
Irwinek
Jméno | Martin Ředina |
---|---|
Bydliště | Nymburk |
Registrace | před 7.8 rok. |
Poslední aktivita | před 3.1 hod. |
Příspěvků ve fóru | 197 |
Komentářů u článků | 981 |
Pozitivních komentářů u článků | 230 |
Negativních komentářů u článků | 7 |
Možnosti | napsat zprávu |
Poslední blogy
Posledních 50 komentářů


Možná vadilo. Já ho měl půjčené 5 X, vždy plně nabité a na stejnou, cca 70 km trasu, takže mne dojezd netrápil a mohl jsem si ho " užít ". Těžiště je moc vysoko a vzhledem k použitým " úzkým " pneumatikám působí takové jakoby dohoupnutí ( jako na vyšších zimákách v létě ) dost nepříjemně , brzdění rekuperací dobrý, ale pokud brzdíš na hranu, je špatně dávkovatelné a hodláš- li využívat akcelaci ( mimochodem dost slušnou, ten zátah je fakt návykovej), je jízda tak trošku trhaná. Jasně, nikdo netvrdí, že je to sportovní vůz, ale i obyčejný řidič se občas rád " svěže sveze " a tohle Tě od toho odradí. Pokud by snad někdo tvrdil, že srovnávám nesrovnatelné, tak normálně používám nejčastěji volvo 960 a fábie s různými motorizacemi, což rozhodně nejsou sportovní auta. Na druhou stranu přiznávám, že je to třetí elektrovehikl, který jsem řídil, a první, kde jsem si dovolil trošku víc, takže by se to mohlo zlepšit, možná i přizpůsobení auta ( třeba širšími/nižšimi gumami, .... )

Já vím, můj mechanik jí má v sedanu a je z toho nešťastnej. Jenže na to alespoň s něčím existuje druhovýroba. Na 960 964 žádná druhovýroba není :-(

Tak si pospěš, ještě se dají koupit ve slušném stavu za relativně slušný peníz. Ale nepočítej s tím, že seženeš specifické díly - multilink II a spol. Žlutej majitel nařídil rozprodat/zlikvidovat veškeré zásoby ND na starší auta, takže z fabriky už chodí pouze zamítavé zprávy, eventuelně náhrady neodpovídající VIN - v mém případě vstřiky, díly výše jmenované zadní nápravy ,... :-( a jsem na tom o to hůř, že mám sedan v manuálu , těch bylo poskrovnu.

Jo, autorka Viola dobrý, ale jinak mne to stále více utvrzuje v tom, že jsem dobře udělal, že sypu peníze do staré 960 - tky a od nových Volv se odvracím.

Jako malého kluka mne děda vozil po " andělských schodech ". Asi 7 kopečků za sebou, kdy se stovka škodovka vždy na vrcholku lehce nadnesla a u žaludku byl chviličku ten lechtivý pocit beztíže. Vždycky jsem toužil svézt po nich něčím rychlejším, jestli by to auto alespoň chviličku letělo. Vyzkoušel jsem to v devadesátých s Peugeot 505 Gti asi ve 160. Už nevím, zda bylo celé auto ve vzduchu, ale vím, že zatáčku za posledním schodem jsem vzal jen díky tomu, že v protisměru nic nejelo.

Tak tohle ne, ale podjel jsem s autem pod kontejnerem zavěšenym v jedoucím přepravníku a nebylo mi zrovna dobře


I tak :-) a ještě bez rezervy a spousty dalších věcí. A navíc, takhle se poskládat, už se nikdy nenarovnám

Přeci brnkačka :-)
Kdybych ve Volvu zmenšil nádrž na 2 litry, odvezl bych fotbalovou jedenáctku. Asi 5 metrů :-)


Jsou pumpy kde jede smyčka dokola, zas si tam nekoupíš nic jiného než naftu nebo 95.

