načítám data...

TheKubajs

VIP členTento uživatel má VIP členství.
Zjisti více
JménoJakub Pospíšil
BydlištěPraha 3
Registracepřed 2.9 rok.
Poslední aktivitapřed 17.8 hod.
Příspěvků ve fóru253
Komentářů u článků429
Pozitivních komentářů u článků152
Negativních komentářů u článků1
Možnostinapsat zprávu

Poslední blogy

Kubajs se představuje

12. července 2017, 09:30 10 komentářů

Kdo je Kubajs? Proč chce psát blog? Je to vůbec "autíčkář"? Odpověď se dozvíte, budete-li číst dál.

Hazardní svištění aneb Kubajzovo první auto.

18. července 2017, 14:45 5 komentářů

Kdo chce opici, musí mít na banány. Anebo být dostatečně šílený na to, aby si myslel, že ho hladovějící opice nezabije.

Zlatý věk levných ojetin je právě teď

03. srpna 2017, 08:59 23 komentářů

Dneska odbočím od popisu svých aut a pokusím se vysvětlit, proč si myslím, že žijeme v tom nejlepším věku pro milovníky levných ojetin.


Posledních 50 komentářů

Jakub Pospíšil
včera v 09:21
2
Auta, která se stala skvělá v disciplínách, pro které nikdy nebyla vyrobena

martinw: Tak zrovna tohle je typický případ manipulativního grafu. Nezačíná na nule, takže to vypadá, že Tesla je o cca třetinu lepší, než konkurence. Realita je samozřejmě o poznání méně rozdílná. No a už na základě toho, jak je graf tendenčně sestaven beru údaje v něm s patřičnou rezervou. TL;DR - ten graf sestavoval fanda Tesly, takže je nerelevantní.

Jakub Pospíšil
19. srpna 2019, 14:31
0
MG vyrábí novou zadokolku s manuálem. Technicky vzato.

Já jsem si říkal, jestli někomu ta analogie dojde ;)

Jakub Pospíšil
19. srpna 2019, 14:24
0
MG vyrábí novou zadokolku s manuálem. Technicky vzato.

Koukal jsem na nějaké testy toho Maxusu a v Thajsku prý letí hlavně proto, že stojí skoro polovic toho, co obdobné věci (Navara, L200, Ranger...), prostě to je taková levná varianta. Ten Maxus. No a MG je vlastně ten lowcostový Maxus, ale udělaný jakože luxusně. A to mi přijde postavené na hlavu. Je to jako vzít Logana, dát na něj dopředu chromovaný gril, dovnitř kožené sedačky a displej a dělat, že to je konkurence Mercedesu. Ne, není a nebude.
Proti levným autům naopak nic nemám, takové ty upřímné lowcost krabičky jsou fajn, ale když na to někdo naplácne výbavu a dělá, že to je něco víc, přijde mi to scestné.
-
Komentář upraven 19. 8. 2019, 14:36:00

Jakub Pospíšil
15. srpna 2019, 14:16
2
Lexus UX 250h: Rozmazlovat se je správné

Audi E-Tron má OLEDy v těch "zrcátkách" ve dveřích. Bohužel všechny ostatní displeje (a že jich tam je) jsou LCD.
Když jsem v tom seděl na veletrhu a viděl tu absurditu, kdy na dvou "zbytečných" maličkých displejích ukázali, že OLED v autě umí a pak zasypali interiér několika LCD, měl jsem fakt pocit zmaru.

Jakub Pospíšil
15. srpna 2019, 12:42
0
Lexus UX 250h: Rozmazlovat se je správné

Po plně editovatelném rozhraní všeho, co je v autě, volám už asi pět let. Lexus je ještě jeden z výrobců, který nechává celkem volné ruce a leccos se dá změnit. Nejvíc mě mrzely budíky v Audi, kde byl fakt skvělý displej a celé dvě varianty zobrazení. Fakt velká škoda. Docela hezky na to jde Mustang, tam už těch variant bylo víc.

