načítám data...

Vojta

VIP členTento uživatel má VIP členství.
Zjisti více
JménoVojtěch O
BydlištěHradec Králové
Registracepřed 4.7 rok.
Poslední aktivitapřed 4.1 hod.
Příspěvků ve fóru11
Komentářů u článků355
Pozitivních komentářů u článků126
Negativních komentářů u článků14
Možnostinapsat zprávu

Poslední blogy

Espatrip 2016 - část první: Nasedáme, odjíždíme!

04. ledna 2017, 18:21 3 komentáře

Když jsme se před prázdninama rozhodovali co dál dělat, cesta do Španělska starým střepem byla jasná volba…

Espatrip 2016 - část druhá: Do Evropy chceme!

23. ledna 2017, 18:04 5 komentářů

Dlouho očekávané pokračování příběhu party bláznů z dovolené.

Espatrip 2016 - část třetí: Opuštěni

11. března 2017, 10:27 2 komentáře

Další část vyprávění z naší loňské dovolené. Se zkouškovým skončila i nutná prokrastinace a tak má tento díl zpoždění.


Posledních 50 komentářů

Vojta
dnes v 10:23
-1
Ptejte se: velký offroad, dodávka se čtyřkolkou, nebo něco úplně jiného?

Doporučovat Transit s motorem 2.2 je trochu nerozum. Ony nejsou úplně spolehlivé, zejména ne ty FWD verze. Dneska už snad ty špatné kusy umřely a servisy se naučily je udržet při životě, ale stejně... Za mě určitě pětiválec 3.2TDCi a pokud ne ten, pak 2.4TDCi ideálně rovnou ve verzi s pohonem všech kol. Sám jsem teď jeden takový, dokonce v odpovídajícím cenovém limitu naskladnil. Největší nevýhoda těch aut je koroze, která je u všech Transitů v základní výbavě. Kromě toho jde ale o vůz poměrně nezdolný a nerozbitný, na což jsem už z dlouholetého provozování Alfy odvykl. A díky skvěle prostorově řešené karoserii se s tím parkuje lépe, než s moderním SUV.

Vojta
12. září 2021, 20:01
0
Šetříme s Autíčkářem: Budgetové alternativy žádaných aut

Alfa 155 Q4 se dá koupit v pěkném stavu a za pěkné peníze v roce 2014. Tehdy už Deltu Integrale znali všichni, ale o 155 Q4 moc lidí nezavadilo a fakt pěkný kus se dal sehnat okolo 150kkč. Dneska už jsou za nesmysl, stejně tak Dedra Integrale

Vojta
02. září 2021, 09:21
1
Největší kravina, jakou jste si kdy koupili?

Největší kraviny jsem zatím nedělal já, ale radil v nich ostatním. Na druhou stranu, koupil jsem levnou 164, kterou jsme dávali skoro deset let dohromady a teprve finišujem. Zatím ale všechny "projekty" dopadly a nic neupadlo v zapomnění a zahození.

Vojta
18. srpna 2021, 22:40
0
O motoristech dnešních i budoucích

Tak s tím se dá tak nějak souhlasit - udržitelný růst je nesmysl. Nicméně odpověď je právě v té masivní populaci, nejvyšší ve známé historii planety. A bohužel, nejsme to my jako Česko nebo Evropa, koho by bylo moc. Jedna věc je, že nám změny klimatu určitě problémy způsobí, druhá věc je ta, že se jim podle mě nemáme šanci vyhnout. Lidi nepřejdou z masa a aut, nehledě na to, že uživit tak ohromnou populaci s tak drastickým omezením zásahu do životního prostředí nejspíše není možné. Navíc problém nejsou auta nebo krávy. Problém je každej rok novej mobil, každejch pět nové fáro a hromada dalších drobných blbostí spotřebního života. Holt prostě budeme dávat velkohubá prohlášení, všichni se budou tvářit, jak něco dělají - ve výsledku budeme jen čekat, jak to dopadne.
-
Komentář upraven 18. 8. 2021, 22:42:08

Vojta
14. srpna 2021, 21:47
3
O motoristech dnešních i budoucích

Protože spolu sdílíme stejnou planetu. Ostatně víc než ty auta za to může celkově konzumní způsob našeho života a přelidnění.

