
Sedrik
Jméno | Jan Pivoda |
---|---|
Bydliště | Praha 8 |
Registrace | před 3.6 rok. |
Poslední aktivita | před 11.5 min. |
Příspěvků ve fóru | 14 |
Komentářů u článků | 396 |
Pozitivních komentářů u článků | 146 |
Negativních komentářů u článků | 4 |
Možnosti | napsat zprávu |
Posledních 50 komentářů

Ad El Gringo - všude to nejde. Já jsem 100 procentně hotelový tip a pod stan bych jel leda z donucení, ale třeba v LeMans během závodů prostě hotel neseženeš. Takže stan, nebo kombík. Alternativní fesťáky bývají to stejný (vím z doslechu od švagra :))

Přesně tak - této vlně by prospěla regulace. Jednotné rozhraní a ovládání těchto prvků (od adaptivního tempomatu přes "keep in lane control" až po automatické měnění jízdních pruhů). Pomohlo by to i tomu, aby se rychleji do aut dostala schopnost, která se mě líbí nejvíc a to je schopnost mluvit mezi sebou (pokud by bylo jednotné rozhraní, bylo by to snazší).
Jsem zvědav, kam toto půjde.

Mě k tomuto tématu velice zaujal starší článek na Jalopniku (možná jste četli) - je to déle, co jsem jej četl, ale závěr je takový (jestli si jej správně pamatuji), že pokud máme odpovědnost za řízení dát počítači, musíme dokonale proškolit řidiče v tom, jak které systémy fungují, na co reagují a jak se chovat v krizových situacích: stejně, jako to musí umět piloti letadel.
To je z mého pohledu zjevná utopie, takže se nástupu self-driving aut v masovém měřítku neobávám. Technologie to bude zvládat, ale lidi ne a díky tomu to legislativa nedovolí.
https://jalopnik.com/automation-transformed-how-pilots-fly-planes-now-the-s-1834176244

Taky koukám - je to super práce/koníček v tom smyslu, že prostě vidíš okamžitě ten výsledek. A říkám si, že by mě to i bavilo.
Chvilku...

Zasrané až po střechu je mám taky - ze začátku zimy jsem umýval, ale teď už na to kašlu. Během ledna budu měnit olej, tak se domluvím i na umytí, ale jinak na to prdím - bych musel umývat denně.
Auto má vypadat, že se s ním jezdí, ne?



2esmo: jako každého věc (kolega v práci takhle šetří Mustanga), ale je to děsná škoda. Vidělo by se, kdybych měl garáž a možnost jet něčím jiným, jak by to dopadlo.
Ale asi stejně - mám ji skoro rok a pořád se za volantem křením jak debil. A teď je to ještě lepší :)

Ad Vavris - mě to tam taky trklo, takže sám nejsi :)
Ad neježdění v soli - překvapilo mě, kolik lidí v M2 skupině na FB řeší, jestli jezdit/nejezdit...až jsem si říkal, jestli nejsem divnej, že to neřeším vůbec.


Přesně - kdyby neměli zkušenosti s tím, že to hejlům udají, tak by to nedělali.
Ale souhlas - taky to moc nechápu (resp pochopim třeba Aniversary edition - i u nevrcholného modelu, pokud je to model, který je pro značku důležitý, což třeba trojka pro BMW je), ale tyhle first day edition, final edition....nerozumím... :)))

K tý ceně - naklikal jsem si to v rychlosti v konfigurátoru (kombi, modré), naházel tam must have výbavu + nějaké blbosti navíc (Head up) a cena 2.082.000 Kč. Což s nějakou slevou a bez DPH bude 1,5m.
To není tak strašné za auto, co má skoro 400 benzínovejch koní, dá se s ním jezdit každej den sníh nesníh a je v záruce...
Za mě super
A ke zvuku - když jsem jel o vánocích na moravu, potkal jsem se s tímhle vozítkem u Brna na dálnici (řidič na mě něco gestikuloval, ale protože měl zatmavená okna, vůbec nevím co). Každopádně jsem na něj "zaprděl" z výfuků a on pak na mě a znělo to hezky. Není to zvuk, jako měla atmosferická N52, ale že bych s tím měl problém - to ne.

