načítám data...

Autíčkář se ptá: Jaká prkotina vás na silnici dokáže nejvíc vymotat?

Jsou to vlastně banality, ale z nějakého důvodu vám brnkají na nervy víc než závažné porušování předpisů. Jaké jsou ty vaše?

zobrazit celou galeriiAutíčkář se ptá: Autíčkář se ptá: Jaká prkotina vás na silnici dokáže nejvíc vymotat?

Asi každému z nás leze na nervy, když se někdo courá v levém pruhu, nepoužívá blinkry nebo vypíná dálková světla o dvě vteřiny později, než by se v civilizované společnosti slušelo. Jenže pak jsou tu věci, které tak docela neporušují zákon ani dobré mravy. Jsou jen nebetyčně otravné. Někdy jsou dokonce otravné jen pro vás a nikomu jinému nevadí. Očekávám, že se mi v komentářích svěříte se svými frustracemi, ať už mají, či nemají racionální základ. A pro inspiraci nabízím pár svých. 

 

Mořeplavci před křižovatkou

Foto: Pixabay.com

Nebo před jakoukoliv jinou překážkou, která představuje iminentní hrozbu úplného zastavení. Tomu se totiž musí zabránit za každou cenu. Tihle lidé kdysi kdesi zaslechli poučku, že výši spotřeby neovlivňuje ani tak práce s plynem jako spíš práce s brzdou. Zní to jako informace od skutečných zasvěcenců, hluboká pravda, k níž dospějí jen ti nejpokročilejší. Na tyhle zasvěcence pak můžete narazit, kterak se šourají uprostřed prázdné rovinky dvacet a stále zpomalují. Až když se štípnete, že se vám to nezdá, všimnete si, že o půl kilometru dál právě padla na semaforu červená. Už je to jasné – brzda je tabu, vytoužené číslo spotřeby zajistí jedině plachtění. Teď jde o to vydržet vnitřní puzení a nepomoci jim kupředu lehkým šťouchnutím do nárazníku. Zatím mám čistý štít, ale občas musím vyměnit volant za nějaký méně okousaný. 

 

Můj zip je lepší než tvůj zip

Foto: Zidoz.cz

Že spousta lidí pravidlo zipu neovládá, je sice smutný fakt, ale o tom se teď rozepisovat nebudu. Zmíním se o lidech, kteří pravidlo dobře znají, ale z nějakého důvodu se jim nelíbí místo, které si k realizaci zipu vybrali všichni ostatní. Představte si situaci, kdy se sešla skupina uvědomělých řidičů, zip funguje jako na drátkách, provoz plynule odsejpá… a pak se objeví on. Vždycky je to on, nikdy ona (ona se nacpala do kupící se fronty, hned jak si jí všimla). Vidí, že přibočující pruh pokračuje ještě pět metrů za místem, kde se ostatní rozhodli zipovat, a tvrdošíjně si dojede až na konec, čímž celou křehkou rovnováhu rozmetá na hadry, a ještě se tváří, že je tu jediným světaznalým subjektem. Tak pěkně děkujeme.

 

Rovnání kroku

Foto: Pixabay.com

Znáte tu situaci, kdy jdete po chodníku, přidá se nějaký otrapa a jde v úplně stejném tempu o krok za vámi? Nevím, kde se v lidech tohle iritující chování bere. Přirozené je zrychlit či zpomalit a jít si každý svou cestou, ne korzovat bok po boku jako báby s kočárkem na procházce. A přesně to samé se může stát i v autě, obvykle v místech se dvěma pruhy a omezenou rychlostí. Jedete si v klidu v pravém pruhu stabilním tempem a vedle vás se zjeví auto udržující úplně stejnou rychlost. Nejradši byste mu vlezli do úsměvu, ale ovládnete se a disciplinovaně se díváte před sebe. Jenže pak dojedete pomalejší auto před sebou a musíte brzdit, protože ten blbeček vedle vás nehne pro plynulost provozu ani prstem. Nebo naopak – jedete v levém, chcete minout pomalejší auto napravo, jenže ono s vámi srovná krok, jako by si chtělo povídat, a ještě se tváří, jakoby nic. Takže musíte zrychlit a pak jsou z toho obálky s modrým pruhem.
 

Klub přátel mlhovek

Foto: Pixabay.com

Ne že by byly mlhovky k ničemu. Když se proplétáte horskými průsmyky nebo silnicemi páté třídy uprostřed lesa, je zatraceně dobré vědět, že se blížíte k jinému vozidlu. Tato situace však nikdy, opravdu nikdy nenastává uprostřed velkoměsta. Nenastává ani na dálnici v pátek nebo v neděli odpoledne, protože v tak velkém provozu si můžete nechat zdát o tom, že byste se k někomu rychle a nepozorovaně přiřítili. Bohužel, první útočná světélka se na silnicích objeví už při náznaku zahradnického deštíku. A jakmile se objeví, nezmizí, dokud dotyčný nedojede do cíle, jelikož narozdíl od zapnutí je vypnutí mlhovek nepřekonatelný problém. 

 

Parkování na polovičního Pražáka

Foto: Unsplash.com

Když už parkujete jako prase, dělejte to pořádně a zaberte rovnou dva sloty místo jednoho. Ostatní mají hned jasno a nikdo si nedělá naděje, že by se vedle vás ještě dokázal vměstnat. S tím se dokážu vyrovnat tak nějak lépe než s případem, kdy někdo zaparkuje jednou stranou na bílé čáře, takže je to ‚vlastně jakoby legit‘, ale místo vedle je pro větší vozidlo znehodnocené. Dokud je parkoviště poloprázdné, je to fuk, ale někdy zkrátka není zbytí a musíte se do úzkého a křivého místa nacpat. Pak samozřejmě nutně dojde k tomu, že zaparkujete vedle taky nakřivo, a když se po čase vrátíte k autu, je parkoviště prázdné a pouze vy stojíte uprostřed té prázdnoty šejdrem jako totální jantar. 

 

Odmítači handsfree

Foto: Unsplash.com

Narozdíl od ostatních položek tohle není zas taková prkotina, nesmí se to a dokonce to může být opravdu nebezpečné. Takže to sem tak úplně nepatří. Jenže mně jde o něco jiného než o porušování předpisů a ohrožování ostatních účastníků silničního provozu. Víc než cokoli jiného mě frustruje vlastní nepochopení. Prostě mi nejde do hlavy, že se na silnicích pořád najde tolik lidí, kteří nejsou schopní třikrát zmáčknout čudlík, aby pak měli od telefonu v ruce jednou provždy pokoj. I ten prehistorický Parrot v mém předchozím autě se dokázal propojit s telefonem během několika vteřin. A vzhledem k tomu, že se občas svezu i něčím modernějším, vím, že ani u soudobé produkce člověk nepotřebuje doktorát z jaderné fyziky, aby aktivoval handsfree. Obzvlášť u aut od 1,5 milionu výše, ve kterých vidím odmítače nejčastěji. Ale to už může být statistická chyba nebo obyčejný předsudek. Jestli máte nějakou teorii, proč to ti lidé dělají, moc by mě zajímala.

Jaké na-první-pohled-nesmysly na silnici rozčilují vás? Přiznejte se v komentářích.

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Raspby
13. prosince 2020, 10:12
0

Za mě u čisté rovnání kroku, jak jsem tu už v diskuzi nekde psal...to mě opravdu někdy přivádí k šílenství ????

reagovat
beastar
13. prosince 2020, 13:27
2

Musis do nej prudce cuknout volantem. Von pak odleti do lesa. A ty si jedes. Blby je kdyz odleti do skolky. Zase co tam maj co delat nejaky smradi ze jo. Stejnak maj covid. Proste clovek musi jezdit s chladnou hlavou. Jeste pak doporucuju devitku a ostentativne namirit. To vetsina zrychli nebo zastavi. Kdyz zastavi nasij mu jednu do chladice a druhou do pneu. Garantuju ti ze to ma efekt.

