načítám data...

TheKubajs

VIP členTento uživatel má VIP členství.
Zjisti více
JménoJakub Pospíšil
BydlištěPraha 3
Registracepřed 5.2 rok.
Poslední aktivitapřed 4.1 hod.
Příspěvků ve fóru322
Komentářů u článků1184
Pozitivních komentářů u článků552
Negativních komentářů u článků5
Možnostinapsat zprávu

Poslední blogy

Zlatý věk levných ojetin je právě teď

03. srpna 2017, 08:59 23 komentářů

Dneska odbočím od popisu svých aut a pokusím se vysvětlit, proč si myslím, že žijeme v tom nejlepším věku pro milovníky levných ojetin.

Archetypy automobilových kategorií. Hledá se nejsedanovitější sedan a nejkombíkovatější kombi.

10. srpna 2017, 09:18 10 komentářů

Jaké první auto se Vám vybaví, když se řekne kupé? Kabriolet? SUV? Moje archetypy automobilových tříd si můžete prohlédnout níže. A ty Vaše mi napiště do komentářů.

Ty nejlepší úpravy pro Vaše auto podle pětiletého Kubajze

14. srpna 2017, 14:43 54 komentářů

Podle čeho jsem ve svých pěti letech hodnotil výkon a rychlost aut? Co nesmělo chybět na žádném sporťáku?


Posledních 50 komentářů

Jakub Pospíšil
dnes v 15:47
0
Za svědky minulosti Generála Motorů

Klement kupodivu v základu neměl elektrická okna, jen vyhřívané kožené sedačky a interiér. Bylo to občas dost bizarní, jak se výbavy stavěly.

Jakub Pospíšil
včera v 21:52
0
Za svědky minulosti Generála Motorů

Stěrače s cyklovačem šly do feldy snadno nabastlit, byla to otázka pár minut a pár desetikorun. Většina těch zbylých věcí taky ale už to trvá déle.

Jakub Pospíšil
včera v 21:47
1
KIA Ceed 1.5 T-GDI GPF 7DCT GT-line: Šťastně až do smrti

"Za našich mladejch let jsme připojovali v autě tak maximálně vozík kempink s laminátovou nástavbou a jací jsme byli brousci..."

Nebo tak něco.
-
Komentář upraven 30. 11. 2021, 21:47:52

Jakub Pospíšil
včera v 09:33
9
KIA Ceed 1.5 T-GDI GPF 7DCT GT-line: Šťastně až do smrti

Tak se pozná dospělost. Ferrari už od sebe pomalu nerozeznáš, ale tlumící hmotu v Ceedech máš v hlavě s přesností na centimetry.

Jakub Pospíšil
27. listopadu 2021, 19:40
2
Autíčkářův poslední letošní trackday 30.10.2021

Na jednu stranu to není vyloučené, na druhou - co tam dát jiného, aby to pohltilo energii nárazu a nadělalo co nejméně škod? Něco tam být musí, aby auta nelétala přes plot na silnici.

Jakub Pospíšil
25. listopadu 2021, 15:12
5
Kterak se zpronevěřuji svým zásadám

Volvo je pomalejší, má mnohem horší jízdní vlastnosti, slabší brzdy vzhledem k hmotnosti, hůře zpracovaný interiér, krátké pásy vzadu, takže sotva dopneš dětskou sedačku, kravál je v tom ve 130 větší, než ve fabce.
Fabie je menší, míň houpe, má tvrdší sedačky, jen jednozonovou klimu a...nevim.
Zvuk rádia je srovnatelný.

Určitě by to bylo mnohem horší, kdyby to byla Fabie v základu s tím nejslabším motorem. Tahle ale jede v klidu po dálnici 160 a není to nijak zvlášť útrpné.

EDIT: Není to tím, že by Volvo bylo nějak rozbité. Teď bylo na velkém servisu v autorizáku, zadní i přední náprava je po komplet repasu, brzdy taky, jsou tam nové silentbloky všude, čepy řízení, fakt je to dané hodně do kupy. Jen je to prostě staré auto. Na devadesátky dobrý, dokonce moc, na dnešní dobu už ne tak docela.

