načítám data...

krab

JménoPetr "Krab" Jeřábek
BydlištěPraha-západ
Registracepřed 4.7 rok.
Poslední aktivitapřed 8.9 min.
Telefonjen registrovaným
Příspěvků ve fóru522
Komentářů u článků2738
Pozitivních komentářů u článků801
Negativních komentářů u článků343
Možnostinapsat zprávu

Poslední blogy

Stále nejezdím v Toyobaru. K sakru proč?

28. srpna 2016, 10:43 33 komentářů

Náhodou jsem kliknul na už dneska starý editorial na autíčkáři týkající se odborné čistě teoretické debaty zda má Toyota GT86 a její sestra BRZ opravdu dostatečný výkon. Blog je velkou obhajobou toho že ano, že je zbytečné chtít víc. Vybavilo se mi současně jak jsem v té době něco v podobném duchu napsal na jiný autíčkářský blog….

Hipsteři, Hejteři nebo Autíčkáři, ale moment! Kdo je vlastně kdo?

30. srpna 2016, 22:08 6 komentářů

Není tomu dlouho co jsem objevil a začal pravidelně číst tento web o autech. A přiučil jsem se něčemu novému. Už dneska díky Autíčkáři vím, že existují nějací hejteři a pak že nějací hipsteři. A kdo je teda potom Autíčkář?

Evropa hejtuje šestiválce a osmiválce!

09. září 2016, 18:03 3 komentáře

Mělo by mi to vadit? A je to fakt ten omílaný Brusel kdo za to může?


Posledních 50 komentářů

krab
včera v 09:49
1
Ptejte se: Rodinné auto za 400 tisíc

My tohle téma taky řešili, ale nakonec jsem zvolil nižší rozpočet než těch 400... nicméně 400 je velice rozumná cifra na opravdu pěkné rodinné auto. Upřímně řečeno - vyber to podle tvojí paní. Pokud si přeje jezdit v SUV nebraň se tomu, pokud jí naopak víc oslovuje menší auto, bude vám v pohodě stačit něco jako Mazda 3 nebo Focus Combi. MPV mi přijde možná až moc utilitární, ale o to praktičtější, takže taky bych se nad tím vůbec neošklíbal. Takový Renault Espace poslední verze, to bude pořád skvělý svezení. Nebo ten zmíněný S-max, taky výborný auto.

Z SUV bych se přikláněl k X3 3.0 benzin (N52) , označení 28i , s tím mám nějakou týdenní zkušenost a je to moc příjemný auto s parádním atmosférickým šestiválcem jako bonus. Jinak bych se taky alternativně podíval na Jeep Grand Cherokee 3.6 v nějaké té co nejnovější verzi, která se do rozpočtu vleze.

Naftový auto bych vyloučil, ojetina bude mít typicky moc najeto a zbydou s ní spíš víc startosti. Pokud je nájezd 10-12 tis ročně, tak spotřeba takřka nehraje roli.

krab
19. dubna 2021, 13:25
0
BMW M340d xDrive Touring: Tady je svět ještě v pořádku

není vůbec zač, já koukal na tu váhu jak tu komentovali kluci.. a právě mi přišlo 370 nějak málo... teda ne málo, to je cca jako má moje starý Porsche, ale tušil jsem, že turbodiesel bude mít asi víc. A ono je to 2x tolik :-D to je mazec...

krab
19. dubna 2021, 12:54
1
BMW M340d xDrive Touring: Tady je svět ještě v pořádku

Není, taky jsem se schválně kouknul jak je možný, že je to auto takhle těžký. Ale když ono má rozměry jako mívala pětka, je to velký auto. Holt to tak je. BMW ostatně nikdy nebylo přeborníkem v lehký váze. Poslední vysloveně lehký auto, který postavili bylo 2002 na konci 60. let, to se do jedný tuny vešlo. Z1 a první M3 byla relativně lehká (cca 1250 kg) jinak od Z3, Z4 všechno tak o 100 kg těžší než by člověk čekal. Trojka v šestiválcovým provedení v devadesátkách od těch 1300 kg dál, 1500 nebylo žádný zvláštní číslo. A dneska už se to dostalo k těm 2 tunám.

PS: jinak ale to nemá "jen" 370 N.m , ale rovnejch 700 , což je fakt monstrózní porce

https://www.press.bmwgroup.com/global/article/detail/T0305712EN/specifications-of-the-new-bmw-3-series-touring-m340d-xdrive-valid-from-02/2020?language=en

krab
07. dubna 2021, 09:41
0
Ptejte se: Praktický levný rodinný dostavník

Je fakt, že jsem to asi přehnal ... já to zas viděl z tý druhý stránky, kdy mi bylo téměř "vynadáno" že jsem sám vybral 15 let starý auto co bude převážet rodinu. Ale přesně jak říkáš, šel jsem na to cestou selský logiky. Pečlivě prozkoumal jestli nebylo opravdu zbořený a opravovaný nebo někde už rezavý. Typicky je to jak píšeš - vidíš sice povrchovou korozi a jak ta tam je, tak bývají většinou napadený už i ty nosný části. Třeba ne moc, ale už to má na pevnost vliv.

Mimochodem, kamarád chtěl taky pro rodinku jednoduchý levnější auto a vybrali jsme za 140 tis Focus MK2 1.8 16V , sice jsem mu spíš doporučoval S-Maxe, ale chtěl vysloveně menší Focus. A taky si myslím, že to bude bezpečný.

Takže jo, beru to zpět. Spíš jsem chtěl říct, že v tý kategorii do 100 v poslední době nevídám auta v žádných rozumných stavech, spíš všechno hrozně údržbově zanedbaný. A dávat tyhle auta do rozumnýho stavu je dost náročný. Ale vždycky se něco objeví...

třeba zrovna ten zmiňovanej Saab 900 NG , to bylo za pár korun, zrezlé to nebylo a nestyděl bych se v tom rodinu převážet vůbec. Nebo Volvo V50 , to je taky dobrý. Kdybych hledal cíleně dneska něco do 100 , tak bych vytrvale hledal BMW 528i E39 Touring, nějakej po člověku co se o to rozumně staral, což bude sice jehla v kupce sena, ale nakonec se najde. To bylo špičkový auto ve svý době a bude fungovat a bezpečně jezdit ještě teď

krab
06. dubna 2021, 22:36
0
Ptejte se: Praktický levný rodinný dostavník

To samozřejmě koupíš do kila slušný auto technicky dokonce i perfektní, když je to něco v levnější kategorii. Nakonec v rodině máme něco takovýho taky... Mazda 2 1.25i , to má dneska hodnotu maximálně 50 , přitom to má prd najeto a jezdí to krásně. Ale já to myslel jinak , že auto do kila je takový spíš už s otazníkem jestli v tom vozit svoje děťátko každej den. Pokud vysloveně nemusíš, protože finance nejsou, tak asi vybereš něco bezpečnějšího pro tu mámu.. Já byl taky proti těm SUVčkům, ale dneska to vidím, že to má svoje jasný výhody. U tý kategorie do kila, ale aut střední a vyšší třídy, tam je to typicky jasný - aby to jezdilo jak má, budeš muset buď na tom zamakat sám anebo zaplatit servis. Výjimečně se stane, že fakt koupíš jako já kdysi extrémně zachovalou E39 2.5 R6 benzin ve stavu jako nové auto a za tenkrát 120 nebo kolik jsem za to platil, prostě prd... to bylo milionový auto. Ale to už dost dobře dneska na trhu neseženeš, anebo jo, ale prodávající se nebude stydět si za to říct už úplně jiný peníze. Alfy do kila... to tu vidíš na blogu o té 159 JTD, prostě spíš trápení než radost.

