načítám data...

Staromil

VIP členTento uživatel má VIP členství.
Zjisti více
JménoMichal Čermák
BydlištěPraha 9
Registracepřed 5.9 měs.
Poslední aktivitapřed 11.0 hod.
Komentářů u článků47
Pozitivních komentářů u článků18
Negativních komentářů u článků0
Možnostinapsat zprávu

Posledních 50 komentářů

St
Staromil
včera v 09:38
0
Aktivní zásahy do řízení: Opatrně, prosím...

Díky, nicméně, příště bych se asi měl "zkrátit"...a to jsem ještě zapomněl na jeden asi docela funkční asistent...:-)))...., který asi docela pomůže začátečníkům, méně vyježděným řidičům(čkám) a nebál bych se vlastně říci i dle vlastní zkušenosti ( dcera, snacha), že velké části méně často jezdících žen...brzdový asistent rozjezdu do kopce. Přidá jim přinejmenším v začátcích trochu na jistotě a sebevědomí při popojíždění nebo rozjíždění do kopce. Netroubí na ně troubové za nimi, když se nezadaří. Ani já nepohrdnu...:-)).. Tomu já říkám, že je něco v rámci pokroku užitečné...
Ono totiž "pokrok"...často je to bohapustá "ekonomika"...levněji vyrobit, dráže prodat jako něco "in". Proč spínače s podsvícením, dráty, složitější přístrojovka...když je display levnější na výrobu, montáž a dá se prezentovat jako nadstandardní výbava, stejně tak jako digitální přístrojovka versus analogy....domluvil jsem ( howgh...) , snad...:-)))...

St
Staromil
předevčírem v 17:13
0
Aktivní zásahy do řízení: Opatrně, prosím...

Jasně, o tom žádná, ale přeci jen určitý rozdíl bych viděl v tom, že "někam" dojedu, sjedu z té komunikace ( asi trochu i jednodušší a levnější, než rychlotrať) , "hodím" auto do normálního módu na silnici a dojedu kam třeba po "normální" silnici a tam dále jezdím svým autem. Nebo dojedu rychlovlakem a auto si tam půjčím, pravda, také možnost. Nicméně i z toho je vidět, že se bez toho autonomního řízení asi ještě nějaký čas obejdeme, nebo budeme muset obejít.... a vychovat mraky "autoprávníků" co pak budou řešit, kdo a kdy může za co...:-)))... Do toho pojišťovny...

St
Staromil
předevčírem v 17:04
0
Čtyři rychlé sedany, které upadly v zapomnění

...:-))...že jsem našel a vybral docela dost dobrou forku té P11, co? Za mne prostě jednoznačně také paráda...vím, že měla nějaké verze ( určitě v Japonsku a asi i pro USA ) až těch 200k, ale tady s k tomu asi nedá dostat jinak, než si to upravit. No, moje Primera přesně "dojela" hlavně na ten rez, už se mi to nechtělo moc řešit a při nabídce zánovní Mazdy jsem tedy neváhal a "zběhl". Kromě toho pak Nissana v této kategorii frantící totálně zazdili...škoda...

St
Staromil
předevčírem v 16:53
0
Aktivní zásahy do řízení: Opatrně, prosím...

...týýýjo, tak píšu, píšu a teď teprve vidím, jak je to dlouhé....:-))..tak to asi nikdo číst nebude...:-)))...to je už spíš jak blog...no, už se stalo.

St
Staromil
předevčírem v 16:48
5
Aktivní zásahy do řízení: Opatrně, prosím...

Budoucí plný přechod na autonomní řízení je, stejně jako většinová elektromobilita, podle mne, utopií. Obé si vytklo moc amibiciózní cíle se současným tak trochu popíráním reality a možností. Elektromobilta bude ještě dlouho narážet na zdroje a možnosti dobíjení, autonomní řízení na nutnost předem předvídat a předem tedy naprogramovat všechny možné situace a okrajové podmínky, které mohou nastat. To hlavní, co nastane zcela jistě je, že to nikdy nebudou mít auta všechna a všechna najednou. přechod tedy velmi problémový. Ještě bych si to dokázal představit na nějaké superdálnici jen pro tato auta, třeba na dlouhé trasy, kde by to mohlo fungovat trochu jako železnice pro supervlaky. Nebyly tam raději žádné křižovatky a nemotali by se tam chodci, cyklisti, psi, samozřejmě "normální" auta a pod. Tam by se zase třeba pak dalo jezdit i rychle a hlavně, musela by ta auta asi nejlépe pořád komunikovat mezi sebou a reagovat na stejné podmínky stejně. Takže vlastně úplně kompatibilní až stejný systém! Je to z dnešního pohledu reálné ?

Asistenční systémy bych tedy asi rozdělil na ty, co mohou pomáhat a nebo opravdu pomáhají řízení vozu, a to i třeba nějakým tím zásahem do ovládání a jeho pohybu ( sem bych třeba zařadil systémy jako ABS, ASR, EBD, ESP - systémy tohoto typu mám, jsou zapnuté, nicméně vypnutí, kromě ABS samozřejmě, jednoduše čudlíkem, též k těm užitečným, neotravujícím řadím tempomat, asi i ten adaptivní ) a na ty systémy, které se snaží zasahovat tam, kde má hlavně zasahovat řidič, pokud je řidičem a chce řídit. Ty první ale také nejsou vždy dokonalé a běda, když nás "chrání" a "pomáhají" až do jinak těžko dosažitelných nebo podle reakcí auta rozpoznatelných krajností a pak se to utrhne..
Do těch druhých bych řadil asi hlavně hlídání jízdního pruhu, jehož použití je fakt dost omezené, pokud nemá občas vyvolávat i nebezpečné situace a v lepším případě občas prudit ( ten by mne fakt štval, vyhýbám se vytlučenému kanálu, přejedu čáru od nalajnované cyklostezky a "jeb ho" do volantu...a to není situace jediná, popsáno jich je tu více). Pro mne diskutabilní je i nouzové nebo krizové brždění, kde ale nemohu soudit z vlastní zkušenosti. Nicméně, je třeba čumět před sebe, ne ? Také třeba hlídání mrvého úhlu není asi nezbytné, když jsou dobře nastavená zrcátka, tak alespoň já žádný mrtvý úhel nemám ( hlídání mrvého úhlu v autě ano, mám ho zapnuté, ale občas mne v hustějším provozu docela vyplaší...:-))...) Vypnout jde jednoduše čudlíkem. Pak jsou asisenty pro "pohodlí" jak by se dalo asi říci. Automatická světla podle úrovně osvětlení - člověk nezapomene rozsvítit v tunelu, zase ale teď v zimě svítí skoro pořád, ale ano mám, používám. Automatické stěrače - nezažil jsem systém, který si vždy poradí ku spokojenosti...mrholení, sněžení, ostříkávání od aut přede mnou, zlobí mne snaha občas stírat, i když je sklo už skoro suché. Není nad cyklovač s otočným kroužkem, kde se nastaví interval tak, jak vyhodnotí nejlepší computer mozek...v takových situacích často cyklovač vypínám a "cykluji" pravým prstem sám...pravda, při konstantním dešti se automat jakž takž přispůsobuje rychlosti, není třeba to sledovat. A to nemluvím o cyklovači, který byl ve stařičkém Formanovi, jestli to někdo znáte. Ten si interval pamatoval v libovolné délce podle dvou po sobě jdoucích sepnutích, řídící systém = řidičův mozek. Sklápění zrcátek - mám zase čudlík, sklápím, vyklápím, kdy já chci. Výhoda všech spínačů je, že sepnu, je pořád sepnuto, vypnu, je pořád vypnuto, zapnu to i za jízdy, aniž bych se musel proklikávat v menu a čuměl na display místo na silnici. Beru, že v tomto asi cesta vede lépe k hlasovému ovládání? Bezklíčkové startování a automatické zamykání ( tedy s klíčem jen v kapse ) - převážně hodnotím asi spíše kladně, ale občas od jiného auta klidně ocházím, aniž bych jej zamknul...:-)))...ale to je moje chyba...ono se ale občas a nepřišel jsem na to přesně kdy, nezamkne ani to moje, pípání musím přeci jen taky hlídat...když si vzpomenu.. Taky mi občas chybí možnost postupně zapínat otáčením klíčku úroveň sepnutí elektriky u stojícího auta.

