Michal „Staromil“ Čermák
VIP člen | Tento uživatel má VIP členství (Zjisti více). |
---|---|
Bydliště | Praha 9 |
Registrace | před 4.5 rok. |
Poslední aktivita | před 6.6 hod. |
Příspěvků ve fóru | 4 |
Komentářů u článků | 300 |
Pozitivních komentářů u článků | 135 |
Negativních komentářů u článků | 4 |
Poslední blogy
Posledních 50 komentářů
Staromil
28. 9. 2024, 14:52 0PepaSFI...ano, s tím přehříváním a důvody je to přesně tak. I ten zvuk bych řekl, že sedí...:-)))...
Staromil
26. 9. 2024, 21:09 2Zážitky s naší Š110L, ročník 1974 by vydaly na slušnou knihu a byla by to žánrově směs humoru, tragédie, dramatu, mnohdy s detektivní zápletkou a mohly by se zařadit pro zpestření jako dodatek i hrdinské zpěvy. Mohlo by se to jmenovat třeba "Povídky škodovácké".
Současně pak byla i mým prvním "vlastněným" autem, neboť svěřeným rodiči do péče a využití.
Už jen koupě byla docela téma na povídku...to se po čase úsilí a samozřejmě s využitím známosti získalo číslo v pořadníku Mototechny, což bylo jednodušší v Mariánkách, než v Praze a tak se jelo z Prahy autobusem pro auto do Mariánek. Tam se nafasovalo auto, co zrovna bylo na řadě (vyšla na nás bílá v odstínu slonová kost) a jelo se zpět. Ale tak obyčejný ten den zase nebyl zážitky začaly hned. A pak už by to byla jedna povídka za druhou s bezpočtem dalších a dalších zážitků s tímto povozem. Celoročně OR6 a dojela všude. A jak člověka naučila citu pro spojku a plyn!
Když jsem jí prodával, tak měla červenou, protože vyměněnou, přední kapotu, minimálně druhé, ale možná i asi třetí prahy, nové (tedy ne nové, ale jiné..) podběhy, všechny nové blatníky a místo hranatých odrazek v zadních světlech odrazky kulaté, určené pro kárky a jízdní kola, protože odrazky správné se nedaly sehnat, stejně tak ne celé kryty světel. Možná celá světla, ale kupujte kvůli odrazkám celá světla, že?....:-))...Jako mimořádný bonus při prodeji jsem bez požadavku na dramatické navýšení ceny přidal papírový sáček s asi čtyřmi gumičkami do stěračů. Abyste nemysleli, že to byl v tu dobu už hódně starý kousek, tak to zase až tak ne...16 let, asi 125t km. Náhradou byla neskutečně zachovalá, krásná, dokonalá...Š120L...:-))...
P.S. ...Pumpičku a dodanou sadu nářadí (včetně plátěného pouzdra) mám a používám dodnes. Taky by se našla někde v garáži cívka, palec a víčko rozdělovače, fajfka ke svíčce i s kabelem, kondenzátor, punčocha nahrazující případně prasklý řemen, uhlíky do startéru...prostě takový záchranný kufřík, který cestoval stále všude s námi...
P.S.2 ...S tím přehříváním to u Š110 ještě nebylo takové drama, dalo se čarovat v horkém létě puštěním topení...třeba...takže jsem vlastně nikdy nevařil. To ta Š120, to byla jiná liga přehřívání. Popojíždějící kolona v létě, to byla řidičova noční můra...vlastníci obou vědí...jiný a jinde chladič.
Staromil
23. 9. 2024, 14:01 3Jakoby ten výčet prezidentských (dříve)limuzín, krásně symbolizoval, kam autoprůmysl a nejen francouzský, spěje...(od "přehlídky techniky, krásy k čiré nesmyslnosti")
...a k článku...moc pěknej, zajímavej...jen pro mne subjektivně nějak krátkej.. :-(...četl bych dál...
-
Komentář upraven 23. 9. 2024, 14:04:52
Staromil
21. 9. 2024, 19:38 0Patřím k těm, co si při vyslovení Yamaha na prvním místě vybaví motorku, na druhém pak klávesy a kytary a až pak (možná), že taky mají něco společného s motory do aut, natož třeba do Fordu, Opelu nebo Volva ( a to jsem s tím Taurusem, nic netuše, párkrát jel)...takže děkuji za pěkný "dovzdělávací" článek...možná se mi příště vybaví už na druhém místě...
Staromil
21. 9. 2024, 19:17 1...nicméně obsah sdělení se dal jasně odhadnout...:-)))...
Já mám prsty spíše tenké a na telefonu taky píšu jak negramot, a to se nemusím v ničem pohybovat...ono už to ale asi nebudou prsty, ale oči...:-).
Staromil
21. 9. 2024, 11:54 1Irwinek a martin...kde to mám podepsat ?...:-))...
Staromil
21. 9. 2024, 11:39 0...dovolená trochu oddálila přečtení Tvé reakce...kolikrát já už řekl, že reagovat nebudu a zase reaguji...:-))...takže :
"To se naštěstí zatím neděje a není to v plánu a každý si může koupit a provozovat co chce a na co má 💰"...."ZATÍM" se to neděje a "JE" to podle všeho v plánu (nebo snad, doufejme, že "bylo"?...).
A malý dovětek...právě jsem se vrátil z chudší/chudé části Itálie...ať jde někdo místním kázat, jak je a s nimi celý svět před oteplením (hehe, zrovna tam před oteplením a před zdravotními komplikacemi z emisí...) ochrání elektromobilita...co kdybys místo přesvědčování zde, vzal tento úkol za svůj na nějakém jižním fóru (ono by to stačilo i na nějakém místním "vesnickém")...oni totiž nemají dost elektřiny (myšleno především v distribuci) vůbec, na auta (několik aut v rodině) jsou zcela odkázáni, protože prakticky nemají hromadnou dopravu a nejvíce jezdí malými autíčky (levnými, starými i novými) a s těmi se jaksi u EVvýrobců až na výjimky zatím spíše nepočítá. Také se proplétat některými uličkami s elektromastodonty musí být chuťovka...(jinak jsem tam v historické části města viděl proplétat se s grácií a bez smradu několik malých geniálních elektroFiátků, fakt super !...)
