načítám data...

TheKubajs

VIP členTento uživatel má VIP členství.
Zjisti více
JménoJakub Pospíšil
BydlištěPraha 3
Registracepřed 2.3 rok.
Poslední aktivitapřed 16 sec.
Příspěvků ve fóru234
Komentářů u článků231
Pozitivních komentářů u článků73
Negativních komentářů u článků1
Možnostinapsat zprávu

Poslední blogy

Kubajs se představuje

12. července 2017, 09:30 10 komentářů

Kdo je Kubajs? Proč chce psát blog? Je to vůbec "autíčkář"? Odpověď se dozvíte, budete-li číst dál.

Hazardní svištění aneb Kubajzovo první auto.

18. července 2017, 14:45 5 komentářů

Kdo chce opici, musí mít na banány. Anebo být dostatečně šílený na to, aby si myslel, že ho hladovějící opice nezabije.

Zlatý věk levných ojetin je právě teď

03. srpna 2017, 08:59 23 komentářů

Dneska odbočím od popisu svých aut a pokusím se vysvětlit, proč si myslím, že žijeme v tom nejlepším věku pro milovníky levných ojetin.


Posledních 50 komentářů

Jakub Pospíšil
06. prosince 2018, 19:29
0
Škoda Fabia Monte Carlo 1.0 TSI 81kW DSG: Kombi se loučí se ctí

Je to složitější problematika, které se věnuje nejedna studie. Pokud bereme jen pasivní bezpečnost při nárazu, je to tak 50:50. Jsou situace, kdy pevnější střecha pomůže tuhosti vozidla, jsou naopak zaevidovány případy, kdy se, při převrácení vozu ve vysoké rychlosti, střecha vysypala. V loňském roce proběhla internetem zpráva o tom, že Hyundai/Kia vyvíjí airbag střechy, který v případě havárie chrání posádku. Nevím, jak je to s reálnou implementací systému do aut.


Zkrátka - z hlediska bezpečnosti se o žádné zásadní riziko nejedná. Jsou tu ale další nešvary. Jednak se sporadicky stává (pozor, opravdu se to neděje běžně), že tabule skla neustojí změny teplot (po stání na přímém slunci začne pršet atp.) a praská (https://www.consumerreports.org/car-safety/exploding-sunroofs-danger-overhead/). No a pak je tu ona v článku zmiňovaná hmotnost (dle typu vozu na základě rychlého googlení od 20 do 80 kg) v nejvyšším místě karoserie.
Militantní nadávání na skleněnou střechu je celkem oblíbený nešvar některých nejmenovaných serverů, nicméně třeba u Volva V60 se mi moc líbila a nad jejím pořízením bych tam asi neváhal. U Fabie zamrzelo ovládání roletky, navíc je otázkou, zda do takového auta dává vůbec smysl.
-
Komentář upraven 6. 12. 2018, 19:33:15

Jakub Pospíšil
06. prosince 2018, 15:24
8
Škoda Fabia Monte Carlo 1.0 TSI 81kW DSG: Kombi se loučí se ctí

No, projel kolem mě třikrát chlapík v modré oktávce, pak zastavil opodál, chvíli telefonoval a asi o pět minut později přijela policie. Chvíli mě pozorovali a pak jeli zase pryč.

-
Komentář upraven 6. 12. 2018, 15:24:45

Jakub Pospíšil
30. listopadu 2018, 09:20
0
Jeep ukázal nový pick-up Gladiator. Stojí na základech Wrangleru.

Jo, to je fail. Už mi bylo vyčiněno před nastoupenou jednotkou. Opraveno.

Jakub Pospíšil
22. listopadu 2018, 23:09
0
Zemřel Irv Gordon, řidič nejojetějšího auta na světě

Generalku jsem dal do uvozovek proto, že je to expresivní pojmenování pro generální opravu. Jinak ano, byly to plnohodnotné generální opravy s vybrusem atd. Podle některých pramenů dokonce proběhla i výměna motoru, v tom se ale zdroje dost rozcházejí.
-
Komentář upraven 22. 11. 2018, 23:10:15

Jakub Pospíšil
22. listopadu 2018, 23:06
0
Jeep Experience: Džíp na pět způsobů

Platforma 500L a 500X je shodná, obojí je tzv. Small wide.

