reklama
načítám data...

krab

JménoPETR JERABEK
BydlištěPraha-západ
Registracepřed 9.6 měs.
Poslední aktivitapřed 31.6 min.
Telefonjen registrovaným
Příspěvků ve fóru135
Komentářů u článků355
Pozitivních komentářů u článků82
Negativních komentářů u článků3
Možnostinapsat zprávu

Poslední blogy

Stále nejezdím v Toyobaru. K sakru proč?

28. srpna 2016, 10:43 33 komentářů

Náhodou jsem kliknul na už dneska starý editorial na autíčkáři týkající se odborné čistě teoretické debaty zda má Toyota GT86 a její sestra BRZ opravdu dostatečný výkon. Blog je velkou obhajobou toho že ano, že je zbytečné chtít víc. Vybavilo se mi současně jak jsem v té době něco v podobném duchu napsal na jiný autíčkářský blog….

Hipsteři, Hejteři nebo Autíčkáři, ale moment! Kdo je vlastně kdo?

30. srpna 2016, 22:08 6 komentářů

Není tomu dlouho co jsem objevil a začal pravidelně číst tento web o autech. A přiučil jsem se něčemu novému. Už dneska díky Autíčkáři vím, že existují nějací hejteři a pak že nějací hipsteři. A kdo je teda potom Autíčkář?


Posledních 50 komentářů

krab
včera v 09:28
0
15 šestiválců s nejlepším zvukem

U mě to šestiválec ať už jakýmkoli uspořádání taky vyhrává. Z nějakýho těžko vysvětlitelnýho důvodu je můžu víc než osmiválce....
No vybrat 15 bylo určitě těžký, protože by se jich dalo vybrat klidně 50 :)

Já přidám jeden. Pochází z Japonska a poháněl takovou ve své době jednostopou "Hakosuku" , Honda CBX 1000 , hezčí motocyklový zvuk asi nenajdete dodnes.

krab
předevčírem v 18:32
0
Peugeot 508 RXH 2.0 HDI: Venkovský Francouz

Franzi, každá automobilka přece musí mít nějakou svou vlajkovou loď. U Peugeota jim tyhle auta nikdy moc nešly. Jezdili v tom jenom ministři po Champs Ellisees a policejní šéf v Moulinovi :) Jeden můj holandský kolega v práci koupil jetou 607 2.2 HDI a když pominu fakt, že vybral blbě, i tak to auto bylo nespolehlivý jak blázen. Protože teď jezdí předchozím Passatem 2.0 TDI a chrochtá (lehce nemístný vtip jelikož jde o Holanďana) si, jak je to servisně nenáročný. A přitom starší Passat, he he :) Leckdo o tom ví svoje, třeba Boris....

508čkou jsem jezdil loni. Ale obyčejným kombíkem. To auto nejezdilo zle. Lehce bezpohlavní, ale to jsou všechny tyhle auta, ale líbilo se mi o mnoho víc než třeba jízda v běžné Octávii. Možná pánové a dámy, kdyby mě zaměstnavatel dal vybrat , kombi za třičtvrtě mega ( mega to je vážně extrém za Peugeota) , tak bych to možná zvážil. Asi bych si nakonec vybral Mondeo, ale to jen moje intuice. A přiznám se 508 se mi dokonce i líbí. Asi lehká nostalgie, jelikož se mi vždycky líbila 505, poslední opravdu skvělý velký Peugeot.
No, zase jsem si odpolko vzal ke kávičce cukřík :) ... vidíte a pan Krab by hnedle jezdil Peugeotem. Béžovým...

krab
20. května 2017, 20:52
2
Vzduchem chlazená psychedelie aneb Janis a její Porsche

:) hele o svetoznamem domacim racing teamu Hello Titty uz jste slyseli ?

krab
20. května 2017, 11:23
1
Vzduchem chlazená psychedelie aneb Janis a její Porsche

Tohle mě baví na Autíčkáři. Janis a její 356 SC :) Je fajn si tyhle věci připomenout, kór když už se zase můžem převážet v čase do těch 60-70tek :)

Výzdoba je určitě inspirace pro bílou 911 Franze Kafky :) , řešil co s tím bude dělat a jestli to vyřeší jako Janis, bude frajer!

