reklama
načítám data...

krab

JménoPan Krab
BydlištěPraha-západ
Registracepřed 12.6 měs.
Poslední aktivitapřed 3.1 hod.
Telefonjen registrovaným
Příspěvků ve fóru212
Komentářů u článků493
Pozitivních komentářů u článků118
Negativních komentářů u článků3
Možnostinapsat zprávu

Poslední blogy

Stále nejezdím v Toyobaru. K sakru proč?

28. srpna 2016, 10:43 33 komentářů

Náhodou jsem kliknul na už dneska starý editorial na autíčkáři týkající se odborné čistě teoretické debaty zda má Toyota GT86 a její sestra BRZ opravdu dostatečný výkon. Blog je velkou obhajobou toho že ano, že je zbytečné chtít víc. Vybavilo se mi současně jak jsem v té době něco v podobném duchu napsal na jiný autíčkářský blog….

Hipsteři, Hejteři nebo Autíčkáři, ale moment! Kdo je vlastně kdo?

30. srpna 2016, 22:08 6 komentářů

Není tomu dlouho co jsem objevil a začal pravidelně číst tento web o autech. A přiučil jsem se něčemu novému. Už dneska díky Autíčkáři vím, že existují nějací hejteři a pak že nějací hipsteři. A kdo je teda potom Autíčkář?


Posledních 50 komentářů

Pan Krab
19. srpna 2017, 00:10
0
Proč je Mazda MX-5 to nejmužnější auto, které si můžete koupit

Vavrisi, jasně ND hodnotit nechci, jelikož jsem v tom nejezdil, tak je kravina o tom cokoli psát. Půjčte mi tu bestii na pár dní a něco uvidíte :-D .. upřímně bylo by blbý, kdyby to tuhostně a jízdními vlastnostmi bylo stejný nebo horší než NA-NB..

Pan Krab
18. srpna 2017, 22:33
0
Proč je Mazda MX-5 to nejmužnější auto, které si můžete koupit

Beastar : Top komentář ! Bavím se :-D Všechny body sedí. To bubnování deště je vážně pocitově jako když sedíš ve foliáku když prší !

Pan Krab
18. srpna 2017, 22:16
0
Proč je Mazda MX-5 to nejmužnější auto, které si můžete koupit

Vojto, Miata a Toyobaru jsou hodně rozdílná auta :) Věř mi .. Jediná generace kterou jsem neřídíl je právě tato testovaná. A podle mnoha dobrých recenzí co jsem viděl a četl je ND velikostí a charakterem naladění podvozku i výkonově blíž té původní NA mrkačce. NC byl pokus o větší, ostřejší auto, ale ovladatelností je Toyobaru jinde. Je lepší. Není to možná na první pohled vidět, ale po první tisícovce kilometrů v Toyobaru + dnešních dalších asi třech stech na hezkém výletě tyhle rozdíly začnou vyplívat na povrch. Sežeň testovačku od Subaru 2017 , vezmi si jí na týden a uvidíš sám. Já si zase milerád vyzkouším generaci ND.

A když budu moct a chtít utrácet, můžu Toyobaru svěřit do péče několika úpravců a specielně za pomocí HKS kompresoru + úprav na podvozku, brzdách a kolech můžu mít opravdu seriózní sportovní auto pro chlapy. Což s Miatou ND jde více méně obtížně.

Ale věřím, že ND je skvělé. Jen bych tolik neobhajoval, že pro chlapy. Je to pro každýho kdo chce roadster a nemá peníze na cokoli dražšího. Je to nejlevnější roadster na trhu a je to milá věc. Tak to vidím já

Pan Krab
17. srpna 2017, 21:27
0
Proč je Mazda MX-5 to nejmužnější auto, které si můžete koupit

Knightrider: to víš, tenhle test psal Vojta jako věnování Ferniemu a Vavrisovi :) I mě slza div neukápla a vzpomněl jsem na tu mojí holku jednu stříbrnou , mrkatou :)

Fakt je ten, že když v tom jede někdo velkej, (viděl jsem tento týden na jižní spojce) s pořádnými pazoury, vypadá v tom děsně komicky. A ten chlápek si radši nechal střechu nandanou. ALe efekt to mělo asi jako kdybys byl ve stanu a praskla ti ta stanová konstrukce a plátno se na tebe sesunulo.

Jinak Vojto, tyhle věci jako sedačky a boční opora a ergonomie za volantem, to tedy je asi potřeba rozklíčovat blíž. Naštěstí bude to RF, tak uvidíme. To mě třeba zajímá. Protože MX5 nikdy moc boční opěru moc neměla, až NC FL byla docela citelně vylepšená (sedačky byly od Recara)

Pan Krab
17. srpna 2017, 19:41
0
Proč je Mazda MX-5 to nejmužnější auto, které si můžete koupit

A já se skoro sázel jestli půjdeš teď prodat Krevetu a poběžíš si pro tuhle rudou krásku :) Basa piv se tam vejde, barva je krásná a když si koupíš 1.5 Skyactiv bez samosvoru, tak jsi jasný chlapák!

Náhodou.. hele to je roztomilej text, je to docela psaný pro lidi, kteří MX5 neznají, přemýšlí o roadsteru a tady hele - bingo! :)

Pan Krab
16. srpna 2017, 13:34
0
Jaguar XE 25t: Britské impérium vrací úder

tady máte nějakou evropskou statistiku prodejů : http://carsalesbase.com/european-sales-2017-h1-premium-midsized-segment/

XE je osmé v segmentu, M-B C Klasse letos silně první a Giulia je před XE a prodává se docela úspěšně tedy.

Pan Krab
16. srpna 2017, 09:58
0
BMW 540i xDrive: Jeden vládne všem

Dane, pěkný. :) Recenze je vážně moc fajn udělaná a jakožto bývalý majitel 5er BMW tak nějak asi z toho dobře vytuším jak tohle nové jezdí. Nakonec jsem jezdil skoro všemi 5er , kromě téhle nejnovější.

