načítám data...

krab

JménoPetr 'Krab' Jeřábek
BydlištěPraha-západ
Registracepřed 2.4 rok.
Poslední aktivitapřed 46.1 min.
Telefonjen registrovaným
Příspěvků ve fóru354
Komentářů u článků1311
Pozitivních komentářů u článků362
Negativních komentářů u článků7
Možnostinapsat zprávu

Poslední blogy

Stále nejezdím v Toyobaru. K sakru proč?

28. srpna 2016, 10:43 33 komentářů

Náhodou jsem kliknul na už dneska starý editorial na autíčkáři týkající se odborné čistě teoretické debaty zda má Toyota GT86 a její sestra BRZ opravdu dostatečný výkon. Blog je velkou obhajobou toho že ano, že je zbytečné chtít víc. Vybavilo se mi současně jak jsem v té době něco v podobném duchu napsal na jiný autíčkářský blog….

Hipsteři, Hejteři nebo Autíčkáři, ale moment! Kdo je vlastně kdo?

30. srpna 2016, 22:08 6 komentářů

Není tomu dlouho co jsem objevil a začal pravidelně číst tento web o autech. A přiučil jsem se něčemu novému. Už dneska díky Autíčkáři vím, že existují nějací hejteři a pak že nějací hipsteři. A kdo je teda potom Autíčkář?


Posledních 50 komentářů

krab
dnes v 16:01
0
Prémiové kombi za 100 tisíc. Je to dobrý nápad?

:) to jsou takový ty moje počty "mužskou matematikou" : ona občas dovede vypočítat, že si vlastně můžeš dovolit i ojetý Maserati na splátky ( ovšem u , "doplňte svou oblíbenou postavu dle vašeho náboženství" nedělejte to!)

Koukám s Alfou jsem se docela trefil. Ve skutečnosti to téma vede k trochu smutnýmu zjištění, že směřujeme k tomu se chovat silně neekologicky, střídat nová auta co dva/tři roky , mít je v pronájmu, generovat automobilový odpad, přičemž k naší planetě zdá se, je daleko šetrnější si opravovat a udržovat při životě ty naše staré plechové miláčky. :)

krab
včera v 22:46
2
Toyota Supra je oficiálně představena a svět ji nenávidí

Koukám tahle debata mi tu nějak fakt unikla :-D
Uvidíte co na to řeknu já no, až to dostanu na dlouhodobej test a koupím si to jako loni GT86tku oranžádu :-D A když to pochválím, Tojka bude mít prodeje, když ne, holt se s tím bude moct jít leda klouzat...

Každopádně, ale bez ironie, Lexus LC500 svým způsobem duchovní nástupce Supry vážně je. U LC se údajně propočítávalo a na gramy vážilo rozložení hmotností i s řidičem o nějaké průměrné hmotnosti a celé je to vymyšlené tak, aby to mělo 50/50 rozložení. A jistě bude brzy nové RC ( kupé) a to asi ve spolupráci s BMW nebude, takže to bude ještě víc Suprovitá Supra.

Ale náhodou, dejte mi to na rok ve žluté a já si na tu Supru rád zvyknu :)

krab
včera v 22:12
8
Prémiové kombi za 100 tisíc. Je to dobrý nápad?

Padlo tady, že to nakonec bude Škodovka na operák ... ( pravděpodobně Octavia) Jestli to bude hodně dobrá nabídka, tak pro nájezd 30 tis ročně to bude stát řekněme 10 tis měsíčně včetně pojištění. To znamená, že 120 ročně , 240 za 2 roky, ty smlouvy bývají typicky teď na 3 roky a 90 tis km (+ 10 tis km zdarma) = 360 tisíc včetně DPH. ( orientačně to tak za 2.0 TDI DSG Combi bude stát) Nevím zda se do toho vejdou pneumatiky a servis, takže řekněme, že za 3 roky bude pronájem stát 400-450 tisíc.

A teď proti tomu stojí ojetina za 120 , čili ceny ročního pronájmu. Dejme tomu, že si vybereš Alfu Romeo 159 SW 2.4 JTDm , která bude mít 200 tis km najeto a vybereš udržovaný kus. ( hlavní je neunáhlit se s tím exemplářem, co koupíš) Pojištění včetně havarjka na to vyjde na 10 tis ročně (pokud máš plné bonusy) , první základní servis s trochou rezervy na opravu něčeho co už předchozí majitel neudělal bude 20 tisíc. Takže máme 150 tisíc utracených a jeden rok se bude jezdit. Spotřební materiál + servis za ten rok bude na tu Alfu stát dalších 20 a následující rok například 30 a poslední z těch 3 let se může stát nějaká větší oprava, sejdou se třeba brzdy, rozvody, pneumatiky atd, tak vyjde na 50 . K tomu ještě 20 připočítat pojistku na ty zbývající dva roky. Takže to máme celkem nějakých 270 tisíc. za 3 roky a 100 tisíc km. Když to zaokrouhlím, je to 300 tisíc. Ta Alfa bude mít zbytkovou cenu například 80 tísíc kč, čili 220 byly reálné náklady. Plus ještě bych připočetl náklady na rozdíl ve spotřebách, protože pětiválcová Alfa Romeo o 200 koních bude brát zhruba o čtvrtinu víc než ta Octavia. Což bude dělat na tom nájezdu něco jako 30 tisíc kč. Takže 250 celkem ...

Tím pádem je operák o něco jako 150-200 tisíc dražší než nákup 10 leté ojetiny za předpokladu, že se vybere dobrý kus.
Vlastně můžete jezdit hezkou Alfou Romeo a užít si s rodinkou 3 fajnový letní dovolený, každej rok jednu a nebo platit pronájem za neosobitou Oktávku, kde vám leasingovka nechá maximálně tak vybrat z několika barev a na konci abyste se modlil, ať vám nedopočítají přílišný penále za poškození auta při vrácení.

Tohle je každýho rozhodnutí, co je špatně nebo dobře fakt těžko říct, to je na každým. Já vždycky kupoval ojetiny :)

krab
včera v 10:37
1
Střední třída jako ohrožený druh?

Já se ovšem obávám, že ten požadavek "aspoň na 7 let" bude oříšek. S takovým zákazníkem automobilky moc nepočítají :-D
Možná ten "Buick" Insignia, to je jak psal Jeník Machačů o něm tu pohádku, docela dobrý rodinný auto. Bude mít akorát na naftu a za 5 let s ní nebude akorát moct vjet beztrestně do Berlína :)

krab
předevčírem v 22:48
0
Střední třída jako ohrožený druh?

To je docela zajímavý téma. Vím, že v Asii mi kolegové vysvětlovali, že mít sedan a kožené čalounění znamená určitý společenský status. Nesmějte se, prý to tak je ... Tahle móda funguje i v Rusku. Sedan tak nějak evokuje fakt, že nemáte auto na vožení věcí a na práci, ale jako luxusní dopravní prostředek.

V Evropě tohle moc nefungovalo nikdy, v 70. letech přišel hatchback a tenhle styl karoserie byl populární po řadu let. Malé hatchbacky se silnými motory pohřbily prodeje menších kupátkek...

