načítám data...

MBMB

JménoM B
BydlištěPraha 5
Registracepřed 4.3 rok.
Poslední aktivitapřed 3.5 hod.
Komentářů u článků663
Pozitivních komentářů u článků176
Negativních komentářů u článků187
Možnostinapsat zprávu

Posledních 50 komentářů

MB
MBMB
24. listopadu 2022, 21:03
3
Jak si představuju automobilovou budoucnost

martin_100: Já neřeším BEV, jen reaguji na tu představu, že provozovat donekonečna nějaké staré auto je automaticky nejekologičtější možnost (tím jsou předpokládám myšleny emise CO2). Sešrotování auta generuje jen minimální emise a o rozdílu v provozu je tu celou dobu řeč. A jen to otázka toho, jestli rozdíl mezi tím starým a uvažovaným novým autem je dostatečný na to, abych tím vykompenzoval výrobu toho nového auta.
Jak už jsem napsal, spalovací auto většinu svých emisí CO2 vygeneruje při provozu a ne výrobou. Čili to nefunguje tak, že výroba nového auta by všechno absolutně přebyla. Při dostatečném rozdílu spotřeb může nové auto z hlediska CO2 vyjít jako lepší.

MB
MBMB
24. listopadu 2022, 11:32
0
Jak si představuju automobilovou budoucnost

Jako příklad, auto se spotřebou benzínu 8 l/100 km vyprodukuje 191 gCO2/km. Naproti tomu auto se spotřebou 6 l/100 km už má jen 143 gCO2/km, tedy přibližně o 50 g/km méně. Za 200 000 km ten rozdíl 50 g/km udělá rozdíl 10 tun CO2, což je akorát výroba jednoho, možná i dvou aut - podle toho které a jak konkrétně se vyrábí.
Odkud ten argument, že ta představa, že donekonečna provozovat staré auto je ekologičtější z hlediska CO2, ne vždy nutně platí. Těch dalších lokálně znečišťujících emisí má pak novější auto splňující novější EURO normu zpravidla vždy méně, pokud to není zrovna třeba dieselový VW z éry dieselgate.

MB
MBMB
23. listopadu 2022, 19:25
3
Jak si představuju automobilovou budoucnost

EURO norma CO2 vůbec nereguluje. Regulují se jen škodlivé/jedovaté plyny či částice, u kterých je problém lokální koncentrace v místech, kde to potenciálně dýchají lidé, nikoliv celkové množství.
CO2 jsou emise přímo úměrné spotřebě paliva a je to jinak zdraví neškodný skleníkový plyn, kde se naopak jedná o jeho celkové vypuštěné množství. V EU jsou pokuty za nějaké nadměrné množství, ale jinak žádný nepřekročitelný limit na to není. Bežné auto v reálném provozu produkuje rámcově 100-150 gCO2/km. Čili za 200 tisíc km takové běžné auto vyprodukuje 20-30 tun CO2.

MB
MBMB
23. listopadu 2022, 19:02
0
Jak si představuju automobilovou budoucnost

Pardon, koukal jsem omylem na diesel, hodnota 1 g/km tedy v euro 4 figuruje. Každopádně oxid uhelnatý a oxid uhličitý jsou zcela jiné věci.

MB
MBMB
23. listopadu 2022, 18:38
0
Jak si představuju automobilovou budoucnost

1 g/km čeho? Podíval jsem se do tabulky a žádná ze sledovaných veličin tam nemá 1 g/km jako limit.

MB
MBMB
23. listopadu 2022, 16:06
0
Jak si představuju automobilovou budoucnost

Optikou klimatu, vyrobit nové auto stojí rámcově nějakých 5 až 10 tun CO2. Je snadné spočítat, o kolik gCO2/km musí být to nové auto šetrnější, aby kompletně vykompenzovalo tu svou výrobu při nějaké uvažované životnosti. Není to zas o tolik, protože většinu emisí CO2 auto vyprodukuje spalováním paliva a ne výrobou. Z hlediska dalších emisí s dopadem na životní prostředí potažmo i lidské zdraví je nové auto plnicí novější emisní normu pochopitelně vždy lepší od prvního kilometru.

