načítám data...

ransom

JménoTomáš Chrastil
BydlištěNáchod
Registracepřed 15.9 měs.
Poslední aktivitapřed 19.4 hod.
Příspěvků ve fóru2
Komentářů u článků184
Pozitivních komentářů u článků92
Negativních komentářů u článků0
Možnostinapsat zprávu

Posledních 50 komentářů

ransom
předevčírem v 22:06
1
Ford Galaxy 2.0 EcoBlue Bi-Turbo: Chyť mě, když to dokážeš

Ještě poznámečka: Všichni takoví musejí mít tažné zařízení a nikdo se neobtěžuje ho sundavat. Proč po tom nejdou policajti, nevím

ransom
01. dubna 2020, 16:02
0
Škoda Octavia RS iV jde do výroby s odvážnou novinkou

Barum prej chystá speciální edici odlehčených zimáků. Jejich vzorek bude sestávat jenom z mezer bez lamel.

ransom
01. dubna 2020, 15:58
0
Autíčkář se ptá: Auto do postapokalyptického světa

V případném postapokalyptickém světě jedině to, co se po cestě nažere samo. A co v případě nouze budu moct sežrat sám.

ransom
30. března 2020, 19:13
0
Mitsubishi ASX: V tomhle autě je svět ještě v pořádku.

Inu, občas se mi povede udělat ze sebe vola neúmyslně. Lidi mě pak mají rádi, protože je se mnou aspoň sranda.
Doufám, že se Czaba nezlobí.

ransom
29. března 2020, 14:27
0
ransom
29. března 2020, 13:12
1
Mitsubishi ASX: V tomhle autě je svět ještě v pořádku.

Vy mladí už to moc neznáte. Ale za mého dětství byla pohona v každé střediskové obci

ransom
29. března 2020, 13:09
2
Rouška v autě: nutnost, nebo nesmysl?

Jak to je s náhubkem, to tedy nevím... Ale brácha nosí v autě alobalovou čepici.

ransom
28. března 2020, 21:29
0
Mitsubishi ASX: V tomhle autě je svět ještě v pořádku.

V oboru, kde jsem doma, to přesně takhle funguje třeba s reprobednama. Jako nejlepší na dlouhodobý spokojený poslech se vždycky ukážou ty, které na začátku vůbec ničím nezaujmou.

ransom
27. března 2020, 10:15
4
Ptejte se: Jak brzdit motorem při běžné jízdě?

Já bych ještě přidal tip na použití omezovače jako tempomatu.
Ve městečku, kde pracuju, si nějací bezmozci vykručeli ve své ulici třicítku, která tam přitom vůbec nedává smysl. Navíc je jen v jednom směru - z obce ven.
Takže přijedu na začátek omezení, kopnu tam za jedna, šlápnu podlahu a jedu těch cca 500m ke značce na omezovač. Haťapka udělá tachometrových 35, Sprinter 30. Se svým samochodem tudy nejezdím. ten by asi jel o dost víc... Nebudu to zkoušet.
Motoru to je jedno, na omezovači si sám sleví, promaže se, vypálí se karbon, ohřeje katalyzátor. Celou cestu třímám volant a hledím s vážnou tváří kupředu. U značky dám za dva a vystartuju z města ven.
https://mapy.cz/zakladni?x=16.0371553&y=50.3914721&z=17&pano=1&source=pubt&id=15251028&pid=33852187&yaw=4.128&fov=1.257&pitch=-0.038

ransom
23. března 2020, 20:34
4
Citroen Spacetourer Business XL: Proč dát vale osobákům a stát se řidičem dodávky

Z pohledu rafťáka nebo honiče vodního skútru je rezignací na život hausbót.

ransom
23. března 2020, 20:11
5
Citroen Spacetourer Business XL: Proč dát vale osobákům a stát se řidičem dodávky

Rezignace? Na lítání po okreskách asi jo. Ale rozhodně ne na cestování. Víte jak krásně se kouká na svět přes velký okno vysoko nad zemí? A jak se skvěle sedí s nohama dolů místo dopředu?

ransom
17. března 2020, 21:30
3
Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDi: Jen dobrý recept nestačí

