načítám data...

ransom

JménoTomáš Chrastil
BydlištěNáchod
Registracepřed 2.6 rok.
Poslední aktivitapřed 8.6 hod.
Příspěvků ve fóru3
Komentářů u článků421
Pozitivních komentářů u článků251
Negativních komentářů u článků4
Možnostinapsat zprávu

Poslední blogy

I když vlastně nejsem ten autíčkář...

31. ledna 2021, 20:54 54 komentářů

Proč tu vlastně sakra straším?


Posledních 50 komentářů

ransom
25. července 2021, 08:32
5
Škoda Octavia RS 2,0 TDI 4x4: Sportovní mimikry

Téma k zamyšlení:
Oktávka je pro mě takovej jakoby... hambáč z Mekáče. Nebo jako knížka od Viewegha. Popová muzika. Kroksy.
Nechutná mi to, nebaví mě to, nelíbí se mi to. Ani nevím proč. Možná se jen podvědomě straním většinovému vkusu. Nebo musím mít za každou cenu všechno extra...? Ne, blbost. Hambáč bych sežral jen z hladu. Knihu si radši napíšu sám; než Chinaski, to budu radši poslouchat vítr, a nemám problém chodit bosky.
Asi jsem od přírody tenhle oktofob. Já za to nemůžu, to se rozhodlo někdy v pátém týdnu po rýhování mojí zygoty, a už jsem se tak narodil. Všichni jsou povinni mi to tolerovat!

RS-ko tedy vnímám podobně jako hambáč s chilli, Viewegha s obrázkama od Saudka, Vondráčkovou v duetu s Hájíčkem nebo kroksy v khaki kamufláži.
Prostě furt je to Oktávka, zde s posílenou presumpcí lidového kreténa za volantem. Já vím, že to je předsudek způsobený statistickou iluzí, protože je u nás Oktávek prostě nejvíc. Ratan Groch to myslím vystihl celkem přesně.

Jen jedna pochybnost ve mně hlodá: Proč mi stejné kousky nevadí u řidičů jiných aut a proč mě serou jen u Oktávkařů? Stalo se vám to taky? Když mě riskantně předjede Mergl, Bávo, Audina, skoro zatleskám. Když totéž udělá Okta, hned vyšumím a nadávám do oktávkářů zkurvených.

ransom
19. července 2021, 17:10
0
Toyota GR Yaris: Podržte mi pivo!

Jsou to asi dva týdny, co jsem tuhle blechu potkal kousek od Náchoda. Chvíli jsem se kochal, jak se míhá v provozu - šup sem, šup tam, akcelerace jako tryskáč. Za chvilku mi zmizela za obzorem. Kdepak jste s tím jezdili?

ransom
18. července 2021, 14:34
1
BMW X3 30d xDrive: Každodenní pomocník

Ta dáma, co se jí Bavorák nezdál, určitě nemluvila rusky. Zato blonďatá Ruska s podlimitní hmotností a kvocientem na patnácticentimetrových jehlách by to spokojeně našila do tramvaje, a na vysvětlenou by jen hlesla "vy mně mešájetě".
Kamarád má X3 v té předchozí verzi a nemůže si ji vynachválit...

ransom
17. července 2021, 19:37
0
Dodge Viper: Zpátky ke kořenům

Mně se ta palubka vyloženě líbí, miluju jednoduchý věci. Pokud tohle někomu přijde bez dýzajnu, měl by nahlídnout do kokpitu proudový stíhačky. Popis hezkej a vtipnej, ale bakelit v interiéru to opravdu není. Bakelit (fenol-formaldehydová pryskyřice) je tmavě hnědej, tvrdej a těžkej jako beton.

ransom
17. července 2021, 13:39
0
Lada Niva 2.0: Niva Reloaded

Vzpomíním, jak jsem se kdysi tlemili nad licenčníma deskama západních kapel, které se pod sovětskou značkou Мелодия tu a tam objevily na prodejním pultu Domu sovětské kultury v Praze. Namátkou se mi vybavuje popisek u LP skupiny The Who: Aнсамбль "Ху" . Sám jsem si koupil výběrovou desku Дип Пэпл.
Rus samozřejmě dobře ví, co znamená AIDS, ale nikdy to sám nenapíše jinak než СПИД.
Takže USB-розетка, to je dobrej mišmaš. A nedůslednost v transkripci!

ransom
16. července 2021, 19:39
2
Renault Koleos TCE160: Velké auto s malým srdcem

Když už se teda někdo ptal na atmosféru. Provozuju plus minus srovnatelné auto -Outlander II. Podobné rozměry, podobná hmotnost. Motor atmosféra 2,4 litru, 125kW, takže podobný výkon v benzínu. Reálná spotřeba v běžném provozu mezi 9 až 10 litry. Jestli podobnou práci oturbená 1,3 zvládá za 7 až 8, není to špatný.

ransom
15. července 2021, 17:52
2
Renault Clio Tce 90: Opačný přístup

Kosočtverec je jako nemravný symbol vnímán jenom u nás, na Slovensku a snad ještě někde v okolí u našich příbuzných. Pro ostatní národy je kosočtverec prostě jeden z mnoha tvarů bez jakékoli podobné asociace. Jednou jsem měl problém vysvětlit Belgičanovi, co je tak geniálně srandovního na logu Tří sester.
(Myslim, že jinde ve světě dávno přišli na to, že to ve skutečnosti takhle nevypadá.)

