načítám data...

mariov8

JménoMario Zetík
BydlištěBenešov
Registracepřed 3.0 rok.
Poslední aktivitapřed 3.7 dny
Komentářů u článků44
Pozitivních komentářů u článků12
Negativních komentářů u článků1
Možnostinapsat zprávu

Posledních 50 komentářů

mariov8
03. května 2021, 08:57
0
Renault Espace 2,0 dCi: Sbohem a šáteček!

MPV v Evropě zabila snaha nebýt MPV... praktičnost? Ne, udělat z toho crossover (víc SUV nebo osobák). Navalit to asistenty, bezpečnost bude prodávat, říkali v marketingovém oddělení. Nebude, a bude to zbytečně drahé... Lidi bezpečnost zaplatí... nezaplatí, ani v Německu už si mladé rodiny s dětmi nemohou vyskakovat. Valící se emisní pokuty navíc nepřejí autům s velkou čelní plochou, vyšší hmotností a valivým odporem. Plus co stálo 10 let dozadu 800 000,-, dnes stojí 1,3M, ale mladé rodiny jsou na tom spíše hůře než lépe. Museli přestoupit do Berling (a podobně) nebo ojetin (ale spíše dodávkových)... sbohem a šáteček, v poslední generaci už to stejně nebylo ono.

mariov8
30. dubna 2021, 09:23
-2
Volvo V90 T6 Recharge: Když se vám nechce nic řešit

Namáháno více zas tak moc není, tedy kromě toho, že potřebujete asi 200% výkonu navíc a to poměrně trvale... ale musí být podstatně lépe navrženo, aby při takové rychlosti zajistilo vedení stopy a případnou rezervu pro řešení nenadálých situací, a to je drahé!!!

mariov8
26. dubna 2021, 09:01
0
Hydropneumatické Citroëny: Kosmos mého mládí...

Také jsem měl tu čest. Xantia 1,9TD Hydractive 2 a C5 2,2HDi BiTurbo po faceliftu. Nezapomenutelná auta. Byť Xantii jsem koupil tak trochu z recese již jako poměrně starou a nějaké problémy s ní byly, kostky byly vrženy. A tak jsem si jednoho dne, tentokráte již od prvního majitele, převzal opět hydropneumatický Citroen. C5 s nejsilnějším dodávaným dieselem, 2,2HDi BiTurbo, první model po faceliftu. Mělo to ještě sofistikovanější verzi Hydractivu, až nezvyk jak se to auto nenaklánělo.

mariov8
22. dubna 2021, 09:11
0
Ptejte se: Rodinné auto za 400 tisíc

Na nový vůz typu Berlingo bude potřeba malinko přitlačit, ale řekl bych, že to je dosažitelné. Caddy aby trochu vypadalo a jelo je cenově v nedohlednu, to pod 700 000 - 800 000,- nebude. To Berlingo je hodně vidět kolem a v nějaké prostřední výbavě s dieselem 96kW to už je slušné rodinné auto co něco uveze a není brzdou provozu. Ale ta cena bude u nového tak 400 000,- bez DPH. Kdo někdy nakládal kočár do auta bez jeho skládání, rád pomine poněkud krabicoidní dizajn těchto vozidel... navíc, to pobere až tři dětské autosedačky vedle sebe... investice do budoucna. :-)

mariov8
22. dubna 2021, 08:59
0
Ptejte se: Rodinné auto za 400 tisíc

Keď maminka takto spolupracuje, je to v pohode. Ale keď som viděl kufor Focusu a Citroenu C4, hneď som vedel že Focus asi nie, malá C3 mala vaečší kufor. Samozrejme kombíky alebo večšie sedany ponúkajú už iné možnosti.

mariov8
21. dubna 2021, 09:15
0
Ptejte se: Rodinné auto za 400 tisíc

Přesně tak, první dítě se vozilo v pohodě v Citroenu C4, druhé už vyžadovalo C5 a nakonec jsem pořídil starší mercedes E kombi. Teď jezdím Vitem, ale důvody jsou jiné, než že bych pokračoval v rozmnožování svých genů takovým tempem. Jedno dítě je opravdu žádné dítě, jo, jako rodiče to prožíváte až moc, ale jako auto fakt stačí velký HB s velkým kufrem. Kočár je strašný rároh a do Focusu nebo Fábie to nedáš, ale C4 nebo Rapid ho spolkne i s dětskou taškou a batožinou rodičů. Nemám po ruce A3, pokud se tam kočár vejde (nemusí se vejít), tohle bych neřešil!

mariov8
19. března 2021, 15:08
0
Dodge Charger Pursuit: Proč plecháče?

Úplně chápu! Bomba kára tak jak je.

mariov8
16. února 2021, 08:38
0
Renault Trafic SpaceClass: Svatý grál dodávek?