Jakub Pospíšil
15. srpna 2019, 10:21
0
Lexus UX 250h: Rozmazlovat se je správné

To to umí taky. Právě možnost nekonečně konfigurovat středový displej je fajn. Chtěl jsem tímhle zobrazením demonstrovat, že tam jde nasypat fakt klidně dvakrát to samé vedle sebe.

Jakub Pospíšil
09. srpna 2019, 10:05
0
Citroën BX 4TC: Smolař každým coulem

Přiznám se bez mučení, že v tom trochu tápu a sázel jsem to tam mi to přišlo pod ruku.

Jakub Pospíšil
09. srpna 2019, 09:21
0
Toyota Yaris 1.0 VVT-i (MY1999): Překvapivě dobrý

Ahaaa...tak to je moudré. Svého času jsem prodával Favorita za deset tisíc a bohužel jsem tohle neudělal. Byly mi za něj nabídnuty třeba rifle, nebo polovypitý jamajský rum. Od té doby jsem se zařekl, že levná auta už budu prodávat jen známým (nebo dávat zadarmo).

Jakub Pospíšil
08. srpna 2019, 08:35
0
Toyota Yaris 1.0 VVT-i (MY1999): Překvapivě dobrý

Jakoby třicet je skoro dost, tehle zelenkavý stál méně, než polovinu. Ale zase každé zboží má svého kupce, že.

Jakub Pospíšil
07. srpna 2019, 14:26
4
Čtyři genetické experimenty

Jo a málem bych zapomněl na mojí oblíbenou Alfu Romeo, co je vlastně Saviem, který je Renault a ve skutečnosti je to Avia (pokud to teda není MAN).

Jakub Pospíšil
07. srpna 2019, 14:00
5
Čtyři genetické experimenty

Já mám rád Alfu Arna. To je spojení Alfy a Nissanu. A každý udělal to, co mu moc nešlo. Takže o design se postarali japonci a vyrobili super zapomenutelnou krabičku a Alfa dodala nespolehlivé motory z Alfasudu. Takže se povedlo vytvořit 1-ošklivou Alfu, nebo 2-nespolehlivý Nissan.
-
Komentář upraven 7. 8. 2019, 14:01:22

Jakub Pospíšil
03. srpna 2019, 16:40
14
Ta nejhorší auta, ve kterých můžete vyrazit na první rande

Samozřejmě chápu, že jsi ho nevyfotil, na tom kole nemělo smysl brzdit na jeho rychlost.

Jakub Pospíšil
31. července 2019, 13:54
0
Volvo C70 convertible vs. Saab 9-3 cabrio: Los proti sobovi

Hele s Volvem fakt problém není, ochotně ho servisuje kde kdo. Střechy umí ukázkově kluci z iCabria za rozumnou cenu a v současné době jsou tady u nás asi 4 auta na rozebrání u soukromníků od kterých se dají snadno získat levné díly, takže fakt pohoda. Největší problém mám zatím se sehnáním krytu čudlíku rychlosti větráku klimatizace :) Ne, že by nebyl k dispozici, ale vždycky na něj zapomenu.

Jakub Pospíšil
31. července 2019, 13:33
0
Volvo C70 convertible vs. Saab 9-3 cabrio: Los proti sobovi

Ten stojánek je naprd, hrozně se na tom dlouhém krku klepe, ale když už jsem za něj vysolil ty tři Karlíky, tak ho přece nevyhodím, že...

Jakub Pospíšil
31. července 2019, 13:31
0
Volvo C70 convertible vs. Saab 9-3 cabrio: Los proti sobovi

Ono je záměnných věcí ze sedanu víc, jen to chce trochu kutilství. Nedávno jsem viděl nějaký obrázek z US, jak někdo na C70 dopasoval eskové nárazníky a vysochal si vlastní blatníky, taky z eskových.

