reklama
načítám data...

krab

JménoPETR JERABEK
BydlištěPraha-západ
Registracepřed 5.5 měs.
Poslední aktivitapřed 1.5 min.
Telefonjen registrovaným
Příspěvků ve fóru20
Komentářů u článků153
Pozitivních komentářů u článků40
Negativních komentářů u článků2
Možnostinapsat zprávu

Posledních 50 komentářů

krab
včera v 08:16
1
Toyota Aygo: Motoristovo minimální řešení

Moc pěkně napsanej testík a musím říct, že to vnímám podobně. Nikdy bych si dřív nemyslel, že budu radši jezdit v novém autě takovéto třídy, než v klasický nižší střední a střední třídě.
Už delší dobu pozoruju jak často mívám výhrady k řízení nových aut nížší střední a střední ( zde odkázán na většinou jedno či dvoudenní zápůjčky na služebky) a naopak jaká legrace to byla, když mě jednou přistavili s "omluvou" malé Aygo, že nic většího nemají. Žádná omluva.... skvěle jsem si s tím autem těch já nevím 400 km co jsem ten týden musel urazit užil. Kdyby mi přivezli Auris, tak už si dneska nepamatuju, že jsem s něčím takovým kdy jel.
Jako auto na denní ježdění máme taky malou Toyotu, o kapku větší a se čtyřválcem ( Yaris) a je to super autíčko.

krab
18. ledna 2017, 22:36
0
Auta z Frcu: Dejte mi Čtyřku se vším

Vypadá fakt hezky a věřím že bude pěkný. Držim palce při prodeji. Jak říká Petr Čtvrtníček "ženicha si to najde, ani tomu Bóďa nebude muset dávat posmrtnou masku" :)

Takovýhle inzeráty mě úplně nutí přemýšlet, jestli nějak nezaložit záchranou stanici pro ohrožené druhy. Takový útulek pro zajímavá stará auta, co se zrovna v inzerátech vyskytnou jako zaručeně lákavá nabídka :)
Bohužel, blížím se ke stavu lehkého nadstavu takovýchto vozů a mám tím pádem víc jak plno. Ale taky bych s touhle W124 rád denně jezdil do práce. Teda kdyby bylo sucho a žádná sůl.... no a takovejch aut už právě mám několik :-D

V tomhle směru tady vlastně tiše závidim člověku s nickem "RNCP". Ten se rozhod, koupil BRZ jako daily, neřeší predpověď počasí, neřeší nic, užívá si to auto pořád a vlastně je to asi tak fakt ideální....

krab
18. ledna 2017, 21:27
0
Auta z Frcu: Dejte mi Čtyřku se vším

Už jsem si ho všimnul dřív. Myslím za tu cenu, fantastická nabídka. Možná už má z něj někdo radost!
Pokud není špatně něco podstatnýho, jako např. špatná oprava po dávné bouračce , nebo specifikace neodpovídá tovární ( prostě se něco dobastlilo) tak je to fakt výborná nabídka. I pokud vyžaduje trochu servisu, lásky a péče.
Takový auta se u sousedů prodávají bez mrknutí oka za dvojnásobek.

krab
16. ledna 2017, 09:44
1
11 automobilových reklam, které máme rádi

ta poslední reklama jak posílal Fuxo na tu GT86 ta je boží :)
ještě výborná byla tahle z Top Gearu kdysi dávno na VW Scirocco

krab
15. ledna 2017, 12:28
0
Kam se poděly legendární značky?

Ano, to máš pravdu. Já to zjednodušil a zobecnil. Například 9-3 Viggen bude vždycky zajímavá a jako malá série fantastická Sáábí klasika do budoucna.
A fandil jsem i té poslední 9-5tce. A dokonce jsou dny, kdy sleduju inzerci a brousím si na ní zuby jako na nějaké příští daily auto do budoucna :)
Saaby mám rád. Vždyť taky občas provětrám tohoto tátovo Soba :

krab
15. ledna 2017, 10:22
1
Kam se poděly legendární značky?

Když to vezmu pěkě hipstersky... pravdu díš :) Věřím, že když otevřeš garáž a projedeš se s Alfou co máš v profilové fotce, tak ti můžou být všechny moderní auta světa u zadku....
Na druhou stranu jsem chtěl poznamenat, že je to prostě jenom o nostalgii a vnímání starýho versus novýho. V 70tých letech byl Escort taky jenom sportřební lednička nebo pračka. Ano, pro naše rodiče a prarodiče v prostředí Československa byl automobil vnímaný o dost jinak než v západním světě. Protože to byla tak drahá věc pro ty lidi, tak to vnímaly prostě jinak než většina z nás dneska.

A hlavně, co chci říct je to, že vzniká spousta opravdu zajímavých nových aut. Já pořád žiju ve myšlení jak mě žádný auto co nemá alespoň 15let stáří emociálně nezajímá, ale v reálu je to spíš o příležitostech. V posledních pár letech fakt vzniklo spousty aut a jsou značky co prožívají skvělou renezanci. Takže, to berme jako že máme Abarth a bohužel jsme obětovali Saaba a Lancii. Ač mě to mrzí, tak bohužel obě ty značky od roku 2000 nic zajímavýho nepředvedli a jejich majitelé se o ně špatně starali. Tak bohužel to tak dopadlo....

krab
14. ledna 2017, 16:57
1
Rockerka za volantem aneb jak umíraly Astony

Výbornej článek! Tyhle roky museli být bezva. A myslim si že se trochu vrací doba, kdy lidi kupují Astony DB6tky a Ferrari Daytony proto, protože v nich chtějí jezdit. Takže, šílenství čistě investičních aut snad bude u konce a tyhle auta si snad letos budou víc a víc kupovat nadšenci.
A proč by nezkusili 150mph ? Tolik můj Triumph teda nevytáhne, ale už párkrát jsem atakoval velmi nepřesně ukazující rychloměrovou rafičkou 100mph. A řidiči v pravým pruhu jen čuměj co je to předjelo :)

Každopádně ty drogy a chlast za volantem už dneska hodně nefrčí. I když znám jeden malý řecký ostrůvek, kde teda jezdej teréňákama a na čtyřkolkách od jednoho baru k druhýmu :) Takže punk a hippie pokračuje dál.

krab
14. ledna 2017, 08:31
0
Autíčkář se ptá: Násilí na silnici

Tak to je dobrý :) Když jsme před lety bydleli v paneláku, tak to bylo taky tak. Bohužel, mám na sídliště blbou vzpomínku. I když jsem parkoval téměř u vchodu jako inkriminovaná paní z Irwinkova příspěvku, beztak to zloději nevadilo. Pořád se směju nad slohem policejního protokolu, kdy strážník píše : "předmětem šetření je prázdné místo u tří vzrostlých tůjí..." Prostě mi ho někdo šlohnul. Starý auto, ale naše a navíc zákonem schválnosti těsně po tom co jsem na něm opravil dost věcí. A bylo to Mitsubishi Galant, žádná oktávka.

Aspoň že vypjatý řidičský scény se mi nestávají. Poslední dobou vůbec. A to jezdím nejvíc po Praze a okolí. Ani s naší červenou Bertou ( Z3 Coupe, kdo by nevěděl) se mnou nikdo nezávodí. Naopak často si vyměníme "thumbs up" s řidiči jiných sportovněji laděných aut a hlavně starejch bavoráků.

