načítám data...

MBMB

JménoMartin Brada
BydlištěPraha 5
Registracepřed 18.8 měs.
Poslední aktivitapřed 16.5 hod.
Komentářů u článků70
Pozitivních komentářů u článků10
Negativních komentářů u článků11
Možnostinapsat zprávu

Posledních 50 komentářů

MB
MBMB
30. ledna 2020, 01:46
0
Jak to bude s Jimnym v Evropě?

Pokud je auto vyprodané do předpokládaného konce produkce, což nemám, jak ověřit, tak to samozřejmě už smysl nemá. Pokud by to tak opravdu bylo, tak to na pointě moc nemění - v tom případě Suzuki nasadilo špatnou cenu už na začátku a pomalu reagovalo, když vidělo, že se mu velmi rychle vyprodává celá produkce, kdy mělo okamžitě zdražit.

MB
MBMB
30. ledna 2020, 01:41
0
Jak to bude s Jimnym v Evropě?

Rád se nechám vyvést z případného omylu, ale pokud je mi známo, tak flotila se přirozeně počítá z jednotlivých kusů. Čili ta pokuta jde za každým jednotlivým autem. Pokřivují to až auta pod těch 95 g/km (pro zjednodušení beru ten nominální limit, přestože ten faktický závisí na hmotnosti), která odlehčují těm nadlimitním autům. Automobilka, která neprodá jediný kus pod 95 g/km, bude platit takovou celkovou pokutu, která přesně odpovídá sumě pokut za každý jednotlivý kus počítaný zvlášť. A automobilka, která prodá i kusy pod 95 g/km, bude platit o něco méně, než kolik by byla suma pokut za každý jednotlivý kus počítaný zvlášť. Nevidím způsob, jak by to mohlo být více.
Promítnutí pokuty do konečné ceny v plné míře je tedy plné krytí a nevidím způsob, jak by automobilka mohla tratit na prodeji takového modelu. Jak jsem ale psal, mohu v tom mít mezery a rád si to nechám vysvětlit.

MB
MBMB
28. ledna 2020, 12:53
1
Jak to bude s Jimnym v Evropě?

Určitě k tomu budou nějaké důvody, ale zajímalo by mě, proč to Jimny prostě nezdraží, když je o něj takový zájem. Mohli by tu pokutu za CO2 klidně plně promítnout do konečné ceny auta a pravděpodobně by prodali pořád víc než ty dva zmíněné kusy.

MB
MBMB
20. ledna 2020, 08:27
0
Ptejte se: Jaký elektromobil vybrat?

S tím já se právě nemohu ztotožnit. Určitě lze spekulovat o tom, že konkrétně třeba i-Pace, který patří mezi ty žravější elektromobily a nabíjí maximálně jen 100 kW, není až tak univerzálně použitelný jako Tesla 3, která asi představuje je v tomto směru současný vrchol, a že tedy i ta skupina lidí je menší.
Ale tvrdit, že by s ním nemohl pohodlně fungovat vůbec nikdo, to mohu brát leda jako rétorickou polohu než jako vážnou tezi.

MB
MBMB
20. ledna 2020, 00:20
0
Ptejte se: Jaký elektromobil vybrat?

Ta situace s poskytovateli samozřejmě není příjemná, to všichni víme. U nás PRE taky vyžaduje jejich čip a jinak to nejde. Člověk si to holt všechno musí zjistit a vyřešit ještě z domova předem. Je to jednorázová akce při koupi, pak už to člověk nemusí řešit. Jet naslepo poprvé k rychlonabíječce doufaje, že půjde zaplatit i jednoduše kartou, nemusí vždy jít.
Jak i padlo ve videu, nejlepší je v tomto ohledu Tesla v mnoha směrech. Ta napíše dojezd přímo podle trasy v navigaci, naplánuje trasu včetně zastávek u superchargerů a člověk prostě jede podle toho. Nemusí se nikde registrovat, zároveň člověk jede vždy v jednom z nejúspornějších aut v dané kategorii, čili i ten základní dojezd je největší a u superchargerů má člověk 150 kW, tedy přes 100 km dálniční jízdy za deset minut, což je dnes minimálně u nás nadstandard. U ostatních je ten uživatelský komfort a tedy i ta skupina lidí, která by to akceptovala, menší. Nejhorší, co se může stát, je, že když pojedu někam třeba 500 km po dálnici, tak holt strávím o pár desítek minut víc na nabíječkách. Ale nejsou to hodiny a do cíle bez problémů dojedu, čili použitelné to za mě je. Pokud někdo jezdí takové trasy pravidelně a koupí si na to i-Pace za 2 miliony, tak má holt špatný úsudek, k tomu to auto určené není. Ale zvládne to.

