načítám data...

ransom

JménoTomáš Chrastil
BydlištěNáchod
Registracepřed 2.3 rok.
Poslední aktivitapřed 1.6 hod.
Příspěvků ve fóru3
Komentářů u článků352
Pozitivních komentářů u článků208
Negativních komentářů u článků2
Možnostinapsat zprávu

Poslední blogy

I když vlastně nejsem ten autíčkář...

31. ledna 2021, 20:54 54 komentářů

Proč tu vlastně sakra straším?


Posledních 50 komentářů

ransom
dnes v 12:12
0
O řidičích, cyklistech a skládacím metru

Povinnou výbavou by měl být v první řadě zdravý rozum. Nikdy jsem se nevydával na silnici bez nabitých blikaček a bez reflexní vesty, kolo pěkně obsypané odrazkami. Spousta cyklistů zato důvtipně využívá technologii stealth. Potkat takového v noci za deště, to je vskutku chuťovka. Oni si snad pletou silnici s bojištěm - tam je skutečně potřeba nebýt vidět, aby vás pokud možno nikdo netrefil.

ransom
včera v 20:08
0
O řidičích, cyklistech a skládacím metru

Když on je šlapálista a šlapálista. Ona to taky může být babka, co tou samou cestou jezdila pro jetel dřív než jsem se já vůbec narodil. Zedník na cestě ze šichty. Prostě když vidím, že cyklista nedělá naschvály, že je rád že vůbec jede, nevím proč bych se na něm hojil.

ransom
včera v 19:01
3
O řidičích, cyklistech a skládacím metru

Já na to žádnej zákon nepotřebuju. Dávno jezdím tak, abych cyklistu minul co nejdál je to možné. Nemám problém jet za ním třeba kilometr, pokud se nedá bezpečně předjet (tady si spíš nejsem jistej, jestli by ten šlapálista nebyl nakonec radši, abych ho předjel na půl metru a byl už konečně pryč, bo mě celou dobu slyší ale nevidí).
Na kole jsem najezdil nějakých pětatřicet roků, denně, celoročně, za každého počasí, do práce, na nákupy i na výlety. Vždycky jsem se choval tak, abych nikoho nesral, a kolo jsem řídil jako vozidlo. Tedy četně ukazování směru, ohlížení, zastavování na stopce a před přechodem, na semaforu. Zákaz vjezdu, příkazové značky, všecko pro cyklistu platí stejně jako pro auto. Jsem přeci sakra řidič, i když zrovna šlapu dopedálů. Možná jsem někde tu a tam překročil rychlost, no. Kolegovi takhle jednou chtěli dát pokutu v Ostroměři na přejezdu. Pustil to s kopečka a vlítnul tam šedesát.
Jenom jak stárnu, začínám být alergický na filozofické poučky typu "moje svoboda končí tam, kde začíná svoboda druhého" nebo "chovej se tak, jak chceš aby se lidi chovali k tobě". To jsou slabomyslné pseudohumanistické žvásty blbců co by rádi vypadali moudře. V praxi vaše svoboda zpravidla končí tam, kde na ni druhý sere, a chováte-li se ohleduplně, pro druhé jste snadnou kořistí. Takže se ke slušným chovám jako gentleman, ale kdo si jen zkusí narušit bezohledně mou svobodu, komfort či dokonce bezpečí, dostane přes držku. Jinak moje svoboda (v noci spát) bude končit tam, kde začíná svoboda sjetých mládežníků (dělat bordel). Moje svoboda tudíž v paxi končí tam, kam jsem schopen si ji prosadit.

Zvláštní forma cyklisty je prcek bez dozoru. Já vám nevím. Za nás bylo ve vyhlášce, že dítě smí samo na kole do provozu od deseti let (a v tu dobu mělo za sebou povinnou dopravní průpravu ve škole) a pod dohledem osoby starší patnácti let směl na silnici cyklista minimálně šestiletý. Dnes se vám mezi auty na frekventované silnici motá tříletá larva na pidikolečku a v helmičce, rodič (ideálně matka neschopná ani sama přejít přechod) kdesi v nedohlednu. Naposledy jsem takovou (seřvala mě, proč troubím, když jí synek zdrhnul a vlítnul mi do cesty) dost hrubým tónem vybídnul: "Milostivá, běžte si to dítě zabít někam jinam, ať po vás nezůstane na silnici bordel".

