načítám data...

MBMB

JménoMartin Brada
BydlištěPraha 5
Registracepřed 8.7 měs.
Poslední aktivitapřed 20.8 hod.
Komentářů u článků29
Pozitivních komentářů u článků3
Negativních komentářů u článků3
Možnostinapsat zprávu

Posledních 50 komentářů

MB
MBMB
10. dubna 2019, 13:15
0
Autíčkářova garáž: Mazda6 2.5 G194 Revolution se představuje

Je potřeba mít na paměti, že dnes se převodovky mohou přizpůsobovat jízdnímu stylu, čili i tím by se daly vysvětlit ty rozdílné zkušenosti. Ale nevím, jestli je to i tento případ.

MB
MBMB
29. března 2019, 08:32
0
Jak to EU doopravdy myslí s těmi omezovači rychlosti? Všechno je trochu jinak...

Díky za tento článek. Jsem rád, že aspoň někdo nebyl líný si ten návrh přímo najít a uvést to na pravou míru. Z těch falešných zpráv v jiných médiích jsem byl velmi zklamán. A není to poprvé, často se šíří falešné zprávy například o elektromobilech a dalších fenomenéch. Čili mnohé weby zaměřené spíš na fanoušky sportovní jízdy, řvoucích V8 apod. mi pomalu začínají lézt krkem, jakkoliv jsem k nim vždy inklinoval. Neboť se mi zdá, že zamrzli minimálně v 90. letech, nové věci nejsou schopni akceptovat a nedělá jim problém šířit cokoliv, co ty nové fenomény očerní, ačkoliv to nemá oporu v realitě.

MB
MBMB
10. března 2019, 12:27
0
Volvem už jen 180 km/h

"Současný Volvo s tim co vyrábí už mě ničím neláká. Já bych i pokrok přijal, ale chybí jim nějaký sportovně střižený model."
To je právě ono. Proč by každá automobilka musela dělat sportovní auta, aby byla zajímavá? Já chápu, že to tak pro řadu lidí je, nic proti tomu. Ale sportovnost zkrátka není jediným parametrem automobilů a širokou veřejnost i fanoušky automobilů zajímají i jiné věci. Proto máme automobilky, které mají různé cílové skupiny a ne všechny se holt ženou za sportovností a maximálními rychlostmi, nýbrž prioritně sledují jiné atributy. Není potřeba kvůli tomu hysterčit a předpovídat pomalu konec světa.

MB
MBMB
10. března 2019, 07:06
0
Volvem už jen 180 km/h

Krab: Pokud jste se v tom popisu našel, tak se omlouvám, nebylo to mířeno na nikoho konkrétního. Já jen říkám, že zdaleka ne každý fanoušek aut se cítí dotčen tím, že se automobilka prosnulá svým důrazem na bezpečnost rozhodne omezit maximální rychlost na takovou úroveň, která drtivou většinu populace stále nijak neomezuje, protože prostě víc než 180 km/h ani jezdit nechtějí. A proto nevidím důvod, proč by takový článek nemohl vyjít na autíčkáři - v reakci na komentář Ondry Chamilly, který zřejmě nějak předpokládá, že každý fanoušek aut musí chtít, aby auta měla co nejvyšší maximální rychlost. Pokud jste oba typ lidí, co má tendenci každé auto na německé dálnici drtit, co to dá, tak chápu, že vás taková představa strašně štve, ale holt se to nemusí vztahovat na každého zdejšího čtenáře.

MB
MBMB
07. března 2019, 16:29
0
Volvem už jen 180 km/h

Nevím, proč by to nemohlo vyjít na autíčkáři. Ne každý fanoušek do aut musí být primitiv, který akorát řeší počty válců a maximální rychlost. Obzvlášť když vůbec nejde o sportovní auta.
Určitě je skupina lidí, kterou to reálně omezí, tedy ti, kteří jezdí v Německu, případně holt i jinde a chtějí reálně využívat tu rychlost přes 180 km/h, ale ti ať si holt koupí něco jiného. Volvo se rozhodlo, že chce pro své řidiče zaručit maximální možnou bezpečnost a pokud to nedokáže nad rychlosti 180 km/h, tak ta auta prostě víc nepojedou.