No, tak ať nám asistenty opravdu pomáhají a když už jsou, ať jsou užitečné, než aby šlo hlavně o marketinkový produkt, který je buď k ničemu a zbytečně ho platíme v nových autech a nebo nás dává do naprosté závislosti na nějakém často nedokonalém SW a ještě nás ukolébává, jak za nás vše vyřeš, a že tedy jako vlastně nemusíme ani moc řídit...

St
Staromil
13. ledna 2021, 23:01
0
Čtyři rychlé sedany, které upadly v zapomnění

Nejdříve bych chtěl poděkovat za doplnění mých znalostí, fakt jsem do dneška netušil, že existovalo něco takového, jako 626 MPS, byť jen na ukazování, ale za mne něco krásného, nemohu se nějak vynadívat...:-)))...proč?, no, protože prostě po Nissanu 20 let "mazďák"...takže proti těm všem ostatním zde uváděným holt nikdy nemohla předvést, což je nejvěší její mínus, jak je na tom. Druhé mínus by asi bylo, že dnes by asi už všechny byly shnilé, bohužel. S rodinnou verzí téhož jsem měl tu čest...:-)))... O náklonnosti k již produkční M6 MPS asi není třeba nic dodávat.

Nicméně bych jeden sedan přidal, a to Nissan Primera GT P10, ale i P11. Ve srovnání zde to sice fakt není žádné zrovna sportovní náčiní, ač ten status tak trochu Primera GT měla. Motor ale není ve srovnání se všemi zde probíranými se svými výkony ( asi 150 koníků) "konkurenceschopný". Na to měl Nissan současně jiné želízko v ohni, ale už ne sedan..200SX. S jedním bílým GT, v kůži a plné tehdy myslitelné výbavě jsem si měl možnost zajezdit a mohl ho i výhodně koupit a dodnes toho vlastně trochu lituji..( v té době dostala přednost verze kombík...v luxusním americkém provedení...i 200SX mohlo pár let nato být, nebylo, no, tehdy to člověk viděl jinak...bohužel. Bratr velmi dobrého známeho byl prodejcem Nissanu. To jsem prokoučoval, co?). Ale svezení s GT?..to jo, to bylo fakt dobré. Jelo to a ještě to bylo super pohodlné a prostě "padnoucí" do ruky i tělu...no, poprvé jsem tehdy (rok 1995, myslím) taky řídil auto nad 100k...:-)), a to o dost.

St
Staromil
13. ledna 2021, 21:24
0
Když kola podělají auto: Sedm nejhorších ráfků na tuningovém trhu

...trochu opožděně, nevšiml jsem si, ale díky za to "dovysvětlení"...:-)))

St
Staromil
17. prosince 2020, 18:59
0
4 trendy, které by měly umřít, než nám přerostou přes hlavu

.... a ještě malý dotatek...pořád mne nějak neomrzela klasická převážně analogová přístrojovka u hlavních komponentů, vždy dobře čitelná, přehledná dokonale informativní, nepřeplácaná informacemi a barvičkami....no, protože "staromil"... Nicméně je mi jasné, že zde se pokrok fakt nezastaví a přeci jen i nějaké výhody a zlepšení zde být mohou a jsou.

St
Staromil
17. prosince 2020, 18:48
0
4 trendy, které by měly umřít, než nám přerostou přes hlavu

Super, to mne fakt pobavilo...:-))))...neznal jsem to !

St
Staromil
17. prosince 2020, 18:46
1
4 trendy, které by měly umřít, než nám přerostou přes hlavu

Mám zastaralé auto, v něm spousta tlačítek a točítek...a je to sakra fajn, protože jsem "staromil"...:-))... Něco zapnout cvak, něco vypnout, cvak, nastálo nebo navždy, nebo naopak na nikdy. Klima komplet tlačítko točítková, Většinu ovládání úplně po paměti, něco krátkým pohledem. Něco k tomu na volantu a část hlasové ovládání. Vše na svém místě, intuitivní i bez návodu. No, nečeká mne lehká budoucnost při zvykání si na matlání po tabletech s hrdým názvem a puncem modernosti "infotajment". Taky jsem pořád spokojen s tím, že mi do řízení auto kromě přeci jen pár vymožeností nekecá ( nicméně, ač mám třeba hlídání mrtvého úhlu, stále si sakra dávám bacha na sledování zrcátek, která, když jsou dobře nastavená vlastně žádný mrtvý úhel nemají...občas mne auto i zbytečně vystraší něčím, o čem vím...). Až si na to někdo, tedy spíše skoro každý řidič v budoucnosti zvykne tak, že bude na vše spoléhat až otrocky a jednou to nezabrzdí, nezatočí volantem, nezačne dramaticky pípat, tak se bude divit...Pokud nám to tedy se současným entuziazmem budou automobilky vytrvale, ale spíše pro omezení nákladů, cpát horem dolem jako geniální výdobytek pokroku v automobilovém průmyslu spolu s nesmyslnou adorací elektromobility bez reálně dosažitelné použitelné infrastruktury ( ne teď nebo brzy, ale z velké části nikdy ! ). V některých věcech by to asi chtělo spíše "mírný pokrok v mezích zákona" a zlepšovat to a tam, kde to má smysl.
No, k automatickým převodovkám se moc vyjádřit nemohu, protože "manuál" dosud vždy a u všeho ( při zkušební jízdě s Kodiaqem jsem jako pako pořád šlapal levou nohou na podlahu...tedy hlavně při rozjíždění a zastavování...). Tak až někdy v budoucnu.
Grily, hlavně ty fakt velké ? No, není to většinou moje třída aut, ale BMW jsem měl vždy rád a kromě té, tehdy pro mne po krásné E39 "zprasené 5 E60",...asi jen doteď. Jinak vzpomenete na první "překvápko" tohoto druhu ? U mne to tedy je asi Audi, už je to dost dávno (okolo 2005?), skok ve vizáži masky to byl značný, tehdy asi odvážný, dnes "normálka"...pravda, jako BMW to asi nepřehnali, ale odvážné to bylo...zvykli jsme si. Ale na něco si asi fakt nezvyknu. A na závěr...rád čtu článečky ( i reakce) od Violy, svěží forma, trefné, podnětné k diskusím...těším se na další !

St
Staromil
15. prosince 2020, 17:40
1
Autíčkář se ptá: Jaká prkotina vás na silnici dokáže nejvíc vymotat?

