mariov8
Jméno | Mario Zetík |
---|---|
Bydliště | Benešov |
Registrace | před 6.0 rok. |
Poslední aktivita | před 1.1 dny |
Příspěvků ve fóru | 1 |
Komentářů u článků | 285 |
Pozitivních komentářů u článků | 110 |
Negativních komentářů u článků | 14 |
Možnosti | napsat zprávu |
Posledních 50 komentářů
Problém je, že cílovka nechce trávit (nebo nemá na to čas, byť u Volva se asi výjimky najdou) život na pumpách a u nabíječek. Spotřeba je na poměrně vyhnaný benzín dobrá, taková obluda pod 10L fakt jezdit nebude. Jenže pak tu máme šestiválcovou vznětovou konkurenci z Německa, výkonu je ještě více a dá se s tím jezdit i za 7,5L!!! Dobrá, pani s dětma, ale stylem jakým tohle Volvo jezdí za 10L. Když se to postaví na Německou dálnici, bude to 18 vs 12 a to už je jiná pohádka. Co se musí nechat, ten dizajn je stále zajímavý.
Ještě tam chybí mercedes Třídy E řady W211, je to sice dost konzervativní design ale možná i proto, a když se sežene v pěkném stavu, nedá se poznat, zda ujel 200 000 nebo 800 000km a to to auto má již 20 let... jinak s výběrem souhlasím. Saaby a Mondea jsou prostě na první pohled stará auta. Na druhou stranu třeba taková Panamera od Porsche stárne docela důstojně, alespoň opticky, mechanika již je jiná story. I s tím Supem souhlasím, to je zatím docela nadčasový design.
Jako objekt pěkný, jako auto bych to nechtěl. A stran diskuze telematika integrovaná vs Apple cCarplay (android auto). Když je dobře udělaná značková telematika, je vždy lepší. Ale je fakt, že vždy tam je riziko, že to zastará. Tady je na tom asi lépe uzavřený systém Apple. Mám v garáži motorku Moto Guzzi, tam se mi to líbí, telematika super, spáruju si telefon a mám tam mraky funkcí, ale motor je dvouventilový vzducháč (byť s nejmodernějším vstřikováním) co klepe s plexi o centimetry... vypadá to jako motorka a funguje to jako motorka, jenom místo kulatých budíků tam je displej... to je mix klasiky a moderny v nejlepším slova smyslu! Kde to chceš, tam to je klasika a kde to chceš, tam je to moderna.
Také mám ještě v čerstvé paměti hatchback nižší střední třídy co měl 60L nádrž (s motorem 1,6HDi do sucha 1200km dojezd) a mercedesy ještě nedávno měli 80L nebo starší Třída S dokonce až 96L...
Mám s dvouspojkovými převodovkami rozporuplné zkušenosti, ano, částečně plynoucí z toho, že většinou je před barákem měničový planétový automat v nějakém mercedesu. Ale za mne je tohle jediný problém té specifikace. Jinak je to fakt dobré normální auto a na logo na kapotě bych se vykašlal. Na druhou stranu je potřeba si říct, že jestli je tam Getrag 7DCT300, tak je docela slušně fungující ústrojí a jeho schopnosti končí jenom u parkování ve svahu a u výjezdů do kopce kde je potřeba zastavit a dávat přednost.
Slyšel jsem přezdívku "Hummer pro důchodce" a jak to tak kolem sebe sleduji, docela to sedí.
Se jim nedivím, že to takhle pokorně vrací zpátky do nabídky. Jestli spadli v ČR po elektrické masáži z 1500 registrací na 15 => 1%!!! Pokud se jim to povedlo v celé Evropě nebo její větší části, pěkná střelba do vlastních nohou. N1 nemusí pro někoho být problém, ale někde být může, také bydlím ve městě u Prahy, kde se na radnici asi zbláznili. Počkal bych si na M1...
Já jsem vyváděl už minulý rok. Podlehl jsem Moto Guzzi V 85 TT. Už nejsem nejmladší ročník, takže priority jsou jinde než u poměru kg/HP a už se těším na pátek, že pojedu na ni alespoň do práce...
Tak tyhle experimenty už tady byly dříve. O dost dříve. Jak dopadly první Austiny Allegro se také ví, tedy, zřejmě kromě Francie, nebo minimálně u Peugeotu to neví.
Bohužel si nemyslím, že v tomto případě je objednávka pohonu 4x4 řešení problému, spíše je to jeho pořízení.
Jinak souhlas, tohle je technika MGCC, plnotučný mercedesy začínají o něco výše.
Co je ale potřeba dodat, v souladu s vyzněním článku, že jako kupující nového auta v GLB dostávám brutální hodnotu, kam se hrabou všechny ty K****qy od lidové konkurence z Jung Bunzlau.
Důvody?
