Jakub „JakubPospisil“ Pospíšil
| VIP člen | Tento uživatel má VIP členství (Zjisti více). |
|---|---|
| Bydliště | Praha 3 |
| Registrace | před 9.2 rok. |
| Poslední aktivita | před 33.1 min. |
| Příspěvků ve fóru | 346 |
| Komentářů u článků | 1565 |
| Pozitivních komentářů u článků | 777 |
| Negativních komentářů u článků | 15 |
Poslední blogy
Posledních 50 komentářů
Divně tvarovaná pseudouturistická auta vždycky kupují jako první majitelé důchodci. Ať už to bylo UFO Civic, první generace C-HR, nebo Juke.
-
Komentář upraven 25. 10. 2025, 19:59:37
Ano, to je vlastně pravda! Historie se zkrátka cyklicky opakuje.
Jako jo, ale tohle je automat ve čtyřkolce s větší čelní plochou a pravděpodobně i těžší a také jsem se v něm nijak neomezoval, naopak většina cest jsou dálnice. Ta spotřeba není uplně blbá.
-
Komentář upraven 26. 9. 2025, 14:07:07
Já nechápu, proč si za ty neskutečné prachy koupit jakékoli z těhle aut, která raději není moc dobré přímo porovnávat s elementárně zachovalou patnáctiletou ojetinou, protože by to pro ně nemuselo dopadnout dobře. Dokud tyhle vergly stály "již od 199 tisíc", tak jsem jejich místo na slunci chápal, někdo unavený z Felicie si prostě chtěl na dalších 20 let koupit trochu klidu. Ale ve chvíli kdy tohle (nebo Sandero) stojí čtyři kila a za 439 je i30 kombi, tak mám pocit, že jsou malá "levná" auta odsouzená k záhubě.
Vycházím z oficiálního ceníku/specifikace, strana 5: https://data.citroen.cz/web/pdf/ceniky/Akcni_cenik_Novy_Citroen_C3_Cargo.pdf
-
Komentář upraven 28. 8. 2025, 20:42:57
Jako jo, ale třeba 208 je docela malá, R5 taky. A Japonci umí miniatury, to víme už od dob Uko Ješity.
No ale tenhle hodobožovej vnitřek má dost málo aut, v inzerci bývá spíš něco takového. Já jsem měl z toho auta pocit jako z levné ameriky - hodně výbavy, ale v bakelitu co vrže.

Swift je cool, u toho mě mrzí, že mě při psaní nenapadl.
Je to tak. Focus 2 jsem ale koukal do inzerce a nic moc. Hezká auta drží cenu, unavené kusy budou už reznout. Mazdu nemam moc rád, navíc koroze je v teto generaci jistotou. UFO jsem zvažoval, ale moc o něm nevím, nicméně to asi nebude blbý nápad. Corolla je dobrá, ale už skoro nudná jak ta fabie. A 206 měla celkem vrtošivou elektriku, což nemusí jít vždycky poznat při krátké zkušební jízdě. SW jsem nikdy neřídil, přiznám se, ale přišlo mi, že tazatel nechce velké auto. Už i ten note byl na hraně.
Ono to je stejné o osobních preferencích. Já bych v tomto případě za kilo koupil asi nějaký vydechlý buick park avenue a pak litoval, že jsem neměl rozum:)
-
Komentář upraven 21. 7. 2025, 20:58:44
Myslím, že k tomu určitě půjde koupit někde na ebayi lakovaná nacvakavaci tyčka mezi ledvinky.
-
Komentář upraven 18. 7. 2025, 08:55:32
To mě přesně napadlo. Naopak si myslím, že tahle dekáda je pro erko takové poslední vzepětí, pro další generace už není takový rozdíl mezi erkem a nějakou například Aerovkou, jakkoli to může znít kacířsky. Znalci to auto stále docení, ale doba, kdy ho "chce každej" se, obávám se, blíží ke konci.
Jsou všechny spotřebovaná a dojetá. Před asi dvěma roky jsem zkoušel najít slušný kousek pro kamaráda, rozpočet byl dost královský a stejně se nezdařilo.
Prodloužitelný bohužel ne, ale sám o sobě je na poměry asijských aut docela dlouhý.
Letištní shuttle je taková univerzální výmluva, kterou se snažíme občas existenci tohoto typu aut ospravedlnit. Reálně to tak ale nikdo nepoužívá a takováhle verze auta je v současné době u nás spíše takový showcar, kterým výrobce ukazuje "tohle umíme".
Já myslím že to má nějakou souvislost s asijským způsobem používání klimatizace. Tam to většinou funguje tak, že prostě chladí furt naplno a čím víc větru, tím víc luxus.
Ahoj, pokusím se odpovědět, ne ke všemu mám ale srovnání.
-Bezdrátový carplay bez problémů, myslím, že nepadl ani jednou. Rozhodně si nevybavuju žádný problém.
