načítám data...

Vojta

JménoVojtěch O
BydlištěHradec Králové
Registracepřed 3.8 rok.
Poslední aktivitapřed 1.6 dny
Příspěvků ve fóru6
Komentářů u článků236
Pozitivních komentářů u článků72
Negativních komentářů u článků6
Možnostinapsat zprávu

Poslední blogy

Espatrip 2016 - část první: Nasedáme, odjíždíme!

04. ledna 2017, 18:21 3 komentáře

Když jsme se před prázdninama rozhodovali co dál dělat, cesta do Španělska starým střepem byla jasná volba…

Espatrip 2016 - část druhá: Do Evropy chceme!

23. ledna 2017, 18:04 5 komentářů

Dlouho očekávané pokračování příběhu party bláznů z dovolené.

Espatrip 2016 - část třetí: Opuštěni

11. března 2017, 10:27 2 komentáře

Další část vyprávění z naší loňské dovolené. Se zkouškovým skončila i nutná prokrastinace a tak má tento díl zpoždění.


Posledních 50 komentářů

Vojta
16. října 2020, 22:42
1
Ptejte se: Hledáme ideální "popelářské auto"

Multipla nemá VMko, to se ve Fiatech nepoužívalo, pouze nějaký čas v předfiatových Alfách. V Multiple je klasicky JTD, docela nezmar. I ta benzínová 1.6 je spolehlivá a právě s tím CNG to je i extrémně hospodárné. Existovaly i verze LPG.
Za mě jinak můžu doporučit Géčkovou Astru Caravan. Taky se tam vleze strašně moc, na korozi vyloženě netrpí a snad kromě lehce problematické 1.6 16V a občas zlobivého vstřikování 1.7DTI se tam vyložené katastrofy nedějí.

Vojta
16. října 2020, 22:37
0
Zapomenutá auta u zapomenutých dealerů

Ono staré nové auto... to je u mě jednoduché. Jsou mnohá stará auta, která mám rád. Objektivně se mi s nimi dobře jezdí, líbí se mi jak vypadají a celkově prostě jsou mi příjemné. A co je příjemnějšího než mít to auto ve stavu, kdy ho nikdo přede mnou nestačil opoužívat. Už jen dostat ojetou 166 do stavu, kdy by byla řekněme alespoň na 80% původního auta bylo náročné. A stejně to nebude dokonalé, protože ani ten celolak nikdo tak dobře už neudělá. A pak ty různé blbinky, které se odřou, ošmatlají, necitlivým používáním zničí... to když má člověk auto nové, může se o všechno starat od prvního dne.
Oživit auto po dlouhých letech odstávky není zase taková hrůza. Právě svoji 166 jsem resuscitoval po více než deseti letech a v zásadě to nebylo tak hrozné. Nejvíc mu uškodilo, že celé ty roky sloužilo jako odkládací pult pro další bordel.

Vojta
13. října 2020, 14:18
1
Autíčkář se ptá: Máte svou autíčkářskou partu?

Nejoblíbenější Alfa... to je správná, ale dost záludná otázka. Kdybych se vyvaroval všech těch kusových extravagantností, pak by to byla určitě Alfa Spider a to původní "Duetto".
164 je bez debat skvělé auto a třeba vůči soudobé 75 nebo GTV6 je to jízdně, funkčně i kvalitativně naprosto a totálně jiný svět (když se bavíme o sériových autech). Máme ji celkem dlouho, bylo to i mé první auto, které jsem kdy řídil a i po těch letech má tu fenomenální vlastnost, kdy kamarád s Civicem FN2 má na okreskách co dělat, aby držel krok.
166 se obávám jsem začal mít ještě radši než 164. Sice ten design je něco, přes co se většina lidí prostě nedostane, ale když je to auto v dobrém stavu, funguje neskutečně dobře a spolehlivě.
Ono co se týče té klasické koncepce... většina zadokolek, které jsem kdy měl nebo řídil mě prostě za srdce nechytla a kolikrát mi to vadilo. Typicky E87 jsem fakt neměl rád, protože měla tendence se nehezky vlnit byť bylo jen trochu mokro. Jen dvě zadokolky v životě jsem měl rád. RX8 a Ford Transit. Samozřejmě nové zadokolky jako je Giulia, i3 atd. tam už to je jiné kafe. Pod návalem elektroniky vlastně už ani není moc poznat, kterou nápravou to hrabe. Zejména u Giulie prostě rozeznat čtyřkolku a zadokolku... no to fakt musí být hnusně a nebo musí člověk jet jako prase aby cítil nějakej rozdíl.

Vojta
13. října 2020, 13:15
0
Autíčkář se ptá: Máte svou autíčkářskou partu?

