načítám data...

Staromil

VIP členTento uživatel má VIP členství.
Zjisti více
JménoMichal Čermák
BydlištěPraha 9
Registracepřed 2.1 rok.
Poslední aktivitapřed 13.4 hod.
Příspěvků ve fóru3
Komentářů u článků207
Pozitivních komentářů u článků98
Negativních komentářů u článků1
Možnostinapsat zprávu

Poslední blogy

Blog "neblog" na den 25.5.2021

25. května 2021, 12:14 5 komentářů

Není to pro Autíčkáře, ale pro Autíčkářku ( zde největší )


Posledních 50 komentářů

St
Staromil
včera v 13:16
0
Autíčkář se ptá: levné ale stylové auto pro potomka

Už tu padla Mazda 2, ale já bych, pokud to má být levné a slušně jezdící s malými nároky na provozování (a rozhodně lepší), klidně doporučil jako první samohyb i ještě daleko starší Mazdu 323 sehnatelnou maximálně za pár desítek tisíc ( vlastní zkušenost, koupena za 15 ke stejnému účelu v roce 2012, jezdící dodnes....dokonce výrazněji nereznoucí ani na ulici). Stylově třeba 323C BA, nebo ještě lépe 323F, tj. ročníky kolem 1995-1997 a nebo pak trochu usedleší, větší, ale o to lepší 323F následující generace (cca1999), které fakt nic nechybí (možná šmrnc předchozí).

Pro připomenutí, aby nebylo třeba hledat...
https://www.mobile.de/cz/Osobn%C3%AD-v%C5%AFz/Mazda-Mazda-323-mit-Klima-wenig-Km-sehr/vhc:car,ms1:16800_5_/pg:vipcar/350564374.html

https://www.mobile.de/cz/Osobn%C3%AD-v%C5%AFz/Mazda-323-F-BA/vhc:car,pgn:2,pgs:10,ms1:16800_5_/pg:vipcar/350555743.html
https://www.sauto.cz/osobni/detail/mazda/323/170952153

https://www.sauto.cz/osobni/detail/mazda/323/170181441

St
Staromil
16. července 2022, 15:48
0
Kia Stonic 1.2 DPi: Někdo to rád jako kdysi

... a z jiného soudku...mně se moc líbí ten způsob nafocení, oceňuji invenci i provedení. Krásné retromoderní černobarevné fotečky, kterými prolíná, kromě i jiných artefaktů, sovětský tranzistorák VEF a konvička s pokličkou ( co se vejde i mezi sedadla...nemusí se vždy zkoušet, zda se vejde PETka...:-)))...). Fakt pěkné. A na hagusy, jak jsou docela šmrncovní, kdyby si jich z celkových snímků někdo nevšiml, se díváme přes poetiku okvětních lístků na střeše auta v sadu na pikniku... Pak vše do kufru a jede se domů, a to ohleduplně, jsme z záběhu. Ale v té dětské sedačce bych asi domů v této poloze jet nechtěl...:-)))...

St
Staromil
12. června 2022, 23:47
0
To nám vnoučata neuvěří!

Ne, dnešní auta se opravdu nestanou veterány v dnešním pojetí, na Škodu Karoq se nikdo chodit dívat nebude, nikoho nebudou zajímat ani jiná podobná auta. Jestli bude existovat něco jako "kategorie veterán" a bude něco jako jejich sraz, zase tam budou lidi chodit obdivovat třeba Porsche 911, Ferrari, Lambo, Bugatti, Ford Mustang nebo Shelby, Camaro, Jaguar, to vše z let maximálně 2010-2015, elektromobily a ani SUV to nebudou (ta auta nikdo nebude mít důvod udržovat, půjdou prostě do šrotu, nemají pro budoucnost žádnou hodnotu, nejsou ničím výjimečná, je jich mraky a jsou všechna podobná až stejná, elektronika je normálně odepíše dříve, než rez...)...toť moje, možná odvážná, předpověď. Lidi pořád navštěvují hrady a zámky ze století dávno minulých, co jim mají co ukázat z invence a shopností našich předků, a mají co sdělit o řemesle a umění, na dnešní skleňáky, pokud vůbec přežijí pár desítek let, nikoho zajímat nebudou...i za další desítky, možná stovky let budou pořád lidi chodit obdivovat ty stejné hrady a zámky dávných století...Po nás fakt nic podobného v žádném ohledu nezbyde...A to fakt nic neříká současně o tom, čím budeme jezdit a v čem a kde budeme žít a jestli si budeme žít a třeba i jezdit na vyšší úrovni.

St
Staromil
29. května 2022, 23:41
1
Můj výlet za Legendami

...600 za Legendy by nebylo až tak moc, však jsem je byl ochoten v očekávání zážitku zaplatit, moc to bylo za TYHLE Legendy...dal jsem je za vstupné s tím, že se budou alespoň blížit těm bohnickejm (mimochodem ani ne 200 Kč na půl dne) a nebo alespoň těm z roku 2019...

St
Staromil
29. května 2022, 22:38
1
Můj výlet za Legendami

...jj, sekce "Amerika" a Lancia byly z těch, co to alespoň trochu zachraňovaly, u "Japonců" jsem sice čekal trochu víc, ale i tam bylo alespoň něco (a taky jedna pěkná limitka Miata...:-)))...) a jedna "Japonka" se zatoulala mezi Lamba..krásná Honda NSX (proč se tam taky zatoulal Yaris GR jsem moc nepochopil...). Na fronty bylo možná chybou jít v sobotu...

St
Staromil
29. května 2022, 22:20
4
Můj výlet za Legendami

Nebudeš, myslím si totéž...je z toho napůl autosalon s "legendárními" elektromobily ( např. na Ioniq a Enyaq jsem tam fakt nešel) a dvouhodinovou frontou na "taháky" slavnosti "Italskou vášeň" (takže Ferrari a Maserati a MC12 jsem neviděl, nejsem blázen stát tu frontu), prezentace funglovek dealerů, samotná prezentace legend většinou dost mizerná, to vše uprostřed staveniště...možná to lépe zvládá motorisický novinář v rámci zajímavých "pokeců". No, ještě, že vzal alespoň Passer vyvenčit Chirona a přidalo se jedno Ferrari a Lamba stála venku. To vše "jen" za 600 Kč? Předražené vstupné, předražené vlastně vše, plno lidí, co se potřebuje s rodinkou a auty hlavně vyfotit. U opravdu zajímavých aut (naštěstí) žádná velká tlačenice, ta byla (naštěstí) např. u Hyudai Staria apod. Fakt tedy žádná sláva, ačkoliv něco, co za zhlédnutí stálo, by se naštěstí našlo. Takže příště? Takto? To fakt už nemám chuť...

St
Staromil
08. května 2022, 23:27
2
Autíčkář se ptá: Kdy jste objevili Ameriku vy?

