načítám data...

Sedrik

JménoJan Pivoda
BydlištěPraha 8
Registracepřed 2.6 rok.
Poslední aktivitapřed 11.9 hod.
Příspěvků ve fóru12
Komentářů u článků245
Pozitivních komentářů u článků71
Negativních komentářů u článků2
Možnostinapsat zprávu

Posledních 50 komentářů

Sedrik
včera v 12:52
0
BMW X4 M40i: Zcela nová definice GT

Já to na živo ještě neviděl (teda v showroomu, ale za světla to není moc vidět). Ale na fotkách to vypadá fakt děsně :)

Sedrik
včera v 11:50
0
BMW X4 M40i: Zcela nová definice GT

A jak pak působí X6 s osvětlenými ledvinkami :D

Sedrik
včera v 11:14
0
BMW X4 M40i: Zcela nová definice GT

Nakousli jste dobrou myšlenku: jak moc jinak lidi vnímají auta v Praze a více-méně kdekoliv jinde :)

Je fakt, že v centru Prahy dneska člověk neudělá parádu ani novou 911...

Sedrik
včera v 11:12
0
BMW X4 M40i: Zcela nová definice GT

Ad Krab: se Z4 to mám stejně - není to škaredé auto, ale není ani moc pěkné... Prostě takové nijaké.
A k nabídce MB - tam se vůbec nechytám. Navíc oni teď ta jména měnili, takže jsem úplně v pasti.

Sedrik
včera v 10:53
1
BMW X4 M40i: Zcela nová definice GT

Tak napsat o autu, že je hnusný samozřejmě může kdokoliv, ale je to taky hejt, respektive trollení, protože to je strašně subjektivní.

Třeba pro mě je Fiat 124 opravdu ošklivé auto (omlouvám se Krabovi) - opravdu není jediný úhel, ze kterého by se mi to auto líbilo. A je zajímavé, že moje žena to má úplně stejně. Zdráhám se ale napsat, že to auto je hnusný, protože ono asi není - velká spousta lidí jej považuje za krasavce a tak jde asi jen o to, že se mě konkrétně to auto nelíbí.

A k SUV - lidi to kupují, automobilky to tedy budou vyrábět. Doba SUV se ale IMHO chýlí ke konci - ne proto, že by lidi prozřeli a uvědomili si, že lepší jízdní vlastnosti má sedan, ale proto, že mít SUV už není tak kchůůl, jak bylo před pár lety. Kchůůl začínají být malé/střední EV (aspoň v západní evropě).

Co se jízdních vlastností SUV týče - mám kamaráda, který se podílí na vývoji nových aut a na srovnání pro nové SUV měli celou plejádu srovnatelných SUV konkurence, včetně Stelvia. Ačkoliv kamarád SUV nesnáší (ale je nutno říct, že je to Alfista), tak Stelvio si zamiloval.

Ale Stelvio (bez QV) není konkurence pro BMW X4. Alfa je volba nadšenců, nebo lidí, kteří chtějí něco jiného, než německou premii.

Sedrik
včera v 08:50
2
BMW X4 M40i: Zcela nová definice GT

Tady zase bude hejtu - už se těším :)

K recenzi - SUV rád nemám, takže pro mě to auto není. Ale měl jsem možnost svést se na malém "handling" kurzu když se představoval F-Pace (v době představení považován za vrchol jízdních vlastností malých SUV) a musím říct, že autor má pravdu - SUV může být naladěno tak, že je zábava jej řídit. A to se doba od uvedení F-Pace dost posunula.
Jen mám pocit, že ta zábava za volantem SUV je omezena rozsahem účinnosti elektroniky v autě. Jakmile elektroniku překvapím, tak to je jen vysoké a těžké auto....

Sedrik
13. února 2020, 15:49
0
Víkendové soužití se Škodou Superb Combi III 1.6 TDI

Podle mě je důležitý, jak se člověk o auto stará - kdo umíte anglicky doporučuju toto video: A4 Audi s nájezdem 540tis mil (700tis km?) a to auto je celkem cajk (na venkovní ohledání + diag)... protože majitel na něm nešetřil.