Tak to je mazec :) Fakt vtipný

Krásná práce a moc gratuluji!
Poslední fotka je nejvíc - to jste na zadním okně měli celý závod? :)

Souhlas - taky to nechápu, ale takhle to prostě někteří lidé mají. To, že je někdo zloděj v tomto kontextu není nutně mířeno, že krade (jako že páchá trestnou činnost), ale že okrádá jiný lidi - například u mého známého by to bylo nejspíš vykládáno tak, že když má sakra na tak drahý auto, tak místo toho by měl přidat lidem, co pro něj pracují, protože oni teda na tak drahý auto rozhodně nemají. Tj. je to zloděj.
Je to prasečina, ale logiku bych za tím nehledal.


Mám to stejně - ale jsou lidi, co to řeší. Známej je relativně malej podnikatel na malým městě, ale vydělává mu to dobře a mohl by, kdyby chtěl, jezdit novým Ečkem v AMG a ten vždycky dost dumá nad tím, co si může koupit. Nechce pak v hospodě poslouchat, jakej je zloděj...

Tak že některé obce (resp. jejich volení zastupitelé) nadužívají prostředky, jako jsou radary, k obohacení obecní kasy (nebo svojí vlastní kapsy) a maskují to bezpečností provozu, to je známá věc.
ALE - někdo je na ty radnice volí. Pokud je v obci radar tak, že chytá cizí řidiče a místní se z toho radují, pak je to obec kde je většina aktivních voličů opovržení hodná sebranka.
A pokud je v obci semafor, který sere i místní a ti se nezmůžou než na víc, něž aby na něj u piva nadávali, tak je to zase jiný příběh.

Když jsem o těchto semaforech slyšel před lety poprvé, všude jsem prohlašoval, jak na ně budu kašlat, projíždět na červenou a prostě toto je buzerace, která nemá smysl.
Ještě ani jednou jsem tu červenou neprojel. Nemám strach z pokuty (to bych uhádal - v prázdné obci, všude vidět). Jen prostě neumím projet semafor na červenou.

Ad Rock: díky, předsedo. Taky jsem to chtěl napsat. Jak jsem četl článek, tak to bylo první, co mě praštilo do očí.
Ad Fandatik - je to tak. Materiální stránka přestupku je něco, co PČR stále při prokazování ignoruje. Je dobré jim to připomínat. V mém případě (alespoň v Brně, kde jsem se tím bavil) přes materiální stránku neprošlo nic (13 případů, které jsem řešil - ne všechny byly moje OFC)

Mě nasere jakákoliv bezohlednost - mlhovky, nepoužívání blinkrů, blokování rychlého pruhu, blokování předjíždění, bezdůvodně pomalá jízda...atd.
Ale snažím se vypěstovat si k tomu přístup, okořeněný poznatky stoiků a budhistů. Takže vypěním opravdu jen občas. Slibuju. Maximálně jednou za rok. Za půl.
Možná jednou za kvartál, ale víc opravdu ne.

Hehe - díky :)
Nemám zkušenosti jako beast, ale celkem bych i souhlasil. V mé sociální bublině jsou majitele BMW většinou lidi v pohodě, ale jinak souhlasím s tím, že BMW mělo a pořád má pro některé lidi devadesátkovou auru života na hraně zákona.
A není to jen u nás - v UK dělají pojišťovny průzkum, které řidiče považují lidi na silnici za nejnebezpečnější a M3 končí většinou v TOP3.
Prostě ta auta jsou rychlá, vypadají agresivně, znějí agresivně a to je pro určitý lidi prostě lákadlo a pro ty ostatní zase červenej hadr (což těm prvním vyhovuje). A pro ty první lidi je důležitý hlavně to, že tak to auto vnímají i ostatní.
Takže když si vybíráš auto, který bude mít největší faktor "jsem silnej pes, co m*dá", půjdeš k vrtulce. Hvězdička a kroužky takový faktor nemají (kroužky už dost taky, ale pořád....velké zlé BMW má náskok).

