načítám data...

Vojta

JménoVojtěch O
BydlištěHradec Králové
Registracepřed 2.9 rok.
Poslední aktivitapřed 1.9 hod.
Příspěvků ve fóru5
Komentářů u článků132
Pozitivních komentářů u článků32
Negativních komentářů u článků2
Možnostinapsat zprávu

Poslední blogy

Espatrip 2016 - část první: Nasedáme, odjíždíme!

04. ledna 2017, 18:21 3 komentáře

Když jsme se před prázdninama rozhodovali co dál dělat, cesta do Španělska starým střepem byla jasná volba…

Espatrip 2016 - část druhá: Do Evropy chceme!

23. ledna 2017, 18:04 5 komentářů

Dlouho očekávané pokračování příběhu party bláznů z dovolené.

Espatrip 2016 - část třetí: Opuštěni

11. března 2017, 10:27 2 komentáře

Další část vyprávění z naší loňské dovolené. Se zkouškovým skončila i nutná prokrastinace a tak má tento díl zpoždění.


Posledních 50 komentářů

Vojta
06. prosince 2019, 14:43
1
Plechcup 2019: Konečné výsledky a zhodnocení sezóny

Bohužel, do těhle brzdičů i nějaká obyč deska i od Bosche stojí dost... stejně tak má třeba na zadní nápravě šest různejch unibalů, které jsou totálně na sračku a repase by vyšla tak na 10kkč :) Prostě to auto je servisně dost drahé, má najeto dost a proto dojezdilo - posledních deset let nevidělo servis. My udělali jen to, co bylo nutné pro to aby jezdilo - rozvody a nějaké drobnosti na technice. U Micry jsme zatím vždycky dojeli na notorickou nespolehlivost toho krámu, tady se nám podařil první velký úspěch - zvládnout celý trackday bez závady a to si myslím, že je výsledek, ke kterému nejde než poblahopřát :P
Jinak... origo plecháče se sjetými zimáky jsou, alespoň dle bazoše, neprodejné. Stejně tak sehnat širší ráfky v dané rozteči, dosti atypické, je prostě problém :) Časem třeba... možná, někde... ale dá to dost hledání, dost práce a není to hned. Takže ne... fakt to není o tom že bychom se na to vyflákli a vymlouvali se. Sice se to nezdá, ale už jen kompletně rozebrat sériové auto, vyrobit mu sólo motorový svazek a zase to složit zpátky (fakt tam nezbylo nic, co není nutné pro to, aby to jezdilo), zabralo docela dost hodin práce :)

Vojta
06. prosince 2019, 10:20
0
Plechcup 2019: Konečné výsledky a zhodnocení sezóny

Jagy: a ty Zestino umíš sehnat i v R17 aby vlezly na ráfek 7"? ... jiné bohužel nemáme a rozteč 5x108 je relativně atyp, tím, spíš, když to potřebuješ dostat přes 330 kotouč...

Vojta
06. prosince 2019, 10:16
0
Plechcup 2019: Konečné výsledky a zhodnocení sezóny

Jagy: Velké třmeny potřebuješ - jsou tam tak nějak už z výroby a nějakejma deskama je prostě nakrmit musíš, když z těch původních tam zbyla už jen ta samotná destička bez obložení :D
A co se týče pneu... NS-2R jsme tam měli a nefungovaly - pořád to hrabalo...

Vojta
05. prosince 2019, 14:11
0
Plechcup 2019: Konečné výsledky a zhodnocení sezóny

Nj, jenže třeba ty gumy fakt nejsou zadarmo... R888R stojí 4ks cca 14000,- Pak jako nějaký investice do podvozku, což jsou optimálně nějaké lepší tlumiče, které za sebou nemají 400tkm a nějaké slušné brzdové destičky (klasika brembo brzdiče, víš co stojej, poptávali jsme je u tebe) no a hned tam tu dvacku prostě máš a netvrď že ne... :)

Vojta
05. prosince 2019, 11:30
0
Plechcup 2019: Konečné výsledky a zhodnocení sezóny

Ale to jsme u toho... špatné ramena, geometrie, brzdy, pneu... kdybychom to koupili na naši 166, která byla zdarma, taky bude lepší o dost :D Prostě to jsme ale u toho, že za nutné opravy, aby to auto jezdilo jak má a bylo bezpečné v tom za těch 15-20kkč seš ani nevíš jak i když jsi měl auto zadara :D

Vojta
05. prosince 2019, 10:22
1
Autíčkář se ptá: Jakou nejhorší poruchou vás naštvalo vaše auto?

