
ransom
Jméno | Tomáš Chrastil |
---|---|
Bydliště | Náchod |
Registrace | před 4.8 rok. |
Poslední aktivita | před 8.2 hod. |
Příspěvků ve fóru | 3 |
Komentářů u článků | 634 |
Pozitivních komentářů u článků | 372 |
Negativních komentářů u článků | 13 |
Možnosti | napsat zprávu |
Poslední blogy
I když vlastně nejsem ten autíčkář...
Proč tu vlastně sakra straším?
Berete stopaře?
Auto je soukromý prostor, kam si ne každý pozve cizího člověka. Ale tu a tam přijde společnost vhod. Třeba na dlouhé cestě sólo.
Posledních 50 komentářů

Boční náraz mě napadl jako první. Šířka jako druhá (ač nejsem žádný Golem, v ramenou zaberu skoro 60cm a v loktech víc).
Ale doba prostě takové pokusy dělala. Za mě to je hezký pokus. Z některých směrů mi design trochu připomíná Citroen DS.

To řeším přepnutím na dálkové (bez asistenta).

Mně nejlíp vyhovuje manželka. Umí "zprava dobrý", "bacha" a "jsme v obci", a když ji vyhodím z auta, zvládne i parkovací kameru. Když náhodou přepne do módu Extra Safe ("setři to okno, já nevidím"), strčím jí dvoustovku spolu s hlasovým pokynem "drž hubu" a drží hubu. Nemusím to lovit nikde v hloubi nastavení.

No, mám v nejbližším okolí několik elektromobilů. Jestli bych některej opravdu nechtěl, tak právě ID3.

"Motor má nějakej divnej zvuk."
"No jo, pane. Máte přidřenou kmitačku v repráku. Bude lepší preventivně vyměnit všecky."
"A jak se to mohlo stát?"
"Jestli posloucháte nahlas negerskej rap, tak si o to vyloženě koledujete. Jednou za čas to nevadí, ale když na to někdo jezdí denně a navíc dálky..."

Hans Zimmer? No tak to by moving soundtrack pro e-Škodovky mohl udělat třeba Jan P. Muchow. Snad nikoho nenapadne dát to Michalu Davidovi...

Na ASX se mi líbilo, že to byl takovej zmenšenej Outlander II.
Nemám vůbec nic proti Capturu. Ale tohle prostě ASX není. Mohli tomu dát aspoň jinej název.

Lahůdku, kterou jsem nemohl otravovat kamaráda mechanika jsem si užil zrovna před pár dny.
Páčka pod volantem (pro jeho uvolnění při nastavování polohy) zavulkanizovaná do proužku měkké gumy. A ta guma se po letech rozplizla na mazlavou, lepivou černou břečku. Obíral jsem to v látkových rukavicích, každou rukavici jsem okamžitě stáhl naruby a zahodil. Pucovat to šlo jen acetonem. Zabralo mi to snad dvě hodiny, chodník vedle vypadal jak po opravě asfaltovou emulzí.
Jinak ale skoro všechno deleguju na kamarády, třebas i za jinou odbornou protislužbu. Já ti namontuju na velkej kompresor softstartér, abys ho mohl provozovat v rodinném domku, ty mi svaříš a nalakuješ plast na prdeli. Všichni spokojení.

Už jsem to tu jednou psal, ale snad to nevadí. Pontiac Aztek.
Není to špatné auto, pouze je designově stejně prapodivné jako Multipla. A jezdil s ním Walter White.

Na takovém stroji nemá spolujezdec na tandemu vůbec co pohledávat.
Takže koupit rovnou dvě - pro sebe a pro partnerku.

Však Trabant neberu jako nadávku. Taky jsem ho měl a miloval jsem hgo. Bylo to geniální autíčko.


Historicky nejúspěšnějším pokusem o usnadnění parkování jsou jednoznačně modré zóny.


Znamenitě sehraný, teatrálně afektovaný výstup hodný skutečného hystrióna. Bravo!
Tohle je zajímavý jev. Jako moderátor koníčkářského fóra taky občas musím řešit někoho, kdo místo aby šel jinam, nutně potřebuje okázale prásknout dveřmi, aby to slyšeli úplně všichni.

Ona to není ani tak nedůvěra. Mně se auta na baterky líbí, byl bych se svým režimem popojíždění ideální uživatel. Ale já za to prostě půldruhý kostky nedám.