"Od začátku je tam klauzule, že se v roce 2026 vyhodnotí jak a jestli se daří plnit cíle očekávaným tempem, případně se upraví cílový termín a stanoví se nový termín, kdy proběhne další vyhodnocení. To žádná lež opravdu není." ...ano lež to není, když je to takto napsáno, lež je, jak se to teď snažíš, stejně jako věrozvěsti z EU, interpretovat...tak klauzule tam není a nebyla dána proto, že "vyhodnotíme...atd... a pak si nasypeme popel na hlavu, když zjistíme, že to nefunguje a asi fungovat nemůže a nebude a "ubereme plyn a změkčíme", ale přesně naopak je tam pro "vyhodnotíme...atd...a když se nám to nebude ve světle našeho ekofanatismu líbit, jak to jde pomalu, resp. spíše "samo" nějak nejde, tak tomu pomůžeme a přitvrdíme !"...tož tak, takže lež jako věž, když to má působit, jako "pojistka proti sebezničení"...a to není "moje" interpetace, tak se to i tehdy v podstatě vysvětlovalo...
"Dnes na to samozřejmě nemáme dostatek nabíječek, ale také nehrozí, že by nějak rychle narostl počet těch aut."...tak o nárústu EV, natož rychlém a dobrovolném, už nějakou představu máme, že? Opravdu ten počet asi podle původních představ neporoste. Kdo EV chtěl, asi ho s dotacemi už má, kdo ho může levně navíc nabíjet, tak je spokojen, nové hned tak kvůli ceně a ceně bez dotací kupovat nebude, druhé auto do rodiny také jen velmi těžko. Nadšenci, co ho nemají třeba ani kde levně nabíjet a jsou nadšenci ho mají také. Ojeté to zatím nikdo kupovat moc nebude, takže se toho ta první várka elektrikářů bude poměrně těžko zbavovat. Včetně "zelených" firem.
Ten jednoduchý přepočet není o dostatku nabíječek, ale "Temelínů" (prostě disponibilních zdrojů, baterkový úložiště, když nesvítí a nefouká to fakt nebudou). A taky bude třeba nových a dalších rozvoden, trafostanic, drahých tlustých kabelů, sloupů nebo výkopů v zástavbě...tam udělali zřejmě soudruzi z Bruselu trochu chybu (záměrnou ?), to vše jasksi zapomněli započítat do té své mantry uhlíkové stopy a jejího dramatického snižování, když začali kázat o elektromobilitě versus reálné "normální" mobilitě.
"Jo a většina majitelů EV má statistiku nabíjení takovou, že..."....ta statistika nabíjení dnes (a nejen statistika kde, ale i současnosti a kdy) v případné budoucnosti je ve srovnávání přece kolosální blbost...jinak to napsat nemohu, omlouvám se...
A na závěr "emise" všeho možného...tak zaprvé se domnívám, že neřešíme jen astma (jistě samozřejmě velmi nepříjemnou nemoc), ale emise obecně všeho, co nějakým způsobem škodí. Tam už není samotná velikost částic tak důležitá, protě jsou to emise škodlivin.
Nemyslel jsem tím také jen škodliviny od elektroaut (tedy ani ne otěr brzd od nich), ale od všech aut a tam by toho bylo k řešení !...malý příklad...měl jsem na své Mazdě původní brzdové destičky z Japonska, měnily se v 210tis. km nájezdu (a ještě by mohly sloužit i dál, automechanik mi nevěřil, že jsou původní a také nevěřil, že jsou původní kotouče i tlumiče...) a kola byla celou dobu čistá. Nahradily je destičky nové s tím, že jsem si vybral jednu z dražších variant (naivně v domnění, že budou kvalitní). Kola-disky pořád černá, destičky mizely před očima...takže tak... A že EV s hmotnostmi mezi 2-3t sežerou pneumatiky výrazně dříve, než auta 1,5t je snad jasné a není třeba o tom diskutovat. Ty pneumatiky, navíc větší, musí s nějakými energovstupy někdo také vyrobit a navíc musí ze stejného důvodu vymýšet a vyrábět "speciální"...takže zase nejde většinou použít zařízení na ty "normální", musí se modifikovat.
A že by se s autem, které by "VYDRŽELO !!" a automobilky nám furt necpaly nová a nová, vždy hlavně jiná, ale hlavně už většinou horší, dalo jezdit déle? A že by se auta a věci daly a měly opravovat a ne vyměňovat? Mám pokračovat? To by se pak nemuseli s takovým úsilím a zničující snahou srát do toho, na co auta mají jezdit. Jenže to by současně šlápli někomu na kuří oko a příští voby nejisté.
...a to bychom tu fakt mohli psát donekonečna...
Tak jen snad, zkus o svých skvělých zkušenostech přesvědčovat opravdu tam, kam Brusel nedohlédne...:-)))...tam totiž stěží dohlédnou na předměstí toho Bruselu!
P.S. ...a se svým oblíbeným spalovákem jezdi, dokud to jde a máš za co...:-))...
-
Komentář upraven 21. 9. 2024, 11:47:49
Staromil
05. 9. 2024, 00:59 1Díky za rychlou odpověď. Takže to za mne je takové vajíčko Kinder Surprise...:-)))...vzhled = obal, se mi zdá fakt velmi, velmi podobný (kdopak od koho opisoval?...třeba...), ale uvnitř zcela jiný nástroj. Ten zvuk je fakt zřejmě odlišuje na první dobrou. Ten by mohli, jako jsou zvuky do telefonů, prodávat za příplatek jako zvuky do repráků "elektrikářům"...:-))...aby si občas připomnělli, jak může znít motor...
Staromil
04. 9. 2024, 15:40 1Dotaz neodborníka na Italy směrem na odborníky, minimálně jeden tady evidentně výše je...:-))...jak jsem viděl už první a druhou fotku Lancie 2000, hned mi v hlavě naskočila Alfa Romeo 2000 (Berlina?). Auto, co znám mj. z mnoha filmů, hlavně to byla často kára policejní, případně kára, co měla být rychlá... Mají něco společného?
