načítám data...

Vojta

JménoVojtěch O
BydlištěHradec Králové
Registracepřed 5.9 rok.
Poslední aktivitapřed 7.2 dny
Příspěvků ve fóru11
Komentářů u článků396
Pozitivních komentářů u článků133
Negativních komentářů u článků18
Možnostinapsat zprávu

Poslední blogy

Espatrip 2016 - část první: Nasedáme, odjíždíme!

04. ledna 2017, 18:21 3 komentáře

Když jsme se před prázdninama rozhodovali co dál dělat, cesta do Španělska starým střepem byla jasná volba…

Espatrip 2016 - část druhá: Do Evropy chceme!

23. ledna 2017, 18:04 5 komentářů

Dlouho očekávané pokračování příběhu party bláznů z dovolené.

Espatrip 2016 - část třetí: Opuštěni

11. března 2017, 10:27 2 komentáře

Další část vyprávění z naší loňské dovolené. Se zkouškovým skončila i nutná prokrastinace a tak má tento díl zpoždění.


Posledních 50 komentářů

Vojta
20. listopadu 2022, 23:02
0
Autíčkář se ptá: Zábavný prcek, který může stát venku

Netřeba hned grande punto, stačila by i obyčejná 188. Moc krásy nepobrala, ale jezdí dobře a spolehlivě. Koroze ji umí trápit taky, ale zároveň se dají najít pěkné kusy. Jen to chce vzít pofacelift, protože předfacelift má opravdu zoufalá světla.

Vojta
29. září 2022, 22:09
-1
Stará, nebo nová legenda... Co si vyberete?

S Brerou je pravda, že je těžká, ale ono 916 není o moc lehčí, zato má blátivě měkkou karoserii. Je to holt lehce upravený Fiat Tipo. Nemám ta auta rád, nikdy to nejezdilo dobře. Brera proti tomu podvozkově prostě funguje, jen zas bohužel nemá dobrý motory no.

Vojta
26. září 2022, 16:36
-1
Stará, nebo nová legenda... Co si vyberete?

Poslední byla skutečně Brera, ale už předchozí typy GT a GTV (916) byly v zásadě krámy. Brera by byla bývala byla dobrá, kdyby měla dost výkonu a dobrý benzínový motor. To zoufalství od GM bohužel stojí za prd. Ale i tak pravděpodobně díky tomu designu bude ceněná.

Vojta
12. září 2022, 21:59
2
Taky to nehuntuju: Jak na komplexní péči o auto

Když v tom laku je díra, tak není co leštit :D Jasně, nějaké věci a detaily se tak dají zamaskovat do stavu, že pokud o nich člověk neví, tak nejsou vidět. Reálně ale leštěním člověk opraví jen povrchové mikroškrábance vzniklé právě špatným mytím. Doby pastelových laků, kdy z vybledlého auta byla najednou showroomovka jsou už většinově pryč.

Vojta
12. září 2022, 17:40
0
Taky to nehuntuju: Jak na komplexní péči o auto

Když ono reálně se s tím stejně nic jinýho dělat nedá, než obrousit, dotmelit a nalakovat. Detailing funguje u nového auta, ale už po pár letech tam jsou díry od šutrů, začne to být opotřebovaný, ošoupaný a vlastně je pak úplně jedno, co s tím člověk udělá. Nedej bože, když má nějakou blbou barvu, potřebuje nalakovat jen jeden díl a ono to nejde, protože to pak moc svítí.

Vojta
17. srpna 2022, 16:48
0
Autíčkář se ptá: levné ale stylové auto pro potomka

Zatím jsem neviděl Stilo, které by rezlo z jiných důvodů, než že bylo poškozené mechanicky. Výjimky jsou dvě - plastová lišta na kufru, ale to je spíš estetický problém a pak kapsy za předníma kolama, což mají bohužel skoro všechny auta. Musí se to čistit. Nebudu tvrdit, že najít pěknej kus je snadný. Není, většina takhle starých aut je dojetých do sraček. Co se elektriky týče, tak pokud to někdo nedokurvil, tak nevidím problém. Jasně, u 1.6 padaj jednotky a u předfaceliftů je problém s dečkama a airbagama. Ale to se dá úspěšně ignorovat, případně vymazat tyhle hlášky z budíků a je klid, už to řvát nikdy nebude. Kolem baterky není žádnej problém - je tam ta samá pojistkovka, jakou má 159. Úplně identická. Přední náprava byla levná, tlumiče od Sachsu, ramena Febi a vydrželo to s klidem 100tkm :)

