načítám data...

krab

JménoPetr "Krab" Jeřábek
BydlištěPraha-západ
Registracepřed 4.1 rok.
Poslední aktivitapřed 2.4 hod.
Telefonjen registrovaným
Příspěvků ve fóru501
Komentářů u článků2473
Pozitivních komentářů u článků693
Negativních komentářů u článků307
Možnostinapsat zprávu

Poslední blogy

Stále nejezdím v Toyobaru. K sakru proč?

28. srpna 2016, 10:43 33 komentářů

Náhodou jsem kliknul na už dneska starý editorial na autíčkáři týkající se odborné čistě teoretické debaty zda má Toyota GT86 a její sestra BRZ opravdu dostatečný výkon. Blog je velkou obhajobou toho že ano, že je zbytečné chtít víc. Vybavilo se mi současně jak jsem v té době něco v podobném duchu napsal na jiný autíčkářský blog….

Hipsteři, Hejteři nebo Autíčkáři, ale moment! Kdo je vlastně kdo?

30. srpna 2016, 22:08 6 komentářů

Není tomu dlouho co jsem objevil a začal pravidelně číst tento web o autech. A přiučil jsem se něčemu novému. Už dneska díky Autíčkáři vím, že existují nějací hejteři a pak že nějací hipsteři. A kdo je teda potom Autíčkář?

Evropa hejtuje šestiválce a osmiválce!

09. září 2016, 18:03 3 komentáře

Mělo by mi to vadit? A je to fakt ten omílaný Brusel kdo za to může?


Posledních 50 komentářů

krab
včera v 15:37
0
Autíčkář se ptá: Jak to máte s palivem?

Teď zrovna proběhlo tiskem, že by se měl zvyšovat podíl biolihu v Naturalu 95, takže asi nám nezbyde (kdo máme stará auta) než jezdit výhradně na Natural 98. Já na něj jezdím už delší dobu a používám ho ve všech autech, i tam kde předpsanej není. Kvůli tomu, že by to měl být benzin bez biosložek. Pro vyloženě veterány není doporučený jezdit na vysoce aditivovaný benzíny jako třeba Verva 100, ale spíš na běžný Superplus (teda natural 98) U novějších OK, někdo přidává VIF nebo jiný aditivum, to já nikdy nedělal, ale modernější auta jezdí nejčastěji u mě na Vervu 100 (přeci jen nejčastějš se na tyhle pumpy natrefí) a veterán jak kdy, ale ideálně Natural 98, ke není, tak beru klidně taky tu Vervu 100, OMV 100, nebo MOL a Shell.

V cizině když jsme, beru taky Superplus (98 Oct) , 95 tka už má právě jak to popisovali teď v tisku až do 10% biosložek, což je právě pro starší palivový vedení problém.

krab
28. září 2020, 16:35
-1
Jaké auto skutečně potřebujeme?

To je trošku škoda, že jsi nakonec do 996 Turbo nešel. Je to po všech stránkách vynikající auto. Já vím, že to jsou jiný počty než koupit Mégane R.S Trophy, na to abys sis to koupil, dal do garáže (myslím to Porsche) jako před lety tu 944 a jel to projet jednou za měsíc, na to ty nejsi, na to na starým turbu najet ročně 40 tisíc to zas nedává ekonomicky smysl, to nikdo dneska už nedělá. I když občas si říkám, že je to škoda a že by to v klidu šlo.

Na tom Ghibli to asi provar byl, konec konců teď vidím nějaké na prodej a ty ceny šli nesmírně sešupem dolů. 996 Turbo by tě v pěkným stavu vyšlo s DPH na 50 tisíc euro cca a tu hodnotu mít už vždycky bude. Spíš větší. Takže platíš jen za údržbu. Možná bys něco ztratil časem i na hodnotě, pokud na tom nakroutíš během pár let třeba 100 tis km, protože se bohužel v tomhle světě furt dost kouká na nájezdy km a každej je pošahaně posedlej koupit youngtimera s co nejmenším nájezdem a pak s tím dál pořádně nejezdí, prostě začarovanej kruh. Ale třeba lidem svitne v makovici a tohle se na trhu trochu změní a rozhodovat bude technickej stav.

krab
28. září 2020, 16:27
0
Jaké auto skutečně potřebujeme?

No, tyhle typy co popisuje Beastar vcelku taky znám, konec konců práce v klasickým korporátu ti je ukáže sama. My tomuhle nikdy naštěstí nepropadli, big city life mi nikdy nic neříkal a vlastně si často připadám, že žiju jakoby trochu v jiný dekádě, možná v devadesátkách... ten styl. S tím, že se zas nemám potřebu ničím chlubit. Děda to měl v hlavě srovnaný a je to kolikrát fakt zázrak toto vidět. My si taky koupíme co potřebujem, na co není, na to není, vodu není potřeba nikde honit.

Teď je sranda, že s tím covidem to nemají ani kde předvádět :-D Jak se dělá z domu převážně, tak tyhle lízačky stojí u toho baráku, jezdí se s tím málo a nový košilky a džíny nahradily sepraný trenky co nosíš půl tejdne... A já, vesničan na to byl připravenej už předtím. Jinak s tím dýškem v hospodě a tak, to naprosto věrně kopíruje reálnou situaci v naší obci taky... Je to zvláštní svět.

krab
27. září 2020, 09:57
3
Jaké auto skutečně potřebujeme?

Já bych v týhle souvislosti poznamenal oblíbený rčení Honzy Červenky o tom, že auta jsou jako boty. Na zimu potřebuješ jiný než na léto, k vodě stačí žabky a do hor zase pěkně se zpevněným kotníkem. Zkrátka neexistuje ideální univerzál, vždycky je to kompromis.

Jenže v reálným životě si může jen málokdo z nás dovolit víc než jedno, možná dvě auta v rodině. A tak se pak nakonec jak tam píše Vavris jeví Multivan jako rodinný sen. Když máte 2 děti, psa a jezdíte na kole, nebo děti mají paddleboard, tříkolky atd.. tak se ty propriety vejdou špatně i do velkýho kombi. Když jste třeba jen dva se psem, tak vám stačí malý auto nebo i ta miata.

Asi bych to nechal na každým, ať si vybere podle toho co jim vyhovuje. Je fakt, že móda SUV mi taky nevoní, ale když to lidi kupují, tak ať ...

krab
25. září 2020, 17:20
1
Škoda Octavia RS iV: Dokázali v Boleslavi spojit neslučitelné?

Já si to schválně přečetl ... asi až jednou nebude koronavir ustředním tématem všeho, tak budu pravděpodobně jezdit někdy sem tam zase na služebky a pravděpodobně bude tohle auto v nějakém tom půjčovacím fleetu. Ale to je jedno, ta recenze mi připadá taková hezky napsaná, ale vlastně mi toho není vůbec jasný jestli je to dobrý nebo je to spíš špatný ... Chválil se podvozek, ale má to typické gumové řízení, chválí se výkon a spotřeba, ale mezi řádky čtu, že je to spíš vlastně konfigurace hlavně aby prošla tam, kde se daní podle CO2 a jinde moc smysl asi nemá. Tak až to někdy příští rok náhodou dostanu do ruky, tak si udělám obrázek. Každopádně Octavia RS III. (245k) verze mě veskrze zklamala, jezdil jsem s ní týden loni a musím říct, že vyloženě nelíbilo.

krab
22. září 2020, 14:55
0
Alfa Romeo Stelvio Veloce: Čekejte nečekané

To s tebou fakt souhlasím, vůbec příklad Porsche je tady vyloženě namístě. Když jsem si načítal tu historii, ty příběhy co a jak... tak Porsche mělo několikrát namále a zachránilo ho v podstatě chytrý vedení těch lidí, kteří Porsche vytvářeli. Když neměli práci na konci 80. let taky stavěli pro Mercedes pětistovku W124, když pak na začátku 90. let vymýšleli co a jak, šli si pro rady jak vyrábět k Toyotě. A vzniknul Boxster a vodou chlazenej motor. Včas pochopili, že bez SUV jako luxusní značka nepřežijí atd... A dneska jsou vysmátí. I Taycan je najednou leader trhu elektroaut a všichni to tomu Porsche věří, že jsou nejlepší i v tom...