krab
19. května 2017, 07:27
0
Silviiny deníky 6: Dojmy přecitlivělé buchty

Dominiku ty Rota jsou ale vážně pěkný. Nevím jakej rozměr máš, ale tenhle týpek si je dal na zelenou 200 SX taky, 18" a vypadá to skvěle. I v tý barvě do bronzova. http://thrll.com/car/1999-nissan-200sx-12251
Podvozek bude mít asi něco podobnýho jako ty. Ale na ty kola musel teda lehce upravit zadní podběhy. To je otázka jestli do toho zasáhnout nebo radši spíš ne... A pak jestli tenhle rozměr dostaneš do TP abys prošel ty naše STK který bohužel tyhle blbosti už dost řešej

krab
18. května 2017, 15:06
0
Silviiny deníky 6: Dojmy přecitlivělé buchty

Jo jasně :) Já to píšu z legrace, ale je to fajn, že se ženy zapojují. Třeba dost jsem pochytal od "slečny Krabové" když jsem recenzoval minulý týden Hybridní Toyotu Yaris, protože vlastně ten podobnej Yaris co máme je její, tak si otestovala i hybrid. Akorát se jí nechce psát. Třeba se do toho dostane, blog slečny Saage se jí líbil a tenhle jí taky dám přečíst :)

krab
18. května 2017, 11:56
2
Silviiny deníky 6: Dojmy přecitlivělé buchty

Vynikající! Koukám, "slečna Saage" inspirovala a taky si všímám, že vy ženy píšete na autíčkáři asi vážně skvěle v porovnání s námi některými muži.. Vážně jsem se pobavil.

A taky konečně chápu víc o čem je jízda v S14 200 SX. Slečna Krabová taky má občas skvělé komentáře. Nerada jezdila v Triumphu GT6, kde to bylo vážně tvrdý s pazvuky a stovka byla raketovou rychlostí. Navíc musela sedět v "závodních" OMP sedačkách. ... Ale má moc ráda jízdu v Cortině, v MGB GT a v Bertě, čili v Z3 Coupe. A nemá nijak zvlášť ráda jízdu v Porsche, ale spíš z důvodů, že i myslí, že na nás bude národ koukat asi tak jako na toho debila co zdržoval provoz a hasiče tento týden v Praze. Na čož já vždycky rád reaguju jednoduše tím, že prostě debilové se vyskytují všude a nemá smysl to řešit. Na druhou stranu dostanu vždycky další pádný argumenty, že v kriminálkách má zloduch vždycky Porsche , často i sériový vrah! A pokud je to německý sériový vrah má to Porsche v obligátní stříbrné. ... Ufff zrovna jako my :)

krab
17. května 2017, 21:26
0
Ptejte se: Tracktool za 200 tisíc

Ja bych se taky jeste zamyslel nad tim v jaky skupine aut vlastne chce tazatel drtit okruhy. Pokud jen volne treninky, track days tak je to teda asi jedno.

Kdyby napsal ze je rozpocet 350 tak bych asi nevahal a sel do Clia RS 200 Cup mk3. Ten se do 300 poridi a rezervu na upravy + servis.

Ty BMW jsou super. Vzdyt jedno Z3C mam doma ale jsou spis vyletni a zabavni nez zavodni.

Ja jsem 2x v zivote chtel koupit Clio MK3 RS i jsem mel sanci se projet a bylo tam nadseni :) Ale nejak jsem to nakonec proste neudelal.... ale jednou udelam :)

Jinak se zapomelo na Mini Cooper S R53 . Skoro kdyz nad tim premyslim je to jasna volba taky :) A do rozpoctu 200 se s tim vejde

krab
17. května 2017, 11:45
0
Ptejte se: Tracktool za 200 tisíc

Clio Sport MK2 RS 2.0 16V / F4R motor. Taky to vidím jako Vavris. :)

krab
16. května 2017, 22:52
0
Lada Niva HardCross: Dokonalá hračka

Často je nejlepší na blázna nereagovat. Což teda bohužel porušuju. Adam napsal moc hezký test. Bavil mě a mnoho dalších. Bavil mě i v kontrastu s tím Vojtovým o pětidveřové Ladě Nivě, protože Vojta opravdu nechodí oblečen jako offroaďák :-D A i tak ten zimní test od něj o Nivě byl super. A tenhle je navíc jiný.

Uznávám, že ne vždy píšeme všechna fakta, nebo všechno technicky správně. Zato se snažíme, aby se zkrátka čtenář trochu zasmál a nějaký dojem a představu jak testované auto jezdí nasál.

krab
16. května 2017, 16:08
0
Lada Niva HardCross: Dokonalá hračka

Jasně je to teda asi levnější než Jimny, ale jen o malinko. A vejde se toho víc, i když zase teoreticky si říkám, že by se Jimny měl umět líp proplést fakt ůzkými místy, korytem řeky atd... no jestli otestuješ těším se na to! Já strávil v Jimny asi 4 dny asi 2x na dovolený v Řecku, taky blog jsem o tom sem někdy dal v zimě. Ale to se jezdili šotoliny, pár horských kamenitých cest, nic úplně extrémního. Ale mám Jimníka rád :)

Jestli se Duster po roce a půl začíná rozpadat, taky to teda není moc vizitka. Ale okolo těchto peněz vážně nic není. Pravý Landy Def vyjde na víc jak 2x tolik a už se přestal vlastně prodávat :(