Staromil
29. 8. 2024, 15:37 1U mne je to Mazda, už velmi dlouho, provází mne podstatnou částí produktivního věku. Spolehlivý a na náklady v důsledku vždy velmi levný služebník pro všechno, kterému jsem u starších verzí 626 a 6 byl schpen odpustit i tu rez. Nicméně první pořádné auto byl dlouho Nissan, přechod na Mazdu byl dílem náhody a následně nebylo návratu, Frantíci ho pro mne zabili. Jediný další přechod v případě auta pro běžný život, který by byl pro mne v současné nabídce zkousnutelný, je Toyota.
Jinak ale je mi blízké v podstatě vše, co je "made in Japan".
Jako kluk, který znal japončíky jen z obrázků ve Světě motorů a ničím tak moc vlastně nezaujaly, jsem pak měl jako jasnou jedničku BMW. To mi stálo na očích ve verzi " 1800" každý den před panelákem, měl ho otec mého spolužáka (diplomat - Kuba) - takže jsem se i svezl a byl lapen. Překonalo to do té doby zážitek ze svezení se Saabem 96. BMW vydrželo velmi dlouho, v jistém smyslu až dodnes, ale nejsem jeho potenciální kupec (vývoj a věk by asi v této kategorii spěl spíše k Mercedesu...).
A pak je tu celoživotní sen a vždy nastartovaný pocit esteticko motoristického zážitku, a tím je Porsche 911. Nejlépe v té "klasické podobě" 911 SC a tak...prostě kulatá světýlka více kolmo v blatnících, vzadu úzká světla, ideálně "propojená", nejlépe žádný trvalý spoiler. A nemusí to být zrovna verze ze sedmdesátek, osmdesátek, i ty mladší, výrazně modernější (964, 993-ta už trochu méně ) "specifikaci" vyhovují také a určitě jsou komfortnější a i lépe jezdí. To, bohužel, nemohu potvrdit z vlastní zkušenosti, zůstává to tím snem...:-))..
Staromil
29. 8. 2024, 14:04 2...ano, vše bylo řečeno, i velmi vtipně, zejména k palubce netřeba nic dodávat...a zbytek shrnul níže "Heavy"
Staromil
27. 8. 2024, 17:56 0...souhlas...prostě skutečná dílčí i komplexnější řešení místo politiky a manipulace a keců o ekologii a zachraňování planety (mohli bychom zachraňovat taky třeba lidi, třeba zrovna ty ve městech, ne?), místo restrikcí a zákazů ve jménu pokřivené víry ve vyšší cíle, kterých se ani současní progresiviti nedožijí. Zatím ale budou dobře žít z platů zcela od reality odtržených euroúředníků. Co bude dál je jim v podstatě zcela fuk, důležité jsou tak maximálně další volby a mít vliv a možnost získávat a rozdělovat/přerozdělovat prachy. Pak vypustí takový ouředníček moudro, třeba, že zdražení všeho v důsledku emisních povolenek, přeci nikoho nezabije, to přeci nikdo nemůže pocítit, ty řády tisíců ročně...to dá za lepší večeři v Bruselu.
Kdyby někdo chtěl něco skutečně v tomto řešit, začne a bude pokračovat úplně jinde a jinak.
Staromil
27. 8. 2024, 11:24 1V podstatě oceňuji, v jakém nekonfliktním a nedotčeném tónu jsi reagoval na můj poměrně strohý příspěvek, takže poruším svoje pravidlo ještě jednou...chtěl jsem toho napsat ještě trochu více, více argumentačně, ale zabil jsi to dalšími příspěvky v jiných diskusích. Na to vše se reagovat fakt nedá, resp. nemá to jakýkoliv smysl. Tak jen snad, že tady je komunita, a diskuse, domnívám se, trochu jiná než jinde. Nemusíš zde přesvědčovat přesvědčené, to se fakt utvrzujte ve svém přesvědčení, je-li to třeba, někde jinde. Nepřesvědčené nepřesvědčuj, přesvědčí se, pokud budou chtít, sami. Třeba v budoucnu, až se zase situace bude vyvíjet dál. K tomu maximálně poslouží nezaujaté hodnocení a vlastní zkušenosti majitelů EV. Ti mají však z nějakého důvodu tendenci torchu více chválit a nadsazovat ty kladné aspekty, ty záporné buď zlehčují a nebo zamlčují. Jasně, že nečekám, že budou říkat "jsem debil, tohle už si příště nikdy nekoupím", a to minimálně z toho důvodu, že pokud není ten "debil", tak k tomu nějaké a jedno jaké důvody a motivaci měl. V podstatě každý chválí své auto, ačkoliv ty mouchy a nedostatky má každé. Jde o to, jakou jim dává váhu a čím jsou tedy vyvažovány. Nicméně ty zkušenosti můžeš sdělovat také jinde, protože ten, kdo uvažuje o EV asi primárně nehledá informace na autíčkáři (ač by vlastně vhledem k úrovni zdejších autíčkářů a přispěvatelů mohl získat relevantnější informace, pohledy a posoudit názory...viz i články zdejších redaktorů). Trochu až "fanatičtí" jsou zde ale ve svém přesvědčení nejvíce elektronadšenci, ke kterým bezesporu patříš, a které tu nazývám věrozvěstové. Nic proti Tvým názorům a zkušenostem, jen v případě nutkání tyto nejlépe pouze sděluj a nepouštěj se tolik do hodnocení a vyvracení názorů a zkušeností jiných. Občas se neubráníš argumentačním faulům a překrucování (samozřejmě by se dalo čekat na otázku, jaké to tedy jsou...takže za všechny třeba to, že "EV přeci nikdo nikomu nenutí"...už i spasitelé lidstva v politických pozicích korigují (musí) svůj ekofanatismus a najednou tu máme, že se přeci počítalo s vyhodnocováním, s přehodnocováním, úpravám apod....je to velká lež! nic takového donedávna neznělo, byli k tomu donucení okolnostmi). Mnoho vysvětluje, že Tě elektrika baví, živíš se tím, fascinuje Tě, máš hračku...ano i to může být motivace. Já třeba vrážím spoustu peněz do něčeho, co se nikdy nemůže v ceně na 1km vyplatit po ekonomické stránce, benefit není vyčíslitelný, ale jednak mne zase fascinuje dokonalost techniky jiné, jednak to beru trochu jako záchranu té techniky.