Alfa ztratila na moc dlouhou dobu kontinuitu s tím co bylo ještě fakt dobré a slavné. Ti, kdo mívali starý Giulie , Spidery , chodili na závody, kde se proháněli Zagato TZ , Alfy 33 a další slavný závodní auta, tak ti už tu mezi náma skoro ani nejsou. To už je moc dávno. Sedmdesátý léta ještě dobrý, GTV se proslavila hezky v závodech, Spider se pořád velmi dobře prodával a byl moderní, Alfasud byl průser... A v osmdesátých to šlo do kopru, zrovna ale stejně jako u toho Porsche. Sice stavěli fajn auta, taková 75 s transaxle měla obrovský úspěchy, zrovna jako 911 3.2 Carrera a později (a dneska extra populární 964) , to jako bylo, ale prodeje nízko, kvalita horší atd... A v 90. letech se Porsche správnými rozhodnutími odpíchlo ode dna, zato Alfa ne. Dojížděli výrobu 33jky, což byl vlastně "Sud" boxer, to bylo už zastaralý, zrovna jako nešlo do nekonečna vyrábět AR 75. Chybělo sportovní auto. A nová výrobní paleta byla na můj vkus už příliš Fiat. 145/146 , 155 , 164 , dneska sice ty auta máme rádi a nebyly špatný, ale tam v těch letech měla AR umět stavět něco jinýho a lepšího, technicky na vyšší úrovni. Pak když přišla 156, tak se zájem o Alfu výrazně zvedl no, ale už to bylo takový všelijaký. Pověry o špatný spolehlivosti, tý se značka neumí zbavit dodnes (přitom nejsou ničím opodstatněné) a bylo hotovo. Pak bylo nepříjemný mezidobí, kdy existovali jen zastaralé modely. 159 nebyl zázrak , MiTo je stylovka na Grande Puntu, to bylo na úrovni před dvanácti lety, ale už ne dneska a dlouho očekávaná Giulietta, která se mi nesmírně líbila a čekal jsem na to jaká bude nakonec předvedla takový lepší průměr.

Proto mě se nesmírně líbí co dokázali na té platformě Giorgio. Ale Porsche už nedohoní .... Němci ten business umí vést dobře. Nakonec je to vidět i na Ducati, kam se dnes dostala. ( je pod VW group) A taky mohla bývala krachnout, moc tomu nechybělo.

krab
22. září 2020, 14:28
0
Alfa Romeo Stelvio Veloce: Čekejte nečekané

S těma fanouškama motorsportu a aut obecně to je vůbec zajímavý téma. Tuhle jsem cosi zahlédl na skupině na facebooku od Vavrise zrovna, kdy se zamyslel a schválně do placu dal dotaz, kolik je u nás v ČR vůbec lidí, kteří rádi řídí a o řízení něco vědí a jde jim to... Zkrátka že nejsou jen uživatelé. Prostě lidi co chtějí auto umět dobře ovládat a mají rádi auto klidně nekomfortní, nevybavené poslední elektrotechnikou, ale citlivé na řízení. Já znám hromadu lidí co mají auta jako jeden z hlavních koníčků, ale je to určitá sociální bublina. Takže reálně těžko říct, ale moc jich nebude.

Když občas čtu nějaký starý články v časopisech nebo reporty z historických závodů, tak třeba na Le Mans chodily fakt neskutečný kvanta lidí, Mille Miglia, Targa Florio, tím žila de-fakto v ten moment celá Itálie, minimálně lidi co bydleli kolem tratě, aspoň z těch starých zápisků. V UK byl taky každou neděli nějaký závod a chodilo na to mraky diváků. Na rallye taky chodívalo víc diváků. Myslím si, že to postupně opadlo... asi taky tím, že těch zábav je dneska daleko větší množství. A aut bylo ve výsledku daleko míň na počet lidí. Možná taky proto si každý nějakýho zajímavýho hned všiml a pamatuje si na to. Je fakt, že Alfa v tom motorsportu tolik vidět není. Ale to dneska ani Porsche třeba v Rallye. Já už se zase těším na tu listopadovou Valpantenu (jestli to bude) , tam je krásná skladba rally aut, Alfy nevyjímaje, Poršáky, Lancie, Ferrari, prostě zajímavá éra.

krab
22. září 2020, 11:20
5
Alfa Romeo Stelvio Veloce: Čekejte nečekané

Mě se stalo něco podobnýho loni na podzim. Někde před Hradcem jsem tankoval na pumpě Lotus a stál tam pán s modrým Stelvio QV a pil tam někde kafe u toho, tak jsem dotankoval a pochválil mu to a dali jsme se do krátký konverzace. A když jsem mu říkal, že má pěkný sportovní auto tak se usmál a povídal, že pěkný sportovní auto mám prej já... pak jsme se bavili chvilku dál, říkal jsem mu jak se mi líbilo svezení v Giulii QV a u něj zase bylo evidentní, že si toto vybral jako rodinný (což dává smysl) a asi nějakýho sporťáka ještě měl. Takže pravda ... kupují si ta auta nadšenci do aut. Ale to je správně, Alfy vždycky byly něco trošku extra, kór v padesátých, šedesátých a sedmdesátých letech, tak nějak do ropné krize a do příchodu Alfasudu.... Alfa byla frajeřina a taky patřičně drahý auto. Mě přijde, že právě s těmi dvěma modely na platformě "giorgio" se to trošku vrací a připomíná. Jen možná klientela už je jiná a fanoušků do aut a motorsportu přeci jen od těch dob našich tátů a dědů asi ubylo.

krab
22. září 2020, 08:00
6
Alfa Romeo Stelvio Veloce: Čekejte nečekané

Tak to nepřivolávej... Já vím, že u nás v ČR je pro Alfu Romeo malinkatý trh. Vytknout Alfě, že to není další německé/korejské SUV v řadě je blbost. Přeci nejsme jako lidstvo ještě tak tupý stádo, abychom všichni chtěli všechno jedno a to samý. A tak je tu díky bohu Alfa, která když postaví SUV jezdí spíš jako ostrý hatchback (v nadsázce) sedan, který zatáčí jako sportovní auto, karbonové "mini" Ferrari, které se chová prská a střílí do výfuku a snad přijdou i s něčím dalším...

Problém je ale cena. Oni by se měli zaměřit na to jak snížit náklady a jak radikálně vylepšit zákaznický servis. To je totiž častá výtka vůči AR. Budou muset nějak přehodnotit co , kde, jak a v kolika lidech vyrábí, vyházet vše nepotřebné, snížit cenovky a stavět skvělá auta dál.

krab
21. září 2020, 12:30
0
Haptika: Jak se nezabít

Jo, z toho by se snad i dal sestavit žebříček toho co je v ergonomii ovládání fakt dobrý a co stojí za prd. A neexistuje výrobce, kterej by to vždycky trefil perfektně. Pokaždý něco divně a něco zase parádně. To ovládání sedadel je třeba vynikající u M-B. Když to máš vpředu na dveřích a ještě v grafice, která ti jasně ukazuje co, který čudlík jak ovládá. A VW to třeba nepřevzalo...

Co je třeba na ergonomii kolikrát až úplně debilní je zdánlivá maličkost - třeba podsvícení přístrojovky. Jak šla v jednu dobu do módy ta modrá, to je příšerná věc.

Obecně mi ale nevyhovují ty dotykové displeje. Zapatlá se to a je prokazatelný, že na to abys zmáčknul přesně to co chceš se musíš víc soustředit, než kdyby tam bylo někde obvyklé tlačítko. Nějak prostě musíš víc a důkladněji ostřit oči na ten displej a pak v ten moment ale nekoukáš kam jedeš.

krab
21. září 2020, 12:21
0
Haptika: Jak se nezabít

Na Porsche jsou třeba taky, na 996 , kousek za řadící pákou. Každý auto má nějaký svý specifika a na ně si prostě zvyknete. Třeba i to mercedesí ovládání stěračů a směrovek na jednom přepínači je divný. A taky si na to člověk zvykne. Stejně tak zapínání světel na japonskejch autech vs. německý klasický kolečko na přístrojovce. Co mě ale vždycky spolehlivě vadí je, pokud si nastavím volant a přes jeho horní část věnce nevidím na budíky. To mají některé peugeoty a je to fakt debilní řešení.

krab
19. září 2020, 12:11
1
Promarněné příležitosti nových technologií

Koukám co tu je zas za debatu ... :-D

Kubo : Kdoví, jak by to bylo bývalo tenkrát dopadlo na té dálnici cestou na Ring, kdyby ten senior měl Clio s automatickým bržděním...