Vojta
14. srpna 2021, 21:44
0
O motoristech dnešních i budoucích

Pokud dojdou, tak dojdou. S tím už se nic dělat nedá teď, natož pak ;) Spíš prostě vyrábět víc elektřiny a přifouknout klimoškou.

Vojta
14. srpna 2021, 11:53
3
O motoristech dnešních i budoucích

Nevím sice, co bude a nebude, ale úplně si nemyslím, že apokalypsa a masivní ekonomická krize. Už to spousta lidí prorokovala před mnoha lety a zatím nic. Ale jsem zvědav, (ne)nechám se překvapit ;)

Vojta
14. srpna 2021, 11:51
0
O motoristech dnešních i budoucích

Tak jako realita byla taková, že to nikdo moc nekontroloval, bylo to nevymahatelné a stejně si všichni dělali, co chtěli :D

Vojta
14. srpna 2021, 09:00
1
O motoristech dnešních i budoucích

Přechod z aut na kola a hromadnou dopravu není možný - lidi si to vzít nenechají a stát motoristy, narozdíl od cyklistů potřebuje, protože je může kasírovat. Mýtné brány na cyklostezkách si úplně představit neumím.

Vojta
11. července 2021, 12:31
1
Citroën Xantia: Extravagance obyčejnosti

Tak tehdy se s tím začínalo. Málokdo ze zákazníků vůbec bezpečnost řešil a pokud, tak spíš podle počtu airbagů. Třeba u Alfy první auto, kde řešili nárazové zkoušky, tak to byla 164, ale pak třeba u 155 a 156 to neřešil vůbec nikdo, stejně tak 147 dopadla velice fatálně a to to bylo auto z roku 2001.

Vojta
10. července 2021, 18:14
1
Citroën Xantia: Extravagance obyčejnosti

Ano, představ si, že v té době měli všichni poměrně stará auta ;) Děda měl Fáčko, to už mělo sytič alespoň automatickej, ale běžně se jezdilo stodvácama a warťasem ;) Věc jako rádio tehdy byla neuvěřitelný luxus a klimatizace něco naprosto nepředstavitelného. Xantia samozřejmě měla obojí a věř, že jízda do Chorvatska s ní byla zážitkem z jiné dimenze (předtím jsme jeli půjčenou stodvácou).

Vojta
10. července 2021, 11:54
0
Citroën Xantia: Extravagance obyčejnosti

V6 to byla určitě, Activa jsem myslel, že s ní chodila automaticky. Kód je potřeba brát optikou doby. V roce 1998, pro člověka zvyklého spíš na sytič to byl naprostej space age ;)

Vojta
10. července 2021, 00:03
4
Citroën Xantia: Extravagance obyčejnosti

Xantia je naprosto skvělé auto, strejda měl kombi Break V6 Activa a to auto bylo v té době jako něco z naprosto jiného světa. Už jen to, že před startem se musel na klávesnici zadávat kód. Stejně tak můžu potvrdit tu neprůstřelnou spolehlivost - to auto prostě fungovalo a nebyl s ním nikdy žádný problém. Mít na to prostor, tak Xantia nebo XM je určitě velké lákadlo.

Vojta
11. června 2021, 16:56
5
13 minut někdy nestačí

No jako jestli na tom někdo nechal poslední rok života, tak si troufám tvrdit, že to byla tak nějak škoda času a medvědí služba všem motoristům. To, co píše MAJKL v komentáři zde a celkové vyznění toho dokumentu a té stránky, to se tedy docela dost rozchází. Je to škoda, mohl se toho ujmout někdo schopný a mohla to být zajímavá věc... takhle je to opět akorát cesta pro měření a pokutování, nicméně rozhodně žádná velká osvěta. Kdyby se ta realita více blížila tomu komentáři, bylo by to super. Bohužel, zatím se mi to silně nelíbí.

Vojta
20. května 2021, 23:39
-2
Auta, která si nepořídím kvůli jejich image

Já bych třeba nesnesl Alfu 156, 147 nebo i GT, protože v tom jezdí pochybné existence a ty auta jsou většinou hodně dožitý a dělají opravdu špatný obrázek a budí pohoršení. U 159 mi to nevadí - ty auta jsou tak drahá na provoz, že do této kategorie nestíhají padat a končí radši na vrakovišti. Ono když jen aby to prošlo technickou skrz podvozek a udělala se spojka stojí přes 50kkč, tak častokrát ostudní majitelé na ten provoz prostě nemají a pokud jim to jezdí, tak ne moc dlouho :D
Obecně ale jakékoliv starší auta se dřív nebo později do podobné kategorie dostanou a chvíli trvá, než z ní vypadnou, pokud vůbec. Jo a taky bych co do image nesnesl jakékoliv kei car a ekoauta typu iMiev nebo Leaf či Prius. Byť proti elektromobilitě nejsem a i3 nebo Tesla by mě určitě neurážely.

