načítám data...

TheKubajs

VIP členTento uživatel má VIP členství.
Zjisti více
JménoJakub Pospíšil
BydlištěPraha 3
Registracepřed 3.6 rok.
Poslední aktivitapřed 1.7 hod.
Příspěvků ve fóru277
Komentářů u článků661
Pozitivních komentářů u článků249
Negativních komentářů u článků3
Možnostinapsat zprávu

Poslední blogy

Zlatý věk levných ojetin je právě teď

03. srpna 2017, 08:59 23 komentářů

Dneska odbočím od popisu svých aut a pokusím se vysvětlit, proč si myslím, že žijeme v tom nejlepším věku pro milovníky levných ojetin.

Archetypy automobilových kategorií. Hledá se nejsedanovitější sedan a nejkombíkovatější kombi.

10. srpna 2017, 09:18 10 komentářů

Jaké první auto se Vám vybaví, když se řekne kupé? Kabriolet? SUV? Moje archetypy automobilových tříd si můžete prohlédnout níže. A ty Vaše mi napiště do komentářů.

Ty nejlepší úpravy pro Vaše auto podle pětiletého Kubajze

14. srpna 2017, 14:43 54 komentářů

Podle čeho jsem ve svých pěti letech hodnotil výkon a rychlost aut? Co nesmělo chybět na žádném sporťáku?


Posledních 50 komentářů

Jakub Pospíšil
30. března 2020, 17:32
0
Jak jsem si místo Volva C70 koupil Volvo C70

Já jsem automat úmyslně nehledal kvůli servisní náročnosti. Tady prostě fakt není spolehlivý, vyžaduje důsledné dodržování servisního plánu a šetrného řidiče a to se u dvacet let starých aut těžko zpětně dohledává. Předchozí sedmdesátka ho měla, bylo to docela příjemné, ale nic, co bych úplně "žral".
Tvrdší podvozek je tu fakt potřeba. Já mám hrozně rád pohodlná houpavá auta, fakt jo, ale v kombinaci s kroutivou karoserií to auto nešlo na rozbitějších cestách pořádně ovládat.
-
Komentář upraven 30. 3. 2020, 17:33:06

Jakub Pospíšil
30. března 2020, 14:26
0
Rouška v autě: nutnost, nebo nesmysl?

Nevím, Aeronet nečtu. Vycházím z dob dávno před koronavirem. Plátěná třívrstvá rouška se používá běžně při tréninku pro pohyb ve vyšších nadmořských výškách, kdy se dýcháním přes vícevrstvý textil simuluje prostředí s řídkým vzduchem. Stačí si vyhledat něco jako "face mask altitude training" a když se člověk prokliká skrz různé komerční články nabízející speciální masky, dá se dohledat i tipy na to, jak si "altitude training mask" vyrobit doma. A světe div se, je to vlastně jen několikavrstvá rouška.

Jakub Pospíšil
30. března 2020, 14:16
3
Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Hybrid: Stylově univerzální vůz

Tohle auto nebylo přímo od Suzuki, ale od CanoCaru.
Atmosférického Swifta 1.2, pravda s hybridem, si dneska vyzvedl na test Jeník, takže se můžete těšit :)

Jakub Pospíšil
29. března 2020, 20:16
0
Rouška v autě: nutnost, nebo nesmysl?

Vlastně takovou poslední kapkou pro napsání byl příspěvek Michala Hronka z miatího klubu na Facebooku, kde se zmínil, že se jel projet s rouškou v miatě a přes zamlžené brýle neviděl na cestu.
-
Komentář upraven 29. 3. 2020, 20:25:23

Jakub Pospíšil
29. března 2020, 17:10
2
Jak jsem si místo Volva C70 koupil Volvo C70

Jistěže.
gay (angl.){příd. jm.} - výrazný {příd. jm. m.}, jásavý {příd. jm. m.}, veselý {příd. jm. m.}, zábavný {příd. jm. m.}
Podle mě je to celkem výstižné :)


-
Komentář upraven 29. 3. 2020, 17:11:00

Jakub Pospíšil
29. března 2020, 13:17
0
Jak jsem si místo Volva C70 koupil Volvo C70

Taky mě to překvapilo, ale nakonec mi i Chase potvrdil, že italské dvoulitry prý byly takové vysoké nakopnuté kozy. Nivomaty tam nejsou, to tažné tam je kvůli stojanu na kola.