E60 vs E39 : zasmál jsem se a je to fajn a do toho textu to sedí. Já ale budu ten, který s tím asi (ne) překvapivě nesouhlasí. Objektivně je jako celek E60 lepší, protože prostě je to novější auto a jako celek je nová generace téměř jakéhokoli auta lepší než ta předtím. Jenže, do hry vstupuje víc faktorů a určité vlastnosti E39 tu novější vážně překonávají. Hlavně spolehlivost. My jsme měli doma 525d Xdrive z roku 2010. A měli jsme leta E39 523i z roku 1997. Ta "babička" byla prostě paní auto. Kvalita a spolehlivost, to bylo to hlavní v čem vynikala. Ještě v kontextu doby. Jak moc napřed to auto bylo před konkurencí. A to drtivě. Jízdními vlastnosmi E60 nebyla špatná, ale už se u ní nedalo použít to klasické bavorácké spojení slov "sportovní sedan". E39 taková byla..

Taky stačí mrknout na vývoj cen u opravdu pohledných M-paketových faceliftových 530i E39 a zejména M5 E39. Ty dobré exempláře už stojí dnes víc než podobné o tu generaci novější.

Pětkový bavorák pro mně ale zůstává model E28 : tohle auto bych jednou chtěl do své garáže a to jsem pochopil už před lety a stačila na to asi 20 minutovka za volantem :)

Pan Krab
15. srpna 2017, 15:54
0
Fiat Uno Turbo a Toyota Celica GT-Four ST165 aneb co jste mohli vidět na K&K

No jo, jenže to abych se kluci ještě učil na stará kolena cizí jazyky :-D ... vždyť já se tam nedomluvim!

Pan Krab
15. srpna 2017, 15:04
1
Fiat Uno Turbo a Toyota Celica GT-Four ST165 aneb co jste mohli vidět na K&K

Vidíme to stejně Knighrideře. Myslím Tomáš Vavrečka udělal výbornou práci pro ty Ostravský, hodně přispěvatelů Autíčkáře je obecně z Moravy a Slezska to je vidět. Teď je řada pozvednout ty pražské a začít s tím pracovat a nenechat si zajímavé příležitosti protéct mezi prsty.

Pan Krab
15. srpna 2017, 14:34
1
Fiat Uno Turbo a Toyota Celica GT-Four ST165 aneb co jste mohli vidět na K&K

Taky už mě s tím blbým Autíčkářem někdy posílá do patřičných míst :-D ...
Čas si nacházím fakt jedině tak, že ti lidé a auta jsou v okolí. Že to zabere prostě hoďku , v reálu teda dvě, protože se u toho člověk zakecá .. zrovna jako včera se Saagem :)

Ten nápad oslovit lidi na K&K je přesně co bych chtěl pro ty pražské taky dělat. Jenže musíme zapracovat na místě kde budou a začít to organizovat. I jsem tu včera otevřel ve fóru téma : Máte zajímavou káru a chcete jí mít na Autíčkáři? A nechce se vám o ní psát vlastní blog či článek? Krab přijede a čas si na vás udělá ... je to trochu upletený bič na mě samotného, ale pokud bude občas mít někdo zájem a dohodneme to, obohatí to repertoár magazínu. A dle lokality a času se to může rozhodit mezi redaktory.

Na jednom tématu už trošku pracuju. Uvidíme, zda se nakonec povede..

Pan Krab
15. srpna 2017, 09:37
0
Fiat Uno Turbo a Toyota Celica GT-Four ST165 aneb co jste mohli vidět na K&K

Jak říká Goldies ! :)

A posílám pozdrav do Ostravy Honzovi a jeho Celice. Ani ho neznám a už je mi sympatický. A obáván se, že tahle zrenovovaná babička by to ještě napráskala té nové Toyotce co jsem teď pořídil. Tahle generace už se nevidí a taky jsem po nich jeden čas pokukoval.

Posádka Kankkunen-Piironen na safari Rallye a tahle Celica : http://allracingcars.com/gallery/toyota-celica-gt-four-st165/juha-kankkunen-juha-piironen-toyota-celica-gt-four-st165-rally-australia-1989.jpg

Pan Krab
14. srpna 2017, 13:55
0
Na Autíčkáři se dějí věci. Jaké?

PB : dík, to jak bude vypadat "classic" sekce se řeší a pokud k tomu budu pozván, jako že asi jo, tak to pomůžu nějak optimalizovat. Jestli to má být placené, to si taky skoro nemyslím...

Ti "novinkáři" snad vážně nepřijdou diskutovat přes ty 2min. registrace a pokud jim nedáme to správné krmivo, stejně nebudou mít co komentovat. Pokud třeba udělám článek o Velorexu a jízdní fascinaci , myslím, že to téma samotné ty "trolly" jak se jim říká odradí.

Já jsem rád, že se VD a Zlokočce daří web rozvíjet. Tu čtenost chtějí a potřebují. Já jsem zas rád, že se tady těším velkému stabilnímu zájmu a snažím se hledat atraktivní témata k psaní a pro vás ke čtení.

Mimochodem: lehce spontánním nápadem jsem dal post do Autíčkář : fórum, že jsem víc než ochoten představovat na autíčkáři zajímavá auta registrovaných členů, kteří si jinak netroufají či nemají čas / pěkné fotky atd. na to udělat vlastní blog. Tím to zase oživíme a jsem zvědav s čím se ozvete :)

Je fakt, že pokud by "classic" sekce měla být jen na mě, tak asi zvládnu jeden článek každou neděli k snídani, víc slíbit neumím...

Pan Krab
14. srpna 2017, 11:56
3
Na Autíčkáři se dějí věci. Jaké?

Mám tedy kandidovat? :)

To by chtělo uspořádat "Krabovu Czech Grand Tour" a na náměstích rozdávat Octane booster a náhradu olova do benzínu!

Pan Krab
14. srpna 2017, 10:11
1
Jaguar XE 25t: Britské impérium vrací úder

Hezká barva Zlokočko! :)

XE se mi moc líbí. Hezky napsané jízdní dojmy a tak nějak tuším, že by se mi toto auto jako "daily" mohlo víc než zamlouvat. Pohledem do ceníku moje nadšení vychládá... Ale to auto není o nic dražší než BMW 3er a je o trošku dražší než Alfa Giulia. Vlastně bych se rozhodoval mezi Giulií a XE, pokud bych byl na trhu podobného sedanu.
Škoda, že nejde objednat u modelu "S" manuální převodovka, což u Alfy Giulie QV jde. Jenže XE S vyjde na ceníkových 1.572.516 kč a to je o dost méně než Giulia. Já když už... asi by tam musel ten šestiválec být :)

Pan Krab
13. srpna 2017, 19:30
0
Škoda Kodiaq vs. Peugeot 5008: Rozum proti pocitům

Web funguje :) Sláva ... No Beastare, přesně ... neber to. A ta blondýna mi doopravdy ty klíče předávala. Jen mrkla do papírů .. koukne na mě a říká: "Jasně , blogger Krab .. vy to máte placený, OK, tady klíčky, tady CCSka , přeji příjemnou zábavu" :-D

Trefil jsi hřebíčkem na hlavičku. Pokud by měl přijít den, kdy do diskuze přijdou lidé, kteří můj odstavec nahoře pochopí doslovně, je to v prčicích a tahle komunitní zábava zmizí. A já se vážně moc těším na vaše názory pod článkem a rád se zapojuju. Je to součást celé té legrace s blogy. A rád zas jiné bloggery v tomhle podpořím aby měli radost z toho, že to co píší někdo čte a je tam ta reakce.