Sedrik
13. února 2020, 15:46
0
Víkendové soužití se Škodou Superb Combi III 1.6 TDI

Auta, co měla největší spotřebu u mě:
E90 325i xDrive - průměr dlouhodobě 12,0l/100 km - ovlivněno hodně tím, že jsem tím jezdil skoro denně do centra Brna do práce.
Focus ST225 - 12,5l/100 Km - s tím se jinak než na prase jezdit nedalo :)

Teď s 435i jsem měl dlouhodobou 9,9l, ale cesta do práce (11km po Praze) byla za 16,7 a to už jsem si říkal, že je fakt na hovno :)

Jinak dlouhodobou nejvyšší spotřebu, co jsem zaznamenal v okolí: 16,7l/100Km v F16 BMW X6 xDrive50i. Ale majitel to neřešil..

Sedrik
13. února 2020, 15:33
0
Víkendové soužití se Škodou Superb Combi III 1.6 TDI

Já měl na chvíli půjčeného firemního dieslového Supa L&K - ujel jsem s ním asi 200 Km po středních čechách a po Praze a celkový pocit průměrný.

Měl jsem z auta pocit, že řídím Ford Transit - takový to, když 90 procent auta je za tebou. To auto je obrovský, ale hlavně vzadu...nevím, moc mi to nesedělo.

Nejhorší ale byla zkušenost s adaptivním tempomatem ve spojení s dsg. V přímém srovnání s adaptivním tempomantem ve spojení s 8ZF v BMW je to fakt bída. Ta dvojspojka se fakt nepovedla (nakonfigurovat asi) - cukání, podivné rozjezdy.... prostě nic moc. Dokonce i žena na sedadle spolujezdce byla překvapená, jak nepříjemné rozjezdy to auto má. Resp. na dálnici super, ve městě děsný.

Ono fakt záleží, na co člověk auto má - pokud prostě potřebuju velký prostor a zároveň chci za rozumné peníze prezentovat, je Superb kombi asi super kára (jak někdo psal - v Kombi se mi Sup líbí mnohem víc, jak v liftbacku). Ale je to takové auto-dělník. Žádné emoce. Pořád platí, že jediné auto od Škoda auto, které bych si za svoje peníze koupil, byl první Yeti (před FL).

Takže jsem rád, že jsem služebák odmítnul - byl bych v tom, jak píše Vavris "za svoje" a za to mi ta fakt nestojí

Sedrik
10. února 2020, 23:23
0
Jaguar F-Type 2020: V nejlepší formě

Tak Audiny nejsou v žádném případě ošklivá auta, jen mě mrzí, že F-type je teď podobný Audi. Předchozí design světel byl víc specifický.

Celkově to je ale pořád hezký auto - o tom žádná.
Jel jsem v tom V8 (pre-FL) a jede to pěkně, ale normálně jsem se v tom ve městě styděl - dělá to takovej kravál (i se zavřeným výfukem), že se za mnou všichni otáčeli a z jejich výrazů jsem bohužel nečetl "whow, to je ale drsňák", ale spíš "whow, ten si něco kompenzuje"...

Sedrik
10. února 2020, 15:47
0
Jaguar F-Type 2020: V nejlepší formě

Souhlas - první pohled na to byl "to je nový Audi TT?"

Sedrik
05. února 2020, 10:05
2
Ptejte se: Osmiválcové GT jako dárek

Podle mě je hlavní otázka na co to auto bude: bude to víkendovka, se kterou se tatínek bude chtít projet po okreskách a zavzpomínat na doby, kdy závodil? Nebo to bude auto, do kterého bude sedat skoro denně a jezdit bude po městě a delší cesty?

Pokud je to první příklad - šel bych do toho Maserati. Nejel jsem v něm, ale zvuk je kouzelný a co jsem se bavil s lidmi, co to auto měli, tak většinou vzpomínky pozitivní (resp. zážitky z řízení velkým dílem překonaly ostatní nedostatky).

Pokud platí ta druhá varianta, šel bych do Mustangu - nové auto, minimum starostí, moderní technologie... Interier Mustangu taky není žádnej zázrak, ale radost určitě udělá a co jsem četl, tak ten jejich automat je prý hodně slušnej..

Sedrik
30. ledna 2020, 14:04
0
Toyota GR Supra: Vítězství lásky nad kalkulačkou

Nejbližší "termín" mám v dubnu (ale spíš ke konci měsíce) - počítám ale až s květnem. Uvidíme. Pokud bude auto, moc rád bych se tvé akce zúčastnil (blog jsem četl a myslím si, že je to dobrý nápad - snad se to nezvrhne).
Musím těch 2000 zajížděcích Km ujet co nejdřív, aby na léto bylo už všechno v pořádku - tento rok jsem měl naplánováno několik okruhů (o některé teď na jaře ale nejspíš přijdu, když jsem bez auta...), takže si to nové auto snad brzo osahám.