MB
MBMB
18. listopadu 2022, 16:19
1
Volvo EX90 a 5 věcí, na které se těším

Vinfast dosud prodal nějakých 2500 kusů EV. Je to stále začínající ztrátová automobilka, která ještě musí proinvestovat hodně peněz a profitabilní plánují být až za několik let. Na hodnocení, jestli zvládli to samé co Tesla, je ještě hodně brzy. Zatím jsou jen plány a jestli se to povede, je ve hvězdách. A i pokud se to nakonec rozjede po rozměrů a profitability Tesly, tak udělat to 10 let po ní, kdy jsou násobně levnější baterie a kdy je obecně už ten vlak rozjetý, je výrazně jednodušší, teď už to dělá spousta nových firem. Tesla to udělala jako první téměř na zelené louce i včetně vlastních nabíječek, protože prostě žádné jiné nebyly.

MB
MBMB
18. listopadu 2022, 09:02
0
Volkswagen XL1: Jezdíme za litr?

Taky by mi to technicky přišlo fajn, ale asi o to opravdu není moc zájem. Na spoustu věcí by stačilo dvou-, tří- či čtyřmístné auto, ale zřejmě to není dost univerzální.
Mně by to zajímalo spíš jako čistý elektromobil s malou lehkou baterií, který by ale díky malé spotřebě měl pořád slušný dojezd. Asi nejblíže je tomu původní Hyundai Ioniq, ale to přeci jen není úplně malé auto.

MB
MBMB
05. listopadu 2022, 19:26
0
Zavřete oči, odcházím... Jaká auta nám příští rok řeknou definitivní sbohem?

Rozdíl je jen lehce přes 100 kg, plus ta Puma opravdu je o něco větší, i rozvor je delší. Každopádně podstatné je to, že takové auto se dá prodat za mnohem víc peněz, přestože náklady na to jsou jistě podobné jako na tu Fiestu. A to rozhoduje.

MB
MBMB
05. listopadu 2022, 09:42
0
Zavřete oči, odcházím... Jaká auta nám příští rok řeknou definitivní sbohem?

Nevím, kdo si bude kupovat nějaké obludné elektrické SUV místo Fiesty. Tenhle segment má primárně plně převzít Puma, na které díky současným zákaznickým preferencím může být výrazně vyšší marže než u malého hatchbacku, kde jsou ty marže dlouhodobě prakticky nulové.
Souvisí to i s očekáváním lidí, že cena auta by měla být přímo úměrná jeho velikosti, přestože na nákladové stránce to takhle vůbec nefunguje.

MB
MBMB
28. října 2022, 08:52
0
Autíčkářův týden: Elektromobily za deset milionů, konec německé legendy a smutná přehlídka

sheogh: Nevím, co je za ceny v ETKA a kdy to bylo, každopádně jak jsem psal, mé zdroje hovoří o jiných cenách. Představa, že přijedu do servisu, řeknu si jako koncový zákazník o kompletní nový motor W12 a naúčtují si jen 160 000 Kč vč. DPH plus práce, mi přijde jen těžko uvěřitelná. To by pak běžné motory byly tak levné, že by se běžně v praxi kupovaly nové motory místo oprav za desítky tisíc a to se neděje. A zřejmě mimo jiné proto, aby si lidi kupovali právě ty drahé náhradní díly s velkou marží (složit si kompletní motor jen z jednotlivých náhradních dílů za koncové ceny by nejspíš stálo ještě o řád výš), tak ta koncová cena nového motoru musí být dostatečně odrazující.
Doporučuji se na zkoušku zeptat v servisu (o takové informace se mimo jiné taky opírám) a vsadím se, že dost pod sto tisíc to rozhodně nebude.

MB
MBMB
25. října 2022, 08:43
0
Renault Mégane E-Tech Electric: Nová francouzská revoluce?