Viola Procházková
13. prosince 2020, 14:36
5

Ty jsi dnes nějaký bojovný :))

ro
rock
13. prosince 2020, 16:26
0

Jsi mi to vzala z pusy; právě jsem dočetl jeho posty a došel ke stejnému závěru :-)

beastar
13. prosince 2020, 17:25
3

Ani ne. Prijde mi jen ze posledni dobou se to tady bere moc vazne. Sami chytry poznamky, minusky. Jakoby se zapomnelo ze je to hlavne konicek a zabava. Obecne. Nebo fakt vetsinovy ctenar Autickare zmutoval nekam na uroven auto.cz..

Raspby
14. prosince 2020, 14:27
1

Až teď jsem si všiml, co jsem to napsal za nesmysly...psal jsem to na mobilu a nevšiml jsem si aut. oprav...tak se omlouvám :( jinak ano, koníček a zábava jo, ale když se někdo na silnici chová jako hovado a to ještě zcela úmyslně a vědomě (viz rovnání kroku např...) tak to asi nejen mně vytáčí. :)

briza
13. prosince 2020, 10:17
0

Mlhofky,případně denní svícení wodevrdfakinkwedryz, černý fólie na předních sklech, neblikači, taťýncy a mamynky, chroničtí dávači přednosti a ruský espézetky.

reagovat
beastar
13. prosince 2020, 13:29
1

Vzdycky kdyz vidim rozsviceny mlhovky prudce se proti tomu cloveku rozjedu s dalkovejma a neuhybam. Vetsinou uhne on. A naboura. Takovy veci se musi trestat v zarodku.

ransom
13. prosince 2020, 14:23
3

Moje oblíbená rada mladšímu kolegovi když neřídím a vezu se: Našij to do něj, do kreténa.

ReVolte
15. prosince 2020, 10:09
0

Bíste, už se tu řeší prkotiny co? No za chvilku něco vyjde od Kraba a budeme se zase moct bavit o tom jak je vše zbytečné :)

beastar
15. prosince 2020, 11:12
0

Tak ted se priznam, ze vubec nevim jak to myslis ReVolte. Jako jo tohle to, co kazdy kdo jezdi vi. Je trochu zbytecny breceni. 80% lidi jezdi jak curaci v palcakach bez pudu sebezachovy. A zbyvajicich 20% co u rizeni mysli to sere. Tak jsou proste karty rozdany. Promitaji se do toho i narodni rysy na tu silnici.

A Krab no ja nevim. Ten sem pise ted malo. A naposled o suv. Za me ok. Furt lepsi nez dokola cist jak nejlepsi a jedina cesta je rwd+lw a hlavne stary. Kdo to ma je supermegaastrokosmo best skoro zavodni pilot. Takovej bilej Hamilton. Kdo ma cokoliv jinyho je low a nerozumi zamak autum. A jezdi z Vinohrad na Vaclavak podle navigace se sesti asistentama. Sem rad ze ziju v jinem svete nez v Krabovo a spol. Autofašist dreamlandu.

ReVolte
15. prosince 2020, 16:49
0

Jo myšlenka byla, že už není třeba řešit něco co se nevyřeší a diskuze je plodnější pod jiným tipem článků :) A zdá se, že alergie na starý sportovní a cool se u tebe zvyšuje, jen nevim jestli ti v tomhle půjde Autíčkář naproti :D Já za sebe překvapivě ty auta s asistentama toleruju. V nový ofci sice nejsou ideálně sladěný, ale z dlouhých služebek mě to tak nevyždímá a jsem za ně rád. Možná je to o tom to mít a pak by se ten strach lidí co to nikdy reálně nepoužili zmenšil. Ale abych to jen nebránil, ve víkendovce chci zase co největší kontrolu a požitek, což s senzofidlátkama nejde...

Honza 'Hamster' Křeček
13. prosince 2020, 10:41
5

Za sebe bych ještě přidal bratrstvo odmítající dálková světla. Jet za takovým strejcem za tmy po okresce je pro mě osobně utrpení. Jasně, on přece jede slušně pomalu, takže mu těch pár osvětlených metrů stačí... a aspoň se nemůže stát, že někoho omylem oslní, takže je všechno ok... ne, není.
Není to vůbec v pořádku, protože prostě nevidí dost daleko. Někde tam v té tmě jsou divoká zvířata, neosvětlení chodci, spadané větve a kdo ví co všechno a já o těch věcech chci vědět tak brzo, jak jen to je možné. V takovou chvíli se onen strejda dívá dopředu za nás oba, protože já jsem za ním a teda na tlumených světlech, pochopitelně.
Logickým krokem pro zachování bezpečnosti a duševního zdraví je takového řidiče předjet, ale i tady narážíme na problém s osvětlením, protože opět předjížděcí manévr zahajujeme do dokonalé tmy bez řádné znalosti profilu silnice.

Používejte dálková světla, není to nástroj agrese, jak se nám dopravní experti snaží vnutit do myslí!! :-)

reagovat
Franz Kafka
13. prosince 2020, 11:01
6

Nejhorší jsou lidi, co mají tendenci jet 5cm za vámi v místě kde je tak 50 km/h vysoká rychlost. A stejně vás nejde předjet. V noci zasebou dodávku z tria Peugeot, Citroen, Fiat jak mají ta světla skoro na střeše navíc seřízená totálně špatně. A ukrajinské "busíky" co jich tu teď jezdí mraky. Většinou sotva jedoucí vrak, co páchne.

reagovat
sheogh
13. prosince 2020, 11:52
1

Na to celkem funguje zadni mlhovka, vypada to trochu jak kdyz brzdis :-)

beastar
13. prosince 2020, 13:31
0

Franzi ty kecas ja vim ze vybrzdujes. Hlavne maminky v mpv a strejdy ve fabiich co to mysli uprimne. To ste vy pirati v tech silnych Alfach a porsacich. Si me tudle vybrzdil na magistrale pac si jel na 70 jenom 140... To se nedela!

Franz Kafka
13. prosince 2020, 15:18
1

Obrovsky silná dieselová Alfa s hrozivou torque power. Promiň já příště pustím ještě mlhovku. Zadní samozřejmě a potom zatáhnu ruční brzdu a pustím si "Půlnoční závodní dráha....".

Ev
Evlo
13. prosince 2020, 15:25
0

Mě ty lepiči vadili dost, pak to jeden neubrzdil, totálka, traumaticke zraneni mozku a tak, tak tedka teda jsem se prizpusobil realite, zas to jeden lepic neubrzdil, tak si rozmlatil naraznik o traverzu vzadu a hotovo, jen to tak jako semnou lehce zduchlo, ze tuk. Tzn. proste realita je jake je, jsou dve moznosti - zmenit realitu, treba zmenou lokace nebo se prizpusobit realite.

sheogh
13. prosince 2020, 11:02
1

100% souhlas ve vsech bodech, asi nejcasteji ti moreplavci (kteri nechapou, ze tim defakto vyrabi i trochu kolonu) - ted se to tu rozmaha jeste vic, protoze hybridy....

Parking na hovado nejvic potesi, jdyz mas kupe, delsi dvere a proste nevystoupis (nebo dost nedustojne)..

reagovat
MB
MBMB
13. prosince 2020, 15:49
11

Pokud ta "mořeplavba" vede k tomu, že dotyčný na semaforu nezastaví, protože mezitím padne zelená, tak to podle mě naopak jednoznačně přispívá plynulosti.
S tím souvisí i bod, co já bych přidal, a to jsou rozjezdy lidí na křižovatkách. Počkat, až se auto před nimi rozjede, teprve pak začít řadit a pomalu se rozjet. To nesnáším.

Pochtli
13. prosince 2020, 17:09
0

Rozjezd na semaforech na zabití (zlatí rakušáci), stejně tak mě vytáčejí zmínění dojížděči na neutrál "kilometr" od světel.

Viola Procházková
13. prosince 2020, 17:17
2

Hele ne. Pokud zatarasí silnici půl kilometru před semaforem, tak to prostě plynulosti nepřispívá. Je to otázka míry a já mluvím o takové, co už je fakt extrémní.
S rozjížděním ovšem souhlas. Začít hledat kvedlačku, když se auto před už rozjelo, je na zabití.

beastar
13. prosince 2020, 17:29
0

Rozjezdy Cechum nejdou z toho taky tecu. Kazdej chrape, cumi do mobilu, vola se starou pripadne peskuje decka. Zelena a nic. Na rusny krizovatce je v momente dvakrat takovy rusno. Vetsina to bere ve stylu hlavne JÁ sem projel, huraa!