Huh, to se mi nelíbí...
Za nástupce C-Crossu bych to ale asi moc neviděl. C-Cross je totéž co můj Outlander, jenom s jiným čumákem. A do toho by se, kdybych je tam pustil, vešli dozadu lidi. I když si pro sebe uzurpuju opravdu hodně místa za volantem. Já tam tedy lidi nepouštím, protože jsem misantrop a lidi nemám rád. No ale vešli by se. Dlouho ne, protože by mi začli lézt na nervy a rychle bych je vyhodil. Ať si koupí svoje auto a nelezou do mýho, sakra.
Tfuj, to mě ta C-5 rozčílila.

ransom
14. března 2020, 22:00
3
Karosa řady 700: Kvádr na lidi

Bodejť by ten automat nežral, když byl jenom dvourychlostní.
Po rozjezdu dloooouhej řev přes spojku, pak mohutné škubnutí celým autobusem, a pak vytočení nebohého dieslu do maxima otáček, což bylo něco pod sedmdesát kilometrů za hodinu. V centech měst, kde se skákalo mezi zastávkami a křižovatkami, to bylo dobrý, ale na dlouhých úsecích předměstí ten autobus musel točit maximálku na dvojku třeba pět kilometrů v kuse.
Na druhou stranu taková Čabajka (Ikarus) byl opačný extrém. Na zastávce za jedna, popojet ke značce druhými dveřmi. Za dva, popojet ke značce třetími dveřmi. Za tři, popojet ke značce koncem přívěsu. Na šestku už to jelo šedesát - ajaj, semafor. A takhle až do další zastávky furt kvedlat šaltpákou.
Ve prospěch Karosy mluví to, že i úplně natřískaná v prudkém stoupání jela furt těch sedmdesát. Plné Ikarusy jsem mezi Vychovatelnou a Prosekem předjížděl na kole.

ransom
14. března 2020, 21:37
0
Škoda Scala 1.5 TSI: Zopakuje úspěch slavného předchůdce?

Já tedy vím naprosto přesně, s čím bych si zajezdil hrozně rád a měl bych z toho mnohonásobný orgasmy. S Tatrou 603. Vezl jsem se v ní jako puberťák a dodnes pamatuju to měkkoučké pérové sofa pod prdelí, ten neskutečně plavný pohyb po rozkotané pražské dlažbě jako po hladině oleje, a tu něžnou sílu bručícího motoru v prudkém stoupání z Libně na Prosek. A nádherný interiér s tenkým věncem velkého volantu a štíhlou šaltpákou pod ním.
Matry-Simcy, Murenu a Baghheeru, jsme jako kluci očumovali u Hotelu Splendid v Bubenči. A spoustu dalších tehdy exotických aut. Byli jsme blbí a tak nám jako nejatraktivnější přišlo, do kolika km/h je tachometr. Ono to svádí nad nimi po těch letech ohrnovat nos. Ale v tu dobu tuzemec dosáhl leda na Škodu 110R. Matra proti tomu byla z jinýho světa. Nebo Opel Manta. První Datsuny. Dokázalo to udělat radost spoustě obyčejných lidí, na Západě na to měl kdejakej dělník, jakej u nás jezdil rezavou Hundrtkou. Vlastně to byly takový Kie Ceed té doby.

ransom
13. března 2020, 20:30
2
Škoda Scala 1.5 TSI: Zopakuje úspěch slavného předchůdce?

Přes předchozí hanění ale musím Favoritu připsat dvě věci k dobru.
1) Na Favoritu byl postavený Forman. A zatímco Favorit jako privátní auto byl hnusná plečka, tak úplně stejný, jen trochu natažený, případně střechy zbavený Forman uživil celou armádu první porevoluční generace řemeslníků, firemních montérů, servisáků etc. Ve Formanu zastaralost a primitivismus Favorita došly osudového naplnění a staly se zásadní předností. Je to divný, ale na Formana v práci vzpomínám úplně jinak než na Favorita. Přitom to bylo zevnitř i zvenčí úplně stejný. Pouze v tom člověk nevozil nákupy ale herberk.
Posledního Formana na firmě nám šlohli někdy v roce 2000. Víme na jistotu, že skončil na Ukrajině. Tam možná jezdá dodnes.

