reklama
načítám data...

krab

VIP členTento uživatel má VIP členství.
Zjisti více
JménoPetr 'Krab' Jeřábek
BydlištěPraha-západ
Registracepřed 18.7 měs.
Poslední aktivitapřed 3.7 hod.
Telefonjen registrovaným
Příspěvků ve fóru307
Komentářů u článků921
Pozitivních komentářů u článků211
Negativních komentářů u článků4
Možnostinapsat zprávu

Poslední blogy

Stále nejezdím v Toyobaru. K sakru proč?

28. srpna 2016, 10:43 33 komentářů

Náhodou jsem kliknul na už dneska starý editorial na autíčkáři týkající se odborné čistě teoretické debaty zda má Toyota GT86 a její sestra BRZ opravdu dostatečný výkon. Blog je velkou obhajobou toho že ano, že je zbytečné chtít víc. Vybavilo se mi současně jak jsem v té době něco v podobném duchu napsal na jiný autíčkářský blog….

Hipsteři, Hejteři nebo Autíčkáři, ale moment! Kdo je vlastně kdo?

30. srpna 2016, 22:08 6 komentářů

Není tomu dlouho co jsem objevil a začal pravidelně číst tento web o autech. A přiučil jsem se něčemu novému. Už dneska díky Autíčkáři vím, že existují nějací hejteři a pak že nějací hipsteři. A kdo je teda potom Autíčkář?


Posledních 50 komentářů

Petr 'Krab' Jeřábek
včera v 17:13
1
BMW 430d xdrive Gran Coupé: Problém očekávání

Je to hezky vymyšlené auto. Liftback s bezrámovými okny mě přijde jako opravdu zajímavý nápad.
Když jsem brouzdal tu a tam konfigurátorem, těch možností je hodně, ale o některé verze jsme ušetřeni. K M-sport paketu nejdou zdaleka všechny barvy a v programu individual je jich taky jen asi šest. Ovšem krásných. Příplatek 24, resp. 52 či až 89 tisíc za barvu je v téhle třídě zvykem. Nakonec auto se nějak nakonfiguruje, vyleze z toho nějaká cena a pak se řeší nějaká nabídka prodejce....

Moje Gran Coupe by bylo 440i se sportovní automatickou převodovkou (manuální převodovka nejde) v M-sport paketu, barvě citrine black a v koženém čalounění Merino ( Nutmeg / black) z programu individuál. Něco jako vyobrazená, ale tmavší.

Tak člověk si může hrát s konfigurátory do sytosti, ten BMW je trochu těžkopádnější, ale i tak je to sranda. No s pár příplatky by mě tahle sranda stála taky skoro 1.8 mega ceníkově. BMW ist BMW :)

Petr 'Krab' Jeřábek
včera v 10:39
0
BMW X5 4.4i: Sen manželky vlivného kmotra

Je to nadsázka, že... :) Ten kontext je, že BMW v té době mělo opravdu technicky špičkovou pětkovou řadu (E39) a postavit terénní velké auto, které ovšem na dálnici dosáhne hladce přes 200km/h byla výzva. Ve své době se jim opět povedlo vyrobit skvělé auto v té třídě, po které každý, kdo měl tehdy peníze toužil.

Přitom legrační je, že v takové 540iA Touring bylo minimálně stejně místa a dokázala hladce plachtit po Autobahnu klidně i tachometrových 250 km/h.

S titulem X6 souhlas :)

Petr 'Krab' Jeřábek
předevčírem v 19:23
0
BMW X5 4.4i: Sen manželky vlivného kmotra

To bylo vůbec zajímavý. Auto bylo opravdu takto konfigurované a objednané u Bychla BMW ( pokud jsem nepoletl) a celou dobu v jedné rodině ve středních Čechách. Jediné co víme je, že paní majitelka v TP měla cukrárnu. Což není typické auto pro majitele cukrárny na přelomu tisíciletí :) Nejezdilo se s tím moc už od začátku. První 3 roky možná ani ne 10 tis km , pak střídavě tu a tam něco, pak to přelezlo přes 20 a pak bylo auto občas i v depozitu. Naštěstí to bylo pořád v suché garáži někde a lak a interiér i stav podvozku prostě odpovídá novému autu. Myslím, že teď kilometry přibudou, ale tak 5 tis za rok bych tipoval ( není to jediné auto), takže pořád zůstane s pozoruhodně nízkým nájezdem. PS: asi vůbec poprvé to byl táta, kdo použil originální zabalené tažné zařízení složené pod podlahou kufru :)

Petr 'Krab' Jeřábek
předevčírem v 15:03
0
BMW X5 4.4i: Sen manželky vlivného kmotra

Toho já znám dokonce osobně. To zprostředkovává Jirka Hladík. Jeho táta i on jsou velcí veteránisti :)
Ten obchodník v Holandsku se prý fakt zaměřuje a specificky vyhledává jen extra zachovalé a něčím zajímavé kousky. Netuším, jestli se nějaké auto prodalo od něj i k nám do ČR, možná bychom se divili, že i několik, ale obecně na takový druh businessu jako má ten Holanďan tu dle toho co jsem tu a tam slyšel není trh. Ono to i dává logiku.

Takže auta jsou to ovšem ultra pěkná. Musí se to ale vždycky vidět, takže úplně zobecnit to nechci.

Petr 'Krab' Jeřábek
předevčírem v 14:37
0
BMW X5 4.4i: Sen manželky vlivného kmotra

Trošku víc Beastare, prostě asi jako za dvě X5 v lehce podprůměrným stavu z těchto let.
Fakt to ale jezdí a "smrdí" tou novotou a ono když si takový auto přivezeš domů, v klídku si prohlídneš, pak přijde tatík celý rozzářený jako sluníčko jak moc se mu to líbí, tak to nejde v tom "monte karlo" bazaru přece nechat :-D

Petr 'Krab' Jeřábek
předevčírem v 10:39
1
BMW X5 4.4i: Sen manželky vlivného kmotra

Tak to děkuji pěkně za gratulaci a tu "záchranu" chápu :) No tátovi se tento Bavorák neuvěřitelně zalíbil. Stačilo si ho přivézt domů na takový ten "test ojetiny" Pak jsem mu půjčil klíče a celé odpoledne jsem ho neviděl. Musel si i v mezičase jít dotankovat. Myslel, že se sveze jen tak "za humny" a málem dojel po dálnici až do Rozvadova :)