Jakub Pospíšil
16. listopadu 2018, 22:49
0
E-Salon 2018: Budoucnost mnoha tváří

Však jsme na to téma proplkali dost času, Krabe. Čistá mobilita je když vytáhneš bicykl, nebo jdeš po svých. Možná ještě kůň, ale ten už prdí metan, tam už to tak jednoznačné není. Proto ty úvozovky v prvním odstavci. Veletrh "jak to udělat, aby se splnily ekonormy a my mohli dělat normální auta" by ale přeci jen vypadal divně.
Pořád si ale říkám, že když už elektromobily, tak ať to má alespoň nějakou úroveň - jako třeba ten Jaguar, nebo Audi. Nejvíc mě mrzí to, že se pod roušku "čisté mobility" nakonec schovávají i fušeři s čínskými vozíky s olověnými bateriemi, co si na ně napálí 400procentní marži. Ale věřím trhu, ono se to vytříbí.
Na druhou stranu Toyota Camry s 2,5litrovým benzínovým motorem - to je vlastně petrolheadštější, než celá produkce škodovky.

Jakub Pospíšil
14. listopadu 2018, 14:52
0
Autíčkář na lovu: Vavrisovy vozy pro každý den

Nimrod: kdepak, uchycení je v pořádku, ale celé auto se prostě kroutí.

Jakub Pospíšil
14. listopadu 2018, 14:00
0
Autíčkář na lovu: Vavrisovy vozy pro každý den

Coupé je o dost lepší, ta střecha to zachraňuje. Kabriolet je prostě trochu rozvrzanej, ale když se pak rozjedeš někde po hladké silničce, je hezky, sluníčko, vítr...je to tak krásnej kýč, že nějaký vrzání máš těžce v paži.

-
Komentář upraven 14. 11. 2018, 14:01:15

Jakub Pospíšil
14. listopadu 2018, 13:53
3
Autíčkář na lovu: Vavrisovy vozy pro každý den

No to bude mít možná určitou souvislost s tím, že až na tu palubku, přední světla a kapotu je to prakticky uplně jiné auto :D Například, nevím...nemá střechu, což má určitý vliv na torzní tuhost.

Jakub Pospíšil
14. listopadu 2018, 13:26
1
Autíčkář na lovu: Vavrisovy vozy pro každý den

No, já Volvo C70 mám a že by z té kakofonie povrzávání z palubní desky při jízdě po kočičích hlavách nějak sálala bytelnost se jakože moc říct nedá. Zas na druhou stranu - je to velký kabriolet, takže se prostě kroutí. Když to člověk bere jako vlastnost, nikoli chybu, dá se s tím žít :) Ovládání klimy vypadá jak sporák, ovládání palubního PC jako menší sporák a celé to má zkrátka základ v osmdesátkách a je to vidět. Sedačky jsou super, celé to dohromady docela dobře funguje, ale že by zrovna ta palubka a okolí bylo něco extraordinárního - jako já si to zezačátku myslel, anžto jsem předtím řídil věci jako Citroen Berlingo, nebo Suzuki Swift, ale je třeba si uvědomit, že C70 byla současníkem Masařky, "kulatých" audin a BMW E46 a tam je prostě to zpracování a hlavně vzhled samotný jinde. Kvality C70 leží jinde, než v palubní desce. Třeba právě v těch sedačkách, v podvozku, který pěkně filtruje díry a v tom, že prostě vypadá hezky. Deska je zkrátka trochu retro, svým způsobem milé, ale pořád retro.
-
Komentář upraven 14. 11. 2018, 13:35:21

Jakub Pospíšil
13. listopadu 2018, 14:55
0
Jia Yuan City Spirit (Re-Volt): Je tohle budoucnost?

