
mariov8
Jméno | Mario Zetík |
---|---|
Bydliště | Benešov |
Registrace | před 5.4 rok. |
Poslední aktivita | před 4.9 hod. |
Příspěvků ve fóru | 1 |
Komentářů u článků | 247 |
Pozitivních komentářů u článků | 91 |
Negativních komentářů u článků | 11 |
Možnosti | napsat zprávu |
Posledních 50 komentářů

To je slušný archiv a slušný bizár. Netušil jsem, že kromě autokatalogu 1990/1991 to ještě někde uvidím.

Jste si jistý, že těch 1600 otáček točil na 7 při 130km/h a ne při 90km/h? Protože já tuhle kombinaci teď mám v autě a při 130 točí tak 2200-2250. Jinak pěkný článek. Já si občas, už to v práci bohužel nejde, půjčoval i náklaďáky, když jsem něco potřeboval na baráku. Sousedi ze začátku hodně čuměli s čím jsem jezdil domů, od kabrioletů, přes obytňáky až po nosiče kontejnerů.

Koukal jsem po ní, ale už je lehce přes to, co jsem ochotný dát do motorky. V85 TT musela stačit. Kategorie Sport-tourerů mne bere.
Kdysi jsem měl BMW R1100S a to byla asi nejlepší motorka co jsem měl. Byť ji chyběl trochu sex-appeal jako je u V100, zato polokapotáž, kardan, dvouválec a docela pohodlná jízdní pozice alá "seniorsportler" my i přes ještě nedostatečný věk vyhovovala.

20 let dozadu to ještě s hmotnostmi nebylo tak špatné, mohlo to lítat o 30-80kg do plusu, ale 10 let dozadu už to byla bída. Ten materiál s tím Mondeem a Mercedesem si pamatuji. Samozřejmě je to dáno rozptylem dle možné volitelné výbavy auta a jejich rostoucí hmotností kvůli komfortní, bezpečnostní a emisní výbavě. Dnes může být rozptyl u některých automobilů i 300kg!!! Málokdo si uvědomuje, že pohon 4x4 je třeba 50 až 150kg, automat přidá 20-30kg, klimatizace dozadu bude další desítky kg a tak dále...

Rapid v benzínu 18L? to jsou Rapidy 2, ne? Nikdy jsem to nevlastnil, ale v rodině zářez Rapid má. Já si pamatuji to auto jako až šokujíc úsporné. Já zvyklý, že zdvihový objem 3,0L je normální a nafta bere 8 a benzín 12 jsem byl konfrontován s tím, že tohle i v benzínu jezdilo do 6,5L, na nějaké desetinky téměř i po té dálnici 130kou. Během prezentace tam na displeji svítilo dokonce 5,5L/100km, ale to na dálnici ani Rapid 1,2TSI opravdu nebere.
Naposledy jsem jel cihlu v německu vzácně s lidovým vozidlem před 2-3 měsíci. Ani ta Sportage 1,5T při udržování rychlosti (několik hodin!) mezi 150-180km/h na německé dálnici nakonec přes 15L nešla (jo, tam nějak se to zastavilo) a to má větší čelní plochu i méně vhodný tvar než ten aerodynamicky podstatně vhodnější liftback Rapid. Obě auta jsou podle mne již v této rychlosti na hranici komfortu a pocitu sucha i bezpečí, o tom žádná. No rozhodně tolik nežerou. Ta křivka spotřeby rozhodně nevyletí z 5L/100kmh při 120km na 18L/100kmh při 160km ani u Rapida... buďme realisté.

Zajímavé auto. Uniklo mému poznání. Děkuji za rozšířené obzory.

Z mé zkušenosti s elektromobily, měl by tam být omezovač na 120km/h... proč? Proč se většina Tesel plíží po dálnici 110-120km/h? Protože nad 100km/h začínají pomalu a nad 140km/h výrazně stoupat jízdní odpory, hlavně aerodynamické. A zatímco spalovací motor se se stoupajícím zatížením obvykle posouvá do bodu s vyšší účinností. který to částečně kompenzuje, u elektromobilu se drasticky zvyšuje požadavek na dodávanou energii = pomalu nebo i rychle začíná klesat dojezd.

Myslel jsem to spíše obrazně. Největší problém těch aut je samozřejmě koroze. Proto by neměli v zimě vůbec jezdit.

Plný souhlas. Ale většinou jsou ta mladá-stará auta na západě pěkně zaservisovaná. Auta kolem milénia už se dají denně používat, ale musí se člověk postarat. Nebudou tak bezpečná a BT HF sada nebo navigace, jestli tam budou, budou mimo nebo velký hack.
Osmiválcové "malé" Quatroporte je fakt nádherné charismatické auto, jo, to by se mi líbilo. I takový Shamal je nádherný. Italskou mám motorku a ne první, téhle volbě rozumím.