Vojta
17. května 2021, 21:12
0
Jeep Renegade 4xe: Za dobrodružstvím i na baterky

Renegade PHEV mi připadá docela drahý a ta úspora zase není tak velká. Máme ho v líbivějším balení (500X) taky s 1.3 FireFly a šestikvaltem (ten by měl být i zde) a vlastně to žere podobně. Rozdíl možná bude ve městě, ale dálnice dává kolem těch sedmi litrů. Trochu bude asi pomáhat lepší aerodynamika, což je znát i na tom hluku. Každopádně zatím spokojenost a pokud se to nezačne sypat, tak to můžu s klidným srdcem doporučit. Jen teda na 17" a větších kolech to je neříditelné a příšerně tvrdé. Hrozně moc pomohlo dát na to obyčejné (tedy ne Runflat) 16" a ufouknout někam na 2.2bar. Teď to konečně jezdí dobře.

Vojta
13. května 2021, 22:32
3
9 zábavných zadokolek, co nejsou Miata

SLK bylo vždycky spíš tak trochu domov důchodců než zábavná okresková hračka :D

Vojta
02. května 2021, 00:44
0
Bod zlomu

Na 159 mě z hlediska té hmotnosti nejvíc fascinuje to, jak není cítit rozdíl mezi jednotlivými motorizacemi, co se týče jízdních vlastností. To auto zatáčí stejně dobře s lehkým hliníkovým čtyřválcem i s těžkým litinovým pětiválcem. V té době to byl docela kus auta, dneska už to člověku ani nepřipadá. Ono pokračovat na základech Fiatu Tipo už se prostě dál nedalo a skok musel nastat :D Nutno říct, že kombík 2.4JTDm v plné náloži má nějakých 1690kg a to věru málo není, soudobá auta uměla být lehčí. Pro běžné každodenní užití je ale ta robustnost skvělá.

Vojta
02. května 2021, 00:37
0
Bod zlomu

Mě 155 vždycky hrozně vadila, zaprve proto že to není Alfa (je to jen přeznačený Fiat Tempra) a zadruhé proto, jak příšerně měkkou má karoserii. To auto se kroutí víc jak NAčková Miata a to už je fakt strašně moc znát. Stejně tak větší výmol občas znamená prasknutí vlepeného čelního skla :D

Vojta
20. dubna 2021, 00:24
1
Lancia Beta: Radosti i trápení

No než bych to všechno vypsal... koukněte na video!

;ab_channel=RoadsterLife

Vojta
12. dubna 2021, 23:08
0
Fiat Croma Multijet: Nečekaný Fiat

Třeba Stilo jsme měli 2002ku, jedno z prvních, je tu o něm i článek. Za nějakých necelých sedm let s tím autem nebyl žádný větší problém a to se kupovalo už ojeté, v roce 2014. Celkově drželo fakt dost slušně a ani nebylo zrezlé. Multipla měla facelift v roce 2004 a z produkce šla až 2010. Tehdy už to bylo fakt solidní retro :D

Vojta
12. dubna 2021, 20:22
1
Fiat Croma Multijet: Nečekaný Fiat

Bejvávalo, to právě byla klasika u aut jako Bravo/Marea a i ty Multiply prvních generací. Pak už se to ale výrazně lepšilo a i faceliftová Multipla už ten interiér má v pohodě. Croma už je úplně nová generace, je to auto podobné se 159, byť zejména z toho technického hlediska. Platforma, podvozek a vzhled jsou jiné.

Vojta
31. března 2021, 10:50
-1
Mazda CX-30: Nečekaně jiná

Ono to se týká a vždycky týkalo turbomotorů. Jde i o to, že tam není jednotná metodika na měření výkonu a tak si to každý výrobce dělá po svém. Stejně tak třeba zrychlení z 0-100. U některých aut se člověk dostane tak tak na uvedené hodnoty, u jiných to vychází naopak o dost rychleji a pak se někde v brožuře dočte, že hodnota se uvádí se dvěmi pasažéry, plnou nádrží a zavazadly v kufru. Obecně ale každý turbomotor o kterém vím, tak měl na brzdě víc než v papírech. Teda pokud nebyl vylágrovanej...

