načítám data...

Sedrik

JménoJan Pivoda
BydlištěPraha 8
Registracepřed 20.9 měs.
Poslední aktivitapřed 7.9 hod.
Příspěvků ve fóru9
Komentářů u článků178
Pozitivních komentářů u článků51
Negativních komentářů u článků2
Možnostinapsat zprávu

Posledních 50 komentářů

Sedrik
07. března 2019, 23:26
0
Příběh autíčkářových fotek

Super článek ze zákulisí - díky za něj :)

Jinak fotka, kde jeden z vás pucuje Mustanga a ostatní jej s rukama v kapsách "podporují" je libová :D
Máte můj obdiv...

Sedrik
25. února 2019, 13:02
2
Motorismus na Pařížský způsob

Můj úlovek z Amsterdamu.... :)

Sedrik
24. února 2019, 22:52
6
Motorismus na Pařížský způsob

Citroën DS mi udělá radost vždy - pro mě se navždy bude jednat o Fantomasův dailycar/letadlo :)

Sedrik
21. února 2019, 16:51
0
Maserati Levante GranSport S Q4: Trochu jiné GT ve světě bez čísel

Stelvio bych volil ze zcela subjektivních důvodů - víc se mi líbí (jako o hodně víc, než Levante), Alfa je pro mě zajímavější značka a můj kamarád, který dělá v automotive a který v rámci práce jezdí se všemi konkurenty v daných segmentech považuje Stelvio za jízdně jedno z nejzajímavějších aut vůbec (a to je člověk, který SUV obecně nemusí - jezdil leta AR 156 a teď motorky :))

Takže nic objektivního - zatím jsem jel jen v F-pace a ten mě dost zklamal. Auto s nájezdem necelých 100 Km působilo děsně rozvrzaným dojmem, asistenční systémy byly jak na drogách (hypersensitivní), na to, že to bylo SUV mi to pocitově přišlo tvrdší, než moje tehdejší BMW s M podvozkem - prostě dost o ničem.
F-Pace má ale pro mě opět naprosto subjektivní výhodu - strašně se mi líbí :)

A pravda je, že Macan je asi lepší auto (jel jsem s ním cca 200 km) - proti tomu F-pace, se kterým jsem jel určitě. Ale zase jich jezdí mraky....

Sedrik
21. února 2019, 15:36
0
Maserati Levante GranSport S Q4: Trochu jiné GT ve světě bez čísel

Se v tom asi budu muset přeci jen svézt...
Za sebe mám Maserati aktuálně ve stejné škatulce, jako Jaguar a Alfu - v podstatě premiový malovýrobci.
A subjektivně, kdybych vybíral jejich SUV, pak by pořadí bylo Stelvio, F-pace, Levante...
Mno, jak říkám, budu se v tom muset svést :)

Sedrik
20. února 2019, 09:42
0
Sedrik
19. února 2019, 23:12
1
Autíčkář se ptá: Jaký byl váš největší automobilový průšvih nebo trapas?

Ad krab: přesně, jak říkáš. Taky nerad sedím na sedadle spolujezdce - jsem raději, když mám "osud ve svých rukou". Každopádně tehdy se nezadařilo.
Důležité je, že se nikomu nic nestalo a já si na to budu do smrti pamatovat, takže taky plus :)

A co se příhody s QV týče - pokud se ti podaří zachovat klid (a nic se nestane) je to super. Jen se pak nesmíš prokecnout :) Obecně ale platí - na silnici jezdím raději tak maximálně na 80 procent. Nikdy nevíš, kde potkáš cyklistu za zatáčkou, přecházející lidi za horizontem, nebo (jako já) bláto na konci rovinky před zatáčkou. Prostě to nejde předvídat a musíš mít rezervu na reakci.

A vzhledem k tomu, že provoz už řidší nebude, nezbývá, než jezdit na krev jen po okruzích... a na normální silnici si najít jinou zábavu (třeba ta veteránská rally, o které tak rád píšeš (a já ještě raději čtu) zní super - od zimy hledám Datsun 240z :))

Sedrik
19. února 2019, 13:45
2
Autíčkář se ptá: Jaký byl váš největší automobilový průšvih nebo trapas?

Nejhorší fuck up, na který nerad vzpomínám, se mi stal nedávno....

Co na něm bylo nejhorší? Že jsem měl plné auto lidí - když někde něco podělám a jedu sám, jsem nasranej na sebe, ale aspoň nemám pocit, že jsem mohl někomu ublížit... Za tohle se ale opravdu stydím....

Takže - byli jsme s prací na teambuildingu na jihu moravy - směr Brno - Laa. Jezdíval jsem tam často, takže tu cestu mám celkem najetou - znám to tam. Jsou tam pěkný silnice. Když jsme se v Laa vyčachtali, naložil jsem kolegy a vyrazili jsme do penzionu. Jel jsem svým autem (E90 325xi) a kluci "to má hezkej zvuk, to tvoje auto". Chtěli mi udělat radost. Řekl jsem si teda, že je trošku svezu - nejel jsem zas až tak rychle, ALE - je tam jedna jediná zatáčka, která je fakt prudká a já zapomněl, že je před ní rozbitej asfalt. A ještě, jako na potvoru, tam byly i zbytky po traktoru...
Tvrdě na brzdy - do zatáčky jsme se nevešli - pravá kola projela vrcholem škarpy a světlem jsem vzal patník (gumovej)... Měli jsme děsný štěstí, protože silnice je tam cca metr nad polem, takže kdybych byl širší ještě o pár centimetrů víc, šli jsme přes střechu do pole....