K/KE Jetronic-kům rozumí v ČR jenom několik lidí, je to sice poměrně primitivní zařízení řízené rozdílem tlaků, ale bez potřebné měřící techniky se blbě řeší co tomu je. Měl jsem to doma několikrát, poradil jsem si, ale také mne nic extra závažného nepotkalo, nebo na vině byly jiné věci. Třeba palivovému čerpadlu s regulátorem a filtrem u nádrže věnují lidi málo pozornosti. U některých modelů je problém i potrubí od nádrže k jednotce paliva vzadu. Trubka DN20 či 30 (nebo co tam proboha bylo) se už nedá sehnat. Baba za pultem odborného obchodu, mercedes již tento díl neměl, že jestli to chci do tanku nebo lokomotivy, že takový průměr žel v sortimentu nedrží.
Ještě větší "bomba" u klasiků je D-Jetronic. Ještě před mechanickým K-Jetronic-kem zkusil Bosch postavit elektronické vstřikování. V podstatě to byl analógový počítač postavený ze součástkové základny 60tých let. Dnes to má přezdívku "Durstronic" a bez komplexní renovace odborníkem už to téměř nefunguje, kondenzátory a i rezistory jsou dávno mimo tolerance a podklady k tomu má málokdo.
Peklo u W124 je, že to rezne a není to vidět. Rezne to totiž zevnitř a je to docela slušně předimenzované auto. Samozřejmě reznou hlavně bouračky a auta co jezdili v zimě v soli, ale kdo dnes ví co to které auto v historii potkalo? Takže se na rozsáhlou korozi přijde pozdě a v podstatě to nemá smysl zachraňovat, snad kromě kabrioletů, kupé a sedanů s osmiválci - to jsou hodnotnější modely.

Já tam měl vždy vstřikování paliva, ale do problémů jsem se jednou taky dostal. S elektronikou. Ale jezdil jsem na různé akce s podobně postiženými a někteří měli krušné zážitky. Auta z 50-60 tých let, pokud to nejsou víceválce většinou kolem tachometrových 100 opravdu končí. Tady určitě, Octavia s 40-45 koňmi jede na pohodu tak kolem 80. Ale jasně jsou klasici co mají 1800-2000 kubíků a alespoň kolem 70-100 koní a ty jedou i 160, ale jeď s tím v klidu s rodinou třeba na akci pod Vysoké Tatry. Jasně, jde to, ale pravděpodobnost, že se něco odporoučí je vyšší než u moderního auta. Kór když to budeš týrat na dálnici. Chlazení a mazání u těchto aut nebylo dimenzováno na takovou dlouhodobou zátěž. Jasně, kdo s tím v průběhu roku pravidelně jezdí alespoň kolem komína a na jaře to proleze, nabije baterii a celkově opečovává, ten má velkou šanci že ho nic nepotká. Jenže většina lidí má aut více a málokdo s pěkným dnes už veterán jezdí v denním provozu a riskuje, že ho na křižovatce trefí paní s mobilem v ruce... no a pak se rok-dva nikam nejede a před akcí se na rychlo akorát doplní voda do chladiče, nabije baterka... a zpátky se jede na odtahovce. Je to krásné, já nakonec tu elektroniku řídící palivé čerpadlo vstřikování také nouzově přemostil a dojel celkem v pohodě jak na akci tak i zpátky. Ale pamatuji lidí co řešilo zásadnějších problémů... snad lze souhlasit s tím, že u youngtimeru si člověk znalý ještě ledacos na silnici i spraví sám. Ale je potřeba být připraven.