Jakub Pospíšil
29. března 2020, 12:51
0
Jak jsem si místo Volva C70 koupil Volvo C70

Měl jsem ty auta vedle sebe v garáži, tak jsem to viděl side by side. Ta silnější má takový nízký soudkový tlumiče oproti klasickým dlouhým na kabriu. Taky jsou tam jiná spodní uchycení ramen a pár dalších věcí.
-
Komentář upraven 29. 3. 2020, 13:00:45

Jakub Pospíšil
29. března 2020, 12:48
0
Jak jsem si místo Volva C70 koupil Volvo C70

Na ulici parkuju jen "pevné" auto, kabrio mám v garáži.
Ale soused má kabrio new beetla a už asi 4 roky s tím stojí venku a žádný problém. Chce to jen pravidelnou impregnaci.
Pětiválec a spotřeba. Počítej, že kabriolet (jak dvoulitr automat, tak tenhle) slouží jako zábavné auto. Takže žádná lehká noha.
S automatem a slabším dvoulitrem se spotřeba pohybovala kolem dvanácti, tohle jezdí tak za 9. Pětiválcové daily V70 TDi to umí za 4,5 :)

-
Komentář upraven 29. 3. 2020, 13:22:16

Jakub Pospíšil
29. března 2020, 12:46
0
Rouška v autě: nutnost, nebo nesmysl?

Krabe, já jsem si říkal, že to nebude třeba, ale včera jsem potkal tolik lidí, co se v autech pro jistotu zabalili tak, že jim nebyly vidět skoro ani oči a v tomto poloslepem stavu se snažili přepravovat, že jsem si tento slint neodpustil.

Jakub Pospíšil
28. března 2020, 23:21
3
Rouška v autě: nutnost, nebo nesmysl?

Vidíš, zrovna předevčírem mě večer tak nějak pálily oči a říkal jsem si, čím to je, a on to dost možná bude tenhle důvod. Měl jsem roušku prakticky celé odpoledne.
Nic naplat, příjemné to není. Už aby to bylo za námi.

Jakub Pospíšil
25. března 2020, 17:28
4
Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Hybrid: Stylově univerzální vůz

No jako se vším bych tak nějak souhlasil, ale ten kolíček je fakt pitomost. Hledat kdesi za volantem přepnutí mezi hodinama a průměrnou spotřebou je ergonomický fail jak blázen, v tom žádná krása není :D

Jakub Pospíšil
25. března 2020, 14:13
0
Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Hybrid: Stylově univerzální vůz

Je to motor vlastní konstrukce z vývojové řady označované písmenem "K". Z ní pochází třeba i jednapětka v novém Suzuki Jimny.

Jakub Pospíšil
25. března 2020, 12:14
0
Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Hybrid: Stylově univerzální vůz

Jo, přesně jak píšeš. Ono to je prostě docela dobré normální auto. Když si vezmu, že to stojí v náloži jen asi o kilo víc, než Duster... No radši nic. Líbí se mi na tom, že to má potenciál být ten "urban family car", ale zároveň i ideální věc pro střední venkovskou třídu. Takové ty důchodce, co si kupovali první generaci Sportage, protože měli pocit, že to bude dobrý i na pole, což sice nakonec nebylo, ale alespoň to mělo takový punc "status káry". Na to se dneska už u SUV moc nehraje, ale prostě pořád to je za ty prachy super. Nabízí se klasicky srovnání ještě s Kamýkem třeba, který je o dost menší a o dost horší, navíc bez čtyřkoly a se srovnatelnou výbavou má vyšší ceníkovku. Ale to je zase o pozici škodovky u nás, což je takové věčné, ale nevděčné téma.
-
Komentář upraven 25. 3. 2020, 12:16:30

Jakub Pospíšil
23. března 2020, 21:29
2
Citroen Spacetourer Business XL: Proč dát vale osobákům a stát se řidičem dodávky

