načítám data...

ransom

JménoTomáš Chrastil
BydlištěNáchod
Registracepřed 19.2 měs.
Poslední aktivitapřed 1.9 dny
Příspěvků ve fóru2
Komentářů u článků214
Pozitivních komentářů u článků111
Negativních komentářů u článků0
Možnostinapsat zprávu

Posledních 50 komentářů

ransom
předevčírem v 21:50
1
Tesla nabízí vlastní trenky. Jsou beznadějně vyprodané.

U nás si zase kdejakej tramtejl koupí triko s Ortelem a připadá si cool vlastenecky.

ransom
předevčírem v 21:18
1
GAZ 27527 Sobol: Offroadový minibus, co není Buchanka

Jestli to z Gazely převzalo kabinu, tak potěš. Ještě jsem neseděl v dodávce, do které bych se hůř poskládal. Nejen jako spolucestující. Ani za volant se moc nevejdu.
Povozil jsem se řadou těchhle ruských zázraků přímo v jejich domovině. Příšerný krámy. Válku jim vyhrály, ale v míru se s tím nedá žít.

ransom
23. června 2020, 15:38
0
8 nejlepších filmových dodávek

Sakra jsem si nevšiml...

ransom
23. června 2020, 15:37
1
8 nejlepších filmových dodávek

Subaru Libero, Macháček a Samotáři.

ransom
22. června 2020, 12:14
0
Škoda Octavia IV: Čtyři jako dostatečná

Nevím, co Škodovka dělá v poslední době s designem, ale... Předevčírem mě něco s viditelným úsilím předjelo v kopci a zůstalo přede mnou. Říkám si pro sebe: Kampak se cpeš s tou Fabií? A až po chvíli jsem s hrůzou zjistil, že to je Superb v kombíku.

ransom
18. června 2020, 09:43
3
6 filmových edicí, které jsem nepochopila (a jedna, kterou chci)

To Škodovka by měla ve Star Wars edici na místě paraplete opravdvý Simply Clever světelný meč.

ransom
16. června 2020, 21:16
2
Doprava po městě aneb nejen auty je Autíčkář živ

A co vás v tý Praze vlastně drží?
Já se tam narodil a dospěl. V době, kdy ještě nebyla zdaleka tak zapráskaná jako dnes. V noci mohl člověk chodit po Starém městě úplně sám. Parky nepatřily bruslařům a koloběžkářům. Chodníky byly míň posraný od čoklů. V ulicích se dalo kdykoli pohodlně zaparkovat. Snad jen na vnitřním okruhu ve Veletržní se občas udělala fronta.
Do školy na Příkopech jsem chodil z Bubenče krásnou vycházkou pěšky. Do první práce do Běchovic za pětadvacet minut autobusovým pendlem. Do druhé práce do ZOO přes Stromovku na kole a případně dál kolem řeky za město na výlet. Nebo na Slapy. Přes Prosek a Letňany do Brandejsa.
Odešel jsem hned po kontrarevoluci. Od té doby všechna moje dříve milá místa pohltila brutální výstavba. V centru není k hnutí. Všude blázinec. Do Prahy jedu dnes jen občas o víkendu za posledními příbuznými, pěkně proti proudu lufťáků. V pátek do Prahy, v neděli ven. Jasně, vydělám tady míň. Ale stojí to za to. Už bych neměnil.

ransom
12. června 2020, 12:01
0
SsangYong Korando 1.6 e-XDI AWD: Levné neznamená laciné

Proton je malajsijský.
Mám občas dojem, že všechny, co se prodaly po Evropě, postupem času skončily v Bělorusku a na Ukrajině, kde jich potkávám nečekaně dost. Byly v podstatě za odvoz a naši východnější bratranci absenci značkového servisu a nesdílených dílů nijak neřeší.

ransom
08. června 2020, 18:18
0
Ptejte se: SUV v automatu pro handicapovaného řidiče

Mám za sebou poměrně pečlivé a dlouhé vybírání auta právě podle nastupování a vystupování. Občas hrají roli vyloženě centimetrové rozdíly ve vzájemných polohách sedačky, volantu, palubky, sloupků a prahů. Z tohohle hlediska bych doporučil zkusit si nástup a výstup do Mokky, která opravdu ničím a nijak nepřekáží.

