načítám data...

mariov8

JménoMario Zetík
BydlištěBenešov
Registracepřed 3.4 rok.
Poslední aktivitapřed 3.1 dny
Komentářů u článků84
Pozitivních komentářů u článků30
Negativních komentářů u článků3
Možnostinapsat zprávu

Posledních 50 komentářů

mariov8
20. září 2021, 10:07
0
Mercedes-Benz Marco Polo Activity V300d 4MATIC ArtVenture: Dodávka pro každou příležitost

Mercedes používá do aut s klasicky uspořádaným hnacím traktem jen svoje měničové hydromechanické převodovky. Jenom do levných aut NGCC a Citanů nebo budoucí T třídy dává a bude dávat dvouspojkové "automatické" převodovky.

mariov8
17. září 2021, 10:33
0
Výhodné ojetiny podle Autíčkáře

Výrobce vozidla pro jeho úpravy vydává obvykle tzv. směrnice pro výrobce nástaveb/přestaveb. Pokud ne, je to trochu problém. Protože tyto dokumenty již zaní i STK/Dekra stanice schvalující individuální přestavby i úřady s rozšířenou působností. Dále pozor, co úřad, to jiný výklad prováděcí vyhlášky. Navíc úřady v ČR mají alibistické snahy přesouvat schvalování na výrobce požadavkem na nějaké potvrzení od importu. Ten technicky vzato však může vystavit pouze obecný souhlas s přestavbou, protože nejspíše nikdo nemá oprávnění a informace či prostředky ověřovat, zda vozidlo je konstrukčně bezpečné a způsobilé i odpovídá technickým a legislativním požadavkům.

mariov8
15. září 2021, 08:39
-1
Výhodné ojetiny podle Autíčkáře

Autobusů bude teď na prodej dost, Covid19 jich docela dost odstavil, cizinci nikde nebo jenom pomálu. Není koho vozit. A ještě pár let potrvá, než se to vrátí do starých kolejí.

mariov8
15. září 2021, 08:32
1
Mercedes-Benz Marco Polo Activity V300d 4MATIC ArtVenture: Dodávka pro každou příležitost

Vadí interiér modelu Marco Polo ACTIVITY původem z Vita? Není problém, v nabídce je Marco Polo HORIZON založeno na modelu Třídy V, jen je třeba přihodit ještě čtvrt míče. Na Třídě V je založeno i "plnotučné" Marco Polo s kuchyňkou, dalšího "čtvrt míče" navíc? Zdá se to moc? Mají vyprodáno na 1,5 roku. Myslím, že nám ACTIVITA bude stačit.

mariov8
07. září 2021, 09:37
1
Bazarový snílek - dvoukolová podzimní edice

Kawasaki ER5 jsem měl, na dobrých pneu stíhala kolegy na litrech v Alpách, teda, dokud nepřišla rovinka... Hnal jsem ji tak, až se na jednom pasu doslova poblil motor, panák chladící směsi šel přepadem ven, ale bez dopadu na funkčnost. První velká motorka. Fenomenální motor, ale jenom průměrný podvozek a hlavně brzdy potřebují alespoň pancéřovku a slušný obložení dopředu. Nikdy s ní nic nebylo, gumy Pirelli Sport Demon nestojí majlant a jezdila do 5,0L/100km.

mariov8
01. září 2021, 09:27
4
Autíčkářův týden: Přichází nová Dacia Jogger, Fabia Combi je hned v závěsu

Scala je nejspíše také na dožití. Je to propadák, hatchback od Octavie, jak to auto vypadá, prostě nikdo nechce. Cenou a přepravní kapacitou pro rodiny na Rapid liftback nenavázala ani trochu. S ohledem na aktuální vývoj v EU, nebude ani Fabie kombi a ani Scala. Základní Fabie možná také časem skončí, malá auta jsou bita současným systémem plateb za emise CO2, protože jsou lehká.

