JakubPospisil
VIP člen | Tento uživatel má VIP členství. Zjisti více |
---|---|
Jméno | Jakub Pospíšil |
Bydliště | Praha 3 |
Registrace | před 8.0 rok. |
Poslední aktivita | před 2.1 hod. |
Příspěvků ve fóru | 344 |
Komentářů u článků | 1515 |
Pozitivních komentářů u článků | 746 |
Negativních komentářů u článků | 15 |
Možnosti | napsat zprávu |
Poslední blogy
Zlatý věk levných ojetin je právě teď
Dneska odbočím od popisu svých aut a pokusím se vysvětlit, proč si myslím, že žijeme v tom nejlepším věku pro milovníky levných ojetin.
Archetypy automobilových kategorií. Hledá se nejsedanovitější sedan a nejkombíkovatější kombi.
Jaké první auto se Vám vybaví, když se řekne kupé? Kabriolet? SUV? Moje archetypy automobilových tříd si můžete prohlédnout níže. A ty Vaše mi napiště do komentářů.
Ty nejlepší úpravy pro Vaše auto podle pětiletého Kubajze
Podle čeho jsem ve svých pěti letech hodnotil výkon a rychlost aut? Co nesmělo chybět na žádném sporťáku?
Posledních 50 komentářů
Zepředu dobrý, ale ten boční profil se mi zdá nějaký rozkydlý.
My se potkáváme vkusem na auta pravidelně, míval jsem taky Lancii a málem koupil Jaguar, jen mě pak vlastně spíš náhodou lapily ty Ameriky. RX splňuje moje nároky na "quirks and features", komfort a určitou zajímavost, díky které bych to auto mel rád. Manželce se líbí světlý vnitřek, střešní okno, kamera, posuvná zadní lavice a že je z toho vidět. Jen teda kusy v inzerci jsou dost tristní..kolem Prahy do 200 tisíc už mám prohlednuto asi vše a jsou to hodně vrakovité kusy.
Jasně, vycházím zatím ze zkušeností z testovacích aut, kde je kabel součástí auta a sloupek stojí sám. Takhle by to šlo určitě předělat jinak a lépe. Mokrý kabel je ale víceméně detail, hlavně by mi vadilo, že musím v rámci přístupu k hlavní rozvodné skříni vrtat do fasády a pak hloubit příkop cestou ke sloupku, navíc pod stávající zámkovou dlažbou, a jak už někdo dole napsal, jak se začne stavět, tak to lítá. Pod krytým stáním bohužel stojí kabriolet a tak by bylo EV odsouzené ke stání venku.
Racionálně nakupuje auta málokdo, na to jezdí po světě málo golfů a fabií. Já jsem prostě jen moc lakomej :)
Nicméně je to skutečně dost zajímavá volba, za tyhle prachy je takhle velké auto a baterie docela dobrý deal a doteď jsem o něm vůbec nevěděl.
Co je legračního na té situaci s mokrým kabelem? Vycházím z reálných zkušenosti které mám s testovacími elektromobily a phev. Pracovně jezdím do firmy, kde mají 22 kW sloupky na nabíjení, ale musíš tam mít vlastní kabel. A ve chvíli kdy prší nebo sněží a já tam toho hada musím motat a cpát někam do kufru testovacího auta, které je krásně vyčištěné a v mém vlastním zájmu je ho tak i vrátit, tak zažívám opravdu jistý diskomfort.
A co se týče toho tvého komentáře - přijde mi, že mě tam zase manipuluješ do nějaké pozice obskurního podivína s extrémně vyhraněným způsobem používání aut (musíš mít jedno auto, dva kočárky, projíždět se...). To je ale jednak v přímém rozporu s tím co jsem napsal do článku, a jednak to není vůbec pravda, protože stačí jedna z těchto podmínek které jsou u lidí troufnu si říct celkem běžné, a najednou elektromobil ztrácívelkou část potenciálu.
Já s tím nemám ideologický ani jiný problém, ale zatím se mi elektromobil zdá spíše jako hobby, než něco co by mi mělo usnadnit život. Je to vlastně jako jezdit youngtimerem nebo nějakou amerikou Je to svým způsobem fascinující, hezké, drahé, ale zatím je to tak že majitel je spíš služebníkem té věci, než aby to bylo obráceně.
