načítám data...

mariov8

JménoMario Zetík
BydlištěBenešov
Registracepřed 6.2 rok.
Poslední aktivitapřed 7.4 hod.
Příspěvků ve fóru1
Komentářů u článků296
Pozitivních komentářů u článků119
Negativních komentářů u článků13
Možnostinapsat zprávu

Posledních 50 komentářů

mariov8
16. července 2024, 08:54
2
Volkswagen Caddy Cargo 2.0 TDI: S naftou na věčné časy - a hezky svižně!

Mne v interieru VW vadila nesourodost ovladacich prvku a podivne navrzene prevody, cast dotykove plochy, cast v telematice, cast tlacitka a motor se pri rychlostnich limitech i mirne nad nimi… bud podtaci nebo pretaci. Navic motor ma sice 2L ale podle mne nejede vubec lepe nez 1,5L konkurence o stejnem vykonu. Stellantisi vany se mi na srovnavackach libi jako pracanti, teda az na telematiku. Renault/Nissan/Mercedes pokud bych v tom mel vozit i rodinu. Pokud prachy nejsou velky problem, mercedesi Tecko, rozdilu neni mnoho, ale jsou zajimave…

mariov8
08. července 2024, 10:34
6
Volvo EX30 Single Motor Extended Range: Konečně elektromobil pro normální lidi. Už zase?

Mám nadprůměrný příjem, ale tohle je i jako první auto mimo mé finanční možnosti, natož jako druhé auto do rodiny, na které to spíše vypadá. Bohužel v ČR lidi s průměrným příjmem typicky mohou financovat, nebo koupit za vlastní, něco maximálně kolem 500 000 - 550 000,- (řekněme jeden roční plat), při současné průměrné mzdě. No a to je zjevně stále poněkud málo na takovou hračku na baterky.

mariov8
27. června 2024, 07:10
1
SsangYong Torres Clever: 5 přísad pro úspěšný recept na SUV

Možnost výběru by byla ideální. Protože tady konkrétně čelní plocha, aerodynamika i hmotnost a možnost pohonu 4x4 by spíše hráli do karet tomu dieselu.

mariov8
26. června 2024, 09:43
1
SsangYong Torres Clever: 5 přísad pro úspěšný recept na SUV

Škoda toho jejich dieselu, alespoň ze začátku pro Korando k dispozici byl. Sice to také byl spíše průměrný motor, ale 2 litry na 100km dole byly a dojezd na nádrž o stovku - dvě také potěšil. Jinak rovnici value/price zvládají dobře nebo jinak velikost a vybavení auta versus cena.

mariov8
24. června 2024, 08:30
1
Lexus LBX: The Breaktrough Crossover?

Na Japonce je to krásné, ale stále ne dost. Navíc si to lze v pohodě splést s Citroenem nebo kdoví jakým jiným autem. Všechny tyhle nafouklé malé HB mě přijdou na jedno brdo.

mariov8
19. června 2024, 16:51
0
1966 Jaguar E-Type: V češtině není superlativ, který by dostatečně popsal dojmy z tohoto auta

To auto je fascinující, ale ne bezchyb. Zrovna ta převodovka nebyla vyměněna náhodou. Původní skříň proslula poruchovostí a katastrofálním řazením. A když se podíváte jak je udělaný motorový prostor, zimní provoz se musel na voze nepěkně podepisovat. Poslední série s V12 ani nejela lépe než první šestiválce, byla spíše odpovědí na americké předpisy kde auto často končilo. Efekt většího zdvihového objemu a točivý moment potlačily automatická převodovka a emisní limity. Tady je však vše ještě "v pořádku". Vybíral bych si jinde, ale tak v tom je také kouzlo, když si lze vybírat... Osvěžující materiál.

mariov8
06. června 2024, 13:20
1
Citroën ë-C4X: Největší pohodář pod sluncem za fajn peníze. Někdy

No jo, 2,2HDi, to už můžeme pouze smutně zatlačit slzičku... i 2,0HDi by bylo kapku jiné svezení, holt blbá doba.

mariov8
05. června 2024, 07:50
1
Citroën ë-C4X: Největší pohodář pod sluncem za fajn peníze. Někdy

Mě tento Citroen docela dává smysl, ale pouze jako 1,5HDi.

mariov8
03. června 2024, 09:17
0
Trabant 601: Nezapomenutelný kus historie, nenáviděný i milovaný

