reklama
načítám data...

krab

VIP členTento uživatel má VIP členství.
Zjisti více
JménoPetr 'Krab' Jeřábek
BydlištěPraha-západ
Registracepřed 24.5 měs.
Poslední aktivitapřed 15.8 hod.
Telefonjen registrovaným
Příspěvků ve fóru328
Komentářů u článků1142
Pozitivních komentářů u článků292
Negativních komentářů u článků4
Možnostinapsat zprávu

Poslední blogy

Stále nejezdím v Toyobaru. K sakru proč?

28. srpna 2016, 10:43 33 komentářů

Náhodou jsem kliknul na už dneska starý editorial na autíčkáři týkající se odborné čistě teoretické debaty zda má Toyota GT86 a její sestra BRZ opravdu dostatečný výkon. Blog je velkou obhajobou toho že ano, že je zbytečné chtít víc. Vybavilo se mi současně jak jsem v té době něco v podobném duchu napsal na jiný autíčkářský blog….

Hipsteři, Hejteři nebo Autíčkáři, ale moment! Kdo je vlastně kdo?

30. srpna 2016, 22:08 6 komentářů

Není tomu dlouho co jsem objevil a začal pravidelně číst tento web o autech. A přiučil jsem se něčemu novému. Už dneska díky Autíčkáři vím, že existují nějací hejteři a pak že nějací hipsteři. A kdo je teda potom Autíčkář?


Posledních 50 komentářů

krab
předevčírem v 10:17
0
Ford Focus RS Edition: Jediný skutečně sportovní hothatch

Problém s tím těsněním pod hlavou je vyřešený. Navíc všechna auta jsou v záruce, takže toho bych se nebál. Dokonce se dá FF RS MK3 pořídit už od 800 tisíc s DPH, respektive 800-900 , je několik lehce jetých / předváděček atd na prodej. Pak je najednou Audi RS3 cenově úplně mimo. I WRX STi nové je cenově o 200 tisíc dražší. A s ním už by se Focus velice vhodně poměřovat mohl.

Určitě si tímhle modelem Ford ostudu neudělal, ve výsledku je to jak psal Dan skvělý hatch. Někde dole jsem četl poznámku od Raspbyho o tom, že koně sportovní auto nedělají a to tak zkrátka je pravda.

Ono je to ale celé relativní. Jako auto na víkendy bych Focuse RS nechtěl. Tenhle styl mě už úplně neosloví, co se týká módu jen tak se jet projet. Na to si vezmu jiné auto. Ale na denní ježdění je pro nadšence jako jsme my tady ( nebo část z nás) je to ideální auto. Modrá se mi extra líbí - na živo fakt pěkná, sedačky Recaro tradičně boží, sedíš vejš ale to už je u Fordů tradice a jízdní projev parádní. Samozřejmě ta hospodárnost tam není, pod 12 litrů to bude jezdit jen hodně stěží, ale to je tak asi jediný co by člověku vadilo. Pokud jezdí mimo město, ne furt jen dálnici a město, kam se to auto tolik nehodí a najezdí nějakých 20 za rok, ne nějakou ultra porci, tak si myslím, je to prostě pro nadšence skvělé denní auto.

krab
13. srpna 2018, 15:32
0
Ford Focus RS Edition: Jediný skutečně sportovní hothatch

Já to myslel tak trochu obrazně :) Taky sním o úplně jinejch autech, nicméně koupit nový/předváděcí RS zas tak moc levná sranda taky neni..

krab
13. srpna 2018, 12:38
0
Ford Focus RS Edition: Jediný skutečně sportovní hothatch

Tak s Caterhamem srovnat vůbec nejde.. to je jasný. :) Spíš jde o to, že po xx přečtených takhle kladných recenzích usedneš do předváděčky a najwdnou zjistíš, že to až tak zalitý sluncem není. Styl a barva je super, to se mi líbí, ale kdyby to auto bylo teochu kompaktnější, mechaničtější.

Každopádně místo snu o novém RS mám spíš sen vyzkoušet původní MK1 RS.

krab
13. srpna 2018, 10:05
0
Ford Focus RS Edition: Jediný skutečně sportovní hothatch

K RS v Nitrous blue jsem přistupoval asi jako tady "Kuře" s nekritickým obdivem, sledoval všechny recenze atd.

Jenže pak jsem se svezl a to nadšení přeci jen trochu ochladlo. Možná je to jen můj problém a nějak jsem přestal obdivovat silné ostré hatchbacky, ale částečně za to i objektivně může to auto. Dan už chválil, tak já napíšu, co se mě osobně nelíbilo, protože k chválení by taky pár věcí bylo...

1. Focus je velký a těžký - pocitově i na středně široké okresce nepůsobí hbitě
2. Motor je silný v širokém pásmu otáček, snaží se být docela lineární, ale vršek je tupější. I zvuk je bohužel dost umělý
3. Řízení je tuhé, ale ten odpor volantu je umělý a moc necítíte po jakém povrchu a co budou dělat široká 245/35/19 kola
4. Jezdil jsem na něco jako režim "race" a podvozek byl fajn, auto velmi neutrální, ale ta kombinace velikosti auta, hmotnosti + necitlivého řízení znamená, že jedete sice pekelně rychle, ale taková ta jiskra v tom není. Ve skutečnosti je to auto na normální silnici trošku až moc rychlé...

A teď co... Můj idol se rozplynul a já vážně nevím jaký nový ostrý hatchback bych si vůbec na trhu vybral. Budete se divit, ale asi pořád Hyundai i30N. Jenže bych se snažil být vychcánek a počkal až ho někdo po roce a 10 tis km na hrbu bude nabízet za 500 na stole v českých :)
-
Komentář upraven 13. 8. 2018, 10:07:52
-
Komentář upraven 13. 8. 2018, 11:08:00

krab
12. srpna 2018, 16:46
2
Autíčkář se ptá: Auto pro mámu?

