načítám data...

ransom

JménoTomáš Chrastil
BydlištěNáchod
Registracepřed 2.8 rok.
Poslední aktivitapřed 1.5 dny
Příspěvků ve fóru3
Komentářů u článků455
Pozitivních komentářů u článků278
Negativních komentářů u článků5
Možnostinapsat zprávu

Poslední blogy

I když vlastně nejsem ten autíčkář...

31. ledna 2021, 20:54 54 komentářů

Proč tu vlastně sakra straším?


Posledních 50 komentářů

ransom
10. října 2021, 15:26
1
Proč je Ford Ranger Raptor petrolheadův sen...

Avex: No hlavně že máš v avataru ameriku co zabere půl aru.

ransom
09. října 2021, 08:32
1
Proč je Ford Ranger Raptor petrolheadův sen...

Já nejspíš žiju v jiným světě. Ve velkých SUV a pickupech potkávám hlavně uznávaný řemeslníky. Kameníka, zahradníka, obkladače, pokrývače, tesaře. A fakt nevím jakej je rozdíl jestli do města přijedou šestimetrovou dodávkou nebo americkým pickupem.

ransom
07. října 2021, 12:12
7
Proč je Ford Ranger Raptor petrolheadův sen...

Po pražským centru jezdí tramvaje, autobusy, dodávky, koňský spřežení, vláčky pro turisty, multikáry, popeláři. Tak co je komu kurva do jedný RAMky?

ransom
06. října 2021, 15:35
3
Proč je Ford Ranger Raptor petrolheadův sen...

Až nám v práci konečně chcípne jedničková Fabie HTP, vím, co budu žádat náhradou.

ransom
04. října 2021, 21:11
6
Bazarový snílek: Nad 100 pod 100 a nahodilé podivnosti

Lada Niva. Sice se nevyspíš v ní, ale pod ní jo.

ransom
02. října 2021, 22:40
1
Mazda Power Eco Race 2021: Přišla jsem, viděla jsem a projela to na celé čáře

Viola:
Ono nezáleží na tom, jestli je člověk poslední, ale jak moc je poslední.
Představ si třeba... maraton. Stádo běžců dobíhá po dvaačtyřiceti kilometrech a dvou a půl hodinách na stadion. První už má ruce nad hlavou, opírá se o kolena a funí, probíhají další... a tu máme posledního, s minutovou ztrátou. Poslední? Teda, já bejt takhle poslední, tak si spokojeně pískám.

ransom
30. září 2021, 21:24
6
Hyundai Bayon 1.0 T-GDI MHEV: Čím méně, tím lépe

iX20 byl hnus, takže se myslím nástupce docela vydařil.
Pořád jsem nemohl přijít na to, co mi připomíná ta zadní část. Ale už to vím! Držku žraloka šotka.
A předek zase držku mořského ďasa. Takže auto pro rybáře.

ransom
30. září 2021, 17:34
0
Citroën Ami: Malé velké autíčko

Neodvezou. Jenom ho vysypou a zase postaví na zem.
Před časem někdo po Náchodě sprejoval na všechny kontejnery šablonu BABYBOX. Na tohle bych napsal něco jako TŘÍDÍME ODPAD.

ransom
29. září 2021, 20:48
1
Citroën Ami: Malé velké autíčko

Tohle bude rozhodně velká výhoda: Po nějakém karambolu (když třeba nacouváte na odpadkový koš) se to nebude opravovat. Ani se to nebude muset vozit na ekologickou likvidaci a pak s papírama chodit odhlašovat. Prostě se to hodí do nejbližšího kontejneru na elektroodpad.

ransom
25. září 2021, 08:32
3
Tata Nano: Proč to nevyšlo?

Takhle to vypadá, když se výrobce (čehokoli) snaží přiblížit chátře, místo aby se chátra sama cílevědomě, v potu tváře, s odříkáním, během dvou-tří generací vypracovala na schopnou kupní sílu.

ransom
24. září 2021, 11:08
19
Tata Nano: Proč to nevyšlo?

Přitom stačilo zdražit motorky.

ransom
22. září 2021, 13:10
4
Co nejhoršího se vám stalo na cestách?

