
BigBang
Jméno | Vašek Weiss |
---|---|
Bydliště | Teplice |
Registrace | před 7.1 rok. |
Poslední aktivita | před 17.0 měs. |
Příspěvků ve fóru | 31 |
Komentářů u článků | 235 |
Pozitivních komentářů u článků | 34 |
Negativních komentářů u článků | 1 |
Možnosti | napsat zprávu |
Posledních 50 komentářů

kárový eso je jednoznačne Scirrocco druhý generace a zelený eso je pro změnu Isuzu Piazza

Stejně jako s novym Supem...



CZmisak: 190 koňová MR-S byla pouze JDM právě s 2zz. Jinak na všechny ostatní trhy 1zz olejožrout...
Yamaha se podílela jen na 2zz. Dokonce jsou na hlavě popisky Yamahy ;)


Jenomže to je přesně proti proudu toho, kam se to dneska tlačí. Veškerou zodpovědnost jedince zašlapat a udělat pravidla pro blaho všech. Bohužel...

To není jen o mědi do kabelů nabíječky, ale i o mědi, kterou nutně potřebuješ na motory a veškerý elektro v tom autě. To je problém, na který se teprve začíná přicházet, který teprve začíná spatřovat světlo světa.

MBMB, proč mi příjde, že si v průběhu totoho vlákna sám odporuješ? To je jedno. Samozřejmě, že se baterky vyvíjí. Ten vývoj ale není zdaleka tak progresivní, aby stačil progresivním plánům ekofašistů. Nabíjení se zrychluje. Ano, ale stále máme problém technický/technologický. Abys do baterky narval za krátkou dobu požadované množství energie, potřebuješ kabel, tlustej kabel. Takovej, že ho třeba ani neuneseš. Kde na něj vezmeme měď? A to je jedna z částí problému. Druhá je obecně rozvodná síť. Co se kde staví za zdroje? Téměř nikde nic, rozvodná síť se prakticky nezesiluje a ještě se navrch zavírají jádra, zdroje energie. Kde tu energii za 5, 6, 7, 8, 9 let vezmu abych s ní poháněl elektromobily? Ze soláru? Přijedu večer z práce a do rána nenabiju, protože nesvítí. Viz situace na začátku roku. A to je teprve začátek.

Ve smyslu, v jakém se to protlačuje politicky to nikdy fungovat nebude. To na to nemusíme čekat „jak se to vyvrbí“...


A hlavně musíš za krátký čas natlačit do baterky soustu energie. Z toho vyplývá nabíjecí kabel, který stěží uneseš...



Proč dělat bodík ze zemního plynu, když můžu ten zemní plyn nacpat do auta rovnou aka CNG/LNG...

A co teprve takový Porsche - klíček vlevo od volantu a u 924 ručka taky vlevo :D

„Jo a brzdy jako takové, čím novější auto tím mi víc vyhovují jsou obvykle výkonnější (silnější).“ Jestli jsi tím Lumixi myslel auta za posledních řekněme 20 let, tak se brzdy v běžných autech neposunuly vůbec nikam. Příkladem budiž Fabie - první i poslední generace mají stejné brzdy (třmeny FS-3 a chlazené kotouče 256 mm) a u jiných tomu není jinak. Jediné, co se za tu dobu změnilo, je, že v nových autech jsou brzdy přeposilované, takže v prvních pár milimetrech/centimetrech chodu ti poskytnou třeba 80-90% účinku při použití 10% síly. Dává to pocit obrovského brzdného účinku, falešného. Výsledkem je poté krizovka, kdy stojí člověk na brzdovém pedálu jak na rýči a brzdí i očima, protože najednou to „nebrzdí“ jak by se dalo s předchozího chování čekat. To budu mít milionkrát radši chod jako v miatě, kde to sice pocitově při běžné jízdě „nebrzdí“, ale lineárně s aplikovanou silou na pedál mi roste i brzdný účinek...

Dovol abych se od srdce zasmál „Novější auto typicky bude plnit novější normu EURO, a tedy mít nižší emise škodlivých látek od prvního kilometru. Nemluvě o tom, když to bude elektromobil.“ Poněvadž první věta dává smysl, ve spojení s větou následující to je k smíchu. Chceš tedy říct, že elektromobil ty emise neprodukuje? A kde se vezmě ta kelektřina v baterkách? V elektrárně, která „čadí“ 100 km daleko a ne tobě pod oknem. Hmm, výsledek nula od nuly pojde. Možná budeš chtít argumentovat obnovitelnými zdroji. Odpovědí mohou být obrovské problémy v energetice v posledních týdnech v Rakousku, Francii a s tím spojené potenciální problémy celé Evropy. A to máme stále poměrně malé zastoupení obnovitelných zdrojů a malé zastoupení elektrovozů...

