načítám data...

Staromil

VIP členTento uživatel má VIP členství.
Zjisti více
JménoMichal Čermák
BydlištěPraha 9
Registracepřed 8.9 měs.
Poslední aktivitapřed 1.4 hod.
Komentářů u článků179
Pozitivních komentářů u článků83
Negativních komentářů u článků0
Možnostinapsat zprávu

Posledních 50 komentářů

St
Staromil
dnes v 11:43
0
Mazda MX-30: Mazda, jen elektrická...

Jestli to nebude tím, že "nárazník" je odvozen od "narážet" a mnoho výrobců se tak alespoň u části produkce vrací ke kořenům, tedy k účelu. Ano, lakované nárazníky jsou hezké a atraktivní, dokud vám je párkrát někdo ( co to právě má hlavně jako ten nárazník přeci, ne?) "nevojede" na parkovišti ( nebo si je někde nevojedete sám, což také není úplně řídký či nemožný případ...vlastní zkušenost, abych jen nežehral na neznámé neumětele). Mám a měl jsem u všech aut ty hezké lakované, co byly ( a jsou i ty stávající ) ale nehezky po pár letech (někdy i měsících, v posledním případě po pár dnech od nového lakování a zaparkování na veřejném parkovišti ) odřené. Takže do města to zase takový nesmysl nebude...a jak je u této hlavně "městské" Mazdy vidět, není to jen o náraznících, že? Je na město v tomto ohledu docela připravená. Není to tedy o penězích...

St
Staromil
předevčírem v 09:24
0
Kam zmizel design užitkových automobilů?

Jestliže se "vysavači" v našich domácnostech říkalo a ještě asi i říká podle legendární značky krátce "lux", či se říká stále téměř všude "luxovat" a výrobek a jeho pojmenování je tak jakýmsi synonymem, tak by se tomuto typu dodávky mohlo asi říkat "vágen", ne ?...:-)))...

...a možná bude mít designového pokračovatele...bohužel, samozřejmě a pokud vůbec, asi elektrického...


St
Staromil
17. dubna 2021, 23:44
0
Mazda 6 Skyactiv-G194 auto: Proč automaticky?

Trochu pozdě, měl jsem pauzu, ale nedá mi to zde nezareagovat na jednu věc. Možná mám méně zkušeností a osobního srovnání aut na rozdíl od většiny zde, tím více zde píšících, možná jsem méně náročný, ale fakt moc nechápu tu častou tady vedenou "mantru" se "zátahem" a ve světle toho, že dnes, aby něco s těmi minimotory vůbec jelo, je "oturbené" všecko, tak zvláště "zátahem turba"...mluví se zde přeci o velikém rodinném kombíku střední třídy, co má skoro 200 koní, zrychlení z 0-100 za 8,1, přitom to není určeno na žádné sportovní výkony a ono to jako "nejede"? Kde a kdy to nejede ? V jakém srovnání to nejede? Je pravda, že konkrétně s touto motorizací jsem se s touto M6 párkrát svezl (neřídil...) a pocitově konstatoval, že to jede už trochu jinak, než moje 2,5ltr. M6 GH, možná "líněji" i když papírové zrychlení má o 0,2s lepší, ale asi je to tou reakcí motoru (asi daň emisím). Je to možná jeden z dojmů, které jsem nabyl s tím následkem, že u mne poslední generace M6 nad těmi staršími tak jednoznačně nevyhrává, ale pořád je to pro mne jedno z aut z "normálního" světa. Co mohu ale u GH 2,5ltr. garantovat dost dobře je, že se o žádné dýchavičnosti skutečně mluvit nedá, nebo o ní mluví jen někdo z doslechu. Zátah, který až tak neupřednostňuji, resp. nepokládám za hlavní atribut v případě volby rodinného kombíku, to má sakra dobrý ( pravda, další rozdíl ve srovnání je možná automat vers. manuál, automat nemám, na ten "slavný" zátah nemusím čekat). Samozřejmě mluvím v kontextu "běžného" využití a používání pro účel, pro který je takové auto vymyšleno. A co víc, ono to "překvapivě" fakt i jede i při slabých, pouze 170k...:-)))...to má dnes přeci kdejaká oturbená kára, co pak tedy asi jede lépe...má přeci ten zátah a "krouťák". Takže ne, (víc) super s turbem, by až tak nebyla...ona je právě super, že na to, aby jela, ho mít nemusí...to patří lépe trochu jinam.

A pak bych ještě měl jeden dotaz směrem k "Hamsterovi"...(opravdu bych rád porovnal se svými představami a nároky...)... "Já od rodinnýho auta očekávám, že bude víc user friendly. I takový auto se dá udělat tak, aby z něj měl řidič radost." ... tj. tedy, co je víc "user friendly" v tomto případě u auta dané třídy a kategorie? Co by se dalo nebo mělo dát udělat tak, aby z toho měl řidič radost? Co brání tomu, mít radost z M6 GJ ( tedy motor už vynechme...)? Pro mne je tedy uživatelsky přátelské, že mne auto pořád něčím neštve, není nacpané nepotřebnými krávovinami, ale naopak věcmi užitečnými, třeba i více či méně, ale užitečnými krávovinami, vše funguje, jak má, vše je na svém místě a prostě a spolehlivě slouží svému účelu. Já tedy tu radost mám a měl jsem ji vždy při jízdě i s M6 GY. Příspěvek je staršího data, dotaz dosti pozdní, ale docela rád bych se odpověď dozvěděl...

St
Staromil
17. dubna 2021, 22:03
0
Více než dopravní prostředek aneb Proč jsou právě auta zdrojem vášní?

Asi je pravda, že spolu se současnou dost snadnou dostupností automobilů skoro všech kategorií pro velkou část populace mizí jedna jejich "vlastnost", kterou dlouho bývala ( v různých částech světa různě dlouho) určitá vyjímečnost a exclusivita a stávají se tak více a více zbožím (často pouze) spotřebním a užitkovým. Poskytují sice stále tu svobodu, ale více za tím účelem užitku, než požitku...ale prostě patří k naší době, té kultuře a způsobu života. Nicméně, dnešním i dalším generacím nebude na škodu občas připomínat nebo vysvětlit, že předci na těch autech také viděli kus lidské dovednosti, technické vyspělosti, designerského umu, byly cílem ale i zdrojem pokroku, celkového nadšení pro techniku a její dokonalost. Je to jeden z "produktů" doby, ve kterém se vše snoubí, je komplexem snažení mnoha oborů a profesí. Výsledkem je sice "pouze" jeden z mnoha technicky zaměřených výrobků, ale často také prostě skvost a chlouba tvůrců a také u těch méně "spotřebních" oslava člověčího umu.

U mne je to trochu jiné. Auta jsem měl vždy rád a v nějaké podobě všude, kam jsem se podíval, ale dá se říci, že teprve relativně nedávno syn svými znalostmi a zájmem i mne dostal na jinou úroveň zájmu, určitého nadšení a level autíčkářství, což bude možná brzy završeno i dost zásadním už dost "autíčkářským" krokem...ale nechci to zakřiknout...

Jinak bych, tak jako již jeden z nás výše, podepsal ten odstavec nad červenou Alfou ( mimochodem bych řekl, že výběr těch "ilustrativních aut" v článku, byť je vlastně hodně ve svém rozsahu úzký a zaměřený na jednu zemi, dost podtrhuje, co jsem napsal výše...).