Když jsem se za volantem v devadesátce porval s bejvalkou (sebeobrana).

ransom
21. září 2021, 08:21
5
EMW Wartburg: Nikdy nenalezený směr

Ne. Ale do toho Chorvatska jsem si vezl 120 litrů. Dva kanystry a zbytek v PETkách různě po autě. I v podběhách u motoru. Taková expedice z hecu to byla. Kdybych někde boural, bylo by to jak z akčního filmu. V pět ráno u Zagreba na odpočívadle jsem docela vyděsil nějaký Italy. Koukali na mě z okýnka karavanu, jak nalejvám do nádrže třicet PETek balený vody (techničák je bezbarvý) a pak flašky sešlapávám a odnáším do kontejneru.

ransom
20. září 2021, 12:10
1
EMW Wartburg: Nikdy nenalezený směr

W353 z konce sedmdesátek, s řazením pod volantem, jsem vystřídal celkem tři. A na to auto nedám dopustit. Pohodlné, prostorné, obří kufr, přední náhon, jednoduchoučké na údržbu. V zimě topilo skoro hned, volnoběžka geniální. Mimochodem, tu volnoběžku málokdo uměl správně zařadit a vypnout, muselo se to dělat zásadně s motorem v záběru - nikdy ne bez plynu. Jinak po pár pokusech vypínání odešlo.
Jezdil bez problému na směs techničáku a M6A v poměru 1:50, přičemž na tohle alternativní palivo míň kouřil a míň smrděl. A přestavoval se dokonce i hromadně na LPG, s přimazávacím čerpadlem a olejem v samostatné nádržce. Nádrž na plyn se vešla padesátilitrová přesně do mezery nad benzínovou nádrž, takže kufr skoro neomezila. V obou případech vyšlo palivo cca na polovinu proti oficiálnímu benzínu. Nejdál jsem s ním byl na Pagu, ještě někdy v roce 2005 nebo tak nějak.

ransom
14. září 2021, 21:03
1
Šetříme s Autíčkářem: Budgetové alternativy žádaných aut

Já bych hrozně chtěl Pontiac Aztek. Ale za ten je jediná náhrada - Pontiac Aztek.

ransom
31. srpna 2021, 21:51
1
Autíčkářův týden: Přichází nová Dacia Jogger, Fabia Combi je hned v závěsu

Celej den jsem musel usilovně přemýšlet o té Paříži.
A doteď jsem nepřišel na jediný rozumný důvod, proč by mi to nemělo být srdečně jedno...

ransom
29. srpna 2021, 19:58
1
Mercedes eSprinter: To dává smysl

Pardon. To měl být nový komentář. Ne reakce. Už to víckrát neudělám.

ransom
29. srpna 2021, 19:57
1
Mercedes eSprinter: To dává smysl

Pro naši firmu ideální povoz... Kdyby stál polovinu.

ransom
29. srpna 2021, 13:14
0
ransom
25. srpna 2021, 18:50
3
Autíčkářův týden: "Pravda" o Fabii Combi, facelift Lamborghini a Nissan, který nás nemusí zajímat

Jakej národní poklad? Fabie kombi je asi takovej národní poklad jako Helena Vondráčková.

ransom
23. srpna 2021, 23:21
9
Budoucnost automobilismu pohledem skeptika

Naprosto špatnej odhad. Ortela nesnáším. Nikdy jsem ani jednou nezkusil žádnej fet. Opravdu nikdy, ani práska trávy. Jsem nekuřák a abstinent. Nemám rád SPD, nácky, bolševiky, a všechny se zjednodušujícím zjednodušujícím pohledem na svět. Nejsem z žádný asijský prdele, a nevím, proč by zrovna bydliště mělo o čemkoli svědčit.
Leda že bys tohle celý napsal ve verbalově stylu. Pak bys ale ještě měl začít používat diakritiku.

ransom
23. srpna 2021, 22:15
5
Budoucnost automobilismu pohledem skeptika

Já v Adamově článku čuju dost nadsázky, nadhledu a ironie. Takto mě to povídání baví jak obsahem, tak formou. Stejně jako s velkou chutí čtu na ČSFD filmové komentáře jakéhosi Verbala. Kdyby ten to všechno myslel doopravdy,, byl by to asi největší psychopat a extrémista v dějinách.
(Kdo má rád brutální, sprostý, bezohledný, nekorektní, homofobní, rasistický a sexistický humor, doporučuju vřele. Ale proboha to neberte vážně, nebo budete za blbce.)

ransom
23. srpna 2021, 17:45
1
Budoucnost automobilismu pohledem skeptika

Mně zaujala ta připomínka vody při těžbě litia zamořené borem. Možná, že omezování plodnosti třetího světa je do ekoplánování přímo zakalkulováno? Potom by to ovšem byl vskutku geniální tah!

ransom
21. srpna 2021, 12:25
1
Čím se vám auta vryjí do paměti?

