
TheKubajs
VIP člen | Tento uživatel má VIP členství. Zjisti více |
---|---|
Jméno | Jakub Pospíšil |
Bydliště | Praha 3 |
Registrace | před 6.5 rok. |
Poslední aktivita | před 2.7 hod. |
Příspěvků ve fóru | 338 |
Komentářů u článků | 1399 |
Pozitivních komentářů u článků | 673 |
Negativních komentářů u článků | 12 |
Možnosti | napsat zprávu |
Poslední blogy
Zlatý věk levných ojetin je právě teď
Dneska odbočím od popisu svých aut a pokusím se vysvětlit, proč si myslím, že žijeme v tom nejlepším věku pro milovníky levných ojetin.
Archetypy automobilových kategorií. Hledá se nejsedanovitější sedan a nejkombíkovatější kombi.
Jaké první auto se Vám vybaví, když se řekne kupé? Kabriolet? SUV? Moje archetypy automobilových tříd si můžete prohlédnout níže. A ty Vaše mi napiště do komentářů.
Ty nejlepší úpravy pro Vaše auto podle pětiletého Kubajze
Podle čeho jsem ve svých pěti letech hodnotil výkon a rychlost aut? Co nesmělo chybět na žádném sporťáku?
Posledních 50 komentářů

Už vidím jak firma s jasně určeným budgetem řeší nákup US verzi Hiluxu. Pět let záruka se kreje s odpisy a plánovanou životností ve firmě, že to bude potenciálně horší jako ojetina možná zamrzí, ale ne toho, kdo to kupuje.
-
Komentář upraven 10. 3. 2023, 12:47:49

Porovnej dostupnost servisu, dílů, čekací lhůty... Nemluvím o tom, jak se to řídí, ovládá a podobně - stačí se kouknout na nějaká videa z testování. Proti Grenadieru je Defender víceméně taková vysoká oktávka.


Velice souhlasím. Funguje to skvěle, technologicky je to na výši, robustní hardware a svkěle odladěný systém. Plus porce zdravého kýče ve formě barevných světýlek.

Tankov.
Refill/Refuel
Opět moje oblíbené pevně stanovené sloty na znaky v systémech.
Fakt to nechápu. Jakákoli jiná elektronika se toho zbavila snad ještě v devadesátých letech, maximálně někdy po mileniu.
-
Komentář upraven 27. 2. 2023, 17:59:00


Ne, jsem to napsal blbě. Maximální přípustná je 3,5 tuny. Váží 1685 kg.

Je tam víc faktorů. Teoreticky to je super nápad, pravideplné aktualizace, odladěnost pro různý HW, aplikace, uživatelské účty, které mají v sobě nasbírané velké množství dat pro personalizaci. Ale Volvo to udělalo uplně blbě.

Z fanouška haterem. Ani nevíš, jak ti rozumím. Co inovace, to úkrok stranou, nebo rovnou zpět.

Riderhenry: Chyba není na tvém příjimači, měl jsem volvo s androidím systémem a byl jsem velmi rozčarován, jak špatně odladěné a nasazené to je. Odbyté GUI, absence testování. Nesmyslný překlad. Obchod s aplikacemi je výsměch, je jich tam pár a použitelná asi jedna. Zbytek vyloženě odpad typu galerie zvuků aut. Ne, není to modulátor falešného zvuku motoru, ale jen několik MP3 stop s vrčením. WTF?
Přitom android jde implementovat dobře, Renault to zvládnul skvěle, už brzo se o tom rozepíšu blíž.

Mám takhle strašně rád Vectru B. Přijde mi jako fakt moc pěkné auto. Nejhezčí je asi liftback, i když to je na delší diskuzi. Nicméně se mi opravdu líbí a asi bych ji chtěl.

Je to tak. Když jsem měl služební litr 70 kW nový, drncel. Teď má 38 tisíc a je celkem tichý a taky mi přijde že o dost líp jede.

Já to nevychvaluju do nebes, jen jsem chtěl poukázat na to, že narozdíl od Vitary to nemá výplně dveří z petflašek. Jinak mi to v zásadě přijde jako hovadina, na mě je to moc malý a moc tvrdý.
-
Komentář upraven 18. 2. 2023, 21:38:43

Chápu tu poznámku, ale oproti Vitaře je to jinde nejen vzhledem, ale i zpracováním, pohodlím, výbavou a hlavně pocitem z jízdy. Hlavně ten kdo zvažuje Tonale Vitaru vůbec do výběru nezařadí a naopak.


