logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
avatar

Jakub „JakubPospisil“ Pospíšil

VIP členTento uživatel má VIP členství (Zjisti více).
BydlištěPraha 3
Registracepřed 8.4 rok.
Poslední aktivitapřed 3.4 hod.
Příspěvků ve fóru346
Komentářů u článků1546
Pozitivních komentářů u článků765
Negativních komentářů u článků15

Poslední blogy

Posledních 50 komentářů

Jakub Pospíšil
30. 1. 2025, 17:37 2
Peugeot Boxer 2025: Drobné změny s velkým efektem

Já myslím že to je jiné. Pokrok 1970-1990 byl zásadně větší než 2006-dnes.

Jakub Pospíšil
30. 1. 2025, 12:41 2
Peugeot Boxer 2025: Drobné změny s velkým efektem

On je ale trochu rozdíl mezi osobním autem konstrukčně ze sedmdesátých let a dodávkou z roku 2006.

Jakub Pospíšil
29. 1. 2025, 23:11 0
Dacia Duster Hybrid 140: Nadchne spotřebou i tichem, sprinty však po něm nechtějte

Mně se líbí, že má konečně slušný automat a není v něm kravál. Taky má lepší sedačky a nepůsobí lacině. Ale já jsem ty předchozí neměl vůbec rád, takže v tomto nejsem reprezentativní vzorek.
-
Komentář upraven 29. 1. 2025, 23:12:03

Jakub Pospíšil
27. 1. 2025, 10:04 0
Peugeot Boxer 2025: Drobné změny s velkým efektem

Asistenty byly v pohodě, ani jsem je nevypínal, protože jejich tón je tak tichý, že při zapnutém rádiu není slyšet. Nicméně se dají vypnout snadno.
Cenu konkrétní konfigurace poptám u importéra, v konfigurátoru se mi přesně tato specifikace postavit nepovedla.

Jakub Pospíšil
05. 1. 2025, 20:16 1
Michael Schumacher: Kontroverze, talent, legenda | Díl 1.

Tady mi nezbývá než souhlasit.

Jakub Pospíšil
02. 1. 2025, 20:30 0
Mitsubishi Colt Performance: Oficiální tuning dodal Coltu charakter

Cenu jsem pochopil, že si dealeři stanovují sami dle vlastního uvážení, zastoupení značky ji neuvádí.

Jakub Pospíšil
02. 1. 2025, 11:37 0
Novinky pro rok 2025: Co se nám letos ukáže za nová auta?

V Číně je o sedany stále docela velký zájem, ačkoli i tam se postupně prosazují velká SUV.

Jakub Pospíšil
28. 12. 2024, 17:46 0
Lexus RX300: Levné prémiové SUV nemusí nutně znamenat katastrofu

Já mám 1.9 110kw. Když jsem to auto vybíral, projel jsem si bezprostředně po sobě 1.9 a 2.4 a popravdě bych mezi nimi dynamicky nepoznal rozdíl. Neměl jsem preferenci motoru, ale tahle 1.9 byla ze všech aut v nabídce nejzachovalejší, takže to vyhrála.

Jakub Pospíšil
27. 12. 2024, 22:34 6
Strom splněných autíčkářských přání. Co bychom chtěli vidět a zažít v roce 2025

Přešli jsme bohužel z sKliku na Google adsense a na mobilech to moc nefunguje, reklama je špatně responzivní. Do budoucna se plánuje redesign webu, tak se našemu webmasterovi už nechce odlaďovat adsense na tuhle šablonu a občas to stojí za pendrek.

Upřímně se za to občas stydím i já jako redaktor. Snad se to zlepší.
-
Komentář upraven 27. 12. 2024, 22:35:10

Jakub Pospíšil
27. 12. 2024, 21:07 0
Velmi opožděný report z Kafe&Kár Brno vol.49

Protože je skvělá. Svého času jsem měl doma dost přes sto mobilů. Hodně mě to bavívalo. Dneska už se v tom vůbec nevyznám, poslední zbytky nadšení vyprchaly s koncem řady ONE od HTC. A ano, transmitter v N8 byl skvělý. Celkově mívaly tehdejší Nokie parádní vychytávky. Nějakou dobu jsem používal N86, která měla kromě možnosti slidu na obě strany a skvělého foťáku i integrovaný stojánek, jehož vyklopením se spustil přehrávač videí. To bylo taky dost cool.