Čili každému co jeho jest.
-
Komentář upraven 26. 8. 2024, 10:26:11
Tak já myslím, že stačilo, na osobní invektivy tu není nikdo zvědavej.
Zas elektřina jako taková ale přece není nic, co by bylo apriori špatně ne? Nebo už jsme v rámci boje proti EV odepsali i zapalovací kabely?
Celá škála skvělých pohonů co by mohl zabudovat a on by tam dal nafťák z osmdesátek... :)
Ber, nebudou.
S promokodem Autickar12 dám 12 tisíc slevu na cestu.
Je na prodej, je na prodej!!
https://www.autofrc.cz/inzerat/fiat-croma-1-9jtd-s-peknou-vybavou-2006
Tak zas po jedenácti letech snad projde šroubovákovým testem všecko, co nebylo nabourané a svařované, ne? Možná nějaká obskurní čína ne. To i ty mazdy jsou sice okyslé, ale ne naskrz. Nedělal bych z toho výhodu, to bychom se dostali brzo k tomu, že je super, že to má čtyři kola.
Nové dustery první generace měly olezlé výfuky a některé spoje korozí s jednotkami tisíc na budíku, nemyslím si, že by to prolezlo skrz, ale dobře to nevypadalo.
Jako takhle - levný dneska není nic, případně občas určitý typ ojetin.
Tohle je ve své kategorii zdaleka nejlevnější, ale není to poznat.
Ale fuj, to mi uteklo a je to ostuda. Jdu to opravit.
Hele já si pamatuju jedničkové dustery co míval Adam na test, u kterých jsme se bavili nad tím, co všecko už na nich je rezaté. V Anglii tomu říkají Dacia ruster. Mělo to spoustu výhod, ale to že to nerezne fakt ne.
-
Komentář upraven 28. 7. 2024, 17:42:25
Kabel od držáku odpojit jde, zapíná na spínané plus + má možnost gyra jako ochrana stojícího auta, ale vzhledem k celkem malé kapacitě baterie je to spíš doplňková funkce.
To se týká drsnější verze outer Banks s plátěnou střechou. Viz
https://www.autickar.cz/clanek/ford-bronco-outer-banks-anglicak-v-zivotni-velikosti/
Jo, to je přesně to, co jsem myslel. Nebude to tak tvrdý a nebude to mít ten spravnej druh plastů.
Já očekávám, že to bude objektivně mnohem lepší.
Jako omydlený mejdlo.
Na svou dobu bylo jistě revoluční, ale hezká auta bych hledal jinde.
Přesně takhle jsem to měl s Mazdou MX-5 ;)
Spoustu aut si člověk nějak vysní a pak se ukáže, že jsou úplně jiná.
Promiň staromile, já měl otevřené admin rozhraní na dvou oknech současně a to občas pak takhle dělá bordel v příspěvcích.
Psal jsem že cx-60 je překvapivý krám a z porovnání hybridu (velmi špatný) a dieselu (lepší, ale pořád ne ok a velmi drahý) nám vyšlo nejlépe koupit si něco jiného.
Moc dobře to nejezdí a motor taky není žádný zázrak. Mi přijde, že Mazda vždycky vymýšlí znovu kolo a pak jim holt občas vyjde hranaté.
A myslím, že velká SUV s velkými motory um i stejně nejlíp v USA, tak na co chodit ke kovaříčkovi...
-
Komentář upraven 4. 6. 2024, 20:10:39
120, Moskal, Lada, nebo Trabant, to jsou vyhlídky na kvalitní zážitky co si nemají moc co vyčítat. Z toho bych nakonec asi vzal toho Trabanta. Ale kolem kila půjde najít i rozumně rezatý W123, nějaké starší Fiaty v méně zadaných specifikacích, menší Opely, nebo Francouzi. A ve všem bude to svezení úplně někde jinde.
To co mám ve stavu nového auta a s nejvyšší výbavou, co se tehdy dělala.
