reklama
načítám data...

krab

JménoPetr 'Krab' Jeřábek
BydlištěPraha-západ
Registracepřed 14.5 měs.
Poslední aktivitapřed 32.4 min.
Telefonjen registrovaným
Příspěvků ve fóru237
Komentářů u článků642
Pozitivních komentářů u článků141
Negativních komentářů u článků3
Možnostinapsat zprávu

Poslední blogy

Stále nejezdím v Toyobaru. K sakru proč?

28. srpna 2016, 10:43 33 komentářů

Náhodou jsem kliknul na už dneska starý editorial na autíčkáři týkající se odborné čistě teoretické debaty zda má Toyota GT86 a její sestra BRZ opravdu dostatečný výkon. Blog je velkou obhajobou toho že ano, že je zbytečné chtít víc. Vybavilo se mi současně jak jsem v té době něco v podobném duchu napsal na jiný autíčkářský blog….

Hipsteři, Hejteři nebo Autíčkáři, ale moment! Kdo je vlastně kdo?

30. srpna 2016, 22:08 6 komentářů

Není tomu dlouho co jsem objevil a začal pravidelně číst tento web o autech. A přiučil jsem se něčemu novému. Už dneska díky Autíčkáři vím, že existují nějací hejteři a pak že nějací hipsteři. A kdo je teda potom Autíčkář?


Posledních 50 komentářů

Petr 'Krab' Jeřábek
dnes v 12:00
2
Automobilové perly aneb co se můžete dozvědět na internetech

Bříza je fakt borec. Škoda, že ho osobně neznám :)

Přídávám jednu na kterou si pamatuju : podotýkám : někde u editorialu jak jsem si pojezdil s BMW M3 E46

Já (v textu) : ....Tuhle trasu přes Mníšek Pod Brdy, Sedlčany a Milevsko mám obzvlášť rád...
Bříza: (v komentáři) V testu bych prosil vynechat zmínky o Vidlefsku. Jakožto táborský rodák a patriot, chovám vůči tamním obyvatelům čirou nenávist. Děkuji a ruce líbám :)

To mě taky děsně rozesmálo :)

Petr 'Krab' Jeřábek
včera v 22:08
0
O moderních hot hatchích a radosti z rychlosti

Pólin : nad tím se někdy taky zamýšlím... Nemusim chodit daleko. Zrovna zmiňovaný Mégane RS 265 Cup, který jsem si půjčil na jaře měl už druhý motor a to asi ani ne v 25tis km. Detaily co se stalo tomu prvnímu nevím, ale na auto z roku 2014 docela nic moc.. A to se s ním asi objelo pár trackdays, nic vyloženě závodního. Tak jsme z toho byli překvapeni. Samozřejmě první majitel dostal opravu na záruku, ale jako tyhle 300k + z 2litrů , což je docela běžný jev budou možná jako 10letý ojetiny oříšek servisovat. Možná to dokonce bude noční můra novýho majitele.

Petr 'Krab' Jeřábek
včera v 14:43
0
O moderních hot hatchích a radosti z rychlosti

to víš, bavorák je bavorák :) Náhodou já to střídám. A jinak kdybych mohl vlastnit blíže nelimitovaný počet aut, žlutej Mégane 265 s cupovým podvozkem a recaro sedačkama by byl doma taky :)

Petr 'Krab' Jeřábek
včera v 10:44
0
O moderních hot hatchích a radosti z rychlosti

A to je přesně ta věc v té naší redakční debatě. Vojta tvrdí, že Hot Hatch typu Leon Cupra je vlastně na nic, protože není ani pohodlný na denní účely a není ani zábavný jako ta jeho "svatá" modla MX5.. Takže je na prd. Já zase říkám, že není, naopak je to skvělé auto. Umí ti odvézt děti ráno do školky a v Mostě můžeš zajíždět úžasné časy. A někde mezi je to logicky kompromis.

To jak to napsal Vavris se mi líbilo, protože vážně taky tíhnu k těm starším mini hatchům, rozumím přesně co říká. A taky vidíš, že jsem si radši koupil nakonec Toyotu GT86 a přitom jsem za ty peníze mohl mít třeba ten žlutý Mégane RS 265 Cup, který jsem si vyzkoušel na jaře. Přestože je Mégane fantastický a objektivně asi i lepší, především o dost rychlejší, ta chemie zafungovala ihned s tou Toyotou ..

Petr 'Krab' Jeřábek
předevčírem v 19:11
0
O moderních hot hatchích a radosti z rychlosti

Koukám že redakční debata bez jasného konce se úspěšně přenáší i sem :) A Vojta má za svůj pevný názor za odměnu testovací Kiu :-D
Já to vidím občas tak, občas onak ... mám dny, kdy by mě určitě i 300k předokolka bavila... asi míň když bych jí otunil na 400k .. pak už je to asi moc..

Petr 'Krab' Jeřábek
předevčírem v 14:39
0
Suzuki Swift Sport – Svišti na golfovém hřišti

Koukám diskuze ze Swifta ulítla jinam. Ne Juniore, já jsem ty poznámky tam napsal jako nadsázku samozřejmě a legrační bylo, že tenhle článek už je asi 14 dní napsaný, a ten Golf GTD mi vlítl do huby nějak automaticky...

A mimochodem , naprosto souhlasím přesně s tím co píšeš. Perfektně jsi to vystihl!

Petr 'Krab' Jeřábek
předevčírem v 14:30
0
O moderních hot hatchích a radosti z rychlosti

Hezký článek :) Já svoje automobilové chutě docela často měním ze dne na den, tak už vlastně ani nevím s jakou argumentací jsem se snažil tvrdošíjný Vojtův názor kontrovat ...

Pravda je, že některé hot hatche odtažitější jsou. Sedí se v nich moc vysoko a váží příliš na to, aby ti vytvořily rohlík na tváři při každé jediné možnosti, kdy se náhodou na pár pěkných zatáček otevře silnice bez provozu před tebou. Na to jsou jiná auta..

