reklama
načítám data...

krab

VIP členTento uživatel má VIP členství.
Zjisti více
JménoPetr 'Krab' Jeřábek
BydlištěPraha-západ
Registracepřed 16.3 měs.
Poslední aktivitapřed 2.6 hod.
Telefonjen registrovaným
Příspěvků ve fóru249
Komentářů u článků723
Pozitivních komentářů u článků161
Negativních komentářů u článků4
Možnostinapsat zprávu

Poslední blogy

Stále nejezdím v Toyobaru. K sakru proč?

28. srpna 2016, 10:43 33 komentářů

Náhodou jsem kliknul na už dneska starý editorial na autíčkáři týkající se odborné čistě teoretické debaty zda má Toyota GT86 a její sestra BRZ opravdu dostatečný výkon. Blog je velkou obhajobou toho že ano, že je zbytečné chtít víc. Vybavilo se mi současně jak jsem v té době něco v podobném duchu napsal na jiný autíčkářský blog….

Hipsteři, Hejteři nebo Autíčkáři, ale moment! Kdo je vlastně kdo?

30. srpna 2016, 22:08 6 komentářů

Není tomu dlouho co jsem objevil a začal pravidelně číst tento web o autech. A přiučil jsem se něčemu novému. Už dneska díky Autíčkáři vím, že existují nějací hejteři a pak že nějací hipsteři. A kdo je teda potom Autíčkář?


Posledních 50 komentářů

Petr 'Krab' Jeřábek
včera v 20:47
0
300 za 300, aneb jak koupit víkendovou hračku s velkým výkonem za pár peněz | Ptejte se

Já se docela teda bavim. Tak Krocan by nejradši koupil už tak zjevně výhodnou nabídku ještě levněji ... Proč asi tu nemáme ty evropské ceny youngtimerů? Takhle, těch důvodů je celá řada, ale je to často chováním nás samotných. Na druhou stranu, taky mě netěší, že "venku" jdou některý zajímavý Jaguary 90tých let už rapidně nahoru, ale to je vývoj trhu, s tím toho moc nenaděláš.

Další věc je, že u nás není tolik opravdu kvalitních exemplářů. A proto je těžký prodat za adekvátní sumu např. ten precizně zrenovovaný Daimler. Další věcí je, že ještě není všem zájemcům tak moc jasný, že X300 XJR má diametrálně větší hodnotu než stříbrná X300 3.2 z nějakou základnější výbavou a v průměrným stavu. A prodat auto např. do Německa, Švýcarska od nás ... to je vážně rarita když se to stane. To tak bohužel je, ale není to pravidlo. Například pro Clio Sport Ragnotti, které recenzoval Vavris si nakonec přijel zájemce až z Francie a u nás nic.

Petr 'Krab' Jeřábek
včera v 16:26
0
300 za 300, aneb jak koupit víkendovou hračku s velkým výkonem za pár peněz | Ptejte se

To jsem si přesně tak říkal. Víš co si ale myslím sám pro sebe? Že kdybych toho Daimlera koupil, tak je ho pro mě škoda! :) I když se o auta starám, tenhle stav se prostě už bude zákonitě jenom zhoršovat. Tam není co doladit, s čím si pohrát!

Mě to poslední dobou táhne k něčemu jako XJS 4.0 95' - Celebration model s AJ16tkou , něco takovýho bych si představoval. Co ale nevím je, zda se mi pravostranný půjde snadno dát přihlásit na CZ značky. Teoreticky by k tomu měl existovat COC list a celoevropská homologace a tak by mělo .. jistej si ale nejsem...

Petr 'Krab' Jeřábek
včera v 15:08
0
300 za 300, aneb jak koupit víkendovou hračku s velkým výkonem za pár peněz | Ptejte se

Skipper : to jsi snad neměl ani posílat :) Teď na ty Jaguary koukám s otevřenou pusou... Ten Daimler je opravdu úžasná věc. Navíc jestli počítám dobře, tak ho snad prodává téměř zadarmo, zkrátka ta renovace musela zákonitě totiž postupně spolykat statisíce!

Já se k vám do "rodiny" asi taky v roce 2018 zkusím přidat. Akorát musím to doma opatrně, ale velmi opatrně ladit, abych nebyl sice v rodině Jaguarů, zato ovšem čerstvě "rozveden" :) Potěšující věcí je, že za peníze co člověk utrží za ten japonský zázrak GT86 stále pořídí pěknou Jaguaří klasiku a může si vybírat...

Petr 'Krab' Jeřábek
včera v 12:39
2
300 za 300, aneb jak koupit víkendovou hračku s velkým výkonem za pár peněz | Ptejte se

Kámen úrazu v tomhle dotazu jsou bez tanečků okolo ty finance... Aby náš čtenář měl z nákupu radost doporučil bych mu neutrácet za auto více než 2/3 toho rozpočtu na který si asi do velké míry chce brát úvěr.

Zkrátka vychází mi jediné auto : BMW 330i E46 ( musí být zajímavě vybavené, s origo M-paketem II., zachovalé , s manuální převodovkou + třeba club sport paketem). Zkrátka takovou, která bude vyčnívat a bude atraktivní. Už levnější nebudou. Neváhal bych utratit kolem 200tisíc za ní, to je férová cena a možná bude týdny muset trpělivě hledat. A zbytek peněz bych ušetřil, měl rezervu na údržbu, případně na zástavbu samosvornýho diferenciálu, nové obutí na léto atd...