Vojta
29. března 2021, 23:08
2
Někdy je těch starých aut až moc...

No tak jestli to má být jen postrk pro manželku, tak prostě Civic 8G 1.8 ;) Ten seženeš okolo 80kkč pěknej, i levněji občas a obecně to je dost bezproblémové auto. Sice podvozek má horší než starší 7G, ale naopak ta vnitřní prostornost je naprosto úžasná až nepochopitelně skvělá.

Vojta
29. března 2021, 22:39
0
Někdy je těch starých aut až moc...

Tak pokud Alfu, Giulietta je fakt super a navíc se to nesype. Jinak třeba Civic TypeR je poměrně slušnej, jak 9G tak ten novej 10G. Pak je varianta Pokus ST nebo třeba ten i30N. Je z čeho vybírat, stejně tak třeba Seaty Cupra jsou docela fajn. Globálně to jsou lehce větší auta, ale když to má být 5D, tak se blbě vybírá třeba nějakej ten Mini. Ostatně i obyč R53 je vlastně o dost lepší než 147 a to jsou stejně staré.

Vojta
29. března 2021, 21:34
0
Někdy je těch starých aut až moc...

Na 166 se dá, kamarád je takhle repasuje a je schopnej ti to i takhle poslat, když mu pak vrátíš tu tvoji starou. U 147 o to moc není zájem, ty auta se spíš už rozpadají z hlediska karoserie. Bohužel to opravdu je dost nekvalitní střep a kromě GTA se nevyplatí do toho dávat peníze. Dneska už jsou o dost lepší auta za pěknější peníze :)

Vojta
29. března 2021, 18:46
0
Někdy je těch starých aut až moc...

Tak nemusíš si kupovat hned auto za dva míče. Jsou tu i věci, jako třeba Mazda CX-30, ostatně i nové Srandero je prý dobré ;)

Vojta
29. března 2021, 18:17
0
Někdy je těch starých aut až moc...

Všechny gumové části po těch letech jsou už horší, to nejsou jen ty podvozkové, ale třeba i zavěšení motoru. Stejně tak ta karoserie, hlavně starší a už původně měkká auta jsou po letech rozvrzaná a původní pevnost už nemají. Ono to pak jde znát, že i dveře se zavírají hůř, zvedneš to heverem a nezavřeš je atp :)
denis5305: Ano, pokud to auto je používané, tak po 15ti letech a bezmála půlmilionu kilometrů to je naprosto běžná údržba na jakémkoliv voze nehledě na provenienci. Jinak to už dál nemůže fungovat spolehlivě a bude následovat stav co týden, to nová závada...

Vojta
29. března 2021, 16:32
0
Někdy je těch starých aut až moc...

Proto už dlouhá léta nákup ojetiny silně nedoporučuju :D Ještě tak takový ty jednoduchý Punta, Yarisy a podobný věci, kde toho je fakt celkem málo a je to vymyšlený dobře. Jinak se to sype s přibývajícím věkem tak nějak všechno. I blbuvzrodná věc jako třeba Civic 8G už má nasčítáno tolik různých drobných závad, že nechat si to servisem dávat dohromady se rovná totálce auta. Tím spíš, že já mám buďto extrémní smůlu na servis a nebo jsou prostě skoro všechny servisy ultimativně neschopné. No a pak si lidi, kteří si to nechtějí opravovat sami kupují věci jako je stočený dieselový kombík nebo dojeté benzínové SUVčko. Dokonce znám nemálo lidí, kteří za servis jedničkové Octavie utratili už násobně víc, než by je stála nová Dachna. Ale ono to sám vidíš, jak jsi to popsal v tom článku s Volvem. Auto může být jak chce spolehlivé ale s věkem ho buďto někdo průběžně udržuje, udělá mu velkou generálku no a nebo ho prostě dojezdí do sraček, sešrotuje a koupí si další káru nad hrobem...

Vojta
29. března 2021, 16:14
0
Někdy je těch starých aut až moc...

