načítám data...

krab

JménoPetr "Krab" Jeřábek
BydlištěPraha-západ
Registracepřed 3.5 rok.
Poslední aktivitapřed 1.2 min.
Telefonjen registrovaným
Příspěvků ve fóru432
Komentářů u článků2013
Pozitivních komentářů u článků588
Negativních komentářů u článků117
Možnostinapsat zprávu

Poslední blogy

Stále nejezdím v Toyobaru. K sakru proč?

28. srpna 2016, 10:43 33 komentářů

Náhodou jsem kliknul na už dneska starý editorial na autíčkáři týkající se odborné čistě teoretické debaty zda má Toyota GT86 a její sestra BRZ opravdu dostatečný výkon. Blog je velkou obhajobou toho že ano, že je zbytečné chtít víc. Vybavilo se mi současně jak jsem v té době něco v podobném duchu napsal na jiný autíčkářský blog….

Hipsteři, Hejteři nebo Autíčkáři, ale moment! Kdo je vlastně kdo?

30. srpna 2016, 22:08 6 komentářů

Není tomu dlouho co jsem objevil a začal pravidelně číst tento web o autech. A přiučil jsem se něčemu novému. Už dneska díky Autíčkáři vím, že existují nějací hejteři a pak že nějací hipsteři. A kdo je teda potom Autíčkář?


Posledních 50 komentářů

krab
včera v 19:13
1
Auta stříbrného plátna

A ještě jsem si vzpomněl : červenej Mercedes Pagoda 230 SL nebo 280 SL ve filmu Jak utopit doktora Mráčka. Ten si tam zahrál taky nesmrtelnou scénu. To byla kára... to možná bylo tehdy i pro ty filmaře složitý vůbec sehnat.

krab
včera v 19:08
0
Auta stříbrného plátna

Z Hardcastla si taky pamatuju jenom Coyote X, ten byl boží. Jinak u ani moc nevim o čem to bylo... A někde jsem se dočetl, že prý to byla stavebnice udělaná na základě techniky Brouka snad... Ale v serálu mu dali pořádnej V8 soundtrack :)

krab
včera v 18:55
3
Auta stříbrného plátna

Já měl nejradši Dunovku... červená se žlutou střechou :-D Když se rozzlobíme, budeme zlí. Infantilní, ale brilantní, klidně bych si to pustil někdy zase...

PS: v tom filmu je navíc obrovský množství skvělejch kár z 60. let. I ty jejich závodní Escorty, krosky motorky starý a hromada dalších.

krab
včera v 14:27
0
Dobré zprávy z Itálie - Maserati chystá malý osmiválcový sporťák

Ono možná bude ten problém zdaleka nejen v produktu. Mě to zaujalo to téma, tak jsem si otevřel poslední finanční výsledovky u Ferrari ( pozitivní výsledek) a FCA , FQ3 2019, poslední čtvrtletí zkrátka. No a nevypadá to růžově ve smyslu, že profitabilitu FCA drží nad vodou čistě prodeje v americas regionu. Maserati samostatně je vidno jak říkala vědma Jolanda "vidím velký špatný"
Tady to je, klidně si přočtěte: https://www.fcagroup.com/en-US/media_center/fca_press_release/FiatDocuments/2019/october/FCA_2019_THIRD_QUARTER_RESULTS.pdf

Ten problém v FCA bude dost možná i mimo produkt jako takový. Potřebují lepší efektivitu vedení, zlepšit procesy, umět vhodně šetřit... Vezměte si třeba takovou Ducati, mojí oblíbenou značku motocyklů. Jednu dobu byla na zavření jestli se nepletu. A najednou v rámci koncernu Volkswagen group / Audi a.g. přímo umí generovat operating profit 7% ( za 2018). Takže ono to jde, ale musí v tom Maserati a Alfě Romeo nastat nějaké výrazné změny způsobu vedení. Já jim držím palce samozřejmě....

krab
včera v 12:19
0
Blue Bird Conventional: Prostě školní autobus

Hrozná řehole by to byla... Do práce, pak z práce a začít přemejšlet co během večera napsat, načíst k tomu rešerši, vymyslet nějak název a jak to napsat, nastavit do systému a pak zas další den znova, to jo, to by byla otročina a i ten obsah bys za chvíli udělal jen tak fofrem, stylem těch kluků na autofóru, kteří to asi takhle dělat musí. Ráno zasednou k internetu, hledají co novýho, rychle přeloží, napíšou, vymyslí titulek a fofrem na další... To je pak práce kreativní asi jako dělat pokladní v Kauflandu

Kamýk říkáš... tím jsem ještě nejel. Ale jak používám v práci ta auta ze smluvní půjčovny a oni mají kupodivu různorodost vehiklů, tak mi to jistě někdy v průběhu roku taky přivezou. Teď naposledy jsem měl Seat Arona F/R DSG. A budete se mi smát, ale zajel jsem s tím do garáže v práci a myslel si, že je to čtyřválec 1.5 TSI nejprv. Pak jsem si přečetl v papírech, že to je litr TSI , takže já už ani nepoznám co je tříválec :-D Jak mi dali auto s teplým motorem a jen jsem s ním zajel do garáží, příšlo mi to nějaký podezřele kultivovaný. Ale jinak jo, dobrý. To jsou auta, co sice taky nevím co bych o nich psal, ale že by to bylo pro normálního spotřebitele, neautíčkáře v něčem blbý to ani náhodou. Spíš naopak. A ten Kamýk a Arona mám ten dojem jsou technicky sourozenci, takže to asi bude silně podobný.

krab
včera v 11:57
0
Dobré zprávy z Itálie - Maserati chystá malý osmiválcový sporťák

Si z toho přece dělám legraci...
Respektive takhle: já mám radost za každý nový sportovní auto, který na světě vznikne a bude mít spalovací motor.

krab
včera v 10:04
0
Dobré zprávy z Itálie - Maserati chystá malý osmiválcový sporťák

Nestahujte kalhoty když brod je ještě daleko. Proč by to nezafungovalo. Já si tohle Maserati možná i koupím, když vyhraju ve sportce.
Petrolhead bez peněz tleská a ani to ještě neviděl. Jsem náhodou vážně rád, že to není elektromobil. Italové vědí co je důstojnost. Ale ti zákazníci se sehnat opravdu budou muset, chtělo by to naklonovat bohaté tradiční petrolheady a všechno bude cajk. Tesla zkrachuje, Alfa bude v rozkvětu a nejmenší počet válců u BMW bude zase šest :-D

krab
předevčírem v 17:31
0
Blue Bird Conventional: Prostě školní autobus

Kachní síla, ale hlavně je vidět, jak se výkony US busů na papíře přeceňují. V duchaplným kultovním snímku Nebezpečná rychlost uměl i obyčejný linkový autobus z L.A. udržet 50 mil v hodině, nevybuchnout a přitom rozrážet kolony aut co se pletou do cesty i přeskočit nedodělaný dálniční nadjezd. :-D

Jinak Kubajzi hezkej fajn článek

krab
předevčírem v 12:31
3
Čím víc kol, tím víc Hilux! Z Plzně přijíždí další terénní specialita

Tentokrát s Matějem souhlasím. Tenhle "reklamní článek" o stejné prezentaci byl i na garáži třeba a myslim, že je to zajímavá věc. Proč neukázat lidem, co tady v ČR někdo umí. To je stejný jako když kolegové ukazovali zákulisí toho jak vzniká závodní Shrek v dílnách MP- Sports. Taky smyslem není žádná reklama, ale ukázat veřejnosti co zajímavého někdo umí postavit.

krab
22. ledna 2020, 14:44
1
Bazarový snílek: Zadohrab pro šéfovou

Docela fakt, že vypadá... radši na to ani nechodit koukat, co kdyby to náhodou bylo fakt dobrý a musel by to člověk mít :)
Jeden můj známý co se mnou jel v listopadu na výlet do Itálie na rallye něco takovýho vloni udělal. Koupil v Polsku XJR , takovýhle podobný za cca asi podobnou cenu, možná lehce nižší už nevím. A popisoval teda co a jak a i když to nebyla horor story, tak stejně postupně skoro kilo do toho auta nacpal. Podvozek, nějaké díly na nápravách, nejspíš asi rozvodové řetězy, nějakou další věc kolem motoru, ono se tak nějak nezdá, ale v zásadě dobrý. Byl s ním vlastně spokojený. Tebe nejspíš po Phaetonu máloco už servisně překvapí :-D

krab
22. ledna 2020, 12:51
2
Bazarový snílek: Zadohrab pro šéfovou

Tyhle snílkové se píšou tradičně každou zimu. Všude to bejvávalo i v tištěným autocaru kdysi dávno. Ptejte se Vojty případně to tam rozepisoval Dáda Žák myslim. A to bylo zadokolka na drifty za 50 nebo za 100 a byly tam skvosty jako E30 325i anebo Alfa Romeo 75 Twinspark. Pak obligátně šestiválcové E36tky a sem tam nějaká ta Omega MV6. Dneska už je potřeba koukám kreativity daleko víc...