2) Schopnost Škodovky vyrábět v podstatě z ničeho, pouze podle rad a nákresů (posbíraných po zbytku světa a našimi techniky správně interpretovaných a poskládaných dokupy) tohohle Favorita (ať byl jakej byl), přesvědčila kdysi management VW, aby o Škodovku zabojoval. Bez Favorita by dnes nebyla ani ta Scala. Co jinýho by bylo, těžko hádat. Nejspíš něco jako v Rusku vyráběný výběhový Renaulty převlečený za Dacii a brandovaný jako Lada.

ransom
12. března 2020, 20:47
3
Škoda Scala 1.5 TSI: Zopakuje úspěch slavného předchůdce?

Já tu dobu pamatuju velice dobře. V roce 87 jsem byl druhým rokem na vojně. V Brně. Tak jsem si odskočil na Strojírenský veletrh podívat se. O rok později ještě jednou a pak jsem už rovnou mazal domů. Popravdě se mi tam podstatně víc než Favorit líbil novej Wartburg s motorem 1,3 z Golfa. Prostorný a pohodlný auto s obrovským kufrem. Co by člověk Favoritu odpustil zvenčí, o to byl hnusnější zevnitř. Tak nějak paralelně s koncem mojí vojny to vypuklo. Masírka v televizi i v novinách. Favorit! Novinka socialistického automobilového průmyslu je k mání! Kdyby aspoň řekli, že s desetiletým zpožděním kvůli zkurvený RVHP. A lidi začali šílet.
Za malej příplatek byla k mání Samara, která hlavně v interiéru vypadala podstatně líp, měla mnohem lepší sedačky, motor, byla i v trojdvířku. Spolužák si tehdy dovezl z NSR lehce jetýho jedničkovýho Golfa, což bylo za půl peněz nebe a dudy, elegantní, pohodlné. Bez ležení ve frontách, bez pořadníků a bez uplácení vedoucích v Mototechně. Favorit stál něco přes 80 tisíc. Do kila se dalo koupit z Tuzexu Uno. Za málo přes kilo Escort. Lidi si nechali nakecat, že když je Favorit tuzemskej, tak je špičkovej. Což nebyl. Stál za úplně stejný hovno jako špičková tuzemská HiFi technika z Tesly. To jest, fungoval a dal se snadno opravit. To šílenství po jakékoli normálně fungující věci vyvolané zkurvenou dobou, ve které se všechno zuřivě shánělo a přitom tu touhu lidi ukájeli předraženým krámem, kterému obětovali i důstojnost, jen aby ho dostali. Už jenom za to jme měli tehdy aspoň pár bolševiků pověsit.
V normálním prostředí by Favorit byl něčím jako je dnes Dacia Sandero. Prostě lacinou, ale sloužící nenápadnou lidovkou pro nenáročné. Tenkrát to bylo vyjádření společenského statu: Považte, on má FAVORITA! Ani Mercedes tolik neznamenal. Často mám pocit, že tohle předrevoluční zmámení Favoritem vydláždilo cestu dnešnímu Čecháčkovi v Oktávce. Aspoň u mojí generace a u generace mých rodičů. Prostě se to do mentality národa vrylo jako mem.
Scala jde úplně mimo mě. Ale vůbec ničím mě neuráží. Snad se mi i líbí takovým tím pohledem na hezkou věc, kterou nikdy nebudu chtít, ale klidně se pokoukám.
Takže ten sentiment z mojí strany by se nejspíš dal vyjádřit větou "díky Bohu, že je to za náma". Tím myslím Favorita, ne bolševiky. Některé jevy se vracejí z opačné strany než kam jsme je viděli utíkat. Ale to je v historii normální, na to žehrat nebudu.

ransom
12. března 2020, 17:08
1
Škoda Scala 1.5 TSI: Zopakuje úspěch slavného předchůdce?

