načítám data...

krab

JménoPetr "Krab" Jeřábek
BydlištěPraha-západ
Registracepřed 6.5 rok.
Poslední aktivitapřed 15.9 min.
Telefonjen registrovaným
Příspěvků ve fóru520
Komentářů u článků2936
Pozitivních komentářů u článků903
Negativních komentářů u článků359
Možnostinapsat zprávu

Poslední blogy

Stále nejezdím v Toyobaru. K sakru proč?

28. srpna 2016, 10:43 33 komentářů

Náhodou jsem kliknul na už dneska starý editorial na autíčkáři týkající se odborné čistě teoretické debaty zda má Toyota GT86 a její sestra BRZ opravdu dostatečný výkon. Blog je velkou obhajobou toho že ano, že je zbytečné chtít víc. Vybavilo se mi současně jak jsem v té době něco v podobném duchu napsal na jiný autíčkářský blog….

Hipsteři, Hejteři nebo Autíčkáři, ale moment! Kdo je vlastně kdo?

30. srpna 2016, 22:08 6 komentářů

Není tomu dlouho co jsem objevil a začal pravidelně číst tento web o autech. A přiučil jsem se něčemu novému. Už dneska díky Autíčkáři vím, že existují nějací hejteři a pak že nějací hipsteři. A kdo je teda potom Autíčkář?

Evropa hejtuje šestiválce a osmiválce!

09. září 2016, 18:03 3 komentáře

Mělo by mi to vadit? A je to fakt ten omílaný Brusel kdo za to může?


Posledních 50 komentářů

krab
včera v 18:10
0
Jak na displeje?

Jo s těma teplotama vody je to fakt ... "hýbací" teploměr vody má z modernějších aut překvapivě 996tka , taky to není úplně reálná teplota, ale pohybuje se to tu v běžným režimu jízdy od 80° - 95°C , takže vlastně tady pokud by teplota šla nad 100° v nějaký extrémnější zátěži, tak to celkem rychle poznat půjde. Jinak jak říkáte, bývá to vystředěný většinou a v tom se schová kolikrát poměrně velkej rozsah. Třeba si vybavuju, že u starších MX5 takhle orientačně jen fungoval tlakoměr oleje, prostě zůstával při běhu motoru a bylo jedno více méně na jaký se jelo otáčky v jedný poloze, což mi trochu pak popíralo jeho smysl v tom autě

krab
včera v 10:31
0
Jak na displeje?

Hele já to beru ze zkušenosti s Poršákama co mají tohle ještě bez infotainmentu a přijde mi hezký, že i to nejnovější má prostě uprostřed otáčkoměr a v něm zobrazenou rychlost , takhle to má 996, 997 , 991 a teď i nová 992. Myslim, že digitálně zobrazená rychlost v tom otáčkoměru byla už u 993 ... ono ti to pomůže si hlídat 50 v obci a jinak pak vidíš periferně snadno, že je tam dvojciferný číslo anebo trojciferný, to tak nějak stačí. Náhodou mám rád otáčkoměr jako ústřední budík i u aut, kde je automat, prostě mě baví vědět otáčky motoru, ale samozřejmě chápu, že už je to podružný. S tím teploměrem chladící kapaliny / oleje je naopak fajn, když máš celou analogovou rafičku, tak prostě už dopředu trošku uvidíš, jestli se neblíží průser a auto se nepřehřívá. Navíc kontrolka třeba ta modrá co je v některejch autech zhasíná často brzo, v době, kdy je voda třeba jen 60° a olej prakticky studený ...

No, já prostě jen chtěl říct, že Porsche je snad jediná automobilka, kde když si sednu dovnitř, tak i u nejnovějšího auta mám pocit, že ho znám a vím co kde hledat, samozřejmě, že teď ty poslední typy už tam mají spousta infotainmentových krávovinek navíc, který bych určitě osobně nevyužíval, ale trh si to prostě žádá ...

krab
včera v 09:30
0
Jak na displeje?

S těma displejema je to v autech hrozná divočina poslední dobou. Jedinej, kdo skutečně chápe jak má vypadat přístrojový štít je Porsche. Prostě kruhový design, otáčkoměr uprostřed a pod ním v okně digitálně zobrazená rychlost. Mě tenhle typ designu vyhovuje maximálně už leta. Podobně to ještě mívalo Mini (R53) i když tady si aktuální rychlost ve výřezu otáčkoměru zobrazím v menším fontu než bych chtěl, ale aspoň to tam jde.. Mazda mívala jednu dobu pěkné kruhové přístroje s centrálním otáčkoměrem, to drží myslím dneska už jen u MX5. A jinak nevím, ještě Giulia má normální layout přístrojovky.. BMW šlo do úplnýho bizáru a mnoho dalších značek taky, člověk se v tom nějak nakonec zorientuje, ale vždycky si říkám : proboha proč....!

krab
24. ledna 2023, 15:59
0
Ford Mustang Mach-E: Emoce jako na horské dráze

Není to tragedie, ale ta cena ... tvl , no něco jsem napsal, tak jsem zvědavej jestli mi to publikujou :-D Ale víte co je zajímavý? Že to ZOE má vlastně kromě Tesly 3 nejvyšší roční prodeje v Evropě. Jako leckde to asi musí dost dotovat anebo nevím... asi se pohybuju v jiný bublině autařů, takže to moc nikdo v okolí nechápe, utratit tolik za v podstatě libovolný elektroauto

krab
23. ledna 2023, 20:57
3
Ford Mustang Mach-E: Emoce jako na horské dráze

Může bejt i hůř ... mě půjčili (a já to samozřejmě neodmítl, to zas takovej suterén nejsem) Renault ZOE .. kabel se strká přímo do kosočtverce vpředu, což je snad jediný velmi vtipný na tom autě. Ten Peugeot meeting z Topgearu jsem si taky hned vybavil, jen tentokrát probíhal u Renaultu. A vtipná je i cena : 1027 000 korun českých. Co já o tom napíšu aby to bylo publikovatelný, fakt netuším ..

krab
22. ledna 2023, 13:59
0
Co ve vašem novém autě nesmí chybět?