Největší šok pro mne bylo svezení v 300SL z roku 1954. To si ale jen tak nekoupíme. Proháněli jsme ho v rámci možnosti hodně starých pneumatik na Brněnském okruhu a až na citelné teplo od podlahy u nohou to fungovalo skoro jako moderní auto. Ale v podstatě to byl zakladatel kategorie Supersport, takže je jasné že jeho dynamika, podvozek a ani brzdy nemohou urazit ani dnes. Proč to píši. Youngtimer z 80-90 už chce docela dost ústupků a v zimě na špalky v suché garáži. Nicméně vyšší střední už bývala dobře vybavená, třeba tam mohla být klimatizace, ale provozní a servisní náklady v dlouhodobém horizontu jsou vysoké! Nemyslím opravdu auta na dojetí... Veterán 40-70 už se dnes skoro nedá používat, protože to prostě končí někde 100 a na dálnici kromě opravdu silných aut nemá smysl najíždět. Nebrzdí to, posilovače řízení běžné nebyly a řešit někde po cestě problém s karburátory... Silné dobové auto už je pro běžného fandu drahé a ten kdo na to má, na to nemá čas nebo nervy. Byť existují výjimky. Chvíli jsem jezdil mercedesy ze 70tých let, ano, to by šlo, ale bylo to mé nejdražší vožení v životě. 280TE si po Praze bral 14-18, každá blbá lištička, gumička nebo sametka byla za několik tisíc a opravu klimatizace jsem nakonec vzdal. Auto kolem roku 2000 již může být absolutně v pohodě, v případě top modelů od střední třídy naprosto použitelné i dnes. Před cca 5-7 lety jsem jezdil mercedesem z roku 2004 a i dnes by mi v něm nic nechybělo. No, poté co jsem tam za dopoledne dostal novou čínskou telematiku, to umělo i Bluetooth a DAB+, ale řekněme, že tady již začínají moderní auta, v každém prahu byl kabelový svazek tlustý jak ruka a dokonce i optika. I ta bezpečnost proti moderním malým autům by nemusela být tak špatná. Ale takový Passat nebo Superb už by mohl být problém. Když si však s tím srovnám svůj služebák, tak už tam je dalších pár ústupků. Díly na 20 let staré mercedesy již stojí více než na nové. No, alespoň jsou většinou dostupné, řada méně po pulárních aut je po 20 letech jasný adept na vrakoviště, protože výrobce a ani druhovýroba již nic nenabízí... Ta Laguna III V6, je top model celkem běžného auta, to by mohlo jít provozovat celkem v pohodě, až na díly specifické pro motorizaci (jestli nějaké jsou) bude spotřebák asi ještě nějakou dobu k sehnání.

Klobouk dolů za tu historickou vložku. Málokdo už dnes ví, že "AUDI" bylo vlastněno mercedesem, v podstatě ho po válce zachránil. Mercedes jim pomohl se zbavit dvoutaktů. Historie výrobních závodů a produktů ve Španělsku by vydala na samostatný materiál, MEVOSA atď.
Těch adoptovaných dětí bylo v koncernu více, třeba předchůdce Sprintera (shodou okolností) také s předním pohonem.
Již MB100 po faceliftu se omezeně v Evropě nabízela, ostatně ještě se sem-tam dají potkat. Byť už měla ve své době v jiných produktech nenabízený vznětový motor OM616 a řadu specifik s jasným dědictvím po předchozích produktech odvozených od dvoutaktních Auto-union DKW.
Ještě řada W638 z devadesátých let s předním pohonem byla poněkud specifická, zcela jistě motor VR6 od VW a ještě nedostála tak úplně všech standardů značky. Třeba ta antikorozní úprava karosérie.
Následník W639 ale již rok od roku, facelift od faceliftu šel vzhůru. Na konci jeho životního cyklu už se vědělo, že konkurence má problém.
Nástupce W447 vystavěný na základech předchůdce již VW Multivan jednoznačně postavil do druhé řady. Byť jsme museli zatlačit slzu za motorem V6 CDI. No a facelift Třídy V pro rok 2024? To je bomba. Už jsem v ní seděl. Máme se na co těšit.

Na hranicích svítilo 12L/100km, bylo jasné, že se musí jízdní styl upravit. Tak to skončilo s tempomatem na 130km/h a s 9L/100km. Dieselový Passat by to ujel za 6L a ve špičce by se lízalo 180km/h... ale v půjčovně zrovna nebyl k dispozici. Bratr byl z té spotřeby celkem v šoku, protože je fakt, že Praha se opouštěla s něco přes 6L/100km na palubním počítači. Již si to nepamatuji přesně, 6,5?


Například Toyota RAV4 na dálnici žere i trávu kolem ní. Jako auto jenom do města je to obvykle poněkud drahé. A mimo něj nepoužitelné. Naopak pozitivní zkušenost je s diesel-hybridním mercedesem třídy C, to se dalo používat na cesty do práce jako elektro a za klienty po republice se spalovacím motorem úplně v pohodě. Takže zkušenosti smíšené.

Myslím, že si rozumíme. Nikdo po nikom nechtěl sako nebo dokonce oblek, ale aby alespoň trochu vypadal. To je smart casual. Protože jak tady zaznělo, kdo se líp obleče, obvykle se i líp chová. Prostě to chce trochu úcty i na druhou stranu. Ty auta tam jsou někdy drahé a některé i opravdu vzácné.

V této souvislosti mne fascinuje, kolik lidí je schopno vyvalit peníze za docela vysoké vstupné a přijít tam v sandálech, kraťasech s vyvaleným pupkem a šup pro pivo v kelímku.
Letos my alespoň nepřišli tak tragický ty lidí v občerstveních.
Já tam taky měl děti, ale přijde my, že ty legendy, co si je sice potřeba najít, ale jsou tam, si zaslouží vidět za daných pravidel i ty děti. Jenom jsem si dal tu námahu a vysvětlil jim, jak to je.
Myslím, že úkol vzdělat publikum co to je slavnost a jak se tam chovat i nakonec jak vypadat budou pořadatele řešit ještě roky. A bojím se, že to není tak úplně jejich problém, jako spíše toho, jaký je národ. Tedy stádní většina, i tam se najdou lidi, co se holt chtějí podívat na legendární auta, nebo i ta o kterých budoucnosti si to vystavovatelé jenom myslí...

