načítám data...

TheKubajs

VIP členTento uživatel má VIP členství.
Zjisti více
JménoJakub Pospíšil
BydlištěPraha 3
Registracepřed 3.1 rok.
Poslední aktivitapřed 2.2 min.
Příspěvků ve fóru257
Komentářů u článků492
Pozitivních komentářů u článků176
Negativních komentářů u článků2
Možnostinapsat zprávu

Poslední blogy

Kubajs se představuje

12. července 2017, 09:30 10 komentářů

Kdo je Kubajs? Proč chce psát blog? Je to vůbec "autíčkář"? Odpověď se dozvíte, budete-li číst dál.

Hazardní svištění aneb Kubajzovo první auto.

18. července 2017, 14:45 5 komentářů

Kdo chce opici, musí mít na banány. Anebo být dostatečně šílený na to, aby si myslel, že ho hladovějící opice nezabije.

Zlatý věk levných ojetin je právě teď

03. srpna 2017, 08:59 23 komentářů

Dneska odbočím od popisu svých aut a pokusím se vysvětlit, proč si myslím, že žijeme v tom nejlepším věku pro milovníky levných ojetin.


Posledních 50 komentářů

Jakub Pospíšil
dnes v 14:16
2
Jak postavit plechcupový speciál v pěti snadných krocích

Jenik pravil cosi o přívěsu a autu s koulí. Já obstarávám to, aby to jelo po okruhu, on snad zvládne logistiku, aby to dojelo na okruh. Furt nevim, jestli se mám těšit, nebo bát.
-
Komentář upraven 17. 10. 2019, 15:11:13

Jakub Pospíšil
dnes v 12:15
1
Jak postavit plechcupový speciál v pěti snadných krocích

Včera jsem cosi vytáhl z kopřiv. Je to čtyřkvalt a píšu o tom v tom článku výše :D Zatím k tomu nikdo nemůže najít klíče, takže se asi bude vrtat spínačka. Sedačku to má porostlou mechem, na volantu byl šnek a pod sedačkou Jeníkovy cigára z roku 2016. Gumy mají od stání dva roky na jednom místě plošinku a jsou dřevěné. Bude to dobrodružství.
-
Komentář upraven 17. 10. 2019, 12:21:34

Jakub Pospíšil
předevčírem v 11:25
0
Mazda MX-5 RF G184: Lepší časy asi nepřijdou

...a pak bys v něm mohl drsně odjet z bran továrny, až by tě na základě ekonomického výsledku takového rozhodnutí vylili :D

Jakub Pospíšil
předevčírem v 11:06
1
Mazda MX-5 RF G184: Lepší časy asi nepřijdou

Tak Fiat se mi moc líbí, to už jsme onehdá řešili. Působí mnohem elegantněji, MX5 je takový sklad designérských prvků a prolisů ve tvaru auta. Ale každému dle chuti. Moc mě mrzí, že Fiat nechystá další generaci - ta možnost výběru mezi japonským a italským stylem byla super a zrovna já jsem ten, kdo by bez rozmyslu sáhnul po Fiatu. A to nejen kvůli vzhledu, ale i kvůli přeplňovanému motoru, který na mě působí mnohem použitelnějším a univerzálnějším dojmem.

Jakub Pospíšil
předevčírem v 10:51
0
Mazda MX-5 RF G184: Lepší časy asi nepřijdou

Jo a ještě ta pocitová stísněnost - o dost lepší je to v klasickém roadsteru, tam je to dost odlehčené tím, že za sebou řidič nemá zadní stěnu, což dost pomůže.

Jakub Pospíšil
předevčírem v 10:48
-3
Mazda MX-5 RF G184: Lepší časy asi nepřijdou

Já ti nevim, Krabe. Fakt mám pochopení pro to mít doma auto na projížďky, ale na každodenní přískoky zácpou do práce chci něco, co má široká pohodlná křesla, dost místa ve všech směrech, dobré audio a automat. Ale je to hodně i o tom, kudy do té práce jezdíš.
U MX5 mi přijde limitující i ten velmi malý kufr. Ne, nestěhuji denně lednici, ale do Mazdy se nevejde třeba ani kytara, nebo větší bedna s nářadím a to jsou věci, které přepravuji opravdu celkem pravidelně.