To jsem si nejprve taky myslel, ale registrace je možná pouze v případě, že disponuješ českým řidičákem a občankou, takže turisty v tom snad potkávat nebudeme.
Netvrdím ale, že mě vidina centra zasekaného žlutými akvárky nějak láká.
-
Komentář upraven 13. 11. 2018, 14:56:08

Jakub Pospíšil
13. listopadu 2018, 14:39
0
Jia Yuan City Spirit (Re-Volt): Je tohle budoucnost?

Myslím, že ve dvou, třech lidech to do té Vltavy klidně odneseš, není to ani třeba startovat.
-
Komentář upraven 13. 11. 2018, 14:39:53

Jakub Pospíšil
13. listopadu 2018, 14:31
0
Daewoo Tico: Jak málo stačí k radosti

Ona celá ta formulace, že se jedná o swap je trochu nešťastná. Krab odešel "za lepším" do Garáže, nezávisle na tom jsem já dostal nabídku psát "oficiálně", místo toho mého blogování, kterou jsem rád přijal. Nebyla to ale nějaká výměna "kus za kus". Ambice na nahrazení Kraba rozhodně nemám, na to nemám vozový park, ani zkušenosti. Prostě píšu o tom, co je mi tak nějak blízké, nebo co mě baví, takže se tu čas od času objeví i obskurnosti typu Tico. Pro milovníky véosmiček to není, ale publikum si to, doufám, najde. Na "opravdovské" sporťáky v mých článcích ale zatím nemám ani řidičsky, ani finančně :)
-
Komentář upraven 13. 11. 2018, 14:34:19

Jakub Pospíšil
13. listopadu 2018, 11:41
1
Jia Yuan City Spirit (Re-Volt): Je tohle budoucnost?

Ale jo, něco málo tam asi je, ale je to takové homeopatické. Zas na druhou stranu, nahlížíc na to jako na čtyřkolku, kterou vozík dle homologace je, je to vlastně hodně bezpečná čtyřkolka.

Jakub Pospíšil
09. listopadu 2018, 22:18
0
Škoda Superb 2.0 TDI 110kW DSG: Služebák rallyového pisálka

Hele, opatrně s tim "jedinej, kdo má akorát maturitu", jo? :D

Jakub Pospíšil
07. listopadu 2018, 17:01
0
Jakub Pospíšil
07. listopadu 2018, 12:45
1
Daewoo Tico: Jak málo stačí k radosti

Tenhle konkrétní kousek měl sedačku řidiče z Mazdy 323F GT, pojezdy byly přešroubované o kus dozadu a se 189 cm výšky jsem tam měl ještě dost rezervu. Se sériovým sedadlem na původních pojezdech bych se ale asi pod volant nenarovnal.

Jakub Pospíšil
03. listopadu 2018, 12:41
0
Ptejte se: Rodinné kombi za čtvrt milionu

Ono i erko je spíš rychlé v přímce, než nějaká okresková zbraň. Já mám Volva fakt rád, ale sedmdesátka je zkrátka dlouhý kombík s motorem hodně vepředu a hnaným předkem, případně čtyřkolou. Z toho nic závodního nevykřešeš, i u erka (v serii) narážíš na limity podvozku. Nebál bych se skoro říct, že většina Volv je vzhledem k podvozku a řízení dost přemotorovaná.

Jakub Pospíšil
01. listopadu 2018, 12:28
0
Mazda 2 G75 Challenge: Skvělý základ

Já bych mu dopřál malinko delší zadní převis, ale přesně jak říkáš, je to o vkusu.

