načítám data...

Sedrik

JménoJan Pivoda
BydlištěPraha 8
Registracepřed 3.1 rok.
Poslední aktivitapřed 1.1 dny
Příspěvků ve fóru14
Komentářů u článků313
Pozitivních komentářů u článků104
Negativních komentářů u článků3
Možnostinapsat zprávu

Posledních 50 komentářů

Sedrik
29. července 2020, 15:05
0
Ptejte se: Velký motor, malý rozpočet

beastar: já taky nejsem moc "družící" typ, ale co jsem měl štěstí na různých akcích potkat lidi, co mají BMW, tak jsou to stejní lidi, jako poršisti, nebo ferraráci - jsou mezi nimi frajírci na přesdržku, ale i normální lidé, se kterýma je radost pokecat - a z mé zkušenosti je těch pohodových víc, ale možná mám jen štěstí. Je fakt, že se nepohybuji například v CZ BMW owners club (jestli tady něco takového je), takže neumím soudit.

Znám ale Snejka i JaraXe (s oběma jsem se potkal a něco řešil) a je pravda, že jsou to oba srdcaři do aut a i když je s nimi občas složitější pořízení, tak umí, poradí a opraví - i složité opravy.

S JaraXem jsem řešil koupi svého prvního BMW a bylo to zajímavé setkání - informace od něj byly pravdivé (auto jsem měl přes 2 roky a jeho odhad toho, co bude třeba měnit a co naopak není třeba řešit se více méně do puntíku naplnil).

Díky lidem, jako jsou tito dva tak nemusí být zas až taková sebevražda (finanční) koupit třeba to V12 od BMW, jak píše Valfar.

Bohužel neznám nikoho takového na jiné značky...

Všiml jsem si, žes CL600 psal a nepřekvapilo mě to - je to nádherné auto a díky tvému vztahu k Zondě jsem čekal, že ten motor alespoň zmíníš :).

Co bych třeba nekoupil je W12 - jednak mi ten motor přijde jako takový plebejský dvanáctiválec (já vím, že je v Bentley, ale přece) - prostě VAG...nevím. K V12 mimo sporťáky mi sedí Mercedes, Jaguar, Rols, Bentley (před W12)....

Sedrik
29. července 2020, 11:00
1
Ptejte se: Velký motor, malý rozpočet

S lidma "kolem BMW" mám vesměs opačnou zkušenost, ale pro 12 válec bych si do BMW taky nešel.

Pro mě by byl jasnou volbou motor M120 (CL600, S600), protože je to nejblíž, jak se můžeme dostat k motoru ze Zondy :)

Sedrik
20. července 2020, 15:49
3
Nové Bronco je konečně tady. Je plné vtipných detailů.

G.O.A.T přece neznamená Go Over Any Terrain. Každý ví, že to je Generalized Occupational Aptitude Test a vymyslel jej Vault-Tec někdy kolem roku 2077.

Sedrik
20. července 2020, 15:47
1
Nové Bronco je konečně tady. Je plné vtipných detailů.

Přesně - když mluvili o tom, že bude nové Bronco, tak mě to vůbec nezajímalo. Teď ho vidím a říkám si "to je víc Defender, než nový Defender". Rozhodně bych jej chtěl vidět a velice rád bych se svezl.

Sedrik
19. července 2020, 00:18
2
Zelená je nová černá! 14 zelených odstínů, které berou dech (+2 šeredné)

Já se do zelené zamiloval s představením tohoto vozítka.

Sedrik
14. července 2020, 14:14
0
Chtěli jste je, máte je mít. Autíčkářovy samolepky.

Tak já to změřím a ozvu se :) Díky moc

Sedrik
13. července 2020, 14:51
0
Chtěli jste je, máte je mít. Autíčkářovy samolepky.

Ahoj, nálepky na autě nevozím, ale tahle se mi líbí. Zeptám se (pokud to z textu vyplývá, pak se omlouvám) jak je ta nálepka velká? Resp., můžu si říct, jak bych chtěl, aby byla velká?
A může být každá jinak velká a jinak barevná?

Sedrik
10. července 2020, 23:37
0
Nešťastná srdce, aneb; když se motor nepodaří

Měl jsem tu čest slyšet ji několikrát na živo a není - věř mi :)

Sedrik
10. července 2020, 15:09
0
Sedrik
01. července 2020, 15:21
0
Autíčkář se ptá: Vaše nejoblíbenější Porsche?

Poster car: Carrera GT, 918 Spider, 959, 550, 917K Gulf colored, 991 911R
Maybe one day: 997 GTS, 2020 Cayman GT4, 991.2 Touring
Project Porsche (na úpravy): 996 Carrera S, 2010 Cayman S
Everyday warior: Panamera sport turismo turbo s e-hybrid

Najít jedno, to prostě nejde. I tak jsem na některá zapomněl...