Jakub Pospíšil
předevčírem v 10:33
0
Jakub Pospíšil
předevčírem v 10:09
0
Mazda MX-5 RF G184: Lepší časy asi nepřijdou

Milý Jacobe. Přečti si znovu větu, kde srovnávám tyto dva vozy. Pokud v ní najdeš něco o tom, že se podobají jízdně, máš u mě dortík dle vlastního výběru.

Jakub Pospíšil
předevčírem v 09:32
0
Mazda MX-5 RF G184: Lepší časy asi nepřijdou

No, první dojem z tohoto ND jsem měl fakt nic moc. Zvenčí moc krásy nepobralo, zpracování interiéru je diskutabilní, je v tom pocitově málo místa, dokonce tam ani není glovebox (asi je to v zásadě blbost, ale fakt mě to překvapilo). Je pravda, že pod volant se naskládám líp, než v NA a NB, ale pocitově je to snad ještě menší. Jako úplnou pitomost bych označil cupholdery, které buď zabírají místo pro pravý loket řidiče, nebo levou nohu spolujezdce :)
Ještě mi trochu vadil posez - sedačka odsunutá dozadu nemá místo pro sklopení opěradla, takže se tam sedí trochu jako na zemi opřený o zeď. To mě trochu štvalo. Jo a vyhřívání sedačky nevyhřívá v oblasti lopatek, ale jen v kříži.

Jenže ryze jízdně je to fajn. Hezky se to řídí, dobře to zatáčí a zevnitř není vidět, jak je to ošklivé. Trochu mi to připomíná plechcupovou 323, která byla sice jako auto na přepravu fakt útrpná, ale jako herní náčiní byla fajn. Jen tohle teda nestojí 15 tisíc, ale milion.

Jo a takový to povídání, že MX5 je ideální daily...tak ne, fakt ne :) Když už, tak je to velmi, velmi kompromisní daily.
-
Komentář upraven 15. 10. 2019, 09:33:29

Jakub Pospíšil
09. října 2019, 09:15
2
Tesla představuje funkci Summon. Je to systém automatického bourání do překážek.

Vyjet z řady umí BMW už asi tři roky. Možná víc. A guess what - zvládne to i bez kolize. Ten první tweet se vztahuje právě k situaci, kdy měla Tesla jen vyjet rovně z garáže a ona prostě zatočila a nabrala dveře. Bez důvodu.

Hele já nepopírám, že to je super funkce a i když nefunguje, je tam vidět nějaký pokrok. Jenže Teslí způsob prezentace, kterej se sestává z toho, že udělám OMG WTF LOL prezentaci narvanou popkulturníma referencema, že fjůčr is hýr a můžu si vysummonit svoje auto skoro jako monuta ve World of Warcraft a pak dát lidem zcela evidentně nehotový produkt mi přijde prostě špatně. Kdyby to fungovalo, napíšu o tom s chutí článek, že to je fakt cool věc. Bohužel nemůžu.
Jako člověk, co strávil roky u MMORPG a na internetu vlastně hrozně žeru takové ty drobné easter eggy, co je jima Tesla nacpaná. A o to víc mě mrzí ta naprosto evidentní nedodělanost. Navíc to jsou mnohdy fakt kraviny, u kterých stačilo jen trochu pečlivosti a mohlo by to být ok.
Bohužel je z toho všeho jasné, že Tesla má na prvním místě marketing. A ten je skvělý. Ale u Tesly neprodávají marketingové řešení, nýbrž automobil. Jen na to občas někdo vlivem té spousty marketingových produktů, které jsou fakt skvělé, trochu pozapomene.
-
Komentář upraven 9. 10. 2019, 09:17:20

Jakub Pospíšil
08. října 2019, 11:14
0
Günter Artz: Obchodník, snílek, megaloman

Pokud tě to zaujalo, tak tady je facebooková událost akce: https://www.facebook.com/events/913839955681190/

Jakub Pospíšil
08. října 2019, 09:14
4
Volvo odhaluje budoucnost automobilismu. Bude se nám líbit?