ransom
13. července 2021, 21:59
1
Škoda Enyaq IV 80: Haters gonna hate

Elzyx: Že si dokážeš z cesty odněkud někam udělat výlet, to je překrásné. Ale je to opět dobro, ze kterého je nepřípustné dělat normu pro všechny, však oni ještě nakonec budou rádi.
Já už do Chorvatska nejezdím, protože mi umřel známý, ke kterému jsme jezdili jako ke strejdovi na chalupu. Ale když jsem jezdil, tak vprostřed týdne, pohodovým tempem přes noc. V osm večer vyrazit, ve tři dotankovat a na hoďku zdřímnout, v osm ráno na místě v Rovinji, v devět už jsem ležel ve svém důlku pod borovicí u vody. Pak už se jenom přesouvám mezi postelí, důlkem a vodou. Nikdy jsem s tím neměl problém, z montáží jsem zvyklý sedět za volantem třeba dva dny s krátkou pauzou na schrupnutí. A ne, není to žádné honění a stress. Spěch není vyjádřený rychlostí přesunu a vynecháváním pauz, spěch je stav mysli. Prostě si jedu, sleduju provoz a krajinu, poslouchám muziku a jsem naprosto spokojený a dobře mi to koreluje s mým uvolněným životním tempem. Narajzoval jsem se po světě až hanba, takže mě nějaké pamětihodnosti, přírodní atrakce, hospody, zmrzliny, kafe, zámky, muzea a podobné atrakce absolutně neberou. Chci nasednout a za půl dne, za den, za dva dny prostě dojet a pak podle situace buď makat (miluju svou práci), nebo se bohapustě flákat. Na benzince dotankuju, vyčurám se a za deset minut jedu v pohodě dál. Někoho možná k tomu nutí časová tíseň, ale mě to právě takhle baví. To mi elektromobil asi sotva bude umět nabídnout.
Na courání kolem komína a po městě to je myslím naopak dobrý dost.

ransom
13. července 2021, 13:22
1
Nějak se nám z debaty o automobilismu ztrácí podstata...

Ridehenry:
Však já taky s tebou nijak nepolemizuju. Měl jsem jen potřebu se vykecat.
Nejspíš bychom v podstatných věcech našli velkorysou shodu (a pak si případně dali do držky kvůli něčemu naprosto marginálnímu). Též nechci aby někdo myslel a rozhodoval za mě, aby děti ve škole indoktrinovali, aby bezvýznamné či dokonce škodlivé menšiny omezovaly většinu, aby městům vládla lobby smažek, sdílečů, koloběžkářů, a podobných existencí bez zodpovědnosti. Akorát se snažím udržet si nad tím ironický nadhled.
Jenomže to by bylo na diskuzi někde úplně jinde.

ransom
13. července 2021, 06:48
4
Nějak se nám z debaty o automobilismu ztrácí podstata...

Není to o žádném systému. Ano, máme tady přebujelý stát, který by furt žvanil do všeho, reguloval, zakazoval, dotoval nesmysly. Ale v samém základě si za tu situaci můžou lidi úplně sami, protože furt musejí mít všecko najednou, a to nejde. Každej by chtěl: Bydlet na venkově a vydělávat ve městě. Bydlet ve městě a jezdit na hory. Bydlet na periferii a jezdit do centra. Žít ve vnitrozemí a jezdit k moři. A každej na to nutně musí mít dvě auta v rodině a ještě tahat domů služebák. Plus k tomu ještě tři čtvrtiny lidí nedovede to auto používat rozumně, chovat se v provozu, parkovat jako bnytost nadaná smysly. Do toho si každej debil MUSÍ koupit kolo, kolobrndu, brusle, a všichni se vyrojit jako mouchy na jaře, protože mají těžkou práci a potřebují si vorazit. Nikdo neumí žít tempem, které nevyžaduje rekreaci.Každej se živí čuměním do kompu, sezením v kanclu, a pak MUSÍ honem mazat autem s kolama na střeše ven z města, aby měl trochu pohybu. Každej MUSÍ jet přes půl města do Mekáče, místo aby si doma v klidu udělal karbanátky. Ne vlády, to lidi, každej sám za sebe jsou příčinou tohohle bordelu. Vlády jenom neschopně a bezmocně předstírají, že s tím něco dělají, aby nasbíraly body u svých vymletých voličů.
Kdyby bylo auto koníčkem bohatých podivínů, bylo by to jednodušší. Přitom mě nikdo nemůže nařknout z nenávisti k motorismu...

ransom
12. července 2021, 17:22
11
Nějak se nám z debaty o automobilismu ztrácí podstata...

Existuje taky druhý pohled: Kolik krásných tichých míst zabrala automobilová doprava jenom pro sebe. V Praze namátkou Troja, Hloubětín, staré Ďáblice, Podbaba, Bubeneč, Holešovice, dolní Libeň... V místech, kudy jsem jako kluk jezdil na kole na výlety za město, jsou dnes rušné čtyřproudové silnice. Takže by to chtělo aj trochu automobilistické pokory. Jedni dělají, že auta patří do pekla, druzí zase, že se autům nesmí brát ani milimetr prostoru. Špatně je oboje.

ransom
12. července 2021, 13:03
24
Nějak se nám z debaty o automobilismu ztrácí podstata...