Srry, psal jsi pracovně - pracovně ne, to je fakt :D

"Jasně, pro zamindrakovany jedince, který dráždí i nová ofce, je to tak nějak těžký všechno... S těma se ovšem kupec novýho bmw pracovně už nepotkava."
Ale jo - v rámci širší rodiny :D

Pánové pánové - vy jste všichni z Prahy, že?
100 km za Prahou je nová Octa považována za vrchol snobství. Jsou lidi, kteří mají normální příjem a Octavia v kombi je pro ně dream car. Cokoliv nad 1M je něco, co si většina lidí nemůže dovolit (ne, že by to nezaplatili, ale nemůžou si to dovolit). Mít na něco peníze a mít možnost ty peníze za tu věc utratit jsou diametrálně odlišná kriteria.
A kdo kupuje jaký auta a za jakým účelem: to už se tady řešilo mockrát. Pravda je, že kromě pravověrnejch sporťáků (který se pořád kupují hlavně srdcem) si lidi, kteří mají daily za 2M+ vybírají auta úplně jinou optikou, než na ně koukáme pak my.
To k té ceně - jinak 8GC je krásný auto, líbí se mi víc jak kupé.

Jakob: tyjo, asi ne :) Toho PSka jsem si nevšiml. Mě to přišlo celkem seriozní (jen drahé :))

Mno nevím - doplnil bych rozhodně:
AR Stelvio - i bez nejsilnějšího motoru je to SUV, které umí povozit.
Maserati Levante - zajimavě hezké auto, zajimavé motory, a je to Maserati.
Jaguar F-Pace - řidičsky velice slušné SUV
Porsche Macan - super svezení
Tohle jsem v článku čekal.

Když jsme se v sobotu jeli projet, tak těsně před místem setkání mi to uklouzlo (tady - sjezd z D1 - prostě moc plynu: https://goo.gl/maps/qJUJwBYFK2yZVfis7)
Výsledkem nebyl žádný drift, ale prostě vybočení zádě na zlomek sekundy.
Auto, které jelo v protisměru (nicméně v okamžiku sklouznutí bylo ještě pod mostem, tj nějakých 100 metrů přede mnou) na mě zatroubilo. Nevím proč.
Osobně driftuju, pokud to jde a je to bezpečné (vidím do zatáčky a nic nejede), ale protože jsem lopata, tak jen v malé rychlosti. Nejsem Harris, auto nebylo levný a nechci řešit nějaké průsery (majetkové, nebo nedej bože na zdraví). Takže pokud chci vystříkat adrenalin, tak pojedu na parkoviště, na okruh (Most tady někdo zmiňoval, klouzací plocha je i v okruhu v Brně), případně na nějakou akci, zaměřenou na driftování (zimní Alpy pořádá kde kdo, příští rok bych chtěl sem: https://www.drivingcenter.de/fahrtrainings/fahrtrainings-pkw/)
Nikdy jsem žádného driftera na silnici nepotkal. Ale na rovinu říkám, že kdyby mi před domem vedla silnice, po které by se celé noci proháněla auta bokem, tak tam nasypu hřebíky. Ničí koníček, ani ten náš, by neměl vytáčet ostatní do běla.
Ohleduplnost na obou stranách je jedinou cestou ke spokojenosti všech.



Evlo: já rád Happy Hardcore :) Jen to neposlouchám v autě (raději :))

Ad xDrive v BMW - ze čtyřky mám stejné zkušenosti. Ten pohon prostě drží čistou stopu co to jde a urvat to jde fakt jen ve vysokých rychlostech, nebo na opravdu uklouzaném povrchu.
A protože jsem se čtyřkou byl klouzat v Alpách na ledu, tak můžu myslím zodpovědně prohlásit, že xDrive je na sněhu/ledu naprosto super (nevím jak v SUV - ale myslím, že to bude podobné). Preference zadku umožňuje divočiny, ale pohon předku zajistí, že se (nejspíš) nezabiješ.
Takže i na opravdu hnusném povrchu se s tím autem dá jezdit velice rychle.