Co se 159 týče, tak ramena jsem bral Lemforder jako úplně první. Nevydržely ani jednu dovolenou v Rumunsku a za ty prachy ultimativní shit. Dokonce i Maxgear je docela v pohodě na to, co stojí, když se člověk smíří s životností 30tkm. Jasně, jízdní vlastnosti u 159 jsou super, ale musí mít v cajku podvozek. A to je hodně drahý. 2.0 na provoz levnější ani náhodou není. Typicky prasklé písty se umí dost prodražit, stejně tak ty plastový věci kolem motoru, který rády praskaj a sací koš je ultimativní fail, kvůli kterýmu se to umí zadřít. Vlastně nechápu, proč ten problém mají jen 159 a u Giulietty se to neděje v takové míře a zdaleka ne tak fatálně. To platí i pro TBi, které ve 159 je líná nespolehlivá mrdka, ale v Giuliettě i v 4C (tam je už celohliník, stejně tak ve FL Giuliettách) to funguje výborně. Těch pár kilo rozdílu u už tak dost těžké 159 není vůbec znát. Větší rozdíl udělá stav podvozku.

Vojta
17. srpna 2022, 15:53
0
Autíčkář se ptá: levné ale stylové auto pro potomka

Nesmysl. Pokud to Stilo někdo nebouchnul, tak stále jde sehnat pěkné a nezrezlé kusy. Stejně tak elektrika - žádné fatální problémy to nemá. Jasně, H7 žárovky a věčně pípající airbagy, což lze prostě ignorovat, na to to nejezdí. Varianta pak je i novější Bravo. Celkově jsou Stila v lepším stavu, než stejně staré Fofo mk1 i mk2.
Co se týče 159, tak v žádném případě! To je auto za dvě kila! Nehledě na to, že opět, je tu problém s díly. Typicky sehnat přední ramena, která vydrží, je problém. Meyle, TRW... rozsypalo se to do roka a do dne. Originály daly 250tkm jako prd a ze zoufalství tam jsou po repasi stále. Stejně tak motorizace. Proč vybírat hned ty nejhorší? 1.9 je sama o sobě dobrá, ale má k sobě chatrnou převodovku M32 - tedy nesmysl to brát, protože to je oprava za 30kkč a jistota že se to vysype. 2.0JTDm sice už má F40, ale zase tam padaj turba, praskají písty a všemožné fórové plasty kolem motoru. Do toho netěsné sací koše, praskající výměníky EGR... samé nepříjemné a drahé závady. Byl bych ochoten uznat 2.4JTDm - tam je F40, která drží a celkově ten motor je identický s 1.9 a zásadních problémů nemá. Zkroucené svody jsou na opravu levné a pokud se dělaly pravidelně rozvody a nebylo to potkané či uvařené vlivem protočené vodní pumpy, tak pak ten motor je velice trvanlivý. 1.9 bych bral pouze v automatu, který je dobrý i u té 2.4. Nicméně fakt to je drahé auto na provoz (mám ji přes 10let) a pro chudného studenta to fakt není. Rozhodně ne bez slušného příjmu z brigád a odhodlání to utopit v autě ;)

Vojta
17. srpna 2022, 14:50
-2
Autíčkář se ptá: levné ale stylové auto pro potomka

Stilo je poměrně dobrý nápad - pokud se to nekoupí s atmosferickou 1.6, tak je to poměrně nerozbitný a funkční. Vyhnul bych se Selespeedu a celkově dojetým a unaveným autům. Řidičsky trochu mdlé, ale jinak kvalitní a bezproblémové auto, často s pěknou výbavou.
147 v žádném případě - to byl nespolehlivý pekáč od výroby. Dnes jsou všechny sežrané korozí, k tomu nespolehlivost benzínových motorizací a nedostupné náhradní díly.

Vojta
06. května 2022, 08:08
0
Autíčkář se ptá: Kdy jste objevili Ameriku vy?

Ty světla umí být prdel a člověk musí číst ty návody. U Stila to je taky buďto tříhodinová rozborka, nebo vytočení kola do rejdu a výměna asi za dvě minuty.
Ford je případ sám pro sebe. Že to dělají jinak a po svém, to by vadilo míň, než že to neustále mění.

Vojta
06. května 2022, 08:01
0
Autíčkář se ptá: Kdy jste objevili Ameriku vy?

Nejhorší na páčce stěračů je to, že se neshodne ani jeden výrobce sám se sebou. Ano, myslím tím Ford, který to má vždycky nějak úchylně, atypicky a s faceliftem se to změní.

Vojta
04. dubna 2022, 19:41
0
Zlatá Vrána 2022: Nesmysly z inzerce už počtvrté!

