
Bigg.I
Jméno | Jiří Petera |
---|---|
Bydliště | Brno-město |
Registrace | před 7.8 rok. |
Poslední aktivita | před 4.0 dny |
Příspěvků ve fóru | 21 |
Komentářů u článků | 148 |
Pozitivních komentářů u článků | 45 |
Negativních komentářů u článků | 0 |
Možnosti | napsat zprávu |
Informace Ford Sierra 2.0i CLX |
Poslední blogy
Cesta k mému prvnímu autu 1 - Anglie, Německo, Polsko?
Jsem z rodiny petrolheadů. Děda a strýc jsou automechanici. Další dva strýcové a taťka mě už jako dítě brávali na rally. Já sám rally aktivně fotím a taky jsem asi od 12ti let točil volantem u počítače. Ke svému prvnímu autu jsem se vzhledem k zázemí dostal celkem pozdě.
Cesta k mému prvnímu autu 2 - Polský Vin Diesel a lesní skladiště
Původně jsem plánoval vydat 2. část daleko dříve, ale záležitosti jako hledání práce a bydlení bohužel vyplnily všechen můj volný čas. Pro ty, co třeba 1. díl ani nezaznamenali, odkaz níže.Blog tedy pokračuje tam, kde skončil a to ve vesnici Nowy Waliszów.
Cesta k mému prvnímu ( a funkčnímu) autu 3 - Sierra dělá drahoty
Situace je taková, že jsem čerstvě dovezl Sierru z Polska, domů jsem přijel čistě na plyn. Nicméně první vlezu pod auto, abych viděl, jak špatně je na tom se rzí a až pak se začnu hrabat v motoru a zjišťovat, proč vlastně auto na benzín nejede.
Posledních 50 komentářů

Tak ono je známo, že ty Focusy Mk1 drží cenu a jsou ve výsledku povedenější než Mk2

Ja ted koupil mk1 focuse kombi za 27 tisic a neni na nem ani smitko rzi :) důležitý je původ Itálie. Shodou okolností jsem ho koupil v Brně

Vyšší je, ja v ní dělal autoškolu. Preposilované řízení, ale kolo v každém rohu auta. Do města o zábavu postaráno. Dělala se i verze 100HP a navíc tohoto "medvídka" měl a chválil i James May, pokud to pro někoho něco znamená :)).
Po městě (Brno) mě bavila Corolla E10, ty už nejsou.. Tak co nějakou E11? 1.4 by se i a klimou mohla objevit. Nicméně si stojím za tim, že ten Focus mk1 1.6 třídvéř bude supr bojovník.

Proč tu není Fiat panda? Do města ideální vozík. KAčko je moc starý a rezne to, dají se však sehnat krásné kusy novějšího data výroby:
https://auto.bazos.cz/inzerat/160812906/ford-ka-13i-bez-koroze-nova-stk.php
Osobně se mi to líbí designově, je to hravý. Nicméně Fiesta dává daleko víc smysl a vydrží víc.
Co tak Ford SportKA? Občas se nějaký objeví... Zas ale rezne to stejně jak obyč KAčko.
Vím, že toto je o fous větší, ale co třídvéř Focus Mk1? Zas tak velkej není, je jich všude hromady, díly stojí prd. Podvozek je bezva, 1.6 je vhodná i do města. Člověk se o to nemusí bát... Do 50 tisíc člověk vybírá ty TOP kousky.

osobne bych to nedoporucoval :D vypada to jako tezce napadeny kutilem a delat z teto hruzy pekny auto by vydalo... na moc penez a este vic casu.
Navic o Escorty kabrio (v ruznych verzich a lepsich motorizacich) neni nouze, kazdou chvili se neco objevi. Okolo 50 tisic se clovek i hezky vozi uz.


Ono stačí, když jsem nahlédnul do prospektu Fordu Granada :) to byly panečku interiéry... Modré, zelené, černé, šedé, hnědé, krémové.. Ferrari se mi líbí nejvíc asi s modrým vnitřkem

já myslím, že důvod je čistě praktický... zelenej blatník nevybledne jako zbytek červenýho auta :)

Opomenout Mercedes 190 Hatchback je trestuhodne :D
https://www.carscoops.com/2021/01/the-mercedes-190e-hatchback-that-never-was-the-bizarre-story-of-the-190e-city/

Hezké shrnutí, FSO jsem poprvé uviděl asi na Slovensku na dovolené, když v něm přijeli turisté z Polska, šlo asi o tu "nejnovější" verzi a na černých SPZ s bílým textrem - pro mě jako dítě, naprosté ufo.
Myslím si, že článek by si zasloužil aspoň jedno foto Rallye verze!
Mimochodem, jezdím ke známému hned na hranice a jakmile je člověk na polské straně, na Polonez lze narazit i tam :)