Ano, je to zásadní rozdíl. V tom je docela úskalí testování a přiznám se za sebe, že občas musím v některých testech vlastně trochu mírnit svoje nadšení, protože testované auto bývá občas dost odlišné od toho, čím jezdím normálně. Typicky s tím mám trochu "problém" u úplně malých aut typu kolíňat - vzhledem k tomu, že jinak se běžně fakt nedostanu do ničeho, co má pod 4,7 metru, je pro mě jízda nějakou malou "myší" fakt zábavná. Ale chtěl bych v tom jezdit na denní bázi? Ne, ani náhodou.

Jakub Pospíšil
23. března 2020, 21:19
0
Citroen Spacetourer Business XL: Proč dát vale osobákům a stát se řidičem dodávky

O tom to celý je. Před asi sedmi lety jsem jezdil prakticky denně něčím větším v rámci práce a s chutí jsem usedal do normálních osobáků a dodávku bral prostě jako práci. Po letech si ale rád sednu vysoko za placatý volant a docela mě to baví. Týden s testovacím Sprinterem byl vyloženě balzám na nervy a fakt mě to hodně bavilo. A po týdnu jsem to zase v klidu vrátil s tím, že mám zas na pár týdnů "oddodávkováno". Tou zábavnou složkou tu je totiž změna, možnost zkusit něco netradičního a nového.

Jakub Pospíšil
23. března 2020, 12:26
-1
Utopie na téma věčné auto

Aha, tak na tom něco bude, ve Volvu byl buď 5st manuál, nebo 4st automat od Aisinu. Hluk není nejhorší, ale pokud chceš dosáhnout klidu jako v A6, je to na dotlumení doma nějakým bitumenem. Ono celkově to Volvo je spíš stavebnice, než auto. Dost věcí si tam jde udělat v celkem polních podmínkách, ale ta údržba je tam kruciální.

Jakub Pospíšil
23. března 2020, 10:58
0
Utopie na téma věčné auto

Ten Audi pětiválec 103 kW se dá najít i pod kapotou Volva V70, které má navíc ještě tuším o kus lepší antikorozní ochranu (ale zase mu kolem 300000 s oblibou kraskají výměníky topení a stávkují jednotky ABS).

Jakub Pospíšil
21. března 2020, 14:42
0
Apple Car Play je za volantem dvaapůlkrát nebezpečnější, než marihuana, dokazuje studie.

Měl jsem celou domácnost na Applu ještě než to bylo cool. Pak změnili konektor a já se zařekl, že už od nich nic nekoupím.

Jakub Pospíšil
20. března 2020, 19:51
0
Jakub Pospíšil
19. března 2020, 18:23
4
Zlatá vrána: Investiční klenoty české inzerce

Tu oktávku nabízí známý ocas z Jičína. Každé auto od něj je stočené, jde to snadno dohledat. Problém je, že s každým autem kupuje novou dobíjecí kartu a má ho pod novým telefonním číslem. Sice toho prodává desítky, ale "oficiálně" je každé auto od fyzické osoby, tady prodávám pane auto, co jsem si dovezl pro sebe, ale pak mi nevyšel úvěr, kecy kecy.

Jakub Pospíšil
19. března 2020, 18:17
1
Apple Car Play je za volantem dvaapůlkrát nebezpečnější, než marihuana, dokazuje studie.

Je prý podle respondentů méně intuitivní a prvky na obrazovce se hůře hledají.

Jakub Pospíšil
19. března 2020, 10:16
3
Zlatá vrána: Investiční klenoty české inzerce

Já se na to koukám optikou toho, co si za ty peníze můžu pořídit. A v kontextu toho, že za podobnou cenu můžu mít úplně krásnou 80 kabrio se šestiválcem mi prostě tahle chudobka absolutně nedává smysl.
https://auto.bazos.cz/inzerat/116210430/audi-80-26-v6-cabrio.php

Jakub Pospíšil
19. března 2020, 09:19
0
Zlatá vrána: Investiční klenoty české inzerce

