
Staromil
Jméno | Michal Čermák |
---|---|
Bydliště | Praha 9 |
Registrace | před 2.7 rok. |
Poslední aktivita | před 1.1 dny |
Příspěvků ve fóru | 3 |
Komentářů u článků | 217 |
Pozitivních komentářů u článků | 102 |
Negativních komentářů u článků | 1 |
Možnosti | napsat zprávu |
Poslední blogy
Blog "neblog" na den 25.5.2021
Není to pro Autíčkáře, ale pro Autíčkářku ( zde největší )
Posledních 50 komentářů
Diky za moc pěkný článek o Nissanech. Tato značka mne tak trochu provází žívotem se zahraničními auty po Škodách, tedy už s "lepšími" auty (poslední Š byla služební Felda...). První luxus byl Nissan a svým způsobem dnes i poslední luxus zase Nissan vyrobený o rok dříve, než ten první...:-)))..
Ten Autech Zagato, to je fakt bizár, nikdy jsem ho neviděl. Interiér Nissanu Cima, to je umělecké dílo. Nissan Stagea je asi můj nedosažitelný sen "kombíkáře"....
Podívejte se na interiér Nissanu Cima zde v novějším článku...to je krása a elegance...neni-liž pravda... Já bych se skoro nebál říci, že to je umělecké dílo. Devadesátky...
Existuje ideální kokpit?...neexistuje, protože neexistuje univerzální řidič, který má vždy shodné představy a požadavky. Existuje ideální kokpit?....existuje (nebo by mohl jen s pár mouchami), ale je pro každého řidiče jný...:-))...
No, a jelikož jsem "staromil", tak v ohledu "techniky" preferuji, že když chci něco zapnout, "cvak", zapnu (i po paměti nebo s krátkým mrknutím), vypnout, "cvak", vypnu, něco měnit (po paměti) otočím, změněno...a navíc to zůstává zapnuto, vypnuto, nastaveno, dokud nezměním požadavek. A taky je jedno, jestli je ostré sluníčko (třeba z blbého směru), normální den a nebo noc. Co chci, potřebuji, vidím, k ovládání auta mám informace, které jsou potřeba a jinak koukám ven a co je možné sledovat na "televizi", je dost jedno.
A materiály? Prostě asi hlavně účelné a příjemné, což nemusí být vždy jako ideál jen kůže a dřevo a nebo karbon a jiné supermateriály (ač je to většinou velmi dobře vypadající a nic proti, jen teréňák v kůži a s chlupatými koberečky mi smysl nedává)..., a tedy úměrné, odpovídající druhu a účelu auta.
No, zdá se, že to je opravdu pěkný kousek, je to fakt parádní auťák. Ta Maxima, co jsem málem koupil, byla stejný model, bílá, poloviční nájezd, původem z Čech a za naprosto nepochopitelných 70 tis., tj. jako charita pro nějakého nadšence, co jí bude dál hýčkat. Byla prodaná za několik hodin... Tak nějak si říkám, že je dobře, že jsem teď všechny peníze vrazil do jiného "nepotřebného" auta, protože bych se asi dnes moc nevyspal a zítra se začal zajímat u tuhle černou krásku (kterou vůbec nepotřebuji...).
Ač mne vlastně celý život s auty provází až na pár výjimek kombíky ( nebo snad právě proto?), tak v mém seznamu aut, která si asi už nekoupím, ale byly vždy tak trochu v mém "snění" jsou pro mne "fajnové" šikmooké sedany ( většinou byly i ve verzích V6, 3.0 ). Takže :
- Toyota Camry XV ( např.r.okolo 1998, nebo 2002, ale i ty starší V nebo XV by stály za hřích)
- Nissan Maxima QX (tu bych málem i jednou koupil, resp. během pár minut nad inzerátem byl rozhodnut, o fous utekla...)
- Mazda Xedos 9, ale i Xedos 6
Nebyl to a ani v uctyhodném stáři není šrot a ani exoty, rozhodně bych se za ně nestyděl ani dnes, spíše naopak. Provinilý pocit by mohl být tak maximálně z toho, že je jasné, že to udržovat už by to bylo v některých ohledech náročné, což člověk, který není z těch, co si udělají většinu sami a není to jeho koníček, těžko zvládá. Zrovna dnes ale za mnou a chvíli vedle mne, celkem asi 3km, jel takový béžový? Xedos 9 v na pohled dokonalém stavu a koukal jsem víc dozadu a na křižovatce vedle sebe do strany, než před sebe...:-)))...skoro jsem mu záviděl, že má o tolik starší Mazdu, než já...a že je to taková krásná kára...
Dokonalé...jak reakce samotná, zasmál jsem se a usmívám se i když si na to vzpomenu znova, tak to auto !...musel jsem to jít okomentovat, díky, tuhle krásnou káru jsem v této variantě neznal.
...to abych se šel podívat do garáže, jestli tam pod kapotou ještě něco je, ale určitě tam něco bylo....a doufám, že se ještě dlouho nebudu muset dívat na "kabel"...:-))..

Já bych k výše uvedenému skvělému a ve stručnosti výstižnému resumé připojil ještě pár otázek, na které si sice dokážu snadno a jednoduše odpovědět, ale možná si někdo odpovídá jinak ?...
Takže tu máme auto určené pro běžné využívání, ježdění, přemísťování a :
Výkon: 408 koní (300 kW)... PROČ? (NAČ?)
Točivý moment: 670 Nm .... PROČ? (NAČ?)
0-100 km/h: 4,9 s PROČ? (NAČ?)
