načítám data...

mariov8

JménoMario Zetík
BydlištěBenešov
Registracepřed 4.9 rok.
Poslední aktivitapřed 2.1 dny
Příspěvků ve fóru1
Komentářů u článků216
Pozitivních komentářů u článků77
Negativních komentářů u článků10
Možnostinapsat zprávu

Posledních 50 komentářů

mariov8
19. března 2023, 11:33
1
Auta, která známe, ale neznáme - asijská edice

Málokdo ví, jak se z dvoutaktního benzínového tříválce DKW stal čtyřválcový diesel od mercedesu. Ono vlastně bylo celé Auto Union ve vlastnictví MB, až do prodeje Volkswagenu a dalších značek VW, MB si nechal nějaké ty fabriky a "190" se nakonec prodávala jako Mercedes-Benz.

mariov8
16. března 2023, 13:18
1
Mercedes-AMG CLS 53 4Matic: Tahle země není pro starý. A není to škoda?

Tenhle motor znám z normálního sedanu E. Je to silnější verze normálního šestiválce. Není to ostrý AMG motor, ale to je možná "to kouzlo, co my dokážeme"... Sice chybí ten Wow efekt když vás V8 zarazí do sedačky, ale silné to je dost a rychlé až až. Na okresce se člověk blbě podíval na plyn a byla na tachometru 2x vyšší rychlost. Navíc se s tím dalo jezdit i normálně, potichu, a žralo to v pohodě kolem 10L. Čekal jsem 12-13. CLS bude jasná oběť racionalizace produktového portfólia, ale snad si něco z jeho odkazu veme standardní E v provedení AMG.

mariov8
07. března 2023, 12:13
0
Hyundai Staria Tour: Velká očekávání

Velká škoda, že prvotní WOW efekt z exteriéru Starie zmizí po nastoupení do interiéru a po jeho průzkumu a rozjezdu se dostaví spíše zklamání.

mariov8
07. března 2023, 09:20
2
Citroën představil sedan-kupé-SUV C4X. Jaké auto vám připomíná?

Za mně super. Sedano-liftback s poslabším ale kvalitním dieselem, v kombinaci s ještě měničovým planétovým automatem a ne dvouspojka. Dostatečně velký kufr a přitom auto není přerostlé. Lehce vyšší stavba karoserie s přesto docela účinnou aerodynamikou je taky super. Ten podvozek je prý také docela komfortní. Kdybych dnes musel soukromně kupovat auto, asi vím, kam bych zašel. Ale teda rozhodně ta vínová červená. Ty nebarvy jsou fakt takový poblitý a těm tvarům a plochám nesluší.

mariov8
28. února 2023, 14:10
0
Nissan X-Trail e-Power: Benzínový elektromobil s turboefektem. Cože?

V podstatě se jedná o automobil, kde mechanický, případně hydromechanický přenos výkonu, je nahrazen přenosem výkonu elektrickým. Přes 100 let stará myšlenka a systém pohonu používaný často na železnici. Většina výkonnějších motorových lokomotiv je diesel-elektrických. Je potřeba si říct, že tady efektivita není cílem, možná je ve vyšší zátěži i horší, protože regulační elektronika, generátor i motor mají nižší účinnost než spojka s jedním nebo dvěma páry ozubených kol a diferenciálem. U lokomotiv to bude kolem 80%. Přesto, jak už tady zaznělo, v podstatě se to výrobci vyplatí. Jsou to všechno výrobně náročné celky, které vyhodil a nahradil jednoduššími elektrickými točivými stroji i dnes dostupnou a zvládnutou výkonovou regulační elektronikou.

mariov8
25. února 2023, 13:39
0
Ford e-Transit: Vaše nová dílna na kolech

Neváží to spíše 2685kg? 1685kg váží o dvě třídy menší dodávky, to by to bylo z papíru!!!

mariov8
22. února 2023, 08:48
0
Guilty pleasure aneb forma sebetrýznění

Já takhle koukám na staré šestiválce od Hyundai nebo Kie: poslední Sonata 3,3 V6, Magentis 2,5 V6. Vlastně už docela pohledná auta, ale proč si rovnou nekoupit starý mercedes nebo BMW, alespoň na to budou sehnatelné díly.

