načítám data...

Vojta

JménoVojtěch O
BydlištěHradec Králové
Registracepřed 3.5 rok.
Poslední aktivitapřed 2.9 hod.
Příspěvků ve fóru6
Komentářů u článků211
Pozitivních komentářů u článků57
Negativních komentářů u článků4
Možnostinapsat zprávu

Poslední blogy

Espatrip 2016 - část první: Nasedáme, odjíždíme!

04. ledna 2017, 18:21 3 komentáře

Když jsme se před prázdninama rozhodovali co dál dělat, cesta do Španělska starým střepem byla jasná volba…

Espatrip 2016 - část druhá: Do Evropy chceme!

23. ledna 2017, 18:04 5 komentářů

Dlouho očekávané pokračování příběhu party bláznů z dovolené.

Espatrip 2016 - část třetí: Opuštěni

11. března 2017, 10:27 2 komentáře

Další část vyprávění z naší loňské dovolené. Se zkouškovým skončila i nutná prokrastinace a tak má tento díl zpoždění.


Posledních 50 komentářů

Vojta
05. července 2020, 23:36
0
Nešťastná srdce, aneb; když se motor nepodaří

Ono je to o tom množství výkonu a taky automatické převodovce. Většina lidí dneska neumí řadit. Takový řidič pak v 1.6 76kW je brzdou provozu ale s 1.0 turbotříválcem 76kW jezdí svižně. Samozřejmě třílitrový šestivál, ideálně dvouventil, ten se nechá na pětku trápit klidně od 50km/h a stále je na stovce rychleji než HTPčko :D

Vojta
01. července 2020, 23:54
-1
Nešťastná srdce, aneb; když se motor nepodaří

Nemůžeš věřit údajům v techničáku. TBi váží zhruba 1700kg, 2.4JTD pak 1800kg. Rozdíl SW vs sedan je taky celkem nevelký. 1430kg nemá žádná 159. Nejlehčí je 1.8MPI a ta má cca 1650kg tzn. furt to je strašlivej tank. Jako kde si myslíš, že na těch motorech naženeš ten rozdíl? Suchá hmotnost Bussa 12V (24V nemám zvážený) je 133kg. 2.4JTDm ve stejné konfiguraci má 200kg. A na čem naženeš ten zbytek? :)
A jinak swap v poho uděláš. Když vezmeš 3.2JTS a swapneš tam Busso, tak nikdo nemá šanci nic poznat. Těch aut je tak málo... ale je to nesmyslná práce a navíc problematická stran uchycení a převodovky. Smysluplnější je swapovat tam Fiatí 20V turbo, kterej je prakticky identickej blok s 2.4JTD a vymáčkneš z toho smysluplný koně ;)

Vojta
01. července 2020, 23:27
0
Nešťastná srdce, aneb; když se motor nepodaří

Taky má najeto 110 tisíc, stejně tak ti potvrzuju tu spotřebu, že u 6V je prostě nižší. A častokrát jde i o štěstí. Znám člověka co natočil na 16V Twinsparku 400tkm a jezdí stále dál... prostě někdy máš z prdele kliku :D

Vojta
01. července 2020, 23:12
-1
Nešťastná srdce, aneb; když se motor nepodaří

Ten motor působí nevýrazně jen proto, že prostě 159 s Q4 (verze FWD only byly až později) váží dvě tuny. Proti tomu nejtěžší automatová 166 V6 váží maximálně 1500kg. To je masivní rozdíl. Jinak jízdně mě neuráží, zvukově rovněž ne. Sám o sobě vlastně není ani samoser a pokud v tom někdo rozumně mění olej, není problém a ten motor spolehlivě zvládá statisíce kilometrů (vím o dvou ve svém okolí s jasnou historií a oba přes 350tkm). Problém je jen jeden hlavní. Nic na to nejde sehnat, ten motor není ani GM ani Fiat, je to unikát sám o sobě, s původní HFV6 nemá zas tak moc společnýho a je jich málo na to, aby se věci dělaly v druhovýrobě. No a Fiat je pověstný tím, že díly má drahé, nedostupné a nebo obojí.
Závěr je takový, že koupit to s jasnou historií a počítat s tím, že to třeba měsíc nepojede, protože budeš čekat až ti někde přijde ze skladu spojková sada, tak se s tím dá žít. Samozřejmě jakékoliv auto s Bussem je někde jinde. Troufám si tvrdit, že ale ani Busso by v té 159 nebylo vlastně lepší.