ransom
07. června 2020, 08:11
0
Audi A5 Sportback S line 40 TDI: Kouzlo specifikace

Kola. A vo tom to je.
Chtěl bych se zeptat erudovanějších: Proč k vyšší výbavě automaticky patří horší kola? Vybírám dejme tomu takový nějaký pohodlný větší auto na flegmatické batolení po světě. V základu prosté a neurážející stříbrně lakované lité šestnáctky a gumy s hoodně vysokými boky. Patří to k tomu autu jak vzhledem, tak funkčností. V nejvyšší výbavě ovšem nevkusně patvarované, kolotočářské, do vysokého lesku broušené devatenáctky se šlupkama, které budou drncat a bát se obrubáků, a které vypadají na tom autě naprosto nepatřičně. A jako bonus k tomu nepohodlí a divnosti, trojnásobná pálka v pneuservisu za nový gumy. Kurva, proč?

ransom
06. června 2020, 20:27
2
Registrační značky: Pár znaků a tolik vášní

Ale co když je to jen single profesor matematiky?

ransom
04. června 2020, 20:49
1
Registrační značky: Pár znaků a tolik vášní

Značka na přání nemusí nutně být vizitkou debility (i když většinou to tak opravdu je.)
Když se podaří, může se do ní vetknout název firmy. Myslím, že některé město už má taky svůj název na RZ služebních aut. To mě neuráží.
Určitě by se našla spousta nápaditých a opravdu originálních kombinací místo obligátních PEPIK777 a podobně.
Protože je moje manželka magor do filmového Vetřelce, naprosto vážně jsem pár dnů uvažoval o registračce N0STR0M0. Ale je to opravdu škoda prachů. Radši za to koupím nový gumy a jí k radosti stačí malej facehugger lezoucí z výdechu klimatizace.
Další stylová možnost by byl třeba FANT0MAS na zrenovovaném Citroenu DS.

ransom
03. června 2020, 12:42
2
Škrabka pod víčkem nádrže už není cool, teď letí koloběžka u rezervy.

"Nacpat nějakou nečekanou věc pod něco otvíracího"?
Tak co třeba atmosférická 2,8 V6 zpátky pod kapotou Superba?

ransom
23. května 2020, 23:09
4
Ford Tourneo PHEV: Revoluce v rozvozu?

Dovedu si přesně tohlencto představit u nás na firmě. S dodávkou pocukávám třikrát denně po půl až pěti kilometrech. Prakticky nikdy diesla ani neohřeju na provozní teplotu. No ale že by to vyvíjeli jenom kvůli nám... Jeden uživatel se už dá považovat za cílovou skupinu?

ransom
23. května 2020, 23:02
7
Ford Tourneo PHEV: Revoluce v rozvozu?

Parametr "Zrychlení 0–100 km/h: Ano" nemá chybu.

ransom
17. května 2020, 06:37
1
Enyaq bude první škodovácká zadokolka od dob "stodvacítky".

Mně se to líbí v tý kamufláži. Jak se potom zapíše barva do TP?
Eště bych si jen dovolil poznámečku. První škodovícká zadokolka od dob stodvacítky byla stotřicítka.

ransom
08. května 2020, 21:44
2
Ztracenci

Já se tedy občas v tom názvosloví ztrácím, ale není správné označení "dvoudveřového sedanu" tudor?

ransom
02. května 2020, 23:08
0
ransom
01. května 2020, 11:51
0
Učebnice z roku 1960: Jak se učili řídit naši předci?

I do bliknutí nebo do zatroubení se dá zakódovat něco jako tón do řeči a je to srozumitelné.
Bydlím v oblasti plné parazi... cyklistů. Když dojíždím na prázdné silnici par... cyklistu a na zlomek sekundy ze vzdálenosti 100m tůtnu, není to nic obtěžujícího a neleká to. Párkrát mi i nějakej zamává, když předjedu. Aspoň o mě ví dřív než se nečekaně proženu kolem něj. No a stejně se je snažím míjet co nejdál. Kolikrát radši jedu za paraz... cyklistou půl kiláku třicet než abych si o něj zasvinil dveře.
To samé když s předstihem krátce blikneš na předjížděné auto - už z levého pruhu, ne přímo za prdelí a zezadu, je to takové dvorné "nelekej se, předjedu". A zase - párkrát se mi stane, že mi pak blikne na oplátku.
Blikat a troubit jako na poplach je něco úplně jiného.
Chybí mi v nových pravidlech jedna konkrétní věc ohledně obtěžování. Bezdůvodné troubení v obci je přestupek, rozstřikování kaluží na chodce je přestupek, vyhazování smetí z okýnka je přestupek. Proč ne hlasitá hudba? Kdyby postpubertální troubové pouštěli aspoň metal a kdyby to měli doprčic pořádně nazvučený, aspoň by se to dalo poslouchat. Ale ty jejich krutohustý bassy duc-duc , to je urážka vkusu i ucha. A teď ti to zastaví přímo pod okny v koloně.