A teď jsou v módě SUV. A platí to tak dobrých patnáct let, takže nic nového. Ten segment se jen rozšiřuje, terénní schopnosti ustupují líbivému designu a sportovnímu střihu, nebo alespoň něčemu, čemu tak automobilky říkají viz např. Audi Q8

Já si myslím, že sedan i kombi střední třídy nemá teď moc šancí. SUV doopravdy potřebuje málokdo, ale obyvatelstvo si na ně zvyklo, nevim no... je to na každým v čem se cítí dobře. Každopádně tedy poslední dobou si může zákazník vybrat s tolika variací karosérií, že ani nemusí vůbec nakonec mít jasno v tom co teda fakt chce :)

krab
10. ledna 2019, 20:45
0
BMW 440i Gran Coupé: Ochočená M4 pro ty, kteří už dospěli

S tou Z3 Coupe to je teda legrace :-D Já jí měl taky jak je již osazenstvu Autíčkáře docela známo a musím říct, že jestli mě něco sralo tak by to byl fakt, že to prostě nebyla Z3M Coupe :-D Tu bych si býval byl nechal a hýčkal do teď.

Je ovšem vidět jak jsme všichni různí. Někomu chybí i-drive, šestka a poměrně stáčivá geometrie Z3 Coupe přijde asi moc hardcore, když čtu mezi řádky ( ty jo co bys asi řekl na Lotus Elise či rovnou na svezení v Caterhamu) a vybere si mezi pohlednou GC a obtloustlým GT to GT ...

Na druhou stranu asi nás co "trpíme" nostalgií po starších BMW je prostě docela dost. A ani nemusíme bejt starý kmeti nad hrobem... Například v bazarovým snílkovství (zimním) jsem objevil jednu moc zajímavou E46 330Ci na prodej za peníze, za které běžně koupíte o 5-7 novější bavoráky s papírově i silnějšími motory. A co myslíte že mě láká? To staré a i kvůli tomu, že se u něj nemusím zaobírat nějakým i-drivem :) Jo, Autíčkářové jsou všelijací ... he he ( a je to tak dobře)

krab
10. ledna 2019, 11:22
2
BMW 440i Gran Coupé: Ochočená M4 pro ty, kteří už dospěli

Koukám, že tady se strhla ale debata... Tady se tak nějak místy dá souhlasit s každým z vás a místy nesouhlasit :)
1. výkon a jeho využitelnost. Ne, nepotřebujeme 350 koní, byť na 1.7 tuny hmotnosti toho "odlehčeného" grancoupe. Ovšem jen do chvíle, kdy potřebujeme předjet rychle a bezpečně a bohužel musíme i předpokládat, že před námi jede bezohledný zamindrákovaný jedinec, který během předjížděcího manévru schválně přidává plyn a jakoby "soutěží". Pokud máme sportovně vypadající auto ve výrazný barvičce, bohužel se takové věci dějí. Pak se každý kůň a newtonmetr v tom skvělým motoru vážně hodí. PS: jeden z markantních problémů GT86/BRZ za dobu co jsem ho měl bylo právě tohle - oranžový sporťák, chci předjet loudala, loudal to očadí a já s tím 2 litrem, který má 200 koní jen na "papíře" mám co dělat na vytočenou trojku abych to stihnul v bezpečným čase..
2. BMW není co bývalo : to z tý diskuze od některých cítím. Částečně je to pravda, možná laťku snížilo oproti konkurenci, možná se naopak konkurence dramaticky zlepšila a rozdíly se stáhly na minimum ... BMW totiž před 30-15 lety fakt představovalo špičku toho co si člověk mohl pořídit v každým segmentu, kterej prodával a to z hlediska jízdních vlastností a ergonomie. Dneska to tak není, ale BMW je furt dobré, to konkurence je o dost jinde než byla tehdy.
3. Cena : BMW si nechá za svoje auta + příplatky minimálně ceníkově zaplatit vážně hodně. Dokonce až tak hodně, že se koupě takovýho auta jeví jako velmi "good deal" až když najdete skladový, předváděcí, roční atd. auto s velkou slevou , třeba 30% proti ceníkový. Ale to platí více méně i u Mercedesu, Audi ...
4. Noví hráči : Giulia , Stinger : to jsou regulérní konkurenti pro tohle auto, Stinger je podstatně levnější a "prý" dobrý nakonec i podle Autíčkáře ( já v něm nejel zatím) a Giulia za podobný peníze nabídne vážně Quadrofoglio Verde, se kterou se snad svezu a uvidím sám ...

Ale jako za mě ta recenze Zlokočky byla fajn, akorát prostě není jenom BMW a pak někde vzadu se krčí zbytek světa, to by bylo nefér, ale to myslim, že ona v tom testu snad ani netvrdila :)

krab
09. ledna 2019, 16:45
1
BMW 440i Gran Coupé: Ochočená M4 pro ty, kteří už dospěli

Je to hezký auto. Proč jich nepotkává "Madame Viola" na silnici víc? To je asi na složitější rozbor, ale v zásadě jde o to, že spousty zákazníků v této cenové odlákají SUV modely, případně "sportovnější" SUV modely. Čert aby se v tom vyznal. Nakonec BMW "GranCoupe" je fakt taky neue Reihe....

V příbuzenstvu teď jedna je. Jen skladový nafťák 420xD koupený za velmi zajímavou cenu. Prakticky by to s DPH byla polovina uvedené ceny tady testovanýho. Taky má M-packet, vcelku slušnou výbavu a dobře, nízko se v tom sedí. Ale zatím jsem v tom nejel.

Za 2 mega, to už je vážně dost drahá sranda. Vždyť za ty prachy je naprosto v pohodě k mání Giulia QV nebo M2 Competion, pro ty co rádi řídí. Jinak je to ovšem moc pěkný BMW, i když jak říká Beastar, Alfons ví, že "good old school beemer" je něco zase trošku jinačího. Na druhou stranu 2.1 m stát nemusí, skladový jsou tak okolo 1.5-1.7 , záleží prostě jak je kdo náročnej na výbavu a individualizaci.

krab
08. ledna 2019, 20:11
0
O universální pravdě a o tom, proč se lidé budou stále hádat o autech.

Počkej, počkej - abys je nepřechválil a oni zase nezačali s novoroční šňůrou testů nejlepších českých kombíků, prostě Hyundajky :-D

krab
08. ledna 2019, 17:16
2
O universální pravdě a o tom, proč se lidé budou stále hádat o autech.

Já to napsal jako spíš kvůli legraci, zkrátka ty diskuze někdy úmorný jsou pro mě dost logicky vysvětlitelný. A je pravda, že se lidi i kvůli takový nepodstatný věci jako auta dovedou vážně hádat doopravdy. Z takovejch situací nejradši mizím. Ideální zkrátka být v té skupině podobně smýšlejících jedinců a máš pravdu, že tohle je jediný místo na internetu kam bych šel a poslal nějaký komentář. Jinde radši ne ... resp. ani by mě to nenapadlo. Na Autíčkáři je to vážně tak, že sem chodí zvláštní vzorek lidí :)

krab
08. ledna 2019, 16:08
2
O universální pravdě a o tom, proč se lidé budou stále hádat o autech.

Proč se lidi budou hádat o autech? Tak asi je to částečně diskuzní téma aby řeč nestála a taky chce každej potvrdit, že si vlastně vybral správně :)

Někdy stačí míň diskutovat a jít si různá auta vyzkoušet a je to. A někdy ani tak nemáš vůbec jasno...