Tak sevřený půlky jsem nikdy neměl - myslel jsem, že se ze sedadla ani neodlepím...

Autu se nic nestalo a nakonec jsme se tomu všichni večer zasmáli, ale ten hnusnej pocit, že jsem mohl někoho nedej bože zabít...

Asi není potřeba říkat, že na mám stylu se podepsalo - když někoho vezu, v žádném případě neriskovat.

Sedrik
15. února 2019, 14:39
1
Bazarový snílek: Rychlí a zběsilí

NFS Underground 1 i 2 jsou moje nejoblíbenější díly série a F&F mám taky rád (jak psal kdysi D-FENS, jsou to v podstatě Rychlé šípy s autama :) - aspoň ten první díl). Takže Tuning/tuzing v PC hrách mě baví a moc rád "dělám" kreace, které by se na silnici nejspíš ani nerozjely (poslední kousky v NFS Payback na PS4).

Nicméně sám jsem v realu anti-tuningový. Moje filosofie je, že pokud mi nestačí výkon a chci rychlejší auto, tak nebudu chipovat svoje auto na vyšší výkon, ale koupím si rychlejší auto z fabriky. Jediné, co uznávám (a sám dělám) jsou výkonnější brzdy.

Vizuální tuning jde (v realu) úplně mimo mě - nevozím ani žádné nálepky (jako třeba rádia Beat) - nic.

A měl jsem to "štěstí", že jsem viděl vystupovat muže, cca 40 let věku z Mini cooper JCW s lambo dveřmi a divokým válečným malováním a to byl tak smutný pohled, že mi jej bylo až líto.

Sedrik
11. února 2019, 23:19
0
Jezdíte někdy hromadnou dopravou? A proč?

K tomu se nedá už nic dodat - mám naprosto stejný přístup i zkušenosti :p
Idiocracy jsem neviděl - díky za tip. Volný pád znám :)

Sedrik
11. února 2019, 16:47
-1
Jezdíte někdy hromadnou dopravou? A proč?

Ad nixx: to je nás víc. Lidi mě serou skoro pořád - řeším to tak, že mám sluchátka skoro pořád. Sere mě ta netolerance, absolutní nezájem o svět/lidi kolem - prostě teď jsem tady já a vy všichni si polibte prdel, protože já mám právo dělat si co chci....
Njn - nenaděláme nic .....

Sedrik
11. února 2019, 16:39
0
Jezdíte někdy hromadnou dopravou? A proč?

- velká šance potkat rozličná individua
Moje úplně první cesta "šalinou" po přestěhování do Prahy: seděli za mnou 2 "kluci", kteří celou cestu tlačili z igeliťáku toluen.... :)
Fakt zážitek... :)

Sedrik
11. února 2019, 16:30
2
Jezdíte někdy hromadnou dopravou? A proč?

Ačkoliv auto mám a pod kanceláří i parkovací místo (stejně jako u domu), jezdím cca 70 procent času do práce MHD. Časově to vyjde skoro stejně, v metru si čtu, poslouchám hudbu, nebo podcasty. Cestu z metra do kanclu pak beru jako takový starter dne - dávám si do kupy už to, co budu dělat.

Autem jedu, když mám super asociální náladu, nebo když je děsně hnusné počasí - to mi zase dělá radost, že si můžu pustit výhřev sedačky a vystoupit až v podzemní garáži a nemusím vůbec ven :)

Ale je to pohodlím toho konkrétního spoje (jedu metrem 10 minut). Když jsem jezdil do práce hodinu, jezdil jsem autem 2/3 času. Taky to byl příměstský vlak a to je kapitola sama pro sebe: špína, smrad, přetopeno....hnus.

A co se delších cest týče - když jedu na otočku do Brna na nějakou akci, jedu vlakem. Když jedu po návštěvách (tj. bez nějakého časového harmonogramu) jedu autem. Snažím se po D1 jezdit jen v případech, kdy je mi opravdu jedno, kdy se na druhý konec D1 dostanu, protože to předem opravdu nelze určit.

Obecně ale proti MHD nic nemám - jsem rád, že ji máme a pro cesty po městě dává smysl: pro mě větší, než taxi/uber, protože v nich stojím ve stejných zácpách, jako bych stál ve svém autě.

Sedrik
06. února 2019, 14:44
0
Ptejte se: Rychlé auto, ve kterém se dá přespat

Chtěl jsem napsat to stejné - S4 B6. Atmo V8... po té bych koukal já :)

Sedrik
01. února 2019, 16:18
0
Mini Cooper S: Příběh o rybičce a okreskách

Moc hezky napsáno!

Měl jsem nové Mini ONE cabrio půjčené na dovolené, takže jsem s ním žil 10 dní (800 km) a je to moc milé auto. I s tím 3 válcem to byla celkem zábava. Podvozek je opravdu povedený a ten pocit, že se auto otáčí kolem řidiče je skutečně silný (a velice zajímavý).

