
MLKR42
Jméno | Mlikar Dan |
---|---|
Bydliště | Praha 6 |
Registrace | před 3.2 rok. |
Poslední aktivita | před 4.7 měs. |
Komentářů u článků | 31 |
Pozitivních komentářů u článků | 17 |
Negativních komentářů u článků | 0 |
Možnosti | napsat zprávu |
Posledních 50 komentářů
Pozitivni zazitky mi prinasi jezdeni po Praze - kdyz jsem se pred dvema roky stehoval, tak jsem se vazne bal, oproti Ostrave jsou tady uplne jine cesty, provoz je neskutecne hustsi, ale prijde mi ze obecne maji ridici v Praze maji vic na haku a jsou daleko min nervozni, nez v Ostrave. V blbych mistech me vzdycky nekdo pusti, at je to zacpany najezd na okruh, nebo jenom hloupa zmena pruhu v popojizdejici kolone.
Hrozne pozitivni zazitek byl pro me na plne D1 v nedeli odpo, kousek pred Prahou, pravy pruh 110, levy 120 a na najezdu se pripojovala nejaka starsi dama ve Fabce. Cekal jsem pruser, ale pani proste dupla na plyn a zaradila se do mezery prede me, aniz bych musel vubec nejak upravovat rychlost.
no prave, ale prece variator by mel byt schopny motor drzet v optimalnejsich otackach ve vztahu k aktualni rychlosti a pozadavcich na vykon, rozhodne lip nez linearni prevod, to je to co mi tak vrta hlavou, normalni auto prevodovka ti da podle typu 3-9 pomeru prevodu vykonu na kola, vatiator naproti tomu nabidne v podstate velice jemne rozstupnovany rozsah techto pomeru, takze teoreticky by mel byt schopen neustale drzet optimalni prevodovy pomer, tak jak je sakra mozne, ze ty optima jsou ve vysledku tak neekonomicke? To ma tak velke ztraty?
fakt mi hlava nebere, jak je mozne ze pevne prevody jsou uspornejsi nez cvt, z logiky veci by prave cvt mela byt schopna drzet motor v optimalni kombinaci kroutaku a otacek a variabilne menit vystup techto hodnot, ale ocividne tomu tak neni. Nechapu, moje stredoskolska fyzika bije hlavou do zdi.
Ten Opel s logem Lancie je vtip, nebo fakt bude prodavat SLA stejne auta jako opel/vauxhall/lancia?
Ahoj, me tak napadlo, a prosim neukamenujte me - ale jaky je rozdil ekologicke zateze vytezeni a vyroby treba 50KWh baterie oproti vytezeni a rafinaci treba barelu benziu z ropy? nejsem zadny chemik, ale tuhle stranu argumentu (neekologicnost baterii) slychavame casto, ale neekologicnost spalovacich motoru se mi zda ze se pocita jenom zatezi spaleneho benzinu, nemate nejake rozumne info? Dik
Tyjo tak z vlastni zkusenosti v Praze - vylezt z pricne zaparkovaneho F500 muze byt vetsi problem nez z trochu vetsiho 5D jazzu. Kazdy cm delky dveri ti podstatne ukroji z uhlu kterym te to pusti ven.
Vsak to nemusis cist, ne? ja se rad pobavim a je dobre mit pripravenych par argumentu pro ty vecne dotazy typu chcu uplne normalni auto a corollu do budgetu nezmacknu, a tenhle test je neutahany bez fury zbtecnych cisel a fejkovych pocitu.
-
Komentář upraven 5. 2. 2021, 08:18:50
Hele takze vlastne ukolem zen je to aby se ti libily, nebo co presne je tvuj problem s gatema a teniskama?
-
Komentář upraven 23. 12. 2020, 11:01:10
Osobne by se mi nejvic libila tripolohova mechanicka kolibka D/N/R nekde vpravo od volantu ve spojeni s nejakymi sikovnymi padly na volantu pro prerazovani/rekuperaci.
@peca: wau, a nevis nahodou jestli se zamkne v aktualni poloze, nebo jestli dovoli kloubu vratit se na stred?