Jsou ale tři, které jsem řídil a které jsou perfektní. Mini Cooper S , Clio MK3 RS Cup a Mégane 265 Cup. O všech jsem tu letos psal a líbí se mi. Cooper S umí vtáhnout do děje i při malé rychlosti a při pomalé jízdě, speciálně v těch příplatkových Recarách s JCW podvozkem. Clio RS MK3 ( o tom jsem vlastně nepsal..) je perfektní pro řízení v každém ohledu. Jen prostě sedíš výš než bys chtěl. To je celé. A Mégane 265 Cup má tak skvělý podvozek, že si nejde nevšimnout a cítíš se v něm "slavnostně" i když pohrkáváš po městě v koloně.

Zkušenosti nemám s VW group hot hatches a novým CTR ani novým Focusem RS zatím... to napravíme :-D

Petr 'Krab' Jeřábek
16. října 2017, 20:12
0
Suzuki Swift Sport – Svišti na golfovém hřišti

Jo, mě se to právě na tom Swiftu taky líbilo. Že to není "tuning" jako blázen a pak pod kapotou tříválec , litr TSI :)
Ale, že funguje jako plnohodnotný řidičský auto a že vlastně nakonec na správný silnici je to auto, který budu třeba osobně preferovat před silnějšími hot hatchi.

Petr 'Krab' Jeřábek
16. října 2017, 13:50
0
Suzuki Swift Sport – Svišti na golfovém hřišti

Jinak přirovnání k tomu Mini není vůbec na škodu, on totiž Swift fakt má dost atributů původního Mini. Je velmi dostupné, díly na to ho dál poladit jsou taky dostupné a je docela mechanicky jednoduché.

Jak píše Pólin, tohle je auto pro člověka v každým věku. :)

Petr 'Krab' Jeřábek
16. října 2017, 11:30
0
Suzuki Swift Sport – Svišti na golfovém hřišti

Ono právě na to první okouknutí je Swiftík takovej decentní. Ale jezdí nakonec vážně perfektně. To je takový to auto, který bych si já přál, aby nakoupili do autoškol a trénovala se nástavba běžného programu. Trénink sportovní jízdy a návyk reakcí, krizové brzdění, zvládnutí smyku atd..

Ne nadarmo se Swift léta úspěšně používá jako základní auto půjčoven v okolí Nurburgringu. (Rent4ring) atd... Ideální na začátky se sportovním autem a spojuje pro mě přesně odpověď na otázku : potřebuju denní praktický auto a chci se podívat i na trackday. Nechci už ladit dalšího starýho Civica nebo bávo, ale potřebuju něco funkčního novějšího, spolehlivého

Petr 'Krab' Jeřábek
16. října 2017, 11:17
0
Škoda Karoq: Udělá z Čechů milovníky SUV?

Krtečku, já se redakce musím zastat. Podívej, věc se má tak, že Autíčkář je web o autech. Koncepce možná v začátcích byla .. o zajímavých autech pro řidiče, starých verglech nad kterými slintáme my, někteří redaktoři a vy kmenoví čtenáři... Mě se to taky tak líbilo, taky rád spoluvytváření Autíčkáře pomáhám.

Dnes je to web, který je už větší, není vyhraněný jen vůči něčemu, je to obecný web o autech. A pokud máme možnosti a automobilky si nás všímají a chtějí, abychom i my napsali recenzi na jejich novinku ( ať už je to cokoli) , tak to rádi uděláme. A každý redaktor po svém a ve svém stylu.

Yeti bylo moc fajn auto a vážně hodně řidičům ve všech zemích, kde se prodávalo dělalo dobrou službu. i já s ním něco najezdil a vždycky rád. Karoq je trošku krabice, chybí mi u něj nějaký osobitý design který měl Yeti, nicméně je to novinka a proč o ní nenapsat? A Vojtův názor, že možná daleko víc než Yeti ovlivní právě Karoq skladbu českého vozového parku je Vojtův názor. Třebaže svérázný :)

Petr 'Krab' Jeřábek
12. října 2017, 20:41
0
Ptejte se: Okresková zábava na celý rok za 100 tisíc

To víš že jo. To je věc přístupu k autu. Já jsem taky teda v tý menšině lidí ( i redaktorů) co zastávají názor, že je zbytečné si na auto půjčovat když holt nemám na nové budu se starat o svůj 20 let + starý povoz. Někdy dokonce , třeba v případě starých offroadů jejich majitelé už ani nemají novou náhradu. Defender se přestal vyrábět už loni...

Petr 'Krab' Jeřábek
12. října 2017, 20:30
0
Ptejte se: Okresková zábava na celý rok za 100 tisíc

To je taková fraška tady :) Teď jsem si to pročetl... Beastar vás popichuje. Ale je to sranda. Beastar, jakožto prodejce ojetin ( i když spíš těch ročních aut apod.) nabádá koupit si nové na leasing, zábavné auto je najednou Octávka MK1 4x4 1.8T atd...
Nejlepší auto do 100K je podle autíčkáře Twingo RS nebo BMW 325Ti Compact, ideálně však imaginární Lexus IS200 který se totiž špatně sežene.. A já si do toho tento týden dovolil sdělit, že automobil s výkonem 400koní na tunu je poněkud příliš rychlý :-D

Baví mě to. Nakonec v diskuzi nemůže být nikdo ani vítěz ani poražený, ale legrační je kam až sahá představa některých co je vlastně auto pro zábavu. Je hezký že jsme taková pestrá banda Autíčkářů!

Petr 'Krab' Jeřábek
12. října 2017, 14:41
0
Ptejte se: Okresková zábava na celý rok za 100 tisíc

Ta červená je pěkná, Coupe 2.0 16V Turbo je krásná začínající klasika. Jestli máš na to chuť, tak to zkus Tomyxi. Držim palce. Kdybys potřeboval poradit, napiš, možná by ti byl ochoten poradit Honza Křeček, velký to odborník na Italské vozy.

Chosé: jo, já vím, ty Civicy jsem popletl, vím o tom. Bezpečnost je fakt asi jasný argument. No, jako to je ještě další aspekt toho výběru. jako kdyby člověk ještě potřeboval řešit to, možná nejrealističtěji ti z toho vyleze ten bavorák E46 Compact 325Ti. Nebo možná Focus 170 ST. Tyhle auta už konstrukčně docela nějaký náraz vydržely... možná ....

