načítám data...

krab

JménoPetr "Krab" Jeřábek
BydlištěPraha-západ
Registracepřed 5.8 rok.
Poslední aktivitapřed 17.1 hod.
Telefonjen registrovaným
Příspěvků ve fóru518
Komentářů u článků2854
Pozitivních komentářů u článků862
Negativních komentářů u článků359
Možnostinapsat zprávu

Poslední blogy

Stále nejezdím v Toyobaru. K sakru proč?

28. srpna 2016, 10:43 33 komentářů

Náhodou jsem kliknul na už dneska starý editorial na autíčkáři týkající se odborné čistě teoretické debaty zda má Toyota GT86 a její sestra BRZ opravdu dostatečný výkon. Blog je velkou obhajobou toho že ano, že je zbytečné chtít víc. Vybavilo se mi současně jak jsem v té době něco v podobném duchu napsal na jiný autíčkářský blog….

Hipsteři, Hejteři nebo Autíčkáři, ale moment! Kdo je vlastně kdo?

30. srpna 2016, 22:08 6 komentářů

Není tomu dlouho co jsem objevil a začal pravidelně číst tento web o autech. A přiučil jsem se něčemu novému. Už dneska díky Autíčkáři vím, že existují nějací hejteři a pak že nějací hipsteři. A kdo je teda potom Autíčkář?

Evropa hejtuje šestiválce a osmiválce!

09. září 2016, 18:03 3 komentáře

Mělo by mi to vadit? A je to fakt ten omílaný Brusel kdo za to může?


Posledních 50 komentářů

krab
20. května 2022, 10:56
0
Jaguar XJ40 3.6 - na den britským aristokratem

Krasnej Jaguar a XJ40 se mi líbí, zraje to do atraktivity. S tím getragem pětistupňovým taky dost rarita. Sice jsem zatím osobně jago nekoupil, ale pokazdy se rád svezu když je možnost .. to řízení zas tak sportovní není ale v interiéru to o to líp zas voní kůži a takovou tou starou nechci říct zatuchlinou, ale kdo má stará auta pochopí co tím myslím:)

A hezkej článek, supr fotky

krab
27. dubna 2022, 20:16
0
Proč mé osobní auto roku nemůže být Dacia Jogger

To jo teda, jako ta pestrost výběru a hlavně fakt volba zajímavejch aut je v tý anketě až na poslední desetiletí docela dobrá, tak to mohlo bejt od roku 1964 až do současnosti každej rok jen Porsche 911 a taky by se to celkem trefilo :-D Ne, dělám si srandu... to by to taky mohl od roku 74 jenom Golf. Co souhlasím je, že letos toho výherce nechápu, když jsem to viděl na garáži ty výsledky tak jsem si hned řekl, že to vlastně mohl vyhrát Jogger a bylo to víc fér. Protože i když jsem v tom nejel, tak to bude prostě obyčejný auto - hodně muziky teda jako prostoru za relativně málo peněz. Konkurence toho auta už jsou jedině ojetiny.

Jinak co bych volil za auto roku 2021 je můj zelenej miník :-D Ale ten už je starej, takže to je jaksi mimo hru...

krab
21. dubna 2022, 22:57
0
Mercedes W202 C220 CDI: Vzpomínky na lepší časy

ty jo... starý céčko, no jedním jsem si před asi rokem, dvěma taky pojezdil a líbilo se mi. Problém je jen to, že sehnat kus, který bude zachovalý jako nový je dost nemožný, bohužel většina z nich už dosloužila. Na W201 190tku to nemá, ale i tak to byl moc příjemnej, pocitově za volantem fortelnej Mercedes Bohužel už skoro všechny sežrala rez a zanedbaná údržba

krab
21. března 2022, 07:25
2
Nissan Primera P10 1,6 SRi (1994): Genuine JDM, vyrobeno v Anglii

Palec nahoru, suprovej článek a téma přesně jak říkají kluci - old autíčkář, paráda!

krab
20. března 2022, 11:04
5
Tesla Model 3 Dual Motor: Amerika na baterky

Shodou náhod jsem viděl asi dvě Tesly na DE značkách předminulý víkend na SK/UA hranicích, kam jsem se přidal jet s kamarády pomoct odvézt lidi do ČR. Ale to je spíš rarita. Slováci mají 4 funkční, jeden supercharger je v Košicích, jinak by po cestě musel nabíjet z jiný dostupný sítě, hledat, řešit. V tý zimě bych to nikomu nepřál ještě po celým tom martyriu se dostat přes hranice trávit čas hledáním, kde dobít auto a pak čekat než se to nabije, aby se dal spolehlivě udělat nějakej další přejezd dál...

Já to nikomu neberu. Někdo si to propočítá, že se mu takový auto vyplatí, jinej zase zjistí, že se mu to nevyplatí. Na dlouhou cestu jsem bral 9 místnou dodávku s dCi motorem , dojezd 1300 km spolehlivě na plnou nádrž nafty, ta vyšla na 3 tisíce korun.. Představa ujet 1300 km elektromobilem znamená cca 5x někde stát, dobíjet, řešit, hledat nabíječku atd.

Náhrada ropy řešení má, další věcí čemu pomalu začínám fandit je výroba syntetických paliv, viděl jsem o tom pěkný video teď na Harry's garage, minulou neděli a přišlo mi to zajímavý.

krab
19. března 2022, 22:01
2
Tesla Model 3 Dual Motor: Amerika na baterky

S tou ropou je to zajímavý téma (tedy poněkud mimo Teslu model 3, ale to snad čtenáři v těchto diskuzích prominou, prostě je to takovej mix vždycky témat pod článkama) . Já když googlil, protože profesně se v tomhle nevyznám, tak mi vyšlo, že nějaký mix ropy z Družby a IKL je půl napůl cca... statistiku co jsem našel je jen do roku 2019, je tam vidět, že se trochu víc ropy začíná brát z IKL, teda ropa z předního východu dopravovaná tankery do Terstu. Posílám odkazy: Když vidím kolik je v ČR celková spotřeba a kolik je kapacita ropovodu IKL, tak je cca o 30% vyšší než spotřeba, takže de-fakto by se ČR bez ropy z Družby v klidu obešlo. Ale možná, kdo v tom petrochemickým businessu dělá by uměl vysvětlit, proč to v reálu takhle nejde ... nevim https://www.mpo.cz/cz/energetika/statistika/ropa-ropne-produkty/statistika-dovozu-ropy-do-cr--259953/ , https://mero.cz/provoz/ropovod-ikl/technicke-udaje/

Každopádně s tou Teslou a "hádkou" s panem Křečkem, Bíste to už asi neuvidíš, já už toho tady komentuju spíš míň a tady mě fakt nějak nedalo to "bezemisní" protože on přeci jen i ten Temelín něco vyprodukuje a uhelný elektrárny tuplem. Ale to by nebylo co bych kritizoval, svým způsobem si to dovedu i jako budoucnost představit, efektivní atomové elektrárny, co vyrábí dostatek energie pro masovou spotřebu i u elektroaut. To všechno je asi OK, ale když není ta infrastruktura, když víme, že vyrobit baterie je zdrojově náročné, kapacita je pořád u jakýhokoli EV nedostatečná k bezstarostnýmu užívání. A pak je tu přiznám se, fakt moje antipatie ke značce Tesla. Nemyslím si, že je šikovný vyrábět auto, který má všechno ovládaný přes tablet. To není dlouhodobě spolehlivý a bezproblémový řešení. A jak říká Beastar, tahle trojka co jste zkoušeli by v ceníku Tesly vyšla na cca 1,8 milionu a za takový peníze už jde koupit leccos. No, prostě mi z toho vychází, že Tesla je čistě produkt pro fanoušky Tesly, v něčem jsou určitě lepší než ostatní EV's, ale v jiných zas horší. Mě se třeba naposledy líbilo týden fungovat s BMW i3. Když použiju "kdyby" tak kdyby ale ta i3 dokázala při stejně nízký hmotnosti dojet cca 3x tak daleko na jedno nabití baterie, který by trvalo vždycky do půl hodiny na rychlonabíječce a jako nový nestálo přes milion, tak bych tomu jako autu na běžný užívání docela i fandil, ale tak jak je to dneska, tak ne, mě přijde, že EV auta jsou dodnes pořád jen takový prototypy, pořád tomu chybí další roky vývoje, aby mohla ta efektivita být jinde