Se zácpou moc nevidím problém. Elektromobil v zácpě na jízdu skoro nic nespotřebuje. Akorát potřebuje napájet systémy a topit/chladit a to není víc než 1,5 kW. Čili i 10% baterky to auto udrží při životě hodiny. Pokud tedy nejsem blázen a nemám naplánovaný dojezd do cíle/k další stanici přesně na 0% baterie, tak nějakou hodinu v zácpě vůbec nemusím řešit.

MB
MBMB
18. ledna 2020, 22:06
0
Ptejte se: Jaký elektromobil vybrat?

Od začátku je řeč primárně o té množině lidí, která má auto kde dobíjet přes noc. To již bylo diskutováno výše. Což pro pořádek neznamená, že nutně musí mít garáž. Ještě častější případ pak asi budou služební auta, která lze dobíjet na firemním parkovišti.

Vy označujete každé auto, které nedokáže ujet dlouhou trasu na jeden zátah jako spalovák, za nepoužitelné a že to je zásadní omezování. S čímž já právě nesouhlasím. Ano, nepoužitelný je v tomto ohledu třeba Nissan Leaf první generace, který ujede 150 km a pak se musí hodinu nabíjet, aby mohl další hodinu jet dálniční rychlostí. To je příměstské auto, nikoliv univerzální. Ale ne Tesla 3/Kona/e-tron/i-Pace atd., které i na dálnici ujedou těch kilometrů 300 a pak jim stačí 15 minut na prodloužení dojezdu o dalších 100 až 200 km. Ačkoliv je to samozřejmě starost navíc, tak já toto už nepovažuji za zásadní omezování a překážku v použitelnosti, tím spíš, je-li to jen občas. Pokud vy ano, dobře, máme jiná měřítka použitelnosti. Ale to už se opakuji, o tom byla řeč výše.

MB
MBMB
18. ledna 2020, 19:32
0
Ptejte se: Jaký elektromobil vybrat?

To tvrzení jsem se již snažil doložit, a sice prostým faktem, že dojezdy moderních elektromobilů pokryjí většinu cest většiny lidí bez nabíjení a že se v případě potřeby delších tras dají velmi rychle dobíjet. To vychází z technických parametrů dnešních aut, dnešních nabíječek a statistik o tom, jak lidé cestují autem. Nebyla to tedy ani jedna z možností, přestože dotaz je formulován tak, že předpokládá existenci jen těchto dvou.

Jednotlivou osobní zkušeností se zcela záměrně vůbec nesnažím argumentovat, protože bych taky mohl být někdo, kdo jezdí výhradně trasy do 50 km a tvrdit, že i Peugeot iOn je naprosto bezproblémový. Čímž bych to své obecné tvrzení, že dnešní moderní elektromobily jsou normálně použitelná auta, samozřejmě nijak nedoložil, čili to je absolutně irelevantní. To plyne až z té statistiky.

MB
MBMB
17. ledna 2020, 23:28
0
Ptejte se: Jaký elektromobil vybrat?

Jenže ta situace nestojí tak, že by spalovací a elektrická auta byla ve všem stejná a lišila se jen v tom nabíjení - tj. že například může nastat situace, že přijedu s téměř úplně vybitým autem domů z cesty a nejednou budu muset okamžitě někam jet 100 km. To tak je, to je pravda.
Spalovací auto je čistě z uživatelského pohledu zas lednice, co neustále dělá hluk, žere víc elektřiny, musí se v ní pravidelně vyměňovat spotřební díly a místo jednoduché otevření dveří vyžaduje několik úkonů na to, aby se do ní člověk dostal.
Jsem zvědav na dobu, kdy se cena spalováků a elektroaut srovná a lidé si budou vybírat auto s ohledem na to, co jim více vyhovuje. Zatím to lze pozorovat jen v zemích, kde se tomuto stavu blíží pomocí různých zvýhodnění od státu.