Jeden incident se mi ale stal tak už mnoho , mnoho let zpět. A to jsem potkal opravdu silničního pirata co se na mě agresivně nalepil na přeplněné dálnici, pak chtěl využít malé mezery a předjíždět mě zprava, což mu samotnému nevyšlo ( vyšlo by pouze kdybych já v levém intenzivně přibrzdil a pustil ho, což jsem neudělal protože bych zas mohl ohrozit toho za mnou) , takže se bloknul mezi 2 kamiony, pak mě nějak opět dohnal v té dálniční koloně a nalepil se. Když konečně bylo volněji, šel jsem do pravýho a on se na mě natlačil donutil téměř přizastavit v odstavným ( měl jsem osobák a on taky, tak jsem se prostě choval defenzivně) a čekal jsem co bude. Počítal jsem že se ten člověk definitvně zbláznil asi. Jak v těch ruskejch videích. A víte co? ten člověk ukázal viditelně směrem k oknu spolujezdce policejní placku, něco gestikuloval a asi za vteřinu jí stáhnul, zrychlil a zmizel.
Tak to byl jediný můj případ. A otřesný v tom, že ten aggressor byl nějaký druh policajta. Nezastavil mě, protože asi velmi dobře věděl jaký by z toho mohl mít průser. Takže chápu všechny kdo mají v těch autech kamery. Já ne, věřím že už se mi nic podobnýho nestane, ale náhoda je blbec. I když jedete defenzivně.

krab
12. ledna 2017, 17:51
1
ObhajobaŘidičů.cz vám pomůže vyhnout se pokutám

Jeden poslední komentář přece jen ještě udělám.
Všem diskutujícím bych doporučil přečíst podmínky služby : http://www.obhajobaridicu.cz/podminky-smlouvy.html
V 90tých letech prodávali podomní prodejci nesmyslně předražené hrnce, peřiny a já nevím kdoví co, následováni sofistikovanějšími vykuky (nebudu psát šmejdy) prodávající vysavače Rainbow atd... Dalším příkladem jsou realitní kanceláře. Až na vyjímky se na své cestě pořízení nemovitosti v ČR setkáte s tím, že po vás někdo chce (realitka) zaplatit rezervační, alias zprostředkovatelský poplatek v horentní výši, ač povinností vyplývajících pro zprostředkovatele zůstává velice málo...
A Tahle zde inzerovaná služba je v pravdě něco obdobného.
Za 3800 paušálu, mi zprostředkovatel (ta společnost) zajistí akorát to, že ve správním řízení neskončím hůř než kdybych si jejich služby nenajal. A to bych to navíc ještě musel v podobném případě nelehko dokazovat, aby mi peníze vrátili. A to je vážení, vše co za své peníze dostenete....
Dobrá, možná někomu opravdu v budoucnu pomůžou, ale můj názor je ten, že po přečtení podmínek smlouvy bych si je rozhodně neobjednal. V reálu bych zašel za advokátem z oboru napřímo v momentě kdy se mi stane nějaký nepříjemný problém a já cítím, že se musím bránit a být zastupovaný odborným právníkem. A na to obhajobuřidicu.cz nepotřebuju.

A ano, jak píšou mnozí nedělejte prosím PR takové společnosti. Sami vidíte, jak zbytečných negativních emocí to přineslo. Vydělat na chod webu se snad dá I jinak. Autofrc.cz může fungovat dobře, může se na něj postupně navalit víc reklam, případně PR článků např. od automobilek, atd...

Takže to je asi můj poslední příspěvek do mlýna. Dál už na Autíčkář.cz budu chodit kvůli zábavě jako obvykle...

krab
12. ledna 2017, 13:16
0
O autech oblíbených, neoblíbených a srdcových

tak to je velice solidní počet :)

Já to před nějakou dobou radši sepsal, abych si to vůbec pamatoval. A na čísle 36 ještě nejsem. No, tedy.... když bych započítal jednu Cortinu, co jela jen od prodejce do garáže a pak posloužila coby dárce orgánů a pak asi dalších 8 aut co na mě nebyly psané, ale byly doma a mám k nim vztah a vzpomínky a něco s nima najezdil, tak se dohrabu k číslu 37 ! :) Ale aby to bylo fér, zatím se pohybuju těsně pod 30tkou.

A protože to mám v excelu, tak jde udělat snadná statistika: Krabovo průměrné auto je tedy 4 a půl válec, o objemu 2litry, s výkonem 118koní. Bohužel statistickou četností s pohonem předních kol. Jenom 13 těch aut byly zadokolky.

U tebe to bude počítám, průměrně 7mi válec o obsahu nad 3 litry a zadokolka. (protože u mě figurují ameriky jenom dvě :) , nejčastějš koukám jsem totiž měl auta z japonska. Druhé místo pak Němci, třetí : Velká Británie.

krab
12. ledna 2017, 09:23
0
O autech oblíbených, neoblíbených a srdcových

Bezva článek Vavrisi! A tohle je mi hodně povědomé. Dokonce to téma je v plánu na jeden příští Krabův blog. Protože jsem za A) chtěl zjistit zda jsem náhodou netrumfnul Bobashe v počtu vehiklů zakoupených od doby co vlastním tu kartičku řidičáku a za B) se s vámi podělit o příšerná dilemata, člověka co neustále něco kupuje, pak okolnostmi sám rád musí holt uznat, že musí i něco občas prodat. A za C) nasdílet nějaké ty emoce vyplývající z těchto pro normálního člověka nesmyslných volnočasových aktivit.

Jinak co se týče radosti a semknutí se z nějakým autem jak s tvojí Jarunou? Věř tomu, určitě to přijde. Já už taky měl tolik aut, jež odchod jsem v podstatě oplakal ( resp. jsou tam ty otazníky : že já blbec...) Ale v reálu přicházejí zase nové hračky a ve výsledku ta radost z nové hračky vždycky krásně vyváží ty předchozí chmury.
Taky jsem automobilová děvka :)

krab
11. ledna 2017, 19:11
4
ObhajobaŘidičů.cz vám pomůže vyhnout se pokutám

Teď jsem to taky otevřel a chápu, že z něčeho Autíčkář živ býti musí.....
Co k tomu dodat. Reklamu nějakou zkrátka potřebujete.

Ale, osobně bych se vyprdnul na jakékoli PR články. To tam radši šoupněte nějaký blog ze sekce od lidí dle vlastního výběru a uvážení ( tím nechci poukazovat na ty svoje, ale obecně - já fak tuhle rubriku hrozně rád čtu a jsem úplně nadšenej, že x amatérů píšou svoje příběhy a každý týden se třeba min. 2 nové objeví - tohle jinde vůbec neni. Jen na motorkářích ještě, ale ne v této formě)

PR články se můžou naopak, kdybych teda byl "Mr. radil všechno zná a ví" dát na autofrc.cz. A tím to elegantně vyřešíte. Víc reklamy k inzerci a víc interaktivity s čtenáři a článků na autíčkář.cz

Jinak kdyby náhodou někoho zajímal můj názor na ty služby, tak vice méně je velmi podobný jako pana Knightridera :) S tím, že chápu, že v našem státě může mít člověk problém s "orgány" a když nemá ten luxus mít nějakého právníka v rodině, tak takové služby opravdu pomůžou. Naštěstí pan Krab všeho všudy za 17let ŘP A+B nasbíral max 3litry na pokutách a neztratil ani bod. Jestli nějaký bod mohl ztratit, kdyby měl smůlu a chytli ho? No, to si pište že jo! :) A i uznávám, že se mi nelíbí současná přehnaná tvrdost některých postihů za přestupky, zbytečně ostrý a opravdu až z likvidační charakteristikou.... Mělo by to být víc free. Oni by se stejně lidi chovali na silnici stejně, s represí i bez ní. Kdo je nadutec a jezdí jako prase bude tak jezdit ať se děje co se děje... kolikrát i bez řidičáku.

krab
11. ledna 2017, 11:23
0
Opel Meriva 1.4 Turbo LPG: Auto, jak má být

Matěji, i přes ten odpudivý nadpis "Opel" , "Meriva" , "LPG" jsem si to začal číst! A tys to napsal tak hezky, že je to až nebezpečný. Nebezpečný, aby pak takový články nevyhrály příštího silvestra anketu "nejčtenější test autíčkáře" :)

Jinak se závěrem přesně souhlasím. Taky jezdim obyčejným nezáživným, zato praktickým autem jako daily, abych se pak mohl vrtat a užívat si ta zábavná, nepraktická a nespolehlivá. I když nápady jak nahradit nudné daily něčím nenudným, se přece jen v Krabově hlavě rodí každou chvíli. Navíc v zimě, kdy je víc času sledovat ty inzeráty....

krab
10. ledna 2017, 13:48
2
Autíčkář na lovu: Co se dá koupit za cenu nové Fabie (a soused pukne závistí)

Moc hezký výběr. Je fakt, že asi v reálu by se u všech těch aut bez vyjímky za další rok provozu utratil snadno rozpočet na další fungl novou Fábku :) Mohl, ale nemusel.... Já bych si každopádně z toho výběru vybral Maserati 3200 GT. Jenže za 370tisíc tomu moc nevěřim... jiné kousky stojí často i o 200tis víc, takže v reálu věřim, že pěkné, opravdu dobré bez dalších dramatických investic ( se štěstím) bude stát rozpočet těch dvou Fábií.