Ono se to o mě moc neví, ale já jsem se narodil, vyrostl a dospěl v Praze za komunistů. Takže velice dobře pamatuju, jak tam ta doprava vypadala. Ano, v Bubenči, na Smíchově a v Libni se dalo o něco líp zaparkovat. Ovšem zácpy byly, k tomu navíc strašlivý smrad z čmoudících Tater, Liazek, Avií, Roburů a Ikarusů, nespálený benzín sytičových Škodovek a Žigulů, oblaka dýmu za Trabanty, Wartburgy a množstvím dvoutaktních motorek. Veletržní, Legerova, Jižní spojka, všecko furt ucpaný. Dojet na letiště z centra přes Letnou a Dejvice katastrofa. Na tom se nezměnilo ani zbla, krom toho, že se vzduch dá dejchat. To jen k té komunistické dopravní velkorysosti. Na vybudování vnějšího obchvatu pro tranzit srali a všecko nechali jezdit skoro centrem. Ani v tom SSSR, co ho bolševici furt dávali za příklad, nic takového nebylo. Tam se dávno města buď objížděla velkým obloukem, nebo projížděla osmiproudovkou.
Dnes se po Praze jezdí líp, opravdu líp, nikoli hůř než tehdy. Často až žasnu, kolik se těch cest po kontrarevoluci postavilo, a jak snadno se dostanu z konce města na druhý konec.

Vracet auta na tramvajový pás? Jako fakt? Pustit hordu neschopných, nevychovaných blbců do cesty tramvajím? Po železniční trati byste jezdit nechtěli? Nebo po letišti v provozu?

Chápu, že bydlet a pracovat v Praze je komplikovanější než přijet dvakrát do roka na návštěvu. To je ale jednoduché. Já jsem v roce 91 z Prahy odešel a u Nehvizd plivnul zpátky přes rameno. Nikdy jsem nezalitoval a nikdy jsem nezatoužil vrátit se. Moje ségra odešla ve stejnou dobu, brácha o pár let později. I řada mých spolužáků. V pohraničí jsem našel svou životní lásku - rodačku z Nuslí.

Je snadné frflat, že je kolem všecko na hovno. Asi vás tam tedy drží něco, co je silnější než nechuť k městskému autíčkaření? Města nemohou houstnout donekonečna. Rozhodně ne ta, která rostla od středověku a v těsné kotlině. Řešením není ani bydlet v satelitu a jezdit autem za prací a školou do centra. To není o zákazech a příkazech, to je prostě fyzicky nemožné. Takže buď můžete být člověkem městským, co žije a pracuje na malém prostoru s milionem dalších, vystačí s malým bytem a městskou dopravou, děcka posílá do nejbližší školy pěšky a práci si najde v okolí, nebo můžete žít na venkově či na maloměstě a užívat prostoru. Pak ovšem zapomeňte na to, že budete pracovat za těžkej balík ve velkoměstské korporaci a děti vozit do ultraspeciální výběrové školky pro potenciální nadlidi padesát kiláků daleko.
Prostě není možné mít všecko. A není to proto, že to nějakej blbec zakazuje.

ransom
11. července 2021, 12:59
1
Mazda CX-30 e-Skyactiv X186: Stále stejně jiná

Já úplně nechápu, proč lidi, co najezdí pár kilometrů, vůbec řeší spotřebu. Zrovna tohle si asi sotva koupí někdo, kdo najezdí 30k+ za rok. Takovej jde do luxusnějšího a celkově trvanlivějšího auta s turbodieselem. Tohle je pro někoho, kdo má na nový auto, líbí se mu to, a bude výhledově jezdit na dohled od komína plus jednou do roka někam na výlet.
Když vezmu v úvahu pořizovačku auta, pojistky, gumy, údržbu etc, k tomu nájezd do 8000 za rok, nějakej litr na spotřebě navíc mě opravdu, ale opravdu nezajímá.

ransom
11. července 2021, 10:35
0
Isuzu D-max V-Cross: Náklaďák v rouše beránčím

Už někdo zkoušel přední tažný jako u traktoru?

ransom
10. července 2021, 19:38
11
Isuzu D-max V-Cross: Náklaďák v rouše beránčím

Mně se na tomhle autě nejvíc líbí, že není ruský.

ransom
08. července 2021, 21:48
0
Škoda Enyaq IV 80: Haters gonna hate

Nebudu polemizovat o smyslu elektroaut. Všechna proti znám, ale taky osobně znám několik jejich nadšených uživatelů. Budiž jim to ze srdce přáno.
Mladej (zmiňoval jsem, že dělá v Boleslavi) se na poslední návštěvě bušil do prsou, že se jim Enyaq zatraceně dobře povedl. Může mít pravdu, ale taky nemusí, bo jsme se hned nato zhádali, jestli jedničková Fabie měla (jak tvrdil on) nebo v žádném případě neměla (moje verze) dobré řízení.
No nic, mezi elektromobily si nejspíš Enyaq povede obstojně. V současném portfoliu Škodovky mi osobně přijde ne snad jako krásný, ale furt jako nejlíp vypadající.

