načítám data...

mariov8

JménoMario Zetík
BydlištěBenešov
Registracepřed 4.2 rok.
Poslední aktivitapřed 1.9 dny
Příspěvků ve fóru1
Komentářů u článků159
Pozitivních komentářů u článků56
Negativních komentářů u článků8
Možnostinapsat zprávu

Posledních 50 komentářů

mariov8
16. června 2022, 09:07
1
Seat Leon Sportstourer 1.5 TSI: Střízlivé Španělsko

Zrovna nedávno jsem se díval na SEATy. Potřebovat domů přibližovadlo a kdyby muselo být za vlastní, tak tohle mi docela dává smysl. Dokonce se mi to líbí více než sesterské produkty, i ty domácí značky, tohoto koncernu. Pravděpodobně bych šáhnul i po tomhle motoru, takže děkuji za test.

mariov8
13. června 2022, 09:35
0
Peugeot e-Rifter: Jednoduše

3,5 roku dozadu my Citroen posílal akci, na Berlingo, již od 440 000,- (snad v tom ještě byl výkupní bonus 20 000,- a bonus za financování 20 000,- = stále čistých 480 000,-). To není tak dávno! Poslední spalovací Berlingo se hýbalo kolem 600 000,-. Tyto auta jsou běžná již 25 - 50km za Prahou v každé vesnici a městečku. Něco my říká, že nové již přibývat nebudou.

mariov8
13. června 2022, 09:18
0
Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TDI: Umění kompromisu

Místo Sharanu mají novou T7... jó to je vlastně Multivan... :-D

mariov8
13. června 2022, 09:16
0
Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TDI: Umění kompromisu

Ta spotřeba je strašlivá.

Vracel jsem půjčené benzínové GLC kupé, ano, docela jsem ho provětral. Když už tam těch cca 300 kobyl je, ať se proběhnou... Jelikož nemám moc kde nabíjet, už první večer mu byl i hybrid na nic. Přesto jsem tam měl po víkendu průměr 8L/100km? Diesel 300de jezdí za 6L.

mariov8
13. června 2022, 09:07
0
BMW i4 M50 a rozmazaný svět za oknem

Pozor, v americe se používá jiná metodika stanovování oktanového čísla! Do té OHV V8 bude stačit u nás cca 93 okt, těch 98 US se to vyrovná. Oni používají průměr z výzkumné a motorové metody, u nás v Evropě (a ve zbytku světa) se používá jenom výzkumnou metodou stanovené oktanové číslo. Rozdíl je zhruba 5 čísel.

mariov8
13. června 2022, 08:57
0
BMW i4 M50 a rozmazaný svět za oknem

Je to jednoduché, za tohle jsou možná i tzv, ekokredity, takže se prodělek na tomhle autě zadotuje ze zvýšené ceny u spalovacích alternativ, aby si to někdo koupil a jako celek to automobilce pak začne dávat smysl. Nám nemusí...

mariov8
07. června 2022, 12:02
4
Peugeot e-Rifter: Jednoduše

Tenhle typ aut jede v zemích, kde je nižší (ne nízký, ale nižší, a tam ještě patříme i my) příjem na hlavu a hlavně u lidí mimo města. Fr, E, východní Evropa, typoval bych i tu Itálii... beastar má ode mně palec nahoře. V podstatě souhlasím se vším. Jsem zaměstnanec automotive. Pár nadšenců a daňové podmínky v některých zemích v segmentu M1 ještě jakž takž umožňují koukat alespoň zespod na plány, ale v sektoru N1 (užitkáče) nebo u těchto bedýnek s homologací M1, je to bída! Top zákazníci jsou fleety. To je časovaná bomba, nikdo normální to nekupuje! My potřebujeme aby tyhle elektrovozítka alespoň nějak kupovali všichni... Redakci: klidně o elektroautíčkách pište, ale sundat růžové brýle a psát pohledem člověka tady žijícího. Není nutná dehonestující kritika, někomu modus operandi dovolí takový povoz smysluplně provozovat. Ale nejenom u nás to hit nebude.