To auto bylo docela dobré, jenom přišlo o 10 let později než mělo a o 10 let později než měla, skončila i jeho výroba. Již v 60tkách bylo jasné, že dvoutaktu zvoní hrana. No jo, ale NDR byla na tom ekonomicky opravdu špatně, vývoj nového motoru sice spustili, ale do prototypové fáze dopracovaný tříválec se do série u Trabanta nedostal. Dokonce prý existoval diesel!

mariov8
27. května 2024, 13:05
1
Alfa Romeo 145: Setkání světů

Neskutečně se mi líbila 146, ale když jsem se jednoho nejmenovaného novináře známého vlastnictvím Alfy 33 na ni zeptal s poznámkou, že si to chci koupit, nastala v telefonu kratší promlka a komentář, že ode mě ještě větší blbost neslyšel. Tak jsem si koupil mercedes Céčko w202...

mariov8
22. května 2024, 08:51
0
Cupra Leon 2.0 TDI 110 kW: Když nechcete Octavii, ale na její praktičnost nedáte dopustit

Ještě bych dodal, když chcete Oktávku, na kterou se dobře kouká. Byť teda ve stávající generaci je to docela koukatelné.

mariov8
25. dubna 2024, 08:21
2
Volvo XC90 T8 Recharge: Konec dieselů netřeba oplakávat

Problém je, že cílovka nechce trávit (nebo nemá na to čas, byť u Volva se asi výjimky najdou) život na pumpách a u nabíječek. Spotřeba je na poměrně vyhnaný benzín dobrá, taková obluda pod 10L fakt jezdit nebude. Jenže pak tu máme šestiválcovou vznětovou konkurenci z Německa, výkonu je ještě více a dá se s tím jezdit i za 7,5L!!! Dobrá, pani s dětma, ale stylem jakým tohle Volvo jezdí za 10L. Když se to postaví na Německou dálnici, bude to 18 vs 12 a to už je jiná pohádka. Co se musí nechat, ten dizajn je stále zajímavý.

mariov8
22. dubna 2024, 08:50
1
Tato auta zrají jako víno: Modely s nadčasovým designem, který vypadá skvěle i po letech

Ještě tam chybí mercedes Třídy E řady W211, je to sice dost konzervativní design ale možná i proto, a když se sežene v pěkném stavu, nedá se poznat, zda ujel 200 000 nebo 800 000km a to to auto má již 20 let... jinak s výběrem souhlasím. Saaby a Mondea jsou prostě na první pohled stará auta. Na druhou stranu třeba taková Panamera od Porsche stárne docela důstojně, alespoň opticky, mechanika již je jiná story. I s tím Supem souhlasím, to je zatím docela nadčasový design.

mariov8
09. dubna 2024, 09:00
2
Volvo EX30 Twin Motor: Malé auto, velké plány

Jako objekt pěkný, jako auto bych to nechtěl. A stran diskuze telematika integrovaná vs Apple cCarplay (android auto). Když je dobře udělaná značková telematika, je vždy lepší. Ale je fakt, že vždy tam je riziko, že to zastará. Tady je na tom asi lépe uzavřený systém Apple. Mám v garáži motorku Moto Guzzi, tam se mi to líbí, telematika super, spáruju si telefon a mám tam mraky funkcí, ale motor je dvouventilový vzducháč (byť s nejmodernějším vstřikováním) co klepe s plexi o centimetry... vypadá to jako motorka a funguje to jako motorka, jenom místo kulatých budíků tam je displej... to je mix klasiky a moderny v nejlepším slova smyslu! Kde to chceš, tam to je klasika a kde to chceš, tam je to moderna.

mariov8
04. dubna 2024, 08:34
0
BMW X5 xDrive50e: Všeuměl v dobře padnoucím obleku

Také mám ještě v čerstvé paměti hatchback nižší střední třídy co měl 60L nádrž (s motorem 1,6HDi do sucha 1200km dojezd) a mercedesy ještě nedávno měli 80L nebo starší Třída S dokonce až 96L...

mariov8
31. března 2024, 12:25
1
Renault Megane Grandtour TCe140: Ta správná verze

Mám s dvouspojkovými převodovkami rozporuplné zkušenosti, ano, částečně plynoucí z toho, že většinou je před barákem měničový planétový automat v nějakém mercedesu. Ale za mne je tohle jediný problém té specifikace. Jinak je to fakt dobré normální auto a na logo na kapotě bych se vykašlal. Na druhou stranu je potřeba si říct, že jestli je tam Getrag 7DCT300, tak je docela slušně fungující ústrojí a jeho schopnosti končí jenom u parkování ve svahu a u výjezdů do kopce kde je potřeba zastavit a dávat přednost.

