načítám data...

ransom

JménoTomáš Chrastil
BydlištěNáchod
Registracepřed 11.1 měs.
Poslední aktivitapřed 21.3 min.
Příspěvků ve fóru1
Komentářů u článků128
Pozitivních komentářů u článků60
Negativních komentářů u článků0
Možnostinapsat zprávu

Posledních 50 komentářů

ransom
12. listopadu 2019, 12:06
1
Ford Mondeo HEV: Opomíjeno neprávem?

S těmi listy je to přesně naopak. Listy totiž CO2 žerou.

ransom
08. listopadu 2019, 19:26
1
Volkswagen Caddy + Egoé NEST: Nejuniverzálnější automobil

Já tohle nechápu. Koncern dělá prakticky všechna auta tak, že v nich nevydržím sedět. Ani v tom nejlevnějším aušusovým Korejci jsem nikdy neměl problém. Dovedu se uhnízdit v Japoncích, Francouzech, Italech, sedělo se mi skvěle v několika nových Opelech.
V Caddyně jsem absolvoval jen jednu cestu do Sarkadu plus nějaký ježdění po servisech po Maďarsku. Při nástupu jsem okamžitě se znechucením konstatoval dyskomfort. Po hodině to začalo být utrpení a po celodenní cestě jsem byl zralej na chiropraktika. To auto už mě naštěstí míjí. Ale kdyby, tak snad radši pojedu vlakem.
Ale asi jsem výjimka. Nebo snad všichni co jezdí Škodovkami a Wageny jsou na tom stejně jako ženské, co dělají, že jsou ty jejich šik botičky pohodlné, i když z nich mají puchýře?

ransom
08. listopadu 2019, 11:33
1
Volkswagen Caddy + Egoé NEST: Nejuniverzálnější automobil

Jestli jsou vepředu tytéž sedačky jako ve dvoumístném pickupu (kterým jsem nedávno jel za prací na opačný konec Maďarska), tak potěš prdel.

ransom
03. listopadu 2019, 08:17
0
Peugeot Partner 1,5 BlueHDi 130: Přeplněná mysl v přeplněné kabině

Nějak si nedovedu představit, že bych do tohohle sednul v zasraných montérkách, zabahněných botách a s rukama od suti nebo od šmíru. V autě na práci mi stačí jeden budík, masivní páčka stěračů a velký knoflík od klimatizace. Ani rukavice nemusím sundavat.
Ty výkony... V práci mám za popsaným účelem Sprintera s nejslabším mazutem. Někdy z roku 2006 nebo tak nějak. Veeeliká krabice, přes dvě tuny pohotovostní, tři tuny maximálka, pouhých 70kW. Na závodění to zrovna není, ale zase že by to bylo vyloženě líný, to taky ne. Jezdím s ním rád.

ransom
31. října 2019, 11:32
3
Ptejte se: Jak zazimovat letní auto?

Nic neodstraní tak dobře a přitom šetrně mouchy a ptačí trus, jako sníh a námraza.

ransom
23. října 2019, 11:22
3
Peugeot 508 SW: Návrat ztraceného lva

Noční vidění se mi líbí. Paraziti na silnici se naučili používat stealth technologii, mrchy jedny. Kolikrát neviditelného chodce nebo cyklistu zmerčím až na poslední chvíli a netrefím ho.

ransom
20. října 2019, 08:58
0
ransom
19. října 2019, 16:07
2
Mazda 3 1.8 Skyactiv-D116: Designový jazyk bez kompromisů

Uznávám, že diesel má v mnoha případech jasné plusy. Ale proboha proč v tomhle?

ransom
19. října 2019, 13:04
1
Čištění auta nemusí stát tisíce. Jde to i jinak

Jestli jsem to podle fotogalerie pochopil správně: Po mytí následuje kontrola kolik ubylo laku?

ransom
18. října 2019, 12:16
1
Ty nejlepší Felicie, které jste si u nás mohli koupit

Jediná Felda, která mi kdy dávala jakýs takýs smysl, byl pickup FUN. V pískové barvě, s rámem vepředu a světelnou rampou nahoře. Několik jich obsluhovalo zázemí ZOO Dvůr Králové a tam prostě stylem a účelem patřily. Dodnes tady po okolí tu a tam nějakou potkám dosluhující v soukromých rukou. Jinak to byl opravdu krám.

ransom
17. října 2019, 14:40
2
Autíčkář se ptá: Jaké auto ani zadarmo?