Tátova Octavia z roku 1962: Řetízek na spouštění zástěrky před chladičem, bílý bakelit a měkce polstrovaná zadní lavice.
Cortina strejdy Jirky z podobné doby: zadní svítilny.
Kamarádův Golf I.: Golfový míček na řadící páce.
Taxík Volha GAZ M24 strejdy Mirka: plavný pohyb po rozbité dlažbě.
Moje Cinquecento Sporting: luxusní sedačky, prostor jak v mnohem větším autě, tlustý kožený věnec volantu.
Moje 3dv. Aveo r. 2009: krom toho, že mě vůbec ničím nesralo, tak naprosto luxusní základní ozvučení. Koncern se může jít bodnout.
Všechny Fabie bez rozdílu generace: Intenzivní pocit komplexního zhnusení, který asi nikdy nevyvane.

ransom
21. srpna 2021, 10:40
0
O štok výš: Z historie třípodlažních autobusů

Pro Autoalveare navrhuju označení "dvouapůlpodlažní". Podobně jako máme dvouapůlpásmové reprosoustavy.

ransom
18. srpna 2021, 16:57
1
O motoristech dnešních i budoucích

To zní rozumně, takže to je bez šance.

ransom
18. srpna 2021, 15:11
0
O motoristech dnešních i budoucích

To já nevím. Ty jsi specialista na lední medvědy. Máš nějakej nápad?

ransom
18. srpna 2021, 14:48
-1
O motoristech dnešních i budoucích

Jenomže ono je to přesně naopak. Ty tady totiž obracíš na ruby něco, co jsem tady psal nedávno: Že v principu není možné mít všechno. Pokud někdo chce za každou cenu žít ve městě, bude se holt asi muset v budoucnu individuální dopravy vzdát. Protože se do rostoucích měst tolik aut nevejde, nebude kde parkovat, nebude kde jezdit. Jediné co je špatně, tak snažit se toho dosáhnout direktivami.
Naopak na samotě na Aljašce si osadník užije spalováku ve velkým autě po libosti, protože mu tam holt nic jinýho neumožní přežití.
Kdyby před pár lety, už za mého života, nebylo hlasu ekologů, Ostrava by dodnes chrchlala v popílku a síře, na pražských ulicích by nebylo vidět z chodníku na chodník, do řek by se nevrátili raci a pstruzi. Takže o tom se vůbec nebudu dohadovat.
Ekologistické fantasmagorie sice přestaly být hlasem zdravého rozumu, ale není prostě možné zabedněnost fanatických ekologistů vyvažovat zabedněností opačného znaménka.
Kdekdo se rád strefuje do Gréty. To nešťastné, mentálně postižené, zmanipulované a hysterické děvče je sice, pravda, hloupá, zamindrákovaná a nevzdělaná husa, ale nadávky na ni tedy rozhodně nejsou tím potřebným hlasem rozumu. Gréta jen hraje svoje psychotické divadýlko. Ta špatná rozhodnutí dělají úplně jiní.

ransom
18. srpna 2021, 11:57
3
O motoristech dnešních i budoucích

My nejenom že neznáme budoucnost. My pořádně neznáme ani minulost a nerozumíme své vlastní současnosti.
Sám za sebe se pokouším jednat tak, abych nedělal větší svinčík než nezbytně musím. Domnívám se, že budoucnost je mi z nějakého důvodu zatajená, a že mi po ní nic není. Prostě teď a tady mám žít tak, abych pokud možno neškodil a nějak svůj pobyt zužitkoval, a mám přitom vystačit se stínem munulých zkušeností, s jakýmsi povědomím o tom, že něco je správné a něco není správné.
Člověk jako tvor má tendenci neustále přepadávat do extrémů. Na ekologii buď sere úplně, nebo z ní dělá božstvo. Oboje je špatně. Problém je, že k slyšení jsou především hlasy z těch extrémů. Blbci rádi dělají kravál a jsou vidět. A ze všeho nejradši věští budoucnost.

