načítám data...

mariov8

JménoMario Zetík
BydlištěBenešov
Registracepřed 5.8 rok.
Poslední aktivitapřed 2.3 dny
Příspěvků ve fóru1
Komentářů u článků275
Pozitivních komentářů u článků105
Negativních komentářů u článků12
Možnostinapsat zprávu

Posledních 50 komentářů

mariov8
22. února 2024, 12:50
-1
Tesla Model 3 Highland: Důvody, proč jí říct ne, se hledají těžko

Důvody?
- Na to jak to vypadá je to drahé.
- Je to hnusné, ačkoliv funkční aspekty aerodynamiky nízkého vozidla kvituji.
- Ergonomie naprosto katastrofální.
- Interiér? Stále bych měl pocit, že mne právě vykradli. I Wartburg nebo Trabant vypadali lépe.
- Dojezd stále omezující. Dokud to neujede i v zimě 500km...
- Pořizovací cena mimo dosah, za vlastní, ale asi neřešíme služební auto...
- V lokalitě kde žiji, bych byl otrokem auta, nabíječky na druhé straně města.
- Před firemním parkovištěm již se zaměstnanci o ty 4 dostupné nabíječky bijí, musel bych někam do prčic (a pak zpátky abych to po nabití odpojil, znovu do práce, a pak zase k autu = ne tak bohatý, že nevím co s mým časem nejsem)
- Průvodní projevy typického automobilu = projevy spalovacího motoru jako stroje, my vůbec nevadí, u některých aut bych spíše řekl, že je to i naopak.
- Nemám doma bateriové úložiště, nemám větrnou elektrárnu, fotovoltaiku (a ani vodní elektrárnu nebo úhelku, o atomové ani nemluvím :-) ), ani bych to auto asi nedostal k baráku bez nějakých stavebních úprav (řešitelné, ale zase výdaje).
- Jsem přesvědčen o globální neekologičnosti tohoto řešení. Nepopírám lokální nulové emise (až na brzdy a otěr pneumatik).
- Vím co stojí nová baterie do takové hračky, i když v reálu jejich životnost a pád kapacity zas tak strašidelný (jak to někteří skeptici popisují) není.
- Zůstatková hodnota.

Auta mám rád, ale raději je používám, než jim sloužím.

mariov8
22. února 2024, 12:35
0
Tesla Model 3 Highland: Důvody, proč jí říct ne, se hledají těžko

No právě, z jedné dvě = budou mít každá poloviční výkon.

V krajině nikoho = protože tam má infrastruktura rezervy, ve městě ne.

Ale je fakt, že u nás je to ještě pohoda, problémy začíná mít západní Evropa, kde to kvůli dotacím lidi fakt kupovali.

mariov8
16. února 2024, 09:13
0
Volkswagen ID.Buzz Pro - Veselý parťák do velké rodiny

Spotřeba roste cca se čtvercem rychlosti... ne, tohle není ideální auto na dálnici. Ve 140 to požere to co ve 100 x2! Dojezd tedy bude /2.

Jel jsem v tom, pěkně se to řídí, protože to má zadní pohon. Normálně je cítit, jak to vůbec netahá za volant, příjemné. Stále většina výrobců cpe do elektromobilu s těžkou baterkou uprostřed auta přední pohon, to nechápu.

Nesouhlasím s kladným hodnocením podvozku, docela to bouchalo na nerovnostech. Řekl bych, že je cítit užitkový základ - nebo univerzálně zamýšlený podvozek.

Interiér, pokud se do něj neinvestuje 1/4M (to si nedělám prdel, 250 000,-) je strašný, jel jsem v německé specifikaci. Všude tvrdé levné plasty. Typická aktuální konfigurace ovládacích prvků koncernu, každá čtvrtina před řidičem to má jinak (dotykové plošky, tlačítka, menu multimédií, palubák) - ale tady se na mě podepisuje, že jsem zvyklý na lepší...

Idea jako taková je ale fajn, jen zevnitř je to takové... na Caddy velké (alespoň v kufru) a na Transporter, Caravelle, Multivan malé (až klaustrofobicky).

Esteticky se mi to zvenku docela i líbilo, uzemnila mne teda taky cena. Protože jinak obecná použitelnost je jako u většiny elektromobilů silně limitovaná (nosností, dojezdem, tažným zařízením, počtem sedadel - auto jako kráva, ale jenom 5 sedaček -WTF).

mariov8
07. února 2024, 09:20
2
Bazarový snílek: Alternativa k MHD

Já bych vyloučil ty 2/3 dvéřové varianty, pořád manipulovat se sedačkama abych dostal děti dovnitř a ven? Ne! A jestli to nutně nemusí být malé auto, ten Genesis nebo nějaká V8 nemusí být špatná alternativa.
Také bych pro ježdění po Praze a okolí vyloučil vše, co se snaží tvářit sportovně a používá na to absurdní rozměr kol a podvozek chovající se jako by tam nebylo pružení.
Také bych koukal po něčem s měničem, teď jezdím dvouspojkou a půjde z domu. Ve svahu to na milimetrové manévrování nebo na hladké popojíždění v kolonách fakt není. Nebo možná pro nějakou maminku co je rád a že vůbec jede, ale pro mne jsou ty ospalé reakce a jeden jediný způsob rozjíždění (plyn může být v jakékoliv poloze, až po usazení spojek to na něj začne brát zřetel) na nervy.

mariov8
02. února 2024, 12:43
0
Davidova garáž: Díl druhý – Výběr a koupě záložního vozu