ransom
28. dubna 2020, 12:00
0
Chevrolet Camaro Z28 1991: Už v sedmnácti jsem se nemýlil

Asi budu za debila... Tachometr je vážně do 180km/h při maximálce 243?

ransom
27. dubna 2020, 12:08
1
Učebnice z roku 1960: Jak se učili řídit naši předci?

Zákon 361/2000:

§ 31
Výstražná znamení

(1) Je-li to nutné k odvrácení hrozícího nebezpečí, dává řidič zvukové výstražné znamení. Mimo obec může řidič dávat zvukové výstražné znamení i tehdy, je-li to nutné k upozornění řidiče předjížděného vozidla.

(2) Místo zvukového výstražného znamení smí řidič dávat světelné výstražné znamení krátkým přerušovaným rozsvícením dálkového světla nebo přepínáním potkávacích a dálkových světel; k upozornění řidiče předjížděného vozidla je smí dávat i v obci.

ransom
27. dubna 2020, 12:04
1
Učebnice z roku 1960: Jak se učili řídit naši předci?

Na ukazování směru jízdy vpravo levou rukou nic zvláštního není. Zvláštní je, že to dnes nikdo nikoho neučí, přestože to je obecně platné pravidlo. Ttřeba na motorce bez blinkrů, když potřebujete pravou rukou držet plyn a mít ji v pohotovosti na přední brzdu. Každej by to měl umět a každej by tomu měl rozumět. Papíry na mašinu jsem dělal někdy v roce 93 a musel jsem ještě ukazovat rukou a ohlížet se - blinkry a zrcátka jsem měl zakázaný, protože jak řekl pan Bleha, "s blinkrama a podle zrcátka to umí každej debil".
Ta neomezená rychlost... ono kolik takové běžné auto tehdy jelo, že jo. A viděli jste někdy silnici v roce 60? Zkuste si udržet Populara na úzkých diagonálách na dlážděné silnici v rychlosti přes sedmdesát. Běžná maximálka lidových aut byla do kila. Gumy v zatáčkách pískaly. Tatrovky a Volhy měli jen papaláši a ty beztak nikdo nepokutoval.
Bez zajímavosti nejsou ani pravidla z bratrských socialistických zemí té doby. V Rumunsku třeba přednost nákladních aut před osobními. Nebo přednost toho, kdo jede do kopce.

ransom
27. dubna 2020, 11:43
1
Jak vypnout start-stop aneb proč nedoporučovat věci, o kterých nic nevím

Trochu s křížkem po funuse... ale ještě jsem si vzpomněl na léta těsně porevoluční. Říkalo se, že když se u Favorita/Formana odšroubuje takový ten doraz na spodní straně plynového pedálu, využije celá dráha na klapce karburátoru a to auto pak teprve dá plný výkon a maximálku přes 200. Že prej to tak je připravený z výroby a že tuhle úpravu používají policajti a securiťáci; ale že se o tom ví, protože tu informaci někdo tajně vynesl z fabriky a tak si to teď může udělat každej.

ransom
25. dubna 2020, 07:01
0
Toyota představuje Yaris Cross, své nejmenší SUV.