mariov8
03. června 2022, 10:53
-1
Představujeme: Hyundai Staria

Právě, nejsilnější Vito nebo Třída V tu 100 dá za 8,5 vteřiny, s vynikajícím stálým pohonem 4x4 pořád za 9s. Pružnost na dálnici kolem 160km/h bude také úplně jinde. Tohle bude srovnatelné tak se 120kW mercedesem.

mariov8
01. června 2022, 09:57
-4
Představujeme: Hyundai Staria

Fotky jsou milosrdné, je to spíše konkurent pro Mercedes-Benz Vito SELECT nebo VW CARAVELLE. Prostě lepší osobní dodávka. Srovnávat to s Třídou V nebo Multivanem T6.1 fakt nejde. Mercedes tomu ujede jak technikou: 174kW, vzduch, MBUX... tak i dizajnem interiéru - Hyundai je plastové království. Jediné co je pěkné plus, jsou kožené sedačky vzadu, ale kufr je zase mínus. Top model je za 1,45M s DPH v ceníku, to je již dost na SELECT či CARAVELLE, stačí oželet tu kůži, kterou si němci syslí pro top modely. Ano, ty budou tak za 2,5M s DPH. Jinak buďme rádi za další alternativu polidštěné osobní dodávky, jinak větší rodiny za chvíli nebudou mít v čem jezdit, alespoň ty solventnější... i tak si to jako první majitel v ČR obvykle koupí někdo do firmy.

mariov8
30. května 2022, 09:01
0
Můj výlet za Legendami

Mně to za 600,- přijde O.K., když člověk viděl některé návštěvníky, zjevně to žádný filtr není. Bohužel v ostrém kontrastu s legitimním (alespoň podle mne) požadavkem na dresscode byla většina stánků s občerstvením. To mi přišlo strašné. Ty umaštěnce pod stanama s chováním řeznického psa bych až na výjimky nejradši vykopal z areálu. Frontu s malýma dětma na žádnou expozici stát nemůžu a nestál bych ji i bez nich. Bez supersportů se však já obejdu, já stejně radši Quatroporte nebo jiné rychlé sedany a velká kupé. Takže jsem si prolezl klubové stánky, které mne opravdu brali. Letos mne dostali Italové, i když na stánek MB klubu já musím skoro povinně.Lancia měla skromný stánek ale kdo ví na co kouká... no, utkvěl mi v paměti také. Koukal jsem i na to GTV6, na papíře auto snů. Jo na dvou kolech, Guzziny mne brali také, po V 85 TT šilhám od loňského roku a ten Speciál je také slušné retro porno. Ano, Bohnice měli genius loci, který Holešovice nenabídnou, ale i tak Legendy považuji za povinnou akci.

mariov8
27. května 2022, 08:53
1
Peugeot E Traveller Allure: Už to máme, šéfe!

Není to úplně přesné, ale je to blízko. Spalováky se škrtli v kategorii M1 pro EU. Pokuty za nadlimitní emise CO2 nemá kde Stellantis, s ohledem na cenový segment kam směřuje, jak vykrýt. Tyhle bedýnky mají kolem 175-200 g CO2 na km, i přes hmotnostní koeficient zvýhodňující těžká auta už to nevychází. Všechno ostatní a spalováky M1 všude jinde, samozřejmě dále běží.

Stran krytky. Nechme toho. Já tomu rozumím, prostě ta krytka člověka irituje. Je potřeba se na to dívat globálně, výrobce nedělá auta jenom pro náš trh. Když dělám 120 000 velkých pouzder pro hrdlo nádrže ročně, nebudu dělat pro těch pár tisíc elektrických aut jinou verzi nárazníku. Ta forma stojí třeba milion Eur! Prostě tam drbnu krytku. Ano, díl navíc, ale forma na malou krytku nestojí ani 100 000,-. V konečném důsledku výrobce brutálně ušetřil i přes díl navíc. Je zatím slušná kalkulace, nejsou blbý. V automotive není marže v desítkách procent, spíše v malých procentech. Můžeme nad tím kroutit hlavou, ale to je tak vše, co se s tím dá udělat.