Odpověď: Bych si pak musel ten motor nechat jednou opravit za vlastní a nejspíš bych tam měl dodnes ten hnusnej zadní nárazník s parkovacíma senzorama :-D , to byl zlatej dědek náhodou hele...

I když jak píšeš, pochopitelně že ty bezpečností systémy běžným řidičům pomáhají. Jen nic není perfektní a všechno bývá občas dvousečnou zbraní. Dneska běžná auta jezdí víc "sama" ale ne úplně a lidi díky tomu daleko víc čumí do mobilu (i já někdy) když jedou po městě od semaforu k semaforu anebo matlají cosi na matlacím displeji a pak se diví, když se díky tomu kolikrát div nenabourají nebo se jim to přímo stane.

Já mam rád sportovní auta anebo taková auta, kde se opravdu musíš věnovat plně řízení a nedělají nic sami. Ale asi pokud se ti líbila víc Fiesta ST (a předpokládám že dokonce ta tříválcová) než Subaru BRZ, tak to prostě vypovídá něco o zcela jiným vkusu na auta a jízdní styl, který nabídnou. To se prostě neshodneme, ale to je v pohodě...

krab
18. září 2020, 19:51
0
Promarněné příležitosti nových technologií

Ono takhle, úskalí je, když se začne moc zobecňovat ty věci. Já si tím občas taky nabíhám... Jsou auta, kde je ta elektronická věc nastavená dobře a funguje a tam,kde spíš nefunguje. Ale principiálně není ono, když se primárně auto vyvážené víc na předek a nedotáčivé pak do neutrality ladí tím, že tomu přes ESP budou přibržďovat cíleně různá kola.

I30N je zrovna příklad auta, který funguje hezky.Je tam hodně elektroniky, ale třeba diferenciál je pokud si to správně pamatuju klasický torsen, ale je tam k tomu ještě k pomoci ta elektronika co funguje přes ESP. Jakási elektromechanická záležitost. A brzdy u toho auta navrhli dobře, jsou výkonné a fakt dost vydrží.

Tuhle byla debata okolo Porsche 996 - lanko vs. fly by wire. Všichni tvrdí, že lepší ročníky 98 / 99 protože mají ještě lanko. Já už mám novější auto a je tam PSM a díky tomu fly by wire plyn. Řídil jsem auto kolegy co tam má lanko. A vůbec jsem rozdíl v reakci na plyn nepoznal. Někdy to můžu cíleně vyzkoušet znova a přesednout a zaměřit se na to. Ale elektronika tady kupodivu funguje dobře. Někdo nastavil ten potenciometr jak má být a funguje to. Ale u mraky jiných aut mám s elektronicky ovládaným plynem problém, je nastavený špatně.

Takže technika jde kupředu, to je nesporná věc, pak vždycky záleží na konkrétním autě a řešení. Problémem často je, že ty systémy jsou nastavené na nějaké reakce a ty třeba očekáváš od auta jinou odezvu a vzájemně se spíš perete, než že by se to sladilo. A to je ještě další věc. Někteří vlastně ani nechtějí rychlejší a efektivnější auto. Chtějí nějakou tu odezvu od toho stroje, aby ho mohli řídit plně sami a ten stroj jim dal okamžitou rychlou reakci na podnět. Ono ve výsledku rychlejší a efektivnější není vždycky nejatraktivnější na svezení. Nakonec proto jsou různý auta pro různý lidi. Když bych vzal tady za příklad tady autora a mě, dal nám v rámci "challenge" každýmu 5 milionu korun a kupte si auto snů, přivezeme každý ale naprosto úplně diametrálně odlišný auto.

krab
18. září 2020, 19:04
2
Promarněné příležitosti nových technologií

Spousta toho je pochopitelně věc vkusu a názoru, takže nebudu nic rozporovat, ale s tím E-diffem jsi to Vojto napsal vlastně za mě. To byla jedna z věcí kritiky, co jsem ale nevyjádřil jasně u toho testu BMW M235i na platformě Mini. Že mě vadí, pokud čtu o nějaké technice a je tam evidentně ta věc s přibržďováním kol, aby se auto například přirozeně nedotáčivé měnilo na přetáčivé atp. To je mimochodem i dost věcí Focus RS MK3. Ale nedivím se, proč tyhle elektronický diferáky, je to hlavně z důvodu úspory nákladů anebo dost možná spotřeby paliva, protože to v nějakým testu vyjde lepší než mechanický šnekový nebo lamelový samosvorný diferenciál, který má větší odpory. Takže by to znamenalo pár gramů emisí víc v testu, takže to neprojde a dělá se to takto. A to je ten problém.

krab
18. září 2020, 14:22
2
Nové "Zetko" je tady. Líbí se vám?

Já se na to těším. Myslím, že si to nechá pár (možná dost) lidí dovézt, stejně jako se dřív vozili Mustangy, když tu nebyly oficiálně.
Otázka bude potom cena, podle toho se to auto bude/nebude u nás i objevovat. Design je individuální věc, ale mě se to líbí.

krab
17. září 2020, 13:37
2
Geländewagen z devadesátek a hledání nadčasovosti

Opravdu nadčasový auto s parádním motorem, příjemným zvukem, takový se může dědit v rodině a bude furt jezdit, když se tomu dá rozumná údržba... Fajn recenze jak tu psali už kolegové. Byl to určitě bezva nápad sehnat majitele a jít se v tom svézt.

krab
15. září 2020, 13:42
0
Ptejte se: Vybíráme pohodlné kombi do 350 tisíc

To je fakt, že tu 508 jsem jezdil jen ve stavu, když ta auta měla 10-30 tis km. Kdoví jak to funguje po 150 nebo po 200 ... U Passata jsem měl naposledy na týden k ježdění auto co mělo reálně po 4 letech necelých 200 tisíc a bylo to fakt nerozvrzaný, dobrý. Ale je to kus od kusu, ale dobrý je, že se mezi nima dá vybírat, protože jich je na trhu hodně. A ceny jsou u nich v podstatě lepší než u Superbů, kolikrát stejný jako trojkové Octávky s výbavou, protože to jsou žádaný auta.

Ještě mě napadá hledat a koupit Hondu Accord Touring a koupit si to s 2.4 VTEC benzinem a dlouho hledat teda, protože jich moc není a když je to pěkný málokdo to prodává. Ale to jsou taky dobrý auta

krab
15. září 2020, 13:23
0
Ptejte se: Vybíráme pohodlné kombi do 350 tisíc

Jak píšeš ten začátek ... je to vcelku oříšek pokud je tam podmínka "DSG nebrat". A vlastně nerozumím úplně proč. Tu a tam v minulosti fungovaly různé motory s DSG nepřesvědčivě / trhavý rozjezdy, nelogický řazení atd., ale často a postupně s časem se to hodně zlepšovalo. I výdrž a servisovatelnost DSG převodovek není tragedie. I hydroměničový automat se umí rozbít a pěkně draho...

Mercedes, Audi, tudy asi ten tazatel nesměřuje... je to ošemetný někomu doporučovat A6 s třílitrem naftou, když se na to necítí a třeba není ochotný postoupit riziko dražších oprav, když se mu to nepovede dobře vybrat anebo přijde trocha smůly. Vždyť to známe.

