načítám data...

ransom

JménoTomáš Chrastil
BydlištěNáchod
Registracepřed 5.7 rok.
Poslední aktivitapřed 13.6 hod.
Příspěvků ve fóru3
Komentářů u článků723
Pozitivních komentářů u článků419
Negativních komentářů u článků15
Možnostinapsat zprávu

Poslední blogy

I když vlastně nejsem ten autíčkář...

31. ledna 2021, 20:54 54 komentářů

Proč tu vlastně sakra straším?

Berete stopaře?

06. července 2022, 21:15 19 komentářů

Auto je soukromý prostor, kam si ne každý pozve cizího člověka. Ale tu a tam přijde společnost vhod. Třeba na dlouhé cestě sólo.


Posledních 50 komentářů

ransom
31. srpna 2024, 11:53
0
Kia Sorento po faceliftu: Futuristická maska a uklizený interiér

Prosím pěkně. Bylo by možné ten krátký souhrn technických údajů na konci recenzí rozšířit o rozměry a hmotnosti?

ransom
27. srpna 2024, 17:12
0
Renault Rafale E-Tech full hybrid: To nejlepší, co nám Francie může nabídnout

Před pár dny jsem viděl zespodu Kadjara 2017 a dost mě to vyděsilo. Tohle bude reznout stejně?

ransom
26. srpna 2024, 16:11
4
Proč nemám elektromobil, i když bych byl prý podle tabulek ideální cílovka?

Nojo, ale já mám a zase bych chtěl relativně velký auto. Ale dobitý funkční šlupky na baterky ve velikosti Outlandera se zatím moc nevyskytujou. Možná za pár let kamarád pustí Ypsilonko. Kupoval ho nový, věděl bych aspoň do čeho jdu. Ale spíš budu nadále pokračovat v benzínu.

ransom
25. srpna 2024, 21:51
8
Proč nemám elektromobil, i když bych byl prý podle tabulek ideální cílovka?

1) Chtěl bych to.
2) Mám na to.
3) Nemám problém s nabíjením.
4) Najezdím do roka cca 5-6 tisíc, z toho nejdál asi tak 3x ročně 140km do Prahy.

Takže v čem je problém?
Nepostavím nový auto za mega u bytovky, protože mi ho zase nějakej debil dojebe, jinej mi ho nechá vochcávat od čokla, soused z přízemí na něj naklepe cigaretovej popel z balkónu, nějaká smažka mi zase vyleze na kapotu etc.
Jednou jsme si se ženou nový auto pořídili. První šrám chytlo do týdne. Místo druhýho novýho po devíti letech jsme koupili starou šlupku a může nám to být šumák. Aktuálně je promáčklá kapota, netuším od koho...
Takže tak.

ransom
21. srpna 2024, 17:18
0
Opel RAK (1928): Přes raketové motory v autech až do vesmíru

Hele, já nejsem žádnej grammar nazi, ale to množství hrubek dělá čtení utrpením.
Jinak zajímavé.

ransom
02. srpna 2024, 18:43
1
ransom
02. srpna 2024, 13:08
0
Mini Countryman C: Něco úplně nového

Tu kulatou věc vpravo od volantu bych fakt neskousnul.

ransom
31. července 2024, 12:45
0
ransom
24. července 2024, 18:53
1
Autíčkář se ptá: Jak vidíte budoucnost aut?

Jestli to takhle pude dál, tak se jim na nějaký auta vyseru a budu jezdit na pštrosovi.

ransom
19. července 2024, 18:07
1
Volkswagen Caddy Cargo 2.0 TDI: S naftou na věčné časy - a hezky svižně!

Já jsem onehdy absolvoval jednu dlouhou cestu ve dvoumistné Caddyně jako pasažér a NIKDY VÍC!
Tak strašně málo místa vepředu jsem snad ještě v užitkovém autě nezažil. Nemluvím o sedačkách, ty u koncernu nenávidím tak nějak obecně. Dojel jsem shrbenej, zlámanej a nasranej. Měřím 185 a vážím 90. Takže žádnej Gulliver.

ransom
11. července 2024, 19:59
-3
ransom
09. července 2024, 22:14
0
Autíčkářův týden: Spalovací motory ještě nevydechly

Podle mýho tyhle vozy označení crossover nezasluhují, protože jsou nízké.
Podle tebe stejně velké auto nezasluhuje označení hatchback, protože je moc vysoké.
No, snad se shodneme aspoň na tom, že to ani jeden nechceme?
Jako ne že bych nedokázal do nízkého auta vlízt. Ale nebaví mě to. Nic víc v tom není. Akrobatických kousků se dost nadělám při své (fyzické) práci, nepohodlí si užiju až až.

ransom
08. července 2024, 23:31
2
Volvo EX30 Single Motor Extended Range: Konečně elektromobil pro normální lidi. Už zase?