St
Staromil
17. dubna 2021, 18:25
0
Peugeot 208 1.2 PureTech: Základ postačí

Na Autíčkáře chodím číst hlavně o pocitech a emocích z aut i všeho kolem nich, životě s nimi a s přesouváním se z místa na místo účelové i pro zábavu, a to popsaných převážně velmi čtivě, s nadhledem a vtipem, kde jsou k tomu pak i nějaké ty základní informace a údaje o tom "komerčním produktu". Typové katalogy a odborné rezenze a testy aut si mohu, pokud budu u některého pak chtít, přečíst i jinde, nebo třeba i hlavně jinde...Vlastně mě zde skoro více baví číst o autech, které už tu s námi dávno jsou, nebo dokonce už byly a skoro nejsou a jak se jezdilo nebo jezdí s nimi. Většinu z nich si ani kupovat nechci, nebudu, nebo si je nemohu dovolit, či se s nimi svézt (tak si o tom alespoň počtu od toho, kdi tu možnost má...) a je to prostě zajímavý kus světa techniky, který není jen o technologii, kladech a záporech...
Takže se asi shodnu jen v tom, pánové jistě prominou, že články od Violy jsou u mne vždy o trochu výš...:-))...

St
Staromil
17. dubna 2021, 17:17
0
Lancia Beta: Radosti i trápení

Díky za výbornou exkurzi do historie jednoho z vozů značky, kterou jsem vždy z těch italských měl v oblibě. Lancii jsem vždy bral jako velmi velmi svébytnou a jdoucí často svou a ještě častěji originální cestou, ač nebyla značkou samostatnou. A kromě téhle legendy značky, kterou je "Beta", její následovnice "Delta", jsem také zažil Lancii Stratos v soutěžích...neporazitelné monstrum své doby, monstrum v rukách např. Sandra Munariho ve smyslu výkonů k váze u auta, jezdícího třeba po šotolině lesem...

St
Staromil
23. března 2021, 23:54
0
Autíčkář motorkářem. Může se to stát i vám?

Vždy jsem dával přednost plechům kolem sebe, ač tomu ta bezprostřednost okolí chybí (pokud se nesveze ve známém to roadsteru...:-)))...kde je to už po této stránce lepší). Můj vlastní zážitek jízdy za řidítky dospěl pouze do fáze slušně jedoucího skútru, nicméně, pokud budou články tak pěkně čtivě napsané, rád si přečtu mezi autíčkáři i o světě, dojmech a zážitcích nadšenců pro jednu stopu a pro jejich skvělé stroje.

St
Staromil
23. března 2021, 14:03
0
Mazda 3 G150 AT: Jiná a skvělá

Rock: ...když pominu, že to je trochu "mezitřídní skok", ačkoliv ten nový Golf Variant už dorostl Octávku a je tak i té M6 blíže velikostí (má dokonce o dost větší kufr !), tak pro někoho mu holt jako zásadní chybí, že to není Mazda, no...:-)))...no, ale 140t je holt samozřejmě 140t, i když něco rozdílů by se našlo, ač asi opravdu ne "zásadních", bez kterých člověk nemůže být a auto koupit. Jinak má ale pravdu "motion", v Mazdě už si toho moc přidávat nemusíš, pak se to docela rychle dorovnává.

St
Staromil
23. března 2021, 13:56
0
Mazda 3 G150 AT: Jiná a skvělá

Ten "C" sloupek u této generace mne také nějak pořád "ruší", nemohu ho ani zatím úplně zavrhnout, ani ale bezvýhradně akceptovat, takže mám v sobě tábory oba. Faktem je, že jsem ji viděl "naživo" a to vypadá o poznání lépe, než na obrázkách. Nicméně zatím se mi více líbí předchozí generace, a to jak hatchback, tak i ten sedan. Sedan této novější generace, tak to je naopak jednoznačně paráda, a to jsem ho živě neviděl... Jen ten vlez do kufru, a nákladová hrana...já jsem velmi často takovej ten stěhovák, takže sedany mají trochu u mne handicap. Myslím ale, že jednou se po tomto sedanu budu shánět, M6 už možná nebude třeba.

St
Staromil
21. března 2021, 15:48
0
Konce nadšeného motorismu

Krab: ...dovolil bych si nadhodit svoje vysvětlení....obávám se, že ne všem v ekonomice až tak "škodí". Kromě toho, vyspělý svět žije v blahobytu, který tu ještě nebyl, neřeší tedy existenční problémy a svůj smysluplný rozvoj. Když je skutečných problémů ve srovnání se zbylým světem málo, musíme nějaké vyrobit, abychom je mohli řešit, abychom jako byli nepostradatelní = opitka nedovzdělaných politiků. A to ne, že bychom nějaké ty problémy fakt neměli a nezasloužily si pozornost. Tak řeší i krávoviny, je tu tendence vše řádně zveličit, nafouknout, zdramatizovat, čemuž pomáhá i velká míra globalizace a otevřený mediální prostor, kdy každý hned ví, kdo se kde na druhém konci světa upšoukl...Sledovanost médií, rovná se ohromování, extrémy, senzace. A kromě toho, do světla reflektorů se jako politik a jiný propagátor čehokoliv nejsnáze dostává ten, co jde nějak "mimo" minulost a špatnou současnot a proud, protože on vidí budoucnost. A co víc, on ji dokáže řešit ! K tomu se musí masy trochu postrašit, získat si ty, co v té budoucnosti budou trávit větší část svého života, protože ti ještě třeba neprohlédli a neví, co je čeká... No, a čím méně skutečných komplexnějších znalostí, čím méně zkušeností u cílové skupiny, tím se to daří lépe. Také se to daří u lidí, kterým už nedávná minulost a současnost leze na nervy a chtějí změnu, ať je, bohužel, jakákoliv...

St
Staromil
21. března 2021, 12:06
0
Konce nadšeného motorismu

.... tak tohle je super...pohled, nadhled... pobavil jsem se, zasmál až k slzám...:-)))....Přečetl jsem si to asi třkrát. Jen si snad v zájmu našich potomků přejme, aby mezi dneškem a tím hejtem nebyla ta válka...
Fakt, kdyby byla nějaká "autíčkářova cena roku", za diskusní příspěvek, kandinát je jasný.

St
Staromil
21. března 2021, 11:57
0
Konce nadšeného motorismu

Tady bych řekl, že pozor, změnila se "taktika"...ne, že dochází ropa, bububu, ale my se tady uvaříme, utopíme, pomřeme (když ne my, tak jiné živočišné druhy).... a může za to ropa, která furt nějak nedochází...

