načítám data...

TheKubajs

VIP členTento uživatel má VIP členství.
Zjisti více
JménoJakub Pospíšil
BydlištěPraha 3
Registracepřed 3.2 rok.
Poslední aktivitapřed 1.6 min.
Příspěvků ve fóru260
Komentářů u článků549
Pozitivních komentářů u článků199
Negativních komentářů u článků2
Možnostinapsat zprávu

Poslední blogy

Kubajs se představuje

12. července 2017, 09:30 10 komentářů

Kdo je Kubajs? Proč chce psát blog? Je to vůbec "autíčkář"? Odpověď se dozvíte, budete-li číst dál.

Hazardní svištění aneb Kubajzovo první auto.

18. července 2017, 14:45 5 komentářů

Kdo chce opici, musí mít na banány. Anebo být dostatečně šílený na to, aby si myslel, že ho hladovějící opice nezabije.

Zlatý věk levných ojetin je právě teď

03. srpna 2017, 08:59 23 komentářů

Dneska odbočím od popisu svých aut a pokusím se vysvětlit, proč si myslím, že žijeme v tom nejlepším věku pro milovníky levných ojetin.


Posledních 50 komentářů

Jakub Pospíšil
včera v 10:24
0
Bazarový snílek: Když se zima zeptá

Jo, přesně. Smržovskej ZIL i toho Zetora si taky pamatuju. A ještě koncem zimy se občas v ulicích okresu Jablonec objevoval takový speciální pásový nakladač na sníh. https://d15-a.sdn.szn.cz/d_15/c_img_E_G/hNrtZj.jpeg?fl=cro,0,0,800,451%7Cres,1200,,1%7Cwebp,75

Jakub Pospíšil
08. prosince 2019, 22:04
0
Autobusy Avia: Technologie vytěžená na maximum

Díky, toho ocenění si vážím. O řidičáku v poslední době (zase - byl na spadnutí v době, kdy jsem dělal průvodce v CK a v autobuse trávil polovinu měsíce) přemýšlím, žel je to pořád nějakých 25 táců hozených do něčeho, co vlastně nepotřebuju, takže se mi to malinko příčí. Ale třeba časem...

Jakub Pospíšil
08. prosince 2019, 22:00
0
Autobusy Avia: Technologie vytěžená na maximum

Tak to je hustý. Myslím, že to bude nějaká domácí výroba. Ta zadní stěna je bastl ze zadní stěny kabiny klasické krátké Avie.

Jakub Pospíšil
05. prosince 2019, 14:15
2
Plechcup 2019: Konečné výsledky a zhodnocení sezóny

To je právě ono - ale někteří to s klidem schovají do "běžné údržby" a jede se dál...

Jakub Pospíšil
05. prosince 2019, 14:13
0
Plechcup 2019: Konečné výsledky a zhodnocení sezóny

Brání mi v tom to, že chápu pravidla v celkovém rámci. Jasně, můžu koupit prakticky cokoli a pak z toho sundat díly, uskladnit je a tvrdit, že se prodávají za nějaké částky a tak to vychází, ale tím finanční limit úplně ztrácí smysl.

Jakub Pospíšil
05. prosince 2019, 12:02
0
Autíčkář se ptá: Jakou nejhorší poruchou vás naštvalo vaše auto?

No, jak už jsme si psali - za tu cenu by mělo být skoro jak nové :)

Jakub Pospíšil
05. prosince 2019, 11:22
2
Plechcup 2019: Konečné výsledky a zhodnocení sezóny