Musím říct, že buzik, hipster i mileniál fakt pobavili!

ransom
16. října 2019, 21:24
0
Autíčkář se ptá: Jaké auto ani zadarmo?

Naopak, některé jsem záměrně vynechal. Tak třeba s blondýnou je dost těžké si mě splést. Ani v růžovým Superbu. Mám fousy.

ransom
16. října 2019, 20:47
1
Autíčkář se ptá: Jaké auto ani zadarmo?

Koukám, že statisticky významně častý hejt je ix20. Mě tedy je tohle auto zvenčí zcela lhostejné, ale všimli jste si někdo, co v něm má člověk hned před očima? Myslím ten hnusný panel s rádiem a ovládáním ventilace, co vypadá přesně jako stříbrná plastová "HiFi" věž Samsung z roku 2000. Z toho bych blil.

Elektromobil bych nechtěl nikoli proto, že je na elektriku (seru na tlaky ekofašistů, elektrika by mým potřebám naprosto vyhovovala), ale proto, že až na pár výjimek jsou to totální bizarnosti a úchylárny, ničím nepřipomínající normální auto. Audi e-tron bych třeba zadarmo dokázal skousnout. Když tak prosím v černé barvě.

Ještě když mi ta otázka z titulku vrtala hlavou, dospěl jsem k tomuhle: Nechtěl bych auto, které na pohled evokuje jiný společenský status, než právě ten můj, ve kterém jsem naprosto spokojený. Takže "ne" všem autům, ve kterých bych si připadal jako: Rusák, kolotočář, balkánský Cikán, podpantoflák, důchodce, puberťák, tuningář, pejskař, koňař, vidlák, buzerant, otec rodiny, hipík, český politik...

A necítil bych se vůbec dobře ani v autě desetinásobně dražším, než na jaké si umím reálně vydělat. I kdyby se mi líbilo sebevíc a dostal ho zadara. To bych kurva nevydělal ani na pojistku.

ransom
15. října 2019, 19:41
4
Autíčkář se ptá: Jaké auto ani zadarmo?

Zadarmo mi můžete dát jakékoli nové auto. Kdyby se mi nelíbilo, střelím ho.
Určitě bych si nenechal kteroukoli Fabii, protože jsem fabiofob.

ransom
13. října 2019, 07:52
0
Tesla představuje funkci Summon. Je to systém automatického bourání do překážek.

Divím se, že Musk vyvíjí něco dávno vyvinutého. Tohle bylo přeci vyřešeno už začátkem osmdesátých let. K.I.T.T. nejenom že pro vás přijel tryskem na parkoviště, ale ještě pomohl v potyčce s darebáky.
Jinak stačí posadit za volant zmatenou ženskou, opilce nebo fetku a máte to nastejno. Jenom s mnohem většími škodami.

ransom
07. října 2019, 16:46
2
Ford chystá pick-up se sundávací střechou

Jezdil jsem kdysi s tím starým škodováckým pickupem na bázi Formana. Měl zaplachtovanou nástavbu, která asi o 30cm převyšovala střechu. A do střechy někoho napadlo vetknout tehdy módní střešní okno.
To si takhle za deště zastavíte na parkovišti u krámu. Za půl hodiny se vrátíte a hele - ono už neprší a sluníčko svítí jako o život. Takže si otevřete střechu nad hlavou, zařadíte zpátečku, couvnete... Stalo se mi to dvakrát.
Takže nedoporučuju kombinovat kabrio s plachtou nebo se skříní.

ransom
03. října 2019, 22:39
2
Ford Escort 1.3L (1981): V jednoduchosti je síla

A co Trabant?
"Kedlubny - kedlubny - kedlubny - rrramtamtamtam - tam - tam!"

