Jiří „Jyrki“ Krč
Bydliště | Prostějov |
---|---|
Registrace | před 5.4 rok. |
Poslední aktivita | před 3.2 hod. |
Příspěvků ve fóru | 1 |
Komentářů u článků | 152 |
Pozitivních komentářů u článků | 64 |
Negativních komentářů u článků | 13 |
Poslední blogy
Posledních 50 komentářů
Jyrki
15. 1. 2025, 05:55 0díky. Škoda, že jsi neuvedl kontakt na toho velvyslance :-) K tomu číslu se mu pak ještě něco zjistit podařilo?
Jyrki
13. 1. 2025, 19:36 1to mě zajímá. Komunikace, termín dodání, jiné. Teď jsem něco hledal na Dedru 1.6 MPI a našel jsem jen Čínu s minimálním objednacím množstvím 1000 ks nebo Brazílii. Neměl jsem na to koule. Nakonec jsem po dlouhém hledání našel tady v Evropě starší kus. Ale příště se může hodit...
Jyrki
06. 1. 2025, 16:51 0s Raikkonenem v jednom týmu to ale riskovat nechtěl. Ale jsem rád, že se vrátil s Mercedesem a dostal za uši od Rosberga.
Ale to je asi tak vše.
Jyrki
05. 1. 2025, 13:22 1Nesnášel jsem ho, v té době jsem fandil Hillovi, pak Hakkinenovi a Villeneuvovi.
Jyrki
17. 12. 2024, 18:42 0Multipla je neskutečně ošklivá a to platí hlavně zevnitř, ale praktičností to vynahrazuje. Cyklisti ji milují, kola se dají strčit dovnitř a odveze pořád 3-4 lidi.
Facelift, jako prakticky vždy, to akorát pokazil, celkově to auto přiblížil mainstreamu, ale to už ztratila punc originality.
Někdo tu psal, že 1.6 16V byl dýchavičný motor, ale já myslím, že na Multiplu v pohodě stačil a pořád to byl celkem nenáročný motor se zajímavým charakterem.
Jyrki
02. 12. 2024, 05:59 0vedení VW nejednou veřejně hlásalo, že vidí Seat jako konkurenta Alfy Romeo. A s tím zaměřením Cupry se to nabízí.
Možná někomu imponuje právě i mládí té značky, mladí se občas bouří proti zavedeným pořádkům a chtějí spíše to nové.
O kolik válcuje Cupra Alfu v modelech nedokážu posoudit, nová auta mě vůbec nezajímají a nesleduji je. Svůj vozový park jsem se rozhodl zúžit a nabídl jsem to od nejmladších aut.
Jyrki
22. 11. 2024, 20:20 0pardon, ale taky mam slabost pro fialovy Jaguar
https://eu1-browse.startpage.com/av/anon-image?piurl=https%3A%2F%2Fi.redd.it%2Fe5i7z6guzsr61.jpg&sp=1732303094T1df24b9b87152e7a5f8d33af2f19aa825c09237dd49724b0ac8c6b9dda1c3d88
Jyrki
18. 10. 2024, 05:52 1silně mi to přípomíná vítěze německého testu, který jsem si v minulosti pořídil. Spokojen jsem byl asi 2-3 vysávání. Postupem času jsem zjistil, že zastvuje na koberce se středním vlasem, kde byl náhlý přechod barev a tvrdil, že potřebuje odstranit překážku.K tomu přidalo, že velmi záhy mu selhávala navigace a úklid se prováděl na spot režim, kdy z výchozího místa provedl úkli v obdélníku - 1 metr napravo, 1 metr nalevo, 1 metr dopředu. Takže jsem jej přenášel a pouštěl tak, aby to cca navazovalo. A když z tohoto výchozího bodu kam jsem jej postavil začal místo dopředu jezdit nevyzpytatelně a úklizet třeba random za sebou nebo 5 metr z výchozí pozice, tak jsem jej přestal používat. Nakonec letěl do sběrného dvora a dodnes vysávám "postaru".A když si na něj vzpomenu, tak vysávám s úsměvem.