Sedrik
29. června 2020, 10:45
0
Nešťastná srdce, aneb; když se motor nepodaří

Souhlas se zvukem S85 - to je prostě bomba. Že se něco takového ozývá z velkého sedanu je best bizár.

Sedrik
29. června 2020, 10:29
1
Puristé bijí na poplach - Lotus zavrhl spalovací motory

Sportovní elektroauta mi nedávají smysl. Ale asi tomu nerozumím....

Sedrik
16. června 2020, 15:34
0
Doprava po městě aneb nejen auty je Autíčkář živ

Ad homeoffice - souhlasím, že tohle je pozitivum epidemie. Nejsem ale moc optimista u toho, co se stane. Mám zkušenosti, že manažeři jsou obecně v ČR nastavení tak, že pokud nejsi v kanclu, tak se prostě flákáš. Neplatí to vždy (já takový doufám nejsem :)) a teď měli možnost zjistit, že to tak opravdu vždy není, ale podle toho, jak to vypadá v metru a na magistrále - řekl bych, že se to tady vrací do vyjetých kolejí.

Navíc s HO jsou spojeny pracovně právní problémy - například chlebodárce by měl zaměstnanci hradit náklady spojené s prací z domu a to se blbě vyčísluje. A i když pracuješ z domu, tak je chlebodárce odpovědný za to, že dodržuješ pravidla BOZP.... což se v praxi nedá docílit.

Takže žádný exodus z kanceláří nečekám - muselo by se značně změnit právní prostředí. A kdo ví, jak v praxi probíhají změny v našem zákoníku práce se právě přestal smát nahlas.

Sedrik
10. června 2020, 12:43
0
Registrační značky: Pár znaků a tolik vášní

Hehe - vida, nečekal jsem, že se někdo chytne :)

Mno, že umřu v troskách, to hrozí tak nějak pořád - ale že mi z břichu vyleze vetřelec, který mi může zazpívat Hello my baby, hello my honey, to bych nerad...

Sedrik
10. června 2020, 08:41
0
Registrační značky: Pár znaků a tolik vášní

Nejsem pověrčivej, ale N0STR0M0 bych si na auto nedal :) To už raději S3RENITY.
Jinak ale super nápad - moje geekovský srdce by zaplesalo, potkat to na autě :p

Sedrik
08. června 2020, 11:18
2
Volkswagen Golf 1.5 TSI First Edition: Chladný futurismus

Předek je divnej - to souhlas. Jinak je to ale docela pěkné auto - nenadchne a neurazí.

Sedrik
08. června 2020, 07:52
0
Praha: Oáza motorismu

Oni tam občas cvaknou 50ku, aby tě udrželi ve střehu - několikrát se mi stalo, že jedeme - víc aut, ale ne kolona a najednou prostě na úseku 500 metrů 50ka a pak za se 70.

Jasná past - nebylo tam nic.
Kdybych jel sám, tak mám 75 na padesátce, protože bych si toho ani nevšiml...

Sedrik
05. června 2020, 09:06
1
Registrační značky: Pár znaků a tolik vášní

Mám to úplně stejně - RZ mě nebere, jsem rád, když mám zapamatovatelný číslo, ale jinak je mi to jedno.

Vadily mi "kmotrovský" značky - přesně, jak se píše v článku - zřetelný důkaz korupce a klientelismu. Značka na přání mi přijde jako zbytečně vyhozené peníze, které raději projezdím.
Ale pokud je to něco zajímavého (třeba "911 FLAT6" na GT2 RS je fajn), tak proč ne.

Nejdivnější značky (obě na SUV - jedno X?M a jedno MB něco něco AMG) SATAN a D0MINATOR. Ok, kluci - jste fakt drsní :)

Sedrik
04. června 2020, 15:56
0
Subaru BRZ Spec-S: Je vůbec něco, co o něm nevíte?

Ad Krab: potvrzeno Toyotou to není, ale řekl bych, že je to skoro jisté, že nástupce bude a bude mít turbínu...
https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/next-toyota-gt86-confirmed-2021-leaked-presentation

Sedrik
04. června 2020, 15:54
4
Subaru BRZ Spec-S: Je vůbec něco, co o něm nevíte?

Moc pěkně napsané a krásné fotky.

Viděl jsem tuhle barevnou kombinaci na první Krabově projížďce a na živo vypadá ještě lépe - tohle se opravdu povedlo.