Já bych svoje prachy v rozpočtu vybavené fábky utratil do něčeho, co nemusí být finanční pohroma a možná si i udrží cenu kvůli exkluzivitě : Abarth 595 Turismo. (118kw) , nestojí to nesmysl jako Bibosto, nebo Ferrari edition, Maserati edition atd..
Na sportovních vozech jsou dva kousky : mě se líbí víc ten červený :
https://www.sportovnivozy.cz/77726-fiat-abarth-595-turismo

No letos mám priority jinde, ale dovedu si krásně představit, že za čas by mohlo něco podobnýho nahradit současné daily.... i když tahat tak pěknýho Abartha do sněhu a soli ? hmmm.. asi by mi toho bylo líto.

krab
10. ledna 2017, 09:19
0
Hrdinové za babku: Ford Cougar 2.5 V6

Breakthru: chápu jak si to myslel, v podstatě souhlas. I když zrovna 700/litr oleje do motoru 2.5 20V Turbo je přemrštěná cena. Já jsem svoje ST koupil od Ford dealera po prvním majiteli. Ten jezdil jenom tam a měl jsem k tomu I faktrury. A ten servis, ani autorizovaný nebyl tak moc drahej. Sám jsem si to servisoval už nezávisle, to už dávno nebylo v záruce, tak nebyl důvod. Olej jsem pak používal od Millersoils, předepsanou specifikaci Fordu jsem zachoval.
Jinak ty auta jsou I na to že jsou často ježděný ostřejš a čipovaný extra spolehlivý. A nebo jsem měl štěstí na kus. Předchozí majitel za ca 80tis asi 2x měnil brzdové desky a kotouče, párkrát pneu a neplánovaně se na autě měnila pouze přední poloosa. A to byla oprava asi za 25tisíc u origo Ford dealera. Opět žádná katastrofa. S autem prý občas jel I nějaký trackday. Ale bylo hodně zachovalý.... proto jsem ho tehdy taky koupil. Mělo najetejch asi 83tisíc a já ho prodával pak někdy když mělo ca. 125 tisíc. Používal jsem ho jako daily, v zimě , v létě. Byl to model 2006. (je I v jednom blogu tady). To bylo vynikající auto. Absolutně žádná porucha, žádnej problem nic. Brzdy byly nové v těch 83tis a když jsem to prodával nebyli ani kotouče ani destičky sjetý ani z poloviny. Měnil jsem zkrátka po ca. 10-15tis olej a filtry. Nic extra se na tom opravovat nemuselo.
Občas se píše, že často u ST odcházejí alternátory, že se přehhřívají. Lze to vyndat, nechat repasovat. Mě se to nestalo. Motor 2.5 20V Turbo od Volva si myslím je hodně povedenej a trvanlivej motor. A souhlasim přesně jak píšeš, celá spolehlivost vězí v tom jak ho řidič používá a jestli se pustí do málo odborných úprav. To je pak asi hrob.. Kámoš mimochodem ST má. A má už najeto i rel. víc km. Taky je to auto bez úprav po jednom majiteli z Německa. Už má přes rok, žádný závady, žádný problémy.

krab
09. ledna 2017, 13:39
1
Hrdinové za babku: Ford Cougar 2.5 V6

To mě taky zarazilo. Focus s tímhle motorem jsem měl dva roky. A najel na něm okolo 40tis, tzn. asi 3 výměny olejů a věřte že 7tisíc nestála ani jedna. Jednou jsem si měnil sám a vejde se tam nec. 6litrů oleje, chce to kvalitní 5W-30 a olejovej filtr za tři stovky... tak si to spočítejte. Jasně, dbát na dochlazování turba po velmi rychlé jízdě v horkém létě, vyhnout se prudký akceleraci dokud se olej neohřeje k provozní teplotě, kontrolovat olej alespoň 1x měsíčně a měnit po 10-15tis intervalu podle toho jak a kde s ním jezdím. Přijde mi to jako samozřejmost....

Za mě, motor 2.5 V6 24V Duratec taky myslím velmi spolehlivý motor, 3 litry někdy od roku 2000 fakt trpěli na spotřebu nebo odlití oleje z vany v zatáčkách, ale i tak si myslim přehnaný humbuk. Průser jsou ty lehce přidřený motory co pak kolujou po bazarech. Ty dobrý asi při dobrým zacházení a údržbou vydrží do dalších epoch motorizmu :)

krab
09. ledna 2017, 10:56
4
Kia představila sportovně laděný sedan Stinger

to je opravdu hezký auto. Má to kulatý volant, šestiválec a pohon zadku se samosvorem. To by se mohlo opravdu ovládat výborně.
Korejská auta jsou navíc proslulá rychlým poklesem hodnoty, takže za 10 let "hrdina za babku" ? :)

krab
08. ledna 2017, 11:42
0
Hrdinové za babku: Ford Cougar 2.5 V6

Aha, ty si měl taky Sobici ? :) Tak to je dobrý. Já sehnal právě "za babku" 900 NG V6. To byla varianta kterou Saabisti neuznávaj moc, protože má GM 2.5 V6 motor a tak je to trochu víc Vectra B než ty ostatní Saaby.

Ale bylo to úžasný auto. Ve skutečnosti si nedovedu představit pohodlnější a solidnější auto a to už před lety mě stálo 25tisíc! Plus něco do údržby, ale nic hrozného. Asi se nakláněla, ale nějak si to moc nevybavuju, spíš mě přišlo vtipný jak byla o moc příjemnější na jízdu než kdejaká dvojková Oktávka. Auto za pár šupů....
Tátovi se s tím výborně jezdilo. Ač měla doma nějaký nový běžný služební sedan, tak Saabíka si rád půjčoval a jezdil s ním.

krab
08. ledna 2017, 10:47
0
Hrdinové za babku: Ford Cougar 2.5 V6

Tahle rubrika je moc fajn. Auta z týhle doby mě začínají víc a víc bavit. Jsem zvědavej jak se na ně bude nahlížet za dalších pár let. Alfa 156 a MG ZS, teď Cougar , co bude příště?
Těch Cougarů se ale dá sehnat v inzerci zatím víc. Takže rarita to zatim není. I když problem je sehnat to aby to bylo pěkný.
Když jsem tu zahlédl "Saabovskými náklony", tak musim říct, že to je takový nepravý klišé. Saaba jsem měl a v rodině jsou Saaby pořád ( ale 96tky - ty starý) a ono se nějak vžilo, že jsou to auta pro profesory švédštiny v důchodu :) Ve skutečnosti mají svůj půvab a zrovna třeba Saaba 900 NG jako jsem měl bych do rubriky "hrdinové za babku" přesně dal. A taky se ty pěkný už moc nevidí.

No, ono dalších hrdinů je naštěstí celá řada :)

krab
06. ledna 2017, 14:51
0
Co je vlastně jinba-ittai?

