načítám data...

Irwinek

JménoMartin Ředina
BydlištěNymburk
Registracepřed 3.4 rok.
Poslední aktivitapřed 2.5 hod.
Příspěvků ve fóru135
Komentářů u článků629
Pozitivních komentářů u článků93
Negativních komentářů u článků4
Možnostinapsat zprávu

Poslední blogy

Kola?

16. června 2017, 12:27 7 komentářů

Já tomu nerozumím :-D

Nechápu

18. února 2018, 10:49 5 komentářů

Cesta od BMW M3 E36 ke " starému " Volvu


Posledních 50 komentářů

Irwinek
11. ledna 2019, 07:31
0
O koních, ponících a síle aneb jak a v čem měříme výkon auta?

To jsi klidně mohl, je to vůl, a korunovanej k tomu ( to už ale do té rovnice asi nedostaneš :-D )

Irwinek
10. ledna 2019, 11:35
12
O koních, ponících a síle aneb jak a v čem měříme výkon auta?

Soused na otázku : " kolik to má koní " odpověděl, že to neví přesně, ale má to sílu jako kráva :-D

Irwinek
05. ledna 2019, 14:24
0
Pět konceptů, které bych rád viděl ve výrobě

Líbil by se mi Pininfarinův Start StreetKa Concept 2001, nebo Buick Blackawk Steva Pasteinera z r. 2000

Irwinek
31. prosince 2018, 18:11
0
Vzpomínka na zemřelý segment vyšší střední třídy - díl 1.

Věděl jsem, že to někde bude : " sedan definuje především tříprostorová karoserie, kdy motor, osádka i zavazadla mají vlastní oddíl se samostatným přístupem "

Irwinek
31. prosince 2018, 12:16
8
Virtuální volant: Automation

No nazdar, to zas bude probděnejch nocí :-D

Irwinek
30. prosince 2018, 18:09
0
Vzpomínka na zemřelý segment vyšší střední třídy - díl 1.

Cíťo :-D
Počkej, co se na Tebe vysype, až dodáš poslední díl :-D

Irwinek
30. prosince 2018, 13:18
0
Vzpomínka na zemřelý segment vyšší střední třídy - díl 1.

Mám XM rád, ale napsat, že je to sedan? To už bys to mohl napsat i o panameře, a tím pádem má Porsche sedan :-(
164, to byla panečku "Kára", na takové auto se prostě nedá zapomenout :-D

Irwinek
28. prosince 2018, 20:42
0
Bazarový snílek: Exoti za pár

Ono by asi bylo zajímavější, koupit něco " rezavýho ", jenže to už holt nebude za kilo :-(

Irwinek
28. prosince 2018, 14:14
1
Bazarový snílek: Exoti za pár

Tak tak, a kdyby to auto náhodou stálo jen 50 000, ještě lepší

Irwinek
28. prosince 2018, 07:29
2
Bazarový snílek: Exoti za pár

Za 100 by mohl koupit slušnýho Trabanta, myslím, že v okolí by neměl konkurenci :-D

Irwinek
19. prosince 2018, 09:52
12
Toyota Aygo Selection X-Cite: Image až na prvním místě?

Doplněk " Santovy pomocnice " se dá zaškrtnout na které straně objednávky ?
Nabízejí tento doplněk i k jiným typům?

Irwinek
17. prosince 2018, 21:34
0
Řidičské rukavice - ano či ne?

Jsem rád, že to tady někdo nakousl :-D
Ještě v MB 1100 jsem rukavice míval - ten volant byl hroznej a potah na volant se mi nezdál příliš praktický.
Klima ve Volvu sice fouká na ruce vzduch ohřátý či ochlazený dle přání v několika minutách, ale pokožka poničená chemií, a bohužel i věkem, si už žádá nějakou ochranu. Krém, byť seberychleji se vstřebávající, se jaksi neosvědčil a tak o těchto doplňcích přemýšlím víc a víc. Bohužel se mi zatím nepodařilo vytipovat ty pravé, takže ježura, který se sám nabízel, letos tuto výplň schránky před spolujezdkyní bohužel ještě nevyplní :-(
Děda používal jelenicové, dalo se s nimi v případě nouze otřít zamlžené sklo.
Pokud máte někdo nějaký dobrý tip, podělte se :-D

Irwinek
15. prosince 2018, 07:54
0
Věříte svému autu?

