načítám data...

ransom

JménoTomáš Chrastil
BydlištěNáchod
Registracepřed 2.2 měs.
Poslední aktivitapřed 1.2 dny
Komentářů u článků23
Pozitivních komentářů u článků10
Negativních komentářů u článků0
Možnostinapsat zprávu

Posledních 50 komentářů

ransom
18. února 2019, 20:27
0
Mazda6 Skyactiv-D150: Zraje jak víno

Naftu v oleji znám důvěrně ze Sprintera. Je to údajně normální jev u některých moderních dieslů, pokud se s nimi jezdí velmi krátké cesty a motor se zhasíná studený. Za rok nám takhle vylili o čtyři litry oleje víc než kolik tam dali při výměně nového. Prej to není závada, ale vlastnost motoru, který na tenhle režim není dělaný (cukáme s tím třeba po kilometru nebo dvou).

ransom
17. února 2019, 17:35
0
Range Rover P400e: Nepřekonatelný

Tak samozřejmě, že šlo o Anglii (celé to bylo zasazené do typických anglických klišé). Já sám jsem ovšem vždycky nejvíc RR potkával v Rusku. Což je v pikantním protikladu k jejich těžké nechuti vůči Británii. A Německu, Francii, Japonsku či USA. Takže všichni jezdí v Range Roverech, Mercedesech, Bavorech, Toyotách, Peugeotech. A na Harleyích.
Několik tuzemských majitelů Range Roverů jsem trochu poznal osobně. Zdají se mi být kupodivu úplně normální.

ransom
17. února 2019, 09:50
1
Range Rover P400e: Nepřekonatelný

Cílovou skupinu RR myslím trefně naznačil Clarkson kdysi v Top Gearu: "Tohle je auto, jaké koupí zámožný šlechtic, aby sloužilo jeho rodu dalších šest století."
Z tohoto pohledu se mi to moc líbí. Starosti s tím budou v principu podobné jako například s hřebčínem, psincem, honitbami a rybníky. Bude to dělat parádu jako novogotický krajinotvorný prvek, a zajistí to na mnoho let důstojnou práci řadě dobře placených, hrdých a loajálních zaměstnanců.

ransom
15. února 2019, 14:03
5
Bazarový snílek: Rychlí a zběsilí

Uměl by mi někdo vysvětlit smysl takového vyvrácení náprav?
Ze všeho nejvíc mi to připomíná, jak jsme kdysi na vojně (nechtíc) naložili na sklopku Tatra 148 cca 27 tun písku.

ransom
15. února 2019, 12:00
5
Bazarový snílek: Rychlí a zběsilí

Jedna z definic tuningáře, která mi utkvěla v paměti:
"Člověk, beze stínu pochybnosti přesvědčený o tom, že je chytřejší než automobilka"

Když jsem byl kluk, jeden mohl na ulici potkat třeba světle modrou Škodu 110L dovybavenou malým sportovním volantem a na bocích pod podélnou dělicí linií vkusně polepenou samolepící tapetou se vzorem dřeva. Pěkně léty po délce, v americkém stylu. A k tomu chromované mlhovky se žlutým sklem a plechové poklice na původních kolech obutých do posledního výkřiku gumárenského průmyslu - radiálek OR6 155/14. Když tak o tom přemýšlím, ono to nevypadalo ani zdaleka tak debilně, jako většina těch současných tuningových polucí.
Mým snem -náctiletého byla kupodivu Tatra 603 nebo Carevna. V originále.

ransom
12. února 2019, 19:46
0
Jezdíte někdy hromadnou dopravou? A proč?

Ani mě nenapadlo do hromadné dopravy zauvažovat i létadlo, protože jen málokdo courá pravidelně po světě soukromě. Ale ano, jak jsem roky jezdil po montážích, můžu taky porovnat. Takový Kijev, Minsk, Riga, Voroněž... Ráno si zajedu do Ruzyně, auto nechám na Go-Parkingu, hupsnu do ajroplánu a ač to obnáší tři-čtyři hodiny jistého nepohodlí (počítaje v to i čumění na letišti), po obědě jsem na hotelu a druhý den ráno odpočatý a v plné síle hákuju. Cesta za stejným cílem autobusem je často utrpení. Vlakem je to sice sice pohodlnější, ale dlouhé. Jinak lze prostě hupsnout do auta, pustit muziku a napočítat na cestu tu deset, tu šestnáct, tu čtyřiadvacet hodin, sice s větším handrkováním na hranicích, ale zato se svobodou nažrat se, vyčůrat nebo se vyspat kdy a kde si usmyslím. Takže pokud můžu, volím buď auto, nebo rovnou letadlo. Ale jak jsem předeslal - nevím, jak moc se do téhle diskuze hodí nebo nehodí cesty služební.

ransom
12. února 2019, 16:23
1
Jezdíte někdy hromadnou dopravou? A proč?