Je to přesně, hodně o zvyku. Navíc u některých sportovních aut se cítíš doma rychleji, u některých to trvá. No, já se těšim na další sezonu. Myslim, že bychom v sezoně i mohli nějaké Autíčkářovo mini "ECOTY" vytvořit. Takový mini kafé & Káry v pohybu. Ne, nějaký blbnutí, projet se, zastavit, pokochat. jsou tu přispěvatelé právě z různými auty, koncepcemi atd.. Ačkoliv Corvettu bych si v dohledný době pořizovat nechtěl, i tak to nasátí atmosféry to US superauta mě láká hodně. A je fakt, že těch ca. 1500-1600kg co má C4-C6, oni váží tak nějak podobně není tak moc. Nakonec M3 E46 váží taky 1.5 tuny, 911 z těch let dejme tomu o nějakých 200kg méně, ale třeba i atraktivní hot hatch jako je Focus RS MK2 k těm 1.5 tuny taky nemá daleko.

krab
06. ledna 2017, 12:33
0
Co je vlastně jinba-ittai?

Když to čtu, taky musim přiznat veřejně, že jsem jedním z těch podvědomých podceňovatelů jízdních vlastností amerických aut. Zkušenosti mam asi právě přesně jen s řízením asi tří US "popelnic" původem ze 70-80tých let. A Corvettu, ať už jakoukoli považuju za to nesportovnější, co v USA vyrobili. ( když pominu některá BMW ze závodu ve Spartanburgu ) :)

Ve fóru se objevila taková debata malé skupinky lidí, co se snad na jaře projedou a poklábosí u kafe o svých autech. Na to se těšim.

A právě ohledně Corvetty mám pořád v hlavě takovej ten předsudek, pocit, že by mě ( ač pomalýho jezdce) zklamala takovou tou těžkopádností. A právě to může bejt nakonec omyl. Ona má ( např C5) dlouhej rozvor 2654mm a váží přes 1500kg a motor o 355koních, ale 475N.m , někde kolem 4000 otáček. A je široká, takže právě je otázka jak příjemně se s ní opravdu jezdí na běžných českých okreskách. ( tím nemyslim nějakou palbu) . A vůbec, jestli nakonec tolik točivýho momentu není nakonec pro svižnou silniční jízdu příliš, což může být I problem třeba v Mostě, kde jsou i pomalejší zatáčky a s takovým krouťákem se musí umět dávkovat plyn a nebude lehký zvládat optimálně ty výjezdy z nich.

Každopádně teď na sněhu by to byla asi hodně velká sranda. 475N.m, 275 široký letní vzadu.... :)

krab
06. ledna 2017, 10:36
1
Které auto vám v roce 2016 udělalo největší radost?

Tak další pacient co má rád Evo car of the year! To letošní video je ale opravdu povedený. Ono to vypadá jako snadná práce, ale muselo to dát fušku. A člověk se úplně přenese do té atmosféry.

Krabovo nejlepší auto roku 2016?
1. Z fungl nových ( a nesvezl jsem se) : Cayman 718 , protože si dovedu představit, že by se mohla v reálu jednou objevit v garáži pokud budu hodně pracovat....
2. Z těch se kterým jsem se svezl : BMW Z3 Coupe : jednoduše, protože jsem si jí v 2016 koupil a každý kilometr si v sezóně přijemně užil. Překvapila mě, že mě baví víc než jsem čekal
3. Z těch které dělají radost mým blízkým a povedlo se mi jej sehnat : 1938 MG VA ( a těším se na pořádnou projížďku v sezoně 2017)
4. Nejlepší inspirativní svezení : 2000 Porsche 911 Carrera 2 : "zůstaňte naladěni pro sezonu 2017" :)

5. Nejlepší "Jinba-Ittai" : 2010 Ducati Hypermotard 796 : Protože jsem se jí letos konečně naučil řídit a bylo mnoho skvělých momentů spojení jezdce a koně. A ten nej asi jeden brzký ranní výjezd před snídaní v Dolomitech. Já, Ducati, silnice a nikdo nikde... To bylo vic Jinba-Ittai, než v jakémkoli autě... což bych tedy snad ani na autíčkáře psát neměl.... nemá 4 kola.


krab
05. ledna 2017, 20:45
0
Co je vlastně jinba-ittai?

Arigatou! Watashi mo onaji kangae desu. (jo, stýček google umí I japonsky :)...

První letošní článek o nejlepším autě světa. A taky jsem zažil své Jinba-Ittai v tomto stříbrném šípu :)

krab
04. ledna 2017, 16:11
0
Jeep Renegade: Offroad (nejen) do města

To je teda zelená potvůrka. :)

Jako výrobek z plastů a kovu to je ale marketingově dobře promyšlený. Globální auto Chrysleru, poskládané z koncernových dílů, zabalené do něčeho co evokuje Jeep, stejně tak jako Fiat 500 je takto zabalený. Pak nabídnou nějakou levnější FWD verzi na operáky za 6-7tis měsíčně , dají tomu nízkou základní cenovku a ukrojí kus koláče trhu s hatchbacky. A na mimoevropských trzích může být úspěšný, protože tam hatchbacky tolik nefrčí.
Asi na autíčkáři není skoro nikdo kdo by si to dobrovolně koupil, na druhou stranu k našim často šíleným a zvláštním autům potřebujeme denní přibližovadlo a pokud chceme peníze vrazit do jiných aut, chápu že někdo hupsne do Odpadlíka. Nakonec i sám "krab" jezdí běžně v zimě do práce malou Toyotou Yaris 1.33 Multidrive. Krabičkou co výborně plní svůj účel, nic víc nic míň. I když, tento týden jsem zjistil že to nemá vypínatelnou stabilizaci. To tlačítko co se tváří že to vypne to vlastně nevypne.. Ale funguje to líp než co jsem nedávno četl tu Vojtovu zkušenost s "Dučem" u Alfy Romeo Giulia. Tam mě to dost překvapuje, navíc když každá tato Alfa má D.N.A. switch.

krab
03. ledna 2017, 12:34
0
Autíčkář na lovu: Co se dá koupit za cenu nové Fabie (a nesedře vás to z kůže)

tahle konkrétní RS 200 Cup se prodávala někdy na konci jara v Neratovicích. Už jsem si myslel, že jí koupim. Ale první auto na který jsem jel byla černá Z3 Coupe 3.0 ve stejné ceně. ( ca. 300..) A jak jsem se svezl v Z3, tak jsem nějak komplet přehodnotil to co chci a tím pádem se ani nebyl na Clio podívat. Jel jsem v jiném exempláři už dřív, takže to znám. Pak černá Z3 vypadla ze hry, majitel se rozhodl neprodat a já nakonec ulovil vlastně lepší stav za podstatně lepší peníz. A to je ta moje červená. No a teď vidim, že to stejný Clio ( SPZ stejná) je na prodej znova.

Jinak co si koupit za 300 místo nový Fobie asi fakt je o tom co kdo potřebuje a udělá mu radost.
Zadokolka, předokolka, upravený, sériový, ideální na daily, ideální na track day, ideální na parádu, dvousedadlový, vicesedadlový... prostě jak to Vavris namíchal. A ty auta co vybral vypadají všechny pěkně tedy.

krab
02. ledna 2017, 14:29
0
Hrdinové za babku: MG ZS 180

S M5 bych to radši nesrovnával :) ... I když taky jsem neměl možnost v ní jet. Měl jsem leta E39 ale obyč model. A to je opravdu dobrý auto.

ZT 260 ještě půl míče nestojí. V UK je jedna za 320, ale RHD a nalakovaná do takový měňavý metalízy, v DE je několik LHD exemplářů, např tento z Frankfurtu za 400 : http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=236966798&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&isSearchRequest=true&scopeId=C&makeModelVariant1.makeId=17300&makeModelVariant1.modelId=9&pageNumber=1

Docela mě zas začíná lákat, jak jsme to tu nakousnuli :) ... Těch aut se vyrobilo mezi 2003-2005 jen 883ks celkem a dají se dál upravovat pomocí upgrade kitů na Mustangy. Stejný motor , dvouventil 4.6 V8, stejná převodovka. Má robustní LSD diferenciál, takže pobere víc než těch ca. 420N.m.
Tady třeba jeden týpek uvádí rozbor úprav a ceny : http://www.spunagain.co.uk/ZT260upgrades.htm

S kompresorem Roush to pak asi bude zase o jiným autě. ( to by mohl vyprávět Knightrider...)

