načítám data...

Sedrik

JménoJan Pivoda
BydlištěPraha 8
Registracepřed 2.9 rok.
Poslední aktivitapřed 4.3 hod.
Příspěvků ve fóru14
Komentářů u článků283
Pozitivních komentářů u článků89
Negativních komentářů u článků3
Možnostinapsat zprávu

Posledních 50 komentářů

Sedrik
13. května 2020, 13:59
0
Ptejte se: SUV, či kombi?

Hehe - dobrý volba :)
Tenhle konkrétní kousek byl (aspoň podle rozdílného laku na blatníku a dveřích) "lehce ťuklej"? :)

Sedrik
13. května 2020, 11:42
0
Kia Stinger GT 3.3 V6 T-GDI: Stará škola

Byl jsem se loni projet 370Z a když už jsem byl u dealera, tak jsem slintal kolem GT-R (je to moje srdcovka - mám to auto strašně rád, i když jsem v něm nikdy nejel. Prostě Godzilla).

Vedle Nissanu je dealerství KIA a venku stál tento Stinger (ne tento konkrétní, ale 4x4 V6) a dealer od Nissanu mi říkal, že když se mi líbí GT-R, ale nemám na něj, ať to vyzkouším. Že s tím jezdil a že to je takové baby-GT-R.

To mi přišlo jako slušná pochvala od někoho, kdo má v GT-R dost naježděno....

Ale jsou to všechno dojmy cizího člověka: tak by mě zajímalo, jestli nemá někdo zkušenosti s tímto srovnáním.

Nemyslím si, že by se někdo, kdo uvažuje o GT-R zajímal o výrobek značky KIA, ale zajímalo by mě, jestli je Stinger opravdu tak dobré auto, že je pocitově jako dietní GT-R.

Sedrik
13. května 2020, 10:31
0
Ptejte se: SUV, či kombi?

Ale tak povzbuzení vždycky potěší: jdi do toho! Aston za 500tisíc zní jako super koupě a uservisuješ to i doma!

Sedrik
13. května 2020, 09:18
0
Ptejte se: SUV, či kombi?

Hehe - já to vykopnul pro zasmání. Ten dotaz je složitý a myslím, že ani autor neví, co přesně chce (což není kritika - v takové situaci jsem byl mockrát a mockrát ještě budu. U aut je to IMHO normální).

Ale reálně - asi bych přemýšlel podobně - k RAVce bych koupil něco malého do města (u mě by asi zvítězila starší Fiesta s litrovým 3hrnkem - to auto se mi děsně líbí). A až by byly zase nějaký korunky, tak bych prodal SUV a koupil kombi, pokud bych je potřeboval. A kdyby mělo být hlavně pohodlný, tak bych se koukal Volvo, M-B.

Sedrik
13. května 2020, 08:50
1
Ptejte se: SUV, či kombi?

Limit 700?

Do města - https://www.sauto.cz/osobni/detail/volkswagen/up/18632124?goFrom=list
Má to 4 dveře, 2 děti se tam vejdou a parkovat v modrých budeš moci určitě po celou dobu vlastnictví vozu (tj. oba dva roky)

Na dálky - https://www.sauto.cz/osobni/detail/audi/s4/18682534?goFrom=list
Atmosféra, V8, quattro, kombi. Trochu starší, ale co by člověk neudělal pro zábavu za volantem, že?

Mic drop :)

Sedrik
06. května 2020, 15:52
0
4 auta z devatesátých let, která by František chtěl mít v garáži

Rozumím - já se na to koukal bez ohledu na peníze - prostě jen "mám 4 místa v garáži, bylo by tam nějaké auto z 90 a co bych s ním dělal".

A tady pro mě platí to, co jsem psal: nechtěl bych daily z devadesátek, protože jak jsem psal.
A sporťák, sportovní auto - raději bych nějakého veterána staršího (kterého bych používal na veteránské rallye a srazy - třeba něco jako Datsun 240Z) a nebo něco naopak novějšího, kde by byly zachovány jízdní vlastnosti ala devadesátky, ale modernější auto.

Ale melu pořád dokola to stejné - možná bych změnil názor, kdybych se v těch autech svezl.

Sedrik
06. května 2020, 14:34
0
4 auta z devatesátých let, která by František chtěl mít v garáži

Ad F40: pro mě je to dram car, můj první Bburago 1:18 model a plakát na zdi (oba pořád někde mám). A vydrželo mi to. Ale jak píše Krab - je to auto, které si neužiješ nikde, protože cena (sem patří i McLaren F1, pomalu Carrera GT a samozřejmě 250 GTO a podobný klasiky). Ale naprosto chápu, že to někoho nebere - to auto není objektivně krásné (jako třeba starší Ferrari) takže u mě je to ta nostalgická hodnota.