Pochtli
13. prosince 2020, 22:37
1

Kolikrát jsem jel za plížilem (40tacho), který na to u světel dupnul, aby ON stihl zelenou (oranžovou) a já pak naštvaně stál na červené..

MB
MBMB
14. prosince 2020, 02:08
3

Tak záleží samozřejmě na situaci na provedení. Pokud ale třeba dotyčný danou trasu jezdí pravidelně a ví, že když pojede co nejdéle 50 km/h, tak bude muset zastavit a hned za 10 sekund se zase rozjíždět z nuly, tak je jednoznačně lepší zpomalit a normálně na tu zelenou třeba ve 30 km/h navázat. Podobně když člověk před sebou vidí štrůdl aut, který se už postupně rozjíždí na zelenou. Každý člověk s trochou předvídavosti se bude snažit přizpůsobit svůj dojezd tak, aby už za tím posledním nemusel zastavit, ale plynule na něj navázal.

Co se ještě těch rozjezdů týče, proto mimo jiné nefandím manuálním převodovkách ve "spotřebních" automobilech. I když s tím lidi nějak dokážou jezdit, tak pro značnou část populace je to prostě pořád moc složité a jsou s nimi otravně pomalí.

Pochtli
14. prosince 2020, 10:07
0

Spíš se tu bavíme o těch, co začnou plachtit pár set metrů před semaforem, poslední desítky metrů už se vlečou 5-10 km/h, jen aby nemuseli zastavovat. A mnohdy stejně musí, protože ti před ním teprve hledají kvalty.

Frankie
14. prosince 2020, 10:17
0

Toto mě napadlo hned jako první, při čtení. Červená, oranžová, zelené, hle, kde to má vlastně jedničku, případně D? A co dál abych jel.... A pak i někdy rozjezd, a než najde dvojku, skoro stojí. A já za ním spojka, plyn, brzda, spojka.
Jinak já taky plavu, když vím, že je to účelné.

Jaromír
13. prosince 2020, 11:11
1

Přiznám se, že nejspíše vzhledem k mému malému ročnímu nájezdu bývám dost za volantem tolerantní a málokdy se nechám rozházet. Nebo to je možná tím, že mám naučené (i mimo silnice) že když někde vidím idiota se kterým se prostě neshodnu, tak rychle vyklízím pole. Málokdo stojí za to, aby narušoval duševní pohodu.

reagovat
ro
rock
13. prosince 2020, 12:01
1

Úplně rozhodit se nenechám asi nikdy, na to si relaxaci za volantem příliš užívám. Ovšem svět by byl hezčí místo, kdyby se nevyskytovalo

-auta zastavující v úzkých místech. Typicky před školou. OK, dyť je to jenom než fakan vystoupí, zamává na rozloučenou, vrátí se do auta pro zapomenutou tašku, dá pusu mámě, vrátí se pro zapomenutý pytlík s přezůvkami, připomene, že odvézt do baletu potřebuje na třetí hodinu a konečně jde. Ale proč, když ta mamča mohla zaparkovat o 20 m dál, kde je místo a nezavazela by nikomu?
- rádoby gentlemani pouštějící na hlavní řidiče z vedlejší. Extrém: 15 minut pocukávání v koloně na I/50, která končí u křižovatky, kde na vedlejší nejsou víc jak dvě-tři auta za sebou a na hlavní najíždějí skoro plynule. To je přece postavený na hlavu, "jednička" by měla být ta plynulá tepna a kdyby plynulá opravdu zůstala, ti z vedlejší by se do ní dokázali zařadit.
- předčasné zipování (jestliže v pravým pruhu jedou auta 1 - 3 - 5 a v levém 2 - 4 - 6, tak se v polovině končícího pruhu zařadí dvojka za jedničku -> 1 - 2 - 3 - 5 ... a na konci pruhu se ještě spořádaně zařadí čtverka a šestka, samozřejmě počínaje od jedničky -> 1, 4, 2, 6, 3, 5-. Řidiči v pravým jsou na tom biti, křehká rovnováha jde do kopru
- zbytečné zpomalování u auta v odstavném pruhu na dálnici - v ranní špičce recept na zbytečnou kolonu

reagovat
beastar
13. prosince 2020, 13:24
0

Kdyby si mel Zondu neresis nic z toho. Radis se vsude prvni. Uzkym mistem se protahnes, fakana sestrelis bejsbolem z vokna. Za trest vychovne. A z vedlejsi ti da prednost kazdej uz jenom z respektu. Holt na to jsou ty statusovy auta nooo. Fiat Panda je sice taky Ital, ale respect n da streetz si nevybudujes.

ro
rock
13. prosince 2020, 16:21
0

Občas vozím v autě psa. Na místo spolujezdce by se třeba nějak srovnal, ale když ti 40kilovej švýcarák kecá do řízení a strká ti packy na volant, stojí to za prd. Zondu nebrat. Navíc - má Zonda vůbec cupholder?

BubaaCZek
13. prosince 2020, 17:52
1

To si musis poridit nejdriv auto s volantem vpravo a pak az vozit velkeho psa :)

ja
jazet
14. prosince 2020, 20:17
-2

A myslíš zondu nebo vlastně ehm megana?

Ka
Karda
14. prosince 2020, 22:00
0

Ad předčasné zipování. Diky tomu vybírám pruh který končí. Zpravidla je odbaven dříve.

beastar
13. prosince 2020, 12:50
1

Hm viz. clanek. Plus teda nesnasim zavodniky v oktavkach(nemam nic proti oktavce) Bohuzel u nas to tak je maji oktavky, obcas golfa, mene casto stare Bmw. Jedou stylem hlava nehlava na narazniku jak v LeMans. Nic je nerozhazi. Predjizdi zasadne tam kde je to nejhorsi. Moznost jedna ujet jim jenze proc se chovat stejne jak oni. Moznost dva nechat jet, ale to treba v Praze casto jen, tak nejde.

reagovat
ransom
13. prosince 2020, 14:17
0

Prakticky denně se na mojí cestě z práce domů opakují tři stále stejné situace.
1) Fronta na odbočení vlevo. Štrůdl jedoucí odnaproti. Dvě nebo dokonce tři z protijedoucích aut odbočují doprava, ale v čele fronty se kdosi strašně bojí vyjet jim naproti a pustit je až u ostrůvku v křižovatce (z našeho pohledu je to odbočení o cca 45°, z jejich o 135°).
2) Vyjíždíme na hlavní a to tak že doleva. Uprostřed je připojovací pruh. Zleva mezera, najedu na prostředek, počkám na mezeru zprava, jedu Každej druhej na ten pruh čumí a neví, k čemu tam je. A tak čeká a čeká... a čeká.
3) Pomalý auto v levým pruhu uprostřed stoupání. Jinak nikde nikdo. To stoupání má půldruhýho kilometru. Prostě to beru zprava a vůbec to neřeším. Jednou jsme tam takhle zprava hromadně předjížděli supící dodávku, co táhla druhou dodávku. Za tmy.

Ale je mi to tak nějak jedno. Snažím se jezdit tak, abych pokud možno nezpůsobil škodu a nikomu nepřekážel. Všichni ostatní mi můžou políbit prdel a zakukat. Mám si kvůli nim kazit dobrej den?

reagovat
Sa
Sato
13. prosince 2020, 14:39
2

Asi budem za hovado ale dovolím si nesúhlasit s telefón za volantom. Jednoruký šoférovať nemajú zákázané, že? Keď pominieme tento základný Clarkosonovský argument, tak samotné držanie znižuje pozornosť porovnatelne alebo kludne aj menej ako patlanie sa v zalagovanej "radiomape". Jasne, sú situácie keď to je silne nevhodné ale zároveň na dialnici/obchvate/prázdnej rovnej okreske a pod. v na tom nevidím vobec žiadny problém. Stačí mať trochu súdnosť a prisposobyť svoje tempo okolnostiam.

reagovat
PachezZ
13. prosince 2020, 14:47
10

Mě hrozně rozčiluje když ten předemnou do každý sebemenší zatáčky brzdí... protože zatáčí se volantem sakra :D

reagovat
BubaaCZek
13. prosince 2020, 17:58
0

It is amazing how may drivers, even at the Formula One Level, think that the brakes are for slowing the car down.

