načítám data...

JakubPospisil

VIP členTento uživatel má VIP členství.
Zjisti více
JménoJakub Pospíšil
BydlištěPraha 3
Registracepřed 8.0 rok.
Poslední aktivitapřed 2.1 hod.
Příspěvků ve fóru344
Komentářů u článků1515
Pozitivních komentářů u článků746
Negativních komentářů u článků15
Možnostinapsat zprávu

Poslední blogy

Zlatý věk levných ojetin je právě teď

03. srpna 2017, 08:59 23 komentářů

Dneska odbočím od popisu svých aut a pokusím se vysvětlit, proč si myslím, že žijeme v tom nejlepším věku pro milovníky levných ojetin.

Archetypy automobilových kategorií. Hledá se nejsedanovitější sedan a nejkombíkovatější kombi.

10. srpna 2017, 09:18 10 komentářů

Jaké první auto se Vám vybaví, když se řekne kupé? Kabriolet? SUV? Moje archetypy automobilových tříd si můžete prohlédnout níže. A ty Vaše mi napiště do komentářů.

Ty nejlepší úpravy pro Vaše auto podle pětiletého Kubajze

14. srpna 2017, 14:43 54 komentářů

Podle čeho jsem ve svých pěti letech hodnotil výkon a rychlost aut? Co nesmělo chybět na žádném sporťáku?


Posledních 50 komentářů

Jakub Pospíšil
03. září 2024, 08:43
0
Porsche 904 Living Legend: To nejhezčí Porsche, které nevzniklo

Zepředu dobrý, ale ten boční profil se mi zdá nějaký rozkydlý.

Jakub Pospíšil
30. srpna 2024, 20:14
0
Proč nemám elektromobil, i když bych byl prý podle tabulek ideální cílovka?

My se potkáváme vkusem na auta pravidelně, míval jsem taky Lancii a málem koupil Jaguar, jen mě pak vlastně spíš náhodou lapily ty Ameriky. RX splňuje moje nároky na "quirks and features", komfort a určitou zajímavost, díky které bych to auto mel rád. Manželce se líbí světlý vnitřek, střešní okno, kamera, posuvná zadní lavice a že je z toho vidět. Jen teda kusy v inzerci jsou dost tristní..kolem Prahy do 200 tisíc už mám prohlednuto asi vše a jsou to hodně vrakovité kusy.

Jakub Pospíšil
26. srpna 2024, 20:50
3
Proč nemám elektromobil, i když bych byl prý podle tabulek ideální cílovka?

Jasně, vycházím zatím ze zkušeností z testovacích aut, kde je kabel součástí auta a sloupek stojí sám. Takhle by to šlo určitě předělat jinak a lépe. Mokrý kabel je ale víceméně detail, hlavně by mi vadilo, že musím v rámci přístupu k hlavní rozvodné skříni vrtat do fasády a pak hloubit příkop cestou ke sloupku, navíc pod stávající zámkovou dlažbou, a jak už někdo dole napsal, jak se začne stavět, tak to lítá. Pod krytým stáním bohužel stojí kabriolet a tak by bylo EV odsouzené ke stání venku.
Racionálně nakupuje auta málokdo, na to jezdí po světě málo golfů a fabií. Já jsem prostě jen moc lakomej :)

Jakub Pospíšil
26. srpna 2024, 17:49
2
Proč nemám elektromobil, i když bych byl prý podle tabulek ideální cílovka?

Nicméně je to skutečně dost zajímavá volba, za tyhle prachy je takhle velké auto a baterie docela dobrý deal a doteď jsem o něm vůbec nevěděl.

Jakub Pospíšil
26. srpna 2024, 10:03
11
Proč nemám elektromobil, i když bych byl prý podle tabulek ideální cílovka?

Co je legračního na té situaci s mokrým kabelem? Vycházím z reálných zkušenosti které mám s testovacími elektromobily a phev. Pracovně jezdím do firmy, kde mají 22 kW sloupky na nabíjení, ale musíš tam mít vlastní kabel. A ve chvíli kdy prší nebo sněží a já tam toho hada musím motat a cpát někam do kufru testovacího auta, které je krásně vyčištěné a v mém vlastním zájmu je ho tak i vrátit, tak zažívám opravdu jistý diskomfort.