krab
19. března 2022, 08:46
7
Tesla Model 3 Dual Motor: Amerika na baterky

Nechci bejt zase za toho hejtra co nadává aniž se v tom svezl ... Model 3 jsem si ale důkladně prohlížel, zevnitř i zvenčí. Ta kvalita zpracování není "americká" ta je špatná. Náhodou americká auta mají v dnešní době dobrou kvalitu zpracování. Za poslední rok jsem strávil dvakrát celej tejden ve dvou různých autech od Dodge a obojí velice hezky zpracovaný. Dejme tomu, že Mustang Shelby, protože je to speciálka má trochu ledabylý spáry třeba kde dosedá kufr k zadním blatníkům, ale tam je to je jedno. Tesla není bohužel hezky udělaná ani uvnitř, ani zvenčí.

A pak co mě teda přimělo dát komentář : nepište prosím vás "bezemisní" u těch aut, vždyť je to blbost. Záleží odkud se bere ta elektřina. Možná se přechod na elektřinu dneska jeví jako lepčí nápad než před 24. únorem, protože možná pomůže řešit nezávislost na ruský ropě a plynu, ale i tak je to celý složitější. A pak jsou tu ty Tesla - superchargers, podle stránek značky je jich v ČR sedm: https://www.tesla.com/cs_CZ/findus/list/superchargers/Czech+Republic

To není moc... A jistý valašský automobilový novinář (ne Vavris), ale Ondra Ch. psal relativně nedávno v nějaký diskuzi pod postem na facebooku co na mě vyskočil, že zrovna s modelem 3 nedojel z Prahy ani do Rožnova, musel si to po cestě dobít.

No nic, zkrátka pro toho, kdo Tesle fandí je to určitě fajn, pro ostatní asi si myslím můžem bejt v klidu, že o nic zázračnýho nepřicházíme

krab
12. března 2022, 12:18
1
To nám vnoučata neuvěří!

Jako máš recht, že dělat dneska nějaký predikce jak budou věci za x let je trochu nemožný ... Nějak bude prostě A jak se říká až bude úplně nejhůř, tak se to zas otočí od tý chvíle už bude zas jedině líp.

A s těma autama - já třeba jako veterána vnímám už od malička pořád jen auta vyrobený od počátku automobilizmu až do cca půlky 70. let. To mě přišlo starý už před 30 lety, kdy jsem se tak nějak poprvé pořádně o auta zajímal a trošku už z toho měl rozum a připadá mi to tak furt. Když řídím dneska nějaký cca 30 let starý auto, teda to co se vyrábělo v éře 85-95 tak mi to přijde dobrý ve smyslu, že to na mě nostalgicky působí, ale beru to jako moderní stroje, tahle auta přece fungují úplně normálně, ovládání není nic složitýho nebo výrazně odlišnýho od toho co se vyrábí dneska. A pak jsou auta o dekádu novější, mají chtě cca 20 let stáří , taková ta éra 95-05 a ty už beru úplně jako moderní káry. A vlastně je často upřednostňuju před tím co se dělá dneska, protože na ty auta z let kolem milenia mám fakt už reálný vzpomínky, když byly nový a některý auta jsem si tehdy přál už když byly nový a tak mě to baví po stránce jak svezení, tak přeci jen taky tý nostalgie. Ale nemyslím si, že se tahle produkce stane za dalších 20 let vysloveně veteránem, protože to jsou všechno pohodlná auta, jednoduchá na ovládání, hraje tam rádio na CD, mají klimošku, vyhřívaný sedačky atd.. Ostatně to mají i ty auta z těch 80. tek už často taky. I starší ... Ale je to asi generační věc. Já budu brát jako veterána auto z 50-60. let , tuhle éru vidím jako nejhezčí automobilovou z hlediska designu a celkově zážitku ze svezení takovým autem, ale mám rád i ty éry potom, protože taky mají co nabídnout, ale už to nemám v hlavě, jako že to budou veterány. A nový auta nevím, určitě bude dost zajímavých aut, třeba i těch co se vyrobilo fakt v omezenejch sériích, že to bude sběratelsky zajímavý, ono už je to i teď , ale říkat tomu veterán? No třeba naše děti a pak vnukové to tak mít budou... ale jestli budou mít benzin aby se svezli, toť otázka

krab
26. února 2022, 23:37
1
Motor roku 2001 v roce 2022

Hezký! Tenhle skvost techniky "made in germany" jsem provozoval jednu dobu taky. Ale bylo to v tehdy docela zánovním autě ( BMW 316ti Compact) a používal ho někde mezi jeho 70 tis nájezdem a 110 nebo max 120 tis kdy jsem to auto prodával. A ukázalo se jako bez jakýkoli poruchy, jen běžná předepsaná údržba nic víc jsem nedělal, možná olej v motoru jsem měnil častějš. Vím, že se na fórech tenkrát řešilo, že tyhle motory trpěly hodně v zimě na kondenzaci vodních par do oleje a často se pak otevřelo víčko oleje a bylo na něm takový to kapučíno co naznačuje problém s těsněním pod hlavou. Ale já to moc nepozoroval. Jako motor to bylo nemastný neslaný. Ale na dnešní dobu bych řekl - pořád projevem příjemný lineární motor, co se dal plynem hezky dávkovat. Ale jako dalo by se říct, že tyhle modernizace bavoráckejch motorů začaly být fakt takovým pádem do propasti. Nakonec i proto používám v rodinným autě dneska ještě stařičkou M54 B25 , což je motor, který se moc hezky poslouchá podle ucha a hlavně funguje poměrně jednoduše a trvanlivě.

krab
24. února 2022, 22:48
-1
Autíčkářův týden: Nový dinosaurus, české ceny sportovní Toyoty a odhalené italské tajemství

To víš, ode mě to bude dost předvídatelný, ten výsledek. Pokud mi to auto Toyota půjčí, což předpokládám, že se povede a někam mezi všechny ty youtubery a influencery se vejdu :-D

Na GT86 mi vadily dvě věci: projev motoru ve středních otáčkách a horší schopnost něco předjet, zkrátka akcelerace 80 - 120 km/h byla horší, to na sporťák skutečně bylo slabší než mělo. A pak brzdy, který vadly. Vlastně tři věci byly problémový - nedostatečný chlazení oleje.

GR86 víme má problém s výkonem dost efektivně pořešen a chlazení oleje lepší, alespoň už je tam výměník, když už teda není přímo chladič oleje.