Sedrik
04. června 2020, 13:02
8
Hyundai Ioniq Electric: Efektivitou k lepším zítřkům

Beast: ty jsi taky nic nepochopil. Mě je srdečně jedno, co si o EV autech myslíš. Pokud jsi zapřisáhlý odpůrce, je to tvoje věc. Máš na takový názor právo a jestli je podložený osobní zkušeností, pak OK. A ano, s tříděním odpadu si dělám srandu, abych ukázal, jak absurdní to, cos naspal, je.

Co se mi nelíbí, jsou osobní útoky na lidi, kteří mají jiný názor. Je to totiž pořád jen názor a mohou, světe div se, existovat dva lidé, kteří mají úplně opačný názor a oba na něj mají právo. Názor není fakt a je silně subjektivní. To je jako bychom se hádali o tom, jestli je lepší auto červené, nebo modré.

Proto - "to auto je za ty peníze neskutečná sračka, nikdy bych si je nekoupil ani za půlku a na moje ježdění se vůbec nehodí" je v pořádku a klidně si to dej do podpisu a piš to v každém komentáři. Časem se to trošku zají, ale OK. Je to tvůj názor na to auto a klidně si jej měj.

ALE - "to auto je sračka a každej, kdo si je koupí je ekobuzík, kterej ničemu nerozumí" je prasečina, pokus o flame a trapná ukázka osobního útoku na základě tvého vlastního přesvědčení.

Já EV auta sleduji s chladným zájmem - není to nic, co by mě nějak zajímalo, ale zároveň to není nic z čeho bych měl strach. Pokud za 10 let bude 40 procent aut na silnici EV a bude k tomu uzpůsobena infrastuktura, proč ne. Je mi to jedno - svět se nezboří a představy některých o carpocalypse se neuskuteční, stejně tak jako nevyšly jiný předpovědi konce čehokoliv.

Takže, beaste, měj si názor na auta jaký chceš. Klidně měj jaký chceš názor i na mě, ale nedělej prosím rovnítko mezi "nevadí mi EV" a "ekobuzík". To je nízký.

Sedrik
04. června 2020, 12:09
0
Hyundai Ioniq Electric: Efektivitou k lepším zítřkům

Sheogh - dobrý nápad :)
Taky by mě zajímalo, jak moc by mě to skutečně omezovalo a jak moc je to jen "někde jsem četl, že..."

Sedrik
04. června 2020, 12:05
8
Hyundai Ioniq Electric: Efektivitou k lepším zítřkům

Respekt k názoru a nemám s tím problém. Ale to není problém toho auta. Politika za tím je jedna věc, to auto je věc druhá. Stejně tak nebudu psát do recenze na bicykl, že pumpičkáři jsou šmejdi a cyklostezky jsou předražený. I kdyby to byla pravda, tak s tím kolem to nemá nic společného.

A že to je drahý - M5 si také většina čtenářů českých časopisů o autech nekoupí a co jako? Recenze se píšou a čtou a tady by sklidila potlesk.

A že to nejde používat jako jediné auto - zase: jak u koho. Augi dával tady odkaz na člověka, kterému to funguje. Můj šéf má Teslu jako jediné auto a jezdí s ní už několikátý rok po celé Evropě. Takže zase - že to osobě X nefunguje a přijde jako pitomost neznamená, že to tak vnímá osoba Y.

Je docela dost dobře možné, že by Tesla vznikla i bez toho tlaku posledních let na green energy. Přecházení na udržitelnou energii je proces, který se táhne několik desetiletí a prostě má různou rychlost, podle toho, co kdo zrovna vymyslí. Elektromobil není žádná super novinka - jen se stal vhodnějším tím, že vývoj techniky a posun ve společnosti.
Nevěřím tomu, že jen a jen regulace může za to, že se tlačí na emise. Já jsem rád, že auta produkují méně sraček a to zcela sobecky - nezachraňuji planetu, ale chci žít v zemi, kde není nadlimitní množství bordelu v ovzduší. Takže jsem rád, že automobilky emise snižují.

Pokud chce někdo jezdit pouze a jenom v Mustangu z `68 - ať. Ale trochu respektu k tomu, že každý to takto nemá. Nevšiml jsem si v celé diskusi, že by někdo nějak agresivně elektromobilitu obhajoval - prostě je to auto, jezdí na elektřinu, má nějaké klady a nějaké zápory. Stejně jako jakékoliv jiné auto.

Někteří lidé se na EV dívají na něco zajímavého, co je hodno sledování. Ti to od těch jediných pravých petrolheadů teď schytávají stejně, jako lidé, kteří v devatesátých letech adorovali Oktávii TDI...

Sedrik
04. června 2020, 10:34
9
Hyundai Ioniq Electric: Efektivitou k lepším zítřkům

To, že někoho zajímají elektromobily z něj nědělá "ekobuzíka" - co to je sakra vůbec za termín?