ransom
17. dubna 2021, 10:11
0
Hyundai Tucson 1.6 CRDi MHEV 4x4: Nebojte se, nekouše

S tou Halinou jsi to dělal v pasivní nebo aktivní roli?

ransom
17. dubna 2021, 10:05
1
Hyundai Tucson 1.6 CRDi MHEV 4x4: Nebojte se, nekouše

Článek jsem si našel až poté, co jsem pár těchhle nestvůr potkal venku.
Když to vezmu ze svého vlastního pohledu: Po dlouhé době auto, co mě nedadchýňá (ale ani nijak neuráží) zvenčí, zato se mi líbí zevnitř. V nejvyšší výbavěa s pár doplňkama jako benzínový PHEV za milion a pár kaček.
https://www.hyundai.cz/konfigurator/tucson-n-line-2021/6/204-483_220000-10571-1785_1605_1606_1787_1609_1771_1772-1069-1788&fc=1
Ať se na mě nikdo nezlobí, ale já bych do něj jako usedlý prďola v klidu šel. Jestli někoho uráží vzhledem, ten ať se klidně posere. Já taky musím koukat na vaše slintající čokly, tlustý hnusný děti, prdele lezoucí z kalhot a špinavý hnáty v růžových kroksech.

ransom
12. dubna 2021, 16:10
1
Dětství bez autíček

Tak to je podobný problém, jako když vědecká výprava v legendárním dokumentu mladého Svěráka nemohla odvézt ze Severních Čech do Prahy mládě Ropáka, protože všechny cesty vedly přes nějakou nezamořenou oblast, a on by se jim zadusil.

ransom
12. dubna 2021, 14:12
3
Dětství bez autíček

Zajímavé je, že moje vzpomínky jsou veskrze pozitivní.
Jako malej jsem ještě jezdil plošinovými tramvajemi od Křižíka. Jediné co mě sralo, tak že jsem nedosáhl na šňůru od zvonku. Později jsem si kolikrát radši počkal až pojede mým směrem Tatra T2. V Praze jezdily vybavené podélnými koženkovými lavicemi. Čabajka byla taky romantika. Nakonec - byl to jediný autobus, ve kterém jsem se mohl kdekoli postavit aniž bych se mlátil do hlavy. Jezdil jsem RTO-čky a ŠM-11 než zavedli škatule. A ani ty mě neurážely. Jezdil jsem Hurvínkem i všemi pozdějšími motoráky, ale taky z Prahy do Českých Budějovic posledním rychlíkem taženým párou. Užíval jsem si patrové vagony na trati z Braníka na Sázavu (i když jsem se v nich musel hrbit), panťáky, na trati z Českých Budějovic dokonce dosluhovaly třínápravové vagóny třetí třídy s dřevěnými lavicemi a průchozím můstkem nad spřáhly, tahala to malá tendrová parní lokomotiva.
Všecko to bylo z dnešního hlediska nekomfortní. Ale nikoho ani nenapadlo frflat. Nějak nevidím důvod na to vzpomínat s depresí. Všecko to nepohodlí, pachy a hluk, to k tomu patřilo. Jeli jste někdy poválečným autobusem (říkali tomu tak) po Kazachstánu? Co díra, to vyražený dech. Popisovat tu hajtru někomu kdo ji neviděl, to ani nemá cenu. Na to slova nestačí.
Vlastně lituju, že jsem naopak o některé zážitky přišel. Lítat jsem začal dlouho po vyřazení pístových dopravních letadel. Takže už nikdy neokusím rambajz v IL-14 nebo DC-6 (ovšem noční let padesátiletým AN-24 ve stavu jako by ho vytáhli z vrakáče taky nebyl k zahození).
Takže já na to vzpomínám hrozně rád.
Auta přišla do mojí rodiny až s dospíváním, ale v širším příbuzenstvu to nebylo vyloženě zlé. Funglová Š-120, funglová Volga - M24 (jeden ze strýců byl taxikář), funglový Moskvič, zachovalá Cortina, později funglová Dacia 1300. Nakonec jako zlatý hřeb tátův Trabant.

ransom
11. dubna 2021, 12:39
2
Dětství bez autíček

Marný pokus o vložení zkopírovaného odkazu na telefonu. pardon.