Jo, u toho Audi jsem se přehlédl. Je to benzín, už opraveno. Ale třeba k té Prelude - to je přesně o tom, jak si ji cení majitel. Shodou okolností na tom samém serveru najdeš i kousek na plecháčích s korozí a výpisem nutných oprav. A světe div se, je dražší. https://www.sauto.cz/osobni/detail/honda/prelude/18671848?goFrom=list

Jakub Pospíšil
19. března 2020, 09:16
0
Zlatá vrána: Investiční klenoty české inzerce

Jo, s tim dieselem jsem se nějak překouknul. Porovnával jsem to s jinými osmdesátkami v inzerci a pomíchal jsem si údaje s inzerátem na TDI za asi dvanáct tisíc. Ony ty auta vypadaly skoro stejně. opraveno.

Jakub Pospíšil
14. března 2020, 21:27
0
Škoda Scala 1.5 TSI: Zopakuje úspěch slavného předchůdce?

Řidič je trochu telecí a odignoroval fakt, že favorit, který jinak je opravdu nakláněcí, ale hodný, stál na gumách z roku 2002. Na pořádných gumách by to bylo o dost lepší.

Jakub Pospíšil
14. března 2020, 20:26
0
Karosa řady 700: Kvádr na lidi

Já se přiznám, že původně tam v tom článku anabáze s motorama byla. A taky vysvětlenej systém toho náboje v zadním kole a důvod, proč tak skučel. A dva další odstavce o oknech. A celé to bylo asi dvojnásobně dlouhé. Ale pak jsem na to kriticky popatřil a řekl si, že to už by fakt nikdo nedočetl a tak to zkrátil.

Jakub Pospíšil
14. března 2020, 12:51
0
Karosa řady 700: Kvádr na lidi

Ono to bylo různý po celou dobu výroby, lišily se jednotlivé typy, v pozdní fázi výroby bývaly zastavěny i motory od Renaultu, nebo MANu. Proto jsem se do tabulky tentokrát nepouštěl.

Jakub Pospíšil
14. března 2020, 12:04
0
Karosa řady 700: Kvádr na lidi

Paráda - já brouzdal Megionem přes street view asi půl hodiny, ale ten pomník jsem nenašel.

Jakub Pospíšil
14. března 2020, 11:13
0
Karosa řady 700: Kvádr na lidi

S Čavdarem je to složitější. Oni Bulhaři nic moc vlastního nevyrobili, většinou to jsou rebrandované Setry (takže šlo paradoxně koncepčně o velmi moderní vozy, jen strašně zfušované při výrobě). Trochu jsem na jeden výrobek Bulharů narazil v článku o Avii. Ten se zrovna docela nepovedl :)

Jakub Pospíšil
14. března 2020, 10:55
0
Karosa řady 700: Kvádr na lidi

Díky za chválu, to se čte hezky.
Já jsem měl autobusy rád už jako děcko. Auta, autobusy a vlaky, to bylo moje. Naopak jsem nikdy netíhnul k letadlům, to až poslední dobou díky vlivu Jeníka Machače a kluků od Realsim.
Když mi bylo 19, pracoval jsem jako průvodce v cestovní kanceláři a v autobuse jsem trávil reálně polovinu svého veškerého času včetně spaní. Většinou to byla stříbrná Setra 471 HDH - tehdy dost luxusní záležitost. S dobrou partou řidičů byly ty cesty fakt super, rád na to vzpomínám. Tam jsem se rozhodl, že si udělám papíry na autobus, ale bohužel zrovna vešla v platnost novela, kdy se zvýšil minimální věk pro získání ŘP D. A pak jsem si našel práci, která sice nebyla tak dobrodružná, ale dalo se z ní vyžít a noty na autobus šly na vedlejší kolej. Musím se přiznat, že i tak jsem se párkrát za to velké kolo dostal - samozřejmě pro klid všech zdůrazňuji, že jen na soukromém pozemku - a pořád trochu doufám, že jednou se k tomu Déčku dokopu. Jen tak pro radost - řidiče autobusu pro ČSAD bych asi dělat nechtěl.