O tom se chci rozepsat v dalším testu dodávky. Že je to nejvíc petrolheadská věc. Poslouží mi k tomu L2H2 Movano v bílé.

Myslíš že má nějak nešikovně umístěnou baterii v zadním nárazníku?

Už jsem to našel. Auverland A4. Peugeotí naftová 1.9, čtyřkolka, dělalo se to snad i po roce 2000.


Bývala ještě nějaká ta věc snad primárně pro francouzskou armadu, co se dělala jako Avia Trend. Auverland nebo tak nějak? To byl milý kombík.
-
Komentář upraven 6. 2. 2023, 22:06:50

Výpadky v dodavatelském řetězci se tomu myslím oficiálně říká.

Pokud to někdo takhle v základu používá na mezistátní cesty, je to na pováženou. Tohle je typická dodávka "kolem komína". Dobře, dejme tomu něco jako Praha-Brno se s tím asi jezdit dá, ale celý den bych v tom fakt trávit nechtěl. Na to jsou Sprintery s křeslem na měchu a podobně.

Ne, je naladěný na krouťák a tah, ne na rychlost. Nechce se mu do otáček, nahoře je chcíplý. Minimálně by se musel nějak přeladit.

Hádám, že tahle fotka vznikla v rámci "boje" s tím kolegou, co má C4 Picasso, že?
Vzpomínám si na nějaké žertovné samolepky a další legrační naschvály.

Je to tak. Na druhou stranu proč ne. Ocení česká pošta a další zákazníci lepší grafiku světel a cool trendy designové křivky co vypadají parádně na instáči? Nemyslím si.

A teď "Karel Schwarzenberg podporuje realizaci radaru v Brdech".

Chápu tu poznámku, ale zrovna tenhle rurální diesel by tam schytal tak akorát hate.

V angličtině to tam bylo vcelku normálně bez teček a zkratek. Tady je uplně blbý i slovosled a stavba věty.

Je to stejný důvod, jako proč má Duster v eko tipech tenhle rébus.
PALUBNI_POCIT
TRIP_COMPUTER
Ano, opravdu je architektura těch systémů tak tragická, že má limitované sloty na znaky.


Na X-Type kombi v naftě nesahat, to je nejlepší Jaguar!

Ono to je právě paradoxně v určitém smyslu jako původní Mustang. Méně auta za více peněz, stylovka pro holky. Jen toho původního dělal geniální Lee Iacocca a tohoto...někdo kdo nebyl geniální Lee Iacocca. Přitom kdyby to vzal někdo za správnej konec, tak docela věřím tomu, že to mohlo být i podobně úspěšný jako ten první Mustang. Smýšlení mainstreamu je tomu nakloněné, jen to holt musí bejt pěkný, líbivý a zajímavý. Což u tohoto Mustangu moc nevím.

Automobilový "fotbal" to ještě dlouho nebude, s tím souhlasím. U tohoto AMG mám jediný problém a tím je vzhled. Není to vůbec pěkné. sportovní céčko od prostě AMG nemá mít siluetu Priusu.

Ach jo. Já si vážně nechci stěžovat, ale opět mě neuspokojil prakticky chybějící popis hybridní soustavy.
(...)
Hybridní soustava je zde velmi pragmatická a vcelku nazáživná.
Já to tu jen tak nechám

Pro člověka co hledá praktické auto to opravdu není. Je to ale dar z nebes pro všechny fotbalisty, Leoše Mareše a další, kteří si kupují Ferrari trochu jako statusovou věc a konečně se jim do toho bude líp nastupovat a něco tím i odvezou.

Od pohledu to má minimálně dost upravenou geometrii, nevím zda podvozek, dost udělají gumy. Stock BRZ takhle na suchu urvat prostě nejde, kdybych to soudil jen podle sebe, tak ok, já to kdovíjak neumim, ale jel jsem s tím několikrát když to měl v ruce někdo kdo věděl co a jak a pokud nepršelo, tak nějaké souvislé delší drifty prostě nešly. Jakmile bylo ale trochu oslizlo, tak to naopak bylo super a hodné a úplně ideální na naučení.
-
Komentář upraven 8. 1. 2023, 19:26:37

Ale zrovna Vavris byl z enka a ze Stingeru hodně vyndanej a zůstalo mu to dlouho, to nebylo jen takový to chvilkový poblouznění.

