
Riccardo Martora
Jméno | Rick Kuna |
---|---|
Bydliště | Zlín |
Registrace | před 6.0 rok. |
Poslední aktivita | před 2.4 měs. |
Příspěvků ve fóru | 2 |
Komentářů u článků | 82 |
Pozitivních komentářů u článků | 23 |
Negativních komentářů u článků | 10 |
Možnosti | napsat zprávu |
Poslední blogy
MiTo 1.4 Turbo - Milánsko-turínský mýtus
Aneb jak pejsek s kočičkou alfu vařili
I ty si splň svůj americký sen!
Snadno. A rychle. A překvapivě i v České republice.
MiTo 1.4 Turbo - z parchanta hvězda a král (nejen) okresek
aneb gumy dělaj auto!
Posledních 50 komentářů

Mno takže očividně není chyba v převodovce, jen v nastavení jízdního režimu. Možná by to bylo fajn do recenze zmínit, když už je to výslovně vytýkáno.

A nezlepší to přepnutí do režimu Dynamic? Nebo v něm je to stejná písnička?

Moc díky za odpověď Jakube. To vystihuje vše :)

Teda kratší by ten test být ještě nemohl? :)
A propo, teď jedna otázka do pléna. Zajímalo by mě srovnání s MG ZS. Než si budete ťukat na čelo, že srovnávám nesrovnatelné, tak bych to rád vysvětlil. Jak míval Rover svoje sportovní odvozeniny MG, tak má Fiat Alfu Romeo. Vím, že MG už je plně čínské a zůstalo jen logo, ale taky se snaží dělat interiér sportovně střižené a zachovat tam z části ducha původních aut. A jelikož je Tonale cca jednou tak dražší jak ZS, tak je jednou tak i lepší? Neřeším teď motor (ZS má k mě škodě motory slabé oba, Tonale jen v té základní motorizaci), ale komfort jízdy, odhlučnění, pocit z řízení, kvalita zpracování. Na podvozek a brzdy se asi nemá cenu ptát, tam Tonale má suverénně navrch.

Jo, na Alfu MiTo (včetně verze QV) se dají dát 55R16 a na některé verze i 65R15.

Alfa MiTo s T-jetem, ideálně 114kW, ale pěkně jezdí i 88 a 99kW verze. Jsou to ty stejné motory jako v Abartech, akorát to stojí zlomek ceny. Konstrukce jednoduchá, je to spolehlivé (z vlastní 5ti leté zkušenosti), jízdní vlastnosti na svou třídu značně nadstandartní (i když je to na platformě Grande Punta, tak to má širší rozvor a elektrický samosvor). A hlavně - je to radost řídit.



Co se týče spolehlivosti, tak by mohl napovědět tento inzerát - nájezd 380 tisíc a nevypadá, že by to tímto mělo skončit :)
https://auto.bazos.cz/inzerat/162910781/lancia-thema-30-crd-rv2012-mozny-odpocet-dph.php

Za mě "Lancia" Thema. Teď je na bazoši jedna pěkná, najeto 130 tisíc a dokonce benzinová za krásných 240 tisíc:
https://auto.bazos.cz/inzerat/161654675/lancia-thema.php




Testovaná verze se svojí cenou mi nepřijde moc zajímavá. Ale ten základ, co se točí kolem 430 tisíc už ano - klasická atmosféra 1.5, ideálka na plyn předělat. Vnitřek vypadá i v základu hodnotně (libí se mi ty kárované potahy) a určitě to nevypadá jak ve stejné cenové relaci Hyndai Bayon nebo Citroen C3 aircross - v těch to vypadá, jak v holobytech. Plus to vypadá jako Mazda, takže s tím ten důchodce na ty pojížďky nebude vypadat jak starý blázen v Bayonu :)
Jinak i tá skladová dostupnost hraje celkem velkou roli - až takovou, že právě toto MG koupila naše městská policie místo Ssangyongu.