Vojto : dík za odpověď , víc probereme s tebou a Zlokočkou a někde se určitě protneme a názorově i shodneme. Chápu kam jak a proč a uvdíme, zda se to podaří dělat časem i zajímavěji. Chce to postupovat malými krůčky a ono to půjde.

Pan Krab
13. srpna 2017, 08:43
0
Škoda Kodiaq vs. Peugeot 5008: Rozum proti pocitům

Já si taky myslim, že VK to trochu přehání. Já mám taky oblíbené modely od Škoda a neoblíbené. Chce to trochu objektivity, ale nebát se napsat vlastní subjektivní názor, který nemusí každému sednout.
Beastar : ano , Mazda je tu opěvovaná a nejen zde. Zrovna tak to Toyobaru a to už si pomalu říkám, kdo si ze mě začně dělat kvůli tomu legraci. Hele, snažil jsem se co to šlo a zatím nic, člověče... Čekal jsem že mi zavolá někdo od Subaru, případně Toyoty a předá klíčky od úplně nové a ono nic...

Tohle vše je sranda. Jestli bych já za něco loboval a budu lobovat dál, tak to bude o snahu nabízet na ten Seznam, když už tam Autíčkář je, nějaký originálnější obsah než mainstreamová auta. Mě se to pořád nechce vnitřně akceptovat, že Autíčkář píše o Kodiaqu a udělá z toho pilotní článek... Přitom v "archivu" starých věcí se dají vyhrabat poklady, jako například krásné povídání o BMW Z1 ... ( a těch příkladů bych našel hodně)

Pan Krab
13. srpna 2017, 08:10
0
Problém s parkováním? V 50. letech našli řešení – páté kolo

To je pěkný :) Někde jsem tohle už viděl, v nějaké staré knížce o autech. To video je bezvadný.
Nějak se to holt neujalo, to páté kolo u vozu..Možná by se ale něco podobnýho ( asi by museli být 2 v každém rohu) hodilo pro návěsy náklaďáků.

Pan Krab
12. srpna 2017, 12:21
0
Škoda Kodiaq vs. Peugeot 5008: Rozum proti pocitům

sorry, tak jsem si nevšimnul. Jo, to je jasné. Klasický Discovery jako byl v testu nedávno, stojí de-fakto 2x tolik. To se s tím srovnávat nedá. Ale zajímá měl model Sport. Ten by stálo za to sehnat. Ve verzi 150K diesel , 9st Automat a 4X4 se systémem Terrain Response vyjde na 1085000 kč. Bude tedy proti Kokodákovi daleko méně vybavený. Jenže ... je to Land Rover :-D

To že se do terénu moc nejezdí to je pravda. Ale opravdový off road, který jinak zvládne běžně praktický věci dává nový rozměr. Můžeš s ním jet do nějakýho off road parku na to si vyzkoušet svoje a schopnosti auta atd.. Má lepší průchodnost sněhem a blátem apod. Já bych byl zrovna jeden z těch lidí, kteří když by si koupili třídu velké SUV, musel by to být opravdový off road, ne jen ten co si na to hraje.

Pan Krab
12. srpna 2017, 10:32
0
Škoda Kodiaq vs. Peugeot 5008: Rozum proti pocitům

PB : to se přesně v názoru shodujeme. Tyhle dvě testované "SUV" či spíš vysoké kombíky vytvářející dojem, že jsou i do terénu budou daleko nejvíc artiklem pro produkty operativních leasingů. Pokud bude pronájem vycházet na zajímavé peníze, nájemce si vezme klidně i ten Pežot. Na druhou stranu, pokud bych byl ten typ zákazníka ( třeba za nějakou delší dobu budu a dneska se tomu směji..) a potřeboval bych auto pro sebe, manželku, dvě děti , s tím že se třeba do školky často rozvážejí i kámoši těch dětí , tak bych si dal na zkrácený seznam to co vyjmenováváš. A specielně Lanďák. Protože jsem si prohlídnul tu Disco co měl k testu Matěj a to je vážně kus solidního auta. Ten tedy byl prakticky za 2 mega. To už je moc. Ale existuje o dost levnější Sport, toho bych moc rád vyzkoušel, třeba se povede na test Autíčkáře. Chtělo by to avšak s těmi auty ještě do terénu... chtěl bych vidět ten Peugeot co předvede na nějakém teréním polygonu :)

Pan Krab
12. srpna 2017, 08:04
1
Škoda Kodiaq vs. Peugeot 5008: Rozum proti pocitům

Já bych nešel ani do jednoho ani do druhýho, pokud bych potřeboval rodinnou teréní škatuli Obvzlášť pokud by to tedy mělo být pořízení vozu normálně, ne na nějaký model OL na roční max. dvouletý pronájem..
Peugeot se časem ukáže jako auto s obrovským poklesem hodnoty, jako je to u jejich větších aut vždycky a to co vypadá dneska futuristicky bude za tři roky vypadat mizerně zastarale. Kodiaq si cenu udrží lépe, jako tradičně Škodovka umí, ale to auto se mi nezdá vůbec pěkné a nepůsobí ani chladně a kvalitně jako např. nový Tiguan.