Takže nakonec ještě...problémem nejsou elektromobily, ale elektromobilita. Elektromobilita nucená, násilná, prosazovaná na úkor jiných, prosazovaná překroucenými fakty a falešnou motivací, alektromobilita většinová, či spíše zásadně převažující. Když jsi ten "elektrikář", tak si vezmi kalkulačku, jako technik s procenty a trojčlenlkou problém mít nebudeš (ano jadnoduché počty, to není matematika..) a spočítej si, jak by to vypadalo s nabíjením elektroaut ve větším měřítku. Zcela správně někde píšeš, že teď je Vám, majitelům, vlastně hej, je Vás málo, nabíječky volné, proudu dost. Tak si to užívejte, čím více přesvědčíte dalších, tím bude hůře a dráže...:-)))..bohužel bude dráže i pro ostatní nezúčastněné. Já si s nástupem elektromobility nejdříve myslel, že to je řešení pro města, pro krátké trasy, pro zásobování, malá autíčka osobní, malé i větší dodávky pro rozvážky a zásobování, prostě řešení pro opravdové zlepšení ovzduší ve městech. Navíc s tím, že nabíjet ta auta nebude problém ani výkonový, a ani infrastrukturní. Jak jsem se mýlil a zde jsem byl fakt asi naivka...EV Citigo? Ne Enyaq, eTron a jim podobní mastodonti. Samozřejmě se zdúvodněním, že v takových autech se to jaksi lépe zaplatí, protože to zaplatí nejdříve ti bohatší a bohatí (jo, zaplatí, když je v řetězci kdekoliv zapojená dotace, zvýhodňování, nebo restrikce pro ostatní. Činí tak možná většina z nich...protože být bohatý, neznamená být rozhazovačný, pokud vynecháme pozéry...). Toho stavu nulových lokálních emisí, nebo alespoň jejich snížení, se tak spíše nedočkáš, nabralo to vše úplně jiný směr. Vlastně možná naopak, bude jezdit více starých aut, a to i v těch městech. Mimochodem mantrou protěžování elektromobility je CO2. To fakt nemá s astmatem moc společného. Na NOx se trochu dlabe, to není spásné pro planetu, prachové částice se přeci jen řeší, diesel kvůli tomu přeci jen na krátké denní trasy přestává být vhdoný, ubývá jich a ubývat bude...bavíme se ale o osobních autech, která rozhodně nejsou tím hlavním problémem...to diesl v kamionech vozí všechno možné i nemožné sem a tam a v podstatě zbytečně, kdyby to někdo chtěl opravdu řešit. Zato otěr z brzd a pneumatik nám tu tak nějak zůstává, že. A místo větších částic, tu máme menší. Takže pro astma nic moc na lepšího obzoru.
Takže asi tak...sakra, jsem pomalu dlouhý jako Tvoje příspěvky, a to jsem nechtěl...:-)))...
Staromil
27. 8. 2024, 00:30 -1...a jeje, máme tu dalšího věrozvěsta elektromobility, který má potřebu všem hloupým a neprozřelým kázat svá moudra, a který během chvíle zaplevelil všechny možné diskuse o EV snůškou svých směsek od pravd (ano, asi by se něco našlo...), polopravd, překrucovaných faktů, účelových lží až úplných blábolů a vede rádoby konstruktivní diskuse s blahosklonným přístupem k těm, co zatím žijí v tmách. A aby to působilo věrohodněji a méně fanaticky, tak má samozřejmě také doma pořádné auto se spalovákem...
Je jich tu už dost, přibyl další. Už dost dávno jsem si zakázal na ně reagovat a zatím to porušil jen jednou, není to vůbec smysluplné, hlavně nikoho přesvědčovat o ničem nepotřebuji. Znova to už neporuším, takže za všechny reakce na tyto nové příspěvky v růných diskusích je zde. Nechcete si jít notovat ve svém převědčení na jiné diskusní platformy mezi "své"? Ty nebudete muset o ničem přesvědčovat, nebudete muset "bojovat", jak také padlo v jedné diskusi, budete se jen navzájem podporovat ve svých názorech a spokojeně se utvrzovat, jak jste budoucností civilizace bez emisí a jste ti, co už pochopili, na rozdíl od jiných, co je pro svět nejlepší a jediná cesta....ale to ono asi zase ne, což? Vás totiž bojovat baví, vy o tom musíte stále někoho přesvědčovat, vy se musíte stále utvrzovat v pocitu, že jste ti "lepší", že vaše názory jsou jediné správné...jenže nejsou jediné správné a argumentů by se našlo na vše dost. Tak si také uvědomte, že tady neduníte do dutých hlav a oveček, co čekají, kam jim bača ukáže cestu, ale, jak z mnoha příspěvků dlouhodobě usuzuji, většinou do lidí, co mají potřebné vzdělání, zkušenosti i přehled a názor mají také svůj. Rozdíl je, že ho za normálních okolností nemají potřebu stále někomu cpát, resp. stavět vše jen do jediného úhlu pohledu.
P.S
....a ještě velmi často tito kazatelé neumí číst, resp. číst ano, ale pochopit psané a nebo ještě hůře, neumí číst nezaujatě, takže reagují na něco, co v textu není...takže by sis to o těch "ideálech" asi měl přečíst ještě nejméně jednou...