ransom
18. srpna 2021, 11:47
0
O motoristech dnešních i budoucích

Mám rád přirovnání, ale tohle je nesmyslné přirovnání.
Pokud mi někdo dělá pod nos smrad a reaguje slovy "jdi si jinam", dám mu deset sekund. Pak mu cigáro rozšlapu a bude mi jedno, jestli ho má v ruce, v hubě, nebo jestli ho stihnul odhodit.

ransom
17. srpna 2021, 19:48
2
O motoristech dnešních i budoucích

To ale uvažuješ stejně jako bezohlednej kuřák: Vadí ti můj smrad? Tak si běž jinam.

ransom
14. srpna 2021, 11:37
1
VW Golf Variant 2.0 TDI: Naftový Golf v proměnách času

V osmdesátých letech už se dalo. Ne snad že by to bylo stejně snadný jako dnes, ale šlo to. Teda, ono to nějak šlo vždycky, problém nebyl auto dovézt a přihlásit, to bylo relativně snadný. Už v sedmdesátých letech bylo lze u nás tu a tam potkat auto, které se tu nikdy neprodávalo ani v Tuzexu. V naší ulici stával "sportovní" Datsun, Opel Manta, nějaká Amerika... Největší problém ani tak nebyl na to auto schrastit prachy, ale ty prachy směnit a nepřijít o ně. Buď tě okradli veksláci, nebo ti je sebral stát pro neoprávněné držení valuty.
Tenhle kluk měl schopnosti do kšeftu, tak občas dovezl z Německa nějaký gramodesky, otočil je na burzách, nahrával je na kazety, a ty prodával... Hned po maturitě prodal svou výstavní Jawu 350/362, a dotáhnul si z Němec pětistovku Kawasaki. Na vejšce pak střelil motorku, přišetřil a dovezl si Golfa. Nebyl zdaleka jedinej. Stačilo na to obětovat čas a energii.
Výkonná moc toho chípajícího bolševickýho systému se už tehdy začala rozpadat. Havla sice pořád drželi pod kontrolou, sem tam dostal po držce někdo, kdo si dovolil nosit kytky na Václavák při výročí Palacha. Ale mezi lidma bylo mraky černejch peněz, fungovaly neoficiální burzy, trhy, služby - a nikoho to už nezajímalo. Jedeš do Německa? Máš marky? OK, tak jeď. O dvacet roků dřív by tě za marky v hotovosti poslali do dolů.
Byli jsme připosraní, protože člověk furt ještě pamatoval normalizaci. Nevěděl, jestli to zase z některý strany neudeří. Ale kdo měl kuráž, mohl si už dovolit docela dost. Sám jsem si to začal uvědomovat, když moje vlastní revolta neprobudila žádnej zájem orgánů. Někdy v roce 85 mě kontrolovali v metru příslušníci. Měsíc nemytou nezletilou máničku v roztrhaných džínách, přes rameno páchnoucí žebradlo s lahváčem, startkama a sirkama. Měl jsem propadlou a roztrhanou občanku. Prostě typickej adept na nakládačku, hlášení do místa bydliště, vyhazov ze školy, nepříjemnosti pro celou rodinu a výhledově na práci topiče nebo myče oken. Zatáhli mě do služebny (měli ji zrovna v tom podzemí), jeden to začal sepisovat, a najednou povídá: Hele, vždyť ty máš dneska narozeniny. Tak běž a dej si to do pořádku. Já to ani nevěděl...
Sice je to poněkud OT, ale snad nikoho nepobouřím.

ransom
13. srpna 2021, 20:29
5
VW Golf Variant 2.0 TDI: Naftový Golf v proměnách času