Když to tady vidím, tak podobně jsem si připadal, když jsem loni zkoušel prodat plně funkční a zrepasovanou AR166 za 50kkč. Taky mi lidi psali, že jsem se tak o nulu přepsal... :D

Vojta
11. ledna 2022, 08:59
0
Auto skoro zadarmo, edice Prosinec 2021

Poslední dobou ty servisy jsou spíš o tom "ukecat je", aby vůbec takové auto vzali a aspoň trochu se tím zabývali. Takže i když to nespraví úplně, nebo to víc dojebou, zákazník má furt radost. Obecně s výjimkou podvozku je 166 vlastně dost jednoduché auto a na těch 10V dieselech není potřeba prakticky vůbec žádný servis. KO podvozek pak znamená, že to auto jezdí, ale kvalita té jízdy je asi jako u jedničkové Octavie.
Kdo není úplně blbej, tak si na FB najde 166 skupinu, kde kamarád a zakládající člen lidem poradí a zároveň blízko Prahy má servis a na 166 řeší prakticky vše a dobře. Od té doby provozuschopných a pěkných 166 docela přibylo, protože u něj ten servis nestojí raketu a hlavně mění jen vadné věci, zná ty auta důkladně a dostane je vždycky do stavu, kdy stačí jezdit jednou za rok, nebo podle kilometrů, na pravidelnou prohlídku. To už je pak něco, co člověk zvládne i když třeba jede přes půl republiky na výlet...

Vojta
07. ledna 2022, 18:32
0
Auto skoro zadarmo, edice Prosinec 2021

Jenže GTV, potažmo i GT nebo i ta 147 a 156 GTA mají v těch prodejnostech úplně jiné postavení. Objektivně vzato jsou ta auta větší křáp, ale jsou to takové ty plakátovky a spousta lidí je dřív chtěla nebo alespoň znala. Prošly si i tím propadem ceny, kdy GTV V6 šlo pojízdné sehnat za jednu výplatu a tak se jich spousta dojezdila totálně. Proto tam je problém sehnat slušný kus za rozumné peníze. No a pak je tu další faktor toho, že obecně velká luxusní auta mají menší veteránskou hodnotu než "sporťáky".
Mini Cooper S R53 je pak zas další ukázka toho, že půlku stojí auto a půlku stojí servis. Použitelný kus seženeš okolo 120kkč celkem bez větších obtíží. Jenže pak to chce spousty hadic, přetěsňování, servopumpu, stahovačky, menší řemenici, přemapovat, samosvor, lepší brzdy... a ono to cinká a cinká. Nicméně za těch 200-250kkč se z toho dá udělat velice schopné auto. A zase je na místě se ptát, proč třeba 7G a 8G Civic Type R stojí prakticky dvakrát tolik co Mini, když je to objektivně horší auto, neberu-li v potaz praktičnost.

Vojta
06. ledna 2022, 22:58
0
Auto skoro zadarmo, edice Prosinec 2021

Michal88: No Transit mám jako běžné auto tak trochu dneska no :D Míval jsem kdysi taky takový levný, dojetý, zničený, zadokolku... opřel jsem to o svodidla a bylo mi to jedno. Prostě auto, u kterého bylo tak nějak jedno úplně všechno a skončilo na tom, že přerezla spojovačka řízení a kola šly každý svým směrem :D No tak když jsem měl možnost loni, potažmo předloni koupit Transita novějšího, zachovalejšího a navíc s pohonem všech kol... ale toho už ideálně dojezdit do sraček nechci :D
Co se týče těch cen u XM, tak soucítím a souzním. Jakožto majitel aut typu Alfa 166 nebo 164 vím, co to znamená mít bezcenné auto :D U 164 tam trochu nárust je a paradoxně, když je člověk tvrdohlavý magor a nasadí fakt nesmyslnou cenu 250kkč za doježděnou červenou V6ku, tak mu to nějakej blázen ve vidině investice dá a pak brečí na fóru, že to auto chce další desetitisíce za údržbu a mnohé nesehnatelné díly.
166 je horší v tom, že designově se líbí opravdu minimální množině lidí (takový smutný sumec po lobotomii) a tím pádem ačkoliv má úplně nový podvozek, vyřešené všechny možné i nemožné bolesti, zachovalý interiér, jasnou historii, kompletní příslušenství... tak jsem ji marně zkoušel prodat za 38kkč. Toto je sice již facelift, nicméně i tak si myslím, že se prodá když dobře, tak za polovinu, přitom to je fakt auto v pěkném stavu za částku, co stojí běžný servis doježděné 166, pokud si ho člověk nechá u někoho udělat... https://auto.bazos.cz/inzerat/146516437/alfa-romeo-166-30i-162kw-busso-r2004.php

Vojta
02. ledna 2022, 21:58
1
Auto skoro zadarmo, edice Prosinec 2021

To už je povahou majitele. Taky mi vadí jezdit jen ve zbytku toho, čím ten vůz původně byl. U aut, jako Fabia, Golf, Astra, New Beetle nebo Saxo mi je spotřebovávat nevadí, ale u XM nebo Xantie to prostě člověku tak nějak musí přijít líto.

