načítám data...

TheKubajs

VIP členTento uživatel má VIP členství.
Zjisti více
JménoJakub Pospíšil
BydlištěPraha 3
Registracepřed 4.9 rok.
Poslední aktivitapřed 2.8 hod.
Příspěvků ve fóru320
Komentářů u článků1125
Pozitivních komentářů u článků512
Negativních komentářů u článků4
Možnostinapsat zprávu

Poslední blogy

Zlatý věk levných ojetin je právě teď

03. srpna 2017, 08:59 23 komentářů

Dneska odbočím od popisu svých aut a pokusím se vysvětlit, proč si myslím, že žijeme v tom nejlepším věku pro milovníky levných ojetin.

Archetypy automobilových kategorií. Hledá se nejsedanovitější sedan a nejkombíkovatější kombi.

10. srpna 2017, 09:18 10 komentářů

Jaké první auto se Vám vybaví, když se řekne kupé? Kabriolet? SUV? Moje archetypy automobilových tříd si můžete prohlédnout níže. A ty Vaše mi napiště do komentářů.

Ty nejlepší úpravy pro Vaše auto podle pětiletého Kubajze

14. srpna 2017, 14:43 54 komentářů

Podle čeho jsem ve svých pěti letech hodnotil výkon a rychlost aut? Co nesmělo chybět na žádném sporťáku?


Posledních 50 komentářů

Jakub Pospíšil
29. července 2021, 08:41
1
FSO Polonez: Svéráz polského automobilismu

Řekl bych, že redakce produkty AZNP rozhodně neadoruje. Ani jiné východní keply. Polonez byl docela konkurenceschopný na počátku výroby, ale fakt, že ta věc sjížděla z linek i v druhé půlce devadesátek, je docela smutný.

Jakub Pospíšil
21. července 2021, 11:23
0
Jakub Pospíšil
19. července 2021, 09:10
2
Dacia Duster TCe 130 4x4: Cingrlátka člověk nepotřebuje...

Koukám, že Dacie je konzistentní a místo předních sedadel stále instaluje jednací židli typ Imperia.

Jakub Pospíšil
16. července 2021, 09:48
0
Renault Koleos TCE160: Velké auto s malým srdcem

Myslím, že by to žralo podobně, ale ve skladu Renaultu žádný takový motor není a tenhle se prostě nabízel k zástavbě, protože se používá i v jiných modelech.

Jakub Pospíšil
14. července 2021, 08:49
0
Renault Clio Tce 90: Opačný přístup

Měl jsem s tím již minimálně 5 Renaultů, nejezdím na Klobouka, denně se promotávám Prahou, ale i okreskama. Nikdy to neudělalo nic, co bych nechtěl, aby to dělalo. Spíš bych čekal, že pan "šťastný majitel Sandera" chtěl být zajímavý.

Jakub Pospíšil
11. července 2021, 21:27
0
Škoda Enyaq IV 80: Haters gonna hate

Je to plusmínus podobně, tady o pár cm níž, ale sedí se tam jak v SUV, strop je vysoký a rozsah nastavení sedačky dostatečně dlouhý. Žena (154 cm) tam seděla jak na bidýlku pod stropem, já (189) někde lehce nad nejnižší polohou sedačky.
-
Komentář upraven 11. 7. 2021, 21:27:44

Jakub Pospíšil
10. července 2021, 14:46
3
Škoda Enyaq IV 80: Haters gonna hate

Těžiště je níže, než u srovnatelného spalovacího auta. Důvodem jaou těžké baterie zabudované v podlaze auta.