A BTW - pro Kraba (i ostatní, co mají rádi tyhle příběhy:
https://karenable.com/1st-four-days-with-the-ferrari-f40/
Celý ten blog stojí za sledování - je to nějaký zámožný Američan, ale má na auta střízlivý názor a baví mě, jak píše + se člověk dozví věci, které se v recenzi nedočteš (třeba mě překvapilo, proč se rychle zbavil McLarenu P1).

A k těm starším autům - jak jsem psal: pro mě jsou to auta tak 60-80, který mě fakt baví, znám je (příběhy i techniku) a prostě to jsou auta v mé dream garáži.

Ty devatesátky - možná kvuli tomu, že ta auta ještě pořád jezdí, tak to pro mě není něco, co člověk jen tak nevidí.
A u aut na denní ježdění - nikdo mě nepřesvědčí, že do každodenního provozu je 25 let staré BMW 7 lepší, než nová trojka (prosím, nekamenujte mě - neříkám, že se v té sedmě nedá jezdit, ale v novém, moderním autě v záruce s handsfree, adaptivním automatem a navigací to prostě bude lepší). Takže po takových autech nekoukám a nelákají mě. No a sporťáky, jak jsem psal: je pravda, že 90 léta přinesla spoustu nových technologii (díky J.K.), ale ty technologie byly i v 00 letech a v těch 00 letech ještě nenabíhaly eko nesmysly (jen pomalu), takže proč kupovat auto z 90, když můžu mít novější verzi téhož z 00...(ad můj příklad s Boxsterem).

Ale zase - můj názor, nikomu jej nenutím. Každé auto má na světě nějakého fandu a je to správně. Pokud může existovat Morris Marina Owners Club, pak samozřejmě má existovat Toyota Previa Owners Club, protože Previa je rozhodně zajímavější auto.

Sedrik
05. května 2020, 23:17
0
4 auta z devatesátých let, která by František chtěl mít v garáži

Beaste, to není o souhlasení, nebo nesouhlasení - já nikomu neberu, že jej ta auta něčím oslovila a že se mu líbí. Jen píšu, že mě prostě ne a nic mi neříkají. Zároveň není pravda, že by mě ta auta vůbec nezajímala (třeba příběh prvního Viperu je celkem hodně zajímavé čtení).

Nikdy jsem neseděl v F40, viděl jsem ji jednou a nikdy se v ní nesvezu (aspoň ne v reálu, jinak Assetto Corsa :)). Ale to auto je můj dram car. Stejně tak Třeba ta M3 E46 - nejel jsem v ní, ale rozhodně bych se v ní projet chtěl. Nepotřebuji auto "znát" (ať to znamená cokoliv), abych jej měl v dream garáži.

Kdybych musel s autem jet, abych jej chtěl, měla by většina z nás v dream garáži pár škodovek a možná nějaké Porsche.

Ale chtěl bych se projet v těch autech, co jsou tady v komentech - ani ne. Není to o tom, že bych si myslel, že ta auta jsou špatná. Jen mi prostě nic neříkají (ok, NSX asi ano - v té bych se projet chtěl. O té toho vím docela dost, ale nerozumím co v tvém podání znamená "znát" - jestli vím, jaké jsou náklady na provoz? Netuším. Jestli jsem ji řídil (ne), jestli vím, proč vznikla, a kdo se podílel na jejím vývoji? (To vím), jestli jsem viděl mrtě videí o NSX? (Hell yeah)).

Tak abych to napsal možná pro tebe lépe: ta auta znám, o spoustě z nich vím víc, než jen že existují (i když rozhodně nejsem odborník na tuhle etapu). A ne, nechtěl bych je vlastnit, ani provozovat, ani bych nejel na výstavu, kde by byla jen auta z 90 let, protože bych se tam pravděpodobně nudil. Ze stejného důvodu bych ale nejel na výstavu aut z doby mezi WW 1 a WW2.

To ale nic neříká o těch autech - je to můj názor na ta auta. A napsal jsem to sem hlavně proto, že mě samotného překvapilo, jak moc mě ta auta nezajímají, ačkoliv by měla. Protože v době, kdy ta auta vznikala jsem byl přesně v tom věku, kdy mě auta začala brát a hltal jsem veškeré informace, co se ke mě dostaly.