MB
MBMB
03. března 2019, 20:25
0
Nejšílenější aerodynamické prvky

Po nějakém zkoumání to na tom Pajeru vypadá jako opatření proti špinění zadního skla. Při pohledu shora i zdola člověk zjistí, že tam je kanál, která nasměruje vzduch dolů podél zadního skla, čímž se tradičně předchází tomu špinění, přestože to zhoršuje odpor a dost možná i zadní vztlak. Ale pro off road to dává smysl. To samé udělali i na jiné generaci, našel jsem fotku, kde je to velmi dobře vidět.

MB
MBMB
09. února 2019, 20:53
0
Hyundai i20 T-GDI 120: Za "luxus" se platí

Z 80 koní na 50 to rozhodně nespadne, pohonné ústrojí zdaleka nemá takové ztráty. Ty se na převodech pohybují jen v jednotkách procent.
Jinak opakuji, nevím, proč by využitelnost automatu měla souviset s výkonem. V jednom případě řadím manuálně a v druhém to řadí za mě bez ohledu na to, co tam mám za motor.

MB
MBMB
07. února 2019, 17:57
2
Hyundai i20 T-GDI 120: Za "luxus" se platí

Nevím, proč by počet válců motoru měl nějak souviset s volbou manuál/automat. Prostě je to pohodlnější a člověk nemusí řadit bez ohledu na to, co má za motor.

MB
MBMB
04. února 2019, 12:45
0
Až tu s námi Toyobaru nebude...

Souhlasím, záleží, na co je člověk zvyklý. Pokud člověk jezdí s něčím rychlejším, to předjíždění asi nepůsobí až tak bezstarostně, ale jak říkám 150 kW je pořád spousta výkonu výrazně na tím, co mají běžná auta.

MB
MBMB
04. února 2019, 08:03
3
Až tu s námi Toyobaru nebude...

Věřím, že v 90 km/h na šestku to asi nijak extra zrychlovat nebude. Nicméně když člověk chce, umí zrychlovat stejně jako jakékoliv jiné auto s 150 kW, což určitě není málo. To je hromada výkonu umožňující velmi pohodlné předjíždění, srovnáme-li to s mainstremem, co jezdí po silnicích.

MB
MBMB
01. prosince 2018, 11:10
0
Jak se žije s elektromobilem?

Průměrné auto najede denně asi 35 km a máme tu asi 5,5 milionu aut, čili při spotřebě 15 kWh/100 km, což je takové běžné elektroauto, jsme na 5,25*5 500 000 kWh = 29 GWh denně, tj. asi 10,5 TWh ročně. Toto číslo bychom ještě měli podělit součinem 0,93*0,85, abychom přibližně uvažovali i ztráty vedení + nabíjení a dostaneme, že by bylo potřeba pro pohon všech aut vyrobit asi 13,5 TWh elektrické energie.
Česká republika v roce 2017 vyrobila 87,04 TWh, zatímco spotřeba byla jen 73,82 TWh, čili čistý vývoz činil 13,22 TWh.
Tímto hrubým výpočtem si lze ověřit, že bychom i kompletní přechod na elektroauta v osobní dopravě tak akorát vykryli se stávajícími zdroji. Mimochodem, JE Temelín v roce 2017 vyrobila 16,5 TWh, čili kdybychom chtěli vyvážet pořád stejně, stačil by nám právě jeden další temelín, abychom to kompletně zajistili.
Prosím tedy o vysvětlení, co jste měl na mysli tou lží.

MB
MBMB
28. listopadu 2018, 21:11
0
Jak se žije s elektromobilem?

