načítám data...

Staromil

VIP členTento uživatel má VIP členství.
Zjisti více
JménoMichal Čermák
BydlištěPraha 9
Registracepřed 4.1 rok.
Poslední aktivitapřed 4.3 dny
Příspěvků ve fóru4
Komentářů u článků293
Pozitivních komentářů u článků131
Negativních komentářů u článků4
Možnostinapsat zprávu

Poslední blogy

Blog "neblog" na den 25.5.2021

25. května 2021, 12:14 5 komentářů

Není to pro Autíčkáře, ale pro Autíčkářku ( zde největší )


Posledních 50 komentářů

St
Staromil
05. září 2024, 00:59
1
Lancia 2000: Nenápadná, ale neobyčejná

Díky za rychlou odpověď. Takže to za mne je takové vajíčko Kinder Surprise...:-)))...vzhled = obal, se mi zdá fakt velmi, velmi podobný (kdopak od koho opisoval?...třeba...), ale uvnitř zcela jiný nástroj. Ten zvuk je fakt zřejmě odlišuje na první dobrou. Ten by mohli, jako jsou zvuky do telefonů, prodávat za příplatek jako zvuky do repráků "elektrikářům"...:-))...aby si občas připomnělli, jak může znít motor...

St
Staromil
04. září 2024, 15:40
1
Lancia 2000: Nenápadná, ale neobyčejná

Dotaz neodborníka na Italy směrem na odborníky, minimálně jeden tady evidentně výše je...:-))...jak jsem viděl už první a druhou fotku Lancie 2000, hned mi v hlavě naskočila Alfa Romeo 2000 (Berlina?). Auto, co znám mj. z mnoha filmů, hlavně to byla často kára policejní, případně kára, co měla být rychlá... Mají něco společného?

St
Staromil
29. srpna 2024, 15:37
1
Která automobilová značka je vašemu srdci nejbližší?

U mne je to Mazda, už velmi dlouho, provází mne podstatnou částí produktivního věku. Spolehlivý a na náklady v důsledku vždy velmi levný služebník pro všechno, kterému jsem u starších verzí 626 a 6 byl schpen odpustit i tu rez. Nicméně první pořádné auto byl dlouho Nissan, přechod na Mazdu byl dílem náhody a následně nebylo návratu, Frantíci ho pro mne zabili. Jediný další přechod v případě auta pro běžný život, který by byl pro mne v současné nabídce zkousnutelný, je Toyota.
Jinak ale je mi blízké v podstatě vše, co je "made in Japan".

Jako kluk, který znal japončíky jen z obrázků ve Světě motorů a ničím tak moc vlastně nezaujaly, jsem pak měl jako jasnou jedničku BMW. To mi stálo na očích ve verzi " 1800" každý den před panelákem, měl ho otec mého spolužáka (diplomat - Kuba) - takže jsem se i svezl a byl lapen. Překonalo to do té doby zážitek ze svezení se Saabem 96. BMW vydrželo velmi dlouho, v jistém smyslu až dodnes, ale nejsem jeho potenciální kupec (vývoj a věk by asi v této kategorii spěl spíše k Mercedesu...).

A pak je tu celoživotní sen a vždy nastartovaný pocit esteticko motoristického zážitku, a tím je Porsche 911. Nejlépe v té "klasické podobě" 911 SC a tak...prostě kulatá světýlka více kolmo v blatnících, vzadu úzká světla, ideálně "propojená", nejlépe žádný trvalý spoiler. A nemusí to být zrovna verze ze sedmdesátek, osmdesátek, i ty mladší, výrazně modernější (964, 993-ta už trochu méně ) "specifikaci" vyhovují také a určitě jsou komfortnější a i lépe jezdí. To, bohužel, nemohu potvrdit z vlastní zkušenosti, zůstává to tím snem...:-))..

St
Staromil
29. srpna 2024, 14:04
2
Škoda Superb 2.0 TSI: Vlajková loď na český způsob

...ano, vše bylo řečeno, i velmi vtipně, zejména k palubce netřeba nic dodávat...a zbytek shrnul níže "Heavy"

St
Staromil
27. srpna 2024, 17:56
0
Autíčkář se ptá: Jak vidíte budoucnost aut?

...souhlas...prostě skutečná dílčí i komplexnější řešení místo politiky a manipulace a keců o ekologii a zachraňování planety (mohli bychom zachraňovat taky třeba lidi, třeba zrovna ty ve městech, ne?), místo restrikcí a zákazů ve jménu pokřivené víry ve vyšší cíle, kterých se ani současní progresiviti nedožijí. Zatím ale budou dobře žít z platů zcela od reality odtržených euroúředníků. Co bude dál je jim v podstatě zcela fuk, důležité jsou tak maximálně další volby a mít vliv a možnost získávat a rozdělovat/přerozdělovat prachy. Pak vypustí takový ouředníček moudro, třeba, že zdražení všeho v důsledku emisních povolenek, přeci nikoho nezabije, to přeci nikdo nemůže pocítit, ty řády tisíců ročně...to dá za lepší večeři v Bruselu.
Kdyby někdo chtěl něco skutečně v tomto řešit, začne a bude pokračovat úplně jinde a jinak.

St
Staromil
27. srpna 2024, 11:24
1
Autíčkář se ptá: Jak vidíte budoucnost aut?

