Jiří „Bigg.I“ Petera
| Bydliště | Kroměříž |
|---|---|
| Registrace | před 10.6 rok. |
| Poslední aktivita | před 34.3 min. |
| Příspěvků ve fóru | 21 |
| Komentářů u článků | 195 |
| Pozitivních komentářů u článků | 61 |
| Negativních komentářů u článků | 1 |
Poslední blogy
Posledních 50 komentářů
Fusion je strasnej humpolak. Design mozna OK, ale zbytek auta katastrofa, pokud si sam sebe clovek trochu vazi.
doporučuju Prostějov a okolí :D tam to člověk potká i na okreskách ešttě
Tak ono je to jasný, dřív se dělala auta na ježdění a když se v tom člověk vysekal, ve většině umřel.
Dnes se dělají auta na bourání. Se všema plusama i minusama. Já se cítím ve všem modernějším strašně klaustrofobně. Malinký okna, vysoká hrana dveří, obtěsnanost interiérem i ve velkém autě...
Designove miluju ruzny oválný a kulatý zhovadilosti z US - proto se mi šíleně líbí můj Ford Taurus třetí generace.
Alpine i Corvair jsou top - bohuzel musim vynechat, blbej termin. Je sraz 90s czech roads v Praze v sobotu
Tazatel se chce vejit do 100 tisic kc se vsim (idealne i min), takze to odpovida autu tak za 70 tisic kc a mene
- pojistka
- zakladni servis
- treba i gumy
- oprava nejake prkotiny
A uz je na 100k
Takze auta co se prodavaji za 100 tisic a je to jejich nejnizsi hranice, jsou kravina - pripadne vozy, jejich uzitna hodnota je nesmysl (Mx-5).
Tak je jasný, že pěkný kousek se v inzerci neohřeje dlouho a bude to chtít chvilku hledat. Koroze se nejspíš časem objeví u Mazdy i teho Focuse/Fiesty. Většinou to jsou u nás auta z Německa případně tuzemský prodej. Auta z Itálie se už objevují míň.
Co bych přidal jako další možnosti: Suzuki Swift, okolo 80 tisíc se dá sehnat Fiat Panda 100 hp (rrrrrrrr)
Nechcu říct, že to je odfláknuté, ale dal by se vymyslet zajímavější seznam:
Focus Mk2
okolo 70-80 tisíc kč jdou najít slušné kusy, top kousky atakují hranici 100k (ale to se bavíme o pěkných Ghiích, Titanium či Sport verzích), šel bych do sice slabší, ale ověřené 1.6 benzín, případně 1.8 benzín
Grande Punto OK
Ale občas se v inzerci objeví pěkné kusy Punta ve verzi Sport, 70 kw, šestikvalt, pěkný interiér...
Bývají okolo 80 tisíc kč
Mazda 3 1.6, 77 kw
dá se najít ve verzi sport, taky stojí tak okolo 80 tisíc kč
Honda Civic 8g "ufo"
Asi nebude na něco sportovnějšího, ale je to za mě zábavnější auto než Cruze.
Nissan Note je zajímavá volba, ale nevím jak moc ho autor zažil.
1.6 se prakticky nedá sehnat, protože je to nejvíc chtěná motorizace, 1.4 je slabá.
To auto si chtěl kupovat můj taťka. Zadní náprava trochu odskakuje, na autu je poznat, že je dost úzké. Atraktivní mi moc nepřijde.
Toyota Corolla E12
Je to trochu nuda, ale je to Toyota a bude to spolehlivé.
Peugeot 206 SW
Za mě má 206 stále pěkný design, SW je i trochu zajímavější tvarově, člověk v tom něco odveze a byly pěkné edice, s koženým volantem, sport pedálama a řadící pákou, v této ceně budou i málo jeté...
Člověk si vlastně može i celkem dost vybírat. Záleží jakým směrem to člověka táhne. Tohle byl jen takový nástřel.
Ta moje je růžová, jak nová.. s vyměněným fotomodulem a novou baterií. Nicméně radši mám N79 kvůli tlačítkům, krytce fotoaparátu a LED blesku, který lze použít jako svítilnu. S Xenonem u N8 si člověk moc neposvítí. Mimochodem oba tyhlety telefony mají vestavěný FM transmitter, což je v autě super. Proč se tu bavíme o mrtvé značce mobilů? :D
Ještě jí sekunduje Nokia N8, která fotí o dost líp :D, tu vytáhnu třeba jindy.