OK - měl jsem právě dojem, že DdM říkal, že to je mid-size (neříkal, to je já mám blbou paměť :))
Souhasím - asi jsou situace, kdy si toto auto obhájím a každý ať si jezdí v tom, co mu vyhovuje. Jen s tím musí umět jezdit, což řada lidí nedává.
Obecně si ale myslím, že trend ve všem je "větší = lepší". Mám kolem sebe 3 kamarády (jejich rodina je: 2 dospělí, 2 malé děti. Jedna rodina má navíc malého psa), kteří řeší jestli SUV, minivan, nebo rovnou dodávku. Nepochopíš. Zatím to vypadá, že jsem je oba ukecal na kombi, ale uvidíme, s čím nakonec příjdou.


Známý si to nedávno koupil - má 3 děti a pracovně hodně jezdí, tak to asi dává smysl. Ještě jsem u něj nebyl (jsme domluvení, že jak čas dovolí, uděláme nějaké fotky, malý/velký s M2C :)), takže nevím, co v tom má za motor a za výbavu.
Jsem na to zvědavý - chodil jsem kolem toho v showroomu a tam to působilo fakt gigantickým dojmem. Trh pro toto auto je opravdu primárně v USA, kde je toto označováno jako mid-size SUV.
Ale jak tady někdo poptával radu od Autíčkáře na soukromé letadlo na kolech, tak tohle vypadá, že by také posloužilo.

Co bych ještě zvážil je poslední šestka od BMW - gran coupe. V každém případě se vyhnout tomu V8, ale jinak to auto je nádherný cruiser. Asi bych ji preferoval před sedmičkou.
Interiér je krásný, exteriér taky (věc vkusu samozřejmě) a jízdně to je zajímavé auto.
A dělala jej i Alpina

Nevím, jak se toto auto v interiéru podobá "letadlu na kolech", jak bylo v zadání. Pokud se nebavíme o větroni :)

Panamera mě taky napadla - koukal jsem i na AM Rapide, ale to se do milionu nevejde.

No dobře, a konta,t sem nenapíšou. Chtěl jsem to přeposlat bankéři, ať to zařídí a on nebude vědět, kam volat.
Čuckari tady....
????

Nějak nevím, co k tomu napsat, ale nechce se mi to nechat bez komentáře, protože je to velice hezky a čtivě napsaný článek člověkem, který fakt miluje auta.
A protože tady není možné dát palec nahoru, tak to napášu: palec nahoru
A pevný nervy.

Máme to v Praze stejně - sice hniju doma, ale díky absenci dojíždění nemožnosti skočit s kolegy na oběd pracuju fakticky víc, než v kanclu. Moje práce je postavená tak, že mám vždycky přesně tolik práce, kolik na ni mám času, takže blbý :(
Vždycky jsem si chtěl vyzkoušet, jaké je to být na HO déle, než 1-2 dny, tak teď to vím: stojí to za hovno a i jako introvert se už těším do kanclu.
z těch výše uvedených kratochvil praktikuji jen to, co ZloKočka - vybírám auta. Aktuálně se snažím sebe přesvědčit, že nový Defender je mi k ničemu :)

Chtěl jsem napsat "to je snad konkurent spíš pro M4, ne?" A pak jsem se podíval na tu cenovku a jo - to jsou peníze za M5 :)
Jinak moc hezky napsaná recenze.

Je to finanční blbost a vím to, takže berte jako pokus o humor, ale okamžitě jsem si vzpomněl na S4 Chrise Harrise :)

Nejsem Alfař, ale Alfa Spider (jsem nevěděl, že se jí říká Duetto) je můj veterán první volby. Zejména z toho důvodu, že se líbí i manželce. Občas po nich koukám a kdybych měl garáž, asi bych si ji na příští léto koupil.