-Pípák rychlostí mají Toyoty a Lexusy vyřešený šalamounsky velice tiše. Přes rádio není slyšet vůbec a v Yarisu Cross, vzhledem k nedostatečnému odhlučnění, nebyl moc znát ani při jízdě. Takže jsem ho nevypínal, protože jeho vypnutí je utopené celkem hluboko v menu v budících. Funguje to stejně špatně jako všude jinde. Křižovatky jsou problém, stejně tak dočasné značky, zóny, nebo třeba sníh - to všechno zhoršuje už tak mizernou spolehlivost kamery. Ten systém nefunguje u žádného auta a pro zlost je všude. Takže díky za to, že je aspoň tiše. Na druhou stranu co mám různé kontakty u "infotainmentových bastlířů", u většiny značek už existuje postup, jak ho s diagnostikou, noťasem a trochou nadšení vypnout jednou provždy.
-Srovnání variant hybridu 130 a 116 koní v Yarisu Cross nemám, s tou 116 jsem jezdil v klasickém nízkém Yarisu a tam byla zcela dostačující.
- Srovnání torzka/víceprvek nemohu poskytnout. Ale tenhle cross jezdil příjemně a vzadu neodskakoval, víceprvek dělal co má.
- Sezení - musím sedět výš, protože mám dlouhé nohy a kratší ruce a zrovna v Yarisu jde volant jen poměrně málo vysunout směrem k řidiči, takže mi nezbylo, než se vypumpovat pěkně nahoru a kompenzovat délku nohou tím, že jsem si sedl výš. Opěrky loktů jsem tak logicky měl moc nízko. Celkově mi posez v Yarisu Cross moc nevyhovoval a asi to byl pro mě největší problém celého auta. Ale jak říkáš, sezení je hodně individuální a každému vyhovuje něco jiného.
Já myslím že to je jiné. Pokrok 1970-1990 byl zásadně větší než 2006-dnes.
On je ale trochu rozdíl mezi osobním autem konstrukčně ze sedmdesátých let a dodávkou z roku 2006.
Mně se líbí, že má konečně slušný automat a není v něm kravál. Taky má lepší sedačky a nepůsobí lacině. Ale já jsem ty předchozí neměl vůbec rád, takže v tomto nejsem reprezentativní vzorek.
-
Komentář upraven 29. 1. 2025, 23:12:03
Asistenty byly v pohodě, ani jsem je nevypínal, protože jejich tón je tak tichý, že při zapnutém rádiu není slyšet. Nicméně se dají vypnout snadno.
Cenu konkrétní konfigurace poptám u importéra, v konfigurátoru se mi přesně tato specifikace postavit nepovedla.
Cenu jsem pochopil, že si dealeři stanovují sami dle vlastního uvážení, zastoupení značky ji neuvádí.
V Číně je o sedany stále docela velký zájem, ačkoli i tam se postupně prosazují velká SUV.
Já mám 1.9 110kw. Když jsem to auto vybíral, projel jsem si bezprostředně po sobě 1.9 a 2.4 a popravdě bych mezi nimi dynamicky nepoznal rozdíl. Neměl jsem preferenci motoru, ale tahle 1.9 byla ze všech aut v nabídce nejzachovalejší, takže to vyhrála.
Přešli jsme bohužel z sKliku na Google adsense a na mobilech to moc nefunguje, reklama je špatně responzivní. Do budoucna se plánuje redesign webu, tak se našemu webmasterovi už nechce odlaďovat adsense na tuhle šablonu a občas to stojí za pendrek.
Upřímně se za to občas stydím i já jako redaktor. Snad se to zlepší.
-
Komentář upraven 27. 12. 2024, 22:35:10
Protože je skvělá. Svého času jsem měl doma dost přes sto mobilů. Hodně mě to bavívalo. Dneska už se v tom vůbec nevyznám, poslední zbytky nadšení vyprchaly s koncem řady ONE od HTC. A ano, transmitter v N8 byl skvělý. Celkově mívaly tehdejší Nokie parádní vychytávky. Nějakou dobu jsem používal N86, která měla kromě možnosti slidu na obě strany a skvělého foťáku i integrovaný stojánek, jehož vyklopením se spustil přehrávač videí. To bylo taky dost cool.
Omlácenou Nokii N8 jsem na Kubě na tržnici vyměnil za asi 4 plážové tašky, 3 košile, balení doutníků a 3 lahve rumu. Myslím, že to byl obchod století.
Je to tak. Jinak Croma druhé generace nejde otevřít šroubovákem a když se ji vybije baterka, je velký problém ji otevřít i čímkoli jiným. Pohodlná je dostatečně. Jezdí fakt příjemně. Vlastně na tom autě není nic moc špatného až na "italské" problémy typu lámajících se klik, občasného zatuhnutí pístků vzadu a podobně. Ale v zásadě fakt není důvod ji za nic měnit.
Jdeš na to moc složitě. Platforma, motor a kusy podvozku to má stejné. A startování :)
Je to moje prachobyčejná chuť vyzkoušet zase něco nového, plus se mi nechtěla dělat další udrzba. Ale nakonec to všechno dopadlo úplně jinak, croma zůstala, trochu jsem ji vylepšil, ale mezitím tak nějak impulzivně koupil automobil Crome velice, velice podobný.
Takže ze snahy zbavit se naftového kombi jsem vyšel s tím, že mám naftová kombi dvě...