Pravě jsem se vrátil z cesty po D1 na trase Praha-Jihlava-Vranov. Chcete sepsat něco o kamionech ve dvou pruzích ze dvou p, případně ve třech ze třech nebo řadící se ze třech do dvou ?...:-)))...samozřejmě v rychlostech okolo 90km/h a v rozdílech cca 1-2 km/h.... a tak dále. Je jich hodně, takže jedinců zralých na pár pohlavků se prostě mezi nimi vždycky najde. Většinou tedy, zdá se, RO a PL. No, ale řidič, který vás ve 140km/h problikává během předjíždějí asi dvaceti kamionů, kterému když uhnete za cenu následného zpomalení do jedné z větších mezer mezi nimi, pak předjede ještě jeden kamion a pak se za úporného brždění zařadí do mezery ( takže brzdí i ten předjetý kamion), aby po 100m odbočil na sjezd z dálnice, to je taky dílo ! Jinak střídavě mlha a trochu kolem přimrznuto, pomohlo odhalit "mlhovkáře" i méně jisté řidiče, ale všechno jelo velmi slušně, jak se kdo cítil, byť pomaleji. A velmi svižně a plynule jedoucí kamion před vámi ( abych na ně jen nedštil síru...tento byl H ), to je při nějakém tom slušném odstupu v mlze dobrý vodič a radlice proti případným sebevrahům, co by v té mlze předjížděli v protisměru, když nevydrží pomalejšího řidiče před sebou....:-)))...místy bylo vidět jen třeba na 50-60m.

St
Staromil
14. prosince 2020, 13:06
1
Autíčkář se ptá: Jaká prkotina vás na silnici dokáže nejvíc vymotat?

Překvapivě, pokud jsem vše dobře přečetl, to tu padlo zatím pouze jednou, ale dost mi vadí přesně ten nešvar brzdit, skorozastavit a pak, teprve současně snad s točením volantu, konečně zapnout příslušný blinkr pro odbočení. S tím asi souvisí, že někdo ještě nepřišel na to, že nějaké blinkry má. Jinak vlastně obecně bývám velmi ostražitý, ne vytočený, to nestojí za to, když je řidič přede mnou "nečitelný", nevyzpytatelný, jedoucí nevyrovnaně ( rychleji, pomaleji bez zjevných důvodů, přibrždění na rovince nebo neustále z důvodu, že někomu vždy dojede až na kufr, či brzda před zatáčkou s úhlem 1° apod. Netočí mne to (snad možná trochu okomentuji ten blinkr před odobočením), ale je to signál se toho řidiče zbavit a jet co nejdál. Ano, může být třeba nezkušený, začátečník, ale tím spíše není důvod se dobrovolně zdržovat poblíž, vytváří se zde s větší pravděpodobostí kolizní situace. A pak ještě jedna situace, co zažívám v podstatě pravidelně, zejména v nedělním provozu s cestou z chalupy...jede kolona, hóóódně dlouhá, což je vidět, nejede, pravda, úplně 90km/h, ale jede slušně. Člověk si nechá něco jako bezpečnou vzdálenost, či vzdálenost pro určité korigování rychlosti, aby nestál pořád na brzdě při každém zpomalení, ale prostor k dalšímu autu berou někteří řidiči jako výzvu k předjíždění po jednotlivých autech, čímž jich na deseti kilometrech předjede spousty...asi tak 10...a ušetří celkově tak 20s. ( v Praze pak vedle něj stojím na prvních světlech). A to nemluvím o těch, kteří těch 10 aut sice vezmou najednou, ale na konci jedou čelně proti protijedoucímu autu a cpou se do mezery, která tam není a musí ji divoce brzdící a uhýbající kolona teprve udělat. Opět se mohu podívat, kdo to byl, na prvních světlech. No a ještě také ....kolona, opět jedoucí tak nějak, jak to jde, ale ne 90, přichází nám stoupací rozdvojení do dvou pruhů, načež plno natěšených řidičů musí ostatním dokázat, jak jim to do kopce jede a vidinou příjezdu domů o 20s dříve předjíždí, kam až se dá maximální mu dostupnou rychlostí...jediný efekt, co to má je, že se na za vrcholem kopce, kde to jde opět do jednoho pruhu místo plynule, byť pomaleji jedoucí kolona v podsattě každou chvíli zastaví, protože se ten levý pruh zase musí do toho pravého, resp. průběžného, nacpat. Takže to pak následně stojí a popojíždí už 5km před tím kopcem. kolikrát jsem si říkal, tam se muselo něco stát, vždyť jen stojíme a čumíme...nestalo, jen prostě ten "kopec"...

St
Staromil
10. prosince 2020, 17:44
0
Opel Insignia 2.0 CDTI: Svět se mění, Omega zůstává

....skoro mi tak nějak při čtení začalo být jedno, o jakém je to autě, dobře se to četlo...:-)))...hezky a svěže napsané, díky za příjemné a zajímavé seznámení se s "nezajímavým" vozem.

St
Staromil
10. prosince 2020, 16:36
2
Drifteři jsou hovada! Nebo nejsou?​

Tož k těm limitům...já začínal s Š110L a pak samozřejmě následovala Š120L a jedno vím jistě. Jet v těch autech, zejména v té první, po dálnici nad 120km/h mohlo být daleko více nebezpečné, než o mnoho rychleji v dnešních autech. Motor už docela řval, auto lehce zaplavalo při každém závanu větru. Tehdy se nějak i změřilo, že v té rychlosti už je už tak dost lehký předek dále odlehčen, pokud nebyl narvaný kufr ( ano vepředu... :-)))...), že tak auto nemělo skoro žádné zatížení přední nápravy a už vůbec ne při protivětru. Podobně nebezpečné, byť z jiných důvodů, to může být u některých dnešních pleček. Na druhou stranu jsem se jednou takhle vezl v sedmičkovém BMW ( neřídil jsem, seděl jsem vzadu ), koukal ven a říkal si najednou..."ta přerušovaná čára se nějak dost rychle míhá !...auta vedle jedou trochu pomaleji..."...kouknu přes rameno na tachometr, na něm 230 km/h a tak nějak nic zvláštního...žádný velký hluk, žádná plavba ze strany na stranu, prostě to jelo jako po kolejích a hrálo rádio. Pak provoz u Brna přeci jen trochu zhoustl, říkám si, proč se najednou tak vlečeme...kouknu přes rameno na tachometr, tam skoro 150...no rychlost je silně návyková...:-)))...a může být fakt pro nezkušené fakt nebezpečná, když to v autě není znát...

St
Staromil
10. prosince 2020, 16:05
2
Drifteři jsou hovada! Nebo nejsou?​

Pod vše výše uvedené bych se také podepsal...každé nové nebo jiné auto, gumy, mokro nebo sníh či led, vždy, když je příležitost se hned snažím vyzkoušet, co to s autem dělá a jestli i já dokážu něco dělat... A když nasněží tak, že se to chvilku udrží, tak hned přemýšlím, kde je nějaké volné parkoviště nebo plocha, kde by se dalo zatáhnout i za tu ručku...:-)))... Také každý den přijíždím domu a na pěkném nefrekventovaném širokém křížení ulic v sídlišti zahýbám k domu, což je hezká příležitost, jen sněhu v zimě v Praze ubývá.

A mimochodem, skuteční drifteři a také jiní skutečně sportovní řidiči, či ti, co se rádi dobře svezou, co znám, jsou ti, co na normální silnici v provozu patří k těm nejukázněnějším a nejbezpečněji řídícím, zvládajícím svá auta. Ne nejpomalejším, ne vždy jedoucí podle lesa značek, které míjejí, nebo někde psaných předpisů, ale nejbezpečnějším. Spolu s tím jde i ohleduplnost k ostatním. Nemají totiž potřebu si nic dokazovat. A taky, když už se do nějaké krizové situace dostanou, je vysoká pravděpodobnost, že to zvládnou, mají to prostě víc zažité. A čím silnější auto, tím větší ostražitost a soustředěnost, což naopak neplatí u mnohých dementů, co se dostanou k nějakému přemotorizovanému stroji, co daleko přesahuje jejich umění, či spíše neumění. A kdo nezapadá do toho, co jsem napsal, tak o sobě nemá právo řííkat, že je dobrý řidič. Dobrý řidič je hlavně spolehlivý řidič, který má na paměti pravidlo "šťastného návratu" a ví, kde a kdy si co může dovolit. A zná kriticky sebe a svoje auto...