Tak já jsem objevoval Ameriku "skrze" Clio ročník 1993. Kupovalo se jako ojetina přes osobní kontakt v autorizáku Renault a první objev byl učiněn hned na parkovišti u servisu. Bylo zaparkované čumákem k obrubníku, bylo třeba vycouvat...nojo, ale kde je zpátečka? Pořád jede jen dopředu. No, přeci se nepůjdu ptát, toho bohdá nebude. Po pěti minutách jsem zahambeně šel. Tož, je tam takový kroužek na šaltpáce, co se musí současně vytáhnout nahoru a zařadit jedničku usmíval se servisák...ale nejste první, co má prvního renaultíka ! Pak jsem odjel a vždy, když jsem hodil blinkr, ať doleva nebo doprava, tak na přístrojovce blikaly obě šipky, jako varovné blinkry. No, s tím se jezdit dá, to není zásadní říkám si, hlavně jestli blikají správně, což jsem si ověřil, že ano. Nicméně při prvním servisu jsem do seznamu připsal opravit blikání šipek...a pak jsem se dozvěděl, že to je normálka, žádná porucha, je to základní typ, výbava, šetřilo se, tak proč tři relátka?...:-))... Aha..než jsem se chystal odjet, ještě říkám, že nesvítí podsvícení hodin a ovladačů uprostřed, že jsem zapomněl. Servisák sedl do auta rozsvítil světla, třískl pěstí někam pod ty hodiny a vše se rozsvítilo, jak vánoční stromeček...to tak někdy dělá, špatný kontakt...:--))). Až prý pěst nepomůže, tak se to holt rozdělá. Takže já vlastně neobjevoval Ameriku, ale Francii!! No, a ještě malý dovětek...pěst pomohla vždycky. navíc, když přestalo svítit stopní světlo, zkusil jsem servis pěstí a hle, lehká rána, i tady to fungovalo.

St
Staromil
05. dubna 2022, 00:22
1
Když Citroën sportuje vzhledem i technikou IV: M35

Je tu sice zatím jen jeden komentář, což by mohlo třeba i znamenat nezájem o takové články, ale také třeba to, že není až tak o čem diskutovat. To však neznamená, že není co k němu vyjádřit. Alespoň hodnocení...Takže i já bych chtěl poděkovat za velmi zajímavý článek, za kterým se jistě skrývá i spousta práce a hledání v pramenech. Díky za něj a budu se těšit na další obdobné exkurze do automobilové minulosti. Ani já jsem si dosud Citroen ani náhodou nespojil s wankelem, ten jsem zatím měl v historii osazen tak do NSU Prinz, a že pak až se ho "ujaly" Mazdy. Takže jsem zase chytřejší, jako předchozí komentující.

St
Staromil
08. března 2022, 19:01
0
Jak jsme elektromobilem dojeli do Mnichova a nikdo nezmrzl

Tak když to "zatím" nedokáže, tak si počkejme, až to, pokud vůbec, dokáže (reálně i smysluplně) a pak si teprve dávejme termíny, kdy co zakážeme a kdy ty stíhačky zrušíme a z pozice univerzálního moudra každému do té doby neorganizujme čas a budoucí život. Nebo, že bychom zrušili třeba ty obchodní cestující ( mimochodem, což tedy fakt člověk, mající na starosti stavbu v zahraničí není a těch staveb může mít i víc...)? A co, nebo koho zrušíme pak?

St
Staromil
08. března 2022, 18:45
-2
Jak jsme elektromobilem dojeli do Mnichova a nikdo nezmrzl

"opět nikde nepadlo"...aha, vlastně, to mne fakt nenapadlo, ono 2,3 kW ze zásuvky ( to je pro představu cca příkon boileru na teplou vodu...) bude stačit, nicméně reagoval jsem na nabíjení třeba 11kW výše. ... Tak s tím si tedy, pravda, výkonově energetika celé ČR asi u toho JM města poradí, už to je toho bloku Temelína jen méně, než čtvrtina. Těch 6000 zásuvek nebude na sídlišti problém. Pak už tedy ještě jen Severní Město, Jihozápadní Město...:-)))...., to máme už skoro čtvrtinu Prahy !...sláva... A to jsem pořád v Praze. Ta je v autech na počet lidí sice fakt extrém, ale i tak přes cca 50% bytů je v ČR v bytových domech. Pořád ta násobilka...

St
Staromil
06. března 2022, 17:47
1
Jak jsme elektromobilem dojeli do Mnichova a nikdo nezmrzl

No těch 300 elektroaut na sídlišti (jde samozřejmě i o velikost sídliště...), to by ale asi nebyl ten vlhký sen elektromobility.
Tak zkusme pár čísel pro třeba Prahu? Praha má asi 1,3 mil. obyvatel, na to asi 1,2 mil aut, z toho necelý 1 mil osobních. Pravda, je to extrém, a ne všechna pořád jezdí. Ale kdyby...
No tak si vezmeme to největší sídliště JM, co má asi 80 tis. obyvatel, což by tedy mohlo být 60 tis. aut? Pak třeba jen desetina elektro? To bychom měli 66MWe příkonu (při nabíjení pouhými á11kW) a zcela pominu možnou existenci 6000 nabíjecích míst a nabíjení vyšším proudem... Ona rozsáhlá "všezeleněobjímající" elektromobilita není složitá násobilka...Na Prahu si to každý může už přenásobit a nemusí se při pohledu na výsledek trápit tím, že mu to číslo bude divné, i když se nepohybuje v energetice ( komu se násobit nechce, nebo se to zdá divné až moc, tak ano, je to výkon jednoho bloku Temelína).

St
Staromil
03. března 2022, 00:09
2
Ford Mustang Mach-E: Legenda pro 21. století

To mi asi bude trvat hooodně dlouho, aby se mi při vyslovení "mustang" v souvislosti s auty vybavilo "tohle"...možná, když někdo zmíní televizi v autě, tak si na zdejší foto interiéru vzpomenu hned po Tesle. A není to "využití" názvu, ale bohapusté marketinkové "zneužití".

St
Staromil
01. března 2022, 17:07
1
Opel Insignia Sports Tourer CDTi: Podařený velký vůz

Ano, zde je pro mne svět ještě "normální"...jak jinak, že...díky za hezky se čtoucí recenzi a hodnocení, či ocenění toho, co je na autě tohoto typu a kategorie to důležitější, než nově vymýšlet vymyšlené a předělávat osvědčené...

St
Staromil
31. října 2021, 16:52
3
Volkswagen Caddy Life 2.0 TDI: Esence moderního Volkswagenu

To je pro mne krááásně napsaný článek, celou dobu čtení jsem se usmíval a místy pak už upřímně zasmál, bavil jsem se. Styl s příběhem dokonalý a k tomu vlastně zcela přehledně vypovídající, s čím má člověk tu "čest". Fakt chválím. Nejsem rozhodně cílovkou tohoto typu aut snažící se nahrazovat MPV, ale pokud bych byl, tak po přečtení vím, kam nejít a ušetřit čas na jiné možnosti. Takže, když to prokombinuji s dalším článkem zde, tak tu máme jednoho žhavého adepta do diskuse "Hledá se zbytečné auto"...?...P.S ..jdu si to přečíst ještě jednou ...:-)))

St
Staromil
27. října 2021, 18:23
0
Mercedes-Benz SLK: První svého druhu

Dobré počtení, mám rád na Autíčkáři tento typ článků, co mi přiblíží (bezpracně a v souhrnu toho nejdůležitějšího a nejzajímavějšího) historii i současnost nějakého auta, ať staršího nebo novějšího, docela obyčejného a nebo neobyčejného...díky! A tady navíc, SLK se mi vždy velmi líbilo, ale vlastně jsem o něm nic podrobnějšího nevěděl a nezjišťoval...prostě líbilo...:-)))...teď už i vím...

