načítám data...

mariov8

JménoMario Zetík
BydlištěBenešov
Registracepřed 4.4 rok.
Poslední aktivitapřed 9.4 hod.
Příspěvků ve fóru1
Komentářů u článků177
Pozitivních komentářů u článků62
Negativních komentářů u článků9
Možnostinapsat zprávu

Posledních 50 komentářů

mariov8
16. září 2022, 09:31
0
Kolik kilometrů vydrží vaše auto?

Máme interní předpis ve firmě, že se auto musí mít každých 21 dní, Německá firma. Když u toho dostane i vosk, tak je po příštím mytí pryč i veškerý mušinec a kamínky také nenechávají vrypy. Je ale pravda, že tak často to u nás nemyje nikdo. Nehledě na to, že si také myslím, že po 10 letech už dejme tomu 50 000km ročně vidět asi bude. I když, měl jsem soukromá auta, u kterých předchozí majitelé měnili světla a to je pálka, ale hned ten čumák vypadá jinak než u české bazarovky...

mariov8
16. září 2022, 09:26
0
Citroën C5 Aircross: Nízkotučný sýr v novém přebalu

Jakmile vidím v lednici sýr, kde je deklarováno pouze XX% tuku, mám tendenci ho vyhodit. To nikdy nebude dobrý sýr. A s Citroeny poslední doby se to asi bohužel děje taky. Dnes bych si tam asi už nevybral.

mariov8
16. září 2022, 08:43
2
Kolik kilometrů vydrží vaše auto?

V Česku jezdí stočené ex Taxi mercedes Éčko a v servise se jim těch 800 000 a něco na budíku nezdálo. Tak se na to píchla originál Starka a kouklo se na celé auto. Jup, 2 200 000km... Jak píše beastar, někdy to je bohužel hůře poznat, protože jsem byl u stočeného E, kde místo 225 000km jich řídící jednotky pamatovali 850 000km, interiér byl přito téměř jako nový! Osobně jsem prodával C5, se skutečnými 330 000km a až na hladčí volant a ošlapanou hranu u pedálů to auto stále vypadalo pěkně. Když na to dojde, gumy na pedál stojí pár korun a ten volant na 300k nevypadal, ale dal by se také vyměnit. Prostě když se zaplatí servis a jezdí se hlavně dálky, nájezd u robustnějších aut opravdu není problém.

mariov8
05. září 2022, 14:41
0
Ford Mustang Mach E AWD: Je to kámoš

S dojezdem se pleteš, není to dnes už až taková hrůza. Možná v zimě, kdy je z toho 50-67% z toho co se najíždí na jaře nebo na podzim. Ale ta zůstatková hodnota, ta bude jednou bolet.

mariov8
05. září 2022, 14:38
1
Ford Mustang Mach E AWD: Je to kámoš

Pánové, obecně nejsou baterie. Někdo je v pérdeli na půl roku, někdo na rok, ale opravdu nejsou baterky. Také už šli nahoru a brzo se to promítne i do cen vozidel.

mariov8
30. srpna 2022, 08:55
1
Piaggio Hexagon EX 125: Kvalitní zážitek zajištěn

Zepředu je to hnusné jak noc, ale ten integrovaný kufr se mi líbil už když to jako novinka přišlo na trh. Pravda, stará dvoutaktní 125 s výkonem 11kW je všechno jenom ne úsporná. Já vábení skútru odolal, vábení Itálie už ne. Do práce jezdím na Guzzi V7. Zkušenosti se starou Ducati, ne nepodobné těm v článku, mne sice mohli odradit a zkušenost s postarším BMW utvrdit, ale Guzzi je někde mezi. Tak dokonalá a uživatelsky přívětivá jako boxer BMW není, ale ani tak nespolehlivá a náladová jako stará Dukna. A ty emoce a styl, některé věci umí Italové na "1".

mariov8
29. srpna 2022, 09:15
0
Ssangyong Korando: Levné, nikoli laciné

Relativně velké auto, vevnitř docela slušně zpracované, cena dobrá ale již ne dumpingová. Na relativně zavedenou korejskou značku by jich mohlo být na silnicích vidět i více. Škoda toho dieselu, který již není k dispozici. I přestože tato almara má čelní plochu jako autobus a jízdní odpory s volitelným pohonem 4x4 nebo automatem malé nebudou, je tento motor docela žíznivý.