X5 a vůbec velká SUV nejsou můj šálek kávy, zatím bych si podobné auto nepořídil, ovšem jízda v tom je svým způsobem návyková. Akorát maličko "žere", což ovšem není nic, co by nás překvapovalo. Musí se počítat s nějakými 13 l /100 a když se trošku víc využívá dynamika stroje, je to pochopitelně horší.
-
Komentář upraven 21. 2. 2018, 10:41:07

Petr 'Krab' Jeřábek
19. února 2018, 17:50
0
Volkswagen Arteon 2.0 BiTDI: Uhlazený elegán

Já se v Arteonu nesvezl. A z toho co jsem pochopil, se zdá, že šetřílek raději koupí Superb, který až na vzhled nebude níjak kvalitativně horší a nadšenec do aut se poohlédne jinde. Ale na domácím trhu a hádám i v USA a v Asii ( teď nevím, kde všude se Arteon prodává) to má potenciál hitu. Nakonec Passat CC byl jednu dobu dost módní, každej menedžr to chtěl, resp. jeho manželka, pokud náhodou nechtěla Audi Q7 :)

Za tyto peníze existuje jeden sedan, ve kterým jsem se svezl a i když se stejně asi nebude prodávat jako teplé housky na krámě, má moje maximální sympatie.

Petr 'Krab' Jeřábek
19. února 2018, 11:49
0
Opel Corsa OPC: Jak si vede ve městě a na okresce?

Nevěděl jsem, že Korzár má takto pěkné Recaro sedačky. A že v něm sedí i nízko. To je trochu nevýhoda Clia RS 197 , případně toho zmiňovaného Focusu ST 225 a ten je vážně těžší, no. Ale zvyknout se na to dá, nakonec i Focus byl výbornej parťák.

Petr 'Krab' Jeřábek
17. února 2018, 12:23
0
Jsou SUV sporadicky účelová vozidla?

RAV4 Hybrid je určitě výborný výběr. Toyotí hybridní pohon mě docela baví taky, není potřeba to strkat někam do zásuvek a přitom by to po větším městě pořád mělo umět jezdit docela často jen na elektriku. Myslím, že to testoval Dan nedávno. Test tu někde najdeš.

Moje volba by to nebyla. V téhle ceně bych volil pro 4 členou rodinu Subaru Levorg 1.6 GT-S.

Volil bych SUV / crossover snad jedině, když bych potřeboval častěji tahat přívěs, to tahle auta umí líp než osobáky.

Na druhou stranu i auto formátu RAV4 nabídne majiteli takovou příjemnou pohodu v kabině a pokud ho vážně řízení vyloženě nebaví a do aut není blázen jako tady dost nás komentujících na Autíčkáři tak naprosto rozumím výběru středně velkého SUV.

Petr 'Krab' Jeřábek
16. února 2018, 18:08
0
Petr 'Krab' Jeřábek
16. února 2018, 18:06
3
Jsou SUV sporadicky účelová vozidla?

Vidíte, pánové. Až Slečna nám to tu názorně vysvětlila.
SUVčka si přece kupujeme kvůli našim pejskům :) Ti je mají rádi ...
-
Komentář upraven 16. 2. 2018, 18:07:00

Petr 'Krab' Jeřábek
15. února 2018, 20:49
0
Hyundai i30cw 1.4 CVVT: Jak se Korejci naučili vyrábět konkurenceschopná auta

tohle je paradoxně taková trochu výhoda starších Hyundai. Že se zkrátka řídí malinko jako velmi stará japonská auta. I ty motory mají celkem šťávu. Možná s 2. generací i30 tady někdo poznamenal, že 1.4 nejede ... asi nějaké uškrcení emisí atd.. tohle kupodivu celkem jelo díky krátkým převodům.

Elantrou jsem nikdy nejel tak nevím. Ale řídil jsem Sonatu z roku tak 97 a to byl kráp. Táta pak měl Sonatu 2.4 z roku 08 tuším a to byl křáp co se týká pocitu z řízení, ale co do užitkovosti a spolehlivosti, tak to bylo vlastně fantastické auto. Levné, přitom velké a nikdy se na ní nic nerozbilo.

Petr 'Krab' Jeřábek
14. února 2018, 23:20
0
Hyundai i30cw 1.4 CVVT: Jak se Korejci naučili vyrábět konkurenceschopná auta

Vidíš, to je dobrý. Já jsem z Roudnice. Tahle Cortina patřila jednomu řezníkovi původně. V té širší rodině měli 2 ty Cortiny. Jenže druhá kompletně zrezla a z té mám schovaný ještě motor. Ta jedna pěkná se vlastně vyrobila znova za pomoci obou :)

Jinak staré Hyundai - no přesně. Jako názory se různí. Někdo tvrdí, že jsou i nespolehlivé a drahé na některé opravy vůči podobné konkurenci. Já s spíš myslím, že spolehlivé jsou, ale zkrátka je to velká nuda.

Ten vývoj tam je dramatický v té firmě, ale zatím mě přesvědčilo fakt jen jedno jediné Hyundai, že bych ho klidně mohl mít a to je to nejnovější i30N . Sportovní auto, fakt fantasticky vyladěné.

Běžná, nová i30 je sice už dnes hezky vybavená a nepůsobí v žádném ohledu zastarale proti konkrurenci, ale specielně s tříválcem to není žádný zázrak. Testoval jsem pouze model Kona , Vojta měl nedávno tříválcovou i30 , no prostě za ty peníze tak nějak OK, ale já osobně bych vybíral jinde. Ale to sportovní "N" , to je vážně perfektní.

Petr 'Krab' Jeřábek
14. února 2018, 15:49
0
Kdy přestalo platit, že nejdražší znamená automaticky nejlepší?

Možná Nimrod ti to řekne. Ale tohle S40/V40 bylo dělané v kooperaci s Mitsubishi a Volvisti to nějak nepřekousnuli , jakože tohle není pravé krabicoidní Volvo ...
Já měl už to novější, to bylo zase pro změnu vyvinuté na platformě co sdílel i Focus II. a Mazda 3. Jestli něco můžu srovnat, tak bylo rozhodně líp odhlučněné než Focus a daleko líp antikorozně ošetřené. Já měl z roku 2007 myslím.

Petr 'Krab' Jeřábek
14. února 2018, 15:26
0
Kdy přestalo platit, že nejdražší znamená automaticky nejlepší?