S favoritama jsem se něco najezdil. No, je to sentiment. Ale asi bych hodně váhal, jestli bych zrovna (nedostupností čehokoli lepšího vyvolané) šílení po tomhle promitivním a hnusným krumplu nazval úspěchem. Jako nic proti autu samotnýmu, ale ta aureola něčeho super, ta byla děsivá. Když první Fávo přišlo, bylo to snad nejhnusnější auto na trhu. A že tu byla bohatá konkurence!

ransom
11. března 2020, 21:22
3
Potřebujete vůbec auto?

Auto k životu vůbec nepotřebuju. Stejně jako knížky, muziku, přírodu, film, dobrý jídlo, muckání...
Proto ať se nikdo neopovažuje mi ho brát, nebo se se zlou potáže.

ransom
11. března 2020, 14:00
0
ransom
11. března 2020, 11:52
1
8 výbavových reliktů, na které naše děti nechápavě civí

Ruční pumpička ostřikovačů (Škoda 100).
Naklápění reflektorů při naloženém kufru páčkou zepředu pod reflektorem (Wartburg).
Záclonka před chladičem spouštěná táhlem pod palubní deskou (Octavia).
Palivový kohout před nohama (trabant).
Ruční pumpička paliva pod karburátorem (Škoda 100).
Táhlo volnoběžky (Wartburg).
Pumpička s prorážecím trnem na éterovou kapsli pro zimní starty (měly to náklaďáky, ale objevila se i po vestavbě dieslu do Volhy a podobně).

ransom
04. března 2020, 17:32
2
Mercedes Sprinter 211 CDI Worker+: Jak si najít kamarády

Předchozí 210 mám v práci.
Ze všech trojmístných dodávek, se k terými jsem za roky jezdil (nebo se vozil) na montáže, je tohle první, do které se tři lidi usadí pohodlně, a ve které spolujezdec/spolujezdci netrpí při dlouhé cestě od zkroucených zad a otlačených kloubů. I nohy si natáhnou a nestrkají si navzájem do žeber lokty.
Mohl bych vypočítávat všechny drobné neduhy. Ale spokojím se s tím, že s ní prostě jezdím hrozně rád. Není přitom ten povoz ničím výjimečný, ani výbavou ani výkony. Ale je hrozně fajn se s ním v pohodě batolit za prací. Klidně i dálky mimo civilizaci.
Pokud narazíte na dodávkáře bezohledného a agresivního, bude to nejspíš nějaký špeditér nebo dealer. Řemeslník potřebuje hlavně dojet za prací, na oběd a zase zpátky domů. A dovézt vercajk a materiál, případně kolegy bez úhony.

ransom
19. února 2020, 13:53
0
Renault Koleos Initiale Paris 4x4: Když dva dělají totéž, není to totéž

Dejte do toho benzínovou V6, jdu rozbíjet prasátko.
Jo taaak... Aha, tak nic.

ransom
18. února 2020, 13:44
0
Citroën C3 AirCross 1.2 Pure Tech: Zvýšený standard

Jo, toto: Jako případný ekvivalent pro "hygge" se mi vybavil "veget". Na vojně to byl výraz pro naprostou blaženost, když člověk úspěšně vyjebal se všemi externími nepříjemnostmi, na pár vzácných chvil lehnul na záda a s plným žaludkem si v teple (v zimě u kamen, v létě na sluníčku) natáhl nohy bez kanad. A nikde nikdo, kdo by to mohl narušit.
Pán je tremp? Nebo tě vyhnali z domu?

ransom
15. února 2020, 18:44
2
Jak mě Renault naučil německy aneb Stručná historie mluvících aut

Ono to s tématem nesouvisí, ale ten podtitulek mi připomenul jeden (trochu automobilovej) fór.