Snažíme se tím srovnat podmínky, to je vše. To, že můžeme něco odkoupit ještě neznamená, že to uděláme. Navíc zprávu o tom, že chceme auto odkoupit dáváme před závodem, závodník se sám může rozhodnout, zda pojede závod a pak vůz prodá, nebo raději odstoupí a vůz si nechá.
Baví mě, jak byl svého času hrozný problém s Robinovou MR2, lidé se oháněli tím, že Robin se "taháním" aut z UK živí a tak má lepší výchozí pozici, umí v tom chodit a má k dispozici spoustu dílů "inhouse". Co si budeme povídat, s těmi BMW je to úplně stejná situace.
Plechcup je (a vždycky byl) hlavně o tom, že závodění může být levné a není třeba na něj mít nějaká zvláštní silná auta. První ročníky měly dokonce pravidlo, že vůz musí mít platnou STK a dojet po ose. Představa byla taková, že člověk vezme svoje omlácené daily, vyhází sedačky, bordel z kufru, udělá pár koleček a tím samým autem zas odjede domů. Určitě není účelem z toho udělat závody pochybných vyšmelených ghetto buildů.
Ta poznámka k tomu, že lidé nadávají místo toho, aby udělali stejnou věc - pokud ji považují za něco, co je proti pravidlům, tak ji neudělají z principu, ne?
-
Komentář upraven 5. 12. 2019, 11:26:27

Jakub Pospíšil
05. prosince 2019, 11:04
0
Autíčkář se ptá: Jakou nejhorší poruchou vás naštvalo vaše auto?

Nemůžu říct, že by mě soustava nápadů, v nichž figuruje montážní pěna a staré karimatky nenapadla...

Jakub Pospíšil
05. prosince 2019, 10:56
0
Autíčkář se ptá: Jakou nejhorší poruchou vás naštvalo vaše auto?

Jo, ten bitumen je krasny, ale zas ja bych potreboval byt v sobotu pojizdny :D

Jakub Pospíšil
05. prosince 2019, 10:35
0
Autíčkář se ptá: Jakou nejhorší poruchou vás naštvalo vaše auto?

Ano, na ty styčné plochy se chystám, tam to vrže hrozně. Zatím jsem to řešil tak, že jsem si v trafice zakoupil sadu cigaretových filtrů a cpal je do spár, což trochu pomohlo, ale je to takové vidlácké řešení.

Jakub Pospíšil
05. prosince 2019, 10:28
0
Autíčkář se ptá: Jakou nejhorší poruchou vás naštvalo vaše auto?

To není blbý nápad. Mám doma pár rolí mirelonu s ALU vrstvou, které už asi nikdy na nic nevyužiji, tak je pošlu do podlahy.

Jakub Pospíšil
05. prosince 2019, 10:21
0
Autíčkář se ptá: Jakou nejhorší poruchou vás naštvalo vaše auto?

A není krizovým bodem, kudy se hluk dostává do interiéru, spíše firewall, než podlaha? Abych nevytlumil podlahu a nic z toho.

Jakub Pospíšil
05. prosince 2019, 10:20
0
Autíčkář se ptá: Jakou nejhorší poruchou vás naštvalo vaše auto?

V té době jsem byl ještě větší motolama, než teď, takže jsem funkci auta vnímal jako "tady se leje nafta -> magic happens -> tady se to otáčí a dělá věci". Dneska už bych s takovou vervou neměnil, ale tenkrát to holt bylo stylem "kluci v servisu říkali, že by se to mělo vyměnit".
-
Komentář upraven 5. 12. 2019, 10:23:09

Jakub Pospíšil
05. prosince 2019, 10:03
1
Autíčkář se ptá: Jakou nejhorší poruchou vás naštvalo vaše auto?

Jo počkat - jako odhlučňovat ještě víc, než je to odhlučněné v sérii?
-
Komentář upraven 5. 12. 2019, 10:05:17

Jakub Pospíšil
05. prosince 2019, 10:02
0
Autíčkář se ptá: Jakou nejhorší poruchou vás naštvalo vaše auto?

Budu odhlučňovat - molitany už jsou snad proschlé, tak je tam zítra naskládám nazpět. Snažil jsem se je vyřezávat systematicky a mám takovou naivní představu, že s trochou nadšení a gafy se mi to tam povede nacpat zpět ve víceméně továrním setupu.
Lybru už nemám - měl jsem ji tři roky, bylo to fajn auto, které jsem koupil vlastně omylem. Ale v redakční garáži stále jedna Lybra je - Hamster má kromě Delty ještě sedan v dvoulitrovém benzínu s automatem.