Třídím odpad - jsem ekobuzík? Kdybych si zařizoval nový dům, bude mít na střeše panely a na zahradě vrtuli, protože odmítám platit za elektřinu víc, než je nutné - jsem ekobuzík? Harry Metcalfe má ve stodole Countach, Testarrosu, Jalpu a Jaguary project 7 i 8 a přitom jeho další daily bude plug-in hybrid, nebo EV - to je ale ekobuzík, co?

Co je opak ekobuzíka? Petrol-lesba? Luddita?

Nesnáším tyhle nálepky a dost mě mrzí, že si to čtu zrovna tady - pokud někdo má rád elektro auta, tak má prostě rád elektro auta. Neznamená to, že je to automaticky člověk, který žije v lese a živí se jen bylinkami vlastní produkce. Taky to neznamená, že nesnáší benzínová auta.

Lidi, kteří používají škatulkování, osobní útoky a argument ad homminem - co to je? To tady nebývalo. Mám se teď bát napsat, že si myslím, že Tesla model 3 je auto, které má své místo a pokud se pro moje používání hodí a spočítám si to, tak může být prostě lepší, než benzínové/diselové? Protože mi tady v reakci na to někdo napíše, že jsem buzík, ekodement a pošahanec? Díky za vytváření přátelského prostředí. Tahle diskuse teda epesní toxickej hnus.

Pokud nemáte taková auta rádi, tak to prostě nečtěte. Já nečetl jediný test dodávky, který tady byl a neměl jsem ani potřebu nakukovat do diskuze, protože proč bych to sakra dělal.

A redakce - pište o čem chcete - klidně další hybridy a EV auta. Je tu podle mě dost lidí, co si to rádi přečtou - včetně mě.

Sedrik
03. června 2020, 09:09
2
Hyundai Ioniq Electric: Efektivitou k lepším zítřkům

To jsem nevěděl - pěkný bizár.
Díky za info

Sedrik
02. června 2020, 16:23
0
Tři oddechové pořady o autech

Blbý je, že to jsou všechno takové americké show, kde je uměle vytvořený příběh, drama, překážky, překonání překážek, přátelství, vítězství...

Za to já platit nechci - chtěl bych koukat jen na Head2Head a Ignition s Johnym a Jethrem (a ideálně Jasonem Camisou, kterého mám strašně rád, ale už tam nedělá... :( ) No a ¨le abych mohl na toto koukat, musím si platit za mrtě dalších pořadů, na které bych nevydržel koukat ani 10 minut...

Sedrik
01. června 2020, 10:35
0
Škoda Superb iV: Spi sladce, TDI

Já jel v Toyotě jen v Aurisu Hybrid (s kolegou po Praze) a byl jsem nadšen. Na skákání po městě je to fakt super.

Kolega-majitel zas tak nadšený nebyl - auto koupil hlavně kvůli parkování v Praze (je někde od Kolína) a vzhledem k tomu, že to měli zrušit (zrušili?), tak říkal, že za stejné peníze Oktávka by byla lepší koupě.

Já mám obecně raději taky ten přístup, kdy se technologie dá na první místo a kolem toho auto. U těch hybridu mi ale sedí víc opačný přístup, kdy je to pořád normální auto a někde tam dole se děje něco jiného, ale to tě nemusí zajímat. U Toyoty a třeba Prisusu mi příjde, že se snaží až moc....

Sedrik
01. června 2020, 09:49
2
Škoda Superb iV: Spi sladce, TDI

Služebáky jsou v L&K, tak snad by to tam bylo :) Ale díky za tip
Teď druhé auto nepotřebuji, ale kdyby potřeba vznikla, určitě bych se koukal po něčem takovémto. Láká mě to, že svižně jedu na benzín a po městě poskakuji bez emisí...

Sedrik
01. června 2020, 09:14
4
Škoda Superb iV: Spi sladce, TDI

Díky za test - nad tímhle přemýšlím jako nad služebákem.
Bohužel musím počkat, jak se bude vyvíjet cena ojetin, aby mi to naše fleet managerka schválila, ale tohle se mi opravdu líbí. Rozhodně lepší, než dieslové chrochtání....

Sedrik
01. června 2020, 09:11
6
Škoda Superb iV: Spi sladce, TDI

Vidím to naprosto opačně - spojení benzinového motoru a elektromotorku mi přijde jako super nápad. Strašně se těším, až se svezu s nějakým MB s M256 motorem. Řešení, kdy elektromotor kompenzuje nedostatky benzínového motoru (málo krouťáku v nízkých otáčkách, turbolag a supluje start-stop systém) mi přijde jako super řešení a jen tak dál.

