načítám data...

Jyrki

JménoJiří Krč
BydlištěProstějov
Registracepřed 4.1 rok.
Poslední aktivitapřed 51.2 min.
Příspěvků ve fóru1
Komentářů u článků86
Pozitivních komentářů u článků30
Negativních komentářů u článků11
Možnostinapsat zprávu

Poslední blogy

Get out&drive! 2

06. srpna 2022, 11:35 16 komentářů

road trip Repechy

GET OUT&DRIVE vol.4

04. září 2023, 20:28 0 komentářů

road trip Buchlovské vrchy od rozbřesku do setmění


Posledních 50 komentářů

Jyrki
09. srpna 2023, 19:41
1
Autíčkář se ptá: Staré auto pro radost, ano či ne?

Průměrný věk mého vozového parku je 29,82 roku. To nejstarší má 52 let, nejmladší 14 let (rodinný kombík, kterým jedu jen o dovolené, jinak jej jezdí žena a mě děsně nebaví), celkem 11 kusů, většina kolem 25-28 let. Mám úplně jiný problém, žena by ráda něco novějšího a já nevím co, nic se nelíbí, nic mi nevyhovuje, já bych se nejraději toho kombíku zbavil bez náhrady.
Pokud jde o bezpečnost, budu chytat mínusy jako Mechanik. Rád si zablbnu, ale snažím se to dělat rozumně, když mám prostor nebo si to nechám třeba na nějaké malé letiště, sraz, okruh atd.
Jinak taky neplánuju bourat a za dobu co jezdím, jsem nevyzkoušel k čemu jsou airbagy a jak by to moje auto dopadlo po nějaké srážce. Moderní auta neberu jako výhru, třeba široké A sloupky s airbagem se mě snaží zabít každý den, vždyť se za nimi za určité situace schová přijíždějící auto, u některých aut s brutálním sklonem předního okna a masivního A-sloupku i kamion. To je nebezpečné každý kilometr a moderní asistentni a airbagy to fakt nezachrání, ty jsou v té chvíli už úplně zbyteční.
Nicméně provozování starých aut má svoje úskalí a je pravda, že někdy to prostě měsíce stojí jen proto, že člověk hledá náhradní díl. To se stává a ne že ne. Ale stejně bych neměnil, zlatá stará auta.

Jyrki
25. června 2023, 20:06
0
Jak se staráte o svůj vůz?

mně to zatím moc netlačí, mám dva dobrý gumaře s kterými jsem spokojen a jezdím s důvěrou k nim, ne moc často, protože mám hotový sady a přehazuju celý kola. Ale ano, pokud pominu ty dva, tak jsem měl větší počet těch kde to byla tragédie.

Jyrki
24. června 2023, 18:05
0
Jak se staráte o svůj vůz?

nemám zouvačku a vyvažovačku na gumy, taky si zatím nedělám karosářskou a lakýrnickou, jinak už dělám vše sám

Jyrki
16. června 2023, 05:47
0
Peugeot 2008 1.5 BlueHDI EAT8: Až vyrostu, budu král

pod to se podepisu.
A k Peugeotu jen dodam, posledni opravdu pekny Peugeot byl 306 a 406.

Jyrki
22. dubna 2023, 20:02
-4
Peugeot 408 1.2 PureTech 130: Návrat k jednoduchosti

to byla recenze nebo recese?
830k za něco takového? Vždyť je to extrémně ošklivé, zvenčí i zevnitř. Má to ubohou 1.2 o třech válcích s turbem. A hovořit o jednoduchosti už jen při pohledu na interiér a výňatku z výbavy je úplně mimo. A na závěr srovnání s 404, naprosto směšné.

Jyrki
21. dubna 2023, 20:46
1
Cizeta V16T: Když chcete víc než dokonalost

Karle, já bych to s tím designem tak negativně neviděl. Když srovnám Diablo a Cizetu, na obou jsou designované prvky, které převyšují to druhé. Kdybych si měl vybrat, bral bych Cizetu...v kabriu

Jyrki
14. dubna 2023, 06:02
0
Jarní automobilová deprese

Krabe, já určitě nechci auto na "V" značkách. To je omezení, které nejsem ochoten akceptovat. Ale ano, místo EKO raději testace HV. Nicméně na bílé to půjde jen letos, od příštího roku, pokud mám správné info, tak auto bez Euro3 už JEN na "V"

Jyrki
11. dubna 2023, 17:59
0
Jarní automobilová deprese

Krabe, to máš pravdu, ale třeba ta Gamma je z konce 70.let, ta fakt není Euro3. A ono není moc aut na mém seznamu co plní Euro3 a výš.