Staromil
23. 8. 2024, 10:14 0hmm, "zatím"...ať si čas na "lepší" elektroauta dává a čerpá, kdo chce, když se mu to bude zdát smysluplné... Spíše to ale vypadá, že někdo má velké nutkání to "Zatím" změnit na "Nechceš?...Musíš!!!" ...a je úplně jedno, kdy to bude, jestli za 10,20, 40 let, kdo se toho dožijeme, jde prostě o princip toho směřování. Čím to asi bude? Že by to nebylo tak smysluplné, univerzální a jediné moudro pro zářnou (dohlednou) budoucnost?...mimochodem, zase tu máme v rámci argumentace tu demagogii...
Staromil
28. 7. 2024, 12:15 0Nedalo mi to...
...vím, že to tu není o gramatice (samozřejmě i já nasekám v reakcích, ač se snažím, dost nedokonalostí, řečeno eufemisticky), ostatní prominou, ale Jakube, chvilku mi trvalo pochopit a zadrhl jsem při letu očima přes text "dalšímy pět a třiceti"...:-))
Staromil
28. 7. 2024, 12:10 4Trochu mimo Duster, ale dostanu se k němu...:-)))...
Autíčkáře sleduji, mimo jiné i proto, protože se tak dozvím něco o všech možných autech nových i starších, co nebudu asi nikdy mít, mít možnost osobně poznat a ani ne vyzkoušet, protože prostě ve své profesi se k tomu nedostanu. A to zde vše od lidí odborně zdatných, zkušených, znalých prostředí a majících srovnání, což já taky prostě ze zkušeností s pár auty blíže osobně a desítkami osobně krátce nikdy mít nebudu. Já jsem vždy spokojen s tím, co zrovna mám, protože je to vždy lepší, než to, co jsem měl před tím, snažím se mít auta, se kterými nebudou problémy a nebo jen minimální. Nejsem mechanik (ani hobík), neměl bych na to čas, ale auta a techniku mám rád. A když se např. tady dozvím, že i redaktor, kterému prošlo rukama leccos, prohlásí, že Duster je pro něj už zajímavé auto nejen kvůli ceně, tak to něco vypovídá, věřím tomu a mám alespoň nějakou orientaci (i když cenově už to taky míří výše, než původně dostala Dacia do vínku).
Takže díky za pro mne dobře informačně pojatý a napsaný článek a za všechny podobné ( a nejen to, historie aut a automobilek je vždy taky super...), je to můj kontakt s větším světem skutečných autíčkářů. Kromě jiného mají články o autech zde něco, co jinde až tak moc neregistruji...nadhled, nadsázku, trefná srovnání, humor, čtivost...prostě nejsou "suché" (pro mne v tom asi vede Viola...:-))...).
...a k tomu Dusteru...evidentně se stále snaží nabízet dobrý poměr výkon/ cena, bohužel už musí nabízet i "kurvítka" a "euroviny", co to prodražují a vedou k navýšení ceny i těm, co o to nestojí, ale reálně se nejvíce cení, když jdou snadno a rychle vypnout. Jinak ten "zadek" je fakt divnej a překombinovanej, jako by ke zbytku auta tak úplně nepatřil.
Staromil
27. 7. 2024, 23:45 0...ano, tak nějak to je...jestli bude směřování všeho určovat dotační politika a přerozdělování podle politických a lobistických tlaků, tak Evropa žádnou světlou budoucnost nemá...
Staromil
27. 7. 2024, 23:39 0A ještě jeden dodatek...autonomní řízení jako "náhrada" za omylné a chybující řidiče a dnešního způsobu přepravy? To je teprve ta správná blbost. Možná problém více právní a etický, než čistě technický a technologický, ale tady mám názor na budoucnost v dnešním chápání mobility vyjasněný...totální blbost. Možná tak vymezené autonomní dráhy a tratě...někde a ve velmi omezeném rozsahu, ve velmi omezeném, co např. ve městech...?
Ale ono také na počátku a v dotazu nepadla nějaká "definice", jaká budoucnost ? Jak vzdálená budoucnost ?, budoucnost, kterou ještě zažijeme, a to alespoň ti mladší z nás, nebo vdálenější, nebo vzdálená ? A taky budoucnost kde? Ale to by bylo na další článek...:-))...
Staromil
27. 7. 2024, 23:26 0Mám to asi podobně...snažím se ale stále ještě být optimista, což je špatně informovaný pesimista, neboť ten je optimistou se životními zkušenostmi ( a nebo dobře informovaný bývalý optimista...:-)))...). Myslím si totiž, že to dříve nebo později "někde" v dnes ( nebo spíše "dodnes" ?..) protlačované podobě narazí.
Je tedy možná už spíše otázkou na co a nebo kde. V ideál, kdy si technika a technologie hledají a nacházejí své pozice a uplatnění přirozeným vývojem a ekonomickými výsledky bez dotací, lobingu a ideologické masáže podle politických linií sice v dnešní době a ani v budoucnosti moc nevěřím, ale chtěl bych věřit tomu, že ne všichni jsou zblblí a nechají si trvale s...t na hlavu.
A malý dodatek k jednomu výše uvedenému omínusovanému příspěvku...ne emisní systémy (i jejich další vývoj) a ekologie nejsou nesmysl, jsme o vesmír jinde, než před pár desítkami let, jen nám o ekologii a souvisejícím procesům, a o tom jak a čím si chránit životní prostředí nesmí kázat, zakazovat, přikazovat...) převážně humanitní nedouci, tj. zejména neschopní a současně všehoschopní politici, jejichž jedinou motivací je už nic jiného, než poliiku nedělat a také ne (eko)fanatici a aktivisti, kteří mají motivace nejrůznější. Skutečné problémy se neřeší a jsou pohříchu větší jinde, než v samotné osobní mobilitě (..v Evropě). Takže ne ekologie, ale tak, jak se "boj" vede a prezentuje, je blbost...ano, pestrost, ano, nechť každý má možnost výběru a jezdí tím, čím mu to vyhovuje a vychází nejvýhodněji (i kdyby jezdil elektromobilem jen proto, že to pokládá za správné, planetuzachraňující, nebo z jakéhokoliv jiného důvodu...). Prostě masožrouti, vegetariáni, vegani, třeba...
Staromil
15. 7. 2024, 21:33 0Do 190cm mi chybí fakt hodně a taky mám rád a vyhovují mi velký kombi...:-)))...