mariov8
27. března 2024, 09:03
0
Dacia Sandero Stepway Extreme Eco-G: Se vším, co jde, a stále hodně pod půl milionu

Slyšel jsem přezdívku "Hummer pro důchodce" a jak to tak kolem sebe sleduji, docela to sedí.

mariov8
14. března 2024, 09:39
0
Citroen Berlingo Profi+: Má svoje vady, ale rádi mu je odpustíte

Se jim nedivím, že to takhle pokorně vrací zpátky do nabídky. Jestli spadli v ČR po elektrické masáži z 1500 registrací na 15 => 1%!!! Pokud se jim to povedlo v celé Evropě nebo její větší části, pěkná střelba do vlastních nohou. N1 nemusí pro někoho být problém, ale někde být může, také bydlím ve městě u Prahy, kde se na radnici asi zbláznili. Počkal bych si na M1...

mariov8
14. března 2024, 09:34
0
Reportáž z Motosalonu Brno 2024: dvoukolé i čtyřkolé stroje stovek značek na jednom místě

Já jsem vyváděl už minulý rok. Podlehl jsem Moto Guzzi V 85 TT. Už nejsem nejmladší ročník, takže priority jsou jinde než u poměru kg/HP a už se těším na pátek, že pojedu na ni alespoň do práce...

mariov8
14. března 2024, 09:32
0
Peugeot přichází s ještě hranatějším volantem

Tak tyhle experimenty už tady byly dříve. O dost dříve. Jak dopadly první Austiny Allegro se také ví, tedy, zřejmě kromě Francie, nebo minimálně u Peugeotu to neví.

mariov8
14. března 2024, 09:26
1
Mercedes-Benz GLB 200d: Nečekaný hrdina všedního dne se skvělým poměrem cena-výkon

Bohužel si nemyslím, že v tomto případě je objednávka pohonu 4x4 řešení problému, spíše je to jeho pořízení.

Jinak souhlas, tohle je technika MGCC, plnotučný mercedesy začínají o něco výše.

Co je ale potřeba dodat, v souladu s vyzněním článku, že jako kupující nového auta v GLB dostávám brutální hodnotu, kam se hrabou všechny ty K****qy od lidové konkurence z Jung Bunzlau.

mariov8
22. února 2024, 12:50
-1
Tesla Model 3 Highland: Důvody, proč jí říct ne, se hledají těžko

Důvody?
- Na to jak to vypadá je to drahé.
- Je to hnusné, ačkoliv funkční aspekty aerodynamiky nízkého vozidla kvituji.
- Ergonomie naprosto katastrofální.
- Interiér? Stále bych měl pocit, že mne právě vykradli. I Wartburg nebo Trabant vypadali lépe.
- Dojezd stále omezující. Dokud to neujede i v zimě 500km...
- Pořizovací cena mimo dosah, za vlastní, ale asi neřešíme služební auto...
- V lokalitě kde žiji, bych byl otrokem auta, nabíječky na druhé straně města.
- Před firemním parkovištěm již se zaměstnanci o ty 4 dostupné nabíječky bijí, musel bych někam do prčic (a pak zpátky abych to po nabití odpojil, znovu do práce, a pak zase k autu = ne tak bohatý, že nevím co s mým časem nejsem)
- Průvodní projevy typického automobilu = projevy spalovacího motoru jako stroje, my vůbec nevadí, u některých aut bych spíše řekl, že je to i naopak.
- Nemám doma bateriové úložiště, nemám větrnou elektrárnu, fotovoltaiku (a ani vodní elektrárnu nebo úhelku, o atomové ani nemluvím :-) ), ani bych to auto asi nedostal k baráku bez nějakých stavebních úprav (řešitelné, ale zase výdaje).
- Jsem přesvědčen o globální neekologičnosti tohoto řešení. Nepopírám lokální nulové emise (až na brzdy a otěr pneumatik).
- Vím co stojí nová baterie do takové hračky, i když v reálu jejich životnost a pád kapacity zas tak strašidelný (jak to někteří skeptici popisují) není.
- Zůstatková hodnota.

Auta mám rád, ale raději je používám, než jim sloužím.

mariov8
22. února 2024, 12:35
-1
Tesla Model 3 Highland: Důvody, proč jí říct ne, se hledají těžko

No právě, z jedné dvě = budou mít každá poloviční výkon.