Jakub Pospíšil
09. července 2021, 19:04
1
Škoda Enyaq IV 80: Haters gonna hate

Já jsem nenabíjel doma ani v práci. Nejbližší nabíječku mám 12,7 km přes dvě vesnice. Enyaqem jsem jel 100 km tam a 100 km zpět do zoo v Liberci, 5x 22 km tam a 28 zpět (vyzvedávám ženu) do práce, dále k rodičům a na několik vyjížděk o celkové délce 470 km. I s vyzvednutím a vrácením auta jsem to měl asi na 980 km. Nabíjel jsem dvakrát. Jednou jsem při tom nakupoval, po druhé si, pravda, četl knížku, což nebylo úplně komfortní a byla to víceméně zabitá hodina, kterou bych se spalovákem trávil jinak. Asi doma čtením. Tím neříkám, že to vyšlo na stejno, nevyšlo. Diskomfort tam byl, ale v akceptovatelné míře.
-
Komentář upraven 9. 7. 2021, 19:05:25

Jakub Pospíšil
09. července 2021, 11:58
0
Škoda Enyaq IV 80: Haters gonna hate

Na takové věci se zaměříme u testu dalšího Enyaqu, tohle je takové první představení.

Jakub Pospíšil
08. července 2021, 20:06
9
Škoda Enyaq IV 80: Haters gonna hate

Není nic horšího, než cukat se v pondělní špičce v dešti víkendovkou po jižní spojce :)

Jakub Pospíšil
04. července 2021, 22:27
14
Autíčkář se ptá: Existuje dostupná náhrada za MX-5?

Jak jsem již říkal, plán je následující.

1) Koupíš new edge Mustang. Doporučuji žlutý.
2) Budeš z něj zklamaný a tak mi ho levně prodáš.
3)????
4) (Můj) profit.

Jakub Pospíšil
01. července 2021, 13:52
6
Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet HYBRID: Kolama pevně na zemi

Přitom stačí trocha méně freestylu v konfigurátoru a může to být fakt pohledné auto. 567 tisíc.
https://www.autickar.cz/clanek/suzuki-vitara/

Jakub Pospíšil
30. června 2021, 07:59
0
BMW X2 xDrive20i Edition M Mesh: Chycen v síti

GLB je spíš k X3, je uvnitř opravdu prostorný, což o X1 nemohu říci.

Jakub Pospíšil
28. června 2021, 10:57
3
BMW X2 xDrive20i Edition M Mesh: Chycen v síti

Naopak, je to obchodně udržitelné, velmi chytré a funkční. Marže na věcech jako M2 competition je mnohem nižší, než na takovéhle X2, nemluvě o tom, že se jich prodá několikanásobně více. Proč se ochuzovat o zákazníky, kteří takové auto chtějí. Jako jasně, u nás X2 s frikulínským polepem asi nebude úplně prodejní šlágr, ale umím si představit, že třeba ve Švýcarsku, Belgii a tak to poslouží spoustě mladých a neklidných, kteří se u nás musí spokojit, vlivem nižší kupní síly, s jetou desetiletou Audi A3.
A tu M2 si puristé ve finále taky koupí, bez ohledu na to, jestli vedle ní bude v showroomu stát X2, nebo něco jiného. Ona je totiž fakt dobrá a tím, že stejná značka vyrábí i "nesportovní" auta se z ní horší vůz nestal. Spíš naopak - "nudné" modely vydělávají na vývoj těch specifických. Ale to už jsme probírali mockrát.

Jakub Pospíšil
23. června 2021, 12:51
0
Trackday Vysoké Mýto 6.8. 2021 – Spouštíme registrace!

Bude seznam a vyhlášení, pravidla zůstávají (15000 cena a podobně), měří se čas všem a porovnávat si může každý s kým co chce, to je na chuti každého.

Jakub Pospíšil
23. června 2021, 12:31
0
Trackday Vysoké Mýto 6.8. 2021 – Spouštíme registrace!

Jako samostatný event ano, plečky se nově pokusí dosáhnout nejlepšího času v časovém okně dvou hodin při běžných jízdách.

Jakub Pospíšil
18. června 2021, 13:03
0
O konejšivých autech a vnímání rychlosti

Je to Adam, co by to tak mohlo být za auto :D

Jakub Pospíšil
15. června 2021, 22:00
0
Yamaha MT-07: Náhrada za mé SV?

Já zas něco sepíšu, nebojte se :)

Jakub Pospíšil
11. června 2021, 13:32
1
Citroën C4: Stylovka pro každý den

Je to hipsteřina jako každá jiná. Má to pár výhod, spoustu nevýhod, ale je to jiné, své a v určitých kruzích cool. Nic jiného v tom nehledat.

