Marek „Blix“ Duží
| Bydliště | Ostrava-město |
|---|---|
| Registrace | před 8.0 rok. |
| Poslední aktivita | před 18.6 měs. |
| Příspěvků ve fóru | 6 |
| Komentářů u článků | 94 |
| Pozitivních komentářů u článků | 29 |
| Negativních komentářů u článků | 0 |
Posledních 50 komentářů
Francouz nikoho nekopíruje.
A nikdo nekopíruje francouze.
Souhlas s těmi jízdními vlastnostmi, měl jsem sedan V6 a ikdyž jse mi po tom autě dodnes stýská, střed težište byl snad nekdě před volantem, 2.2i a 2.0 tubobenzin byly mnohem mnohem vyváženější a zároveň pohodlnější.
ABS, protiprokluz i kontrola trakce jsou třeba už v E90 z 2007 na takové úrovní, že má člověk pocit že vlastně nic nedělají. Když to vypne tak zjistí že neumí řídit. Naproti tomu Volvo V50 z 2011 nechá vždy sekundu průser průserem a pak ho teprv řeší, asi aby byl řidič vděčný? :)
Elegantní to moc není ale má to ty správný tvary, BMW 2 GC mě uráží tedy mnohem víc, bohužel je potkávám denně.
Klidně to při stylu jízdy furt plnej může žrát i takový nesmysl, když se to bohatou směsí snaží neupéct motor nebo nespálit katalyzátory. každopádně to nebude standart.
330Xi váží úplně stejně, ale zase nemá motor na čumáku. U 159 byla blbá kombinace váhy a nabídky motorů. Být 1.8tbi dostupná už od uvedení na trh asi by byla 159 přijata líp.
70kw 5kvalt nemá dvouhmotu, 81kw 6kvalt má dvouhmotu; je to rozdíl jak prase. 70kw dunění a vibrace v celém autě, 81kw jen drnčivý zvuk tříválce při plném plynu.
Není zhovadilost 2 odkaz na původní Pumu? Pamatuju si že tehdejší fiesty neměly palubku podsvícenou, ale nasvícenou. Na bílé budíky svítila zepředu zelená žárovka a vypadalo to dost podobně :D

První Miata NA6 měla skutečný budík tlaku oleje, bylo na něm hezky poznat kdy se ohřeje olej. Později to nahradili atrapou. Nelineární teploměr ale měly od začátku. Skutečně ukazující teploměr jsem měl na alfě 156 a nebylo to k ničemu, lítalo to nahoru dolů podle toho jak se otevíral termostat a tak.
Vždy jsem lil přesně podle specifikace než jsem koupil Volvo V50 a na předepsaný olej Ford Formula 5W30 auto žralo litr oleje na tisíc , po roce mi to nedalo vyměnil jsem za Mobil 1 5w50 a dva roky papá 0.2 na tisic.. Bávo než jsem vyměnil poprvé olej nežralo nic a na předepsaný papá. U těch vylítaných aut už bych nebral slovo výrobce za svaté.
Servisy me vyléčily hned na prvním autě, kdy vyměnit přední tlumiče, spojku a reps zadní nápravy byl 3x měsíc reklamací. Na Citroenu Saxo proboha. Pak už jsem nakoupil nářadí a dělal vše sám.
Nesnáším tu servisackou klasiku že na faktuře pracoval za 100kč na hodinu a díly jsou 4x dražší jak v maloobchodu...
Ten tlumič se vpředu lépe chladí protože vzadu mu ho opékaly ty svody :)
Ten článek má být o Boltu, ten dojezd tam nesedí na Volta.
Já měl takhle Volvo V50 (po fl) a BMW E91 (před fl), volvo mi přišlo všude takové trochu mimo a neintuitivní, zatím v bmw mi připadá že ti vývojaří tím autem fakt jezdili. Ale vysvětlit to nějak moc nejde.
Já měl třeba rád kliky na dvoudvéřovém saxu, dveře se otvíraly jedním pohybem a jsou aerodynamika sama :)
Ty velké kliky realně drží třeba na dvou malych plastových čuplících, nevyrveš za ni nic. Je to jen móda.
U každé čínské motorky je třeba zmínit že motor je kopie Hondy. Nebyl tu nedávno seznam novinářských klišé?
Chvíli jsem jezdil do práce na kole (40km), celá cesta čistě cyklostezky, a to byl teda očistec. A to jsem auto nepotkal. Ježdění autem mi pak chvíli připadalo jako totální relax a řídiči superukáznění. :)
K výčtu bych přidal Připojovací a odpojovací pruhy - je až fascinující jak to tady řídiči nezvládají. Je to taková kombinace všeho zmíněného.
Takovým milým úkazem tady na Ostravsku jsou mlhovky kdykoliv.
Na Zeperfs.com jsou grafy a pilové půběhy snad ke každému autu. U téhle mazdy uvádí teoretickou maximálku dokonce 379 kmh !
Já se nízkým cenám 206 CC nedivím, protože máme jednu v rodině :)
Jsou hezké a veselé, ale funkčně takové horší Saxo.
Na tom jak má fungovat páčka stěračů se výrobci ne a ne shodnout... aspoň že u blinkrů to zvládli :)
Já mám obě vačky mimo, ale ty starší ECU tolerujou větší úlet. Ta adaptace by měla být ideálně 0.

