
TheKubajs
VIP člen | Tento uživatel má VIP členství. Zjisti více |
---|---|
Jméno | Jakub Pospíšil |
Bydliště | Praha 3 |
Registrace | před 4.5 rok. |
Poslední aktivita | před 23 sec. |
Příspěvků ve fóru | 310 |
Komentářů u článků | 1009 |
Pozitivních komentářů u článků | 455 |
Negativních komentářů u článků | 4 |
Možnosti | napsat zprávu |
Poslední blogy
Zlatý věk levných ojetin je právě teď
Dneska odbočím od popisu svých aut a pokusím se vysvětlit, proč si myslím, že žijeme v tom nejlepším věku pro milovníky levných ojetin.
Archetypy automobilových kategorií. Hledá se nejsedanovitější sedan a nejkombíkovatější kombi.
Jaké první auto se Vám vybaví, když se řekne kupé? Kabriolet? SUV? Moje archetypy automobilových tříd si můžete prohlédnout níže. A ty Vaše mi napiště do komentářů.
Ty nejlepší úpravy pro Vaše auto podle pětiletého Kubajze
Podle čeho jsem ve svých pěti letech hodnotil výkon a rychlost aut? Co nesmělo chybět na žádném sporťáku?
Posledních 50 komentářů

Proč bych měl vyvažovat motor na lékařských vahách, když na to máme dnes mnohem přesnější automatizaci? To že si s autem poradí Lojza od vedle stejně ve většině případů dopadá tak, že to "tak nějak zaflikuje" a pak jsou vesnické ojetiny v takovém stavu, v jakém jsou. To je přesně to žehrání po stodvacítkách, na kterých si "člověk udělal všecko sám", ale ve finále si pamatuju jen spousty aut pospravované tak, že to sice tak nějak jezdilo, ale když si to člověk chtěl půjčit, dostal půlhodinovou nalejvárnu stylem "na tohle nešahej, tohle nefunguje, tady je potřeba trochu zabrat, tady na tohle je tady gryf a tenhle plech zakrývá díru v podlaze". Myslím, že do svazáka mám z redakce skoro nejdál, věkový průměr mnou provozovaných aut je 20 let (i když je teda pravda, že nemám žádnou "klasickou atmosféru"), mám starší auta docela rád a mrzí mě, když zbytečně končí na vrakovištích, ale vyzdvihovat u nich to, že se v nich už stihnul povrtat každej jouda, případně tvrdit, že jsou rychlejší a uživatelsky příjemnější, než soudobá produkce, to bych si věru netroufnul... (protože to je blbost).

Ne, to je bohužel úplný nesmysl. Chápu do jisté míry averzi vůči novým a složitým motorům, ale 1.6 ve focus mk1 74 kW rozhodně není mrstnejsi, než nový 1.0 mhev (114 kW psaných, na válcích naměřeno 129). S jednasestkou mám najeto kolem 20 000 km, novou mhev jsem testoval před pár týdny a najel asi 900 km. Ba dokonce bych si troufnu říct, že hybrid je dynamický lepší, než dvoulitrovy mk2 107 kw(toho zase nedávno provozoval kolega Machač).
Tahle moudra od stolu absolutně degradují jakoukoli diskuzi na téma nové vs. staré, protože drtivá většina lidí, jež za stará auta orodují, zná nová jen stylem "psali to na netu", případně "kamarádův kolega z práce má tetu, ta to má a říkala, že to je blbý".
-
Komentář upraven 28. 2. 2021, 11:09:48

Mercedes uvádí v oficiálních materiálech 405 km, je to informace, kterou posílají k zákazníkovi, oficiálně a používají ji v reklamě. Mám pocit, že být to nějaké naftové auto, které by mělo psanou spotřebu 2.5 na sto a zralo šest, ozvala by se spousta lidí, jak je to teda nepřesné a že to je nebetyčná drzost. Pokud se chceme tvářit, že elektromobily jsou teoreticky srovnatelné s vozy spalovacími, měli bychom k nim přistupovat srovnatelně i v oblastech kritiky.
K tomu času nabíjení, je to problém. Nemůžeme se totiž tvářit, že tím, že je poměr nabíjení velkého auta a tankování velké nádrže oproti menším alternativam podobný,tak je to vlastně to samé. Ano, tankování osmdesatilitrove nádrže trvá sice dvojnásobek ctyricetilitrove, ale je to rozdíl tři minut. U nabíjení velké baterie se ale bavíme o rozdílech v řádu hodin. Je to dost a není to úplně komfortní.
Eqv je dobré, na poměry elektromobilů jde rozhodně o jeden z nejlepších. Nemám vůči němu z technologického hlediska skoro žádné výhrady. Mercedes odvedl skvělou práci. Ale srovnání s naftovou vklasse plně ukazuje, že samotná koncepce auta čistě na baterie je zatím dost kompromisní.
Myslím, že by mohl být z véčka velmi zajímavý plugin hybrid.
-
Komentář upraven 28. 2. 2021, 10:50:35