Když jsem měl MX-5, tak kolem byla fajn parta lidí. S lidmi kolem Brna jsme se potkavali celkem pravidelně a bylo to vždycky fajn - nevzpomínám si na nějaké hejt na NC.
Některé z těch lidí potkávám i tady na Autíčkáři, takže super :p
Jak jsem změnil značku a přešel do týmu BMW, tak jsem chtěl najít podobnou komunitu kolem BMW, ale nějak se nezadařilo. Co už někde tady psal Beastar, lidi kolem BMW jsou různí a ne všichni jsou fajn. Nejde je házet do jednoho pytle, ale z mých pozorování jsou tam lidi, co mají jedno auto jako okruhovku a znají je do posledního šroubku. Poradí, rozumí tomu. Pak velká skupina lidí, kteří chtějí BMW, ale jejich finance jim dovolují koupit jen něco hodně starého - ti pak drží názor, že to nejlepší už BMW vyrobilo (většinou, jaké to štěstí, v roce, ze kterého pochází jejich auto) a teď už to stojí za hovno a nemá cenu se na nová auta ani dívat, protože BMW už neumí. Jak se ceny ojetin blíží jejich finančním možnostem, posunuje se i rok toho, kdy BMW vyrobilo poslední super káru dále a dále.
Třetí malá skupinka jsou pak lidé, kteří mají nová auta - z nich na fóra chodí jen ti, kteří je mají opravdu rádi - píšou ale málo.
Pak jsem zakotvil tady a teď v Sunday drive pana Kraba. Je to fajn skupinka lidí a i když jsem svým založením spíše plachý, tak se tam cítím dobře :)

Ty začátky jsme měli stejné - tankovat trabanta (v mém případě blankytně modrý s racingovým 3 ramenným volantem) byl vopruz :)
Jinak už od dob Miaty mám zafixováno, že beru jen u Benziny, Shell, OMW, dnešní MOL. EuroOily, Unikorny a Lidl Albert benzínky nepoužívám (ačkoliv objektivně je to nejspíš benzín ze stejného zdroje).
Vždycky jsem jezdil na 95ku, protože si myslím, že 98 je do normálního auta, koupeného jako ojeté, zbytečné. Teď, co mám M2 beru 100, ale hlavně proto, že je to nový motor a tak mi přijde, že má cenu se o něj starat. Více aditiv a méně biosložky - přímovstřik je rád. Nepředpokládám, že by i toto auto na 100ku víc jelo.
Já mám subjektivní zkušenost s tím, že jde poznat rozdíl v benzínu - nejednalo se ale o rozdíl 95 a 100, ale dvě 95ky. Jezdil jsem vždycky na benzín na Lipůvku (teď je tam Mol tuším). Jednou jsem do Miaty vzal 95ku jinde a prostě mi přišlo, že to auto jede hůř (chuť do otáček byla menší - ne, že by auto jelo pomaleji, ale bilo méně živé/víc mrtvé). Zmínil jsem se o tom kamarádovi, který je motorkář a ten mi řekl, že motorkáři jezdí na benzín hlavně na Lipůvku ze stejného důvodu. Prostě se jim zdá, že to tam líp jede.

K tomu e-diffu posílám fajn video, které jsem našel, když jsem vybíral auto :)

Přesně toto teď řeším s kamarádem - mají dvě děti a jeho představa je MPV, nebo ideálně dodávka...a já nechápu proč.
Před dvěma týdny jsem seděl se ženou před hotelem v Dolní Moravě a přijela fungl nová Q7, na kouli nosič a v něm 2 dospělácká kola, na střeše obří Thule rakev. Uvnitř dva dospělí, cca 35-40 let a plný kufr.
Nechápu a nikdy nepochopím.
Ale premisa článku platí - vozíme sebou to, co se do auta vejde, ne to, co potřebujeme.

Vnímám to stejně: v RS se mi nová Octa fakt líbí a na daily je ten hybryd OK (dokonce jsem zjistil, že máme kousek za prací nabíječku, takže bych neměl problém tohle provozovat v režimu "pořád nabito").

