načítám data...

mariov8

JménoMario Zetík
BydlištěBenešov
Registracepřed 3.8 rok.
Poslední aktivitapřed 14.0 hod.
Komentářů u článků106
Pozitivních komentářů u článků39
Negativních komentářů u článků4
Možnostinapsat zprávu

Posledních 50 komentářů

mariov8
dnes v 09:15
0
Kurz bezpečné jízdy: překvapivě nejen pro začátečníky

Mám za sebou Most, Sosnovou i Vysoké Mýto. Dobrá škola! Vvždy člověka něco překvapí, kolik proměnných do všeho kecá! Jak snadno se ze zadokolky stane nedotáčivé auto a že i z předokolky se může stát auto přetáčivé... dynamické zatížení náprav umí pomoct i být ten prevít. Co dělá s možností podchytit smyk hmotnost vozidla... Jak umí být na hraně zákeřná trvalá čtyřkolka... A jak musí být člověk rychlý a vždy připraven, aby měl alespoň šanci s tím něco udělat...

mariov8
12. ledna 2022, 09:45
6
Autíčkářův týden: Konec legendy, příchod malého ďábla z Japonska a šokující krok Stellantisu

To jsem nepochopil, Francouzi škrtli lidi mimo velká města ze seznamu zákazníků... Berlingo a Rifter i tady mimo Prahu a ostatní aglomerace slouží ve značných počtech. Pro rodinu na vesnici skvělá volba!

mariov8
10. ledna 2022, 09:48
2
Proč to ty mladý už vůbec nezajímá, ten motorismus?

Stěhování lidí do větších sídel má na situaci dopad také. Ano, v Praze s luxusní MHD a velkým problémem s parkováním se auto nejeví jako výhoda, spíše naopak. V menším městě je to otázka složitější. Kde pracujete? Po malým městě je auto nesmysl, dojdu raději pěšky. Ale když je to do práce 20-30-40km, tak se dnes na autobusy spoléhat nedá. A na vesnici? Tam jste bez auta dnes skončili. Nekoupíte si ani chleba. K doktorovi? Škola? Školka? Do práce? Pěšky? Tam je dnes auto jediná možná dopravní obslužnost a to často do posledního slova. Na tyto lidi současná propaganda s elektromobilitou úplně kašle, těm je předražená elektrická krabička háklivá na teploty s pofidérní možností nabíjení doma úplně k ničemu.

mariov8
10. ledna 2022, 09:42
1
Proč to ty mladý už vůbec nezajímá, ten motorismus?

Já jsem také nad tím již několikrát přemýšlel. Z auta se podle mne stal až příliš běžný spotřebič a mládež dnes má všechno pod nosem. Je dnes i trochu línější než byla, virtuální svět nabízí hodně lákadel i bez nějaké cesty a cestování. Moje děti sice k autům mají docela pozitivní vztah, maminka říká že mají postižení po tátovi, ale podle mne to není úplně to samé, co jsem měl já. Dnes si bude někdo i ťukat na čelo, ale moct umýt dědovi nebo dokonce tátovi auto byl náš sen. Auto se také kupovalo na 20 let, ne na 4 a pak šup pro nový leasing nebo úvěr, takže se muselo opečovávat úplně jinak. Bylo nutné mu alespoň trochu rozumět, jinak byl život s ním složitější. Dnes se o vše postará elektronika a počítače, tak proč nad tím tak přemýšlet, je to jenom další spotřebič...

mariov8
03. ledna 2022, 08:52
2
Auto skoro zadarmo, edice Prosinec 2021

No a nakonec jsem ze získaných zkušeností sepsal pro Martina Vaculíka ještě článek do ojetin, rubrika: Auto za jeden plat.

mariov8
03. ledna 2022, 08:51
0
Auto skoro zadarmo, edice Prosinec 2021

Já si takto jednou koupil Xantii 1,9TD 68kW za 15 000,- s tím, že je hotové turbo. Turbo se koupilo jiné z vrakáče za 5 000,-. Pak mi začalo vadit X věcí (opravovalo se tekoucí čerpadlo, přední "klobouky", výfuk a podobně) nakonec se ukázala být i prdlá hlava (dobrá, asi jsem to auto trochu uhnal). Finální bilance dvouletého provozu byla asi 1Kč na 1km (teda nákup a servis, mimo nafty) a nakonec se ještě za 12 000,- prodalo. Nakonec mne to auto pružící pomocí 6 koulí na kapalině a plynu tak nadchlo, že jsem pokračoval C5 2,2 BiTurbo 125kW.

mariov8
14. prosince 2021, 09:01
-1
Jaká je ta nejatraktivnější polistopadová Škodovka?