mariov8
01. září 2021, 09:20
0
Mercedes eSprinter: To dává smysl

Dojezd kolem 100km dělají balíčkáři v Praze jenom na krátkých trasách, tam skutečně i tyto elektrické dodávky nasazují a ty auta to dají s rezervou i v zimě. Sprinter se třeba umí vyhřát před startem ještě ze zásuvky! Problém je, že tyto balíkovky mají depa prakticky vždy mimo Prahu = 10-30 km jenom dojezd z depa a do depa. Ten příklad videa Rasti Chvály celkem sedí, jeno msi připočtěte dojezd z depa do města a z města do depa. Běžné trasy jsou kvůli značné rozloze Prahy (srovnání třeba s Barcelonou, 2,5M obyvatel ale na poloviční ploše = 4x vyšší hustota obyvatel) slušně přes 200km. Podobně jsou na tom i internetové obchody, ty ale mají ty depa obvykle v Praze. Tedy elektrické dodávky kupují, ale na vybrané trasy nebo pro rychlé nárazové přepravy mezi pobočkama = pak to musí na nabíječku, co v takovém režimu s řidičem? Dělá jinou práci.

mariov8
24. srpna 2021, 15:00
1
Budoucnost automobilismu pohledem skeptika

Nejsem učitel češtiny, dokonce jsem se tento jazyk v životě neučil, děkuji za osvětu k mému překlepu.

Když ti shoří nádrž benzínu, tak shořela. Hoří obvykle tak pomalu, že z toho vystoupíš (nejspíše ne úplně v klidu, ale vystoupíš nezraněn) s celou rodinou a ještě si vezmeš z toho příruční batožinu nebo vyházíš kufr, proti tomu jak se rychle může rozjet řetězová reakce u článků v bateriích. Ano, statistika je neúprosná, hoří častěji auta se spalovacím motorem. Ale najedou také více kilometrů a jsou i podstatně starší (v horším stavu, zanedbané ale stále jezdící), alespoň staticky.

Studii se dá ledacos vytknout, ale to oponentuře na zveřejněném odkazu také.

Stran výroby paliva pro letadla, (toho je poměrem také docela hodně) hlavně kerosínu, těžká ropná frakce pro laiky příbuzná naftě. Vyrobit synteticky benzín ve velikém úspěšně vyzkoušeli již za druhé světové války Němci. Ano, z uhlí to je blbý nápad. Vyrobit naftu je při současném stavu technologie složitější a dražší. V obou případech aktuálně opravdu neefektivní. Ale umím si jako uživatel spíše představit užívání stávající technologie a synteticky vyrobeného uhlovodíkového paliva, než bateriového vehiklu s tragickým mixem uživatelských vlastností.

Jenže to u čeho hořekuje Macek... s elektřinou je problém i s její časovou dostupností = limity přenosové soustavy se setkají s možnostmi výroby a požadavky zákazníků. Bude to vše ideálně rozloženo v čase?

Dokud bude po světě jezdit elektromobilů v řádu procent, můžeme být v pohodě. Pokud by to měli v dohledné době desítky procent, nevidím to reálně a podle mne to neskončí dobře. Nebude to totiž jenom problém technický.

Chápu politické pozadí, Evropa je příliš závislá na energetických zdrojích z nestabilních oblastí světa, ale ekologii v tom nevidím vůůůbec (to je schválně, to není překlep) žádnou.

mariov8
24. srpna 2021, 09:05
-3
Budoucnost automobilismu pohledem skeptika

To je píchnutí do osího hnízda, pro někoho. I když v materiálu je trochu nadhledu a satiry, je to i smutné téma. Životnost elektromobilu a jejich ekonomika je i přes cca 150 let vývoje, byly tady totiž již před spalovacím motorem, katastrofální. Až se spalovací motor dostal ze svých nemocí, okamžitě začal ve všech parametrech elektromobily překonávat a již před cca 120 lety ukázal směr. Vyřešil již tehdy všechny neduhy elektromobilu, které se nám nyní prakticky všechny vracejí. Byť jsou ty limity posunuty dál. Ano, dnešní elektromobil je jinde, ale jeho baterie pořád trpí příšernou energetickou hustotou a zoufalou pomalostí jakou lze tu energii do nich dostat. 70L nafty váží asi 65kg ale energeticky je pořád ekvivalentem asi 1,5t baterii, které ještě navíc potřebují ochranný rám a termomanagement vážící další stovky kg. Také se mi nelíbí se extrémné konzumní směrování západních ekonomik, ale pokud masivní politické protěžování elektromobility nevyžene lidi brzo do ulic (protože je to v reálu z aut vysadí, ani němec žijící na sídlišti ve velkém městě si elektromobil nebude moct dovolit), budeme tady pro asii a blízký východ brzo akorát pást kozy a jíst kořínky. Také mám mentální problém s ekologií u elektromobilu, když vím, že recyklace znamená prodej do země s menší vymahatelností práva a ekologie. Nelíbí se mi požární povaha baterií, už se to řeší a brzo to nebude smět do podzemních garáží a nabíječky u obchodních center také budou jenom do prvního většího průseru. Ano, jako doplněk k automobilům se spalovacím motorem my to dává smysl, rozvážka balíků v centrech měst, prádlo po nemocnicích, služební auto pro městský mobiliář. Ale cpát něco co má po 160 000 ujetých km kapacitu cca 63% a dojezd v zimě (i poloviční než v létě) začíná být směšný, když dnešní diesely najezdí 1 000 000 km do první větší opravy pořád, mi přijde také jako plýtvání zdroji. Že se ten diesel dá opravit a 650 000 km ještě najede, pomíjím, to už by těch baterek bylo 10. Poslední trakční baterie byla na faktuře za 950 000,-!!! Cena 2 malých dieselových dodávek, i dnes. A to se ještě nebavíme o nárocích na výrobu el. energie a rozvodnou síť! Leccos naznačila studie ČVUT publikovaná na webu Stavebnictví. Ne, tudy cesta nepovede, buď budeme jezdit na dražší ale pořád levné syntetické palivo, nebo to vidím na vidle, sekery, dlažební kostky, zbraně na černo...