Ať jdu zase full Krab mode: Koupil bych tohle XJR u Dajbycha, pokud to teda aspoň trošku vypadá k světu. (za tu cenu silně nemusí) Šéfová by tím trumfla bývalého šéfa, slavného Vojtěcha Dobeše, jelikož ten má jen investiční 3.2 s volantem na špatné straně a současně by tu mohla být hezká série článků na téma "living with a cheap Jag" :-D https://www.sauto.cz/osobni/detail/jaguar/xjr/18330463?goFrom=list

krab
22. ledna 2020, 12:35
3
Bazarový snílek: Zadohrab pro šéfovou

Ty vole ajo.... go full Krab je fakt lepší než go full retard :-D
To mě náhodou pobavilo, full Krab...

navíc gól by byl, kdyby ten Merc byl nakonec v reálu v nejpoužitelnějším stavu ze všech těch kár, kdyby si je někdo z nudy a zájmu fyzicky obešel :)

krab
22. ledna 2020, 08:31
0
Bazarový snílek: Zadohrab pro šéfovou

Hele v pohodě, o nic nejde. Ono ve výsledku to zas taková katastrofa nebyla. Aspoň víme, že to co člověk napíše se vážně i čte a že než něco napíše má se nad tím víc přemejšlet a to je ve výsledku lepší než kdyby to zůstalo bez reakce úplně. A ostatním se tu předvedlo trochu diskuzního divadla :) Je středa a mám dobrou náladu, tak mě jí asi nic už nepokazí...

krab
22. ledna 2020, 08:20
14
Bazarový snílek: Zadohrab pro šéfovou

Koukám, že karma zasáhla i tady.. Copak já fňukám? Kdepak. Snesla tu na mě včera kritika, ok, podstatu toho jsem dokonce velkoryse a neuraženě přiznal, vox populi následoval, aspoň tu část, od který argumenty beru, udělal si večer dobrý hrnek čaje, smazal co si smazat zasloužilo a napsal vám tam zcela nový blog o ojetých roadsterech a kabrioletech, kde je kontext jednoznačně k pochopení + nějaká ta informace pro čtenáře.

PS: tady přeci nikdo nesoutěží o to, kdo se pochlubí něčím víc "wow" anebo zajímavější článek. Já to vnímám tak, že tu jsme pro ty čtenáře, já jsem tu čistě dneska kvůli té komunitě lidí co mi občas napišou i soukromě anebo zde v komentářích, rád některé osobně uvidím atd... To je proč je Autíčkář pořád zajímavej a v jinejch auto/moto médiích tohle prostě není. Vím, že je asi část redakce nakrknutá na mě, že jsem šel psát jinam, protože za to byly lepší podmínky a otevřelo mi to zase jiné možnosti, které tady nebyly, ale to je život. Formou blogů jsem chtěl v podstatě i kromě nějakého "self proma" i nepřímo pomáhat autíčkáři / redakci z doplňkovým obsahem za který nic nechci. Ale místo toho jsem dostal akorát takovouhle čočku..

No nic, už bych to považoval za uzavřený a jedeme dál...

krab
20. ledna 2020, 11:24
-1
Alfa Romeo 156: Znovuzrození značky

Jo, přesně. Já to taky chápu, že to někomu zabrání si to auto koupit a proto jsem se tam zeptal na ty zkušenosti a důvody proč si vybral nakonec jinde. Taky nakonec jsem do tý poslední recenze toho už ojetýho naftáku napsal v závěru, že to zkrátka není auto pro každýho.

A myslím si, že fakt někdy v budoucnu až se mi bude auto týhle velikosti hodit nějakou verzi Giulie vážně koupím. Ale bohužel pro FCA nejspíš ne úplně novou, ale už jako ojetinu za poliviční cenu z ceníku. Ale fungl nový auto bych si snad nekoupil vůbec žádný, snad s vyjímkou Morganu, kdybych měl prachy. Tak bych si jeden objednal a čekal ten rok, dva než mi ho v Malvern vyrobí.

krab
20. ledna 2020, 10:43
-1
Alfa Romeo 156: Znovuzrození značky

OK, Matěji, ty argumenty beru. S tím střešním oknem a třepotající se kapotou to jsem teda nezaznamenal, ale zas na tom "mým" dieselovým kousku aktuálně chyběly čudlíky na ovládání opěradla u obou sedaček a nevyhřívalo zadní okno, nějaká prý softwarová chyba. Drobnosti, ale dneska je ten zákazník na tyhle věci často háklivej. Ten interiér je pro mě třeba nádhernej, proto mi nevadí nebo nezajímá kvalita těch materiálů, protože se v každé Giulii cítím příjemně i tak. Kvalita kůže na tom Super nebyla zlá, ale nebyla ani dobrá. Je to asi stejná kvalita jako mám na Fiatu 124 Spider Lusso, tam se bočnice už trošku po těch novinářích ošoupala. Ale jen v tom bočním švu a neroztrhlo se to naštěstí, takže stačí trochu barvou na kůže to dokolorovat. Jinak dobrý. No kůže kvality jako na starým S klasse Mercedesu nebo v sedmičce E38, to prostě není. Ale ono ani nemůže být, protože se teď používají plošně syntetický materiály namísto klasický kvalitní přírodní kůže.

Alfu nezachránim. Jsem prostě moc chudej na to abych kupoval nová auta. Giulia se ke mě holt musí dostat nějak až časem bude ojetina. A budu se o ní starat. Ale koupil jsem toho Fiata 124 a vesele to "propaguju" tak náhodou pomáhám italům oddálit krach... ne dělám si prdel, to asi fakt vliv na nic nemá.

Giulia bude mít nějaký facelift snad, tak se uvidí co vylepší pro ty běžnější zákazníky, kteří třeba konečně už od toho bavoráku přejdou k Alfě. Jinak asi tradiční zákazník Audi nebo VW těžko půjde a Alfa ho osloví. To jsou ideově úplně jinak stavěná auta.

krab
20. ledna 2020, 09:47
1
Alfa Romeo 156: Znovuzrození značky

Jacob 13: Dík za dodatečné info. To je přesně co mě zajímalo. Já se svezl v průběhu času ve třech verzích. Nejvíc kilometrů jsem najezdil jednoznačně v QV. To bylo asi 500 loni v zimě a možná skoro 1000 v létě. Byla to předváděcí/novinářská a v té době měla najeto už přes 30 tis km, takže něco si už zažila. A to auto bylo pořád dobrý, nerozvrzaný. Tutově byla obuta do 19" kol na léto a podvozek rozhodně nemlátil. I na tvrdší nastavení tlumičů to fungovalo dobře, na rozbitějších okreskách jsem ho dal na měkčí a je skvělé, že i v rámci režimu race existuje možnost ten podvozek nechat v tom měkčím režimu. A sedačky (standartní) mi přišli na moji postavu ideální. A to nejsem extra hubenej teda...

Pak jsem se svezl v téhle 4x4 Veloce 280 cv na svoji oblíbený okresce, ale jen kratší dobu, to auto jsem úplně pro sebe bohužel neměl, takže jsem se svezl jen s kolegou takto na pár desítek km jsem to řídil. Zklamání skutečně přišlo z motoru, ale hlavně kvůli jeho neschopnosti pracovat i ve vyšších otáčkách. Omezovač nekompromisně zasáhne v 5750 ot/min a celkově je rozsah využitelnosti výkonu menší. Je potřeba si na ten motor zvykat, ale sílu docela měl. Ano, 2.0 TSI od VW v těch silnějších naladěních skutečně asi jede líp, oni většinou dosahují vyšších parametrů než je psáno. Takže 200kw verze může mít klidně i 220... To ta Alfa fakt asi nemá. Auto bylo na 18" kolech (nejspíš) a podvozek a řízení opět skvělé, skoro na úrovní dobře naladěného sportovního auta. Opět nic nemlátilo, nebouchalo, nevrzalo

Giulia Super 2.2 Diesel 180cv AT8: To auto mělo najeto už 80 tisíc a bylo z 10/2016, takže první sezony. Půjčil jsem si ho na týden a najezdil zase mnoho set km na běžných jízdách včetně Prahy. Měl jsem z toho obavy, ale ty se rozplynuly. Zase jsem si potvrdil, že má krásně strmé řízení a výborně naladěný podvozek, navíc stále bez vůlí, bez znatelnýho opotřebení. I ten motor v kombinaci s automatem fungoval v rámci čtyřválcových nafťáků skvěle. Komfort jízdy vynikající. A bylo to na 18" kolech bez adaptivního podvozku. Naladění toho podvozku mi přišlo opět výborné. Horší světla mi nepřišly, ale chápu, že německá konkurence je asi dál. Když jsem měl v prosinci na týden doma BMW M850i s příplatkovými laserovými světly, bylo evidentní, že to svítilo líp než Giulia. To se hádat nebudu. Ale že by i ta naftová Giulia svítila nedostatečně k tomu co potřebuju, to mi nepřišlo. Jsem v tomhle ohledu ale nenáročný konzument.