- Na to jak to vypadá je to drahé.
- Je to hnusné, ačkoliv funkční aspekty aerodynamiky nízkého vozidla kvituji.
- Ergonomie naprosto katastrofální.
- Interiér? Stále bych měl pocit, že mne právě vykradli. I Wartburg nebo Trabant vypadali lépe.
- Dojezd stále omezující. Dokud to neujede i v zimě 500km...
- Pořizovací cena mimo dosah, za vlastní, ale asi neřešíme služební auto...
- V lokalitě kde žiji, bych byl otrokem auta, nabíječky na druhé straně města.
- Před firemním parkovištěm již se zaměstnanci o ty 4 dostupné nabíječky bijí, musel bych někam do prčic (a pak zpátky abych to po nabití odpojil, znovu do práce, a pak zase k autu = ne tak bohatý, že nevím co s mým časem nejsem)
- Průvodní projevy typického automobilu = projevy spalovacího motoru jako stroje, my vůbec nevadí, u některých aut bych spíše řekl, že je to i naopak.
- Nemám doma bateriové úložiště, nemám větrnou elektrárnu, fotovoltaiku (a ani vodní elektrárnu nebo úhelku, o atomové ani nemluvím :-) ), ani bych to auto asi nedostal k baráku bez nějakých stavebních úprav (řešitelné, ale zase výdaje).
- Jsem přesvědčen o globální neekologičnosti tohoto řešení. Nepopírám lokální nulové emise (až na brzdy a otěr pneumatik).
- Vím co stojí nová baterie do takové hračky, i když v reálu jejich životnost a pád kapacity zas tak strašidelný (jak to někteří skeptici popisují) není.
- Zůstatková hodnota.
Auta mám rád, ale raději je používám, než jim sloužím.
No právě, z jedné dvě = budou mít každá poloviční výkon.
V krajině nikoho = protože tam má infrastruktura rezervy, ve městě ne.
Ale je fakt, že u nás je to ještě pohoda, problémy začíná mít západní Evropa, kde to kvůli dotacím lidi fakt kupovali.
Spotřeba roste cca se čtvercem rychlosti... ne, tohle není ideální auto na dálnici. Ve 140 to požere to co ve 100 x2! Dojezd tedy bude /2.
Jel jsem v tom, pěkně se to řídí, protože to má zadní pohon. Normálně je cítit, jak to vůbec netahá za volant, příjemné. Stále většina výrobců cpe do elektromobilu s těžkou baterkou uprostřed auta přední pohon, to nechápu.
Nesouhlasím s kladným hodnocením podvozku, docela to bouchalo na nerovnostech. Řekl bych, že je cítit užitkový základ - nebo univerzálně zamýšlený podvozek.
Interiér, pokud se do něj neinvestuje 1/4M (to si nedělám prdel, 250 000,-) je strašný, jel jsem v německé specifikaci. Všude tvrdé levné plasty. Typická aktuální konfigurace ovládacích prvků koncernu, každá čtvrtina před řidičem to má jinak (dotykové plošky, tlačítka, menu multimédií, palubák) - ale tady se na mě podepisuje, že jsem zvyklý na lepší...
Idea jako taková je ale fajn, jen zevnitř je to takové... na Caddy velké (alespoň v kufru) a na Transporter, Caravelle, Multivan malé (až klaustrofobicky).
Esteticky se mi to zvenku docela i líbilo, uzemnila mne teda taky cena. Protože jinak obecná použitelnost je jako u většiny elektromobilů silně limitovaná (nosností, dojezdem, tažným zařízením, počtem sedadel - auto jako kráva, ale jenom 5 sedaček -WTF).
Já bych vyloučil ty 2/3 dvéřové varianty, pořád manipulovat se sedačkama abych dostal děti dovnitř a ven? Ne! A jestli to nutně nemusí být malé auto, ten Genesis nebo nějaká V8 nemusí být špatná alternativa.
Také bych pro ježdění po Praze a okolí vyloučil vše, co se snaží tvářit sportovně a používá na to absurdní rozměr kol a podvozek chovající se jako by tam nebylo pružení.
Také bych koukal po něčem s měničem, teď jezdím dvouspojkou a půjde z domu. Ve svahu to na milimetrové manévrování nebo na hladké popojíždění v kolonách fakt není. Nebo možná pro nějakou maminku co je rád a že vůbec jede, ale pro mne jsou ty ospalé reakce a jeden jediný způsob rozjíždění (plyn může být v jakékoliv poloze, až po usazení spojek to na něj začne brát zřetel) na nervy.