A že někdo radši Audi, někdo Toyotu a někdo Porsche? Taky někdo fandí Spartě, že? :)
Auta jsou vůbec docela zajímavý společenský téma obecně a lidi vnímají, že jsou významově trochu podstatnější věc v životě, než třeba kávovar.

krab
08. ledna 2019, 10:04
0
Auta roku 2018 podle Autíčkáře

Hezký výběr a klasicky podle Autíčkáře! Ještě by mě zajímalo, co principál Vojta a který auto ho loni bavilo nejvíc!
Krásný mix úletů ( Niva) , velmi zřejmého ( GT86 ) i jinak očekávatelného ( BMW M5)

Já se tolika novými auty loni nesvezl, z toho co bylo opravdu dobré i v poměru kolik peněz odčerpá z vaší peněženky bylo Hyundai i30N. Vím, "wrong wheel drive", vím "hromada elektronických módů" a v neposlední řadě i trochu fejkový zvuk výfuku...

Nicméně, tohle nové auto bych ani tak nevybral. Moje auto roku 2018 ( z novinek) bude modrá Sigma TN , protože se celá vyrábí v České Republice, zatím existuje jen jeden prototyp a má velkou šanci na to, aby opravdu dobře fungovala. Zatím funguje daleko líp na okruhu než na silnici. Ale to se doladí...

Best drive ever : Ferrari 348tb - sice spojuje krásně cimrmanovské prvky očekávání a zklamání, ovšem ono pak z odstupem času zjišťuji, že tohle poslední mid engine Ferrari s řízením bez posilovače a klasickou otevřenou kulisou řazení má v sobě cosi magického. Nezamiluje se však každý a dovolím si tvrdit, že zdaleka ani každý ho nebude umět nebo mít ochotu se s ním učit řídit. Je to pěkná mrcha, ale skvělá.

No a to úplně nejlepší auto roku 2018? Lotus Elise 111 R. To se zkrátka povedlo a je to zdaleka nejlepší svezení ze všech aut co jsem kdy měl. Pravděpodobně bude vítězem i pro rok 2019 , 2020, 2021 a bude to mít předplacené až do konce století ( něco jako Karel Gott) :-D

krab
07. ledna 2019, 17:18
2
Hodně prostoru za málo peněz

Krab to vidí, Krab to slyší :-D Já to vidím takhle : problém je rozpočet vs. nájezd 40 tis ročně. Ona to ta stará Astra H s obyčejným, docela málo zničitelným motorem asi nějak doteď dávala pár let, ale asi je už blízko smrti ( resp. nedává smysl do takovýho šuplíku cpát větší peníze za opravy)
E60 touring by byl fajn, i ta X3, ale kamarád X3 2.5i za podobný prachy loni koupil, že bude na lyžařskou sezónu a pak se prodá. Jako jo, posloužila, ale první návštěva servisu a chorobopis na dvě áčtyřky :-D A to nevybral mizerný kus. Dokonce tu byl na Autíčkáři. A jezdí hezky. ... Na 40 tis ročně je to OK, ale musí si ten člověk ( manžel) vyčlenit rozpočet na opravy. Prostě se s tim musí smířit...

Takže ale co paní učitelce z hudební školy vybereme? Zdánlivě je to kravina ( poruchovost) , ale za ty prachy se dá vybrat dobrej kousek Renautu Espace. Já s ním tejden jezdil, nic z něj neupadlo, naopak - do puntíku to auto splňuje to, co tam tazatel požadoval.

Takže : Espace 2.0 DCi (07-10) cca. a na ten rok bych si kromě paliva a pojisky vyčlenil tak 50 na opravy a servis ( v reálu to nemusí být tolik ročně, ale spíš bude protože i pneu se sjedou atd...)

PS: každý ojetý auto zhruba toho stáří 10 let při nájezdu 40 tis ročně spolyká peníze na údržbě a servisu. Bez starostí by měla jedině nový Sandero bez klimy a to by jistě poradil Bitner :)

krab
02. ledna 2019, 16:28
0
Redakční nej roku 2018

Vidíš, tak až budem dělat recenzi příště, tak už to nebude "fejk" :-D Tak ať se ta transplantace podaří...

krab
02. ledna 2019, 16:09
0
Redakční nej roku 2018

Já snad u toho našeho Yarisu snad začnu hledat to tlačítko "Camaro mode" :-D
O čtyřválcovým F-typu se tehdy vedla v redakčním chatu erudovaná debata hospodských teoretiků a dle našeho capo di tutti Vojtěcha to měl být ten nejlepší F-type jaký si můžete představit. A pak ho Autíčkář vážně měl půjčený, já v něm jet nestihl ( moje chyba) a jen zaslechl cosi o zvuku připomínající "hot hatch" , což jaksi k elegantník křivkám kupé z Coventry poněkud nesedělo.

krab
02. ledna 2019, 10:50
0
Vzpomínka na zemřelý segment vyšší střední třídy - díl 1.

Sorry, tu novou 911 jsem do tý diskuze zvrtnul já ... jsem se díval ten den na konfigurátor novýho modelu a pak ještě zkoumal, kolik modelů 911 se aktuálně dá stále objednat nová s manuální převodovkou. Jak by řekl Cimrman - ani jedna přátelé :-D

Ale k věci : to tvoje vnímání aut jak ho popisuješ sdílím naprosto stejně. I když bych rád obdivoval něco na nových autech typu tý Oktávky, charisma je to poslední, co v ní vidím. Na druhou stranu srovnání s Alfou 166 3.0 V6 je dost nefér. Nakonec Octavia MK1 byla taky stejně nezajímavá věc tehdy jako je i nyní. Kdežto Alfa Giulia je velmi atraktivní auto, charisma má i když je nová, zrovna jako mívala tehdy Alfa 164 nebo nakonec i ta tvoje 166.

krab
02. ledna 2019, 10:33
0
Redakční nej roku 2018

Asi jo, hele ... Já se chystám na běžky na Šumavu jakmile napadne trochu víc sněhu. Asi třetí týden v lednu vyrazíme.
Vánoce byly trochu v předjarním duchu, na druhou stranu zase jsem stíhal pěkně projíždět ty moje čtyřkolové mazlíčky :)

krab
02. ledna 2019, 10:12
3
Redakční nej roku 2018

Hezký Nový rok Autíčkáři!
Divím se že tenhle povedený článek nikdo nekomentujete. Myslím, že v roce 2018 si redakce užila moc zajímavá auta a hlavně i zážitky s nimi! V redakci přibyla jedna Miata a ubyla jedna Miata a Kubajz stále ještě nepochopil proč jí musí mít taky - vlastně jako téměř poslední člen Miata klubu ( ehm.. vlastně Autíčkáře)

Tak ať vám to šlape i letos ať máme co číst a kde se "hádat" pod články v diskuzích!

krab
30. prosince 2018, 21:48
2
Vzpomínka na zemřelý segment vyšší střední třídy - díl 1.

No jo no a teď je to stejně špatně :-D Žádná "vyšší střední třída" nevymřela, dokonce teď i doslovně dostojí svému původnímu názvu .. všecha auta té třídy dneska měří aspoň 1.6 metru na výšku...

krab
30. prosince 2018, 10:27
0
Vzpomínka na zemřelý segment vyšší střední třídy - díl 1.

