
TheKubajs
VIP člen | Tento uživatel má VIP členství. Zjisti více |
---|---|
Jméno | Jakub Pospíšil |
Bydliště | Praha 3 |
Registrace | před 5.8 rok. |
Poslední aktivita | před 8.8 hod. |
Příspěvků ve fóru | 330 |
Komentářů u článků | 1288 |
Pozitivních komentářů u článků | 605 |
Negativních komentářů u článků | 10 |
Možnosti | napsat zprávu |
Poslední blogy
Zlatý věk levných ojetin je právě teď
Dneska odbočím od popisu svých aut a pokusím se vysvětlit, proč si myslím, že žijeme v tom nejlepším věku pro milovníky levných ojetin.
Archetypy automobilových kategorií. Hledá se nejsedanovitější sedan a nejkombíkovatější kombi.
Jaké první auto se Vám vybaví, když se řekne kupé? Kabriolet? SUV? Moje archetypy automobilových tříd si můžete prohlédnout níže. A ty Vaše mi napiště do komentářů.
Ty nejlepší úpravy pro Vaše auto podle pětiletého Kubajze
Podle čeho jsem ve svých pěti letech hodnotil výkon a rychlost aut? Co nesmělo chybět na žádném sporťáku?
Posledních 50 komentářů

Ok, manžetové knoflíčky jsou asi trochu naivní, ale třeba na kožené bundě bývají v tomhle místě kovové patentky. A kovový řemínek mají i devadesatková casia, pod plastem se akorát potí ruka. Piano plast chápu v místech, kam se nesahá, ale tady je na snad nejexponovanějších plochách, pokud nepočítám volant a páku.
-
Komentář upraven 18. 6. 2022, 12:33:34

Já to už jednou v provozu potkal. Ale nevím, zda to nebyla nějaká další novinářská testovačka.

Jestli to bude s podpisem, tak to za pár let ještě slušně prodám a koupim si za to vlastní Quattroporte.

Tady je to úplně v klidu, měl jsem targy dole i ve 130, ale modrý Town Car se nad 100 kmh nedá s otevřeným sibrem vůbec provozovat, chytne to frekvenci co rozvibruje zadní plato a fakt to působí, že se celé auto rozpadne.

Motor jede asi furt stejně, převodovka občas cukne, ale těch 6 vteřin je reálných. Ono tam není moc co by se mělo nějak zásadně rozbít, protože mezi LS a kolečky je jen primitivní ctyrkvalt, kardan a lsd.

Tak tak, na dobitém Scénicu je to skoro pravidlem.

Zapalování to má na tlačítko. Myslím, že se počítá s tím, že kurýr má klíče furt na karabine, nebo na krku.

Jakože bych měl svůj denní průměr kolem 200 km dávat v sedle? Hele, spíš ne, ale díky za nápad.
Obskurní mi to opravdu přijde, zvlášť způsobem, jakým se to používá v Praze. Na Florenc balíky stejně přijedou dodávkou a pak se s nima někdo motá pěšíma zónama tam a zpět, protože se do té krabice na kole vejde jen pár kousků.

Ten keyless mi přesně takhle vrtal hlavou, je to kvůli nebezpečí krádeže věci z přední části, zatímco je řidič vzadu a naopak. Prý se často stává, že pouliční zloději zkouší u rozvozovych aut rychle otevřít dveře, chytnout první věc a zdrhat. Proto se tady všechno furt zamyká a keyless by to z podstaty věci pokazil.
Proč má rohlík a alza čínská auta nevím, ale hádám, že to bude kvůli ceně. Při vyšším odběru se tam dá dostat na ceny, které budou poměrně blízko těm spalovacím autům, co kupují normálně. Kdyby kupovali elektrickou alternativu v Evropě, bude stát tak o 30-40% víc. Vzhledem k tomu, že tyhle auta dostávají tak jako tak hroznou čočku a přežijí tak 3,4 roky, je vlastně celkem jedno, co to bude zač. Teoreticky. Prakticky mám od kurýrů z rohlíku zpětnou vazbu, že to elektrické jsou krámy a nikdo tím moc nechce jezdit.