Petr 'Krab' Jeřábek
12. října 2017, 11:53
0
Ptejte se: Okresková zábava na celý rok za 100 tisíc

To je právě ta smůla , že ty S13 už zkrátka nejdou sehnat za tyhle rozumné peníze o kterých je tu řeč.
Jinak Hondu jsem pojmenoval špatně, měl jsem v hlavě 6tou generaci, ne pátou, to jsem popletl. Právě hatchback nebo aerodeck s 1.8 124kw motorem VTEC by ale vážně byla skvělá volba myslím...

A když jsem zmínil 156 2.5 V6 tak jak říká Fižid, tohle by nebylo úplně tolik od věci. Stačí vybírat pečlivě a dát si s tím práci hledat to nejelpší

Petr 'Krab' Jeřábek
12. října 2017, 09:55
1
Ptejte se: Okresková zábava na celý rok za 100 tisíc

Doplním, co se do článku nevešlo: Bo, Vavris pravil: Blázníš? To přece na "daily" nejde...
Čili můj výběr + lítačka na MHD :-D
1. Fiat Coupe 16V Turbo : Kdo může říct, že má v autě za kilo motor z Integrály?
2. Alfa Romeo 156 2.5 V6 : Motor Busso nám z výběru utekl a měl by tam být...
3. Nissan 200 SX S13 : odlehčen rzí, abychom dodrželi rozpočet, co to bude stát pak se neptejte
4. BMW 323Ti Compact E36: a pak vesele tuníme a ladíme, podvozek , samosvor atd..
5. Hyundai Coupe 2.7 V6: ale vzápětí zapomeňtě, že jsem to kdy poradil. Mně se v tom jízda nelíbila..
6. Honda Civic 5G 1,8 VTI: VTEC je nejvíc! A k tomu si pořiďte červenou kšiltovku Type-R
7. Subaru SVX: má to flat 6 motor zrovna jako Porsche , akorát za kilo je trošičku "před renovací"
8. Jaguar XJ40 4.0 Sport : Jedině Jágo...
9. Mazda RX8: S trochu horší kompresí rotorů...
10. MG ZS 180 : a už to tu někdo psal. Je to trochu šestiválcový Civic 5G a neokoukaná volba..

Ale proboha .. tímhle výběrem se neřiďte :) Zdraví Krab

Petr 'Krab' Jeřábek
11. října 2017, 11:38
0
Výkon je všechno – kdy si ale přiznáme, že je ho moc?

Vidíš, já ti neodpověděl... No co se týká Caterhamu Seven 160 ( ten s tím 660cc 3 válcem, Suzuki - Kei car) tak mám dojem, že ho zatím v ČR nikdo neobjednal. Jednou jsem se na to, když to bylo nové ptal pana Bartoše a i on i pár dalších lidí mě od nápadu spíš odrazovali. Nicméně, pro každýho funguje něco jinýho. U nás je komunita Catíkářů spíš závodně laděná, než výletně laděná. A jako výletní auto pro pravého nadšence je základní Seven pravděpodobně fantastický. S nadšením bych ho někdy rád sám vyzkoušel.

Proč se neprodává? To je skoro otázka na samostatný editorial.. možná pro nějaký dlouhý zimní večer něco na to téma zkusím vymyslet.

Petr 'Krab' Jeřábek
10. října 2017, 23:11
0
Výkon je všechno – kdy si ale přiznáme, že je ho moc?

Vždyť si jen píšeme ... o nic nejde, je to "peace" :) Já ti rozumím. Víš, že výkonu se nebráním, ale není to to hlavní pro mě už teď. Dobrý auto dělá navíc soubor vlastností, které jsou vyvážené. ( ne neboj, nevyleze z toho Miata) ... velmi silný FWD má taky mimochodem něco do sebe, pokud to má dobrý podvozek. Kdybych si totiž mohl do garáže posbírat 5 sportovních aut... no dobře, spíš 10 a vybírat podle toho kam jedu a dle nálady, takový Mégane RS Cup 275 s akrapovič výfukem tam bude. Ale asi bych zklamal fanoušky US aut, protože ani Viper, ani Vette , nic takového by mě nakonec do top 10 nevlezlo. Ale Porsche by tam bylo asi v nejednom exempláři..

No každopádně, vidíš že jsem asi furt na úrovni když mi bylo 14, měl jsem v ruce katalog nových aut a vybíral co chci do garáže.. furt je to stejný :-D

Petr 'Krab' Jeřábek
10. října 2017, 21:56
0
Výkon je všechno – kdy si ale přiznáme, že je ho moc?

Jo a ještě s tou Carrerou. Tady jsi uhodil hřebíček na hlavičku víc než sis myslel... Já jsem to i zřetelně myslím napsal : "Nedoporučuju jako první klasiku" .. Pro lidi, zvyklé jenom na nová auta může být stará Carrera hodně nepříjemným překvapením, až je ten zadek najednou předběhne. Ale třeba pro mě, když jezdím veterány vlastně pořád je to přirozená věc. Jsem doma daleko dřív. Naopak se mi hůř kalibruje na to zvládnout něco jako BMW s 520koňmi, když mi najednou začne na trojku protáčet zadní kola ve 120ti na půl plynu...

Krásně tu věc s Carrerou dokresluje tento článek : http://templeofspeed.cz/porsche-911-carrera-3-2-aneb-jak-roztocit-historickou-911/

PS: S Caterhamem CSR bych se v reálu naučil sžít , otázka jak rychle a jestli bych to já i auto ve zdraví přežil :)

Petr 'Krab' Jeřábek
10. října 2017, 21:42
0
Výkon je všechno – kdy si ale přiznáme, že je ho moc?

Beastare, to je přesně ono. Člověk se na téma : "Není to náhodou už moc rychlé?" podívat dvěma úhly. Jeden je ten, že si to koupím, protože už ten fakt, že to auto má opravdu sílu je zábava samo o sobě. A užiješ si to, přežiješ to a případný krizovky ( v případě např. toho BMW) za tebe pomůžou dořešit elektroničtí pomocníčci.. V Caterhamu CSR logicky není ani ABS :)
Druhý úhel je ten, že se zamyslíš a řekneš si: Zvládnu s tímhle autem opravdu rychlejší čas na okruhu anebo schopnosti auta občas zvládnu harmonicky využít i na silnici, když zrovna není provoz? A budu mít radost z toho, že jsem to vážně a doopravdy zkrotil a řídí se mi s ním hodně sladěně?