Vojta
01. července 2020, 23:05
0
Nešťastná srdce, aneb; když se motor nepodaří

DPF tam není, protože to je jedna z verzí bez, těch moc nebylo, byly jen z počátku. Každopádně já se dlouhodobě přes 7 prostě nedostanu. Nemám to poladěný, jen prostě motor nemám ve sračkách :) Jinak ano, 6V trpí dost na podpalování ventilů a vydírání válců právě od toho katíku. 12V zas dost trpí na přeskoky rozvodů a jsou docela žravý. Ale říkám... měli jsme to a motor na tom autě nebyl problém, problémy to mělo jiné :D

Vojta
01. července 2020, 18:57
0
Nešťastná srdce, aneb; když se motor nepodaří

A proč je ten motor špatný? To by mě celkem zajímalo vědět :D

Vojta
01. července 2020, 08:29
0
Nešťastná srdce, aneb; když se motor nepodaří

Jestli měl jednu z pozdějších verzí, zejména toho 12V motoru, kde se nepodpalovaly ventily, pak v tom nevidím žádný problém.

Vojta
30. června 2020, 23:40
0
Nešťastná srdce, aneb; když se motor nepodaří

Je dost rozdíl šestiventil a dvanáctiventil. Ale prostě při meziměstských přesunech to žralo jak prokopnutý, předjíždět pak bylo o nervy. Jezdila s tím hlavně máma, pak to nahradila 159 2.4JTDm a tam holt jezdí okolo šesti :) V dnešní době pro HTP zkrátka moc nevidím místo, ale určitě to není nejhorší motor pod sluncem. Ono staré škodovácké OHV v té Fábii nežere míň, nejede líp... jen prostě je nesmrtelný za každou cenu.

Vojta
29. června 2020, 22:37
0
Nešťastná srdce, aneb; když se motor nepodaří

Tak jako my jsme to měli nový (Fabia Hatchback 47kW 12V 2003) a spotřeba nešla pod 9L/100km... většinou to bylo víc. Ale jinak se to celých těch sedm let vlastně nesypalo ten motor. Fungoval vždy dobře. Jo že uhnil výfuk, neustále byly problémy s elektrikou a hnily pátý vrata a nemělo to žádnou výbavu, to je už druhá věc.

Vojta
29. června 2020, 21:59
0
Nešťastná srdce, aneb; když se motor nepodaří

Ono jako u těch 6V (neplést s V6) většinou stačí vykuchat katík, zaslepit EGR a je to nesmrtelný motor. Ty 12V, tam je trochu boj s rozvody, ale taky se to dá uválčit. V reálu to není vyloženej průser, jen mě mrdá na tom cokoliv dělat, protože i spojka se na tom dělá hůř než na šestiválcový Alfě...

Vojta
29. června 2020, 21:25
0
Nešťastná srdce, aneb; když se motor nepodaří

Haťapka se negenerálkuje. Haťapka se vymění kus za kus za repasovaný. A stojí to cca 15kkč, což vpravdě tak málo není u aut, které mají hodnotu tak 30k ;)

Vojta
29. června 2020, 21:15
2
Nešťastná srdce, aneb; když se motor nepodaří

Švédi v té době věděli, jak vyrobit pořádné auto. Velká škoda, že dneska už to je všechno číňan a o té kvalitě a filozofii značky už si moc iluze nedělám

Vojta
29. června 2020, 21:14
0
Nešťastná srdce, aneb; když se motor nepodaří

Přesně tak! Katíky a rozvody jsou tam největší problém. Jako bonus jsou selhávající automatické převodovky (u většiny typů aut s tímto motorem a automatem je výměník voda/olej pro chlazení převodovky a ten prorezne a smíchá se to). Ono dneska už se to ví, takže se dají katíky nahradit metalickými a rozvody mají pak inovovaný mechanismus, který už vydrží no a k převodovce se hodí normální chladič. Ale musí se to zavčasu řešit. Ten motor není vyložený průšvih, ale zároveň to prostě není ten nesmrtelnej japonec, o kterýho se člověk nemusí zajímat.