Obecně se dá říct, že veškerá současná produkce benzíňáků od koncernu je s předepjatým blokem, takže jakmile rozebereš spodek a povolíš klikový ložiska, tak se ten blok zkroutí a jde do kopru. Šetří se na váze = na množství materiálu. Samotný stěny válců jsou možná silnější než byly třeba ve škodováckých motorech, ale zbytek kolem, který dělá celkovu tuhost je zeslabovaný, co to jen lze. Podívej se taky jak jsou dělyný spodky bloků. V podstatě nenajdeš, že by klikový ložiska byly jednotlivý díly, ale jsou to velký odlitky-obrobky...

Design stylu shooting brake nesedne každýmu. Já třeba E-type mám rád stejně jako Z3 kupé.

Na Migáče mi nesahej! Nicméně MM má pár dobrých skladeb, ale já radši trash, power nebo všemi opovrhovaný nu :)


SOAD mi hrajou v autě pravidělně v rámci stálého playlistu :) Z mého pohledu jezdím stabilně v „rychlém“ módu a do pomalého se dostanu hudbou typu Pink Floyd apod. Ovšem nemám rád, když mi hudba v autě hraje nahlas, ale zase musí na ruhou stranu být taky slyšet.

Ano, protože se to může. Taky jestli z toho udělají pravidelnou akci, tak se tam dříve nebo později někdo takový objeví a v podstatě zničí to kouzlo...

Za mě skvělé! Článek, který by si zasloužil publikaci v massmédiích. Bohužel všichni postižení pořádkem by to stejně vyignorovali nebo v horším případě poplivali jako bohapustou propagandu...

Ale proč něco takovýho dělat pro výhru v absolutně bezvýznamným amatérským závodě, žejo...

Mulťák je vždycky sedmimístka. Transporter a Caravelle pak varianty viz Csaba.

Ta palubka je teda pěkně debilně řešená. T5 měla kastlík nad rádiem zvrchu, kam se daj hodit věci a držák na dvoulitrovku vedle fofrklacku. Ani jedno z toho vT6.1 není... Držák na flašky ve dveřích je při řízení prakticky nepoužitelnej stejně jako předruženej kastlík, nicméně druhý patro je úplně geniální a běžně všechen bordel z kapes (klíče, peněženka, telefon) končí tam. Otevřenej kastlík před spolujezdcem je sice hezkej, ale řidič do něj nedosáhne, takže taky nic. No takže vlastně zůstává jen ten zmíněnej horní ve dveřích a držák na pití zeshora palubky. Což mi připomíná, že to vlastně nemá vysouvací držák na kelímky vedle řadící páky, místo něj a třetího držáku na lahev tam je jenom nějaká divná přihrádka, do které se vejde možná tak peněženka.

Problém se stoupacíma pruhama je snadno řešitelnej - průběžnej nechat ten pravej, a tak všichni spěchači se musí zařadit zpět do pravýho. Bohužel stavební inženýři tohle ignorujou, a tak to vypadá tak jak to vypadá...

S tou teplotou v autě a komentováním všech „zajímavých pleček“ to mám stejně, jen se tedy neotáčím, abych se vrátil a koukal, protože když jedu, tak jedu! :D


@Megaschiza: Máš všechno funkční bez svítící palubky? Jak jsi vyřešil svody a výfuk?

Od začátku jsem si říkal, že asi budeš mluvit spíše o A1, když jsi zmiňoval 1.4 TSI :D Jo, ta má cenovku odvážnou, docela podobnou té, kterou měla A2 v době vzniku, ale na rozdíl od ní nepřináší žádnou revoluci...
Třeba někdy na ten tvůj výlet přivezu toho mého „závoďáka“, aby ses taky mohl svézt pořádným autem :D

Auto je to zajímavý čistě z hlediska použitý technologie na kastli. Do VAGu jsem šel záměrně, protože se kolem těch aut motám a prostě vím co a jak ;) Poptávka po tom je z jednoduchýho důvodu - je to kvalitneji udělaný Polo, který ti nezrezne = hlavní důvod proč se lidi aut zbavují...
1.4TDI je hrozná věc. Klepe se to jako ratlík, do 2000 to nejede, ve 2000 příjde mohutný nádech a potom... ... zase vůbec nic.
Jinak A2 začíná mít pomalu status kultovního auta. Briti jsou z toho docela nadšený. Přirovnal bych jí k Multiple. Většině se nelíbí, ale když jí někdo příjde na chuť, tak se jí nechce vzdát ;)

takový auto jsou na vzduchovým podvozku, takže když někam jedou, nafoukaj to o 5 cm víš a pohoda...