Jakožto majitel zejména italských vozů bych se měl historkami s poruchami svých vozů jen hemžit... přesto, napadají mě za ta léta dvě, kdy jsem chtěl ten proklatý krám zapálit a shodit z mostu.
První věc byla řídící jednotka motoru mámina Stila, což o to... diagnostikovatelnost problému byla naprosto snadná, horší bylo jeho odstranění. Nová jednotka z autorizáku převyšovala cenu auta a na všemožné pochybné opraváře byly recenze všelijaké. Nakonec to opravil dlouholetý kamarád a místní člen a jednotka už několik let funguje dobře, ale předtím to bylo peklo - auto fungovalo naprosto normálně a pak, z ničeho nic, klidně uprostřed předjíždění, prostě chcíplo.
Druhá věc byla na mé 159. Prostě do ní teklo a za zlaté prase jsem nemohl přijít na to kudy. Prošel jsem všechna obvyklá i neobvyklá místa a prostě kde nic, tu nic. Dva měsíce jsem jezdil v autě bez koberce - byl komplet prodojený, tak schnul v teple domova včetně obdobné vrstvy gumomolitanu jako u toho Volva. Nakonec se po dvou měsících mé totální nasranosti a odhodlání auto sešrotovat (má najeto půl mega a docházela spojka) ukázalo, že tam teče špatně nalepeným čelním sklem jen prostě tak blbě, že to vytéká úplně odjinud. Čelním sklem, které jsem si tam sám lepil...

Vojta
02. prosince 2019, 23:49
0
Plechcup 2019: Konečné výsledky a zhodnocení sezóny

Když prostě auto za 15kkč na značkách časy pod minutu jezdit prostě nebude :D Druhá věc je pak to, že většina lidí neumí pořádně řídit (včetně mě). Marně se snažím vysvětlit, že pro rychlej čas s předokolkou bez svoru to brzdit levou chce... sice jsem si párkrát na držku málem dal, zkoušet to ale budu dál, protože když se to zrovna povede dobře, ten průjezd zatáčkou je o dost čistější a rychlejší. Věřím tomu, že dobrej řidič by i u nás nějakej čas srazil, takhle vyhrál ten, který z nás sice umí řídit nejmíň, ale zároveň se toho nebojí a jezdí furtplnej i za cenu toho, že umře on nebo auto.

Vojta
02. prosince 2019, 22:35
0
Plechcup 2019: Konečné výsledky a zhodnocení sezóny

Tak ono si to nevynutíš, ale pravdou je, že to aspoň odepíšeš ze startovní listiny :) Každopádně úctyhodná moc není... je to auto zdarma, najelo skoro půl miliónu, je nekvalitně opravené po totální havárii na pravý bok, převodovka odjela celý ten plechcupový den nasucho, protože jsem do ní po výměně gufer (abychom nedělali fleky na dráze) nedolil olej a výšku podvozku jsme naladili flexou... OK, chápu proč to nikdo příčetný nekoupí ani kdyby na tom byly slušný gumy a plná nádrž :D

Vojta
02. prosince 2019, 22:17
3
Plechcup 2019: Konečné výsledky a zhodnocení sezóny

Když ono podle mě to pravidlo odkupu s pneumatikama, tak jak to jelo plechcup, povede přesně k tomu, co tu některým vadí. Naše 166 rychlejší prostě bez lepších pneu nebude a nějaké R888R na celé auto prostě ponechají prostor pro hodnotu auta tak těch 5000,- při výkupu. Přihoďme smysluplné brzdové destičky a bezpečnostní prvky a auto nám náhle dluží klidně i 20kkč a to na začátku bylo darováno zdarma. Ale když koupím nějaké jiné auto, výhodně z něj části rozprodám a udělám to, co třeba Jagy, tak budu klidně i v zisku, za což můžu klidně koupit slušný gumy. Takže tohle opět povede k tomu, že lidé s různými plečkami na značkách se budou zlobit, že nemají šanci :) Nemá to moc rozumné východisko...

Vojta
02. prosince 2019, 15:12
2
Plechcup 2019: Konečné výsledky a zhodnocení sezóny

Hele a nechcete odkoupit naši 166? Klidně dáme přátelskou slevu, za 15kkč je vaše :D Dokonce s ještě vyhovujícími zimáky, maj tak 6mm! :D

Vojta
22. listopadu 2019, 09:16
0
Bazarový snílek: Co bych si koupil, kdybych nebyl srab

Pravda, ona je v tom řadovka. Stejně... auto se má kupovat v té TOP dostupné motorizaci pro daný model. Ta V12 k tomu XJS prostě patří no.

Vojta
21. listopadu 2019, 22:11
0
Bazarový snílek: Co bych si koupil, kdybych nebyl srab

Od Thesisu člověk chce komfort a pohodu, ne rychlost a obratnost. A pokud ti nevadí absolutní izolace od okolního světa, tak je to ultimátní auto za ty prachy. 166 je řidičské auto, Thesisem je prostě zážitek být vezen.

Vojta
21. listopadu 2019, 10:29
0
Bazarový snílek: Co bych si koupil, kdybych nebyl srab

Z těchto tří aut jedno taky chci, už docela dlouho... Servisních nákladů a toho okolo se nebojím, to není ten problém. Problém je ten, že už tak mám aut dost a dalšímu prostě nebudu schopen věnovat tolik času, kolik by zasloužilo. A tak nějak ani neumím žádné z těch současných prodat, ať už proto, že neumím prodávat auta nebo proto, že jsou zcela bezcenné.
Biturbo je problém z hlediska motoru. Vzít pozdější verzi se vstřikováním = přiměřeně spolehlivé auto. Thesis sám o sobě je docela výdržný, problém je dostupnost, zejména podvozkových dílů. Není to ani tak o ceně jako spíš o tom, že ty díly prostě nejsou a kolikrát to znamená koupit další auto na díly jen aby to jedno stále jezdilo. XJS... především sehnat auto bez koroze v pěkném stavu. V6 je spolehlivější, ale člověk prostě chce tu V12. Žít se s ní dá, ten motor špatný není a servisní dokumentace k tomu je.