mariov8
22. srpna 2022, 09:23
0
Po stopách Dacie 1300 a rumunské národní hrdosti

Dacii koupil jako novou strejda, jednu z prvních. První roky to bylo skvělé auto, taky patrně proto, že ještě byla složena z Francouzských dílů. Problém nastal, až tyto díly dožili a začali se používat díly Rumunské. Na začátku devadesátek už byl vůz víc rozebraný, než pojízdný. Když se ho pak povedlo složit a spojízdnit, šel ihned z domu. I proto byly ke konci Dacie tak levné, už je nikdo nechtěl.

mariov8
05. srpna 2022, 12:24
-1
Honda HR-V e:HEV: Netradiční pohon v moderním hávu

2, 3, případně 4 auto do rodiny. Pokud si to můžete dovolit, a to pouze do města. Tam to bude asi fungovat skvěle. Není žel můj případ.

mariov8
05. srpna 2022, 11:49
0
Mercedes Benz Marco Polo 300d RWD: Nejrychlejší baráček na silnici

Za poslední roky (COVID) vystřelily počty na cca trojnásobek. Řekněme tak na 30 ACTIVIT, ale HORIZON vyletěl na cca 70 a plnotučné Marco Polo dokonce na cca 90 kusů. Loni to tedy bylo naopak, většinou je více Horizonů. Tedy sakum prdum cca 190 poloobytek jenom u mercedesu ročně. Mně to přijde docela dost.

mariov8
05. srpna 2022, 11:31
1
Mercedes Benz Marco Polo 300d RWD: Nejrychlejší baráček na silnici

Stran použití, právě jsem vystoupil ze služebního Marco Pola Activity. Je to super na víkendy s rodinou někde v přírodě nebo u vody. Děcka jsou úplně ve vytržení. Ne, na dovolenou do kempu to určeno není, ale asi by se dalo. Není to náhrada obytňáku, ani to plnotučné Marco Polo. To je spíše taková víkendovka s plným komfortem pro důchodce nebo zajištěný (zatím) bezdětný mladý pár. A čím víc tam je židliček, tím je s tím více problémů. 4-5 stačí, na dovolenou s rodiči v jednom autě už jsem jel a příště nepojedu. Ušetřete si tuhle zkušenost a ochraňte rodinné vztahy. Když člověk má 2M na takové auto už většinou bude mít i na apartmán nebo už si nebude chtít dopřávat "komfort" společných sprch a WC v kempu... a po zbytek roku je to normální auto, které utáhne 2,5t, odveze kuchyňskou desku, pes a kočár není problém, kolegové na služebku není problém, cestovka po německé dálnici mezi 160 - 180 není problém...

mariov8
05. srpna 2022, 11:23
1
Mercedes Benz Marco Polo 300d RWD: Nejrychlejší baráček na silnici

Activita se prodává zdaleka nejméně a většinou je i tak docela navalená a to už je blízko k Horizonu. A ten má místo základu Vita pak jako základ Třídu V. Většina lidí neodolá a už těch "pár" sto tisíc navíc přihodí. Nejprodávanější je určitě Horizon, bez nábytku, pouze se spaním. O ceně se nemá smysl bavit, aktuální čekačka na cokoliv z rodiny Marco Polo je 18 měsíců, takže vyprodáno...

mariov8
01. srpna 2022, 09:19
0
Dacia Jogger TCE 110 Extreme: MCV se vrací?