Jakub Pospíšil
31. července 2019, 13:28
0
Volvo C70 convertible vs. Saab 9-3 cabrio: Los proti sobovi

Myslím, že ano. Já jsem s tím zatím najel sotva 5000 km. Na výměnu je ještě čas. Olej v motoru už jsem vzal ale preventivně dvakrát :)

Jakub Pospíšil
31. července 2019, 12:23
0
Volvo C70 convertible vs. Saab 9-3 cabrio: Los proti sobovi

Servis Volva není žádné drama, možná je občas oříšek sehnat nějaké ty kusy interiéru a specifickou karosařinu, ale není to nic extra drahého. Vesměs jako jakékoli starší mírně luxusnější auto. Uservisovat BMW, nebo Mercedes ze stejné doby je dražší.
Ten Mustang z fotek bych urgentně potřeboval.
-
Komentář upraven 31. 7. 2019, 12:27:06

Jakub Pospíšil
31. července 2019, 12:04
0
Volvo C70 convertible vs. Saab 9-3 cabrio: Los proti sobovi

Vidíš, já pravidelně stalkuju inzerci a hledám Mustanga bez střechy, abych ho za Volvo vyměnil.
Ideálně rok 2000 (takově ten hranatější kulatý) a žlutý.

Jakub Pospíšil
31. července 2019, 11:41
0
Volvo C70 convertible vs. Saab 9-3 cabrio: Los proti sobovi

Svoje Volvo jsem koupil s dokladem na výměnu 5st aisinu před 30000km. Stálo to 110 tisíc v autorizáku. Jsem rád, že už to schytal někdo přede mnou. Původní vydržel 260 000 km.

Jakub Pospíšil
30. července 2019, 19:36
0
Volvo C70 convertible vs. Saab 9-3 cabrio: Los proti sobovi

Já mám automat, kvalt auto neřeší (stahuje i na N nebo D), klíček musí být v druhé poloze (bez ohledu na to, zda běží motor, nebo ne) a ručka zatažená (a nestačí jen na první zub, ale opravdu zatažená).

Jakub Pospíšil
30. července 2019, 19:35
1
Volvo C70 convertible vs. Saab 9-3 cabrio: Los proti sobovi

On spíš není nějaký zásadní přínos toho ladění od TWR. To je podobná věc, jako že u Favoritu ladilo podvozek Porsche. Jako jo, je to pravda, ale jako Porsche díky tomu Fáčko nejezdí. A s Volvem je to podobné. Sice to pomohlo ladit TWR, ale příliš závodnosti v tom opravdu není.

Jakub Pospíšil
30. července 2019, 16:23
0
Volvo C70 convertible vs. Saab 9-3 cabrio: Los proti sobovi

Já mám 2001 a je to stejný typ tlačítka s kontrolkou, jako má výhřev zrcátek, nebo přední mlhovka.

Jakub Pospíšil
30. července 2019, 15:49
0
Volvo C70 convertible vs. Saab 9-3 cabrio: Los proti sobovi

Zvláštní. Mě se bez zatažení ručky při stisku ovladače střechy rozblika ta zelená dioda a nedělá to nic. Se zataženou ruckou se dioda rozsvítí nastalo a se střechou jde hýbat bez problémů.

Jakub Pospíšil
30. července 2019, 15:07
0
Volvo C70 convertible vs. Saab 9-3 cabrio: Los proti sobovi

Ono by to šlo asi teoreticky nějak oblbnout - myslím, že to beztak bere údaje z kontrolky ruční brzdy, ale zas si říkám, že to, že střecha nejde stahovat a natahovat za jízdy má asi nějaký dobrý důvod, tak jsem v tom radši důsledný a při začínajícím dešti panicky hledám místo na zastavení u silnice :)

V lepronu jsem jel jen jednou a kroutil se o dost víc. Jenže to bylo vyžilé auto před smrtí, takže ho neberu jako referenční vzorek.