-
Komentář upraven 25. 11. 2021, 15:15:19

Jakub Pospíšil
25. listopadu 2021, 14:45
3
Kterak se zpronevěřuji svým zásadám

Dvacet let staré "luxusní" volvo si se současnou Fabkou nemá moc co vyčítat. Vím to, protože mám obě auta. Každé je dobré v něčem jiném, ale v konečném důsledku ani jedno není žádná paráda.

Jakub Pospíšil
25. listopadu 2021, 10:47
0
Kterak se zpronevěřuji svým zásadám

Vsak jsi to měl půjčené. Časem si zvykneš na poněkud nečitelný projev a práh strachu se posune.

Jakub Pospíšil
25. listopadu 2021, 10:42
2
Kterak se zpronevěřuji svým zásadám

Ano, to auto má sice morální maximálku 120 km/h, ale může to touhle rychlostí jet po jakémkoli povrchu.

Jakub Pospíšil
18. listopadu 2021, 23:26
2
Subaru XV 1.6i Comfort ES: Pokořitel polních cest

Byla by to super atmosféra že staré školy s nějakým trochu nakrátko postaveným sestikvaltem, ideálně s dlouhou šestkou na dálnice. To by si myslím fungovalo úplně parádně a byla by zábava si to držet v efektivních otáčkách. Jenže tady je jen to cvt a jinak si to koupit nelze. Nebezpečný ten výkonový deficit asi není, ale otravný ano.
-
Komentář upraven 18. 11. 2021, 23:28:03

Jakub Pospíšil
18. listopadu 2021, 19:55
1
Zapomenuté hračky mladého petrolheada

Byl jsem trochu buržoazní - narozdíl od kamarádů s Tatrou jsem měl něco extra - německý MAN. Ono to bylo prakticky to samé s jinou kabinou, ale víte jak to je... Měl jsem tuším takhle červenou korbu a modrou kabinu.

Jakub Pospíšil
10. listopadu 2021, 12:51
5
Hyundai Tucson Plug-in: Dobré auto s jednou chybou

Ona je vůbec otázka, zda je na místě, aby měly EL značku jakákoli auta.

Jakub Pospíšil
08. listopadu 2021, 16:29
0
Cuore Sportivo ve službách veřejné dopravy

Toho si vážím. Jsem rád, že se moje místy až možná příliš specifické povídání o autobusech stále někomu líbí.

Jakub Pospíšil
08. listopadu 2021, 11:20
1
Cuore Sportivo ve službách veřejné dopravy

Toho je hrozně moc. Prakticky každý výrobce nákladních aut má svoji autobusovou sekci, plus jsou další sólo výrobci. Sdílí se díly, motory, je to většinou dost lego.

Jakub Pospíšil
07. listopadu 2021, 21:44
0
Lexus LS500h: Nenápadný klenot

Fakt jo, koukám teď na obrázky. Tak to se chyba vloudila, obratem ooravuji.

Jakub Pospíšil
06. listopadu 2021, 13:55
2
Jak se žije s elektromobilem, část druhá

Touhle logikou bys měl do nákladů za nájemné a bydlení počítat svojí hodinovou sazbu strávenou přípravou jídla doma.
Holt někomu se více vyplatí každý všední den zajít do restaurace, než si ubírat přípravou krabičky s obědem z času svého, nebo svých blízkých.

Jakub Pospíšil
25. října 2021, 14:39
2
Citroën C4 & Citroën C4 – rodinné setkání

To není cena základní verze, ale základní cena této verze. Základní c4 je cenikově pod čtyři kila, reálně se slevou za pozdrav kolem 360.

Jakub Pospíšil
14. října 2021, 09:04
0
Autíčkářův týden: Legendy útočí

Je to vtip. Jediné, co se zatím ví je platforma. Hádám, že vzhled zatím neznají ani italové.

Jakub Pospíšil
12. října 2021, 11:50
1
Report z Autíčkářova Trackdaye 9. 10. 2021

Viktor Mejzlík je asi kyborg, protože dát 113 kol v Mýtě v jednom dni je nadlidský výkon.

Jakub Pospíšil
04. října 2021, 18:37
0
Volvo V70: Zúčtování po čtyřech letech

Taky ho mám rád, je to dobré auto. Ale chtěl jsem ukázat, že takové ty články na Autoforu, kde se tak jednou do měsíce vyhodnotí V70 jako auto, co vydrží atomovou válku bez poruchy, jsou do jisté míry nekompletní pohled.

