načítám data...

krab

JménoPetr "Krab" Jeřábek
BydlištěPraha-západ
Registracepřed 3.9 rok.
Poslední aktivitapřed 2.3 hod.
Telefonjen registrovaným
Příspěvků ve fóru489
Komentářů u článků2394
Pozitivních komentářů u článků682
Negativních komentářů u článků271
Možnostinapsat zprávu

Poslední blogy

Stále nejezdím v Toyobaru. K sakru proč?

28. srpna 2016, 10:43 33 komentářů

Náhodou jsem kliknul na už dneska starý editorial na autíčkáři týkající se odborné čistě teoretické debaty zda má Toyota GT86 a její sestra BRZ opravdu dostatečný výkon. Blog je velkou obhajobou toho že ano, že je zbytečné chtít víc. Vybavilo se mi současně jak jsem v té době něco v podobném duchu napsal na jiný autíčkářský blog….

Hipsteři, Hejteři nebo Autíčkáři, ale moment! Kdo je vlastně kdo?

30. srpna 2016, 22:08 6 komentářů

Není tomu dlouho co jsem objevil a začal pravidelně číst tento web o autech. A přiučil jsem se něčemu novému. Už dneska díky Autíčkáři vím, že existují nějací hejteři a pak že nějací hipsteři. A kdo je teda potom Autíčkář?

Evropa hejtuje šestiválce a osmiválce!

09. září 2016, 18:03 3 komentáře

Mělo by mi to vadit? A je to fakt ten omílaný Brusel kdo za to může?


Posledních 50 komentářů

krab
včera v 17:11
0
Ptejte se: Hledáme sedan s velkým motorem a pohonem všech kol

Gran Coupe nevím, to jsem jenom viděl a prohlížel, ale neseděl v tom. Tam to bude v pohodě... Psal jsem o klasickým kupé. Tam je to vzadu lepší než např. v 911 (kde se fakt dospělák vejde jen pro jízdu na skok kolem komína), ale rozhodně to není plnohodnotný místo

krab
včera v 16:36
2
Ptejte se: Hledáme sedan s velkým motorem a pohonem všech kol

Většinou moc chytrou radu nemám, ale v tomhle případě bych věděl... Pochopitelně, že bych se šel svézt s bavorákem, ale pětku, sedmičku i osmičku se mi poštěstilo zkoušet dostatečně abych konstatoval, že pětka by mi přišla za tyhle peníze (ačkoli to zní blbě) málo reprezentativní a výjimečná, sedmička by byla moc drahá a osmička je čtyřmístná fakt jen nouzově. To jsem taky zkusil. Mercedes bude asi dobrá indicie, ale ceníkově pod 3 miliony asi to AMG není, ale nekoukal jsem...

Horkým favoritem by byl Lexus LS500 (nehybridní verze) s přeplňovaným motorem V6. V nejméně vybavené Elegance stojí 2.9 mio s DPH ceníkově, ale dá se pak určit individuálně nabídkou co reálně dostane za kolik by která verze nakonec byla. Pohon všech kol nové LS má. Mají i hezky udělanej ceník/katalog : http://pdf-lexus.eu/lexus_cz_sk/cenik_LS_CZ.pdf

krab
předevčírem v 21:34
1
Chevrolet Camaro LT 1978: Kupé na důchod

Moc hezký a fotky jsou úplně parádní!

krab
10. července 2020, 13:55
3
Pět aut pomalejších než rodinné Volvo

Náhodou, za tím názorem si stojím, spíš jsem chtěl dovysvětlit, co jsem myslel tím "demagogie" , beru to. Měl jsem napsat jiný slovo, ale smysl toho jakej názor sdílím je předpokládám všem jasný. Nemám rád omezení, jsem svým založením dost to, čemu říkají "libertarián" a nevoní mi přílišná politická korektnost ani posedlost tou bezpečností, zelenou ideologií v tom jak se dnes běžně prezentuje atd...

Volvo v takovýhle kontextu vždycky spolehlivě vzbudí vášně, je v tom politickej kontext, dá se argumentovat všemožně, třeba tím japonskem atd... ale prostě dost lidí to nese nelibě. Další věcí je, že obecně někteří nesou nelibě a nechápavě, když na webu o autech někdo obhajuje jakási omezení, třeba zrovna rychlosti.

To je jako kdybys psal na motorkáři.cz článek o tom jak by měli být na každý silnici zvláštní pruhy pro cyklisty...

krab
10. července 2020, 13:09
0
Pět aut pomalejších než rodinné Volvo

Přeci si tu nebudeme hrát na slovíčkaření. Že já jsem zase k tomu něco psal... radši budu příště zticha. Přece víš jak to myslím, slovo demagogie / demagog. To se používá občas i přeneseně, když čteš nějakej názor silně v opozici s tím co si myslíš - tak řekneš " ty vole, to je ale demagog" (když to chceš říct nějak jakoby slušně)

krab
10. července 2020, 12:37
1
Pět aut pomalejších než rodinné Volvo

Jak to vysvětlit ... na mě ten článek působí takovým zbytečně provokativním stylem, kde je podprahová myšlenka: mám nesmírně rád co dělá Volvo a líbí se mi ty ideologie, podle kterých dělají jejich marketing. Mě se naopak zase idea toho co razí poslední roky Volvo nelíbí, ačkoli jsou jejich auta designově moc hezká. Jak to říct - diskuze samozřejmě je rozumná, v pohodě, to vidím, taky nechci přilívat olej do ohně, ale zase je to téma co emocionálně působí nelibě na nás, blázny do aut, kteří nechceme už další omezování ať už čehokoli pod záštitou absolutní bezpečnosti. A to vidím jakoby jako tu demagogii. Jak tam nahoře hned napsal Cartman: Je to ideologická záležitost a dodám, že vytváří precedens. A proto na nějaké omezení rychlosti u Volva reagují nelibě i lidi, kteří Volva vůbec nekupují. Bojí se, že s tím za rok, za dva přijde někdo další a pak to budou řešit v europarlamentu jako další nařízení pro automobilový průmysl. Když Volvo zavedlo 180 dobrovolně samo od sebe, tak to radši zaveďme od teď všichni povinně.... A to že je Volvo kombi z nuly na 100 stejně rychlý jako např. ten Cayman T, ježiši, vždyť je to snad jedno. To bysme takhle mohli říct, že Tesla je značka, vyrábějící nejrychlejší auta na světě. To jsou takový úsměvný srovnávání, hlavně zbytečný. Nikdo si nepůjde kupovat sportovní Porsche, aby to na semaforech nandal Volvu nebo elektrický Tesle...