V krajině nikoho = protože tam má infrastruktura rezervy, ve městě ne.

Ale je fakt, že u nás je to ještě pohoda, problémy začíná mít západní Evropa, kde to kvůli dotacím lidi fakt kupovali.

mariov8
16. února 2024, 09:13
0
Volkswagen ID.Buzz Pro - Veselý parťák do velké rodiny

Spotřeba roste cca se čtvercem rychlosti... ne, tohle není ideální auto na dálnici. Ve 140 to požere to co ve 100 x2! Dojezd tedy bude /2.

Jel jsem v tom, pěkně se to řídí, protože to má zadní pohon. Normálně je cítit, jak to vůbec netahá za volant, příjemné. Stále většina výrobců cpe do elektromobilu s těžkou baterkou uprostřed auta přední pohon, to nechápu.

Nesouhlasím s kladným hodnocením podvozku, docela to bouchalo na nerovnostech. Řekl bych, že je cítit užitkový základ - nebo univerzálně zamýšlený podvozek.

Interiér, pokud se do něj neinvestuje 1/4M (to si nedělám prdel, 250 000,-) je strašný, jel jsem v německé specifikaci. Všude tvrdé levné plasty. Typická aktuální konfigurace ovládacích prvků koncernu, každá čtvrtina před řidičem to má jinak (dotykové plošky, tlačítka, menu multimédií, palubák) - ale tady se na mě podepisuje, že jsem zvyklý na lepší...

Idea jako taková je ale fajn, jen zevnitř je to takové... na Caddy velké (alespoň v kufru) a na Transporter, Caravelle, Multivan malé (až klaustrofobicky).

Esteticky se mi to zvenku docela i líbilo, uzemnila mne teda taky cena. Protože jinak obecná použitelnost je jako u většiny elektromobilů silně limitovaná (nosností, dojezdem, tažným zařízením, počtem sedadel - auto jako kráva, ale jenom 5 sedaček -WTF).

mariov8
07. února 2024, 09:20
2
Bazarový snílek: Alternativa k MHD

Já bych vyloučil ty 2/3 dvéřové varianty, pořád manipulovat se sedačkama abych dostal děti dovnitř a ven? Ne! A jestli to nutně nemusí být malé auto, ten Genesis nebo nějaká V8 nemusí být špatná alternativa.
Také bych pro ježdění po Praze a okolí vyloučil vše, co se snaží tvářit sportovně a používá na to absurdní rozměr kol a podvozek chovající se jako by tam nebylo pružení.
Také bych koukal po něčem s měničem, teď jezdím dvouspojkou a půjde z domu. Ve svahu to na milimetrové manévrování nebo na hladké popojíždění v kolonách fakt není. Nebo možná pro nějakou maminku co je rád a že vůbec jede, ale pro mne jsou ty ospalé reakce a jeden jediný způsob rozjíždění (plyn může být v jakékoliv poloze, až po usazení spojek to na něj začne brát zřetel) na nervy.

mariov8
02. února 2024, 12:43
0
Davidova garáž: Díl druhý – Výběr a koupě záložního vozu

Jak vidím tu ráčnu... To mi připomíná, jak jsme kdysi zjistili, že to moje nové auto jede v zatáčkách nějak divně po hraně. Geometrie však byla O.K. Tak kde je problém? Byla hlá pomocná tyč řízení, ale nejdříve jsme jenom přišli na posunutý jeden podélník rámu. Narovnáme... hydraulický válec, čerpadlo a šup o barák, ten neuhne. Barák neuhnul, ale na druhý den to měříme a je to tam kde to bylo... Starý mercedes, totálně předimenzované auto. Vzadu to byly svařený 3, ano tři, 1,3-1,5mm plechy! Tak znova a přetáhnout o kousíček na druhou stranu. Jo na další den už to bylo O.K. Trochu my tyhle dobrodružné a špinavé výzkumy chybí...

mariov8
22. ledna 2024, 13:20
0
Když citroëny překonávají hranice III: Dieselové AX a jeho dvě tváře

Je to tak, zadná vrata byl jen kus plastu prošroubovaný přes sklo. Byla to taková hrkálka (kolečka snad šíře 155), plyn se používal jenom ve dvou polohách a na diesel to docela točilo. Pravda, zázrak se nekonal, ale 100ka tam byla docela rychle. Děda si to auto lehce obouval, já měl ještě sotva kolem 80kg a vešel jsem se tam v pohodě. 3L jsou asi přehnané, ale za cca 4 to po okreskách nebyl problém.