Dva pojišťováci z Norimberka u oběda:
"Náš chlapeček včera řekl své první slovo!"
"No perfektní, blahopřeji! A co to bylo? Máma? Táta?"
"Kraftfahrzeughaftpflichtversicherung".

ransom
15. února 2020, 17:41
3
Citroën C3 AirCross 1.2 Pure Tech: Zvýšený standard

Já bych nabídnul jednu možnou odpověď na položenou otázku. Netvrdím, že jedině správnou a vyčerpávající.
Proč si chce běžný člověk koupit běžný crossover?
To je tak: Rozdíl mezi pohodlím a nepohodlím se měří na milimetry. Kdo někdy ležel za mrazu ve spacáku, tuhle situaci zná: Dokud se palce u nohou dotýkají spacáku, mrznou ti nohy. V okamžiku, kdy spacák potáhneš byť jen o pět milimetrů, náhle se dostaví tepelný komfort. V autech zažívám podobné situace. O pohodlí a nepohodlí rozhoduje centimetr. Ten poslední centimetr, pro který se kolenem nebo loktem dotýkám nebo nedotýkám rukojeti na dveřích nebo středového sloupku. Ten centimetr, který mě dělí při nastupování a vystupování od jebnutí hlavou do futra. Proto jsem ještě v dobách lepší pohyblivosti miloval Cinquecento a proto jsem si na smrt znenáviděl Fabii.
Crossovery jsou ve všech ohledech horší než hatche, sedany a kombi. Ale někde na nějakém kritickém místě prostě nabídnou právě ten jeden centimetr navíc. A to je myslím všecko. Není to o kufru, spotřebě, jízdních vlastnostech. Po třiceti letech fyzické práce umím docenit právě tuhle zdánlivou drobnost.

To je ale jen takový obecný postřeh. Takhle od pohledu soudím, že bych se do C3 soukal stejně usilovně a se stejným hlasitým nadáváním jako do Fabie. A připadal bych si v tom jako natěšený kandidát na změnu pohlaví.

ransom
03. února 2020, 12:30
1
Poznávací značky v americkém Vermontu budou obsahovat smajlíky

Od vynálezu písma po celá tisíciletí rozuměli psanému textu jen nemnozí vyvolení. Teprve objev emotikonů umožnil masám číst a psát!

ransom
02. února 2020, 19:34
0
KIA XCeed 1.4 T-GDI: Slunce v duši

S tímto pohledem souhlasím. V konfigurátorech většiny značek panuje bezbarvo. Ovšem žlutá reakce na panující bezbarvo je (pro můj osobní vkus) něco jako řešit krizovou situaci "není tu žádný chlast" Bráníkem v PETce.
Je to samozřejmě jen sranda. Já jsem roky obliboval červenou a všichni víme, jaký psychodiagnostický podtext má červený lak auta, že. Tak jsem si honil své agresivní, bezohledné a soutěživé ego v červené Škodě 100, pak v červeném Wartburgu 353, pak v červeném Swiftu 1,0, pak v červeném Cinquecentu... Po nadšeném tyrkysově-metalickém intermezzu jsem dospěl k černé. Je mi ovšem jasné, že by zrovna tahle roztomilá žabička v černé vypadala jako spálený karbanátek. To by jí snad nikdo neudělal.
Když už žlutá, mohla by mít černou střechu a nějaký proužek. To je pěkná kombinace. Ve žluto-černé se dá skousnout i takový úlet jako Nissan Juke (jeden takový u nás jezdí).

ransom
02. února 2020, 18:51
0
KIA XCeed 1.4 T-GDI: Slunce v duši

Já marně přemýšlím, co je zrovna na žlutých autech tak sexy. Když se mi nějaký auto vyloženě nelíbí, uzavírám komentář větou "už tomu chybí jenom žlutej lak".

ransom
30. ledna 2020, 17:25
1
Škoda Kamiq 1.0 TSi: Najde své místo na slunci?

Já bych to uříznul za předními sedadly a dozadu dal korbu s plachtou nebo skříň a dvojkřídlé dveře.

ransom
21. ledna 2020, 18:57
10
ransom
19. ledna 2020, 17:20
0
Chcete nový Passat zadarmo? Stačí si ho najít.

Radši bych se brodil sněhem pro basu Plzně než pro tohleto.

ransom
18. ledna 2020, 22:51
0
Peugeot 208 GT-Line: Stylový přepravník pro neřidiče

Mně se strašlivě nelíbí ten interiér. Za jedno design a za druhé mi přijde stísněný.

ransom
14. ledna 2020, 18:57
2
Bazarový snílek: Elektromobilistou z druhé ruky

Stavím zesilovače, stavím reprobedny. A až budu chtít elektromobil, taky si ho asi radši postavím.

ransom
14. ledna 2020, 16:57
0
Ptejte se: Jaký elektromobil vybrat?