V Severní Koreji měli fabriku, která vyráběla plastové kopie rodné chatrče Kim-Ir-Sena. Takže proč ne.

No, nevím. Mi to vnějším designem připomíná spíš čínskej crossover za půl mega.

Jako majitel dvojkového Outlandera jsem po ASX pokukoval. Ale tohleto fakt neee.


Protože se u tohohle pohonu výkony nesčítají, přijde mi trochu zvláštní udávat je jako součet. Točivé momenty právě tak.
Špičkový výkon je prostě těch 140kW elektromotoru, trvalý bude

Mechanik:
Autobus?Ano, přesně! Caravelle je taková Škoda RTO mezi letadly.
Za krásnou rovněž považuju L-200 Morava.

Šachy jsou dozajista sport - vyčerpávající, dramatický, strhující a nebezpečný.

Všichni mimo. Byl to samozřejmě Douglas DC-3 Dakota. Ekvivalent Golfu mezi letadly.
Nejkrásnější pak SE-210 Caravelle (a o tom už vůbec nediskutuju).

Jsem jediný, komu samotná existence nějaké volby "auta roku" přijde scestná?
(Které letadlo minulého století bylo NEJ? SR-71 Blackbird? Polikarpov Po-2? Airbus A310?)

A není tomu tak čirou náhodou u většiny aut?

Skutečná Guilty Pleasure se podle mého typicky projevuje takto:
- Na veřejnosti mezi cizími lidmi koukáním do země a děláním, že "tam vůbec nejsem".
- Ve společnosti neustálým vysvětlováním a obhajováním.
- Při náhodném setkání s osobou sdílející stejnou úchylku spokojeným notováním si.
A do toho mi zapadá v podstatě jakékoli auto...

Abych nebyl za hejtra. Dovedu si tuhle věc predstavit u nás na firmě. Zadní sedačky se na férovku vybourají. Na střechu se vejde žebřík, do kufru hromada herberku, dopředu já s kolegou v zasraných montérkách a hurá do bitevního pole. Akční rádius máme do 10km, dvakrát do roka třeba stovku. Ideální využitelnost.
Domů bych to ale nechtěl.

On ten Neruda řešil, pokud se pamatuju dobře, kam vyhodit starej slamník. Používat se nedá, nikdo ho nechce, doma překáží a dělá ostudu, na ulici ho taky nechat nemůže...
Tohle bude něco podobnýho?

Jistěže. Na co taky jinýho?
Bydlím kousek od přehrady Rozkoš. Ideální vjezdy do vody. Taky tu máme každoroční historické manévry kolem opevnění. Jednou do roka ho vyvětrat, vymáchat, pak odbahnit, vysušit a zase uložit. Manželka by určitě ráda trůnila na sedadle s kulometem.
Ale to je samozřejmě utopie. Na podobný blbiny nemám prachy ani čas.

Mně by stačilo jediný německý auto. Schwimmwagen typ 166. Kdysi dávno ho měl můj děda. Když pak emigroval (babička odmítla jít s ním, takže máma zůstala taky tady), to auto si vzal někdo z jeho kamarádů. Auto i dědu znám tedy jen ze starých fotek.

Starý vozový park není problém. Já taky budu makat, dokud se nerozpadnu a nevymění mě za novýho řemeslníka, co sice hovno udělá, nic nevymyslí, bude třikrát tak drahej, ale bude mít nulovou uhlíkovou stopu.
Problém nastane, až nějakej lidumil dostane od lidu mandát ta stará auta vytěsnit ze silnic zákonem.

Je jenom jedna věc, kterou budu vyžadovat ve všech budoucích autech, protože jsem si na ni zvykl v těch posledních třech. Manželka co drží hubu a nepíčuje. S tou předchozí se to nedá srovnat.

Chápu to správně, že se už dnes auta nedají hodnotit jako "velmi dobré a ještě lepší", anobrž jako "na prd a míň na prd"?

