logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
avatar

Jiří „Jyrki“ Krč

BydlištěProstějov
Registracepřed 6.2 rok.
Poslední aktivitapřed 10.8 hod.
Příspěvků ve fóru1
Komentářů u článků173
Pozitivních komentářů u článků72
Negativních komentářů u článků15

Poslední blogy

Posledních 50 komentářů

3
Jyrki
2. 11. 2025, 18:30
Tatra 613: Příběh auta, které odmítlo jít cestou socialistické průměrnosti

původní chromka jak ji navrhlo Vignale bylo prostě dokonalé a každá další změna byla k horšímu. Čestnou vyjímkou v tomto je až T700, která se celkem povedla.

1
Jyrki
31. 10. 2025, 06:07
Pět zvuků, které znějí draze

poslouchám, poslouchám a občas se vyskytnou věci které poslouchám déle než bych rád. Chvilku mi trvalo přijít na ložisko horního uložení tlumiče na Lybře, objevilo se to po výměně spojky, před tím to bylo ok, takže jsme pořád hledal co jsem zapomněl stahnout nebo že to při tom nedal některý kuláč...
Na ženině Peugeotu 308 jsem nedávno přelisovával ložisko předního kola, nevydávalo sice ještě žádný pazvuky, ale mělo vůli. A bože, to auto mě tak štve. Ta těhlice není zrovna šťastně nadesignovaná a nemá moc ploše o který by to člověk zapřel při vylisování náboje. Byl to trochu boj a zase, jako vždy když na tom něco dělám, padala slova: "zasr***í žabožrouti."
S tím kolik mám aut, tak je kolikrát úsměvný, jak některý opravy jdou ve vlnách kdy v krátkým sledu dělám stejnou věc na x autech. Třeba teď ta ložiska kol, nedávno Delta, pak ta 308 v pondělí jsem to dělal na Gammě Coupé, kde se to dělalo fakt pěkně a teď mám na dílně Dedru. Tak dva roky zpátky jsem měl vlnu výměny chladičů - Spider, 156, Delta, výměna startérů - Kappa Coupé, Delta, taky altíky - Kappa Coupé, 156, Delta.
Ale mimo jízdy mám rád když se na autě můžu i zašpinit a opravit si jej. Ale jak už to bývá, jsou věci který člověk dělá raději a do kterých se mu nechce. Jsou auta na kterých dělá raději a do kterých se mu nechce...a co tak vidím, čím vyšší Euro norma, tím hůř se na tom cokoliv dělá. Když jsem dělal spojku na Lybře, tak jsem si říkal že to bude pohoda, ráno na to naběhnu, v poledne je almara venku a půjdu středit lamelu. Na euro2 verzi by to tak bylo, na euro3 už to trvalo o poznání déle - katy se přestěhovaly, přibyly lambdy - takže bylo potřeba shodit i vodní potrubí a povolit klimakompresor a těch různých držáčků co tam přibylo a jak se zmenšil třeba prostor pro vyndání startéru....fakt jsem v ten moment litoval, že nemám starší euro 2 verzi.

0
Jyrki
21. 10. 2025, 05:36
Zapomenutá elegance: proč byla obyčejná auta krásnější, než si pamatujeme

ve Vrbátkách je pán co má několik P405, v Kostelci na Hané je zase chlapík co má P406. Galanty a Safrany, Laguny jsem teda na prostějovsku moc neviděl. Já sám mám staré Lancie a jelikož jich mám hodně a nové auto nechci, každý den na prostějovsku zvyšuji v provozu jejich výskyt :-)

2
Jyrki
18. 10. 2025, 11:49
Zapomenutá elegance: proč byla obyčejná auta krásnější, než si pamatujeme

nad tou stříbrnou se opravdu zamýšlím. Ano, praktická je, ale zase z hlediska dlouhodobosti auta je výhodou, když to auto bude řvát, že potřebuje umýt :-D
Z hlediska vzhledu je stříbrná spíše nudná, ale že slušela jen Gullwingu je přehnané, Lancia 2000 Coupé si myslím že vypadala ve stříbrné taky skvěle a nebo také MG F s červenou střechou je úchvatné.

0
Jyrki
18. 10. 2025, 11:39
Zapomenutá elegance: proč byla obyčejná auta krásnější, než si pamatujeme

pár aut z devadesátek mám a v podstatě je to období kterým končím a novější auta nechci, já už nakupuju jenom směrem do minulosti.
Kdybych měl zavzpomínat na devadesátky a vypíchnout co by mě ještě oslovilo, tak Alfa 155 se mi líbí víc a víc a se starým alfáckým 8V twin sparkem nebo s Bussem to i pěkně jede a zní.
A pak Saab 900, nevím jak tahle značku tu teď zatím nebyla zmíněna.