Pro koho je GT86 potažmo GR86: pro člověka, kterej chce pochopit jak funguje správná kontrola auta. Je to typ auta, který dává zpětnou vazbu na vše co řidič dělá. Současně je to auto, na kterým když se začátečník vyjezdí, tak už pochopí jízdní dynamiku i daleko dražších aut.

krab
23. února 2022, 10:43
1
Autíčkářův týden: Nový dinosaurus, české ceny sportovní Toyoty a odhalené italské tajemství

Je to přesně tak... já koupil na podzim pro radost toho Miníka a nechal doladit k radosti a tak mám nejspíš s nákupama utrum, musel bych ho bohužel bobíka prodat, abych si mohl objednat jednu GR86, protože člověk by to neujezdil a není to ani kam dávat ty auta.. ale už se těším a zárověň děsím co nastane poté co si GR86 na jaře nebo v létě vyzkouším :-D Protože já jsem na 99% přesvědčenej, že to auto bude pecka, navíc za tyto peníze...

krab
16. února 2022, 10:58
0
Hyundai i20 N: Už je tady zas

to jo, oni tam mají teď 1500 euro zvýhodnění , ale ten model je tam poskládanej výbavově trošku jinak. Aby to bylo úplně fér tak by se měl připočíst pack za 1600 euro kde je bose audio a nějaký další blbovinky + ještě jeden za 600 éček jsem koukal a je to furt ale výhodnější, dopočítal jsem se s metalízou na naše peníze na 610 tis zhruba. Plus něco málo za to, že si pojedeš na Slovensko, vyřízení dokladů atd.. jako pro někoho kdo nebydlí blízko u hranic, že by zkrátka pak jezdil k tomu SK dealerovi i na garančky atd. se asi spíš vyplatí vyjednávat u toho českýho, věřím, že oni s tou cenou taky umí leccos vykouzlit

krab
15. února 2022, 11:20
-1
Hyundai i20 N: Už je tady zas

To jo, je to hodně znát. Když totiž i30N hodnotíš nějak samostatně tak je to super. Auto je řiditelný, čitelný, má docela schválně nastavenou geometrii zadní nápravy tak, že živě reaguje na ubrání plynu v zatáčce, rádo se tím zadkem přetáčí a pocitově tyhle věci auto zlehčujou. Ale když jsem naposledy sedl z i30N do GR Yarisu najednou bylo na pár kilometrech okamžitě vidět, že je těžkopádnější v tý změně směru, že brzdy nejde dávkovat tak skvěle, jsou trošku přeposilovaný, takže míň citu a brzdíš větší váhu na předku, je to sakra znát. Hodně by mě zajímalo jak ta i20N bude vedle toho GR Yarise působit. Je vlastně skoro o 100 kilo ještě lehčí což bude dobrý, ale samozřejmě je výkonově o hodně slabší a nemá pohon všech kol. Jako když v Hyundai za tohle chtějí 700 a GR Yarirs byl s torsen diferáky za milion, to už není takovej rozdíl.. škoda, že ten Yaris není tak snadno k sehnání , už novej asi teď objednat nepůjde nebo jen se štěstím. Ale asi jak píše Beastar, kupujte dokud jsou :-D

krab
14. února 2022, 22:29
1
Hyundai i20 N: Už je tady zas

Úplně jak píšeš, taky mi přijde zajímavý, i když ten cenovej rozdíl od dvoulitrový i30N už moc není. Zase je lákavý, že má ta dvacítka o 300 kg míň a to bude dělat obrovskej rozdíl. Při čtení mě hned napadlo, že bych si to auto měl zkusit nějak taky od Hyundai vyjednat na vyzkoušení. Nelíbí se mi to vzhledově, ale všichni to po jízdní stránce chválí, tak mě láká to pochopitelně taky zkusit

krab
12. února 2022, 22:29
1
Je k radosti potřeba síla?

Ono jedna věc je měřitelná síla, výkon, krouťák a druhá nějaký projev, zvuk, charakteristika. Jsou bohužel i výkonné motory, které mi přijdou projevem vysloveně o ničem, naopak může být radost dolovat maximum i z malýho dvou, tří, čtyř válce, když má zajímavej projev.

Auto, který není moc rychlý a furt ho mám rád je MGB. Je teda současně pořád autem, se kterým se suverénně najelo za poslední roky nejmíň, ale letos konečně přichází jeho čas. Pořádně se zprovozní, opraví a najdu si čas na nějakej pořádnej a dlouhej výlet. A doufám, že zas objevím to nadšení co jsem měl za volantem tenkrát skoro už před 15 lety, kdy jsem to auto přivezl z Anglie. A je to osmnáctistovka OHV, 95 koní. A k radosti to stačí.

Z moderních aut jsem si trochu perverzně užíval naposledy Smart ForFour / Twingo, autíčko s točivým tříválcem přimontovaným vzadu na takový masivní zadní nápravnici. Ne, to auto nedriftuje ani se nechová jako Porsche, ale má lehkej předek, motor se rád vytáčí a docela jadrně u toho drnčí a je s tím autem na poměry novodobejch kár docela sranda.

krab
12. února 2022, 08:51
0
O-Bahn: Autobusem po kolejích

koukám tady na tu diskuzi, že je to v nějakým vlákně co jsem původně přispěl a taky souhlasím spíš s Martinem 100. Chce to trpělivost, když jsi v osobáku. Ono by taky řidičům kamionu určitě pomohlo, kdyby neměli tak přísný rychlostní limity. Prostě by mělo fungovat jasně tolerovatelný, že při tom předjíždění pojede klidně 100, 110 a pak se zas zařadí. Ale jako vlastně největší problém dělají jen blbci (ať už z jakýkoli tramtárie) co se předjíždějí po dvouproudový dálnici a trvá jim to 5 kilometrů, to je co lidi nasírá, ale to neovlivníš, některý kamioňáci se tím očividně baví

krab
10. února 2022, 16:26
0
O-Bahn: Autobusem po kolejích

Taky mě to během čtení napadlo. Kdyby se při každý rekonstrukci kterýkoli dálnice instaloval ten extra pruh pro kamiony řízený tím vodícím ramenem, ovšem asi by muselo bejt i na návěsu, přívěsu atd.. nevím jak by to technicky fungovalo při soupravě a rychlosti 90-100 km/h, ale jako ta představa je zajímavá, co?

krab
10. února 2022, 08:47
0
Bazarový elektro snílek

To jsem neviděl ... ten hate, to zní že to bude sranda, zkusím vygooglit. Jinak k tý i3 , jako Oris říká sice dobře, že to auto má mezi semafory akceleraci jak nejsilnější skůtry, ovládání jedním pedálem je super, ale co naplat, když je to auto za téměř půl mega ojeté a použitelný jen jednorázově, prostě jen město a okolí. Ale jako asi to chápu pro některý městský lidi, který mají trošku víc peněz, tak si kvůli image a možná třeba i kvůli tomu snadnýmu ovládání a skvělýmu odpichu od semaforu koupí jetou i3 než jetou Fiestu za polovic. V reálu je ale nejlepí poměr cena/výkon/spotřeba Toyota Yaris hybrid, kterej koupíš za cenu jetý i3 fungl novej a dá se s ním jet kamkoli bez omezení dojezdu

krab
09. února 2022, 21:27
1
Bazarový elektro snílek

Náhodou je to zajímavý téma. Já jsem si takhle vždycky na týden vypůjčil v minulosti ojetej Leaf , to byla první ojetina, taky myslím 2012, 2013 , cena kolem 200 cca. Auto mělo taky už úbytek kapacity, byl zhruba někde na 2/3 a dojezd 100, 120 už fakt při eko stylu jízdy. Pak jsem si půjčil i3 za asi 400 tisíc, kde byl po i relativně menším nájezdu taky znát trochu úbytek kapacity baterie. A dojezd byl tak 130 v zimě by to bylo asi horší. Drahá koloběžka prostě, i když se mi konstrukčně i3 líbí a jezdilo se mi s tím fajn. Vídívám jich v okolí víc, ale sám si nedovedu představit jak si koupi něčeho takovýho obhájit. Prostě jako auto na cukačky po okolí je to sice dobrý, ale šíleně drahý i jako ojetý. A na delší trasy nepoužitelný. Tesla za milion ta už sice asi někam dojede, ale taky podle mě obrovský riziko, že se zastaví na nějakou těžko řešitelnou závadu nebo budou baterky v háji a auto vlastně bezcenný. Já jsem ale na tohle zvědavej, fakt jak bude těch EV aut přibývat, budou se objevovat ve větší míře i ojetiny a fakt jsem zvědavej jaká bude jejich reálná prodejnost, jestli to prostě lidi budou chtít kupovat.

krab
07. února 2022, 19:44
12
Škoda Enyaq iV 60: Lesk a bída elektromobilu

Ten Pepa fakt umí krásný fotky!

krab
03. února 2022, 19:53
3
Opel Corsa-e: Dnes vám povím o svém poprvé …

Tenhle článek mi přesně připomíná mě před lety, když jsem dostal pozvánku na jakousi eko rallye při rally Český Krumlov a jeli jsme to elektroautem. Náhodou, zážitek to byl parádní... Tenkrát to sponzoroval Hyundai, tak jsme dostali Ioniq electric a měl jsem možnost to auto používat v podstatě skoro 14 dní celkem. No byla to sranda. Mísilo se určitý nadšení z toho jak je to jiný s takovým tím až "zděšením" jak je možný, že to s tou elektromobilitou můžou myslet vážně.