Jakub Pospíšil
12. března 2020, 13:50
0
UPDATE Trackday 4. 4. 2020 Vysoké Mýto

Ano. Ale pššt, Kuře, to je můj tajný plán, jak vyhrát.

Jakub Pospíšil
12. března 2020, 13:49
2
Škoda Scala 1.5 TSI: Zopakuje úspěch slavného předchůdce?

No zrovna Mazda3 mi jako kdovíjaká výhra nepřijde. Spíš za to jde nakonfigurovat docela hezký Focus, když už.

Jakub Pospíšil
12. března 2020, 13:48
13
Škoda Scala 1.5 TSI: Zopakuje úspěch slavného předchůdce?

Protože onehdá škodovka vyrobila auto s mizernými jízdními vlastnostmi, nesmyslně velkými převisy, ve kterém se za nejlepší motor považuje vydechlý zastaralý diesel s projevem dodávky před smrtí, které má nejnepohodlnější sedačky, ve kterých jsem kdy seděl a lidé na zadní lavici nesmějí mít nohy, jinak se tam nevejdou a kdovíproč je to dodnes asi největší úspěch škodné. Takže ačkoli vyhlídky jsou neveselé, opravdu si odhadovat netroufnu. Klientela je totiž vskutku nevyzpytatelná.

Jakub Pospíšil
12. března 2020, 13:45
0
Škoda Scala 1.5 TSI: Zopakuje úspěch slavného předchůdce?

Koukám, že Beastar do vlaku "historek z výroby" naskočil taky. Ale tak nějak to fakt dost možná bylo.

Jakub Pospíšil
10. března 2020, 13:13
7
Ptejte se: Levná zadokolka, co není BMW

Já si myslím, že to s kompostem bylo nějak takhle:
rok 1993, Mnichovské vývojové středisko:
>"Hele, chlapi, pohlaváři rozhodli, že prý musíme vyrobit hatchback."
>"To je blbost, to přece dělat nechceme."
>"Klid, mám to promyšlený. Prostě ho uděláme tak hnusnej, že ho nebude nikdo kupovat a oni to časem zrušej."

rok 2000, Mnichovské vývojové středisko:
>"Tak minule to s tím plánem kolem kompaktu moc nevyšlo, musíme ho udělat ještě hnusnější."
o pár dní později
>"Výborně, tohle je fakt humus, to už snad konečně zlomí téhle abominaci vaz."

Jakub Pospíšil
10. března 2020, 09:57
0
Ptejte se: Levná zadokolka, co není BMW

To bude stejný případ jako 190E - už je to moc starý. Mimoto bez úprav to moc sportovní není až na pár verzí, které se prakticky nedají sehnat a když už jsou, tak stojí úplný nesmysl. Teoreticky by mi dávalo smysl koupit nějaké vyžilé volvo 244 a nabastlit do něj svor, ale všechna navrhovaná auta budou stejně mnohem lepší. Ne stylovější, tam Volvo vede, ale lepší určitě.

Jakub Pospíšil
09. března 2020, 12:24
1
Óda na paštiku, aneb: Vráčky jsou dobré.

V redakčním chatu lámeme už nějaký pátek Vavrise, ať si to koupí. To auto je prý fakt v super stavu.

Jakub Pospíšil
04. března 2020, 14:11
9
Mercedes Sprinter 211 CDI Worker+: Jak si najít kamarády

Tohle je jasnej klasik. Volant bez tlačítek, displeje jen v černobílý, žádný asistenti...To je prakticky Caterham, akorát s kufrem a střechou.

Jakub Pospíšil
01. března 2020, 20:54
2
DS 7 Crossback 1.6 Puretech: Znalci vědí

To je náhodou dobrý hec. Ten nalepovací knír. Mohli bychom vyhlásit vedlejší soutěž kdo pojede v debilnějším outfitu.

Jakub Pospíšil
01. března 2020, 17:02
6
Vito Tourer START+ 114 CDI: Nejlepší kombík

Kdyby o tom nebyla polovina diskuze u DS7, tak bych asi nějak reagoval na tu větu "Autíčkář by neměl psát o autech tohodle typu".
Takhle ale jen poděkuji za komentář a traffic.