Jo, jasně sviť líp znám a chystám se je asi v budoucnu navštívit. Teď i má jeden kamarád co dělá lidem detailing know how jak skvěle renovovat ty zmatovatělý plexiskla, viděl jsem jak to udělal kamarádovi na 996tce a nádhera, tohle bych u své potřeboval taky + u Miniho. U Alpiny E39 předchozí majitel koupil komplet nový Hella kryty, tam kupovivu stojí docela málo, u Porsche (i když to dělá stejnej výrobce) se člověk nedoplatí, protože tam se neprodávají jen kryty ale komplet světla. Jinak vlastně, když jsme u tématu ceny, tak samozřejmě ty úplně nejvíc high tech světla dneska stojí tolik, že až tyhle auta budou časem levnější ojetiny, nezbyde nám než radši fakt na vše připlácet havarijko, protože třeba blbej střet se zajícem co ti rozseká nějakej tenhle LED matrix světlomet a jsi na tom za desítky tisíc ... resp. teď nedávno z okolí vím o jednom ťukanci s novou X3jkou, kdy z fotky auto vypadalo skoro OK, ale reálná oprava bezmála 200 tisíc. No nic, každopádně v těch světlech je obrovskej pokrok a já kdybych musel jezdit denně s nějakým svým autem po tmě, tak tutově letím do toho sviťlíp hned, ať mi to nějak poladí .. tím, že toho tolik přes zimu po tmě nenajezdím, je to cajk.. nejhorší světla měla mimochodem suverénně Elise. Ale současnej majitel už na to taky díval a nějak ty halogeny obyčejné poladí , dá lepší žárovky atd.. tak jsem zvědavej jak se to vylepší.

krab
21. ledna 2023, 23:28
0
Co ve vašem novém autě nesmí chybět?

Uznávám ty světla .. máme sice doma jen auta stáří 18 let a starších, ale v těch světlech je prostě obrovskej pokrok. Sice i v těch mých starých autech jsou xenonový výbojky, ale zdaleka ne každý svítí perfektně. Třeba Mini svítí úplně mizerně, možná s tím půjde do budoucna i něco udělat. Jinak mi na výbavě nesejde kromě kvalitní audiosoustavy. Ale tu nepotřebuju ve sportovním autě, protože si rád poslouchám motor :)

krab
18. ledna 2023, 12:01
0
Mercedes-AMG EQE 43 4Matic: Na prahu budoucnosti

Když to má pohotovostní hmotnost 2525 kg tak není divu ... třeba pro srovnání s i4 M50 jsem celkově jezdil za nějakejch 23 kWh / 100 km a novináři měli na konkrétním autě od začátku podle BC skoro 30 .. takže záleží na tom kdo jak k tomu svezení přistoupí. Já tyhle auta beru, že jako mám jezdit spíš "eko" když je to vlastně zelený stroj a tak jsem měl spotřebu nižší, když na to ale začneš hamtat, tak to žere hrozně .. to bude nepochybně i toto když Dan píše 35 kWh , to už je fakt dost .. ale je to fyzika, ta váha + síla motoru prostě musí mít zákonitě velkou spotřebu

krab
16. ledna 2023, 09:46
4
O autech a trendech

Nebudu kritizovat jako "Frodo", ale přečetl jsem a pointa mě taky lehce unikla... Ale to nevadí, to základní co jsem z toho zamyšlení pochopil je, že se nám vrací trochu víc stylu než čistě funkce a to je asi pravda. A je to i logický. Elektromobily jsou cesta, která je tlačena kupředu a aby se diskutabilní technologie prodávala, musí mít zákonitě obal. A ten obal musí být atraktivní, protože ta technika je drahá, daleko dražší než bývávalo konvenčnější auto ještě před pár lety. Šedý Golf na elektriku za padesát tisíc euro neprodáte... funky "Busík" už možná jo..

Mě se náhodou design některých novinek líbí, ale nezíská si mě ta technika. Ale i letos se bude pořád prodávat pár aut, kde bude stále ještě radost poslouchat motor

krab
09. ledna 2023, 10:32
-1
5 věcí, co mi vadí na Toyobaru

Tohle vážně vypadá, že má dost úprav, sériovou GT86 jsem měl a toto úplně takhle neuměla, i když je to vždycky nejvíc o řidiči :-D Ono hodně udělá, když má auto jiný diferenciál nebo nastavený, kde to jde na vyšší svornost a pak jinak postavené rejdy a geometrii náprav. Takovým autem jsem blbnul před časem v Sosnový, byla to E36 postavená hlavně na to, aby se s ní dalo klouzat a šlo to úplně jinak, než kdyby byla sériová. Zas auto s takovou geometrií a rejdy není moc stabilní, když se jede vyšší rychlostí rovně, tak nějak pocitově plave. Proto je ta geometrie v sérii úplně jiná než ideální na drift ...

krab
08. ledna 2023, 10:59
1
André Citroën: Pokrok je mou hnací silou

Moc hezkej článek a taky mám rád co dřív Citroën vyráběl. Od superpohodlných aut po lehký hot hatche anebo i rallye speciály..

Dneska už se mi ta značka vzdálila, nepřijde mi tak radikálně jiná než ostatní výrobci, ale to je zkrátka globálním trhem a sdílením techniky, to asi uvidíme v budoucnu čím dál víc

krab
04. ledna 2023, 13:44
0
Ptejte se: Velký sedan za čtvrt milionu

To víš, že to rezne, stejně tak jako takřka všechno ve stáří 15 let + Musí se hodně dobře vybírat, co koupit. Na těchto starých ojetých luxusnějších autech řešíš dneska korozi jako první věc na co se díváš, pak řešíš mechaniku, ta je zpravidla snazší opravit. Na těch autech co jsou dneska těch 5-15 let starý naopak zas primárně řešíš tu techniku, protože leccos je enormně drahý dát do pořádku

krab
04. ledna 2023, 13:33
0
Ptejte se: Velký sedan za čtvrt milionu

Riderhenry: Možná máš pravdu, ten zmiňovanej kamarád to auto vzal i s tou N53 a zrovna jako ty ví do čeho jde. Na můj vkus je ten motor až zbytečn složitej, ale jezdil jsem s ním týden a jeho projev se mi líbil. Aby ne, má to fajn zvuk a vynikající výkon, hlavně v otáčkách. Sázka na jistotu na tyhle km je ten 330 diesel, jenže : to už koupíš prostě dneska po letech vylítaný, drtivá většina aut má 300 tis km + což by asi ani nevadilo, kdyby to dostávalo nepřerušovanou pravidelnou údržbu, ale takových kousků E90 bude už maličko... většinou jsou to už bohužel dojeté pasti.