St
Staromil
15. července 2021, 14:20
0
Renault Clio Tce 90: Opačný přístup

Asi mi nikdo nevymluví, že ten, kdo zrovna takto osadil parkovací kameru, nevěděl, co dělá...:-)))...

St
Staromil
15. července 2021, 10:46
0
Škoda Enyaq IV 80: Haters gonna hate

Jednou jsem se tu už zařekl, že na MBMB ( a vlastně i na jemu podobné, což jsem s velkým sebezapřením i činil) nebudu nijak reagovat, ale přece...je svým způsobem obdivuhodné, kolik času a energie věnuje danému tématu a šíření světla mezi tmáře. Jsou a vždy byli lidé s nějakou vírou "slepě" věřící a čekající na názory a výklad osvícenějších, jsou lidé, kteří o své víře a jejím předmětu hluboce přemýšlejí, zde i stále něco počítají a pak mají snahu o ní přesvědčovat své okolí a vtloukat jim do hlav "ověřená" ( jimi samými !! , nikomu jinému se totiž věřit nedá, všichni nesouvěrci si pravdu ohýbají...) dogmata. K tomu pak je ještě potřeba správná dávka demagogie. Nevím, kteří věřící jsou horší. Ti první jsou takoví, jak bych řekl, jednodušší. Když jim totiž někdo pro ně důvěryhodný řekne zase něco jiného, začnou se stejnou hloubkou věřit tomu něčemu jinému. Zase je to pak ale poměrně nebezpečná masa, když se jich najde v jednu chvíli pro jednu víru hodně. Nicméně by nezaškodilo, kdyby MBMB stejné úsilí věnoval také druhé straně rovnice, vzal tužku a papír ( ne, kalkulačku k tomu skutečně potřebovat nebude...) a začal počítat nároky na distribuci v přenosu těch šílených odběrů, příkony pro současné nabíjení EV (samozřejmě všechny přes tu noc, když to jde, že ?). To nemusí zdaleka dělat ve velkém měřítku, bude stačit takové menší sídliště. Pak si může zkusit, co to udělá u takového města a pak si cvičně může zkusit celou zelenou EU. A pozor ! Na úplném začátku do toho řetězce žádné "nečisté" zdroje ( např. i atomovky) a bez vizí, jak budeme mít za 10-15 let super zdroje, samozřejmě ekologické a obnovitelné! A když už budou nějaká ta čísla, tam by mohl zkusit i další stranu, ač rovnice tři strany nemívá...co by to stálo, se k těm číslům alespoň přiblížit ve smysluplném měřítku ( a pak také lze dosáhnout alespoň trošičku smysluplný žádaný výsledek, ne ?). Pak by mohl pokračovat čtvrtou stranou, kdo a z čeho by to zaplatil ( jo aha, my všichni a ti všichni tedy z čeho ?...nebo to tedy nebudou všichni ?...) a pak pátou stranou, jaký celkový efekt to vlastně v případě osobních aut celkově bude mít? No a další strana ? Nechaji si "normální" lidi stále všechno líbit ?, čili prosaditelnost těch dalších a dalších kampaní a fantasmagorií ?...no vlastně všechny ty strany od druhé až...až kam by to došlo, jsou vlastně strana druhá k tomu stále omílanému, co je na straně první. Jak je EV dokonalý výtvor, kterému nerozumí a nechce ho jen ekologický dieltant, ropák a zapšklý vyznavač starých časů a pořádků, který svému přesvědčení obětuje planetu a budoucnost svých dětí...Ne, "vyznavač víry" potřeby zdravého rozumu, kritického myšlení a uvažování v intencích přírodních zákonů a nakonec i těch ekonomických a sociálních souvislostí řeší problémy ( všechny), prostě jinak.

St
Staromil
20. května 2021, 23:19
0
Autíčkář se ptá: Co vy a technické specifikace aut?

Jako bych to napsal sám, přesně oblast mého hodnocení a stejná geografická poloha světa aut pro mne...no, pravda, nafta nějakou dobu, když nebyly DPF, byla a jezdilo to velmi dobře a spolehlivě, ale dnes už to není při charakteru jízd, téma pro moje auta. Takže doplním za sebe - dobré parametry motoru potěší, pohodlí a přepravní kapacita je velmi ceněna, ocením hlavně asi dobrý podvozek, maximálka mezi prioritami taky není, spotřeba moc nerozhoduje, automaty zatím nevyhledávám...

St
Staromil
20. května 2021, 12:41
2
Ptejte se: Jak znovuobjevit radost z řízení?

Já bych jako jednu z možností nasměroval, kam já jinam, na Mazdu 3 ( zde v daných cenách hlavně konec I a počátek II.generace). Lepší a mladší kusy tedy úplně tak nižší desítky tisíc nebudou, ale poměr výkon/ cena špatný není. Malé úplně není, ale také ne úplně velké, má 5dveří jako verze hatchback a ač je sedan hezčí tento je asi praktičtější...

Neříkám, že zrovna ta auta v odkazech, ale co se třeba podívat poněčem takovém, vyhovujícím přáním a prioritám? Já bych řekl, že to auto umí plnit různá přání a zábavnost by mi podle vlastní zkušenosti taky nechyběla ( zejména u 2.0i, ale to v prioritách asi nebude, byť tedy případný kus zábavy navíc poskytne).
Takže třeba pro ilustraci, jen rychle namátkou :
https://www.sauto.cz/osobni/detail/mazda/3/19130944?goFrom=list
...a dala by se najít i výkonnější...
https://www.sauto.cz/osobni/detail/mazda/3/18468060?goFrom=list

St
Staromil
18. května 2021, 19:31
0
9 zábavných zadokolek, co nejsou Miata

Naprosto jasné, moji "prckové" už odrostli, vozí se ve svých "sedačkách" vlevo vpředu...:-)))... (přes 30 a i přes 150cm), takže bezpečnost není tolik třeba řešit, místo vzadu taky ne ( zase to ale není Miata...místo vzadu je jen v kufru...:-))..), korozi ale ano...:-))....
Podíval jsem se na tu cenu Astry a už u nových, co tehdy stály, mne úplně uzemnily. To je z dnešního pohledu fakt těžko uvěřitelné za takovou dobře jezdící a vypadající káru. A kolik stojí dnes jako "ojetiny" ? Další překvápko. Opravdu hodně muziky (nereznoucí) za ty peníze. Do školky, na nákup, v létě v zimě a pak i na okruh...

St
Staromil
18. května 2021, 19:15
0
BMW X1 sDrive 18i: Chyba v zadání

...přidávám se, také jsem v duchu už během čtení chválil ( obvykle, když chválím styl psaní, tak většinou "Zlokočku"...) . Pěkně napsaný testočlánek o ne asi zrovna smysluplném autě (zejména ve srovnání s tou "normální jedničkou", mám to postavené podobně, "nerozumím" tomu), kde se více v článku "servíruje" jeho celkový charakter a snaží se ten smysl pro nějakou cílovku hledat, či najít.