Ale nebuďme předpojatí. Doprava, ulice, záplava značek a nevyzpytatelní chodci a cyklisti jsou něco úplně jiného než nástrahy bytu/domu.
Jyrki
04. 10. 2024, 21:25 1je jich celá řada, ale jako první se mi vybaví Well aged Scotch, kde prohání X1/9, Alfu GTV6 a Lancii Gammu Coupe.
A teď když jsem to napsal, některé Gammě vybouchne motor :-)
Jyrki
20. 9. 2024, 19:24 0jj. poslední rok Yamahy, nicméně ten motor byl převážně Judd. A byla to tuším jen 2 kola co je dělila od vítězství.
To možné spojenectví s Volvem by mě neudivilo, přece jen, Arrows tehdy vedl major Tom, který mezi cesťáky se svým týmem operoval Volva 850, což byla pěst na oko, byla ve verzi kombi.
Škoda toho, moc se jim to vítězství přál. Ale už od dob vzniku se o Arrowsu říkalo, že spíš peklo zamrzne, než by Arrows vyhrál závod
Jyrki
20. 9. 2024, 05:52 1každému se vybaví něco jiného. Když se řekne Yamaha, mně se vybaví 1997 Yamaha OX11C engine, a variant of the Judd JV engine a
;ab_channel=ChampionsofMotorsportJyrki
17. 9. 2024, 05:48 1a pak člověk ve městě v nějakých užších uličkách potká tuhle krabici, vidí jak s tím dotyčný bojuje, jede s tím jak s hnojem, protože se bojí, aby celé ulici neorval zrcátka na jedné či druhé straně, Pokud s tím vůbec zaparkuje, tak vedle něj už člověk auto dá, jen když si celé osazenstvo vysedne a za volant usedne aroktička s řidičákem, která z roho vyleze i při téměř nulovém úhlu otevření dveří. A člověk si v takové situaci říká: "proč si to kurva vůbec někdo kupuje?"
Jyrki
15. 9. 2024, 19:11 0Peugeot 406 Coupe jsem měl s motorem V6 140 kw. Svezení to není špantný, zvuk to nemá špatný. Ale interiér citelně zaostává za exteriérem. A působí těžkopádně.
Nicméně když je řeč o komfortní stylovce, co Lancia Kappa Coupé? V nabídce je teď klubová 2.4 20V atmosféra (viz odkaz níže). Není to trhač asfaltu, u Kappy Coupé je to vlastně základní motorizace, ale je spolehlivá a servisně celkem nenáročná. Já mám Kappu Coupé 20VT, což je samozřejmě jiný kalup, ale kromě pohonné jednotky v tom nejsou rozdíly a Kappa je velmi komfortní, pohledná a nečekaně praktická.
https://auto.bazos.cz/inzerat/190992406/lancia-kappa-coupe.php
Sice v zadání bylo, že to nemá být kombík, ale když už jsem zmínil Lancii Kappu, tak SW je za mě stylovka. Lišta střechy, s vykrojením do sloupku C s logem Pininfarina, zadní partie. Moc se jich neudělalo, ve verzi 3.0 V6 nebo 2.0 20V si myslím že je to peckovní youngtimer. Ale sehnat ji, je ještě těžší než u kupé.
V rámci cenového rámce bych uvažoval o Alfě GTV, model 916. Zde je nutné zůstat nohama na zemi, v této ceně je to buď dvoulitr nebo max V6 zprzněná plynem, co to má za pár....ale ten čtyřvál nezní a nejede špatně.
https://auto.bazos.cz/inzerat/188967150/alfa-romeo-gtv-coupe-20ts.php
Jyrki
14. 9. 2024, 19:09 0Stačí 5krát stisknout Ctrl a - a mám na to hned lepší názor.
Jyrki
13. 9. 2024, 19:43 1ale to odporuje zadání například v tomto: "nouzově by se sem měl být schopný vmáčknout třetí pasažér"
Jyrki
04. 9. 2024, 20:56 1zemi původu :-D a podobný vzhled. Jinak jsou odlišné jak jen auta mohou být. Boxer versus řaďák, přední pohon versus transaxle atd. atd.