Sedrik
05. května 2020, 17:14
0
4 auta z devatesátých let, která by František chtěl mít v garáži

Možná je to tím, že pro mě jsou auta z 90 let trochu bez duše - když jsem se v mým náctých letech začal o auta zajímat, byla to většinou stará rallye auta (Stratos, Fiat 131 Abarth, Alpine A110) a nebostarší supersporty jako F40, nebo 288 GTO - prostě auta, která jsem měl jako angličáky)

Co se aktuálně vyrábělo/prodávalo se ke mě nemělo jak dostat (určitě rodiče neodebírali žádný časopis a internet nebyl :))

Tak jsem si k tomu asi nevypěstoval tu nostalgii, kterou by to potřebovalo.

A co se techniky týče - dovedu ocenit nějaké šílené technické řešení, ale jestli má auto karburátor, přímé nebo nepřímé vstřikování není něco, kvuli čemu bych po youngtimerovi toužil...

Prostě doba, která není pro mě - ale: aspoň zbude víc pro vás, kteří to oceníte :)

Sedrik
05. května 2020, 15:44
0
4 auta z devatesátých let, která by František chtěl mít v garáži

Koukám, že tady budu zastupovat asi menšinu, ale mě nechávají 90 léta naprosto chladným. Všechna auta, co zazněla v článku i v komentech, znám, žádné není špatné, ale po žádném z nich netoužím.

Snad to nikdo nevezme jako útok - tak to není myšleno, ale:
- co se pohodlných limusionidních aut týče, tak buď nějakou super klasiku (Jag Mark II, nebo nějaké krásné XJ) a nebo něco úplně nového. Auta, co je jim dneska 30 jsou přesně ten zlom, kdy to ještě (pro mě) není klasika a už to není moderní. A u limusiny je mi celkem jedno, jestli má filtr toho a elektrický posilovač onoho - musí být hlavně pohodlná.
- co se sporťáků/sportovních aut týče, platí to stejné: raději bych sportovní auto starší, a nebo auta z "nultých" let (například boxster druhé generace je IMHO ve všem lepší, než boxter první generace a přitom nemá žádné eko/luxusní blbosti, co dostala třetí generace), M3 E46 je lepší než E36 a tak dále ...

Prostě pro mě (opět - neberu nikomu jiný názor) jsou 90 léta přesně ta doba, kdy se to láme a nenapadá mě nic, co bych z té doby, raději než něco staršího, nebo novějšího.

Nicméně moc díky za článek, protože mě to až do okamžiku, co jsem jej pročetl a prošel diskusi, vůbec nenapadlo. A to mi v 90 letech bylo "náct"....

Sedrik
29. dubna 2020, 07:36
0
Uniklé fotografie ukazují podobu nového BMW 2 kupé.

Uvidíme na živo, ale předek vypadá jako Kia.

Ale nová jednička se mi na fotkách taky hrubě enlíbila a na živo to není tak strašné.

Sedrik
27. dubna 2020, 13:56
0
Učebnice z roku 1960: Jak se učili řídit naši předci?

Tak v řadě rozvíjejících se zemí (jak by řekl Sir Humphrey) je to zřejmě pořád praxí - aspoň jak jsem zaznamenal v rámci různých výletů s Top Gearem. Nemyslím si, že to je špatný nápad - jen by na to řidiči museli umět zareagovat.

Snažím se neblikat, ale občas to udělám - zatím jsem se setkal pouze s reakcí buď "naschvál tě budu blokovat, když tak pospícháš" a nebo (méně častá, naštěstí :)) "uhnu tak prudce, že chybí kousek do nehody".

Sedrik
21. dubna 2020, 12:11
0
Věci, které na současném automobilismu nechápu...

OK - na tohle máme jiný názor :)

Sedrik
21. dubna 2020, 07:27
-1
Věci, které na současném automobilismu nechápu...

Dobře - já chápu, proč to tak automobilky dělají: je to proto, aby měl zákazník pocit, že se může odlišit a aby měl pocit, že si může vybírat. "Tohle se mi líbí, ale je to pro mě moc velký. Nevadí, tady vedle je to stejný, ale o 5 cm menší." Profit.

Ale když se podíváš na důvod, proč uspěl Apple (ok, jeden z důvodů), tak to je proto, že má/měl jednoduchou nabídku. Chceš telefon? Tady je telefon - je to ten nejlepší, co umíme. Konkurence má na výběr 10 telefonů a ty nevíš, který je pro tebe nejlepší? My máme jeden - ten nejlepší.

Tesla jede stejnou cestou - malý sedan, velký sedan, malé SUV, velké SUV, Pickup. U Tesly je to jiné, protože to je pro hromadu lidí pionýr oboru a love brand, jako pro jiné lidi Apple, ale ta logika je stejná: chceš EV od Tesly? Tady je - líp udělat to neumíme.