Vojta
23. prosince 2021, 16:07
0
A co by sis vybral ty? (část 1.)

500X jsme loni kupovali - požadavek byl něco rozumně velkého, svižného s automatem a v té cenovce prostě ani nikdo nic srovnatelného nenabízel. Čtyřválec FireFly je docela povedený, dvojspojka C635 taky léty prověřená. Podvozkově to je dobrý jen na 16" kolech, na původních 18" runflatech to bylo neříditelný. Jinak to je tichý, i na zadních sedadlech relativně prostorný. Navíc všichni debilní asistenti šli snadno trvale vypnout. Vytknul bych tomu zejména nesmyslně vysokou spotřebu - jezdí okolo 7L/100km, což mi na 1.3 turbomalorážku přijde zbytečně moc. Ale holt se Fiat drží striktně emisí. Jinak zatím dobrý.

Vojta
20. prosince 2021, 11:33
1
Příběh o klíčích a řemesle

Já takhle nechával klíče vyrobit právě podle toho zámku. Musel jsem auto vyháčkovat, pak vyndat zámek ze dveří a podle toho mi v zámečnictví udělali náhradní. Jak fungují tyhle staré americké imobilizéry netuším, ty evropské už měly klasicky RFID a je potřeba ten nový čip prostě nakódovat, nebo imobilizér vyřadit, což ve starších autech jde většinou snadno. Dobrý nástroj na toto je ZED-BULL, resp. jeho levná čínská kopie. Ten po vyčtení dat z eepromky v autě umí většinou nakódovat i úplně prázdný klíč bez čehokoliv dalšího.

Vojta
16. prosince 2021, 22:46
-1
Jaká je ta nejatraktivnější polistopadová Škodovka?

Z polistopadových bych bral poslední Superb v plný náloži. Z předlistopadových 706 RTO.

Vojta
08. prosince 2021, 11:25
0
Vybrat si auto je umění

Jn, tyhle mínusující lidi, kteří se nevyjádří prostě nechápu :D Ale tak hlavně, že alespoň ty Citroeny koule častokrát skutečně mají. Holt blázni, jako my, kteří v provozu drží šílená auta z nadšenectví, si ten způsob vždycky nějak najdou. Je to drahý, náročný, kolikrát by to člověk chtěl zapálit... ale zase kdyby díly byly dostupné cenově i skladově jako na Fábii, tak kde by pak byla ta výzva? :D
Sám to vidím na svém druhém voze, který je z větší části naprosto tuctový a o kterém se tady ještě zkusím rozepsat, že seženu cokoliv, kdykoliv, kdekoliv a v rozmanitých kvalitách a cenách :D

Vojta
08. prosince 2021, 11:20
1
Vybrat si auto je umění

Nechápu úplně důvod, vložím sem ten odkaz znovu, ale netuším, jak ho to přechroupe. Video funguje normálně
"

;

Vojta
07. prosince 2021, 15:38
0
Vybrat si auto je umění

Pro mínusáře ještě přiložím video

tak snad vám z toho nepraskne žilka. Ještě by na tohle téma mohl promluvit Martin Vaculík, pokud mi to nevěříte :D

Vojta
07. prosince 2021, 15:37
0
Vybrat si auto je umění

Jasně, většinou to tak je. Prostě kusy, které projdou výstupní kontrolou podle specifikace jdou do prvovýroby no a pak ta horší jakost jde podle toho, jak moc je špatná do aftermarket prodejů, případně se z toho jen vybrousí popisky. Ale občas má dodavatel s automobilkou smlouvu o exkluzivitě a tyhle zmetky, ani dobré kusy nesmí nikomu jinému prodat. Stejné je to třeba i u integrovaných obvodů, mikročipů. Případně to je naspecifikováno tak, že jednotlivé kusy nemají svá samostatná objednací čísla a prodávají se jen jako součást celku (silentbloky, unibaly... jsou součástí ramene, těhlice, polonápravy...). U aut, kterých vznikají velké série to nebývá problém, dostupné je vše na každém rohu v rozmanitých kvalitách a provedeních.