Jakub Pospíšil
04. října 2021, 13:10
1
Bazarový snílek: Nad 100 pod 100 a nahodilé podivnosti

Já bych jen rád do záznamu uvedl, že nad sto pod sto jsem koupil Volvo (https://www.autickar.cz/clanek/volvo-v70-zuctovani-po-ctyrech-letech/) i Cromu (https://www.autickar.cz/clanek/fiat-croma-multijet/). Tak nevymýšlejte blbosti, pane kolega, a jděte směrem osvědčených tahounů na naftu.

Jakub Pospíšil
01. října 2021, 09:08
8
Renault Avantime: Odvážnému štěstí nepřálo

Hele mi se to fakt líbí. Vždycky jsem byl na takový ty sci-fi hračky a tohle se trefilo naprosto přesně do futurismu na přelomu milenia, takhle měla vypadat budoucnost, když jsem chodil na základku. Nad tím autem jsem tehdy slintal, bylo vyfocené v takovém tom každoročním autokatalogu - ročence v rubrice "koncepty".
Objektivně to není moc vzhledově vyvážený, působí to v některých detailech skoro až levně a stálo to nesmysl. Ale stejně si toho svým způsobem vážím a jsem rád, že to auto vzniklo.
-
Komentář upraven 1. 10. 2021, 09:10:50

Jakub Pospíšil
24. září 2021, 13:15
3
Tata Nano: Proč to nevyšlo?

Ale zas alespoň začne fungovat level 1 techsupport.

Jakub Pospíšil
23. září 2021, 22:29
0
Úvod Jaromíra Soukupa

Hádám, že Jaromír myslel rok výroby, nikoli rok, kdy ho sháněl.
Nevypadá o moc starší než já a v roce 2000 jsem byl po vzoru Macha a Šebestové žákem třetí bé.

Jakub Pospíšil
23. září 2021, 09:04
1
Úvod Jaromíra Soukupa

Buduju decentní půdní vestavbu, čeká mě rekonstrukce koupelny a cement se z koberců a veluru ve Volvu luxuje blbě. Je to zednické auto.

Jakub Pospíšil
22. září 2021, 23:27
3
Úvod Jaromíra Soukupa

Fučení jsem opravil, kolega. A už startuju tepovač a bude to jak ze žurnálu. Beater je to skvělý, má to 7 sedaček, případně obří kufr, navíc díky dveřím kufru otevíraným do stran to jde nakládat ještěrkou. Docela se mi to zamlouvá, pohrávám si s nápadem,že to poleju nějakou praštěnou barvou (písková Afrika korps?) a udělám tomu závodní polep.

Jakub Pospíšil
22. září 2021, 20:48
1
Úvod Jaromíra Soukupa

Nejlepší léta má už za sebou, ale stále jede a funguje vcelku obstojně.

Jakub Pospíšil
22. září 2021, 14:34
0
Úvod Jaromíra Soukupa

Bitner: Ten první, 1,5DCi, na konci životnosti, stál nejmenší čtyřmístnou sumu.

Jakub Pospíšil
22. září 2021, 12:02
0
Úvod Jaromíra Soukupa

Stála peníze!

Jakub Pospíšil
22. září 2021, 11:56
0
Úvod Jaromíra Soukupa

Nestraš, Bitner, já ti chtěl udělat radost. Koupil jsem předevčírem naftový Logan MCV!

Jakub Pospíšil
21. září 2021, 08:00
0
Jakub Pospíšil
20. září 2021, 22:16
13
Co nejhoršího se vám stalo na cestách?

