načítám data...

Sedrik

JménoJan Pivoda
BydlištěPraha 8
Registracepřed 4.2 rok.
Poslední aktivitapřed 2.5 hod.
Příspěvků ve fóru14
Komentářů u článků443
Pozitivních komentářů u článků167
Negativních komentářů u článků6
Možnostinapsat zprávu

Poslední blogy

BMW M2 Competition

19. května 2021, 13:07 16 komentářů

Už rok mi dělá radost. Auto, které v době uvedení novináři označovali za nejlepší BMW divize ///M a to přesně do doby, než vyšla verze CS. A to bude nejlepší nejspíš pouze do doby, než vyjde nová M2, která už je na cestě.Jaké tedy je aktuálně “druhé nejlepší” ///M BMW na trhu? Jak se s ní žije, co jí jde dobře, co jí jde hůře a koupil bych si ji znovu?


Posledních 50 komentářů

Sedrik
09. září 2021, 07:38
0
Automatizace jako cesta k rychlosti a šroubky

Dálnice je pro mě naprosté peklo - nebaví mě po ní jezdít, ale je to nejrychlejší cesta, jak se dostat tam, kde se budu za volantem bavit. SYstémy, které by mě po dálnici svezly v mém autě bez toho, abych musel cokoliv dělat by byly super. Ale za jedné podmínky: jedno tlačítko na přístrojové desce (ne v nějakém obskurním sub-sub menu v infotaimentu) a celé se to vypne. A skutečně vypne: ne, že to pořád bude dávat pozor a pokud to vyhodnotí X/Y/Z tak to začne řídit, ale opravdu OFF. Totálně. A žádná kontrolka, že to je vyplé!


Pokud by to takto bylo, klidně bych si to do auta pořídil. Jenže takhle to fungovat nikdy nebude, takže všechny bezpečnostní asistenty z výbavy vyhazuju. Nevěřím tomu, že by mě neotravovaly.

Sedrik
15. července 2021, 13:03
1
Nějak se nám z debaty o automobilismu ztrácí podstata...

Ragnarok: hezký plán. Taky na něčem podobném pracuju (i když ne tak radikální). A asi tomu i pomůže aktuální Covid situace. Předtím byl HO možný sem tam. V předchozí práci mi to navíc musel vždy někdo schválit.

Teď po Covidu se přemýšlí úplně naopak - možná budeme rušit pevná pracovní místa. Možná budeme mít lidi, kteří nemají na centrále vůbec místo a pracují jen z domu. A i pro mě to vypadá, že kdybych sem jezdil 2-3 dny v týdnu, tak nebudu nikomu chybět a vše ostatní se vyřeší online.

Uvidíme, ale zdá se, že se blízká na lepší časy a možná nebude nutné spojení dobře placená práce a bydlím v metropoli.

Sedrik
12. července 2021, 16:26
4
Nějak se nám z debaty o automobilismu ztrácí podstata...

ridehenry - k těm cyklopruhům: myslím si, že smyslem toho, že je dělají je právě ukázat lidem, že mají svůj prostor a nebudou se muset motat mezi auty. Cílem je tedy vytáhnout lidi z auta na to kolo tím, že jim nejdříve nachystají prostor.

Nechci to obhajovat, protože zrovna budování cyklpruhů si myslím že radnice v Praze (po celé Praze) dělají blbě. Byl jsem teď v Reichu a tam cpou cyklopruhy spíš na chodníky, což mi přijde lepší (pokud to jde). Ale nejsem odborník.

Sedrik
12. července 2021, 16:20
4
Nějak se nám z debaty o automobilismu ztrácí podstata...

MBMB - souhlas.

Tak rok zpátky jsem u holiče vyslechl následující rozhovor holiče a klienta (pán tak kolem 50). Odehrává se to v Praze.

Klient: ta doprava, to je děs. Všude kolony, zaparkovat se nikde nedá. Centrum pořád ucpané.
Holič: to je pravda. A kde bydlíte?
Klient: Bydlím v Dejvicích
Holič: A jezdíte autem?
Klient: no jasně. Všude jezdím autem.