Původně jsem na to chtěl fundovaně odpovídat, ale to je fakt na dlouhé povídání, které by většině lidí stejně nic nepřineslo. Já bych se rozepsal, naštval a pak byl celý den trudomyslný a to mi za to nestojí.
Ale musím říct, že Franzův "pan redaktor Pospíšil" mě po ránu pobavil :)
-
Komentář upraven 8. 10. 2019, 09:37:12

Jakub Pospíšil
07. října 2019, 16:37
0
Ford Escort 1.3L (1981): V jednoduchosti je síla

Já myslím, že bylo ve velmi dobrém stavu. Ta vůle byla u maticového řízení bez posilovače klasika. A co se týče toho sytiče - jako tam by asi troška seřízení nevadila, ale zas to docela dobře ladilo s koloritem celého auta. Podpásovku jsem za celý týden nezaznamenal.

Jakub Pospíšil
04. října 2019, 16:31
12
Volvo odhaluje budoucnost automobilismu. Bude se nám líbit?

J.K.: Já jsem ve Švédsku strávil hodně času, dohromady skoro rok. Dobře, neříkejme tomu komunismus, ale takový skupinový socialismus a snaha o vyšší dobro je tam prostoupena lidmi opravdu dost a občas je to teda extrémně otravné. Místy jsem se tam cítil jak v Demolition Manovi. Všichni tam chtějí, aby se děly "dobré věci" a pokud náhodou se tohoto chtění neúčastníš, tak se z veselého "Hej", kterým tě sousedi častovali stane brzy jen přezíravý pohled, hřebíky na příjezdové cestě a udání berňáku dvakrát do měsíce. Když se pokusíš o přímou konfrontaci ("tak co vás na mě tak strašně štve?"), tak jsou odpovědí jen špatně zahrané nechápavé pohledy. Narovinu ti nikdo nic neřekne, nikdo ti nevynadá. Ale když přijdeš do krámu, tak ztichne družný hovor, když se rozdávají letáky o vesnické burze, tak se k tobě omylem nedostane. A to vůbec nezačínám o tamní provázanosti církve, sociální politiky a povinného dobra... Švédsko je nádherná země, Volva jsou skvělá auta, mezi švédy mám dost kamarádů, ale jsem neskutečně rád za to, že žiju tady u nás a ne na "povinně dobrodiném a šťastném" severu.

-
Komentář upraven 4. 10. 2019, 16:45:19

Jakub Pospíšil
03. října 2019, 16:23
2
Ford Escort 1.3L (1981): V jednoduchosti je síla

Jak se to vezme. Já najezdil pro radost asi 140 kilometrů po okreskách v růžovém Aygu. A bylo to super.

Jakub Pospíšil
03. října 2019, 16:08
0
Ford Escort 1.3L (1981): V jednoduchosti je síla

No, Krabe, přijde mi, že si tam u některých aut malinko pomáháš, ale asi to chápu. To Porsche, tos mě teda chytil na švestkách, tam mi to mělo dojít, že bys bral vzducháč. Ale jinak? Alfa spider nebyla takový lowcost, jako je ten fiatek dnes. myslím, že je to srovnatelné spíš s fiatem x1/9. A tam už je volba těžší. A Ferrari vs. Alfa? To je faul. Ferrari můžeš porovnávat zase jen s Ferrari.
To mini...já nevím no. Koukáš-li na to optikou auta na výlety, staré asi dává smysl. Ale zrovna Mini nemá s původním kromě jména mnoho společného. Vždyť to bylo levné auto pro masy, absolutní lowcost. To to dnešní fakt není.

Já nahlížel spíš na srovnání jako třeba dnešní základní Focus vs. tenhle Escort, nebo třeba ty Lotusy. Prostě v kontextu doby auta se stejnou cílovkou.