Nebo Ssangyong Rexton I 2,9TD ještě s motorem Mercedes-Benz, vlastně ideální post-apo kára ještě téměř na původním 4x4 podvozku Isuzu, vše pak už s mercedesem ani Isuzu tak moc společného nemělo a přibylo nejen vzhledových, ale i technických přešlapů.

A R63 AMG, to je šílenost, v ČR byly půjčené na Mýto tehdejší Viana Brabus V8 s civilní V8 5,0, cca 300 koní. Spálili jsme jim pmeumatiky, diferenciál měl půl metru dlouhý chladící žebra! Tohle je ideový pokračovatel, pořádně splašená bedýnka.

mariov8
21. února 2023, 19:17
0
Volvo XC40 Recharge Twin: Ideální služebák? Nebo ne?

No ty kráso, aby to u mne mohlo fungovat jako služebák, potřeboval bych 4x větší dojezd. Dobře už bylo...

mariov8
15. února 2023, 11:08
0
Renault Master 2.3 dCi 4x4: Fakt dobrá dodávka

Ale přimlouvám se také u tak zajímavého pohonu, aby autor článku příště zkusil sehnat hever nebo rampu a udělal nám foto hnacího traktu.

mariov8
15. února 2023, 11:06
0
Renault Master 2.3 dCi 4x4: Fakt dobrá dodávka

Tesla a automotive standardy, to opravdu nejde dohromady. To je pořád takový start-up, co se z nějakého důvodů rozjel a pořád si s tím levelem nějak vystačí. Nevím proč, ale ne a ne chcípnout. Nevím, jestli tam je to samé, co ve Sprinterech 906, ale asi ano. Lehce kontroverzní je dvoustupňový přední převod, ale potřebovali udělat malý přední diferenciál pod motor. Jinak to celé opravdu nemá problémy. Není to trvalá 4x4, takže se ten malý diferenciál tak nepřehřívá jako u starého Vita a Viana a jeho životnost netrpí.

mariov8
13. února 2023, 08:39
0
Renault Master 2.3 dCi 4x4: Fakt dobrá dodávka

Rozdělovací převodovka je uprostřed pod autem, ano, vepředu přibude pomocný rám a diferenciál s pohonem os, ale jak Wakantanka poznamenal, limit je 3500kg a ten je "pevný", takže když auto již neváží 2300kg, ale 2450kg, co se sníží? Užitečné zatížení! Ale to je tak v technice vždy, něco za něco...

mariov8
13. února 2023, 08:36
1
Renault Master 2.3 dCi 4x4: Fakt dobrá dodávka

Buďte v klidu, nejvyšší automotive standardy. Ve fabrice jsem byl a snese to vevnitř srovnání s výrobní linkou automobilek. Když to dělali pro Mercedes-Benz, tak těch kitů bylo i přes 12 000 ročně, montujou si to automobilky samé. Oberaigner to jenom vyvíjí, testuje a dodává jako kity automobilkám. A ty si také hlídají kvalitu, kontrolní procesy a dokumentaci. Tohle není žádný Achleitner nebo dokonce pomalu garážový Iglhaut zbastlený z rozdělovací převodovky Toyoty.

mariov8
10. února 2023, 10:32
1
Renault Master 2.3 dCi 4x4: Fakt dobrá dodávka

Ta čtyřkolka od Oberaigneru váží asi 150kg, takže o to se určitě užitečné zatížení sníží. Firma je to spíše Rakouská, sedí v Nebelbergu a mají pěkný Off-road areál. Projel jsem se tam v Oberiagneru 6x6 (to je přestavba Sprinteru). Jinak pohon je schopný a cena za auto dobrá. Také konečně to auto je docela spolehlivé a i trochu vypadá, předchůdce byl katastrofa. Sprinter je stále jinde, ale již ne o parník. Jenom ta černá pro dodávku... v létě bude na sluníčku vzadu trvale 60-70°c... jenom dojít pro balík a budete splavený.

mariov8
08. února 2023, 22:35
0
Autíčkář se ptá: Opravitelnost nebo spolehlivost?