K tem starším sporťákům - souhlasím. Třeba ta E46 M3 je krásný příklad - byl to vždycky můj dream car. Moc jsem ji chtěl jako teenager a nepustilo mě to dlouho. Je to nádherný auto a ten zvuk... Jenže dneska to auto netoužím vlastnit: chtěl bych se s ním projet, ideálně na okruhu, ale nechci jej mít. Proto mi udělalo radost, když mi několik lidí potvrdilo, že M2C je nejblíž, jak se k tomu zážitku z M3 E46 dostat v novém autě (tady čekám na hlasité Beastarovo: "No tak pozor" :)). Stejně tak hláška mého známého (jezdil rallye), že než Caymana (ne-GT verzi), tak 100x raději M2 (+QUAIFE LSD :))

Co chci říct - starší auta mají kouzlo a nezpochybňuji to: pořád platí, že kdybych měl vyjmenovat svoje automobilové hrdiny, bude většina 20+let stará. Ale pokud člověk nemá možnost to auto mít někde zašitý, jednou za čas s ním vyjet pro radost a neřešit (moc) náklady, pak je novější auto prostě lepší.

Sedrik
30. ledna 2020, 13:12
0
Toyota GR Supra: Vítězství lásky nad kalkulačkou

Krab: k tomu rozhodnutí mi taky hodně pomohla moje drahá polovička. Ačkoliv mi do aut nekecá, tak tady mi dala najevo, že by raději nové/novější auto (například můj pokus protlačit 996 991 absolutně neprošel poté, co si do toho sedla a rozhlédla se po interieru :) Bohužel nebyla moc nadšená ani z 1Gen Caymana). A pak už nastoupily osobní preference a samozřejmě nabídky...

Auto by mělo přijít na konci jara, takže snad se mi podaří dojet v létě na nějaké Kafe a Káry :)

Sedrik
30. ledna 2020, 12:55
0
Toyota GR Supra: Vítězství lásky nad kalkulačkou

Díky moc oběma - těším se jak malej kluk :)

Sedrik
30. ledna 2020, 11:20
3
Toyota GR Supra: Vítězství lásky nad kalkulačkou

Vzhledem k tomu, že teď čekám na dodání moji nové manuální M2C, že jsem 2 roky sedlal 435i s 8ZF a že jsem měl možnost projet manuální M2 a M4 s DCT, tak bych k tomu napsal svoje pocity:

- 8ZF v BMW je podle mého ta nejlepší převodovka do daily, jaká může být. V provozu a v comfort režimu řadí sametově hladce (při zapnutém rádiu v podstatě není slyšet ani cítit, že přeřadila), ve sportovním režimu je naopak hodně rychlá a v manuálním režimu sama nepřeřadí, dokud nezmáčneš pádlo. Nedovedu si představit co víc bych od automatu chtěl - život s ním byl jedna velká pohoda. Jediná výtka - ve sportovním režimu byla naprogramovaná tak, že řadila s "kopancem". Ze začátku se mi to líbilo, ale časem se to omrzí a začalo mi to trošku vadit. Řídil jsem i Ghibli s 8ZF a řadila +- stejně - ve sportu kopala stejně, jako v BMW.

- DCT - měl jsem strach, že jako dvojspojka bude trpět problémy, které znám ze Superbu, tj. že při pomalé jízdě bude trhat a rozjezdy budou takové nervozní. Nevím, čím to je, ale DCT nic z toho nedělá - zkoušel jsem všechny možné režimy + rozjezdy s plným plynem (+- :)), rozjezdy jakoby v koloně (málo plynu, pomaličku vpřed), plnej plyn v comfortu v 70 apod. Ta převodovka je super a opravdu nedává moc smysl si ji neobjednat, pokud člověk chce od auta aspoň trochu cestovního pohodlí. Navíc na okruhu bude 100 procentně rychlejší, než manuál, můžeš mít ruce pořád na volantu...atd. Navíc umí zajímavé vychytávky (například: jedeš po dálnici 120 na sedmičku, chceš předjet, dáš plnej plyn a zmáčneš pádlo s -, tak převodovka automaticky přeřadí na stupeň, kde máš největší výkon (klidně až na 3)).