Já si nemyslím, že nutit někoho jezdit dopravou, která mu nevyhovuje je řešení. Ale je nutné si uvědomit, že města nejsou nafukovací a prostě místo dojde. To je fakt, se kterým se nedá nic dělat - pokud nezačneme bourat budovy. Osobně nemám problém jezdit MHD a zvlášť v Praze, kde je metro, které prostě doprava nezajímá.

Znám lidi, kteří by do MHD nevlezli, protože by to pokazilo jejich "sociální statut". Hmm - ale parkovat na trávě 2 km od místa, kam chci jít, to je pro ně OK.

Tak...tak jo.

Sedrik
12. července 2021, 09:21
10
Nějak se nám z debaty o automobilismu ztrácí podstata...

Přesně tak. S dopravou bojují všude.

Problém je dle mého mnohem složitější, než je naznačeno v článku a hledat snadná řešení pak vede k adoraci komunistů, jako těch pravejch pánů projekťáků (jak tady někdo v diskusi už provedl). To, že dnešní "komunisti" na radnici musí zohledňovat takové prkotiny, jako osobní vlastnictví, nebo dopad na životní prostředí, což ti "praví" totalitní komunisti dělat nemuseli (rozhodně ne v takovém měřítku), to už růžové brýle nevidí.

Nabídka snadných řešení složitých problému, toť cesta k volebnímu úspěchu VV, ANO, SPD a podobných řešitelů. Děkuji pěkně.

Sedrik
01. června 2021, 14:41
0
Autíčkářův trackday ve Vysokém Mýtě 22.5.2021: Ni déšť ni vítr nám nepokazí zábavu!

Ještě, že jsem během pobytu na okruhu zapomněl, že je tam časomíra. Už tak jsem byl zbytečně namotivovaný :)

Ale užil jsem si to moc a i když je to daleko, přijel bych znovu: zvláště, pokud bude pršet.

Sedrik
21. května 2021, 09:34
0
Auta, která si nepořídím kvůli jejich image

Taky si myslím - je škoda, že (jak tady někdo psal) u nás v ČR pokud někdo jezdí starým autem, zvlášť MB, AUDI, nebo BMW, tak i když je v dobrém stavu, lidé na něj koukají skrz prsty.

Sedrik
20. května 2021, 13:25
0
Auta, která si nepořídím kvůli jejich image

Mě první napadly staré Mercedesy: 1995 - 2000. Jakékoliv, ale čím větší, tím horší. MB E-classe W210, nebo S-classe W140 jsou podle mě celkem hezká auta, ale hromada lidí (a toto mám potvrzené, protože jednou jsem před kamarády, neautaři tato auta probíral jako možné youngtimery a všichni mi řekli to stejné) to má takto: tím jezdí jen poskoci olažských králů.

Druhým typem (taky to není můj názor, ale slyšel jsem opakovaně) jsou stará americká auta - tady ale pozor: čím je auto kulatější (1959 Eldorado), tím je víc cool. Čím je hranatější (1980 Eldorado), tím je horší. Osmdesátková US auta jsou prostě un-cool, protože kdo v nich jezdí, jen nemá na ta starší US auta.

Sedrik
22. dubna 2021, 17:10
0
O řidičích, cyklistech a skládacím metru

No vida - to jsem nevěděl (resp., jak jsi to ocitoval, tak jsem si vzpoměl, že tam ta výjimka na motocykl je :))

Sedrik
22. dubna 2021, 11:11
0
O řidičích, cyklistech a skládacím metru

Já to ještě doplním - platí, že nesmíš přejet plnou čáru. Předjet můžeš, pokud nepřejedeš čáru (což povinnost dodržovat 1,5m od cyklisty na běžně široké silnici vylučuje, ale bavím se obecně).

Tj., pokud je plná, ale není značka "zákaz předjíždění", tak můžeš předjet, pokud nepřejedeš čáru. Tj., motorkář na plné může předjíždět auta, pokud nepřejede čáru (na státní silnici celkem proveditelné).

Pokud je značka zákaz předjíždění, tak nesmíš předjíždět vůbec, takže tam je to jasné - ani cyklistu.