Chápu tu touhu po E39 M3, ale bez rozpočtu půl mega je to sebevražda jít do toho. Tím myslím koupit nejlevnější auto z nabídky a doufat ... tohle nefunguje bohužel.

Petr 'Krab' Jeřábek
včera v 12:00
0
300 za 300, aneb jak koupit víkendovou hračku s velkým výkonem za pár peněz | Ptejte se

Ten nekoupíš za 300 ... Ale je to moc zajímavé auto. Jednou jsem se s ním svezl a kousek ho i řídil. Ale teda upřímně moc mě nenadchlo. Tehdy jsem měl e39 a i když je ZT 260 krásně raritní kočárek, tak spíš než pro nadšenýho řidiče bych ho viděl pro sběratele zajímavých MG. Ale cena bude někde kolem 400-500 , fakt. A v nabídce budou možná 2 vozy v celý Evropě +-

Petr 'Krab' Jeřábek
06. prosince 2017, 14:35
0
BMW 1602: Auto, které vytvořilo novou třídu

Nádhera! Gratuluju ke krásnýmu Rapidu. Kamarád ho měl jako první auto , já dědovu 105tku a vzpomínáme na ty "punkový" léta s těma Škodárnama. Je hezký vidět, že nějaká stále zbyla. PS: rád si s vámi/tebou napíšu i po soukr. zprávě a pokud budete chtít, na jaře rád přijedu, příp. s některým z kolegů dobrých fotografů a rádi o Rapidu článek uděláme. Leta jsem už v tomhle typu Škodovky nejel!

Petr 'Krab' Jeřábek
06. prosince 2017, 10:56
0
BMW 1602: Auto, které vytvořilo novou třídu

:-D , ....a ještě jsem se kouknul jak dlouhé to vážně bylo. Něco přes 1500 slov. To je tak průměr našich článků obecně...
Ale na druhou stranu když obětuješ 1minutu komentáři, těch 5minut čtení už není o tolik víc.

Doporučuji pak jen dívat se na obrázky. Případně zkusit závěr. he he.. :)

Petr 'Krab' Jeřábek
06. prosince 2017, 09:52
0
BMW 1602: Auto, které vytvořilo novou třídu

Já jsem schválně vybral tenhle test z UK z prvního roku výroby. Na druhou stranu těch "02" sedanů se vyrobilo poměrně hodně. I když, ve výrobě byl dlouhých 10 let. Celkem dobře se hned uchytilo v USA , v Kalifornii třeba bylo dost příznivců malých Issett a tak logo BMW bylo celkem známé. Nakonec ta předválečná sláva BMW nemohla zmizet válkou ...
Nějaký produkční čísla , koho by zajímalo : https://www.bmw2002faq.com/articles.html/technical-articles/history-and-reference/production-numbers-r228/

Ale jako povedlo se jim to. Na rozdíl od značek jako : Triumph, MG, Rover, Simca, Alfa Romeo, Lancia, prostě BMW prostupovalo 70tými lety nahoru. Kvalitou i atraktivními auty. A už E21čka 320i byla na konci 70tých let v UK docela prodejní hit. Takže stačilo pár let a z BMW-DOUBLE-WHO? byl obávaný konkurent domácích značek.

Petr 'Krab' Jeřábek
06. prosince 2017, 09:40
0
BMW 325Ci (E46): vzpomínka na lepší časy

Já jsem si to myslel taky. Ten je poveden a když jsem ho četl poprvé, tak mě až trochu vyděsil :) Na druhou stranu jsou kusy a kusy... kamarád má dlouhodobě předfacelift ( 2007) 335i, čili první N54 a zatím běhá jako hodinky ... ale dovnitř se logicky nekoukalo :)

Petr 'Krab' Jeřábek
05. prosince 2017, 21:42
2
Jak Lamborghini svým modelem Urus promarnilo skvělou příležitost

SUV už přece mají všichni :-D ... Horacio teda stále otálí ...

Petr 'Krab' Jeřábek
05. prosince 2017, 19:45
0
BMW 1602: Auto, které vytvořilo novou třídu

To mě hezky lichotíš :) ... Ne já vím, že myslíš Martina, mladého pana (syna) majitele.
Upřímně, mě napadlo úplně to stejný. Mám radost, že ty mladý si k veteránům / youngtimerům nacházejí cestu. No... a teď to zní jako bych byl už děděk! :-D

Petr 'Krab' Jeřábek
04. prosince 2017, 15:00
0
Mazda MX-5 RF 2.0: Analogové auto v digitálním světě

Jmenovalo se to "highland green" a dováželo do Evropy pro rok 2008 , možná 2007 a 2008, každopádně s NC FL už pak ne ...

Petr 'Krab' Jeřábek
04. prosince 2017, 09:03
2
Mazda MX-5 RF 2.0: Analogové auto v digitálním světě

Jo, tý zelený rozumím :) Před časem bylo doma skoro nový NCčko.
Doteď jezdí u člena českého fórum MX5. Je to "Highland green" a s odstupem času jsem zjistil, že v tomhle odstínu jich vážně moc není. A přitom asi nejhezčí barva na NCčko.