Škoda, že moje nadsázka nebyla moc pochopena, ikdyž jsem se snažil :D

Milý Františku,
Ford Sierra se vyráběl do roku 1993. Takže si polepšíš :)), o celý jeden rok možná!
V daném rozpočtu bys postavil schopné třídvířko za pár let, se vším všudy a ani to nebude dosahovat kvalit Miaty. Spoko? :D
Teď vážněji. Ten Mustang se mi šíleně líbí. Hlasoval bych pro něj (jen z interiéru bleju). V BMW jsem seděl a nepřesvedčilo mě to ničím - hlavně ten interiér je fuj fuj pro mě. To bych si radši oblíkal Miatu.
Než 350Z tak radši Infinity G35 (papírově vyjde hůř a je těžší, ale ta exkluzivita!!). Žena se tě zeptá čím jezdíš a ty neřekneš, že jsi přijel v Nissanu, ale v Infinity. No jen si to řekni.. INFINITY, nezní to vznešeně? Akorát do 250 tisíc by to byl malinko oříšek sehnat. Lehce nad bys po nějakém hledání i našel.
Co takový Hyundai Genesis? Je to auto za které se člověk víc stydí než za 350Z, není tak kultovní a navíc 250 tisíc je spíš spodní hranice pro tyhle kousky a eště s tím špatným motorem (Turbo, né V6... ikdyž, to je subjektivní).
Viděl bych to naprosto jednoduše.... Je na čase posunout sebemrskačství na další level a to ve všech ohledech. RX8 :).
Otázka pod čarou, je MX5 nejčastější téma všech autíčkarskowebů?


Mercury MC4 concept... i tohle byla možnost, jak mohl vypadat luxusnější Ford Cougar. Aktuálně prý funkční koncept vlastní Ralph Lauren.



Přišlo mi to celé takové milé... Moc rád bych víc takových obyčejných, upřímných aut z minulosti. Člověka to může stále bavit.
Přijde mi to jak staré tlačítkové telefony - sem tam vychytávka tu, chytré řešení tady. Člověk na to rád kouká, sahá...
Dnes jsou telefony dost podobné placky stejně jak většina vozů - nafouklé bloby.
Poznámka k fotkám - Fotografie č.3 v galerii si přímo žádá o nahrazení teho stromu nebem a fotka by měla krásný ZEN. Teď ho nemá a su smutnej.

funkční detaily co se líbí mně:
Merecedes tykadla vzadu u starýho Ska, aby to ukazovalo kde to auto vlastně končípří parkingu :D
Ford Sierra Mk1 Cosworth - ikonický whale tail má konec nalakován v černé barvě - aby to nerozptylovalo řidiče a zamaskovaly se nehody při parkování/otvírání kufru v garáži.
Opět Mercedes a staré Sko - vysune se madýlko pro zavření kufru, aby si člověk neťapal na vyleštěný lak
Blbůstky alá žralok u Opelu - sprosté vzkazy na různých částech aut TVR, protože prostě English boys

Typická Dougovina, ale klesl u mě díky několika videím a nějaký měsíc jsem se na něj nekoukal

sierru v automatu potrebujes, ty nejezdis rychle, takze plavna pohodlna jizda... jen teda doufej, ze to je DOHC, ale ono aj i to Pinto bude fajn :D

Frantiskuv pocit asi lehce chapu... kdyz mam 2 Fordy a oba jsou rozebrany a nejezdi, protoze proste stary auta...
Sierra jezdila, nez se rozbily veci ktery jsem jeste nemenil, ted stoji, protoze na to nemam prostor to delat.
Orion ani nikdy nejezdil, ale provadim generalku no :D a vsude po baraku je rozdelanej.
Reseni je tohle - treti auto a tim je nenarocny japonsky vuz (Toyota Corolla E10).
Doufam v dobu, kdy potreba Corolly nebude a budu mit jen 2 stary Fordy a kdyz se jeden rozbije, bude funkcni druhej...

na bazosi chvilku litala Cervena Toyota Corolla 1.6 Si okolo 40 tisic, myslim, ze taky super nastroj.