Sedrik
19. dubna 2021, 10:27
0
BMW M340d xDrive Touring: Tady je svět ještě v pořádku

Jako já jsem fanda značky a taky si myslím, že to je super auto, ale to je napsané jak PR článek.

Muselo fakt nadchnout - což věřím, že zvládlo. Někdoí říká, že dieslová 3ka v kombíku je jediné auto, které potřebuješ (nebo 5ka, pokud potřebuješ fakt hodně místa).

A k té velikosti - zatím jsem seděl z nových G modelů jen v M4comp a to auto je gigantické. Pocitově si myslím, že je stejné, nebo větší, než bangleho 5ka (míněn interier).

A k lane assistu - nevypíná se veškerá elektronika dlouhým podržením toho tlačítka s autem se star trekovským "štítem" pod radiomapou? Myslel jsem, že to vypne tyhle udělátka všechny...

Sedrik
21. března 2021, 10:09
0
Konce nadšeného motorismu

Tohle už jsou z mojí strany čiré spekulace, - tyhle samoříditelná auta určitě časeb budou, ale myslím si, že pro jejich provoz bude třeba upravit rozsáhle celou infrastrukturu (například bude asi mnohem bezpešnější, když se kolony takovýchto kapslí budou pohybovat vysokou rychlostí po rovné, víceproudé silnici, než po okreskách).

Proto si říkám - pokud zůstanou okresky, tak jsou pro nás, no ne? Teda do doby, než řázené zakážou, ale to si myslím že nedožijeme nikdo tady z nás :p

Sedrik
20. března 2021, 12:53
3
Konce nadšeného motorismu

Naprostý souhas.

Ano - výsledkem bude, že se automobilový průmysl (stejně jako jakýkoliv jiný průmysl) změní. Změnil by se ale i bez státních regulací. Někteří lidé tady si totiž pořád představují automobilky jako skupinky auto-nadšenců, kteří by tak hrozně rádi vyráběli ty sporťáky, ale EU úředník jim v tom brání.

Tak to ale vůbec není - automobilky budou vyrábět jen to, co se jim vyplatí. A přibývá lidí, kterým je u zadele, jak to auto jezdí, ale kolik produkuje CO2.

Tak vyrábí to, po čem bude poptávka v následujících letech.

A máš recht s tou silou průmyslu - myslím si, že kdyby automotive moc chtěli EU zablokovat, tak to umí udělat. Jen to prostě udělat nechtějí. Důvody můžeme pouze odhadovat.

Sedrik
20. března 2021, 10:53
13
Konce nadšeného motorismu

Moc pěkný článek.

Nedávno jsem přemýšlel nad stejným tématem - kolik už historicky bylo těch okamžiků, kdy už to byl opravdu konec. A nikdy to nevyšlo.

Já si pamatuji, že v 90 letech bylo velké téma, že dojde ropa. V roce 2000 určitě dojde, pak měla dojít 2005, 2010 a pak 2020. Teď se o tom nemluví (asi už to není zajímavé), ale taky tehdy hrozil konec osobní mobilitě, na celé zemi. A byla to tutovka.

Jsem osobně zvědav na to, jak bude auto průmysl vypadat v roce 2030. Můj odhad je, že 2030 bude v EU tak cca 20 procent aut čistě na elektřinu, 30 procent PHEV a zbytek (50 procent) budou pořád ICE auta. A nemyslím, že to budou jen stará auta: kromě Jaguaru a podobných malinkých automobilek, žádná skutečně velká neplánuje přestat vyrábět ICE auta, takže se budou dál prodávat. A to jak normální auta, tak sporťáky. A nechává mě zcela chladným i zpráva, že Audi přestalo vyvýjet nové motory (vzhledem k tomu, že jsou ve VAGu, tak je to úplně jedno - vždycky budou mít přístup k motorům od VW).

Takže, všem automobilovým doomsayerům přeji hodně štěstí, ale obávám se, že vám to zase nevyjde.