Jak vidím tu ráčnu... To mi připomíná, jak jsme kdysi zjistili, že to moje nové auto jede v zatáčkách nějak divně po hraně. Geometrie však byla O.K. Tak kde je problém? Byla hlá pomocná tyč řízení, ale nejdříve jsme jenom přišli na posunutý jeden podélník rámu. Narovnáme... hydraulický válec, čerpadlo a šup o barák, ten neuhne. Barák neuhnul, ale na druhý den to měříme a je to tam kde to bylo... Starý mercedes, totálně předimenzované auto. Vzadu to byly svařený 3, ano tři, 1,3-1,5mm plechy! Tak znova a přetáhnout o kousíček na druhou stranu. Jo na další den už to bylo O.K. Trochu my tyhle dobrodružné a špinavé výzkumy chybí...

mariov8
22. ledna 2024, 13:20
0
Když citroëny překonávají hranice III: Dieselové AX a jeho dvě tváře

Je to tak, zadná vrata byl jen kus plastu prošroubovaný přes sklo. Byla to taková hrkálka (kolečka snad šíře 155), plyn se používal jenom ve dvou polohách a na diesel to docela točilo. Pravda, zázrak se nekonal, ale 100ka tam byla docela rychle. Děda si to auto lehce obouval, já měl ještě sotva kolem 80kg a vešel jsem se tam v pohodě. 3L jsou asi přehnané, ale za cca 4 to po okreskách nebyl problém.

mariov8
21. ledna 2024, 21:51
3
Když citroëny překonávají hranice III: Dieselové AX a jeho dvě tváře

Byly v rodině 2, obě dieselové, obě ještě staré 1,4, obě od nova. Jedno šlo z domu, z druhého domu, po více než 20 letech a to se ke konci už opravdu na něm hodně šetřilo. Nic mu nebylo celou dobu. I po městě se motalo kolem 4,5L nafty. Poslední majitelka až po roce zjistila, že to má 5 rychlostí... předchozí auto Š 120L... Něco jsem se s ním taky najezdil, koupil si ho jako nové děda a když byl starší, nechával často řídit raději mne tehdy mladého kluka s mokrým řidičákem. Chytrý to pán... Tohle je lék: lehké a aerodynamické s účinným motorem. A to byl přitom ještě komůrkáč, být tam HDi, tak to jezdí ještě o lir úsporněji. Prakticky vymyšlené, úsporné, pohodlné a docela příjemné i na řízení.

mariov8
14. ledna 2024, 08:59
6
mariov8
10. ledna 2024, 08:55
4
Volkswagen ID. Buzz Cargo: Řidičem ledničky, na kterou se všichni usmívají

Objednával jsem tohle řešení do konkurenčního produktu, vyšel nám však o téměř polovinu větší objem nákladového prostoru...

Cílovka jsou spíše léky. Protože tohle umí i topit. Léky potřebují nejenom se v létě nepřehřívat ale i v zimě nezmrznout a je to business s větším objemem peněz.

A proč vlastní baterka pro vestavbu, bo z trakční se bez dedikovaného ePTO dá dostat palubní napětí s proudem obvykle pouze kolem 40-50A a těch cca 0,5kW je prostě na tepelné ztráty této vestavby u takto velkého auta v parném létě málo.

Ekonomicky to nemá vůbec smysl, je to spíše doplněk flotil firem, které musí zahraniční "matce" vykázat, že jsou i v ČR zelené.

mariov8
04. ledna 2024, 13:18
0
Mercedes-AMG C 43 4Matic: Downsizing podle mého gusta

Pozná se i těch 10kW, ale spíše dole a při běžné jízdě, tam to totiž není rozhodně pouze 5%. Potlačuje to slušně zpoždění dmychadla.

Ale stejná idea je vlastně i za tímto testem. Dnešní "plnotučná" C63 AMG vs tohle kdysi "light" C43 AMG... jenom tady je to cca 200-250kg za baterky a hybridní agregát nebo jinak, celé auto cca 1800kg vs 2050kg. A to se již pozná, bohužel. 8-)

mariov8
28. prosince 2023, 13:14
9
Autíčkář se ptá: Jaké auto vás spolehlivě připraví o úctu k řidiči?

Najezdím tisíce km měsíčně a řidiči malých sedanů a rodinných aut mne nechávají v klidu. Obvykle totiž tipnu přesně co udělají. Většinou to jsou lidi, co řídit umí nebo alespoň zapadají do průměru na silnici, jenom zdroje na lepší auto nezbyly. Malá část důchodců s horšími reflexy se dá vždy pořešit nějakým tím předjetím ve vhodném okamžiku. Zanadávám si a jedu dále.

Mne však většinou naprosto vykolejí řidiči modernějších automobilů značky Volvo. Jako by vůbec neznali fyziku pohybu toho předmětu ve kterém sedí a zvyky běžné v komunitě motoristů. Jasně, řidiči BMW nepoužívají blinkry, počítám s tím. V AUDI je arogantní hovado, co potřebuje dát najevo že už to není Passat. Jeď se zabít někam přede mne. Ale Volvista? To je pacient.

mariov8
22. prosince 2023, 10:04
0
Autíčkář se ptá: Kupujete podle auta stejného vzoru, anebo berete pokaždé něco úplně jiného?