Škoda, že nám teho Dan napsal tak málo... jako moc je technicky schopný, jaké má prostory na nějaké domácí opravy a údržbu.
Jak zmínil František - Sierra do 70 000 kč závisí na hodně faktorech.
Najít Sierru DOHC okolo 50 000 kč.. slušnou.. a doufat, že tam nebude moc koroze a pak těch dalších 20 000 kč věnovat servisu. Tohle auto se ale kupuje s tím, že je člověk trošku technicky zdatný a má náladu lovit díly na bazoši a všude možně.
Zajimavej kombik s automatem:
https://auto.bazos.cz/inzerat/131719846/ford-scorpio-kombi-23-i-108kw-top-stav-jen-104tkm.php
Solidni Scorpio zde:
https://auto.bazos.cz/inzerat/132081537/ford-scorpio-20-dohc-youngtimer-1993-1maj-jiz-25-let.php
V cenovém limitu je teho eště hodně, záleží jakým směrem to člověka táhne, třeba Citroen BX nebo Fiat coupe.
Případně Pontiac Fiero:
https://auto.bazos.cz/inzerat/130605416/pontiac-fiero-1986-po-rekonstrukci.php

orezla a olezla mrcha, na inzerci smrdi silene dlouhou, radsi bych koukal jinde

Jsem si asi vyslouzil minus za nevhodny vkus :D
(ne ze by mi na tom zalezelo)

od Ferrari se mi asi libi jen GT
Nejvic se mi libi Ferrari 412 (pripadne 400) , pak 550 Maranello.
Ta 400 se da poridit uz kolem 50 000 Euro, coz neni takova hruza si myslim :)

Jakože cože? :D Chápu, že byla jiná doba... ale to je extrém. Představa, že slyším Avii a pak dohrčí tohle.

Pekne pocteni, supr drama. Je videt, jak moc brzdy a kvalitni obuti delaji oproti navyseni vykonu :). Gratulace. Tohle by se mi taky libilo.

nez jet s takovym ridicem, sel bych radsi pesky :D

Jednu svoji pixličku od VIFU vozím už asi čtvrtý měsíc prázdnou, dokonce aj kanystr od oleje. Takže se s tímto u daily káry dokážu ztotožnit :D

Zatim su mladej a tak nejak me to razeni bavi :D bavilo me to ikdyz jsem jezdil po Brne. Ted uz me Brno nebavi a jezdim po mensim meste. Nevim, asi bych automat snad snesl jen u nejakeho veterana

neni to opruz? na tom furt stat jak na rýči? Ja si krasne vyradim, nohy odpocinou a cekam :D

Tak jako chytnuti se sedacky spolujezdce a pretoceni se pri couvani je normalni. Nedavno jsem couval s autem, kde jsem spolujezdcovu sedacku nemel a malem se vyvratil na odhalenou podlahu, jelikoz ani pas jsem zapnuty nemel.
Obcas se ve meste pristihnu, ze ridim proste s jednou rukou uprostred volantu jako Vin Diesel, ale jen kdyz me provoz nebavi a je to opruz. Na radio mi nikdo nesaha. Asi nemam nejaky specialni vrtoch. Snad jen v zime, se lehce adaptuju na okolni teplotu, takze spolujezdec (vetsinou nezneho pohlavi) klepe kosu. Mi neprijde, ze je v aute takova zima, ale moje draha polovicka zadoni o horky vzduch z mrizek palubovky. Vydrzim to mozna 10 minut, pak se potim :D. Vzdy sedam do auta minimalne o jednu vrstvu min obleceny, nez zbytek lidi. Jedna chujovina co delam za volantem (ale vlastne i pri prochazce), je to, ze upozornuji na ruzne "vyznamna" auta co vidim na silnici, rad i oduvodnim proc je zrovna tahle mrdka z pocatku devadesatek zajimava. Jednou prselo, jedeme s pritelkyni a ja koutkem oka zahlednu v nejake zahrade za plotem Forda Sierru. Otocim to, zajedu k plotku a koukam na Sierru... za chvilku prijde majitel a dame se do reci. Diagnoza, ale pritelkyne mi to trpi.