U tohoto auta mi vadí jen ta cena - Mini je podle mě definicí předraženého auta.

Sedrik
25. ledna 2019, 10:54
0
Řadicí páka na deset způsobů

Aha - to jsem nevěděl, že to měly všechny Civicy (ale je to logické). To muselo být celkem blbé se přeučovat na řadičku na zemi, když ji měl člověk takhle hezky u ruky :D

Sedrik
24. ledna 2019, 11:27
2
Řadicí páka na deset způsobů

Pro mě byl vždycky podivný klacík v Hondě Civic Type-R sedmé generace :))

https://s1.cdn.autoevolution.com/images/gallery/HONDACivicType-R-3014_8.jpg

Sedrik
22. ledna 2019, 23:24
0
Ptejte se: Benzínová střední třída do jednoho milionu Korun

Souhlas - za milion se dá hledat i v premii. Takto jsme přivezli firemní 320d GT (skladovka) a do milionu chybělo skoro 100 tisíc. Dle slov kolegy, co auto kupoval tam takových aut měli hromady...

Sedrik
16. ledna 2019, 14:51
0
Prémiové kombi za 100 tisíc. Je to dobrý nápad?

Mno, třeba až do roku výroby 2011 v E91/E61 v podobě N52B25.... Což jsou oba velký kombi.
Ale není to k původnímu dotazu - náklady budou větší (spotřeba) - jen jsem se chytil otázky VK.

Sedrik
10. ledna 2019, 16:15
1
BMW 440i Gran Coupé: Ochočená M4 pro ty, kteří už dospěli

Bíst je v pohodě - má svůj názor, ale to má každej. Aspoň jej vždy podpoří nějakou argumentací :)

Známej má stejnej zážitek (nafta benzín) - prodal mi E90 325i a šel do nové 3XXd (nevím objem, ale nebyl to základ). Byl si projet i 335i, ale měl strach z nákladů (měl to jako služebák).
Po půl roce ten diesel prodal a šel do benzínu - rozdíl v nákladech zanedbatelnej a svezení úplně o něčem jiným.

Sedrik
10. ledna 2019, 09:22
1
BMW 440i Gran Coupé: Ochočená M4 pro ty, kteří už dospěli

Díky, ZloKočko - v podstatě jsi to napsala za mě.

Pro mě v dnešních BMW něco navíc je - že to tam jinej nevidí, je v pořádku.

S tou sportovností - ano: kdybych chtěl drtit lidem ego na okruzích, musel bych v repertoáru BMW sáhnout jinam. V kategorii srovnatelných aut (srovnatelných s 440i) je ale podle mě BMW co se sportovního zážitku v čele (zase - nesrovnávejme 440i s RS4 - to jsou jiná auta). A u těch příkladů (120 průměr na okresce, zatáčky atd) - to je vždycky hlavně o řidiči.
Já jsem si to auto konec konců koupil taky jen jako daily s tím, že k němu časem možná koupím něco sportovního (manuál, samosvor...atd). Takže moje očekávání od tohoto auta jsou (v tomto pořadí): komfort, bezpečí, sportovní svezení.

Vždycky je to o tom, co od auta čekáš - a můžeš být vyndanej z auta, které ostatní berou jen jako "meh", protože pro tebe je tam tak akorát sedačka, čudlík, zvuk whatever...

Co se pohledu na značku týče, to neřeším - kdybych si měl kupovat auto podle toho, co si o něm myslí ostatní, nekoupil bych si nikdy nic. A myslím, že představením BMW 2 ActiveTůrer se aura něčeho zvláštního pomalu vytrácí. Je to jen drahý, obyčejný auto.

Takže :)
Nikdo myslím nikdy netvrdil, že nová čtyřka je sporťák - není. Je to (dle mého názoru) do sportovna laděné konfekční třeba i čtyřdveřové kupé.
Na poměry konfekčních do sportovna laděných kupé má pro někoho přednosti, které dokáže ocenit a které jsou pro jiného třeba zbytečné.
Srovnání s BMW staré školy (zvláště těmi "the best of" nesnese - to je jasné. Pokud jej ale chceš jako daily, tak je to možná i plus.

Sedrik
09. ledna 2019, 22:21
0
BMW 440i Gran Coupé: Ochočená M4 pro ty, kteří už dospěli

Já ti pořád nevím - v žádným případě netvrdím, že je 4ka sporťák (možná M4, ale i to je strašně velký a těžký auto), ale to auto je jiný, než mainstream. Má 6ti válec, zas až tolik jich nejezdí, má super zvuk a jezdí opravdu dobře (na to, abych dělal nějaký závěry mi chybí srovnání - jel jsem pořádně jen v XE. Mercedes nic a Audi mnohem starší). Mám ale dost naježděno s klasikou největší - OII a O3 v různých výbavách a motorech (kromě RS - tu jsem neřídil) a to je jiná liga. Jako úplně jiná liga.

Takže já chápu, že je z toho auta někdo nadšenej - já jsem pokaždý, když si do něj sednu. Už jen to, že to auto je dominantně na zadek - to poznáš v první zatáčce. Jasný - ty máš proti moderní produkci BMW výhrady - chápu. Mám taky (k některým autům) a měl jsem i k přechodu k turbomotorům. Než jsem s ním začal jezdit.