Nejhorší je, že sem tam je ten Mercedes-Benz i levnější. To je kruté.

mariov8
16. února 2021, 08:36
0
Ptejte se: Pohodlné kombi za 150 tisíc

Dnes už asi ne, ale ještě 3 roky dozadu jsem na takové auto, po kolegovi, zažil frontu!

mariov8
11. února 2021, 08:39
0
Ptejte se: Střední třída za 350 tisíc

Za tyhle peníze se dají sehnat poslední mercedesy C generace W204 s šestiválcovým dieselem, bohužel, benzín u nás prakticky nesehnatelný. Ale ta vznětová V6 už se dá poslouchat, motor je lehký hliníkový a v kombi s těžší prdelí nepřetěžuje zadek. Pravda, vzadu jsou i prostornější auta, ale bavil mne ten podvozek i motor. Necelých 200kW umí s tím pěkně vystřelit a i s běžným pohonem 4x4 (stálým) to má dobrou spotřebu a dobré jízdní vlastnosti (i v zimě). Čistou zadokolku s takovým motorem asi nepůjde jetou sehnat. Do třídy C, tedy trochu s výjimkou toho šestiválce, je servisně mercedes docela levný. Vyšší nájezd km by mi vůbec nevadil, pokud by byl doložen servis. Na tom autě není vidět ani 600 000 - 800 000 km, natož nějakých 200 000 - 300 000 co to reálně může mít najeto.

mariov8
11. února 2021, 08:27
3
Volvo XC40 T4 Recharge: Óda na radost, tříválec a elektřinu

Ten technický mix mi do druhého auta v rodině dává smysl, ale cena a nějakou dobu i ta značka výrobce už ne. Přesto palec nahoru autorce nejenom za test, ale i za ty Pixies!

mariov8
08. února 2021, 10:57
0
Autíčkář hledá posily (+ výroční zpráva a plán na další pětiletku)

Mně tam také skočil ten Astratex... :-D Také jsem se zamyslel o čem ten článek bude... Kdysi jsem psal pro AutoDiesel (Martin Vacek) a pak později i pro Martina Vaculíka (i poté co přešel do Světa motorů, Martin je bedna a jeho přístup - klobouk dolů), ale čas je můj nepřítel. S prací kvůli psaní neseknu, ale jako přivýdělek to psaní bylo dobré. Zvláště když se povedly fotky tak, že za ně redakce také zaplatila. To se však vždy nepovedlo. Uživit se psaním článků v republice může jenom pár lidí, držím zájemcům palce.

mariov8
28. ledna 2021, 09:01
0
Jaké "klasice" jste nikdy nepřišli na chuť?

Ano, Škoda 1200, Škoda 100 a vůbec 98% východní produkce nevalné kvality a vlastností často již v době zahájení produkce. Jako rodina jsme vlastnili od nova Š 120L M, podědil jsem ji, byla v baráku 18 let. Dokud stála v garáži, byla i co se týče koroze v netknutém stavu - také se v zimě za socíku s ní prakticky nejezdilo. Vždy dostávala pravidelně kvalitní polosyntetický olej a vůbec dobrý servis. Vařila úplně v pohodě prakticky kdykoliv, když byla v létě naložená a jelo se pomaleji než 40km/h déle než půl hodiny. Čidlo chladiče bylo dlouho funkční, později jsem ho jako známý problém však měnil. Ve Španělsku na dovolené vařila i několikrát za sebou. Na vývoz tyto auta však měli standardně chladič oleje. Místní také říkali, že se to umí uvařit, díky ceně dílů a jednoduchému servisu tam tyto škodovky byly v devadesátých letech ještě k videní. Extra nostalgie mne však nejímá, jezdil jsem pak dlouhá léta mercedesy ze 70tek, dokud jsem si to mohl dovolit. Kromě neskutečně drahého servisu a dílů na daily vozidlo (ne nebyl to nikdy vrak a pokud tak i vypadal, tak jenom zpočátku, vždy jsem měl tendence ty auta zachraňovat a začínal jsem vždy technikou). To bylo strašlivé zrcadlo, jak to ve východním bloku již tehdy upadalo. S tou 120tkou, nízkokompresní, jsem jel z mírného klesání tachometrových 155. Byl jsem mladý a blbý. A již tehdy mi přišlo, že pocit sucha a bezpečí je pryč... a to měla přední nápravu a tlumiče v perfektním stavu, dobré obutí. Nebývalo to pravidlem, ty svislé čepy byly velice neoblíbená operace a ty auta se pak špatně řídili. Měl jsem tu čest svézt se i supersportovním mercedesem 300SL z konce padesátých let (dokonce na Brněnském okruhu). Ne, s autem v této hodnotě a na starém obutí nebudete vymetat apexy, ale byl to šok. Jelo to a i jízdně to působilo jako moderní běžné auto a přitom to bylo přes 60let staré auto. Ale ani většina levných malých aut ze západu nebývaly velké zázraky. Z české produkce beru na milost Tatry, mají své chyby - zvláště ty poválečné, ale zvláště první T87 (nezapuštěné světla a původní motor), T603 s trojicí světel i druhý model již se čtveřicí (ale u sebe), i první chromka T613 v době uvedení na trh minimálně nebyly zastaralé. Škody 135/136 stavebních řad 742/743 jsou alespoň zajímavé a již fungující, i zajímavé coby dokumenty doby. Původní Lady 1500/1600 dobře jezdili, alespoň v létě. NIVy jsou většinou zničené ale v době uvedení na trh to bylo zajímavé auto, schopné v terénu a vím, že bývaly pořád v dílnách - namáhané díly neměli tu správnou kvalitu. Zajímavé jsou i poslední Volkswageny se vzduchem chlazenou 1700 se vstřikováním paliva, ale první Golfy a Passaty mne neberou - nuda, nic to nedokumentuje k dané době. A to jsou pro mne kritéria pro zajímavé auto - žel obvykle i pro obecný trh - tyto auta mají obvykle již dávno svoji cenu.