St
Staromil
04. prosince 2020, 11:08
0
Citroën C3 Shine: Nenápadné důležité změny

Pěkně napsaný a pojatý článek o fajn malém praktickém autíčku, asi hlavně do města ! Tam nic více většinou nikdo nepotřebuje, a to ani motoricky, ale uplatní se nejen tam, když je pohodlné ( proto jezdím po městě výhradně s bezmála pětimetrovým autem s dvouapůllitrovým motorem...:-)))...) ...už u prvních verzí s těmi " venkovními otřískávacími polštářky", tj. třeba u Capturu, Cactusu, s nárazníky, co jsou nárazníky ( tedy z větší části bez laku ), jsem si říkal, že to vlastně frantíci měli dobrý a originální nápad takhle řešit určitou odolnost aut do městského provozu, na parkoviště u hypermarketů a obchodních center, hromadných podzemních garáží se stáními na Fiat 500, kde pak zaparkuje Range Rover a aut parkujících na sídlištích, kde vám jakékoliv auto dříve nebo později někdo v lepším případě jen odře. Člověk tak nějak nejvíce řeší hlavně prví odření, pak první promáčklinu, ale stejně to pořád trochu štve i u těch dalších. Tohle je přesně způsob, jak za cenu menšího ústupku estetice toto omezit. Nicméně "polštářky" se zmenšují, účinnost klesá a SUVéčka to dveřmi vezmou jasně nad ně...:-))).. Pořád to ale je velmi praktické auto, moje žena by ho svého času určitě ocenila ( pořídil jsem jí tehdy na cestování po nákupech a s dětmi po jejich aktivitách Clio, což tedy plnilo podobný účel...snad při první samostatné jízdě ťukla ( no spíše trochu více) dveřmi na parkovišti do dveří audiny trenéra našeho synka..:-))...). A "příšerně zastaralej interiér" by tedy rozhodně neřešila a myslím, že i drtivá většina z cílové skupiny...nic ve zlém, ale tohle fakt není u takových aut vůbec podstatné. To barvička, kobinace barviček a individualizace, to už je jiná ...:-)))...Takhle kdyby se třeba dala měnit podle bot a kabelky !...no, to jen tak na odlehčení....

St
Staromil
03. prosince 2020, 17:57
2
Stručné dějiny rychlosti – začalo to honičkou Benzu s bicyklem

Ještě bych přidal jednu o "štěstí"... s trochou literárního podání....Před delším časem jsem si koupil oproti předchozím motorizacím skutečné "dělo", což byla zánovní 1rok stará Mazda, dvoulitrový turbodiesel s úžasnými 110k. Měla umět tak něco kolem 195 km/h, což jsem se jal při cestě pod dálnici do Třebíče vyzkoušet. Snad sto kiláků jedu slušňácky v limitech a pak mne v takovém mírném klesání, předem mnou na dohled žádné auto, napadlo to tedy zmáčknout na podlahu, jestli to půjde třeba na tom kopečku na 200. No, nedošlo to tam a blížil se naopak mírný protikopeček, tak jsem sundal nohu z plynu...když tu v protikopečku vidím světlé auto a od něj se oddělující bílou postavu, jak se ve zjevně sebevražedném rozpoložení vydává směrem do vozovky. V tu chvíli by se krve ve mně nedořezal, polil mne studený pot a hlavou rychlostí blesku proběhly myšlenky související s životem bez řidičáku a přemýšlel, nad stavem konta. To je tedy pech ! Dva kiláky jedu rychle a pak tohle...Postava začala intenzívně mávat plácačkou. Ve chvíli kdy jsem tam měl tak asi ještě 140, což už by se dalo tolerovat, kolem mne v levém pruhu projela audina rychlostí, jako bych stál u obrubníku...:-)))...no, postavu asi uviděl také a začal dost intenzívně zpomalovat. Dojížděli jsme k příslušníkovi, mával směrem nahoru dolů oběma rukama, takže jednou plácačkou plácl dvě tučné mouchy. A pak se to stalo ! Když jsme už jeli pomalu a dojížděli k němu, na mne pokynul levačkou, abych jel dál a zastoupil cestu té audině, kterou naháněl do odstavného pruhu. Buď to byla tučnější masařka, nebo nás tak nějak změřili oba najednou a on vyhrál, že se to nedalo odlišit, ale byl v levém jel jel rychleji. Ten tam totiž těch 200 a více měl tutově. Až do Třebíče jsem pak snad jel 80km/h, stále trochu rozhozen...:-))). Tak tomu bych v tomto směru řekl " měl jsem štěstí". No a od té doby jezdím, jako bych tu pokutu tenkrát dostal...:-))))...

St
Staromil
02. prosince 2020, 15:57
0
Stručné dějiny rychlosti – začalo to honičkou Benzu s bicyklem

...zlí jazykové tvrdili, že to tam občas přepnou i tak trochu schválně ( nebo se přepne samo ?), když je to ten případ, že je pořád 70, najednou 50 a za pár chvil zase normálně 70 a nikde nic a aut pořád stejně...prostě něco se prý vybrat na údržbu musí...:-)))...nevím, co je na tom pravdy a či jestli je to možné. Nicméně asi desetivteřinové přenutí jsem nedávno sám zažil, zrovna jsem na tu ceduli koukal.Dost řidičů v levém jelo dál normálka, tedy 70, jeden aktivní přede mnou, naštěstí dále, na to docel hamtnul. Než jsem za ním dobrzdil a ti za mnou, zase se rozsvítila 70 ?!

St
Staromil
02. prosince 2020, 15:50
0
Stručné dějiny rychlosti – začalo to honičkou Benzu s bicyklem

Dal bych do placu jednu poměrně kuriózní pokutu za rychlost. Jel jsem kdysi dosti dávno, ještě s Formanem 136L...:))), ale to se nedá zapomenout, přes Bělou pod Bezdězem asi už pátý kilometr za traktorem s valníkem, který se pořád nedal se předjet. Až najednou, zdá se, že se zadaří, už ke konci obce rovná ulice a volno v protisměru. Traktor jel pořád tak 30km/h, takže ani s Formanem nebyl problém se s tím poměrně rychle vypořádat. Zařadil jsem se zpět a už z dálky vidím u cedule konce Bělé auto dopraváků a od něj se odlepuje postavička, postavička s plácačkou a jde někoho stavět...koho? jel jsem maximálně 50km/h i kolem toho traktoru a koukám do zrcátka. Nikde nikdo. No je to na mne ! Pane řidiči, praví docela sympatická příslušnice, jestli pak víte, čeho jste se dopustil? No, moc ne, nejel jsem nikde víc než padesát, ani nemohl, jel jsem za traktorem, pak jsem předjížděl ten traktor, ale také ne více, než 50. No, jel jste 54, jestli se chcete podívat, ale ona je tam totiž 30 ! Trochu mi spadla čelist..jak to?. No, jednoduše. Něco tam kutali na chodníku, dali tam 30km/h a jak jsem byl za traktorem a chytstal se předjet, nebyla vůbec vidět. Já tu 30 vůbec neviděl, asi přes ten traktor, říkám. No, já vám to i věřím, takže to také bude jen za 400,- Kč. Jste ochoten zaplatit na místě ? No, aby ne. že...:-))). Takže jsem překročil povolenou rychlost v obci o 24 km/h, protože jsem jel 54....no závratná rychlost a možná i trochu té buzerace, ta značka platila kolem toho chodníku asi 50m, takže jsem vlastně přes traktor neviděl ani její ukončení...poznal jsem po cestě zpátky...