Jakub Pospíšil
27. 12. 2024, 20:41 3
Velmi opožděný report z Kafe&Kár Brno vol.49

Omlácenou Nokii N8 jsem na Kubě na tržnici vyměnil za asi 4 plážové tašky, 3 košile, balení doutníků a 3 lahve rumu. Myslím, že to byl obchod století.

Jakub Pospíšil
26. 12. 2024, 12:23 1
Lexus RX300: Levné prémiové SUV nemusí nutně znamenat katastrofu

Je to tak. Jinak Croma druhé generace nejde otevřít šroubovákem a když se ji vybije baterka, je velký problém ji otevřít i čímkoli jiným. Pohodlná je dostatečně. Jezdí fakt příjemně. Vlastně na tom autě není nic moc špatného až na "italské" problémy typu lámajících se klik, občasného zatuhnutí pístků vzadu a podobně. Ale v zásadě fakt není důvod ji za nic měnit.

Jakub Pospíšil
25. 12. 2024, 20:30 0
Lexus RX300: Levné prémiové SUV nemusí nutně znamenat katastrofu

Jdeš na to moc složitě. Platforma, motor a kusy podvozku to má stejné. A startování :)

Jakub Pospíšil
24. 12. 2024, 20:07 2
Lexus RX300: Levné prémiové SUV nemusí nutně znamenat katastrofu

Je to moje prachobyčejná chuť vyzkoušet zase něco nového, plus se mi nechtěla dělat další udrzba. Ale nakonec to všechno dopadlo úplně jinak, croma zůstala, trochu jsem ji vylepšil, ale mezitím tak nějak impulzivně koupil automobil Crome velice, velice podobný.
Takže ze snahy zbavit se naftového kombi jsem vyšel s tím, že mám naftová kombi dvě...
-
Komentář upraven 24. 12. 2024, 20:07:36

Jakub Pospíšil
23. 12. 2024, 21:35 1
Renault Megane GrandCoupé: Starý známý znovu na scéně

Ten jsem měl na jaře ještě od importéra jako testovačku prodejního auta. Bylo to super.
https://www.autickar.cz/clanek/renault-megane/

Jakub Pospíšil
22. 12. 2024, 13:56 0
Lexus RX300: Levné prémiové SUV nemusí nutně znamenat katastrofu

Ano ano, už tehdy měl tu skobu na přední masce. Původně jsem si myslel, že je to ležák, ale podle VIN se auto prodalo a po roce zase do bazaru vrátilo.
-
Komentář upraven 22. 12. 2024, 13:57:18

Jakub Pospíšil
13. 12. 2024, 17:10 8
Tři dobrá auta, která nikdo nechce, a dvě špatná, jež kupují všichni

Ne, jede to docela dobře. Jen Mára je mladý a neklidný závodník :)

Jakub Pospíšil
13. 12. 2024, 12:18 2
Tři dobrá auta, která nikdo nechce, a dvě špatná, jež kupují všichni

Já mám dojem, že smax byl lehce levnější než srovnatelný Galaxy a tak ho kupovali tací, co pro ně byl C-MAX malý a Galaxy velký. Taky méně žere a lépe se s ním parkuje, není to taková stodola. Já mám taky radši Galaxy, ale asi chápu motivaci pro pořízení smaxe.

Osobně moc nechápu oblíbenost mercedesu G. Tedy samozřejmě rozumím, že si ho pořídí někdo do lesa a tak, ale jak se z toho stal status symbol do pařížské, to mi hlava nebere. Já vím, že je to plné luxusu a tak, ale základ je pořád utilitární krabice.

