načítám data...

krab

JménoPetr "Krab" Jeřábek
BydlištěPraha-západ
Registracepřed 2.8 rok.
Poslední aktivitapřed 1.2 min.
Telefonjen registrovaným
Příspěvků ve fóru378
Komentářů u článků1511
Pozitivních komentářů u článků437
Negativních komentářů u článků10
Možnostinapsat zprávu

Poslední blogy

Stále nejezdím v Toyobaru. K sakru proč?

28. srpna 2016, 10:43 33 komentářů

Náhodou jsem kliknul na už dneska starý editorial na autíčkáři týkající se odborné čistě teoretické debaty zda má Toyota GT86 a její sestra BRZ opravdu dostatečný výkon. Blog je velkou obhajobou toho že ano, že je zbytečné chtít víc. Vybavilo se mi současně jak jsem v té době něco v podobném duchu napsal na jiný autíčkářský blog….

Hipsteři, Hejteři nebo Autíčkáři, ale moment! Kdo je vlastně kdo?

30. srpna 2016, 22:08 6 komentářů

Není tomu dlouho co jsem objevil a začal pravidelně číst tento web o autech. A přiučil jsem se něčemu novému. Už dneska díky Autíčkáři vím, že existují nějací hejteři a pak že nějací hipsteři. A kdo je teda potom Autíčkář?


Posledních 50 komentářů

krab
předevčírem v 21:59
0
Autíčkář se ptá: Jakou techniku používáte při ovládání volantu?

Musel jsem se dopoledne jít pořádně projet, abych se na to vůbec podíval co s těma rukama dělám... Zhruba to držím asi jako ty na tom videu. Záleží na autě. V lotusu je malý volant a strmější převod, takže tam to funguje moc dobře pro naprostou drtivou většinu zatáček bez nutnosti jakkoli přehmatávat. A to mě vyhovuje, protože to přehmatávání mi extra moc nejde.

Pak je ještě jedna věc na kterou se snažím dávat si pozor a to - neztuhnout na volantu v nájezdu do zatáčky, resp. kdykoli přijde moment, že už se musím maximálně soustředit nebo mi to na chviličku přijde už moc rychlý a tak... prostě jsou tendence ten volant sevřít pevně, což by se nemělo, chce to udržet klid a jemnost, plynulost pohybů pořád. No, tohle je stejně proces co se člověk pořád učí ...

krab
16. května 2019, 15:55
0
Škoda Octavia RS TDI 4x4: Služebák středního managementu

To je úplně stejnej dojem jako když bych si reálně měl jít soukromě pořídit Giulii Quadrifoglio. Nebojte se, není to letos vůbec aktuální, ale to auto se mi natolik líbí, že si dovedu představit do toho časem nějakou formou jít. A připadám si jako exot, i ten prodavač se bude divit, že tohle vážně chci... :-D

Ghibli jsem uvedl jen jako extrém... ale takovej trefnej, protože to je přesně typ auta s kterým je problém, problém to udat. Nakonec podobná story byla u nás v ČR i s těmi Infiniti, zejména s těmi "non SUV" modely. Tak to radši přestali nabízet... Přitom povedená auta.

Ale jako když bys mi dal rozpočet do milionu na služební auto, tak bych se možná podíval na různý varianty, pokud by mi nikdo nedal jasnej limit tím, že to musí být diesel, nebo ten limit byl danej nájezdem (od 30 tkm ročně už i přeci jen řešíš kolikrát musíš tankovat..), tak bych šel vybrat nějakou z těch Giulií. Buď naftovou 180k nebo 210k nebo bych z toho dokonce vykouzlil model Veloce 280k, protože ono by to asi nějakou formou vymyslet šlo..

Asi jako ty používáš Ghibli diesel a ne Superb nebo spíš nějakou pětku v naftě, tak já bych si taky vybral hodně nekonfekčně. Ale jsem asi takoví exoti no :-D

krab
16. května 2019, 14:54
1
Škoda Octavia RS TDI 4x4: Služebák středního managementu

To je fakt ... Ono nakonec takhle, s tím BMW já bych byl dokonce na pochybách, zda nakonec něco jako skladovka 320d v nějaký zrovna nevychytaný konfiguraci díky který zůstala a musí se prodat levněji udělala radost. Ono to taky už dávno neplatí, to co v roce 95. Kdy BMW jezdilo úplně jinak než VW ...

Já jsem teď totiž strávil zase nějaký čas s quadrifogliem a tak zas mám toho auta plnou hlavu, protože ho i přes nějaký ty objektivní nedostatky mám rád. A mě se líbí i ty "obyčejný" modely právě. Když jsem to vracel, mají tam v showroomu ještě Ghibli S Q4 3.0 V6. 3.5 roku starý auto, netknutý, krásný, 57 tkm na tacho a vyjde na necelých 1.2 mio s DPH. Trochu vtipně ne moc odlišnou sumu než kterou tu Kubajz uvádí u testu RS TDI ... A já si říkám, ten svět je nějakej divnej :-D Tak krásný auto ztratí tolik během pár let provozu a tyhle koncernový "fastfoody" se prodávají div se na ně nestojí fronta....

krab
16. května 2019, 14:00
0
Škoda Octavia RS TDI 4x4: Služebák středního managementu

Spíš je až udivující (pro mě) jak moc populární volba to v Evropě je. S toho zbytku trhu, který nejsou SUV je tohle auto právě ve specifikaci RS docela velkej úspěch. Přitom těch možností má zákazník hodně. Za 1.1 mega to sice nikdo nekupuje (to je jen cifra v konfigurátoru - aspoň si myslím teda...) , ale reálný skladový vozy jsou řekněme 750-900 podle výbavy a tak...

Za to jsou skladový Jůlie, Mazdy šestky, dokonce i trojkové bavoráky v základnějších výbavách i motorizacích. Hlavně ty Giulie mě mrzí, že jsou málo vidět a hůř se prodávají. Lidi by si měli koupit brejle ... Kupují ošklivá auta kvůli dílčím podružnostem ve výbavě a funkčnosti, přitom jim utíká příležitost jezdit v něčem estetičtějším, radostnějším...

krab
16. května 2019, 09:28
3
Auto z konfekce nebo raději na míru?

Na "ušití" auta na míru člověk nepotřebuje desítky milionů. Třeba i u nás v ČR umíme krásný individuální stavby MGB ve stylu jako to kdysi upravoval Ken Costello. A míra možností je velká. Frontline si za svoje MGB GT řekne 65 tis. liber cca. a věřím, že reálný zákazník je pak i součástí celého projektu. Takže na to může mít i víc lidí než jen Eric Clapton :)

A já? Už jsem tu psal asi před časem blog o tom co bych si koupil za vyhraný jackpot ve sportce a myslim, že to furt sedí.

Možná to moje MG, to bych poslal do Frontline a dohromady bychom vymysleli nějakou pro mě optimální variantu. Když by rozpočet nebyl problém, pak je to jasný.

Jinak i Morgan nemá car "konfigurator" ale car "creator" myslím to nazvali a můžeš si taky vybrat hodně individualit včetně laku čistě podle vlastního přání.