Souhlasím, z přebytkové elektřiny by to vyrábět (a stlačovat) šlo. Ale je otázka, kolik takové elektřiny je a kolik aut by to uživilo, to vůbec netuším a taky aby to nebylo méně účinné než třeba přečerpávací elektrárny.
A to se bavíme jen o energetické bilanci, další faktor je cena té výroby. Z nějaké studie si vybavuji, že kilometr ve vodíkovém autě vycházel násobně dráž než v bateriovém, ale čísla si nevybavuji, musel bych to znovu najít.

MB
MBMB
28. listopadu 2018, 20:59
0
Jak se žije s elektromobilem?

martinw: Ano, to je další věc. Také jsem toho názoru, že lidé si kupují zbytečně velká a výkonná auta.
Elektromobily se, nejspíše jen přechodně, počítají za 0 g CO2/km, čili z hlediska pokut je úplně jedno, kolik to auto žere elektřiny. Čehož výrobci samozřejmě využívají, a mnoho z nich proto má jako první elektromobil velké luxusní SUV, protože je to populární kategorie a můžou si za to říct hodně peněz.

MB
MBMB
28. listopadu 2018, 20:52
0
Jak se žije s elektromobilem?

VK: Ano, to je správný argument. Pokud někdo například jezdí dálniční trasy a nechce jezdit pomalu, musí samozřejmě pro své potřeby hledat auto s WLTP dojezdem vyšším, než je ta typický trasa. Ale zas bych to nepřeháněl, to byste se musel hodně snažit, abyste za 250 km vybil baterku u auta s WLTP dojezdem 600 km.

rock: Asi by to nemuselo být každé parkovací místo, ale ano, muselo by být snadné v každé oblasti někde zastavit a mít možnost tam auto nabít. Z hlediska infrastruktury by to bylo samozřejmě náročné, ale zrovna my jako ČR bychom žádné temelíny dostavovat nemuseli. Vyvážíme tolik elektřiny, že bychom energeticky pokryly kompletní přechod na elektrická auta bez jediné elektrárny navíc.

MB
MBMB
28. listopadu 2018, 20:45
0
Jak se žije s elektromobilem?

Elektrolýza vody a opětovná výroba elektřiny v palivových článcích je zatížena nemalými ztrátami. Elektromobil na baterky na dané množství vstupní elektrické energie ujede mnohem víc než auto na vodík vyrobený elektrolýzou. Sice je to pořád lepší než spalovací auto, ale pořád méně účinné než baterka.

MB
MBMB
27. listopadu 2018, 20:33
0
Jak se žije s elektromobilem?

Přesně tak, stojí to na té síti dobíjecích stanic. Pokud má člověk možnost dobíjet doma a pak ideálně i v cílové destinaci, tj. v práci, u obchoďáku atd., tak vůbec velký dojezd nepotřebuje a vystačí si s malou baterkou. Protože opravdu jen malá část populace jezdí často trasy v řádu stovek kilometrů za den.
Momentálně je samozřejmě pohodlné mít větší baterii, protože ty možnosti dobíjení u nás nejsou takové, ale do budoucna by si většina z nás měla vystačit s výrazně menšími dojezdy než zde zmíněných 600 km.

MB
MBMB
27. listopadu 2018, 20:23
0
Jak se žije s elektromobilem?

Samozřejmě že bychom tím přišly o peníze. Jen oponuji tvrzení, že by nebylo čím nabíjet.

Ano, to máte správné údaje, skoro 60% je z fosilních paliv, asi 44% je jen hnědé uhlí. Přesto to stačí. Záleží ale samozřejmě, jak velkou baterii si člověk koupí. Například i 100kWh auto v energetickém mixu USA však vykompenzuje své emise CO2 za cca 5,5 roku. U nás by to asi bylo o něco víc, máme lehce horší mix, ale jak říkám, bavíme se o autě s obrovskou baterkou.

MB
MBMB
27. listopadu 2018, 19:57
1
Jak se žije s elektromobilem?

Myslím, že tomu autor rozumí, z mnoha výskytů to uteklo jen jednou ve větě "... a čekám dalších 45 minut, abych do auta dostal aspoň nějakých 8 kW". Jinak je to všude použito správně.