;t=41s

ransom
04. dubna 2021, 14:13
12
Moje oblíbené easter eggy

U Volva XC60 se v tapecírunku objevují vzkazy . "Pomoc, jsem Ujgur a ve vězení montuju auta".

ransom
01. dubna 2021, 21:28
10
Tefal HB656838 QuickChef 3v1: Klidný život na vysoké noze

To je hrozně hezký, ale nevěřím tomu, že by takováhle hračička do zásuvky vydržela fachat sedumdesát roků jako německej mixér mojí babičky z roku 1936, kterej poháněly transmise. Ona tedy měla kliku, že její byt sousedil s textilkou a znala se se šéfem údržby - stačilo tak vybourat několik cihel a na hřídel v sousední hale napasovat prodloužení. Dvakrát do měsíce bylo potřeba promazat lisem uložení pod stropem a natřít řemen kalafunou. Měla díky tomu vystaráno i o pohon pračky, míchačky na beton, šicího stroje a vánočního Betléma. Jiné domácnosti to běžně řešily stabilákem nebo náhonem od traktoru.
Vzpomínám na to hrozně rád. Dodnes se mi vybavují zvuky a vůně toho malého obecního bytu s výhledem na Slepičí Hory, kam jsem jezdil na prázdniny. Tikání pendlovek, vzdálené zvony borovanského kostela, cvrkání kobylek na louce pod okny (byl přeci konec července) a ohlušující burácení transmisí. V troubě voněl borůvkový koláč a z kluzných ložisek pod stropem kapal šmír, kterým jsem maloval po zdech a čistém povlečení dávno před vynálezem prstových barev. A když se ozval nervydrásající jekot, jak babička sešlápla mosazný pedál, napínací kladka utáhla smyčku řemene a ten, sténající, mohutným třením vrstvy spečené kalafuny rozbíhal setrvačníky, hned jsem věděl, že bude brusinkový mlíko. To byly časy...

Elektrickej mixér si dnes stejně málokdo kupuje z čirého entusiasmu. Buď je to pozérství salónních zelenolevičáků, nebo chladný kalkul - někdo kvůli parkování zdarma, jinej proto, že na to jsou štědré dotace.

ransom
01. dubna 2021, 19:01
1
Nový začátek, vaše i naše nové (lepší) já!

No, já tedy nevím. To děvče na obrázku vypadá jako pavouk po zimě. Bál bych se, že co nevidět chcípne hlady.

ransom
01. dubna 2021, 18:55
1
ransom
01. dubna 2021, 18:55
0
Akvaristika: Sport pro pořádné muže

My měli v akváriu raka Kubu. Ten hajzl dokázal celou noc mlátit do skla šutrem. Nebo odstrkal dekl s osvětlením a pustil se na špacír po bytě. Ale akvárko si nikdy nezboural.

ransom
01. dubna 2021, 18:43
2
TopX: Nejlepší sýry na váš jarní brunch

Já bych doporučil Casu Marzu.

ransom
01. dubna 2021, 18:39
5
Ptejte se: roznášení pohlavních chorob v ojetině

V autě se nákaza nepřenáší ale převáží.

ransom
01. dubna 2021, 18:29
1
Jak odblokovat čakry a konečně naplno žít

Doporučuju čakry neškrábat, i když svědí. Jinak se vám to rozleze všude.

ransom
30. března 2021, 13:23
1
Někdy je těch starých aut až moc...

To nic, to je jenom kafe. Ale vidím, že je to všude stejný.
Moje máma taky. Sotva jsem vytáhnul stříkačku, furt se ptala proč, ruku nechtěla ukázat, dokonce kousala. Nakonec rozbila akvárium. Potom už jsem ji radši kurtoval.

ransom
30. března 2021, 08:21
3
Někdy je těch starých aut až moc...