Jakub Pospíšil
03. října 2019, 15:35
0
Ford Escort 1.3L (1981): V jednoduchosti je síla

Díky. Držej se mě tak nějak odjakživa. Na základce jsem měl dokonce i DBC-30, ale ty mi pak někdo při tělocviku ukradl. Mám tyhle klasické omalovánkové iluminatory moc rád.

Jakub Pospíšil
03. října 2019, 15:24
0
Ford Escort 1.3L (1981): V jednoduchosti je síla

Díky, zpětná vazba mě vždycky potěší a ta pozitivní samozřejmě obzvlášť. Trochu jsem se bál, zda článek nebude až moc "jednoduchý", ale přišlo mi, že takový styl k Escortu padne nejlíp.

Jakub Pospíšil
03. října 2019, 15:23
4
Ford Escort 1.3L (1981): V jednoduchosti je síla

Jistěže tomu věřím.
Jadrný zvuk motoru je sice super, ale jen do doby, než jadrně drnčí hodinu v kuse při jízdě po dálnici.
Komunikativní řízení bez posilovače je parádní, ale když se pak člověk snaží podélně zaparkovat, tak by za posilovač dal všechen cit v řízení světa.
Karburátorový motor a lankový plyn je fajn, ale jen do doby, než špatně seřízený karbec chcípá motor kdykoli otáčky klesnou pod 1200 ot/min.
A mohl bych pokračovat. Já vím, že tím asi naštvu spoustu zdejších lidí, ale myslím si, že existuje jen úplně mizivé procento lidí (a ne, není to ani Krab), kteří by, kdyby dostali na výběr mezi 40 let starým a soudobým autem stejné kategorie sáhli po starém.

Jakub Pospíšil
03. října 2019, 15:06
0
Volkswagen opravuje padesát let starou chybu

Zrovna jsem to samé vytvořil v malování!

Jakub Pospíšil
03. října 2019, 15:06
2
Volkswagen opravuje padesát let starou chybu

Spíš takhle (jsem photoshop master, co?)

Jakub Pospíšil
03. října 2019, 10:27
2
Ford Escort 1.3L (1981): V jednoduchosti je síla

Koukatelný fotky udělal Radek, ten na to má prostě talent, málo platný.

Jakub Pospíšil
03. října 2019, 10:19
0
Ford Escort 1.3L (1981): V jednoduchosti je síla

Nebyl po renovaci, měl šrámy, místy vyšisovaný lak... Nebyla to typická srazová leštěnka, ale spíš prostě "jen" zachovalé auto.

Jakub Pospíšil
02. října 2019, 16:24
0
Kia Ceed GT: Zbláznil se nám Jeník?

Tam je důležité uvážit i fakt, že Hyundai a Kia jedno jsou, proto tohle odstupňování. Postavit třísetkoňovou Kiu, aby brala zákazníky enku by byl nesmysl. Tohle je doplnění nabídky, na druhou stranu tím, že Ceed je jakýsi "protimodel" i30, nabízí se, že nějaké to decentní sdílení technologií proběhlo (a možná právě proto je tahle Kia tak překvapivě dobrá).
i30n je navíc postrach po stránce údržby - má drahé díly a některé sportovní komponenty prostě nevydrží tolik, jako klasické. Nemluvě o náchylnosti motoru na kvalitu oleje, častou výměnu...prostě je to už trochu závoďák a to sebou nese nutnost pečlivé údržby. To u Kie nebude tak hrozné.

Jakub Pospíšil
02. října 2019, 11:09
0
Kia Ceed GT: Zbláznil se nám Jeník?

Všechno bude, neboj se :)

Jakub Pospíšil
02. října 2019, 10:23
1
Autíčkářův názor: Čeká nás úsvit ruského automobilismu?