MB
MBMB
16. ledna 2020, 11:50
0
Ptejte se: Jaký elektromobil vybrat?

Jenže většina lidí nejezdí 190 km/h po německých dálnicích. Vlákno je o mém tvrzení, že moderní elektromobily typu Tesla 3 či Kona electric už jsou normálně použitelná auta. To, že jsou případy, kdy elektromobil není idealní dopravní prostředek, nepopírám, ale to není relevantní k tomu tvrzení.

MB
MBMB
16. ledna 2020, 08:03
0
Ptejte se: Jaký elektromobil vybrat?

Tesla 3 má spotřebu cca 200 Wh/km při rychlosti 130 km/h. Čili z 100% na 10% nabití 73kWh baterie u verze Long range to dělá 330 km dojezd i při dálničním přesunu maximální povolenou rychlostí, což zdaleka není ideální scénář. Standardní supercharger (ale staví se už rychlejší) dobíjí výkonem 150 kW, což za 10 minut dobije 25 kWh, tedy dalších 125 km dojezdu na dálnici, čili to tak akorát vystačí na další hodinu jízdy. Tyto zastávky je potřeba ale dělat až poté, co člověk ujede těch prvních cca 330 km bez zastávky. Čili omezující to je pro někoho, kdo trvá na tom, že chce ujet třeba 600 km v kuse na jeden zátah, protože s Teslou 3 na to člověk musí dvakrát na deset minut zastavit. Což mně právě přijde absolutně v pohodě jednak proto, že to je minimální časová ztráta a jednak proto, že to ani moc ztráta není, protože normální člověk na trase 600 km stejně minimálně jednou zastaví. Tohle je pro mě absolutně univerzálně použitelné auto, většina lidí by si vystačila i s výrazně skromnějšími parametry.

MB
MBMB
14. ledna 2020, 22:25
0
Ptejte se: Jaký elektromobil vybrat?

Z mého pohledu je moderní elektromobil typu Tesla 3 použitelný vždy. Pouze na trasách, které překračují plný dojezd, je potřeba dělat krátké zastávky do 15 minut pro doplňování energie. Což třeba jednou do měsíce nepovažuji za nijak omezují a překážející v normální bezproblémové použitelnosti. Kdo takové trasy jezdí často, tak ať si žádný elektromobil nekupuje, protože by ho to mohlo otravovat, ale to není běžný řidič.
Proto taky hned na začátku píšu, že ty současné elektromobily do milionu většinou nejsou to pravé ořechové, protože tam se očekává, že člověk v rámci jedné jízdy ten dojezd téměř nikdy nepřekročí, protože to nabíjení už tam trvá nepříjemně dlouho a i ten samotný dojezd nebývá velký. Ale lidem, kteří jedou přes 200 km jen párkrát do roka, to stačí a takových taky není málo.

MB
MBMB
14. ledna 2020, 19:35
0
Ptejte se: Jaký elektromobil vybrat?

Ještě jako trochu větší varianta by se nabízel e-2008.

MB
MBMB
14. ledna 2020, 17:15
0
Ptejte se: Jaký elektromobil vybrat?

To už si musí rozhodnout tazatel. Píše se o dvou lidech a do Corsy se sklopenými sedačkami se toho taky vejde dost.

MB
MBMB
14. ledna 2020, 14:24
-1
Ptejte se: Jaký elektromobil vybrat?

Horká novinka, Opel oznámil české ceny na Corsa-e, je to pod milion, dojezd přes 300 km dle WLTP a dobíjet umí až 100 kW. Pokud je to dostatečná velikost, tak toto je použitelné.

MB
MBMB
14. ledna 2020, 13:21
0
Ptejte se: Jaký elektromobil vybrat?