Seženeš za 2M lepší auto? Asi záleží, na co je budeš používat. Mě vyhovuje, dělá mi radost a když si chci zablbnout, tak to jde taky :p

Sedrik
09. ledna 2019, 21:53
2
BMW 440i Gran Coupé: Ochočená M4 pro ty, kteří už dospěli

K tomu výkonu, jestli můžu :)
Naprostý souhlas s tím, že to využiješ - a využiješ to při manévru, který je jeden z nejrizikovějších na silnici vůbec: při předjíždění.

To auto tě nenutí jezdit rychle - naopak: v koloně dám adaptivní tempomat, auto do komfortu (nebo eco - proč ne) a jedu v davu, koukám po peechovinach. Když chci ale předjet, tak předjedu: na krátkém úseku, více méně kohokoliv i kdyby to byl retard, kterej zdržuje, ale nechce se nechat předjet (stalo se mi).
Je super mít tu možnost - předjet v klidu a bezpečně. Jasně, jde to v každým autě, ale ne všude je to stejný. Když jsem měl MX-5, každé předjetí bylo mentální cvičení, kdy/jak, kde. Tady prostě šlápneš a jedeš.

Sedrik
09. ledna 2019, 21:40
0
BMW 440i Gran Coupé: Ochočená M4 pro ty, kteří už dospěli

Mám srovnání - měl jsem 352i E90 (N52B25 motor), xDrive, automat - najel jsem s ní přes 40 tisíc. Průměr jsem měl za celou dobu 11,3 (40 procent město, 40 okresky/státní, 20 dálnice) + několik dovolených po Evropě.

Teď mám tak 40 město, 40 dálnice, 20 okresky a průměr mám, jak jsem psal, 9,2 (taky už proběhly nějaké dovolené)
Největší překvapení byla cesta Baden-Baden Praha za 8,4.

Nemyslím si, že by se mi nějak dramaticky změnil styl jízdy..

A ten xDrive v E90 dělal cca litr navíc (při srovnání s autem známého se stejným motorem, ale jen RWD (automat jsme měli oba) - ten měl průměr kolem 10.

Kolem 16l má průměr kolega v X6 F16 xDrive50i.

Ale když teď v zimě jedu ráno do práce (6km po centu Prahy), tak jedu za 18 - to zas jo :)

Sedrik
09. ledna 2019, 17:51
0
BMW 440i Gran Coupé: Ochočená M4 pro ty, kteří už dospěli

Svezl bych se - to jo.
Ale neměnil bych :)

Je to zase o tom, co od auta chceš, k čemu jej máš atd atd - milion proměnných, milion názorů.

Co je sympatický je, že tyhle debaty můžeme mít - že existují starší BMW, která jsou pravděpodobně super řidičský (neřídil jsem, ale nemám důvod nevěřit) a že minimálně BMW pořád vyrábí auto, která stojí za to prohánět :) A ano - kdybych nemusel řešit nic jinýho, než blbnutí na okreskách a na okruhu, vzal bych od BMW jiný auto: u mě by zvítězila ///M2 competition s manuálem.

PS: jedu o víkendu do Krkonoš a další víkend na otočku do alp, takže já budu za xDrive k*revsky vděčnej :)

Sedrik
09. ledna 2019, 17:00
0
BMW 440i Gran Coupé: Ochočená M4 pro ty, kteří už dospěli

Hehe - s xDrive a automatem asi srovnávat nelze- ale záleží s jakým "starým BMW" to budeš srovnávat :)
Ne všechna old BMW jsou řidičské legendy a když to budeš srovnávat s nonM BMW a budeš na to koukat z pohledu denní použitelnosti a příležitostné řidičské zábavy...těžko říct. Já bych třeba svoje auto za E36 328i (jako nejvýkonější nonM BMW z té doby) nevyměnil. Jako daily rozhodně ne.

S tou cenou - to je fakt strašně subjektivní. Ceníková cena není nikdy finál. DPH, a různé slevy ji můžou stlačit klidně o třetinu dolů. A dát za auto, co stojí dva miliony 1,4 milionu je už se dá zvážit. Zvlášť, když si to dá firma do nákladů.
Však to asi znáš sám líp - když přijedu do BMW a řeknu, že to auto mám na sebe (jako na fyzickou osobu), tak se tam na mě dívají jako na exota...

Sedrik
09. ledna 2019, 16:40
1
BMW 440i Gran Coupé: Ochočená M4 pro ty, kteří už dospěli

Ne, ale hodně podobným - GC jsem řídil a není v tom takový rozdíl. Převodovka je stejná a xDrive funguje IMHO stejně. Co se spotřeby týče, tak B58 na tom bude ještě líp, než to moje ořezovátko.

A samozřejmě, že ne nové - premium selection. Platit za pokles hodnoty v prvních letech se mi nechce - na to to auto zas tak super není. A vzhledem k tomu, že mi je barva auta volná a výbava +- taky, tak kupuju lehce jetý :p

Svůj koment jsem psal před tím, než se tam objevil tvůj, takže na tebe jsem nereagoval - velikost je subjektivní (já velké auto nepotřebuju, chápu ale, že každý to má jinak) a co se ceny týče, to taky nehodnotím.