Když shrnu co mi na Giulii obecně vadí:
1. Opravdu špatná sedadla ve verzi Super, která nemají boční vedení a mají krátký, nepolohovatelný sedák
2. Vadí mi, že je lak třeba toho modrého provedení ( pokaždé jsem jezdil v modré , buď Montecarlo anebo Monza) má základovou úpravu ve světlé nebo přímo bílé a hlavně u té tmavší Montecarlo je pak každá "ťupka" od kamínku hrozně vidět.
3. Vadí mi absence režimu Race u všech verzí kde není a i na Dynamic nastavení má Alfa příliš aktivní systém ESP
4. Vadí mi hluk od motoru do kabiny v nižších otáčkách u naftové verze, to mohli odhlučnit prostě líp
5. Lehounce mi vadí některé materiály v interiéru, hlavně ta tmavá plastová konzole, kde je řadící páka, je taková prostě obyčejná

Asi je ale rozdíl mezi mnou a vámi, že já bych si třeba Arteon nešel ani vyzkoušet a automaticky si koupil Alfu, protože z nákupu Alfy budu mít prostě radost. Arteon mi přijde jako každý další produkt od VW group, zkrátka dobrý pracovní nástroj. A to je pochopitelně emocionálně založené rozhodování, možná proto Alfa Romeo není pro každého. Pro mě je základem automobilu jeho řízení a jízdní vlastnosti a tady mě prostě Giulia baví. A zbytek už mě nezajímá až tak tolik. Asi do nějaký časem půjdu, akorát pořád nevím jakou verzi, stejně ve výsledku chci QV, takže akorát musím na ní prostě holt našetřit peníze :)

krab
19. ledna 2020, 19:50
0
Ptejte se: Jaký elektromobil vybrat?

Sice koukám, že tu mám nějaký "fanoušky" co mě rádi mínusují komentáře, obvzlášť tady u elektromobility, ale přímo k tématu zrovna koukám na nedělní epizodu Harry's garage. Anglicky asi umíte všichni dobře, takže si to můžete pustit a poslouchat. Myslím, že MBMB argumentuje sice hezky, s nějakou tou teorií jak by to asi mělo fungovat, ale daleko důležitější je praxe. Harry si vzal na delší dobu I-pace a snaží se zodpovědět přesně tady na tu aktuální otázku. Dá se s tím žít normálně? Už promarněný čas hledáním volné nabíječky v Londýně bude opruz, pak registrace do nějaké té sítě, abys mohl nabíjet, pak zkreslený výpočet dojezdu atd atd... Je toho dost. To je prosím auto za 2.2 milionu korun! Lidi, kteří mají tyhle peníze na pořízení takového auta rozhodně nemají tolik volného času k promrhání "sloužením" tomu autu. A nemají rozhodně ani čas jezdit po dálnici striktně předpisovou rychlostí, aby šetřili elektřinu a ten dojezd nebyl tragicky menší než ten, který vypočítá auto po dobití na 100%. Možná to zní povýšeně nebo snobsky, ale dovedete si představit člověka, co dá přes 2 miliony za auto a pak s ním bude po dálnici jezdit do 120 km/h? Já teda fakt ne.

PS: Harry pracoval / možná stále pracuje jako jeden z ambasadorů značky Jaguar. Rozhodně nemá zájem image Jaguaru i-pace záměrně poškodit. Nepochybně jde o propracované a zajímavé auto. I mě svým způsobem fascinuje. Ale tu oběť bych neudělal a koupil bych si za tu cenu úplně jiný, benzinový Jaguar. Dokud to stále ještě jde...

krab
19. ledna 2020, 15:44
-3
Alfa Romeo 156: Znovuzrození značky

Jako 2.2 JTS má teda podle hned několika různých zdrojů dost konstrukčních nedostatků. To stejný platí o 3.2 V6 ( té inovované, která v modelu Brera právě je. GT i 166 má ještě klasické "Busso". Podrobnosti se dají dohledat, jak to doopravdy je, to asi napíšou jedině majitelé těch aut...

Brera je asi nejhezčí auto, který koupíš do 200 tisíc a nebude vlastně ani příliš starý. Takže já to i chápu. Ale třeba osobně mít rozpočet cca 200 tis na Alfu Romeo asi bych si vzal Giuliettu 1.4 Multiair 170 cv. Hezký, relativně nový, poměrně lehký a ta 1.4ka překvapivě peláší. S tím JTS motorem nevím...

krab
19. ledna 2020, 13:23
-1
Ptejte se: Rodinné auto do města za 200 tisíc

Musa je hodně neobvyklý auto, ale věřím, že bude fungovat. Ono je těch variant vážně hodně. Ať už nějaký ten Volkswagen jak říká Beastar, po Škodovky, přes tu Mazdu co mě napadla, Kia Soul by mohla být další možností anebo z aut co jsem s nimi pár tisíc km aspoň najezdil by se dal doporučit i Mercedes Benz Třídy B. S nima jsem si v práci taky v dřívějších dobách něco najezdil. Nesmírně praktický auta, docela dobře udělaný...

krab
19. ledna 2020, 10:40
0
Ptejte se: Rodinné auto do města za 200 tisíc

Do 200 tisic znamená koupit přiblizně desetiletku ojetinu v segmentu, který de tu poptává. Takže to chce trpělivost a hledat a porovnávat a nenechat si nic namluvit prodejcem, ale hledat opravdu neprorezlý anebo jinak poškozený auto. A je jedno co to bude.

Rámcově bych se díval prioritně na Mazdy 5. Přijdou mi ve své kategorii stylové a s posuvnými bočními dveřmi praktické. Motory jsou 1.8 a 2.0 atmosferické. Spotřeba bude po městě třeba 8, ale auto se na rozdíl od dieselu ohřeje na kratší trase a nebude tak ničit, když bude jezdit spíš jen po městě.

krab
18. ledna 2020, 20:43
0
Alfa Romeo 156: Znovuzrození značky

Když jsi nebyl spokojenej, napiš proč a co ti na Giulii nevyhovoalo. A jakou variantu jsi si půjčil. A ideálně jestli ti to nevadi napsat veřejně jaký auto nakonec skončilo vw tvé garáži. Dík za odpověď, mě by to fakt zajímalo z čeho může nespokojenost ze svezení s Giulií pramenit. Pár věcí mě napadá, ale považuju je spíš za drobnosti.

krab
18. ledna 2020, 11:50
0
Alfa Romeo 156: Znovuzrození značky

Mě přijde, že 8C by bylo sice fantasický jako image maker, ale FCA potřebuje stavět i nová Maserati. Dneska je situace bohužel v automobilovým průmyslu úplně jiná než v 50. letech, kdy měla Alfa Romeo fantastický jméno, Maserati závodilo zase za svoji věc, Ferrari se snažil postavit svůj vůz, všechno se dělo kolem závodů a automobil si mohl dovolit málokdo. Italové aplaudovaly každou Alfu, Maserati, Ferrari i Lancii, která se objevila kolem, protože drtivá většina neměla peníze ani na Topolino.

Dneska jsme v tomhle ohledu daleko bohatší společnost, kde každej auto má. A paradoxně tradiční značky v rámci FCA si nevedou nejlíp. Taky nevím čím to je. Blbý je, že teď mají problémy i silní němečtí hráči díky tomu o čem tu psal asi před týdnem Lukáš Vaverka. A jinej zajímavej článek na téma automobilového průmyslu a zelených omezení napsal na autobibli Milan Smutný, bývalý tiskový mluvčí Škoda-Auto.

A to je asi střet s realitou, kdy nejen, že Fiat/Alfa/Jeep/Lancia/Maserati nemají auta co se vejdou do bezpokutových tabulek, oni potřebují ještě navíc většinu modelů obnovit. Souhlasím, že Tipo není v reálu nic moc, ale ke konkurenci k Dacii bych ho teda nepřirovnával. Spíš někam k Mégane, Renaulty (kromě Renault sportu, což je úplně něco jinýho) taky nejsou žádný zázraky techniky :)

Já považuju vlastně za první novodobou Alfu Romeo, která si své slavné jméno fakt zaslouží model 4C a pak Giulia i Stelvio. Tahle trojice aut v mých očích tu značku nesmírně pozvedla. Ale cílí na nemainstreamového zákazníka. Což je jejich problém.

krab
17. ledna 2020, 22:21
1
Alfa Romeo 156: Znovuzrození značky

Alfě chybí šestiválec. Benzinovej i naftovej.
Giulietta je vážně už ve třídě mezi Golfem a Focusem zastaralá a obecně mě Giulietta příliš neohromila, protože i QV neumí ladně přenést výkon a zadní náprava a celkově podvozek není z nejlepších. Giulietta je příjemná, krásná, ale na ty nejlepší ostré hatchbacky jí chybí doladění. Ale běžný model s motorem 1.4 Turbo Multiar je fajn. Vůbec FPT motor 1.4 Multiair je fajn. Ten se italům povedl.