Mario Andretti

PachezZ
13. prosince 2020, 18:53
0

nejsem si jistej že se nějaký přenášení těžiště vztahuje na strejdu ve fabii co jede 80 a před každou zatáčkou brzdí na 70

Irwinek
13. prosince 2020, 19:49
1

Zlatý voči 80 a brzdit na 70, tady se jezdí 60 a brzdí se na 30, za zatáčkou se na to hamtne a znova 60. Pokud má turbo, což už je dnes skoro standart, nemám moc šancí, jak ho s atmosférou předjet. Vleču se pak za takovým pakem i 10 km, než se u nájezdu na dálnici nějak rozhodne

st
st. Padre
13. prosince 2020, 14:53
2

Klasický mi vadí zácpy a hlavně ti řidiči co stojí u středu abych nemohl projet na motorce. A pak také ta baba co mě blokovala asi dvě hodiny v Kalifornii (půjčil jsem si Mustanga a vyrazil do Squaw Valles - cesta plná zatáček lehce do kopce ve Skalistých horách. Přede mnou baba v americkém MPV co do každé zatáčky brzdila. Předjet bylo nemožné, vždy jsem raději zastavil, abych ji za chvíli zase dojel a to trvalo asi 2 hodiny, fakt jsem jo chtěl zabít).

reagovat
Ev
Evlo
13. prosince 2020, 15:21
0

lepici

reagovat
Ev
Evlo
13. prosince 2020, 15:21
0

ale neberu to jakoi kokotinu, ale jako utok na me

Ka
Karda
14. prosince 2020, 21:57
0

To je zpravidla francouzs: Jean Le Pič

Bigg.I
13. prosince 2020, 15:30
9

kdyz jedu ve vesnici 55 km/h a nejakej kok0t se na me lepi, nacez me tesne za znackou predjede aby pak jel 75 km/h mimo vesnici

reagovat
Moses
14. prosince 2020, 11:19
0

Tak, tak. Celkovo ludom, ktori sa mi lepia na zadok mam sto chuti pribrzdit, nech si to ich spodare pekne zapamataju...

ML
MLKR42
13. prosince 2020, 15:31
4

Naprosto bez muceni se priznam, ze muj zip je proste ten lepsi a je to ten nakonci, protoze jakmile se zacnou lidi zipovat ve vlne, tak se pak ve vysledku kazde dalsi auto zazipuje trosku dal od zuzeni nez auto pred nim, coz je presne ten duvod proc je padesat metru zpatky zacpana krizovatka. Proste dojedu nakonec a tam se zaradim, vsechno ostatni je zip s nefuncnim jezdcem, fakt to pomuze.

Jinak me nejvetsi beefy jsou bez nejakeho poradi
- zbytecna jizda v levych pruzich, ale zase diky tomu mam kazde rano na jizni spojce pravy VIP pruh, kde jsem v podstate sam
- neschopnost udrzet se mezi carama v pruhu, coz je domena bilych oktavek v levotocivych zatackach a vetsich SUV plujicich pohodovych patnact pod limit v levem pruhu
- mlhovky. Nevim proc me to tak moc toci, ale fakt ze toci.
- zhasnuta svetla za deste
- fakin objizdeni aut odbocujicich vlevo pres samostatny pruh na odboceni doprava. Z protismeru kdyz potrebuju ja odbocit vlevo tak to je naprosto libova situace - vidim naproti prubezny pruh co stoji kvuli odboceni pres cestu, v odbocovacim je prazdno, ja to stocim doleva a v posledni chvili mi to tam nejaky lumen pres ten odbocovak posle. Kurva kamo mas moznost odbocit doprava a davam ti prednost, ale rovne fakt smolik, jsi v odbocovaku. Cloveku ktery takovou krizovatku navrhnul bych zakazal odbocovat vpravo, dozivotne.
- Bezmyslenkovite ucpavani krizovatek a kruhacu. Nekdy davno mi v autoskole rikali ze abych do krizovatky vjel tak musim mit kudy vyjet. To co se stava v Bubenci pokazde kdyz spadnou zeleznicni zavory u krizovatky Horakove/Pelleova je fakt k placi.
- Davani prednosti tramvajim co jedou z Letenskeho namesti na Spartu. Kurva to si napamatujes jakym bulsitem si musel pred dvaceti metry projet a ty tam ted mimo order proste posles tricetimetrovou tramvaj ktera se stejne pres ten srumec nikam nedostane a posledni napravou ti zastavi pred ksichtem takze se nakonec nedostane nikdo nikam?!

reagovat
Vr
Vrták
14. prosince 2020, 11:40
0

U Sparty to nic není, ale taková Sokolovská naproti Divadlu Gong, tam pod tu tramvaj někdo vjede co 3 týdny, přitom se stačí podívat do zpětnýho než vjedu na ten pruh nebo otočit hlavou...

He
Hejhej
14. prosince 2020, 19:29
0

U tý Sparty je to o tom, že tam auta mají přednost před tramvají jedoucí od Vltavské, ta musí počkat(hlavní jde doleva a tramvaj jede z vedlejší) , ale protože si někteří myslí, že tramvaj má vždy přednost tak tam zastaví a nechávají ji jet, tramvaj tam najede, ale protože je dlouhá a má stůj, tak tu křižovatku totálně zablokuje. Problém je taky v tom, že souběžně jedoucí tramvaj (směrem Vltavská) má přednost a tak tam úředník (asi v zájmu zmatení řidičů) dal nápis "pozor tram" a na silnici nakresili trojúhelník

déčko
13. prosince 2020, 15:38
11

- "semdesátníci", 70km/h trvale. Mimo obec zdržujou, v obci ujedou, aby za obcí zase zdržovali. Když mi to udělá kamion a vím, že s cedulí konec obce jde předjet, rozkousal bych volant.
- Katovači co mi z protisměru v jejich levý zatáčce vjíždí do mýho pruhu a dostáváme se tím na kolizní kurz.
- Zrychlovači, zrychlování při předjíždění je dost o hubu.

reagovat
PepaSFI
13. prosince 2020, 16:51
10

jo ty zatáčky, to mi vadí hlavně u motorkářů. Do zatáčky jede po čáře, naklopí to na koleno protože je hustej závodník a kdybych se nenacpal na krajnici, tak mám jeho hlavu zaraženou v A-sloupku. A taky ten jejich debilní zvyk svítit dálkovýma. Prý proto aby byli víc vidět. Leda prd! Jsou pak blbě vidět! V zrcátku vidím mihotající se zář a vůbec není poznat jak je to daleko, jak rychle se blíží nebo kolik jich je.

Zkywalker
13. prosince 2020, 15:46
1

...kdyz takhle jedeš vpohodě kilo po rovince, nikde nikdo, za tebou přilepenej jouda (typicky v rapidu, Sharanu nebo jinym koncernovým werku a ještě nejlíp se samolepku Lucinka a Tomášek v autě) a předjíždět začne tehdy, až se zjeví někdo v protisměru, nebo před začátkem vesnice. Páč jinak by ta jízda byla asi nuda nebo co... Poslední dobou tenhle výjev čím dál častější mi přijde. No a a pak samozřejmě týpci v levejch stoupacích pruzích jedoucí, když pravej je celej volnej, protože prostě musej ukázat kdo je tady king.