krab
10. července 2020, 11:43
0
Pět aut pomalejších než rodinné Volvo

Přemejšlím, zda se vůbec do diskuze zapojovat. Po sérii hezkých článků - Scorpio, Defender, koukám tu je zase trochu jakési demagogie. No nic. Jen podotknu, že souhlasím s tím co se snažil sdělit Cartman. Sdílím stejný názor.

krab
07. července 2020, 11:41
0
Ford Scorpio: Podnikatelův sen

Paráda. Měl jsem možnost se v tomhle vínovém taky svézt, přes kamaráda, který zná majitele, který má pro staré Fordy slabost a byl ochotný tahle auta půjčit, za což zaslouží tedy velký obdiv. O to mrzutější je, když to nějaký .... (dosaďte své oblíbené sprosté slovo) objede klíčem. Vyzkoušel jsem dvoulitry DOHC ve Scorpiu vs. OHC v Sieřře a DOHC má takový kultivovanější projev nebo takovej zdál se mi lepší střed, zkrátka má lepší průběh krouťáku, no prostě má celkově větší výkon, je to znát. A v tom neuvěřitelně utlumeném Scorpiu je oproti Sirce vážně luxusní atmoška, i když teda já jsem spíš na tu Sierru zatíženej víc. Jsem rád, že se tady i Kubovi z Autíčkáře Scorpio moc líbilo, já z něj byl taky nadšenej.

krab
06. července 2020, 23:47
0
Volkswagen Up! GTI: Pořádné GTI

To bylo jasný od začátku, že to je vtip :-D Ale Honza M. to napsal pěkně a mě UP GTI! přijde teda taky silně sympatická věcička. Jak jezdí nevím, ale docela bych si to rád vyzkoušel, jedno z mála nových aut, co mě rozhodně oslovuje. Motor 85kW teda znám už z několika koncernovejch aut a sportovní charakter jaksi nemá, ale záleží jak to u VW naladili právě pro tento model.

PS: jinak jsem si dal teď nedávno kratší seznamovačku s Fiestou ST v "upgrade" provedení ze 180k na 215 k se samosvorem a tohle auto skutečně moc pěkně funguje po všech stránkách. Ale ta už se nová koupit nedá, ta nová už má taky 3 válce, tahle je ještě 1.6 Ecoboost.

krab
04. července 2020, 23:20
-1
Temná doba motorismu

Toffbilen : fajn káry. Petrolicious pochopitelně moc dobře znám... Rád tuhle stránku čtu a dívám na jejich videa. Dělají to úžasně. Takových webů o autech obecně na světě moc není, je to škoda. Já jsem přesně ten, kdo je v opozici s lidmi co tvrdí to co Hamster. Ale Ok, taky názor, takže respekt. Mě je tak nějak jedno co si myslí většina, nikomu můj přístup nevnucuju, jen ho sdílím. Někomu se líbí, někomu ne.

Mám rád, když najdu člověka, pro kterýho nejsou auta jen spotřební zboží. A tenhle editorial se mi fakt moc nelíbil, protože byl laděnej až do politiky a směrem, kterej mi nevoní. Takže držím palce a zdravím do švédska - užívej si svoje starší káry. Mě zase baví anglický značky - takže Lotusy, MG a Porsche ... A obávám se, že ani to Porsche 911 bych si dnes nekoupil nové, dvacet let staré pro mě funguje perfektně a starám se o něj ať vydrží dalších dvacet... A to s těmi auty i jezdím, dohromady tak 25-30 tisíc km ročně najezdím, akorát se to rozmělní do víc aut.

krab
04. července 2020, 21:42
-1
Temná doba motorismu

Hele, tak nakonec různý věci fungují pro různý lidi. Proto se ani univerzálně nejde shodnout. Každej má rád na autech trošku něco jinýho. Každopádně pro určitou skupinu a není zas až tak malá, fungujou starší auta bez elektroniky těch aktuálních posledních let líp. Musíš ale umět vnímat a ocenit věci, který se dnes u aut naopak upozaďují. Není ani tajemstvím prozradit, že marketingoví experti většiny automobilek už dneska vůbec neřeší nebo dokonce cíleně neodkazují k historii značky a v propagačních materiálech nezmiňují přednosti a charakteristiky jízdních vlastností. Najednou jsou to podružný věci. A prim hraje ta softwarová výbava, jak se kam auto umí připojit, co všechno zvládne samo a tak... A mě tohle nebaví.

Nakonec i na dlouhý trasy a hodně kilometrů můžeš klidně mít dodnes Mercedes S500 W126 z roku 1989. Když budeš chtít zainvestuješ opravdu poctivě do jeho údržby, může být technicky lepší než novej, díly na taková auta jsou, firmy co si do toho zabudují decentním způsobem moderním infotainment taky. A můžeš si to užívat, ty vůně, zvuk motoru, tah a kultivovanost atmo V8 , bude to spolehlivý, budeš s ním moct jet kamkoli, kdykoli. A takový auto udělaný do precizního stavu bude ve výsledku stát kolik ... 30 tisíc euro, možná 40 když to vyloženě přeženu. Jako nějaký full výbava Superb. Každej si může vybrat to svoje...