Petr 'Krab' Jeřábek
03. prosince 2017, 22:39
0
Mazda MX-5 RF 2.0: Analogové auto v digitálním světě

Přemejšlím, jestli mám být škarohlíd... A nebudu :) Vojtovi se ten test extra povedl. Je to moc pěkný čtení.

Akorát já mám potíž s tím, že se mi tohle konkrétní auto na jízdu nijak zvlášť nelíbilo. Je to zvláštní, ale ze všech generací MX-5, a to jsem měl to štěstí tedy řídit už všechny generace a dvě z nich i mít doma, bych bral jedině tu první.

Na mrkačku NA tu a tam vzpomínám a jedině v dobrým. To bylo lehký, analogový a skvěle čitelný auto. A výhled na ty otevřené mrkačky + pocit z řazení, který už ty nový modely nedovedly pořádně napodobit znamená, že jestli by Krab někdy šel znovu do MX5, bude to NA.

Petr 'Krab' Jeřábek
02. prosince 2017, 19:31
2
Norman Dewis: nestárnoucí legenda a opravdový Sir Jaguar

Jo, asi před rokem zhruba jsem to téma otevřel v blogu. Tentokrát jsem to dost předělal a zjistil, že okolo příběhů Normana Dewise postupně udělám během příštího roku další díly. Vidím to, že dohromady budou asi 3, ale půjdou s časovým odstupem

Petr 'Krab' Jeřábek
01. prosince 2017, 15:54
0
Nejzábavnější auto roku – Které to bude v roce 2017?

tak to gratuluju ! :) Nepochybně to bude parádní svezení. Jinak ty čísla EVO od nějakýho 09" roku minimálně s eCoty mám doma schovaná ... občas si v tom počtu někdy i teď :)

Petr 'Krab' Jeřábek
01. prosince 2017, 15:38
0
Nejzábavnější auto roku – Které to bude v roce 2017?

GT2 RS už se objednat nedá, tvrdí to konfigurátor. Ale můžeš si jí pořád vybrat. Dostal jsem se hravě k 300tis Euro a to jsem ještě pořádně nepročetl všechny možnosti ....

Já neviděl seznam toho co EVO mít bude. A nedivil bych se , kdyby náhodou třeba nevybrali a Porsche nedodalo model 911T. Já si říkám, že ten by se docela zajímavě umístit mohl..

Petr 'Krab' Jeřábek
01. prosince 2017, 15:36
0
Nejzábavnější auto roku – Které to bude v roce 2017?

Asi už tuším :) M135i ? Protože pochybuju, že bys koupil Morgan 3 Wheeler :) ... ten by se asi mě zrovna líbil moc

Petr 'Krab' Jeřábek
29. listopadu 2017, 17:26
1
Nejzábavnější auto roku – Které to bude v roce 2017?

No, že by Porsche po třetí za sebou? :) No, vyloučit to nejde. Já jsem viděl list aut jen od Topgearu zatím, Evo ho zatím tají, pokud jsem hledal dobře. Ale GT3 RS , nové přijde až na jaře, už tedy letos bylo představené v Goodwoodu, ale to tam nebude. Zatím není produkční.
Takže jedině GT3 a to asi v té nejlepší trojce bude. Šance na vítěžství bude mít i McLaren 720S nepochybně , uvidíme ... v minulosti se do top 3 dostaly i v porovnání fakt levná auta, jako např. v 2009 , bylo druhý (abych nekecal) Clio RS 200 Cup! :)

Petr 'Krab' Jeřábek
29. listopadu 2017, 17:11
0
Krámy a jejich skvělí nástupci aneb jak automobilky vstávaly z bahna

Tak já si tam v tom komentáři dělal prču... Jasně, že Escort v poslední generaci byl už dost krám, zrovna jako Felda byla tisíckrát vylepšenej Favorit, tak u Escorta to bylo něco podobnýho. Auto z nouze přežilo s úpravama od původního 80's modelu až do druhý půlky 90's. Proto byl zrovna právě Focus jako kompletně nový model ( snad kromě Zetec motorů - ty byly už v Escortu) tak dramatický zlepšení ve všem.

Petr 'Krab' Jeřábek
29. listopadu 2017, 09:34
4
Krámy a jejich skvělí nástupci aneb jak automobilky vstávaly z bahna

A ještě komentář pošle v 9:11 :-D ... to jsou nějaký provokace dneska ráno, ne?

Milý Matěji, pan redaktor Vavrečka, řečený Vavris si zjevně plete pojmy s dojmy. Úžasný a spolehlivý Escort poslední generace nazve krámem, i GTV tvrdí v jednom článku, že je lepší než Brera a v jiném zase že právě GTV je křáp... A 996, že je uncool? Ale tak dobře kluci.. ovšem náladu mi nezkazíte :)

Petr 'Krab' Jeřábek
28. listopadu 2017, 15:26
0
BMW 325Ci (E46): vzpomínka na lepší časy

Dík! To je skvělá nabídka. Ale kdybys měl opravdu chuť a čas a Vavris měl taky čas , možná se můžete spolu domluvit a přinést test IS200, obvzlášť když to máš upravený kompresorem. To asi mnoho čtenářů fakt zaujme. Vavris právě z toho opačnýho konce republiky je...

