načítám data...

Sedrik

JménoJan Pivoda
BydlištěPraha 8
Registracepřed 19.0 měs.
Poslední aktivitapřed 4.8 dny
Příspěvků ve fóru9
Komentářů u článků159
Pozitivních komentářů u článků43
Negativních komentářů u článků1
Možnostinapsat zprávu

Posledních 50 komentářů

Sedrik
16. ledna 2019, 14:51
0
Prémiové kombi za 100 tisíc. Je to dobrý nápad?

Mno, třeba až do roku výroby 2011 v E91/E61 v podobě N52B25.... Což jsou oba velký kombi.
Ale není to k původnímu dotazu - náklady budou větší (spotřeba) - jen jsem se chytil otázky VK.

Sedrik
10. ledna 2019, 16:15
1
BMW 440i Gran Coupé: Ochočená M4 pro ty, kteří už dospěli

Bíst je v pohodě - má svůj názor, ale to má každej. Aspoň jej vždy podpoří nějakou argumentací :)

Známej má stejnej zážitek (nafta benzín) - prodal mi E90 325i a šel do nové 3XXd (nevím objem, ale nebyl to základ). Byl si projet i 335i, ale měl strach z nákladů (měl to jako služebák).
Po půl roce ten diesel prodal a šel do benzínu - rozdíl v nákladech zanedbatelnej a svezení úplně o něčem jiným.

Sedrik
10. ledna 2019, 09:22
1
BMW 440i Gran Coupé: Ochočená M4 pro ty, kteří už dospěli

Díky, ZloKočko - v podstatě jsi to napsala za mě.

Pro mě v dnešních BMW něco navíc je - že to tam jinej nevidí, je v pořádku.

S tou sportovností - ano: kdybych chtěl drtit lidem ego na okruzích, musel bych v repertoáru BMW sáhnout jinam. V kategorii srovnatelných aut (srovnatelných s 440i) je ale podle mě BMW co se sportovního zážitku v čele (zase - nesrovnávejme 440i s RS4 - to jsou jiná auta). A u těch příkladů (120 průměr na okresce, zatáčky atd) - to je vždycky hlavně o řidiči.
Já jsem si to auto konec konců koupil taky jen jako daily s tím, že k němu časem možná koupím něco sportovního (manuál, samosvor...atd). Takže moje očekávání od tohoto auta jsou (v tomto pořadí): komfort, bezpečí, sportovní svezení.

Vždycky je to o tom, co od auta čekáš - a můžeš být vyndanej z auta, které ostatní berou jen jako "meh", protože pro tebe je tam tak akorát sedačka, čudlík, zvuk whatever...

Co se pohledu na značku týče, to neřeším - kdybych si měl kupovat auto podle toho, co si o něm myslí ostatní, nekoupil bych si nikdy nic. A myslím, že představením BMW 2 ActiveTůrer se aura něčeho zvláštního pomalu vytrácí. Je to jen drahý, obyčejný auto.

Takže :)
Nikdo myslím nikdy netvrdil, že nová čtyřka je sporťák - není. Je to (dle mého názoru) do sportovna laděné konfekční třeba i čtyřdveřové kupé.
Na poměry konfekčních do sportovna laděných kupé má pro někoho přednosti, které dokáže ocenit a které jsou pro jiného třeba zbytečné.
Srovnání s BMW staré školy (zvláště těmi "the best of" nesnese - to je jasné. Pokud jej ale chceš jako daily, tak je to možná i plus.

Sedrik
09. ledna 2019, 22:21
0
BMW 440i Gran Coupé: Ochočená M4 pro ty, kteří už dospěli

Já ti pořád nevím - v žádným případě netvrdím, že je 4ka sporťák (možná M4, ale i to je strašně velký a těžký auto), ale to auto je jiný, než mainstream. Má 6ti válec, zas až tolik jich nejezdí, má super zvuk a jezdí opravdu dobře (na to, abych dělal nějaký závěry mi chybí srovnání - jel jsem pořádně jen v XE. Mercedes nic a Audi mnohem starší). Mám ale dost naježděno s klasikou největší - OII a O3 v různých výbavách a motorech (kromě RS - tu jsem neřídil) a to je jiná liga. Jako úplně jiná liga.

Takže já chápu, že je z toho auta někdo nadšenej - já jsem pokaždý, když si do něj sednu. Už jen to, že to auto je dominantně na zadek - to poznáš v první zatáčce. Jasný - ty máš proti moderní produkci BMW výhrady - chápu. Mám taky (k některým autům) a měl jsem i k přechodu k turbomotorům. Než jsem s ním začal jezdit.

Seženeš za 2M lepší auto? Asi záleží, na co je budeš používat. Mě vyhovuje, dělá mi radost a když si chci zablbnout, tak to jde taky :p

Sedrik
09. ledna 2019, 21:53
2
BMW 440i Gran Coupé: Ochočená M4 pro ty, kteří už dospěli

K tomu výkonu, jestli můžu :)
Naprostý souhlas s tím, že to využiješ - a využiješ to při manévru, který je jeden z nejrizikovějších na silnici vůbec: při předjíždění.