Takhle jsem přesně u svého prvního auta přemýšlel i já - chtěl jsem quattroporte, peníze jsem měl na AR 166. Ale alespoň s 3.0 bussem a manuálem, takže jsem si to užil až až :)

A vypadá to, že historie se bude opakovat. Z plnotučného osmiválce se má od roku 2024 stát EV...


Za mě super třídvéřový Fiat Stilo. Má to trochu kupé vzhled, fajn motory a jizdní komfort je i po tolika letech hodně slušný. Anebo Alfu 147, ideálně naftovou. S motory 1.9 JTD 103kw/110kw je to slušný RS killer. Akorát najít něco nevolítanýho je občas problém.



Tak tak, Beast na to kápl. V nedostatku času jsem četl jen dotaz a proletěl auta. A pak byl za trumpetu :)

To, že nechce potkat své auto pětkrát u obchoďáku a stejně mu tu předhodíte Superbík a Hjundaj, mi přijde dost úsměvné. A proč mu cpete kombík, když píše, že to nemusí být stěhovák?
Jinak za mě - pod 400 tisíc se už dá sehnat AR Giulia
https://auto.bazos.cz/inzerat/155352128/alfa-romeo-giulia-22-jtdm-navi-xenon.php


Tak to je moc fajn, dát 600 litrů za auto, co má sedačky na úrovni levných křesílek k PC z IKEI :)

Kromě možnosti sedmi míst - může mi někdo říct relevantní důvody, proč chtít kompromisní Daciu a nevzít Fiat 500L? Ten stojí v základu 410 tisíc, v druhé nejvyšší výbavě Cross s atmo čtyřválcem 1.4 MPI (95 koní) 467 tisíc. Který vypadá dobře i vevnitř a ne jako pracovní dodávka.


Fiat Tipo kombi s 1.0 foukaným tříhrnkem se v základní výbavě Tipo do půl míče taky vejde. A ta výbava je tam taky dost bohatá. To jen tak na okraj

Venkoncem, radiomapa. Na Autíčkáři je svět ještě v pořádku. Jinak co se týče auta, tak se mi líbí ten vzhled. Na rozdíl od svaté německé trojice, která se snaží co nové auto udělat ještě užší světla a ještě větší masku chladiče (protože chceme být rádoby drsní a cool), tak tady se hraje na eleganci. Jen teda by ten předek nemusel připomínat novou Pumu a zadek Jaguar. Ale pořád lepší, než ty současné německé karikatury sama sebe :)


Přitom ono není tak těžké udělat celočervené světlo a mít tam i blinkry. Dyť i stará Alfa 166 to uměla.



A ještě abych nezapoměl - kupované jako nové v ČR, první majitel důchodce najel 40 tisíc. Druhý majitel (od kterého jsem kupoval), najel za 5 let 180 tisíc a auto si sám servisoval. Jezdil v tom sám, auto najeto momentálně přes 265 tisíc a vevnitř i zvenku pořád vypadá dobře. Je rozdíl reálných 250 tisíc a třikrát stočené vráčky z Itálie a jejich "250" tisíc. Takových vylítaných alfiček, jak uvádíš, jsem taky už pár viděl. Auta pak realné nájezdy mají hrubě přes 500 tisíc.

Já to vyřešil Lancií Deltou 3. generace - spolehlivá 1.4 T-jet 88kW, víceméně bez výbavy, jen za příplatek automatická klima, zbytek jen základ. V základu to auto fakt nic nemá, jen elektrické okýnka na všech oknech. Nemá to ani nouzový režim, do kterého by to mohlo spadnout :) Takže taková hezky vypadající, celkem hezky jezdící (všecky delty mají elektronický diferenciál) "Dacia", která mě vyšla na 80 tisíc.