Tohle auto obecně dostává dobré recenze a určitě se povedlo. Co mi na něm výrazně vadí a souvisí to s těmi zmíněnými problémy s trakcí, je pohon pouze předních kol. To je sice běžné u přestaveb spalovacích aut, ale u čistě elektrického modelu je to dost výjimečné a s rozložením hmotnosti cca 50/50 to zkrátka moc dobře nefunguje.

MB
MBMB
19. října 2022, 21:19
0
Autíčkářův týden: Elektromobily za deset milionů, konec německé legendy a smutná přehlídka

Trochu vágní popis z mé strany, zkratka je to taky drahá součástka. Záleží samozřejmě, jaký motor. Když si budu chtít jako koncový zákazník koupit jako náhradní díl celý nový kompletní motor, tak to bude dle informací, co mám, cca od sto tisíc nahoru až po nějaké nižší stovky tisíc, pokud stále zůstaneme u konfekčních aut. Nebavím se o motoru do Bugatti Chiron. Budu pochopitelně rád za nějaké konkrétní příklady, které to upřesní.
U opotřebování záleží na jeho rychlosti. Třeba u elektromotoru mě to v rámci životnosti auta vůbec nezajímá, na ten se nemusí sáhnout. U spalovacího motoru či baterie to je věc, kterou během používání řešit musím, respektive to opotřebení minimálně poznám.

MB
MBMB
19. října 2022, 21:00
2
Autíčkářův týden: Elektromobily za deset milionů, konec německé legendy a smutná přehlídka

Rychlé nabíjení nevadí až tolik. Dominantní vliv na stárnutí má teplota a způsob cyklování. Tím se dá nejvíc získat/zkazit.
Spalovací motor, který úplně nový stojí stovky tisíc, se taky používáním ničí, klesá mu výkon, musí se u něj průběžně měnit součástky a olej, případně po delší době se musí repasovat, občas i zcela vyměnit. Čili ono to v principu není moc odlišné.

MB
MBMB
16. října 2022, 13:20
0
Mercedes-Benz EQB 300 4MATIC: Splní každé vaše přání

Taky jsem se u toho zastavil, ale stojí tam "jako jediné elektrické SUV ve třídě". Model X je už jiná třída.
Kde to neplatí, je Tesla Y, kterou už lze považovat za stejnou třídu a ta se taky prodává v sedmimístné verzi. Zatím ale jen v USA.

MB
MBMB
16. října 2022, 11:31
1
Proč si nenecháme pomoci?

Tam nejspíš musel být ještě nějaký jiný problém, který ty brzdy vyřadil. I ty nejstarší ABS byly tříkanálové, tj. individuálně ovládané každé přední kolo a zadní kola společně. Zablokování jednoho kola v principu nezpůsobí, že by ABS znemožnilo brzdit dalším kolům.

MB
MBMB
15. října 2022, 18:15
0
Mercedes-Benz EQB 300 4MATIC: Splní každé vaše přání

"přední asynchronní, zadní synchronní, oba s permanentními magnety"
Předpokládám, že permanentní magnety má jen ten zadní synchronní. Nic jako asynchronní motor s permanentními magnety, pokud je mi známo, neexistuje.

MB
MBMB
29. září 2022, 09:49
0
Škoda Enyaq iV Coupé RS: Nejvýkonnější Škoda v historii... aspoň občas

Já jsem to slovo “částečně” zaregistroval. Já zastávám názor, že to neplatí vůbec. To, jestli si někdo pro svoje využití vybral z jakýchkoliv důvodu auto, které pohání elektromotor, nebo spalovací motor, nevypovídá nijak o tom, jestli potřebuje, nebo nepotřebuje auto. Za mě tam není žádná logická spojitost.
Ale pokud má někdo dojem, že elektromobily ujedou tak málo, že vlastnit elektromobil je to samé, jako nemít žádné auto, tak naprosto chápu, že může dojít k takovému závěru. Ten je s tím zcela logicky konzistentní.