... a protože František určitě zapomněl i na to, že jsem mu hned den po srazu posílal galerii nafocenou Nokií N79, tak je odkaz tu:
https://eu.zonerama.com/jpcreations/Album/12148987
To je pravda, klidne se to mohlo jmenovat Meteor nebo nejak tak :D
Něco málo, nechtělo se mi vše vyndávat ze složek.

Začalo to nevinně - pořídím si katalog k autu, které vlastním. Jelikož vlastním stará auta, tak musím lovit na inzertních portálech a trochu se to zvrhlo.
Mám tu SPOUSTU fordích katalogů i na auta co nemám. Doplňky, různé jazykové mutace... Kdybych to měl vše fotit, bude teho nechutně moc. Taky tu mám zajímavý úlovek - D&W katalog pro rok 1993 :). Vlastně tu mám ještě dobovou Ford Sound demonstration tape... a taky dobovou fordí bundu, malej model svého vozu i ve správné barvě. Asi potřebuju odbornou pomoc.
Pokud by někeho zajímalo, jak tohle dopadlo:
Doteď jezdil brácha dědovou Corollu E10 1.3, když se její stav začal přibližovat "velice nebezpečné". Uzmul taťkův Focus 1.6 kombi. Když tomu začala klouzat spojka, mlátit čepy řízení na předku a končila technická, byl prostě donucen narychlo něco splašit.
Ford Focus C-Max Ghia 1.8 benzín s LPG. Auto koupil od strýce, je po nějakém servise. Auto naprosto bez duše nebo nějakého sex-appealu. Ale jezdí to levně, snad se to hned nepokazí, má to výhřevy, výbavu a tempomat. Stálo to myslím 58 000 kč.
Je to auto tak na rok-dva, jako dočasné řešení, pak bude hledět po něčem pořádnějším už s naditou kapsou.
Jeden tady ten kus historie jsem měl možnost vidět v Plzni - https://www.visitplzen.eu/poznej-plzen/muzea/depo-moto-art/
To auto nepůsobí přijemně ani elegantně, nejde z teho dobrá auta.

Mám toho v paměti hodně, momentálně asi první auto pro teenagera a V8 v Patagonii.
Ano, číst umím :). To nemění nic na tom, že je slyšet jak pěkně vysoko se ten motor nechá točit
Né všecky, jen 1.6 ve Focusu (Zetec SE) byla od Yamahy. Kdežto 1.4, 1.8 a 2.0 zetec byly něco uplne jineho. Pak samozřejmě 1.7 v tý Pumě, jak bylo zmíněno.
Tady názorné video zvuku teho Taurusu SHO, jak krásně to zní:
Mimojiné na ty motory byla dost zajímavá svolávačka :D
FORD... jedině. Bohužel koukám spíš do minulosti než do současnosti či snad budoucnosti. Nicméně kdybych neměl Forda, koupím si Toyotu. Uznávám Saab, rád mrknu na starší Citroen. Spíš to vidím ale tak, že každá značka dokáže vyrobit dobrej kus, tak i krám.
Viper je lepší než Vette!
Díky za organizaci, bylo to moc fajn.
Az nekde potkas Focuse, ideal tridver, zamer se na ty linky a ty tvary i ted po tech letech... to auto ma skvelej design, dost odvaznej rekl bych. Jen to lidem zevsednelo, protoze jich bylo vsude spousta.
Málokdo to ví, ale on se i chystala další generace Escortu.... Jenže pak se to zvrhlo a vznikl Focus. Escort tu byl dlouho a na konci neměl dobré jméno (do roku 95 to bylo jen OK auto, pak už bylo i nic moc). Focus byl uplně nový auto, na novém základu. Celkově ta třída "vyrostla" do výšky, Focus tomu položil základ. Ford to chtěl zkusit už i u Fiesty dřív, ale trh na to nebyl připravený.Taky tu byl nový designový jazyk, kdy se upustilo od oválu k new edge designu. Nový model a jméno dávalo smysl.
Diky za organizaci a fajn misto. Bylo horko, ale protoze to nebylo "na betone" tak se to dalo. Ten Saturn je super podivnost a diky majitelum za vyklad i vpusteni dovnitr vozu :D.
Je fakt, ze jsem se dival na vahu s tim nejvetsim motorem (7.6L Cleveland), s mensim motorem je ta vaha uz jen lehce nad 1800 kg.
