načítám data...

Staromil

JménoMichal Čermák
BydlištěPraha 9
Registracepřed 17.0 dny
Poslední aktivitapřed 7.0 dny
Komentářů u článků10
Pozitivních komentářů u článků2
Negativních komentářů u článků2
Možnostinapsat zprávu

Posledních 50 komentářů

St
Staromil
07. srpna 2020, 17:00
1
Autíčkář se ptá: Vaše nejoblíbenější Porsche?

..tak nemusím hledat obrázky...tohle je pro mne Porsche a k tomu pak dole obrázky od Irvinka. Vše samozřejmě otázka spíše vzhldu, než pohledu a srovnání techniky s dnešními. No za mne celkově vždy vedla a vede Porsche Carrea2 ( 964). Kdybych měl v Porsche jezdit, a to nejn pro zábavu, ale tak nějak pořád a nejen sám s peněženkou a telefonem, tak Panamera, no...:-))...ta modrá verze ST dole, hmmmmm...

St
Staromil
07. srpna 2020, 14:55
1
Bazarový snílek: Obyčejná stará auta

... nemá infotajment, USB konektivitu a určitě neumí MP3...:-))... Ale teď vážněji. Jestli ti to trochu třeba pomůže. Syn má M323C, 1,5ltr. z roku 1997. Je u něj už 8 let, tehdy ( od známého) za 15 tis. i s cenou nové baterie ? No, nekupte to...Má a měla své mouchy, ne, že ne, ale rez to kupodivu nebyl a jako zásadní (zatím) není. STK stále v pohodě. Je to možná až záhada? Stála a stojí v podstatě 15 let stále jen na ulici, najeto má 220 tis. několik let se s ní skoro nejezdilo, nebo minimálně ( což je ještě horší, než jezdit...). Teď zase asi moc km nepřibude, alespoň ne přes léto, dostala konkurenci MX5-NB...:-)). Jinak se s ní pořád fajn přibližuje, vždy se rád svezu, když syn potřebuje prohodit auta a jezdit nějakou chvíli něčím větším. Ta patnáctistovka je pohodovej jednoduchej a dost bezproblémovej motor. Žádnej závoďák, ale autíčko je lehký, takže to zase úplně mrtvý není. Už to u nás, holka, dojezdí i za cenu nějaké té koruny do udržovacího stavu, dávat pryč se nám jí nechce. Takže je to také asi kus od kusu, co je nyní k mání, různé. Ta na těch obrázcích vypadá fakt dobře...
https://www.auto.cz/ojeta-mazda-323f-ba-tak-kdysi-vypadala-budoucnost-109027

St
Staromil
04. srpna 2020, 13:33
0
Temná doba motorismu

...martinw....malý lehcesouvisející zážitek z bazaru... Jel jsem zcela nedávno s dcerou po cestě na chalupu do jednoho bazaru podívat se ne předvyhlédnuté autíčko pro ní. Zaparkoval jsem na parkovacím místě vystoupili jsme a odcházeli k ploše, když nás oslovil dle oblečení zaměstnanec autobazaru a povídá : " Vy nám jedete prodat auto"?...já na to, že ne, že se jdeme naopak na jedno podívat. "Tak to budete muset ještě přeparkovat kousek dál, tady máme stání pro příjem. Jo, mimochodem, jak to je staré a co v tom máte za motor ?" No, je to jedna z posledních verzí, je z roku 2006 a je v tom dvoulitr benzín, říkám. Najeto 206 tis. A on na to: "Nechcete nám ho tu nechat ? Bereme, hned !" ... No, bohužel, to opravdu nechci...:-))). Mazda 6...

St
Staromil
29. července 2020, 14:27
0
Škoda Octavia Combi 1.5 TSI: Máte kontrolu kvality? A mohl bych ji vidět?

Zdeny60...my bychom si asi rozuměli...já už 26 let...Nissan Primera, Mazda 626, Mazda 6 a k tomu druhé autíčko Mazda 323C a MX-5. Mimochodem, z toho je vidět ( 26 let, tři "hlavní" auta ), že nebyl důvod často měnit. Nic nikdy nechybělo. Smrtelná zranění byla vždy hlavně koroze, jinak by Primera jezdila ještě dnes, stejně tak M626 ( ovšem do věčných lovišť šla po jedné opravě lemů někdy po 10 letech až teď po 18 letech provozu). Už to teď zlobí i u M6 I. Všechna auta najela přes 230 tis. km, nejsem zase tak velký cestovatel, žádné nebylo úplně nové, škoda peněz. Vždy měly plnou tehdější možnou výbavu, ale bez "číčovin", stály už ale o statisíce méně a takové skutečné "vychytávky", co sloužily a slouží, ani dnešní auta třeba nemají, počínaje sedadly. Ne, že je nemají v základu, vůbec už je třeba nemají. Takže mohu potvrdit...funkční, odolné, praktické ( mj. na včechno je "čudlík" k mačkání po paměti). Drahé díly na Japonce ?...vlastně nevím, kolik ve srovnání stojí, nebyly moc třeba, není ani asi vždy třeba originál...:-))...Po 200 tis. první !! výměna destiček, kotoučů, stabilizátory, např. nové tlumiče nikdy u žádného v tomto nájezdu třeba nebyly. U turbonafty M626 1x rozvody celkově s dalším kompletním údržbovým servisem do 20 tis. Pravdou ale je, že se autům dostává, co potřebují a k tomu dobré oleje a beznín či naftu. Ušetřeno na koupi, na slušnou péči a zacházení je tak dost a ještě zbyde..