A vlastně už se ani dlouho neprodává nic od španělský Santany, ani licenční Defendery, ani ve variaci Iveco Massif https://en.wikipedia.org/wiki/Iveco_Massif

To je docela zajímavý téma. Test a recenze hard off roadů za rozumnou cenu. Ono toho fakt moc není. SUV'ček a luxusních offroadů je hromady, ale na práci za rozumný ceny je toho málo, že?

krab
16. května 2017, 12:25
0
Kia Soul 1.6 T-GDI: Splašená krabička

koukám na spritmonitor.de , tak tam je pár majitelů, mají 8.3 - 10,5 , takže asi jak píšeš Vojto. U doopravdickýho sportovního auta je to tak nějak jedno, ale u Soulu asi lidi budou naštvaní, když to bude žrát hodně. Podobný hodnoty vykazovala Octávka 1.8 TSI a to mě přišlo fakt moc. Navíc když dost řidičů včetně táty ( ten je ale extrém co se týká ekojízdy :) ) tvrdí že 1.4 TSI dosahují v klidu pod 6 v průměru. Skoro se mi tomu nechtělo věřit.

Já jsem zaznamenal fakt malou spotřebu zatím u menších turbobenzínů jenom u Mercedesu A180 (1.6 Turbo 90kw) , vážně i ve svižným režimu a při tacho 130-150 dálnice lehce pod 6 a to je tak asi všechno... Většina motorů 1.4-1.8 benzín a turbo ( z moderní éry) žrala o ca. 2 litry víc než je ta udávaná spotřeba...

krab
16. května 2017, 10:47
0
Lada Niva HardCross: Dokonalá hračka

Na kolik to přijde Adame? Test super, povedený a pěkný čtení. Vlastně je to nový "veterán" :) Připomíná mi to vyprávění někoho kdo si ve světě motorek koupí indický Enfield Bullet ...

Já mám nějaký zkušenosti s ježděním v Suzukách Jimny , sice verzích pro středomoří vyrobené u Santany, ale s plnou 4x4 výbavou. Tím že je to ruský, tak je mi to takový upřímně nesympatický. Takže bych bral Jimníka. Ten vyjde na něco málo přes 400 tisíc. Je tohle levnější?

krab
15. května 2017, 21:48
1
Emmanuel Macron dostal prezidentský crossover DS 7 Crossback

Franzi, Briza , ten je podle mě nepřekonatelnej. Podívej co napsal : ...... Čekal jsem teda něco konzervativnějšího. Třeba nějaká znovuzrozená C6. Případně by možná ani nebyl od věci nějakej veterán, aby mu to ladilo s ženou :)....

No není to geniální ? :-D

krab
15. května 2017, 20:48
0
Emmanuel Macron dostal prezidentský crossover DS 7 Crossback

Franzi, máš pravdu, že si poslední dobou k po obědové korporátní kávičce dávám jeden cukřík z dózy v kuchyňce, dřív jsem to nedělal :-D
Veterána už zas mam, aby to se mnou nešlo zase brzo z kopce :)

krab
15. května 2017, 17:49
0
Emmanuel Macron dostal prezidentský crossover DS 7 Crossback

Nádhera :)
Tady krásně vidíte ten pokrok. Dopravní prostředky ve Francii se skutečně modernizují.
Dožije se tmavě modrá DS7 33 let jako Napoleonův kůň? ....

krab
15. května 2017, 09:10
0
Kia Soul 1.6 T-GDI: Splašená krabička

Zajímavý Vojto. Na úvodní fotce vidím jakousi Kia, ale sehnal si atypickou zajímavou verzi. Spíš než s Countrymanem by se to dalo srovnat s Yeti 1,8 TSI DSG, i když Yeti už se vlastně přestává nabízet. Soul teda taky není už zdaleka novinka...

Ještě by možná čtenáře zajímalo jestli je to v reálu v provozu relativně OK ve spotřebě paliva. Právě mě hodně překvapila (negativně) 1.8 TSI 180k motorizace a to jsem to netrápil vážně rychle. Kombinovaná 6.9 u tohoto zní dost podezřele málo :)

krab
14. května 2017, 21:27
1
Z výrobní linky sjelo milionté Porsche 911

Mělo by to být "Irish green" jsem si někde přečetl. Ale to je asi jedno...

Každopádně milá zpráva a měl bych tedy touto cestou nechat té svojí 911 zahrát GN'R z alba Lies, které mám origo CD doma :) ... you're One in a million baby....

krab
14. května 2017, 09:30
0
Facelift Škody Rapid: Je pořád pro benzínové hlavy?