Sedrik
09. ledna 2019, 16:23
1
BMW 440i Gran Coupé: Ochočená M4 pro ty, kteří už dospěli

Mno já nevím - jak tady ty komentáře čtu...

Sedlám 435i (předchůdce 440i) - jen v kupátku, takže "tak akorát" počet dveří, automat a xDrive.
S článkem celkem souhlasím - s čím nesouhlasím je hodnocení automatu - 8stupňové ZF rozhodně na zábavě neubírá. Není to manuál, ale i na okruhu v Mostě mi ten automat rozhodně zábavu nekazil. 99,9 procent času je to super společník na dálnice a do města a ten zbytek - řadí bleskurychle a ve sportovních režimech drží kvalt, dokud sám nezařadím - takže mi do řazení v podstatě nekecá. Převodovka je rozhodně prvek, který bych na autě uvedl v TOP3 nej věcí (spolu s motorem OFC :))

Co se xDrive týče - mám na to podobný názor, jako ZloKočka - auto je hlavně daily, tj 99,9 procent času se v něm drncám po městě v koloně, nebo někde na delší cestě a v takovém případě mi čtyřkolka dává (možná iluzorní) pocit jistoty navíc.

S čím nesouhlasím je možnost si zablbnout v režimu Sport+ - podvozek spolu s xDrive je nastavený tak, že se za každou cenu snaží auto držet v čisté stopě. S autem jsem už zkoušel leccos, včetně školy smyku v Mýtě, ale nějaké "zablbnutí" (tím myslím nějaké drobné zklouznutí) je možné pouze na na mokru a i tak musím jet fakt hoodně agresivně (míněno na hulváta to poslat do zatáčky pod plynem) a na to na normální silnici fakt většinou nemám koule. Za celou dobu, co auto mám se mi podařilo se vyvézt ze zatáčky drobným rozhozením zádě asi 5x a ve všech případech jsem jel tak rychle, že mě to spíš vyděsilo.
I na okruhu v režimu stabilizace off jsem musel auto do přetáčivého smyku fakt lámat (225/45 ZR 18 95Y Michelin Pilot Sport 4). K pneumatikám - jsem rád za 18 - i tak vypadá auto pěkně a je to pohodlnější. A hlavně když proletím nějakou jámu na silnici, tak se nic tak strašného neděje :)

Takže xDrive je opravdu hlavně o tom dojet kamkoliv (což umí perfektně) a pokud jet sportovně, tak čistou stopu. Na drifty na suchu je nutnost RWD (nebo výrazně větší koule, než mám já).

A ke komentům - s autem jsem byl na okruhu, jezdím hodně město, na Německé dálnici nejezdím pod 160km/h, rád předjíždím (kvuli zvuku a zátahu) - prostě si to auto užívám, proto jsem si jej koupil. Průměrná spotřeba je 9,2 po cca 12.000 Km. Takže ano - dá se s tím úplně v klidu jezdit pod 10. Beru střídavě 95 a 100 (podle toho, jak kde mají).
A tohle auto není jen slabší ///M4 - servis tohoto auta je o hodně levnější, než ///M auta (bavíme li se o značkovém servisu), takže je potřeba sám si zvážit, jestli to M člověk tak nutně potřebuje.

Jestli je malý a hnusný - to je subjektivní. Mě se čtyřka líbí moc (i bez Mpacketu) a malá rozhodně není :) Naopak - na okreskách je hodně vidět, jak je auto velké. Kufr je obrovský a i zadní sedadla jsou pro 2 dospělé v pohodě (vyzkoušeno několikrát na rodičích - jen se bez zadních dveří blbě vystupuje :))

Sedrik
08. ledna 2019, 16:07
3
O universální pravdě a o tom, proč se lidé budou stále hádat o autech.

K tomu poslednímu bodu: zkušenost s jedním konkrétním kusem - připomnělo mi to zážitek, který jsem měl už jako 18leté ucho.
Měli jsme v té době Lancii Prismu, která prostě shnila při používání. Protože peněz bylo málo, moji drazí rodičové se rozhodli koupit v Italii Prismu s mrtvým motorem, ale dobrou kastlí a udělat engine swap (jestli to bylo/je legální - netuším. Tehdy jsme to nějak neřešili).

Engine swap dělal garážový kutil "tam u nás" a já byl auto vyzvednout. Pamatuji se, že před garáží pana kutila stála nádherná Lancia Kappa. Tak jsme se s panem mechanikem dali do řeči a já jsem pronesl nějakou variaci na téma "Italská auta nejsou moc spolehlivá".
Pan mechanik mi (velice slušně - asi z diskuse poznal, že mě auta baví, jen jsem jelito) řekl, že jeho Kappa, koupena lehce jetá v Italii, mu slouží bez problému již několik let. Synova Audi A6 (C5), koupena nová byla během prvního roku používání 3x na dlouhodobém pobytu v servisu. Takže je to "vo konkrétním kousku".

Pořád si myslím, že statisticky jsou německá auta spolehlivější, než ta italská, ale osobní zkušenost s konkrétním kouskem může s názorem slušně zamávat.

