načítám data...

Vojta

VIP členTento uživatel má VIP členství.
Zjisti více
JménoVojtěch O
BydlištěHradec Králové
Registracepřed 4.0 rok.
Poslední aktivitapřed 19.8 hod.
Příspěvků ve fóru7
Komentářů u článků296
Pozitivních komentářů u článků92
Negativních komentářů u článků11
Možnostinapsat zprávu

Poslední blogy

Espatrip 2016 - část první: Nasedáme, odjíždíme!

04. ledna 2017, 18:21 3 komentáře

Když jsme se před prázdninama rozhodovali co dál dělat, cesta do Španělska starým střepem byla jasná volba…

Espatrip 2016 - část druhá: Do Evropy chceme!

23. ledna 2017, 18:04 5 komentářů

Dlouho očekávané pokračování příběhu party bláznů z dovolené.

Espatrip 2016 - část třetí: Opuštěni

11. března 2017, 10:27 2 komentáře

Další část vyprávění z naší loňské dovolené. Se zkouškovým skončila i nutná prokrastinace a tak má tento díl zpoždění.


Posledních 50 komentářů

Vojta
předevčírem v 09:33
0
Aktivní zásahy do řízení: Opatrně, prosím...

Vypnout ABS jen tak není rozumné, protože v drtivé většině aut s ABS to dělá zároveň i EBD, tedy elektronický rozdělovač brzdného účinku a rozděluje to poměr předek vs zadek. Starší auta měly například zátěžový regulátor, ale to je fakt naprosto strašlivá záležitost. ABS ale taky chrání proti zablokování kol celkem účinně a pro drtivou většinu lidí je to dobrá věc, pokud se nejedná o jednu z těch prvních historických vykopávek.

Vojta
17. ledna 2021, 22:01
2
Aktivní zásahy do řízení: Opatrně, prosím...

Automatické stěrače, pokud fungují dobře jsou fakt boží věc, to mám ve 159 i 166 a funguje to fakt skvěle, pokud jsou dobré stěrače. Když jsem tam měl nějaké čínské jebky, fungovalo to hrozně, protože v tom místě blbě stíraly a senzor pak šílel. Parkovací senzory, pokud to není levná čína, tak taky fungují docela dobře, ideálně třeba ve spojení s kamerou. Věci jako odemykání auta a kufru se minimálně u Alfy dají bez problémů nastavit, sám to taky nepoužívám. To, že si to samo zapne klimošku... on je důvod mít ji vyplou? Tím spíš když má člověk automatiku? Jakej proboha? Aspoň mi to odmlžuje to okno a díky senzoru zamlžení to je ještě o kus lepší - automatická klimatizace je super, jen nastavit teplotu a víc do toho nehrabat, ona si poradí a kompresor si zapne dle libosti! Stejně tak jsem snad nezažil tak debilní auto, kde by pro start musela být sešlápnutá spojka - zatím všude fungovala brzda, i u manuálů. Takže ne, tyhle vyjmenované věci mě netrápí, jsou vymyšlené většinově dobře a Mechanik evidentně si neumí koupit dobré auto, asi by měl změnit povolání :D

Vojta
17. ledna 2021, 12:59
3
Aktivní zásahy do řízení: Opatrně, prosím...

Taky ty asistenty nemám rád, tím spíš, že nefungují ani ty nejjednodušší. Třeba čtení dopravních značek. To sice čte značky, ale kolikrát i ty, které nepatří k mojí silnici, mají dodatkové tabulky a vůbec to nerespektuje konec obce, křižovatku nebo ceduli s koncem omezení. Tahle věc se nezlepšila už spoustu let a funguje jen tam, kde je zároveň mapa a značky a rychlostní omezení jsou zaneseny v ní. Na ten vývoj jsem zvědav, ale jakožto ajťák jsem k tomu taky dost skeptický a co jde vypnout, to vypínám. Vadí mi jen ty věci, co se samy znovu aktivují po restartu auta.

Vojta
15. ledna 2021, 10:39
0
Čtyři rychlé sedany, které upadly v zapomnění

Když ale podobné ojetiny (například 166) najdeš prakticky vždycky nezrezlé a nebo jen s lehkou liškou místy a jiné (156, 147, GT...) najdeš výhradně jen a pouze zrezlé, pak tam určitě nějaký rozdíl být musí :) Tím spíš, když to umí reznout pod originálním plastizolem bez toho, aby to bylo vidět okem.

Vojta
14. ledna 2021, 21:37
0
Čtyři rychlé sedany, které upadly v zapomnění

Dřív nebo později bez péče zrezne všechno, ale to tempo je dost rozdílné. Máš auta, co jsou sežrané za pět let (zdravíme Mazdu) a auta, co i po patnácti letech bez údržby budou většinově OK.

Vojta
14. ledna 2021, 21:01
0
Čtyři rychlé sedany, které upadly v zapomnění

Jasně, ale kdo to dělá? :) A právě u těch starých ojetin se pak liší auta, která i bez takovéto péče jsou v pohodě a auta, která jsou systémově zrezlá a zdravá se prakticky najít nedají :)

Vojta
14. ledna 2021, 17:59
0
Čtyři rychlé sedany, které upadly v zapomnění

To není úplně omluva... důvod pro korozi většiny aut jsou přesně takovéto důvody, že je někde něco špatně vymyšlené, drží se tam bordel a vlhkost a vyrezne to :D Pak to jsou často chyby majitelů a servismanů, že auta nesprávně zvedají no a samozřejmě nehody a nesprávné opravy. Zrezlé Alfy jsou v drtivé většině případů vinou zatékání a neprůchozích odtoků z karoserie.