MB
MBMB
29. září 2022, 06:55
0
Škoda Enyaq iV Coupé RS: Nejvýkonnější Škoda v historii... aspoň občas

Asi nechci úplně reagovat. To je pořád dokola to samé, jak zaznělo v článku. Reagoval jsem primárně na tu prezentovanou ideu, že elektromobil by měl být pro někoho, kdo nepotřebuje auto.
Pokud například potřebuji pravidelně dojíždět 30 km mezi dvěma vesnicemi či menšími městy, kde není dobré spojení hromadnou dopravou, tak prostě potřebuji auto. To je to, co definuje potřebu auta - daná situace. A jestli na to pak mám spalovací auto, nebo elektromobil, je přeci separátní věc. Přičemž zrovna takovýhle případ zvládne i 10 let starý ojetý elektromobil, který ujede sotva 100 km.

MB
MBMB
28. září 2022, 18:54
2
Škoda Enyaq iV Coupé RS: Nejvýkonnější Škoda v historii... aspoň občas

Záleží, čemu člověk říká krátké trasy. S moderním elektromobilem se dá jezdit klidně třeba 300 km denně, tj. roční nájezd řekněme 75 000 km a čas strávený na veřejných nabíječkách je nula, pokud má člověk nabíjení doma. Záleží na skladbě tras. Logiku za tím, proč by měl být elektromobil pro lidi, co auto nepotřebují, nevidím žádnou. Funguje to úplně normálně jako jakékoliv jiné auto. Jen se to holt dvakrát nehodí na tisícikilometrové výlety jako ty týdenní cesty do Německa. Ale to se týká jen malého zlomku populace.

MB
MBMB
28. září 2022, 17:34
0
Škoda Enyaq iV Coupé RS: Nejvýkonnější Škoda v historii... aspoň občas

V zásadě je to tak, kotouče mají výhodu v lepším chlazení, jinak moc dalších důvodů není. Naopak mně je sympatické, že to vzali pragmaticky a necpali tam za každou cenu kotouče jenom kvůli tomu, že pro určitou skupinu to vypadá blbě.

MB
MBMB
28. září 2022, 16:18
0
Škoda Enyaq iV Coupé RS: Nejvýkonnější Škoda v historii... aspoň občas

Zadní kola brzdí rekuperace ve všech variantách, čili na zadní brzdy nejsou kladeny tak vysoké nároky. Bubny jsou pak výhodnější.

MB
MBMB
27. září 2022, 15:39
0
MB
MBMB
27. září 2022, 08:25
0
MG EHS: 只在细节上出错,我们应该害怕吗?

Otázka je, zda těch 16,6 kWh je kapacita nominální, nebo využitelná. Bohužel se mi nepodařilo najít žádný důvěryhodný zdroj, který by to exaktně uváděl. Spíš bych to tipoval na nominální, protože spotřeba 16,6 kWh/52 km ve WLTP by byla opravdu extrémně vysoká.
Třeba u Octavie iV je to 13 kWh/10 kWh (brutto/netto). PHEVy obecně vyžadují poměrně velký buffer, protože tam ta baterka může dělat klidně jeden cyklus denně jako mobil a to by pak ta baterka moc dlouho nevydržela, kdyby se využívala moc velká část plné kapacity. To, že auto nerekuperuje při plně nabité baterii může být dané prostě jen řídícím programem, který tam tu baterku nikdy nepustí, ani při rekuperaci, ale nějaký horní buffer tam velmi pravděpodobně je.

MB
MBMB
16. září 2022, 14:22
0
Kolik kilometrů vydrží vaše auto?

Samozřejmě, pokud je více možností, lze to využít. Měl jsem na mysli specifikace mimo ty výrobcem udávané.

MB
MBMB
16. září 2022, 08:24
3
Kolik kilometrů vydrží vaše auto?