Vojta
06. prosince 2021, 11:22
0
Vybrat si auto je umění

Jasně, jedna věc je prvovýroba a jejich dodavatelé. Ti samozřejmě dokumentaci mají a za určitých podmínek pak můžou nebo nemůžou dělat varianty do druhovýroby. Jenže u Alfy se velice často stávalo, že prvovýrobce to dál neprodukoval (nemohl, nechtěl, co já vím...) a druhovýrobce byl vždy někdo, kdo to ve svém výrobním programu neměl a prostě to okopíroval špatně, protože mu dokumentaci neprodali. Typicky většina horních ramen na 147/156/GT/166 je prostě z druhovýroby chybná - to jejich uložení je prostě udělané jinak, než to bylo vymyšleno v prvovýrobě a proto ty ramena nic nevydrží. U 159 je podobný problém, ale tam se toho chytilo SKF a vymyslelo to uložení úplně jinak a stejně tak se toho chytilo Meyle a vymyslelo to úplně jinak a obě ty jejich neoriginální řešení zdá se fungují dobře. Bohužel třeba ramena TRW, které byly v prvovýrobě, tak se prostě neshodují s těmi TRW, které se prodávají v druhovýrobě. Pravděpodobně proto, že druhovýrobu nedělá TRW, ale je to jen přebal nějaké levné číny :)
Skvělí jsou pak třeba poláci, kteří ve svém výrobním programu mají i nahrazení unibalů pevnými silentbloky. To se pokouší aplikovat třeba na AR166 a její šílenou zadní nápravu, která pak samozřejmě nefunguje.

Vojta
05. prosince 2021, 22:16
0
Vybrat si auto je umění

To bude něco jako Alfa... prostě se na to vykašlali to řešit. U Alfy je to dost plošné, typicky na čtyřletou AR159 jsem neuměl sehnat brzdovou hadici, prostě nebyla. A takhle by se dalo pokračovat do nekonečna, včetně toho, že specifikace jednotlivých dílů neuvěřejňují, jako jiní výrobci pro aftermarket a tím pádem ty díly vznikají kopírováním těch existujících. Bohužel, ne vždy to výrobce náhrady pochopí správně a pak ty neoriginální díly prostě nefungují tak, jak fungovaly ty z prvovýroby.

Vojta
05. prosince 2021, 22:13
0
Vybrat si auto je umění

Beztak jako většina těchto nákupů... prostě procházíš inzerci, najednou vidíš něco zajímavýho a řekneš si "kurva to musím mít!" a už žhavíš linky a jede se...

Vojta
05. prosince 2021, 22:12
0
Vybrat si auto je umění

Když nad tím tak přemýšlím, tak Q4 tam vlastně u JTDm nebyla, jen u V6. Tak pak to je o starost méně, jen je potřeba u manuálu počítat s poměrně drahou spojkovou sadou (25-30kkč jen v materiálu).

Vojta
05. prosince 2021, 22:09
0
Vybrat si auto je umění

Většina těch kusů bude mít za sebou už tak 400tkm+, ale na nájezd bych se z vysoka vykašlal. Tyhle auta mají jen dva opravdu drahé fatální problémy - praskající hlava (zanedbaný servis + přítomný filtr DPF, ten se prostě musí vykuchat ať si místní ekologové myslí co chtěj, protože z výroby to mají špatně vymyšlené) a totální nesehnatelnost čehokoliv na pohon 4x4. Osobně bych se na Breru vykašlal. Kupovat si coupé s dieselem je divný a dobré benzínové motory nikdy nedostala. A u těch dieselů je prostě vyřazení DPF a vířivých klapek podmínkou spolehlivého provozu bez fatální destrukce celého motoru.

Vojta
05. listopadu 2021, 11:30
0
Fiat Croma (’87) & Alfa Romeo 164 (’89) - jak proměnlivá mohla jedna platforma být

Ve 164 měl ten pozdější VM Motori 92kW. Jelo to docela slušně a praskání hlav se tam moc nedělo - přecijen o dost lehčí auto, které většinou nic netáhlo, nejezdilo offroad atd. Problém servisovat to není, spíš to prostě nedává smysl servisovat. Ostatně i místní autíčkářská 164 TD, kterou svého času jezdil Vojta Dobeš došla loni na tom, že už prostě byla moc stará do provozu a nechtělo se majiteli řešit věci, jako výměna tlumičů a nové manžety na poloosy a různé hadice. Motor stále běžel dobře.

Vojta
05. listopadu 2021, 09:07
0
Fiat Croma (’87) & Alfa Romeo 164 (’89) - jak proměnlivá mohla jedna platforma být

Ty motory mají trochu problém s chlazením těch hlav. Ty pozdější verze ve 164 s elektronickým vstřikovacím čerpadlem Bosch (od 10/1992) už tyhle problémy nemají. Nicméně i tak není důvod po tom motoru toužit a chtít ho.