ransom
07. července 2021, 19:55
4
Mazda CX-30 e-Skyactiv X186: Stále stejně jiná

Seděl jsi někdy v Kamiqu? Je v tom místa asi jako když jsem jako malej zkoušel při schovce vlízt do uhláku.

ransom
06. července 2021, 13:36
12
Citroën ë C4: Design i chytrost

To je v pořádku. Manželku taky ukazuju oblečenou.

ransom
06. července 2021, 08:42
0
Citroën ë C4: Design i chytrost

A kde jsou nějaké fotky těch komentovaných sedadel? Pro mě jakožto pro člověka, který auta hodnotí prde... zádama, taková návnada - a pak nic
.

ransom
03. července 2021, 14:32
0
Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet HYBRID: Kolama pevně na zemi

Podobná barevná kombinace se tu objevila hned dvakrát po sobě (o pár článků tuhle Suzuki předběhl henten oný Bavorák).
No, nelíbí se mi to, což je samozřejmě můj problém. Ale konečně už vím, koho mi to připomíná!
https://images.app.goo.gl/JSAECPWAbP2iykbp6

ransom
30. června 2021, 17:16
1
Hyundai Kona Electric: Co je to normální?

A tobě jako přijde normální, že musí automobilka vyrábět a prodávat prodělečný auto, aby ušetřila na pokutách za emise? A ještě o tom mluvíš tak, že to pro automobilku je vlastně zisk? Tak to jsi vážně dobrej, to je bomba! Protože právě tohle a nic jinýho dělá z elektromobility tu odpornou šaškárnu.

ransom
30. června 2021, 15:49
-1
Hyundai Kona Electric: Co je to normální?

Můj zeťák dělá přímo v Boleslavi na kvalitě. Každou chvíli vytáhne nějaký auto do provozu, občas s ním přijede k nám. Citigo dovezl předvést taky v době, kdy se ještě dalo objednat, a zrovna s ním i tu informaci o prodělečnosti. Pro Škodovku to byla jedna z možností, jak udržet flotilové emise, a u nás se podle jeho slov opravdu prodávalo pod náklady. Však se po nich taky zaprášilo.
Teď mají Enyaqa, takže Citigo by jen zbytečně cucalo prachy z prodejů ostatních modelů.
Další věc je ovšem ta, že i prodělečný model může rapidně přispět k vývoji technologií, což se prý taky podařilo zúročit.
(Jinak zeťák je v soukromí petrolhead, doma má apartní benzínovou Audinu se 4,2l V8).

ransom
30. června 2021, 15:39
2
Hyundai Kona Electric: Co je to normální?

Fabrika má příkony v jednotkách nebo desítkách MW, klidně i víc. Běžně přicházím do styku s elektropohony řízenými frekvenčními měniči 250 nebo 315kW, na technologii jich máme třeba deset. Nic mimořádného to není.
Ten Tvůj cingulár může klidně být při takovém stáří mimo standardizovanou řadu, to jo. Krom toho tyhle staré motory bývaly opravdu neúměrně velké vzhledem ke svému výkonu. Nemá náhodou otevřený stator, takže je vidět na vinutí? Každopádně to nic o dimenzování pohonů neříká, to je relikvie asi jako lokomobila s parním strojem.
100kW nabíjení nikdo určitě nebude mít doma. Při třífázovém připojení by to byl hlavní jistič 160A a nepřímé měření. Reálný nabíjecí výkon doma je nějakých 15kW (při 25A hlavním jističi) až 25kW (při 40A jističi). Cokoli většího už se musí brát z veřejné stacionární nabíječky, která nabíjí vyšším ss napětím a je na to jaksi dělaná. Teď jsem jednu 40kW zapojoval. Nic extra velkýho to fakt není. 63A jistič, kabel jako běžný přívod k domku, nabíječka sama o sobě taky žádnej mamut.

Nejsem rozhodně elektrojehovista, spousta věcí mě na tom taky sere. Ale nezavrhuju to. Navíc o oboru elektro a energetiky mám poměrně slušné znalosti, které jsou na problematiku elektromobility dobře přenositelné.

Osobně si myslím, že akumulátory v autech jsou jen mezičlánek. Jako budoucnost bych viděl akumulátor sloužící jako vyrovnávací prvek mezi trakčním motorem a v autě vestavěným generátorem - třeba izotopovým. Vodík nepovažuju zrovna za cestu. Leda jako palivo do fůzního reaktoru. Ale ono může úplně všecko bejt jinak. Třeba budeme za pár let jezdit na velbloudech s ručníkem kolem hlavy.

ransom
30. června 2021, 15:04
2
Hyundai Kona Electric: Co je to normální?

Citigo skončilo, protože bylo těžce prodělečný a jeho cenu dotovala Škodovka. Většina malých aut, i těch staromódních s konzervativní technikou, se prodává na samé hranici rentability. Každej je v tomhle chytrej pouze do té doby, než si otevře automobilku sám. Zatímco výrobní náklady na malé auto jsou jen o málo menší než náklady na auto velké, prodávat se musí za výrazně menší cenu. Asi by se vám nelíbilo platit za velký kombik milión a za městský hatchback osm stovek?
Další věc je ta, že elektromobilita je novinka, teprve se vyvíjí a ten vývoj vždycky zpočátku táhly dražší a rychle zastarávající výrobky. První počítač, první laptop, první mobil, první dotykáč, první DVD přehrávač (tyhle věci za svůj život pamatuju) - všchno to stálo majlant, po dvou letech to bylo na vyhození a zaplatili to ti, kdo kupovali mezi prvními. Tedy bohatí a fandové. Postupně se výroba každé takové věci rozvětvila na třídy od entry-levelu až po highend, takže se staly dostupné každému.
Teď je prostě malý a levný elektromobil nereálný, protože jeho technika nebude stát zlomek techniky elektrického SUV. Nic víc v tom není. (Respektive si ho můžete koupit v Číně.)

ransom
29. června 2021, 20:40
3
Hyundai Kona Electric: Co je to normální?

