reklama
načítám data...

krab

JménoPETR JERABEK
BydlištěPraha-západ
Registracepřed 8.6 měs.
Poslední aktivitapřed 1.9 min.
Telefonjen registrovaným
Příspěvků ve fóru96
Komentářů u článků297
Pozitivních komentářů u článků68
Negativních komentářů u článků3
Možnostinapsat zprávu

Poslední blogy

Stále nejezdím v Toyobaru. K sakru proč?

28. srpna 2016, 10:43 33 komentářů

Náhodou jsem kliknul na už dneska starý editorial na autíčkáři týkající se odborné čistě teoretické debaty zda má Toyota GT86 a její sestra BRZ opravdu dostatečný výkon. Blog je velkou obhajobou toho že ano, že je zbytečné chtít víc. Vybavilo se mi současně jak jsem v té době něco v podobném duchu napsal na jiný autíčkářský blog….

Hipsteři, Hejteři nebo Autíčkáři, ale moment! Kdo je vlastně kdo?

30. srpna 2016, 22:08 6 komentářů

Není tomu dlouho co jsem objevil a začal pravidelně číst tento web o autech. A přiučil jsem se něčemu novému. Už dneska díky Autíčkáři vím, že existují nějací hejteři a pak že nějací hipsteři. A kdo je teda potom Autíčkář?


Posledních 50 komentářů

krab
dnes v 09:53
0
Jsou motorističtí novináři uplacení?

Když už byla na úvodní fotce RS zelená, tento týden koukám máme i červenou :) ... ne já vím, tenhle obrázek vždycky zafunguje. Z hlediska copywritingu je to učebnicový článek. A to jsem komplet amatér v oboru :)

Vidím, že jsem tě tedy opravdu inspiroval Vojto a doufám, že si můj minulý víkendový blog vzal s humorem. https://www.autickar.cz/blog/clanek/profi-test-noveho-auta---profi-blamaz-nebo-tomu-lze-verit/220/ Ono to totiž ode mne bylo myšlený s humorem a v nadsázce.

Ale musím říct, docela odvaha, paušalizovat, že všichni nebo většina novinářů pracují naprosto čistě. Autíčkář to tak dělá. O tom já pochyby nemám, jinak bych sem ani ve volným case nepřispíval.

Jen tak dál a nenechte se semlít zbytečným mainstreamem ve vidině "myliyonů" kliků a zhlédnutí...
Udržujme ten koncept přesně podle názvu. Stará Giulietta budiž velkým příkladem ... to se povedlo.

krab
dnes v 08:37
0
Hrdinové za babku: Mazda Xedos 6

Hele, to není nějaký dogma nebo tak. Papírový hodnoty ale často fakt klamou. Jako v praxi nefungují moc papírový hodnoty spotřeb u maloobjemových turbomotorů, tak v praxi nefunguje jejich papírově lákavý velký krouťák. Takže tyhle motory ve stejně těžkým autě dovedou vyškolit starší atmo jednotky. Spíš ale ty starší, ne EURO 4 a dál. A ne 1.6 tky. Ty málokdy jedou líp. Tzn. třeba Ford Ecoboost 1.0 vs 1.6 Duratec , hmmm ve stejným autě bude lepší asi ten Ecoboost. ( ale to teoretizuju troche)

U tý Mazdy jde o to, že tu máme 1200kg těžký auto s 2l V6, který nemusel plnit tak přísné emise a prostě pojede. Navíc má podstatně kratší převody než Fabia TSI, kde jsou schválně extrémně dlouhé, takže ve výsledku to TSI bude línější.

Kde bych si nevsázel je malý okruh, protože karoserie Fabie je prostě o mile tužší než 25let stará Mazda. Konstrukce už jsou dneska někde jinde. Takže, takhle nějak to vidim...

krab
dnes v 08:14
0
Hrdinové za babku: Mazda Xedos 6

:) ... No jo kam se hrabe Bittner, to se nedá srovnat ! He, he. Ne vážně, ono se to takhle srovnávat nedá. Je to o řidiči, vždycky. Leda jedině, že by se řeklo : disciplína, sprint na 1/4 mile třeba. Fobie TSI nebo stará Mazda Xedos? A já bych si vsadil I tady na Xedos a dokonce bych si na Xedos vsadil I kdyby to byl okruh. Kdyby to ale byl malý okruh jako v Mýtě, už bych si vsázel míň .... Fóbii TSI jsem měl asi 2 dny půjčenou loni, nějaká verze Monte Karlo ( asi z toho bazaru nebo co...) a podvozek to nemělo vůbec špatnej. Kupodivu. Zato motor a to byla nějaká silnější verze nic moc. Připomínalo to zdánlivě, že to pojede, reakce na čtrvt/ půl plynu výborná, zato když jsem pak někde něco chtěl předjet a I ve správných otáčkách ( třeba 4tisíce) přišlápl plnej, zjistil jsem, že to jaksi moc nejede. Působí to že to jede, ale při plným výkonu je to nějaký přidušený. V6 Xedos je můj morální vítěz :)

Mimochodem, před lety jsem ho hrozně chtěl, nebylo to k sehnání, tak jsem jezdil s Mitsu Galant 2.0 z roku 1994. A to vážilo podobně, mělo výkon cca taky tak a jelo to náhodou hodně dobře. A rychle. Min. tehdy mi to přišlo rychlé.

krab
včera v 20:21
0
Alfa Romeo Giulietta 2.0 TD: Naftové srdce

Skvělý článek! O takovéhle Giuliettě si fakt moc rád počtu. Petrolicious v českým vydání :) A co na tom, že je to dieselák. Zase si můžeš zajet do JZD pro naftu. :)

Giuliett je už tak málo, že si člověk asi nevybírá. Tohle vypadá fakt zachovale a ten interiér. To je bomba. I ty prolehlý rafičky tachometru a otáčkoměru, prostě taloši. Vynikající detaily. Jenže, kde ty auta jsou? Třeba takový Ritmo, to už taky skoro neexistuje....

krab
21. dubna 2017, 13:03
0
Autíčkář se ptá: Nejlepší zábava bez koní?

Dobrá otázka Vojto. Jelikož jsem línej , místo komentáře jsem si dovolil z pravěku vyhrabat jeden blogísek. Mě to stejný napadlo totiž taky a na ty pomalý hajtry mám taky skvělý vzpomínky :)
https://www.autickar.cz/blog/clanek/teorie-relativity-rychlosti-od-kraba/61/

krab
20. dubna 2017, 10:34
0
Peugeot 3008 GT: Zaslouží si titul Auto roku?

Matěji, Matěji, mě by se Peugeot taky moc libil :) .. ale ta nesehnatelná 309 GTI z obrázku Vavrisova článku ze včerejška....

Máš ale samozřejmě pravdu. Není nic idiotštějšího než hodnotit něco co neznám. 3008 jsem člověče snad ani na živo neviděl, nebo si toho nevšimnul. Nepřijde ti náhodou, že to trošku vykrádá concept "DS Automobiles" ? ( myslím DS4..)

krab
20. dubna 2017, 09:38
0
Peugeot 3008 GT: Zaslouží si titul Auto roku?

Auto roku. to je taková reklamní záležitost... V dávných dobách vítězili auta, které v tom roce přinesly něco inovativního, snadno se dalo vystopovat proč zrovna ten rok, to které auto...