To auto tě nenutí jezdit rychle - naopak: v koloně dám adaptivní tempomat, auto do komfortu (nebo eco - proč ne) a jedu v davu, koukám po peechovinach. Když chci ale předjet, tak předjedu: na krátkém úseku, více méně kohokoliv i kdyby to byl retard, kterej zdržuje, ale nechce se nechat předjet (stalo se mi).
Je super mít tu možnost - předjet v klidu a bezpečně. Jasně, jde to v každým autě, ale ne všude je to stejný. Když jsem měl MX-5, každé předjetí bylo mentální cvičení, kdy/jak, kde. Tady prostě šlápneš a jedeš.

Sedrik
09. ledna 2019, 21:40
0
BMW 440i Gran Coupé: Ochočená M4 pro ty, kteří už dospěli

Mám srovnání - měl jsem 352i E90 (N52B25 motor), xDrive, automat - najel jsem s ní přes 40 tisíc. Průměr jsem měl za celou dobu 11,3 (40 procent město, 40 okresky/státní, 20 dálnice) + několik dovolených po Evropě.

Teď mám tak 40 město, 40 dálnice, 20 okresky a průměr mám, jak jsem psal, 9,2 (taky už proběhly nějaké dovolené)
Největší překvapení byla cesta Baden-Baden Praha za 8,4.

Nemyslím si, že by se mi nějak dramaticky změnil styl jízdy..

A ten xDrive v E90 dělal cca litr navíc (při srovnání s autem známého se stejným motorem, ale jen RWD (automat jsme měli oba) - ten měl průměr kolem 10.

Kolem 16l má průměr kolega v X6 F16 xDrive50i.

Ale když teď v zimě jedu ráno do práce (6km po centu Prahy), tak jedu za 18 - to zas jo :)

Sedrik
09. ledna 2019, 17:51
0
BMW 440i Gran Coupé: Ochočená M4 pro ty, kteří už dospěli

Svezl bych se - to jo.
Ale neměnil bych :)

Je to zase o tom, co od auta chceš, k čemu jej máš atd atd - milion proměnných, milion názorů.

Co je sympatický je, že tyhle debaty můžeme mít - že existují starší BMW, která jsou pravděpodobně super řidičský (neřídil jsem, ale nemám důvod nevěřit) a že minimálně BMW pořád vyrábí auto, která stojí za to prohánět :) A ano - kdybych nemusel řešit nic jinýho, než blbnutí na okreskách a na okruhu, vzal bych od BMW jiný auto: u mě by zvítězila ///M2 competition s manuálem.

PS: jedu o víkendu do Krkonoš a další víkend na otočku do alp, takže já budu za xDrive k*revsky vděčnej :)

Sedrik
09. ledna 2019, 17:00
0
BMW 440i Gran Coupé: Ochočená M4 pro ty, kteří už dospěli

Hehe - s xDrive a automatem asi srovnávat nelze- ale záleží s jakým "starým BMW" to budeš srovnávat :)
Ne všechna old BMW jsou řidičské legendy a když to budeš srovnávat s nonM BMW a budeš na to koukat z pohledu denní použitelnosti a příležitostné řidičské zábavy...těžko říct. Já bych třeba svoje auto za E36 328i (jako nejvýkonější nonM BMW z té doby) nevyměnil. Jako daily rozhodně ne.

S tou cenou - to je fakt strašně subjektivní. Ceníková cena není nikdy finál. DPH, a různé slevy ji můžou stlačit klidně o třetinu dolů. A dát za auto, co stojí dva miliony 1,4 milionu je už se dá zvážit. Zvlášť, když si to dá firma do nákladů.
Však to asi znáš sám líp - když přijedu do BMW a řeknu, že to auto mám na sebe (jako na fyzickou osobu), tak se tam na mě dívají jako na exota...

Sedrik
09. ledna 2019, 16:40
1
BMW 440i Gran Coupé: Ochočená M4 pro ty, kteří už dospěli

Ne, ale hodně podobným - GC jsem řídil a není v tom takový rozdíl. Převodovka je stejná a xDrive funguje IMHO stejně. Co se spotřeby týče, tak B58 na tom bude ještě líp, než to moje ořezovátko.

A samozřejmě, že ne nové - premium selection. Platit za pokles hodnoty v prvních letech se mi nechce - na to to auto zas tak super není. A vzhledem k tomu, že mi je barva auta volná a výbava +- taky, tak kupuju lehce jetý :p

Svůj koment jsem psal před tím, než se tam objevil tvůj, takže na tebe jsem nereagoval - velikost je subjektivní (já velké auto nepotřebuju, chápu ale, že každý to má jinak) a co se ceny týče, to taky nehodnotím.

Sedrik
09. ledna 2019, 16:23
1
BMW 440i Gran Coupé: Ochočená M4 pro ty, kteří už dospěli

Mno já nevím - jak tady ty komentáře čtu...