Mimochodem, co tu nezaznělo, Lancia Flavia a 2000 měli boxer s rozvodem OHV. Někde jsem chybně četl o Gammě, že měla další evoluci tohoto boxeru, což je nesmysl, Gamma měla úplně nový boxer s rozvodem OHC. Z hlediska zvuku, OHV boxer má něco do sebe
Jyrki
01. 9. 2024, 21:38 3Po nějaké době zase Honza překvapil a potěšil. Lancii 2000 mám rád, zejména ve verzi HF Coupé, kterou sám mám, byť čeká na navrácení zašlé slávy. Je to tak krásná, jak jen Lancia může být. Měla i další prvenství. Větrák chladiče zde poprvé není pohánět nuceně z hřídele motoru, ale elektricky. V dobovém prospektu to Lancia hodně propagovala.
A ano, byl to facelift Flavie, kdy auto vlastně od sloupků A po C zůstalo stejné, ale dostalo novou příď a záď. I z toho důvodu tam zůstala ta zastaralá listová pera.
Mnoho lidí říká, že je to poslední pravá Lancia. Síla plechů, kvalita zpracování to potvrzuje. Na YouTube třeba bylo vyzdviženo, že overengineeringem je například kapota jištěna plynovými vzpěrami a ještě i mechanickou podpěrou.
Nicméně poslední opravdu svébytnou Lancii byla dle mého opravdu Gamma. Vlastní podvozek, brzdy super-duplex a vlastní pohonná jednotka. Na Gammě toho opravdu z Fiatů moc nenajdete, pokud tam vůbec něco je. Ale kvalita zpracování a materiálů už je cítit cost savingem, interiér už je fádní, i když sedadla jsou tvarově pěkná a opěrky hlavy na Coupé jsou velice elegantní. Gamma také už má nápravu, kterou v další modifikací převazala Delta. Však také jízdní vlastnosti Gammy jsou vyzdvihované.
Jyrki
25. 8. 2024, 19:31 2současná auta mě nezajímají a novou nabídku vůbec nesleduji, já si jen opečovávám svůj vozový park. A pokud se podívám směrem dozadu, tak Lancia a Alfa Romeo.
Jyrki
15. 7. 2024, 05:44 0Zmocnila se mě nostalgie. Báru jsem měl řadu let, byl to můj první kabriolet a mám na ni hezké vzpomínky, byla zábavná a velmi spartánská. Ta 1.8 ji slušela, pokud byl ok variátor, měla i pěkný zvuk.
Nějakou dobu jsem s ní fungoval jako s jediným autem a zažil jsem s ní zimní období, každý se mě ptal, jestli se to vůbec pod střechou vytopí. Vytopilo se to úplně v pohodě a rychle, pokud nebyl vlhký mráz a člověk se do auta dostal.
Servisovatelnost byla naprosto ok, pokud člověk nepotřeboval plechařinu. Ve 140 km/h vzít předkem zajíce byl docela drahý špás, ale opravit to šlo. Dnes by to byl asi zatraceně velký problém, taloši origo náhradními díly podporují svoje auta většinou legislativně nejkratší nutnou dobu.
Jyrki
08. 7. 2024, 22:47 0Koukám na rozměry a to auto je vlastně menší než jsem si myslel a než na co vypadá. Tím se pak i vysvětluje ten malý zavazadlový prostor, i když do dnešních dnů jsem si myslel, že moderní krabicoidní SUV auta mají posed jako na záchodě a díky tomu více místa nejen pro cestující, ale i pro zavazadla, ale jak zjišťuju, kdyby si tohle koupil tchán, tak brambory mu zase povezu v Lancii Kappě Coupé, protože s Kamiqem by jel dvakrát.
Takže praktické není, hezké taky ne. Co se mi na něm vlastně líbí? Možná tak spotřeba.
Ale za jakou cenu? "Millerov cyklus, vypínanie valcov, plazmové nauhličenie stien valcov, premenlivá geometria turba, viac okruhové chladenie, takmer dva krát vyššie vstrekovacie tlaky", o to bych se starat teda rozhodně nechtěl.