Jyrki
10. dubna 2023, 12:17
3
Jarní automobilová deprese

já jsem stále v psychické pohodě a auta, stará, mě baví stále. Baví mě se v nich hrabat. Těším se na pěkné počasí, na květen kdy vyzvednu značky z depozitu k Deltě, Spideru (ještě včas dorazit rozdělané věci na nich), Karel vytáhne Mase a že vyrazíme opět na nějaký východ slunce.
Těším se, že dám na značky Gammu Coupé a konečně ji pořádně proženu a že letos stihnu nějaký ten sraz.
Manželka se mě ptala jestli se už těším na dovolenou. Asi bych se i těšil, nejen opět tím nejmladším, největším co doma je. 308 SW mě opravdu nebaví, vlastně žádné nové auto mě nebaví, Štve mě každá služební cesta, protože je Golfem, Scalou nebo nějakým podobným nesmyslem.
A vypadá to, že letos je poslední rok kdy na bílé značky jde dostat staré auto dovezené z Evropy, tak možná jen mám menší depku z toho, že spoustu snů už si vyplnit nestihnu. Ale to hned přejde a stočí se to k úvahám, že zbývá 3/4 roku a co by se dalo stihnout...

Jyrki
02. dubna 2023, 09:46
0
Proč je okolo aut tolik vášní?

pár pomatenců volá po zákazu aut, ale nenabízí žádnou alternativu. Já auta miluju, jezdím s nimi i čistě pro radost. Ale využívaj je musím i na cesty, které bych raději absolvoval jinak.
Rád a poměrně často jezdím na koncerty, většina jich je v Praze. V minulosti jsem hojně využíval vlak, hlavák je kousek o Lucerna Music Baru, Archy a jiných klubů. A večer člověk sedl na Košičan a jel domů, aniž by po celém dni v práci, cestě do Práglu a koncertě riskoval únavu a mikrospánek za volantem. Ale každý rok je to horší a horší. Poslední vlak jezdí v čas kdy člověk ještě stojí v klubu.
Takže teď už i tyhle cesty realizuje výhradně autem.
Pokud chtějí aby lidi využívali více hromadnou dopravu, museli by ji sakra zefektivnit.
Auto je zkrátka nenahraditelný pomocník, kdo proti němu protestuje, neví co dělat se svým životem a volným časem. Navrhuji taková individua pořádně zaměstnat.

Jyrki
04. března 2023, 09:59
0
Existuje ideální kokpit?

ono záleží co je to za auto, jiný požadavek bude mít na auto rodinné a jiný na auto pro radost. Osobně se nejlépe cítím v interiéru Alfy Spider 916. Ano, materiály by mohly být třeba kvalitnější, mám rád dřevo a tohle to nenabízí, ale stejně, usedám do ní nejraději.
Obecně nemám rád displeje, nemám rád, když mám některé informace, například o spotřebě, dojezdu, průměrné rychlosti apod. pak mám tendenci se hlídat, zvyšovat dojezd a snižovat spotřebu, nebo naopak u objemnějšího šestiválce zkoušet jaké nové maximum spotřeby a maximálky se dá dosahnout. A ve finále jsem z cestování jen víc unavený. "Hloupé" auto bez palubního PC je pro mě nejlepší a jízdu si víc užiju.
Nemám rád vestavěné navigace, většinou jsou k ničemu, špatně se aktualizují a zastarají. Když potřebuji navigaci, zapnu ji na mobilu.
Co v mnoha autech postrádám a rád sleduju, je tlak a teplota oleje. To je ostuda, že to v autech není a týká se to bohužel i mnou chválené Alfy 916.
Co mi vadí extrémně, to je nelogické ovládání mlhovek. Už jsem to tu psal a zopakuju to i nyní. Přední mlhovky řidič použít může, zadní musí. Někteří výrobci, a není jich málo, neumožňují zapnout zadní mlhovky bez toho, aby přední člověk neměl zapnuté taky. Já třeba přední nepoužívám vůbec, nevyhovují mi. Upřímně, raději pak poruším předpisy a nezapnu zadní, než bych rožnul ty přední, které mi vadí.
A při tom technologickém skoku který se udál, by se mohl některý výrobce zamyslet nad užitečnými funkcemi, například když mě někdo dojede zezadu nebo vjedu do města, aby zadní mlhovku automaticky vypnul, ať to nemusím dělat manuálně a neosplňuju řidiče za mnou.