Já bych koupil to v nejlepším celkovém stavu nehledě na barvu a značku. Automat výběr hodně zuží ... takhle jsem x krát sháněl už automat pro nejmilejší Krabovou :)

Nakonec se vybral červený Compact e46 s manuálem, zato po důchodkyni v perfektním stavu. Jenže s ním beztak nejezdila. Takže pro mě to bylo chvíli ok, pak se vyměnilo za červené Volvo S40 2.4i to už s automatem bylo a pak finálně za Yaris 1.33 Multitronic, nebo jak se ten variátor jmenuje a tím fakt moc ráda jezdí.

Jenže co koupit za 40? Podle mě asi seženeš něco jako Mondeo 2.0i mk2 nebo čtyřkový Golf. Bizarní, ale docela chytrá volba může být obstarožní korejec. Sonata nebo Leganza...

krab
06. srpna 2018, 13:55
0
Ptejte se: Radost za 400 tisíc

Já se na to téma Mustangů onehdá ještě bavil a radil se s Knightriderem, jelikož je to znalec. A prostě verze co jsem měl : 3.8 V6 ( byť moderní s 300k pod kapotou) měla jen obyč podvozek. ten se hodí pro jízdy v "US rychlostech", prostě to auto nezatáčí a nebrzdí. Je to prostě houpavé. Já to všechno nakonec pochopil tak, že aby tě Mustang 5. generace vážně bavil, nacpeš do toho auta aspoň milion. Protože ona ani standartní 4.6 V8 moc nejede a prostě Mustang je auto pro další úpravy, pokud to nemáš jen tak jako pro radost a do města atd.. Taky si přečti Knightriderův příběh o tom jeho. To je skoro extrém, ale to co měl on je teprve Mustang a zážitek v tom bude jako blázen...

Jestli chceš něco charakterově do GT třídy, tak asi trefou do černého je Jaguar XJR jak psal Skipper. To auto, když budeš mít štěstí do 400 stále seženeš, hledej spíš mezi těmi dražšími a vybírej než koupíš pečlivě. To auto už nikdy nebude levnější, spíš to bude časem vyhledávaná klasika, takže v tom budeš mít i vhodně vložené úspory. Ale logicky počítej, že auto si od tebe zas něco rádo vezme na té údržbě :) To prostě tak bude...

krab
05. srpna 2018, 08:34
4
Nadšenec do aut nebo nadšený řidič? Který typ jste vy?

Krab se vám hlásí z Rakouska, v naší lightweight skupině se jezdí a auta nečekají naleštěná pod plachtou čekajíc na svou investiční příležitost. Máš z nás Matěji radost? :-D

krab
02. srpna 2018, 12:46
0
Ptejte se: Radost za 400 tisíc

Jak říká Matěj :) Ne, v reálu je to složitější. Vloni, když jsem zvažoval přesně jako Pólin něco hodobožového ( když už jsme ten Bístův slovník osvojili) tak jsem uvažoval přesně takto : GT86 nebo Clio RS Cup : trochu i náhoda tomu chtěla, že se objevila GT86 a tu jsem prostě pak už koupil a rok mě to auto nesmírně bavilo. Znova už bych si jí já pro svoje účely nekoupil - lákalo by mně to jí začít upravovat a to by skončilo finanční spirálou zatočenou jako tornádo :)
Takže "budget" hobby race car je pro mě dneska spíš to Clio. Protože bude stát 280 v nákupu z Německa ( tady se jen tak něco nevyskytne) , stačí servis běžné spotřeby a kvalitní pneumatiky, např AD08R. A můžeš si hezky pojezdit na okruzích a brousit okresky.

Nevýhoda Clia : Je to Clio. Není to hezké, vevnitř je to ještě horší. A když se tím jede jen obyčejně a pomalu je to otravné.

krab
02. srpna 2018, 10:00
1
Ptejte se: Radost za 400 tisíc

Pólin dal super dotaz ... A Dan docela vyčerpávající odpověď.

Kdyby někoho zajímal můj názor : Toyota GT86/BRZ

Dobrá, připrav si rozpočet 450 tisíc. To je tak střízlivě kolik bude stát auto + počáteční servis. Už se dají vybrat za ty peníze docela dobré. Děti se tam vejdou nouzově, ale prostě .. vejdou :) je tam isofix, máš docela prostornej kufr , jen kočárek tam nedáš, možná nějakej šikovnej skládací. Nakonec Richard se v BRZ odstěhoval a já v GT86 vozil běžně horský kolo ...

Volba č2 : Hyundai, Mustang a Infinity bych zavrhnul v prvopočátku : velká, těžká auta, Hyundai navíc do budoucna neperspektivní a Mustang za 400 není hitparáda - takový jsem si loni půjčil a bylo to pro mě jako fanouška evropských a japonských sporťáků dost kuriózní zážitek :) ... to nejsou hodobožové káry...

Volba č.3: BMW : to bych koupil, jen pokud se rozhodnete tu hodobožovou káru mít jen jako jediné auto v rodině. A beztak bych si radši koupil Imprezu WRX hatchback :) I když možná kecám : E90 330i bude perfektní.

Volba č. 4 never say never : čili hot hatch
Hodně záleží co tě baví, kam se rád jdeš povozit, jdeš se povozit někdy i jen tak a rád bys i na okruh? Pokud odpověď zní jo.. tohle by mě bavilo a nevadí mi, že dostanu auto s trochou image uhrovitého puberťáka kup Clio Sport.
V německu se dá v rozmezí 10-12 tis Euro najít krásný kousek vyrobený mezi lety 2009-2012 s úžasným 200k F4R motorem. Můžeš mít buď Cup / hledej verzi s příplatkovými Recary nebo elegantnější Gordini. A nebo když se povede v tom dražším spektru se dá sehnat limitka Ange&Demon :)

Upřímně ? Dneska ? Koupil bych si Clio a věděl bych, že se do toho s rozpočtem krásně vejdu. Ale to jsem já a já nejsem ty :) Takže každý si to musí vybrat podle svého vkusu.

krab
31. července 2018, 11:57
0
Mongol Rally 2018 část 2.: O UFO na kopci, zatáčkách v mlze a tureckých celnících

Paráda a držím palce. Ta Bužludža je vážně zvláštní místo. Jako přijet k tomu v noci, nevědět, že jsi tam a ráno na tebe ve spacáku vykoukne silueta toho Ufa na kopci ... až bych se lekl :)

krab
30. července 2018, 10:37
6
D1 je peklo, ale nemůžeme si za to sami?