Jak vidím tu ráčnu... To mi připomíná, jak jsme kdysi zjistili, že to moje nové auto jede v zatáčkách nějak divně po hraně. Geometrie však byla O.K. Tak kde je problém? Byla hlá pomocná tyč řízení, ale nejdříve jsme jenom přišli na posunutý jeden podélník rámu. Narovnáme... hydraulický válec, čerpadlo a šup o barák, ten neuhne. Barák neuhnul, ale na druhý den to měříme a je to tam kde to bylo... Starý mercedes, totálně předimenzované auto. Vzadu to byly svařený 3, ano tři, 1,3-1,5mm plechy! Tak znova a přetáhnout o kousíček na druhou stranu. Jo na další den už to bylo O.K. Trochu my tyhle dobrodružné a špinavé výzkumy chybí...
Je to tak, zadná vrata byl jen kus plastu prošroubovaný přes sklo. Byla to taková hrkálka (kolečka snad šíře 155), plyn se používal jenom ve dvou polohách a na diesel to docela točilo. Pravda, zázrak se nekonal, ale 100ka tam byla docela rychle. Děda si to auto lehce obouval, já měl ještě sotva kolem 80kg a vešel jsem se tam v pohodě. 3L jsou asi přehnané, ale za cca 4 to po okreskách nebyl problém.
Byly v rodině 2, obě dieselové, obě ještě staré 1,4, obě od nova. Jedno šlo z domu, z druhého domu, po více než 20 letech a to se ke konci už opravdu na něm hodně šetřilo. Nic mu nebylo celou dobu. I po městě se motalo kolem 4,5L nafty. Poslední majitelka až po roce zjistila, že to má 5 rychlostí... předchozí auto Š 120L... Něco jsem se s ním taky najezdil, koupil si ho jako nové děda a když byl starší, nechával často řídit raději mne tehdy mladého kluka s mokrým řidičákem. Chytrý to pán... Tohle je lék: lehké a aerodynamické s účinným motorem. A to byl přitom ještě komůrkáč, být tam HDi, tak to jezdí ještě o lir úsporněji. Prakticky vymyšlené, úsporné, pohodlné a docela příjemné i na řízení.
Kvůli takovým článkům sem chodím! Pecka!
Objednával jsem tohle řešení do konkurenčního produktu, vyšel nám však o téměř polovinu větší objem nákladového prostoru...
Cílovka jsou spíše léky. Protože tohle umí i topit. Léky potřebují nejenom se v létě nepřehřívat ale i v zimě nezmrznout a je to business s větším objemem peněz.
A proč vlastní baterka pro vestavbu, bo z trakční se bez dedikovaného ePTO dá dostat palubní napětí s proudem obvykle pouze kolem 40-50A a těch cca 0,5kW je prostě na tepelné ztráty této vestavby u takto velkého auta v parném létě málo.
Ekonomicky to nemá vůbec smysl, je to spíše doplněk flotil firem, které musí zahraniční "matce" vykázat, že jsou i v ČR zelené.
Pozná se i těch 10kW, ale spíše dole a při běžné jízdě, tam to totiž není rozhodně pouze 5%. Potlačuje to slušně zpoždění dmychadla.
Ale stejná idea je vlastně i za tímto testem. Dnešní "plnotučná" C63 AMG vs tohle kdysi "light" C43 AMG... jenom tady je to cca 200-250kg za baterky a hybridní agregát nebo jinak, celé auto cca 1800kg vs 2050kg. A to se již pozná, bohužel. 8-)
Najezdím tisíce km měsíčně a řidiči malých sedanů a rodinných aut mne nechávají v klidu. Obvykle totiž tipnu přesně co udělají. Většinou to jsou lidi, co řídit umí nebo alespoň zapadají do průměru na silnici, jenom zdroje na lepší auto nezbyly. Malá část důchodců s horšími reflexy se dá vždy pořešit nějakým tím předjetím ve vhodném okamžiku. Zanadávám si a jedu dále.
Mne však většinou naprosto vykolejí řidiči modernějších automobilů značky Volvo. Jako by vůbec neznali fyziku pohybu toho předmětu ve kterém sedí a zvyky běžné v komunitě motoristů. Jasně, řidiči BMW nepoužívají blinkry, počítám s tím. V AUDI je arogantní hovado, co potřebuje dát najevo že už to není Passat. Jeď se zabít někam přede mne. Ale Volvista? To je pacient.