Nelíbí se vám teda? Uvidím až na živo, zatím mi ale přijde nová 992 zajímavá. Ta vysoká plocha zadního nárazníku se dá elegantně rozbít tím, že si objednáš Sport design packet a vypadá to hned líp. Pás zadních světel mi přijde super, silueta taky, i když je fakt že poměr pontonu se zasklenou plochou by mohl být nižší ( víc prosklení).

Celkově mi ale přijde právě, že 992 je tak nějak "očekávatelný" nástupce 991 a bude zase atraktivní 911 na trhu jako nakonec vždycky.

krab
29. prosince 2018, 22:52
0
Vzpomínka na zemřelý segment vyšší střední třídy - díl 1.

Jenom ke Caddymu - škoda, že jeho vášní nejsou Porsche 911. Tam je to furt stejný už padesát let, takže každej novej model je pěknej :-D

krab
27. prosince 2018, 20:29
3
Bazarový snílek: Exoti za pár

Se divim, že se tu kluci tak hádáte kvůli RX8. Juniore, tohle auto si koupí srdcař a ví proč utratí víc za opravy než u nějakýho Golfu. Je to nadčasový auto s hezky vyváženým podvozkem, perfektní ergonomií a zajímavým točivým motorem. Rychlou jízdu si v ní řidičsky musíš zasloužit. Zatím jsem se kupodivu v žádný projet nestihl, ale jak bude možnost, rád to zkusím.

To auto má taky hodně chyb, ale který nemá. A určitě si i během vlastnictví najdeš podobně pošahaný kámoše ... to se ti s obligátním 3er bavorákem nebo Golfem nestane :)

krab
24. prosince 2018, 10:57
2
Vánoční speciál: Čím jezdí Ježíšek, Děda Mráz či Père Noël?

Já bych toho Santu nezatracoval ... k nám jezdí v Hellcatu a rozdává spoustu V8 rámusu :) ... na dárky už nemá, všechno utratí za benzín.

Pohodový vánoce, autíčkáři !

krab
19. prosince 2018, 15:04
0
Toyota Aygo Selection X-Cite: Image až na prvním místě?

...kdepak, Jakub nedávno absolvoval kurz od Oldřicha Nového, přímo jako ve Světácích :-D Je to zkrátka gentleman

krab
17. prosince 2018, 11:13
0
Kdo se stal letos veteránem, aneb hvězdy zrozené v roce 1988

jj, taky jsem ten film možná poprvé viděl ještě na VHS ce :) Nevím proč, ale baví mě furt...
A jak zastaví ty převozníky drog v tom Cadillacu Allanté je klasika, úvodní scéna no. A chlápci zabrzdí tak prudce, že vylétnou čelním sklem. :)

krab
16. prosince 2018, 21:28
1
Kdo se stal letos veteránem, aneb hvězdy zrozené v roce 1988

Dobrý , E34 jsem viděl asi poprvé jako hodně malej kluk v Passau v 1990 , Corrado bych docela bral pro změnu dneska ...
A v tom roce, rok před revolucí si lidi šli koupit ve frustraci z toho, že Favoriti prostě nejsou Škodovku 125L ... Takhle to tu vypadalo. Východní Němci zas dostali ten čtyřdobej Warťas.

Lepší to bude v příštím roce . 1989 přineslo Ferrari 348 TB , nový Lotus Elan a můj oblíbený film Tango&Cash s touhle písničkou:

krab
16. prosince 2018, 10:42
3
Ptejte se: Je v zatáčce rychlejší dvoukolka nebo čtyřkolka?

Jak to Vavris píše : záleží hromadě věcí a dvoukolka, dokonce může mít poháněná přední kola dokáže být velmi rychlá. Příklad : Octavia cup. Časy v Mostě : 1:46-1:47 , pneu slick 235/40 , hmotnost 1215 kg, výkon 270 koní / 360 N.m , DSG + mech. samosvor. Brzdy AP racing 6 pístkové : Tyhle časy dosáhne na shodné směsi pneumatik vůz až typu Caterham a to s hmotností 2x nižší. Zajímavé, že?

Octavia Cup ( podle toho co mi vyprávěl kamarád, který se ve Fulínově autě svezl) brzdí úplně jinak a zatáčí úplně jinak než jiné sportovní auto, které kdy vyzkoušel. Brzdit mohl daleko později, auto se díky odpružení a geometrii protáhne zatáčkou úplně jinak.

Z vlastní zkušenosti na stejné trati ( Most) : Když pominu efekt řidiče s nevypínacím mozkem... Letos jsem se tam povozil sériovou Toyotou GT86 na sériových pneu : Bridgestone Turanza TOO1 215/45/17 . Limitní faktor není pohon kol , samosvorný diferenciál vzadu ani výkon motoru a odpružení. To se domnívám je u Toyoty velmi dobré. Průšvih jsou pneumatiky s měkkou bočnicí podporující nedotáčivost předku a přetáčivost na výjezdu. A dále pak velmi slabé brzdy díky nim jsem musel z cílové roviny začít brzdit daleko dřív. ( dobrá, díl viny má ještě určitě moje nedokonalá technika brzdění) Nicméně když jsem brzdný bod posouval dostal jsem se na hranici zásahu ABS a rychleji by zpomalovat asi už nešlo. A ty brzdy se začaly asi po 4 kolech přehřívat. Takže špatně ...

Zatímco Lotus, se stejným výkonem motoru a o 20 N.m nižším točivým momentem , jenže o celých 400 kg lehčí hmotností a jiným rozložením hmotností ve prospěch zadní nápravy funguje v Mostě daleko jinak. A daleko lépe. Brzdit jde daleko později ( díky hmotnosti a jejímu rozložení) a díky pneumatikám o podobném rozměru 195 vpředu 225 vzadu, ale směsi semislick gg ( R888R) se s ním dá jezdit se stejným řidičem daleko rychleji. Je to obrovskej rozdíl.

A to jsou dvoukolky. Když na tu trať vezmeme nějakou čtyřkolku, bude záležet zase na tom jaké bude mít brzdy, jaký podvozek a jaké pneumatiky. Malé rozdíly výkonů a hmotností aut nehrají asi takovou roli ...

I když všechno je to zamotaný : pamatujete na tenhle top gear?

;t=8s

krab
15. prosince 2018, 15:04
0
Věříte svému autu?

Jeden moudrý pán z Anglie, jistý Peter Wheeler říkal, že nestaví auta tak aby se s nimi bouralo... A taky zákazníkům radši nemontoval ani Airbag, ani ABS, protože co kdyby si někdo přivodil neštěstí v jeho voze právě díky těm vynálezům Roberta Bosche.. :)

Svým autům věřím. MG mě občas sralo, motoru Porsche už po druhé pořádné opravě nějak slepě začínám věřit zas a spřádám plány v budoucnu až na to nějak půjde, koupit levné Maserati Quattroporte. Nebo ten Jaguar, co jsem chtěl původně na podzim a zbaběle od záměru upustil..

"Hoovies garage" koupil teď nejlevnější Aston DB7 v USA, tak sleduju co s ním provádí, Alex z Carthrottle zase "funkční" Mazdu RX8 za 650 liber ... Musí těm křápům věřit, jinak by nebylo pořádně co zajímavýho sledovat.