Ano, to by bylo zajímavé. Každopádně nevidím moc důvod, proč by mělo někoho omezovat auto, které má každé ráno dojezd 300 km a u kterého se dá v případě potřeby dobít dalších 100 km dojezdu i během deseti minut. Lidí, kterým by toto nějak pravidelně způsobovalo nějaké potíže, podle mě moc nebude.

MB
MBMB
13. ledna 2020, 23:28
0
Ptejte se: Jaký elektromobil vybrat?

Já jsem nikde nic nepsal o lidech bez garáže. Píšu, že lidi už dnes s elektromobily normálně bez omezení fungují a vztahuje se to primárně na tu nezanedbatelnou část populace, která má možnost někde přes noc či přes den dobíjet u domu či v práci.

MB
MBMB
13. ledna 2020, 20:56
0
Ptejte se: Jaký elektromobil vybrat?

Takové baterie by elektroauta výrazně odlehčily, což by je samozřejmě udělalo lepšími, ale to moc nerozhoduje o použitelnosti. Použitelností myslím to, že by to už značnou část populace nijak neomezovalo a to už dnes naprosto zřejmě platí. S autem jako Tesla 3 se dá úplně normálně fungovat.

MB
MBMB
13. ledna 2020, 19:03
1
Ptejte se: Jaký elektromobil vybrat?

Počkal bych cca půl rok na ten ID.3, jednak kvůli tomu, že by to mohl být sám o sobě kandidát a jednak by to mohlo zahýbat s cenami ostatních. Dobře použitelné elektromobily z hlediska dojezdu a rychlosti nabíjení na současném trhu stojí spíš ten milion a čtvrt.
Alternativa by byla koupit nějaký slušný plug-in hybrid s čistě elektrickým dojezdem 50+ km (i tady by ale stálo za to počkat na rozšíření nabídky). To by z velké části pokrylo ty cesty po Praze, jezdilo by to jako elektromobil a člověk by se s tím vešel do toho milionu.

MB
MBMB
13. ledna 2020, 17:24
0
Ptejte se: Jaký elektromobil vybrat?

Pokud vím, tak to byl LR ještě se zadním náhonem, kterému přirozeně chybí ten přední motor, který je asynchronní a má své výhody - ta zmiňovaná je rychlejší reakce na plyn. Ale to bych vůbec neřešil, ve srovnání se spalováky je to pořád jiný vesmír, jen to není ta úplně extrémní reakce na plyn, kterou po tom Jason evidentně chtěl.

MB
MBMB
08. ledna 2020, 17:53
0
Ptejte se: Co způsobí evropské pokuty za vysoké emise CO2?

Ten problém s tím, že by se musely výrobci dohodnout, je hlubší. Museli by se dohodnout na základní koncepci, na rozměrech atd. Kdyby někdo chtěl následně třeba posílit chlazení, aby zvládl nějaké nové rychlejší nabíjení, tak by to nešlo. Obecně jakýkoliv update baterií by musel být zpětně kompatibilní ideálně po celou životnost auta. Zkrátka by to byla extrémní komplikace. Možná by to šlo udělat pro pár prémiových modelů, plošně pro všechna auta si to nedokážu představit.
Obecně stejně většina dobíjení probíhá pomalu, když auto stojí. A s čím dál rychlejšími nabíječkami se to čekání na delší trase už dá přežít.

MB
MBMB
08. ledna 2020, 17:40
-2
Ptejte se: Co způsobí evropské pokuty za vysoké emise CO2?

Přesně tak. Čili za 280 Kč by tu nikdo plnou nádrž nenatankoval, i kdyby byla spotřební daň nulová.

MB
MBMB
08. ledna 2020, 11:40
-2
Ptejte se: Co způsobí evropské pokuty za vysoké emise CO2?

Tak v Saúdské Arábii je nízká cena i proto, že ropu nemusí dovážet jako my. Zdaleka to není jen o té dani. Jinak je to ale dobrý nástroj, jak lidi motivovat jezdit méně a kupovat si úspornější auta, protože to, co člověk zaplatí, je přímo úměrné ujeté vzdálenosti a spotřebě.