Jinak v běžným životě: to je jasný. kvůli finančním možnostem to jistí auto z konfekce. A cesta tuningu mi příliš neříká a až budu hledat to ztracený mládí, tak to poznáte, protože přijedu s Ferrari :-D

krab
15. května 2019, 10:36
2
Volkswagen ID.3 slaví předprodejní úspěch. Na šampaňské je ale ještě brzy.

O ekologii tady vážně vůbec nejde. Na začátku bylo nějaký hledání alternativních možností pohonu, téma elektro vs. spalovací motor bylo vlastně téma už na začátku automobilismu. Dneska je to bohužel politika.

Ekologický by bylo totiž hospodařit jako ten chytrej pán "Sedlák pod Milešovkou" ( Daniel Pitek). Ten ví co je důležitý pro krajinu a vůbec obecně. Jenomže naše společnost asi těžko dokáže žít po vzoru hospodaření několik set let zpět. Nakonec tímhle způsobem bychom se tu ani neuživili a vymřeli hlady, protože je nás od těch časů několikanásobně víc na tom světě.

Takže Vojto děláš to dobře. Jak jsem napsal nahoře, mě by elektromobil za určitejch podmínek asi nevadil, ale rozhodně bych v širších souvislostech neměl pocit, že dělám něco dobrýho pro planetu. Protože sice lokálně snížím nějaký emise, ale budu používat věc, která se vyrobila díky silnýmu zatížení ekosystému někde jinde, kde se těží vzácné kovy.

Zrovna ráno u snídaně jsem někde četl rozhovor s Danou Drábovou o německé "revoluci" v energetice "Energiewende". Sice jakoby jim v tom snažení fandí, ale jednoznačně nevěří, že by dokázalo Německo kdy fungovat z obnovitelných zdrojů. Je to utopie, protože technologie solární, větrný i vodní energie není tak efektivní a neumíme navíc energii skladovat pro horší časy ( když nesvítí slunce, nefouká vítr...) To byl zajímavej rozhovor a mě se i líbilo, že tam vyvrátila, že např. energie ze solárních panelů je "obnovitelný" zdroj, protože na tu výrobu solárů potřebuješ vzácný kovy - vzácný protože jejich výskyt není nelimitovaný.

Čili pro mě celá německá politika "Energiewende" a Volkswagen "go all electrick" nebo jak to nazvat přijde taková dost bláznivá.

krab
14. května 2019, 15:26
0
Volkswagen ID.3 slaví předprodejní úspěch. Na šampaňské je ale ještě brzy.

To já s tebou naprosto souhlasím. Spíš je problémem právě ta cena. Teslu za 3 miliony si kupuje nadšenec do high tech, ale trochu i kvůli jakési cool image. Pravděpodobně na delší štreky lítá letadlem, případně má v garáži i normální auto. Ale ty lidi neznám, nikoho, kdo něco podobnýho má, takže to by bylo jen hádání...

Já si dovedu představit koupit na daily ježdění cosi jako 150kw "Golfa" (ID3) na elektriku. Ale určitě ne za milion, ale tak za 600-700 max. Asi bych si to v týhle ceně dovedl odůvodnit, když by to mělo i sportovní jízdní mód, dokázalo opravdu nějak rozumně věrohodně napodobit jízdu v hot hatchi a na jiný mód to bylo zase komfortní přemísťovadlo. Možná by něco takovýho mohlo dost dobře jako denní fungovat. A na delší výlet bych jel starším poršákem na benzín. Jenže : ono to bude stát daleko víc, dojezd bude kdovíjaký, jízdní vlastnosti - těžko říct... Pravděpodobně to bude mít velmi dobrý zrychlení, to už víme ze současných elektromobilů.

Čas ukáže, jestli jsou autíčka na baterky fakt funkčním krokem do budoucna nebo ne, já tomu zatím pořád moc nevěřím a jsem k tomu skeptickej...

krab
14. května 2019, 14:24
0
Volkswagen ID.3 slaví předprodejní úspěch. Na šampaňské je ale ještě brzy.

To je právě ten problém. On to před časem někde tvrdil Vojta Dobeš si pamatuju.. U dražších aut se ta vyšší cena za komponenty elektromobilu nějak líp absorbuje a díky tomu to tu a tam někdo koupí, viz Tesly Model S nebo BMW i3 atd... Jakoby dražší značka, dražší auto, to se prodá. Ale přesně : kdo si koupí elektrický UP! z vlastní vůle, když benzínový stojí 3x míň a ten jeho litr umí jezdit bez potíží do 5 litrů ( vyzkoušeno).

A auta typu "Golf" jsou přesně taky v tý kategorii, kde jsou elektrický příliš drahý, takže revoluci v rozšiřování těch aut přirozenou cestou nečekám. Spotřeba bývá fakt jak říká rock ( 14 kwh) u aut typu Golf, ale s velkým mrazem to pochopitelně stoupá. 58 kwh asi dobrý, ale ve všech podmínkách to těch 300km podle mě spíš nezaručí. To bude asi něco jako, když si přečtu, že má Giulia Quadrifoglio kombinovanou spotřebu 9.2 l/100 km. A to mi věř, že nemá a dokonce ani s "mnichem" za volantem. Je to spíš dvojnásobek, taky vyzkoušeno za vás :) Zkrátka, když bude výrobce tvrdit 420 km dojezd, realita bude 250-350

Hyundai u Ioniq electric taky tvrdí 280 km dojezd na webu a v reálu jsem dal 220 a to už jsem si říkal jestli náhodou taky dojedeme... A když jsem říkal dealerovi značky, že jsem ujel tolik, byl příjemně překvapenej, že to s tím zdaleka každý tak úsporně zajet neumí :)

krab
14. května 2019, 14:13
0
Jsou SUV sporadicky účelová vozidla?

Já tyhle konflikty vyloženě nesnáším, takže se těm lidem tohohle typu maximálně vyhýbám. Poznávací znamení bývají černá SUV docela často. Situaci u pumpy si dovedu úplně představit...

krab
14. května 2019, 14:05
0
Volkswagen ID.3 slaví předprodejní úspěch. Na šampaňské je ale ještě brzy.

To jo, ale nikdy nemůžeš zrekuperovat tolik, kolik elektriky potřebuješ zase na výjezd zpátky do kopce...
Leda, že by někoho napadla revoluční vychytávka. Na každým větším kopci by se vedle pravýho svodilda postavil lyžařskej šlepr a u elektromobilů, kterým došla šťáva by se mohl spolujezdec chytit lana a do kopce se nechat vytáhnout.

PS: čeká nás zajímavá budoucnost... Můj rekord s elektromobilem na jedno nabití ( léto, bez klima) byl 220 km. A to má kapacitu baterií 28 KwH (jenom) a byl to Hyundai. Problém je, že abys jel jakoby normálně, zapnul klimu a nejel "ekorallye" udělá to 150-160 a pak už radši jdeš hledat kam to připojit do zásuvky. Jako 58KwH už zní docela dobře. Jakoby tím pádem by se asi mohlo věřit, že 300 km bez dobíjení to udělá za všech podmínek - možná.... ale bez vyzkoušení bych si to teda neobjednával

krab
14. května 2019, 13:50
1
Autíčkář se ptá: Které auto je nejvíce neprávem přehlížené či opomíjené?