Ta hmotnost je velice OK. Když porovnám s Fordem Gran Torino z roku 1976 co měl Starsky a Hutch, tam to jsou 2 tuny, což mě dost nemile překvapilo :D.
1999 Saleen pripadne nejakej Foxbody.
Vsichni ti "dedkove" ze 60. a 70. let se mi trochu prejedly diky autosrazum, kde proste minimalne nejakej takovej Mustang je.
Konec 70. a zacatek 80. byl fakt tragickej.
Ty novejsi Mustangy mi k srdci neprirostly. Generace co je okolo roku 2005 je krasna zvenku, ale uvnitr se na to nemuzu divat. V tech novejsich jsem jel (Ecoboost i V8), ale ani jedno nemelo ten wow efekt co jsem cekal.

Zaklad maji super. Designove me oslovuje nejvic sedan a kabrio s mrkackama. Zbytek ani ne. Za roky co jsem zil v Anglii jsem quantum videl snad jednou. To jsem potkal i vice Felicii a Favoritu.
Ford a benzín, pak vybírám dál :D
Dovolím si mou zkušenost ze života v Anglii. Angličani, hlavně pod vlivem, jsou dost hovada. Pokud jsou ve skupině, je to ještě horší.Jsou možná o dost horší, než my....Nemusí být ani nějaké fotbalové utkání, stačí "night out" ke konci týdne to je většinou rovnice:
Pub/night club kde se leje fakt hodně + nějakej fast food + (okno, blitky, nějak se dostat dom) = běžný konec týdne Angličana.
Některá města, která mají vyšší koncentraci pubs nebo studentů, tak mají víkendové úklidové čety, které za časného rána uklízí ulice od odpadků a blitků.
Tím se dostávám k tomu, proč přepážka, proč nepříjemné omyvatelné materiály vzadu. Pak ještě samozřejmě Londýn/Birmingham, to je kategorie sama pro sebe, špína všude! Člověk nikdy neví jaké individuum mu tam nastoupí a v jakém stavu.
Doufám, že to pokračování máš napsaný a jen dráždíš :D. Je to vskutku zajímavé, kam se může ubírat osud obyčejné automatové Hondy.
Je to škoda, když dobrý auto předčasně skončí takto...Snad za něj bude co nejvíc.
Díky za report! Zrovna jsem byl na myčce poblíž, když se vraceli z Barum Rally. Na chvilku jsem přestal umývat a jen se díval...
Většina ví, že mám Sierru, že mám Oriona.. a že to je obojí spíš starost než radost. Rozhodně bych nedokázal ani jedno z nich prodat. Někdo by byl spokojenej, ale mně pořád chybí pomyslná třešnička na dortu. Je mi 28, rád se projedu svižně, ale spíš se o ty auta bojím. Kde však nedokážu ubrat je komfort za volantem a vzdušnost interiéru, musím se v tom voze cítit dobře.
Ještě než jsem pořídil své první auto (Sierra), měl jsem v hledáčku:
FORD GRANADA
ano... někdejší vlajková loď Fordu. Elegantní hranatý design, zadní náhon, pohodlí, V6... Radost za volantem i v malých rychlostech (tohle ani moc rychle nejede, pokud se nebavíme o 2.8i). Pořád o ní mluvím, jak bych ji chtěl. Kolik inzerátů jsem už viděl a prošel a stejně žádnou doma nemám (mám tu z jedné akorát kapličku budíků a dobovej prospekt). Taky je to tím, že není místo, kde ji parkovat. Druhá věc je pořizovací cena. Pěkné kousky dnes stojí 150 000 kč a víc, problémové je už shánění nějakých dílů a tím se dostáváme k dalšímu vozu, nad kterým delší dobou přemýšlím. Zase to bude od modrého oválu a je to:
FORD PROBE MK1 2.2 GT Turbo
Kdo by to byl čekal, uplně jiný auto než Granada. Kupé s náhonem na předek, mrkačky, turbo, synthwave v rádiu... a už asi každej pochopí, proč je to super a líbí se mi. Ceny u Probe jsou příznivější, pěkné začínají cca na 100 000 Františků Palackých (nevím jakou hodnotu má redakční František). Pro díly se chodí k Mazdě a taky to není uplně katastrofa. Navíc je v ČR celkem aktivní Probe klub.