Se Peugeotem 508 jsem něco najezdil, jednu dobu býval ve flotile aut co jsem používal k práci. A za mě dobrý. Pohodlný, příjemný pohodový auto, který je jiný než koncernová klasika. Tak jestli jde o tohle, tak proč ne pažouta. Na druhou stranu já bych si vybral z velké nabídky Passatů Variant. Je to prvoplánová volba ( hned po škodovce) , ale Passat do 5 let stáří na naftu je ideální rodinný auto. Dokonce bych doporučil klíďo vzít auto s manuálem, pokud by byla výhodná cena a extra dobrý stav, který stojí za to. Ono se tam řadí tak nějak "samo" a nenuceně. Hledal bych ale auto s ergocomfort sedačkami, ty jsou výborný.

krab
11. září 2020, 15:04
2
McLaren F1: Zázraky technologie

Jak říkáš, málokdo na světě může říct, že to opravdu řídil neřku-li vlastnil a najel nějaké kilometry aby to dokázal perfektně zhodnotit. Pro mě to auto rozhodně emoce má, mimochodem i nový Gordon Murray T50 bude něco fantastickýho. Když bylo nedávno představení, vyšlo několik zajímavých povídání a rozhovorů s Gordonem Murray a na youtube je najdete. Je tam i vyprávění od Gordona Murray s Harry Metcalfem o vzniku F1. To je hrozně pěkný, doporučuju, najdete to na Harry's garage. On si opatřil na přelomu 80-90. let na testování všechny možné supersporty tehdejší doby a vedl si notýsek a tam zapisoval, co ho na kterém z těch aut štve. A pak vymýšlel F1 tak, aby byla jak bylo řečeno dokonalá. A stejný princip bude nové auto. Gordon Murray je pro mě fascinující osobnost. Zrovna jako Colin Chapman, bláznivý a dost možná geniální designer Luigi Colani , Ugo Zagato, Marcelo Gandini anebo inženýři Gioachino Colombo nebo Hans Mezger. Nakonec i Horacio Pagani je nesmírně zajímavá osobnost, když díváš na nějaké rozhovory s ním a o tom jak zhmotnil zase svůj automobilový sen.

krab
09. září 2020, 09:09
0
BMW M235i xDrive Gran Coupé: Takhle by to dál nešlo.

Přátelé, ale tady v tom vlákně jsem diskutoval více méně se Sedrikem a Vavrisem ... do dalších teorií o tomto voze se raději už pouštět nebudu. Ráno jsem si přivstal, projel jednu zajímavěl upravenou E36, kterou mi nechal na vyzkoušení kamarád ( moc mu za to děkuji - on lišák tuší, že až to bude chtít prodat, jsem skoro jasná kavka co se chytne) a udělal jsem si hezký ráno. před prací...

krab
08. září 2020, 15:41
0
BMW M235i xDrive Gran Coupé: Takhle by to dál nešlo.

To víš, že jsem přijdu občas ještě rád zatrollit a blob od BMW je ideální téma... do debat s elektroautomobily už se nezapojuju.
V reálu ale věřím, že to přece musí jít ještě jinak a líp. Ale je to složitější cesta než postavit předokolku s haldexem a osadit to emkovými odznáčky. Prostě by se mi líbilo, kdyby automobilky s tradicí trochu o tom co ta tradice je přemýšleli a drželi se nějakýho konceptu. A některý značky to umí, já myslím, že zrovna třeba Lexus, tam je jasně vidět nějaká koncepce i designový sladění a ta technika má svoji úroveň. A nekrachujou. Alfa přišla s dobrým produktem (Giulií) jen jim nefunguje spousta dalších věcí. Jaguar taky zůstává docela osobitý.

A v reálu i znám opravdový zákazníky BMW , jistě je jich podstatně míň než to co zná slovutný Beastar, ale dost na to abych si dovedl jasně představit, že produkt typu nahoře je přesně určený pro tyhle lidi. Svezou se v M2 Comp a přijde jim to malý, stísněný, tvrdý ( jedna reálná zpětná vazba co jsem slyšel např) a já to pořád nedokážu chápat jak je to možný. Vždyť je to docela velký auto, kdybych vedl tým těch konstruktérů budu se snažit to udělat ještě menší a nižší. No, nic jdu dělat něco užitečnějšího než trollit o tom jak se stalo, že lidi dneska kupují úplně divná auta...

krab
08. září 2020, 13:11
0
BMW M235i xDrive Gran Coupé: Takhle by to dál nešlo.

To je jasný a já tomu rozumím stejně jako ty. S tím rozdílem, že oni to nemusí takhle dělat. Ano, ta společnost musí udělat rozhodnutí. Máme na to, abychom věci dělali jinak a přitáhli zákazníka na to co jiný nevyrábí anebo půjdeme po podílu na trhu konvenčního produktu? A jako je to se vším, volí se typicky ta druhá varianta. Koneckonců naše PC systémy taky nejsou ničím unikátní a každá z těch firem na trhu hraje o ulovení co nejvyššího procenta z koláče komoditně nastaveného trhu.

Ale pak máš pár výrobců, kteří na to jdou jinak a nabídnou něco co ostatní ne. Teoreticky by BMW mohlo stavět auta tak, aby jízdně odpovídala představám inženýrů, testovacích jezdců a řekla zákazníkovi že takhle je to nejlepší a pokud vám to nevyhovuje jděte si koupit něco jinýho.

Ale v reálu to neudělá, protože se připraví o zisky. Takže tady nejde o risk a pokrok, naopak jde o promyšlený způsob jak přivést na trh něco z čeho by mohlo koukat nejvíc peněz. A o to i jde. Akorát je to škoda to vidět u značky, která byla víc zaměřená na technologický vývoj, měla jedny z nejlepších motorářů atd...

AR mi je práve díky výrobě Giulie momentálně jedna z nejsympatičtějších automobilek současnosti. Sice to asi neskončí slavně, ale uvedli v roce 2016 na trh elegantní sedan klasický koncepce s motorem vpredu podél, pohonem zadních kol a naladěný tak, aby řidič byl řidič a nejen cestující. A obrazně světu řekli : takhle my si myslíme je to nejlepší a jestli se vám to auto nelíbí, běžte si koupit něco jinýho, ale podobný auto jako my nikdo jiný nemá. Samozřejmě z hlediska ekonomiky oni potřebují nový plug in hybrid a malý crossover jako sůl, jinak nejspíš zkrachují. Bohužel...

krab
08. září 2020, 12:40
0
BMW M235i xDrive Gran Coupé: Takhle by to dál nešlo.

Ono se totiž ukazuje často to, že když se spojí hobby a práce ne vždycky to vychází a občas je to dokonce katastrofa... Takže moje představa BMW, které si bude zachovávat i v dnešních časech charakter někdejší E30 by se jistě změnil v tu katastrofu

Ne, ale vážně, ty si myslíš Sedriku, že postavit auto na konvenční platformě s motorem vpředu napříč je pro BMW nějaký risk a posunutí se vpřed? Mě přijde, že jestli něco, tak maximálně posunuli vpřed to těžiště motoru, takže je zase o něco blíž Audi :-D

Teď mám po večerech rozečtenou historii motoru Lotus Twincam a jak to vyvíjeli atd... pro jeden článek co bych rád udělat o tom tématu a to je zajímavý, tady vidím ten pokrok i risk , toho Chapmana jako businessmana vidím vyloženě v kladným světle. On teda často chodil až za hranu trochu vychcanosti, ale stejně...

Kdežto to co já jsem měl na mysli je takový to : pojďme to auto udělat jinak, ale ne kvůli posunutí techniky vpřed, ale spíš ušetření nákladů a docílení pár parametrů, které marketingové oddělení chtělo - třeba ten lepší vnitřní prostor plus pravděpodobně snazší zástavba hybridní verze, což je zase záležitost spíš aktuální politiky než technickýho vývoje samotnýho.

PS: se podívejte na fotku motoru - jak má těžiště víc před osou přední nápravy oproti motoru předchůdce.

krab
08. září 2020, 11:44
0
BMW M235i xDrive Gran Coupé: Takhle by to dál nešlo.

PS: s tou Teslou to byl jenom vtip :-D ... ve skutečnosti vím co bych si na delší ježdění koupil, AR Giulii, to už tu ví každý

krab
08. září 2020, 11:30
0
BMW M235i xDrive Gran Coupé: Takhle by to dál nešlo.

Kubo, to je jednoduchý ... já věřím, že má mít každý produkt nějakou identitu a nejen slepě kopírovat trendy. A v automobilovým průmyslu už se většinou dneska jen kopírujou trendy jeden od druhýho. Auta dokonce už ani objektivně nejezdí líp než předchozí modely, jen dostávají jako spotřebiče nové funkce, možná někomu k užitku jinýmu ne. Já mam štěstí, že auto k životu na ježdění ani moc nepotřebuju. Nutnejch jízd není tolik, o to víc toho najezdím pro radost.

Kdybych potřeboval jezdit denně třeba 200 km + a potřeboval na to spolehlivý auto, tak vlastně ani netuším co bych si z toho co se dneska dělá vybral. Dokonce i kdybych na to měl štědrej rozpočet. Možná byste se nakonec divili a byla by to zrovna Tesla 3 s tím nejdelším dojezdem co se dělá. Za určitých podmínek (např. tesla supercharger u pracoviště) by to smysl dávalo, pokud by to auto bylo zpracovaný tak jak nějak odpovídajíce cenovce. Nejel jsem v tom, tak zatím nevím. Nebráním se novejm spotřebičům, já je jenom naštěstí nepotřebuju.