Takže asi jo, za překpokladu náhody, že se objeví něco slušnýho, což se tu a tam stane, tak by to mohlo fungovat. Jak píše Beastar - objevit hezké auto na trhu je těžký. I proto loni to testovaný hned ten kámoš koupil, věděl, že podobný stavy zkrátka na trhu nejsou. Že se zrovna takhle pěkný auto zrovna objevilo v áčkách je zajímavý, ale viděl jsem tam už leccos a tu a tam se v tom velkým objemu povede i jim evidentně něco skutečně zajímavýho vykoupit. Ale i tak ... ta E90 stála cca 300 nákup, když to zaokrouhlím tam určitě dalších třeba 50 velká údržba a věci co chtěl + teď můžeš už jen odhadovat co bude stát mimo palivo najet dalších 100 tisíc km... možná to bude dobrý, možná to nakonec bude k vzteku. Ty ojetiny jsou stejně vždycky trochu loterie... Mě to vychází a provozuju starý auta, ale můj roční nájezd na jednom se nerovná ani tomu měsíčnímu v tom uváděným příkladu, to je prostě něco úplně jinýho

krab
04. ledna 2023, 13:24
0
Ptejte se: Velký sedan za čtvrt milionu

Dawe má tu W203 skutečně v hezkém stavu ... A má kliku , že to vše parádně funguje. Benzin to žere teda fest, ale motory s kompresorem obecně neumí být moc úsporný. Výkon toho šestiválce je ale i dodnes působivá věc, je to poctivejch 260 kW :-D

Samozřejmě na tak vysokej nájezd ročně je to nesmysl, ale to všichni víme. V reálu mě stejně připadá, že člověk, kterej by za prací tolik dojížděl nebude na to denní používání chtít cokoli, co by nebylo už v záruce a ojezdí něco novýho, zánovního, za 4 roky zas vymění za další. Prostě jak to bývá běžný. A ty ojetiny s nájezdem kolem 200 tis km, který takto skončí po někom, kdo to denně využíval k práci a bral to auto tím pádem jako pracovní nástroj pak dojezdí typickej soukromník, co to má pak na podstatně menší porce km ročně , třeba těch 10 - 20 ... Takže vlastně řešíme hodně teoretickou situaci, která si myslím u moc lidí vlastně nenastane

krab
04. ledna 2023, 09:25
3
Ptejte se: Velký sedan za čtvrt milionu

E90 si myslim taky není špatný tip. Loni jsem si jednu vypůjčil k testu ojetiny, byla to trochu výjimka, protože měla najeto pod 100 tis km, což se ukázalo po kompletní lustraci jako pravdivý údaj (kupodivu). Ale byla to 330i xDrive s manuálem, bez extra výbavy, ale s M paketem, dost netypická konfigurace. Auto skončilo u kamaráda, je perfekcionista a stejně tím pádem nechal vyměnit už tlumiče vpředu, udělal velkou údržbu a x drobností. Auto by se do rozpočtu 300 tis stejně nevešlo. Navíc to byl motor N53, kde nevíš jak dlouho bude fungovat spalování homogenní směsi a jak moc bude za chvíli zakarbonovaný. Kdepak... tudy cesta na ojetinu pro nájezdy 45 tis ročně nevede...

Obávám se, že buď se dotyčný smíří s neúměrnými náklady na to dojíždění, když zvolí nějaký zajímavý auto anebo si koupí něco silně mainstreamovýho.

Za co bych dal ruku do ohně by byla stará 523/528i E39. Excelentní kus koupíš za 150-200 , údržba není drahá a riziko poruch, které tě skutečně odstaví není moc. Novějších BMW bych se intuitivně bál.

U JPN produkce asi Mazda, ale ta bude zrezlá, Subaru / Lexus , já nevím, problém může být v snadno dostupným mechanikovi, který bude umět rychle a dobře opravit.

Nakonec s takovým nájezdem km ročně skončíme u toho, že si koupíš mainstream. Ale nemusí to být zrovna "koncern" protože DSG se taky umí sypat a TDI taky není všespásná technika. Já bych třeba zkusil uvažovat nad něčím jako Kia Optima CRDi automat, to se dá řekněme do 350 tisíc koupit s nájezdem do 100 tis a do 5 let stáří a prostě na tom s běžnou roční údržbou a 2x výměnou oleje odjezdit další 3 roky a těch cca 150 tis km a pak co ... pak to buď bude ještě prodejný dál a funkční anebo se to "zahodí" .. na takovýhle nájezdy ročně asi moc recept na petrolheadský auto nenajdem bohužel.. to měl určitě nakonec Vojta v těch diskuzích pravdu .. jsem zvědavej jak budeš fungovat s elektrikou potom, já si říkám, jestli to není předčasný, do toho jít

krab
30. prosince 2022, 10:06
1
Lexus LS 500h Prestige: Jiná dimenze cestování

Možná, že zrovna tady jsme si vybrali špatnej příklad auta. Protože skutečně v aktuálním ceníku Lexusu jsou nějaké technické údaje a je tam 9,4-9,5 litru jak tam Dan píše. To má být kombinovaná. Jestli byl o litr výš a ví, že s tím jezdil hodně rychle a dost toho prostál taky v kolonách, tak to není bůhvíjaká odchylka. Navíc (ač výrobce v technickejch údajích neuvádí nebo jsem to prostě nenašel) tak hmotnost podle jiných dat co jsem našel na internetu by měla být u LS500h přes 2,2 tuny. Je to macek...

Takže ta diskuze je relevantní spíš k hybridům a úplně nejvíc plug in hybridům, kde je v technickejch údajích vypočítaná ta spotřeba podle WLTP na třeba směšné 3 litry / 100 a auto pak bere klidně 3x tolik. Prostě tam je zavádějící fakt, že se musí neustále udržovat ta baterie dobíjená, jinak to ztrácí svoje výhody. U elektromobilů se taky často daleko optimističtější údaj o dojezdu než je běžná realita

krab
29. prosince 2022, 18:04
5
Lexus LS 500h Prestige: Jiná dimenze cestování

Uvidíme ... no možná si to moje bujná fantazije propojila špatně, ale ona už taková lehká urážka přišla asi tenhle tejden na facebooku, když tam redaktoři posílali fotky nejlepších letošních aut, se kterými se svezli a u mnohých tam byla přehlídka SUVček, případně doplněná elektrovozíky :-D A teď tam pár lidí připsalo komentáře v duchu, že snad Autíčkář ještě není soubor šedesátkníků a podobný věci... no taky jsem se lehce přidal, asi jsem neměl dráždit

krab
29. prosince 2022, 15:30
8
Lexus LS 500h Prestige: Jiná dimenze cestování

Tak to je jasný ... nerad taky cokoli hrotím. Je fakt, že z týhle diskuze je nejzajímavější příspěvěk od kolegy co žije v Mexico city. Když jsem dopoledne přijel z projížďky poršákem tak asi po 120 km je ze mě cejtit pěkně takovej ten odér oleje a spálenýho benzinu a působí to ako romantizmus. Prostě kára "ohne kat" má sice kouzlo i své vůně, ale nesmí v nich jezdit všichni jako daily ... ten smog v některejch zimních dnech co býval dřív od škodovek, žigulíků a z častýho topení uhlím (to nejvíc) byl průser. A to je fakt ten hlavní dnešní pokrok.