Jak říkáš, no ...
1. nejezděte po D1
2. nelepte se nikomu na prdel a taky se nikoho nesnažte nesmyslně "vyškolit"
3. Užijte si jízdu v Maserati

:)

krab
30. července 2018, 09:18
0
Škoda Karoq 1.5 TSI: Ve stínu sourozence

Jidáš Krab prostě asi k motorizaci 1.5 TSI + DSG v Golfu neměl žádná očekávání. A v tomhle kontextu jsem byl spokojený. Celá ta pohonná soustava koresponduje s poklidným, plynulým stylem jízdy, ke kterému se Golf hodí. Trhač asfaltu to není, ale to ani není jeho smyslem. Co potěšilo, byla extra příjemná spotřeba kolem 5.5 litru kombinovaně ( fakt i vypočtená po dotankování) Přitom na dálnicích jsem se neloudal, ale jel jsem plynule a normálně ...

S Karoqem jsem zatím nejezdil, to asi přijde, v práci používám na služebky auta s půjčovny, pravděpodobně tahle auta nasadí a největší mínus si teda z Danova testu odnáším to vrzání a skřípání. To myslím, Yeti nedělal a ačkoliv působil hodně obyčejně vevnitř, tak si pamatuju, že v dobách, kdy jsem s nimi jezdil docela i často se mi Yeti celkově hodně líbilo a považoval jsem to skoro za nejpovedenější Škodovku.
-
Komentář upraven 30. 7. 2018, 09:18:48

krab
26. července 2018, 15:28
0
Co musí umět dobrý automobilový novinář?

lépe špatná auta nepůjčovati a jen o dobrých v dobrém psáti.

Jako umět ta auta rozlišovat, myslím nová , neultimativní, to je fakt kolikrát umění. Navíc tady pak máš najednou totálně různé názory na jedno auto, nebo stejnou techniku. Zrovna dneska : motor 1.5 TSI 96kw. Mě se líbil jak projevem, tak sportřebou, k běžnýmu autu typu Golf mi to prostě sedělo. V Golfu Sportsvan s manuálem to bylo najednou prý celé daleko horší ... A teď babo raď jak to teda celé vlastně je :)

A navíc jsme v takové situaci, kdy podobné auto, na kterým sice může viset cenovka 600/700 tisíc, což je hromada peněz může mít kde kdo vypůjčené na rok až tři , podle toho co chce třeba za sedmčku měsíčně. Najednou jsou tak nějak dostupnější než to bývávalo. Ono se pak těm unifikacím nelze ve výsledku divit.

krab
26. července 2018, 15:09
1
Volkswagen Golf Sporstvan 1.5 TSi: Proč nemám rád normální auta

radši se neptej : jinak příslušné obce postaví bránu a budou vybírat 30 Eur za kolo :-D

krab
26. července 2018, 12:05
0
Co musí umět dobrý automobilový novinář?

Jo jo, Bíste, ty to máš prokouknuté :-D Proto mě se to tady diskuzně vždycky líbilo.
No a místní semipro redakce? My si děláme furt legraci z toho jak je kdo uplacený tou škodovkou a mě si teď dobírají, že jsem teď jako vstoupil do Holywoodu, ale naivní jak holka z Milevska :-D ( to městečko tu zmiňuju kvůli Brizovi , to jen aby se opravdoví lidé odtamtud nedivili) Ve skutečnosti ani ti velký kluci nedostanou za hezkou recenzi nic a za špatnou ? Jenže oni teď už prej žádná špatná auta nevyrábějí - poslední dobou je většina testů nových aut zalitá sluncem a zenovou atmosférou.

btw: zrovna oba Jeanové docela nová auta kritizují, kolikrát fakt víc než ostatní

krab
26. července 2018, 07:53
0
Co musí umět dobrý automobilový novinář?

No, nechtěl jsem to rozmazávat, ale přesně jak říkáš. Jakmile se asi prostě otevře téma, který je běžný tady širšímu českému publiku, které může nerušeně ze svých FB profilů komentovat co chce ( kupodivu pod svými jmény), tak to občas vypadá strašidelně.

Proto je fakt místní Autíčkář unikátní místo je čtení, holt ať už se testuje klidně i Kia Pičanto :) ... což mimochodem na tom nejmenovaném webu je taky. Dokonce dnes zvěčněné dvěma specialisty, kteří okolo těch korejců běhají jako kdyby poprvé přistálo ufo :-D .... no jo no , zkrátka čistý český Petrolicious bych si musel založit sám. I když, kamarád píše krásnou malou webovku classicblog a to je vážně pěkný, akorát tam nemůže nikdo čekat článek každý den ...

krab
25. července 2018, 21:22
1
Co musí umět dobrý automobilový novinář?

Já JayK91 docela chápu ...
Akorát nesmíme míchat hrušky a jablka. Hrušky jsou automobiloví novináři, kteří se tou prací snaží živit. A jablka jsme my hobbíci. Ten co se tím živí, si nemůže v českých podmínkách tolik vybírat co bude testovat, o čem bude psát než ten, co to dělá jen jako hobby.

A fakt není sranda zpracovat téma nudnějšího auta dobře. Třeba tady už někde nahoře zmiňovaný Rasťo Chvála to umí výborně, ale najde se těch novinářů víc.

Na druhou stranu o tématech si každý rozhoduje sám. Mě taky testy nových obyčejných aut nezajímají. Až na výjimky jsem se taky testování něčeho jako ten zmiňovaný Crossland vyhýbal. Fakt se o takových věcech píše blbě, kór když si o tom myslíš svoje, ale nemůžeš to napsat úplně jak to myslíš.

U mě to je o tom, že zůstávám u té historie, zajímavostech a takových těch řidičtějších věcech. Hlavně dělají radost auta čtenářů a pokec s nimi. Ono to stojí čas, ale když se povede, tak je to pokaždé děsně fajn.