Hezke zakonceni clanku :) mam jit sezrat plot kolem baraku? Tohle zni jako super dobrodruzstvi :D

Jako je znát, že ten Escort mk7 vychází z Escorta mk5 co přišel v roce 1991 a od te doby to byly vlastně jen facelifty. Já za volantem mk7 strávil málo času. Focus mk1 byl právě další vůz co taťka pořídil. Focus má jednoznačne lepší podvozek, ale ve všem ostatním se mi líbil více Escort. Pozice za volantem, měkkost sedaček, převodovka. Náš kovomorkou netrpěl, bylo o něj postaráno do poslední chvíle. Renovuju teď Oriona 1991 a hlavní nepřítel je koroze samozřejmě. Uvidíme jaké to bude auto, až to bude hotové.

podobnou historku mám taky... Prosinec, potřebuju stihnout let z Bratislavy do Anglie na univerzitu, táta mě veze naším rodinným kočárem, Escort mk7 kombi Ghia, 1.8 zetec. Zastavíme na pauzu... taťka vytáhne klíček. Motor nezdechne, místo teho otáčky vyletí do maxima a drží se tam, exploduje hadice od chladiče. Já potřebuju stihnout letadlo asi do hodiny... došel jsem někde k obchoďáku a taxikář mě hodil na letiště. Taťka volal bráchovi, kterej v 11 v noci vyjíždel, aby ho odtáhl. Hadice se vyměnila, ale od té doby byl Escort pracovní auto jen po městě.. aby se rožla světla, několikrát se muselo správně kopnout do pojistkovnice... Designem se mi to auto ale stále líbí :)


Uz jsem tyhle otravny zarizeni taky videl, jen nevim kde. Jedu, vjizdim do vesnice a tam znacka s popisem "pokud porusite povolenou rychlost, budete zastaveni". Jel jsem nejakych 45-48 km/h a semafor proste na rovince jen tak zbuhdarma. Nastesti zelena.

kdyz jedu ve vesnici 55 km/h a nejakej kok0t se na me lepi, nacez me tesne za znackou predjede aby pak jel 75 km/h mimo vesnici

Joooo ty Fordy...
mk2 Focus mi prijde jako posledni hezkej Focus a za zachranu by asi aj stal. Moment z hlinikem na volantu me fakt pobavil a dovedu si predstavit i sebe, jak to progresivne loupu pri jizde :D



a jake dokonale stroje Vojta vlastni? :)) (jen abych se inspiroval)
Ja si svou rovnovahu projekt auto X daily narusil tim, ze jsem poridil dalsi projekt auto... a do teho se mi pokazilo daily. Jak moc trapny to je mit 3 auta a z teho ani jedno funkcni? :D

Tohle znam moc dobre... clovek vidi auto za par a uz ho napada co by s nim udelal a k jakemu ucelu by ho upravil. Nicmene to, ze mam 2 rozpadle Fordy a 1 Toyotu me vzdy da facku, jelikoz nemam ty povozy kde parkovat :). Tudiz neco jako psal eLzyx... nemovitosti, stodolu... a pak uz na nic nezbude

Ford Sierra 1991 DOHC - proste moje srdcovka. Nema zadnou vybavu, ale ja to auto miluju se vsim co k nemu patri (aj kdyz ted je defakto zase nepojizdna :D).
Ford Orion 1991 - Odstrojenej ceka na karosare uz nejaky ten mesic...uz se tesim az se projedeme poprve (naplanovano na 202X)
Toyota Corolla E10 - omlaceny stroj kteremu sleza barva snad uplne vsude, je to auto bez vybavy, bez serva, bez centralu, ma to jen 3 dvere, vzpery od kufru jsou tak tuhy, ze moje draha polovicka ma problem jednou rukou to otevrit. Uz jsem v tom odvozil snad uplne vse. To auto dostava strasne na prdel a ono furt jezdi a jezdi... uz ma ale prvni zavadu, Praskla zarovka osvetleni topeni, takze musim po hmatu nastavovat :D. Az bude Orion funkcni tak pujde z domu... (proc se chcu zbavovat jedineho funkcniho auta co mam???). Neni to FORD.. to je mozna duvod, proc je funkcni. No.... a abych mel misto na dalsiho Forda. Zalusk byl na V6 Granadu, ale on se delal aj fajnovy mrkackovy Ford s Turbem z poctaku let 90tych..


Sierr je dost a jezdi se s nima skvěle :D. Jen to chce vic mk1!!!


Jakub - už si na ni brousil zuby i František.... no až bude víc času, napíšu o ní blog :D Každopadně je to otloukanek, ale ma servisku (do 115 000 km sevisovano v Toyotě) a ma najeto 135 000 km
Kuře - ehm.... tak ona Sierra jezdi :D jen je na ni furt co dělat. Můj další projekt je... momentalne hola kastle s motorem, to bych chtel zprovoznit přes zimu. Pak budu střídat... Sierru rozdělam a budu jezdit tim dalšim autem a obraceně. Dle možností. Snad se mi ty auta ale nerozbijou oboje zaraz...