Vojta
14. listopadu 2019, 00:46
0
Ptejte se: Hledáme ojeté auto s nadstandardní výdrží a za málo peněz

S tím nelze než souhlasit. Ve chvíli, kdy neřešíme zadání ale rozumnější varianty samozřejmě nová kára na operák dává na takovéto nájezdy největší smysl a nemá cenu uvažovat cokoliv jinýho. Ono trojkovej superb je důstojné auto, které funguje obstojně a na těch dlouhých trasách je fajn. Dvojku ale fakt rád nemám. Interiér takovej nic moc, sedačky tím spíš velký špatný a i jízdně je takovej nemastnej, neslanej... což by nevadilo, kdyby byl komfortní, ale on prostě drncá. Není to špatné auto, ale na tu dobu a třídu prostě pouze průměrné.

Vojta
13. listopadu 2019, 12:04
0
Ptejte se: Hledáme ojeté auto s nadstandardní výdrží a za málo peněz

Hrůza to není, ale zároveň na tu dobu není bůhvíjakej luxus. Trojkovej superb je úplně někde jinde. A ano, 150tkm vydrží cokoliv, protože takové nájezdy ty auta mívají v záruce. Jenže s tím rozpočtem si prostě auto v záruce nekoupí, pokud to nebude nějaká Fábie, Rapid... něco takového. V tom prostě dálkový trasy jezdit nechceš. Při životě samozřejmě udržíš jinak cokoliv, vždy jde jen o to, co to bude stát a čím novější auto, tím víc to stát bude protože tím víc věcí se tam podělá. Každopádně zrovna 159 je raritní potkat někde s nájezdem pod 200tkm. Většinově ta auta mají nalítáno přes tři kila, protože prostě auto za megoš si nekoupí někdo, kdo s tím bude jezdit o slunečných nedělích do kostela. Ano, většinově ke mě sice přijede někdo s autem co má na hodinách 150tkm a vypadá dosti opotřebovaně. No pak si vytáhneš historii záruky, zjistíš že tříletej záruční servis se odehrál při 240tkm. Auto je dneska osmiletý, tak holt s průměrným nájezdem 80tkm/rok se dá celkem uhodnout, o kolik ho kdo stáhnul. Jasně, celej život to asi ročně nejezdilo, ale bude blíž k těm 400tkm než k těm deklarovaným 150... Zas jako uvědom si, že to je trochu něco jiného než 156, který byly opticky dost dožitý už po těch 150tkm. V době 159 AR neměla nic jinýho a když už si to někdo koupil, docela s tím jezdil. Já ve své úvaze vidím jen jeden problém - nebude snadné sehnat auto, které není dožité a bude to chtít trochu pátrat. Na druhou stranu takovou káru seženeš kolem 200kkč a i na ten případnej servis ti zbyde nemálo peněz. Když si za svý prachy koupíš vyřazenýho trojkovýho Supa po operáku, tak seš tak trochu v háji. Navíc pak si takové ty srandy, jako DCC tlumiče, elektrické vzpěry kufru, servisy DSGčka a výměnu DPF hradíš ze svých. A to nechci psát jako hejt na Superba, Škodoffku nebo VAG obecně. Jen prostě jakékoliv nové auto, v nějaké rozumné třídě bude na servis drahé a za ty prachy neseženeš rozumnej kus s dostatečnou provozní rezervou. Že do toho zapluje v jednom měsíci třeba padesát kapříků za nějaké kokotinky tě nesmí rozházet, prostě se to děje a je jedno, jestli si koupíš VAG, MB, FCA, BMW... U té 159 za 50kkč vyměníš podvozek, spojku se setrvákem, půlku motoru a ještě ti zbyde na oběd.

Vojta
13. listopadu 2019, 11:29
1
Ptejte se: Hledáme ojeté auto s nadstandardní výdrží a za málo peněz

beastar: Radím techniku v daném cenovém rozmezí, kterou znám a která to vydrží. Problém všech novějších aut je v tom, že za ty prachy nebudou v kdovíjakém stavu a servis na ně bude značně nákladnou záležitostí. Vím jak ty nový VAGy skvěle drží ve firemních flotilách a co se na tom opravuje. Za svý prachy by to fakt nikdo řešit nechtěl, to mi věř. Samozřejmě s klidným srdcem můžu doporučit třeba Dacii, jedno jestli Ruster, Pokker nebo Srandero s atmo 1.6. Ty auta nějakých těch 300tkm+ zvládnou bez vážných mechanických závad, o tom žádná. Ale sedět v něčem takovým většinu svého času? To bych si to asi radši hodil...
Za mě prostě jiná varianta v rozpočtu, než koupit si letitej, jednoduchej a prověřenej traktor z vyšších tříd prostě není. 159, 166 mk4 Mondeo i Accord 7G, budou-li to kousky s rozumným nájezdem a servisem, což v rozpočtu nebude problém, do nějakýho půlmíče budou jezdit spolehlivě. A netvrď mi, že proti dvojkovýmu superbu to bude komfortem nebo výbavou horší.