Petr 'Krab' Jeřábek
28. listopadu 2017, 13:31
0
BMW 325Ci (E46): vzpomínka na lepší časy

To jsem taky četl, i víckrát ... Nevím jak moc vynikající odborník ten chlap co psal ty povedený blogy na D-fens je, ale nikdy jsem neměl důvod zrovna tomuhle nevěřit... Na druhou stranu spousty majitelů prvních přeplňovaných 6ti válců v 335i např. problémy nemají. Někteří, zase dost fatální. Ono je to ale tak se vším. Já bych měl tendenci se nebát E90tky 330xi s motorem N52. To je ještě EURO 4, ne?

Možná by šlo se porozhlédnout i v jiných vodách a vzít například Volvo V70 T6 AWD ...

Petr 'Krab' Jeřábek
27. listopadu 2017, 17:21
0
BMW 325Ci (E46): vzpomínka na lepší časy

úplně ne... ale ten výběr dobrých kusů Lexusu IS 200 je prostě daleko menší. Jednou jsem v něm jel a mě osobně se líbí. Třeba postupně zkusím sehnat možnost udělat recenzi i IS 200vky, to bych rád, protože je to taková skrytá, nemainstreamová, ale zajímavá volba.

Petr 'Krab' Jeřábek
27. listopadu 2017, 13:24
0
BMW 325Ci (E46): vzpomínka na lepší časy

Doporučil bych ještě třetího mechanika. Mám stejný motor, ale v BMW Z3 a musí běžet hladce a bez vibrací v celém spektru otáček i teplot. Před návštěvou mechanika 3 bych zkontroloval zjevný banální věci. Olej, stáří a hladina + svíčky + palivový filtr + vzduchový filtr. Jestli něco z toho je v autě dlouho, nebo nevíš jak dlouho, vyměnit za nové, stojí to pár korun. Pak bych šel na doporučení třeba BMW klubu k dobrému mechanikovi 3. Asi to může souviset s Vanosem, ale nemusí. Kamarád měl M52 ( single vanos) a jako diesel mu motor občas poklepával ( svrchu) po hodně ostré jízdě, např. na track day. Tvůj problém je jasně jinde, takže to může být něco jinýho než souvislost s Vanosem..

Petr 'Krab' Jeřábek
27. listopadu 2017, 09:34
0
BMW 325Ci (E46): vzpomínka na lepší časy

Dík, za upřesnění detailů , já to nerozepisoval v detailech, už by na to nezbyl prostor. Přední ramena tedy OK, uznávám, vzal jsem to z různých "buyer's guides" a všude to bylo jak píšeš. Já jak v pětce E39 ( kde se to opravdu vždy zmiňuje jako slabina) problém neměl ani po ujetých téměř 100tis. km , ale příčítám to výběru vyjímečně zachovalého kousku. U Trojky E46 jsem taky neměl vůle. Ale zase jsem tehdy koupil velmi zachovalý exemplář.

Ke konkrétnímu autu, pro zájemce: Je to auto původem z ČR, historie je dobrá, dohledatelná i průběh km si snadno zkontrolujete podle údajů z STK. Není rezavé, až na jeden malý puchýřek na PZ blatníku. Lak je ve výborný kondici, minimum kosmetických vad. Interiér se mi nezdál zvlášť opotřebovaný, celkem mi to na nájezd km sedí. Stavy interiérů vs. km se často fakt dost liší. Záleží na tom jak se majitel stará a taky i kolik ten řidič váží. :) A hlavně na počtu majitelů. Dálniční auto po 1 majiteli s 300tis na tacho někdy vypadá líp než městské auto po 5 majitelích se 150 na tacho...
Mechanicky je v pořádku, motor běží obzvlášť tiše a hladce, převodovka řadila správně i v manuálním režimu. Jezdil jsem s ní asi tři dny. Na autě je pár drobných závad a možná už nějaká menší vůle na podvozku, bude chtít servis a doladit pár drobností ( jako každé takto staré auto - až na výjimky) a bude bezva. Je to pro někoho komu se právě líbí tahle specifikace, je dost neobvyklá.

Petr 'Krab' Jeřábek
26. listopadu 2017, 22:24
0
BMW 325Ci (E46): vzpomínka na lepší časy

Na to, že elektronický plyny byly na začátku, tak to BMW zvládlo ještě celkem dobře. Ale souhlasím. Mám Z3 s motorem M52TU a reakce na plyn je tu lepší. Ale taky je to komplet jiný auto, generačně starší, lehčí a mechaničtější. BMW s motorem M52 single Vanos jsem měl taky, ale už si vážně nepamatuji jak citlivý byl plyn. Navíc to byla relativně těžká pětka.

Kupodivu mají dobrou odezvu na plyn i ty novější BMW motory se systémem valvetronic, čili bez klasické škrtící klapky. Například motor N52 v Z4 3.0Si se ovládá výborně... Navíc ten celej motor je fantastickej.