Je to bída s nouzí, ale ten druhý Superb se mi líbil také. I ta první Yeti, co zaznívá v diskuzích, je docela charismatická.

mariov8
14. prosince 2021, 08:52
0
mariov8
14. prosince 2021, 08:37
0
Kei van: Jaký a kde vzít v Evropě?

V Evropě se prodávala licence, KIA Besta. Ale je to tak 20-15 let dozadu. Docela robustní auto, až na motor, každých 40 000km prdlo těsnění pod hlavou. S ohledem na výkon instalované 2,2d asi 65 koní se s tím už tehdy jezdilo s pedálem plynu jako spínačem. Mazda se dala koupit i s benzínem s podstatně vyšším výkonem (a spotřebou). A řazení lanovody? Nesměli jste to někomu půjčit, pak jste rychlosti opět a doslova hledali, byli v jiných polohách. Zrušil ji kolega, hnul rámem 2m od předku, docela neškodný smyk v cca 35km/h rychlosti, zavadil však o kamenný patník. Mám na to auto smíšené vzpomínky... Ve srovnání s Vitem SELECT, auto stejné kategorie, kterým teď jezdím, je to jak trochu poladěná 1203, prostě tragedie. Ale ty KEI VANy, ano, občas mne nutkání pořídit si nějakou takovou obskurnost popadne... dalo by se tím pro materiál, pro dřevo do lesa, záložní auto doma... i zdůvodnit bych si to dokázal, ale.

mariov8
30. listopadu 2021, 09:39
0
Peugeot 504: Skutečná legenda

504 je totální klasika, 505 byla asi lepší auto, ale krapět méně elegantní... oba tyto Peugeoty však vybudovali image značky.

mariov8
25. listopadu 2021, 08:39
0
Ineos Grenadier: Dostaneme konečně offroad, o kterém jsme snili?

Hmmm, bez háčků to nebude. Ta druhá baterka vzadu pod sedačkou bude pro řadu lidí problém. Reálná cena s DPH bude taky přes 2M. Ale i tak jim držím palce.

mariov8
04. listopadu 2021, 13:36
0
Moje poprvé...

Moje maminka reagovala: O tebe se nebojím, ty si na sebe dáš pozor. Maminka mých dětí se se mnou sice seznámila, když jsem měl v garáži pouze litrovou Ducati (zrovna jsem ani auto neměl - stav trval jen krátce), ale když jsem dovalil poslední Moto Guzzi, chtěla se stěhovat. :-D

mariov8
04. listopadu 2021, 13:34
0
Moje poprvé...

Já taky začal s motorkou vlastně pozdě... ano, byl tam nějaký Simson S51... ale pak dlooooouuuho nic a šup Kawasaki ER5... A už to šlo Ducati, BMW, Moto Guzzi... O.K., už se koukám na novou Guzzi V85TT, bo koně a pohodlí... jo, i ty kolena se ozývají... už mi není 2X ani 3X. A ano, roadster taky nemá střechu, ale jízdně to je s motorkou nesrovnatelné! Kolega jezdil BMW R1100S, pak si koupil pěkný starší mercedes 500SL, po pár letch už "krade" synovi KTM 390 Adventure a ukecává kolegyni ať mu zajistí zápůjčku BMW RnineT...

mariov8
02. listopadu 2021, 12:01
1
Moje poprvé...