Vojta
12. listopadu 2019, 15:39
0
Ptejte se: Hledáme ojeté auto s nadstandardní výdrží a za málo peněz

Nedělám v servisu, neměl bych na ty lidi nervy. Ale zrovna ty pumpy jsou fakt dost provařený. U aftermarketových tenhle problém není - většinově jsou už kovové, plastovou jsem snad jinou než origo neviděl. Jen říkám - nehodnoť něco na základě dojetých kusů s nejasnou historií. A 156 ve variantě 136kW pokud vím neexistovala, tu měla jen 166 a ta zas nikdy neměla DPF :)

Vojta
12. listopadu 2019, 15:21
0
Vojta
12. listopadu 2019, 13:35
0
Ptejte se: Hledáme ojeté auto s nadstandardní výdrží a za málo peněz

To je opět katování kostů Fiatu. Starší AR166 a 156 měly z výroby vodní pumpu s kovovým středem. Pozdní kusy 156 a tehdy nové 159 už to měly z plastu. No a životnost takovéto pumpy byla těch 200tkm limitních, což nejsou ani dvoje rozvody. V kombinaci s dosti utlumeným ukazatelem teploty (prakticky všechny auta od Alfy po VW), kdy budík hlásá skálopevných 90°C a teplota lítá kdekoliv od 60 do 120°C to pro ty motory je po čase fatální, protože přehřátí si běžný majitel všimne až tehdy, kdy z toho lítá voda ven. Že DPF tomu nepřidá je další věc, ale tahle fičůra u Euro4 motorů nefungovala nikdy a není důvod ji tam mít. Buďto koupit verzi E4HY, která ji nemá a nebo nahradit origo trubkou a origo přehrátím SW. Legalita je velmi diskutabilní, ale do chvíle, kdy to člověk nepřizná je to v poho, protože to auto emisemi proleze zcela standartně a bezúplatně. Navíc... DPF měly i některé 156. S motory 2.4 JTDm 20V znám těch 159 docela dost a prasklá hlava je prostě věc spojená s dlouhodobě zanedbaným servisem. Holt pokud si kupuju 159 za 80kkč s nájezdem 150tkm, tak musím počítat s tím, že ta hlava může být prasklá a to auto může mít jiné, zásadní problémy. Taková auta už jsou za svou plánovanou životností.

Vojta
12. listopadu 2019, 10:59
0
Ptejte se: Hledáme ojeté auto s nadstandardní výdrží a za málo peněz

Novinářský auta nemůžeš úplně brát moc v potaz, kdybys viděl jak vypadaj půlroční služebáky... Přečti si spíš teď nějak předposlední Svět Motorů, co o ní napsal Martin Vaculík.

Vojta
12. listopadu 2019, 10:46
0
Ptejte se: Hledáme ojeté auto s nadstandardní výdrží a za málo peněz

Zrovna ta 159 se fakt nerozpadne. Původní majitelé na tom točili nesmysly a dodnes ta auta jezdí. Nejojetější jsem jel asi 1.3mio a stále je funkční. Jen holt nešetřit na průběžné a předepsané údržbě. Brát si na takové porce kilometrů ojetinu je samo o sobě nerozumné a čím novější ojetina, tím víc nerozumné to je. Za poslední roky se přidaly startstopy, řídké oleje, DPFka a další kokotiny, které ta auta po nějakých 250tkm odepisují, protože se to nevyplatí nadále opravovat. Ideální stav vidím u nás ve firmě - berou se operákový ovečky a superbéčka no a holt ty káry jsou za dva až tři roky na odpis. A manažeři jsou z nich smutní, protože se museli naučit při tankování zvedat haubnu a checknout hladinu oleje, případně dolít. Když to nedělali, pravidelně tam byly nedojetí a odtahy. Holt ty moderní 0W-30 vodičky to žere ne úplně málo a leasingovka má interval na olej rok nebo 20tkm což při průměrné spotřebě oleje 1L/3000km a celkové náplni asi 3.8L prostě nevychází :D

Vojta
12. listopadu 2019, 09:08
1
Ptejte se: Hledáme ojeté auto s nadstandardní výdrží a za málo peněz

Modernější auto nezíská, ale určitě pohodlnější ano. Beru to tak, že v tom člověk zvládne 1500km v kuse bez toho, aby mu pak cokoliv bylo, což se o Superbu prostě říct nedá. A co se toho motoru týče... hele prasklou hlavu to nemůže mít, pokud to někdo neuvařil a to se stane zejména nevýměnou vodní pumpy, která to vzdá. Reálně to je něco, co se děje u dojetých aut, já to osobně nikde nepotkal a i při nájezdech hodně přes toho půl milionu jsou ty hlavy původní. Druhá věc je ta, že běžně ke mě dorazí na diag někdo, kdo si koupil ojetinku se 150tkm a já mu tam najdu 750... A to se stane nezávisle na motorizaci i u 1.9 a 2.0. Spíš ten dvoulitr bude takovej nejvhodnější, protože je nejmodernější a už Euro 5. Každopádně ono se blbě radí. Ten nájezd, co chce jezdit, je něco na co si normální lidi kupují úplně nová prémiová auta v záruce a po třech letech to rotují.

