Mario „mariov8“ Zetík
Bydliště | Benešov |
---|---|
Registrace | před 6.7 rok. |
Poslední aktivita | před 1.9 dny |
Příspěvků ve fóru | 1 |
Komentářů u článků | 332 |
Pozitivních komentářů u článků | 136 |
Negativních komentářů u článků | 13 |
Posledních 50 komentářů
mariov8
13. 1. 2025, 09:36 0Tak to je síla.
mariov8
13. 1. 2025, 09:26 0Mám vyzkoušené různé elektrické mercedesy a kdybych do toho musel přestoupit, tak moje nároky na dálniční provoz plní docela v pohodě EQE sedan model 350+ a je v použitelné konfiguraci do 2M. Ze zkušeností kolegů: SUV = dojezd -10%, 4x4 = dojezd -10%. A z vlastní praxe: jel jsem do Německa top sedanem EQS "něco"+. To "plus" je důležité, je to něco jak "Long Range" u Tesly. Vozítko se bohužel s daní spíše blíží 4M, než že by se vzdalovalo 3M. Svezení však cenovce odpovídalo. Mezi nabíjením při jízdě na malý ticket (který mi bohužel opravdu přišel :-D = žádné courání za kamionem, ale bohužel již ani přízemní let 200+) to dělalo i v zimních podmínkách 350km docela v pohodě, nedojížděl jsem 100-120km/h k nabíječce jak to dělají Teslisti na D1. Ale je fakt, že vždy to bylo se stavem baterie mezi 10-20%, nabíjení plánovala MB aplikace a docela dobře, ale strávit 30-45min u nabíječky na území nikoho někde u bývalé průmyslové zóny já teda za romantiku nepovažuji a pít kafe 5x denně už nemůžu, spíše bych si rád někam odskočil, kruci ale kam. U těch nabíječek není kolikrát ani křoví... Jinými slovy, funkční elektromobily na trhu již jsou, ale jsou drahé a pokud se bavíme tedy o problémech, je to spíše vše kolem, než elektromobil samotný. A ještě něco, nejede to špatně, ale zvláště v nižších rychlostech nebo v rychlostech vyšších, mi zátah nepřišel nějak fantastický, v normálních rychlostech je pravda, že to nemusí podřazovat a plný výkon je tam hned, ale než se elektromotor roztočí nebo když už jsou jízdní odpory vyšší, to nejede lépe než silný "spalovák" s dobrou měničovou převodovkou. Optikou Škody Octavia s maximálně DSG je však lepší v elektrice prakticky vše... Problémem je tedy stále hlavně nabíjecí síť a její použitelnost. Ten mercedes si běžně na nabíječce bral až kolem 170kW, kde to mimo pár bodů v ČR máme běžně k dispozici? A nesdíleně, že ano! Ano, se svým soukromým rozpočtem bych se díval tak na MG5 ve verzi s delším dojezdem, ale dokud budu moct, tak zatím stále preferuji naftu nebo alespoň benzín...
mariov8
08. 1. 2025, 08:58 3Měl jsem 3, i když už to byl veterán. Tomu produktu by se mělo vykat. Dodnes lituji, že jsem si nekoupil zpět to první co jsem měl, když se objevilo na prodej...
mariov8
07. 1. 2025, 08:42 0To piáno, to už je spíše veterán než youngtimer, to jezdí ještě postaru - pohodlí bylo priorita. Když z toho vyndáte ty péra a oni se natáhnou, nikdo neuvěří, že jsou z osobáku. Na druhou stranu, neorigo lak je spíše minus a karosérie i mechanika bude v podstatně horším stavu, než to na fotkách vypadá. To znám. Pár jsem jich měl, i pod rukama. Jen jak je to na několika místech svařeno z několika 1,3mm plechů, působí to dojmem nezničitelnosti, i když je to kolem už durch - stále to drží pohromadě. Ale bylo to krásné svezení...