Ačkoliv se nepovažuji za "motorkáře", na motorce jezdím. Jezdím na ni rád, ty ujeté metry a kilometry si člověk musí tak-nějak víc zasloužit a když jedu lesem, víc cítím les... je to větší zážitek a méně spotřebič. Ale koupil jsem si něco, co způsobuje intenzivní zážitky i při nižších rychlostech než vysoko nad uzákoněnými limity. Asi i proto, že lidská tělesná schránka je holt měkká.

mariov8
01. listopadu 2021, 09:35
1
Volkswagen Caddy Life 2.0 TDI: Esence moderního Volkswagenu

Nedávno jsem si pracovně tyto rodinné dostavníky a jejich pracovní sourozence projel. Vždy jsem koukal na Caddy jako top segmentu. Už nekoukám. Jsem trochu profesně zaujatej, ale kde že ty kubíky objemu motoru jsou? A kdo proboha dělal převodovku, to zpřevodování je na houby. Nebýt strašlivého infotainmentu PSA, tak je to snad etalon segmentu! Teda až na ten benzínový tříválec, motor živý a úsporný, ale proč je odhlučněný hůře než diesel? Před 1,5HDi, smekám! Jo a jak teď přišel nový Citan, tak v tom se svezte, už to není Kangoo s nalepeným čumákem s hvězdou a jinou palubní deskou.

mariov8
25. října 2021, 09:19
0
Proč je auto spotřebič a proč to není špatně

Auto v podstatě fasuji, ale i tak ho poctivě zajíždím, asi jsem divný. Je to pro mne jak spotřebič, tak i něco víc. Možná tady funguje i to, že jsem si mohl svůj služebák nakonfigurovat sám a tak se v něm trochu vidím. Za svoje bych si současné služební auto mohl dovolit tak za 10 let. Za první dva týdny najeto 3300km, O.K., je v tom jedna služebka do Německa, takže musí fungovat... příjemně. Mimochodem 1500km za 2 dny, z toho 24h na akci, který elektromobil to dá... Pokud chci do práce nějak stylově, je v garáži roztomilá malá Guzzi, také jsem si mohl koupit nějaký větší skůtr, ale tady šla racionalita docela stranou. Také ještě pamatuji ty doby, kdy se v neděli vytlačila Š 120 L z garáže. Ano, vytlačila, který hulvát by ji na tu minutu startoval?! A ručně se houbičkou s několika kbelíky vody umyla, jako mimino. Byla to tehdy (a tady) jiná hodnota... Beru automobil jako nejsofistikovanější spotřebič, který si běžný člověk ještě může dovolit.

mariov8
12. října 2021, 09:01
0
Ford Tourneo Custom Active: Zvláštní mix

Hluky v autě, sedačky (jak se na nich sedí, možnosti nastavení, komfort na delších cestách - paradoxně bývají lepší tužší sedačky, ale ne z bláta), dveře (jak se zavírají - i zvuk plechu, jak se otevírají, jak jsou izolované, etc.), spasování plastů a jejich stav po nějaké době ježdění (jel jsem v Transitu Custom starém 2 roky a bylo to peklo), hnací řetězec (pocitový výkon, spotřeba, hlučnost ve všech ohledech, chování převodovky), řízení (ano, blbé řízení, zadokolky obvykle jednoznačně vítězí - protože tam nejsou parazitní síly od hnacího traktu), jízdní vlastnosti (když se trochu rozvášníte na okreskách - hned víte na čem jste), komfort odpružení (pravda, dnes jsou tyto auta již tak těžká, že jsou většinou odkázaná na Cargo pneumatiky a ty mají tuhé bočnice...). Možnosti konfigurace motorů do 240 koní, stálý nebo alespoň TOD pohon 4x4 a možnosti přespání exWork už asi nemá smysl ani zmiňovat (to jsou položky co cenu už ženou opravdu mimo).

mariov8
11. října 2021, 10:18
0
Ford Tourneo Custom Active: Zvláštní mix

Velký Tranzit má dobré jméno. Tohle ne. Ale je fajn, že si mezi Stellantis produkty (jsou podle mne sice horší, ale také levnější) a německým duem lze zvolit ještě něco jiného. Jen my to přišlo jako pořád trochu drahý, na to jak je to vyrobeno. Řemenice motoru už jsou doufám v podběhu kola zakryté, nebývaly.

mariov8
11. října 2021, 10:14
2
Ford Tourneo Custom Active: Zvláštní mix

Mám podobnou zkušenost, na Vito SELECT nebo VW Californii to nemá kvalitou a provedením, ale cenu už takovou má. To Stellantisí produkty si za svou cenu na nic nehrají.

mariov8
07. října 2021, 09:32
1
Bazarový snílek: Nad 100 pod 100 a nahodilé podivnosti