Bitner, naprosto to respektuju a chapu tvůj názor. Aby to nevyznělo špatně, ale podobnej názor zastávají rodiče. Asi nejenom moje. Jsou zvyklý na fakt, že před revolucí se jezdilo auty, u kterých 6/80000km znamenalo menší či větší GO. A v 90tých letech ojetiny byly typicky fakt v tragickým stavu až na vyjímky. Prostě bazar Monte Karlo hadr.. :)

Dneska je ten výběr obrovský. Skvělý kup pořád abys pohledal, ale chce to hledat, zajímat se a nebo si taky k tomu vzít někoho kdo rozumí s sebou. Mrknul jsem do ceníku Rapida Spaceback. Aby se diskuze točila k relevantnímu tématu. Pochopil jsem že nemá cenu kupovat to levnější, takže tu nejlepší variantu + pár doplňků + 17" kola aby to trochu nějak vypadalo. A vyšlo to na konfigurátoru na 385000kč s motorem 1.0 85kw. A teď opravdu zeptej se sám sebe. Chceš si koupit jako soukromá osoba na 20tis km ročně tohle, nebo si vybereš něco daleko zajímavějšího ze světa ojetin? Vždyť je to hromada peněz. ( resp. za novýho Rapida v porovnání s konkurencí je to asi OK) Můžeš mít MPV, SUV, můžeš mít skoro nový hot hatchback jako např. Fiestu ST ( v záruce), můžeš mít Hybridní Auris ( v záruce) , můžeš mí deset let starý BMW 645Ci například ! A nebo starýho Jaguara či Range Rovera v ucházejícím stavu.

To je můj pohled, v podstatě se shoduju s tím co píše SUMY. Moje zkušenost přes kopírák podobná. Protože kdybych si kupoval jen nový auta, nic zajímavýho bych si vlastně pořídit ani nemohl...

krab
13. května 2017, 23:13
0
Facelift Škody Rapid: Je pořád pro benzínové hlavy?

Bitner, netušim jak auto používáš a kolik toho najezdíš, ale pokud počítáš každou korunu, proč řešíš nové auto? Já v životě nový auto neměl a jezdim pořád jenom ojetiny. Jen snad současná Jaruna je auto co si koupili nové rodiče a potom co si pořídili daleko větší auto bylo to nevyužité, tak jsem si to vzal já. Jinak bych býval dál jezdil starším Volvem s benzínovým pětiválcem, což bylo naše daily.

Prostě, pokud řešíš peníze u novýho auta, tak si kup nějaký zachovalý Focus MK2 1.6 a budeš v klidu. Na nějakej Rapid bych se vyprdnul. :)

krab
13. května 2017, 15:26
2
Facelift Škody Rapid: Je pořád pro benzínové hlavy?

Ja vim jak jsi to Vojto myslel. Jen si z toho delam legraci protoze spojeni Rapid a benzinova hlava me prijde hodne komicky. Ale nahodou kdykoli jedu napr akt. Fabii tak se po strance ovladatelnosti chova vylozene dobre.

krab
13. května 2017, 12:09
3
Facelift Škody Rapid: Je pořád pro benzínové hlavy?

Jako fór je to vynikající :) Já jsem si myslel, že Petrolhead je někdo jako Magnus Walker.... Napište mu někdo prosímvás ať si jeden pořídí a hodí to pak na fejs a instagram :) #Magnus Walker, #Skoda Rapid, # pure driving experience #

krab
11. května 2017, 14:13
0
BMW i8 pro PČR aneb pomáhat a chránit hybridně

To mě taky zvedá ze židle.. Budou v jihomoravským kraji leda taky kroužit kolem Komárkových naftových dolů a povinně si budou vázat pod čepici ještě ručník a hrát si na Dubai :)

Stejně to zničí a pak Daňový poplatník hezky doplatí tučnou částku co vznikne až jim ten operák nebo jak to maj půjčený zkončí.

tady třeba nějakej starší příběh Passata R36 : http://www.autojournal.cz/policejni-vw-passat-r36-na-prodej-je-zdevastovany-a-drahy/

krab
11. května 2017, 13:16
0
krab
11. května 2017, 13:14
0
Ptejte se: Věčné auto pro domácího opraváře aneb moderní kára nafurt

Hindustan Ambassador. Na tohle auto, který motorizovalo Indii se zapomělo. Už se 3 roky nevyrábí, nenašel jsem co přesně ho nahradilo a letos značku Ambassador koupil Peugeot... takže možná už to přestalo být auto pro domácího opraváře nafurt : http://jalopnik.com/get-excited-peugeot-buys-indias-iconic-ambassador-bran-1792340955

Ale tohle, je auto který je licenční Morris Oxfort, konstrukce 50tých let , pořád vylepšovaná indickýma rukama :D Lepší auto pohledat.

No, kdyby ta otázka byla o motorkách, jednoznačně bych odpověděl Enfield Bullet 350/500 OHV. A ten se narozdíl od Ambassadoru stále ještě vyrábí a můžete si ho koupit i u nás.

krab
10. května 2017, 21:55
0
Mazda Xedos 9 MCE: Slepá ulička, nebo trefa do černého?