Používat jinou SAE specifikace oleje bych určitě nikomu nedoporučoval. Vyšší index pro vyšší teploty (ten druhý) nenapáchá až tolik škody a lze to ospravedlnit například při jízdách na okruhu, kde se obecně očekávají vyšší teploty oleje, než je běžné. Ale vyšší první index pro nízké teploty je absolutně nežádoucí, kdy můžu motor a komponenty související s mazáním vystavit vysokým viskozitám oleje, na které vůbec nebyly navrženy, a dostat se do problémů s mazáním.
Vyšší viskozita neznamená lepší mazání. Ložiska, tolerance, čerpadlo a všechno ostatní je navržené na nějakou viskozitu, tu předepisuje výrobce a tu mám jako běžný uživatel používat. Jasně, že když udělám někde změnu jen o jeden stupeň, tak ten motor hned nezničím, ale i tak to neznamená, že to je doporučení hodné.

MB
MBMB
08. září 2022, 14:43
1
Mercedes Benz EQV: První třídou, ale jen kolem komína?

Faktická poznámka, 100 kWh není největší baterie, co jde koupit. EQS má větší a v USA jdou koupit Lucid Air, Rivian R1 a Hummer EV, které jdou ještě výš.

MB
MBMB
06. září 2022, 11:03
3
Ford Mustang Mach E AWD: Je to kámoš

Snažím se říct jen to, že desetileté elektrické ojetiny stojí poměrně dost, ačkoliv se první komentář snaží vnuknout opak. A to vše za situace, kdy se jedná o auta s velmi malými baterkami s velmi omezenou použitelností a přirozeně i vyšší degradací baterky. Čili v tomto kontextu o prodejní cenu dnešních aut za 10 let opravdu strach nemám.

MB
MBMB
06. září 2022, 08:49
0
Ford Mustang Mach E AWD: Je to kámoš

Já bych je nezatracoval jako taková. Pro někoho, kdo hledá na ovládání jednoduché auto s předpoklady na nízkou údržbu a výhradně na nějaké přejezdy v řádu nízkých desítek kilometrů, tak tahle auta se na to hodí skvěle a tahle se běžně používají. Ale ty dnešní ceny jsou až neadekvátní, to bych měl problém si obhájit.

MB
MBMB
05. září 2022, 19:28
2
Ford Mustang Mach E AWD: Je to kámoš

Desetileté bazarovky už pomalu existují (Leaf, Zoe, i3, Tesla S, i-MiEV/C-Zero/iOn). Kolik stojí, se můžete přímo podívat. Na to, jaké to jsou z dnešního pohledu kraksny, bych řekl, že docela dost.

MB
MBMB
05. září 2022, 19:24
0
Ford Mustang Mach E AWD: Je to kámoš

VK: Ano, momentálně to tak samozřejmě funguje. Soustředili se na dodávání modelů s vysokou marží a prodali je lidem, kteří si to nové auto prostě chtěli koupit, ať to stojí "cokoliv". Otázka právě je, jestli je to jen krátkodobý fenomén, který je možný jen díky specifické aktuální situaci, nebo jestli je to trvale udržitelný normál.

MB
MBMB
05. září 2022, 12:57
0
Ford Mustang Mach E AWD: Je to kámoš

Ano, zajímavé období. Výrobní problémy, většina automobilek prodává méně aut a přitom všichni hlásí rekordní zisky. Ale to asi nebude trvat věčně.

MB
MBMB
05. září 2022, 12:53
0
Co nového u Škody aneb Proč mají koncepty sebevražedné dveře

10 kWh/l je přibližně výhřevnost nafty. To by ta centrála musela mít 100% účinnost, což samozřejmě nemá. Ta spotřeba evidentně nebude při maximálním výkonu.