Jenže na 815 000 Kč startuje CLA 200 Shooting brake. Sice jen 120 kW, ale už člověk jezdí v Mercedesu a ne v Kii. Takže moc nevidím důvod dávat Proceed GT přednost.


Ano, technicky úžasné auto, ale z bezpečností už to taková hitparáda nebyla. Dvě hvězdičky podle NCAPu a z toho ještě druhá škrtlá. Pro info, líp v tomto ohledu dopadl i třeba první Fiat Punto.
https://www.euroncap.com/en/ratings-rewards/latest-safety-ratings/en/results/citro%C3%ABn/xantia/15460

Snad první Kia, co na evropském trhu vypadá spíš jak ty americké. Takže za mě palec hore.

Alfa Romeo 166 3.0 V6 v manuálu. První a jediná moje čtyřkolová láska :)


Kucí, když už jste zase punkový - Oldsmobile s motorem z Avie byste nechtěli? :)
https://auto.bazos.cz/inzerat/130444816/oldsmobile-cutlass-supreme-convertible-1970.php

Nevím, kam audi poslední dobou směřuje, ale ten předek je strašný ekl. Ten kolotočářský vnitřek s modrými prvky už je jen taková třešnička :)

Jako ten Phoenix vypadá hezky. Už jsem v záchvatu nadšení ty plány skoro aj objednal. Ale když se člověk na to líp podívá, tak je to celkem na prd. Nemá to žádný kufr a i ten obývací prostor je celkem dost blbě vyřešen - přístup jen z kabiny, prostor pro dvě postele každá pro dva (a kde další dva člověk poveze těžko říct). Ale hlavně že to má ledničku :)

Chybí mi tu poslední Ford Escort. Na to, kolik jich bylo, tak teď jich vůbec nevidět.

Tak co jiného, než Cuore sportivo žejo :) Pamatuju si pár let zpět, že nějaký šampionát amatérů ma okruzích v ČR vyhrál borec v černé vykuchané Alfě 166 s bussem. Anebo taky zkusit nějakou 156 a vypucovat si ju :)
Chtěl jsem ještě hodit tajný tip, Lanciu Kappu s motorem 2.0 16V turbo (stejný jak v Deltě HF) za dvacku, ale už inzerát zmizel :(

Za mě by mlhovky měly svítit pod mlhou, aby nahradili funkci potkávaček. Tedy alespoň z mojí zkušenosti, kdy mi to tak u aut fungovalo. Ono zkus si někdy v mlze jet v noci a zapnout dálkové. To člověk naopak nevidí lautr nic :)

Jedu po hlavní, za mnou nejede absolutně nic několit set metrů. A stejně mi to tam Lojza z Horní dolní šoupne z vedlejší přímo před čumák. A pak si to samožrejmě štráduje poctivých tachometrových padesát, ja už musím podřadit za tři. A pak si zas v rámci té své dědiny za necelý kilometr z hlavní někam odbočí. A přijde mi to až teď v poslední době, že se nám tu rozšířil takový nešvar :)

Za mě zajímavá určitě i poslední Delta - kombinace hatche a skoro kombi. A polohovatelné a posuvné zadní sedačky, no kdo z vás to má :)




Vojta: co to jsou za kecy s těma cenama? AR 156 po faceliftu 2.0 JTS Progression - 779 000 Kč, AR 159 2.2 JTS Medium - 729.000 Kč (vybírám obdobné motorizace a výbavy), 166 startovala na mega. Až Giulia je kolem mega taky. Ale podívejme se okolo, jak zdražují i ostatní. včetně škodovky. A prodeje to nijak nenahlodalo. Problém byla 156, kterou všichni hurá nakoupili a časem zjistili, že nestačí lít olej a benzín jak u jiných trakařů. Následně tedy se na to každý vyprd a už alfu nekoupil. Jinak posledních dvacet třicet let se Alfy srovnávají s MB/Audi/BMW a dycky v obdobných výbavách a motorizacích stáli o desitky až nějakou stovku tisíc míň. Kvalita je věc druhá :)