Navíc kolikrát mám dojem, že nějaký nadšený blog od hodně "praštěného" čtenáře vydá za 10 uhlazených článků. Ty mě tu vždycky nejvíc baví. A buďte tu hlavně všichni šťastní za unikátně skvělou kvalitu diskuzí. Fakt to je jen tady, jinde ne...

krab
25. července 2018, 15:54
0
Mongol Rally 2018 část 1. : O prvotním nápadu, velkých přípravách a závodních speciálech

Úžasný a držím palce ať dojedete a máte hlavně moc fajn zážitky!
Těším se asi jako všichni na reportáže z akce :)

krab
24. července 2018, 11:14
1
Co musí umět dobrý automobilový novinář?

Dan to napsal hezky. Ono by se o tom taky navíc dalo debatovat hodiny a hodiny...
Na automobilovou žurnalistiku se dá dívat různými způsoby. Jedna stránka je ta zábava. Čteme články s autovou tématikou pro pobavení. Ale občas fakt taky čteme články, především tedy recenze a testy, protože nás fakt to konkrétní auto zajímá a fakt o něm uvažujeme.

Když napíšeš vyváženou recenzi ze které si každý něco vezme, vypadá to občas trochu připosraně, respektive podbízivě. Když nějaké auto zkritizuješ teatrálním způsobem, automaticky kopíruješ Clarksona a jsi za pitomce. A pokud něco až nápadně chválíš či kritizuješ s chytlavým titulkem, např. Škodovku, Hyundai , smrdí to snahou zajistit si počet kliknutí od čtenářů, ne snahou něco opravdu zajímavého sdělit.

Jednoduchý to není. A navíc to může dělat každý, pokud chce. Stačí si založit profil, blog, stránku, zkrátka se zkusit prezentovat, věnovat tomu čas a sledovat co se bude dít. Ale to je náhodou dobře. Naštěstí, žádný legitky do svazu spisovatelů už nikdo ( a nechci psát zatím) nepotřebuje.

Nejlepší je zůstat svůj a psát o tom, co člověka baví. Ale pokud se tím chce doopravdy uživit musí se hodně otáčet a dělat i jiné věci, než hezké vzletné texty plné nadhledu a humoru. Je pak součástí kolotoče marketingu automobilového a mediálního průmyslu a pak zbývá jen na šikovnosti a vlastnostech daného člověka jak se s tím popasuje a chytře si zachová rozumnou míru nezávislosti.

krab
24. července 2018, 10:09
0
Co musí umět dobrý automobilový novinář?

To máš pravdu. Tohle je přesně typ článku, na který si dokonce pamatuju, že jsem tehdy četl a bavil se. A přitom o podobným autě bych normálně článek asi ani nedočetl do konce, lépe řečeno ani neotevřel.

Ale jak říká Dan - každej čtenář si hledá to svoje. Univerzální rada asi neexistuje

krab
22. července 2018, 13:21
0
Citroën Cactus 1.2 PureTech 110: Pokojíček pro mladé

Matěji : chraň tě ruka páně aby sis podobný pokojíček od té značky se smrčkem koupil :-D

Pokojíček možná, pro mladé možná, ale za 476 tisíc je hodně zajímavých aut. Třeba i vážně pěkný Jaguar XKR (X100) a ten pohodlný je!

krab
21. července 2018, 22:18
0
9 aut, na která nezapomenu

Moc pěkný! Já jsem toho pravděpodobně řídil míň než Vavris a svezení v Hondě S2000 na mě někde v budoucnu snad ještě čeká! :-D

U mě je to teď asi překvapivě jasné... Lotus Elise 111R Právě jsem se vrátil z Hradu!!! ( ne, kecám, z Alp) A Lotus všechny moje podmínky splnil a očekávání ještě o parník předčil. A dnešní návrat, kdy dobrých 250 km bylo po okreskách na mokru a závěr navíc teď na mokru po tmě ( čti viděli jsme hovno kam jedeme..) prostě neměl chybu! Za měsíc a kus máme na hrbu 2500 km celkem a myslím, že kdyby musela moje ostatní auta zmizet, ať se stane :) ... i když , víte jak, nemyslím to vážně, jen obrazně...

No a na jaké auto opravdu nikdy nezapomenu? Bylo by jich pochopitelně hodně, ale zatím to bylo bez delšího váhání Ferrari 348 TB z roku 1991. Myslím, že kdybych si ho mohl dovolit a podnikli jsme s ním několikadenní výlet jako teď s Lotusem, bude to minimálně stejně fantastický zážitek. A náročnost k řízení, koncentraci a současně tu radost z odměny, že se mi nějaký úsek povedl projet přesně jak jsem chtěl by byla se starým mid engine Ferrari s otevřenou kulisou řazení asi ještě lepší. Nebo miminálně jiná ...

krab
18. července 2018, 18:59
0
Ptejte se: Prémiový sedan za 250 tisíc

Ono jaký auto okolo 12 ti let stáří v téhle kategorii žádné problémy nemá. Každé má svoje ...
Když už se vám teda nápad změny názoru a koupě modrobílé vrtule nelíbí, tak kromě C-klasse (což by byl můj tip č. 2 asi jak tam psal Beastar) , Lexusu je ještě další auto co jsme tu nejmenovali.

Saab 9-3 ( poslední generace) : tady se dá do 10 tis Euro vybrat opravdu málo jetý a zachovalý exemplář. Naftové motory (konstrukce itálie - JTD) jsou Saabisty docela doporučované, benzínový dvoulitr turbo už je o dost lepší než ty turba z přelomu století, kde se fakt motor nezřídka přidřel, zakarbonoval atd... a může mít i motor GM V6 turbo, používaný třeba v Insignii OPC a je to jednotka originálně snad z australských Holdenů. V Alfě 159 aplikace a bastlení GM + Alfa motorů včetně V6 nebyl dobrý nápad, v Saabu tohle bude lepší.

Jak 2litr turbo, tak 2.8 V6 se dají upravit třeba od značky BSR a může ze Soba být zajímavý 300 koňový sleeper.
A diesel TTiD má 180 koní a taky to pojede, navíc bude úsporné.

Automaty měly Soby myslím od Aisinu podobně jako Volva. Ale možná i nějaké od GM. Klasický měničový...

krab
18. července 2018, 11:02
1
Ptejte se: Prémiový sedan za 250 tisíc

Jestli můži radit / prudit :) tak můj tip je přeci jen BMW.
Sice chcete vyzkoušet něco jiného, ale tím zkoušením jen zjistíte, že to není ono. Kór pokud jste BMW vozy předtím měl. Možná byly z levnějšího spektra a ne v 100% stavu ... stav je alfa a omega u těchto vozů.