Kdysi jsem do starého E z roku 2004? 2005? rval 2 DIN přístroj místo původní šipkové navigace. Ke které kupodivu i v roce 2017 vyšla mapová sada Evropy!!! 7 CD to myslím bylo. Strčil jsem tam přístroj již s tehdy definitivně končícími WINdows CE, právě aby byl klid. Android fakt ne. Umělo to prakticky všechno, i povídat si přes CAN s volantem a přístrojovou deskou toho mercedesu. Na rovinu je ale potřeba si říct, že tuner byl rozhodně horší než mercedesí originál a montáž byla peklo na půl dne i pro člověka, co si k tomu otevřel na noťasu mercedesí WIS. V autě již byly kilometry kabelů a sběrnic a někde byla natažená i optika. Vše se muselo přemostit, protože vepředu byl jenom řídící počítač a CD changer, zesilovač byl však v kufru... no již moderní auto. Naštěstí ještě nebyly elektronické jednotky a infotainment v autě na sebe tak moc navázané a auto nemělo doslova "svůj operační systém".

Za mého dětství byl vrchol luxusu šlapací Moskvič... dnes si můžeme vybírat... a dítko šlapat musí jenom na pedál plynu.

Já si taky pick-up vyzkoušel. Je to pro normálního Evropana celkem na nic. Ano, na korbě jsem si mohl něco odvézt na barák, ale... jízdní vlastnosti poplatné užitkovému původu, vevnitř malé ale zvenku obrovské, kde se otočíš s malým náklaďákem s pick-upem 2x couváš, na korbě nic nemůžeš u nás nechat, s boudou nic velkého nebo sypkého neodvezeš, bez ní zase do ho teče nebo rovnou prší. Děti se šli pokakat radostí, když jsem to dovezl, nemohli jsme je dostat domů, ale já jsem postupně chladl. Ale jo, jako třetí auto do rodiny bych si pick-up pořídil, ale furt se drbu po hlavě na co by mi byl. Osobní dodávka s půjčeným vlekem udělá tu službu jednou za rok také.

Tam, kde to je zaměstnanecký benefit, obliba u uživatelů, který nic nenajedou, asi opravdu poroste. Kromě vlažného rozjezdu to je jinak uživatelsky docela příjemné, a i jenom trochu roztočený elektromotor (40-60km/h) je téměř vždy pohotovější než konvenční automobil s průměrným výkonem. Silnější vůz s vícestupňovým automatem, má v nízkých rychlostech větší odpich, protože má díky převodovce dostupný vyšší výkon. Výkon je závislý na točivém momentu a otáčkách i u elektromotoru. Problémem je jenom zimní provoz a dálniční provoz. No a stále se to nehodí pro referentské nebo jiný účel jezdící auto s nájezdem více než 20 000km ročně. Pro ty bude stále malý benzín nebo velký diesel nepřekonatelný a jeho TCO je zatím vždy výhodnější. Kilometr za korunu (jestli dnes ještě) je fajn, ale ty zůstatkové hodnoty to stále posílají do oblasti luxusu.

Na to je jednoduchá odpověď, máš roční plat na auto dejme tomu právě těch 700 000,- co to stojí. Najdi na trhu nový diesel (4 roky vydrží obvykle bez problémů jakýkoliv auto, i ten Ital nebo Francouz) s velkým kufrem pro 4 lidi, prostě rodinné auto pro někoho kdo jezdí více nebo jezdí i po dálnici nebo denně trochu dál do práce. Zrovinka tam se jeví tahle C4X s dieselem jako super nabídka. I když vím, že ten podvozek je levný kompromis a dizajn je pro někoho na panáka, nabídka "ne SUV" a "ne osobních dodávek" pro rodiny se šíleně zcvrkla.
A že je 10% národa v exekuci? No, na to odpověď já neznám. Znám existence co se tam řítí, ale nechápu jak se jim to s tím příjmem daří. Tohle fakt nechápu.

Nikdy to nebyly špatná auta, i když také měli v historii lepší a horší modely. Podle toho jak moc šetřili, nebo se učili udělat si svoje vlastní komponenty. První CDI diesel se jim povedl (ne, není od mercedesu, to byla jen komůrková rodina OM661 a OM662), ale původní podvozek snad Japonského původu (Daihatsu? Isuzu? Nefunguje my paměť) docela fungoval, než do něj začali šahat. Kontroverzní dizajn některých modelů asi na tomto webu není nutné zmiňovat. Škoda, že zmizel z nabídky pro Korando diesel, protože tento benzín i reálně docela dost žere. On ani ten vznětový motor nepatřil k úsporným, leč při té čelní ploše a jízdních odporech pracoval přeci jen účinněji. Současné modely, zvláště Korando a ty větší, nabízejí značnou hodnotu za zajímavou cenu, ale poměrně malý výrobce potřebuje prodávat jako sůl, protože stále není ven z ekonomických potíží.