Vím, že to není úplně takový případ, ale vezl jsem tím dva lidi, dva dospělé a nějaký náklad a nepoznal jsem prakticky rozdíl oproti prázdnému autu. On ten ecoboost působí jako dost dospělý motor, dokonce o dost lépe než jinak fakt podařené litrové TSI. Ale taky mi tam hlodá červík pochybnosti a hrozně rád bych v tom viděl jedna-pětku, to nebudu lhát. Obzvlášť kvůli tomu přívěsu a tahání věcí "kolem baráku".
Vážně ještě nikdo nenapsal "elektrocentrálu"?
Mile mě překvapujete.
A jinak - kochací a pěkně vypadající je Mustang s197 v nějaké vrcholné specifikaci, navíc je to generace co jde provozovat směšně levně stran dílů a na ceně už moc nepadne.
Myslím, že dokonce před nějakým časem proběhl inzerci jeden zachovalý Bullit z roku snad 2008? To by mohlo být ideální.
Na geometrii byli (ale je to tak pět let zpátky) šikovní v pneu procházka Strašnice. Tehdy jsem tam dovezl Mazdu 323 s úplně zarezlou nápravou (plechcup) a trápili se tam s ní dokud fakt plamenem a kdo ví čím vše nepovolili a nezastavili tam geometrii. Ještě když věděli že to je na okruh, tak nabídli ostřejší setup, po nastavení se pak za pár km jeden šroub ještě protocil a geo se rozhodila (ale to byla fakt chyba toho, jak to bylo stare a rezavé), tak jsem tam přijel a oni to zadarmo ještě znovu předělali. Byla to sice dražší geometrie, ale dobrá.
Pak jsem tam pravidelně vozil i Volva a taky vždy spokojenost.
Ale je to už dlouho a může to nyní být jinak.
-
Komentář upraven 13. 4. 2024, 09:06:54
Tento paradox může za to, že je většina levných českých amerik v takovém stavu v jakém je. Protože to opravují poloopice kladivem, ačkoli je to reálně často plnější elektroniky, než stejně stará evropská produkce.
Já bych hrozně rád někoho na Ameriky s klidem doporučil, ale vlastně nemohu. Teď zkouším nový servis tak uvidíme. Ale jinak mám zatím vždy zkušenost, že buď chybí preciznost (vono se to nějak zamazne - a pak jsou zaslepená čidla a přídavné řídící jednotky v motoru oblbujici ta zaslepená čísla našroubována na samořezných šroubech), nebo se bezhlavě vyměňuje všecko, ale bez efektu, nebo se prostě mlží a šidí (když po měsíci ticha zavolám zda je ta věc co měla být za tři dny hotová aspoň v procesu, ozve se něco"no, já mám vaše auto na dílně a je to hroznej průser", přitom GPS lokátor s čidlem na startéru ukazuje, že se auto od dne kdy jsem ho přivezl nehnulo. Nebo ještě hůř že s ním někdo denně jezdí domů). Jeden den díly "už jedou z USA", další týden je "budeme objednávat". Kolem aut je to všeobecně bída, ale Ameriky jsou fakt průser. Takže co jde, dělám sám a u zbytku jsem už několikrát udělal to, že jsem vytiskl dílenský manuál, nakoupil díly a pak to předal znamemu mechanikovi, co sice Ameriky nedělá, ale podle návodu to nějak zvládl. To ale neřeší diagnostiku různých problémů a tak.
-
Komentář upraven 12. 4. 2024, 16:06:58
5.7 žere víc by default, express má větší čelní plochu. Ale 22 je dost, to bych čekal možná tak striktně při městském provozu.
Jak píše heavysmoker. Myslím že nová fabie bude bezpečnější. Čelní náraz to asi teda absorbuje lépe, ale není to tak, jak si často lidé myslí, že je to super bezpečný tank.
Zas na druhou stranu koncepcí to k rychlé jízdě nesvadi, i na dálnici tomu sedí nejvíc těch 120, pak už to prostě není ono, ctyrkvalt točí moc vysoko. Je to klidné auto.
-
Komentář upraven 11. 4. 2024, 10:23:48
Zas na druhou stranu se tím lépe maskují baterky v podlaze...