V dnešní době nemáme vyloženě špatných aut a vyloženě vynikajících aut. Rozdíly se zmenšují a zákazník si vybírá podle svého vkusu a patrně i ovlivněním reklamou a její dobře udělanou kampaní. Vlastně sám nevím přesně podle jakýho klíče si většina zákazníků dnes vybere auto v nižší nebo střední třídě. Každopádně 3008 podle toho testu nepřináší nic závratně nového. Jezdil jsem dva dny pouze malou 208 a ten design přístrojovky ( podobný jako vidím tady) mě nesedl. Myslím tím, že jsem se v tom necítil příjemně. 3008 nevím...

Dobře na mě ze současných Peugeotů zapůsobila 508 Combi, tu bych dokonce preferoval v té třídě před mnoha jinými autami a 5008, která mi za tu cenu přišla náhodou hodně praktická pro rodinu, takže smysl jsem pochopil.

krab
19. dubna 2017, 19:20
0
Ptejte se: Apokalypsa nejlevnějších hot hatchů

Asi jo, já furt hledám nějakýho exota, ale asi Felda 1.6 na plechcup bude ideal...

S těma autama co už levná nejsou. Existuje jedno auto který mě fakt mrzí že jsem ho debil nekoupil. V roce 2005/2006 cca. kdy jsem chtěl konečně koupit nějakýho sporťáka a měl nějakých pár korun po roce první práce jsem si měl od rodičů prostě půjčit prachy a koupit BMW M3 E30. V UK stály v přepočtu kolem 400tisíc ( levostranný byly všechny..) v hezkým stavu. Tak jsem koupil MGB GT na který jsem bohatě měl ve vlastních , ale vezmi si kdybych býval šel do tý tříci..... ty vole! škoda :) ... ale u jinech aut si tohle neříkám, je to zbytečný. ... ono se takovejch případů najde totiž víc.

krab
19. dubna 2017, 16:25
0
Ptejte se: Apokalypsa nejlevnějších hot hatchů

Je fakt, že jak přemýšlím nad něčím na plech cup, tak Felda 1.6 to je asi snadná volba. A trošku si jí poladit :) .. I když v reálu "trošku poladit" znamená hromadu času na tom autě...

Ten problém co dneska koupit za pár korun tu docela je. I když výběr je... spíš tak nějak zmizely ti "hrdinové minulosti" jak o tom psal Tomáš Vavris.... Kdo naposled viděl v inzerci pěknej Pug 309 GTI za pár drobných... kam se poděli levné 106 Rallye , Fiesty XR2i z půlky 90tek, Alfy 33 1.7i.e. s motorem boxer, levný slušný E30 318i , nebo navíc 318is ... už je to všechno spíš ten cenější "youngtimer" jak se říká...

Ale zas jsou laciný ty novější a defacto lepší, rychlejší auta. MG-F koupíš lacino, Barchettu koupíš lacino, lecjakou ještě slušnou E46 328i koupíš relativně lacino, Peugeoty 206 GTI, Renault Clio RS 2. gen. , Fiesta ST MK1... atd. Tyhle zas stojí podstatně míň než před 5 lety.... holt ale už pěkná tříca zas stojí 2x tolik dneska ...

prostě se to posouvá.

krab
18. dubna 2017, 22:17
0
Hummer H1 - Přímočaré řešení

:-D , Matěji my jsme v klidu. Auto pro chlapi jsme si vybrali správně .... ( Yarísky.. kdo neví .. máme je oba)

krab
18. dubna 2017, 07:22
0
Kia Optima SW 1.7 CRDI Business Line: Manažerské rozhodnutí

Hezky napsaný test a tak nějak přesně vystihuje podstatu věci, proč to tyhle auta mají na trhu těžké.

Pokud se Vojto zeptáš skutečného fleetového managera, což je například ( mimo jiné další funkce) moje drahá polovička a dozvíš se, že sice jí výběr Kia a jednání s nimi potěší, ale bude v tom jediná ve firmě koho to potěší. Obchoďáci budou brblat, ne brblat , křičet že chtějí Oct. Kombi, jejich šéf který má Passat či Superb jí s nějakou Kia taky pošle do háje. Jedna nejmenovaná česká firma na cereálie objednala pro své obchodní zástupce flotilu i30, i40 a zaměstnanci o jejich hlavním šéfovi mluví poněkud nelichotivě. ( znáte to, drby z korporátních kantýn, co jedna bába slyšela a druhá další pověděla..)

Takže Kia to v tomhle ohledu má těžký. Český manager, obchoďák chce Octavii Kombi, Německý Passata, Francouz Peugeota 508 atd....

Ale možná se v reálu svět víc mění a já si žiju pořád víc v těch "konzervativních" škatulkách.
Značka, která třeba nemá zvuk ( spíš negativní) a ujala se je Dacia. Mám I kolegy v práci co si jí koupili a jsou moc spokojení, pochopili proč je pro ně to velké kombi - dodávka dobra, či to levné SUV.

krab
16. dubna 2017, 17:09
0
Nová Octavia RS aneb kterak sen rychlých manažerů k charakteru přišel

Super, jestli budeš mít naftu tak tím pádem je tam kontrast. Tohle je registrovaný v lednu 2017 a je to 1.4 TSI v packetu R-line. Tak dám sraz, vyfotíme , projedem , pokecáme. Bude to pak do testíku zajímavější

krab
16. dubna 2017, 16:23
0
Nová Octavia RS aneb kterak sen rychlých manažerů k charakteru přišel

To je možný, metodika je tedy špatná. Ale u některých aut se přiblížíš snáz a u některých jsi úplně mimo tyto hodnoty. Třeba mě neuvěřitelně překvapil někdy loni Mercedes Benz A180 ( ten hatchback myslím), že stejnou služební cestu zvládal za spotřebu lehce pod 6litrů. To mě vážně nadchnulo. A byl to 1.6 Turbo , 90kw - 122koní pokud se nepletu. Právě 1.8 TSI si řeklo fakt o moc. Dlužno dodat, že se spotřebou 8l + jezdily na podobný trase ( město, dálnice, město) i staré Octávky 1.6 MPI co mi vozil kdysi Budget. S tím rozdílem, že 1.6 MPI byla dynamicky naprostá tragedie. ( vzhledem k hospodárnosti)

Jestli budete mít Golfa 7g v květnu, můžem se sejít a porovnat krátce jízdní pocity. Čekám, že budeš mít jinou verzi než tu co si já můžu vypůjčit. ( pokud by byla stejná, tak to by to smysl nedávalo) :)

krab
16. dubna 2017, 14:50
0
Nová Octavia RS aneb kterak sen rychlých manažerů k charakteru přišel

Vojto : já vim :) Megane RS a Megane té předchozí generace jsou jak nebe a dudy. Já ty starší běžný Megany používal často k služebním jízdám. Opravdu bych vždycky radši bral Oktávku než tohle. Megane jsem zmínil proto, protože má ten podvozek naladěný tak, že je tuhý, pevný, ale výborně žehlí díry a vlny v silnici a ty to auto nikam nerozhodí. Problém Octavie, ale to platí pro většinu nižší střední třídy je v tom, že jsou sice měkčí, ale současně je ty díry a vlny v silnici rozhodí. A to pohupování je něco co bych ti asi nejradši ukázal v praxi co tím myslím. Jde o to že vjíždíš do zatáčky kde je nějaká menší nerovnost (skoro všude) a to auto se ti tak trochu začne pohupovat a řízení je najednou takový ještě odtažitější. Plynem se to pak na výjezdu rovná, ale zkrátka ti to auto dá dost míry nejistoty při vjezdu do zatáčky. Nejsem zvyklý jen na sportovní auta. Běžně jezdim do práce Toyotou Yaris Multidrive z roku 2014. A kupodivu, ta má podvozek jistější. Ono to tak je ale s většinou malých aut. Jsou lehčí a tak se mi vždycky zdají ovladatelnější než nižší střední třída.