Když jsem se vrátil v roce 88 z vojny domů, spolužák nevoják měl zrovna doma zánovního jedničkovýho Golfa. Nakr... nakšeft... pardon, NAŠETŘIL si něco, směnil u veksl... tedy co říkám, VE SMĚNÁRNĚ za tvrdou měnu, a dovezl si toho Golfa mírně jetýho z NSR. Hrozně se mi tenkrát líbilo, že to auto mělo jako rukojeť řadící páky golfovej míček. (Nevím, co tam teda mělo Polo. Bratranec hrál vodní pólo a tou gumovou merunou bych teda řadit nechtěl).
Nuže, Golf je od té doby v mých očích auto, kde se řadí golfovým míčkem. Takže jestli tahleta věc golfovej míček nemá, není to u mě žádnej Golf.

ransom
31. července 2021, 14:58
0
Sedm neznámých verzí známých aut

Moskvič 2125. Na základu M408, v zemi původu označovaný jako kombi, ale se šikmou zádí. Takže spíš liftback. U nás nevídaný, ani v SSSR jich nebylo mnoho.

ransom
25. července 2021, 08:32
5
Škoda Octavia RS 2,0 TDI 4x4: Sportovní mimikry

Téma k zamyšlení:
Oktávka je pro mě takovej jakoby... hambáč z Mekáče. Nebo jako knížka od Viewegha. Popová muzika. Kroksy.
Nechutná mi to, nebaví mě to, nelíbí se mi to. Ani nevím proč. Možná se jen podvědomě straním většinovému vkusu. Nebo musím mít za každou cenu všechno extra...? Ne, blbost. Hambáč bych sežral jen z hladu. Knihu si radši napíšu sám; než Chinaski, to budu radši poslouchat vítr, a nemám problém chodit bosky.
Asi jsem od přírody tenhle oktofob. Já za to nemůžu, to se rozhodlo někdy v pátém týdnu po rýhování mojí zygoty, a už jsem se tak narodil. Všichni jsou povinni mi to tolerovat!

RS-ko tedy vnímám podobně jako hambáč s chilli, Viewegha s obrázkama od Saudka, Vondráčkovou v duetu s Hájíčkem nebo kroksy v khaki kamufláži.
Prostě furt je to Oktávka, zde s posílenou presumpcí lidového kreténa za volantem. Já vím, že to je předsudek způsobený statistickou iluzí, protože je u nás Oktávek prostě nejvíc. Ratan Groch to myslím vystihl celkem přesně.

Jen jedna pochybnost ve mně hlodá: Proč mi stejné kousky nevadí u řidičů jiných aut a proč mě serou jen u Oktávkařů? Stalo se vám to taky? Když mě riskantně předjede Mergl, Bávo, Audina, skoro zatleskám. Když totéž udělá Okta, hned vyšumím a nadávám do oktávkářů zkurvených.

ransom
19. července 2021, 17:10
0
Toyota GR Yaris: Podržte mi pivo!

Jsou to asi dva týdny, co jsem tuhle blechu potkal kousek od Náchoda. Chvíli jsem se kochal, jak se míhá v provozu - šup sem, šup tam, akcelerace jako tryskáč. Za chvilku mi zmizela za obzorem. Kdepak jste s tím jezdili?

ransom
18. července 2021, 14:34
1
BMW X3 30d xDrive: Každodenní pomocník

Ta dáma, co se jí Bavorák nezdál, určitě nemluvila rusky. Zato blonďatá Ruska s podlimitní hmotností a kvocientem na patnácticentimetrových jehlách by to spokojeně našila do tramvaje, a na vysvětlenou by jen hlesla "vy mně mešájetě".
Kamarád má X3 v té předchozí verzi a nemůže si ji vynachválit...

ransom
17. července 2021, 19:37
0
Dodge Viper: Zpátky ke kořenům

Mně se ta palubka vyloženě líbí, miluju jednoduchý věci. Pokud tohle někomu přijde bez dýzajnu, měl by nahlídnout do kokpitu proudový stíhačky. Popis hezkej a vtipnej, ale bakelit v interiéru to opravdu není. Bakelit (fenol-formaldehydová pryskyřice) je tmavě hnědej, tvrdej a těžkej jako beton.