Začal jsem v Š 120L po tátovi. Opečovávaná a dlouho i garážovaná, leč po 18 letech už byly prahy z celofánu. Pak jsem zatoužil po pořádném autě... chvíli jsem zvažoval T613, ale všechny byly durch... no a tak jsem skončil u youngtimera německého původu. Mercedes-Benz W123 230TE. Nasypal jsem do jeho sfunkčnění 2,5 násobek nákupní ceny a už byla z toho docela voňavka... Ale další posun by už šel do peněz a nějak mne žraly roupy... prodáno a koupeno 240TD na běžné ježdění, na pohled vrak ale měl skutečně najetých pouze 260 000km, jelo to jak drak, startovalo na cvrnknutí... akorát jsem to na dálnici hned při první jízdě uhnal, tak se dělalo těsnění pod hlavou a všechno kolem, když už to bylo rozebrané (vstřikovače, žhaviče, žhavící relé, ventilová sedla) a jako projekt jsem k tomu zakoupil šestiválec "hemi" 280TE... po srážce s realitou šlo vše z domu a koupil jsem tehdy ještě docela mladou ojetinu C 220D (generace W202)... pak přišli nějaké motorky, kotrmelce v soukromém životě a první Citroen. Xantie za jednu výplatu, ještě jsem o ni i napsal článek do Autodieselu. Ten podvozek mne dostal, ale motor jsem opět uhnal, prasklá palice... Ještě se zavařila a chvíli jsem to auto jezdil. Pak přišel zcela nový Citroen C4 1,6HDi... vydržel mi 2 roky, protože se zalíbil i někomu jinému. Martin Vaculík mne vysmál, že jsem tu Francouzskou $%^ku jenom už nechtěl platit, že SEATy a Citroeny se nekradou... kradou. Přišlo první dítě. Kufr, potřebuji větší kufr. Zánovní C5 2,2HDi BiTurbo... fantastický kočár. Ale nezatáčelo to. Takže zpátky k mercedesům. E 280CDI T... auto za hubičku, ale servis, hned ten první stál více než auto samotné. Kočár, jen bych už nechtěl manuál a škrcenou verzi motoru, jakéhokoliv. Ve firmě jsem dostal záhy služební auto. A tak po roce a půl šel šestiválec s manuálem z domu. Docela vzácnost, vyrobilo se jich jenom asi 3%, jinak to byl vždy automat a k víceválci od mercedesu to je rozumnější volba. Věřte mi. Tudor co s tím jezdil přede mnou neuměl řadit a vše od spojky po zadní diferenciál bylo rozšmelcované, ale s tím jsem to kupoval. Vždy jsem tíhnul k pohodlným a prostornějším autům, ale chtěl jsem, aby to na dálnici už trochu jelo. Ne, "piáno" 240D s tachometrovými 155km/h, na to jsem rozhulákal i Š 120L (stačí trochu povolit vůle na ventilech... :-D), není ideál. Je to dáno tím, že mám rodinu rozfrckanou po celé bývalé Československé republice a ročně jsem najížděl i vysoko přes 40 000km. Takže tam mám i nějaký vývoj, ale i pojítko.

mariov8
14. prosince 2023, 12:48
1
Bazarový snílek: Co místo Volva?

Jsem kdysi spolupracoval s Martinem Vaculíkem na ojetinách a jednou mne napadlo, že vlastně největší problém ojetých mercedesů (al enejenom jich), je vlastně bývalý majitel. 8-)

mariov8
13. prosince 2023, 09:35
0
Bazarový snílek: Co místo Volva?

Pokud by stačila Evropa, Mercedes-Benz řady W211, je to již moderní auto plné elektroniky ale s trochou podpory kvalitního servisu nabízí kromě starosvětského pohodlí Volva i jízdní vlastnosti. Pokud by se šlo po více místech k sezení nebo variabilitě, hledal bych starší Viano nebo Vito (avšak nejlépe po faceliftu 2009/2010) s motorem V6 CDI, to je svezení. 200+ na dálnici bez problémů, odpich to má slušný, zvuk také pěkný a se spotřebou 10-13L nafty v takové splašené bedýnce se již dá žít. OM642 3,0L od mercedesu, má svoje mouchy, výměník voda-olej, ale u Euro4 je to ještě relativně levně léčitelné. Menší náhražky od dnešního Stellantisu jsou háklivé na servis a bývají technicky mrtvé. Benzín bych u nich ale opravdu nevyhledával. Ve střední velikosti je etalonem DW10/DW12 diesel a i ten malý 1,6Hdi v pozdější zjednodušené verzi umí slušně a dlouho fungovat, pokud dostával slušný servis. Myšlenka na starou Fullsize ameriku s klasickým uspořádáním pohonu se mi líbí, ale já už z ní vyrostl. Staré nebo starší Éčko s víceválcem je solidní náhrada a navíc se to nebojí ani zatáček nebo vyšších rychlostí na dálnici. Je ale otázka user case, zda to je zajímavé nebo ne, po městě a okreskách je až na nějaké trefování apexů víceméně jedno, jak to sedí. Přijde mi však, že dnešní ojetiny 10 nebo dokonce 15+ jsou šílené vraky, které bývalý majitel dojížděl ke smrti bez jakéhokoliv servisu, a to obecně bez ohledu na značku. Zaměřit se na stav více, než na nějaký konkrétní model!

mariov8
13. prosince 2023, 09:04
4
Mercedes-Benz GLC 300 de coupe: Proč tohle nedělají i ostatní?

