dobrá po obou stránkách.

Taky jsem si všimnul jak nápadně populární je u nás Ford Mustang. Možná s tím Stingerem je to podobná písnička, zkrátka máme asi rádi americká auta :) ... nebo auta v tom stylu.

Petr 'Krab' Jeřábek
24. dubna 2018, 15:06
0
Hyundai Ioniq electric: Sousedův elektromobil

Jako ty jo , Hyundai nezastavíš :-D
Musím poněkud přiznat, že čtyřmi textíky jsem k té statistice přispěl sám. Můžu se tomu tedy taky smát jako vy čtenáři? :)

Petr 'Krab' Jeřábek
23. dubna 2018, 23:33
0
Ptejte se: Opravdu velké auto pro matku dvou dětí

:) ... Zdravím, ono to je těžké. Víte co, Evoque malý není, jen nabízí vnitřní prostor aut třídy "Golf" s bonusem vzhledu a lepšího rozhledu s kabiny SUVček. Velar je designová variace na klasický Range Rover a je potřeba si ho prohlédnout naživo. Kolega Matěj Velar testoval a byl z něj neobyčejně unešený :) Nabízí hodně konfigurovatelných individualizací a přijde mi (a teď to vyzní asi blbě) méně tuctový než SUVčka od BMW, kterých jezdí docela hodně. Ať už X3, X4 nebo X5, X6.

Petr 'Krab' Jeřábek
23. dubna 2018, 10:11
0
Ptejte se: Opravdu velké auto pro matku dvou dětí

Tyhle ptejte se mě vždycky spolehlivě oberou o 15 minut času, jelikož ho strávím na konfigurátoru Land Roveru :-D
Každý má jiný vkus, ale já bych zvolil jen jediné auto a to: Range Rover Velar. Myslím, že tento model bude ještě dlouho krásný a jen tak nezestárne.

Problém je si ho nakonfigurovat tak, aby ty 2 miliony stačily. A to víte, že bych je přešvihl. Takže záleží pak na individuální nabídce dealera.

Pokud paní / slečna najezdí více než 30 tis km ročně, asi by měla zvolit naftový motor Ingenium, ale doporučil bych jej jen se slzou v oku.

Moje volba byla dnes ráno : Velar R-dynamic S / P380 ( čili V6 kompresor) R-dynamic black pack, v barvě Byron blue s černou střechou a interiéru v kombinaci ebony black s texturou v modrém odstínu Eclipse.

Problém je, že bych pak potřeboval po finální konfiguraci štědrou nabídku dealera, abych se opravdu do 2 milionů vešel. Jenže Velar si musíte nakonfigurovat přesně podle vašich představ. Je škoda ušetřit na nějakém detailu. To by bylo jako dát si k ústřicím kečup ...

Také jako Dan přeji šťastný výběr a vybírejte tak, aby vám vaše nové SUV dělalo radost a pokaždé se za ním po zaparkování ještě na momentík otočíte.

Petr 'Krab' Jeřábek
22. dubna 2018, 22:04
0
Hyundai Nexo: Patří budoucnost vodíku?

Jasná věc. Walter to řekl jasně a správně. Tady je přepis té konverzace: https://www.motoring.com.au/walter-rohrl-slams-electric-cars-112254/
Střízlivý a nestranný názor. Ona je to taková móda a pravděpodobně zase odezní, kromě městských mini aut doopravdy nemá auto bez nějaké formy spalovacího motoru v současných reáliích budoucnost. To by se musela umět baterie vyrobit nějak jinak a daleko efektivněji. Vůbec se nedivím, že se na konec fantastické kariéry nechce Walter Roehrl spojovat s eletro projektem Porsche, což není nic, co by opravdoví fanoušci této značky jakkoli ocenili. Ale trochu chápu proč to Porsche dělá ... dělají to všichni ...

Petr 'Krab' Jeřábek
22. dubna 2018, 20:00
1
Hyundai Nexo: Patří budoucnost vodíku?

Když máte rád tyhle technologie, tak nepochybně vám Tesla dělá radost. Je to stále drahá sranda. Já bych do města a okolí klidně používal něco jako i3, ale stojí 3x tolik co třeba plácnu, Yaris. Ten zrovna používáme. A je ekologický vlastně víc, když se to vezme z jiného úhlu. Neobsahuje baterie, má konstrukčně nenáročný motor 1.33 litru a variátorovou převodovku. Spotřeba paliva je ani ne 6 litrů. A to že o víkendy občas provětrám starší Porsche co udržuju pro další generace Autíčkářů, tím si jako neeko rakeťák nepřipadám.

Takže taky to moc neprožívám, tyhle ekománie :)

Petr 'Krab' Jeřábek
22. dubna 2018, 18:21
1
Peugeot Traveller 2.0 HDi 4x4 Dangel: Rallye dodávka

Bazarovej snílku, tobě stačí určitě Kia Karneval :-D , o jedný i vím ...