V podstatě oceňuji, v jakém nekonfliktním a nedotčeném tónu jsi reagoval na můj poměrně strohý příspěvek, takže poruším svoje pravidlo ještě jednou...chtěl jsem toho napsat ještě trochu více, více argumentačně, ale zabil jsi to dalšími příspěvky v jiných diskusích. Na to vše se reagovat fakt nedá, resp. nemá to jakýkoliv smysl. Tak jen snad, že tady je komunita, a diskuse, domnívám se, trochu jiná než jinde. Nemusíš zde přesvědčovat přesvědčené, to se fakt utvrzujte ve svém přesvědčení, je-li to třeba, někde jinde. Nepřesvědčené nepřesvědčuj, přesvědčí se, pokud budou chtít, sami. Třeba v budoucnu, až se zase situace bude vyvíjet dál. K tomu maximálně poslouží nezaujaté hodnocení a vlastní zkušenosti majitelů EV. Ti mají však z nějakého důvodu tendenci torchu více chválit a nadsazovat ty kladné aspekty, ty záporné buď zlehčují a nebo zamlčují. Jasně, že nečekám, že budou říkat "jsem debil, tohle už si příště nikdy nekoupím", a to minimálně z toho důvodu, že pokud není ten "debil", tak k tomu nějaké a jedno jaké důvody a motivaci měl. V podstatě každý chválí své auto, ačkoliv ty mouchy a nedostatky má každé. Jde o to, jakou jim dává váhu a čím jsou tedy vyvažovány. Nicméně ty zkušenosti můžeš sdělovat také jinde, protože ten, kdo uvažuje o EV asi primárně nehledá informace na autíčkáři (ač by vlastně vhledem k úrovni zdejších autíčkářů a přispěvatelů mohl získat relevantnější informace, pohledy a posoudit názory...viz i články zdejších redaktorů). Trochu až "fanatičtí" jsou zde ale ve svém přesvědčení nejvíce elektronadšenci, ke kterým bezesporu patříš, a které tu nazývám věrozvěstové. Nic proti Tvým názorům a zkušenostem, jen v případě nutkání tyto nejlépe pouze sděluj a nepouštěj se tolik do hodnocení a vyvracení názorů a zkušeností jiných. Občas se neubráníš argumentačním faulům a překrucování (samozřejmě by se dalo čekat na otázku, jaké to tedy jsou...takže za všechny třeba to, že "EV přeci nikdo nikomu nenutí"...už i spasitelé lidstva v politických pozicích korigují (musí) svůj ekofanatismus a najednou tu máme, že se přeci počítalo s vyhodnocováním, s přehodnocováním, úpravám apod....je to velká lež! nic takového donedávna neznělo, byli k tomu donucení okolnostmi). Mnoho vysvětluje, že Tě elektrika baví, živíš se tím, fascinuje Tě, máš hračku...ano i to může být motivace. Já třeba vrážím spoustu peněz do něčeho, co se nikdy nemůže v ceně na 1km vyplatit po ekonomické stránce, benefit není vyčíslitelný, ale jednak mne zase fascinuje dokonalost techniky jiné, jednak to beru trochu jako záchranu té techniky.
Takže nakonec ještě...problémem nejsou elektromobily, ale elektromobilita. Elektromobilita nucená, násilná, prosazovaná na úkor jiných, prosazovaná překroucenými fakty a falešnou motivací, alektromobilita většinová, či spíše zásadně převažující. Když jsi ten "elektrikář", tak si vezmi kalkulačku, jako technik s procenty a trojčlenlkou problém mít nebudeš (ano jadnoduché počty, to není matematika..) a spočítej si, jak by to vypadalo s nabíjením elektroaut ve větším měřítku. Zcela správně někde píšeš, že teď je Vám, majitelům, vlastně hej, je Vás málo, nabíječky volné, proudu dost. Tak si to užívejte, čím více přesvědčíte dalších, tím bude hůře a dráže...:-)))..bohužel bude dráže i pro ostatní nezúčastněné. Já si s nástupem elektromobility nejdříve myslel, že to je řešení pro města, pro krátké trasy, pro zásobování, malá autíčka osobní, malé i větší dodávky pro rozvážky a zásobování, prostě řešení pro opravdové zlepšení ovzduší ve městech. Navíc s tím, že nabíjet ta auta nebude problém ani výkonový, a ani infrastrukturní. Jak jsem se mýlil a zde jsem byl fakt asi naivka...EV Citigo? Ne Enyaq, eTron a jim podobní mastodonti. Samozřejmě se zdúvodněním, že v takových autech se to jaksi lépe zaplatí, protože to zaplatí nejdříve ti bohatší a bohatí (jo, zaplatí, když je v řetězci kdekoliv zapojená dotace, zvýhodňování, nebo restrikce pro ostatní. Činí tak možná většina z nich...protože být bohatý, neznamená být rozhazovačný, pokud vynecháme pozéry...). Toho stavu nulových lokálních emisí, nebo alespoň jejich snížení, se tak spíše nedočkáš, nabralo to vše úplně jiný směr. Vlastně možná naopak, bude jezdit více starých aut, a to i v těch městech. Mimochodem mantrou protěžování elektromobility je CO2. To fakt nemá s astmatem moc společného. Na NOx se trochu dlabe, to není spásné pro planetu, prachové částice se přeci jen řeší, diesel kvůli tomu přeci jen na krátké denní trasy přestává být vhdoný, ubývá jich a ubývat bude...bavíme se ale o osobních autech, která rozhodně nejsou tím hlavním problémem...to diesl v kamionech vozí všechno možné i nemožné sem a tam a v podstatě zbytečně, kdyby to někdo chtěl opravdu řešit. Zato otěr z brzd a pneumatik nám tu tak nějak zůstává, že. A místo větších částic, tu máme menší. Takže pro astma nic moc na lepšího obzoru.
Takže asi tak...sakra, jsem pomalu dlouhý jako Tvoje příspěvky, a to jsem nechtěl...:-)))...

St
Staromil
27. srpna 2024, 00:30
-1
Autíčkář se ptá: Jak vidíte budoucnost aut?

...a jeje, máme tu dalšího věrozvěsta elektromobility, který má potřebu všem hloupým a neprozřelým kázat svá moudra, a který během chvíle zaplevelil všechny možné diskuse o EV snůškou svých směsek od pravd (ano, asi by se něco našlo...), polopravd, překrucovaných faktů, účelových lží až úplných blábolů a vede rádoby konstruktivní diskuse s blahosklonným přístupem k těm, co zatím žijí v tmách. A aby to působilo věrohodněji a méně fanaticky, tak má samozřejmě také doma pořádné auto se spalovákem...
Je jich tu už dost, přibyl další. Už dost dávno jsem si zakázal na ně reagovat a zatím to porušil jen jednou, není to vůbec smysluplné, hlavně nikoho přesvědčovat o ničem nepotřebuji. Znova to už neporuším, takže za všechny reakce na tyto nové příspěvky v růných diskusích je zde. Nechcete si jít notovat ve svém převědčení na jiné diskusní platformy mezi "své"? Ty nebudete muset o ničem přesvědčovat, nebudete muset "bojovat", jak také padlo v jedné diskusi, budete se jen navzájem podporovat ve svých názorech a spokojeně se utvrzovat, jak jste budoucností civilizace bez emisí a jste ti, co už pochopili, na rozdíl od jiných, co je pro svět nejlepší a jediná cesta....ale to ono asi zase ne, což? Vás totiž bojovat baví, vy o tom musíte stále někoho přesvědčovat, vy se musíte stále utvrzovat v pocitu, že jste ti "lepší", že vaše názory jsou jediné správné...jenže nejsou jediné správné a argumentů by se našlo na vše dost. Tak si také uvědomte, že tady neduníte do dutých hlav a oveček, co čekají, kam jim bača ukáže cestu, ale, jak z mnoha příspěvků dlouhodobě usuzuji, většinou do lidí, co mají potřebné vzdělání, zkušenosti i přehled a názor mají také svůj. Rozdíl je, že ho za normálních okolností nemají potřebu stále někomu cpát, resp. stavět vše jen do jediného úhlu pohledu.