Typický zákazník pro tento vůz bude jezdit na čisté elektro do kanclu/firmy... řekněme 5 až 25km a na služebky, za zákazníky, na dovolené, nahodí zase ten diesel. O životnost agregátu bych se nebál. A ta výhoda 2 v 1! Elektromotor už má na běžné ježdění slušný výkon a baterka je dost velká, aby se s tím někam dojet dalo i po dálnici. Vynikající OM654 z naftové nádrže jenom usrkává a 9G Tronic ho v tom solidně podporuje. Divím se, že tu kombinaci dieselu, který si se ctí poradí i s nadváhou díky baterce a horší aerodynamice díky větší čelní ploše, s elektromobilem, nenabízí v Evropě více značek. Třeba Stellantis by v o číslo menším autě podobný pohon založený na svém malém dieselu mohl nabízet. A vůbec se nedivím, poptávce po GLC 300de, technika funguje výborně a je to hezké auto, jenom je to holt za trochu jiný peníze než člověk v mém postavení vydělává.

Pro cílovku začíná však být problém palubní elektronika a telematika obecně. Ty lidi ty displeje a počítače začínají "předbíhat" a ti se bojí si koupit nové auto. To jsem žel na vlastní uši slyšel.

Hlasové ovládání v mercedesu používám i já, funguje jim to velice dobře.

mariov8
08. prosince 2023, 09:49
0
Nad dodávkami Stellantisu Slunce nezapadá, aneb badge-engineering level over 1000

Sprinter už se nyní i v Tuscaloose dělá jenom s OM654, dříve tam byla dvojice OM651 top verze 120kW a V6 3,0L OM642 140kW. Benzín skončil ve Sprinteru už v předchozí generaci 906 ještě s posledním faceliftem 2013, jestli se nepletu. To byl fakt slušný úlet, i v ČR se těch 3,5L motorů, se 190kW, několik prodalo. Nesbíralo se to tak dole jako OM642 (poté co se nadechlo mezi 1400-1500 dmychadlo), ale když se ten M272 trochu roztočil, jelo to opravdu slušně, ale teda rozhodně si to řeklo o slušný přísun paliva.

mariov8
05. prosince 2023, 22:25
0
Volvo C40: Kamarád do deště

Jinak souhlas, zrovna taková paní, s možností nabíjet i v práci, je pro elektromobil ideálny kandidát.

mariov8
05. prosince 2023, 22:23
1
Volvo C40: Kamarád do deště

Ano, SVJ zrovna nemusí Wallboxy pod barákem. Také je problém ve společných garážích nabíjet i blbou pidi baterku do motorky přes zimu.

Prostě kdo chce jezdit elektro, musí mít vlastní garáž a distributor mu musí dovolit 32A rezervované kapacity, nebo ještě lépe mít vlastní soláry s bateriovým úložištěm a ideálně ještě větrnou elektrárnu.

Chce se mi zvolat: "Přátelé, kdo z vás to již nemá?!"

mariov8
05. prosince 2023, 22:18
0
Talbot Samba Cabriolet: Vzpomínky na francouzská léta minulá

Protože tam Talbot dával zajímavou karburaci, byly tam 2 trojité karburátory snad původně vyvinuté pro Ferrari nebo Porsche. U dovozu jedné Tagory V6 do ČR jsem byl, ale je to tak 20 let.

mariov8
30. listopadu 2023, 21:05
1
Volkswagen Multivan T7 2.0 TDI: V lecčem jiný, v lecčem lepší

Nazývat se to nový Sharan, je to bomba.

Ale dostal jméno po Multivanu...

mariov8
27. listopadu 2023, 13:25
0
Mercedes-Benz S 550: Jednou králem, vždycky králem

A ne-oficiálně začala třída S poválečným modelem 220, typ W187, z roku 1951. Byť přídomek "S" (S = Sonderklasse, tedy zvláštní/speciální třída nebo model) dokonce mohla nést i čtyřválcová V170, kde to byla spíše jenom výbavová linie typu, který zase pro změnu založil rodovou linii dnešní Třídy E.

Motor je správně, šestiválec je málo a nehodí se charakterem k eSku, V12 už je poněkud težký na čumák a navíc moc toho již nepřináší. Zajímavý je i současný řadový diesel, ale V8, je V8...

Je to super svezení, ale u ojetiny která nová stála kolem 3-4M už jsou ty servisní náklady pro běžného autíčkáře, aby to zůstal stále S-kovej Benz, opravdu jinde.

mariov8
14. listopadu 2023, 16:39
0
Bezpečnost až na hranu šílenství

Právní rámec je možná větší problém, než ten technický. Správná připomínka. Až se něco neodhadne, nedopočte, kdo za to půjde sedět a kdo to bude platit?!

mariov8
13. listopadu 2023, 14:56
0
Bezpečnost až na hranu šílenství

Bohužel je to tak, na silnici, kde se pohybuje podstatně víc vehiklů a jedinců co s tím neumí (jenom na to mají papíry) je řádově víc si smíchaný systém neumím představit. Také pilot, byť jenom PPL. Navíc, když už teď je jasné, že adaptabilita těch systému je proti člověku šíleně omezená. Vždyť stačí lehké sněžení a i nejinteligentnější mercedes se vrací 20 let zpátky... A to co umí předvádět Kona a Sportage...

mariov8
11. listopadu 2023, 15:13
0
Mercedes-Benz R129 500 SL: Je opravdu tak úžasný, jak se říká?