Věčná škoda té 1,5DCi, do takového to auta.

mariov8
01. srpna 2022, 09:08
0
BMW 220d: Tenká hranice

Tak 10 let dozadu jsem se "omylem" objevil na zákaznických testovacích jízdách BMW. Snad to bylo u příležitosti uvedení řady 4. Já, přiznivec silných ale usedlejších a nenápadných sedanů a kombi. Agrární 330xd, zklamání, X5 ??? no není můj šálek kávy, nějaké ty 4 s interiérem který já nerad a pak tam bylo 235i M. Nebo jak to bylo tehdy označeno, no přijel jsem na další change point s rohlíkem. Jak by řekli motorkáři. Ještě jsem si to auto nemusel obouvat, tak mi nevadilo, že je trochu menší. Ale každý metr jízdy jsem užíval!

mariov8
27. července 2022, 11:13
1
SsangYong Tivoli Grand: Rodinný ideál za fajn peníze

Jejich auta nemají mezi uživateli špatné jméno, i přesto, že vynikající agregáty od mercedesu skončili prakticky s přelomem tisíciletí. Převodovky k dieselům však ani jedna od mercedesu nebyly. Dokonce bych řekl, že je zajímavé, že zvládli si sami předělat původní komůrkovou 2,9 od mercedesu na commonrail motor 2,7. Zvolený objem asi není náhoda, ale motor již s mercedesím 2,7CDI nic společného nemá. A povedl se jim. Poslední agregát od mercedesu, což je zajímavé, byla však právě 7G Tronic převodovka v Rextonu, jinak používali různě nakoupené prověřené agregáty po světě. Já měl dlouho v hledáčku naftové Korando, ta benzínová 1,5 Turbo je do takto velkých aut nevhodná, což ještě umocňuje její nezdravá žravost. Škoda, v menším Tivoli, je spotřeba opravdu nečekaně vysoká.

mariov8
11. července 2022, 10:13
0
Monako očima českého autíčkáře

Mám za sebou, ale bude to tak 30 let. Dají se tam potkat i úplné unikáty. Monteverdi, Bristoly, a jiné exotické značky. Zmohl jsem se i na prohlídku přístavu, koupání opodál, a park kolem zámku. Jel jsem pak dále do Španělska.

mariov8
27. června 2022, 08:56
0
Bouráme do zdi, jezdíme poslepu, pouštíme to ze svahu…

Elektromobily zatím z velké části nemohou táhnout přívěs i proto, že zatímco si Vito bez vleku bere 8-9, s vlekem dle jeho velikosti a hmotnosti bere 10-15. A zas tak moc se neděje (nádrž má 70L a tankování trvá 3 minuty i s placením), ale eVito bere 30kWha a brát si to 40-45, když baterka má využitelnou kapacitu 90kWh...

Z dua Hyundai-Kia mi v poslední době více sedne design Kie, ale ty motory (asi s jednou známou výjimkou, ke které jsem se zatím nedostal) mne moc neberou.

Most má školu smyku asi nejlepší. Ještě mne potkalo Vysoké Mýto (tam jsem si mohl vyzkoušet jak se mění možnosti řidiče dle systému pohonu kol a hmotnosti vozidla) a Sosnová. A v tomto pořadí se mi to i líbilo.

mariov8
27. června 2022, 08:42
0
Když Citroën sportuje vzhledem i technikou VI - GT

To je asi jediný Citroen, po jehož spuštění motoru se otočí celá ulice. 8-)

mariov8
16. června 2022, 09:07
1
Seat Leon Sportstourer 1.5 TSI: Střízlivé Španělsko

Zrovna nedávno jsem se díval na SEATy. Potřebovat domů přibližovadlo a kdyby muselo být za vlastní, tak tohle mi docela dává smysl. Dokonce se mi to líbí více než sesterské produkty, i ty domácí značky, tohoto koncernu. Pravděpodobně bych šáhnul i po tomhle motoru, takže děkuji za test.

mariov8
13. června 2022, 09:35
0
Peugeot e-Rifter: Jednoduše

3,5 roku dozadu my Citroen posílal akci, na Berlingo, již od 440 000,- (snad v tom ještě byl výkupní bonus 20 000,- a bonus za financování 20 000,- = stále čistých 480 000,-). To není tak dávno! Poslední spalovací Berlingo se hýbalo kolem 600 000,-. Tyto auta jsou běžná již 25 - 50km za Prahou v každé vesnici a městečku. Něco my říká, že nové již přibývat nebudou.

mariov8
13. června 2022, 09:18
0
Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TDI: Umění kompromisu

Místo Sharanu mají novou T7... jó to je vlastně Multivan... :-D

mariov8
13. června 2022, 09:16
0
Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TDI: Umění kompromisu

Ta spotřeba je strašlivá.