Sedrik
13. března 2021, 00:20
1
Zlatá Vrána 2021: Třetí ročník ankety o největší ostudu autoinzerce

Souhlas - ať si každej utrácí svoje peníze za co chce. Jen zrovna trabi mi přijde objektivně tak špatný auto, že by mi vůbec nevadilo, kdyby bylo pár exemplářů v muzeu a zbytek prostě zmizel.

Sedrik
12. března 2021, 08:05
3
Zlatá Vrána 2021: Třetí ročník ankety o největší ostudu autoinzerce

ransom: Trabanta jsme měli v době, kdy jsem dodělal řidičák, tj., bylo to jedno z prvních aut, se kterým jsem jezdil - i delší trasy. Mám na něm najeto odhadem 30tis Km.
Máš pravdu, že auto mělo charakter, ale je to děsnej krám. DĚSNEJ KRÁM. Olej do benzínu, upadlo nám za jízdy kolo, mockrát nestartoval, jednou jsem za deště musel jet s hlavou z okna, protože přestaly fungovat stěrače, brzdy brzdily náhodně (někdy jen pravé přední kolo). Nejede to, dělá to děsnej kravál, smrdí to neskutečně.
Řidičsky je to auto katastrofa (pamatuju si, jak jsem pak přesednul do naší Lancie Prismy a to bylo jak jinej vesmír).

Naše auto nebylo v top stavu, ale rozhodně to nebyl vrak tipu "nedáme do něj ani kačku". Bylo to chvíli naše jediné auto (ukradli nám tehdy daily Fiata Regatu a mamka jej koupila, protože potřebovala jezdit, takže servis dostával - měla to auto ráda, protože "trabi", ale nadávala na něj pořád).

Na zavzpomínání dobrý. Možná bych se v té mrdce i po letech projel. Ale prodávat ten šunt za víc jak 20tis je zlodějina.
Je to symbol pádu zdi, ale DĚSNEJ, DĚSNEJ KRÁM.

Sedrik
24. února 2021, 16:50
0
Týden plný zajímavých novinek

Krab: tak já si vždycky říkal, že pokud bych chtěl okusit pravé AMG, tak se budu koukat sem

Mercedes-Benz C 63 AMG Estate Edition 507

Sedrik
24. února 2021, 11:12
0
Týden plný zajímavých novinek

Ten Ioniq vypadá fakt dobře.

Včera jsem koukal na nějaká vide o novém Cčku a i AMG verze bude prý mít (zatím nepotvrzeno) 4válec (ten, co je v A45). To je docela skok z V8 biturbo na I4... Minimálně zvuk asi nebude to pravé (ačkoliv a45 zní dost dobře - není to ale v8 rumble)

Sedrik
23. února 2021, 09:49
2
Subaru BRZ Final Edition: Requiem pro puristické coupé

Já přeskočil článek a šel hned do komentářů, očekávaje bitvu ne nepodobnou Dunkirku, a tady je klid!
Kam ten svět spěje ????

Sedrik
10. února 2021, 17:59
0
Volvo XC40 T4 Recharge: Óda na radost, tříválec a elektřinu

Já v žádném novém Volvu ani neseděl, takže nedovedu říct. Mám kolem sebe 2 lidi, co koupili XC60 manželce a oba to auto dost chválí (taky s ním občas jezdí). Ale je to možné - ta XC90 je fakt velká a těžká.

Sedrik
10. února 2021, 14:08
0
Volvo XC40 T4 Recharge: Óda na radost, tříválec a elektřinu

JJ, to vím, ale i to je sympatický - prostě si řekli, že nechtějí víc válců a přizpůsobili tomu kastli XC90. A že konkurence v podobných autech mají 4-8 válců prostě vyignorovali a zaměřili se na ladění jiných věcí (které jsou pro ně důležitější).
Toto se mi prostě líbí - mají směr a tím jdou a neřeší, to, co do toho konceptu nezapadá. Pro ně (a jejich zákazníky) to totiž evidentně není priorita.