-
Komentář upraven 30. 7. 2019, 15:10:27

Jakub Pospíšil
26. července 2019, 09:27
0
Automobilové "one hit wonders"

Tady je nějaký dobový test, kde si ten palivoměr docela pochvalují, asi v půlce článku: http://www.trabant.cz/clanky/testy/trabant-601-s-de-luxe-test-dsv-c-3-1982

Jakub Pospíšil
25. července 2019, 19:00
0
Automobilové "one hit wonders"

Ve verzi de-luxe se opravdu palivoměr nacházel. Tyčka tam ale zůstala také. Tramp byla zajímavá blbost, její hlavní využití bylo ale jako policejní vozidlo na ochranu hranic železné opony.

Jakub Pospíšil
25. července 2019, 11:16
0
Automobilové "one hit wonders"

Avanti mi do článku navrhoval v redakčním chatu už Jeník. Já jsem o něm ale nic moc nevěděl a nechal si ho na případné pokračování :)

Jakub Pospíšil
18. července 2019, 10:05
0
OASA: Sen o českém zájezďáku

Jojo, dole před tou ostrou zatáčkou směrem k serpentýnám. Občas ve dvoře u takového domu, občas naproti na parkovišti. Svého času jsem kolem něj denně jezdil.

Jakub Pospíšil
17. července 2019, 23:06
0
Rozkaz zní jasně. Audi E-Tron musí dojet za každou cenu.

Hm, teď to konzultuju s Googlem a fakt že jo. Oni jeli za český tým, ale to je tak všecko. Díky za doplnění.

Jakub Pospíšil
14. července 2019, 20:20
3
OASA: Sen o českém zájezďáku

Ovšem 757, to byl jiný luxus! V té jsem se bohužel v životě nesvezl. Zato Oasy mě pronásledovaly celý život. Už jako školáci jsme v ní jezdili na plavecký kurz (to byla ta s logem ČSAD Jablonec), potom jsem se dokonce jednou vezl na tábor tou 902 s potiskem ROSI Bus Lučany nad Nisou a na střední mě dokonce ta zelenožlutá Oasa v galerii odvezla v rámci praktické maturitní zkoušky z cestovního ruchu, takže v té jsem si i zapřednášel do mikrofónu. A pár jízd jsem zvládl i v té s potiskem Technické univerzity Liberec...
-
Komentář upraven 14. 7. 2019, 20:21:38

Jakub Pospíšil
09. července 2019, 11:16
1
To nejlepší za dva miliony

A já to sem stejně napíšu.
Volvo S90, (případně S60) s hybridní T8 sice na okruhu fungovat nebude, ale jinak splňuje, myslím, vše.
Případně přichází v úvahu i T6 AWD.
Je to sedan, je hezký, je nadmíru pohodlný, jezdí rychle. Výbava na úrovni, v budgetu bude prostor i na libůstky, jako třeba příplatkové audio Bowers and Wilkins. A s nájezdem 60k ročně si myslím, že je docela zásadní argument i Pilot Assist, který funguje fakt skvěle a na dlouhých cestách dost pomůže.

Dovolil jsem si ho rovnou i nakonfigurovat.
https://www.volvocars.com/cz/build/sedan/s60/inscription/t8-twin-engine-8stup%C5%88ov%C3%A1-geartronic-fwd/summary?s=B268E9A
-
Komentář upraven 9. 7. 2019, 11:29:52

Jakub Pospíšil
08. července 2019, 19:23
0
Nissan představuje výroční limitovanou edici modelu GT-R

Páni, o tom originálu jsem neměl tušení. Díky za rozšíření obzorů.

Jakub Pospíšil
04. července 2019, 23:16
0
KIA ProCeed 1,4 T-GDI: Omluva normálnímu autu

Shuma, sephia, elantra, pony, sonata, accent... To jsou všechno fajnove asijské relikty devadesatek. Nebo třeba Kia Pride Vagon, tu jsem měl taky moc rád. A to jsem nenakousl Daewoo. Vůbec nevíte, co je dobré, pánové.
Mozna to nebyly řidičsky ty nejdokonalejší auta, ale ta dokonalá jinakost oproti evropské produkci v čele s digitalkama na palubce a slušnou, ale divně koncipovanou výbavou mě vždycky docela bavila. Hezkou Sephii bych si klidně pořídil i dneska.
-
Komentář upraven 4. 7. 2019, 23:19:51

Jakub Pospíšil
04. července 2019, 12:13
0
Ledvinky u BMW se snaží zaujmout všemi dostupnými způsoby. Proč?