Vracel jsem půjčené benzínové GLC kupé, ano, docela jsem ho provětral. Když už tam těch cca 300 kobyl je, ať se proběhnou... Jelikož nemám moc kde nabíjet, už první večer mu byl i hybrid na nic. Přesto jsem tam měl po víkendu průměr 8L/100km? Diesel 300de jezdí za 6L.

mariov8
13. června 2022, 09:07
0
BMW i4 M50 a rozmazaný svět za oknem

Pozor, v americe se používá jiná metodika stanovování oktanového čísla! Do té OHV V8 bude stačit u nás cca 93 okt, těch 98 US se to vyrovná. Oni používají průměr z výzkumné a motorové metody, u nás v Evropě (a ve zbytku světa) se používá jenom výzkumnou metodou stanovené oktanové číslo. Rozdíl je zhruba 5 čísel.

mariov8
13. června 2022, 08:57
0
BMW i4 M50 a rozmazaný svět za oknem

Je to jednoduché, za tohle jsou možná i tzv, ekokredity, takže se prodělek na tomhle autě zadotuje ze zvýšené ceny u spalovacích alternativ, aby si to někdo koupil a jako celek to automobilce pak začne dávat smysl. Nám nemusí...

mariov8
07. června 2022, 12:02
4
Peugeot e-Rifter: Jednoduše

Tenhle typ aut jede v zemích, kde je nižší (ne nízký, ale nižší, a tam ještě patříme i my) příjem na hlavu a hlavně u lidí mimo města. Fr, E, východní Evropa, typoval bych i tu Itálii... beastar má ode mně palec nahoře. V podstatě souhlasím se vším. Jsem zaměstnanec automotive. Pár nadšenců a daňové podmínky v některých zemích v segmentu M1 ještě jakž takž umožňují koukat alespoň zespod na plány, ale v sektoru N1 (užitkáče) nebo u těchto bedýnek s homologací M1, je to bída! Top zákazníci jsou fleety. To je časovaná bomba, nikdo normální to nekupuje! My potřebujeme aby tyhle elektrovozítka alespoň nějak kupovali všichni... Redakci: klidně o elektroautíčkách pište, ale sundat růžové brýle a psát pohledem člověka tady žijícího. Není nutná dehonestující kritika, někomu modus operandi dovolí takový povoz smysluplně provozovat. Ale nejenom u nás to hit nebude.

mariov8
03. června 2022, 10:53
-1
Představujeme: Hyundai Staria

Právě, nejsilnější Vito nebo Třída V tu 100 dá za 8,5 vteřiny, s vynikajícím stálým pohonem 4x4 pořád za 9s. Pružnost na dálnici kolem 160km/h bude také úplně jinde. Tohle bude srovnatelné tak se 120kW mercedesem.

mariov8
01. června 2022, 09:57
-4
Představujeme: Hyundai Staria

Fotky jsou milosrdné, je to spíše konkurent pro Mercedes-Benz Vito SELECT nebo VW CARAVELLE. Prostě lepší osobní dodávka. Srovnávat to s Třídou V nebo Multivanem T6.1 fakt nejde. Mercedes tomu ujede jak technikou: 174kW, vzduch, MBUX... tak i dizajnem interiéru - Hyundai je plastové království. Jediné co je pěkné plus, jsou kožené sedačky vzadu, ale kufr je zase mínus. Top model je za 1,45M s DPH v ceníku, to je již dost na SELECT či CARAVELLE, stačí oželet tu kůži, kterou si němci syslí pro top modely. Ano, ty budou tak za 2,5M s DPH. Jinak buďme rádi za další alternativu polidštěné osobní dodávky, jinak větší rodiny za chvíli nebudou mít v čem jezdit, alespoň ty solventnější... i tak si to jako první majitel v ČR obvykle koupí někdo do firmy.