Dojezd nekecal, těch 190 by to asi dalo, pokud se bavíme o městě a okreskách.
Na dálnici ve 150 mizí dva kilometry dojezdu na jeden reálné ujetý. Čili plně nabité eqv se zapnutým topením dá dálničním sprintem odhadem kolem 130 km?

Upřímně mi ani tak nevadí estetika umístění, ale spíš... Není ridicova strana předního nárazníku vůbec nejčastěji bouraná část auta? Ten konektor bude dost drahý a nacpat ho na takto exponované místo je možná trochu kratkozraka volba.

Nabíjecí stanici paleťáků a VZV mám o patro níž od kanceláře. Jsou to olověné baterie, které se nabíjejí s otevřenými víčky a dolévají se pravidelně destilkou. Ano, ty občas smrdí. O nich tu ale není řeč.
-
Komentář upraven 24. 2. 2021, 11:22:24

Ne, není, je to normálně ven. Naopak battery pack a prostor pro posádku musí být dokonale hermeticky oddělený, vyžadují to bezpečnostní předpisy pro případ požáru.

Paráda, díky moc. To je vyčerpávající doplnění.
Až jsem nesvůj z toho, kolik se na jednom místě na autíčkáři sešlo užitečných spotřebitelských rad!
Už aby tu byl někdo a doporučil, že když si místo elektroauta pořídíš osmiválec, tak je to levnější a bezpečnější.
-
Komentář upraven 23. 2. 2021, 12:15:11

To jsem konzultoval s Františkem a ten mi řekl, že: "16A je maximum, co to přenese, moc se neřeší jestli dlouhodobě, ale rozvody se běžně dimenzují s cca třetinovou rezervou právě na špičky, takže to máš fakticky správně, ale někdo by mohl mít výhrady"

Vida, díky za objasnění. Trochu v tom plavu, elektrikář rozhodně nejsem, ale také jsem se nepovažoval za úplného ignoranta.
Dá se nějak teoreticky předem odhalit, že ta která prodlužovačka má vyšší přechodový odpor, ideálně bez toho, abych ji rozebíral a ještě ideálněji i bez proměření? Prostě stylem "kouknu a vidim"?

Opatrně s tou hezkou holkou, to je prý dnes objektifikace žen. Mělo by tam být něco nebinárního. Třeba kontejner na plasty, ať je to i eko.

Někdo by to měl napsat, takže: Některý ty fotky jsou mnohem lepší, než oficiální tiskový materiál. Fakt super práce.


Nebezpečná hračka je ze zkušenosti spíš dvacetplusletý auto, který si lidi drží proto, že "tohle už se dneska nedělá", leč ve skutečnosti tam jsou spíš nějaké ty finanční důvody a kyselý hrozny. Vůle ve všem, vlaje to zleva doprava, brzdy houbovitý, strukturální pevnost nic moc, světla vyšeptaný. Ale jo, po starých časech se v tom brečí hezky.
.
.
A já tohle můžu psát, protože moje daily je 22 let starý.

Auto na fotkách je asi pět, max deset minut po myčce, bohužel jsem nechal nemoudře focení na pondělí, kdy se mělo vracet a ano, to bylo to pondělí před dvěma týdny, kdy celou noc a ráno souvisle sněžilo.
Fotky jsou to fakt naprd a tiše se za ně stydím. To auto by si zasloužilo mnohem hezčí.
-
Komentář upraven 15. 2. 2021, 08:34:48

Takový Sup ale už bude dražší.
Pokud bychom si hráli na služebák do mega, vzal bych ale nakonec stejně CLA shooting brake.