Na multiple mě mrzí, že už nejde sehnat v hezkém stavu. Kombinace směšně nízkých cen a velkého prostoru ji tak šest let zpátky předurčila ke kariéře aut na tahání bordelu a dneska už jsou všecky ojetiny úplně dojeté. Najít hezkou na prodej je skoro zázrak, protože když už se nějaká dochovala v pěkném stavu, tak si ji majitel drží, protože stejné auto už nekoupí, navíc provozně je to vzhledem k užitné hodnotě směšně levné, tak proč se jí zbavovat.
-
Komentář upraven 13. 12. 2024, 12:26:01

Jakub Pospíšil
08. 12. 2024, 12:14 0
Renault Master: Aerodynamický, moderní, ale co ten interiér?

Ale jo, to je pravda. Písmeno C to fakt není, je to prostě takový divný oblouk.

Studie v malování vypadá výborně, připomíná mi Ford Econoline.
-
Komentář upraven 8. 12. 2024, 12:16:28

Jakub Pospíšil
08. 12. 2024, 00:19 1
Renault Master: Aerodynamický, moderní, ale co ten interiér?

Proti tlačítku na sedačce v zásadě nic nemám, tohle je ale v místě, kde je zacvak pasu, takže se k němu dost blbě dostává. Mít to jako jiné starší Renaulty na přední hraně obložení sedačky, neříkám nic.

Jakub Pospíšil
30. 11. 2024, 18:36 0
Autíčkář se ptá: Máte doma autokatalogy? A mohli bychom je vidět?

Ano, to je přesně ono. Měl jsem ještě rok 2000 (černý s nějakou modelkou) a 2001 (světle zelený) naopak se ke mě nikdy nedostal 2004 žlutý.

Pociťuji značnou nostalgii.
-
Komentář upraven 30. 11. 2024, 18:38:17

Jakub Pospíšil
29. 11. 2024, 12:35 1
Autíčkář se ptá: Máte doma autokatalogy? A mohli bychom je vidět?

Bylo to super, dodnes si vzpomínám na to, že u každého auta byly plusy a minusy a u nějakého Ferrari byl minus že "chybí už jen bazén". A taky jsem si tam tehdy poprvé vyhlédl Ford Expedition. Jako zajímavost u něj bylo že je v něm 14 stojánků na pití, což mi tehdy vzhledem k tomu, že Evropská auta běžně neměla ani jeden a bastlily se do nich takové ty plastové závěsné z mekáče, přišlo jako úplně scifi.
-
Komentář upraven 29. 11. 2024, 12:36:33

Jakub Pospíšil
29. 11. 2024, 09:34 4
Autíčkář se ptá: Máte doma autokatalogy? A mohli bychom je vidět?

Kolem roku 2000 jsem měl postupně asi 4 výtisky výročního katalogu Autohouse. Byl to pořádně tlustý barevný almanach všech aut, která se ten rok prodávala. S obrázky, podle abecedy, byly u nich občas docela vtipné popisky, byla tam i sekce s koncepty. To mě tehdy fakt hodně bavilo a vydržel jsem u nich desítky hodin. Netuším, kde je jim konec, dneska už se asi nic podobného nedělá, ale ty kdyby se mi někdy znova dostaly do ruky, rozhodně bych si je s chutí prolistoval znova.
-
Komentář upraven 29. 11. 2024, 12:36:57

Jakub Pospíšil
27. 11. 2024, 22:19 1
Mazda MX-5 G184 Homura: Rozlučka se skvělým dvoulitrem

Mám 189 a vešel bych se taky, ale problém jsem měl s tím, že je ND podobně jako předchozí MX-5 stavěná na posez "krátké nohy, dlouhé ruce". Mám to přesně opačně a tak abych dosáhnul na volant a zároveň si koleny nekopal do volantu, musel jsem sedět hodně vzpřímeně a to už jsem škrtal (u RF) celkem znatelně o strop. Vyřešila by to odsazená nába na volant.

Jakub Pospíšil
08. 11. 2024, 10:02 1
Ptejte se: Nejpohodlnější auto do milionu

Cromu pořád ještě prodávám. Zatím se na ní nikdo ani nepřijel podívat. Evidentně je to málo cool. Byl bych ochoten i jít s cenou případně docela dost dolů, na druhou stranu je to holt skoro dvacetileté auto s 200+ na hrbu, chybky tam jsou. Proto jde ode mě z domu - už nějak nemám náladu na "italské" problémy. Důležité věci fungují dobře, ale já jsem na tohle pedant a když není auto stoprocentní, tak jsem nervózní.