0
Jyrki
1. 10. 2025, 19:29
Fiat 131 Mirafiori: Sen československých řidičů a poukaz na bezstarostné parkování

taky mě to vytočilo, nakonec jsem to ani nedočetl. Ten mýtus už se snažil rozptýlit kdekdo , ale žije si vlastním životem.
Vysvětloval to například i Jack v Number 27:

2
Jyrki
6. 9. 2025, 09:27
Retro okénko Petra Přikryla: Škoda 105/120 kdysi konečně dostala auto do každé české rodiny

Schade 120M ve výbavě L bylo moje první auto. Byla to zelená žába, motor udělaný, dostal písty z Dacie s vrtáním 73 mm, měla leštěné sání, ostřejší vačku...lítalo to celkem obstojně. Tu moji nicméně neustále trápila struna plynu, jestli v tom vedení byl nějaký problém a načal to nevím, ale strunu plynu jsem měnil snad každý měsíc, stála tedy 8 Kč, takže to nebolelo, ale taky to něco málo času stálo...Táhla k ventilaci kabiny to taky vzdala, kohout topení jsem pod palubovkou nahmatal a otevřel/zavřel ručně, dle potřeby.
Tohle mi teda nějak moc nechybí.
Později jsem měl Favorita 136, dostal HP Sporting podvozek, sedadla Momo s homologací, Sabelty pásy, motor převrtaný na 1490 cm (vrtání 78 a zdvih 78 mm jako tehdejší Felicia Kit car) a s tím už se dalo celkem pěkně povozit a fungovat (a díky většímu výkonu cca 66 kw to jezdilo i podstatně levněji než tovární 1.3 litr).

0
Jyrki
29. 8. 2025, 17:49
Lancia Kappa SW s dvoulitrovým pětiválcem: I dnes dokáže okouzlit svým jižanským charakterem

-1 za tu kacířskou myšlenkou. Jsem majitelem Kappy Coupé :-D
Kappa sedan mě nechává poměrně chladným. Coupé budí emoci, někdo říká "bachratá Kappa", ale to auto je své, každý detail na tom autě vypadá skvěle, ale je pravda, že když si člověk stoupne dál a vidí to jako celkem, vypadá to trošku těžkopádněji. Třeba ale interiér, tedy sedadla, jsou u Coupé jiný level než u sedanu a SW.
Z exteriéru se mi nejvíce líbí SW, ta barevná lišta přechodu střechy je boží, stejně tak se mi líbí záď a na SW netradiční vodorovné zadní světla, to se u SW nevidí.
V textu se píše jednorožčí Coupé, ale Coupátek se váli všude dost, tam to každý opatroval v očekávání růstu, ona už produkce 3265 ks slibovala možnost, že to auta bude vzácné....v reálu je dneska ale SW daleko, daleko vzácnější! Lidi to nejspíš utahali a sešrotovali, nebo to opečovávají jako raritku. Kolik je v celé Evropě SW v inzerci? V ČR jedna neskutečně předražená se základním motorem a jinak by se i v Itálii dali spočítat na prstech jedné ruky.
Nedávno se prodávala v rámci Lancia klubu červená SW 2.0 20VT a lituju, že jsem do ní nešel, myslím si, že dneska se zdá být SW výhodnější investicí než to Coupátko (které ale miluju a zatraceně dobře se s ním jezdí).

1
Jyrki
26. 8. 2025, 22:23
Automobilové facelifty, které se nepovedly

díky za to, už jsem to psal výše s těmi plasty, na Tatrovku jsem zapomněl. Ale ano, původní verze karosovaná Vignale byl nádherný kus auta a s každým "vylepšením" to auto bylo ošklivější a ošklivější

0
Jyrki
26. 8. 2025, 22:22
Automobilové facelifty, které se nepovedly

Alfa 156. První verze vypadala krutopřísně, ale ten facelift, i když to zjemnil a udělal tuctovější, tak to bylo hezké auto. A naopak v tomto období nastal přechod na Euro 3 motory a to rozhodně lepší nebylo. Výkon ubyl, přešlo se na elektricky ovládanou škrtící klapku, přibyla lambda, něco na tom dělat je fakt za trest a zlatá starší verze.
Takže ne, nesouhlasím, tohle obecně neplatí.