Spotřeba : zeptám se táty co má fungl nový Golf VII 1.4 TSI 150k teď v rámci operativního leasingu za kolik jezdí. On je ale přeborník v ekojízdě. Tak schválně, jestli se dokáže přibližovat hodnotám výrobce. Já bych to nevytahoval, ale v blogu o Octávii TSI jsem napsal, že spotřeba výrobce (6.2l průměr) je pohádka z mechu a kapradí, protože jsem opravdu normálním tempem , ne ekojízdou, ale tak jak to auto budou řidiči většinou využívat jezdil o 2 litry víc. 2 litry už je docela rozdíl, to je 30% víc než uvádí výrobce. Prostě pěkně kecají. To jsem chtěl čtenáři říct. Možná s DSG to bude lepší. Paradoxně možná kolem těch 8-9litrů bude jezdit i to RS a tam už bych to vzhledem k výkonům bral jako dobrou hodnotu.

Jinak to že šestiválcový motor BMW dokáže při podobném tempu žrát +- podobně jako fungl nový motor TSI je sice pochopitelný z důvodu fyziky, nicméně mezi těma motory je 20let času! 20 let vývoje a výsledek je, že nový motor akorát hůř zní, nemá tak jemný lineární tah a žere stejně :) A na papíře ovšem vykazuje famózní hodnoty včetně CO2. ( to zas nezastírám, co se týká škodlivin ten vývoj bude znát)
PS: já si půjčím určitě někdy Golfíka na pár dní od táty. A pojezdím a uvidím jak na tom je Golf. Jestli je to +- podobné auto jako Oktávka jen v něm je málo místa a má "lepší" koncernové označení a nebo jestli je Golf diametrálně kvalitnější auto. Já mám dobré zkušenosti s Golfem V. a tak možná cítím, že budu ke Golfu pozitivně naladěný.. :-D

krab
16. dubna 2017, 10:03
0
Proč by létající auto Airbusu mohlo fungovat, ale pravděpodobně si jej stejně neužijeme?

Už jsem si říkal, kdy bude nějaký článěk od Matěje! Dík, výborný téma.

To video zní přesvědčivě a možná by do toho nějaký šejk i investoval a vyzkoušel to jako službu pro transport v Dubai. Vlastně to živě vidím, jak takové "aerotaxi" v tamních podmnínkách perfektně funguje. I jako další atrakce..

Ale taky jsem se nad tím videem smál, protože je to vlastně taková uhlazená verze toho co už dávno vymyslel Jeremy Clarkson. Otázku jak vyřešit přepravu v přeplňených městech. Jen tady, když mluví šéf italdesignu nevíme jestli je to celé vtip a nebo to myslí vážně :)

P45 je lepší : levnější a kromě toho že neumí létat umí přeci všechno :-D


krab
16. dubna 2017, 07:07
0
Nová Octavia RS aneb kterak sen rychlých manažerů k charakteru přišel

Já bych se s tím novým RS fakt docela rád svezl abych viděl. Taky sám nejsem kdovíjak rychlej řidič, spíš naopak, ale myslim, že mám relativně cit pro to jak má podvozek a řízení fungovat.

Problém Octávky ( té standartní) je vážně v podvozku. Psal jsem, že by stačilo málo a bylo by to dobré. Tím problémem je rozbředlé odpružení. Poznáš to, jakmile přidáš trochu víc na členitější silnici s vice zatáčkami. To auto se umí nepříjemně pohupovat a čím rychleji chceš jet tím víc se to děje. Nedává pak důvěru v řízení, přichází pak taková bezpečná porce nedotáčivosti, ale celkově máš s jízdy nepříjemný pocit. To auto je Ok na dálnici, ve městě, na silnici když jedeš do 2/3 jeho adhezních schopností. Dílem byl ten problém u "mého" auta v zimnich gumách a už vyšší venkovní teplotě, ale I když jsem si odmyslel zimní obutí a přidal bych širší letní, stejně by tam ten problém s nekvalitními tlumiči ( to si myslím, že je ten problém) byl.

RS může být právě v tom ohledu už vyladěná. Ale jak znám tenhle typ aut, tak tomu moc nevěřím. Totiž, abys pochopil kde je co špatně, bylo by nutné se ještě svézt v nějakém hatchbacku, kde je podvozek správně. Dovolím si tvrdit, že takovým je předchozí Mégane RS Cup. To auto stálo jako nové stejně, nebo méně než Octavia RS a má podvozek a tlumiče natolik kvalitní, že by s ním šlo zkusit odjet pár RZ v rallyesprintu tak jak je sériové a s šikovným řidičem by asi neudělalo úplnou ostudu. ( samozřejmě rallye special to není - ta věta je nadsázka) Správný nastavení podvozku se pozná tak, že auto ožívá spolu s rychlostí a dynamice jízdy a začíná naopak s řidičem dobře komunikovat. Auta typu Octavia dělají naprostý opak. Mimochodem v daleko horší míře se to projevovalo u např. Opel Astra , Toyota Auris atd.. Abych nekritizoval jen Octavii. Ta je subjektivně lepší než ty dvě jmenované auta.

Motory : Když jsem se rozepsal. 1.8TSI mi právě v souvislosti s podvozkem přišlo až moc rychlé na to jak mizerný to auto má podvozek. Jenže pak jsem vezl 3 kolegy (ně) na nějakou služební cestu a přišel moment, kdy jsem předjížděl něco přede mnou co se ploužilo 80km-h. Zařadil jsem 3jku a plný plyn ačkoliv místa proti bylo habaděj. Jenže to něco přede mnou začlo na tuty akcelerovat také ( některá vyšinutá hovada na českých silnicích toto dělají ) a byl jsem vážně šťastný že jsem předjížděcí manévr v pohodě stihnul dokončit. Takže jsem se zkrátka dostal do situace, kdy bych býval prosil za dalších alespoň 50koníků a newtonmetrů. (což to RS má) No a pak spotřeba. Auto mělo asi 3500km, takže mělo by být zajeté. A dlouhodobá spotřeba dle PC od 0 km byla 8.6l , já js tím za ten nicely týden najezdil asi 600km a spotřeba byla 7.9l , I podle dotankování do plna, zkrátka 8l. Jenže na mojí 25km trase do práce ( 10km okreska na pražský okruh, pražský okruh, kus město) byla spotřeba 9.6l a snížilo se to jen dlouhou trasou.