Sedlám 435i (předchůdce 440i) - jen v kupátku, takže "tak akorát" počet dveří, automat a xDrive.
S článkem celkem souhlasím - s čím nesouhlasím je hodnocení automatu - 8stupňové ZF rozhodně na zábavě neubírá. Není to manuál, ale i na okruhu v Mostě mi ten automat rozhodně zábavu nekazil. 99,9 procent času je to super společník na dálnice a do města a ten zbytek - řadí bleskurychle a ve sportovních režimech drží kvalt, dokud sám nezařadím - takže mi do řazení v podstatě nekecá. Převodovka je rozhodně prvek, který bych na autě uvedl v TOP3 nej věcí (spolu s motorem OFC :))

Co se xDrive týče - mám na to podobný názor, jako ZloKočka - auto je hlavně daily, tj 99,9 procent času se v něm drncám po městě v koloně, nebo někde na delší cestě a v takovém případě mi čtyřkolka dává (možná iluzorní) pocit jistoty navíc.

S čím nesouhlasím je možnost si zablbnout v režimu Sport+ - podvozek spolu s xDrive je nastavený tak, že se za každou cenu snaží auto držet v čisté stopě. S autem jsem už zkoušel leccos, včetně školy smyku v Mýtě, ale nějaké "zablbnutí" (tím myslím nějaké drobné zklouznutí) je možné pouze na na mokru a i tak musím jet fakt hoodně agresivně (míněno na hulváta to poslat do zatáčky pod plynem) a na to na normální silnici fakt většinou nemám koule. Za celou dobu, co auto mám se mi podařilo se vyvézt ze zatáčky drobným rozhozením zádě asi 5x a ve všech případech jsem jel tak rychle, že mě to spíš vyděsilo.
I na okruhu v režimu stabilizace off jsem musel auto do přetáčivého smyku fakt lámat (225/45 ZR 18 95Y Michelin Pilot Sport 4). K pneumatikám - jsem rád za 18 - i tak vypadá auto pěkně a je to pohodlnější. A hlavně když proletím nějakou jámu na silnici, tak se nic tak strašného neděje :)

Takže xDrive je opravdu hlavně o tom dojet kamkoliv (což umí perfektně) a pokud jet sportovně, tak čistou stopu. Na drifty na suchu je nutnost RWD (nebo výrazně větší koule, než mám já).

A ke komentům - s autem jsem byl na okruhu, jezdím hodně město, na Německé dálnici nejezdím pod 160km/h, rád předjíždím (kvuli zvuku a zátahu) - prostě si to auto užívám, proto jsem si jej koupil. Průměrná spotřeba je 9,2 po cca 12.000 Km. Takže ano - dá se s tím úplně v klidu jezdit pod 10. Beru střídavě 95 a 100 (podle toho, jak kde mají).
A tohle auto není jen slabší ///M4 - servis tohoto auta je o hodně levnější, než ///M auta (bavíme li se o značkovém servisu), takže je potřeba sám si zvážit, jestli to M člověk tak nutně potřebuje.

Jestli je malý a hnusný - to je subjektivní. Mě se čtyřka líbí moc (i bez Mpacketu) a malá rozhodně není :) Naopak - na okreskách je hodně vidět, jak je auto velké. Kufr je obrovský a i zadní sedadla jsou pro 2 dospělé v pohodě (vyzkoušeno několikrát na rodičích - jen se bez zadních dveří blbě vystupuje :))

Sedrik
08. ledna 2019, 16:07
3
O universální pravdě a o tom, proč se lidé budou stále hádat o autech.

K tomu poslednímu bodu: zkušenost s jedním konkrétním kusem - připomnělo mi to zážitek, který jsem měl už jako 18leté ucho.
Měli jsme v té době Lancii Prismu, která prostě shnila při používání. Protože peněz bylo málo, moji drazí rodičové se rozhodli koupit v Italii Prismu s mrtvým motorem, ale dobrou kastlí a udělat engine swap (jestli to bylo/je legální - netuším. Tehdy jsme to nějak neřešili).

Engine swap dělal garážový kutil "tam u nás" a já byl auto vyzvednout. Pamatuji se, že před garáží pana kutila stála nádherná Lancia Kappa. Tak jsme se s panem mechanikem dali do řeči a já jsem pronesl nějakou variaci na téma "Italská auta nejsou moc spolehlivá".
Pan mechanik mi (velice slušně - asi z diskuse poznal, že mě auta baví, jen jsem jelito) řekl, že jeho Kappa, koupena lehce jetá v Italii, mu slouží bez problému již několik let. Synova Audi A6 (C5), koupena nová byla během prvního roku používání 3x na dlouhodobém pobytu v servisu. Takže je to "vo konkrétním kousku".

Pořád si myslím, že statisticky jsou německá auta spolehlivější, než ta italská, ale osobní zkušenost s konkrétním kouskem může s názorem slušně zamávat.

A celkově k článku - kdyby se chlapi nemohli hádat o autech, zbyl by jen sport, politika a ženský. A vzhledem k tomu, že mě sport nezajímá, politika je na hospodskou debatu nebezpečná a o ženských se celej večer bavit nevydrží nikdo..... Stačí zahlásit, že "než tuctovou Octu, to raději vojetýho mergla" a hned je o zábavu postaráno... :p

Sedrik
04. ledna 2019, 09:56
0
Kam se díváte při řízení?