Jo jo, ono třeba i lidi okolo RX8 bývají většinově naprosto v poho, ale jak kdy a jak kdo. Celkově to zaměření na jednu značku je vlastně takové zvláštní. Možná to zní divně od člověka, který má aktuálně jen a pouze Alfy, ale jakkoliv mě neuráží většina jiných aut. To mě kolikrát víc uráží většina těch Alf - většina těch nejoblíbenějších modelů jsou totiž totální krámy (ano, zdravíme majitele 916 a mnohých jiných). Vlastně dodnes nechápu, proč tě tak bere GTV6ka :D
Nejvíc mě mrzí, že další auto už prostě mít nemůžu a zároveň jedno prodat nechci, protože už bych takhle pěkné nesehnal a druhé prodat nemůžu, protože do něj padlo dost peněz za servis a s nájezdem okolo půl míče by ho prostě nikdo nekoupil. A hlavně jak 159, tak zejména 166 mě prostě většinou baví.

Vojta
13. října 2020, 10:59
4
Autíčkář se ptá: Máte svou autíčkářskou partu?

Ač mám k AR osobní vztah... vlastně asi nejsem Alfista nebo tak něco. Nemám je rád, protože většinou jsou to magoři a zejména po technické stránce je to banda nekompetentních blbců, kteří sice všichni mají do zadku díru a všechno vědí, ale od toho se pak odvíjí ona spolehlivost těch aut. Typický Alfista dneska je socka, která nemá na provoz auta, lepí to, jak se jen dá a koupí klidně i použitou spojku nebo jeden tlumič, protože na nové díly nemají.
Naprosto ultimativně skvělé jsou ale většinou ty skupiny okolo konkrétních modelů, například 164 parta jsou fajn lidi. Stejně tak okolo 166 je hodně fajn lidí. Ale vraky jako 147, 156 nebo 159? Totálně marný... ale takhle je to i u jiných značek většinově.
No a pak máme samozřejmě i lokální dílenskou partu, kde zneužíváme laskavosti a dobroty rodičů jednoho z nás abychom jim na chalupě zpestřovali život svými starými vehikly rozličných značek a závad.

Vojta
12. října 2020, 10:08
0
Nešťastná srdce, aneb; když se motor nepodaří

24V motor je těžší - tam se v závislosti na variantě pohybujeme okolo těch 150 resp. 170kg :) Vážili jsme 12V motor. Nezapomínej, že má úplně jiné hlavy, o dvě vačky méně, nemáš hydroštely, jiný blok, jiný setrvačník, spousta držáků navíc... Holý blok má 22kg, nastrojený spodek asi 65kg. 133kg tedy beru samotný kompletní motor, včetně sání, ale bez alternátoru, kompresoru, startéru a dalšího z příslušenství.
JTD bohužel nemám jak přesně zvážit - na tolik mi už váha nedá, musel bych ho rozkuchat a k tomu zatím nikdy nebyl důvod :D Ale vzhledem k tomu, že narozdíl od Bussa jsem s ním nehnul a stojan na motory se pod ním začal ohýbat a praskat... ten rozdíl tam je masivní.

Vojta
28. září 2020, 12:55
1
Jaké auto skutečně potřebujeme?

T2 musí být spolehlivá až až. Svého času proti 1203 to bylo nebe a dudy a ten jednoduchej boxer... co se na tom proboha může rozbít? Jinak velmi sympatický, byť asi o trochu větší je mi ten nový Transit Custom. Fakt taková akorát velikost. Na druhou stranu jezdím i starým plnotučným L2H2 Transitem a je to naprosto v pohodě. Zaparkovat se s tím na většině míst dá, projede to taky všude... a ten luxus možnost si sebou vozit vlastní velkou plnohodnotnou postel :D A vůbec... řidičsky mě Transit baví o mnoho víc než třeba Miata.

Vojta
24. září 2020, 16:49
0
Alfa Romeo Stelvio Veloce: Čekejte nečekané

Souhlas, proto ty ceny porovnávám spíš soudobě než mezi sebou. Giulie ani Stelvio prostě dnes nevycházejí levněji než konkurence, skladovky moc taky nejsou a možnosti konfigurace... radši nemluvit. Průšvih je sama o sobě právě i ta dealerská a servisní síť... zkrátka a dobře všechny ty chyby jdou vidět a nepochopitelné je hlavně to, že s tím nebyli schopni za dvacet roků nic udělat. Jiná věc je ale ta, že Jeepům se celkem daří a 500 variant Fiatů se taky ještě rozumně prodává, tedy má to co držet nad vodou. Sice jen sotva, ale stejně. No uvidíme, co bude dál a kdy ta celá sranda skončí nevesele. Někdy je ale člověk zaskočen. Do Fiatu jsme je šli jen tak jako poškádlit, vysmát se jim... a nakonec jsme tam nové auto přecijen koupili. Skladovka 500X, plná nálož, automat... ceníkovka 690kkč, nějaké slevy a bonusy a skladovka... a stálo to 430kkč a za to prostě nic konkurenčního, kromě Dachny nebylo. Tím spíš je to vtipné, když někteří dealeři za tyhle prachy prodávají stejná auta, ale už rok nebo víc stará :D