mariov8
27. května 2022, 08:38
0
Aprilia Tuareg 660: Volání divočiny, po italsku

Je to tak, než cestovní enduro, je V85 TT spíše scrambler. K rybníku to dojede místo stresu ze smyku na nějakých slikách a strachu o kapoty drsně v pohodě, ale je to opak této Aprilky. Guzzi je spíše univerzál laděný na pohodlí řidiče, ale terén, jenom když musíš. spíše jsem mířil na to, že ty Italské mašiny jsou více dělané srdíčkem. Ano, Ducati mne i srala a BMW jsem neřešil, věděl jsem že odjedu i dojedu, nechcípala na křižovatkách a vůbec i servis. Pracný taky, ale při konstrukci někdo přemýšlel. Kabelové svazky se i po 15 letech nerozpadaly a podobně. U té V85 TT máš výhodu jakž-takž terénního obutí a vyšších zdvihů, které jsou teda u nás občas fajn i na "silnici". Akorát je to vzducháč, motor má menší litrový výkon a když to delší dobu nejede nějakou rychlostí, začne se to přehřívat.

mariov8
24. května 2022, 11:24
0
DS4 BlueHDI 130: Tohle si jednou fakt koupím

Měl jsem starou Xantii s tím lepším Hydractivem a také C5 (I po faceliftu, 2007). To byly kočáry! Zvláště to druhé 2,2 BiTurbo docela jelo a přitom průměrná spotřeba byla snad 6,5L? Na dálnici se to vznášelo jak létající koberce. Ty auta byly lehce avantgardní i technicky a až na tu nedomyšlenou servisovatelnost to bylo spíše dobře. Akorát si člověk musel zvyknout, že se to v zatáčce nenaklonilo. C5 II už byla lehce Německá, byť volant s pevným středem byl opět zajímavý úlet. Mrzí mne, že se avantgarda scvrkává na designové úlety, byť některé ty detaily jsou pěkné.

mariov8
24. května 2022, 11:13
1
Peugeot E Traveller Allure: Už to máme, šéfe!

Fakt vyjde levněji udělat krytku navíc, než řešit dva velké díly, navíc jeden s malou sériovostí.

mariov8
24. května 2022, 11:12
0
Aprilia Tuareg 660: Volání divočiny, po italsku

Za mne se jim u povedl motor, cokoliv kolem něj bude mít dobrý základ. Já teď koukám na V85 TT. To je vzducháč, úplně jiný projev, a kardan, ale tyhle věci Italové docela umí. BMW je BMW, to byl top, lituji že jsem ho pustil, byť někdy té dokonalosti je až moc.

mariov8
23. května 2022, 11:46
1
Peugeot E Traveller Allure: Už to máme, šéfe!

Ta krytka je naopak levné řešení, kvůli těm pár tisícům elektrických autíček ročně vyvíjet a vyrábět nový díl, s tím spojené homologace třeba u nárazníku a logistika v Aftersales... jedna malá krytka navíc je opravdu cenově řádově jinde, níže!

mariov8
20. května 2022, 09:46
0
Nejnepochopitelnější závady, jaké se vám přihodily

Mercedes-Benz W123 T-model ročník 1982. Porouchala se mi palivová nádrž! Naštěstí tam snad byla 80L (nebo jenom 66?), ale poslední třetinu nešlo z nějakého důvodu vyčerpat a ještě než se stihla rozsvítit rezerva prostě motoru došla šťáva. Začal pocukávat, v zatáčkách zhasínal. Přitom v nádrži benzín prokazatelně ještě byl. Tak jsme jednoho dne v dílně rozdělaly podlahu kufru, a oddělali víčko s palivoměrem... Chvíli nám trvalo, než nám došlo co se děje. Hlava se nám od výparů motala do rána. Je tam koš, aby se i při malém množství paliva (ona třetina) a jeho přelévání při akceleraci, brzdění a v zatáčkách dařilo zásobovat sání palivového čerpadla vstřikování. Plně mechanický Bosch K-Jetronic. Koš se plnil fikaným způsobem Venturiho trubicí podtlakem který vytvářelo čerpadlem odsávané palivo. Dělalo to docela slušný vír a teď nemyslím spotřebu. Tušíte správně, Venturiho trubice byla relativně malá dírka a v ní, kde se vzal tu se vzal, malý šroubeček. Nešel jen tak vyndat a netušíme, kde se tam objevil, patrně už tam něco kutil někdo před náma a šroubeček mu tam upadl. Šroubeček se nejdříve musel z trubičky vystrkat drátkem a pak z nádrže vyndat. Strávili jsme s tím skoro půl dne.