ransom
02. října 2019, 16:28
1
Hledání nejjednoduššího auta na důchod

Můj tip by byl Mitsubishi ASX. Prostorově to je prostě větší hatchback, nestojí majlant, dávají do něj atmosférický dvoulitr a kdo je šetřílek (nebo jezdí častěji a dál), může si ho zrovna poručit s tovární zástavbou LPG. U té celkem vzato hrozí leda povinná výměna nádrže po deseti letech.
Na Tivoli občas čumím taky. Pravda je, že ASX jsou (aspoň u nás) plné ulice, zatímco SsangYong by byla pěkná neokoukaná raritka. Akorát nevím, jestli bych doufal v léta bezporuchového provozu. A tu exkluzivitu taky asi nedocení úplně každý.
S věkem člověk víc a víc docení ergonomii vyšších aut. Sám jsem se v SUV našel až s příchodem padesátky. Na důchod je to myslím docela rozumná volba.

ransom
29. září 2019, 08:17
1
Lexus představuje svůj první minivan

To auto se evidentně živí planktonem.

ransom
29. září 2019, 08:04
0
Autíčkářův názor: Čeká nás úsvit ruského automobilismu?

Po vyspání jsem si ještě vzpomněl na jednu videorecenzi. I když rusky třeba neumíte, ono se to pochopit dá.

;t=82s
Někde jsem tu už zmínil, že jsem v bývalém SSSR něco prožil. Takže všecky ty Kaliny, Granty, Vesty etc dobře znám. Jsou to ohavné krámy. Paradoxní je, že ač by aspoň ve svém domově by teoreticky měly mít nějaké logické opodstatnění, Rusové - patrioti par excellence - prahnou téměř výhradně po produkci svých úhlavních nepřátel. Po Němcích, Francouzích, Japoncích a Amerikách.
Pak tam je samozřejmě i pár nadšenců, co vás budou vozit po městě v Ladě 2110 kilem za mohutného kvílení gum, předvádět úúúžasnou akceleraci šestnáctistovky a vykládat vám, jak je tohle auto nejlepší, protože "Porsche systém zděděný po Samaře". A vy jen trpně koulíte očima, protože se do toho auta nevejdete, interiér vypadá jako v prvním Favoritu a kymácí se to stejně jako předpotopní Moskvič.

ransom
28. září 2019, 21:13
1
Autíčkářův názor: Čeká nás úsvit ruského automobilismu?

Jako ten, kdo má možnost sledovat ruská auta pravidelně přímo v zemi vzniku říkám: Ne. Oni se jim vysmívají i sami Rusové.

ransom
21. září 2019, 11:37
0
Jaký předpis byste nikdy neporušili (a s jakými si hlavu neděláte)?

Zakázaný to není. Jenom zlozvyk. A taky kdo pak má to auto uklízet od drobků a mastnoty.
Po kuřákovi je někdy auto fakt lahůdka. Vajgly a popel úplně všude a smrad jako v koksovně. To samé ale aj po dětech nebo po čoklech.

ransom
21. září 2019, 08:09
2
Jaký předpis byste nikdy neporušili (a s jakými si hlavu neděláte)?

Beastar: Koukám, že máme stejnej zlozvyk. Taky žeru za volantem. Cestou do práce ne, to mám osm kilometrů. Ovšem jak jedu dál, klidně sežeru poslepu pytel rohlíků a čtvrt kila šunky. Znám jednoho magora - jezdili jsme montovat a servisovat Pobaltí, Rusko a tak - a ten neměl problém si v půli cesty za volantem otevřít vepřovku, oloupat cibuli a nakrájet chleba.

ransom
18. září 2019, 19:48
4
Jaký předpis byste nikdy neporušili (a s jakými si hlavu neděláte)?

Nejdřív mě napadlo, že jsem asi za život porušil úplně všechny paragrafy. Ale není tomu tak!
1) Nikdy nejezdím jednosměrkou v protisměru.
2) Vždycky uposlechnu pokynů uniformovaného policisty.
3) Nikdy nebráním rychlejšímu v předjetí, i když mám třeba o sto koní víc.
4) Nikdy neparkuju někde, kde bych překážel (typicky na vjezdu, před garáží).
5) Ani mě nehne rozjíždět se na přejezd, dokud bliká červeně.
6) Nikdy nekouřím na motorce. To ale možná bude tím, že nekouřím ani nikde jinde.
7) Nikdy nevozím děti bez sedačky. Děti mi do auta nesmějí.