P.S
....a ještě velmi často tito kazatelé neumí číst, resp. číst ano, ale pochopit psané a nebo ještě hůře, neumí číst nezaujatě, takže reagují na něco, co v textu není...takže by sis to o těch "ideálech" asi měl přečíst ještě nejméně jednou...

St
Staromil
23. srpna 2024, 10:14
0
Jak je to s tou elektromobilitou

hmm, "zatím"...ať si čas na "lepší" elektroauta dává a čerpá, kdo chce, když se mu to bude zdát smysluplné... Spíše to ale vypadá, že někdo má velké nutkání to "Zatím" změnit na "Nechceš?...Musíš!!!" ...a je úplně jedno, kdy to bude, jestli za 10,20, 40 let, kdo se toho dožijeme, jde prostě o princip toho směřování. Čím to asi bude? Že by to nebylo tak smysluplné, univerzální a jediné moudro pro zářnou (dohlednou) budoucnost?...mimochodem, zase tu máme v rámci argumentace tu demagogii...

St
Staromil
23. srpna 2024, 09:58
-1
Jak je to s tou elektromobilitou

...ať žije demagogie...

St
Staromil
28. července 2024, 12:15
0
Dacia Duster hybrid 140: Tak už mě také dostali...

Nedalo mi to...
...vím, že to tu není o gramatice (samozřejmě i já nasekám v reakcích, ač se snažím, dost nedokonalostí, řečeno eufemisticky), ostatní prominou, ale Jakube, chvilku mi trvalo pochopit a zadrhl jsem při letu očima přes text "dalšímy pět a třiceti"...:-))

St
Staromil
28. července 2024, 12:10
4
Dacia Duster hybrid 140: Tak už mě také dostali...

Trochu mimo Duster, ale dostanu se k němu...:-)))...
Autíčkáře sleduji, mimo jiné i proto, protože se tak dozvím něco o všech možných autech nových i starších, co nebudu asi nikdy mít, mít možnost osobně poznat a ani ne vyzkoušet, protože prostě ve své profesi se k tomu nedostanu. A to zde vše od lidí odborně zdatných, zkušených, znalých prostředí a majících srovnání, což já taky prostě ze zkušeností s pár auty blíže osobně a desítkami osobně krátce nikdy mít nebudu. Já jsem vždy spokojen s tím, co zrovna mám, protože je to vždy lepší, než to, co jsem měl před tím, snažím se mít auta, se kterými nebudou problémy a nebo jen minimální. Nejsem mechanik (ani hobík), neměl bych na to čas, ale auta a techniku mám rád. A když se např. tady dozvím, že i redaktor, kterému prošlo rukama leccos, prohlásí, že Duster je pro něj už zajímavé auto nejen kvůli ceně, tak to něco vypovídá, věřím tomu a mám alespoň nějakou orientaci (i když cenově už to taky míří výše, než původně dostala Dacia do vínku).
Takže díky za pro mne dobře informačně pojatý a napsaný článek a za všechny podobné ( a nejen to, historie aut a automobilek je vždy taky super...), je to můj kontakt s větším světem skutečných autíčkářů. Kromě jiného mají články o autech zde něco, co jinde až tak moc neregistruji...nadhled, nadsázku, trefná srovnání, humor, čtivost...prostě nejsou "suché" (pro mne v tom asi vede Viola...:-))...).

...a k tomu Dusteru...evidentně se stále snaží nabízet dobrý poměr výkon/ cena, bohužel už musí nabízet i "kurvítka" a "euroviny", co to prodražují a vedou k navýšení ceny i těm, co o to nestojí, ale reálně se nejvíce cení, když jdou snadno a rychle vypnout. Jinak ten "zadek" je fakt divnej a překombinovanej, jako by ke zbytku auta tak úplně nepatřil.

St
Staromil
27. července 2024, 23:45
0
Autíčkář se ptá: Jak vidíte budoucnost aut?

...ano, tak nějak to je...jestli bude směřování všeho určovat dotační politika a přerozdělování podle politických a lobistických tlaků, tak Evropa žádnou světlou budoucnost nemá...

St
Staromil
27. července 2024, 23:39
0
Autíčkář se ptá: Jak vidíte budoucnost aut?

A ještě jeden dodatek...autonomní řízení jako "náhrada" za omylné a chybující řidiče a dnešního způsobu přepravy? To je teprve ta správná blbost. Možná problém více právní a etický, než čistě technický a technologický, ale tady mám názor na budoucnost v dnešním chápání mobility vyjasněný...totální blbost. Možná tak vymezené autonomní dráhy a tratě...někde a ve velmi omezeném rozsahu, ve velmi omezeném, co např. ve městech...?
Ale ono také na počátku a v dotazu nepadla nějaká "definice", jaká budoucnost ? Jak vzdálená budoucnost ?, budoucnost, kterou ještě zažijeme, a to alespoň ti mladší z nás, nebo vdálenější, nebo vzdálená ? A taky budoucnost kde? Ale to by bylo na další článek...:-))...

St
Staromil
27. července 2024, 23:26
0
Autíčkář se ptá: Jak vidíte budoucnost aut?