St
Staromil
21. března 2021, 11:49
1
Konce nadšeného motorismu

Chtěl bych k tomu tady říci, že na základě sledování vývoje mám neodbytný dojem, že za vším tím vývojem v autoprůmyslu, je z velké části dogma neustálého růstu. Auta určitého druhu už v lidem dostupné a zaplatitelné úrovně dospěly i v úrovni technické a uživatelské na hranici svých možností. V rámci tohoto dogmatu není směrem dalšího vývoje jejich "pouhé nahrazování" auty stejného nebo jen už velmi mírně zdokonaleného provedení. Auta se vyrovnala a velmi zdokonalila v bezpečnosti jejich samotného provedení (pasivní), už jim nestačí k odlišení počet hvězdiček, doplněny tak byly postupně i některými smysluplnými asistenty (aktivní) a smysluplnosti dalších už to tak jednoznačné není. Dospěly k hranicím normálních možností v kvalitě, technické úrovni a provedení "klasických" motorů, ve spotřebě paliva, v produkovaných emisích (skvělý pokrok, zde možná také "vynucený" a úspěch konstruktérů), v pohodlí a v uživatelské přívětivosti a kvalitě. Malá auta narostla do větších, větší do středních, střední do velkých a velká do ještě větších. Výbava a technika z prémiových vozů se postupně dostala i do vozů nižších tříd, dokonce do těch nejmenších ( co dnes nejsou nijak malá...). Všechno to ale mělo v nějvětší míře společného jmenovatele! Tím je boj v důsledku o zákazníka, snaha vyhovět jeho potřebám a přáním a ano, i tlak omezovacích opatření zde byl. Jen byl tak nějak v rámci dostupných a dosažitelných možností. Prvním signálem, že je něco špatně z hlediska dalšího omezování např. v emisích, bylo asi dieselgate... To, že se to profláklo prvně u koncernu, byla jen špička ledovce. Kolem roku 2000 se začal vývoj těch tehdy běžných aut ubírat nezadržitelně k těm svým hranicím, kolem roku 2010, domnívám se, jich zhruba dosáhl. A co dál ? Chceme přeci ten neustálý růst ! Tak musíme s něčím přijít. Od té doby, myslím, není vývoj daný hlavně těmi potřebami a přáními zákazníků (byť to některým tyto potřeby a přání plní), ale autoprůmyslem samým. Teď už to jde jinak...tak lidem nacpeme, že potřebují SUV. Jenže ne, že je budeme vyrábět jako "další" možnost, my jim začneme některé původní kategorie současně brát (tady to zatím není nijak dramatické, ale je), nebudeme je vždy nahrazovat srovnatelnými až stejnými, protože pak by počet kupujících SUV nebyl výhledově maximalizován. V průběhu toho se do toho pak namotá politická ekologie, SUV je těžší, dost na váze přidala už před tím ta bezpečnost, potřebuje silnější motory (každému také nepřímo zdůrazňováním zrychlení a krouťáku vysvětlíme, jak je fajn mít na semaforech zrychlení jak F1 a být na dalších světlech po 100m první - mluvím o běžných autech na běžné většinové přesuny podotýkám..), jenže ty zase musí mít minimálně emisí. Takže downsizing, jenže výkon, tak turba na malé a ještě menší motory. K tomu do aut napereme spousta vymožeností doby v ohledu vývoje elektronizace, zase tím získáme dušičky, i když tak úplně dokonalé a nezbytné to vždy není. Hlavně, že za to zaplatí a nám se to výrobně dokonce ještě zjednoduší a zlevní( pak se zatoulají na cestách čipy a celý autoprůmysl stojí...). No a zatím to vše končí u elektromobility ve všech provedeních, z nichž některá smysl někde mají, jiná méně, některá, hlavně ta "totální" je, zejména v dnešním pojetí, už fakt blud. Zase něco nového, samotná SUV nestačí. Chce to zase něco nového. Mimochodem, nedávno jsem četl článeček o stáří vozového parku v Německu, kde by si každý myslel, že bohatá země=nová auta. Opak je pravdou, vozový park tam stárne, nechci se mýlit, ani to teď hledat, ale myslím, že průměrné stáří je tam 13let. K tomu navíc ubývá dobrých ojetin, pokud pomineme diesely, jako výsledek ekomasáže po diesegate. Čím to asi bude? Tady se to možná ale i samotným automobilkám už začíná vymykat z rukou, vstoupila do toho zásadním způsobem politika. Sune se do do polohy "kdo s koho", jedna část výroby to nemá výhledově přežít. To, že není třeba po každých 3-5 letech nutit lidem nové auto, je asi zřejmé, na tom opravdu není nic, co by nás posouvalo dopředu v ohledu udržitelnosti i té ekologie, ale to by auta musela pak svým pojetím "držet" a být opravovatelná za dostupné náklady. Je to i jinde, rozbije se žehlička, vyhodím žehličku, je neopravitelná, nebo oprava stojí jen o málo méně, než nová, koupím tu novou žehličku ( a to nemluvím o zcela zrůdné filosofii kurvítek...). Každé moje novější auto po roce cca 1995 bylo o něco v něčem i více lepší, než to předchozí, zase ne o tolik, aby to byl velký zásadní skok kupředu. Každé celkově, včetně pobytu u mne, přede mnou i po mně, jezdilo více, než 16 let. Měla potřebnou pravidelnou péči a údržbu. Řekl bych, že emisí CO2 jsem ušetřil více, než kdy ušetří elektrofilové. A víte co,? Další a modernější potenciálně typově stejný nástupce mého typu vozu, co by se nabízel, mne vůbec nijak moc neláká, není totiž fakt v ničem lepší, ač je velmi hezký a v mnoha ohledech pro mne ještě "normální". Ne, to už nebude případně vůbec žádný skok dopředu, v ničem...ale zase ne až tak velký krok zpět, no...

St
Staromil
21. března 2021, 10:45
0
Konce nadšeného motorismu

...aaaa vvvvo tom to je...někdo má raději manuál, někdo ocení automat, každý zhodnotí svoje priority a převažující způsob využití a podle toho se při pořizování auta zachová. Nezaregistroval jsem, že by jeden nebo druhý způsob byl označen za špatný, zakázání nebo omezení hodný, ačkoliv vývoj spěje spíše ke zdokonalování automatů (manuál asi, domnívám se, už velký pokrok nezažije, už je dost "vychytaný"...), aby byly spolehlivější, aby se postupným vývojem odstranily některé jejich zápory nebo nedokonalosti a současně řízení vozu ulehčilo a nebo třeba i jen zpříjemnilo dalších uživatelům. prostě to vedel sebe docela dost dobře koexituje a funguje, aniž by to někdo cítil zase tak nějak moc úkorně, že se ty automaty množí. Vlastně si to asi "zaslouží", protože se zásadně zlepšují.

St
Staromil
21. března 2021, 10:24
2
Konce nadšeného motorismu

Článek je takto dobrý spouštěč diskuse a výměny názorů na dané téma. Nicméně se, možná záměrně, možná svým ne úplně zamýšleným vyzněním, dá vykládat dost široce a ne až tak jednoznačně, joko, "že to zase nějak dopadne, klídek", jak je tady výše "upřesněno". Rozhodně se dopouští srovnávání nesrovnatelného v otázkách důvodů předchozího vývoje a taky třeba předchozích omezení. Dnes se jedná o kvalitativně zcela jiný způsob vývoje a vynucovaných změn, dokonce se dostal do roviny výsostně politické, což v mimulosti býlo zcela vyjímečné! Jedná se o diktát něčeho zcela jiného, než je konkurence výrobců a snahy získat více zákazníků tím, že jim nabídnu něco ve srovnání s konkurencí dokonalešího. Skoro bych řekl, že se v některých bodech článek uchyluje až k demagogii, nic ve zlém...tak to na mne místy působí. Ono, nikdy není tak dobře, aby nemohlo být lépe a nikdy není tak špatně, aby nemohlo být hůře. Čas to rozhodne, ale musí současně zaznívat, že současný směr vývoje není tak skvělý a zářný, jak se prezentuje a lidem tluče do hlav, minimálně si to nemyslí všichni, resp. asi ani ne většina (to je domněnka...). Čím déle bude dostávat prostor manipulace politickoekologického klanu, tím ta doba, než se prokáže, že to takto prostě tlačit nejde, bude delší a napáchá více škod. Bude o to déle omezovat přirozený vývoj, který dosud probíhal, byť byl a musel být někdy také poplatný době a některým omezením, ale většinou ne na úkor svodody rozhodování a formou direktivních zákazů a omezení jdoucích za hranice technických a fyzikálních možností. Vždy musel být současně zaměřen na koupěschopné zákazníky. Výhledově možná mnoho peněženek stačit nebude. Ne, že nebude na dvě tři auta v rodině, což by asi nebyl zase tak dramatický dopad, ono nemusí být na jedno a dojde pro někoho k omezení mobility a související určité svobody. A netahejme sem, že tomu tak bylo i dříve a už vůbec ne v našich sosialistických podmínkách. V tom je snad také ten pokrok, ne? Ano, nakonec dokonce vyšel z takových epizod autoprůmysl posílen a s výrobky lepšími a dokonalejšími, než byla předchozí. To ale také jen v zásadě do doby, kdy se v podstatě kvalitativně dostala auta na velmi blízce srovnatelnou úroveň ve svých kategoriích jak v ohledech techniky a bezpečnosti. A nic nemůže jít donekonečna (to jde akorát v papírech a exscelovksých tabulkách a prezentacích manažerů, jejichž ohodnocení se odvíjí od neustálého, nezadržitelného a skvělého růstu...). Takže za velkou částí motivace pro vývoj nových aut už bych nehledal snahu je "vylepšit" pro uživatele, a to uživatele všech kategorií v nejširším slova smyslu. To by totiž nesměl jít pouze, resp. hlavně jedním a navíc direktivně prosazovaným směrem...