Mimochodem proti tomu Lexusu nemám ani ň , nevím jestli bych si takový auto vybral ve svý kategorii a upřednostnil před Mercedesem, kterej by byl jak koukám dražší. Možná že nakonec i jo. Lexus přeci jen umí úžasný auta.

krab
29. prosince 2022, 13:31
6
Lexus LS 500h Prestige: Jiná dimenze cestování

Jé, to je sranda tady zase jednou... Aspoň jednou za čas zas živá diskuze. Smyslem původního komentáře byla lehká polemika o tom, že naměřený průměr 10,6 není u hybridní limuzíny zas až tak zázračná není, vzhledem k tomu, že jde o špičkovou technologii. Nic víc, nic míň .. A to, že je uváděná spotřeba výrobce často u hybridů a hlavně plug in hybridů bývá na hony vzdálená realitě je pravda. V tom Mechanik vedle nebyl. Samozřejmě příměry a další debata je trochu bizár, ale tak to není nic co by tady občas nebylo, vždyť je to legrace...

Já mám dovču, tak jsem to nečetl teď celý to vlákno, byl jsem od rána radši jezdit ... Jinak co jsem napsal tak škodlivýho Honzovi, že to "musel" smazat? Napsal jsem mu reakcí na jeho ironickej komentář familerně, že je "kus vola". Znám ho osobně, tak si to snad můžu dovolit, navíc to nemyslím k němu zle, s cílem urazit, ale jen konstatovat, že je prostě trochu jinej.. Náhodou se dokonce i spolu tutově na pár věcech v pohodě shodnem, na jinejch ne. Ale nemá mě rád, chlapec... :-D

krab
28. prosince 2022, 19:35
1
Lexus LS 500h Prestige: Jiná dimenze cestování

Ty máš 603jku? :-D To jestli umí jezdit za 9, tak to je teda obdivuhodný ... ale zas tady se musí vzít v potaz ten reálnej výkon a dynamika. To auto má cca 105 koní, ale i tak musí se krmit 8 válců a to karburátorem. Na druhou stranu - aerodynamika a hmotnost, to jsou jedny z hlavních prvků co tu spotřebu ovlivní. Já to vidím na příkladu auta ženy : X3 E83 - krabice, která neumí s benzinovým motorem 2,5 litru M54 jet ani dálkovou cestu přiměřenou plynulou rychlostí pod 10 litrů. Možná by šlo udělat 9, ale to by se snad muselo jet jedině po větru a do 110 km/h .. Přitom E39 mi s tím stejným motorem jezdila za 8 litrů bez omezení.

Prostě mi přijde, že ten Lexus má sice ty technologie, ale výsledek nakonec není tak zázračnej jak by se dalo čekat. Vlastně by to auto mohlo mít 5 litr V8 atmosféru (nevím jestli se to v týhle verzi taky nabízí) jako má třeba kupé LC a i s tím jsem jezdil za málo, třeba do 12 litrů určitě. Na druhou stranu ve městě je vidět rozdíl, tam ty hybridy umí fakt palivo šetřit.

krab
28. prosince 2022, 17:26
0
Lexus LS 500h Prestige: Jiná dimenze cestování

Tak to pak asi jo ... jestli zácpy a ještě jsi to fakt hnal po dálnici hodně rychle (což já jezdim fakt tak max o 20 víc než se smí, radši moc nedráždím) , tak asi jo to bych těch 15 měl taky...

Schválně jsem se mrknul, když jsem jeden týden jezdil s hybridem, (Camry) kolik jsem naměřil spotřebu a psal jsem tehdy do testu, že 6,1 to bylo fakt dobrý. Už si to nepamatuju, snad jsem to naměřil správně, ale tady evidentně hybridní technologie spolu s 2,5 l motorem zafungovala. Jasný, že Lexus je jinde i tou hmotností ani jsem nevěděl, že je to 4x4 atd.. To pak zní asi ten výsledek 10,6 docela pozitivně hele

krab
28. prosince 2022, 13:31
-1
Lexus LS 500h Prestige: Jiná dimenze cestování

To je zajímavá věc ... třeba když to vztáhnu na Alpinu B10, to auto má 25 let věku a vcelku na dnešní poměry primitivní techniku. V8 DOHC 4 ventily na válec, blok i hlavy válců z hliníkový slitiny. Nemá ani variabilní časování ventilů, má naopak ostřeji laděné vačky od Alpiny, takže má hlavní zátah opravdu hlavně ve vyšších otáčkách. Objem je 4 619 cm3 , výkon 250 kW a 470 N.m kroutící moment. Dynamický parametry asi jako se tu píše u toho Lexusu, s tím že maximálka je takřka 280 km/h a navíc v maximálních otáčkách motoru. Převody automatu ZF jsou relativně krátký na poměry toho jak to funguje dneska. A taky jen 5 rychlostí, dneska je běžný mít jich 8 i víc... Auto ovšem váží o dobrých 300 kg míň než ten Lexus, možná ještě o víc...

A teď spotřeba: dlouhodobě, za cca 2000 km co jsem s autem zatím najel mám na PC 13,6, ale myslím si, že "přehání" , když jsem si změřil na jedný delší cestě spotřebu od dotankování k dotankování, tak jsem naměřil 11,4 litrů reálných. A to jezdím o trochu rychlejš všude jinde než v obci, tam limity dodržuju, jinde jen tak přibližně. Jezdím plynule, ale ne pomalu.

Ten rozdíl je jakoby směšně malej, když si vezmu fakt, že Toyota má jen V6 + chytrou elektroniku co řídí vše a dovypomáhá si elektromotorem a baterií. Rozdíl reálný spotřeby , kdyby byl 2 litry / 100 není zas až takovej, taky mi to vrtá hlavou...

krab
28. prosince 2022, 11:34
0
5 věcí, co mi vadí na Toyobaru

Dík za komentář a na blog se těším, moc rád si přečtu další názor. Ale už z toho tvého komentáře vnímám, že se docela shodujeme v tom pohledu na auto. Z hlediska svezení (ne okruh, ale okresky) se mi totiž i se sériovou GT86 (první série r.v. 2012) jezdilo skvěle. Proto jsem si to auto nakonec koupil a to, že jsem ho pak po roce prodal kvůli koupi Lotusu Elise, to se zas svým způsobem dá taky pochopit.