Jezdím strašně rád vlakem. Byla dokonce doba (ano, pamatuju časy bez internetu a dokonce bez mobilu), kdy jsem permanentně nosil v batohu tištěný jízdní řád ČSD, a to ještě jako Pražák. JENOMŽE: Dnes bydlíme se ženou v Náchodě, v Praze nám zůstali poslední žijící příbuzní. Dva lidi krát cesta Náchod - Praha a zpět, plus jízdenky na MHD (jedna rodina v Nuslích, druhá na Proseku, kamarád jeden v Krči a druhej na Bílé Hoře) - ono je to autem za přesně stejné prachy, v součtu navíc podstatně rychlejší a pohodlnější. Nehledě na to, že odpadne cesta s nákladem všelijakých věcí na nádraží v Náchodě a od tramvaje na všecky návštěvy...
A do práce? Devět kilometrů autem za šest minut a pár štamprlí benzínu, kdykoli si umanu. Busem jen když to náhodou jede, minimálně za čtvrt hodiny (to musí zrovna jet dálkový), a za čtyřiadvacet korun.
Bydlet a pracovat v Praze, koupil bych si lítačku a kašlal na auto. Ale už se mi tam zpátky nechce.

ransom
08. února 2019, 20:16
2
Hyundai i20 T-GDI 120: Za "luxus" se platí

Tak sedačky, byť ohavný, slouží v první řadě k sezení. To je věc preferencí - já třeba na smrt nenávidím sedačky Škodovek a VW. Ve starém Aveu mám naopak sedačky na pohled dost podobné těmhle a vydržím za volantem 24 hodin bez pocitu nepohodlí.
Ovšem to modré podsvícení, to by pro mě byla jasná stopka. Nevím kdy a kdo přišel s tezí, že modré podsvícení je cool. Modré světlo je obecně velice protivné. Proč asi mají vyhražená vozidla modré majáky? Protože to dráždí oko a nedá se to přehlídnout. Modré kontrolky a modře podsvícené displeje na laciné elektronice... Tfuj. Když jsme u té laciné elektroniky, nemohu nevzpomenout tu ohavnou plastovou "hifivěž", která trůní na palubovce ix20. Tomu říkám desing!
Mám ale za sebou dvě noci v zánovním VW Caddy. Takže sedačky samozřejmě na prdlajs, ale jako bonus krvavě rudé podsvícení většiny tlačítek. Úplně stejně protivné jako ta modrá u Hyundai. Co je sakra špatného na bílém podsvětlení?
Jen mě tak napadá - zkouší někdo při výběru auta, jak působí interiér za tmy? Spousta lidí očumuje hlavně zvenčí. Já nemám problém hodinu nastupovat a vystupovat...

ransom
03. února 2019, 10:41
0
UAZ Patriot 2.7: S burlakem v Milovicích

Ruská technika u nás vždycky evokuje směs pohrdání a obdivu. No, za posledních dvacet roků jsem v zemích bývalého SSSR prožil po několikatýdenních turnusech dohromady asi čtyři roky. Takže vám mohu nabídnout nahlédnutí z druhé strany.
Rus si takovéhle auto nekoupí. Rus vám pouze bude horem dolem cpát, jak je ruská technika nejlepší, ale sám si pořídí Němce, Japonce nebo Ameriku. Protože chce jen to, co funguje spolehlivě a co navíc reprezentuje. Rus vám bude tvrdit, že nejlepší dopravní letadla dělá Tupolev. Aeroflot ale potřebuje, aby letadlo lítalo, nežralo a nepotřebovalo údržbu jako nadzvukový strategický bombardér, takže po zralé úvaze nakoupí Boeingy. Zmíněný nenáročný ruský venovan bude tím svým kladivem a šroubovákem udržovat v provozu třicet roků starou, mnohokrát bouranou, rezavou, olej chčijící Nivu s pídí bláta na podlaze. Kdo si ale v Rusku kupuje auto nové, ten nad Patriotem ohrne rypák. Koupí ho leda nějaká organizace, aby do něj průběžně sypala prachy na opravy, a aby ho nakonec levně střelila nějakému nadšenci na offroadové srazy...

ransom
02. února 2019, 23:43
0
Krátkozrakost a můj žlučovitý hněv...