Vtipná historka z nedávné doby. Věděli jste, že Range Rover Velar lze "rozbít", když dostatečně dlouho mačkáte odemykací tlačítko voliče převodovky?
Čekal jsem ve Mstěticích na přejezdu, je to docela frekventovaná silnice. Byl jsem první, kdo dojel k závorám, když začaly blikat světla. Věděl jsem, že je to na dýl, tak jsem zařadil "P" a do rytmu rádia si pomačkával odemykač voliče převodovky. Zrovna když přejížděl vlak, rozblikala se na mě přístrojovka jak vánoční stromek, infotainment vypsal asi 10 chyb a konečná. Nešlo zařadit. Zvedly se závory a já stál jak pecka před přejezdem. Mladý floutek v Range Roveru. Nepomohlo chcípnutí a nastartování, nepomohlo dlouhé držení voliče, tlačítek... Ta věc prostě nejela. Dlouhé minuty plynuly. Za mnou se troubilo, objet mě nešlo, protože z protisměru jela kolona vytvořená čekáním na přejezdu. Po zhruba pěti minutách padly závory znova. Rozhodl jsem se pro zásadní krok, vystoupil z auta, zamknul ho a počkal. Opět troubení. Vlak projel, nasednul jsem zpátky do auta, nastartoval, chvíle napětí...auto zařadilo. Tehdy jsem byl fakt rád za to, že měl Range tak brutální zrychlení, protože jsem z místa činu chtěl zmizet hodně rychle.
Range Rover je skvělé auto, ale bacha na tlačítka :)

Jakub Pospíšil
20. září 2021, 14:27
0
Pět nejnesmyslnějších aut

Scala má právě na rozdíl od Fabie 1,5 TSI, což je docela čilý motor a v kombinaci s DSG už je to vcelku důstojné pohonné ústrojí.
Jinak jasně, bývaly doby, kdy měla Fabka i 2,0 MPi, ale to už se nevrátí.

Jakub Pospíšil
20. září 2021, 13:50
0
Pět nejnesmyslnějších aut

Fabia III má víc válců a větší motory, než Scala?

Jakub Pospíšil
18. září 2021, 18:26
6
Pět nejnesmyslnějších aut

Cube by mi vůbec nevadil, líbí se mi.

Jakub Pospíšil
17. září 2021, 22:51
2
Pět nejnesmyslnějších aut

Áčko je dobrý, dokonce jsem měl možnost svého času jedno poměrně výhodně koupit. Neudělal jsem to, nedokázal jsem zkousnout vzhled "přerostlého Smartu". Leckdo to má stejně s Fiatem Croma, který je objektivně taky super, ale vypadá, jak vypadá. Nebo ve výsledku i mnou nenáviděná ix20, to je vlastně taky velmi prakticky promyšlené auto.
Snad jsem v tom až začal čout námět na nějaké odlehčené TopX na téma "auta, která jsou sice technicky vzato super přelomová a promyšlená, ale vypadají odporně".

Jakub Pospíšil
17. září 2021, 22:46
1
Range Rover Velar P400 R-dynamic: Pokrok v mezích starých pořádků

Charger V8 6,4 nemáme, ale 5,7 tiše závidíme Davidovi: https://www.autickar.cz/clanek/dodge-charger-pursuit-2017-hemi-awd/
Vím, že jsi to tak asi nemyslel, ale ta poznámka o přímovstřiku mi evokuje představu, jak do toho necháváš nabastlit LPG.

Jakub Pospíšil
17. září 2021, 19:00
8
Range Rover Velar P400 R-dynamic: Pokrok v mezích starých pořádků

Editory máme dva, pak korektora, PR manažera, koordinátora pro sociální sítě, HR paní na půl úvazku, event manažerku, sedm redaktorů, tiskovou mluvčí, maskota, svačináře, nástěnkářku a vrátného. Četli to všichni a nikdo si nestěžoval.

Jakub Pospíšil
17. září 2021, 17:53
5
Range Rover Velar P400 R-dynamic: Pokrok v mezích starých pořádků

Myslím, že zrovna v tomhle je to hledání problému, kde není. Proti cyklistům nic nemám, ale sám kolo na dopravu po městě využívat nehodlám a nepovažuji ho za důstojnou alternativu automobilu, jak se stále snaží některé zájmové skupiny prosazovat. Oním šupákem umazavším sedadla nebyl myšlen nikdo konkrétní, opět šlo o vyzdvihnutí zásadní výhody vlastního osobního vozu oproti sdílené alternativě.
Pán z venkova, co si pořídil auto a radši s ním nejezdí by měl mít víc na salámu. Ve vsi máme nějaké ty Mustangy, Range Rover tu taky najdu, Mercedesy...a to nejsme satelit Prahy. S dnešními možnostmi financování už může jezdit prémií i šikovný skladník, nepřijde mi na tom nic divného.
Osobně bych se Rollsem klidně svezl a stál-li by někdo o tom, napsal bych, jak jsem ho vnímal. Nepřijde mi na tom nic špatného. A myslím si, že spousta zdejších čtenářů by si o Rollsu ráda přečetla, ačkoli si ho třeba nikdy nekoupí. Protože to je prostě zajímavé.