Vojta
04. listopadu 2021, 23:15
3
Fiat Croma (’87) & Alfa Romeo 164 (’89) - jak proměnlivá mohla jedna platforma být

Je to poměrně jednoduché auto. Problém je dnes jen dostupnost dílů. Na druhou stranu na motor V6 se dá sehnat všechno (ano, stojí to peníze) na motor TS se nic shánět nemusí, protože ten rozbít nejde a TDčko by si jako youngtimer koupil jen blázen. Zbylé věci se vždycky seženou, jen to není do druhého dne v auto kelly. Největší problém je pak případná karosařina, světla, okna, kliky... nespotřební věci, které tu a tam někdo taky zničí. Na druhou stranu značnou předností 164 je vysoká kvalita výroby, pozinkovaná karoserie s ošetřenýma dutinama už z výroby (nebourané kusy prakticky nereznou) a kompletní kvalitní dokumentace k celému autu.
Prostě jako víkendovka se to v pohodě dá zvládat.

Vojta
04. listopadu 2021, 22:12
0
Fiat Croma (’87) & Alfa Romeo 164 (’89) - jak proměnlivá mohla jedna platforma být

Celá ta story okolo 164 je poněkud složitější a mám to rozpracované. Ona totiž začala vznikat ještě za samostatné Alfy, která nebyla vlastněna Fiatem a z toho plynou odlišnosti. Například to, že design exteriéru i interiéru už byl schválen, některé formy byly připraveny... no a pak přišlo rozhodnutí postavit to na platformě Tipo 4 - byla to podmínka pro získání dalších financí od státu. Tak to tam prostě nějak naroubovali a výsledek je ten, že tak jak Croma a Thema jsou skoro totéž lišící se mírou luxusu a Saab přidanou bezpečností, tak 164 je něco úplně jiného. Automobilka krachla pár měsíců před zahájením sériové výroby. Stát se to o chvíli dřív, žádná 164 vůbec být nemusela, protože se to Fiatu moc do krámu nehodilo - sebrala hodně z prodejů Themy.

Pěkná série videí o 164 zde:

;t=541s&ab_channel=AusBenzin

Vojta
18. října 2021, 23:18
1
Autíčkář se ptá: Auto pro maminku? (Už zase?)

Tak pak jste měli nějakýho jebnutýho Jazze, normálně to nedělá. Až sem k nám zas někdy zavítáš, můžeš si to určitě projet :D

Vojta
18. října 2021, 20:14
0
Autíčkář se ptá: Auto pro maminku? (Už zase?)

Hlavně nad čím by proboha měl variátor přemýšlet? :D Jo, umí to ten mód simulace klasického řazení, ale vlastně nejvíc dává smysl jezdit na klasický variátorový režim a tam fakt nemá nad čím přemýšlet :D
Objektivně ten Jazz má dvě nevýhody stojící za zmínku. První je koroze - je potřeba vzít pěknej a udržovat ho nástřikem dutin a druhá je mizerná kvalita červených laků. Kamarád má 2009ku a to auto je zralé na celolak - každý díl má jiný odstín růžové a některé se i loupou. Jinak je to spolehlivé, servisně nenáročné a paradoxně i docela řidičské.

Vojta
18. října 2021, 13:25
0
Autíčkář se ptá: Auto pro maminku? (Už zase?)

Croma má podvozek v pohodě, drahý je na 159 ;) Navíc ty podvozky maj obecně slušnou životnost... ta 2.2 v automatu na LPG, to už by se asi dalo. Jen sehnat takové auto, tím spíš do rozpočtu bude problém. Jakákoliv Croma v pěkném stavu je dražší. Jasně, jsou i kusy okolo 50kkč, ale to jsou dojeté vraky, které nestojí za řešení.

Vojta
18. října 2021, 13:20
0
Autíčkář se ptá: Auto pro maminku? (Už zase?)

Jenže to všechno, co nacházíš tak má dost problém s tím automatem. U Corsy byl automat tuším jen u dieselu, jinak to je robot, což nechceš. Mini je to samý, automat má jen Sko a to za kilo nejen že nebude, ale navíc tolik bude zhruba stát vstupní servis :D U Seatu mě nic s rozumným automatem v rozpočtu taky nenapadá... ;)

Vojta
18. října 2021, 10:10
4
Autíčkář se ptá: Auto pro maminku? (Už zase?)

Bohužel, Civic 8G má převodovku téměř vždy robotizovanou iShift. Až ty poslední kusy mají hydroměnič a stojí tak dvojnásobek rozpočtu - poznají se podle voliče převodovky.
Asi bych doporučil v tomto rozpočtu Hondu Jazz s variátorem. Funguje to překvapivě dobře a spolehlivě. Okolo 80kkč se pěkná sežene.