Nevím, jak blízko máš k elektrice sám, ale 7kW není v typové řadě. Buď 5,5 nebo 7,5kW. Není to žádný velký monstrum ani náhodou.
Tohle hejtování elektromobilů je postavený víc na vodě, neznalosti a dezinterpretacích než jejich glorifikace. Oni to úplní debilové nevymýšlejí.

ransom
24. června 2021, 08:13
4
Je to párek? Je to auto? Je to Wienermobile!

Dobrá inspirace pro příbuzenstvo Kočkových.
Viděl bych to na Mercedes G s šestimetrovým čurákem.

ransom
23. června 2021, 16:54
0
Opel Crossland 1.5 CDTI: Malý velký vůz

Protože je moje okolí (péčí sítě autosalonů Dědek) těmi Crosslandy pěkně promořené, mám je trochu nakoukané a i jsem se s tím párkrát projel.
Nevím jak v bohatších krajích, ale u nás je nejprodávanější v naprostém základu. To jest bílá nebo modrá pastelová, plecháče, obyčejná sedadla a atmosféra 1,2 61kW. A to už fakt není žádnej rokenrol.
Když jsem si byl nejslabší motorizaci projet, obával jsem se slabého motoru, bo jsem tehdy měl v menším a lehčím autě 62kW atmosférický šestnáctiventil. Prej ne, prej to je překvapivě živý. No, živý to bylo. Asi jako dvanáctsettrojka před výbrusem. Tady v kopečkách naprostá katastrofa.
Takže základní benzínový motor rozhodně nebrat.
Co bylo horší, tak nasedání. Čekal bych, že do vyššího auta se prostě nasunu bokem a sednu. Jako do řady jiných. Ale ne. Leze se do toho podobně jako do Yetiho. Nešikovně a s nadáváním. Kdo je spokojenej s Fabií, pro toho bude Crossland jako autobus. Mně to nastupování lezlo na nervy.

ransom
19. června 2021, 11:14
4
Mazda 3 e-Skyactiv X186: Simulace starých časů

Musím opatrně souhlasit s H_F.
Tady musím opatrně souhlasit.
To auto je nádherný. V okolí občas nějaké potkám a nemohu se vynadívat. Ale asi bych přesně z těch uvedených důvodů hrozně váhal.
Kamarád má Mazdu 3 2,0 MZR 110 kW v automatu (bo je napůl kripl na nohy). Jede to přesně jako atmosférickej dvoulitr s automatem. Tutaj by mě nejprve vyděsil pohled pod kapotu (podobně vypadal pod kapotou snad jen Ferrat v té Herzově upírské fantasmagorii) a pak bych dlouho přemýšlel, jestli evokovat pocit vintage zrovna touto cestou.
Třeba takovej kytarista. Ten si dá na combo buď jednoduchou elektronkovou hlavu, nebo se bude pokoušet ty flašky komoplikovaným a přetechnizovaným způsobem emulovat synteticky. Možná dosáhne podobného výsledku, nicméně flašky to stejně nebudou. Minimálně v tom smyslu, že pokud zesilovač vynechá, nepomůže osvědčené zakvedlání s elektrónkou v patici.

Jako ne že by se mi to nelíbilo vůbec, jenom mi to přijde trochu samoúčelné. Ale co já vím, třeba v budoucnu z té koncepce vyleze něco, co zachrání motorismus? Pak třeba budeme Mazdě ještě vděční.

Takto si Mazdu koupí buď někdo, komu je vnitřek motorového prostoru ukradenej, nebo naopak ten, kdo bude chtít právě tenhle mimozemskej motor a nic jinýho. V tom případě mě napadá název nového stylu: Hipsterpunk.

Dlouho jsem taky přemýšlel nad pojmem "staré časy". Co jsou to Staré Časy? Jsou vůbec nějaké Staré Časy? Kdy byly a kde jsou teď? Jsou vůbec nějaké jiné Časy než ty Staré? Kolik těch Časů asi tak je?
Zaměstnávalo mě to v práci, v noci jsem nemohl spát. Až dnes mi to najednou docvaklo: Vždyť já mám odpověď denně na očích! Denně jezdím do práce kolem skály, do níž před věky neznámá, dávno mrtvá ruka vytesala svou moudrost pro všechny, kdo přijdou po ní...

ransom
18. června 2021, 17:59
0
13 minut někdy nestačí

Vidím, že jsem vzbudil nevídaný zájem a tak vás nenechám na rozuzlení dlouho čekat.

Ukázalo se, že rychlou dámu za volantem znám. Paní spěchala na nádraží pro kupce, který si přijel vlakem pro to auto, kterým jela. Hnala jako magor, nicméně policie za viníka označila jednoznačně řidiče náklaďáku. Paní je nyní v práci a v celém okolí považována za nebohou oběť.