To naše Volvo, to nebylo žádný extra Volvo. Takový Ford-Volvo :) S40 II. s motorem 2.4i (125kw - tuším) Nemělo turbo a mělo 5sp. automat Aisin. Bylo ale vynikající na plynulou, pohodovou jízdu + mělo fajn zvuk. O takovým si v dnešním kolikrát tříválcovým autě nižší střední třídy můžeš nechat leda tak zdát.

Ale měl jsem motor "T5" taky, ovšem ve Focusu ST a to byla mela :) To jsem měl moc rád to auto a ten zvuk toho pětiválce byl boží

Petr 'Krab' Jeřábek
14. února 2018, 14:06
0
Hyundai i30cw 1.4 CVVT: Jak se Korejci naučili vyrábět konkurenceschopná auta

Skoro jsem se bál s čím přijdeš :) Jako cena novýho fakt krásná a navíc ta ztráta hodnoty nebyla žádná šílenost. Jestli za 120tis km a 7.5 roku to auto stálo 120 tisíc cirka toho majitele v amortizaci, tak je to fakt prd. Koruna na kilák. Byly u toho různé faktury za servis a nic dražšího nebo neplánovanýho jsem tam neviděl. Asi to Hjondé prostě funguje spolehlivě. Ale specielně rady při koupi jsem teda k tomu nehledal tentokrát.

Petr 'Krab' Jeřábek
14. února 2018, 14:01
0
Hyundai i30cw 1.4 CVVT: Jak se Korejci naučili vyrábět konkurenceschopná auta

vybydlenej Jag myslím nějak zmizel ... Jagy tu teď testuje Beastar :)
Jinak ta fotka se žlutou popelnicí, to jsi si to trošku divně vyložil - to znamená něco jako : "Podívejte, Krab je ekologicky smýšlející člověk" :-D

Petr 'Krab' Jeřábek
14. února 2018, 10:14
0
Hyundai i30cw 1.4 CVVT: Jak se Korejci naučili vyrábět konkurenceschopná auta

Jo, někdy je svěžích testů třeba. :) Je to jak jak říkáš. První generace ještě má svoje nedostatky nevychytané, motor mi naopak přišel docela sympatickej. Jiskru ani čekat nelze, ale jestli si pamatuješ na 1.4 16V 55kw / 74kw od VW group, tak tenhle motor se vytáčí snáz a jede minimálně pocitově líp. Taky teda je u něj dost lehké zpřevodování. Na trojku se dá klidně div ne rozjet...

Uživatelské auto se vším všudy. Co je na něm pozitivní, že i po těch skoro 8letech vypadá neopotřebovaně. Malá útěcha za totálně unylý, nijaký design.

Petr 'Krab' Jeřábek
13. února 2018, 16:38
0
8 zajímavých aut, která byste si měli pořídit právě teď

S rozumnou mírou respektu se s 911 naučíš jezdit hodně rychle. Já to zatím s ní taky neumím kdovíjak skvěle, ale to řízení je právě unikátní a důvěru postupně přidává a přidává. Jedna věc je řídit moderní 911 s víceprvkovou zadní nápravou a druhá je řídit to historické, např. 70-80tá léta. Tam to není taková legrace ten zadek udržet ve stopě, ale zas se víc věcí děje v daleko menších rychlostech.

Rozhodně, ale je to svezení extra delikátní , i poměrně stará 996 pořád má v mnoha ohledech navrch před modernějšími levnějšími sporťáky. Jestli máš najeto spíš na bavorácích, tak je to prostě trochu něco jinýho. Ty pravé výhody 911 / 35% vpředu - 65% vzadu poznáš hlavně na okruhu. Brzdí líp a stabilněji pokud do toho nezazmatkuješ a nezačneš zatáčet, protože ti na zadní nápravě s širšími koly zbývá pořád víc hmotnosti a předek není tak přetížený. A při akceleraci zase využiješ trakci jaké zadokolka s motorem vpředu nemůže vůbec nikdy dosáhnout. Takže ze zatáčky rychleji vyjíždíš. Takže jediná nevýhoda je ta hmotnost vzadu, pokud bys už tu přilnavost na zadních kolech ztratil, tak se přetáčivý smyk prostě musí podchytit o to rychleji a je to rozhodně těžší než u "hodné" zadokolky s motorem vpředu.

Na učení se balanci na limitu mi výborně slouží ta Toyota GT86, jelikož zkoušet pitomosti v 996 by mohlo znamenat si zase rozbít hubu :) Prostě respekt tam letos určitě bude, ale budu jezdit hodně, tak snad se to s tím legendárním broukem taky konečně i naučím.

Petr 'Krab' Jeřábek
13. února 2018, 13:19
1
Kdy přestalo platit, že nejdražší znamená automaticky nejlepší?

Mě se právě ta M2 extra líbí, už od začátku co byla vyrobená. Kupodivu roční, nebo jen krátce registrované vozy lze koupit už kolem 1.35 mega , někdy i s manuální převodovkou. Takže se to k tomu ceníkovému M240i s extra výbavou najednou blíží víc než se zdá.

Teď si jednu objednal jeden člověk z GT86/BRZ fóra - klasický příklad toho co po pár letech s tímhle autem dál zvolit....

Ale jinak všechno je otázka financí. Nikdy neexistuje něco jako "neomezený" rozpočet, to kupodivu ani na ministerstvu podivné chůze .. :-D A takové to : I kdybych měl na Ferrari Testarossa, stejně si ho nekoupím, protože mi stačí BMW 540i např... , tohle by se u mě stát nemohlo. Klidně to přiznám, jsem přesně ten fanoušek do aut, kterej pokud bude mít Miatu NB , bude toužit po Boxsteru na kterej zatím nemá, pokud budu mít Subaru BRZ, tak budu toužit po BMW M2, pokud budu mít 911 , budu toužit po GT3 RS , pokud budu mít Ferrari F360 Modena budu toužit po F12 atd atd ... zkrátka nespokojený, ale vlastně spokojený :) Stejně nakonec máme všichni rádi zrovna to aktuální auto, které doma máme. Než ho vyměníme za lepší hračku ...

Petr 'Krab' Jeřábek
13. února 2018, 09:41
1
Kdy přestalo platit, že nejdražší znamená automaticky nejlepší?