Mám to asi podobně...snažím se ale stále ještě být optimista, což je špatně informovaný pesimista, neboť ten je optimistou se životními zkušenostmi ( a nebo dobře informovaný bývalý optimista...:-)))...). Myslím si totiž, že to dříve nebo později "někde" v dnes ( nebo spíše "dodnes" ?..) protlačované podobě narazí.
Je tedy možná už spíše otázkou na co a nebo kde. V ideál, kdy si technika a technologie hledají a nacházejí své pozice a uplatnění přirozeným vývojem a ekonomickými výsledky bez dotací, lobingu a ideologické masáže podle politických linií sice v dnešní době a ani v budoucnosti moc nevěřím, ale chtěl bych věřit tomu, že ne všichni jsou zblblí a nechají si trvale s...t na hlavu.
A malý dodatek k jednomu výše uvedenému omínusovanému příspěvku...ne emisní systémy (i jejich další vývoj) a ekologie nejsou nesmysl, jsme o vesmír jinde, než před pár desítkami let, jen nám o ekologii a souvisejícím procesům, a o tom jak a čím si chránit životní prostředí nesmí kázat, zakazovat, přikazovat...) převážně humanitní nedouci, tj. zejména neschopní a současně všehoschopní politici, jejichž jedinou motivací je už nic jiného, než poliiku nedělat a také ne (eko)fanatici a aktivisti, kteří mají motivace nejrůznější. Skutečné problémy se neřeší a jsou pohříchu větší jinde, než v samotné osobní mobilitě (..v Evropě). Takže ne ekologie, ale tak, jak se "boj" vede a prezentuje, je blbost...ano, pestrost, ano, nechť každý má možnost výběru a jezdí tím, čím mu to vyhovuje a vychází nejvýhodněji (i kdyby jezdil elektromobilem jen proto, že to pokládá za správné, planetuzachraňující, nebo z jakéhokoliv jiného důvodu...). Prostě masožrouti, vegetariáni, vegani, třeba...

St
Staromil
15. července 2024, 21:33
0
Autíčkář se ptá: Jak by vypadalo vaše ideální auto pro každý den?

Do 190cm mi chybí fakt hodně a taky mám rád a vyhovují mi velký kombi...:-)))...
Tak jsme si vyměnili velmi konvergující názory a já se spolu s ostatními budu těšit (snad někdy...) na ten blog o zkušenostech "kombíkáře" s Kugou...mimochodem, ta charakteristika mnohých dnešních benzíňáků a "stylu" moderních aut je dokonalá...palec nahoru!

St
Staromil
11. července 2024, 17:54
0
Volvo EX30 Single Motor Extended Range: Konečně elektromobil pro normální lidi. Už zase?

Přesně tak, však viz diskusi u článku na téma "Kamiq". Tam jsem to také "odhalil"...:-))...

...už jsem to něchtěl dál rozvíjet a tahat odkazy, ale není to nejlevnější Volvo, co se dá dnes koupit. Hlavně se to ale blbě porovnává, když je jen u EX30 rozptyl od-do přes 360-400 tis. a ještě je to nejmenší. Je to realtivní a kždý může mít svým způsobem pravdu.. Levněji i než toto v základu se dá koupit např. XC40 (neříkám, že každé a všude...). Jinak se tento prcek např. ve skladovkách, ale nejen tam ( a nebo v akčních objednávkách, resp. "akční" se dnes rovná "museli jsme zase zlevnit, abychom něco prodali" ) cenově statečně motá mezi XC40 a dokonce mezi V60 a S60. No nekupte to, když je to tak levný...řečeno " s klasikem" ....to nejlevnější nejmenší Volvo.

St
Staromil
08. července 2024, 22:50
1
Škoda Kamiq Top Selection 1.5 TSI: Auto na důchod

Týýý voe, Kamiq za 820tis., to je nářez...tak to vono je to Volvo EX30 vlastně levný (jasně, potkává se asi maximální specifikace s minimální, ale stejně i Vovo základ asi nebude moc jinde...). Tak to se elektromobil pro "normální lidi" hned dá vidět jinak. To je vlastně asi cílem, ne?

St
Staromil
08. července 2024, 15:51
0
Volvo EX30 Single Motor Extended Range: Konečně elektromobil pro normální lidi. Už zase?

...zde musím být tvrdohlavý, ale v obecném přehledu se absolutně s redaktory nechci a nemohu srovnávat...:-))...neporáží spalováky (nejen své kategorie) !
Ale dobře, dostalo se už blízko k jejich úrovni (takže "konečně elektromobil pro normální lidi"), ale koupit (sehnat) lze současně i větší Volvo ze stejné a nebo i k testovanému kousku za o dost menší peníze....myslím...
A souhlas, sám nemám obecné diskuse a označování normální / běžný/ obyčejný / průměrný člověk bez kontextu rád a nevím, kdo to kdy vlastně "normálně" reprezentuje...zde je to však trochu v souvislosti s typem, provedením a cenou tohoto konkrétního auta, takže to už nějaký kontext pro mne je.

St
Staromil
08. července 2024, 15:23
0
Volvo EX30 Single Motor Extended Range: Konečně elektromobil pro normální lidi. Už zase?

Nemyslím, že se tady v diskusi jedná o samozvané sociální inženýrství, tímto směrem to chtě nechtě "poslal" už nadpis. Kdo je tedy dnes "normální člověk"? Zdálo by se, že ten, kdo si půjde koupit takové auto. To ale asi ne. Nikde výše není řečeno, že se má jednat o konkurenci Fabii v základu a podobným. Bohužel nepůjde ani o konkurenci jiným, lepším, co rozhodně v základu nebudou (jen nebudou mít označení "e").
Takže otázka zní dále "Pro koho je vlastně takové auto v dnešním kontextu a s touto cenovkou určeno?"...příznivcům Volva ?...nebylo by pro ně spíše smutné, pokud by to bylo opravdu dnes nejlevnější dostupné nové Volvo (ono totiž není, a to i za o pořádně větší kus auta...)...takže hlavně příznivcům eAUTA, byť mohou být ve všech ohledech i "normální"...:-))...

St
Staromil
08. července 2024, 14:49
1
Volvo EX30 Single Motor Extended Range: Konečně elektromobil pro normální lidi. Už zase?

JJ, ono to tu příspěvky prolíná...otázkou je zda je pro "normálního/ běžného/ obyčejného...atd" člověka dát mega za auto v prioritách dobrou volbou a investicí...a to myslím za AUTO, které asi bude muset plnit všechny možné účely a požadavky ( takový člověk nemá na dvě různá, nová auta) a ne za tohle...to si může notovat s podobnými a dělat konkurenci jen sobě "rovným"...
A jak píše Sato, dát za auto pro "osobní" a naprosto běžné využití přes milion, a to zejména pro lidi žijící z platu, naprosto nedává smysl...a lidi, co by si to dovolit mohli, zase nejsou tak neuváženě utrácející...