Ale jo, každopádně já měl hromadu aut v ceně do kila a v podstatě vždycky to bylo vynikající, snad až jednou, to jsem koupil blbě strašnej křáp, Citroën C2 s robotizovanou převodovkou, jako že s tím bude jezdit partnerka, no to bylo nejhorší co jsem kdy koupil. Ale chybama se člověk učí. Jinak zase z opačnýho ranku jsem jednou sehnal za 25k Saab 900 2.5 V6 kterej stál hrozně dlouho u jednoho dealera škodovky jako auto z protiúčtu a nemohli ho prodat. A za tenhle peníz mi to nechali. Zdravý auto... dostalo velkou údržbu a pak jezdilo úplně parádně celou dobu. Pak ho měl kolega z práce a tomu to jezdilo skvěle další roky... kdyby se nevyprd na údržbu (byl to Holanďan šetrný...) tak to auto jezdí krásně dodnes.

krab
06. dubna 2021, 14:34
0
Ptejte se: Praktický levný rodinný dostavník

Proto to píšu... legrace , ne já se spíš zasmál nad tím rozpočtem, že fakt 50-70, to už bude vyžadovat hodně kouzlení. Já koupil 15 let starou šunku a celkově jsem někde na 210 tis v nákladech. Ale už se mi povedlo odstranit prakticky všechno co nefungovalo nebo nebylo jak se říká v topu... kosmetiku nárazníků neřeším, to je zbytečný, leda by mi dali gumový (jak praví klasik) :-D X3 2.5i bude nakonec velmi dobrej dělník a hlavně krásně se do ní všechno vejde co se zatím potřebovalo odvézt, převézt atd..

Ale příští auto už pak bude doopravdy asi něco víc v duchu Beastarových rad nad zlato.

Každopádně do kila bych byl téměř bezradný. Možná že se povede něco koupit, ale pokud by nebylo vysloveně štěstí na kus, tak to budou už všechno hodně vylítaná auta.

krab
06. dubna 2021, 10:59
0
Ptejte se: Praktický levný rodinný dostavník

Oprava: teda design Giugiaro , Bertone byl překlep, nevím proč mě to tam skočilo...

krab
06. dubna 2021, 10:55
0
Ptejte se: Praktický levný rodinný dostavník

Kubo, velká gratulace! ( a nemyslím úplně k tomu Fiatu Croma designo Bertone...)

Uvidíš jak to všechno bude fungovat... já teda taky zvolil jako "mamacar" starý střep a to snad jedině z důvodu, že toho ježdění bude v tomto roce fakt minimum, taky uvidím jaká bude realita.

Možná oba koupíme brzy (po trablích se starým Italem a starým Bayerische wagenem) těm našim maminkám nová/zánovní GLEčka protože jak známo Beastar měl pravdu :-D Nebo aspoň toho Rapida v plný :-D

krab
04. dubna 2021, 08:07
-2
Mazda CX-30: Nečekaně jiná

Je fakt, že cílovka tohoto auta bude dost úzká. Ale jsou určitě i mamky co rády řadí a užijou si i "sportovně" laděnej crossover. Mě to je ve výsledku jedno, ale dost mě nadchla ta recenze od Vaculdy jak tam popisoval a ukazoval tu jízdu a že to opravdu krásně řadí a funguje. A 150 koní nezní vůbec blbě...

krab
02. dubna 2021, 07:20
0
TopX: Nejlepší sýry na váš jarní brunch

právě, už i James May to pochopil, že auta stojí za prd, tak se přeškolil na sejra :-D

krab
01. dubna 2021, 21:20
2
Nový začátek, vaše i naše nové (lepší) já!

Souhlas, fakt povedený, taky mě to ráno hodně pobavilo ... a Vanesska z Bíliny, ta je top :-D

krab
01. dubna 2021, 10:28
0
TopX: Nejlepší sýry na váš jarní brunch

Já si normálně dal k snídani ráno kvůli tomu pěkně rohlík máslem a na to jsem si hezky nakrájel lehce zauzený italský sýr Scamorza. To je jako mozarella, ale snad ještě lepší. A co je teda opravdu výborný a natrefili jsme na to relativně nedávno, to je sýr Burrata, to je z těch čerstvejch sýrů úplně úžasný.

Tak už se těším na pokračování ... třeba o parmskejch šunkách. Jde ti to Kubo, jen zvesela pokračuj :-D

krab
29. března 2021, 12:51
0
Mini Countryman SD All4: O přínosu naftového crossoveru pro mentální zdraví

Kamarád to má na dlouhodobým pronájmu, a vybral si to tehdy vlastně jen protože byla ta nabídka OL hodně lákavá. Ale že by to auto nyní po 3 letech odkoupil a provozoval dál nebo řešil prodloužení leasingu např. to prej ne... Mini má jednu slabinu ještě v tom, že pokulhává spolehlivost a případů fakt hodně nespokojených zákazníků je až moc... Takže já bych asi Countrymana taky spíš radši nedoporučoval. Na trhu jsou za prachy fakt lepší auta...

krab
29. března 2021, 08:54
1
Mazda CX-30: Nečekaně jiná

Tohle je jeden z mála testů aut z press fleetů poslední doby (myslím těch vyjma sportovních), kde je mi to auto fakt extra sympatický. A rád si fakt půjdu nějaký vyzkoušet.

Není ani velký ani malý, má nádhernej design (fakt, si nedělám srandu, mě se to líbí ani nevim proč) a hlavně i vevnitř je to pěkný a nepřeplácaný.