Lidi nejsou blbí jen za volantem. Titíž "já si zastavím kde chci" se chovají úplně stejně na cyklostezce, v obchodě, na pracovišti, na sjezdovce, v bazénu... Rozčilování nepomůže. Jen povýšené pohrdání. Při vhodné příležitosti nechtěný šťulec nebo náhodná rána pěstí.

ransom
26. ledna 2019, 19:31
0
Diamanty, ufo a bezbřehé možnosti: Víte, co znamená logo vašeho auta? - část 1.

Tak takhle to tedy je. Vždycky mi bylo divný, že v logu Toyoty vidím Pedra ze žvejkačky.

ransom
26. ledna 2019, 18:19
0
Opel Combo přichází!

Jo, tenkrát měl kolega stejný odhad. Tři pytle do kufru. Nevejde se tam ani kolečko, ani kubík rockwoolu. Tudíž je to auto na hovno.
(Hrdý novpoečený majitel nevěděl, co na to říct).

ransom
25. ledna 2019, 22:40
1
Opel Combo přichází!

Ale já si vzpomínám, jak jsme kdysi úplně funglovou Miatu obdivovali před jednou firmou, načež kolega - praktik a stavebník - to zazdil dotazem: "kolik bych do toho naložil pytlů cementu?"

ransom
21. ledna 2019, 18:40
0
Střední třída jako ohrožený druh?

Podle mého ryze soukromého pocitu - lidi z těch mizejících sedanů a kombiků prostě vyrostli. Sám jsem někdy před deseti lety začal zjišťovat, že žuchnout zády napřed do sebeluxusnějšího sedanu, a pak zase vystrkovat nohy před sebe na chodník a škrábat se nahoru - to ve skutečnosti nijak luxusní není. Lidi, co si kupovali všechny ty Superby, Passaty, Insignie a já nevím co ještě, najednou objevili - s odpuštěním - SUV. Proč? Protože: Za volantem náklaďáku, autobusu, větší dodávky, velkého offroadu, traktoru, nakladače; za kniplem v lokomotivě, tramvaji, ve vlaku metra; za beranama dopravního letadla - všude sedíš jako na židli, půl metru nad podlahou, vzpřímeně, s nohama pod sebou. Je to desetiletími a miliony kilometrů osvědčená řidičská, ale i cestovní poloha. Všecky ty posmívané SUV a crossovery si nekupují jenom blbé blondýny a teatrální sociopati. Pro mnohé je prostě ta židle v autě, to nastupování úkrokem vpravo, to seskočení ze sedadla, tak zásadní plus, že za to vše milerádi zaplatí vyšší spotřebou, dražším obutím i pomaleji projetou zatáčkou. Zajištění lidé středního věku, kteří dřív skupovali tu zmíněnou střední třídu, se prostě hromadně našli v něčem jiném, a nikdo je zpátky do nízkých aut nezažene. SUV a Crossovery jsou k mání od holobytů pro socky za 300k po luxusní křižníky pro boháče; takže kdo krom ježdění potřebuje i reprezentovat, může reprezentovat co hrdlo ráčí.
Já sám, pokud si můžu v práci vybrat čím vyrazím za svými úkoly 1500km někam na východ, zásadně si vymíním Sprintera, i když jedu jen s notebookem, batůžkem a bedýnkou vercajku. Na tohle jaro jsme si s manželkou objednali nevelký crossover. Právě pro ten posaz jako na trůnu a pro nic jiného. I když je nám naprosto jasné, že by nějaký ten kombik vyšel při koupi nastejno a provoz by byl zaručeně levnější. Nebylo to žádné náhlé rozhodnutí na základě módy a aktuální akční nabídky. Stálo to mnoho času hledání, študování, návštěv autosaloonů. Lezli jsme do řady aut. Tam, zpátky, nasednout, vysednout. Tady překáží sloupek, tady střecha, tady se zakopává o práh. Kurva, jak se z toho leze ven? Člověku od jistého věku začne nástup do "normálního" auta připomínat lezení do sklepní kóje prdelí napřed skrz okýnko na uhlí. Co je mi platné, že v té kóji se rozvalím na sofa čalouněné navoněnou kůží? Vždyť za hodinu zase polezu tím samým okýnkem ven...
Nové auto domů si nejčastěji kupuje člověk přes čtyřicet, často důchodce. A mám dojem, že reprezentativním služebním autem taky jezdí častěji rozšafný padesátník než čerstvý absolvent.
Stesk po mizejícím segmentu ale chápu. Sám jsem ještě velmi nedávno podobně naříkal nad mizením trojdveřových hatchů...