Spoustu lidí kupuje a používá nová /zánovní auta jen v takovým panickým přesvědčení, že po pěti letech už se to rozsype a je lepší mít zas nový. Tohle by ti asi odpovědělo 80% lidí třeba od nás z práce... Ale jde to jednoznačně i jinak. Ale člověk musí chtít a pochopitelně tomu autu věnovat spoustu času. Souhlasím s tebou, že jakmile se bavíme o "polovraku" kterýmu se tak maximálně vymění olej, ale má jinak všechno už na hraně nebo po smrti, tak je to zážitek o ničem.

krab
04. července 2020, 15:28
-2
Temná doba motorismu

Toffbilen - samozřejmě máš pravdu, ale každej si na to musí přijít sám. Taky jsem zkusil na rok takřka nové auto a bylo dobré, to nemohu říct... :) Ne, bylo dobrý, spoustu věcí zvládalo výborně, navigace byla šikovná, audio, handsfree atd... jenže jsem stejně nejraději ridil ty starší, která nic z toho nemají, ale cítím se v nich líp, svobodnější, mám je radši. Došlo to až tak daleko, že jsem to zánovní auto prodal a koupil (nutno říci za ještě víc peněz) 53 let starou káru a těším se na každou vyjížďku v ní. V tom logu jak máš "drive tastefully" je totiž mnoho ukryto. Kdo je od dětství blázen do aut tak ví...
-
Komentář upraven 4. 7. 2020, 17:31:42

krab
03. července 2020, 08:39
0
Autíčkář se ptá: Vaše nejoblíbenější Porsche?

Všichni chtějí to, co chtějí všichni .... v tom je fakt kouzlo marketingu německejch výrobců. Golf je Golf a Porsche 911 Porsche 911... Jak se to designově začne trošku lišit, je to risk a ten se nevyplácí. Je to trochu nuda i blbost z logiky věci, člověk by měl chtít něco co není furt stejný, ale hodně lidí je zkrátka takhle konzervativních.

Já tam nahoře napsal taky trojici 911. Ve skutečnosti mi ale v garáži stačí bohatě jedna. Kdybych si vyloženě mohl vybrat a neřešil peníze, tak to bude prostě ten starý "F model" , 60. léta, je nejhezčí i když bude daleko pomalejší jako ty nové. Ale řídit se bude dost zajímavě, čím starší ta 911 je, tím je na řízení zvláštnější a zkrátka svá. V reálu, ale , když srovnám různý kterými jsem se už svezl, jejich ceny a co za ty peníze dostaneš, jsem stejně toho názoru, že standartní Carrery 2 v provedeních 996 a 997 s manuálními převodovkami jsou nesmírně výborný poměr mezi tím jak jezdí, co se dá s nimi užít atd. a cenou kolik stojí. Teď jsem v pondělí byl s kamarádem na jedné perfektně zrenovované 964 C2 z roku 1990, svezl nás, prohlídli jsme to, popovídali si s majitelem, auto fantazie, majitel extrémně solidní člověk, puntičkář, auto snad lepší než nové. Ale dilema je - dali byste za to dva miliony? A to je ta otázka... Je to krása, 964 C2 je v kurzu, fanouškům se aktuálně hodně tenhle model líbí, svezení je moc příjemný, ale ta cena...

krab
02. července 2020, 16:30
0
Autíčkář se ptá: Vaše nejoblíbenější Porsche?

Víte, ono fakt záleží co má auto za sebou, jak ho předchozí majitelé servisovali a takový ty věci... Já věřím tomu přesně že to je jak píše Ratan, ale pochopitelně se mu může stát, že jednoho dne přijde na řadu velká oprava. Obecně bych Porsche (mimo GT modely) nedoporučoval na okruh, protože od přizadření můžeš být najednou kousíček... Okreska, výlety, cestování, běžný jízdy, na tohle je to auto přímo stavěný. Závoďáky to nejsou , cokoli co je klasicky Porsche Cayman / Boxster / 911 s motory M96/M97.

Když bude štěstí, tak je to celkem levný na provoz. Když bude smůla, tak motor ven a udělat co bude nutno. Je potřeba počítat s tím, že 10 tisíc euro tam do oprav zahučí a mít je tak nějak v záloze. Jinak všechno dobrý. Elektrika, výbava atd. to se nekazí. Interiéry přeci jen u většiny docela vržou, ale záleží jaký práh tolerance máš, mě třeba na 996 interiér vrže/skřípe celkem malinko a jen občas něco, jel jsem i v jiných a to ta moje je z nich troufl bych si říct nejlepší. U Caymanů to bude nejspíš stejný, i když už mají ten nový interiérový design společný s 997. Bude to asi trošku lepší, taky je to zase novější auto.

Jinak asi je potřeba čekat nějaká ta klasika : spojka, setrvák, rozvody, IMS radši vyměnit, když je motor venku : tak to jsi tam tak za 100 /120 tisíc zhruba. Podvozek celkově, když by se dělaly i ramena a vše mělo vůli tak klidně dáš až 50 , tlumiče origo Bilstein vyjdou ta sada asi na 30 myslím, brzdy drahý nejsou, musí se to každopádně vozit někomu, kdo dělá Porsche, rozumí jim, ale nehraje si na nějaký porsche servis pro pracháče... naštěstí servisy s přátelským přístupem jsou, nevím teda jak na Slovensku.

krab
01. července 2020, 22:37
0
Autíčkář se ptá: Vaše nejoblíbenější Porsche?

Moc hezká, ty jo koukám co tam máš Ratane za kola? Není to už moc velký? Nevím jak na těch Caymanech, ale u 911 hodně platí, že na menších , užších jezdí líp, max 18" , 225 vpředu a 265 vzadu, víc bych tam nedával

krab
01. července 2020, 10:55
0
Autíčkář se ptá: Vaše nejoblíbenější Porsche?

996 Turbo je ještě stále docela dostupný ... je to dobrý auto, ale já došel k poznání, že obyčejná Carrera 2 mi vyhovuje víc. Ale zase další člověk to může mít opačně.