Touhle logikou mi škodovka už asi patnáct let ukazuje zdvižený prostředník, protože není schopna vyrobit sedačky, ze kterých by mě netlačil zadek. Pochodně kvůli tomu ale nezapaluju a vidle nehledám. Nikdo z výrobců aut už dneska nenabízí dvoutakt, ačkoli měl své příznivce. Jednoduchá levná konstrukce, poměrně slušný výkon vzhledem k objemu. Bylo to živé. Proč to VW nemá jako alternativu do Golfu? Je to strašné.
Automobilka není charita, co má za úkol dělat radost zákaznictvu. Její jediný cíl je vydělávat peníze. Pokud se zítra všichni zblázní a budou chtít jezdit na jednokolkách, začnou všichni vyrábět jednokolky. Odstavení spalovacích dodávek (v osobní verzi) na úkor EV se z nějakého důvodu finančně vyplatí, být naštvaný na automobilku, že dělá věci, které generují zisk je prostě blbost.
Úplně jiná kategorie jsou různá státní nařízení, normy a zákony, které vytvořily prostředí, v němž se tento krok vyplatil. Ty rozhodně nehájím a velmi mi vadí. Ale zároveň mi vadí, když se výrobci aut staví do pozice, kde je jim vlastně vyčítáno, že vyrábí to, co se nejvíc vyplatí. Protože to je prostě jejich úkol.
-
Komentář upraven 9. 6. 2022, 12:36:40

Autíčkářova jachta se bohužel zatím stále vejde do kufru miaty. Vyfouknutá samozřejmě.

Já nejsem mladej svazák, nikdy bych si to nekoupil, ale čím dál víc vidím napříč korporáty, že existuje spousta způsobů, jak tyhle auta udat bez ohledu na ceníkovou cenu. Že si to u nás koupí stovky lidí za milion si rozhodně nemyslím. I tak se to ale udá a nakonec to skončí u těch předměstských manželek. Paradoxně u toho je největším problémem to, že to staví PSA, ti moc neumí takové ty malé fleetové balíčky. Být to něco z VW gruppe, tak to prostě padne stylem jeden kus ke každým pěti fleetovým scalám a za odměnu zvýhodněný arteon pro majitele.
Za tím, že hejt vůči těmhle autům je naprosto nepoměrný vzhledem k tomu, jak malé části trhu se jedná si stojím. Jezdí tu tisíce aut s nefunkčním neodladěným palubním systémem a nikomu to nevadí, pak existuje teoretická možnost si koupit elektrický pickup a každý se z toho může zbláznit.

Zas tak černě bych to neviděl. Jednak je tu proace, jednak lze jít pro caddy, citan... Nemluvě o užitkovějších verzích, které furt jako spalovák pořídit lze. Výhradně EV je jen fancy nejvyšší výbava s barevnými plastíky. Pokud to pomůže nějak rozmělnit flotilové emise, nevadí mi to. Ono si to publikum najde. bude sice užší, než u spalováků, ale nebojím se, že by nebylo. Možná ne u nás, ale koho ze světových výrobců zajímá český trh - to už jsme mohli vidět třeba u fabie combi, kterou místňáci obrečeli a zbytku světa je to buřt.

Na tahle auta mají zpravidla nejvíc názorů ti, kteří je nepotřebují, nechtějí, nezajímají je, nemají na ně, nejeli v nich a dost možná je naživo ani nikdy neviděli. Jakmile tento názor postavený na absenci všeho výše někdo popře, nezdá se jim to. Je to přinejmenším nelogický postoj.
-
Komentář upraven 6. 6. 2022, 16:20:05

Jen jsem sem chtěl pro pořádek napsat, že některé z těchto problémů (nedostatek místa, moc nahňácaná rodina, stádnost s ostatními karavanisty) zdárně řeší pořízení autobusu, který je navíc o dost levnější, než obytný vůz.

XCeed je úplně jiná liga. Jako jo, je milý, ale pořád je to konfekce s pár legračními (v dobrém) detaily. Tohle je fakt prémie.


No právě že moc ne. Jaká je ta levnější konkurence?

Místo té tanklovací šipky může sloužit i ta hadice na obrázku stojanu. To bylo relativně překvapivě pro mě.