Začal jsem v Š 120L po tátovi. Opečovávaná a dlouho i garážovaná, leč po 18 letech už byly prahy z celofánu. Pak jsem zatoužil po pořádném autě... chvíli jsem zvažoval T613, ale všechny byly durch... no a tak jsem skončil u youngtimera německého původu. Mercedes-Benz W123 230TE. Nasypal jsem do jeho sfunkčnění 2,5 násobek nákupní ceny a už byla z toho docela voňavka... Ale další posun by už šel do peněz a nějak mne žraly roupy... prodáno a koupeno 240TD na běžné ježdění, na pohled vrak ale měl skutečně najetých pouze 260 000km, jelo to jak drak, startovalo na cvrnknutí... akorát jsem to na dálnici hned při první jízdě uhnal, tak se dělalo těsnění pod hlavou a všechno kolem, když už to bylo rozebrané (vstřikovače, žhaviče, žhavící relé, ventilová sedla) a jako projekt jsem k tomu zakoupil šestiválec "hemi" 280TE... po srážce s realitou šlo vše z domu a koupil jsem tehdy ještě docela mladou ojetinu C 220D (generace W202)... pak přišli nějaké motorky, kotrmelce v soukromém životě a první Citroen. Xantie za jednu výplatu, ještě jsem o ni i napsal článek do Autodieselu. Ten podvozek mne dostal, ale motor jsem opět uhnal, prasklá palice... Ještě se zavařila a chvíli jsem to auto jezdil. Pak přišel zcela nový Citroen C4 1,6HDi... vydržel mi 2 roky, protože se zalíbil i někomu jinému. Martin Vaculík mne vysmál, že jsem tu Francouzskou $%^ku jenom už nechtěl platit, že SEATy a Citroeny se nekradou... kradou. Přišlo první dítě. Kufr, potřebuji větší kufr. Zánovní C5 2,2HDi BiTurbo... fantastický kočár. Ale nezatáčelo to. Takže zpátky k mercedesům. E 280CDI T... auto za hubičku, ale servis, hned ten první stál více než auto samotné. Kočár, jen bych už nechtěl manuál a škrcenou verzi motoru, jakéhokoliv. Ve firmě jsem dostal záhy služební auto. A tak po roce a půl šel šestiválec s manuálem z domu. Docela vzácnost, vyrobilo se jich jenom asi 3%, jinak to byl vždy automat a k víceválci od mercedesu to je rozumnější volba. Věřte mi. Tudor co s tím jezdil přede mnou neuměl řadit a vše od spojky po zadní diferenciál bylo rozšmelcované, ale s tím jsem to kupoval. Vždy jsem tíhnul k pohodlným a prostornějším autům, ale chtěl jsem, aby to na dálnici už trochu jelo. Ne, "piáno" 240D s tachometrovými 155km/h, na to jsem rozhulákal i Š 120L (stačí trochu povolit vůle na ventilech... :-D), není ideál. Je to dáno tím, že mám rodinu rozfrckanou po celé bývalé Československé republice a ročně jsem najížděl i vysoko přes 40 000km. Takže tam mám i nějaký vývoj, ale i pojítko.
Jsem kdysi spolupracoval s Martinem Vaculíkem na ojetinách a jednou mne napadlo, že vlastně největší problém ojetých mercedesů (al enejenom jich), je vlastně bývalý majitel. 8-)
Pokud by stačila Evropa, Mercedes-Benz řady W211, je to již moderní auto plné elektroniky ale s trochou podpory kvalitního servisu nabízí kromě starosvětského pohodlí Volva i jízdní vlastnosti. Pokud by se šlo po více místech k sezení nebo variabilitě, hledal bych starší Viano nebo Vito (avšak nejlépe po faceliftu 2009/2010) s motorem V6 CDI, to je svezení. 200+ na dálnici bez problémů, odpich to má slušný, zvuk také pěkný a se spotřebou 10-13L nafty v takové splašené bedýnce se již dá žít. OM642 3,0L od mercedesu, má svoje mouchy, výměník voda-olej, ale u Euro4 je to ještě relativně levně léčitelné. Menší náhražky od dnešního Stellantisu jsou háklivé na servis a bývají technicky mrtvé. Benzín bych u nich ale opravdu nevyhledával. Ve střední velikosti je etalonem DW10/DW12 diesel a i ten malý 1,6Hdi v pozdější zjednodušené verzi umí slušně a dlouho fungovat, pokud dostával slušný servis. Myšlenka na starou Fullsize ameriku s klasickým uspořádáním pohonu se mi líbí, ale já už z ní vyrostl. Staré nebo starší Éčko s víceválcem je solidní náhrada a navíc se to nebojí ani zatáček nebo vyšších rychlostí na dálnici. Je ale otázka user case, zda to je zajímavé nebo ne, po městě a okreskách je až na nějaké trefování apexů víceméně jedno, jak to sedí. Přijde mi však, že dnešní ojetiny 10 nebo dokonce 15+ jsou šílené vraky, které bývalý majitel dojížděl ke smrti bez jakéhokoliv servisu, a to obecně bez ohledu na značku. Zaměřit se na stav více, než na nějaký konkrétní model!