St
Staromil
29. července 2020, 13:46
0
Škoda Octavia Combi 1.5 TSI: Máte kontrolu kvality? A mohl bych ji vidět?

.... to je otázka, za kolik se, v tomto případě starší MX-5 NB, koupí a předchozí péče a majitel ( a samozřejmě i následné...). Ty úplně levné asi nebudou nejlepší volba. A pakk " když ji miluješ, není co řešit"...:-))). U syna má lepší péči, než manželka, když to trochu přeženu...když něco zachrastí, nebo jede trochu jinak, jde hned k doktorovi specialistovi na prohlídku. Pohříchu to nakonec vlastně nikdy nic zásadního nebylo, co by spíš nebyla "vlastnost". Je to přeci jen "sporťáček"...

St
Staromil
29. července 2020, 13:17
0
Škoda Octavia Combi 1.5 TSI: Máte kontrolu kvality? A mohl bych ji vidět?

...bohužel, obávám se, že s postupným opouštěním kvalitních, vychytaných a osvědčených řešení u aut, neustálým tlakem na popírání fyzikálních zákonů a elektronizací všeho za hranici potřebnosti a použitelnosti, se budou podobné kritické články a testy psát častěji a možná skoro o všech. Přinejmenším nějakou dobu, než se to buď částečně vrátí k "normálu", protože motoristé budou čekat, jak to bude dál a zda se to podaří zvládnout a nebudou novinky tolik kupovat a nebo se výrazně zapracuje a bude to fungovat už zanedlouho, jak má. To však může mnoho značek mezitím stát těžko získávanou a udržovanou dobrou pověst... To se pak ani "Hjundaj" nebude muset moc snažit...

St
Staromil
29. července 2020, 13:03
-2
Škoda Octavia Combi 1.5 TSI: Máte kontrolu kvality? A mohl bych ji vidět?

Peca - ale jo, já bych zase nerad byl příliš "militantní" v hodnocení trendu maloobjemových motorů, ač se mi zdá, že už se trochu ubírá na všeobecném nadšení z litrových tříválců, a to minimáně u větších aut. Nevím, kolik řidičů si je do O IV koupí. Záleží, v jakém je downsisingový motor autě, za jakých podmínek, kam a jak se s ním jezdí. Pokud ale člověk potřebuje "univerzální" auto, tedy jen jedno, tak jeho málo výhod asi moc neocení. Já si prostě myslím, že do aut velikosti Oktávky apod. už nepatří. Na druhou stranu, proč má zase mít auto do města 109k, že ? Já mám 150k, auto velké, ve městě jsem rád v rozmezí 8-9 litrů, v zimě při pojíždění na krátké trasy nebo v centru i přes 9, žádná hitparáda to sice není, ale je to pravdivý údaj... A přesednout z 1,6 atmosféry do 1,2 turbo může být pocitově zlepšení a uvedená úspora je pak i fajn. Jenže ono to je u mnoha atmosférických motorů tak, že 1,6 a 1,8 si vezmou při srovnatelných jízdních podmínkách i nárocích stejně, ne-li více, než třeba ten dvoulitr. To je třeba případ těch starších benzínů Mazdy, které mohu hodnotit ze zkušenosti. Nový dvoulitr Mazdy pak s 1,5t autem jezdí za podobné litry benzínu, co ten litrový tříhrnek v reálu. Ovšem z podstatně jinými hodnotami. Když je volba, každý se může rozhodnout, co mu bude vyhovovat a pak po delší době a zkušenostech, nebo u příštího auta, zhodnotí, zda volil dobře, či ne. Nebo může zkusit věřit těm, co zkušenost mají...Jenže ona volba už skoro přestává být možná, protože se to řídí politickým ekoterorismem a ne tak vždy realitou a potřebami automobilové veřejnosti. Už i u prémiových vozů je šestiválec v podstatě sprosté slovo...:-)))... Za čas se bude člověk stydět, že nejezdí elektromobilem, nebo alespoň s něčím, co elektriku potřebuje. Tak až budete mít na tom novém motoru 206 tis. km, jestli ho budete ještě vlastnit, tak můžete bilancovat, tj. úsporu proti ostatnímu...Já to, alespoň zatím, mám "jasné"..:-)).