Mě v tomhle směru překvapilo Infiniti. Auta, která jsem prakticky neznal, minimálně tedy kupátka ( s jinýma osobní zkušenost nemám) jsou překvapivě jízdně hodně dobrá auta.

krab
13. května 2019, 21:30
1
Ptejte se: Jaké první auto?

Já bych si koupil Alfu Romeo 145 1.4 Twinspark za 25 a za zbytek nářadí, olej Selenia, balíček dobrýho italskýho kafe, kávovar přemístil do garáže a stáhnul a vytisknul repair service manual od Haynese...

Tu jsem totiž vždycky chtěl...

Ono je to sice zdánlivě jedno co si koupíš jako první káru za 30 tisíc, ale pokud tě auta baví, chce to něco co úplně nezabije veškerý autíčkářský sny. Takže hlavně nekupuj nic korejskýho. :-D

krab
05. května 2019, 11:40
1
Automobilové sny, jako lék na krizi středního věku

No, těch snů by bylo... lepší to nevyjmenovávat. Myslím, že jeden zrovna vykukuje z toho posledního Beastarova blogu.
Někdy se stane, že po svezení se ten sen trošku vytratí nebo minimálně se ta touha po tom zmírní. Tak to mám s Jaguarem. Hodně se mi líbí obecně skoro všechny jejich modely, ale zatím se domů nepodíval ani jeden... A to nejsou ani příliš drahá auta (teď nemyslím XJ220 ...)

S Astonem DB7 si mi zamotal hlavu ... to je jedno z těch mých vysněných aut. 3.2 řadový šestiválec, manuální 5st. převodovka. vnitřní dveřní z Miaty NA , zadní lampy z Mazdy 323F :-D

A ceny jsou fakt zatím v oblasti, že třeba jednou by to i šlo... 35 tis euro za hezký kus s levostranným řízením se zdá být reálný. To je téměř půlka toho, co by stálo vymazlené Ferrari 348tb ( taky je to jiný svezení) a půlka toho co by stála Carrera 993. No nic, v pondělí se jdu kouknout do banky... s punčochou na hlavě :-D

krab
04. května 2019, 19:12
3
Lev se vrací na trůn!

Peugeot 504, zejména Coupe, to je prakticky nejhezčí Peugeot všech dob, aspoň pro mě.
Kontext té vtipné skeče Topgearu ( Peugeot board of directors meeting) je i v tom, že oni někdy v těch počátečních nultých letech (prostě 2000+) přestali spolupracovat s Pininfarinou, přitom do té doby to bylo jedno z nejtěsnějších spojení automobilky a designerského studia. Podrobnosti proč se tak stalo nevím, určitě by to šlo někde najít a přečíst si to tom.

Zajímavý auto, který Peugeot vyrobil v nedávný současnosti bylo kupé RCZ , to si myslim má šanci se stát do budoucna designovou klasikou, vedle např. Audi TT. Ne, že bych si to chtěl jít koupit, ale ten design je hodně zajímavý a docela rád bych si tohle auto vyzkoušel... Pravděpodobně na to i dojde :)

krab
03. května 2019, 14:47
4
Potřeba rychlosti je erozí mysli příčetného řidiče

Okreskový ježdění je vždycky zrádný, chce to hlavně zdravej rozum a vyrovnanou psychiku.
Přečtete si někdy nějaký z blogů na stránkách Petra Mutafova, učí lidi řídit a jako jeden z mála netrénuje jen na okruhu ( kde se to hodí), ale i na okreskách. Ono to zní jako, když banda "hovad" letí nepříčetně krajinou, důchodci hrozí holí a cyklisti se bezhlavě vrhají do škarp.. Ale myslim, že to dělá ty tréninky právě pro to, abychom se sice svezli, ale bylo to bezpečný a v rozumných mezích "korektní" to svezení. Dost z těch věcí a zásad najdem i v kopu letým "Horkým Volantu" Dalibora Janka. Ty věci platí furt stejně.

Chce to předvídat a využívat inteligenci k tomu se prostě nevrhat do nebezpečných situací, furt to vyhodnocovat a nejet tam, kam nevidím. Docela mě naučilo ježdění na motorce, nejsem zdaleka skvělej pilot, ale chci zůstat na živu a pokud se máš rád a nejsi horkokrevnej střelec, tak tě ta motorka tyhle věci naučí. Prostě předvídat co se bude dít dál, dívat se správně na silnici, periférně sledovat dění kolem ní a nejen čumět blízko před sebe. A když máme hodně silný auto, hodně rychlý auto, je potřeba se naučit vybojovat boj s vlastním egem a využívat ten výkon podle zdravýho rozumu.

krab
02. května 2019, 08:49
0
Jak jsem si vyrobila Hyundai Fastback aneb Na návštěvě v Nošovicích

Já teda pracuju v odvětví výroby jinýho spotřebního zboží, ale vidím taky co říká Pólin. Vyrábí se unifikovanějších dílů, výrobců je jen několik, trh je trochu monopolizovanější a tak rozhoduje víc o detailech. Dokonce každá továrna vyrábějící po světe ten samý výrobek mívá různou kvalitu. A ty detaily lehce nahodil Tomino.

Pochopitelně, kvalita se výrazně zvedla, respektive ty dramatické rozdíly mezi výrobci se vyhladily. A díky tomu taky poznat, že nějaký nový běžný auto má výraznější chyby trvá dýl a ideálně je potřeba srovnávat. Prostě dneska je to o tom, co z těch unifikovaných dílů vyrobíš. Díly jsou specifikací ohraničený legislativou, která říká jaký parametry to musí splnit. Ale pořád zůstává spousta prostoru na to někde ušetřit, svařovat různými způsoby, použít mix různých materiálů jinak, antikorozní ochranu udělat jinak, použít drobný materiál v různý kvalitě atd... Pod pokličku si nikdo nahlédnout úplně nenechá. Docela jsem se divil, že se tam dokonce dalo i natáčet na té exkurzi.

Zkrátka co chci říct, že procesy jak vznikne v Boleslavi Scala a jak vyjede z Nošovic i30 můžou vypadat naoko stejně, ale v reálu se budou v mnoha detailech lišit. ( čímž si netroufám tvrdit, že vím, kdo to umí líp)

krab
01. května 2019, 21:31
0
Jak jsem si vyrobila Hyundai Fastback aneb Na návštěvě v Nošovicích

Zajímavá diskuze... Mě se taky už dostalo do rukou pár ojetých i nových Hyundai / Kia. Dva kousky "Korejců" jezdily v rodině delší čas a mohl jsem si je vyzkoušet víc. Jedním byla poslední generace Sonaty 2.4i a druhý Carnival 2.9 CRDi. Jako spotřebitelským pohledem vidím, že se nižší střední třída (i30 / Kona atd...) za posledních 10 let posunula hodně kupředu. Ale pořád je vidět, že každý ten model rychle zastarává, minimálně pocitově. U těch starších, ojetých ( i30, iX20 atd...) je vidět, že to je postavené na jasně spočítaném rozpočtu (každé auto je), ale je vidět horší kvalita v detailech. Žádný co jsem měl v ruce nebylo vyloženě prorezlé, ale třeba veškerej spojovací materiál na podvozku a v motorovým prostoru bývá orezlej jak liška. Povolovat na těch autech po 7 letech služby bude pro mechanika lahůdka. Myslím taková ta auta co nejsou garážové královny důchodců, co si je koupí soukromě..