A že musíš pro výkony motor vytáčet? To je přece normální, náhodou to pak jízdě dodá určitou jiskru, když musím řadit a udržovat motor v otáčkách kde jede. To je náhodou dobře. Jako teda dobře to je, pokud ten motor v těch vysokejch otáčkách nezní blbě a utrápeně, to pak není fakt to pravý, to se holt musí vyzkoušet. Jinak takový ty skladový/lehce jetý CX30 co dívám, se kolem 600 tis koupit dají, hele mě to sice nepřijde málo, ale ani hodně, když vidím co stál rodiče loni Karoq a to je proti tý Mazdě auto, který nemá žádnou jiskru, eleganci, nic, to je bohužel auto ekvivalentu spotřebič, i když ne nekvalitní, to bych mu křivdil.

krab
27. března 2021, 09:49
5
Více než dopravní prostředek aneb Proč jsou právě auta zdrojem vášní?

Proč je auto v životě dost zásadní věc? Já si myslím, že je to nějak zakódovaný a dědí se to.. minimálně teď ty tři - čtyři generace poslední, lidi narození před válkou, pak ty po válce v 50. letech a pak jejich děti narození v 70-80. letech a pak zase jejich děti narozené těsně po přelomu milénia, tak mají auto spojený s rodinou, zážitky, cestováním atd...

Pro mě to bylo od dětství - autíčka. Táta doma nějaký spravoval, já si prohlížel jeho knížky o autech a veteránech, pak jsem mohl na polňačce opatrně řídit, pak přišel fichtl atd..

Pak je tu zvuk motoru, ovládání spojky, řazení, řízení, který tě poslouchá a objevování umění řídit. To je úžasná věc.

Proto automobil (tak jak ho známe) znamená pro hromadu lidí něco víc než jen věc nebo dopravní prostředek, protože je to součást naší kultury. A uvidí se, jak automobil budou vnímat ti z další generace. Nejspšíš, když uvidí u rodičů, že pro ně jejich auto něco znamená a dost pozornosti se kolem něj motá, tak budou taky autíčkáři. Ten zájem si myslím jen tak nezmizí.

krab
25. března 2021, 21:12
0
Volvo V70: Zúčtování po čtyřech letech

aha, dík za dovysvětlení, to by dávalo i logiku, že to bylo něco takovýho. Zkrátka se to nějakým resetem povedlo rozchodit a pak už to běhalo všechno jak mělo. Já ty Volva zas tak do detailu neznám, ale tenkrát jsem věděl, že budu chtít benzinovej motor a pětiválec a ta 2.4 měla sice takovej ležérnější projev, jenže hezky zněla, měla dost síly ve středních otáčkách, ale nad 5000 otáček už se tomu tolik nechtělo. Ale já měl tu podladěnou verzi , 103 nebo 104 kw, byla ještě lepší, kde bylo tuším 125 kw, ta asi nahoře táhla líp.

krab
25. března 2021, 19:57
0
Volvo V70: Zúčtování po čtyřech letech

Hezkej deníček auta... Jo, tak nějak to je. Starý auto má svoje výhody i nevýhody a to ježdění vždycky něco stojí. Ta V70 je mimochodem v červený fakt asi nejhezčí. Já míval Volvo jednu dobu taky, zhruba dva roky jsme ho měli, taky červený, ale sedan S40 II. 2.4 - zkrátka Volvo (nevvolvo) prostě to co bylo na společným základě s FoFo II. Ale bylo teda extra spolehlivý - jen údržba a opravy jen dvou věcí , první byla kontrolka motoru (ta žlutá) a to už nevím přesně, fakt se jen měnilo nějaký čidlo, položka co nestála za řeč a s druhá věc, taková zvláštní a u jinýho auta jsem se s tím ještě nesetkal a to byl nefunkční větráček, co ovládá ofuk na čelní sklo. Fakt blbá závada a zrovna se stala někdy v listopadu a samozřejmě se autu mlžilo čelní sklo... ale měl jsem štěstí, týpek, specialista přes Volva to tenkrát rozchodil (nějak, fakt netuším) přes diagnostiku, přes počítač. A říkal, že mám štěstí, jinak by se musela vymontovat celá přístrojovka což by bylo hromada práce.

krab
21. března 2021, 16:27
1
Konce nadšeného motorismu

Beastar: máš pravdu v tom, že volby do EP nikdo moc neřeší, je to trochu politická trafika / odkladiště, přitom EK řeší pak paradoxně hodně důležité věci. Teď jak jsem díval na ty nizozemský volby, tak mě přesně úplně napadlo, že jednotlivé země v rámci EU vlastně vzájemně neví, kdo představuje jakou politiku, lidi to znají jen u sebe doma, případně mají občas trochu přehled co se děje u sousedů, ale málo. A jak k těm euro volbám nechodí, víc procentuálních hlasů získají statisticky extrémisti.

Jinak ano, sorry, moc to sem nepatří, já to napsal ráno, protože ona ta debata do podobných vod mířila a tak jsem se zeptal / přidal komentář. Staromil i Denis to shrnul zdá se mi, taky moc hezky...

A hláška, kupujte šestiválce? Toho se rád držím :-D Co bych ale dodal a je to čerstvá zkušenost, kámoš kupoval levný Focus II. a sehnali jsme nakonec hezky vybavený 2010 facelift a k tomu místo 1.6tky, která moc nejede je to 1.8čka 92kw a za pěkný auto nakonec taky dal na můj vkus snad až moc. Ale byli na to hned další zájemci. A už i prej (berme s rezervou) podle slov bazárníka prostě tyhle obyčejné spolehlivé káry jako je dvojkový benzinový focus bez turba hůř hledá a Němci už si tyhle auta dneska víc a víc nechávají než dřív, takže prostě cenový dno zachovalých, nezrezlých kusů prostě bude tutově do budoucna výš než jsme byli zvyklý. Konkrétně tohle auto je 11 let starý, což už je dost, sice velmi pěkný stav, ale 140 tisíc ... to dřív bývalo míň jsem přesvědčenej.

krab
21. března 2021, 10:37
0
Konce nadšeného motorismu

Kdybych se tady lehce připojil k tématu, tak mě pořád vrtá hlavou, jakým způsobem se ti marxisti dostávají do těch docela nebezpečně důležitých funkcí v EP ... třeba teď byly zrovna volby v Holandsku. Jen jsem prolítl výsledky, nepročetl teda detailně úplně, ale vychází mi z toho jasně, že třeba strana PvdA (socialisti) kam patří Frans Timmermans (dědek v europarlamentu, který má bohužel význačnou funkci) získala jen něco málo přes 5%, takže sotva proleze do parlamentu. A jak je zkrátka možný, že v tý Evropský komisi tedy sedí tolik ideologických socialistů nebo zelených idealistů nebo jak to nazvat... tohle mě moc hlava nebere. Ekonomice v EU tihle lidi škodí, málokdo je skutečně volí a oni v tom europarlamentu pořád sedí... Někdy si musím udělat pořádně čas a načíst si to všechno

krab
20. března 2021, 13:18
3
Konce nadšeného motorismu

Jo, beru ... ale co vidím jako fakt rozdíl, tak je fakt, že nad současnými vizemi nebo přímo jasnými směrnicemi (euro 7 a vize dál) se už nepozastavujou jen petrolheadi a nadšenci do aut co voní benzinem, ale už i úplně normální lidi. Už je citelně poznat, že nová auta zdražují, ojetiny v motorizacích a provedeních typu držák stojí na svoje stáří víc než by si člověk kdy pomyslel. A i ty automobilky nejsou vůbec jednotné v tom směřování. Takže jo, pravda ... pořád tu máme nový auto, manuál, skvěle jezdící, takových pár aut pořád jde koupit, což je super a leckdo už by to pomalu ani nečekal, ale když přijde euro 7 tak co bude? To je prostě šlus, pokud nedojde ke změně...