Tak jasně, když jedu na dovču, mobil vypnu, kamery jsou sice skoro všude, ale právě SKORO , takže si najdeš cestu, kdy se všemu vyhneš. A když budu spát v autě/stanu/pod širákem, věř tomu, že o mě neuslyšíš :-D s elektrem už Ti zbyde jen pěškobus :-(
A budeš se divit, i v číně jsou lokality, kde Tě Velkej Brácha nenajde :-D

Bez ohledu na auto, pod které to píši, zapřemýšlel někdo nad tím, že kromě " snahy o zelenou dopravu " jde bruselákům vlatně o něco úplně jiného? O to, aby věděli o každém kroku kohokoli. Takhle vezmu auto, vyberu peníze v hotovosti a nikdo neví, kde se courám. Elektřinu nebude možné zaplatit v hotovosti, a i kdyby se mi to náhodou nějak povedlo, stejně auto přes sít odešle data, kde jsem, kolik jsem nabil,..... Když se pak bude někomu zdát, že třeba dlužím na alimentech ( nebo daně,.... ) prostě mi nabití auta zakáže a jsem v pr.... To je asi hlavní důvod prosazování elektromobility, protože snad nikdo nemůže bejt tak blbej, aby si myslel, že za stávajícího stavu je elektřina ekologická.

Můžeš zkusit Retro garáž v Lysé nad Labem - totéž včetně hotovosti :-) Dnes a zítra


Jako bych v tom viděl Jax XJ 220


No, jestli jsou tohle Tvá vysněná auta :-(

Snažím se mít modely aut, která jsem měl, nebo mám, a pak ta, která mne nějakým způsobem zaujala. Problémem je, když máš auto, které není tak obvyklé . Od Porsche seženeš téměř každý model v několika velikostech, ale třeba Peugeot 505 GTi děla v 1:43 Norev asi před miliony let ( sehnal jsem jeden model v hrozném stavu od synovce výměnou za dvě nová autíčka a pak najednou přes modelbazar jeden kus v exluzivním stavu i s krabičkou ) a potom OttoModel v 1:18 udělal 2 serie po 1000 kusech. Ta první mi utekla, na tu druhou jsem čekal 10 let, do ČR přišly 3 kusy - jeden poškozený. A i to je V6, GTi byla jen ta první serie. Koupit se nedá. Současné auto v 1:18 nevyrábí nikdo . v 1:43 sedan a kombi , obojí černé. A BMW 318 Compact v 1:18 kdysi udělalo Kyosho, sehnat je v podstatě nemožné.
Jinak mám pod postelí a na poličkách spoustu modelů aut, která se mi líbí, ale prostě si je nikdy nekoupím - E -Type, Stingray, Bel Air,........

Myslím, že 7- mi článek 8,4V v mém RC plně uspokojuje moje požadavky na e-mobilitu.

Tak to by odpovídalo, 69 70 ano, 71 ne, tam už taky někdy zmizelo to otvírání nádrže ze znaků a objevil se čtverec, později pak kliky " bomoro " atd atd
U rollsů to tajy šlo automaticky :-)

Jo, to je pravděpodobný :-) prostě lidová tvořivost a selský rozum překonali vývojová oddělení a jejich pětiletky a socialistické závazky

Na to byl děda příliš pedant, aby mu něco nechodilo, natož na novém autě, mimochodem sedmém :-)
Když někam dojel, podal si se všemi ruku, pak ošetřil auto a teprve pak se šel bavit, na zimu byl kryt motoru zakryt dekou, aby při otevření vrat garáže neutrpěl lak šok. Kdepak, záclona tam nebyla.

No, já nevím, děda si koupil 100S v roce 1971 a nepamatuji se, že by tam byla. Sice mi v tu dobu byly 3, ale na druhou stranu, ještě v 18-ti děda tu stovku měl, pak mi jí dokonce dal za maturitu a tohle by mi ukázal. Táta a strejda měli 110, taky tam nebyla. Takže buď byla jen u těch z let 69 - 70, nebo jsi narazil na nějakou předělávku .

Jo, to táhlo bylo úžasné, snad každému jsem to musel ukazovat z obou stran. A ještě jim vysvětlit, že při jízdě e musela vymáčknout spojka, jinak tam to zaclonění zůstalo, táhlo netáhlo. Ale fungovalo to dokonale, motor byl teplej za chvilku a topilo to taky dřív, běž stovky, které už tu záclonu neměly.