Taky mě na starých autech vadilo, že se to furt sype, člověk opraví jednu věc a rozbije se jiná. No ve výsledku řešení je zaprvé koupit si jednu ojetinu s jasným základem, nezbastlenou, nedoprasenou a tu si udržovat. Zadruhé se mi osvědčilo dělat to, čemu se dřív říkala generální oprava. Prostě se celé auto rozebere skoro do šroubku, vše včetně interiéru se důkladně vyčistí. Odstraní se veškerá počínající koroze. Je fajn rozhodit motor, přetěsnit na něm všechno, zkouknout ložiska, preventivně repásnout nebo vyměnit alternátor a startér... no zkrátka a dobře když se to všechno projde a opraví se auto jako celek, tak pak zase vydrží několik let bezproblémového provozu.
Tady například ukázka, jak má taková generálka po nějakém skoro půlmilionu kilometrů vypadat: https://kolbik.rajce.idnes.cz/Alfa_159_-_suspension_overhaul_and_rebuild/

Vojta
19. března 2021, 23:02
6
Konce nadšeného motorismu

No jestli něco skutečně končí, tak to jsou levná auta. Bohužel, to že se nová Dachna dala koupit za částky okolo 250kkč, to už je dávno pryč a nadále budou nová auta zdražovat. Ten tlak na emise a elektrifikaci je prostě nesmyslný a ohromný.
Jak to bude z hlediska životnosti těch nových aut, to si netroufám odhadovat. Některé asi určitě vydrží, jiné budou šílený průser. Už teď se množí stížnosti například na nové Giulie, kde se mění motory i při nájezdech okolo 30tkm.
No a zábava za volantem, to je vlastně strašně moc individuální věc. Někoho baví jezdit rychle, jiného ne. Stejně tak ten manuál vs. automat je dost vyostřená diskuze. Rozhodně mi chybí ta bezprostřední reakce těch motorů, kdy ten motor dělal přesně to, co se mu plynem řeklo že má dělat. A to není o lanku, to je o emisích. Spousta aut s elektronickým plynem (RX8, 166...) to umí stejně skvěle, jako kdyby měly lanko, jenže pak tu díky emisím muselo přijít určité otupení. Nicméně tady je problém ten, že naprostá většina řidičů zdaleka nejsou nadšenci a auto je pro ně jen dopravní prostředek. Takovéto věci je nezajímají. Auta pro nadšence tu budou vždycky, toho bych se nebál. Jen holt nadšenci budou muset opravdu řádně připlatit, aby si koupili šílenost jako je Ariel Atom, nějaké to Ferrari nebo aspoň Corvettu.
Budoucnost zkrátka bude jiná než minulost. Pro běžné a movité uživatele aut podle mě lepší, pro chudé motoristy hledající zábavu za volantem dozajista horší.

Vojta
19. března 2021, 00:57
3
Poprvé ve svém: Jaká byla první auta našich redaktorů?

Já mám vlastně stále dilema s tím, které auto bylo moje první. Nejdřív jsem dostal Favorita, to mi bylo asi 15 a řidičák jsem tedy neměl. V občasných vyjížďkách po okolí to ale zase tak moc nevadilo, nicméně využití moc nebylo, řidičák daleko a tak šel pryč. Pak jsem dostal 106ku, kterou teta chtěla dát na vrakáč. Nic moc jí nebylo, jen špatná baterie a přerušený kabel k řídící jednotce motoru. Opravili jsme ho, ale byl to tak strašný krám, že jsem věděl už tehdy, že takové auto fakt chtít nebudu a prostě šel hned pryč, ujel jsem v něm asi 10km. Pak nějak shodou složitých náhod, obchodů a machinací se vlastně dostávám k tomu, že moje první auto, tedy to které jsem si pořídil k řidičáku, abych mohl jezdit, byla 159. No je to už nějakých deset roků nebo kolik, ale furt je...

Vojta
14. března 2021, 21:34
0
Zlatá Vrána 2021: Třetí ročník ankety o největší ostudu autoinzerce

Dneska už ani jedno, Busso oběcně došlo. Ještě tak 2.5ky, ty nikdo moc nechce, ty se sehnat dají. Každopádně ten motor je zajímavý zejména tím svým projevem a to hlavně ty starší 12V verze, tam opravdu moc konkurenci nenajdeš, tím spíš mezi šestiválci. Ten 24V motor je sice skvělý, ale tam už jsou i motory od BMW nebo třeba VW VR6, které to umí taky.