mariov8
04. srpna 2021, 10:12
1
Autíčkář v jedné stopě, ale jako doslova.

Kluci, web Motorkaři.cz již existuje, nenosil bych sovy do Atén. Ale za tu Guzzi V7 ve výběru máte plus. I ten Triuph, Goldwing nebo nějaké lehké endurko chápu. Palec nahoru za ten dieselový speciál. Nepovažuji se za takového toho masakroidně hustokrutého motorkáře, ale má to svoje kouzlo. Neodolal jsem taky, i motorka je doma. Musí se dávat na silnici více pozor, ale občas bublám do práce na zánovní Moto Guzzi V7 a cesta domů nemusí vždy vést přímo...

mariov8
30. července 2021, 09:32
1
Toyota Highlander 2.5 Hybrid: Chlapec z Vysočiny

Redakce! Není ten motor zážehový? Ty otáčky maximálního výkonu jsou správně?

mariov8
22. července 2021, 15:48
0
Ptejte se: Auto střední třídy, které si drží hodnotu

Tak z části asi máš pravdu, ale i dříve tyto auta vykazovaly slušné zůstatkovky.

mariov8
21. července 2021, 09:03
1
Ptejte se: Auto střední třídy, které si drží hodnotu

Brácha teď prodával i40, tedy Optima se mi líbí více. 1,7CRDi. Pokles hodnoty neskutečně malý, doteď oslavuje, za kolik ho prodal.

mariov8
19. července 2021, 09:31
0
Dodge Viper: Zpátky ke kořenům

Lehce jsem se kdysi o Viper zajímal, kdo ne... Need for Speed-y mám taky za sebou... ten motor je svým způsobem opravdu z náklaďáku, největší pohonná jednotka pro pick-upy a dodávky byl z motoru V8 řady LA odvozený V10. Opravdu ho používali. Jenže do Viperu vycházel těžký, moc těžký. Jelikož byl litinový, Lamborghini bylo osloveno aby se postaralo o jeho odlehčení, a ti to zkusili konverzí bloku na hliníkový odlitek...

mariov8
11. července 2021, 11:59
0
Citroën Xantia: Extravagance obyčejnosti

Kolega jezdil motokros, na louce obvykle stály auta s pohonem 4 kol a Citroeny s hydropneumatickým podvozkem... první zvýšená jízdní poloha funkční do 40km/h na většinu terénních překážek stačila.

mariov8
11. července 2021, 11:58
1
Citroën Xantia: Extravagance obyčejnosti

Přesně tak si Xantii pamatuji taky, měl jsem 1,9TD na 5 koulích. Psychologicky strašný nezvyk, jak se to auto ani při ostřejší jízdě nenaklánělo. Ale motor jsem trochu uhnal, slavný diesel XUD byl jako atmosféra sice opravdu nesmrtelný, ale doplněním o turbodmychadlo a mezichladič plnícího vzduchu již přišel o všechny rezervy. Jinak spolehlivé a velice pohodlné auto.

mariov8
08. července 2021, 08:03
1
Nadčasový design: 5+1

C6 potkávám na letišti, krásné auto, i dnes. A i to Maserati Quatrporte můžu. Tohle mi sedí.

mariov8
08. července 2021, 08:02
0
Autíčkář se ptá: Existuje dostupná náhrada za MX-5?