mariov8
12. května 2022, 08:54
2
Když Citroën sportuje vzhledem i technikou V - Visa Lotus

Xsara WRC podle mne vyslovený neúspěch nebyla, ale to 4TC průser byl.

mariov8
12. května 2022, 08:53
1
mariov8
12. května 2022, 08:47
0
Mazda 2 Skyactiv-G - 90: Dlouhý převod dojmu vládne

No já mám v autě 9 stupňů (navíc je to kvalitní poctivý měničový planétový automat) a motor má v pásmu cca 1500-2500 přes 440Nm, takže nevadí že ve 130 točí nějakých 1650-1750. Auto má sice 2,5t prázdné, ale takhle to dává v klidu i kopce na dálnici!!! Při potřebě zrychlení je tam hned 8 (v prudším svahu si to podřadí i samo a nahoře i odřadí) a točí to 2000 a nebo tam skočí i 7 (rovnou z 9) a už to zrychluje citelně. Kick-down tam vrazí odhadem za 4-5 a je tam 3500-4000 a téměř plný výkon. Kolik Nm má tenhle atmosférický benzín v 2000 otáčkách? 80-100? Jízda s tímhle musí být strašné utrpení, už jenom svižný odjezd z křižovatky, nebo zařazení se z připojovacího pruhu když se blíží kamion (ten zpomalovat bez důvodu nebude, netušíce že ten osobák na tom bude dynamicky ještě hůře) musí být stresující zážitek. Kór pro tu babu (bohužel dnes už to jenom pro málo jezdící baby neplatí), která si málokdy podřadí o 2 dole a nezarazí plyn do podlahy.

mariov8
11. května 2022, 11:07
0
Můj život s Plurielem II - když výměna žárovky stojí tisíce a demontáž světla trvá hodiny

Frantíci s tím začali brzy. Já pamatuji výměnu chladiče u starého mercedesu za 30 minut, a to jsme u toho s kámošem snědli sušenky, vypili pivo a dali kafe. A pak jsem si trochu z hecu jako auto za jeden plat koupil Xantii, a rozhodl se, že v servise svépomocí budu pokračovat. Výměna chladiče trvala 3 hodiny a stála mne dořezané ruce i spousty vulgarismů. Rozhodnutí tohle servisovat sám jsem vzal zpět a všechen servis poté realizoval najatý mechanik.

mariov8
11. května 2022, 11:01
0
Mazda 2 Skyactiv-G - 90: Dlouhý převod dojmu vládne

Tak to je úlet 90 koňový hatchback má teoretickou maximálku převodovky na nejvyšší rychlost nastavenou na více než 280km/h a na 3 jede skoro 130! Dyť to musí být strašně tupé!? To bude auto za trest...

mariov8
11. května 2022, 10:54
0
Bazarový snílek: Bez střechy levně

S tím rozpočtem to bude vrak, co dalších 25 000 do roka spolkne jenom aby jezdil, případně do něj nefoukalo. Neteklo s nataženou střechou si ani netroufám napsat. To bych se nápadu na kabriolet i vzdal. Mně tyto nízkorozpočtovky kdysi docela bavili, ale to není jen tak pro někoho a ve výsledku vlastně ta úspora taková není. Navíc rizika poruchy a nedojetí, pokud se člověk rozhodne opustit intravilán domovského města, prudce rostou.

mariov8
27. dubna 2022, 09:08
0
Ptejte se: Auto pro celou rodinu

Je to tak. Ještě je potřeba si říct, že rozhoduje i půdorys kufru a metodika měření jeho kapacity! Jenom v Evropě se používají 2. Podle VDA se standardizovanými kostičkami a pak objemová (jakoby se kufr vylil vodou), rozdíl podle tvaru a velikosti kufru klidně i 10-20%. Také občas někdo započítává i prostor pro rezervní kolo, je-li pod podlážkou kufru a ne pod autem. Někdo tento prostor nepočítá...