takže já třeba plně souhlasím dneska s tím co říká třeba Martin Vaculík v aktuálním editorialu Světa Motorů, že některý typy aut se spalovacím motorem si radši kupte fakt teď, protože už pak nebudou. Hrozně rád bych se pletl a tomu Martinovi se pak můžem klidně za pár let vysmát, ale bojím, se že tentokrát už je to reálná hrozba

krab
20. března 2021, 11:24
2
Konce nadšeného motorismu

Kubo, já nevim jestli jsi nepochopil, ale já si z něj přece leda akorát dělám srandu. Tyhle editorialy/blogy zaměřený na ústřední myšlenku, že petrolheadi čtvrt století možná dýl brblají, že se svět automotive v prdel obrací a ono to furt ujde a je to vlastně furt lepší a lepší, těch ten Honza napsal už celou řadu, vždyť to už všichni víme jakej má názor :-D

Můj reálnej názor je taky relativně smířlivej a taky nechci hysterčit, ale jsou věci který se mi na směřování autoprůmyslu nelíbí a jsou naštěstí zase jiný, který se mi líbí, i když jich teda šmahem ubývá

krab
20. března 2021, 10:21
0
Autíčkář motorkářem. Může se to stát i vám?

Pecka! Moc hezký a současně i dodám, že to mám podobně. Jsem srdcem autař, ale moc rád jezdím i na motorkách.
Tak hlavně teď ještě chvilku vydržet, teplo se blíží a první týdny opatrně. Kde štěrk v zatáčce pobaví, dáváme kontra, přidáváme plyn a smějeme se od ucha k uchu v autě, tam si na motorce leháme a pak to bolí. Jinak je motorkářskej svět opravdu snad ještě hezčí a svobodnější.

krab
20. března 2021, 09:24
3
Konce nadšeného motorismu

Člověk by si rád otevřel ráno Autíčkáře, přečetl něco fajn ke kafi, a opět vykoukne tohle... pokolikáté už!!!
Jasně Honzo, Petrolheadi jsou zlí, zapšklí lidi, věří na mimozemský kmen Reptiliánů jejichž hlavním bossem je George Soros. Ve volbách hází do uren zásadně kandidátku SPD a po nocích se tajně schází u veřejných dobíjecích stanic a elektrikářskýma kleštěma přeštipují kabely k právě dobíjeným Teslám :-D

Hezkou sobotu přeju!

krab
18. března 2021, 13:55
5
Poprvé ve svém: Jaká byla první auta našich redaktorů?

Já měl první auto co jsem teda kupoval za svoje peníze Simcu 1301, tmavozelenou se světlým, takovým jakoby manšestrovým čalouněním. Pod přístrojovkou byl parádní dobovej tranzistorák, ale myslím, že to nikdy nehrálo... , SPZ ABJ 40-56

Ale první auto co jsem směl řídit, ale kupovali ho rodiče, i když částečně fakt kvůli tomu abych se naučil jezdit, ale taky aby bylo kromě služebáku doma nějaký druhý auto, tak to bylo Mitsubishi Lancer 1500 GLXi z roku 91 ... od toho někde nějakou fotku mít budu, ale kdoví kde ... byl stříbrnej a měl šíbr na elektriku a já byl z toho auta úplně vedle jak bylo skvělý. Autoškolu jsem dělal na Feldě...

krab
18. března 2021, 09:12
0
Dodge Charger Pursuit: Proč plecháče?

Pěkný - povídání i fotky a za auto taky palec nahoru, i když netuším jestli bych to sám chtěl, každopádně je to vtipný a ta véosmička je jistě excelentní.

krab
16. března 2021, 13:39
0
Martin Linhart: Dobrý PR je jako dobrý pingl. Musí být ochoten posloužit a nestydět se za to.

Pěkný! taky chválím...

PS: teda ta fotka v tom lampasáckým mundůru s expertem Františkem, to mě na začátku čtení snad až vyděsilo, ty jo, to bych si neoblíkl fakt ani ze srandy...

krab
14. března 2021, 12:12
14
Proč elektromobilita nefrčí (tak jak by mohla)

Koukám a pročítám vlákno ... Skipper to říká velice dobře a kulantně a je to pan doktor, takže tak, pánové...
Co ovšem nikdo nezmínil je asi to zásadní - přeci ti Češi by jezdili v auty o 5-10 let novějšími, kdyby ovšem na na taková auta měli peníze. A oni je vesměs nemají. Další věcí je, že je vyloženě drzost (a to už tu padlo) perzekuovat lidi za jejich soukromá stará auta, která najíždění ročně 10, 15 tis kilometrů, často i míň. Nejvíc kilometrů najíždí auta stáří do 5, maximálně 10 let, ta která se používají pro pracovní účely.

Šrotovné apod je jen špatná politická idea (s levičáckým podtextem), ale ušitá na míru velkým automobilovým koncernům. Jenže takhle to nemá fungovat - chceš prodat svůj výrobek? Snaž se! Ne, že se ti na něj budou skládat lidi ze zaplacených daní.

Ale ta zásadní věc je, že lidi (a nejen v ČR, divili bychom se, ale třeba i na mnoha regionálních místech v Německu) nemají peníze na to, aby si kupovali co 5 let nová auta. A co s těmi starými? Sešrotování funkčního auta = plýtvání. Z těch recyklací totiž do oběhu umíme vrátit fakt jen část, není to tak růžový jak se nám vládní marketing snaží říkat.

Ti, kdo tyhle pseudozelené ideje podporujete, fakt se chvilku zamyslete, třeba někteří z vás na to pak nakonec přijdete, že co podporujete je nefér a špatná cesta.

krab
14. března 2021, 11:15
11
Proč elektromobilita nefrčí (tak jak by mohla)

Kluci, bylo by asi lepší, kdybychom se tu bavili v neděli radši snad o Michéle Moutonový jak to nandala chlapům v gruppe B Audi než se opakovaně zhádat s blbcema, který by nejradši ve víře všeho blaha nastolili diktaturu ... s těmito lidmi totiž asi fakt pohnout nelze.