Co Mercedes SLK? Za 250 000 bude tak rok 2006, nejspíše 1,8L Kompresor 120kW. Klidně s manuálem. Nejezdí to špatně a má to i nějaký streetcredit...

mariov8
29. června 2021, 08:10
0
Honda CB 500X - až vyrostu, bude ze mě Africa Twin

Motorka pro pragmatiky, na dojíždění do práce a malý výlet vynikající a plně dostačující mašinka.

mariov8
24. června 2021, 08:44
0
Opel Crossland 1.5 CDTI: Malý velký vůz

Výhodou malých dieselů PSA řady DV4, DV6 a nejnovější generace DV5 je hliníková konstrukce. Povedená hliníková konstrukce! Zahřívá se to dokonce rychleji než některé zážehové motory, takže i krátké trasy ten motor dává, pokud nejsou vyloženě v nízkých řádech několika kilometrů. Jediný problém co tam byl, i u Euro6, byla blbě tvarovaná olejová vana, ale pokud soukromník zkrátil interval výměny oleje a olejového filtru na polovinu, neměl problém.

mariov8
22. června 2021, 09:28
0
Mercedes - Benz V 250D: Tohle je můj autobus, nelezte mi sem!

Na 18"/19" s aktivními tlumiči AGILITY CONTROL není problém jet s touhle bedýnkou tachometrových 200km/h v klidu přes půl Německa, jednou mi z Hannoveru dokonce skoro celou cestu pršelo. Pokud řidič neblbne, to auto se ani nehne! To nemá podvozek navržený na 180km/h... Až motorizace 300d/124CDI s výkonem necelých 240 koní dostala pro sichr omezovač rychlosti na 210km/h.

mariov8
21. června 2021, 11:05
1
Mercedes - Benz V 250D: Tohle je můj autobus, nelezte mi sem!

Také se mi to auto líbilo. Kdyby mělo být auto za moje vlastní peníze, na Vito (snad vyjma akčního modelu Vito FAMILY) natož na třídu V by určitě nebylo. To pak člověk musí nějaký ten kompromis přijmout. Za ty peníze jsou to dobrá auta, motor HDi, automat je snad Japonský Aisin, vevnitř poněkud stísněnější a skromnější, ale pořád pro rodinu habakuk místa. Z předchůdce si leckdo mohl dělat srandu, ale poslední generace je za ty peníze slušná nabídka.

mariov8
21. června 2021, 10:57
0
Volvo V90 T6 Recharge: Když se vám nechce nic řešit

Statické a dynamické zatížení je strašný rozdíl. U toho dynamického s rychlostí ty síly brutálně rostou. Setrvačnost komponent roste... Podvozek na max 180 a max 250 nebo dokonce 300 je násobkem někde jinde! Proto to ti výrobci, co s omezením na 180 přišli, dělají. Zlevní jim to konstrukci a výrobu aut.

mariov8
21. června 2021, 10:51
0
Jeep Renegade 4xe: Za dobrodružstvím i na baterky

Minimálně ta měna je tam špatně, možná i ten řád... bohužel.

mariov8
21. června 2021, 10:45
1
Mercedes - Benz V 250D: Tohle je můj autobus, nelezte mi sem!

Ty PSA-Toyota vágeny bych spíše srovnal s Vitem SELECT nebo VW Caravelle. Ano, některou výbavu Vito nebo VW neumí, bo mercedes má třídu V a VW Multivan. Ale když jsem bouchnul dveřma u Vita a u Spacetoureru, bylo jasné kde je více materiálu i konstrukční práce... a nakonec také peněz. Když na to člověk má, tak není co řešit, ale když ne... PSA/Toyota 1-1,1M, SELECT/Caravelle 1,4-1,5M, Třída V/Multivan 2M a výše...

mariov8
21. června 2021, 10:41
1
Mercedes - Benz V 250D: Tohle je můj autobus, nelezte mi sem!