Elektrická Corsa nebo Peugeot e-208 jsou moc malé?

ransom
12. ledna 2020, 10:26
4
Sony chystá elektromobil. Zatím to je ale spíše jen zbytečně velký držák na monitory.

Děsím se okamřiku, kdy na pole elektromobilů vstoupí třeba Sencor nebo Orava...

ransom
30. prosince 2019, 16:13
0
Elektrický pick-up od Rivianu sice nevypadá jako jehlan, v rukávu má ale zajímavý trik

Vzhled aut je výslednicí mnoha požadavků - jízdních vlastností, potřeby umístit nutnou techniku, ergonomie, užitkovosti, bezpečnosti. Mně by se líbilo, kdyby auta vypadala počád jako auta. Momentálně tvrdím, že bych ochotně sáhnul po elektromobilu, pokud bude vypadat jako normální auto. Ale dejme tomu, že bych naživo zjistil, že se mi v tom Teslím ukrojeným sýru dobře sedí, dobře z něj vidím, dobře se mi s ním jezdí i parkuje a dobře se mi do něj a z něj leze. Následně by se třeba ukázalo, že se mi do něj podaří naložit míchačku, pár pytlů cementu, basu piva i metrovou klec s kanárem. Že se s tím dohrabu do práce za stejný náklady jako autobusem nebo za kolik dosud jezdím autem. Že s tím dojedu z Náchoda do Prahy. Že s tím ve Vysokovským kopci natrhnu prdel komukoli kdo nemá přídavné raketové boostery (stejně za půl kilometru uvíznu v zácpě, ale ten pocit nadřazenosti...). Pokud by se mi navíc líbilo uvnitř, asi bych ho neuměl nenávidět. Bylo by mi pak jedno, že to je Muskovina. Nevidím v tom ani plus ani minus. Asi tak jako je mi jedno, že rohlíky v Kauflandu peče Babiš. Naopak jako pamětník se můžu radovat, že Cybertruck jako by z oka vypadl autům z mnoha sci-fi filmů z osmdesátých let.
To všecko je samozřejmě samé Kdyby. Za jedno na to nemám a za druhé je tady zkušenost: Tesly se mi nelíbí. Hlavně interiér. Což je pro mě prvotní, protože na svoje auto koukám hlavně zevnitř. Nemám proto valný důvod očekávat, že zrovna Cybertruck bude pro mě útulný. A já chci auto útulný.
Rivian mnoho krásy zvenčí nepobral. Připomíná mi tím hladkým čumákem Záporožec nebo R-8. Bude to uvnitř lepší? Točení na místě mě nezajímá, to si můžu od kamaráda půjčit UNC.

ransom
29. prosince 2019, 13:54
3
ransom
29. prosince 2019, 08:48
3
Elektrický pick-up od Rivianu sice nevypadá jako jehlan, v rukávu má ale zajímavý trik

Jako ano, má to logiku, ale... Proč mají čumák auta s motorem uprostřed nebo vzadu?