Chápu, že v autíčkářských kruzích je super-cool nadávat na cokoliv, co není V8 atmo, ale tohle je prostě nový trend. Všichni nadávají na emise a EU, ale objektivně - vzduch ve městě je čistší. Jsem narozen v době, kdy sednout si na hospodskou zahrádku vedle rušné silnice by znamenalo otravu spalinami (nedej bože když by kolem projela Avie, nebo Karosa). A jsem rád, že tohle už neplatí.

A automobilky zamakaly na emisích jen díky tomu, že se to téma začalo řešit a díky tomu to jak EU, tak někteří zákazníci začali vyžadovat. Jinak by se na nějaké investice do tohoto mohly vy*rat. Baví mě ty kecy, že nová regulace je posledním hřebíčkem do rakve automobilek - no, takových posledních hřebíčků už bylo mrťe. Automobilky si poradí tak, jako si poradily vždycky. A ve výsledku budeme mít nová auta, která budou nejspíš zase lepší, jako ta dnešní.

A co je pro tyhle hejtry asi nejhorší zpráva je, že ta nová auta s novými technologiemi jezdí lépe, než ta stará a do dnešního provozu se hodí o 100 procent lépe.



Sedrik
13. května 2020, 13:59
0
Ptejte se: SUV, či kombi?

Hehe - dobrý volba :)
Tenhle konkrétní kousek byl (aspoň podle rozdílného laku na blatníku a dveřích) "lehce ťuklej"? :)

Sedrik
13. května 2020, 11:42
0
Kia Stinger GT 3.3 V6 T-GDI: Stará škola

Byl jsem se loni projet 370Z a když už jsem byl u dealera, tak jsem slintal kolem GT-R (je to moje srdcovka - mám to auto strašně rád, i když jsem v něm nikdy nejel. Prostě Godzilla).

Vedle Nissanu je dealerství KIA a venku stál tento Stinger (ne tento konkrétní, ale 4x4 V6) a dealer od Nissanu mi říkal, že když se mi líbí GT-R, ale nemám na něj, ať to vyzkouším. Že s tím jezdil a že to je takové baby-GT-R.

To mi přišlo jako slušná pochvala od někoho, kdo má v GT-R dost naježděno....

Ale jsou to všechno dojmy cizího člověka: tak by mě zajímalo, jestli nemá někdo zkušenosti s tímto srovnáním.

Nemyslím si, že by se někdo, kdo uvažuje o GT-R zajímal o výrobek značky KIA, ale zajímalo by mě, jestli je Stinger opravdu tak dobré auto, že je pocitově jako dietní GT-R.

Sedrik
13. května 2020, 10:31
0
Ptejte se: SUV, či kombi?

Ale tak povzbuzení vždycky potěší: jdi do toho! Aston za 500tisíc zní jako super koupě a uservisuješ to i doma!

Sedrik
13. května 2020, 09:18
0
Ptejte se: SUV, či kombi?

Hehe - já to vykopnul pro zasmání. Ten dotaz je složitý a myslím, že ani autor neví, co přesně chce (což není kritika - v takové situaci jsem byl mockrát a mockrát ještě budu. U aut je to IMHO normální).

Ale reálně - asi bych přemýšlel podobně - k RAVce bych koupil něco malého do města (u mě by asi zvítězila starší Fiesta s litrovým 3hrnkem - to auto se mi děsně líbí). A až by byly zase nějaký korunky, tak bych prodal SUV a koupil kombi, pokud bych je potřeboval. A kdyby mělo být hlavně pohodlný, tak bych se koukal Volvo, M-B.

Sedrik
13. května 2020, 08:50
1
Ptejte se: SUV, či kombi?

Limit 700?

Do města - https://www.sauto.cz/osobni/detail/volkswagen/up/18632124?goFrom=list
Má to 4 dveře, 2 děti se tam vejdou a parkovat v modrých budeš moci určitě po celou dobu vlastnictví vozu (tj. oba dva roky)

Na dálky - https://www.sauto.cz/osobni/detail/audi/s4/18682534?goFrom=list
Atmosféra, V8, quattro, kombi. Trochu starší, ale co by člověk neudělal pro zábavu za volantem, že?

Mic drop :)

Sedrik
06. května 2020, 15:52
0
4 auta z devatesátých let, která by František chtěl mít v garáži

Rozumím - já se na to koukal bez ohledu na peníze - prostě jen "mám 4 místa v garáži, bylo by tam nějaké auto z 90 a co bych s ním dělal".