Giulia Kombi by asi měla klientelu, ale nevím jak by vypadala. Mohli to ale udělat. Jaguar udělal XF Sportsbrake a mě se to auto i vyloženě líbí. XE je teda ale myslím taky jen sedan. A Giulia je trochu konkurence pro to XE.

Pro mě ideální paleta Alfy Romeo do budoucna :-D ( když se zasním...)
1. zbrusu nové MiTo ( motory 1.4 turbo ve verzích 120 - 200 koní)
2. zbrusu nová Giulietta na bázi zkrácené platformy Giorgio ( RWD a AWD) : motory 1.4 turbo, 1.75 turbo a nový šestiválec 2.5 V6 turbo s výkonem 340 koní pro verzi QV
3. Giulia včetně nového motoru 2.5 V6 naladěnýho na 380k + 300k 3.0 V6 diesel
4. Stelvio
5. Nová 4C , Coupe i Spider tentokrát i s manuální převodovkou na přání
6. Nová 6C Coupe (automat i manuál) a motor 2.5 V6 Turbo 400k anebo 2.9 V6 510k pro QV

A to by bylo ideální :)

krab
17. ledna 2020, 21:29
0
Alfa Romeo 156: Znovuzrození značky

Dovolím si tedy silně oponovat... A Dfense si rád přečtu, myslím, že sám měl nebo Giuliettu. Nevím co tam píše...
Každopádně Alfa rozhodně neumírá a jestli by měla někdy mít vážný problémy, tak je to díky tomu, že lidi na ní obecně pořád nasazují a ani si ta auta nejdou vyzkoušet. A cena není argument. Mají možná špatně nastavené ceníkové ceny, protože v reálu prodávají skladová auta o dost níž, u objednávek nevím, zkušenost nemám. Ale to stejný je i u BMW, kde posledních pár let umí dealeři vykouzlit u většiny modelu jiné ceny než ti vyplivne konfigurátor. Za to třeba průměrné až podprůměrné značky ( francouzské a korejské) se nestydí a nabízejí auta docela draho. Prohlídněte si někdy inzerci, strávíte v tom 15 minut a uvidíte...

Stelvio se dá koupit v dobrých výbavách i verzích nové od 1 milionu do 1.2 milionu úplně bez potíží. Vždyť tyhle peníze chce i Hyundai za takový "křáp" jako je Santafe. I nezajímavý Peugeot 5008 se ve vrcholných verzích k milionu blíží... nakonec včera jste tu měli test supermini 208 za 600, což je fakt absurdní cenovka... Co se týká prémie jako je BMW X3, Audi Q5 a nějaký Mercedes který by se konkurenčně k Stelviu mohl pasovat, tak stojí o typicky o 20% víc. Přitom Stelvio je skvěle jezdící SUV, což sice zní jako oxymoron, ale věřím tomu.

Když jsem celý minulý týden jezdil skvělou Giulií, tak jsem potkal a mávnul asi jen na dva protijedoucí řidiče ve stejných Alfách. Dalších pár Alf Romeo jsem potkal, ale bylo jich málo. A to se pohybuju okolo hlavního města, kde by ten potenciál, aby si řidiči kupovali Giulii je. Není tak drahá.

Problém je, že my autíčkáři na Giulii zatím povětšinou nemáme prachy, byť její kvality oceníme a velká část těch co kupují nová auta do ní prostě nejdou, protože jsou obětí těch předsudků (Alfa je nespolehlivá, nedotažená atd..) Přitom podle mě je model Giulia vlastně dokonalý až na pár chyb, které mě štvou, ale ne tolik, abych si vybral jinou značku. Ale zatím teda taky Giulii nemám. Ale časem to nejspíš přijde. A čekám, až konečně udělají kupé s šestiválcem, auto v kategorii, kde je dneska Toyota Supra, která se mi vzhledově moc nelíbí. Ale pokud by vznikla nějaká taková Alfa, tak bude krásná a nejspíš bych konečně rozbil prasátko a koupil nové auto namísto vrážení peněz do youngtimerů, který mě baví nejvíc. Snad se jim to povede ... Alfa Romeo 6C by měla jednou existovat. Ale je to spíš jen přání...

krab
16. ledna 2020, 20:15
1
Peugeot 208 GT-Line: Stylový přepravník pro neřidiče

Shodou okolností jsem se nějakým zvláštním kouzlem tento týden dostal za volant taky Peugeotu 208. Ovšem v roční verzi bílé barvy a výbavě doslova z ceníku "již od". Auto prostě stálo 260.000kč + 1200 za koberečky a povinnou výbavu. Faktura byla ještě ve voze. Podmínkou ceny byl výkup investičního Favorita ve více či méně rezivém stavu... Má to tříválec bez turba, žádnej i cocpit, ale šišatý malý volant nechybí. Ale je to ještě ta předchozí verze. Takový auto se dá po 20 tis km koupit za cenu lehce pod 2 kila. A nejdřív mi to přišlo jako suverénně nejhorší auto jaké jsem za posledních pár měsíců řídil. Ale postupně jsem si ten názor trochu zmírnil, protože k tomu účelu ke kterýmu to auto je, vlastně funguje jak má. Tříválec se umí docela "rozburácet" kupředu a přitom žere nesmírně málo paliva. A to je přesně o co kupujícím těchto aut jde. Rozumný rozměry, dobrý výhled, snadný ovládání, pohodlný podvozek co zvládá kanáldekly a díry v městských ulicích a jednoduchej úspornej benzinovej motor. A nízkou cenovku. Je to o něco větší auto než VW UP!, který je rozhodně lepší než 208, ale současně charakteristicky francouzsky měkčí a pohodlnější a taky levnější než Polo nebo Fabia.

Ale dneska jsem potřeboval nějam jet pracovně a tak jsem od včera večer osedlal zase auto z půjčovny. A co nepřijelo... Zase tříválec. Tenkokrát oturbený, červený a navenek hodně cool. Alespoň tak mi nový Seat Arona F/R TSI DSG představoval mladý free cool a in pracovník z naší nakontraktované autopůjčovny. Výrazným mrknutím oka signalizoval, že s touhle károu se fakt hustě povozím. A tak jsem se povozil... Zítra ten zázrak ze země koridy a dobrého vína svahů Andalusie naštěstí vrátím, ale na chvíli vyměním za francouzský tříválcový zázrak, který bude potřeba odvézt zpět vypůjčiteli. Někdy mám zkrátka vážně týden plný skvělých automobilových zážitků! PS: Sakra, jak já už se zase těším až zase nastartuju dvacetiletou "babku" poršku :-D Tam aspoň kvůli zážitku s šesti válců nemusím startovat dva vozy současně...

krab
16. ledna 2020, 14:54
-3
Ptejte se: Jaký elektromobil vybrat?

Já s Caddym v tomhle ohledu souhlasím. Nezlobím se, že to tu je... Ono když jsi malej magazín a chceš se nějak udržet na trhu aniž bys to dotoval ze svého, tak se pro ČR trh nelze tolik specializovat jako třeba kalifornský Petrolicious. I když bych býval vždycky ideálně viděl autíčkáře jako český petrolicious. Jenže to nebyla nikdy ta vize autorů a majitelů webu. Co by mohlo fungovat za určitých podmínek je papírové / magazínové Evo a sekce pro tradicionalisty a milovníky automobilové klasiky Octane. V octane eletrovozy skutečně nejsou a nebudou. Mimochodem v příštím čísle budu mít taky jeden článek.... Ale aby se to zaplatilo, je potřeba aby za ten obsah "petrolheadi" zaplatili. Takže prostě když je pak lidem líto dát 150 nebo 2 kila za kvalitní magazín se suprovou fotkou, tak se ten obsah dělá těžko.

PS: elektrovozy si taky nepůjčuju, leda se na to těším trošku jako "test ojetiny", kde už si o tom elektroautě můžu asi napsat více méně co chci a píárové těch automobilek se nebudou zlobit. Ale není to můj obor, radši ten svůj čas věnuju něčemu co mě doopravdy baví, kde nemusím nic předstírat.

krab
16. ledna 2020, 14:16
-3
Ptejte se: Jaký elektromobil vybrat?

To je holt Kubo tvrdá realita online magazínu... podle mě taky většina článků co dám na garáž budou patřit k těm nejmíň čteným. Prostě jsme úzká skupinka (bohužel) nadšenců do aut. Proč nevznikne třeba velká debata u pracnýho a hezkýho článku o historii, to je protože si to přečteme, řekneme, jé super, dopijeme kafe a jdem zas pracovat dál. A jen tu a tam napíšem "Kubo, jo pěkný, líbilo se". A když to napíše jeden nebo dva, tak už to tam nemáš potřebu psát taky, stejně jako kolega před tebou. A pak máš klasicky témata, kde se chtějí lidi prostě vyjádřit, říct si k tomu to svoje. A pak je nějaká diskuze co navazuje a ty komentáře se nabalujou.

krab
16. ledna 2020, 13:25
-2
Ptejte se: Jaký elektromobil vybrat?

Usmívá se Krab jako měsíček, když vytočí elektromobil do otáček? Vyje elektromobil jako flat six v sedmi tisících? Ani náhodou, přátelé.