MB
MBMB
27. listopadu 2018, 18:38
-3
Jak se žije s elektromobilem?

Samozřejmě, netřeba to brát tak striktně, prostě pokud je to dostatečně často.

MB
MBMB
27. listopadu 2018, 17:43
-1
Jak se žije s elektromobilem?

Zrovna ČR by nemusela dostavovat žádné elektrárny. Ale to je samozřejmě tím, že máme velký přebytek a spoustu elektřiny vyvážíme. Zároveň i mix ČR je dostatečně dobrý na to, aby se elektromobil ekologicky vyplatil v řádu nízkých jednotek let. A to jak z hlediska produkce CO2, tak samozřejmě i z hlediska dalších emisí, které jednak elektrárny řeší mnohem lépe a jednak nemají přímý dopad na smogovou situaci ve městech.

MB
MBMB
27. listopadu 2018, 17:37
-3
Jak se žije s elektromobilem?

S tím bych trochu polemizoval, běžný spotřebitel tak dlouhé trasy denně nejezdí a kdo jezdí, tak si nekoupí konkrétně Leaf a ti největší jezdci ani elektromobil jako takový.

MB
MBMB
27. listopadu 2018, 17:30
0
Jak se žije s elektromobilem?

Samozřejmě že je to na hovno, když je to auto s 40kWh baterkou, což jej určuje pro nějaký typ provozu, a člověk se s tím pak snaží na denní bázi jezdit x set kilometrové trasy.

MB
MBMB
27. listopadu 2018, 17:26
0
Jak se žije s elektromobilem?

Já bych to takto nepaušalizoval. Konkrétně Leaf má 40 kWh, takže ano, je to auto spíše do města a příměstský provoz. Zato třeba Tesla S 100D už samozřejmě čistě městské auto není. Proto se elektroauta nabízí s různými kapacitami a je na zákazníkovi, aby si vybral, co nejlépe vyhovuje jeho používání (zatím je tedy problém cena).
Dojezd 600 km by na pravidelné bázi využívalo poměrně málo lidí. Určitě taková auta budou v luxusnějším segmentu, zatím je strop spíše těch 500 km, ale pro většinu lidí je to nesmysl. Kvůli tomu, že někdo ujede párkrát do roka 500+ km za den, je neekonomické i neekologické kupovat velkou baterku a nějakou tu zastávku na rychlonabíječce po cestě při těchto občasných výletech člověk skousne.

MB
MBMB
27. listopadu 2018, 17:15
0
Jak se žije s elektromobilem?

Spíše než v kopečku bude důvod ve výpočtu dojezdu ze spotřeby za posledních x kilometrů. Stejně jako u spalovacích aut. Pokud ten Leaf jel předtím někde po dálnici a pak úsporně ve městě, tak se přirozeně očekávaný dojezd mohl zvýšit.

MB
MBMB
22. srpna 2018, 16:34
0
MB
MBMB
04. srpna 2018, 20:19
0
Hyundai Ionig PHEV: Nadšený hybrid

Jasný, to dává smysl, to mě nenapadlo.

MB
MBMB
04. srpna 2018, 14:43
0
Hyundai Ionig PHEV: Nadšený hybrid

Možná jsem to špatně vyjádřil, mezi těmi 11 režimy power-flow si přepíná samo auto dle situace: jestli brzdí či zrychluje, kolik má nabito atd. Řidič má na výběr jen ty módy EV/HEV podle toho, jestli chce jet primárně na elektřinu, nebo si ji šetřit na později. Plus tam je navíc ten sportovní režim na voliči převodovky, který je možné zapnout jen v HEV módu a který udělá pár úprav v chování auta.

Jinak dneska už existuje poměrně dost hybridů založených na konvenčních autech, ne jen speciální hybrid modely jako Prius či Ioniq. Kupříkladu BMW 330e, se kterým asi nebude špatné svezení.