A co se týče toho tvého komentáře - přijde mi, že mě tam zase manipuluješ do nějaké pozice obskurního podivína s extrémně vyhraněným způsobem používání aut (musíš mít jedno auto, dva kočárky, projíždět se...). To je ale jednak v přímém rozporu s tím co jsem napsal do článku, a jednak to není vůbec pravda, protože stačí jedna z těchto podmínek které jsou u lidí troufnu si říct celkem běžné, a najednou elektromobil ztrácívelkou část potenciálu.
Já s tím nemám ideologický ani jiný problém, ale zatím se mi elektromobil zdá spíše jako hobby, než něco co by mi mělo usnadnit život. Je to vlastně jako jezdit youngtimerem nebo nějakou amerikou Je to svým způsobem fascinující, hezké, drahé, ale zatím je to tak že majitel je spíš služebníkem té věci, než aby to bylo obráceně.

Čili každému co jeho jest.
-
Komentář upraven 26. 8. 2024, 10:26:11

Jakub Pospíšil
17. srpna 2024, 10:41
6
S Volvem EX30 na delší cestě: Obstojí městský elektromobil při cestě do Itálie?

Tak já myslím, že stačilo, na osobní invektivy tu není nikdo zvědavej.

Jakub Pospíšil
11. srpna 2024, 21:23
4
Hyundai Tucson 1,6 CRDI MHEV: Lehké úpravy v rámci trendů

Zas elektřina jako taková ale přece není nic, co by bylo apriori špatně ne? Nebo už jsme v rámci boje proti EV odepsali i zapalovací kabely?

Jakub Pospíšil
11. srpna 2024, 20:00
7
Hyundai Tucson 1,6 CRDI MHEV: Lehké úpravy v rámci trendů

Celá škála skvělých pohonů co by mohl zabudovat a on by tam dal nafťák z osmdesátek... :)

Jakub Pospíšil
06. srpna 2024, 19:13
1
Fiat Croma Multijet: Nečekaný Fiat

Ber, nebudou.
S promokodem Autickar12 dám 12 tisíc slevu na cestu.

Jakub Pospíšil
28. července 2024, 20:09
6
Dacia Duster hybrid 140: Tak už mě také dostali...

Tak zas po jedenácti letech snad projde šroubovákovým testem všecko, co nebylo nabourané a svařované, ne? Možná nějaká obskurní čína ne. To i ty mazdy jsou sice okyslé, ale ne naskrz. Nedělal bych z toho výhodu, to bychom se dostali brzo k tomu, že je super, že to má čtyři kola.
Nové dustery první generace měly olezlé výfuky a některé spoje korozí s jednotkami tisíc na budíku, nemyslím si, že by to prolezlo skrz, ale dobře to nevypadalo.

Jakub Pospíšil
28. července 2024, 17:43
4
Dacia Duster hybrid 140: Tak už mě také dostali...

Jako takhle - levný dneska není nic, případně občas určitý typ ojetin.
Tohle je ve své kategorii zdaleka nejlevnější, ale není to poznat.

Jakub Pospíšil
28. července 2024, 17:41
1
Dacia Duster hybrid 140: Tak už mě také dostali...

Ale fuj, to mi uteklo a je to ostuda. Jdu to opravit.

Jakub Pospíšil
28. července 2024, 17:40
2
Dacia Duster hybrid 140: Tak už mě také dostali...

Hele já si pamatuju jedničkové dustery co míval Adam na test, u kterých jsme se bavili nad tím, co všecko už na nich je rezaté. V Anglii tomu říkají Dacia ruster. Mělo to spoustu výhod, ale to že to nerezne fakt ne.
-
Komentář upraven 28. 7. 2024, 17:42:25

Jakub Pospíšil
19. července 2024, 20:44
0
Nextbase 622GW: Dashcamerem snadno a rychle

Kabel od držáku odpojit jde, zapíná na spínané plus + má možnost gyra jako ochrana stojícího auta, ale vzhledem k celkem malé kapacitě baterie je to spíš doplňková funkce.