mariov8
24. 12. 2024, 16:03 2Ano, rychlost je již daná bohužel omezovačem. Škoda dieselu, i toho 1,5dCi, uměl v sedanu i za 4L a pár decek... dálniční křížník v nižší střední par excellence.
mariov8
14. 12. 2024, 13:22 0Já letos vyměnil služební Vito SELECT se spaním za diesel hybridní GLC 300de... no, částečná šoková terapie, částečně údiv nad nový světem. Různými Vity, Véčky ale i staršímy Viany jezdím asi 20 let a takový půl milion km to bude. Strašná sranda, když se s "malým" GLC nemám odvahu nacpat tam, kam jsem s Vitem vletěl dříve v klidu 100kou... ale zjistil jsem, že jsem si pořídil vlastně hned několik aut v jednom: velký dieselový HB/menší kombi + elektromobil + teréňák (lehké překvapení a nebýt cenovky a pouze zimních gum...) + sporťák (nemá to těžiště moc vysoko a i základní 19" AMG drží docela dobře, ale zjistil jsem, že 335 koní i v 2,4t těžkém SUV už je dost, aby to na vodě hrabalo). Telematika je o několik generací jinde, pravda, Vito letos dostalo konečně MBUX taky, ale už beze mě... Jen škoda těch asistentů, mercedes to má docela dobře udělané, ale i tak než to člověk vše povypíná to pár desítek sekund udělá - není to tak instantní jako u starších aut... Ale samozřejmě jak byl člověk zvyklý u Vita, že do toho se batožina nebo krabice s čímkoliv dají naházet, to mi skončilo, je to cca 1000L vs 410L - na druhou stranu, nejčastěji je tam služební NB, dětské školní tašky a týdenní nákup a to se do 410L vejde s prstem v nose.
mariov8
09. 12. 2024, 12:02 2Dodávky z principu, povolání, sleduji.
Za mne Renault vytrvale na cestě vzhůru, Ford dolů. Stellantis, hluboký spánek na vavřínech. Zbytek pokrok v mezích zákona, ehm, legislativy...
mariov8
09. 12. 2024, 11:59 0Jo, vývoj tady je, jenom je šíleně pomalý a jsem zvědavý, kdy se dostanou do středních Čech. Pražský okruh a D3 no comment...
Kolem Prahy to je stále peklo. Nedávno však milé překvapení Vysočina a Jižní Čechy...
mariov8
02. 12. 2024, 08:19 1Já to vyházel a rozdal také už dávněji, ale něco málo, částečně i z profesních důvodů, jsem si tady nechal v knihovničce.
Ten Autokatalog 1990-1991 mám také, i ta tabulková část vzadu je dokonce hodně dobrá, moc chyb tam není.
mariov8
27. 11. 2024, 11:27 1Teda ale bez toho hodně specifického motoru Hudson Hornet poněkud ztrácí kouzlo. O ztracené historické hodnotě nemluvě...
Ačkoliv je jasné, že modernější Chevy V8 pojede lépe než originální velkoobjemová řadová šestka.
mariov8
22. 11. 2024, 08:17 4Přesně tak! Koho tím chtějí oslovit? Ta banda z obrázků si takové auta kupuje? Kolik jich je? R.I.P. Jaguar.
mariov8
20. 11. 2024, 13:12 0Jezdím teď hybrid kde i elektromotor je za převodovkou a i přesto, že to je celé těžké jako prase, je zřejmé, že v režimu velice nízkého zatížení je účinnost spalovacího motoru problém. Výhodou elektromotoru za převodovkou je podstatně lepší dynamika. Ano kroutící moment odspodu... ale bez otáček není výkon! Byť je zřejmé, že by elektromotoru stačilo méně jízdních stupňů, než potřebuje pístový motor. I přesto, že je ten motor vznětový, v režimech velice nízkého zatížení se jasně projevuje, že část energie se maří na udržení funkce toho agregátu. Naopak na dálnici nebo volných okreskách účinnost toho dieselu s devítistupňovou převodovkou je fascinující. Takže něco na tom hybridu asi bude. Ale když jsem si úsporu počítal ve srovnání s normálním dieselem, tak návratnost vychází opravdu hooodně daleko.