mariov8
30. května 2022, 09:01
0
Můj výlet za Legendami

Mně to za 600,- přijde O.K., když člověk viděl některé návštěvníky, zjevně to žádný filtr není. Bohužel v ostrém kontrastu s legitimním (alespoň podle mne) požadavkem na dresscode byla většina stánků s občerstvením. To mi přišlo strašné. Ty umaštěnce pod stanama s chováním řeznického psa bych až na výjimky nejradši vykopal z areálu. Frontu s malýma dětma na žádnou expozici stát nemůžu a nestál bych ji i bez nich. Bez supersportů se však já obejdu, já stejně radši Quatroporte nebo jiné rychlé sedany a velká kupé. Takže jsem si prolezl klubové stánky, které mne opravdu brali. Letos mne dostali Italové, i když na stánek MB klubu já musím skoro povinně.Lancia měla skromný stánek ale kdo ví na co kouká... no, utkvěl mi v paměti také. Koukal jsem i na to GTV6, na papíře auto snů. Jo na dvou kolech, Guzziny mne brali také, po V 85 TT šilhám od loňského roku a ten Speciál je také slušné retro porno. Ano, Bohnice měli genius loci, který Holešovice nenabídnou, ale i tak Legendy považuji za povinnou akci.

mariov8
27. května 2022, 08:53
1
Peugeot E Traveller Allure: Už to máme, šéfe!

Není to úplně přesné, ale je to blízko. Spalováky se škrtli v kategorii M1 pro EU. Pokuty za nadlimitní emise CO2 nemá kde Stellantis, s ohledem na cenový segment kam směřuje, jak vykrýt. Tyhle bedýnky mají kolem 175-200 g CO2 na km, i přes hmotnostní koeficient zvýhodňující těžká auta už to nevychází. Všechno ostatní a spalováky M1 všude jinde, samozřejmě dále běží.

Stran krytky. Nechme toho. Já tomu rozumím, prostě ta krytka člověka irituje. Je potřeba se na to dívat globálně, výrobce nedělá auta jenom pro náš trh. Když dělám 120 000 velkých pouzder pro hrdlo nádrže ročně, nebudu dělat pro těch pár tisíc elektrických aut jinou verzi nárazníku. Ta forma stojí třeba milion Eur! Prostě tam drbnu krytku. Ano, díl navíc, ale forma na malou krytku nestojí ani 100 000,-. V konečném důsledku výrobce brutálně ušetřil i přes díl navíc. Je zatím slušná kalkulace, nejsou blbý. V automotive není marže v desítkách procent, spíše v malých procentech. Můžeme nad tím kroutit hlavou, ale to je tak vše, co se s tím dá udělat.

mariov8
27. května 2022, 08:38
0
Aprilia Tuareg 660: Volání divočiny, po italsku

Je to tak, než cestovní enduro, je V85 TT spíše scrambler. K rybníku to dojede místo stresu ze smyku na nějakých slikách a strachu o kapoty drsně v pohodě, ale je to opak této Aprilky. Guzzi je spíše univerzál laděný na pohodlí řidiče, ale terén, jenom když musíš. spíše jsem mířil na to, že ty Italské mašiny jsou více dělané srdíčkem. Ano, Ducati mne i srala a BMW jsem neřešil, věděl jsem že odjedu i dojedu, nechcípala na křižovatkách a vůbec i servis. Pracný taky, ale při konstrukci někdo přemýšlel. Kabelové svazky se i po 15 letech nerozpadaly a podobně. U té V85 TT máš výhodu jakž-takž terénního obutí a vyšších zdvihů, které jsou teda u nás občas fajn i na "silnici". Akorát je to vzducháč, motor má menší litrový výkon a když to delší dobu nejede nějakou rychlostí, začne se to přehřívat.

mariov8
24. května 2022, 11:24
0
DS4 BlueHDI 130: Tohle si jednou fakt koupím

Měl jsem starou Xantii s tím lepším Hydractivem a také C5 (I po faceliftu, 2007). To byly kočáry! Zvláště to druhé 2,2 BiTurbo docela jelo a přitom průměrná spotřeba byla snad 6,5L? Na dálnici se to vznášelo jak létající koberce. Ty auta byly lehce avantgardní i technicky a až na tu nedomyšlenou servisovatelnost to bylo spíše dobře. Akorát si člověk musel zvyknout, že se to v zatáčce nenaklonilo. C5 II už byla lehce Německá, byť volant s pevným středem byl opět zajímavý úlet. Mrzí mne, že se avantgarda scvrkává na designové úlety, byť některé ty detaily jsou pěkné.

mariov8
24. května 2022, 11:13
1
Peugeot E Traveller Allure: Už to máme, šéfe!