Více méně stejné - díky za shrnutí.
Moji rodiče mi vždycky říkali: lidi na silnici dělají chyby. Tomu nelze zabránit. Je na tobě, jestli se jim vyhneš, nebo ne. koukej kolem sebe a snaž se předvídat.

Přiznám se, že do toho zapojuji i typ auta. Řidiči Peugeotů kombi, Hjondé i30, služebních Oktávii, rychlých BMW, velkých limuzín, kabrioletů a pod...každá skupina má opakující se vzorce chování.

A k adaptivnímu tempomatu: je to mor :p Od okamžiku, kdy jej mám se stal must-have prvkem do daily auta. Zapínám ho pokaždé, pokud to jen trošku jde a jak psal někdo přede mnou - prostě člověk pak má čas koukat po blbostech :)

Sedrik
31. prosince 2018, 14:20
0
Vzpomínka na zemřelý segment vyšší střední třídy - díl 1.

Mě se nová 911 líbí (jsem zvědavý naživo, ale myslím, že to bude dobré).
Co se zadku týče - když jsem jej viděl, napadlo mě, že to je vlastně jediné místo na 911 (kromě interieru samozřejmě), kde se můžou designeři vyřádit: předek 911 je posvátnej - po 996 si nikdo nedovolí na něm nic měnit. Boční silueta je ikonická a rovněž na ní nelze nic měnit.
Takže - jen zadek :D

Sedrik
18. prosince 2018, 14:04
2
Škoda Fabia Style 1.0 70kW: Neumím být zlý

Tohle třeba chápu a naopak chválím.
Neříká se nadarmo "nehas co tě nepálí". Je to věc, která slouží už 20 let stejnému účelu, lidi jsou na její funkci zvyklí, tak proč to měnit. Navíc, když si jich automobilka objedná 50 milionu plastových a 20 milionů se švindlchromem, cena je pak 1 eurocent za kus. A jak autor psal - v autě se určitě šetřilo. Kde? Třeba tady :p

Sedrik
18. prosince 2018, 10:17
0
Řidičské rukavice - ano či ne?

U nás teď byly rukavice na řízení také téma – i když je v autě příjemných 20 stupňů, volant se ohřeje až za dlouhou dobu, a tak je mi na kratších trasách zima na ruce.

A jak tady už zaznělo – když se člověk dostane na oblíbený kus silnice, ruce se zpotí jedna dvě a rukavice by bodly.

Mám k nim ale (s výjimkou veteránů s dřevěným volantem) takový přístup, že to je pozérská výbava – jako když vidíte někoho vystoupit z absolutně nesportovního auta (dosaďte si sem co chcete – pro mě třeba dieslový passat kombi) a má na sobě řidičské boty.

Ale některé odkazy, co jste sem dali (hlavně ta Napa) vypadají opravdu velice hezky…. Ještě to přehodnotím ????

Sedrik
15. prosince 2018, 23:39
0
Ptejte se: Je v zatáčce rychlejší dvoukolka nebo čtyřkolka?

Top Gear to kdysi zkoušel s 911 (odkaz zde - kvalita mizerná:

)
AWD je rychlejší :)
Celkově ale souhlas s odpovědí - záleží to na milionu věcí, včetně toho, jaký je řidič a jak se mu jezdí s daným pohonem.

Sedrik
14. prosince 2018, 14:30
0
Osmdesátkové přístrojovky: Čeká je slavný comeback?

Já nepíšu, že to tak je. Píšu, že to tak Tesla prodává.
K tomu chladiči - smyslem mého sdělení bylo, že elektromobil (jakýkoliv) může, díky jiné technice, vypadat dost odlišně od automobilu se spalovacím motorem. Nicméně žádná ze zavedených automobilek toho nevyužívá a dál drží svůj designový jazyk. Tesla se aspoň snaží využívat té odlišnosti a tvoří (s různou mírou úspěchu) auta, která jsou něčím jiná, což se mi libí.
Pokud by mě v budoucnu chtěl někdo přesvědčit ke koupi elektromobilu, bude to muset být na něco takového - něco, z čeho si sednu na zadek. A ne, rychlost a ticho v kabině to nikdy nebude. Co by to ale mohlo být je, že se nějaká automobilka odváže a vymyslí auto znovu - bez konvencí, které se tady budovaly posledních 100 let. Prostě jako by byl znovu rok +- 1910, končila doba koní a začínal věk automobilů, ale pohon by byl na elektřinu. Pak bych o něčem takovém uvažoval.

Sedrik
13. prosince 2018, 14:36
1
Osmdesátkové přístrojovky: Čeká je slavný comeback?

Souhlas s Teslou. Myslím, že u ní je to umocněno tím, že se snaží na zákazníky působit tak, že se jedná o novou kapitolu osobní přepravy, kde stará pravidla neplatí. Vlastně si nekupuješ auto, ale auto 2.0.
Co se tohoto přístupu týče, tak Tesle moc fandím - nerozumím tomu, proč u auta, kde je motor úplně někde jinde, potřebuješ mít "masku chladiče", když tam žádný vůbec není.
Nový typ pohonu umožňuje úplně nový pohled na auto jako celek a Tesla v tomto ohledu jde v čele (narozdíl od některých jiných značek, které prostě vyrobí stejné auto, jen nemá ICE motor).