ransom
18. září 2019, 05:29
0
Ich bin ein Moskauer: Stručná historie Moskviče

Myslím že nepletu. Moskal patřil tchýni a tchánovi. Těm prvním, už je roky nevídám.
Byl někdy ze začátku osmdesátých let. Kruhové výdechy byly přímo v polici za zadními sedadly a na pohled to vypadalo, jako kdyby tam někdo namontoval malé repráky. Průměr měly cca 10cm. Když si tam ženské odložily bundy, tchán nadával, že se mu potí zadní sklo.
Kdo ví, co to tenkrát do Mototechny dovezli. Na Východě dodnes potkávám i verze u nás nikdy neprodávané. Skříňový pickup, valníček, kombi bez zadních oken a pětidvéřový liftback - ne Aleko, ale opravdu karoserii 412 se šikmou zádí.

ransom
16. září 2019, 20:28
0
Ich bin ein Moskauer: Stručná historie Moskviče

Tak já pamatuju Moskaly spíš jako žrouty. Taky jsem jednoho proháněl - patnáctistovku 2140. Bral v běžném provozu mezi 8 až 10 litry. Ale tenkrát se spotřeba až tak neřešila. Kdo to prožíval a nebál se experimentovat, montoval na místo původního dvojkomorového karburátoru s mechanicky spřeženými klapkami karburátor ze Š-120. Ten měl klapku druhé komory ovládanou podtlakově.
Auto to bylo (ale jen na místní podmínky) celkem komfortní, aj ten motor byl docela čiperný (rozhodně bych ho nenazýval dýchavičným). Topilo to líp jak Škodovky, tenhle konkrétně měl dokonce výdechy topení na zadní okno. Nám to tehdy vyhovovalo stejně jako Rusům, v porovnání se světem to ovšem byl opravdu krám. Měli jsme v rodině třeba Cortinu, což bylo úplně jiný kafe. Přesto jsem s Moskalem jezdil rád. Citový vztah se neodvíjí nutně jen od objektivních kvalit. Stejně jsem v různých obdobích miloval Hundrtku, Trabanta nebo Wartburga.
Tady v Náchodě jeden pěkně zrenovovaný 2140 v zelené barvě pořád jezdí. Je radost ho občas potkat.

ransom
16. září 2019, 19:50
0
Ich bin ein Moskauer: Stručná historie Moskviče

Ani jsem si nevšiml, že by v článku byla zmínka o raketách? Ale máš v tom trochu hokej. Ciolkovskij byl jen a pouze teoretik doby předraketové. S reálným raketovým programem neměl nic do činění, ostatně zemřel roku 1935. Ten program vedl Sergej Pavlovič Koroljov a jen díky jeho tvrdohlavosti byl dotažený až k letům do Vesmíru. Semjorka byla původně mezikontinentální raketa, která vznikla poměrně detailním okopírováním VonBraunovy V2. Bez Von Brauna by se dopředu nehnuli ani Sověti ani Američani.

ransom
15. září 2019, 20:40
0
Když se řekne Citroën...

I po létech s láskou vzpomínám na kamarádovu Xantii. Půjčil mi ji na dovolenou v Chorvatsku a hydropneumatiku jsem si vyloženě užíval.
A DS-ko by asi bylo jediné auto, na které bych si připlatil za registrační značku.

ransom
15. září 2019, 20:25
0
Ich bin ein Moskauer: Stručná historie Moskviče

Šlo. Do diferáku se nasypalo cca půl kila jemných bukových pilin.