Je to tak, jednou jsem si za půl výplaty koupil k motorce Xantii, půl výplaty tam bylo hned po prvním servisu, auto pak už jezdilo jak by mělo. Ale do roka v tom byla další výplata, protože mi prostě spousta věcí vadila a nemínil jsem to řešit blátem. Ale byla to zajímavá zkušenost a do toho podvozku jsem se zamiloval. Čím to auto je levnější, tím více bude potřebovat nasypat. A čím to vezme majitel poctivěji, nebo když to auto chce zachraňovat, tím spíše se stane nákupní cena nižší než servisní náklady... ale dá se na to koukat i jinak, kolik užitku či radosti to ještě přinese? Má to pro mne tu cenu?

mariov8
04. října 2021, 09:14
1
Bazarový snílek: Nad 100 pod 100 a nahodilé podivnosti

12V 2,1TD 605 by mohl být zajímavý youngtimer na ježdění do práce. Jenom bacha na ten motor, ty 12V diesely nebyly zrovna moc odolné.

Polák se mi už z fotek a textu inzerátu nezdá. Být to tak originální FIAT 125, třeba ve verzi S... no jo, už by byl dnes za jinou cenu...

U té W201 budou zničené přední sedačky a pozor na to, ale těžký šestiválec v čumáku z původní docela hravé 190E dělá spíše dálniční křížník.

W211 jsem měl, neexistuje lepší auto na cestování. Ta v inzerátu zmiňovaná investice 70 000,- je normální cena servisu u tohohle auta. Od pohledu by se mělo pokračovat v investování dále. Jinak za tu cenu pěkný projekt, jen už tam jsou kilometry kabelů a optiky, to už doma v garáži bez diagnostiky moc řešit nelze - to už je moderní auto. Poklad je však ten "starý" commonrail, ještě v podstatě potomek komůrkové OM603, jezdí to dálky za 6,5L a je to kromě vstřikování a klapek zavírajících jednu větev sání docela spolehlivá předimenzovaná kovařina.

mariov8
20. září 2021, 10:07
0
Mercedes-Benz Marco Polo Activity V300d 4MATIC ArtVenture: Dodávka pro každou příležitost

Mercedes používá do aut s klasicky uspořádaným hnacím traktem jen svoje měničové hydromechanické převodovky. Jenom do levných aut NGCC a Citanů nebo budoucí T třídy dává a bude dávat dvouspojkové "automatické" převodovky.

mariov8
17. září 2021, 10:33
0
Výhodné ojetiny podle Autíčkáře

Výrobce vozidla pro jeho úpravy vydává obvykle tzv. směrnice pro výrobce nástaveb/přestaveb. Pokud ne, je to trochu problém. Protože tyto dokumenty již zaní i STK/Dekra stanice schvalující individuální přestavby i úřady s rozšířenou působností. Dále pozor, co úřad, to jiný výklad prováděcí vyhlášky. Navíc úřady v ČR mají alibistické snahy přesouvat schvalování na výrobce požadavkem na nějaké potvrzení od importu. Ten technicky vzato však může vystavit pouze obecný souhlas s přestavbou, protože nejspíše nikdo nemá oprávnění a informace či prostředky ověřovat, zda vozidlo je konstrukčně bezpečné a způsobilé i odpovídá technickým a legislativním požadavkům.

mariov8
15. září 2021, 08:39
-1
Výhodné ojetiny podle Autíčkáře

Autobusů bude teď na prodej dost, Covid19 jich docela dost odstavil, cizinci nikde nebo jenom pomálu. Není koho vozit. A ještě pár let potrvá, než se to vrátí do starých kolejí.

mariov8
15. září 2021, 08:32
1
Mercedes-Benz Marco Polo Activity V300d 4MATIC ArtVenture: Dodávka pro každou příležitost

Vadí interiér modelu Marco Polo ACTIVITY původem z Vita? Není problém, v nabídce je Marco Polo HORIZON založeno na modelu Třídy V, jen je třeba přihodit ještě čtvrt míče. Na Třídě V je založeno i "plnotučné" Marco Polo s kuchyňkou, dalšího "čtvrt míče" navíc? Zdá se to moc? Mají vyprodáno na 1,5 roku. Myslím, že nám ACTIVITA bude stačit.