Tu C5 jsem koupil dobře, vlastně to byl pofacelift první generace. Dělal se 2,5 - 3 roky? Zevnějšek lepší, ale hnusný interiér. Auto však bylo po slušném prvním majiteli. Udělala nakonec dobrý dojem. Nebo jsem prodal včas. Servis už úplně zadarmo nebyl a na servisovatelnost jsem nadával již u staré Xantie, kde se na ni na rozdíl od mercedesů opravdu nemyslelo na to, že to někdo bude muset udržovat.

mariov8
08. února 2023, 22:31
0
Dacia Jogger: Kam s ním?

Zajímavý bude v této krávě ten litrový tříválec až v parném létě sepne kompresor klimatizace. Kolik výkonu si třeba vezme v 2000 otáčkách... zbyde ještě na mírné stoupání nebo se bude v naloženém autě podřazovat i na okresce? Škoda toho dCi.

mariov8
08. února 2023, 15:59
0
Autíčkář se ptá: Opravitelnost nebo spolehlivost?

Ideál je opravitelný spolehlivý auto, ale ojetý mercedes s perspektivou dalšího provozu je jako ojetina drahý. Tak jsem zkusil Citroen, taky, pohodlné, Evropského původu a auta PSA se vyráběli ve velkých sériích, ale opravitelnost i spolehlivost o řád horší... akorát faktury byly o nulu nižší... :-) dobře, u C5 poloviční. Mechanik mne prosil, ať nebourám, že druhovýroba neexistuje a celý čumák je v dílech dražší než zbytek auta.

mariov8
08. února 2023, 15:56
0
TopX: Pět německých aut, která bych si klidně koupil

Jezdil jsem v tom poválečném 300SL po okruhu v Brně. Ale to je dnes za 9 místnou sumu. Nezapomenu do smrti. To se vodilo a chovalo skoro jako moderní i docela živé auto a ne jako přes půl století starý veterán. Jenom ty pneumatiky nebudili důvěru, tak jsem zas tak moc neblbli. I když jsme ještě nevěděli cenu za kterou to majitel koupil, tušili jsme ji.

Žehlička, SL řady R129, už je pro smrtelníka dostupnější, ale časy kdy 500SL bylo za čtvrt míče a nebyl to "hodně ocucaný bonbón" už jsou pryč i servis už dnes stojí majlant. Navíc, některé díly už na mercedesa překvapivě nejsou. Řekněme, že ty silnější základní šestiválce by museli na hraní stačit.

Omega B, ano, kldně 2,2i s automatem. Zadokolka, totál klasik. Nebýt to Opel, krásný daily youngtimer, ale u nás prší, v zimě se solí a díly už asi nebudou na každém rohu...

id-Buzz už jsem jezdil také, ne, plastové království o velikosti autobusu, tahat to může pouze pár kg a pouze 5 sedadel s mizerným dojezdem. Nesmysl pro frikulíny co auto jako takové ve skutečnosti vůbec nepotřebují.

Ty Baworáky a čtyřoké mercedesy z přelomu milénia také ne. Ale o něco novější E500 generace W211 v kombajnu by se líbila. Ne, AMG ke štěstí nepotřebuji.

Já bych ještě alespoň na dvorek rád jedno "pracovní" Géčko W461 nebo Unimoga U1300L Turbo/U 1700L do 7500kg. Ale asi bych byl do něj odstěhován polovičkou... :-)

Škoda že mám jenom jeden zadek, jeden pár rukou a nemám garáž i příjem potřebné velikosti pro sběr aut co "nutně potřebuji"...

mariov8
31. ledna 2023, 09:28
1
Než Citroëny dostaly koule III: Té-áčko

K této automobilce mám pozitivní vztah, byť "koupitelné" auto pro mne končí s poslední C5 nebo úletem C6. C-Elysee jsem vyzkoušel, mám rád sedany, ale je to na dálnici téměř neřiditelné. Dnes už bych si tam nevybral, možná v nouzi C4/C4X, dokud tam je alespoň ta 1,5HDi.

mariov8
25. ledna 2023, 09:41
1
Co ve vašem novém autě nesmí chybět?