Co se týká problémů, tak já jsem měl štěstí a neřešil nic, jen běžný servis, olej. Pamatuju si, že jsem přešel z viskozity 0W20 na doporučovanou jinou , myslím, jestli si pamatuju dobře, tak Mobil 1 FS 0W40. A přetěsnil jsem si tu záslepku na jedné straně, co zakrývá uložení vačky, která ráda rosí olej. To jsem udělal podle návodu co jsem našel na nějakým UK fóru fanoušků těch aut, to nebylo vůbec nic složitýho. Pak už jsem se smradem spálenýho oleje na svodech problém neměl. Trošku jsem pátral po dalším osudu toho mýho auta a ten pán co to měl po mě s ním jezdil více méně cestovně, užil si cestu snad až do Skotska a zpět, problémy s ním mi psal tenkrát neměl, jen mu odešla jedna cívka. Jinak nic. Pak auto asi po roce nebo dvou zas prodal dál, koupil si MX5 ND si pamatuju z nějaký komunikace co jsme měli a auto pak jezdilo dál s někým, kdo si ho užíval i na track days. Jestli ho upravil a jak, to už nevím, myslím si, ale že se bohužel pak někdy i nabouralo, ale nakonec opravilo ... ale to už jen dedukuju z nějakých fotek co jsem zahlídl tu a tam na GT86/BRZ fóru na facebooku. Jaký osud má teď už úplně nevím...

Každopádně těším se na blog , téma co nakousl Marek je zajímavý

krab
27. prosince 2022, 21:58
1
5 věcí, co mi vadí na Toyobaru

Souhlas Juniore... V obou bodech co říkáš. Já jsem tenkrát GT86 koupil tak nějak, že to byla příležitost, pak se mi vrátilo opravený Porsche a zase jsem trošku ochladnul tím zájmem o japončíka ... Ale podvozek byl v sérii vážně dobrej, na okresky skvělý, to klidně podepíšu. A hezky se na tom autě i učila kontrola / balanc , prostě zvládnout případně smyk, vyvolat driftík, ukončit driftík (správně) atd... MX5tky se svorem jsou hodnější, starý E36 bavoráčky taky, ale GT86 byla v tomhle směru taky pecka.

Jinak k tomu druhýmu , GT sports, to se jen tak směju ... neznám ani Karla Neffe ani jsem v jeho dílně nikdy nebyl, ale samozřejmě - GR Yaris je tak rychlý a v sérii odladěný auto, že než ho ten majitel zvládne na 100% ovládat, tak to fakt bude dlouho trvat a úpravy toho auta stačí fakt omezit na případně snížení pozice sedačky řidiče a kdo chce zvýraznit zvuk motoru tak sání , případně cat back. Utrácet šílený peníze v GT Sports mi taky přesně připadá jak, když pipiny v pařížský kupujou drahý kabelky a dávají to okatě na instagram, aby to bylo všechno patřičně vidět. Tak to asi dělají i nějaký autaři holt no... To přirovnání bylo fakt trefný!

krab
27. prosince 2022, 10:39
1
5 věcí, co mi vadí na Toyobaru

Je to tak napůl Beastare ... já si řízení toho auta vážně užil a jsem rád, že je a že má i nástupce. I když ta věc s tou nedostupností GR86 a novýho BRZ je děsně trapná. Způsob nákupu, kdy si to musíš objednat pomalu rok dopředu a trnout jestli ti to auto vůbec doručí je síla. Takhle se kupujou jen vysloveně exkluzivní limitovaný auta a ne dostupnej sporťák. I tak za to můžeme být rádi v tý mizérii co se nabízí...

Já si myslim, že Marek to zhodnotil přísně, ale v mnohým pravdu má.Na druhou stranu, mě se s tou svojí GT86 jezdilo báječně a užil jsem si to i navzdory těm nedostatkům co popisujem. Já tu svoji GT86 prodal kvůli nákupu Lotusu tenkrát na jaře 2018 a teď zas pro změnu padl Lotus za oběť kvůli nákupu starýho Poršáka. K modelu GT86 nebo novýmu GR86 se asi už nevrátim, ale v tom novým se hrozně rád svezu, to je vlastně takřka jediný nový auto, který bych si rád v příštím roce otestoval

krab
26. prosince 2022, 16:29
1
5 věcí, co mi vadí na Toyobaru

Já měl GT86, ročník 2012, teda tu první sérii a provozoval jsem jí mezi roky 2017 a 2018, asi rok a čtvrt, cca 10 000 km jsem najel. Marku souhlasím s tím, že jsou drahý.. v době, kdy jsem kupoval svoji , měla 4,5 roku od registrace , jen 40 tis km a až na dvě předchozí pojistný události ( 1x oprava a výměna zadního blatníku s prahem a 1x výměna nárazníku v další události) byla jako nová. Viděl jsem komplet fakturu a rozpis oprav a byla to menší bouračka, neměnilo se žádný kolo ani zavěšení, takže asi prostě jen pomačkaný plechy z vnějšku. Opravený dobře, kvalita lakování u autorizáku spíš jen průměr , to kdybych býval zadával já, tak jsem jim to vrátil předělat. Ale prostě zas auto stálo díky tomu tehdy 420 tis. Po roce a čtvrt jsem ho prodal za cca 400 ... zvláštní, že kdybych ho chtěl dneska po dalších 5 letech zpět teoreticky, stálo by mě možná zase 400 možná až 450 , což je docela absurdní. Ale ten trh takovej dneska bohužel je... + taky část je inflace. Dnešních 400 je asi jako 350 před 5 lety

Co mi vadilo? To auto mělo spoustu pozitiv pro mě a celkově ho mám rád, mám je radši než MX5 NC i ND, to rozhodně jo. Ale zvuk motoru - v sériovým provedení skutečně nuda a dokonce i v otáčkách není ani zvlášť příjemnej. Výkon motoru mi nevadil, snad jen při předjíždění, teda když si na to vzpomenu pořádně, tak se muselo podřadit často až na trojku a pak stejně chyběla motoru tažná síla. Prostě když jsi předjížděl rodinný naftový auto, který jede 85 km/h a ten řidič ti při předjíždění schválně přišlápl v tom TDI plyn, tak jsi ho taky nemusel vůbec předjet.. to mě vadilo, protože sportovní auto by mělo mít přeci jen trošku suverénnější výkon.

A poslední věc co mi vadila, i když ne moc a věděl jsem to dopředu : nedostatečný chlazení oleje a nevhodnost auta pro svezení na okruhu v sériovým stavu. Byl jsem s ním v Písku a v Mostě, hodně jiný dva okruhy a nesedělo to tomu autu ani jeden ten okruh tak, abych z toho měl radost. Okresky - pecka. Ale kvůli tomu jsem to auto kupoval...

Nový auto má lepší průběh krouťáku i celkově výkon, má vyřešený chlazení oleje aspoň výměníkem, já myslím, že bude moc dobrý. Ale zase to bude v sérii dokonalý okreskový sportovní auto, na svezení po okruhu si to majitelé budou zase jako předchozí auto upravovat. Což taky byla filozofie toho auta. To není jako Porsche, který je postavený více méně tak, aby bylo "hotový" nebo Alpine A110, tam je vidět z jak drahých komponentů je to postavený. Tady je to vymyšlený tak, aby to byl levnej sporťák, se kterým si majitel bude dál hrát. Já myslím, že je to báječná kategorie, kterou nikdo jinej dneska kromě Mazdy nenabízí.

krab
22. prosince 2022, 20:06
0
Autíčkář se ptá: Hledáme univerzální odpověď

Byl by to zajímavej test ... jako fandím si, že bych poznal první Mégane, tím jsem si najezdil dost a měl takový specifický čalounění, takový měkčí jakoby semišový , Astru F taky, to bylo takový brutálně strohý, 306 a Xsara, no Xsara a Mégane, byl by to oříšek.