Je to podobná logika jako u Fiatu 500, ne?

ransom
25. dubna 2020, 06:50
1
BMW i3: Městský král

Jo. Tohle autíčko už nějakou dobu tiše pobzukává po městečku, kde pracuju. Čím dýl ho sleduju, tím víc se mi líbí.
Jedině mi přijdou srandovní kola. Z boku dýzajnově sympaticky veliká, leč uzounká jako karlovarský oplatek. Jako u starého kočárku. Nebo jako kdyby drezína sjela z kolejí.

ransom
25. dubna 2020, 06:40
0
Škoda Rapid: Jak to bylo tehdy a jak se to zdá dnes

Jen na vysvětlenou (toho zmíněného NIC): Já osobně považuju Rapida za nejužitečnější porevoluční počin Śkodovky a asi jediný jejich auto, o kterým bych možná někdy uvažoval (v situaci, do které se ale nejspíš nikdy nedostanu). Prostě se mi ze všech Škodovek nejmíň nelíbí, přičemž "nelíbí" není jen o vkusu a pocitech (ikdyž to samozřejmě taky), ale i o nějakých potřebách a jejich saturaci za nějaké náklady. Na nedlouhé dojíždění v jednom - dvou lidech někam si to dovedu představit a spaceback TSi by mi jako služební (Ransom, notebook, batoh, náhradní čidla a bedna s vercajkem) nevadil.
Vyčítali mu, že vznikl ze zbytků. To je ale přesně můj styl! Taky stavím elektroniku, vařím eintopf nebo buduju terásky v první řadě z toho, co zrovna někde najdu. Tak možná proto.

ransom
23. dubna 2020, 15:40
5
Škoda Rapid: Jak to bylo tehdy a jak se to zdá dnes

To auto je vlastně takový nic. A o tom ničem přitom někdo svede sestavit takové pěkné počtení.
Vlastně to je podobné, jako když zapálený fyzik píše o vakuu.

ransom
16. dubna 2020, 11:34
12
Hledáme únikové auto pro bankovní loupež

Hlavně žádný drahý auto, taky na spotřebu bych koukal... Copak kradu?

ransom
06. dubna 2020, 20:44
3
5 dobrých důvodů, proč si koupit hybrid

Pokud jde o mě, tak až doteď jsem na ekologii kašlal, parkování mě nikdy netížilo, povinné ručení mě nikdy finančně nepoložilo , auto mám benzínový, ale tichý, a ještě ke všemu navíc dobře vím, že jízda na elektriku rozhodně není zadarmo.
Odteď je ale všechno jinak! Půjdu, a koupím si aspoň pět hybridů, a budu jezdit se všema najednou! A bude nás víc a víc! Hurá!

ransom
05. dubna 2020, 20:27
0
Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC CVT: Samohybná židlička

Bez mučení se přiznám, že jsem tuhle muňku měl v úzkém výběru před asi tak dvěma lety. Nakonec by na ni možná doopravdy došlo, kdybychom s manželkou nezměnili požadavek směrem k "něčemu většímu". Ono se mi to nakonec úplně moc nelíbí jako na pohled, na pocit a tak, ale do města myslím dost dobrý. Občas u nás i nějaký SpaceStar potkávám, jak statečně kmitá po ulicích. Dovedu si v tom docela dobře představit i nějaký skromný hybrid nebo aj elektriku na takové to pocukávání do 100km.
Zvuk CVT mi silně připomíná jízdu výtahem...

ransom
03. dubna 2020, 22:06
1
Ford Galaxy 2.0 EcoBlue Bi-Turbo: Chyť mě, když to dokážeš

Ještě poznámečka: Všichni takoví musejí mít tažné zařízení a nikdo se neobtěžuje ho sundavat. Proč po tom nejdou policajti, nevím

ransom
01. dubna 2020, 16:02
0
Škoda Octavia RS iV jde do výroby s odvážnou novinkou

Barum prej chystá speciální edici odlehčených zimáků. Jejich vzorek bude sestávat jenom z mezer bez lamel.

ransom
01. dubna 2020, 15:58
0
Autíčkář se ptá: Auto do postapokalyptického světa

V případném postapokalyptickém světě jedině to, co se po cestě nažere samo. A co v případě nouze budu moct sežrat sám.

ransom
30. března 2020, 19:13
0
Mitsubishi ASX: V tomhle autě je svět ještě v pořádku.

Inu, občas se mi povede udělat ze sebe vola neúmyslně. Lidi mě pak mají rádi, protože je se mnou aspoň sranda.
Doufám, že se Czaba nezlobí.

ransom
29. března 2020, 14:27
0
ransom
29. března 2020, 13:12
1
Mitsubishi ASX: V tomhle autě je svět ještě v pořádku.