Rozpočet 10 tis Euro stačí na velmi hezky vybavenou trojku E90 z let 2005-2007 s motorem N52 , nejspíš 325i ( 160kw) , případně 330i (190kw) , když se 330 povede sehnat.

Cena / výkon / nějaká opravitelnost / servisovatelnost u nás je dobrá. Ale chce to pečlivě vybírat a vydat se kvůli tomu za hranice a i tam pečlivě vybírat a hledat. Hromada aut je zanedbaných.

A když ztratíte trpělivost, tak to co píše Dan je taky fajn, asi se tím člověk vedle netrefí úplně, i když s rozpočtem 250 bych byl opatrnější s tím Lexem, ten nemusí ve výsledku být levný až se něco na něm pokazí.

krab
17. července 2018, 14:25
0
Vymysleli jsme ultimátní auto pravého Autíčkáře!

Paráda Tomáši! To je teda překvápko, že V8 kráska tak jak LE50 měla být původně je hotová! Klobouk dolů...
Místo je jasné .. a byl jsi pak v Le Mans? Já právě to tentokrát vypustil, i když to tedy byla škoda, že jsem nakonec nejel.

krab
15. července 2018, 17:42
0
Vymysleli jsme ultimátní auto pravého Autíčkáře!

Vavris, ty se v tom zase nějak vrtáš koukám :)
No já mám teď po nedělní vyjížďce taky sundanou přední mřížku na masce a lovím zbytky chudáka ptáčka co se mi kamsi nasál do útrob toho laminátového anglána ...

Bíste - Lotus chápu, že není asi přímo pro tebe to pravý, ty bys bral spíš nějaké to GT od Maserati. Dokonce jsem dneska na pumpě potkal dva moc fajn týpky, jeden přijel v Maserati GranTurismo a druhý na Moto Guzzi V7 Café racer, moc zajímavá směsice. Tak to jsem si říkal : to Maserati je přesně co by bavilo tebe si tak říkám. A to se musí nechat - krásné to je a zvuk to má parádní.

krab
15. července 2018, 10:18
1
Vymysleli jsme ultimátní auto pravého Autíčkáře!

:-D Tomáši, ale ta Miata je přece vážně nejlepší. he he ... to je místní kolorit.
Co je ještě hodně povedený je anglický "restomod" Porsche 911 na bázi 964 , asi 3x levnější než objednání Singeru, přitom ve vyjímečný kvalitě a s 300k ručně stavěným motorem. : Theon design : https://theondesign.com/

Jezdil s tím Tiff Needel zde:

krab
15. července 2018, 09:59
3
Vymysleli jsme ultimátní auto pravého Autíčkáře!

Krab čte, a krabovi se to líbí :) ...
Momentálně je mezi místními redaktory za spokojenou svini, protože už ulitmátní auta má :-D

Ovšem, nad webem Exomotive jsem strávil delší nedělní snídaňový čas.. To totiž vypadá jako recept na sakra zábavné auto. Ani bych nepotřeboval repliku DBR1, ale ten základní trubkový Exocet. Vypadá dobře, bude vážit do 750 kg podle jejich informací tedy, věřím, že postavit ho bude reálný, ne jen snílkovská utopie a možná by se povedl přes nějaký šikovný veletoč i přihlásit na značky :)

A moje ultimátní auto? MGB GT bude přes zimu potřebovat opravit převodovku a když už by byla venku, to už je krůček k vyndání motoru, k sehnání V8 ze staršího Roveru, ke koupení ostřejších vaček, emerickýho karburátoru edelbrock, k nechání si rozšířit blatníky , nápravy, vyrobit přední kapotu s vyboulením a zkrátka postavit "Alfaholics" MGB GT ... A nebyl bych první ani poslední. Asi znáte Frontline developments ...

krab
12. července 2018, 10:13
0
Ptejte se: Luxusní GT jako nový služebák

To je dobrá otázka ... Mechanicky je 987 Cayman prakticky totožný s 911 (997.1) Motor u modelu 996 ( čili M96 kód) je technicky, konstrukčně pořád stejný, řekněme do roku 2008, akorát od 2005 se jmenuje M97. Není úplně stejný, s hromadou updatů a drobnějších úprav a změn jak šel čas. Od 2009 se přešlo na přímovstřikové motory, ty už jsou dost jiné, nebo resp. těch změn je tam už daleko víc.

Cayman ( pokud se budeme bavit o modelu S s 3.4 verzí motoru M97) , takový tě vyjde na podobné peníze jako 911 996.2 (facelift) s motorem M96 3.6 l. Jsou podobně těžká auta, 911 má o nějakých 30k +- víc, což není extra citelná věc, alel co je zásadní rozdíl je pocit z jízdy. Cayman je konstrukčně Boxster s pevnou střechou, čili má lepší tuhost karoserie než Boxster. Motor je u něj uložený obráceně než v 911, čili motor za zády a převodovka s diferenciálem za ním. Čili motor má svoji hmotnost před zadní nápravou. 911 má hmotnost motoru za zadní nápravou a má kratš rozvor náprav. Řídí se prostě jinak.

Objektivně vzato se Cayman považuje za čistší, vyváženější svezení ( díky koncepci) a 911 za takovou trochu řidičskou lahůdku, řekněme atyp pro lidi, kteří prostě motor vzadu chtějí mít a mají radost, že takovou věc prostě řídí a zvládnou.

Já když hledal a vybíral , uvažoval jsem podobně : Cayman nebo 911. 911 bude starší za peníze Caymana a Cayman bude i lepší na řízení. Nakonec díky nabídce od kamaráda přišla 911 a ta klasická koncepce se mi zalíbila. Takže jí mám rád.