Jyrki
26. 6. 2024, 18:57 2"Optimista: "V dnesni dobe muzete mit SUV od jakekoliv znacky"
:-D :-D"
pár trendseterů / pózérů si začne kupovat SUV, automobilky je začnou tlačit do prodeje, protože nechtějí, aby jim ujela vlna. Obyčejní smrtelníci, kteří koupí v podstatě cokoliv, se přizpůsobí. A lidi co mají auta fakt rádi nemají z čeho vybírat.
Jelikož nic než SUV na trhu není a ve městech překáží, jsou trnem v oku politikům, ekoaktivistům a dost dobře všem, začnou je města regulovat.
Sebevražda automotive odvětví v přímém přenosu.
Opravdu nevidím jediný benefit na tom, že se dá vybrat SUV od jakékoliv značky, když v jiných segmentech není nabídka prakticky žádná.
Jyrki
18. 6. 2024, 22:18 1kamarád je milovník Jaguárů a E-Type zrovna moc nemusí, možná kvůli tomu jak je adorován, z jeho pohled asi příliš. Ale já to auto miluju, líbil by se mi tedy v jiné barvě, a ano, vím že to není british racing green, bral bych ho v červené.
Jyrki
18. 6. 2024, 18:50 0roadster a pro deti najit hlidani :-D
Jyrki
31. 5. 2024, 06:07 1Lotus 7 a protože jsme čtyřčlenná rodina, tak dva :-D
Ale aby žena nenadávala, tak spíš něco jako Lancia 2000 HF Coupé, ale hodil by se hlubší kufr. Třeba jako má Kappa Coupé, mimochodem, tou jsem dostal tchána, chtěl dovézt brambory, 7 pytlů, já jich tam dostal 9. Nevěřil mi, prý to coupé nemůže mít větší kufr než jeho rodinné auto, kam dostal 4 po složení. Tak proč ne. Kappa Coupe s motorem 3.2 V6 a manuálem. Světlá kůže uvnitř, světle modrá zvenčí, dřevěný volant a místo plastů imitujícíh dřevo bych prosil pravé dřevo.
Jyrki
27. 5. 2024, 00:12 0Zajímavé auto, design spíše trošku kontroverzní. Ale motor Twin Spark je i přes svou pověst velmi dobrou volbou, má příjemný zvuk, pěkně jde do toček a táhne pěkně v celém spektru otáček. Pro mě je ideální 145ka černá, s koženým žlutooranžovým interiérem Momo, samozřejmě ve verzi QV, to je pak velká paráda. Musí to být pozdější verze, strmější řízení tomu opravdu pomohlo...
Velkou výhodou je, že jdou vyklopit zadní okýnka.
Jyrki
30. 4. 2024, 19:40 2to ze je jednicka krabicoidni, to je jasne, ale je to nejkrasnejsi krabice na svete. Tedy rozhodne ve verzi Integrale. Ctyri kula svetla, nadherne vyvevede otvory v narazniku, siroke blatniky vpred, vzadu, prolis a rozsireni zadnich dveri. Radost pohledet.
A dvojka, kdyz je siroka, je na tom podobne. Neni to takova hitparada jako jednickova Integrala, ale ma smrnc. Ale pokazili to u poslednich rocniku, dvojce nesluselo 100% lakování, byl tam skvělý kontrast s černými plasty některý dílů, třeba právě toho mezi zadními světly.
Jyrki
27. 4. 2024, 20:41 0já jsem fanoušek Lancie, mám jich doma osm. Ale Delta III prostě ne. Ještě než přišla na svět, těšil jsem se na ni jak blázen,obdivoval jsem koncept GranTurismo
http://www.conceptcar.ee/ru/106-lancia/3234-lancia-granturismo-stilnovo-concept-2003.html
ale s oficiálním představením příšlo brutální zklamání. Snažil jsem se přesvědčit sám sebe, že se mi musí líbit, je to přece Lancie. Ale nikdy se mi to nepovedlo a je to jedno z mála aut se znakem Lancie, o které nestojím. Na tom autě je hezká jen ta záď, Z ostatní úhlů se na to nedá dívat, zejména ne na příď, která faceliftem ještě víc utrpěla. Z hlediska motorizací tam není nic po čem by člověk toužil, možníá tak 1.8 TBI, ale ta se pojí s neakceptovatelnou převodovkou.