Jak se dnes smějí na moto webech motorkám z číny, se smáli v 60tých létech motorkám z Japonska. Někteří Evropští výrobci se však již 70tkách nejenže nesmáli ale záhy i zavřeli krám.

Ano, to mne také trklo, ale to je daň za užitkový původ toho skeletu. Existuje z toho i někde docela masivně prodávaná skříňová dodávka. Je potřeba si uvědomit, že to je stále jenom "civilizovaná" dodávka. Ty kubíky pro náklad na tom rozvoru a při té šířce podvozkové plošiny naženeš jenom výškou.

Mám vyzkoušenou značkovou hvězdnou konkurenci. Telematika jiný vesmír. Interiér taky lépe. Cena poněkud hůře, ale pořád ne úplně úlet alá VW Caddy. Benzínová 130 koňová motorizace se dole chová jako 95 koňový diesel (tady volte manuál) ale je tady tichá, v druhé polovině otáčkoměru benzíňák začíná konečně překonávat i 120 koňový diesel (probůh, i přes nevýhody dvouspojky, neberte si k silnému dieselu manuál - má strašně krátký stálý převod), bohužel benzínový motor už pak překonává ten diesel i hlukem. U toho benzínu mne překvapila spotřeba, dalo se při malém ohledu k technice, ale pořád trošku svižně, jezdit za 7,5L. Jasně, oba diesely se v pohodě motají kolem 6L (dojezd k 1000km, kolik že to elektrické varianty Stellantis ujedou na nabití?), ale starý benzín 1,2L turbo se pod 8,5L dostat dal jenom s vypětím všech sil. No a základní benzín? Ten si škrtněte z hledáčku, tečka. Užitná hodnota v interiéru pro rodinu... ...kočár? ...pes? ...pytlovaný beton? ...obkladačky? ...sazenice? ...dovolená? I zapomenete na poněkud horší jízdní vlastnosti na hraně! Teda když jede tatínek v autě sám a rozhodne se trochu řezat apexy... ano, úplně ono to není. Nebyl to ale ani primární cíl konstruktérů, jak nečekané. Jednoho dne však paraziti vyrostou a vyletí z rodinného hnízda a bude opět větší volnost volby (alespoň teoreticky), nebo se přikoupí do garáže něco pro radost. Alespoň v jedné stopě... Buďme rádi za tyto úpřimné přepravní krabičky i dnes za ceny do 1M s DPH.

300 000,- žel nebude stačit ani v eurech.
Pohyblivých součástek sice ubylo, ale jiných přibylo.
Ale je dobře, že se píše o tom, že tohle už není pro Pepíka v dvojgaráži na vesnici. Pepa je dejme tomu i poctivý a učenlivý, stojí se na jeho práci fronta, ale pokud rozumí tomu co je riziko, tak chápe, že tohle už není sranda co by chtěl dělat vedle baráku, kde bydlí jeho rodina. O finančních rizicích nemluvě.

Když 60L nafty shoří, a že není prdel ji zapálit, tak shoří. Na malém místě, s malou škodou. Ale když začne hořet trakční akumulátor moderního elektromobilu, létá to kolem a týdny poté se neví, zda to nezačne hořet opět. Přeprava akumulátoru z bouraného auta se rovná pomalu zásahu pyrotechniků. 3 20L kanystry nafty nebo benzínu s mnohonásobně větší energii totiž nejsou schopné nadělat takový "bordel" jako ten akumulátor. To jsou bohužel fakta. A že auta se spalovacím motorem hoří častěji? Ano, hoří, ale je jich o řád či řády dva více a najezdí o mnoho řádů více km!!! Na milion najetých km bude těch incidentů a hodnota škody úplně jinde!

Pokles servisních nákladů u EV je asi 30-35%... kupodivu to má také převodovku (a v ní je taky olej) a pro změnu chladících okruhů je zase v tom podstatně víc (mají svoji náplň a ta také není věčná). Na HV potřebuješ proškoleného technika a EV nemůžeš s jejich temperamentní baterii postavit doprostřed dílny... separé prostory vyžadující další investice. A praktické zkušenosti jsou žel také, že i přes masivní rekuperaci, zase pro změnu ty brzdy zreznou = i tak je měníš a dříve než bys chtěl. Ne není to zas o tolik levnější proti spalováku.