Chtělo by to totiž konkurenta z Ostrovů ( se špetkou indické krve teda..) : Land Rover Discovery Sport.
Bude dražší, ale když si hrajete s konfigurátorem, ne zas tak dramaticky. Jestli Kodiaq 2.0 TDI 4X4 DSG vyjde na 856tis v základu, + nějaká výbava je tam min. 950tis, to testované auto bylo odhadem možná 1.1M ( to tam dopište, kolik stála přesně ta testovaná auta)

Landy bude tedy dražší tak maximálně o 20%. Když se uskromníte ve výbavě a oželíte třeba plně kožené sedačky, vyjde vás na 1.2 mega. A nabízí 9st automatickou převodovku, ne systém DSG. A pořádný systém pohonu všech kol. Rozhodně to nebude volba každého, ale já bych se nad tímhle autem dost zamýšlel.

Test :


ukázka jízdy v terénu na polygonu:

Pan Krab
11. srpna 2017, 19:35
0
Škoda Kodiaq vs. Peugeot 5008: Rozum proti pocitům

Beastare : jen pozn. "porovnání" MR2 a Boxstera to bylo od začátku brané jako recese a takové to setkání dvou kamarádů, víš? Já si půjčil Boxstera, protože se v té době na mojí 911 měnilo čelní sklo - vidíš zrovna i to bylo nové uff... a chtěl jsem trošku taky udělat radost pánům z Flat Six a hlavně sobě a vyzkoušet jak jezdí starý Boxster. No a Raspby se zase povozil jakožto majitel jiného roadsteru s motorem uprostřed ...

Ber to jako povídání kámošů o dvou roadsterech s motorem uprostřed :-D Žádná jiná věda v tom nebyla..

Pan Krab
10. srpna 2017, 09:49
0
Toyota Yaris 1.5 HSD: Technická revoluce nebo pokrok za každou cenu?

A já si říkám pořád, že ten náš 100koňový Yaris je raketa :-D

Tojku hybrid jsem už na jaře někdy "otestoval" pro blog a více méně máme Matěji stejné nálezy. Výsledek je vážně : "koupím si Hybrid protože chci, ne protože bych ve výsledku ušetřil".

Na druhou stranu já bych býval byl ten, který by ho chtěl. Je pro příměstskej provoz lepší než standartní Yaris s Multidrive převodovkou, který máme my. Za pár let, až bude mít silnější elektromotor a baterii s lepší kapacitou do nějakého takového určitě půjdu. A nebo rovnou do té nové nejlevnější Tesly. Ale nějakej pátek to ještě potrvá.

Dokud bude na těchto autech Toyota dobře vydělávat a jako kratochvíli nám vyrobí novou Supru a časem fungl novou GT86, která ty baterky a elektromotory mít nebude, bude to stále skvělé.

Pan Krab
09. srpna 2017, 10:30
1
Henrik Fisker: Designér v rozbouřených vodách

Henrik Fisker génius bude... DB9 , i když pro mě to bylo překvapení, protože jsem myslel že je to výtvor Iana Calluma je nejhezčí auto světa. No, skoro...

Jinak drobnůstka : narodil se v Dánsku , ne v Holandsku ( teda jestli si nevymýšlí wikipedie)

Moc zajímavý je i ten Mustang "rocket" z roku 2015 : http://henrikfisker.org/products/production-cars/mustang-rocket/

Pan Krab
08. srpna 2017, 20:32
1
Štvou vás nová auta? Možná si brzy budeme moci kupovat nová-stará!

Já už to sleduju nějakou dobu, ale spíš vidím realizace těch "restomods" , auta na bázi starých, ale ne uplně stejné jako původní novinka. Něco jako má Goldies :) - takový pokus o "Singer MR2" ...

Kamenem úrazu je cena. Postavit nové staré auto, ať už jakoukoli cestou stojí většinou mraky peněz, je to kusová ruční výroba. Fakt jsem zvědavej na další informace ohledně té Miaty NA.

Jinak, Singer, Alfaholics, Mechatronic, Eagle, David Brown a mnoho dalších, Porsche classic , BMW classic přinášejí skvosty. Ale taky za hodně tučný prachy.

Jestli bych stál o znovuzrození jednoho auta, tak by to bylo BMW Z3 M Coupe. Když si představím použít navíc k S54 6ti kvalt s M3 E46 ( což v originálu schválně neměla) a upravit podvozek nějakými civilními ale vývojově top tlumiči Bilstein B12/B16 , dát tomu odpovídající dodatečný vyztužení karoserie a cenovku 2 mega .. myslím, že M2 s pádly a 8sp ZF už by nikdo nechtěl :-D ..... i když asi je to nesmysl a toužila by po tom jen hrstka z nás :)

Pan Krab
07. srpna 2017, 21:13
2
Hrdinové za babku: Fiat Bravo HGT

HGT je bomba....hrdina minulosti nás, co v té době chodili na střední a tajně toužili, že si takové pořídí naši taťkové místo Feldy :) ... Ještě lepší je COUPE 20V Turbo .. a že se teď v inzerci objevily :-D

Rubrika "hrdinové za babku" je ta, kterou jsem hltal kdysi v autocarech, tam určitě podobná byla. Ten smysl těch dvou platů, to je nadsázka, respektive spíš původně překlad anglické rubriky v anglickém Autocaru.

V UK se dá pořád totiž pořídit leccos zajímavého do 1000 GPB a tam to fakt tak je, že si na to našetří i finančně gramotný prodavač v tescu třeba, pokud nemá nakoupený všelijaký iphony a další nesmysly na splátky.. ( což většinou tak bývá) U nás je to horší. My stále pracujeme za příliš málo peněz, bohužel..

A že se nedá koupit solidně fungující auto do 50tisíc? To víš že dá, pane Bitner. Ne opravdu... Musíš umět vybírat. Skoro to vybízí k dlouhodobému testu. Koupit auto za 15 max ( plechcup limit) a provozovat ho rok jako denní vozidlo a psát pravdilně příběhy z jeho deníčku :-D ... já bych to zkusil, ale asi bych měl brzo sbalenou krosnu před domem, tak spíš je to výzva pro nějakého zdejšího redaktora.... třeba takový Matěj Podhorský, že by to zkusil ? :-D he he...

Pan Krab
06. srpna 2017, 17:39
0
Koupit či nekoupit staré AMG? | Ptejte se

Jo, tak tohle je přesný :-D Takhle to vždycky dopadá s koupí AMG za 200 , Maserati za 400 a nebo Ferrari za mega :)

Podle mě, opravdu AMG po kterém by mělo stát za to toužit je C63 AMG , dneska už je to takřka desetileté auto, takže vybírat to chce opatrně, ale musí to být úžasná jízda. Jenže utratíš asi 4x těch 200tisic :(

Jako alternativu bych hledal Alpinu B3 3.3l s manuální převodovkou. To je auto na bázi E46 328i. Je nevšední, zajímavé a věřím, že je v něm skvělé poježdění. Asi 2x těch 200 tisíc bude stát.