Pohotovostní hmotnost: 2 167 kg Tady asi ne PROČ?, ale UFFF!
Průměrná spotřeba (udávaná): 17,8 kWh/100 km EKOfikce vydávaná ze realitu
Průměrná spotřeba (v testu): 28 kWh/100 km realita
Cena (XC40 Recharge Twin Ultimate): 1 685 300 Kč PROČ? a ZAČ? (...to dát za nijak výjimečné auto na přesouvání v omezeném radiusu...).
A ještě špatný, dokonce katastrofální systém ? No to už vůbec....:-((...(mi je v tomto případě úplně fuk...:-)))..).
Prostě pokrok? Hmmm, no...ten nezastavíš...:- (((
Už tu padla Mazda 2, ale já bych, pokud to má být levné a slušně jezdící s malými nároky na provozování (a rozhodně lepší), klidně doporučil jako první samohyb i ještě daleko starší Mazdu 323 sehnatelnou maximálně za pár desítek tisíc ( vlastní zkušenost, koupena za 15 ke stejnému účelu v roce 2012, jezdící dodnes....dokonce výrazněji nereznoucí ani na ulici). Stylově třeba 323C BA, nebo ještě lépe 323F, tj. ročníky kolem 1995-1997 a nebo pak trochu usedleší, větší, ale o to lepší 323F následující generace (cca1999), které fakt nic nechybí (možná šmrnc předchozí).
Pro připomenutí, aby nebylo třeba hledat...
https://www.mobile.de/cz/Osobn%C3%AD-v%C5%AFz/Mazda-Mazda-323-mit-Klima-wenig-Km-sehr/vhc:car,ms1:16800_5_/pg:vipcar/350564374.html
https://www.mobile.de/cz/Osobn%C3%AD-v%C5%AFz/Mazda-323-F-BA/vhc:car,pgn:2,pgs:10,ms1:16800_5_/pg:vipcar/350555743.html
https://www.sauto.cz/osobni/detail/mazda/323/170952153
https://www.sauto.cz/osobni/detail/mazda/323/170181441
... a z jiného soudku...mně se moc líbí ten způsob nafocení, oceňuji invenci i provedení. Krásné retromoderní černobarevné fotečky, kterými prolíná, kromě i jiných artefaktů, sovětský tranzistorák VEF a konvička s pokličkou ( co se vejde i mezi sedadla...nemusí se vždy zkoušet, zda se vejde PETka...:-)))...). Fakt pěkné. A na hagusy, jak jsou docela šmrncovní, kdyby si jich z celkových snímků někdo nevšiml, se díváme přes poetiku okvětních lístků na střeše auta v sadu na pikniku... Pak vše do kufru a jede se domů, a to ohleduplně, jsme z záběhu. Ale v té dětské sedačce bych asi domů v této poloze jet nechtěl...:-)))...
Ne, dnešní auta se opravdu nestanou veterány v dnešním pojetí, na Škodu Karoq se nikdo chodit dívat nebude, nikoho nebudou zajímat ani jiná podobná auta. Jestli bude existovat něco jako "kategorie veterán" a bude něco jako jejich sraz, zase tam budou lidi chodit obdivovat třeba Porsche 911, Ferrari, Lambo, Bugatti, Ford Mustang nebo Shelby, Camaro, Jaguar, to vše z let maximálně 2010-2015, elektromobily a ani SUV to nebudou (ta auta nikdo nebude mít důvod udržovat, půjdou prostě do šrotu, nemají pro budoucnost žádnou hodnotu, nejsou ničím výjimečná, je jich mraky a jsou všechna podobná až stejná, elektronika je normálně odepíše dříve, než rez...)...toť moje, možná odvážná, předpověď. Lidi pořád navštěvují hrady a zámky ze století dávno minulých, co jim mají co ukázat z invence a shopností našich předků, a mají co sdělit o řemesle a umění, na dnešní skleňáky, pokud vůbec přežijí pár desítek let, nikoho zajímat nebudou...i za další desítky, možná stovky let budou pořád lidi chodit obdivovat ty stejné hrady a zámky dávných století...Po nás fakt nic podobného v žádném ohledu nezbyde...A to fakt nic neříká současně o tom, čím budeme jezdit a v čem a kde budeme žít a jestli si budeme žít a třeba i jezdit na vyšší úrovni.
...600 za Legendy by nebylo až tak moc, však jsem je byl ochoten v očekávání zážitku zaplatit, moc to bylo za TYHLE Legendy...dal jsem je za vstupné s tím, že se budou alespoň blížit těm bohnickejm (mimochodem ani ne 200 Kč na půl dne) a nebo alespoň těm z roku 2019...
...jj, sekce "Amerika" a Lancia byly z těch, co to alespoň trochu zachraňovaly, u "Japonců" jsem sice čekal trochu víc, ale i tam bylo alespoň něco (a taky jedna pěkná limitka Miata...:-)))...) a jedna "Japonka" se zatoulala mezi Lamba..krásná Honda NSX (proč se tam taky zatoulal Yaris GR jsem moc nepochopil...). Na fronty bylo možná chybou jít v sobotu...