- manuál (včetně zatracovaného auto-blipu): řídil jsem manuální M2 asi týden po té M4 s DCT a stačilo asi 500m a 2 zatáčky abych věděl, že chci M2 a chci manuál. Auto mám sice jako jediné, ale hlavně pro radost, a to manuální řazení je prostě....lepší. Je to ale tím, že jsem manual neměl asi 5 let a prostě mi to chybí. Četl jsem, že řazení samotné není tak přesné, jako v Porsche, nebo MX-5 - nedovedu posoudit (obě auta jsem s manuálem řídil, ale je to dýl...), ale přišlo mi úplně v pohodě. Spojka je tak akorát.
Ten auto-blip (který nejde vypnout, pokud nevypneš komplet protiprokluz) - zjistil jsem, že mi nevadí. Auto se díky němu rozjede i bez plynu (super do kolon) a pokud dám meziplyn sám, tak se auto-blip neaktivuje (měl jsem asi 80 procentní úspěšnost - někdy jsem nebyl dost rychlej, a auto dalo meziplyn samo ).

Za sebe teda - naprosto chápu lidi, kteří si koupí DCT - ta převodovka řadí úžasně, ježdění po městě s ní bude o 95 procent lepší a navíc se k ní dá dokoupit adaptivní tempomat (nevím, jestli v M2C - asi ne, ale M4C jej tuším má). Manuál je super, pokud prostě chceš řadit sám a je ti jedno, že z auta díky tomu nedostaneš tu poslední setinku na okruhu. Navíc doufám, že až budu auto jednou prodávat, udělám nějakému nadšenci radost :)

V autě na daily bez větších sportovních ambicí (od BMW) bych šel do 8ZF bez přemýšlení, protože manuál nemá proti němu žádnou výhodu.

Co se týče ceny a výběru v této kategorii - je pravda, že BMW umí udělat zajímavou slevu. Zvažoval jsem vedle M2C i Porsche Cayman (nechci ale 4 válec, takže výběr hodně omezený) a Porsche taky umí hezký slevy (ale aktuálně jen na 4 válce), 370Z Nismo (moc pěkné svezení - je tu super auto, ne úplně pro každého, ale nové za ty peníze nestojí (omlouvám se všem majitelům) - koupit ale roční auto za +-800K a je to úžasná koupě).
Ačkoliv by mi nevadilo mít 2 sedadla, nad Suprou jsem vůbec neuvažoval - za ty peníze (1,8+) je to auto IMHO předražené: nejsem fanoušek předchozích generací a zároveň je mi jedno, že je to auto z velké části BMW (naopak - myslím si, že je to dobrý tah), ale dát za ni tolik peněz, nadával bych si, že jsem chvíli nepočkal, nenašetřil ještě pár korun a nekoupil zajetýho 2016 Caymana GT4...
Kdyby měla aspoň S-kovej motor s DCT (že by to byla jako 2sedadlová M2C), tak možná, ale takto - nevím. Nejsem přesvědčen.

Sedrik
28. ledna 2020, 13:11
0
Toyota GR Supra: Vítězství lásky nad kalkulačkou

Vavris: omlouvám se - tys psal GTS. Jsem nevěděl, že i GTSko budou dělat s 6válcem...

Sedrik
28. ledna 2020, 13:10
0
Toyota GR Supra: Vítězství lásky nad kalkulačkou

Vavris: s nějakým příplatkem spíš ty 3

Sedrik
24. ledna 2020, 15:40
0
Blue Bird Conventional: Prostě školní autobus

To jo - dětství v US of A nemusí být žádná pohádka...

Sedrik
23. ledna 2020, 15:07
1
Blue Bird Conventional: Prostě školní autobus

Já už budu mít navždy pohled na žlutý školní autobus spojený s těmito osobními vzpomínkami....

https://theoatmeal.com/blog/bus

Sedrik
16. ledna 2020, 10:30
0
Bazarový snílek: Elektromobilistou z druhé ruky

Tak to v centru Prahy taky není úplně problém - největší zimu jsme tady letos měli -2 :)

Sedrik
15. ledna 2020, 15:26
0
Bazarový snílek: Elektromobilistou z druhé ruky

Tak to díky za info - to jsem nevěděl, že jsou to všechno importy (dneska jsem zrovna za jedním stál v koloně a koukal jsem, že má vzadu "americkou" velikost SPZ.