Žehlička spolehlivá je, ale musí se udržovat a její údržba je náročná hlavně finančně. Každopádně je to pan automobil, svezení je návykové.

mariov8
29. října 2023, 01:41
1
Nejpozoruhodnější způsoby řazení

Měničový plánetový automat s řízeným přemosťováním měničem točivého momentu je dneska technický top. Hladký, jemně a rychle řadí jakýkoliv z 9ti kvaltů a umí odstranit neefektivní prokluz, když už je vůz rozjetý. Před barákem mám teď dvouspojku. Na dvouspojku je Getrag 7DCT300 výborné zařízení, ale... ale příště raději manuál, když už ne planétový měničový hydromechanický automat.

mariov8
13. října 2023, 21:38
2
Citroën DS(uper): Nejlepší auto světa?

Jediný problém toho auta je fakt pouze ten motor. Jakž-takž jedou až ty poslední DS21 nebo DS23 a to pouze ty verze se vstřikováním. Viděl jsem oba protypové šestiválce, jak vzduchem chlazený, tak i vodníka. Ale na dokončení vývoje alespoň jednoho z nich již tehdy značce došli peníze...

mariov8
13. října 2023, 13:16
2
Autíčkářův průvodce po Japonsku

Ta Mitsuoka Viewt je z některých úhlů pohledů i docela pěkná. Jasně, že z Micry proporčně dokonalý Jaguar nejde tak snadno udělat a skelet se zamaskovat moc nedá, ale je to docela zajímavý sedánek.

mariov8
05. října 2023, 10:19
1
Volvo EX30: Nejmenší Volvo se představuje

Můj jediný pozitivní zážitek ze zkušební jízdy s idBuzz, vlastně 2: díky zadnímu pohonu se to neskutečně příjemně řídí a značný rejd kol = malý průměr otáčení. Tady není důvod trvat jako u malých aut se spalovacím motorem na předním pohonu. Souhlas, palec nahoru!

mariov8
28. září 2023, 12:08
1
Hódgép Puli - Počátek a konec maďarské automobilové produkce

To je slušný archiv a slušný bizár. Netušil jsem, že kromě autokatalogu 1990/1991 to ještě někde uvidím.

mariov8
22. září 2023, 08:39
0
Renault Kangoo 1,5DCi Long: Se stojanem na žebřík vstříc práci

Jste si jistý, že těch 1600 otáček točil na 7 při 130km/h a ne při 90km/h? Protože já tuhle kombinaci teď mám v autě a při 130 točí tak 2200-2250. Jinak pěkný článek. Já si občas, už to v práci bohužel nejde, půjčoval i náklaďáky, když jsem něco potřeboval na baráku. Sousedi ze začátku hodně čuměli s čím jsem jezdil domů, od kabrioletů, přes obytňáky až po nosiče kontejnerů.

mariov8
20. září 2023, 13:44
1
Moto Guzzi V100 Mandello: Cestujte stylově.

Koukal jsem po ní, ale už je lehce přes to, co jsem ochotný dát do motorky. V85 TT musela stačit. Kategorie Sport-tourerů mne bere.

Kdysi jsem měl BMW R1100S a to byla asi nejlepší motorka co jsem měl. Byť ji chyběl trochu sex-appeal jako je u V100, zato polokapotáž, kardan, dvouválec a docela pohodlná jízdní pozice alá "seniorsportler" my i přes ještě nedostatečný věk vyhovovala.

mariov8
04. září 2023, 14:50
0
Volkswagen ID.3 Pro S: Tebe si v garáži umím představit

20 let dozadu to ještě s hmotnostmi nebylo tak špatné, mohlo to lítat o 30-80kg do plusu, ale 10 let dozadu už to byla bída. Ten materiál s tím Mondeem a Mercedesem si pamatuji. Samozřejmě je to dáno rozptylem dle možné volitelné výbavy auta a jejich rostoucí hmotností kvůli komfortní, bezpečnostní a emisní výbavě. Dnes může být rozptyl u některých automobilů i 300kg!!! Málokdo si uvědomuje, že pohon 4x4 je třeba 50 až 150kg, automat přidá 20-30kg, klimatizace dozadu bude další desítky kg a tak dále...

mariov8
04. září 2023, 14:43
4
Volkswagen ID.3 Pro S: Tebe si v garáži umím představit

Rapid v benzínu 18L? to jsou Rapidy 2, ne? Nikdy jsem to nevlastnil, ale v rodině zářez Rapid má. Já si pamatuji to auto jako až šokujíc úsporné. Já zvyklý, že zdvihový objem 3,0L je normální a nafta bere 8 a benzín 12 jsem byl konfrontován s tím, že tohle i v benzínu jezdilo do 6,5L, na nějaké desetinky téměř i po té dálnici 130kou. Během prezentace tam na displeji svítilo dokonce 5,5L/100km, ale to na dálnici ani Rapid 1,2TSI opravdu nebere.

Naposledy jsem jel cihlu v německu vzácně s lidovým vozidlem před 2-3 měsíci. Ani ta Sportage 1,5T při udržování rychlosti (několik hodin!) mezi 150-180km/h na německé dálnici nakonec přes 15L nešla (jo, tam nějak se to zastavilo) a to má větší čelní plochu i méně vhodný tvar než ten aerodynamicky podstatně vhodnější liftback Rapid. Obě auta jsou podle mne již v této rychlosti na hranici komfortu a pocitu sucha i bezpečí, o tom žádná. No rozhodně tolik nežerou. Ta křivka spotřeby rozhodně nevyletí z 5L/100kmh při 120km na 18L/100kmh při 160km ani u Rapida... buďme realisté.

mariov8
04. září 2023, 08:43
0
Caterham 21: Ne všechy "caty" vypadaly jak lešení

Zajímavé auto. Uniklo mému poznání. Děkuji za rozšířené obzory.

mariov8
04. září 2023, 08:42
1
Volkswagen ID.3 Pro S: Tebe si v garáži umím představit

Z mé zkušenosti s elektromobily, měl by tam být omezovač na 120km/h... proč? Proč se většina Tesel plíží po dálnici 110-120km/h? Protože nad 100km/h začínají pomalu a nad 140km/h výrazně stoupat jízdní odpory, hlavně aerodynamické. A zatímco spalovací motor se se stoupajícím zatížením obvykle posouvá do bodu s vyšší účinností. který to částečně kompenzuje, u elektromobilu se drasticky zvyšuje požadavek na dodávanou energii = pomalu nebo i rychle začíná klesat dojezd.

mariov8
12. srpna 2023, 21:21
1
Autíčkář se ptá: Staré auto pro radost, ano či ne?