St
Staromil
27. listopadu 2020, 19:29
1
Hatchback nemusí být hot, aby byl cool

...jo a strejda si kdysi v Německu, kde tedy žije dodnes ( s věkem skončil u Mercedesů...:-)))...), pořídil tohle...mám v tom, pravda, asi trochu hokej, v těch karosářských verzích, ale taky se tomu neříkalo kupé... Renault Fuego. Tak trochu to byl francouzský výkřik, následovník R17, ale neujal se, vytábělo se to jen asi 5let.
To mi ale připomnělo, že před R17 byl R16 a o tom se píše toto :

"Třetím vítězem evropské ankety o Automobil roku se stal vpravdě revoluční Renault 16. Ten se postaral o opravdu masové rozšíření pětidveřové dvouprostorové karoserie.

Byla „šestnáctka“ skutečně prvním hatchbackem světa? Ne. Mezi třídveřovými ji předběhl britský Austin A40 z roku 1958. Nezapomínejme také na to, že už legendární Traction Avant od Citroënu existoval v užitkové verzi Commerciale, která měla výklopnou zadní stěnu, byť jí zůstalo i klasické vyboulení, takže na první pohled tak nevypadala. Přesto je počin tehdy státem kontrolované francouzské automobilky považován za průkopníka a jakéhosi „praotce“ moderních hatchbacků. V její historii zahájil novou éru..."
-
Komentář upraven 27. 11. 2020, 19:30:17

St
Staromil
27. listopadu 2020, 18:56
2
Hatchback nemusí být hot, aby byl cool

Že by se dal třeba přidat VW Scirocco ?...je taky asi spíše hatchback než kupé ? Vždycky se mi líbilo...tedy asi hlavně ta 2.generace. Možná má i trochu rysy toho Isuzu.

St
Staromil
18. listopadu 2020, 18:14
0
Mitsubishi Space Star: Budoucí hvězda petrolheadského undergroundu

....malá technická, doufám, že jsem četl dobře. Asi se nedopatřením SpaceS v úvodu do "útoku v cenovém teritoriu" měl pouštět do na konci zmíněného Sandera a ne Dustera...? Bylo mi hned divné, proč by se tohle autíčko cpalo do SUV...:-)). To samozřejmě nic neubírá na smyslu a vyznění pro mne čtivě napsaného článku, byť o autíčku, které je mimo můj aktuální autosvět...

St
Staromil
18. listopadu 2020, 16:47
0
Škoda Octavia G-TEC: Plyn se stále hlásí o slovo

...přesně, rybí tlama bylo to první, co mne napadlo, když jsem to viděl poprvé na obrázku a pak si to, víceméně, potvrdil i v reálu. Tady před kancelm přesně jedna taková červená teď postává...i když v reálu vypadá trochu líp, než na obrázcích. Lepší to je u RS, když je rámeček černej, to už "tlama" tolik není ( viz test RSesa v září...). Tak můj dojem, resp. asociace "ryba", asi tedy není ojedinělý, i "čtyřočko" mi nějak připadá lépe vypadající, zvláště v některých barvách a typech světel.

St
Staromil
18. listopadu 2020, 16:18
1
Škoda Octavia G-TEC: Plyn se stále hlásí o slovo

...tož volant...za mne, jak za velké peníze vymýšlet a vyvíjet něco, co je v podstatě k ničemu, protože trojramenná verze nikomu nevadila a funkčně je naprosto v pohodě....a ještě je to k tomu vymyšlené tak, že pro některé verze z toho bude zase tříramenný volant ( proto ten "kýpeľ "...:-))...)
A k CNG? ...řekl bych, že je lepší a pro velkou část motoristů, co pořád nechtějí hledat zásuvky a bydlí jinde, než v RD, přijatelnější tato "nízkoemisní" varianta, než vnucovaná a drahá, provozně pro běžné užívání maximálně nekomfortní elektroauta. "Náhánění bodíů" za emise pro automobilky tímto způsobem je pak jednou z těch lepších cest. Hybridy (všech "odrůd"), bohužel, zase emisně v reálném provozu taková bomba nejsou, nicméně na papíře ano a zase bodíky pro automobilky, což je dobře... a my si pak snad ještě nějaký čas budeme moci koupit auto s pořádným motorem ( nic tedy proti hybridům všech druhů, naopak, já se velmi ošívám hlavně při zaslechnutí spojení slov elektromobilita a ekologie a zejména ta direktivní a fanatická adorace a propagace něčeho, co může fungovat jen velmi omezeně...to se dá snadno i spočítat...).
-
Komentář upraven 18. 11. 2020, 18:25:30

St
Staromil
16. listopadu 2020, 13:53
0
Mitsuoka: Když dáte japonskému designu volnou ruku

Franz K: díky za doplnění informací o původním provedení 356. Našel jsem si pár videoukázek, kde je i v jízdě a fakt to je jasný "brouk", ten po zvuku, ač jak jsem říkal, motorlaik, poznám vždy.
Jinak mi to nedalo, pořád jsem nějak měl Cruise v Top Gunu spojeného s tím, že s tím jel. No, pravda je taková, že jel, ale jestli to nemělo volant napravo, tak to řídila jeho spanilá partnerka...:-)))....Top Gun - Kelly McGillis Porsche 356 Speedster..... videodůkaz, pokud by někdo měl zájem: ..:-)))....

St
Staromil
16. listopadu 2020, 13:34
0
Když kola podělají auto: Sedm nejhorších ráfků na tuningovém trhu

... to je tedy nářez, ta kola venku z podběhu ( kromě toho dost hnusný)...to musí mít nasazený na tyči z činky bez odpružení, ne? První zhoupnutí auta a blatníky na výměnu ? Nebo to asi vozí od tuning srazu ke srazu na podvalníku...asi...:-))... Nebo to mají "zvedací"...? Nějak to prostě jako "netuner" moc nechápu...třeba někdo jo a dovysvětlí.