mariov8
07. září 2021, 09:37
1
Bazarový snílek - dvoukolová podzimní edice

Kawasaki ER5 jsem měl, na dobrých pneu stíhala kolegy na litrech v Alpách, teda, dokud nepřišla rovinka... Hnal jsem ji tak, až se na jednom pasu doslova poblil motor, panák chladící směsi šel přepadem ven, ale bez dopadu na funkčnost. První velká motorka. Fenomenální motor, ale jenom průměrný podvozek a hlavně brzdy potřebují alespoň pancéřovku a slušný obložení dopředu. Nikdy s ní nic nebylo, gumy Pirelli Sport Demon nestojí majlant a jezdila do 5,0L/100km.

mariov8
01. září 2021, 09:27
4
Autíčkářův týden: Přichází nová Dacia Jogger, Fabia Combi je hned v závěsu

Scala je nejspíše také na dožití. Je to propadák, hatchback od Octavie, jak to auto vypadá, prostě nikdo nechce. Cenou a přepravní kapacitou pro rodiny na Rapid liftback nenavázala ani trochu. S ohledem na aktuální vývoj v EU, nebude ani Fabie kombi a ani Scala. Základní Fabie možná také časem skončí, malá auta jsou bita současným systémem plateb za emise CO2, protože jsou lehká.

mariov8
01. září 2021, 09:20
0
Mercedes eSprinter: To dává smysl

Dojezd kolem 100km dělají balíčkáři v Praze jenom na krátkých trasách, tam skutečně i tyto elektrické dodávky nasazují a ty auta to dají s rezervou i v zimě. Sprinter se třeba umí vyhřát před startem ještě ze zásuvky! Problém je, že tyto balíkovky mají depa prakticky vždy mimo Prahu = 10-30 km jenom dojezd z depa a do depa. Ten příklad videa Rasti Chvály celkem sedí, jeno msi připočtěte dojezd z depa do města a z města do depa. Běžné trasy jsou kvůli značné rozloze Prahy (srovnání třeba s Barcelonou, 2,5M obyvatel ale na poloviční ploše = 4x vyšší hustota obyvatel) slušně přes 200km. Podobně jsou na tom i internetové obchody, ty ale mají ty depa obvykle v Praze. Tedy elektrické dodávky kupují, ale na vybrané trasy nebo pro rychlé nárazové přepravy mezi pobočkama = pak to musí na nabíječku, co v takovém režimu s řidičem? Dělá jinou práci.

mariov8
24. srpna 2021, 15:00
1
Budoucnost automobilismu pohledem skeptika

Nejsem učitel češtiny, dokonce jsem se tento jazyk v životě neučil, děkuji za osvětu k mému překlepu.

Když ti shoří nádrž benzínu, tak shořela. Hoří obvykle tak pomalu, že z toho vystoupíš (nejspíše ne úplně v klidu, ale vystoupíš nezraněn) s celou rodinou a ještě si vezmeš z toho příruční batožinu nebo vyházíš kufr, proti tomu jak se rychle může rozjet řetězová reakce u článků v bateriích. Ano, statistika je neúprosná, hoří častěji auta se spalovacím motorem. Ale najedou také více kilometrů a jsou i podstatně starší (v horším stavu, zanedbané ale stále jezdící), alespoň staticky.

Studii se dá ledacos vytknout, ale to oponentuře na zveřejněném odkazu také.

Stran výroby paliva pro letadla, (toho je poměrem také docela hodně) hlavně kerosínu, těžká ropná frakce pro laiky příbuzná naftě. Vyrobit synteticky benzín ve velikém úspěšně vyzkoušeli již za druhé světové války Němci. Ano, z uhlí to je blbý nápad. Vyrobit naftu je při současném stavu technologie složitější a dražší. V obou případech aktuálně opravdu neefektivní. Ale umím si jako uživatel spíše představit užívání stávající technologie a synteticky vyrobeného uhlovodíkového paliva, než bateriového vehiklu s tragickým mixem uživatelských vlastností.

Jenže to u čeho hořekuje Macek... s elektřinou je problém i s její časovou dostupností = limity přenosové soustavy se setkají s možnostmi výroby a požadavky zákazníků. Bude to vše ideálně rozloženo v čase?

Dokud bude po světě jezdit elektromobilů v řádu procent, můžeme být v pohodě. Pokud by to měli v dohledné době desítky procent, nevidím to reálně a podle mne to neskončí dobře. Nebude to totiž jenom problém technický.