Ano, svému VOLVU věřím :-D
Koneckonců, za 1/4 století už nějaké zkušenosti má :-D

Irwinek
04. prosince 2018, 14:22
0
Irwinek
04. prosince 2018, 14:16
1
Zemřel Irv Gordon, řidič nejojetějšího auta na světě

Hmm, toho jsem si ani nevšiml, pověsil jsem to sem kvůli videu ukázkou aut. Jóó, kdyby tam napsali, že byl petrolhead, to by byla jiná :-D

Irwinek
24. listopadu 2018, 17:36
0
Zemřel Irv Gordon, řidič nejojetějšího auta na světě

Error se dá napsat i méně písmeny :-D

Irwinek
24. listopadu 2018, 13:59
1
Daewoo Matiz: Když s ránem přichází vysvobození

No jako dvoudveřové městské vozítko s polostřechou mi to dává větší smysl, než konečný matýsek.

Irwinek
22. listopadu 2018, 22:26
2
Zemřel Irv Gordon, řidič nejojetějšího auta na světě

Mám pocit,že Volvo má někde zaevidováno předkupní právo na tenhle kousek, na základě toho bylo auto kompletně zrenovováno. Ale přesné podmínky neznám. A volvo taky změnilo majitele, a ten současný jaksi nemá kladný vztah k minulosti, takže ho třeba ani nebude uplatňovat. Každopádně bude zajímavé další osud sledovat.

Irwinek
20. listopadu 2018, 11:56
4
Autíčkář se ptá: Co pro vás znamená slovo petrolhead?

Slovíčko " Petrolhead " pro mne neznamená vůbec nic, a abych pravdu řekl, s jeho větším použitím a snahou o konkretizaci jsem se potkal až na Autíčkáři.

Irwinek
19. listopadu 2018, 13:22
3
Irwinek
19. listopadu 2018, 13:18
2
Irwinek
18. listopadu 2018, 19:41
0
Tatra 613: Papalášský expres ve výslužbě

vem si třeba jen, za jakých podmínek vznikly kontaktní čočky - dětská stavebnice Merkur :-D
ale na druhou stranu, nemám pocit, že by to dnes bylo nějak moc odlišné - elektrotechnická firma má na skladě místo elektromateriálu plné regály letní kapaliny do ostřikovačů - v listopadu - přijde Ti to jiné, nebo snad úsměvné?
Něco je tady i nadále potlačováno.

Irwinek
18. listopadu 2018, 19:02
0
Tatra 613: Papalášský expres ve výslužbě

jojo, a cpali dam diesly :-D
vrcholem nabídky byla volha M24 Break Diesel s výbavou Luxe za 198 OOO franků. Dělala to firma Scaldia. pak byl ještě dovozce N.V.Sobimpeck, který dovážel volhu 21 a montoval do ní motory Perkins Four 99 1620 ccm a 48 koní.

Irwinek
18. listopadu 2018, 18:18
0
Tatra 613: Papalášský expres ve výslužbě

Je zajímavé, že mezi nejprodávanějšími auty světa není žádné " zlé kapitalistické bmw ", ba ani s klasse, ale zato je tam popelnice z " východního bloku " :-D
o počet a vyrobené kusy tady přeci vůbec nešlo - nemůžeš přeci srovnávat 15 mil čechů na straně jedné a 63 mil západních němců, 16 holanďanů, 15 belgičanů,..... ( francouze vynech, nikdy by si německé auto jako služební nekoupili, když měli Peugeoty, Citroeny,.., stejně, jako italové a britové - tedy mluvíme o státních úřadech ) + afrika atd.
mimochodem, e23 bylo vyrobeno ve všech verzích cca 285 tis, a to si jí mohl koupit každý, kdo na to měl. T613 - 1 pak 4581 a ke koupi nebyla, i když jsi měl peněz dost. Rozhodně neříkám, že by se jich prodalo kdovíkoli, kdyby byla normálně v prodeji, ale kdyby si bmw mohli kupovat jen úřady a větší podniky, taky by jich nebylo tolik.
a někdy se s tím svez - zapomeň na všechny moderní výdobytky a užij si jízdu.
taky bych Ti doporučil rover P5, klasické mb 1000, warsavu,.....
https://auto.idnes.cz/komunisticky-skvar-nebo-rarita-d3l-/auto_ojetiny.aspx?c=A040916_170734_auto_ojetiny_fdv