Co se týče osobních svobod, to je komplikovaná otázka podobně jako třeba s kouřením. Někdo může mít pohled, že by člověk měl právo si kouřit, jak chce, faktem ale je, že to zasahuje do života lidí kolem, které to nějakým způsobem omezuje. Stejně tak auta přímo znečišťují své okolí a přispívají ke globální změně klimatu, čili to dlouhodobě ovlivňuje úplně všechny. A dost bych se hádal, že je naší osobní svobodou si zcela neregulovaně jezdit osmiválci za co nejmenší možnou cenu bez ohledu na tyto efekty.

MB
MBMB
07. ledna 2020, 18:39
-1
Ptejte se: Co způsobí evropské pokuty za vysoké emise CO2?

To jste ale četl právě o SO2, nikoliv CO2. Což některé články, možná i záměrně, nerozlišují a píší jen obecně o emisích či znečištění.
Data například pro EU zde: https://www.eea.europa.eu/data-and-maps/indicators/transport-emissions-of-greenhouse-gases/transport-emissions-of-greenhouse-gases-12

MB
MBMB
07. ledna 2020, 18:08
-1
Ptejte se: Co způsobí evropské pokuty za vysoké emise CO2?

Prostě to tak je, stačí se podívat na data. Vztaženo na převezený náklad jsou lodě naopak nejefektivnější způsob dopravy.

MB
MBMB
07. ledna 2020, 17:42
0
Ptejte se: Co způsobí evropské pokuty za vysoké emise CO2?

Ano, a ty emise taky.
Limity máme, ale jednak jsou ve velkých městech prekračovány a jednak to neznamená, že podlimitní hodnoty stále neškodí. Jen jsou relativně akceptovatelné.

MB
MBMB
07. ledna 2020, 17:10
-1
Ptejte se: Co způsobí evropské pokuty za vysoké emise CO2?

Skipper: To, že se zde jsou různé efekty, kdy v něčem je lepší elektro a v něčem spalovací auto, neznamená, že se to akorát odečte a vyjde z toho nula. Na návratnost emisí CO2 z výroby existuje spousta studií. Opět zdůrazňuji, že to je jen CO2.

MB
MBMB
07. ledna 2020, 16:55
0
Ptejte se: Co způsobí evropské pokuty za vysoké emise CO2?

To by šlo, pokud by výrobce promítal pokutu do ceny auta jedna ku jedné. Což ale nikdo nedělá.

MB
MBMB
07. ledna 2020, 13:25
-1
Ptejte se: Co způsobí evropské pokuty za vysoké emise CO2?

V Německu nebude docházet ke zvyšování emisí CO2 z dopravy. To by platilo, kdyby už tam byla všechna auta elektrická. Což nejsou, čili vyměněna spalovacích za elektrická stále povede ke snížení emisí. A to se bavíme jen o CO2, což je jen část problému.

MB
MBMB
07. ledna 2020, 13:19
-2
Ptejte se: Co způsobí evropské pokuty za vysoké emise CO2?

Lodní doprava produkuje výrazně méně emisí CO2 než auta. U lodí je problém SO2, protože lodní palivo obsahuje poměrně dost síry. Ale i to se postupně drasticky omezuje.

MB
MBMB
28. července 2019, 05:11
6
Toyota Corolla 1.8 Hybrid hatchback: Zpátky ni krok!

Ano, 1.8 je ještě bez přímého vstřiku. Má klasické sekvenční vstřikování, tj. sací potrubí pro každý válec má vlastní nezávislý vstřikovač. Ten úplně nový 2.0 má obojí - při vyšší zátěži běží jen přímý vstřik a při menší oba zároveň.

MB
MBMB
15. července 2019, 02:14
1
Hyundai Kona Electric Power: Naco Teslu...

I synchronní motor s permanentními magnety má nějakou mapu účinnosti podle zatížení a otáček. Ale to rozpětí mezi nejvyšším a nejnižším bodem je orientačně 80 až 95%. Čili to skutečně nehraje až takovou roli.
Něco málo se tam ale ušetřit dá, proto se výrobci zabývají i dvoustupňovými převodovkami. Zároveň mají velké uplatnění u sportovních aut typu Tesla Roadster či Porsche Taycan, kde mají být dva stupně i kvůli vyšší maximální rychlosti.