Jakub Pospíšil
04. prosince 2019, 11:31
8
Dacia Dokker Stepway 1.5 dCi: Levná, upřímná a hlavně nová

Chudák Adam si do sytosti užil zednářskou lóži... Teda zednickou Lodgy.

Jakub Pospíšil
04. prosince 2019, 10:25
3
Dacia Dokker Stepway 1.5 dCi: Levná, upřímná a hlavně nová

Protože v tomhle jezdí ti, co prodávají pravý zlato, neasi.

Jakub Pospíšil
03. prosince 2019, 09:17
2
Plechcup 2019: Konečné výsledky a zhodnocení sezóny

Přesně tak. Správný plechcup speciál poznáš podle toho, že tajně doufáš, že ho někdo fakt za tu dvacku koupí.
-
Komentář upraven 3. 12. 2019, 09:18:29

Jakub Pospíšil
02. prosince 2019, 23:03
0
Plechcup 2019: Konečné výsledky a zhodnocení sezóny

No bez kol, ložisek a chladiče bych toho asi moc nenajel hele :D

Jakub Pospíšil
02. prosince 2019, 22:20
0
Plechcup 2019: Konečné výsledky a zhodnocení sezóny

Pořád trochu doufám, že pomůže ta hrozba odkupu. Pokud někdo přistaví sice rozprodaný vrak, ale pořád s motorem v hodnotě 20k a koly za další dvacku, mohl by se reálně bát, že mu to zkoupíme.
Vaše Alfa je sice úctyhodná, ale ačkoli někteří členové redakce projevují masochistické sklony, na její koupi jsme asi moc pohodlní :)

Jakub Pospíšil
02. prosince 2019, 21:48
0
Plechcup 2019: Konečné výsledky a zhodnocení sezóny

Vojto, o tom něčem podobném jsme také přemýšleli, ale přišlo nám to pro účastníky demotivující. Prakticky by to znamenalo diskvalifikaci za vítězství a čistě teoreticky by tak klíčem k celkovému vítězství PC bylo zajíždět pravidelně druhé místo.
S cenou 15.000 včetně pneumatik počítáme. Případný odkup auta za dvacet tisíc bude realizován přesně ve stavu, ve kterém kroužilo po okruhu (tzn s těmi konkrétními koly a pneumatikami).

Jakub Pospíšil
02. prosince 2019, 21:21
1
Plechcup 2019: Konečné výsledky a zhodnocení sezóny

Přemýšleli jsme o rozdělení na stavby, roadworthy, auta na slickách, červená auta, zadokolky, auta do 1600 ccm, auta nad 1600 ccm a auta, která řídí člověk, co má na hlavě helmu. Nakonec jsme se na to ale vykašlali, protože bychom to mohli dělit donekonečna.
Limit patnácti tisíc zůstává. Inflace sice funguje, ale auta z počátku tisíciletí postupně zlevňují a na trati jsou většinou po odlehčení o vagon lepší, než levné vraky z devadesátek.
S cenou je nakonec vždy myslet na jediné - pokud projedete startem plechcupu, tak počítáte, že vaše auto, ve stavu jak právě krouží po okruhu, může redakce bezprostředně po skončení stintu odkoupit za dvacet tisíc na ruku. Je na zvážení každého účastníka, zda toto riziko podstoupí.
Jak je vidět o dva komentáře výše, leckoho (a troufnu si říct, že většinu) by dvacka za jejich vrak potěšila.