Tak jsme si vyměnili velmi konvergující názory a já se spolu s ostatními budu těšit (snad někdy...) na ten blog o zkušenostech "kombíkáře" s Kugou...mimochodem, ta charakteristika mnohých dnešních benzíňáků a "stylu" moderních aut je dokonalá...palec nahoru!
Staromil
11. 7. 2024, 17:54 0Přesně tak, však viz diskusi u článku na téma "Kamiq". Tam jsem to také "odhalil"...:-))...
...už jsem to něchtěl dál rozvíjet a tahat odkazy, ale není to nejlevnější Volvo, co se dá dnes koupit. Hlavně se to ale blbě porovnává, když je jen u EX30 rozptyl od-do přes 360-400 tis. a ještě je to nejmenší. Je to realtivní a kždý může mít svým způsobem pravdu.. Levněji i než toto v základu se dá koupit např. XC40 (neříkám, že každé a všude...). Jinak se tento prcek např. ve skladovkách, ale nejen tam ( a nebo v akčních objednávkách, resp. "akční" se dnes rovná "museli jsme zase zlevnit, abychom něco prodali" ) cenově statečně motá mezi XC40 a dokonce mezi V60 a S60. No nekupte to, když je to tak levný...řečeno " s klasikem" ....to nejlevnější nejmenší Volvo.
Staromil
08. 7. 2024, 22:50 1Týýý voe, Kamiq za 820tis., to je nářez...tak to vono je to Volvo EX30 vlastně levný (jasně, potkává se asi maximální specifikace s minimální, ale stejně i Vovo základ asi nebude moc jinde...). Tak to se elektromobil pro "normální lidi" hned dá vidět jinak. To je vlastně asi cílem, ne?
Staromil
08. 7. 2024, 15:51 0...zde musím být tvrdohlavý, ale v obecném přehledu se absolutně s redaktory nechci a nemohu srovnávat...:-))...neporáží spalováky (nejen své kategorie) !
Ale dobře, dostalo se už blízko k jejich úrovni (takže "konečně elektromobil pro normální lidi"), ale koupit (sehnat) lze současně i větší Volvo ze stejné a nebo i k testovanému kousku za o dost menší peníze....myslím...
A souhlas, sám nemám obecné diskuse a označování normální / běžný/ obyčejný / průměrný člověk bez kontextu rád a nevím, kdo to kdy vlastně "normálně" reprezentuje...zde je to však trochu v souvislosti s typem, provedením a cenou tohoto konkrétního auta, takže to už nějaký kontext pro mne je.
Staromil
08. 7. 2024, 15:23 0Nemyslím, že se tady v diskusi jedná o samozvané sociální inženýrství, tímto směrem to chtě nechtě "poslal" už nadpis. Kdo je tedy dnes "normální člověk"? Zdálo by se, že ten, kdo si půjde koupit takové auto. To ale asi ne. Nikde výše není řečeno, že se má jednat o konkurenci Fabii v základu a podobným. Bohužel nepůjde ani o konkurenci jiným, lepším, co rozhodně v základu nebudou (jen nebudou mít označení "e").
Takže otázka zní dále "Pro koho je vlastně takové auto v dnešním kontextu a s touto cenovkou určeno?"...příznivcům Volva ?...nebylo by pro ně spíše smutné, pokud by to bylo opravdu dnes nejlevnější dostupné nové Volvo (ono totiž není, a to i za o pořádně větší kus auta...)...takže hlavně příznivcům eAUTA, byť mohou být ve všech ohledech i "normální"...:-))...
Staromil
08. 7. 2024, 14:49 1JJ, ono to tu příspěvky prolíná...otázkou je zda je pro "normálního/ běžného/ obyčejného...atd" člověka dát mega za auto v prioritách dobrou volbou a investicí...a to myslím za AUTO, které asi bude muset plnit všechny možné účely a požadavky ( takový člověk nemá na dvě různá, nová auta) a ne za tohle...to si může notovat s podobnými a dělat konkurenci jen sobě "rovným"...
A jak píše Sato, dát za auto pro "osobní" a naprosto běžné využití přes milion, a to zejména pro lidi žijící z platu, naprosto nedává smysl...a lidi, co by si to dovolit mohli, zase nejsou tak neuváženě utrácející...
Staromil
28. 6. 2024, 15:20 1Nejsem cílovka žádného SUV, asi ani už nebudu, ale tak nějak mi připadá, že v případě Toresse dostane člověk za své peníze stejné o dost "víc auta", než u Citroenu...vzhled by asi tak moc nerozhoddoval (ze všeho nejméně by mi vadilo, čemu všemu se podobá, ale rock to výše popsal dokonale, výsledek je i tak u Torrese také za mne o dost lepší), takže bych se připojil, že ten Citroen je vzhledově o ničem...prostě další krabice v zástupu ostatních snažících se často marně o nějaké odlišení, aby to nakonec bylo poznatelné jen zepředu podle loga.
Staromil
25. 6. 2024, 15:41 0..."A teď bychom si ještě měli říci, k čemu je to celé vlastně dobré."....ano, zcela spávně položeno, měli, někdo zde to v případě Maserati ví? (kromě stratégů Maserati?)...
..."Je však nemalá skupina zákazníků, kteří Gracale používají na takové ty základní cesty po okolí a zde už Folgore ukazuje své výhody."...fakt si k tomu účelu někdo jde koupit Maserati ?...:-))...proč?
Staromil
20. 6. 2024, 12:57 2Že devadesátky byly na auta zajímavé jsem neslyšel....viděl jsem, zažíval jsem !!...začalo to už koncem osmdesátek, automobilkám se dařilo, nikdo je ještě tolik nebuzeroval, co mají dělat a zbývaly peníze i na rozmanitost a pokusy ( i na slepé cimrmanovské uličky) a šlo nejen o objemy prodejů. Vše, co se zlepšovalo a vyvíjelo, se dělo bez velkých zásahů směrnic, normativů a restrikcí a přesto se vyvíjelo i zlepšovalo....a to sakra zásadně !...a ve všem...i koneckonců v té spotřebě a emisích. Vydrželo to a vrcholilo asi tak na přelomu první a druhé dekády nového tisíciletí.