Pro konzervativce je tu ještě další aspekt. 911 je zkrátka auto, které je tu s námi 50 let a asi dalších 50 let bude dál. A ponese stejnou základní siluetu karoserie. Cayman je sporovní auto, který Porsche bude dál vyrábět, ale ten tvar bude ladit a obměňovat podle módy a bude zkoušet na co zákazníci uslyší.

krab
11. července 2018, 20:31
2
Ptejte se: Luxusní GT jako nový služebák

... ještě jsem zapomněl dodat, že vlastně nejlépe tazatel udělá, když prodá turbomiatu, nechá jen hatchback od Mazdy a koupí Lotus Elise. A do toho Brna může jezdit vlakem nebo žlutým autobusem, to taková hrůza nebude :-D ( protože autem to nic zvlášť extra záživnýho není)

krab
11. července 2018, 13:57
1
Ptejte se: Luxusní GT jako nový služebák

hodně záleží na preferencích a představách toho konkrétního člověka. Někdo považuje 911 za ryzí sporťák a GT právě vůz typu BMW 6er , který je proti specielně 996 velké jako autobus :)

Automaty : ano, u Porsche je možná škoda koupit verzi s Tiptronicem, i když s tou převodovkou nebývají problémy a prý řadí dobře. Zase, je to pro určitou klientelu. Pro jinou je to absolutní "no-go" stejně jako daleko sofistikovanější PDK systém.

Cena : no je to "Neunelfer" ... co se dá dělat. A má to svůj důvod proč není levná :)

997 vs 996 není obrovskej skok ve velikosti auta. Spíš 997 má interiér který už nepřipomíná ty staré 911 více méně vůbec, nebo je zkrátka daleko modernější. Ten v 996 je taková víc plastová verze zakulacené přistrojovky těch tradičních modelů. ten interiér má málokdo esteticky rád, ale záleží na výbavě konkrétního kusu. Ono když je tam příplatkové obšití kůží, alkantarový strop atd atd... ono to pak taky vypadá zcela jinak. To všechno tehdy stálo mraky peněz. I dneska, kdo si chce doladit interiér dodatečně pořád platí za tyhle věci fakt hodně. Ale sortiment k mání je.

Čtenář a tazatel Ptejte se si stejně nakonec vybere sám :) By bylo zajímavý zjistit co to bude.

krab
11. července 2018, 10:32
3
Ptejte se: Luxusní GT jako nový služebák

40 tis Euro / 15 tis ročně / celoroční provoz / delší trasy ( určitě ne každý den) jinak by nájezd nebyl 15 tis :)

Vychází mi jedno auto, který prakticky splní vše : Porsche 911 Carrera ( 996.1 a 996.2 - verzi bych nechal na zájemci co mu sedne) : případně 997.1 (ale pozor na nejlevnější kusy a s rozpočtem 40 tis Euro to nebude lehké najít ten dobrý, přitom výhoda je čistě vzhled předku + modernější interiér)

Dobrá, může se stát, že motor M96 , hlavně tento 3.6 bude potřebovat GO. A rozebíral jsem to tu v pár servisních dílech. Jenže když se to stane, ano utratí se peníze, bude to trochu pohroma, po opravě bude vše perfektní a auto bude fungovat snad pak již natrvalo. A je to nestárnoucí klasika. Nerezne, netrpí na poruchy elektroniky atd. Je pohodlná pro cestování a je to současně opravdové sportovní auto.

krab
09. července 2018, 00:08
0
Nový absolutní rekord na Nordschleife stanoven (+ONBOARD video)

Porsche ten Bellofův rekord nezpochybňuje a ani oficiálně není poražený. Ty důvody jsou jak píšeš. Mluvil o tom teď předvčírem taky Henry Catchpole na Carfection. Více méně říkal co ty Zajdo, ale ne tak tvrdě :)

Porsche předvedlo jaký čas je možné dosáhnout ze současnou technikou, přitom závody těch aut tam nikdy nebudou. Ani Formule 1 nic takového ...

Já na tom ale obdivuju ten výkon Timo Bernharda. Naprosto neskutečně rychlá jízda vůbec mimo moje chápání. Otázka tedy je : nehledě na možnosti stroje, jaký čas je vlastně schopný člověk uřídit na tom extra náročným okruhu. A to je možná ta ukázka kam to jde.

Možná zase za 30 let udělá Porsche rekord , já nevím 4:20 na tom okruhu. Ale auto už pojede samo :-D

krab
08. července 2018, 09:44
1
Jaké bylo vaše první auto? | Autíčkář se ptá

U mě bylo první auto to, který tedy pořídili rodiče. Jsem se měl za úkol naučit řídit a auto sdílet pak s mámou, ta se tehdy znova taky dostávala po delší pauze do kondice tajů kroucení volantem. Prostě neuměla řídit... :)

Tehdy jsem mohl vybrat auto za 100 tisíc maximálně, což byla dost luxusní porce peněz na rok 1999 nebo 2000. Už jsem měl skoro koupený Mitsubishi Pajero 3.0 V6 z roku 1988 (+-) a táta ani nebyl proti. Já toužil po šestiválci, on si zase mnul ruce, že to bude nerozbitný až do něčeho nacouvám. Jenže neměl bych věčně na benzín... Takže jsem se sám tehdy snadno nechal přesvědčit, že ideální bude jiný stroj. Zachovalejší Mitsubishi Lancer 1.5 GLXi (1991) původně ze Švýcarska. Mělo šíbr a okna na elektriku a v nádherném stavu. A to auto jsem kupodivu nezničil.

A první auto za vlastní peníze byla zelená Simca 1301 Special , kterou jsem koupil od nějakýho chlápka co to zdědil někde v Doksech. A měla i původní pražskou SPZ, a připadal jsem si v ní extra cool. fungovala výborně pořád. Pak jsem jí prodal a koupil Cortinu. Takže moje první auto, takhle jako čistě vzato co jsem koupil byla ta Simca tak někdy v roce 2002 nebo 2003.

krab
04. července 2018, 15:34
0
Za závody klasiků nemusíte do Goodwoodu!

šťastnou cestu a užij si to! Já byl asi už 4x snad ... nádherná akce, škoda že letos to nevychází, jel bych logicky zas!

krab
04. července 2018, 13:22
0
Za závody klasiků nemusíte do Goodwoodu!