Nedávno s tímhle zázrakem přijel kamarád, tak jsem si to prohlídnul a vyslechnul postřehy.
Můj dojem - zvenčí úhledné, zevnitř hnus. Sedačky z nějakého bio-recyklátu napodobujícího koženku, na dotek vyloženě protivné. Kolem kokpitu pruh, který vypadal jako by uvnitř bouchla piksla Variopaintu, přičemž ty flíčky se postupně odlupují a padají na podlahu. Smrad jako když do Sapy přijde nová zásilka tenisek.
Stěžoval si na kymácení za jízdy a otravné asistenty. Kameru v autě nakonec zalepil izolačkou, protože ho imrvére peskovala kontrola pozornosti.
Tož asi tak.

ransom
08. července 2024, 23:16
7
ransom
08. července 2024, 23:12
1
Škoda Kamiq Top Selection 1.5 TSI: Auto na důchod

Onehdy mojí předdůchodovou ženu svezl její kolega Kamiqem, a píčovala jak stará cikánka. Že prej je to co do místa a pohodlí ještě horší jak Fabie (kterou na smrt nenávidí). Tak já nevím...

ransom
07. července 2024, 13:55
0
Ojetá auta se před rokem 1989 prodávala v řádu minut, na značce ani stavu nezáleželo, říká Petr Přikryl, matador českých autobazarů

Protože ten převodník vzniknul úpravou standardního převodníku. Větší byl nalisovaný na kované železné klice. Měl loukotě tvarované do takového gotického ornamentu. Menší převodník byl k němu přišroubovaný za bok. A díry holt v tom patvaru vyšly až skoro u obvodu. Menší by tam nevyšel.
Pastorky se daly dostat tehdy od troj- po pětikolečko. Trojité používala Liberta, a měly rozsah, pokud se pamatuju dobře, cca 24-28 zubů. Takže něco jako dvojka, trojka a mezi nimi půlka u Tatrovky. Později jsem si vyměnil čtyřkolečko za "sportovní" petikolečko. To mělo myslím rozsah 14-28 zubů. A byl jsem king. Akorát to už nedával řetěz a ty aušusové přesmykače, takže se od půlky k menším pastorkům musel používat větší převodník a naopak. No a řazení bylo na rámu, na dolní trubce před hlavou. Nearetované a s tuhým chodem. Když to drncalo, tak se páčky postupně sklápěly a řadily samy...
Éra horských a trekingových kol byla ještě v nedohlednu, nicméně u nás stále nikdo neznal středové složení s klikami na čtyřhran. Kliky byly stále zakolíkované a ne vždy tak vyšly přesně po 180°.
Tu a tam člověk mohl zahlédnout kolo s logickou výbavou - druhý převodník třeba 35 zubů, na tom už se dalo jet i do kopce vsedě. Jinak jsem kopečky spurtoval ve stoje. Bylo mi to jedno, byl jsem mladej a bral jsem to jako výzvu. Třeba přeplněný Ikarus supící po magistrále od Vltavy na Vychovatelnu jsem dokázal předjet. Hlavně abych nemusel inhalovat ten smrad.
S ohledem na módu se ještě koncem 80. let objevily BMX na mládežnické cyklokrosové závody. Ovšem se zahraniční produkcí se to nedalo srovnat.
Pak ještě byla móda cyklotrialu, anobrž šlapaček. To se koupit nedalo vůbec. A tak v časopise ABC vyšel stavební návod, a tatínkové svařovali rámy z nakradených trubek, sháněli hlavová složení a ráfky na Babettu, zavařovali volnoběžné pastorky...
Když se po revoluci začaly ukazovat výbavy ze zahraničí, i na to nejlevnější Shimano jsme čuměli jako na UFO.
No a teď si stejnou situaci promítněte do libovolné oblasti spotřebního zboží. Auta, domácí elektronika, pračky, ledničky, vysavače...

ransom
07. července 2024, 10:24
1
BMW M3 Touring Competition: Prsten moci

"... s toliko diskutovanými velkými ledvinkami..."
Toliko znamená "pouze".

ransom
04. července 2024, 12:05
2
Ojetá auta se před rokem 1989 prodávala v řádu minut, na značce ani stavu nezáleželo, říká Petr Přikryl, matador českých autobazarů