Nebudeš, myslím si totéž...je z toho napůl autosalon s "legendárními" elektromobily ( např. na Ioniq a Enyaq jsem tam fakt nešel) a dvouhodinovou frontou na "taháky" slavnosti "Italskou vášeň" (takže Ferrari a Maserati a MC12 jsem neviděl, nejsem blázen stát tu frontu), prezentace funglovek dealerů, samotná prezentace legend většinou dost mizerná, to vše uprostřed staveniště...možná to lépe zvládá motorisický novinář v rámci zajímavých "pokeců". No, ještě, že vzal alespoň Passer vyvenčit Chirona a přidalo se jedno Ferrari a Lamba stála venku. To vše "jen" za 600 Kč? Předražené vstupné, předražené vlastně vše, plno lidí, co se potřebuje s rodinkou a auty hlavně vyfotit. U opravdu zajímavých aut (naštěstí) žádná velká tlačenice, ta byla (naštěstí) např. u Hyudai Staria apod. Fakt tedy žádná sláva, ačkoliv něco, co za zhlédnutí stálo, by se naštěstí našlo. Takže příště? Takto? To fakt už nemám chuť...
Tak já jsem objevoval Ameriku "skrze" Clio ročník 1993. Kupovalo se jako ojetina přes osobní kontakt v autorizáku Renault a první objev byl učiněn hned na parkovišti u servisu. Bylo zaparkované čumákem k obrubníku, bylo třeba vycouvat...nojo, ale kde je zpátečka? Pořád jede jen dopředu. No, přeci se nepůjdu ptát, toho bohdá nebude. Po pěti minutách jsem zahambeně šel. Tož, je tam takový kroužek na šaltpáce, co se musí současně vytáhnout nahoru a zařadit jedničku usmíval se servisák...ale nejste první, co má prvního renaultíka ! Pak jsem odjel a vždy, když jsem hodil blinkr, ať doleva nebo doprava, tak na přístrojovce blikaly obě šipky, jako varovné blinkry. No, s tím se jezdit dá, to není zásadní říkám si, hlavně jestli blikají správně, což jsem si ověřil, že ano. Nicméně při prvním servisu jsem do seznamu připsal opravit blikání šipek...a pak jsem se dozvěděl, že to je normálka, žádná porucha, je to základní typ, výbava, šetřilo se, tak proč tři relátka?...:-))... Aha..než jsem se chystal odjet, ještě říkám, že nesvítí podsvícení hodin a ovladačů uprostřed, že jsem zapomněl. Servisák sedl do auta rozsvítil světla, třískl pěstí někam pod ty hodiny a vše se rozsvítilo, jak vánoční stromeček...to tak někdy dělá, špatný kontakt...:--))). Až prý pěst nepomůže, tak se to holt rozdělá. Takže já vlastně neobjevoval Ameriku, ale Francii!! No, a ještě malý dovětek...pěst pomohla vždycky. navíc, když přestalo svítit stopní světlo, zkusil jsem servis pěstí a hle, lehká rána, i tady to fungovalo.
Je tu sice zatím jen jeden komentář, což by mohlo třeba i znamenat nezájem o takové články, ale také třeba to, že není až tak o čem diskutovat. To však neznamená, že není co k němu vyjádřit. Alespoň hodnocení...Takže i já bych chtěl poděkovat za velmi zajímavý článek, za kterým se jistě skrývá i spousta práce a hledání v pramenech. Díky za něj a budu se těšit na další obdobné exkurze do automobilové minulosti. Ani já jsem si dosud Citroen ani náhodou nespojil s wankelem, ten jsem zatím měl v historii osazen tak do NSU Prinz, a že pak až se ho "ujaly" Mazdy. Takže jsem zase chytřejší, jako předchozí komentující.
Tak když to "zatím" nedokáže, tak si počkejme, až to, pokud vůbec, dokáže (reálně i smysluplně) a pak si teprve dávejme termíny, kdy co zakážeme a kdy ty stíhačky zrušíme a z pozice univerzálního moudra každému do té doby neorganizujme čas a budoucí život. Nebo, že bychom zrušili třeba ty obchodní cestující ( mimochodem, což tedy fakt člověk, mající na starosti stavbu v zahraničí není a těch staveb může mít i víc...)? A co, nebo koho zrušíme pak?
"opět nikde nepadlo"...aha, vlastně, to mne fakt nenapadlo, ono 2,3 kW ze zásuvky ( to je pro představu cca příkon boileru na teplou vodu...) bude stačit, nicméně reagoval jsem na nabíjení třeba 11kW výše. ... Tak s tím si tedy, pravda, výkonově energetika celé ČR asi u toho JM města poradí, už to je toho bloku Temelína jen méně, než čtvrtina. Těch 6000 zásuvek nebude na sídlišti problém. Pak už tedy ještě jen Severní Město, Jihozápadní Město...:-)))...., to máme už skoro čtvrtinu Prahy !...sláva... A to jsem pořád v Praze. Ta je v autech na počet lidí sice fakt extrém, ale i tak přes cca 50% bytů je v ČR v bytových domech. Pořád ta násobilka...
No těch 300 elektroaut na sídlišti (jde samozřejmě i o velikost sídliště...), to by ale asi nebyl ten vlhký sen elektromobility.
Tak zkusme pár čísel pro třeba Prahu? Praha má asi 1,3 mil. obyvatel, na to asi 1,2 mil aut, z toho necelý 1 mil osobních. Pravda, je to extrém, a ne všechna pořád jezdí. Ale kdyby...
No tak si vezmeme to největší sídliště JM, co má asi 80 tis. obyvatel, což by tedy mohlo být 60 tis. aut? Pak třeba jen desetina elektro? To bychom měli 66MWe příkonu (při nabíjení pouhými á11kW) a zcela pominu možnou existenci 6000 nabíjecích míst a nabíjení vyšším proudem... Ona rozsáhlá "všezeleněobjímající" elektromobilita není složitá násobilka...Na Prahu si to každý může už přenásobit a nemusí se při pohledu na výsledek trápit tím, že mu to číslo bude divné, i když se nepohybuje v energetice ( komu se násobit nechce, nebo se to zdá divné až moc, tak ano, je to výkon jednoho bloku Temelína).