Kilo je pořád dost. Pořád je to psychologická hranice, kterou si většina lidí určí - jako že chtějí auto za 600, 800, 1.3 mega. Tady už je cenovka dvou milionů otázka času, věřím, že se to na ní za nějaký měsíc vyšplhá. A to je dost. Ale zas porovnej to s takhle vybavenou Vclass na elektriku, nebo elektrickým multivanem a vyjde ti, že je to vlastně láce. Elektrika je jiný svět. Před dvěma roky jsem měl tohle jako Citroën, kratší a bez střešních oken, ale jinak taky skoro se vším. Stalo to milion a nějaké fakt drobné.

Tohle je ještě starší generace, o kus více agrární, měkčí a klidnější.

Myslel jsem to tak, že na to, že je to základ to mělo dost věcí. Všechno v elektrice, tempomat, režimy převodovky a tak. V době, kdy u nás byla komfortní výbava opěrka hlavy a čalouněná výplň pátých dveří. Interiér vypadal o dost hůř, ale od čeho jsem si kupoval tepovač, páru a další srandy, že...
-
Komentář upraven 21. 4. 2022, 23:31:34

To ne, tu porazí prakticky cokoli. Jde ale o to, že tenhle konkrétní nový Jogger oproti původnímu MCV nenabízí prakticky nic navíc, proč by ho měl spotřebitel chtít. Jen vypadá moderněji a má LED denní světla. Jenže to je prostě dost málo. Jinak manuální klima, elektrický okýnka vepředu a rádio měly obě auta. Starej měl k dobru vcelku fajn diesel. Navíc jsou na něj levnější díly. Jogger s vyšší výbavou už bude asi jiná písnička, stejně tak i jiné nové auto.

To je vybroušený inside joke, který mě vskutku potěšil.

Jel jsem přímo tímhle a chápu, kam tím Dacia míří, ale vlastně mi to v ničem, kromě záruky, nepřišlo lepší, než onen Logan MCV, co jsem na podzim koupil za litra (abych ho pak půjčil Jeníkovi a následně přeprodal Viole https://www.autickar.cz/clanek/auto-skoro-zadarmo-edice-prosinec-2021/).
A ve světle toho je těch necelých čtyři sta prostě ne úplně málo.
-
Komentář upraven 19. 4. 2022, 19:27:34

Uvedl bych jen do záznamu, že Dongfeng je 100% vlastněn státem, takže každá kačka jde strejdovi Si alias medvídkovi Pú. Tomu, co nám před nějakým rokem vyhrožoval, že za státní návštěvu Taiwanu zaplatíme jako národ vysokou cenu. To že tím myslel 650 tisíc za nekvalitně slícované čínské SUV jsem ale opravdu nečekal.
-
Komentář upraven 17. 4. 2022, 16:00:58

Pojme to dvě takové ty plastové skládací bedýnky, co se prodávají v supermarketech u kasy.

No, technicky vzato je to tam uprostřed monochromatický teploměr a hodiny :)
-
Komentář upraven 16. 4. 2022, 09:18:30

Dynamika při zátěži tři lidi a cca 150 kg v kufru je prakticky stejná, jako s jedním člověkem, nijak zvlášť se neliší, ale trochu roste spotřeba (cca 3 desetiny litru na sto). Zvukový projev je utlumený, akorát souvislé zrychlování do kopce na dálnici s ecvt je trochu jak v motorovém člunu. Ale pořád je to v pohodě, není to trivalec, nedrnci, je poměrně objemný a tak zní dost plně a nízko.

Ano, zrovna mi do kapsy padl svazek tisícikorun, vážil aspoň půl kila. Úplně mě to rozhodilo, až jsem si veganským latté polil svoje fair trade konopné mrkváče. Práce je náročná.
-
Komentář upraven 14. 4. 2022, 14:41:17

Chtěl jsem na to odpovědět nějak petrolheadsky, že jezdím a nefotím. Ale vlastně je to proto, že jsem původně ani neplánoval o té věci psát, ale pak to přišlo nějak samo. Teď jsem Slona vyměnil za Mercedes W202 220 CDI a čestný slovo - toho už vyfotím ze všech stran i vevnitř.