Vojta
14. ledna 2021, 11:24
0
Čtyři rychlé sedany, které upadly v zapomnění

To zamrzání zámků, to je jen takový milý detail italských vozů, některé to rády dělají, vlastně netuším proč. Na 156 to bylo furt, na 159 a 166 se mi to ještě nikdy nestalo. Ale kdyby to bylo jen to, tak houby zle. U Favorita jsme byli naučení nastupovat kufrem a dveře si svázat gumicukem proti těm druhým, když zrovna nešly zavřít. Horší je ta koroze všech těch 156. Jenže co jsem teď poslední dobou viděl nějaké ty E46ky, tak trochu dospívám k názoru, že je to skoro stejně špatné, jako ty 156ky. Holt, staré vrány, lepší už to nebude...

Vojta
14. ledna 2021, 11:17
-1
Čtyři rychlé sedany, které upadly v zapomnění

Měli jsme ji od roku 1992, akorát teda V6 Turbo. Volné silnice, výkonný motor a dobrý podvozek v té době měly opravdu dost vliv na to, jak rychle se člověk někam dostal. V pozdějších letech se pak začaly objevovat dojetiny ze zahraničí a kolikrát sloužily i jako taxíky (jednu takovou jsem bral na díly). Bohužel, 164 je poslední Alfa před tím, než to koupil Fiat a není moc s ničím spřízněná, tím pádem už okolo roku 2000 začaly být problém náhradní díly. Někdo namítne, že je spřízněná s Themou a Cromou, ale bohužel stejných je jen pár dílů podlahy a ty se zas tak často nemění, protože 164 na korozi netrpí. V dnešní době na ni něco shánět je radost, i spotřební věci jako tlumiče musí člověk brát z vraků, protože nové se zkrátka už koupit nedají. Zároveň 164 je stále dost bezcenné auto a pěkný kus se šestiválcem se v rozpětí 60-100kkč sežene.

Vojta
01. ledna 2021, 20:37
0
Autíčkář se ptá: Jaké jsou vaše řidičské zlozvyky?

Ano, s tím co píšeš souhlasím, proto jsem to psal - vyšlápnutou spojkou dostávají ty axiály prostě zabrat a jsou to ložiska. Ložisko nutně nemusí být kuličkové, válečkové, jehličkové... i toto je kluzné ložisko :) Některé motory to mají řešeno jinak, ale právě proto jsem dával tyto dvě vyfocené - obě z motoru co měl najeto 150tkm a právě to ve směru působení spojky bylo na sračku a to druhé netknuté.
Co se týče olejů, to je dlouhé téma. Ostatně typicky motory bez vahadel s rolnama s prostým třecím kontaktem vačky vůči zdvihátku ty moderní oleje zabíjejí a je jedno jestli to je stará amerika nebo třeba Busso. Co se specifikací oleje týče, tak pravdu má výrobce, téměř vždycky.

Vojta
31. prosince 2020, 21:29
0
Autíčkář se ptá: Jaké jsou vaše řidičské zlozvyky?

Jdou zničit docela snadno. Při běhu motoru jsou už pak celkem slušně mazána, tak to není taková tragédie, ale při startu dostanou na prdel fakt hodně. Takhle to pak vypadá...

Vojta
31. prosince 2020, 21:25
0
Autíčkář se ptá: Jaké jsou vaše řidičské zlozvyky?

Jak jako nejsou axiální ložiska? A co by ti drželo kliku na svém místě, aby nevandrovala sem a tam? Většina motorů má kluzná axiální ložiska s výjimkou třeba Wankelů, tam jsou jehličková. Sešlápnutím spojky pak buďto tlačíš nebo taháš za kliku (dle typu spojky) a tím je namáháš. Vyklonění samozřejmě dle typu auta. Nebudu to praktikovat u zaplechované firemní Dacie... :D

Vojta
31. prosince 2020, 00:01
0
Autíčkář se ptá: Jaké jsou vaše řidičské zlozvyky?

Že si u věcí, na které se musím soustředit to rádio vypnu, stejně tak že couvám vykloněný do středu auta to je normální. Ostatně je to tak lepší a je prokázáno, že člověk má pak lepší a přesnější kontrolu nad vozem (doporučím Mythbusters). Jinak mi ale v zásadě vadí, když mi v mém čistém autě někdo jí nebo pije a nebo se snaží nastoupit se špinavýma botama nebo jinak znečištěný. Na boty mám kdyžtak v kufru extra kobereček, o který si ostatní musí otřít boty, než je pustím dovnitř usoudím-li, že jsou moc nečistí.
Výdechy jsou mi tak nějak jedno, nestresuje mě ani rozdílná teplota na panelu vícezónové klimatizace, ale vlastně nikdy jsem ten vícezónový režim nepoužil.
Stání na spojce jinak neškodí spojce (pokud není v částečném záběru a tedy v prokluzu) ale škodí to překvapivě motoru, protože to namáhá axiální ložiska klikové hřídele (tahám případně tlačím setrvačník). Zejména to je ale špatné při startu motoru - tedy vždy startovat bez spojky.