MB
MBMB
05. září 2022, 07:32
1
Ford Mustang Mach E AWD: Je to kámoš

Model X (a s tím i S) už v Evropě objednat jdou. Nedávno to spustili, dodávky nejspíš začátkem roku 2023. Každopádně model X je mnohem větší auto konkurující například BMW iX včetně té ceny.
Mustang Mach-E je v té momentálně asi nejzastoupenější kategorii středně velkých SUV, kdy konkuruje autům jako Tesla Y, Enyaq/ED.4/Q4 etron, Ioniq 5, iX3, EQC, bZ4X/Soltera či Ariya. A ano, ta cena je poněkud výš. Na druhou stranu stejně nestíhají vyrábět, čili proč ne.

MB
MBMB
04. září 2022, 17:54
0
Co nového u Škody aneb Proč mají koncepty sebevražedné dveře

1 kWh stojí přibližně 0,4 litru nafty, tedy při dnešních cenách nějakých 20 Kč plus pořizovací náklady a servis. Za tu cenu mohu 100% nabíjet jen na těch nejdražších rychlonabíječkách, čili je to nesmysl.

MB
MBMB
04. září 2022, 09:27
2
Co nového u Škody aneb Proč mají koncepty sebevražedné dveře

Tak logika u tlačítek je celkem jasná. Kolem voliče převodovky jsou přepínače, které přepínají mezi zapnuto/vypnuto, případně i více polohami. Off-road režim je opravdu jízdní režim, který se zapíná a vypíná, jako třeba ESP, a jen jako vedlejší funkci má i to speciální zobrazení na obrazovce, které se vypne společně s tím režimem.
Tlačítka kolem obrazovky plus tohle tlačítko menu klimatizace jsou prostě jen rychlé volby na položky infotaimentu z hlavního menu. Jejich stiskem vždy jen vyvolám danou nabídku. Například tlačítko navigace taky nepřepíná mezi navigací a předchozím zobrazením. Prostě jen otvírá navigaci. A když chci zpět, tak prostě musím zmáčknout tlačítko nabídky, kde jsem byl předtím, případně ji znovu vybrat z hlavního menu.
Tím neříkám, že ten systém jako celek je nějak dobrý. Ale takhle je to zkrátka navržené a ten princip je podle mě jasný a konzistentní. Co může být trochu matoucí, je to, že to tlačítko menu klimatizace je umístěno takhle zvlášť a ne taky vedle obrazovky jako ta ostatní tlačítka rychlých voleb.

MB
MBMB
01. září 2022, 18:34
-2
Autíčkářův týden: Moderně tradiční svalovec, dva domečky na kolech a jeden zápis do historie

Do série se to ještě asi může dost změnit. Ale ano, kdyby se v dnešní době přecházelo z koní na auta, tak tam nejspíš budou reproduktory vydávající řehtání koně a trubka, ze které několikrát za den vypadne falešný výkal, nebo nevím...
Kéž by lidi byli schopni prostě brát věci tak, jak ze své podstaty jsou a ne něco napodobovat jen z toho titulu, že na to byli zvyklí z dřívějška. Jsem zvědav, jestli se to fakt uchytí, nebo jestli to bude jen nějaká dočasná epizoda.

MB
MBMB
01. září 2022, 13:24
0
Autíčkářův týden: Moderně tradiční svalovec, dva domečky na kolech a jeden zápis do historie

Viola: V tom případě ano. ;) Nicméně třeba ještě před 5 lety by to byl slušný nadprůměr. Mění se to rychle.

MB
MBMB
01. září 2022, 07:45
-1
Autíčkářův týden: Moderně tradiční svalovec, dva domečky na kolech a jeden zápis do historie

Co se Kangoo týče, nevím, jestli bych v roce 2022 ve větě "k prodloužení (dojezdu) o 170 km stačí pouhých 30 minut" použil slovo "pouhých". To je průměrný nabíjecí výkon jen cca 70 kW (čemuž napovídá maximální udávaný nabíjecí výkon 80 kW), což v dnešní době není žádná hitparáda. Ale to je dané i poměrně malou 45kWh baterií.
Každopádně ty nejlepší dnešní elektromobily nabijí na dalších 170 km jízdy za poloviční až třetinový čas (tj. 10 minut). V tomto kontextu 30 minut určitě není pouhých.