Koukal jsem na konfiguraci kloubovych Solarisu a teda dost me prekvapilo, ale pohanena je fakt jen zadni naprava, pohaneny stred nejde ani nakonfigurovat. A amyslim ze ty koubaky se pri extremnich situacich opravdu lamou, myslim ze nekdy kolem 2009 jsem v zime videl na krpolske zlomenou karosu v kopci po tom co znicehonic behem hodiny nasnezilo nekolik cm...
Hele ja vim ze za tohle me asi zminusujete do pekel, ale jako nejvetsi problem ceskych silnic to ze je vsude preznackovano a preomezeno, coz dle meho vychazi z CK mindsetu "co neni na papire, to neexistuje" a diky tomu jsme preregulovani zbytecne podrobnymi zakony.
Rozhodnuti NSS mi prijde jako spravne, protoze v podstate rika damjapanove - snad poznate ze jste v obci i kdyz prijedete po ucelovce odnekud z bazin - a tedy vice spoleha na schopnosti ridice vyhodnotit situaci nez cist znacky a presouva rozumnou cast odpovednosti na nas.
Tedy je treba si dat otazku - je skutecne obec cednik, nebo se tim argumentem uklidnuju, abych se mohl moralne ospravedlnit kdyz nechcu omezavout svou rychlost na ukor druhych?
A na druhou stranu - je opravdu cedule se jmenem obce ten jediny duvod proc jezdim po silnici mezi rodinnymi baraky tachometrovych <60, nebo je to o tom, abych nesejmul nejake zatoulane decko/psa/sprostehdo dedka na kole?
A teda k tematu - jsem hrozne rad, ze jsem se nikdy nesetkal s buzersemaforem, ktery by me donutil zastavit kdyz jedu trochu pod limit - jak tenhle shit nemuzou mistni rozmlatit po prvnim tydnu brzdeni a rozjizdeni kamionu mi nejde hlavou.
-
Komentář upraven 15. 12. 2020, 12:19:23
Naprosto bez muceni se priznam, ze muj zip je proste ten lepsi a je to ten nakonci, protoze jakmile se zacnou lidi zipovat ve vlne, tak se pak ve vysledku kazde dalsi auto zazipuje trosku dal od zuzeni nez auto pred nim, coz je presne ten duvod proc je padesat metru zpatky zacpana krizovatka. Proste dojedu nakonec a tam se zaradim, vsechno ostatni je zip s nefuncnim jezdcem, fakt to pomuze.
Jinak me nejvetsi beefy jsou bez nejakeho poradi
- zbytecna jizda v levych pruzich, ale zase diky tomu mam kazde rano na jizni spojce pravy VIP pruh, kde jsem v podstate sam
- neschopnost udrzet se mezi carama v pruhu, coz je domena bilych oktavek v levotocivych zatackach a vetsich SUV plujicich pohodovych patnact pod limit v levem pruhu
- mlhovky. Nevim proc me to tak moc toci, ale fakt ze toci.
- zhasnuta svetla za deste
- fakin objizdeni aut odbocujicich vlevo pres samostatny pruh na odboceni doprava. Z protismeru kdyz potrebuju ja odbocit vlevo tak to je naprosto libova situace - vidim naproti prubezny pruh co stoji kvuli odboceni pres cestu, v odbocovacim je prazdno, ja to stocim doleva a v posledni chvili mi to tam nejaky lumen pres ten odbocovak posle. Kurva kamo mas moznost odbocit doprava a davam ti prednost, ale rovne fakt smolik, jsi v odbocovaku. Cloveku ktery takovou krizovatku navrhnul bych zakazal odbocovat vpravo, dozivotne.
- Bezmyslenkovite ucpavani krizovatek a kruhacu. Nekdy davno mi v autoskole rikali ze abych do krizovatky vjel tak musim mit kudy vyjet. To co se stava v Bubenci pokazde kdyz spadnou zeleznicni zavory u krizovatky Horakove/Pelleova je fakt k placi.
- Davani prednosti tramvajim co jedou z Letenskeho namesti na Spartu. Kurva to si napamatujes jakym bulsitem si musel pred dvaceti metry projet a ty tam ted mimo order proste posles tricetimetrovou tramvaj ktera se stejne pres ten srumec nikam nedostane a posledni napravou ti zastavi pred ksichtem takze se nakonec nedostane nikdo nikam?!