11
Jyrki
25. 8. 2025, 20:15
Automobilové facelifty, které se nepovedly

budu kontroverzní, za mě se nepovedl facelift Fiatu Multipla. První verze byla neskutečně emotivní-v podstatě ji každý musel milovat a nebo, pravděpodobnějí, nenáviděl. Ale ten facelift z toho udělal prostě tuctovku.
Když se podívám trochu víc do historie, tak v 80.letech se nepovedl prakticky každý facelift kde původní auto plné chromu (nárazníky, maska) bylo nahrazeno plasty. O to větší hnus to byl například u amerických verzí. Jako příklad bych uvedl třeba starou Alfu Spider (105/115).

0
Jyrki
22. 8. 2025, 18:56
Gordon Murray představuje nádherné supersporty. Bohužel už má vyprodáno

tak doháním backlog na YouTube a koukám, že je tam obě měl Harry Metcalfe:

;ab_channel=Harry%27sgarage

0
Jyrki
20. 8. 2025, 18:16
Gordon Murray představuje nádherné supersporty. Bohužel už má vyprodáno

paráda. Gordona jsem vždycky obdivoval a pro mě osobně je z inženýrů co prošli formulí 1 na stejné úrovni jako Colin Chapman. A lehce výše než Adrian Newey

1
Jyrki
1. 8. 2025, 21:48
Osm aut, která vypadala slibně, ale dopadla bídně

já se přiznám dobrovolně, na tu Fulvii jsem čekal a číhal a kdyby na trh přišla, určitě bych do ní šel. A i přes tu dobu MPV, věřím, že krásná Fulvia Nuova by byl prodejní hit. Ale to už se bohužel nedovíme. On Dialogos taky učaroval spoustu lidí, ale sériová Thesis už si ty kupce nenašla. Ale zase, Dialogos / Thesis bylo velké auto, které netahně doma v Itálii. Malá Fulvia by měla dle mého mnohem lepší šanci.A tohle auto si umím představit i s 1.4 T-Jet, který tehdy startoval ofenzívu a tyhle větší motory z rodiny Pratola Serra nahrazoval. Konec konců, původní Fulvie taky končila na objemu 1.6.

2
Jyrki
20. 7. 2025, 19:07
Jaguar Type 00 poprvé naživo. V Goodwoodu budil úžas - ale kde zůstaly klasiky?

nevím jestli to vypadá futuristicky, možná v 70.letech na úrovni Bertoneho Strase Zero apod., ale dnes už ani moc ne. Ale dle mého to nevypadá realisticky a použitelně. Spíš mi to připomíná kresbu od AI.
A kampaň k tomu zvolili skvěle, vypadá to taky bezpohlavně.

0
Jyrki
19. 7. 2025, 09:50
Škoda 200 RS na vlastní kůži: Nejzajímavější er-esová škodovka, co kdy spatřila světlo světa

ano i ne. Menší motor by měl mít menší spotřebu, ale taky záleží, jestli se uskromní řidič. V minulosti jsem měl auto s objemem 1,3 litru a jezdil jsem s ním za 8,5 litru. Když jsem ten motor převrtal na 1,5 litru, jezdil jsem o litr méně. Více výkonu a točivého momentu se zkrátka projevilo. Ale jasně, pokud ten motor není přetěžovaný a jízda se tomu uzpůsobí, menší motor bude mít menší spotřebu...ale já osobně na to nervy nemám.

0
Jyrki
21. 4. 2025, 23:56
Lancia Thema 3.0 CRD: Limuzína za pár korun

Honzo, první Delta měla zajímavé verze už před Integrale. Už samotná GT verze byla zajímavá a ta rozhodně nepřišla po 10 letech. Na obyčejnou Deltu si dneska nikdo prakticky nevzpomene, z inzerce vymizela nebo se stala základem pro přestavbu. Takže ano, pro většinu lidí to auto definuje právě ta ostrá verze. A to samé platí pro ve velké míře pro druhou generaci, tam je taky vyhledávanější široká verze.
Ale v obou případech to byla čtyřmetrová auta, vizuálně dosti odlišná od Fiatů, z kterých vyšla.
S tou Octavkou je tro trochu mimo, od chvíle kdy škodovka oživila označení Octavia, si Octavia uchovala jistý designový a koncepční ráz.
Třetí generace Delty ale už není klasický hatchback, sama značak hovořila o tom, že Delta III je v podstatě jistý crossover, výrazně narostla a zajímavá verze tam nepříšla vůbec žádná. A jestliže mechanické skupiny u Fiatu byly sdíleny, tak z vnějšku a v interiéru ta auta byla svébytná. Ale u Delty III už tohle úplně neplatilo, ano, odlišovala se použitými materiály.
A stejnou chybu dělají znovu s novým "Ypsilonem". To auto je taky naprosto jinde než předchůdci a prodej to odráží. Ypsilon byl malé auto do města, Delta kompaktní hatchback.