mariov8
25. ledna 2021, 12:16
0
Renault Trafic SpaceClass: Svatý grál dodávek?

Seděl jsem v tom. Ano, Vito SELECT je ceníkově o cca 400 000,- jinde, ale jsou to dobře investované prachy a když by to mělo být moc, nějaké DEMO autíčko nebo bývalý služebáček se finančně dotáhne i na 100 000,-. V podstatě to vzadu zachraňují ty sedačky. Vepředu je to však bída a celkově mi to přišlo nějaký menší. Vysoká podlaha? Pro mně je etalonem třídy Vito SELECT, ale nejsem asi úplně nestranný. Dobrá je i Caravelle (horší hnací řetězec, ale možná trochu lepší interiér). Top liga je jasná, třída V a v závěsu Multivan, ale to jsme o půl až míč s DPH jinde...

mariov8
07. ledna 2021, 09:04
0
Volkswagen Multivan 4Motion 2.0 TDI DSG: Předsudky stranou

Také byl kdysi mým snem velký postarší sedan s V8 pod kapotou... Dnes jezdím takovouhle boudičkou, ale od konkurence. Silnější motorizace mají 190 až 240 koní a obvykle trvalý pohon 4x4. Jede to přes 200km/h a 100km/h je tam pod 10 vteřin. Kufr má metrák i když je tam 6-8 sedadel a tchýně, pokud se teda stane taková nehoda, sedí dostatečně daleko. Jenom ta Třída V stála pár let dozadu ceníkových 2M a dnes už je to 2,2M, tak jsem přestoupil do Vita SELECT, i tam je to dnes problém postavit specifikaci do 1,5M, pokud člověk chce zůstat u těch silnějších motorů a pohonu 4x4. Ale nějak se na ty dotované elektromobily musí vydělat a z něčeho se ty pokuty za CO2 musejí zaplatit. Ty lidi i tak furt nechtějí do těch elektrických autíček na baterky... Jenom jednou jsem "služebák" dobrovolně vracel. Vždy mi ho někdo z prodejní sítě "vytrhl s pod zadku" a prodal zákazníkovi. Takže tak ohledně zájmu zákazníků o tento typ luxusních dodávek... Větší počet harantů? Starší barák nebo hospodářství v rekonstrukci? Rodina, pani domu, náchylná k převážení "bordelu"? Prostorově náročný koníček? To vše má s ohledem na přepravní nároky dnes jednu odpověď = luxusní dodávka nebo MPV jako je třída V nebo (dokud se vyrábí jako odvozenina Transporteru) Multivan. A nemusí se ani dělat nějaké extra kompromisy, jenom, pravda, provoz je trochu dražší...

mariov8
14. prosince 2020, 09:09
1
Autíčkář se ptá: Jaká prkotina vás na silnici dokáže nejvíc vymotat?

Tak za mne:
1. Levo a středoproudaři
2. Mlhovkáři - všech zemí jděte do zadele
3. Lidi co netuší na co jsou ukazatele směru
4. Nezipovači - obvykle pak ještě odbočí na prvním sjezdu - ušetřil 2 vteřiny
5. Zrychlovači - ty mne nepředjedeš - ale předjedu, i s touhle boudičkou, ale když budeš zrychlovat pro oba dva to bude nebezpečnější

mariov8
11. listopadu 2020, 14:55
0
Ptejte se: Luxusní sedan za milion

Přesně tak, když se nikdo nebude vozit vzadu, proč nevzít velké kupé? Anebo v diskuzi ještě zazněl jeden dobrý nápad, ne S klasse, ale E klasse nebo CLS ale zato s pořádným motorem, finančně to vyjde při pořizování možná nastejno. Jinak v této třídě když s eněco posere, tak těch 100 000 bude člověk potřebovat 2x nebo i 3x a najednou.

mariov8
18. září 2020, 09:02
0
Koloběžka Lime: Jak se stát kosmonautem...