Supa chceš když máš dvě děcka a psa. Ale co s tim když jsi sám, maximálně se ženou. Akorát to všude ční z parkovacího místa. Navíc 90% lidí ví prd, jestli to je dvojka, trojka, nebo co vůbec. Je to prostě BMW co není hatchback a to stačí.
-
Komentář upraven 14. 2. 2021, 21:43:19

Sakryš, to je za 22 tak dobrá nabídka, že jsem fakt rád, že je to auto tak daleko od Prahy... :D

Tohle je záležitost, která se ve mě pere už dlouho. Mám Volva rád, úplně nejradši ze současné produkce S90, která se už vyrábí jen výhradně v Číně. Štve mě to a "správný" postoj v tom zatím hledám.

Ono to vypadá hrozně hluboce, ale já myslím, že včera jen Jeníkovi došla tráva a ve sněhu se mu pro ní nechtělo jet.

Jo no. Na chudáka Jecka to zas přišlo až v tomto důchodovém věku.

Dobře, že jdeš zrovna kolem, Lumixi. V redakci hledáme šéfeditora, který nám trochu zreviduje obsah a určí nám, o čem máme psát. Prosím pošli strukturovaný životopis a motivační dopis na [email protected] .

Spočítal jsem tam všechny ventily, včetně ventilku na rezervě, ale 48 jich prostě fakt není.

Tohle se mi už půl roku snaží narvat půlka redakce. Pro mě ideální vůz. Nerad jezdím rychle, ale mám rád obskurnosti.


Já to myslel ale vážně. Kdybychom byli normální, tak už to tu dávno nepíšeme a nakládáme s volným časem rozumněji.
Recenze nových aut čte dlouhodobě úplně nejvíc lidí. Oproti psaní o starých autech to jsou klidně dvojnásobné počty. Ale jsou to takové "mrtvé duše", nepíšou do diskuzí, nechodí sem denně. Každopádně právě recenze těhle pleček nám dělají většinu čtenosti, prokliků a tím i příjmů z reklamy. Takže zjednodušeně řečeno "vydělávají" na kravinky typu "Franta se rozhodl zprovoznit Lincolna", nebo "v severní Arubě používali tento obskurní autobus z kokosových listů".

1. gen superba v plný měla ale jednu věc, která si zaslouží shoutout a byla naprosto geniální, a to takový ten tunel na nohy.


Jencka nejde brát v tomto jako reprezentativní vzorek. Jemu žerou auta paušálně tak o 40-80% víc, než mi.


Honza není Jeník.
Nebo teda technicky vzato je, ale není :D

Hele, mě to fakt baví a hned tak nepřestane. Nejvíc rozpaků s testem jsem měl zatím u Toyobaru. Ono se to tady na autíčkáři moc nenosí, ale ta auta jsou prostě nástroje, které mají sloužit. A to ta nová umí výborně. A navíc jich většina má i něco, čím si mě získá, co se mi na nich líbí. Ano, z některých z nich se rád vracím do svého zastaralého daily, protože se mi třeba netrefí do noty, ale že bych testoval něco vyloženě špatného... No, Duster byl docela krám... :D

Palce mají za účel eliminovat takové ty situace, kdy se pod sebou dvacetkrát objevuje něco jako "jojo", nebo "souhlas", případně "to je blbost". Prostě jima lze rychle a efektivně vyjádřit, zda s příspěvkem souhlasím, nebo ne.
Nemyslím si, že by to někdo vnímal jinak.

Tohle světelný pásy nemělo. Já je mám rád a tak mi tu trochu chyběly. Ale chápu, že to je kýč, který většině lidí spíš vadí. To samý ta modrá lišta, vyjde na masaryka, ale dost lidí ji považuje za eklhaft. Ale každý svého štěstí v konfigurátoru strůjcem.

Já jsem seděl v obojím a je to hodně jiný, vlastně mě nenapadá nic, čím by mi to přišlo podobné. Sedí se tu níž, interiér je uplně jiný, ergonomie vzatá úplně obráceně (nový golf je komplet dotykový), vnitřní prostor je členěný jinak. Tohle má dvě otáčky volantu mezi krajema, golf skoro tři, podvozek je naladěný taky úplně jinak. A mohl bych pokračovat dál. Ono s těma platformama je to v dnešní době ošemetný, jsou natolik modulární, že na nich jde stavět fakt diametrálně odlišná auta.

Jo, pod to bych se taky mohl podepsat. Nelíbí se mi pravůbec. Na svojí dobu mi přijde vzhledově zastaralý, chápu, že technicky byl asi na výši, ale kdybych byl tehdy nějaký boháč, jezdil bych radši Facelem Vega :)
-
Komentář upraven 23. 1. 2021, 20:03:13

Mi to přijde spíš jako logický vývoj trhu. Koupíte si dneska chytrý telefon s hardwarovou klávesnicí? Prakticky ne, ačkoli to je za mě skvělé řešení. Ale výroba je zbytečně nákladná a ocení to jen mizivé procento zákazníků. No a stejné je to s těmi maloobjemovými čtyřválci.