Zatím mi chybí šestka a 11kW :-( na ostatní si snad zvyknu, ale hluk od motoru je značný - snad si to spolu se spotřebou klesne, třeba po ujetí 5 - 10 000 km.

Co bych za tohle jako služebák dal. Ve čtvrtek mi sebrali 5 let starou Fabii 1,2 tsi 4 válec se šestikvaltem a dali mi funglovou 0,999 s pětikvaltem skoro v plné palbě s gumama 215/45/R16 :-( za těch 20 km ( zatím nemám kartu ccs a to co je v nádrží stačí tak na nastartování ) mi stačil lézt na nervy zvuk " tříválce " a skutečnost, že přes loketní opěrku se špatně může k ručce. O nervy asi bude bezklíčkový systém, kdy jsem si sedl s klíčem v ruce a ono ho není kam strčit, protože místo díry tlačítko, takže klíč skončil v přihrádce a já ho po zastavení a vystoupení z auta marně hledal po kapsách :-(

hmm, ojetiny 3, kromě Compactu pro mladýho to vždy byly auta, co v bazaru nikdo nechtěl a stála někde zastrčená u plotu. Peugeot 505 GTi sloužil 12 let s minimálními náklady a prodával jsem ho proto, že už mne nebavilo čekat 14 dní na hadičku za 2O kaček. No a Volvo 960 provozuji již 16 let. za tu dobu mne na dílech a opravách stálo 120 tis. i s nákupkou mi to vychází na 10 tis/rok :-D Pravda, sehnat teď něco se rovná zázraku, takže tímto skládám obrovský dík Pavlovi, který se mi o něj již 12 let stará a ještě mne z dílny nevyhodil.

Souhlas, na zadní tlumiče jsem čekal skoro 2 roky, k předním jsem se v pořadníku dostal jen proto, že ten co byl na řadě už auto sešrotoval. Sada silentbloků zadní nápravy by vyšla na cca 23000, já bych je dal, ale ona není a druhovýroba sice za 13 tis, ale z ipur a z Litvy :-(

Rád bych podotkl, že s Mazlíkem jezdím do servisu i v jeho 28 letech, protože sám si udělám prd ( tedy žárovky, a pod voloviny samozřejmě jo, ale už třeba výměna oleje je pro mne jednodušší dojet do servisu ). Kolonka " stálý klient se starším vozem ". A technik, co se o něj stará už ho má v péči cca 12 let. On není servis jako servis :-D

hmmm, daily má 28 let a roční nájezd mezi 10 a 15 tis km, služebák už 2 x prodlužovaný lízink, protože fábie nejsou, má 5 let a roční nájezd 20 - 22 tis km - 28 + 5 = 33 :2= 16,5 tak nějak tam skoro spadám

Tak letos Ježura po dlouhé době příjemně překvapil a tak jsem pod větví krom sušených česnekových červů a podobných vylomenin našel lahůdku v podobě díla Martina Kupce - Mototechna. Tisícikusový náklad zajišťuje jistou exkluzivitu a zpracování je výborné. U jednotlivých plakátů jsou i autorovi popisky - třeba že carevnu měl i pan Werich a že při vyplňování tiskopisů pro Mototechnu uvedl do kolonky důvod nákupu : " Protože na to mám a chci jezdit ", což mu prošlo a on si koupil postupně dvě, nebo chybu v prospektu na škodu 110, kde se uvádí, že vozidlo má bubnové brzdy ve předu a kotouče vzadu.