A celkově k článku - kdyby se chlapi nemohli hádat o autech, zbyl by jen sport, politika a ženský. A vzhledem k tomu, že mě sport nezajímá, politika je na hospodskou debatu nebezpečná a o ženských se celej večer bavit nevydrží nikdo..... Stačí zahlásit, že "než tuctovou Octu, to raději vojetýho mergla" a hned je o zábavu postaráno... :p

Sedrik
04. ledna 2019, 09:56
0
Kam se díváte při řízení?

Více méně stejné - díky za shrnutí.
Moji rodiče mi vždycky říkali: lidi na silnici dělají chyby. Tomu nelze zabránit. Je na tobě, jestli se jim vyhneš, nebo ne. koukej kolem sebe a snaž se předvídat.

Přiznám se, že do toho zapojuji i typ auta. Řidiči Peugeotů kombi, Hjondé i30, služebních Oktávii, rychlých BMW, velkých limuzín, kabrioletů a pod...každá skupina má opakující se vzorce chování.

A k adaptivnímu tempomatu: je to mor :p Od okamžiku, kdy jej mám se stal must-have prvkem do daily auta. Zapínám ho pokaždé, pokud to jen trošku jde a jak psal někdo přede mnou - prostě člověk pak má čas koukat po blbostech :)

Sedrik
31. prosince 2018, 14:20
0
Vzpomínka na zemřelý segment mainstreamové vyšší střední třídy - díl 1.

Mě se nová 911 líbí (jsem zvědavý naživo, ale myslím, že to bude dobré).
Co se zadku týče - když jsem jej viděl, napadlo mě, že to je vlastně jediné místo na 911 (kromě interieru samozřejmě), kde se můžou designeři vyřádit: předek 911 je posvátnej - po 996 si nikdo nedovolí na něm nic měnit. Boční silueta je ikonická a rovněž na ní nelze nic měnit.
Takže - jen zadek :D

Sedrik
18. prosince 2018, 14:04
2
Škoda Fabia Style 1.0 70kW: Neumím být zlý

Tohle třeba chápu a naopak chválím.
Neříká se nadarmo "nehas co tě nepálí". Je to věc, která slouží už 20 let stejnému účelu, lidi jsou na její funkci zvyklí, tak proč to měnit. Navíc, když si jich automobilka objedná 50 milionu plastových a 20 milionů se švindlchromem, cena je pak 1 eurocent za kus. A jak autor psal - v autě se určitě šetřilo. Kde? Třeba tady :p

Sedrik
18. prosince 2018, 10:17
0
Řidičské rukavice - ano či ne?

U nás teď byly rukavice na řízení také téma – i když je v autě příjemných 20 stupňů, volant se ohřeje až za dlouhou dobu, a tak je mi na kratších trasách zima na ruce.

A jak tady už zaznělo – když se člověk dostane na oblíbený kus silnice, ruce se zpotí jedna dvě a rukavice by bodly.

Mám k nim ale (s výjimkou veteránů s dřevěným volantem) takový přístup, že to je pozérská výbava – jako když vidíte někoho vystoupit z absolutně nesportovního auta (dosaďte si sem co chcete – pro mě třeba dieslový passat kombi) a má na sobě řidičské boty.

Ale některé odkazy, co jste sem dali (hlavně ta Napa) vypadají opravdu velice hezky…. Ještě to přehodnotím ????

Sedrik
15. prosince 2018, 23:39
0
Ptejte se: Je v zatáčce rychlejší dvoukolka nebo čtyřkolka?

Top Gear to kdysi zkoušel s 911 (odkaz zde - kvalita mizerná:

)
AWD je rychlejší :)
Celkově ale souhlas s odpovědí - záleží to na milionu věcí, včetně toho, jaký je řidič a jak se mu jezdí s daným pohonem.

Sedrik
14. prosince 2018, 14:30
0
Osmdesátkové přístrojovky: Čeká je slavný comeback?

Já nepíšu, že to tak je. Píšu, že to tak Tesla prodává.
K tomu chladiči - smyslem mého sdělení bylo, že elektromobil (jakýkoliv) může, díky jiné technice, vypadat dost odlišně od automobilu se spalovacím motorem. Nicméně žádná ze zavedených automobilek toho nevyužívá a dál drží svůj designový jazyk. Tesla se aspoň snaží využívat té odlišnosti a tvoří (s různou mírou úspěchu) auta, která jsou něčím jiná, což se mi libí.
Pokud by mě v budoucnu chtěl někdo přesvědčit ke koupi elektromobilu, bude to muset být na něco takového - něco, z čeho si sednu na zadek. A ne, rychlost a ticho v kabině to nikdy nebude. Co by to ale mohlo být je, že se nějaká automobilka odváže a vymyslí auto znovu - bez konvencí, které se tady budovaly posledních 100 let. Prostě jako by byl znovu rok +- 1910, končila doba koní a začínal věk automobilů, ale pohon by byl na elektřinu. Pak bych o něčem takovém uvažoval.

Sedrik
13. prosince 2018, 14:36
1
Osmdesátkové přístrojovky: Čeká je slavný comeback?