mariov8
18. 11. 2024, 15:41 1Musím teda ze své osobní zkušenosti říct, že pohon zadních kol je i u elektra šíleně cítit. Jak přední náprava má na starosti pouze řízení, tak je to řidičsky úplně jiný zážitek. Lepší zážitek! A nejde tak ani o vyvážení, u elektromobilů je vždy těžká baterka v podlaze a byť poměrně těžký elektromotor s převodovkou, už to tolik neovlivní. A to mě také vůbec nezajímá pro někoho docela užitečný průměr/poloměr otáčení.
mariov8
18. 11. 2024, 15:35 0Takže je to spíše klasický vůz ale s elektrickým přenosem výkonu. Něco jako je běžná dieselelektrická lokomotiva. Ta efektivita dle dosažené spotřeby není špatná (ale ani revoluční), když si člověk uvědomí, že generátor i elektromotor a jeho převodovka + řídící silová elektronika, všechny záležitosti mají svoji účinnost (a nevyhnutelné ztráty) říct, že spalovací motor to dožene efektivnější prací v lepším režimu není tak jednoduché. Protože mechanická převodovka, dvouspojkové "robotizované" převodovky, i každý lepší hydromechanický automat se zamykáním měniče, již mají dnes naprosto minimální ztráty. Přemýšlím, proč to dělat tak složitě? Levný to teda také úplně není... Jaký je benefit? Možná to ale opravdu nebylo blbé svezení... jen takové zamyšlení...
mariov8
14. 11. 2024, 08:36 0Já jel v Caddy, kde je pravděpodobně ten samý agregát, jenom naladěný na 90kW. Tipuji i tu samou převodovku. A za mne není ani tak problém ten dost charakterem tupý hodně škrcený motor s maximem někde mezi 2800-3200/min, ale stálý převod nastavený tak, že otáčky kde to přestává protestovat (1500) jsou vždy nad rychlostním limitem (a to třeba 10km/h+), takže buď podtáčím a trpím (hlukem, vibracemi, blbým pocitem vůči agregátu a mé peněžence) nebo to přetáčím (a zase trpím...). Ano, také nejsem Mirek Dušín, ale ve městě už dnes většinou ty limity člověk dodržuje nejenom v Německu a Rakousku...
Bydlím v ulici, která je ve svahu a nechápu slovní spojení DSG a komfort. Jenom jednou jsem tam s něčím takovým musel parkovat a proti manuálu kde si spojkou záběr řídím já nebo měničovému automatu to bylo úplné peklo. Také to popojíždění v kolonách úplně hladké není.
mariov8
13. 11. 2024, 09:33 0Je to dáno i kvalitou silniční sítě, její proměnlivostí, počasím a samozřejmě kvalitou mapových podkladů, které se pro systém jako jeden ze vstupů používají. Vypínám to skoro všechno, a to přesto, že mám auto, kde to většinou funguje docela dobře. Minimálně nadstandard. A to pominu, že mne ta idea, že řidič nebude auto řídit, nebaví.
mariov8
13. 11. 2024, 09:29 2Tatra 603 sice skutečně původně měla být menší, ale její nafouknutí zvládl průmyslový designér a grafik - tedy odborník - na výbornou.