A teď pro porovnání, za kolik jezdí moje "youngtimery" : Porsche zvládne stejnou trasu po hradecké dálnici stejnou lehce nadlimitní rychlostí za 11litrů ( 1.8TSI - 8 až 9 litrů) , město 13litrů, běžně okolo 12.5 a to nejezdím jen na spotřebu. Protože jízda v něm je o zážitku ne o nejnižší spotřebě. Samozřejmě to snadno stoupá k 15l bez potíží. Ale v takovým režimu bude TSI brat patrně taky tolik.

BMW Z3 : A to žere úplně legračně naprosto stejně co ta Octávka, respective abych byl fér tak přidej 0.5l/ 100km a máš to. To znamená že 20let starý řadový šestiválec má jen o málo vyšší spotřebu než nový přímovstřikový přeplňovaný čtyřválec , který ovšem bohužel ani není v praxi výkonější či pružnější než obstarožní jednotka M52B28 TU ( 142kw , 280N.m)

Je to dlouhý, ale to jsem chtěl jenom poznamenat kvůli kontextům a pro dovysvětlení. ( není to hejt na nová auta..)

krab
15. dubna 2017, 18:06
0
Nová Octavia RS aneb kterak sen rychlých manažerů k charakteru přišel

Ja vam odpovim vic az budu vecer u pc. V podstate mate oba pravdu a me vazne prekvapilo ze to Vojta hodnotil tak jak to hodnotil. U OC 1.8TSI byl zakladni problem podvozek ale kdyz jsme jeli ve ctyrech tak i motor. A ja neverim ze vRS je i tolik lepsi. Jak pise polar bear proste zakladni akceptovatelna motorizace. Hlavne pak ale prijde cena a to si pak radsi koupis jety ls460 jak o nem pise mgrr. ????

No ale nebudu krtiku rozvadet vic jelikoz uz asi kvuli mymu poslednimu jsem toho Vojtu nasral. ????

krab
15. dubna 2017, 09:34
0
Autíčkář.TV uvádí video z prvního letošního trackdaye v Mýtě!

Skvělej nápad s videem! Povedlo se vám to a cítím z toho, že udělat to opravdu na úrovni jak sledujeme rádi ty úplně top práce o autech na youtube kanálech není vůbec lehký. Vlastně to asi není technický žádná prča.

Těšim se na to další s tím mechanickým medvědem Kodijakem z Boleslavi :)

krab
14. dubna 2017, 10:18
2
Dobrý sluha, ale zlý pán

Ten závěr je jasný. Ale asi stálo za to napsat, protože vidím kolem sebe dost řidičů(ek) , kteří píšou SMS, čtou noviny, malují se atd... A taky se každý den někdo z nich v tom příměstským provozu srazí s tím před sebou. Takže asistent co dokáže ohlídat a dobrzdit není vůbec od věci. Když už nemáme kolem auta pryžové obruče jako autíčka na pouti.

Jinak mě, tyhle pomocníci neštvou. Akorát nemám rád ty, co na mě pípají a musím s nima něco aktivně dělat a nebo si o nich přečíst v návodu k obsluze. Ale ty co fungují a nevím o nich, ty jsou naprosto v pořádku. Mimochodem systémy jako ABS, ESP už opravdu fungují a otravují v autech vážně málo. A nakonec kolik řidičů aut zajímá doopravdy řízení. A ty co to zajímá, jako čtenáře Autíčkáře si prostě koupí na víkend něco starého, nebo něco jednoúčelově zaměřeného. A nebo teda spíš jezdíme těmi starými kárami protože ty nové kupovat nechceme nebo nemůžeme si to dovolit. Tím pádem běžnější nový auto si kvůli zábavě za volantem (v duchu autíčkáře) kupuje málokdo. ( myslím nějaký hatchback, liftback, sedan, SUV atd..) A typický zákazník Kodiaqa, Hondy CRV, či podobnýho auta naopak bude potěšen, že má v autě za svoje peníze nějakou novou technickou vychytávku.

krab
13. dubna 2017, 15:48
0
Nová Octavia RS aneb kterak sen rychlých manažerů k charakteru přišel

JLK : já už jo :) ... mohl bych ti to oplatit. Nekomentuj to tady, komentuj to radši tedy u té Silvie :) ...

Někdy to je čistě o řetězový reakci. Stačí jedna provokativní, nebo ještě lépe debilní reakce na cokoli a už to jede. Vlastně na to, aby pod článkem vznikla velká diskuze stačí jedna taková reakce a dílo je hotovo. Ale ano, Škodovky na obrázku takové diskuze přímo přitahují. U toho mojeho testu obyč verze facelift to bylo podobný, i když vlastně mnoho komentářů pořád věcných a přátelských.

krab
13. dubna 2017, 15:43
0
Nová Octavia RS aneb kterak sen rychlých manažerů k charakteru přišel

Ještě jsem si tak říkal, že by někdo ( to bych asi byl já) zvažoval pořízení Subaru Levorg. takových lidí ale nebude moc u nás v ČR :) Levorg měl převážně hodně pozitivní hodnocení. Výkonově je to samozřejmě slabší, ale ne vždycky je výkon na papíře to nejpodstatnější.

Měl si možnost Subaru Levorg někdy vyzkoušet? Já zatím ne.

krab
13. dubna 2017, 15:34
0
Silviiny deníky 5: První okružení

to je mi jasný. Já tam tu tvojí Silvii viděl Dominiku. A je to docela dlouhý auto s dlouhým rozvorem. Proto v porovnání prakticky stejně stará 911 s podstatně kratším rozvorem má lepší chování i v těch užších zatáčkách. A to jsem to prostě šetřil. Taky z těch cca 2 tisíc na 2jce ( asi dvojku máme podobně zpřevodovanou) se ani flat six nesbírá tak skvěle. U tý turbíny je to prostě klasický projev. S tím se ale muselo při koupi počítat. Zas to má svoje zvláštnosti a pozitiva.

Dnešní nový turbobenzíny mají už zcela jinak vyřešenou tu turbodíru. Po staru fungoval motor "Volvo T5" v tom Focusu , ale to už je taky 10let plus starý auto. Třeba u toho Megane RS ze kterým jsem jezdil asi před měsícem je to už o poznání líp vyřešený, kór v "RS" módu mapování plynu. Ale stejně, prostě turbo má svoje projevy a je těžší se s tim naučit opravdu zacházet. (aspoň pro mě)

Silvia je právě docela atraktivní díky tomu. A jsem rád za ty tvoje textíky, protože jinde celosvětově ( teda jako v angličtině) si o ní nemáš prostě kde počíst.

krab
13. dubna 2017, 14:19
0
Silviiny deníky 5: První okružení

Moc hezký článek ze série. Určitě zkusím po nějaké zkušenosti z větším okruhem rozebrat dojmy jaké mám z 911 (996) Carrery 2. V Mýtě jsem měl dojmy podobný jako ty, s tím, že mě vlastně překvapilo jak lehčeji a lépe se ovládá oproti původnímu předpokladu. Převody mi vycházely stejně. Na cílovce buď dát na chvíli 3jku a nebo nechat dvojku dojet k omezovači někde na 7100 otáčkách. Na druhou stranu Porsche se perfektně stáčelo i do prudších zatáček, ale ten rejd, stejný problem jak píšeš. Akorát se samozřejmě atmosfercký šestiválec lépe posbírá na dvojku z těch vlásenek, s old school turbomotorem jako má Silvia, je to jinak. Musí se přidat dřív v zatáčce, počítat s prodlevou. Tohle hodně dělal dřív můj Focus ST 225.

krab
13. dubna 2017, 07:25
0
Nová Octavia RS aneb kterak sen rychlých manažerů k charakteru přišel

To se Vojto těším, až si jí někdy vyzkouším na obvyklých trasách taky. Totiž, skoro jako kdybych četl o úplně jiným autě než té středně/lépe vybavené 1.8TSI co jsem měl na začátku měsíce.