Chápu politické pozadí, Evropa je příliš závislá na energetických zdrojích z nestabilních oblastí světa, ale ekologii v tom nevidím vůůůbec (to je schválně, to není překlep) žádnou.

mariov8
24. srpna 2021, 09:05
-3
Budoucnost automobilismu pohledem skeptika

To je píchnutí do osího hnízda, pro někoho. I když v materiálu je trochu nadhledu a satiry, je to i smutné téma. Životnost elektromobilu a jejich ekonomika je i přes cca 150 let vývoje, byly tady totiž již před spalovacím motorem, katastrofální. Až se spalovací motor dostal ze svých nemocí, okamžitě začal ve všech parametrech elektromobily překonávat a již před cca 120 lety ukázal směr. Vyřešil již tehdy všechny neduhy elektromobilu, které se nám nyní prakticky všechny vracejí. Byť jsou ty limity posunuty dál. Ano, dnešní elektromobil je jinde, ale jeho baterie pořád trpí příšernou energetickou hustotou a zoufalou pomalostí jakou lze tu energii do nich dostat. 70L nafty váží asi 65kg ale energeticky je pořád ekvivalentem asi 1,5t baterii, které ještě navíc potřebují ochranný rám a termomanagement vážící další stovky kg. Také se mi nelíbí se extrémné konzumní směrování západních ekonomik, ale pokud masivní politické protěžování elektromobility nevyžene lidi brzo do ulic (protože je to v reálu z aut vysadí, ani němec žijící na sídlišti ve velkém městě si elektromobil nebude moct dovolit), budeme tady pro asii a blízký východ brzo akorát pást kozy a jíst kořínky. Také mám mentální problém s ekologií u elektromobilu, když vím, že recyklace znamená prodej do země s menší vymahatelností práva a ekologie. Nelíbí se mi požární povaha baterií, už se to řeší a brzo to nebude smět do podzemních garáží a nabíječky u obchodních center také budou jenom do prvního většího průseru. Ano, jako doplněk k automobilům se spalovacím motorem my to dává smysl, rozvážka balíků v centrech měst, prádlo po nemocnicích, služební auto pro městský mobiliář. Ale cpát něco co má po 160 000 ujetých km kapacitu cca 63% a dojezd v zimě (i poloviční než v létě) začíná být směšný, když dnešní diesely najezdí 1 000 000 km do první větší opravy pořád, mi přijde také jako plýtvání zdroji. Že se ten diesel dá opravit a 650 000 km ještě najede, pomíjím, to už by těch baterek bylo 10. Poslední trakční baterie byla na faktuře za 950 000,-!!! Cena 2 malých dieselových dodávek, i dnes. A to se ještě nebavíme o nárocích na výrobu el. energie a rozvodnou síť! Leccos naznačila studie ČVUT publikovaná na webu Stavebnictví. Ne, tudy cesta nepovede, buď budeme jezdit na dražší ale pořád levné syntetické palivo, nebo to vidím na vidle, sekery, dlažební kostky, zbraně na černo...

mariov8
04. srpna 2021, 10:12
1
Autíčkář v jedné stopě, ale jako doslova.

Kluci, web Motorkaři.cz již existuje, nenosil bych sovy do Atén. Ale za tu Guzzi V7 ve výběru máte plus. I ten Triuph, Goldwing nebo nějaké lehké endurko chápu. Palec nahoru za ten dieselový speciál. Nepovažuji se za takového toho masakroidně hustokrutého motorkáře, ale má to svoje kouzlo. Neodolal jsem taky, i motorka je doma. Musí se dávat na silnici více pozor, ale občas bublám do práce na zánovní Moto Guzzi V7 a cesta domů nemusí vždy vést přímo...

mariov8
30. července 2021, 09:32
1
Toyota Highlander 2.5 Hybrid: Chlapec z Vysočiny

Redakce! Není ten motor zážehový? Ty otáčky maximálního výkonu jsou správně?

mariov8
22. července 2021, 15:48
0
Ptejte se: Auto střední třídy, které si drží hodnotu

Tak z části asi máš pravdu, ale i dříve tyto auta vykazovaly slušné zůstatkovky.