Tohle si za vzor zvolilo nejenom vzhledově nepovedený sedan Škody. Nevím jakou hlavu napadlo, že nebude na pohled poznat rozdíl. VOS je obrovské auto a i laik si všimne poněkud více ozdob. Na tehdejších silnicích muselo vypadat jako menší náklaďák... pominu, že tohle v životě na běžné cesty nikdo nepoužíval = kolona a doprovod. VOSka vznikla přímo na objednávku těch, pro koho měla být určená, na rozdíl od té Tatry 603. VOSka za to může. Těm lidem, co VOSku stvořili, často hrozili likvidací existence a to včetně výhružek (klidně i nevyřčených) jejich rodinám. Nic proti jejich umu. Ale i tak to není dobré auto, z hovna ani umělec bič nevyrobí...
mariov8
13. 11. 2024, 09:18 5Oprostíme-li se od politiky, vlastně to ani není výrobek automobilky, jedné automobilky. Ani se to nevyrábělo sériově, ani malo-sériově. Spíše jenom kusově. Proti řadě dobových aut, i s identickým určením, je to hnusné a technicky to také není zázrak. Ona i ta originální Škoda 1200/1201, které se to má podobat, moc krásy a techniky na úrovni nepobrala. Prostě omyl, vynucené dílo pro pár vyvolených, co si ho dokázali prosadit. Důkaz již počínajícího úpadku strojírenství a obecně průmyslu tady. I přesto, že ti co to technicky museli dát dohromady - s vědomím, že vystavují své rodiny nebezpečí - udělali samozřejmě z minima maximum možného. Ale ne, není to dobré ani optikou 50tek. A té politice se u tohoto "díla" utíká těžko... to auto je totiž přesně takové, jako byli ti, co si jej objednali a režim, jaký představovali.
mariov8
08. 11. 2024, 07:09 0Jel jsem s předchůdcem tohoto modelu (s manuálem) do Německa a zpátky stylem jako se služebním mercedesem, spotřeba když řídil majitel: 15L/100km, když jsem řídil já:13,5L/100km... ne, není to úplně ideální na dálnici.
mariov8
05. 11. 2024, 13:27 1Teď jezdím diesel-hybdridním plug-in GLC, ano, je tak 2,25x mimo rozpočet, ale je to bomba! Nejsem Mirek Dušín, ale jsem schopen se přinutit to během nákupu pověsit na nabíječku. Momentálně tam svítí 5,7L a to s asi 13% podílem elektro jízdy. O víkendu jsem to natankoval a nechal to u nabíječky poblíž bydliště, dojezd na naftu 1050km a na elektriku 125km. Na dálnici díky dieselu pecka dojezd a pořád docela ticho v kabině, i těch cca 200 koní základní jednoturbové verze stačí na slušné svezení. V případě potřeby tam je na kick-down, stejně ještě nachystaný s výpomocí elektromotor. Po městě, na krátké a pomalé trasy, to nechávám v elektro režimu, nebo to tam hodí hybridní režim i sám, když je trocha nabito/narekuperováno. A na okreskách se to umí díky až 335 koním docela rozohnit, teda s lehkým pocitem, že už to není úplně lehké auto. Jo, kufr je 2/3, ale těch 410L mi dnes už stačí. C5 v sedanu měla 455L a jako rodinné auto v pohodě fungovala. Viděl jsem řez tou převodovkou, asi bych to nechtěl servisovat jako 12 let starou ojetinu, ale funguje to perfektně. Benzín by tady bral asi, "jenom", 8-9L. S možná ještě menší palivovou nádrží. Tazatele úplně chápu. Jezdím taky hodně vysoký podíl dálnice. Minulý měsíc asi celkem něco málo přes 5000km.
mariov8
05. 11. 2024, 13:12 0Měl jsem Xantii, ta už se sehnat v slušném stavu nedá a už je i technicky a hlavně bezpečností za zenitem. Ale C5 první generace jsem měl, po faceliftu, a za mne vynikající auto. Kvalitní a spolehlivý, ale dnes už budou odjeté. Já to prodával snad s 335 000km. Exteriér po faceliftu už mne neurážel, ale interiér byl dizajnem už za zenitem a ani facelift mu nepomohl. Podvozky obou byly fenomenální a zvláště C5 s BiTurbo HDi byl dálniční křížník par excellence.