"Bude potřeba přezout Civica mé drahé mamince a mrknout se na to, v jakém je stavu."
EKG bych si asi dovedl spíchnout, podobně jako jiné dílenské pomůcky. Nějaký jehly a stříkačky bych taky našel. Ale stejně...
Já bych teda kontrolu maminky radši nechal odborníkům.

ransom
29. března 2021, 11:05
1
Mini Countryman SD All4: O přínosu naftového crossoveru pro mentální zdraví

Je dobré mít vkus a zároveň velkorysost. Že někdo chodí v kroksech, to je jeho boj. Ale že mě to uráží, to je už čistě můj problém.

Mnohokrát jsem se setkal s cíleným nevkusem jako nadsázkou. Jezdívala tady kdysi po okolí kyprá blondýnka v růžovým trabantu. Interiér krémová kožišinka, na okýnkách paličkovaný krajkový záclonky a za předním okýnkem kamioňácká jmenovka MARUŠKA. Ta holka měla podle mého geniální smysl pro humor.

Zrovna těch kdesi tu zmíněných trpaslíků (muškátů před okny, debilního folklóru, úchylného porna) je asi největší výskyt v Německu. Předpokládám, že množina jejich milovníků má značný průnik s množinou uživatelů seriózních aut.
Rusy nezmiňuju. To je svět sám pro sebe.

Mně se na tomhle MINI ani trochu nelíbí interiér. Stejně jako u malého MINI nebo u F500. Prostě bych se v tom necejtil.

ransom
28. března 2021, 09:55
9
Mini Countryman SD All4: O přínosu naftového crossoveru pro mentální zdraví

A pak je tu ještě ta věc:
"Až vám bude tolik co mně..." Osmdesátníci se ti vysmějí.
Není to fér. Padesátník má zkušenost dospívajícího i třicátníka. Měl by je chápat. Protože to on je ten nepochopitelný. Ne ti mladší.

ransom
28. března 2021, 09:35
13
Mini Countryman SD All4: O přínosu naftového crossoveru pro mentální zdraví

Jenomže: co je "racionální volba"?
Je racionální jíst chutné jídlo místo pouhé pohonné hmoty? Je racionální poslouchat hudbu? Číst poezii? Navštěvovat galerie? Plavat v moři? Pít víno? Oblékat cokoli jiného než kutnu nebo montérky?
Racionální úvaha je:
Líbí se mi to? Ano.
Potřebuju to? Ne.
Mám na to? Ano.
Ublížím tím svým blízkým? Ne.
Poškodím tím někoho? Ne.
Tak si to koupím.
Racionalita není askeze. Iracionální by bylo zadlužit svou rodinu u Providentu. I kdybych kupoval auto objektivně racionální. Iracionální je mít děti a hrát automaty. Iracionální není mít vyřešený život a zajít do kasina.
Iracionální je riskovat v horách, když mě doma čeká těhotná manželka.
Iracionální není koupit si v sedmdesáti paraglidový padák.
Mám psát další příklady?

ransom
28. března 2021, 08:40
7
Mini Countryman SD All4: O přínosu naftového crossoveru pro mentální zdraví

Gavleston:
Věk s sebou nenese moudrost automaticky, v tom máš pravdu. Věk pouze zapečetí to, jestli se člověk celou mladost usilovně snažil zmoudřet, nebo jestli se pečlivě vypracovával na blbce.
Jenomže z auta výsledek v žádném případě nerozklíčuješ. Moudrost v sobě mimo jiné obsahuje i to, že člověk sám sebe přestane brát smrtelně vážně.
Úplně stejné auto si může pořídit rozumný i debil. Každý z jiného důvodu. Rozumný proto, že je rozumný. Debil prostě proto, že je debil.
Proč by si věkem zmoudřelý člověk nesměl pořídit radostné a iracionální drahé auto? Jak si přesně představuješ moudrost? Nad svobodomyslností věku 50+ se nejčastěji pohoršují upjatí nedospělí.

ransom
28. března 2021, 08:18
5
Mini Countryman SD All4: O přínosu naftového crossoveru pro mentální zdraví

Žádnej malej. Já su velkej a šikovnej a taky děsně nebezpečnej. Proto Šmudla.
Hele, to je přeci volovina. Proč by se tohle auto nemělo hodit do města ani na dálnici? Do města se nehodí osmikolá sklápěčka na deset tun. Na dálnici se nehodí elektrická koloběžka. Člověk s odpovídajícím příjmem si tuhle káru koupí bez mrknutí oka a bude se v ní spokojeně vozit jak po městě, tak po dálnici. A bude mu fuk, co si o tom kdo myslí.

ransom
27. března 2021, 20:21
2
Mini Countryman SD All4: O přínosu naftového crossoveru pro mentální zdraví

Doga Drobek? No a co? Já mám skoro metrák, a manželka mi říká Šmudlo.

ransom
25. března 2021, 21:24
0
Konečné řešení pirátů silnic?

