
TheKubajs
VIP člen | Tento uživatel má VIP členství. Zjisti více |
---|---|
Jméno | Jakub Pospíšil |
Bydliště | Praha 3 |
Registrace | před 7.0 rok. |
Poslední aktivita | před 7.5 hod. |
Příspěvků ve fóru | 340 |
Komentářů u článků | 1426 |
Pozitivních komentářů u článků | 687 |
Negativních komentářů u článků | 12 |
Možnosti | napsat zprávu |
Poslední blogy
Zlatý věk levných ojetin je právě teď
Dneska odbočím od popisu svých aut a pokusím se vysvětlit, proč si myslím, že žijeme v tom nejlepším věku pro milovníky levných ojetin.
Archetypy automobilových kategorií. Hledá se nejsedanovitější sedan a nejkombíkovatější kombi.
Jaké první auto se Vám vybaví, když se řekne kupé? Kabriolet? SUV? Moje archetypy automobilových tříd si můžete prohlédnout níže. A ty Vaše mi napiště do komentářů.
Ty nejlepší úpravy pro Vaše auto podle pětiletého Kubajze
Podle čeho jsem ve svých pěti letech hodnotil výkon a rychlost aut? Co nesmělo chybět na žádném sporťáku?
Posledních 50 komentářů

Jistěže ano. Jsem si to psal do mobilu do poznámky a prohodil si řádky. Opravím.

...tak šťastnou poslední cestu. Motor, interiér a pár dalších kousků rozhýbe nějaké další Volvo.


Pipani na rychlost s jednoduchym vypnutim hlasim i u Mercedesu EQS z letosniho modeloveho roku. Myslim, ze je to mandatorni u novych modelu.

Tak jasně. Jenže o tom to právě je. Když chceš nové na rámu a máš mega, je tohle prakticky jediná možnost.

Mustang a Porsche není dobrý příklad. Jsou to moc rozdílná auta. Ale ten princip chapu.
Ten blog "korejský wurst" jsem nedávno hledal. Bylo tam cosi o tom, že první rexton měl nějaké slabé místo na zavěšení co umělo úplně vyreznout. Co to prosím bylo?
Koupil si ho teď jeden známý a chtěl jsem mu poradit, na co má dohlédnout.
-
Komentář upraven 27. 8. 2023, 10:29:57

Jak na motorky, a zvlášť na ty silné, moc nejsem, tak tohle se mi fakt líbí. Snad jen přední světlo bych si uměl představit bez toho bílého bordelu, ale jinak se mi to fakt trefilo do noty.


Měl bys koupit tu Corvette. Nejsem si jistý, zda by ti vyhovovala, ale já bych si ji tuze rád pak půjčoval :)
-
Komentář upraven 13. 8. 2023, 21:03:42

Jako s2000 má pár neduhu, ale zrovna vydechlost a nijaký řízení mezi ně fakt nepatří.


Naložené to jede taky. Ono jak je to poskládané nakrátko, tak to má síly dost. Když se to nahází na plné zatížení, chová se to jako staré atmosferické dieselové dodávky - je potřeba řadit a není to na drag race, ale jede to.

Další věc je ochrana spotřebitele. V Číně jakmile předáš peníze za produkt, jsi v tom sám, i kdyby se v tu chvíli rozbil. U nás máš záruku, kterou ti v případě, že se prodejci uplně nechce ji dodržet, pomůže vymoci stát. Spotřebitel tu, i přes oblíbený narativ o zlých korporacích co kašlou na zákazníka, jednoznačně tahá za delší konec. A pokud más držet záruku na něco, co vzniklo v Číně a má nastavenou kvalitu zpracování na ten jejich systém, je jasné, že to vyjde vcelku draze.

Jenže to není jen o dovozu. V Evropě musíš držet záruku, zajistit servisní síť, držet operativní zásobu dílů, naučit to mechaniky a prodejce, udělat marketing, máš tu dovozní cla (a v Číně zas vývozní). Proces úpravy aby se to vlezlo do legislativy ve kterém se zasahuje do už hotového auta a bastlí se tam technologie, se kterými se při vývoji nepočítalo je taky suverénně nejdražší varianta. Ve finále si vůbec nejsem jistý, zda se to dacii i za tuhle cenu nějak masivně vyplatí.
-
Komentář upraven 2. 7. 2023, 12:26:03

Tady je to kvůli přestavbám. Víceméně to funguje jako Fiat Ducato. Všecko důležité konci sedačkou řidiče a když všecko za ní uřízneš a navaříš tam třeba nákladní nástavbu, bude to furt fungovat.

Neříkám že Tonale je nejlepší auto na světě, ale MG je svými chybami podobně komické, jak se zdál v osmdesátých letech na západě lidem třeba trabant.
Bylo by to srovnávání absolutně nesrovnatelného.
-
Komentář upraven 23. 5. 2023, 14:34:00

Na tohle jsem zrovna viděl krásný workaround. Byl to čtvereček duct tape přes přední kameru ;)

Tak Volvo na veškeré "heritage" od prodeje do číny z vysoka prdí, to je bohužel manažersky rozhodnuté a neuděláš nic. Už i na jedničkovou sedmdesátku spousta věcí v originálu prostě není...