Vojta
11. listopadu 2019, 18:49
2
Ptejte se: Hledáme ojeté auto s nadstandardní výdrží a za málo peněz

Mondeo bych bral kdyžtak tak předchozí generace mk4 (2007-2013).Co mám v okolí pár kusů, tak globálně spolehlivost slušná, výrazně lepší než u jakéhokoliv VAGu. Motor 2.2TDCi (je to motor PSA) kupodivu i při ne zrovna šetrném zacházení a extra dlouhých intervalech pro výměnu oleje drží. Je tam pár specifických věcí, co odchází, ale jsou to celkově drobnosti.
Z vlastní zkušenosti můžu taky doporučit Alfu 159 - stačí sehnat kus v dobrém stavu v jakékoliv naftové motorizaci a to auto je prakticky nesmrtelné, bez závažnějších problémů. Nejlepší motorizace je asi 2.0JTDm - stejný motor jako ve zmíněném Journey/Freemont. Výhodu má 159 v lepším vzhledu, příjemnějším a pohodlnějším interiéru a celkově na dlouhé přesuny to auto je super. Nevýhoda je nedostatek moderní výbavy - adaptivní tempomat, hlídání pruhů - nic z toho tam není. Globálně tato auta velmi často vídám s nájezdem klidně i přes 500tkm (sám i jedno takové vlastním), takže je to jen o tom koupit kus se známou historií a nájezdem.
Další věc, která by mohla vyhovět a má patřičnou životnost je Honda Accord nebo Legend. Viděl jsem už spousty Hond v rozličných stavech dojetosti. Všechny měly jedno společné - dokud kastle držela pohromadě, tak to jelo. Možná blbě a z posledního... ale jelo. Navíc třeba Legend je opravdu pohodlné a slušně vybavené auto.

Vojta
18. října 2019, 23:20
1
Ty nejlepší Felicie, které jste si u nás mohli koupit

Když prostě někdy je lepší mít ojeté, slušné a důstojné auto za stejnou cenu, jako je to nové. Duster bych taky nechtěl ani zadarmo... to radši budu jezdit desetiletým Range Roverem ;) On to už hezky napsal Jeremy Clarkson...
Felicie prostě byla objektivně vzato, všemi měřítky děsnej krám. Třeba to Punto se prodávalo ve stejné době, ale bylo levnější, vybavenější, zábavnější... sice menší, ale překvapivě (když srovnám hatchback a hatchback) ne o tolik menší a rozhodně z toho člověk neměl tak rozmrzelé pocity. Felicia byla, je a bude děsnej vergl...

Vojta
18. října 2019, 10:22
0
Ty nejlepší Felicie, které jste si u nás mohli koupit

K Felicii jsem měl odpor už tehdy a mám ho i dnes. Svého času to bylo opravdu strašné auto, ale s odstupem času je to ještě horší. Ano, jednu jsme doma měli - obyčejný tmavomodrý kombík. Jenže když alternativou k tomu byla Alfa 164 V6 TB a Citroen Xantia V6 Break... tak Felicie byla prostě vergl, který se koupil jen proto, že bylo potřeba další auto do firmy, mělo být ideálně nové a nepůsobit nepatřičně. Po necelých čtyřech letech provozu se na Felicii začaly oběvovat zásadnější stopy koroze a tak bylo auto odprodáno a nahrazeno Fiatem Punto 55 Sole, který byl po všech stránkách lepší. Ono vlastně i ta Xantie, dvouletá, ojetá z bazaru stála méně, než nová Felda. Tak jak na Favorita mám spoustu nostalgických vzpomínek a mám to auto i po těch letech docela rád, tak Felicie je něco, co bytostně nesnáším, protože je v mnoha ohledech horší než to, z čeho vznikla.

Vojta
06. září 2019, 10:25
1
BMW 735i E32: Jako pan ředitel

S korozí v té době bojovala spousta výrobců. Třeba 164 kvůli tomu byly celopozink a ještě navrch rovnou ošetření dutin rovnou z výroby. Pokud ty auta nikdo nenaboural, vydržely nehnilý dodnes.

Vojta
01. září 2019, 21:04
1
Platíte drahé povinné ručení? A co takhle zaplatit jen půlku?