Ale jako normálně, ne poslepu ty rozdíly mezi nima byly docela velký, ale možná je to fakt jen tím, jak to mám zažitý a naopak málo zažitý ty úplně nový auta. Tak mi to pak splývá jestli to byl zrovna Hyundai nebo já nevim Škodovka. Všechno to má dnes s elektrickým posilovačem extrémně lehký řízení a jízdní vlastnosti co by se daly popsat jednou a do jednotlivejch testů pomalu dělat copy/paste. Co se spíš hodnotí jsou ty infotainmenty a v tomhle já už se prd vyznám, protože jsem nějak zamrz v těch devadesátkách :)

krab
21. prosince 2022, 10:08
2
Autíčkář se ptá: Hledáme univerzální odpověď

Já si myslim, že se to mění a je to trošku jako paralela s elektronikou, bílým zbožím atd.. Technika aut se stává víc generická, sdílí se ty samé kompoenty a na poli běžných aut existuje určitej standard toho jak se ta auta chovají na silnici. Zákazník si pak vybírá značku jen podle toho jak se mu líbí design (obal) a jak má automobilka vyřešenou nabídku výbav, ti náročnější si ještě všímají ergonomie uvnitř. A celé to završí cena za kterou to jde zrovna koupit. Ta většinou rozhodne.

Takže univerzální rada : Kup si Golfa, kup si Oktávku, kup si Mondeo už dneska asi moc neplatí. Spíš je potřeba hledat, porovnávat a zvolit si sobě nejsympatičtější nabídku. Dneska bohužel až na to spektrum těch pár sportovních aut anebo luxusních aut jezdí všechno plus mínus podobně .. A to včetně i tý prémie, já se obávám, že když by mi zavázali oči a posadili mě do auta, jelo se, tak nerozeznám jestli se vezu v Oktávce nebo v trojkovým bavoráku , dřív se to poznalo podle typickejch znaků co šlo i nahmatat a zvuků jaký ty auta dělaly, dneska už je to hrozně podobný jedno druhýmu

krab
19. prosince 2022, 18:14
3
BMW M850i Cabrio xDrive: Konečně mladíkem v luxusním BMW

M850i je suprový auto. Řídil jsem jen kupé, v podstatě nic negativního se říct nedá, to že je těžký a není to zrovna auto, se kterým bych si šel zajezdit sportovně to není jeho chyba, všechna GTčka jsou taková, možná kromě LC500, to auto má naprosto fenomenální jízdní vlastnosti i hodně příjemnej pocit z řízení. Bavorák je lokomotiva, jede, táhne, má pořád trakci, je praktický, krásný (docela) a luxusní se vším všudy. Kdo si ho vybere asi litovat v reálu nebude, leda že by byl velkej fajnšmekr, ale ten si půjde koupit něco jinýho už rovnou

krab
16. prosince 2022, 16:55
0
Alfa Romeo 156: Comeback

Ty jo, to mi připomíná historku jedný generálky jistý MX5 kamaráda, taky nějak nedopadla ta oprava nejlíp a dílna mu to dělá znovu .. A co se u toho JTS projevilo za problém i po opravě?

krab
12. prosince 2022, 15:26
0
Čím máme nahradit naši vyčpělou dávku benzínu?

Co se tu člověk všechno nedočte ... :-D Až takhle dozadu do historie to neznám, ale o to víc je jasný, že motto s benzínem neměnit ... :-D
Situace na trhu se změnila, ale lidi co jim ten benzin voní pořád ještě nevymřeli

krab
12. prosince 2022, 08:53
1
Škoda Enyaq iV 80: Ježíšek by jezdil Enyaqem!

To jo, já usrkávám kafčo a čtu to a říkám si přesně, moc hezký fotky, i text je docela vtipnej a nechal mě normálně hloubat nad tím jestli si Lukáš dělá jakoby srandu a je to ironie anebo jestli se mu to vážně líbí, že by to fakt od ježíška chtěl ... :-D

krab
10. prosince 2022, 16:15
12
Čím máme nahradit naši vyčpělou dávku benzínu?

Mě to přišlo náhodou dobrý, vaše každodenní dávka benzinu, to fakt bejvalo , a co tak je sem tam i nějaký to čertovo palivo do kamen nebo holt volty a ampéry .. pořád se jmenujete hezky Autíčkář, to je boží nadčasovej název a k autíčkářovi mi prostě ten benzin sedí .. já bych tu každoenní dávku za naftu ani elektriku neměnil :)

krab
08. prosince 2022, 23:55
3
Kanárské ostrovy stylově s Abarth 124 Spider

To je srandovní no ... Porsche má 6 a koncovku jednu :-D Alpina 8 a jednu zdvojenou.. Náhodou je ale Fiat 124 moc fajn auto, mě se hlavně líbilo po stránce designu, to je prostě pecka. Tak jak se mi moc nelíbilo nikdy ND, tak Fiat / Abarth byl úžasnej. Pritom to bylo jen o výměně několika panelů kastle...

krab
07. prosince 2022, 11:35
0
Kia Niro EV: Elektromobil pro začátečníky

To je fakt, asi bych měl taky někdy vyrazit do světa... za hranici naší vesnice :-D

krab
07. prosince 2022, 10:59
1
Kia Niro EV: Elektromobil pro začátečníky

Souhlas, jen mi připadá, že tolik lidí, kteří dneska dojíždí vlastním autem za prací denně dálky bude rapidně ubývat, protože se to moc nevyplácí. Cena paliv (anebo elektřiny) . Před lety jsem dojížděl do práce denně 70km jedna cesta, služební auto jsem měl tak max. týden v měsíci. Na vlastním jsem najížděl 30 tis ročně a bylo to fakt hodně teda.. V období posledních 5 let problém s dojížděním dořešila nejen práce blíž domova, ale taky práce z domova. Dneska nedojíždím vůbec nikam..

I tak jsem, ale v těch letech nájezdu 30 tis km + ročně jezdil v ojetinách. Na nové bych asi měl, relativně s vypětím sil, ale když bych si spočítal náklady + amortizaci, tak to bych skoro mohl zůstat doma.. resp. pracovat něco lokálně za nižší výdělek.