Tu 960 ti závidím rok od roku víc. Je fakt jednoduše a účelně elegantní a zestárla velice dobře.


Zas mu nemůžeme upřít, že jeho proklamace, že cena letí jen nahoru je v tomto případě poměrně trefná.

Nebyl na prodej, byl jen na zapůjčení za prachy na den.

Tahle "nová" DS3 měla předváděčku 1. dubna. Byla na ní Viola a dala do stories na Instagram fotky s popiskem "je tu nová DS". Vzhledem k tomu, že na první pohled to vypadá úplně stejně jako DS3 crossback z roku 2019, myslel jsem si, že je to aprílový vtípek. Že to tak nebylo jsem pochopil až o dva týdny později, když se objevila v kalendáři na test :)

Neoplan Megaliner měl v některých verzích až 503 koní (s motorem Mercedes-Benz OM442 LA V8) a taky bych ho sporťákem nenazýval ;)

To je odvěký problém toho, že kdyz někam jedeš, protože musíš, chceš to absolvovat v diametrálně odlišném autě, než když někam jedeš, protože chceš.

Tolikrát už jsem o tomhle tématu (a nebo věcí týkajících se tohoto směru myšlení) měl něco rozepsaného, ale vždycky jsem si včas uvědomil, že nejlepší strategií proti téhle malé skupině zamindrákovaných lidí je je ignorovat. Nedopřát jim ani kus mediálního prostoru. Neotevírat s nimi diskuzi. Protože ta se stejně vždy zvrhne v tapetování přepřipravených polopravd, které se tahle klika snaží nacpat kamkoli, kam je někdo nechá. Snad to časem pochopí i média. Těším se, až proběhne pochod Prahou a kdo tam nepojede, nedozví se o tom. To je podle mě nejlepší řešení. Není skvělé, ale nic funkčnějšího mě nenapadlo.

Tady je skutečně infotainment po všech stránkách zajímavější, než jedna-trojka.

Už vidím jak firma s jasně určeným budgetem řeší nákup US verzi Hiluxu. Pět let záruka se kreje s odpisy a plánovanou životností ve firmě, že to bude potenciálně horší jako ojetina možná zamrzí, ale ne toho, kdo to kupuje.
-
Komentář upraven 10. 3. 2023, 12:47:49

Porovnej dostupnost servisu, dílů, čekací lhůty... Nemluvím o tom, jak se to řídí, ovládá a podobně - stačí se kouknout na nějaká videa z testování. Proti Grenadieru je Defender víceméně taková vysoká oktávka.


Velice souhlasím. Funguje to skvěle, technologicky je to na výši, robustní hardware a svkěle odladěný systém. Plus porce zdravého kýče ve formě barevných světýlek.

Tankov.
Refill/Refuel
Opět moje oblíbené pevně stanovené sloty na znaky v systémech.
Fakt to nechápu. Jakákoli jiná elektronika se toho zbavila snad ještě v devadesátých letech, maximálně někdy po mileniu.
-
Komentář upraven 27. 2. 2023, 17:59:00


Ne, jsem to napsal blbě. Maximální přípustná je 3,5 tuny. Váží 1685 kg.

Je tam víc faktorů. Teoreticky to je super nápad, pravideplné aktualizace, odladěnost pro různý HW, aplikace, uživatelské účty, které mají v sobě nasbírané velké množství dat pro personalizaci. Ale Volvo to udělalo uplně blbě.

Z fanouška haterem. Ani nevíš, jak ti rozumím. Co inovace, to úkrok stranou, nebo rovnou zpět.

Riderhenry: Chyba není na tvém příjimači, měl jsem volvo s androidím systémem a byl jsem velmi rozčarován, jak špatně odladěné a nasazené to je. Odbyté GUI, absence testování. Nesmyslný překlad. Obchod s aplikacemi je výsměch, je jich tam pár a použitelná asi jedna. Zbytek vyloženě odpad typu galerie zvuků aut. Ne, není to modulátor falešného zvuku motoru, ale jen několik MP3 stop s vrčením. WTF?
Přitom android jde implementovat dobře, Renault to zvládnul skvěle, už brzo se o tom rozepíšu blíž.

Mám takhle strašně rád Vectru B. Přijde mi jako fakt moc pěkné auto. Nejhezčí je asi liftback, i když to je na delší diskuzi. Nicméně se mi opravdu líbí a asi bych ji chtěl.

Je to tak. Když jsem měl služební litr 70 kW nový, drncel. Teď má 38 tisíc a je celkem tichý a taky mi přijde že o dost líp jede.