Vy mladí už to moc neznáte. Ale za mého dětství byla pohona v každé střediskové obci

ransom
29. března 2020, 13:09
2
Rouška v autě: nutnost, nebo nesmysl?

Jak to je s náhubkem, to tedy nevím... Ale brácha nosí v autě alobalovou čepici.

ransom
28. března 2020, 21:29
0
Mitsubishi ASX: V tomhle autě je svět ještě v pořádku.

V oboru, kde jsem doma, to přesně takhle funguje třeba s reprobednama. Jako nejlepší na dlouhodobý spokojený poslech se vždycky ukážou ty, které na začátku vůbec ničím nezaujmou.

ransom
27. března 2020, 10:15
5
Ptejte se: Jak brzdit motorem při běžné jízdě?

Já bych ještě přidal tip na použití omezovače jako tempomatu.
Ve městečku, kde pracuju, si nějací bezmozci vykručeli ve své ulici třicítku, která tam přitom vůbec nedává smysl. Navíc je jen v jednom směru - z obce ven.
Takže přijedu na začátek omezení, kopnu tam za jedna, šlápnu podlahu a jedu těch cca 500m ke značce na omezovač. Haťapka udělá tachometrových 35, Sprinter 30. Se svým samochodem tudy nejezdím. ten by asi jel o dost víc... Nebudu to zkoušet.
Motoru to je jedno, na omezovači si sám sleví, promaže se, vypálí se karbon, ohřeje katalyzátor. Celou cestu třímám volant a hledím s vážnou tváří kupředu. U značky dám za dva a vystartuju z města ven.
https://mapy.cz/zakladni?x=16.0371553&y=50.3914721&z=17&pano=1&source=pubt&id=15251028&pid=33852187&yaw=4.128&fov=1.257&pitch=-0.038

ransom
23. března 2020, 20:34
4
Citroen Spacetourer Business XL: Proč dát vale osobákům a stát se řidičem dodávky

Z pohledu rafťáka nebo honiče vodního skútru je rezignací na život hausbót.

ransom
23. března 2020, 20:11
5
Citroen Spacetourer Business XL: Proč dát vale osobákům a stát se řidičem dodávky

Rezignace? Na lítání po okreskách asi jo. Ale rozhodně ne na cestování. Víte jak krásně se kouká na svět přes velký okno vysoko nad zemí? A jak se skvěle sedí s nohama dolů místo dopředu?

ransom
17. března 2020, 21:30
4
Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDi: Jen dobrý recept nestačí

Huh, to se mi nelíbí...
Za nástupce C-Crossu bych to ale asi moc neviděl. C-Cross je totéž co můj Outlander, jenom s jiným čumákem. A do toho by se, kdybych je tam pustil, vešli dozadu lidi. I když si pro sebe uzurpuju opravdu hodně místa za volantem. Já tam tedy lidi nepouštím, protože jsem misantrop a lidi nemám rád. No ale vešli by se. Dlouho ne, protože by mi začli lézt na nervy a rychle bych je vyhodil. Ať si koupí svoje auto a nelezou do mýho, sakra.
Tfuj, to mě ta C-5 rozčílila.

ransom
14. března 2020, 22:00
4
Karosa řady 700: Kvádr na lidi

Bodejť by ten automat nežral, když byl jenom dvourychlostní.
Po rozjezdu dloooouhej řev přes spojku, pak mohutné škubnutí celým autobusem, a pak vytočení nebohého dieslu do maxima otáček, což bylo něco pod sedmdesát kilometrů za hodinu. V centech měst, kde se skákalo mezi zastávkami a křižovatkami, to bylo dobrý, ale na dlouhých úsecích předměstí ten autobus musel točit maximálku na dvojku třeba pět kilometrů v kuse.
Na druhou stranu taková Čabajka (Ikarus) byl opačný extrém. Na zastávce za jedna, popojet ke značce druhými dveřmi. Za dva, popojet ke značce třetími dveřmi. Za tři, popojet ke značce koncem přívěsu. Na šestku už to jelo šedesát - ajaj, semafor. A takhle až do další zastávky furt kvedlat šaltpákou.
Ve prospěch Karosy mluví to, že i úplně natřískaná v prudkém stoupání jela furt těch sedmdesát. Plné Ikarusy jsem mezi Vychovatelnou a Prosekem předjížděl na kole.

ransom
14. března 2020, 21:37
0
Škoda Scala 1.5 TSI: Zopakuje úspěch slavného předchůdce?