U mě:
996 Carrera 2 3.4 , 296 PS
G model Carrera 3.2 (G50) 231 PS, rok 1987-1989 ( a asi si doladil do Clubsport specifikace)
Porsche 911 (1964-1965) - úplně tu první klasickou verzi, motor 901/01 2.0 , 130 PS

krab
01. července 2020, 10:00
0
Kafe&Káry Praha vol. 35 – 5. července na Kotlářce

Jako nechci prozrazoval tajný know-how, ale víš jak : jde to, ale musíš dobře koupit, zavčas prodat a hlavně s tím mezitím moc nejezdit, aby se to neposralo :-D

krab
30. června 2020, 22:18
-1
Kafe&Káry Praha vol. 35 – 5. července na Kotlářce

Já vim co uděláš ... koupíš nejlacinější pojízdnej V8 benzinovej Range Rover na trhu a budeš mu poctivě na benzinřidič a psát deníček :-D

krab
30. června 2020, 14:24
2
Kafe&Káry Praha vol. 35 – 5. července na Kotlářce

Přesně to tak je... Jo, Tomáš má zatím poměrně konvenční stroj na běžný ježdění, respektive se ho před delším časem rozhodl pronajímat na operák, nutno říct výhodnej, protože asi kdyby ten Countryman koupil a za 2 roky teď chtěl prodat bude ho to asi celý stát víc než celel "operák v akci" :-D Teď jsem jedinej drsoň já, kdybych si teda najednou nemohl půjčovat MiTo od ženy, tak nic normálního už nemám, jen dva veterány kde 1 hodina jízdy = pak večer strávenej v garáži (což je vlastně fajn) , 996 která se snad už znova nerozhodne pro nějakou lumpárnu a Elise, která je zatím extrémně spolehlivá ... raději nezakřiknout.

Ale třeba kamarád a slavnej writer z garáže Martin Tolar, ten jede jen v hrdinech minulosti. Jag XJ za babku a MX5, která je kupodivu nespolehlivější než ten Jag :-D To je frajer, ne jak my...

krab
30. června 2020, 11:36
1
Kafe&Káry Praha vol. 35 – 5. července na Kotlářce

Nakonec, to si nemusíme toho moc vysvětlovat, ty to znáš, já to znám :-D ... na starším autě můžeš při dobrý konstelaci hvězd i vydělat, ale taky i dost kolosálně prodělat. A pak je pochopitelně to použití. Mě stačí těch 5 tis km ročně na jedno auto naprosto v pohodě. Až kdybych musel skutečně někam denně jezdit tak bych řešil co a jak... A pokud se tak někdy stane, tak pak to bude skutečně o počítání a přemýšlení co na takový účely mít. Starší solidní offroad co se nesere, něco jako Pajero nebo nová euroškatule , nebo auto z okraje trhu v nějakým mírně jetým stádiu např. Giulia , zkouším všechny možný, takže představu mám, ale co je ideální přístup těžko říct. Hot hatch už je asi tématicky za mnou, ale pro ty tvoje účely je ten Mégane novej rozhodně ideální. Já tam psal, lepší by byl ten starej v 275 Trophy, ale to je taková ta věc, co koupíš na těch 5 tis hezkejch letních km. Na tvejch 50 ročně nesmysl, to by toho byla škoda. Takže to já chápu že jsi vhozenej do nutnosti mít něco novýho, je fakt, že já mám obrovskej momentální komfort faktu, že auto jako dopravní prostředek vůbec nepotřebuju anebo jen občas.

krab
30. června 2020, 11:06
0
Kafe&Káry Praha vol. 35 – 5. července na Kotlářce

jj, je , šel jsem do veterána, takže něco pryč muselo. Fajn zkušenost, ale nový / zánovní sportovní auto už kupovat nebudu. Pokud mě zas teda něco náhodu v budoucnu nechytne , to při našem hobby nikdy nemůžeš dopředu tušit. Já nevim, s tou Corvette máš mi přijde spíš snad skoro až smůlu ... Tak třeba teď budeš jen několik let jen jezdit a měnit olej. Držím palce. A zas bych ty naše krámy nepodceňoval, kdyby nebyly dobrý na svezení, tak je nemáme :-D

krab
30. června 2020, 10:14
0
Kafe&Káry Praha vol. 35 – 5. července na Kotlářce

To ani ne... nový je po praktický stránce kolikrát velmi dobrý, ale spíš že to vidím jako dost : nový je drahý :-D

krab
30. června 2020, 09:46
0
Kafe&Káry Praha vol. 35 – 5. července na Kotlářce

Hlavně v těch novejch autech ty prachy vážně utopíte pánové .... U mě to nakonec vždycky vycházelo nejblbějš s co nejnovější károu. Je fakt, že ztráta byla spíš v pořád drobná, tak je evidentní, že nový (zánovní) auto třeba zkusit na rok jako jsem to udělal s tou 124 Spider, když to teď po prodeji shrnu vyšlo se vším všudy tak na 5 tis měsíčně. Což je furt pohoda, ale se starými auty to kolikrát jde zůstat i za nula, protože co člověk nasype do údržby občas se umí vrátit i na následným prodeji.

Pro mě by Mégane RS byl vyloženě (ač to má jistě svoje nesporný jízdní kvality) dost drahá sranda. To spíš ten předchozí MK3 Mégane RS 265 Cup, ale úplně ideálně origo 275 Trophy s origo akrapovičem v té žluté, to už si cenu bude držet podle mě furt stejnou. Ale zase s tím nesmíš najíždět mraky kilometrů... Takže pro Beastara na nic.

A jak píše Beastar, leasing si můžeš vzít tak nějak vždycky, kumšt je spíš si to propočítat jestli to nový auto opravdu stojí za to a chceš/potřebuješ to takto financovat a budeš s tím pak za pár měsíců potom co to uděláš furt v pohodě...

krab
29. června 2020, 22:45
1
Ford Mustang GT Convertible: Tvor extrovertní

Moc hezký fotky a vážně čtivej , moc hezkej text. Palec nahoru!

krab
28. června 2020, 16:14
1
Nešťastná srdce, aneb; když se motor nepodaří

Těch motorů by se našlo... většinou jsou ale problémy ve spojitosti s nedostatečmou údržbou a necitlivosti majitelů k technice. Jedny z nejnešťastnějších motorů jsou Isuzu/GM 3.0 TiD , v Saabech, Renaultech a Opelech. Ty končí na neopravitelný závady, jestli si pamatuju dobře, tak zaklepávání vložek válců v bloku. A pak i motor Jaguar/Land Rover 2.7 TDV6 vyráběný spolu s PSA. Nakonec i třílitrová verze, v menší míře i osmiválcová verze.