St
Staromil
28. července 2020, 18:41
0
Škoda Octavia Combi 1.5 TSI: Máte kontrolu kvality? A mohl bych ji vidět?

... MX5 není vhodná na vše, ale je to krásný autíčko a krásně se s ní jezdí...zrovna teď v létě !...:-)))...

St
Staromil
28. července 2020, 18:34
-1
Škoda Octavia Combi 1.5 TSI: Máte kontrolu kvality? A mohl bych ji vidět?

... a ještě bych doplnil...docela mně vždy u leckterých testů ( např. Autosalon) vytáčí", když na jednom z prvních míst, ne-li na prvním, se u testovaného vozu řeší "konektivita", tj. kolik to má USB, displejů k zapatlání, blůtůůůt a pod., neřku-li, je to důvod k "odebírání" bodů a při s rovnání se starší verzí stejného auta je to hodnoceno jako velký pokrok...jasně, pokrok nezastavíš, jsou lidé, co to ocení, dokonce lidé, co to potřebují, ale nejsem si jist, zda fakt většina, co chce hlavně jezdit z místa na místo, aniž by by stále něco řešila při jízdě. řidič si hraje, jedou asistenti ?...:-)))... Konektivitu a té staré plečky M6, co to ještě neznala, jsem vyřešil za 150 Kč adaptérem do zapalovače...:-))...dobíjím, napájím, pár kablíků snesu a hlavně, jezdím... Takže jsem rád, že se zde František Č. držel v testu toho, co je pro auto a řidiče opravdu podstatné...díky...slovo "konektivita" se v testu nevyskytuje ( tedy doufám...).

St
Staromil
28. července 2020, 18:18
0
Škoda Octavia Combi 1.5 TSI: Máte kontrolu kvality? A mohl bych ji vidět?

Tak si poměrně často říkám, po všech těch letech "daunsajsingu" a nákladech na ty ekomotory a ekovychytávky, že to zase tak slavné není, ne? Jižní Čechy jezdím často, mám tam u Třeboně chalupu. Většinou 3 lidi, plný kufr krámů tam a zase zpět, jízda tak nějak "normální" tj. max cca 5-10 km nad limity mimo obce a pokud nečumím u Olbramovic nebo Benešova, tak lehce nad 7 ltr./100km, dlouhodobě průměr tak 7,2-7,4 l. Je to víc, jasně, ale...motor 2 litry, skoro 150 atmosférických koníků, a to v Mazdě 6 z roku 2006, najeto 206 000km ( už Euro4). Je tomu tak s prázdným i plným autem, moc se to neliší. A to váží prázdná skoro 1,5 tuny.
No a k dalším tématům zde....hlavně, elektronika je u ní jen tam, kde má smysl ( žádný start/stop, bimbá to otravně, jen když se nezapne pás...:-))), nemá se co pokazit a všude se myslelo hlavou ( tedy u zadních blatníků moc ne... :-)))...). O podvozku této M6 I asi není třeba dlouho hovořit, kdo zná, ví, kdo ne, tak se srovnávala s BMW. Ani nebudu psát, koupil jsem ji ojetou ve 140 tis., za kolik ( no, za cenu Okt. by jich bylo 4-5...pravda, nemá Lauru)...Jak tady už někdo napsal...doba "motorismu", já bych dodal dobrých a ještě lepších aut, aut s charakterem, už byla. Nejsem žádný "antiškodovkář", v žádném případě, spíše skoro naopak, můžeme být rádi, kam se "AZNP" dostalo, ale elektronizace a elektromobilita za každou cenu dobrá auta "zabije". Software a přetechnizovanost aut je bude posílat do servisů s každým prdem. Bude kšeft, nebude tolik radost ze spolehlivého auta. Moje další auto asi zase nebude z těch "nových". Bohužel, asi mne to ale časem stejně dožene...netěším se...

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Fiat Ostatní Ducato 2,3 JTD 2016
Fiat Ostatní Ducato 2,3 JTD

2016 rok výroby
115 koní výkon
2 287 ccm objem

Mercury Marquis  1977
Mercury Marquis

1977 rok výroby
135 koní výkon
6 500 ccm objem

Ford Explorer  2006
Ford Explorer

2006 rok výroby
156 koní výkon
4 ccm objem

Chrysler Newport Custom 1973
Chrysler Newport Custom

1973 rok výroby
180 koní výkon
6 551 ccm objem

Volkswagen Tiguan  2009
Volkswagen Tiguan

2009 rok výroby
130 koní výkon
2 000 ccm objem