Sedrik
11. prosince 2018, 23:51
0
BMW X4 30i Xdrive: Bavorský univerzál

JJ, slyšel jsem, že prošel značným vývojem. Prý ještě první X5 nebyla co se pohonu všech kol žádná sláva.

A gumy jsou základ - klidně budu šetřit při koupi nového nárazniku, ale ne na pneu a brzdách :p

Sedrik
10. prosince 2018, 17:11
0
BMW X4 30i Xdrive: Bavorský univerzál

Nechtěl jsem tím říct, že xDrive je lepší, než jiné systémy - nemám s jiným 4x4 zkušenosti. Spíš jsem chtěl jen říct, že ten systém opravdu funguje, i když se člověk chová jako zvíře. Pokud má řidič alespoň základní ponětí o tom, jak funguje přilnavost, pak se s moderním systémem 4x4 na silnici nejspíš nemůže dostat do situace, že by neodjel (napadá mě pouze: letní gumy na sněholedu, nebo když napadne víc, než je světlá výška auta :))
Mám za sebou 3 zimy s MX-5 NB, takže si myslím, že s rozjížděním do zasněženého kopce mám dost zkušeností (já měl ale vždy kvalitní zimní obutí - přece jen to bylo moje daily).

Sedrik
07. prosince 2018, 14:07
2
BMW X4 30i Xdrive: Bavorský univerzál

osobní zkušenost s xDrive - byl jsem na škole smyku ve Vysokém Mýtě. kdo to tam zná, vybaví si vysoký "kopec", kde na prudší straně je kluzná plocha. V jeden moment nás instruktor navedl tak, že jsme vyjížděli nahoru po kluzné ploše - v nejprudší části svahu jsme zastavili a měli jsme si vyzkoušet rozjezd do "zledovatělého" svahu.
Chtěl jsem vědět, co to auto umí, takže jsem vypnul protiprokluz (úplně) + zachoval jsem se jako naprostý kretén = prostě jsem prošlápl plyn až za kick-down.
Výsledek: auto asi 2 vteřiny hrabalo a pak se prostě rozjelo vpřed (stále hrabajíc). Musím říct, že jsem byl hodně příjemně překvapen. Žádné ustřelování zádě do strany, žádné drama - prostě jedeme.
Nemyslím si, že 4x4 je do auta nutnost, ale moderní systémy jsou opravdu na vysoké úrovni a zrovna ten Mnichovský je vymazlený.

Sedrik
04. prosince 2018, 16:25
0
Zábavné auto na pořád - a na horší časy? | Autíčkář se ptá

Sázím, že Vojta měl na mysli toto: https://www.roadandtrack.com/car-culture/a8122/500-words-about-cars-jaguar-porsche/

Možná existuje detailnější popis, který nám tady postne?

Sedrik
04. prosince 2018, 07:39
0
Zábavné auto na pořád - a na horší časy? | Autíčkář se ptá

Pokud bych mohl mít jen jedno auto na dlouho, nejspíš by to bylo BMW M2 (1M, pokud bych chtěl na autě i vydělat, ale na daily je to škoda).
Pokud by to bylo auto na pořád (už nikdy jiné), tak by to musela být 997 911 GTS s manuálem, protože ji chci :)

Sedrik
29. listopadu 2018, 07:42
0
Jak se žije s elektromobilem?

Kerosin: souhlas - aut je už dost, ale trend je jasný (auta jsou levnější= může si je dovolit víc lidí). Navíc - v počtu aut nejde ani tak o Evropu, ale o Asii. Na jedno zrušené auto v EU připadne 1000 nových aut v Číně.

Takže pokud jde o EU, možná se počet aut drobně sníží (nevidím alternativu k individuální přepravě, vyjma teleportu, takže si myslím, že pokud vůbec, půjde ke snížení minimální), ale celkově = no way.

A k tomu snižování ještě - je to na dlouhou úvahu, ale ber to tak, že třeba cigarety škodí všem (těm, co kouří, i těm okolo), škodí dětem, starým, mladým, člověk smrdí jak prase a atd. Na rozdíl od auta tedy nemají cigarety žádný objektivní přínos. Přesto ale neexistuje politik, který by bouchnul do stolu a zvedl daň z cigaret tak, aby stála krabička 500 Kč. Byla by to sebevražda.

Stejné to je s autem - není a nebude politická vůle omezovat výrobu aut - je v tom moc peněz, moc lobbystů, automobilky zaměstnávají moc lidí atd.

A carsharingu nevěřím - lidi se k cizím věcem chovají jak prasata, takže sharovaná auta pak vypadají hůř, jak socka :p (viz pokusy ve Francii).

Nevím - osobně jsem klidný co se automobility týče. Aktuálně vzniká jedno super auto za druhým, takže jí vidím budoucnost v tom "našem" fochu velice růžově :)

Sedrik
28. listopadu 2018, 11:25
0
5 druhů radosti za volantem. Máte to taky tak?

Project CARS 2 foto! S tím Caymanem jsem se něco natrápil! :p

*vrací se zpátky na začátek článku, aby mohl případně okomentovat jeho obsah*

Sedrik
27. listopadu 2018, 16:06
1
Jak se žije s elektromobilem?