reagovat
Jo
Josephus
13. prosince 2020, 16:16
0

Kromě mnoha jmenovaného velmi špatně snáším na silnicích notorické čekače. Zastaví a čekají, až přijede nebo přijde někdo, komu by mohli dát přednost. A takový dobrý pocit ze sebe mají.
Strašně moc nemám rád například taxikářské móresy... Pokud už náhodou blikají, tak maximálně na trojblik, aby si neomačkali páčku, což by mohl odhalit potenciální kupec toho jejich o 400.000km stočného Supa f úplně plný palbě (kromě jakékoliv příplatkové výbavy).
Velmi špatně snáším "čistokrevné Pražáky", na které v Praze a nejbližším 40km vzdáleném přilehlém okolí nezbylo už místo (nebo rozpočet na hypotéku) a tak musí denně dojíždět, chudinky. A protože to jsou jinak celkem velcí borci, přeci nepojedu v pruhu pro socky, když už to do práce mají posledních 50km. A to samé samozřejmě předvádí i cestou zpět.
Občas na cestách potkávám takzvané sedmdesátníky a ty také nemohu vystát. Nejde o věk, ale o rychlost (i když jich většina splňuje i kritérium věku), jakou se pohybují po silnicích. Jasně, jet po okrese 70km/h není nic strašného, dá se s tím celkem snadno vypořádat... Ale jen za předpokladu, že oněch 70km/h nejede stále, vesnici za vesnicí. Pokud se pohybujete v legálních mezích, na našich okreskách nemáte nikdy nejmenší šanci takového jezdiče předjet.
Také moc dobře nezvládám situace, kdy po silnicích zmatkují nejistí řidiči s tím, že "jsou sice pomalí, ale bezpeční". Není to pravda, jen zakládají vznik velmi nebezpečných situací a kvůli tomu jsem dědovi pomohl od ŘP. Pomalu každý den jsem čekal, až se dozvím, koho svým bezpečným přístupem zabil.
Všímáte si také toho, že ať se zmiňuje cokoliv, tak je to v podstatě samotné jen a pouze o ohleduplnosti (případně bezohlednosti)?
Tak nějak věřím, že ne každý to dělá jako projev vlastního ega nebo třeba dokonce jako naschvál, ale třeba i s "dobrým" prapůvodním úmyslem, jen jim nedochází další souvislosti a negativní vliv jejich počínání na další účastníky provozu.

reagovat
PepaSFI
13. prosince 2020, 16:36
7

když to vezmu popořadě, plachtění před křižovatkou je fajn když se dělá dobře, při správném načasování je to nejrychlejší způsob průjezdu. Ale když to někdo tahá půl kilometru dvacítkou až do zastavení, to je blbý.
Zipování, no to je podobný jako projet plynule kruhákem. Lidi to buď neumí nebo se bojí nebo prostě nejsou ochotni udělat cokoliv složitějšího, odhadnout a naplánovat situaci na půl minuty dopředu.
To rovnání kroku, no když jedu na nějakým omezení, dodržuju rychlost a ostatní ji taky dodrží, musí někdy přijít chvíle kdy prostě pojedem vedle sebe a někdo musí uhnout když je potřeba.
Mlhovky neřeším, nevadí mi tolik abych si kvůli tomu přivodil atomovej záchvat.
Parkování, no už jsem viděl i případ jak se Fabie nemohla poskládat na místo odkud vyjel Pick-up s partou zedníků. A pak samozřejmě pitomci co to prostě nebudou řešit. Ale někdy to není jednoduchý, jsou parkoviště kde ty čáry malovali asi podle šlapacích autíček, třeba v Třebíči nad nemocnicí, než to přestavěli, tam byl problém se vejít s Trabantem. To pak větší auta posouvají hranice a když odjedou tak ten poslední je za blbce.
Handsfree, to taky nechápu, vždyť to je moje pohodlí. To pak poskakujou křižovatkou na šestku, snaží se rukou křížem najít fofrklacek, no hrůza. Možná je to nějaká póza "koukejte na mě, jsem úspěšnej, strašně byzy"
No ale obvykle stačí předvídat, číst pravděpodobnostní linie, nemít hranici světa na špičce vlastního nosu.
Obecně mi vadí nerváci co si můžou klakson vyvalit kvůli každý blbosti, vychovávači všeho druhu, antimlhovkáři co jsou schopni vyblikat a oslnit deset řidičů kvůli tomu že nepochopili že to dole nejsou mlhovky ale denní světla, pitomci co rozhodujou kdo a kdy je může předjet a hlavně hňupi co s třikrát silnějším autem nejsou schopni dejchavičnýho Fiata předjet trochu rozumně. Mně nevadí že mně někdo předjede. Vadí mi že se přihrne strašlivě prudce, nalepí se, eště víc se nalepí, pak vybočí a přeeeeeeed........jíííííždíííííí, táhne se jak hadr za smetákem a když už je konečně přede mnou, hodí mi to půl metru před čumák a zpomalí. To celý při 90kmh na úplně prázdný silnici. Kdo mi tohle vysvětlí?

reagovat
Ch
Chochin
13. prosince 2020, 16:37
3

Ked iekto odbaca z hlavnej na vedlajsiu dolava ale neurobi miesto tak, aby si ho mohol obist z prava.
-Potom jednotkove fabie so zle nastavenymi stretavackami.. Teda vsetky...
-Dalej to, ked niekto v tme zastavi niekde pred domom a necha svietit stretavacky, ked vyklada naklad alebo na niekoho caka.. Ako by nevedel ze existuju aj parkovacky...
Potom este to, ked niekto ide do kruhaca a zastavi, aj ked je kruhac prazdny.. Uplne zbytocne...

reagovat
Riccardo Martora
13. prosince 2020, 16:44
7

Jedu po hlavní, za mnou nejede absolutně nic několit set metrů. A stejně mi to tam Lojza z Horní dolní šoupne z vedlejší přímo před čumák. A pak si to samožrejmě štráduje poctivých tachometrových padesát, ja už musím podřadit za tři. A pak si zas v rámci té své dědiny za necelý kilometr z hlavní někam odbočí. A přijde mi to až teď v poslední době, že se nám tu rozšířil takový nešvar :)

reagovat
Jy
Jyrki
13. prosince 2020, 18:52
0

jejda, tech veci by bylo vice...:
- mlhovky, lidi s nima zbytecne oslnuji
- svetla pro denni sviceni - serou me za kazde situace. Spousta lidi nevedela kdy si ma zapnout svetla. Genialne to vyresila povinnost svitit celodenne. A pak nejaky kreten prijde se svetly pro denni sviceni. Takove bludicky co nejsou videt a jsou jen vpredu. A problem je tu znovu, je nechutne mnoho tech, kteri nevi, ze uz je tma a ze svetla pro denni sviceni maji jen vpredu, ale videt musi byt i zezadu. Taky ze ta svetla pro denni sviceni jsou vetsi umistena az uplne dole v narazniku a ze kdyz jedu za horizont, bude to az to posledni co z auta bude videt....
- parkovani. Parkovaci mista jsou stale mensi, auta cim dal vetsi. A kdyz k tomu ma clovek tridverak s velkymi vraty, potrebuje misto. Zasadne tak parkuju co nejdal od ostatnich. Pak me zakonite vylozene nasere, kdyz prijedu nekam na parking, jsem tam treba prvni, stojim na nejvzalenejsim miste a prijede druhy auto a stoupne si hned vedle. Copak nevidi tu spoustu mista, nebo je to buzerant co se musi na nekoho lepit za kazde situace?

reagovat
Cu
Curdin
13. prosince 2020, 19:39
0

Přidal bych snad takový ty najížděče na dálnici apod. Celý nájezd poctivě 40 km/h a pak hned blinkr a do praveho pruhu v 45 km/h.
A taky je dobrý blížíš se k obrovskému kruháči nebo křižovatce už půl kiláku vidíš že nic nejede, ale auto před tebou stejně skoro zastaví a vidíš jak se řidič rozhlíží co kdyby nahodou...

reagovat
PachezZ
14. prosince 2020, 18:52
1

To nesnáším, lidi co potřebují mít celej kruháč prázdnej aby do něj vjeli.,..

Irwinek
13. prosince 2020, 20:15
1

Parkování na polovičního Pražáka? To já nesnáším takové to vidlácké zastavování : 1) - přijedu před barák, zastavím podélně metr od budovy, takže kdo chce projet na další místo, musí projet trávníkem - po 20 ti projetích je příjezdovka o metr širší.
2) - přijedu k baráku kolmo, zaparkuju 1,5 - 2 m od stojícího auta, takže na prostor pro 6 aut se vejdou 3 ( v lepším případě ). Posledně mi dva důchodci ze vchodu zaparkovali u služebáku tak, že jsem se nikam nevešel, ale do mezery nimi jsem se vešel i se služebákem i s volvem - a ještě mi debil řekl, abych se nepo….. To už jsem viděl rudě

reagovat
tomyks
14. prosince 2020, 00:20
0

U nas ve meste se rozmohl takovy nesvar. Vypada to jako plachteni do kopce, coz vlastne neni plachteni, ale cira demence na useku 30m mezi dvema krizivatkama. 1. Neni sance se docourat tou dvacitkou na zelenou, ta cervena je tam hodne dlouho. 2. Kdyz je provoz, tak ridici jedouci za timto chytrakem zablokuji predchozi krizovatku, kde uz davno maji zelenou auta z vedlejsi a nemaji kam vyjet. 3. Kdyz dojizim do krizivatky, tak chci proste zastavit a stat, otevrit si okno treba, preladit radio, protahnout nohy a ne palit spojku v kopci a blokovat krizovatku.

reagovat
esmo
14. prosince 2020, 07:41
0

Za mě jsou nejhorší dementi parkující přes dvě místa (nejčastěji vozidlo z německé trojice s nějakou úžasnou poznávačkou, asi si myslí že jsou páni tvorstva) a pak dementi pověšení jednou rukou za volant a druhou s telefonem u ucha. Jen ta představa a už jsem zas naštvanej :D

reagovat
Blix
14. prosince 2020, 08:05
0

Potřeboval bych něco ujasnit. Jak je to s mlhovkama?