Vojta
24. září 2020, 16:24
-1
Alfa Romeo Stelvio Veloce: Čekejte nečekané

Ono faceliftové 156 se taky už moc neprodávaly. Když se vrátím do počátku 90s tak 164 měla ceníkovku pro vrcholnou V6 někde okolo 1.1mega. No za ty prachy jsi neměl ani Volvo 850 f sociálu natož jiná obdobná auta, která byla dražší. 145 a 146 svého času taky stály s lepší výbavou o trochu méně, než například Golf. Hlavně neřeš české ceny... dealeři u nás nejspíš jednou slušnej matroš a co občas nacvičují, to hlava nebere. A jinak trochu korekce... Giulia je nástupcem 156 a 159, nikoliv 166. Tedy ta cena je opravdu přešlap, startovat má okolo 550kkč, pak by byla šance na to, že se to bude prodávat. Tak, jak dřív Alfa stála v lepší výbavě o něco méně než konkurence, tak dnes to tak již není a přestalo to platit právě s tou 159, která prostě byla předražená. Ostatně... co se české reality týče, 156 startovala na 600kkč, okolo 700kkč jsi měl už i nějakou tu výbavu a motor a za nějakých 850kkč jsi měl novou se šestiválcem (uvedení v 1998). 159 nám startovala na částce podobné, ale sociální modely si nikdo nekupuje, silnější 2.2JTS 780kkč a V6ka s nějakou tou výbavou prostě byla za 1.1mio stejně tak nejsilnější nafta 2.4. V té době, vzhledem ke konkurenci opravdu nic moc deal.

Vojta
24. září 2020, 09:43
2
Alfa Romeo Stelvio Veloce: Čekejte nečekané

Krab: Alfa neztratila kontinuitu, jen prostě přestala vyrábět to, co lidi kupují - levná a dostupná auta a místo toho začala vyrábět předražené krámy a hrát si na prémii. 75ka byla dost bastl, ale prodávala se, protože byla za pěkné peníze. Stejně tak 33 a Alfasud. 164 (opět zdůrazňuji, s Fiatem mnoho společného nemá) se taky prodávala skvěle na to, jaké auto to bylo a stála méně než konkurence. I ty krámy jako 145, 146, 155, které byly jen přestrojené Fiaty se prodávaly opravdu docela dobře. Pak přišla 156 a zase... vlastně docela úspěch, lidi to chtěli, prodávalo se to a to, že to byl krám a po pěti letech se to rozpadalo... to dělaly už některé předchozí modely a moc to prodejům neuškodilo. Co uškodilo a poslalo je blíže ke dnu byla 159. Jasně, extrémně stoupla kvalita a spolehlivost. Ruku v ruce s ní i cena a ty prodeje, přes počáteční boom prostě nebyly a to zejména díky cenové politice. Nástupce 156 se prodával za ceny 166, která se přesně kvůli těm přestřeleným cenám moc neprodávala. Dokud si budou hrát na prémii, nemají moc šanci... ani s dobrými auty.

Vojta
06. září 2020, 00:20
1
Znáte skryté funkce svého auta?

Asi tak... snad všechna italská auta po vypnutí zapalování vypnou i světla. A popravdě nechápu důvod, žádný důvod, proč by to tak neměly dělat všechny auta. Proč proboha?

Vojta
06. září 2020, 00:15
1
Znáte skryté funkce svého auta?

To fakt není jen VW věc... to má strašná spousta aut, už i stará AR164 tohle umí. Zatím jsem to využil možná snad jednou :)

Vojta
01. září 2020, 11:55
0
Autíčkář se ptá: Co vy a technické specifikace aut?

Já jsem u prvního auta nejvíc asi řešil výbavu, komfort a výkon. Přecijen... do té doby byla dlouhá léta hlavním autem rodiny Fabia HTP f sociálu bez klimy. Výbava tam byla jen centrál a lakované nárazníky a z toho pramenila jistá frustrace. Prvním autem se tak stala 159 2.4 JTDm a vlastně i po těch deseti letech netuším, kam jinam bych se měl u auta na denní ježdění přesouvat tak, aby mi to dávalo smysl.
Hmotnost u normálního auta neřeším, spíš poměr výkon/hmotnost. Celkem podstatný je taky průběh výkonu a momentu, protože 200HP někde v 8500rpm je mi prd platných, než to tam roztočím, tak mi všichni ujedou, navíc to pak moc řve. Tím se dostávám k dalšímu parametru a tím je ticho v cestovních rychlostech. No a samozřejmě je důležitý dobrý podvozek - takový, který není příliš tvrdý a ani na rozbořených okreskách neodskakuje, ale zároveň to není kachna a člověk může jet rychle bez toho, aby se bál. Nutnou položkou výbavy je pak klimatizace, bez ní auto nekupuju.