Vskutkuže.

Opraveno, díky.
-
Komentář upraven 4. 7. 2019, 12:26:29

Jakub Pospíšil
27. června 2019, 15:38
0
Jakub Pospíšil
27. června 2019, 13:24
1
Ford Fiesta ST-Line (Red Edition): Hra na závoďák

Já to docela chápu. Ty by sis v tom připadal asi směšně a sedal bys do toho s určitým znechucením. Mě se to docela líbí. Nebudu lhát, svého času jsem měl taky auto s "pruhama", hudbou a lakovanýma kolama, takže tam asi určité předpoklady pro to, že se mi to bude líbit, jsou. Je to prostě trochu kolotoč se vším, co k tomu patří.

Jakub Pospíšil
27. června 2019, 12:53
0
Ford Fiesta ST-Line (Red Edition): Hra na závoďák

Zvláštní, zrovna u tebe jsem si říkal, že to budeš tak nějak akceptovat, snad i že zahlásíš cosi o tom, že by sis to nekoupil, ale není to úplně blbý. Svým způsobem je to podobný "recept", jak má Megane GT-Line, který jsem kvůli tomu umístil i do souvisejících článků.

Jakub Pospíšil
27. června 2019, 10:56
0
Ford Fiesta ST-Line (Red Edition): Hra na závoďák

Takhle na fotce to vypadá nic moc, v reálu mi to nevadilo. Rozhodně to jde ale řešit líp. Já jsem byl nespokojenější s tím, jak to měl udělané C-Max.

Jakub Pospíšil
27. června 2019, 10:13
0
Ford Fiesta ST-Line (Red Edition): Hra na závoďák

Jasná věc, krouťák je jinde, ale stejně je to něco, co ještě tak deset let zpátky bylo naprosté sci-fi. Ten displej v reálu vypadá o dost lépe, než na fotce. Jak je to focené dost shora, tak na fotce vyčnívá mnohem víc, než ve skutečnosti.

Jakub Pospíšil
26. června 2019, 11:14
0
Ford Fiesta ST-Line (Red Edition): Hra na závoďák

Ono to samozřejmě svádí ke srovnávání, ale myslím, že potenciální zákazník Audi si pro Fiestu nepřijde. Audi bylo objektivně asi lepší auto, Fiesta byla ale více svá a tak nějak upřímnější. Pokud se ptáš z uživatelského hlediska, zda je Audi dvaapůlkrát lepší než Fiesta, tak ne, ani náhodou. Myslím si ale, že kupcům Audi bude tento fakt úplně ukradený.

Jakub Pospíšil
20. června 2019, 13:56
0
Když GLX nestačí: Zahraniční verze Favorita, které se u nás neprodávaly

Děkuju za cenné informace. O světlech v masce se toho na netu píše dost, ale ty Cibié slyším poprvé. Hned jsem to tam doplnil. Pierburg je hloupá chyba, myslel jsem už dopředu na monomotronic :)

Jakub Pospíšil
20. června 2019, 12:54
0
Když GLX nestačí: Zahraniční verze Favorita, které se u nás neprodávaly

Pravdu díš, vznikla až o dva roky později. Opravím to.
-
Komentář upraven 20. 6. 2019, 12:55:32

Jakub Pospíšil
20. června 2019, 08:16
4
Autíčkářovy rady na cestu do Chorvatska

Teda Custom1, musím říct, že bych nečekal, jak moc to Malibu změní náturu fotek. Jedno auto a najednou to působí jako obrázky někde ze Střední, nebo Jižní Ameriky.

Jakub Pospíšil
17. června 2019, 15:00
1
Mercedes-Benz C300: Proč si koupit Mercedes?