Tak já jsem letos tak trochu ježíškoval sám. Letitý šéfův kamarád, co se nám stal zákazníkem, a letitý zákazník, co se mi stal dobrým známým, staví. Staví novou provozovnu pro svoje velkoautíčkářství, a my mu tam děláme elektriku. Teprve to vzniká, ale už už bylo potřeba provizorně zabydlet aspoň dílny. Tož jsem se vyfláknul na nějaké volno a hákoval až do včerejška. Takže už provizorně svítíme, topíme, zásuvkujeme, největší sloupový zvedák už jede, všechna vrata se taky dají otevírat. Tak mají chlapi z asistence na pohotovosti aspoň lepší zázemí.
Dneska jsem jenom uklízel na dílně, zejtra jdu zase na stavbu pokračovat. A mezi svátky taky. Letos mám skvělý Vánoce.

Dodatečně mi došlo, že kecám. Foceno je odnaproti (z okna od mého prastrýce) směrem k jihu. Dům č. 273, kam jsem později jezdil na prázdniny, je vlevo mimo záběr.

Nevím, kde k němu táta přišel. Pamatuju, že za bolševika u nás jezdilo velké množství aut, co se u nás nejspíš nikdy neprodávaly.
Fotku jsem našel - skenoval jsem si množství starých rodinných kinofilmů. Je z léta 1969, foceno v Borovanech v ulici Luční, z okna bytovky č. 273 směrem na sever (můžete si to porovnat s aktuálním StreetView).


Až mi zvlhly oči dojetím. Tátovo Topolino bylo první auto, ve kterém jsem se vezl, a mám na něj i několik útržkovitých vzpomínek. To mi byly asi tak tři roky.
Někde bych možná vyhrabal nepříliš kvalitní černobílou fotku, jak stojí zaparkované před bytovkami u babičky v Borovanech...

Mohu-li k tomu:
Podle mého jde o hlubokou symboliku. A benzín je prostě symbolem automobilismu. Stejně jako je (dodnes obecně srozumitelným) symbolem letectví dřevěná vrtule. Nebo jako je symbolem železnice parní lokomotiva (Schválně: jak dělá mašinka? Š-Š-Š-Š-Hůůů. To ví každej. A kdy jste naposledy viděli Albatrosa táhnout rychlík?).
Já si fakt myslím, že to benzínové motto sedí naprosto perfektně.



Mně napadají spíš auta, která všichni haní a přitom se prodávají po lopatách.

Ta hvězdicová díra mi cosi připomněla. Za nejhorší "moderní" bolševický auto by bylo možno považovat Oltcit. Mimo jiné ta jedenáctistovka vůbec nejela, ale zato žrala jak protržená. V jednom předrevolučním AutoMotoRevue byl videonávod, jak vložit kus plechu s podobnou hvězdicovou dírou (jenom větší) a se stejně vyhnutými cípy mezi karburátor a sání. Mělo to prý zlepšit homogenizaci směsi (a snížit spotřebu pod deset litrů).

Však jsem reagoval hlavně to "stejně velká". Mokka E je stejně velká jako Mokka, fakt že jo.
Ta spotřeba elektriky zas tak strašná není, pokud vystačíš s vlastní zásuvkou. Bonus je spíš celkový komfort kolem toho.
Hele, zatím je pořád ještě doba, kdy si auto na baterky koupí jenom ten, kdo chce. Průkopník. Geek. Nadšenec. Všichni elektromobilisti co znám osobně (moment... jo, čtyři) chrochtají blahem a nic njinýho už nikdy nechcou. Když poslouchám jejich pohled, přijde mi rozumnýn a logický.
Potenciální průser nastane, až se típnou všechny jiný možnosti. Ale jak jsem už říkal jinde. Potenciální. Ne jistojistý. Za deset roků se může všecko vyvinout úplně jinak a jinam. Představit si to dovedu. A i kdyby ne, člověk má být vděčný za dobu, kterou zažil. Ne frflat, že skončila. Do háje, vždyť jsme si ten automobilismus ještě směli užít. Jako jedna asi tak ze dvou generací. To je dar!

Všechny zmíněné fičury můžu jenom potvrdit! Protože jsem jezdíval s celkem třemi Wartburgy.
- Olej jsem neměnil NIKDY, a to měl jeden najeto hodně přes sto tisíc.
- Oktany byly svinsky znát. Na holý techničák to nějak jelo, ale když se do kanystru hodila hrst naftalínových tablet, a oktany tak vylezly někam k osmdesáti, motor přestal zvonit a jel podstatně líp.
- Gumy jsem ovšem používal nové, neprotektorované, sezónní, značkové. Ono to bylo docela potřeba, pokud jsem se chtěl v zimě vyhrabat k příbuzným do hor.