Obecně ale ty Hyundai/Kia nejsou spolehlivostí horší než VW group auta, který mívají poslední dekádu různý problémy hlavně s motory. Jedinej jejich produkt, který na mě udělal fakt dobrý dojem je i30N. Ale jestli bych si to šel za 700 tisíc doopravdy koupit, to spíš asi ne...

Jinak pochopitelně, přestup z posledního Saabu 9-5 do libovolnýho výrobku Hyundai bude kulturní šok. Sice máte jak píšete z pohledu trhu "starý křáp", to já nakonec taky, mám podobně starý velký japonský kupé , Beastar "zastaralý" Maserati ještě k tomu na naftu, ale asi víme, že pro novinku do Nošovic bychom se asi zrovna nehrnuli a víme proč :-D

krab
30. dubna 2019, 15:44
0
krab
28. dubna 2019, 10:55
1
Čerpací stanice jako umění

Zajímavý téma jsi vybral. Praha by se mohla trochu snažit a tu původní pumpu pod Zličínem zrekonstruovat a někdo by v ní mohl třeba vymyslet taky něco jako drive in kavárnu.... by se tam lidi určitě stavovali.

Když jsem na to téma koukal našel jsem ještě jednu zajímavost. V Německu si jeden umělec přestavěl starou benzinovou pumpu na dům pro bydlení. A je to fakt zajímavý a navíc hezký :)
https://realblog.realbest.de/wohnen-und-auftanken-wenn-ein-kuenstler-eine-tankstelle-bewohnt/

krab
27. dubna 2019, 22:24
0
Ptejte se: Nejlepší roadster do 400 tisíc.

hmm, to je fakt, no pár jich za ty ceny 15-18 tis euro je. Ale když jsem vzal takovej průměr trhu celkově z toho mála co se nabízí, vyšlo mi, že opravdu pěkné kusy budou někde okolo 19-25 tis euro. Takže řekněme 600 tis. za Hondu S2000. Pravda, že se štěstím možná za 4 kila ještě bude, ale musí to bejt fakt se štěstím...

krab
27. dubna 2019, 19:57
0
Alfa Romeo 4C Spider: Sveď mě šarmantní Italko!

:) , spojka a manuál tomu chybí a ještě točivá V6 s karburátory, pak by to byla dokonalá vzpomínka na Ferrari Dino 246 GT

krab
27. dubna 2019, 17:25
0
Top 4: Ve stínu legendy

Já mam dokonce uvnitř víka kufru nakreslený schéma popsaný v angličtině i japonštině jak se vejdou dva golfový bagy :) Asi čekali, že Infiniti kupé si budou kupovat je samý golfisti ...

krab
26. dubna 2019, 20:41
3
Top 4: Ve stínu legendy

Přátelé, autíčkáři! Dramatický rozdíly mezi Boxsterem a 911 (první generace 986/996) nehledejme. Přesto tu pár zásadních je. Boxster má slabší motor, v provedení S jen o trochu, v těch ostatních 2.5 a 2.7 je rozdíl poměrně razantní. Posez za volantem a výhled je u těch dvou aut prakticky shodný, nakonec od čumáku po přístrojovku jsou to prakticky shodná auta. U Boxsteru je motor opačně než u 911. Tj. převodovku máš úplně vzadu a motor za tvou hlavou, u 911 je to opačně a většina hmotnosti motoru sedí za zadní nápravou, u Boxsteru naopak většina motoru sedí před ní. Konstrukční "vadu" u 911 vyvažuje povícero výhod. To auto je postavený na kratším rozvoru náprav, aby bylo agilní při změně směru a zatíženější zadní náprava se dá využít k výjezdům ze zatáček. Ty řeči o kyvadle jsou přežitek ještě z dob někdy před prvními modely s G50 převodovku, cca do půlky 80. let se řekněme musel člověk hodně naučit specifikům řízení aut s motorem vzadu. Jenže nikdy to nebyla taková tragedie jako u Škodovek, takže takový to, uřídil jsem dědovu 120tku, tak vím jak na Porsche jsou spíš jen k smíchu. Vodou chlazený 996 a 997 už mají hodně dobré víceprvkové zavěšení vzadu a ty jízdní vlastnosti nejsou zdaleka tak záludný.

Před rokem nebo dvěma jsem tu psal o Boxsteru a myslím, že jsem psal, že řízení toho Boxstera nabídne při zatočení ještě trošku líp citu a ochotněji se stáčí. Dneska si říkám, že je to spíš dojem podpořenej tím, že jsem měl Boxster s nově udělaným podvozkem a svojí 911 se špatně nastaveným stavitelným podvozkem. Teď to mám konečně profesionálně nastavené a funguje to daleko líp. Zrovna jsem byl dneska odpolko koukat v Klatovech na historic Vltava rallye a zpátky to vzal ještě různě po okreskách, obzvlášť silnice č. 191 je super, prakticky celá ... A to auto teď v tom novým nastavení krásně funguje.

A co je zásadní rozdíl. 911 stojí oproti Boxsteru víc peněz proto, protože je to klasické kupé, máš možnost vzít s sebou i děti, máš víc prostoru ( kufr vpředu, odkládací místo na sedadlech vzadu) a můžeš mít i čtyřkolku pro celoroční používání, která právě kvůli tomu byla populární. Další věci je speciální dualita toho auta. Nenarazil jsem zatím na jiný auto ( a myslím, že takový ani neexistuje), který umí polykat dálniční kilometry v tichu a pohodě v rychlostech jaké si zvolíte a pak, když s ní sjedete, tak si nesmírně užijete tu jízdu. To auto se z pohodlného GT změní rázem v opravdický sportovní auto. Proto je 911 ať už jakákoli už od dávnejch dob nejlepším sportovním autem světa. Ano , stojí nějakou údržbu, má svoje typické poruchy ( každá generace nějaký) ale to auto nemáš čím jiným nahradit.

Boxster je super, je to krásně řiditelnej roadster, parádní zvuk motoru, ovladatelnost, všechno je bezva, vždycky byl lepší než auta typu BMW Z3 / Z4 , taky byl vždycky dražší. Dneska jako ojetina je Boxster levnější, náklady na jeho provoz, ale více méně kopírují model 911. To tak prostě je. Možná i proto je na pořízení levnější, protože většina fanoušků raději svoje peníze utratí do udržování modelu 911 než do Boxsteru...

krab
24. dubna 2019, 22:59
0
Ptejte se: Nejlepší roadster do 400 tisíc.

H_F , teď nevim jestli to bylo okomentování promarněný šance pořídit Hondu S2000, ale ukaž mi letos dobrý exemplář Hondy S2000 ke koupi za 400 tisíc... Já jak koukám, tak koukám, tak ( LHD EU spec) prostě bude stát 550 tisíc a víc

krab
24. dubna 2019, 14:04
0
KIA Sportage 1.6 CRDi 7DCT - Rodinný status: KIA

Jo, asi máš pravdu. Tu dvojku mi před časem dali na nějakou recenzi jakoby ojetiny a ono to bylo takový hrozně plastikový, obyčejný. Ale jak řekla moje žena - praktický, trvanlivý (nebo to tak působilo) a jednoduchý. Dřív to tak bylo. Hyu/Kia byla praktická auta s dlouhou zárukou za dobrou cenu, poměr užitná hodnota vs. cena byl dobrej. Proto to lidi kupovali. To, že to designově hrozně rychle zestárlo, to tak prostě bylo a i dneska jsou to populární ojetiny, protože co nabízely tehdy pro lidi jako nový, nabízí furt i jako ojetiny. Dobrej poměr tý ceny vs. užitný hodnoty.