Je vsecko jen ne nudna. Asi ji nechci nejak moc drtit, protoze po zime bude na prodej (uplne nezvladam financne mit 3 auta z teho 2 renovovat)

Muj japonskej Favorit do mesta. Toyota Corolla E10 1.3 75 hp, Vybava nic. Zabava moc. Do 100 km/h to fakt akceleruje jak kreten, ma to super zvuk a ve meste je to sranda auto. Kolikrat vystartuju z krizovatky tak, ze i na 2ku si hrabne. Jen posilovac rizeni bych ocenil pri parkingu. Stala 16 tisic kc, za 10 000 km se nerozbilo nic. Okresky se s ni daji rezat v okoli velkomesta taky, jen to nesmi byt moc do kopca. Jo a jako stehovak je to vyborny taky. Kdyz mi to nekdo odre, nezajima me to. Co vic si prat?


Pekny clanek. Velice me zaujala tahle veta: "Šedivá folie by sice mohla skrývat nějaké bývalé šrámy, ale z popisu to vypadá, že majitel byl fanošuk Mustangů a staral se".
Co takovej fanošuk Mustangů dela? :DDD Trosku se bojim, takovyho Mustanga bych teda fakt nechtel. Ojetyho....

Tak jsem se zamyslel, jaky by to bylo asi auto, nebýt všech těch elektrovymožeností (rozumět počítače) a vratili bysme se do dob let minulych, kdy v autě mluvilo do řízení max ABS, ESP a nějaký parkovaci senzory. To by ta Octa nevyšla asi tak blbě že? Jenže počítače hybou světem a když si domrvenej software možou "dovolit" soudruzi od Boeingu, proč ne i Škodovka...

zelená mi nevadí, tohle je mé daily už přes rok a já se o něm snažím napsat blog... ale ono vlastnit několik aut, renovovat je a eště o nich psát + mít nějaký život, to prostě trvá


Poslední komentáře
- M1chal, Jak na displeje?
Ja som to ale nemyslel tak, ako ty. Vyšperkovaný z hľadiska... - danklapy, Ford Mustang Mach-E: Emoce jako na horské...
Reálně, kdybych měl uvažovat o elektro autě v aktuální... - kotzitzaq, Jak na displeje?
No s tou softwarově umrtveným ukazatelem teploty mě vytrestalo... - spooon, Jak na displeje?
mám to podobně jako krab. Otáčky vidět musím i u automatu... - HeavySmoker, Jak na displeje?
M1chal: Plne súhlasím že je vyšperkovaný. Odlesky, animácie,... - Pólin, Jak na displeje?
článek fajn a tleskám budíkům Barchetty- jsou moc fajn,... - Deenz, Peugeot Boxer BlueHDi 140 S&S MAN6:...
Chápu to nadšení z plechové dodávky, ano pošta je skutečně... - M1chal, Jak na displeje?
Ad Mercedes, @ HeavySmoker, vies, ze Mercedes ma asi najviac... - esmo, Jak na displeje?
Nechápu ty mínusy :D ... vždyť je to přesně to co petrolhead... - Trinom, Jak na displeje?
Osobně proti displejům nemám nic, obzvlášť, když jsou... - krab, Jak na displeje?
Hele já to beru ze zkušenosti s Poršákama co mají tohle... - HeavySmoker, Jak na displeje?
rock: Tam kde je teraz len Hallo Fahrer si navolíš čo chceš,... - rock, Jak na displeje?
Ten prostřední je OK. Teda pokud se v tom řadí manuálně. Ale... - rock, Jak na displeje?
Následující připomínky se vztahují k situaci, že to nejde... - esmo, Hyundai i30 N Drive-N - Protiinflační...
Nko je tady to nejtestovanější na webu :D ... Hyundai to vyloženě...
Poslední inzeráty
1974 rok výroby
210 koní výkon
7 468 ccm objem
1991 rok výroby
147 koní výkon
0 ccm objem
1956 rok výroby
1 koní výkon
0 ccm objem
1978 rok výroby
162 koní výkon
6 590 ccm objem
Rušné diskuse
- Ptejte se: Velký sedan za čtvrt milionu
66 komentářů - Autíčkář se ptá: Hledáme univerzální odpověď
63 komentářů - Lexus LS 500h Prestige: Jiná dimenze cestování
54 komentářů - Ford Mustang Mach-E: Emoce jako na horské dráze
53 komentářů - 5 věcí, co mi vadí na Toyobaru
47 komentářů - Čím máme nahradit naši vyčpělou dávku benzínu?
46 komentářů - Kia Niro EV: Elektromobil pro začátečníky
39 komentářů - Co ve vašem novém autě nesmí chybět?
37 komentářů