Sedrik
10. února 2021, 13:46
16
Volvo XC40 T4 Recharge: Óda na radost, tříválec a elektřinu

Na Volvu se mi líbí, že si management firmy sedl a řekl si, jaká auta chtějí stavět (sportovní, bezpečná, užitková, ekologická...atd.) a toho se drží.
Evidentně si řekli, že chtějí mířit na bezpečí, pohodlí a ekologii. Ostatní prvky tedy prostě neřeší (proto 4 a méně válce, omezení rychlosti a podobně, miliony asistentů, samořízení apod.).

Díky tomu vím, že si Volvo nekoupím (protože to jsou auta, která akcentují to, co já u aut nehledám), ale je mi sympatické, že Volvo jede jednu linku. Nesnaží se dělat auta, která umí všechno najednou a nic pořádně.

A samozřejmě jak psal Generál - nechci posílat do Číny víc peněz, než je nutné. A pokud si můžu koupit auto vyrobené ve fabrice vlastněné firmou, která sídlí demokratické zemi, je to pro mě rozhodně lepší. A ano, vím, že mám doma hromadu věcí vyrobených v Číně a i v tom baworáku je mraky činských součástek.

Sedrik
10. února 2021, 13:38
12
Volvo XC40 T4 Recharge: Óda na radost, tříválec a elektřinu

Ačkoliv nerozumím tvému způsobu vyjadřování, tvůj postoj k čínskému režimu sdílím.

Sedrik
10. února 2021, 09:25
-1
Hledání ideálního Ferrari pro začátečníka

JJ, mám to velice podobně.
Mě se nová Ferrari líbí - Roma i Portofino jsou nádherná auta (Roma zvenku - interier je divnej), Superfast taky. Ale souhlas - ta značka má značnou pachuť a jde zvláštním směrem (viz SF90)

Sedrik
09. února 2021, 17:44
3
Peugeot e208 GT: Krásné auto, průměrný elektromobil

Ad beastar: přesně tak. Jak kdyby mohl nějaký politik ohrozit existenci 13.8 milionu pracovních míst (to je počet lidí pracujících přímo a nepřímo v automotive v EU - 6,1 procent všech pracujících evropanů). Auto průmysl přežije, dokud lidi budou chtít kupovat auta. Konec aut nastane, až někdo postaví funkční teleport.

Sedrik
09. února 2021, 08:00
1
Hledání ideálního Ferrari pro začátečníka

Ferrari - sen, který budu vždy mít a který si nikdy nesplním. Ekonomicky to totiž nikdy nezačne dávat smysl.

A Ferrari (jako značka, ne auta) pro mě není žádný love-brand. To, co předvádějí u testů svých aut i to, co předváděli na závodech (když jsem ještě koukal na F1). Ne, díky. Ale za autem se vždycky otočím, lhal bych, kdybych tvrdil něco jiného.

Současně souhlasím, jak někdo psal, že vlastnictví Ferrari (alespoň v ČR) vyvolává v okolí pouze reakce "nakradl si", nebo "je to kopačka/hokejka".

Sedrik
09. února 2021, 07:51
2
Peugeot e208 GT: Krásné auto, průměrný elektromobil

Asi kotroverzní názor, ale mě se moderní Peugeoty fakt nelíbí. Opěvovaná 508 je pro mě hodně závislá na barvě ale celkově nic moc. Tohle..."eeeee" - viděl jsem jej v nějakém sport paketu a celkem dobrý, ale hezké auto bych tomu neřekl.

Sorry, Frantíku (míněn výrobce :))

Sedrik
05. února 2021, 11:46
0
Hyundai i30 1.6 CRDi: Vítězství tabulek nad emocemi

Kolem mě se tato auta prodávají, jako housky. Může za to dost přestřelená cena Octavie, na kterou byli lidi zvyklí.

Kolega mě vezl v benzínové verzi a musím říct, že jízdní projev neurazí - ten 48ventil táhne pěkně, v benzínu to má z repráků pěknej zvuk, je v tom dost místa a dealeři umí udělat cenu, že se stejnou výbavou je to za polovinu Octule.

Sedrik
04. února 2021, 21:58
0
Sedrik
01. února 2021, 18:01
0
Audi A3 1.5 TSI S-line: Nejvíc nejlepší Golf

Ona ta 4kolka a automat něco udělá - vím, že s N52B25 jezdili se zadokolkou a manuálem klidně za 9.