mariov8
21. ledna 2024, 21:51
3
Když citroëny překonávají hranice III: Dieselové AX a jeho dvě tváře

Byly v rodině 2, obě dieselové, obě ještě staré 1,4, obě od nova. Jedno šlo z domu, z druhého domu, po více než 20 letech a to se ke konci už opravdu na něm hodně šetřilo. Nic mu nebylo celou dobu. I po městě se motalo kolem 4,5L nafty. Poslední majitelka až po roce zjistila, že to má 5 rychlostí... předchozí auto Š 120L... Něco jsem se s ním taky najezdil, koupil si ho jako nové děda a když byl starší, nechával často řídit raději mne tehdy mladého kluka s mokrým řidičákem. Chytrý to pán... Tohle je lék: lehké a aerodynamické s účinným motorem. A to byl přitom ještě komůrkáč, být tam HDi, tak to jezdí ještě o lir úsporněji. Prakticky vymyšlené, úsporné, pohodlné a docela příjemné i na řízení.

mariov8
14. ledna 2024, 08:59
6
mariov8
10. ledna 2024, 08:55
4
Volkswagen ID. Buzz Cargo: Řidičem ledničky, na kterou se všichni usmívají

Objednával jsem tohle řešení do konkurenčního produktu, vyšel nám však o téměř polovinu větší objem nákladového prostoru...

Cílovka jsou spíše léky. Protože tohle umí i topit. Léky potřebují nejenom se v létě nepřehřívat ale i v zimě nezmrznout a je to business s větším objemem peněz.

A proč vlastní baterka pro vestavbu, bo z trakční se bez dedikovaného ePTO dá dostat palubní napětí s proudem obvykle pouze kolem 40-50A a těch cca 0,5kW je prostě na tepelné ztráty této vestavby u takto velkého auta v parném létě málo.

Ekonomicky to nemá vůbec smysl, je to spíše doplněk flotil firem, které musí zahraniční "matce" vykázat, že jsou i v ČR zelené.

mariov8
04. ledna 2024, 13:18
0
Mercedes-AMG C 43 4Matic: Downsizing podle mého gusta

Pozná se i těch 10kW, ale spíše dole a při běžné jízdě, tam to totiž není rozhodně pouze 5%. Potlačuje to slušně zpoždění dmychadla.

Ale stejná idea je vlastně i za tímto testem. Dnešní "plnotučná" C63 AMG vs tohle kdysi "light" C43 AMG... jenom tady je to cca 200-250kg za baterky a hybridní agregát nebo jinak, celé auto cca 1800kg vs 2050kg. A to se již pozná, bohužel. 8-)

mariov8
28. prosince 2023, 13:14
9
Autíčkář se ptá: Jaké auto vás spolehlivě připraví o úctu k řidiči?

Najezdím tisíce km měsíčně a řidiči malých sedanů a rodinných aut mne nechávají v klidu. Obvykle totiž tipnu přesně co udělají. Většinou to jsou lidi, co řídit umí nebo alespoň zapadají do průměru na silnici, jenom zdroje na lepší auto nezbyly. Malá část důchodců s horšími reflexy se dá vždy pořešit nějakým tím předjetím ve vhodném okamžiku. Zanadávám si a jedu dále.

Mne však většinou naprosto vykolejí řidiči modernějších automobilů značky Volvo. Jako by vůbec neznali fyziku pohybu toho předmětu ve kterém sedí a zvyky běžné v komunitě motoristů. Jasně, řidiči BMW nepoužívají blinkry, počítám s tím. V AUDI je arogantní hovado, co potřebuje dát najevo že už to není Passat. Jeď se zabít někam přede mne. Ale Volvista? To je pacient.

mariov8
22. prosince 2023, 10:04
1
Autíčkář se ptá: Kupujete podle auta stejného vzoru, anebo berete pokaždé něco úplně jiného?