Jyrki
19. 4. 2024, 18:45 0easy money...
Jyrki
12. 4. 2024, 21:10 -1Chodci jsou postradatelná skupina předurčena k zániku. Postupně mizí na e-koloběžky, e-kola, hoover boardy a jiné postředky, v budoucna pak jistě na raketové boty a nebo teleportér.
Kdy už konečně Greta řekne, že záchrana planety je důležitější než ochrana zdraví lidí a v souladu s tímto poselstvím a přesvdčením začneme zase dělat placatejší kary, s menší čelní plochou a hlavně nižší hmotností?
S Milano je obohacením výrobního programu? Nebo nahrazuje Stelvio, Tonale? Bylo období, kdy Alfa měla v portfoliu snad 4 auta (147, 156, 166 a Gtv) a já chtěl všechny, a teď mají modelů...a vlastně nechci žádný. A nemám pocit, že ten odklon toho co chtějí fandové Alfy k tomu co chce BFS (běžný Franta spotřebitel) by jim přineslo růst a komerční úspěch.
Jyrki
12. 4. 2024, 20:44 0Ta barva je dobrá. Ale dál kromě znaku na autě nevidím důvod proč ano.
Ale několik proč ne:
SUV
V Maserati se definitivně posunuli do doby displejové, takže tu jsou hned tři hlavní zobrazovače.
Převodovka: osmistupňová automatická
Provozní hmotnost: 1895 kg
Cena (Grecale Modena): 87 160 € bez DPH + čtyřválec 1 995 cm3 MHEV
Jyrki
08. 4. 2024, 23:21 0Nedá mi to a musím se vrátit k tomuto článku. Sainz je v životní formě, pěkně nakládá LeClerca. On už v minulosti v Torro Rosso byl více než vyrovnaným týmovým kolegou Verstappenovi. Vedle žádného jezdce nepropadl. A letos se zdá, že je leaderem Ferrari on.
Zatímco Hamilton předvádí svoji klasiku. Když není na špici nebo mu auto nevyhovuje, je téměř neviditelný. A ten věk...Ferrari nemohlo udělat větší chybu.
Jyrki
29. 3. 2024, 20:44 1a nemusel by to být Renault ;-)
Jyrki
24. 3. 2024, 18:42 0už opravdu dlouho vlastním Alfu Spidera, model 916. Na zimu jej zazimuji a pravidelně se mi po něm rok co rok stýská když přijde únor a už myslím na to, kdy jej zase proženu.
S příchodem rodiny taky rok co rok dumám, jestli jej neposlat do světa a nekoupit si něco s plátěnou střechou, co nás odveze všechny čtyři. A za těch 5 let co je nejmladší dítko na světě, jsem nepřišel na nic, čím bych toho Spidera nahradil.
Snad jen Lancia Beta Spider...
Jyrki
21. 3. 2024, 18:56 1já mám 308 SW dodnes, je to auto pro manželku a nehodlá se ho vzdát. Prostorem skvělé. Chtít víc místa vevnitř, muselo by to být větší zvenčí a to už by manželka nezkosla, bylo to vnějšími rozměry maximum. Vzhledově strašný, kvalita některých věcí bídná - třeba volant co se loupe. Opravuju to sám, pokaždé když ns tom něco dělám, tak říkám: "zasraní francouzi, zlatí italy!"
Ale jezdí to celkem za pusu. Ale i tak stříhám metr, kdy to půjde z domu a přesvědčím ženu na něco jiného.
Ale řadit to mezi nejhorší auta z Francie? Za mě ne.
Jyrki
12. 3. 2024, 06:05 0trochu jsi mi dal vzpomenout na vtip: "je zajímavé, že když šla ode mě večer milenka, věděl to celej barák...no a když vykradli byt, všichni spali."