Tuhle jsme měli takovou redakční debatu : brali byste BMW M2 nebo M240i , které má být údajně lepším autem na silnici?
A já byl horlivým zastáncem BMW M2. Když už, tak už ... a hlavně kvůli těm rozšířeným blatníkům.

Jinak já asi auta vybírám tím způsobem, že se snažím kombinovat stav konta se vzpomínkami na své automobilové sny a ty si pokud to první dovolí plním.

U auta na denní používání je to spíš jako s tím mobilem , pračkou a ledničkou. Upřímně mě jejich výběr nebaví. Ale protože si ani auto na denní používání nekupuji nové ( nemám tak velký roční nájezd a tak velký stav konta - resp. z něj ubere radši ta "dream kára" ) tak vybírám ojetinu často taky podle zkušeností se spolehlivostí modelu. Takže se třeba jednou stalo, že jsem jezdil starším Volvem s benzínovým pětiválcem. Byl nudný, ale byl vlastně perfektní. :)

Petr 'Krab' Jeřábek
12. února 2018, 18:27
0
8 zajímavých aut, která byste si měli pořídit právě teď

Doufejme, že vymyslíme lehké porovnání jízdních dojmů , 996 vs 997 , resp. mě hlavně zajímala 991. Protože ona už kupodivu dost klesla a ojeté kusy prvních let výroby u modelu Carrera ( ne- S) jsou de-fakto na stejné úrovni, ne-li levnější než 997.2 ( ideálně S)

Co jsem já chtěl říct je, že je asi lepší koupit Carreru 2 předfacelift (996) s co nejhezčí karoserií, možná klidně s vadou motoru, i když zase tím nemyslím s dírou v bloku :) ... Takovou koupíte klidně ještě i za 450 tisíc. Za 300 se udělá kompletně motor, resp. může to být i méně, záleží na tom co vše se bude dělat , zkontroluje převodovka ( občas jsou špatné synchrony 2jka myslím že i trojka) a je to nový auto bez starostí. A to za výslednou nižší cenu než levná 997.1 a u té taky nevíte dne ani hodiny ...

Jenže je hodně zájemců, pro které ten model 996 není atraktivní. Takže pokud Porsche 911 tak 997, jelikož je to taková malá ikona a asi to tak i zůstane. S Carrerou 4 jsem taky nejel, ale kamarád to měl půjčené a prý to poznat je, to řízení už není tak čisté jako v případě Carrery 2, takže já jsem k tomu 4 , příp. 4S skeptičtější. Zrovna tak auta vybavená tiptronicem nejsou prý špatná, na tu dobu to je moc dobrá převodovka, ale přeci jen s PDK se to srovnat nedá.

U Porsche prostě to je přesně jak píše Beastar - s každým modelem je to lepší :)
-
Komentář upraven 12. 2. 2018, 18:29:25

Petr 'Krab' Jeřábek
12. února 2018, 13:26
1
8 zajímavých aut, která byste si měli pořídit právě teď

Je fakt, že když jsme nad tím uvažovali jaká auta do toho výběru padnou - a aby to nebyl článek vyznívajíc v duchu - pojďte kupovat, tohle je investiční, tak se toho nakonec vyrojilo víc. Spíš šlo o auta, která tak nějak působí teď ihned jako dobrý kup.

Pěkné Z4 Coupe je kolem 35000 Eur když aktuálně koukám. Zato Z4 Coupe 3.0Si - to které jsem si i v létě půjčil "na test" , tak to se mi zdá v tuhle dobu docela dobrý deal. Kolem 400 tisíc kč se dá sehnat velmi pěkný kus. A jede to výborně, i když k řízení přece jen člověk nějaké výhrady najde. Pak je tu Z3 2.8 roadster , případně Z3 Coupe. Ta moje teď už má svého vážného zájemce, tak uvidíme, ale jednoznačně - brát to trochu víc do budoucna a chtít možná i další zhodnocení, tak tohle auto je téměř jistota. bylo jich děsně málo vyrobeno a opravy , či renovační práce pořád na tom nestojí mraky peněz, protože auto má levné díly.

Porsche 911 / Boxster / Cayman , vodou chlazené , do roku 2009. : jsou to úžasná auta za dostupné peníze. Dno už bylo dosaženo u 996 před takovými 4 lety , Boxster 986 se kolem něj stále motá, Boxster / Cayman 987 asi na něm +- je, možná Boxster 987 bude dál malinko klesat. Cayman asi ne ...

Není to tak, že by stály mraky peněz na údržbu, i když ta pravděpodobnost nutnosti GO motru tu prostě je, doporučuju ( ale i u ostatních aut) si takovou 1/3 kupní ceny nechat bokem po koupi a počítat s tím, že do toho auta ještě něco zahučí.

Můj top tip na "levné sportovní" Porsche :
1. Cayman S ( 3.4) rok 2005-2008 , 700000kč , a počítat s tím, že min. 100000kč mít na první údržbu
2. 911 996 Carrera 2 rok 1998-2004 , 5000000-8000000kč , počítat s tím že auto za půl mega bude ideální rozebrat a udělat preventivní GO motoru.
3. Boxster 986 2.5 / 2.7 : 300-350 tisíc , zkusit najít ten nejsolidnější, neřešit nic krom normální údržby a doufat, že motor neklekne :)

Stejně ten Boxster 986 mi přijde jako ideální volba pro někoho kdo má dneska Miatu NB , má našetřených 300 a rád by něco zajímavějšího. NB za kilo prodá a jde do Boxsteru. A to auto je fakt úžasný, za ty prachy asi není lepší sportovní svezení v otevřeným autě.