Jakub Pospíšil
01. listopadu 2018, 11:44
0
Mazda 2 G75 Challenge: Skvělý základ

Na félu jsem si taky hned vzpomněl, když jsem viděl těch 55kW, však klasická 1,6MPi to měla stejně. Ale nedostatkem výkonu jsem v tom autě tak nějak netrpěl. Jako jo - na nějaký megazrychlování to není, ale vzhledem k tomu, že se to dá hezky točit, tak to fakt stačí. Vzhled - no, to je taky věc, se kterou jsem trochu bojoval. Zepředu dobrý, zezadu asi celkem taky, ale ten boční profil a to, jak je to auto zakončený...v rámci třídy asi fajn, ale uměl bych si to představit i hezčí. Ale pak mi došlo, že to je vlastně auto "útočící" na Hyundai i20, Fábku a tak a tam se prostě žádné designérské výstřelky moc nenosí.
No a s těma autama - já dostal třebas pořádný Volvo V60, to bylo už "dospělý" auto. A s těma VIP autama se většinou alespoň kousek taky svezu, takže to není tak, že bych nedostal nic hezkýho. A já jsem rád i za tyhle obyčejný auta, mnohdy mě fakt mile překvapěj, pomůže mi to rozšířit si obzory, mít trochu srovnání a tak. Třeba o tu Mazdu v základu jsem si vyloženě řekl, protože mě prostě zajímalo, jak vypadá to auto "již od".
-
Komentář upraven 1. 11. 2018, 11:44:35

Jakub Pospíšil
30. října 2018, 12:46
0
Ptejte se: Rodinné kombi za čtvrt milionu

Má pravdu ten pán, naštěstí. Volvo bude toliko pohodlné.

Jakub Pospíšil
25. října 2018, 10:53
2
O budoucnosti automobilismu a proč nic není tak horké, jak se může na první pohled zdát.

Já jako děcko taky tu propagandu nevnímal, jen mě trochu mrzelo, že byl už rok 1998 a uranová auta pořád nikde. Jak to chtějí za dva roky stihnout? :)
A stroj na výrobu dálnic tankovanej "on the go" vrtulníkama, to byl jeden z mých nejoblíbenějších obrázků.

Jakub Pospíšil
25. října 2018, 10:42
0
O budoucnosti automobilismu a proč nic není tak horké, jak se může na první pohled zdát.

Tipoval bych ABC, to bylo svého času futuristických článků docela plné.

Jakub Pospíšil
25. října 2018, 10:25
0
Jakub Pospíšil
25. října 2018, 10:16
0
O budoucnosti automobilismu a proč nic není tak horké, jak se může na první pohled zdát.

Taky mi to přišlo nesmyslné, ale říkal jsem si, že tu citaci schválně zachovám tak, jak je.

Jakub Pospíšil
25. října 2018, 09:47
0
O budoucnosti automobilismu a proč nic není tak horké, jak se může na první pohled zdát.

Říkal jsem si, zda se najde někdo, kdo jí taky zná. Ta knížka je fajn, jen občas to tam táhne hoooodně doleva. To je ale poplatné době a vlastně celkem pochopitelné.

Jakub Pospíšil
24. října 2018, 21:03
0
Chystá se návrat značky De Tomaso?

No to teda, já jsem jen levej a vypadla mi nula. Jdu se stydět.

Jakub Pospíšil
24. října 2018, 09:34
0
10 bláznivých konceptů z přelomu milenia

Já jsem do článku vybral veskrze to nejnesmyslnější, co tam bylo. V konceptech mě ještě bavilo pozorovat ty "normálnější" kousky a pak porovnávat, o kolik se jejich produkční verze liší od konceptů. A u každýho auta bývaly plusy a mínusy a vzpomínám si, že Ferrari 550 Manarello tam mělo jako mínus "chybí už jen bazén".

Jakub Pospíšil
24. října 2018, 09:30
0
10 bláznivých konceptů z přelomu milenia

Cube má ideální poměr obskurnost/využitelnost, ale naneštěstí se moc nepovedl vnitřek, působí hrozně lacině. Nissan se toho všeobecně nebojí, konec konců i Juke byl v době, kdy vyšel, docela bomba. Teď už to mezi všema crossoverama zapadne, ale před devíti lety to bylo fakt zjevení.

Jakub Pospíšil
23. října 2018, 08:25
0
Bazarový snílek: Františkovy vozy pro každý den

Tyjo, tak to jsem rád, že zůstane v autíčkářském rybníčku. Taky jsem po něm hodně hladově pokukoval.