No, že BMW jinak asi prostě funguje, překvapivé není a docela příznivě, jako správný staromil, u nového dnešního auta vnímám, že zůstávají u slušného počtu točítek a tlačítek, včetně klimatizace, takže to s těmi tablety výhledově možná nebude tak fatální...

St
Staromil
18. května 2021, 18:44
0
9 zábavných zadokolek, co nejsou Miata

Hmm, tak to jo, to je moc fajnový "mladík" (skoromladík)...:-))...a čipernej, ten se jistě dá hezky užívat i používat... Je to tedy trochu jiná kategorie, než jsou dnes S13 a jim podobné, tam tolik koníků ve standardu (nezprzněném, i když třeba samotný nepůvodní motor SR20DET bych v něm až tak za zprznění nepokládal...) neřehtá, taky to nemá punc té '"zadokolkové klasiky", ale je to setsakramentsky dobré autíčko a ještě k tomu i moc pěkné. Tak ať slouží a dožije se vysokého věku (pokud je to vůbec v plánu), neb už se i nad takovými pomalu zatahuje nebe.

St
Staromil
16. května 2021, 22:35
0
9 zábavných zadokolek, co nejsou Miata

Jj, je to tak...a co tedy nakonec dostalo přednost, pokud ji tedy něco vůbec dostalo?

St
Staromil
16. května 2021, 13:25
0
9 zábavných zadokolek, co nejsou Miata

...správný odhad...(nebo zkušenost ?)...:-))..

St
Staromil
14. května 2021, 09:31
1
9 zábavných zadokolek, co nejsou Miata

Mimochodem, co tahle S13, ta by se dala zařadit do této katagorie ?....já bych si ho tam přidal..:-))).

St
Staromil
14. května 2021, 09:26
2
9 zábavných zadokolek, co nejsou Miata

...když už MR2, tak bych doplnil a asi i upřednostnil tuhle verzi, ale horší by asi bylo ji sehnat za nějaké menší peníze...no, v té zamotané verzi by levná být mohla...:-)))

St
Staromil
23. dubna 2021, 18:19
0
Ptejte se: Rodinné auto za 400 tisíc

Mnoho zde bylo řečeno, není moc co dodat...tak jen snad, že když jsem si přečetl výběr tazatele a pak četl postupně článek, říkal jsem si, že bych přidal do výběru, když MPV, tak Opel Zafira....a najednou...byla tam. Je to fakt dobře vyřešené auto, ač jízdně ho vyzkoušené nemám ( jen zevrubně prohlédnuté...). K výběru bych jako mazďák také přidal už zmíněnou Mazdu 5, pokud by volba současně s MPV upřednostňovala posuvné dveře (i elektricky). V tom případě by hóóódně peněz ještě asi zbylo ( např. https://www.tipcars.com/mazda-5/mpv/benzin/mazda-5-2-0i-7-mist-d-klima-xenon-kuze-35645513.html, nebo https://www.autoscout24.cz/nabidky/mazda-5-center-line-benzin-modra-74bbfd50-197e-4840-8468-72ad2f5d86d2?cldtidx=13&cldtsrc=listPage&searchId=1458972012 ). Ale faktem je, že pro 1 dítě, jsou obě fakt velká.
Když SUV, což není z mnou preferovaných kategorií, tak určitě není chybou CX5 a možná i trochu lepší bude ta asi méně "šmrncovní", ale velmi praktická Honda CR-V. Ani u jendoho zde nemá moc cenu rozvádět, že jsou to se správnou volbou motoru fakt bezproblémově sloužící auta, ač je znám pouze ze svezení a popovídání s majiteli, kteří svým autům samozřejmě fandí...:-)))... MPV bude asi zatím zbytečné, ale vzhledem k trendům vždy levnější, než ta větší z SUV.
No, a já bych asi volil pro rodinu s 1-2 potomky, jak už také zaznělo, nějaké kombi...kde tedy musí "Ivánek ohnout svůj hřbet" trochu více, je to prostě nižší...

St
Staromil
20. dubna 2021, 18:16
0
Mazda MX-30: Mazda, jen elektrická...

Nejsem příznivcem crossoverů a už vůbec ne SUV, ale tahla Mazda je pěkná. A vlastně i dost originální, a to skoro ve všem...doufám, že doba, kdy se bude o každé nové Mazdě říkat pouze, že je pěkná, je stále ještě daleko....doufám...doufám...

St
Staromil
20. dubna 2021, 11:43
2
Mazda MX-30: Mazda, jen elektrická...

Jestli to nebude tím, že "nárazník" je odvozen od "narážet" a mnoho výrobců se tak alespoň u části produkce vrací ke kořenům, tedy k účelu. Ano, lakované nárazníky jsou hezké a atraktivní, dokud vám je párkrát někdo ( co to právě má hlavně jako ten nárazník přeci, ne?) "nevojede" na parkovišti ( nebo si je někde nevojedete sám, což také není úplně řídký či nemožný případ...vlastní zkušenost, abych jen nežehral na neznámé neumětele). Mám a měl jsem u všech aut ty hezké lakované, co byly ( a jsou i ty stávající ) ale nehezky po pár letech (někdy i měsících, v posledním případě po pár dnech od nového lakování a zaparkování na veřejném parkovišti ) odřené. Takže do města to zase takový nesmysl nebude...a jak je u této hlavně "městské" Mazdy vidět, není to jen o náraznících, že? Je na město v tomto ohledu docela připravená. Není to tedy o penězích...

St
Staromil
18. dubna 2021, 09:24
0
Kam zmizel design užitkových automobilů?

Jestliže se "vysavači" v našich domácnostech říkalo a ještě asi i říká podle legendární značky krátce "lux", či se říká stále téměř všude "luxovat" a výrobek a jeho pojmenování je tak jakýmsi synonymem, tak by se tomuto typu dodávky mohlo asi říkat "vágen", ne ?...:-)))...

...a možná bude mít designového pokračovatele...bohužel, samozřejmě a pokud vůbec, asi elektrického...


St
Staromil
17. dubna 2021, 23:44
0
Mazda 6 Skyactiv-G194 auto: Proč automaticky?

Trochu pozdě, měl jsem pauzu, ale nedá mi to zde nezareagovat na jednu věc. Možná mám méně zkušeností a osobního srovnání aut na rozdíl od většiny zde, tím více zde píšících, možná jsem méně náročný, ale fakt moc nechápu tu častou tady vedenou "mantru" se "zátahem" a ve světle toho, že dnes, aby něco s těmi minimotory vůbec jelo, je "oturbené" všecko, tak zvláště "zátahem turba"...mluví se zde přeci o velikém rodinném kombíku střední třídy, co má skoro 200 koní, zrychlení z 0-100 za 8,1, přitom to není určeno na žádné sportovní výkony a ono to jako "nejede"? Kde a kdy to nejede ? V jakém srovnání to nejede? Je pravda, že konkrétně s touto motorizací jsem se s touto M6 párkrát svezl (neřídil...) a pocitově konstatoval, že to jede už trochu jinak, než moje 2,5ltr. M6 GH, možná "líněji" i když papírové zrychlení má o 0,2s lepší, ale asi je to tou reakcí motoru (asi daň emisím). Je to možná jeden z dojmů, které jsem nabyl s tím následkem, že u mne poslední generace M6 nad těmi staršími tak jednoznačně nevyhrává, ale pořád je to pro mne jedno z aut z "normálního" světa. Co mohu ale u GH 2,5ltr. garantovat dost dobře je, že se o žádné dýchavičnosti skutečně mluvit nedá, nebo o ní mluví jen někdo z doslechu. Zátah, který až tak neupřednostňuji, resp. nepokládám za hlavní atribut v případě volby rodinného kombíku, to má sakra dobrý ( pravda, další rozdíl ve srovnání je možná automat vers. manuál, automat nemám, na ten "slavný" zátah nemusím čekat). Samozřejmě mluvím v kontextu "běžného" využití a používání pro účel, pro který je takové auto vymyšleno. A co víc, ono to "překvapivě" fakt i jede i při slabých, pouze 170k...:-)))...to má dnes přeci kdejaká oturbená kára, co pak tedy asi jede lépe...má přeci ten zátah a "krouťák". Takže ne, (víc) super s turbem, by až tak nebyla...ona je právě super, že na to, aby jela, ho mít nemusí...to patří lépe trochu jinam.