Že třeba VW dělá Audi Q3 a k němu dalších 5? úplně stejných aut od jiných svých značek - to nechápu (OK, chápu, ale nechápu, jestli mi rozumíš :))

Sedrik
20. dubna 2020, 11:03
1
Věci, které na současném automobilismu nechápu...

Crosovery nechápu taky a co se modelové nabídky týče, rovněž nerozumím tomu, proč každá kategorie auta musí mít u každého výrobce verzi small/slightly bigger/normal/smaller normal but sporty/almost big/sporty almost BIG/BIG/EVEN SPORTIER AND BIGER! (X1/X2/X3/X4/X5/X6/X7/X8?)

K Pickupum - v Evropě podle mě nevyužitelné auto, ale pro fanoušky - nesoudím: ať si jezdí čím chtějí. Jen mi článek připomněl, jak jsme loni byli na setkání muscle cars pod Blaníkem a tam na lesní cestě stály 3 F-150 Raptor a moje žena na ně zůstala fascinovaně hledět se slovy "whow, to chci"... prostě na někoho to má tento efekt :)

Sedrik
17. dubna 2020, 15:56
1
Už je to oficiální: Příští Mazda6 bude šestiválcová zadokolka.

Palec nahoru, Mazdo. Vypadá to skvěle a jestli top pojede tak, jak všichni píšou, že Mazda6 jezdí....jsem prodán.

Teď jen, aby to někdo kupoval... ale Mazda má naštěstí tolik crosoveru, SUV, Full size SUV a podobných cinkrlátek, že drobné zaváhání v prodejích sedanů asi zvládne ufinancovat CX-3 a CX-30 :p

Sedrik
17. dubna 2020, 11:03
1
Hledáme únikové auto pro bankovní loupež

Já si to představoval spíše tak, že před bankou naskáčeme do kradené černé Audi S8, ujíždíme 5-O, ztrácíme je na periferii, kde je nezi slumy zaparkovaná již legálně zakoupená dodávka Ford Transit. V rychlosti přeskáčeme do Transitu, S8 zapálíme a odjíždíme vstříc lepším zítřkům.... :)

Teda, ne že bych něco takového plánoval... :D

Sedrik
16. dubna 2020, 13:39
0
Hledáme únikové auto pro bankovní loupež

Stříbrné Ferrari GTC4 Lusso. Velký je to dost a ve stříbrné se to na silnici ztratí (si myslím).

Sedrik
16. dubna 2020, 13:35
1
Hledáme únikové auto pro bankovní loupež

Přesně - pokud mě GTA V něco naučilo, pak to, že od loupeže se utíká v ukradeném autě :) Nebo na motorce tunelem nové trasy D? :)

Sedrik
09. dubna 2020, 11:07
0
Čím by jezdili redaktoři Autíčkáře v roli diktátorů?

Záleží na tom, jaké cesty rozvojová země má: pokud je to někde, kde je asfalt jen 300m před palácem, pak něco jako Range Rover Limo (

), nebo bezpečnější INKAS G63 AMG

Pokud jsou silnice hezké (bonus: pokud bych byl diktátor v Neměcku :)), pak asi něco z triptichu MB Maybach/RR Phantom/Bentley Mulsanne.

A pokud by mi šlo o život, pak jedině The Tumbler :)

Sedrik
03. dubna 2020, 12:38
1
Když chci Golfa, co není Golf

Já tedy nesouhlasím s premisou tohoto článku: podle mého je Golf hezké auto. Ano, není krásné, ale od páté generace (která mi rozhodně nepřipadne nudná) je Golf designově zajímavé auto, které je pro mě rozhodně hezčí a kompaktnější, než naše Octavia.

Chápu, proč někdo nechce obyčejný Golf (jezdí jich hodně), ale v ČR budu raději jezdit v obyč Golfu, než v Octávii (míněno s ohledem na okoukanost auta na našich silnicích).

Sedrik
01. dubna 2020, 10:47
2
Škoda Octavia RS iV jde do výroby s odvážnou novinkou

Jako že jim to rozhodilo vyvážení "všechno vpředu"? :)

Sedrik
30. března 2020, 12:06
1
Rouška v autě: nutnost, nebo nesmysl?

Až bude po všem, tak tady je návod, jak pořádně vyčistit auto:

Sedrik
11. března 2020, 14:59
1
8 výbavových reliktů, na které naše děti nechápavě civí

V dnešní době tabletů a obřích telefonů je podle mě retro i televize v hlavové opěrce spojená ideálně s vestavěným DVD přehrávačem.

Sedrik
10. března 2020, 15:37
2
Ptejte se: Levná zadokolka, co není BMW

Já, jako dlouholetý uživatel výrobků modrobílé "vrtule" s vámi vřele souhlasím. Chápu zadavatelovo rozpoložení, ale jedním ze znaků dospělého jedince je schopnost uznat svůj omyl.