MB
MBMB
01. září 2022, 07:20
4
Autíčkářův týden: Moderně tradiční svalovec, dva domečky na kolech a jeden zápis do historie

Pokud je to dostatečně poddajné, tak by neměl být problém. Spíš než jako na dodatečně přidané "křídlo" bych se na to díval jako na normální předek Chargeru, akorát se vzduchovým kanálem pod kapotou a naopak to může být z hlediska ochrany chodců pozitivní prvek.
Kdyby se to prodávalo jen v USA, tak to ani řešit nemusí, tam na ochranu chodců téměř žádné požadavky nemají. Má se to však brzy změnit.

MB
MBMB
22. srpna 2022, 17:54
0
BMW i4 eDrive 40: Mnichovská odpověď

Souhlas, BMW v tomto nikdy neexcelovala ani jako spalováky, čili to může zkreslovat. U jiného auta by ten rozdíl nebyl tak velký.

MB
MBMB
22. srpna 2022, 16:19
3
BMW i4 eDrive 40: Mnichovská odpověď

Nevím, jestli po tom vysloveně touží, ale asi každý ocení víc prostoru na stejném půdorysu, nebo naopak menší auto při stejném prostoru. Když se to udělá opravdu od základu a dobře, tak to dopadne jako ta zmíněná Tesla 3, která je o 10 cm kratší než i4, ale přesto má o 100 litrů větší kufr, k tomu slušně velký přední kufr (i ve variantě 4x4 s předním motorem) a víc místa na zadních sedačkách. A do toho je i ve čtyřkolce o 200 kg lehčí než i4 pouze se zadním náhonem.
Neříkám, že to musí být vždy deal-breaker, ale je to zkrátka hmatatelný kompromis. Kompromis, který měl své opodstatnění, nebo mohl být vynucen dalšími okolnostmi, ale pořád je to kompromis. V roce 2025 mají dle zveřejněných plánů rovněž představit čistě elektrickou platformu. Jen to holt bude 5 let po VW či Hyundai/Kia. Jestli to bylo dobré rozhodnutí, se ještě ukáže.

MB
MBMB
22. srpna 2022, 08:25
0
BMW i4 eDrive 40: Mnichovská odpověď

Ještě je tu Polestar 2. Ale ano, těžiště produkce je tam, kde je nejvyšší marže a sedany střední třídy mizí i ze spalovacího světa. Tak je jasné, že s tím výrobci nepospíchají ani u BEVů. Každé auto, které tu nabídku rozšíří, je tedy fajn. Sice je při podobných vnějších rozměrech výrazně těžší a uvnitř menší než Tesla 3, ale určitě nějaký segment trhu osloví díky jiným vlastnostem.

MB
MBMB
21. srpna 2022, 20:20
1
BMW i4 eDrive 40: Mnichovská odpověď

No nevím, když se podívám na současnou nabídku a nově uváděné modely, tak už to není pravda teď. Jak jsi psal výše, produkci většinově postavenou na tomto přístupu má dnes v podstatě jen ten Stellantis a BMW. To neznamená, že to není relevantní strategie a že tu taková auta nějakou dobu nebudou. Ale primárně se BEVy dělají jako samostatné modely už nyní v roce 2022.

MB
MBMB
21. srpna 2022, 10:09
2
BMW i4 eDrive 40: Mnichovská odpověď

Ten (téměř) plošný doživotní Tesla free supercharging vázaný na auto skončil v březnu 2017. Čili se týká víceméně všech modelů S a X vyrobených do daného data. Čili pokud někoho zajímá ojeté auto, na které se to vztahuje, tak se musí koukat sem.
Potom se u S a X přešlo na free supercharging pro prvního majitele. Model 3 měl krátkou dobu free supercharging pro prvního majitele ve verzi Performance, u modelu Y to nebylo nikdy. Od roku 2020 už se obecně free supercharging nenabízí vůbec. Dají se snadno vygooglit tabulky, kde je to rozepsané.