Záznam z kamery sice ukazuje, že se tam objevila ve zlomku sekundy, nicméně je to zabrané z dálky a zabírá jen křižovatku. Krom toho toho je kamera soukromá a je tam nějakej zádrhel s GDPR. Takže vlastnik pokud nechce mít průser, nemůže záznam poskytnout.

ransom
17. června 2021, 20:05
17
O konejšivých autech a vnímání rychlosti

Copak auto a kilo nebo dvě.
To takhle člověk sedí na mezi pod hruškou. Slunce svítí, tráva se vlní, skřivánek zpívá. Svět se zastavil. JENOMŽE ZEMĚKOULE SE S NÁMA POŘÁD ŘÍTÍ SVÝCH 30KM/s!!!

ransom
16. června 2021, 12:27
17
Koncepty vs. realita: další zklamání

To mi docela připomíná moje vlastní e-mailový koncepty!
Napíšu si nejdřív takovou kostru, kolem které si rozložím budoucí jednotlivé věty a odstavce, které tam chci určitě mít:
"Zasraný kreténi..." "Na takovýhle služby se vám můžu..." "Kdo si kurva myslíte, že..."
(Jo! To je vono! Já si na hlavu kálet nenechám!)
Pak se to už jen malinko upraví, doplní se nějaká ta vata, upraví se slovosled, provede se poslední jazyková korektura, a:
"Dobrý den, dějuji za zásilku..." "... rád bych se ještě zeptal, zda by bylo možné..." "... dějuji převelice a jsem s úctou tenaten."
Hotovo!

ransom
15. června 2021, 09:23
0
13 minut někdy nestačí

Tak zrovna včera:
Kolem naší firmy je oblast 30 plus přednost zprava. Je tady hustá zástavba. Aby se člověk vůbec doprava podíval, musí de facto zastavit.
Jel tu náklaďák od Geissu. Přibrzdil, kouknul doprava, nic. Tak se pomalu vysunul a zprava přiletěla holka asi tak sedmdesát. Prolítla by tam jako kráva bez kouknutí a sejmula by toho, kdo by měl přednost. Takto posunula Iveco o půldruhýho metru.
Docela by mě zajímal závěr vyšetřování. Ale trochu se o toho špeditéra bojím. Nedal přednost.

ransom
13. června 2021, 16:56
1
13 minut někdy nestačí

Brácha bejval tramvaják. Nehod s blbci v osobákách měl nepočítaně. Od samého začátku byl naučený: Zvonit, brzdit tak aby mu nepopadal náklad a před nárazem se vzepřít. Šofér náklaďáku by měl mít zafixováno totéž. Samozřejmě pokud čumí na film, tak se lekne, zahamuje a strhne volant...

ransom
13. června 2021, 09:53
0
13 minut někdy nestačí

To je ta kolem dokola zmiňovaná fyzika. Stačí si jen připomenout, že kinetická energie pohybujiciho se tělesa je přímo úměrná druhé mocnině rychlosti.
O něco větší rychlost = o dost větší kinetická energie. Při rychlosti 130 je proti devadesátce kinetická energie všeho v autě, tedy i lidského těla, dvojnásobná...

ransom
13. června 2021, 09:32
3
13 minut někdy nestačí

Na Youtube je takový komentář: Ten kamioňák se samozřejmě nezabil. On to domů nestihne, protože bude muset sepisovat protokoly a motat se kolem bouračky.

ransom
13. června 2021, 09:07
0
Ford S-MAX 2.0 EcoBlue Titanium: Rodinný klenot

Tak já třeba tady občas deklaruju, že tu obecně rozšířenou nechuť k SUV považuju za absurdní. Znám několik lidí, co říkají: "Jak začneš jezdit v SUV, časem zjistíš, že už nic jinýho nechceš."
Ale musí to bejt oravdu SUV. Ne malej crossover jako Karoq. Američani tohle znají dávno.
Zrovna v pátek za mnou přijel kamarád. Neviděl jsem ho tři roky. To byly Octavie, Passaty, pak splašený Lupo, pak plánoval novou Corollu. Najednou přijel v černý X5. Tvářil se tak stydlivě a omluvně. Že prej to budí všelijaký falešný soudy. Jenomže ono je to úžasně pohodlný, ono je to uživatelsky domyšlený, ono se s tím skvěle jezdí, ono je to prostě dobrý auto. "Hele, mně už je jedno, co si o tom lidi myslej."
XC-90 má kamarád. Truhlář a neskutečnej dříč, srdcař a po všech stránkách dobrej člověk. A takovejch znám víc. Nikdo s těma auty nemachruje. Prostě jim slouží.