Výfuková vačka je proti klice mimo povolený rozsah.
Pokud to chápu dobře auto si při startu změří čidlama na vačkách a klice jak jsou postavené rozvody a až potom aktivuje VANOS. 2A99 by se tedy nemělo týkat ovládání VANOSu ale rozvodů.
V INPĚ ten rozsah jde hezky vidět, podívej se zda máš obě vačky mimo nebo jen jednu, jde použít i DeepOBD na mobilu + USB kabel.
Ale zkusil bych i prohodit solenoidy mezi sebou jestli ti jeden nepropouští.
Libero je totiž naprosto bombovní.
Miata vedle něj vypadá jak americký koráb, přitom na zadních sedadlech legroom že může S-class závidět :)
Měl jsem tu čest se povozit a servisovat a bylo to hodně zajímavé. S přihlédnutím k pořizovací ceně cca 40.

U Peugeot 406 blikal při hrozícím náledí symbol " °C " na teploměru. Jen ten symbol. Dovolil jsem si zakroužkovat kde se nachází.

Až se EV pořádně "vylevní" a začnou dělat na zisk tak to bude stát za to :)
Moc nechápu kde se bere ten sentiment, že se o ně nebude muset starat a nebudou se kazit.
Myslím si že kdybys zkusil nějakou slabší/menší motorku bavilo by tě to ještě víc. Ono je fajn když se má motorka a jezdec podobný skill level a mašiny s výkonem/vahou/šířkou gum ztrácejí obratnost. Mě třeba za poslední roky na cestě nejvíce bavila CRF250L přitom to má maximálku tam kde se na FZ1 nudíš :)
Servotronica jsem měl na 406 V6, v nižších rychlostech bylo řízení nápadně přeposilované a na parkování stačil jeden prstík :) Působilo to docela fajn ale ty změny účinku byly hodně výrazné. Taky mělo ze všech 406 nejpomalejší převod a po městě si člověk div nezapletl ruce.
Je dost možné že už má špatnou převodku řízení. Už jsem ji u dvou aut měnil za jiný kus, ale pokaždé mi "zgumovatělo" v průběhu vlastnictví takže jsem věděl že je něco špatně. Kdybych to tak už koupil, nevěděl bych.
Ukážu foto že nekecám. Problém je ten kužel, délka je stejná. Je to tam aby šla použít obyč plecháč rezerva. Opravdu tohle umí jen oni :)