Krátké příčné nerovnosti řeší guma, nejlepší na komfort u této bedýnky jsou 17". Většina lidí ale neodolá, a veme si alespoň 18" (jako vidím na fotkách) nebo rovnou 19". Je fakt, že s profilovým číslem 45 to sedí i kolem 180-200km/h na dálnici jako přikované. Komfortnější 17" ráfky již ve 180km/h říkají, že to stačí...

mariov8
18. června 2021, 08:51
0
O konejšivých autech a vnímání rychlosti

10-12 let dozadu jsem takhle měl půjčené pracovní G, tedy W461, ale byl to nový model, již se šestiválcem CDI 3,0 180-190 koní... odpich na terénní auto tedy slušný. Někde na vysočině jsem vzal jednu zatáčku v dolíku ostřeji... bylo to na A/T gumách... celá šířka silnice mi byla malá a vyměšování bylo pozastaveno na týden... a jo, ono na těch SUV asi něco taky bude. Tohle je teréňák, ne hračka na silnici.

mariov8
16. června 2021, 09:14
0
Yamaha MT-07: Náhrada za mé SV?

Já jsem dnes do práce dovrčel na Moto Guzzi V7... koně taky nic moc, podvozek svéhlavý, ale cesta do práce dostala nový rozměr. Z postaršího velkého Bavora R1100S dost brutální sešup, ale blbnutí v Alpách s dvojicí malých dětí a jejich dost často nepříčetnou maminkou asi již nehrozí. Z Japonců jsem měl Kawu a když bych dnes šel Japonce, tak asi do toho Tracera s tímhle motorem. Tracer jenom kvůli té polokapotáži. Méně fouká a lehký deštík nevadí, přijde mi i hezčí - ale to je subjektivní. Ultra hezké motorky to i tak nejsou, ale ten motor se jim povedl, a navíc jsou to docela lehké a obratné stroje.

mariov8
07. června 2021, 09:17
0
mariov8
07. června 2021, 09:17
0
Renault Talisman Grandtour: Vyšší střední je tu stále s námi

V tomhle segmentu si v Evropě bez dieselu pořád neškrtneš. Dnes tyto auta reálně váží 1,5 až 1,8t a často mají pohon 4x4, živit to z benzínu je pořád prostě minimálně za 8L a to v dlouhodobém průměru. V nižší střední je to už mix (byly doby kdy se nic jiného než 1,5dCi, 1,6HDi nebo 1,6TDCi, 1,6TDI a 1,7CDTI nebralo), čistka však opravdu proběhla u malých aut.

mariov8
04. června 2021, 13:59
2
Renault Talisman Grandtour: Vyšší střední je tu stále s námi

Ano, auta nám nám za posledních 10-20 let šíleně narostla. Tohle je dnes však zástupce střední třídy. Jinak i prohlášení střední třída je tu pořád s námi už dnes má svoji váhu. Protože co nám tady v klasické střední třídě zbylo... Když jsem zmiňoval ten růst aut, kolem roku 2000 měla střední třída kolem 4500mm, vyšší střední 4750mm a vyšší třída kolem 5000mm... takže ano, kde je dnes sedan nebo kombi nižší střední, byla kdysi střední třída a kde je dnes střední třída, byla kdysi vyšší střední.

mariov8
03. června 2021, 08:43
0
Peugeot Rifter GT 1.5 BlueHDI: Sluha pro každý den

Opravdu není v nabídce automat? S 1,5HDi 96kW uměli docela příjemný měničový AISIN... škoda.

mariov8
21. května 2021, 08:46
1
Auta, která si nepořídím kvůli jejich image

Nesouhlasim, na řidiče vozidel značky Volvo jsem si vypěstoval alergii. Sedí tam vždycky někdo kdo absolutně nechápe fyziku pohybu kolového vozidla po silnici a z autoškoly si pamatuje jen něco, co se mu hodí. Každý den mi to někdo pošle pod rozjeté auto, bez ukazatele směru, při řízení čumí do mobilu (ve Volvu za 1,5M není JHF sada?) a jede po hlavním tahu cik cak 80 a podobně.

mariov8
21. května 2021, 08:43
0
Auta, která si nepořídím kvůli jejich image

Souhlas... někteří ani nevědí, co jsou to válce a písty...

mariov8
21. května 2021, 08:41
2
Auta, která si nepořídím kvůli jejich image

Tak to mám štěstí na správnou značku, i když souhlas s tím, že některé věci z branže bych rád nevěděl...

mariov8
20. května 2021, 10:25
0
Jeep Renegade 4xe: Za dobrodružstvím i na baterky

Nejdražší na automobilu není materiál, nebo díly jako takové, ale jejich/jeho homologace...