Jyrki
18. února 2023, 10:18
0
Bazarový snílek: Vítr ve vlasech

a samozřejmě jsem zapomněl na jedno zajímavé auto. Starý Fiat 124 Spider. "Occasional rear seats" tam jsou. Je dokonce i zadohrab, krásný design by Pininfarina s boulema na přední kapotě, Lampredi Twin Cam, dřevěný dekor palubky. Fiat, který má opravdu šmrc a zvuk.
A střecha tam jde složit z místa řidiče jednou rukou.

Jyrki
17. února 2023, 22:06
3
Alfa Romeo Tonale: Na stylu záleží

No, upřímně, designově to sází na osvědčené styltistické prvky Alfy, které nemohou zklamat, přesto je to nevyvážené a zejména zadní část vozu se mi vůbec nelíbí.
A ačkoliv jde o Alfu, nechává mě naprosto chladným. Crossover opravdu není to co bych od Alfy chtěl mít. Pohon, k tomu se raději ani nevyjadřuji. A dnešní interiéry, to je téma k pláči u každého nového auta. Opět jedno auto, které ukazuje, jak je mi současná automobilová produkce cizí.

Jyrki
15. února 2023, 21:04
0
Bazarový snílek: Vítr ve vlasech

to sice je můj šálek čaje, ale není to moje cenová skupina. Upřímně, v téhle ceně už se dá koupit Lancia Aurelia B24 Spider, což je sice zase dvousedadlové auto, ale zase když bych postavil vedle sebe DS a Aurelii, vezmu raději ji :-D

Jyrki
12. února 2023, 15:01
0
Bazarový snílek: Vítr ve vlasech

Mně už 11 let dělá společnost přes léto Alfa Romeo Spider 916. Nesčetněkrát jsem hledal náhradu, objel jsem spousty aut, ale po jejich projetí jsem vždy došel k závěru, že bych si koupil Alfu Romeo Spider 916. A tak spolu bojujeme dál. Před novou sezonou mě ještě čekat vytahnutí almary, aktuálně totiž má zaseklou jedničku, která nejde vyředit. Už jsem trénoval na jiné almaře, abych si připomněl, jak se ta potvůrka skládá.
Z daného výběru se mi nejvíce líbí Lotus, ale nešel bych do něj. Přece jen, už nějaký ten rok mám doma i dvě děti a občas mě zamrzí, že když je chci svézt, a tím nemyslím cestu 600 metrů ze školky, kdy si oba sednou vedle sebe na jedno sedadlo, musím jet s jedním a pak s druhým. Kdybych teď reálně uvažoval o změně, tak vybírám nejspíše mezi Lancii Betou Spider a Alfou Romeo GTC. A jedna GTC mě teď v inzerci v Čechách řádně provokuje!

Jyrki
11. února 2023, 19:58
5
První svezení s Peugeotem 408 otevírá nerudovskou otázku

mě se na tom autě líbí jediná věc, a je společná pro všechna nová auta, laky. Jinak je to prostě ohavné.; Kam se poděla estetika? A zrovna Peugeot měl období, kdy dělal v běžné automobilové produkci jedny z nejpřitažlivějších aut. To bylo před tím, než se začal orientovat na ta nejhorší auta na světě.

Jyrki
09. února 2023, 17:18
0
Autíčkář se ptá: Opravitelnost nebo spolehlivost?

Karle, však víš jak to vidím já. Vždy volím srdcem a pokud na tom závisí výdělek, jedu to na počet, pořád je šance, že alespoň jedno zůstane pojízdné a ráno nastartuje

Jyrki
08. února 2023, 06:06
12
Autíčkář se ptá: Opravitelnost nebo spolehlivost?

ani jedno, kašlu na to, důležité je, jestli to auto mám na seznamu toho co chci.