Ale jo, Autíčkář futurista rulezz.. ne beze srandy, mě občas taky popadne zvídavá nálada a na nějakou recenzi elektroauta, když to nedělá ekofanatik se mrknu.

krab
16. ledna 2020, 07:42
-2
Ptejte se: Co způsobí evropské pokuty za vysoké emise CO2?

Že já jsem tu něco psal... )
Ne, v pohodě. Aspoň mám představu o tvým uvažování. Podle mě jsi levicový utopista. A pár myšlenek je šlechetných, ale taky sám víš že nereálných. O tom co způsobilo ww2 to by byla delší diskuze i přípravný čtení k tomu. Prostě v kostce to musela být souhra nešťastných událostí. Svést to na kapitalismus je demagogie. A dnešní kapitalismus má těch ochranných mechanismů a sociálních programů spousta. Svět českého skladníka v amazonu je daleko bohatší a svobodnější než svět dělníka ještě před pár lety. A platí to i pro čínskýho manuála. A i skladník ve šroubárně si může přečíst vergilia v originále...

No nic, nechme toho. Na ring se letos chystám, taky to neni socialisticky spravedlivý okruh, protože vstupenky jsou kurevsky drahý, ale stojí to za to. Tak když se uvidíme tak o tom pokecáme... měj se!

krab
15. ledna 2020, 18:10
-3
Ptejte se: Co způsobí evropské pokuty za vysoké emise CO2?

Nakonec o prd jde, tady se jen bavíme a naštěstí tu nejsme banda trollů z novinek, takže má smysl si tu nějaký názory a poznatky vyměnit.
Nemám načtenou tu politologii, ale mám kupodivu i humanitní vzdělání a o politiku a hlavně o dějepis se docela pořád zajímám. Já v podstatě jen nesouhlasím (dlouhodobě, vlastním přesvědčením), že to přenášení moci od jednotlivce ke společnosti vytváří spravedlivější společnost. Ve skutečnosti nikdy nebudeme žít v něčem jako ideální spravedlivá společnost. Možná je to správný sen. Ale v reálu tak lidské společenství nefunguje. Dívám se na to z praktickýho hlediska. Sleduju, která lidská společnost kdy v historii přinášela pokrok, rozvoj a udržela fungovat v míru a zajišťovala dlouhodobě práva a spravedlnost pro každého jednotlivce.

Nikdy to nebyl socialismus žádného typu. Každý ze socialististických zřízení nakonec skončilo v totalitním způsobu vlády. I ten Hitler byl socialista. To nebyl podle mě žádnej pravičák. Byl to socialista. Německý národ považoval za společenství, kde si Němci budou rovni a budou dohromady budovat prosperující říši. Lidská individualita byla pošlapávána. Jsme autíčkáři, tak si vezmi třeba projekt KDF. To je typicky příklad projektu jako z učebnice od Marxe nebo i Lenina. Stejné auto pro všechny, velká továrna, velké město, budovatelské kecy, každý má práci, nikdo si nevydělá o moc víc než druhý. Sociální jistoty a stejnokroj. Odlišný názor se trestá. A můžeš se podívat do historie anebo přítomnosti jakékoli socialisticky vedené země a uvidíš tam ten stejný model. Podle mě a i selskou logikou vzato, dokonce i podle křesťanských ideálů, protože na nich naše civilizace stojí, je to silně nespravedlivý model. A nevede vůbec k rozvoji ducha člověka. Každý je jiný, každý má jiné potřeby a sny. V socialsticky "spravedlivé" společnosti lidem totiž chybí základní věc - motivace něco dělat, motivace být úspěšnější, lepší. A tohle je problém, který se už jasně objevuje v modelech sociálnědemokratických zřízení v zemích EU, třeba v těch Severských nebo ve Francii.

Můj vzor je dlouhodobě systém, který funguje v USA. I když pochopitelně můžeš argumentovat x věcmi, co jim tam nefunguje dobře anebo je jakoby nespravedlivé. Pořád je to ale systém, který ctí ty pro mě správné hodnoty - svobodu, individualitu, práva každého člověka. Funguje to. A jako celkově střet toho "pokrokově levicového" co představuješ ty a konzervativně pravicového, co třeba představu jakoby politicky já je OK. Na konci je nějakej kompromis a ti politici se musí domluvit, jednou je v opozici jeden směr, podruhý zas ten druhý, tak to je.

krab
15. ledna 2020, 14:27
-2
Ptejte se: Jaký elektromobil vybrat?

Já tomu taky pořád ještě nerozumím. Chápu tu touhu po něčem novým a že je to zkrátka a dobře atraktivní pro lidi, kteří chtějí ty technologie, hračky, elektroniku, kupují si iphone, protože vyšel nový model a ne protože ten jejich už je tak starý, že zhebne na starou baterku anebo už nepodporuje aktualizace a je nepoužitelnej ( to se mi stalo se Samsungem Galaxy 2, na dvě baterky přežil hromadu let a fungoval by doteď ani bych nemusel měnit, ale nějak už to softwarově nefungovalo). Tak mám teď nějakej jinej, ani nevim jak se to jmenuje. Prošel jsem konfigurátor Tesla Model 3. A jasně... 0-100 pod 4 vteřiny za 1.5 mega je lákavá věc. Vypadá to futuristicky, na živo, když jsem prohlížel už o trochu míň wow. To ten Jaguar i-pace ( ale je dražší) působí daleko luxusněji. A taky to není tesla, ale Jaguar. Když to vezmu kolem a kolem, pokud bych se pomátl, tak bych mohl prodat nějaké své auto a tu Teslu si taky objednat. Ale mě to třeba prostě vůbec neláká. Nechtěl bych se s tím učit, nechtěl bych řešit to dobíjení, neměl bych k tomu autu žádný vztah. Nemá motor, nevrčí, pro mě je to jakoby mrtvá věc, robot - nic víc.

Blbé je, že ačkoli pořád lehce pokukuju po nějakým moderním zajímavým autě, občas nějaké testuju, vyzkouším, pořád nenacházím to, co mě bez výhrad baví. Poslední značky co ti postaví auto, kde není potřeba řešit jízdní módy, nastavovat ptákoviny na velkým displeji ( kterej mě moc nebaví a je ve všech autech) je značka Lotus, Caterham a Morgan. I ta mnou opěvovaná Giulia má automat, pádla, systém parkovacích sensorů, co jsem musel věčně vypínat, jinak to pípá všelijak, systém jízdních pruhů a navíc kromě QV sériově nevypinatelnou stabilizaci. Bavoráky mají taky tolik různých nesmyslů na palubě, taky to chvíli trvá než na to přijdu jak to nastavit, aby mě to neobtěžovalo a kde co povypínat. Zaplaťbůh za ten Fiat 124 Spider, kde sice jsou tyhle EU ptákoviny, ale je to snad poslední soudobý sportovní auto, kde se ESP vypne stiskem jednoho tlačítka po levý ruce, nemá start/stop a nemá žádný ty pípající hlídačky kolem auta, jen couvací kameru. Akorát má trochu přidušenej motor.

Asi jsem do smrti odkázán jezdit starými auty co vznikly v devadesátkách. Rád bych nějakýho výrobce v budoucnu podpořil a koupil něco novýho/zánovního zase, ale fakt si nejsem jistej co.

krab
14. ledna 2020, 21:30
-3
Ptejte se: Jaký elektromobil vybrat?

Dočetl jsem váš komentář k dotazu a je mi najednou evidentní jak moc rozdílné můžou fakt být pohledy lidí na očekávání od automobilu. Asi fakt žiju příliš v bublině lidí, co auta nemají jen jako spotřebiče, trávím okolo aut dost času, protože je to můj koníček. Ale zrovna tak mě baví horská kola, lyže a x dalších věcí. Nikdy mě auta ani motorky nepřestaly bavit. Takže já to prostě nedovedu pochopit, že někoho unavuje, že mu pod kapotou nevrčí spalovací motor. Mě baví i ten olej vyměnit sám a strávit s tím tu hoďku, dvě ...

Odpad taky třídím pečlivě! :-D

S tím elektromobilem je to tedy fakt složitá rada. Možná bych změnil strategii tedy a šel si vyjednat pořádnou prohlídku, projížďku nějakými elektroauty v cenách kolem toho milionu a pak se schválně zkusil ještě svézt třeba novým Jaguarem I-pace. Nevím jakou umí dealer v reálu udělat nabídku, ale ceníkově je to přes 2 miliony. Ale alespoň uvidíte rozdíl mezi těmi "spotřebiči" a budete mít nejspíš hned jasno.

krab
14. ledna 2020, 19:35
-3
Ptejte se: Co způsobí evropské pokuty za vysoké emise CO2?

Už jsem si říkal, že bych vás rozsadil. A Rosenheima poslal do Vršovic :)

krab
14. ledna 2020, 16:03
-3
Ptejte se: Jaký elektromobil vybrat?