V případě Caymana a 911 to je reálně tak, že to chce mít opravdu cca ten pověstný "mylyon" a mě přijde, že je daleko lepší nápad koupit levnější 996 / před či pofacelift dle příležitosti a nechat si udělat kompletní GO motoru. Stejně se to musí jednou rozebrat kvůli rozvodům či spojce, tak proč už přitom nesundat hlavy a udělat ten motor kompletně. Lepší než koupit na hranici rozpočtu 997 a pak se modlit, aby to drželo ...
-
Komentář upraven 12. 2. 2018, 14:07:28

Petr 'Krab' Jeřábek
11. února 2018, 19:45
0
Škoda Octavia 2.0 TDI L&K: Legenda o škodovce

Beastar : jo to jsou dobrý tipy. Přesně jak říkáš, záleží jak se nám daří nějaká auta poskládat ve stejnej čas dohromady. Z3 a Z4 to už jsem btw. dělal. 944 vs. Boxster ne, to vůbec není špatnej nápad, i když obě auta jsem tu vlastně už představoval individuálně. Ti Korejci jak se posunuli - to myslím uvidíte brzo :) .... třeba moc zajímavý by bylo projet se a porovnat různé generace třeba Corvetty, to by bylo parádní , nebo třeba mě už i před časem napadlo srovnat evropský sedan s V6 , R6 atmo motorem vs. jejich nástupci s typicky dvoulitrem turbo. To je klasickej fenomén, protože postupně vymizelo všechno ... Mondeo ST220 s 3.0 V6 vs. Mondeo 2.0 Ecoboost , Golf R32 vs Golf R a takový ... takovejch aut je hodně. Máme tendenci plakat nad ztrátou těch šestiválců tak by bylo zábavný to porovnat. Jak říkám, záleží na příležitostech ... se toho dá vymýšlet mraky :)

Petr 'Krab' Jeřábek
11. února 2018, 19:07
0
Škoda Octavia 2.0 TDI L&K: Legenda o škodovce

Mě to je jasný no ... s tím srovnáním, ono jde udělat ledaccos :) Vojta tu nedávno dal článek o letním srovnání Fiatu 124 Spider vs Oct III. RS, já dělal pár srovnání taky ... spíš mě přijde, že lákavý je udělat 2 auta, různé generace, než to mixovat napříč. Což ale taky není blbej nápad. Ale třeba stará 7er má stále takový charakter velkého sedanu, i když nová pětka je pomalu větší. A je třeba vidět, že někdy se u luxusního auta dřív používaly opravdu kvalitnější a trvanlivější materiály. U některých aut je to zas opačně. Myslim, že Vavris už cosi psal o tom jaké modely jsou lepší než jejich předchůdci a zase naopak. Možná zase něco v tom duchu sesmolíme.

Mě by logicky zajímalo fakt moc udělat srovnání jízdních dojmů staré 911 a nové, to by mohlo fakt přinést zajímavý poznatky, pak mě logicky taky baví srovnávat GT86 s kdečím :) ... za to už se mě v redakci smějou. Ale třeba zdánlivě nesmyslné srovnání např. BMW M2 vs Toyota GT86 , čistě z pohledu jízdy pro radost a těch zážitků jaké nabízí , to taky může být prostě atraktivní. Já už se těším na sezónu a něco začneme víc vymýšlet. Navíc máme tu skvělé čtenáře s opravdu zajímavými auty, takže si myslím bude o čem psát :) i když automobilky na nás udělají s nějakým modelem dlouhý nos ...

Petr 'Krab' Jeřábek
11. února 2018, 15:11
0
Škoda Octavia 2.0 TDI L&K: Legenda o škodovce

Právě ... na asistenty kašlu, mě spíš zajímá ta řiditelnost a jakým směrem se model opravdu vyvíjí. Kolikrát je to překvapivý zjištění. Možná první takový výlet do nedávné historie jednoho populárního mainstreamového auta bude už tento týden.

Petr 'Krab' Jeřábek
11. února 2018, 11:09
0
Škoda Octavia 2.0 TDI L&K: Legenda o škodovce

Tak to se vážně směju. Ve skutečnosti vynikající nápad, přitom taková blbost, co? Ono by to asi šlo, což o to. Spíš než dát do kupy v jeden čas auta, tak je problém dát do kupy nás redaktory ... resp. oboje.

Obávám se, že výsledek bude dost nuda i legrace zároveň, protože si myslím, že ze zadního sedadla prakticky nepoznáme jestli jedem zrovna v Golfu, Astře, Mégane Focusu atd... Motory znějí stejně, hluk v kabině a komfort jízdy se sice liší, ale propastný rozdíly tu nejsou.

Ale normální srovnávačky konkurentů dělat budeme. Mě to i baví , resp. co by mě bavilo je udělat i nějakou srovnávačku nové vs. jeho prapředek :)

Petr 'Krab' Jeřábek
11. února 2018, 10:45
0
Jak zapomenout řídit aneb jarní návrat retardy

Já teda letos kupodivu jezdím všemi auty. Sněhu bylo zatím málo, štve mě akorát, že u nás v okolí sypou štěrk. Nevím, koho to napadlo, jestli je to kvůli CHKO, která je blízko nás, nevim.. Každopádně sypou dost hrubej štěrk, kdyby aspoň písek. Ten štěrk je na nízký auta svinstvo, nadělá to ďubky a je to o rozbití okna.

Ale kupodivu, i když svoje sportovní auta nepřezouvám na zimní, tak je můžu celkem v pohodě pravidelně projet. Často bývá docela sucho. Řidičské umění trpí sice, ale člověk se do toho zase nějak dostane.

Už je únor, možná ani ne za měsíc už to bude zase pěkný a teplo ...

Petr 'Krab' Jeřábek
10. února 2018, 14:28
0
Škoda Octavia 2.0 TDI L&K: Legenda o škodovce

Já bych k tomu dodal maximálně toto : neplačte, budou zajímavá auta.
Octavia si myslím je na dlouhou dobu poslední, i když nějaká Škoda se v testech Autíčkáře určitě zase objeví.

Budou tady naopak občas i levná ojetá auta. Na tom teď trošku pracuju, případně kolegové když budou mít zajímého hrdinu minulosti, taky bude. Dokonce jsem se teď dal do testování vyloženě obyčejnějších levných aut primárně spíš pro šetřílka nebo normálního Autíčkáře, ne nás bláznů. Budou rozhodně i rychlá auta atd....

Quattro : myslím si, že tu není vidět Škodovka a Hyundai a Kia zas tak často. Když přijde novej čtenář, spíš zjistí, že témata si vybíráme sami, neděláme žádné překlady věcí ze zahraničí ( novinky - jsou jiná věc, to je na bázi tiskový zprávy) a najdeš tu i články z našich garáží, např. dneska.

Petr 'Krab' Jeřábek
09. února 2018, 20:24
0
Škoda Octavia 2.0 TDI L&K: Legenda o škodovce

Koukám že to je debata ... ale jo. Já než jsem sem vstoupil, taky jsem si říkal - proč ten Autíčkář testuje i nový "obyčejný" auta. Moc jsem to nechápal... Teď vidím víc ty souvislosti a ta snaha je, přinést sem vše. Ani jsme se v redakci nerozdělili, jako na nějakou veteránskou sekci, sekci starých vražd, sekci nové konfekce pro neautaře atd..