- mají svitit hezky pod mlhu, a v momentě kdy už není vidět přes potkávačky, dá se aspoň pomalu jet jen na mlhovky
- nebo mají fungovat jako denní svícení a jen v mlze zvyšovat vnější viditelnost auta?

Pár mých aut dělalo mlhovkama kresbu jak potkávačky a dalo se na ně jezdit, zbytek má mlhovky extrémně rozptýlené a svítí všude, tudíž mi jako řidiči nijak nepomůžou..

reagovat
Riccardo Martora
14. prosince 2020, 10:39
0

Za mě by mlhovky měly svítit pod mlhou, aby nahradili funkci potkávaček. Tedy alespoň z mojí zkušenosti, kdy mi to tak u aut fungovalo. Ono zkus si někdy v mlze jet v noci a zapnout dálkové. To člověk naopak nevidí lautr nic :)

Fa
Fandatik
16. prosince 2020, 14:02
0

Mlhovky mají svítit pod mlhou. Některá auta mají sdružené DLR s mlhovkou.

mariov8
14. prosince 2020, 09:09
1

Tak za mne:
1. Levo a středoproudaři
2. Mlhovkáři - všech zemí jděte do zadele
3. Lidi co netuší na co jsou ukazatele směru
4. Nezipovači - obvykle pak ještě odbočí na prvním sjezdu - ušetřil 2 vteřiny
5. Zrychlovači - ty mne nepředjedeš - ale předjedu, i s touhle boudičkou, ale když budeš zrychlovat pro oba dva to bude nebezpečnější

reagovat
Le
Leo
14. prosince 2020, 10:18
0

Slušnej řidič. Páchač dobra. Takovej, kterej nevynechá jedinou příležitost kohokoliv pustit. Chodce mimo přechod, auto z vedlejší, nejlíp zleva. Ale úplně nejlepší je zastavit těsně za železničním přejezdem, nechat kolonu za sebou stát na kolejích a pustit úplně všechny. To musí být strašně hřejivej pocit u srdce.

reagovat
UT
UTG
14. prosince 2020, 11:05
0

Zcela obecně pokud lidé nepřemýšlí nad tím, co zrovna dělají. Obzvláště v situaci, kdy jsem nucen s nimi interagovat. V provozu je to bohužel poznat velice rychle.
1. Ani je nenapadne o daném přemýšlet, protože činnost dostatečně neovládají.
2. Serou na to.
3. Dělají xy dalších činností a už nezbývá kapacita.
Pod ty body se vejde prakticky všechno, co tady doteď bylo napsáno. Plus bych přidal výstavbu dalších a dalších semaforů, které nejsou seřízené s ostatními, i když by v tom nebyl žádný technický problém.

reagovat
Vr
Vrták
14. prosince 2020, 11:28
0

Telefony jsou u mě TOP, hlavně u něžného pohlaví s novým SUV, tam prostě to handsfree je v základu, nechápu, že musí ten telefon držet u huby.
Dále bych vyzdvihl "park anaywhere button" rozuměj tlačítko výstražných světel, které nejlépa použiji tam kde sem línej hledat místo k zaparkování o 100m dále a zablokuju tak jeden pruh "jdu přece jen pro cigára vole".
Taky miluju podrbržďovače, který se po okresce táhnou 70 a když dojedou do obce tak zpomalí na 40, aby pak mohli zase zrychlit.
Také mistry řidiče, co nechápou koncepty dopravního inženýrství, takže na nejrušnějších tazích musí pouštět auta z vedlejší, čímž naprosto po***ou kapacitu dané komunikace.
Ještě bych vyzdvihl takovou úžasnost co se učí v autoškole a to brždění motorem do křižovatek, ono když to člověk pořádně neumí tak to auto začne zpomalovat dost rapidně a to bez brzdových světel (tohle bohužel dělá starší generace moc ráda) a s tím trochu souvisí borci co nejdříve šlápnou prudce na brzdu a teprve potom dají blinkr.
Zip a připojovací pruhy ani nebudu komentovat, nakonec jsem rád, že si někdy ušetřím stání v koloně díky VIP pruhu.

reagovat
St
Staromil
14. prosince 2020, 13:06
1

Překvapivě, pokud jsem vše dobře přečetl, to tu padlo zatím pouze jednou, ale dost mi vadí přesně ten nešvar brzdit, skorozastavit a pak, teprve současně snad s točením volantu, konečně zapnout příslušný blinkr pro odbočení. S tím asi souvisí, že někdo ještě nepřišel na to, že nějaké blinkry má. Jinak vlastně obecně bývám velmi ostražitý, ne vytočený, to nestojí za to, když je řidič přede mnou "nečitelný", nevyzpytatelný, jedoucí nevyrovnaně ( rychleji, pomaleji bez zjevných důvodů, přibrždění na rovince nebo neustále z důvodu, že někomu vždy dojede až na kufr, či brzda před zatáčkou s úhlem 1° apod. Netočí mne to (snad možná trochu okomentuji ten blinkr před odobočením), ale je to signál se toho řidiče zbavit a jet co nejdál. Ano, může být třeba nezkušený, začátečník, ale tím spíše není důvod se dobrovolně zdržovat poblíž, vytváří se zde s větší pravděpodobostí kolizní situace. A pak ještě jedna situace, co zažívám v podstatě pravidelně, zejména v nedělním provozu s cestou z chalupy...jede kolona, hóóódně dlouhá, což je vidět, nejede, pravda, úplně 90km/h, ale jede slušně. Člověk si nechá něco jako bezpečnou vzdálenost, či vzdálenost pro určité korigování rychlosti, aby nestál pořád na brzdě při každém zpomalení, ale prostor k dalšímu autu berou někteří řidiči jako výzvu k předjíždění po jednotlivých autech, čímž jich na deseti kilometrech předjede spousty...asi tak 10...a ušetří celkově tak 20s. ( v Praze pak vedle něj stojím na prvních světlech). A to nemluvím o těch, kteří těch 10 aut sice vezmou najednou, ale na konci jedou čelně proti protijedoucímu autu a cpou se do mezery, která tam není a musí ji divoce brzdící a uhýbající kolona teprve udělat. Opět se mohu podívat, kdo to byl, na prvních světlech. No a ještě také ....kolona, opět jedoucí tak nějak, jak to jde, ale ne 90, přichází nám stoupací rozdvojení do dvou pruhů, načež plno natěšených řidičů musí ostatním dokázat, jak jim to do kopce jede a vidinou příjezdu domů o 20s dříve předjíždí, kam až se dá maximální mu dostupnou rychlostí...jediný efekt, co to má je, že se na za vrcholem kopce, kde to jde opět do jednoho pruhu místo plynule, byť pomaleji jedoucí kolona v podsattě každou chvíli zastaví, protože se ten levý pruh zase musí do toho pravého, resp. průběžného, nacpat. Takže to pak následně stojí a popojíždí už 5km před tím kopcem. kolikrát jsem si říkal, tam se muselo něco stát, vždyť jen stojíme a čumíme...nestalo, jen prostě ten "kopec"...

BigBang
31. prosince 2020, 13:16
0

Problém se stoupacíma pruhama je snadno řešitelnej - průběžnej nechat ten pravej, a tak všichni spěchači se musí zařadit zpět do pravýho. Bohužel stavební inženýři tohle ignorujou, a tak to vypadá tak jak to vypadá...