Vojta
12. března 2021, 17:16
1
Zlatá Vrána 2021: Třetí ročník ankety o největší ostudu autoinzerce

To je pro mě jedna z věcí, co naprosto nechápu. Objektivně výrazně lepší 166 a 164 jsou prakticky bezcenné krámy a 155, 156, 147, 916 a GT lámou další a další rekordy :D Tuhle jsem viděl Spider 916 3.2V6 asi za 700kkč. Proboha proč by si někdo něco takového koupil? :D

Vojta
25. února 2021, 10:49
2
Elektrický valčík: Mají dnes Husité novou konkurenci?

Ono plně pochopit, jak ty baterky fungují není vůbec easy. Je to dost věda a samotnýho by mě zajímalo, jak dobře nebo špatně to mají ošetřené.
Párkrát už mi zahořela při výměně baterka například v mobilu a vyloženě sranda to není - jsou velice náchylné na mechanické poškození, ale zároveň přilepené fakt krutopřísně silnou oboustrankou. I obyčejná kreditka stačila na proříznutí a následný požár. Kouřové efekty naprosto spektakulární. Proto naprosto chápu, že je problém to hasit a znamená to konečnou pro celé auto.
Stejně tak velice často ty baterky umí odejít z ničeho nic. Jeden den je naprosto v pořádku, druhý den se trochu ochladí a najednou padne ze 100% na nulu během minuty a telefon je tuhý. Průměrně ty baterky vydrží tak dva roky, dýl málokdy.V elektromobilech jsem to zatím nezažil, takže buďto mají kvalitnější řízení těch baterek a jejich nabíjení, nebo kvalitnější články... nebo obojí.
Buď jak buď elektroauta bych nezatracoval. Jako postrk okolo baráku je to věc ultimativně skvělá, pokud to člověk má kde nabíjet. Zajímavé je, že jsem si o sobě vždycky myslel, že jsem konzerva a těm moderním tictacům, hiphopům a nevím čemu všemu ještě naprosto vůbec nerozumím a nechápu je. Díky mechanikovi si aspoň ještě nepřipadám tak starý :D

Vojta
24. února 2021, 19:38
1
Elektrický valčík: Mají dnes Husité novou konkurenci?

Do novějších se pravděpodobně dávají taky lithiové. Ale to jsme zase na začátku a točíme se poněkud v kruzích... ty totiž neplynují :D A jinak opravdu, ty samé články, co najdeš v elektromobilu najdeš častokrát v notebooku. Samozřejmě tlak na využití prostoru znamená, že klasický formát válcových buřtíků je mnohde vytlačován články tvarovanými přímo na míru. Nicméně technologie je to identická, jen v elektromobilu máš pochopitelně mnohem víc článků, než v notebooku. V principu ale fungují naprosto stejně a rozhodně tedy při nabíjení nesmrdí, pokud nejsou poškozené :D

Vojta
24. února 2021, 19:07
3
Elektrický valčík: Mají dnes Husité novou konkurenci?

Ale to je to, o čem tady celou dobu mluvíme ty jojo :D Vysokozdvihy mají většinově klasické olověnky s tekutým elektrolytem. Naopak elektromobily mají ty samé Li-pol baterie, které se používají v laptopech, pokud to není historická vykopávka jako Škoda Eltra.

Vojta
24. února 2021, 19:03
3
Elektrický valčík: Mají dnes Husité novou konkurenci?

S tebou se opravdu nedá diskutovat a nemá cenu se snažit ti cokoliv vysvětlit. Já moc dobře vím, co to jsou Li-pol baterie. Stejně tak, narozdíl od tebe vím, že neplynují při nabíjení :D Teď ti trochu navíc zamotám hlavu Li-ion baterií v laptopu...

Vojta
24. února 2021, 18:53
1
Elektrický valčík: Mají dnes Husité novou konkurenci?

Hele pokračuj dál, já se tvou blbostí začínám bavit :D To co jsi napsal je ptákovina na n-tou, víš o tom? :D

Vojta
24. února 2021, 18:19
3
Elektrický valčík: Mají dnes Husité novou konkurenci?