A tady pro mě platí to, co jsem psal: nechtěl bych daily z devadesátek, protože jak jsem psal.
A sporťák, sportovní auto - raději bych nějakého veterána staršího (kterého bych používal na veteránské rallye a srazy - třeba něco jako Datsun 240Z) a nebo něco naopak novějšího, kde by byly zachovány jízdní vlastnosti ala devadesátky, ale modernější auto.

Ale melu pořád dokola to stejné - možná bych změnil názor, kdybych se v těch autech svezl.

Sedrik
06. května 2020, 14:34
0
4 auta z devatesátých let, která by František chtěl mít v garáži

Ad F40: pro mě je to dram car, můj první Bburago 1:18 model a plakát na zdi (oba pořád někde mám). A vydrželo mi to. Ale jak píše Krab - je to auto, které si neužiješ nikde, protože cena (sem patří i McLaren F1, pomalu Carrera GT a samozřejmě 250 GTO a podobný klasiky). Ale naprosto chápu, že to někoho nebere - to auto není objektivně krásné (jako třeba starší Ferrari) takže u mě je to ta nostalgická hodnota.

A BTW - pro Kraba (i ostatní, co mají rádi tyhle příběhy:
https://karenable.com/1st-four-days-with-the-ferrari-f40/
Celý ten blog stojí za sledování - je to nějaký zámožný Američan, ale má na auta střízlivý názor a baví mě, jak píše + se člověk dozví věci, které se v recenzi nedočteš (třeba mě překvapilo, proč se rychle zbavil McLarenu P1).

A k těm starším autům - jak jsem psal: pro mě jsou to auta tak 60-80, který mě fakt baví, znám je (příběhy i techniku) a prostě to jsou auta v mé dream garáži.

Ty devatesátky - možná kvuli tomu, že ta auta ještě pořád jezdí, tak to pro mě není něco, co člověk jen tak nevidí.
A u aut na denní ježdění - nikdo mě nepřesvědčí, že do každodenního provozu je 25 let staré BMW 7 lepší, než nová trojka (prosím, nekamenujte mě - neříkám, že se v té sedmě nedá jezdit, ale v novém, moderním autě v záruce s handsfree, adaptivním automatem a navigací to prostě bude lepší). Takže po takových autech nekoukám a nelákají mě. No a sporťáky, jak jsem psal: je pravda, že 90 léta přinesla spoustu nových technologii (díky J.K.), ale ty technologie byly i v 00 letech a v těch 00 letech ještě nenabíhaly eko nesmysly (jen pomalu), takže proč kupovat auto z 90, když můžu mít novější verzi téhož z 00...(ad můj příklad s Boxsterem).

Ale zase - můj názor, nikomu jej nenutím. Každé auto má na světě nějakého fandu a je to správně. Pokud může existovat Morris Marina Owners Club, pak samozřejmě má existovat Toyota Previa Owners Club, protože Previa je rozhodně zajímavější auto.

Sedrik
05. května 2020, 23:17
0
4 auta z devatesátých let, která by František chtěl mít v garáži

Beaste, to není o souhlasení, nebo nesouhlasení - já nikomu neberu, že jej ta auta něčím oslovila a že se mu líbí. Jen píšu, že mě prostě ne a nic mi neříkají. Zároveň není pravda, že by mě ta auta vůbec nezajímala (třeba příběh prvního Viperu je celkem hodně zajímavé čtení).

Nikdy jsem neseděl v F40, viděl jsem ji jednou a nikdy se v ní nesvezu (aspoň ne v reálu, jinak Assetto Corsa :)). Ale to auto je můj dram car. Stejně tak Třeba ta M3 E46 - nejel jsem v ní, ale rozhodně bych se v ní projet chtěl. Nepotřebuji auto "znát" (ať to znamená cokoliv), abych jej měl v dream garáži.

Kdybych musel s autem jet, abych jej chtěl, měla by většina z nás v dream garáži pár škodovek a možná nějaké Porsche.

Ale chtěl bych se projet v těch autech, co jsou tady v komentech - ani ne. Není to o tom, že bych si myslel, že ta auta jsou špatná. Jen mi prostě nic neříkají (ok, NSX asi ano - v té bych se projet chtěl. O té toho vím docela dost, ale nerozumím co v tvém podání znamená "znát" - jestli vím, jaké jsou náklady na provoz? Netuším. Jestli jsem ji řídil (ne), jestli vím, proč vznikla, a kdo se podílel na jejím vývoji? (To vím), jestli jsem viděl mrtě videí o NSX? (Hell yeah)).

Tak abych to napsal možná pro tebe lépe: ta auta znám, o spoustě z nich vím víc, než jen že existují (i když rozhodně nejsem odborník na tuhle etapu). A ne, nechtěl bych je vlastnit, ani provozovat, ani bych nejel na výstavu, kde by byla jen auta z 90 let, protože bych se tam pravděpodobně nudil. Ze stejného důvodu bych ale nejel na výstavu aut z doby mezi WW 1 a WW2.