ransom
16. ledna 2019, 10:20
0
ZAZ 1102 Tavria: Prosím, znovu už ne

Pamatuju dobu, kdy Tavrija přišla na náš trh (plus minus zároveň se Samarou a Moskvičem 2141). Jako nové auto to zas taková katastrofa nebyla a komu nezrezla, celkem si ji pochvaloval. Jinak to samozřejmě byl typický sovětský lidový krám naprosto neporovnatelný třeba s podobně velkým Unem či zmíněnou Fiestou, ale našinec byl rád, že byl rád.
Pro příště bych doporučil podívat se na miniauto OKA. To byla taková sovětská variace na Fiat Cinquecento...

ransom
06. ledna 2019, 20:53
0
Opravdu silničáři zaspali?

Beastar: Zrovna o spedici a dopravě nemám vůbec ánung. Krom toho, že brácha vozí někde kolem Kolína vemeno s asfaltem. A že jednou za rok zajdu na pivo s kamarádem od dráhy. Ale s tím chlastáme hlavně o audiotechnice. Vlastně jo, mám hned pod okny E67 plnou kamionů.

ransom
06. ledna 2019, 17:41
4
Opravdu silničáři zaspali?

Ale to je právě ta utopie. Dovedeš si vůbec představit takové nakládací místo? Kolik by takových nakládek/vykládek muselo kolem hranic asi tak stát? Jak dlouho by trvalo naložení kamionu? (nápověda: minimálně půl hodiny, včetně ouřadování). Jak by kamiony najížděly na vagóny? (nápověda: po délce, tudíž by se vlak nejspíš musel řadit z jednotlivých vagónů po jejich naložení). Kolik takových kamionů se asi vejde na vagón? (nápověda: jeden). Vždyť za dobu než by se naložilo a zase vyložilo padesát kamionů na vlak, by tu republiku stihly přejet vlatní silou. Dále: Kamiony by musely čekat na vlak, co jede právě jejich směrem. Nebo by se vlaky musely cestou rozřazovat. Vlak by nemohl vyjet, dokud by nebyl více méně plný. Kde by asi tak ty kamiony čekaly? Nesmíš se na mě hněvat, ale tohle je fantastika na úrovni časopisu Věda a technika mládeži z roku 1956. Akorát že tam by ten vlak měl atomový pohon.

ransom
06. ledna 2019, 15:57
2
Opravdu silničáři zaspali?

Tohle je hodně rozšířený názor, ale naše železnice není zdaleka tak poddimenzovaná jako silnice. A je spousta věcí, co se po železnici dopravují dost blbě a nevyplatí se to. Ona nákladní železniční doprava u nás kupodivu funguje docela dobře. Mám kamaráda, který řediteluje v jedné soukromé nákladní železniční společnosti. I on sám říká, že by spoustu zásilek na dráhu nebral a doporučil by spíš náklaďák. Z různých důvodů. Někdy kvůli času, jindy kvůli ceně. A pokud musíš náklad nejprve dostat náklaďákem na nádraží a potom zase z nádraží, je často mnohem jednodušší prostě dojet tím náklaďákem rovnou na místo.
Plus to co jsem zmínil - jsme tranzitní země. Pokud z Německa do Ruska jede kamion a ne vlak, musíme nějak vyhovět tomu kamionu. A ještě na tom vydělat. Nakládat kamiony na vlaky je utopie. Krásná, ale pořád utopie. Kamiony tady prostě budou, ať se mám to líbí nebo ne.

ransom
06. ledna 2019, 14:12
2
Opravdu silničáři zaspali?