To mi asi bude trvat hooodně dlouho, aby se mi při vyslovení "mustang" v souvislosti s auty vybavilo "tohle"...možná, když někdo zmíní televizi v autě, tak si na zdejší foto interiéru vzpomenu hned po Tesle. A není to "využití" názvu, ale bohapusté marketinkové "zneužití".
Ano, zde je pro mne svět ještě "normální"...jak jinak, že...díky za hezky se čtoucí recenzi a hodnocení, či ocenění toho, co je na autě tohoto typu a kategorie to důležitější, než nově vymýšlet vymyšlené a předělávat osvědčené...
To je pro mne krááásně napsaný článek, celou dobu čtení jsem se usmíval a místy pak už upřímně zasmál, bavil jsem se. Styl s příběhem dokonalý a k tomu vlastně zcela přehledně vypovídající, s čím má člověk tu "čest". Fakt chválím. Nejsem rozhodně cílovkou tohoto typu aut snažící se nahrazovat MPV, ale pokud bych byl, tak po přečtení vím, kam nejít a ušetřit čas na jiné možnosti. Takže, když to prokombinuji s dalším článkem zde, tak tu máme jednoho žhavého adepta do diskuse "Hledá se zbytečné auto"...?...P.S ..jdu si to přečíst ještě jednou ...:-)))
Dobré počtení, mám rád na Autíčkáři tento typ článků, co mi přiblíží (bezpracně a v souhrnu toho nejdůležitějšího a nejzajímavějšího) historii i současnost nějakého auta, ať staršího nebo novějšího, docela obyčejného a nebo neobyčejného...díky! A tady navíc, SLK se mi vždy velmi líbilo, ale vlastně jsem o něm nic podrobnějšího nevěděl a nezjišťoval...prostě líbilo...:-)))...teď už i vím...
Asi mi nikdo nevymluví, že ten, kdo zrovna takto osadil parkovací kameru, nevěděl, co dělá...:-)))...
Jednou jsem se tu už zařekl, že na MBMB ( a vlastně i na jemu podobné, což jsem s velkým sebezapřením i činil) nebudu nijak reagovat, ale přece...je svým způsobem obdivuhodné, kolik času a energie věnuje danému tématu a šíření světla mezi tmáře. Jsou a vždy byli lidé s nějakou vírou "slepě" věřící a čekající na názory a výklad osvícenějších, jsou lidé, kteří o své víře a jejím předmětu hluboce přemýšlejí, zde i stále něco počítají a pak mají snahu o ní přesvědčovat své okolí a vtloukat jim do hlav "ověřená" ( jimi samými !! , nikomu jinému se totiž věřit nedá, všichni nesouvěrci si pravdu ohýbají...) dogmata. K tomu pak je ještě potřeba správná dávka demagogie. Nevím, kteří věřící jsou horší. Ti první jsou takoví, jak bych řekl, jednodušší. Když jim totiž někdo pro ně důvěryhodný řekne zase něco jiného, začnou se stejnou hloubkou věřit tomu něčemu jinému. Zase je to pak ale poměrně nebezpečná masa, když se jich najde v jednu chvíli pro jednu víru hodně. Nicméně by nezaškodilo, kdyby MBMB stejné úsilí věnoval také druhé straně rovnice, vzal tužku a papír ( ne, kalkulačku k tomu skutečně potřebovat nebude...) a začal počítat nároky na distribuci v přenosu těch šílených odběrů, příkony pro současné nabíjení EV (samozřejmě všechny přes tu noc, když to jde, že ?). To nemusí zdaleka dělat ve velkém měřítku, bude stačit takové menší sídliště. Pak si může zkusit, co to udělá u takového města a pak si cvičně může zkusit celou zelenou EU. A pozor ! Na úplném začátku do toho řetězce žádné "nečisté" zdroje ( např. i atomovky) a bez vizí, jak budeme mít za 10-15 let super zdroje, samozřejmě ekologické a obnovitelné! A když už budou nějaká ta čísla, tam by mohl zkusit i další stranu, ač rovnice tři strany nemívá...co by to stálo, se k těm číslům alespoň přiblížit ve smysluplném měřítku ( a pak také lze dosáhnout alespoň trošičku smysluplný žádaný výsledek, ne ?). Pak by mohl pokračovat čtvrtou stranou, kdo a z čeho by to zaplatil ( jo aha, my všichni a ti všichni tedy z čeho ?...nebo to tedy nebudou všichni ?...) a pak pátou stranou, jaký celkový efekt to vlastně v případě osobních aut celkově bude mít? No a další strana ? Nechaji si "normální" lidi stále všechno líbit ?, čili prosaditelnost těch dalších a dalších kampaní a fantasmagorií ?...no vlastně všechny ty strany od druhé až...až kam by to došlo, jsou vlastně strana druhá k tomu stále omílanému, co je na straně první. Jak je EV dokonalý výtvor, kterému nerozumí a nechce ho jen ekologický dieltant, ropák a zapšklý vyznavač starých časů a pořádků, který svému přesvědčení obětuje planetu a budoucnost svých dětí...Ne, "vyznavač víry" potřeby zdravého rozumu, kritického myšlení a uvažování v intencích přírodních zákonů a nakonec i těch ekonomických a sociálních souvislostí řeší problémy ( všechny), prostě jinak.