St
Staromil
28. června 2024, 15:20
1
SsangYong Torres Clever: 5 přísad pro úspěšný recept na SUV

Nejsem cílovka žádného SUV, asi ani už nebudu, ale tak nějak mi připadá, že v případě Toresse dostane člověk za své peníze stejné o dost "víc auta", než u Citroenu...vzhled by asi tak moc nerozhoddoval (ze všeho nejméně by mi vadilo, čemu všemu se podobá, ale rock to výše popsal dokonale, výsledek je i tak u Torrese také za mne o dost lepší), takže bych se připojil, že ten Citroen je vzhledově o ničem...prostě další krabice v zástupu ostatních snažících se často marně o nějaké odlišení, aby to nakonec bylo poznatelné jen zepředu podle loga.

St
Staromil
25. června 2024, 15:41
0
Maserati Grecale Folgore: Elektřina v Maserati, je to tady

..."A teď bychom si ještě měli říci, k čemu je to celé vlastně dobré."....ano, zcela spávně položeno, měli, někdo zde to v případě Maserati ví? (kromě stratégů Maserati?)...

..."Je však nemalá skupina zákazníků, kteří Gracale používají na takové ty základní cesty po okolí a zde už Folgore ukazuje své výhody."...fakt si k tomu účelu někdo jde koupit Maserati ?...:-))...proč?

St
Staromil
20. června 2024, 12:57
2
1966 Jaguar E-Type: V češtině není superlativ, který by dostatečně popsal dojmy z tohoto auta

Že devadesátky byly na auta zajímavé jsem neslyšel....viděl jsem, zažíval jsem !!...začalo to už koncem osmdesátek, automobilkám se dařilo, nikdo je ještě tolik nebuzeroval, co mají dělat a zbývaly peníze i na rozmanitost a pokusy ( i na slepé cimrmanovské uličky) a šlo nejen o objemy prodejů. Vše, co se zlepšovalo a vyvíjelo, se dělo bez velkých zásahů směrnic, normativů a restrikcí a přesto se vyvíjelo i zlepšovalo....a to sakra zásadně !...a ve všem...i koneckonců v té spotřebě a emisích. Vydrželo to a vrcholilo asi tak na přelomu první a druhé dekády nového tisíciletí.

St
Staromil
19. června 2024, 18:11
1
Jak jsme závodili na Rallye Legend a neumřeli

Dobrá "recese", dobrá a čtivá reportáž, dobrý výsledek ! ...(auto celé, vy oba celí, dvoutakty jste pojeli)...takže trochu asi dobrodružný zážitek a veskrze kladné vyhodnocení, což?...:-))...a je také co zlepšovat, zejména to "profesionální" nalepení čísla...

St
Staromil
19. června 2024, 00:05
0
1966 Jaguar E-Type: V češtině není superlativ, který by dostatečně popsal dojmy z tohoto auta

...řekl bych, že tohle sedí i na Rolls Royce...taky bych ho nechtěl...:-)))...

St
Staromil
19. června 2024, 00:00
1
1966 Jaguar E-Type: V češtině není superlativ, který by dostatečně popsal dojmy z tohoto auta

To auto má svůj styl, osobitost, charakter a jedinečné a originální linie. Proto je tak mezi ostatními výjimečné a stále přitahuje pozornost okolí a milovníků stylu.
Pravda, verze bez střechy je asi elegantnější, vyváženější, linie dokonalé (nejlépe vidět na bočním pohledu na fotce), u verze coupé už jsou ty proporce trochu výstřednější, pro mnohé už méně vyvážené, ale asi o to jedinečnější a originálnější, co nemá v tomto u jiných aut obdobu (i to F 250GTO je v proporcích o dost jiné, ale čumák?, čumák, ten nezapře, těžko říci, kdo ho "nakoukal" dříve, jsou to v té době v podstatě současníci).
A jak se pozná dokonalost?...že k tomu již nelze nic přidat a nic z toho ubrat, resp. dá, ale vždy už to působí hůře, nebo přinejmenším ne lépe. Skoro bych řekl, že to je tento případ.
Mimochodem, ty fotky k článku jsou taky naprosto dokonalé, např. ten boční pohled proti bouřce z dálky a pak ten předposlední s duhou to jen podtrhuje. Ta scenérie byla jak na objednávku, v podstatě stejně jedinečná a výjimečná jako objekt zájmu...

St
Staromil
18. června 2024, 23:25
1
1966 Jaguar E-Type: V češtině není superlativ, který by dostatečně popsal dojmy z tohoto auta

...a co teprve dlouhá kapota natažené verze e-type coupe z "Tonoucí se stébla chytá"...:-)))...jak si neodpustili Frantící do Britů rýpnout...to by byla teprve "frajeřina"

St
Staromil
14. června 2024, 15:41
0
Autíčkář se ptá: Je lepší jedno dokonalé auto, nebo více nedokonalých?

S tímto lze pro veškerý život jen souhlasit. Jedno auto nemůže bý ve všem skvělé a zastat vše, ale je vlastně dobré, když je ve většině funkcí a potřeb prostě dobré.

Z ryze praktických důvodů mám jen jednu "optimalizaci", pohodlnou limuzínu a dodávku řeší jeden velký kombík ( v případě pořeby dodávky párkrát za život jsem si vypůjčil), ve kterém samozřejmě vozím nejčastěji plno vzduchu. Když je ale třeba, s dodávkou si až tak moc nezadá .A jak píše nahoře "rock", když je spokojenost a zabydlím se, jezdím s ním až do počátků rozpadu. No a ten víkendový sporťák, jak jsem zjistil, je fajn.

Jinak pro hladkou logistiku rodiny byl dříve nutný a velmi užitečný ještě rozvážkový "prcek", malé Clio za málo peněz. Nicméně s trochou nadsázky lze říci, že v konečném finančním výsledku šel daný kilometrový nájezd za podobné peníze objet snad i taxíkem...:-))...jen byla ta časová svoboda...

St
Staromil
14. června 2024, 15:22
0
Pět důvodů, proč byste si měli koupit Mustanga páté generace a dalších pět, proč se mu raději vyhnout.