mariov8
11. května 2021, 09:30
1
Bazarový snílek: Pohřební vozy

Také jsem v postpubertální éře nápad z toho udělat "obytku". Lehnout si do rakvičky, ráno s ní vyjet, odšoupnout víko a děsit okolí...

mariov8
11. května 2021, 09:27
1
Mercedes - Benz E 300 de 4Matic: Rammstein

S řadovým šestiválcem v nezblblý konfiguraci i dnes automobil, kterému se chodí vykat. Jo, pár detailů už vyvolává pochyby, ale pak se rozjedete a jeli byste na konec světa, protože proč zastavovat...

mariov8
11. května 2021, 09:19
0
Ptejte se: Amerika na sezónní provoz

Je to tak, vzpomínám n adobu 10-15 let dozadu. To jsem jezdil sem-tam do práce youngtimerem, autem ze 70-tych let. Že si po Praze dvouvačkový HEMI mercedes bral klidně 16-17L nebylo úplně příjemné, ale že občas se muselo vytáhnout nářadí a/nebo jet domů "sockou", to k tomu holt také patří a nesmí to člověka překvapit. Byly měsíce, kdy se tankovalo i 2x jenom do tohoto auta a výplata ještě nebyla na účtě. Nádrž měla 80L. :-D Ani zdaleka jsem neměl příjem jako mám dnes, ale byly to krásná léta, existovat tehdy tento web, jsem tady každý den... 8-)

mariov8
11. května 2021, 09:07
0
Ptejte se: Amerika na sezónní provoz

Podtlakový okruh měli i staré mercedesy, uměl být dle motorizace a výbavy neskutečně rozsáhlý a jeho netěsnost mohla ohrozit i poměrně důležité funkce, třeba nešel zastavit motor z kabiny. Některé luxusní, opravdu luxusní vozy, nebo třeba terénní vozy, však mohli mít i hydraulický okruh. Chce to servisní dokumentaci a bádat. A když už to bude rozebrané, rovnou všechny spojky a "Y" systému měnit, jak to má 30 a více let, nevíte dne, kdy to začne utíkat...

mariov8
03. května 2021, 08:57
1
Renault Espace 2,0 dCi: Sbohem a šáteček!

MPV v Evropě zabila snaha nebýt MPV... praktičnost? Ne, udělat z toho crossover (víc SUV nebo osobák). Navalit to asistenty, bezpečnost bude prodávat, říkali v marketingovém oddělení. Nebude, a bude to zbytečně drahé... Lidi bezpečnost zaplatí... nezaplatí, ani v Německu už si mladé rodiny s dětmi nemohou vyskakovat. Valící se emisní pokuty navíc nepřejí autům s velkou čelní plochou, vyšší hmotností a valivým odporem. Plus co stálo 10 let dozadu 800 000,-, dnes stojí 1,3M, ale mladé rodiny jsou na tom spíše hůře než lépe. Museli přestoupit do Berling (a podobně) nebo ojetin (ale spíše dodávkových)... sbohem a šáteček, v poslední generaci už to stejně nebylo ono.

mariov8
30. dubna 2021, 09:23
-2
Volvo V90 T6 Recharge: Když se vám nechce nic řešit

Namáháno více zas tak moc není, tedy kromě toho, že potřebujete asi 200% výkonu navíc a to poměrně trvale... ale musí být podstatně lépe navrženo, aby při takové rychlosti zajistilo vedení stopy a případnou rezervu pro řešení nenadálých situací, a to je drahé!!!

mariov8
26. dubna 2021, 09:01
0
Hydropneumatické Citroëny: Kosmos mého mládí...

Také jsem měl tu čest. Xantia 1,9TD Hydractive 2 a C5 2,2HDi BiTurbo po faceliftu. Nezapomenutelná auta. Byť Xantii jsem koupil tak trochu z recese již jako poměrně starou a nějaké problémy s ní byly, kostky byly vrženy. A tak jsem si jednoho dne, tentokráte již od prvního majitele, převzal opět hydropneumatický Citroen. C5 s nejsilnějším dodávaným dieselem, 2,2HDi BiTurbo, první model po faceliftu. Mělo to ještě sofistikovanější verzi Hydractivu, až nezvyk jak se to auto nenaklánělo.