No, až budu potřebovat výhradně čtyřmístný auto, možná bych nad tím znova zauvažoval.
Ona totiž, si všimněte funkční E39 M5, zachovalá startuje dneska spíš kolem 20tis Eur a výš. To stejné, ne-li víc platí o E46 M3, které samozřejmě s tímhle Kit car sedanem made in UK nelze objektivně srovnávat...

krab
02. ledna 2017, 13:56
0
Hrdinové za babku: MG ZS 180

Je to raritka. Nevím jestli vůbec nějaká další ZT260 v ČR je. Tahle byla tmavočervená, byla teda v minulosti opravovaná, ale celkem dobře, nevím jestli si jí nakonec ten pán nechal a nebo někomu prodal.

Právě, že jsem si to taky představoval jako M5 po britsku. Jenže, to je hodně vzdálená představa realitě. Na druhou stranu první lehce smíšenej dojem nemusel nutně být ten jedinej správnej. Ono taky v tom hrála roli cena. Za 300 to už tehdy pro mě byla drahá sranda a dát tolik peněz za "automobilový omyl" jsem vydat nechtěl. Ale těch pár kousků co jsou na prodej dnes stojí vlastně ještě víc, takže prostě je to taková sběratelská raritka.

ZS180 s článku Vavrise nemusí být špatnej kup. tam je to o jiný ceně, tak za tyhle prachy si někdy člověk může dovolit zkusit takovou šílenost. On je to vlastně Civic s motorem V6, což nezní jako vůbec špatnej recept.
Ale kdyby někdo váhal mezi tím a Cliem Sport 172 a nebo Focusem ST Mk1 a nebo obdobným hot hatchem tak asi je jasné co bych radil. I když ZS 180 je vlastně hot sedan. takovejch taky moc neni :))

krab
02. ledna 2017, 09:12
2
Den, kdy závodění přestalo být sportem

Moc hezky napsaný a fakt fajn textík k pondělní ranní kávičce... než začne zase práce!

Nějak z toho stejně cítím, že to Vojta nemyslí vážně a Autíčkář nebrečí nad tím jak se svět řítí už posledních 30let do pekel....
Závodění je pořád sportem. Dokud budou existovat opravdové závody jako Le Mans Classic (napíšu vám o nich blog..) a stříbrné šípy se proženou každoročně nahoru po Glocknerské silnici, Lord March se pravidelně vrátí do 60tek a desítky těch nejlepších aut světa se proženou v květnu lehce šíleným tempem Itálií bude svět OK.

A pokud řeknete, že i toto je pouze bezpečným divadélkem, tak pak už zbývá jen jediné. Běžte se podívat na TT Isle of Man. Tam se závodí a bohužel i se vším všudy. A uznávám, že pokud toto někdo zakáže, půjd svět do hajzlu doopravdy.

krab
01. ledna 2017, 13:07
0
10 nejčtenějších článků 2016

... a snad i méně hrubek odpovídajících pomocné základce 4. třída :D ... (oběvovat !! , škrtněte prosím "ě" , doplňte "j")

edit komentářů by se asi šiknul...

krab
01. ledna 2017, 13:04
1
10 nejčtenějších článků 2016

Na webu "miatar.cz" , těžko asi nebude chybět v top 10 test MX5 ND. he, he...
To, že byl nejčtenějším článkem scifi o nové M3 E30 je ovšem velmi potěšující zpráva. Moc hezký článek a četl jsem ho vlastně až nyní. A tím jsem si vlastně uvědomil, že jsem tak trochu nevědomostí povykradl to stejné téma v jednom blogu, který byl tak nějak scifi příběh na podobné téma : https://www.autickar.cz/blog/clanek/autickaruv-oblibeny-beckovy-film/22/

U blogu "Kraba" jsem si všiml, že nejčtenějším tématem byla kupátka a mám z toho i radost a pro 2017 rád opět budu psát o autech z masa a kostí :) Fikce, teorie, hejty a Miaty se v mém blogu snad budou oběvovat méně často, i když kdo ví :)

krab
31. prosince 2016, 10:25
0
Hrdinové za babku: MG ZS 180

Skvělej mini testík Vavrisi. Pro tyhle podivnosti z ostrovní země mam velké pochopení. Jak jinak, že? :)
Jednoho chlapíka znám co ZS180 má, má i MGB (V8 dobovou přestavbu) a další 75 V6 :) .. v ničem jiným než MG / Rover už posledních 15 let nejezdí.... to je v Čechách dost rarita.

A připomělo mi to kdysi můj zájem o ZT260. To je Rover 75, předělaný na zadokolku s motorem 4.6 V8 původem z Mustangu před/předchozí generace. Dokonce jsem se s majitelem setkal tenkrát v Sosnové, probíhala nějaká akce a on mě nabídnul ať se s tím svezu. Ne na dráze , ale po okolí. To je tak 5let odhadem zpátky. Bohužel mě to moc nenadchnulo, řízení bylo trošku tupější a motor taky vyloženě neoslnil. No, bylo to dost těžký auto. A stálo kolem 300tis, což nebylo málo. Tak jsem to nekoupil, ale poděkoval za prohlídku. Přemýšlím, čím jsem tenkrát běžně jezdil? Asi na 90% s BMW 523i E39. A můj exemplář byl opravdu v perfektní technické kondici a právě ty chybky toho MG ZT při přesednutí bohužel hodně vynikly. Letmým pohledem na mobile.de, vidím asi všeho všudy 5 ZT260, s cenama od 14tis Euro. Takže, je to už sběratelská věc. Oni jich totiž vyrobili hrozně málo.
Tiff Needel jedno řídil :)

krab
30. prosince 2016, 23:06
0
Kdo je slušný Čech a proč ho nemám rád

Matěji, vypouštění ventilků jsem použil obrazně jako věc půjčenou z jednoho dobrého čekého filmu. 
Jinak, jak říkáš. Mě se taky některý kamarádi a lidi co vědí jak jezdím v provozu smějou, že jsem pomalej, že neumim využít příležitost k předjetí atd.. Ale já jedu vždycky na jistotu. A ostatní hodně toleruju a rozhodně dávám příležitosti mě předjet, nikdy se nesnažím o opak.
Akademickej problem je, co udělat se zlým člověkem, co nepustí schválně motorku, má tendenci úmyslně zrychlovat když je předjížděn atd... A s tím si fakt rady nevim. Většinou se mi to vyhýbá, občas idiota potkám, na souboje prdim. :) Taky radši píšu o těch veteránech, když už něco píšu .. (tady v komentářích jsem udělal vyjímku)
My češi jsme možná moc vážní a zbytečně nasrávací. Jihoevropani si navzájem taky dělaj všelijaký prasárny na silnici a nějak se to tam přejde víc v klidu. Zatroubí se, zagestikuluje a jede se dál. Taiwanci na skůtrech to stejný. Srazej se, něco si čínsky vyříkají, tomu já nerozumim a pak seberou ze země skůtry a jedou si svou cestou. U nás každej vůl co se ťukne s jiným volem po praze, hned zablokují dopravu a čekají na cajty. Přitom to kolikrát nemají ani odřený. Místo toho aby si něco jadrně řekli, omrkli nárazníky, mávli rukou a frčeli dál :)
Sheogh: To švýcarsko jsem uvedl jenom kvůli tomu, že tam mají opravdu velmi drahé pokuty a tolerance rychlosti, hluku koncovek výfuků atd.. je daleko menší než v sousední Itálii, Německu nebo Rakousku. Proto jsme letos s naší motorkářskou partičkou taky zůstávali pouze na italské straně Dolomit. Nejsme žádný chuligáni, ale předpisově jezdíme tak trochu přiměřeně, ne punktlich. A taky bych si musel dát do laděnýho výfuku homologační tlumivku. ( I když ani bez ní mi to nezní jak cigošovi žigul bez tlumiče )

krab
30. prosince 2016, 11:52
1
Kdo je slušný Čech a proč ho nemám rád

Michal 88: naprostej souhlas s tím co píšeš. Já tam napsal "trestal extra tvrdě", protože prostě mě děsně tyhle lidi štvou, jsou nebezpeční a hlavně si myslí, že nedělají nic špatně, právě naopak! Ale tím jako nemyslím, že bych chtěl pověřit tím PČR. Spíš bych jim pak nejradši až zaparkujou někde v nákupáku vypustil ventilky :) .. daleko účinnější než nějaký podělaný body.