Tohle jsou dvě různé věci. Já jsem někde mezi a ještě si ze sebe v tomto případě umím udělat legraci. Baví mě silná auta, to je jasný. Ale má to svoje limity a přijde moment, kdy ti fakt přijde, že je něco na tvoje řidičské schopnosti zatím příliš. Musíš si to umět přiznat, ale musíš být blázen do řízení. Nejen do aut. Totiž já si všímám toho, že mnoho lidí si kupuje sportovní auta , ať už silné Hothatche, 4x4 typu WRX STI a nebo různé sportovní vozy a ne každej se na nich chce dál zdokonalovat v řízení. Často jim ten fakt, že mají 300koní + přeroste přes hlavu. To je čím trochu tady čtenářstvo popichuju a sám to sleduju na sobě.. taky ne vždycky se mi chce učit se řídit a přiznat si že jsem pořád "školák" . Ale přitom to je to nejdůležitější. Učit se řídit líp. :)

Petr 'Krab' Jeřábek
10. října 2017, 15:20
0
Výkon je všechno – kdy si ale přiznáme, že je ho moc?

Tak jsem čekal co napíšeš. Podívej, standartní M3, ani E92 V8 bych sem netahal, nebýt to zajímavá úprava od G-power. Věř mi, že je to vlk v rouše vlčím. Ano, jsou i auta jako Hennessey Venom např. nebo upravený Viper od téhož výrobce, nebo Ariel Atom, Koenigggggseeeegggg Agera .... a nebo to Bugatti :) Jelikož nejsem pan Kellner, tak tyto auta otestovat nemůžu.

Samozřejmě, že si oba majitelé užijí auta i tak, ale to téma je jiné. Je to takový nahlodání otázkou: Není to už náhodou moc? :) A vidíš, že jasnou odpověď na to já nedávám.. schválně.

Petr 'Krab' Jeřábek
10. října 2017, 14:00
0
Výkon je všechno – kdy si ale přiznáme, že je ho moc?

Já jsem jezdil nějakou chvíli na Enduru ( Yamaha TT600) , pak pár let vůbec. Pak jsem si vzpomněl, že budu jezdit, protože dva kamarádi koupili motorky, chtěl jsem nějaký klasický naháč, tak jsem šel do Suzuki GSF 1250 Bandita, úžasná motorka, ale těžká a právě táhne to jako lokomotiva :) ... Takže jsem pak skončil u Hypermotarda 796. Teď se věnuju autům a nějakým venkovním sportům a na moto nebyl vůbec čas, tak jsem ho prodal, ale musím říct, že jestli zas budu chtít jezdit, jdu zas do Hypermotarda, nebo něčeho podobnýho, Husky Nuda , něco takovýho... Aby to bylo lehký a člověk měl šanci, že se v tom nezabije na silnici moc snadno.. Po silničním litru teda netoužím právě :)

Caterham je podle mě nejlepší jako Roadsport SV (širší karosérie) a buď 1.6 Sigma ( Ford) a nebo 2.0 Sigma ( Ford). Ten tříválec 660cc turbo od Suzuki nevím, trochu si myslím, že kdo koupí bude po čase litovat, že nešel do 1.6 čtyřválce. Ale nejel jsem v tom. Naopak recenze na Caterham Classic 160 nebo jak se jmenuje byly hodně pozitivní. U nás si ho, ale asi nikdo ještě nekoupil.

Petr 'Krab' Jeřábek
10. října 2017, 13:19
0
Výkon je všechno – kdy si ale přiznáme, že je ho moc?

Přesně jak to píšeš. Ono to je trochu smysl toho editorialu. O obou autech časem ještě chci napsat něco jiného a podrobnějšího, ale po svezení v BMW na mokru a v CSR mě svitla tahle myšlenka. Že jsou auta, po kterých vlastně toužíš, ale realita jízdy je pak trochu jiná.

Paralela s motorkama ideální. Protože já si po dlouhé odlmce od motorek koupil pro svůj comeback do jedné stopy hned 1200cc , pitomec :) A pak druhá motorka po sezoně byla hned o dost lehčí a o 400cc menší..

Ale tyhle dvě auta jsou úžasná. Jsou trochu až moc , proto to téma, ale určitě až je rozeberu pořádně a z jiných úhlů jindy, tak se zase dozvíte něco dalšího.

Petr 'Krab' Jeřábek
10. října 2017, 09:00
0
Výkon je všechno – kdy si ale přiznáme, že je ho moc?

U Caterhamu CSR je to vážně skoro tak. Ale dá se postavit různě. Buď to může být čistě okruhový stroj, nebo na kopce a to většinou se sekvenční převodovkou anebo jako v tomto případě "road racer" :) Má manuál, čili přívětivější v provozu a méně nákladný na provozování, 15" kola pro silniční účely ... potud teorie. Výletní auto je to vážně jen pro Tiffa Needela, Chrise Harrise a pana Stiga.

Ale věříš, že bych si ho přesto všechno možná klidně i pořídil taky :-D

Petr 'Krab' Jeřábek
09. října 2017, 20:29
0
TVR S3 - Tohle je heavy metal

Vím, že tu v ČR jezdí jedna LHD Chiamera , teď nevím jestli je to 400 nebo 500 , rok řekněme nejspíš 94 a pamatuji si, že o ní psal před dlouhým časem v českým EVO magazínu Petr Hanke. Ten časák bych možná i našel někde v krabici na půdě..
Ale kdo jí má a jestli to vůbec netuším

Petr 'Krab' Jeřábek
08. října 2017, 22:01
0
TVR S3 - Tohle je heavy metal

Břízo, ty nezklameš nikdy ! Díky za tvojí čtenářskou účast vždycky. Jak se říká, dobrého pomálu, tady jsem se pokusil o vytvoření recyklátu ani ne z mamonu, ale že mě napadlo, že Martin, pan majiel tohoto tmavočerveného TVR může znát jiného pána, který má Chimaeru ( myslím opravdovou , TVR, ne Chiméru) a tu bych rád zbrusu nově recenzoval, jak si asi dovedeš představit, he he.