mariov8
04. 11. 2024, 09:34 0Když není stanovena třída, ale předpoklad je dálkové trasy, tak to je spodní hranice dnes třeba nižší střední třída. To by mohl stačit i Citroen C4X, ten ještě není nakažený rádoby za každou cenu sportem = je pohodlný a doprodává se diesel s měničovým automatem. A byť je to trochu přizvedlé, za SUV bych ho neoznačil nebo bych přimhouřil očko. Alespoň se do toho lépe nastupuje, ale pořád to nemá špiniče kalhot = SUV prahy. Ale chce to vybrat pěknou barvu a smířit se s telematikou. Octavii bych s požadavkem na pohodlí přeskočil, ale skladový Passat nebo i Superb by se do 1M s dieselem dal najít, ale automat bude pouze dvouspojka DSG. Tady bych si hlídal rozměr kol, profilové číslo co nejvyšší, jinak to bude ubouchané. Teda, spadla mi brada, je to fakt bída, moc toho už na trhu do 1M není. Koukal jsem na vše do roka a max. do 35000km. Ohledně BMW a sportu bych dnes již nebyl tak kategorický, a u mercedesu bych netrval na vzduchu ale koukal na semiaktivní tlumiče (AGILITY CONTROL?) a normální ráfky i pneumatiky = žádné 19-20" AMG a pod - takový podvozek pro pohodlí úplně stačí ale i tak to Céčko nebude pod 1M.
mariov8
01. 11. 2024, 22:31 0Také jsem v muzeu už byl, koukám, od té doby se na něm zapracovalo...
mariov8
01. 11. 2024, 22:29 0Neměla standardně 2,3 16V verzi původního motoru? ZMZ??? nějakých 150 koní?
mariov8
18. 10. 2024, 10:16 2Bohužel Citroen už vyklidil i střední třídu rodinných aut. dlouhá řada GS-BX-Xantia-C5 je již minulostí. Vyšší střední v Evropě už dává smysl jenom u prémie a výrobci to pochopili, již dávno. Ale bohužel se nemůžu zbavit dojmu, že u toho Citroenu jde do háje i nižší střední (ZX-Xsara a dnes C4 a C4X) a nakonec i ta nižší třída (Saxo a dodnes C3). Malými Citroeny jezdili v široké rodině dlouhá léta většinou baby a i děda si oblíbil malý úpřimný a úsporný AX diesel (koupil si ho jako nový!). Dnes není v rodině ani jeden kus auta s šípovitým ozubením ve znaku. Malá auta přitom Citroen uměl, ale na poslední C3 bych se asi už podívat nešel. Akorát si myslím, že za to značka nemůže jenom sama. Ale tak to je známý problém Evropy...
mariov8
14. 10. 2024, 18:44 0Takže v C4 (a hlavně ve větším C4X) končí diesel, hmmmm... ,škrtám si ze seznamu...
mariov8
11. 10. 2024, 21:16 2GO5 z počátku 30tých let byl po válce "inspirací" i konstruktérům v ČKD. Jenže to už Maybach vyráběl zcela nový GO6 s přeplňováním. U nás jsme se z "kopie" vyrobené navíc z bláta (rozuměj, omezená materiálová základna) pokoušeli vyžít ještě 50 let poté. Přitom již první pokusy řadu 170 přeplňovat jasně dávali najevo, že by to chtělo začít na čistém listu papíru... Škoda v Hořovicích měli sice pozdě, ale dobře našlápnuto s řadou 150 (šestiválce byly na úrovni doby, na dvanáctiválec pokud vím už nedošlo). Pozor, velké vznětové motory pro lodě a vlaky vyráběl ve velkém i samotný Mercedes-Benz a do výrobního programu MTU se nakonec dostal více-méně výběr toho nejlepšího z nabídky od obou výrobců. Dnes jsou značkou Maybach označeny top verze vozidel Mercedes-Benz a automobilka se zbavila jak podílu v EADS (dnes Airbus) tak i celého MTU (dnes Rolls-Royce Power systems) - přičemž část produktového portfólia je pořád derivát motorů mercedesu (menší řady 1100/1300/1500). Mimochodem, zná autor článku řadu motorů MD? To je konstruktérská perla své doby, ještě komůrkový, vysoce přeplňovaný diesel, s šestiventilovou hlavou válců!!! Nikomu, kromě Němců, to nefungovalo pořádně, prodalo se totiž pár licencí ale vyrobit to tak aby to něco vydrželo...