Vojto, konkretizuj prosím ty statistiky na Alfu Romeo. Mě to přišlo jako takovej výkřik jen do tmy ve stylu starých předsudků. Ono ty Alfy nebyly nesplehlivé příliš ani dřív. Spíš vždycky tak trochu své. Což se někomu líbí a jiní to nekousnou... Konkrétně ale Giulie je vážně povedená s minimem problémů, které by se na těch autech za poslední 3.5 roku od uvedení na trh řešily. To i celej Volkswagen koncern anebo slavné BMW má těch bolístek víc než zážitková auta od FCA. Jako nechci to zas přechválit teda...

Jen prostě jsem chtěl říct, že bych si Julii domů s klidem koupil. Teď když jsem pořádně vyzkoušel kousek z prvního roku výroby z už 80 t km a byla v pohodě, jsem docela v klidu a nebál bych se tahle auta doporučovat. Od starší generace, tedy 159, Mita, Giulietty je to prostě auto o obrovský krok kupředu sympatickým směrem. Věřím, že i ty Stelvia budou dobrý, ale s nima zkušenosti nemám.

krab
14. ledna 2020, 12:37
0
Bazarový snílek: Elektromobilistou z druhé ruky

Já doufám, že nepíšu úplný nesmysly. Dokonce si letos pokud se nabídne možnost nějaký takový levnější elektromobil jako ojetinu rád půjčím, pozeptám se těch kdo zkušenosti profesně s tím mají ( s prodejem, servisem atd) a jsem na to zvědavej. F500E mě zkrátka a dobře přišel nakonec v té úvaze příliš drahý. Běžný servis si na konvenčním autě, které není v záruce zvládnu doma udělat sám, spotřební díly jako brzdy, oleje atd. mi přijdou jako drobné položky. Jasně, za benzin se něco utratí, ale těch 200 tisíc třeba rozdílu mezi konvenčním malým autem a malým elektroautem se mi nevrátí. To spíš, když bych si koupil auto na CNG, to si myslím smysl dává.

Ale to základní, proč jsem třeba konkrétně od nápadu s F500E upustil je ten rozsah dojezdu. To auto nejde používat jako plnohodnotné, čímž myslím, že ráno vstanu a jedu kamkoli chci bez omezení vzdálenosti. A to je proč bych elektromobil zatím jednoznačně nechtěl, ani ten nejvyspělejší na trhu.

krab
14. ledna 2020, 11:31
0
Bazarový snílek: Elektromobilistou z druhé ruky

Martine, ale jak to potom má ten kupující ojetiny z Norska řešit se zárukou, třeba na baterie. Nejspíš by ti měl reklamaci případně uznat dealer té značky co koupíš i v ČR, ale tohle by stálo za to vědět, než to obecně doporučovat.

Andy: Fiat 500E ( taky mi to redakce doporučovala trošku loni, když jsem hledal malé městské autíčko) Ceny skutečně byly někde pod 400 tisíc za mírně ojetý kus. Jenže my místo toho za ani ne polovinu koupili malou benzinovou Alfu Romeo, která za ten skoro půlrok potřebovala jen běžný roční servis, výměnu oleje, filtrů a svíček a jinak nic. Během 20 tis km si benzinové malé auto řekne oproti elektroautu navíc vážně jen o ten olej. A to nestojí moc.

A když koupíš roční malé auto, třeba příklad (co jsem zrovna vyfasoval aktuálně pro recenzi, tak s ním pár dní budu jezdit) Peugeot 208 1.2 60kw. Auto v tovární záruce, najeto 20 tis km a vyjde např. lehce pod 200 tisíc. Spotřebu bude mít do 6 l benzinu, dojezd 500 km , dotankování proběhne během 5 minut. Roční servis na takové auto vyjde do 5 tisíc. Je to obyčejný auto, žádný zázrak, dokonce se mi vlastně ani nelíbí, ale je to ekonomická a praktická varianta jak na levný, úsporný a svým způsobem i ekologický provoz po městě. Ekvivalent elektromobilu vyjde na dvoj, klidně i trojnásobek. Jiným příkladem by bylo třeba Citigo 1.0, které se přestane vyrábět, protože se levné auto na malý atmosferický benzin nevejde do eurotabulek, takže se automobilce už nevyplatí prodávat. A s europokutou by bylo moc drahé a nikdo by ho nekupoval.

Nic proti F500E ale důvod, proč takové auto někdo má je zejména A) parkování a modrých zónách B) fanouškovství do elektromobility, C) selfpromo pro svoji firmu, která se chce přes eletromobilitu prezentovat.

Jako jak jsem někde psal včera, věřím, že to bude lepší s elektroauty, ale teď jsou ty dostupné ojetiny ty první a nejméně dokonalé elektrostroje, jsou pořád drahé a myslím si, že se prostě spíš nevyplatí a bude lepší si pár let počkat.

krab
13. ledna 2020, 23:50
-2
Ptejte se: Jaký elektromobil vybrat?

Rock: Tak s Mustangem to byla spíš sranda, protože je jasný, že ten člověk na tohle auto určitě ani omylem nepomyslel. Ale ta Kona Electric stojí v plné výbavě 1.279.990 korun :-D Takže za to fakt jeden pěkný koník s vidliválcem jak se tu občas říká fakt je....

Já jsem spíš chtěl konat blahodárnou osvětu a sdělit, že se dá koupit Giulia Q4 s 280 k motorem a velmi bohatou výbavou úplně nová za ceny již reálně okolo 1.1 milionu s DPH (skladové auto) , případně o trochu víc, když by bylo na objednávku. A to je prostě sakra dobrý auto, minimálně pro mě, takže mít to zadání přesně jak se tam nahoře psalo suverénně bych zapomněl na jakýkoli mrcasení se s předraženým elektromobilem a koupil si ještě pořádný řidičský auto od slovutné italské značky.

Problém je, že lidi mají předsudky a naučené způsoby chování a nepodpoří je v takové volbě kolikrát ani jejich okolí. Manželka bude kroutit hlavou, že přeci Alfa je "ta nespolehlivá značka" , zeťák bude radit, že je to škoda peněz, protože to za pár let nebude mít hodnotu a takové věci. Úplně to živě vidím. Proto se jich prodává prostě málo. A chlapy si ty Giulie pak ani nejdou vyzkoušet a koupí radši rovnou něco stádního. A nebo pak jako projev "odvázání se" si dovedou představit elektromobil, což je v tuhle chvíli pro drtivou většinu lidí prostě nevýhodná koupě. Jestli se totiž má elektro do budoucna fakt víc prosadit, budou časem ty modely lepší a lepší. Kdežto pořádný benzinový klasický auta jaký máme rádi už prostě lepší nebudou. Ty jsou nejlepší teď anebo dokonce byly v minulosti.

krab
13. ledna 2020, 19:42
-1
Ptejte se: Jaký elektromobil vybrat?

Na nárazový zkoušky jsem nedíval, ale líbilo se mi prostě jak je to konstruované. Hliníkový podlahový celek co drží nápravy, baterie, elektromotor, na něm kompozitový modul karoserie a k tomu připevněné pohledové díly. Přijde mi to futuristický a hlavně s důrazem na šetření hmotnosti. Kdyby tohle autíčko mělo normální spalovací motor tam vzadu i s převodovkou, pohon zadních kol a nemuselo nést baterky, tak bude vážit fakt málo a hezky pojede.

krab
13. ledna 2020, 16:44
-1
Ptejte se: Jaký elektromobil vybrat?

Mě se u i3 líbí ta konstrukce. to je inovativní postup. Jako když jsme loni v létě věděli, že bude přeci jen domů potřeba koupit jedno malý auto, tak jsem se na i3 schválně díval, ideálně s range extenderem. No, ale ta cena byla prakticky vždycky nad 600 tisíc, teď by se dalo sehnat lehce pod... ročníky 2016 třeba. Ale je to 4 roky používaný, ta technologie se hrozně vyvíjí, tak koupit teď "ojetý" elektromobil notabene za hodně peněz mi prostě nepřijde jako šikovný nápad. Navíc i3 má úzká kola, zajímalo by mě jak si vede v zimě na ledu sněhu, ono to v kombinaci s přísunem těžko dávkovatelnýho vysokýho točivýho momentu elektromotoru nebude sranda s tím v tom sněhu jezdit. To bych ve zkutečnosti pro legraci docela rád vyzkoušel...

Pak je ZOE a to je taky příšerně drahý.

Takže nakonec se za ani ne třetinové peníze vzalo 135 koní silné MiTo s TCT převodovkou, který jezdí jako drak a žena ho má ráda, vlastně docela svým způsobem i já. Po dálnici 200 upaluje, když fakt chceš a do města ideální rozměry, přitom tak malý taky není.

krab
13. ledna 2020, 15:01
0
Ptejte se: Jaký elektromobil vybrat?

Mě se líbil v takovým tom počátečním nadšení, že řídím něco úplně jinýho. Hrál jsme si z tou rekuperací a vůbec se učil to ovládat. My tehdy jeli ekorallye v Krumlově (někde je report z toho na garáži ještě) a tak mi to tehdy Hyundai dalo na 14 dní. Ať si vyzkouším a pak jedu tu rally. Dojezd byl 210 km max a to bylo v létě a hrál jsem si na tu úspornou jízdu. Jinak to auto není nic moc, zkrátka převlečené Hyundai i30 ( ovšem tehdy stálo milion).