Já tedy vím naprosto přesně, s čím bych si zajezdil hrozně rád a měl bych z toho mnohonásobný orgasmy. S Tatrou 603. Vezl jsem se v ní jako puberťák a dodnes pamatuju to měkkoučké pérové sofa pod prdelí, ten neskutečně plavný pohyb po rozkotané pražské dlažbě jako po hladině oleje, a tu něžnou sílu bručícího motoru v prudkém stoupání z Libně na Prosek. A nádherný interiér s tenkým věncem velkého volantu a štíhlou šaltpákou pod ním.
Matry-Simcy, Murenu a Baghheeru, jsme jako kluci očumovali u Hotelu Splendid v Bubenči. A spoustu dalších tehdy exotických aut. Byli jsme blbí a tak nám jako nejatraktivnější přišlo, do kolika km/h je tachometr. Ono to svádí nad nimi po těch letech ohrnovat nos. Ale v tu dobu tuzemec dosáhl leda na Škodu 110R. Matra proti tomu byla z jinýho světa. Nebo Opel Manta. První Datsuny. Dokázalo to udělat radost spoustě obyčejných lidí, na Západě na to měl kdejakej dělník, jakej u nás jezdil rezavou Hundrtkou. Vlastně to byly takový Kie Ceed té doby.

ransom
13. března 2020, 20:30
2
Škoda Scala 1.5 TSI: Zopakuje úspěch slavného předchůdce?

Přes předchozí hanění ale musím Favoritu připsat dvě věci k dobru.
1) Na Favoritu byl postavený Forman. A zatímco Favorit jako privátní auto byl hnusná plečka, tak úplně stejný, jen trochu natažený, případně střechy zbavený Forman uživil celou armádu první porevoluční generace řemeslníků, firemních montérů, servisáků etc. Ve Formanu zastaralost a primitivismus Favorita došly osudového naplnění a staly se zásadní předností. Je to divný, ale na Formana v práci vzpomínám úplně jinak než na Favorita. Přitom to bylo zevnitř i zvenčí úplně stejný. Pouze v tom člověk nevozil nákupy ale herberk.
Posledního Formana na firmě nám šlohli někdy v roce 2000. Víme na jistotu, že skončil na Ukrajině. Tam možná jezdá dodnes.

2) Schopnost Škodovky vyrábět v podstatě z ničeho, pouze podle rad a nákresů (posbíraných po zbytku světa a našimi techniky správně interpretovaných a poskládaných dokupy) tohohle Favorita (ať byl jakej byl), přesvědčila kdysi management VW, aby o Škodovku zabojoval. Bez Favorita by dnes nebyla ani ta Scala. Co jinýho by bylo, těžko hádat. Nejspíš něco jako v Rusku vyráběný výběhový Renaulty převlečený za Dacii a brandovaný jako Lada.

ransom
12. března 2020, 20:47
3
Škoda Scala 1.5 TSI: Zopakuje úspěch slavného předchůdce?