Za 200 ...hmm za tohle se dá jedině koupit velmi pěkný X308 Jaguar XJ , nad tímhle bych s tímto rozpočtem uvažoval. Na AMG se obávám s tímto rozpočtem zapomeň...

Pan Krab
05. srpna 2017, 10:43
0
Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCI: Američan na evropských silnicích

oprava " tedy na třetí generaci" :) Totiž to Mondeo o kterém jsem psal je to "new edge" hranaté, jak se dalo koupit i ve verzích ST220. A tou "předchozí" myslím auto z roku řekněme 2010 cca...

Pan Krab
05. srpna 2017, 10:40
0
Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCI: Američan na evropských silnicích

Tohle se Vojto povedlo si myslím. One world, one Ford , to je mi hodně povědomá věc... tu z nám i z mého korporátu, se kterým už jsem tak trochu srostlý. :)

Poprvé jsem si změn na Mondeu všiml před pár lety, když jsem v něm cestoval jako pasažér. Bylo to to předchozí. Najednou velké a docela pocitově těžkopádné, zkrátka vážně trochu jako americké auto. Úplně zmizel logický odkaz na druhou generaci na které by normálně měl stavět. Mě to trochu zklamalo, ale zárověň Ford si nemůže dovolit všechno co by si jen hrst evropských zákazníků přála, tak to je takové jaké to je. A možná je Mondeo ještě lepší a pro ještě širší okruh zákazníků.

Pan Krab
03. srpna 2017, 09:52
0
Je malý Renault za necelých 100 tisíc nejdůležitějším novým autem poslední doby?

Já vím Tarantulo jak to myslíš, ale obávám se že pravdu mají kolegové o pár řádků níž. Ono opravdu v Indii si může dovolit tento Renault pouze hrstka z nich.. možná ti co pracují v těch velkých shared centrech v Bangalore a to patrně jen ti na vyšších než základních postech. Na Indickém venkově ani omylem... proto to auto nic neřeší... naopak, je to způsob jak Renault Groupe generuje další zisk, možná ještě lepší než v případě vozů pro "západní" svět, jelikož na tom prdítku Kwidu udělá větší marži. Tím že to ošidí, proto, protože v Indii je obrovská korupce a žádné zákony ochraňující spotřebitele...

PS: i kdyby ve velkých indických městech začala tato auta masově jezdit, nikdo by nikam nedojel, stál by v nekončící zácpě jak to ukázali před časem pánové s Top gearu při jejich "tour" po stopách pramenů Nilu

Přečtěte si tento článek: I v Jižní Americe, kde se toto vozítko taky prodává, jej musí Renault Groupe uvést do alespoň elementárního stavu bezpečnosti odpovídajícím nově vyrobenému autu v roce 2017. http://indianautosblog.com/2017/04/renault-kwid-for-brazil-safer-indian-version-262526

Pan Krab
02. srpna 2017, 23:11
0
Je malý Renault za necelých 100 tisíc nejdůležitějším novým autem poslední doby?

Na tohle auto tedy...použiju opět tu milou hlášku "Kam se hrabe i Bitner" ! :-D

Já budu totiž v ostré opozici. Článek je fajn, je zajímavý, filozofie okolo toho taky a dozvěděl jsem se o novém autě, o kterém bych asi jinak vůbec nikdy nic nevěděl....

Ale, je tu jedno velké ale. Já ten Renault ( on není jediný, takových aut existuje celá řada) vidím jako záměrně špatně zkonstruované auto, kde se ušetřilo za cenu bezpečnosti pro posádku čistě proto, protože bohužel v zemích kde se bude prodávat má lidský život daleko menší hodnotu než ve vyspělém světě. Tyhle auta nechť k nám ani nepáchnou. Dřív stavěli Číňani, Korejci, Indové nebezpečná, nedotažená auta protože to líp neuměli. Dneska přijde korporace typu Renaultu a takové auto postaví záměrně. O kolik by muselo být dražší aby alespoň splnilo nějaká americká a evropská kritéria pro bezpečnost? ( ca. 50tis kč) A tohle se tam ušetří schválně, jenže pak se v tom někdo taky zabije... což mě osobně přijde hodně smutný. Stačí zkrátka nakoupit dražší vysokopevnostní ocel a tu použít v zásadních místech konstrukce. To už dnes každá podobná korporace umí udělat. I v Indii, kdyby chtěla resp. měla to za povinost.

Takže já tomu nefandím vůbec. Tesle fandím, protože je to nová technologie, chytrý marketing, zkrátka úspěch typu Apple a to je obdivuhodná věc. Pokud u elektromobilů něčemu nefandím, tak jsou to místní dotace na ně. To je podvod na všechny. Z mých daní přece nebudu přispívat někomu aby si jezdil v elektromobilu. Mě taky nikdo nedá dotaci na nákup nové Toyoty GT86, že? :)

Já to tedy vidím takto. Což není namířeno proti Vojtovi vůbec, ten to napsal pěkně, ale jenom vyjadřuju vlastní názor na to téma.

Pan Krab
01. srpna 2017, 12:59
0
Ze Zlína až na solná jezera podruhé: Buick je hotov!

Nádhera!!! Co o tom dál komentovat.....

Pan Krab
01. srpna 2017, 11:00
0
Tesla Model 3 je tady a s ní i první zahraniční recenze

Jo, jako když se vám zacpe Lux a přehřeje se elektomotor :)

Pan Krab
01. srpna 2017, 09:03
0
Tesla Model 3 je tady a s ní i první zahraniční recenze

"Times they are changing!" Jak by řekl Bob Dylan....

Já tomu fandím a nebojím se toho. Podívejte , tady Nobuteru Tanigushi se toho taky nebojí :-D

Pan Krab
31. července 2017, 21:18
0
Land Rover Discovery SD4 HSE: Netušené možnosti s aurou legendy

Matěj v Diskošce vypadal vážně jako mladý pan ředitel, nebo šéf exekutorské kanceláře :)
A zjistili jsme, že se tak trochu bojíme parkovat v podzemních garážích..... je to vážně velké auto s pro mě nádherným, designově dotaženým interiérem...