Jakub Pospíšil
15. 10. 2024, 18:11 4
Volvo EC40 Twin Motor Performance Black Edition: Kdyby byl Batman Švéd, jezdil by tímhle

Kdyby byl Batman Švéd, omluví se za používání černé barvy jakožto nevhodnou kulturní apropriaci a pak si tajně koupí Teslu :)

Jakub Pospíšil
05. 10. 2024, 12:37 7
Deset vzpomínek na "obyčejný" Top Gear

Jojo, vánoční dárky jsou legendární...

Jakub Pospíšil
28. 9. 2024, 12:39 0
Retro okénko Petra Přikryla: Škoda 100 - auto, které naučilo řídit tisíce motoristů

Ono to "blebleble pššššššfrrrrbrrrrrbublybublyšššššš" vypadá na první pohled jako náhodný soubor znaků, ale když si to člověk řekne nahlas, tak ano, znělo to PŘESNĚ takhle :D

Jakub Pospíšil
03. 9. 2024, 08:43 0
Porsche 904 Living Legend: To nejhezčí Porsche, které nevzniklo

Zepředu dobrý, ale ten boční profil se mi zdá nějaký rozkydlý.

Jakub Pospíšil
30. 8. 2024, 20:14 0
Proč nemám elektromobil, i když bych byl prý podle tabulek ideální cílovka?

My se potkáváme vkusem na auta pravidelně, míval jsem taky Lancii a málem koupil Jaguar, jen mě pak vlastně spíš náhodou lapily ty Ameriky. RX splňuje moje nároky na "quirks and features", komfort a určitou zajímavost, díky které bych to auto mel rád. Manželce se líbí světlý vnitřek, střešní okno, kamera, posuvná zadní lavice a že je z toho vidět. Jen teda kusy v inzerci jsou dost tristní..kolem Prahy do 200 tisíc už mám prohlednuto asi vše a jsou to hodně vrakovité kusy.

Jakub Pospíšil
26. 8. 2024, 20:50 3
Proč nemám elektromobil, i když bych byl prý podle tabulek ideální cílovka?

Jasně, vycházím zatím ze zkušeností z testovacích aut, kde je kabel součástí auta a sloupek stojí sám. Takhle by to šlo určitě předělat jinak a lépe. Mokrý kabel je ale víceméně detail, hlavně by mi vadilo, že musím v rámci přístupu k hlavní rozvodné skříni vrtat do fasády a pak hloubit příkop cestou ke sloupku, navíc pod stávající zámkovou dlažbou, a jak už někdo dole napsal, jak se začne stavět, tak to lítá. Pod krytým stáním bohužel stojí kabriolet a tak by bylo EV odsouzené ke stání venku.
Racionálně nakupuje auta málokdo, na to jezdí po světě málo golfů a fabií. Já jsem prostě jen moc lakomej :)

Jakub Pospíšil
26. 8. 2024, 17:49 2
Proč nemám elektromobil, i když bych byl prý podle tabulek ideální cílovka?

Nicméně je to skutečně dost zajímavá volba, za tyhle prachy je takhle velké auto a baterie docela dobrý deal a doteď jsem o něm vůbec nevěděl.

Jakub Pospíšil
26. 8. 2024, 10:03 11
Proč nemám elektromobil, i když bych byl prý podle tabulek ideální cílovka?

Co je legračního na té situaci s mokrým kabelem? Vycházím z reálných zkušenosti které mám s testovacími elektromobily a phev. Pracovně jezdím do firmy, kde mají 22 kW sloupky na nabíjení, ale musíš tam mít vlastní kabel. A ve chvíli kdy prší nebo sněží a já tam toho hada musím motat a cpát někam do kufru testovacího auta, které je krásně vyčištěné a v mém vlastním zájmu je ho tak i vrátit, tak zažívám opravdu jistý diskomfort.