Vojta
31. srpna 2020, 09:46
-1
Bazarový snílek: Když chcete udělat dojem s napjatým rozpočtem

Ano, 159 je dražší o dost. Co se týče těch M32, ty jsou bohužel ve všech 159 kromě 2.4JTDm, 2.0JTDm a 3.2 V6. Dají se opravit tak, aby to vydrželo, ale znamená to vyměnit celý obal převodovky a ložisko za větší. Náklady okolo 30kkč za samotnou opravu té převodovky. Celkově to jsou dobrá auta, ale prostě je potřeba počítat s tím, že do kusu za kilo padne další kilo aby spolehlivě a dlouho sloužil.

Vojta
30. srpna 2020, 22:48
1
Bazarový snílek: Když chcete udělat dojem s napjatým rozpočtem

Hele kupoval jsem ji teď sám... to máš setrvačník za 13000,- lamela a přítlačák 6000 a k tomu ještě spojkové ložisko 2500... plus práce, protože to je motor ven. K tomu gufera, náplně... a seš v tom za víc jak 30k jen to cinkne ;) Mám to auto deset let... vím co ta údržba obnáší.

Vojta
28. srpna 2020, 11:16
0
Bazarový snílek: Když chcete udělat dojem s napjatým rozpočtem

Sato: 159 je levná problém. Ono sice do kila to koupíš, ale namotáno půl mega a všechno na výměnu. Už jen udělat pořádně přední nápravu je záležitost tak 15kkč+. Pak tu máme zadní, nějaký brzdy, nějaký tlumiče a další kokotinky... no 50k jen do podvozku asi není žádný problém, aby to jezdilo a fungovalo tak, jak má. Ty auta poslední dobou končí na vrakáčích protože prostě majitelé jsou socky a na údržbu nemají. Ono... jen blbá spojka stojí 30kkč :)

Vojta
27. srpna 2020, 10:17
0
Bazarový snílek: Když chcete udělat dojem s napjatým rozpočtem

Ono většina těch aut z článku bude paradoxně velice spolehlivých. Lybra určitě, X-Type s vhodným motorem taky... dokonce i to GTčko s 1.9JTD bude spolehlivé, jen zrezne na prach po prvním dešti.

Vojta
24. srpna 2020, 17:24
8
Vojta
22. srpna 2020, 19:31
2
Automobilové legendy virtuálního světa

Já ho popravdě nikdy moc nemusel. Nejradši jsem měl též koncepční Alfu Romeo Scighera. Turbobusso pod kapotou, řídilo se to dobře a tehdy to vypadalo jako úplné UFO. Jinak F 550 Maranello taky jasná volba.

Vojta
15. srpna 2020, 20:03
1
Fiat Bravo / Brava: Stylový pracant

Říkám, jednotka na 1.6 je naprostá klasika. Bohužel, tehdy si s tím servisy neuměly poradit, dnes to je už lepší. Celkově první Stila měly své úskalí, ale v zásadě nic, kvůli čemu by člověk zůstal stát. Žárovky jsou bohužel dány použítím typu H7. Ty praskají na všech autech, kde jsou. Jedničkové Fábie jsou toho zářným příkladem. Přední náprava dá většinou okolo 150tkm, ale díly jsou na to levné, takže žádný problém a výměna je snadná. Naopak jízdní vlastnosti jsou za mě naprosto katastrofální. To je objektivně jediná věc, která se tomu autu dá vytknout a opravdu zamrzí - mizerný jízdní vlastnosti.

Vojta
15. srpna 2020, 14:38
3
Fiat Bravo / Brava: Stylový pracant

Stilo je super... moc věcí ho netrápí. Tím spíš JTD je nesmrtelný, opravdový problém jsou jen ECU u motorů 1.6 16V. Článek mám už v řešení..

Vojta
15. srpna 2020, 09:01
0
Fiat Bravo / Brava: Stylový pracant

Marea Weekend 2.4TD HLX, to bylo u nás po dlouhé době konečně opravdu skvělé auto. Měla dost síly, moc nežrala, vždycky všude bez problémů dojela a výbava jako multifunkční volant, klimoška, všechny okna v elektrice nebo centrál s dálkovým ovládáním a alarmem, to všechno byly věci, které v ulici nikdo neměl. Kvalita? Dnešními měřítky místy skutečně mizerná, auta po roce 2000 se hodně posunula. Na druhou stranu proti krámům, jako Felicia, které u nás byly nejčastější to byl úplně jiný svět. Ono i přímé srovnání s tehdy novou Octávií vychází pro Fiat lépe. Co ztrácí na kvalitě interiéru, to nahrazuje výbavou, lepšími jízdními vlastnostmi a zajímavějšími motory.