Jakub Pospíšil
19. října 2018, 12:46
0
Volvo V60 D4 Polestar: Mikrokosmos na kolech

Zase to musíš, Bíste, brát tak, že to je novinářská testovačka našlapaná výbavou. Zkoušel jsem stejně naspecifikovat céčkové kombi od Mercedesu a cena je ve finále hodně podobná. S tím že teda Volvo mělo ještě o pár blbinek navíc, co se mi u Mercedesu nepodařilo najít, ale to byly vesměs drobnosti.
https://configurator.mercedes-benz.com/configurator/cz/cs/class/body/summary?subprocess=CCci&Mcid=M7MYDOWJ&accountID=daionewebcz

Nakonec - základní cena V60 je dokonce nižší, než základní cena C-Klasse kombi.
Takže ve finále dostaneš za méně peněz lepší auto. Akorát na něj nemůžeš volat "Hej, Volvo."

-
Komentář upraven 19. 10. 2018, 12:48:26

Jakub Pospíšil
19. října 2018, 09:15
1
Volvo V60 D4 Polestar: Mikrokosmos na kolech

Já na to zkusím odpovědět, ale nejsem si jist, zda to vyzní tak, jak bych chtěl. Totiž - mohl bych začít jmenovat sofistikované systémy, které má Volvo asi o chloupek lepší, než konkurence, mohl bych řešit nějaké detaily typu nejlépe fungující automatická světla, ale o tom to není, to je spíš bonus.
Volvo má takovou svoji těžko uchopitelnou filozofii, která přitahuje určité zákazníky a ostatním naopak nemusí vyhovovat. Je to hlavně o tom klidu a izolaci od okolí. Svezl jsem se pětkovým BMW (i Mpětkovým, ale to se asi ani nedá srovnávat), Mercedesem třídy E, chybí mi nové větší Audi, ale nepředpokládám, že by tam byl nějaký velký rozdíl - všechny tyhle auta jsou super, v lecčem asi i lepší, ale chybí mi v nich ten klid a pohoda a ten střízlivý klidný design. Líbí se mi to přirovnání, že Volvo je spíš třída Lexusu, to je myslím docela přesné označení. Volvo je zkrátka o tom, že v klidu a pohodě odveze člověka do cíle a on je ve finále po cestě odpočatější, než před ní.
-
Komentář upraven 19. 10. 2018, 09:16:00

Jakub Pospíšil
15. října 2018, 16:48
0
BMW M5: Strach, rychlost a láska

Co bychom pro čtenáře neudělali.

Jakub Pospíšil
15. října 2018, 16:00
2
Mitsuoka Rock Star: Japonský roadster vyjíždí v "americkém" kabátě

A já si upozornění vážím a jsem za něj rád.

Jakub Pospíšil
15. října 2018, 15:58
0
Mitsuoka Rock Star: Japonský roadster vyjíždí v "americkém" kabátě

Není...pardon, pondělí je dnes mimořádně náročné :)
Oprava se projeví až se zpožděním.
-
Komentář upraven 15. 10. 2018, 15:59:52

Jakub Pospíšil
15. října 2018, 15:31
3
Mitsuoka Rock Star: Japonský roadster vyjíždí v "americkém" kabátě

Mě se to fakt líbí. Chtěl bych to v tyrkysové barvě a jezdil bych s tím fakt s chutí a radostí. Je to tak příjemně praštěný a hezký, nebere se to přehnaně vážně a má to šmrnc.

Jakub Pospíšil
11. října 2018, 16:45
0
To nejlepší z automobilových skoků

Děkuju za upozornění, nějak se mi ty odkazy rozsypaly. Snad už by to mělo být v pohodě.
-
Komentář upraven 11. 10. 2018, 16:45:25

Jakub Pospíšil
11. října 2018, 15:23
0
To nejlepší z automobilových skoků

Já se bez mučení přiznám, že v novějších dílech už se dost ztrácím. Ta dvojka byla ještě taková naivně přitažená za vlasy, ale tak nějak to "ještě šlo". Ten skok na loď, hopsající tanky a podobně...to už prostě není ono.

Jakub Pospíšil
11. října 2018, 11:40
0
To nejlepší z automobilových skoků

Jo, Viper a autobus jako dopadová rampa je taky moc fajn. Dlouho jsem se rozhodoval, jaký z těhle dvou momentů vyberu.