Když mi táta kupoval první dospělý kolo, dostal befel od kolegy se známostmi, že ráno budou. Tak stál od čtyř frontu před krámem na Sokolovské v Karlíně. Kola přivezli rozložená v krabicích a dávali je v pořadfí jak stála ve skladě. Takže nebylo možné vybrat barvu ani výbavu. Vybyl tedy na mě Favorit modrý v turistické verzi, se čtyřkolečkem (pastorky téměř stejných rozměrů), dvojpřevodníkem (51 a 48 zubů, čili taky o ničem), obyčejnými brzdami, rovnými řidítky a koženým širokým sedlem. Ovšem zase s nosičem.
Dva roky jsem pak šetřil a sháněl po všech čertech díly, abych ho trochu přezbrojil.
S auty to bylo přesně stejné.
Motorky na přelomu 70. a 80. let pamatuju vystavené v Mototechně na rohu Františka Křížka a Obránců míru (která se dnes jmenuje Milady Horákové, ale pro místní je to furt Belgrétka). Hrdě tam stály v řadě Jawa 21, Jawa 23 a Jawa 634. Jak moc ale byly dostupné, těžko hádat. Ta 634 stála čtyři průměrné výplaty.
Taky tam stál jeden čas ve výloze SAAB 96. Jak dlouho se na něj čekalo, taky nevím. Stál cca 2,5 násobek ceny Škody 100.

A ano, ten autobazar pod Libeňákem pamatuju. Další byl o kus dál proti proudu pod Hlávkovým mostem na Štvanici.

ransom
02. července 2024, 12:09
1
Autíčkářův týden: Spalovací motory ještě nevydechly

Já psal o crossoverech, ne o hatchi. Běžně nabízené crossovery mají plus minus 1600 mm. Mitsubishi ASX, Opel Crossland, Yaris Cross. Za mě to je na crossover nízký, nicméně furt je to vyšší než A290 s 1520mm. Stejnou výšku mělo třeba Aveo.
Pokud se chceš posmívat "neohebným", předveď co dovedeš. Já si ještě ve třiceti dal obě nohy za krk a odkráčel po rukách.
O prodejnosti aut rozhodují ti, kdo je kupují nová. To jsou většinou firmy, nebo lidi středního věku. Pro milovníky podskříňových pekáčů jsou pořád k dostání všelijaké opravdu sportovní speciály. A290 jistě udělá radost nějakému šedesátníkovi.

ransom
29. června 2024, 13:04
2
Autíčkářův týden: Spalovací motory ještě nevydechly

Naopak. Spousta současných crossoverů je dost nízká a označení SUV/crossover nezasluhuje. Jestli někoho baví se několikrát denně soukat do auta jako do sklepního okýnka, mě teda ne. To se dá pochopit u závodního monopostu. S pohodlím nemá takové nastupování nic společného. Koneckonců v tom lze vidět i jakýsi návrat ke kořenům. Ve třicátých letech byla spousta aut vysoká jako dospělý chlap.

ransom
27. června 2024, 16:44
0
SsangYong Torres Clever: 5 přísad pro úspěšný recept na SUV

To je možný. Jenomže zrovna já mám velký auto na couračky kolem komína, na což se diesel vůbec nehodí. Byla by ideální elektrika, jenomže ta je zatím neúměrně drahá.

ransom
26. června 2024, 19:37
1
SsangYong Torres Clever: 5 přísad pro úspěšný recept na SUV

Vidíš. Já jsem zase rád, že takový auto pořád ještě dostanu v benzínu.

ransom
21. června 2024, 11:26
1
1966 Jaguar E-Type: V češtině není superlativ, který by dostatečně popsal dojmy z tohoto auta

Kluci mají dílnu v Provodově, bydlel jsem jeden čas hned vedle. Už to je tak dvacet let, co mi to auto ukazovali. Detaily si nepamatuju, jenom že bylo v perleťový barvě (myšleno přírodní perleť). Ukazovali mi tehdy, že se na to dá koupit úplně cokoli, stěrače, kdejaký těsnění do oken. Někdo prej dotáhnul tři vraky, na každým dělal někdo jinej. Záměr investora byl dva kusy po renovaci prodat a tím zaplatit to třetí pro sebe.
Pro mě to byl jinej, neznámej svět. Ten mladší brácha mi zrovna vyvařoval polorozpadlýho Wartburga na dožití...

ransom
20. června 2024, 21:07
2
ransom
20. června 2024, 21:05
2
Největší automobilovou sbírku buduje sultán z Bruneje už přes 50 let. Autíčkářův ráj na zemi.