To je přesný! Proto taky moc rád na závody historiků jezdím, je to svátek.

krab
29. června 2018, 20:01
5
Proč mám rád Mercedes-Benz

Proč nemá Hamster rád Mercedes? Toť otázka :)
Já jak který model. Myslím, že pořád má Mercedes a jeho fanoušci být na co hrdí, ale jo, někteří to berou moc fanaticky :-D
Ale to jsou příznivci všech značek. Třeba Pagani a takové různé ...

Já zas třeba to Porsche tady už měsíce prosazoval, teď jsem zase obrovskej fanoušek Lotusu. (btw. všechno co se zatím na téměř novém autě rozbilo jsem si taky spravil, zatím jen upadávají drobnosti a je třeba je zpátky zašroubovat)
No a kdybych měl konečně něco pořádného od AMG hned budu fanatik do těch dokonalých automobilů s hvězdou na kapotě :-D Beastar ví , Zonda používá taky srdce od AMG.

krab
29. června 2018, 12:29
0
Mám garáž plnou aut, ale nemám čím jezdit. Co s tím?

Já tady stejně vidím to zadání dost nejistý. Je pravda, že je to dotaz skoro jako bych ho tady redakci psal já. Akorát nemám ještě tolik aut jako tady Míla Karbec :)

U nás to řeší malý Yaris 1.3 CVT , jsem rád, že si ho v zimě od partnerky můžu půjčovat a využívat ve dnech kdy bys ani psa ani Lotus ani Porsche ani Zondu nevytáh ...

Počítám, že Yaris je moc ekonomická volba. Ale jak píše tazatel - proč utrácet za nová "plastová" auta, že? :)
Zvolil bych něco striktně za cash, většího ojetého, ale s dobrou spolehlivostí a trochou šarmu. Takových aut ale moc není. Něco co vypadá neokázale a současně jízdou aspoň trochu potěší. Ale nemělo by to být příliš "sběratelské", aby se s tím fakt v zimě vyjelo a člověk se to nebál nechat u nákupáku.

A pak už jde o to , kolik peněz znamená, že našetřené do toho cpát nechci, jen nutné minimum. Pokud by to byl řekněme půlmilion a kousek a rodinné auto nemusí být velké jako Bentayga doporučím ... ha skoro sám nevím. A asi vím : Subaru Levorg 1.6 , ca. 2 roky přihlášený, s malým počtem kilometrů. Bude v záruce, není tak mdlý jako běžná konfekce a současně dodá tu potřebnou malou radost z řízení. To bych si vybral v tý situaci s takovým rozpočtem já.

krab
27. června 2018, 17:18
0
Opel Grandland X 1.2: Eintopf z žabích stehýnek

Jestli myslíš Konu, tak mě to přišlo v uvozovkách podvozkově a řízením fajn, poměrně lehký auto, uvnitř hezky zpracovaný, ale s 1.0 GDi tříválcem, což je objektivně tragickej pohon. Jde s tím žít sice, jede to i solidně rychle když se vytáčelo madoraz, ale nechceš to :)

krab
27. června 2018, 15:42
0
Opel Grandland X 1.2: Eintopf z žabích stehýnek

Jak říkáš. To je taky zajímavý pohled jak na hodnocení běžných spotřebitelských aut. A nemám na to to nejlepší oko, když se nezamyslím, co ti normální lidi vlastně očekávají. Myslím neautaři. Astra mi přesně vadí v tom co popisuješ. Jenže, ségra sehnala kombík, solidní výbavu a naftovou 1.7, která objektivně funguje skvěle a je navíc extra úsporná ( prý). A to vše se vešlo i docela pohodlnými sedadly a cenovka se s nějakou extra vyhádanou slevou pohybovala pod půl mega za cash. A zrovna oni tohle auto budou mít leta a najíždí to do 25 tis ročně. Tak nakonec uznávám, že si vybrala dobře Opela. Škodovka by byla dražší, upřímně ona ta Oktávka kombi by za stejnou cenu vypadala jako holobyt s blbými sedadly a ostatní varianty byly dražší. Korejce nechtěli. Golf by byl moc drahý.

Grandland netušim jak bude úspěšný. Ale 1.2 tříválec + cena přes 700 to zní jako děsivá kombinace.

krab
27. června 2018, 15:20
2
Opel Grandland X 1.2: Eintopf z žabích stehýnek

Asi mám houby pravomoc cokoli kritizovat, když jsem sám testoval v zimě osobně Hyundai Kona ...
Na druhou stranu zdá se mi to auto o dost hezčí než Karoq, s nějakou normální čtyřválcovou motorizací pak jako "Jahreswagen" s výhodnější cenovkou to může být nakonec celkem fajn. Ségra si koupila relativně nedávno Astru a ačkoliv jsem to moc nepochopil, tak nakonec je děsně spokojená, byla tam dobrý poměr cena / výkon a tak je to nakonec fajn.
-
Komentář upraven 27. 6. 2018, 15:20:39

krab
24. června 2018, 22:02
1
Reboot Buggy: Hranatá terénní nádhera

Hele, já už s tím v rámci dlouhodobýho testu najezdil 200.000 a furt mě to auto baví. Jenom si každej večer porádně vyplácnhnu hubu, protože je celá od much. Jak jezdím celej den vysmátej jak lečo.

Parádní auto, Krab doporučuje :-D

krab
24. června 2018, 09:49
1
Staré automobilové ikony jsou mnohem zábavnější než nová auta. Akorát ne vždy...

To si piš, Hyundai, to je moje vysněná značka... Jednou až vyrostu a našetřím si, taky si jeden nový Hyundai koupím :-D

krab
23. června 2018, 11:17
0
Staré automobilové ikony jsou mnohem zábavnější než nová auta. Akorát ne vždy...

Hezký článek a koukám, že jsem za takového klasického hejtra novodobých pleček. Jsem, no ... he he.

Já to vidím i tak, že koupit novou, velmi objektivně i subjektivně dobrou MX5 za 750 není až zas takové umění. Víc zkrátka obdivuju ty, kdo udržují charakterní auta minulosti a i s nimi občas jezdí.

Navíc za 5 let přijdu s koupí nové MX5 pomalu o půl mega ve ztrátě hodnoty, já radši ty peníze investuju např do BMW M3 e46 (příklad) a takový sešup to nebude. Spíš naopak ... ale bude mě stát na údržbě a nebudu s tím určitě najíždět příliš.