@Rock: To mi chceš říct, že to vypadá blbě?


Ne? :D:D
Jo, automobilky se vzhlédly v levných liťácích z Polska a začaly je dávat už v serii, aby Franta Vomáčka nemusel kupovat na nový auto hustokrutý černoleštěný někde z druhovýroby :/

@Krab: Nepopírám, že A2 má tuhej podvozek, ale jinak je kultura cestování o třídu výš oproti Fabii/Polu/Ibize. Obzvláště s traktorem 1.4TDI je ten rozdíl výrazný. Kdo kdy měl na vnitřní straně tapce molitan na odhlučnění z fabriky? Benzínový motory v tom byly 1.4 MPI a 1.6 FSI, kterých u nás moc není a které trpěly spoustou problémů. Příplatek za olympiádu - to je otázka. Fabie/Polo/Ibiza bez hnilejch prahů je skorem za cenu A2. A pokud si to auto člověk plánuje nechat déle jak tři roky, tak u ocelových aut tohoto věku už má na paměti rez, která prostě příjde. A2 je v tomto na pohodu, protože celohliník. A kdybych se toho náhodou chtěl zbavit, to auto prodám za stejnou cenu jako jsem koupil, protože je po nich docela poptávka. Vrzající interiér je otázka kusu. Moje auto má 238 000 km (opravdových) a jediný, co vrže je deklík na ručce, se kterým se nechá zahýbat a utichne. A to mám sportovní podvozek (=není stavitelnej), takže je ještě o trošičku tužší než origo ;)

Beru svůj případ. Řešil jsem auto na běžný ježdění, dojíždění do práce, roční nájezd 15 tis. km. Mohl jsem si koupit novou Fabii (nebo cokoliv z toho segmentu), v nesociální výbavě (rozumněj normální motor, vyhřívaný sedačky, klimu, koženej volant a nějaký rozumný radio) bych vysolil 300 000 Kč. Dnes, tj. po třech letech, bych tu fabii reálně dokázal prodat tak za 170 000 Kč (po pěti letech tak za 140), takže pouze ztráta hodnoty 130 000 Kč. Místo toho jsem si koupil A2 (tou dobou starou 16 let), což je více méně převlečená Fabie. Za ty tři roky, co to auto mám mě stálo v celkových nákladech včetně kupní ceny, pojištění, paliva, servisu, údržby, prostě všechno přesně 152 301,68 Kč (palivo je z toho třetina). Spotřebou jsem s tím autem níž než bych byl s tou fabií (dobře porovnával bych 1.4 TDI proti 1.2 TSI) 4,8 l/100km oproti ±6 l/100km. Jednou za čas totiž vezmu rodičů fabii a jezdím s ní standartní trasy (do práce atd.), takže opravdu vím, že abych se dostal k 5 litrům, s A2 bych jezdil za 4 a možná i pod... I kdybych si auto z větší části neservisoval sám, tak mám několik známých mechaniků, kteří sice vždycky kecaj, co jim vezu za „pekáč“, ale ve výsledku jsou rádi, protože s tím starým už ví co a jak a s novým bych k nim těžko jel. A ano, stálo by mě to o něco víc, ale rozhodně by to náklady nepřerostlo cenu ND. Takže ne, stále nemám důvod chtít nové auto.

Voe, to je zase diskuze typu „co je lepsí, nafta nebo benzin“...
Sorry jako, ale moje nejnovější auto bude mít na jaře 17 let a nic novějšího bych nechtěl byť bych na to prachy měl. Koupě novýho auta mi příjde jako totálně vyhozený prachy, protože peníze, který vyhodím oknem, když si pořídím nový auto, abych ho za 4 roky prodal, mi dovolí ty moje pekáče servisovat 10 let a ještě do toho můžu započítat kupní cenu... Koupě novýho auta je prostě ekonimickej nesmysl (za předpokladu, že si půjdu koupit „normální“ auto typu oktávky).

Prasklý hlavy byly právě kvůli tomu relativnímu poddimenzování. 2.1TD byla slabá jebka a 2.5TD od VM Motori měla v XJ poddimenzovaný chlazení + se tomu nechala udělat úprava chlazení a hlavy byly happy jak dva grepy ;) Jednu 2.5TD známej kdysi utopil na tankáči v Jihlavě. Nechali jsme auto půl hodinky stát, aby vody stekla, nechali to další půl hodinku kadlat na volnoběh, a pak hurá domů 300 km. Udělal se olej, filtry a jak vesele najezdil dalších 50 tis. km. Potom ho od něj koupil další známej, kterej nechal udělat tu úpravu na chlazení a najezdil s tím dalších 50, aby ho před dvěma, třemi lety vyměnil za Tucsona r.v. 2008 v naftě, do kterýho od koupi nasral takovejch peněz, že by na XJ udělal dvě generálky motoru a ještě by mu zbylo na naftu na rok...