Irwinek
18. listopadu 2018, 17:25
0
Tatra 613: Papalášský expres ve výslužbě

Nepochopení je základní lidská vlastnost :-D
Při cestách na " západ " se přidělovala " lepší " auta, což tedy v té době byly právě 613 , další možností Volha 24, A bufík jsem uvedl prostě proto, že jsem si na něj vzpomněl, a proto, že si ho kluci chválili.
Nedělám zas takový rozdíl mezi 1,2 a mezitypy. Pro mne to prostě byla T 613. T 700 už byla jinde.
Ale pokud by jsi o to vyloženě stál, mám ještě funkční kontakt na garážmistra, co je měl na starosti. Začínal na 603, pak 613, 700, pak bmw, protože medvědi u nás neprošli a když přišly A8, tak už to chodilo jen do servisů i kvůli " gumičce do stěračů ".

Irwinek
18. listopadu 2018, 15:26
0
Tatra 613: Papalášský expres ve výslužbě

beastar : nepsal jsem, že e23 byla horší než T 613, W 116 6,9v8 taky nebylo auto, které by se běžně přidělovalo úředníkům, byť ve vysokých funkcích. A když jsem psal, že tam kluci vozili papaláše, tak ti, kteří si tam ty Tatry zkoušeli, byli taky jen šoféři papaláškár. Úplně obyčejní řidiči, kteří si tam krátili dlouhé čekání tím, že si půjčovali auta a v rámci možností s nimi " blbli " někde na kusu parkoviště, nebo kde.
Mimochodem, zrovna v ndr se tatra dala koupit ( tedy spíš objednat ). Myslel jsi asi nsr :-D
Jo, tatra nebyla levná, ale pokud se dostaneš někde ke starým katalogům, tak než v nsr zakázali auta s jedním brzdovým okruhem kvůli bezpečnosti, tak ani škoda 1202 stw nepatřila mezi nejlevnější. A nějak jsem si nevšiml, že by auta téhle kategorie někde trhali prodeje ( teda myslím papaláškáry )
A už přestaň s těma komunistama, tady Ti to nikdo nežere, ani nebere ( tedy alespoň doufám :-D )

Irwinek
18. listopadu 2018, 10:34
0
Tatra 613: Papalášský expres ve výslužbě

Jo, to je fakt, jen " východ " vyráběl a v podstatě dodnes vyrábí papaláškáry :-D
Ale " bufík " v té době skutečně nepatřil mezi " běžnou " výbavu vozidel na západě, a dokonce ani do zvláštní. Obecně se soudilo, že auta téhle kategorie mají dostatečný topný výkon a s tím, že by v nich někde seděl šofér půl dne se jaksi nepočítalo :-D U nás tedy taky ne, ale vzduchem chlazený motor jiné řešení nenabízel .

Irwinek
17. listopadu 2018, 22:12
0
Tatra 613: Papalášský expres ve výslužbě

Breakthru : Vzal jsi to na sebe, ale tak to myšlený nebylo. Byla to jen poznámka k T 613 a všeobecnému zatracování všeho minulého.