Začal jsem v Š 120L po tátovi. Opečovávaná a dlouho i garážovaná, leč po 18 letech už byly prahy z celofánu. Pak jsem zatoužil po pořádném autě... chvíli jsem zvažoval T613, ale všechny byly durch... no a tak jsem skončil u youngtimera německého původu. Mercedes-Benz W123 230TE. Nasypal jsem do jeho sfunkčnění 2,5 násobek nákupní ceny a už byla z toho docela voňavka... Ale další posun by už šel do peněz a nějak mne žraly roupy... prodáno a koupeno 240TD na běžné ježdění, na pohled vrak ale měl skutečně najetých pouze 260 000km, jelo to jak drak, startovalo na cvrnknutí... akorát jsem to na dálnici hned při první jízdě uhnal, tak se dělalo těsnění pod hlavou a všechno kolem, když už to bylo rozebrané (vstřikovače, žhaviče, žhavící relé, ventilová sedla) a jako projekt jsem k tomu zakoupil šestiválec "hemi" 280TE... po srážce s realitou šlo vše z domu a koupil jsem tehdy ještě docela mladou ojetinu C 220D (generace W202)... pak přišli nějaké motorky, kotrmelce v soukromém životě a první Citroen. Xantie za jednu výplatu, ještě jsem o ni i napsal článek do Autodieselu. Ten podvozek mne dostal, ale motor jsem opět uhnal, prasklá palice... Ještě se zavařila a chvíli jsem to auto jezdil. Pak přišel zcela nový Citroen C4 1,6HDi... vydržel mi 2 roky, protože se zalíbil i někomu jinému. Martin Vaculík mne vysmál, že jsem tu Francouzskou $%^ku jenom už nechtěl platit, že SEATy a Citroeny se nekradou... kradou. Přišlo první dítě. Kufr, potřebuji větší kufr. Zánovní C5 2,2HDi BiTurbo... fantastický kočár. Ale nezatáčelo to. Takže zpátky k mercedesům. E 280CDI T... auto za hubičku, ale servis, hned ten první stál více než auto samotné. Kočár, jen bych už nechtěl manuál a škrcenou verzi motoru, jakéhokoliv. Ve firmě jsem dostal záhy služební auto. A tak po roce a půl šel šestiválec s manuálem z domu. Docela vzácnost, vyrobilo se jich jenom asi 3%, jinak to byl vždy automat a k víceválci od mercedesu to je rozumnější volba. Věřte mi. Tudor co s tím jezdil přede mnou neuměl řadit a vše od spojky po zadní diferenciál bylo rozšmelcované, ale s tím jsem to kupoval. Vždy jsem tíhnul k pohodlným a prostornějším autům, ale chtěl jsem, aby to na dálnici už trochu jelo. Ne, "piáno" 240D s tachometrovými 155km/h, na to jsem rozhulákal i Š 120L (stačí trochu povolit vůle na ventilech... :-D), není ideál. Je to dáno tím, že mám rodinu rozfrckanou po celé bývalé Československé republice a ročně jsem najížděl i vysoko přes 40 000km. Takže tam mám i nějaký vývoj, ale i pojítko.

mariov8
14. prosince 2023, 12:48
1
Bazarový snílek: Co místo Volva?

Jsem kdysi spolupracoval s Martinem Vaculíkem na ojetinách a jednou mne napadlo, že vlastně největší problém ojetých mercedesů (al enejenom jich), je vlastně bývalý majitel. 8-)

mariov8
13. prosince 2023, 09:35
0
Bazarový snílek: Co místo Volva?

Pokud by stačila Evropa, Mercedes-Benz řady W211, je to již moderní auto plné elektroniky ale s trochou podpory kvalitního servisu nabízí kromě starosvětského pohodlí Volva i jízdní vlastnosti. Pokud by se šlo po více místech k sezení nebo variabilitě, hledal bych starší Viano nebo Vito (avšak nejlépe po faceliftu 2009/2010) s motorem V6 CDI, to je svezení. 200+ na dálnici bez problémů, odpich to má slušný, zvuk také pěkný a se spotřebou 10-13L nafty v takové splašené bedýnce se již dá žít. OM642 3,0L od mercedesu, má svoje mouchy, výměník voda-olej, ale u Euro4 je to ještě relativně levně léčitelné. Menší náhražky od dnešního Stellantisu jsou háklivé na servis a bývají technicky mrtvé. Benzín bych u nich ale opravdu nevyhledával. Ve střední velikosti je etalonem DW10/DW12 diesel a i ten malý 1,6Hdi v pozdější zjednodušené verzi umí slušně a dlouho fungovat, pokud dostával slušný servis. Myšlenka na starou Fullsize ameriku s klasickým uspořádáním pohonu se mi líbí, ale já už z ní vyrostl. Staré nebo starší Éčko s víceválcem je solidní náhrada a navíc se to nebojí ani zatáček nebo vyšších rychlostí na dálnici. Je ale otázka user case, zda to je zajímavé nebo ne, po městě a okreskách je až na nějaké trefování apexů víceméně jedno, jak to sedí. Přijde mi však, že dnešní ojetiny 10 nebo dokonce 15+ jsou šílené vraky, které bývalý majitel dojížděl ke smrti bez jakéhokoliv servisu, a to obecně bez ohledu na značku. Zaměřit se na stav více, než na nějaký konkrétní model!

mariov8
13. prosince 2023, 09:04
4
Mercedes-Benz GLC 300 de coupe: Proč tohle nedělají i ostatní?