Jakub Pospíšil
11. června 2021, 08:48
3
Citroën C4: Stylovka pro každý den

Vubec, to si reálně myslím. Protože z hlediska elektriky mi to dává asi tak milionkrát větší smysl, než třeba sesterská Corsa E, která je prostě jen nudná Corsa na elektriku. Tohle je praštěný, k tomu se horší, za to dražší pohon hodí tak nějak víc.
Elektromobil musí bejt aspoň trochu divnej, tím se z něj stane zčásti fanouškovská záležitost a pak jsem ochoten jeho existenci akceptovat. Tuctový auto na baterky, co se snaží tvářit jako úplně normální kár, akorát stojí trojnásobek ceny, je zhovadilost bez účelu.

Jakub Pospíšil
11. června 2021, 08:45
0
Citroën C4: Stylovka pro každý den

Je to tak, zůstalo mi to tam z tabulky u C3. Opraveno.

Jakub Pospíšil
04. června 2021, 12:30
0
Renault Talisman Grandtour: Vyšší střední je tu stále s námi

Je mnohem lepší. Vůbec necuká a to ani ve sportu. prakticky jsem o ní nevěděl. Přišlo mi to jako měnič.

Jakub Pospíšil
01. června 2021, 11:32
3
Koncepty versus realita: probuzení ze snů

Tak zahradní skalka vypadá plusmínus stejně, jen má použitelný kola, kliky a míň tuningových doplňků, aby měl Milotec co vyrábět.

Jakub Pospíšil
31. května 2021, 10:38
6
Koncepty versus realita: probuzení ze snů

To s Tudorem je takový rozšířený urban legend, ale četl jsem rozhovor se Zdenkem Cibulkou, což byl šéfdesignér, a ten jasně řekl, že od začátku šlo o cvičení a věděli, že se to auto nebude nikdy vyrábět. Nemělo dořešených spoustu věcí - například stahování oken, ventilaci, topení...
Kromě Tudoru postavili při tomto cvičení ještě další tři kousky - Fabii pickup, Octavii kabriolet a Superb MK1 kombi.

Jakub Pospíšil
26. května 2021, 13:16
0
Autíčkář se ptá: Sdílená mobilita?

Kilo za rok celá Praha. Platí se za administrativní úkon zanešení povolenky do databáze, nikoli za parkování samotné. Jako u elektromobilu bez EL značky.

Jakub Pospíšil
26. května 2021, 09:18
1
Autíčkář se ptá: Sdílená mobilita?

Ono je to totiž možné obojí. Anytime auta půjčuje jak přes appku, tak i dlouhodobě. V ulici nám stával jeden tenhle Yaris, pravidelně blokoval průjezdní profil hasičů. Tak jsem volal na Anytime, zda by s tím šlo něco udělat a oni mi na to řekli, že bohužel je to vůz v dlouhodobém pronájmu na čtyři měsíce, co poskytli nějaké firmě. Tak jsme se s tím operátorem tehdy zakecali a vypadlo z něj, že to je v Praze přes půlku aut. Čili ano, je to hlavně půjčovna.

Jakub Pospíšil
25. května 2021, 14:20
1
Autíčkář se ptá: Sdílená mobilita?

Od státu dostala Rekola přes čtyři miliony, zbytek zadotovali sponzoři. Čtyři miliony jsou zhruba o čtyři miliony víc, než dostala od státu drtivá většina půjčovna sportovních potřeb v ČR. https://www.hlidacstatu.cz/subjekt/Dotace/04893875

Na druhou stranu je to furt zdaleka nejmenší zlo. Proč? Protože na Rekolech je potřeba šlapat, nejsou elektrická. Takže jedou většinou rychlostí úměrnou schopnosti řidiče. A dost lidí nutnost šlapat pěkně vlastní silou odradí i od samotného zapůjčení.

-
Komentář upraven 25. 5. 2021, 14:24:30

Jakub Pospíšil
25. května 2021, 08:26
2
Autíčkář se ptá: Sdílená mobilita?

Souhlasím, tedy až do bodu, že se majitel hezky nabalí. Nebo jako jo, protože majitel vyrobí ztrátový startup a ten pak prodá, ale mám takový pocit, že žádná z těhle koloběžkových/skútrových firem není v černých číslech. Někde jsem narazil na svodku Lime a zahučelo v tom nemálo milionů.