A co se týče toho tvého komentáře - přijde mi, že mě tam zase manipuluješ do nějaké pozice obskurního podivína s extrémně vyhraněným způsobem používání aut (musíš mít jedno auto, dva kočárky, projíždět se...). To je ale jednak v přímém rozporu s tím co jsem napsal do článku, a jednak to není vůbec pravda, protože stačí jedna z těchto podmínek které jsou u lidí troufnu si říct celkem běžné, a najednou elektromobil ztrácívelkou část potenciálu.
Já s tím nemám ideologický ani jiný problém, ale zatím se mi elektromobil zdá spíše jako hobby, než něco co by mi mělo usnadnit život. Je to vlastně jako jezdit youngtimerem nebo nějakou amerikou Je to svým způsobem fascinující, hezké, drahé, ale zatím je to tak že majitel je spíš služebníkem té věci, než aby to bylo obráceně.

Čili každému co jeho jest.
-
Komentář upraven 26. 8. 2024, 10:26:11

Jakub Pospíšil
17. 8. 2024, 10:41 6
S Volvem EX30 na delší cestě: Obstojí městský elektromobil při cestě do Itálie?

Tak já myslím, že stačilo, na osobní invektivy tu není nikdo zvědavej.

Jakub Pospíšil
11. 8. 2024, 21:23 4
Hyundai Tucson 1,6 CRDI MHEV: Lehké úpravy v rámci trendů

Zas elektřina jako taková ale přece není nic, co by bylo apriori špatně ne? Nebo už jsme v rámci boje proti EV odepsali i zapalovací kabely?

Jakub Pospíšil
11. 8. 2024, 20:00 7
Hyundai Tucson 1,6 CRDI MHEV: Lehké úpravy v rámci trendů

Celá škála skvělých pohonů co by mohl zabudovat a on by tam dal nafťák z osmdesátek... :)

Jakub Pospíšil
06. 8. 2024, 19:13 1
Fiat Croma Multijet: Nečekaný Fiat

Ber, nebudou.
S promokodem Autickar12 dám 12 tisíc slevu na cestu.

Jakub Pospíšil
28. 7. 2024, 20:09 6
Dacia Duster hybrid 140: Tak už mě také dostali...

Tak zas po jedenácti letech snad projde šroubovákovým testem všecko, co nebylo nabourané a svařované, ne? Možná nějaká obskurní čína ne. To i ty mazdy jsou sice okyslé, ale ne naskrz. Nedělal bych z toho výhodu, to bychom se dostali brzo k tomu, že je super, že to má čtyři kola.
Nové dustery první generace měly olezlé výfuky a některé spoje korozí s jednotkami tisíc na budíku, nemyslím si, že by to prolezlo skrz, ale dobře to nevypadalo.

Jakub Pospíšil
28. 7. 2024, 17:43 4
Dacia Duster hybrid 140: Tak už mě také dostali...

Jako takhle - levný dneska není nic, případně občas určitý typ ojetin.
Tohle je ve své kategorii zdaleka nejlevnější, ale není to poznat.

Jakub Pospíšil
28. 7. 2024, 17:41 1
Dacia Duster hybrid 140: Tak už mě také dostali...

Ale fuj, to mi uteklo a je to ostuda. Jdu to opravit.

Jakub Pospíšil
28. 7. 2024, 17:40 2
Dacia Duster hybrid 140: Tak už mě také dostali...

Hele já si pamatuju jedničkové dustery co míval Adam na test, u kterých jsme se bavili nad tím, co všecko už na nich je rezaté. V Anglii tomu říkají Dacia ruster. Mělo to spoustu výhod, ale to že to nerezne fakt ne.
-
Komentář upraven 28. 7. 2024, 17:42:25

Jakub Pospíšil
19. 7. 2024, 20:44 0
Nextbase 622GW: Dashcamerem snadno a rychle

Kabel od držáku odpojit jde, zapíná na spínané plus + má možnost gyra jako ochrana stojícího auta, ale vzhledem k celkem malé kapacitě baterie je to spíš doplňková funkce.

Jakub Pospíšil
16. 7. 2024, 21:58 1
Trackday 20. 7. 2024 Vysoké Mýto – už za týden!

Jasně, to není problém.

Jakub Pospíšil
06. 7. 2024, 19:02 1
Volkswagen Caravelle: Legenda na odchodu

Tak pořád půjde kdyžtak koupit Transita :)