A pak bych ještě měl jeden dotaz směrem k "Hamsterovi"...(opravdu bych rád porovnal se svými představami a nároky...)... "Já od rodinnýho auta očekávám, že bude víc user friendly. I takový auto se dá udělat tak, aby z něj měl řidič radost." ... tj. tedy, co je víc "user friendly" v tomto případě u auta dané třídy a kategorie? Co by se dalo nebo mělo dát udělat tak, aby z toho měl řidič radost? Co brání tomu, mít radost z M6 GJ ( tedy motor už vynechme...)? Pro mne je tedy uživatelsky přátelské, že mne auto pořád něčím neštve, není nacpané nepotřebnými krávovinami, ale naopak věcmi užitečnými, třeba i více či méně, ale užitečnými krávovinami, vše funguje, jak má, vše je na svém místě a prostě a spolehlivě slouží svému účelu. Já tedy tu radost mám a měl jsem ji vždy při jízdě i s M6 GY. Příspěvek je staršího data, dotaz dosti pozdní, ale docela rád bych se odpověď dozvěděl...

St
Staromil
17. dubna 2021, 22:03
1
Více než dopravní prostředek aneb Proč jsou právě auta zdrojem vášní?

Asi je pravda, že spolu se současnou dost snadnou dostupností automobilů skoro všech kategorií pro velkou část populace mizí jedna jejich "vlastnost", kterou dlouho bývala ( v různých částech světa různě dlouho) určitá vyjímečnost a exclusivita a stávají se tak více a více zbožím (často pouze) spotřebním a užitkovým. Poskytují sice stále tu svobodu, ale více za tím účelem užitku, než požitku...ale prostě patří k naší době, té kultuře a způsobu života. Nicméně, dnešním i dalším generacím nebude na škodu občas připomínat nebo vysvětlit, že předci na těch autech také viděli kus lidské dovednosti, technické vyspělosti, designerského umu, byly cílem ale i zdrojem pokroku, celkového nadšení pro techniku a její dokonalost. Je to jeden z "produktů" doby, ve kterém se vše snoubí, je komplexem snažení mnoha oborů a profesí. Výsledkem je sice "pouze" jeden z mnoha technicky zaměřených výrobků, ale často také prostě skvost a chlouba tvůrců a také u těch méně "spotřebních" oslava člověčího umu.

U mne je to trochu jiné. Auta jsem měl vždy rád a v nějaké podobě všude, kam jsem se podíval, ale dá se říci, že teprve relativně nedávno syn svými znalostmi a zájmem i mne dostal na jinou úroveň zájmu, určitého nadšení a level autíčkářství, což bude možná brzy završeno i dost zásadním už dost "autíčkářským" krokem...ale nechci to zakřiknout...

Jinak bych, tak jako již jeden z nás výše, podepsal ten odstavec nad červenou Alfou ( mimochodem bych řekl, že výběr těch "ilustrativních aut" v článku, byť je vlastně hodně ve svém rozsahu úzký a zaměřený na jednu zemi, dost podtrhuje, co jsem napsal výše...).

St
Staromil
17. dubna 2021, 18:25
0
Peugeot 208 1.2 PureTech: Základ postačí

Na Autíčkáře chodím číst hlavně o pocitech a emocích z aut i všeho kolem nich, životě s nimi a s přesouváním se z místa na místo účelové i pro zábavu, a to popsaných převážně velmi čtivě, s nadhledem a vtipem, kde jsou k tomu pak i nějaké ty základní informace a údaje o tom "komerčním produktu". Typové katalogy a odborné rezenze a testy aut si mohu, pokud budu u některého pak chtít, přečíst i jinde, nebo třeba i hlavně jinde...Vlastně mě zde skoro více baví číst o autech, které už tu s námi dávno jsou, nebo dokonce už byly a skoro nejsou a jak se jezdilo nebo jezdí s nimi. Většinu z nich si ani kupovat nechci, nebudu, nebo si je nemohu dovolit, či se s nimi svézt (tak si o tom alespoň počtu od toho, kdi tu možnost má...) a je to prostě zajímavý kus světa techniky, který není jen o technologii, kladech a záporech...
Takže se asi shodnu jen v tom, pánové jistě prominou, že články od Violy jsou u mne vždy o trochu výš...:-))...

St
Staromil
17. dubna 2021, 17:17
0
Lancia Beta: Radosti i trápení

Díky za výbornou exkurzi do historie jednoho z vozů značky, kterou jsem vždy z těch italských měl v oblibě. Lancii jsem vždy bral jako velmi velmi svébytnou a jdoucí často svou a ještě častěji originální cestou, ač nebyla značkou samostatnou. A kromě téhle legendy značky, kterou je "Beta", její následovnice "Delta", jsem také zažil Lancii Stratos v soutěžích...neporazitelné monstrum své doby, monstrum v rukách např. Sandra Munariho ve smyslu výkonů k váze u auta, jezdícího třeba po šotolině lesem...

St
Staromil
23. března 2021, 23:54
0
Autíčkář motorkářem. Může se to stát i vám?

Vždy jsem dával přednost plechům kolem sebe, ač tomu ta bezprostřednost okolí chybí (pokud se nesveze ve známém to roadsteru...:-)))...kde je to už po této stránce lepší). Můj vlastní zážitek jízdy za řidítky dospěl pouze do fáze slušně jedoucího skútru, nicméně, pokud budou články tak pěkně čtivě napsané, rád si přečtu mezi autíčkáři i o světě, dojmech a zážitcích nadšenců pro jednu stopu a pro jejich skvělé stroje.

St
Staromil
23. března 2021, 14:03
0
Mazda 3 G150 AT: Jiná a skvělá

Rock: ...když pominu, že to je trochu "mezitřídní skok", ačkoliv ten nový Golf Variant už dorostl Octávku a je tak i té M6 blíže velikostí (má dokonce o dost větší kufr !), tak pro někoho mu holt jako zásadní chybí, že to není Mazda, no...:-)))...no, ale 140t je holt samozřejmě 140t, i když něco rozdílů by se našlo, ač asi opravdu ne "zásadních", bez kterých člověk nemůže být a auto koupit. Jinak má ale pravdu "motion", v Mazdě už si toho moc přidávat nemusíš, pak se to docela rychle dorovnává.