Jakub Pospíšil
16. července 2024, 21:58
1
Jakub Pospíšil
06. července 2024, 19:02
1
Volkswagen Caravelle: Legenda na odchodu

Tak pořád půjde kdyžtak koupit Transita :)

Jakub Pospíšil
06. července 2024, 12:16
2
Volkswagen Caravelle: Legenda na odchodu

Jo, to je přesně to, co jsem myslel. Nebude to tak tvrdý a nebude to mít ten spravnej druh plastů.

Já očekávám, že to bude objektivně mnohem lepší.

Jakub Pospíšil
05. července 2024, 09:15
0
Volkswagen Caravelle: Legenda na odchodu

Za odhlučnění ne, toho v Caravelle zas tolik není.

Jakub Pospíšil
18. června 2024, 13:42
-2
1966 Jaguar E-Type: V češtině není superlativ, který by dostatečně popsal dojmy z tohoto auta

Jako omydlený mejdlo.
Na svou dobu bylo jistě revoluční, ale hezká auta bych hledal jinde.

Jakub Pospíšil
13. června 2024, 18:38
2
Pět důvodů, proč byste si měli koupit Mustanga páté generace a dalších pět, proč se mu raději vyhnout.

Přesně takhle jsem to měl s Mazdou MX-5 ;)
Spoustu aut si člověk nějak vysní a pak se ukáže, že jsou úplně jiná.

Jakub Pospíšil
04. června 2024, 20:08
0
Autíčkář se ptá: Jak by vypadalo vaše ideální auto pro každý den?

Promiň staromile, já měl otevřené admin rozhraní na dvou oknech současně a to občas pak takhle dělá bordel v příspěvcích.

Psal jsem že cx-60 je překvapivý krám a z porovnání hybridu (velmi špatný) a dieselu (lepší, ale pořád ne ok a velmi drahý) nám vyšlo nejlépe koupit si něco jiného.
Moc dobře to nejezdí a motor taky není žádný zázrak. Mi přijde, že Mazda vždycky vymýšlí znovu kolo a pak jim holt občas vyjde hranaté.
A myslím, že velká SUV s velkými motory um i stejně nejlíp v USA, tak na co chodit ke kovaříčkovi...
-
Komentář upraven 4. 6. 2024, 20:10:39

Jakub Pospíšil
03. června 2024, 21:37
1
Trabant 601: Nezapomenutelný kus historie, nenáviděný i milovaný

120, Moskal, Lada, nebo Trabant, to jsou vyhlídky na kvalitní zážitky co si nemají moc co vyčítat. Z toho bych nakonec asi vzal toho Trabanta. Ale kolem kila půjde najít i rozumně rezatý W123, nějaké starší Fiaty v méně zadaných specifikacích, menší Opely, nebo Francouzi. A ve všem bude to svezení úplně někde jinde.

Jakub Pospíšil
30. května 2024, 17:24
3
Autíčkář se ptá: Jak by vypadalo vaše ideální auto pro každý den?

To co mám ve stavu nového auta a s nejvyšší výbavou, co se tehdy dělala.

Jakub Pospíšil
10. května 2024, 11:54
1
Ford Tourneo Courier 1.0 EB Active: Vizáž Defenderu, ovládání osobáku a prostor jako v dodávce

Vím, že to není úplně takový případ, ale vezl jsem tím dva lidi, dva dospělé a nějaký náklad a nepoznal jsem prakticky rozdíl oproti prázdnému autu. On ten ecoboost působí jako dost dospělý motor, dokonce o dost lépe než jinak fakt podařené litrové TSI. Ale taky mi tam hlodá červík pochybnosti a hrozně rád bych v tom viděl jedna-pětku, to nebudu lhát. Obzvlášť kvůli tomu přívěsu a tahání věcí "kolem baráku".

Jakub Pospíšil
14. dubna 2024, 13:34
2
Ptejte se: Jaký doplněk k elektromobilu?

Vážně ještě nikdo nenapsal "elektrocentrálu"?
Mile mě překvapujete.