-1
Jyrki
14. 4. 2025, 05:56
Lancia Thema 3.0 CRD: Limuzína za pár korun

myslím si, že kdyby volili jiné jméno než Delta, ta kritika by nebyla tak ostrá. Vzbudili tím jménem příliš velké očekávání a charakter auta se tím jménem neslučuje. Cost saving nám tu postoupil hodně i do interiéru, výlisek palubky je v podstatě totožný. Jediný zajímavý motor byl v podstatě 1.8 DI, který se ale pojil s absolutně nesmyslnou převodovkou.
A ze všeho nejhorší byl vzhled. Zezadu to auto celkem ještě šlo, ale zepředu to bylo extrémně ošklivé a nevyvážené. Delta s takovým převisem?
Přitom ještě v konceptu to nevypadalo zle
https://www.carbodydesign.com/archive/2006/09/10-lancia-delta-concepts-gallery/Lancia-Grantursimo-Stilnovo-Concept-2.jpg

https://eu1-browse.startpage.com/av/anon-image?piurl=http%3A%2F%2Foldconceptcars.com%2Fwp-content%2Fuploads%2Flancia_granturismo_stilnovo_concept_12.jpg&sp=1744602836T148e86d4550da55d2f82b034e85c491f5e1b793d1a7edac9677cdbb43957a4a5

https://eu1-browse.startpage.com/av/anon-image?piurl=https%3A%2F%2Fwww.carbodydesign.com%2Farchive%2F2006%2F09%2F10-lancia-delta-concepts-gallery%2FLancia-Grantursimo-Stilnovo-Concept-1.jpg&sp=1744602836T4bc4c34f12dd15a48e077d55da5d901b717ab84e1ede9db2c266a158fdec2565

-1
Jyrki
12. 4. 2025, 21:09
Lancia Thema 3.0 CRD: Limuzína za pár korun

pro mě, jako skalního fanouška značky, je toto období jedním z nejtemnějších v historii značky. Chrysler 300 prodávaný jako Lancia Thema, Chrysler 200 jako Lancia Flavia, prodloužený Fiat Bravo, který se na trhu nabízel jako Lancia Delta 3 se v Anglii nazýval Chryslerem....
U Themy byla vlastně jediná motorizace která mě zaujala, byla to 3,6 V6 Pentastar, ale ta sem nedoputovala....extrémně mi vadí absence manualu a důvodem proč do ni nejít je ta zmíněná a opěvovaná výbava...
po uvedení Lancia Themy jsem si vlastně řekl, že lepší by bylo značku nechat odejít než parazitovat na jejím kultu a se všemi těmi roky navíc se to nezměnilo.

0
Jyrki
3. 3. 2025, 23:01
Výměna motoru v domácích podmínkách: Dobrý nápad nebo cesta do blázince?

Lukáši, gratulace. Chce to udělat další krok a poskládat si motor sám.

0
Jyrki
3. 2. 2025, 19:39
Fiat Panda: Kouzlo jednoduchosti | 1. díl

Já teda Pandu neměl, ale Uno ano a mám na něj velmi příjemné vzpomínky. Verze SX 75 i.e., pohodlné, dobře vybavené a spousta místa na malém půdorysu. Když se vdávala sestra, k cukrářce na pečení jsme vezli krabice a suroviny Unem zaskládaným po středu. Zpět se to vezlo větším hatchbackem, počet krabic stejný, ale vlezlo se to až když dostal nálož spolujezdec na klín a držel 3 bedny celou cestu na kolenou.
Když jsem pak po 15 letech viděl to svoje Uno v inzerci na prodej, hodně jsem váhal zda se ho zase neujmu.
Jo, to byla doba kdy Fiat ještě dělal opravdu zajímavá auta.

0
Jyrki
15. 1. 2025, 05:55
Fiat Strada Malibu: Tažný oslík z Brazílie

díky. Škoda, že jsi neuvedl kontakt na toho velvyslance :-) K tomu číslu se mu pak ještě něco zjistit podařilo?

1
Jyrki
13. 1. 2025, 19:36
Fiat Strada Malibu: Tažný oslík z Brazílie

to mě zajímá. Komunikace, termín dodání, jiné. Teď jsem něco hledal na Dedru 1.6 MPI a našel jsem jen Čínu s minimálním objednacím množstvím 1000 ks nebo Brazílii. Neměl jsem na to koule. Nakonec jsem po dlouhém hledání našel tady v Evropě starší kus. Ale příště se může hodit...