MB
MBMB
04. srpna 2018, 09:56
0
Hyundai Ionig PHEV: Nadšený hybrid

Prvně je třeba říct, že pro rekuperaci není potřeba žádné složité rekuperační zařízení navíc, protože se jako generátor zpravidla využívá samotný elektromotor. Pokud do něj pošlu proud, tak roztáčí kola. A naopak, pokud při jízdě nechám kola, aby otáčela elektromotorem, tak se generuje proud a současně tím auto zpomaluje, protože to klade určitý odpor. Rekuperace je tedy velice prospěšná, protože do baterie přidává energii zadarmo navíc, která by se v konvenčním autě jen promrhala ve formě tepla v brzdách. Proto existují i "neplug-in" hybridy, jejichž smysl je právě v tom, že umí rekuperovat a pak tu energii využít pro pohon auta. Hybrid, který by nešel připojit do zásuvky a ani by neuměl rekuperovat, by byl absolutně k ničemu, protože by neměl jak ušetřit palivo.

Co se toho Ioniqu týče, v manuálu jsem našel, že má 11 různých režimů, což jsou různé kombinace toho, jak proudí energie mezi koly, spalovacím motorem, elektromotorem a baterií. Je tam tlačítko na přepínání mezi EV a HEV módem. Na EV se jede čistě na elektromotor, pokud to podmínky dovolují a dochází k postupnému vybíjení baterie, dokud se téměř celá nevybije. Pak vždy naskočí i spalovák. HEV, jak už název napovídá, je režim klasického hybridu, kdy se udržuje aktuální úroveň nabití baterie - jednak pomocí rekuperace a jednak pomocí toho spalovacího motoru. Člověk si tak může při nějaké delší cestě schovat elektřinu do města, kde si zapne EV mód.

Nejsem si jist, proč ve Sport módu dochází ke kompletnímu dobíjení baterie ze spalováku. Logika je asi taková, že si auto, kdykoliv může, dělá energetickou rezervu pro případnou ostrou jízdu, aby spalovací motor nemusel dobíjet baterii (a tím odevzdávat část svého výkonu), když řidič zrovna vyžaduje maximální akceleraci. Jinak mi to moc nedává smysl, protože to je poměrně neefektivní způsob, jak zacházet s tím palivem. Nejlepší by bylo sledovat "power-flow" na displayi během jízdy v různých situacích a pak by v tom asi bylo úplně jasno.

MB
MBMB
03. srpna 2018, 19:31
0
Hyundai Ionig PHEV: Nadšený hybrid

Kupovat si plug-in hybrid a nedobíjet ho ze zásuvky, je samozřejmě nesmysl. Na druhou stranu podle mě není nutné to dělat v testu, protože na zhodnocení auta to není až tolik potřeba.
Pokud je však uvedena spotřeba během testu, tak by ten test zároveň měl obsahovat informaci (stačí jedna věta), za jakých podmínek byla dosažena, čili ta prvotní výtka je podle mě na místě. Jak má čtenář vědět, jestli se nedobíjelo vůbec, nebo jednou, nebo dvakrát, aby posoudil, jak nízká/vysoká ta spotřeba je?

Jinak jak už tu bylo naznačeno, během jízdy o délce 25 km se auto těžko odpadní energií dobije na dojezd 48 km. V takovém případě baterku pochopitelně aktivně dobíjí spalovací motor.

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Mazda MX-5 NB 1,6i   1999
Mazda MX-5 NB 1,6i

1999 rok výroby
110 koní výkon
1 598 ccm objem

Lincoln Town Car  1986
Lincoln Town Car

1986 rok výroby
150 koní výkon
5 000 ccm objem

Cadillac Brougham  1988
Cadillac Brougham

1988 rok výroby
142 koní výkon
5 000 ccm objem

Volvo S60 2.5 AWD 2007
Volvo S60 2.5 AWD

2007 rok výroby
210 koní výkon
2 521 ccm objem

Cadillac Fleetwood Brougham 1977
Cadillac Fleetwood Brougham

1977 rok výroby
185 koní výkon
7 000 ccm objem