Jak padlo už přímo v článku, i spotřeba spalovacího auta kvůli aerodynamickému odporu výrazně roste s vyšší rychlostí, akorát nám to tak nepřijde, protože je brutálně neefektivní ve městě, což je naopak pro elektromobil nejúspornější provoz.

MB
MBMB
15. července 2019, 01:22
1
Hyundai Kona Electric Power: Naco Teslu...

Nerozumím tomu, proč by člověk musel vlakem. Od toho se na hlavních tazích dělají rychlonabíječky, kde si člověk za snesitelnou dobu dobije, kolik potřebuje na dojetí a jede dál.
V ideálním případě pak člověk v Praze zaparkuje u stojanu, kde se auto může po celou dobu trvání koncertu dobíjet, ale na to ještě nemáme dostatečně rozvinutou infrastrukturu.

MB
MBMB
28. června 2019, 10:13
0
Ford Fiesta ST-Line (Red Edition): Hra na závoďák

Ono to souvisí s tím, že ani mnozí dlouholetí profesionální novináři nemají moc dobrou představu o tom, co to je točivý moment.
Člověk pak čte poněkud podivné výroky, včetně toho, že například novinář uvádí v testu poměr maximálního momentu motoru k hmotnosti auta, protože má dojem, že to lépe vypovídá o dynamických schopnostech auta nebo i klasický omyl z trochu jiného soudku, že uzávěrka diferenciálů pevně rozděluje moment 50:50.

MB
MBMB
27. června 2019, 16:22
0
Ford Fiesta ST-Line (Red Edition): Hra na závoďák

Aha, už jsem to našel, čili D5252T. Na nějaký těžší převod se to samozřejmě bude sbírat lépe, ale na maximální zrychlení to pochopitelně nemá vliv, to je primárně o výkonu a hmotnosti. Koneckonců V70 má udávanou hodnotu 10,2 s, zatímco Fiesta 9 s.

MB
MBMB
27. června 2019, 15:36
1
Ford Fiesta ST-Line (Red Edition): Hra na závoďák

A to se bavíme o kterém motoru, který má stejný výkon a dvojnásobný maximální točivý moment?

MB
MBMB
22. června 2019, 13:41
0
Honda CR-V 1.5 VTEC Turbo CVT Executive: Komfortně všude kolem

Já zas všude čtu stížnosti, jak se ten motor hrozně vytáčí a řve, když člověk trochu šlápne na plyn. :D

MB
MBMB
22. června 2019, 02:18
0
Jaguar I-Pace EV400 S AWD: Budoucnost v zářných barvách

To mi nepřijde úplně jednoznačné. I tankování se člověk musí přizpůsobit, akorát už jsme na to zvyklí. Člověku, který má nabíjení doma či v práci (přičemž toto pomalé nabíjení skutečně pokrývá a má pokrývat velkou většinu nabíjení) a jeho auto mu pohodlně pokryje běžné denní trasy, se naopak může zdát otravné jezdit někam tankovat.

MB
MBMB
16. května 2019, 02:35
0
Volkswagen ID.3 slaví předprodejní úspěch. Na šampaňské je ale ještě brzy.

Ony to i kdyby jsou řádově nějaké desítky tisíc kilometrů. Malý elektromobil v Norsku se vrátí skoro hned, u nějaké Tesly provozované u nás už to trochu trvá, ale pořád je to pohodlně v rámci života auta.

MB
MBMB
16. května 2019, 02:32
0
Volkswagen ID.3 slaví předprodejní úspěch. Na šampaňské je ale ještě brzy.

Jako nějaké řešení, kde se do baterie natankuje elektrolyt a ta se tím nabije? To bych rád viděl nějaký odkaz.

MB
MBMB
15. května 2019, 14:33
0
Volkswagen ID.3 slaví předprodejní úspěch. Na šampaňské je ale ještě brzy.