Oktávka vás nakonec vždycky ale přitáhne. Je pravda, že asi je to nejvíc testované auto tady, vedle různých Mazd.

Já už jsem sem přitáhnul taky 1x Octávku ( ještě v blogu) - a to jsem udělal čistě sám z vlastní iniciativy, myslel jsem, že to bude vtipné nebo tak něco a pak 2x Hyundai. A celkem to čtenáře zaujalo. Takže co.. nic

Kdybych se snažil v českých podmínkách přitáhnout na stránku Autíčkáře jen exkluzivní veterány a youngtimery, bude to tak 1 článek měsíčně. A vy čtenáři chcete něco každý den. Takže občas bude téma co někoho osloví a jiného ne.

A já už tady připravuju velkou věc - to budete koukat. Test ojetého kombíku, který nebyl autařský už ani nový, natožpak teď. Ale zas se vsadím, chodí sem hromada lidí, kteří si o tom rádi přečtou, když něco kloudně sesmolím a třeba jim to pomůže se orientovat v tom jaké ojeté rodiné auto v napnutém rozpočtu koupit. Ono každý prostě nemáme na tu Zondu, to tak prostě je :)

Ale jak říká Beastar - nebát se a trošku si o nějaké auto říct a něco bude. Třeba zrovna na RS4 bych si moc rád názor časem fakt udělal. Nebo na BMW M2, který se mi doopravdy enormně líbí a de-fakto bych o něm v nějaké budoucnosti i dokázal zauvažovat jako nástupce toho mého japonské zázraku v oranžové barvě...

Petr 'Krab' Jeřábek
09. února 2018, 16:25
0
Škoda Octavia 2.0 TDI L&K: Legenda o škodovce

Quattro - budou určitě nějaké zajímavosti. I to Subaru předpokládám, že nám bude chtít nějaké auto rádo půjčit. Třeba nová Impreza by mě taky dost zajímala jak jezdí.

Škodovky/Hyundaie jsou častěji, ale ne zas tolik si myslím. Je to ale logický. 2 značky nejvíc se prosazující na domácím trhu.

PS: tento měsíc zase něco z tvorby "classic" bude, je fakt, že mám v přípravě i dvě trochu míň autíčkářské ojetiny, resp. jedna bude fakt srandovní, až to uvidíte. Na druhou stranu - byly tu i hlasy po testech levnějších dostupných autech, tak i ty budou postupně vyslyšeny :)

Petr 'Krab' Jeřábek
09. února 2018, 15:33
1
Jaguar Classic Works postaví 25 zbrusu nových D-Type

Tohle je hlavně exkluzivní výroba. On Jaguar Heritage , resp. dnes se píše Classic Works zkusil vzbudit zájem tím, že před asi 3 lety, nebo 2 ma vyrobil 9ks XKSS. Tam byl příběh, že ta auta shořela, resp. jejich základ a tak, že se vyrobí znovu. Ve starém archu výrobních čísel na ně dokonce zbyly kolonky. A ono se to okamžitě prodalo i za exkluzivní cenu okolo 1-1.4 mega liber a tak, když už měli vyvinutou renovátorskou dílnu, nástroje a formy na výrobu původních dilů karoserie, se pokračovalo. Udělali 6 E-typů Lightweight , taky podle příběhu, že vlastně jich tehdy mělo vzniknout víc a tak nedávno tedy dovyrobili a prodali. No a teď to stejné bude s D-typem.

Veteránská obec, nebo takhle - třeba přímo Lord March ( jsem viděl v jednom rozhovoru) se k tomu nestavěl úplně pozitivně. Řekl, že na jeho závody tyto nové závodní Jaguary prostě nesmějí. Že je to nefér vůči majitelům původních exemplářů. Protože byť za cenu přes mega liber, pořád je ten nový D-type daleko levněnší než originál.

Jinak výroba youngtimerů na zakázku, to teď dělá víc firem. Třeba německý Mechatronic. Ten má v nabídce třeba i 600 Grosser :)

Taky mě mrzí, že na některé youngtimery už vážně díly moc nejsou. S MG jsem v pohodě, na Porsche je taky všechno a dokonce i na Z3 Coupe taky ... i když vážení , nabourat to auto zezadu, radši nemyslet na to. Protože ty speciální blatníky, víko kufru nárazník atd.. to bude fuška sehnat. A to je to teprv akorát letos 20 let staré

Petr 'Krab' Jeřábek
09. února 2018, 12:24
0
Petr 'Krab' Jeřábek
09. února 2018, 12:19
0
McLaren Senna: 800 koní, 800 Nm, 800 kg přítlaku!

On totiž Matěj teď frajeří, protože doma potajmu bastlí difuzor a přední křídlo na Yarise :)
Tak to má vyčtené z těch internetů...

Petr 'Krab' Jeřábek
09. února 2018, 12:15
0
Škoda Octavia 2.0 TDI L&K: Legenda o škodovce

he he :) Vy se budete divit! Dostal jsem "za úkol" testovat levná auta, která automobiloví novináři moc testovat nechtějí - údajně. Doufám, že mi nebudete nadávat, ale víte co, někdy je potřeba mít ten obrázek kompletní a netestovat jen samé sporťáky, Miaty, MR2 a M3jky ...
Alfa nějak zmizela člověče , ale jak bude teplejší počasí, zas budu shánět veterány, legendy a sporťáky to je jasný.

Petr 'Krab' Jeřábek
09. února 2018, 11:54
0
Škoda Octavia 2.0 TDI L&K: Legenda o škodovce

Nemel a čti o Octávce :)
Náhodou, ze včera tam je od Vavrise moc zajímavá novinka - McLaren Senna , já tam ještě dal večer zprávu o Jaguaru D-type, že jaksi pár solventních šťastlivců budou mít možnost koupit od Jaguaru přímo nově vyrobená auta.

Takže nějakej classic máme, to zas bys nám křivdil :)

A to pozor : to nevíš jaký kalibr všech petrolheadů testuji tento víkend!