ransom
12. června 2021, 21:38
3
13 minut někdy nestačí

To se dá brát jako vtipná ironie. Ale pokud by tohle tvrzení někdo myslel opravdu vážně, pak jde o docela brutální demagogii.
Máme třeba zákon, který zakazuje kouření na zastávkách hromadné dopravy. Že na něj množství lidí kácí, ještě neznamená, že je špatný. Máme zákon o střetu zájmů. Ten je asi taky špatný, když je ve střetu většina papalášů a nic se s tím nedělá?
Zákon není dobrý nebo špatný. Zákon je platný. Můžeme ho dodržovat nebo překračovat, v tom druhém případě můžeme mít kliku nebo smůlu. Pokud si myslíme, že by se nějaký zákon měl změnit, aby lépe pokryl realitu, není problém. Když se ale nenajde dostatečně silné politické hnutí, které by takovou změnu prosazovalo, a zároveň dostatek voličů, které by tomu hnutí dalo zákonodárnou moc, pak to znamená jediné: Není to zas tak důležitá věc.
My furt frfláme kvůli všelijakým omezením. Jenomže ta omezení usilovně a přesvědčivě prosazují lidé, kterým není zatěžko obětovat čas a energii. Je fuk, jestli je považujeme za zelené mozky, Eurohujery, neomarxisty a podobně. Podstatné je, že tím žijí a něco pro to dělají. Do důsledku vzato, kdo z rozumných by byl schopen exponovat se stejně jako třeba ta pitomá Gréta?
Piráti prej v Praze zabrali ulice, vyhnali z nich auta a zavádějí tam kavárny nebo koloběžky a podobný levičácký píčoviny. Prej? Ale prdlajs! Vždyť tam vyhráli! Takže buď to většina chce, nebo na to většina prostě sere.
Milovníci ničím neomezované svobody, zdravého přístupu k ekologii, udržitelného konzumu a selského rozumu jsou vesměs pasivní a je jim zatěžko pro své přesvědčení třeba i jenom přejít na druhou stranu ulice. Veškerou energii vyplácají na internetových diskuzích a u piva.
Zkus přesvědčit dva-tři miliony voličů a můžeme mít na dálnici klidně neomezenou rychlost. Založ panevropské hnutí a zkus přesvědčit dvěstě nebo třista milionů voličů od Středozemí po Arktidu, že ekologismus je cesta do pekel. Já se ale obávám, že většině to je putna. Popravdě, já sám uvolnění limitu na dálnici nepovažuju za nějak extra důležité. Myslím, že máme mnohem vážnější průsery k řešení.
Mimochodem, jestlipak si dnes ještě někdo vzpomene, že jsme měli na dálnici povoleno jenom sto deset?
A navíc, stopadesát na našich dálnicích bych si povětšinou lajsnul leda v ajroplánu, dvacet metrů nad asfaltem. Slovensko moc projeté nemám, ale nemyslím, že by to bylo o mnoho lepší.

ransom
12. června 2021, 19:32
1
Ford S-MAX 2.0 EcoBlue Titanium: Rodinný klenot

Dobrý je, že tyhle MPV už dneska nevypadají jako že se z nich nutně musí vyvalit rodinka se řvoucíma spratkama a neposlouchajícím čoklem. Pomalu se jich tak přestávám lekat.
Ta loketní opěrka s dvouúrovňovým otevíráním je dobrá, jen to není úplná novinka a nejspíš to pochází z Amerik nebo odkud. Stejnou mám v Outlanderu.

ransom
12. června 2021, 14:12
0
13 minut někdy nestačí

A nenapadlo někoho, že by viděl ještě víc když ho předjede, otočí a bude před ním couvat?

ransom
12. června 2021, 14:05
2
13 minut někdy nestačí

Tohle se myslím Kohákovi povedlo. Nepoučuje, nenutí lidi do slz, je vtipnej. Přesto to ministerstvo zatrhlo:



Na druhou stranu tohle mě sere, protože to nedává smysl:

ransom
11. června 2021, 17:13
18
13 minut někdy nestačí

Když s tou rychlostí to je těžký. Samozřejmě nejezdím striktně podle předpisů. Když je volná cesta, nemám problém překročit o padesát. Jenomže...
Nehodu může způsobit někdo druhej. Může vám skočit před auto zvíře. Ale vás pak zabije ta vaše rychlost. Fyzika se neptá, kdo nedal přednost. Ptá se jenom jakou rychlostí narazíte.
Můj táta kdysi vystoupil ze zadních dveří autobusu na zastávce, co byla u chodníku v jízdním pruhu. Opatrně vystrčil za autobusem hlavu a podíval se do protisměru, jestli nic nejede. Nejelo, a tak udělal svůj poslední krok. Zezadu přijela dvanáctsettrojka asi osmdesátkou (v obci) a snažila se předjet autobus i auta stojící za ním. Osmdesát by asi bylo (v obci, v provozu) moc i na moderní auto. Natož na takovou hajtru.
V práci, kde nás vždycky bylo asi tak pět, jsem pohřbil už dva mladý kolegy. Ten první měl diagnózu BMW. Stalo se to v místě, kudy jezdím denně, a kde se mě jednou, dvakrát týdně někdo pokusí zabít. Letěl do kopečka asi tak sto sedmdesát levým pruhem. Jsou tam pruhy dva, v levým je zákaz pro náklaďáky. A před vrcholem napadlo jednoho kamioňáka předjet svýho kolegu, zrovna když ho ten můj kolega předjížděl. Strhnul to do protisměru, kde sejmul Felicii se dvěma klukama, co si jeli pro maturitní vysvědčení. Jeden to taky nepřežil. Kolega nebyl na vině, ale jeho rychlost zabíjela.
Nemám tušení, kolik se dá najet na cestě Prágl - Šalingrad. Mám tušení, kolik se dá najet dejme tomu na trase Česká Skalice - Daugavpils. Je to asi hodina ušetřená na sedmnácti hodinách bežné cesty. Nestojí to za to. Stejně jsem na cestě celej den. Srát na tu hodinu, pokud je provoz. A ten je furt, i když vyjedete na noc, stejně část pojedete ve špičce.
Na cestě do našeho krajského města se dá najet v provozu leda tak minuta. Bavím se na účet střelců, které vidím zoufale předjíždět, kde to jen trochu jde, abych je po třiceti kilometrech lážo plážo a beze spěchu předjel na kruháči u Hradce (který jako jeden z mála jezdím z levého pruhu jeho vnitřním pruhem, bo je to rychlejší a bezpečnější).
Prostě když jezdí auta, chodí lidi, tak nelítám. Spíš jezdím pomaleji než bych musel. Když jedu do práce nebo z práce, jsem stejně tak lejzy, že je mi líno i jenom přidávat plyn. Prostě se rozvaluju a sunu se kupředu. Už se mi to i vyplatilo. Půlvteřina k dobru mě už párkrát zachránila před strkancem, když mi auto zmizelo ve slepém úhlu. Nebo když jsem blbě odhadnul trajektorii auta s předností a na chvilku kouknul jinam. Závodníci prý taky v provozu jezdí slušně...
S chutí se prolítnu, když jsem na silnici spolehlivě sám a vidím na kilometr dopředu. Jinak ne.
Ty televizní kampaně - já vám nevím. Mně přijdou k ničemu. Rozumný je nepotřebuje, blbec se jim leda vysměje.