Za me teda argument pro novy jazz byl ze radsi kvalitni male auto s dobrou vybavou, nez velkou oktavku v holobytu. V prazskych kolonach bych se taky bal ze bude DSG trpet, kdezto tento hybrid to ma nejake popojizdeni uplne na haku. Prostor kabiny je opravdu podobny oktavce, jen se do nej lepe nastupuje a z ikeji uz jsem si v nem dovezl i skrin pod televizi. Za me prima mestsky cajk a spotreba 4.2 mesto je fajn bonus.
Jsem presvedceny ze modulani auta uz nejaky ten patek mame - v podstate soucasne modularni platformy umoznuji vyrobcum na velkem souboru sdilenych soucastek tvorit opravdu sirokou skalu automobilu a oproti tady predstavenym modularnim autum maji pro vyrobce jednu obrovskou vyhodu - zabranuji laicky nepovedene mozntazi a tim padem problemum vyplyvajicim z nehod zpusobenych takovymi auty. Imho vyvinout blbuzdornou modularitu pri zachovani bezpecnosti posadky a okoli by bylo inzenyrsky otresne drahe a vysledny vuz by byl odsouzen ke kratkemu zivotnimu cyklu vyplyvajicimu z pevne danych bodu designu (prece jen pokud se nejaky modul okouka, tak nahradit ho baculatejsim je sice mozne, ale estieticky to bude spis otresne)
Modularita se deje, protoze opravdu ma smysl, jen je to ve fabrikach a ne v nasich garazich.
Porad te nechapu - jak ma spolecneho to ze se nekomu neco libi s jeho "mentalnim vekem"? Co to vubec je? To jako abys byl dobry ridic nemuzes mit rad akvarka?
-
Komentář upraven 21. 9. 2020, 08:53:50
Tohle si myslim neni uplne pravda - ve vetsine zapadnich zemi si nove auto kupujes podle potreby vetsinou pri prvni praci po skole. Ano, pokud ches fakt setrit na jine veci, nebo pokud mas auto jako konicek, tak sahnes po ojetine, ale jinak je to vetsinou fabia, polo, yaris ...
Tuhle zkusenost mam teda ze svedska pred peti lety, novou fabii do prace jezdil i uklizec.
Tvl, lidi maj radi jiny veci nez ty, to jsou ale curaci co?
Okej, asi jsem jediny, ale ten predek se mi fakt libi - je strasne roztomily ve stylu "Fairlady Z goes vroooom"
V tomhle jsem hrozne schizofrenni, chtel bych od auta uplne vsechno. Ale doma resime dve veci - smysluplnou ekologii/ekonomii v ramci daily provozu a adventrure faktor na vikend se spetkou semtam 3.5 h na dalnici za rodicema bez zlomene patere a najezdu na migrenu.
Dost by se mi libilo XV v e-Boxeru, ale to je o ctvrt mega za rozpoctem, takze zatim cekam jestli nespadnou ceny crosstaru o trochu niz - s tim ze holt budem o tech vikendech chodit o par kilaku vic pesky.
Ha, to me vubec nenapadlo, ze primovstriky se s plynovymi prestavbami vlastne musi daleko hure kamaradit ...
Nemelo by to bys spis o kombinaci primovstrik - EGR?
Bez EGR nema na ventilech moc co karbonovat.
Tyjo, mozna to je trochu misu k debate, ale rozhodne doporucuju se kouknout na 20. serii south parku, tam je uplne luxusne popsane jakym zpusobem roztrollit spolecnost tak, ze uplne obycejnym lidem zacnou vadit takove veci jako napriklad pozadavek nejake zeny, aby se k ni kolega nechoval jako chlipne prase.
Ja si fakt myslim, ze jsme tu doprdele vsichni spolu a musime to tu i spolu nejak vydrzet, a kdybychom se chovali k sobe navzajem slusne, tak neni treba nejakych korektivnich akci. Ano je to prilisna simplifikace problemu a ono opravdu nic neni tak jednoduche jak se zda, ale ja jako dospely, bily heterosexualni muz v Cesku se vazne necitim byt diskriminovan pozadavky lidi z ostatnich socioekonomickych strat na normalni zivot. Mozna nekdo jiny jo, a je to ciste jejich perogativum, ale opravdu si to ani neumim predstavit.