Irwinek
17. listopadu 2018, 21:39
0
Tatra 613: Papalášský expres ve výslužbě

Nechci tady působit jako staromilec, ale pánové, položte si jednu základní otázku - kdo měl tu možnost srovnat tohle auto v té době s auty té doby na západě?
Bude to znít asi divně, ale kluci, kteří tenkrát papaláše vozili na " západ " by Vám asi řekli dost zajímavé věci - třeba o tom, jak proháněli mercedesky a báva na dálnicích, jak se jim sice v cizině v garážích smáli kvůli ovladačům, rádiu, atd atd , ale kdo se v autě svezl, vyjadřoval se velmi pochvalně o jízdních vlastnostech . třeba " bufík " tehdy rozhodně nebyl běžná záležitost ( pravda, tady to byla nutnost vhledem k chlazení vzduchem, ale v autě čekající řidič to viděl jinak - bufík prostě jel celý den a tak u " čecháčků " sedělo osazení z medvědů, oplů,... )

Irwinek
17. listopadu 2018, 17:16
1
Autíčkář se ptá: Kdy auto doopravdy umře?

Tady je, myslím, v současné době asi nejznámější auto, u kterého lze skutečný stav kilometrů doložit. Je to i s " návodem ", jak si auto udržet v " kondici ". Bohužel je to zároveň i asi poslední zmínka o Volvu, které majiteli sloužilo denně celých 52 let. Jen doufám, že si ho automobilka vezme do svého muzea. Majitel totiž zemřel, takže společná cesta končí. Vzdávám tímto POKLONU člověku, který prokázal neskutečnou lásku a věrnost kousku plechu.
http://www.autoforum.cz/zajimavosti/majitel-nejvice-ojeteho-auta-sveta-zemrel-pripomente-si-jeho-tipy-jak-udrzet-vuz-fit/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu

Irwinek
17. listopadu 2018, 12:08
1
Tatra 613: Papalášský expres ve výslužbě

Kde jsou ty doby, kdy jich bylo na " dvorku " plno, tlumiče pasovaly do 505 GTi a gumy jakbysmet :-D To se to jezdilo :-D

Irwinek
12. listopadu 2018, 09:31
0
Výlet do historie: Jak Sověti neokopírovali Jeep

Pěkný článek, já jezdil jen s tím jmenovaným ARem, a to byla moje první, a na dlouhou dobu jediná zkušenost s terením autem ( bylo mi 14, vojna daleko ), takže jsem byl překvapený , co to dokáže, a když jsem zůstal někde viset a šel pro pomoc, dotyčný většinou přijel na kole, vyjel z " neprostupného " terénu a než jsem došel, tak si zase odjel za svou prací :-D

Irwinek
09. listopadu 2018, 12:27
1
Irwinek
07. listopadu 2018, 13:03
1
Daewoo Tico: Jak málo stačí k radosti

Slovy klasika : " Tak tohle jsem opravdu nečekal " :-D

Irwinek
02. listopadu 2018, 07:20
0
Firma Stealth EV postavila parádní restomod Mercury Coupe

Ááá, čert vem pohon, tyhle tvary miluju :-D

Irwinek
28. října 2018, 19:05
0
Posedlost kusem roury

jo, a jeden pro pobavení

Irwinek
28. října 2018, 18:59
0
Posedlost kusem roury

Ještě troška výfuků :-D
divné, krásné a úžasné

Irwinek
27. října 2018, 17:57
6
Posedlost kusem roury

Pokud je zadek krásnej, tak vejfuk je tou pověstnou tečkou :-D

Irwinek
19. října 2018, 23:03
0
Autíčkář se ptá: Jaká je vaše oblíbená značka?

Za mne Rolls Royce, hlavně ty z dob, kdy to ještě byl rolls a ne bmw
starý ameriky - kulaté, bachraté i ty hranaté
nejkrásnější škodovka všech dob - 1000/1100 MB/MBG

Irwinek
05. října 2018, 11:59
0
Peugeot 308, 1.2 Puretech GT-Line: Hlavně se nebrat moc vážně

jojo, to byla ona, ošklivá, jednoduchá, málo místa na nohy a ten variátor byl zpočátku značně nezvyklý :-D
jasně, řadí to většinou sametově, to souhlasím, škoda, že nejde zkombinovat automat s klasickým H :-D to ruční nahoru - dolu (+ - ) třeba v audinách mi nějak moc nesedí
no jezdím hodně po R10, kopce nic moc, standartních 140 a stejně to furt řadilo těch 140 to sice drželo, ale bylo to otravné
no přiznám se, že když už sedím v automatu, tak sport tedy nedávám - šoupnu tam D a přemýšlím nad jinými věcmi