Závěr komentáře je tady: Kdyby mi někdo dal do ruky 200 000 Kč a řekl mi, běž si koupit jedno nebo druhý, tak já bych asi fakt nevěděl co si pořídit. Obojí je cool, každý jinak...
Pojistka bude celkem masakr ne? Dily na Volvo asi taky... Jako jo, Volvo je na tom jinak s bezpecnosti a zpracovanim nez Alfa... to je Jasny.
Ty Fiaty se brachovi libi a neprijde mi to jako spatny vuz.. image je na nic, potrebuje fungovat :D.
Jako uplne nejvhodnejsi mi prijde tahle Alfa po velkym servise s jasnou historii , je z IT a mame to blizko se na ni podivat:
https://auto.bazos.cz/inzerat/170851356/prodam-alfu-romeo-147-19-jtdm-88kw-bez-koroze.php
No, brachovi byl nabidnut pokoj ve sdilenem byte. Ma pritelkyni a to asi kazdy uzna za vhodne, ze to neni idealni, byt jen v jednom pokoji :). Takove bydleni si uzil "dost" za studentskych let. Proste cerstve vystudovanej doktor si nemoze tolik vyskakovat.
Auris neni uplne blbej, ale zas bazarovka...
K ty Corolle E10 se muzu vyjadrit, protoze jsem jednu mel a bracha ma s podobnou najezdeno spoustu kilometru. Jeho pritelkyne tam bude mit tuhle E10 pro svy jezdeni a defakto jako zalozni vuz.
Za 100k je to naprostej ulet, ikdyby mela najeto 0 km vzhledem k vybave. To je proste pro brachu naprosto nevhodny vuz. Bez klimy, bez airbagu, bez serva a hlavne pri dalnicni rychlosti to zere skoro 8l a clovek neslysi vlastniho slova.
Otazka servisni naklady dieselu vs spotreba benzinoveho mensiho vozu :)
rád řídí, nikdy automat nezkoušel... Tak to nechce u vlastního prvního vozu riskovat. Jako zkusme tu nahodit i zajímavé vozy s automatem, třeba to přesvědčí...
Tak nějak jsme se shodnuli, že LPG ne, skrz možná omezení skrz podzemní parking v nemocicích.
Operativní leasing ne, to do začátku nechce a chce auto vlastnit.
Zatím to vypadá takto:
Nějakej Golf IV 1.9 z IT
Fiat Bravo 1.9 diesel (jsou celkem nový, bráchovi se líbí, ale to zpracování nic moc)
Osobně se mi líbí to C-klasse v dieselu, ale nemáme s tím v okolí nikdo žádnou zkušenost.
Pořád si není jistej nějakým tím menším benzínem, skrz ceny.
Pořád tak nějak vybíráme a diskutujeme... Začínající doktor na tom není platově moc dobře bohužel, takže se musí držet trochu při zemi. Díky moc všem za různé postřehy.
Jedna nemocnice cca 30 km, druhá nemocnice cca 60 km, do teho občas návštěva rodičů, což je dálničních 250 km. Malé auto spíš ne.
Jen podotknu, dotaz jsem psal já :) a tak mi dochází, že bych se měl připomenout nějakým blogem...
Přiznávávm se, že jsem byl srab a v tom horku se mi fakt nechtělo přijet (eště k temu v černým autě). Stačilo mi minule zmoknout :D. Očividně i tak účast slušná!
Škoda, že se to nedostalo do výroby. S tou 1.6 z Focuse by to bylo dostatečně univerzální. Design je špička. Stačí se podívat, jak dobře udělaný retro funguje u jiných značek. Nebo taky přinést něco uplně nového (úspěch první generace Twinga).
Tak ono je známo, že ty Focusy Mk1 drží cenu a jsou ve výsledku povedenější než Mk2
Ja ted koupil mk1 focuse kombi za 27 tisic a neni na nem ani smitko rzi :) důležitý je původ Itálie. Shodou okolností jsem ho koupil v Brně
Vyšší je, ja v ní dělal autoškolu. Preposilované řízení, ale kolo v každém rohu auta. Do města o zábavu postaráno. Dělala se i verze 100HP a navíc tohoto "medvídka" měl a chválil i James May, pokud to pro někoho něco znamená :)).
Po městě (Brno) mě bavila Corolla E10, ty už nejsou.. Tak co nějakou E11? 1.4 by se i a klimou mohla objevit. Nicméně si stojím za tim, že ten Focus mk1 1.6 třídvéř bude supr bojovník.