mariov8
27. dubna 2022, 09:04
-1
Ptejte se: Auto pro celou rodinu

Také si myslím, že dodávka velikosti Sprintera, americká nebo Evropská, je v Evropě na rodinné ježdění nesmysl. Ano, do kufru věci nemusíte ukládat, nahážete je tam, ale parkovat s tím po městě už je při délce 6-7m a šířce kolem 2-2,2m peklo. Ty Vita (Viana) mají podle délky kufr po strop cca 0,6 m3 (auto má délku 4,75m), 1 m3 (auto má délku 5m) a 1,4 m3 (auto má délku 5,25). U nás se prodávaly jednotlivé délky cca v poměru 5%, 75% a 20%. Kraťas si hledá zákazníka hůře, ale těch extra dlouhých se také tolik neprodávalo, většině stačilo prostřední auto. Obvykle mělo 6 samostatných sedadel (když někdo chtěl komfort) až po 8 míst díky trojlavicím vzadu (kdo chtěl přepravní kapacitu pro lidi). Pofaceliftové auto minulé generace, cca 2009-2014 se vznětovým šestiválcem 225 koní (modle 122CDI nebo Viano 3,0) je sice už v ceně (lidi už přišli na to, že to je lepší auto než dobová T5/T6) a něco navíc stojí i servis víceválce, ale ten prostor, komfort, ticho, případně ševelení motoru pod zátěží a pocit na dálnici v levém pruhu... něco jsem se s nima najezdil, na slušných kolech v Německu trvale 180-200 a rafička té splašené bedýnky se dala dostat i na 220!

mariov8
26. dubna 2022, 09:15
0
Mercedes W202 C220 CDI: Vzpomínky na lepší časy

Je to tak. :-) Udělat hloubkovou deratizaci interiéru a zbytek se u starého mercedesu dá s pomocí Mastercard i dnes pořešit dle možností a svědomí každého soudruha. A bude zase sloužit...

mariov8
26. dubna 2022, 09:06
0
Ptejte se: Auto pro celou rodinu

Jo, V6 diesel je v porovnání s velkými čtyřválci ve Voyageru jiná liga a ve srovnání s těmi amerikami (které jsou velikostí spíše jako Sprinter Kombi) 319CDI (také mohl být kdysi V6) pod 1,9m výšky a vevnitř to úplně malé není. Mercedesí automat za mne také velké plus.

mariov8
25. dubna 2022, 09:58
0
Mercedes W202 C220 CDI: Vzpomínky na lepší časy

12 let dozadu jsem měl 220D s manuálem. Udělal se podvozek, v podstatě komplet hlava, žhavení a byla to super kára. Sice skromných 70kW, ale ten podvozek. charakteristika motoru se vstřikovacím čerpadlem Lucas EPIC (kterému v rozporu s pověstí nic nebylo) byla silně benzínová. Do 3000 nic moc a pak až do 5000 otáček docela slušný zátah = aby to jelo řadit, řadit, řadit. Byla s tím zábava, moc to nežralo, na palubě na tehdejší poměry nic nechybělo. Ještě mi to tehdy i přišlo jako docela velké auto. Teď už ne, pár let dozadu jsem chtěl nasát C 43 T AMG, ale byl to jak jsem očekával pojízdný vrak. A v mezičase se to auto nějak změnšilo... nebo já se zvětšil? :-) Rád na to auto vzpomínám.

mariov8
25. dubna 2022, 09:51
0
Dacia Duster 1.5 dCi: Veškerý odpor je zbytečný

Rozsekal mne kamarád přezdívkou tohohle auta: "Hummer pro důchodce". Hodnota peněz bohužel klesla, a tak je cena jaká je, ale ta hodnota ve srovnání s konkurencí konkurenci nemá.

mariov8
20. dubna 2022, 10:40
1
Dacia Jogger Essential: Co nejvíc auta za co nejmíň peněz, prosím