Vojta
05. srpna 2020, 16:35
0
Alfa Romeo 156: Comeback

Ve výsledku všechny motory s velkým litrovým výkonem mají dost mizerné průběhy točivého momentu z hlediska normálního řidiče - tedy musí se točit jako debil. TS potažmo JTS a to jak tento Fiatí, tak ten pozdější GM tento neduh docela dobře kompenzují právě tím variabilním časováním sání i výfuku. Tohle v Alfě moc dobře věděli, stejně tak že dvě svíčky na válec už u čtyřventilového motoru postrádají smysl. Proto TwinSpark měl končit a pro původní celohliníkový motor vznikla 16V hlava. Bohužel, to koupil Fiat, přišlo katování kostů a tak TwinSpark bylo spíše marketingové rozhodnutí než reálný benefit, stejně tak celý ten motor založený na modulární řadě Pratola Serra. Právě ty dvoulitry jsou nejchoulostivější, protože ty motory mají celou řadu nectností tím, jak byly navrženy s ohledem na co nejnižší vývojové i výrobní náklady (prakticky shodný blok a většina dílů atd.). Beztak to muselo být výrobně drahé jako prase, protože pak někdo přišel s tím přímým vstřikem a přísně stechiometrickou směsí, kterou hlídá soustava šesti lambdasond. Za mě docela nesmysl.
Každopádně že by všechny Hondí motory byly takový zázrak, to bych taky netvrdil. Ono taková K20 ze stejných let má z atmosferických dvou litrů sice vyšší výkon, na druhou stranu s tou výdrží to taky není tak slavné. Ani jeden z těch motorů bych nechtěl.

Vojta
27. července 2020, 22:03
0
Subjektivní problémy objektivních hodnocení

U toho řízení umí hodně udělat už samotnej volant. I tak blbý auto, jako Stilo má základní volant jak mlýnský kolo a nepříjemně tlustý věnec v základu a je to strašný. Ve chvíli, kdy má člověk příplatkovej "sportovní koženej", tak už to udělá rozdíl v tom vnímání.
A jinak s tou hmotností... poslední dobou mám naopak radši auta těžká. Přecijen těžší auta bývají komfortnější než ta lehká, už z principu. No a pak s těmi přenosy hmotností se pracuje tak nějak víc plynule a pozvolna, stejně tak ta setrvačnost toho auta. Ale samozřejmě jde pak dost o ten poměr hmotnosti a výkonu.

Vojta
22. července 2020, 15:41
1
Slepé uličky konstrukce: Dveře

Ono zejména například ultrazvukové senzory jsou přilepeny oboustranou páskou, ta po pár měsících v horkém létě ráda povolí, senzor ve dveřích upadne a ty se pak neotvírají správně. Taky tam zatéká, vrže to... ale když to náhodou funguje, tak je to strašně cool a super, to zas jo.

Vojta
05. července 2020, 23:36
0
Nešťastná srdce, aneb; když se motor nepodaří

Ono je to o tom množství výkonu a taky automatické převodovce. Většina lidí dneska neumí řadit. Takový řidič pak v 1.6 76kW je brzdou provozu ale s 1.0 turbotříválcem 76kW jezdí svižně. Samozřejmě třílitrový šestivál, ideálně dvouventil, ten se nechá na pětku trápit klidně od 50km/h a stále je na stovce rychleji než HTPčko :D

Vojta
01. července 2020, 23:54
-1
Nešťastná srdce, aneb; když se motor nepodaří

Nemůžeš věřit údajům v techničáku. TBi váží zhruba 1700kg, 2.4JTD pak 1800kg. Rozdíl SW vs sedan je taky celkem nevelký. 1430kg nemá žádná 159. Nejlehčí je 1.8MPI a ta má cca 1650kg tzn. furt to je strašlivej tank. Jako kde si myslíš, že na těch motorech naženeš ten rozdíl? Suchá hmotnost Bussa 12V (24V nemám zvážený) je 133kg. 2.4JTDm ve stejné konfiguraci má 200kg. A na čem naženeš ten zbytek? :)
A jinak swap v poho uděláš. Když vezmeš 3.2JTS a swapneš tam Busso, tak nikdo nemá šanci nic poznat. Těch aut je tak málo... ale je to nesmyslná práce a navíc problematická stran uchycení a převodovky. Smysluplnější je swapovat tam Fiatí 20V turbo, kterej je prakticky identickej blok s 2.4JTD a vymáčkneš z toho smysluplný koně ;)

Vojta
01. července 2020, 23:27
0
Nešťastná srdce, aneb; když se motor nepodaří

Taky má najeto 110 tisíc, stejně tak ti potvrzuju tu spotřebu, že u 6V je prostě nižší. A častokrát jde i o štěstí. Znám člověka co natočil na 16V Twinsparku 400tkm a jezdí stále dál... prostě někdy máš z prdele kliku :D