Pravda, že tyhle nové už se snaží být něco módnějšího, jakoby lepší třída aut. Což je asi logický. A jak píše Adam, výsledek je kompromis, tak nějak tomu závěru úplně věřím, i když srovnání vůbec nemám a jak jezdí "tátova karotka" zatím taky ještě nevím.

krab
24. dubna 2019, 11:17
0
KIA Sportage 1.6 CRDi 7DCT - Rodinný status: KIA

no jak bych to.. no se mnou chlapče nepočítej :-D Asi ani s tím "žihadlem" ani s velkým "N" ( i když s tím se jezdí dobře, to uznávám)

krab
24. dubna 2019, 10:50
1
KIA Sportage 1.6 CRDi 7DCT - Rodinný status: KIA

To jo, ale proti tomu jak to vypadalo v druhý generaci Sportage je tohle auto přímo umělecký designový dílo :)
Ta první Kia Sportage, 2dv se sundavací střechou. To se tehdy myslím dělalo přímo v Německu u Karmanna a to bylo fajn, taková prostě variace na téma původní Vitara, to se mi docela líbilo.

krab
24. dubna 2019, 10:47
0
KIA Sportage 1.6 CRDi 7DCT - Rodinný status: KIA

To jsem si dovolil utrousiti jen takový vtípek s krabí zahrádky... :) Já už jsem s rodinnými korejci taky pár řádků na internetech zaspamoval, takže mám prdlajs co říkat ...

krab
24. dubna 2019, 09:03
0
KIA Sportage 1.6 CRDi 7DCT - Rodinný status: KIA

American dream is over... Už jsem čekal od Mathew Podhorsky nějakou další american rock show, třeba novou Corvettu a ono mezitím... :-D ( ne, jenom sranda, pak si to rád přečtu v pauze na kafe...)

krab
23. dubna 2019, 23:35
1
Ptejte se: Nejlepší roadster do 400 tisíc.

S Caterhamy zkušenosti máme, ale potřebuješ ideálně 700 tisíc na 1.6 Sigma. Můžeš si přivézt z UK pravostranej, ale ušetříš stejně jen málo. Levostranný Caty ale moc nejsou a do inzercí jdou minimálně. Prodává se to spíš mezi kamarády a známými. Stejně tak Lotusy, většinou už máš zájemce hned jakmile někde vyslovíš, že bys to svoje chtěl možná prodat...

Na druhou stranu Boxster a Caterham jsou naprosto odlišný světy. To je jako přemejšlet mezi Land Roverem nebo trojkovým bávem :) V Caterhamu si nejvíc užiješ mimo silnici, na závodním okruhu. Boxster je ideální výletový auto.

A jestli ho chceš na cca 2 sezóny? Může ti to vyjít, že tě ta "sranda" bude stát v nákladech klidně do 100k ( nákup vs. prodej a údržba na ty 2 sezóny), ale může to taky bejt 300k a nakonec jakmile do toho nasypeš přes určitou mez, už to ani nebudeš chtít prodávat, protože to nebude dávat ekonomicky smysl. Nicméně ono tě něco bude stát cokoli z těch aut, Z4 nevyjímaje. Taky to má svoje chybky.

Dej pak vědět, co jsi doopravdy koupil, to je pak zajímavý se dozvědět. :) Jako čistě osobně, když bych si sám představil, že toto řeším, skončím v Porsche Boxster. Ale to je můj pocit, když si představím jak mě baví řídit ta všechna auta z výběru, co se do rozpočtu vejdou. Hondou S2K jsem se ještě nesvezl a Speedsterem taky ne ( prý to má být o dost horší než v Elise jsem slyšel z důvěryhodnýho zdroje), jenže tahle auta jsou nad ten rozpočet. V Boxsteru 986 jsem jezdil 2 dny dokonce jen v 2.7 čce a chtělo by to model "S", ale i ten slabší by nakonec šlo mít, naopak je zase hezký si ten motor víc točit, protože nemá takovej ten přirozenej přebytek toč. momentu od 3 tisíc jako mají motory 3.2 ( počítám že budou podobný těm v 911, kde to je 3.4 nebo 3.6, už to není markantní rozdíl) Motor 2.7 jede až tak od těch 4-5 ti, což je fajn, má pak krásnej poršáckej zvuk a je radost to točit. Řízení Boxstera je dramaticky lepší než v Z4 nebo 350Z, jako víš co, já ti rozumím proč to chceš. Jen tě tu kamarádsky a částečně z legrace varujeme, proč je fajn to nedělat :-D

krab
23. dubna 2019, 15:24
0
Ptejte se: Nejlepší roadster do 400 tisíc.

uvažujeme asi podobně... jsem to psal nahoře, že v celý Evropě je na prodej 30ks , možná by jich bylo 50ks kdybych bral i pravostranný v UK, kde jsou docela rozšířený, buď UK specs nebo JPN importy.

Tys to Porsche Boxster hezky očernil hned na začátku, ale souhlasim. Akorát věřím, že jde koupit dobrýho Boxstera za 350 a nezahučet v tom příliš, min. ne hned prvním rokem. Zdaleka ne každý auto bude potřebovat GO motoru, ve skutečnosti jich spousta pořád jezdí vesele s mladšími důchodkyněmi kolem Chiemsee a jediný co tomu udělají, je jednou za rok vymění olej. :) Jde prostě o to, že oproti tomu bavoráku je tam riziko, že až si to řekne o větší údržbu, majitel "levnýho" Porsche se pak nestačí divit.

Prostě bavorák E85, 350Z nebo Miata NC :-D Tak nějak to asi dopadne...

PS: Corvettu C5 z prvního příspěvku radši beru zpět, to by asi taky nebyl z těch nejšťastnějších nápadů...

krab
23. dubna 2019, 13:14
2
Ptejte se: Nejlepší roadster do 400 tisíc.

Jak píše Vavris... Nejsnazší výběr bude v bavorácích Z4. Seženeš ho i s motorem 3.0Si (N52) 195kw. V Coupe jezdí moc hezky, celý to auto je povedený jako ne úplně ortodoxní sporťák, ale hodnota za peníze + náklady hlavně na servis budou v pohodě, což u Boxstera budu tvrdit spíš s rezervou, i když je to zajímavější svezení. Ale Porsche není BMW, takže bude celkově dražší, záleží kolik moc na tom najezdíš, když se dobře vybere ten kus, taky to nebude katastrofa.

Nissan by nemusel být vůbec špatná volba, je to takovej hrubián, ideální sehnat verzi po prvním faceliftu s "rev-up" motorem nebo úplně ty poslední s VQ35HR, je tam větší olejová vana a hodně dalších vylepšení.