Mně ten kamarád přijde nějaký povědomý, asi se známe. :-D Pozdravuji! No holt některé moderní vynálezy se dnes hodí jenom pro omezenou partu hypíku. Běžný IT mimo/po-zemšťan si s nim již nemusí poradit. Nápad dobrý, ale realizace ve městě jako je Praha s občany a turisty jaké tato metropole Čechistánu má je problém. Válí se to všude jako smetí a malá kolečka místní smysl pro pořádek a přesnost rovným a kvalitním povrchům pro jízdu i chůzi nepřeje.

mariov8
18. září 2020, 08:56
0
Ptejte se: Vybíráme pohodlné kombi do 350 tisíc

Za mne bych dával hlas Citroenu C5, i přes tu poněkud podivnou ergonomii v interiéru, je to neskutečný létající koberec, dálniční křižník par excellence. Pokud by se auto mělo dát řídit i v zatáčkách, tak by to byl Mercedes třídy C, za ty peníze to asi ještě nebude generace W205, ale poslední ročníky W204 jo a zbyde na pěknou konfiguraci, nemusí to být odrbaná 220CDI. Luxusní svezení by bylo Éčko (W212), tam by ale chtělo šestiválec a za ty peníze bude problém vybrat. U staršího kusu této třídy už bude potřeba myslet i na poměrně dražší servis!

mariov8
17. září 2020, 09:43
1
Geländewagen z devadesátek a hledání nadčasovosti

G 300 Turbodiesel je dnes asi nejlepší nápad z výrobní řady W463. Logicky ty auta jako ojetiny nejsou. Jsou dokonce dražší než podstatně novější a silnější, leč servisně ukrutně drahé G 400CDI. Tichá závist v nejlepším slova smyslu! Je potřeba ocenit i tolerantnost zaměstnavatele a svobodu volby...

mariov8
20. srpna 2020, 08:44
6
CAT 725: Nedostižný sen českého chalupáře

Jednou mne kolegové požádali, zda jim na akci neodvezu tahač, normální dvounápravový Actros, sólo bez návěsu. Jenom jsem se zeptal, jestli nevadí, když to potřebují docela brzo a musím vyjet brzo ráno, že pojedu z domova... Prý ne. Ještě jsem bydlel na sídlišti v Praze. Ty ksichty lidí když jsem s tím podvečer couval mezi ostatní auta na parkovišti pod okny... k nezaplacení!

mariov8
18. srpna 2020, 07:13
0
Fiat Bravo / Brava: Stylový pracant

V hranatém Tipu 1,9D a 1,9DGT jsem dělal řidičák, dovezeno krátce po revoluci. Vzpomínám... Fiat Bravo 1,6 16V vlastnil bratr a vzpomínky jsou rozporuplné až špatné. FIATy z této doby i designem (ale to v této době byl problém i u jiných značek) mi nějak nelahodili. Infantilní bublinkový a oblý bezcharakterní dobový design dal jenom vyniknout loupajícím se plastům, tragické přístrojovce a sedadlům i upadavajícím řemenicím na motoru (ale to je i otázka dobového servisu těchto aut). Jsem rád že ta doba je pryč, a ta Brava taky. Nástupce už byl naštěstí jinde, ale jako obvykle, škoda již byla napáchaná.

mariov8
31. července 2020, 11:45
8
Tatra 603 MB: Jak měli Slováci málem svůj vlastní autobus

Centrálně řízené hospodářství pohřbilo řadu projektů, na které se pak 20 - 30 let nedostalo a než byly hotové, čekalo se dalších 20-30 let než po pádu režimu byly peníze... Velké motoráky 860 jako nástupci M262.0 z roku 1949 (poslední kusy sloužily 60let!!! Motorky, kombajny... Když zůstaneme u aut, škodovky, 120tka nemusela vůbec vzniknout, ale 100ka mohla mít technicky dokonalejšího nástupce... Kolik letadel se tady po válce vyvinulo, ale nevyrábělo, nebo brzo přestalo, protože RVHP... Licenční motory Pielstick, které se však koupili komplet bez příslušenství, takže podobně jako AVIA dostali čerpadla a trysky Motorpal místo Bosch, o řád horší výrobek, turba kvůli kterým musel dole litrový výkon (lepší však Strakonice ani Bíteš tehdy nedokázali udělat), Tatra 148 už měla mít přeplňovaný motor, drahé, s tím co máme vyšší spotřeba, složité a tak i 815ka kromě top motoru sázela na velkoobjemový víceválcový diesel s emisemi z pravěku... Fuj. Kdo je alespoň trochu staršího data výroby pamatuje co se tady muselo používat a jaké bylo setkání se západní technologii. Štěstí že ten systém už je pryč.

mariov8
31. července 2020, 11:35
3
Tatra 603 MB: Jak měli Slováci málem svůj vlastní autobus