Jyrki
02. února 2023, 20:54
0
Než Citroëny dostaly koule III: Té-áčko

ad Bavoraczech: já rozhodně další auto nepotřebuju :-D a 607 rozhodně nechci. Moje krevní skupina jsou primárně italové, ale C6, to je prostě umělecké dílo
ad Jaromír Soukup: ano, ten automat půjde k charakteru toho Citroenu lépe nez manuál, ale nejde k mému charakteru. Jak to bylo s automaty u C6 vím, a pro mě je to obrovské štěstí, mám těch aut poněkud mnoho a vím, že C6 bych V6 a manuálem neodolal.

Jyrki
31. ledna 2023, 19:44
0
Než Citroëny dostaly koule III: Té-áčko

to já nepopírám, ale díky tomu to není můj šálek čaje. Ale to je dobře. Takovou loď už bych měl problém někam zaparkovat.

Jyrki
31. ledna 2023, 18:31
0
Než Citroëny dostaly koule III: Té-áčko

já bych chtěl C6 s V6 v benzínu, ale mám smůlu, myslím, že se tam vždy pojil jen s automatem, což je pro mě no-go

Jyrki
28. ledna 2023, 19:28
2
Než Citroëny dostaly koule III: Té-áčko

díky za tento díl, zvlášť k 11TA mám zvláštní vztah, to auto měl můj děda a fotka mého otce právě u tohoto auta zdobí i mou dílnu

Jyrki
22. ledna 2023, 18:57
0
Co ve vašem novém autě nesmí chybět?

když jsem byl mladej kluk a udělal si řidičák, otec mi podal klíče od rodinnýho auta s tím, že rodinu teď vozím já a on si koupil dvousedadlové kupé :-)
pokud se bude historie opakovat, tak za 15 let může mít řidičák můj synátor, něco na odvoz rodiny dostane a já si konečně koupím Lotus 7.

Jyrki
21. ledna 2023, 20:58
3
Co ve vašem novém autě nesmí chybět?

a ještě, nesmí tam být nelogičnosti v ovládacích prvcích typu - nejde zapnout zadní mlhovka, aniž by se nezapla i přední. Dle legislativy se zadní použít musí, ale přední jen může.

Jyrki
21. ledna 2023, 20:44
3
Co ve vašem novém autě nesmí chybět?

manuál, atmosferický šesti a vícehrnek, klasický klíč - žádný vystřelovák, nesmí tam být xenony - protože s nima houno vidím, žádnou klimu - páč pak vždycky lehnu, šíbr, centrál - klidně bez dálkáče, stejně ho moc nepoužívám a radši zasunu klíč, zámek i na straně spolujezdce, analogový budíky včetně teploty a tlaku oleje, dřevěný volant a dřevěnou hlavici šaltrpáky, dobrý audio - 1 DIN umožňující snadnou instalaci aftermarket rádia - musí mít bluetooth, dobrá sedadla, mechanickou ruční brzdu, okna v elektrice, cyklovač stěračů a režim rychlého setření, žádné akustické nebo vizuálně upozornění na nezapnutý pás nebo možnost jeho vypnutí, absence palubního PC - když v autě je, stresuje mě sledování spotřeby, dojedu atd, po těch letech řízení jsem zjistil, že nejvíc si jízdu užiju když je to auto bez palubního PC.

Jyrki
20. ledna 2023, 05:46
6
Autíčkářův týden: České Auto roku jde do finále, minivan od Volva, důstojné rozloučení s DBS a upřímný Clarkson.

za mě má Jezza jednoznačně palec dolů. Místo omluvy měl přijít s ještě peprnějším prohlášením potvrzujícím jeho názor. Za pravdu by se měl každý bít

Jyrki
03. ledna 2023, 18:40
1
Na co se těším v roce 2023

Nové auto? Už se není na co těšit. Já nejvíc doufám, že se mi podaří přesvědčit ženu, že pošleme do světa to nejnovější co je doma, což je Peugeot 308 a zůstane mi tak jako nejmladší vůz Alfa 156 s Bussem z roku 2002 a pak průřez italy napříč dekádami od 1970...