St
Staromil
23. března 2021, 13:56
0
Mazda 3 G150 AT: Jiná a skvělá

Ten "C" sloupek u této generace mne také nějak pořád "ruší", nemohu ho ani zatím úplně zavrhnout, ani ale bezvýhradně akceptovat, takže mám v sobě tábory oba. Faktem je, že jsem ji viděl "naživo" a to vypadá o poznání lépe, než na obrázkách. Nicméně zatím se mi více líbí předchozí generace, a to jak hatchback, tak i ten sedan. Sedan této novější generace, tak to je naopak jednoznačně paráda, a to jsem ho živě neviděl... Jen ten vlez do kufru, a nákladová hrana...já jsem velmi často takovej ten stěhovák, takže sedany mají trochu u mne handicap. Myslím ale, že jednou se po tomto sedanu budu shánět, M6 už možná nebude třeba.

St
Staromil
21. března 2021, 15:48
0
Konce nadšeného motorismu

Krab: ...dovolil bych si nadhodit svoje vysvětlení....obávám se, že ne všem v ekonomice až tak "škodí". Kromě toho, vyspělý svět žije v blahobytu, který tu ještě nebyl, neřeší tedy existenční problémy a svůj smysluplný rozvoj. Když je skutečných problémů ve srovnání se zbylým světem málo, musíme nějaké vyrobit, abychom je mohli řešit, abychom jako byli nepostradatelní = opitka nedovzdělaných politiků. A to ne, že bychom nějaké ty problémy fakt neměli a nezasloužily si pozornost. Tak řeší i krávoviny, je tu tendence vše řádně zveličit, nafouknout, zdramatizovat, čemuž pomáhá i velká míra globalizace a otevřený mediální prostor, kdy každý hned ví, kdo se kde na druhém konci světa upšoukl...Sledovanost médií, rovná se ohromování, extrémy, senzace. A kromě toho, do světla reflektorů se jako politik a jiný propagátor čehokoliv nejsnáze dostává ten, co jde nějak "mimo" minulost a špatnou současnot a proud, protože on vidí budoucnost. A co víc, on ji dokáže řešit ! K tomu se musí masy trochu postrašit, získat si ty, co v té budoucnosti budou trávit větší část svého života, protože ti ještě třeba neprohlédli a neví, co je čeká... No, a čím méně skutečných komplexnějších znalostí, čím méně zkušeností u cílové skupiny, tím se to daří lépe. Také se to daří u lidí, kterým už nedávná minulost a současnost leze na nervy a chtějí změnu, ať je, bohužel, jakákoliv...

St
Staromil
21. března 2021, 12:06
0
Konce nadšeného motorismu

.... tak tohle je super...pohled, nadhled... pobavil jsem se, zasmál až k slzám...:-)))....Přečetl jsem si to asi třkrát. Jen si snad v zájmu našich potomků přejme, aby mezi dneškem a tím hejtem nebyla ta válka...
Fakt, kdyby byla nějaká "autíčkářova cena roku", za diskusní příspěvek, kandinát je jasný.

St
Staromil
21. března 2021, 11:57
0
Konce nadšeného motorismu

Tady bych řekl, že pozor, změnila se "taktika"...ne, že dochází ropa, bububu, ale my se tady uvaříme, utopíme, pomřeme (když ne my, tak jiné živočišné druhy).... a může za to ropa, která furt nějak nedochází...

St
Staromil
21. března 2021, 11:49
1
Konce nadšeného motorismu

Chtěl bych k tomu tady říci, že na základě sledování vývoje mám neodbytný dojem, že za vším tím vývojem v autoprůmyslu, je z velké části dogma neustálého růstu. Auta určitého druhu už v lidem dostupné a zaplatitelné úrovně dospěly i v úrovni technické a uživatelské na hranici svých možností. V rámci tohoto dogmatu není směrem dalšího vývoje jejich "pouhé nahrazování" auty stejného nebo jen už velmi mírně zdokonaleného provedení. Auta se vyrovnala a velmi zdokonalila v bezpečnosti jejich samotného provedení (pasivní), už jim nestačí k odlišení počet hvězdiček, doplněny tak byly postupně i některými smysluplnými asistenty (aktivní) a smysluplnosti dalších už to tak jednoznačné není. Dospěly k hranicím normálních možností v kvalitě, technické úrovni a provedení "klasických" motorů, ve spotřebě paliva, v produkovaných emisích (skvělý pokrok, zde možná také "vynucený" a úspěch konstruktérů), v pohodlí a v uživatelské přívětivosti a kvalitě. Malá auta narostla do větších, větší do středních, střední do velkých a velká do ještě větších. Výbava a technika z prémiových vozů se postupně dostala i do vozů nižších tříd, dokonce do těch nejmenších ( co dnes nejsou nijak malá...). Všechno to ale mělo v nějvětší míře společného jmenovatele! Tím je boj v důsledku o zákazníka, snaha vyhovět jeho potřebám a přáním a ano, i tlak omezovacích opatření zde byl. Jen byl tak nějak v rámci dostupných a dosažitelných možností. Prvním signálem, že je něco špatně z hlediska dalšího omezování např. v emisích, bylo asi dieselgate... To, že se to profláklo prvně u koncernu, byla jen špička ledovce. Kolem roku 2000 se začal vývoj těch tehdy běžných aut ubírat nezadržitelně k těm svým hranicím, kolem roku 2010, domnívám se, jich zhruba dosáhl. A co dál ? Chceme přeci ten neustálý růst ! Tak musíme s něčím přijít. Od té doby, myslím, není vývoj daný hlavně těmi potřebami a přáními zákazníků (byť to některým tyto potřeby a přání plní), ale autoprůmyslem samým. Teď už to jde jinak...tak lidem nacpeme, že potřebují SUV. Jenže ne, že je budeme vyrábět jako "další" možnost, my jim začneme některé původní kategorie současně brát (tady to zatím není nijak dramatické, ale je), nebudeme je vždy nahrazovat srovnatelnými až stejnými, protože pak by počet kupujících SUV nebyl výhledově maximalizován. V průběhu toho se do toho pak namotá politická ekologie, SUV je těžší, dost na váze přidala už před tím ta bezpečnost, potřebuje silnější motory (každému také nepřímo zdůrazňováním zrychlení a krouťáku vysvětlíme, jak je fajn mít na semaforech zrychlení jak F1 a být na dalších světlech po 100m první - mluvím o běžných autech na běžné většinové přesuny podotýkám..), jenže ty zase musí mít minimálně emisí. Takže downsizing, jenže výkon, tak turba na malé a ještě menší motory. K tomu do aut napereme spousta vymožeností doby v ohledu vývoje elektronizace, zase tím získáme dušičky, i když tak úplně dokonalé a nezbytné to vždy není. Hlavně, že za to zaplatí a nám se to výrobně dokonce ještě zjednoduší a zlevní( pak se zatoulají na cestách čipy a celý autoprůmysl stojí...). No a zatím to vše končí u elektromobility ve všech provedeních, z nichž některá smysl někde mají, jiná méně, některá, hlavně ta "totální" je, zejména v dnešním pojetí, už fakt blud. Zase něco nového, samotná SUV nestačí. Chce to zase něco nového. Mimochodem, nedávno jsem četl článeček o stáří vozového parku v Německu, kde by si každý myslel, že bohatá země=nová auta. Opak je pravdou, vozový park tam stárne, nechci se mýlit, ani to teď hledat, ale myslím, že průměrné stáří je tam 13let. K tomu navíc ubývá dobrých ojetin, pokud pomineme diesely, jako výsledek ekomasáže po diesegate. Čím to asi bude? Tady se to možná ale i samotným automobilkám už začíná vymykat z rukou, vstoupila do toho zásadním způsobem politika. Sune se do do polohy "kdo s koho", jedna část výroby to nemá výhledově přežít. To, že není třeba po každých 3-5 letech nutit lidem nové auto, je asi zřejmé, na tom opravdu není nic, co by nás posouvalo dopředu v ohledu udržitelnosti i té ekologie, ale to by auta musela pak svým pojetím "držet" a být opravovatelná za dostupné náklady. Je to i jinde, rozbije se žehlička, vyhodím žehličku, je neopravitelná, nebo oprava stojí jen o málo méně, než nová, koupím tu novou žehličku ( a to nemluvím o zcela zrůdné filosofii kurvítek...). Každé moje novější auto po roce cca 1995 bylo o něco v něčem i více lepší, než to předchozí, zase ne o tolik, aby to byl velký zásadní skok kupředu. Každé celkově, včetně pobytu u mne, přede mnou i po mně, jezdilo více, než 16 let. Měla potřebnou pravidelnou péči a údržbu. Řekl bych, že emisí CO2 jsem ušetřil více, než kdy ušetří elektrofilové. A víte co,? Další a modernější potenciálně typově stejný nástupce mého typu vozu, co by se nabízel, mne vůbec nijak moc neláká, není totiž fakt v ničem lepší, ač je velmi hezký a v mnoha ohledech pro mne ještě "normální". Ne, to už nebude případně vůbec žádný skok dopředu, v ničem...ale zase ne až tak velký krok zpět, no...