T603X kdyby byla posledním faceliftem, ano, to auto bylo na úrovni doby nebo i mělo malý náskok. Ale T603A zavání naroubováním amerického čumáku a zadku na původní kastli, ve své době již designově zastaralé. Navíc T603X měla inovovaný i, byť původní, motor. S výkonem cca 120-125 koní proti 95 až 105 původních provedení. Což by jistě posunulo dále i jízdní dynamiku. Ale je to věc osobního názoru a osobního vkusu každého soudruha...

mariov8
15. července 2020, 08:33
2
Ptejte se: Hledáme sedan s velkým motorem a pohonem všech kol

Nový motor 53 AMG jsem projel v Éčku. Na rovinu, není to plnotučné AMG. A to může být i výhoda! Dalo se s tím normálně jezdit jako s rodinným autem (tedy sem tam dětem klimbali hlavičky ze strany na stranu, neříkejte to mamince...) když mi přeplo, bylo tam těch 435 koní. Motor nemá brumendo jako V8, spíše takový závodní rykot, jak se ocitne nad 4000 otáček. Příjemně fungoval i ten mildhybrid nebo co to tam je, v normálním režimu maskoval dole lehkou turbodíru a ve sportovních režimech dotoval plným výkonem motor. Sem tam jsem zablbnul o víkendu a i tak jsem se nedostal přes 10 litrů. To mi vyrazilo dech, ačkoliv to asi tady není tak důležité, jako že po otevření klapek ve výfucích se všichni kolem otáčeli. Ale zaražení do sedaček a obecně brutalita V8 od AMG se nekonala. Sousedi šli vypadnout z oken, bylo to docela dobře nakonfigurováno.

mariov8
13. července 2020, 08:34
0
GAZ 27527 Sobol: Offroadový minibus, co není Buchanka

Kupodivu prý vůbec ne, ale inspirace je tam vidět.

mariov8
29. června 2020, 10:37
3
Peugeot Boxer: Poštovní panáček

V době, kdy se tam pro PSA dávala Fordí Puma, to byl zásadní argument proč koupit Ducato s Ivecem F1C nebo alespoň F1A.

Pro autora článku, pointa použití dvou per vzadu je, aby to tlumilo jak prázdné, tak i plně naložené. Lehké auto pruží na jedné pružině a po naložení si to sedne na tu druhou tužší a pruží to na ní. Vytvoří se tak vlastně dvoustupňové odpružení které výrazně potlačí tendence zádi odskakovat na nerovnostech u nezatíženého auta.

Ne že bych byl z testu dodávky na tomto webu nadšen, ale živí mně a v rozumném procentu si tu rád přečtu i nějaký úlet... ostatně, kliknout na jakýkoliv článek je moje dobrovolné svobodné rozhodnutí.

mariov8
23. června 2020, 09:11
0
Mercedes Benz CLA 220: Malý Mercedes v nejlepší formě

Přesně tak, u nás je to problém, protože Češi jsou závistiví národ. Byť pár firem má fleet složen z Céček. Větší šanci než CLA bude mít A 180d sedan, ten tolik nedráždí a bude i levnější, byť už ne o tolik. A ten Renaultí diesel mercedes kupuje jenom jako polomotor, veškeré příslušenství je MB a koncového zákazníka to zas tolik nezajímá a pokud jo, může si připlatit za MB motory. Apropó ta Renaultí K9K od 5-té generace už patří k tomu spolehlivějšímu na trhu. Teď už se snad dělá 7-má. Ve spojení s fantastickou účinností toho 8V motoru rozhodně dnes už patří mezi to lepší na trhu.

mariov8
23. června 2020, 09:06
0
Mercedes Benz CLA 220: Malý Mercedes v nejlepší formě

Tak ono se to učí naštěstí hlavně slovní zásobu.

mariov8
18. června 2020, 09:19
0
Ptejte se: Pohodlné kombi za 150 tisíc

Céčko řady W204 je fakt lepší tip než technicky komplikovanější, servisně dražší, o půl generace starší a hlavně dnes podstatně odjetější E řady W211. To auto je sice fantastické, ale aby fungovalo jako nové a člověk si ho užíval, je drahé. Nikdo ho v dobrém stavu nebude prodávat mimo rodinu!!! To Céčko bylo navíc taky velice povedené. Ale rozpočet je na něj stále nízký. Pěkné kusy budou přes 200 000,-. Bohužel největší problém těchto aut bývá obvykle bývalý majitel.