Staromil
19. 6. 2024, 18:11 1Dobrá "recese", dobrá a čtivá reportáž, dobrý výsledek ! ...(auto celé, vy oba celí, dvoutakty jste pojeli)...takže trochu asi dobrodružný zážitek a veskrze kladné vyhodnocení, což?...:-))...a je také co zlepšovat, zejména to "profesionální" nalepení čísla...
Staromil
19. 6. 2024, 00:05 0...řekl bych, že tohle sedí i na Rolls Royce...taky bych ho nechtěl...:-)))...
Staromil
19. 6. 2024, 00:00 1To auto má svůj styl, osobitost, charakter a jedinečné a originální linie. Proto je tak mezi ostatními výjimečné a stále přitahuje pozornost okolí a milovníků stylu.
Pravda, verze bez střechy je asi elegantnější, vyváženější, linie dokonalé (nejlépe vidět na bočním pohledu na fotce), u verze coupé už jsou ty proporce trochu výstřednější, pro mnohé už méně vyvážené, ale asi o to jedinečnější a originálnější, co nemá v tomto u jiných aut obdobu (i to F 250GTO je v proporcích o dost jiné, ale čumák?, čumák, ten nezapře, těžko říci, kdo ho "nakoukal" dříve, jsou to v té době v podstatě současníci).
A jak se pozná dokonalost?...že k tomu již nelze nic přidat a nic z toho ubrat, resp. dá, ale vždy už to působí hůře, nebo přinejmenším ne lépe. Skoro bych řekl, že to je tento případ.
Mimochodem, ty fotky k článku jsou taky naprosto dokonalé, např. ten boční pohled proti bouřce z dálky a pak ten předposlední s duhou to jen podtrhuje. Ta scenérie byla jak na objednávku, v podstatě stejně jedinečná a výjimečná jako objekt zájmu...
Staromil
18. 6. 2024, 23:25 1...a co teprve dlouhá kapota natažené verze e-type coupe z "Tonoucí se stébla chytá"...:-)))...jak si neodpustili Frantící do Britů rýpnout...to by byla teprve "frajeřina"
Staromil
14. 6. 2024, 15:41 0S tímto lze pro veškerý život jen souhlasit. Jedno auto nemůže bý ve všem skvělé a zastat vše, ale je vlastně dobré, když je ve většině funkcí a potřeb prostě dobré.
Z ryze praktických důvodů mám jen jednu "optimalizaci", pohodlnou limuzínu a dodávku řeší jeden velký kombík ( v případě pořeby dodávky párkrát za život jsem si vypůjčil), ve kterém samozřejmě vozím nejčastěji plno vzduchu. Když je ale třeba, s dodávkou si až tak moc nezadá .A jak píše nahoře "rock", když je spokojenost a zabydlím se, jezdím s ním až do počátků rozpadu. No a ten víkendový sporťák, jak jsem zjistil, je fajn.
Jinak pro hladkou logistiku rodiny byl dříve nutný a velmi užitečný ještě rozvážkový "prcek", malé Clio za málo peněz. Nicméně s trochou nadsázky lze říci, že v konečném finančním výsledku šel daný kilometrový nájezd za podobné peníze objet snad i taxíkem...:-))...jen byla ta časová svoboda...
Staromil
14. 6. 2024, 15:22 0...v souvislosti s tím výletem do pole mne hned naskočila hláška..."pane doktore, Vy jste se zase kochal"...:-)))....
...a tohle mne při čtení úplně odrovnalo "Tedy jestli ono to nějakou geometrii má. Kroutí se to, v zatáčkách to nesedí, občas si člověk myslí, jestli převodovka vůbec ví, že je převodovka (mám 4 kvaltový hydro měnič). "...prostě auto pro radost ! A tak to má být, ať ji dělá dál !
Staromil
13. 6. 2024, 23:36 1Někdy někde jsem četl v souvislosti s jízdními vlastnostmi Mustanga přirovnání "cihla na kolech", i když to bylo mířeno na ty starší...takže to asi sedí? Ale krásná cihla !!! Ty modré na fotkách, to je paráda a convertible samozřejmě elegantní stylovka sama...
Staromil
13. 6. 2024, 23:23 1Tak jsem měl teď dva dny vypnuté rádio a poslouchal při jízdě zvuky...nic nevrže...:-))
A na doplnění, u toho auta se zatím nic neměnilo, jen zadní brzdový třmen ještě za předchozího majitele, mám fakturu, důvod tedy neznám. A zatím není ani po kontrole třeba nic aktuálně měnit, ale jednou to přijde. Má to ale i své mínus...když pak je třeba něco povolit, tak to nejde, protože s tím zatím nikdo nehýbal (13 let), šrouby jsou zarezlé...:-))
Staromil
13. 6. 2024, 22:52 0To určitě ne, je jich i tak ještě dost, ale myslel jsem to spíš tak, že je třeba to asi trochu potlačit kvůli papírům a flotilovým průměrům a ve skutečnosti to pouští ven s nějakým tím koníkem navíc...je to "jen SW"...
Staromil
12. 6. 2024, 22:38 1V tomto případě bych spíše řekl, že o nedostatku fantazie svědčí skutečnost, že někdo vezme 800tis., jde si koupit toto přifouknuté Polo a nedokáže si představit, že by za ty prachy koupil něco jiného (a to neříkám, že jako auto samotné, je špatné). Ta bílá barva, to je to nejmenší...
Staromil
12. 6. 2024, 22:00 1...koníci chcípaj ve prospěch "ekošimlů"...a nebo se jen schovávaj, jsou tam, ale "na tajňačku" a čekají na vysvobození...
Staromil
12. 6. 2024, 21:58 0Přesně tohle mi táhlo při psaní poslední věty reakce hlavou, zajímavá shoda...říkal jsem si, co by asi říkali v době Favorita, kdyby jim někdo nechal nahlédnout do budoucnosti, kdy bude takto vypadat a jezdit škodovácká sériovka...:-))...sice ne už jen škodovácká, ale pořád má českou značku...