St
Staromil
12. listopadu 2020, 17:34
1
TopX automobilových sebevražd

Jak tak pročítám diskusi k RX-8, tak jsem narazil také na zmínku Kraba k panu Dufkovi v Měchenicích, což mne poňouklo k reakci...jeho dojem, že by si tam motor Mazdy dal, je, alespoň po mé zkušenosti, naprosto správný a musím mu udělat i trochu reklamy, kterou nicméně mezi "mazďáky" asi vůbec nepotřebuje...nebudu mluvit o trvání repase motoru, ale ta mne netížila. Tížilo mne u dvoulitru v M6 I, že při nájezdu 155 tkm žere olej klidně litr i víc na tisíc a ač se klidně v manuálu píše, že to není nic zvláštního, tak mne to fakt už prudilo. Synovo známí mechanici doporučili nemocnici u p. Dufka. No, a výsledek ? Hned po repasi jasná zpráva...první poznatek, lépe to jede, evidentně vyšší výkon a olej? Po 1 tkm, nic nechybí, po 2 tkm, nic nechybí...po 5tkm, nic moc nechybí...! No a do výměny po 10 tkm pak možná tak necelý litr ( od horní rysky tak do půlky mezi nimi...). No, dnes má M6 po repasi už něco najeto, celkem jsme na 220 tkm a pořád jede výborně ( kromě toho průměrná spotřeba tak 7-7,5 ltr/100km s převahou Prahy) a olej tak možná 1 ltr. na 5-7 tkm. Neříkám, že to bylo zdarmo, celková rozborka a sborka 20tis., ale nelituji...možná by se mohlo dodat, že jsem ji kupoval v r.2016, poslední ročník prvník generace, za 115 tis v plné výbavě. Tak bych řekl, že se to vyplatilo....a jasně, že reznou lemy, ale držím je, jak to jde...:-))... A k RX-8...krásné auto, dobře se v tom jede, není vidět na každém rohu, ale jako motorista-autíčkář-amatér, co poslední auto, co uměl rozebrat, byl Forman s motorem 136L s karburátorem (a ještě jen něco...), bych se jí bál mít na triku. Kamarád, co mi ji půjčil a měl postupně Z3, Z4 šel pak ze zájmu na RX-8 a brzy zůstala stát v garáži na koukání. Ne nepojízdná, ale často se prostě neco řešilo. Pak si ji koupil jiný "nadšenec", ale trvalo to, než se udala. Jezdil pak zase nejvíce s tou starou Z3, Z4 prodal, aby bylo místo v garáži a koupil si...Aston Martina DB8...:-))...toho už mi nepujčil...:-(((...jen svezl...

St
Staromil
06. listopadu 2020, 13:13
0
Mitsuoka: Když dáte japonskému designu volnou ruku

Aha, tak to jsem zase o něco chytřejší...jak je napsáno, že vzali za základ brouka, tak skoro stejný motor i u staršího Porsche bych, jako motorlaik, nečekal...

St
Staromil
06. listopadu 2020, 12:35
1
Mitsuoka: Když dáte japonskému designu volnou ruku

...já to myslel spíš tak, že fandové by to asi poznali po zvuku...Já, který ani originál nikdy neslyšel, asi ne. A vlastně mne napadá, nejezdil s tím třeba náhodou Cruise v Top Gunu...?...:-)))...co my víme...

St
Staromil
06. listopadu 2020, 11:38
0
Mitsuoka: Když dáte japonskému designu volnou ruku

Velmi zajímavý článek "z jiného světa"...s tím broukem BUBU 356 Speedstar , by se asi dalo zmást spousta fandů Porsche ( tedy asi ne zajízdy...) a nadělat spousta parády a vyvolávat obdivné pohledy okolí. No, a jako příznivec MX-5, ta verze Corvette, to je kombinacve ! Jdu do fronty...:-)))...

St
Staromil
05. listopadu 2020, 11:32
1
Když kola podělají auto: Sedm nejhorších ráfků na tuningovém trhu

Myslím, že bych to potrvrdil. Právě nějaký čas brouzdám po netu a vybírám něco na obutí nových zimáků na těch pár pražzkých měsíců...a když jsem zjistil, že ocelové disky zas nejsou nějak výrazně levné oproti levnějším litým, tak jsem začal hledat tam. Tak jsem při výběru zjistil, že vlastně tíhnu přesně k těmto typům. Fakt jsou v normálních rozměrech dost univerzálně hezké ( i třeba varianty s méně paprsky). Našel jsem prodejce, který je při volbě auta v konfigurátoru "nasadí" na konkrétní auto a barvu.

St
Staromil
05. listopadu 2020, 11:21
1
Když kola podělají auto: Sedm nejhorších ráfků na tuningovém trhu

U Vipera se kloním k výše uvedenému "geniální" a ani si nemusím moc zvykat...fakt dobrý...

St
Staromil
05. listopadu 2020, 11:17
0
Když kola podělají auto: Sedm nejhorších ráfků na tuningovém trhu

Syn má přesně stejnou miatu, jako je na úvodním fotu, tak už jsem mu včera ty "medvídkový" disky doporučil...nějak přemýšlí o nových, ač ty, co má, jsou podle většiny, co je viděli, super. Jen tak trochu k nim nejsou papíry pro TK v ČR... Teď ale váhám, určitě bude dobré se ještě zamyslet na koalou a nebo michelinem...:-))).
Jinak PapaSFI : ...to je dost dobrý postřeh s pracností těch chujovin...

St
Staromil
20. října 2020, 18:44
0
Škoda Octavia RS iV: Dokázali v Boleslavi spojit neslučitelné?

No, mně bude asi ještě nějakou dobu trvat, než si zvyknu a plně přijmu tu "standardní" přední masku nové OCT, resp. ten tvar a určitou mohutnost chromovaného rámečku opticky navíc zaoblující "čumák" dolů. Působí na mne těžko specifikovatelně "divně". Stojí mi tady před oknem na parkovišti a pořád si to mohu prohlížet. To ani, možná spíše spolu s menšinou, "čtyřočko" O III mne moc neprudila, i když krok dopředu to asi spíše nebyl. Ale vida, stačí ho hodit v eReSu do černé a mám po problému...:-))). Hned to vypadá a působí jinak. Fakt je to takto velmi koukatelné. Mimochodem, než ta maska dostala konečnou podobu, tak bych řekl, že skoro všechny avizované před tím, byly lepší. Ale asi promluvil nějaký předpis ( bezpečnost chodců...?). Nevíte třeba někdo souvislosti ?

St
Staromil
20. října 2020, 18:10
1
Škoda Octavia RS iV: Dokázali v Boleslavi spojit neslučitelné?

.... a k tomu se dá i kroutit očima...:-))... Hele, čeština je fajn ne, že se dá ne třeba fyzikálně exaktně rozlišit, co zrovna síla nebo nějakej silák s nějakou hřídelí zrovna dělá, což ? Když je hřídel volná, nebo na něco napojená, co je pohyblivé, tak s tím pak ta hřídel prostě "točí" (přenáčí tu sílu, výsledkem je otáčení čehosi, i ona sama se otáčí kolem své osy). Když tu hřídel něco zafixuje a přesto se s ní někdo snaží točit = otáčet kolem své podélné osy), tak jí nebo s ní prostě kroutí, no..:-)).. až jí třeba překroutí, když je silnej... Ale jinak už tu vše bylo řečeno, je to prostě obecně moment síly, my si pak "nepřesně upřesňujeme" na co a jak zrovna působí.

St
Staromil
16. října 2020, 19:00
0
Škoda Octavia Combi 1.5 TSI: Máte kontrolu kvality? A mohl bych ji vidět?

Pravda, to denní svícení není zrovna ideál krásy, ale jak jsem zjistil, tak to tam dali rovnou při koupi vozu ( je to z Německa a mám k tomu normálně všechny faktury i za nové kódování klíčku...:-)))...). Beru to však nakonec jako plus, že ho to má, protože pořád nejedou zbytečně xenony. Hned po koupi si auto prohlédli mechanici tady kousek ze servisu, co nám se synem opečovávají Mazdy ( a zvláště zavedení na MX-5), takže rez je jejich dobá známá a po prohlídce i na zvedáku říkali, že to je absolutně netknutý kus v naprosto perfektním stavu. Tak mě trochu uklidnili, korozi u M znám velmi dobře..( 626, M 6 I). Také je v podstatě překvapovalo, že ať koukli na jakýkoliv díl, bylo to Mazda - Made in Japan...budu si ji hýčkat ...:-)))...

St
Staromil
25. září 2020, 19:25
1
Škoda Octavia Combi 1.5 TSI: Máte kontrolu kvality? A mohl bych ji vidět?