Fakt vyjde levněji udělat krytku navíc, než řešit dva velké díly, navíc jeden s malou sériovostí.

mariov8
24. května 2022, 11:12
0
Aprilia Tuareg 660: Volání divočiny, po italsku

Za mne se jim u povedl motor, cokoliv kolem něj bude mít dobrý základ. Já teď koukám na V85 TT. To je vzducháč, úplně jiný projev, a kardan, ale tyhle věci Italové docela umí. BMW je BMW, to byl top, lituji že jsem ho pustil, byť někdy té dokonalosti je až moc.

mariov8
23. května 2022, 11:46
1
Peugeot E Traveller Allure: Už to máme, šéfe!

Ta krytka je naopak levné řešení, kvůli těm pár tisícům elektrických autíček ročně vyvíjet a vyrábět nový díl, s tím spojené homologace třeba u nárazníku a logistika v Aftersales... jedna malá krytka navíc je opravdu cenově řádově jinde, níže!

mariov8
20. května 2022, 09:46
0
Nejnepochopitelnější závady, jaké se vám přihodily

Mercedes-Benz W123 T-model ročník 1982. Porouchala se mi palivová nádrž! Naštěstí tam snad byla 80L (nebo jenom 66?), ale poslední třetinu nešlo z nějakého důvodu vyčerpat a ještě než se stihla rozsvítit rezerva prostě motoru došla šťáva. Začal pocukávat, v zatáčkách zhasínal. Přitom v nádrži benzín prokazatelně ještě byl. Tak jsme jednoho dne v dílně rozdělaly podlahu kufru, a oddělali víčko s palivoměrem... Chvíli nám trvalo, než nám došlo co se děje. Hlava se nám od výparů motala do rána. Je tam koš, aby se i při malém množství paliva (ona třetina) a jeho přelévání při akceleraci, brzdění a v zatáčkách dařilo zásobovat sání palivového čerpadla vstřikování. Plně mechanický Bosch K-Jetronic. Koš se plnil fikaným způsobem Venturiho trubicí podtlakem který vytvářelo čerpadlem odsávané palivo. Dělalo to docela slušný vír a teď nemyslím spotřebu. Tušíte správně, Venturiho trubice byla relativně malá dírka a v ní, kde se vzal tu se vzal, malý šroubeček. Nešel jen tak vyndat a netušíme, kde se tam objevil, patrně už tam něco kutil někdo před náma a šroubeček mu tam upadl. Šroubeček se nejdříve musel z trubičky vystrkat drátkem a pak z nádrže vyndat. Strávili jsme s tím skoro půl dne.

mariov8
12. května 2022, 08:54
2
Když Citroën sportuje vzhledem i technikou V - Visa Lotus

Xsara WRC podle mne vyslovený neúspěch nebyla, ale to 4TC průser byl.

mariov8
12. května 2022, 08:53
1
mariov8
12. května 2022, 08:47
0
Mazda 2 Skyactiv-G - 90: Dlouhý převod dojmu vládne

No já mám v autě 9 stupňů (navíc je to kvalitní poctivý měničový planétový automat) a motor má v pásmu cca 1500-2500 přes 440Nm, takže nevadí že ve 130 točí nějakých 1650-1750. Auto má sice 2,5t prázdné, ale takhle to dává v klidu i kopce na dálnici!!! Při potřebě zrychlení je tam hned 8 (v prudším svahu si to podřadí i samo a nahoře i odřadí) a točí to 2000 a nebo tam skočí i 7 (rovnou z 9) a už to zrychluje citelně. Kick-down tam vrazí odhadem za 4-5 a je tam 3500-4000 a téměř plný výkon. Kolik Nm má tenhle atmosférický benzín v 2000 otáčkách? 80-100? Jízda s tímhle musí být strašné utrpení, už jenom svižný odjezd z křižovatky, nebo zařazení se z připojovacího pruhu když se blíží kamion (ten zpomalovat bez důvodu nebude, netušíce že ten osobák na tom bude dynamicky ještě hůře) musí být stresující zážitek. Kór pro tu babu (bohužel dnes už to jenom pro málo jezdící baby neplatí), která si málokdy podřadí o 2 dole a nezarazí plyn do podlahy.