Třeba Clio, Twingo, tyhle starý plečky mám rád, protože jsou to obyčejná upřímná autíčka za pár kaček. Navíc se fakt dobře řídí. Fábka Junior - nevím kde jsi četl něco pozitivního, pokud tak je to spíš vtip, to je totiž křáp, obecně je jedničková fabka spíš křáp... Martin Vaculík ji hodně chválí, někde jsem o tom co si viděl u něj na facebooku, ale tady teda nevím, nevím... malý francouzský auta typu těch Clií, Peugeotů 106 atd. ty mám rád, škodovky fakt ne jaksi... A vůbec, starý auta mám rád skoro všechny, občas je něco z toho fakt křáp, ale často mě to i tak vlastně baví...

Asi mě podvědomě trochu serou lidi co si kupují auta se slavnými sportovními znáčky a neví o tom nic. Jednou jsem byl svědkem takový debaty v rámci práce, zrovna to bylo konkrétně v Asii. Dva Taiwanci se bavili u oběda s námi o tom jak si objednali to nové "AMG" z dalšího jsem pochopil že takový ten nakopnutý sedan CLA AMG ... radši jsem byl zticha, protože kazit jim radost tím, že Mercedes "AMG" má být osmiválcový a ne nějaký naturbený čtyřválec, to by nemělo smysl. Asi je to blbost ale podvědomě mě serou lidi co si kupují takováhle auta a myslí si kdoví co nemají. Respektive vůbec nechápu jak za to můžou utratit peníze. Do mýho světa fakt tyhle auta nepatřej, to není ani ryba ani rak. A je irelevantní jak to jako spotřebič funguje. Ale zas třeba ocením, když něco postaví zajímavýho, třeba ve spolupráci s Toyotou tu Supru, to bude nepochybně parádní auto a rád se v tom svezu když bude nějaká možnost...

krab
08. září 2020, 10:39
0
BMW M235i xDrive Gran Coupé: Takhle by to dál nešlo.

Tohle jak píšeš ten poslední komentář - to je podle mě vůbec téma i na celej blog a zamyšlení. "Proč bavorák zklamal tradicionalisty" Zkrátka si chtějí ukrojit kus z koláče trhu, který necharakterizuje značku BMW. A z toho to celý vzniká.

A není to jen BMW, ale i Mercedes. U BMW mi to přijde ale nejvíc do očí bijící. Ta značka si vytvořila renomé před válkou díky závodním úspěchům, po válce chvíli trvalo kam bude směřovat, ale v 70-80. letech se etablovala jako výrobce sportovních cestovních aut. A svezení s bavorákem se až do doby co skončila tak před 15 lety lišilo výrazně od svezení autem jiný značky. A tím jak teď dělají od všeho něco, tak se jejich charakteristická identita ztrácí. A příkladem by mohlo být tohle auto. Jistě je rychlý, věřím, že Honza Machač si našel nějakou svou zábavu i za tím volantem, to všechno asi jo, nemám důvod nevěřit, ale změňte tomu odznáčky na Audi, tak to bude Audi, změňte je na Mercedes, bude to Mercedes. Nemá to svou osobitou identitu.

Mercedes ztratil kredit si myslím zbytečně všemi těmi modely začínajícími na A a B , to je mercedes podle marketingového oddělení, ne podle reality. Ale se zbytkem portfolia umí zacházet líp a umí postavit auto, které nějak na někdejší identitu mercedesu navazuje, dokonce to umí skvěle. V tom dražším spektru nabídky mají fantastická auta. A BMW dost tápe. Pětka už není tak rozpoznatelná charakterově od éčka , trojka se blíží Audi víc než kdy dřív a jediné co se jim povedlo tak je čtyřka kupé (a to nový je teď navíc hodně kontroverzní tím předkem) , šestka, osmička , M2, M4 , to jako dobrý ... ale jako celek to portfolio není moc sladěný. A to vynechávám tu plejádu všeho s X na začátku, těch je tolik, že se v tom ani už nevyznám.

Audi tohle zvládá mi přijde líp - auta staví pořád hodně předvídatelně podle toho co od značky očekáváš. Porsche do jisté míry taky, i když SUV nebo elektromobil se značkou Porsche mi pochopitelně nevoní, ale to už je čistě o tom co se prodává a co ne.

A právě je to všechno úplně u prdele co si myslím, protože modely prémiových aut, který já mám zrovna tendenci kritizovat tvoří největší část prodejů. Tohle M235i XDrive nejspíš bude kupovat daleko víc zákazníků než předchozí M240i ... So ist das Leben, jak by řekli v tom Mnichově.

krab
07. září 2020, 14:14
-1
BMW M235i xDrive Gran Coupé: Takhle by to dál nešlo.

Je fakt, že motor už dlouho venku nebyl :-D ... 1000 malých bolestí fakt ne, to jsem viděl teď v sobotu na Porsche festivalu, přijelo tam hromada škodáren , nějaká vložená akce a fakt nad tímhle se nerozplývám. Taky jsem radši zatím o žádným socialistickým voze nikde nic nepsal, protože to bych asi ti příznivce pěkně nasral...

Od června mám toho Elana 2+2 a tak od srpna co už jsou doklady a je to vcelku doladěný jezdím, zkouším, dotahuju šroubky, občas něco šteluju, dolívám kapaliny a hledám místa inkontinence. Už přes tisíc kiláků máme a krásně jezdí. Normální lidi by se z toho auta asi posrali, ale mě se v něm jezdí strašně dobře. Taky když občas někoho na okresce tady na berounsku předjedu tak čumí a nechápe. Tohle auto zatáčky rádo a kde není výkon tam je potřeba zapomenout že to má i brzdy... A v tý době (rok 67) se dělalo přesně 1000 malých bolestí. To fakt srovnávat nejde. Dokonce jsem si teď sedl právě do 72 jky Olklappe 911 2.4 a jako hodně zvláštní. S tím jak to má rozložené pedály , ten velkej volant, to jako taky bude kumšt jezdit rychle. Ale takovej brouk by se mi přesně líbil. Až na tu cenu...

krab
07. září 2020, 14:03
0
BMW M235i xDrive Gran Coupé: Takhle by to dál nešlo.

Mě to právě taky překvapilo, že tě to bavilo ... Měnit 911 za Caymana je pochopitelně blbost, mě spíš ty Caymany zajímají, protože s nima nemám zatím zkušenosti a přitom jsou to výborně vyvážený auta. Tady to byla vyloženě taková zajímavá nabídka na fakt zánovní skoro neježděný auto za 1.1 s DPH a přišlo mi to jako skvělá náhrada původně za ten Fiat 124 Spider co jsem měl. Svoji 996 bych neprodal. Spíš jen jsem nad tím přemejšlel a zajímalo mě jak funguje to nové. A ono to dobrý bude... Pak jsem to vyřešil úplně jinak a teď už můžu leda bazarově snílkovat. Mám teď období zase zpátky hozený do 60-70. let a jsem vysmátej. Nakonec už jsem přestal očumovat ty modernější stroje od Stuttgartu, ale daleko víc ty opravdu starý. No, možná ještě časem koupím brouka a bude :-D

krab
07. září 2020, 13:41
-1
BMW M235i xDrive Gran Coupé: Takhle by to dál nešlo.

Oni jsou dneska podobně velký ... když se podíváš na hmotnost i velikost současnýho Caymana a 911 tku, která se dělal před modelem 991. Dneska je 911 posunutá velikostně jinam. 992 je opravdu velká a děsně široká a samozřejmě taky tak drahá, že nad ní ani nemůžu uvažovat i kdybych chtěl. 718 Cayman je za rozumný peníze (mírně jetý) ale ten čtyřvál v tom fakt zní hrozně blbě. Jinak auto je to moc hezký, sedí se v tom perfektně atd... je to podle mýho gusta až na ten motor. Upřímně řečeno něco podobnýho mě přišlo i u Alpine, kdy je auto nádherně ovladatelný, ale proč má digitální přistrojovku, pádla a turbomotorek z Renaultu... Ono to je sice teda rychlý jako prase, ale nemá to ten zvuk zkrátka. Mě baví fakt ty Toyobaru, když vezmu poslední dekádu a to co se vyrobilo a co jsem tehdy opravdu jako chtěl, tak to bylo hned od roku 2012 Toyobaru ... to jsem hrozně chtěl. Taky jsem rád, že jsem si s tím asi rok pojezdil.

