Rick „Riccardo Martora“ Kuna
| Bydliště | Zlín |
|---|---|
| Registrace | před 8.1 rok. |
| Poslední aktivita | před 3.1 dny |
| Příspěvků ve fóru | 2 |
| Komentářů u článků | 100 |
| Pozitivních komentářů u článků | 30 |
| Negativních komentářů u článků | 11 |
Poslední blogy
Posledních 50 komentářů
Chtěl jsem napsat, že fajn alternativou by mohla být na stejné platformě Panda, která aspoň vypadá stylově. Ale ty její ceny jsou teda dost nesmysl - cena od 489 000,- Kč je za mě taky slušná sebevražda, když předešlé generace byly oblíbené cenově dostupné přibližovadla. Chápu to ještě jakž takž u nového Ypsilonu, ze kterého dělají pseudoprémii, ale nepochopím to u Pandy.
Než teda přišel facelift, který sice zanechal proporce, ale jinak auto zošklivěl (hlavně ze předu). A i když si pamatuju, že i tento facelift model byl oficiálně v české nabídce, tak oproti předešlé verzi jsem ho dodnes neviděl na živo na silnici.


Za mě se s úkolem napasovat na hatch kufr dobře popasoval Fiat, když udělal z Grande Punta Lineu.


Jsem taky Alfista a za mě design super, hlavně příď. Oproti MiTu nebo Giuliettě se do toho nemusí bát sednout za volant i chlap, aby nevypadal nepatřičně. Už to nevypadá jak dámský doplněk. A oproti neměckým a korejským plechovkám je to designově naštěstí pořád řádově výš.
Vidíš, a to já bych sáhl raději po Citroenu než po něčem, co vypádá jak čínská laciná kopie a zmatlanina Jeepu s Ranger roverem.
Lancia Delta třetí generace. Z vlastní zkušenosti můžu potvrdit, že se ani dnes na parkovišti neztratí :)


Jo jo, to koncern umí dobře - vykastrovat býka. Už to Diablo pod jejich vedením ztratilo veškeré kouzlo. Murcielago v bezduchosti pokračovalo, Gallardo ještě víc. AventadorKorunu tomu dává novodobý Countach, to je naprostý sterilní výsměch.

Já bych spíš doporučil do města Alfu MiTo, ideálně s oturbenou 1.4. Jde sehnat i v automatu do sta tisíc. Je to takový kompromis mezi Abarthem 500 (stejný motor) a Brerou (Alfa že jo... :) )
https://auto.bazos.cz/inzerat/180894118/alfa-romeo-mito.php
Další díle bloge gdě pán Pospíšil? Celí nedočkaví jsme, popkorn napukaný a tak.
Zlaté české prasičky :)
Jinak dobrá práce! Jak s blogem, tak s mustangem. Jen to per do nás dál. Nejlepší záchodové čtení.
Ááááá super článek! Už aby tu byl další díl. To je přesně to, co mě na autíčkaři zajímá a těší! JInak, neválel se tento Mustang chvíli i na bazošu?
Přesně jak to píše Rock - Fiat auta pro masy, Alfy zaměřené na sport a Lancia na luxus. Plus teda bych ještě doplnil, že cenově se ty Lancie pohybovali mezi Fiatem a Alfou, tzn. byly to takové luxusnější fiaty - hodně techniky sdílené (např. Bravo a Delta, Ypsilon a Panda), zatímco Alfa měla techniku svou.
Myšlenka jít do pracovních divizí automobilek není vůbec špatná. Když letmo mrknu na skladovky Fiatu, tak do půl míče se vejde jak Fiorino, tak Dobló (bral jsem v potaz, aby to nebyl úplný holobyt).


Initial C Než tu začneš dávat moudra, tak si první zjisti, jak to ve skutečnosti je. Tonale PHEV samozřejmě dokáže čistě jezdit na elektřinu. Podívej se třeba zde:
Mno takže očividně není chyba v převodovce, jen v nastavení jízdního režimu. Možná by to bylo fajn do recenze zmínit, když už je to výslovně vytýkáno.
A nezlepší to přepnutí do režimu Dynamic? Nebo v něm je to stejná písnička?
Moc díky za odpověď Jakube. To vystihuje vše :)
Teda kratší by ten test být ještě nemohl? :)
A propo, teď jedna otázka do pléna. Zajímalo by mě srovnání s MG ZS. Než si budete ťukat na čelo, že srovnávám nesrovnatelné, tak bych to rád vysvětlil. Jak míval Rover svoje sportovní odvozeniny MG, tak má Fiat Alfu Romeo. Vím, že MG už je plně čínské a zůstalo jen logo, ale taky se snaží dělat interiér sportovně střižené a zachovat tam z části ducha původních aut. A jelikož je Tonale cca jednou tak dražší jak ZS, tak je jednou tak i lepší? Neřeším teď motor (ZS má k mě škodě motory slabé oba, Tonale jen v té základní motorizaci), ale komfort jízdy, odhlučnění, pocit z řízení, kvalita zpracování. Na podvozek a brzdy se asi nemá cenu ptát, tam Tonale má suverénně navrch.
Jo, na Alfu MiTo (včetně verze QV) se dají dát 55R16 a na některé verze i 65R15.
Alfa MiTo s T-jetem, ideálně 114kW, ale pěkně jezdí i 88 a 99kW verze. Jsou to ty stejné motory jako v Abartech, akorát to stojí zlomek ceny. Konstrukce jednoduchá, je to spolehlivé (z vlastní 5ti leté zkušenosti), jízdní vlastnosti na svou třídu značně nadstandartní (i když je to na platformě Grande Punta, tak to má širší rozvor a elektrický samosvor). A hlavně - je to radost řídit.