Jyrki
24. prosince 2022, 22:15
4
Ferrari pod stromeček? Návrat Oltcitu? Světový mír? Jaká jsou naše vánoční přání

ja dostal o co jsem Jeziskovi napsal. Mahagonovy volant Luisi, naba do Lancie Gammy Coupe a drevena hlavice radici paky Luisi. A po dnesni ceste bych si pral, aby uz zacli opravovat silnice, tolik der neni ani v tureckym bordelu

Jyrki
09. listopadu 2022, 18:27
0
Autíčkář se ptá: Koupili byste si auto jen kvůli vzhledu?

Má zkušenost je taková, že nejlepší auta jsou právě ta, jejichž koupě byla naprosto iracionální.
Nakonec jsem skončil s naprosto různorodým vozovým parkem - mám auta dvou, tří, čtyř i pětidveřová. Sedany, kupé, kombi, kabriolet. Čtyř, pěti i šestiválec. Hladký i oturbený. Řadový, vidlicový i boxer. Objem od 1,6 po 3,0 litru. OHV i OHC. Dva nebo čtyři ventily na válec.
Auta kupuji především srdcem, to poslední co jsem koupil rozumem, mě po půl roce absolutně přestalo bavit, klíče jsem dal manželce a neskutečně mě sere, když na něm mám dělat nějaký servis.
Auta mě musí hlavně bavit.
Pár nejlepších zážitků se pojí s Karlem TB, třeba naše cesta pro 166 V6 TB. Po cestě jsme se teprve domlouvali, kdo že ji vlastně kupuje. Tehdy jsem mu ji nechal, protože odpoledne jsem měl dovézt Lancii Deltu a koupit dvě auta za den se mi zdálo příliš :-D
Jestli je auto které jsem naopak nekoupil a na které rád vzpomínám, jednoznačně Alfa 155 2.0 Twin Spark 8V. Byla to neskutečná hujda, hlavová opěrka ulomená a bouchala řidiče do hlavy, řadící páka zůstala v ruce, nefungoval posilovač brzd, spojka během 10 minut neskutečně smrděla. Ale byla to prdel, čirá radost. Nabídl jsem cenu odpovídající motoru, což nebylo akceptováno. Pokaždé když je nějaká 155 TS 8V v inzerci, jsem v pokušení.

Jyrki
27. října 2022, 18:35
2
Autíčkář se ptá: Proč si děláte na autě servis sami?

Dělám si téměř vše - od běžného servisu typu olej, svíčky po GO motoru, převodovky. Nedělal jsem zatím karosářskou a pak úkony typu geometrie na které nemám vybavení.
Auta mě nikdy neživila, je to pro mě relax a koníček. Dílnu mám u rodičů, babička si užije vnoučat, žena má čas pro sebe, já zrelaxuju. Děti si poběhají po zahradě na kterou musí přes dílnu, takže když tam pracuju, vidím i na ně a oni na mě.

Jyrki
06. října 2022, 20:55
-2
Autíčkářův týden: Maserati v novém, Alpine po dietě a ikonické Audi

já jsem asi opravdu dinosaurus. Poslední Maserati které mě opravdu oslovilo, bylo 3200 GT.

Jyrki
30. září 2022, 20:51
-2
Stará, nebo nová legenda... Co si vyberete?

tak hmotnostne je mezi GTV a Brerou 150-200 kg. To neni vubec malo.
Tuhost a komfort ma Brera urcite lepsi. To souhlasim, krasne to hladi nerovnosti, pusobi hodne jiste. Ale ta vaha tam citit je. A neni to takova zabava ji ridit. Auta na platforme Tipa byla hravejsi, byla takova spravne chuliganska. Na 916 mam rad mimo jine rizeni, posed. Ja vim ze te nepresvedcim, nectu poprve jaky mas nazor na 916 a podobne modely. Nikomu ta auta nevnucuju, ale zas tak spatna nejsou.
Ja bych se Brere, teda spise Spideru 939 nebranil, kdyby se dalo vybrat z motoru....byla doba kdy me to zralo dost, ale ta auta se mi dost okoukala, dneska uz me to tolik neboli a jsem rad za svou 916

Jyrki
26. září 2022, 20:34
0
Stará, nebo nová legenda... Co si vyberete?