Tak ono taky šlo o to koupit "redakční šílenost" :) A článek o tomhle unikátním motoru + další celý seriál bude super záležitost. Autíčkář má pokrokové redaktory a ti se toho nebojí. Nissan 200 SX, Teď Miller Cycle engine Xedos 9 .... je to moc fajn :-D

Kdyby na to Dan šel hlavou a na jistotu, koupil asi něco jako takovéhle E39 530i v hezké výbavě a s historií (snad) : https://www.tipcar.cz/inzerat/bmw-530i-m-paket-manual-servis-cz-100119630.html

Jenže, vysolil by za to 3x tolik co za tu Mazdu a neměl by o čem psát.... Já mu ještě doporučoval asi před měsícem XJ 3.2 Jaga , X300 v ku od kamaráda. Možná by byla bývala na prodej... Ale vítězství srdce byla zjevně Mazda.

krab
10. května 2017, 11:17
0
Mazda Xedos 9 MCE: Slepá ulička, nebo trefa do černého?

Taky budu držet palce! Xedos 9 jsem taky v jednu dobu chtěl. Ale byl to 2.5 V6 4WS s manuální převodovkou. Bohužel ten exemplář už měl dvakrát popsanej TP a poslední jméno byl nějaký pan Nguyen :-D ... což nic proti, ale to auto bohužel vypadalo jakoby mu už leta nikdo neotevřel kapotu a podíval se jestli je tam ještě nějaký olej....

A v tu dobu to pak vyhrál Nissan Maxima QX 3.0 s manuální převodovkou. A myslim si, že to byla tehdy nakonec skvělá volba. Někdy myslim v roce 2006 to bylo. Pamatuju si že mě stál asi 150, za to se dala koupit akorát jetá Fábka 1.4 MPI nebo totálně dojetá Octávka, Passat, dosaďte si dle libosti.

Když se poštěstí, tak tyhle auta jsou skvělá volba kolem 50tis, zkrátka hodně muziky za málo...

Asi před měsícem jsem dával do bazarového snílka 156 2.5 V6 busso, červená, vypadal vzácně zachovale, majitel chtěl 90 sice, ale popis a fotky prozrazovaly, že to bude jedna z mála těch opravdu dobrých v Evropě. Koukal jsem jestli to najdu, ale už je pryč....

krab
09. května 2017, 00:10
0
Ptejte se: Věčné auto pro domácího opraváře aneb moderní kára nafurt

No jo, ale opravovat do nekonečna má smysl jenom takový auto který za to stojí. 2 měsíce jsem vydržel bez karburátorovýho anglickýho stroje. Dýl to nešlo :-D

Tím pádem říkám, MGB, bude se na tom srát kde co, ale dílenská příručka je tenčí než bible. Díly jsou snadno dostupné a levné. Chce to čas a lásku. Když jste zamilovaní, čas si najdete :-D A bude vážně fungovat na věčné časy, je to opravdový stroj času. Ten svůj mám už deset let a až na krátkou přestávku, kdy si s ním hrál někdo jiný, zase špiní moje ruce šmírem :)

krab
08. května 2017, 10:02
0
Hyundai i30 1.6 CRDi: Znovu, lépe, radostněji?

No sláva, už se to povedlo :) ... prostě jsem to resetnul do výchozího nastavení. Takže teď ještě holt ta datomovka zavází ve fotkách SLK, protože to jsem musel dělat v pátek dost narychlo, měl jsem ho jen na dopoledne a od teď už to tam nebude :)

krab
08. května 2017, 09:55
0
Hyundai i30 1.6 CRDi: Znovu, lépe, radostněji?

Tipo kombi musim říct má docela smysl a vypadá to celkem OK. Myslím že můj oblíbený spisovatel Franz Kafka jeden sedan Tipo ve firmě má..

Já mám až do čtvrtka taky jedno "euroauto" i když spíš opravdové globální auto pro recenzi. Ale budete podle mě z toho "review" překvapení až to na příští víkend nachystám.

Já mam

krab
07. května 2017, 18:28
0
Hyundai i30 1.6 CRDi: Znovu, lépe, radostněji?

To vidim, to nemusis hlasit :)
Sranda je ze mi to nejde ve fotaku vypnout. Jsem kopyto... :)

krab
07. května 2017, 13:19
0
Hyundai i30 1.6 CRDi: Znovu, lépe, radostněji?

CZ Misak, super, svět je zkrátka malej :) Tmavší červený vůz je docela pecka musim říct :-D A obecně tam "u vás" vidíš zajímavá auta. Taky cestou domů do našeho kraje v světlejším červeném autě jsem si užil moc fajn silničky v tom vašem kraji. Praha a širší okolí má prostě silnice na prd. Snad se to jednou změní a konečně ty prachy do oprav někdo vážně do těch oprav použije...

krab
07. května 2017, 08:31
4
Hyundai i30 1.6 CRDi: Znovu, lépe, radostněji?