Já to nevychvaluju do nebes, jen jsem chtěl poukázat na to, že narozdíl od Vitary to nemá výplně dveří z petflašek. Jinak mi to v zásadě přijde jako hovadina, na mě je to moc malý a moc tvrdý.
-
Komentář upraven 18. 2. 2023, 21:38:43

Chápu tu poznámku, ale oproti Vitaře je to jinde nejen vzhledem, ale i zpracováním, pohodlím, výbavou a hlavně pocitem z jízdy. Hlavně ten kdo zvažuje Tonale Vitaru vůbec do výběru nezařadí a naopak.


O tom se chci rozepsat v dalším testu dodávky. Že je to nejvíc petrolheadská věc. Poslouží mi k tomu L2H2 Movano v bílé.

Myslíš že má nějak nešikovně umístěnou baterii v zadním nárazníku?

Už jsem to našel. Auverland A4. Peugeotí naftová 1.9, čtyřkolka, dělalo se to snad i po roce 2000.


Bývala ještě nějaká ta věc snad primárně pro francouzskou armadu, co se dělala jako Avia Trend. Auverland nebo tak nějak? To byl milý kombík.
-
Komentář upraven 6. 2. 2023, 22:06:50

Výpadky v dodavatelském řetězci se tomu myslím oficiálně říká.

Pokud to někdo takhle v základu používá na mezistátní cesty, je to na pováženou. Tohle je typická dodávka "kolem komína". Dobře, dejme tomu něco jako Praha-Brno se s tím asi jezdit dá, ale celý den bych v tom fakt trávit nechtěl. Na to jsou Sprintery s křeslem na měchu a podobně.

Ne, je naladěný na krouťák a tah, ne na rychlost. Nechce se mu do otáček, nahoře je chcíplý. Minimálně by se musel nějak přeladit.

Hádám, že tahle fotka vznikla v rámci "boje" s tím kolegou, co má C4 Picasso, že?
Vzpomínám si na nějaké žertovné samolepky a další legrační naschvály.
Poslední komentáře
- Marek Brunner, BMW M3 Competition Touring: Asymetrický...
MBMB: sorry, tohle bylo na docela slítanejch Advan Sportech... - S.h.I.t., BMW M3 Competition Touring: Asymetrický...
K cemu presne je u nesportovniho automatu otackomer? To je uplne... - kotzitzaq, BMW M3 Competition Touring: Asymetrický...
Jako hezký je, ale při každém testu aktuálního rodinného... - Beran, BMW M3 Competition Touring: Asymetrický...
Az jsem si musel zkontrolovat, jestli jsem na novinkach nebo... - Vrooom, BMW M3 Competition Touring: Asymetrický...
To docela koukám, že tam hučí od zadních dveří. Pak ty jednopístky... - jc, u blogu GR86, vitaj doma!
Zdravím kolegu :-) Nadšení plně chápu, užívej! https://jackc.teptin.net/kategorie-clanku/toyobaru - afro-r1, BMW M3 Competition Touring: Asymetrický...
Byt bych mel se tremi miliony velke dilema, nejspis by vyhrala... - Stanley, BMW M3 Competition Touring: Asymetrický...
Vždycky, když to někde vidím, mám dojem hluboké rozšklebené... - MBMB, BMW M3 Competition Touring: Asymetrický...
Samozřejmě že ne. Proto píšu, že primárně a ne pouze.... - greg, u blogu GR86, vitaj doma!
Vďaka! V zásade súhlasím s tvojim popisom, akurát ten plyn... - rock, Autech Zagato Stelvio AZ1: Japonec s italskými...
BX 4TC? Ten taky vypadá jak s garážnickým bodykitem. - rock, Autech Zagato Stelvio AZ1: Japonec s italskými...
Co na to říct? Škaredý ze všech stran. Rukopis se nezapře,... - StreetPro, Subaru WRX STI: Hračka pro řidičsky...
Jako asi to není pro každého, protože moje zhýčkané já mělo... - rock, BMW M3 Competition Touring: Asymetrický...
Alfa vyběhala pro Giuliu výjimku; RZ se umisťuje na stranu,... - StreetPro, BMW M3 Competition Touring: Asymetrický...
jj, jednou jsem takto "elakujoval" nad Pyrite brown,...
Poslední inzeráty
2007 rok výroby
214 koní výkon
3 000 ccm objem
1970 rok výroby
415 koní výkon
7 206 ccm objem
1989 rok výroby
200 koní výkon
5 007 ccm objem
1979 rok výroby
136 koní výkon
5 000 ccm objem
Rušné diskuse
- Ptejte se: Rodinné auto za 750 tisíc
84 komentářů - Ptejte se: Budoucí auto po doktorovi?
76 komentářů - Autíčkář se ptá: Staré auto pro radost, ano či ne?
61 komentářů - Bazarový snílek: Kam dále?
59 komentářů - Které asistenční systémy nemůžete vystát? A které jste si oblíbili?
54 komentářů - IAA MOBILITY Mnichov 2023: Co nás čeká a nemine
46 komentářů - O cestě k bezpečným silnicím
44 komentářů - Volkswagen ID.3 Pro S: Tebe si v garáži umím představit
39 komentářů