BMW/PSA THP , pak BMW N63, ale i v te době používaný biturbo V8 od Mercedesu, oproti staré V8 M113 servisně nákladný motor.

BMW S85 i jeho menší V8 verzi z BMW M3 bych považoval za fantastickou techniku. Měl jsem štěstí jezdit s oběma a jsou to de-fakto závodni motory určený i pro civilní provoz. Tvrdil bych, ze zabijákem jsou spíš majitelé co se vykašlou na údržbu nebo tomu daji za uši za studena. Je to citlivá technika, zrovna tak i motory Porsche M96 a M97. Nejsou vhodné pro motorsport a vyžadují péči. To IMS se zadřelo jen asi u 3% exemplářů. Ale téma to je, ovalita válců u verzí 3.4, ale hlavně 3.6 a 3.8 obecně problém je, na druhou stranu většina motorů pořád běhá v pohodě v původních stavech. Novější přímovstřiky jsou už jiný design, ale trpí na karbonový úsady a ty hlavy se kvůli tomu typicky po ujetí 100 tis km sundat musí...

Všechno má zkrátka svoje. Asi nejlepší motory bych hodnotil z Evropy BMW M52 B28 a M-B M113 3 ventil 5 litr V8. Z japonska snad možná Toyota 2ZZ GE 1.8 a Nissan VQ30DE , z Ameriky nevím, ale těch fakt nesmrtelných V8 by se našlo několik...

krab
25. června 2020, 09:53
0
Eberhard Schulz: Stavitel automobilů

Souhlasím, moc povedený a připomenutí moc zajímavejch aut!

krab
22. června 2020, 21:45
0
Puristé bijí na poplach - Lotus zavrhl spalovací motory

Jo, všechno zlý je pro něco dobrý... Já už mám takhle dva se spalovacím motorem. Otázka je opravdu jak to bude... Kdo znáte historii Lotusu, tak je to jedna velká napínavá story a oni vždycky nějak vstali z popela jako bájný Fénix. Na druhou stranu Čínskej majitel nemusí věstit nic dobrýho... i když třeba taky vůbec ne.

Ono totiž jde obecně o to, že dnešní většinová společnost auta vůbec nijak neprožívá. Další část jim jde cíleně po krku a jen malinkou část zajímá řízení. Ale já věřím, že se to zase jednou otočí. Děti se na Elise usmívají a mávají, na Elana úplně to stejný a chlapy na to taky čumí. Z dnešní technologií by mohla vzniknout klíďo nová Elise vážně ještě lepší než ta, kterou představili v roce 1996 a inovovali postupně dodnes. Hlavně do toho nesmějí cpát baterky a elektromotor, tím to totálně poserou....

krab
20. června 2020, 17:54
2
Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV: Prolínání světů

Ty jo, tolik vášní tady ... přitom o nic přeci nejde. Dobře mířený šrapnel, koukám zafungoval. Nespadl jsem z Marsu a auta týhle kategorie mám poměrně slušně najeté. A zázrak to nebývá ani do praktičnosti a do sportovnosti už vůbec ne.. ať už Hyundai Kona nebo sesterský Stonic, Seat Arona, zmiňovaný Miník či mnohé další... Je dost možný, že až si eventuelně někdy půjčím Forda, uznám, že je z nich nejlepší, ale zázrak hodný tolika přívlastků "zábavný" to fakt asi ne, minimálně ne v mým světě vnímání aut. Schválně jsem to s tím komentářem trochu přehnal, aspoň je tu diskuze. Jinak ale běžně vážně tenhle typ vozidel co mi nic neříkají nekomentuju, nicméně tahle Puma ( a viděl jsem jí už i naživo) je mi vyloženě nesympatická. Ta původní byla sice obyč a jednoduchá, na základě Fiesty, ale měla výbornej motor i jízdní vlastnosti a taky byla lehká. Je fakt, že jsem Pumu nikdy nechtěl ani neměl ani tehdy, když byla novější, ale dneska mi přijde jako suprová volba energickýho dvoudvířka v ceně spolehlivě do kila, často i do padesáti tisíc. A jak dodává Skipper, to že si kolikrát názor na nové auto dotváříš až delším používáním, to je fakt... Anebo se taky jen nedovedu vžít do role někoho, koho taková Puma chytne za srdíčko. Jinak jsou v testu fajn fotky, to zas klidně pochválím, proč by ne...

krab
20. června 2020, 09:09
0
Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV: Prolínání světů

Dobrá, dobrá pánové. Přijměte mé nejhlubší omluvy :) Šel jsem včera kolem autíčkáře a taky z hospody domů, čtu text, vidím obrázky té přejedené pumy a říkám si, a jééje... Týden jsem s ní nejezdil, i když pokud je nasadí v autopůjčovnách, tak se tomu nejspíš v budoucnu ani nevyhnu a na nějakou služební cestu mi jí dají. Ale zážitky z litrovýho tříválce v autě na chůdách si dovedu živě představit. I když... pravda je, že Ford měl ty motory o něco lepší než Korejci případně možná i lepší než koncern, i když těžko říct. Tříváleček turbo nás dovezl loni myslím, tři chlapy v Oktávce až na Stuttgartu a zpátky a dalo se to... Ale mluvit o radostech nebo o "staré škole" , to mě rozesmálo a proto jsem tam pustil ten "šrapnel". Jinak pohoda, klid a já se zase stáhnu do kouta, maximálně okomentuju nějaký zajímavý blog, článek z historie nebo tak něco...

krab
19. června 2020, 23:52
-1
Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV: Prolínání světů

Víš co Kubo, já bych se na to vyprdnul cokoli k tomu komentovat, ale tenhle odstavec, to mě vyloženě rozesmálo a nedalo mi to...