A je omylem si myslet, že v dané cenové kategorii s požadavky, jaké autor dotazu má, nalezne lepší auto, než je starší BMW. V jeho situaci bych zatnul zuby, narovnal záda s výrazem nepřesvědčeného Tomáše vyrazil a zakoupil E46. Po několika letech ježdění bych pak alespoň mohl s klidným srdcem (a na základě skutečných osobních zážitků) svědomitě prohlásit: 1) Brácha, měl jsi pravdu, BMW dělá super auta, nebo 2) Brácha, jseš pitomec, můj mergl byl mnohem lepší auto, než tenhle vergl.

Sedrik
10. března 2020, 14:47
0
Ptejte se: Levná zadokolka, co není BMW

Pravda.

Je smutný, že když vyhodíš BMW, tak toho v poptávaných mantinelech opravdu moc nezbyde..

Sedrik
10. března 2020, 09:48
0
Sedrik
28. února 2020, 14:20
7
DS 7 Crossback 1.6 Puretech: Znalci vědí

Interiér je šílený v tom nejlepším slova smyslu. Tohle auto jsem na živo nikdy neviděl, ale z fotek vypadá opravdu dobře.

Velice hezky napsaná recenze a super fotky.

Sedrik
26. února 2020, 10:33
1
BMW X4M Competition: Frajer, co myslí jenom na jedno

Vzpomínám si na zážitek, kdy jsem jel v F-Pace a došel jsem ke stejnému závěru, jako autorka: pokud obětuji jízdní vlastnosti, pak bych chtěl mít něco navíc a to něco je v tomto případě komfort. F-Pace nebyl o nic více komfortní, než moje tehdejší E90 s M-paketem. Nerozumím tomu, proč někdo koupí SUV (což beru že je primárně praktické auto), ale chce takové, aby z něj vytřáslo duši...

Pro mě je zatím mej nalé SUV Macan (ve Stelviu jsem nejel) - ve verzi S uměl přesně to, co jsem po něm na těch 300 km chtěl: v provozu luxusní pohodlný vozík a na okreskách zajímavé svezení s úžasným soundtrackem.

Sedrik
24. února 2020, 09:13
3
O ohleduplnosti, rozhledu a informovanosti

Nemá cenu psát nic víc - beast to shrnul dokonale.
Příhod s idioty za volantem (a tím myslím ty bezohledné) máme každý nejspíš hromady.

Takže buďme k sobě ohleduplní a předvídejme. Bude líp všem.

Sedrik
19. února 2020, 17:01
0
BMW X4 M40i: Zcela nová definice GT

Ad Krab - jj, myslím, že auta vnímáme podobně :)

A k Uberu a pod - já jen naposledy v I6 E61 a dobře jsme pokecali o baworácích, takže za mě taky cajk :)

Sedrik
19. února 2020, 16:59
0
BMW X4 M40i: Zcela nová definice GT

Přesně, jak píše beast - tu mentalitu nepochopíš, pokud do té skupiny nepatříš. Já nechápu, proč se tak chovají, ale prostě to tak je. A ano, mluvím o lidech, kteří dřeli, ale už nedřou (dřou na ně jejich zaměstnanci, nebo nikdy nedřeli, protože se narodili do rodiny, kde to odedřeli rodiče :)). Každopádně, pokud kupuješ nový auto, nebo byt v Praze 1/2/3 + Karlín na úvěr, tak do té skupiny nepatříš. Opravdu se nebavím o lidech, kteří vyškrábli poslední úspory, aby měli na 10 procentní akontaci na rok starou sedmu.

A pro pořádek - já jim nezávidím, ani to jejich chování nijak nehodnotím - pokud někdo vytvořil firmu, která dává práci 100 lidem, tak ať si jezdí v čem chce a kam chce. Je to jeho věc a jeho peníze. Jen tomu nerozumím, protože do té společnosti nepatřím.

Sedrik
19. února 2020, 13:49
0
BMW X4 M40i: Zcela nová definice GT

A k Tyrrelovi - souhlas. Já jsem teda levej jak šavle, ale je to super. Stejně jako kanál AMMO nyc (o detailingu, jestli znáš). Prostě dělat s autama a potkávat se s lidmi, které auta zajímají...