Svezl jsem se v tom, ještě je potřeba dodat, že to co vidíte na fotkách je ještě o 400 000,- za výbavu dražší než základ s cenou od... viděl jsem to v běžné specifikaci a vypadá to hrozně. Dizajn milý, ale po nastoupení dovnitř začal z toho člověk střízlivět. Na Caddy jsou vnější rozměry zbytečně velké, ale na Transporter/Caravelle je vevnitř málo místa. A to i pro třetí lavici sedadel. Takže auto jako kráva, ale 5místné. Jede a řídí se to pěkně, je to zadokolka, ale běda, když trefíte díru, podvozek je totiž tvrdý jako prase. Ergonomie aktuálních VW je pro mně k nepochopení také. Jak zaznělo v diskuzi, cílovka není normální lid. A to nejenom u nás. Což může být pro jinak vnějším dizajnem opravdu zajímavý id.Buzz problém.

Málokdo ví, jak se z dvoutaktního benzínového tříválce DKW stal čtyřválcový diesel od mercedesu. Ono vlastně bylo celé Auto Union ve vlastnictví MB, až do prodeje Volkswagenu a dalších značek VW, MB si nechal nějaké ty fabriky a "190" se nakonec prodávala jako Mercedes-Benz.

Tenhle motor znám z normálního sedanu E. Je to silnější verze normálního šestiválce. Není to ostrý AMG motor, ale to je možná "to kouzlo, co my dokážeme"... Sice chybí ten Wow efekt když vás V8 zarazí do sedačky, ale silné to je dost a rychlé až až. Na okresce se člověk blbě podíval na plyn a byla na tachometru 2x vyšší rychlost. Navíc se s tím dalo jezdit i normálně, potichu, a žralo to v pohodě kolem 10L. Čekal jsem 12-13. CLS bude jasná oběť racionalizace produktového portfólia, ale snad si něco z jeho odkazu veme standardní E v provedení AMG.

Velká škoda, že prvotní WOW efekt z exteriéru Starie zmizí po nastoupení do interiéru a po jeho průzkumu a rozjezdu se dostaví spíše zklamání.

Za mně super. Sedano-liftback s poslabším ale kvalitním dieselem, v kombinaci s ještě měničovým planétovým automatem a ne dvouspojka. Dostatečně velký kufr a přitom auto není přerostlé. Lehce vyšší stavba karoserie s přesto docela účinnou aerodynamikou je taky super. Ten podvozek je prý také docela komfortní. Kdybych dnes musel soukromně kupovat auto, asi vím, kam bych zašel. Ale teda rozhodně ta vínová červená. Ty nebarvy jsou fakt takový poblitý a těm tvarům a plochám nesluší.

V podstatě se jedná o automobil, kde mechanický, případně hydromechanický přenos výkonu, je nahrazen přenosem výkonu elektrickým. Přes 100 let stará myšlenka a systém pohonu používaný často na železnici. Většina výkonnějších motorových lokomotiv je diesel-elektrických. Je potřeba si říct, že tady efektivita není cílem, možná je ve vyšší zátěži i horší, protože regulační elektronika, generátor i motor mají nižší účinnost než spojka s jedním nebo dvěma páry ozubených kol a diferenciálem. U lokomotiv to bude kolem 80%. Přesto, jak už tady zaznělo, v podstatě se to výrobci vyplatí. Jsou to všechno výrobně náročné celky, které vyhodil a nahradil jednoduššími elektrickými točivými stroji i dnes dostupnou a zvládnutou výkonovou regulační elektronikou.

Neváží to spíše 2685kg? 1685kg váží o dvě třídy menší dodávky, to by to bylo z papíru!!!

Já takhle koukám na staré šestiválce od Hyundai nebo Kie: poslední Sonata 3,3 V6, Magentis 2,5 V6. Vlastně už docela pohledná auta, ale proč si rovnou nekoupit starý mercedes nebo BMW, alespoň na to budou sehnatelné díly.
Nebo Ssangyong Rexton I 2,9TD ještě s motorem Mercedes-Benz, vlastně ideální post-apo kára ještě téměř na původním 4x4 podvozku Isuzu, vše pak už s mercedesem ani Isuzu tak moc společného nemělo a přibylo nejen vzhledových, ale i technických přešlapů.
A R63 AMG, to je šílenost, v ČR byly půjčené na Mýto tehdejší Viana Brabus V8 s civilní V8 5,0, cca 300 koní. Spálili jsme jim pmeumatiky, diferenciál měl půl metru dlouhý chladící žebra! Tohle je ideový pokračovatel, pořádně splašená bedýnka.

No ty kráso, aby to u mne mohlo fungovat jako služebák, potřeboval bych 4x větší dojezd. Dobře už bylo...

Ale přimlouvám se také u tak zajímavého pohonu, aby autor článku příště zkusil sehnat hever nebo rampu a udělal nám foto hnacího traktu.