-
Komentář upraven 24. 12. 2024, 20:07:36
Ten jsem měl na jaře ještě od importéra jako testovačku prodejního auta. Bylo to super.
https://www.autickar.cz/clanek/renault-megane/
Ano ano, už tehdy měl tu skobu na přední masce. Původně jsem si myslel, že je to ležák, ale podle VIN se auto prodalo a po roce zase do bazaru vrátilo.
-
Komentář upraven 22. 12. 2024, 13:57:18
Ne, jede to docela dobře. Jen Mára je mladý a neklidný závodník :)
Já mám dojem, že smax byl lehce levnější než srovnatelný Galaxy a tak ho kupovali tací, co pro ně byl C-MAX malý a Galaxy velký. Taky méně žere a lépe se s ním parkuje, není to taková stodola. Já mám taky radši Galaxy, ale asi chápu motivaci pro pořízení smaxe.
Osobně moc nechápu oblíbenost mercedesu G. Tedy samozřejmě rozumím, že si ho pořídí někdo do lesa a tak, ale jak se z toho stal status symbol do pařížské, to mi hlava nebere. Já vím, že je to plné luxusu a tak, ale základ je pořád utilitární krabice.
Na multiple mě mrzí, že už nejde sehnat v hezkém stavu. Kombinace směšně nízkých cen a velkého prostoru ji tak šest let zpátky předurčila ke kariéře aut na tahání bordelu a dneska už jsou všecky ojetiny úplně dojeté. Najít hezkou na prodej je skoro zázrak, protože když už se nějaká dochovala v pěkném stavu, tak si ji majitel drží, protože stejné auto už nekoupí, navíc provozně je to vzhledem k užitné hodnotě směšně levné, tak proč se jí zbavovat.
-
Komentář upraven 13. 12. 2024, 12:26:01
Ale jo, to je pravda. Písmeno C to fakt není, je to prostě takový divný oblouk.
Studie v malování vypadá výborně, připomíná mi Ford Econoline.
-
Komentář upraven 8. 12. 2024, 12:16:28
Proti tlačítku na sedačce v zásadě nic nemám, tohle je ale v místě, kde je zacvak pasu, takže se k němu dost blbě dostává. Mít to jako jiné starší Renaulty na přední hraně obložení sedačky, neříkám nic.
Ano, to je přesně ono. Měl jsem ještě rok 2000 (černý s nějakou modelkou) a 2001 (světle zelený) naopak se ke mě nikdy nedostal 2004 žlutý.
Pociťuji značnou nostalgii.
-
Komentář upraven 30. 11. 2024, 18:38:17
Bylo to super, dodnes si vzpomínám na to, že u každého auta byly plusy a minusy a u nějakého Ferrari byl minus že "chybí už jen bazén". A taky jsem si tam tehdy poprvé vyhlédl Ford Expedition. Jako zajímavost u něj bylo že je v něm 14 stojánků na pití, což mi tehdy vzhledem k tomu, že Evropská auta běžně neměla ani jeden a bastlily se do nich takové ty plastové závěsné z mekáče, přišlo jako úplně scifi.
-
Komentář upraven 29. 11. 2024, 12:36:33
Kolem roku 2000 jsem měl postupně asi 4 výtisky výročního katalogu Autohouse. Byl to pořádně tlustý barevný almanach všech aut, která se ten rok prodávala. S obrázky, podle abecedy, byly u nich občas docela vtipné popisky, byla tam i sekce s koncepty. To mě tehdy fakt hodně bavilo a vydržel jsem u nich desítky hodin. Netuším, kde je jim konec, dneska už se asi nic podobného nedělá, ale ty kdyby se mi někdy znova dostaly do ruky, rozhodně bych si je s chutí prolistoval znova.
-
Komentář upraven 29. 11. 2024, 12:36:57
Mám 189 a vešel bych se taky, ale problém jsem měl s tím, že je ND podobně jako předchozí MX-5 stavěná na posez "krátké nohy, dlouhé ruce". Mám to přesně opačně a tak abych dosáhnul na volant a zároveň si koleny nekopal do volantu, musel jsem sedět hodně vzpřímeně a to už jsem škrtal (u RF) celkem znatelně o strop. Vyřešila by to odsazená nába na volant.
Cromu pořád ještě prodávám. Zatím se na ní nikdo ani nepřijel podívat. Evidentně je to málo cool. Byl bych ochoten i jít s cenou případně docela dost dolů, na druhou stranu je to holt skoro dvacetileté auto s 200+ na hrbu, chybky tam jsou. Proto jde ode mě z domu - už nějak nemám náladu na "italské" problémy. Důležité věci fungují dobře, ale já jsem na tohle pedant a když není auto stoprocentní, tak jsem nervózní.
Kdyby byl Batman Švéd, omluví se za používání černé barvy jakožto nevhodnou kulturní apropriaci a pak si tajně koupí Teslu :)
Ono to "blebleble pššššššfrrrrbrrrrrbublybublyšššššš" vypadá na první pohled jako náhodný soubor znaků, ale když si to člověk řekne nahlas, tak ano, znělo to PŘESNĚ takhle :D