MB
MBMB
21. srpna 2022, 08:21
2
BMW i4 eDrive 40: Mnichovská odpověď

Je to konkrétně přestavba řady 4 Gran Coupé.
BMW má sice i iX, což je ryzí elektromobil, ale jinak momentálně sází spíš na ty společné základy se spalováky (iX1, iX3, i4, i7). Pak ještě tedy i3, ale to už je starší model, který se zrovna v těchto dnech definitivně přestal vyrábět.

Jinak jasně, je to obchodní rozhodnutí a kompromis mezi náklady a tím vyrábět co nejlepší BEV. Přechodně na tom mohou vydělat, ale taky tím riskují, že jim trochu ujede vlak. Při přechodu ze spalováku člověk nic nepozná, ale při porovnání s jinými BEVy tam zkrátka začne vnímat nějaké ústupky z hlediska prostorového uspořádání a hmotnosti. Což je trochu zvláštní u automobilky, která udělala již tu zmíněnou i3, ale holt potom přehodnotili přístup.

MB
MBMB
20. srpna 2022, 17:38
5
BMW i4 eDrive 40: Mnichovská odpověď

Záleží, co člověk kupuje, protože jde o absolutní rozdíly. V případě, kdy člověk zvažuje spalovací řadu 3/4 vs i4, které jsou na tom cenově prakticky stejně, tak to ekonomicky vychází od prvního kilometru, protože člověk nemusí splácet žádný rozdíl v pořizovací ceně. Něco jiného je, pokud je rozdíl mezi těmi dvěma auty v řádu stovek tisíc, pak je potřeba s tou návratností kalkulovat. Ale přesně si to člověk stejně nespočítá, protože ceny paliv a elektřiny se mohou měnit z roku na rok. Jistota je jen ta FVE, kde má člověk tu cenu za kWh víceméně zafixovanou.

MB
MBMB
15. srpna 2022, 19:25
1
Mercedes eVito 112e: Dobré, ale...

Jakože kvůli pár desítkám wattů spotřeby navíc? To přeci vůbec nemá význam řešit, obzvlášť u takového auta s vysokou spotřebou.

MB
MBMB
13. srpna 2022, 21:32
2
Ferrari Testarossa: Zrodila se hvězda

Motor do V má vždy dvě ojnice ke dvěma pístům uchyceny na jeden záhyb klikové hřídele. Výsledkem je, že dva protější písty se pohybují spolu jedním směrem: doprava, doleva atd. Boxem má každý píst uchycen samostatně, a tady dva protější písty se pohybují opačně: k sobě, od sebe atd.

MB
MBMB
07. srpna 2022, 19:08
0
Škoda Octavia iV: Auto, které dává smysl

Padlo tady na začátku, že auta se na emisích CO2 podílí minimálně vůči lodím a letadlům. Já jsem upozornil na to, že to není pravda, že se to dá snadno dohledat a že tahle představa se v části populace zažila na článcích týkajících se emisí oxidů síry. A ty mi tu jako protiargument posíláš článek, který popisuje přesně to, co jsem popsal. Myslím, že (nejen) to krásně shrnuje úroveň této diskuze. Víc na to už nechci reagovat. Jednak se to sem nehodí, už takhle se to poněkud zvrhlo a jednak to evidentně nemá valného smyslu, když se míjíme i na takto elementární rovině.

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Caprice 9C1 Police 1992
Chevrolet Caprice 9C1 Police

1992 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Chevrolet Tahoe Z71 4x4 2007
Chevrolet Tahoe Z71 4x4

2007 rok výroby
320 koní výkon
5 300 ccm objem

Cadillac Escalade ESV 2010
Cadillac Escalade ESV

2010 rok výroby
403 koní výkon
6 200 ccm objem

Lincoln Town Car 5L 8V 148 000,-  1986
Lincoln Town Car 5L 8V 148 000,-

1986 rok výroby
112 koní výkon
0 ccm objem