Tesla a automotive standardy, to opravdu nejde dohromady. To je pořád takový start-up, co se z nějakého důvodů rozjel a pořád si s tím levelem nějak vystačí. Nevím proč, ale ne a ne chcípnout. Nevím, jestli tam je to samé, co ve Sprinterech 906, ale asi ano. Lehce kontroverzní je dvoustupňový přední převod, ale potřebovali udělat malý přední diferenciál pod motor. Jinak to celé opravdu nemá problémy. Není to trvalá 4x4, takže se ten malý diferenciál tak nepřehřívá jako u starého Vita a Viana a jeho životnost netrpí.

Rozdělovací převodovka je uprostřed pod autem, ano, vepředu přibude pomocný rám a diferenciál s pohonem os, ale jak Wakantanka poznamenal, limit je 3500kg a ten je "pevný", takže když auto již neváží 2300kg, ale 2450kg, co se sníží? Užitečné zatížení! Ale to je tak v technice vždy, něco za něco...

Buďte v klidu, nejvyšší automotive standardy. Ve fabrice jsem byl a snese to vevnitř srovnání s výrobní linkou automobilek. Když to dělali pro Mercedes-Benz, tak těch kitů bylo i přes 12 000 ročně, montujou si to automobilky samé. Oberaigner to jenom vyvíjí, testuje a dodává jako kity automobilkám. A ty si také hlídají kvalitu, kontrolní procesy a dokumentaci. Tohle není žádný Achleitner nebo dokonce pomalu garážový Iglhaut zbastlený z rozdělovací převodovky Toyoty.

Ta čtyřkolka od Oberaigneru váží asi 150kg, takže o to se určitě užitečné zatížení sníží. Firma je to spíše Rakouská, sedí v Nebelbergu a mají pěkný Off-road areál. Projel jsem se tam v Oberiagneru 6x6 (to je přestavba Sprinteru). Jinak pohon je schopný a cena za auto dobrá. Také konečně to auto je docela spolehlivé a i trochu vypadá, předchůdce byl katastrofa. Sprinter je stále jinde, ale již ne o parník. Jenom ta černá pro dodávku... v létě bude na sluníčku vzadu trvale 60-70°c... jenom dojít pro balík a budete splavený.

Tu C5 jsem koupil dobře, vlastně to byl pofacelift první generace. Dělal se 2,5 - 3 roky? Zevnějšek lepší, ale hnusný interiér. Auto však bylo po slušném prvním majiteli. Udělala nakonec dobrý dojem. Nebo jsem prodal včas. Servis už úplně zadarmo nebyl a na servisovatelnost jsem nadával již u staré Xantie, kde se na ni na rozdíl od mercedesů opravdu nemyslelo na to, že to někdo bude muset udržovat.

Zajímavý bude v této krávě ten litrový tříválec až v parném létě sepne kompresor klimatizace. Kolik výkonu si třeba vezme v 2000 otáčkách... zbyde ještě na mírné stoupání nebo se bude v naloženém autě podřazovat i na okresce? Škoda toho dCi.

Ideál je opravitelný spolehlivý auto, ale ojetý mercedes s perspektivou dalšího provozu je jako ojetina drahý. Tak jsem zkusil Citroen, taky, pohodlné, Evropského původu a auta PSA se vyráběli ve velkých sériích, ale opravitelnost i spolehlivost o řád horší... akorát faktury byly o nulu nižší... :-) dobře, u C5 poloviční. Mechanik mne prosil, ať nebourám, že druhovýroba neexistuje a celý čumák je v dílech dražší než zbytek auta.

Jezdil jsem v tom poválečném 300SL po okruhu v Brně. Ale to je dnes za 9 místnou sumu. Nezapomenu do smrti. To se vodilo a chovalo skoro jako moderní i docela živé auto a ne jako přes půl století starý veterán. Jenom ty pneumatiky nebudili důvěru, tak jsem zas tak moc neblbli. I když jsme ještě nevěděli cenu za kterou to majitel koupil, tušili jsme ji.
Žehlička, SL řady R129, už je pro smrtelníka dostupnější, ale časy kdy 500SL bylo za čtvrt míče a nebyl to "hodně ocucaný bonbón" už jsou pryč i servis už dnes stojí majlant. Navíc, některé díly už na mercedesa překvapivě nejsou. Řekněme, že ty silnější základní šestiválce by museli na hraní stačit.
Omega B, ano, kldně 2,2i s automatem. Zadokolka, totál klasik. Nebýt to Opel, krásný daily youngtimer, ale u nás prší, v zimě se solí a díly už asi nebudou na každém rohu...
id-Buzz už jsem jezdil také, ne, plastové království o velikosti autobusu, tahat to může pouze pár kg a pouze 5 sedadel s mizerným dojezdem. Nesmysl pro frikulíny co auto jako takové ve skutečnosti vůbec nepotřebují.
Ty Baworáky a čtyřoké mercedesy z přelomu milénia také ne. Ale o něco novější E500 generace W211 v kombajnu by se líbila. Ne, AMG ke štěstí nepotřebuji.
Já bych ještě alespoň na dvorek rád jedno "pracovní" Géčko W461 nebo Unimoga U1300L Turbo/U 1700L do 7500kg. Ale asi bych byl do něj odstěhován polovičkou... :-)
Škoda že mám jenom jeden zadek, jeden pár rukou a nemám garáž i příjem potřebné velikosti pro sběr aut co "nutně potřebuji"...