Ta Kona má prý daleko silnější elektromotor, takže zrychlení bude asi paráda ( něco jako i3, to zrychluje jak splašená tramvaj) , ale s tou jsem nejezdil. Vlastně jsem se elektroautům loni nevěnoval vůbec.

Mě to přijde pořád tak trochu nesmyslná koupě. Docela se mi ale z obrázků líbí ten novej Volkswagen ID3. Teslu model 3 má někdo u nás v kanceláři v garážích, tak jsem si jí prohlížel tuhle. A já nevím, mě ty Tesly z blízka nesedí. Vypadá to jako auto budoucnosti, ale zpracování a materiály, když to vidíš, takový divný, laciný dalo by se říct.

Nejsympatičtější mi připadá z hlediska konstrukce i materiálů uvnitř to BMW i3.

krab
13. ledna 2020, 14:31
11
Ptejte se: Jaký elektromobil vybrat?

Se zájmem jsem si dnešní ptejte se hned přečetl... a říkal si, hmm, tak teď bude pod článkem ticho. V životě jsem jel v i3 a pak měl 14 dní na vyzkoušení Ioniq electric. Co bych si vybral vůbec netuším...

Věta z úvodu mě ale přivádí na úplně jinou radu: "Celý život jezdím v obyčejných autech, ale teď bych rád změnu..."

Není nic snazšího, než si udělat zkrátka čas, oslovit několik dealerství značek, které nabízejí elektrická auta a zkusit si vyjednat víkendovou zápůjčku. Třeba té Kony nebo ten E-soul.

A pak oslovte dealerství Fordu a zkuste se svézt v předváděcím Mustangu. A zajděte se podívat do Alfy Romeo a svezte se ideálně v Giulii Veloce Q4, ktrerou koupíte úplně novou v horní hranici rozpočtu. Zrovna tak za ty peníze můžete mít osmiválcový Mustang.

A když tohle uděláte a vrátíte se zpět k dealerovi pro některý z elektromobilů, aspoň budete vědět, že představa udělat změnu z obyčejného automobilu znamenala vážně nákup elektroauta.

krab
13. ledna 2020, 13:41
-3
Překvapivě slabé sporťáky

Přesně jak to píšeš. Navíc nějak to sám vnímám, že je těžký mít na nějaký auto finální názor jen na základě pár dní svezení. U těch rychlých a zážitkových aut to platí dvojnásob. U tý osmy bylo evidentní, že bych si rychle zvykal. Ale je to na mě příliš drahý, má to příliš funkcí, v podstatě bych to auto nevyužíval.

Mezi námi, zcela upřímně... mě by prostě stačilo jedno jediný auto a tím je furt ta dvacetiletá Carrera. Víc aut mám tak trochu jen s plezíru a že se mi to tak schází. A konečně jí taky od loňska využívám víc než dřív a pokaždý vlastně když z ní po nějaký delší jízdě vylezu a pak další den třeba jedu tím Spiderem, tak si sám sobě říkám "proč sis to vole vůbec kupoval". Ale to je taky tím, že je zima a jezdím se zavřenou střechou. Jak je teplo, střecha jde dolů je to daleko větší radost. Ale sice jak mě tu kdekdo zkritizoval, tak vím, že jsem to auto bral na tu sezónu, na vyzkoušení, s tím, že se uvidí jestli vydrží delší dobu anebo se pak otočí a vymění zase za něco jinýho. Zatím s ním chcem určitě na jaře jet do Itálie na Mille Miglia, užít si v tom hezký roadtrip. Na to jsem to hlavně kupoval.

Třeba jezdit po Švýcarsku, tak je Giulia QV nevyužitelná. Neuhlídal bych se na ty jejich šnečí rychlosti. U nás je to víc v pohodě. A to víš, že je to auto vlastně svým způsobem jak ty říkáš o té Alpině k ničemu. Je to 4.6 metrů dlouhý sedan, ale praktický je asi jako kdyby vyrobili čtyřsedadlový lambo. Je to hračka a problém je, když prostě tu hračku chceš jako malej capart. A o tom to myslím má ve skutečnosti i být. U emkovýho BMW tak nějak přemýšlím, uvažuju pro a proti, koukám na parametry, čtu co o nich novináři píšou, zajímám se, ale vidím někde Giulii a jsem z ní hotovej. Moje paní to nechápe, co na tom autě vidím. To mi řekla už min. tejden, když jsme jezdili s tou naftovou. Dokonce jsem s ní v jeden den jel po práci asi 150 km k jejím rodičům odvézt nějakou hračku a granule pro psa co nám přišly. Jsem to tam mohl vzít v neděli, když se tam stejně jelo. Ale já jsem chtěl prostě tou Giulií jen někam jet... tak jsem si vymyslel důvod. A to byla naftová. Když bych měl zase možnost si půjčit QVčko tak to už vidím živě, kolik zas utratím za benzín... Tohle se mi stává u poršáka, u lotuse a u tý Alfy.

Akorát to QV musím propočítat, abych na to reálně měl. Ono to má docela už provozní náklady a narozdíl od dieselů, základních benzínů i veloce, prý občas QV s nějakou tou poruchou do servisu neplánovaně musí. Toho se taky trošku bojim, abych nakonec vybral kousek, který byl od nova dobře zajetý, nenaložilo se mu za studena atd... Ono v ideálním světě, bych jí hrozně chtěl úplně jako funglovku, ale je to prostě hrozných peněz. + za ty tři roky propad té ceny. Pak už z těch třeba 1.3 to dál bude klesat asi jen mírně, protože to budou vždycky hodně zajímavá auta. Ale ten prvotní sešup z těch 2.1 co to stojí úplně nový, to je raketa...

krab
13. ledna 2020, 13:06
-2
Překvapivě slabé sporťáky

Já mam kluci doma starý časáky ze 70. let anglický a tam jsou i ceníky. Se schválně doma podívám kolik ta 914 stála. Ale asi byla drahá. Nebo spíš určitě byla drahá....

911T stála v roce 1973 ekvivalent dvou třílitrových Capri a přitom to bylo auto s šestiválcem boxer 2.2 litru a výkonem myslím 150 koní. Porsche mělo tu vysokou cenu a auru sporťáku tehdy protože prostě vyhrávalo závody a díky tomu fascinovalo.

Ale jak tu psal Fandatik (myslím), když v té době jel po autobahnu Mercedes S (W109) s 3.5 litrovým motorem a pořádně to rozjel, tak pomalu musela uhýbat i ta standartní verze devětsetjedenáctky.

Jestli možná bylo nějaký auto "trapně" pomalý navzdory značce a očekávání, tak to bylo Dino 208 GT4 (italská verze) , mělo skoro 1300 kg a 160k a 180N.m z malého dvoulitrového V8. Takže zvuk Ferrari, vzhled Ferrari, cena Ferrari, ale parametry v půlce 70. let spíš už slabší. 0-100 km/h mělo za 8 sekund. A tohle dal už v roce 76 tuším Golf GTI.

krab
13. ledna 2020, 12:50
-3
Překvapivě slabé sporťáky

No jo no... QV zase. Ne hele, já jezdil minulej tejden skoro celej obyčejnou naftovou a podvozek a řízení mě člověče maximálně vyhovuje i u týhle verze. Ale QV je QV, jiný kafe. Až do toho půjdu budu si za to halt muset připlatit, nedá se svítit.

BMW už není tak zábavný u těch rychlých verzí delší dobu. A ono vůbec... M3 stará, E46 je skvělé auto, ale nějak mě taky neláká. Osmiválcová E92 má taky fantastický motor ale přijde mi prostě už těžká. Třeba M6 s desetiválcem jsem měl doma jednu dobu na pár dní a zážitek vlastně dost podobnej jako ta nová osma. S tím, že V10 motor je perla, ale auto jako takový neuhlazený, převodovka dobrá jen, když máš volno a můžeš tomu dát napít. To je ta osma pochopitelně o mílové kroky kultivovanější. To je sporťák jen na požádání.

Co se mi nelíbí... já už jsem na to přišel. Já potřebuju, abych k tomu autu musel mít respekt, mělo perfektní vyvážení, aby bylo citlivý v tom ovládání, nedalo ti nic příliš zadarmo, řidičská chyba byla hned vidět na tom co to auto udělá, takže se prostě musíte spolu skamarádit a dát tomu čas.