St
Staromil
19. března 2021, 18:36
1
Poprvé ve svém: Jaká byla první auta našich redaktorů?

Po přečtení této části v úvodu jsem si řekl "super, tady jsem mezi svými a taky jsem tenkrát měl vkus ( no, spíše nic moc jiného nebylo...)", protože moje první auto byl též tříprostorový sedan...Š110L...a pak jsem zjistil, že zase tak mezi svými ne. Tedy ne vkusem, sedanů jsem také jako Rock napočítal méně ( a toto byl vlastně poslední, pokud nepočítám ne už tak klasický sedan Š120L), ale jaksi hlavně "časově"...:-)))... Ale je tu alespoň také ta Simca a stále elegantní Felda.

St
Staromil
16. března 2021, 23:29
4
Martin Linhart: Dobrý PR je jako dobrý pingl. Musí být ochoten posloužit a nestydět se za to.

Přesně, už i pod "rozhovorem" !! ..kde to vůbec není téma...
Právě jsem si zakázal reagovat kdekoliv na tyto "elektrikáře spasitele", protože to je fakt ztráta času. Tím větší, když se člověk ve s tím souvisejícím světě trochu (možná spíše dost) pohybuje. Navíc jim člověk dává možnost znova a znova reagovat a vypouštět ta svá načtená moudra a poskytuje další pole působnosti pro šíření těch jejich demagogických argumentů. Ještě jsem původně chtěl reagovat kousek zde jinde na ty tendenční propočty a používaná čísla a údaje, ale neudělám to. Co jsem k tomu chtěl a mohl za sebe k tématu říci, už ze mne stejně porůznu pod mnoha články vypadlo, není co říci více. Normální lidi zde přesvědčovat a ani navzájem se utvrzovat ve svém přesvědčení netřeba, ty druhé nemá význam ( ti naopak nutkavou potřebu utvrzovat sami sebe, sebe navzájem a samozřejmě nejvíce druhé mají, prostě jako všichni fanatici do čehokoliv s tendencí poučovat a omezovat ostatní). Skoro bych řekl, že i palce dolů jsou pro ně známkou, že to dělají dobře...takže za mne nereagovat, nepolemizovat, nemínusovat, připravit je tak o zadostiučinění z pruzení lidí, co to vidí jinak...jsem zvědav, jestli to vydržím, když mne to vždy vybudí, ale třeba těch jejich mouder pod články bez reakcí ubude...

St
Staromil
16. března 2021, 23:01
0
Martin Linhart: Dobrý PR je jako dobrý pingl. Musí být ochoten posloužit a nestydět se za to.

Aha, no jo, vlastně, to mne nenapadlo, že by se to dalo i takto "použít"...tak se s tím, že se to nedozvím, holt budu muset nějak vyrovnat...

St
Staromil
16. března 2021, 16:09
5
Martin Linhart: Dobrý PR je jako dobrý pingl. Musí být ochoten posloužit a nestydět se za to.

No, když se z tohodle vyleze bez újmy na zdraví, to pak snad nejde reklamně ve směru bezpečnosti Fordů nevyužít, ne ?...:-))...to bych i pak pochopil, že na rozdíl od toho případu s Mustangem tento nebyl zmíněn jako případ nesmlouvavého vymáhání škody...:-)))... To byl vlastně reál crash test.

St
Staromil
16. března 2021, 16:05
5
Martin Linhart: Dobrý PR je jako dobrý pingl. Musí být ochoten posloužit a nestydět se za to.

Přečteno jedním dechem u odpoledního kafíčka, které mi při tom vychladlo...Zde překvapivý a osvěžující nový formát příspěvku Autíčkáře, doufám, že ne poslední. Jak soudím i z již uvedených ohlasů, tak by mohly být z jejich veskrze kladného vyznění obdobné články opravdu klidně častěji. Zejména pro lidi, kteří jsou, jako já, vně novinářsko motoristického světa a stejně tak mimo ten svět profiautomobilový, je to velmi zajímavé čtení, stejně jako asi i setkání, pohodové.
A jestli se mohu zeptat, byla jsi též, Violo, nebo někdo jiný z Autíčkáře, třeba také v nějaké té dobré restauraci ?...:-))..případně v jaké ?

St
Staromil
15. března 2021, 17:55
2
Proč elektromobilita nefrčí (tak jak by mohla)

No právě !....náš stát na dotace do ropných gigantů nedává nic ! Víš, co je v dotacích do "fosilní" loby započítáváno ? No, například likvidace starých ekologických zátěží (ano, třeba i rekultivace dolů...), pak také dotace na odsíření uhelných elektráren, dotace na plynofikace tam, kde se pálilo v kamnech a kotlích kdeco a dalo by se pokračovat. Zmínka o levném, čili dotovaném benzínu v počátcích automobilismu založeném na spalovacích motorech nebo-li tehdy " dostupný benzín i díky obrovským dotacím do ropného těžebního průmyslu, což trvá dodnes" už je fakt úsměvné... Ano, země těžící a vyvážející ropu do světa třeba dotují různými způsoby benzín, ale výhradně ve svých zemích a je to v podstatě něco jako "přerozdělování" zisku a národního bohatsví mezi "své" lidi !
Dneska jsou všichni zmagoření z dotací, na co nejsou dotace, to se nedělá, v tom se nepodniká, neboť je to jako nevýhodné. Taková paralela...Nejsou dotace na protierozní opatření, tak je nebudu dělat, proč bych to dělal za své ?...ať mi klidně vítr a voda odnese všechnu ornou půdu, já se pak půjdu pást...jo, jako jakou půdu budou mít moje děti ?...to je mi fuk, nejsou dotace....to je ten přístup k budoucnosti. Udělal by to dříve sedlák ? Pak ale řvou o dotace všichni ! A to i na to, co je dlouhodobě cestou do p.....ekel...

St
Staromil
15. března 2021, 15:16
2
Proč elektromobilita nefrčí (tak jak by mohla)

Uffff.... MBMB: ...Při vší úctě, ač se snažíš, alespoň někde a někdy, o seriózně působící argumentaci a lehce tendenční počty, tak tolik hrušek s jabkama pohromadě, to se jen tak nevidí... Ale v podstatě sis tak trochu i odpověděl sám. Tedy, není dotace, jako dotace, jsou dokonce i nesmyslné dotace. Stačí se ale nezaujatě podívat na co jsou ty dotace, kdy a kde a komu se dávají ( to hlavně v tomto kontextu u těch dotací přisuzovaných byznysu uhlo, ropo a plynobaronů...netvrdím, že tahle loby není mocná a vlivná...).
A jedno z vysvětlení k řečnické otázce ? Není to třeba proto, že je to jedna z alternativ, která by se asi měla také zkusit a normálně uvažujícím se to jeví jako jedna z možností, které současně neobrátí celý svět naruby a než se třeba zavrhne, nebo se zjistí, že to také není spása, se bude vědět, co to obnáší? Co obnáší elektromobilita bych tak řekl, už se dost ví, ne? Je rozdíl dá Porsche dotaci na vývoj, než rozdávat elektromobily skoro zadarmo v Německu a slibovat, že také jezdit budou skoro zadarmo ( dočasně, něco jako superrychlý, supervýhodný internet UPC zdarma, menším písmem za tím napsáno první tři měsíce a ještě menším písmem pak 960 Kč za měsíc...), aby si je vůbec někdo koupil, když se to zelenou propagandou tak úplně nedaří. Navíc, kdyby to třeba perspektivní s těmi syntetickými či jinými alternativními palivy bylo, nikdo nebude současně mít tendenci zakazovat elektromobily. Jedna taková cesta přes biopaliva už se prošlapávala, ne? Také za velkého humbuku a bití se v prsa (hlavně politická), jak je to skvělé ( ...pálit např. pšenici...). Nezdá se, že by nějak moc zafungovalo.

St
Staromil
15. března 2021, 10:48
2
Šest milníků prvních let nového milénia

.... ale jo, asi jo, ale snažím se ! Jinde zase tak mimo (snad) nejsem a možná překvapivě, zase tak starý, jak to může vyopadat, asi také ještě ne...takže v pohodě, beru to...:-)))...