Nebude to jiný - osobně proti elektro autům nic nemám a dovedu si představit jej jako auto do města vlastnit, ale velkého nástupu elektroaut se dle mého názoru nikdo z nás nedožije.
Nedám vám sem zdroje, co jsem přímo četl, protože si články tohoto tipu neukládám, ale podobná témata, co jsem v rychlosti vygooglil:
Například se zásobami Lithia to není tak žhavý, aby za 10 let všichni jezdili v EV:
https://eu.usatoday.com/story/money/markets/2016/08/26/could-lithium-shortage-derail-electric-car-boom/87684224/

Jen v UK by do roku 2020 potřebovali 100.000 nových charging pointů - ty rychlý stojí cca 50 - 100.000 USD za kus. Tj. jen UK by musela vynaložit cca 5 000 000 000 USD jenom na charging pointy (kdyby stavěli ty rychlý, což si myslím, že je potřeba).
https://www.independent.co.uk/news/business/news/uk-electric-vehicle-charging-points-increase-ev-tesco-a8362926.html
https://cleantechnica.com/2014/05/03/ev-charging-station-infrastructure-costs/
Atd....

Takže za sebe jsem klidný - ano, EV se budou rozšiřovat a s nimi i infrastruktura. Ale pokud si někdo myslí, že mu budou za 15 let ekoaktivisté rvát klíče od jeho Mustangu z rukou - nemyslím si. ICE auta budou jezdit ještě dlouho po naší smrti (nezapomínejme, že i dnes existují komunity, které používají k dopravě koně - i v USA :))
Pokud nedojde k nějakému přelomovému vynálezu v oblasti baterií (materiál), nebo nabíjení (což by stlačilo cenu), nástup bude pomalý. A i kdyby k tomu došlo - nejde auta vyvlastnit, tj. během našeho života k žádné revoluci nedojde.

Sedrik
26. listopadu 2018, 08:05
0
Jak jsem dal druhou šanci Mazdě MX-5

Tak jsem to pochopil a taky to tak mám :p

Sedrik
25. listopadu 2018, 12:19
1
Jak jsem dal druhou šanci Mazdě MX-5

Souhlasím s tím, že se k ní nebudu už vracet. Měl jsem ND (to silnější) půjčené na dovolené a je to super auto. ALE - za cenu nové ND je na trhu ojetin spousta zajímavějších roadsterů. A jako správná automobilová děvka chci zkoušet nové věci :p

Sedrik
25. listopadu 2018, 10:37
3
Jak jsem dal druhou šanci Mazdě MX-5

Moc pěkně napsané.

Pro mě byla Miata první auto, které mě učilo.Přesně jak píšeš.
A výkon mi nikdy nechyběl - jak mi říkal při koupi jeden můj kamarád: prostě budeš muset víc řadit. Nikdy jsem si v Miatě na silnici nepřipadal pomalej (kvuli výkonu - většinou jsem sundal nohu z plynu, protože strach).
A co se vzhledu týče - je mi jedno, co si lidi o mých autech myslí. A jak také píšeš - setkal jsem se s obrovským množství lidí, kterým se to auto líbí (muži, ženy a hlavně děti :))
Takže pro mě je Miata jasná volba ne jen kvuli ceně (to samozžejmě taky), ale taky kvuli tomu, co tě naučí a také kvuli tomu, že když už tě přestane učit, stačí sáhnout do nastavení a můžeš se učit zas :p

Sedrik
22. listopadu 2018, 15:30
1
Autíčkář se ptá: Co pro vás znamená slovo petrolhead?

Přesně :)
A když se bavíš s někým, kdo má rád něco jiného (= o co se nezajímáš), aspoň se návdavkem dozvíš něco nového. Win-win

Sedrik
22. listopadu 2018, 15:14
0
Autíčkář se ptá: Co pro vás znamená slovo petrolhead?

A Krab to popsla pěkně: důležitý je vyslechnout si to a zkusit pochopit, proč to ten člověk má tak, jak to má. A sdílet radost z řízení se pak dá i s fandou značky, kterou úplně nemusím :p
Je to hlavně o lidech - pokud se potkám s člověkem, kterej zastává všechny moje "pravdy" o autech, ale bude to kretén, budu raději trávit kafe a káry s člověkem, kterej přijede v naftové dotávce, ale bude to fajn "kolík" :)

Sedrik
22. listopadu 2018, 15:02
0
Autíčkář se ptá: Co pro vás znamená slovo petrolhead?

Díky, pánové :)

Každý si tím prošel - jen něco je dobré, ostatní je sračka. Pokud jste ale k sobě upřímní, víte, že i vám se mění chutě, potřeby a pohled na auta (a vlastně všechno). Jak člověk stárne a moudří, oceňuje jiné vlastnosti.
Takže už nesoudím - byl bych sám sobě za pokrytce, kdybych teď vykřikoval, že SUV jsou pro dementy, když jsem se během posledních měsíců progresivně zamiloval do Velaru. Diesel může mít smysl, automat taky, čtyřkolka, předokolka, kombi - všechno někomu dává smysl a já tu nejsem od toho, abych jej za to soudil.