Letos to asi nevidím, protože to finančně nejspíš nevyjde, ale nějak se mi delší dobu rýsuje v hlavě plán si nakonec nechat poršáka, Lotuse, MGB ( to nic nestojí a můžeme s ním veteránský srazy) a koupit Giulii QV. Ještě jsem se teda nesvezl v BMW M2 a to plánuju letos a doufám, že se za volant nějakýho dostanu, ale vidim to stejně na tu julii. Akorát ji nebudu kupovat úplně od nova, ideální by byl dvouletý kousek ( do 30 tis km najeto) , záruku mají 5 let ( i když ty poslední 3 roky jsou jen na hlavní mech. díly prej ne na všechno), ale aspoň to. Ono se to už dostalo cenově někde mezi 1.25-1.5 milionu v přepočtu a to bych řekl je taková ideál cena za auto, který ještě bude v záruce delší dobu na aspoň ty zásadní drahý věci. Nebudu chtít karbonový brzdy a nemusím mít karbonová sedadla, na nich bych určitě netrval. Ale chtěl bych tu modrou barvu monza.

krab
13. ledna 2020, 11:41
-1
Překvapivě slabé sporťáky

Dlouho jsem si to myslel taky. Ono hodně záleží s čím novým výkonným se svezeš a s čím starým to jakoby porovnáváš. Nedávno jsem měl doma týden brutálně drahý 8er BMW. Má 530 koní, 1900 kilo, pohon všech kol a 8st rychlý automat. Po dálnici, když jsem jel do Německa jsem to místy kde bylo volno běžně rozjel na 220/230 a to bylo mokro a poprchávalo. A nepřišlo mi to, že jedu příliš. A pak se na mě ještě zezadu blížilo nějaké SUV od AMG a tomu jsem radši v táhlý zatáčce na tom mokru levý pruh vyklidil a sledoval, zda to vůbec v těch jeho 230 vytočí... V takových autech si řidič (pokud už si na ně zvykne) vůbec neuvědomí to nebezpečí a skutečně reálnou vysokou rychlost jakou jede. Na druhou stranu jsou ta auta neskutečně stabilní. To samý, když jsem to BMW vzal na svůj oblíbenej okreskovej úsek, tak mě jízda bavila vlastně tak napůl. Akorát jsem čuměl co se objevilo na tachometru na několika rovinkách. Takže třeba takový auto by mě asi dlouhodobě nedělalo maximální radost. S AMG i Audi to bude podobný zážitek.

Ale pak jsou rychlá auta koncipovaná jinak. Italská.... A tady u mě v čele vede prostě QV Jůlie. Má taky přes 500 koní, váží 1600 kilo a má hodně sportovní (neutrální až přetáčivě nastavenou geometrii), má skvěle fungující zadní diferenciál, má vynikající rozložení hmotnosti, propracované zavěšení obou náprav jako u sportovních vozů atd. A to auto je sice brutálně rychlý, ale nesmírně vtáhne do procesu řízení jako stará dobrá, klasická sportovní auta.

Prostě záleží jak k tý konstrukci a naladění která automobilka přistoupí. Většinou se ale volí kompromisní řešení, který je vhodný i pro nezkušené řidiče a auto se i jim nastaví tak, aby se i přes ten obrovský výkon v tom nezabili. Což pak nás nadšence do autíček moc nebaví...

krab
13. ledna 2020, 09:47
0
Překvapivě slabé sporťáky

Jasně, vybral jsi to docela dobře, to je jen tady taková debata okolo :) Co je ale fakt zajímavý, taková ta změna vnímání co je opravdu rychlý auto a co slabý. Já si pamatuju jako kluk více méně asi už dobře na ČR vozový park v první půlce 90. let. To už jsem znal nejen značky aut a barvy, ale i trochu o tý technice jsem věděl. Ty 80tky jsem byl moc malej, abych to nějak hodně vnímal. A pořád to bylo tak, že třeba žigul 1500 nebo 1600 platil za silný auto. Soused měl pak Fiat Regatta a to mi taky připadalo jako že to prostě pojede. V ulici jezdívala pak jedna dobově upravená 205 GTI , to byla raketa. Když mě poprvé v 205 GTI ( červený) svezl jeden týpek na výměnným pobytu v Anglii (nějaký výlet naší školy a bydleli jsme po rodinách různě) tak jsem z toho měl svátek na celej ten den. Pak nás vozila paní v šestiválcový Granadě (Scorpiu) a taky jsem poslouchal motor a hypnotizoval otáčkoměr a přál si ať na to paní konečně trochu šlápne... Když jsem byl na prázdnínách v roce 1991 v Holandsku u známých a vezli mě po dálnici v jejich tehdy už ojetým Opelu Record, tak jsem čuměl, kdykoli se rozjela na 160. A byl to fofr! Když u nás pak konečně začaly jezdit západní auta víc, tak třeba, když táta kamaráda přivezl nový 2litrový Galant (137 koní) tak jsme to prožívali. Nebo tátovi občas nějaký obchodní partner předváděl jak akceleruje jeho Accord 2.0 nebo Vectra 2.5 V6. Takový ty káry tehdy podnikatelů, co na ně byly patřičně hrdí, ale nebyla to ta top smetánka, co se vozila už tehdy v Mercedesech a bavorácích. Tyhle lidi jsme neznali, možná tak Beastar to zná ze Švýcar :)

A dneska už mám naježděno rozhodně pár tisíc kilometrů celkově v autech co udělají stovku pod 4 vteřiny a od 200 km/h výš stále táhnou jako ďas. Prostě mají parametry supersportů co se vyráběly před 20 lety. A pak se divím a hodnotím některý auto tu a tam jako slabší, když akceleruje dobře do 190 ti a pak už se mu moc nechce...

Ale nestěžuju si, jsem rád, že jsou pořád dneska k mání (navíc v porovnání s někdejšími supersporty levně) káry co mají absurdní výkony a zrychlení do 4 vteřin. Jen se ta doba změnila. Takže pak se najednou svezeš v něčem jako byla kdysi Toyota MR2 anebo všechna ta auta co uvádíš v článku a zákonitě ti připadají slabá. Ale zas v nich kolikrát vnímáš tu rychlost daleko intenzivnějším způsobem.

krab
13. ledna 2020, 08:26
-3
Překvapivě slabé sporťáky

Je fakt, že by se sem hodila možná MX5 NA ( rok 96) co jsem měl ... Měla psaných v TP celých 90 koní a dynamika byla dobrá, pokud jsem náhodou nemusel někoho předjíždět. Kromě Avie, všechno rovnocenný soupeř :-D Ale měl jsem jí rád.

A pak jak tu rock zmiňuje ty ameriky. Mě se třeba vždycky líbilo jako klukovi Camaro ( 80. leta) jedno dokonce u nás ve městě jezdilo. Jenže pak jsem se dozvěděl, že to mělo jen asi něco málo přes 100 koní z šestiválce 2.8 tuším... A auto vypadalo jako kdyby umělo trhat asfalt.

krab
12. ledna 2020, 23:21
-3
Překvapivě slabé sporťáky

to byla reakce na Beastara....

Kubo: jasně už ti rozumím jak jsi to myslel. I když ono v době kdy ta 914 vznikla nebylo Porsche rychlým autem protože by mělo výkon, ale kvůli jízdním vlastnostem a nízký váze. S těma poršákama co závodil Juhan třeba v 50. letech nebo 550 Spyder co měl James Dean, ta měla taky "jen" 110 koní max ... ale byla lehoučká skoro jako Caterham, takže ono se to počítá jinak.

Asi se shodnem, že je 914 takový hodně kontroverzní Porsche vlastně až doteď. Nebylo to úplně přijatý kladně, ale mě třeba ten model tak trochu přitahuje, nevím, rád bych vyzkoušel a udělal si názor sám.

krab
12. ledna 2020, 23:16
-3
Překvapivě slabé sporťáky

Právě že ne.... Já jsem od Porsche spoustu modelů ještě neřídil. 914 (jakoukoli) bych rád zkusil, ale známý to má a chválí jízdní vlastnosti. 924 klasickej dvoulitr se vstřikováním jsem řídil, pak 944 S2 ( to se mi fakt líbilo) , Boxstera a 911 asi 3 nebo 4 různý kousky ... Nejstarší třílitr SC , 3.2 Carrera a a pak už jen ty modernější vodou chlazený... To už je jiná doba, jiná liga.

Teď čumím na novou Harry's garage, má tam zrovna Carreru GT. Hmm tak to by se taky líbilo :-D

912 by možná byl ten model co vypadá rychle, ale není. Tam je motor původem z 356 C a má myslím taky jen okolo 80 k a hmotnost lehce kolem 1000 kg. Sériový 912 bych to možná nandal i s MGB na sprint, protože mám mít anglických 95 koní. (možná)

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Astro CL 1990
Chevrolet Astro CL

1990 rok výroby
150 koní výkon
4 299 ccm objem

Buick Riviera 6,6 V8 400cid 1977
Buick Riviera 6,6 V8 400cid

1977 rok výroby
185 koní výkon
6 600 ccm objem

Lincoln Town Car Limo 2003
Lincoln Town Car Limo

2003 rok výroby
250 koní výkon
4 600 ccm objem

Chevrolet Corvette C3 5.7 1979 1979
Chevrolet Corvette C3 5.7 1979

1979 rok výroby
195 koní výkon
5 700 ccm objem

GMC Safari AWD 2005
GMC Safari AWD

2005 rok výroby
200 koní výkon
4 300 ccm objem