načítám data...

mariov8

JménoMario Zetík
BydlištěBenešov
Registracepřed 2.2 rok.
Poslední aktivitapřed 4.5 dny
Komentářů u článků18
Pozitivních komentářů u článků5
Negativních komentářů u článků0
Možnostinapsat zprávu

Posledních 50 komentářů

mariov8
29. června 2020, 10:37
2
Peugeot Boxer: Poštovní panáček

V době, kdy se tam pro PSA dávala Fordí Puma, to byl zásadní argument proč koupit Ducato s Ivecem F1C nebo alespoň F1A.

Pro autora článku, pointa použití dvou per vzadu je, aby to tlumilo jak prázdné, tak i plně naložené. Lehké auto pruží na jedné pružině a po naložení si to sedne na tu druhou tužší a pruží to na ní. Vytvoří se tak vlastně dvoustupňové odpružení které výrazně potlačí tendence zádi odskakovat na nerovnostech u nezatíženého auta.

Ne že bych byl z testu dodávky na tomto webu nadšen, ale živí mně a v rozumném procentu si tu rád přečtu i nějaký úlet... ostatně, kliknout na jakýkoliv článek je moje dobrovolné svobodné rozhodnutí.

mariov8
23. června 2020, 09:11
0
Mercedes Benz CLA 220: Malý Mercedes v nejlepší formě

Přesně tak, u nás je to problém, protože Češi jsou závistiví národ. Byť pár firem má fleet složen z Céček. Větší šanci než CLA bude mít A 180d sedan, ten tolik nedráždí a bude i levnější, byť už ne o tolik. A ten Renaultí diesel mercedes kupuje jenom jako polomotor, veškeré příslušenství je MB a koncového zákazníka to zas tolik nezajímá a pokud jo, může si připlatit za MB motory. Apropó ta Renaultí K9K od 5-té generace už patří k tomu spolehlivějšímu na trhu. Teď už se snad dělá 7-má. Ve spojení s fantastickou účinností toho 8V motoru rozhodně dnes už patří mezi to lepší na trhu.

mariov8
23. června 2020, 09:06
0
Mercedes Benz CLA 220: Malý Mercedes v nejlepší formě

Tak ono se to učí naštěstí hlavně slovní zásobu.

mariov8
18. června 2020, 09:19
0
Ptejte se: Pohodlné kombi za 150 tisíc

Céčko řady W204 je fakt lepší tip než technicky komplikovanější, servisně dražší, o půl generace starší a hlavně dnes podstatně odjetější E řady W211. To auto je sice fantastické, ale aby fungovalo jako nové a člověk si ho užíval, je drahé. Nikdo ho v dobrém stavu nebude prodávat mimo rodinu!!! To Céčko bylo navíc taky velice povedené. Ale rozpočet je na něj stále nízký. Pěkné kusy budou přes 200 000,-. Bohužel největší problém těchto aut bývá obvykle bývalý majitel.

mariov8
18. června 2020, 09:10
0
Ptejte se: Pohodlné kombi za 150 tisíc

Chtěl jsem zmínit taky E stavební řady W211, ale měl jak tohle E, tak i C5. Byť ještě 2. (facelift 1.) generace. Konkrétně 280CDI V6 a 2,2Hdi BiTurbo. Mercedes se dá koupit už do 100 000, ale zároveň si je potřeba připravit dalších 100 000,- na servis. To je fakt! Protože to bude důvod prodeje!!! Ano, mercedes byl 2x lepší auto než ten Citroen (pohodlný i tichý jako Citroen ale dalo se s ním jezdit svižně i v zatáčkách, které Citroen vysloveně nesnášel - těžká příď), který mimochodem i tak dodnes hodnotím vysoko pro poměr náklady/co jsem dostal. Když zohledním mé reálné potřeby, historicky asi moje nejlepší auto. Ale jestli má Citroen trochu dražší servis, tak servis toho mercedesu stál v průměru asi 2x tolik co toho Citroenu!!! Nejlepší motor mercedesu je asi fakt ten piezo čtyřválec OM646EVO v pofaceliftu, ale ten se dnes pořád cení spíše k 200 000,-. Staré řadové 4/5/6 válce byly hlučnější ale servisně a na spotřebu levnější. Nová V6 v Euro4 je neskutečně tichá, ale žravější a servisně dražší. U Citroenu byl trochu nezvyk, že se v podstatě v zatáčkách nenakláněl. Rychlá jízda po dálnici byla zpočátku až psychický problém, mozku scházela informace o náklonu auta... Motor BiTurbo 2,2HDi měl proti 2,0HDi ještě vyvažovací hřídel a dost hrubou regulaci připojující druhé dmychadlo, ale dokázal jezdit za 6,5L a to docela svižně a tiše. Mercedes V6 potřeboval 8,0L, ale ta 220CDI s EVO motorem jezdila ve firmě taky za 6,5L. Dvoulitr HDi se dá dostat pod 6,0L jenom pozor na uhoněné a zanedbávané referentské vozy. V6 v Citroenech je brutálně dole seškcená kvůli limitům převodovky, to vlastně i v mercedesu pokud je tam vzácný manuál, ale ne tolik. BiTurbo 2,2HDi se zpočátku taky dalo koupit s manuálem, ale jenom verze 125kW, verze 150kW už měla tak vysoký točivý moment, že tam musel jít automat. Pro dané použití mi na trhu dnes opravdu ta C5 2,0HDi připadá jako nejlepší nápad, je trochu nedoceněná, což sráží ceny ale i tak s tím rozpočtem to bude fuška...