ransom
17. července 2021, 13:39
0
Lada Niva 2.0: Niva Reloaded

Vzpomíním, jak jsem se kdysi tlemili nad licenčníma deskama západních kapel, které se pod sovětskou značkou Мелодия tu a tam objevily na prodejním pultu Domu sovětské kultury v Praze. Namátkou se mi vybavuje popisek u LP skupiny The Who: Aнсамбль "Ху" . Sám jsem si koupil výběrovou desku Дип Пэпл.
Rus samozřejmě dobře ví, co znamená AIDS, ale nikdy to sám nenapíše jinak než СПИД.
Takže USB-розетка, to je dobrej mišmaš. A nedůslednost v transkripci!

ransom
16. července 2021, 19:39
2
Renault Koleos TCE160: Velké auto s malým srdcem

Když už se teda někdo ptal na atmosféru. Provozuju plus minus srovnatelné auto -Outlander II. Podobné rozměry, podobná hmotnost. Motor atmosféra 2,4 litru, 125kW, takže podobný výkon v benzínu. Reálná spotřeba v běžném provozu mezi 9 až 10 litry. Jestli podobnou práci oturbená 1,3 zvládá za 7 až 8, není to špatný.

ransom
15. července 2021, 17:52
2
Renault Clio Tce 90: Opačný přístup

Kosočtverec je jako nemravný symbol vnímán jenom u nás, na Slovensku a snad ještě někde v okolí u našich příbuzných. Pro ostatní národy je kosočtverec prostě jeden z mnoha tvarů bez jakékoli podobné asociace. Jednou jsem měl problém vysvětlit Belgičanovi, co je tak geniálně srandovního na logu Tří sester.
(Myslim, že jinde ve světě dávno přišli na to, že to ve skutečnosti takhle nevypadá.)

ransom
13. července 2021, 21:59
1
Škoda Enyaq IV 80: Haters gonna hate

Elzyx: Že si dokážeš z cesty odněkud někam udělat výlet, to je překrásné. Ale je to opět dobro, ze kterého je nepřípustné dělat normu pro všechny, však oni ještě nakonec budou rádi.
Já už do Chorvatska nejezdím, protože mi umřel známý, ke kterému jsme jezdili jako ke strejdovi na chalupu. Ale když jsem jezdil, tak vprostřed týdne, pohodovým tempem přes noc. V osm večer vyrazit, ve tři dotankovat a na hoďku zdřímnout, v osm ráno na místě v Rovinji, v devět už jsem ležel ve svém důlku pod borovicí u vody. Pak už se jenom přesouvám mezi postelí, důlkem a vodou. Nikdy jsem s tím neměl problém, z montáží jsem zvyklý sedět za volantem třeba dva dny s krátkou pauzou na schrupnutí. A ne, není to žádné honění a stress. Spěch není vyjádřený rychlostí přesunu a vynecháváním pauz, spěch je stav mysli. Prostě si jedu, sleduju provoz a krajinu, poslouchám muziku a jsem naprosto spokojený a dobře mi to koreluje s mým uvolněným životním tempem. Narajzoval jsem se po světě až hanba, takže mě nějaké pamětihodnosti, přírodní atrakce, hospody, zmrzliny, kafe, zámky, muzea a podobné atrakce absolutně neberou. Chci nasednout a za půl dne, za den, za dva dny prostě dojet a pak podle situace buď makat (miluju svou práci), nebo se bohapustě flákat. Na benzince dotankuju, vyčurám se a za deset minut jedu v pohodě dál. Někoho možná k tomu nutí časová tíseň, ale mě to právě takhle baví. To mi elektromobil asi sotva bude umět nabídnout.
Na courání kolem komína a po městě to je myslím naopak dobrý dost.

ransom
13. července 2021, 13:22
1
Nějak se nám z debaty o automobilismu ztrácí podstata...

Ridehenry:
Však já taky s tebou nijak nepolemizuju. Měl jsem jen potřebu se vykecat.
Nejspíš bychom v podstatných věcech našli velkorysou shodu (a pak si případně dali do držky kvůli něčemu naprosto marginálnímu). Též nechci aby někdo myslel a rozhodoval za mě, aby děti ve škole indoktrinovali, aby bezvýznamné či dokonce škodlivé menšiny omezovaly většinu, aby městům vládla lobby smažek, sdílečů, koloběžkářů, a podobných existencí bez zodpovědnosti. Akorát se snažím udržet si nad tím ironický nadhled.
Jenomže to by bylo na diskuzi někde úplně jinde.

ransom
13. července 2021, 06:48
4
Nějak se nám z debaty o automobilismu ztrácí podstata...