Zjevně tedy ve Škodě zapracovaly na podvozkových komponentech, geometrii a výfuku. I tak bych nakonec čekal, že výsledek dojmů z jízdy bude : 1. jedo to obstojně, až skvěle, 2. stale to není moc pohodlné a má horší sedáky ( typická bolest Octávií - nakonec I Yetiho který tu zrovna doma mám) 3. Řízení je stále příliš mrtvé a podvozek příliš nejistý na to aby se to dalo považovat za auto pro nadšeného řidiče.

Museli toho teda vylepšit fakt hodně. I tak ale Octavia vRS je určená spíš než jako "Petrolheadův kompromis" pro jinou sortu zákazníků : Největší skupinou budou "asertivní obchodní manažeři, co si na šéfovi tuto verzi vymůžou jako služebáka namísto fleetové verze. Druhou skupinou budou rodiny v evropských zemích, kteří to auto kupují jako dobře vybavený kombík za lepší cenu ( což možná vlastně už není pravda) no a pak malá část české populace si Octavii vRS koupí jako "status car", zkrátka nebudou srovnávat moc jaké jiné konkurenční auto si koupí, ale jdou do toho, jelikož prostě chtějí Octavii vRS a nic jiného.

Já jsem právě na to byl zvědavý v souvislosti s ježděním v té 1.8TSI jsem si říkal. Jak bude asi fungovat to vRS? Ale pak pohledem do ceníků, si opět říkám, že vlastně už máme před sebou auto za cenu přes 800tísíc kč! A určitě sami dokážeme všichni najít několik dalších hot hatch (kombi), které stojí stejně či méně a budou pro tohle auto fakt velká konkurence.

krab
12. dubna 2017, 14:16
0
Mazda 3 G120 sedan: Kamarád do deště

To je diskuze ! Teď to tu pročítám ....

Vyplývá z toho jediné, udělat srovnávací test jízdních dojmů a zážitků v různých hatchbacích nižší střední třídy! Klidně i zakomponovat nový Renault Mégane. Ten starý byl opravdu mizerný a moje neoblíbené auto, když jsem tím musel někam jet, tak uvidíme co ten nový.

Jinak nezjistíme nic... tenhle týden jsem radši ani o autech nic nepsal. Spíš o motorkách, ať je nějaká změna :) Jezdím tento týden opět v 4x4 dieslovým Yeti a už jsem o něm psal tak oslavně, že další textík by taky znamenal, že mě kdosi strká bankovky do kapes a nebo napichuje na šmitec houslí jak v jedné české komedii :-D

krab
11. dubna 2017, 21:16
0
Mazda 3 G120 sedan: Kamarád do deště

Matěji, no Fordy a já , to je taková zvláštní kapitola. Mám k nim vztah a tendenci jim nadržovat tím pádem. To víš, to je od dob s Cortinou, pak mě bavilo jezdit s MK1 Focusem , pak mě bavilo jezdit dva roky s MK2 Focusem ST 225 , svezl jsem se i s RS a nějaký Ford mi tak trochu doma i chybí. Jo, a to ještě děsně rád vždycky jedu jakoukoli obyčejnou Fiestou.

No, třeba příští měsíc by se nějaký takový autíčkářův trojtest uskutečnit. A budeme vidět jak se co líbí. Golf, Mazda 3 , Focus. To mě přijde jako dobrý vzorek. Astru bych do toho netahal, tu fakt nemam rád a nevim jestli jsem měl špatnej týden, ale vážně mě děsně zklamala. A Korejce testovat nechci. ty nechme autu.cz :) Nejhorší bude, že ta Mazda 3 vyjde že je zase nejlepší, a Franz si bude holt muset dál myslet svoje ....

krab
11. dubna 2017, 20:26
0
Mazda 3 G120 sedan: Kamarád do deště

:-D docela mě tady ten komentář pobavil, protože já napsal na začátku po přečtení testu něco v tom duchu. Ale to bylo myšlený jako vtip v návaznosti na nedávný sluncem zalitý test Mazdy 6 a zmínce v textíku od Vojty o tom jak dieselová Mazda 6 peláší 200 v městě z Pardbubic do Mýta, když se zapomene gril pro grilování burgerů pro autíčkářův track day.

Jenže v hloubi duše si myslim přesně co píše Vavris. Mají prostě Mazdy rádi.

Budem to muset ale vylepšit. V redakci má jednu tu nejlépe vybavenou Mazdu 3 G165 Dan, jak jsem se dozvěděl, já mám kdykoli ( nebo velmi snadno ) k dispozici VW Golf TSI R-line 150k. a pokud další člen "pražské" sekce redakce sežene Focuse s čtyřválcovým Eco boostem, tak bych s váma rád udělal autíčkářovo srovnávací testík. Nemyslím takový ty měřící šílenosti co dělají v autobildu, ale takovej soubor jízdních dojmů a zážitků. No a uvidíme. Snad to nedopadne tak, že všichni 3 řekneme, že ta Mazda 3 G165 je suveréně nejskvělejší a bastafidli... ale asi ne hned, teď je tu přemazdováno :)

krab
11. dubna 2017, 10:18
3
Skupina S: Za hranicí legrace

Za mě taky palec nahoru za ten článek! Fakt skvělý a tentokrát jsem spoustu informací opravdu vůbec neznal. O tom Audi jsem neměl například ani tušení.

krab
10. dubna 2017, 21:16
1
Autíčkář na lovu: Sportovní poklady za pár

Úvodní fotka mě dost pobavila. Totiž bazarový snílek a Krabův blog k sobě nemají vůbec daleko. Na tuhle MK1 MR2 se chci podívat osobně, zatím ale majitel moc nekomunikuje a kamarád co mu dal inzerát, tak nějak sporadicky. Nicméně dostal jsem velmi sympatickou odpověď, že pokud se sejdeme, tak mě rádi svezou, něco vyfotíme a pokud se to povede, rád vám o ní něco napíšu. Akorát se obávám nejhoršího. Že mě motor 4A-GE opět učaruje, tady navíc umístěný za zády, to je jasný. Otázka bude v jakým je to fakt stavu. ... doufám že to nebude skvělý, jinak fakt je to naprd. A já vážně nemám kam už to dát :(

krab
10. dubna 2017, 19:22
0
Kupte si redakční Mondeo, my si místo něj pořídíme nesmysl

No me se ta Alpine taky libi... vic by byla zajimava ve verzi turbo , je to zajimavej kus historie divim se ze to tak nesnasite...

Njn je to made in France ????

krab
09. dubna 2017, 21:48
0
Mazda 3 G120 sedan: Kamarád do deště

Matěji, s tím plynem to byl dobrej hejt předloni, to jsem ani nečetl doted. A máš pravdu. Šťastný, ten co nepoznal jízdu v normálním karburátorem vybaveným autem. A jedno jaké to je.