Ale je to zajímavé :)

Sedrik
01. února 2021, 16:47
0
Audi A3 1.5 TSI S-line: Nejvíc nejlepší Golf

Krabe, moc jsem nesledoval, kterej ten motor v té X3 máš, ale já měl E90 s motorem N52B25 (2,5l, xDrive, automat) a v sedanu jsem měl průměrnou spotřebu 11,2l za asi 30tis, co jsem s tím najel (30 procent město, 30 procent okresky, 40 dálky). A co jsem viděl kolem sebe, tak zkušenosti majitelů byly +- stejný.

Takže jestli jezdíš 10-15, tak vliv té kastle není zas až tak veliký - což se přiznám mě samotného dost překvapuje.

Sedrik
01. února 2021, 11:59
4
Audi A3 1.5 TSI S-line: Nejvíc nejlepší Golf

Tento pocit nesdílím. Naopak si myslím, že články jsou super (i tento). Jen těch zdrobnělin bylo opravdu mnoho.

Sedrik
01. února 2021, 09:23
13
Audi A3 1.5 TSI S-line: Nejvíc nejlepší Golf

Já jsem v poslední době hrozně urejpanej, ale prosím - uberte na těch zdrobnělinách. Ještě jeden motůrek a kontroloval bych, jestli nejsem omylem na e-miminu.

Sedrik
30. ledna 2021, 14:06
5
Proč nechápeme nová auta

Přesně tak - to co popisuješ v podstatě potvrzuje to, co je napsané v článku :)

Ve svém autě mám vše nastaveno, že do infotaimentu v podstatě nelezu: popíšu startovací proceduru:

- Přijdu k autu, chytnu za kliku a auto se samo odemkne (super)
- sednu dovnitř a sedačka je nastavena tak, jak chci - nastavení je spojeno s klíčem (super)
- zapnu zapalování, auto se téměř okamžitě spojí s telefonem, začne hrát hudba, kterou jsem do té doby poslouchal ve sluchátkých z telefonu, na obrazovce infotainmentu naskočí waze (protože to tak mám nastavené) - super. Na dvě kliknutí na obrazovce mám navigaci domů, nebo do práce.
- pokud jsem měl zaplou AC, je zapnutá, poklud ne, je vypnutá (super)

Jediné, co zapínám teď v zimě je výhřev sedaček a řeším volume. Jinak nemusím nic - světla se zapnou automaticky, stěrače taky (ok, musím pohnout páškou do pozice auto), v noci zmáčknu čudlík a dálková světla si dělají co chtějí.
Teplotu mám nastavenou trvale na 21 stupňů a měním minimálně.

Za rok, co to auto mám jsem jednou řešil, že se telefon nechtěl připojit. Jinak to funguje vždy skvěle.

A jo, kdybych dal klíček tobě, tak tě to taky bude srát, protože auto se bude snažit vždy nastavit všechno tak, jak to mám já rád. Protože jsem je o to požádal.

Pokud bych mě toto vyměnit za startování klikou, štelování karburátorů a podobné zábavy - u auta na běžné ježdění v žádném případě.

Jiné to je, pokud mám auto jen na zábavu - pak můžu jezdit parním strojem a pokud je to to co nazývám zábavou, pak je vše v pořádku. To je jasné, ale je to jiná kategorie a přijde mi, že spostě lidí to tady dost splývá.


Sedrik
30. ledna 2021, 10:29
10
Proč nechápeme nová auta

Já se za volantem bavím tak, ajko jsem se nebavil v žádném autě předtím.
Takže ano, moderní auta umí být zbavná. Jen je potřeba nečekat zábavu za volantem u obyčejných aut, jejichž cílem je vozit co nejbezpečněji lidi, který řízení vůbec nezajímá.

Sedrik
30. ledna 2021, 10:27
7
Proč nechápeme nová auta

Moc pěkně napsané - souhlasím v podstatě se vším.