Každý svoji náklonost autům projevuje jinak: někdo se vrtá ve vetroších, někdo kupuje každý rok nový AMG mercedes a někdo ani auto nemá, ale hltá všechny informace o motorsportu a léto tráví na tribunách okruhů. Všechno jsou to autíčkáři. Že bych si s některýma nerozuměl? Určitě - stejně jako řada z vás tady by si nerozuměla se mnou.

Sedrik
20. listopadu 2018, 13:41
6
Autíčkář se ptá: Co pro vás znamená slovo petrolhead?

Že já to vždycky rozkliknu - asi čekám, že se dozvím něco jiného a ono je to vždy úplně stejné....

Ano, jsou militantní autíčkáři a pak ten normální zbytek. Troufnu si říct, že poměr je stejný, jako je militantních pumpičkářů a normálních cyklistů.

Proč o tom pořád někdo píše? Netuším - asi je to dobrý clic bait.

Drive and let drive....

Sedrik
06. listopadu 2018, 16:28
0
Volkswagen T-Roc 2.0 TDI: Kam s ním?

Souhlas - z venku je to auto docela pěkné (na poměry malých crossoverů), ale vnitřek dost bída...
A za bratru 900 tisíc bych si představoval teda hodnotnější interiér.

Ale ta sedadla - vypadají prostě jak tvrdá kostelní lavice. Možná to dělá jen to foto (a jejich barevná kombinace), ale rozhodně na mě nepůsobí pohodlně :p

Sedrik
06. listopadu 2018, 14:36
0
Volkswagen T-Roc 2.0 TDI: Kam s ním?

Jsou ta sedadla tak strašně nepohodlná, jak vypadají na fotce, nebo to bylo jenom jak v každé Škodovce (tj. krátké cesty OK, delší = peklo)?

Sedrik
30. října 2018, 23:15
0
Ptejte se: Rodinné kombi za čtvrt milionu

A tak když už mastíme RS6 - což takhle E61 M5? Obří kufr, praktičnost tedy zajištěna a myslím, že svezení bude prvotřídní. Náklady na servis pravda nejspíš větší, než u Mazdy 6, ale spotřeba bude podle mého stejná.... :)

Sedrik
30. října 2018, 17:54
2
Jak vlastně funguje elektrická ruční brzda?

To věřím, ale o spotřebu nejde. Už teď mi přijde, že je to auto o mraky větší, než by se mi líbilo. Vyhýbat se s někým na úzké cestě je o nervy a vůbec - je to prostě autobus.
Pro dva lidi je to prostě až moc a když se chceš svést na okresce není to příjemné.
Sedmu bych neužil - na moje jezdění (teď po přestěhování do prahy cca 15K ročně, většinou po Praze + dovolené (kde ale zase chci zábavné auto, když jedu třeba do Alp) je toto akorát.

Sedrik
30. října 2018, 16:43
0
Jak vlastně funguje elektrická ruční brzda?

Tak to ne - 750 je pro mě "way too big" :)

Sedrik
30. října 2018, 12:52
0
Jak vlastně funguje elektrická ruční brzda?

Mám 2014 435i s klasickou ručkou :)

Sedrik
30. října 2018, 12:50
0
Ptejte se: Rodinné kombi za čtvrt milionu

Ad Beastar: souhlasím s tím, že s 5kou na okresce to bude spíš za trest - i ta 4ka je velká jak prase. Na okreskový řádění s kombi bych šel do Focusu (ST ideálně), nebo něco velikostně odpovídajícího.

Sedrik
30. října 2018, 12:49
0
Ptejte se: Rodinné kombi za čtvrt milionu

To záleží - já to mám do práce 6,8 Km centrem Prahy a když jedu autem, jedu s motorem N55B30M0 a spotřebou kolem 13. Když pak ale jedu s teplým motorem mimo centrum, jezdím kolem 9 - 10, mimo město kolem 8. Takže záleží na tom, co tomu chce kdo obětovat. Já neřeším, že jedu 5 km za 15, když pak jedu 200 km (Praha - Brno) za 8.
A k dotazu - neřídil jsem AR 159, ale stejně jako většina čtenářů po ní koukám - krásné auto. Řídil jsem mazdu 6 kombi a auto je to zajímavé a celkem zábavné (měl jsem půjčený nějaký diesel, ale i tak to bylo oproti služebním Octávkám fajn svezení).
Co se koroze týče - to hrozí u všech aut - prostě je nutné to zvednout a pořádně prohlédnout (ideálně s někým, kdo se v tom vyzná a komu tazatel důvěřuje).

Sedrik
30. října 2018, 11:23
0
Jak vlastně funguje elektrická ruční brzda?

Moje zatím jediná zkušenost je z Jaguaru XE, kdy jsem se regulérně lekl, když se brzda aktivovala. Byl to dost hlasitý a ne moc příjemný zvuk.
Auto s tímto mechanismem bych si klidně pořídil - ručku na nic jiného než na parkování nepoužívám. Ke smýkání na sněhu používám motor a pohon "správné" nápravy.
Jediné, co by mi asi vadilo je, že když parkuji v kopci (opravdu prudkém), zatažení mechanické brzdy mi dodává žádaný pocit jistoty, že auto nebudu muset hledat někde dole. Cvaknutí tlačítka nebude mít stejný efekt... ale co už.