I ideálním stavu, bych vůbec cajty na silnicích vidět nechtěl. A ono by to fungovalo. Jenže to je o nějakým postupným vývoji chování se lidí mezi sebou, ještě pořád tomu jaksi dost chybí. A represe tomu nepomáhají, nejen v dopravě. Vlastně v tomhle směru sdílím názor jak si psal v blogu.
Já si osobně radši tyhle "politizující a teoretizující" témata do blogů nevybírám, zdá se mi že toho je napsanýho už dost, takže u mě se radši dočtete spíš o tom jak jsem někam jel nějakým starým vehiklem a jak mě to bavilo nebo tak něco....

krab
30. prosince 2016, 08:36
4
Kdo je slušný Čech a proč ho nemám rád

Já k tomu dodám : Může to být ještě daleko horší! ( S tím vychovaným slušným řidičem jsem si asicioval totiž Švýcarsko)

Nadruhou stranu, dokážu vyjmenovat hned několik zemí, kde se mi řídilo líp než doma.
Mimochodem, za co jste kdy dostali pokutu? Já naposled asi před 2.5 lety od "měšťáků" v obci Otvovice , litr rovnej to byl. Za hříšný přestupek naměřené 52km/h na 40tce, kterou měřili pár m před koncem zóny, navíc I v místě kde zrovna ani nejsou žádné domy, škola, školka atd.. A to nejlegračnější bylo, že na fotce co mi strážníci pořídili jsem byl já zvěčněn s Focusem ST v závěsu za mnou vykukující jiné auto, zjevně chystající se toho ploužila předjet. Ovšem podle pana strážníka (milý postarší pán, výborně se hodící do role SNBáka z Pelíšků "rozkaz zněl jasně") má na fotce SPZ moji, takže platit bude kdo? No přeci já! A šéfův rozkaz zněl jasně ! Vybrat dneska nějaký prachy.... V klidu a přátelsky jsme si popovídali, dostal jsem ticket a bylo...
Od té doby ale nic. Naštěstí. A to nejezdím asi ani jako pyrát a ani jako slušný Čech. Rychlosti dodržuju přiměřeně a předjíždím jen kam vidim, úměrně tomu jak rychle se ten manévr dá s výkonem auta (nebo motorky) v kterým právě jedu udělat.
Ale chápu vase rozhorčení, ty příklady uvedené nahoře taky vidívám a tyhle "nepustiče" a mravokárce formou zrychlování jsa předjížděn bych doopravdy pokutoval extra tvrdě. Za ohrožení dalšího účastníka provozu.... ( protože to se v praxi občas fakt stává)

No, třeba to bude lepší. Jak jsem psal po úsměvném incidentu v krásné obci Otvovice, zatím nic, jezdím si zdánlivě svobodně, neperzekuován a zcela v pohodičce :)

krab
29. prosince 2016, 12:06
2
Škoda Superb Combi 2.0 TDi - Dexterův stěhovák

Moc hezky napsané! Až se mi tají dech kolik chladnokrevných vrahounů po praze jezdí! Neřku-li pohled na firemní podzemní parkoviště u nás v práci. Budu si muset dávat velký pozor s kým pak vstupuju ráno do výtahu :)

Zaplaťbůh, že ještě jezdí spousty slušných lidí v Omegách MV6, které jsou lepší, pohodlnější a jezdí za 7.7l/100 :) ( ...berte to jako pokus o vtip, v reálu asi tušíte, že tyhle staré pekáče podobného druhu mám vlastně moc rád)

krab
28. prosince 2016, 23:38
1
Zachraňte roztomilá autíčka!

Moc milej článek a podle mě a toho co jsem v životě v reálu viděl a toho co si myslí paní "Krabová" je nejroztomilejším autíčkem BMW Isetta 300.
A ještě lepší pán z Kalifornie, co kdysi sehnal náhodou zpět svůj kus co kdysi koupil fungl nový, zrestauroval ho a jezdí s ním dodnes. A new Mini má taky, ale asi jen do krámu pro rohlíky...

To je jeden z fakt hodně povedenejch až dojemnejch dílů Petrolicious:

krab
28. prosince 2016, 21:12
0
TOP10: Cool auta a uncool nástupci

Teď jsem si to taky přečetl. Jak to říct? Někdy ke geniálnímu pokroku vedou ty pověstné Cimrmanovi kroky stranou :)

U 996 pochopitelně nebudu souhlasit ( a to ještě od ní nedržím klíčky.. ) , ale chápu proč se to často píše.. takže to berte jako vtip a popíchnutí. Mamut a S klasse poté, tam si jistej nejsem, mě se mamut totiž nelíbí. Spíš bych řekl Čína a Mamut, kde Čína (pozn. W126) reprezentuje tu opravdovou kvalitu M-B, kdežto Mamut je složitě opravovatelný "krám". A ještě bych uvedl 7er E38 jakožto opravdu nádhernou sportovní limuzínu vs. 7er E65, která je často dneska špatně opravitelná noční můra jejich majitelů.

U některých příkladů těch aut je důvodem špatná finanční situace automobilky v době vzniku toho "špatného" modelu a nerozvážných rozhodnutí vedení ( Alfa, Porsche) a u některých je to čistě ten Cimrmanův krok stranou :)

Ale moc fajn článek.

krab
28. prosince 2016, 13:18
2
Fiátkův zápisník: Zhodnocení a zúčtování

Já si to tady teďko pročítám a docela se některým divím. Musím se zastat Matěje, že ten seriál není o reklamě na OL určité společnosti a že zkrátka přinesl na web zkušenost s touto formou provozování auta.
(reklamní články najdete jinde a tady právě naštěstí ne)

Před nedávnem OL pro fyzické osoby byla opravdu extra drahá služba, dneska to začíná být jiné.

Otevřete si oči a uvažujte o tom. Každý si může svobodně vybrat co mu vyhovuje. Já mam k OL taky takovej despekt. Vždycky jsem koupil a provozoval starší ojetý auta až na jednu vyjímku, který jsem od nového vůbec neznal. Nikdy jsem se šeredně nespletl.
Vyplatil by se mi někdy OL na levné auto jako je ten Fiat? Možná jo, za určitejch podmínek. Těch ca. 50tisíc zaplatil za pronájem včetně pojištění. Havarijní pojistka na nový malý auto v hodnotě +-300tisíc vyjde na 8-15tisíc podle majitele a pojišťovny. A co zbývá? 40tisíc amortizace. To není tak zlý.
A každej rok může jezdit novým autem. A navíc nemusí na to mít tu cash předem. To je zásadní. Nevim proč to někomu přijde jako zděšení.

Samozřejmě, pokud mě to baví, můžu vzít 300tis cash (příklad) a vrhnu se do víru nákupů výhodných ojetin. A pokud vím jak na to a mám k tomu I štěstí, můžu těch 300 točit furt dokola, každej rok koupit něco jinýho a něco prodat. V tohle kolotoči, se ale snadno ztratíš v tom kolik doopravdy ty auta postupně stály. A musíš mít další cash abys hned mohl jít koupit něco co se vyskytlo za dobrou cenu ještě než prodáš to auto co chceš prodat. Spoustu lidí tohle už dneska nedělá a ani nechtějí dělat. A pořád budeš jezdit starým autem bez záruky. Zato z určitýho pohledu zajímavým,

krab
27. prosince 2016, 18:01
0
Alfa Romeo Giulia Super 2.2 Diesel: Italská renesance?