Dneska se to ještě vystupňovalo... Možná od toho roku 2018 se některý elektromobily zdokonalily, ale ty stejný překážky zůstaly pořád stejný. Celá ta věc mi připadá jako když v Sovětským svazu vymysleli, že místo pouště vybudují obrovskou bavlníkovou plantáž. Všichni, kdo tomu rozumí vědí, že je to nesmysl, ale strana a vláda rozhodla a tak je to tedy jediná správná cesta. Argumenty proč ne se neuznávají. A takhle je to ve světě poslední dobou s elektromobilitou. Anebo jsem jen blbej a nevidím proč je to skutečně pokrok a ta správná cesta :-D

krab
29. ledna 2022, 18:55
-1
Hyundai Santa Fe Plug-in: Táto, stěhujem se do většího!

Já teda dieselům taky odvyknul, ale chápu proč jsou tak oblíbený. Ono když se musí hodně jezdit a nejezdí se toho hafo, tak turbodiesel prostě vychází nejlevnějš - i když... kdyby se u těch co se vyrábí posledních cca 10 let započítalo poctivně kolik vyjdou ještě opravy závad a údržba, tak to tak růžový nebude. Tady v tý hospodárnosti a celkovejch nákladech na provoz vypálila všem rybník Toyota s hybridem.

Každopádně poslední diesel co jsem řídil, kterej mi ničím nevadil byl 3 litr R6 od BMW v aktuálním modelu X5, to je fakt hodně kultivovanej diesel. Ale teď co si dočasně jezdím v 5.7 V8 Hemi, tak už mám zase jasno v tom co je a není motor s příjemným zvukovým projevem :-D

krab
28. ledna 2022, 12:05
3
Hyundai Santa Fe Plug-in: Táto, stěhujem se do většího!

Přesně , to Beastare náhodou nepovažuju za frajeřinu platit benzin, když je to třeba pracovní, denní auto, kde ta zástavba LPG ničemu nevadí a motor to neničí, případně se nechají v rámci tý přestavby upravit ta ventilová sedla nebo co se u motorů tu a tam musí udělat. Třeba můj aktuální případ : teď jsem si na týden vzal na vyzkoušení Dodge Ram 5.7 Hemi, doublecab , úžasná kára , 3 roky stará, vyjde to cca 35-45 tis euro, podle toho co bych vybral, tohle konkrétní vyjde na necelej milion korun. Za to dneska v nových autech nic moc užitkovýho co zvládne tahat veterána s plaťákem , odveze věci, je to luxus uvnitř, prostoru atd atd.. hrozně se mi to líbí, takže do budoucna bych něco podobnýho i chtěl. A určitě bych to chtěl provozovat na LPG, protože přeci nebudu platit za nádrž 2500 , když můžu 1000 a najedu na to stejně km .. to bych platil zbytečně akorát jak tu píše Jenda předemnou prachy státu úplně zbytečně.

Plug in hybrid mi u velký káry nepřipadá ničím moc atraktivní, abych využil tu výhodu musel bych s tím aktivně pořád myslet na to dobíjení, přidat si k nákladům i wallbox a vyšší poplatky za elektřinu atd.. a hlavně, nemá to zvuk, takže V8 dokud to není zakázaný :) A na LPG určitě... Samozřejmě, víkendovku a sporťák bych na to nepředělával, to je jasný, ale auto denní potřeby jo

krab
27. ledna 2022, 14:35
0
Hyundai Santa Fe Plug-in: Táto, stěhujem se do většího!

Já o tom LPG jen spíš vtipkoval, ale je fakt, že po dlouhý době jezdím zánovním US pickupem právě na LPG, tak jsem ani nevěděl kolik je dneska dobrá cena, tankoval jsem pod Motolem jak je ten Tomegas, tam jsem dřív jezdíval s E39tkou, kterou jsme měli předělanou taky na plyn ( to jsem nespáchal na autě já, ale táta). Ve skutečnosti je ale zkušenost s LPG u nepřímovstřikovýho motoru výborná. Tady je to taky ve spojení s OHV V8 Hemi a ještě si o tom chci něco zjistit, ale doufám, že to ten motor zvládá bez vedlejších problémů. Co vím tak stačí měnit olej dřív, on se nešpiní od karbonu, ale chemicky se degraduje, takže spíš interval co 10 tis km bude ideální. A jednou za rok je tam prohlídka systému a kontrola. No, trošku jsem se v tom shlédl, protože US pick up s doublekabinou a V8 by mě jako rodinná kára bavila, ale asi mi to neprojde, drahá polovička tvrdí, že by s tím fakt neuměla parkovat, takže asi nic...

Každopádně naše příští auto asi fakt bude něco z USA produkce, mě už ty EU specifikace aut co se dělají tak posledních 10 let fakt nic moc neimponují, moc drahý na provoz a opravy. Na druhou stranu, abych se držel lehce tématu, tak to Santa Fe měli kolegové v garáži jako dlouhodobou testovačku, diesel tuším a jednou mě v tom Dominik vezl a rozhodně to nebylo špatný, takový tichý, pohodlný, ani nevíš, že vlastně v něčem jedeš. Tohle z testu koukám má hezkou barvu interiéru, vypadá to pěkně, zvenčí bohužel ale ne, to je fakt divnej design

krab
27. ledna 2022, 11:14
1
Hyundai Santa Fe Plug-in: Táto, stěhujem se do většího!

Smysl a nějaká finanční návratnost PHEV versus Hybrid to je fakt otázka co jsem si taky kolikrát už položil, 300 tisíc fakt člověk v běžným denním režimu nemá jak ušetřit, protože přeci i ta elektrika něco stojí a kdoví do kdy bude možný dobíjet u Lidlu zadarmo :-D

Momentálně zkouším jaká je ekonomika provozu u hodně velkýho auta s velkou V8 pod kapotou, když má sekvenční vstřikování LPG a skoro bych řekl, že ideál. Za tisícovku natankuju plnou nádrž plynu ( 17 kč / litr cca) a plynulým způsobem cestování (bez hromobití a burnoutů) mi ten plyn vydrží na cca 350 km. To není tak špatný, když uvážím, že to utáhne i přívěs na 3,5 tuny

krab
22. ledna 2022, 23:01
12
O hyperkorektnosti, právu a dětských snech

Fakt nevím co řešíte ... Jeden člověk si koupil sobě pro radost Bugatti Chiron, to auto postavila automobilka, která je hodna technickýho obdivu, to auto umí konstrukčně jet přes 400 km/h a má SPZ. V Německu je na dálnici doporučená maximální rychlost 130 km/h a omezená jen tam, kde to přikazuje značka. Tak proč by doprčic nemohl majitel vozu, který umí jet přes 400 km/h jet přes 400 km/h? Je to mimochodem obdivuhodný výkon muže a jeho stroje a já takový věci obdivuju. Předpokládám, že bych neměl nakonec tu odvahu jet až tak rychle. Proč v padesátých letech veřejnost obdivovala (i v tisku) třeba úžasnou rekordní jízdu Normana Dewise v Jaguaru XK120 , mimochodem taky na veřejný silnici v Belgii, která prostě jen byla rovná a dost dlouhá a šlo na ní rekordní rychlost zkusit? Proč se dřív obdivovaly neuvěřitelný průměrný rychlosti dosažený na Mille Miglia, závodě taky na veřejných silnicích? A další...