Jinak firma žije, ta věc má manuální převodovku a kdybych mohl, rád si jí objednám! A model S2/S3 je pořád šarmatní, pro mě to jako Marmite nechutná ( nemám ho rád) a baví mě to pořád.

Petr 'Krab' Jeřábek
08. října 2017, 20:29
0
TVR S3 - Tohle je heavy metal

KDB, dík : hele to je tak, že já psal na začátku blogy, ty se nesdílely na hlavní stranu a na dnes ráno to vyšlo tak, že bylo volné místo a mě napadlo nasdílet to TVR po čase ještě jednou, trochu ten blog editovat a dát k přečtení novým čtenářům, či těm, kteří si blogu nevšimli.

Možná blbost , další věci budou samozřejmě zbrusu nové a už jsou v přípravě :)

Petr 'Krab' Jeřábek
08. října 2017, 08:25
0
Hrdinové za babku: Toyota Yaris 1.5 TS

Yaris 1.5 TS vážně může být super. Protože se bude snáz provozovat a snáz shánět než třeba Peugeot 106 Rallye, který by se enormně líbil mě. Japonské splašené nákupní tašky nejsou tak drahý, ale už se hůř shání. Třeba Yaris ještě jde. Ale takové Daihatsu Charade GTI, Nissan Sunny GTI, Mitsubishi Colt GTI .. tyhle už nějak zmizely ze světa inzercí

Petr 'Krab' Jeřábek
06. října 2017, 09:06
0
Volvo V90 Cross Country: Klasické Volvo nové doby

Kubajz, ono už teď je to docela dobrá koupě, pro někoho kdo jaksi si to může dovolit :) V ČR je vidno, docela nabídka ročních aut a ceny oproti ceníkové tedy se nezdají tak nevýhodný.

Třeba v tomto bych si další roky dokázal představit vozit svůj krabí krunýř :)
https://www.tipcar.cz/inzerat/volvo-s90-t6-awd-inscription-cz-1maj-cz-7000129.html

Za 1 a 1/4 mega mít takovou S90, poslouchat Audio Bowers a wilkins, pečovat o béžové koberečky a v duchu se vysmívat těm, kteří si právě koupili funglovku Superba TSI 280 v nejvyšší výbavě za ne až tak moc nižší cenu :)

Petr 'Krab' Jeřábek
05. října 2017, 21:24
0
Volvo V90 Cross Country: Klasické Volvo nové doby

Pro mě je Volvo tohle pánové...

Petr 'Krab' Jeřábek
05. října 2017, 19:05
0
Porsche 911 3.0 SC: Když řízení je umění

To je fakt moc fajn. I klasikou se má jezdit často a je to vlastně i o to větší radost. Mě přesně to SC nadchlo v té praktičnosti. Působí, že nastartuješ a pojedeš na jeden zátah pod Grossglocker a cestou jen natankuješ. Přitom na tebe dýchne ta aura starých aut, stejně jako třeba v MGB. Jenže když někam jedeme v MGB, tak přemýšlím kolik všeho nářadí si radši vzít s sebou :) Na druhou stranu je spolehlivý, je to kolikrát jen o tom pocitu.

Přesně tak... "jen ta pořizovací hodnota".... Zajímavý, jaký skok tyhle Porsche před pár lety zaznamenaly. Vojta mi včera poslal zajímavou stránku, kde se dá hledat vývoj cen veteránů. https://www.hagerty.com/apps/valuationtools/1982-Porsche-911-SC_3.0

Petr 'Krab' Jeřábek
05. října 2017, 13:11
0
Volvo V90 Cross Country: Klasické Volvo nové doby

Reklamní spot se Zlatanem Ibrahimovičem říká "Made by Sweden" :) Takže je Švédské asi trochu jako ty nebo já , nebo výrobky z Ikea :-D

Ne, dělám si legraci. Evropská varianta bude na 99% pocházet z linek Torslandaverken ve Švédsku jak jsem vyčetl. Ale vyrábí se i na severovýchodě Číny v Daqingu a dokonce ještě v Malajsii. Stejně je to jako jakékoliv dnešní nové auto. Díly cestují světem křížem krážem, aby se pak pro určitý trh sestavily v auto pro určitý trh. Takže Matějova V90 Cross Country určitě má díly které viděly Čínu a možná i díly, které pochází z od nás z České Republiky. :)

Petr 'Krab' Jeřábek
05. října 2017, 09:01
0
Petr 'Krab' Jeřábek
04. října 2017, 22:08
0
Operativní leasing - vyplatí se i běžnému motoristovi, nebo je to past?

Aha :) Ty jsi tam dal ještě benzín.. ( nebo teda LPG) Pojďme to zjednodušit. OL je pro tebe určitě předražený. Takhle v nějakým delším horizontu. O tom jsem přesvědčený. Ale teď co ta ojetina? Pojďme vzít toho Focuse ST 225. To je dobrej příměr. Za Sandero jsi dal v roce 2011 asi 240tisíc včetně LPG instalace. Já v tu dobu koupil ojetý Focus po prvním majteli. Stál mě příjemných 250 , to si pamatuju a měl lehce přes 80tis na hrbu. A koupil jsem to od Fordu. Pojištění komplet vycházelo (předpokládám že máš taky plné bonusy) na nějakých 11tis ročně. Což teda je o pár tisíc víc než u Sandera komplet havarijko. Tak tady jsme + 25tisíc v neprospěch focusu za 6 let. Gumy letní + zimní , sjedeš to dřív u Focusu a jsou dražší , takže tady +30tisíc řekněme v neprospěch Focusu. Údržba : ta je variabilní u toho Focusu , protože je logicky ojetý. dle zkušenosti to ale nebylo zdaleka nic horentního. A nemusel jsem navštěvovat autorizovaný servis protože to nebylo v záruce. Palivo : tak řekněme, že uděláme tvoje náklady krát dvě : čili na ten nájezd 85tisíc km utratíš na palivu teda o bratru 120tisíc víc v případě Focusu. Ztráta hodnoty : tady zrovna je zajímavá věc. Na Focusu bych za těch 6let a 85tis km paradoxně ztratil maximálně 50tisíc. Nové Sandero poklesne o 140. Takže tady jsme 90tisíc v neprospěch Sandera....