Já mám velký problém, jezdím služebním mercedesem a do roka ho vždy musím vyměnit. Takže automatická klima, Inteligentní LED světla, konvenční měničový planétový automat, dvouplášťová skla, hlasové ovládání co opravdu funguje a podobný šmakulády mne těžce rozmazlují. Ale rozhodně bych chtěl účinný spalovací motor, velkou nádrž pro dojezd alespoň teoreticky 1000km, tichý interiér, mercedesí sedadla a vše dnes bežné. Spíše bych nějaké věci nechtěl, jako ta plejáda systému, co musím po startu vypínat...

mariov8
16. ledna 2023, 09:10
1
mariov8
06. ledna 2023, 10:09
1
Ptejte se: Velký sedan za čtvrt milionu

Moje osobní zkušenost je také bohužel taková, že nic lepšího na dálky, i jako ojetina, než mercedes-benz třídy E na trhu neexistuje. Kolem 300 000 - 400 000 si ty auta říkají o velký servis, na to pozor, nestojí pár korun (spíše to bude šestimístná suma), pak je však opět na dalších 300 000 - 400 000km klid. Pro spořivé je tady třída C nebo jako alternativu bych viděl auta od PSA, Citroen C5, nebo Peugeot 508. Jenom podle mých zkušeností komfort Citroenu C5 je sice opravdu velice dobrý, ale to Éčko umělo i zatáčet. Že s Céčkem W204 se dalo blbnout i na zakroucených silnicích je jiná story.

mariov8
06. ledna 2023, 09:54
1
Ptejte se: Velký sedan za čtvrt milionu

To je technicky staré Éčko (ještě generace W210) od mercedesu, kombinace s americkým V8 nebo i s některým z Evropských dieselů co se tam nabízel by nemusela být na dálkové jízdy marná.

mariov8
06. ledna 2023, 09:41
0
Ptejte se: Velký sedan za čtvrt milionu

Na takový nájezd, pokud se to má příjemně řídit a servis nemá stát majlant, tak Céčko generace W204. V podstatě cokoliv od 115kW s turbem, ano i ty novější benzíny. Ten nájezd dají všechny jeho motory a jezdí to pěkně. Zadokolku raději jako kombi, má těžší zadek na zimu, nebo hledat 4x4, je docela kvalitní a funkční.

mariov8
17. prosince 2022, 15:23
0
Historie Uralu: Jak Rusové utekli před Hitlerem do náruče Italů

Zajímavý článek. Jen bych poopravil to tvrzení, že YAMZ 204 a 206 byly kopie motorů Hercules. Není tomu tak, ale kopie to byly. Avšak motorů GM (Detroit Diesel) řady 71... 71 kubických palců na válec. Známý Hercules typu JXD byl čtyřtaktní benzínový motor používaný třeba v předchůdci Pragy V3S, s trochou fantazie, ano, ta je taky spíše kopie, byť s vlastním motorem ... Ty YAMZy a výchozí GM 4-71 a 6-71 byly dvoutaktní diesely.

mariov8
16. prosince 2022, 14:22
0
EVUM aCar 4x4: Náklaďáček pro 21. století

Jo, je to trochu ostrý příklad. Ale na rovinu, baterka tam nebude asi stačit nikdy. To není o řád, ale o dva jinde. Nicméně já tyhle komunály řešil s nástavbáři a ti kroutí hlavou. Nemám rád slovo nejde, ale stav kdy to jde, ale ekonomicky to je sebevražda se tak popsat dá.

mariov8
16. prosince 2022, 11:18
0
Kia Niro EV: Elektromobil pro začátečníky

Je to jednoduché, u vyšších segmentů se ceny EV dotují z cen ICE, aby celkově na tom automobilka neprodělala a splnila cíle EU. Ale už se zdražují i EV, rostou prudce ceny akumulátorů a na to se jinak zareagovat nedá.