A jinak - kochací a pěkně vypadající je Mustang s197 v nějaké vrcholné specifikaci, navíc je to generace co jde provozovat směšně levně stran dílů a na ceně už moc nepadne.

Myslím, že dokonce před nějakým časem proběhl inzerci jeden zachovalý Bullit z roku snad 2008? To by mohlo být ideální.

Jakub Pospíšil
13. dubna 2024, 09:02
0
Ford Expedition: Řešení občasné rodinné dopravy?

Na geometrii byli (ale je to tak pět let zpátky) šikovní v pneu procházka Strašnice. Tehdy jsem tam dovezl Mazdu 323 s úplně zarezlou nápravou (plechcup) a trápili se tam s ní dokud fakt plamenem a kdo ví čím vše nepovolili a nezastavili tam geometrii. Ještě když věděli že to je na okruh, tak nabídli ostřejší setup, po nastavení se pak za pár km jeden šroub ještě protocil a geo se rozhodila (ale to byla fakt chyba toho, jak to bylo stare a rezavé), tak jsem tam přijel a oni to zadarmo ještě znovu předělali. Byla to sice dražší geometrie, ale dobrá.
Pak jsem tam pravidelně vozil i Volva a taky vždy spokojenost.
Ale je to už dlouho a může to nyní být jinak.
-
Komentář upraven 13. 4. 2024, 09:06:54

Jakub Pospíšil
12. dubna 2024, 20:09
0
Ford Expedition: Řešení občasné rodinné dopravy?

Tento paradox může za to, že je většina levných českých amerik v takovém stavu v jakém je. Protože to opravují poloopice kladivem, ačkoli je to reálně často plnější elektroniky, než stejně stará evropská produkce.

Jakub Pospíšil
12. dubna 2024, 16:02
0
Ford Expedition: Řešení občasné rodinné dopravy?

Já bych hrozně rád někoho na Ameriky s klidem doporučil, ale vlastně nemohu. Teď zkouším nový servis tak uvidíme. Ale jinak mám zatím vždy zkušenost, že buď chybí preciznost (vono se to nějak zamazne - a pak jsou zaslepená čidla a přídavné řídící jednotky v motoru oblbujici ta zaslepená čísla našroubována na samořezných šroubech), nebo se bezhlavě vyměňuje všecko, ale bez efektu, nebo se prostě mlží a šidí (když po měsíci ticha zavolám zda je ta věc co měla být za tři dny hotová aspoň v procesu, ozve se něco"no, já mám vaše auto na dílně a je to hroznej průser", přitom GPS lokátor s čidlem na startéru ukazuje, že se auto od dne kdy jsem ho přivezl nehnulo. Nebo ještě hůř že s ním někdo denně jezdí domů). Jeden den díly "už jedou z USA", další týden je "budeme objednávat". Kolem aut je to všeobecně bída, ale Ameriky jsou fakt průser. Takže co jde, dělám sám a u zbytku jsem už několikrát udělal to, že jsem vytiskl dílenský manuál, nakoupil díly a pak to předal znamemu mechanikovi, co sice Ameriky nedělá, ale podle návodu to nějak zvládl. To ale neřeší diagnostiku různých problémů a tak.
-
Komentář upraven 12. 4. 2024, 16:06:58

Jakub Pospíšil
11. dubna 2024, 12:24
0
Ford Expedition: Řešení občasné rodinné dopravy?

5.7 žere víc by default, express má větší čelní plochu. Ale 22 je dost, to bych čekal možná tak striktně při městském provozu.

Jakub Pospíšil
11. dubna 2024, 10:22
0
Ford Expedition: Řešení občasné rodinné dopravy?