Začátek posledního bodu vypadal, že bych mohl najít něco, kde nebudu souhlasit, ale napsal jsi "kromě základních tlačítek" a to mi stačí. Je pravda, že volume, vyhřev sedaček a AC on/off jsou jedinná tlačítka, která chci fyzicky. Všechno ostatní může být na displeji.

Sedrik
27. ledna 2021, 11:18
0
Zajímavé naftové motory minulosti

Mimochodem, ty V12 Q7 občas bývají v inzerci i za méně jak 500tis. By mě zajímalo, jak je ten motor spolehlivej a co stojí údržba - předpokládám, že moc ne a hodně.

Sedrik
27. ledna 2021, 11:17
1
Zajímavé naftové motory minulosti

Dieslové auto nemám a nikdy jsem neměl, ale kdybych kupoval něco velkého, s čím budu jezdit delší trasy, určitě by to adept byl.

Pro mě býval diesel vždycky fuj-fuj, protože pravý Autíčkář jedině benzín. Naštěstí jsem z toho vyrostl.

Nejlepším zážitkem s dieslem bylo, když mi kamarád půjčil Alfu 156 2.4 (nevím, jakou variantu motoru tam má). Měl jsem v té době Focus ST 225 a musím říct, že i tak mě těch pár Km za volantem Alfy fakt bavilo. Zátah motoru je návykovej a i zvuk není rozhodně špatnej - takové temné vrčení :p Tenhle motor hodně změnil můj pohled na to, jaký může být diesel motor a v podstatě pro mě pohřbil koncernové PD diesely. Pokud může diesel v Italském autě znít a jet takto, pak pro charakter 1,9 TDi PD není omluva.

Sedrik
25. ledna 2021, 15:06
0
Sedrik
25. ledna 2021, 13:25
0
Ach, jak já bych Buick chtěl.

Je to jen můj subjektivní názor, tak ber prosím s rezervou: Miata je holčičí auto, ale (s výjimkou ND pro někoho, pro mě je i NDčko sladký) je to auto, který si nehraje na drsnej sporťák. Hlavně NA (tvoje) je prostě milý autíčko a smát se ti v něm budou jen ti nejtupější rádoby-alfa-samci.

Přesně ti, kteří ti budou ukazovat palec v tom Buicku :) Přijde mi, že v dnešní době to je na úrovni H3 Hummeru - za volantem sedí někdo, kdo sám se sebou ještě není dost srovnanej (platí, pokud bys v tom jezdil jako s daily. Veterán na srazy/výlety je samozřejmě něco úplně jiného, ale myslím, že rozumíš, kam mířím.)

Ale jinak platí - pokud je to tvůj sen, jdi do něj. Já se ti rozhodně smát nebudu (pokud by ti na tom záleželo, což předpokládám nezáleží :))

Sedrik
25. ledna 2021, 13:09
0
Sedrik
25. ledna 2021, 13:06
0
Sedrik
25. ledna 2021, 13:05
-1
Ach, jak já bych Buick chtěl.

Pro mě budou americká auta z této doby navždy charakterizována recenzí Regular car guyem (tentokrát 1956 Oldsmobile Super 88). Navždy je tak budu mít zafixované jako výraz potlačované homosexuality.

A ty otvory za předním kolem tomu moc nepomohly :D

Františku, zvaž to

Sedrik
25. ledna 2021, 07:39
0
Sedrik
22. ledna 2021, 15:37
0
Autíčkář se ptá: Posloucháte za volantem nebezpečné songy?

Marilyn Manson - This is the new shit

Jaj, tuhle mám mooooc rád :p Naposledy jsem si to musel pustit, když mě vezl kolega a během cesty se slovy "tohle je fakt dobrý" zesílil MIG21....

Přišel jsem domů a šlo to hned a naplno :)

Sedrik
22. ledna 2021, 15:32
0
Autíčkář se ptá: Posloucháte za volantem nebezpečné songy?

Fuck the System je dobrá, ale pro mě za volant nejnebezpečnější od SoaD - Darts

;ab_channel=blackheartedsoab

Sedrik
22. ledna 2021, 15:13
0
Autíčkář se ptá: Posloucháte za volantem nebezpečné songy?