Nejhorší piráty nepotkáte na moři, ale v přístavu.
Že mě denně cestou do práce někdo chce zabít, nedá mi přednost, lepí se mi na prdel, neumí se chovat na křižovatce, blokuje levý pruh, svítí zadní mlhovkou při viditelnosti 300m, čumí do kruháče jako do krasohledu, předjíždí mě v pravý zatáčce v lese - s tím vším jsem se srovnal. Ale že mi UŽ ZASE před firmou nějakej debil stojí na vjezdu a já nemůžu s autem za plněním úkolů ven... to je na regulérní a ničím nemírněnou přesdržku.

ransom
24. března 2021, 19:58
1
Vyvraceč kmenových mouder

Do sedačky tě nezaráží ani moment ani výkon, ale zrychlení. Zrychlení hmotného tělesa je ekvivalentní přírůstku kinetické energie v čase. Je proto důsledkem výkonu (energie dodaná za časový úsek). Moment je jednou složkou mechanického výkonu (druhou jsou otáčky).
To je fyzika prvního ročníku střední školy. Bohužel až příliš často potkávám i strojní inženýry, co mají v elementární fyzice hokej.

ransom
20. března 2021, 19:51
4
Autíčkář motorkářem. Může se to stát i vám?

"Nejkrásnější pohled na svět je z koňského hřbetu."
Tahle hloupost musela vypadnout z huby někomu, kdo nikdy nesedlal motorku.

Jezdil jsem ještě na konci éry, kdy byla motorka denním vozidlem běžného občana. Jezdil jsem denně, celý rok, za každého počasí. Strejdovi jsem jel (v únoru) na mašině na pohřeb z Náchoda do Prahy. Na motorce se jezdilo do práce, na nákupy, do stavebnin pro cement... Boha, to byly zážitky. Potkat chlapa, jak veze na nosiči kubík polystyrenu. Můj šéf v prvním zaměstnání postavil s panelkou a PAVem chatu. A kdybyste viděli, jak jsem si jednou nabral do batohu metrák písku a snažil se s ním nasednout...
Mou kariéru motocyklisty ukončilo jedno prase. Jel jsem od kamaráda takovou serpentinou v lese. Myslivci někde opodál naháněli divočáky a jeden nešikovně překřížil mou trajektorii. Dobitá ČZ471 stojí už asi dvacet letu kolegy na půdě a čeká, až "hned jak zbude chvilka, dám ji dohromady".
To je zajímavý, jak se u nás v podstatě za jednu generaci stala z denního a často jediného motorového dopravního prostředku chudiny zábava nadšenců.
Mašiny okukuju pořád, ale tak nějak tuším, že už zůstane jen u toho okukování. Vždyť ani garáž nemám.

Každému motorkářovi doporučuju přečíst si od Bohumila Hrabala povídku Večerní kurs.

ransom
20. března 2021, 13:00
3
Konce nadšeného motorismu

Na čelo je to moc dlouhý. Nestačila by jen poslední věta?

ransom
20. března 2021, 12:42
6
Konce nadšeného motorismu

Dejte mně piškot. Pak snad budu chvíli držet hubu.

ransom
20. března 2021, 12:17
0
Konce nadšeného motorismu

Cyklistům se prostě povinně nařídí zpětný zrcátka.

ransom
20. března 2021, 12:00
34
Konce nadšeného motorismu

Teleportův hejt z roku 2193:

"...to zase úředníci v Blu-Seru vymysleli, jak nám teleport co nejvíc znechutit. Pamatuju jako kluk, kdy jsme s tátou lítali ve starý dobrý poválečný Mazdě. Bylo to dobrodružství, ale doletěli jsme vždycky. Táta prostě vždycky měl s sebou sikovky, křížovej šroubovák, vázací drát a pikslu Polonia 210 na dolejvání. Jako pravda, z toho Polonia se časem uvolňovalo olovo, ale taky těch teleportů lítalo jak šafránu. Vlastně je dobře, že se přešlo na bezolovnatý izotopy. Kolem koridorů to bylo tím olovem pěkně zajebaný a rodily se tam všelijaký stvůry.
Dnes to je taky samej asistent, člověku to furt škube gyrosenzorem v palici, sotva se na dohled objeví anomálie. Když neumím řídit, tak kurva neřídím a letím sockou, no ne? Daj dneska piloťák každý blondýně, co se netrefí do červa, hlavně že má SUT jak kráva.
Ta naše Mazda byla poslední s pořádným šestikomorovým neurychlovaným generátorem. Koncern už je tou dobou dávno nedělal, aby udržel flotilový emise, když chtěl vyrábět i luxusní teleporty pro smetánku. To jako první odsrala Škodovka. Ale Mazdy, to ještě byly poslední vyráběný teleporty s pořádným generátorem, ne jako ty dnešní mililitrový trojkomory s výkonem nahoněným urychlovačem, co dnes serou do všeho. Že prej emise křivosti. Hovno! Dávno se ví, že takovej trajler s rudou zakřiví za jedinou štaci prostor daleko víc, než celá Země za rok.
Dnes už si člověk ale stejně pořádně nezalítá. Provoz jak sviňa, všude nějakej zákaz, všude se měří. Komu doprdele vadí, když beru asteroidy nadsvětelkou v noci a o prázdninách? Svět se v prdel obrací..."

ransom
20. března 2021, 09:34
28
Konce nadšeného motorismu

Tak já vás taky naseru.
Vy pořád zapomínáte na to, že auto je v první řadě účelný dopravní prostředek pro široké masy obyvatelstva. Ne hračka. A že silnice slouží v první řadě pro fungování základních potřeb společnosti, ne na projíždění pro zábavu. Tomu se prostě podřizuje všechno. A podřizovat bude.
Děkujte Bohu (osudu, štěstí...) že jste si mohli užít dobu, kdy byla jízda autem taky zábava. Stejně jako třeba za to, že jste nezažili válku nebo hladomor. Že máte krom starostí o přežití taky čas na radost. A nefrflejte, kurva.

ransom
16. března 2021, 18:02
3
Martin Linhart: Dobrý PR je jako dobrý pingl. Musí být ochoten posloužit a nestydět se za to.

Luxusní článek obsahem i stylem.
(Normálně by mě to ani nezajímalo, ale nakonec jsem se u toho pěkně zasek.)

ransom
14. března 2021, 14:39
16
Proč elektromobilita nefrčí (tak jak by mohla)

Mohl bych vám vyprávět jednu veselou příhodu s veřejnou nabíječkou.
Dělali jsme komplet kabeláž při revitalizaci náměstí jednoho nejmenovaného východočeského maloměsta. Elektriky jak nasráno, plus v rohu přívod k nabíječce pro elektromobily (pokud vím, tak po Skalici se pohybují elektromobily tři, a všichni majitelé nabíjejí v práci). Nabíječka má samostatný elektroměrový rozvaděč, protože ji bude provozovat ČEZ, ale práce okolo zainvestovalo město.
Na veškerou kabeláž i rozvaděče byl projekt. Část projektu kolem nabíječky byla schválená ČEZem.

I stalo se, že ČEZ začal chystat realizaci.