Já si uplně nemyslím, že to je snaha "plivat" na věci, ale spíš lidé vychází ze zkušeností. Řídili jste někdy někdo třeba Gazelle? To se tady v u nás svého času dost objevovalo. Mívaly ho často různé městské služby a tak. A byl to hrozný krám. Poruchový, reznul, nejel, žral. Jediné pozitivum byla velká světlá výška a nízká cena. Jenže ve finále to bylo drahé, protože to hned po záruce šlo za pár drobných pryč z firmy, jen aby už se toho dalo zbavit a koupit něco "normálního".
Nebo třeba předchozí Lady. Taková ta řada 211. Vždyť to bylo to samé v bleděmodrém. Rusové umí různé obskurnosti. Hunter, Buchanka, Niva - to jsou všechno utilitární vozidla pro úzkou skupinu velmi spokojených uživatelů. Ale masové auto z Ruska? To už tu bylo několikrát a nikdy to slavně nedopadlo. (A ne, Fiatolada VAZ nebyl taky žádný zázrak, jen to nebyl v porovnání s ostatní centrálně plánovanou produkcí úplný propadák).
Takže ona možná nebude Vesta úplný průser, ale holt si nese image značky a země, která v oboru běžných aut vyrábí krámy. Je to úplně to samé, jako auta z Číny. Možná jsou fajn, v recenzích nevycházejí zle, ale koupili byste si za svoje vydělané peníze nějaký Great Wall Haval? Pochybuju.
-
Komentář upraven 2. 10. 2019, 10:27:13

Jakub Pospíšil
01. října 2019, 22:37
0
Hledání nejjednoduššího auta na důchod

Aha, vidiš, tak to jsem fakt přehlédl. Já měl za to, že pod půlmíč se Golf s "normálním" motorem sehnat nedá a pak tam dole ještě tříválec obhajuješ, tak jsem si to nějak domyslel asi. Mě Golf nepřijde na důchod, ale už skoro rovnou do rakve. To už fakt radši tu Corollu, ta má alespoň šmrnc v tom, že to je sedan.

Jakub Pospíšil
01. října 2019, 22:09
13
Hledání nejjednoduššího auta na důchod

Ale no tak, Krabe. Tady tazatel chce jednoduchý čtyřválec, ideálně atmosféru, nehraje si na značku a ty mu doporučíš Golfa s turbeným tříválcem, kde minimálně čtvrtinu ceny dělá jen fakt, že to je Golf. To je volba petrolheada, co doma dvoudveřové zadokolky přehazuje vidlema? Co bude další tip - Fabia 1.0 TSi Monte Carlo?
Skoro bych tě podezíral z toho, že jeden skoro nejetej Golf Marathon je teď zrovna v áčkách...

-
Komentář upraven 1. 10. 2019, 22:14:22

Jakub Pospíšil
28. září 2019, 11:27
0
Doražte na letošní poslední pražské Kafe&Káry 6.10. v 15:00 na Kotlářce.

Ano, myslíme. Je tam vskutku "fau" a ne "vé, chybka se vloudila.

Jakub Pospíšil
27. září 2019, 12:12
1
Jakub Pospíšil
27. září 2019, 11:00
0
První plně elektrické Volvo se brzy představí

Je to přesně jak říkáš - postavit elektromobil je totiž mnohem jednodušší, než postavit dobrý spalovák. Navíc dost firem nabízí plug&play EV řešení, takže polepit si vlastní sporťák z nakoupených komponent už fakt není moc těžké. Připomíná mi to situaci, kdy se začaly objevovat Arduina a RaspberryPi počítače - najednou bylo jednoduché vyrábět roboty a různá "intelignetní" řešení pro firmy a domácnosti a každý startup to začal sekat jak Baťa cvičky, ale pod povrchem to bylo pořád to samé.

Jakub Pospíšil
27. září 2019, 10:55
0
Peugeot 508 1,6 PureTech GT-Line: Vítej zpět, Peugeote

Startování jednoznačně ano. Je potřeba ten čudel držet cca 1,5 sekundy. Je to nezvyk, ale společný pro všechny Peugeoty.
Brzdy byly u mě uplně v pohodě. Tenhle problém jsem nepozoroval.
Animace budíků se mi líbily, ale já jsem známý tím, že jsem kýčař.
Vyloženě vír v nádrži jsem nepozoroval, ale 8/100 v testovacím týdnu je v rámci kategorie lehký nadprůměr. Not great, not terrible.
Ten zbytek je o osobních preferencích. Za ceníkovku bych taky nakupoval jiné auto, ale za ceny skladovek už bych asi po 508 sáhnul. Ale chtěl bych hezčí barvu a místo karbonu v interiéru dřevo. Odjezdil jsem jeden den v té 508 GT, co testoval Vavris a to bych se nebál nazvat dokonalou konfigurací.