Ty se mi zdáš. Ty se mi fakt normálně zdáš. Tohle není normální, fakt ne. Tak neskutečně natvrdlého ignoranta jako jsi ty, jsem dlouho neviděl. Absolutně nemáš ánung o tom, jak to funguje, ale komentuješ to, jak kdybys sežral Šalamounovo hovno. Baterií je mnoho druhů a ano, jak ti napsal už Kuba, skutečně olověné akumulátory při nabíjení dojdou do fáze, kdy začnou plynovat. Toto se však prostě u baterií lithiových neděje. Nesmí se to dít! Máš vůbec mobil nebo notebook? Plynuje ti při nabíjení? Máš dojem, že by jakkoliv smrděl? Pokud ano, tak ho vyměň, dělat to nesmí! Ty články jsou prostě hermeticky uzavřené, proto ostatně když selžou, tak se nafouknou, ale uniknout z nich nic nesmí a žádný ventil nemají!

Vojta
23. února 2021, 22:31
4
Elektrický valčík: Mají dnes Husité novou konkurenci?

Tak znovu, pro ty natvrdlejší. Akumulátory na lithiové bázi jsou toliko hermeticky utěsněné a nemá na nich co čpět. Pokud se to děje, pak jest takový akumulátor vadný a měl by se vyhodit - beztak už moc dlouho fungovat nebude. Pokud by ti smrděl při nabíjení laptop nebo mobil, tak bys s tím byl v pohodě? :D

Vojta
23. února 2021, 21:25
5
Elektrický valčík: Mají dnes Husité novou konkurenci?

Mechanik: Opět, zas a znovu mi nezbývá než konstatovat, že ses minul povoláním nebo stoletím a o technice nic moc nevíš. Běž servisovat parní stroje někam do muzea, to ti pravděpodobně půjde lépe.

Vojta
20. února 2021, 10:48
1
Mazda CX-3 Skyactiv-G121: Stárnoucí bestseller

CX-3 jsme taky měli ve výběru, projel jsem si ji a více či méně naprosto souhlasím s recenzí. Zkoušeli jsme i větší CX-5 a CX-30, které už jsou i o řádný kus dražší, stejně se vyložené nadšení nekonalo. Nakonec se vybíralo mezi Jeepem Renegade a Fiatem 500X, kde ty auta jsou naprosto identická s výjimkou designu. Vyhrálo 500X, protože se víc líbilo, byť je méně praktické. S motorem 1.3 turbo (110kW) a šestistupňovým automatem ve slušné výbavě Lounge vyšel nový na zhruba 430kkč a to má výbavu vlastně vyšší než tady ta testovaná verze CX-3 (dokonce i vyhřívané sklo atd.).

Vojta
15. února 2021, 11:33
0
Ptejte se: Zajímavé auto do sedmdesáti tisíc

Nevím, ty lidi tu jsou divný. S tebou se občas na něčem neshodnu, ale globálně ano, zejména na věcech se kterými máme zkušenosti oba. Prostě AR si to podělala tím, že dělala levný mrdky a prodali toho hodně, dneska je kvůli tomu nikdo nebere vážně. Ty auta výše jmenované prostě obecně špatné jsou, to se tak nějak dneska už ví. Poslední GTčka a 147 jsou roky 2009/2010, což si teda v té době koupil jen zoufalec co nevěděl, co s penězi. A i tyhle auta už dnes končí v lisu, protože jsou dojetý cu grunt a opravují se dokola ty samý věci. Chápu, že to ty lidi láká.
Jiná situace jsou ty 166, 159... celkově kvalitativně auta na přijatelně slušné úrovni, ale končej na ty provozní náklady prémie. Kupují si to lidi, co nemaj ani tu kupní cenu, natož prachy na servis. Ale aspoň se dá koupit slušný základ, kterýmu ten servis uděláš a fungovat bude. Nehnilou 156 dneska nekoupíš a pokud náhodou ano a začneš ji používat, tak to za dva roky zameteš.

Vojta
15. února 2021, 09:06
1
Ptejte se: Zajímavé auto do sedmdesáti tisíc

JTS pochopitelně. Je to motor Twinspark jen s přímovstřikovou hlavou, takže kromě toho zadírání (ano, zadíraj se a hodně, i ta krásná modrá 156 s tímto motorem, co tady byla před časem se pár měsíců po recenzi zadřela) trpí i na další problémy typu karbonování, KO vstřiky, hrubý chod, špatné starty... není o co stát :)

Vojta
14. února 2021, 19:14
1
Ptejte se: Zajímavé auto do sedmdesáti tisíc

156, 147 a GT jsou prakticky identická auta se stejnými problémy. Mrdky to jsou všechny a k tomu tady doporučujou ten úplně nejhorší motor co se do toho dával... :D

Vojta
03. února 2021, 18:54
0
Lincoln, bageta a ledový čaj. Přece to nemůže být tak těžké...