....nedalo mi to, musel jsem to zde doplnit...jak to vypadá, Mr.DAWE, už jsi, nebo se chystáš opravdu do klubu ? Moje starší M6 I šla dělat svou práci rodinného vozu k synovi ( jeho MX-5 fakt není na všechno...:-))...) a já pokročil k další generaci M6 II. Odkroutila si 10 let ( 130 tkm) u jedné pečlivé paní a teď bude dělat radost mně. Verze Sport, tj. mj. motor 2,5 ltr. atmo., takže moc dobré svezení? mnammm...:-))). Nejnižší cena nebyla hlavním kritériem, ale vlastně už teď, po asi dvou tisících km lituji, že až jednou opravdu doslouží a ten čas, bohužel, prostě jednou přijde, že si nebudu moci takové auto koupit znova ! ( skoro by se ho chtělo koupit teď, dokud jsou , dát do garáže a nechat "napříště")...budu se moc snažit, aby to bylo co nejpozději, kdy už se budu muset s tímto autíčkem rozloučit... No, ilustrační foto pro ty, co japonce také rádi...no, nekupte to...za cenu trochu lepší verze Oktávky by byly 3 a ještě by zbylo.

St
Staromil
07. srpna 2020, 17:00
1
Autíčkář se ptá: Vaše nejoblíbenější Porsche?

..tak nemusím hledat obrázky...tohle je pro mne Porsche a k tomu pak dole obrázky od Irvinka. Vše samozřejmě otázka spíše vzhldu, než pohledu a srovnání techniky s dnešními. No za mne celkově vždy vedla a vede Porsche Carrea2 ( 964). Kdybych měl v Porsche jezdit, a to nejn pro zábavu, ale tak nějak pořád a nejen sám s peněženkou a telefonem, tak Panamera, no...:-))...ta modrá verze ST dole, hmmmmm...

St
Staromil
07. srpna 2020, 14:55
1
Bazarový snílek: Obyčejná stará auta

... nemá infotajment, USB konektivitu a určitě neumí MP3...:-))... Ale teď vážněji. Jestli ti to trochu třeba pomůže. Syn má M323C, 1,5ltr. z roku 1997. Je u něj už 8 let, tehdy ( od známého) za 15 tis. i s cenou nové baterie ? No, nekupte to...Má a měla své mouchy, ne, že ne, ale rez to kupodivu nebyl a jako zásadní (zatím) není. STK stále v pohodě. Je to možná až záhada? Stála a stojí v podstatě 15 let stále jen na ulici, najeto má 220 tis. několik let se s ní skoro nejezdilo, nebo minimálně ( což je ještě horší, než jezdit...). Teď zase asi moc km nepřibude, alespoň ne přes léto, dostala konkurenci MX5-NB...:-)). Jinak se s ní pořád fajn přibližuje, vždy se rád svezu, když syn potřebuje prohodit auta a jezdit nějakou chvíli něčím větším. Ta patnáctistovka je pohodovej jednoduchej a dost bezproblémovej motor. Žádnej závoďák, ale autíčko je lehký, takže to zase úplně mrtvý není. Už to u nás, holka, dojezdí i za cenu nějaké té koruny do udržovacího stavu, dávat pryč se nám jí nechce. Takže je to také asi kus od kusu, co je nyní k mání, různé. Ta na těch obrázcích vypadá fakt dobře...
https://www.auto.cz/ojeta-mazda-323f-ba-tak-kdysi-vypadala-budoucnost-109027

St
Staromil
04. srpna 2020, 13:33
0
Temná doba motorismu

...martinw....malý lehcesouvisející zážitek z bazaru... Jel jsem zcela nedávno s dcerou po cestě na chalupu do jednoho bazaru podívat se ne předvyhlédnuté autíčko pro ní. Zaparkoval jsem na parkovacím místě vystoupili jsme a odcházeli k ploše, když nás oslovil dle oblečení zaměstnanec autobazaru a povídá : " Vy nám jedete prodat auto"?...já na to, že ne, že se jdeme naopak na jedno podívat. "Tak to budete muset ještě přeparkovat kousek dál, tady máme stání pro příjem. Jo, mimochodem, jak to je staré a co v tom máte za motor ?" No, je to jedna z posledních verzí, je z roku 2006 a je v tom dvoulitr benzín, říkám. Najeto 206 tis. A on na to: "Nechcete nám ho tu nechat ? Bereme, hned !" ... No, bohužel, to opravdu nechci...:-))). Mazda 6...

St
Staromil
29. července 2020, 14:27
0
Škoda Octavia Combi 1.5 TSI: Máte kontrolu kvality? A mohl bych ji vidět?

Zdeny60...my bychom si asi rozuměli...já už 26 let...Nissan Primera, Mazda 626, Mazda 6 a k tomu druhé autíčko Mazda 323C a MX-5. Mimochodem, z toho je vidět ( 26 let, tři "hlavní" auta ), že nebyl důvod často měnit. Nic nikdy nechybělo. Smrtelná zranění byla vždy hlavně koroze, jinak by Primera jezdila ještě dnes, stejně tak M626 ( ovšem do věčných lovišť šla po jedné opravě lemů někdy po 10 letech až teď po 18 letech provozu). Už to teď zlobí i u M6 I. Všechna auta najela přes 230 tis. km, nejsem zase tak velký cestovatel, žádné nebylo úplně nové, škoda peněz. Vždy měly plnou tehdější možnou výbavu, ale bez "číčovin", stály už ale o statisíce méně a takové skutečné "vychytávky", co sloužily a slouží, ani dnešní auta třeba nemají, počínaje sedadly. Ne, že je nemají v základu, vůbec už je třeba nemají. Takže mohu potvrdit...funkční, odolné, praktické ( mj. na včechno je "čudlík" k mačkání po paměti). Drahé díly na Japonce ?...vlastně nevím, kolik ve srovnání stojí, nebyly moc třeba, není ani asi vždy třeba originál...:-))...Po 200 tis. první !! výměna destiček, kotoučů, stabilizátory, např. nové tlumiče nikdy u žádného v tomto nájezdu třeba nebyly. U turbonafty M626 1x rozvody celkově s dalším kompletním údržbovým servisem do 20 tis. Pravdou ale je, že se autům dostává, co potřebují a k tomu dobré oleje a beznín či naftu. Ušetřeno na koupi, na slušnou péči a zacházení je tak dost a ještě zbyde..

St
Staromil
29. července 2020, 13:46
0
Škoda Octavia Combi 1.5 TSI: Máte kontrolu kvality? A mohl bych ji vidět?

.... to je otázka, za kolik se, v tomto případě starší MX-5 NB, koupí a předchozí péče a majitel ( a samozřejmě i následné...). Ty úplně levné asi nebudou nejlepší volba. A pakk " když ji miluješ, není co řešit"...:-))). U syna má lepší péči, než manželka, když to trochu přeženu...když něco zachrastí, nebo jede trochu jinak, jde hned k doktorovi specialistovi na prohlídku. Pohříchu to nakonec vlastně nikdy nic zásadního nebylo, co by spíš nebyla "vlastnost". Je to přeci jen "sporťáček"...

St
Staromil
29. července 2020, 13:17
0
Škoda Octavia Combi 1.5 TSI: Máte kontrolu kvality? A mohl bych ji vidět?