Typický zákazník pro tento vůz bude jezdit na čisté elektro do kanclu/firmy... řekněme 5 až 25km a na služebky, za zákazníky, na dovolené, nahodí zase ten diesel. O životnost agregátu bych se nebál. A ta výhoda 2 v 1! Elektromotor už má na běžné ježdění slušný výkon a baterka je dost velká, aby se s tím někam dojet dalo i po dálnici. Vynikající OM654 z naftové nádrže jenom usrkává a 9G Tronic ho v tom solidně podporuje. Divím se, že tu kombinaci dieselu, který si se ctí poradí i s nadváhou díky baterce a horší aerodynamice díky větší čelní ploše, s elektromobilem, nenabízí v Evropě více značek. Třeba Stellantis by v o číslo menším autě podobný pohon založený na svém malém dieselu mohl nabízet. A vůbec se nedivím, poptávce po GLC 300de, technika funguje výborně a je to hezké auto, jenom je to holt za trochu jiný peníze než člověk v mém postavení vydělává.
Pro cílovku začíná však být problém palubní elektronika a telematika obecně. Ty lidi ty displeje a počítače začínají "předbíhat" a ti se bojí si koupit nové auto. To jsem žel na vlastní uši slyšel.
Hlasové ovládání v mercedesu používám i já, funguje jim to velice dobře.
Sprinter už se nyní i v Tuscaloose dělá jenom s OM654, dříve tam byla dvojice OM651 top verze 120kW a V6 3,0L OM642 140kW. Benzín skončil ve Sprinteru už v předchozí generaci 906 ještě s posledním faceliftem 2013, jestli se nepletu. To byl fakt slušný úlet, i v ČR se těch 3,5L motorů, se 190kW, několik prodalo. Nesbíralo se to tak dole jako OM642 (poté co se nadechlo mezi 1400-1500 dmychadlo), ale když se ten M272 trochu roztočil, jelo to opravdu slušně, ale teda rozhodně si to řeklo o slušný přísun paliva.
Jinak souhlas, zrovna taková paní, s možností nabíjet i v práci, je pro elektromobil ideálny kandidát.
Ano, SVJ zrovna nemusí Wallboxy pod barákem. Také je problém ve společných garážích nabíjet i blbou pidi baterku do motorky přes zimu.
Prostě kdo chce jezdit elektro, musí mít vlastní garáž a distributor mu musí dovolit 32A rezervované kapacity, nebo ještě lépe mít vlastní soláry s bateriovým úložištěm a ideálně ještě větrnou elektrárnu.
Chce se mi zvolat: "Přátelé, kdo z vás to již nemá?!"
Protože tam Talbot dával zajímavou karburaci, byly tam 2 trojité karburátory snad původně vyvinuté pro Ferrari nebo Porsche. U dovozu jedné Tagory V6 do ČR jsem byl, ale je to tak 20 let.
Nazývat se to nový Sharan, je to bomba.
Ale dostal jméno po Multivanu...
A ne-oficiálně začala třída S poválečným modelem 220, typ W187, z roku 1951. Byť přídomek "S" (S = Sonderklasse, tedy zvláštní/speciální třída nebo model) dokonce mohla nést i čtyřválcová V170, kde to byla spíše jenom výbavová linie typu, který zase pro změnu založil rodovou linii dnešní Třídy E.
Motor je správně, šestiválec je málo a nehodí se charakterem k eSku, V12 už je poněkud težký na čumák a navíc moc toho již nepřináší. Zajímavý je i současný řadový diesel, ale V8, je V8...
Je to super svezení, ale u ojetiny která nová stála kolem 3-4M už jsou ty servisní náklady pro běžného autíčkáře, aby to zůstal stále S-kovej Benz, opravdu jinde.
Právní rámec je možná větší problém, než ten technický. Správná připomínka. Až se něco neodhadne, nedopočte, kdo za to půjde sedět a kdo to bude platit?!
Bohužel je to tak, na silnici, kde se pohybuje podstatně víc vehiklů a jedinců co s tím neumí (jenom na to mají papíry) je řádově víc si smíchaný systém neumím představit. Také pilot, byť jenom PPL. Navíc, když už teď je jasné, že adaptabilita těch systému je proti člověku šíleně omezená. Vždyť stačí lehké sněžení a i nejinteligentnější mercedes se vrací 20 let zpátky... A to co umí předvádět Kona a Sportage...
Žehlička spolehlivá je, ale musí se udržovat a její údržba je náročná hlavně finančně. Každopádně je to pan automobil, svezení je návykové.
Měničový plánetový automat s řízeným přemosťováním měničem točivého momentu je dneska technický top. Hladký, jemně a rychle řadí jakýkoliv z 9ti kvaltů a umí odstranit neefektivní prokluz, když už je vůz rozjetý. Před barákem mám teď dvouspojku. Na dvouspojku je Getrag 7DCT300 výborné zařízení, ale... ale příště raději manuál, když už ne planétový měničový hydromechanický automat.