Nechápu. V týhle společnosti už fakt vymizel smysl pro radost z dobrodružství, radost z neobyčejného sportovního výkonu anebo radost z toho co dokáže člověk vytvořit, vyrobit. Vládne bohužel závist a připosranost.

Tím bych to asi shrnul, ať se to líbí nebo ne...

krab
20. ledna 2022, 09:00
0
Autíčkářův týden: Konec legendy, příchod malého ďábla z Japonska a šokující krok Stellantisu

Mě teď někdo dokonce říkal, když byl v Německu (a podotýkám západním) kupovat ojetý auto a pak se bavil s bazármistrem a ten povídal, že nejlíp dneska prodává Dacie :) Že to otáčí nejrychleji

krab
16. ledna 2022, 16:41
0
Co byste si letos na Autíčkáři chtěli přečíst?

Jo, chápu a je mi to jasný ... ono je fakt, že přehnaný fanouškovství všeho nakonec vždycky leze na nervy. No, ty ceny říkám co si myslím na základě zprávy že to má být levnější než GR Yaris. Ale současně jsem si taky říkal prve, že to bude spíš dražší než byla poslední BRZ finálka. A doufám, že nebude... Za pár měsíců se to dozvíme.

krab
16. ledna 2022, 15:19
1
Co byste si letos na Autíčkáři chtěli přečíst?

Přesně, jak říkáš Juniore, taky si řikám, že si Beast pěkně zapřeháněl ... Nový auto bude mít 231 koní a 250 N.m, to nebude vůbec špatný. Jiný auto než GR Yaris, pro trošku jinej typ jezdce, ale myslim, že to budou lidi objednávat jak na běžícím páse. I když ... o ten GR Yaris byl fakt zájem tak enormní, že kupátko to asi nezopakuje. Snad jich aspoň bude dostatek a nebudou hned vyprodaný. Takový lehce zákulisní info bylo, že to má být cca 900 s DPH , ale budou dvě verze. Jedna základní (asi Sport) a jedna s lepší výbavou (Premium). Podle mýho odhadu jak si osobně myslím že to Toyota nacení to bude : 879 základ a 979 Premium, takže s barvou prostě na tom milionu člověk nakonec bude.. Každopádně nemělo by to překročit cenu GR Yarisu, proto to odhaduju takhle. Ale necháme se překvapit.

S ojetýma to nejspíš trochu zahýbá, jsou předražený, na našem trhu obzvlášť. Jetý BRZ ani GT86 už bych dneska nekoupil, protože si myslím, že jsou fakt předražený, před těma 4-5 rokama když jsem ten jeden rok měl tu oranžovou 2012 ročník, tak mi přišla cena 400 co jsem kupoval adektvátní. Ale abych za podobně starý auto dneska platil za 400 ... to fakt ne

krab
16. ledna 2022, 11:03
0
Co byste si letos na Autíčkáři chtěli přečíst?

To ona snad fakt přes milion s daní stát nebude ... dozvíme se to podle mě už snad v únoru nebo v březnu ty ceny. To je teda se ti přiznám taky jediný nový auto na který se těším a i když je jasný, že se na všechny testovací co budou sletěj všichni novináři jak masařky na lejno, tak doufám, že se mi taky povede kousek uždíbnout a projet si to a udělat na to auto recenzi :-D

krab
14. ledna 2022, 21:13
10
Mercedes EQA: I elektromobilita může být jednoduchá

MBMB: teď jsi mě teda fakt pobavil... ale je to spíš smutný, přesně tahle debata tady fakt ukazuje, že je určitá část lidí tady u nás, co už dávno zapomněla na to co znamená plánovaný hospodářství a státem přerozdělovaný finance. V takový ekonomice by sis totiž paradoxně na žádnej takovejhle prďáckej Mercedes nevydělal a viděl ho leda na obrázku v časopise :-D

Státy s vysokým podílem volného trhu, s nízkými daněmi a malým podílem vlivu státu na ekonomiku pořád existujou. Třeba Singapur, Novej Zéland, Austrálie atd... Naopak na úplným konci žebříčku, kde stát kontroluje hospodářství kompletně figuruje Severní Korea. Tak si to v hlavě nějak přešrotuj a třeba ti i svitne. Co na to říct jinýho..

Z mýho pohledu je dotovaná elektromobilita chyba a ukázka toho jak prožrat veřejné finance bez návratnosti. Jestli budeme přecházet ze spalováků na elektro měl být přirozený proces. Je úplně jedno jestli by to trvalo o nějaký ty roky dýl. Minimálně by se v tom mezidobí zjistilo jestli je ten model opravdu životaschopnej anebo není a je to slepá vývojová větev a ten vývoj/výzkum bude muset jít jiným směrem. Ale to se děje málo, protože když se dotoje elektromobilita, tak proč ty dotace a pobídky nevyužít. To je jasný... ale je to špatně.

krab
14. ledna 2022, 12:48
16
Mercedes EQA: I elektromobilita může být jednoduchá

Zapojovat jsem se ani moc původně nechtěl, ale přece nejde dávat rovnítko mezi financováním veřejnýho zdravotnictví (anebo třeba důchodovým systémem) a dotacemi z veřejnejch prostředků na komerční výrobu elektromobilů. Ty dotace jsou úplně jednoduše řečeno prachy, který někdo sebere z toho co obyvatelstvo zaplatilo na daních a vloží do podpory konkurenceschopnosti soukromé firmě, která získá výhodu. A nemusí to bejt jen Tesla. Podle mě je to minimálně neetický chování.

krab
10. ledna 2022, 15:37
-1
Proč to ty mladý už vůbec nezajímá, ten motorismus?

Koukám, že tady je fakt spousta zajímavejch komentářů k zamyšlení se.. Sice pan (nebo osoba, kdyby náhodou byl nebinární bytost) MBMB vždycky věřím že schválně provokuje z těma elektromobilama, ale fakt je ten, že ty povozy fascinujou leckoho. I já jsem strávil nějaký dny za volantem těch aut a další si rád příležitostně vyzkouším. A ta zábava za volantem tam jakoby sice není, ale chápu, když někdo říká že asi jako je, to protože ho zaujalo to jak je to jiný, nový... A taky ono zábava z řízení? Jak to definovat. Každej to vidí jinak. A hodně je to ovlivněný jaký auta má rád, má na ně nějaký vzpomínky a tak... Mě se třeba moc dobře řídí auta z 50-70. let, nedělá mi problém s těma autama rychle nějak harmonicky splynout a ovládat je tak jak cítíš, že si to technika vyžaduje. Naopak mi dělá problém pochopit často to nejmodernější ze sportovních aut co jsou na trhu teď. Najít správnej odhad toho co si ještě můžu dovolit a v jaký rychlosti vědět, že auto ještě pořád zatočí není pak sranda. A vyrostl jsem nejvíc na autech z 90tek a z přelomu milenia a dodnes vlastně tyhle auta používám, vše čím soukromě jezdím je minimálně dneska 15 let starý. Tak to je taky kategorie ve který si snadno najdu tu zábavu za volantem, o který jsem přesvědčenej, že je ta opravdová a největší..

Já jsem jen zvědavej na jakým typu auta bude dělat autoškolu v roce 2038 náš kluk :-D Už ten letopočet mi přijde jak z nějakýho scifi...

krab
10. ledna 2022, 10:38
2
Proč to ty mladý už vůbec nezajímá, ten motorismus?