"Jenže já se tím autem svezl. Jezdil jsem jím celý týden. Hledal jsem delší, ale zato horší trasy. Jezdil jsem s ním, i když jsem nikam jet nepotřeboval. A zjistil jsem, že nová Puma je i přes všechny odlišnosti ve skutečnosti naprosto dokonalým nástupcem té staré. A co víc, že i přes spoustu moderních prvků a moderní koncepci je zároveň i autem ze staré školy. Autem pro ty z nás, kdo řízení pojímají jako radost a pro které samotná cesta je větším zážitkem než cíl."

To je jednoduše řečeno absolutní blábol. K tomuto typu auta to vážně nesedí, takovou větu nasaďte k něčemu co si to zaslouží, tohle je takový trošku trapný. Jasně, já si přibásním často veterána, kterej ani ráno nenastartuje, ale zasvěcení to myslím chápou... Puma je pro mě osobně dost velký zklamání. Kdyby to byla Kia (cosi) tak mávnu rukou, ale Ford, který uměl udělat Cortinu, Sierru, Escorta, Granadu, Capri i GT40 ... hmmm, není to vono prostě.

PS: Jsem taky nad věcí, jen vás tu trošku tu a tam podráždím, zrovna jako vy si uděláte prdel ze mne, takže jak říká Jeník, pohoda...klid

krab
19. června 2020, 22:58
1
Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV: Prolínání světů

Já to teda nakonec prolítl a zběžně pročetl a vidím to stejně jako Sheogh naprosto bez diskuze.. Napsat, že je to auto ze staré školy, to je vážně nesmysl. Je to typický crossover, kdyby to bylo korejský, tak to ani nekomentuju, ale protože značku Ford mám rád, tak mě to bohužel dráždí. Takovou sračku vyrábí firma, která dokázala tolik fantastických aut v historii, je to vážně smutný. Ale co se dá dělat... historie se mění a lidi co kupují nová auta chtějí asi tohle, tak to mají. Co se dá dělat, asi nic...

krab
17. června 2020, 11:18
0
Mercedes Benz CLA 220: Malý Mercedes v nejlepší formě

Mě se v tom testu v závěru líbil ten "zastydlý dinosaurus" :-D Jako bych se poznal...
Každopádně se nebojte novou Oktávku klidně osolit... Na "funkci" tedy na fleetové prodeje to nebude mít stejně vliv, to se nemusíte nidko bát. Já v ní tedy jen jednou seděl, resp. nakoukl dovnitř, při příležitosti focení nějakých youngtimerů, protože jí měl náš fotograf. A přišlo mi to náhodou pěkně udělaný, přesně pro toho zákazníka (uživatele) tak jak by si to asi většina představovala. Co si ale myslím, že bude mít mercedes velmi navrch tím infotainmentem. Ten funguje dobře. Nakonec ono co na těch nových autech už testovat... jestli se matlá po displeji líp v tom nebo v tom druhým :-D

krab
10. června 2020, 11:50
4
SsangYong Korando 1.6 e-XDI AWD: Levné neznamená laciné

Jako jablíčko nechybělo, ale povšimněte si, že je tentokrát granátový a rovnou odjištěný :-D ... to možná cosi napovídá, modří už vědí

krab
06. června 2020, 08:33
1
Praha: Oáza motorismu

Zkuste si teď někdy Radotín. Nádherný bludiště s překážkovou dráhou. Hezky jsem si tam ve středu večer cestou domů zajezdil. Nemá to chybu :) A to bylo v módu "traffic off". V pátek ve 4 to bude nejlepší si myslím...takovej tajnej tip

krab
05. června 2020, 09:57
0
Subaru BRZ Spec-S: Je vůbec něco, co o něm nevíte?

Já myslím, že s s tím svezl zatím z ČR jedině Kuba Rejlek na nějaký prezentaci. A hotové to auto v ČR není. Já ale nemám v tomhle přehled, s těmi PR automobilek v kontaktech typicky nejsem... Spíš bych očekával, že by se mohly začít objevovat letos nějaké testy Toyoty Supra s dvoulitrem od BMW, čtyřválcem, to už je myslím i v prodeji.

A ohledně novýho BRZ/GT86, byl jsem na takovým menším srazu přátel sporťáků a byl tam týpek přesně s touhle Spec S BRZ a bavili jsme se o tom, je to velkej fanoušek, sleduje to dění a ten tak nějak posmutněle tvrdil, že si nemyslí, že to nový auto bude. Nebo, že by bylo pro Evropu. Ona dost možná to místo zaplní Supra 2.0 turbo, teď koukám, že i Supru 3.0 GR můžeš koupit výrazně levněji, než byla ta původní ambiciózní cenovka 1.8 mio s DPH, takže dost možná to půjde touhle cestou. Ale nevím... píšu jen co jsem slyšel...

Já osobně, mít zálusk momentálně na pěkně udělané, lehké kupé s atmosférou a manuálem, fofrem bych bral tohle poslední co je inzerovaný v ČR k mání a byl rád, že se na mě ještě dostalo :-D 850 tisíc je za tuhle limitku myslím docela adekvátní cena. Přeci jen je pořád mezi tím a Suprou velkej cenovej skok i když bys sehnal Supru jako předváděčku nebo lehce ojetou po někom, komu to nevyhovovalo a po pár měsících prodává... https://www.sauto.cz/osobni/detail/subaru/brz/18224746?goFrom=list

krab
05. června 2020, 09:47
-1
krab
04. června 2020, 14:02
0
Hyundai Ioniq Electric: Efektivitou k lepším zítřkům

Víte co, já myslím, že tady všem uniká ta pointa. Ta není v nějaký jestli elektro nebo petrol ... koneckonců ať si každý fandí tomu svýmu. Spíš je smutný, pro nás ty autíčkáře "klassik", že se tu komentuje tohle, ale okolo BRZ se tu už fanoušci neslétávají. Vidím kompletně posun, který redakce postupně tou tvorbou udělala a ten magazín už je dneska stejnej jako všechny ostatní. Je tu všechno, mainstreamu a "new energy" nejvíc, protože to jsou věci PR ové automobilek nejčastěji menším webům tlačí, protože zase korporát si to žádá. Proto tu občas nás pár brečíme... ale já už tedy přestávám a budu si řešit svoje věci a je to...

krab
04. června 2020, 12:17
0
Subaru BRZ Spec-S: Je vůbec něco, co o něm nevíte?