Na těch věcech od stellantisu jako je i ten Opel je zajímavé, že strašně rychle stárnou. Třeba 508, to byla bomba,každý z toho na větvi a teď když tím jedu....meeeh. Působí to tak nějak křečovitě. Nevím čím to je a proč.
Mercedes je nejlepší značka. Těží hodně ze šířky portfolia a šlape hrozne moc do vývoje. Mají na to prostředky o kterým se jinym automobilkám ani nesni. Zkušenosti z nakladaku, autobusu, z motorsportu. Dělají všechno, od mini městských aut přes offroad, supersporty, nejvyšší třídu, dodávky, kamiony. To nemá šanci skoro nikdo jiný napodobit, možná VAG, ale tam to poslední dobou spíš umírá a Ford, ale tam je to méně inovativní a nejedou tu top třídu. Jasne, taky se najdou u mercedesu přešlapy, ale funguje to.
US auta jsou jednoduchý, to je na nich to hezký. Řízek automobilového světa. Žádná moc sofistikovana věc, ale máš to prostě rád.
A fabie s ccskou je král levého pruhu, to ví každý kdo trochu jezdí po světě.
-
Komentář upraven 6. 1. 2023, 00:23:55

Hele jak co. Pořád je spousta dobrých aut, dokonce si troufnu říct, že i většina toho, co se dá dnes koupit by si odnesla slušné hodnocení. Ale pak se najdou i slabší kousky. Vždycky to tak bylo a asi to tak i vždycky bude.

Ano, těch 480 to ukázalo po tom, co jsem ujel asi 40 km po Praze a následně nechal auto v Holešovicích u rychlonabíječky a byl během celé té jízdy velice ukázněný. Navíc to bylo v nejteplejší den testu, takže jsem ani nezapínal výhřevy sedaček a s autem jsem vyjížděl z firemní garáže, která je vytápěná, takže ani topení se příliš nepředřelo. Je to "best case scenario", lze ho dosáhnout, ale reálně se to moc často dít nebude.
-
Komentář upraven 30. 12. 2022, 19:51:16

K těm starým autům, co jezdí za spotřebu co mají v TP a novým, co tak nejezdí bych dodal ještě vlastní zkušenost - se starými auty jezdím o dost pomaleji a klidněji, než s těmi novými. Mám v nich mnohem úspornější styl jízdy, protože nechci příliš namáhat starou techniku a taky proto, že se v nich, i když je mám v troufnu si říct velmi slušném stavu, na nějaké ostré ježdění prostě necítím. Takže mi pak logicky žerou méně.
V neposlední řadě to bude i dynamickými schopnostmi. Zatímco současná Fabia udrží tempomatových 160 bez problému a je v té rychlosti v pohodě ovladatelná a relativně tichá, u Felicie to bylo za konstrukčním maximem a jízda tak rychle byla s trochou nadsázky boj o přežití.
-
Komentář upraven 30. 12. 2022, 19:44:05

Myslím, že téměř nejsou, ale je to určitý trend, který nastavila Tesla a pro takové ty "early adopters" to byla dost důležitá věc - vzpomínám si na bezpočet videí, kde někdo někoho veze Teslou, vyzkouší zašlápnout pedál do podlahy a pak dělá americké citoslovce jakože "thats so fast omg". Hodně se to propagovalo, byl tam takový ten nějaký Ludicruos mode a další věci a holt je to věc, která je mezi EV fanbois důležitá - podobně jako se, taktéž relativně zbytečně, řeší mezi spalovací komunitou třeba počet válců.
-
Komentář upraven 30. 12. 2022, 16:16:14

Přepne se to do té šedivé. Jenže ta zas působí na bílém pozadí rušivě a ještě víc sockovitě - jak píše nahoře bkralik.

Umí to takový ten klasický elektrický kopanec a do 50 kmh je to nejrychlejší věc široko daleko.

Aha! Ano, to mě přesně spletlo, vycházel jsem z tiskové zprávy která operovala s Ionity. Opravím to a díky za upřesnění.
-
Komentář upraven 29. 12. 2022, 19:53:54

Pořád je to o tom, že Dan se o pěknou spotřebu nijak nesnažil, spíše naopak. Já taky umím jezdit s lecčím fakt za málo, ale během týdne s LS jsem měl průměr něco lehce pod 10. Protože proč si kazit ten výjimečný týden s výjimečným autem snahou o nízkou spotřebu...