O S54 logicky ani nemluvě. Tam je zkrátka ta 6ti klapka a reakce na plyn je zkrátka boží. Skoro je tam zbytečná možnost volit "sport" , rychlejší reakci, po delším zkoumání a hledání jsem já konkrétně dospěl k názoru, že je lepší a citlivější jezdit na standartní mód. Všechno se líp kontroluje a dávkuje... no jo no... toto je ale asi "Best engine ever" :-D

Petr 'Krab' Jeřábek
26. listopadu 2017, 21:03
0
BMW 325Ci (E46): vzpomínka na lepší časy

Beastar : To jsi mne pobavil :) Naše ženy jsou zkrátka stejné! U nás to funguje tak, že stříbrná E46 sedan bude u ní ta obrazně "vyzobaná slunečnice", zatímco pak najednou uvidí coupe, např. v Imola rot barvě a je z toho hned : Hele, co to je? To je pěkný BMW, viď? :-D ...Někdy se doma zkrátka taky hodně nasmějeme ...

Petr 'Krab' Jeřábek
23. listopadu 2017, 14:27
0
Vyplatí se v dnešní době diesel? | Autíčkář se ptá

...až tě to naštve odstěhuješ se do Číny.. :) Jako Beastare, tam asi nechceš. Já se tam byl podívat a jsem rád, že bydlím tady.

Ale jinak v zásadě souhlasím. Abyste mě ale nepodezírali z nějakýho obdivu hybridů od Toyoty/Lexusu, já to tolik taky nežeru. Ale zatím každým hybridním autem, kterým jsem jel jsem jel rád. Protože se s nimi jede příjemně a plynule a k tomu pomáhá i ta bezstupňová převodovka. Jen si na to musíš umět zvyknout.

Akorát hybridům nevěřím jako budoucím sportovním autům. Na to jsem moc staromilec. Stejně jako bych si nikdy nepořídil vymazlené "emko" na naftu - přesto impozantní svými výkony, tak asi těžko by se mi líbila nějaká hybridní varianta Porsche 911.

Petr 'Krab' Jeřábek
23. listopadu 2017, 12:43
0
Vyplatí se v dnešní době diesel? | Autíčkář se ptá

Martinw : Má pravdu, předsedo...
Rock: Lexus vážně ano. Nedávno jsem tam dokonce na jedný akci byl a snaží se hybridy v ČR trošku líp nabízet. Můžeš mít akčně CT200h už za 599tisíc anebo a to je můj favorit po krátkým svezení, model IS300h za 985. Přitom benzínový IS200t ceníkově stojí víc. Pak záleží na dohodě s prodejcem, jestli je skladový auto atd..
Toyota je jako hybrid pořád dražší než benzínová verze, ale ne o tolik. Auris trend + 1,2 Turbo (116 k) aut. převodovka Multidrive S vyjde na 492900 a verze 1,8 Hybrid (136 k) aut. převodovka e‑CVT na 540900. OK, takže 50 tisíc. Ale je potřeba vnímat to i tak, že vlastně u Aurisu hybrid = výkonnější provedení než ostatní motory. Platíš si i za trochu toho komfortu navíc. V tomhle Aurisu jsem se taky svezl. A musím říct, že to má velmi dobrý zátah, je tam silnější 82k elektromotor než u toho Yarisu a funguje to vážně dobře.

Snad se povede tyhle auta do budoucna pořádně otestovat pro Autíčkář a uvidíte, co si doopravdy o tom myslíme.

Petr 'Krab' Jeřábek
23. listopadu 2017, 10:31
0
Vyplatí se v dnešní době diesel? | Autíčkář se ptá

Jak by řekl klasik ... "Tak určitě.... :-D Máš pravdu v tom, že ani ne snad ty staré baterie, ale zejména těžba kovů pro výrobu baterií je extra zátěžová pro životní prostředí. V kulturních zemích asi budeme umět staré baterie dobře recyklovat, problém bude, až se dostanou ta auta na "dosloužení" do těch chudších zemí, kde na to nemají infrastrukturu ani peníze. Hybridní motor , benzín - elektro asi spása není, zrovna jako to není Elon Musk a jeho Tesla. Věřím, že ještě něco přijde. Ale krab není takovým vizionářem, aby věděl.

Intuitivně si pořád budu udržovat ty svoje starý benzínový a "politicky nekorektní" auta a uvidíme co přijde :)

Petr 'Krab' Jeřábek
23. listopadu 2017, 09:51
2
Vyplatí se v dnešní době diesel? | Autíčkář se ptá

S tím, že motoristé mají ten diesel zafixovaný jako úspornou volbu, to máš naprosto pravdu. To bude trvat opět dlouho než se toto změní. Ale nemůžou za to jen motoristé, ale hlavně automobilky, resp. i jakási veřejná politika a snaha diesely propagovat v uplynulých letech. Je trošku nefér, když najednou tato snaha otočí o 360° a nyní těm lidem co houfně provozují diesely v osobních autech říkají, že provozují "smradlavý vehikl a snaží se jim to patřičně znepříjemnit. A to je problém veškerých pobídek, dotací atd. na trhu.

To se týká hybridu, tak už přestává platit, že je výrazně dražší než benzínová alternativa a nevyplatí se. Před pár lety to tak bylo. My koupili Yaris 1.3 multidrive a ne dražší Yaris hybrid. A já si letos na týden jeden stejný Yaris hybrid vzal ( je tu blog o tom) a zjistil, že těch tehdy asi 70tisíc rozdílu v ceně by se ekonomicky vracelo obtížněji. I když reálně v městským provozu hybrid opravdu spotřeboval 2/3 benzínu v porovnání s benzínovým. Jenže i ten žere málo, takže v absolutních hodnotách je to malé ušetření. Kdyby šlo o pickup velikosti Fordu F150 asi by diskuze Hybrid V8 versus V8 benzín dopadla jinak.