VW v tomto byl konzistentní dekády a tak nějak to ostatní převzali. Ale Lancie teda zrovna není značka, která by držela tradiční pojmenování. Nástupce většinou nesl nové jméno.
A Delta III je auto, které budí otázky - je to hatch? Je to kombi? Při uvedení se hovořilo o crossoveru. Tam by vůbec nevadilo odchýlení se v pojmenování

Jyrki
26. září 2022, 20:25
-2
Stará, nebo nová legenda... Co si vyberete?

já teda na GTV/Spider (916) nedám dopustit. Pravda, v první verzi to mělo bídný interiér, ale od phase 2 už je ten pokojíček fajn. Phase 3 je nejlepší, ale tam už se mi nelíbí změny exteriéru.
Brera se dle mého názoru okoukala víc. Navíc je příliš těžká a těžkopádná. A není tam žádná vhodná motorizace. Nafta do těchto aut nepatří a benzín tam byl příšerný.

Jyrki
25. září 2022, 10:39
12
Bazarový snílek: Zimní projekt

Můj zimní projekt se jmenuje Lancia Gamma Coupé. Je doma cca týden. Což asi každý musí uznat, že je brutální nesmysl. Divím se, že při sjíždění z vozíku ji nevybouchl motor :-D
No a tímto nastal čas pustit pryč něco jiného....
https://auto.bazos.cz/inzerat/158043010/peugeot-406-coupe-30-v6.php
na ceně se dá domluvit. Zvenku je 406 Coupé pořád nádherné auto, třílitr má charisma a jede slušně (umí to i kolem 7 litrů, pro šetřílky), musel jsem ho mít a splnit si sen. Jsem moc rád, že jsem jej měl a jezdilo se mi s ním dobře, ale ač miluji francouzskou kinematografii, moje petrolhead srdce bilo a bije pro Itálii.

Jyrki
25. září 2022, 10:29
-3
Stará, nebo nová legenda... Co si vyberete?

máš sice pravdu, ale u Delty III ta unifikace byla největší a nejvíce viditelná. U Delty I je ten podvozek dost odlišný. Delta II má sice platformu Fiat Tipo, ale spousta prvků se nese od Bety, kde měla Lancie úplnou autonomii. A k Delte III se jméno Delta vůbec, ale vůbec nehodí. To auto bych akceptoval kdyby to byla třeba Lybra Nuova nebo to mělo ještě jiné jméno, ale jako Delta?

Jyrki
21. září 2022, 20:47
-2
Stará, nebo nová legenda... Co si vyberete?

Delta Integrale je jasne ta plakatova kraska. Ale Delta III? Vzdyt je to prodlouzeny Fiat Bravo.
Ale já bych tu měl jedno auto, kde se nemůžu rozhodnout jestli staré nebo nové. Fiat 124.
A těžké je pro mě se rozhodnout i stran Alfy Romeo Giulia. Ta z roku 1962 je méně zajímavá než ta nová. Ale na druhou stranu, Alfa Romeo Giulia Spider, to je úplně jiný level a jasná volba.

Jyrki
31. srpna 2022, 14:34
-1
Škoda Vision 7S: Kde už jsem tohle viděl?

Lancia Medusa

;ab_channel=PrzemekMichalak

Jinak k té Škodě. Dneska když se člověk projede po Evropě nebo podívá na nějaký nový film/seriál, Škoda je na každém rohu, rezignovat na Š fakt už nedává smysl, na to už musí každý být zvyklý. Možná je to jen další znak hyperkorektnosti dnešní doby a zbavují se spojení s Českou Republikou, s naším jazykem. Doufám, že to náš národ popudí a od koupě odradí.

Jyrki
28. srpna 2022, 21:52
2
Nejsmutnější věci za volantem

kolo jsem na cestě měnil tak 7 let zpátky naposledy, bylo to u Karlových Varů a byla to "radost". Po tom klíči jsem musel skákat pěkně dlouho a padlo mnoho neslušných slov. Ale povedlo se.
Nicméně dneska není moc časté, že bych řešil jakýkoliv problém na cestě a časy mých automobilových začátků kdy jsem měl Škodu 120 a na cestě ,měnil třeba lanko plynu nebo celý karburátor jsou dávno pryč.
Jinak pokud jde o moderní technologie v autech. Nemám je rád a v autě je nechci. Tempomat jsem téměř nevyužil, klima mi dělá zle a jsem z ní vždycky nemocný. Nemám rád ani palubní počítač, až časem jsem si uvědomil, že si jízdu daleko víc užiju když v tom autě není vůbec nic z těch moderních vymožeností.