...v souvislosti s tím výletem do pole mne hned naskočila hláška..."pane doktore, Vy jste se zase kochal"...:-)))....

...a tohle mne při čtení úplně odrovnalo "Tedy jestli ono to nějakou geometrii má. Kroutí se to, v zatáčkách to nesedí, občas si člověk myslí, jestli převodovka vůbec ví, že je převodovka (mám 4 kvaltový hydro měnič). "...prostě auto pro radost ! A tak to má být, ať ji dělá dál !

St
Staromil
13. června 2024, 23:36
1
Pět důvodů, proč byste si měli koupit Mustanga páté generace a dalších pět, proč se mu raději vyhnout.

Někdy někde jsem četl v souvislosti s jízdními vlastnostmi Mustanga přirovnání "cihla na kolech", i když to bylo mířeno na ty starší...takže to asi sedí? Ale krásná cihla !!! Ty modré na fotkách, to je paráda a convertible samozřejmě elegantní stylovka sama...

St
Staromil
13. června 2024, 23:23
1
Ptejte se: Kombík okolo milionu

Tak jsem měl teď dva dny vypnuté rádio a poslouchal při jízdě zvuky...nic nevrže...:-))

A na doplnění, u toho auta se zatím nic neměnilo, jen zadní brzdový třmen ještě za předchozího majitele, mám fakturu, důvod tedy neznám. A zatím není ani po kontrole třeba nic aktuálně měnit, ale jednou to přijde. Má to ale i své mínus...když pak je třeba něco povolit, tak to nejde, protože s tím zatím nikdo nehýbal (13 let), šrouby jsou zarezlé...:-))

St
Staromil
13. června 2024, 22:52
0
První jízda se Škodou Superb liftback: Kočičí tlapičky a skvělé vrcholné motorizace

To určitě ne, je jich i tak ještě dost, ale myslel jsem to spíš tak, že je třeba to asi trochu potlačit kvůli papírům a flotilovým průměrům a ve skutečnosti to pouští ven s nějakým tím koníkem navíc...je to "jen SW"...

St
Staromil
12. června 2024, 22:38
1
Volkswagen T-Cross: Úplně normální auto. Naštěstí

V tomto případě bych spíše řekl, že o nedostatku fantazie svědčí skutečnost, že někdo vezme 800tis., jde si koupit toto přifouknuté Polo a nedokáže si představit, že by za ty prachy koupil něco jiného (a to neříkám, že jako auto samotné, je špatné). Ta bílá barva, to je to nejmenší...

St
Staromil
12. června 2024, 22:00
1
První jízda se Škodou Superb liftback: Kočičí tlapičky a skvělé vrcholné motorizace

...koníci chcípaj ve prospěch "ekošimlů"...a nebo se jen schovávaj, jsou tam, ale "na tajňačku" a čekají na vysvobození...

St
Staromil
12. června 2024, 21:58
0
První jízda se Škodou Superb liftback: Kočičí tlapičky a skvělé vrcholné motorizace

Přesně tohle mi táhlo při psaní poslední věty reakce hlavou, zajímavá shoda...říkal jsem si, co by asi říkali v době Favorita, kdyby jim někdo nechal nahlédnout do budoucnosti, kdy bude takto vypadat a jezdit škodovácká sériovka...:-))...sice ne už jen škodovácká, ale pořád má českou značku...

St
Staromil
11. června 2024, 23:40
2
První jízda se Škodou Superb liftback: Kočičí tlapičky a skvělé vrcholné motorizace

To hranaté cosi v kulatém fakt nevypadá dobře, eufemisticky řečeno, níže je názor tvrdší...a upřímně, ani z toho žebrování nejsem vodvázanej a byl bych ještě méně, kdybych neměl garážmistra, co mi to auto bude piglovat. Tak trochu forma nad účelnost...
Jinak ale je to auto, coby jeden z posledních mohykánů své třídy, fakt moc dobré.

St
Staromil
11. června 2024, 23:15
1
Ptejte se: Kombík okolo milionu

To je vlastně pro mne zajímavá otázka...já mám starší verzi GH 2,5l Sport, tehdy vrcholový kousek...najeto 182tis a řekl bych, že si neuvědomuju, že by bylo něco rozvrzané a štvalo mne, a to nemám různé "parazitní" zvuky rád. A nebo jsem si zvykl a už to neslyším, nebo jsem v tomto méně náročný?...znáte to, v cizím autě, jiné zvuky, hned je člověk slyší. To vlastně stačí se ve svém autě sednout dozadu, když řídí někdo jiný a hned jsou i zvuky taky jiné. Ale řekl bych, že prostě spíše rozvrzané nic není. Nevrže ani u ještě starší M6, co má najeto 230tis. a je z roku 2008. taky máme M3 s najetými 100tis. a absolutně nic....
Kamarád má novější M6 s 2,5 ltr., v podstatě i výbavou nástupce, ale ani při jízdě s ním, pokud se pamatuju, jsem nic moc neregistroval, a to jsme jeli třeba i po kočičích hlavách. Taky třeba záleží, jestli je mráz nebo vedro, díly pracují, tuhnou...Nicméně bych nevylučoval, že novější nemusí být lepší...šetří se všude. Materiálově celkově kvalitnější interiér měla vlastně stará M626.

A na závěr upozorňuji, že jsem "naprosto nezaujatý"...:-)))...

St
Staromil
11. června 2024, 22:57
1
Autíčkář se ptá: Jak by vypadalo vaše ideální auto pro každý den?

OK, díky za názor....Alternativy "zatím" jsou, ne ale už vždy. Prostě jsou lidi, kteří velikost i těch už trochu přerostlých ocení a potřebují a Kuga a podobné jim prostě to Mondeo nebo S-Maxe nenahradí a něco většího, než Focus, by se jim hodilo. A to nemluvím o motorech. Ale nakonec jsme se v tom směrování výrobců v podstatě shodli. Teorie nekonečného a stálého (finančního) růstu excelových manažerů.

St
Staromil
10. června 2024, 22:45
0
Ptejte se: Kombík okolo milionu

...ani ne, já jen, že ač mne napadla stejná první reakce, tak na tu formulaci a doplnění o kamaráda jsem neměl autorská práva, ale zdálo se mi vtipné to použitím stejné souvislosti s malou obměnou povýšit na druhou...:-))...