Irwinek
05. října 2018, 10:09
0
Autíčkář na Kubě: Koráby z ostrova svobody

Díky moc, přečetl jsem si to když mi schlo lepidlo a fotky si dám ještě několikrát :-D
známým v Havaně půjčili fabii v té samé barvě, jako nechali na Ruzyni
já tam nemůžu, zbláznil bych se :-D

Irwinek
05. října 2018, 08:15
0
Peugeot 308, 1.2 Puretech GT-Line: Hlavně se nebrat moc vážně

Ale já nechtěl, aby jsi můj názor sdílel, napsal jsem svou zkušenost. Byl bych ochoten přiznat i to, že jsem mohl mít " špatný " kus, ale jednalo se o dva různé vozy.
Srovnávat to s x rychlostním tahačem s přebytkem krouťáku a výkonu a převážně výborně odladěnýma převodovkama lety zkušeností - věřím, že citlivější člověk by to poznal, ale já řídil maximálně zily a podobné obludy v dávnověku, jinak tak iveco s manuálem ( takovou větší dodávku na hranici " B " ), takže se o tom nehodlám přít :-D
A nech už toho s tím volvem :-D mám je rád, to ano, ale rozhodně nejsem fanatik :-D jo a Mazlík má manuál - proto jsem ho chtěl :-D
Já jsem dřív automat nesnášel, a u malých aut mi vyloženě vadil, pak jsem chvíli jezdil v microu s variátorem a nějak jsem to vzal na milost , ale stejně mi u limuzín tak nějak sedí víc. Ono to bude i tím, že okolo sebe vidím spoustu příslušnic něžného pohlaví, které s automatem pod nohou mají víc času na všechno ostatní - kafe, telefon, kabelku, líčení ,......, a ty limuzíny většinou neřídí. jejich doménou jsou právě miniauta :-(

Irwinek
04. října 2018, 22:10
0
Peugeot 308, 1.2 Puretech GT-Line: Hlavně se nebrat moc vážně

ale poznáš, právě u takhle malého motoru to poznáš, a věř tomu, že Ti to řazení nahoru dolu po pár stovkách kilometrů poleze na nervy. Jezdil jsem s 1,4 se 6 sti stupňovým automatem , byli jsme 3, nejtěžší 94 kg , takže žádná velká nálož a v sebemenším kopečku to podřaďovalo na 4, aby tam za chvíli padla 5, pak 4, pak 5, 6, 4..........
jo, ve městě živý, ve dvou pohoda, ale víc to nezvládalo, spotřeba taky narostla a to byl 4 válec a 1,4. papírově to tedy 90 kW nemělo, ale nemyslím si, že to bude jiné.
Nepadlo slovo o sprinteru , ale pro většinu lidí to bude jediné auto, takže ty dálnice bude muset zvládat

Irwinek
04. října 2018, 12:15
-3
Peugeot 308, 1.2 Puretech GT-Line: Hlavně se nebrat moc vážně

Jo, osmistupňový automat v autě téhle velikosti s motorkem od stěračů pod kapotou - dokonalý dálniční křižník vhodný pro letní dovolenou u moře.
Svět se zbláznil a v Peugeotu má centrálu :-D
ještě jsem ani neskousl tuhle převodovku v medvědovi, a už mi jí cpou do nákupní tašky. jak často tam ten automat tu osmu asi dá na D 1 ? a jinde bude asi taky jen těžko využitelná. myslím, že 6 stupňů k autu téhle velikosti a téhle motorizaci je až až :-D