mariov8
04. 10. 2024, 08:38 0742/743 dostala již kataforézu. Auta měli docela kvalitní kataforézní lakování a proto už tak nerezli. Já tu zděděnou (po tátovi) Š120L M nakonec prodával jako 18ti letou, kdy posledních 8 let stála venku, 2x bouraná (maminka jednou projela autobusovou zastávkou a jednou se pokoušela převrátit na bok Š1203, neúspěšně, pouze prověřila měkkou příď jako deformační zónu) a kromě sežraných prahů (ty ale nebyly dlooouhu vidět, až na poslední 2 roky to prokvetlo). Bylo to na údržbu docela náročné auto, ale když ji dostalo, nebylo to úplně marné - on se normální člověk za totáče stejně k něčemu lepšímu jen tak nedostal.
mariov8
30. 9. 2024, 20:27 0Pořeší se delší stálý převod, o zub dopředu a je to skvělá mašina. Lehčí být mohla, ale není to zas tak moc, na dvouválec a těžiště má nízko. Lepší se kluci čínští...
mariov8
29. 9. 2024, 08:21 2Měli jsme Š 120L M 1984 a sklony vařit sice opravdu měla, ale stalo se to 2x ve Španělsku, kam jsme se po revoluci vypravili a jednou v Jugoslávii, když byl termostat O.K. a spínač na chladiči spínal, stačilo pustit naplno topení a otevřít okna, většinou se to zvládlo podchytit, když ne, jako v tom španělsku nebo Jugošce, holt byla pauza a ta voda v kanystru navíc se hodila... jinak to bylo prakticky ve všem lepší auto než ta 100, což byl jenom větší facelift 1000. Přijít tak o 10 let dříve hodnotily bychom řady 742/743 mírněji, ale v době výroby už byly dávno za zenitem a vlastně fungovali pro automobilku a tehdejší ČSSR jako náhradní ekonomické řešení.
mariov8
27. 8. 2024, 10:08 0Prakticky v celé EU a i v ČR je již posunuta hranice pro elektrické dodávky a řidičák kategorie B na 4,25t. Protože baterie váží 500-1000kg, kdežto vznětový motor s nádrží na palivo, převodovkou a ostatním příslušenstvím se dle kategorie motá kolem 200-300kg.
mariov8
19. 8. 2024, 20:42 2Je to tak. Zrovna ti korejci a BMW i3 jsou na tom docela dobře a pozornost kupujícího ojetiny si zaslouží. Dnes (pár let dozadu) je standard tzv. "Bateriový certifikát" a ten je na 8 let a 160 000km kdy by neměla baterie spadnout pod 70% využitelné kapacity. Je to garance od výrobce vozidla na baterii. Takže to znamená že ideální nájezd je do 20 000km ročně a solidní baterie v elektromobilech s chlazenou temperovanou baterii (alespoň jedním tepelným čerpadlem) to při troše péče dávají tak se SoH kolem 80%, co jsem se s vozidly potkal. Stav cen u ojetin bohužel odrzcadluje nejistotu a i problémy některých vozidel (Leaf, to licenční Mistubishi u Peugeota nebo co to bylo...) a že ten SoH je ne úplně 100% ukazatel třeba jak se ta baterie bude chovat v zimě. Byť máme příklady elektromobilů co najely na baterku i přes 300 000km než to majitelé už začlo omezovat. Každopádně na krátké trasy by mě to tolik nepálilo, jako pro můj modus operandi = zítra Pálava, o víkendu Slovensko, v pondělí Stuttgart...