Když jsem udělal řidičák, stál benzín 8,50 kčs, měsíc nato už 14,50, ale vzal bych i tu zvýšenou . Pak ještě sadu silentbloků na zadní nápravu, co už ji sháním 3 roky. A kdyby to mělo být jen něco jednoduchého, tak alespoň trošičku selského rozumu na hrad a do sněmovny :-)

Koukám, že garáž by jsme mohli celkem sdílet, tedy pokud by Ti nevadilo Amazon v bicoloru, 356 v B a ještě bych přihodil nějaké Bentley nebo RR, protože limuzína se občas hodí :-)

Zbytečné, ale nádherné :-) jedno stávalo na dvorku v práci, majitel byl celkem normální úředníček, když jsi ho potkal na chodbě, tipoval by jsi ho spíš na Fabii, než Octavii, a ono zatím Gordon.

Jo, už jsem to taky dohledal. Kromě výše uvedeného jsou tu ještě rozměry atd atd. Bylo to tam hezky rozvedené, prakticky dotažené do praxe, leč nepoužitelné, leda přesně v těch hráčkách :-)

ono tady bylo tohle : https://www.hybrid.cz/setrvacnik-kers-v-automobilech-volvo/,
ale taky jsem někde zahlédl ještě jiný setrvačník, mám pocit, že v autobusech a to už bylo vyloženě na způsob setrvačníkového autíčka, jak je známe z dětství



Kdepak, Bestie se na takovéhle věci nehodí, je to přecijen shortka, a ještě 2WD :-) Za barákem je cyklotrialovou dráha, tam jí bude líp a na driftíky je tady dopravní hřiště, přes zimu děcka na inlinech nejezdí, tak je jen moje :-)

Tak jistě, jsem připraven na malou zimu, velkou zimu i minizimu :-D




Za " svým " mechanikem jsem jezdil do 3 servisů a když se osamostatnil, šel jsem samozřejmě s ním. Ano, občas má delší čekací lhůty, ale nestalo se mi, že by něco podělal, a když mi rozbil zrcátko, zavolal, že auto bude později, protože mu ho vezou bůhví odkud. Na účtu nebylo. Sklo bylo 20 let staré, muselo rupnout už jen od špatného pohledu.
Sám si přezuju, filtry, žárovky, nějakou elektriku, ale jako majitel bytu nemám ani prostor, ani nářadí, takže nic víc.

Dobrý, sice jsem něco zahlédl, ale tohle je perfektní popis. Díky

Volvo 9xx sice není sportovní auto, ale šestiválce táhnou jak zběsilé. Pokud se nepotkáš s utaženou italskou verzí se 115 kW, tak už 125 kW nabízí slušný zátah, 132 kW peláší jak zběsilé. Paradoxně nejsilnější verze 150 kW působí poněkud letargicky, ale to je dáno tím, že na rozdíl od méně výkonných se prodával pouze s automatem. Nesportovnímu naklánění karoserie v zatáčkách lze zabránit jinými tlumiči a většími koly a hlavně repasí multilinku vzadu. Kupodivu při těchto změnách nepřichází cestující o pohodlí. Nakonec se ale stejně vrátíš k sérii, auto se konejšivě valí silnicemi a Ty si , oddělen od venkovních starostí, užíváš :-D


Někde jsem četl, že budou bubny dávat i dopředu. Prý je už někde jinde účinnost, materiály a u elektra většinou brzdí rekuperace, na zbytek to stačí. Nebudou tak orezat nevyužívané kotouče a bude úspora na údržbě a prostě tak :-(

Mám to jednoduché - S90 nebo S90 - přeci S90 :-D
Tady to naštěstí opravdu jednoduché je, původní S90 má charakter, pod kapotou řadovou šestku a je to RWD, nová S90 je už jen přepravník, pohodlný, výkonný, netečný přepravník. A pokud mohu srovnat, v posledních dvou letech byla v servisu vícekrát, než ta z r. 1996 !