Pořád je levnější jim doplácet ten rozdíl... to mi věř :D Když jsem si na sebe v osmnácti chtěl přihlásit třílitrovou Alfu, tak po mě chtěli přes 15kkč... na mámu s plnými bonusy to stálo tehdy něco pod 3 tisíce. Sice jsem nikdy nezavinil nehodu, ale i kdyby, to navýšení by opravdu nebylo tak zásadní, byla by to tak pětistovka na rok ;)

Vojta
28. srpna 2019, 18:18
0
Autíčkář na megalovu: Průlet inzercí od A do Z

Je to přesně jak píše Bavoraczech. Ta zadní náprava je extrémně sofistikovaná a proto tam taky nejsou silentbloky, ale unibaly (ano jsou i v ramenech). Pokud nahradíš unibaly polyurethanem, nebude to fungovat správně, protože to rameno nebude do zatáčky mít ten správný výkyv. Prostě u 166 se s podvozkem nevyplatí experimentovat. Stejně tak je nesmysl to snižovat - opět, nefunguje to dobře. Co dobře funguje jsou polyurethany v předních horních ramenech a pokud někomu nevadí větší rázy do volantu, tak i v těch spodních. Co se tlumičů týče, tak místo série Bilstein B6 - komfort zůstává, ale zároveň zmizí takové ty věci, jako potápění předku při větším brzdění atp.

Vojta
28. srpna 2019, 11:40
0
Platíte drahé povinné ručení? A co takhle zaplatit jen půlku?

To je pojišťovák od pojišťováka no... já se na nehodě starého a vzácného auta "nabalíkoval". Nacouval do mě borec na parkovišti, odnesl to blatník a světlo. Pojišťovna dala tabulkově 35kkč, světlo jsem sehnal fungl nové za 5000,- obě (ať to nevypadá blbě), blatník vyklepat a stříknout... a zbyly kačky i na další opravy :D

Vojta
28. srpna 2019, 11:37
0
Autíčkář na megalovu: Průlet inzercí od A do Z

Tak já do toho samozřejmě taky nasypal :D Přecijen stálo to od roku 2004 do 2016, kdy jsem to koupil, takže komplet nové brzdové hadice, komplet brzdy, lanovody, všechny silentbloky, Bilstein B6 a pak takový ty věci jako rozvody, radiátor, komplet očista vnitřku motoru a nové vačky (je to 12V Turbo)... všeho všudy to auto vyšlo na nějakých 60kkč, ale to jen proto, že si to servisuju všechno sám a nepočítám si práci, jen matroš. Aktuálně je sice technicky v poho, ale chtěla by polakovat, protože spousta dílů je poškrábaných nebo jinak dojebaných od toho, jak to stálo a používalo se někde ve stodole jako odkládací plocha pro různé věci.

Vojta
28. srpna 2019, 11:10
0
Autíčkář na megalovu: Průlet inzercí od A do Z

Inu... jak to jen říct :D 166 i 164 s Bussem už naskladněny mám :D Chtělo by se mi říct, že co teď s tím dál, jenže bráno s rozumem - na další auta není nejen místo, ale pořádně ani ten čas. A zároveň 164 jít nenecháme, protože to je dlouholetý projekt a padla do toho spousta vlastní práce, hodně jsme se na ní naučili. No a prodat 166 tak nějak taky nemůžu, protože v budoucnu už nikdy žádnou jinou po prvním majiteli neseženu. Ne za 15kkč :D Jednu dobu jsem se chtěl zbavit naftové 159. Jenže s nájezdem k půlmíči je to auto neprodejné.

Vojta
28. srpna 2019, 11:05
0
Platíte drahé povinné ručení? A co takhle zaplatit jen půlku?

To už je lepší koupit si nějakého veterána a toho mít na sebe a normální auto mít na rodiče nebo někoho starého.

Vojta
28. srpna 2019, 11:04
0
Platíte drahé povinné ručení? A co takhle zaplatit jen půlku?

Po mě chtěli taky, ale je to nesmysl. Platné je to například i v elektronické podobě. Takže stačí udělat kravál, zavolat si nadřízeného atp. a najednou to jde i s černobílou zelenou kartou :D

Vojta
28. srpna 2019, 09:24
0
Autíčkář na megalovu: Průlet inzercí od A do Z

Když prostě to je tím, že auto ve slušném stavu už prostě míň stát v dnešní době nemůže, ať je to co je to. Vsadím se, že ani pěkné Yugo, pokud něco takového někdy existovalo, neseženeš pod těch cca 70kkč :D

Vojta
27. srpna 2019, 18:27
0
Autíčkář na megalovu: Průlet inzercí od A do Z

Ono koupě jetého Maserati se dá ustát a člověka to nezruinuje jen za těch podmínek, že to auto je kompletní (veškerá karosařina a drobnosti, krytky atp. se špatně shání a jsou neskutečně drahé) a že si to člověk servisuje sám. Mně by to pravděpodobně nezruinovalo, ale taky bych se v tom furt šťoural a něco na tom řešil. Ale ono to tak obecně s tou "(d)ojetou prémií" je. Pro mě je důvod, proč QP nemám ten, že slušný kus bych beztak pod 400kkč nesehnal (trvám na ZF hydroměniči, Duoselect ani zadarmo, řadí to nesmyslně pomalu a extrémně se to sype) a to už je problém. A nejen ten, že jsem socka, spíš ten, že objektivně vzato to auto za 400kkč prostě nestojí. Kdyby stálo 100kkč, bylo by to něco jiného. Další kilo bych do toho vrazil abych si to dal do vůně a za 200kkč je zrovna u toho QP ten poměr ceny a zajímavosti tak nějak akorát. Uvažoval jsem taky o starém Biturbu, kde už se kolem 100kkč dá sehnat kus, který není dobastlený nebo zrezlý. Na druhou stranu ta nízká cena má opět svůj důvod - to auto objektivně není v žádném směru dobré. Má dobrý zvuk a styl. Ale tím to tak nějak končí.