mariov8
10. června 2020, 09:10
0
Jak prodat auto a nezbláznit se z toho

Moje vožení už pár let řeší zaměstnavatel, ale několik posledních aut jsme prodal na Aukru. Dokonce i docela pěkného Citroena C5, dal jsem to tam od 1,- Kč a dal si záležet na fotkách i popisu. Spokojenost na obou stranách. Kdysi jsem prodal takhle i Xantii TD za polovinu průměrného platu. Spíše na dojetí, ale dostávala slušný servis a měla moc hezký interiér. Zkušební jízda mne trochu vyděsila a tak mne ani nepřekvapila další komunikace, že to auto má vysokou spotřebu... pán zásadně u všech rychlostí neřadil nahoru dříve než v 3000 otáčkách. Ne, neměl tam plný plyn, prostě to točil jakoby by to byl nepřeplňovaný benzín a řídil obecně hrozně. Byl to Turbodiesel s maximem točivého momentu a nejlepším zátahem pro normální jízdu mezi 1750 až 2500. Takže stačilo řadit někde kolem 2250 až 2500, pokud to nespadlo pod 1500 otáček tak by to utáhlo i barák.

mariov8
09. června 2020, 08:58
0
Škoda Kamiq 1.6 TDI: Kopretinový test

Mně to nepřijde úplně jako nesmysly, ale třeba je to jenom můj pohled na věc:

Vznětový čtyřválec na rozdíl od toho zážehového třívalcového litru při pojíždění kolem 1500 otáček nezhásíná a neposkakuje. DSG u obou funguje ve městě maximálně uspokojivě. Přijela mne s litrovým DSG Rapidem navštívit máma. Zaparkovat ve svahu mezi auta nezvládla. Musel jsem to udělat já a DSG mi nesmí do domu. Otřesná zkušenost.

Problém je, že u nás se to nekupuje jenom jako druhé nebo třetí auto do města. Jakmile se vyjede na dálnici, tak tam ty + 2 až 3 litry benzínu proti naftě jsou hned. Spritmonitor je fajn, ale v bohatším Německu se ty auta používají trochu jinak, německých aut je tam většina.

Bohužel pravda, zelený komunisté tlačili CO2, máme malé diesely. Ohohó, ono to má i nějaký škodlivý emise, kormidlo o 180°. Však pro techniky a konstruktéry to není problém, ani ze dne na den jako pro nás. A lidé to zaplatí, samozřejmě rádi a ze svého, jako vždy.

Fabie kombi se nekupovala do města. Hromada chudších (ale ne úplně chudých) rodin mimo Prahu ji používala jako jediné a univerzální rodinné auto. Nebo ji vyfasoval táta v práci jako referentský vůz i pro soukromou potřebu... a tak to lítá po dálnici z Prahy do Ostravy...

mariov8
08. června 2020, 09:21
0
VW Caravelle 6.1CL TDI 4MOT DSG DR: Nenasyta

Ta cena je úlet, mám jako služební docela navalené Vito Tourer Select 119CDI L 4x4 (necelých 200 koní a také čtyřkolka) a bez daně, a bez slevy, byla v nabídce ceníkovka někde kolem 1,3M. S daní přes 1,6M. Za 1,8M (s daní) už se dá koupit skromněji vybavená třída V, navíc se silnějším motorem. Pokud člověk nevyhledává styl, ale spíše chce praktičnost, nebo má hlouběji do peněženky, je jasná volba to Vito.