-
Komentář upraven 2. 12. 2019, 21:25:09

Jakub Pospíšil
02. prosince 2019, 13:42
0
Plechcup 2019: Konečné výsledky a zhodnocení sezóny

Nene, limit plechcupu je stále 15k, ale redakce může koupit libovolné auto za dvaciáše, aby to bylo zajímavé i pro závodníky.
U FTO občas trochu bojuju s tim, zda je všechno, co se na něm děje stále jen "běžná údržba", nebo spíš rebuild. Ale nakonec je to asi jen na tvém svědomí (a na strachu z toho, že to fakt koupíme) :)

Jakub Pospíšil
02. prosince 2019, 13:04
4
Plechcup 2019: Konečné výsledky a zhodnocení sezóny

Říkáš, že nemáme řešit redakční sporťák a na jaře si budeme moct na Plechcupu pořídit za dvacku turbené FTO? :D
-
Komentář upraven 2. 12. 2019, 13:14:02

Jakub Pospíšil
02. prosince 2019, 11:11
0
Chceme nová auta?

Tyjo, to má 850R fakt tak rozdílný jízdní projev oproti T5 Volvu V70 první generace? Protože nedávno jsem ujel asi 300 km jedničkovou té pětkou fakt v hezkém a opečovávaném stavu a ačkoli to táhne fakt krásně, tak řidičsky je to pořád kladivo s motorem v předním nárazníku, které v zatáčkách chce vyletět po tečně ven.

Jakub Pospíšil
28. listopadu 2019, 11:21
1
Audi Q3 Sportback 35 TDI: Řízeno trendy

Tady se dá dohledat jeden článek o RX7-FC. Fotili jsme ji na Točné, po dešti. Takže samozřejmě v konfiguraci "tři mladá telata" nás nenapadlo nic lepšího, než chtít to vyfotit v driftu. Jenže ona ta mrcha na semislickách docela drží i na mokru. Takže když ani napotřetí nešla bokem sama, přišlo na ručku. No a taky to skončilo ve škarpě. Autu se nic nestalo, jen pod lízátko na nárazníku se zašprajcovalo pár listů, které nešly ven.

Jakub Pospíšil
28. listopadu 2019, 11:01
2
Audi Q3 Sportback 35 TDI: Řízeno trendy

Tak probublávají zvěsti třeba o demontáži motoru z nějakého Forda v nějaké zatáčce u nějakého perníkova. Ale to už je stará historka.

Jakub Pospíšil
28. listopadu 2019, 09:27
1
Audi Q3 Sportback 35 TDI: Řízeno trendy

To jsou přísně střežená redakční tajemství, která se předávají výhradně verbální formou :)

A občas teda propálíme něco i v komentářích, ale je to takový bonus pro pozorného čtenáře.
-
Komentář upraven 28. 11. 2019, 09:29:36

Jakub Pospíšil
27. listopadu 2019, 23:25
1
Audi Q3 Sportback 35 TDI: Řízeno trendy

Moc díky, to se čte hezky. Zatím mě teda nikdo uplácet nezkoušel, takže s tou neúplatností to není úplně relevantní příspěvek, ale asi bych byl docela drahý. Jak se v redakci s oblibou říká - pokud nejsou pětitisícovky zarovnané s roletkou kufru, tak to na pozitivní recenzi nestačí :)

Jakub Pospíšil
27. listopadu 2019, 23:23
0
Audi Q3 Sportback 35 TDI: Řízeno trendy

Bylo to o milimetry, ale nárazník to přežil. Do terénu to ale není. Měl jsem o to chvílemi trochu strach. Pak se pod tím začal na jedné haldě trhat svah, tak jsem jel raději domů. Převrácené bych to asi nevysvětlil.

Jakub Pospíšil
25. listopadu 2019, 09:48
1
Mitsubishi L200 Rock Proof: Na konec světa a zase zpátky

Chtěli svézt na korbě za kulometem :)

Jakub Pospíšil
21. listopadu 2019, 10:05
16
Bazarový snílek: Co bych si koupil, kdybych nebyl srab

Jo, ta funguje obráceně - vyrobí průjezdnou ulici ze slepé.

Jakub Pospíšil
21. listopadu 2019, 09:59
2
Bazarový snílek: Co bych si koupil, kdybych nebyl srab

Myslím, že by ti mohlo být úplně jedno, jestli to sousedům vadí. Přinejhorším bys na korbu časem pořídil nějaké ty balistické střely a názorně všem vysvětlil, že slepá neprůjezdná je jediná správná ulice.