Prodával jsem Peugeot 505 GTi 2,2 s 350 kkm protože mne nebavilo čekat 14 dní na brzdové hadičky a podobné nesmysly ( prodával jsem ho v letech, kdy ještě internet byl v plenkách, takže vše přes objednávky ). Byl v něm chladič z auta, které mělo najeto přes mega a ukončil mu život náklaďák za PP dveře, kdy za těmi dveřmi auto v podstatě končilo :-( motor si bral nějakej taxikář, takže je možný, že ještě vrčí ( no, je to skoro 15 let, tak spíš ne )
Současné Volvo má 420 kkm a nevzhledně olezlou kastli, ale vše funguje jak má, takže pokud se nestane Něco, nechám si ho dál :-D


Tak to potom jo :-D
a dávaj v těch 3 televizích něco ke koukání? V těch mejch 2 to stojí za ...... :-(

Nejhorší je, že vůbec nevím, proč se to stalo :-( začlo to šupinama průhledného, pak to celé jakoby " vybuchovalo " odspodu. Jinak auto ani po těch 27 letech a 420 kkm není zrezlé. Motoricky v pořádku, klima šlape jak hodinky, interiér odpovídající, ale zvenku je to celé olysalé :-( zas ale v takovém stavu, aby se mi chtělo dát 100 litrů za celolak to není
Poslední komentáře
- beastar, RAM 1500 Warlock Classic: Takhle chutná...
Junior: Point one taky nebyl primárně se posmívat autu. Mě to taky... - Junior, RAM 1500 Warlock Classic: Takhle chutná...
A mimochodem, jenom abych jako nekecal... Já bych si nějakou... - Stanley, Ford Focus ST X: Okruhový test
Tohle auto mám rád - občas se se standardním ST této generace... - HeavySmoker, Renault Austral mildhybrid 160: Automobil...
rock: O software by som sa nebál. Keď sa toto rozšíri (a ono sa to šíri... - rock, Renault Austral mildhybrid 160: Automobil...
Jako jo, uznávám, mohla to být to otrava už tehdá, někdy... - beastar, Renault Austral mildhybrid 160: Automobil...
rock: Co píšeš je samozřejmě z velké části pravda. V tom zmiňovaném... - Marek Brunner, u blogu Tesla Model 3 (Dual Motor, LR) je elektromobil,...
Reálně to je spíš 10-15 kWh/100 km, 19 to žere max v zimě,... - rock, Renault Austral mildhybrid 160: Automobil...
Bych jenom podotkl, že ve slušně vychovaném autě z r. 2007... - Trinom, Renault Austral mildhybrid 160: Automobil...
Zadávání adresy rozhodně pravěk nebude. Vyhledání obecných... - sheogh, u blogu Tesla Model 3 (Dual Motor, LR) je elektromobil,...
... a peklo zamrzlo... :-))))))) Ten interier je vylozene hnusnej,... - FidoBlack , Auta, která mi způsobují smutek
Téměř každý crossover nebo SUV co si hraje na rodinný auto...... - Habakukk, Premiéry na Legendách: novinky ukázal...
Obecně mě mega obrazovky nevadí, ale v tomto krásném Mustangu... - Moctezuma, u blogu Tesla Model 3 (Dual Motor, LR) je elektromobil,...
Pěkná recenze, díky. Spotřeba 19 kWh/100 km je perfektní.... - afro-r1, Ford Focus ST X: Okruhový test
Take mam relativne dlouhy koncovy prevod petka 250km/h, sestka... - rock, Ford Focus Combi ST Line: Poslední...
Ono té konkurence okolo 750 t disponující 150 k s nějakou...
Poslední inzeráty
2007 rok výroby
300 koní výkon
4 602 ccm objem
2018 rok výroby
450 koní výkon
3 498 ccm objem
2016 rok výroby
310 koní výkon
3 604 ccm objem
1966 rok výroby
97 koní výkon
2 687 ccm objem
Rušné diskuse
- Elektrickým Meganem k moři bez elektrocentrály v kufru
93 komentářů - Proč je okolo aut tolik vášní?
78 komentářů - Škoda Enyaq RS iV: Svižná stodola
47 komentářů - Zlatá Vrána 2023: Pátý ročník inzertního bahna
41 komentářů - Auta, která mi způsobují smutek
30 komentářů - České, evropské, světové... A jaké je vaše auto roku?
30 komentářů - Třaskavé novinky pro letošní rok: BMW ukázalo XM, 750e a M3 Competition Touring
29 komentářů - Moderní nesmysly, které mi pijí krev
28 komentářů