Díky že si to takhle dovysvětlil ještě. Tak je to tím pádem ta druhá varianta. Nevhodné nastavení a příliš hlučný diesel. Tomu rozumim, i mezi naftovýma čtyřválcema dokážu najít rozdíly i já a to k nim vždycky přistupuju s prvotním despektem. Což je u Giulie škoda. Může být, že to budou postupně dolaďovat...
Přehnaný trpasličí Duce ( Yamamoto) byl v NC generaci roadsteru M... a nebo v menší míře u systému DSC u BMW. Pokud si představím, že v zimních měsících a nebo ve specifických situacích v létě ( např. úzké vracáky nahoru , nebo ostré zatáčky a odbočení vůbec) by to nešlo stiskem tlačítka vypnout, asi už bych hledal která je to pojistka :) ... Na druhou stranu i velmi staré systémy (patrně bosch) například v PSM u 911 konkrétně z roku 2000 fungují tak, že vůbec nevím že tam jsou. To je vice méně nejen moje zkušenost, ale i ta majitele jedné takové.

Pak mám zkušenosti (dvouleté) s nevypinátelným systémem Volvo DSTC systémem co se montoval ca před 8 lety a ten funguje zrovna tak. Nevěděl jsem o něm. A to šlo udělat na sněhu atd občas půl otočku na ručku, dotočit si zadek trošku na kluzku atd. Mělo to ideální tolerance.

No, rád bych tu Alfu vyzkoušel na vlastní kůži, co budu povídat :)

krab
27. prosince 2016, 11:22
1
Alfa Romeo Giulia Super 2.2 Diesel: Italská renesance?

Z těch reakcí se mi zdá, že úplně stejně jako i já, většina z nás neumí moc pochopit mainstreamovějšího zákazníka pro nové automobily střední třídy. Část si takové auto koupí jako pro propůjčení do podnikání, část ho dostane jako služební ( možná leda v Itálii u nějaké bohatší firmy) a část jej zkusí jako soukromé na operativní leasing. Pravděpodobně jen velmi malá část si jej koupí jako soukromé za cash. A to navíc jenom protože se jim líbí.
Úspěch Alfy je už to, že nějaké solidnější % výše uvedených zákazníků odláká od Audi, BMW, Volva, M-B a Volswagenu. (u nás navíc od Škody Superb). Tihle zákazníci zvolí diesel z mnoha důvodů a na domácím trhu (Italském) i pokud si dobře pamatuju mají diesely stale nějaké daňové výhody oproti benzínům. Pak tihle zákazníci asi nebudou hořekovat nad absencí vypínatelného systému stability, pokud teda opravdu nezasahuje příliš. Pár takovejch systemů jsem zažil a vadilo mi to taky. A ta hrstka co to koupí z nadšenectví asi pořídí buď základní 200k Benzín ve verzi Super v červené a připlatí za kožený černý interiér a nebo bude mít hluboko do kapsy a půjdou rovnou do QV :) Ale nakonec Vojta to velmi dobře popsal...

Pro mě je tahle Alfa jednoznačně jediným opravdu neodolatelně lákavým autem střední třídy co bych chtěl vyzkoušet v roce 2017, tak snad nějaká šance bude... Ale určitě vím, že si jí za mega nekoupim, možná za pár let, až to bude ojetina za "pár korun" jako dneska 159tky.
Určitě ale nekupujte šedou :) .....

krab
26. prosince 2016, 20:31
1
Alfa Romeo Giulia Super 2.2 Diesel: Italská renesance?

Moc fajn počtení, Alfě moc fandím, platforma Giulietta , nyní Giulia a nově Stelvio budou snad generovat zisk. A projekt 4C je famózní si myslím. A jsou momenty, kdy usilovně hledám použité 4C na mobile a pak přemítám sem a tam jak to udělat abych si jednu mohl dovolit koupit :)

Dobrej Vlog ohledně této verze Giulie nedávno udělal :

krab
25. prosince 2016, 11:53
0
Za volantem Nissanu 350Z: Šarmantní baculka

Pepeo: uvedu rád na pravou míru. Je to z jednoho článku v autoojetinách 6/2008 , dokonce jsem ten článek našel.

Olejová náplň : U motorů VQ35DE , má být opravdu jen 3.5litrů. Osobně se mi to taky nezdá. Motor byl výrazně přepracovaný až z modelovým rokem 2007 ( VQ35HR) a tam je náplň 4.9litru. Na Z klubových fórech jsem našel taky údaj 4.6 l bez filtru, 4.9 l s filtrem. Otázka je teda jak je to u starších Z s motory VQ35DE. ( např. jako to testovaný)

Nejčastější závady tehdy uváděli : Spojka ( předčasné opotřebení, někdy i dvouhmotový setrvák) , Velká sportřeba oleje (zapečené pístní kroužky) u některého procenta aut, opotřebení synchronů na 4 a 5 rychlostním stupni. Občas ještě vůle v kompozitovém kardanovém hřídeli.

Obecně ale považuju já Zetko za nadprůměrně spolehlivý auto. Jako u všeho, záleží fakt po kom to koupíš.

Ohledně motorů je tam zajímavé to, že původní VQ35DE Euro3 měli lepší průběh krouťáku a větší zátah od nižších otáček než upravované motory na Euro4 pro 2005 ročník. A ty mají paradoxně v TP 221kw. Pro 2007 je ten motor totálně přepracovaný. Motor je malinko lehčí, má asymetrické písty a kompresi 10.6:1 Sání je vyřešeno jinak, pro každou řadu válců vlastní sací potrubí a elektricky ovládanou škrtící klapku. A výkon má pak 230kw. Motor by měl být ještě točivější.

Tak doufám, že v tom článku tenrkát Martin Vaculík nebo kdo to psal nemá chyby.

Mimochodem, jaké Zetko máš ty? A pokud máš k němu nějaký příběh, delší zkušenosti s ním, byl by to hezký námět pro blogy :)

krab
23. prosince 2016, 20:08
1
Legendy minulosti: Citroën SM

Impozantní auto. A v úpravě hydrauliky podvozku pak může I závodit....
Jeden Citroen SM si pamatuju se pravidelně účastnil veteránských sosnění v sosnové u Č. Lípy a nejdřív brázdil dráhu jako zaoceánský parník. No , nakonec já s Cortinou na tom v těch dobách nebyl o moc líp :)
Ale pak to upravil, a jezdí rallye veteran dost seriozně. Krásný auto!

krab
23. prosince 2016, 13:33
0
Za volantem Nissanu 350Z: Šarmantní baculka

To je docela dobrá informace. I když jakoby mimo téma toho o čem je článek :) ...
Schválně jsem se podíval na nějaký ceny podobných komponentů na 996. A Knighriderův Kitt to má asi fakt nejdražší. I na Porsche bych sehnal coilovers kit např. Bilstein B16 nebo KW Variant 3 ( oba seřizovatelné) za cenu okolo 50-60tis. A pak jsem koukal na ty brzdy, tak sada předek zadek EBC red stuff vyjde na 6tis, ale EBC sportovní kotouče na 18tis. ( standard půlku) a pneu bych počítal že kolem 15ti s přezutím. ( záleží jak moc "trackday" by to měly být) Tam je rozměr 225/40/18 a vzadu 265/35/R18. ( ne o moc dráž než na Z3 Coupe kde mám 225/45/R17 a 245/40/R17)
Vette C4 má asi nějakej atyp rozměr, že tě to stojí tolik.