Pan Krab
31. července 2017, 19:54
0
Jsou všechna moderní auta vyměklá? Aneb na co jsem přišel při testování BMW 340i

To je snad téma pro samotnej editorial samo o sobě :-D ... myslím to nevracení půjčených aut. Tím že nejsme profíci, novináři, tak si myslím, to vnímáme trochu jinak a sice jsem zatím stále všechna auta vrátil, ale mám pocit, že přijde den a......

Záleží co si půjčuješ. Paradoxně bych se snad cítil víc v bezpečí, když mi půjčí Landyho za 2 mega jako s ním asi před měsícem přijel k nám do kanceláře "big boss" Matěj a nebo tvé BMW 340i :-D Tam je to prostě jasný.... nemáš na to i když si vezmeš tužku a papír a dvě hodiny budeš intenzivně počítat jak to udělat... U těch ojetin, co si beru s oblibou já, je to daleko nevděčnější. Tam už se to totiž dá nějak vymyslet, když tě to auto chytne. A to musím přiznat, se nejednou už stalo. Zatím jsem neodolal, ale myslím, že den kdy na konci blogu napíšu "...a mimochodem tohle auto už na prodej není, protože je moje" se blíží :)

Pan Krab
31. července 2017, 11:28
1
Jsou všechna moderní auta vyměklá? Aneb na co jsem přišel při testování BMW 340i

Kam se to posouvá u M modelů? No ono to asi není zas taková hrůza jak se to zdá... Nakonec všechny modely M byly vždy hlavně silniční auta. Paradoxně pro mnoho lidí bude překvapením, že i pohodlná na dlouhé cestování. Byl to takový "showcase" toho co automobilka dokáže udělat. Základ byl ale odlišný, výrazně přepracovaný motor a jiný podvozek, často i výrazně změněná karoserie oproti běžnému modelu. A ono to pořád platí.

Když kouknu na BMW stránky, vidím že 340i v M paketu vyjde na 1.46 mega v spořeji vybavené, ale naprosto dostačující verzi. Mimochodem, příplatkový samosvor jsem v konfigurátoru nenašel, jen adaptivní M podvozek... Má zdánlivě stejný R6 3.0 , ale tím asi podobnost s M3 v zásadě končí. M3 má rovněž 3l R6, ale 317kw , to sakra rozdíl. Cena 2.11 mega, pokud si za nic nepřiplácím.
teoreticky může existovat malá mezera mezi nesmyslně, plně vybavenou 340i a holou M3 , v praxi to asi bude pořád těch ca 0.6 mega. Bude mě hodně zajímat kolik stojí nakonfigurovaná testovací 340i v Autíčkáři :-D

No a není překvapením, že nejlepší poměr cena/výkon představuje M2 o 270kw za 1.63 mega, v podstatě bych asi nepotřeboval ani další výbavu.

Skoro abych si zavolal do BMW... "Dear BMW , půjčte mi vybavenou 340i / M2 a M3 já seženu další dva testovací jezdce a za měsíc vám řekneme, který z těchto výrobků je pro konzumenta ten nejzajímavější" :-D

Pan Krab
31. července 2017, 10:28
2
Jsou všechna moderní auta vyměklá? Aneb na co jsem přišel při testování BMW 340i

GanGreen: no ono, když přečteš tu mojí glossu o těch motorech, nakonec vidíš, že u mě taky atmosferická verze vítězí. Nicméně zrovna to twinturbo, ne ten moderní twinscroll turbo má kamarád v 335i ( to modré v "testu" asi před měsícem) a nemůže si to vynachválit. A mě se to taky líbilo...

Ve vlastních autech taky žádné turbo nemám a myslím si, že asi ani do budoucna mít nebudu. Takže asi se v tom shodujem. Částečně je to možná nostalgie, ale částečně je to zkrátka holá pravda, že dobrý atmosferický motor má charakter, mění zajímavěji zvuk s otáčkami, výkon se líp dávkuje a od určitých otáček se mu klidně i změní komplet charakteristika pokud má proměnné časování ventilů například..

další velkou zajímavostí je, když Vavris píše : slýchávám názor že 340i v určitých ohledech předčí i M3! Nemám důvod tomu nevěřit, ale současně to vytváří lehce dojem zděšení nad tím, kam se M3 posouvá v hierarchii značky. To je asi téma na celý sloupek...

Před dvaceti lety to bylo jasné: 330i E46 byla nejdražší normální trojka a pak byla M3. Ty automobily byly ovšem tak odlišné, že jakákoliv podobnost není dohledatelná. M3 má všechno jinak, všechno technicky přepracované k jinému účelu ježdění. U řady E90 to tak platí taky. M3 má dokonale jiný motor, nápravy, má dokonce karbonovou střechu atd... zkrátka od 335i se liší přímo dramaticky.

A jestli dnes lze porovnávat 340i s doplňky s M3 a vůbec uvažovat o tom, že koupí "civilní" 340i se samosvorem dosáhnu de-faktu zážitku z jízdy rovnému či snad lepšímu než M3, to je dost šok. Ono to možná bude téma pro Vavrise a ten test 340i na který se nesmírně těším. Protože já s ní nejezdil, zatímco už se mi povedlo jezdit s M3 předchozích dvou generací, ale s aktuální generací zkušenost vůbec nemám.

Pan Krab
30. července 2017, 09:04
1
Jsou všechna moderní auta vyměklá? Aneb na co jsem přišel při testování BMW 340i

Skvělý článek ráno k snídani Vavrisi :-D Asi nejzajímavější čtení tu na autíčkáři od ježdění s S2000...
Tahle setkání, nové versus staré, jsou vždycky fakt inspirativní věcí. Výsledek je často jasný, spíš nad čím já se zamýšlím je to kolik subjektivně příjemných vlastností najdeš na starém autě v perfektním stavu oproti tomu novému. A pak to přepočítat i na peníze, protože poměr cena / výkon / zážitek je často drtivé vítězství pro staré auto. Zatímco 330i E46 si dovolit můžeme, novou 340 M performance už jen málokdo z nás. Mimochodem zajímalo by mně kolik tahle specifikace stojí a specielně vtipný by bylo srovnání se základní M4. Totiž vsadím se, že už ten cenový rozdíl mezi nevybavenou M4 a takto vybavenou 340i bude malý.