Ono je toho na nasrání mnoho, dnes si totiž každý myslí, že si může dělat co chce a policie jen přihlíží. A tak elektrokoloběžky a elektrokola jezdí klíďou padesátkou. Kola jezdí po chodníku mezi chodci, ale taky klidně prostředkem pruhu, i když mají pruh pro cyklisty. Vystavěli se cyklostezky, ale mnohdy jsou to jen chodníky, kam je s kolem trest jet, protože je to úzký a je tam nevhodný povrch, třeba zámková dlažba, což na silničce fakt není žádný med. Atd atd atd.
Jyrki
10. 3. 2024, 15:53 9Policie nedělá pro bezpečnost na silnicích nic. Umí jen buzerovat, měřit na přehledných úsecích. Jde o jen o jinou formu výběrčích daní.
Jyrki
09. 3. 2024, 11:02 0absence Sainze na závodě tento víkend dala šanci Bearmanov. Sice máme jen po kvalifikaci, ale myslím si, že se Bearman skvěle uvedl. Pokud Ferrari chtělo změnu, může zkusit si šampiona vychovat. Ten vítěžný tým taky nevybudují přes noc, za tu dobu může Bearman klidně dospět do mistrovské formy...zkrátka a dobře, čím déle to je od toho oznámení podpisu s Hamiltonem, tím méně ten krok chápu a tím je pro mě obtížnější jej přijmout
Jyrki
23. 2. 2024, 06:02 0Tak pokud bychom se bavili vyloženě o určitém modelu, bude jich spousta (Citroen 2CV, Citroen 11 Traction Avant - když ho měl děda, tak jsem nebyl na světě, Opel Kaddett....). Ale od většiny značek jsem si vyzkoušel alespoň nějaké auto nebo víc modelů. Ale třeba Dacii žádnou.
Pokud bych se omezil na nějakou skupinu, třeba dostupné dvousedadlové kabriolety, tak MG F.
Jyrki
16. 2. 2024, 19:52 0Jseš :-D
Jako 504 Coupé se taky libí. Ale to jsou tak dvě věci, s kterými souhlasím.
Jyrki
14. 2. 2024, 20:11 2Staré moudro říká, že pokud není olej pod autem, není ani v motoru...
Jyrki
12. 2. 2024, 20:51 2ano, 170 cm je otestovaný.
Jyrki
12. 2. 2024, 18:26 1406 Coupé jsem měl, s motorem 3.0 V6, který je opravdu těžký na předek a v zatáčkách to bylo znát. A i když V6 zněla pěkně, nezněla tak pěkně jako Busso. A taky Bussu stačilo 2.5 litru na stejný jízdní dojem.
Interiér 406 je fádní, je obrovská škoda, že nepustili italy i dovnitř.
To auto mě bavilo asi dva měsíce, pak si ho půjčil Karel TB na pár měsíců. Za tu dobu jsem zjistil, že mi vůbec nechybí a poslal jsem ho dál.
Zvenčí dál 406 Coupé považuji za jeden z nejkrísnějších Peugeotů všech dob a jedno z nejkrásnějších aut minimálně své doby, ale většinu času bohužel člověk s tím autem má před sebou pařížský taxík, takže si to pořádně neužije. Škoda, byl to zmařený potenciál.
Jyrki
10. 2. 2024, 18:00 0ano, byla to otevřená soutěž, i když samozřejmě základ byl velmi podobný. Peugeot když nasadil 307CC, tak měl i pokus se 4stupňovou převodovkou. Všichni kroutili hlavami a evidentně byla kvůli tomu i špatná nálada uvnitř týmu, kterou Gronholm ventiloval do světa legendární hláškou
Jyrki
06. 2. 2024, 22:11 0ano, rozpočtový strop tam je, ale týmy si jistě cestu najdou. Konec konců, Ferrari otevřelo program pro hypercar v Le Mans serii. Ta továrna myslím ve stropu není, ale ano, maji omezené hodiny ve větrném tunelu apod. Záleží, jak dokážou být kreativní. A pokud už chtěli utrácet prachy za jezdce, raději měli vyplatit třeba Norrise
Jyrki
05. 2. 2024, 21:44 0mimo Wingmana, zadupal jes Kovalainena.Ale urcite je to malo.