Sedrik
14. ledna 2020, 12:11
0
Bazarový snílek: Elektromobilistou z druhé ruky

Já jich v centru Prahy potkávám docela dost, takže by mě překvapilo, kdyby se tu neprodávaly. Je to celkem šmrncovní vozítko a na ježdění po centru města dobrá volba :)

Sedrik
13. ledna 2020, 16:06
0
Ptejte se: Jaký elektromobil vybrat?

K té nejlevnější Tesle 3 - Jason Fenske z Engineering Explained ji měl a vyměnil ji za Performace model mimo jiné z důvodu, že ten nejlevnější model má jiný tip elektrického motoru, který neposkytuje tak plynulou akceleraci, jako ostatní modely. Nevím, jestli je to něco, co by trápilo člověka, který s jiným EV nejezdil, ale pro něj to byl tak velký problém, že auto vrátil a objednal si dražší model.

Tak taky dobré zvážit.

Sedrik
05. prosince 2019, 11:19
2
Autíčkář se ptá: Jakou nejhorší poruchou vás naštvalo vaše auto?

Nic tak zajímavého, ale pro mě byl infarktový zážitek, když mi odešla pojistka ventilátoru na přední okno v zimě. Navíc to bylo moje první auto, mě bylo cca 20 a o opravě čehokoliv jsem neměl ani páru - v mrazu jsem na benzínce zjišťoval, jak se k pojistkám dostat, která to je, s pumpařem jsme vybrali tu, kterou koupím a nějak ji tam pak dostat.

Musím ale říct, že pocit, když jsem nahodil motor a z ventilátoru se začal linout teplý vzduch - k nezaplacení :)

Sedrik
27. listopadu 2019, 14:06
0
Ptejte se: Hothatch, který se neztratí na okruhu

Pokud by to nemusela být předokolka, zvážil bych Focus RS. Nejel jsem v tom, ale několik lidí, kteří rádi (a dobře) řídí mi jej doporučovali, jako jedno z top daily/fun aut.

Sedrik
26. listopadu 2019, 07:28
0
Sedrik
13. listopadu 2019, 16:07
0
Simulátor My Race: je to celé jinak, než jsem myslel

V pohodě - jen mě to zajímalo, jestli to bylo plus mínus jako v realu.

O tom, že něco podobného existuje jsem už četl, ale nevěděl jsem, že je to i v ČR. Díky za tip.

Sedrik
13. listopadu 2019, 10:13
1
Sedrik
05. listopadu 2019, 14:52
0
Ptejte se: Hledáme sportovní auto, které sportovně jen vypadá

Přesně to jsem chtěl napsat - pokud nejde o jízdní zážitky, pak stačí slabý motor, možná i automat a to jsou většinou ty nejlevnější kousky a bývají i v dobrém stavu (protože je nikdo nikdy nikde nedrtil).

Nebo SLK mercedes by mohl být super - druhá generace je hezká, vypadá sportovně a není to nic, co by člověka vyklepalo.

Sedrik
30. října 2019, 10:06
0
Autíčkář se ptá: Kolik aut potřebujete mít?

Dobrý dotaz. Navíc téma, u kterého vím, že se můj postoj dost často mění (někdy i několikrát za měsíc).

První odpověď, kterou je třeba si říct, co je "potřebuju" - pokud je to opravdu počet aut, bez kterého se neobejdu, pak je to nula. Vlastní auto nepotřebuji žádné - bydlím v Praze na metru, všude se dostanu pohodlněji a rychleji metrem. Když ne, auto si půjčím - třeba služebák.

Ale - i když jsem se nebyl jen tak projet ani nepamatuju, jezdíme se ženou často na výlety a protože mě zná, plánuje výlety tak, abych si po cestě zatočil volantem. K tomuto by mi auto chybělo. Přežil bych bez toho? Určitě ano. Ale asi bych byl časem naštvanej a nějaké auto na tyto účely koupil.