Myslel jsem to spíše obrazně. Největší problém těch aut je samozřejmě koroze. Proto by neměli v zimě vůbec jezdit.

mariov8
09. srpna 2023, 21:42
0
Autíčkář se ptá: Staré auto pro radost, ano či ne?

Plný souhlas. Ale většinou jsou ta mladá-stará auta na západě pěkně zaservisovaná. Auta kolem milénia už se dají denně používat, ale musí se člověk postarat. Nebudou tak bezpečná a BT HF sada nebo navigace, jestli tam budou, budou mimo nebo velký hack.

Osmiválcové "malé" Quatroporte je fakt nádherné charismatické auto, jo, to by se mi líbilo. I takový Shamal je nádherný. Italskou mám motorku a ne první, téhle volbě rozumím.

mariov8
09. srpna 2023, 21:34
1
Autíčkář se ptá: Staré auto pro radost, ano či ne?

K/KE Jetronic-kům rozumí v ČR jenom několik lidí, je to sice poměrně primitivní zařízení řízené rozdílem tlaků, ale bez potřebné měřící techniky se blbě řeší co tomu je. Měl jsem to doma několikrát, poradil jsem si, ale také mne nic extra závažného nepotkalo, nebo na vině byly jiné věci. Třeba palivovému čerpadlu s regulátorem a filtrem u nádrže věnují lidi málo pozornosti. U některých modelů je problém i potrubí od nádrže k jednotce paliva vzadu. Trubka DN20 či 30 (nebo co tam proboha bylo) se už nedá sehnat. Baba za pultem odborného obchodu, mercedes již tento díl neměl, že jestli to chci do tanku nebo lokomotivy, že takový průměr žel v sortimentu nedrží.

Ještě větší "bomba" u klasiků je D-Jetronic. Ještě před mechanickým K-Jetronic-kem zkusil Bosch postavit elektronické vstřikování. V podstatě to byl analógový počítač postavený ze součástkové základny 60tých let. Dnes to má přezdívku "Durstronic" a bez komplexní renovace odborníkem už to téměř nefunguje, kondenzátory a i rezistory jsou dávno mimo tolerance a podklady k tomu má málokdo.

Peklo u W124 je, že to rezne a není to vidět. Rezne to totiž zevnitř a je to docela slušně předimenzované auto. Samozřejmě reznou hlavně bouračky a auta co jezdili v zimě v soli, ale kdo dnes ví co to které auto v historii potkalo? Takže se na rozsáhlou korozi přijde pozdě a v podstatě to nemá smysl zachraňovat, snad kromě kabrioletů, kupé a sedanů s osmiválci - to jsou hodnotnější modely.

mariov8
09. srpna 2023, 21:06
0
Autíčkář se ptá: Staré auto pro radost, ano či ne?

Já tam měl vždy vstřikování paliva, ale do problémů jsem se jednou taky dostal. S elektronikou. Ale jezdil jsem na různé akce s podobně postiženými a někteří měli krušné zážitky. Auta z 50-60 tých let, pokud to nejsou víceválce většinou kolem tachometrových 100 opravdu končí. Tady určitě, Octavia s 40-45 koňmi jede na pohodu tak kolem 80. Ale jasně jsou klasici co mají 1800-2000 kubíků a alespoň kolem 70-100 koní a ty jedou i 160, ale jeď s tím v klidu s rodinou třeba na akci pod Vysoké Tatry. Jasně, jde to, ale pravděpodobnost, že se něco odporoučí je vyšší než u moderního auta. Kór když to budeš týrat na dálnici. Chlazení a mazání u těchto aut nebylo dimenzováno na takovou dlouhodobou zátěž. Jasně, kdo s tím v průběhu roku pravidelně jezdí alespoň kolem komína a na jaře to proleze, nabije baterii a celkově opečovává, ten má velkou šanci že ho nic nepotká. Jenže většina lidí má aut více a málokdo s pěkným dnes už veterán jezdí v denním provozu a riskuje, že ho na křižovatce trefí paní s mobilem v ruce... no a pak se rok-dva nikam nejede a před akcí se na rychlo akorát doplní voda do chladiče, nabije baterka... a zpátky se jede na odtahovce. Je to krásné, já nakonec tu elektroniku řídící palivé čerpadlo vstřikování také nouzově přemostil a dojel celkem v pohodě jak na akci tak i zpátky. Ale pamatuji lidí co řešilo zásadnějších problémů... snad lze souhlasit s tím, že u youngtimeru si člověk znalý ještě ledacos na silnici i spraví sám. Ale je potřeba být připraven.

mariov8
09. srpna 2023, 14:27
0
Autíčkář se ptá: Staré auto pro radost, ano či ne?