Jakub Pospíšil
27. září 2019, 10:40
0
První plně elektrické Volvo se brzy představí

Já to zas nechci plošně odsuzovat. Některý elektro věci mi dávají smysl. Nemyslim teď Teslu, ale třeba ty Amazon dodávky, nebo Streetscooter. Anebo třeba ta legrační malá Honda. Proti tomu asi nic nemám. Co se týče nějakých finančních injekcí a dotací, to je zase jiná problematika...

Jakub Pospíšil
26. září 2019, 21:48
0
První plně elektrické Volvo se brzy představí

...a to jich ještě celkem většinu ostentativně ignoruju. On to je bohužel trend moderní doby a pokud se bavíme striktně o nových věcech, elektromobily tam dělají dobrých 75% obsahu.

Jakub Pospíšil
26. září 2019, 14:56
1
Peugeot 508 1,6 PureTech GT-Line: Vítej zpět, Peugeote

Vidíš - to já to mám spíš opačně. Říkám si, že když už máš k dispozici displej, tak je zobrazování budíků fakt zbytečnej archaismus. Něco jako kdybys měl na ruce hodinky, na kterých by se na displeji zobrazovaly sluneční hodiny. Mě by vyhovovalo plně editovatelné zobrazení - každému dle chuti to, co potřebuje vidět a kde se mu to zlíbí. Třeba takový otáčkoměr v dnešní době vůbec, myslím si, nepotřebuje v obyčejných autech čísla. Stačilo by barevně rozlišené rozmezí-a tím nemyslim budík, ale třeba jen nějakou "kontrolku", co bude měnit barvy z tmavomodré (podtočený motor) přes zelenou (ideální otáčky), žlutou, oranžovou až do červené. A takových věcí by šlo vymyslet víc.

Jakub Pospíšil
26. září 2019, 13:55
0
Peugeot 508 1,6 PureTech GT-Line: Vítej zpět, Peugeote

Ten otáčkoměr obráceně mě taky štve. Naštěstí se tu dá eliminovat válcovým zobrazením. Smysl nechápu. Třeba Rifter má otáčkoměr "správně", 308 zase opačně... Nevim, je to prostě asi snaha o nějaké odlišení se, ale zrovna to mi moc nesedí.

Jakub Pospíšil
26. září 2019, 12:30
1
Peugeot 508 1,6 PureTech GT-Line: Vítej zpět, Peugeote

Já nemyslel nové v dnešní době. Takže ano, oba dva myslíme jedničkovou ovci. Tam je vzadu ještě o dva řády méně místa, ale i tak je to furt pro většinu českých motoristů volba number one.

Jakub Pospíšil
26. září 2019, 10:46
0
Peugeot 508 1,6 PureTech GT-Line: Vítej zpět, Peugeote

Neříkám, že mě cosi takového taky nenapadlo. Leč jsou to dost rozdílná auta, nemyslím si, že to bude přímá konkurence.

Jakub Pospíšil
25. září 2019, 09:52
0
Ford Sierra Cosworth: Vzestup a pád

Řídil jsem pofacelift a tam nelze nesouhlasit. Podle dobových recenzí ale první kusy byly opravdu dost rozevláté a hodně citlivé na boční vítr.

Jakub Pospíšil
24. září 2019, 19:15
1
Proč Toyota nevyrábí elektromobily?

Můžu tě ubezpečit, že to vidíme jako trapný pokus o to dostat lidi na své stránky a mnoho budoucnosti to tu nemá.