Jako bych to napsal sám, přesně oblast mého hodnocení a stejná geografická poloha světa aut pro mne...no, pravda, nafta nějakou dobu, když nebyly DPF, byla a jezdilo to velmi dobře a spolehlivě, ale dnes už to není při charakteru jízd, téma pro moje auta. Takže doplním za sebe - dobré parametry motoru potěší, pohodlí a přepravní kapacita je velmi ceněna, ocením hlavně asi dobrý podvozek, maximálka mezi prioritami taky není, spotřeba moc nerozhoduje, automaty zatím nevyhledávám...
Já bych jako jednu z možností nasměroval, kam já jinam, na Mazdu 3 ( zde v daných cenách hlavně konec I a počátek II.generace). Lepší a mladší kusy tedy úplně tak nižší desítky tisíc nebudou, ale poměr výkon/ cena špatný není. Malé úplně není, ale také ne úplně velké, má 5dveří jako verze hatchback a ač je sedan hezčí tento je asi praktičtější...
Neříkám, že zrovna ta auta v odkazech, ale co se třeba podívat poněčem takovém, vyhovujícím přáním a prioritám? Já bych řekl, že to auto umí plnit různá přání a zábavnost by mi podle vlastní zkušenosti taky nechyběla ( zejména u 2.0i, ale to v prioritách asi nebude, byť tedy případný kus zábavy navíc poskytne).
Takže třeba pro ilustraci, jen rychle namátkou :
https://www.sauto.cz/osobni/detail/mazda/3/19130944?goFrom=list
...a dala by se najít i výkonnější...
https://www.sauto.cz/osobni/detail/mazda/3/18468060?goFrom=list


Naprosto jasné, moji "prckové" už odrostli, vozí se ve svých "sedačkách" vlevo vpředu...:-)))... (přes 30 a i přes 150cm), takže bezpečnost není tolik třeba řešit, místo vzadu taky ne ( zase to ale není Miata...místo vzadu je jen v kufru...:-))..), korozi ale ano...:-))....
Podíval jsem se na tu cenu Astry a už u nových, co tehdy stály, mne úplně uzemnily. To je z dnešního pohledu fakt těžko uvěřitelné za takovou dobře jezdící a vypadající káru. A kolik stojí dnes jako "ojetiny" ? Další překvápko. Opravdu hodně muziky (nereznoucí) za ty peníze. Do školky, na nákup, v létě v zimě a pak i na okruh...
...přidávám se, také jsem v duchu už během čtení chválil ( obvykle, když chválím styl psaní, tak většinou "Zlokočku"...) . Pěkně napsaný testočlánek o ne asi zrovna smysluplném autě (zejména ve srovnání s tou "normální jedničkou", mám to postavené podobně, "nerozumím" tomu), kde se více v článku "servíruje" jeho celkový charakter a snaží se ten smysl pro nějakou cílovku hledat, či najít.
No, že BMW jinak asi prostě funguje, překvapivé není a docela příznivě, jako správný staromil, u nového dnešního auta vnímám, že zůstávají u slušného počtu točítek a tlačítek, včetně klimatizace, takže to s těmi tablety výhledově možná nebude tak fatální...
Hmm, tak to jo, to je moc fajnový "mladík" (skoromladík)...:-))...a čipernej, ten se jistě dá hezky užívat i používat... Je to tedy trochu jiná kategorie, než jsou dnes S13 a jim podobné, tam tolik koníků ve standardu (nezprzněném, i když třeba samotný nepůvodní motor SR20DET bych v něm až tak za zprznění nepokládal...) neřehtá, taky to nemá punc té '"zadokolkové klasiky", ale je to setsakramentsky dobré autíčko a ještě k tomu i moc pěkné. Tak ať slouží a dožije se vysokého věku (pokud je to vůbec v plánu), neb už se i nad takovými pomalu zatahuje nebe.
Jj, je to tak...a co tedy nakonec dostalo přednost, pokud ji tedy něco vůbec dostalo?
Mimochodem, co tahle S13, ta by se dala zařadit do této katagorie ?....já bych si ho tam přidal..:-))).

...když už MR2, tak bych doplnil a asi i upřednostnil tuhle verzi, ale horší by asi bylo ji sehnat za nějaké menší peníze...no, v té zamotané verzi by levná být mohla...:-)))


Mnoho zde bylo řečeno, není moc co dodat...tak jen snad, že když jsem si přečetl výběr tazatele a pak četl postupně článek, říkal jsem si, že bych přidal do výběru, když MPV, tak Opel Zafira....a najednou...byla tam. Je to fakt dobře vyřešené auto, ač jízdně ho vyzkoušené nemám ( jen zevrubně prohlédnuté...). K výběru bych jako mazďák také přidal už zmíněnou Mazdu 5, pokud by volba současně s MPV upřednostňovala posuvné dveře (i elektricky). V tom případě by hóóódně peněz ještě asi zbylo ( např. https://www.tipcars.com/mazda-5/mpv/benzin/mazda-5-2-0i-7-mist-d-klima-xenon-kuze-35645513.html, nebo https://www.autoscout24.cz/nabidky/mazda-5-center-line-benzin-modra-74bbfd50-197e-4840-8468-72ad2f5d86d2?cldtidx=13&cldtsrc=listPage&searchId=1458972012 ). Ale faktem je, že pro 1 dítě, jsou obě fakt velká.