Petr 'Krab' Jeřábek
09. února 2018, 11:51
0
Škoda Octavia 2.0 TDI L&K: Legenda o škodovce

Já jsem psal někdy před vánoci o Levorgu, ovšem ten byl už lehce ojetý.
Já doufám, že nějaké Subaru se v testu Autíčkáře dozajista objeví, zaslouží si to. Taky jsem dost fanoušek této značky...
-
Komentář upraven 9. 2. 2018, 12:23:29

Petr 'Krab' Jeřábek
08. února 2018, 20:57
0
McLaren Senna: 800 koní, 800 Nm, 800 kg přítlaku!

Já ti rozumím, možná proto mě asi víc baví zpráva o tom, že Jaguar postaví zbývajících 25 D-typů, aby to bylo do původně plánované a nenaplněné stovky vyrobených aut. Na tom autě je vše a nic navíc. Je to tedy hodně letecká konstrukce, když se to vlastně vezme kolem a kolem. Malcolm Sayer, který je navrhoval taky byl leteckým inženýrem.

http://www.thedrive.com/news/18299/jaguar-classic-works-is-building-25-new-d-type-continuations

PS: tohle si i zaslouží novinku , když to sepíšeme :)

Petr 'Krab' Jeřábek
08. února 2018, 19:15
0
McLaren Senna: 800 koní, 800 Nm, 800 kg přítlaku!

Já viděl včera rozhovor, o modelu Senna od EVO a Stevu Sutcliffovi tam bylo vysvětlováni, že tentokrát měli převládající slovo inženýři na aerodynamiku. Takže asi to vypadá, jak to vypadá fakt kvůli lepšímu přítlaku atd...

Fascinující stroj!

Petr 'Krab' Jeřábek
08. února 2018, 10:59
1
Autíčkář se ptá: Auto snů na míru

Já bych udělal takovou zvláštní věc. Stará auta bych nemodifikoval, myslím, že mají zůstat co nejvíc autentická, snad s výjimkou toho, co umí Singer , Eagle , Jensen a možná ještě pár dalších. Vyrobit si "ultimate 911" na bázi modelu 964 není originální nápad. Do toho bych se nepouštěl, to bych logicky zavolal Robu Dickinsonovi a objednal jedno od něj. ( Singer)

Já bych zavolal do Ferrari. Chtěl bych po nich vyrobit ještě jedno žluté F12 TDF ( resp. nad barvou stále váhám) a dal jim volnou ruku to auto upravit. Zadání by bylo : ručně řazená převodovka , pouze jeden jízdní mód ( žádné manettino) a kulatý volant bez tlačítek. Auto by mohlo mít stabilizační systém ( nastavený v jednom dobře funkčním módu) a ABS , airbagy atd samozřejmě by mělo. Nemělo by ovšem žádnou extra elektronickou výbavu, snad kromě indikace mrtvého úhlu v zrcátkách, protože to se u auta s horším zadobočním výhledem opravdu hodí. A ta legrace by byla, že by mě k té stavbě pozvali, mohl bych s testovacím jezdcem na okruh, zkoušet různá nastavení, nechat si poradit atd... Výsledkem by byla F12 TDF bez zbytečných vymožeností nové doby, ručním řazením s otevřenou kulisou a jedním nastavením podvozku ( čili žádné adaptivní tlumiče) , které bude fungovat nejlépe na silnici, ale dobře i na okruhu. Prioritou nebude čas dosažený se závodním jezdcem na Nordschleife, ale spojení s autem a pocit dobré kontroly a radosti z jízdy.

Možná by to pak chtěl postavit ještě někdo další :-D

PS: tady Chris Harris se sériovou TDF

Petr 'Krab' Jeřábek
08. února 2018, 10:04
0
Jaguar XK-E: Z Coventry až do Ženevy, ale fofrem!

Ty Jaguary si nesmíte kluci nechat znechutit. Já k nim mám extra vřelý vztah, ale trošku srandovní. Ne, že bych chtěl jakkoli kopírovat ve vkusu Clarksona, ale přijde mi legtrační, jak on krásně patrioticky udělá recenzi každého Jaga, co kdy psal nebo nahrál v TG či GT, ale pak sám jezdí v Mercedesech AMG.

A já jsem totiž taky trochu Jaguarista, bez Jaguaru. Dokonce i Beastar mě teď předběhnul.

PS: ti veteránisti se škodovkama, to je kus od kusu. Ale úplně vidím živě co popisuješ. Felicie je taková trochu diagnóza taky. On někdo někdy řekl, nebo napsal, že je to jeden z nejhezčích otevřených vozů 50tých let a tak někteří majitelé jsou takoví vážně pyšní. Já bych si tohle auto nepořídil kvůli horším jízdním vlastnostem, na druhou stranu je to auto plné charakteru taky. U nás zkrátka tu radost z určitých domácích aut zkazil ten komunismus. Za normálních okolností by byla nádherná Tatra 603 nebo např. Škoda 1200 Sedan , auto zajímavých tvarů, Tatra naprosto unikátní a krásná. Ale člověku znechutí tu radost z auta ta historie, to kdo s ním jezdil. To je stejné jako krásné Mercedesy z konce 30tých let. Jezdili v tom nacisti a prostě to má takovej divnej nádech a málokdo by se v tom chtěl ukazovat ... by se o tom dalo filozofovat dál :)

Petr 'Krab' Jeřábek
08. února 2018, 09:52
0
Nejrychlejší automobil světa je na cestě k oběžné dráze Marsu v oblaku popkultury

ty jo, teď jsem odhalen, je to prostě jenom sádrová maketa, zato ty stavíš stále tu svou Alfu 146 TS na závody a vůbec jsi jí neprodal, jelikož jseš zatracený petrolhead, který to jen maskuje :)

Petr 'Krab' Jeřábek
08. února 2018, 09:40
0
Nejrychlejší automobil světa je na cestě k oběžné dráze Marsu v oblaku popkultury

Hele kluci, beztak celá ta show byla natočená někde ve studiu :) Elon Musk, mistr potěmkinových vesnic :)
Když už jsme se dali do toho trollení he he....

Petr 'Krab' Jeřábek
07. února 2018, 14:21
0
Jaguar XK-E: Z Coventry až do Ženevy, ale fofrem!

Póline : to máš pravdu. Někdy specifický auto prodáš rychle a někdy to trvá měsíce. Stejně tak veterána. Myslím, že už ubývá těch zájemců, kteří chtějí akorát nesmyslnou netržní cenu, přibývá lidí, kteří vědí co chtějí a kolik to stojí, respektive má stát. Náš trh je malej a pořád pokřivenej. Beastar by se určitě uměl hezky rozepsat, když se prodejem aut živí...