PS: pro GanGreen: přeplňovanej třílitr BMW twinturbo, už i v starší verzi N54 225kw je úžasný motor. Neměj strach, že to kazí zážitek z jízdy v BMW. Je ale technicky složitější, má vysokotlaké vstřikovače atd.. servisně je náročnější a ve sportovně střižené karosérii ( trojka, Z4 apod.) bych teda taky spíš chtěl N52 , přesně tu aplikaci co je v Z4 3.0Si Coupe, to je vážně skvělý motor. Těch posledních 1500 otáček mezi 5500-7000 jsou natolik boží, že bych já osobně oželel ten zátah v nízkých u twinturba. To čím jezdí Vavris, je ale zase generačně dál, asi to jezdí zase líp. Taky by mě tohle zajímalo. Ideálně v jedničce 140i ...

Pan Krab
29. července 2017, 22:42
1
Pět málem skvělých aut zničených vlastní automobilkou

Já ten odstup asi mám, ale mám na to naprosto stejný pohled. Jezdil jsem v začátcích řízení s dědovou 105L z roku 1981 a upřímně, byl to křáp. Pak jsem si koupil Simcu 1301 z roku 1968 a to bylo jiné kafe. A to vše bylo kolem roku 2000, tím pádem ta Simca byla už regulérní veterán.
Táta říkal často, že právě řada 105/120 (užovka) dopadla jak dopadla, hlavně kvůli tomu, že v RVHP nebyla k dispozicit pevnostní ocel v dostatečném množství aby pokryla odbyt, ze které by se vyrobill dostatek homokinetických kloubů. Ty potřeboval jak Trabant, tak Wartburg a i rumunská Dacia. Nakonec, právě Dacia na závady nekvalitních , v licenci vyrobených renaulťáckých homokineťáků dost trpěla. A zkrátka a dobře se rozhodlo, že se to odpíská, celý ten vývoj a motor se šoupnu opět podélně dozadu jako u 1000MB a řady 100/110 a bylo hotovo. A do roku 1987 si s tím musela Škoda vystačit a zákazníci se spokojit.
Na druhou stranu, kdoví jestli by vznikla atraktivní 130 LR skupiny B , nebýt toho "zmršení" toho původního projetku :)

Ale naprosto souhlasím s poslední větou Pepy SFI , to auto vážně zničil režim, nic jiného.

Pan Krab
26. července 2017, 13:20
0
Klub 300, aneb koňská dávka adrenalinu

Jinak moje rekordní rychlosti v Autě nestojí za řeč. Většinu aut jsem vůbec na max ani nikdy nedostal, ani se o to nepokoušel. Takže limit je někde u 250km/h , dál ne.
Je to celé relativní, to je každýmu jasný. Takže 90km/h u našeho MG VA z roku 1938 je hodně adrenalin, 160km/h v MGB nebo Triumphu GT6 zrovna tak. Z Jensenu-Healey z roku 1972 jsem skoro vytáhl 200km/h a u těch moderních aut už to nikdy takovej adrenalin nebyl.

Největší rychlostní zážitek mám ale spojený s jízdou na motorce po předním v ca. 100km/h na letišti.. Ne, neřídil jsem jí, bylo to na tréninku stuntridingu loni a zkusili jsme si spolujízdu. Potom jsem z té motorky slezl, stuntsman se na mě lišácky usmál a já si v duchu řekl : UŽ NIKDY VÍCE! ... ale zážitek to byl teda dobrej....

Pan Krab
26. července 2017, 13:13
0
Klub 300, aneb koňská dávka adrenalinu

To mohl být Lotus Carlton, ale taky nemusel. 295km/h tachometrových by tomu odpovídalo, že to byl. Nicméně jsi taky mohl jet Vauxhallem Carlton (na kontinentu označeným Omega) 3000 24V. To byla nejsilnější Omega s motorem o výkonu cca 215koní a ono i ta by teoreticky mohla tu 290tku na tacho ukázat, přeci jen ty tacho přeměřují o 10% kolikrát.. takže reálně 260 .. z mírnýho kopečka, při bezvětří, možná ....

Pan Krab
25. července 2017, 13:05
3
Jaké nejrychlejší auto vám ještě dává smysl? | Autíčkář se ptá

Je to překonávání nepřekonatelného. A ty milníky se dál posouvají, technika jde kupředu, vezměte si třeba elektrický RIMAC, který tedy shodou okolností zničil Richard Hammond při natáčení dílu Grand Tour. Co se hodně posouvá kupředu ruku v ruce s rychlostí je bezpečnost těch vozů. Co se neposouvá je úroveň klukovské blbosti, obyčejné nepozornosti, únavy, přecenění sil atd. člověka... to je pořád stejné.

Já mám rád auta, která působí, že jedou rychle, i když vlastně jedou pomalu. Jestli je nějaké auto prototypem tohoto pocitu, je to Cateham. A nebo je to Triumph GT6, kdy v něm jízda 160km/h znamená větší nutnost soustředění než pravděpodobně 300 km/h v Mercedesu SLR. A člověk ví, že si nese s sebou daleko větší riziko. Že ve starém autě s 60tých let nesmí bourat, aby přežil...

Myslím, že víc jak reálných 250/260 km/h jsem zatím nejel. Ale, právě víc si cením třeba zážitků při 160km/h na plný plyn v Triumphu GT6, než poklidných 200 + km/h v elegantním Mercedesu. A navíc u aut, které pocit rychlosti maskují přichází zrada, když tam náhodou něco vjede a je potřeba to zastavit..

Pan Krab
24. července 2017, 09:18
0
James Hunt: Co měl v garáži nezkrotný Brit?

Paráda, moc faj si Jamese Hunta připomenout. Ještě snad k těm autům by se mohl připojit Rolls teamu Hesketh racing, v kterém o závodním víkendu pil šampáňo :-D

Jinak moc pěkný článek celkově o Huntovi vyšel před pár lety v Independentu : http://www.independent.co.uk/arts-entertainment/films/features/sex-drugs-and-fast-cars-the-legend-of-james-hunt-has-set-hollywood-hearts-racing-8618054.html

Pan Krab
21. července 2017, 13:57
1
Volvo V90 T6: Zenová zahrada

Tohle je nové auto, který se mi vážně líbí. Já měl taky dřív Volvo. Ani jsem ho vlastně nevyhledával. Byla to zrovna výhodná koupě zachovalého kusu. Úkol byl : kup solidní auto s automatem za málo peněz. A zvítězilo Volvo S40 2.5 pětiválec... Taky s převodovkou od Aisinu :) A to Volvo mě neustále ten rok a půl co jsme ho měli překvapovalo tím, jak příjemně jezdí. Dokonce i komunikovalo nejen pípáním a upozorněními, ale klasicky přes volant a pedály. Tohle bylo ale takový trošku Ford - Volvo. Focus MK2 v jiném hávu...