Strašně tomu chybí 1,5dCi, v létě až sepne kompresor klimatizace v jenom trochu naloženém autě, tak to bude jak jízda s přívěsem. Jinak mám rád úpřimná auta prodávající spíše praktickou stránku věci než efekt, ale proti starému MCV je tohle fail.

mariov8
04. dubna 2022, 13:10
0
Mercedes C 220d: Vrchol střední třídy

Tam je ten problém, že aby ty NOx byly v pohodě, tlačí to pracovat motor mimo ideální pracovní oblast, motory OM654/OM656 to s ohledem na spotřebu paliva v reálném provozu mají zvládnuté výborně.

mariov8
31. března 2022, 13:47
1
Kia EV6 GT-Line: Tebe je těžké nemilovat

Asi tak, Kia EV6 není konkurent pro prémii, ale spalovací ekvivalent stejné třídy stále stojí téměř polovinu, maximálně 2/3... je velikostí srovnatelný a funkčně porovnatelný a v pohodě do milionu. A zase mi to nějak nevychází, možná otázka priorit.

mariov8
31. března 2022, 13:40
0
Rubrika Ostatní značky aneb jakostní výběr z české inzerce

Maserati se mi líbí, ale zrovna tyhle V6 BiTurba z éry DeTomaso mají pověst finanční a servisní černé díry, která nefungovala ani nová jak měla.

mariov8
31. března 2022, 13:39
0
Rubrika Ostatní značky aneb jakostní výběr z české inzerce

Jsem tady dobře. Také se mi to nestává... :-D

mariov8
31. března 2022, 12:07
0
Autíčkářův týden: Třída T, tajemné Lexusy a Dacia Jogger ve finále Českého auta roku

Škoda 1,5dCi, chybí v Joggeru. Na třídu T se těším, nikdy bych si nemyslel že to někdy napíši o takovémhle produktu, ale po tom, co jsem seděl a jel v nové v Caddy a podíval se co leze z konfigurátoru, by ten malý mercedes mohl být víc než jen zajímavou alternativou. Jasně, není to V8, ale rodina, barák a pracovní daily driver je taky potřeba.

mariov8
31. března 2022, 12:04
0
Zlatá Vrána 2022: Nesmysly z inzerce už počtvrté!

Dobře napsané a pěkně vybrané úlety. Někteří jsou i o řád mimo. Snad až na tu T4, byť to je asi nejhorší motorizace, je to sice předražené, ale od reality ne moc daleko. Ještě se dělalo 75 a 110kW, kdy zvláště za ten poslední motor by to byla dnes bohužel normální cena. Po tom co předvedla T5 a T6. Zatímco konkurenční Vito a Třída V (Viano) bylo generace od generace lepší, Transporter a Multivan šli do kytek.

mariov8
25. března 2022, 09:39
1
Kia EV6 GT-Line: Tebe je těžké nemilovat

"50 čtverečních metrů solárních panelů a do garáže blok s třeba 75-100 kWh bateriovým úložištěm, úplně postačí olověné baterky, když na věc přijde. Celoroční ježdění nepokryje, to zas ne, ale půlku určitě."

A už máš v klidu na to GLS 63 AMG a když vypnou proud, vezmeš do ruky kanystr. A vo tom to je. Ale musím dát beastar-ovi za pravdu, seděl jsem kdysi vedle opravdu bohatého pána u Laga di Como. Koupil si Teslu, proč ne, "všichni si ji již koupili". V ten moment většina u stolečku pochopila, že ne všichni žijeme ve stejném světě, ale tak to chodí, dospělý jedinec akceptuje... "Je to sračka, to snad lepili děti v číně"... a ve stejném stylu ještě chvíli pokračoval... ano, má Teslu, ale kromě parkování v centru Prahy ji nepotřebuje a jinam s ní ani nejezdí, protože nechce a hned vedle stojí několik použitelnějších alternativ pro jeho osobní mobilitu. Ne, Tesla S není prémiové auto pro skutečně zajištěného člověka.

mariov8
24. března 2022, 10:59
1
Jak jsme elektromobilem dojeli do Mnichova a nikdo nezmrzl