Takže jak to vypadá :) : ojetý Focus ST 225 tedy bude v 6lletým provozu a 85tis km nájezdu o 85tisíc dražší. S rezervou 120tisíc kč, protože budeme předpokládat dražší servis + nějakou neplánovanou opravu. Hele, to ale není tak hrozný. To je 20 tisíc ročně navíc a jezdíš si zajímavým hot hatchem.

Kažpodádně ten operák, jestli zase moje mozkové buňky nemají dlouhý vedení bude vážně o dost dražší ať se dívám jak se dívám. Resp. on začně fungovat v tvůj prospěch u auta , kde jak nakonec píše Vojta je očekáván velký pokles hodnoty. A v 6ti letech je to fakt šupa. Třeba u takového Volva V90 , Maserati Ghibli apod.. ale zas tam platíš měsíční splátky tak, že je s tím dobře počítáno.

ALe každopádně dobře pánové, máte pravdu. Sandero na LPG koupené nové za cash je prostě z hlediska celkových provozních nákladů na delší dobu a denní použití asi vážně nepřekonatelné... jedině levnější bude skůtr :)

Petr 'Krab' Jeřábek
04. října 2017, 21:18
0
Operativní leasing - vyplatí se i běžnému motoristovi, nebo je to past?

Tomáši, já to myslel jinak. Z3 Coupe, rozhodně není to co bych Bitnerovi radil :) Jenom jsem si všimnul těch jeho údajů a uvědomil si, že to jde udělat i jinak. On v zásadě mohl provozovat i 3 různý levnější auta na OL v průběhu těch 6 let a 85tis km co uvádí. A výsledek by byl, že by utratil by nějakých 350-400 tisíc za tu dobu za ty pronájmy a neměl dneska nic. Tahle utratil asi polovinu jak píše a ještě mu zbylo auto v zůstatkový hodnotě řekněme 100 tisíc. Pokud by si to Sandero kupoval na nějakou formu financování, tak by se připočítalo ještě něco co zaplatil na úrocích. Ale Operativní leasing ( čili zhruba 5tis měsíčně) by se mu nevyplatilo platit. Pakliže by mu to auto nefungovalo nějak v podnikání.

Co jsem ale provozoval jako "denní" auto já v uplynulých 6 letech: 2 roky BMW 523i E39 ( náklady na servis na nějakých 50tis km byly hodně malý, možná 30K prakticky jen údržba , pokles hodnoty mezi nákupem a prodejem asi 20K , pak 2 roky Ford Focus ST 225 ( náklady na servis za asi 35tis km) byly 20K jen údržba a pokles hodnoty mezi nákupem a prodejem byla 40K. Pak jsem měl Volvo S40 2.4i Automat ( potřebovali jsme automat) a tady to bylo taky za nějakých 35tis km taky nějakých 20k údržba + 25K pokles hodnoty.
Když to teda sečtu tak jsem utratil za asi 120tis km co jsem za tu dobu ujel 70tis kč v údržbě a pokles hodnot mezi prodejem a nákupem byl 85tisíc. Takže to je 155tisíc kč celkem. I když bych to zaokrouhlil nahoru, je to 200k za 6let provozu denního auta a 120tis km. Takže to ve výsledku není dražší než koupit a provozovat 6let fungl nový Sandero :-D

No dejme tomu, že jsem měl štěstí a pečlivě si vybral ojetiny v dobrým stavu tak, abych do nich nemusel tolik peněz utrácet na opravy. V průměru to asi je dražší. Ale ne o moc. Rozhodně je to ale daleko levnější varianta, než používat 6 let jako soukromá osoba operativní leasing. Výhodnější by to bylo snad jenom v hodně pesimistickým scénáři, kdy by si ten konkrétní člověk vybral 3x po sobě ojetou "past" , která ho na opravách stojí spoustu peněz a nervů. A možná právě proto, lidi k tomu OL tíhnou. Kromě důvodů co jsem uvedl odpoledne ( že chtějí mít nové a že chtějí nemít žádnou starost)

Ale zas další hypotetickej příklad je to, když jdeš do OL , auto ti poničí vandal, pak odrbeš ráfky, pak vozíš psa s dlouhými chlupy a pak ještě ti to špatně vyjde s najetými km a přejedeš to přes limit. A v tu ránu je ten OL vážně drahej a dokonce není ani bez těch starostí.

Všechno má svoje holt no....

Petr 'Krab' Jeřábek
04. října 2017, 14:57
0
Operativní leasing - vyplatí se i běžnému motoristovi, nebo je to past?

Bitner, já vim, to sklouzávám jinam. Ale jestli najedeš 15tis za rok, tak se ti vážně nevyplatí ekonomicky nový auto. To se ti víc vyplatí si každej rok, rok a půl udělat radost jiným dobrým exemplářem něčeho ojetýho, co tě zaujme a chytne za srdce. Má to svoje rizika, ale funguje to. :) Samozřejmě, tohle baví jen někoho. Dnes víc a víc lidí chce jezdit v novém, moderním. I malé nájezdy. Typický příklad je právě Matěj a jeho Fiat 500. A já ho v tom chápu. Nechtěl okolo auta nic řešit, tak si zaplatil OL a je to. Což je pro mnohé asi ta jediná a zásadní výhoda OL pro soukromé osoby. Respektive vidím dvě : 1. má nové auto, nový model, nový typ (pro mnohé lidi to je vážně důležitá věc) 2. Nic okolo neřeší, protože se nechce starat tou klasickou formou jako my, věční provozovatelé starých ojetin

Petr 'Krab' Jeřábek
04. října 2017, 14:34
1
Operativní leasing - vyplatí se i běžnému motoristovi, nebo je to past?