To ale nic neříká o těch autech - je to můj názor na ta auta. A napsal jsem to sem hlavně proto, že mě samotného překvapilo, jak moc mě ta auta nezajímají, ačkoliv by měla. Protože v době, kdy ta auta vznikala jsem byl přesně v tom věku, kdy mě auta začala brát a hltal jsem veškeré informace, co se ke mě dostaly.

Sedrik
05. května 2020, 17:14
0
4 auta z devatesátých let, která by František chtěl mít v garáži

Možná je to tím, že pro mě jsou auta z 90 let trochu bez duše - když jsem se v mým náctých letech začal o auta zajímat, byla to většinou stará rallye auta (Stratos, Fiat 131 Abarth, Alpine A110) a nebostarší supersporty jako F40, nebo 288 GTO - prostě auta, která jsem měl jako angličáky)

Co se aktuálně vyrábělo/prodávalo se ke mě nemělo jak dostat (určitě rodiče neodebírali žádný časopis a internet nebyl :))

Tak jsem si k tomu asi nevypěstoval tu nostalgii, kterou by to potřebovalo.

A co se techniky týče - dovedu ocenit nějaké šílené technické řešení, ale jestli má auto karburátor, přímé nebo nepřímé vstřikování není něco, kvuli čemu bych po youngtimerovi toužil...

Prostě doba, která není pro mě - ale: aspoň zbude víc pro vás, kteří to oceníte :)

Sedrik
05. května 2020, 15:44
0
4 auta z devatesátých let, která by František chtěl mít v garáži

Koukám, že tady budu zastupovat asi menšinu, ale mě nechávají 90 léta naprosto chladným. Všechna auta, co zazněla v článku i v komentech, znám, žádné není špatné, ale po žádném z nich netoužím.

Snad to nikdo nevezme jako útok - tak to není myšleno, ale:
- co se pohodlných limusionidních aut týče, tak buď nějakou super klasiku (Jag Mark II, nebo nějaké krásné XJ) a nebo něco úplně nového. Auta, co je jim dneska 30 jsou přesně ten zlom, kdy to ještě (pro mě) není klasika a už to není moderní. A u limusiny je mi celkem jedno, jestli má filtr toho a elektrický posilovač onoho - musí být hlavně pohodlná.
- co se sporťáků/sportovních aut týče, platí to stejné: raději bych sportovní auto starší, a nebo auta z "nultých" let (například boxster druhé generace je IMHO ve všem lepší, než boxter první generace a přitom nemá žádné eko/luxusní blbosti, co dostala třetí generace), M3 E46 je lepší než E36 a tak dále ...

Prostě pro mě (opět - neberu nikomu jiný názor) jsou 90 léta přesně ta doba, kdy se to láme a nenapadá mě nic, co bych z té doby, raději než něco staršího, nebo novějšího.

Nicméně moc díky za článek, protože mě to až do okamžiku, co jsem jej pročetl a prošel diskusi, vůbec nenapadlo. A to mi v 90 letech bylo "náct"....

Sedrik
29. dubna 2020, 07:36
0
Uniklé fotografie ukazují podobu nového BMW 2 kupé.

Uvidíme na živo, ale předek vypadá jako Kia.

Ale nová jednička se mi na fotkách taky hrubě enlíbila a na živo to není tak strašné.

Sedrik
27. dubna 2020, 13:56
0
Učebnice z roku 1960: Jak se učili řídit naši předci?

Tak v řadě rozvíjejících se zemí (jak by řekl Sir Humphrey) je to zřejmě pořád praxí - aspoň jak jsem zaznamenal v rámci různých výletů s Top Gearem. Nemyslím si, že to je špatný nápad - jen by na to řidiči museli umět zareagovat.

Snažím se neblikat, ale občas to udělám - zatím jsem se setkal pouze s reakcí buď "naschvál tě budu blokovat, když tak pospícháš" a nebo (méně častá, naštěstí :)) "uhnu tak prudce, že chybí kousek do nehody".

Sedrik
21. dubna 2020, 12:11
0
Věci, které na současném automobilismu nechápu...

OK - na tohle máme jiný názor :)

Sedrik
21. dubna 2020, 07:27
-1
Věci, které na současném automobilismu nechápu...

Dobře - já chápu, proč to tak automobilky dělají: je to proto, aby měl zákazník pocit, že se může odlišit a aby měl pocit, že si může vybírat. "Tohle se mi líbí, ale je to pro mě moc velký. Nevadí, tady vedle je to stejný, ale o 5 cm menší." Profit.