St
Staromil
07. června 2024, 00:57
3
Ptejte se: Kombík okolo milionu

Mazda byla první, co mne napadlo...:-))... má ji kmarád (po předchozí benzínové Mazdě), jak taky mám M6 a myslím, že nadšených je víc...
A nejen infotajment, ale všechno v nich je tak krásně zastaralé...budíky, tlačítka, točítka, páčky, čudlíky...zapnout...cvak...vypnout...cvak....hudbu chodíte poslouchat do auta...

A výběr zatím je.
https://www.autosystem.cz/vuz/mazda-6-wgn-20th-anniversary-2-5-skyactiv-g194-294323
https://www.autosystem.cz/vuz/mazda-6-2-5-skyactiv-g-194k-6at-4x2-wgn-20th-anniversary-297829
https://www.autosystem.cz/vuz/mazda-6-wgn-2-5-skyactiv-g-194hp-at-takumi-292175

P.S. Doufám, Ransome, že se nezlobíš, že jsem trochu parafrázoval Tvůj příspěvek...jen v dobrém...přesně to bych napsal i sám, napadlo mne to už po přečtení nadpisu a pořád čekal, kdy to přijde. A ono až v posledním odstavci.

St
Staromil
06. června 2024, 11:03
0
Citroën ë-C4X: Největší pohodář pod sluncem za fajn peníze. Někdy

Rock : Výrobci by se, podle mého (samozřejmě náležitě konzervativního myšlení), měli vůbec zamyslet...tohle kupé bych si koupil, to bílé "cosi" z článku ne, a to ani za půlku s "normálním" motorem (samozřejmě nesrovnávám techniku, jízdní vlastnosti, vybavení, komfort, to nelze...). A to jsme v osmdesátkách...Inspirovalo mne to, našel jsem a asi bych se spokojil i s tím, co srovnávat moc nelze (...:-))... zrovna taky vládne červená.......a když už jsem našel, tak odkaz a ilustrační foto, kdyby někdo také chtěl ( i díky Rivkovi) nahlédnout na "crossover" z pravěku.

https://www.ebay.com/motors/blog/1985-amc-eagle-is-a-well-preserved-pioneering-crossover/

...ten jeden odkaz se nějak nezadařil...jak ho ale dostat pryč?


-
Komentář upraven 6. 6. 2024, 16:23:16
-
Komentář upraven 6. 6. 2024, 16:24:55

St
Staromil
06. června 2024, 10:40
0
Citroën ë-C4X: Největší pohodář pod sluncem za fajn peníze. Někdy

Po přečtení a zhlédnutí foto jsem si říkal / představoval...jsem zákazník, co patří k těm ochotným a těm, co si to mohou dovolit, dát za auto něco mezi 0,9 a 1,1 mio a rozhlížím se...hle Citroen, půjdu si ho koupit? Hmmm asi ne, spíš ne, určitě ne ! Já si ho vlastně nepůjdu ani v této verzi prohlédnout naživo. Jakýpak zákazník chce za ty prachy toto? Komu se bude třeba i líbit, tak elektro (i když s těmi spalovacími minimotůrky na tak velké auto to také není výhra, ale alespoň cenově přijatelná...) ? Kdo chce elektro, tak v tomto provedení? Automobilky pláčou nad výdaji a mají peníze na "pokusy"?

St
Staromil
06. června 2024, 10:28
0
Citroën ë-C4X: Největší pohodář pod sluncem za fajn peníze. Někdy

Vzhledem k velikosti možná, tedy spíše jistě, ale u Citroenů si to zjevně nemyslí...na velikosti prý nezáleží...:-))...hlavně to výkonově "nepřemotorizovat".

St
Staromil
04. června 2024, 18:24
0
Citroën ë-C4X: Největší pohodář pod sluncem za fajn peníze. Někdy

...14,8 l/100km...?...tak s touto spotřebou nám elektromobily planetu nezachrání....:-))...

St
Staromil
04. června 2024, 14:59
0
Autíčkář se ptá: Jak by vypadalo vaše ideální auto pro každý den?

To není na omluvu, však já se také "dovzdělal"...:-)))...spíše na pochopení, že ne všichni jsou s vývojem spokojení a někdo fakt může zůstat nespokojen a neuspokojen. A když si k tomu lze celkem oprávněně myslet, že bude (může být) ještě hůře (protože jak my "fňukající" rádi říkáme "lépe už bylo"...:-))..), tak je zřejmé, že hybatelem vývoje fakt zákazník není.

Zřejmě jsi neměl možnost si pod jedním z výše uvedených příspěvků stihnout přečíst hodnocení toho Jakuba, asi bys názor na CX60 doplnil o plno otazníků. Taky mne překvapilo, že by Mazda vypustila něco tak neuspokojivého, ale věřím odborníkům, co s tím opravdu jeli. Nejsem cílovka SUV, tak by mne tato verze zcela jistě minula i v případě zájmu od šestiválec.Nicméně i tak, když velkou Mazdu, tak jedině M6 a když krásnou a menší, co už nemusí stěhovat rodinu ani cokoliv jiného, tak M3. Tam je svět ještě v pořádku, ačkoliv ty motory už jsou také povážlivě složité.

U těch dvou zmíněných je to ale podle mne tak, že nemusí být jasné, co bylo na počátku. Jestli to, že automobilky duní každému do palice, že musí jít z dobou a musí mít jen a jen SUV, čili je více propagují, protože vrážely peníze do jejich překotného vývoje a pak přirozeně chtějí, aby se to vrátilo. Současně nejsou peníze na to, aby udržely výrobu všech modelů a ještě je vylepšovaly, když není co vylepšovat. Nebo to, že lidi "najednou" sami od sebe přestali střední třídu kupovat. Peška samozřejmě dostanou ty modely, co se už dávno zaplatily a mají menší podíl prodejů (zde tedy ty větší a dražší...). Narostlý Focus už je velký jako stará Mondea. Mluvíme o kombi. Ale příznivec sedanu nebo velkého pětidvířka už je na tom hůře (ostatně sedanů obecně) Ale o "normálním motoru", jako měl v Mondeu, si už může nechat jen zdát. S Astrou je to obdobné. Já zase z okolí znám lidi, kteří od Fordu odešli prostě jinam a nebo šli zkusit štěstí do bazaru. Samozřejmě ještě je kam (ten Superb, Passat, Mazda). V90 nebo možná spíše V60 (obě jen s jedním motorem..) a německá trojice už je přeci jen dražší a není ve srovnatelné třídě jejich přímým konkuretem.. A když si někdo následníka v podobě SUV koupí a já tvrdím, že značná část, chce-li "svou" značku, "musí" koupit, tak taky "musí" být spokojen. Však ona to špatná auta nejsou. Minimálně se do nich dobře nastupuje. Zkus se jich jen zeptat, jestli, kdyby vedle sebe stálo to jejich současné a nové Mondeo, co by si vybrali a proč. Ptám se vážně, fakt by mne to docela zajímalo.
-
Komentář upraven 5. 6. 2024, 11:03:59