Já jsem ten konzervativec v redakci co si myslí, že se to nevyplatí. Jenže já jsem ten konzervativec v redakci, který jde s tou myšlenkou ještě dál a myslí si, že se pro soukromé ježdění (vyjma opravdu velkých nájezdů) nevyplatí nové auto jakoukoliv formou financování. :)

Když vidím, že Bitner jezdí Sanderem, při nájezdu 14tis ročně což je prd , tak pořád kroutím hlavou proč si koupil nové Sandero. Sám si spočítal, že ho těch 85tis km asi stálo přes 200tisíc a to do toho nepočítal pneumatiky. třeba já od 2011 najel rozhodně asi 2x tolik na několika, v zásadě tedy mnoha různých ojetých autech, které navíc potěšili mojí autíčkářskou duši a více méně mě to moc nestálo. Ne, že bych to počítal, ale žádný z těch ojetých aut zkrátka nemělo nikdy žádnou dramatickou poruchu, že bych řekl: taaak a teď by se mi býval byl vyplatil operák na novou Fábku (třeba)

Petr 'Krab' Jeřábek
03. října 2017, 22:10
0
Porsche 911 3.0 SC: Když řízení je umění

Dík za upozornění. Já jsem právě sbíral i technická data a našel jsem jen že od modelového roku 82 právě dostala vyšší výkon 204 koní. A nebylo tam rozdělení US /EU. Je to klidně možný. Tenhle motor se už stejně jednou (nedávno) generálkoval u pana Sedláčka, tak třeba nakonec těch 200 koníků má :)

Petr 'Krab' Jeřábek
03. října 2017, 21:09
0
Porsche 911 3.0 SC: Když řízení je umění

Nádherná! Porsche 911 se stejně každou svojí evolucí stává lepší a lepší. Možná až na současnou generaci 991, která je vážně už trošku příliš široká, hlavně Turbo. Pamatuji si na zajímavé interview v EVO s Andreasem Preuningerem, v souvislosti s představením 911R a on barvitě popisoval, že před uvedením 911R (991) dlouho používal jejich starší auta, čili hlavně 997 a říkal: "tak nějak jsme zapoměli jak naše předchozí modely byly kompaktní a spojená s řidičem" ( nějak tak to říkal..)

Nicméně zase čím víc jdeme do historie, tím víc je 911 výzva řídit. Asi nakonec Rob Dickinson ( Singer) věděl velmi dobře u kterého modelu zakotvit jako bázi pro to sbírání třešniček všeho nejlepšího co Porsche 911 dělá legendou.

Dovedu si představit, že 3.2 s G50 převodovkou bude objektivně zajímavější na svezení než 3.0 SC. Ale 3.0 SC dlouho byla a stále je taková ta bezva volba poměru cena / zážitek. Zrovna tak jako "nemilovaná" 996.

Petr 'Krab' Jeřábek
03. října 2017, 16:13
0
Trackday Vysoké Mýto: 29.10. | Než zima zamkne garáže!

Něco vymyslíme, dík. Já mám problém i kam takový plech cup car dát , hlavně bych ho asi už musel ukrýt před slečnou krabovou :) .... ideální kdyby mi rien půjčil na pár stintů za peníze 306, budu celé šťastné :)

Petr 'Krab' Jeřábek
03. října 2017, 13:46
0
Trackday Vysoké Mýto: 29.10. | Než zima zamkne garáže!

Bobo to je dobrá otázka a nakousl jsem to před časem už v redakci. Mám taky docela ambici si zajezdit plechcup, ale nechce se mi na to vyloženě kupovat vlastní auto, takže za úplatu bych s někým sdílel :)

Petr 'Krab' Jeřábek
03. října 2017, 13:44
0
Porsche 911 3.0 SC: Když řízení je umění

Dík! No zážitek to byl moc parádní. A je to přesně jak jsem si to představoval a chvilku to trvá a pak se do "G-modelu" hodně zakoukám, co budu vyprávět. Ideálně veliké a ještě pěkně mechanické.

Petr 'Krab' Jeřábek
03. října 2017, 13:19
0
Porsche 911 3.0 SC: Když řízení je umění

Trať ve Šternberku je vážně výborná. A není tam provoz. Jen začátek je ještě v "obci" tak se musí prostě jet tou padesátkou (pssst) :) Zrovna v ten den tam taky jezdili nějací kluci s pěknou třícou bavorákem, tak jsme na sebe vzájemně udělali "thumbs up". Krásnej zážitek. A když jsem odjížděl, tak jsem si tu trať i po tmě musel projet GT86 několikrát nahoru a dolů... akorát do těch vraceček už nebylo vůbec vidět :)

Je Škoda, že ty historici tam tedy tolik nejezdí. Náš klub dělá 2x do roka "Sosnění" na okruhu v Sosnové. Je to pravidelnost, ale je to zábava. A tam přijedou právě i historické formule a je to zážitek taky. Tohle kdyby jezdilo několikrát ročně na trati Ecce homo, bylo by to krásný pokoukání. A přijel bych i když to mám hodně daleko. Zase ale pěknou cestou.

Petr 'Krab' Jeřábek
02. října 2017, 08:50
2
Kdy končí sranda aneb po kolika letech už auto vyžaduje renovaci? | Autíčkář se ptá

Dík, tak to jsme rádi, že se takové téma líbí. Je fakt, že nás kteří máme auta 20 let+ je nás tu víc, včetně mě, takže by Krab dal nějaké dobré rady před zimou? Dám si do redakčního kalendáře a když mě něco "chytrého" napadne, tak vyrobím...

Jinak hranice, kdy renovovat je jasně daná. Přijde v momentě, kdy na autě rozebereš víc než jen trochu a už se ti nechce dívat na ty díly co jsi odmontoval a dávat je zpátky. Je to taková ta věc, kdy si řekneš: "On ten můj bavorák už má moc starý tlumiče, vyměním s tím pružiny, dám nějaký silentbloky nový, tyč stabilizátoru , no a když už to bude, tak třeba nový brzdový hadičky. Ať je to "cajk" :) Tak se to rozebere a zjistí se, tady by to chtělo vlastně ještě tohle a támhle .. a pak najednou končíš s rozebraným autem a zastaví tě v renovaci jen málo peněz nebo nálada pokračovat a nebo nejčastěji obojí. A nejhůř dopadnou perfekcionisti :-D

Petr 'Krab' Jeřábek
29. září 2017, 20:07
0
Škoda Superb 2.0 TDI 4x4 DSG - Flotilová pomsta

No jo, tak je to jasný. Některý články jsou trošku udělaný tak, aby tu byla větší čtenost. Na druhou stranu Tomáše ten Sup fakt dopálil, tak mu to stálo za to o tom napsat. A napsal to velice pěkně. Já taky Supa nemusím a to jsem jezdil dost jen v první a druhé generaci. Je to rozbředlé auto, které neumí se ctí odfiltrovat nerovnosti a na větší díře se umí ozvat i ostrá rána.