Vojta
27. prosince 2020, 21:49
0
Auta, která zmizela

Ten náš měl podobné problémy. Občas navíc, když se dalo moc nahlas rádio, tak zamykal a odemykal všechny dveře. Pak tam byly elektrické problémy okolo motoru, světla občas taky nešly zapnout, motor pro změnu vypnout, prasklo několik klíčků, koroze byla všudypřítomná i na docela novém voze a jízdní vlastnosti mizerné. Proti tomu prvogenerační Focus, který tuhle hrůzu nahradil byl překvapivě naprosto skvělý.

Vojta
27. prosince 2020, 20:28
1
Auta, která zmizela

Když si to spočítáš s tím časem, ty finanční výdaje na servis, vyšší spotřebu starších aut atd... koupě nového auta nesmysl není. Musíš jen volit auto adekvátní svým příjmům. Samozřejmě, pokud si na autě pracuješ sám, jsi schopen s ojetinou dost ušetřit a tím pádem může být levnější. Taky to tak mám. Ale opravdu ne každý má čas, chuť a schopnosti se v tom vrtat a řešit to. Tam pak je levnější mít auto nové ;)

Vojta
27. prosince 2020, 20:25
4
Auta, která zmizela

Nevím, ale koupili jsme letos úplně nový Fiat 500X. Nevidím na něm nic složitějšího a neopravitelnějšího než třeba na své 159, která už má 15 let, najeto skoro půl míče a vše, co za tu dobu bylo nutné opravit šlo bez problémů snadno opravit. Jasně, specifické věci na určitých autech problém budou, ale většina těch aut půjde v pohodě opravit. Spíš ta touha po té opravě bude nižší a nižší, protože míň a míň lidí bude v těch starých šrotech chtít jezdit. Stále ale většina levných aut je ale levná a tím pádem nejsou kdo ví jak složitá a neopravitelná...

Vojta
27. prosince 2020, 19:05
6
Auta, která zmizela

I tak bys ale určitě rád vyměnil ten svůj starej šrot za zbrusu novou XC60ku, kdyby ti ji někdo nabídnul. A neříkej že ne. Sám mám stará auta rád, rád v nich jezdím ale je potřeba si přiznat, že si to můžu dovolit racionálně jen proto, že si je sám opravuju a ta péče o ně mě baví. Racionálně, kdybych všechny ty šroty prodal a koupil si jedno dobré nové auto, ve výsledku bych ušetřil, když nic jiného spoustu času a měl bych objektivně lepší auto, pokud bych si zrovna nekoupil Dacii nebo nějakej jinej low-end produkt. I ta dost levná 500X v automatu je vlastně ve všech měřitelných ohledech lepší než téměř cokoliv dvacetiletého. A to je to furt dost základní auto...

Vojta
26. prosince 2020, 21:14
2
Auta, která zmizela

Ono nemusíme chodit daleko. Hodně zmizely i ty komunistické šroty. Staré škodárny, žiguly, trabanty, warťasy... všechno věci, po kterých mi smutno ani náhodou není a nebude. Auta jako XM, 605, 164, Croma... ty taky vymizely, ale jich tu v prvé řadě ani nikdy nebylo vyloženě hodně. Ale i ty staré koncerny jako bylo Vento nebo Jetta už vidět skoro nejsou. Tu a tam ještě nějaká více či méně rozpadlá Felda, Fábie už taky dost dozrávají na prazích a HTPčka se přestává vyplácet generálkovat. Doba se mění, buďme rádi že staré vraky ze silnic mizí. Zároveň jsem ale zvědavý, jak budou odolávat auta novější, kde kolikrát i ty běžné a lidové modely umí mít velice drahé závady. Takhle končí například spousta Passatů B6 na vrakovištích, protože už se je nevyplatí opravovat, případně to někdo levně potuní kusem drátu, aby nemusel nahrazovat drahou spínačku bezklíčového startování nebo měnit řídící jednotku kvůli tomu, že se zrovna rozhodla přestat spínat relé palivového čerpadla.

Vojta
26. prosince 2020, 20:58
2
Auta, která zmizela

Zrovna Escort MK7 mi ani trochu nechybí. Měli jsme ho a bylo to naprosto příšerné auto :D Snad nejhorší, co jsme kdy měli :D

Vojta
22. prosince 2020, 13:16
0
A nehodilo by se mi spíš jedno auto jen na okruh?

166 je zbytečně velká, ale zase má výhodu té větší robustnosti a ve výsledku ne o moc vyšší hmotnosti. Holt ale auto zadarmo bylo proto, že to byl vyřazený taxík z Francie s 410tkm, který pak někdo po bouračce tady u nás opravil a dojezdil do neprodejného stavu a na rozprodej na díly neměl kapacitu a čas. Důvod pro ni byl u nás ten, že pokud takhle stavíš něco hodně lowcost, tak bys měl vycházet z aut, které znáš a případně na ně máš i spoustu věcí, které se ti válí všude okolo. K tomu ještě to bylo dost na rychlo, protože nám vlastě Micra došla tak nějak neplánovaně před koncem své plánované životnosti. Nebýt Covidu, pokračovali bychom asi tuto sezónu dál a věřím, že bychom to vylepšili do stavu, kdy by to dopadlo i na to první místo, to auto na to mělo. Jenže... prostě nemůžeš dělat všechno, místa není neomezeně a musela ustoupit jiným, zajímavějším projektům.