Kdysi před lety jsem četl myšlenku, se kterou se ztotožňuju dodnes: Řidič si nesmí myslet, že má zákonný i morální nárok za všech okolností jezdit výhradně po suché a čisté vozovce. Žiju v podhůří a dokud žili příbuzní pár kilometrů dál do kopce, nikdy jsem v zimě nevyjížděl bez slušných zimáků, řetězů, lopaty, lana, startovacích kabelů a hlavně dostatečné zásoby benzínu v nádrži. Kromě jediné situace mě nikdy nikdo nemusel vyprošťovat, vždycky jsem ale posloužil druhým.
Silničáři podle mého dělají co mohou. Někde posolí, někde shrábnou, ale vždycky na to budou potřebovat několik hodin. Lid ale prostě rád nadává.
Tuzemské dálnice ale radši nekomentuju. Jako tranzitní země jsme si dávno měli vykručet prachy, postavit síť dostatečně propustných dálnic křížem krážem od hranice k hranici a na nich spoustu obřích odpočívadel pro kamiony - a pak na tom rejžovat. Stačí se podívat do Polska nebo do Slovinska, jak se to dělá. Polsko mám za posledních dvacet roků proježděné celé a jak tam se staví, to jeden žasne.

ransom
26. prosince 2018, 10:23
0
Škoda Fabia Style 1.0 70kW: Neumím být zlý

Já mám s Fábií jen jeden, zato však naprosto zásadní problém. Nevejdu se do ní. Nastupování a vystupování je pro mě podobný úkon jako inspekce domácího kotle zevnitř. Nikdy jsem nepochopil, jak je to vlastně možné, protože na gaussově křivce jsem vzrůstem jen nepatrně nad středem a s jinými malými auty jsem se vždy utkal se ctí. Ne tak s Fabií, kterou proto a jen proto musím z duše nenávidět a nemohu jinak. Nebýt tohohle maléru, vážil bych si snad i té všemi proklínané, statečně sloužící haťapky.

ransom
25. prosince 2018, 20:47
0
Řidičské rukavice - ano či ne?

Už mnohokrát jsem se načapal, jak řídím, aniž bych sundal rukavice. Ale aby nedošlo k mýlce: Většinu času řídím v práci. To jest v montérkách a v dodávce. Na práci rád používám nejlacinější tenké tkané rukavice s dlaněmi a prsty máčenými v polyuretanu, černé nebo šedé. A v tom se volant drží zatraceně dobře. Je to skoro až návykové. Jestli vypadám jako debil, to neřeším. I kdybych jezdil v síťovaných punčocháčích a s pštrosím boa kolem krku, je to moje věc.

ransom
20. prosince 2018, 19:45
1
Renault Captur 0.9 TCe: Kterak honba za emisemi podrazila nohy jednomu milému autíčku

Tak já aktuálně do jara (než si ho vezme dcerka) dojíždím Aveo 1,2 16V/62kW. Výkonově i hmotnostně to je tomu Crosslandu podobné, ale ve skutečnosti je to proti němu raketa. Máme tady kolem města kopečky a s tím polofrancouzským ne-Oplem byl problém se do stoupání normálně rozjet a nabrat cestovní rychlost... Jak už tady zaznělo, vyloženě chybějí recenze aut se základní motorizací. Takže moc dobře, že tady ten Captur je. Když se podívám, kolik je všude s tím TCe skladovek za tuze lákavé ceny...

ransom
20. prosince 2018, 18:33
0
Renault Captur 0.9 TCe: Kterak honba za emisemi podrazila nohy jednomu milému autíčku

Velice nedávno jsem se povozil v CrosslanduX s atmosférickou tříválcovou 1,2/60kW a prostě nevěřím, že by nějaký motor mohl být (pro podobně velké auto) ještě blbější. Nebo že by přece?

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Jeep Grand Cherokee SRT8 6.1 HEMI 2008
Jeep Grand Cherokee SRT8 6.1 HEMI

2008 rok výroby
426 koní výkon
6 063 ccm objem

Audi RS4 Black Edition, Audi Exclusive 2006
Audi RS4 Black Edition, Audi Exclusive

2006 rok výroby
420 koní výkon
4 163 ccm objem

Ford Expedition 2015 4x4 Limited 2015
Ford Expedition 2015 4x4 Limited

2015 rok výroby
365 koní výkon
3 500 ccm objem

Buick Super Riviera 1950
Buick Super Riviera

1950 rok výroby
130 koní výkon
4 000 ccm objem

Kenworth Kenworth W900B 14.6L 1987 1987
Kenworth Kenworth W900B 14.6L 1987

1987 rok výroby
425 koní výkon
14 600 ccm objem