Tak ono servo mělo prodřenou hadici zespod a zámek ve dveřích tam měl urvanou takovou pružinu, co bylo potřeba vyměnit. To jsem mu tehdy k tomu všechno dával a dokonce i náhradní tapec těch dveří a tak... :D Nakonec to auto pustil člověku, co se o to právě ještě nestaral o to víc a od kterýho Matěj bral tu 146 no a od toho člověka to vzal kamarád a ten ji poopravil do stavu, kdy zas normálně jezdila bez problémů. Nakonec pak skončila na slovensku, kde měla lehkou nehodu a už to tak nějak majitel nechtěl řešit. Aktuálně je zpátky v Pardubicích a na díly :D Nic moc tomu nebylo, ale už moc starý auto na které nejdou rozumně sehnat díly.

Vojta
02. února 2021, 16:16
0
Lincoln, bageta a ledový čaj. Přece to nemůže být tak těžké...

Škoda, že jsi tohle neprohlásil tak před měsícem... mohl jsi mít jeho 164TD :D

Vojta
27. ledna 2021, 11:27
0
Zajímavé naftové motory minulosti

Jo jo, ty 2.4ky jsou super. Staré 10V jsou nezničitelné navíc k tomu, ale i 20V jsou spolehlivé, pokud se o to člověk aspoň trochu rozumně stará.

Vojta
27. ledna 2021, 11:24
2
Zajímavé naftové motory minulosti

Už nějakých deset let jezdím s pětiválcovou 2.4JTDm a vlastně mě asi nenapadá moc důvodů, proč by mi to vadilo. Sehnat benzínový motor s podobným výkonem a spotřebou víceméně nejde a servisně byl zatím hodně spolehlivý. Štve mě jen to pomalé zimní zahřívání a tím pádem absence rychlého topení. Takový diesel mě neuráží a tím lokomotivním zátahem, spolehlivostí, nízkou spotřebou a po zahřátí v otáčkách i zvukem je i zajímavý.
Určitý čas jsem jezdil s bájnou 1.9TDi (66 a 76kW). Chápu, proč lidi ten motor mají rádi, protože fakt moc nežere a dává člověku pocit, že je rychlý. Jenže on vůbec není. Na začátku ze sebe vysype všechno co má a pak už se nic neděje. Pro městské a i meziměstské přesuny dobrý, na dálnici už fakt nic moc. Navíc jsem zatím neměl to štěstí na vyloženě spolehlivý kus. Ne že by se dělo něco strašlivého, ale rozhodně to nebylo zase tak skvělé, jak všichni vypráví a to ani ve starém Ventu.
Nemůžu taky nevzpomenout na Astru G 1.7DTi. To je asi nejpomalejší věc, jakou jsem kdy řídil a její maximálka 135km/h se zdála být elektronicky limitovaná, protože tam prostě ten motor přestal víc jet. To by samo o sobě nevadilo, horší bylo že on byl zoufale pomalý vždy a přítomnost turba mu nikdo nevěřil, dokud se nepodíval pod kapotu že tam skutečně je. Nebyl jinak ani spolehlivý, taky se pomalu ohříval, byl strašlivě hlučný ale spotřebu měl vždy naprosto zanedbatelnou. Dostat se přes reálných 4L/100km prakticky nešlo.

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Thunderbird  1971
Ford Thunderbird

1971 rok výroby
500 koní výkon
7 000 ccm objem

Dodge Ram Charger  1982
Dodge Ram Charger

1982 rok výroby
105 koní výkon
5 200 ccm objem

Cadillac Coupe deVille  1973
Cadillac Coupe deVille

1973 rok výroby
210 koní výkon
7 729 ccm objem

Chrysler New Yorker 4 Door hardtop 1969
Chrysler New Yorker 4 Door hardtop

1969 rok výroby
350 koní výkon
7 200 ccm objem

Ford F250 2016 SuperDuty 6.2L 2016
Ford F250 2016 SuperDuty 6.2L

2016 rok výroby
390 koní výkon
6 200 ccm objem