Beaste rozumím a souhlasím.
Prostě je to tržní boj a na nostalgickou notu slyší jen málokdo.
Ad Krab: zajímavý, co píšeš. Byl jsem na dovolené s autíčkářema a tak jsme se samozřejmě bavili i o závodech, kdo kde byl, kam jezdí a pod. Hodně lidí (určitě víc jak polovina) měla +- tuto zkušenost: jezdíval jsem na F1 všude, na WTCC, na WEC, jenže když jsem byl naposledy (cca před 2-5 let), tak najednou se nedalo jít až k trati, parkování bylo 3 km od tribuny, lístky drahý jak prase (tohle, když vám řekne majitel auta za 6m, kterej normálně rozhodně není škrt, tak je fakt drsný) a nakonec jsem zjistil, že když si to pustím doma ve 4k na projektoru, tak z toho mám mnohem víc, vidím všechno a mám pohodlí. Tak co bych se někde štrachal.
Teď jsem četl na zahraničních serverech několik článků (reagujících na další změny pravidel), že motorsport se stává pro diváka nepochopitelným a běžný člověk když se chce koukat na F1 tak prostě valí oči co se to na tom okruhu děje a proč. V TV ti to aspoň moderátor vysvětlí - na travnatý tribuně v Monze uslyšíš prd a ještě to bude v Italštině :D
Zažít to je super, ale na pravidelný objíždění závodů....na to musíš být fakt tvrdej fanda.
Já osobně motorsport nesleduji vůbec. Přestal jsem koukat na F1 někdy v době, kdy "knoflík" vyhrál titul (fandil jsem mu, tak to byla taková hezká tečka) a pak už mě to přestalo táhnout, ani nevím proč. WEC nikde nedávají, stejně jako Rallye...tak nekoukám.
Poslední komentáře
- Grand Admiral Thrawn, Ptejte se: Jaký ojetý vůz (ne)koupit
PB: Díky za odpověď. - esmo, Ptejte se: Jaký ojetý vůz (ne)koupit
Hele to rozhodně výhra není, ale přítelkyně je taková... - PB, Ptejte se: Jaký ojetý vůz (ne)koupit
No moje zkusenost je s jednou variantou (be/bh: myslim 1999-2003,... - Kuře , Ptejte se: Jaký ojetý vůz (ne)koupit
Heleď já teda vím že mám už dlouho jiného avatára, ale tak snad... - WP, Jak jsme vyhráli Gumbalkan Grand Prix...
Tak jsem se k tomu konečně prokousal. Moc hezký Wawrisi, gratulace... - Grand Admiral Thrawn, Autíčkář se ptá: Posloucháte za volantem...
Techno moc nemusím, ale jazz mám rád a diesely taky. - MGRR, Ptejte se: Jaký ojetý vůz (ne)koupit
No ja nevim, jezdi sem podobny lide, lesy, pozemky, stavba...... - ReVolte, Autíčkář se ptá: Posloucháte za volantem...
Hele já se skoro stydím :D Funkle phil, Igorr a Soviewave...... - František Čáslavský, Autíčkář se ptá: Posloucháte za volantem...
Co z toho? :D - Moses, Autíčkář se ptá: Posloucháte za volantem...
Ty brdo! Tu Eltu v prvom obrazku mala este segra v 120-ne :D - ReVolte, Autíčkář se ptá: Posloucháte za volantem...
Tyhle příspěvky, kde člověk najde i hudební poklady mám... - Grand Admiral Thrawn, Ptejte se: Jaký ojetý vůz (ne)koupit
Zajímalo by mě, jak to je s dostupností náhradních dílů... - František Čáslavský, Autíčkář se ptá: Posloucháte za volantem...
Ajo, tak to pardon, já vidím 2din a už vidím rudě. - rock, Autíčkář se ptá: Posloucháte za volantem...
No, musím vyslovit varování před Highway Star od Deep Purple;... - Beny, Opel Insignia GSi AWD: Všechno, jen ne nuda.
Tak to chápu. Ale je mi divný, že je tam ještě z čeho vybírat....
Poslední inzeráty
2001 rok výroby
55 koní výkon
1 395 ccm objem
1978 rok výroby
190 koní výkon
7 500 ccm objem
2000 rok výroby
85 koní výkon
2 499 ccm objem
1986 rok výroby
115 koní výkon
2 068 ccm objem
1965 rok výroby
280 koní výkon
5 700 ccm objem
Rušné diskuse
- BMW X6M Competition: Magor. Mistr. Miláček.
120 komentářů - BMW 840d xDrive Gran Coupé: Automobil tak akorát
113 komentářů - Auta, která zmizela
106 komentářů - Autíčkář se ptá: Jaká prkotina vás na silnici dokáže nejvíc vymotat?
92 komentářů - Drifteři jsou hovada! Nebo nejsou?
85 komentářů - Rok za volantem: padesát aut, nespočet dojmů
77 komentářů - Autíčkář se ptá: Jaké jsou vaše řidičské zlozvyky?
73 komentářů - BMW M340i xDrive: Švýcarský kapesní nůž
67 komentářů