Be
Beran
14. prosince 2020, 13:10
4

Ty co nejedou konstatne, ale meni styl jizdy.
Kdyz nekdo specha a jede "agresivne" tak mu uhnu a neresim. Ale kdyz o kus dal neni na prehlednem useku schopny predjet nebo jede sam levym stoupacim pruhem predpisovou rychlosti tak se chova nelogicky, zdrzuje me a sere me.
To same zacatecnik, duchodce.... kdyz jede pomalu a zmatene tak si necham odstup a na rozumnem miste ho predjedu. Ale jet na okresce bezduvodne chvilku 70 a chvilku 120 je na facku.

reagovat
OndrasI
14. prosince 2020, 13:19
0

Serou mě blbi, kteří na dvouproudu, který se hned za světly (Karlovarská x Slánská, Kolbenova x Průmyslová z centra nebo Povltavský) sjíždí do jednoho pruhu, nedají vůbec šanci ostatním se zařadit.
Obvykle to není taxi, obchoďák ani nikdo takovej, ale tatík v C4 Picasso a podobný příšeře.

reagovat
Galveston
14. prosince 2020, 13:51
4

Mám dvě věci. Před pradávnými věky býval jsem řidičem z povolání. Zažil jsem toho na silnicích hodně, například takovou mlhu, že člověk prostě neměl jinou možnost, než vjet do křižovatky naslepo a doufat... Takovou mlhu, že mi nezbývalo než zastavit a jít hledat křižovatku pěšky, abych ji neminul. Kvůli takové a žádné jiné mlze bylo zavedeno červené světlo do mlhy. Osobně jsem si ho dodatečně montoval na zadní nárazník mého náklaďáku v dobách, kdy to vůbec nebylo povinné. Tohle je můj vzkaz mlhovkářům.
Věc druhá, škodná za volantem. To jsem začínal s autobusy v městské a příměstské dopravě. Zde je situace, která se odehrála už skoro před třiceti lety. Je parné léto, řídím karosu s automatem, co musela pamatovat Únorové vítězství pracujícího lidu, takže usípaný vehikl na lince, co jede jednou za hodinu v exponovanou odpolední dobu. Vehikl nacpaný až po strop lidmi. Specifikem trasy je hodně dlouhé a relativně prudké stoupání. Vozovka o jednom pruhu v jednom směru rozdělená souvislou bílou čárou. Přetížený bus se s řevem raněného zvířete sune do kopce na dvojku, co si ji tam stihl zařadit ještě dole pod stoupáním a já se potím strachy, že to nedá, až víme kde. V polovině kopce mě nelegálně předjíždí otlučený osobák, ihned zpomalí a pak dupne na brzdy. Takže já taky. Partička postpubescentů se skvěle baví. Pak kopne do vrtule a je pryč. Já stojím na brzdě vyklepaný s vytřeštěným zrakem a přemýšlím, že nechám lidi vystoupit, aby zatlačili. No, polomrtvá karosa se nakonec rozjela a nad kopcem na jedničku zvítězila. Ale já dodnes lituju, že jsem ty spratky pořádně nenabral. Takže tímto propaguji nulovou toleranci škodné za volantem.

reagovat
Sedrik
14. prosince 2020, 14:38
1

Mě nasere jakákoliv bezohlednost - mlhovky, nepoužívání blinkrů, blokování rychlého pruhu, blokování předjíždění, bezdůvodně pomalá jízda...atd.

Ale snažím se vypěstovat si k tomu přístup, okořeněný poznatky stoiků a budhistů. Takže vypěním opravdu jen občas. Slibuju. Maximálně jednou za rok. Za půl.

Možná jednou za kvartál, ale víc opravdu ne.

reagovat
va
vasek87
14. prosince 2020, 14:58
0

Docela mě překvapuje, že zde ještě nepadl nešvar, který mě téměř vždy dokáže rozpálit do běla. A to řidiči, kteří nejsou schopni pořádně zrychlovat. Typická situace: končí obec, já jsem připravený zrychlit na cestovní rychlost (normálně zrychlit, žádný drag race), ale auto přede mnou má jiné plány. Sleduju ručičku která pomalu míjí hodnotu 52km/h, půl kilometru za vesnicí překonala 55 a pomalu se blíží k 60. Za následující kilometr už téměř dosahuje 65. Načež se řidič pravděpodobně zalekne vysoké rychlosti a přibrzdí znovu na 60 a tak se situace opakuje až do další vesnice. Pochopitelně vždy za provozu v protisměru, který nedovoluje předjetí. Kolikrát bych dal cokoliv, za možnost ho přeskočit, jako to uměl KITT... Podobně i rozjezdy od semaforů, kdy celou křižovatku projedu na jedničku, protože dvojku bych musel strašně podtáčet. Výsledkem je pak vláček aut, která křižovatku překonávají rychlostí artritického cyklisty. Přijde mi, že se s tímto chováním setkávám stále častěji. Nevím, zda nějak vzrostla obliba jízdy na spotřebu nebo proč sakra značná část řidičů zrychluje jak zaoceánská loď...
Několikrát zde zmínění "pouštěči" mi připomenuli situaci někdy z letošního léta. Jedu přes Uhříněves směrem do centra, nedělní odpolední provoz byl hustý oběma směry. Dojedeme na křižovatku s ulicí U starého mlýna, kde auto přede mnou najednou zastavilo. Říkám si, že asi bude odbočovat. "Aspoň si mohl pustit blinkr ty Lojzo!" Ale nijak mě to nestresuje. Čekáme tak 20-30 vteřin než se v protisměru konečně vyskytla mezera, ale co se neděje. Auto přede mnou nejen že neodbočuje, ale mává na auto z vedlejší, že ho pouští. Jako proč? To už jsem si musel zanadávat a uklidnil jsem se až na Průmyslové :) Ač také občas někoho pustím, vždy se řídím aktuální situací abych nikoho nezdržoval. Ale čekat půl minuty na to abych mohl pustit auto z vedlejší mi už přišlo moc.

reagovat
PepaSFI
14. prosince 2020, 15:07
2

ještě je taková zvláštní kategorie lepičů. já jim říkám Mezerníci vycukávači. To se takhle městem šine kolona a najednou to někde vpředu stopne semafor. Auta se poskládají na nějaké ty rozestupy a čekají. Mimochodem, taková začátečnická poučka je zastavit tak abych viděl kousek zadní pneumatiky auta před sebou. A kolona stojí, stojí a najednou si někdo usmyslí že víc vpředu je prostě... víc vpředu a o půl metru popojede. Ten za ním začne mít pocit že kdo chvíli stál již močí opodál a popojede o metr. A takhle to jde řetězově jako mexická vlna, ti vzadu si říkají hurá, už to jede, začnou rychtovat kvalty a ono prd. Popojede to o tři metry a konec. A když pak konečně meškadlo zezelená, všichni to zdatně ignorujou, jak říká můj brácha, spí už děti, spí už hračky.....

reagovat
ja
jazet
14. prosince 2020, 20:29
0

Tenhle nešvar mě poslední dobou s..e asi nejvíc.

Vojta
14. prosince 2020, 16:02
5

Zrovna první bod sám dělám často a rád, protože co si pomůžu, když dorazím k semaforu a tam pak budu čekat? Tím spíš když je ráno, zima a sotva se mi podařilo zařadit na té promrzlé převodovce aspoň nějakou rychlost. Své město znám, vím jak tady ty semafory fungují a mám to rozplánováno tak, aby to vycházelo. Nejlepší je pak situace, kdy mě nějaký takový spěchač předjede, hezky zastaví na semaforu no a než tam padne zelená a než mu startstop nastartuje auto, já už jsem dávno pryč.

reagovat
BubaaCZek
14. prosince 2020, 16:19
0

Ja mam nejradsi experty a expertky, co musi mit velke SUV, aby bezpecne dojeli do skolky a zpet pro jednoho az dva haranty a trasu si vyberou temi nejuzsimi misty. Klasicky pak misto aby malym mestskym autem prosvisteli, tak se zastavuji u kraje, protoze se boji, ze se nevejdou, slozite se vyhybaji a vypadaj vydesene, ze se jim to skrabne. Ve dvouproudovce v zastavbe, kde bezne byvaji na jedne strane zaparkowane auta odmitaji projizdet v "trojpruhu", ackoli je to jinak bezna praxe jak projizdet. Napric jedno zaparkovane a dve auta se v poho vejdou, pokud to nejsou tito ustraseni experti v totalne nevhodnem aute.
-
Komentář upraven 14. 12. 2020, 16:20:28

reagovat
ransom
14. prosince 2020, 18:40
0

Když tady čtu o těch okousaných volantech. Kdo není vegan, jistě docení vyšší nutriční hodnotu volantu potaženého kůží proti volantu s polyuretanovým věncem.

reagovat
Fa
Fandatik
14. prosince 2020, 20:01
0

Zkusil jsem se zamyslet nad tím nepoužíváním handsfree (u těch dražších aut, kde ho můžeme předpokládat).
Myslím, že u velké části bude problém souviset s kapacitou baterky. Neznám moc lidí, kteří mají nonstop zapnuté BT. Pak se buď zapomene BT zapnout nebo si člověk řekne, že během těch pár km mu nikdo volat nebude. A bác.