Já aspoň ráno opláchl Porsche, mám tam novou baterku, musel jsem to jít vyzkoušet... takže hezky sto kiláčků po svým okrese a spálit trochu toho stovkovýho benzinu aby se v nádrži náhodou nezkazil :)

krab
14. března 2021, 09:06
0
Když se z ženy stane neřízená střela

Moc hezkej článek na neděli ráno je kafi! Jinak Michele Mouton teď nedávno v rozhovoru vzpomínala právě na závodění v týmu s Hannu Mikkolou, který bohužel nedávno zemřel. Úžasná závodnice, navíc v té nejzajímavější éře rallye...

krab
13. března 2021, 17:18
-1
Šest milníků prvních let nového milénia

eLzyx : já reagoval na tu výzvu na konci, která zní: "To byl můj výčet aut, která definují první dvě dekády nového tisíciletí. A jaká auta jsou to pro vás? Na názory se jako vždy těšíme v diskuzi pod článkem!"

Tak pod tím si člověk může představit leccos. A já říkám jen, který nová auta mě za tu dobu, v podstatě od doby co jsem začal legálně řídit extrémně zajímala. Ono by jich bylo i daleko víc... s těma Fordama Focus RS je to třeba ještě jinak - pokud bych měl říct který bylo objektivně vzato přelomový mezi ostrými hatchbacky, tak to byl MK1, v podstatě dneska bych si spíš vybral ten, ale v hlavě mi utkvěl hlavně ten zelenej MK2 a z něj odvozená RS500 V té matné černé, to byla pecka. A 350 koní na přední nápravě u hatchbacku, to tehdy fakt nikdo neměl. Vybavuju si tenkrát demo toho auta na Le Mans Classic, když jsem byl.

Ono by se dalo pokračovat... třeba takový BMW 1M , to tuším přišlo na trh v roce 2011, taky naprostá pecka to auto. Dneska ho trošku zastínila M2 Competition, ale fajnšmekři do bavoráků budou 1M uznávat pořád, neměl jsem to štěstí to auto řídit, ale mělo být opravdu dobrý. Člověka by mohlo napadnout fakt víc aut... Lotus Evora byla svým způsobem nový přelom pro značku po dlouhý době, to se psalo myslím 2008 , Honda S2000 , ta se taky začala prodávat na prahu milénia a taky jsme to hltali v časácích tehdy - roadter, který umí točit 9000 otáček! To bylo něco... Nebo ono i takový Camaro z roku 2010 bylo něco, comeback muscle caru v úžasným designu a s parádním motorem LS3 , 6.2 litru a možností manuální převodovky. Dalo by se pokračovat dál a dál...

Není nutný hned jako milník označovat nějaký elektromobily, pro mě to milníky nejsou, to spíš mementa smutných časů, kde ideologie vládnou nad rozumem a vášní pro automobily. Já vím a chápu, že se někomu třeba líbí co dělá Tesla, ale pro mě : děkuji nechci...

krab
12. března 2021, 22:48
-1
Šest milníků prvních let nového milénia

Já mám vzpomínky zase spíš trochu jiným směrem... těch milníků nebo fakt aut nebo technologií co mě v uplynulých 20 letech, vlastně po dobu co aktivně řídím, bralo je určitě celá řada. Ty nejzásadnější:
1. Ford Focus RS MK2 , (2009) - 300 koní, pětiválec, nádherná zelená a hlavně ten zvuk! Tenkrát jsem to auto hrozně chtěl koupil jako funglovku a bohužel na to tehdy nebyly peníze. Ale jako sen to mám doteď to auto. Možná nějaký exemplář někdy v budoucnu nakonec koupím, kdo ví...
2. Mazda RX8 (2003): Wankelův motor a nádherný vzhled. U nás ve městě se Mazdy prodávaly, takže jsem se tehdy byl pochopitelně v showroomu taky na RX8 podívat. A je to krásný auto dodnes.
3. Lexus LFA - zvuk desetiválce, to je fakt něco a není to a ani nebude překonané, ničím...
4. BMW M3 (V8) a BMW M5/M6 (V10) : oba motory shodně pocházejí ze závodního vývoje, točí 8000 otáček a mají neskutečný charakter
5. Porsche 911 (997) GT3 RS 4.0 - tohle auto jsem hltal, když přišlo na trh a četl a díval na všechno co o tom kdy vyšlo, fantastická technika
6. Toyota GT86/Subaru BRZ (2012) - dlouho se na podobný auto čekalo a už to tehdy vypadalo, že dostupná japonská zadokolka, kupé se samosvorem už nikdy nevznikne a ono se to povedlo a od tý doby, kdy jsem se v roce 2012 svezl tím autem poprvé jsem ho chtěl, nakonec se mi to splnilo a očekávání nezklamalo

krab
12. března 2021, 15:19
-1
Kia XCeed PHEV: Nemusím se vytahovat

Za všechno jistě může ta kedlubna .... být tam vyfocená taková brokolice, hned budou ty komentáře veselejší...

krab
12. března 2021, 00:35
-1
Zlatá Vrána 2021: Třetí ročník ankety o největší ostudu autoinzerce

Jasně, my oba nejsme zrovna typicky zákazníci oldtimer autosalónů... já když to jde tak preferuju nákup od soukromýho majitele, často se ty nejzajímavější (tím nemyslím ale za nejnižší ceny) dějí napřímo mezi známými a mám rád, když to auto má nějakej příběh k tomu.

Třeba hodnotit cenu tý český 996 Carrera 4 s tou 4S je trošku jablka a hrušky. Vypadá to malicherně, ale 4S je verze v turbo kastli, prostě v širší a s manuální převodovkou a nízkým nájezdem je to prostě docela vzácná varianta. A když projdeš mobile a já to teď schválně ze zvědavosti udělal, zjistil jsem, že těch 45k euro je jako cena k jednání zvolená dobře. Moc levnějších 4Ss manuálem, třeba pod 40 tis euro zase nenajdeš. 650 za tu Carreru 4 šedivou v ČR inzerci je lákavá cena, ale otazníkem je jak to auto doopravdy vypadá, co se na něm dělalo, nedělalo atd... to se od stolu blbě hodnotí. Můj odhad je dneska takovej, že za 750-900 tisíc teda těch 27-35 tis euro si mezi dobrými 996tkami s manuálem vybereš, ale pod tou hranicí to má typicky svůj důvod. A fajnšmekři co mají peníze si připlatí za nízký nájezdy, vzácnější verzi (třeba výroční 40 Jahre je super zajímavá) a to klidně v řádu dalších statisíců. Vždycky je to prostě o tom kde se ta nabídka s poptávkou shodne.

krab
11. března 2021, 18:42
2
Zlatá Vrána 2021: Třetí ročník ankety o největší ostudu autoinzerce