Ano, obzvláště Bitcoin a akcie jsou známé svou stálostí a tím, že jejich cenu neovlivňuje světové dění.

Tohle lpění na počtu válců je obzvláště komický projev zastydlosti.
Displeje, konektivita a podobně jsou volitelné věci. Ale je o to velký zájem a chápu proč.
U klávesnic se sice šikují stovky bojovníků, co by takové auto "nikdy nechtěli", ale jakmile ho nafasují jako služebák, je najednou ticho.
-
Komentář upraven 15. 1. 2021, 14:01:03

OpelFahrt: Ano, to bylo v roce 2012, taky si na to vzpomínám, jak jsem si říkal, že takhle drahá oktávka je fakt blbost.
Ale - mediánová mzda 2012: 22 446, takže "již od" RS ovec za 620 tisíc stála 27,6 platů (jasně, je to v hrubém, ale to neřešme)
mediánová mzda dnes: 31 183, takže "již od" RS ovec za 890 tisíc stojí 28,5 platu.
Ano, je tam nárůst, ale že by to bylo nějaké dráma...


Krab: Napsal jsem to do komentáře a další věta je, že je to nadsázka. To je jak kdybych se čílil, že jsi mi svýho času napsal, že Volvo je pro dědky. Názor na Toyobaru co je v tom článku je prostě to, co si reálně myslím. Každému co jeho jest. Podle objektivních měřítek je Hyundai ix20 výborná value for money, ale stejně mě nepřinutíš si přestat myslet, že to je nejhorší auto na světě.
Ale to je jedno. Tyhle diskuze nikam nevedou.

Má grafomanie je tvou záchranou od toho, abys musel psát dva články týdně, kolego :D
A pro úplnost disclaimer: S touto Kiou se nestalo nic, co by byla dobrá historka k pivu.
-
Komentář upraven 4. 1. 2021, 10:14:58

Hele Krabe a to prostě nemůžou různý lidi bavit různý věci? Mě přijde, že jsi fakt úplně zahleděnej sám do sebe. Čílíš se, že jsme si já a Junior koupili taková auta, jaká jsme sami chtěli a že si dokonce dovolím do svého článku na autíčkáři napsat, co si myslím, i když se to neshoduje se tvým mindsetem. Naštěstí tu ale máme svobodu a můžu si sem psát, co uznám za vhodné.
Přijde mi, že máš neustálou potřebu mentorovat a cpát svoje názory každému, kdo jde kolem a běda, kdyby s nima náhodou nesouhlasil.
Prostě lidi jsou různý, smiř se s tím.
-
Komentář upraven 3. 1. 2021, 22:01:22

Já ho mám prostě rád. Už jsme si na sebe zvykli. Na údržbě do něj zahučelo dost. Spousta toho nebyla potřeba, ale chtěl jsem si udělat radost. Mám takovou naivní představu, že ho budu mít nafurt.

To netuším, ale vyprudím Violu v chatu, ať se sem vyjádří.

+1 - Dan Borský mi připomněl, že jsem mu ještě stihl ukrást na den šestiválcový Stinger. Neudělal jsem si fotku, tak jsem ho včera sprostě vynechal. Přitom to bylo fakt super. Kdyby to auto mělo vepředu znak BMW, budou na něj všichni pět ódy, jaká to je future classic. Takhle je to pro většinu lidí jen "meh, Kia". Ale znalci vědí... Je to Isuzu Piazza dnešní doby.


Matěj: Říkám, že to je s nadsázkou. Mě tím prostě nebavilo jezdit. Neumí to takový to navykovy zrychlení, není z toho moc vidět, sedačky jsou dost nepohodlný. Nevím no, myslím, že je to jako chodit v drevakach. Je to tradiční, ale proč vlastně.
Miata mě nikdy nijak zvlášť netankovala. Je to legrační malé auto, mám na něm rád, jak se nebere vůbec vážně. I jeho majitelé si z něj dělají srandu a je to milé. To u Brz bohužel nadhled chybí. To je serious bussiness sporťák a opovažte se to někdo zpochybnit...
Krab: To je pořád ta samá diskuze, tocime se na tom pod skoro každým článkem. Ty máš názor, že jediné správné motoristické nadšenectví je to tvoje.
-
Komentář upraven 3. 1. 2021, 11:23:31

Véčko jsem zkoušel prodávat asi před rokem, to jsem se nudil a přemýšlel o akvizici Volva 245. Ale nakonec jsou auta doma a já jsem spokojený. Ono se dost změnilo tím mým stěhováním. Teď mám velkou zahradu, garáž, takže je na auta dost místa, ale naopak je méně času. Do tohoto schématu se Volva, která není třeba moc šlechtit, jen zabírají místo, hodí velmi dobře.