Když SUV, což není z mnou preferovaných kategorií, tak určitě není chybou CX5 a možná i trochu lepší bude ta asi méně "šmrncovní", ale velmi praktická Honda CR-V. Ani u jendoho zde nemá moc cenu rozvádět, že jsou to se správnou volbou motoru fakt bezproblémově sloužící auta, ač je znám pouze ze svezení a popovídání s majiteli, kteří svým autům samozřejmě fandí...:-)))... MPV bude asi zatím zbytečné, ale vzhledem k trendům vždy levnější, než ta větší z SUV.
No, a já bych asi volil pro rodinu s 1-2 potomky, jak už také zaznělo, nějaké kombi...kde tedy musí "Ivánek ohnout svůj hřbet" trochu více, je to prostě nižší...
Nejsem příznivcem crossoverů a už vůbec ne SUV, ale tahla Mazda je pěkná. A vlastně i dost originální, a to skoro ve všem...doufám, že doba, kdy se bude o každé nové Mazdě říkat pouze, že je pěkná, je stále ještě daleko....doufám...doufám...
Jestli to nebude tím, že "nárazník" je odvozen od "narážet" a mnoho výrobců se tak alespoň u části produkce vrací ke kořenům, tedy k účelu. Ano, lakované nárazníky jsou hezké a atraktivní, dokud vám je párkrát někdo ( co to právě má hlavně jako ten nárazník přeci, ne?) "nevojede" na parkovišti ( nebo si je někde nevojedete sám, což také není úplně řídký či nemožný případ...vlastní zkušenost, abych jen nežehral na neznámé neumětele). Mám a měl jsem u všech aut ty hezké lakované, co byly ( a jsou i ty stávající ) ale nehezky po pár letech (někdy i měsících, v posledním případě po pár dnech od nového lakování a zaparkování na veřejném parkovišti ) odřené. Takže do města to zase takový nesmysl nebude...a jak je u této hlavně "městské" Mazdy vidět, není to jen o náraznících, že? Je na město v tomto ohledu docela připravená. Není to tedy o penězích...
Jestliže se "vysavači" v našich domácnostech říkalo a ještě asi i říká podle legendární značky krátce "lux", či se říká stále téměř všude "luxovat" a výrobek a jeho pojmenování je tak jakýmsi synonymem, tak by se tomuto typu dodávky mohlo asi říkat "vágen", ne ?...:-)))...
...a možná bude mít designového pokračovatele...bohužel, samozřejmě a pokud vůbec, asi elektrického...


Trochu pozdě, měl jsem pauzu, ale nedá mi to zde nezareagovat na jednu věc. Možná mám méně zkušeností a osobního srovnání aut na rozdíl od většiny zde, tím více zde píšících, možná jsem méně náročný, ale fakt moc nechápu tu častou tady vedenou "mantru" se "zátahem" a ve světle toho, že dnes, aby něco s těmi minimotory vůbec jelo, je "oturbené" všecko, tak zvláště "zátahem turba"...mluví se zde přeci o velikém rodinném kombíku střední třídy, co má skoro 200 koní, zrychlení z 0-100 za 8,1, přitom to není určeno na žádné sportovní výkony a ono to jako "nejede"? Kde a kdy to nejede ? V jakém srovnání to nejede? Je pravda, že konkrétně s touto motorizací jsem se s touto M6 párkrát svezl (neřídil...) a pocitově konstatoval, že to jede už trochu jinak, než moje 2,5ltr. M6 GH, možná "líněji" i když papírové zrychlení má o 0,2s lepší, ale asi je to tou reakcí motoru (asi daň emisím). Je to možná jeden z dojmů, které jsem nabyl s tím následkem, že u mne poslední generace M6 nad těmi staršími tak jednoznačně nevyhrává, ale pořád je to pro mne jedno z aut z "normálního" světa. Co mohu ale u GH 2,5ltr. garantovat dost dobře je, že se o žádné dýchavičnosti skutečně mluvit nedá, nebo o ní mluví jen někdo z doslechu. Zátah, který až tak neupřednostňuji, resp. nepokládám za hlavní atribut v případě volby rodinného kombíku, to má sakra dobrý ( pravda, další rozdíl ve srovnání je možná automat vers. manuál, automat nemám, na ten "slavný" zátah nemusím čekat). Samozřejmě mluvím v kontextu "běžného" využití a používání pro účel, pro který je takové auto vymyšleno. A co víc, ono to "překvapivě" fakt i jede i při slabých, pouze 170k...:-)))...to má dnes přeci kdejaká oturbená kára, co pak tedy asi jede lépe...má přeci ten zátah a "krouťák". Takže ne, (víc) super s turbem, by až tak nebyla...ona je právě super, že na to, aby jela, ho mít nemusí...to patří lépe trochu jinam.
A pak bych ještě měl jeden dotaz směrem k "Hamsterovi"...(opravdu bych rád porovnal se svými představami a nároky...)... "Já od rodinnýho auta očekávám, že bude víc user friendly. I takový auto se dá udělat tak, aby z něj měl řidič radost." ... tj. tedy, co je víc "user friendly" v tomto případě u auta dané třídy a kategorie? Co by se dalo nebo mělo dát udělat tak, aby z toho měl řidič radost? Co brání tomu, mít radost z M6 GJ ( tedy motor už vynechme...)? Pro mne je tedy uživatelsky přátelské, že mne auto pořád něčím neštve, není nacpané nepotřebnými krávovinami, ale naopak věcmi užitečnými, třeba i více či méně, ale užitečnými krávovinami, vše funguje, jak má, vše je na svém místě a prostě a spolehlivě slouží svému účelu. Já tedy tu radost mám a měl jsem ji vždy při jízdě i s M6 GY. Příspěvek je staršího data, dotaz dosti pozdní, ale docela rád bych se odpověď dozvěděl...