Jakub Pospíšil
21. května 2021, 10:46
5
Auta, která si nepořídím kvůli jejich image

Záleží, plošně to neplatí, nicméně v Praze pozoruju nehezký jev, že se z novějších ojetých Volv stalo postupně služební auto uvědomělých levičáckých rodinek, které ještě před třemi roky hlásaly, že "auto nepotřebuješ, je to akt sobeckosti". Tam jsou pak řidičské výkony samozřejmě úměrné tomuto přesvědčení.
-
Komentář upraven 21. 5. 2021, 10:47:07

Jakub Pospíšil
21. května 2021, 10:44
0
Auta, která si nepořídím kvůli jejich image

No já se fakt bojim, že nakonec někde nasaju tu felicii pickup a pak se mnou přestane zbytek redakce mluvit. :D

Jakub Pospíšil
20. května 2021, 12:24
0
Auta, která si nepořídím kvůli jejich image

Ano, Stradu bych bral hned, ale všechny zmizely. Stejně jako ostatní korbičkové malé věci z konce devadesátek. Občas se někde vynoří Logan Pickup, ale to je zas Dacie.

Jakub Pospíšil
20. května 2021, 11:59
2
Auta, která si nepořídím kvůli jejich image

Vidíš, takový problém zas nemá ta Felicie.

Jakub Pospíšil
20. května 2021, 11:58
6
Auta, která si nepořídím kvůli jejich image

Tu jsem vám nechal do diskuze :)

Jakub Pospíšil
19. května 2021, 13:19
0
Ptejte se: Jak znovuobjevit radost z řízení?

Já bych se naopak té nafty vůbec nebál. Pokud má tazatel hlouběji do kapsy, bude pro něj to, jestli mu auto sežere na cestě z Prahy do Brna čtyři kila, nebo litra, celkem zásadní. Samozřejmě neříkám, že si má koupit 66kW TDi, ale na přelomu milenia se dělala celá řada povedených kultivovaných dieselů. Pokud nevezme utahaný dobitý kus, mohlo by to naopak být velmi rozumné.

Jakub Pospíšil
18. května 2021, 14:23
0
Trackday Vysoké Mýto 22. 5. 2021 – Posledních pár volných míst

Nebuď měkkej, doraž. Punto je do Mýta ideál, to je trať na motokáry.

Jakub Pospíšil
15. května 2021, 17:20
0
Toyota Land Cruiser: Kultivovaný silák

Navěky do doby, než výrobce přestane dodávat specifické díly.

Jakub Pospíšil
14. května 2021, 22:02
0
Toyota Land Cruiser: Kultivovaný silák

To je jedna z publikovatelnějších přezdívek.

Jakub Pospíšil
14. května 2021, 11:09
0
Toyota Land Cruiser: Kultivovaný silák

Samozřejmě, že LC má tak nějak předrezervované Viola, ale té to tentokrát kolidovalo s Espacem. A já si chtěl vyzkoušet, jak se vozí low level ropný šejk. Dokládá to i tento archivní screenshot z redakčního chatu.
-
Komentář upraven 14. 5. 2021, 11:10:15

Jakub Pospíšil
14. května 2021, 10:55
2
Toyota Land Cruiser: Kultivovaný silák

Je to ohromný rozdíl. Srovnatelný s postupem ve všech kategoriích a navíc ještě obohacený o kopec luxusní výbavy. Co zůstalo podobné je prostupnost terénem, ale nejsem v tom úplně objektivní, protože sedmdesátku jsem testoval poladěnou od Dajbycha s OME podvozkem, pevnostníma nárazníkama a vzduchovou špérou. V základu to asi tak slavné nebylo. Zajímavá je přední dvouapůl lavice v sedmdesátce, to je taková milá blbost, která dneska už koukám objednat nejde.