mariov8
11. května 2022, 11:07
0
Můj život s Plurielem II - když výměna žárovky stojí tisíce a demontáž světla trvá hodiny

Frantíci s tím začali brzy. Já pamatuji výměnu chladiče u starého mercedesu za 30 minut, a to jsme u toho s kámošem snědli sušenky, vypili pivo a dali kafe. A pak jsem si trochu z hecu jako auto za jeden plat koupil Xantii, a rozhodl se, že v servise svépomocí budu pokračovat. Výměna chladiče trvala 3 hodiny a stála mne dořezané ruce i spousty vulgarismů. Rozhodnutí tohle servisovat sám jsem vzal zpět a všechen servis poté realizoval najatý mechanik.

mariov8
11. května 2022, 11:01
0
Mazda 2 Skyactiv-G - 90: Dlouhý převod dojmu vládne

Tak to je úlet 90 koňový hatchback má teoretickou maximálku převodovky na nejvyšší rychlost nastavenou na více než 280km/h a na 3 jede skoro 130! Dyť to musí být strašně tupé!? To bude auto za trest...

mariov8
11. května 2022, 10:54
0
Bazarový snílek: Bez střechy levně

S tím rozpočtem to bude vrak, co dalších 25 000 do roka spolkne jenom aby jezdil, případně do něj nefoukalo. Neteklo s nataženou střechou si ani netroufám napsat. To bych se nápadu na kabriolet i vzdal. Mně tyto nízkorozpočtovky kdysi docela bavili, ale to není jen tak pro někoho a ve výsledku vlastně ta úspora taková není. Navíc rizika poruchy a nedojetí, pokud se člověk rozhodne opustit intravilán domovského města, prudce rostou.

mariov8
27. dubna 2022, 09:08
0
Ptejte se: Auto pro celou rodinu

Je to tak. Ještě je potřeba si říct, že rozhoduje i půdorys kufru a metodika měření jeho kapacity! Jenom v Evropě se používají 2. Podle VDA se standardizovanými kostičkami a pak objemová (jakoby se kufr vylil vodou), rozdíl podle tvaru a velikosti kufru klidně i 10-20%. Také občas někdo započítává i prostor pro rezervní kolo, je-li pod podlážkou kufru a ne pod autem. Někdo tento prostor nepočítá...

mariov8
27. dubna 2022, 09:04
-1
Ptejte se: Auto pro celou rodinu

Také si myslím, že dodávka velikosti Sprintera, americká nebo Evropská, je v Evropě na rodinné ježdění nesmysl. Ano, do kufru věci nemusíte ukládat, nahážete je tam, ale parkovat s tím po městě už je při délce 6-7m a šířce kolem 2-2,2m peklo. Ty Vita (Viana) mají podle délky kufr po strop cca 0,6 m3 (auto má délku 4,75m), 1 m3 (auto má délku 5m) a 1,4 m3 (auto má délku 5,25). U nás se prodávaly jednotlivé délky cca v poměru 5%, 75% a 20%. Kraťas si hledá zákazníka hůře, ale těch extra dlouhých se také tolik neprodávalo, většině stačilo prostřední auto. Obvykle mělo 6 samostatných sedadel (když někdo chtěl komfort) až po 8 míst díky trojlavicím vzadu (kdo chtěl přepravní kapacitu pro lidi). Pofaceliftové auto minulé generace, cca 2009-2014 se vznětovým šestiválcem 225 koní (modle 122CDI nebo Viano 3,0) je sice už v ceně (lidi už přišli na to, že to je lepší auto než dobová T5/T6) a něco navíc stojí i servis víceválce, ale ten prostor, komfort, ticho, případně ševelení motoru pod zátěží a pocit na dálnici v levém pruhu... něco jsem se s nima najezdil, na slušných kolech v Německu trvale 180-200 a rafička té splašené bedýnky se dala dostat i na 220!