PS: na projekt "Bring cheapest Maserati QP V. back into life" by to už chtělo vážně nějakou dotaci nebo aspoň sponzora... :-D

krab
12. prosince 2018, 10:55
0
Ford Galaxy 2.0 TDCi: Peníze kazí charakter

Autíčkář jede týden důchodcovských speciálů, koukám? :-D
Neděle : Camry, sen amerického důchodce
Pondělí: Touareg, sen německého důchodce
Úterý: Space Star, sen českého důchodce ( a běžná realita toho německého)
Středa: Galaxy , sen důchodce s mnoha vnoučaty...
Čtvrtek: ???

Kdo to uhodne? Já tedy netuším... :-D

krab
11. prosince 2018, 12:52
0
Volkswagen Touareg 3.0 TDI: Pojízdná pevnost

Ale jo, to máš recht, já se v SUVčkách tolik neorientuju. Já to myslel z pohledu Dana, který to Stelvio testoval loni a hrozně se mu líbilo a teď by si najednou vozil zadnici v Touaregu :)

Opravdu konkurence je tedy asi hlavně LR Discovery SDV6 , ten se dá více méně pořídít za obdobné peníze a srovnávák těch dvou bych si i moc rád přečetl. Ovšem fandil bych Land Roveru, mě se líbí daleko víc

krab
10. prosince 2018, 20:40
1
Volkswagen Touareg 3.0 TDI: Pojízdná pevnost

On to Dan sice nenapsal, ale všechny skladové Touaregy jsou k mání někde mezi 1.6 - 1.9 miliony. ( na stránkách VW .. se započítanými slevami). Ceník ještě o několik stovek tisíc dráž...

Přitom skladové Stelvio Q4 2.0T 280k vyjde na výrazně méně. A má víc výkonu, víc lepších silničních vlastností a má to styl...

Jako Touareg je určitě super, ale Dane, vážně bys měl v tomhle jasno? Nemrzelo by tě, že jsi nechal Alfu ve štychu? :-D

krab
08. prosince 2018, 21:45
0
Autíčkářova garáž: MX-5 NCFL 2.0 - Jak se rodí a umírají jednorožci

Vavris si vybral dobře. I když, škoda, škoda, že v autíčkářově garáži nepřistála jiná perla pro nadšené řidiče...
Ten Boxster S (986) to býval asi rozhodně mohl být. Ale že bych kvůli tomu Vavrisovi lakoval náklady na provoz Porsche na růžovo, to zas ne... na to mám oblíbeného automobilového barda z té černé Ostravy příliš v oblibě :-D

Těch možností věru moc nebylo - sundávací střecha, dobré až skvělé jízdní vlastnosti a cenovka kolem 400 tisíc max. Navíc Vavris to nechce jen leštit v garáži jako já, ale jezdit furt. (I když to taky není pravda, rádi mě v redakci pomlouvají... zkratka je tu takovej vžitej kolorit to "krabí používání" aut)

Corvetta, to byl jen bazarový snílek, ta se dala škrtnout hned. Z Porsche jen ten Boxster, ideálně by šlo i "esko", ale zarytý miatář by si musel dokázat navýšit rozpočet na údržbu. Ale dostal by se konečně ze spárů mýtů a legend o tom, že "Miata forever"
Pak by se dalo pořídit BMW Z4 3.0 Si a to má trochu netečné řízení, i když musím říct, že bych si asi vybral BMW místo vymazleného encéčka. Jenže zase bude za ty stejné prachy daleko ojetější ... a tady zase encéčko získává další plusové body.

A tím jsme to vlastně vyčerpali. Honda S2000 se mezitím v průběhu těch let co o ní Vavris sní stala tak trochu v mých očích přeceňovanou klasikou a ty ceny jsou příliš vysoké.

No prostě nic, kromě té a ještě nutno přiznat ( protože NC důvěrně znám taky) , že Miata Is Always The Answer. ( konečně jsem to napsal správně...)

krab
06. prosince 2018, 21:13
0
Maserati Quattroporte S Q4 Gran Lusso: Z jiného světa

Vidíš, ono to je ještě k debatě ten úhel pohledu na brand Maserati jako takovej. Slavná závodní historie po boku Ferrari a pokrokovější produkční auta než vyráběl sám "Commendatore" to je už hodně dávná historie. V 70. letech to koupil Citroen, prakticky Maserati zkrachovalo, pak se celý 80. leta trápilo s nedostatkem peněz a takový vážně asi první přelomový moderní auto, kterým se chytili zase na trhu bylo 3200 GT. Sice třeba mám radši Ghibli z přelomu 80.-90. let, ale to je fakt auto pro blázny. A až tak s pátou generací QP a novejch kupátek to začlo mít vážně zase šmrnc. Motory Ferrari i s převodovkama, nádhernej zvuk atd...

A teď tím nástupem V6 dieselů a benzínovejch V6 jako v tom testovaným, už mě třeba konkrétně to auto víc zapadá do "průměru" prémiové třídy. A proto mě třeba konkrétně přijde těžší pochopit to o čem psal Honza v testu - že je to prostě "uber alles".

Aston je dneska v lepší pozici. Ale právě vidím určitý paralely. Rozhodně v období 80. let si mohli s Maserati v otázce finanční situace podat ruce. Ještě že ty automobilky nedopadly jako Saab. A v současnosti pořád možná stejně jako Maserati Astony tu a tam zaostají v tom infotaimentu a dílčích ovládacích prvcích, ale mají pořád 6 litr V12 , takový motor už nikdo další nedrží. Jo, v tuhle chvíli Aston není konkurent s Maserati. Já to spíš napsal ve smyslu, že by bylo možná pro Maserati fajn, kdyby to tak bylo. Na druhou stranu jestli potřebujou v tý celkový strategii mít i vyšší prodejní čísla, musí jako to udělalo dávno Porsche nasadit i ten nafťák i ta SUVčka....

krab
06. prosince 2018, 15:15
0
Maserati Quattroporte S Q4 Gran Lusso: Z jiného světa

Ono to je jak to píše Beastar v blogu. Ale v diskuzi by se dalo pokračovat. Cena QP 3.0 SQ4 je další proměnná. Skladová auta se v Evropě prodávájí zase trošku za jiný peníze než ty 4 mega co uvedl Honza. Snad i díky tomu, že existují ty naftové verze, "budgetové" Ghibli, které se dostalo do programů operáků se exkluzivita Maserati trochu hodně vytrácí. Takže existují na trhu ( dle inzerce) nejetá Gran Sport i Gran Lussa za ceny zhruba se slevou 30 tis Euro proti ceníku. Takže ono kdo ho chce, nakonec nezaplatí tolik jak to vypadá... otázka jak u "Scuderie" ...

Aby člověk dobře pochopil o čem tahle auta jsou, chtělo by to udělat recenzi o použitých materiálech, o míře individualizací o vůni jaká vás obklopí po nastoupení. Malé detaily, které rozhodnou.

Okolo sebe vidím víc, že se lidé pořád spokojí s tím - mám prémiovku - to je hlavní a detailů pro fajnšmekry si nevšímají. Takhle na mě působí nová BMW, pokud se do nějakého podívám, případně občas ( ne moc často) svezu. Od řady 1 po 7 se ty materiály dramaticky neliší. Působí to dobře, ale chybí tomu cosi... Kupodivu mi v porovnání přijdou luxusněji udělaná Volva. A Mercedes vážně zaostává. A to jsem okukoval zvenčí i zevnitř před nedávnem zelený AMG GTR, který je vážně drahý. Působí sestavený z příliš "sériových" a neosobních dílů. Tímhle problémem právě vůbec netrpí Aston. A Maserati by svým způsobem měla být konkurence pro Aston. Ale myslím, že si to tím, že vyrábí i "levné" dieselové varianty pohnojilo, pokud tedy jejich záměr byl ponechat exkluzivitu.