ransom
23. prosince 2019, 20:57
1
Autíčkářova vánoční soutěž: vyhodnocení

Pěkné počtení.
Vzpomněl jsem si při tom na jednu veselou terénní příhodu s motorkou, která se stala předloni v létě mému dobrému známému. Ten si jel někam na Moravu okouknout japonskou krosku bez papírů, že by jako měl druhou pro případ potřeby. Dojel na místo, motorku si prohlídnul a domluvil se s prodávajícím, že tam nechá Land Cruisera s vlekem a objede si na zkoušku krátké kolečko. Skočil na mašinu jen tak v džínách, bez helmy, dokladů a telefonu. Sotva ale prolít (asi kilem) náves, pustili se za ním policajti v Oktávce. Dokud měl náskok, hnal to po silnici a když měl policajty za sebou, zalomil to na polní cestu, pak na lesní cestu a pak pěšinou dál do lesa. Po nějaké době se ubezpečil, že neslyší sirény ani nevidí vrtulníky. Motorku zaparkoval mezi stromy, odhadnul azimut zpátky k vesnici a vyrazil klusem přes les. Jenomže někde v půli cesty najednou šlápnul do prázdna a sletěl po tlamě do dva metry hlubokého vývratu plného bláta, přišemž si docela brutálně rozkuchnul ruku o ostrý šutr. Trochu to rozdejchal, vyškrábal se ven, zamotal si ruku do trika a mazal už sníženým tempem dál.
Když nakonec dorazil zpátky, byla už skoro tma. Najednou se zjevil před úplně vynervovaným prodávajícím, celý od krve a od bláta, načež bez jediného slova na vysvětlenou prohlásil, že motorku bere.

ransom
22. prosince 2019, 22:22
0
Top 6 největších objevů automobilového světa

Hagusy. Kdo pamatuje trubkové zahrádky zaháknuté na lemu střechy, jistě bude souhlasit.
Bezdušové pneumatiky. V našich končinách je jako první měl myslím Trabant.
Samonavíjecí pásy.
Venkovní teploměr s výstrahou před námrazou.

ransom
18. prosince 2019, 21:22
0
ransom
18. prosince 2019, 20:48
1
Lada Niva prodělala facelift. Zvenčí není poznat, zevnitř posunul vůz do osmdesátých let.

Opěrka hlavy na zadních sedadlech je hrozně fajn věc. Jenomže mně osobně vadilo mnohem víc sedět s koleny na úrovni ramen, protože vzadu prostě není kam ty hnáty vyskládat. A to nebyl za volantem žádný obr.

ransom
17. prosince 2019, 22:08
11
TÜV varuje: Současná podoba Cybertrucku nemá šanci na homologaci v EU.

Proč tohle řešit v Evropě? Ve Státech si může kdejakej jouda postavit bizarní motorku, dostane registrační značku a normálně s ní jezdí v provozu. Což je v EU naprosto nemyslitelný. Jestli s ní nadělá někomu nějakou škodu nebo někoho zmrzačí, je to pak ryze jeho zodpovědnost. Buď má dobrý pojištění (a pak je zase věcí pojišťovny, jestli ho pojistí a za kolik), nebo ho poškozený úspěšně stáhne z kůže za jediné soudní stání.
Riskovat vlastní zdraví v nebezpečným autě znamená taky riskovat, že ti zdravotní pojišťovna bude krátit plnění, nebo že ti zdraží pojistku. A nebo že si holt přišití utržený sleziny zaplatíš sám. Zároveň je to taky riziko pro výrobce/prodejce, že se mu začnou scházet žaloby za to, že někomu prodal nebezpečnej krám.
Tohle je plus minus tentýž případ. Takže nic, co by nás tady muselo nějak rozrušovat. Naše zcela odlišné starosti Amíky taky nevzrušujou.

Nebezpečí pro chodce bych neřešil vůbec. Zavedl bych povinně pro všechny chodce vyrobené po roce 2020 stejné bezpečnostní asistenty jako pro auta a od roku 2025 by už všichni chodci museli mít autonomní řízení. Takový autonomní chodec už se nebude motat autonomním autům mimo přechody, nepoleze do vozovky na červenou a nebude trajdat mimo obec se stealth krytím, takže nehody s chodci zcela vymizí. No a díky sdílení chodců a rovněž díky cílenému dotování městské a příměstské hromadné chůze bude chodců v ulicích podstatně méně.

ransom
15. prosince 2019, 18:57
1
Dacia Lodgy Blue dCi 115: Volání temné strany

Já tedy mám rád auta velká a užitková, z luxusu mi stačí klimatizace, roky jsem jezdil s laciným Korejcem, ale tohle je vážně hnusný - jak stojí ve Starém zákoně - "vnitř i zevnitř".

ransom
14. prosince 2019, 20:01
0
Autíčkář se ptá: Bourali jste?