Matěji, hezky si to napsal. A máš v té Francii krásné počasí, prostě idylka :) Jen už chybí povídání o starém černém Citroenu DS, holt černý Hyundai...vždycky všechno holt nevyjde.

Euroauto je trefný označení :) Něco jak se říká o pivech z velkých pivovarů - Europívo , poslouží to, zažene žízeň, ale nechutná to tak abys o tom někomu vyprávěl.

Já dál cílím na tu čtenářskou menšinu a budu dál ochutnávat různé minipivovárky... chci říct nevšední starší auta s motorem pod kapotou.

AMG v pátek bylo skvělý a na další období už se taky něco rýsuje... malé, staré, pomalé, ale anglické a zkrátka nejvíc nejhezčí auto na světě ( protože moje , he he) a jedno větší, rychlé, zběsilé, s kompresorem a taky nádherně červené. A o tom si časem určitě taky něco povíme!

krab
06. května 2017, 21:34
0
Příběh Čtyřdveřového Maserati

Moc hezky sepsaná historie. Jedno Quattroporte z éry biturba je k mání v garážích Engine. Viděl jsem ho nedávno na živo a vypadá skvěle. V tmavě modré metalíze a vůbec ten Gandiniho design je vážně moc zajímavavej.

Taky by se mi nějaké Maserati libilo v garáži :)

krab
04. května 2017, 21:50
0
11 čtyřválcových aut s nejlepším zvukem

Vavrisi, on to je vážně zábavnej článek, respektive téma. Jaký je ten nejlepší čtyřválcový zvuk stejně nevyřešíme, je to ho fakt moc! Nejde moc porovnávat atmosferické čtyřválce s turbo / kompresor přeplňovanejma atd... a to jsme jen u čtyřtaktů :D

Já mam rád fakt zvk plochých čtyřválců nebo V4 uspořádání. Takže, auta jako Fulvia HF, Saab Sonnet či 96 V4 ( máme doma..) nebo Porsche 912, 356, VW brouk, Subaru , GT86, Alfa Romeo 33 1.7 QV , Alfasud Sprint atd atd...

Pár řadovejch je ale strčí do kapsy. BMW M3 E30, BMW 2002Tii, Lotus Elan, Lotus 907 a novější deriváty ( např. v Espritu) , Cosworth BDA a x dalších.

Pak jsou tu přeplňovaný, tam je vážně kompresorovej R53 Miník super volba. Vážně bomba :) U Turbíček je to asi vážně jasný, Réza STi to asi vážně jistí. Asi nebudu řešit závodní motory, toho by se pak objevilo ještě daleko víc...

A pak jsem se zamyslel a říkal jsem si. Který čtyřválcový krám, jako myslím vyloženě šuplík za pár korun nebo zadarmo, pokud seženete má ale krásnej čtyřválcovej zvuk motoru. A teď jsem na to přišel. Jako malej kluk jsem párkrát jel v Otcit Clubu 11R, který mělo naše příbuzenstvo. Auto byl křáp už tehdy, ale ten motor, to byla slast to poslouchat :) .... hele a zase je to tu. Plochý čtyřválec..

krab
04. května 2017, 13:43
0
11 čtyřválcových aut s nejlepším zvukem

no pánové, co se tříválců týče, miluju závodní rozočenej Wartburg :-D , to je lepčí jak to ROMO :)

krab
04. května 2017, 09:43
0
krab
03. května 2017, 21:43
0
Kafe & Káry v Gas Townu – čarodějnice bez upalování

Corrado je klasika, a dokonce i klasika tunningu 90tých let... skoro si říkám, vlastně kdy přijde do módy tehdejší dobový tunning :)

Ale, BMW 635 CSi , to je opravdová bomba. Hlavně i s SPZ AEE 80-70 , to je tak registrace pro rok 1993. V tý době táta nafasoval prvního služebáka, Formana... no a představte si tehdy tohle! To vlastně ani nejde. Pár dražších BMW ( tohle muselo být tehdy +- 5 let staré) tady bylo. To bychom měli pro Autíčkáře daleko víc zpropagovat. Škoda, že jsem se nalákal na tu akci v Hiltonu s Porsche a Franzem Kafkou... no prostě jsem to prokoučoval :-D

krab
03. května 2017, 13:12
2
Kafe & Káry v Gas Townu – čarodějnice bez upalování

Příště nezklamu už :) ...