Jyrki
17. srpna 2022, 05:42
2
Autíčkář se ptá: levné ale stylové auto pro potomka

"1Stylové auto co chci abych byl cool gansta street rapa boss of instagr3m. "

nechceš mě adoptovat? :-D Má to i výhody, jsem už vyjžděnej, takže nebudou moc stát opravy a nemělo by být potřeba nákup provádět opakovaně :-D

Jyrki
15. srpna 2022, 18:11
0
Redakční výběr: Auto na léto

me nejvic oslovilo to Ferrari. Moje leto je uz 10 let spjato s Alfou Romeo Spider (916), ale pokud by se mel kouknout po necem jinem, tak nejspise Maserati Biturbo Spider Zagato nebo Lancia Beta Spyder. Tj. strecha musi dolu, bez toho leto neni leto.

Jyrki
08. srpna 2022, 19:30
10
S kočkou v autě – rady pro začátečníky i pokročilé

Předně, já myslel, že 8.srpna je "Mezinárodní den ženského orgasmu." Ony mají svátky kočky dvounohé i čtyřnohé, zase jsem o něco chytřejší.
S kočkou mám nacestováno poměrně hodně - lodí, autem, letadlem. Nejdál to bylo Finsko, Švédsko. Já kočky choval a vystavoval. Pokud má člověk kombíka, ideální je do kufru větší bedna třeba 120x80 cm co se prodává na psa. Tam pak kočka může mít vodu, záchod, pelíšek, prostě vše co potřebuje.
Ale jde to cestovat i něčím menším. Vzpomínám si na cesty do Polska Fiatem Barchetta. Samo litr, bez střechy. Tak tam fakt nebylo kočku kam dát a člověk si dočasně na nějakou chvilku po dojezdu, udělal z přítelkyně / manželky či jiné ženy na její úrovni, invalidu. Ona ta přepravka na klíně za těch pár stovek kilometrů udělá své.
Když kabrio, doporučuji něco na styl Alfa Romeo Spider, kde za předními sedadly je prostor jak dělaný na kočičí přepravku. Ale těch cest moc nebylo, protože o Alfách moje, dnes už nebožka, tvrdila, že smrdí a dělalo se ji v ní špatně. Kočka byla jiného názoru, tak je jasné kdo se mnou žije ještě dnes a kdo ne, že?

Jyrki
02. května 2022, 20:17
0
Maserati Grecale: Stále stejně a přitom úplně jinak

Napadá mě jediné.....svatokrádež. Znásilnění jména. Uvnitř je to opravdu škaredý. Zrovna včera jsem měl tepovku hodně vysoko, i když se jednalo o staré 3200 GT, co na tom, že vnější klika dveří je shodná s Lancii Kappa Coupé, zrcátka s Alfou 166 a výdechy ventilace jsou v každé levné Alfě...ale tohle mě nechává naprosto chladným.

Jyrki
15. ledna 2022, 23:37
0
Co byste si letos na Autíčkáři chtěli přečíst?

Rád bych se nechal překvapit. Ale hlavně ať je to starší (už nevyráběné), ať je to víceválcové, tj. žádný plebejský čtyřválec, a nejlépe ať je to otevřené - jó, vítr ve vlasech...

Jyrki
10. ledna 2022, 20:42
3
Proč to ty mladý už vůbec nezajímá, ten motorismus?

Holt jsme doma divná rodina, dcera bude mít pět, synovi budou tři. Aut mám deset, na dílnu chodím ve čtvrtky a v neděle. Každej den přemýšlím čím pojedu tentokrát, na co mám chuť. Do toho mi kecá mladej, kterej už na to má vlastní názor :-D
Když auto pošlu rychle do zatáčky, razantně akceleruji, zezadu z dětské sedačky se začne ozývat brutální smích doprovázený slovy: "mně se to líbí."
Doma děti mají na hraní sedadla z auta, mladej se pod něj občas sklání a říká, že opravuje motor.
A dcera? Ta je evidentně taky postižená. Nedávno jsem projížděl inzerci na Bazoši, otevřel jsem inzerát s jedním motorem když přišla dcera, sedla mi na klín a povídá: "tati co je to za motor." Jen mě napadlo, holka, to je teda hodně špatný když v pěti letech uvidíš obrázek a přesně víš, že je na něm motor z auta.
Tož tak. A jak stále opakuji dětem...."Alfa V6, the best sounding V6 ever....this side of Maserati."