Ty fotky aut vyrovnaných v halách mi připomínají čínskou terakotovou armádu.

ransom
20. června 2024, 20:51
1
1966 Jaguar E-Type: V češtině není superlativ, který by dostatečně popsal dojmy z tohoto auta

Superlativy dojdou, když je člověk nadužívá.
Já když jsem z něčeho hodně, ale opravdu hodně nadšený, řeknu nevzrušeným hlasem: Dobrý.

Jednou jsem si tohle auto prohlížel rozdělané v dílně u sousedů. Dva bráchové, jeden mechanik a druhej karosář. Dělali to na kšeft pro někoho myslím ze Dvora Králové. Urvanej jsem z toho nebyl, ale je to hezké, to zas jo.

ransom
15. června 2024, 10:55
1
Autíčkář se ptá: Je lepší jedno dokonalé auto, nebo více nedokonalých?

Kdyby šlo o to, utratit tři miliony, koupil bych auto za milion na užitek, a za zbylé dva autogyru pro zábavu.
(Za mého mládí to byla autogira, ale správně se to po našem jmenuje vírník.)

ransom
15. června 2024, 10:43
0
Pět důvodů, proč byste si měli koupit Mustanga páté generace a dalších pět, proč se mu raději vyhnout.

Mustang je zrovna auto, po jakém nikdy nezatoužím. Ale velmi milé počtení!

ransom
12. června 2024, 19:46
-1
Volkswagen T-Cross: Úplně normální auto. Naštěstí

Nevím jaké stereotypy se tradují dnes. Ale za nás se říkalo, že bílé auto kupují lidi bez fantazie, nebo chlapi pod pantoflem.

ransom
10. června 2024, 11:36
0
Dacia Duster na prvních jízdách. Přibyl hybrid, skvělý poměr „value for money“ zůstává

Proč bys nemohl vzít interiér wapkou? Ty kapičky se měňavým ambientním osvětlením tak krásně prozáří. A loužička na masážním sedáku se roztancuje.

ransom
10. června 2024, 11:33
0
ransom
09. června 2024, 12:16
3
Jazykové okénko Jaromíra Soukupa II: Jak anglicky mluvící lidé vyslovují jména aut

Však se taky říká, že "britská kuchyně a krása britských žen učinily z Britů nejlepší mořeplavce světa."

ransom
06. června 2024, 21:18
2
Ptejte se: Kombík okolo milionu

Mazda 6 byla první, co mě napadlo. Má ji kamarád (po naftový Oktávce) a je nadšený.

ransom
04. června 2024, 12:54
3
Trabant 601: Nezapomenutelný kus historie, nenáviděný i milovaný

Střední třída v tomto smyslu za bolševika neexistovala. Papaláši měli Tatry a Volhy. Řezníci, kolotočáři a veksláci se vozili v Mercedesech. Umělci a pár šťastlivců, co dostalo valuty za zahraniční montáže, jezdili v dovezených Fiatech, Fordech, Simcách a Austinech z Tuzexu.
U nás ještě začátkem šedesátých let normální člověk dostal pozici v pořadníku a jaké auto na něj vyšlo, takové vzal, nebo ostrouhal. Ovšem střední třída to stejně nebyla. Střední třída si utrácí svoje peníze kde chce a za co chce, a tráví svůj čas jak chce. Tady byly jasně dané mantinely, za jejichž překročení se tvrdě platilo úlitbami a oportunismem - musel jsi patřit ke zmíněným papalášům, vekslákům, řezníkům nebo kolotočářům.
NDR, to byla kapitola sama pro sebe. Ale u nás se Trabant těšil (navzdory mnoha posměškům) obecné oblibě. Laciný, jednoduchý a snadno opravitelný, protože každý druhý otec rodiny byl zručný autokutil.

ransom
03. června 2024, 18:40
0
Trabant 601: Nezapomenutelný kus historie, nenáviděný i milovaný

Pokud to nebyl dvoutaktní diesel, pak by to beztak nebylo stylové.

ransom
02. června 2024, 11:41
3
Trabant 601: Nezapomenutelný kus historie, nenáviděný i milovaný

Měl jsem ho, a nedám na něj dopustit. Miloval jsem ho tím druhem lásky, jakým člověk miluje blbý dítě nebo šerednýho psa.
A ano, je to o návycích při řízení. Dvoutakt obecně má rád vyšší otáčky. Když se v těch vyšších otáčkách plyn jen lechtá, drží schopně i kilo. Když se zadupne a nechá roztočit, na semaforech je vždycky první. Respektive byl do nástupu elektromobilů.

ransom
31. května 2024, 22:45
2
Tesla Cybertruck naživo: Ještě neuvěřitelnější, než jste si mysleli

Tohle si nikdo nekoupí aby to používal, ale aby s tím všecky sral. Což je mi sympatické.

ransom
31. května 2024, 16:25
1
Autíčkář se ptá: Jak by vypadalo vaše ideální auto pro každý den?