Asi je pravda, že spolu se současnou dost snadnou dostupností automobilů skoro všech kategorií pro velkou část populace mizí jedna jejich "vlastnost", kterou dlouho bývala ( v různých částech světa různě dlouho) určitá vyjímečnost a exclusivita a stávají se tak více a více zbožím (často pouze) spotřebním a užitkovým. Poskytují sice stále tu svobodu, ale více za tím účelem užitku, než požitku...ale prostě patří k naší době, té kultuře a způsobu života. Nicméně, dnešním i dalším generacím nebude na škodu občas připomínat nebo vysvětlit, že předci na těch autech také viděli kus lidské dovednosti, technické vyspělosti, designerského umu, byly cílem ale i zdrojem pokroku, celkového nadšení pro techniku a její dokonalost. Je to jeden z "produktů" doby, ve kterém se vše snoubí, je komplexem snažení mnoha oborů a profesí. Výsledkem je sice "pouze" jeden z mnoha technicky zaměřených výrobků, ale často také prostě skvost a chlouba tvůrců a také u těch méně "spotřebních" oslava člověčího umu.
U mne je to trochu jiné. Auta jsem měl vždy rád a v nějaké podobě všude, kam jsem se podíval, ale dá se říci, že teprve relativně nedávno syn svými znalostmi a zájmem i mne dostal na jinou úroveň zájmu, určitého nadšení a level autíčkářství, což bude možná brzy završeno i dost zásadním už dost "autíčkářským" krokem...ale nechci to zakřiknout...
Jinak bych, tak jako již jeden z nás výše, podepsal ten odstavec nad červenou Alfou ( mimochodem bych řekl, že výběr těch "ilustrativních aut" v článku, byť je vlastně hodně ve svém rozsahu úzký a zaměřený na jednu zemi, dost podtrhuje, co jsem napsal výše...).
Na Autíčkáře chodím číst hlavně o pocitech a emocích z aut i všeho kolem nich, životě s nimi a s přesouváním se z místa na místo účelové i pro zábavu, a to popsaných převážně velmi čtivě, s nadhledem a vtipem, kde jsou k tomu pak i nějaké ty základní informace a údaje o tom "komerčním produktu". Typové katalogy a odborné rezenze a testy aut si mohu, pokud budu u některého pak chtít, přečíst i jinde, nebo třeba i hlavně jinde...Vlastně mě zde skoro více baví číst o autech, které už tu s námi dávno jsou, nebo dokonce už byly a skoro nejsou a jak se jezdilo nebo jezdí s nimi. Většinu z nich si ani kupovat nechci, nebudu, nebo si je nemohu dovolit, či se s nimi svézt (tak si o tom alespoň počtu od toho, kdi tu možnost má...) a je to prostě zajímavý kus světa techniky, který není jen o technologii, kladech a záporech...
Takže se asi shodnu jen v tom, pánové jistě prominou, že články od Violy jsou u mne vždy o trochu výš...:-))...
Díky za výbornou exkurzi do historie jednoho z vozů značky, kterou jsem vždy z těch italských měl v oblibě. Lancii jsem vždy bral jako velmi velmi svébytnou a jdoucí často svou a ještě častěji originální cestou, ač nebyla značkou samostatnou. A kromě téhle legendy značky, kterou je "Beta", její následovnice "Delta", jsem také zažil Lancii Stratos v soutěžích...neporazitelné monstrum své doby, monstrum v rukách např. Sandra Munariho ve smyslu výkonů k váze u auta, jezdícího třeba po šotolině lesem...
Vždy jsem dával přednost plechům kolem sebe, ač tomu ta bezprostřednost okolí chybí (pokud se nesveze ve známém to roadsteru...:-)))...kde je to už po této stránce lepší). Můj vlastní zážitek jízdy za řidítky dospěl pouze do fáze slušně jedoucího skútru, nicméně, pokud budou články tak pěkně čtivě napsané, rád si přečtu mezi autíčkáři i o světě, dojmech a zážitcích nadšenců pro jednu stopu a pro jejich skvělé stroje.
Rock: ...když pominu, že to je trochu "mezitřídní skok", ačkoliv ten nový Golf Variant už dorostl Octávku a je tak i té M6 blíže velikostí (má dokonce o dost větší kufr !), tak pro někoho mu holt jako zásadní chybí, že to není Mazda, no...:-)))...no, ale 140t je holt samozřejmě 140t, i když něco rozdílů by se našlo, ač asi opravdu ne "zásadních", bez kterých člověk nemůže být a auto koupit. Jinak má ale pravdu "motion", v Mazdě už si toho moc přidávat nemusíš, pak se to docela rychle dorovnává.
Ten "C" sloupek u této generace mne také nějak pořád "ruší", nemohu ho ani zatím úplně zavrhnout, ani ale bezvýhradně akceptovat, takže mám v sobě tábory oba. Faktem je, že jsem ji viděl "naživo" a to vypadá o poznání lépe, než na obrázkách. Nicméně zatím se mi více líbí předchozí generace, a to jak hatchback, tak i ten sedan. Sedan této novější generace, tak to je naopak jednoznačně paráda, a to jsem ho živě neviděl... Jen ten vlez do kufru, a nákladová hrana...já jsem velmi často takovej ten stěhovák, takže sedany mají trochu u mne handicap. Myslím ale, že jednou se po tomto sedanu budu shánět, M6 už možná nebude třeba.