0
Jyrki
6. 1. 2025, 16:51
Michael Schumacher: Kontroverze, talent, legenda | Díl 1.

s Raikkonenem v jednom týmu to ale riskovat nechtěl. Ale jsem rád, že se vrátil s Mercedesem a dostal za uši od Rosberga.
Ale to je asi tak vše.

1
Jyrki
5. 1. 2025, 13:22
Michael Schumacher: Kontroverze, talent, legenda | Díl 1.

Nesnášel jsem ho, v té době jsem fandil Hillovi, pak Hakkinenovi a Villeneuvovi.

0
Jyrki
17. 12. 2024, 18:42
Tři dobrá auta, která nikdo nechce, a dvě špatná, jež kupují všichni

Multipla je neskutečně ošklivá a to platí hlavně zevnitř, ale praktičností to vynahrazuje. Cyklisti ji milují, kola se dají strčit dovnitř a odveze pořád 3-4 lidi.
Facelift, jako prakticky vždy, to akorát pokazil, celkově to auto přiblížil mainstreamu, ale to už ztratila punc originality.
Někdo tu psal, že 1.6 16V byl dýchavičný motor, ale já myslím, že na Multiplu v pohodě stačil a pořád to byl celkem nenáročný motor se zajímavým charakterem.

0
Jyrki
2. 12. 2024, 05:59
Nová Cupra Garage: Je Cupra poslední značka, která vyrostla z motorsportu?

vedení VW nejednou veřejně hlásalo, že vidí Seat jako konkurenta Alfy Romeo. A s tím zaměřením Cupry se to nabízí.
Možná někomu imponuje právě i mládí té značky, mladí se občas bouří proti zavedeným pořádkům a chtějí spíše to nové.
O kolik válcuje Cupra Alfu v modelech nedokážu posoudit, nová auta mě vůbec nezajímají a nesleduji je. Svůj vozový park jsem se rozhodl zúžit a nabídl jsem to od nejmladších aut.

1
Jyrki
18. 10. 2024, 05:52
Tesla představila dva nové autonomní vozy. Dočkáme se jich ještě v této dekádě?

silně mi to přípomíná vítěze německého testu, který jsem si v minulosti pořídil. Spokojen jsem byl asi 2-3 vysávání. Postupem času jsem zjistil, že zastvuje na koberce se středním vlasem, kde byl náhlý přechod barev a tvrdil, že potřebuje odstranit překážku.K tomu přidalo, že velmi záhy mu selhávala navigace a úklid se prováděl na spot režim, kdy z výchozího místa provedl úkli v obdélníku - 1 metr napravo, 1 metr nalevo, 1 metr dopředu. Takže jsem jej přenášel a pouštěl tak, aby to cca navazovalo. A když z tohoto výchozího bodu kam jsem jej postavil začal místo dopředu jezdit nevyzpytatelně a úklizet třeba random za sebou nebo 5 metr z výchozí pozice, tak jsem jej přestal používat. Nakonec letěl do sběrného dvora a dodnes vysávám "postaru".A když si na něj vzpomenu, tak vysávám s úsměvem.
Ale nebuďme předpojatí. Doprava, ulice, záplava značek a nevyzpytatelní chodci a cyklisti jsou něco úplně jiného než nástrahy bytu/domu.

1
Jyrki
4. 10. 2024, 21:25
Deset vzpomínek na "obyčejný" Top Gear

je jich celá řada, ale jako první se mi vybaví Well aged Scotch, kde prohání X1/9, Alfu GTV6 a Lancii Gammu Coupe.
A teď když jsem to napsal, některé Gammě vybouchne motor :-)

0
Jyrki
20. 9. 2024, 19:24
Yamaha ve světě aut: Když se motorkáři spojí s motoráři

jj. poslední rok Yamahy, nicméně ten motor byl převážně Judd. A byla to tuším jen 2 kola co je dělila od vítězství.
To možné spojenectví s Volvem by mě neudivilo, přece jen, Arrows tehdy vedl major Tom, který mezi cesťáky se svým týmem operoval Volva 850, což byla pěst na oko, byla ve verzi kombi.
Škoda toho, moc se jim to vítězství přál. Ale už od dob vzniku se o Arrowsu říkalo, že spíš peklo zamrzne, než by Arrows vyhrál závod

1
Jyrki
20. 9. 2024, 05:52
Yamaha ve světě aut: Když se motorkáři spojí s motoráři

každému se vybaví něco jiného. Když se řekne Yamaha, mně se vybaví 1997 Yamaha OX11C engine, a variant of the Judd JV engine a