Jakub Pospíšil
28. února 2020, 14:52
0
DS 7 Crossback 1.6 Puretech: Znalci vědí

Hele to jsem si taky říkal, ale bohužel to je verze bez tažnýho, tak nic. Jestli si vzpomínáš na poslední trackday, tak víš, že auto s koulí umíme v redakci využít náramně. Tenkrát jsme luxusním markopólem táhli trosky citroenu AX.
Jinak když už se bavíme o tažným - má ho i tam moje nová víkendovka. Historicky první auto s tažným, který mám. Asi bych si měl pořídit přívěs.

Jakub Pospíšil
28. února 2020, 14:44
1
DS 7 Crossback 1.6 Puretech: Znalci vědí

Bílou dodávkou dneska stěhuju Radkovu novou knihovnu, zejtra piano a OSB desky a pozejtří nějakej sušák.
To auto je sice tak nějak normální, ale je hezké, jak si po jeho pořízení na tebe najednou vzpomenou kamarádi a rodina.

Jakub Pospíšil
28. února 2020, 14:33
0
DS 7 Crossback 1.6 Puretech: Znalci vědí

Já jsem jel tentokrát jako petrolhead, ne jako obvykle.

Jakub Pospíšil
28. února 2020, 14:18
0
DS 7 Crossback 1.6 Puretech: Znalci vědí

Bohužel nedostal. Ta stodola před sebou tlačí moc vzduchu.

Jakub Pospíšil
28. února 2020, 14:11
0
DS 7 Crossback 1.6 Puretech: Znalci vědí

A víte co? Já taky. Ať je těch dodávkovejch Mercedesů co nejvíc. Já budu psát o bílým skříňovým, ať to má grády. Co ty, Jeníku?

Jakub Pospíšil
27. února 2020, 19:25
1
Jakub Pospíšil
20. února 2020, 18:47
2
Citroën C5 Aircross 1.5 BlueHDI: Nehrajme si na jména

Má pravdu ten pán. Měl jsem teda ještě zkušenost s prvním Sorentem a podobnýma keplama z kategorie "Hele mámo, to je jak Touraeg a stojí to polovic, to se sousedi zblázněj." Dnešní SUV ale jsou už uplně o něčem jiným.

Jakub Pospíšil
20. února 2020, 15:54
0
Citroën C5 Aircross 1.5 BlueHDI: Nehrajme si na jména

Jako bych četl své názory před nějakou dobou.
Hele je to fakt o tom se tím nějak povozit, vidět, jak to reálně funguje, jak se to chová.
Nechci se pouštět do nějakých osvětových debat, leč právě takováhle SUV jsou prakticky "nová MPV". Uvnitř to zas tak malé není, má to plochou podlahu, posuvné sedačky, krabicoidní tvar... A ta "zvýšenost" je spíš optická, vyhnaná plastovými bublinami a tak podobně. Troufnu si říct, že Favorit měl podobnou světlou výšku.

Jakub Pospíšil
20. února 2020, 15:15
1
Citroën C5 Aircross 1.5 BlueHDI: Nehrajme si na jména

martin_100: Donedávna bych s tím souhlasil, ale trh se transformuje.
V současné nabídce automobilek jsou právě takováhle SUV podle mě nejlepší auta pro menší rodiny poměrem cena/výkon. Není to nijak řidičské, ale to zákazníkům nevadí, dokonce bych se nebál říct, že jim to do jisté míry i vyhovuje.

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Mustang 2.3 ecoboos 2016
Ford Mustang 2.3 ecoboos

2016 rok výroby
317 koní výkon
2 ccm objem

Ford Econoline  1988
Ford Econoline

1988 rok výroby
179 koní výkon
4 900 ccm objem

Buick Riviera  1967
Buick Riviera

1967 rok výroby
360 koní výkon
7 000 ccm objem

Lincoln Town Car L 2001
Lincoln Town Car L

2001 rok výroby
174 koní výkon
4 600 ccm objem

Opel Insignia Opel Insignia 4X4 BUSINESS 2016
Opel Insignia Opel Insignia 4X4 BUSINESS

2016 rok výroby
125 koní výkon
1 956 ccm objem