No, 2,3kWh to je spíše bojleřík (to je příkon běžné rychlovarné konvice), ten můj 160L bojler má příkon 7,6kWh. Podle mne má elektromobil smysl tak na úrovni malé dodávky která nikdy neopustí město, nebo pro běžného člověka v rozměru nějaké krabičky alá ten malý Renault ZOE nebo Dacia Spring aby se někdo z předměstí kam nejezdí vlak dostal do práce. A to právě pro tu šanci, že ten malý kyblík to díky nízké hmotnosti = malému akumulátoru, dokáže nabít i na tak slabém příkonu alespoň za tu noc. A tady reálný dojezd kolem 150 - 200 km stačí.

mariov8
24. března 2022, 10:38
0
Kia EV6 GT-Line: Tebe je těžké nemilovat

Zažil jsem C63 AMG, ano, když se člověk nepřipravil, nebo jako spolujezdec, bimbá hlavičkou do opěrky a sem tam. Ale z hlavy nemůžu dostat E 53 AMG... tedy takové to "kinder" AMG, jenom silnější verze normálního šestiválce s mild hybridem... "blbých" 435 koní. Jelo to jako prase a když se člověk zklidnil, tak do 10L/100 km nebyl problém = 600km na nádrž? Na pohodu. To je na těch autech super. Umí všechno. I dětičky jsem s tím povozil. Ne jenom pár krát zrychlit na 100km pod 6 vteřin a pak šup k nabíječce... Ona ta elektrická energie brzo také vyletí nahoru a hlavně jí nebude na takové elektrohrátky dost.

mariov8
07. března 2022, 09:15
0
Maruti Suzuki Dzire EV - elektromobil s překvapením

Elektromobil této velikosti a ceny se dá již pořídit jako druhé auto do rodiny, to které obstarává městské pojížďky nebo jednoho z rodičů doveze do práce a určitě nebude jezdit dálky. Ano, tohle my dává větší smysl než ty 80-120kWh 2,5t obludy za 1,5 až 2,5M.

mariov8
07. března 2022, 09:06
-1
Jak jsme elektromobilem dojeli do Mnichova a nikdo nezmrzl

Tohle je největší problém uživatele dnes, když si to chceš bez omezení užívat, zjistíš, že to tak levné není a hlavně máš X karet a čipů od X provozovatelů...

mariov8
07. března 2022, 09:04
0
Jak jsme elektromobilem dojeli do Mnichova a nikdo nezmrzl

Plný souhlas, navíc když některá syntetická paliva podle všeho budeme schopni vyrábět z odpadu = Vin Vin.

mariov8
07. března 2022, 09:02
0
Jak jsme elektromobilem dojeli do Mnichova a nikdo nezmrzl

A vo tom to je. To je ten problém, elektromobilita plošně znamená, že většina bude chodit pěšky. Buď proto, že na to mít nebude, cena elektromobilu je problém (doteď jsou dotované z prodeje konvenčních automobilů a to ještě je baterií relativně dostatek) a/nebo nebude mít na nabíjení v nové době kdy elektřiny ani v ČR zas tak moc nazbyt nebude. Nebo to nebude mít kde nabíjet, kapacita elektráren je jedna věc a kapacita elektrické přenosové sítě plošně je věc druhá. Politické dopady na mobilitu výhledově dobré nejsou, ale pořád bude snazší (a levnější) sem dostat tanker s ropou než loď s bateriemi z Číny. Ani ropná paliva a ani cena elektrické energie v Evropě klesat na původní úrovně před pár lety klesat již nebude. Nejsem odpůrcem alternativ ale vnímám, že Green deal, tak jak byl zatím prováděn, byl pro Evropu cesta do pekla (a to nemluvím o Ukrajině).

mariov8
28. února 2022, 09:59
0
Renault Express Van TCE 100: Skrytá naděje

Moje zkušenost, jak je to vyšší než 1,65m, patří tam nafta. I když tento motor vyvíjený ve spolupráci s mercedesem je velice příjemný a žere i méně než předchozí 1,2TCE, pořád to je prostě benzín.

mariov8
28. února 2022, 09:51
0
Renault Trafic Combi Van 2.0 dCi 170: Říkal někdo SUV?