mariov8
16. prosince 2022, 11:01
1
EVUM aCar 4x4: Náklaďáček pro 21. století

Poslední Multicar 4x4 stály kolem 2,5M, ne nedělám si srandu. Takže tohle zas tak drahé není, dokud nezačneme řešit užitek a TCO. Ale poslední "Multikráva" měla 75kW z turbodieselu VW, jelo to 90 a uvezlo nejméně 1,5t na vzdálenost nejméně 500km. Výrobci komunálu brečí, že na tyhle elektrické hračky se také nedá nic namontovat, protože máloho z těch elektrofrikulínů napadne, že elektrohydraulický agregát si s klidem veme i 25kW. Úplný úlet co jsem viděl jsou hasiči, hasičská čerpadla totiž berou ne 2-4-10kW, ale tak od 40 až po 400kW!!! Takže k požáru dojedete na baterky, pak nahodíte na nástavbě 9-15L diesel a ten pak klidně i hodiny jede na plný výkon aby těch 200-300kW pro čerpadlo dodával. Osobní mobilita pro většinu lidí na úrovni Dacie Spring my dává smysl, ale pracovní auta potřebují hodně energie a energetickou hustotu uhlovodíkových paliv (klidně syntetických) prostě tohle nedává a fyzikálně ani dávat nemůže... Je to opravdu tak do parku, košťata a vysypávat ručně koše.

mariov8
16. prosince 2022, 10:51
0
Čím máme nahradit naši vyčpělou dávku benzínu?

V poslední době jezdím téměř výhradně naftovými bedýnkami, i dnes mne vezlo do práce 237 koní v 2,5t 4x4 bedýnce... přesto, nechte ten slogan jak je. Je správně!

mariov8
16. prosince 2022, 10:43
2
Munro MK 1: Ultimátní bijec, připravený na apokalypsu

Apokalypsa a elektrika nejde dohromady, na Ukrajine by jim mohli povídat. To kanystr něčeho mastného co hoří s řádově větší energetickou hustotou se sehnat a dopravit někam dá mnohem snadněji. O.K. nebudu skeptik...

mariov8
05. prosince 2022, 13:10
1
Auta, která vůbec nepotřebujeme, ale o to víc je chceme

Ta C6 i Panda by mne taky do seznamu sedla. Jelikož jsem Mercedes-Benz W123 měl (a ne jeden) a jeden dokonce velice pěkný a žel ho blbec prodal (čehož do dnes lituji), tak W123 přeskočím. Jako daily car, byť drahé, se to i dnes dá používat. Ale jako auto které vůbec nepotřebuji, ale chci bych tam dal G W461, případně starší W463. W461 od 250GD/290GD generačně nahoru a W463 tak G 350TD nebo G300TD. Fakt nevím na co by mi to bylo, můj revír je spíše dálnice, ale nutně takové auto potřebuji. Pak by mně přitahovalo ještě "malé" Vario 512D, nebo naopak 818DA 4x4, nebo šestiválcový předchůdce 613D... nebo ještě větší Unimog 1300L Turbo (1700L) nebo Magirus-Deutz 160-9 4x4 odhmotněné na 7,5t... no jo... hovadiny.

mariov8
24. listopadu 2022, 08:36
0
Ford Econoline Club Wagon 1997: Protože dodávku někdy potřebuje každej...

Před pár měsíci jsem vystoupil z mercedesu Marco Polo ACTIVITY. Ano, to je o číslo menší auto a nemá tak charizmatický pohon, ale dá se v něm přespát již z fabriky. Jsme jenom rodina 2+2, ale teď opravdu zjišťuji, že dodávku občas potřebuje každej... Deska do kuchyně? Sklopili se sedačky a byla tam. Jet někam s dětma na kola? Dětská kola šup do kufru. A jelikož to byla (jenom) zadokolka, otočil jsem se na pětníku jako Fabie i přes délku o metr větší. A volič automatu již byl po americku pod volantem. A taky to umělo díky 190 koním a 9 stupňové měničové planétové automatické převodovce velice slušný odpich a nejenom na křižovatce.

mariov8
21. listopadu 2022, 09:22
0
Mercedes-Benz T180d: To nejlepší z malých dodávek?