Mě právě překvapuje, že uděláš takovej zvláštní závěr zrovna u takhle kontroverzního auta. Sám blázen co má osmiválcový Camaro píšeš, že je to dobrý s ESP :-D Ale ber mě z nadsázkou. Já asi tuším cca jaký styl auta to bude. Něco jako to AMG áčko nebo Focus RS mk3 , rychlý to bude jako hovado, díky chytrý elektronice to bude i zatáčet, ale nějaká ta opravdová radost z toho, nevím no... Zkrátka bych si radši šel pro poslední kus last edition BRZ a ušetřil dost peněz anebo ukecal dealera na nějakou zajímavější cenu a bral Supru GR , oni už teď taky nestojí těch 1.8 milionu co za to původně chtěli.

krab
07. září 2020, 13:25
-1
BMW M235i xDrive Gran Coupé: Takhle by to dál nešlo.

Já si občas něco novýho i půjčím. Je pravda, že se na nový/zánovní auto málokdy těším, to je fakt. Když to funguje pro cílovou skupinu dobře, tak to rád i pochválím, pokud je to auto na který musím udělat recenzi. Ale problém je ten, že mě ( a vnímám to stejný i u hodně přátel) žádný z těch nových aut nechytá za srdce. Za měsíc nevím, že jsem něčím takovým jezdil. Stará auta mají duši a nějaký charakter. Nakonec proto se jim i věnuju, když je na to čas. A sám si kupuju stará auta a ne nová auta. Ale o nová auta se taky zajímám. V létě jsem se zajímal o jeden zánovní Cayman 718 - jenže stačilo nastartovat ten čtyřválec a bylo jasno, že stará babka 996 v takovým autě rozhodně nemá konkurenta a už vůbec ne náhradu. Když jsem si v sobotu poslechl motor 964 mého kamaráda, tak jsem maximálně tak slintal. Vodou chlazený zkrátka takhle hezky nikdy znít nebudou. A teď už začínají i přicházet o válce. A v BMW je to podobný. Jak krásně zní dvanáctiválec ve staré osmičce nebo sedmičce. Někdy se běžte podívat i na tahle auta, jistě se najde někdo, kdo vám je rád ukáže a pochlubí se s nimi. V tu ránu zapomeneš čím si na takový sraz přijel.

Zrovna tenhle Machačův test jsem si rád přečetl, mě zajímalo přeci jen co je tohle nové auto zač, ze začátku osobitá kritika a čekal jsem, že v závěru se to těžko změní a pak přišlo překvapení, že je auto vlastně teda boží a líbí se mu. Já mam na to jak by se mělo chovat sportovní auto tutově jiný kritéria, tím to zkrátka celý asi je. Jestli si vzpomenete, když jste před časem na autíčkáři testovali Subaru BRZ. Tak to je přesně auto ze současný produkce (už teda končící), který přesně splňuje moje kritéria pro všestranný sportovní kupé. Pár much se jistě najde, ale jako celek je to fantastický auto. A podobným stylu (když vynechám Mazdu MX5 a hodně drahou Alpine, která má ale navíc pádlový řazení což by mi dlouhodobě nevyhovovalo) se takřka nic podobnýho nevyrábí.

krab
07. září 2020, 12:27
-1
BMW M235i xDrive Gran Coupé: Takhle by to dál nešlo.

Jak s tím souvisí Porsche? Carrera 2 a Carrera 4 se dost jízdně liší. Pokud jsi k technice vnímavej poznáš to hned. Minimálně to tak platí u starších modelů. S aktuálním jsem nejel tak nevím, ale bude to stejný. To, že má i předek poháněná kola poznáš na jiný odezvě od řízení. Není to tragedie, ale je to horší. Proto bych si Carreru 4 já osobně nekoupil. Ale je to obvyklá volba pro ty, co to mají jako celoroční auto a jezdí s tím v zimě na hory.

krab
07. září 2020, 10:34
-2
BMW M235i xDrive Gran Coupé: Takhle by to dál nešlo.

A Jeníku , koupil by sis to? Takovýhle BMW když jseš teda jako ten milovník BMW? :-D
Já na rovinu ne. U M2 Comp bych trošičku váhal, to se mi skutečně líbí, ale nakonec bych ani za tohle svoje peníze nedal. Ale tohle? Za 1.5 míče? Pokud jo, já tě nechápu.

Je fakt, že já jsem extrém, pro mě jsou bavoráky atraktivní tak do roku 2005 a pak už moc ne. A to jsem jich vyzkoušel dost. Neříkám, že dělají auta úplně špatně to ne, ale svezeš se, najdeš na tom i pozitiva, pochválíš to a za chvíli zapomeneš, že jsi s tím vůbec kdy jezdil. Tak to zkrátka je. Spotřební zboží nic víc.

krab
07. září 2020, 09:46
0
BMW M235i xDrive Gran Coupé: Takhle by to dál nešlo.

A pak se mi divte, že jezdím jen v samejch starejch sportovních autech :-D
Když to tak sleduju tu situaci s tím co se vyrábí (zdaleka nejen u BMW, dá se aplikovat obecně) tak pomaloučku začínám šetřit na nějaký další krytý stání a BMW Z3 Coupe, kterou si snad zase jednou budu chtít koupit znova... S tím se mi jezdilo vážně hezky.

Tohle mě pánové neláká snad ani vyzkoušet, což mě vlastně upřímně mrzí. Ještě tak ta M2 co má Sedrik, to se mi líbí, do ní mě nechal sednout a hned jsem si připadal jako v bavoráku, má rozšířené lemy, v zrcátkách je to moc hezkej pohled, tři pedály, řadící páku, řadovej šestiválec vpředu a velice příjemnej zvuk. Už se nedivím, že po tom šel rychle než to přestanou vyrábět. Tahle dvojka je zjevně pro už úplně jinou klientelu než jsou typičtí fandové BMW

krab
03. září 2020, 12:59
2
Jak mě Mercedes-Benz G 350d nepřipravil o iluze

hmm, tak to je hodně dobrej Messerschmitt :-D To já jsem stará konzerva, v tomhle bych se cejtil fakt hodně nepatřičně.
Můj by vypadal asi nějak takhle jak ho fotili do propagačních materiálů, já mám rád červenou barvu na německejch nebo švédskejch autech. Naopak Ferrari bych si vybral v nějakým z odstínů modrý a Alfu Romeo taky v modrý... Tam je červená hrozně prvoplánová.

krab
03. září 2020, 11:46
0
Jak mě Mercedes-Benz G 350d nepřipravil o iluze

Jo, Mercedesy co začínají na GL.. to jsou takový kvalitní auta pro manželky, ale pravý géčko to je jiná, to by se mi nejspíš vážně líbilo. Jen když namátkově dívám do konfigurátoru, šel bych si pro pětistovku benzín, to za těch 300 tisíc příplatku už stojí za to a konfiguroval v té hezké metalické červené Hyacint. Správně bych tam měl nechat základní 18" kola, jenomže bych nakonec neodolal dal tam AMG paket a 20" (ale ne tyhle černé, ty se mi nelíbí, mají na výběr spoustu dalších) ...

No, nic jak píše dole Beastar, nejsem ani poradce ministra ani podnikatel zn. umím vydělat jakkoli a hodně , takže nic :-D

PS: asi bych si v reálu stejně spíš koupil novýho Defendera, pokud bych se pohyboval v těchto vodách. ALe teda rozhodování by nebylo snadný

krab
02. září 2020, 11:25
0
Bazarový snílek: Otloukánek do města za pár korun

Myslíš tohoto? https://auto.bazos.cz/inzerat/122633903/toyota-yaris-15-ts-turbo-unikat.php
To je fakt zajímavý, ale asi bych si to taky sám před sebou neobhájil, to bych si koupil totiž když už tak Clio RS, tam vím, že to je dobrý, vyzkoušený, ale zase ne takhle raritní.