Jak píše heavysmoker. Myslím že nová fabie bude bezpečnější. Čelní náraz to asi teda absorbuje lépe, ale není to tak, jak si často lidé myslí, že je to super bezpečný tank.
Zas na druhou stranu koncepcí to k rychlé jízdě nesvadi, i na dálnici tomu sedí nejvíc těch 120, pak už to prostě není ono, ctyrkvalt točí moc vysoko. Je to klidné auto.
-
Komentář upraven 11. 4. 2024, 10:23:48

Jakub Pospíšil
09. dubna 2024, 18:41
1
Jakub Pospíšil
02. dubna 2024, 18:40
2
Řídit odbor dopravy jako firmu

Teď si to po sobě čtu a ta hlavní myšlenka je tam trochu utopená takže jednoduše: Já naopak nadávám na vládu, že toleruje prostředí, ve kterém může kamion řídit skoro každý, kdo se umí podepsat a nemá odvahu na to jasně říct "Tady jsou nějaká přísná pravidla, my je budeme vymáhat, ale zároveň k tomu dodáme prostředí, kde jsou splnitelná". Jenže to by stálo peníze a vyžadovalo by postupovat koncepčně a promyšleně s dlouhodobými plány a ne jednoduchými a nedomyšlenými výkřiky do tmy, jako je onen zákaz předjíždění na D1 - to je prostě jen líbivé gesto, které neřeší systémový problém, jen se kolem něj chvíli zavíří média, všichni o tom uslyší a to naneštěstí v dnešní době stačí.

Jakub Pospíšil
02. dubna 2024, 18:30
4
Řídit odbor dopravy jako firmu

Ne, já naopak říkám, že by to mělo stát mnohem víc peněz, aby se tam dalo mnohem lépe vydělat. Pak můžeme mít lepší kamionaky, taky těch vozu bude min, protože se nebude vozit každá pitomost. A budou to dělat rozumný lidí co to dělat chtějí. Ono je ve společnosti furt nějak zapamatované, že kamionaci berou spoustu peněz. To ale už dávno neplatí a já bych za to tu zodpovědnost teda nevzal ani náhodou. Ale pak se nemůžeme divit, že to dělají lidí co to dělají jen z nutnosti a nemají na to - hlavně psychicky. Proto se ve finále neřeší ani dodržování věcí jako ometani ledu. Ono to teda občas někoho prizabije, ale řidičům je to jedno, protože vytáhnou svůj argument "nebejt nás, nemáte toaletní papír v Lidlu" a tím mají vyřešeno.
Dokud mě ale paleta přes půl republiky stojí 500 korun do druhého dne, není v tom soukolí na lepší plat řidiče místo. A za těch málo prachu tam budou holt tací, co pravidla neřeší a empatie je pro ně sprosté slovo.
Já bych po tom naopak šlapal maximálně a vyžadoval všechna pravidla velice striktně. Doprava zásadně zdraží a tomu oboru to jen prospěje.
-
Komentář upraven 2. 4. 2024, 18:32:19

Jakub Pospíšil
02. dubna 2024, 12:07
2
Řídit odbor dopravy jako firmu

Problém kamionové dopravy nejsou politici, ale to, že je tak směšně levná. Potom se není čemu divit, že nemalá část řídičů jsou lumeni kterým bych nesvěřil ani ořezávátko (doby kdy byl kamionak pan řidič jsou už pryč a většina schopných už toho času dělá něco jiného), že je kamionu zbytečně moc a se v oboru kamionové dopravy nerespektuje celá řada zákonů a nařízení. Ona i ta D1 není tak horká, sice se to tam oficiálně nesmí, ale reálně se moc nezměnilo a kamiony v levým furt jsou...

Jakub Pospíšil
31. března 2024, 12:31
1
Renault Megane Grandtour TCe140: Ta správná verze

Jde to koupit za trochu méně peněz i s manuálním sestikvaltem.

Jakub Pospíšil
31. března 2024, 10:35
3
MG5 Electric: Zajímavá směsice jízdní vytříbenosti a zbytečných chyb

Ono to je složitý. Přijde mi že speciálně VW staví EV auta tím stylem "uděláme to jako vždycky". Jenže ono je to prostě něco úplně jinýho a tak to nakonec moc nefunguje. Tesla začala s čistým stolem a tak mohli vyvinout od začátku věc co je přímo na míru elektrická a funguje dobře. Tím myslím drivetrain. Ty věci okolo naopak za moc nestojí, protože tam chybí ty zkušenosti.