A co mě úplně vytáčí k nepříčetnosti je ignorace připojovací pruhů při odbočování vlevo z vedlejší na hlavní.
A pak nerozhodnost. Zejména při v vjíždění na hlavní, kdy auto předemnou se rozjede s cílem vjet na hlavní, začnu se rozjíždět, že to stihnu projet taky. A z ničeho nic brzdy, protože 100 metrů daleko jede auto.
A hrozně mě serou ty reklamy BESIPU. Kdy z hovad v kamionech dělají hrdiny. A ta blbka co už nedoveze tátovi ukázat nové auto je ještě horší.

reagovat
ransom
14. prosince 2020, 22:23
0

BT nevypínám a telefon mi vydrží nabitej dva dny. Nemám žádnej nóbl model s extra baterkou a denně tak tři hodiny přes BT pouštím muziku.
Popravdě ani neznám nikoho, kdo by BT vypínal.

Fa
Fandatik
15. prosince 2020, 00:51
0

Tak v mém okolí je to opačně. Telefon maximálně den, resp. každou noc nabíjení. A to i třeba telefony s baterkou kolem 5000mAh. Navíc zapnuté BT, WiFi tak nějak beru za nebezpečné.

Pochtli
15. prosince 2020, 10:40
0

Ransom - vždy vše (BT, wifi, poloha) vypnuto, zapínám jen tehdy, když je to potřeba. Baterie poděkuje a bezpečnostní riziko minimální.

sheogh
15. prosince 2020, 11:12
0

S tim bych uplne nesouhlasil - BT od verze 4 (kde uz je BLE), zvlast v odpojenym stavu ma spotrebu uplne minimalni, tezko to vubec poznat.. Bezpecnost je druha vec, ale spotrebou to pohne uplne minimalne

Fa
Fandatik
15. prosince 2020, 11:47
0

Šlo mi o to v článku zmíněné zamyšlení. Tak historická pravda BT = spotřeba v mém okolí funguje. A mohl by to být jeden z hlavních důvodů.
Já třeba telefonuju běžně, protože mi to prostě vyhovuje. Občas někoho vezu a začínat hovor větou: "počkej nejsem v autě sám". Taky není úplně dobře pro nikoho.
Nebo když někdo sedí před Kaufem v autě a jeho hovor slyší okolí 20 metrů.

Vojta
15. prosince 2020, 18:04
0

Je lepší mít auta s Apple CarPlay/Android Auto - připojuje se to kabelem, je to dostatečně user friendly a funguje to. Ano, dneska už se minimálně CarPlay nabízí bezdrátové... ale to je zvěrstvo. Právě kvůli té baterce.

St
Staromil
15. prosince 2020, 17:40
1

Pravě jsem se vrátil z cesty po D1 na trase Praha-Jihlava-Vranov. Chcete sepsat něco o kamionech ve dvou pruzích ze dvou p, případně ve třech ze třech nebo řadící se ze třech do dvou ?...:-)))...samozřejmě v rychlostech okolo 90km/h a v rozdílech cca 1-2 km/h.... a tak dále. Je jich hodně, takže jedinců zralých na pár pohlavků se prostě mezi nimi vždycky najde. Většinou tedy, zdá se, RO a PL. No, ale řidič, který vás ve 140km/h problikává během předjíždějí asi dvaceti kamionů, kterému když uhnete za cenu následného zpomalení do jedné z větších mezer mezi nimi, pak předjede ještě jeden kamion a pak se za úporného brždění zařadí do mezery ( takže brzdí i ten předjetý kamion), aby po 100m odbočil na sjezd z dálnice, to je taky dílo ! Jinak střídavě mlha a trochu kolem přimrznuto, pomohlo odhalit "mlhovkáře" i méně jisté řidiče, ale všechno jelo velmi slušně, jak se kdo cítil, byť pomaleji. A velmi svižně a plynule jedoucí kamion před vámi ( abych na ně jen nedštil síru...tento byl H ), to je při nějakém tom slušném odstupu v mlze dobrý vodič a radlice proti případným sebevrahům, co by v té mlze předjížděli v protisměru, když nevydrží pomalejšího řidiče před sebou....:-)))...místy bylo vidět jen třeba na 50-60m.

reagovat
ganmiki
16. prosince 2020, 11:45
1

Včera jsem si to tady přečetl a říkal jsem si, že dost z toho co je tu napsáno mě asi i vadí, ale zase ne tolik aby to stálo za nějakou hlubší analýzu, snažím se jezdit dost defenzivně a pitomcům ze zásady uhejbám, nicméně se mi to rozleželo v hlavě a je jedna věc co mě vytáčí dost a to smraďoši, vadilo mi to vždycky, kdysy to byla jízda za nějakým trabíkem, nebo Warťasem, dnes jsou to mraky do mrtě ojetých dízlů a mě prostě ty brikety v krku a saze v nose vadí a to dost, voní mi benzín, voní mi když nadlábnu svojí Yamahu, ale ropáky před smrtí bych šrotoval rovnou v provozu.

reagovat
ni
nick
16. prosince 2020, 23:57
0

Co mě dlouhodobě sere je bezohlednost a absolutní ignorace některých řidičů, (a fakt jich není málo a bohužel stále přibývají), vůči ostatním. Vím, co mě spolehlivě vytočí zítra, stejně jako pozítří, popozítří.....atd. Zase budu stát na vjezdu do kruháku a dávat přednost vozidlům po něm jedoucím a marně doufat, že uvidím zapnuté blinkry těch, co ho opouští v místě, kde já stojím jako blb a dávám jim přednost! Kdyby se tohle náááhodou nestalo, (což je samozřejmě blbost), skoro jistě pojedu za někým, kdo neumí odbočit vlevo a budu spolu s ním dávat přednost všem protijedoucím a pokud to bude v Litoměřicích, za žel. přejezdem v Pokratické při odbočení vlevo do Plešivecké, zůstanu trčet právě na tom přejezdu. V nejhorším případě totiž narazím na exota, který "vládne" obému, což v praxi vypadá tak, že ten přede mnou přejede koleje a současně se zastavením teprve dá blinkr doleva a jak jinak, stojí zcela vpravo, jako kdyby si najížděl s autobusem MHD. Dokonalá past, zvlášť v odpolední špičce. Byť mám volant v kůži, věřte že není o co stát. To je fakt na pár facek.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Toyota Celica Sti 1993
Toyota Celica Sti

1993 rok výroby
105 koní výkon
1 587 ccm objem

Oldsmobile Cutlass Cruiser SL 1989 1989
Oldsmobile Cutlass Cruiser SL 1989

1989 rok výroby
147 koní výkon
3 340 ccm objem

Mazda MX-5  2005
Mazda MX-5

2005 rok výroby
124 koní výkon
1 798 ccm objem

Chevrolet Express 5.3V8, 4x4, Flexfuel, 5 míst 2010
Chevrolet Express 5.3V8, 4x4, Flexfuel, 5 míst

2010 rok výroby
216 koní výkon
5 300 ccm objem

Subaru Outback 3.0R H6 MY2004 2004
Subaru Outback 3.0R H6 MY2004

2004 rok výroby
250 koní výkon
3 000 ccm objem