Co se týče spolehlivosti, tak by mohl napovědět tento inzerát - nájezd 380 tisíc a nevypadá, že by to tímto mělo skončit :)
https://auto.bazos.cz/inzerat/162910781/lancia-thema-30-crd-rv2012-mozny-odpocet-dph.php
Za mě "Lancia" Thema. Teď je na bazoši jedna pěkná, najeto 130 tisíc a dokonce benzinová za krásných 240 tisíc:
https://auto.bazos.cz/inzerat/161654675/lancia-thema.php

Testovaná verze se svojí cenou mi nepřijde moc zajímavá. Ale ten základ, co se točí kolem 430 tisíc už ano - klasická atmosféra 1.5, ideálka na plyn předělat. Vnitřek vypadá i v základu hodnotně (libí se mi ty kárované potahy) a určitě to nevypadá jak ve stejné cenové relaci Hyndai Bayon nebo Citroen C3 aircross - v těch to vypadá, jak v holobytech. Plus to vypadá jako Mazda, takže s tím ten důchodce na ty pojížďky nebude vypadat jak starý blázen v Bayonu :)
Jinak i tá skladová dostupnost hraje celkem velkou roli - až takovou, že právě toto MG koupila naše městská policie místo Ssangyongu.
Takhle jsem přesně u svého prvního auta přemýšlel i já - chtěl jsem quattroporte, peníze jsem měl na AR 166. Ale alespoň s 3.0 bussem a manuálem, takže jsem si to užil až až :)
A vypadá to, že historie se bude opakovat. Z plnotučného osmiválce se má od roku 2024 stát EV...

Za mě super třídvéřový Fiat Stilo. Má to trochu kupé vzhled, fajn motory a jizdní komfort je i po tolika letech hodně slušný. Anebo Alfu 147, ideálně naftovou. S motory 1.9 JTD 103kw/110kw je to slušný RS killer. Akorát najít něco nevolítanýho je občas problém.


Tak tak, Beast na to kápl. V nedostatku času jsem četl jen dotaz a proletěl auta. A pak byl za trumpetu :)
To, že nechce potkat své auto pětkrát u obchoďáku a stejně mu tu předhodíte Superbík a Hjundaj, mi přijde dost úsměvné. A proč mu cpete kombík, když píše, že to nemusí být stěhovák?
Jinak za mě - pod 400 tisíc se už dá sehnat AR Giulia
https://auto.bazos.cz/inzerat/155352128/alfa-romeo-giulia-22-jtdm-navi-xenon.php

Tak to je moc fajn, dát 600 litrů za auto, co má sedačky na úrovni levných křesílek k PC z IKEI :)
Kromě možnosti sedmi míst - může mi někdo říct relevantní důvody, proč chtít kompromisní Daciu a nevzít Fiat 500L? Ten stojí v základu 410 tisíc, v druhé nejvyšší výbavě Cross s atmo čtyřválcem 1.4 MPI (95 koní) 467 tisíc. Který vypadá dobře i vevnitř a ne jako pracovní dodávka.

Fiat Tipo kombi s 1.0 foukaným tříhrnkem se v základní výbavě Tipo do půl míče taky vejde. A ta výbava je tam taky dost bohatá. To jen tak na okraj
Venkoncem, radiomapa. Na Autíčkáři je svět ještě v pořádku. Jinak co se týče auta, tak se mi líbí ten vzhled. Na rozdíl od svaté německé trojice, která se snaží co nové auto udělat ještě užší světla a ještě větší masku chladiče (protože chceme být rádoby drsní a cool), tak tady se hraje na eleganci. Jen teda by ten předek nemusel připomínat novou Pumu a zadek Jaguar. Ale pořád lepší, než ty současné německé karikatury sama sebe :)
Přitom ono není tak těžké udělat celočervené světlo a mít tam i blinkry. Dyť i stará Alfa 166 to uměla.

A ještě abych nezapoměl - kupované jako nové v ČR, první majitel důchodce najel 40 tisíc. Druhý majitel (od kterého jsem kupoval), najel za 5 let 180 tisíc a auto si sám servisoval. Jezdil v tom sám, auto najeto momentálně přes 265 tisíc a vevnitř i zvenku pořád vypadá dobře. Je rozdíl reálných 250 tisíc a třikrát stočené vráčky z Itálie a jejich "250" tisíc. Takových vylítaných alfiček, jak uvádíš, jsem taky už pár viděl. Auta pak realné nájezdy mají hrubě přes 500 tisíc.
Já to vyřešil Lancií Deltou 3. generace - spolehlivá 1.4 T-jet 88kW, víceméně bez výbavy, jen za příplatek automatická klima, zbytek jen základ. V základu to auto fakt nic nemá, jen elektrické okýnka na všech oknech. Nemá to ani nouzový režim, do kterého by to mohlo spadnout :) Takže taková hezky vypadající, celkem hezky jezdící (všecky delty mají elektronický diferenciál) "Dacia", která mě vyšla na 80 tisíc.
Jenže na 815 000 Kč startuje CLA 200 Shooting brake. Sice jen 120 kW, ale už člověk jezdí v Mercedesu a ne v Kii. Takže moc nevidím důvod dávat Proceed GT přednost.
Ano, technicky úžasné auto, ale z bezpečností už to taková hitparáda nebyla. Dvě hvězdičky podle NCAPu a z toho ještě druhá škrtlá. Pro info, líp v tomto ohledu dopadl i třeba první Fiat Punto.
https://www.euroncap.com/en/ratings-rewards/latest-safety-ratings/en/results/citro%C3%ABn/xantia/15460
Snad první Kia, co na evropském trhu vypadá spíš jak ty americké. Takže za mě palec hore.