Jakub Pospíšil
20. listopadu 2019, 10:41
0
Dacia Duster TCE100: Dále, než všichni ostatní

Vůbec ne, o tu výbavu nejde. Já mám v daily autě taky jen klimu, rádio a elektrická okénka. U Dacie mě mrzelo zpracování, některé věci byly vyloženě odbyté. A znovu - být to v autě za 250, které by třeba nemělo příplatkovou metalízu, stálo na plecháčích a mělo jednodinové rádio, tak to asi přejdu. Ale tady už to nešlo.

Jakub Pospíšil
20. listopadu 2019, 10:33
1
Dacia Duster TCE100: Dále, než všichni ostatní

Zakopaný pes bude asi v té konfiguraci. A teda v sedačkách - ty byly fakt tvrdší, než kancelářská židle. S těma ojetinama - 15 let staré auto pro každý den je trochu opruz (ačkoli já mám dvacetileté a vlastně mi v ničem nevadí), ale třeba dvouletá ojetá kia má pořád pět let záruky a bude prostě kvalitativně jinde. Ale chápu - pořád není nová.

Jakub Pospíšil
20. listopadu 2019, 09:29
1
Dacia Duster TCE100: Dále, než všichni ostatní

Přijde mi, že vlastnictví Dacie místy přerůstá (jen u některých nutno říci) do takového specifického stylu života. Trochu pozérství stylem "koukněte, jak jsem prokouknul automobilové lobby". Bohužel to na mě občas působí až fanaticky. Každé zboží má svého kupce a jsou místa, kde některé Dacie dávají smysl. Ne tahle konkrétní. Třeba včera jsem se svezl Dokkerem a asi tomu nemám co vytknout. Je to novodobá Felicia VanPlus. Taková auta jsou potřeba a je dobře, že vznikají. Dělat z nich ale něco víc oproti běžné produkci, to se mi teda příčí.
A pořád se nemohu zbavit dojmu, že většina ojetin odvede lepší práci, ale to je prostě individuální.

A v takových nějakých intencích vznikl i ten článek. Tento Duster mně osobně přišel jako krám, u kterého žádat 400 tisíc je nebetyčná drzost, ne onen "upřímný přístup", za který je Dacia často chválena.

-
Komentář upraven 20. 11. 2019, 09:36:27

Jakub Pospíšil
19. listopadu 2019, 16:49
0
Dacia Duster TCE100: Dále, než všichni ostatní

Nechám stranou všechny ostatní věci, i když s nima nesouhlasím, ale nedá mi spát jedna věc - fakt je ve hře výměna Mondea (jakékoli generace) za Duster? Vždyť to auto je fakt o vagon horší úplně ve všem.

Jakub Pospíšil
18. listopadu 2019, 13:06
0
Dacia Duster TCE100: Dále, než všichni ostatní

Ano. Ten pedál o moc více poloh neměl. Místy je ale nedostatek výkonu fakt nebezpečný, typicky v případě, že je potřeba zrychlit ze stovky na třeba sto třicet. Na pětku automobil netáhne a čtyřka se tváří přetočeně a taky netáhne. Labužnický zážitek.

Jakub Pospíšil
18. listopadu 2019, 13:00
0
Dacia Duster TCE100: Dále, než všichni ostatní

Ano, první logan MCV v úplném základu s benzínovou 1,4 jsem kus řídil. Bylo to velmi podobné, akorát místo rádia byla schránka na drobnosti.

Jakub Pospíšil
18. listopadu 2019, 09:47
0
Dacia Duster TCE100: Dále, než všichni ostatní

Já to vnímal tak, že to bude zcela jistě hrkat a vrzat, ale stále pojede i po tom, co tím srazím srnu, netrefím dveře od garáže a podobně. Ono tam nic moc není, takže šance, že se něco rozbije a povede to k úplnému zastavení auta je stlačena na minimum.

Jakub Pospíšil
12. listopadu 2019, 12:11
0
Ford Mondeo HEV: Opomíjeno neprávem?