Jakub Pospíšil
19. září 2019, 16:56
1
Uniklé nákresy z patentového úřadu naznačují návrat rotační Mazdy

Já vím, jsem se v tom zamotal. Už jsem dostal zpucovano i v redakčním chatu. Opravím to.

Jakub Pospíšil
19. září 2019, 10:55
0
Střípky z historie Volva: Severské kabriolety

Myslím ale, že na vývoji pracovalo Volvo samotné. Respektive to vydávají za svůj svébytný model i na stránkách automobilky.

Jakub Pospíšil
19. září 2019, 10:48
0
Střípky z historie Volva: Severské kabriolety

Viďžejo. Apartní poklice, splývavá linie střechy, Stylové černé plasty a rafinované křivky karoserie. A to jsi ještě neviděl interiér!

Jakub Pospíšil
18. září 2019, 12:28
0
Oslavy 100 let Citroënu v Letňanech: Důstojně připomenuté výročí

Říkal jsem si, zda si toho vetřelce v galerii někdo všimne. Stála tam opodál s podvalem, ani nevím, co přivezla.

Jakub Pospíšil
17. září 2019, 12:40
0
Tatra 500HB: Kterak se ze skvělého prototypu stal propadák

V obou variantách byl pohon dvou zadních náprav. Je fakt, že to zmiňuju jen v celkem nenápadné větě: "O pohon vozu se staral tatrovácký vzduchem chlazený osmiválec umístěný za zadními hnanými nápravami. " Tu rezervu jsem popsal nepřesně, uznávám. Mělo by tam být spíš "pod stanovištěm řidiče". Naštěstí to je jasné z obrázků.

Jakub Pospíšil
17. září 2019, 10:45
0
Tatra 500HB: Kterak se ze skvělého prototypu stal propadák

Je pravda, že doslova předběhl dobu. Následující 706 RTO neměl ani samonosnou karoserii, ani motor za zadní nápravou - obojí ale využívá drtivá většina dnešních vozů. Samonosnou karoserii měla až řada Š, motor vzadu až "sedmistovka". O zdvojené zadní nápravě nemluvě, té se českoslovenští a čeští konstruktéři vyhýbali až do milénia.

Jakub Pospíšil
16. září 2019, 21:37
0
Tatra 500HB: Kterak se ze skvělého prototypu stal propadák

Díky za pochvalu, to vždycky potěší. Jsem takový samozvaný autobusový nerd, ačkoli jsem oficiálně :) nikdy žádný neřídil.

Jakub Pospíšil
16. září 2019, 21:00
0
Tatra 500HB: Kterak se ze skvělého prototypu stal propadák

Tak to je fakt náhoda, vůbec jsem o tom nevěděl!

Jakub Pospíšil
16. září 2019, 21:00
0
Tatra 500HB: Kterak se ze skvělého prototypu stal propadák

Byla to prý snad kombinace více faktorů, to "z důvodu ceny" je trochu zjednodušené. Praga měla více volných výrobních kapacit a hlavně bylo jednodušší pevnou nápravu přidělat k té samonosné karoserii. Tatrovácké nápravy byly přidelané na rouře, která byla přidělaná zespoda do samonosky, což bylo materiálově a potažmo konstrukčně náročnější.

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chrysler Sebring JR Sedan 2004
Chrysler Sebring JR Sedan

2004 rok výroby
140 koní výkon
2 000 ccm objem

Chrysler 300M 3.5i LPG Tech 2000
Chrysler 300M 3.5i LPG Tech

2000 rok výroby
248 koní výkon
3 518 ccm objem

Dodge Royal Lancer Custom HardTop 4door 1957
Dodge Royal Lancer Custom HardTop 4door

1957 rok výroby
260 koní výkon
5 329 ccm objem

Chrysler 300 coupe 1968
Chrysler 300 coupe

1968 rok výroby
350 koní výkon
7 215 ccm objem

Dodge Charger 5.7 HEMI R/T AWD BA+LPG 2014
Dodge Charger 5.7 HEMI R/T AWD BA+LPG

2014 rok výroby
375 koní výkon
5 700 ccm objem