mariov8
08. června 2020, 09:13
0
VW Caravelle 6.1CL TDI 4MOT DSG DR: Nenasyta

Pojďme si v tom udělat pořádek. Transporer = Vito (kombi je u mercedesu Tourer), základní dodávka pro přepravu nákladu nebo osob. Caravelle = Vito Tourer Select, něco mezi strohou dodávkou a navalenou třídou V nebo Multivanem. Pro pragmatiky, praktiky nebo velké rodiny. Jezdím sám teď Vitem Tourer Select v asi nejprodávanější konfiguraci, to jest 119CDI L (navíc ještě také s pohonem 4x4). Délka L je u mercedesu navíc mezi K a XL (jenom tyto nabízí i VW, ale to L je zdaleka nejprodávanější). Pohonný řetězec jsem měl možnost srovnat. Ne, to se nedá srovnat, motor mercedesu je živější, asi o litr úspornější (ne, nedělám si srandu), tišší, převodovka jemnější, schopnější a celé auto je trochu více osobák a méně náklaďák než Caravelle. Žel ceníková cena je s daní také slušně přes 1.5M. Třída V je jiná liga, pravda, trochu méně praktické zato však podstatně stylovější auto. Trochu bokem jsou rádoby bydlíky. California Beach = Marco Polo Activity (to je založeno na Vitu Tourer Pro). California (vyšší dvě úrovně) se dají srovnat s Marco Polem Horizon (bez kuchyňky) nebo plnotučným modelem s kuchyňkou u mercedesu pojmenovaným Marco Polo. Mercedes už má také v nabídce jako nejsilnější motor dvoulitr, ale tady se nejvíce ukazuje, že není dvoulitr jako dvoulitr. Motor mercedesu jednak je objektivně lepší a také mu výrobce více věří, když nabízí provedení s výkonem 176kW (239 koní) s maximálně 500Nm. To stačí na omezovačem stanovených 210km/h a na 100 km/h se to dostane za 8,5 vteřiny nebo za 8,9 s pohonem 4x4, to je na více než třítunovou bedýnku s čelní plochou 3,5 m2 slušné, ne? Buďme rádi, že mám na výběr, protože regulace v Evropě začíná kosit v modelových portfóliích všech značek. U Vita v provedení Tourer končí slabší provedení s pohonem předních kol, u nás asi nikdo za ním nebude brečet, ale s ním končí také manuální převodovka... Ta nejlepší navigace ve Vitu není velká sláva, naštěstí ten původem Pioneer ve Vitech končí a o prázdninách se s faceliftem začne vyrábět pod stejným označením úplně jiná telematika. Bohužel jsem kdysi jezdil Véčkem a kdo si jednou zvykne na Comand, na horší přivyká těžko.

mariov8
02. března 2020, 12:52
1
Vito Tourer START+ 114 CDI: Nejlepší kombík

Jezdím teď nejvyšší linii Vita, tedy Select s motorizací 119CDI a pohonem 4x4... Necelých 200 koní to rozhuláká na 100 pod 10 vteřin, auto má přes 2,4t, boční vítr už musí mít opravdu sílu a voda to taky jen tak nezvedne. Jenom už to holt nejezdí do 7L, ale spíše za 9. A přesně, rodinný bordel na dovolenou nebo materiál na barák... jak malinu. Někomu vyhovuje i vzpřímený posez, děcka do sedačky taky na pohodu. A ne, není to takový létající koberec jako bývalé postarší E kombi, ani jako náhrada velkých MPV to nefunguje, funguje to spíše až jako jejich další stupeň, velikost. A když se člověk drží při zemi a dělá u dealera velký oči, od milionu to také nemusí moc utéct. Což dnes ty velká MPV nebo jejich pohrobci stojej všechny. Takže jenom pozitiva. Tady ten motor jsem si zkusil a jako nové to zastudena dělá kravál, ale po zahřátí a pár kilometrech už byl klid. A když jsem to vracel, čuměl jsem na palubní počítač jak puk, umí to i za těch 7L, tedy seshora, ale umí.

mariov8
21. srpna 2019, 11:04
2
Kdo zabil evropské MPV?