Staromil
11. 6. 2024, 23:40 2To hranaté cosi v kulatém fakt nevypadá dobře, eufemisticky řečeno, níže je názor tvrdší...a upřímně, ani z toho žebrování nejsem vodvázanej a byl bych ještě méně, kdybych neměl garážmistra, co mi to auto bude piglovat. Tak trochu forma nad účelnost...
Jinak ale je to auto, coby jeden z posledních mohykánů své třídy, fakt moc dobré.
Staromil
11. 6. 2024, 23:15 1To je vlastně pro mne zajímavá otázka...já mám starší verzi GH 2,5l Sport, tehdy vrcholový kousek...najeto 182tis a řekl bych, že si neuvědomuju, že by bylo něco rozvrzané a štvalo mne, a to nemám různé "parazitní" zvuky rád. A nebo jsem si zvykl a už to neslyším, nebo jsem v tomto méně náročný?...znáte to, v cizím autě, jiné zvuky, hned je člověk slyší. To vlastně stačí se ve svém autě sednout dozadu, když řídí někdo jiný a hned jsou i zvuky taky jiné. Ale řekl bych, že prostě spíše rozvrzané nic není. Nevrže ani u ještě starší M6, co má najeto 230tis. a je z roku 2008. taky máme M3 s najetými 100tis. a absolutně nic....
Kamarád má novější M6 s 2,5 ltr., v podstatě i výbavou nástupce, ale ani při jízdě s ním, pokud se pamatuju, jsem nic moc neregistroval, a to jsme jeli třeba i po kočičích hlavách. Taky třeba záleží, jestli je mráz nebo vedro, díly pracují, tuhnou...Nicméně bych nevylučoval, že novější nemusí být lepší...šetří se všude. Materiálově celkově kvalitnější interiér měla vlastně stará M626.
A na závěr upozorňuji, že jsem "naprosto nezaujatý"...:-)))...
Staromil
11. 6. 2024, 22:57 1OK, díky za názor....Alternativy "zatím" jsou, ne ale už vždy. Prostě jsou lidi, kteří velikost i těch už trochu přerostlých ocení a potřebují a Kuga a podobné jim prostě to Mondeo nebo S-Maxe nenahradí a něco většího, než Focus, by se jim hodilo. A to nemluvím o motorech. Ale nakonec jsme se v tom směrování výrobců v podstatě shodli. Teorie nekonečného a stálého (finančního) růstu excelových manažerů.
Staromil
10. 6. 2024, 22:45 0...ani ne, já jen, že ač mne napadla stejná první reakce, tak na tu formulaci a doplnění o kamaráda jsem neměl autorská práva, ale zdálo se mi vtipné to použitím stejné souvislosti s malou obměnou povýšit na druhou...:-))...
Staromil
07. 6. 2024, 00:57 3Mazda byla první, co mne napadlo...:-))... má ji kmarád (po předchozí benzínové Mazdě), jak taky mám M6 a myslím, že nadšených je víc...
A nejen infotajment, ale všechno v nich je tak krásně zastaralé...budíky, tlačítka, točítka, páčky, čudlíky...zapnout...cvak...vypnout...cvak....hudbu chodíte poslouchat do auta...
A výběr zatím je.
https://www.autosystem.cz/vuz/mazda-6-wgn-20th-anniversary-2-5-skyactiv-g194-294323
https://www.autosystem.cz/vuz/mazda-6-2-5-skyactiv-g-194k-6at-4x2-wgn-20th-anniversary-297829
https://www.autosystem.cz/vuz/mazda-6-wgn-2-5-skyactiv-g-194hp-at-takumi-292175
P.S. Doufám, Ransome, že se nezlobíš, že jsem trochu parafrázoval Tvůj příspěvek...jen v dobrém...přesně to bych napsal i sám, napadlo mne to už po přečtení nadpisu a pořád čekal, kdy to přijde. A ono až v posledním odstavci.
Staromil
06. 6. 2024, 11:03 0Rock : Výrobci by se, podle mého (samozřejmě náležitě konzervativního myšlení), měli vůbec zamyslet...tohle kupé bych si koupil, to bílé "cosi" z článku ne, a to ani za půlku s "normálním" motorem (samozřejmě nesrovnávám techniku, jízdní vlastnosti, vybavení, komfort, to nelze...). A to jsme v osmdesátkách...Inspirovalo mne to, našel jsem a asi bych se spokojil i s tím, co srovnávat moc nelze (...:-))... zrovna taky vládne červená.......a když už jsem našel, tak odkaz a ilustrační foto, kdyby někdo také chtěl ( i díky Rivkovi) nahlédnout na "crossover" z pravěku.
https://www.ebay.com/motors/blog/1985-amc-eagle-is-a-well-preserved-pioneering-crossover/
...ten jeden odkaz se nějak nezadařil...jak ho ale dostat pryč?
-
Komentář upraven 6. 6. 2024, 16:23:16
-
Komentář upraven 6. 6. 2024, 16:24:55
Staromil
06. 6. 2024, 10:40 0Po přečtení a zhlédnutí foto jsem si říkal / představoval...jsem zákazník, co patří k těm ochotným a těm, co si to mohou dovolit, dát za auto něco mezi 0,9 a 1,1 mio a rozhlížím se...hle Citroen, půjdu si ho koupit? Hmmm asi ne, spíš ne, určitě ne ! Já si ho vlastně nepůjdu ani v této verzi prohlédnout naživo. Jakýpak zákazník chce za ty prachy toto? Komu se bude třeba i líbit, tak elektro (i když s těmi spalovacími minimotůrky na tak velké auto to také není výhra, ale alespoň cenově přijatelná...) ? Kdo chce elektro, tak v tomto provedení? Automobilky pláčou nad výdaji a mají peníze na "pokusy"?
Staromil
06. 6. 2024, 10:28 0Vzhledem k velikosti možná, tedy spíše jistě, ale u Citroenů si to zjevně nemyslí...na velikosti prý nezáleží...:-))...hlavně to výkonově "nepřemotorizovat".