Sedrik
11. září 2018, 17:01
2
Sypat nebo dojezdit? Kde je hranice? | Autíčkář se ptá

Jsem příslušníkem kmene opravit-všechno-okamžitě. Moje "OCD" se projevuje tak, že jakýkoliv zvuk, který neznám, je třeba identifikovat. Bez ohledu, jestli je to blbost, nebo něco vážnějšího, vždy všechno opravuju. Prioritu u mě nají problémy na gumách, brzdách a podvozku - motor, "kastle" a elektroniku tolik neřeším, ale pokud to jen trošku jde, chci mít auto ve 100 procentním stavu.
Leze to do peněz, ale nemůžu si pomoct.
V MX-5 to bylo snadnější, protože díky látkové střeše auto vydávalo hromadu zvuků, které se prostě už nedaly opakovat, takže se řešit ani nedaly.
Teď je to ale děs - s E90 jsem jezdil do servisu s kdejakou blbostí, protože v tom autě je slyšet všechno (resp. pokud je OK, tak je v autě absolutní ticho - řadová 6 není na neutrál skoro slyšet). Takže každé zabzučení v klimatizaci, nebo klepnutí od nápravy a už řeším, co to sakra je a kdy se dostanu do servisu....

Sedrik
09. srpna 2018, 09:14
0
Jaguar E-Pace P250 S: Kočka, nebo kočkopes?

Za mě je nejpříhodnější text Verdiktu: Jaguár by si měl uvědomit, že lidé skutečně kupují hodně crossovery, ale také platí, že tito kupující mnohem více ocení rychle a snadno fungující CarPlay, než to, na kterou nápravu posílá motor výkon.

Uvidíme - taky Jagu fandím, protože chci další generaci F-type a XEs, ale na té "radiomapě" budou muset zamakat - zdála se mi nic moc už 3 roky zpátky a pokud se nic nezměnilo, tak to za chvilku bude tragedie...

Sedrik
04. srpna 2018, 10:55
7
Nadšenec do aut nebo nadšený řidič? Který typ jste vy?

Považuju člověka za otravného, pokud mi bude cpát svojí pravdu - ať už bude jakákoliv. Každý má právo na názor, ať je z mého pohledu sebešpatnější, ale v momentě, kdy začne bojovat za svojí pravdu stylem "jedině Miata vs. jedině V8 made by Murica" tak přestávám číst/poslouchat.

Mám rád auta od dětství a moje vysněné auto se pořád mění (jak se měním já) a stejně tak se mění pohled na ideální svezení a předpokládám, že se to bude vyvíjet i nadále.

Jen se prosím nepřesvědčujme o tom, že petrolhead/autíčkář/autista (jak mi říká kamarád :)) je nějaký konkrétní typ řidiče. Znám lidi, kteří řídí nudné kombi, nikdy nebyli na okruhu (ani jako diváci) a netouží vlastnit sportovní auto. Přesto se v autech vyznají, mají je rádi a rádi si o nich přečtou, nebo poslechnou. Jsou to autíčkáři? Damn right they are!

Sedrik
23. července 2018, 10:58
0
9 aut, na která nezapomenu

S tím V8 F-Type to mám podobně - ujel jsem, s ním pouze pár km, ale když jsem vystupoval, první co mě napadlo bylo "tohle auto má zbytečně moc koní" :)
Nicméně velkou většinu z těch ujetých km (s tlačítkem se symbolem výfuku v poloze "very open") jsem se chechtal, jak šílenec....takže asi dobrý.

Sedrik
18. července 2018, 10:57
0
Ptejte se: Prémiový sedan za 250 tisíc

Když už se tam mihlo Mondeo, co Mazda 6? Kdybych zvažoval Mondeo, tak i Mazdu.

Jinak mě hned po přečtení nadpisu napadlo E90 325i, ale evidentně Mnichov byl již ozkoušen :)

Sedrik
13. července 2018, 10:55
0
Legendy 2018: Ohlédnutí za festivalem motorismu

JJ, takový autosalon.
Nečekal jsem konkurenci Goodwoodu, ale čekal jsem "něco jako" => zajímavá, raritní auta + hromady informací, které se o nich budu moci dozvědět. Prostě car nerd fest.
Bohužel.

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Škoda Yeti 4x4, 1.8 TSI, 118 kW 2009
Škoda Yeti 4x4, 1.8 TSI, 118 kW

2009 rok výroby
158 koní výkon
1 798 ccm objem

Chevrolet Monte Carlo 5.7 holley 1981
Chevrolet Monte Carlo 5.7 holley

1981 rok výroby
190 koní výkon
5 700 ccm objem

Lincoln MK 8  1993
Lincoln MK 8

1993 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Chevrolet Caprice  1991
Chevrolet Caprice

1991 rok výroby
170 koní výkon
5 000 ccm objem

Škoda Felicia Combi 1.6 1996
Škoda Felicia Combi 1.6

1996 rok výroby
75 koní výkon
1 598 ccm objem