Teď si to po sobě čtu a ta hlavní myšlenka je tam trochu utopená takže jednoduše: Já naopak nadávám na vládu, že toleruje prostředí, ve kterém může kamion řídit skoro každý, kdo se umí podepsat a nemá odvahu na to jasně říct "Tady jsou nějaká přísná pravidla, my je budeme vymáhat, ale zároveň k tomu dodáme prostředí, kde jsou splnitelná". Jenže to by stálo peníze a vyžadovalo by postupovat koncepčně a promyšleně s dlouhodobými plány a ne jednoduchými a nedomyšlenými výkřiky do tmy, jako je onen zákaz předjíždění na D1 - to je prostě jen líbivé gesto, které neřeší systémový problém, jen se kolem něj chvíli zavíří média, všichni o tom uslyší a to naneštěstí v dnešní době stačí.
Ne, já naopak říkám, že by to mělo stát mnohem víc peněz, aby se tam dalo mnohem lépe vydělat. Pak můžeme mít lepší kamionaky, taky těch vozu bude min, protože se nebude vozit každá pitomost. A budou to dělat rozumný lidí co to dělat chtějí. Ono je ve společnosti furt nějak zapamatované, že kamionaci berou spoustu peněz. To ale už dávno neplatí a já bych za to tu zodpovědnost teda nevzal ani náhodou. Ale pak se nemůžeme divit, že to dělají lidí co to dělají jen z nutnosti a nemají na to - hlavně psychicky. Proto se ve finále neřeší ani dodržování věcí jako ometani ledu. Ono to teda občas někoho prizabije, ale řidičům je to jedno, protože vytáhnou svůj argument "nebejt nás, nemáte toaletní papír v Lidlu" a tím mají vyřešeno.
Dokud mě ale paleta přes půl republiky stojí 500 korun do druhého dne, není v tom soukolí na lepší plat řidiče místo. A za těch málo prachu tam budou holt tací, co pravidla neřeší a empatie je pro ně sprosté slovo.
Já bych po tom naopak šlapal maximálně a vyžadoval všechna pravidla velice striktně. Doprava zásadně zdraží a tomu oboru to jen prospěje.
-
Komentář upraven 2. 4. 2024, 18:32:19
Problém kamionové dopravy nejsou politici, ale to, že je tak směšně levná. Potom se není čemu divit, že nemalá část řídičů jsou lumeni kterým bych nesvěřil ani ořezávátko (doby kdy byl kamionak pan řidič jsou už pryč a většina schopných už toho času dělá něco jiného), že je kamionu zbytečně moc a se v oboru kamionové dopravy nerespektuje celá řada zákonů a nařízení. Ona i ta D1 není tak horká, sice se to tam oficiálně nesmí, ale reálně se moc nezměnilo a kamiony v levým furt jsou...
Jde to koupit za trochu méně peněz i s manuálním sestikvaltem.
Ono to je složitý. Přijde mi že speciálně VW staví EV auta tím stylem "uděláme to jako vždycky". Jenže ono je to prostě něco úplně jinýho a tak to nakonec moc nefunguje. Tesla začala s čistým stolem a tak mohli vyvinout od začátku věc co je přímo na míru elektrická a funguje dobře. Tím myslím drivetrain. Ty věci okolo naopak za moc nestojí, protože tam chybí ty zkušenosti.
Tady SAIC ze článku je jako všecko čínské. Soudruzi okoukali, co že si u nich západní firmy nechávají vyrobit a pak to osekali na dřeň a vyrobili za polovic.
-
Komentář upraven 31. 3. 2024, 10:37:49
Ale zas je to MG, takže to smrdí levným plastem. To si nevybereš :)
Některé verze Audi a4 (obrázek níže).
A pak novější wranglery, které mají odnímatelný hardtop a dveře. Což není úplně prakticky kabriolet. A pak, to mi ale už poradil Google, prý ještě existuje petimistna DS3 s plátěným dílem strechy.
-
Komentář upraven 25. 3. 2024, 20:25:08
No...o moc není. Měli jsme je vedle sebe onehdá s Machačem a vyhrálo to za nás za oba Sandero. https://www.autickar.cz/clanek/dacia-sandero-tce-90-cvt-nevytahuju-se-rostu/
Jinak Tivoli žere a v některých věcech je hůře dimenzované - Dacia je dost festovní a řemeslně náhodou překvapivě slušně zpracovaná. Začištěné sváry a podobně. MG není varianta, je to hrozný odbytý krám co smrdí jak cvičky. Vitara je dobrá, ale problém je ji takhle jak je napsáno sehnat. Specky skladem se většinou liší. Navíc Dacia má velký trumf ve formě levného a relativně spolehlivého CVT. Takže jo - je to fakt dost výhodné.