...bohužel, obávám se, že s postupným opouštěním kvalitních, vychytaných a osvědčených řešení u aut, neustálým tlakem na popírání fyzikálních zákonů a elektronizací všeho za hranici potřebnosti a použitelnosti, se budou podobné kritické články a testy psát častěji a možná skoro o všech. Přinejmenším nějakou dobu, než se to buď částečně vrátí k "normálu", protože motoristé budou čekat, jak to bude dál a zda se to podaří zvládnout a nebudou novinky tolik kupovat a nebo se výrazně zapracuje a bude to fungovat už zanedlouho, jak má. To však může mnoho značek mezitím stát těžko získávanou a udržovanou dobrou pověst... To se pak ani "Hjundaj" nebude muset moc snažit...

St
Staromil
29. července 2020, 13:03
0
Škoda Octavia Combi 1.5 TSI: Máte kontrolu kvality? A mohl bych ji vidět?

Peca - ale jo, já bych zase nerad byl příliš "militantní" v hodnocení trendu maloobjemových motorů, ač se mi zdá, že už se trochu ubírá na všeobecném nadšení z litrových tříválců, a to minimáně u větších aut. Nevím, kolik řidičů si je do O IV koupí. Záleží, v jakém je downsisingový motor autě, za jakých podmínek, kam a jak se s ním jezdí. Pokud ale člověk potřebuje "univerzální" auto, tedy jen jedno, tak jeho málo výhod asi moc neocení. Já si prostě myslím, že do aut velikosti Oktávky apod. už nepatří. Na druhou stranu, proč má zase mít auto do města 109k, že ? Já mám 150k, auto velké, ve městě jsem rád v rozmezí 8-9 litrů, v zimě při pojíždění na krátké trasy nebo v centru i přes 9, žádná hitparáda to sice není, ale je to pravdivý údaj... A přesednout z 1,6 atmosféry do 1,2 turbo může být pocitově zlepšení a uvedená úspora je pak i fajn. Jenže ono to je u mnoha atmosférických motorů tak, že 1,6 a 1,8 si vezmou při srovnatelných jízdních podmínkách i nárocích stejně, ne-li více, než třeba ten dvoulitr. To je třeba případ těch starších benzínů Mazdy, které mohu hodnotit ze zkušenosti. Nový dvoulitr Mazdy pak s 1,5t autem jezdí za podobné litry benzínu, co ten litrový tříhrnek v reálu. Ovšem z podstatně jinými hodnotami. Když je volba, každý se může rozhodnout, co mu bude vyhovovat a pak po delší době a zkušenostech, nebo u příštího auta, zhodnotí, zda volil dobře, či ne. Nebo může zkusit věřit těm, co zkušenost mají...Jenže ona volba už skoro přestává být možná, protože se to řídí politickým ekoterorismem a ne tak vždy realitou a potřebami automobilové veřejnosti. Už i u prémiových vozů je šestiválec v podstatě sprosté slovo...:-)))... Za čas se bude člověk stydět, že nejezdí elektromobilem, nebo alespoň s něčím, co elektriku potřebuje. Tak až budete mít na tom novém motoru 206 tis. km, jestli ho budete ještě vlastnit, tak můžete bilancovat, tj. úsporu proti ostatnímu...Já to, alespoň zatím, mám "jasné"..:-)).

St
Staromil
28. července 2020, 18:41
0
Škoda Octavia Combi 1.5 TSI: Máte kontrolu kvality? A mohl bych ji vidět?

... MX5 není vhodná na vše, ale je to krásný autíčko a krásně se s ní jezdí...zrovna teď v létě !...:-)))...

St
Staromil
28. července 2020, 18:34
0
Škoda Octavia Combi 1.5 TSI: Máte kontrolu kvality? A mohl bych ji vidět?

... a ještě bych doplnil...docela mně vždy u leckterých testů ( např. Autosalon) vytáčí", když na jednom z prvních míst, ne-li na prvním, se u testovaného vozu řeší "konektivita", tj. kolik to má USB, displejů k zapatlání, blůtůůůt a pod., neřku-li, je to důvod k "odebírání" bodů a při s rovnání se starší verzí stejného auta je to hodnoceno jako velký pokrok...jasně, pokrok nezastavíš, jsou lidé, co to ocení, dokonce lidé, co to potřebují, ale nejsem si jist, zda fakt většina, co chce hlavně jezdit z místa na místo, aniž by by stále něco řešila při jízdě. řidič si hraje, jedou asistenti ?...:-)))... Konektivitu a té staré plečky M6, co to ještě neznala, jsem vyřešil za 150 Kč adaptérem do zapalovače...:-))...dobíjím, napájím, pár kablíků snesu a hlavně, jezdím... Takže jsem rád, že se zde František Č. držel v testu toho, co je pro auto a řidiče opravdu podstatné...díky...slovo "konektivita" se v testu nevyskytuje ( tedy doufám...).

St
Staromil
28. července 2020, 18:18
0
Škoda Octavia Combi 1.5 TSI: Máte kontrolu kvality? A mohl bych ji vidět?

Tak si poměrně často říkám, po všech těch letech "daunsajsingu" a nákladech na ty ekomotory a ekovychytávky, že to zase tak slavné není, ne? Jižní Čechy jezdím často, mám tam u Třeboně chalupu. Většinou 3 lidi, plný kufr krámů tam a zase zpět, jízda tak nějak "normální" tj. max cca 5-10 km nad limity mimo obce a pokud nečumím u Olbramovic nebo Benešova, tak lehce nad 7 ltr./100km, dlouhodobě průměr tak 7,2-7,4 l. Je to víc, jasně, ale...motor 2 litry, skoro 150 atmosférických koníků, a to v Mazdě 6 z roku 2006, najeto 206 000km ( už Euro4). Je tomu tak s prázdným i plným autem, moc se to neliší. A to váží prázdná skoro 1,5 tuny.
No a k dalším tématům zde....hlavně, elektronika je u ní jen tam, kde má smysl ( žádný start/stop, bimbá to otravně, jen když se nezapne pás...:-))), nemá se co pokazit a všude se myslelo hlavou ( tedy u zadních blatníků moc ne... :-)))...). O podvozku této M6 I asi není třeba dlouho hovořit, kdo zná, ví, kdo ne, tak se srovnávala s BMW. Ani nebudu psát, koupil jsem ji ojetou ve 140 tis., za kolik ( no, za cenu Okt. by jich bylo 4-5...pravda, nemá Lauru)...Jak tady už někdo napsal...doba "motorismu", já bych dodal dobrých a ještě lepších aut, aut s charakterem, už byla. Nejsem žádný "antiškodovkář", v žádném případě, spíše skoro naopak, můžeme být rádi, kam se "AZNP" dostalo, ale elektronizace a elektromobilita za každou cenu dobrá auta "zabije". Software a přetechnizovanost aut je bude posílat do servisů s každým prdem. Bude kšeft, nebude tolik radost ze spolehlivého auta. Moje další auto asi zase nebude z těch "nových". Bohužel, asi mne to ale časem stejně dožene...netěším se...

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Škoda Fabia 1,4 16v GT LPG první majitel 2001
Škoda Fabia 1,4 16v GT LPG první majitel

2001 rok výroby
55 koní výkon
1 395 ccm objem

Lincoln Continental Continental Towncar Limousine 1978
Lincoln Continental Continental Towncar Limousine

1978 rok výroby
190 koní výkon
7 500 ccm objem

Chrysler Voyager Grand Voyager 2000
Chrysler Voyager Grand Voyager

2000 rok výroby
85 koní výkon
2 499 ccm objem

Jeep XJ001  1986
Jeep XJ001

1986 rok výroby
115 koní výkon
2 068 ccm objem

Ford Mustang  Fastback 1965 BULLITT 1965
Ford Mustang Fastback 1965 BULLITT

1965 rok výroby
280 koní výkon
5 700 ccm objem