Jo, vybral jsi výborně. Daily, chtít miatu, ale s kufrem a sklopnejma zadníma sedačkama, díky tomu tam dáš i větší věci dozadu, když je potřeba a bez plátěný střechy a je to jasná volba. Tak držím palce s opravou a těším se na někdy... s výlety budem pokračovat, zatím to tu naší skupinku baví, mě taky, sešla se fajn parta, takže rádi další fajn lidi přivítám.

krab
04. června 2020, 12:12
0
Hyundai Ioniq Electric: Efektivitou k lepším zítřkům

Půjč, vřele to doporučuju ... Vyzkoušíš uvidíš. Já se nechal uvrtat předloni do ekorallye a právě ten Ioniq electric nám na 14 dní půjčili. Tak jsem s tím jezdil. Je to zvláštní ...

Radši už nebudu rozebírat ten flame, ale jsou prostě věci co se mi právě na tý eko-propagandě nelíbí. Hlavně to, že je to skutečná propaganda, ne prezentace nějaké technologie, která by se asi mohla využívat. Ta ekologie se bohužel vytrácí a to zejména díky nutnosti výroby baterií. Vůbec, celej náš svět se nechová ekologicky. Ale to, že se propaguje všude elektromobilita jako cesta k "čisté" dopravě je prostě hnus. A je to na každým webu o autech, snad kromě úplně těch nejúzkoprofilovějších o veteránech, automobilové klasice, sportovních vozech atd... A takový weby tu ani v ČR nemáme...

Průser je, že na jedný straně zeměkoule brání pošahanci vjezd do města člověku, který leta provozuje zachovalý dieselový mercedes (třeba, uvádím jako příklad) a nutí ho extra daní nebo znepříjemňováním života koupit něco nového. Ideálně s baterkami. Díky tomu zase jinde na zeměkouli, třeba jako teď v Norilsku, kde sídlí přední výrobce Niklu, platiny a různých feroslitin drahých kovů, máme dalekosáhlou ekologickou katastrofu: https://echo24.cz/a/SYvtL/proc-to-vime-az-za-dva-dny-ekologicka-katastrofa-v-rusku-rozlitila-putina?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_req_id=e3a9EmSVMwR-202006040656&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box

Proto já se k tomu už nechci připojovat, ano, jel jsem ekorallye, psal jsem o to v garáži, půjčil jsem si ojetý Leaf, taky jsem o tom psal, ale čím víc to sleduju, to dění, tím víc začínám být přesvědčený, že už se tady tý šarády zúčastňovat nechci.

krab
04. června 2020, 11:33
0
Subaru BRZ Spec-S: Je vůbec něco, co o něm nevíte?

Marku, držím palce tedy aby ti ta tvoje GT86 fungovala dobře, kdyžtak pojeď s náma někdy na výlet :-D
Jako ono to asi časem půjde, koupit toyobaru za nižší a nižší peníze, jen bych nečekal úplně vývoj třeba jako u MX5 NC. Těch aut se totiž prodalo přeci jen relativně málo.

Každopádně, není pochyb o tom, že to není auto na ježdění, pochopitelně je a většina majitelů je používá dokonce celoročně.

krab
04. června 2020, 09:37
1
Subaru BRZ Spec-S: Je vůbec něco, co o něm nevíte?

To by bylo dobrý, kdyby to rozepsal. Já jsem pořád ve skupině na FB , GT86/BRZ a tam mi přijde dodnes převládá názor, že ty levné kusy nebrat. Ale já v tom roce 2017 taky vzal vlastně nejlevnější GT86 co měla ČR původ a teda zase měla málo km, jen 40 , ale 2 pojistný události v historii auta, když jsem ho proklepával. Ale autorizovaně spravený a žádná velká rána to bejt nemohla, jednou jen kosmetika, podruhý z blatník s prahem...

A když koukám na inzerci, tak mám doje, že těch 400+ bych stejně musel dotlačit pomalu i teď , chtít nějakou slušnou. Každopádně dobrý kus za 3 kila to by byla rajská hudba :-D

krab
04. června 2020, 09:19
1
Subaru BRZ Spec-S: Je vůbec něco, co o něm nevíte?

Díky Kubo za tenhle test, konečně zase něco pro mě tématického...

Přemýšlím co autíčkáři o BRZ/GT86 nevědí... Kromě faktu, že stále nevíme jestli bude nástupce (a dost možná ani nebude) asi nevíte, že je to jednoznačně jedno z mála aut, které bych si z fleku koupil znova. A možná se to i jednou stane, kdo-ví. Je to skvělý auto, jedno z nejlepších na trhu.

K těm cenám ojetin: Za 300 vážně moc nepochodíš. Možná automat, typicky dovoz z USA, opravený odepsaný auto pojišťovnou koupený v aukci atd... to asi jo. Ale opravdu pěkný kousky stojí spíš půl milionu a jestli upřímně řečeno nebude nástupce, tak není důvod, aby ta auta klesala nějak dramaticky dolů. Tím nechci nikomu kazit radost, ale obávám se, že ta auta někam úplně cenově dolů padat nebudou. Kdybych chtěl koupit to stejné co jsem před 2 roky prodal, myslím, že bych za něj platil zase podobný peníze.

krab
02. června 2020, 11:46
-1
Mazdí trable: Konečné řešení osobní (ne)mobility

Přesně tak... dobrejch aut je spousta, ale i špatnejch a každá automobilka, i ta nejslavnější postavila někdy v minulosti "zmetek". Píšu to v uvozovkách, protože všechno má nakonec svýho hrdýho fanouška. I Takovej Chrysler PT Cruiser nebo Le Baron :-D

Třeba Ferrari jistě šláplo vedle, když postavilo těžkou a ne přiliš dobře jezdící Californii. Porsche udělalo blbost, když zkusili nabízet 718 se čtyřválcem, Jaguar F-Type 2.0 Turbo je taky volovina... Z pohledu nás nadšenců. Z pohledu zákazníka a reálný prodejnosti těch aut už to zas až tak blbej nápad nebyl... RX8 by patrně nakonec s konvenčním pístovým motorem 2.0-2.5 litru o výkonu kolem 200-230 koní měla větší úspěch a zajímavější zůstatkovou hodnotu. Bohužel se u Mazdy sešly dvě negativní věci: koroze a servisně náročná technika. To je blbá kombinace, přitom podvozkově a vzhledově je to auto pořád ještě po víc než 15 letech pecka!