Jinak ještě tady má Dan něco co by ho mohlo zaujmout : žlutý Stilo 2.4 20V : https://auto.bazos.cz/inzerat/123141604/abarth-stilo-24.php

krab
02. září 2020, 10:58
1
Bazarový snílek: Otloukánek do města za pár korun

Kámoš to přivezl na sunday drive a byla to sranda... náhodou jsme mu to všichni pochválili, je to dobrá krabička :-D
Nám to upřímně řečeno akorát připomíná jWRC rally car co měl Martin Prokop, tak na to čučíme s nostalgií. Ale upaluje to dobře a recaro sedačky skvělý, žlutá barva taky...

krab
02. září 2020, 09:22
0
Bazarový snílek: Otloukánek do města za pár korun

Jo, na ty recara jsem taky čuměl, parádní auto. Už se těším až ho vyzkouším, Ignise. Navíc je to auto se kterým nás pojí úspěchy v motorsportu, JWRC, Martin Prokop, zkrátka připomíná toho jeho závodního Ignise. Navíc je jich jako šafránu a bývají ve žluté a vypadají díky tomu parádně

A moment, ještě se přeci dělal Yaris TS 1.5 VVTi , to bude taky dobrá kapesní raketka. Ale koukám těch pár co se u nás nabízejí stojí spíš 60 tis +, tak už to taky není za otloukánek za pár korun...

Ve výsledku do toho města by klíďo vesele fakt fungovalo to obyčejný Twingo s dvanáctistovkou nebo Clio nebo Citroen C2, to jsme měli, sice jsem zrovna tohle auto neměl moc rád (kvůli robotizovaný převodovce) ale když se koupí manuál, tak to bude cajk.

krab
01. září 2020, 21:36
0
Bazarový snílek: Otloukánek do města za pár korun

Je fakt, že mě taky... Ale to jsem celej já, čumím po křápech, ale pak ve výsledku začnu pokukovat po něčem co přeci jen víc chytne za srdce. Ale má to přesně tu nevýhodu, že každej šrám extra by mě sral...

Kamarád má takto E36 328i, ale jezdila drifty, trackdays , prostě různě, prošla kroupama, další šrám na ní nepoznáš. Baví ho to, že se s tím jede projet užije si to a neřeší, kdyby náhodou projel škarpou více méně nad tím mávne rukou. Tam je zas akorát rok od roku problém s tím dostat na to STK, ale furt to jde. Takže i něco takovýho by možná byla cesta. Takovej trochu plech cup racer, ale přeci jen už dražší než jsou limity pro PC

krab
01. září 2020, 21:24
0
Bazarový snílek: Otloukánek do města za pár korun

To je výběr nic moc... místo tý 307 mi to přijde z bláta do louže.

Kámoš nedávno koupil náhodou Suzuki Ignis Sport a doteď o tom básní jak je to skvělý, nakonec vyzkouším to i sám. Sehnal ovšem krásnej kus, to je spíš rarita.

V inzerci je jen tenhle, tomu bych dal šanci, že to nebude dobitý už moc tak 30% https://auto.bazos.cz/inzerat/123635127/suzuki-ignis-15-sport-80-kw-bez-investic.php

Twingo R.S. by bylo fajn, ale to už se dostáváme přes kilo...

Anebo tady máš Pandu 100 HP , legendární vůz :-D https://auto.bazos.cz/inzerat/122970097/fiat-panda-100hp-sport.php

Beze srandy bych se nad tím minimálně zamyslel. Rychlý prckové bývají skvělý a když nechceš dát kolem dvou kil co by vyšlo nějaký aspoň trošku slušný Clio R.S. tak jsou Panda 100 HP, Ignis Sport nebo Twingo R.S. ideální kandidáti

krab
01. září 2020, 11:52
0
Autíčkář se ptá: Co vy a technické specifikace aut?

To tak nějak bude, já mám modelovej rok 2011, výroba myslím ještě 2010, takže to bude Multiair nějaká ta Euro 5
Spotřeba 7-8 litrů není zázrak to jo, nakonec tyhle italský motory jsou trochu víc krmený benzínem mi přijde než právě německý přímovstřikový, ale zase mají oproti tomu trošku charakter a chtějí se točit, jsou živý.

Posledních pár turbomotorů Euro 6 co jsem si vyzkoušel mi připadalo vždycky takový unylejší, s až snad dieselovou charakteristikou. Naposledy teď ve Volvu V40 , benzínový dvoulitr generace motorů "VEA" Nemastný, neslaný, předpokládám, že jsou snad aspoň spolehlivý. Což je teda otázka, protože moc informací jsem stejně nikde zatím nenašel.

krab
01. září 2020, 10:26
0
Autíčkář se ptá: Co vy a technické specifikace aut?

U toho motoru Fiat FIRE 1368 cc je asi otázka jaká specifikace, z který doby a jaký emise to plní. Například motor co nám běhá v Mitu, což je první verze turbo, kde aplikovali tu elektrohydraulickou vačku Multiair opravdu na dynamic režim jede hodně dobře, je to ostřejší motor než 1.4 TSI od koncernu z té doby a má i fajnovej zvuk. V pozdějších letech , konkrétně u toho Spideru co jsem měl byl ten motor bohužel už jaksi přiškrcenej nebo softwarově jinak laděnej, bohužel projevem k horšímu. Na druhou stranu oproti motorům TSI má dost teatrální turbodíru v otáčkách do 1500 a to tak, že někdy takový to rozjetí se z takřka klidu na dvojku nedává a je potřeba si na to dát pozor, motor má rád otáčky. Ale s tím jsem naopak velice spokojenej.

Žere přiměřeně, žádná rallová Lancie - olej nežere vůbec (ale není to pravidlem u všech) a benzínu cca 7.5 litru při normálním svižným ježdění.

krab
27. srpna 2020, 12:46
0
Bazarový snílek: Když chcete udělat dojem s napjatým rozpočtem

Tak to je tu jen z legrace... každopádně asi nejlepší efekt za co nejmíň peněz udělal můj nynější pisálkovský kolega a kámoš Martin Tolar (píše nejčastěji o veteránech) a ten koupil z aukce někde v Belgii snad XJ 3.2 X300 za fakt legrační peníz, cosi jako 700 euro. A to už je tak 2 roky zpátky a to auto s celkem finančně nenáročnou údržbou jezdí úplně normálně - má to jako "daily" a zrovna když u mě byl tak jsem mu to pochvaloval jak je to za tyhle prachy vlastně neskutečná kára. Je fakt, že takový štěstí se zase nemusí a ani nejspíš nebude znovu opakovat :-D

Nevím jestli někdo zmiňoval, ale taková AR 166 v koženém zachovalém interiéru, pěkný barvě, nedobitá , to jsou auta který jsou stále docela dostupný, kolem toho kila určitě a vypadají fantasticky

krab
27. srpna 2020, 11:32
0
Bazarový snílek: Když chcete udělat dojem s napjatým rozpočtem

Teď zrovna byl krásnej díl u Iain Tyrells classic car workshop o Ferrari 456 GT. Auto po kterým občas sním...
To je typicky příklad auta, který se dá i ve vzácnější manuální verzi koupit za cenu fungl nové Toyota Supra a vypadá pro laickou veřejnost jako auto 3x dražší.

A pochopitelně k tomu má i odpovídající náročnost servisu a péče. Ale pořád, jak tam říkal Iain Tyrrell představuje v současné chvíli zajímavou koupi, i díky aktuálním cenám

Jinak v rovině normálních smrtelníků pořád spolehlivě udělá dojem černý BMW v M packetu na hezkých kolech. Mimo velká města to funguje pořád...

krab
27. srpna 2020, 07:50
0
Mercedes-Benz GLC 220d 4Matic: Když méně je více

Souhlasím, tohle konkrétní auto jsem měl vypůjčený na cestu za zimní Concourse d' elegance do Švýcarska, někdy v únoru a bohužel to den před akcí kvůli koronáči zrušili... tak jsme nejeli nikam. Ale auto jsem měl už vypůjčené a mercedesu stačilo ho vrátit až za týden jak bylo domluveno. Tak jsem s ním ten týden jezdil. A souhlasím s tím co píše Dan, jen zase s trochu odlišným pohledem na to "sportovní" svezení v tom. To jsem moc nepociťoval. Zkrátka se řídí fajn, příjemně, ale nic mě nelákalo s tím jet oblíbené okresky namísto dálnice. Prostě pohodový auto a v recenzi jsem to tak nějak charakterizoval jako ideální auto pro dámu, svou ženu od které bych si v zimě když je hnusně, slota, bláto, sůl, sníh tohle auto rád půjčoval. Protože sporťáky spí zimním spánkem pod saténovou přikrývkou ... (ne to přeháním) Ale zkrátka jako zimní auto by byl tenhle Mercedes ideální.