Najdeš to v .pdf třeba na uloz.to. Tištěná kniha byla vydaná v malém nákladu a myslím že už je všude rozebraná.

ransom
14. prosince 2019, 17:05
1
Autíčkář se ptá: Bourali jste?

Mojí specialitou je odjet bez zaškobrtnutí v zimě a skoro beze spánku 5000km do Ruska a zpátky a po návratu utrhnout nárazník při parkování.
Nejlepší kousek se mi povedl předloni na podzim. Pošmourno, všecko jednolitě šedý. Slezu ze střechy haly na fabrický nádvoří obklopený šedýma halama. Nahážu krámy do Sprintera, skočím za volant. Kouknu do praváho zrcátka - šedo. Kouknu do levýho - šedo. Kopnu tam zpátečku a na plnej knedlík tryskem před nádvoří. Měl jsem nějakou divokou náladu. Najednou strašlivá rána až vylítlo rádio z palubní desky. Sprinter srolovanej po boční dveře.
Zatím co jsem dělal na hale, uprostřed nádvoří si zaparkoval místní dopravce návěs. Ve stejný barvě jako ty plechový haly okolo...

ransom
14. prosince 2019, 16:54
0
Autíčkář se ptá: Bourali jste?

Jestli myslíš Chorvaty, tak ti tohle sice dělali, ale hlavně za druhý světový s náckama za zády. V devadesátých byli na koni spíš Srbové. On tam nikdo není nevinnej, jen se v těch lumpárnách historicky střídali. Katolíci proti pravoslavným, každej zvlášť proti machometánům. Jedni štvaní k nenávisti Rakouskem, druzí Ruskem, třetí Tureckem. Nemaj si co vyčítat.
Koukolík (plus Drtilová, na ni jsi zapomněl) je dobrý a varovný čtení, znám.

ransom
05. prosince 2019, 17:35
0
Lamborghini představuje videoherní koncept. Dočká se výroby?

Jak chcete sbalit holku na jednomístný auto?

ransom
02. prosince 2019, 20:49
1
Volkswagen Amarok V6 Aventura: Trochu práce, trochu životní styl

Opelfahrt: Už to je sice dost OT, ale jo, Czendlikova první štace v česku byl Náchod, hned z kraje devadesátých let. Mojí ségru oddával, tátu pohřbíval. Po něm tu byl další Polák, Pawel Szumilas. Pak už nevím. Katolíci mě zajímají jen do té míry, že v neděli mažeme na oběd dřív než skončí mše u svatýho Michala. Ona se jich pak vyhrne početná tlupa v čele s hyperaktivním ex-vicepremiérem Bělobrádkem a v hopsodě pak pro samýho bratra a sestru není kam si sednout a obsluha zakopává o jejich ablégry a cintá pivo. Sice se ta hopsoda jmenuje Vatikán, ale byli jsme zase rychlejší, takže máte peška a pokoj vám.

ransom
02. prosince 2019, 11:37
0
Volkswagen Amarok V6 Aventura: Trochu práce, trochu životní styl

Však u nás taky. Namátkou pamatuju Zbygniewa Czendlika (jeden čas ho tahala do televize Lucie Bílá) když jako pětadvacetiletý ucho lítal po Náchodě vytuněnou Fiestou XR2iRS a z okýnek mu burácely chorály z Taizé. Po něm bych auto nechtěl. Všichni ho znali. Furt by se ke mě sbíhali bratří a sestry pro požehnání a já bych je musel posílat do háje.

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Mustang 2.3 ecoboos 2016
Ford Mustang 2.3 ecoboos

2016 rok výroby
317 koní výkon
2 ccm objem

Ford Econoline  1988
Ford Econoline

1988 rok výroby
179 koní výkon
4 900 ccm objem

Buick Riviera  1967
Buick Riviera

1967 rok výroby
360 koní výkon
7 000 ccm objem

Lincoln Town Car L 2001
Lincoln Town Car L

2001 rok výroby
174 koní výkon
4 600 ccm objem

Opel Insignia Opel Insignia 4X4 BUSINESS 2016
Opel Insignia Opel Insignia 4X4 BUSINESS

2016 rok výroby
125 koní výkon
1 956 ccm objem