Také jsem si všiml docela dlouhý čumák, ale je vidět jenom z některých úhlů. Nedá se nic dělat, aerodynamika (spotřeba paliva a emise CO2) a předpisy pro ochranu chodců (EuroNCAP) vyžadují určité ústupky. Podle mne dopadlo Téčko ještě docela dobře. Rozhodně lépe než předchůdce a to zvláště v interiéru.

mariov8
11. listopadu 2022, 08:49
0
Autíčkář se ptá: Koupili byste si auto jen kvůli vzhledu?

Já jsem konzervativní technokrat, jenom kvůli vzhledu bych si auto nekoupil, když za tím nebude technika, není šance... ale opačně to funguje, když je to hnusné jako noc, je to problém, který technika jen tak nepřebije. I když i tady bych si uměl představit nějakou výjimku.

mariov8
03. listopadu 2022, 09:00
2
Zavřete oči, odcházím... Jaká auta nám příští rok řeknou definitivní sbohem?

Za Kiou Stinger a Dodge Chargerem i Challengerem mi bude smutno...

mariov8
02. listopadu 2022, 09:03
0
Renault Mégane E-Tech Electric: Nová francouzská revoluce?

A bude hůře, letí nahoru ceny baterii a obecně i surovin... takže ty elektriky už ani přes pokus vyvíjet na zákazníky nenápadný nátlak (bo EU vyvíjí nátlak na automobilky) nelze ochraňovat za cenu dotování z prodeje ICE... musí nahoru taky. Už vyhlížíme tu zeď, do které ten úlet narazí. A už aby to bylo.

mariov8
11. října 2022, 09:07
1
Yamaha XSR900: Vlk v rouše beránčím

Já na Japonce nejsem, ale tenhle motor se povedl. A i ta mašina nevypadá špatně, což je v poslední době co říct. Kolama dolů!

mariov8
10. října 2022, 11:50
0
Bazarový snílek: Vzpomínky na vyšší střední

Kde ty časy jsou. Je ale potřeba si říct, že rozměry a výkony těchto aut vyšší střední třídy dnes má nebo i překonává třída střední. V 90tkách vyšší střední kolem 4,75m a motory tak kolem 110 až 190 koní v průměru. Já bych ten seznam docela seškrtal, a nedělal ho jenom jako seznam... Protože některé ty kusy jsou (a některé byly i v době uvedení na trh) buď pro velké nadšence nebo jenom nadšence té které konkrétní značky. Ale to již tady napsal beastar. Takové Scorpio si pamatuji jako synonymum pro průser. A dostupnost dílů na staré Japonce je někdy tristní, ale nechám se opravit. Mně se líbí, Volvo, R25 (ale musí být zajímavý i motor), XM nevím (a to jsem Citroeny jezdil a 605 málem i koupil), Omega (a tady možná by k auta spíše šla ta benzínová 2,2 a automat nebo ta šestiválcová 2,5DT) a Italové (Lancia by musela být Turbo a A164 V6 Busso). Nicméně si musíme říct na rovinu, že bych si na takovéhle sebemrskačství nakonec za ty prachy raději zkusil vyčíhat pěkný mercedes. Když vidím ty ceny u těchto aut...

mariov8
05. října 2022, 10:18
-4
Autíčkářův týden: Maserati v novém, Alpine po dietě a ikonické Audi

U mně také cokoliv přes 2000kg není sporťák. Z okreskového blbnutí a srovnání různých aut na okruhu mám navíc z dřívějška nabitou zkušenost, že už kolem 1600kg začíná být problém pro běžného řidiče problém pobrat nenadálý smyk. A byly tam v portfóliu i kvalitní trvalé čtyřkolky. První šly z kola, ehm ze zatáčky, po tečně ven. S rostoucí hmotnosti procento úspěšných průjezdů zatáčky neočekávaným smykem prudce klesalo. Proto se mi ta idea Alpine 110 jako celku líbí. I když já dnes už taky radši spíše ty GT...