Ale to byla doba, kdy stála hezky vypavená Octávka TDI 650 tis s DPH. Dneska jsme cenově někde úplně jinde právě, proto mi to připadá snad až neudržitelný, aby se nějaký běžnější auto obyčejný značky prodávalo s cenou přes milion.. že to zkrátka nikdo příčetný nekoupí

krab
07. prosince 2022, 10:10
4
Kia Niro EV: Elektromobil pro začátečníky

Musím říct, že to jsem taky neznal, to spojení že člověk "flexí" :-D Jinak tedy jste nakousli zajímavý filozofický téma o tom, kdo si v současný době skutečně koupí nové auto. Bez ohlednu na pohon, je nové, ani ne moc "namachrované" auto za milion a víc a jako soukromá osoba si nedovedu představit, že rodina střední/vyšší střední třídy obyvatelstva jde a utratí za spotřební auto ekvivalent minimálně ročního přijmu na celou rodinu. Když ví, že z toho bude za 5 let 1/3 hodnoty cca .. Půjdou zkrátka koupit ojeté.

A pro podníkání a pracovní účely elektromobil moc vhodný není. Zajímalo by mě, kolik takových aut jako je to Niro EV dokážou reálně za rok prodat

krab
25. listopadu 2022, 21:55
2
Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Škodovka, jak má být

Karoqa mají rodiče, ale jsou v důchodu a vzadu vozí akorát velkýho psa, ten se tam vejde. Pro rodinu je Karoq bohužel dost malý vzadu, když tam zkusíte dát kočárek s korbičkou nic moc .. i potom ty kárky pro starší děti co ještě nechodí všude sami po svejch. Rodiče ten Karoq stál před 3 lety ještě relativně rozumný peníze, mají 1.5 TSI 110 kW a nějakou výroční edici, kde byla extra výbava za slušnou cenu. Mají předokolku, to jim stačí.

Dát za to mega, to je děs tedy .. co chci říct, že je lepší asi oželet nějakou výbavu, fakt hodně zvážit jestli potřebujete nebo nepotřebujete čtyřkolku a jít radši do většího Kodiaqa, kde už se pro rodinu ten prostor najde, anebo úplně normálně jak tady zaznělo - Oktávka

krab
24. listopadu 2022, 09:30
4
Volvo jde do světa?

Tohle je super náhodou... když čtu co se všechno opravilo, dej to na nějaký Volvo fórum na facebook a podle mě máš hned prodáno

krab
22. listopadu 2022, 10:02
-1
Autíčkář se ptá: Zábavný prcek, který může stát venku

Ačkoli Jaromíra neznám jen z článků, tak jsem si i myslel, že "koncernový" auto on nee.. A nedivím se, i když třeba 3dv Golf 4 se mě zrovna nějakým bizarním způsobem líbí, bylo to hodně solidní auto. Ale přesně, to Stilo jsem si říkal, že by projít mohlo, ono je svým způsobem u nás netuctový a technika je dobrá, benzonový motory Fiat uměl. Ono i naftový...

krab
20. listopadu 2022, 19:47
4
Autíčkář se ptá: Zábavný prcek, který může stát venku

Ono to bude znít jako že jsem odpověď odflákl, ale za tyhle peníze (cca to zmiňované pade) kup cokoli pěknýho, co v inzerci najdeš, cokoli neshnilého, co funguje, má relativně zánovní gumy, v pohodě bzdy a nějaký motor, u kterýho se dá předpokládat slušná blbuvzdornost.

Jestli to bude Twingo, Clio, Fiesta, jedničkovej Focus anebo čtyřkový Golfík je asi vedlejší.. Třeba mě by se v týhle kategorii nejvíc líbila asi Panda, ale prostě co pěknýho zrovna seženeš ber...

Chvilku jsem hledal v inzerci ( no je to zábavná kratochvíle) a nakonec bych třeba zkusil jet kouknout na tohle Stilo 1,4 16V , to vypadá solidně i s tím popiskem a máš to vyřešeno... Motory Fire jsou supr, to se jen tak nerozskočí...

https://auto.bazos.cz/inzerat/160715912/fiat-stilo-14-70kw-model-2007-nova-stk.php

krab
09. listopadu 2022, 14:02
0
Autíčkář se ptá: Koupili byste si auto jen kvůli vzhledu?

Jo, viděl jsem ... Harry dokonce míval Ghibli ve verzi Cup jako svoje soukromý , potom co prodal M3 E30 ... v tom videu, který fakt za vidění stojí myslím jezdí v červeným Shamalu. To si to budu muset najít a až bude čas pustit znova :-D

krab
09. listopadu 2022, 13:59
0
Autíčkář se ptá: Koupili byste si auto jen kvůli vzhledu?

Jo, to to máš naprostou pravdu ... s 3200 GT to mám přesně tak, že se mi nesmírně líbí, ale neměl jsem odvahu, ale spíš to bylo iracionální. Třeba se na to časem povede něco našetřit a pošlu vám sem fotku i s blogem o tom jaký to je :-D Je fakt, že pokud se ceny nezblázní a příští rok nevystřelí brutálně nahoru, tak bude snazší koupit to Mase než našetřit na tu Alpine A110, která se mi teda hodně po konečně delším svezení fakt zalíbila

krab
09. listopadu 2022, 13:22
1
Autíčkář se ptá: Koupili byste si auto jen kvůli vzhledu?

Tak to vidíme Karle úplně stejně ... a dík takhle za cenný info, i když teda v článku tématicky malinko vedle. Ale super. Můj názor je taky, že ve výsledku ať koupíš co koupíš, tak prostě jsou to káry 20 let + a pořád je na nich co dělat a vylepšovat. U těch bavoráků bojuješ hodně s korozí, to ti z výběru aut na který se jdeš podívat v podstatě 90% kusů z inzerce vypadne, protože jsou na karosářskou práci. Tak složitě hledáš něco, kde to ještě jde... to byl přesně důvod že jsem se v září rychle rozhoupal v vzít tu B10 Alpinu. Protože na tom byla co se týče karoserie dobře. Dutiny a podvozek se vystříkalo takovým tím vzlínavým voskem od dinitrolu a mělo by to snad vydržet, do soli to tahat v zimě nebudu. Ale jsou tam lehce orezlý místa, řešil jsem takový flíčky pod rezervou, kde byl bordel, diferák je orezlej jak liška (to se otryská příležitostně tím suchým ledem) ale jinak prahy, lemy, dveře atd.. dobrý. Na tý mechanice bylo taky pár věcí, teď je to super, ale určitě se během času zas něco objeví, to tak vždycky je. Co se týče těch Maserati, tak mě fakt láká jen model s manuální převodovkou. Já udělal výjimku u tý Alpiny, tam jsem si řekl, že ten 5st automat ZF s funkcí switch tronic (řazení tlačítkama na zadní straně volantu) bude OK, je to prostě velký sedan s V8, nutně u toho manuál nepotřebuješ. To se ukázalo, že byla pravda, že mi to vlastně není líto, že jsem nešel do M5. Pravda, kdyby byla M5 na trhu stejně drahá a ne 2x tak drahá, tak jsem si radši nakonec tu M5 vybral.