Dneska ale minimálně Toyota a Lexus dává vlastně zákazníkovi vybrat zda hybrid nebo benzín za stejné peníze. A hybrid má svoje výhody minimálně v pocitovém "cool" faktoru, že si prostě objedu velké parkoviště u obchoďáku jen na elektriku.

Petr 'Krab' Jeřábek
19. listopadu 2017, 21:01
0
Jaguar XJ6 Sovereign (XJ40) – posel z budoucnosti

Dík, no manuální převodovka ve starým Jaguáru je vždycky něco po čem jsem docela toužil taky. XJ40 má svůj neopakovatelný styl a pěkně sedla Clarksonovi tehdy, když ve starým Top gearu testoval XJ12 verzi a seděl v ní v kožený bundě a s těma dlouhýma kudrnatýma vlasama. No, zajímavej kousek to máš tedy!

Petr 'Krab' Jeřábek
18. listopadu 2017, 11:11
0
Bazarový Snílek: S větrem v kulichu aneb kabriolet v zimě za pár šupů

Hezkej kousek! Vidíš, SSS jsem nedávno testoval a byl jsem nadšen! Test najdeš někde 5-10 testů nazpět na webu. Beastar psal, že daleko radši Golfíka , P306 že jezdí mizerně. Já jsem do snílka poctivě přiznal, že s P306 Cabrio jsem jako jediným autem z výběru nejel. Staré recenze co jsem pročítal ho docela hodnotili pozitivně. Navíc někdy na konci 90tých let byla 306 S16 vybraná jako jedno auto z čtveřice nejzábavnějších aut pro řidiče od Fifth gearu. Ale to byla S16 / GTI ne Cabrio.

Musim řict, že P306 s tou karoserií od Pininfariny je tak hezká ( jak jsem uváděl ve snílkovi), že mít místo na to, snad bych pro jednoho běžel a koupil si :)

Petr 'Krab' Jeřábek
17. listopadu 2017, 19:46
0
Bazarový Snílek: S větrem v kulichu aneb kabriolet v zimě za pár šupů

Ber to jako vtip. Jako moc jiných možností vážně nemáš. My si prostě jen z těch Miatistů děláme prdel :) Nebo já tedy...
Můžeš alternativně koupit i hromadu jiných aut a třeba v takovým Peugeotu 106 Rallye si užiješ to řízení možná ještě víc, ale pokud chceš auto bez střechy, navíc zadokolku, nic jinýho není.

Proč myslíš, že jsem si kupoval tehdy to NA? Stejnej důvod. Ale musím říct, že jedině moje mrkačka NA je auto, který bych si z té rodiny Miat znovu vybral. Ty další generace už mě tolik nikdy neoslovili a to jsem několik destítek tisíc km najezdil v NC.
Kdybych měl vážně velkou garáž na mnoho aut, jedna NA by v ní asi prostě pořád byla...

Petr 'Krab' Jeřábek
17. listopadu 2017, 07:37
0
Bazarový Snílek: S větrem v kulichu aneb kabriolet v zimě za pár šupů

Právě, ono najdeš fakt levný kusy, ale ta rez těch nosníků, prahů atd... Astra F bude tuším na tom podobně.

Jak jsem tak procházel inzerci, tak jsem narazil na vyloženě nápadně zachovale vypadající Corrolu liftback ani ne za dvacet.. , jenže říkal jsem si, přeci ti poradím něco zajímavějšího :-D

Možná, z těch inzerátů co jsem našel bude fakt nejlepší ten 96' Golf Cabrio. Říkám si, že origo zvláštní edice by už snad míň do budoucna stát neměla a vypadá tak nějak solidně, myslím stavem.

Petr 'Krab' Jeřábek
16. listopadu 2017, 15:37
0
Bazarový Snílek: S větrem v kulichu aneb kabriolet v zimě za pár šupů

Rád vyzkouším někdy pořádně a v testu ojetiny. Věřím, že příležitost bude někdy. Já jsem si přesně říkal, že 306 Cabrio je vážně ze všech nejsympatičtější. Escorta Cabrio se mi ani hledat nechtělo ... Pravda, že na dnešní poměry se normální 306 řídí vlastně lehce, čitelně a skvěle zatáčí. Už je to let co jsem s tím kdy jel. Je to de-facto lehké malé auto. A karoserie kabrioletu od Pininfariny je prostě boží :)

Petr 'Krab' Jeřábek
16. listopadu 2017, 15:33
0
Bazarový Snílek: S větrem v kulichu aneb kabriolet v zimě za pár šupů

říkal jsem si kdo se ozve :-D , přímo Miatí král Šáfa ...

Petr 'Krab' Jeřábek
16. listopadu 2017, 14:59
2
Bazarový Snílek: S větrem v kulichu aneb kabriolet v zimě za pár šupů

Přesně a taky jsem si už říkal, že o "tom" roadsteru už psát nechci. Alespoň já ne. :-D
Je toho plný Autíčkář i parkoviště na kafé a kárách... ale teď jsem si dovolil asi moc a budu muset předělat svoji autíčkářskou identitu...