ransom
05. června 2021, 15:10
5
Ve službách státu: Nevážně o prezidentských speciálech

Vlastná medicína by bola, keby sis robil piču z nášho prezidenta.

ransom
05. června 2021, 13:50
7
Ve službách státu: Nevážně o prezidentských speciálech

Kontrolní dotaz: Kde přesně Ratan Groch četl, že je někdo nazýván prasetem? Vidim tam jen Medvídka Pú a jeho auto má prasečí kukuč, takže se k posádce hodí. Prasátko je totiž Púúv kamarád.
Takové mezery ve vzdělání...

ransom
05. června 2021, 09:58
0
Renault Talisman Grandtour: Vyšší střední je tu stále s námi

Správně by to mělo bejt "kratší" a "delší" střední třída, když už. Jestli to dobře chápu?

A ještě si říkám: Kdyby třeba Dacia udělala pětimetrovej sedan v kvalitě, výbavě a technologické úrovni Renaultu Thalia. Moje představa: 14" plecháče, H4 ve světlometech, švihadla, vyhřívání zadního okýnka za příplatek... Jaká by to vlastně byla třída?

ransom
04. června 2021, 13:50
1
Peugeot Rifter GT 1.5 BlueHDI: Sluha pro každý den

Jasněže. Na Outlanderu mám dveře kufru dělené vodorovně. Spodek se otevírá dolů, vršek nahoru. Být ta horní část v kuse, a tedy ještě o dalších 30cm delší, bylo by to už dost nešikovné a nechápu, proč to s faceliftem zrušili. Aspoň že se pod ně vejdu.
Svisle dělené dveře každopádně spotřebují na otevření nejmíň místa. Taky se často hodí otevřít jen půlku. To ale člověk zjistí až praxí.

ransom
04. června 2021, 10:05
0
Peugeot Rifter GT 1.5 BlueHDI: Sluha pro každý den

Vidím, že jsem vyvolal vlnu nesouhlasu, ale jako ten, kdo vozí pravidelně náklady v práci i doma, si budu trvat na svém. Dělené zadní dveře, otevírané o 270° do stran. Nejlepší řešení, ať už vozíte kufry, kočárek nebo stavebniny.

ransom
03. června 2021, 22:53
1
Peugeot Rifter GT 1.5 BlueHDI: Sluha pro každý den

No, já mám problém uhlídat pouhou manželku, aby mi nestrkala palici do kufru, když ho zrovna zavírám. Natož jestli se tam někomu motají tři ablégrové a pes.

ransom
03. června 2021, 22:04
0
Peugeot Rifter GT 1.5 BlueHDI: Sluha pro každý den

Už jsi zkusil zabouchnout takhle velký výklopky, když se ti pod ně nepozorovaně přimotala část posádky?

ransom
03. června 2021, 20:05
-1
Peugeot Rifter GT 1.5 BlueHDI: Sluha pro každý den

Když už se klade důraz na praktičnost, měly by se dveře kufru otevírat do stran.

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Tahoe  1996
Chevrolet Tahoe

1996 rok výroby
180 koní výkon
6 473 ccm objem

Cadillac Eldorado  1976
Cadillac Eldorado

1976 rok výroby
230 koní výkon
6 999 ccm objem

Ford F150 Ford F-150 5.4 V8 LPG 4x4 2000
Ford F150 Ford F-150 5.4 V8 LPG 4x4

2000 rok výroby
270 koní výkon
5 400 ccm objem

Cadillac Brougham ď Elegance 1988
Cadillac Brougham ď Elegance

1988 rok výroby
142 koní výkon
5 000 ccm objem

Ford E250  1967
Ford E250

1967 rok výroby
168 koní výkon
5 700 ccm objem