Ale u Maserati bych si chtěl řadit ručně, už prostě pro ten pocit. Takže 3200 GT anebo ještě starší , klasika hranatý Ghibli, Ghibli Cup. Upřímně řečeno na ty nízký výrobní počty ty auta nestojí pořád ještě takovou raketu jako by mohly

krab
09. listopadu 2022, 11:21
0
krab
09. listopadu 2022, 11:18
0
Autíčkář se ptá: Koupili byste si auto jen kvůli vzhledu?

Náhodou Lotus je naprosto spolehlivej .. ono asi záleží jakej motor tam máš, ale lotusy s Toyota motory jsou absolutně spolehlivý. Já tam jen měním ročně olej a jednou za 2 roky brzdovka,, svíčky jednou, filtry, prostě spotřebák, navíc za pár korun. To paradoxně byl za těch posledních 6 let co ho mám + za dobu historie co znám servis přesně auto co si řeklo o leccos. Je fakt, že GO motoru byla částečně preventivní akce, ale byla tenkrát v podstatě fakt nutná. Je fakt, že poslední roky až na vadnou vodní pumpu, váhu vzduchu a solenoid spínací skříňky bez poruch. Jako Miník , na něm se za rok dělalo leccos, ale taky ok, tam jsou choulostivý ty kompoenty hlavně kolem rozvodu kompresoru a příslušenství, poslední co se rozbilo byla právě dvouhmotová řemenice. Ale díly relativně levný a dost věcí se dělalo preventivně jako údržba. Toho Maserati se bojím, že by mohlo mít násobně drahý díly, ale možná to nebude tak žhavý jak mi můj mechanik říká, nevím no ... každopádně jak říkáš. Já na tom najedu pár tis km ročně. Alpina od koupě vyšla na cca 55 tis v údržbě, ale mám hotoový kompletně podvozek včetně tlumičů. Nutno dodat, že drtivá většina podvozku byla OK, měnit třeba prakticky všechna hliníková ramena, tak to bude ten účet vypadat jinak. U předchozího majitele auto stálo na údržbě pak asi dalších 60 tisíc, to by byl výčet za rok 2022 , cca 120 tis kč. Ale auto najelo ani ne 3 tis km za ten rok. Ale příští rok s ním něco rád najedu, protože už je "ready" prostě prošlo takovou bych řekl rozumnou velkou údržbou, kterou potřebovalo

krab
09. listopadu 2022, 09:40
0
Autíčkář se ptá: Koupili byste si auto jen kvůli vzhledu?

To nevím jestli bych stihnul, ale moc dík za nabídku, rád se s tebou fakt potkám. Tuhle jsme to probírali s jedním jiným autovým bláznem (taky z PV, asi se znáte) a z 3200 GT byl takový nadšený. To jen tak na dlouhý zimní večery uvažovat co by... teoreticky si říkám, že můžu na jaře třeba zkusit prodat toho staršího Miníka JCW co mám a nasát nějakou italskou blbost :-D No a tak už mám na mobile a autoscoutu v hledáčku ty manuální 3200 GT. Ale teda už to není zdaleka žádná levná sranda + můj mechanik co se mi o auta stará, ten rád dělá hlavě německá auta, takže mě trošku varoval, že pokud budou na to Mase díly (vůbec) tak budou drahý, ať se na to připravím, že to taková sranda za nebude

krab
09. listopadu 2022, 08:50
1
Autíčkář se ptá: Koupili byste si auto jen kvůli vzhledu?

Já teda potřebuju, aby to auto spojilo dohromady nejen formu, ale i funkci. Taky jsem si ještě nikdy nepořídil nic starého a italského :-D Ale čím jsem starší, tím se mi líbí třeba japonská auta míň, vím, že většina skvěle jezdí, ale vevnitř bývají (až na Lexus) tak divně plastiková a italský víc a víc. Tam to bejvá vevnitř často ještě horší, ale ten design karoserie, to je proč to člověk chce. Jenže pak v reálu koketuju s myšlenkou třeba na Mase 3200 GT s bumerangovými světly a místo toho radši koupím modrý bavorák z Buchloe ... prostě jsem v tomhle trochu konzerva.

krab
07. listopadu 2022, 14:29
0
Reportáž z krize středního věku

To je fakt, já teda na podzim autem rád jezdím na projížďky není vedro, podzim má super barv, jako nestěžuju si, jen je ta tma věčně brzo, to mi jediný vadí. Ale jinak si to taky užívám. Vlastně i když jedu do tý Prahy jako třeba dneska, tak si vezmu třeba poršáka a jsem spokojenej, projedu se a je to fajn...

Nějaký úplně mainstreamový auto třeba na naftu bych vážně asi mít nemohl

krab
07. listopadu 2022, 07:47
0
Reportáž z krize středního věku

Ono je to možná celý tím listopadem ... Ale rozumím úplně co myslíš. Když jsem leta dojížděl z Roudnice do Prahy do práce, tak mě auta v podstatě přestala bavit nebo určitě částečně. Dojíždění nebylo nic na co bych se pak za chvíli těšil, spíš naopak. Pak už jsem to měl 4 kiláčky od nás z vesnice do logistickýho parku a to jsem jezdíval často na kole. Pak nás přestěhovali do Prahy, tak jsem to měl 25 km nezajímavou trasou a na to vážně plnil nejlepší službu obyčejný Yaris co jsme tenkrát měli a v autíčkáři se mi osazenstvo smálo, proč nejezdím sporťákem ... pak nějak začala fungovat ta instituce práce z domu, pak covid a práce z domu furt a to nějak přetrvalo dodnes. Takže jezdit do Prahy jen občas a jinak spíš kdy chci a to směrem, kde ty zácpy nebývají, to zas ze mě udělalo nadšence do aut. PS: Camaro Z28 je náhodou suprový, holt je to starý, tak péči potřebuje, ale to cokoli tohoto a staršího věku,

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Electra  1974
Buick Electra

1974 rok výroby
210 koní výkon
7 468 ccm objem

Dodge Daytona Shelby  1991
Dodge Daytona Shelby

1991 rok výroby
147 koní výkon
0 ccm objem

Exkluzivní Ostatní Messerschmitt KR200 1956
Exkluzivní Ostatní Messerschmitt KR200

1956 rok výroby
1 koní výkon
0 ccm objem

Mercury Marquis GRAND MARQUIS V8 6.6L 1978
Mercury Marquis GRAND MARQUIS V8 6.6L

1978 rok výroby
162 koní výkon
6 590 ccm objem