Jediný problém toho auta je fakt pouze ten motor. Jakž-takž jedou až ty poslední DS21 nebo DS23 a to pouze ty verze se vstřikováním. Viděl jsem oba protypové šestiválce, jak vzduchem chlazený, tak i vodníka. Ale na dokončení vývoje alespoň jednoho z nich již tehdy značce došli peníze...
Ta Mitsuoka Viewt je z některých úhlů pohledů i docela pěkná. Jasně, že z Micry proporčně dokonalý Jaguar nejde tak snadno udělat a skelet se zamaskovat moc nedá, ale je to docela zajímavý sedánek.
Můj jediný pozitivní zážitek ze zkušební jízdy s idBuzz, vlastně 2: díky zadnímu pohonu se to neskutečně příjemně řídí a značný rejd kol = malý průměr otáčení. Tady není důvod trvat jako u malých aut se spalovacím motorem na předním pohonu. Souhlas, palec nahoru!
To je slušný archiv a slušný bizár. Netušil jsem, že kromě autokatalogu 1990/1991 to ještě někde uvidím.
Jste si jistý, že těch 1600 otáček točil na 7 při 130km/h a ne při 90km/h? Protože já tuhle kombinaci teď mám v autě a při 130 točí tak 2200-2250. Jinak pěkný článek. Já si občas, už to v práci bohužel nejde, půjčoval i náklaďáky, když jsem něco potřeboval na baráku. Sousedi ze začátku hodně čuměli s čím jsem jezdil domů, od kabrioletů, přes obytňáky až po nosiče kontejnerů.
Koukal jsem po ní, ale už je lehce přes to, co jsem ochotný dát do motorky. V85 TT musela stačit. Kategorie Sport-tourerů mne bere.
Kdysi jsem měl BMW R1100S a to byla asi nejlepší motorka co jsem měl. Byť ji chyběl trochu sex-appeal jako je u V100, zato polokapotáž, kardan, dvouválec a docela pohodlná jízdní pozice alá "seniorsportler" my i přes ještě nedostatečný věk vyhovovala.
20 let dozadu to ještě s hmotnostmi nebylo tak špatné, mohlo to lítat o 30-80kg do plusu, ale 10 let dozadu už to byla bída. Ten materiál s tím Mondeem a Mercedesem si pamatuji. Samozřejmě je to dáno rozptylem dle možné volitelné výbavy auta a jejich rostoucí hmotností kvůli komfortní, bezpečnostní a emisní výbavě. Dnes může být rozptyl u některých automobilů i 300kg!!! Málokdo si uvědomuje, že pohon 4x4 je třeba 50 až 150kg, automat přidá 20-30kg, klimatizace dozadu bude další desítky kg a tak dále...
Rapid v benzínu 18L? to jsou Rapidy 2, ne? Nikdy jsem to nevlastnil, ale v rodině zářez Rapid má. Já si pamatuji to auto jako až šokujíc úsporné. Já zvyklý, že zdvihový objem 3,0L je normální a nafta bere 8 a benzín 12 jsem byl konfrontován s tím, že tohle i v benzínu jezdilo do 6,5L, na nějaké desetinky téměř i po té dálnici 130kou. Během prezentace tam na displeji svítilo dokonce 5,5L/100km, ale to na dálnici ani Rapid 1,2TSI opravdu nebere.
Naposledy jsem jel cihlu v německu vzácně s lidovým vozidlem před 2-3 měsíci. Ani ta Sportage 1,5T při udržování rychlosti (několik hodin!) mezi 150-180km/h na německé dálnici nakonec přes 15L nešla (jo, tam nějak se to zastavilo) a to má větší čelní plochu i méně vhodný tvar než ten aerodynamicky podstatně vhodnější liftback Rapid. Obě auta jsou podle mne již v této rychlosti na hranici komfortu a pocitu sucha i bezpečí, o tom žádná. No rozhodně tolik nežerou. Ta křivka spotřeby rozhodně nevyletí z 5L/100kmh při 120km na 18L/100kmh při 160km ani u Rapida... buďme realisté.
Zajímavé auto. Uniklo mému poznání. Děkuji za rozšířené obzory.
Z mé zkušenosti s elektromobily, měl by tam být omezovač na 120km/h... proč? Proč se většina Tesel plíží po dálnici 110-120km/h? Protože nad 100km/h začínají pomalu a nad 140km/h výrazně stoupat jízdní odpory, hlavně aerodynamické. A zatímco spalovací motor se se stoupajícím zatížením obvykle posouvá do bodu s vyšší účinností. který to částečně kompenzuje, u elektromobilu se drasticky zvyšuje požadavek na dodávanou energii = pomalu nebo i rychle začíná klesat dojezd.
Myslel jsem to spíše obrazně. Největší problém těch aut je samozřejmě koroze. Proto by neměli v zimě vůbec jezdit.