Já nemůžu hodnotit motor a jízdní vlastnosti, ale stran interiéru a infotainmentu měl Honza s Mercedesem evidentně podobný problém, jako já s V-Class letos v lednu. Ono to není špatné, ba dokonce je to nadprůměrně dobré, ale jakmile to není úplně v plné náloži, tak to působí ne jako nižší výbavový stupeň, ale jako vykradené auto. Ambientní osvětlení má softwarově zakázané barvičky, navigace si zaanimuje a pak napíše "please wait", prostě je to vlastně přeneseně vzato dost podobné těm "vylámaným zubům" - středové konzoli v základních W124, kde z dřevěného obložení náhodně vystupovala osamělá tlačítka, která svou nesouměrností křičela do světa "koukej, za co sis nepřiplatil". Jako svým způsobem to chápu, je to prostě tlak na to, koupit si to auto v náloži. Ale takhle ostentativně dávat majiteli najevo "hele, tady jsi ušetřil" mi přijde až trochu nevhodné.
A ten infotainment je zastaralý a graficky poměrně zfušovaný (font Arial italic v palubním systému auta za míč je fail), ale to řeší Mercedes ME v novějších modelech.
-
Komentář upraven 17. 6. 2019, 15:02:20

Jakub Pospíšil
15. června 2019, 23:19
0
Toyota Yaris 1.0 VVT-i (MY1999): Překvapivě dobrý

Každý máme nějakou divnou vlastnost. Mě baví dávat vizuálně do kupy staré keply.
Toho Focuse bys měl už za něco vyměnit, hele...

Jakub Pospíšil
15. června 2019, 23:18
0
Toyota Yaris 1.0 VVT-i (MY1999): Překvapivě dobrý

Ona tam ta rez je, ne, že ne. Ale není to nic zásadního. Ten C Max byl mnohem sezranejsi.
-
Komentář upraven 15. 6. 2019, 23:18:19

Jakub Pospíšil
15. června 2019, 22:20
1
Toyota Yaris 1.0 VVT-i (MY1999): Překvapivě dobrý

Z Hradce do Prahy jsem s tím jel konstantně sto třicet. Je slyšet motor, točí 4000 ot/min, ale není to nic nezvladatelného. Asi jako v 1,4 MPI Fabii nebo nějakém podobném keplu. Není to žádná radost, ale v pohodě se to dá zvládnout.

Jakub Pospíšil
15. června 2019, 22:13
0
Toyota Yaris 1.0 VVT-i (MY1999): Překvapivě dobrý

šoupni ho na Autofrc, nalinkuj inzerát a on se někdo najde. Je tu spousta lidí, co mají zajímavá auta, takže potřebují ještě druhé auto pro případ, kdy "zajímavé" čeká na servis :)

Jakub Pospíšil
13. června 2019, 09:55
0
Audi A1: Tohle není jen drahé Polo!

Je zajímavý i ten vývoj jednotlivých aut. Zatímco Mini je v každé generaci více a více "normální" auto a méně petrolheadský úlet (viz stesky na téma "poslední generace eska nemá kompresor"), Audi A1 se zase postupně přiostřuje.
-
Komentář upraven 13. 6. 2019, 09:56:09

Jakub Pospíšil
09. června 2019, 11:40
0
Ford Tourneo Custom: Vysoká očekávání

Pšššt. Třeba tu mazdu budu chtít někdy prodat.

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Volkswagen Touran  2006
Volkswagen Touran

2006 rok výroby
103 koní výkon
1 986 ccm objem

Dodge Durango  3.6 GT 2018
Dodge Durango 3.6 GT

2018 rok výroby
300 koní výkon
3 632 ccm objem

Pontiac Trans Sport  2000
Pontiac Trans Sport

2000 rok výroby
185 koní výkon
3 350 ccm objem

Volkswagen Scirocco R packet 2009
Volkswagen Scirocco R packet

2009 rok výroby
160 koní výkon
1 390 ccm objem

Volkswagen Golf Variant 1.9TDI  2008
Volkswagen Golf Variant 1.9TDI

2008 rok výroby
105 koní výkon
1 900 ccm objem