mariov8
18. června 2020, 09:10
0
Ptejte se: Pohodlné kombi za 150 tisíc

Chtěl jsem zmínit taky E stavební řady W211, ale měl jak tohle E, tak i C5. Byť ještě 2. (facelift 1.) generace. Konkrétně 280CDI V6 a 2,2Hdi BiTurbo. Mercedes se dá koupit už do 100 000, ale zároveň si je potřeba připravit dalších 100 000,- na servis. To je fakt! Protože to bude důvod prodeje!!! Ano, mercedes byl 2x lepší auto než ten Citroen (pohodlný i tichý jako Citroen ale dalo se s ním jezdit svižně i v zatáčkách, které Citroen vysloveně nesnášel - těžká příď), který mimochodem i tak dodnes hodnotím vysoko pro poměr náklady/co jsem dostal. Když zohledním mé reálné potřeby, historicky asi moje nejlepší auto. Ale jestli má Citroen trochu dražší servis, tak servis toho mercedesu stál v průměru asi 2x tolik co toho Citroenu!!! Nejlepší motor mercedesu je asi fakt ten piezo čtyřválec OM646EVO v pofaceliftu, ale ten se dnes pořád cení spíše k 200 000,-. Staré řadové 4/5/6 válce byly hlučnější ale servisně a na spotřebu levnější. Nová V6 v Euro4 je neskutečně tichá, ale žravější a servisně dražší. U Citroenu byl trochu nezvyk, že se v podstatě v zatáčkách nenakláněl. Rychlá jízda po dálnici byla zpočátku až psychický problém, mozku scházela informace o náklonu auta... Motor BiTurbo 2,2HDi měl proti 2,0HDi ještě vyvažovací hřídel a dost hrubou regulaci připojující druhé dmychadlo, ale dokázal jezdit za 6,5L a to docela svižně a tiše. Mercedes V6 potřeboval 8,0L, ale ta 220CDI s EVO motorem jezdila ve firmě taky za 6,5L. Dvoulitr HDi se dá dostat pod 6,0L jenom pozor na uhoněné a zanedbávané referentské vozy. V6 v Citroenech je brutálně dole seškcená kvůli limitům převodovky, to vlastně i v mercedesu pokud je tam vzácný manuál, ale ne tolik. BiTurbo 2,2HDi se zpočátku taky dalo koupit s manuálem, ale jenom verze 125kW, verze 150kW už měla tak vysoký točivý moment, že tam musel jít automat. Pro dané použití mi na trhu dnes opravdu ta C5 2,0HDi připadá jako nejlepší nápad, je trochu nedoceněná, což sráží ceny ale i tak s tím rozpočtem to bude fuška...

mariov8
10. června 2020, 09:10
0
Jak prodat auto a nezbláznit se z toho

Moje vožení už pár let řeší zaměstnavatel, ale několik posledních aut jsme prodal na Aukru. Dokonce i docela pěkného Citroena C5, dal jsem to tam od 1,- Kč a dal si záležet na fotkách i popisu. Spokojenost na obou stranách. Kdysi jsem prodal takhle i Xantii TD za polovinu průměrného platu. Spíše na dojetí, ale dostávala slušný servis a měla moc hezký interiér. Zkušební jízda mne trochu vyděsila a tak mne ani nepřekvapila další komunikace, že to auto má vysokou spotřebu... pán zásadně u všech rychlostí neřadil nahoru dříve než v 3000 otáčkách. Ne, neměl tam plný plyn, prostě to točil jakoby by to byl nepřeplňovaný benzín a řídil obecně hrozně. Byl to Turbodiesel s maximem točivého momentu a nejlepším zátahem pro normální jízdu mezi 1750 až 2500. Takže stačilo řadit někde kolem 2250 až 2500, pokud to nespadlo pod 1500 otáček tak by to utáhlo i barák.

mariov8
09. června 2020, 08:58
0
Škoda Kamiq 1.6 TDI: Kopretinový test

Mně to nepřijde úplně jako nesmysly, ale třeba je to jenom můj pohled na věc:

Vznětový čtyřválec na rozdíl od toho zážehového třívalcového litru při pojíždění kolem 1500 otáček nezhásíná a neposkakuje. DSG u obou funguje ve městě maximálně uspokojivě. Přijela mne s litrovým DSG Rapidem navštívit máma. Zaparkovat ve svahu mezi auta nezvládla. Musel jsem to udělat já a DSG mi nesmí do domu. Otřesná zkušenost.

Problém je, že u nás se to nekupuje jenom jako druhé nebo třetí auto do města. Jakmile se vyjede na dálnici, tak tam ty + 2 až 3 litry benzínu proti naftě jsou hned. Spritmonitor je fajn, ale v bohatším Německu se ty auta používají trochu jinak, německých aut je tam většina.

Bohužel pravda, zelený komunisté tlačili CO2, máme malé diesely. Ohohó, ono to má i nějaký škodlivý emise, kormidlo o 180°. Však pro techniky a konstruktéry to není problém, ani ze dne na den jako pro nás. A lidé to zaplatí, samozřejmě rádi a ze svého, jako vždy.