;ab_channel=ChampionsofMotorsport

1
Jyrki
17. 9. 2024, 05:48
Alfa Romeo Junior: Nejmenší, nejlevnější a už teď slavná Alfa poprvé naživo v Česku

a pak člověk ve městě v nějakých užších uličkách potká tuhle krabici, vidí jak s tím dotyčný bojuje, jede s tím jak s hnojem, protože se bojí, aby celé ulici neorval zrcátka na jedné či druhé straně, Pokud s tím vůbec zaparkuje, tak vedle něj už člověk auto dá, jen když si celé osazenstvo vysedne a za volant usedne aroktička s řidičákem, která z roho vyleze i při téměř nulovém úhlu otevření dveří. A člověk si v takové situaci říká: "proč si to kurva vůbec někdo kupuje?"

0
Jyrki
15. 9. 2024, 19:11
Ptejte se Vojtů: Stylovka na každý den?

Peugeot 406 Coupe jsem měl s motorem V6 140 kw. Svezení to není špantný, zvuk to nemá špatný. Ale interiér citelně zaostává za exteriérem. A působí těžkopádně.
Nicméně když je řeč o komfortní stylovce, co Lancia Kappa Coupé? V nabídce je teď klubová 2.4 20V atmosféra (viz odkaz níže). Není to trhač asfaltu, u Kappy Coupé je to vlastně základní motorizace, ale je spolehlivá a servisně celkem nenáročná. Já mám Kappu Coupé 20VT, což je samozřejmě jiný kalup, ale kromě pohonné jednotky v tom nejsou rozdíly a Kappa je velmi komfortní, pohledná a nečekaně praktická.
https://auto.bazos.cz/inzerat/190992406/lancia-kappa-coupe.php
Sice v zadání bylo, že to nemá být kombík, ale když už jsem zmínil Lancii Kappu, tak SW je za mě stylovka. Lišta střechy, s vykrojením do sloupku C s logem Pininfarina, zadní partie. Moc se jich neudělalo, ve verzi 3.0 V6 nebo 2.0 20V si myslím že je to peckovní youngtimer. Ale sehnat ji, je ještě těžší než u kupé.
V rámci cenového rámce bych uvažoval o Alfě GTV, model 916. Zde je nutné zůstat nohama na zemi, v této ceně je to buď dvoulitr nebo max V6 zprzněná plynem, co to má za pár....ale ten čtyřvál nezní a nejede špatně.
https://auto.bazos.cz/inzerat/188967150/alfa-romeo-gtv-coupe-20ts.php

0
Jyrki
14. 9. 2024, 19:09
Alfa Romeo Junior: Nejmenší, nejlevnější a už teď slavná Alfa poprvé naživo v Česku

Stačí 5krát stisknout Ctrl a - a mám na to hned lepší názor.

1
Jyrki
13. 9. 2024, 19:43
Bazarový snílek: Levný daily kabriolet

ale to odporuje zadání například v tomto: "nouzově by se sem měl být schopný vmáčknout třetí pasažér"

1
Jyrki
4. 9. 2024, 20:56
Lancia 2000: Nenápadná, ale neobyčejná

zemi původu :-D a podobný vzhled. Jinak jsou odlišné jak jen auta mohou být. Boxer versus řaďák, přední pohon versus transaxle atd. atd.
Mimochodem, co tu nezaznělo, Lancia Flavia a 2000 měli boxer s rozvodem OHV. Někde jsem chybně četl o Gammě, že měla další evoluci tohoto boxeru, což je nesmysl, Gamma měla úplně nový boxer s rozvodem OHC. Z hlediska zvuku, OHV boxer má něco do sebe

;ab_channel=1600VeloceMarketplace

3
Jyrki
1. 9. 2024, 21:38
Lancia 2000: Nenápadná, ale neobyčejná

Po nějaké době zase Honza překvapil a potěšil. Lancii 2000 mám rád, zejména ve verzi HF Coupé, kterou sám mám, byť čeká na navrácení zašlé slávy. Je to tak krásná, jak jen Lancia může být. Měla i další prvenství. Větrák chladiče zde poprvé není pohánět nuceně z hřídele motoru, ale elektricky. V dobovém prospektu to Lancia hodně propagovala.
A ano, byl to facelift Flavie, kdy auto vlastně od sloupků A po C zůstalo stejné, ale dostalo novou příď a záď. I z toho důvodu tam zůstala ta zastaralá listová pera.
Mnoho lidí říká, že je to poslední pravá Lancia. Síla plechů, kvalita zpracování to potvrzuje. Na YouTube třeba bylo vyzdviženo, že overengineeringem je například kapota jištěna plynovými vzpěrami a ještě i mechanickou podpěrou.
Nicméně poslední opravdu svébytnou Lancii byla dle mého opravdu Gamma. Vlastní podvozek, brzdy super-duplex a vlastní pohonná jednotka. Na Gammě toho opravdu z Fiatů moc nenajdete, pokud tam vůbec něco je. Ale kvalita zpracování a materiálů už je cítit cost savingem, interiér už je fádní, i když sedadla jsou tvarově pěkná a opěrky hlavy na Coupé jsou velice elegantní. Gamma také už má nápravu, kterou v další modifikací převazala Delta. Však také jízdní vlastnosti Gammy jsou vyzdvihované.