Vojta
22. prosince 2020, 11:41
0
A nehodilo by se mi spíš jedno auto jen na okruh?

Si musíš uvědomit, že rozpočet plechcupu je 15kkč. Takže auto jsme získali zadarmo a už jen udělat na tom rozvody a základní servis, brzdy, pneumatiky... za ty prachy nic smysluplného nepostavíš, pokud se chceš držet pravidel a nechceš to dělat způsoby, které tady byly hojně kritizovány. Navíc 166 byla na okruhu spolehlivá a za celý den s ní nebyl problém, což se o Micře říct nedalo. A když došlo na měřená kola, byla rychlejší než Micra, která sice v tréninkových kolech dosahovala o trochu lepších časů, ale měřených kol se nedožila. V daném rozpočtu zkrátka řešíš kompromisy.
Ten Most má výhodu v tom, že rozpočet na auto je 25kkč a k tomu ještě do servisu a vylepšení můžeš nacpat kolik chceš. Máš pak o dost volnější ruku a nemusíš se rozhodovat, jestli za ty prachy radši uděláš rozvody a vyměníš olej, koupíš dobré pneumatiky a nebo uděláš geometrii...

Vojta
21. prosince 2020, 20:33
-1
A nehodilo by se mi spíš jedno auto jen na okruh?

A proto byla výrazně spolehlivější než Nissan :D

Vojta
21. prosince 2020, 15:36
0
A nehodilo by se mi spíš jedno auto jen na okruh?

Alfy jezdily i teď v Mostě, ale tím, že jsou hoši nedůslední a připravovali to většinou strašně na rychlo, odnesla to spolehlivost. U jedné rozvoďák, druhá byla těsně před závodem čipnutá a tak jezdila furt v nouzi a třetí se rozhodla ztratit brzdový třmen, protože pravděpodobně chybně vyrobené/naprojektované redukce. Ale ano, prostor tam je. Sami jsme Mýto jezdili se 166kou a mít na tom rozumný gumy, pružiny nezkracovaný flexou, zadní nápravu bez vůlí a hlavně seštelovanou geometrii tak, aby obě přední kola mířily správným směrem, asi by to ani nebylo tak hrozný. Ale aspoň jsem před závodem stihl udělat rozvody a měli jsme prakticky sériové auto bez úprav, tak bylo spolehlivé. Předtím jsme jezdili s Microu SR20DE a ta sice zajela jedno rychlé kolo, ale pak se hodinu opravovala...
Každopádně otázka, jestli dává smysl něco takového jezdit. Já sám jsem rád, když si na okruhu vydržím těch deset minut a pak mám dost. Krouhat to tam šest hodin, byť na střídačku s ostatními z týmu... to bych asi stejně spíš nechtěl.

Vojta
21. prosince 2020, 00:08
0
Bazarový snílek: Sedany vyšší střední, co nejsou z Německa

Z3 neznám, takže srovnání neposkytnu, ale například 164 je proti 75/GTV 116 výrazně řidičštější a ovladatelnější auto a to i přes to, že to je předokolka. GTV 916 mě nenadchlo. Zaprvé je prakticky stejně těžké, jako ta 164 (nechápu, jak to dokázali), zadruhé jízdní vlastnosti jsou při nejlepším průměrně dobré (Vavris potvrdí) no a pak tu je ta ne zrovna příkladná výrobní kvalita a značná cenová přirážka, proti vlastně lépe jezdící 164. Takže... proč vlastně chtít GTV? Snad jen proto, že někomu se více líbí - navrhoval ho stejně jako 164 Enrico Fumia. Spíš bych doporučil asi GTčko s V6kou. Jezdí lépe a pokud si ho koupíš s Q2 diferenciálem nebo ho tam doplníš (sériově měla jen nafta, ale je to velice snadný upgrade), tak to auto je hodně schopné a máš šanci sehnat zachovalý kus v rozumném stavu. Navíc, dílově je to stále jen AR 147 coupé a tak kromě karosařiny není problém většinu věcí sehnat. Pozor jen fungující bezrámová okna a zatékání, kvůli kterému to pak hodně rezne.

Vojta
20. prosince 2020, 23:29
0
Bazarový snílek: Sedany vyšší střední, co nejsou z Německa

Nevím proč, ale velký Alfy nikdo prostě moc nechce. Ani Alfa 6 neměla nikdy moc cenu a dneska spíš už nejde koupit, než že by byla drahá. Trh 164 sleduju posledních deset let. Jasně, na mobile.de je jich spousta za šílený peníze, ale reálně to za to nikdo nedá. Spíš ebay v tomto směru je dost vypovídající. Ze 164 má hodnotu jen Q4. Jenže tu zas udržet plně funkční není tak levné, jako u těch normálních. Jako zcela realisticky, když se koupí pěkná nezbastlená 164/166 okolo 60-80kkč a pak tak tu nákupní cenu do toho nasypeš, bude to auto dělat radost a fungovat bezchybně. Jenže zájemců o takové auto fakt není mnoho a pokud jsou, tak to spíš vybírají proto, že na nic dražšího a zajímavějšího vlastně nemají :) Za mě 164 i 166 jsou naprosto skvěle postavená a skvěle jezdící auta. O hodně lepší než právě GTV nebo 147 a 156. Jenže u starších aut jde spíš o to, jak vypadají a tam má 166 tím spíš problém. Předfacelift je sice designově propracovaný a je to umělecké dílo, jenže ho málokdo vezme. No a facelift je takový Michael Jackson, kde prostě ten čumák je naroubovaný na auto, ke kterému ani trochu nepasuje a prostě to vypadá divně. A z hlediska jízdního projevu, cen i spolehlivosti je 3.2V6 absolutně nevhodný motor. Specifické díly na to jsou drahé a nedostupné, sype se na tom řídící jednotka, kterou nějaký inteligent namontoval zezadu na sání a tím, jak je to sériově zadušený to vlastně nejede líp než původní Euro 2 třílitr... :)