Já jsem spokojenej s tím keplem co mám. Ale kdybych měl měnit, tak Teslu Y.

ransom
03. května 2024, 19:33
2
1994 Škoda Forman Silver Line: Rodinné stříbro

Za mě byl Forman ve svý době opravdu hezkej, a líbí se mi designově dodnes. Zvenčí.
Ale na druhou stranu jsem opravdu rád, že už s ním jezdit nemusím.

ransom
28. dubna 2024, 18:50
1
Kia EV9 GT-Line: Elektromobil pro velkou rodinu

Ty asistenty nejsou ještě nic proti manželce na místě spolujezce.

ransom
21. dubna 2024, 08:45
0
Speed Marathon 2024 se blíží: Pozor na měření rychlosti po celé ČR, již tento pátek!

Letos jsem o policajta nezavadil, a to jsem v pátek jezdil víc než obvykle.
Při jedné z předchozích megaakcí jsem se je snažil vyprovokovat. Máme tu krátký, rovný a přehledný úsek, kde je sedmdesátka s dodatkovou tabulkou "Po-Pá 6:00-17:00", a přerušovaná čára. Dojel jsem tam několik aut, co se plazila asi tak pětapadesát, a ned silnicí, proti tomu úseku visel vrtulník s kamerou. Bylo pár minut po páté. Tož jsem se rozjel na devadesát, těch pár aut v poklidu předjel, a těšil se na pohovor. Nic! Ty kurvy mě naprosto odignorovaly! Stáli o kus dál u auta a vůbec jsem jim nestál za zastavení.

ransom
16. dubna 2024, 12:02
0
Fiat 500e 3+1: Má dveře navíc a elektromotor, srdcem však zůstává klasickou pětistovkou

K tý barvě chybí ještě duhová hříva a růžek. Já bych se bál s tím někde zastavit, že mě za popelnicí znásilní nadrženej kamioňák...
Jinak asi dobrý.

ransom
10. dubna 2024, 20:41
1
Opel Frontera se vrací na scénu. Do terénu s ním ale raději nejezděte

Nic proti autu jako takovému. Opel autosalon mám za rohem, tak se půjdu podívat. Ale baví mě ty marketingové hlášky.
"Vystoupit z davu." Tím, že si pořídím totéž co všichni?

ransom
07. dubna 2024, 08:27
0
Jazykové okénko Jaromíra Soukupa: Jak různé země vyslovují jména aut

Eště jsem si vzpomněl. Ví nekdo jak se čte Nissan Qashqai? Já mu říkám Kokeš.

ransom
05. dubna 2024, 18:15
0
Peugeot 208 po faceliftu: za 380 tisíc, ale klidně i za milion. Jak jezdí?

Noo... Můj nejoblíbenější mini hatch od Peugeotu je 4007.

ransom
26. března 2024, 21:30
0
Jazykové okénko Jaromíra Soukupa: Jak různé země vyslovují jména aut

Až se svět naučí správně vyslovovat Skóda, pak začnu přemýšlet o názvech jejich aut.

ransom
20. března 2024, 12:05
1
ransom
14. března 2024, 19:14
4
Peugeot přichází s ještě hranatějším volantem

A nechtěli by zkusit třeba opratě?

ransom
17. února 2024, 11:26
0
313: Samohyb Kačera Donalda je krám, ale přesto ho máme rádi

Nikdo si nevzpomene na Krtečkův kabriolet na klíček?

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Lincoln Continental Town Coupe 1979
Lincoln Continental Town Coupe

1979 rok výroby
159 koní výkon
6 590 ccm objem

Lincoln Town Car  1990
Lincoln Town Car

1990 rok výroby
150 koní výkon
4 999 ccm objem

Ford F150 Ford F-150, 4X4,ODPOČET DPH 2020
Ford F150 Ford F-150, 4X4,ODPOČET DPH

2020 rok výroby
400 koní výkon
4 998 ccm objem

Ford F350 6.4 V8 4x4 | Lariat 2008
Ford F350 6.4 V8 4x4 | Lariat

2008 rok výroby
347 koní výkon
6 400 ccm objem