PS: Když kdekoli vidím a prohlížím v klidu novou Panameru, neubráním se pocitu, že tohle je přesně "správně" po všech ohledech. První generace hezká nebyla, uznávám, takový nahrbený hroch, ta aktuální je kvalitní, možná neosobní produkt pro leckoho, ale zapadá mi přesně do popisu luxusní limuzíny, která je natolik dobrá, že si jí majitel bude chtít řídit sám. Zkrátka sportovní business auto u kterého nikdo nemá ani na moment pochybnost, že bylo jen "nafasované" v korporátu, ale majitel ho chtěl, má rád auta, hezké věci a současně není pozér v předraženém SUV.

ty jo, to jsem se zase rozepsal o něčem k čemu mám stejně daleko .... místo Panamery bych v reálu radši vybíral něco jako starý Clio RS pro zábavu :-D A chodím ve spotovních teniskách všude a drahý hodinky jsem si taky v životě ještě nekoupil... :)

krab
05. prosince 2018, 17:27
1
Zábavné auto na pořád - a na horší časy? | Autíčkář se ptá

Nejlepší bude čiplý Hjondé Ioniq electric. Palubka zčervená, baterky zrudnou, přední kola se zapálí a dá to pak 0-100: 2 vteřiny a dojezd se omezí ze začáku na konec dlouhý ulice :-D

krab
04. prosince 2018, 22:21
0
Hyundai i30N vs. Škoda Octavia RS: Souboj na ostří nože

Junior : zachytil jsem nějakou rozlícenou zprávu nějakýho hodně nasranýho majtele Focusu RS teď po facebooku jak se k záruce na jeho Focus RS stavěl Ford zadkem ... Takže celé je to otázka jak to v praxi funguje. Ale hodně majitelů si připlatilo za prodloužené Fordí záruky. Ten Focus RS co jsem viděl jako nabídku je konkrétně teď šedý 2017 asi s 25 tis km u Auto Palace myslím... , vyjde na 789 s DPH a píšou, že má záruku do 2021. Tak to mi přišlo jako docela dobrý ...

krab
04. prosince 2018, 22:18
0
krab
04. prosince 2018, 21:51
2
Hyundai i30N vs. Škoda Octavia RS: Souboj na ostří nože

Zrovna jsem to podotknul o pár komentářů vejš ... taky jsem čekal větší propad, přitom naopak základní ceny zvedli a dokonce ani v Německu i30N pod 27 tis Euro prakticky nejsou. Když vezmu ceny na mobile.

Beastare : Není to vůbec špatný. Prakticky to potvrdilo hodně lidí, není to auto jen o zvuku, vážně má perfektní podvozek. Kde by se dalo polemizovat je u kvality provedení a to se ukáže časem. Novinářskej kus co jsem měl loni měl najeto asi 9 tis km a zdál se v pořádku a bez nějakejch náznaků vrzání a tak... Pak to auto měl Vavris tak za půl roku ( nevím jestli stejný - museli bychom mrknout na SPZtky) a myslím, že se mu zdálo, že na tom někdo už něco na podvozku poškodil. Ale kdoví jak s tím kdo jezdil. Tyhle předváděčky mění řidiče a tak... Takže berná mince bude reálný majitel po 100 tis km. A uvidíme. A může se stát, že přijde zklamání. Nakonec běžný modely Hyundai moc trvanlivostí právě neoplývají :-D

krab
04. prosince 2018, 15:43
0
Hyundai i30N vs. Škoda Octavia RS: Souboj na ostří nože

Hezký. No koukám, že to je už rok, co jsem si jedno to "enko" otestoval. A mezitím se stala legrační věc - zdražili ho!
A to by se tehdy bývalo dalo určitě ukecat za cenu pod 700 ...

Hezký test vyšel nedávno od Tiffa Needela a přátel na Lovecars : VRS vs i30N vs. Mégane vs Mini JCW vs. 308 GTi
Ačkoli ta škodovka byla prakticky jedna z nejrychlejších v přímce a ani nezajela zdaleka špatný okruhový čas, tak je evidentní, že jako auto pro rozdávání úsměvů na řidičově tváři to není.

Konkurence je Mégane RS , 308 GTi a Leon Cupra 300 a pro toho, kdo si to chce zkomplikovat tak ještě BRZ :)

Ovšem díky špatné reputaci si Ford vysloužil brutální propad cen lehce použitých Focusů RS 2.3 Ecoboost a ty i s plnou zbývající zárukou jde koupit za méně než 800 s DPH. A to je něco, co odsouvá i30 N do pozice "příliš drahé".

Loni jsem se těšil na předváděcí , roční i30N za 550 a rok poté se ukazuje, že to auto stojí furt přes 700 :(

krab
04. prosince 2018, 12:09
0
Zábavné auto na pořád - a na horší časy? | Autíčkář se ptá

Díky Speedfred, až si řkám jak jsem ho mohl někam založit do vzduchoprázdna ..
Napíšu ti zprávu.

krab
04. prosince 2018, 09:46
2
Zábavné auto na pořád - a na horší časy? | Autíčkář se ptá

Tak je to fikce, i jako ten článek, tak je zajímavý se nad tím zamyslet :)
Jestli by mě bavila Giulia QV jen týden? No hele, snad nejsem ještě tak rozmazlenej :-D
Jinak QV se ve čtyřkolce dělá a jmenuje se Stelvio.

Realita: Kdybych hypoteticky krok posaný nahoře udělal, vím, že by mě mrzelo, že už se nemůžu projet těma autama co mám teď. Proto jsem to taky nikdy neudělal - jít si koupit jen jedno nové nebo hodně zánovní auto. Někdy si říkám, že by to bylo hezké, ale v reálu mě prostě vyhovuje mít víc různých starších a levnějších. Prostě si nemůžu pomoct v tomhle. Protože svezení v Elise nenahradí vážně vůbec nic ( leda nová Elise/Exige) a MG taky ne a Poršáka už vůbec ne a na nové GT3 nebo i ojeté GT3 jen tak nebude... (spíš nikdy asi)

Problém číslo 2 : jak říkají angláni "horses for courses". Zkrátka jsou místa, kde exceluje jedno auto a místa, kde zase úplně jiné. Na mě nikdy nedokázalo zafungovat takové to univerzální řešení, kdy to auto umí od všeho trochu.

u Giulie QV bych si zkrátka chtěl tipnout a uvěřit, že těch čtverečků zaškrtne vážně hodně. Proto jsem to napsal. Navíc poměr cena / zážitek, když se zadíváte na nabídky lehce jetých kousků se zárukou mi přijde excelentní.