Největší šok pro mne bylo svezení v 300SL z roku 1954. To si ale jen tak nekoupíme. Proháněli jsme ho v rámci možnosti hodně starých pneumatik na Brněnském okruhu a až na citelné teplo od podlahy u nohou to fungovalo skoro jako moderní auto. Ale v podstatě to byl zakladatel kategorie Supersport, takže je jasné že jeho dynamika, podvozek a ani brzdy nemohou urazit ani dnes. Proč to píši. Youngtimer z 80-90 už chce docela dost ústupků a v zimě na špalky v suché garáži. Nicméně vyšší střední už bývala dobře vybavená, třeba tam mohla být klimatizace, ale provozní a servisní náklady v dlouhodobém horizontu jsou vysoké! Nemyslím opravdu auta na dojetí... Veterán 40-70 už se dnes skoro nedá používat, protože to prostě končí někde 100 a na dálnici kromě opravdu silných aut nemá smysl najíždět. Nebrzdí to, posilovače řízení běžné nebyly a řešit někde po cestě problém s karburátory... Silné dobové auto už je pro běžného fandu drahé a ten kdo na to má, na to nemá čas nebo nervy. Byť existují výjimky. Chvíli jsem jezdil mercedesy ze 70tých let, ano, to by šlo, ale bylo to mé nejdražší vožení v životě. 280TE si po Praze bral 14-18, každá blbá lištička, gumička nebo sametka byla za několik tisíc a opravu klimatizace jsem nakonec vzdal. Auto kolem roku 2000 již může být absolutně v pohodě, v případě top modelů od střední třídy naprosto použitelné i dnes. Před cca 5-7 lety jsem jezdil mercedesem z roku 2004 a i dnes by mi v něm nic nechybělo. No, poté co jsem tam za dopoledne dostal novou čínskou telematiku, to umělo i Bluetooth a DAB+, ale řekněme, že tady již začínají moderní auta, v každém prahu byl kabelový svazek tlustý jak ruka a dokonce i optika. I ta bezpečnost proti moderním malým autům by nemusela být tak špatná. Ale takový Passat nebo Superb už by mohl být problém. Když si však s tím srovnám svůj služebák, tak už tam je dalších pár ústupků. Díly na 20 let staré mercedesy již stojí více než na nové. No, alespoň jsou většinou dostupné, řada méně po pulárních aut je po 20 letech jasný adept na vrakoviště, protože výrobce a ani druhovýroba již nic nenabízí... Ta Laguna III V6, je top model celkem běžného auta, to by mohlo jít provozovat celkem v pohodě, až na díly specifické pro motorizaci (jestli nějaké jsou) bude spotřebák asi ještě nějakou dobu k sehnání.

mariov8
28. července 2023, 13:41
2
Proč je nová Třída V ještě luxusnější, aneb dodávky Mercedesu v proudu času

Klobouk dolů za tu historickou vložku. Málokdo už dnes ví, že "AUDI" bylo vlastněno mercedesem, v podstatě ho po válce zachránil. Mercedes jim pomohl se zbavit dvoutaktů. Historie výrobních závodů a produktů ve Španělsku by vydala na samostatný materiál, MEVOSA atď.

Těch adoptovaných dětí bylo v koncernu více, třeba předchůdce Sprintera (shodou okolností) také s předním pohonem.

Již MB100 po faceliftu se omezeně v Evropě nabízela, ostatně ještě se sem-tam dají potkat. Byť už měla ve své době v jiných produktech nenabízený vznětový motor OM616 a řadu specifik s jasným dědictvím po předchozích produktech odvozených od dvoutaktních Auto-union DKW.

Ještě řada W638 z devadesátých let s předním pohonem byla poněkud specifická, zcela jistě motor VR6 od VW a ještě nedostála tak úplně všech standardů značky. Třeba ta antikorozní úprava karosérie.

Následník W639 ale již rok od roku, facelift od faceliftu šel vzhůru. Na konci jeho životního cyklu už se vědělo, že konkurence má problém.

Nástupce W447 vystavěný na základech předchůdce již VW Multivan jednoznačně postavil do druhé řady. Byť jsme museli zatlačit slzu za motorem V6 CDI. No a facelift Třídy V pro rok 2024? To je bomba. Už jsem v ní seděl. Máme se na co těšit.

mariov8
27. června 2023, 10:01
0
Historie PHEV: To nejlepší nebo nejhorší řešení?

Na hranicích svítilo 12L/100km, bylo jasné, že se musí jízdní styl upravit. Tak to skončilo s tempomatem na 130km/h a s 9L/100km. Dieselový Passat by to ujel za 6L a ve špičce by se lízalo 180km/h... ale v půjčovně zrovna nebyl k dispozici. Bratr byl z té spotřeby celkem v šoku, protože je fakt, že Praha se opouštěla s něco přes 6L/100km na palubním počítači. Již si to nepamatuji přesně, 6,5?

mariov8
26. června 2023, 09:57
0
Historie PHEV: To nejlepší nebo nejhorší řešení?

To není pověra, to je praktická zkušenost.

mariov8
26. června 2023, 09:26
-1
Historie PHEV: To nejlepší nebo nejhorší řešení?