Vojta
20. prosince 2020, 23:07
0
Bazarový snílek: Sedany vyšší střední, co nejsou z Německa

Neblázni proboha. 250kkč za 164? Za to máš tak dvě... Tady u nás se Ondra Kroutil snaží prodat slušné QV 3.0 V6 a nemůže se ho zbavit. Kamarád prodával naprosto luxusní, nádhernou 164 V6 v origo stavu, neomlácenou, zachovalou a nerenovovanou. O to auto se hrozně moc staral, všechno dával do tip-top stavu a jezdila fakt naprosto nádherně. Nabízel to i na mobile.de, v polsku a všude možně. Prodal to za půl roku a dostal za ni s bídou 65kkč :) Fakt ne, fakt ty auta nemají cenu ani omylem. 147 a 156 GTA je něco úplně jinýho. Ty samozřejmě cenu mají :)
-
Komentář upraven 20. 12. 2020, 23:08:39

Vojta
20. prosince 2020, 22:48
0
Bazarový snílek: Sedany vyšší střední, co nejsou z Německa

Bohužel, v tomto se Martin plete. Já vím, že se mu sice moje auto hrozně líbilo, ale plete se. I tak je bezcenné. Kdybych to chtěl prodat, nedostanu víc než 50kkč. Taková je prostě realita. Pokud chceš 166, kup si ji, kup levnou a nezrezlou, kterou si opravíš. Bude tě stát sice těch 100-150kkč s přehledem, ale bude pak fungovat. A nikdy ji za to neprodáš ;)

Vojta
18. prosince 2020, 18:58
0
Bazarový snílek: Sedany vyšší střední, co nejsou z Německa

Těch aut, co zmizelo je docela dost. Doba jde dál, pokud to není něco sportovnějšího, tak to vlastně málo koho zajímá. Třeba 166 dožívají jednoduše na to, že už se je nevyplatí opravovat. Kolikrát plně funkční auto je odstavené, kvůli KO světlům, ramenům nebo ventilátoru topení. Tak jak cena těch aut padla na absolutní dno a jsou prakticky bezcenné, tak cena náhradních dílů se drží na určité úrovni. Ono pak jen rozvody, gumy, nějaké ty náplně a najednou to překračuje násobně hodnotu auta. A zrovna v případě aut jako 164, 166, XM, CX nebo i exotik jako Talbot Tagora se prostě nedá tvrdit, že by se to za čas zvedlo a vrátilo. Ta auta jsou, byla a budou bezcenná, velice pravděpodobně to nikdo nikdy chtít nebude :) Jasně, čtyřicet let starý exemplář v pěkném stavu třeba 200k stát bude... ale to je houby zhodnocení, to je cena pěti let provozu takového auta :D

Vojta
17. prosince 2020, 20:19
0
Bazarový snílek: Sedany vyšší střední, co nejsou z Německa

V průběhu deseti let prodaných málo kusů a dosti promyšlený a nezaměnitelný design. To jestli je to auto pěkné nebo ne nechme stranou, 166 je v tomhle taková Multipla mezi sedany. Nicméně bylo to poslední auto, kam se ještě dával motor od Bussa, ručně skládaný jedním konkrétním mechanikem, což z toho za mě rozhodně nedělá konfektci typu Passat, když už tak Phaeton (pomineme to, že je to jiná třída a jiná cenová). Stejně tak 166 má sama pro sebe unikátní platformu a přední i zadní nápravu (někdo tvrdí, že je spřízněna s Kappou, reálně jen tou linkou, na které se vyráběly). Převratné tam díky bohu nebylo nic, protože kdyby bylo, dneska by to byla servisní noční můra a samoser. Snad jen kvalita výroby a spolehlivost je na tu dobu a toho výrobce dost převratná ;)
A VW zase nijak zvlášť nekritizuju, jsou věci, které se jim nad míru povedly. Dokonce bych si trofl tvrdit, že jejich motor VR6 je stejně dobrý, jako soudobá V6 24V z Alfy. To, že vyrábějí nudná, fádní a nezajímavá auta je dáno tím, že chtějí vydělávat peníze, což je koncept, který ještě Italové moc nechápou.

Vojta
17. prosince 2020, 08:38
0
Bazarový snílek: Sedany vyšší střední, co nejsou z Německa

Takhle bych to rozhodně nedefinoval... Superb je jen varianta jinak dost nudného Passatu. 166 je všechno jen ne konfekční.

Vojta
15. prosince 2020, 18:04
0
Autíčkář se ptá: Jaká prkotina vás na silnici dokáže nejvíc vymotat?

Je lepší mít auta s Apple CarPlay/Android Auto - připojuje se to kabelem, je to dostatečně user friendly a funguje to. Ano, dneska už se minimálně CarPlay nabízí bezdrátové... ale to je zvěrstvo. Právě kvůli té baterce.