El. plyn je obecně zlo, někde to funguje líp, někde hůř, samozřejmě v začátcích toho řešení to bylo nejhorší ( např. můj motor M52B28TU v Z3) , občas má divnou reakci na přidání plynu, tak měním a čistím vše možný, abych asi nakonec zjistil, že je to spíš vlastnost a nebo ještě nakonec vyměním mozek toho nesmyslnýho řešení. Že se na ten TU ( technical upgrade) nevys... Moje E39 5er z roku 1997 měla stejný motor, ale s lankem ovládanou škrtící klapkou, bylo to fakt o dost lepší. El. plyn se nám začíná infiltrovat I do motorek a hromada lidí to taky kritizuje. Já mám ještě lankový.

Ale u nových aut už s tím člověk žije a pomalu už si toho přestáváme všímat. U jedinýho starýho auta , kde má plyn výborný cit (a nevím vlastně jestli je tam lanko nebo elektrika) je u tý starý 911.

krab
09. dubna 2017, 10:54
0
Mazda 3 G120 sedan: Kamarád do deště

Waclosh, to není špatnej nápad. Když Autíčkář sežene Mazdu ještě jednou v provedení G165 Revolution a Ford poskytne Focus 1.5 Eco boost Titanium (182k) tak bych se takový srovnávačky rád zúčastnil :)

Mazda stojí o nějakých 60tisíc víc než Ford, pak už jde o konkrétní dojednání cen a porovnání výbav + příplatků a motory jsou právě přesně krásně ty odlišné koncepce. Technologie Skyactive, versus konvenční přeplňování. Tušil bych, že výsledek bude takový, že 182koní a hlavně vyšší točivý moment dřív zajistí lepší pružné zrychlení u Fordu, 0-100 disciplína bude na stejno, protože je Mazda o 100kg lehčí ( fakt provozní hmotnost 1220kg je super, u 4.5m dlouhého hatchbacku). Spotřeba bude v reálu u Fordu asi o 2 litry větší. Protože, to je moje typická zkušenost s přeplňovanými benzíny. Ty záhadně nízká čísla výrobce se nedaří vůbec dostahovat. Ale možná budem překvapeni. To by stálo za to. Milá redakce sežeňte auta, pan Krab bude testovat :)

krab
09. dubna 2017, 09:54
0
Mini Remastered je britská klasika s novou duší

koukám to se nám Matěji ty komentáře sešly v jednu dobu :) ... stejné sdělení...

Co ale jsem chtěl dodat je, že svoje vlastní Mini si může vlastně postavit každý z nás. Stačí k tomu vrak s motorem a doklady a pořídit si od British Motor Heritage kompletní karosérii s pomocným rámem : http://www.bmh-ltd.com/minishell.htm Zaplatí cca 8tis Liber a pak už můžeš vesele nakupovat po UK e-shopech s díly na Mini a postavit si to podle chuti. Motor se dá výměnným způsobem pořídit za repasovaný, zrovna tak většina elektrických příslušenství, či karburátorů atd.. všechno může být nové nebo tzv. "reconditioned". No a tímhle způsobem budeš mít krásný originální Mini podle vlastního vkusu a chuti. Podle mě a pokud si na tom budeš pracovat sám, vyjde na nějakých 25tisíc liber se vším všudy. Což je teda taky dost masakr :)

krab
09. dubna 2017, 09:43
0
Mini Remastered je britská klasika s novou duší

Já si taky myslím, že ten příměr sedí. Je pár firem, které se na světě zabývají výrobou podobných replik. DB (David Brown engineering) na to jde ale jinak než tvůrci kalifornského Singeru. Singer spíš jen šetrně upravuje Porsche , typ 964, tak, že vzniká směs toho nejzajímavějšího ze světů vzduchem chlazených Porsche, šmrnclé moderní technologií. V podstatě je každý Singer nefalšované Porsche 911, takové jaké by pravděpodobně moc ráda vyrobila i sama automobilka.

David Brown vyrábí spíš výstřední díla, která ne každému sednou. Mě třeba právě ne. Projekt Speedback GT , volnější kreace na téma DB6/DBS na bázi Jaguaru XK (X150) mě prostě oku nelahodí. To Mini už o moc víc, až na ty zadní světla, ty jsou fakt otřesný. Jenže za 50-70tis liber mám ten nejlepší exemplář originálního Mini Cooperu S z 60tých let, tak proč objednávat tohle? Ale výstřední zákazníci se najdou. U takových projektů jde o exkluzivitu a zákazníky, kteří ji hledají.

krab
09. dubna 2017, 09:33
0
Mazda 3 G120 sedan: Kamarád do deště

Koukám, že ještě 2-3 testíky Mazdy a budeme čtenáři považováni za promo agenturu pro Mazda Motor corporation :)

Jinak moc hezký testík, pěkné obrázky a já vlastně i věřim, že Mazda 3 jezdí moc fajn, Bohužel, v nabídce aut co si často půjčuju pracovně Mazdy zatím nikdy namely, takže s nima nejezdím. A měl bych chuť to vyzkoušet. Před několika lety ale asi rok sloužilo jako daily auto Mazda 2 1.4 (myslím 09") a to se ovládalo fakt dobře. Skoro jako Fiesty, který mám ale o kus radši.

krab
08. dubna 2017, 23:03
0
Kupte si redakční Mondeo, my si místo něj pořídíme nesmysl

No jo, pánové, ale název článku zní jasně ... my si místo něj koupíme nesmysl! Tak právě proto mě napadlo to Biturbo. Jedno krásný, ale v hnědý pobliozní barvě jsem viděl v prosinci v německu na výstavě retro classic Bayern a bylo na prodej asi za 10tis EUR. Ale až na tu barvu a fakt, že to bylo čtyřdvířko, který se mi nelíbí a navíc v takovým béžovohnědým semiši s naoranžovělým nádechem, tak jako ten mě vážně odradil :) Ale jinak je to prostě kus historie a když se zamažeš od oleje a zanadáváš, si pořád tě prostě hřeje u srdce, že máš doma Maserati.

Jinak podobně ulítlá věc se prodává u nás v ČR : Alpine GTA V6 ( jedna z verzí bez turba, s motorem PRV, který teda nikde kam ho namontovaly oslnivý nebyl..) https://auto.bazos.cz/inzerat/72962056/Renault-ALPINE-GTA-V6.php

Na druhou stranu, teď se začně prodávat nová Alpine, možná si víc lidí na zavzpomíná i na tuto francouzskou klasiku. Nejenom na slavnou A110.

krab
07. dubna 2017, 16:26
1
Citroën C3 - radost na kolečkách

Náhodou, článek se povedl, moc vtipný a pěkně napsaný, přečetl jsem ho jedna báseň. Specielně ta pasáž, že Vojta je kamárád a tak na mě prostě zbyl test tohodle Citroenu v naftě :)

Vojta : to mě přesně přišlo, kouknutím do konfigurátoru, že 1.2 Pure Tech automat, bude ta nejlepší varianta.