Petr 'Krab' Jeřábek
16. listopadu 2017, 14:56
0
Bazarový Snílek: S větrem v kulichu aneb kabriolet v zimě za pár šupů

:-D , jenže v tomto případě Paula zkrátka příliš drahá ... Taky bych spíš 9-3 Cabrio Aero , i když z téhle generace Saabů bych prostě potřeboval mít coupe Viggen. Třeba se povede k nějakému exempláři jednou dostat a udělat kompletní recenzi. Je jich ale minimum.

Petr 'Krab' Jeřábek
14. listopadu 2017, 14:33
0
Podle Röhrla je GT2 RS příliš rychlá pro Ring. Kdy už je rychlosti moc? | Autíčkář se ptá

Originální článek je na Drive, který s Walterem dělal jakýsi rozhovor. Ono to v kontextu vypadá spíš tak, že přesně hovoří o tom co píše Standa. Plus tak nějak dává najevo, že už na další zdolávání rekordů na Nordschleife kašle. Více méně říká, že těch rizik je zkrátka moc. Je to legenda a umí i v 70ti asi řídit Porsche 911 jako nikdo jiný, nebo téměř jako nikdo jiný. Ale na nový rekord s GT2 RS by si mohl prostě troufnout už jiný, mladší borec , to uznávám. Třeba takový Mark Higgins ... Co myslíte?

Petr 'Krab' Jeřábek
14. listopadu 2017, 10:42
3
Podle Röhrla je GT2 RS příliš rychlá pro Ring. Kdy už je rychlosti moc? | Autíčkář se ptá

Já bych do Waltera nekopal. Je to legenda a v těch Porsche strávil víc času dohromady než prakticky všichni majitelé 911 kdy zvládnou.
Naopak, jsem rád, že pořád jezdí, že vozí lidi a novináře na PR akcích, byla by škoda kdyby šel do důchodu.

Kdo jste nějaká ta kola na Ringu už dali, ať už sami nebo v Ring taxi nebo s někým to je jedno, víte, že projet Fuchsroehre rychlostmi dost přes 200km/h je něco co vyžaduje fakt hodně odvahy. A Walter to stále dává naplno. Furt na to má :)

Petr 'Krab' Jeřábek
14. listopadu 2017, 09:51
0
Podle Röhrla je GT2 RS příliš rychlá pro Ring. Kdy už je rychlosti moc? | Autíčkář se ptá

Já taky, proto to píšu :) Asi jestli se někdo GT3 RS nebojí, je to právě Walter. S Vojtou taky nesouhlasím v tom, že jsou sportovní auta příliš rychlá. Někdo si s tím poradí jiný ne a většina je zkrátka nevyužívá naplno. A mimochodem Cat s tříválcem Suzuki (kei car) prý není moc šťastná volba. Ale je to od agentury "jedna paní povídala.." Daleko lepší je hledat Roadsport 275 / 310 , variantu s 1.6 o výkonu kolem 130koní.

Petr 'Krab' Jeřábek
14. listopadu 2017, 09:27
2
Podle Röhrla je GT2 RS příliš rychlá pro Ring. Kdy už je rychlosti moc? | Autíčkář se ptá

Milý Matěji - myslim že při 290ti ve Schwedenkreuz by sis nasral leda do kalhot :-D

Jádro dnešního "Ptejte se" pravdu má. Je to ale tak, že někdo umí, jiný ne. Vývoj půjde kupředu, prostě se akorát musíme umět smířit s tím, že ne všechna auta zvládneme řídit pořádně a využívat na plno. Já na to téma psal tuhle i článek, Vojta rád zabíhá až do extrému, kdy odpovědí je to japonské auto bez střechy.

Na Ringu pro nás smrtelníky a neprofesionální závodníky není více méně prostor pro chybu téměř nikde a snaha pustit se k vlastním limitům bývá po zásluze (téměř) vždycky potrestaná.

Petr 'Krab' Jeřábek
13. listopadu 2017, 09:21
0
Renault Clio RS Jean Ragnotti: 'eNko' pro všední den | Za volantem

Já doufám, že se povede článek i o MK3 Cliu RS. Já jsem s ním jel dvakrát a fakt vážně uvažoval o koupi. Nějak to tenkrát nedopadlo. Myslím, že je to pořád to nejlepší, co můžeš na trhu s potrhlými hothatchi koupit. Váží sice o 200kg více než MK2 Clio, ale to je snad jediná negativní věc. Je bezpečnější, můžeš tam mít skvělá Recara a interiér už není takový děs běs.
Často si přečtu různě, že MK2 je jízdně lepší, ostřejší atd.. ale i jízda v MK3 prozradí, že to auto má lehce maniakální náturu. Mě snad líbilo ve verzi Cup víc než jeho dražší bráška Mégane RS 265, se kterým jsem se taky mohl povozit.