Problém č 3. : jak zmínil Pólin , na běžné trase z Berouna do Prahy nebo z Benešova do Prahy, nebo z Pasohlávek do Brna třeba .. prostě co chci říct - trase která je třeba 30km jedna cesta , je dejme tomu už z větší části po opravených dobrých silnicích ovšem z max 20% podílem něčeho zajímavého a bohužel 60% podílem zácpy a popojíždění, protože to je realita co tě dostihne. A pak ti zbydou nějaké ty víkendové jízdy jinam než do práce. Ale v těch 60% kdy se ploužíš mezi 5 km/h a 50 km/h a nevíš na jakej kvalt jet, horkokrevné italské V6 turbo se ani nenadýchne bys radši chtěl sedět v něčem jako je Prius ( schválně to přeženu )

Takže zábavné auto na pořád ? Nakonec fakt u mě to je o více autech. Ale fakt v současný době věřím, že ty 3 co už mám na pořád vážně asi budou :-D Nevím co jinýho , lepšího chtít. ( v rámci finančních možností)

krab
03. prosince 2018, 17:24
1
Maserati Quattroporte S Q4 Gran Lusso: Z jiného světa

Nakonec to co tu píšete se i docela dobře odráží na ojetinách Maserati. Nejen na jejich cenách, ale rychlosti prodeje. Což je zase fajn věc pro blázny jako jsem třeba já, resp. teda větší blázny, protože já se do koupě starého Maserati zatím neodvážil :)

Pro mě by byla krásná ta IV. generace, od Marcela Gandiniho. A je to auto, který i v pěkným stavu budeš rok prodávat za 10 tis Eur ( možná se mírně pletu, ale je to můj dojem) : 2.8 Biturbo a skoro 300 koní, sice je to nejmenší QP, ovšem působí na mě nejvíc jako sportovní sedan.

Pak je tu V. generace a u ní je vidět, že prodat QP 4.2 s převodovkou Cambio Corsa a motorem se společným vývojem u Ferrari je obtížný i za ceny pod 20 tis Euro. Se toho každej bojí i já ...

Ale na pár kousků jsem se přesto kouknul v inzerci. A vážně jsou u nás hned asi 3 kusy na který by se šlo jít podívat a nestojí ani půl mega. Kolik by asi stál rok provozu a klidně mrzkých 10 tisíc kilometrů? Ty jo, kdyby to někdo chtěl sponzorovat, jedno koupím a budu mu poctivě psát čtenářům deníček :-D

krab
03. prosince 2018, 14:52
1
Zábavné auto na pořád - a na horší časy? | Autíčkář se ptá

Když otázka zní : Zábavné auto na pořád - a na horší časy? , tak odpověď může být přece cokoli.
Je spousta sportovních aut, který člověka baví, ale časem zase zatouží po něčem jiným. Těch, který jsou tak skvělý, že se je budeš učit prakticky pořád ovládat a růst s nima není zase až tolik. Ovšem pro každýho to může znamenat něco jinýho. Oblíbený trio 911, Mustang a vítězná Miata je jen malej vzorek...

No a pak je tu ten problém, že je obtížný najít takové, které může fungovat jen jako jediné auto. Když bych teda tu "hru" od Vojty hrál, všechno prodal a koupil jen jedno auto se kterým budu jezdit všude, je vážně složitý říct který by to bylo.

Ale jedno v hlavě mám. Paradoxně auto, se kterým jsem se ještě nikdy nesvezl, jen s jeho pomalejší ségrou.. A to auto by byla zánovní 2017 Alfa Romeo Giulia QV 2.9 TBi s manuální převodovkou, modrou barvou Misano, koly Quadrifoglio a žlutě lakovanými brzdovými třmeny. V interiéru bych neprahnul po příplatcích, kromě karbonových sportovních sedaček.

S manuálem už se prý nedá objednat nová, nicméně výběr právě ročních / 2 letých za zajímavé ceny u našich sousedů je. A tahle sranda by vyšla na 60-70 tis Euro podle nabídky i s DPH. A jak říká Béda trávníček - A to se vyplatí! :)

Skoro si říkám, jestli bych to vážně nechtěl jít udělat... ne , klid takovej blázen zase nejsem. Ale pokud je ta hra : jedno jediný zábavný auto , tak pro mě je to Giulia. Výkon by mi nechyběl nikdy, už v několika 500k + autech jsem jel a vím, že nechyběl. Prostorná je dostatečně na všechno co potřebuju a zima by se v ní taky zvládla, i když cesta do hor zrovna třeba , když přijde sněhová kalamita s těmi 2 cm, tam bych stažený půlky měl. Zas o to by ten život byl víc vzrušující.
-
Komentář upraven 3. 12. 2018, 14:56:38

krab
02. prosince 2018, 20:46
1
Maserati Quattroporte S Q4 Gran Lusso: Z jiného světa

Kavis : to bylo jen ilustrativně, ani jsem na ten inzerát moc nedíval. A jo, máš pravdu, asi nějaká poškozená, vykoupená na aukci a opravená. Já jí tam dal jen kvůli černýmu interiéru, kterej by se mi do toho auta právě líbil. Na druhou stranu bych si pravděpodobně neobjednal stříbrnou, protože to je zbytečně až moc fádní.

A říct, že počítání je pro plebs a není elegantní to řešit si myslím je dobrej vtip :) Kupodivu čím bohatši ti lidi jsou, tím větší škrti... ( ne vždycky, ale občas to fakt platí) Já tady zrovna u tohohle tématu souhlasím s Juniorem. Jedna věc je koupit si Ferrari, tam si můžou dovolit určitou nedokonalost a zákazník bude dělat, že to nevidí, protože prostě Ferrari. Maserati to má těžký, nakonec je skvělé a skoro zázrak, že vyrábí taková auta, jaká vyrábí. Ale říct - mě nějakej Mercedes nezajímá, já jsem Maserati, mě to nesahá ani po kotníky je docela blbost.

Třeba hodně chápu kohokoli, kdo si vybere za 2 mega Giulii QV. To je unikátní auto na trhu a jiný podobný za tu cenu nekoupíš. Ghibli Diesel na operák taky chápu, protože to nabízí za zajímavejch podmínek. Ale Quattroporte s exkluzivní výbavou za 4 mega, to už vážně koupí jen hodně specifickej člověk.

krab
02. prosince 2018, 13:52
0
Maserati Quattroporte S Q4 Gran Lusso: Z jiného světa

Tak samozřejmě tahle auta najetý nemám, tak je to spíš teoretizování, v PM jsem jel jen jednou jako spolujezdec a v QP vůbec. Je to částečně umění na kolech, ale podívejte se jak vypadá infotaiment v např 3 roky starým kousku. Oproti německýmu autu to působí jako 15 let starý. A tohle jim nepomáhá...
Oproti tomu se model Panamera postupně modernizuje jen takovou decentní evolucí. Prostě mě konkrétně připadá jako kvalitnější hodnotnější produkt. Na druhou stranu Maserati bude bodovat luxusnějšími materiály uvnitř jako je kůže a dřevo. Jenže kupodivu je to Porsche, kdo nabízí individuálnější a širší paletu laků a kombinací výbav interiéru.

krab
02. prosince 2018, 10:34
0
Maserati Quattroporte S Q4 Gran Lusso: Z jiného světa

Krásný :)
Jednu poznámku bych si ale dovolil. Dumám pořád nad tou cenou a tím co vlastně u Maserati zákazník dostane. A obávám se, že za cenu štědře vybaveného Gran Lusso nebo Gran Sport , která bez DPH přesahuje 120 tis Euro i na skladový kusy má pořád trošku zastaralejší prvky výbavy. A v téhle třídě se na to hraje. Pohledem do domácího inzertního webu je i evidentně vidět jak rychle klesá jeho zůstatková hodnota po 3 letech. To je strašnej sešup. Našel jsem např. 2015 s 27 tis km za 1.5 milionu s DPH

A dobrá, pokud chci Maserati, chci se odlišit, zajímá mě krásný zvuk motoru, vzrušující design i motoru, když otevřu kapotu atd. Chápu, že jakoby BMW, Audi a Mercedes nejsou konkurence ( i když v reálu jsou sakra tvrdou konkurencí...)