Plný souhlas. Ale většinou jsou ta mladá-stará auta na západě pěkně zaservisovaná. Auta kolem milénia už se dají denně používat, ale musí se člověk postarat. Nebudou tak bezpečná a BT HF sada nebo navigace, jestli tam budou, budou mimo nebo velký hack.
Osmiválcové "malé" Quatroporte je fakt nádherné charismatické auto, jo, to by se mi líbilo. I takový Shamal je nádherný. Italskou mám motorku a ne první, téhle volbě rozumím.
K/KE Jetronic-kům rozumí v ČR jenom několik lidí, je to sice poměrně primitivní zařízení řízené rozdílem tlaků, ale bez potřebné měřící techniky se blbě řeší co tomu je. Měl jsem to doma několikrát, poradil jsem si, ale také mne nic extra závažného nepotkalo, nebo na vině byly jiné věci. Třeba palivovému čerpadlu s regulátorem a filtrem u nádrže věnují lidi málo pozornosti. U některých modelů je problém i potrubí od nádrže k jednotce paliva vzadu. Trubka DN20 či 30 (nebo co tam proboha bylo) se už nedá sehnat. Baba za pultem odborného obchodu, mercedes již tento díl neměl, že jestli to chci do tanku nebo lokomotivy, že takový průměr žel v sortimentu nedrží.
Ještě větší "bomba" u klasiků je D-Jetronic. Ještě před mechanickým K-Jetronic-kem zkusil Bosch postavit elektronické vstřikování. V podstatě to byl analógový počítač postavený ze součástkové základny 60tých let. Dnes to má přezdívku "Durstronic" a bez komplexní renovace odborníkem už to téměř nefunguje, kondenzátory a i rezistory jsou dávno mimo tolerance a podklady k tomu má málokdo.
Peklo u W124 je, že to rezne a není to vidět. Rezne to totiž zevnitř a je to docela slušně předimenzované auto. Samozřejmě reznou hlavně bouračky a auta co jezdili v zimě v soli, ale kdo dnes ví co to které auto v historii potkalo? Takže se na rozsáhlou korozi přijde pozdě a v podstatě to nemá smysl zachraňovat, snad kromě kabrioletů, kupé a sedanů s osmiválci - to jsou hodnotnější modely.
Já tam měl vždy vstřikování paliva, ale do problémů jsem se jednou taky dostal. S elektronikou. Ale jezdil jsem na různé akce s podobně postiženými a někteří měli krušné zážitky. Auta z 50-60 tých let, pokud to nejsou víceválce většinou kolem tachometrových 100 opravdu končí. Tady určitě, Octavia s 40-45 koňmi jede na pohodu tak kolem 80. Ale jasně jsou klasici co mají 1800-2000 kubíků a alespoň kolem 70-100 koní a ty jedou i 160, ale jeď s tím v klidu s rodinou třeba na akci pod Vysoké Tatry. Jasně, jde to, ale pravděpodobnost, že se něco odporoučí je vyšší než u moderního auta. Kór když to budeš týrat na dálnici. Chlazení a mazání u těchto aut nebylo dimenzováno na takovou dlouhodobou zátěž. Jasně, kdo s tím v průběhu roku pravidelně jezdí alespoň kolem komína a na jaře to proleze, nabije baterii a celkově opečovává, ten má velkou šanci že ho nic nepotká. Jenže většina lidí má aut více a málokdo s pěkným dnes už veterán jezdí v denním provozu a riskuje, že ho na křižovatce trefí paní s mobilem v ruce... no a pak se rok-dva nikam nejede a před akcí se na rychlo akorát doplní voda do chladiče, nabije baterka... a zpátky se jede na odtahovce. Je to krásné, já nakonec tu elektroniku řídící palivé čerpadlo vstřikování také nouzově přemostil a dojel celkem v pohodě jak na akci tak i zpátky. Ale pamatuji lidí co řešilo zásadnějších problémů... snad lze souhlasit s tím, že u youngtimeru si člověk znalý ještě ledacos na silnici i spraví sám. Ale je potřeba být připraven.