Jo a sorry za bezdiakritiku, EN klavesnice a tak.
Tyjo to se mi moc nepozdává - člověk má své sny a plány a ne že si postaví business na první křivdě která ho v životě potká, s takovou bych skončil jako sekuriťák nebo kuchař v družině.
Jsou slušné autoškoly. A většinou stojí víc. A většinou si ty autoškoly neplatí ty holky, ale jejich rodiče a ti jdou po ceně, takže si nemyslím že zrovna v tomhle fungují normální tržní mechanismy.
Btw na dobrý bizár jsem si teď vzpomněl - náš gympl měl dohodu s jednou místní autoškolou - exkluzivní ceny pro studenty, přihlášky se rozdávaly přímo ve třídách a jízdy u nich byly automaticky omluvené nepřítomnosti - Ale taky autoškola, kromě peněz za kondičky, chtěla i „pokutu“ za to když si nedal jízdu s komisařem. No prostě z každého ročníku si instruktoři vytipovali pár lidí které nenaučili ani pořádně pracovat se spojkou, takže se jim ty slevy částečně vrátily na pokutách a na tom, že mohli s děckama jezdit i přes den v pracovních dnech. Z každé třídy k nim šla cca půlka děcek.
Tady tohle, to je ono. Autorka se zeptá žen jestli jsou tady a jestli a jaké mají zkušenosti a vztah k automobilismu. Nějaká žena na to tady odpoví, načež jinak zřejmě naprosto normální běloch odpoví, že si vlastně nemá na co stěžovat.
Tak tady tohleto, to věřím že hodně lidem znechutí hodně lidem hodně moc různých věcí které by určitě rádi dělali. Protože světě div se, ale jsme společenští tvorové a reakce okolí na nás je součástí našeho vlastního zážitku.
Mi se hlavně strašně líbí jak tady hrozně moc lidí mají jasno - holky auta nebaví, protože kdyby je to bavilo, tak to dělají, případně já jako muž jsem si nikdy nevšiml, že by holy někdo znevýhodňoval, takže se to neděje.
Jako osobně fakt nevím. Přítelkyně k autům a řízení měla velice negativní vztah, dokud jsem jí nezačal tak normálně lidsky vysvětlovat co a jak, nechal jí vyřešit pár problémů a dneska bez probémů rejdí po Praze a aktivně se podílí na výběru nového auta. Nevím proč to tak měla, ale mysím si, že je to naučené. Málokoho vůbec napadne vzít dospívající dceru a ukázat jí jak se mění olej, vyměňuje kolo, jak nastartovat auto přes kabel, jak vytáhnout trabanta z příkopy, etc. Táta mi takové věci ukazoval kdykoliv k tomu byla příležitost a dloho mu tvalo, než si ke mě našel cestu a mě to i začalo bavit tak abych se ho i doptával a časem mě auta opravdu začala bavit. (Jsem přesvědčený že kdybych byl holka, tak nad tím prostě mávne rukou a já beru auto jako spotřebič)
No a druhá obrovská překážka se mi zdá systém autoškol. Opravdu za svých 18 předchozích let života jsem nikdy neviděl tak neskutečnou lidskou žumpu, jakou byla celá ta organizace kolem autoškol a zkušebních komisařů. Z vyprávění kamarádek i z toho co se mi dělo ve skupince v autě se mi i dodneška občas udělá úzko. Je fakt super říct holce z dědiny co studuje biskupský gympl co i v létě radši chodí ve svetru, že jedem na kočičí hlavy aby jí to potřepalo kůzlátka. Ono se jen stačí podívat na YT kanál třeba té Aury, kde se sice komisař pod kamerou snaží nebýt úplný chlípník, ale stejně jde z jeho neexistujícího vysvětlování a opakování zajetých frází bez minimální snahy o vysvětlení jako poškrábaná gramodeska cítit dost silné autoškolské pičo.
-- Tak tento systém autoškol si myslím dělá z lidí s neutrálním nebo trochu kladným předpokladem k řízení pouze operátory spotřebičů, a čest všem výjimkám. A myslím si že žen tímhle sítem neprojde daleko víc, protože mi přijde že to síto mají daleko jemnější.
Jo, jako snapshot dobové normy je to fakt fér. Já rád v muzeu divný okrajovky, takže z tohodle směru na to jdu.