- Na město přišel papír, kde chtěli potvrdit připravenost přívodu na 63A.
- Město odpovědělo, že podle schváleného projektu je přívod jištěný na 50A.
- Úředník z ČEZu odpověděl, že chce přívod na 63A.
- Město odpovědělo, že bylo v jednání provozovat nabíječku naprogramovanou na snížený výkon. Projekt byl takto ČEZem schválený a veškerá příprava je proto na 50A.
- Úředník z ČEZu odpověděl, že chce přívod na 63A.
- Město ve spolupráci s projektantem odpovědělo, že aby byl přívod jištěný na 63A, musel by být hlavní jistič před elektroměrem 80A. ČEZ ale povolil maximálně 63A hlavní jistič.
- Úředník z ČEZu se zacykloval. Odpověděl, že chce přívod na 63A.
- Revizní technik odepsal, že je vše podle schváleného projektu a dle platných norem. Přimhouřil by oko, kdyby za elektroměrem byla pouze nabíječka. Ta by nebyla odjištěná dalším jističem, ale pouze hlavním jističem 63A. Protože je ale přípojné místo vybavené ještě pro chystanou nabíječku elektrokol, nepřipadá to v úvahu.
- Úředník z ČEZu odpověděl, že chce přívod na 63A a pro elektrokola dalších 25A.

Město na další úpravy nemá peníze. ČEZ nemá dostatečnou rezervu příkonu. Památkáři nedovolili znovu rozjebat vestibul památkově chráněné staré radnice, a při prohlídce dokončených prací zjistili, že před rokem, když ČEZ chystal přípojné místo, rozmydlil letitou kamennou podezdívku a kus portálu a nacpal si tam nevzhlednou plastovou pojistkovou skříň.

Nabíječka pořád není. V rohu náměstí je schovaný kabel pod hezkým nerezovým pilířkem, na radnici je prázdný jeden rozvaděč. A domnívám se, že pokud úředník z ČEZu neumřel, chodí dodnes po světě a tiše opakuje dokola: "Já chci přívod na 63A."

ransom
14. března 2021, 10:11
0
Zlatá Vrána 2021: Třetí ročník ankety o největší ostudu autoinzerce

Sedrik: Máš pravdu. Jsou toho dederonskýho šmejdu plný silnice. A furt to přibejvá!

ransom
14. března 2021, 09:18
0
Šest milníků prvních let nového milénia

Auťákum prd rozumím, ale vyventiluju tu jeden svůj vlastní pocit nad zmíněnou Teslou.
Auta zásadně víc prožívám zevnitř než zvenčí. Prostě se mi v autě musí líbit, protože interiér je to, co vidím a co - s odpuštěním - ohmatávám prdelí.
V tomto ohledu je pro mě Tesla průlomová jako první auto, které zevnitř vypadá jako koupelna s televizí. Je to asi takový Muskův rodinný styl, protože o dvacet roků později vidím totéž pojetí v kabině Crew Dragon.
Technologicky by pro mě Tesla byla jasnou volbou, včetně ochoty přijmout (nikoli levně zakoupenou) roli betatestera a mávnout rukou nad spoustou nedotažeností. Úplně stejně jsem mával rukou nad vadami a nespolehlivostí u všech svých stonajících a dosluhujících povozů. Ale když jsem si do Tesly vlezl, ta intenzivní iluze sanitární techniky byla skličující.

ransom
12. března 2021, 21:34
2
Zlatá Vrána 2021: Třetí ročník ankety o největší ostudu autoinzerce

Nerozporuju. Ovšem rozbitý a opotřebovaný auto je rozbitý a opotřebovaný, ne špatný. V době, kdy já jsem nadšeně proháněl Trabanta (první půlka devadesátek), úplně stejné zážitky jako Ty měl brácha s Mercedesem 280D... Znám osobně pár lidí, kteří na Hraboše dodnes nedají dopustit. To vozítko bylo svým způsobem geniální. V rodině jsme měli tři.
Dnes bych ho samozřejmě nechtěl ani za odvoz. Jediná stará věc, do které jsem ještě ochoten investovat trochu peněz, čas a pozornost, je muzika z let šedesátých až osmdesátých. Jestli ale za pryskyřníka někdo dá kilo, budiž to čistě jeho problém. Předpokládám, že u takhle specifický věci ví proč to dělá. Určitě ho nebude chtít na ježdění do práce a na nákupy.

ransom
11. března 2021, 22:17
1
Zlatá Vrána 2021: Třetí ročník ankety o největší ostudu autoinzerce

Nezrcadlí snad auto svého majitele podobně?
Dobré auto nedělá souhrn vlastností, ale vděčný uživatel...

ransom
11. března 2021, 12:25
2
Zlatá Vrána 2021: Třetí ročník ankety o největší ostudu autoinzerce