My skončili stejně po výměně letních kol za zimní. 406 před FL a po FL nemají kompatibilní šrouby kol (!), spletli jsme si je a pneuservis si nevšiml že všchny kola drží na jednom závitu.
Já jezdil autoškolu v Ostravě ve Felicii s ucpaným katalyzátorem, krásně tichá, všude plný plyn ale Bazaly jsme tak tak jezdili na dvojku. Když jsem zmínil že je to pokažené a nejede to, byl jsem ujištěn že to jede jak má a nerozumím tomu. Celé to byl děs.
Docela závidím dnešním žákům že už jezdí na moto samostatně. Dvě motoškoly s instruktorem na hrbu mi stačily :)
U alfy 156 jsem v tom variátoru vyměnil akorát tu těsnící sadu, a už nikdy necvakal. Dělat kvůli toho rozvody bych ale samo nedělal :)
Ty vrata jsou fakt obří, ale do boku je to taky naprd. Nejlepší kdyby byly lamelové shrnovací nahoru :)
No obě auta by byly hezčí jako čistá zadokolka, ten motor v nárazníku neschováš :)
Ještě by mohli v rámci příplatku nahradit ty atrapy tahakov mřížek za skutečné. By to pak bylo dokonalé ;)
U nás není ve zvyku nechat se obsloužit pumpařem. Někde jo. Jinak souhlasim ze je to blbost, miata má víčko nádrže na táhlo přitom na něj ze sedačky došáhnu :D
Nedivil bych se kdyby bylo to elektricke ovladani víčka nádrže dneska levnější řešení než 4m bowden.
https://auto.bazos.cz/inzerat/132050573/peugeot-106-rallye-16-8v.php
Mě se moc líbí tohle. Splňuje to se zadání všechno :)
V základní výbavě je to naživo, stejně jako Corsa, i docela škaredé.
Přečetl jsem si článek a říkám si pravda pravda, hned odpoledne jsem potkal E46 jak se na mě řítí dveřma spolujezdce a už si nejsem tak jistý.
Potřeboval bych něco ujasnit. Jak je to s mlhovkama?
- mají svitit hezky pod mlhu, a v momentě kdy už není vidět přes potkávačky, dá se aspoň pomalu jet jen na mlhovky
- nebo mají fungovat jako denní svícení a jen v mlze zvyšovat vnější viditelnost auta?
Pár mých aut dělalo mlhovkama kresbu jak potkávačky a dalo se na ně jezdit, zbytek má mlhovky extrémně rozptýlené a svítí všude, tudíž mi jako řidiči nijak nepomůžou..
Já letos pokukuju po V50 T5, jedna byla v Brně za 90, borec slevil na 60 že to chce pryč, ale bohužel jsem se dovolal až druhý. Auto se za dva týdny objevilo v inzerci za 140 (nebo 150?), doteď ji prodává.
Tak samo E46 co jsem projížděl na Čeladné a za 70 nevzal je v Praze za 110..
Štve mě že ani jedna kára nebyla žádný mazel, ale teď už jsou tak naceněné a inzerované.
Měl jsem babettu 210 a ta umělá výkonová díra se dala hodně neochotně překonat v dlouhém a prudkém kopci a pak frčela tachometrovych 65 i po rovině jak dlouho chtěla, ale jak člověk zpomalil nad 45 už to nedostal. Jestli byla upravena nevím. Na pionýrů nebo simsonu když se sundá výfuk tak vůbec nejedou, ale proti babete to jsou Muscle biky :)
Jasně, ten rezonátor spíš supluje výfukový ventil a když je dobře spočítaný snaží se vytáhnout co nejvíce spalin a pak zase nacpat zpět co nejvíce směsi a nějak tu hrůzu zachránit :) U čtyřtaktu to funguje taky jak v sání tak výfuku jen to není tak markantní rozdíl. Ve článku se píše o kompresu a pak o rezonátoru, nějak mi to nejde k sobě prostě.
Dvoutaktní kroska stačí klidně 125, to je nářez koli koní tam může být. :). Z bežných ČS měla sací šoupe snad jen jawa 90, jinak se moc nesnažili. Ale rezonanční výfuk má každý dvoutakt, bez něj to moc nefunguje, stačí sundat a zkusit bez něj.