Fabie kombi se nekupovala do města. Hromada chudších (ale ne úplně chudých) rodin mimo Prahu ji používala jako jediné a univerzální rodinné auto. Nebo ji vyfasoval táta v práci jako referentský vůz i pro soukromou potřebu... a tak to lítá po dálnici z Prahy do Ostravy...

mariov8
08. června 2020, 09:21
0
VW Caravelle 6.1CL TDI 4MOT DSG DR: Nenasyta

Ta cena je úlet, mám jako služební docela navalené Vito Tourer Select 119CDI L 4x4 (necelých 200 koní a také čtyřkolka) a bez daně, a bez slevy, byla v nabídce ceníkovka někde kolem 1,3M. S daní přes 1,6M. Za 1,8M (s daní) už se dá koupit skromněji vybavená třída V, navíc se silnějším motorem. Pokud člověk nevyhledává styl, ale spíše chce praktičnost, nebo má hlouběji do peněženky, je jasná volba to Vito.

mariov8
08. června 2020, 09:13
0
VW Caravelle 6.1CL TDI 4MOT DSG DR: Nenasyta

Pojďme si v tom udělat pořádek. Transporer = Vito (kombi je u mercedesu Tourer), základní dodávka pro přepravu nákladu nebo osob. Caravelle = Vito Tourer Select, něco mezi strohou dodávkou a navalenou třídou V nebo Multivanem. Pro pragmatiky, praktiky nebo velké rodiny. Jezdím sám teď Vitem Tourer Select v asi nejprodávanější konfiguraci, to jest 119CDI L (navíc ještě také s pohonem 4x4). Délka L je u mercedesu navíc mezi K a XL (jenom tyto nabízí i VW, ale to L je zdaleka nejprodávanější). Pohonný řetězec jsem měl možnost srovnat. Ne, to se nedá srovnat, motor mercedesu je živější, asi o litr úspornější (ne, nedělám si srandu), tišší, převodovka jemnější, schopnější a celé auto je trochu více osobák a méně náklaďák než Caravelle. Žel ceníková cena je s daní také slušně přes 1.5M. Třída V je jiná liga, pravda, trochu méně praktické zato však podstatně stylovější auto. Trochu bokem jsou rádoby bydlíky. California Beach = Marco Polo Activity (to je založeno na Vitu Tourer Pro). California (vyšší dvě úrovně) se dají srovnat s Marco Polem Horizon (bez kuchyňky) nebo plnotučným modelem s kuchyňkou u mercedesu pojmenovaným Marco Polo. Mercedes už má také v nabídce jako nejsilnější motor dvoulitr, ale tady se nejvíce ukazuje, že není dvoulitr jako dvoulitr. Motor mercedesu jednak je objektivně lepší a také mu výrobce více věří, když nabízí provedení s výkonem 176kW (239 koní) s maximálně 500Nm. To stačí na omezovačem stanovených 210km/h a na 100 km/h se to dostane za 8,5 vteřiny nebo za 8,9 s pohonem 4x4, to je na více než třítunovou bedýnku s čelní plochou 3,5 m2 slušné, ne? Buďme rádi, že mám na výběr, protože regulace v Evropě začíná kosit v modelových portfóliích všech značek. U Vita v provedení Tourer končí slabší provedení s pohonem předních kol, u nás asi nikdo za ním nebude brečet, ale s ním končí také manuální převodovka... Ta nejlepší navigace ve Vitu není velká sláva, naštěstí ten původem Pioneer ve Vitech končí a o prázdninách se s faceliftem začne vyrábět pod stejným označením úplně jiná telematika. Bohužel jsem kdysi jezdil Véčkem a kdo si jednou zvykne na Comand, na horší přivyká těžko.

mariov8
02. března 2020, 12:52
1
Vito Tourer START+ 114 CDI: Nejlepší kombík

Jezdím teď nejvyšší linii Vita, tedy Select s motorizací 119CDI a pohonem 4x4... Necelých 200 koní to rozhuláká na 100 pod 10 vteřin, auto má přes 2,4t, boční vítr už musí mít opravdu sílu a voda to taky jen tak nezvedne. Jenom už to holt nejezdí do 7L, ale spíše za 9. A přesně, rodinný bordel na dovolenou nebo materiál na barák... jak malinu. Někomu vyhovuje i vzpřímený posez, děcka do sedačky taky na pohodu. A ne, není to takový létající koberec jako bývalé postarší E kombi, ani jako náhrada velkých MPV to nefunguje, funguje to spíše až jako jejich další stupeň, velikost. A když se člověk drží při zemi a dělá u dealera velký oči, od milionu to také nemusí moc utéct. Což dnes ty velká MPV nebo jejich pohrobci stojej všechny. Takže jenom pozitiva. Tady ten motor jsem si zkusil a jako nové to zastudena dělá kravál, ale po zahřátí a pár kilometrech už byl klid. A když jsem to vracel, čuměl jsem na palubní počítač jak puk, umí to i za těch 7L, tedy seshora, ale umí.

mariov8
21. srpna 2019, 11:04
2
Kdo zabil evropské MPV?