Vojta
04. října 2021, 23:02
0
Bazarový snílek: Nad 100 pod 100 a nahodilé podivnosti

Hele jezdím s ní deset let a kromě toho, že jsem si to jednou sám zbořil, tak jsem neměl výraznější problém. Tím spíš jsem nikdy neskončil jízdu na odtahovce ;) Takže za mě to byl úspěch plný. Teď jsem přikoupil Forda, tak doufám, že to nebude vlakem zpět...

Vojta
04. října 2021, 18:14
0
Bazarový snílek: Nad 100 pod 100 a nahodilé podivnosti

E87 je dle mě nespolehlivý pekáč. Ve svém okolí neznám nikoho, včetně sebe, kdo by to auto měl a nesypalo se mu pod rukama. Ze zoufalství nad tím krámem jsem si musel koupit Alfu, abych se nemusel děsit, kde mě to nechá a kolik to zase bude stát na servisu. Byla to E87 120d 130kW. Kamarád má teď E87 120i, celkem zachovalé auto s nízkým nájezdem... a stejně to má na každý den v týdnu novou závadu.

Vojta
25. září 2021, 20:50
0
Ptejte se: velký offroad, dodávka se čtyřkolkou, nebo něco úplně jiného?

Ono to pravděpodobně, jako u všeho bude o tom, kdo a jak s tím jezdí. Osobně s tím autem znám pár lidí, většina opravdu servis vůbec neprožívá a dokud to jede a dostává to aspoň s výhradami a úplatky technickou, tak se to prostě neřeší. Vlastně kolikrát nechápu, co ty auta vydrží za kruté zacházení. Věřím tomu, že u té 2.2 je to prostě kombinace určitých ročníků a výkonových variant spolu s tím, jak jsou ta auta používána. U té ojetiny je to pak o štěstí. Pokud se najde kus klidně s vyšším nájezdem, celkově v dobrém stavu, tak asi není důvod proč by při slušném zacházení nevydržel.

Vojta
24. září 2021, 00:45
0
Ptejte se: velký offroad, dodávka se čtyřkolkou, nebo něco úplně jiného?

Dík, byla to trochu náhoda, že se povedla sehnat za pěkné peníze, prakticky za barákem a ještě k tomu ve slušném stavu a ve výbavě Trend. Dokonce to má takový luxus, jako zadní klima a ještě k tomu je funkční :D Beru to jako silniční 4x4, žádný echt terén od toho nečekám, spíš abych se s tím na sněhu a na louce nezahrabal a pomohlo mi to. Jinak klasika... převážení spousty bordelu, výlety, vleky s loděma, spaní v autě. Musí to zůstat univerzální, takže ani nebudu vymýšlet nějakou šílenou vestavbu. Letos budu beztak rád, když do zimy stihnu vyřešit všechny servisní zanedbanosti (ošetření počínající koroze, netěsnosti na motoru, výměny všech provozních kapalin...).

Vojta
23. září 2021, 23:27
0
Ptejte se: velký offroad, dodávka se čtyřkolkou, nebo něco úplně jiného?

Já právě z hlediska Transitů na ty 2.2TDCi slýchám samé hororové příběhy, překvapivě jen právě na ty FWD, ale třeba to byla jen vadná nějaká série - většina jich sežrala píst. Jinak ale dost kovařina, lidi co s těmito auty znám tak slovo servis považují za věc, která se řeší až když to nejede a slovo preventivní vůbec nemají ve svém slovníku. I tak ale ty transity jezdí a přežívají... dokud se průběžně vyvařuje. Byť teda mk7 je proti mk6 a zejména mk4 a mk5 už slušný pokrok a rezne to méně. Já mám 2.4 AWD (2010) v provedení 350L L3H2, 9 míst. Zatím docela blbuvzdorné auto... za ten rok, co ho mám pod dozorem se vlastně nic nevysypalo. Vytknul bych tomu vlastně asi jen tu hlučnost, ale to se dá pořešit a asi to i nějak řešit budu.
Vito/Viano, co znám lidi s tím, tak většinou právě dost řeší korozi a ani ta spolehlivost není moc oslnivá. Celkem by mě zajímaly názory na Sprintera. Kamarád tvrdí, jak je to strašně super, ale skoro všichni ostatní, co to měli nadávají, že je to úděsný krám.
Co se T5 týče, tak tam z hlediska motorů taky neslýchám nic moc dobrého a spousta lidí tvrdí, že to prý je nejhorší auto, jaké kdy VW vyrobil. Na druhou stranu jezdí jako osobák, je přiměřeně tichý... děsí mě vlastně jen ty motory.

Vojta
23. září 2021, 10:23
-1
Ptejte se: velký offroad, dodávka se čtyřkolkou, nebo něco úplně jiného?