Vojta
14. prosince 2020, 16:02
5
Autíčkář se ptá: Jaká prkotina vás na silnici dokáže nejvíc vymotat?

Zrovna první bod sám dělám často a rád, protože co si pomůžu, když dorazím k semaforu a tam pak budu čekat? Tím spíš když je ráno, zima a sotva se mi podařilo zařadit na té promrzlé převodovce aspoň nějakou rychlost. Své město znám, vím jak tady ty semafory fungují a mám to rozplánováno tak, aby to vycházelo. Nejlepší je pak situace, kdy mě nějaký takový spěchač předjede, hezky zastaví na semaforu no a než tam padne zelená a než mu startstop nastartuje auto, já už jsem dávno pryč.

Vojta
08. prosince 2020, 22:39
0
Ford Focus 2.0 2005: Sluha skoro zadarmo

Nedá, pokud k tomu fakt není serviska a faktury a nějaká uvěřitelná historie, tak nedá. Ale u takhle levnýho pekáče řešíš technickej stav a když kupuješ něco dražšího, tak kromě technickýho stavu ještě necháš všemožně proklepnout VINko. Dřív dokonce šlo, že ti v servisech byli schopní naprášit, kdo si to koupil nový a pak jsi mu mohl napsat maila :D Já to dělal, když jsem kupoval tehdy zánovní 159, že jsem se na ni nejdřív informoval u původního majitele.

Vojta
08. prosince 2020, 21:53
1
Ford Focus 2.0 2005: Sluha skoro zadarmo

Když on nutně nemusí být lepší, navíc je to slabší motorizace... většinou dát si do pucu káru sám je lepší metoda. U tohohle Focusu bych se rozhodoval podle stavu koroze. Jestli to má chycený blatníky a zbytek je zdravej, pak není co řešit a to auto za záchranu stojí. Pokud je to chycený už nějak víc, pak bych se na to vykašlal...

Vojta
29. listopadu 2020, 22:53
3
Pohled do archivu: Jak bejvávalo hej?

Kvalita slovenského průmyslu byla naprosto otřesná. Bratislavská rádia totální odpad, televize z Oravy se musely začít dělat sestavené z jednotlivých modulů zasunutých do hlavní desky aby se ten krám vůbec stíhal opravovat a navíc ještě nové kusy musely projít "vypékáním" kdy se nechaly zaběhnout desítky hodin a jen ty, které se během toho nepodělaly šly pak do prodeje, zbytek se musel opravit :D
Dneska je až nepředstavitelně dobře. Benzín je levný, stará auta dostupná, nová auta přiměřeně dostupná... pokud se tady nějací magoři nezblázněj jako v Maďarsku nebo Polsku, tak to asi bude ještě nějaký čas v poho.
Poznámka s Alfou je jinak na místě. Jednak to podělali s tím Alfasudem úplně stejně no a taky původně se v BAZke počítalo s výrobou právě licenčních Alfasudů. No nakonec to nedopadlo, vlastně se pořádně už ani neví proč, ale továrna už byla postavená.
No kvalita aut ani v bolehlavi nebyla úplně valná, to vlastně napravil až Favorit - na tu dobu až nepředstavitelně dobré auto.

Vojta
24. listopadu 2020, 11:04
0
Zimní deprese aneb o autech, která nemám

Fernie: Jako strejda má ten samej Lincoln, co jsi dřív měl. Stojí mu to už pár let nejezdící, protože na to absolutně vůbec nemá čas. Můžu zkusit poptat, jestli by ho prodal a co by za něj chtěl :D Důvod odstávky byly tuším měchy vzadu.
Bigg.I: Já mám 159 2.4 JTDm (moje první auto, už prakticky deset let spokojenosti) a 166 2.0 V6 - tu jsem koupil tak nějak omylem, jako patnáct let nejetou, opuštěnou... vrak :D
-
Komentář upraven 24. 11. 2020, 11:07:43

Vojta
24. listopadu 2020, 10:43
2
Zimní deprese aneb o autech, která nemám

Já jsem asi dospěl do stavu takové té zenové vyváženosti. Mám auta dvě, obě jsou v docela ucházející kondici, byť stále jsou neprovozní věci, co se dají vylepšit (lakování, detailing exteriéru i interiéru...). Necítím potřebu nic dalšího dokupovat a vlastně jsem vůči tomu imunní. Ono je dost osvěžující, pomáhat lidem okolo s jejich rozbitými vraky a projekty a pak usedat do zcela funkčního a téměř dokonalého stroje, který funguje vlastně stále stejně dobře, jako když ho před spoustou let vyrobili.

Vojta
24. listopadu 2020, 10:39
3
Zimní deprese aneb o autech, která nemám

Takový je svět. Komunismus je díky bohu pryč a tak kdokoliv může cokoliv koupit a zkoušet to se ziskem prodat. Jestli mu to za to někdo dá nebo ne, to už je na jinou debatu. Skoro bych si myslel, že spíš nedá. Ale ona ta přidaná hodnota může být i jen ve způsobu inzerování dané věci - typicky na zahraničních serverech. Ale koupit něco výhodně a pak to se ziskem prodat? Na tom nevidím nic špatného, o tom si rozhoduje trh a poptávka...