Jeden čas jsem poslouchal radio Beat, ale obrovské množství reklam mi to tak znechutilo, že od té doby (cca 5let) rádio neposouchám.

Bez hudby bych si auto představit nedovedl (je to asi i tím, že první věc, co ráno udělám je, že zapnu hudbu a vypnutí hudby je poslední věc, co udělám před spaním - jsem magor, co nesnáší ticho).

Vždycky, když čtu u nějakého sportovního auta větu "rádio nepotřebujete, budete poslouchat motor" - to je pěkná volovina. Poslouchat motor je legrace 10 minut. Pak už je to nuda a na dlouhé trase otrava.

Co se hlasitosti týče - rád slyším, co se s autem děje, takže hodně nahlas mám hudbu výjimečně. Většinou letí volume doprava právě když hraje nějaké nebezpečná skladba (pro mě jednoznačně Thuderstruck od ACDC).
Když se jedu vyvětrat někam na okresku, tak hudbu vypnu, nebo hodně ztlumím - při jizdě pro radost chci opravdu poslouchat motor a auto. Na okruhu celý infotainment vypínám.

A styl hudby? Všechno - Klasika (spíš delší trasy a když jedu sám), na normální ježdění - deep house a trance, hity šedesátek, RHCP, RATM, System of a down, Gorillaz, Foo Figters, Pearl Jam, synthwave, techno...dle chuti. Taky podcasty a mluvené slovo.

Jo a zpívám si v autě - hodně a nahlas :)

Jediné, co neposlouchám nikdy a nikde je česká a slovenská hudební tvorba.

Sedrik
20. ledna 2021, 08:03
6
Ptejte se: Jaký ojetý vůz (ne)koupit

Ad El Gringo - všude to nejde. Já jsem 100 procentně hotelový tip a pod stan bych jel leda z donucení, ale třeba v LeMans během závodů prostě hotel neseženeš. Takže stan, nebo kombík. Alternativní fesťáky bývají to stejný (vím z doslechu od švagra :))

Sedrik
19. ledna 2021, 14:52
0
Aktivní zásahy do řízení: Opatrně, prosím...

Přesně tak - této vlně by prospěla regulace. Jednotné rozhraní a ovládání těchto prvků (od adaptivního tempomatu přes "keep in lane control" až po automatické měnění jízdních pruhů). Pomohlo by to i tomu, aby se rychleji do aut dostala schopnost, která se mě líbí nejvíc a to je schopnost mluvit mezi sebou (pokud by bylo jednotné rozhraní, bylo by to snazší).
Jsem zvědav, kam toto půjde.

Sedrik
19. ledna 2021, 10:56
0
Aktivní zásahy do řízení: Opatrně, prosím...

Mě k tomuto tématu velice zaujal starší článek na Jalopniku (možná jste četli) - je to déle, co jsem jej četl, ale závěr je takový (jestli si jej správně pamatuji), že pokud máme odpovědnost za řízení dát počítači, musíme dokonale proškolit řidiče v tom, jak které systémy fungují, na co reagují a jak se chovat v krizových situacích: stejně, jako to musí umět piloti letadel.

To je z mého pohledu zjevná utopie, takže se nástupu self-driving aut v masovém měřítku neobávám. Technologie to bude zvládat, ale lidi ne a díky tomu to legislativa nedovolí.

https://jalopnik.com/automation-transformed-how-pilots-fly-planes-now-the-s-1834176244

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Thunderbird  1971
Ford Thunderbird

1971 rok výroby
500 koní výkon
7 000 ccm objem

Dodge Ram Charger  1982
Dodge Ram Charger

1982 rok výroby
105 koní výkon
5 200 ccm objem

Cadillac Coupe deVille  1973
Cadillac Coupe deVille

1973 rok výroby
210 koní výkon
7 729 ccm objem

Chrysler New Yorker 4 Door hardtop 1969
Chrysler New Yorker 4 Door hardtop

1969 rok výroby
350 koní výkon
7 200 ccm objem

Ford F250 2016 SuperDuty 6.2L 2016
Ford F250 2016 SuperDuty 6.2L

2016 rok výroby
390 koní výkon
6 200 ccm objem