Ale když se podíváš na důvod, proč uspěl Apple (ok, jeden z důvodů), tak to je proto, že má/měl jednoduchou nabídku. Chceš telefon? Tady je telefon - je to ten nejlepší, co umíme. Konkurence má na výběr 10 telefonů a ty nevíš, který je pro tebe nejlepší? My máme jeden - ten nejlepší.

Tesla jede stejnou cestou - malý sedan, velký sedan, malé SUV, velké SUV, Pickup. U Tesly je to jiné, protože to je pro hromadu lidí pionýr oboru a love brand, jako pro jiné lidi Apple, ale ta logika je stejná: chceš EV od Tesly? Tady je - líp udělat to neumíme.

Že třeba VW dělá Audi Q3 a k němu dalších 5? úplně stejných aut od jiných svých značek - to nechápu (OK, chápu, ale nechápu, jestli mi rozumíš :))

Sedrik
20. dubna 2020, 11:03
1
Věci, které na současném automobilismu nechápu...

Crosovery nechápu taky a co se modelové nabídky týče, rovněž nerozumím tomu, proč každá kategorie auta musí mít u každého výrobce verzi small/slightly bigger/normal/smaller normal but sporty/almost big/sporty almost BIG/BIG/EVEN SPORTIER AND BIGER! (X1/X2/X3/X4/X5/X6/X7/X8?)

K Pickupum - v Evropě podle mě nevyužitelné auto, ale pro fanoušky - nesoudím: ať si jezdí čím chtějí. Jen mi článek připomněl, jak jsme loni byli na setkání muscle cars pod Blaníkem a tam na lesní cestě stály 3 F-150 Raptor a moje žena na ně zůstala fascinovaně hledět se slovy "whow, to chci"... prostě na někoho to má tento efekt :)

Sedrik
17. dubna 2020, 15:56
1
Už je to oficiální: Příští Mazda6 bude šestiválcová zadokolka.

Palec nahoru, Mazdo. Vypadá to skvěle a jestli top pojede tak, jak všichni píšou, že Mazda6 jezdí....jsem prodán.

Teď jen, aby to někdo kupoval... ale Mazda má naštěstí tolik crosoveru, SUV, Full size SUV a podobných cinkrlátek, že drobné zaváhání v prodejích sedanů asi zvládne ufinancovat CX-3 a CX-30 :p

Sedrik
17. dubna 2020, 11:03
1
Hledáme únikové auto pro bankovní loupež

Já si to představoval spíše tak, že před bankou naskáčeme do kradené černé Audi S8, ujíždíme 5-O, ztrácíme je na periferii, kde je nezi slumy zaparkovaná již legálně zakoupená dodávka Ford Transit. V rychlosti přeskáčeme do Transitu, S8 zapálíme a odjíždíme vstříc lepším zítřkům.... :)

Teda, ne že bych něco takového plánoval... :D

Sedrik
16. dubna 2020, 13:39
0
Hledáme únikové auto pro bankovní loupež

Stříbrné Ferrari GTC4 Lusso. Velký je to dost a ve stříbrné se to na silnici ztratí (si myslím).

Sedrik
16. dubna 2020, 13:35
1
Hledáme únikové auto pro bankovní loupež

Přesně - pokud mě GTA V něco naučilo, pak to, že od loupeže se utíká v ukradeném autě :) Nebo na motorce tunelem nové trasy D? :)

Sedrik
09. dubna 2020, 11:07
0
Čím by jezdili redaktoři Autíčkáře v roli diktátorů?

Záleží na tom, jaké cesty rozvojová země má: pokud je to někde, kde je asfalt jen 300m před palácem, pak něco jako Range Rover Limo (

), nebo bezpečnější INKAS G63 AMG

Pokud jsou silnice hezké (bonus: pokud bych byl diktátor v Neměcku :)), pak asi něco z triptichu MB Maybach/RR Phantom/Bentley Mulsanne.

A pokud by mi šlo o život, pak jedině The Tumbler :)

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Renault Mégane  1996
Renault Mégane

1996 rok výroby
75 koní výkon
1 598 ccm objem

BMW Řada 1 118D  2007
BMW Řada 1 118D

2007 rok výroby
142 koní výkon
1 995 ccm objem

Ford Bronco  1984
Ford Bronco

1984 rok výroby
160 koní výkon
5 000 ccm objem

Mercury Marauder  2003
Mercury Marauder

2003 rok výroby
305 koní výkon
4 600 ccm objem

BMW X5 3.0d manual 4x4 2002
BMW X5 3.0d manual 4x4

2002 rok výroby
176 koní výkon
2 978 ccm objem