Vojta
12. listopadu 2020, 19:27
0
TopX automobilových sebevražd

Starou SA/FB/FC jsem nehnilou neviděl a jsou to stále dost bezcenné vraky, stejně jako RX8. Co se týče FD, pár lidí vyvařujících bylo, ale jasně, to auto má už pěkných pár let určitou hodnotu a tedy dostává celkově lepší péči.

Vojta
10. listopadu 2020, 22:01
1
TopX automobilových sebevražd

O tom tady ale celou dobu mluvím, Mlho :D Prostě Ano, pokud máš něco, co má každej, oprava v servise stojí pár korun, protože s každou závadou toho pekáče se setkalo dalších sto tisíc lidí před tebou :D Ale pak to kolikrát dopadá tak, že servisy systémově nezvládají typicky ložiska nebo silentbloky na jedničkových fábiích, protože se to prostě dělá trochu jinak a manuály se nečtou. Stejně tak zcela systémově nějakej kokot zkurví a přetáhne vstřikovače na TDI PD, samozřejmě to majiteli nepřizná, jen mu pak řekne po čase, že ty vstřiky jsou už v hajzlu a je potřeba je vyměnit. Ale tím, že se to děje tak často, tak to lidi berou za standard a ne jako debilitu mechaniků. Stejně tak zničené prahy od zvedáků a dalších X věcí, které se prostě dějí, jen je málo kdo řeší.

Vojta
10. listopadu 2020, 13:09
0
TopX automobilových sebevražd

147 je totéž, nebrat! Ani GT. Kup si 166, pokud to chceš levný a dobrý. Jinak 159 a vykuchat z toho DPF, pak se to srát taky nebude. Stilo je sice fajn, psal jsem o tom článek, ale jízdně fakt průměr. Cca něco jako dvojková ovce...

Vojta
10. listopadu 2020, 12:26
0
TopX automobilových sebevražd

156 rezla určitě. Ona má takovou milou vlastnost, že to není vidět až do chvíle, kdy propadneš podlahou nebo při heverování projedeš prahem :D Jinak ano, ty částky za servis jsou obvyklé...

Vojta
10. listopadu 2020, 10:04
0
TopX automobilových sebevražd

Souhlasím, jsou věci, na které najdeš specialistu, který je dělá a umí dobře. To je právě třeba případ těch Porsche boxerů. Ale jinak se většinou setkávám s tím, že si lidi musí začít servisovat sami věci, které mají rádi :) To začíná už na takových prkotinách jako že servis neumí auto ani správně dát na zvedák a zničí prahy. Už jsem to viděl i u autorizáku a funglového auta. Nechci tvrdit, že všechny servisy jsou hrozné, ale většina je a koupit si jakékoliv zajímavější starší auto a neservisovat si to sám znamená prostě do toho nasypat nákupku prakticky nahned. Asi bych to měl rozepsat do článku, ty jednotlivé zkušenosti... tohle mě vlastně dovedlo k tomu, že si ty auta servisuju. A vlastně pokud znám dobré servisáky, tak se k tomu vždycky tak dostali - začali si dělat svoje auto kvůli nemožnosti servisovat jinde, potom to začali dělat kamarádům z fóra, kteří neměli kam jezdit... no nakonec se to dostalo do komerční formy, kdy si můžou účtovat 800kč/h za práci a ty lidi k nim stejně jezdí a jsou jim vděční za pomoc.

Vojta
10. listopadu 2020, 09:27
-1
TopX automobilových sebevražd

Opět jsme u toho, že se šíří legendy, polopravdy, mýty a to i mezi lidmi, kteří jsou mechanici. Abych to nebyl jen já, co tady tvrdí, že to je blbost, tak koukni na tohle video:

;ab_channel=EngineeringExplained
V zásadě pokud ten wankel má karbonování omezit, nejvíc mu pomůže SOHN adaptér a přimazávání dvoutaktním olejem místo karbonujícího syntetického motorového oleje. Samozřejmě druhá věc je ta, že krátké trasy a studené starty tomu neprospívají. Ale to neprospívají žádnému spalovacímu motoru.

Vojta
10. listopadu 2020, 08:56
5
TopX automobilových sebevražd

Bohužel, já mám zkušenost jinou - servis nezvládl správně ani výměnu ložiska na jedničkové Fábii. A ty chyby se pak akorát násobí. Stejně tak i u té Alfy - lidem ty auta nedoporučuju zejména proto, že neznám nikoho kdo by to uměl opravit dobře. A ani v Praze to neumí. Kamarád v jednom vyhlášeném pražském servisu nechal dělat spojku a cestou domů upadly poloosy :D Druhej řešil chvějící se řadičku a výsledkem řádění servisu je převodoffka. A to nešlo o žádné socky, ale o lidi, kteří za podobné operace byli ochotni zaplatit desetitisíce, aby to auto bylo v pořádku. Důvod tvé spokojenosti se servisem je pravděpodobně jen ten, že o tom technicky víš hovno, většinou máš auto úplně nové a nikdy si ho nenecháváš dlouho, takže ti je vlastně úplně jedno, jak moc ti to kde dojebou.

Vojta
10. listopadu 2020, 08:48
-1
TopX automobilových sebevražd

Totální blbost. Proč potřebuje otáčky? Jen proto, že v nízkejch to má mizernej výkon, jinak ne. A co se chcípání týče, to je jen pomůcka pro omezení prolínání benzínu do oleje a pro lepší starty, abys to neuchlastal. Když to dělat nebudeš, na životnost motoru to vliv mít nebude. Spíš ti to prostě občas nebude chtít nastartovat, protože to bude ulitý.