Přesně to mě napadlo taky, když čtu Avexovy body... mě je 40, takže ta doba, kdy jsem začínal jezdit je prostě okolo toho milénia. A provoz byl už tehdy docela velkej, na venkově slabší, ale to je i dneska. Blbců za volantem taky dost, navíc se jezdilo s nesrovnatelně nebezpečnějšíma autama ve srovnání s dnešní dobou. A přežili jsme i ty telecí roky... Prachy na auto taky nebyly, na brigádách a různě se dalo něco vydělat, ale bylo to pár kaček, myslim dneska mají šikovní a ne líní kluci a holky v tom věku 18-20 šanci si přivydělat daleko líp, těch možností je určitě víc než jen jít jen v září na Chmel a přes prázdniny sbírat jablka třeba.. Ale to bylo i za mě. Taky jsem měl možnost odjet do Anglie třeba a tam si nějakou kačku vydělat i zajímavější než manuální prací za minimální mzdu. A dneska se dá spousta práce dělat i online.

Takže na tu káru si vydělat jde. Spíš jde asi o celkově ten přístup - ono to bolí, ono to stojí nějaký úsilí, tak já se na to vybodnu a půjčím si auto od fotříka nebo se nechám dál všude vozit. Asi chybí taková ta chuť objevovat auto , naučit se ho řídit, poznat první smyk, zkusit si maximálku, zažít první šestiválec , osmiválec atd... prostě asi takový ty sny a hnací motory, proč jsme třeba my před těma dvaceti lety makali kolikrát někde jako šrouby, abychom si prostě vydělali tu první dvacku, pade na to vysněný starý auto se kterým pak budem zažívat dobrodružství. A možná že se na auta už dneska nedají moc balit holky, takže asi bejt mi dneska 20 s mojí "starou" mentalitou bych nejspíš koupí 205tky GTI, kterou jsme pracně s fotrem dali dohromady na žádnou nezapůsobil, prostě jako "vrať se do hrobu". Já měl takhle tenkrát tu Cortinu co jsme s tátou dali dohromady :-D A to nakonec na moji budoucí ženu zapůsobilo... Dneska by to bylo asi jinak...

krab
10. ledna 2022, 10:23
4
Proč to ty mladý už vůbec nezajímá, ten motorismus?

To je fakt drsný ... že se najdou fakt lidi co se takhle budou pokrytecky povyšovat nad tebe a hlásat nějaký ty rádoby spásný eko myšlenky. Já se snažím těmhle lidem vyhýbat a představuju si, že jich přece musí bejt v reálu málo. A přesně jak tu píšete, taky jsem z vesnice a tady když se sejdem na pivku v místní hospůdce tak opravdu cca 20% osazenstva auta aktivně baví, dokonce mají i doma nějaký ten veterán ať už auto nebo motorku a celkem se v tom umí zkušeně "vrtat" :-D Takže témat konverzací je hromada. A i ti chlapy co se o auta zajímají míň, tak si rádi něco poslechnou a tak. A pak mám kamarády vlastně všechno velký autaře..

Já myslim, že naše děti to chytá už taky, láska k motorům (teď myslím samozřejmě spalovacím) to se přenese i na tu novou generaci, ale asi fakt jen v těch rodinách, kde tatínky anebo maminky aspoň trochu auta baví. Možná že opravdu vyloženě pražský děti co vyrostou v rodině těchhle ekovegetariánů k tomu budou mít negativní vztah, ale těch bude spíš jen pár , teda doufám ...

krab
08. ledna 2022, 12:31
0
Nová auta, nové automobilky, nové možnosti

oprava: prostředí ne prostřední (ach jo)...

krab
08. ledna 2022, 12:29
1
Nová auta, nové automobilky, nové možnosti

Přesně jak to píšeš, sériová výroba ve velkým počtu a v perfektní kvalitě je něco co nejde vytvořit za pár let vývoje a stojí to obrovský peníze. V čem rozhodně tradiční automobilky zaspaly je podcenění fenoménu Tesly a trhu, kde to pro mě taky překvapivě vypadá, že o elektroauta zájem je, hlavně v tom dražším segmentu. Z našeho českýho pohledu se to zdá okrajový, protože tady má o auto typu Tesla model S zájem relativně málo lidí a málo lidí a firem si to taky můžou dovolit koupit. Navíc tu není infrastruktura. Ale co tak čtu a sleduju, tak v Asii, v Kalifornii a na pár dalších místech světa, který z toho tržního koláče s auty ukousnou největší koláč ten zájem najednou je. A tu Teslu se snaží ostatní dohonit...

Na druhou stranu je vidět právě na tý Tesle, že má slabiny tam, kde tradiční výrobci prostě mají náskok a zkušenosti, to je kvalita výroby, ovládací prvky, ergonomie atd.. Protože když se člověk podívá dovnitř do Tesly nebo tam rovnou sedne a vylezl předtím třeba z Audi A6, tak musí nevěřícně kroutit hlavou jak může někdo zaplatit tolik peněz za takovej šunt. Jenže ta Tesla má náskok v těch technologiích, který se jeví jako cool a proto se to prodává.

A to souvisí i s tím problémem s čipama, zkrátka tradiční automobilky neudělali změnu včas a neuvěřili varováním, že pro starší generace čipsetů už výrobci navyšovat kapacity nebudou a to vyvolalo krizi a to nejen pro automobilky. Možná se teď všichni ve vedení těch koncernů ať už VW, BMW nebo Mercedes atd.. snaží rychle řešit jak umět vyvíjet věci rychleji a modernizovat. Otázka jestli to je dobrý pro nás uživatele, protože se může dočasně snížit kvalita.

Jinak jak říkáš : kdyby dělali spalovací motory tak by to nešlo. Dneska je blbý, že už je takový prostřední a tak nastavený, že obecně asi nikdo už neinvestuje do vývoje novejch spalovacích motorů nebo jen okrajově. To ať chceme nebo ne vypadá, že je realita... Třeba se to zase otočí, ale zatím to nevypadá

krab
07. ledna 2022, 13:31
-1
Auto skoro zadarmo, edice Prosinec 2021

Jo, souhlas, ty Alfy jsou podobně jako Citroëny trošku oříšek ... mě se třeba 166tka hrozně líbí a asi mě budete mít za blázna, když jsem hledal nějakou tu "srandu" na svoje ježdění + trocha tý srandy za volantem, tak jsem měl širokej rozptyl výběru, jen cenově jsem si to pevně ohraničil 250 tisíci. A v tom byly i Alfy... Třeba taková GTV (916) 3.0 V6 24 by bylo přesně auto za který bych i ty peníze v horní hranici rozpočtu dal. Jenže to se nedá sehnat. Loni někdo prodával fakt evidentně krásnou stříbrnou třílitrovou GTV za 250 a to jsem prováhal a pak zmizela. Od tý doby už spíš jen auta, kde je z inzerce jasný, že to nebude ono..

Jako dostat za 164ku skutečně 250 je meisterstück prodejce, to souhlas. Ale ne, že by si to auto vyšší ceny nezasloužilo, když to stojí lecjaká 5er ještě navíc někde ve stavu 2-3 , ty nejlepší jsou citelně dražší. A 164ka s bussem má šarm, je krásná, měla by bejt asi drahá, ale není. Stejně tak 166tka