Knightrider : no, moje polovička a často I já používám doted do města a okolí často malorážku o objemu 1.328cm3 , to není zdaleka ani 100 kubických palců. A nemá to turbo a má to variátorový automat. A kupodivu to docela frčí , myslím tím do 80kmh je to fakt svižný. Takže jedinej problem pak jsou dálnice. Ani ne tak udržet rychlost kolem 140-150, to zvládne úplně v klídku, spíš ztychlení při připojování z pravého do levého, takže ta pružnost 100-140kmh, ta tam prostě není.

No a proto jsem tak nějak reagoval na ty atmosféry a že to není až taková výhra a právě když vidím, že C3 se dá objednat v 1.2 68koní nebo 82koní, navíc jako tříválec, to prostě nebude to pravý ořechový.

krab
07. dubna 2017, 14:13
0
Citroën C3 - radost na kolečkách

Matěj má teda pravdu, že není tomu dávno, co se po silnicích proháněly ještě Corsy B 1.2 45koní! A já se nechal jednou rodiči přesvědčit do koupě podobné Corsy B , ovšem ve výbavě ECO ( už tehdy..) a krásné zelené. A s dieselem 1.5 50koní. To bylo žihadlo.... Dneska bych v tom neujel ani modernímu traktoru Massey Fergusson a do kopce už vůbec ne :)

Když se ale podíváme kolem, tak fakt auta se zrychlením na 100 kolem 15sekund, to už je prostě vlastně I nebezpečný do toho provozu. Takže, v C3 asi má smysl koupit pouze ten purrtech 110koní s automatem, navíc ten automat to je pro takový autíčko určitě ideální.

Atmosferický malý čtyčválce co se s nima dá jezdit v pohodě a nějak fungujou dělá dneska hlavně jen Mazda a Toyota. Zbytek už je holt v těch turbech, a ve většině případů to funguje vlastně výborně. Třeba asi před měsícem jsem měl asi 2 dny půjčený Auris kombi 1.6 , a jako díky delším převodům, rozměrům auta atd. se prostě už ten Valvematic motor cítí jako překonaná věc. On takhle, on by fungoval výborně, ale kazilo to pár druhotných věcí. To zas třeba zkrátka když máš v autě nižší střední 1.8TSI jako v tý Octávce, tak co se týká výkonů je to vlastně víc jak dostačující pro normálního neautíčkáře.

krab
07. dubna 2017, 10:41
0
Citroën C3 - radost na kolečkách

No jo , vidím , vidim :) A zase koukám se potuluje někde v Pardubicích akorát u kavárny , he he... Já jsem ale tím Mini nemyslel Clubmana, ale 3 dv. normální. Ten jedinný totiž jako Mini vypadá. Ale na test budu moc zvědavej.

S tou hmotností a kvaltama máš pravdu. Hromady nových aut co občas řídim ( no hromady to nejsou..) , spojuje tahle věc. Třeba se dočteš že mají mít 150koní a váží jen 1350kg ( plácám - příklad) a pak mám dojem, že v reálu zas až tak moc nejedou jak jsem si původně myslel. Nějak to tak zkrátka je...

krab
07. dubna 2017, 10:22
0
Citroën C3 - radost na kolečkách

Sau : vždyť Citroen atmosferický motor má pro C3. 1.2 82koní. Jenže, ze zkušenosti s různými novými auty vidím, že zkrátka tyhle motory už nejsou to, co bys tam doopravdy chtěl mít. Taky zrychlení 0-100: za skoro 15sekund, je prostě fail.

Já turbomotory rád kritizuju, ale v těch běžných autech to není špatný řešení. Protože ty dnešní auta docela dost váží, tak prostě potřebujou trochu síly. A protože emise ... tak se to už holt nedá řešit 2.5 litrovým šestiválcem jako dřív, ale něčím jako 1.6 turbomotorem. I přes ty neduhy co u něj najdeš je to ale daleko lepší, než tam mít něco jako 100koní 1.4 atmosféru se 140N.m v maximu. To by pak i relativně malá C3 byla neskutečně líná a neefektivní.

C3 bych si vybral v "mýdle" : SHINE 1.2 PureTech 110 S&S EAT6 v modré barvě a černou střechou. Už jsem na to koukal. Ale konfigurátor spočítal cenu lehce nad 400... tak nevím co by na to obchoďák u dealera, ale jestli by to mělo stát opravdu tolik, tak bych šel rovnou pro nové Mini. To sice stojí ještě víc, ale je to Mini :)

krab
06. dubna 2017, 16:31
1
Silviiny deníky 4: Sushi vs. Bratwürst

A nebo to celý počeštit a napsat : SUŠI vs. BRÁTVURŠT :)

krab
06. dubna 2017, 13:58
1
Silviiny deníky 4: Sushi vs. Bratwürst

A jééje, píšu Silvie s tvrdým "y" .. ufff . Ještě mě napadlo s tím výkonem a jízdním projevem se Dominiku rozepiš. Mě by to vážně zajímalo. Oni tyto Nissany mají legendární status a nevím tak úplně čím to je :) Toyoty Corrolly GT je to jasné, točivý 4A-GE motor, lehká váha, dobré těžíště, hravost a LSD diff.. Já vždycky u sportovně střižených aut s turbem považuju to turbo trochu za nepřítele jejich charakteru. Občas je fakt, ten charakter mají naopak právě kvůli němu. (např. Focus ST/RS předchozí generace) Myslim, že je špatně poměřovat motor podle toho, co se stane když ve 2tisících ot. šlápneš na plnej plyn. To nemá rádo, žádný auto, kromě VW group TDI. Je fakt, že BMW šestiválce řady M52/M54 jsou tak moc uhlazený, že prostě nejsou tak sportovní jak to od nich leckdo čeká. Ten vršek mají famózní až motory řady "S" , čili Mka.

Jinak výběr super, proč si jel do Polska chápu, u nás jsou asi jen 3 exempláře, tento facelift žádný a ani v UK v pravostranných verzích toho moc není. A ceny za dobrý exemplář koukám teda jsou docela masakr..

Jestli by někdo další v redakci ještě šel do "JDM" stylu , tak jako další nápad co koupit místo Mondieu Kombi ( Vavrisovo téma) je ve Švédsku tahle Stagea : rodinný kombík, prý přihlášený, čili EU papíry (snad u nás přepsatelné ze švédských na ČR noty) : http://www.carandclassic.co.uk/car/C647735 ( a má to taky turbíčko)

krab
06. dubna 2017, 13:23
0
Silviiny deníky 4: Sushi vs. Bratwürst

Super, jsem rád za tohle pokračování. Sylvii S14 jsem viděl na živo v Mýtě v sobotu a je to moc zajímavý a neokoukaný auto. A je docela dlouhá, to mě překvapilo, nějak jsem si myslel, že Nissany SX jsou menší. Vlastně je to fakt podobně velký, ale lehčí auto než BMW 3er.

Když nad tím přemýšlím, je to škoda, že si tolik lidí v Evropě tehdy nakoupilo 3er Coupe a ne Silvii ... a dneska je to furt tak. Kolik se prodá 2er Coupé a kolik se prodá GT86/BRZ?