Není to o žádném systému. Ano, máme tady přebujelý stát, který by furt žvanil do všeho, reguloval, zakazoval, dotoval nesmysly. Ale v samém základě si za tu situaci můžou lidi úplně sami, protože furt musejí mít všecko najednou, a to nejde. Každej by chtěl: Bydlet na venkově a vydělávat ve městě. Bydlet ve městě a jezdit na hory. Bydlet na periferii a jezdit do centra. Žít ve vnitrozemí a jezdit k moři. A každej na to nutně musí mít dvě auta v rodině a ještě tahat domů služebák. Plus k tomu ještě tři čtvrtiny lidí nedovede to auto používat rozumně, chovat se v provozu, parkovat jako bnytost nadaná smysly. Do toho si každej debil MUSÍ koupit kolo, kolobrndu, brusle, a všichni se vyrojit jako mouchy na jaře, protože mají těžkou práci a potřebují si vorazit. Nikdo neumí žít tempem, které nevyžaduje rekreaci.Každej se živí čuměním do kompu, sezením v kanclu, a pak MUSÍ honem mazat autem s kolama na střeše ven z města, aby měl trochu pohybu. Každej MUSÍ jet přes půl města do Mekáče, místo aby si doma v klidu udělal karbanátky. Ne vlády, to lidi, každej sám za sebe jsou příčinou tohohle bordelu. Vlády jenom neschopně a bezmocně předstírají, že s tím něco dělají, aby nasbíraly body u svých vymletých voličů.
Kdyby bylo auto koníčkem bohatých podivínů, bylo by to jednodušší. Přitom mě nikdo nemůže nařknout z nenávisti k motorismu...

ransom
12. července 2021, 17:22
11
Nějak se nám z debaty o automobilismu ztrácí podstata...

Existuje taky druhý pohled: Kolik krásných tichých míst zabrala automobilová doprava jenom pro sebe. V Praze namátkou Troja, Hloubětín, staré Ďáblice, Podbaba, Bubeneč, Holešovice, dolní Libeň... V místech, kudy jsem jako kluk jezdil na kole na výlety za město, jsou dnes rušné čtyřproudové silnice. Takže by to chtělo aj trochu automobilistické pokory. Jedni dělají, že auta patří do pekla, druzí zase, že se autům nesmí brát ani milimetr prostoru. Špatně je oboje.

ransom
12. července 2021, 13:03
24
Nějak se nám z debaty o automobilismu ztrácí podstata...

Ono se to o mě moc neví, ale já jsem se narodil, vyrostl a dospěl v Praze za komunistů. Takže velice dobře pamatuju, jak tam ta doprava vypadala. Ano, v Bubenči, na Smíchově a v Libni se dalo o něco líp zaparkovat. Ovšem zácpy byly, k tomu navíc strašlivý smrad z čmoudících Tater, Liazek, Avií, Roburů a Ikarusů, nespálený benzín sytičových Škodovek a Žigulů, oblaka dýmu za Trabanty, Wartburgy a množstvím dvoutaktních motorek. Veletržní, Legerova, Jižní spojka, všecko furt ucpaný. Dojet na letiště z centra přes Letnou a Dejvice katastrofa. Na tom se nezměnilo ani zbla, krom toho, že se vzduch dá dejchat. To jen k té komunistické dopravní velkorysosti. Na vybudování vnějšího obchvatu pro tranzit srali a všecko nechali jezdit skoro centrem. Ani v tom SSSR, co ho bolševici furt dávali za příklad, nic takového nebylo. Tam se dávno města buď objížděla velkým obloukem, nebo projížděla osmiproudovkou.
Dnes se po Praze jezdí líp, opravdu líp, nikoli hůř než tehdy. Často až žasnu, kolik se těch cest po kontrarevoluci postavilo, a jak snadno se dostanu z konce města na druhý konec.

Vracet auta na tramvajový pás? Jako fakt? Pustit hordu neschopných, nevychovaných blbců do cesty tramvajím? Po železniční trati byste jezdit nechtěli? Nebo po letišti v provozu?