Takže odpověď je -
potřebuji - 0 aut,
chci 1 auto,
toužím po milionu aut :)

Sedrik
25. září 2019, 10:46
0
Ford Sierra Cosworth: Vzestup a pád

Jsem narozen na začátku 80tek, ale Sierra mě teda minula - pamatuju si na Escort Cosworth, ale když se snažím vzpomenout na závodní auta z mého dětství, které mi nejvíc utkvěly v paměti, tak Sierra teda ee :p

Mám v hlavě Celicu se Sainzem v rallye, Klause Ludwiga v AMG DTM a pak hlavně formule (tehdy jsem koukal a fandil Hillovi :))

V nějaké Sieře jsem jel někdy v 90tkách, jako pasažer a jediný, co si pamatuju, že to byl strašnej střep :)

Sedrik
24. září 2019, 13:33
0
Ford Sierra Cosworth: Vzestup a pád

Nedávno byla jedna RS500 na prodej v UK



Nevím, za kolik se nakonec prodala, ale odhad 65tis - 75tis liber. Slušný

Sedrik
23. září 2019, 13:53
3
Nissan a jeho angažmá na Francfortském autosalonu

Jsem v menšině, ale mě se první Juke líbí. Není to hezké auto, ale je to auto, kterého si všimnete. Je to taková Japonská Multipla - lidi to hejtujou, ale otočí se za tím.
Ten novej - zepředu dobrý, zezadu nuda.

Sedrik
13. září 2019, 10:58
0
IAA Frankfurt 2019: Spalovací motory jsou na vedlejší koleji

Z mé strany by byl zájem asi spíš o vaše subjektivní dojmy - viděl jsem mraky videí a vče, co jde o Taycanu zjistit se už ke mě nejspíše doneslo z YT britskejch novinářů. Vím, že měl premieru před tím, ale četl jsem, že díky němu byla na stánku Porsche nová 911 úplně upozaděná. Tak to musel být slušnej humbug.

Spíš, jak to na vás působilo, co si myslíte a tak :p Ale jenom kvuli mě to dělat nemusíte :D

Sedrik
13. září 2019, 09:21
1
IAA Frankfurt 2019: Spalovací motory jsou na vedlejší koleji

Ten název je blbej, to souhlasímm. Zas na druhou stranu ID.3 je taky blbej název, netuším, co to má znamenat. A dávat před všechno e, nebo i je taky debilní....

Za sebe ale musím říct, že se mi Taycan dost líbí. Vezl jsem se minulý týden poprvé v EV (nejsilnější Tesla S, ale jen po městě) a na ježdění do práce - proč ne :)

Blbý pro EV je, že si to prostě nedovedu představit jako jediný auto. Dovolená v Alpách zní prostě jinak....



Sedrik
13. září 2019, 09:00
0
IAA Frankfurt 2019: Spalovací motory jsou na vedlejší koleji

Ani slovo o Taycanu? Já ze zpráv pochopil, že to byla hlavní hvězda výstavy...

Sedrik
13. září 2019, 08:42
0
Rychlé dojmy: Toyota GR Supra na okruhu v Sosnové

Právě - vůbec nechápu tu cenovku u nás - 1,8 je dražší než všichni konkurenti. Když vezmu, že s trochou příplatků jsou to 2M, tak za stejný peníze máš ///M2, Boxstera, Caymana, všechny verze Z4, F-type a novou Vette (pokud taky nedostane Evropskou premii k ceně) a určitě mě všechno nenapadlo. Se slevou teď i ///M4...

Fakt to nechápu. Čekal jsem, že ta cena bude o něco nižší, než nejsilnější Z4 (protože to má nižší výkon a přecijen, značka BMW má jiný zvuk, než Toyota), tj start na +-1,5.

Sedrik
10. září 2019, 17:03
1
Rychlé dojmy: Toyota GR Supra na okruhu v Sosnové

A neříkali, co to bude stát?

Na stránkách české Toyoty píšou "od 1.800.000,- Kč", což mi příjde úplně mimo (vzhledem k tomu, že za stejný peníze, jak píše Junior, můžeš mít novou ///M4 - (taky mi psali :)) a ještě ti zbude na výlet na Ring).

V US má startovat na 50.000 USD, což je něco málo přes mio (1,2m +-). Když připočtu Evropskou byrokratickou daňovou přirážku a zohledním fakt, že se to vyrábí v Evropě, pak si myslím, že narazit 60 procent ceny je trošku ...... divné.

Sedrik
04. září 2019, 11:23
0
Volvo S90 T6 Polestar: Když máte víc, než jen peníze

Techniku IMHO mají, jen ne v tomto autě :)



U Volva fakt nevím, co si o té značce mám myslet. Líbí se mi design jejích aut, líbí se mi interier, líbí se mi, že se rozhodli, že budou dělat jen 4 válce a tomu uzpůsobili celou koncepci auta. Ale zas ne tolik, abych jim nějak fandil...

Volvo ve mě nevzbuzuje absolutně žádnou emoci - pozitivní, ani negativní.

Je to prostě meh-auto.