2
Jyrki
25. 8. 2024, 19:31
Která automobilová značka je vašemu srdci nejbližší?

současná auta mě nezajímají a novou nabídku vůbec nesleduji, já si jen opečovávám svůj vozový park. A pokud se podívám směrem dozadu, tak Lancia a Alfa Romeo.

0
Jyrki
15. 7. 2024, 05:44
1999 Fiat Barchetta: Silniční loďka, jež umí plout krajinou i pobavit

Zmocnila se mě nostalgie. Báru jsem měl řadu let, byl to můj první kabriolet a mám na ni hezké vzpomínky, byla zábavná a velmi spartánská. Ta 1.8 ji slušela, pokud byl ok variátor, měla i pěkný zvuk.
Nějakou dobu jsem s ní fungoval jako s jediným autem a zažil jsem s ní zimní období, každý se mě ptal, jestli se to vůbec pod střechou vytopí. Vytopilo se to úplně v pohodě a rychle, pokud nebyl vlhký mráz a člověk se do auta dostal.
Servisovatelnost byla naprosto ok, pokud člověk nepotřeboval plechařinu. Ve 140 km/h vzít předkem zajíce byl docela drahý špás, ale opravit to šlo. Dnes by to byl asi zatraceně velký problém, taloši origo náhradními díly podporují svoje auta většinou legislativně nejkratší nutnou dobu.

0
Jyrki
8. 7. 2024, 22:47
Škoda Kamiq Top Selection 1.5 TSI: Auto na důchod

Koukám na rozměry a to auto je vlastně menší než jsem si myslel a než na co vypadá. Tím se pak i vysvětluje ten malý zavazadlový prostor, i když do dnešních dnů jsem si myslel, že moderní krabicoidní SUV auta mají posed jako na záchodě a díky tomu více místa nejen pro cestující, ale i pro zavazadla, ale jak zjišťuju, kdyby si tohle koupil tchán, tak brambory mu zase povezu v Lancii Kappě Coupé, protože s Kamiqem by jel dvakrát.
Takže praktické není, hezké taky ne. Co se mi na něm vlastně líbí? Možná tak spotřeba.
Ale za jakou cenu? "Millerov cyklus, vypínanie valcov, plazmové nauhličenie stien valcov, premenlivá geometria turba, viac okruhové chladenie, takmer dva krát vyššie vstrekovacie tlaky", o to bych se starat teda rozhodně nechtěl.

2
Jyrki
26. 6. 2024, 18:57
Maserati Grecale Folgore: Elektřina v Maserati, je to tady

"Optimista: "V dnesni dobe muzete mit SUV od jakekoliv znacky"
:-D :-D"

pár trendseterů / pózérů si začne kupovat SUV, automobilky je začnou tlačit do prodeje, protože nechtějí, aby jim ujela vlna. Obyčejní smrtelníci, kteří koupí v podstatě cokoliv, se přizpůsobí. A lidi co mají auta fakt rádi nemají z čeho vybírat.
Jelikož nic než SUV na trhu není a ve městech překáží, jsou trnem v oku politikům, ekoaktivistům a dost dobře všem, začnou je města regulovat.
Sebevražda automotive odvětví v přímém přenosu.
Opravdu nevidím jediný benefit na tom, že se dá vybrat SUV od jakékoliv značky, když v jiných segmentech není nabídka prakticky žádná.

1
Jyrki
18. 6. 2024, 22:18
1966 Jaguar E-Type: V češtině není superlativ, který by dostatečně popsal dojmy z tohoto auta

kamarád je milovník Jaguárů a E-Type zrovna moc nemusí, možná kvůli tomu jak je adorován, z jeho pohled asi příliš. Ale já to auto miluju, líbil by se mi tedy v jiné barvě, a ano, vím že to není british racing green, bral bych ho v červené.