Chápu, že bydlet a pracovat v Praze je komplikovanější než přijet dvakrát do roka na návštěvu. To je ale jednoduché. Já jsem v roce 91 z Prahy odešel a u Nehvizd plivnul zpátky přes rameno. Nikdy jsem nezalitoval a nikdy jsem nezatoužil vrátit se. Moje ségra odešla ve stejnou dobu, brácha o pár let později. I řada mých spolužáků. V pohraničí jsem našel svou životní lásku - rodačku z Nuslí.

Je snadné frflat, že je kolem všecko na hovno. Asi vás tam tedy drží něco, co je silnější než nechuť k městskému autíčkaření? Města nemohou houstnout donekonečna. Rozhodně ne ta, která rostla od středověku a v těsné kotlině. Řešením není ani bydlet v satelitu a jezdit autem za prací a školou do centra. To není o zákazech a příkazech, to je prostě fyzicky nemožné. Takže buď můžete být člověkem městským, co žije a pracuje na malém prostoru s milionem dalších, vystačí s malým bytem a městskou dopravou, děcka posílá do nejbližší školy pěšky a práci si najde v okolí, nebo můžete žít na venkově či na maloměstě a užívat prostoru. Pak ovšem zapomeňte na to, že budete pracovat za těžkej balík ve velkoměstské korporaci a děti vozit do ultraspeciální výběrové školky pro potenciální nadlidi padesát kiláků daleko.
Prostě není možné mít všecko. A není to proto, že to nějakej blbec zakazuje.

ransom
11. července 2021, 12:59
1
Mazda CX-30 e-Skyactiv X186: Stále stejně jiná

Já úplně nechápu, proč lidi, co najezdí pár kilometrů, vůbec řeší spotřebu. Zrovna tohle si asi sotva koupí někdo, kdo najezdí 30k+ za rok. Takovej jde do luxusnějšího a celkově trvanlivějšího auta s turbodieselem. Tohle je pro někoho, kdo má na nový auto, líbí se mu to, a bude výhledově jezdit na dohled od komína plus jednou do roka někam na výlet.
Když vezmu v úvahu pořizovačku auta, pojistky, gumy, údržbu etc, k tomu nájezd do 8000 za rok, nějakej litr na spotřebě navíc mě opravdu, ale opravdu nezajímá.

ransom
11. července 2021, 10:35
0
Isuzu D-max V-Cross: Náklaďák v rouše beránčím

Už někdo zkoušel přední tažný jako u traktoru?

ransom
10. července 2021, 19:38
11
Isuzu D-max V-Cross: Náklaďák v rouše beránčím

Mně se na tomhle autě nejvíc líbí, že není ruský.

ransom
08. července 2021, 21:48
0
Škoda Enyaq IV 80: Haters gonna hate

Nebudu polemizovat o smyslu elektroaut. Všechna proti znám, ale taky osobně znám několik jejich nadšených uživatelů. Budiž jim to ze srdce přáno.
Mladej (zmiňoval jsem, že dělá v Boleslavi) se na poslední návštěvě bušil do prsou, že se jim Enyaq zatraceně dobře povedl. Může mít pravdu, ale taky nemusí, bo jsme se hned nato zhádali, jestli jedničková Fabie měla (jak tvrdil on) nebo v žádném případě neměla (moje verze) dobré řízení.
No nic, mezi elektromobily si nejspíš Enyaq povede obstojně. V současném portfoliu Škodovky mi osobně přijde ne snad jako krásný, ale furt jako nejlíp vypadající.

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Jeep Cherokee XJ 4.0 Limited 1990
Jeep Cherokee XJ 4.0 Limited

1990 rok výroby
169 koní výkon
3 956 ccm objem

Lincoln Town Car  1985
Lincoln Town Car

1985 rok výroby
150 koní výkon
5 000 ccm objem

Chrysler Cordoba  1979
Chrysler Cordoba

1979 rok výroby
150 koní výkon
5 898 ccm objem

Chevrolet Corvette C3 L-82 1979
Chevrolet Corvette C3 L-82

1979 rok výroby
225 koní výkon
5 700 ccm objem

Pontiac Firebird  1995
Pontiac Firebird

1995 rok výroby
150 koní výkon
3 353 ccm objem