Nedovedu si představit, že bych si je koupil a těšil se za volant (ať už na sportovní svezení, nebo na obláčkovou jízdu). A ty ceny jsou pro mě mimo realitu...

Sedrik
29. srpna 2019, 12:20
2
Devět věcí, které udělají z vašeho auta "shamemobil"

Prvotřídní trolling :) Krásná práce

Sedrik
03. srpna 2019, 14:14
0
Nová Corvette už má funkční konfigurátor a díly od úpravců

Mno, i za 60K EUR to je pořád láce - tolik stojí základní Boxster. A jiný auto s motorem uprostřed se za tolik peněz sehnat nedá (nové).

Sedrik
02. srpna 2019, 08:39
0
Sedrik
01. srpna 2019, 17:46
0
Totálně zklidněná doprava

Ty vláčky mě sraly v Rakousku. Přišlo mi, že to je výsledek prostě vyklidněné dopravy.

Krásná, přehledná široká silnice, na které je 100 km/h a já dojedu vláček, kterej jede 75, vede jej Muti ve starým Puntu s juniorem v autosedačce (to mi nevadí) a za ní 16 aut, které prostě nepředjedou, protože "dyť jedeme".

Takže, přesně jak říká Beast, pak jsem za prase já, protože je beru po 3.

Fakt, že v Rakousku se lze setkat se situací, kdy jede řidič, který má s jízdou fakt problémy a za ním několik aut, které jej nepředjedou i když by to šlo prostě nechápu. Stalo se mi to několikrát a prostě .... ne, nevím proč.

Sedrik
31. července 2019, 22:57
1
Totálně zklidněná doprava

Mno, moje zkušenosti z Německa a Rakouska jsou podobný - po první jízdě po Rakouské dálnici jsem byl jak u vytržení. Pak už se nadšení začalo rozplývat, ale celkově je to v Rakousku a Německu lepší, jak u nás. A nesouhlasím s názorem některých, že to je kvalitou silnic - i u nich jsou některý silnice strašný (i dálnice).

A k tomu stavu u nás - policajtů máme mračna, jen si myslím, že by měli být víc vidět (čti: neměli by sedět v neoznačených autech za bukem a lovit "pyráťi", ale měli by v označených autech na dálnicích stavět lidi, co blokují levý pruh, nepoužívají blinkry, nebo nedodržují bezpečnou vzdálenost). A měli by o tom mluvit ve zprávách na Nově/Barandově (který nesleduju, ale myslím, že ti pachatelé ano :)) a psát v Blesku.

Pokud je možné, že několik let po pár reportážích na Nově každé druhé auto v dešti na dálnici pouštělo mlhovky, protože jen tak je to správné a strejda Huml tě pochválí, tak si myslím, že by ty "poslušný občany" šlo zmagořit i k dobrým věcem: nadpis v Blesku: "každý kilometr bezdůvodné jízdy v levém pruhu přiláká do Čech jednoho uprchlíka", "Přejetím z pruhu do pruhu bez blinkru vyjadřuješ podporu švédským ekoaktivistkám" . A uvidíš, jak se to zlepší :)


Sedrik
29. července 2019, 15:52
0
Průvodce sportovními vozy do půl milionu aneb proč si všichni vybírají to samé?

Nebo s rozpočtem 500K koupit nejlevnějšího Boxstra za 250K a za zbývajících 250 udělat generální opravu.
Nebo najít auto po generálkovaným motoru...Pokud má majitel ke všemu faktury a dělal to někdo, kdo to umí, nemusel by to být až tak velký hazard.

Ale jinak je v tom seznamu opravdu asi všechno - doplnil bych jen GT86/BRZ. Dají se taky pod 500 sehnat. Nevím v jakém budou stavu, ale jsou.

Sedrik
26. července 2019, 16:26
5
Totálně zklidněná doprava

Pěkně napsáno a celkem souhlasím. Jen si nemyslím, že to je reálně v našem provozu tak strašné - najezdím málo, takže možná mám jen štěstí, ale jezdím "podle hlavy", nikoliv podle předpisů a pokuty nedostávám. Neznamená to, že bych předpisy cíleně porušoval, ale po přehledné státní jezdím 120, v přehledných úsecích předjíždím přes plnou a při předjíždění nezřídka překročím povolenou rychlost i o 70km/h (předjet 2 auta na devadesátce - to je hned :))

V dobách, kdy jsem měl radikální názor na všechno jsem si říkal, že řešením by bylo zavést spoluodpovědnost autoškoly za spáchaný dopravní přestupek. Ne za všechny, ale za ty skutečně nebezpečné - tj. například ty, kde dojde ke zranění/smrti a také ty, které jsou skutečně "prudící" jako je jízda v levém pruhu, bránění předjíždění, nepoužívání blinkrů a pod.