A zrovna Fastback B1 a B2 se mi nelíbí vůbec a kombajn je za mě super. B3 a B4 nemají v sedanu hezkej kufr - hranu, takže za mě zase kombajn :D

Nejvíc ty audiny (a asi i všechny obdobný auta) postihlo šrotovný v Německu. Vím, že jsem ze zvědavosti tou dobou brousil německou inzerci a během roku, kdy šrotovný běželo, jich zmizelo 90-95%...

Jsem rád, že si někdo na Cherokee XJ vzpomněl. Super auto s poddimenzovanýma nafťákama, ale za to neskutečný v terénu. Bohužel kovomorka je v podstatě všechny pohřbila...

Bezpečnost chodců :(((
Co se designu týče, tak Audi 100 C4 je hezčí auto než 80 B4. Až na cabrio, to bylo, je a bude krásný, klasika. Už jen pro ten „hliníkovej“ rám okna :)

telefon s vytáčecím kolečkem stále máme doma :D
většina těch zmíněných aut zemřela na kovomorku a ty, co nerezly pro změnu zase na elektriku...
Poslední komentáře
- sheogh, Subaru BRZ: Seriózní okreskové nářadí
Auto se mi libi a jako hracku plus jako postrk "do teska... - RBMK, Levný elektromobil který potěší...
Dobrá volba! Já jsem spokojený se svým elektromobilem Axial... - rock, Subaru BRZ: Seriózní okreskové nářadí
Tak ono to není zas tak složitý: Zadání: chci nový kupé... - beastar, Subaru BRZ: Seriózní okreskové nářadí
Abych jen nepíčoval. Vážně hezká recenze, po dlouhé době... - beastar, Subaru BRZ: Seriózní okreskové nářadí
Už se těším jak my fans a majitelé vysvětlí že je to nejlepší... - Sato, Subaru BRZ: Seriózní okreskové nářadí
Jednu takuto modru som stretol dneska niekde kolem Bukovinky.... - Junior, Subaru BRZ: Seriózní okreskové nářadí
Tady bude nablito. - Junior, RAM 1500 Warlock Classic: Takhle chutná...
Lukáš: Je to tak, republiku mám sježděnou křížem krážem.... - rock, u blogu Exkurze do Holandu
Článek dobrej a těším se na další díl. Ranní soundtrack... - Hookec, u blogu Exkurze do Holandu
Krab: Díky moc, myslím že to nakonec byla rozumná volba.... - beastar, RAM 1500 Warlock Classic: Takhle chutná...
Ono snad obecně jakoukoliv větší silnější naftu. Víc... - beastar, u blogu Exkurze do Holandu
Krab: Není to složitý. Už i ty matláci v Česku si s tím... - beastar, u blogu Exkurze do Holandu
Dlouhá cesta je to poprvé jak si to natrénuješ ani ti to nepřijde.... - Junior, RAM 1500 Warlock Classic: Takhle chutná...
Naftová V8 je jako Rolls. Buď to máš nový, nebo to neměj... - HeavySmoker, u blogu Exkurze do Holandu
Krab: N52B30 sa robil aj v 160kW verzií, ale iba pre toto konkrétne...
Poslední inzeráty
2016 rok výroby
335 koní výkon
3 600 ccm objem
2007 rok výroby
300 koní výkon
4 602 ccm objem
2018 rok výroby
450 koní výkon
3 498 ccm objem
2016 rok výroby
310 koní výkon
3 604 ccm objem
Rušné diskuse
- Elektrickým Meganem k moři bez elektrocentrály v kufru
94 komentářů - Škoda Enyaq RS iV: Svižná stodola
47 komentářů - Zlatá Vrána 2023: Pátý ročník inzertního bahna
41 komentářů - Auta, která mi způsobují smutek
30 komentářů - České, evropské, světové... A jaké je vaše auto roku?
30 komentářů - Třaskavé novinky pro letošní rok: BMW ukázalo XM, 750e a M3 Competition Touring
29 komentářů - Moderní nesmysly, které mi pijí krev
28 komentářů - RAM 1500 Warlock Classic: Takhle chutná svoboda
26 komentářů