St
Staromil
21. března 2021, 10:45
0
Konce nadšeného motorismu

...aaaa vvvvo tom to je...někdo má raději manuál, někdo ocení automat, každý zhodnotí svoje priority a převažující způsob využití a podle toho se při pořizování auta zachová. Nezaregistroval jsem, že by jeden nebo druhý způsob byl označen za špatný, zakázání nebo omezení hodný, ačkoliv vývoj spěje spíše ke zdokonalování automatů (manuál asi, domnívám se, už velký pokrok nezažije, už je dost "vychytaný"...), aby byly spolehlivější, aby se postupným vývojem odstranily některé jejich zápory nebo nedokonalosti a současně řízení vozu ulehčilo a nebo třeba i jen zpříjemnilo dalších uživatelům. prostě to vedel sebe docela dost dobře koexituje a funguje, aniž by to někdo cítil zase tak nějak moc úkorně, že se ty automaty množí. Vlastně si to asi "zaslouží", protože se zásadně zlepšují.

St
Staromil
21. března 2021, 10:24
2
Konce nadšeného motorismu

Článek je takto dobrý spouštěč diskuse a výměny názorů na dané téma. Nicméně se, možná záměrně, možná svým ne úplně zamýšleným vyzněním, dá vykládat dost široce a ne až tak jednoznačně, joko, "že to zase nějak dopadne, klídek", jak je tady výše "upřesněno". Rozhodně se dopouští srovnávání nesrovnatelného v otázkách důvodů předchozího vývoje a taky třeba předchozích omezení. Dnes se jedná o kvalitativně zcela jiný způsob vývoje a vynucovaných změn, dokonce se dostal do roviny výsostně politické, což v mimulosti býlo zcela vyjímečné! Jedná se o diktát něčeho zcela jiného, než je konkurence výrobců a snahy získat více zákazníků tím, že jim nabídnu něco ve srovnání s konkurencí dokonalešího. Skoro bych řekl, že se v některých bodech článek uchyluje až k demagogii, nic ve zlém...tak to na mne místy působí. Ono, nikdy není tak dobře, aby nemohlo být lépe a nikdy není tak špatně, aby nemohlo být hůře. Čas to rozhodne, ale musí současně zaznívat, že současný směr vývoje není tak skvělý a zářný, jak se prezentuje a lidem tluče do hlav, minimálně si to nemyslí všichni, resp. asi ani ne většina (to je domněnka...). Čím déle bude dostávat prostor manipulace politickoekologického klanu, tím ta doba, než se prokáže, že to takto prostě tlačit nejde, bude delší a napáchá více škod. Bude o to déle omezovat přirozený vývoj, který dosud probíhal, byť byl a musel být někdy také poplatný době a některým omezením, ale většinou ne na úkor svodody rozhodování a formou direktivních zákazů a omezení jdoucích za hranice technických a fyzikálních možností. Vždy musel být současně zaměřen na koupěschopné zákazníky. Výhledově možná mnoho peněženek stačit nebude. Ne, že nebude na dvě tři auta v rodině, což by asi nebyl zase tak dramatický dopad, ono nemusí být na jedno a dojde pro někoho k omezení mobility a související určité svobody. A netahejme sem, že tomu tak bylo i dříve a už vůbec ne v našich sosialistických podmínkách. V tom je snad také ten pokrok, ne? Ano, nakonec dokonce vyšel z takových epizod autoprůmysl posílen a s výrobky lepšími a dokonalejšími, než byla předchozí. To ale také jen v zásadě do doby, kdy se v podstatě kvalitativně dostala auta na velmi blízce srovnatelnou úroveň ve svých kategoriích jak v ohledech techniky a bezpečnosti. A nic nemůže jít donekonečna (to jde akorát v papírech a exscelovksých tabulkách a prezentacích manažerů, jejichž ohodnocení se odvíjí od neustálého, nezadržitelného a skvělého růstu...). Takže za velkou částí motivace pro vývoj nových aut už bych nehledal snahu je "vylepšit" pro uživatele, a to uživatele všech kategorií v nejširším slova smyslu. To by totiž nesměl jít pouze, resp. hlavně jedním a navíc direktivně prosazovaným směrem...

St
Staromil
19. března 2021, 18:36
1
Poprvé ve svém: Jaká byla první auta našich redaktorů?

Po přečtení této části v úvodu jsem si řekl "super, tady jsem mezi svými a taky jsem tenkrát měl vkus ( no, spíše nic moc jiného nebylo...)", protože moje první auto byl též tříprostorový sedan...Š110L...a pak jsem zjistil, že zase tak mezi svými ne. Tedy ne vkusem, sedanů jsem také jako Rock napočítal méně ( a toto byl vlastně poslední, pokud nepočítám ne už tak klasický sedan Š120L), ale jaksi hlavně "časově"...:-)))... Ale je tu alespoň také ta Simca a stále elegantní Felda.

St
Staromil
16. března 2021, 23:29
4
Martin Linhart: Dobrý PR je jako dobrý pingl. Musí být ochoten posloužit a nestydět se za to.