Tahle auta na výběr jsou, jak Z4, tak 350Z i Boxster, těch jsou na trhu v Evropě k mání stovky. Což se nedá říct o Hondě S2000, na celým mobile jich je jen 32 a ani o Opelu Speedster (45 nebo tak něco). Navíc ceny už se ani u jednoho do toho 400 tisícovýho limitu moc nevejdou. Spíš na pěkné kusy potřebuješ 18-25 tisíc euro. To je docela dost vyloženě... Lotus Elise pak spíš 25 (za mk1) - 40k za ty novější málo jeté kousky.

Napadlo mě poslední auto, který by se sehnat dalo, i když v rozpočtu 500 tisíc. Chevy Corvette C5 ( manuál, roadster). Výběr relativně je a nákladově to více méně nemusí být horší než pořízení Boxstera, vlastně pokud se na Boxsteru bude pak potřebovat udělat motor, tak levnější :)

Jako jsem na to zvědav. To víš, nejbezpečnější volba co se týká uhlídání nákladů bude prostě Mazda MX5 NC FL, nic moc jinýho ani vymyslet nejde, pokud se musí striktně dodržet rozpočet a velmi rozumný náklady na provoz v sezóně.

krab
22. dubna 2019, 08:33
0
Chevrolet Camaro SS V8: Mullett už se dávno nenosí!

Vlasy "na Jágra" asi nosit už nebudu, ale žít v USA, asi bych v tomhle chtěl jezdit :-D
Hezkej článek Matěji, dokonce mě to teď přimělo otevřít US stránky Chevroletu a prokousat se konfigurátorem. Chevy už má taky hromadu modelů co jsou asi tak zajímavý jako u nás korejský auta, ale je tam naštěstí oddělení performance a tady se dají koupit pořád parádní auta.

No, moje Camaro by nakonec bylo v červený metalíze Garnet red tincoat, manuální převodovkou a přidal bych SS 1LE Track performance package a pár dalších drobností. Měl bych to za necelých 50 tisíc. Další věc je, že konfigurátor sice nenabídne tolik individualizací, ale máš to za 10 minut vybrané to auto. A ještě ti dají odkaz na "skladovky" ve tvé konfiguraci, pokud jsou k dispozici.

Dokonce jedno modrý, nový s manuálem a touhle výbavou - recara, magneride atd. je u nás na prodej za 1.3 m s DPH, bych skoro čekal, že to bude s tím dovozem vycházet hůř...

krab
18. dubna 2019, 21:11
0
Mazda 323f 1.8 SOHC: Staronový redakční závoďák

Já snad jdu hledat nějaký "investiční" kousek :-D A ta reklama... vynikající. To byla asi z Český Sody, ne? To si schválně zkusim najít.

krab
17. dubna 2019, 20:39
0
Ford Mustang Bullitt: Kupé na radost.

Ty jo, neříkej že mají holanďani takový šílený zdanění ... v Itálii bývávala zdaněná auta nad 2 litry proto ta Ferrari 206 Dino, 208 GTB nebo Alfy 2.0 V6 TB ... ještě že to u nás není

krab
17. dubna 2019, 16:07
0
Proč máme tak rádi stará auta?

No, moc se těšim :) Je fakt, že to mám tím pádem v Elise taky hodně ekologickej motor. V nízkejch otáčkách žere minimum, jede přiměřeně a když se to přepne v šesti na ten ostrý profil je z něj závoďák. To tě taky teda taky pak musím kousek svézt :) Budeš to chtít taky...

No, právě jaká novodobá konkurence by přicházela do úvahy ... včera při porovnávání miníků ( ne pindíků :-D) jsme si tak říkali, že vlastně možná ekvivalentem k starýmu Cooper S JCW s kompresorem bude charakterově možná Toyota Yaris GRMN, ale tu už bohužel Toyota myslím "půjčovací" nemá. To podle všech co v tom jeli bylo sakra dobrý auto... sakra škoda, že ho tolik limitovali, věřím, že za rozumnější cenu by to koupilo víc než jen pár kluků a holek co mají rádi auta i v Evropě.

A jasně.... co si budem povídat. Pokrok je. Třeba v březnu, když jsem jel novou litrovou Oktávkou do Stuttgartu a zpět ... ekvivalent před 20 lety by byla Octavia 1.6. Ta měla 100 koní , dneska ta nová má 115 koní. Ale jakoby kdybychom srovnali pohodlí uvnitř, hlučnost, takovou tu "snesitelnost" jet v tom půl dne v kuse po dálnici tachometrovou 150 tkou, tak bychom viděli, že to je dramatickej skok kupředu co se týká pohodlí pro posádku. Kdybych takhle porovnával Passaty, modely 20 let od sebe, tak asi řekneme to samý. Když bychom se svezli v BMW 328i ročníku 99 ( 20 let staré) a funglovkou 328i tak už bychom možná začaly vnímat nějaká lehká negativa u tý nový varianty, ale pořád bychom museli uznat, že to nové je v lecčems zase o dost dál. Ale neměla by šestiválec :)
Zajímavý už by bylo porovnání nový sedmy s modelem E38, asi tady už bych měl hodně tendence se rozněžnit nad tím, jak je ta E38 nadčasově dokonalá... ale to je tím, že já mám přesně tyhle věci rád, tahle auta jsou pro mě skvělá.

U těch sporťáků i hot hatchů je to ale tak, že často vážně intenzivnější zážitek, lepší zapojení do procesu řízení, z těch důvodů jak jsme nahoře popsali přijde u těch starších.

Blbý je, že pokud by se vize vývoje naplnily, tak vlastně za 15 let budu fakt vzpomínat na to, jak jsem jezdil s "analogovým" řidičským Mini Cooperem z roku 2019, kde se všechny asistenty daly vypnout a auto mělo i mód manuálního řazení a nemělo ještě inteligentního autopilota anebo já nevím co všechno nakonec asi přijde...

krab
17. dubna 2019, 14:34
0
Proč máme tak rádi stará auta?

No je fakt, že když jsem dělal to srovnání Miníků tak jsem se prostě za volantem toho starýho new Mini bavil až výrazně víc. Až mě to zamrzelo, protože ani to nový auto není špatný. Hodně to ale vypovídá o tom co píšeš. Mladší generace spoustu věcí vídí jinak, což tak bylo vždycky. Na druhou stranu ten kluk s Miníkem je mladej a má ho rád a novej by si asi nekoupil i kdyby na něj měl. Je to teda různý, pravděpodobně je v menšině. On je taky ten svět automobilů hodně ovlivněnej vnějšími vlivy, obecně politikou, která možná povede k ekonomickejm problémům, ale tam směřovat nechci.

Nakonec sranda je, že kdybych vlastně chtěl nějak vtipně porovnat tvojí Primeru GTi s jejím novým ekvivalentem, ani nevím jaký auto od Nissanu bychom si šli půjčit... Nic ani náznakem podobnýho tomu tvýmu už ta firma dávno nevyrábí. Asi Qashqai 1.3 DIG-T 160 koní? Nebo Juke? Nebo Joke? .... Prostě třeba tady v tomhle segmentu ( sportovní verze sedanu střední třídy) se to mění natolik, že už se ten segment skoro ani nedělá...

krab
17. dubna 2019, 14:12
0
Ford Mustang Bullitt: Kupé na radost.