Já to neberu divoce, vždyť se tu normálně bavíme... já jen říkám, že nemůžeš vyvozovat obecný soudy o tom, že je něco drahý, když to tobě připadá drahý a nekoupil bys to. Ta cenotvorba se dělá jinak. Jasně, že jsem chudej a nemám na to si kupovat auta za miliony. Ale sbírám zkušenosti a už dneska můžu docela slušně zhodnotit, který nákupy se povedly a který nepovedly. Udělal jsem v minulosti obojí ... koupil jsem auta, která měla zrovna jednu z nejlevnějších myslitelných cen a pak taky opak, auta, kde byla ta cena vyšší oproti nějakýmu průměru. A nakonec se vyplatilo spíš to druhý - zaplatit víc. V případě 996 jsem nakupoval za nějakou střední tržní cenu a kdybych býval kupoval dražší kus, možná to bylo lepší. Každopádně nákupem těch nejlevnějších kusů na to vyzraješ málokdy, leda bys měl vlastní autoservis. Co jsem kupoval dráž je Lotus Elise. Legrační je, že i kdyby si ten prodávající tenkrát řekl o 10% víc než si řekl, tak jsem to auto koupil tak nebo tak... protože stav nového je jen jednou a nejde to prostě moc nahradit. Ale to bylo o příležitosti. Auto jako Jaguar XKR bych nakonec po nasbírání informací a zkušeností majitelů taky radši kupoval z těch dražších. Ale za bych třeba osobně nepřiplácel jsou peníze extra za to, že to auto má extrémně málo najeto, ale zase taky záleží na konkrétním případu. U tý 996 nebo 964 atd. určitě ne. Protože to jsou Porsche natolik příjemná na ježdění, že s tím chceš jezdit. Takže třeba 996 Turbo manuál, který tam má za 79 tis euro s nájezdem 27 tis km bych asi spíš nevybral, ale našel auto klidně se 100-150 tis km s kompletní historií, v perfektním stavu a s cenovkou kolem 50-55 tis euro, což na trhu sehnat jde nebo do nedávna šlo. Ten spodek nabídky, auto za 40 tis euro, tam je jasný, že tě čekají větší investice do oprav atd.. A pak už je to na tom se rozhodnout co chceš, nechceš, původní odhad oprav se vždycky v reálu stejně navýší, takže ty kalkulace pak málokdy fungujou.

A to co popisuju není investiční bublina - to je tržní cena aut v nějakým stavu. Prostě třeba to turbo s 27 tis km bude zákonitě stát o půl milionu víc než to samý turbo s obvyklejším nájezdem 150 tis km. A ty peníze navíc neplatíš protože nějaká snobárna nebo tak, ty platíš za výjimečnost, ojedinělost. Kolik podobných v tom stavu a nájezdu ještě na trhu zbývá? Moc jich nebude...

To jsem jenom chtěl uvést nějaký příklady. Protože se mi nelíbí takový to konstatování : nemám na to = je to drahý = je to snobárna a investiční bublina. A to se tu na autíčkáři občas fakt objevuje a moc se mi to nelíbí, přijde mi to takový čecháčkovský

krab
11. března 2021, 16:06
-1
Zlatá Vrána 2021: Třetí ročník ankety o největší ostudu autoinzerce

ten poslední odstavec, když bych zareagoval, tak dík, přesně moje řeč. Já to profesně neznám, můj obor je jinde, ale protože mě starý auta nesmírně baví a pohybuju se v tom, tak mám nějaký zkušenosti i nějakou svoji představu a musím tedy dodat, že to není úplně sranda zejména tady v ČR podnikat v oblasti prodeje nebo renovací historickejch aut. Musíš bejt ten srdcař jak ostatně potvrzuješ a musíš mít peníze vydělané z businessu, který tě doposud živil nebo živí vedle doteď. I ti pánové co jsem s nimi udělal obchod loni , nákup Elanu, to je velmi podobný příběh jako Radek Pokorný. A dost možná a pokud se jim ten sen o veřejně přístupné galerii, kde asi tuším, že budou tu a tam i auta na prodej povede, tak to bude velice hezky vedeno.

Nakonec je ironií, že vlastně tihle lidi častěji snad i prodají auta ven od nás než zájemcům z ČR. Anebo je to takový mix...

Každopádně jak říkáš , od stolu hodnotit co má jakou cenu je nesmysl. A reagoval jsem teda protože mě celkem namíchlo konstatování, že engine garage je kandidát na zlatou vránu, to je prostě kec. To by se dalo to samý říct o Nicovi Aalderingovi (Gallery Aalerding) což je jeden z největších evropských obchodů s klasickými auty a přitom ten business umí dělat tak, aby si jako dobrý obchodník vydělal a současně se to tam točí, čili cenotvorbu má takovou jaký je trh. A jak říkáš... tohle není sranda, to je celý obor

krab
11. března 2021, 15:00
-1
Zlatá Vrána 2021: Třetí ročník ankety o největší ostudu autoinzerce

Beastar - dík za komentář a upřesnění, je to fajn, že to napíšeš, protože ono to chce aby si občas lidi přečetli jak některý věci jsou oproti tomu jak to navenek může vypadat. Já ty zkušenosti a přímé kontakty s nimi nemám, jeden kamarád ano a přesně bych potvrdil, že pan Radek Pokorný je neuvěřitelný nadšenec, zrovna jako třeba pan Jiří Sudík a kvůli výdělku ty veterány fakt nedělají...

krab
11. března 2021, 13:36
-2
Zlatá Vrána 2021: Třetí ročník ankety o největší ostudu autoinzerce

Podle mě to nejde takhle generalizovat... jinak doporučím ti podcast na autokultu s Radkem a tam vysvětluje hezky co a jak , jakým způsobem se snaží ta auta ten tým používat a není to jen tak, že všechno roky stojí i když pochopitelně v tom objemu kolik toho tam je je těžký aby se každý auto projelo tak často jak by to chtělo.

když vezmu ten tvůj výběr, tak to modrý Z3 M Coupe bych od něj milerád koupil mít momentálně na to peníze. Cca ten milion je běžná tržní cena a fakt, že je to auto z Japonska jeho hodnotu v tomhle případě nesráží. Tam spíš jde o hladký proces registrace na CZ značky a to věřím, že klientovi zařídit budou vědět jak. Ono jde o EU auto, takže registrace musí jít, spíš jde o ty jpn štítky a tím pádem teoreticky komplikace na dovozový stk. Ale japonský auta se tu běžně registrují, takže kdo ví jak na to, tak to prostě zařídí...