Jakub Pospíšil
17. září 2021, 16:21
2
Range Rover Velar P400 R-dynamic: Pokrok v mezích starých pořádků

I kdyby to byla pravda, ruku na srdce, pane Galveston, kdyby vám někdo nabídl na týden Velara výměnou za článek, odmítl byste s díky, že se povozit nechcete, protože asi neoslovíte cílovku? Je to čistě věc automobilek, zda se rozhodnou nás pro test využít, či nikoli. A hádám, že kdyby se to nevyplatilo, tak to nedělají.
Mimo to - občas se divím, kdo všechno nás čte. Jistě že auto za 3 miliony se nekupuje na základě jednoho článku, ale při rozhodování mezi více alternativami jsou autentické testy dle maketingových studií docela schopný nástroj.
Osobně se snažím přispět tím, co mě na autě zaujalo. Ano, mohl bych se nípat v technice kolem motoru, ale nebylo by to z mojí hlavy, ale z brožurky. Raději se zaměřím na infotainment, ke kterému mám co říct.
-
Komentář upraven 17. 9. 2021, 16:33:38

Jakub Pospíšil
08. září 2021, 09:55
4
Autíčkářův týden: Přichází nová Dacia Jogger, Fabia Combi je hned v závěsu

JK: vážně postuješ Alarm jako validní příspěvek do diskuze? Nevyjádřil se k tématu i Sputnik a Aeronet, ať to máme komplet?

Jakub Pospíšil
08. září 2021, 09:30
0
Transit Trail: Do práce stylově

Jasně že ne, je to dvoulitr, jen neumím psát.

Jakub Pospíšil
05. září 2021, 09:53
2
Autoškoly dneška: Jde se i dobře svézt

Já jsem dostal po pár jízdách nabídku, zda chci část peněz zpátky a jít rovnou na zkoušky. Z právních důvodů neuvedu,jak jsem se rozhodl, ale koupil jsem si tehdy ve stejnou dobu nové kanady.
-
Komentář upraven 5. 9. 2021, 09:54:08

Jakub Pospíšil
02. září 2021, 08:53
4
Autíčkářův týden: Přichází nová Dacia Jogger, Fabia Combi je hned v závěsu

Přečetl jsem si to znovu po sobě a nenapsal jsem to dobře, uznávám. Nechtěl jsem obhajovat povolenky, které jsou z principu špatně postavené, protože když už, tak by měly být počítány od gramů CO2 na kilometr na přepraveného člověka (bez ohledu na hmotnost auta, protože třeba právě ta Fabie v konečném důsledku převeze stejný počet lidí jako RR Velar, i když samozřejmě komfort je odlišný, ale na ten tu nehrajeme, zásadní je užitnost). Tak jako tak ale nemají moc smysl, pokud Čína, Indie a Čína mk.2 alias Afrika pojedou furt stejně.
Chtěl jsem se spíš zastat škodné, že to není tak, že by tam měli potřebu zařezávat hotové modely, ale v rámci výrobních kapacit naprosto chápu snahu je vytížit něčím s co nejvyšší marží. To, že u nás by se jistě prodávala Fabia combi lépe, než malý elektromobil, je bez diskuze. Ale i vzhledem k současnému zásadnímu poklesu prodejů v Číně se musí Škoda soustředit na západ Evropy. A tam se teď velmi dobře prodává Enyaq, který válcuje i papírově lepší ID.4. Pokud se jim povede "elektrická Fabie" stejně dobře, bude to díky sice nesmyslným, ale v mnoha zemích již platným dotacím prodejní trhák a v konečném důsledku značce vydělá opravdu více, než dlouhá Fabie.
Navíc - nová Fabie už je zas o trochu větší a dospělejší a opravdu se dost přiblížila Scale. Scalu čeká facelift, který ji posune směrem současného designového jazyka a omladí interiér. Fabie IV Combi a faceliftovaná Scala by šly do prodeje plusmínus nastejno a byla by to opravdu velmi podobná auta. Scalu lze ale prodat za víc s potenciálně vyšší marží.
Přípomíná mi to situaci okolo Mk2 Roomsteru alias předělaného Caddy z roku 2015, který už byl taky prakticky hotový a nakonec dostal stopku, podle tehdejších spekulací také kvůli přesměrování výrobních kapacit na chystané SUV. O rok později začala výroba Kodiaqu. Byly tam teda i nějaké spekulace, že by se nakonec vyráběl v Poznani v Polsku, ale skloňovaly se i Kvasiny.
Čili - nechci hájit povolenky, ty smysl nedávají, na druhou stranu ale Fabie combi není na výrobu kdovíjaké terno. Už vůbec ne na západ od nás.
-
Komentář upraven 2. 9. 2021, 08:56:30