mariov8
05. října 2022, 10:11
0
Autobianchi A112 Abarth: Rošťák podle mého gusta

Ne tak dávno jsem si objednal služební auto s menším motorem, menší velikosti, pouze 5 míst k sezení a s manuální převodovkou, dokud kolegové nezjistili, že mám vevnitř pakte spánek, řešili, zda nemám finanční problémy. Ale to byla tak neskutečně zábavná kombinace! Nemyslím teď na ten paket spánek, ne nepořizoval jsem si to jako pojízdný šmajchl-kabinet... ale to auto vážilo o čtvrt tuny méně než ta čtyřkolka co jsme měl předtím a i přes výkonové manko, to bylo asi nejzábavnější služební auto co jsem měl. Ze začátku jsem byl na něj opatrný, ale jak si sedlo... hlavně se to dalo opravdu držet pod krkem s jedním okem na otáčkoměru a druhým na apexu přede mnou. I přes to, že to nebyl sporťák, neskutečná prča. Každé ujetí služební Oktávce 1,6TDI za zadkem si musel člověk zasloužit. Nestačilo jenom zarýt pedál plynu do podlahy. Kouzlo nebyla v instalovaném výkonu, ale v nízké hmotnosti. A o to jde i tady.

mariov8
16. září 2022, 09:31
0
Kolik kilometrů vydrží vaše auto?

Máme interní předpis ve firmě, že se auto musí mít každých 21 dní, Německá firma. Když u toho dostane i vosk, tak je po příštím mytí pryč i veškerý mušinec a kamínky také nenechávají vrypy. Je ale pravda, že tak často to u nás nemyje nikdo. Nehledě na to, že si také myslím, že po 10 letech už dejme tomu 50 000km ročně vidět asi bude. I když, měl jsem soukromá auta, u kterých předchozí majitelé měnili světla a to je pálka, ale hned ten čumák vypadá jinak než u české bazarovky...

mariov8
16. září 2022, 09:26
0
Citroën C5 Aircross: Nízkotučný sýr v novém přebalu

Jakmile vidím v lednici sýr, kde je deklarováno pouze XX% tuku, mám tendenci ho vyhodit. To nikdy nebude dobrý sýr. A s Citroeny poslední doby se to asi bohužel děje taky. Dnes bych si tam asi už nevybral.

mariov8
16. září 2022, 08:43
2
Kolik kilometrů vydrží vaše auto?

V Česku jezdí stočené ex Taxi mercedes Éčko a v servise se jim těch 800 000 a něco na budíku nezdálo. Tak se na to píchla originál Starka a kouklo se na celé auto. Jup, 2 200 000km... Jak píše beastar, někdy to je bohužel hůře poznat, protože jsem byl u stočeného E, kde místo 225 000km jich řídící jednotky pamatovali 850 000km, interiér byl přito téměř jako nový! Osobně jsem prodával C5, se skutečnými 330 000km a až na hladčí volant a ošlapanou hranu u pedálů to auto stále vypadalo pěkně. Když na to dojde, gumy na pedál stojí pár korun a ten volant na 300k nevypadal, ale dal by se také vyměnit. Prostě když se zaplatí servis a jezdí se hlavně dálky, nájezd u robustnějších aut opravdu není problém.

mariov8
05. září 2022, 14:41
0
Ford Mustang Mach E AWD: Je to kámoš

S dojezdem se pleteš, není to dnes už až taková hrůza. Možná v zimě, kdy je z toho 50-67% z toho co se najíždí na jaře nebo na podzim. Ale ta zůstatková hodnota, ta bude jednou bolet.

mariov8
05. září 2022, 14:38
1
Ford Mustang Mach E AWD: Je to kámoš

Pánové, obecně nejsou baterie. Někdo je v pérdeli na půl roku, někdo na rok, ale opravdu nejsou baterky. Také už šli nahoru a brzo se to promítne i do cen vozidel.

mariov8
30. srpna 2022, 08:55
1
Piaggio Hexagon EX 125: Kvalitní zážitek zajištěn