Sedrik
19. února 2020, 13:47
0
BMW X4 M40i: Zcela nová definice GT

Hehe - všř mi, že kdybych měl dům a velkou zahradu, tak bych jedno auto neměl. Jsem úplně stejnej, ale prostě nemám prostor. 2 roky zpátky jsem byl malej kousek od toho, koupit Ford Cortina Mk. I, přestavěnej na okruhy. Nakonec mi žena vysvětlila, že nemám kde to auto mít (navíc nebylo dodělaný), takže co s ním budu dělat. Ale kdybych měl "stodolu", tak už tam stojí, to mi věř :)
A takových aut je kotel - klidně bych si, jako Tyler Hoover koupil levný MB Sko na velkopanské svezení (když bych na tom autě nebyl závislej a mohlo mi rok stát nepojízdný na dvoře, než najdu čas s tím něco udělat :))

Ale toto já nemám - jestli je to dobře, nebo špatně: bůh suď... :)

Sedrik
19. února 2020, 13:25
1
BMW X4 M40i: Zcela nová definice GT

Ad Krab: sleduju - hlavně jak dávají Harrymu dokupy to Lambo. Je to pastva.
Já starý auta obdivuji (už jsem tady někde psal), ale na vlastnění - pro mě to není. Mám jen jedno auto, víc jich neužiju (ani nemám kde parkovat) a tak prostě nové. Své si k tomu řekne i žena.
Jako projet se? Bomba. Vlastnit? Spíš ne...
Až budu mít vilu s obří garáží, pak proč ne. Do té doby...jedno, ideálně nějaké novější auto.

Sedrik
19. února 2020, 13:06
1
BMW X4 M40i: Zcela nová definice GT

Všechno, co jsem psal, je Praha :)

Ještě k tem novým vs. starým: nikdo, kdo není fakt nadšenec nikdy nepochopí, proč by si někdo koupil E46 M3, místo nové M3. Nikdo. Nikdy. Kamarád, co má celkem rád auta (ale není rozhodně Autíčkář), se u nových sportovních aut zajímá pouze o maximálku a zrychlení. Nikdy mu nevysvětlíš, že E46 má jiný řízení, je lehčí, atmosférickej motor se líp točí atd atd. A když je nová M4 o sekundu rychleji na 100 než E46, tak o čem se bavíme? Pro tyhle lidi je to starej křáp, co nemá Bluetooth a je pomalejší a méně bezpečnej, než nový auta - tak co na tom jako vidíš?

A já mám zrovna co říkat :D

Mno, hezky jsme se rozjeli :)

Sedrik
19. února 2020, 12:10
1
BMW X4 M40i: Zcela nová definice GT

O autech jsme se bavili víckrát - ono je to tak, že oni ty značky znají a třeba i ví, že jsou luxusní (Jag) a sportovní (Alfa), ale oni nekupují ty auta pro sebe, ale "pro ostatní". Jinými slovy - to auto je symbol pro okolí. Takže je důležité, aby ti, na koho tím mířiš věděli, že to auto je drahé a luxusní. A to u Jagu a Alfy neplatí 100 procentně.
Takže když se řeší auta, tak to je svatá trojice (BMW/MB/Audi), modely M/AMG/S+RS. Protože když někam přijedeš v Q7 RS, nebo v X6M, každej ví, že "na to máš". Když tam přijedeš v AR Stelvio QV, tak máš hezký červený auto.

Sedrik
19. února 2020, 10:24
2
BMW X4 M40i: Zcela nová definice GT

Ještě k té prestiži - reaguji na Kraba: mám známou, která si koupila asi před rokem X3 M40i. Dostala befelem od prodejce, že prvních 3000 Km má jezdit jen do 5000 otáček. Ptal jsem se jí po 5 měsících, jestli už teda zkoušela tomu pořádně šlápnout a ona mi řekla, že ještě nenajela těch 3K Km. Jezdí s tím autem výhradně po Praze.

Vyměnila 4ku, protože čekali rodinu. Důvod proč zrovna tuhle X3? Má to hezkej zvuk a stálo to ranec peněz, takže je za hvězdu. Pro ni by stejnou službu udělala i nejslabší verze toho auta, protože ona nejezdí moc, nejezdí sportovně (zvlášť s prckem na palubě) a nejezdí ani nikam na výlety (a když, tak jiným autem). Ale přece si nekoupí nějakou sociální verzi.

A důvod, proč BMW? - celá rodina jezdí v BMW a představa, že by jezdila v něčem obyčejném je pro ni nepředstavitelná. Prostě existují lidé (znám jich několik a ne, nechápu to), kteří si zavolají uber a když se jim ukáže, že řidič jede v Superbu, tak jej odvolají a zavolají si jiného, protože by do Škodovky nevlezli.