mariov8
19. 8. 2024, 20:28 1Je to tam, dodnes, ano. I tak jsem už podepisoval zničenou i trakční baterii u auta, na které se na půl roku zapomnělo. A i zacházení s ní, pro případ dlouhodobějšího stání, je přitom v návodu exaktně popsáno... Klíče i parametrizace dalších jednotek jsou dnes již uloženy v non-volatilních pamětech. Ale oni ty manuály nečtou ani na servisech, natož průměrný uživatel. Ne nadarmo vznikl pojem v IT "RTFM" = přečti si ten zatracený manuál (mírná verze). Lidi nikdy tlusté manuály nečetli a dnes mají problém přečíst i stručný leták.
mariov8
19. 8. 2024, 08:31 2U moderních aut obecně, běží pořád imobilizér a občas i nějaká ta komunikační elektronika, 2-3 měsíce a "startovací" baterka je většinou vybitá ne-li již po smrti. Což bohužel odstaví nejenom automobil (se spalovacím motorem) ale i elektromobil.
mariov8
16. 7. 2024, 08:54 2Mne v interieru VW vadila nesourodost ovladacich prvku a podivne navrzene prevody, cast dotykove plochy, cast v telematice, cast tlacitka a motor se pri rychlostnich limitech i mirne nad nimi… bud podtaci nebo pretaci. Navic motor ma sice 2L ale podle mne nejede vubec lepe nez 1,5L konkurence o stejnem vykonu. Stellantisi vany se mi na srovnavackach libi jako pracanti, teda az na telematiku. Renault/Nissan/Mercedes pokud bych v tom mel vozit i rodinu. Pokud prachy nejsou velky problem, mercedesi Tecko, rozdilu neni mnoho, ale jsou zajimave…
mariov8
08. 7. 2024, 10:34 6Mám nadprůměrný příjem, ale tohle je i jako první auto mimo mé finanční možnosti, natož jako druhé auto do rodiny, na které to spíše vypadá. Bohužel v ČR lidi s průměrným příjmem typicky mohou financovat, nebo koupit za vlastní, něco maximálně kolem 500 000 - 550 000,- (řekněme jeden roční plat), při současné průměrné mzdě. No a to je zjevně stále poněkud málo na takovou hračku na baterky.
mariov8
27. 6. 2024, 07:10 1Možnost výběru by byla ideální. Protože tady konkrétně čelní plocha, aerodynamika i hmotnost a možnost pohonu 4x4 by spíše hráli do karet tomu dieselu.
mariov8
26. 6. 2024, 09:43 1Škoda toho jejich dieselu, alespoň ze začátku pro Korando k dispozici byl. Sice to také byl spíše průměrný motor, ale 2 litry na 100km dole byly a dojezd na nádrž o stovku - dvě také potěšil. Jinak rovnici value/price zvládají dobře nebo jinak velikost a vybavení auta versus cena.
mariov8
24. 6. 2024, 08:30 1Na Japonce je to krásné, ale stále ne dost. Navíc si to lze v pohodě splést s Citroenem nebo kdoví jakým jiným autem. Všechny tyhle nafouklé malé HB mě přijdou na jedno brdo.
mariov8
19. 6. 2024, 16:51 0To auto je fascinující, ale ne bezchyb. Zrovna ta převodovka nebyla vyměněna náhodou. Původní skříň proslula poruchovostí a katastrofálním řazením. A když se podíváte jak je udělaný motorový prostor, zimní provoz se musel na voze nepěkně podepisovat. Poslední série s V12 ani nejela lépe než první šestiválce, byla spíše odpovědí na americké předpisy kde auto často končilo. Efekt většího zdvihového objemu a točivý moment potlačily automatická převodovka a emisní limity. Tady je však vše ještě "v pořádku". Vybíral bych si jinde, ale tak v tom je také kouzlo, když si lze vybírat... Osvěžující materiál.