mariov8
22. dubna 2021, 09:11
0
Ptejte se: Rodinné auto za 400 tisíc

Na nový vůz typu Berlingo bude potřeba malinko přitlačit, ale řekl bych, že to je dosažitelné. Caddy aby trochu vypadalo a jelo je cenově v nedohlednu, to pod 700 000 - 800 000,- nebude. To Berlingo je hodně vidět kolem a v nějaké prostřední výbavě s dieselem 96kW to už je slušné rodinné auto co něco uveze a není brzdou provozu. Ale ta cena bude u nového tak 400 000,- bez DPH. Kdo někdy nakládal kočár do auta bez jeho skládání, rád pomine poněkud krabicoidní dizajn těchto vozidel... navíc, to pobere až tři dětské autosedačky vedle sebe... investice do budoucna. :-)

mariov8
22. dubna 2021, 08:59
0
Ptejte se: Rodinné auto za 400 tisíc

Keď maminka takto spolupracuje, je to v pohode. Ale keď som viděl kufor Focusu a Citroenu C4, hneď som vedel že Focus asi nie, malá C3 mala vaečší kufor. Samozrejme kombíky alebo večšie sedany ponúkajú už iné možnosti.

mariov8
21. dubna 2021, 09:15
0
Ptejte se: Rodinné auto za 400 tisíc

Přesně tak, první dítě se vozilo v pohodě v Citroenu C4, druhé už vyžadovalo C5 a nakonec jsem pořídil starší mercedes E kombi. Teď jezdím Vitem, ale důvody jsou jiné, než že bych pokračoval v rozmnožování svých genů takovým tempem. Jedno dítě je opravdu žádné dítě, jo, jako rodiče to prožíváte až moc, ale jako auto fakt stačí velký HB s velkým kufrem. Kočár je strašný rároh a do Focusu nebo Fábie to nedáš, ale C4 nebo Rapid ho spolkne i s dětskou taškou a batožinou rodičů. Nemám po ruce A3, pokud se tam kočár vejde (nemusí se vejít), tohle bych neřešil!

mariov8
19. března 2021, 15:08
0
Dodge Charger Pursuit: Proč plecháče?

Úplně chápu! Bomba kára tak jak je.

mariov8
16. února 2021, 08:38
0
Renault Trafic SpaceClass: Svatý grál dodávek?

Nejhorší je, že sem tam je ten Mercedes-Benz i levnější. To je kruté.

mariov8
16. února 2021, 08:36
0
Ptejte se: Pohodlné kombi za 150 tisíc

Dnes už asi ne, ale ještě 3 roky dozadu jsem na takové auto, po kolegovi, zažil frontu!

mariov8
11. února 2021, 08:39
0
Ptejte se: Střední třída za 350 tisíc

Za tyhle peníze se dají sehnat poslední mercedesy C generace W204 s šestiválcovým dieselem, bohužel, benzín u nás prakticky nesehnatelný. Ale ta vznětová V6 už se dá poslouchat, motor je lehký hliníkový a v kombi s těžší prdelí nepřetěžuje zadek. Pravda, vzadu jsou i prostornější auta, ale bavil mne ten podvozek i motor. Necelých 200kW umí s tím pěkně vystřelit a i s běžným pohonem 4x4 (stálým) to má dobrou spotřebu a dobré jízdní vlastnosti (i v zimě). Čistou zadokolku s takovým motorem asi nepůjde jetou sehnat. Do třídy C, tedy trochu s výjimkou toho šestiválce, je servisně mercedes docela levný. Vyšší nájezd km by mi vůbec nevadil, pokud by byl doložen servis. Na tom autě není vidět ani 600 000 - 800 000 km, natož nějakých 200 000 - 300 000 co to reálně může mít najeto.

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Thunderbird  1971
Ford Thunderbird

1971 rok výroby
500 koní výkon
7 000 ccm objem

Dodge Ram Charger  1982
Dodge Ram Charger

1982 rok výroby
105 koní výkon
5 200 ccm objem

Cadillac Coupe deVille  1973
Cadillac Coupe deVille

1973 rok výroby
210 koní výkon
7 729 ccm objem

Chrysler New Yorker 4 Door hardtop 1969
Chrysler New Yorker 4 Door hardtop

1969 rok výroby
350 koní výkon
7 200 ccm objem

Ford F250 2016 SuperDuty 6.2L 2016
Ford F250 2016 SuperDuty 6.2L

2016 rok výroby
390 koní výkon
6 200 ccm objem