St
Staromil
15. března 2021, 00:32
6
Proč elektromobilita nefrčí (tak jak by mohla)

Obávám se, že právě baterie po těch 20 letech vývoje a v dnešním pojetí, už nárážejí, pokud už nenarazily na limity svých možností, ale možná se mýlím. No, nabíjecí infrastruktura pro komplexní elektromobilitu, která se líhne v hlavách ekologických aktivistů a elektromobilšílenců, tak to je i zhlediska dostatečných kapacit zdrojů na úrovni špatné science fistion, nemluvě o kapcitě přenosové.
Jinak vše relevantní už zde k tomu napsal Skipper, ušetřil mi mnoho psaní a rovnání myšlenek, které jsem měl v souvislosti s článkem na jazyku.
Nicméně bych dodal "jazykem článku", který to tak nějak dobře v tomto stylu vyjádření vystihuje ...také mne "nejvíce sere", když se vše nové halí a musí halit do hávu ekologie, aby to jako bylo lépe pro svět tedy prodejné ( hlavně zmasírovaným a zmagořeným vystrašeným masám), elektromobilita nemá ve svém hromadném prosazování a v proklamacích typu "od roku XX zakážeme spalováky, budou tu jen elektromobily" s opravdovou ekologií nic společného, psal jsem to tu obdobně už mnohokrát. Dnes si musíte vše holt kupovat včetně reklamní a politické masáže, jak je to hlavně "eko" i když je to třeba něco jako kelímek nebo jiná nádoba, co se místo udržení nápoje či potravy pohromadě rád začne skoro rozpouštět jako lžička soudruhů z NDR a svět asi zachráníme od globální změny klimatu zrušením výroby plastových brček a příborů ( co takhle popíjet normální pití raději bez brček, když už ? ). Tak vše necpěme do plastů, proboha ! Tedy myšleno tam, kde je to zbytečné a tam, kde není lepší alternativa to může dobře sloužit dál. Stejně je to s auty ! No, bylo by toho víc. A taky mne "sere", že zastánci těch spásonosných elektroteorií mají výraznou tendenci k fanatismu, omezování ostatních, hlavně samozřejmě zaostalých nesouvěrců a řešením je pro ně šíření zákazů a různých "trestů" pro ničitele jejich skvělé zelené budoucnosti. Při tom ale nedohlédnou ani na práh dalšího desetiletí, jen fantazírují o brzkém a nezastavitelném vyřešení všech problémů, o čemž ani na okamžik nepochybují...
-
Komentář upraven 15. 3. 2021, 00:47:48

St
Staromil
14. března 2021, 23:45
0
Šest milníků prvních let nového milénia

Zajímavý to přehled milníků posledních 20 let, nebo také změn a trendů... Když dojde u aut na odbornější diskusi o motorech, převodovkách, podvozcích, prostě diskusi v tomto vpravdě autíčkářskou, nejsem zde většině diskutujících autařů vyrovnaným partnerem, nicméně nějaké zkušenosti a názor uživatele by byly. Takže i toto téma bych mohl doplnit o více laickouživatelský pohled autíčkáře, co auta, byť je má od mala rád (všechna jsem vždy minimálně bezpečně poznával třeba i podle kousku kastle..), bere hlavně jako prostředek k běžnému fungování při práci, ve volném čase, v rodině. Takže k těm "milníkům". Zjistil jsem, že milníky a trendy, až na pár výjimek, nejsou tím vývojem až tak zrovna pro moje potřeby. Naštěstí jsou tu i jiné... No, asi tak ta první Alfa mi něco říká, to je auto pro mne z dobrých časů pro opravdu smysluplný vývoj aut, který v té době šel výrazně kupředu ve všech směrch. Pak už je to pro mne horší...SUV bych si, alespoň s dnešním názorem na tento typ auta, nikdy nepořídil. Také bych si asi mezi ostatními auty té doby nevybral Renault, zde Lagunu, i kdyby měla 7 hvězd, ač mnoha jiným dobře sloužila, nicméně jsem si uvědomil, že jsem vlastně při výběru aut nikdy nevyhledával, kolik vlastně těch hvězd mají. Jen jsem věděl, že kdybych chtěl dát přednost bezpečnosti, měl bych si koupit Volvo nebo Saaba, nebo třeba BMW, u kterého jsem na vlastní oči viděl, co vydrží. Bezpečnost pro mne znamená především jezdit bezpečně, nicméně jsem si vědom, že to v někrých situacích stačit nemusí. Synonymem downsizingu, kdy jsem fakt začal vnímat jeho ataky ze všech stran, byl litrový tříválec EcoBoost Forda a samozřejmě 1.2HTP. Velký motor byl totiž pro mne už řílitr, možná vlastně už dvoulitr, větší byly mimo můj normální autosvět...:-)))... Turba, čtyřválce 1.6, 1.8ltr. , to zase tak nic moc malého nebylo, no 1,2, natož pak v autech velikosti Oktávky II, IV, to už mi moc neimponuje ( no 1,4 do Superba taky žádná sláva...). Takže Golf s jakýmkoliv TSI od 1,2, klidně, to je "normální" auto. Jeho verze GTI mne nikdy nelákala, ne se v něm svézt, vlastnit něco takového. Takže ani pak ani hotchhatche... Nicméně, ostřejší autíčko pro zábavu je určitě fajn, je dostupnější, než různé supersporty a jim podobná auta a asi také zvládnutelnější ( což nemusí platit asi vždy). No a pak už to jde pro mne úplně mimo...elektromobil za dnešních podmínek nikdy, ani různé hybridy si zatím před sebou pro využití moc neobbhájím, ale asi z větší části ekonomicky, než nevyužitelností. Je tedy fakt, že tak jako synonyma v jiných případech, tady je jasné synonymum pro mne Toyota, ta to fakt asi dělá dobře (hlavně dlouho)... Výhled není pro mne tedy zatím v trendech příliš optimistický, takže mi zbývá opečovávat ta "předtrendová" nebo mimotrendová a doufat, že alespoň část autosvěta zůstane dál "normální". Aby to nebylo špatně chápáno, ne zaostalý, zakonzervovaný, ale funkční, sloužící svému účelu, spolehlivý, jehož nejslabším místem nebude nefunkční operační systém a centrem řidičova světa infotajment a dvacet nepotřených asistentů navíc k těm, co alespoň k něčemu jsou... Takže nakonec také odpověď na otázku...pro mne jde ve vývoji, pokroku a trendech už od konce 80 a pak od 90 let s menším výpadkem sympatickou cestou Mazda ( co ode mne čekat jiného, že...?). Vlastně beru v tomto i jiné Japonce, ač dříve "nej" Nissan byl v "normálních" autech zcela vykolejen a nestojí mi už moc z hlediska budoucnosti za zmínku. No, díky, dobrý námět, pro mne dobrá příležitost k zamyšlení...a taky jsem se zase něco dozvěděl...

St
Staromil
09. března 2021, 18:25
0
Staré, nebo nové? Subaru BRZ Final Edition vs. Mazda MX-5 NA

Super ! Díky za vyhledaný odkaz, moc !...2018, to jsem ještě Autíčkáře nepročítal...:-))...( v rodině byla tehdy MX-5 NC jen na poličce v 1:18...právě prolézání netu při kupování NB mne na Autíčkáře vlastně navedlo).
Krásně napsaný a zajímavě pojatý článek, krásná autička, moc hezké fotky. S radostí jsem si to přelouskal a prohlédl. Fakt je, že se ND už dost vzdálila od NA a nakonec i NB a NC, ale kde něco z toho "původního" ztratila, tak zase jinde rozhodně získala.