Spotřeba ale není 5 litrů , já teda naměřil něco málo pod 7 , to je tak řekl bych typicky za kolik to bude dlouhodobě jezdit. Převodovka skutečně řadila tak, že chtěla motor podtáčet, ale jestli se nepletu tak tam byl nějaký režim sport, na ten to bylo lepší. Už si to totiž nepamatuju, ale vím, že mě převodovka netrápila, vlastně kromě někdy legračního a zmatenýho hlasovýho ovládání na autě nevadilo vůbec nic. To auto je prostě velice dobrý. Jestli by byl lepší céčkovej kombík, to možná a asi i jo, ale zase se nedivím, když si řidiči a spíš hlavně řidičky vybírají GLC. Mě přijde jako takový elegantní dámský auto, specielně když je to ta varianta se sníženou zádí kupé. A ta je světe div se v reálu i hezká. Ale je to pochopitelně věc názoru.

krab
26. srpna 2020, 13:47
0
Auto nebo byt v Brně? Aneb jak se rozhodnout (ne)rozumně

Já o tomhle produktu teda ani nevím... Záleží fakt na situaci, úrokové sazbě atd.. Půjčovat si na rodinné auto nebo moderní nové auto, kde předpokládáš pokles hodnoty v čase tak jak je u aut obvyklé je pochopitelně nesmysl, přesně jak píšeš. Teda v tom rozsahu, že bys to splácel třeba těch 10 let. Na konci splátkového období už zbyde jen relativně bezcenná věc, která navíc už předchozích min. 5 let stála xxx peněz na opravách a údržbě.

To je asi jako když bych uvedl modelový příklad, že si dneska třeba chci koupit například AR Giulia QV, dostanu na ní cenu řekněme 2 Mio s DPH. Mám v kapse 400 tisíc (třeba) které do toho můžu dát, takže pětinu. 1.6 bych musel splatit + úroky. Když budu v situaci, kdy mi řekněme zbyde každej měsíc dvacka, kterou ušetřím a dlouhodobě vím, že v průměru nepotřebuju, můžu počítat s tím, že splatím 240 tisíc ročně, takhle bych to fakt s nějakou úrokovou sazbou splácel de-fakto skoro 10 let. Na konci bude auto s hodnotu třeba půl milionu a v mezidobí bude mít nějaký nemalý náklady na jeho provoz. Takže selskou logikou je jasné, že si takové auto nemůžu z modelové situace dovolit.

Teoreticky by mohlo stát za to si půjčit například ve stejný situaci třeba půlku (milion) mít dalších 30% aspoň v hotovosti a jít si koupit vysněný veterán. Ale je to taky dost šikmá plocha, protože nevíš kolik bude stát provoz, aby sis to užil a taky se trochu povozil a jak se bude pohybovat cena na trhu. A hlavně to celý tak nějak "smrdí" tím, že si pak hraješ společensky na něco na co sis ještě nevydělal. V mým způsobu myšlení si to nějak nedovedu představit, že bych si vážně šel na třeba 10 letý období půjčit prachy, ručil domem a takto si přivezl třeba to moje oblíbený Ferrari 348tb (mimochodem to konkrétní je aktuálně teď asi už vážně na prodej...) To by byl hazard jako prase... A navíc bych se na to radši chodil jen koukat do garáže aby se tomu náhodou nic nestalo, nic se neposralo a po pár měsících bych si musel sám sobě nadávat jak jsem blbej, že jsem něco takovýho udělal.

Sranda je, že to člověka občas i napadne, taková blbost :-D

krab
26. srpna 2020, 12:06
-1
Autíčkář se ptá: Kam se poděly holky s láskou k motorismu?

To víte že jo.. Já to vidím celkově podobně. Ženy co se pohybují kolem veteránů a řídí klidně zrovna i staré Bugatti nebo závodí s historickou formulí (jednu takovou znám) jiné co radši sednou jako spolujezdkyně v hezkých dobových šatech do roadsteru a užijí si víc tu garderóbu než šmír a volant. Dneska už přeci není nic divně a všechno je normální... Ty stereotypy už moc neplatí a boj za jakousi rovnoprávnost je u nás v západní společnosti povětšinou jen umělá záležitost. Okolo aut se pohybuje hromada ženských a dokonce se dokážou naučit řídit líp než chlapi (tím, že třeba daleko víc poslouchají co jim instruktor okruhové jízdy říká - kdežto my si často myslíme, že něco umíme aniž by to tak bylo) Loni mě na okruhu v Mostě svezla holka, závodnice a já bedlivě sledoval jakou volí stopu, jak brzdí atd... abych se něco přiučil. Bylo to super... Před koronáčem jsem potkával na Brumlovce fajn paní co jezdila často do kanclu taky ve starším Porsche a občas jsme se na křižovatce pozdravili, byla fanda do 911 a pokec by jistě pokračoval ne jinak než když bych se o tom stejným bavil s klukem.

Moje žena sice auto neřídí ráda, a uznávám, když jsme to rozebírali na vinně byl dementní autoškolák z provinčního města kde dělala v 18 ti papíry. Ale ne úplně, přesto se dávno přenesla, ale prostě jí to nebaví. Baví jí se podívat na hezká auta na akci, zná asi víc typů a modelů klasických aut než průměrný chlap, který si myslí, že o autech leccos ví a zajímá jí víc ten design než že by se přišla někdy podívat, když v garáži něco montuju. A zas třeba to vaření, to regulérně baví mě víc než ji....

krab
26. srpna 2020, 11:05
0
Auto nebo byt v Brně? Aneb jak se rozhodnout (ne)rozumně

Jasně, že se dá vzít různej druh půjček... Já to psal spíš jako fór ještě trochu v kontextu, že si vždycky vybavuju vyprávění (říká to často i veřejně) Honzy Červenky jak si na každé pěkné sportovní auto co měl prostě půjčil, jinak by ho neměl. A nějak mu to vycházelo většinou asi... a má teď toho Ibalgina, 964 z doby, kdy se daly průměrný stavy koupit fakt levně. Na tohle jsem byl vždycky posera... Jsem prostě radši čekal než našetřím a pak koupil a některý auta už mi jistě utekly. Ale to je život.

Možná jsem rozmazlenec, ale na Mustanga 5 generace bych si nepůjčoval, to si myslím za to nestojí, pokud to není funkčně a vkusně upravený kousek. 3.7 V6 jede dobře, ale základní podvozek i brzdy stojí za starou bačkoru. A čtyřlitry ani nejedou..

Tím neříkám, že mě taky tu a tam nepřepadnou bláznivý myšlenky... jako třeba si vzít na úvěr/leasing ještě jedno z těch posledních final edition BRZ, ještě je snad pár aut neprodaných , stojí to rovný milion a já se obávám, že už takový auta nebudou a kdo si jedno z tý poslední série opatří neprohloupí ... ale jak jsem psal, jsem příliš posera a opatrnej abych šel do nějakých půjček a úvěrů kvůli autu. U toho bytu ( klidně i v Brně) to chápu. Lepší řešit vlastní bydlení než hustou káru, ono to nakonec přijde všechno...

krab
25. srpna 2020, 15:39
3
Autíčkář se ptá: Kam se poděly holky s láskou k motorismu?

To je keců tady koukám... Tady máte holky řidičky! Na letošním 1000Mil , foto Ondra Kroutil , když už jsem sem postnul fotku, tak zdroj, kde je celá galerie tady: http://www.classicblog.cz/1000-mil-ceskoslovenskych/

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

BMW Řada 5 E39 528i  1999
BMW Řada 5 E39 528i

1999 rok výroby
198 koní výkon
2 793 ccm objem

Cadillac SLS  1997
Cadillac SLS

1997 rok výroby
300 koní výkon
4 500 ccm objem

Lincoln Continental limouzine Bradford Coachworks 1978
Lincoln Continental limouzine Bradford Coachworks

1978 rok výroby
250 koní výkon
7 500 ccm objem

Dodge Charger Policejní verze 5.7 hemi 2012
Dodge Charger Policejní verze 5.7 hemi

2012 rok výroby
400 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Excursion 7.3 V8 TD POWER STROKE 4x4 8mí 2000
Ford Excursion 7.3 V8 TD POWER STROKE 4x4 8mí

2000 rok výroby
279 koní výkon
7 300 ccm objem