Americká auta docela solidně dotahují ty rozdíly co bývávaly mezi nimi a Evropskými a Japonskými. Doby, kdy byl Cadillac pohodlný gauč a bavorák sportovní limuzína jakou nikdo další neuměl už jsou dávno v tahu. Kolikrát je to naopak... U "amíků" můžeš dnes koupit právě ten sportovní sedan s pořádnou V8 pod kapotou i se samosvorem vzadu a u BMW pohodlný hybrid...

krab
02. června 2020, 11:21
-1
Mazdí trable: Konečné řešení osobní (ne)mobility

Já teda osobně taky souhlasím s Macynem, s tím posledním co psal. Každej jsme fanoušci jiných značek, ale kurnik, jsou to sportovní auta pro nás pro fanoušky. Tak by bylo fajn se přece vzájemně respektovat. Já jsem vždycky zvědavej o tom se dozvědět něco o tom jak kolega provozuje Wankel, nebo tady třeba i toho Millera, věděl jsem, že je tam nějak centrálně umístěnej kompresor, který se nedá vůbec snadno vyndat a opravit, takové nějaké tušení jsem měl, ale nic víc. Zrovna tak nemá smysl hejtovat US motory řady LS, protože to není nic předpotopního. Když dám příklad, třeba od vedle, od Fordu : přečti si něco o motoru 5.2 Flat plane crank co používá Shelby, najednou jdou posměšky o OHV stranou...

Všechno má něco a všechno vydává zvuk, voní benzinem a máme z toho radost. Držme při sobě, protože ze všech stran se na nás řítí ty elektrostračky co si máme jakoby (podle marketingu automobilek) houfně kupovat a to už je automobilová éra co mě neba, vás asi taky ne...

PS: RX8 je náhodou fakt krásný nadčasový auto, I jsem několikrát uvažoval, že si ho koupím a zkusím to. Jenže vím, že skoro každej kdo to udělal v tom nakonec nechal dost peněz a tak jsem byl vždycky trošku "vychcánek" a ušetřil si ty peníze na jiný auta, který jsou pro mě srdcovější. Člověk nemůže taky vyzkoušet všechno. Každopádně majitelé sportovních Mazd s Wankelem mají u mne respekt.

krab
01. června 2020, 23:48
0
Škoda Superb iV: Spi sladce, TDI

Přeci jen, je vidět ten raketovej vývoj : Kdysi ještě v dobách těsně po konci století páry vznikl Autíčkář s podtitulem "Vaše každodenní dávka benzinu". A dneska .... Vaše každodenní dávka elektřiny. A komu se to nelíbí ať si zastrčí zástrčku :-D

Je to holt pokrok. Něco jako, když Vesničkou střediskovou kdysi putoval dráteník. A dneska - panečku "Štefan" :-)

krab
31. května 2020, 12:55
-1
Mazdí trable: Konečné řešení osobní (ne)mobility

Pochopitelně, že výhody to nemá a ve výsledku je provozování auta s takhle specifickou technologií uživateli na obtíž, ale pro nadšence do techniky zajímavá věc. Z tohohle pohledu jsem rád, že to zkusili...

krab
31. května 2020, 11:06
1
Mazdí trable: Konečné řešení osobní (ne)mobility

Tady zase bych přibrzdil. Náhodou Mazda je sympatická tím, že šla do zajímavých inovačních řešení a to bez nějakých dotací a masivní mediální i politický podpory. Koupila to, kde NSU skončilo (Wankel) a dosáhla s tím vítězství v 24h Le Mans. Jsou to frajeři, náhodou...

Atkinsonův cyklus používá Toyota ve všech hybridních ústrojích a to je naprosto spolehlivý a funkční.

Každopádně tenhle Miller Cycle engine byl tak trochu ten Cimrmanův krok stranou, nakonec i jako Wankel, ale je to náhodou hezký, že to aspoň zkusili.

krab
30. května 2020, 22:41
0
Mazdí trable: Konečné řešení osobní (ne)mobility

Stejně všechny ty zvláštní motory vymyslel Jára Cimrnan. Jen vždycky přišel na patentní úřad pozdě...

krab
29. května 2020, 21:48
-1
Tři oddechové pořady o autech

Ty jsem viděl, byly všechny skvělý. Poslední bylo s Vaškem Pechem...

krab
29. května 2020, 17:28
-1
Tři oddechové pořady o autech

Jo, přesně, mě to připadá stylem jako kdyby natáčel zdejší náčelník Jeník Machač a Supa mu k tomu dělal šéfmechanika...

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chrysler Voyager Grand Voyager 1999
Chrysler Voyager Grand Voyager

1999 rok výroby
85 koní výkon
2 500 ccm objem

Dodge Challenger SXT 3.6 V6 2016
Dodge Challenger SXT 3.6 V6

2016 rok výroby
309 koní výkon
3 600 ccm objem

Mazda 6 sport dynamic 2.2 mzr cd 120kw 2012
Mazda 6 sport dynamic 2.2 mzr cd 120kw

2012 rok výroby
163 koní výkon
2 200 ccm objem

Microcar M:GO  505ccm2  2011
Microcar M:GO 505ccm2

2011 rok výroby
5 koní výkon
505 ccm objem

Ligier Ostatní IXO 505ccm2 5 ps 2011
Ligier Ostatní IXO 505ccm2 5 ps

2011 rok výroby
5 koní výkon
505 ccm objem