Vojta
01. července 2020, 23:12
-2
Nešťastná srdce, aneb; když se motor nepodaří

Ten motor působí nevýrazně jen proto, že prostě 159 s Q4 (verze FWD only byly až později) váží dvě tuny. Proti tomu nejtěžší automatová 166 V6 váží maximálně 1500kg. To je masivní rozdíl. Jinak jízdně mě neuráží, zvukově rovněž ne. Sám o sobě vlastně není ani samoser a pokud v tom někdo rozumně mění olej, není problém a ten motor spolehlivě zvládá statisíce kilometrů (vím o dvou ve svém okolí s jasnou historií a oba přes 350tkm). Problém je jen jeden hlavní. Nic na to nejde sehnat, ten motor není ani GM ani Fiat, je to unikát sám o sobě, s původní HFV6 nemá zas tak moc společnýho a je jich málo na to, aby se věci dělaly v druhovýrobě. No a Fiat je pověstný tím, že díly má drahé, nedostupné a nebo obojí.
Závěr je takový, že koupit to s jasnou historií a počítat s tím, že to třeba měsíc nepojede, protože budeš čekat až ti někde přijde ze skladu spojková sada, tak se s tím dá žít. Samozřejmě jakékoliv auto s Bussem je někde jinde. Troufám si tvrdit, že ale ani Busso by v té 159 nebylo vlastně lepší.

Vojta
01. července 2020, 23:05
0
Nešťastná srdce, aneb; když se motor nepodaří

DPF tam není, protože to je jedna z verzí bez, těch moc nebylo, byly jen z počátku. Každopádně já se dlouhodobě přes 7 prostě nedostanu. Nemám to poladěný, jen prostě motor nemám ve sračkách :) Jinak ano, 6V trpí dost na podpalování ventilů a vydírání válců právě od toho katíku. 12V zas dost trpí na přeskoky rozvodů a jsou docela žravý. Ale říkám... měli jsme to a motor na tom autě nebyl problém, problémy to mělo jiné :D

Vojta
01. července 2020, 18:57
0
Nešťastná srdce, aneb; když se motor nepodaří

A proč je ten motor špatný? To by mě celkem zajímalo vědět :D

Vojta
01. července 2020, 08:29
0
Nešťastná srdce, aneb; když se motor nepodaří

Jestli měl jednu z pozdějších verzí, zejména toho 12V motoru, kde se nepodpalovaly ventily, pak v tom nevidím žádný problém.

Vojta
30. června 2020, 23:40
0
Nešťastná srdce, aneb; když se motor nepodaří

Je dost rozdíl šestiventil a dvanáctiventil. Ale prostě při meziměstských přesunech to žralo jak prokopnutý, předjíždět pak bylo o nervy. Jezdila s tím hlavně máma, pak to nahradila 159 2.4JTDm a tam holt jezdí okolo šesti :) V dnešní době pro HTP zkrátka moc nevidím místo, ale určitě to není nejhorší motor pod sluncem. Ono staré škodovácké OHV v té Fábii nežere míň, nejede líp... jen prostě je nesmrtelný za každou cenu.

Vojta
29. června 2020, 22:37
1
Nešťastná srdce, aneb; když se motor nepodaří

Tak jako my jsme to měli nový (Fabia Hatchback 47kW 12V 2003) a spotřeba nešla pod 9L/100km... většinou to bylo víc. Ale jinak se to celých těch sedm let vlastně nesypalo ten motor. Fungoval vždy dobře. Jo že uhnil výfuk, neustále byly problémy s elektrikou a hnily pátý vrata a nemělo to žádnou výbavu, to je už druhá věc.

Vojta
29. června 2020, 21:59
0
Nešťastná srdce, aneb; když se motor nepodaří

Ono jako u těch 6V (neplést s V6) většinou stačí vykuchat katík, zaslepit EGR a je to nesmrtelný motor. Ty 12V, tam je trochu boj s rozvody, ale taky se to dá uválčit. V reálu to není vyloženej průser, jen mě mrdá na tom cokoliv dělat, protože i spojka se na tom dělá hůř než na šestiválcový Alfě...

Vojta
29. června 2020, 21:25
1
Nešťastná srdce, aneb; když se motor nepodaří

Haťapka se negenerálkuje. Haťapka se vymění kus za kus za repasovaný. A stojí to cca 15kkč, což vpravdě tak málo není u aut, které mají hodnotu tak 30k ;)

Vojta
29. června 2020, 21:15
2
Nešťastná srdce, aneb; když se motor nepodaří

Švédi v té době věděli, jak vyrobit pořádné auto. Velká škoda, že dneska už to je všechno číňan a o té kvalitě a filozofii značky už si moc iluze nedělám

Vojta
29. června 2020, 21:14
0
Nešťastná srdce, aneb; když se motor nepodaří

Přesně tak! Katíky a rozvody jsou tam největší problém. Jako bonus jsou selhávající automatické převodovky (u většiny typů aut s tímto motorem a automatem je výměník voda/olej pro chlazení převodovky a ten prorezne a smíchá se to). Ono dneska už se to ví, takže se dají katíky nahradit metalickými a rozvody mají pak inovovaný mechanismus, který už vydrží no a k převodovce se hodí normální chladič. Ale musí se to zavčasu řešit. Ten motor není vyložený průšvih, ale zároveň to prostě není ten nesmrtelnej japonec, o kterýho se člověk nemusí zajímat.