Já bych prosil nenazývat Trabanta špatným autem. To pochopí jen ten, kdo ho někdy měl a prožíval s ním dobré i zlé. Trabant měl takovou osobnost, že měl člověk nutkání drbat ho na podbradku a večer si ho nechat spát v nohách postele.
Přirovnal bych Trabanta k ošklivýmu, úplně blbýmu voříškovi s družnou a milou povahou. To pak taky není špatnej pes. Na rozdíl třeba od rozmazlenýho labradora, obézního dakla nebo nervního vlčáka s předkusem.
Tam se spíš nabízí otázka, jestli toho voříška vůbec ještě nazývat psem a trabanta autem. Trabanta bych na bazoši dal nejspíš do rubriky Zvířata - Ostatní domácí.

ransom
09. března 2021, 11:18
3
Kia Picanto 1.0 T-GDI 5MAN: Génius nadprůměrnosti

Míval jsem jeden čas pro miniauta slabost, aj jsem tu zmiňoval svou někdejší lásku - Cinquecento Sporting jménem Jahůdek. Nejvíc mi na tom přijde zajímavý, když se do podobného autíčka vejdu líp než do něčeho zdánlivě většího.
Mohl bych vám klidně dělat testera. Protože pokud se mi do auta dobře nastoupí a uhnízdím se bez vzteklého vrtění a nadávek, povede se to už úplně každému. Kdykoli se soukám třeba z Fabie, musím chvíli skákat po jedné noze a tou druhou kopat, abych tu těsnou svini konečně zul.
Co je ale zajímavý: Znám pár lidí, co si kupují malinká auta "aby se s tím všude vešli". Ale nevejdou se. Naše sousedka z přízemí takhle měla nanoauto Daihatsu Cuore. A ona s tím dokázala u baráku zabrat víc místa než tahač s tříosým návěsem.

ransom
08. března 2021, 17:59
0
Plňte si své autíčkářské sny, dokud můžete!

Stačilo by použít chodské nářečí: Svarba. A není tam ani i-y, ani mně-mě, ani h-ch, to je fakt dobrý slovo na psaní. Já občas dělám překlepy schválně, pro pobavení. Třeba kydky slavily úspěch.
Poslechni, Martine, nejsi ty náhodou ten Mlčoch z knihy Les od bratrů Strugackých?

ransom
02. března 2021, 20:43
3
Nejlepší vozidlo na výlet do jiného okresu

Zátra prý zavřou školy a školky. Musím před tím vyzvednout děti?

ransom
02. března 2021, 20:37
0
ransom
26. února 2021, 12:45
1
Elektrický valčík: Mají dnes Husité novou konkurenci?

Samozřejmě, že je to nesmysl v tom ohledu, že se energie využije úplně jinak. Ale je to zábavné.

ransom
26. února 2021, 12:11
0
Bazarový snílek: Podivnosti z temných zákoutí inzerce

Sakryš, to měl bejt samostatnej příspěvěk.

ransom
26. února 2021, 12:10
0
Bazarový snílek: Podivnosti z temných zákoutí inzerce

VW určitě nebyl jedinej, co dělal kabrio v naftě. Šéfová měla sexy Focus CC v naftě a v automatu. Z baráku šel jenom proto, že šéfovic zjistili, že dvě auta k ničemu nepotřebujou. Hned nato ho nový majitel pěkně rozvěsil po švestkách u cesty, takže je na světě o jednoho smraďocha míň.

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Oldsmobile 98 Regency  1981
Oldsmobile 98 Regency

1981 rok výroby
130 koní výkon
5 000 ccm objem

Buick Skylark  1968
Buick Skylark

1968 rok výroby
180 koní výkon
6 ccm objem

Cadillac Fleetwood Brougham 1984
Cadillac Fleetwood Brougham

1984 rok výroby
140 koní výkon
4 100 ccm objem

Alfa Romeo 166 2,4JTDm Facelift Bez koroze ES 2005
Alfa Romeo 166 2,4JTDm Facelift Bez koroze ES

2005 rok výroby
175 koní výkon
2 387 ccm objem

Chrysler Imperial Le Baron 1975
Chrysler Imperial Le Baron

1975 rok výroby
218 koní výkon
7 206 ccm objem