Aha! Tak to asi nikoho z nás nenapadlo. Tolik k biologické erudovanosti redakce :D

Jakub Pospíšil
08. listopadu 2019, 12:15
1
Jakub Pospíšil
04. listopadu 2019, 08:34
0
Toyota Yaris Hybrid GR-Sport: Neobvyklý mix

Teda tvrzení, že zátah nad 130 je srovnatelný se zatahem od 50 výš je docela odvážné. Přišlo mi, že nad 150 se to auto vyloženě už trápí, omezovač na 165 je rána z milosti. Ale to vůbec nevadí, je to městské auto, ne dálniční stíhačka. Takže naladění na rychlé 0-50 je vlastně docela na místě.
-
Komentář upraven 4. 11. 2019, 08:34:36

Jakub Pospíšil
04. listopadu 2019, 08:28
1
Toyota Yaris Hybrid GR-Sport: Neobvyklý mix

Už jsem na to odpovídal i na facebooku - nevím, kde se vzala informace, že "jezdím na zařazené B". Ve článku jen zmiňuju, že tam ta možnost je a že se jí občas (to je treba jednou za sto kilometrů) vyplatí použít. Určitě ale ne při jízdě po dálnici. Tam jsem samozřejmě jezdil na D. Praha-Liberec a zpět, tempomat na 135 km, v noci, takže skoro bez provozu jsem měl průměrnou spotřebu 8.1 na sto. Tenhle konkrétní yaris zral ve vyšších rychlostech fakt dost. Jeník s ním pak vyrazil kamsi k Tachovu, tam už asi nebyla ta rychlost "jen" 135 a jelo to za devět.

-
Komentář upraven 4. 11. 2019, 08:31:00

Jakub Pospíšil
03. listopadu 2019, 19:06
0
Toyota Yaris Hybrid GR-Sport: Neobvyklý mix

Tak on "dospělej" Gazoo Racing Yaris je fakt super auto, to už ani není hot hatch, ale skoro silniční rally speciál. Tohle je ale prostě jen stylovka. A dohromady je to takové spojení, ze kterého mám dost rozpačité pocity, což je asi i poznat z článku.

Jakub Pospíšil
03. listopadu 2019, 16:27
0
Toyota Yaris Hybrid GR-Sport: Neobvyklý mix

Šetří palivo při velmi specifickém stylu jízdy. Nic víc od něj čekat nelze.

Jakub Pospíšil
29. října 2019, 19:10
2
Autíčkář na lovu: Už je tady zase

To tak sypete do redakčního chatu jeden blbý nápad za druhým a najednou je z toho článek :)

Jakub Pospíšil
29. října 2019, 11:53
0
Proč Toyota nevyrábí elektromobily?

Jak to půjde dál? Nejprve smažu ten reklamní odkaz a pak ti zabanuju účet.

Jakub Pospíšil
25. října 2019, 09:34
0
Toyota Camry 2.5 Hybrid Executive VIP: Ber, nebo nech být

Světla fungují dobře, jsou tam automatická dálková světla, poměrně opatrná, takže neoslňují protijedoucí, ale nesepnou ani pod veřejným osvětlením.
Funkce night panel tam není, ale kolečko na ztlumení podsvícení je vlevo po ruce a displej radiomapy jde vypnout na dvě kliknutí.

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Dodge Challenger R/T 345 HEMI 5,7 V8 2017
Dodge Challenger R/T 345 HEMI 5,7 V8

2017 rok výroby
381 koní výkon
5 700 ccm objem

Chrysler Town & Country  1977
Chrysler Town & Country

1977 rok výroby
145 koní výkon
7 206 ccm objem

Jeep Wrangler 2.8 CRD JK 2016
Jeep Wrangler 2.8 CRD JK

2016 rok výroby
211 koní výkon
2 800 ccm objem

Chrysler 300C  2005
Chrysler 300C

2005 rok výroby
340 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 2008
Ford Crown Victoria P71

2008 rok výroby
253 koní výkon
4 601 ccm objem