Alfa je přece zpátky v F1 ;) A Giulietta jezdí v TCR (ale bohužel pouze díky soukromníkům no)


To tady dáte přímo článek o nových Maserati a vůbec nezmíníte MC20? Wtf

A recenzi na Alfu Stelvio máte? A mohl bych ji vidět? :)


Misano blue na Giulii a Stelviu je topová :)



Jsem moc rád soudruzi, že se těmi tendenčními nadpisy a recenzemi začínáte blížit kvalitám auto.cz, autofora a podobných. Tleskám ve stoje.
Poslední komentáře
- FidoBlack , u blogu K&K na Severu?
Tak na jednu stranu, čím míň lidí, tím víc kafe pro nás..... - spooon, u blogu K&K na Severu?
Lidi budou problém. Já mám takový dojem, že už před lety... - FidoBlack , u blogu K&K na Severu?
Souhlasím, jen to chce pár lidí aby to mělo cenu. A taky... - M1chal, Mercedes-Benz EQS SUV 450 4Matic: Úplně...
EQS/EQS suv sú už trošku za čiarou, čo sa týka hmotnosti.... - spooon, u blogu K&K na Severu?
Já sem určitě pro! Klidně i letos, ale to by se to muselo... - Štěpán, Mercedes-Benz EQS SUV 450 4Matic: Úplně...
A nebylo by lepší nenechat výběr auta jen na manželce? :) - Sato, Mercedes-Benz EQS SUV 450 4Matic: Úplně...
Pride mi to ako auto ktore vam vyberie manzelka kotra nerada... - Bernard L., Když jeden kloub nestačí: Z historie...
Je fajn, že i v té Praze se to začíná pomalu měnit: https://zdopravy.cz/obrazem-tri-clanky-temer-25-metru-a-nezvykly-zvuk-skoda-ukazala-obri-trolejbus-pro-prahu-177377/ Už... - Bernard L., Když jeden kloub nestačí: Z historie...
U "moderních" kloubáků (už to měla Karosa řady... - Opelfahrt, Nejbizarnější automobilové rekordy:...
Hm, tak to já zase pamatuju časopis Ogoňok pro základní... - ransom, Hódgép Puli - Počátek a konec maďarské...
"Variabilní kvalita" je geniální slovní spojení. - ransom, Nejbizarnější automobilové rekordy:...
Pamatuju, že někdy v osmdesátých letech se psalo na dvojstránce... - mariov8, Hódgép Puli - Počátek a konec maďarské...
To je slušný archiv a slušný bizár. Netušil jsem, že kromě... - bitner, Hódgép Puli - Počátek a konec maďarské...
Do toho bych posadil Orbana, ať vidí, kam to vede. - FidoBlack , u blogu Z Mini auta do Mini auta
Díky, tohle byla první věc co jsem zjišťoval. Dneska jdeme...
Poslední inzeráty
2013 rok výroby
310 koní výkon
3 700 ccm objem
2007 rok výroby
214 koní výkon
3 000 ccm objem
1970 rok výroby
415 koní výkon
7 206 ccm objem
1989 rok výroby
200 koní výkon
5 007 ccm objem
Rušné diskuse
- Ptejte se: Rodinné auto za 750 tisíc
84 komentářů - Ptejte se: Budoucí auto po doktorovi?
76 komentářů - Autíčkář se ptá: Staré auto pro radost, ano či ne?
62 komentářů - Bazarový snílek: Kam dále?
59 komentářů - Které asistenční systémy nemůžete vystát? A které jste si oblíbili?
54 komentářů - IAA MOBILITY Mnichov 2023: Co nás čeká a nemine
46 komentářů - O cestě k bezpečným silnicím
44 komentářů - Volkswagen ID.3 Pro S: Tebe si v garáži umím představit
39 komentářů