ransom
11. září 2019, 13:43
0
6 technologií, díky kterým mám rád nová auta

Proč... Protože na to vývoj sere. Technicky to není problém.
Politika kolem továrního car-audia je celá divná. Jak je možné, že všechny koncernovky v čele se Škodou v základním ozvučení hrajou vyloženě hnusně, když i to nejlacinější ozvučení může být fajné a neurážející? Aby lidi donutili připlácet nehorázné sumy za prémiové audio s logem nějaké "audiofilské" značky. Jak to, že za DAB rádio (modul v ceně několika desetikorun plus anténa) připlácíš u některých značek tisíce?
Nejlepší zvuk, na kterém jsem deset roků nepotřeboval vůbec nic měnit, mělo v základu laciné Aveo. Kolegové z branže mi nevěřili, že se to takhle už narodilo. Veškeré základní ozvučení se dá udělat doslova za pár korun, podmínkou jsou jen dobré repráky, což ale taky absolutně není problém. O audiu něco vím, takže je mi jasné, že za tím není šetření. Audiosystém v autě bude vždycky krok za aftermarketem, protože se vyvíjí zároveň s tím autem a to zabere čas. Jsou ale věci, které už tady mohly být dávno. Největším problémem nejspíš bude nenáročný průměrný zákazník. Ten je prostě spokojený, že mu v káře huhlá Blaník nebo Černá Hora, zvuk neřeší a doma leda čumí na bednu.

ransom
11. září 2019, 11:47
0
6 technologií, díky kterým mám rád nová auta

Zajímavý je, že aftermarket rádia gapeless přehrávání často svedou. Některá dokonce nejen s FLAC, ale i s MP3 soubory, se kterými to je trochu problém. Nejlíp to dovedou samozřejmě rádia s Androidem, protože to pak je čistě záležitost softu. Ale funguje mi tak třeba Kenwood DPX-7100DAB.
Jinak se to dá vyřešit přehráváním z lechtivýho mobilu. Jako audiofil používám v telefonu Neutron Player koupený asi za dvě kila.

ransom
07. září 2019, 12:20
2
6 technologií, díky kterým mám rád nová auta

Za mě jednoznačně škodovácký deštník. Nemusí se ručně vypínat po každém startování, když ho nechceš používat.
Doufám, že se to rozšíří napříč značkami, protože se mi škodovky nelíbí.

ransom
02. září 2019, 21:14
0
Stručná historie automobilové plavby

Můj děda po válce něco takovýho měl jako trofej. Pamatuju si jen jednu starou fotku, kterou jsem naposledy viděl někdy před čtyřiceti lety - tvar to mělo jako kapotovaná pramice na kolech. Plus babiččino vyprávění, že se v tom povozilo až osm lidí, protože se dalo sedět i ve schránkách na bocích pontonu. Snad to bylo po Němcích, Rusové by se s tím asi až k nám netáhli.
Drandili a pluli s tím v okolí Borovan a Trhových Svinů až do roku 49. Děda pak zdrhnul před bolševikama a obojživelník skončil snad u jeho příbuzných.

ransom
02. září 2019, 20:27
1
Devět věcí, které udělají z vašeho auta "shamemobil"

Konečně jsem měl čas to hledat. Kolegovo Clio. Vložku ochotně poskytla moje manželka. Chudák s tím jezdil několik dnů, než si toho všimnul.

ransom
01. září 2019, 19:24
3
Devět věcí, které udělají z vašeho auta "shamemobil"

To je nejstarší poznávací znamení prvních křesťanů ještě z doby kdy byli v Římě v prvním století terčem pronásledování. Řecké vyznání Iesu Christos Theu Hyios Soter, zkráceně Ichthys, čili ryba. Dvěma tahy nakreslená do prachu a rychle smáznutá. Po těch stoletích to zase přišlo do módy.
Pár takových jsem znal osobně. Nic proti, poslouchají metal i na pivo jsme chodili. Prdel ale je, když někdo auto s rybičkou koupí z druhý ruky, neví co to je a pak se k němu někde přihrnou neznámí srdeční lidé a začnou se s ním nadšeně vítat jako s bratrem.

ransom
31. srpna 2019, 10:36
0
Mercedes SL600: Ideál úspěšného muže

Hlavně ať proboha ceny neklesají. Aby se mi nestalo to co před pár dny. Totiž že jsem u stánku se zmrzlinou chvíli přemýšlel, co je tak divného na jinak 100% SLK200, se kterým tam přijuchal nějaký mládenec v kšiltovce. A ony to polské liťáky za bratru 1600Kč kus.

ransom
29. srpna 2019, 11:34
2
Co jsem zjistila na prezentaci nové Škody Kamiq

Mě jednou ve Voroněži nechali rozložit kufr v pancéřované místnosti. Kostka mejdla na praní omotaná kabelama na programování PLC vypadala na rentgenu vskutku zajímavě.