Redakce tyhle články píše jen občas a mezi tím si zas budeš moc přečíst od redakce něco o zajímavých autech. Já bych to přehnaně neřešil.

Petr 'Krab' Jeřábek
29. září 2017, 15:27
0
Souboj koncepcí aneb Toyota GT86 a její kamarádi

Dik AspidMan moc me to tesi a mam dalsi duvod proc delat podobny "testy" dal.
Integra type r bude hodne dobra. Tou jsem se jeste nesvezl a vzdycky jsem to auto obdivoval :)

Petr 'Krab' Jeřábek
29. září 2017, 11:42
0
Souboj koncepcí aneb Toyota GT86 a její kamarádi

Vroom: to je moc přehnaný tvrzení o těch el. posilovačích, není? Zrovna o řízení BRZ napsal kdysi Mike Spinelli, že je lepší odevzu a pocit z něj musím hledat až u automobilů Porsche. Což je možná hodně přehnaný, ale o něčem to svědčí. Já řídím ještě starší auto s hydraulickým posilovačem jak jsem psal. A nezdá se mi, že mám o tolik víc zpětné vazby jestli vůbec. Možná to neumím správně poznat.. A pak řídím dost jiných obyčejných nových aut, nejčastěji teda nový Yaris s el. posilovačem. Že by se řízení Yarise a GT86 jen převodem, šířkou pneu a nastavením odporu se mi nezdá. Je to kompletně jiné řízení a jiný dojem z něj. Hele i na okruhu ( Sosnová) jsem našel po pár kolech docela dobrý spojení a cit pro přilnavost na předních kolech u GT86.

Petr 'Krab' Jeřábek
28. září 2017, 10:03
0
Souboj koncepcí aneb Toyota GT86 a její kamarádi

VROOM: já ten názor plně respektujju. Čistě se zajímavosti a pro mojí představu, čím jezdíš? Já souhlasím s tím zvukem, protože se ne každýmu zalíbí a první dojem nebyl nijak oslnivý i pro mě. Ale s tím mrtvým řízením se mi nechce souhlasit. A tady je potřeba teda doříct ,mrtvé v porovnání s čím? Protože nejde o elektrický posilovač řízení. To je stejný jako s el. plynem. Dlouho se na to nadávalo a dneska už to mají některá auta velmi dobře vychytané, zrovna jako to řízení. Jako já osobně bych klidně při konstrukci GT86 zkoušel i variantu kompletně bez posilovače. Možná by to fungovalo. Možná ale ne. Japonci v Subaru Gunma to dlouho ladili ... tím si můžeme být jistí.

Přeplňování a N.m : To je to, kde já prostě mám trochu osobní antipatii. Já mám rád točivé atmosfericky plněné motory. A začínám být v té zálibě lehce osamocený. Z mého pohledu tomu autu nechybí newtonmetry, ale chybí dravost a větší hlad po otáčkách. Asi bych tím zabil půlku z těch i tak relativně mizerných prodejů. Ten motor by totiž mohl býval být slabší od nízkých, ale lineárně táhnul a končil někde u 8tisíc. ( Alá starý Type R) Jenže tohle umí jen Honda a už leta ten motor nesplní emise, tak co... takže jsem se smířil s tím, co tam prostě je.

Petr 'Krab' Jeřábek
27. září 2017, 21:36
0
Souboj koncepcí aneb Toyota GT86 a její kamarádi

Speedfred, díky moc za nabídku. Moc rád. Vlastně bych i rád "žadonil" u našeho šéfredaktora o půjčení testovací M140i od BMW a M235 je ještě hezčí auto. Jestli bydlíš v Praze či poblíž, abys to neměl složité, tak se dohodneme , napiš mi soukromou zprávu a vyměníme si kontakty a něco vymyslíme. Já znám jenom BMW 335i ( tu první generaci přepňovaných 3litrů) , tu má kamarád a jezdí to pěkně.

A je to i zajímavý, protože myslím jeden z kluků ( RCNP) z klubu BRZ/GT86 než koupil Toyobaru zkoušel M235 nebo 135i to už nevím a vybral si BRZ. A já upřímně řečeno nevím. :) Já mám bavoráky rád ... taky už jsem o nich pár věcí psal.

Petr 'Krab' Jeřábek
27. září 2017, 21:06
0
Souboj koncepcí aneb Toyota GT86 a její kamarádi

Jo, ale to jsi trefil :) Zilvar a stará Réza GT .. No jo, jenže není to sranda to celé zrežírovat. Kdybych nějakýho Zilvara znal, bylo by to tam. Ale to na druhou stranu nabádá k pokračování a vyrobení jiného testu "koncepcí" a různých aut a zase kompletně jiných :-D

reklama

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Jeep Wrangler  1994
Jeep Wrangler

1994 rok výroby
125 koní výkon
2 500 ccm objem

Ford Ranger V6 1993
Ford Ranger V6

1993 rok výroby
107 koní výkon
3 000 ccm objem

Lincoln Continental  1996
Lincoln Continental

1996 rok výroby
260 koní výkon
4 599 ccm objem

Chevrolet Camaro FULL RS!!! 2012
Chevrolet Camaro FULL RS!!!

2012 rok výroby
328 koní výkon
3 600 ccm objem

Hyundai i30 Hyundai I30 1.4 i Trikolor LPG 2013
Hyundai i30 Hyundai I30 1.4 i Trikolor LPG

2013 rok výroby
99 koní výkon
1 396 ccm objem