Well yes but actually no.
Ano, souhlasím s tím, že když doma nebo v práci není možnost nabíjet, je HEV lepší a levnější volba. Ale pokud pravidelně nabíjet lze, pak je PHEV docela super volba. V týdnu na elektriku, o víkendu na benzín, to vše v jednom pohodlném a vybaveném autě. Protože lidi sice mají doma tři auta, ale počítejme, že ten Ford za mega a kus bude přeci jen asi nejlepší. A proč se v týdnu trápit v něčem malém a hůř vybaveném, když to jde všecko spláchnout jedním autem? A pak - spousta lidí žije někde v bytě, třeba ve starší zástavbě, a tam je problém zaparkovat i jedno auto. Natož tři. To samé rezidenční projekty. 3+kk a jedno parkovací stání s volitelnou přípojkou na wallbox. V okolí pár fialových zón pro návštěvy a několik míst o které zuří líté bitvy. Navíc EL značka je v Praze taky velmi užitečná.
-
Komentář upraven 7. 4. 2022, 20:29:30

Vysvětluju to v článku. S nabitou baterií to žere dva litry, 6,4 je hodnota za týden, kdy jsem nabíjel jen dvakrát na rychlonabíječce, což je prakticky zanedbatelné.

Ping n Ford jsem pred asi dvěma lety hodil do videa dne. To by mohlo být ono.

Je to nejhorší výkonová verze 2,5 TDI, ale ten sám o sobě je naopak považován za vcelku zdařilý.

Na tom inzerátu je nejlepší manuál k použití s vyhryzanou dírou od myši.

Nefunguje tam mnohem víc. Doporučuji vyzoušet osobně, zvlášť pokud máte srovnání se předchozím systémem Sensus.

Už jsme se dostali z doby, kdy byla všechna auta stejná pomalu do doby, kdy se je každý výrobce snaží za každou cenu odlišit. Takže často vypadají jako když had sežral ufo a mají spoustu "inovativních řešení", která ale nedávají vůbec smysl. Ono se nám nakonec bude ještě po menší, střední a větší krabici stýskat.

Je v takových začátcích, že by zatím v produkčním autě neměl co dělat. Škodovku jsme roastovali za nehotové infotainmenty, tohle je ale mnohem horší, nepřijde mi fér nad tím přivírat oči jen proto, že to je Volvo.

Ale koukám na tu profilovou fotku a podle SPZ to bude opravdu ona.

Teoreticky, záleží, co si představuješ pod pojmem ceněná klasika. Bude to podobné jako první Panda v zajímavějších verzích, třeba 4x4. Určitá komunita lidí to ocení, ale modla z toho asi nikdy nebude. Je to pořád hlavně levné malé auto. Což je fajn, ceněné klasiky stojí ve vytápěných garážích a to je dost nuda, je lepší s tím jezdit bez strachu, že každý škrábanec sníží cenu.


Rádo se stalo, jsem rád, že se test líbil. Sportovní Opely mi taky chybí, ale bohužel se obávám, že tahle doba definitivně skončila s přechodem pod Stellantis, potažmo tehdy ještě PSA.

Na čtenost vyhrávají nová auta na plné čáře, průměrně "natočí" minimálně dvojnásobek oproti plečkám. Nejčtenější články všech dob jsou o Superbu, Peugeotu Traveller, Mercedesu C a Hyundai Nexo.
Pro srovnání: Nissan má teď 4934 přečtení, Mazda XC5 co vyšla den před ním už přes patnáct tisíc. A zajímavý článek o Citroen Barquette, který už je tu deset dní ještě nedal ani první tisícovku.
Ze starých aut táhnou hlavně takové ty pseudosocialistické věci, třeba článek o exportních verzích Favorita co jsem psal před dvěma lety natočil přes sto tisíc. Jinak je to spíš slabší. Bohužel - staré věci a obskurní věci jsou vděčné z hlediska komunity, baví nás je psát, ale reálně to moc lidí nečte a vlastně je musíme "dotovat" novými auty.
-
Komentář upraven 22. 3. 2022, 21:34:39

Chybí tomu jediná věc. Verze s peti/sedmi mistama a prosklenou zádí. Maďaři to mají, my zatím ne. Byl by to podle mě za ty prachy trhák.