Jakub Pospíšil
01. září 2021, 08:26
4
Autíčkářův týden: Přichází nová Dacia Jogger, Fabia Combi je hned v závěsu

Emisní povolenka je výrobní náklad, je to daň. Čili u levných aut ukrajuje z marže víc, než u dražších. Nemám z nich radost, absolutně je nepodporuju, ale daní bylo dost i doteď, "svobodný trh" úplně bez daňových nákladů jen na základě nákladů výrobních nefunguje asi nikde na světě.
-
Komentář upraven 1. 9. 2021, 08:44:16

Jakub Pospíšil
31. srpna 2021, 22:42
0
Autíčkářův týden: Přichází nová Dacia Jogger, Fabia Combi je hned v závěsu

Spekulace "jedna paní povídala" jsou v současné době v tomhle oboru natolik nespolehlivý zdroj informací, že jsme je s klidem odignorovali. Doba je turbulentní a co bude za ty 3-4 roky netuší fakt nikdo.
Ten odkazovaný článek mi spíš přijde jako snaha za každou cenu se svézt na vlně národního hejtu s další senzaci. Potopení platformy A0 nedává smysl, celé je to takové ne moc pravděpodobné.

Jakub Pospíšil
31. srpna 2021, 22:37
4
Autíčkářův týden: Přichází nová Dacia Jogger, Fabia Combi je hned v závěsu

Nějaké legislativní změny a EU jsou spíš vítaná zástěrka, než reálný důvod. Scala ma vyšší marži, než Fabia combi, která byla z podstaty věci levná. A co teprve plánované menší EV. Tam se opět marže schová lépe, než do levného jednoduchého auta. Firmy to nakonec akceptují, protože fleetové nabídky Škody tu nikdo jiný nedokáže a těch v celosvětovém měřítku pár soukromníků fakt žádná velká čísla neudělá.
Pokud se ale elektrická Fabie povede, může to být po debaklu ID3 slepice, co v západní Evropě snese nejedno zlaté vejce.
Nemá cenu v tom hledat složitosti, je to vždycky jen o penězích.

Jakub Pospíšil
28. srpna 2021, 09:40
2
Mercedes eSprinter: To dává smysl

Párkrát se to tady u nás zkouselo,ale vždycky to padlo na dojezdu. Městské autobusy mají denně poměrně velké nájezdy, 300 km je takové fakt minimum. Navíc jezdí dlouho, nepočítám noční,ale i tak od 6 ráno 10 večer jsou často vozy nonstop v provozu. Elektrický autobus vycházel tak,že by musely být dva vozy na pokrytí práce jednoho naftového. Přidej k tomu vyšší cenu a je nasnadě, proč tu moc nejezdí.

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Dodge Charger 6,4 SRT  2012
Dodge Charger 6,4 SRT

2012 rok výroby
480 koní výkon
6 400 ccm objem

Pontiac Firebird  1991
Pontiac Firebird

1991 rok výroby
140 koní výkon
3 100 ccm objem

Dodge B300 F30 1978
Dodge B300 F30

1978 rok výroby
220 koní výkon
5 900 ccm objem

Dodge Charger SRT8 6.4L TOP STAV 2013
Dodge Charger SRT8 6.4L TOP STAV

2013 rok výroby
476 koní výkon
6 407 ccm objem

Škoda Fabia Fabia II RS 1,4 TFSI 132 KW DS 2010
Škoda Fabia Fabia II RS 1,4 TFSI 132 KW DS

2010 rok výroby
177 koní výkon
1 390 ccm objem