My, co chodíme třeba sem na Autíčkáře, žijeme v sociálně bublině - ne v ekonomické, ale v bublině lidí, kteří mají rádi auta a dívají se hlavně na to, jak to jezdí (v kontextu toho, co který Autíčkář od auta chce) a až potom na ty další věci (vzhled, značka, spotřeba...atd.) Ale takových je nás fakt pár. A na nás ty automobilky fakt nezbohatnou. Staví svoje business plány na těch, co opravdu auta kupují a ty zajímá hlavně ta vrtule na kapotě (a možná zrychlení). Každopádně auto musí mít víc - víc místa, víc asistentů, víc výkonu, víc ekologie, víc prestiže...

Sedrik
18. února 2020, 12:52
0
BMW X4 M40i: Zcela nová definice GT

Já to na živo ještě neviděl (teda v showroomu, ale za světla to není moc vidět). Ale na fotkách to vypadá fakt děsně :)

Sedrik
18. února 2020, 11:50
0
BMW X4 M40i: Zcela nová definice GT

A jak pak působí X6 s osvětlenými ledvinkami :D

Sedrik
18. února 2020, 11:14
0
BMW X4 M40i: Zcela nová definice GT

Nakousli jste dobrou myšlenku: jak moc jinak lidi vnímají auta v Praze a více-méně kdekoliv jinde :)

Je fakt, že v centru Prahy dneska člověk neudělá parádu ani novou 911...

Sedrik
18. února 2020, 11:12
1
BMW X4 M40i: Zcela nová definice GT

Ad Krab: se Z4 to mám stejně - není to škaredé auto, ale není ani moc pěkné... Prostě takové nijaké.
A k nabídce MB - tam se vůbec nechytám. Navíc oni teď ta jména měnili, takže jsem úplně v pasti.

Sedrik
18. února 2020, 10:53
2
BMW X4 M40i: Zcela nová definice GT

Tak napsat o autu, že je hnusný samozřejmě může kdokoliv, ale je to taky hejt, respektive trollení, protože to je strašně subjektivní.

Třeba pro mě je Fiat 124 opravdu ošklivé auto (omlouvám se Krabovi) - opravdu není jediný úhel, ze kterého by se mi to auto líbilo. A je zajímavé, že moje žena to má úplně stejně. Zdráhám se ale napsat, že to auto je hnusný, protože ono asi není - velká spousta lidí jej považuje za krasavce a tak jde asi jen o to, že se mě konkrétně to auto nelíbí.

A k SUV - lidi to kupují, automobilky to tedy budou vyrábět. Doba SUV se ale IMHO chýlí ke konci - ne proto, že by lidi prozřeli a uvědomili si, že lepší jízdní vlastnosti má sedan, ale proto, že mít SUV už není tak kchůůl, jak bylo před pár lety. Kchůůl začínají být malé/střední EV (aspoň v západní evropě).

Co se jízdních vlastností SUV týče - mám kamaráda, který se podílí na vývoji nových aut a na srovnání pro nové SUV měli celou plejádu srovnatelných SUV konkurence, včetně Stelvia. Ačkoliv kamarád SUV nesnáší (ale je nutno říct, že je to Alfista), tak Stelvio si zamiloval.

Ale Stelvio (bez QV) není konkurence pro BMW X4. Alfa je volba nadšenců, nebo lidí, kteří chtějí něco jiného, než německou premii.

Sedrik
18. února 2020, 08:50
2
BMW X4 M40i: Zcela nová definice GT

Tady zase bude hejtu - už se těším :)

K recenzi - SUV rád nemám, takže pro mě to auto není. Ale měl jsem možnost svést se na malém "handling" kurzu když se představoval F-Pace (v době představení považován za vrchol jízdních vlastností malých SUV) a musím říct, že autor má pravdu - SUV může být naladěno tak, že je zábava jej řídit. A to se doba od uvedení F-Pace dost posunula.
Jen mám pocit, že ta zábava za volantem SUV je omezena rozsahem účinnosti elektroniky v autě. Jakmile elektroniku překvapím, tak to je jen vysoké a těžké auto....

Sedrik
13. února 2020, 15:49
0
Víkendové soužití se Škodou Superb Combi III 1.6 TDI

Podle mě je důležitý, jak se člověk o auto stará - kdo umíte anglicky doporučuju toto video: A4 Audi s nájezdem 540tis mil (700tis km?) a to auto je celkem cajk (na venkovní ohledání + diag)... protože majitel na něm nešetřil.

Sedrik
13. února 2020, 15:46
0
Víkendové soužití se Škodou Superb Combi III 1.6 TDI

Auta, co měla největší spotřebu u mě:
E90 325i xDrive - průměr dlouhodobě 12,0l/100 km - ovlivněno hodně tím, že jsem tím jezdil skoro denně do centra Brna do práce.
Focus ST225 - 12,5l/100 Km - s tím se jinak než na prase jezdit nedalo :)

Teď s 435i jsem měl dlouhodobou 9,9l, ale cesta do práce (11km po Praze) byla za 16,7 a to už jsem si říkal, že je fakt na hovno :)

Jinak dlouhodobou nejvyšší spotřebu, co jsem zaznamenal v okolí: 16,7l/100Km v F16 BMW X6 xDrive50i. Ale majitel to neřešil..