Typický zákazník pro tento vůz bude jezdit na čisté elektro do kanclu/firmy... řekněme 5 až 25km a na služebky, za zákazníky, na dovolené, nahodí zase ten diesel. O životnost agregátu bych se nebál. A ta výhoda 2 v 1! Elektromotor už má na běžné ježdění slušný výkon a baterka je dost velká, aby se s tím někam dojet dalo i po dálnici. Vynikající OM654 z naftové nádrže jenom usrkává a 9G Tronic ho v tom solidně podporuje. Divím se, že tu kombinaci dieselu, který si se ctí poradí i s nadváhou díky baterce a horší aerodynamice díky větší čelní ploše, s elektromobilem, nenabízí v Evropě více značek. Třeba Stellantis by v o číslo menším autě podobný pohon založený na svém malém dieselu mohl nabízet. A vůbec se nedivím, poptávce po GLC 300de, technika funguje výborně a je to hezké auto, jenom je to holt za trochu jiný peníze než člověk v mém postavení vydělává.

Pro cílovku začíná však být problém palubní elektronika a telematika obecně. Ty lidi ty displeje a počítače začínají "předbíhat" a ti se bojí si koupit nové auto. To jsem žel na vlastní uši slyšel.

Hlasové ovládání v mercedesu používám i já, funguje jim to velice dobře.

mariov8
08. prosince 2023, 09:49
0
Nad dodávkami Stellantisu Slunce nezapadá, aneb badge-engineering level over 1000

Sprinter už se nyní i v Tuscaloose dělá jenom s OM654, dříve tam byla dvojice OM651 top verze 120kW a V6 3,0L OM642 140kW. Benzín skončil ve Sprinteru už v předchozí generaci 906 ještě s posledním faceliftem 2013, jestli se nepletu. To byl fakt slušný úlet, i v ČR se těch 3,5L motorů, se 190kW, několik prodalo. Nesbíralo se to tak dole jako OM642 (poté co se nadechlo mezi 1400-1500 dmychadlo), ale když se ten M272 trochu roztočil, jelo to opravdu slušně, ale teda rozhodně si to řeklo o slušný přísun paliva.

mariov8
05. prosince 2023, 22:25
0
Volvo C40: Kamarád do deště

Jinak souhlas, zrovna taková paní, s možností nabíjet i v práci, je pro elektromobil ideálny kandidát.

mariov8
05. prosince 2023, 22:23
1
Volvo C40: Kamarád do deště

Ano, SVJ zrovna nemusí Wallboxy pod barákem. Také je problém ve společných garážích nabíjet i blbou pidi baterku do motorky přes zimu.

Prostě kdo chce jezdit elektro, musí mít vlastní garáž a distributor mu musí dovolit 32A rezervované kapacity, nebo ještě lépe mít vlastní soláry s bateriovým úložištěm a ideálně ještě větrnou elektrárnu.

Chce se mi zvolat: "Přátelé, kdo z vás to již nemá?!"

mariov8
05. prosince 2023, 22:18
0
Talbot Samba Cabriolet: Vzpomínky na francouzská léta minulá

Protože tam Talbot dával zajímavou karburaci, byly tam 2 trojité karburátory snad původně vyvinuté pro Ferrari nebo Porsche. U dovozu jedné Tagory V6 do ČR jsem byl, ale je to tak 20 let.

mariov8
30. listopadu 2023, 21:05
1
Volkswagen Multivan T7 2.0 TDI: V lecčem jiný, v lecčem lepší

Nazývat se to nový Sharan, je to bomba.

Ale dostal jméno po Multivanu...

mariov8
27. listopadu 2023, 13:25
0
Mercedes-Benz S 550: Jednou králem, vždycky králem

A ne-oficiálně začala třída S poválečným modelem 220, typ W187, z roku 1951. Byť přídomek "S" (S = Sonderklasse, tedy zvláštní/speciální třída nebo model) dokonce mohla nést i čtyřválcová V170, kde to byla spíše jenom výbavová linie typu, který zase pro změnu založil rodovou linii dnešní Třídy E.