Globusu myslím. Mají to napsané na krmítku se sekanou v housce.


To by platilo v případě, že by auto jelo jen na elektřinu. V textu vysvětluji, proč se na to Kia moc nehodí. Takže uvažujeme hybridní provoz, čili přidej k tomu ještě těch 3.6 na sto, to znamená přes prst nějakých 1.3 Kč/km navíc.
A navíc je tankování pohodlnější než nabíjení
-
Komentář upraven 23. 12. 2022, 10:20:29

Zrovna u tý hypotéky je tenhle scénář samozřejmě možný, ale nemá i většina bank jako podmínku nějakou formu pojištění proti ztrátě schopnosti splácet? Jasně, asi se to dá nějak obcházet, typicky podstřelením pojistných limitů, ale to už je pak trochu "kdo chce kam" situace.

Přijde mi, že naopak poslední dobou zase auta nacházejí hodně vlastní feel. Rozhodně poznám, jestli sedím ve Focusu, nebo třeba v i30. Ano, ztrácí se rozdíly uvnitř jednotlivých koncernů, ale to je vcelku pochopitelný, ale jinak se ty nůžky mediokricity za posledních pět let dost rozevřely.

Tomu bratrovi bych do debilů nenadával.
Je možná trochu soumar, ale co si má hoch počít, když je ze Slezska?
Poslední komentáře
- man1k, Ptejte se: Malý hatchback pro radost
Já teda jezdim po Praze E60 530xi n52b30 v automatu a nedám... - pickozudovozu, Ptejte se: Malý hatchback pro radost
Jasný, 130k ve městě využiješ… - Frodo, Ptejte se: Malý hatchback pro radost
To je tedy tip. K čemu že bude 265 koní do města s dlouhou... - man1k, Ptejte se: Malý hatchback pro radost
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=356917242&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=5&pageNumber=2&scopeId=C&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&sortOption.sortOrder=ASCENDING&searchId=6e82620c-08e3-374c-4c18-f451fb7acd2a&ref=srp Pak... - beastar, Maserati GranTurismo: Návrat klasiky
Grazie mille. Speriamo che alcuni vendano. - StreetPro, Maserati GranTurismo: Návrat klasiky
Velmi koukatelne... congratulazioni, applauso... - esmo, Maserati GranTurismo: Návrat klasiky
Ach tak, děkuji za objasnění… - Oris, Ptejte se: Malý hatchback pro radost
130i je už docela dospělé auto. A sehnat pěknou 130i do 300 000 - podle... - Junior, u blogu Porsche 911 SC - sezona za dveřmi...
Těch ceedu, co vypadají jak Panamera z Wishe, potkávám v poslední... - Karel TB, Maserati GranTurismo: Návrat klasiky
nelze - Ferrari se trhlo a odchází i s blokem motoru od trojzubce... - esmo, Maserati GranTurismo: Návrat klasiky
Škoda, já doufal ve vrcholné verzi v osmiválec od Ferrári... - 12MM, u blogu Porsche 911 SC - sezona za dveřmi...
Také se rád dívám na Krabovu garáž a lyriku automobilového... - Karel TB, Maserati GranTurismo: Návrat klasiky
S plným vědomím, že se vyjadřuju k autu, které si nekoupím... - Bernard L., Auta, která známe, ale neznáme - asijská...
Když si vzpomenu na svoje výlety do Indie či Číny, tak jsou... - sheogh, Maserati GranTurismo: Návrat klasiky
Na ten interier se moc hezky kouka, ale o to hur se bude pouzivat....
Poslední inzeráty
1974 rok výroby
455 koní výkon
7 500 ccm objem
2005 rok výroby
254 koní výkon
3 500 ccm objem
1970 rok výroby
310 koní výkon
5 700 ccm objem
1971 rok výroby
330 koní výkon
7 500 ccm objem
Rušné diskuse
- ElBlesk Pony: Den plný překvapení
87 komentářů - Autíčkář se ptá: Vysoký věk vozového parku. Problém či nafouknutá bublina?
71 komentářů - Alfa Romeo Tonale: Na stylu záleží
67 komentářů - Guilty pleasure aneb forma sebetrýznění
62 komentářů - Ford Mustang Mach E GT: Musclecar, který neřve a nečoudí
55 komentářů - Volvo XC40 Recharge Twin: Ideální služebák? Nebo ne?
52 komentářů - Jak na displeje?
47 komentářů - Existuje ideální kokpit?
43 komentářů