ransom
29. srpna 2019, 07:10
1
Co jsem zjistila na prezentaci nové Škody Kamiq

Já tomu od počátku říkám Kamiqaze. Kdyby zhebnul motor, mohl by to být Nikamiq.
Ještě jsem to neviděl in natura, ale tuším, že interiér bude za podobně dimenzovaný jako u Fabie, sedadla taky. Fotky mým obavám nahrávají. Ve Fabii se cítím asi tak jako rotvajler v přepravce pro jorkšíra.
Nenazýval bych to SUV, je to prostě crossover. Vůbec nic proti crossoverům, ale SUV musí mít kufr metr na metr a utáhnout přívěs s tunou písku. Jinak na něm není nic užitkového.

ransom
26. srpna 2019, 11:53
0
Násilí na silnici - už jste ho zažili?

To je hezká příhoda. Brácha vyprávěl podobné, když dělal tramvajáka. Tam se nejspíš k podobným situacím dá přimotat nejsnáz. Jako ostřílený rváč měl vždycky převahu a někdy i vděčné publikum. Zdrhnul prý jen jednou, když se mu do tramvaje nakýblovalo na Štrosmajráku kolem třiceti Baníkovců mířících na Spartu.

ransom
23. srpna 2019, 19:49
0
Násilí na silnici - už jste ho zažili?

Pro všechny případy mám za oknem kameru a na dosah ruky teleskop a pepřák. Za třicet roků jsem se ale s žádnou (ani slovní) přestřelkou nikdy nesetkal. Sám se snažím nikomu nepřekážet a nikoho nesrat a kdo se pokouší srát mně, ten mi může políbit prdel a zakukat. Svět je plný debilů a nevím proč se kvůli nim rozčilovat.

ransom
19. srpna 2019, 21:23
9
Kdo zabil evropské MPV?

MPV za to samozřejmě nemohou, ale mám vůči nim brutální averzi. Evokují ve mě představu rezignovaných otců, nasraných matek, vřeštících smradů, páchnoucích psů a hromad krámů. Brrr.

ransom
15. srpna 2019, 18:58
1
Lexus UX 250h: Rozmazlovat se je správné

A ve virtuálních zrcátkách je obraz samozřejmě proměnlivý, že ano.
OLED displej by mohla mít couvací kamera, pokud by ovšem nebyl sdílený ze zbytkem infotainmentu. Což zpravidla je.

ransom
15. srpna 2019, 18:56
1
Lexus UX 250h: Rozmazlovat se je správné

OLED se nehodí na zobrazování trvalého statického obrazu, protože trpí retencí. Po roce by to už nemuselo být ke koukání. Proto se taky OLED nepoužívají třeba jako informační panely. Takže myslím, že výrobci vědí proč to tam nedávají.

ransom
12. srpna 2019, 07:52
0
Ptejte se: Nové auto pro partnerku

Mrňavý auta mají svoje kouzlo, vždycky se mi hrozně líbily. Měl jsem Cinquecento, před třiceti lety Trabanta a v pohodě. Dnes bych koukal třeba po Daihatsu Copen. Ale: Onehdy jsem jel asi dva kilometry jako spolucestující v Cuore a bylo to ve dvou lidech jako tramvaj ve špičce. Levou ruku jsem si musel držet jako zlomenou, aby pán mohl řadit. To už je opravdu příliš malý, to už je fakt lepší skútr a pláštěnka.
V pětadvaceti jsem si strčil obě nohy za krk a odešel po rukou. Po letech fyzické práce dnes sice odnesu metrák do třetího patra, ale zato mám problém se pokrčit a vlízt do šéfova sníženého Superba. Takže nad SUV chrochtám blahem (nehledě na to, že do něj jednoduchým pohybem zasunu míchačku nebo metrovou klec s kanárem a krámy na týden na chatě).
No a když jde o ženskou - kei car budiž parádní doplněk pro mladou holku nebo pro dámu s vyvedenou snůškou. Pro mámu s dětmi a kočárkem nee.