Souhlas s Teslou. Myslím, že u ní je to umocněno tím, že se snaží na zákazníky působit tak, že se jedná o novou kapitolu osobní přepravy, kde stará pravidla neplatí. Vlastně si nekupuješ auto, ale auto 2.0.
Co se tohoto přístupu týče, tak Tesle moc fandím - nerozumím tomu, proč u auta, kde je motor úplně někde jinde, potřebuješ mít "masku chladiče", když tam žádný vůbec není.
Nový typ pohonu umožňuje úplně nový pohled na auto jako celek a Tesla v tomto ohledu jde v čele (narozdíl od některých jiných značek, které prostě vyrobí stejné auto, jen nemá ICE motor).

Sedrik
11. prosince 2018, 23:51
0
BMW X4 30i Xdrive: Bavorský univerzál

JJ, slyšel jsem, že prošel značným vývojem. Prý ještě první X5 nebyla co se pohonu všech kol žádná sláva.

A gumy jsou základ - klidně budu šetřit při koupi nového nárazniku, ale ne na pneu a brzdách :p

Sedrik
10. prosince 2018, 17:11
0
BMW X4 30i Xdrive: Bavorský univerzál

Nechtěl jsem tím říct, že xDrive je lepší, než jiné systémy - nemám s jiným 4x4 zkušenosti. Spíš jsem chtěl jen říct, že ten systém opravdu funguje, i když se člověk chová jako zvíře. Pokud má řidič alespoň základní ponětí o tom, jak funguje přilnavost, pak se s moderním systémem 4x4 na silnici nejspíš nemůže dostat do situace, že by neodjel (napadá mě pouze: letní gumy na sněholedu, nebo když napadne víc, než je světlá výška auta :))
Mám za sebou 3 zimy s MX-5 NB, takže si myslím, že s rozjížděním do zasněženého kopce mám dost zkušeností (já měl ale vždy kvalitní zimní obutí - přece jen to bylo moje daily).

Sedrik
07. prosince 2018, 14:07
2
BMW X4 30i Xdrive: Bavorský univerzál

osobní zkušenost s xDrive - byl jsem na škole smyku ve Vysokém Mýtě. kdo to tam zná, vybaví si vysoký "kopec", kde na prudší straně je kluzná plocha. V jeden moment nás instruktor navedl tak, že jsme vyjížděli nahoru po kluzné ploše - v nejprudší části svahu jsme zastavili a měli jsme si vyzkoušet rozjezd do "zledovatělého" svahu.
Chtěl jsem vědět, co to auto umí, takže jsem vypnul protiprokluz (úplně) + zachoval jsem se jako naprostý kretén = prostě jsem prošlápl plyn až za kick-down.
Výsledek: auto asi 2 vteřiny hrabalo a pak se prostě rozjelo vpřed (stále hrabajíc). Musím říct, že jsem byl hodně příjemně překvapen. Žádné ustřelování zádě do strany, žádné drama - prostě jedeme.
Nemyslím si, že 4x4 je do auta nutnost, ale moderní systémy jsou opravdu na vysoké úrovni a zrovna ten Mnichovský je vymazlený.

Sedrik
04. prosince 2018, 16:25
0
Zábavné auto na pořád - a na horší časy? | Autíčkář se ptá

Sázím, že Vojta měl na mysli toto: https://www.roadandtrack.com/car-culture/a8122/500-words-about-cars-jaguar-porsche/

Možná existuje detailnější popis, který nám tady postne?

Sedrik
04. prosince 2018, 07:39
0
Zábavné auto na pořád - a na horší časy? | Autíčkář se ptá

Pokud bych mohl mít jen jedno auto na dlouho, nejspíš by to bylo BMW M2 (1M, pokud bych chtěl na autě i vydělat, ale na daily je to škoda).
Pokud by to bylo auto na pořád (už nikdy jiné), tak by to musela být 997 911 GTS s manuálem, protože ji chci :)

Sedrik
29. listopadu 2018, 07:42
0
Jak se žije s elektromobilem?

Kerosin: souhlas - aut je už dost, ale trend je jasný (auta jsou levnější= může si je dovolit víc lidí). Navíc - v počtu aut nejde ani tak o Evropu, ale o Asii. Na jedno zrušené auto v EU připadne 1000 nových aut v Číně.

Takže pokud jde o EU, možná se počet aut drobně sníží (nevidím alternativu k individuální přepravě, vyjma teleportu, takže si myslím, že pokud vůbec, půjde ke snížení minimální), ale celkově = no way.

A k tomu snižování ještě - je to na dlouhou úvahu, ale ber to tak, že třeba cigarety škodí všem (těm, co kouří, i těm okolo), škodí dětem, starým, mladým, člověk smrdí jak prase a atd. Na rozdíl od auta tedy nemají cigarety žádný objektivní přínos. Přesto ale neexistuje politik, který by bouchnul do stolu a zvedl daň z cigaret tak, aby stála krabička 500 Kč. Byla by to sebevražda.

Stejné to je s autem - není a nebude politická vůle omezovat výrobu aut - je v tom moc peněz, moc lobbystů, automobilky zaměstnávají moc lidí atd.

A carsharingu nevěřím - lidi se k cizím věcem chovají jak prasata, takže sharovaná auta pak vypadají hůř, jak socka :p (viz pokusy ve Francii).