mariov8
21. července 2021, 09:03
1
Ptejte se: Auto střední třídy, které si drží hodnotu

Brácha teď prodával i40, tedy Optima se mi líbí více. 1,7CRDi. Pokles hodnoty neskutečně malý, doteď oslavuje, za kolik ho prodal.

mariov8
19. července 2021, 09:31
0
Dodge Viper: Zpátky ke kořenům

Lehce jsem se kdysi o Viper zajímal, kdo ne... Need for Speed-y mám taky za sebou... ten motor je svým způsobem opravdu z náklaďáku, největší pohonná jednotka pro pick-upy a dodávky byl z motoru V8 řady LA odvozený V10. Opravdu ho používali. Jenže do Viperu vycházel těžký, moc těžký. Jelikož byl litinový, Lamborghini bylo osloveno aby se postaralo o jeho odlehčení, a ti to zkusili konverzí bloku na hliníkový odlitek...

mariov8
11. července 2021, 11:59
0
Citroën Xantia: Extravagance obyčejnosti

Kolega jezdil motokros, na louce obvykle stály auta s pohonem 4 kol a Citroeny s hydropneumatickým podvozkem... první zvýšená jízdní poloha funkční do 40km/h na většinu terénních překážek stačila.

mariov8
11. července 2021, 11:58
1
Citroën Xantia: Extravagance obyčejnosti

Přesně tak si Xantii pamatuji taky, měl jsem 1,9TD na 5 koulích. Psychologicky strašný nezvyk, jak se to auto ani při ostřejší jízdě nenaklánělo. Ale motor jsem trochu uhnal, slavný diesel XUD byl jako atmosféra sice opravdu nesmrtelný, ale doplněním o turbodmychadlo a mezichladič plnícího vzduchu již přišel o všechny rezervy. Jinak spolehlivé a velice pohodlné auto.

mariov8
08. července 2021, 08:03
1
Nadčasový design: 5+1

C6 potkávám na letišti, krásné auto, i dnes. A i to Maserati Quatrporte můžu. Tohle mi sedí.

mariov8
08. července 2021, 08:02
0
Autíčkář se ptá: Existuje dostupná náhrada za MX-5?

Co Mercedes SLK? Za 250 000 bude tak rok 2006, nejspíše 1,8L Kompresor 120kW. Klidně s manuálem. Nejezdí to špatně a má to i nějaký streetcredit...

mariov8
29. června 2021, 08:10
0
Honda CB 500X - až vyrostu, bude ze mě Africa Twin

Motorka pro pragmatiky, na dojíždění do práce a malý výlet vynikající a plně dostačující mašinka.

mariov8
24. června 2021, 08:44
0
Opel Crossland 1.5 CDTI: Malý velký vůz

Výhodou malých dieselů PSA řady DV4, DV6 a nejnovější generace DV5 je hliníková konstrukce. Povedená hliníková konstrukce! Zahřívá se to dokonce rychleji než některé zážehové motory, takže i krátké trasy ten motor dává, pokud nejsou vyloženě v nízkých řádech několika kilometrů. Jediný problém co tam byl, i u Euro6, byla blbě tvarovaná olejová vana, ale pokud soukromník zkrátil interval výměny oleje a olejového filtru na polovinu, neměl problém.

mariov8
22. června 2021, 09:28
0
Mercedes - Benz V 250D: Tohle je můj autobus, nelezte mi sem!

Na 18"/19" s aktivními tlumiči AGILITY CONTROL není problém jet s touhle bedýnkou tachometrových 200km/h v klidu přes půl Německa, jednou mi z Hannoveru dokonce skoro celou cestu pršelo. Pokud řidič neblbne, to auto se ani nehne! To nemá podvozek navržený na 180km/h... Až motorizace 300d/124CDI s výkonem necelých 240 koní dostala pro sichr omezovač rychlosti na 210km/h.

mariov8
21. června 2021, 11:05
1
Mercedes - Benz V 250D: Tohle je můj autobus, nelezte mi sem!