mariov8
26. dubna 2022, 09:15
0
Mercedes W202 C220 CDI: Vzpomínky na lepší časy

Je to tak. :-) Udělat hloubkovou deratizaci interiéru a zbytek se u starého mercedesu dá s pomocí Mastercard i dnes pořešit dle možností a svědomí každého soudruha. A bude zase sloužit...

mariov8
26. dubna 2022, 09:06
0
Ptejte se: Auto pro celou rodinu

Jo, V6 diesel je v porovnání s velkými čtyřválci ve Voyageru jiná liga a ve srovnání s těmi amerikami (které jsou velikostí spíše jako Sprinter Kombi) 319CDI (také mohl být kdysi V6) pod 1,9m výšky a vevnitř to úplně malé není. Mercedesí automat za mne také velké plus.

mariov8
25. dubna 2022, 09:58
0
Mercedes W202 C220 CDI: Vzpomínky na lepší časy

12 let dozadu jsem měl 220D s manuálem. Udělal se podvozek, v podstatě komplet hlava, žhavení a byla to super kára. Sice skromných 70kW, ale ten podvozek. charakteristika motoru se vstřikovacím čerpadlem Lucas EPIC (kterému v rozporu s pověstí nic nebylo) byla silně benzínová. Do 3000 nic moc a pak až do 5000 otáček docela slušný zátah = aby to jelo řadit, řadit, řadit. Byla s tím zábava, moc to nežralo, na palubě na tehdejší poměry nic nechybělo. Ještě mi to tehdy i přišlo jako docela velké auto. Teď už ne, pár let dozadu jsem chtěl nasát C 43 T AMG, ale byl to jak jsem očekával pojízdný vrak. A v mezičase se to auto nějak změnšilo... nebo já se zvětšil? :-) Rád na to auto vzpomínám.

mariov8
25. dubna 2022, 09:51
0
Dacia Duster 1.5 dCi: Veškerý odpor je zbytečný

Rozsekal mne kamarád přezdívkou tohohle auta: "Hummer pro důchodce". Hodnota peněz bohužel klesla, a tak je cena jaká je, ale ta hodnota ve srovnání s konkurencí konkurenci nemá.

mariov8
20. dubna 2022, 10:40
1
Dacia Jogger Essential: Co nejvíc auta za co nejmíň peněz, prosím

Strašně tomu chybí 1,5dCi, v létě až sepne kompresor klimatizace v jenom trochu naloženém autě, tak to bude jak jízda s přívěsem. Jinak mám rád úpřimná auta prodávající spíše praktickou stránku věci než efekt, ale proti starému MCV je tohle fail.

mariov8
04. dubna 2022, 13:10
0
Mercedes C 220d: Vrchol střední třídy

Tam je ten problém, že aby ty NOx byly v pohodě, tlačí to pracovat motor mimo ideální pracovní oblast, motory OM654/OM656 to s ohledem na spotřebu paliva v reálném provozu mají zvládnuté výborně.

mariov8
31. března 2022, 13:47
1
Kia EV6 GT-Line: Tebe je těžké nemilovat

Asi tak, Kia EV6 není konkurent pro prémii, ale spalovací ekvivalent stejné třídy stále stojí téměř polovinu, maximálně 2/3... je velikostí srovnatelný a funkčně porovnatelný a v pohodě do milionu. A zase mi to nějak nevychází, možná otázka priorit.

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford F250 Ranger XLT Lariat 7.5 tažné 1978
Ford F250 Ranger XLT Lariat 7.5 tažné

1978 rok výroby
240 koní výkon
7 500 ccm objem

Chrysler Newport Custom / MONTANA, USA 1969
Chrysler Newport Custom / MONTANA, USA

1969 rok výroby
216 koní výkon
6 277 ccm objem

Oldsmobile Delta 88  1968
Oldsmobile Delta 88

1968 rok výroby
365 koní výkon
7 500 ccm objem

GMC 2500 Suburban Silverado Sierra Yuko 1998
GMC 2500 Suburban Silverado Sierra Yuko

1998 rok výroby
190 koní výkon
0 ccm objem