Určitě to byla moc fajn akce a na tu nadcházející se chystám. Nevyšlo to, musel jsem bohužel být jinde....

krab
02. května 2017, 15:01
0
Toyota C-HR: Batmobil

V tomhle směru já jsem úplně mimo. Mám doma jeden infotainement od Haldy a to mě stačí. Rádio slyšet při jízdě není a mapa s hlasovou navigací sedí vedle :)
https://stevemckelvie.files.wordpress.com/2015/04/halda-ad-dec-1964-ctt.jpg

krab
02. května 2017, 13:57
0
Autíčkář se ptá: Které rychlé auto vás znudilo nejvíce?

Matěji, ale MX5 a motokára , není to tak trochu totéž ? :-D
Když současní majitelé tvrdí, že je to vlastně lepší než Nissan GT-R ?

Ale chápu co chtěl "Pochtli" asi sdělit. Pro rychlost v malé MX5 se musíte fakt snažit, rychlá auta jsou prostě rychlá a rychlost přichází rychleji... no je teda zas moudro :)

A jednou v písku, když jsem si přes kamaráda mohl půjčit na trénink nějakou závodní motokáru, tak taky to byl pro mě vrchol zábavy v čtyřkolovým stroji. Ale zárověň frustrace, protože mě předjížděli malí kluci jako nic..

krab
02. května 2017, 09:40
0
Autíčkář se ptá: Které rychlé auto vás znudilo nejvíce?

Víte co? Zatím žádné rychlé auto mě neznudilo!
Kdyby byla ale otázka položená jinak a to tak, že které rychlé auto vás nejvíc zklamalo, moje odpověď je hodně přímočará : Nissan 370Z s automatem. cca 80km po zajímavých okreskách mě přesvědčilo o tom, že je to řidičsky špatné auto.

Nicméně mě vůbec nenudilo a pokud to půjde, chtěl bych tomu autu dát v budoucnu ještě další šanci, mě přesvědčit že to tak není :)

krab
01. května 2017, 19:42
0
Poslední Samurai

Napište schválně jaké chyby tam Adam podle vás udělal, já si ničeho nevšimnul. Zrovna články od Adama Formana jsou právě často vyčerpávající z oboru terénních strojů, vojenské techniky apod... Tak si myslím, že zrovna on znalosti má.

krab
01. května 2017, 19:39
0
Poslední Samurai

Do Jimnyho jsme se doma dost zakoukali a to auto je vážně výborný. Zdánlivě super na dovolené, na cestách po středomořských ostrovech, ale v reálu toho umí podstatně víc v opravdu drsném terénu. Dík za článek a technické detaily.

Taky jsem si o něm dřív zablogoval :) : https://www.autickar.cz/blog/clanek/pythagoruv-samuraj/71/

krab
01. května 2017, 13:26
0
Konec atmosféry

Dodám ještě trochu statistiky. Ono celé to téma fakt má být postaveno otázkou. Má spotřebitel ještě na výběr? Myslím že na to natrefil někde v příspěvku Raspby...

V roce 2016 měla v Evropských prodejích ( ať zůstaneme doma) VW Group 25%. To znamená, že 25% nově prodaných aut v Evropě používá buď technologii TSI nebo technologii TDI. Zmiňovaná Mazda má 1.6% podílu na trhu. Není to pro Mazdu špatný výsledek, ale čistě pro ilustraci, kolik těch Mazd a navíc s benzínovým atmosferickým motorem Skyactive jezdí. Rozdělení benzín, diesel, hybrid, elektro, jsem nenašel, odhaduju, tedy že s celkových 1.6% bude Skyactiv benzín pohánět 0.5% nově prodaných aut na evropskén trhu v roce 2016.

Co chci říct je, že evropský spotřebitel si pořizuje několikanásobně častěji přeplňovaný motor oproti atmosferickému. Porsche plánuje od roku 2019 nevyrábět vůbec žádné nepřeplňované motory, něco podobného se chystá u Mercedesu-Benz atd...
A já nevěřím, že se jim kvůli tomu dramaticky sníží prodeje. Zákazník Porsche určitě neodejde k Mazdě a neobjedná MX5 s 2.0 Skyactive, protože to je ten jediný atmosferický motor na trhu...

Otázka kam to půjde dál. Čekal bych, že současný boom v cenách sportovních youngtimerů s nepřeplňovanými a točivými motory bude pokračovat. Je nás dost, kteří po takových motorech voláme a toužíme. A těch aut zároveň ubývá, stárnou..