A já se jdu zahrabat, protože tu obhajuji základní Dacii. To jsem to dopracoval :D
-
Komentář upraven 25. 3. 2024, 20:14:08
vypadá to jak takový ten jejich olivový recyklát, to ale není nakonec špatný materiál....
To je z kaluže. Na fotkách je vidět prostředí kde jsem jezdil, jsou to polnacky kolem motokrosové trati a bylo po dešti.
Je to jedno z těch aut, co bude vypadat lépe, až za ním nedobrzdí transit.
Zrovna u Tivoli je ale zásadní výhoda, že se na to auto stačí kouknout ze zadobočního pohledu a rázem jsou kliky a jejich nesourodost naprosto marginální problém.
Poslední komentáře
- sheogh, Renault Scénic E-Tech Iconic: Rodinný...
Ten kufr teda na "rodinny" auto moc nevypada. - Lulub, Renault Scénic E-Tech Iconic: Rodinný...
Tak možná v 1.7 dci - chrochta, Bazarový snílek: Levný daily kabriolet
Ten je pěknej. Focus je boží v tom, že má nesmyslně velkej... - Frodo, Autíčkář se ptá: Jak vidíte budoucnost...
Nedokážu si představit nic nudnějšího, než si koupit auto... - krab, Ford Mustang Dark Horse: Temný kůň...
V létě jsem vedle novýho Mustangu parkoval na jednom srazu... - johny-mnemonic, Autíčkář se ptá: Jak vidíte budoucnost...
No testují to zatím různě po Kalifornii, takže sníh a námraza... - johny-mnemonic, Autíčkář se ptá: Jak vidíte budoucnost...
@Staromil Jo, máš samozřejmě pravdu, že jsem nadšenec.... - Sato, Renault Scénic E-Tech Iconic: Rodinný...
zajimavy, jak to delaji? to v duchu tradic Fr. odborov davaju... - rock, Renault Scénic E-Tech Iconic: Rodinný...
...nebo 86 kWh od 1,58 M - rock, Renault Scénic E-Tech Iconic: Rodinný...
Scenic těch 87 kWh umí od 1,09 M ID.7 má 77 kWh od 1,33 M - Sato, Renault Scénic E-Tech Iconic: Rodinný...
87kwh za 1.2M... to je lepsie nez ID.7 ze jo? - František Čáslavský, Ford Mustang Dark Horse: Temný kůň...
Úplně stejně jako v minulý generaci - Sato, Ford Mustang Dark Horse: Temný kůň...
btw ako su na tom zadne sedacky? v porovnani s s550 alebo challengerom? - JL, Bazarový snílek: Levný daily kabriolet
Tady taky přispěju. I pokud by byl za rok jediný slunečný... - bkralik, Ford Mustang Dark Horse: Temný kůň...
Jojo, ono to po zamyšlení je očekávatelné - jedno je moderní...
Poslední inzeráty
1979 rok výroby
159 koní výkon
6 590 ccm objem
1990 rok výroby
150 koní výkon
4 999 ccm objem
2020 rok výroby
400 koní výkon
4 998 ccm objem
2008 rok výroby
347 koní výkon
6 400 ccm objem
Rušné diskuse
- Jak je to s tou elektromobilitou
155 komentářů - Autíčkář se ptá: Jak vidíte budoucnost aut?
112 komentářů - Proč nemám elektromobil, i když bych byl prý podle tabulek ideální cílovka?
61 komentářů - Volkswagen ID.7 Pro People: Volba nejen rozumu z Wolfsburgu
38 komentářů - Subaru Outback Geyser: Prosté nesmyslů a plné pohody, toto auto si zamilujete
31 komentářů - Která automobilová značka je vašemu srdci nejbližší?
28 komentářů - S Volvem EX30 na delší cestě: Obstojí městský elektromobil při cestě do Itálie?
27 komentářů - Škoda Superb 2.0 TSI: Vlajková loď na český způsob
27 komentářů