Reprezentativní rodinný stěhovák je právě ta třída V od mercedesu. V 300d jede 220 (215 s trvalým pohonem 4x4), 100 má za 8,5, kůže Nappa, křesílka pro 6 lidí, klimatizace vzadu, kufr 1000L a výška pořád do 1,9m... Jenom cenovka bude kolem 2 - 2,4M...

mariov8
24. května 2019, 14:15
1
Neoplan Jumbocruiser: Ten největší

Obvykle se používal motor Mercedes-Benz OM404 atmosférický V12 19,6L, případně OM424A V12 21L biturbo (ale bez mezichladiče), takže strojovny, které se v jiném silničním vozidle neobjevovali. Největší motor který mercedes použil v silničních vozidlech a patrně i v jednom z Jumbocruiserů byl desetiválec snad OM423LA.

mariov8
04. září 2018, 11:52
0
Ptejte se: Auto na delší cesty za 150 tisíc

Pofacelift 220CDI 125kW ve W211 je na dálky asi nejlepší auto co existuje. Obuté do balonů 16" s automatem a pokud by rozpočet byl o 100 000 výše tak rok 2008/2009 s novým COMANDEM. Spotřeba průměrně do 6,5L. Ale do 150 000,- bude takové auto v dobrém stavu prča sehnat i bez COMANDu. A je to spolehlivé ale složité auto prémie na které je běžná diagnostika krátká a podobně.

mariov8
04. září 2018, 11:47
0
Ptejte se: Auto na delší cesty za 150 tisíc

To je také pravda, nafťáky budou kromě šestiválců všechny pod 6L (některé na dálky i pod 5L), ale dostat starší větší benzín v naloženém kombi střední třídy pod 8L bude problém. Natož pod 7L.

mariov8
04. září 2018, 11:45
0
Ptejte se: Auto na delší cesty za 150 tisíc

Logan MCV pouze v poslední generaci a pouze s 1,5dCi, ty benzínové pidimotůrky mají v létě problém utáhnout klimatizaci, natož naložené kombi po dálnici na slovensko.

mariov8
04. září 2018, 11:43
1
Ptejte se: Auto na delší cesty za 150 tisíc

Citroen C5 2,0/2,2HDi by byla moje volba. Po dálnici to letí jako létající koberec, ticho neskutečné a spotřeba i spolehlivost DW10/DW12 výborná. Opravitelnost populárního agregátu PSA kdekoliv je také plus. A rozhodně hydropneumatický podvozek, vícenáklady minimální a je to spolehlivé + ve zvýšené jízdní poloze to nahradí leckterá SUV. Řidičský je to však trochu tupé auto, je příliš těžké na čumák. Ale s rozpočtem 150 000,- se Mercedes E W211 doporučit nedá. Menší C W204 je vynikající auto a i řidičsky umí potěšit, ale i předfacelift je rozpočtem mimo.

mariov8
23. dubna 2018, 08:56
0
Volkswagen Multivan: Auto, byt a kancelář v jednom

Raději Véčko, díky bohu Multivan opravdu není jediné rodinné auto do kterého naložíte všechno. Hezčí interiér, místo na nohy (nevadí tam tolik podběhy), spolehlivější motor (a nejenom ten, od dob T4 se poměry otočily), lepší plnotučná měničová automatická převodovka, navíc jedna délková velikost "mezi" krátkým K a dlouhým XL navíc. Délka L. Dorazí to obvykle nižší cena než u VW. Sedadla se sice hůře otáčí, ale zato snadněji vyjímají, což já dělám častěji. A pro mne je ergonomie mercedesu lepší, je to asi o zvyku. Rodina je nadšená. Já zatlačil trochu slzu za šestiválcovým Éčkem. Předchůdce třídy V také nabízel šestiválec, žel Evropě vládnou zelený...

mariov8
23. dubna 2018, 08:43
0
Peugeot Traveller 2.0 HDi 4x4 Dangel: Rallye dodávka

Za ty peníze je móóóc pěkné Vito Tourer Select 119CDI 4x4 se 190PS, 440Nm a poctivým měničovým 7G-Tronickem a i v kratším provedení má 8 míst k sezení a dokonce i použitelný kufr. V dlouhém i tu rezervu pod podlahou. Němec možná nedá takovou slevu jako Francouz, ale i když jsou tyto Francouzsko-Japonská trojčata velice povedená, je i nadále Vito o třídu jinde. Howgh.

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Caprice Classic 1989
Chevrolet Caprice Classic

1989 rok výroby
170 koní výkon
5 002 ccm objem

Dodge Caliber SXT 2007
Dodge Caliber SXT

2007 rok výroby
110 koní výkon
1 798 ccm objem

Dodge Challenger SRT8, 250hp 2008
Dodge Challenger SRT8, 250hp

2008 rok výroby
250 koní výkon
3 518 ccm objem

Ford Bronco II XLT 1991
Ford Bronco II XLT

1991 rok výroby
104 koní výkon
2 933 ccm objem

Mercedes-Benz Třídy C BRABUS D6  2011
Mercedes-Benz Třídy C BRABUS D6

2011 rok výroby
313 koní výkon
2 997 ccm objem