996.2 4S manuál - ta cena může vypadat příliš, ale podívej se na nájezd, 57 tis km. Pokud je to všechno tak jak má být, tak si kupce za tu cenu jistě najde. U Porsche (nejen) fakt ta cena taky závisí na tom nájezdu a hlavně historii. Je pravda, že italskej původ by mě zrovna neimponoval, věřím si, že bych si sám vybral za 45 tis euro lepší variantu, hlavně já bych nikdy nekoupil čtyřkolku u 911, ale to je každýho věc a záležitost vkusu a toho co člověk chce...

A ten Saab 900 turbo : možná je trošku dražší, jestli je ale koroze čistě jen to místo na fotce, jinak je auto parádní, má historii, vidíš ž mělo i nějaký představení v časopisu v tom holandsku, to jsou takový milý detaily. Možná jo, je trošku dražší, ale hele to je věc prodejce jak to nastaví i za kolik to sám koupil, Saab 900 turbo levně moc pořídit nejde dneska už anebo jo, ale tý koroze je pak tolik, že je to na celkovou renovaci a to už se s celkovými náklady na 20 tis euro za zrenovovaný auto jen tak nedostaneš, to uletí výš

krab
11. března 2021, 12:15
-1
Zlatá Vrána 2021: Třetí ročník ankety o největší ostudu autoinzerce

To by mě zajímalo co se ti z jejich nabídky zdá na zlatou vránu? :-D Schválně jsem se teď podíval a nic za ceny přitažený za vlasy tam nevidím. A auta od Radka Pokorného nejsou rozhodně špatné exempláře, že bych tam někdy viděl něco co zavání amatérismem, to jsem neviděl. Ale obchod jsem s nimi zatím žádný nedělal a ani nemám nějakou referenci od kamaráda/známého, že by bylo něco špatně anebo naopak k velký spokojenosti. Myslím, že ten business nedělají vůbec špatně, mají krásné prostory, možná jen naráží na bohužel stále "východní" charakter našeho trhu, kdy málokdo chápe co všechno o cenách historických aut rozhoduje.

Ostatně, taky to tu vypadá jak to vypadá a ta situace se škodovkami a jinými auty ze "socíku" to prostě jen ukazuje, že my češi pořád vůbec obecně nechápeme o čem je svět klasických aut. Jinak ty auta z toho výběru, jasně, tam to vzbuzuje úsměv ... no ale co, jestli dneska zákazník chce fávo, feldu nebo 120tku za 200 tisíc a zaplatí, tak proč ne. Člověk se může divit, ale to je tak všechno... Obávám se, že ale tahle vlna je jen dočasná, čistě na vlně nostalgie lidí co jim je dneska 50 + a chtějí si prostě připomenout mládí s žigulem nebo škodovkou. Z obecnýho pohledu globálního trhu jsou to v podstatě bezcenný auta.

krab
10. března 2021, 22:06
-1
Staré, nebo nové? Subaru BRZ Final Edition vs. Mazda MX-5 NA

Co by asi kluci srovnávat šlo, by byla upravená E36 a BRZ , tady si člověk může pohrát s oběma na malým okruhu, poklouzat si a užít si to. Na druhou stranu sériová E36, která nemá samosvor, nemá udělaný vpředu jinak rejdy, odklony a celkově geometrii na přetáčivost, tam bude platit cca jak jsem psal nahoře u e46 , i když je taková menší, lehčí, já mám e36tky rád. Ale to už bysme zase porovnávali vlastně už dneska konstrukčně 30 let starý auto s novým.... ale tak nakonec NA a BRZ jsou si věkově taky takhle hodně daleko od sebe :)

krab
10. března 2021, 19:45
-2
Staré, nebo nové? Subaru BRZ Final Edition vs. Mazda MX-5 NA

za mě jsou E46 Ci a BRZ řidičsky výrazně rozdílný auta. Ono by se zdálo, že je to podobný, ale vůbec ne. Když se budeme bavit o sériových stavech, tak je bavorák cestovní auto střední třídy, moc příjemný na ježdění, ale není to vůbec sportovní auto v tom smyslu s jakým bylo postavený BRZ. Taky je bavorák větší, vzadu použitelnější a docela citelně těžší. Charakter motorů R6 a toho Boxeru, to je taky nebe a dudy. Ty bavorácký "non M" šestiválcový motory jsou výborný pružný a lineární jednotky, mám je hrozně rád, ale nejsou to sportovní motory v tom pravým smyslu. Motor BRZ má svoje stinný stránky, ale zásadní charakter je ten, že je potřeba udržovat otáčky mezi 5500 až 7300 cca kde tam je zhruba to maximum a tady ten motor jede, musí se řadit, přemýšlet, využívat kde u toho motoru skutečně výkon stoupá k maximu. Když si vezmeš 2.5 litr, 2.8 anebo 3 litr od BMW , tak to jsou příkladně lineární motory s příjemným středem , prostě na cestování, ne na sport.

krab
10. března 2021, 08:51
0
Škoda Octavia RS 2.0 TSI: Příjemné překvapení

PS: teď to po sobě čtu ten konec ... aby nedošlo k záměně myšlenky , tím "ve zlatých časech" je myšleno období 2000-2020 , protože fakt z hlediska dostupnosti automobilu bylo pro nás skutečně bohaté ... kdo má řidičák, umí psát, číst, počítat a neštíítí se práce tak si prostě mohl koupit krásnou káru

krab
10. března 2021, 08:42
1
Škoda Octavia RS 2.0 TSI: Příjemné překvapení

A co z toho milý Watsone vyvozujete za závěr? :-D
Já to vidím zhruba tak, že ekvivalentem auta nižší střední třídy dnes a tehdy je nějaká ta Cortina se základním motorem. Dneska se dají tahle auta koupit spíš kolem 500 tis s DPH, před nedávnem byly levnější a šlo to třeba i za 400-450 tisíc. Ta Cortina stála skoro 2x tolik co ta tragická 105 S a tím pádem bys na ní šetřil teoreticky dobrých 40 platů.

Jenže co v těch dobách absolutně nebylo možné - ber to zprostředkovaně, v tý době měl tak nějak akorát řidičák i první auto můj táta, tak nebylo možný něco jako koupit pojízdnou ojetinu s technickou třeba ještě aspoň na rok za půlku toho průměrnýho platu. Táta měl tehdy Populara z roku 38 po nějakým dědkovi od nich z ulice a to auto si celý nějak dával dohromady aby svítilo a jezdilo. To byla jediná možnost jak něčím čtyřkolovým jezdit. Klasická ojetina stála šílený peníze v porovnání s dneškem.

Můj závěr Watsone je, že si zkrátka ti naši rodičové žili po materiální stránce pěkně chudě až na pár vyvolených komoušů. A v NDR kolikrát i na toho Trabanta čekali pěknou řádku let, kombík Universal anebo neřku-li Warburg, to byl vlhký sen východních Berlíňanů.