Doporučovat Transit s motorem 2.2 je trochu nerozum. Ony nejsou úplně spolehlivé, zejména ne ty FWD verze. Dneska už snad ty špatné kusy umřely a servisy se naučily je udržet při životě, ale stejně... Za mě určitě pětiválec 3.2TDCi a pokud ne ten, pak 2.4TDCi ideálně rovnou ve verzi s pohonem všech kol. Sám jsem teď jeden takový, dokonce v odpovídajícím cenovém limitu naskladnil. Největší nevýhoda těch aut je koroze, která je u všech Transitů v základní výbavě. Kromě toho jde ale o vůz poměrně nezdolný a nerozbitný, na což jsem už z dlouholetého provozování Alfy odvykl. A díky skvěle prostorově řešené karoserii se s tím parkuje lépe, než s moderním SUV.

Vojta
12. září 2021, 20:01
0
Šetříme s Autíčkářem: Budgetové alternativy žádaných aut

Alfa 155 Q4 se dá koupit v pěkném stavu a za pěkné peníze v roce 2014. Tehdy už Deltu Integrale znali všichni, ale o 155 Q4 moc lidí nezavadilo a fakt pěkný kus se dal sehnat okolo 150kkč. Dneska už jsou za nesmysl, stejně tak Dedra Integrale

Vojta
02. září 2021, 09:21
1
Největší kravina, jakou jste si kdy koupili?

Největší kraviny jsem zatím nedělal já, ale radil v nich ostatním. Na druhou stranu, koupil jsem levnou 164, kterou jsme dávali skoro deset let dohromady a teprve finišujem. Zatím ale všechny "projekty" dopadly a nic neupadlo v zapomnění a zahození.

Vojta
18. srpna 2021, 22:40
0
O motoristech dnešních i budoucích

Tak s tím se dá tak nějak souhlasit - udržitelný růst je nesmysl. Nicméně odpověď je právě v té masivní populaci, nejvyšší ve známé historii planety. A bohužel, nejsme to my jako Česko nebo Evropa, koho by bylo moc. Jedna věc je, že nám změny klimatu určitě problémy způsobí, druhá věc je ta, že se jim podle mě nemáme šanci vyhnout. Lidi nepřejdou z masa a aut, nehledě na to, že uživit tak ohromnou populaci s tak drastickým omezením zásahu do životního prostředí nejspíše není možné. Navíc problém nejsou auta nebo krávy. Problém je každej rok novej mobil, každejch pět nové fáro a hromada dalších drobných blbostí spotřebního života. Holt prostě budeme dávat velkohubá prohlášení, všichni se budou tvářit, jak něco dělají - ve výsledku budeme jen čekat, jak to dopadne.
-
Komentář upraven 18. 8. 2021, 22:42:08

Vojta
14. srpna 2021, 21:47
3
O motoristech dnešních i budoucích

Protože spolu sdílíme stejnou planetu. Ostatně víc než ty auta za to může celkově konzumní způsob našeho života a přelidnění.

Vojta
14. srpna 2021, 21:44
0
O motoristech dnešních i budoucích

Pokud dojdou, tak dojdou. S tím už se nic dělat nedá teď, natož pak ;) Spíš prostě vyrábět víc elektřiny a přifouknout klimoškou.

Vojta
14. srpna 2021, 11:53
3
O motoristech dnešních i budoucích

Nevím sice, co bude a nebude, ale úplně si nemyslím, že apokalypsa a masivní ekonomická krize. Už to spousta lidí prorokovala před mnoha lety a zatím nic. Ale jsem zvědav, (ne)nechám se překvapit ;)

Vojta
14. srpna 2021, 11:51
0
O motoristech dnešních i budoucích

Tak jako realita byla taková, že to nikdo moc nekontroloval, bylo to nevymahatelné a stejně si všichni dělali, co chtěli :D

Vojta
14. srpna 2021, 09:00
1
O motoristech dnešních i budoucích

Přechod z aut na kola a hromadnou dopravu není možný - lidi si to vzít nenechají a stát motoristy, narozdíl od cyklistů potřebuje, protože je může kasírovat. Mýtné brány na cyklostezkách si úplně představit neumím.

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Caprice 9C1 Police 1992
Chevrolet Caprice 9C1 Police

1992 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Chevrolet Tahoe Z71 4x4 2007
Chevrolet Tahoe Z71 4x4

2007 rok výroby
320 koní výkon
5 300 ccm objem

Cadillac Escalade ESV 2010
Cadillac Escalade ESV

2010 rok výroby
403 koní výkon
6 200 ccm objem

Lincoln Town Car 5L 8V 148 000,-  1986
Lincoln Town Car 5L 8V 148 000,-

1986 rok výroby
112 koní výkon
0 ccm objem