Nové S90 / V90 je vážně nádhera. T6 by ale měl být šestiválec turbo... no kde jsou ty časy, kdy mohla mít S80 i osmiválec 4.4 litru s hlavami od Yamahy ... Proto asi nejraději testuju ty ojetiny :-D

Pan Krab
21. července 2017, 11:27
0
Po stopách posledního atmosférického BMW

Jo, to já jsem furt ještě v těch starejch označeních.... jasně 340i , píšu 330, protože vím, že je to 3litr šestiválec.. dneska to označují jinak. 340i je pro mě "tuning/drift" speciál, E36tka s přikovaným 4.4 M62 V8 , he, he....

Pan Krab
20. července 2017, 09:29
0
Jak si vedla redakční Alfa na trackdayi, aneb neshořela, přesto pohořela

Liško, to já to vidim podobně. Já byl na tom první track day , taky jsem to okukoval. Přesně jak říkáš. Myslel jsem , koupím nějakou ještě schopnou Feldu 1.6 a huráá závody.... Startovní pole plechcupu mělo různorodé stroje. Matějova Alfice určitě není švindl, 146 se do 15ti tis sehnat dá, ale jak vidíš daleko nedojela.... Jako pár aut ve startovním poli bylo trochu bych taky řekl lehce přes 15tis. Nebo min. mi to přišlo, že tak levně nejdou sehnat. Myslím třeba zrovna jedna Impreza, vcelku dobře vypadající...

Pan Krab
20. července 2017, 07:52
0
Po stopách posledního atmosférického BMW

Vidíte, o N52 jsem psal nedávno v blogu o srovnání Z3 a Z4 Coupe. V lehkém (relativně) autě jako je Z4 Coupe je tenhle motor boží. Vývoj jde ale kupředu, přeci jen přímé srovnání s charakterem stařičkého M52v mé Z3 Coupe je neúprosný. Možná u těch starších atmosferických šestech nalézáme víc charakteru, ale zrovna tady v tomto případě vyšlo plně najevo jak skvělý ten N52 motor je. V čem ale ty staré šestky od BMW řad M50 / M52 excelovaly vždycky je spolehlivost. V tomhle ohledu jsou to bezkonkurenční motory.

Když se pak svezete v přeplňovaných šestiválcích od BMW , nakonec taky musíte uznat, že vývoj jde dopředu a že ty motory neskutečně skvěle fungují. Maličko tupější výkonová špička je na druhou stranu vyvážena famózní akcelerací z lehce nižších středních otáček. Zvuk je ale pochopitelně jiný.

Za mě to vyhrává taky atmosféra. Jsem děsně zvědav, co napíše Vavris o nové 330i :)

Pan Krab
20. července 2017, 07:41
0
Jaká je vaše nejoblíbenější silnice? | Autíčkář se ptá

Jak řikáš :) Budeme tam muset zase jet... A něco Autíčkářům o tom asi napíšeme, že? :-D

Pan Krab
19. července 2017, 21:07
1
Jak si vedla redakční Alfa na trackdayi, aneb neshořela, přesto pohořela

Matěji a Liško, to byla sranda z mojí strany. Ono důkladně opravit takovou starou Alfu znamená nakoupit díly třeba v pětinásobku její aktuální hodnoty. Ale jestli za to aspoň trošku stojí, tak by bylo fajn aby dál žila :)

Pravidla pro plechcup by stačilo udělat tak jak to mají někde ve Finsku v hobby rallyecrossu. Tam platí to, že za fixní cenu ( třeba těch 15) musí jiný závodník jinému závodníkovi auto prodat, pokud o něj projeví zájem. Tím se zamezí, že budou lidi fixlovat a upravovat si je víc a dráž než ostatní. Otázka je potom ještě jestli 15 je OK strop ceny... jestli to nenavýšit na 25. To je taková cena za kterou už se dá leccos koupit a svézt se. Já na to taky čuměl a právě třeba Alfa jako má tady Mr. Coroner Sportivo se prostě do 15ti v nerozpadlým stavu moc koupit nedá. Respektive, třeba mě pobavil inzerát na rovnou 2x 145tky, každá vynikající v něčem jiném, prý dohromady by z nich bylo super auto... ale taky celá zima práce na tom...

Pan Krab
19. července 2017, 18:40
0
Jak si vedla redakční Alfa na trackdayi, aneb neshořela, přesto pohořela

Matěji, recyklovat můžeš Fávo nebo Feldu nebo nějaké to Hjondéé, ale Alfu, ne! Ta by se měla zachránit. Ne vždycky to teda jde, to uznávám. Ale jestli jí nic jinýho plus mínus není, kup novou poloosu nebo repasovanou, a dojezdi s ní sezonu. Navíc je ještě jeden track day! A na ten to chce tajně makat. Zavřít se s Alfou do dílny a vyjet v září s ultimativním závoďákem jako ve staréTop Gear challenge :) Dáš tam semislicky na lehkých kolech jako má Goldies, nějaký EBC destičky, racing podvozek a KN filtr, novou Selenii a závodní sedadlo. Interiér pryč , FIA rám , závodní svody a výfuk a dozadu pěkně větší křidýlko a správný "Cuore Sportivo" polepy ...

A to by v tom byl čert abys byl zase v plechcupu poslední :)

reklama

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chrysler Voyager Grand 2001
Chrysler Voyager Grand

2001 rok výroby
145 koní výkon
2 499 ccm objem

Cadillac Eldorado Cadillac Fleetwood Convertible 1975
Cadillac Eldorado Cadillac Fleetwood Convertible

1975 rok výroby
193 koní výkon
8 193 ccm objem

Chevrolet Corvette C3 Targa 5.7 V8 1980
Chevrolet Corvette C3 Targa 5.7 V8

1980 rok výroby
190 koní výkon
5 657 ccm objem

Dodge Durango SLT 2000
Dodge Durango SLT

2000 rok výroby
250 koní výkon
5 901 ccm objem