Ale nelze myslím ignorovat Porsche Panamera. Model 4S s podobným výkonem a praktičtější karoserií liftback nebo dokonce ve verzi Tourismo, což je takový velký shooting brake, prostě kombík. Stojí prakticky stejně a jeho hodnota po 3 letech poklesne míň. A nemá nedodělky. A je to Porsche :)

Moje volba v cenách 3-4 miliony je jasná. Ilustrativně auto jako je přesně tohle: https://www.sauto.cz/osobni/detail/porsche/panamera/17691415?goFrom=list

krab
30. listopadu 2018, 11:07
5
Dan Přibáň: "Lepší auto jsme si vybrat nemohli."

Moc hezky napsanej rozhovor Kubo. Palec nahoru :)

krab
29. listopadu 2018, 21:21
1
Jak se žije s elektromobilem?

Koukám kam se to rozjelo ... taková filozoficko-společenská debata tu snad na autíčkáři ještě nebyla :)
On to Vavris sice shrnul hezky a vtipně, ale nelíbí se mi jedna věc. On jakoby říká : "Neustálá snaha o ekonomický růst je špatně". Za blahobyt budeme jednou potrestáni atd atd...

Já si myslím naprostý opak. Chovat se ohleduplněji k životnímu prostředí jde právě v obdobích blahobytu. Takový ten "marxismus", který tu cítím v těch argumentech je právě zhoubná idea, která vede vždy jen k bídě a válce. Protože jedině, když se jako lidstvo rozvíjíme kupředu, můžeme si dovolit víc přemýšlet o tom, kde té přírodě pomoct. Já nejsem buran co nemá vztah k přírodě, právě naopak. Rád do přírody chodím, jezdím na kole, hromadu let jsem jako kluk chodil do skautu atd... A drobný věci, který můžu udělat tak, abych té přírodě pomáhal udělám i v rámci práce. Protože dělám v oboru dodavatelskýho řetězce a logistiky a s čínským dodavatelem jsem ve styku prakticky neustále. Myslím, že pomáhám aktivně neposílat zbytečně spousty tun materiálu letecky nebo tankery, které fakt dost zplodin vytvoří. Posílám materiály třeba po železnici a to mi přijde k přírodě šetrnější. Ale kdyby ten obchod v kterým dělám nevytvářel ekonomický růst, nemohli bychom si dovolit nic víc, než tu nejlevnější a nejšpinavější cestu. A pokud nám jí nějaká politická zvůle dál bude extra danit, pokutovat atd... bude se vyrábět tam, kde to ještě nedělají, nehledě na vzdálenost od zákazníka. A ve výsledku je pak všechno pro zákazníka o to dražší. Automobilovej průmysl je krásnej (smutnej) příklad...

Cesta je nebránit ekonomickému rozvoji a nestrašit lidi tím, že konec světa je za dveřmi, planeta nás neuživí, bod zlomu, kdy globální oteplení již nejde zvrátit atd. Já to vnímám tak, že tohle všechno jsou účelové politické kecy.

Nehledě na to, že osobní automobily mají minimální, asi 4% vliv na globální emise škodlivin v ovzduší a jsou jen snadný cíl, proto se jejich používání snaží každý zfanatizovaný tatar omezit.

To je můj komplexní názor na téma, tak to prostě vidím já.
-
Komentář upraven 29. 11. 2018, 21:24:08
-
Komentář upraven 29. 11. 2018, 21:27:00

krab
29. listopadu 2018, 11:25
0
Jak se žije s elektromobilem?

Při tvém "zeleném" myšlení máš srandovní přezdívku - Kerosin :-D
Ani bych na to snad nereagoval, ale dalo mi to tu notifikaci, protože jedeme jedno vlákno ... řeknu to takto. Zásadní problém mám s lidmi tvého typu v tom co jsi napsal jako poslední : ..."potřebuje jen popostrčit". Vysvětlím proč.

1. tomu, že budeš jezdit na prskoletu a zachráníš planetu můžeš věřit fakt jedině, když tě někdo zfanatizoval.
2. pokud zfanatizovaní lidi tohoto typu začnou mít nějaký vliv na veřejnou politiku, pak to přesně vypadá tak, jak to teď zejména v Evropě vypadá : vydávají se nesmyslná omezení, zákazy, příkazy, nové daně ve jménu jakési "vyšší ekologické moci" ... co tam máme dál...
3. I kdyby všichni jezdili na elektrokole , životní prostředí to zas nijak dramaticky nezlepší. Museli bychom totiž k tomu ještě bydlet v jurtách, v zimě dohromady s domácím zvířectvem, abychom se zahřáli, v létě bez něj. Vařili bychom si to, co si vypěstujeme ze zahrádek a oblékali si to, co si upleteme z ovčí vlny ...

Sorry za ten ironický tón, ale prostě já vážně nemám rád ekologické aktivisty všeho druhu. Způsobují zbytečné zlo všem. Z toho pak vznikají ty nesmyslné regulace a nařízení apod.. nechme lidi trochu svobodně fungovat, podpořme jejich tvůrčí schopnosti, člověk není tak blbej tvor a přežije tu ještě dlouho i planeta s ním ... Takže jo, já taky jezdím na kole ( dokonce ne elektro) a rád, ale sere mě, pokud mi někdo bude říkat co bych měl a co bych neměl, jakože např. jízda do práce starým autem s velkým motorem je proti přikázání nebo tak něco... tyhle lidi fakt nemám rád.

PS: ekologické katastrofy kupodivu i většího rozsahu než v současnosti uměl člověk i v dávných dobách ... ve starověku a středověku masivním kácením lesů například. Přežili jsme - přežili.

krab
28. listopadu 2018, 20:56
0
Jak se žije s elektromobilem?

hele, to se kvůli těm dieselům zbytečně nehádejte ne... To je stejně zakletý. Je jasný, že není správně co popisuje Pepa, ale není správně, když jim nějakou represí ty levný diesely zakážou, tím, že je za "chudobu" extra zdaní, zakážou jim vjezd do města a tak. A btw. že leckterej soused na vesnicích může vesele pálit v komíně čínský palety nebo i něco horšího je každýmu jedno...

No, životní prostředí my asi nezachráníme :)

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Mini Clubman COOPER S 2007
Mini Clubman COOPER S

2007 rok výroby
174 koní výkon
1 598 ccm objem

Pontiac Trans Sport  1992
Pontiac Trans Sport

1992 rok výroby
102 koní výkon
3 100 ccm objem

Chrysler LeBaron  1983
Chrysler LeBaron

1983 rok výroby
80 koní výkon
2 200 ccm objem

Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 147kW  2006
Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 147kW

2006 rok výroby
200 koní výkon
2 387 ccm objem

Buick LeSabre Limited 1990
Buick LeSabre Limited

1990 rok výroby
165 koní výkon
3 800 ccm objem