Vojta
28. června 2020, 22:32
0
Nešťastná srdce, aneb; když se motor nepodaří

No, z těch netradičnějších motorů jsou prostě objektivně vzato špatné všechny Wankely. Úplně všechny.
Co se pístových motorů týče, svou smrtelností proslul například Twin Spark 16V. BMW má těch problematických motorů také celou řadu, VW se určitě také stydět nemusí a nejde jen o ty rozvody. Veselé jsou například i motory BMW/PSA Prince. Mimo jiných fatálních závad umí protáčet vačkové palce na hřídeli. Skvělé jsou taktéž například všechny motory v první generaci Kia Sedona/Carnival.
Občas ale i skvělý motor jde zabít tím, co je okolo. To je příklad Fiatu Stilo. Nesmrtelný motor s robustní mechanikou zbytku auta, která by jezdila nafurt a oni namontujou u 1.6 16V řídící jednotku rovnou na ten rozpálenej vibrující motor.

Vojta
28. června 2020, 22:25
1
Nešťastná srdce, aneb; když se motor nepodaří

Nissaní motory VQ zrovna nejsou tak spolehlivé, jak si většina lidí v evropě myslí. Ono... stačí kouknout na majitele Pathfinderů, Titanů a podobných. Stejně tak 350Z. Když se to servisuje s ohledem na choulostivost toho motoru, tak je to bezproblémový provoz. Když se k tomu člověk chová jako k nesmrtelnému japonci, zaklepe to.

Vojta
04. června 2020, 11:05
4
Registrační značky: Pár znaků a tolik vášní

Náhodou tu zálibu v původních okresních značkách chápu a vlastně nechápu, proč nejde takovou značku přiřadit k autu zpátky. Kolikrát má auto propadlé doklady, musí na veterány... ale původní tabulky, byť se zachovaly, použít nelze. Nebo alespoň možnost mít tu značku bez EU proužku by bylo fajn. Ne snad že bych byl z těch magorů přelepující logo EU českým lvem nebo křížkem, ale ta modrá k tomu černobílému zbytku je prostě divná. Vyloženě krásné by bylo třeba to, co lze v UK - vydat autu novou značku ve starém formátu, aby to nevypadalo nepatřičně.
Zajímavý je třeba německý formát, protože tam z toho samy o sobě náhodně vznikají zajímavé zkratky a slova. Ten nový systém zavedený u nás mi připadá nudný a nezáživný. Vrcholem veškeré zábavy bylo 6AY a od te doby to jde tak nějak z kopce...
Pak je taky nanejvýš mrzuté, že při poškození jedné tabulky nelze dodatečně tu jednu nechat vyrobit a člověk se musí učit novou kombinaci, nebo že původně přidělená značka nezůstává. V jiných zemích je možné si svou značku (běžnou, ne na přání) přesunout na jiné své auto a nebo naopak nechat autu po celou dobu jeho životnosti stále stejnou kombinaci.

Vojta
22. května 2020, 17:08
0
Leyland Princess: Zakletá princezna

Ono princezna zase nebyla tak špatná, spíš ty věci okolo a kvalita výroby ji poškodila nejvíc. Ostatně i v Top Gearu vyhrála, jako to nejlepší, co BL kdy vyrobil. A to ji dokonce úmyslně poškodili, aby sofistikované hydropneumatické odpružení nebylo v rovině, ale auto bylo nakloněné. Za mě by to s šestiválcem asi byla z produkce BL jasná volba, nebo Rover 3500 (SD1).

Vojta
16. dubna 2020, 09:48
1
Hledáme únikové auto pro bankovní loupež

Volil bych dozajista stříbrný, pětidvéřový Fiat Stilo ideálně s benzínovou 2.4. To auto je tak ultimátně nenápadné, že si nikdo nepamatuje o jaké auto šlo. Máme Stilo v rodině nějakých šest, sedm let, jezdí s ním máma a stále si žádný z jejich kolegů nepamatuje, co má za auto. Černou 159 byla v práci jen párkrát a tu si pamatuje úplně každý...