Vojta Nekvapil: Na těch 700 000 km návratnosti už jsem v nějaké diskuzi narazil, dotyčný z nějakého článku na autoforu (http://www.autoforum.cz/zajimavosti/naprosta-vetsina-elektromobilu-se-nikdy-nedozije-chvile-kdy-budou-ekologicke-rikaji-vedci/). Obecně bych doporučil kombinovat více zdrojů, protože tohle se ukázalo jako ne úplně relevantní. V první řadě to nebyla to studie, ale spíše rámcový výpočet nějakého profesora a nepoužíval úplně správné vstupy. Čili dokonce ten výpočet sám později v reakci na výtky upravil (zde: http://blogs.ulg.ac.be/damien-ernst/electric-697612-km-to-become-green-true-or-false/) a i tak ten výstup není úplně srovnatelný s výstupy skutečných podrobných studií. Jednak úrovní a jednak i samotnými výsledky.
Ve skutečnosti nemají elektromobily s návratností CO2 moc problém, spíše jde o to, jak rychle, a to samozřejmě v závislosti na zemi, kde se provozuje a také velikosti baterky. Nejhorší kombinace velká 100 kWh baterka a elektřina výhradě z uhlí (ale to se taky nedá říct paušálně, protože mezi uhelnými elektrárnami jsou taky velké rozdíly) už je s tou návratností celkem na hraně, ale jinak běžně se to pohodlně stihne během životnosti.

MB
MBMB
14. května 2019, 16:31
1
Volkswagen ID.3 slaví předprodejní úspěch. Na šampaňské je ale ještě brzy.

krab: Je ovšem potřeba dávat vždy pozor na to, podle jakého je to cyklu. Těch 280 km u Ioniqu je dle NEDC, zatímco dle WLTP už je to jen 204 km. Čili na WLTP dojezd ID.3 nelze aplikovat stejný "opravný koeficient" jako na NEDC dojezd Ioniqu.

MB
MBMB
10. dubna 2019, 13:15
0
Autíčkářova garáž: Mazda6 2.5 G194 Revolution se představuje

Je potřeba mít na paměti, že dnes se převodovky mohou přizpůsobovat jízdnímu stylu, čili i tím by se daly vysvětlit ty rozdílné zkušenosti. Ale nevím, jestli je to i tento případ.

MB
MBMB
29. března 2019, 08:32
0
Jak to EU doopravdy myslí s těmi omezovači rychlosti? Všechno je trochu jinak...

Díky za tento článek. Jsem rád, že aspoň někdo nebyl líný si ten návrh přímo najít a uvést to na pravou míru. Z těch falešných zpráv v jiných médiích jsem byl velmi zklamán. A není to poprvé, často se šíří falešné zprávy například o elektromobilech a dalších fenomenéch. Čili mnohé weby zaměřené spíš na fanoušky sportovní jízdy, řvoucích V8 apod. mi pomalu začínají lézt krkem, jakkoliv jsem k nim vždy inklinoval. Neboť se mi zdá, že zamrzli minimálně v 90. letech, nové věci nejsou schopni akceptovat a nedělá jim problém šířit cokoliv, co ty nové fenomény očerní, ačkoliv to nemá oporu v realitě.

MB
MBMB
10. března 2019, 12:27
0
Volvem už jen 180 km/h

"Současný Volvo s tim co vyrábí už mě ničím neláká. Já bych i pokrok přijal, ale chybí jim nějaký sportovně střižený model."
To je právě ono. Proč by každá automobilka musela dělat sportovní auta, aby byla zajímavá? Já chápu, že to tak pro řadu lidí je, nic proti tomu. Ale sportovnost zkrátka není jediným parametrem automobilů a širokou veřejnost i fanoušky automobilů zajímají i jiné věci. Proto máme automobilky, které mají různé cílové skupiny a ne všechny se holt ženou za sportovností a maximálními rychlostmi, nýbrž prioritně sledují jiné atributy. Není potřeba kvůli tomu hysterčit a předpovídat pomalu konec světa.