Motor je správně, šestiválec je málo a nehodí se charakterem k eSku, V12 už je poněkud težký na čumák a navíc moc toho již nepřináší. Zajímavý je i současný řadový diesel, ale V8, je V8...

Je to super svezení, ale u ojetiny která nová stála kolem 3-4M už jsou ty servisní náklady pro běžného autíčkáře, aby to zůstal stále S-kovej Benz, opravdu jinde.

mariov8
14. listopadu 2023, 16:39
0
Bezpečnost až na hranu šílenství

Právní rámec je možná větší problém, než ten technický. Správná připomínka. Až se něco neodhadne, nedopočte, kdo za to půjde sedět a kdo to bude platit?!

mariov8
13. listopadu 2023, 14:56
0
Bezpečnost až na hranu šílenství

Bohužel je to tak, na silnici, kde se pohybuje podstatně víc vehiklů a jedinců co s tím neumí (jenom na to mají papíry) je řádově víc si smíchaný systém neumím představit. Také pilot, byť jenom PPL. Navíc, když už teď je jasné, že adaptabilita těch systému je proti člověku šíleně omezená. Vždyť stačí lehké sněžení a i nejinteligentnější mercedes se vrací 20 let zpátky... A to co umí předvádět Kona a Sportage...

mariov8
11. listopadu 2023, 15:13
0
Mercedes-Benz R129 500 SL: Je opravdu tak úžasný, jak se říká?

Žehlička spolehlivá je, ale musí se udržovat a její údržba je náročná hlavně finančně. Každopádně je to pan automobil, svezení je návykové.

mariov8
29. října 2023, 01:41
1
Nejpozoruhodnější způsoby řazení

Měničový plánetový automat s řízeným přemosťováním měničem točivého momentu je dneska technický top. Hladký, jemně a rychle řadí jakýkoliv z 9ti kvaltů a umí odstranit neefektivní prokluz, když už je vůz rozjetý. Před barákem mám teď dvouspojku. Na dvouspojku je Getrag 7DCT300 výborné zařízení, ale... ale příště raději manuál, když už ne planétový měničový hydromechanický automat.

mariov8
13. října 2023, 21:38
2
Citroën DS(uper): Nejlepší auto světa?

Jediný problém toho auta je fakt pouze ten motor. Jakž-takž jedou až ty poslední DS21 nebo DS23 a to pouze ty verze se vstřikováním. Viděl jsem oba protypové šestiválce, jak vzduchem chlazený, tak i vodníka. Ale na dokončení vývoje alespoň jednoho z nich již tehdy značce došli peníze...

mariov8
13. října 2023, 13:16
2
Autíčkářův průvodce po Japonsku

Ta Mitsuoka Viewt je z některých úhlů pohledů i docela pěkná. Jasně, že z Micry proporčně dokonalý Jaguar nejde tak snadno udělat a skelet se zamaskovat moc nedá, ale je to docela zajímavý sedánek.

mariov8
05. října 2023, 10:19
1
Volvo EX30: Nejmenší Volvo se představuje

Můj jediný pozitivní zážitek ze zkušební jízdy s idBuzz, vlastně 2: díky zadnímu pohonu se to neskutečně příjemně řídí a značný rejd kol = malý průměr otáčení. Tady není důvod trvat jako u malých aut se spalovacím motorem na předním pohonu. Souhlas, palec nahoru!

mariov8
28. září 2023, 12:08
1
Hódgép Puli - Počátek a konec maďarské automobilové produkce

To je slušný archiv a slušný bizár. Netušil jsem, že kromě autokatalogu 1990/1991 to ještě někde uvidím.

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Hummer H3  2006
Hummer H3

2006 rok výroby
130 koní výkon
4 ccm objem

Dodge Monaco Station Wagon 1970
Dodge Monaco Station Wagon

1970 rok výroby
294 koní výkon
6 277 ccm objem

Buick Skylark kabriolet 1963
Buick Skylark kabriolet

1963 rok výroby
200 koní výkon
3 500 ccm objem

Ford F150 Ford F150 XL, RWD 4x2, Triton  2010
Ford F150 Ford F150 XL, RWD 4x2, Triton

2010 rok výroby
248 koní výkon
4 601 ccm objem