Vojta
27. srpna 2019, 14:09
0
Autíčkář na megalovu: Průlet inzercí od A do Z

Jak říkám, na té stříbrné to je naprosto normální - dělá to. Se změnou úhlu pak zas vypadá, že má jinou barvu blatník nebo zadní dveře... ;) Pomůže celé auto přeleštit důkladně, pak to je lepší.

Vojta
27. srpna 2019, 14:07
0
Autíčkář na megalovu: Průlet inzercí od A do Z

Bavoraczech: Tak ono zrovna na 3.0 a 3.2 V6 nic specifického nepotřebuješ. Ty motory jsou nesmrtelný, pokud se na nich dělají pravidelně rozvody a nedá se tam vodní pumpa s plastovým kolem.
stirling: Problém QP je ta zatracená převodovka DuoSelect. Motory samy o sobě spolehlivé jsou a dají se i docela levně sehnat z vraků, protože je nikdo nechce. Novější QP pak mají obyč automat ZF a ty bývají v poho. Že s tím lidé jako Tyler Hoover mají problém je jen proto, že kupují nejlevnější kusy, které jsou zbastlené a mají přestříhanou origo kabeláž, protože se v tom někdo vrtal.

Vojta
27. srpna 2019, 13:05
0
Autíčkář na megalovu: Průlet inzercí od A do Z

Ono když do tý 166 člověk na začátku pustí korunu a udělá komplet podvozek, aby to jezdilo jak má a potom vychytá známé problémy - zejména preventivní výměna radiátoru topení a rozvody, tak si troufám tvrdit, že by i těch 50-60k bezproblémově dala. Mechanicky tam není moc co by se mohlo rozbít tak, aby to auto nejelo. Na druhou stranu je to furt jen stará vrána, kde bude z historie spousta neřešených nebo zbastlených problémů. Drtivá většina 166, které vídám a majitelé o nich prohlašují, jaké to jsou leštěnky, jsou ve skutečnosti v posledním tažení, provozované za poslední prachy.

Vojta
27. srpna 2019, 12:52
0
Autíčkář na megalovu: Průlet inzercí od A do Z

Ta 166 za ty prachy pravděpodobně nestojí, protože jí bude čekat rozsáhlý servis (zadní náprava, rozvody, radiátor topení, komplet tlumiče a pružiny - ideálně Bilstein B6). Pokud si to člověk oservisuje sám, tak se do nějaký dvacky vleze, ale pokud mu to někdo bude dělat, tak to naskáče. Každopádně ta stříbrná je velice nešťastná barva. Nechápu pořádně důvod, ale všechny 166 v téhle barvě (Grigio Chiaro) vypadají, že mají každý díl jiné barvy, jako ta na fotce. Jen jednou v životě jsem viděl takovou, kde to tak nebylo a ta zrovna byla celkem fatálně v minulosti zbořená :D

Vojta
09. srpna 2019, 16:15
6
Vojta
15. července 2019, 23:10
0
Autíčkář se ptá: Jaký je váš vysněný roadtrip?

Když jsem byl naposledy na Transfagarasanu, což bylo loni, tak tam byla kolona pohybující se sotva krokem :D Cyklisti opravdu nebyli ten problém...

Vojta
05. července 2019, 14:02
0
Jsou všechna auta stejná?

U té 159 je to hodně rozšířený omyl s tím Cadillacem. Sice platforma pro něj použitá být měla, ale podvozek rozhodně ne. Navíc ten si vyvíjela AR sama. Průšvih jsou ty GM motory. Kdyby se do nich v AR nemontovali, nebyly by tak špatné. S přímovstřikovými hlavami je to peklo...

Vojta
12. června 2019, 09:31
-1
Ptejte se: Na každý den i na okruh za 200 tisíc

To s tím točením a karbonem... říká se spousta věcí a tohle je jedna z těch ne úplně podložených :) Co však jisté je, že když ten motor budeš furt točit, tak zničíš ložiska, protože tyhle motory na ně docela trpí. Většina těch automatových motorů se těch cca 150tkm dožila, manuální většinou skončily mnohem dřív. Navíc samotná ta převodovka je normální hydroměnič od Aisinu, takže tam nejsou sklony k rozkladu, jako u těch manuálů (zejména ty 6Q jsou fakt naprosto mizerný). A další věc je ta, že očistit motor od karbonu je relativně brnkačka. Pokud se to zadře, tak je celej motor na výhoz i včetně olejových chladičů atp.
Co se týče faceliftových aut, tak tam by snad mělo všechno být lepší. Osobní zkušenosti nemám, nemůžu referovat... ale minimálně podle internetu to zas taková hitparáda není. Navíc ty auta stojej ještě poměrně dost.