MB
MBMB
10. března 2019, 07:06
0
Volvem už jen 180 km/h

Krab: Pokud jste se v tom popisu našel, tak se omlouvám, nebylo to mířeno na nikoho konkrétního. Já jen říkám, že zdaleka ne každý fanoušek aut se cítí dotčen tím, že se automobilka prosnulá svým důrazem na bezpečnost rozhodne omezit maximální rychlost na takovou úroveň, která drtivou většinu populace stále nijak neomezuje, protože prostě víc než 180 km/h ani jezdit nechtějí. A proto nevidím důvod, proč by takový článek nemohl vyjít na autíčkáři - v reakci na komentář Ondry Chamilly, který zřejmě nějak předpokládá, že každý fanoušek aut musí chtít, aby auta měla co nejvyšší maximální rychlost. Pokud jste oba typ lidí, co má tendenci každé auto na německé dálnici drtit, co to dá, tak chápu, že vás taková představa strašně štve, ale holt se to nemusí vztahovat na každého zdejšího čtenáře.

MB
MBMB
07. března 2019, 16:29
0
Volvem už jen 180 km/h

Nevím, proč by to nemohlo vyjít na autíčkáři. Ne každý fanoušek do aut musí být primitiv, který akorát řeší počty válců a maximální rychlost. Obzvlášť když vůbec nejde o sportovní auta.
Určitě je skupina lidí, kterou to reálně omezí, tedy ti, kteří jezdí v Německu, případně holt i jinde a chtějí reálně využívat tu rychlost přes 180 km/h, ale ti ať si holt koupí něco jiného. Volvo se rozhodlo, že chce pro své řidiče zaručit maximální možnou bezpečnost a pokud to nedokáže nad rychlosti 180 km/h, tak ta auta prostě víc nepojedou.

MB
MBMB
03. března 2019, 20:25
0
Nejšílenější aerodynamické prvky

Po nějakém zkoumání to na tom Pajeru vypadá jako opatření proti špinění zadního skla. Při pohledu shora i zdola člověk zjistí, že tam je kanál, která nasměruje vzduch dolů podél zadního skla, čímž se tradičně předchází tomu špinění, přestože to zhoršuje odpor a dost možná i zadní vztlak. Ale pro off road to dává smysl. To samé udělali i na jiné generaci, našel jsem fotku, kde je to velmi dobře vidět.

MB
MBMB
09. února 2019, 20:53
0
Hyundai i20 T-GDI 120: Za "luxus" se platí

Z 80 koní na 50 to rozhodně nespadne, pohonné ústrojí zdaleka nemá takové ztráty. Ty se na převodech pohybují jen v jednotkách procent.
Jinak opakuji, nevím, proč by využitelnost automatu měla souviset s výkonem. V jednom případě řadím manuálně a v druhém to řadí za mě bez ohledu na to, co tam mám za motor.

MB
MBMB
07. února 2019, 17:57
2
Hyundai i20 T-GDI 120: Za "luxus" se platí

Nevím, proč by počet válců motoru měl nějak souviset s volbou manuál/automat. Prostě je to pohodlnější a člověk nemusí řadit bez ohledu na to, co má za motor.

MB
MBMB
04. února 2019, 12:45
0
Až tu s námi Toyobaru nebude...

Souhlasím, záleží, na co je člověk zvyklý. Pokud člověk jezdí s něčím rychlejším, to předjíždění asi nepůsobí až tak bezstarostně, ale jak říkám 150 kW je pořád spousta výkonu výrazně na tím, co mají běžná auta.

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

BMW Řada 3 e91 330d, M-paket, ČR původ 2007
BMW Řada 3 e91 330d, M-paket, ČR původ

2007 rok výroby
230 koní výkon
2 993 ccm objem

Dodge Challenger RT V8 HEMI 2012
Dodge Challenger RT V8 HEMI

2012 rok výroby
395 koní výkon
5 700 ccm objem

Dodge Power Wagon  2012
Dodge Power Wagon

2012 rok výroby
388 koní výkon
5 700 ccm objem

Lincoln MK 4 BLACK DIAMANT LUXURY 1976
Lincoln MK 4 BLACK DIAMANT LUXURY

1976 rok výroby
150 koní výkon
7 500 ccm objem

Jeep Grand Cherokee ZG 5,9 1998
Jeep Grand Cherokee ZG 5,9

1998 rok výroby
240 koní výkon
5 899 ccm objem