Reprezentativní rodinný stěhovák je právě ta třída V od mercedesu. V 300d jede 220 (215 s trvalým pohonem 4x4), 100 má za 8,5, kůže Nappa, křesílka pro 6 lidí, klimatizace vzadu, kufr 1000L a výška pořád do 1,9m... Jenom cenovka bude kolem 2 - 2,4M...

mariov8
24. května 2019, 14:15
1
Neoplan Jumbocruiser: Ten největší

Obvykle se používal motor Mercedes-Benz OM404 atmosférický V12 19,6L, případně OM424A V12 21L biturbo (ale bez mezichladiče), takže strojovny, které se v jiném silničním vozidle neobjevovali. Největší motor který mercedes použil v silničních vozidlech a patrně i v jednom z Jumbocruiserů byl desetiválec snad OM423LA.

mariov8
04. září 2018, 11:52
0
Ptejte se: Auto na delší cesty za 150 tisíc

Pofacelift 220CDI 125kW ve W211 je na dálky asi nejlepší auto co existuje. Obuté do balonů 16" s automatem a pokud by rozpočet byl o 100 000 výše tak rok 2008/2009 s novým COMANDEM. Spotřeba průměrně do 6,5L. Ale do 150 000,- bude takové auto v dobrém stavu prča sehnat i bez COMANDu. A je to spolehlivé ale složité auto prémie na které je běžná diagnostika krátká a podobně.

mariov8
04. září 2018, 11:47
0
Ptejte se: Auto na delší cesty za 150 tisíc

To je také pravda, nafťáky budou kromě šestiválců všechny pod 6L (některé na dálky i pod 5L), ale dostat starší větší benzín v naloženém kombi střední třídy pod 8L bude problém. Natož pod 7L.

mariov8
04. září 2018, 11:45
0
Ptejte se: Auto na delší cesty za 150 tisíc

Logan MCV pouze v poslední generaci a pouze s 1,5dCi, ty benzínové pidimotůrky mají v létě problém utáhnout klimatizaci, natož naložené kombi po dálnici na slovensko.

mariov8
04. září 2018, 11:43
1
Ptejte se: Auto na delší cesty za 150 tisíc

Citroen C5 2,0/2,2HDi by byla moje volba. Po dálnici to letí jako létající koberec, ticho neskutečné a spotřeba i spolehlivost DW10/DW12 výborná. Opravitelnost populárního agregátu PSA kdekoliv je také plus. A rozhodně hydropneumatický podvozek, vícenáklady minimální a je to spolehlivé + ve zvýšené jízdní poloze to nahradí leckterá SUV. Řidičský je to však trochu tupé auto, je příliš těžké na čumák. Ale s rozpočtem 150 000,- se Mercedes E W211 doporučit nedá. Menší C W204 je vynikající auto a i řidičsky umí potěšit, ale i předfacelift je rozpočtem mimo.

mariov8
23. dubna 2018, 08:56
0
Volkswagen Multivan: Auto, byt a kancelář v jednom

Raději Véčko, díky bohu Multivan opravdu není jediné rodinné auto do kterého naložíte všechno. Hezčí interiér, místo na nohy (nevadí tam tolik podběhy), spolehlivější motor (a nejenom ten, od dob T4 se poměry otočily), lepší plnotučná měničová automatická převodovka, navíc jedna délková velikost "mezi" krátkým K a dlouhým XL navíc. Délka L. Dorazí to obvykle nižší cena než u VW. Sedadla se sice hůře otáčí, ale zato snadněji vyjímají, což já dělám častěji. A pro mne je ergonomie mercedesu lepší, je to asi o zvyku. Rodina je nadšená. Já zatlačil trochu slzu za šestiválcovým Éčkem. Předchůdce třídy V také nabízel šestiválec, žel Evropě vládnou zelený...

mariov8
23. dubna 2018, 08:43
0
Peugeot Traveller 2.0 HDi 4x4 Dangel: Rallye dodávka

Za ty peníze je móóóc pěkné Vito Tourer Select 119CDI 4x4 se 190PS, 440Nm a poctivým měničovým 7G-Tronickem a i v kratším provedení má 8 míst k sezení a dokonce i použitelný kufr. V dlouhém i tu rezervu pod podlahou. Němec možná nedá takovou slevu jako Francouz, ale i když jsou tyto Francouzsko-Japonská trojčata velice povedená, je i nadále Vito o třídu jinde. Howgh.

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Dodge Grand Caravan  2013
Dodge Grand Caravan

2013 rok výroby
283 koní výkon
3 600 ccm objem

Pontiac Bonneville  1968
Pontiac Bonneville

1968 rok výroby
340 koní výkon
6 558 ccm objem

Dodge Challenger  2014
Dodge Challenger

2014 rok výroby
305 koní výkon
3 604 ccm objem

Cadillac Brougham  1990
Cadillac Brougham

1990 rok výroby
175 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Econoline E150 1986
Ford Econoline E150

1986 rok výroby
170 koní výkon
5 000 ccm objem