Ale cena mě taky vyrazila dech, když jsem článek před chvillí četl. Jsem si řilkal něco podobnýho, co ty.

Petr 'Krab' Jeřábek
22. dubna 2018, 17:34
6
Peugeot Traveller 2.0 HDi 4x4 Dangel: Rallye dodávka

Sorry, ale my si tu na Autíčkáři nikdy do dementů nenadávali. Kór za fotku blbě natočenýho volantu. Jestli chceš šířit moudra, doporučuji k tomu vhodnější web ....

Petr 'Krab' Jeřábek
19. dubna 2018, 14:18
0
Kia Optima Sportswagon PHEV: Vzhůru do budoucnosti!

Redakční Zonda bude vynikající :) Ale musí nám jí předat natankovanou a pak ještě předat se servisem inklusive :)

Audi jsem testoval do blogu loni, starou naftovou A5 3.0 TDI Quattro, teď zrovna jedním "fleetovým" A4 TDI jezdím na služební cestě, ale článek o tom by byl trochu nuda. Vlastně by mi asi stačily dva odstavce.

Renault se vážně objeví, tak mu uděláme nějaké entréé něčím z historie :) ... a co vy víte, třeba bude rovnou nová Alpine A110

Petr 'Krab' Jeřábek
19. dubna 2018, 13:22
0
Kia Optima Sportswagon PHEV: Vzhůru do budoucnosti!

To je taková sranda, toho Neandertála teda odvolávám, aby ses se mnou dál bavil :)
No, docela to je přesně trefené. Totiž sice se korejská produkce neustále lepší, stále mám ten pocit, že jakmile sednu do něčeho už jen lehce ojetýho od hyu nebo kiu, tak to nesmírně rychle zastarává. Ono to funguje, ale jako majitel prostě z toho moc radost mít nemůžu.

Ale jsem holt ten konzervativec, co radši evropské značky ( teda nemyslím zrovna Renaulta a Opela ...)

k těm značkám co se testují : myslím, že kluci testují skoro všechno a co dlouho nebylo na tom se bude pracovat, aby to bylo...
-
Komentář upraven 19. 4. 2018, 13:23:36

Petr 'Krab' Jeřábek
18. dubna 2018, 23:08
1
Kia Optima Sportswagon PHEV: Vzhůru do budoucnosti!

Beastar je neadertál našeho oboru :-D ... ale proto se děsně těším na jeho podání krátkého života s Evo IX :-D
Nekorejský obsah nějaký připravuju. Lehce prozradím, že poslední dobou nepřipravuju "autíčkářský" obsah jen sem, na to si počkejte, ale i tak zase něco vymyslím.

Jinak vážení - test něčeho jako Optima se rozhodně sám nepíše. František se toho zhostil moc pěkně. Já dostal před časem šanci testovat tu Konu a musím říct, testy nových aut "nevermore" .... tím nechci být petrolheadským snobem, ale co máš psát o něčem co má 3 někdy 2 pedály a volant, připojí se na telefon a celkem obstojně jede ...

Petr 'Krab' Jeřábek
18. dubna 2018, 15:41
0
Kia Optima Sportswagon PHEV: Vzhůru do budoucnosti!

Já vám tam hodím asi zase něco o něčem z té ostrovní země zázraků :) Anebo kluci taky začnou testovat Dácie a další skvělá auta ze země Galského kohouta :-D ... když vám nevoní ty korejské týdny ...

Petr 'Krab' Jeřábek
17. dubna 2018, 14:29
0
Prague Rally Revival 2018: Čistá motoristická radost

Paráda, taky jsem se byl mrknout, ale jen v pátek na skok na start v Radotíně a nestihl všechny posádky.. Moc pěkný podnik to je.
A plech cup v tom areálu v Dobřanech , nasát atmosféru + pivo, to zní jako velká zábava! :)

reklama

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Volvo V70 T5 2000
Volvo V70 T5

2000 rok výroby
250 koní výkon
2 319 ccm objem

Volkswagen Golf 2.0TDi, 110kW 2014
Volkswagen Golf 2.0TDi, 110kW

2014 rok výroby
110 koní výkon
2 000 ccm objem

Buick LeSabre 1968 TOP stav bez investic 1968
Buick LeSabre 1968 TOP stav bez investic

1968 rok výroby
284 koní výkon
5 700 ccm objem

Cadillac Eldorado Biarritz 1978
Cadillac Eldorado Biarritz

1978 rok výroby
180 koní výkon
7 000 ccm objem

Škoda Felicia (kupujte, nebudou :oD) 2000
Škoda Felicia (kupujte, nebudou :oD)

2000 rok výroby
68 koní výkon
1 289 ccm objem