Občas se právě stane, že se tu objeví na trhu k prodeji fakt zajímavý kousek za hubičku, když majitel prodat musí, ale současně zas natrefíš na šílence, který prodává navoněnou rez za cenu vynikajícího stavu v Německu a zkouší to ...

Petr 'Krab' Jeřábek
07. února 2018, 12:11
0
Jaguar XK-E: Z Coventry až do Ženevy, ale fofrem!

Dík, to my už se na to moc těšíme :) Respektive Matěj Podhorský. Já už si taky dlouho říkám, že bych měl pořídit nějakého starého Jaga. Teď se snažím prodat Z3C, i když tedy je to skvělé auto, ale mám tendenci těch aut mít míň.
Ale znáte to - jedno auto odjede a nějaké peníze zůstanou v kapse... co asi blázni do aut jako my uděláme :)

Petr 'Krab' Jeřábek
07. února 2018, 09:07
1
Nejrychlejší automobil světa je na cestě k oběžné dráze Marsu v oblaku popkultury

Je to úžasný!
Ale já už jsem to prohlídnul, co ten Musk má za lubem... Chce začít vozit turisty do kosmu, blázny vozit na Měsíc a na Mars, kde beztak je prd. I když, na Marsu se ve skleníku daly pěstovat brambory - ovšem jen ve filmu :)

Zkrátka komerčními cestami Space X vyplencá poslední zásoby ropy co máme a pak budeme muset, co? Budeme muset jezdit těmi jeho elektrickými křápy a na naše opravdové plechové miláčky se budeme akorát chodit dívat jen do garáže. :-D

Petr 'Krab' Jeřábek
06. února 2018, 09:58
0
Fiat 124 vs. Škoda Octavia RS: Tak co je tady vlastně sportovní?

Taky si říkám, že Fiat 124 Spider bude zanedlouho zajímavý dostupný roadster. U nás je jeho cenovka přemrštěná. To je stejná písnička jako s Toyotou GT86. Proto si jí taky koupili loni snad jen 2 lidi fungl novou :) Zbytek dovoz nebo varianta BRZ za lepších podmínek. Například Abarth 124 Spider stojí podle CZ ceníku 1.080.000kč s DPH. To je vážně výsměch komukoli, kdo se o to auto zajímá. Mají ještě variantu jen v bílé "Col de Turini weiss" a jen polokoženým čalouněním za rovný ceníkový milion.

U sousedů v Německu je Abarth 124 Spider trošku větší šlágr a ceny daleko zajímavější. Nové skladové auto vyjde na 800-850 tisíc a to se dají sehnat dealy na předváděčku, či min. jetý kus za ca. 750.

Fiat 124 Spider Lusso vyjde v lehce ojetém / předváděcím stavu na ca. 650tisíc. ( v Německu). A to bude dál postupně padat, takže náhodou Fiat 124 Spider Lusso bude vlastně zanedlouho fantastická koupě pro nás normální Autíčkáře, co nepřehazujeme doma prachy vidlemi :)

Octa RS si stejně jako Golf GTI drží tradičně vysokou cenu docela dlouho. Tentokrát souhlasím s Beastarem.

Kluci, ten Abarth mě regulerně láká :) Navíc se ten 1.4 Multiair dá ladit. Vidím nějaké chip varianty kolem 200hp a + 35 N.M. Takže narozdíl od lehce "chcíplé" Miaty ( teď mě bude x lidí nenávidět) ten Abarth celkem pojede a navíc má samosvor, čili by nějakou porci newtonmetrů navíc od turba mohl zvládnout. Zatímco Miata ND mi přijde až moc příjemná a uhlazená a hodná, Abarth, trochu vyladěný může konečně ukázat trochu divokosti v tom autě, teoreticky to pak může být větší sranda ho řídit než BRZ/GT86.

Pro hipstery ovšem jedině Fiat 124 Spider Lusso :)

Petr 'Krab' Jeřábek
05. února 2018, 22:27
0
Fiat 124 vs. Škoda Octavia RS: Tak co je tady vlastně sportovní?

to jo teda :-D Hele, třeba se dočkáte, když se to povede ... teď je nevhodný počasí, ale snad zas bude brzo "předjarněji" a něco se spáchá...

Jinak BRZ a Oct III RS asi tuším jak by dopadla. Octávka bude rychlejší v přímce a má daleko větší kufr. Ve všem ostatním bude lepší BRZ.

Petr 'Krab' Jeřábek
05. února 2018, 22:09
0
Fiat 124 vs. Škoda Octavia RS: Tak co je tady vlastně sportovní?

Nebo bychom mohli porovnat Audi SQ7 a VW Up! GTI :-D

Ne, já tyhle porovnávačky mám taky rád. Vždyť jsem tuhle vyfotil pospolu Peugeot 205 GTI a Mercedes 190 2.3-16 ... akorát pak jsem usoudil, že bude příčetnější vám postupně napsat o každém autě zvlášť :-D

Petr 'Krab' Jeřábek
05. února 2018, 20:03
2
Fiat 124 vs. Škoda Octavia RS: Tak co je tady vlastně sportovní?

A ještě bere jméno Cosworthu nadarmo :) ....
Jako v určitých kruzích se vážně Octavie fasují. Podle toho se taky někteří ti řidiči k tomu a k ostatním na silnici chovají.

Tohle poslední RS s převodovkou DSG bych jako denní auto klidně nafasoval a zaměstnavatel by mě tím věřte nebo ne, ani neurazil :-D

reklama

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Oldsmobile Delta 88 General Motors 1965-70 1966
Oldsmobile Delta 88 General Motors 1965-70

1966 rok výroby
360 koní výkon
7 000 ccm objem

Ford Mondeo Enterprice 2011
Ford Mondeo Enterprice

2011 rok výroby
160 koní výkon
1 600 ccm objem

Fiat Marea Weekend 1997
Fiat Marea Weekend

1997 rok výroby
105 koní výkon
1 581 ccm objem

Chevrolet Express 6.5TD 1999
Chevrolet Express 6.5TD

1999 rok výroby
200 koní výkon
6 500 ccm objem

Audi A2 1,4 TDI 55 kW 2001
Audi A2 1,4 TDI 55 kW

2001 rok výroby
40 koní výkon
1 422 ccm objem