A ano, Sainz je dle meho nedoceneny.
Jyrki
05. 2. 2024, 18:45 4pro mě je Hamilton dost možná nejméně sympatický jezdec celé formule 1, takže jeho přestup k mému oblíbenému Ferrari je mi trnem v oku.V jeho věku už nejde o nic jiného než splnění si snu a rýžování peněz. Já bych raději, aby ten balík byl dán na vývoj, posilnění inženýrské struktury nebo do modernizace továrny, technologií. Nebo k přilákání toho nejlepšího co lze dnes na jezdeckém trhu najít - tím jsou Verstappen a Norris.
Proč se má nejslavnější tým historie spokojit s jezdcem za zenitem, který už dlouho není nejlepším, pokud nejlepším kdy byl. Ani Alonsa, ani Buttona neporazil, byla to spíše plichta. A s Rosbergem ta bilance byla taky 2:1.
Doufám, že LeClerc Lewise zadupe do země a pošle ho do závodního důchodu.
Jyrki
03. 2. 2024, 12:25 2Ten motor V10 nebyl Ligier, ale Alfa Romeo, navržený v souladu s pravidly pro tehdejší formuli 1 nebo skupinu C. Více o něm na Wikipedii. Objevil se v určité fázi i v připravovaném speciálu skupiny C, ale velmi záhy v tom speciálu zkoušeli motor Ferrari V12/65. Nejspíše zde zapracoval koncern, proč vyvíjet dva nákladné motory, když Ferrari bylo v F1 aktivní, pokračovalo s vývojem svého motoru...bohužel ten speciál skupiny C se také nikdy nedočkal ostrého nasazenní.
https://en.wikipedia.org/wiki/Alfa_Romeo_Tipo_1035
Pokud jde o tu Alfa 156 GTA, v třídě superturismo pro vozy s motorem do 2000 cm, mohli těžké použít Busso a nepřinášelo by to žádný benefit proti jiným lehkonohým čtyřválcům.
Jyrki
16. 1. 2024, 19:54 1obecně, jízda bez zapnutých světel by měla být řešena rázněji. To je dle mého vázné pochybení.
Jsem rád že povinné ručení budou platit třeba elektrokoloběžky. Nelíbí se mi některé věci kde se časem polevuje. Kola na chodníku kde jsou nebezpečená chodcům, vystavíme cyklostezky, ale pokud není silnice označena cedulí zákaz vjezdu cyklistů, tak je to doprovolné zda po ní cyklista pojede.
Tolerance k odbočování cyklistů doprava na značce dej přednost v jízdě. Ne, ten cyklista není placka vystřižená z lepenky co nic na šířku nezabírá. Zrovna dneska mě jeden pěkně namíchl. Zastavil autobus, dával mi přednost, bylo již šero a za tím busem naprosto neočekávaně se vynořil cyklista co si řekl, že doprava přece může najet bez problémů. O pár metrů dál silnice zúžená kvůli ostrůvku uprostřed. A policajti tohle nechávají být.
Dle mého není třeba měnit stále pravidla a přitvrzovat, stačí začít vyžadovat co už platí.
Jyrki
09. 1. 2024, 06:01 1do města možná, ale děti bych musel nechat doma. Do práce jezdím v 99.9% sám a mám to 15 km, takže by se dalo říct, v dosahu elektromobilu, ale cestou (kvůli času), vyzvedávám děti ze školky. To by asi zase běžěli za mnou.
Ale to pak vlastně dává ekologicky smysl i můj oblíbený Lotus 7, je to malé, lehké, nemá to obří motor, takže spotřeba bude proti dvoutunovému SUV taky někde jinde :-)
Možná by to dávalo smysl pro různé rozvozy pizzy apod. Ale ti většinou jezdí v elektromobilu typu Škoda Citigo apod, což takové smysluplné elektroauto docela je.