Sedrik
13. února 2020, 15:33
0
Víkendové soužití se Škodou Superb Combi III 1.6 TDI

Já měl na chvíli půjčeného firemního dieslového Supa L&K - ujel jsem s ním asi 200 Km po středních čechách a po Praze a celkový pocit průměrný.

Měl jsem z auta pocit, že řídím Ford Transit - takový to, když 90 procent auta je za tebou. To auto je obrovský, ale hlavně vzadu...nevím, moc mi to nesedělo.

Nejhorší ale byla zkušenost s adaptivním tempomatem ve spojení s dsg. V přímém srovnání s adaptivním tempomantem ve spojení s 8ZF v BMW je to fakt bída. Ta dvojspojka se fakt nepovedla (nakonfigurovat asi) - cukání, podivné rozjezdy.... prostě nic moc. Dokonce i žena na sedadle spolujezdce byla překvapená, jak nepříjemné rozjezdy to auto má. Resp. na dálnici super, ve městě děsný.

Ono fakt záleží, na co člověk auto má - pokud prostě potřebuju velký prostor a zároveň chci za rozumné peníze prezentovat, je Superb kombi asi super kára (jak někdo psal - v Kombi se mi Sup líbí mnohem víc, jak v liftbacku). Ale je to takové auto-dělník. Žádné emoce. Pořád platí, že jediné auto od Škoda auto, které bych si za svoje peníze koupil, byl první Yeti (před FL).

Takže jsem rád, že jsem služebák odmítnul - byl bych v tom, jak píše Vavris "za svoje" a za to mi ta fakt nestojí

Sedrik
10. února 2020, 23:23
0
Jaguar F-Type 2020: V nejlepší formě

Tak Audiny nejsou v žádném případě ošklivá auta, jen mě mrzí, že F-type je teď podobný Audi. Předchozí design světel byl víc specifický.

Celkově to je ale pořád hezký auto - o tom žádná.
Jel jsem v tom V8 (pre-FL) a jede to pěkně, ale normálně jsem se v tom ve městě styděl - dělá to takovej kravál (i se zavřeným výfukem), že se za mnou všichni otáčeli a z jejich výrazů jsem bohužel nečetl "whow, to je ale drsňák", ale spíš "whow, ten si něco kompenzuje"...

Sedrik
10. února 2020, 15:47
0
Jaguar F-Type 2020: V nejlepší formě

Souhlas - první pohled na to byl "to je nový Audi TT?"

Sedrik
05. února 2020, 10:05
2
Ptejte se: Osmiválcové GT jako dárek

Podle mě je hlavní otázka na co to auto bude: bude to víkendovka, se kterou se tatínek bude chtít projet po okreskách a zavzpomínat na doby, kdy závodil? Nebo to bude auto, do kterého bude sedat skoro denně a jezdit bude po městě a delší cesty?

Pokud je to první příklad - šel bych do toho Maserati. Nejel jsem v něm, ale zvuk je kouzelný a co jsem se bavil s lidmi, co to auto měli, tak většinou vzpomínky pozitivní (resp. zážitky z řízení velkým dílem překonaly ostatní nedostatky).

Pokud platí ta druhá varianta, šel bych do Mustangu - nové auto, minimum starostí, moderní technologie... Interier Mustangu taky není žádnej zázrak, ale radost určitě udělá a co jsem četl, tak ten jejich automat je prý hodně slušnej..

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Mustang BIG BLOCK / 1 ze 67/ V ČR 1968
Ford Mustang BIG BLOCK / 1 ze 67/ V ČR

1968 rok výroby
270 koní výkon
6 400 ccm objem

Ford Mustang FASTBACK/TOP STAV / Na cestě 1967
Ford Mustang FASTBACK/TOP STAV / Na cestě

1967 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Ford Mustang SHELBY GT350 ORIGINÁL /Manuál 1968
Ford Mustang SHELBY GT350 ORIGINÁL /Manuál

1968 rok výroby
270 koní výkon
5 000 ccm objem

Ford Puma 1.7VCT 2001
Ford Puma 1.7VCT

2001 rok výroby
123 koní výkon
1 700 ccm objem

Mercury Park Lane Convertible 1959
Mercury Park Lane Convertible

1959 rok výroby
325 koní výkon
7 050 ccm objem