mariov8
06. 6. 2024, 13:20 1No jo, 2,2HDi, to už můžeme pouze smutně zatlačit slzičku... i 2,0HDi by bylo kapku jiné svezení, holt blbá doba.
mariov8
05. 6. 2024, 07:50 1Mě tento Citroen docela dává smysl, ale pouze jako 1,5HDi.
mariov8
03. 6. 2024, 09:17 0To auto bylo docela dobré, jenom přišlo o 10 let později než mělo a o 10 let později než měla, skončila i jeho výroba. Již v 60tkách bylo jasné, že dvoutaktu zvoní hrana. No jo, ale NDR byla na tom ekonomicky opravdu špatně, vývoj nového motoru sice spustili, ale do prototypové fáze dopracovaný tříválec se do série u Trabanta nedostal. Dokonce prý existoval diesel!
mariov8
27. 5. 2024, 13:05 1Neskutečně se mi líbila 146, ale když jsem se jednoho nejmenovaného novináře známého vlastnictvím Alfy 33 na ni zeptal s poznámkou, že si to chci koupit, nastala v telefonu kratší promlka a komentář, že ode mě ještě větší blbost neslyšel. Tak jsem si koupil mercedes Céčko w202...
mariov8
22. 5. 2024, 08:51 0Ještě bych dodal, když chcete Oktávku, na kterou se dobře kouká. Byť teda ve stávající generaci je to docela koukatelné.
mariov8
25. 4. 2024, 08:21 2Problém je, že cílovka nechce trávit (nebo nemá na to čas, byť u Volva se asi výjimky najdou) život na pumpách a u nabíječek. Spotřeba je na poměrně vyhnaný benzín dobrá, taková obluda pod 10L fakt jezdit nebude. Jenže pak tu máme šestiválcovou vznětovou konkurenci z Německa, výkonu je ještě více a dá se s tím jezdit i za 7,5L!!! Dobrá, pani s dětma, ale stylem jakým tohle Volvo jezdí za 10L. Když se to postaví na Německou dálnici, bude to 18 vs 12 a to už je jiná pohádka. Co se musí nechat, ten dizajn je stále zajímavý.
mariov8
22. 4. 2024, 08:50 1Ještě tam chybí mercedes Třídy E řady W211, je to sice dost konzervativní design ale možná i proto, a když se sežene v pěkném stavu, nedá se poznat, zda ujel 200 000 nebo 800 000km a to to auto má již 20 let... jinak s výběrem souhlasím. Saaby a Mondea jsou prostě na první pohled stará auta. Na druhou stranu třeba taková Panamera od Porsche stárne docela důstojně, alespoň opticky, mechanika již je jiná story. I s tím Supem souhlasím, to je zatím docela nadčasový design.
mariov8
09. 4. 2024, 09:00 2Jako objekt pěkný, jako auto bych to nechtěl. A stran diskuze telematika integrovaná vs Apple cCarplay (android auto). Když je dobře udělaná značková telematika, je vždy lepší. Ale je fakt, že vždy tam je riziko, že to zastará. Tady je na tom asi lépe uzavřený systém Apple. Mám v garáži motorku Moto Guzzi, tam se mi to líbí, telematika super, spáruju si telefon a mám tam mraky funkcí, ale motor je dvouventilový vzducháč (byť s nejmodernějším vstřikováním) co klepe s plexi o centimetry... vypadá to jako motorka a funguje to jako motorka, jenom místo kulatých budíků tam je displej... to je mix klasiky a moderny v nejlepším slova smyslu! Kde to chceš, tam to je klasika a kde to chceš, tam je to moderna.