ransom
07. srpna 2019, 20:25
1
Ptejte se: Nové auto pro partnerku

Některé ženské se větších aut bojí. Možná proto je tady ten požadavek "zvenku malé". Ve skutečnosti ale snadno a rychle zjistí, že se s větším autem jezdí úplně stejně jako s malým.
Ta moje byla kdysi zamilovaná do Cinquecenta, teď se nebojí s Outlanderem.

ransom
06. srpna 2019, 20:58
1
Ptejte se: Nové auto pro partnerku

Peugeot Rifter. Opel Combo life. Citroen Berlingo.
Já vím, že to nejsou auta na parádu a jízdní zážitky, ale ženská s kočárkem a dvěma spratkama potřebuje prostě otevřít dveře - vhodit kočár plus další krámy - ukotvit spratky - zabouchnout dveře - vyrazit. Prostě míň auto a víc přepravník. Nedumat nad tím, kterým koncem napřed a jak natočený se tam ten kočárek musí strkat.
Dá se to dostat s dostačující výbavou, dostačujícími motory a automatem.

ransom
06. srpna 2019, 20:18
2
Autonomie za starých dobrých časů

Opět se mi vybavil Neználek ve Slunečním městě...

Zatím došli naši cestovatelé na velké náměstí, kde stálo asi dvacet nebo třicet aut.
"Ode dneška jsou ve Slunečním městě zavedeny samočinné taxíky na dálkové tratě. Dřív jezdily tlačítkové taxíky jen po městě, ale na těchhle dálkových se teď může kamkoli," vysvětlil jim kouzelník.
Přistoupil k prvnímu autu, sáhl do štěrbiny za chladičem a vytáhl lepenkovou destičku. Byla na ní nalepena mapa človíčkovské země. Našel na mapě Kvítečkov, nakreslil tužkou cestu po silnicích ze Slunečního města do Kvítečkova, zasunul mapu zpátky a řekl:
"A teď se posaďte, zmáčkněte tlačítko a můžete jet. Auto vás už samo doveze. Budete-li se chtít zastavit, zmáčkněte tuhleten knoflík. Až budete chtít jet dál, zmáčkněte ho znovu. To je celé řízení. Nic těžkého to není."
"To je nějaké kouzelné auto, či co?" zeptal se Strakáček.
"Ne, docela obyčejné dálkové taxi. Viděli jste, že jsem nakreslil na mapě cestu, kudy máte jet. Uvnitř je elektronkový přístroj a ten auto samočinně řídí po předepsané trati. A když vás doveze, vrátí se stejnou cestou zpátky." Naši cestovatelé nastoupili a usadili se vedle sebe na měkkém sedadle. Kouzelník za nimi zavřel dvířka, Neználek zmáčkl tlačítko na rozvodné desce a auto se rozjelo.

ransom
05. srpna 2019, 21:09
3
Ta nejhorší auta, ve kterých můžete vyrazit na první rande

Já svoji druhou manželku sbalil na červený Cinquecento Sporting.

ransom
21. července 2019, 08:00
1
Zpraseno v překladu: Názvy aut, které se vskutku nepovedly

Mezi různými jazyky se to ještě dá pochopit. Kdysi v 80. letech jsem objevil někde v Jindřišské nebo na Senovážném náměstí vedle jednoho vchodu velikou ceduli Útvar Dopravních Investic. Malými literami to bylo napsáno celé a nad tím se skvěla velikými literami vyvedená zkratka...

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Dodge Avenger 2.0SXT VVT benzin 2009
Dodge Avenger 2.0SXT VVT benzin

2009 rok výroby
180 koní výkon
2 000 ccm objem

BMW Řada 5 528i 2000
BMW Řada 5 528i

2000 rok výroby
190 koní výkon
2 793 ccm objem

Dodge Avenger SXT,VVT 2009
Dodge Avenger SXT,VVT

2009 rok výroby
160 koní výkon
2 000 ccm objem

Freightliner FL60 Roadmaster 8.3 Cummins Diesel  2005
Freightliner FL60 Roadmaster 8.3 Cummins Diesel

2005 rok výroby
330 koní výkon
8 300 ccm objem

Fiat Coupé 16V 1999
Fiat Coupé 16V

1999 rok výroby
130 koní výkon
1 747 ccm objem