Také se mi to auto líbilo. Kdyby mělo být auto za moje vlastní peníze, na Vito (snad vyjma akčního modelu Vito FAMILY) natož na třídu V by určitě nebylo. To pak člověk musí nějaký ten kompromis přijmout. Za ty peníze jsou to dobrá auta, motor HDi, automat je snad Japonský Aisin, vevnitř poněkud stísněnější a skromnější, ale pořád pro rodinu habakuk místa. Z předchůdce si leckdo mohl dělat srandu, ale poslední generace je za ty peníze slušná nabídka.

mariov8
21. června 2021, 10:57
0
Volvo V90 T6 Recharge: Když se vám nechce nic řešit

Statické a dynamické zatížení je strašný rozdíl. U toho dynamického s rychlostí ty síly brutálně rostou. Setrvačnost komponent roste... Podvozek na max 180 a max 250 nebo dokonce 300 je násobkem někde jinde! Proto to ti výrobci, co s omezením na 180 přišli, dělají. Zlevní jim to konstrukci a výrobu aut.

mariov8
21. června 2021, 10:51
0
Jeep Renegade 4xe: Za dobrodružstvím i na baterky

Minimálně ta měna je tam špatně, možná i ten řád... bohužel.

mariov8
21. června 2021, 10:45
1
Mercedes - Benz V 250D: Tohle je můj autobus, nelezte mi sem!

Ty PSA-Toyota vágeny bych spíše srovnal s Vitem SELECT nebo VW Caravelle. Ano, některou výbavu Vito nebo VW neumí, bo mercedes má třídu V a VW Multivan. Ale když jsem bouchnul dveřma u Vita a u Spacetoureru, bylo jasné kde je více materiálu i konstrukční práce... a nakonec také peněz. Když na to člověk má, tak není co řešit, ale když ne... PSA/Toyota 1-1,1M, SELECT/Caravelle 1,4-1,5M, Třída V/Multivan 2M a výše...

mariov8
21. června 2021, 10:41
1
Mercedes - Benz V 250D: Tohle je můj autobus, nelezte mi sem!

Krátké příčné nerovnosti řeší guma, nejlepší na komfort u této bedýnky jsou 17". Většina lidí ale neodolá, a veme si alespoň 18" (jako vidím na fotkách) nebo rovnou 19". Je fakt, že s profilovým číslem 45 to sedí i kolem 180-200km/h na dálnici jako přikované. Komfortnější 17" ráfky již ve 180km/h říkají, že to stačí...

mariov8
18. června 2021, 08:51
0
O konejšivých autech a vnímání rychlosti

10-12 let dozadu jsem takhle měl půjčené pracovní G, tedy W461, ale byl to nový model, již se šestiválcem CDI 3,0 180-190 koní... odpich na terénní auto tedy slušný. Někde na vysočině jsem vzal jednu zatáčku v dolíku ostřeji... bylo to na A/T gumách... celá šířka silnice mi byla malá a vyměšování bylo pozastaveno na týden... a jo, ono na těch SUV asi něco taky bude. Tohle je teréňák, ne hračka na silnici.

mariov8
16. června 2021, 09:14
0
Yamaha MT-07: Náhrada za mé SV?

Já jsem dnes do práce dovrčel na Moto Guzzi V7... koně taky nic moc, podvozek svéhlavý, ale cesta do práce dostala nový rozměr. Z postaršího velkého Bavora R1100S dost brutální sešup, ale blbnutí v Alpách s dvojicí malých dětí a jejich dost často nepříčetnou maminkou asi již nehrozí. Z Japonců jsem měl Kawu a když bych dnes šel Japonce, tak asi do toho Tracera s tímhle motorem. Tracer jenom kvůli té polokapotáži. Méně fouká a lehký deštík nevadí, přijde mi i hezčí - ale to je subjektivní. Ultra hezké motorky to i tak nejsou, ale ten motor se jim povedl, a navíc jsou to docela lehké a obratné stroje.

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Jeep Commander 5.7 Hemi 2006
Jeep Commander 5.7 Hemi

2006 rok výroby
320 koní výkon
5 700 ccm objem

Pontiac Solstice cabrio 2008
Pontiac Solstice cabrio

2008 rok výroby
175 koní výkon
2 400 ccm objem

Ford F350 7.3 Powerstroke V8 Diesel MT 2003
Ford F350 7.3 Powerstroke V8 Diesel MT

2003 rok výroby
275 koní výkon
7 300 ccm objem

Oldsmobile Cutlass Supreme  1992
Oldsmobile Cutlass Supreme

1992 rok výroby
191 koní výkon
3 130 ccm objem