Jakub Pospíšil
14. května 2021, 07:23
3
Toyota Land Cruiser: Kultivovaný silák

To je Vaculíkova myšlenka, která mi přijde ne úplně pravdivá. LC je robustní, ale tvářit se, že je to poslední nesmrtelné mechanické auto je blbost. Je plné elektroniky, jak se na auto za necelé 2 miliony sluší. Jinak by to nikdo nekoupil.
Strašení tím, že si "za pár let nové auto nekoupíme" je taková obdoba migrantského doomsaying po petrolheadsku, k tomu už jsme se tu pobavili tolikrát, že otevírat tohle téma mi přijde zbytečné.
-
Komentář upraven 14. 5. 2021, 08:31:39

Jakub Pospíšil
13. května 2021, 13:30
3
Toyota Land Cruiser: Kultivovaný silák

"Erudovaný novinář".
Narážel jsem tím spíš na to, že Dajbych sem dotáhne prakticky jakékoli LC s jakýmkoli motorem, má-li zákazník dost barevných papírků.

Jakub Pospíšil
13. května 2021, 13:04
0
Jakub Pospíšil
13. května 2021, 12:40
0
Toyota Land Cruiser: Kultivovaný silák

To je složitější, Prado je nově už jen pojmenování stupně výbavy (v základu) a dle oficiálních materiálů Toyoty u nás je toto jen Land Cruiser bez dalších názvů. Tohle je konkrétně stupeň Executive.

Jakub Pospíšil
13. května 2021, 09:37
2
Toyota Land Cruiser: Kultivovaný silák

200 koní jako nejslabší motorizace mi přijde OK, zvlášť v kombinaci s 500 Nm a šestistupňovou hydrou poskládanou "do krátka".
S tou velikostí tomu moc nerozumím, takovou logikou bys na sebe upozorňoval i v dodávce. Vezmu-li kategorii "velký offroad", je LC z těch méně křiklavých. Jistě, fabka bude méně křiklavá, ale kupec LC (Géčka, X5..) ji přeci vůbec nebude uvažovat.

Jakub Pospíšil
12. května 2021, 09:06
6
Autíčkářův týden: Špatné zprávy z Itálie a Francie, nové Subaru a rychlé Hyundaie

Samolepky chápu, to je taková ta obsese Subaru, že každá testovačka je polepená plotrovanou folií hůř, než průměrné machačovo auto.

Jakub Pospíšil
10. května 2021, 18:59
13
Bazarový snílek: Pohřební vozy

Právě jsem narazil na tenhle obrázek. Mrzí mě, že jsem ho nenašel o den dřív, byla by to super úvodní fotka článku.

Jakub Pospíšil
10. května 2021, 14:12
0
Ptejte se: Amerika na sezónní provoz

To je ta dvojka kupé, co se docela dlouho prodávala na Volvoklubu?

Jakub Pospíšil
07. května 2021, 08:07
0
Jungheinrich EKS412: Život na vysoké noze

Přesně tak, hodinovka výjezdní servisní jednotky je řekněme korporátně vysoká, ale zas to můžeš vrazit do ruky kdejakému pepíkovi a pokud to vyloženě nepošle čelem v plné rychlosti do regálu, tak se mu nemá moc co stát.

Jakub Pospíšil
06. května 2021, 10:05
0
Jungheinrich EKS412: Život na vysoké noze

Skladník může mít do 650 kil, počítá se jako zátěž na vidli. Ten systém vyhodnocování zátěže v reálném čase tam je a je hodně chytrý, fakt tě to nenechá se převrátit. Přibrzdí si to, když potřebuje, zpomalí výtah apod.

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Camaro LT 1975
Chevrolet Camaro LT

1975 rok výroby
170 koní výkon
5 700 ccm objem

Chevrolet Tahoe  1996
Chevrolet Tahoe

1996 rok výroby
180 koní výkon
6 473 ccm objem

Cadillac Eldorado  1976
Cadillac Eldorado

1976 rok výroby
230 koní výkon
6 999 ccm objem

Ford F150 Ford F-150 5.4 V8 LPG 4x4 2000
Ford F150 Ford F-150 5.4 V8 LPG 4x4

2000 rok výroby
270 koní výkon
5 400 ccm objem

Cadillac Brougham ď Elegance 1988
Cadillac Brougham ď Elegance

1988 rok výroby
142 koní výkon
5 000 ccm objem