No já taky nakonec udělal takovej "pochybnej" kšeft. Mini Cooper S jsem sice sehnal fakt pěknej, nadšení z auta furt je, ale už se v celkový investici blížím 200 tisícům a to ještě mám jednu nějakou drobnost na dořešení, renovovat kola bych časem chtěl atd... prostě taky už ty prachy z toho auta nikdy nedostanu zpátky. Ale co už... důležitý je si umět hrát :-D Každopádně s těma XM a 166 majitele celkem lituju v tom, že do servisu a údržby dají fakt hodně a v prodeji se to pak vůbec neodrazí nebo jen málo. Stejně tak to ale je v případě Jaguaru. Když chceš mít skutečně perfektní stav Jaguarů ( všechny ty modely X300, 308, X350 a kupátka X100 a X150) tak si myslím, že nejeden jaguarista radši ty celkový náklady nesčítá v excelu radši ani sám pro sebe a vytvoří si alternativní realitu, kde to tolik peněz nesežralo :-D

krab
05. ledna 2022, 09:48
-2
Auto skoro zadarmo, edice Prosinec 2021

To já už si Beastare dneska nemyslím, i když se teda pohybuju v dost specifický sociální bublině autíčkářů... Všechno je to o tom reálným stavu. Například kamarád byl dokonce pro jeden starší Citroën (navíc Xantia a turbodiesel) před pár měsíci až na Slovensku a přivezl si ho za cenu rozhodně vyšší než je to kilo.. A to ani není Citroënář, prostě sbírá zajímavá auta s malým nájezdem a v perfektním původním stavu. A takovejch lidí se pár najde. U aut jako je to XM záleží nejvíc na tom reálným stavu. Jakmile je to takový to co se typicky v inzerátech děje, že majitel vydává různě pobastlenou ne úplně pěknou věc za youngtimera, tak neprodá. Dneska už ti lidi mají celkem znalosti a nároky. Ale to nebude případ tady Michala, to je srdcař a fanda Citroënu, nepochybuju, že by auto od něj bylo špatný. Takže to pak už jen chce trpělivost čas a samozřejmě tu cenu nepřestřelit, i když se to někdy u podobnejch aut trefuje špatně. Třeba loni jsem viděl v inzerci 605 SV 3.0 V6 za víc než 200 tisíc, byť evidentně hezký zachovalý auto... je to moc? Asi si říkám, každý má v hlavě nějakou hranici kolik si myslí, podle toho co vidí v inzerci jinde by za to dal. Kilo mi dneska přijde taková celkem nízká částka na to, že jdeš a koupíš za to pěkný starý auto úplně impulzivně jen protože tě to nadchne, máš na to nějakou vzpomínku z dětství třeba anebo se s tím prostě chceš zase po dlouhý době projet. Ale jak říkám, já žiju co se týká aut v takový specifický bublině lidí co jsou trochu "blázni" a dají relativně dost za jakýkoli vlastně něčím zajímavý nebo vzácný auto..

Jinak pro takvový XM si nakonec dneska může přijet klidně i někdo z Francie. Kamarád takhle nakonec prodal 205 GTI, protože tady za ní nikdo před pár lety co jí nabízel nechtěl těch cca 250 tisíc kolik chtěl dát. Jinej kamarád zas paradoxně o rok později prodal za tuším 200 taky 205 GTI během pár dní a do Čech. A to bylo auto, který dlouho nejezdilo... Někdy je ten trh z těma starejma kárama zajímavej a člověka leccos překvapí. Ale rozhodně si myslím, že doba, kdy byly aspoň trošku netuctový auta z 80/90. let za babku skončila a už se na ně nahlíží jinak.

krab
04. ledna 2022, 17:01
0
Auto skoro zadarmo, edice Prosinec 2021

XM je specifický, ale 3 litr a pokud to bude teda pěkný auto, to by člověk musel vidět ten stav atd... ale myslím si, že 90 + nemůže bejt problém. Co za to dnes koupíš? A je to docela legendární auto, který na trhu jen tak není. Já teda zájemce nejsem, protože to jde mimo můj okruh zájmu co bych si představoval v garáži, ale tyhle Citroëny na druhou stranu obdivuju

krab
30. prosince 2021, 18:34
1
A co by sis vybral ty? (část 2.)

Jak říkáte, je určitě dost lidí v tomhle trošku nepraktickejch, ale jak píše Rock, můžou si auto nechat dovézt na míru. Ale pořád to vyžaduje od toho zájemce aby si udělal ten "domácí úkol" průzkumu trhu, pochopit co za jaký peníze je férový koupit atd... Nový auto jsem taky nikdy neměl a pochybuju, že kdy mít budu. Je fakt, že některý lidi mi řeknou, že radši než jezdit 10 letým třeba céčkovým mercedesem, radši vezmou novou Dacii v základu. A nedá se říct, že to udělá vysloveně špatně, spousta lidí se ojetin bojí, nevěří jim a nákup by je vlastně extra stresoval.

Mě to zas naopak baví, že se dá za nízkej rozpočet jezdit v něčem co bylo dřív celkem drahý a má to pořádnej motor nebo pro mě aspoň nějak zajímavou techniku na kterou bych jako na funglovku peníze neměl. Ale teda je fakt, že je čím dál těžší se v těch zánovních ojetinách fakt vyznat, aby se člověk šeredně nespálil a nekoupil něco, kde ho čeká fakt mastnej účet za opravy. Ale pořád je to taková fajn hra ... teď jsem napsled zkusil štěstí s miníkem, je rozebranej v dílně, dělá se zevrubná údržba , ale vlastně se zjistilo, že je v bezva výchozím stavu. No a vlastně to je i další rozměr těch nákupů starších aut, že tu techniku jako majitel poznáš kolikrát až do skoro posledního šroubku :-D To u novýho není šance, máš to v záruce, tak se v tom člověk nemůže vrtat...

krab
30. prosince 2021, 11:47
2
A co by sis vybral ty? (část 2.)

Koukám tady co probíráte, nový auta v levnějším segmentu, tak já si myslím, že pro soukromý účely, zkrátka ne auto k práci do firmy, aby si ho člověk mohl nějak nákladově započítat do účetnictví, ale soukromý s nájezdem typicky těch cca 20 tis / rok tak se reálně nevyplatí řešit zbrusu nový auto. Než kupovat nějaké Tipo nebo Dacii, tak si prostě můžeš vybrat něco staršího s fajn výbavou a užitnou hodnotou. Samozřejmě to předpokládá se tomu nákupu aktivně věnovat, není to záležitost vyřešeno hned, ale když se tomu věnuješ najdeš vždycky dobrý kup. Samozřejmě i ty ojetiny nějak proporcionálně k zdražení nových aut zdražily taky, ale to asi ani v 2022 nebude lepší...

krab
29. prosince 2021, 11:38
0
A co by sis vybral ty? (část 2.)

To je jasný, no zrovna M5 E60 je hodně složitá technika a dost bláznivý auto. Závodní motor, převodovka v podstatě taky "závodní" nebo aspoň styl řazení, kterej vyžaduje je prostě v plným nebo skoro plným tempu, jinak je s tím děsná otrava + cena dílů, (ne) spolehlivost, tady šel vývoj daleko. Jen ten úžasnej motor S85, ten zůstane unikum a kvůli tomu to lidi budou v budoucnu chtít, kvůli ničemu jinýmu.

Ale jo, to víš, že bych si z novejch aut mohl vybrat s obrovskýho množství aut... spíš sám nevím. Mě sedí ta Alfa v dnešní době. Tu bych reálně jako naše denní auto chtěl. To už říkám delší čas. Mazda má taky suprový auta, Subaru taky, jen je trošku problém s výběrem motorů a pak i Toyota, třeba Corolla nová, v tom jsem se něco nacestoval a fajnový auto. Camry ještě výrazně lepší. Třeba na Mercedes GLC nejde říct nic negativního, BMW X5 je úplně úžasný rodinný auto, když na něj máš rozpočet, já to jen tak hodně zkrátil. Ty US auta mě začínají víc zajímat. Jak ubývá pro Evropu zajímavých motorů a všechny ty Ameriky už dneska mají dobrou kvalitu zpracování + už taky umí hezky zatáčet + si můžeš pořád koupit klasickou V8 benzin pod kapotu, která už není spojená s pomalou převodovkou, ale typicky moderním osmikvaltem ZF , tak je to čím dál tím atraktivnější

krab
29. prosince 2021, 11:15
0
A co by sis vybral ty? (část 2.)

Pěknej článek a koukám, jak se vlastně Danův pohled na auta tak nějak od toho mýho liší. Ale to bylo vždycky, občas byl ten průsečík. S S-klasse nejde nesouhlasit, to je per definice vždycky nejlepší Mercedes asi v každý době. Samozřejmě se dá argumentovat s AMG, ale kdo chce Mercedes, tedy pohodlí a pohodu, tak receptem byla vždycky S-klasse a hladce vrnící osmiválec pod kapotou. Stejně jak jako u Lexusu, kde tu značku prostě vždycky dělal sedan LS. Taky se té S-klasse nápadně podobal...