Tady SAIC ze článku je jako všecko čínské. Soudruzi okoukali, co že si u nich západní firmy nechávají vyrobit a pak to osekali na dřeň a vyrobili za polovic.
-
Komentář upraven 31. 3. 2024, 10:37:49

Jakub Pospíšil
30. března 2024, 16:20
5
MG5 Electric: Zajímavá směsice jízdní vytříbenosti a zbytečných chyb

Ale zas je to MG, takže to smrdí levným plastem. To si nevybereš :)

Jakub Pospíšil
29. března 2024, 20:57
3
Renault Megane Grandtour TCe140: Ta správná verze

To by se přepákovalo, francouzi tahle řešení umí.

Jakub Pospíšil
29. března 2024, 19:22
-1
Jakub Pospíšil
26. března 2024, 07:38
0
Jakub Pospíšil
25. března 2024, 20:23
-1
Bazarový snílek: S nebem nad hlavou a kamarády za zády

Některé verze Audi a4 (obrázek níže).

A pak novější wranglery, které mají odnímatelný hardtop a dveře. Což není úplně prakticky kabriolet. A pak, to mi ale už poradil Google, prý ještě existuje petimistna DS3 s plátěným dílem strechy.
-
Komentář upraven 25. 3. 2024, 20:25:08

Jakub Pospíšil
25. března 2024, 19:41
1
Dacia Sandero Stepway Extreme Eco-G: Se vším, co jde, a stále hodně pod půl milionu

No...o moc není. Měli jsme je vedle sebe onehdá s Machačem a vyhrálo to za nás za oba Sandero. https://www.autickar.cz/clanek/dacia-sandero-tce-90-cvt-nevytahuju-se-rostu/

Jinak Tivoli žere a v některých věcech je hůře dimenzované - Dacia je dost festovní a řemeslně náhodou překvapivě slušně zpracovaná. Začištěné sváry a podobně. MG není varianta, je to hrozný odbytý krám co smrdí jak cvičky. Vitara je dobrá, ale problém je ji takhle jak je napsáno sehnat. Specky skladem se většinou liší. Navíc Dacia má velký trumf ve formě levného a relativně spolehlivého CVT. Takže jo - je to fakt dost výhodné.

A já se jdu zahrabat, protože tu obhajuji základní Dacii. To jsem to dopracoval :D
-
Komentář upraven 25. 3. 2024, 20:14:08

Jakub Pospíšil
23. března 2024, 09:17
5
Jakub Pospíšil
21. března 2024, 10:30
0
Škoda Superb Combi poprvé naživo: Zas o něco lepší auto, revoluci ale nečekejte

vypadá to jak takový ten jejich olivový recyklát, to ale není nakonec špatný materiál....

Jakub Pospíšil
07. března 2024, 16:55
0
Citroen Berlingo Profi+: Má svoje vady, ale rádi mu je odpustíte

To je z kaluže. Na fotkách je vidět prostředí kde jsem jezdil, jsou to polnacky kolem motokrosové trati a bylo po dešti.

Jakub Pospíšil
07. března 2024, 13:17
8
SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo: Překvapivě dobré auto s ještě překvapivější cenovkou

Je to jedno z těch aut, co bude vypadat lépe, až za ním nedobrzdí transit.

Jakub Pospíšil
07. března 2024, 12:48
0
SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo: Překvapivě dobré auto s ještě překvapivější cenovkou

Zrovna u Tivoli je ale zásadní výhoda, že se na to auto stačí kouknout ze zadobočního pohledu a rázem jsou kliky a jejich nesourodost naprosto marginální problém.

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Lincoln Continental Town Coupe 1979
Lincoln Continental Town Coupe

1979 rok výroby
159 koní výkon
6 590 ccm objem

Lincoln Town Car  1990
Lincoln Town Car

1990 rok výroby
150 koní výkon
4 999 ccm objem

Ford F150 Ford F-150, 4X4,ODPOČET DPH 2020
Ford F150 Ford F-150, 4X4,ODPOČET DPH

2020 rok výroby
400 koní výkon
4 998 ccm objem

Ford F350 6.4 V8 4x4 | Lariat 2008
Ford F350 6.4 V8 4x4 | Lariat

2008 rok výroby
347 koní výkon
6 400 ccm objem