Petr 'Krab' Jeřábek
12. listopadu 2017, 09:53
0
Renault Clio RS Jean Ragnotti: 'eNko' pro všední den | Za volantem

Vůbec Francouzi, ať si z nich děláme srandu sebevíc, jsou v rally ti největší blázni. Jean Ragnotti je taky můj oblíbenec, zrovna jako Francois Delecour. Když si udělám čas, rád zase o nějaké hvězdě rally napíšu. Ragnotti je dobrý tip :)

Jinak Clio 197 jsem řídil v životě dvakrát. Poprvé jsem si ho nekoupil, protože jsem musel dojíždět do práce 60km jedna cesta a zajímavých okreskových úseků na ní bylo málo. A tenkrát jsem koupil Focus ST. Podruhý jsem ho nekoupil kvůli kombinaci stav/cena, zkrátka byl trošku dobitý a černý. Takže jsem odolal. Ale jen lehounce. A potřetí jsem uvažoval o koupi letos, ale po víkendu v GT86 jsem se plácl přes kapsu a koupil dražší GT86....

Ale den kdy přivezu domů Clio 172/182/197 , něco z toho přijde. Otázka kdy :-D

PS: interiér je hnusný, takže je to fakt o tom, jestli to překousneš

Petr 'Krab' Jeřábek
10. listopadu 2017, 17:15
1
Toyota Prius: Auto pro lidi, kteří nemají rádi auta

koukám co to tu je za sociologicko-filozofický rozbor :-D Já bych to tolik neřešil a nepřepínal jak říká klasik. Pravdu má Beastar i MGRR, tak nějak...

V ČR není ještě vyvinutá kultura v tom smyslu, že auto většina obyvatel považuje za symbol společenského postavení. U některých západních sousedů je toto jinde... A dál hlavně nemáme tak velkou kupní sílu a hybridy obecně jsou tak trochu pořád drahé. Respektive většina lidí si myslí, že jsou dražší než jsou. Ono se to pomalu mění a moje příští denní auto do práce a nákupy, pro partnerku atd.. bude pravděpodobně hybridní Toyota. Totiž, tahle auta nejsou potlačením autíčkářství, jsou to auta, která máte jako výborná užitková a na víkendy a když máte chuť se projet tak vytáhnete z garáže něco jiného. Akorát, pokud člověk vážně může mít jen jedno jediné auto ( a smysl to dává) a je Autíčkář , tak je jasný že Prius stojí někde na konci seznamu toho o čem by uvažoval. Pak si koupí to EVO a "otravuje" sousedy s tím blow off ventilem :) V tom je taky ten problém, špatně se vybere jedno skvělé univerzální auto.

Petr 'Krab' Jeřábek
10. listopadu 2017, 10:18
2
Mercedes S500L 4 Matic AMG – Sladký život šéfa podsvětí

Tak to je hezký ! :) Myslím, že ten konkrétní kus tě ničím zlým snad nepřekvapí. Opatrně jsem se ti s ním o minulý víkend povozil a přesně jak říkáš ... jsi rád, že tě auto dovolí pustit dovnitř a neřekne - koukej si vyčistit boty a umýt ruce :)
A díky za pochvalu za článek.

Jinak přední kotouče už opravdu byly sjeté a u 2.1tunové limuzíny nemá cenu na tom šetřit. Destičky se mi pohledem zdály OK. Cena za výměnu je velmi potěšující tedy. Na to, že to jsou AMG velké brzdy. Já viděl ve fakturách výměnu těch zadních, to bylo něco přes 10 i s DPH. Já myslim, že ti bude dělat dlouho radost. :-D

A vidíte, jestli nemám rozjet externí kampaň AAA Auto : "K vybraným vozům dostanete po zakoupení příjemný článek zdarma" :-D Místo toho Hezuckýho a Mareše, co jim dělají teď reklamu...

Petr 'Krab' Jeřábek
09. listopadu 2017, 18:49
0
Mercedes S500L 4 Matic AMG – Sladký život šéfa podsvětí

Grindelow : spotřebě věřím. Jen je potřeba porovnávat podobný jízdní režimy. A máš S500 , toto byla verze Lang navíc 4matic. To si myslím přidá 10% .. extra hmotnost, pohon všech kol. Mimo město, a hlavně kde doprava odsýpá rychle a plynule se asi dá vážně jezdit za tak málo. Já s tím jezdil po přicpaný Praze , kus za město, ale žádnou vyloženou dálku, kde by se to sráželo. Průměr byl 12.5 .. Prostě ale spotřeba je u tohoto vozu tak nějak něčím, co se neřeší. Respektive, kdyby to žralo 20 jako některé ameriky , tak už asi jo :)

reklama

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Cadillac Eldorado  1993
Cadillac Eldorado

1993 rok výroby
250 koní výkon
0 ccm objem

Chevrolet Tahoe  1997
Chevrolet Tahoe

1997 rok výroby
200 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang GT 5.0 (2015) Custom 2015
Ford Mustang GT 5.0 (2015) Custom

2015 rok výroby
309 koní výkon
3 700 ccm objem

Nissan Primera Kombi, 2,2 DI, Wagon, (WP12),  2003
Nissan Primera Kombi, 2,2 DI, Wagon, (WP12),

2003 rok výroby
93 koní výkon
2 ccm objem

Chrysler Sebring 2.7 V6 dovoz ŠVÝCARSKO  2001
Chrysler Sebring 2.7 V6 dovoz ŠVÝCARSKO

2001 rok výroby
200 koní výkon
2 736 ccm objem