St
Staromil
09. března 2021, 12:06
1
Staré, nebo nové? Subaru BRZ Final Edition vs. Mazda MX-5 NA

Fajn článek, se zájmem jsem si jej přečetl. Hned první, co mne po přečtení včera napadlo bylo, že by bylo zajímavé srovnat s tím BRZ také další varianty MX-5. Nejvíce by mne samozřejmě zajímalo s NB, pak tedy také NC a ND, kde by už se to posouvalo věkově více a více k sobě a asi tedy i úrovní tam, kde NA už přeci jen dává znát svůj úctyhodný věk ( ale zase je to "ta klasika"). Přeci jen se do srovnání dostala nestarší verze Miaty, byť upravená, s nejnovějším BRZ, byť neupraveným. V diskusi jsem si pak přečetl, že od včerejška toho tady hodně ve srovnání padlo i dalšího, také zajímavého. Ono popravdě, o skutečné srovnání asi nejde ( a už vůbec ne "fér" srovnání, že ?...:-)))...). Jde pro mne spíše o "zatřídění" k té které kategorii autíčkáře a je jasné, že "když ji miluješ, není co řešit"...:-)))...

St
Staromil
09. března 2021, 10:13
1
Kia Picanto 1.0 T-GDI 5MAN: Génius nadprůměrnosti

C70C : To je móóóóc hezký autíčko, vypadá v krásném stavu. Takové se jeví jako ideální na pohodové výletní vyjížďky s větrem ve vlasech a jen tak pro radost. Jsou to fakt bezproblémá generace Peugeotů ( ty "6" měl jsem tu čest se 405, pak i 406, něco najeto s 206...). Tak ať sluoží a dělá radost.

Mimochodem s Hyundai a Kiou to mám podobně...že by ta svého času agresivní srovnávací přihlouplá reklama ?...když navíc tehdy ta auta zase tak skvělá či nejskvělejší nebyla? Dnes musím uznat, že urazili v Hyundai velký kus cesty a přesto mi to pořád leží v hlavě a Kia je mi "sympatičtější". Těžko to vysvětlit, ale jedna z možných odpovědí to je...

St
Staromil
09. března 2021, 09:58
0
Kia Picanto 1.0 T-GDI 5MAN: Génius nadprůměrnosti

Jako ne úplně standardní "autíčkář", spíše automobilista praktik ( co má ale rád i ta nepraktická a hezká auta ), u aut převážně oceňuji, když jsou navržena tak, aby plnila ten účel, pro která navržena jsou a na koho míří, případně s určitými kompromisy byla z pohledu užívání co nejvíce univerzální. Tak působí toto autíčko, tedy tak, že u řešení někdo přemýšlel a myslel na jeho hlavní využití. Výsledek za mmne dopadl velmi dobře, líbí se mi, má zde zcela smysluplný motor a z popisu vlastně po všech důležitých stránkách OK. Tedy až na tu zde mnohokrát zmíněnou cenu, ta je pro většinu z perspektivní cílovky v našich podmínkách už mimo. Ano auta obecně zdražují, malá se zvětšují a už nejsou malá, ale co je moc, to je moc. A druhé auto do rodiny ? Do které ? Naše druhé auto do rodiny najelo stěží 3-5 tis. km za rok a celkově to bylo na hraně, že za ta léta jeho existence by se to dalo možná srovnávat s jízdami taxíkem. A to stálo to málo ojeté Clio ( 67 tis. km, pozinkovaná karoserie...) ve velmi bezproblémovém stavu tehdy 75 tis. No, někdo tu cestu automobilismu zaplatit musí, máme zde asi dopady dramatického ekoautomobilismu, k tomu zvyšování rozsahu a zdokonalování výbav a celkové technické (ne vždy smysluplné) "našlapanosti" a zdá se, že si své řekl i značný propad prodejů aut?

St
Staromil
08. března 2021, 12:13
0
Audi e-tron Sportback 55 quattro: Stylový fešák, kterému chutná

Díky kladné hodnocení mé snahy, je to skoro blog, ale musel jsem to zde ze sebe vypsat. Je to tak trochu i moje a dcery profesní zaměření a často se mi otvírá při prezentaci podobných názorů na klima a s tím souvisejících způsobů řešení-neřešení, kudla v kapse. Tak to beru trochu i jako "osvětu", aby se lidi probrali, alespoň někteří, ti chápavější a bez sklonů k fanatickému nadšení pro vše, co slyší a je jim podáno jako spása světa, či snaha osvícených jej spasit ( většinou ne na úkor svůj, ale právě těch ndašenců). A řečeno parafrází "klasika"....Nechci tu slevu ( zde "úspory" ) zadarmo. Já bych dodal, "ať to stojí, co to stojí" a mají z toho profit ti správní .

St
Staromil
05. března 2021, 19:07
1
Audi e-tron Sportback 55 quattro: Stylový fešák, kterému chutná

MBMB: ...ta první část reakce je bohapustá demagogie, to asi nestojí za to rozebírat.

Druhá část je o otázce, ve jménu čeho se to, čeho se dotýká zdejší diskuse, děje, a to je právě TO. Ve jménu všeobecného blaha to totiž, jak si někteří naivně myslí, není, to by se stejný "problém" musel řešit úplně jinak, a že by to zcela jistě šlo. Tomu zas ale nefandí jiná část zúčastněných v "řízení světa" ( mimochodem, např. dnes říkali ve zprávách v takové reportáži, že se na světě vyhodí tolik jídla a potravin, že jen jejich rozklad vyprodukuje tolik emisí, jako automobilismus, v J. Korei už za to platí pokuty...prodávám, jak jsem nakoupil, zatím jsem to vzal jako fakt a dál nepátral, ale na tom něco bude...). Takže ve jménu boje s přírodou a vesmírem pod iniciálami GO, je toto blbnutí zcela slepá cesta, zcestné způsoby řešení ( viz celá energetika).

A když už jsme u toho...celé generace 20. a možná 19. století měly to štěstí, že žily v době relativně "mírumilovných" až v našem pásmu příjemných klimatických podmínek s krátkodobými přirozenými výkyvy. Zvykly si, stejně jako my už mírně starší, že je to tzv. "normální", všechny pozorovatelné změny jsou "nenormální". Jenže tomu tak nikdy před tím nebylo na dlouho a nemuseli jsme se na tom až tolik nebo vůbec podílet, i když i naši předkové si občas přisadili ( více tedy lokálně, ale o to kolikrát více...). Ostatně, když už klimatické změny, já bych se tedy více bál jiného GO, tedy "globálního ochlazování", není-liž pravda...:-))).. To by nám asi nadělalo jiný level "starostí", když už si je chceme dělat, ne? Setrvalý stav klimatu je totiž něco, co objektvně neexistuje, děje se jen rychleji nebo pomaleji, určitě jsme si také i my tentokrát trochu přispěli. Jde o to, kolik skutečně a jestli to je to hlavní, co nás má ekonomicky následně jako pokání, vysávat. A pozor, nepopírám, že probíhají jisté změny v klimatu, to bych asi byl i při porovnání s dětstvím svým a rodičů slepý, nepopírám, že si planetu a svoje životní prostředí ničit nemusíme a nemáme, ale mám zcela odlišný názor na to, jak k tomu přispívat a co a jak řešit. Řešit to včetně nutnosti se také umět včas a ekonomicky přijatelně přizpůsobit, nebojovat obrazně s větrnými mlýny. Naše pýcha, co můžeme ve srovnání s ostatními přírodními procesy a zákony způsobit a na druhou stranu, že zase můžeme vše jen svou činností zachraňovat, je v podání některých elit bezbřehá...Jenže já jsem v tomto idealista, když už, řešil bych to bez nároku na zisk moci a vidiny snadného bohatnutí na lidské blbosti a manipulaci (taky bych možná zakazoval, ale napřiklad sypat písek a šutry do može, abych "vyrobil" ostrovy, které moře zase zakrátko spláchne a když tak moře učiní, udělal to znova a lépe, asi bych nelužoval na sjezdovce v místě, kde je pře 40 nad nulou, možná bych nejezdil F1 v noci ( i když je to atraktivní), v Las Vegas, když už v té pošti stojí, by stačilo v noci zhasnout ( to by bylo elektriky pro auta !...), nehrál bych fotbal v poušti s klimatizováním celých stadionů pro 55 a více tisíc lidí, které se také musí postavit, aby pak už se v některýchh z nich fotbal na úrovni a s plným kotlem skoro nikdy nehrál a mohl bych pokračovat. Nemluvím o likvidaci pralesů kvůli dřevu a oleji z palem A my to pak chceme zachraňovat dvoutunovými auty na baterky, omezeně využitelnými, na které skoro nikdo nemá, nebo to za ně prostě nedá, tak si je koupí jen zlomek těch, co se potřebují pohybovat. Co hůře, my je nechceme jako alternativu, doplnění volby, my je chceme násilně zavést a s veškerou pýchou a nadšením z jejich "dokonalosti" jimi chceme nahradit vše ostatní. Mj. také dnes říkali, že podle nějaké studie Němců / poslouchám to tak jedním uchem), jsou v současnosti celkově nejekologičtějšími auty ty novější a nejnovější diesely...howgh, domluvil jsem...:-)))
-
Komentář upraven 5. 3. 2021, 19:15:25