Vojta
28. března 2020, 22:55
3
Věci, které prostě musíte mít

Po zkušenostech se střešními okny, které akorát zatékaly, nefungovaly, profukovaly, vrzaly a dělaly jinej bordel bych už asi nikdy nic takového nechtěl. Navíc když má člověk v autě klimošku, nedává ten šíbr prostě smysl vůbec žádnej. A když jedu, nekoukám do nebe...
Jinak ale naprostý souhlas. Třeba u těch světel je mrzuté pak i to, že kolikrát auta, která v minulosti svítila skvěle už mají z denního svícení vypálená světla, protože na to nebyla konstruována a v těch letních vedrech se brutálně přehřívají.

Vojta
24. března 2020, 12:06
1
Utopie na téma věčné auto

Jenže stolní PC je dost už mrtvá kategorie pro většinu lidí. Laptopy, tablety... všechno co není jen jednoduché puzzle ze standardizovaných komponentů, tam to prostě nefunguje. U osobních automobilů takováto modulární koncepce zkrátka není možná a obecně přijímaná - je to překonaný koncept. I v dobách těch skládaných PC tak kdokoliv, kdo nebyl nadšenec ale pouze uživatel, tak si většinou koupil zcela nový stroj místo vylepšování, pokud nešlo o banalitu typu větší disk nebo víc paměti. Asi jako když si někdo do auta nechá zastavět LPG nebo nové rádio.

Vojta
23. března 2020, 10:33
3
Utopie na téma věčné auto

Bohužel, auto je moc komplexní celek a průběžná rozšířitelnost a škálovatelnost je na něj neaplikovatelná. Už jen proces výroby samotné karoserie se stále vyvíjí, navíc většina karoserií po deseti letech vykazuje již značné opotřebení - objevují se praskliny, místy se to prosedne a neodpovídá geometrie, koroze taky hlodá a to zejména na japonských vozech. Je to podobné jako s počítači a mobily. Původně tam ta myšlenka, zejména u těch počítačů, na tu absolutní rozšířitelnost byla. Ale dnes už se ví, že to prostě nedává smysl nejen ekonomický a ekologický, ale zejména že lidé chtějí spotřebovávat a chtějí novější, lepší a modernější model. Ne proto, že by uměl něco navíc... ale prostě je nový a je to na něm znát.

Vojta
22. března 2020, 10:49
0
Autíčkář se ptá: Jak vypadá romantické auto?

Duetto/Spider potažmo celá série 105 a 115 jsou náhodou skvělá auta i na apokalypsu. Naprosto jednoduchá a nezdolná mechanika, ultimativní spolehlivost. Jasně, pozdější modely z osmdesátek a devadesátek se svými klimatizacemi, airbagy a elektrickými okny mají pár věcí, které se můžou rozbít... ale jinak? Jedinej problém je dneska sehnat slušnej kus. Zejména Spidery mají dneska najeto nesmysl, jsou po několikátém celolaku a člověk nikdy neví, jak to kdo zprasil pod tím.
Každopádně kabriolety jsou pro dobře vypadající lidi, takže já bych určitě šel cestou GTVčka s dvoulitrovým Nordem nebo opravdu exotického Montrealu.

Vojta
21. března 2020, 18:32
0
Apple Car Play je za volantem dvaapůlkrát nebezpečnější, než marihuana, dokazuje studie.

Bohužel no... změna konektoru byla dost nutná. Ten starej 30pin už nestačil. Chápu, že to bylo mrzuté, ale nebylo zbytí. S ohledem na dnešní dobu měli ale radši zvolit USB-C. Na druhou stranu... dneska slušnej neorigo kabel stojí okolo 300kč, což není taková trága. Ta výměna mi nepřišla tak bolestivá, víc mi chyběl (a chybí) jack.

Vojta
21. března 2020, 09:22
0
Apple Car Play je za volantem dvaapůlkrát nebezpečnější, než marihuana, dokazuje studie.

Tam to třeba taky nějak půjde... a nebo si prostě pořiď rozumnej telefon :D Já ten Android zkoušel ve střídavém režimu používat už několikrát... a to se prostě nedá. Celkově i to Android Auto je za trest, protože se to kolikrát vůbec nespojí, padá navigace při hovorech, nenačítá se Waze nebo padá... ale určitě to nějak odemknout půjde taky ;)

Vojta
20. března 2020, 21:17
0

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Caprice Station vagon 1990
Chevrolet Caprice Station vagon

1990 rok výroby
104 koní výkon
5 000 ccm objem

Chevrolet Caprice Station vagon 1986
Chevrolet Caprice Station vagon

1986 rok výroby
104 koní výkon
5 000 ccm objem

Citroën C5 3.0i V6 Exclusive 2003
Citroën C5 3.0i V6 Exclusive

2003 rok výroby
210 koní výkon
2 946 ccm objem

Chrysler LHS  1999
Chrysler LHS

1999 rok výroby
257 koní výkon
3 518 ccm objem

Ford Ostatní Eskort 1988
Ford Ostatní Eskort

1988 rok výroby
56 koní výkon
1 350 ccm objem