Jyrki
13. prosince 2021, 18:06
1
Jaká je ta nejatraktivnější polistopadová Škodovka?

určitě Tudor, i když se nevyráběl. A v závěru Felicia Kit Car

Jyrki
28. listopadu 2021, 19:09
3
Peugeot 504: Skutečná legenda

306, 406 - to byla éra, kdy Peugeot dělal jedna z nejkrásnějších aut. U 407 jsem byl plný očekávání, strašně jsem se těšil až přijde, až Peugeot ukáže novinku co zase vše vytře zrak. A dokonce jsem se hodně snažil si na těch autech něco pěkného najít a mít je rád. Ale nešlo to. Fakt ne. 407 je opravdu hodně nepovedé auto.
Jinak díky za článek, 504, zejména jako Coupé mám moc rád.

Jyrki
13. října 2021, 21:25
-1
Lexus LC 500 Convertible: Záleží na každém momentu

Auto je to krasny, ale chybi mi pocit lehkosti a vzdusnosti. V coupe je to prijatelnejsi nez v kabriu. Co nejsem schopen odpustit zadnemu autu, digitalni pristrojovy stit. Ja chci klasicke budiky a idealne zapustene v tubusech.
Svezt se? Proc ne. Vlastnit? Diky ne

Jyrki
17. srpna 2021, 21:44
0
Bertone Ritmo Cabrio a Fiat Barchetta: Italští hadráci

Barchetta byla moje prvni kabrio a mam na ni uzasne vzpominky. Docela to odnesla, provozoval jsem ji celorocne a i v mrazu a pri snezeni sla strecha dolu :-D az praskla zadni slida. V lete uzasna vec ty kliky - nadherne stylove. V zime? Boze, to byl boj dostat se do auta a nejednou jsem proste musel jet necim jinym.
Vevnitr spartanske. Jizdne neutralni az pretacive.
Na tech motorech je ten variator fakt pruser. Jede to slusne, ma to pekny zvukovy projev, ale jak se zacne ozyvat variator, tak je nadseni pryc, protoze traktor fakt rad neposloucham. Pokud si pamatuju dobre, tak ten motor vznikl zkracenim petivalce poprve pouzitem v Lancii Kappa.
Motor v Ritmu je z pera Aurelia Lamprediho. Ma puvod ve Fiatu 128, je krasne tocivy, Ty motory bez uprav davali vklidu 8000 otacek. Pomer vrtani zdvih jako u formule 1 :-)
Ja od Barchetty sel k Alfe Spider 916. Coz je stejny zaklad jako Fiat Coupe nebo Lancia Delta 2, je to mnohem dospelejsi, praktictejsi a vsestrannejsi auto. Pokud clovek nema prilis aut, je Spider 916 urcite lepsi volba. Pokud ma clovek na kazdy den v tydnu jinou karu, volil bych dnes zase Baru. Prave pro to jak prosta, jednoducha, naprosto neprakticka (fakt, treba to ze nejde otevrit zaroven kapotu strechy a kufr), ale je neskutecne zabavna.
Co nechapu, je kult MX5, to auto me nadchlo jedinou veci, ze jde z mista ridice, jednou rukou natahnout strecha, jaky kontrast hlavne k Spideru 916, kde pri nastartovanem motoru nejde otevrit kapotaz strechy....
Jinak k te Bare a schrance pred spolujezdcem, dala se dokoupit. Vytahl se airbag a dala se tam zamykatelna schranka ;-)

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Mustang Roush 2013
Ford Mustang Roush

2013 rok výroby
310 koní výkon
3 700 ccm objem

Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD 2007
Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD

2007 rok výroby
214 koní výkon
3 000 ccm objem

Dodge Challenger R/T 1970
Dodge Challenger R/T

1970 rok výroby
415 koní výkon
7 206 ccm objem

Mercury Grand Marquis LS 1989
Mercury Grand Marquis LS

1989 rok výroby
200 koní výkon
5 007 ccm objem