Irwinek
16. září 2018, 12:25
3
Světla a neplechy s nimi | Autíčkářův hejt

Tady vyvstává ještě jeden problém, takový, že si ho spousta lidí neuvědomuje: navzdory všem moderním technologiím a materiálům, světla starších aut byla dělaná tak, aby od nich bylo vidět - tzn, sklo a kvalitní paraboly ( tady mi jistě dají zapravdu všichni majitelé poškrábaných matných plastových světel ). Když do takového světlometu dám nové žárovky typu NightBreaker a spol., světlo svítí podstatně lépe a pokud mám vyčištěné ( prachuzbavené, nevyrezlé ) paraboly, je takové světlo více než jen srovnatelné se světlomety nového vozu ( hlavně nižších tříd ). I když světlomety naklopím v závislosti na zatížení, svítím víc než nová fabie a někde se to prostě projevit musí - mlhovkama na mne problikává auto předemnou, protijedoucí, kde kdo. Zkoušel jsem to se známým, který si na to stěžoval, sedl si do mého auta, nastavil světla a pak svým couval a couval a couval. Prostě to tak je.
Dalším aspektem je, že po dvou desítkách let provozu většinou nestejnoměrně vytěžovaného vozu jsou pružiny různě unavené a světla zase svítí v jiných rovinách, tady už většinou seřizování nepomůže vůbec.

A ještě k těm zadním mlhovkám, - když jede kolona aut po dálnici ( a nejen po dálnici ), je s podivem, že svítí skoro každý, jen málokoho napadne to světlo vypnout - já koukám z 5 m do mlhovky, tak ať si to ten za mnou taky užije :-D

Irwinek
16. září 2018, 12:09
0
Světla a neplechy s nimi | Autíčkářův hejt

Mám ten samý problém, a hlavně, je vědecky dokázáno, že červené světlo přitahuje oči a podvědomí, takže jedu - li za někým s rozsvícenýma mlhovkama, zužuje se mi periferní vidění, tudíž vnímám užší prostor, což je na ...

Irwinek
14. září 2018, 12:53
0
Volvo V60 T6: Návrat všeho, co dělá Volvo Volvem

No ghibli potkávám prakticky denně :-D jedno modré a jedno bílé . Nemyslím si pro to, že jsou jich všude kvanta. V raichu jsem koukal spíš po veteránech.
Je jasné, že v těch prodejích se orientuješ, páč jsi v podstatě vod fochu :-D Já si tak možná někde přečtu, že se tu prodaly 4 rollsy a to je tak asi všechno, co v tom počtu informací chvíli podržím v hlavě.

Irwinek
14. září 2018, 12:30
0
Volvo V60 T6: Návrat všeho, co dělá Volvo Volvem

O relativitě počtů se nijak nepřu, zrovna tak o podvědomém vnímání volv okolo sebe. znám to s 505, taky jich najednou bylo okolo celkem dost a MBG taky. Stačí auto mít a silueta se vyhoupne z šedi ostatních už při letmém pohledu.
Podstatnější je, že se motám centrem Prahy, kde je daleko větší šance takováhle auta potkat. Vedlejším efektem je, že tedy rozhodně nesleduji, zda je auto naše, němců,...... Vztahoval jsem to prostě k tomu, že těch V je víc, než těch S. Nějaké prodané počty kusů jsou mi celkem volné.
Včera stály v Opletalce 2 dvě V vedle sebe a asi 50 m jedno další. Následující rok už takovej počet v jedné lokalitě asi nepotkám, což se Kodiaků, Karogů a spol určitě netýká :-D

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Škoda Yeti 4x4, 1.8 TSI, 118 kW 2009
Škoda Yeti 4x4, 1.8 TSI, 118 kW

2009 rok výroby
158 koní výkon
1 798 ccm objem

Chevrolet Monte Carlo 5.7 holley 1981
Chevrolet Monte Carlo 5.7 holley

1981 rok výroby
190 koní výkon
5 700 ccm objem

Lincoln MK 8  1993
Lincoln MK 8

1993 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Chevrolet Caprice  1991
Chevrolet Caprice

1991 rok výroby
170 koní výkon
5 000 ccm objem

Škoda Felicia Combi 1.6 1996
Škoda Felicia Combi 1.6

1996 rok výroby
75 koní výkon
1 598 ccm objem