Krab: ...dovolil bych si nadhodit svoje vysvětlení....obávám se, že ne všem v ekonomice až tak "škodí". Kromě toho, vyspělý svět žije v blahobytu, který tu ještě nebyl, neřeší tedy existenční problémy a svůj smysluplný rozvoj. Když je skutečných problémů ve srovnání se zbylým světem málo, musíme nějaké vyrobit, abychom je mohli řešit, abychom jako byli nepostradatelní = opitka nedovzdělaných politiků. A to ne, že bychom nějaké ty problémy fakt neměli a nezasloužily si pozornost. Tak řeší i krávoviny, je tu tendence vše řádně zveličit, nafouknout, zdramatizovat, čemuž pomáhá i velká míra globalizace a otevřený mediální prostor, kdy každý hned ví, kdo se kde na druhém konci světa upšoukl...Sledovanost médií, rovná se ohromování, extrémy, senzace. A kromě toho, do světla reflektorů se jako politik a jiný propagátor čehokoliv nejsnáze dostává ten, co jde nějak "mimo" minulost a špatnou současnot a proud, protože on vidí budoucnost. A co víc, on ji dokáže řešit ! K tomu se musí masy trochu postrašit, získat si ty, co v té budoucnosti budou trávit větší část svého života, protože ti ještě třeba neprohlédli a neví, co je čeká... No, a čím méně skutečných komplexnějších znalostí, čím méně zkušeností u cílové skupiny, tím se to daří lépe. Také se to daří u lidí, kterým už nedávná minulost a současnost leze na nervy a chtějí změnu, ať je, bohužel, jakákoliv...
.... tak tohle je super...pohled, nadhled... pobavil jsem se, zasmál až k slzám...:-)))....Přečetl jsem si to asi třkrát. Jen si snad v zájmu našich potomků přejme, aby mezi dneškem a tím hejtem nebyla ta válka...
Fakt, kdyby byla nějaká "autíčkářova cena roku", za diskusní příspěvek, kandinát je jasný.
Tady bych řekl, že pozor, změnila se "taktika"...ne, že dochází ropa, bububu, ale my se tady uvaříme, utopíme, pomřeme (když ne my, tak jiné živočišné druhy).... a může za to ropa, která furt nějak nedochází...
Poslední komentáře
- man1k, Ptejte se: Malý hatchback pro radost
Já teda jezdim po Praze E60 530xi n52b30 v automatu a nedám... - pickozudovozu, Ptejte se: Malý hatchback pro radost
Jasný, 130k ve městě využiješ… - Frodo, Ptejte se: Malý hatchback pro radost
To je tedy tip. K čemu že bude 265 koní do města s dlouhou... - man1k, Ptejte se: Malý hatchback pro radost
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=356917242&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=5&pageNumber=2&scopeId=C&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&sortOption.sortOrder=ASCENDING&searchId=6e82620c-08e3-374c-4c18-f451fb7acd2a&ref=srp Pak... - beastar, Maserati GranTurismo: Návrat klasiky
Grazie mille. Speriamo che alcuni vendano. - StreetPro, Maserati GranTurismo: Návrat klasiky
Velmi koukatelne... congratulazioni, applauso... - esmo, Maserati GranTurismo: Návrat klasiky
Ach tak, děkuji za objasnění… - Oris, Ptejte se: Malý hatchback pro radost
130i je už docela dospělé auto. A sehnat pěknou 130i do 300 000 - podle... - Junior, u blogu Porsche 911 SC - sezona za dveřmi...
Těch ceedu, co vypadají jak Panamera z Wishe, potkávám v poslední... - Karel TB, Maserati GranTurismo: Návrat klasiky
nelze - Ferrari se trhlo a odchází i s blokem motoru od trojzubce... - esmo, Maserati GranTurismo: Návrat klasiky
Škoda, já doufal ve vrcholné verzi v osmiválec od Ferrári... - 12MM, u blogu Porsche 911 SC - sezona za dveřmi...
Také se rád dívám na Krabovu garáž a lyriku automobilového... - Karel TB, Maserati GranTurismo: Návrat klasiky
S plným vědomím, že se vyjadřuju k autu, které si nekoupím... - Bernard L., Auta, která známe, ale neznáme - asijská...
Když si vzpomenu na svoje výlety do Indie či Číny, tak jsou... - sheogh, Maserati GranTurismo: Návrat klasiky
Na ten interier se moc hezky kouka, ale o to hur se bude pouzivat....
Poslední inzeráty
1974 rok výroby
455 koní výkon
7 500 ccm objem
2005 rok výroby
254 koní výkon
3 500 ccm objem
1970 rok výroby
310 koní výkon
5 700 ccm objem
1971 rok výroby
330 koní výkon
7 500 ccm objem
Rušné diskuse
- ElBlesk Pony: Den plný překvapení
87 komentářů - Autíčkář se ptá: Vysoký věk vozového parku. Problém či nafouknutá bublina?
71 komentářů - Alfa Romeo Tonale: Na stylu záleží
67 komentářů - Guilty pleasure aneb forma sebetrýznění
62 komentářů - Ford Mustang Mach E GT: Musclecar, který neřve a nečoudí
55 komentářů - Volvo XC40 Recharge Twin: Ideální služebák? Nebo ne?
52 komentářů - Jak na displeje?
47 komentářů - Existuje ideální kokpit?
43 komentářů