Co je spíš aktuálnější je úvodník od Martina Vaculíka v aktuálním Světu Motorů o tom, že pokud se fakt půjde full speed elektro v rámci Evropy, tak možná bude většina obyvatel co je dneska v tom produktivním věku taky na důchodě jezdit leda na kole či mopedu... auto si zase nebude moct většina obyvatel dovolit jako v předchozích a já bych to nazval klidně "zlatých časech".

krab
09. března 2021, 12:27
0
Staré, nebo nové? Subaru BRZ Final Edition vs. Mazda MX-5 NA

Teď jsem si uvědomil, že jsme před delším časem dělali tady článek GT86 spolu s MX-5 ND a porovnávali to s Vojtou Dobešem, když tu ještě byl. Přijel za mnou tenkrát s testovacím ND a já mu zas půjčil svézt svoji oranžovou GT86, tady jsem to našel. Sám už si ani nepamatuju co jsem tam přesně psal jak už je to dlouho :-D ... https://www.autickar.cz/clanek/mazda-mx-5-rf-2-0-g-160-versus-toyota-gt86-dve-gejsi-a-umeni-juda/

krab
09. března 2021, 07:33
-1
Staré, nebo nové? Subaru BRZ Final Edition vs. Mazda MX-5 NA

TeeJay : souhlasím, taky mám tuhle platformu ať už je to BRZ nebo GT86 rád a moc se těším na tu novou, která tu naštěstí bude aspoň jako v provedení Toyota. Ono je to jak to je a je super vědět, že se v brzkým budoucnu na trhu pořád ještě objeví zajímavý sportovní auto s cenovkou, že o tom nemusíme většina z nás jen snít...

Jinak můj tip na BRZ, který mi přijde jako suprová varianta je to Spec C, občas to někdo pustí a za nějakých tři čtvrtě mio si myslím parádní auto.

krab
08. března 2021, 16:40
2
Staré, nebo nové? Subaru BRZ Final Edition vs. Mazda MX-5 NA

Moc pěkný! Já bych dodal snad jen jednu věc - tuhost karoserie a přeci jenom nějakou tu elementární bezpečnost, když by se něco podělalo a člověk měl do něčeho narazit. Já na tohle teda taky moc nemyslím, ostatně nejmodernější auto, který jsem kdy měl, zánovní F124 Spider jsem loni prodal a vyměnil za laminátovej sporťák z roku 1967 v kterým přeci jen úplně pomalu vždycky nejezdím, takže já to taky tolik neřeším. Ale sleduju si ten provoz kolem sebe, jestli se něco neblíží z vedlejší nebo náhodou nemůže odněkud vyjet do cesty asi podobně jako bych jel na motorce. Prostě s vědomím, že i relativně malá rána znamená, že budu na kaši. A MX5 NA je něco podobnýho ...dramaticky větší prostor na přežití tam prostě není. Z BRZtka člověk asi většinou vyleze celej, pokud to nebude fakt hodně velká rána.

Ale jízdně hlavně ta tuhost karoserie, to se mi líbilo, to bylo na hony vzdálený starýmu NA co jsem míval dřív. Ale je fakt, že já neměl na autě žádný extra výztuhy. S NA jsem jel naposled loni, s kamarádovou 1.8 ale taky to má v sériovým setupu a taky se ta kastle tak charakteristicky kroutí. Ono jak si na to zvykneš je to součást celýho zážitku, ale prostě když přesedneš právě třeba do novýho toyobaru je to první věc co tě přímo praští přes nos jako první velká odlišnost.

krab
08. března 2021, 15:03
-1
Kia Picanto 1.0 T-GDI 5MAN: Génius nadprůměrnosti

Jo, souhlasím, ostatně mě se taky malý auta docela líbí, třeba taková Fiesta je úplně bezva. Asi je to celý tím, jak mám název Picanto spojenej s tím příšerným malým autíčkem co vyráběli před lety :)

krab
08. března 2021, 14:21
-2
Kia Picanto 1.0 T-GDI 5MAN: Génius nadprůměrnosti

Ale jo, hele ono každý auto a model má svýho kupce... já jen že koukám na ty fotky, všimnul jsem si ceny a říkám si, ty brďo, to jsem čekal cenovku o 100k níž. Před pár lety ještě stála před slevama od dealera podobný peníze třeba Kona 1.0 GDI 88kw jestli se nepletu. To taky nebyl zázrak, ale působilo to tak nějak cenově víc adekvátně. Je tedy fakt, že já jsem trošku hater korejských vozidel... na žádný kromě i30N, kde jsem uznal, že se to povedlo silně nad očekávání příjemný vzpomínky nemám. Ale korejských vozů jezdí kolem takový množství, že by bylo hloupý to generalizovat, tu klientelu už dneska nalákat umí výborně.

krab
08. března 2021, 11:51
0
Kia Picanto 1.0 T-GDI 5MAN: Génius nadprůměrnosti

Taky zírám co ty nový auta teď aktuálně stojí ... no 420 je drahý, to je evidentní. Za tyhle peníze jde koupit skladový Focus Trend 1.0 Ecoboost 74kw sice se základnější ale v zásadě úplně dostačující výbavou a to mi přijde normální volba. Takový obyč auto, co se dalo s přimhouřením oka vzít jako rodinný bývával Stonic od Kia, ale zázrak to taky nebyl. Focus je jinde...

krab
08. března 2021, 10:53
1
Audi e-tron Sportback 55 quattro: Stylový fešák, kterému chutná

Ahoj Staromile, díky za tento vstup a delší komentář. Se zájmem jsem si ho celý pořádně přečetl a dodám jen, že s tebou naprosto souhlasím, zkrátka rozumný, střízlivý pohled na věc. Řešit věci fanatizmem ode zdi ke zdi je vždycky cesta do pekel, ať se to týká čehokoli

krab
06. března 2021, 21:03
-1
Plňte si své autíčkářské sny, dokud můžete!

fakt... tak to mě mrzí, já míval tuhle verzi taky, akorát v obyč stříbrný...

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Oldsmobile 98 Regency  1981
Oldsmobile 98 Regency

1981 rok výroby
130 koní výkon
5 000 ccm objem

Buick Skylark  1968
Buick Skylark

1968 rok výroby
180 koní výkon
6 ccm objem

Cadillac Fleetwood Brougham 1984
Cadillac Fleetwood Brougham

1984 rok výroby
140 koní výkon
4 100 ccm objem

Alfa Romeo 166 2,4JTDm Facelift Bez koroze ES 2005
Alfa Romeo 166 2,4JTDm Facelift Bez koroze ES

2005 rok výroby
175 koní výkon
2 387 ccm objem

Chrysler Imperial Le Baron 1975
Chrysler Imperial Le Baron

1975 rok výroby
218 koní výkon
7 206 ccm objem