Prostě by se vyměřila pokuta a X procent pokuty by zaplatila i autoškola, kde dělal řidič výuku a zkoušky.

Efekt (alespoň v mém mladém a naivním mozku) by byl takový, že by autoškoly musely začít sakra snažit, aby na silnice pouštěly kvalitní řidiče.

Dnes vím, že by to nefungovalo, ale pořád si myslím, že jen represe není řešení. Možná je řešení dávat ŘP na zkoušku a podobné nápady - nevím. Moc si to nemyslím.

Většinu situací, kdy za volantem dštím oheň a síru na někoho, kdo mě ohrozil/vyprasil/zdržuje/blokuje tvoří: "vyježdění" obchodní cestující, mamky, co jedou pro děti, nebo důchodci.

Sedrik
25. července 2019, 17:46
0
Nová Corvette už má funkční konfigurátor a díly od úpravců

To je pravda. Mě angličtina baví i tím, jak se dá různě ohýbat a tvořit v ní spojení, která jsou sice gramaticky špatně, ale dovedou vyjádřit jedním slovem něco, na co jiné jazyky potřebují větu.

Pamatuji si ještě ze školy, když jsme se učili o sbírkách rozhodnutí Evropského soudního dvora. Ty jsou psány ve všech jazycích EU a jsou poskládány tak, že na stejné stránce daného svazku je z toho rozsudku vždy stejná část, bez ohledu na jazyk (je to kvůli vyhledávání a odkazování - když chceš odkázat na část rozsudku, tak víš, že je to v knize číslo 5 na straně 30 a je jedno, jestli je to v angličtině, nebo češtině).

To znamená, že na té jedné straně je stejný rozsah informací a liší se to jen tím, jakou vyjadřovací schopnost má který jazyk - a zatímco stránka v angličtině je popsaná ze tří čtvrtin, v německé verzi je stránka hustě popsaná celá. Prostě angličtina řekne jednou holou větou to, na co němec potřebuje souvětí, plné mega dlouhých slov :)

Pro mě třeba krásný příklad věty (vymyšlené):

Česky: Interiér tohoto vozu je designem, zpracováním a použitými materiály podobný vozům značky Jaguar.
Anglicky: Interior of this car is very Jaguar-ish.

Stejný obsah a význam :)

Sedrik
25. července 2019, 13:17
0
Nová Corvette už má funkční konfigurátor a díly od úpravců

Já nad tím přemýšlel a schválně nekoukám do slovníku pro nápovědu (teda, že je překlad livrej, to vím, ale to není v této kombinaci přesné) - je to "válečné zbarvení"? Nebo "reklamní polep", "barvy sponzora"?
Podle mě jednoslovný překlad neexistuje.

Ta věta by tedy mohla znít: Přitom ta barva interieru je skoro jako jedna z barev na závodních autech, sponzorovaných společností Gulf.

Prostě livery :D

Nedalo mi to a slovník ještě nabídl "typické barvy sponzora", nebo "stáj"...mno, OK. Takže "Přitom ta barva interieru je skoro jako jedna z barev mé nejoblíbenější stáje Gulf" To nefunguje....

Sedrik
25. července 2019, 07:58
0

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

BMW Řada 3 e91 330d, M-paket, ČR původ 2007
BMW Řada 3 e91 330d, M-paket, ČR původ

2007 rok výroby
230 koní výkon
2 993 ccm objem

Dodge Challenger RT V8 HEMI 2012
Dodge Challenger RT V8 HEMI

2012 rok výroby
395 koní výkon
5 700 ccm objem

Dodge Power Wagon  2012
Dodge Power Wagon

2012 rok výroby
388 koní výkon
5 700 ccm objem

Lincoln MK 4 BLACK DIAMANT LUXURY 1976
Lincoln MK 4 BLACK DIAMANT LUXURY

1976 rok výroby
150 koní výkon
7 500 ccm objem

Jeep Grand Cherokee ZG 5,9 1998
Jeep Grand Cherokee ZG 5,9

1998 rok výroby
240 koní výkon
5 899 ccm objem