U těch ostatních značek nevím, no asi bych si dovedl vybrat taky u každý značky kdybych musel, ale realita je ta, že těch automobilek, kde bych si skutečně reálně vybral stát před rozhodnutím vyměnit naše obstarožní, ale plně a pěkně funkční daily auto za fungl nové by moc nebylo. Nejspíš bych zůstal abecedně v tom prvním dílu : Giulia nebo Stelvio. Nic jinýho mě nenapadá, leda ještě nějakej Dodge, nejspíš Durango, protože Charger ani Challenger by žena řídit nechtěla. To jsou sice 5 metrový mrchy, ale místa vevnitř zas až tolik není a blbě by s tím parkovala. Do Durganga bych jí asi ukecal...

S "neomezeným" rozpočtem bych ale šel do Panamery GTS Sport Turismo, ale to už jsme v oblasti silně mimo realitu :)

krab
27. prosince 2021, 17:17
0
A co by sis vybral ty? (část 1.)

S tou 997 jsem se asi blbě vyjádřil, spíš jsem to myslel jako že 997 Carrera má ten potenciál fungovat jako běžný denní auto, když majitel chce. Ale když to sám nedělám, vůbec se nedivím, že další taky ne.. Navíc jestli máš fakt origo jen 50 tis km, tak to je jasný, že nechceš, aby ty km přibývaly nějak hodně. To už je škoda... Já mám taky Carreru 2, ale o generaci starší a už bude mít celkově 160, takže nějakých 7-10 tis ročně co mi to vychází poslední roky mě ničím netrápí, "low mileage" královna z ní už nikdy nebude. Ale co bylo potřeba se na autě renovovalo, takže si troufnu tvrdit, že jezdí pořád jako nová. A jestli bude mít za čas 200 k km + je celkem jedno. Zážitek z jízdy je to vždycky, jen to chce příjemnou trasu a malý provoz...

Když budeš mít na jaře čas, napiš mi tu soukromou zprávu, můžeme se domluvit na nějakým výletě. Jezdíme s klukama co různá Porsche mají, ve skupině je toho docela dost a každý má trochu nějakou jinou generaci.

S tím Stingerem : děkuju moc za nabídku, já to spíš myslel tak, že si zkusím sehnat buď u dealera nebo přes kamarády automobilový novináře kdyby bylo předváděcí, testovací.

Hezký svátky přeju,

krab
26. prosince 2021, 14:29
0
A co by sis vybral ty? (část 1.)

Zajímavý téma o svátcích tady v diskuzi. Upřímně se vůbec nedivím, že Jardeur nechce používat denně po Praze 997čku. Ne že by byla tak extrémně vzácná, ale člověk se nesveze, až na specifickou trasu se jede vždycky i po nějaký až místy offroadově rozflákaný ulici a jeden z toho nemá radost. Já jel s 911tkou naposledy do kanceláře ( práci mám běžně z domu) od nás z venkova teď před vánoci a to jen něco vyzvednout a mimo špičku, tak to bylo v pohodě. Ale jezdit každý ráno třeba kolem 8 , tak holt taky pojedu radši něčím obyčejnějším... Jinak toho Stingera bych rád vyzkoušel někdy. Všechny testy byly tak pozitivní...

No a s tím pojištěním, to je svatá pravda, jak je to zvučnější značka stojí to mraky peněz. Na svoje starý sporťáky holt plný havarijko taky nemám, to bych se nedoplatil..

krab
23. prosince 2021, 10:18
0
A co by sis vybral ty? (část 1.)

Hezkej článek a těším se co bude v druhé půli... Taky souhlasím, že když máš prachy tak si i dneska z nových aut vybereš. Spíš pro nás pitralónheady jak nás označil Liška v tom blogu o XKR mají nová auta trochu zvláštní pachuť v tom, že jedna značka za druhou ohlašuje, že ten a ten oblíbenej benzinovej model bude ten opravdu už poslední. A to tlačí pochopitelně ceny nahoru...

Každopádně bych si taky vybral : AR Giulia (nedávno jsem viděl krásně vybavenou limitku Villa d´Este, klidně normální s dvoulitrem 200 koní, ono se to pak stejně dá po zajetí otevřít na 280 koní. To by bylo úplně perfektní daily... I když si taky chystám po Novým roce zkusit Stelvio a jsem na něj zvědavej.

No a ve sportovních autech do 2 milionu jednoznačně Alpine A110, to je auto, který bych v reálu asi doopravdy někdy chtěl. Ale dá se koupit pořád ještě Supra a dalších pár sporťáků. Ale nabídka se tenčí, třeba M2C už myslím novou objednat nejde, na druhou stranu tady by měl ještě vzniknout zase novej model, kterej bude pořád benzinovej.

No a hlavně, přichází GR86, i když kdo jí bude chtít bude si muset pospíšit, protože po nějaký době přijde jistě stop stav na objednávky, zrovna tak, jako už dneska jde jen složitě sehnat GR Yaris, když ho někdo chce.

Jinak jak zazněko v seznamu , Hyundai i30N , taky jsem docela fanoušek toho auta a je dobrý, že se dá koupit a není snad nějak úplně brutální problém s dodací lhůtou jako u některejch jinejch značek.

A poslední tip je Toyota Camry Hybrid - to je fakt dobrý auto a přitom se dají sehnat i skladem, je vidět, že třída větších sedanů prostě už dneska v Evropě nefrčí což je škoda.

Z offroadů bych rád zkusil to nový Bronco (nemyslím Sport, ale to velký) a pak taky novej Defender.

krab
18. prosince 2021, 14:29
2
Ptejte se: Zábavné rodinné auto

Záleží na tom k jaký značce fakt víc inklinujete, pokud Mazda, tak ta prostě bohužel zatím atraktivní aspoň sestivalcový prostorný sedan/liftback nemá, ale co nezkusit Ameriku...

Dodge Charger ideálně 392jka když už tak už. Dneska už tyhle auta totiž pomalu zatacejí líp než ty bavoráky a o motorech nemluvě. Za 1.5 bude prakticky novej

krab
16. prosince 2021, 17:37
1
Za volantem: Ford Focus ST225

Ty jo, pěkně to vypadá, no je to potřeba vidět, posoudit, cena není blbá, barva suprová, ta oranžová. Teď jeden koupil kamarád, je to tak 3 měsíce zpátky a jako leccos na tom teda opravoval, ale on je velkej puntičkář. V podstatě technika toho ST225 je výborná, zbytek klasika Ford, motor Volvo, díly na to jsou, charisma to má, parádní zvuk, sílu a tak... Je holt poměrně těžkej, ale zas je to výborný auto i jako cestovně, příjemný, tichý po dálnici a tak...

krab
12. prosince 2021, 23:21
0
Františkova Miáta: Ach koně mé, kam jste běžely...

Já bych taky psychicky nevydržel mít jeden blatník takhle zelenej :-D , ale je fakt, že já se už i teď v pátek ošíval, když jsem musel kamarádovi do dílny převézt miníka, na kterým probíhají nějaký údržbový práce včetně teda i antikoro ochrany. Každopádně ve sněhu se s ním jezdí parádně, je to sranda i když je to FWD...

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Mustang Manual, Convertible, V ČR! 1969
Ford Mustang Manual, Convertible, V ČR!

1969 rok výroby
260 koní výkon
5 000 ccm objem

Buick Riviera  1974
Buick Riviera

1974 rok výroby
220 koní výkon
7 450 ccm objem

Lincoln Town Car  1977
Lincoln Town Car

1977 rok výroby
220 koní výkon
7 500 ccm objem

Chevrolet Suburban K10 , 4x4 1984
Chevrolet Suburban K10 , 4x4

1984 rok výroby
300 koní výkon
5 700 ccm objem