Je to podmotorovana tvrdá jebka s odbytym interiérem. Za ty prachy máš CLA. Tak.
To je samozřejmě trochu s nadsázkou, svoje publikum to jistě má. Stejně jako ho má uaz Hunter. Však už visáči zpívají, že každý zboží má svyho kupce. Nebyla by nakonec nuda, kdyby nás všechny bavily tyhle zastaralé obskurnosti, jak máš rád ty?
-
Komentář upraven 3. 1. 2021, 10:58:26
Poslední komentáře
- Kuře , Nejlepší vozidlo na výlet do jiného...
Proč lezlo do peněz? Pokud se nepletu, Skiper za to prachy... - Moses, Nejlepší vozidlo na výlet do jiného...
Toto zvladne aj nejaky ten teren ;) https://www.sbazar.cz/svornaprodej/detail/136242288-mercedes-benz-123-pohrebni-vuz-special - Junior, u blogu Tak za kolik teda jezdí ty PHEV?
já bych se o LPG moc nevyjadřoval, nebo nám to zakážou.... - Junior, u blogu Tak za kolik teda jezdí ty PHEV?
to napsal křeček hezky. Mě by zajímalo, jak to vypadá v alternativním... - beastar, Nejlepší vozidlo na výlet do jiného...
Sice by to trochu lezlo do peněz.. ale ...co žijeme jenom jednou... - Habakukk, Nejlepší vozidlo na výlet do jiného...
Bíla rozvozová dodávka to je po tom jasné, že se jede za prací.... - beastar, u blogu Maserati Granturismo S (r.v.2009)...
Na biturbo pozor:D Ono já to tady ale psal stokrát... zase... - beastar, u blogu Maserati Granturismo S (r.v.2009)...
Něco to najezdilo a vlastně kdybych byl prase a nechtěl to dávat... - beastar, u blogu Maserati Granturismo S (r.v.2009)...
Tak jako Lotus mě právě docela překvapuje že si to tak chválíš.... - eLzyx, u blogu Tak za kolik teda jezdí ty PHEV?
tak když se tak nějak hlídám, tak jsem taky na 9, ale ... protože... - eLzyx, u blogu Tak za kolik teda jezdí ty PHEV?
chápu, u mne by ten diskomfort podtrhovalo ještě to, že na svém... - jendaaa, Nejlepší vozidlo na výlet do jiného...
Není to kec, kam vjede V3S už nic neprojede, protože se tam porouchá... - kotzitzaq, u blogu Tak za kolik teda jezdí ty PHEV?
Samozřejmě je to služebák, osobně bych si vybral něco jiného... - SamGenZ, Pět řešení problému, který nebyl
Staromil: Na střeše jsou senzory. Pokud auto stojí pod nízkou... - Rush, u blogu Maserati Granturismo S (r.v.2009)...
No ty kráso, tohle chce koule. :-D Kolikrát jsem u inzerce...
Poslední inzeráty
2018 rok výroby
110 koní výkon
1 400 ccm objem
2011 rok výroby
305 koní výkon
3 604 ccm objem
1999 rok výroby
114 koní výkon
1 597 ccm objem
2006 rok výroby
143 koní výkon
1 997 ccm objem
1967 rok výroby
450 koní výkon
7 200 ccm objem
Rušné diskuse
- Proč nechápeme nová auta
147 komentářů - Elektrický valčík: Mají dnes Husité novou konkurenci?
101 komentářů - Autíčkář se ptá: Baterie nebo vodík?
97 komentářů - Autíčkář se ptá: Posloucháte za volantem nebezpečné songy?
93 komentářů - Ptejte se: Zajímavé auto do sedmdesáti tisíc
93 komentářů - Jaké "klasice" jste nikdy nepřišli na chuť?
92 komentářů - Volvo XC40 T4 Recharge: Óda na radost, tříválec a elektřinu
83 komentářů - Rok za volantem: padesát aut, nespočet dojmů
77 komentářů