St
Staromil
04. března 2021, 18:04
1
Audi e-tron Sportback 55 quattro: Stylový fešák, kterému chutná

..."A kam to směřuje je evidentní - omezování svobod, pokuty, příkazy, zákazy, buzerace." a já bych k tomu asi ještě dodal, že za "politiky podobného názorového proudu" a tedy politikou, tak, jako v podstatě vždy v podobných případech, následuje byznys ( pokud u toho není hned od začástku, nebo před počátkem, kdy se jaksi přehodí příčina a následek...).. S postrašenou znejistěnou masou se dobře pracuje.

St
Staromil
02. března 2021, 22:20
1
Nejlepší vozidlo na výlet do jiného okresu

Výborný nápad na článek do této doby! S humorem a nadsázkou zvolené téma, výkop s nápady pro inspiraci a diskuse, kde se fantazie rozjela dokonale, stejně jako článek sám, pobaví...:-)))... A to je sakra třeba. Díky, v tom je právě pro mne i Autíčkář odlišný od mnoha jiných, je tu prostě i dobrá zábava.
Napadlo mne na první dobrou to samé, co Sumyho, tak zkusím ještě zapřemýšlet, ale je to tu těžké přijít s něčím novým a originálním. Jinak jasná jednička pro současné cestování je ten AstonM, ne?

St
Staromil
02. března 2021, 21:45
0
Pět řešení problému, který nebyl

No právě, často v projektech v garážích taháme nějaké rozvody a pod průvlaky se sotva vejdou trubky. Dodávky už třeba někdy nemůžou parkovat všude, úspěch je, když všude alespoň projedou. A pak dorazí nějakej nadšenec s křídlama a ani zezadu nevyleze...:-)))..
Takže příležitost vyřešit problém...ten poklop je jasná volba. Pak zase budou ale muset přemístit část baterek a jedeme s vylepšeníma dál...:-))... trochu přeháním, ale nedá mi to trochu se v tom porejpat....

St
Staromil
02. března 2021, 00:07
1
Pět řešení problému, který nebyl

Super...vytvoříme problém, vyřešíme ho skvělým, složitým a náležitě drahým způsobem, za den spotřebujeme na otevírání a zavírání dveří větší část kapacity baterie ( samozřejmě s nadsázkou), odprezentujeme ho za úžasu výskajících nadšenců ( co na tom, že na nastupování a vystupování si budeme muset asi vytvořit denní časové rezervy...:-)))..).... a do manuálu pak malým písmem napíšeme, že nedoporučujeme nastupovat a vystupovat za deště...:-)))... Ale jo, do garáží dobrýýýýý...!

St
Staromil
28. února 2021, 09:46
2
Pět řešení problému, který nebyl

Nejlepší výrobek Tesly pro mne zatím zůstává gramofon NC500 a jeho následovník MC600Q, čímž jim do věčných lovišť posílám vzpomínku...:-))...a ještě to tak asi nějaký čas zůstane...

St
Staromil
28. února 2021, 09:28
0
Elektrický valčík: Mají dnes Husité novou konkurenci?

Aha, jasně, tak to je chyba, ne zrovna zanedbatelná. Nechal jsem se vtáhnout do statistik a přehlédl ty "jednotky". Tak se nám to tedy dostane v tomto případě na 0,06%. Nicméně, ať to vyjde jakkoliv, tak platí, že srovnávání v tomto případě fakt nedává smysl, pořád porovnáváme neporovnatelné (do počtu takových požárů se dostane např. to, komu v autě upadl vajgl pod sedadlo a nebo, kdo chtěl ohřát motor a rozdělal si pod ním oheň, případně kdo si auto podpálil autogenem). Smysl bude mít pouze to, až bude možný problém s batarkama vyřešen tak, aby byl bezpečný a blbuvzdorný více, než je tomu dnes. Snaha rvát co nejvíce energie do baterek za co nejmenší čas, aby se eliminoval jeden z největších uživatelských rozdílů se spalováky, jde zatím opačným směrem...

St
Staromil
27. února 2021, 20:16
2
Elektrický valčík: Mají dnes Husité novou konkurenci?

MBMB: Hmmm, počet najetých kilometrů...to je zajímavý přepočet. Jedna z možností. Tedy kolik aut blafne za jízdy, při nehodách ( víc kilometrů znamená jako více nehod...) ? Já bych tedy řekl, že by se také dalo prostě použít, že v té Americe mají 275 mil aut a shoří jich z toho počtu dejme tomu těch 450 za rok. No a u té Kony to máme třeba 16 aut na lehce přes 100 tis. prodaných za dva roky ( 03/2018-2020). Takže třeba 8 shořelých na 50 tis jezdících za rok po celém světě ? Takže na ty "spalováky" by nám to vyšlo, že jich je asi 5500x víc a shořelo jich 75x víc ( vyšlo by to asi 0,000164%) ...Kona to má za 0,016%. Tak to máme za dvě řádové nuly. No, taky tedy jedno porovnání. A to nemluvím, jestli jich shořelo většina při nehodách nebo nějak "samovolně", nebo třeba při tankování, vers. nabíjení. Těch kritérií by se dalo najít! Vždy to bude za cenu určitého zjednodušení, data budou nepřesná, když v něčem přesná, tak těžko porovnatelná. Takže jak tady píšou spoludiskutující, k ničemu relevantnímu, resp. srovnatelnému se asi nikdy nedobereme, což neznamená, že ten problém není a nebude. Ono vlastně samotné srovnávání spalováků s elektromobily v ohledu požárů nedává smysl. To prostě vymysleli zastánci elektromobility jako pseudoprotiargument k obhajobě při vyskytujícím se problému, a že tady ten problém s baterkama prostě je a nejen s baterkama samotnýma, ale jak tady zaznělo, průšvih může být ještě větší s "domácím" nabíjením... Argument tedy je, že benzín taky přeci hoří...

St
Staromil
27. února 2021, 12:56
1
Elektrický valčík: Mají dnes Husité novou konkurenci?

Tak už to tu máme znova...Ze školy jsem si mimo jiné odnesl, že pokud chci něco porovnávat, tak to musí být ve stejných jednotkách a ve stejných podmínkách, lidově se tedy také pro některé případy říká, neporovnávat hrušky z jabkama. Rozhodně netvrdím a nebudu se snažit dokazovat a argumentovat, že každé auto, co má něco společného s elektromobilitou shoří a není otázkou jestli, ale kdy, nicméně výše uvedený údaj "rámcově 5-10x" z "různých zdrojů" neříká takto absoulutně nic. Zajímavé je, jak často argumentace podobného druhu sklouzává k demagogii a vytrhávání z kontextu...takže buď ty zdroje uvedu, nebo to znich opíšu celé a nebo dopíšu ty údaje a podmínky v souvislostech. V některých by to pak třeba mohlo i platit, pak to však nelze vydávat za obecně platnou skutečnost.