Jinak BMW funguje dobře, ale to jak jezdí a dojmy z jízdy jsou primo závislý na stavu konkrétního auta. Ono to platí u všech aut, ale ze zkušenosti vím, že u BMW fakt jeho bezchybnej stav znamená daleko lepší dojem a zábavu. Jinak obyč diff. v 3er asi opravdu v hraničních situacích vadí, já mám v Z3 Coupe nějaký tovární 25% Sperrdifferenzial, což u toho typu byla standartní věc a auto zatáčí a chová se fakt dobře. "One tire fire" se tu nekoná :) Jenže E46 má jiný podvozek, o 200mm delší rozvor a je taky o dobrých 200kilo lehčí.

krab
05. dubna 2017, 21:26
0
Kupte si redakční Mondeo, my si místo něj pořídíme nesmysl

Jak jsem psal klukům do mailu, Jag by být opravdu mohl :-D Ale není to double six , dvanáctiválcový, jen klasická řadová šestka 3.2. Na druhou stranu, motory AJ6, to je prostě spolehlivá klasika.

Tomáši : jsem zvědav, co přibude do flotily Autíčkáře! Chce to něco co tu ještě nebylo. Ale co? Alfu měl předseda, BMW to je provařený a má to každej, MX5 to je zakázané slovo, o Mini jsem psal nedávno ( I když Cooper R53 S je furt můj favorit..) , Jag je asi moc šílený v těch mezích jak to chápu, do MR2 či MGF se nevejde malý Vavris, koupit notně ojeté luxusní SUV jako třeba Cayenne je finanční pohroma, luxusní bárku už má Sheogh a všichni vidíme, že zadarmo se to provozovat nedá, no a co nám tedy zbývá?

Maserati Biturbo, co říkáte? Junior se vejde, má to styl a trojzubec na kapotě. A jestli to bude jezdit budeš za to všemi oslavován a obdivován. Ani já bych do toho nešel :)

krab
05. dubna 2017, 13:24
0
Ptejte se Vojty: Začínat s předkem nebo čtyřkolkou?

Úplně přesně jak píše Briza :-D Výborný komentář. Já se naučil na Mitsubishi Lancer 1.5 GLXi , v roce 1999 jsem v létě začínal a tehdy to bylo fáro. Doma pak byla ještě služební Octavia TDI , tu jsem řídil jen pod dohledem. Pak jsem si koupil funkčí Simcu, pak o něco vice rezavou Cortinu, jak jsem vám o ní už psal a jako na ty starý auta si pamatuju víc než na Lancera. To že jsme měli naftovou Octávku, na to už si pamatuju úplně minimálně. Myslím na jakýkoli zážitky z jízdy.

Takže, ať je to co je to, kup si takové na které budeš mít a které se ti bude líbit. Je škoda trávit život v autě jaké tě nebaví. Limituj se prostě jako nakonec to děláme všichni penězma, jak na provoz toho , tak na to koupení, zbytečně si na to nepůjčuj, myslim, že to je stres co za to nestojí,

Ale přístupů je hodně. A záleží jaký typ kluka jsi. Pokud se v autech rád I vrtáš, těšíš se že si doma sám nebo s tátou nebo s kámošem v tom vyměníš olej, jdi do nějaké té "vysněné" ojetiny typu 2.0 rézy , jestli chceš jen jezdit a mazat se od šmíru ti nevoní, skoro bych ti ještě radil, dohodni se s rodiči, vezměte na rok nějaký malý auto na výhodný operák třeba a na tom se naučíš. Škody na tom holt znamenají jen platbu nějaké spolúčasti a na další rok už budete mít všichni víc jasno co dál.

krab
05. dubna 2017, 09:14
4
Ptejte se Vojty: Začínat s předkem nebo čtyřkolkou?

Romney : Za mě, tvoje vyjmenované Peugeoty , dávám palec nahoru! Úžasná auta!

Já nemyslim, že Vojta myslel jakkoli jinak, než jako vtípek a pošťouchnutí. Z Francouzů a jejich aut si přece legraci často děláme všichni... nebo skoro všichni teda :)

Na tenhle dotaz asi neexistuje univerzální rada, ale vidím to podobně jako Vojta. Akorát si říkám, jestli po prvních letech strávených v Subaru ( např. 1. generaci Impreza) bude mít tazatel chuť si koupit Pug 106 GTI :) Mám pocit, že hodně lidí co začnou s vozy Subaru se jich pak dál drží a jsou dál velkými fanoušky značky.

Ještě by si mohl pořídit E36 316 Compacta. Nějakýho, pěknýho nezrezlýho. Teď nemyslím na zkoušení přetáčivých smyků v zadokolce, ale kvůli faktu, že auto co má přední kola jenom k zatáčení je pro pochopení jak auto funguje skoro lepší. Ale začni v létě, ne hned do zimy.. to by asi ideální nebylo.

krab
04. dubna 2017, 23:22
0
5 věcí, které potřebujete vědět než v sobotu vyrazíte na náš trackday v Mýtě

Jen si dělejte prdýlky :-D Už je to zvěčněno i v blogu. No prostě jezdím spíš plynule a jak říkají pravý závodnící : v plynulosti je rychlost. U mě zatím ještě ta rychost nějak stale nepříchází :)

krab
04. dubna 2017, 13:53
0
5 věcí, které potřebujete vědět než v sobotu vyrazíte na náš trackday v Mýtě

Paráda... Goldies, to velmi opatrně řekl : "Krab jel na pána" :-D , to jsem prostě typicky já.... koupim si vždycky auto co pak vypadá jak z muzea a pak 2 kola pečlivě zahřívám, 2 kola přemýšlým jestli už je to zahřáté a pak mám dojem jestli by se už nemělo dochlazovat :)

Zachytil jsem že Goldies a Raspby napíšou blog! To bude skvělý. Já bych napsal taky. Takový blog o tom jak se projela dvojice Saage a Krab. Saage natočil taky video, Porsche tam účinkuje taky a tak to bych určitě k tomu přiložil.

CZ Misak : nebude vadit, že bych si půjčil nějaké tvé fotky z těch linků co jsi naposílal? Jsou pěkné, něco bych vybral a uvedu tě k fotkám a v blogu jako "foto CZ Misak" Dík předem!

krab
04. dubna 2017, 11:00
0
5 věcí, které potřebujete vědět než v sobotu vyrazíte na náš trackday v Mýtě

Franz Kafka: to víš že to auto jenom nepózovalo :) ... asi 2x jsem tam vjel no... ale žádnej gumyrvoucí drift jsem teda nepředved... to je fakt :) ... to víš je to vyleštěná primadonka :)

krab
03. dubna 2017, 23:33
0
Kupte si redakční Mondeo, my si místo něj pořídíme nesmysl

Počkej Franzi, Miatu on už ji má :) Takže, jedině si říkám MR2. Protože MR2 je v Mýtě na okruhu prokazatelně rychlejší než Porsche a navíc má motor uprostřed. A nebo to může být Fiat Barcheta, Alfa GTV, atd.. atd... no asi milion možností. Ale věděl bych o Jagu XJ 3.2 (X300) za pade cca.... A je extra pěknej a má normálně technickou.

reklama

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford F100  1962
Ford F100

1962 rok výroby
115 koní výkon
3 700 ccm objem

Chevrolet Camaro  2010
Chevrolet Camaro

2010 rok výroby
309 koní výkon
3 600 ccm objem

Cadillac Eldorado  1988
Cadillac Eldorado

1988 rok výroby
150 koní výkon
4 500 ccm objem