Potutelně se usmívám a říkám si, jestli náhodou celý koncern s TSI a TDI logy nepřeválcuje pomalu, ale jistě a po menších krůčcích Toyota s hybridními a zjevně plně spolehlivými jednotkami, stále vyvíjenými, pro další roky pod architekturou "TNGA" ( Toyota new global architecture)

Ale i to asi není ideální závěr, protože si zase zákazník nebude mít co vybrat. Hybrid nebo hybrid?

krab
29. dubna 2017, 13:10
0
Konec atmosféry

:-D , to je dobrá hláška. Je to tak. Už to, že se najde spousta turbomotorů, u kterých je ten projev vlastně lineární je docela umění motorářů, že to takto naladí. Bez turbodíry. Na druhou stranu rozumná míra turbodíry u Focusu ST třeba se mi vyloženě líbila. A nebo i u toho žlutého Renault Sportu Megane. Ale už tam to bylo vidět, že je to nový motor, turbodíra potlačená co jen to jde, síla dostupná hned až na to, že ten motor zkrátka má na přední kola až moc krouťáku, není lehký se s tim sladit a chybí ten vršek otáček. Takže, třeba v případě Renault sportu ( což jsou auta pro normálního člověka, to se držíme při zemi) je pro mě jasná volba Clio MK3 s podstatně slabším dvoulitrem, který ovšem točí krásných 7500 otáček. ALe je to individuální a jak píšeš Rasby, tím že už si nemůžem vybrat, je to blbý. Těch pár lidí jako já si pak musí kupovat starší auta, pokud chtějí něco jako atmosfericky plněný hot hatch nebo kupé ... a nebo koupí MX5 ND či Toyobaru. Nic moc jinýho bez turba už pomalu ani není.

krab
29. dubna 2017, 12:43
0
Konec atmosféry

To je takový věčný téma! Ale něco pravdy na tom, že nové motory už nějsou co to bývalo na to zkrátka je. Já měl v životě lehce přes 30 aut. Občas jsem kupoval prodával docela často... Na naftu bylo jen jedno, to jsem koupil spíš tehdy na nátlak rodičů že je to pro mě jako studenta praktické. A mimochodem, jediný auto s kterým mě museli kvůli poruše odtáhnout... A taky jediný Opel v mém životě :) .. ne, to spíš byla smůla.

S turbem jsem vlastnil motory dva. Koncernovou 1.8 20V Turbo a 2.5 20V Turbo pětiválec od Volva, v mém případě namontovaný ve Fordu. Zbytek teda byly všechno atmosferické benzínové motory. A stále nemám žádný turbomotor. A všimnul jsem si, že pokaždý vám tu píšu něco o půjčeném 'testovaném' autě, které turbo má, pokaždý si neodpustím nějakou tu poznámečku, že je to špatně.

Realita není tak zlá. Já si do turbomotorů rád rýpnu, ale existuje i v dnešní době několik motorů, které fakt jsou vzrušující a to turbo mají. Kdybych se náhodou někdy mohl svézt 917 Caymanem, nebo novou 991.2 s turbo třílitrem... to bych vám o tom určitě něco napsal.

Chlapíci z Total 911 to udělali : Výsledek : nakonec je lepší nové auto, ale ... znáte to jak to je s těmi novináři :) Zajímavá část je, kdy oba na začátku videa vlastně tvrdí : nové auto je víc pro líného řidiče, u 991.1 s 3.4 atmosferickým motorem se musíte prokousat spektrem otáčkoměru nahoru, aby se něco dělo, abyste si to užili, abyste byli slyšet na míle daleko atd... A to je mi dost povědomá část. Moje stařičká 3.4 Carrera se dá charakterizovat přesně tak. 3.0 Turbo lepší a o dost silnější, rychlejší, ale podle mě se asi najdou zákazníci, které to zamrzí. Ten fakt, že už dnes každá 911 Carrera je vlastně Turbo :)

krab
28. dubna 2017, 20:43
7
Yeti je mrtev, ať žije Karoq

Třeba by ty Škodárny mohli přejmenovat všechny....
Citgo = CHUDAQ
Fabia = MAKAQ
Octavia = SEDLAQ
SUPERB = HEJTMANQ

A dotoho ten Kodiaq s tímhle novým Kerouaqem :)

krab
28. dubna 2017, 09:55
0
Mini Clubman JCW All4: Mladistvý delikvent dospěl

Dnes máme Autíčkáře komplet "Made in England" Moc hezký test Vojto. A "The Who" si moc rád pustím!

Těch 1700kg , to mě opravdu zarazilo. Podobná hodnota byla v malým TP jako provozní u velkého Jaga XK8!
A že se poslední dobou zmenšuje a zlehčuje v automobilovém průmyslu... prdlajs.

krab
27. dubna 2017, 21:26
2
Úplně nové Porsche 911 RSR z roku 1993 potřebuje jen wapku a trochu lásky

Pánové, nezdá se vám to auto nějaký špinavý ? :-D

reklama

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Special hot rod 1939
Buick Special hot rod

1939 rok výroby
200 koní výkon
5 000 ccm objem

Buick Century  1954
Buick Century

1954 rok výroby
150 koní výkon
5 200 ccm objem

Buick Park Avenue  1991
Buick Park Avenue

1991 rok výroby
180 koní výkon
3 800 ccm objem