Například Toyota RAV4 na dálnici žere i trávu kolem ní. Jako auto jenom do města je to obvykle poněkud drahé. A mimo něj nepoužitelné. Naopak pozitivní zkušenost je s diesel-hybridním mercedesem třídy C, to se dalo používat na cesty do práce jako elektro a za klienty po republice se spalovacím motorem úplně v pohodě. Takže zkušenosti smíšené.

mariov8
09. června 2023, 08:35
0
Legendy podruhé a bez oficialit

Myslím, že si rozumíme. Nikdo po nikom nechtěl sako nebo dokonce oblek, ale aby alespoň trochu vypadal. To je smart casual. Protože jak tady zaznělo, kdo se líp obleče, obvykle se i líp chová. Prostě to chce trochu úcty i na druhou stranu. Ty auta tam jsou někdy drahé a některé i opravdu vzácné.

mariov8
06. června 2023, 08:53
1
Legendy podruhé a bez oficialit

V této souvislosti mne fascinuje, kolik lidí je schopno vyvalit peníze za docela vysoké vstupné a přijít tam v sandálech, kraťasech s vyvaleným pupkem a šup pro pivo v kelímku.

Letos my alespoň nepřišli tak tragický ty lidí v občerstveních.

Já tam taky měl děti, ale přijde my, že ty legendy, co si je sice potřeba najít, ale jsou tam, si zaslouží vidět za daných pravidel i ty děti. Jenom jsem si dal tu námahu a vysvětlil jim, jak to je.

Myslím, že úkol vzdělat publikum co to je slavnost a jak se tam chovat i nakonec jak vypadat budou pořadatele řešit ještě roky. A bojím se, že to není tak úplně jejich problém, jako spíše toho, jaký je národ. Tedy stádní většina, i tam se najdou lidi, co se holt chtějí podívat na legendární auta, nebo i ta o kterých budoucnosti si to vystavovatelé jenom myslí...

mariov8
05. června 2023, 09:05
0
Renault Austral mildhybrid 160: Automobil online

Kdysi jsem do starého E z roku 2004? 2005? rval 2 DIN přístroj místo původní šipkové navigace. Ke které kupodivu i v roce 2017 vyšla mapová sada Evropy!!! 7 CD to myslím bylo. Strčil jsem tam přístroj již s tehdy definitivně končícími WINdows CE, právě aby byl klid. Android fakt ne. Umělo to prakticky všechno, i povídat si přes CAN s volantem a přístrojovou deskou toho mercedesu. Na rovinu je ale potřeba si říct, že tuner byl rozhodně horší než mercedesí originál a montáž byla peklo na půl dne i pro člověka, co si k tomu otevřel na noťasu mercedesí WIS. V autě již byly kilometry kabelů a sběrnic a někde byla natažená i optika. Vše se muselo přemostit, protože vepředu byl jenom řídící počítač a CD changer, zesilovač byl však v kufru... no již moderní auto. Naštěstí ještě nebyly elektronické jednotky a infotainment v autě na sebe tak moc navázané a auto nemělo doslova "svůj operační systém".

mariov8
05. června 2023, 08:55
0
Levný elektromobil který potěší celou rodinu existuje. Jen není moc velký.

Za mého dětství byl vrchol luxusu šlapací Moskvič... dnes si můžeme vybírat... a dítko šlapat musí jenom na pedál plynu.

mariov8
30. května 2023, 08:38
0
RAM 1500 Warlock Classic: Takhle chutná svoboda

Já si taky pick-up vyzkoušel. Je to pro normálního Evropana celkem na nic. Ano, na korbě jsem si mohl něco odvézt na barák, ale... jízdní vlastnosti poplatné užitkovému původu, vevnitř malé ale zvenku obrovské, kde se otočíš s malým náklaďákem s pick-upem 2x couváš, na korbě nic nemůžeš u nás nechat, s boudou nic velkého nebo sypkého neodvezeš, bez ní zase do ho teče nebo rovnou prší. Děti se šli pokakat radostí, když jsem to dovezl, nemohli jsme je dostat domů, ale já jsem postupně chladl. Ale jo, jako třetí auto do rodiny bych si pick-up pořídil, ale furt se drbu po hlavě na co by mi byl. Osobní dodávka s půjčeným vlekem udělá tu službu jednou za rok také.

mariov8
19. května 2023, 09:25
0
Přehlídka nejnovějších elektromobilů na Arval Electromobility Day

Tam, kde to je zaměstnanecký benefit, obliba u uživatelů, který nic nenajedou, asi opravdu poroste. Kromě vlažného rozjezdu to je jinak uživatelsky docela příjemné, a i jenom trochu roztočený elektromotor (40-60km/h) je téměř vždy pohotovější než konvenční automobil s průměrným výkonem. Silnější vůz s vícestupňovým automatem, má v nízkých rychlostech větší odpich, protože má díky převodovce dostupný vyšší výkon. Výkon je závislý na točivém momentu a otáčkách i u elektromotoru. Problémem je jenom zimní provoz a dálniční provoz. No a stále se to nehodí pro referentské nebo jiný účel jezdící auto s nájezdem více než 20 000km ročně. Pro ty bude stále malý benzín nebo velký diesel nepřekonatelný a jeho TCO je zatím vždy výhodnější. Kilometr za korunu (jestli dnes ještě) je fajn, ale ty zůstatkové hodnoty to stále posílají do oblasti luxusu.

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Riviera 1968 1968
Buick Riviera 1968

1968 rok výroby
400 koní výkon
7 000 ccm objem

AMC Pacer  1975
AMC Pacer

1975 rok výroby
119 koní výkon
3 800 ccm objem

Ford Taurus SHO 2015
Ford Taurus SHO

2015 rok výroby
370 koní výkon
3 500 ccm objem

Hyundai Tucson  2018
Hyundai Tucson

2018 rok výroby
2 koní výkon
0 ccm objem