Já tu dobu pamatuju velice dobře. V roce 87 jsem byl druhým rokem na vojně. V Brně. Tak jsem si odskočil na Strojírenský veletrh podívat se. O rok později ještě jednou a pak jsem už rovnou mazal domů. Popravdě se mi tam podstatně víc než Favorit líbil novej Wartburg s motorem 1,3 z Golfa. Prostorný a pohodlný auto s obrovským kufrem. Co by člověk Favoritu odpustil zvenčí, o to byl hnusnější zevnitř. Tak nějak paralelně s koncem mojí vojny to vypuklo. Masírka v televizi i v novinách. Favorit! Novinka socialistického automobilového průmyslu je k mání! Kdyby aspoň řekli, že s desetiletým zpožděním kvůli zkurvený RVHP. A lidi začali šílet.
Za malej příplatek byla k mání Samara, která hlavně v interiéru vypadala podstatně líp, měla mnohem lepší sedačky, motor, byla i v trojdvířku. Spolužák si tehdy dovezl z NSR lehce jetýho jedničkovýho Golfa, což bylo za půl peněz nebe a dudy, elegantní, pohodlné. Bez ležení ve frontách, bez pořadníků a bez uplácení vedoucích v Mototechně. Favorit stál něco přes 80 tisíc. Do kila se dalo koupit z Tuzexu Uno. Za málo přes kilo Escort. Lidi si nechali nakecat, že když je Favorit tuzemskej, tak je špičkovej. Což nebyl. Stál za úplně stejný hovno jako špičková tuzemská HiFi technika z Tesly. To jest, fungoval a dal se snadno opravit. To šílenství po jakékoli normálně fungující věci vyvolané zkurvenou dobou, ve které se všechno zuřivě shánělo a přitom tu touhu lidi ukájeli předraženým krámem, kterému obětovali i důstojnost, jen aby ho dostali. Už jenom za to jme měli tehdy aspoň pár bolševiků pověsit.
V normálním prostředí by Favorit byl něčím jako je dnes Dacia Sandero. Prostě lacinou, ale sloužící nenápadnou lidovkou pro nenáročné. Tenkrát to bylo vyjádření společenského statu: Považte, on má FAVORITA! Ani Mercedes tolik neznamenal. Často mám pocit, že tohle předrevoluční zmámení Favoritem vydláždilo cestu dnešnímu Čecháčkovi v Oktávce. Aspoň u mojí generace a u generace mých rodičů. Prostě se to do mentality národa vrylo jako mem.
Scala jde úplně mimo mě. Ale vůbec ničím mě neuráží. Snad se mi i líbí takovým tím pohledem na hezkou věc, kterou nikdy nebudu chtít, ale klidně se pokoukám.
Takže ten sentiment z mojí strany by se nejspíš dal vyjádřit větou "díky Bohu, že je to za náma". Tím myslím Favorita, ne bolševiky. Některé jevy se vracejí z opačné strany než kam jsme je viděli utíkat. Ale to je v historii normální, na to žehrat nebudu.

ransom
12. března 2020, 17:08
1
Škoda Scala 1.5 TSI: Zopakuje úspěch slavného předchůdce?

S favoritama jsem se něco najezdil. No, je to sentiment. Ale asi bych hodně váhal, jestli bych zrovna (nedostupností čehokoli lepšího vyvolané) šílení po tomhle promitivním a hnusným krumplu nazval úspěchem. Jako nic proti autu samotnýmu, ale ta aureola něčeho super, ta byla děsivá. Když první Fávo přišlo, bylo to snad nejhnusnější auto na trhu. A že tu byla bohatá konkurence!

ransom
11. března 2020, 21:22
3
Potřebujete vůbec auto?

Auto k životu vůbec nepotřebuju. Stejně jako knížky, muziku, přírodu, film, dobrý jídlo, muckání...
Proto ať se nikdo neopovažuje mi ho brát, nebo se se zlou potáže.

ransom
11. března 2020, 14:00
0
ransom
11. března 2020, 11:52
1
8 výbavových reliktů, na které naše děti nechápavě civí

Ruční pumpička ostřikovačů (Škoda 100).
Naklápění reflektorů při naloženém kufru páčkou zepředu pod reflektorem (Wartburg).
Záclonka před chladičem spouštěná táhlem pod palubní deskou (Octavia).
Palivový kohout před nohama (trabant).
Ruční pumpička paliva pod karburátorem (Škoda 100).
Táhlo volnoběžky (Wartburg).
Pumpička s prorážecím trnem na éterovou kapsli pro zimní starty (měly to náklaďáky, ale objevila se i po vestavbě dieslu do Volhy a podobně).

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chrysler Voyager Grand Voyager 1999
Chrysler Voyager Grand Voyager

1999 rok výroby
85 koní výkon
2 500 ccm objem

Dodge Challenger SXT 3.6 V6 2016
Dodge Challenger SXT 3.6 V6

2016 rok výroby
309 koní výkon
3 600 ccm objem

Mazda 6 sport dynamic 2.2 mzr cd 120kw 2012
Mazda 6 sport dynamic 2.2 mzr cd 120kw

2012 rok výroby
163 koní výkon
2 200 ccm objem

Microcar M:GO  505ccm2  2011
Microcar M:GO 505ccm2

2011 rok výroby
5 koní výkon
505 ccm objem

Ligier Ostatní IXO 505ccm2 5 ps 2011
Ligier Ostatní IXO 505ccm2 5 ps

2011 rok výroby
5 koní výkon
505 ccm objem