St
Staromil
26. února 2021, 17:33
0
Týden plný zajímavých novinek

Trochu hádám, ale že by za tím byla třeba ochrana chodců, která je přeci u tak sportovně laděného a rychlého auta strašně důležitá....často se s tím dnešní vozy v Evropě potýkají, ne? ...přeci by ty chodce takové auto sráželo v ještě větší rychlosti, než auto běžné, a to se nesmí dopustit...:-)))... Ale jo, i jinak se to stále spřísňuje...

St
Staromil
26. února 2021, 17:25
0
Týden plný zajímavých novinek

...právě jsem si trochu poslintal košili...:-))...samozřejmě jen v pozici snílka....

St
Staromil
26. února 2021, 17:14
0
Bazarový snílek: Podivnosti z temných zákoutí inzerce

Soused to měl s třílitrovou V6...nemohu moc soudit, nikdy jsem s tím a ani s ním nejel, ale to je/bylo málo? Tedy na elegantní coupé, neměl to asi být zrovna sporťák. Předlo to jak ten lvíček na kapotě...:-)))...

St
Staromil
26. února 2021, 17:04
1
Bazarový snílek: Podivnosti z temných zákoutí inzerce

Mám to v otázce 406/407 nastavené úplně stejně...pro mne je 406c zcela jasně esteticky výše. Vůbec u řady P xx7 a zejména u těch novějších, to byl u Peugeota krok velmi špatným směrem ( tehdy velmi módní trend předního "úsměvu"...však tenhle debilní trend vyzkoušela na počátku i Fabia II). A to ta 407 dopadla ještě dobře. Však ho (ten čumák), sice ne dost rychle, ale přeci jen, opustili. Korunovali to pak ještě verzí 208SW, což u mne v kombinaci se zadkem téhož aspiruje na jeden z nejošklivějších, nevyvážených vozů, co se dají potkat. Ale to sem už nepatří.
Jinak všechna auta v článku jsou fajn, svým způsobem nestárnou...a našlo by se jich z dob nedávno minulých dost dalších, něčím zajímavých, nečím nadčasových...já se někdy zakoukal směrem Xedos 9, Nissan Maxima QX...ještě, že byly za dané peníze hned prodané...

St
Staromil
26. února 2021, 16:03
1
Elektrický valčík: Mají dnes Husité novou konkurenci?

Jestli nebude hlavně rozdíl v tom, že důvodem, že zahoří auta na benzín a naftu není to na co jezdí a čím se tedy "tankují", ale většinou tím, že je závada na elektrice a když je to už větší průšvih, tak chytne i to palivo ( a to nádrž vydrží dost dlouho...). Únik paliva na rozpálené plochy není častý a když, tak při haváriích. Prostě jde vždy o poruchu, nehodu, nejde vlastně o možnost problému ve standardním provozu nebo používání. Variantu, že si někdo zapálí u otevřené nádrže vynechme (stejně zase hoří plyny, resp. páry a ne primárně to palivo). Když už to hoří, přijedou hasiči, spláchnou to, co jde spláchnout ( chladit, hlavně okolí) , na co nejde voda zapění , nebo zasypou práškem a je hotovo, mají vyřešeno, žádná další překvápka, žádné pokračování...ví, co dělat. Takovou, s nadsázkou řečeno, "pohodu", jim elektroauto nedá.

St
Staromil
25. února 2021, 11:03
4
Elektrický valčík: Mají dnes Husité novou konkurenci?

.. a já myslel, že to u aut na baterky funguje takhle...



Nedalo mi to, už se opakuji, již jsem to jednou někam sem dával...tak jen na odlehčení diskuse výše...:-))).. nicméně, o baterkách jsem se z toho dozvěděl hodně nového ( teď si jen srovnat v hlavě, co skutečně a u čeho a kdy platí...no, nějaká ta fyzika a chemie kdysi proběhla, tak to snad zvládnu....:-)))...)

St
Staromil
25. února 2021, 10:55
0
Elektrický valčík: Mají dnes Husité novou konkurenci?

Přesně tak to je, je nutné odvádět značný vývin tepla, a to může být i několik dní...ti "hasiči" (v nejširším slova smyslu) fakt nejsou žádní hlupáci, kdyby něco krásně a jednoduše fungovalo, tak to určitě mají vymyšlené dřív, než se to začne "odborně" probírat v podobných diskusích.

St
Staromil
24. února 2021, 12:54
0
Elektrický valčík: Mají dnes Husité novou konkurenci?

Nadšení nadšenců z "nového vynálezu", tj. superplachty na serveru "elektrickevozy jsou ten nejlepší vynález na světě"... asi nezná mezí ve světle svatého boje a odrážení útoků škarohlídů. Tak je jen škoda, že jsou hasiči po celém světě takoví zabedněnci a neví, jak to takto snadno zvládat. Tak jen snad, že jak to zvládat, řeší vysokoškolsky vzdělaní "hasiči", je to velmi náročný obor ( komplexní multiobor, podotýkám), takže ti, co jsou na místě požáru pak dělají přesně jen to, co nacvičili a co před tím někdo dost dlouho zkoumal a v neposlední řadě musel i vyzkoušet, protože někde nefunguje už nic dalšího, nežli empirie a pokusy. Takže samozřejmě zkoušeli i ty plachty...jaksi bez toho cílového nadšení, či zvolání "heuréka". Takže je to pro ně zatím pořád noční můra, hasiči automobilek by mohli vyprávět... A na doplnění...jedna věc je hasit, druhá chránit okolí, třetí věc je chladit, resp. zabránit nové aktivaci hoření ( obecně každý požár...).

St
Staromil
23. února 2021, 18:32
0
Elektrický valčík: Mají dnes Husité novou konkurenci?

Velmi zajímavá zkušenost, velmi zajímavé odborné doplnění v diskusi. Jen by mne ještě zajímalo, co vše je k tomu nabíjení vlastně v návodu k autu...ke každému elektrospotřebiči ( i radibudíku na 5W) je vždy kolikrát více bezpečnostních pokynů a upozornění psaných co největším písmem, než kolik pak zabírá návod k obsluze a tady by to asi opravdu chtělo něco velkým písmem a důkladně.
No, a hasiči, ti to vidí holt už z praxe zase trochu jinak, než elektronadšenci a k tomu ještě mají docela zamotané hlavy i z fotovoltaiky, která s tím může i souviset.

St
Staromil
23. února 2021, 18:25
0
Elektrický valčík: Mají dnes Husité novou konkurenci?

Docela mne pobavil první příspěvek v diskusi u toho článku, tj volně řečeno, že "zakopat nebo utopit elektroauto by se mohlo používat už jako prevence"...:-))..

St
Staromil
23. února 2021, 18:00
0
Subaru BRZ Final Edition: Requiem pro puristické coupé

Tak to jo, díky za doplnění. Ono by to pak asi bylo blíže tomu Yarisu, což každý třeba v ohledu motoru "nemusí", ač je ten motor výkonově nadupanej ( na tříválec možná i až nečekaně "předupanej"..:-)))...). Příznivcům Subaru tedy bude do budoucna stačit "kousnout" přechod na Toyotu...:-))...

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark  1968
Buick Skylark

1968 rok výroby
180 koní výkon
6 ccm objem

Cadillac Fleetwood Brougham 1984
Cadillac Fleetwood Brougham

1984 rok výroby
140 koní výkon
4 100 ccm objem

Alfa Romeo 166 2,4JTDm Facelift Bez koroze ES 2005
Alfa Romeo 166 2,4JTDm Facelift Bez koroze ES

2005 rok výroby
175 koní výkon
2 387 ccm objem

Chrysler Imperial Le Baron 1975
Chrysler Imperial Le Baron

1975 rok výroby
218 koní výkon
7 206 ccm objem

Chrysler Vision EAGLE ESI 3.3 6V 1995
Chrysler Vision EAGLE ESI 3.3 6V

1995 rok výroby
121 koní výkon
3 299 ccm objem