Nevím - osobně jsem klidný co se automobility týče. Aktuálně vzniká jedno super auto za druhým, takže jí vidím budoucnost v tom "našem" fochu velice růžově :)

Sedrik
28. listopadu 2018, 11:25
0
5 druhů radosti za volantem. Máte to taky tak?

Project CARS 2 foto! S tím Caymanem jsem se něco natrápil! :p

*vrací se zpátky na začátek článku, aby mohl případně okomentovat jeho obsah*

Sedrik
27. listopadu 2018, 16:06
1
Jak se žije s elektromobilem?

Nebude to jiný - osobně proti elektro autům nic nemám a dovedu si představit jej jako auto do města vlastnit, ale velkého nástupu elektroaut se dle mého názoru nikdo z nás nedožije.
Nedám vám sem zdroje, co jsem přímo četl, protože si články tohoto tipu neukládám, ale podobná témata, co jsem v rychlosti vygooglil:
Například se zásobami Lithia to není tak žhavý, aby za 10 let všichni jezdili v EV:
https://eu.usatoday.com/story/money/markets/2016/08/26/could-lithium-shortage-derail-electric-car-boom/87684224/

Jen v UK by do roku 2020 potřebovali 100.000 nových charging pointů - ty rychlý stojí cca 50 - 100.000 USD za kus. Tj. jen UK by musela vynaložit cca 5 000 000 000 USD jenom na charging pointy (kdyby stavěli ty rychlý, což si myslím, že je potřeba).
https://www.independent.co.uk/news/business/news/uk-electric-vehicle-charging-points-increase-ev-tesco-a8362926.html
https://cleantechnica.com/2014/05/03/ev-charging-station-infrastructure-costs/
Atd....

Takže za sebe jsem klidný - ano, EV se budou rozšiřovat a s nimi i infrastruktura. Ale pokud si někdo myslí, že mu budou za 15 let ekoaktivisté rvát klíče od jeho Mustangu z rukou - nemyslím si. ICE auta budou jezdit ještě dlouho po naší smrti (nezapomínejme, že i dnes existují komunity, které používají k dopravě koně - i v USA :))
Pokud nedojde k nějakému přelomovému vynálezu v oblasti baterií (materiál), nebo nabíjení (což by stlačilo cenu), nástup bude pomalý. A i kdyby k tomu došlo - nejde auta vyvlastnit, tj. během našeho života k žádné revoluci nedojde.

Sedrik
26. listopadu 2018, 08:05
0
Jak jsem dal druhou šanci Mazdě MX-5

Tak jsem to pochopil a taky to tak mám :p

Sedrik
25. listopadu 2018, 12:19
1
Jak jsem dal druhou šanci Mazdě MX-5

Souhlasím s tím, že se k ní nebudu už vracet. Měl jsem ND (to silnější) půjčené na dovolené a je to super auto. ALE - za cenu nové ND je na trhu ojetin spousta zajímavějších roadsterů. A jako správná automobilová děvka chci zkoušet nové věci :p

Sedrik
25. listopadu 2018, 10:37
3
Jak jsem dal druhou šanci Mazdě MX-5

Moc pěkně napsané.

Pro mě byla Miata první auto, které mě učilo.Přesně jak píšeš.
A výkon mi nikdy nechyběl - jak mi říkal při koupi jeden můj kamarád: prostě budeš muset víc řadit. Nikdy jsem si v Miatě na silnici nepřipadal pomalej (kvuli výkonu - většinou jsem sundal nohu z plynu, protože strach).
A co se vzhledu týče - je mi jedno, co si lidi o mých autech myslí. A jak také píšeš - setkal jsem se s obrovským množství lidí, kterým se to auto líbí (muži, ženy a hlavně děti :))
Takže pro mě je Miata jasná volba ne jen kvuli ceně (to samozžejmě taky), ale taky kvuli tomu, co tě naučí a také kvuli tomu, že když už tě přestane učit, stačí sáhnout do nastavení a můžeš se učit zas :p

Sedrik
22. listopadu 2018, 15:30
1
Autíčkář se ptá: Co pro vás znamená slovo petrolhead?

Přesně :)
A když se bavíš s někým, kdo má rád něco jiného (= o co se nezajímáš), aspoň se návdavkem dozvíš něco nového. Win-win

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Renault Mégane CC coupe cabrio 2.0 16V 2004
Renault Mégane CC coupe cabrio 2.0 16V

2004 rok výroby
99 koní výkon
2 000 ccm objem

Chevrolet Tahoe 1500 LT 4x4 5,7 Vortec 1997
Chevrolet Tahoe 1500 LT 4x4 5,7 Vortec

1997 rok výroby
255 koní výkon
5 733 ccm objem

Lincoln Premiere Continental  1960
Lincoln Premiere Continental

1960 rok výroby
320 koní výkon
7 044 ccm objem

Ford Mustang 4.0 v6 manual 2006
Ford Mustang 4.0 v6 manual

2006 rok výroby
220 koní výkon
4 000 ccm objem

Cadillac Escalade  2007
Cadillac Escalade

2007 rok výroby
410 koní výkon
6 200 ccm objem