Jinak s Vavrisem souhlasím. Akorát všude to co popisuje neplatí, u Miat ale jo ...

I když .. první mrkačka byla stejně nejlepší Miata po všech stránkách. Tu jsem fakt řídil nejradši.

krab
21. června 2018, 20:07
0
Dvouspojkové převodovky - slepá větev vývoje!

Právě, já to říkala, že si nakonec ty držky rozbijou :)
Jak jsem naznačil, v některých autech mi DSG ( typ systému) přijde perfektní řešení , např. nový Golf 1.5 TSI , v jiných obvzlášť s motory TDI trochu cukavé a nevyladěné. Porsche už převodovky tohoto typu používá léta a když ten systém používá Porsche, tak přece musí být skvělý, nebo ne? :-D

krab
21. června 2018, 13:54
5
Dvouspojkové převodovky - slepá větev vývoje!

Taky z internetu a ještě jsem to slyšel u nás v hospodě na hřišti :-D

krab
21. června 2018, 12:08
1
Dvouspojkové převodovky - slepá větev vývoje!

Matěji a to máš na Murciélágu natestováno tisíce kilometrů určitě :)

Za mě DSG/PDK/TCT atd. dvouspojkový systém jo, ale spíš k točivějším benzínovým motorům s točivým momentem do 350 n.m. A pak záleží jak se povedlo naladit software řazení. Spolehlivost systémů nebývá zlá.

Pro silnější motory typu BMW B58 , zkrátka ten novej třílitr 240-270 kw podle aplikace a 500 n.m, pro ten se asi úplně nejlíp hodí ZF 8spd automat. Možná víc než klasický manuál a to se mi ani nechce prozrazovat :)

krab
19. června 2018, 17:29
0
BMW 640d xDrive GT: Velikost XXL a kouzlo osobnosti

No jo , je to Tlustá Berta :-D
U nás doma totiž byla kdysi Berta. To bylo BMW 316Ti ( compact řady E46), kterou jsem v nějakým zápalu bazarového snílkovství před lety vyměnil za ex firemní Superb 1.8T, který jsem si nějak odkoupil tehdy od zaměstnavatele. A Bertu jsme měli rádi. Vůbec to bylo navzdory pověstem okolo compactů vynikající denní auto. Doteď bude...
A Berta to byla proto, protože souběžně s ní jsem tehdy měl ještě stríbrnou E39 523i, které se pak ujal táta a jezdil s ní. A stříbrná E39 523i byla Bedřich :-D

A pak přišla ještě další Berta a to bylo Z3 Coupe 2.8i. A když poslala Zlokočka do redakčního fóra fotku téhle 6er GT, tak píšu automaticky : a hele ... Tlustá Berta! ... a koukám, že se to ujalo :-D

Nevím jestli jim to tedy v Mnichově trochu marketingově pomohlo, ale věřím, že Tlusté Berty si své zákazníky najdou skoro bez práce ...

krab
18. června 2018, 13:41
3
Volkswagen Passat 2.0 TDI: Zrcadlový Passat v zemi královny

El Bunda to rozseknul , ha ha... já se náhodou jen bavím, protože to fakt působí jakoby Matěj jezdil běžně jen Land Roverem Velar a tak nějak omylem mu půjčovna s velkou omluvou a se slevou přistavila výjimečně Passat :)

Já jeho pohled na to auto vnímám tak, že by se dalo za ty peníze dostat trochu víc. A to je dost možná i pravda. Další věcí je, že dieselová flotilová varianta z půjčovny není zrovna nijak oslnivá konfigurace ani to není její účel.

krab
17. června 2018, 22:16
0
Peugeot 308 GTI: Osobnost vyváží všechno

Pravda je, že to enko se povedlo. Oni investovali nemalé peníze na vývoj a konec konců na přijetí Alberta Biermanna a určitě dalších inženýrů od BMW na to, aby jim auto odladili. Bude to skvělá roční / dvouletá ojetina stále se zárukou. Na druhou stranu i tak cenovka není tak špatná, vzhledem k tomu, že toho moc konkurenčního k tomuto autu není. Zálibu ve starých rychlých Peugeotech chápu. Taky je mám nesmírně rád. U mě Peugeot tak nějak končí s 306 S16 a 406 3.0 V6 Coupe. To byla nádherná auta a pak to další se mi už nikdy nedokázalo líbit. Dakarskou 405 jsem měl jako jeden z nejoblíbenějších modelů Bburago. Takže tohle nové 308 GTI mě nějak nedokáže nic moc přitažlivého říct.

Kdybych dnes kupoval hot hatch a nebylo by to určené tolik na praktičnost a ujetí spousta kilometrů ročně, tak bez váhání koupím 2009-2012 Renault Sport Clio 200 Cup. Tohle auto jsem řídil dvakrát a pokaždé mě nadchlo. Kdybych chtěl víc praktičnosti asi by to dopadlo rozstřelem mezi Mégane R.S 260 Cup / 275 Trophy a Fordem Focus RS (MK2) v zelené nebo modré.

Snad jedině, kdybych to auto bral současně i jako denní pracovní , hodilo by se ať už z jakýchkoli důvodů, že bude nové a najíždělo se dost km ročně, volil bych Hyundai i30N. Ale tím Peugeotem jsem nejel ... takže fakt nevim.

reklama

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

AMC Eagle Limited 1987
AMC Eagle Limited

1987 rok výroby
150 koní výkon
4 200 ccm objem

Dodge W300 FF 1973
Dodge W300 FF

1973 rok výroby
140 koní výkon
5 875 ccm objem

Škoda Felicia 1.3 MPi LXI REZERVACE 1998
Škoda Felicia 1.3 MPi LXI REZERVACE

1998 rok výroby
68 koní výkon
1 289 ccm objem

Chevrolet Suburban 4x4 , 6.2 diessel 1983
Chevrolet Suburban 4x4 , 6.2 diessel

1983 rok výroby
150 koní výkon
6 200 ccm objem

Ford F150 4x2 1979
Ford F150 4x2

1979 rok výroby
155 koní výkon
5 730 ccm objem