Zrovna Š110R mi přijde že je v technickém muzeu díky své znouzectnovosti a malosériovosti. Myslím že muzejní by měla spíš být T603.
Superb nevybočuje ničím. Je to automobilový průměr dnešní doby - pěkné, proporční auto, ale jestli je něčím výjimečné tak je to jeho průměrnost. Ano, v česku jsme postavili auto které je normální a nemá žádnou zásadní chybu ... ale je to fakt důvod dávat to do muzea?
No ja vam nevim, jak se divam na ta vytipovana mista, tak z tech mala mist co znam v Praze a MSK tak mi prijdou az prekvapive rozumne vytipovana - prutahy obcema bez chodniku, autobusove zastavky na hlavnich tazich, dlouhe ulice bez prechodu, nebo vecne ucpane silnice ve kterych v hlidanych casech jede stejne strudl podstatne pod limitem, takze vlastne mista, kde je neprimerena rychlost domenou zfetlych ridicu ukrajinskych dalkovych marsutek a pitomcu, kteri uz stejne maji davno zakaz rizeni. Jakoze ... mohlo to byt daleko horsi. Jeste by treba mohli poresit jizdu v levych pruzich na dalnicich ale to bych asi uz chtel moc...
Poslední komentáře
- Sato, Subaru BRZ: Seriózní okreskové nářadí
Jednu takuto modru som stretol dneska niekde kolem Bukovinky.... - Junior, Subaru BRZ: Seriózní okreskové nářadí
Tady bude nablito. - Junior, RAM 1500 Warlock Classic: Takhle chutná...
Lukáš: Je to tak, republiku mám sježděnou křížem krážem.... - rock, u blogu Exkurze do Holandu
Článek dobrej a těším se na další díl. Ranní soundtrack... - Hookec, u blogu Exkurze do Holandu
Krab: Díky moc, myslím že to nakonec byla rozumná volba.... - beastar, RAM 1500 Warlock Classic: Takhle chutná...
Ono snad obecně jakoukoliv větší silnější naftu. Víc... - beastar, u blogu Exkurze do Holandu
Krab: Není to složitý. Už i ty matláci v Česku si s tím... - beastar, u blogu Exkurze do Holandu
Dlouhá cesta je to poprvé jak si to natrénuješ ani ti to nepřijde.... - Junior, RAM 1500 Warlock Classic: Takhle chutná...
Naftová V8 je jako Rolls. Buď to máš nový, nebo to neměj... - HeavySmoker, u blogu Exkurze do Holandu
Krab: N52B30 sa robil aj v 160kW verzií, ale iba pre toto konkrétne... - krab, u blogu Exkurze do Holandu
Já bych řekl gratulace! N52B30 motor je povedenej, i když... - Hookec, u blogu Exkurze do Holandu
Bude :) Formou návodu na dovoz, spoiler alert: je to fakt jednoduché - jazet, u blogu Exkurze do Holandu
Těším se na pokračování. - ransom, Brooks Walker a jeho parkovací patent:...
Historicky nejúspěšnějším pokusem o usnadnění parkování... - krab, u blogu Tesla Model 3 (Dual Motor, LR) je elektromobil,...
Nakonec byla za celej tejden co jsem tu Teslu 3 používal ta spotřeba...
Poslední inzeráty
2007 rok výroby
300 koní výkon
4 602 ccm objem
2018 rok výroby
450 koní výkon
3 498 ccm objem
2016 rok výroby
310 koní výkon
3 604 ccm objem
1966 rok výroby
97 koní výkon
2 687 ccm objem
Rušné diskuse
- Elektrickým Meganem k moři bez elektrocentrály v kufru
94 komentářů - Škoda Enyaq RS iV: Svižná stodola
47 komentářů - Zlatá Vrána 2023: Pátý ročník inzertního bahna
41 komentářů - Auta, která mi způsobují smutek
30 komentářů - České, evropské, světové... A jaké je vaše auto roku?
30 komentářů - Třaskavé novinky pro letošní rok: BMW ukázalo XM, 750e a M3 Competition Touring
29 komentářů - Moderní nesmysly, které mi pijí krev
28 komentářů - RAM 1500 Warlock Classic: Takhle chutná svoboda
26 komentářů