To je právě ono - větší...jak se to vezme. Na zadních sedačkách se v obojím dospělák moc pohodlně nesveze, ale kam bys raději dával velký kočárek? Do EQA to jde vcelku s grácií, do sedanu o dost hůř - tipuju, že Tesla bude s kufrem dost podobná Mercedesu C a tam se cpal dost blbě.

Klidně bych vzal raději EQA v plný. Jo, parametry pohonu jsou horší, ale vše ostatní o vagon lépe udělané.

Oni mají fakt efektivní drivetrain, to se jim musí nechat. A zrovna mně se i moc líbí ty blbinky jako hry v infotainmentu, i když samozřejmě jde jen o věc na efekt. Jenže to je jen část mixu a nakonec i já bych šel v téhle cenové relaci raději pro (elektrický) mercedes.

To se obávám, že není weight reduction, ale typická muskovina. Kdyby byla tvoje hypotéza správná, tak by to nemělo tu skleněnou střechu, která je oproti plechové těžší o desítky kilogramů.
Poslední komentáře
- Woyta, Ne-report z Isle of man TT 2022
Se sajdou to není sranda. Tam končej rovnou dva. V Hořicích... - Woyta, u blogu Gumbalkan 2022 se blíží
No já si před pár měsící říkal, že už nechci v garáži... - Chase, u blogu Gumbalkan 2022 se blíží
Jo, jo, tohle auto znám. Nebýt toho, že jsem se zařekl, že dokud... - Chase, u blogu Gumbalkan 2022 se blíží
Byla i taková myšlenka, ale nechtělo se mi předělávat i zahrádku.... - Franz Kafka, u blogu R8 - po třech letech
Jako velký fanoušek Audi, co jezdí daily Alfou musím uznat,... - beastar, u blogu R8 - po třech letech
esmo- Na rovinu když vynecháme těch několik málo dnes už spíš... - Woyta, u blogu Gumbalkan 2022 se blíží
Jedna fotka. Nejspíše to asi budeš znát. - Woyta, u blogu Gumbalkan 2022 se blíží
Pokud hledáš rezervu, tak na Subaru clubu na FB se objevil... - bkralik, Ptejte se: Můžu na trackday i se svým...
Já bych jen doplnil, že Micra skončila primárně kvůli tomu,... - Habakukk, (Výletové) Kafe&Káry vol. 37: Červencové...
Doufám, že máte zjištěno, že není Baseball jinač tam bývá... - krab, u blogu R8 - po třech letech
Pěknej blog, čtu to až teď s nějakým zpožděním... mě to nepřijde... - Trinom, Ptejte se: Můžu na trackday i se svým...
Kulišáci, nebyli jste to vy, kdo polovičatá auta z trati... - Trinom, (Výletové) Kafe&Káry vol. 37: Červencové...
Fun fact: Parkoviště Pražská se nevyskytuje na ulici Pražská,... - StreetPro, u blogu Gumbalkan 2022 se blíží
Vypada naramne, stejne jako cely pocin :-) - esmo, u blogu R8 - po třech letech
Servisní náklady jsou povětšinou poplatny exkluzivitě a pořizovací...
Poslední inzeráty
1979 rok výroby
182 koní výkon
6 966 ccm objem
2009 rok výroby
208 koní výkon
4 000 ccm objem
2019 rok výroby
275 koní výkon
1 998 ccm objem
2010 rok výroby
170 koní výkon
3 300 ccm objem
Rušné diskuse
- Autíčkář se ptá: Kdy jste objevili Ameriku vy?
91 komentářů - Peugeot e-Rifter: Jednoduše
63 komentářů - Bazarový snílek: Bez střechy levně
47 komentářů - Autíčkář se ptá: Je Drive-thru zlo?
45 komentářů - Nejnepochopitelnější závady, jaké se vám přihodily
42 komentářů - Bazarový snílek: Poslední šestiválce ve střední třídě
41 komentářů - Jaguar XJ40 3.6 - na den britským aristokratem
39 komentářů - Mazda 2 Skyactiv-G - 90: Dlouhý převod dojmu vládne
35 komentářů