Vojta
10. června 2019, 20:12
-2
Ptejte se: Na každý den i na okruh za 200 tisíc

Ta slabší je lautr to samý, žere to stejně, jede to neznatelně míň a ta převodovka je hůř odstupňovaná a trochu odolnější, stále ale žádná sláva. Nejlepší převodovka do RX8 je automat, protože ten prostě funguje :) S ním má slušnou životnost i motor, protože ho to nevytáčí do nesmyslu, byť za cenu toho že to prostě jede pomalu.
RXka je prostě fajn auto s duší a charakterem... ale jako dopravní prostředek prostě nevhodná. Něco jiného je mít ji jako druhé auto na víkendy.

Vojta
10. června 2019, 16:29
0
Ptejte se: Na každý den i na okruh za 200 tisíc

Giulietta je překvapivě dobré auto, ale člověk musí počítat s instalací samosvoru, pokud to s okruhy myslí vážně.

Vojta
10. června 2019, 16:25
0
Ptejte se: Na každý den i na okruh za 200 tisíc

Doporučit Mazdu RX8 na každý den může jen nesoudný šílenec. Když pominu tolik diskutovanou nespolehlivost motoru, která sama o sobě vlastně je tím menším problémem, tak jezdit za 15L/100km opravdu není nic příjemnýho. Přidejte sklony ke korozi, převodovky, které se po 50tkm začnou sypat a dalších několik typických bolestí těchto aut. Opravdu nic na daily... Jak už tedy bylo psáno, díval bych se po hothatchích. Ale okruhové auto prostě v běžném provozu nefunguje, taková je realita. I ta RX8 v sérii je prostě spíš komfortní GTčko než závoďák.

Vojta
07. června 2019, 23:28
0
To nejlepší z červnové inzerce

Jsou jiný, pravdou ale jest, že věci jako ovládání těch sedaček, zrcátek, páčky pod volantem, interiérové lampičky atp. opravdu jsou z Alfy 164 :)

Vojta
07. června 2019, 10:08
0
To nejlepší z červnové inzerce

Italských aut netřeba se bát, v konečném důsledku to není horší než jinde. Třeba ta Thema bude i přiměřeně dost spolehlivá. Problém je jen v tom, že na některá auta se špatně shání díly. Typicky to je problém těch aut z přelomu 80s a 90s kdy prostě ještě nedošly do stavu veterána ale zároveň už jich moc nejezdí a ta výroba se prostě nevyplatí. Nakonec se všechno někde sežene, ale prostě ty ceny a čekací doby jsou někdy peklo. Naštěstí zrovna to Maserati je tak trochu z výprodeje Fiatích dílů a spousta drobností typu páčky pod volantem, přepínače a tak pochází ze soudobých Alf a Fiatů, takže se dají přiměřeně slušně i sehnat. Průšvih je cokoliv kolem motoru... ale tenhle už má aspoň vstřikování. Původní Biturba s karbcem, to bylo jiný dobrodružství :D

Vojta
28. května 2019, 15:19
0
Škoda Eltra 151L: Domácí elektromobil

To je sice pravda, na druhou stranu není to žádná vesmírná technologie a lze ji zvládnout bez požárů dodrží-li se určité zásady. Nemám absolutně tušení, kde nastala chyba tady ale jak už jsem psal - od pohledu je to strašlivej bastl. Vše se dá udělat mnohem čistěji a pěkněji tím spíš s dnešními technologiemi a internetem. Když nic jiného, nemusí tam ta drátařina viset na čokoládách atp ;) Slušných přestaveb je minimum, co tak lovím v hlavě tak elektrická RX8 nebyla hrozná. Tohle naopak je jeden z těch nejotřesnějších případů:
https://www.ebay.com/motors/blog/classic-1991-alfa-romeo-164-converted-to-electric/

Vojta
27. května 2019, 14:04
0
Škoda Eltra 151L: Domácí elektromobil

To já netvrdím, že shořet nemůže i normální auto... kolikrát blbá palivová hadice zruší celý Ferrari. Ale prostě tahle stavba Favorita působí od pohledu značně fušérským dojmem a teď nesoudím technickou úroveň jako spíše tu estetickou. Prostě auto kde z palubky trčej dráty a kabely a každou chvíli skončí na "tyči"... nepřipadá mi to úplně šťastný.

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Dodge Challenger R/T 345 HEMI 5,7 V8 2017
Dodge Challenger R/T 345 HEMI 5,7 V8

2017 rok výroby
381 koní výkon
5 700 ccm objem

Chrysler Town & Country  1977
Chrysler Town & Country

1977 rok výroby
145 koní výkon
7 206 ccm objem

Jeep Wrangler 2.8 CRD JK 2016
Jeep Wrangler 2.8 CRD JK

2016 rok výroby
211 koní výkon
2 800 ccm objem

Chrysler 300C  2005
Chrysler 300C

2005 rok výroby
340 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 2008
Ford Crown Victoria P71

2008 rok výroby
253 koní výkon
4 601 ccm objem