Teď jezdím Marco Polem od Mercedesu, tím nejlevnějším založeným na Vitu... jednou mi kolega povídal: "víš jak se pozná skutečně velké auto? Kočár do něj neskládáš." Jinak souhlas s komentářem níže, kdo by to potřeboval, na to nemá, kdo na to má, to nepotřebuje... přesto budou mít nejspíše již na letošní rok vyprodáno. U mercedesu s Marco Polem již ani příští léto nestihnete.

mariov8
28. února 2022, 09:27
0
Opel Insignia Sports Tourer CDTi: Podařený velký vůz

Brácha kdysi jezdil Oplem, nevěřil jsem že to někdy napíši, mně se tohle auto líbí.

mariov8
15. února 2022, 11:50
1
Opel Corsa-e: Dnes vám povím o svém poprvé …

Ale kdepak v polovině životnosti, možná ani ve čtvrtině a to je ta sranda. Auto kterým jezdím najede 650 000 - 1 000 000 km jako prd. A ceny jsou za různé battery packy, nebo jejích moduly (já tam mám omylem "modely") také různé. ale na rovinu, jestli půl milionu nebo milion, je jedno, je to řádově jinde než v servise dnes člověk za servis i slušné mladé (rozuměj, relativně drahé) ojetiny očekává.

mariov8
15. února 2022, 11:44
0
Je k radosti potřeba síla?

Pod to bych se i podepsal. Největší srandu jsem si užil se 100kW malým dieselem s manuálem. Teď to má 140kW, 440Nm, podívám se na plyn a převodovka je tam o tři kvalty níže a jede to jako postřelený, ale taková prča to není. Jen mne u Vita a Třídy V strašně baví ten adaptivní podvozek (přitom jsou to jenom trochu chytřejší tlumiče), na dálnici to děti uspí za 5 minut a na okreskách se s těma 2,5t těžkými bednami dají řezat apexy jako se sporťákem, teda když tam na tu almaru je místo.

mariov8
15. února 2022, 11:37
1
O-Bahn: Autobusem po kolejích

Mám papíry CE a i něco v soupravě najeto, i plně naložené, ne že by mne to někdy živilo, ale pochopil jsem systém tachografu a je to šílený bič na řidiče, zvláště v našponovaném logistickém systému. Paradox je, že elektronické tachografy (a hlavně systém pracovní doby, odpočinku pod AETR/561) měli původně řidiče chránit před zneužíváním zaměstnavateli a teď je kvůli malicherním záznamům na kartě "stírá" policie... Nicméně souhlasím, že mnoho nákladů jede po silnici úplně zbytečně. Mohli dojet vlakem, ale tak máme levná (stále relativně levná) paliva, proč by si špeditér komplikoval život mnohem nepružnější vlakovou dopravou. Chápu výtky obou stran, taky mne kamiony často serou, ale vím jak se ta souprava chová a jaká má omezení. Nemá smysl se přidávat na nějakou stranu, oprávněné výtky a problémy se najdou na obou stranách.

mariov8
10. února 2022, 10:57
3
Bazarový elektro snílek

Kolem a kolem, to Zoe z toho vychází jako zlatý střed... jenomže v jeho roli kolem sebe vidím Fabie 1. generace, obvykle za 10-20% ceny.

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Dodge Grand Caravan 1. majitel, Stow n Go, 63 000  2010
Dodge Grand Caravan 1. majitel, Stow n Go, 63 000

2010 rok výroby
170 koní výkon
3 300 ccm objem

Oldsmobile 60 Club Coupe 1948
Oldsmobile 60 Club Coupe

1948 rok výroby
101 koní výkon
3 900 ccm objem

Chevrolet El Camino  1976
Chevrolet El Camino

1976 rok výroby
180 koní výkon
5 700 ccm objem

BMW Řada 5 e39 525i LPG 2001
BMW Řada 5 e39 525i LPG

2001 rok výroby
192 koní výkon
2 494 ccm objem