Zepředu je to hnusné jak noc, ale ten integrovaný kufr se mi líbil už když to jako novinka přišlo na trh. Pravda, stará dvoutaktní 125 s výkonem 11kW je všechno jenom ne úsporná. Já vábení skútru odolal, vábení Itálie už ne. Do práce jezdím na Guzzi V7. Zkušenosti se starou Ducati, ne nepodobné těm v článku, mne sice mohli odradit a zkušenost s postarším BMW utvrdit, ale Guzzi je někde mezi. Tak dokonalá a uživatelsky přívětivá jako boxer BMW není, ale ani tak nespolehlivá a náladová jako stará Dukna. A ty emoce a styl, některé věci umí Italové na "1".

mariov8
29. srpna 2022, 09:15
0
Ssangyong Korando: Levné, nikoli laciné

Relativně velké auto, vevnitř docela slušně zpracované, cena dobrá ale již ne dumpingová. Na relativně zavedenou korejskou značku by jich mohlo být na silnicích vidět i více. Škoda toho dieselu, který již není k dispozici. I přestože tato almara má čelní plochu jako autobus a jízdní odpory s volitelným pohonem 4x4 nebo automatem malé nebudou, je tento motor docela žíznivý.

mariov8
22. srpna 2022, 09:23
0
Po stopách Dacie 1300 a rumunské národní hrdosti

Dacii koupil jako novou strejda, jednu z prvních. První roky to bylo skvělé auto, taky patrně proto, že ještě byla složena z Francouzských dílů. Problém nastal, až tyto díly dožili a začali se používat díly Rumunské. Na začátku devadesátek už byl vůz víc rozebraný, než pojízdný. Když se ho pak povedlo složit a spojízdnit, šel ihned z domu. I proto byly ke konci Dacie tak levné, už je nikdo nechtěl.

mariov8
05. srpna 2022, 12:24
-1
Honda HR-V e:HEV: Netradiční pohon v moderním hávu

2, 3, případně 4 auto do rodiny. Pokud si to můžete dovolit, a to pouze do města. Tam to bude asi fungovat skvěle. Není žel můj případ.

mariov8
05. srpna 2022, 11:49
0
Mercedes Benz Marco Polo 300d RWD: Nejrychlejší baráček na silnici

Za poslední roky (COVID) vystřelily počty na cca trojnásobek. Řekněme tak na 30 ACTIVIT, ale HORIZON vyletěl na cca 70 a plnotučné Marco Polo dokonce na cca 90 kusů. Loni to tedy bylo naopak, většinou je více Horizonů. Tedy sakum prdum cca 190 poloobytek jenom u mercedesu ročně. Mně to přijde docela dost.

mariov8
05. srpna 2022, 11:31
1
Mercedes Benz Marco Polo 300d RWD: Nejrychlejší baráček na silnici

Stran použití, právě jsem vystoupil ze služebního Marco Pola Activity. Je to super na víkendy s rodinou někde v přírodě nebo u vody. Děcka jsou úplně ve vytržení. Ne, na dovolenou do kempu to určeno není, ale asi by se dalo. Není to náhrada obytňáku, ani to plnotučné Marco Polo. To je spíše taková víkendovka s plným komfortem pro důchodce nebo zajištěný (zatím) bezdětný mladý pár. A čím víc tam je židliček, tím je s tím více problémů. 4-5 stačí, na dovolenou s rodiči v jednom autě už jsem jel a příště nepojedu. Ušetřete si tuhle zkušenost a ochraňte rodinné vztahy. Když člověk má 2M na takové auto už většinou bude mít i na apartmán nebo už si nebude chtít dopřávat "komfort" společných sprch a WC v kempu... a po zbytek roku je to normální auto, které utáhne 2,5t, odveze kuchyňskou desku, pes a kočár není problém, kolegové na služebku není problém, cestovka po německé dálnici mezi 160 - 180 není problém...

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Dodge Magnum  2005
Dodge Magnum

2005 rok výroby
254 koní výkon
3 500 ccm objem

Oldsmobile Cutlass Holliday 1970
Oldsmobile Cutlass Holliday

1970 rok výroby
310 koní výkon
5 700 ccm objem

Buick Riviera 1971 1971
Buick Riviera 1971

1971 rok výroby
330 koní výkon
7 500 ccm objem

Ford Thunderbird  2003
Ford Thunderbird

2003 rok výroby
206 koní výkon
3 934 ccm objem