Hele já bych to viděl tak, že Mustang byl nejprv v Evropě americká klasika a exotika, kterou si kupujou lidi co chtějí být vidět. Ale ne snobové, ale spíš takoví jakoby rebelové, výstřední lidi prostě. Tím jak se Mustang začal oficiálně prodávat, tak přestal být tak výjimečný a dneska je doslova populární. Je to 2nd level Octavie RS ( v našich zemích...) Prostě hustá, brutálně rychlá kára za dobrý prachy, se kterou se můžu chlubit v hospodě. A teď myslím běžný Mustang GT 5.0. Verze Shelby si třeba lidi kupují stále jako šedý dovoz ze Států a je to auto pro fajnšmekra, má jinýho majitele, jinou image, to jsou lidi co americké sporťáky milují a je to jejich svět.

Pak je zvláštní sorta lidí, kteří jdou a pořídí si ( ať už jakýmkoli financováním) Mustanga 2.3 Ecoboost. Tuhle skupinu upřímně řečeno nechápu. Ale možná jsou mezi nimi hlavně "kravaťáci" kteří si chtějí užít něco jinýho než jejich nudný služebák, ( 20 let už řídí jen Octavie, Passaty, Superby...) a chtějí si automobilově povyrazit. A buď se V8čky zaleknou, nebo nechtějí připlácet, nebo na čtyřválec dostanou extra výhodný podmínky, nebo se bojí manželky, spotřeby, já nevím čeho ... zkrátka koupí si 2.3 Ecoboost. Což v podání Mustangu působí jako nesmysl a popření toho, proč si kupuješ Mustanga :) Ale možná to tak leckdo nevidí...

krab
17. dubna 2019, 13:49
1
Proč máme tak rádi stará auta?

Jak řikáš ... zrovna konkrétně co jsme včera dělali jako vtipný srovnání .. 15 let starý Mini má audio harman kardon, ovládání na volantu, klimatizaci , prostě v zásadě veškerou příjemnou výbavu co bys využil. A pak to fungl nový, který má spousta věcí navíc, ty teprv budu prozkoumávat, ale v zásadě na nic nepotřebuju. Ale co to nový nemá je charakterní motor s kompresorem, perfektní odezvu na plyn, přeci jen přirozenější řízení a příjemně nízké těžiště celýho auta. Možná je to nový rychlejší, pocitově však ne... takže jakoby on ten pokrok nějaký sice je, ale ne vždycky pro řidiče puristu je to tím správným směrem.

krab
17. dubna 2019, 07:44
1
Proč máme tak rádi stará auta?

To je jasný, že je to vymyšlený chytře. Nakonec hodně lidí co znám mi i tvrdí, že už si ani auto bez různých výbavových prvků / asistentů nedovedou představit. A tak mají tyhle klikací věci, barvičky, neonky, podsvícení země, když otevřeš dveře a různý takový vyfikundace. Bohužel se nedá říct, že by vývoj v oblasti mechaniky řízení, ovládání motoru, přilnavosti, brzd atd. zaznamenal v posledních 15 letech nějakou cestu kupředu. Občas je to i tak, že se to nové řídí objektivně hůř než starší model stejného auta. A někdy dejme tomu je to nové objektivně lepší, ale subjektivně pro člověka autíčkáře nenabídne tolik intenzivní zážitek z řízení a tak ho zklame. A to se děje často právě mě.... Zkrátka snahy udělat auta obecně jednodušší na ovládání je v mých očích kontraproduktivní, protože ta jednoduchost sebere autu kolikrát to, co v něm hledám. Pak se vážně děje to, že s vážnou tváří tvrdím o mnoha starších autech, že pokud jsou v perfektním technickým stavu s moderními pneumatikami, tak prostě jedou líp a zajímavěji než ty jejich nové ekvivalenty.

krab
17. dubna 2019, 00:02
0
Ford Mustang Fox 5.0 V8: Síla na rameni

Parádní článek. Úplně jsem si vzpomněl na první svezení v Mustangu před lety. Byl to přesně tenhle 5 litr, rok 1991 a ve vínový metalíze. Tenkrát stál v jednom bazaru u nás ve městě. A hrozně jsem ho chtěl. Sice jsem pak zjistil, že ten stav měl dost much, ale prodejce mě nechal projet, asi taky potřeboval dobít trochu baterku a na tu línou, ale speciální charakteristiku osmiválce jsem si hned vzpomněl. Taky to byl manuál a taky jsem měl pocit, že ve 2500 by to chtělo další kvalt...

A vzhled jako kříženec 80's Escorta se Sierrou 2dv a možná lehce i Granadou. Taky proto se mi tenhle Mustang hodně líbí vlastně dodnes.

krab
16. dubna 2019, 21:58
0
Proč máme tak rádi stará auta?

Koukám, tady se rozjela diskuze. Mustangy, starý auta, nový auta... no já to dneska nestíhal sledovat. Ale stihnul jsem jeden suprovej pokec a zase jedno porovnáníčko starýho a novýho auta. Chudinky automobiky..."dají" mě novou drahou káru plnou tlačítek a kdoví čeho ještě a já jim pak řeknu, jo vážení, běžte se svézt tím co jste se dělali před patnácti lety a uvidíte...

Na rendla RS se těším, to Beaste sepiš to bude bezva!

krab
16. dubna 2019, 10:06
0
Všeuměl za 100 tisíc

Úplně černě bych to taky neviděl. Chce to hledat prostě. Pěkný auto občas někdo pustí, jen to může trvat měsíc nebo dva než se to objeví. Radit můžem všechno možný, opravdovej sporťák za to nebude, s tím se člověk musí smířit a pak už je to jen otázka fakt preference a nalezení něčeho pěknýho. Takže jako Beastar má pravdu, ale není to tak zlý. Něco se sehnat dá...

Já kdysi taky sehnal za 110 E39tku ve fantastickým stavu, ale pravda, od tý doby už jsem jinou podobnou takhle nejetou neviděl.

krab
15. dubna 2019, 16:34
2
Všeuměl za 100 tisíc

Toho se sežene ještě dost...
Jenom v těchto nižších rozpočtech už je lepší nehledat konkrétní auto, ale najít z x možností značek a typů aut to v nejlepším stavu. A nějaká na svezení zajímavá auta se tam najdou, těch možností je víc. Ale od stolu bych neuměl říct co se bude hledat nejsnáz. Asi BMW 328i E46 a neuspěchat výběr.

To že bude každý auto stát něco víc nebo míň na další údržbě která by se úplně zanedbat neměla je jasný a pak záleží na tom fakt co koupíš. Takže jde o ten celkovej stav.

krab
15. dubna 2019, 14:41
0
Proč máme tak rádi stará auta?

Já vim a já jsem za to moc rád, za možnosti si vyzkoušet různá auta. Ale právě už mě to víckrát napadlo. Že si říkám, proč jsem si vlastně ještě nikdy v životě nekoupil auto zbrusu nový. Dřív to mělo naprosto jasnej důvod - nebyly prachy. Dneska sice to je do velký míry pořád ten důvod, ale už bych si býval byl relativně zajímavý nový auto koupit i mohl. A stejně - srdce je u těch starších.