A mimochodem díly a lehký úpravy na Nissanu výše v článku bych odhadoval na podobný ceny jak píšu u 996. Ani tyhle 2 auta ovšem srovnávat nelze, ve výsledku nákladově to bude ve prospěch Nissana kvůli cenám jiných servisních dílů a taky to jsou teda diametrálně jiná auta.

Cenově by se dalo Zetko srovnat vlastně s Z3 C 3.0 (ale to končilo výrobu, když Zetko začlo) a pak tedy se Z4 C 3.0Si. Ale zas bylo levnější než BMW. Jinak byla kvazi-konkurence Mazda RX8, ta zas ale byla levnější a měla sedadla vzadu. On to totiž byl v roce 03-08 takovej jednookej král mezi slepcema. Jako dneska nemá konkurenci BRZ/GT86, tak v té době jí nemělo Zetko. A prototo taky mezi autíčkářskou komunitou bylo tak populární.

krab
23. prosince 2016, 11:40
0
Za volantem Nissanu 350Z: Šarmantní baculka

Ještě doplnim nějaký vlog o tom jak to tedy je s pořízením a provozem. Co vím z jiných zdrojů, jsou tam dost rozdíly mezi prvními ročníky 03-04 a pak specielně u aut 06+. Zásadní změna proběhla na motoru, na system proměného časování ventilů a taky pozdější auta mají větší olejovou vanu. Tím pádem jsou méně náchylné. Ono to auto totiž umí žrát trochu olej. A původní náplň byla ani ne 4litry....

krab
22. prosince 2016, 22:56
0
Za volantem Nissanu 350Z: Šarmantní baculka

Beastar : Napiš o Alpině B3 někdy! To tady zaujme (doufám nejen mě) . Pořád se divím a nemůžu okolo toho nic najít, že Bovensiepen (Alpina) nikdy nezkusili vyrobit Z3 Coupe s touto 3.2/3.3 motorizací. Vůbec tenhle motor je atraktivní, komplet překopaná M52B28 s výkonem (téměř) S52 motoru.

Jinak o Nissanu jsem se asi už vyčerpal. Mám na něj hezkou vzpomínku. Přesně jak říkáš VQ35DE v Muranu ti utáhne ledaccos a I když přidáš koníka na přívěs tak určitě I to zvládne :) A ve sporťáku je to fakt dobrý.

Na druhou stranu je zajímavé, že například novější 370Z s papírovými 243kw na mě prostě tak silné nepůsobilo. Za to o dost starší automobil s motorem vzadu a výkonem 221Kw na mě působil jako by byl ve vysokých otáčkách dvakrát tak výkoný jako např. ten Nissan. Svět čísel je relativní....

A to mimochodem moje "testovací" jízda asi 70km po okreskách v 370Z probíhala tak, že mi kamarád sebral klíčky od mojí MX5 NA nasadil svojí přítelkyni, že jí sveze v roadster a mě dal klíčky od testovacího 370Z s krátkým "otcovským" pokáráním ať to proboha nerozbiju, že by to byl průser.... Jeď za mnou. No, a pak zmizel s mým autem za asi druhou zatáčkou někde v nenávratnu. :) Radši jsem se ho vůbec nestačil stíhat. A to byla mimochodem 66kw 1.6 NA , sice pěkně zrenovovaná, ale vše origo. I na 185/60 R14 cestovních Bridgestonech Turanza.... Ale tenhle člověk řídit umí! A navíc je to trošku blázen..... I když ne, prostě řídit umí. ( protože nebourá, aspoň co já vim)

krab
22. prosince 2016, 17:52
0
Za volantem Nissanu 350Z: Šarmantní baculka

Já bych řekl, že ta diskuze je v pohodě. Někdo považuje 350Z za slona, někdo za vzrušující káru a někoho nebere vůbec. A to že se tady dělají ty narážky na MX5, to je kolorit. Vlastně to je tak nějak kolorit co snad vzniknul někdy kdysi dávno v Top Gearu a Autocaru a dalších převážně britských autíčkářských periodik.
Ty si asi MX5tku neměl a ani v ní nejezdil. Půjč si někde předváděcí ND nový model, třeba přes rentpoint v sezoně a uvidíš. Já jezdil všema generacema, jen ne v tý aktuální. Ono je to jedno , všechno to je stejný, stejná filozofie a zážitky, liší se v detailech. Sám uvidíš. Já ty lidi co to velebí nad vše ostatní chápu. Ale vysmívám se jim zároveň :) Já bych u Miaty nezůstal, protože jsem takovej hračička a mam rád když má auto pořádný motor. A motor je to, co všechny ty Miaty sráží k zemi. Pokud někdo jako třeba Vavris nebo další lidi ( jednoho znám se zelenou NA Kompresor) do svých Miat nainvestují (utratí) hromadu peněz za úpravy, udělají z toho pak zase ještě jiný auto. Ale upravovat můžeš jakýkoli sporťák. Já bych to nedělal , jsem ulítlej na sériový stavy.

A k tomu Zetku, musím říct, že asi ještě dneska bych byl z jízdy v něm nadšenej. Akorát bych si ho nekoupil už. Ale pokud bych chtěl sporťák a můj limit byl kolem těch 300t. max. tak je to jasná volba. Docela zajímavej design, intenzivní pocit sporťáku v kabině, velkej silnej motor s pěkným zvukem, sportovní spojka, tužší řízení atd.. Na ten můj pohodovej jízdní styl a občas nějaká nadšenější jízda po silnici kde to jde a kde to znám a kde je dobrej povrch by to bylo super. Ale na občasnou návštěvu okruhových dní pro veřejnost např. na našich menších okruzích ( vše kromě Brna) je lepší Miata s drobnějšíma úpravama. Tam prostě Zetko, byť v EU specifikaci s Brembo brzdama bude moc nemotorné. ( toť můj názor)
Prostě pro každýho se hodí něco jinýho....

krab
22. prosince 2016, 14:26
0
Za volantem Nissanu 350Z: Šarmantní baculka

Dobrá debata... Já vnímám volbu 350Z tak nějak jako : mám rozpočet 300tis. a chcí sportovní kupé nebo roadster. Co si vyberu? A tahle rozpočtová hranice je dost typická.... kolikrát jsem to řešil sám :)
Můžu jít do několika druhů BMW, ( E46 330Ci , Z3 2.8 (příp. Coupe) , Z4 3.0) , pak Alfu Breru 3.2 V6 předohrab, pak Audi TT 3.2 V6 , M-B SLK 350 (hodně na vrchu toho rozpočtu) , Jaguar XK8, Mazdu RX8 , MX5 NCčko (klasická volba autíčkář) , staršího Mustanga 4.0 (když mám rád US cars) a pak Boxster 986. Pak se do toho uvažování zamotá makovice plná úvahy jestli by nestálo za to ještě koupit hot hatch jako třeba Clio RS....

A já se nedivim komukoli, komu z toho guláše vypadne nakonec jako number one : Nissan 350Z. Já nad tim taky párkrát uvažoval...

krab
22. prosince 2016, 13:51
1
Autíčkářovy blogy: O čem si chcete přečíst?

to je dobrej nápad, já rád opravuju drobnější práce doma, zkrátka cokoli kde auto nemusí na dílnu na zvedák a dá se to udělat na nájezdovejch rampách a nebo hever a pak dát podstavce.
Rád pak využívám různý videa tipy a triky co najdu na netu , poslední dobou právě vlogy. Kolikrát lepší info než z dílenský příručky

reklama

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Beretta Manual. převodovka  1988
Chevrolet Beretta Manual. převodovka

1988 rok výroby
125 koní výkon
3 100 ccm objem

Pontiac Firebird V6  1991
Pontiac Firebird V6

1991 rok výroby
140 koní výkon
3 200 ccm objem

Mercedes-Benz Vito  Mercedes-Benz Vito 2004
Mercedes-Benz Vito Mercedes-Benz Vito

2004 rok výroby
80 koní výkon
2 148 ccm objem