K této automobilce mám pozitivní vztah, byť "koupitelné" auto pro mne končí s poslední C5 nebo úletem C6. C-Elysee jsem vyzkoušel, mám rád sedany, ale je to na dálnici téměř neřiditelné. Dnes už bych si tam nevybral, možná v nouzi C4/C4X, dokud tam je alespoň ta 1,5HDi.

Já mám velký problém, jezdím služebním mercedesem a do roka ho vždy musím vyměnit. Takže automatická klima, Inteligentní LED světla, konvenční měničový planétový automat, dvouplášťová skla, hlasové ovládání co opravdu funguje a podobný šmakulády mne těžce rozmazlují. Ale rozhodně bych chtěl účinný spalovací motor, velkou nádrž pro dojezd alespoň teoreticky 1000km, tichý interiér, mercedesí sedadla a vše dnes bežné. Spíše bych nějaké věci nechtěl, jako ta plejáda systému, co musím po startu vypínat...
Poslední komentáře
- FidoBlack , u blogu K&K na Severu?
Souhlasím, jen to chce pár lidí aby to mělo cenu. A taky... - M1chal, Mercedes-Benz EQS SUV 450 4Matic: Úplně...
EQS/EQS suv sú už trošku za čiarou, čo sa týka hmotnosti.... - spooon, u blogu K&K na Severu?
Já sem určitě pro! Klidně i letos, ale to by se to muselo... - Štěpán, Mercedes-Benz EQS SUV 450 4Matic: Úplně...
A nebylo by lepší nenechat výběr auta jen na manželce? :) - Sato, Mercedes-Benz EQS SUV 450 4Matic: Úplně...
Pride mi to ako auto ktore vam vyberie manzelka kotra nerada... - Bernard L., Když jeden kloub nestačí: Z historie...
Je fajn, že i v té Praze se to začíná pomalu měnit: https://zdopravy.cz/obrazem-tri-clanky-temer-25-metru-a-nezvykly-zvuk-skoda-ukazala-obri-trolejbus-pro-prahu-177377/ Už... - Bernard L., Když jeden kloub nestačí: Z historie...
U "moderních" kloubáků (už to měla Karosa řady... - Opelfahrt, Nejbizarnější automobilové rekordy:...
Hm, tak to já zase pamatuju časopis Ogoňok pro základní... - ransom, Hódgép Puli - Počátek a konec maďarské...
"Variabilní kvalita" je geniální slovní spojení. - ransom, Nejbizarnější automobilové rekordy:...
Pamatuju, že někdy v osmdesátých letech se psalo na dvojstránce... - mariov8, Hódgép Puli - Počátek a konec maďarské...
To je slušný archiv a slušný bizár. Netušil jsem, že kromě... - bitner, Hódgép Puli - Počátek a konec maďarské...
Do toho bych posadil Orbana, ať vidí, kam to vede. - FidoBlack , u blogu Z Mini auta do Mini auta
Díky, tohle byla první věc co jsem zjišťoval. Dneska jdeme... - FidoBlack , u blogu Z Mini auta do Mini auta
Jsem z předměstí (Jablonec)... A R53 je pěkná. To moje... - CZmisak, Hódgép Puli - Počátek a konec maďarské...
A co se týče autobusů, tak ještě do nedávna tam vyráběli...
Poslední inzeráty
2013 rok výroby
310 koní výkon
3 700 ccm objem
2007 rok výroby
214 koní výkon
3 000 ccm objem
1970 rok výroby
415 koní výkon
7 206 ccm objem
1989 rok výroby
200 koní výkon
5 007 ccm objem
Rušné diskuse
- Ptejte se: Rodinné auto za 750 tisíc
84 komentářů - Ptejte se: Budoucí auto po doktorovi?
76 komentářů - Autíčkář se ptá: Staré auto pro radost, ano či ne?
62 komentářů - Bazarový snílek: Kam dále?
59 komentářů - Které asistenční systémy nemůžete vystát? A které jste si oblíbili?
54 komentářů - IAA MOBILITY Mnichov 2023: Co nás čeká a nemine
46 komentářů - O cestě k bezpečným silnicím
44 komentářů - Volkswagen ID.3 Pro S: Tebe si v garáži umím představit
39 komentářů