S tím řízením nové vs. staré je to kolikrát fakt překvapení. Ale zatím u těch sporťáků, který jsem měl možnost zkusit starší typ a novější, tak přeci jenom ač bylo dost důvodů proč chtít to nový, bavilo mě víc řídit to starý. Třeba zrovna u Giulie QV jsem měl prostě pocit, že jí ovládám až příliš snadno ( teda vyjma dnu kdy napadlo hafo sněhu, ale i tam se nakonec řídila míň záludně než jsem čekal). Zkrátka stejně i na režim Race ( všechno off) na kterej jsem jezdil nejradši jsem měl pocit, že auto mi nějak pomáhá. Když si vzpomenu o kolik víc respektu a takovýho nějakýho řidičskýho citu jsem hledal, když jsem řídil podobně výkonný BMW M6 V10 těch pár dní, to byl rozdíl. I když nutno říct, že zrovna při "nesmyslným" porovnání těchhle dvou zrovna by Giulie vyhrála, snad až tedy na zvuk motoru, ten prostě desetiválec BMW jen tak něco nepředčí.

A asi jsem se zkazil "lotusem" , protože teď mě nebaví tolik řídit nic co nemá pod tunu hmotnosti a malý volant bez posilovače. Zkrátka syndrom jako z Caterhamu. Pak už je jedině lákavá Alfa 4C a nebo přímo Ariel Atom či BAC Mono :)

krab
15. dubna 2019, 13:42
0
Ford Mustang Bullitt: Kupé na radost.

S těma jízdníma vlastnostma, to jsem slyšel, tvrdit to sám neumim, nevim. Já až si nějakýho Mustanga z těch novejch co teď jsou na prodej vyzkoušim, tak pak uvidim. Může se stát, že se mi to i bude jízdně líbit.
Ta image - s tou ti teda taky mam trochu problém, tak nějak by to byl jeden z důvodů, proč bych v tom sám asi jezdit nechtěl. Pro mě americký auta nejsou. Ani Corvetty, nic takovýho. Není to můj styl

krab
15. dubna 2019, 09:52
1
Proč máme tak rádi stará auta?

To je dobrá debata. Co pozoruju hodně na sobě je jedna zvláštní věc. Když mi bylo 20 a jeden známej kamaráda přivezl k nám do malýho města tehdy prakticky novou E39 M5 a svezl ho, měl na trenkách hnědej proužek, vyvalený voči a mluvil o tom svezení ve 400 k monstru ještě tejden potom... a já mu to svezení hrozně záviděl :) A dneska?

Prostě na mě ten bavorák takovej dojem prostě už neudělá (M5 třeba) , přesto že má ještě o bambilion koní víc, má výbavu jak kosmická loď enterprise, ale chybí mi tam nějaký to zajiskření, důvod proč bych se jako malej kluk nesmírně těšil že se svezu a nemohl jsem dospat... Možná už jsem se nějak rozmazlil nebo co...

Ale když mám slíbený, že mě třeba nějakej známej nebo čtenář nebo tak sveze v nějakým starším sporťáku fakt se na to třesu jako malej pejsek na granulku. Sám nechápu pořádně čím to je, že mě až na naprostý výjimky nová auta nevzrušujou tak, jak by to logicky asi mělo být.

krab
15. dubna 2019, 07:59
0
Ford Mustang Bullitt: Kupé na radost.

Mě na tom testu přišly zajímavý různý protichůdný názory : Vojta se bál "udělat drift" a Jeník vesele pálí gumy a "udělá zvuk" :)
Je úplně jedno co bude dělat typický majitel Mustangu, ono to budou hodně rozdílné osobnosti, ale asi si to auto budu muset někdy vyzkoušet, abych věděl jak to doopravdy jezdí. Ta předchozí generace v neupraveném sportovním podvozku v US specifikaci jede velmi ochotně, ale ani nebrzdí, ani nezatáčí a s otevřeným diferenciálem to byla vážně spíš taková exkurze do ameriky 80. let. Což ale dost evropanům může i imponovat. A chápu, že když se to celé upraví, bude to jezdit jinak. Zrovna jako když upravíte Toyobara anebo Miaty. Taky se dá dostat docela snadno na jiný level svezení. Ono taky mě tohle přijde trochu jako smysl Mustangu. Levný polotovar a každej si z něj uvaří co je mu po chuti. Někdo dá 20" chromovaná kola, rychlé pruhy a velký subwoofer do kufru, jiný navštíví dílnu Carlola Shelbyho...

Tenhle novej Mustang vypadá víc evropsky, víc jako hotový auto na kterým už není tolik příležitostí upravovat, i když GT350 se pořád dělá a flat plane V8 5.2 litru točí 8 tisíc otáček. Jednu noticku ohledně jízdy v Mustangu GT 5.0 ( novém) jsem dostal před pár měsíci od předchozího majitele mojeho Infiniti G37S. A tvrdil mi na dotaz jak je s Mustangem spokojený, že motor je jednoznačně silnější, že to má daleko lepší zvuk (slyšel jsem...), ale že jízdními vlastnostmi a podvozkem hlavně to prý kvalit Infiniti nedosahuje. To mi řekl. Přitom Infi už jed dneska šestiletý auto a začalo se dělat vlastně už v roce 2008 nebo 9 myslím... Má ten vybavený nový kus, má i ten magneride a já nevím co všechno, zkrátka pořád je to asi trošku americkej cvalík... Ale jsem zvědavej na nějakou vlastní zkušenost.

krab
13. dubna 2019, 08:39
0
Proč máme tak rádi stará auta?

Vždyť je to taky show.. to byla sranda i ten můj komentář.
A to UNO, hele tohle chceš, pokud k tomu máš generačně vztah - měl to táta, měl to děda, jezdívali jsme v tom na výlety a tehdá to bylo něco! To je prostě ta nostalgie.

A o té "bublině" to je složitější a na delší diskuzi. Trh jen tak nespadne, podle mě jsou nafouklé bubliny jen snahy některých překupníků vyšponovat ceny u nehodnotných aut a čekají jestli se někdo chytne. Většinou se ale nechytne, protože zájemci o tahle auta už dneska mají typicky dobře zmapovaný trh a vědí jaký model má jakou cenu. ( nakonec o tom byl ten Ráďův blog/článek - zlatý vrány)

krab
12. dubna 2019, 22:30
1
Proč máme tak rádi stará auta?

Protože jsou rychlejší a ve všem lepší než ta nová Honzo ... :-D
Sierra RS Cosworth porazila na Eboladromu Fiestu ST200! A máš to! Vztyčenej prsteníček, prostě tak to je, nový auta stojej za prd, tak to prostě je, smiřsestim :-D

Ve skutečnosti mám radost. Chceš UNO po dědovi, je to s tebou dobrý, jseš prostě furt typickej petrolhead, je to normální nebraň se tomu....

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

BMW Řada 1 116i 2005
BMW Řada 1 116i

2005 rok výroby
85 koní výkon
1 568 ccm objem

Oldsmobile Cutlass 1972 V8 5,7 1972
Oldsmobile Cutlass 1972 V8 5,7

1972 rok výroby
200 koní výkon
5 700 ccm objem

Chevrolet Caprice 2-door coupe 1969
Chevrolet Caprice 2-door coupe

1969 rok výroby
300 koní výkon
5 700 ccm objem

BMW Řada 3 E30 325i 1986
BMW Řada 3 E30 325i

1986 rok výroby
170 koní výkon
2 494 ccm objem

Cadillac Escalade jen 110 000km 2007
Cadillac Escalade jen 110 000km

2007 rok výroby
410 koní výkon
6 199 ccm objem