0
Jyrki
18. 6. 2024, 18:50
Autíčkář se ptá: Je lepší jedno dokonalé auto, nebo více nedokonalých?

roadster a pro deti najit hlidani :-D

1
Jyrki
31. 5. 2024, 06:07
Autíčkář se ptá: Jak by vypadalo vaše ideální auto pro každý den?

Lotus 7 a protože jsme čtyřčlenná rodina, tak dva :-D
Ale aby žena nenadávala, tak spíš něco jako Lancia 2000 HF Coupé, ale hodil by se hlubší kufr. Třeba jako má Kappa Coupé, mimochodem, tou jsem dostal tchána, chtěl dovézt brambory, 7 pytlů, já jich tam dostal 9. Nevěřil mi, prý to coupé nemůže mít větší kufr než jeho rodinné auto, kam dostal 4 po složení. Tak proč ne. Kappa Coupe s motorem 3.2 V6 a manuálem. Světlá kůže uvnitř, světle modrá zvenčí, dřevěný volant a místo plastů imitujícíh dřevo bych prosil pravé dřevo.

0
Jyrki
27. 5. 2024, 00:12
Alfa Romeo 145: Setkání světů

Zajímavé auto, design spíše trošku kontroverzní. Ale motor Twin Spark je i přes svou pověst velmi dobrou volbou, má příjemný zvuk, pěkně jde do toček a táhne pěkně v celém spektru otáček. Pro mě je ideální 145ka černá, s koženým žlutooranžovým interiérem Momo, samozřejmě ve verzi QV, to je pak velká paráda. Musí to být pozdější verze, strmější řízení tomu opravdu pomohlo...
Velkou výhodou je, že jdou vyklopit zadní okýnka.

2
Jyrki
30. 4. 2024, 19:40
Tato auta zrají jako víno: Modely s nadčasovým designem, který vypadá skvěle i po letech

to ze je jednicka krabicoidni, to je jasne, ale je to nejkrasnejsi krabice na svete. Tedy rozhodne ve verzi Integrale. Ctyri kula svetla, nadherne vyvevede otvory v narazniku, siroke blatniky vpred, vzadu, prolis a rozsireni zadnich dveri. Radost pohledet.
A dvojka, kdyz je siroka, je na tom podobne. Neni to takova hitparada jako jednickova Integrala, ale ma smrnc. Ale pokazili to u poslednich rocniku, dvojce nesluselo 100% lakování, byl tam skvělý kontrast s černými plasty některý dílů, třeba právě toho mezi zadními světly.

0
Jyrki
27. 4. 2024, 20:41
Tato auta zrají jako víno: Modely s nadčasovým designem, který vypadá skvěle i po letech

já jsem fanoušek Lancie, mám jich doma osm. Ale Delta III prostě ne. Ještě než přišla na svět, těšil jsem se na ni jak blázen,obdivoval jsem koncept GranTurismo
http://www.conceptcar.ee/ru/106-lancia/3234-lancia-granturismo-stilnovo-concept-2003.html
ale s oficiálním představením příšlo brutální zklamání. Snažil jsem se přesvědčit sám sebe, že se mi musí líbit, je to přece Lancie. Ale nikdy se mi to nepovedlo a je to jedno z mála aut se znakem Lancie, o které nestojím. Na tom autě je hezká jen ta záď, Z ostatní úhlů se na to nedá dívat, zejména ne na příď, která faceliftem ještě víc utrpěla. Z hlediska motorizací tam není nic po čem by člověk toužil, možníá tak 1.8 TBI, ale ta se pojí s neakceptovatelnou převodovkou.

-1
Jyrki
12. 4. 2024, 21:10
Nové Milano je mnohem "alfovitější", než se na první pohled může zdát.

Chodci jsou postradatelná skupina předurčena k zániku. Postupně mizí na e-koloběžky, e-kola, hoover boardy a jiné postředky, v budoucna pak jistě na raketové boty a nebo teleportér.
Kdy už konečně Greta řekne, že záchrana planety je důležitější než ochrana zdraví lidí a v souladu s tímto poselstvím a přesvdčením začneme zase dělat placatejší kary, s menší čelní plochou a hlavně nižší hmotností?
S Milano je obohacením výrobního programu? Nebo nahrazuje Stelvio, Tonale? Bylo období, kdy Alfa měla v portfoliu snad 4 auta (147, 156, 166 a Gtv) a já chtěl všechny, a teď mají modelů...a vlastně nechci žádný. A nemám pocit, že ten odklon toho co chtějí fandové Alfy k tomu co chce BFS (běžný Franta spotřebitel) by jim přineslo růst a komerční úspěch.