St
Staromil
03. června 2024, 18:55
0
Trabant 601: Nezapomenutelný kus historie, nenáviděný i milovaný

...samozřejmě máš pravdu, to s tím kladiven je velká nadsázka a spíše něco jako dalo se to "i" poměrně dobře svépomocí opravit s normálním nářadím...nepsal jsem to úplně bez zkušenosti, byť pouze jedné. Jednou na táboře naše hlavaska přišla t ím, že Trabi zlobí a nejede. Já ( v tu dobu majitel Š110L, co jsem uměl docela slušně rozebrat na prvočinitele včetně toho karburátoru) s kámošem (jeho otec a strýc byli vlastníky Wartburga, takže blízko, šéfoval tedy opravě) jsme právě otevřeli tu kapotu, co bylo po ní jsme fakt viděli poprvé v životě, ale s využitím určité zkušenosti a mírné zručnosti jsme zkusili pár věcí, co nás zrovna napadly, sem tam s něčím zahýbali (zase trochu nasázka...) a...nastartovali. Dokonce jsme na důkaz, že to vydrží nejen nastartované, ale i to někam dojede, s tím absolvovali docela zábavnou zkušební jízdu. Poprvé jsem třeba zažil tu volnoběžku (překvapení...jééé, ono to nebrzdí motorem !...jéé, ono to vlastně vůbec moc nebrzdí, což asi bylo spíše stavem, než autem samotným). Po návratu jsme byli za mechaniky šamany a následovay úlevy ze služeb...:-)))...(což za nás museli odmakat ostatní, že ...).

St
Staromil
02. června 2024, 20:52
0
Autíčkář se ptá: Jak by vypadalo vaše ideální auto pro každý den?

...tak jsem s tímto reagoval původně na příspěvek Jakuba Pospíšila, ale než jsem se vymáčkl, tak koukám, ten jeho už tu není...?...takže to vypadá takto vytržené z kontextu, že trpím samomluvou. Oni by jim u Mazdy asi ty CX80 nepůjčili, že jo?...:-)))...

Rock:...nemám Mondeo a ani Insignii, mám v podstatě něco podobného a asi je z kontextu výše jasné co a kdybych neměl to, co mám a mám to štěstí, že konec (snad) nechystají, mám Mondeo nebo Insignii...:--))...jen jsem tím P.S. jako dával najevo, že je mi líto jejich konce a taková auta "bráním" aniž bych tím byl přímo potrefen...:-).

St
Staromil
02. června 2024, 20:41
1
Trabant 601: Nezapomenutelný kus historie, nenáviděný i milovaný

Jasně, ale na ten rok 2000 to holt omylem nasměroval hned první řádek a rozhřešení přišlo až v posledním odstavci. Hned v první reakci na to "přišel" už Honza123. Až se k tomu Viola dostane, tak tu matematiku určitě napraví..:-))..

St
Staromil
02. června 2024, 20:33
0
Autíčkář se ptá: Jak by vypadalo vaše ideální auto pro každý den?

Slibovali původně šestiválec do "normální" šestky, ještě nadějně v r,2022 a pak jako první vyjede tahle tupá SUV krabice..:-(((...tak musej holt stačit a vydržet ty starší...a ona současná i předchozí M6 fakt stačí náramně i se čtyřválcem. Pro mne je vítěz variant M3 x CX3, CX30 M6 x CX5 nebo CX60 vždy jasný. CX je vždy dražší, zato horší a menší (netýká se asi CX60 v ohledu velikosti). Ale třeba ten šestiválec dotáhnou celkově s autem a ta M6 někdy vyjede...hmmm asi už ne, co ?...:-(((...všichni chtěj holt SUV, takže zase raději ještě větší krabici pro takové to "běžné rodinné ježdění" CX80 (i když ona vlastně nevypadá vůbec špatně, ale chci vidět tu cenu..).

St
Staromil
02. června 2024, 18:45
0
Autíčkář se ptá: Jak by vypadalo vaše ideální auto pro každý den?

Střední třída. Asi (určitě) kombi, nepotřebuji převážet psisko, ale pořád něco vozím.
Automat -planetový s hydrodynamickým měničem...může být ještě i manuál.
Motor v podstatě cokoliv, co bude reagovat na plyn a bude to tichý. Na daily chci hlavně něco, co mne nebude žádným způsobem obtěžovat. Ale ne elektro, protože bych kvůli nabíjení musel dělat změny v konfiguraci mýho života a to už spadá do škatulky "obtěžuje mne to".
Podvozek, co se dá přizvednout. Ne že bych po rozbité polňačce jezdil denně, ale občas bych to uvítal....není ale podmínkou
Mohlo být nějaký nenápadný, klidně jen v případě potřeby zapínající se 4x4.
Nějaká úplně základní výbava (klima, dobrý světla, fungující bezdrátový spojení s androidem, slušně hrající audio, závěsný zařízení, dobrý sedačky).

Vlastně je to z valné části (ale ne úplně) to, čím jezdím teď :-)...

...a kam mám poslat poplatek za autorská práva..:-)))...

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Lincoln Continental Town Coupe 1979
Lincoln Continental Town Coupe

1979 rok výroby
159 koní výkon
6 590 ccm objem

Lincoln Town Car  1990
Lincoln Town Car

1990 rok výroby
150 koní výkon
4 999 ccm objem

Cadillac Escalade  2009
Cadillac Escalade

2009 rok výroby
403 koní výkon
6 ccm objem

Ford F150 Ford F-150, 4X4,ODPOČET DPH 2020
Ford F150 Ford F-150, 4X4,ODPOČET DPH

2020 rok výroby
400 koní výkon
4 998 ccm objem