Přesně, už i pod "rozhovorem" !! ..kde to vůbec není téma...
Právě jsem si zakázal reagovat kdekoliv na tyto "elektrikáře spasitele", protože to je fakt ztráta času. Tím větší, když se člověk ve s tím souvisejícím světě trochu (možná spíše dost) pohybuje. Navíc jim člověk dává možnost znova a znova reagovat a vypouštět ta svá načtená moudra a poskytuje další pole působnosti pro šíření těch jejich demagogických argumentů. Ještě jsem původně chtěl reagovat kousek zde jinde na ty tendenční propočty a používaná čísla a údaje, ale neudělám to. Co jsem k tomu chtěl a mohl za sebe k tématu říci, už ze mne stejně porůznu pod mnoha články vypadlo, není co říci více. Normální lidi zde přesvědčovat a ani navzájem se utvrzovat ve svém přesvědčení netřeba, ty druhé nemá význam ( ti naopak nutkavou potřebu utvrzovat sami sebe, sebe navzájem a samozřejmě nejvíce druhé mají, prostě jako všichni fanatici do čehokoliv s tendencí poučovat a omezovat ostatní). Skoro bych řekl, že i palce dolů jsou pro ně známkou, že to dělají dobře...takže za mne nereagovat, nepolemizovat, nemínusovat, připravit je tak o zadostiučinění z pruzení lidí, co to vidí jinak...jsem zvědav, jestli to vydržím, když mne to vždy vybudí, ale třeba těch jejich mouder pod články bez reakcí ubude...

St
Staromil
16. března 2021, 23:01
0
Martin Linhart: Dobrý PR je jako dobrý pingl. Musí být ochoten posloužit a nestydět se za to.

Aha, no jo, vlastně, to mne nenapadlo, že by se to dalo i takto "použít"...tak se s tím, že se to nedozvím, holt budu muset nějak vyrovnat...

St
Staromil
16. března 2021, 16:09
5
Martin Linhart: Dobrý PR je jako dobrý pingl. Musí být ochoten posloužit a nestydět se za to.

No, když se z tohodle vyleze bez újmy na zdraví, to pak snad nejde reklamně ve směru bezpečnosti Fordů nevyužít, ne ?...:-))...to bych i pak pochopil, že na rozdíl od toho případu s Mustangem tento nebyl zmíněn jako případ nesmlouvavého vymáhání škody...:-)))... To byl vlastně reál crash test.

St
Staromil
16. března 2021, 16:05
5
Martin Linhart: Dobrý PR je jako dobrý pingl. Musí být ochoten posloužit a nestydět se za to.

Přečteno jedním dechem u odpoledního kafíčka, které mi při tom vychladlo...Zde překvapivý a osvěžující nový formát příspěvku Autíčkáře, doufám, že ne poslední. Jak soudím i z již uvedených ohlasů, tak by mohly být z jejich veskrze kladného vyznění obdobné články opravdu klidně častěji. Zejména pro lidi, kteří jsou, jako já, vně novinářsko motoristického světa a stejně tak mimo ten svět profiautomobilový, je to velmi zajímavé čtení, stejně jako asi i setkání, pohodové.
A jestli se mohu zeptat, byla jsi též, Violo, nebo někdo jiný z Autíčkáře, třeba také v nějaké té dobré restauraci ?...:-))..případně v jaké ?

St
Staromil
15. března 2021, 17:55
2
Proč elektromobilita nefrčí (tak jak by mohla)

No právě !....náš stát na dotace do ropných gigantů nedává nic ! Víš, co je v dotacích do "fosilní" loby započítáváno ? No, například likvidace starých ekologických zátěží (ano, třeba i rekultivace dolů...), pak také dotace na odsíření uhelných elektráren, dotace na plynofikace tam, kde se pálilo v kamnech a kotlích kdeco a dalo by se pokračovat. Zmínka o levném, čili dotovaném benzínu v počátcích automobilismu založeném na spalovacích motorech nebo-li tehdy " dostupný benzín i díky obrovským dotacím do ropného těžebního průmyslu, což trvá dodnes" už je fakt úsměvné... Ano, země těžící a vyvážející ropu do světa třeba dotují různými způsoby benzín, ale výhradně ve svých zemích a je to v podstatě něco jako "přerozdělování" zisku a národního bohatsví mezi "své" lidi !
Dneska jsou všichni zmagoření z dotací, na co nejsou dotace, to se nedělá, v tom se nepodniká, neboť je to jako nevýhodné. Taková paralela...Nejsou dotace na protierozní opatření, tak je nebudu dělat, proč bych to dělal za své ?...ať mi klidně vítr a voda odnese všechnu ornou půdu, já se pak půjdu pást...jo, jako jakou půdu budou mít moje děti ?...to je mi fuk, nejsou dotace....to je ten přístup k budoucnosti. Udělal by to dříve sedlák ? Pak ale řvou o dotace všichni ! A to i na to, co je dlouhodobě cestou do p.....ekel...

St
Staromil
15. března 2021, 15:16
2
Proč elektromobilita nefrčí (tak jak by mohla)

Uffff.... MBMB: ...Při vší úctě, ač se snažíš, alespoň někde a někdy, o seriózně působící argumentaci a lehce tendenční počty, tak tolik hrušek s jabkama pohromadě, to se jen tak nevidí... Ale v podstatě sis tak trochu i odpověděl sám. Tedy, není dotace, jako dotace, jsou dokonce i nesmyslné dotace. Stačí se ale nezaujatě podívat na co jsou ty dotace, kdy a kde a komu se dávají ( to hlavně v tomto kontextu u těch dotací přisuzovaných byznysu uhlo, ropo a plynobaronů...netvrdím, že tahle loby není mocná a vlivná...).
A jedno z vysvětlení k řečnické otázce ? Není to třeba proto, že je to jedna z alternativ, která by se asi měla také zkusit a normálně uvažujícím se to jeví jako jedna z možností, které současně neobrátí celý svět naruby a než se třeba zavrhne, nebo se zjistí, že to také není spása, se bude vědět, co to obnáší? Co obnáší elektromobilita bych tak řekl, už se dost ví, ne? Je rozdíl dá Porsche dotaci na vývoj, než rozdávat elektromobily skoro zadarmo v Německu a slibovat, že také jezdit budou skoro zadarmo ( dočasně, něco jako superrychlý, supervýhodný internet UPC zdarma, menším písmem za tím napsáno první tři měsíce a ještě menším písmem pak 960 Kč za měsíc...), aby si je vůbec někdo koupil, když se to zelenou propagandou tak úplně nedaří. Navíc, kdyby to třeba perspektivní s těmi syntetickými či jinými alternativními palivy bylo, nikdo nebude současně mít tendenci zakazovat elektromobily. Jedna taková cesta přes biopaliva už se prošlapávala, ne? Také za velkého humbuku a bití se v prsa (hlavně politická), jak je to skvělé ( ...pálit např. pšenici...). Nezdá se, že by nějak moc zafungovalo.

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Mercedes-Benz 124 300D automat 1993
Mercedes-Benz 124 300D automat

1993 rok výroby
109 koní výkon
2 996 ccm objem

GMC Sierra 1500 4x4 TRUCK V8 KING CAB 1997
GMC Sierra 1500 4x4 TRUCK V8 KING CAB

1997 rok výroby
255 koní výkon
5 733 ccm objem

Oldsmobile 88  1951
Oldsmobile 88

1951 rok výroby
137 koní výkon
4 965 ccm objem

Chevrolet Corvette C4 convertible 1990
Chevrolet Corvette C4 convertible

1990 rok výroby
245 koní výkon
5 700 ccm objem