Vojta
09. listopadu 2020, 23:55
-2
TopX automobilových sebevražd

Když tady pak dojdeš k tomu, že prakticky jakákoliv starší a neobvyklá ojetina je předurčena k tomu, aby sis to servisoval doma sám, pokud v tom nechceš utopit nesmyslné peníze. Ono jen vyměnit ložisko, opravit stahovačku, silentbloky přední nápravy, řemeny, náplně, brzdy, reproduktory, xenony... třeba na jednoduchém autě jako je Mini. No to seš v tom klidně za 50kkč pokud to dáš do autorizáku a nebo si hledej garážníka, kterej to udělá dobře. Většina automechaniků jsou opice, dobře oservisovat auto zvládne jen někdo, kdo tomu fakt rozumí a pak to stojí tak moc, že je ve výsledku levnější koupit si nové auto na lízačku i kdyby to měla být dachna a v případě, že seš moc socka a lízačku ti nedaj, pak seš odkázán na ojetou Fábii MPI OHV a podobné vozy. Protože typicky když se ti rozbije něco jako patnáctiletá Kia Carnival, tak to buďto nikdo nebude umět opravit a nebo to nikdo nebude chtít opravit. Ideálně obojí současně a ještě to bude stát ranec a vymění se spousta součástek, kterýma to není.

Vojta
09. listopadu 2020, 23:23
-1
TopX automobilových sebevražd

Bránit se tomu nedá, 156 ale i 155, 145, 146, 147, GT... tyhle auta jsou ultimativní shit. Jsou prostě špatně vyrobená a vyhrát se nad tím nedá jinak, než postupným vyvařováním a nahrazováním toho, co kde zrovna je KO. Kvalitní práce ale stojí strašně moc. Spousta lidí, co to chce dělat poctivě tyhle auta odmítá. Nic to ale nemění na faktu, že dokud se ta kastle totálně nerozsype, ty nafty a V6, který dostávaly v rozumných intervalech rozvody prostě jezdí dál a dál. Spolehlivost 1.9 JTD 8V a 2.4 JTD 10V je dechberoucí záležitost. Nicméně je lepší koupit si to v autě, které nestojí za hovno v těch ostatních směrech, což jsou například 166 a Kappa.
156 je dnes pro nadšence, který se v tom hodlá vrtat a udělá si z toho víkendovou leštěnku nebo pro socku, která koupí kus za 10kkč a dojezdí ho totálně do sraček do fáze, kdy už se v tom prostě jezdit nedá. JTD motory z těch aut se pak hromadí na vrakáčích a nikdo je nechce. Dá se z toho leda tak postavit elektrocentrála.

Vojta
09. listopadu 2020, 21:44
2
TopX automobilových sebevražd

Nejhorší auto Mazdy to fakt není. Asi nic nevíš, třeba o motorech 2.3 DISI. A zdaleka to nebyl jejich jediný průser. RX8 aspoň zajímavě vypadá, dobře jezdí a narozdíl od RX7 není kopií Porsche. A auto pod kilo, dáš do opravy kilo a máš za dvě kila auto, ke kterýmu budeš stejně horko těžko hledat konkurenci za dvě kila :) Jak jsem ale psal - není to pro každého, je to pro toho, kdo se v tom chce sám hrabat. Představa, že to budeš dávat do servisu tím spíš na složitější věci jako je rebuild motoru je lichá. Nikdo to neumí kvalitně a ten kdo ano, ten to nedělá komerčně, protože by to stálo víc než origo motor z Mazdy. Prostě chápu, že jsi tomu nepřišel na chuť, protože kompletní rozborka motoru není věc, která by tě bavila :D

Vojta
09. listopadu 2020, 21:40
2
TopX automobilových sebevražd

Že to je sráč a koupit si to nový/zánovní byla blbost, to ti přece nerozporuju ;) Bavím se tu o tom, že jak V6, tak zejména JTD jsou co do jízdy nesmrtelný a končej když už, tak na tom že se zlomí vejpůl nebo se sedadlo propadne podlahou, tlumič projede kastlí a podobně. A korozi nebylo moc jak se bránit. Prostě to je špatně vyrobený a snažit se to udržet je boj s větrnými mlýny. Ale ano, kdybys jak magor stříkal už od novýho auta rok, co rok dutiny a fakt tomu dával nadprůměrnou péči, vydrželo by to.

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Škoda Fabia 1,4 16v GT LPG první majitel 2001
Škoda Fabia 1,4 16v GT LPG první majitel

2001 rok výroby
55 koní výkon
1 395 ccm objem

Lincoln Continental Continental Towncar Limousine 1978
Lincoln Continental Continental Towncar Limousine

1978 rok výroby
190 koní výkon
7 500 ccm objem

Chrysler Voyager Grand Voyager 2000
Chrysler Voyager Grand Voyager

2000 rok výroby
85 koní výkon
2 499 ccm objem

Jeep XJ001  1986
Jeep XJ001

1986 rok výroby
115 koní výkon
2 068 ccm objem

Ford Mustang  Fastback 1965 BULLITT 1965
Ford Mustang Fastback 1965 BULLITT

1965 rok výroby
280 koní výkon
5 700 ccm objem