Největší šok pro mne bylo svezení v 300SL z roku 1954. To si ale jen tak nekoupíme. Proháněli jsme ho v rámci možnosti hodně starých pneumatik na Brněnském okruhu a až na citelné teplo od podlahy u nohou to fungovalo skoro jako moderní auto. Ale v podstatě to byl zakladatel kategorie Supersport, takže je jasné že jeho dynamika, podvozek a ani brzdy nemohou urazit ani dnes. Proč to píši. Youngtimer z 80-90 už chce docela dost ústupků a v zimě na špalky v suché garáži. Nicméně vyšší střední už bývala dobře vybavená, třeba tam mohla být klimatizace, ale provozní a servisní náklady v dlouhodobém horizontu jsou vysoké! Nemyslím opravdu auta na dojetí... Veterán 40-70 už se dnes skoro nedá používat, protože to prostě končí někde 100 a na dálnici kromě opravdu silných aut nemá smysl najíždět. Nebrzdí to, posilovače řízení běžné nebyly a řešit někde po cestě problém s karburátory... Silné dobové auto už je pro běžného fandu drahé a ten kdo na to má, na to nemá čas nebo nervy. Byť existují výjimky. Chvíli jsem jezdil mercedesy ze 70tých let, ano, to by šlo, ale bylo to mé nejdražší vožení v životě. 280TE si po Praze bral 14-18, každá blbá lištička, gumička nebo sametka byla za několik tisíc a opravu klimatizace jsem nakonec vzdal. Auto kolem roku 2000 již může být absolutně v pohodě, v případě top modelů od střední třídy naprosto použitelné i dnes. Před cca 5-7 lety jsem jezdil mercedesem z roku 2004 a i dnes by mi v něm nic nechybělo. No, poté co jsem tam za dopoledne dostal novou čínskou telematiku, to umělo i Bluetooth a DAB+, ale řekněme, že tady již začínají moderní auta, v každém prahu byl kabelový svazek tlustý jak ruka a dokonce i optika. I ta bezpečnost proti moderním malým autům by nemusela být tak špatná. Ale takový Passat nebo Superb už by mohl být problém. Když si však s tím srovnám svůj služebák, tak už tam je dalších pár ústupků. Díly na 20 let staré mercedesy již stojí více než na nové. No, alespoň jsou většinou dostupné, řada méně po pulárních aut je po 20 letech jasný adept na vrakoviště, protože výrobce a ani druhovýroba již nic nenabízí... Ta Laguna III V6, je top model celkem běžného auta, to by mohlo jít provozovat celkem v pohodě, až na díly specifické pro motorizaci (jestli nějaké jsou) bude spotřebák asi ještě nějakou dobu k sehnání.
Poslední komentáře
- Sato, Volvo XC90 T8 Recharge: Konec dieselů...
M1chal: to je screenshot z ktorej hry? :) - Irwinek, Tato auta zrají jako víno: Modely...
Chvilka času - ano, číší z toho hranatá krabice z 80-tek,... - Habakukk, Škoda vstupuje do hry Gran Turismo...
No ty obyčejné auta tam pořád jsou na druhé straně tam přidávají... - afro-r1, Tato auta zrají jako víno: Modely...
Beru rok 2003 jako vrchol tvorby aut podle pozadavku zakazniku.... - jerry, Tato auta zrají jako víno: Modely...
Kdy se to zlomilo? Kdy ty požadavky zabily nová auta? První... - VK, u blogu Stirlingove autá
Ta sedma je na vzduchu? - James, u blogu Strasti s Volvem a lidskou blbostí....
Povylepšený T-Jet je na MiTo na normální ježdění velmi... - afro-r1, Opel Combo přichází s faceliftem...
Pri odkupu od GM jsem trochu doufal, ze by mohl Stelantis udelat... - afro-r1, Tato auta zrají jako víno: Modely...
Myslis kolik novych aut neni deformovano pozadavky ochrany chodcu,... - jerry, Tato auta zrají jako víno: Modely...
BMW 635 Csi. Kolik je dnes tak krásných aut? - jerry, Tato auta zrají jako víno: Modely...
Octavia 3 RS liftback v modré race je dodnes pěkné auto. - riderhenry, Volvo XC90 T8 Recharge: Konec dieselů...
Ona vlastně odcházející XC90 byla taková labutí píseň... - M1chal, Volvo XC90 T8 Recharge: Konec dieselů...
S elektrickými barličkami a dvojlitrovým 4 hrncom pod kapotou?... - Honza Hamster Křeček, Tato auta zrají jako víno: Modely...
Nechtěl sem dávat do článku vlastní vůz, ale nemůžu,... - sheogh, Volvo XC90 T8 Recharge: Konec dieselů...
Docela by me zajimalo chovani toho AWD na snehu
Poslední inzeráty
2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem
2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem
1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem
1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem
Rušné diskuse
- Autíčkář se ptá: U jakých aut si budeme za pár let říkat "že já to tehdy nekoupil..."?
39 komentářů - Jazykové okénko Jaromíra Soukupa: Jak různé země vyslovují jména aut
36 komentářů - Autíčkář se ptá: Chceme v Česku takeovers?
33 komentářů - Bazarový snílek: S nebem nad hlavou a kamarády za zády
32 komentářů - Tato auta zrají jako víno: Modely s nadčasovým designem, který vypadá skvěle i po letech
30 komentářů - Volvo EX30 Twin Motor: Malé auto, velké plány
29 komentářů - Ford Expedition: Řešení občasné rodinné dopravy?
24 komentářů - Řídit odbor dopravy jako firmu
23 komentářů