-
Komentář upraven 11. 10. 2018, 11:40:41

Jakub Pospíšil
11. října 2018, 10:45
7
To nejlepší z automobilových skoků

Na něj jsem si samozřejmě nemohl nevzpomenout, ale říkal jsem si, že protentokrát omezím výběr jen na filmy. V Kobře 11 jsem měl ale nejradši to, jak se před havárkou vždycky záhadně změnily auta na jejich o generaci starší verzi s nalepenými novými světly.

Jakub Pospíšil
10. října 2018, 14:31
1
Nestihli jste si koupit Yaris GRMN? Zkuste GR Sport.

No jó, to je přesně ono - akorát ten název zmršili. Má to být KR(ab) Sport.

Jakub Pospíšil
08. října 2018, 11:23
0
Z výrobní linky v Göteborgu právě sjíždí první exempláře kupé Polestar 1

To zas ne, za 800 nepořídíš ani Volvo V60. Mimoto nevím o tom, že by v současnosti někdo prodával auto s výkonem 600 koní za tak málo peněz. Čekal jsem základ u 2 milionů, což dost možná nakonec nebude tak daleko od pravdy.

Jakub Pospíšil
08. října 2018, 11:10
0
Z výrobní linky v Göteborgu právě sjíždí první exempláře kupé Polestar 1

Cena je dost vysoko, na druhou stranu se jedná o předobjednávky prvních kousků, tam bývá cena vyšší. Uvidíme, jak to nakonec bude.

Jakub Pospíšil
07. října 2018, 20:59
0
Infiniti Project Black S: Hybridní supersport využívá technologie z Formule 1

Možná na tom něco bude. Prošel jsem více zdrojů a některé uvádějí 0-60 mph pod 4s. V novince to upravím. Oficiální tisková zpráva od Infiniti bohužel není k dispozici, ale hned, jak se k ní dostanu, tak to "rozseknu".

Jakub Pospíšil
04. října 2018, 20:16
0
Toyota Camry se vrací na evropské trhy

Tisková zpráva mluví takto, ale šedivá je teorie a zelený strom života, třeba se tlačítka dočkáme a z Camry se stane auto snů.

Jakub Pospíšil
04. října 2018, 15:10
4
Peugeot 308, 1.2 Puretech GT-Line: Hlavně se nebrat moc vážně

No vida, hmotnost jsem opravdu nezmínil, přitom za zmínku stojí. Prázdný Peugeot váží rozumných 1125kg.
K těm kvaltům - 7. a 8. kvalt tam padá opravdu jen na dálnici, ale vlastně to ničemu nevadí. Dlouhé přesuny jsou díky tomu příjemnější (a levnější) a na krátkých trasách holt tyhle dvě rychlosti trochu leží ladem.

Jakub Pospíšil
04. října 2018, 13:16
0
Peugeot 308, 1.2 Puretech GT-Line: Hlavně se nebrat moc vážně

To jsem si přesně říkal taky, půlka motoru pod kapotou a dvojnásobek kvaltů, než u starýho automatu s hydroměničem-co to je? Jenže ono to nakonec funguje fakt hezky a díky množství převodů to alespoň na dálnici netočí moc vysoko. Samozřejmě netuším, jak se bude převodovka chovat po 100-150 tis. km, ale tady to bylo docela fajn.

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Pontiac Catalina Brougham 400ci 6,6L v8  1971
Pontiac Catalina Brougham 400ci 6,6L v8

1971 rok výroby
270 koní výkon
6 600 ccm objem

Chevrolet Camaro 1976 LT 400ci 6,6L v8 200kw 1976
Chevrolet Camaro 1976 LT 400ci 6,6L v8 200kw

1976 rok výroby
270 koní výkon
6 600 ccm objem

Chevrolet Camaro  1976
Chevrolet Camaro

1976 rok výroby
225 koní výkon
5 ccm objem

Chevrolet Silverado 3500 LS  2001
Chevrolet Silverado 3500 LS

2001 rok výroby
335 koní výkon
6 600 ccm objem

Škoda Octavia 2.0TDI DSG Elegance 2014
Škoda Octavia 2.0TDI DSG Elegance

2014 rok výroby
110 koní výkon
1 968 ccm objem