Hned po revoluci šla kolem dokola fáma: Když odšroubuješ u Favorita doraz pod plynovým pedálem, využiješ teprve celý převod od pedálu na karbec a získáš tak dvaapůlnásobný výkon. Používají to tak policajti a soukromé ochranky, ale do aut pro občany se dává schválně ten doraz.

Za podobnou cenu úplně není, ale stejně velká a úsporná je Mokka E...

Copak loga. Co předvádějí dezignéři třeba s druhdy ergonomickým i hezkým uživatelským prodstředím software, TO je někdy ta pravá katastrofa.
Za mě velké plus pro nové logo Dacie. Graficky je parádní. Strohé, rázné, energické, ostře řezané, symetrické, prostě se mi líbí. (Podobně kdysi působil hajenkrajc, než ho zdiskreditovali bolše... teda nacisti.) To staré logo vypadalo jako poutač na vystoupení historického šermu. To předposlední zase jako otvírák na flašky.
Poslední komentáře
- Marek Brunner, BMW M3 Competition Touring: Asymetrický...
MBMB: sorry, tohle bylo na docela slítanejch Advan Sportech... - S.h.I.t., BMW M3 Competition Touring: Asymetrický...
K cemu presne je u nesportovniho automatu otackomer? To je uplne... - kotzitzaq, BMW M3 Competition Touring: Asymetrický...
Jako hezký je, ale při každém testu aktuálního rodinného... - Beran, BMW M3 Competition Touring: Asymetrický...
Az jsem si musel zkontrolovat, jestli jsem na novinkach nebo... - Vrooom, BMW M3 Competition Touring: Asymetrický...
To docela koukám, že tam hučí od zadních dveří. Pak ty jednopístky... - jc, u blogu GR86, vitaj doma!
Zdravím kolegu :-) Nadšení plně chápu, užívej! https://jackc.teptin.net/kategorie-clanku/toyobaru - afro-r1, BMW M3 Competition Touring: Asymetrický...
Byt bych mel se tremi miliony velke dilema, nejspis by vyhrala... - Stanley, BMW M3 Competition Touring: Asymetrický...
Vždycky, když to někde vidím, mám dojem hluboké rozšklebené... - MBMB, BMW M3 Competition Touring: Asymetrický...
Samozřejmě že ne. Proto píšu, že primárně a ne pouze.... - greg, u blogu GR86, vitaj doma!
Vďaka! V zásade súhlasím s tvojim popisom, akurát ten plyn... - rock, Autech Zagato Stelvio AZ1: Japonec s italskými...
BX 4TC? Ten taky vypadá jak s garážnickým bodykitem. - rock, Autech Zagato Stelvio AZ1: Japonec s italskými...
Co na to říct? Škaredý ze všech stran. Rukopis se nezapře,... - StreetPro, Subaru WRX STI: Hračka pro řidičsky...
Jako asi to není pro každého, protože moje zhýčkané já mělo... - rock, BMW M3 Competition Touring: Asymetrický...
Alfa vyběhala pro Giuliu výjimku; RZ se umisťuje na stranu,... - StreetPro, BMW M3 Competition Touring: Asymetrický...
jj, jednou jsem takto "elakujoval" nad Pyrite brown,...
Poslední inzeráty
2007 rok výroby
214 koní výkon
3 000 ccm objem
1970 rok výroby
415 koní výkon
7 206 ccm objem
1989 rok výroby
200 koní výkon
5 007 ccm objem
1979 rok výroby
136 koní výkon
5 000 ccm objem
Rušné diskuse
- Ptejte se: Rodinné auto za 750 tisíc
84 komentářů - Ptejte se: Budoucí auto po doktorovi?
76 komentářů - Autíčkář se ptá: Staré auto pro radost, ano či ne?
61 komentářů - Bazarový snílek: Kam dále?
59 komentářů - Které asistenční systémy nemůžete vystát? A které jste si oblíbili?
54 komentářů - IAA MOBILITY Mnichov 2023: Co nás čeká a nemine
46 komentářů - O cestě k bezpečným silnicím
44 komentářů - Volkswagen ID.3 Pro S: Tebe si v garáži umím představit
39 komentářů