Vojta
28. června 2020, 22:32
0
Nešťastná srdce, aneb; když se motor nepodaří

No, z těch netradičnějších motorů jsou prostě objektivně vzato špatné všechny Wankely. Úplně všechny.
Co se pístových motorů týče, svou smrtelností proslul například Twin Spark 16V. BMW má těch problematických motorů také celou řadu, VW se určitě také stydět nemusí a nejde jen o ty rozvody. Veselé jsou například i motory BMW/PSA Prince. Mimo jiných fatálních závad umí protáčet vačkové palce na hřídeli. Skvělé jsou taktéž například všechny motory v první generaci Kia Sedona/Carnival.
Občas ale i skvělý motor jde zabít tím, co je okolo. To je příklad Fiatu Stilo. Nesmrtelný motor s robustní mechanikou zbytku auta, která by jezdila nafurt a oni namontujou u 1.6 16V řídící jednotku rovnou na ten rozpálenej vibrující motor.

Vojta
28. června 2020, 22:25
1
Nešťastná srdce, aneb; když se motor nepodaří

Nissaní motory VQ zrovna nejsou tak spolehlivé, jak si většina lidí v evropě myslí. Ono... stačí kouknout na majitele Pathfinderů, Titanů a podobných. Stejně tak 350Z. Když se to servisuje s ohledem na choulostivost toho motoru, tak je to bezproblémový provoz. Když se k tomu člověk chová jako k nesmrtelnému japonci, zaklepe to.

Vojta
04. června 2020, 11:05
4
Registrační značky: Pár znaků a tolik vášní

Náhodou tu zálibu v původních okresních značkách chápu a vlastně nechápu, proč nejde takovou značku přiřadit k autu zpátky. Kolikrát má auto propadlé doklady, musí na veterány... ale původní tabulky, byť se zachovaly, použít nelze. Nebo alespoň možnost mít tu značku bez EU proužku by bylo fajn. Ne snad že bych byl z těch magorů přelepující logo EU českým lvem nebo křížkem, ale ta modrá k tomu černobílému zbytku je prostě divná. Vyloženě krásné by bylo třeba to, co lze v UK - vydat autu novou značku ve starém formátu, aby to nevypadalo nepatřičně.
Zajímavý je třeba německý formát, protože tam z toho samy o sobě náhodně vznikají zajímavé zkratky a slova. Ten nový systém zavedený u nás mi připadá nudný a nezáživný. Vrcholem veškeré zábavy bylo 6AY a od te doby to jde tak nějak z kopce...
Pak je taky nanejvýš mrzuté, že při poškození jedné tabulky nelze dodatečně tu jednu nechat vyrobit a člověk se musí učit novou kombinaci, nebo že původně přidělená značka nezůstává. V jiných zemích je možné si svou značku (běžnou, ne na přání) přesunout na jiné své auto a nebo naopak nechat autu po celou dobu jeho životnosti stále stejnou kombinaci.

Vojta
22. května 2020, 17:08
0
Leyland Princess: Zakletá princezna

Ono princezna zase nebyla tak špatná, spíš ty věci okolo a kvalita výroby ji poškodila nejvíc. Ostatně i v Top Gearu vyhrála, jako to nejlepší, co BL kdy vyrobil. A to ji dokonce úmyslně poškodili, aby sofistikované hydropneumatické odpružení nebylo v rovině, ale auto bylo nakloněné. Za mě by to s šestiválcem asi byla z produkce BL jasná volba, nebo Rover 3500 (SD1).

Vojta
16. dubna 2020, 09:48
1
Hledáme únikové auto pro bankovní loupež

Volil bych dozajista stříbrný, pětidvéřový Fiat Stilo ideálně s benzínovou 2.4. To auto je tak ultimátně nenápadné, že si nikdo nepamatuje o jaké auto šlo. Máme Stilo v rodině nějakých šest, sedm let, jezdí s ním máma a stále si žádný z jejich kolegů nepamatuje, co má za auto. Černou 159 byla v práci jen párkrát a tu si pamatuje úplně každý...

Vojta
28. března 2020, 22:55
3
Věci, které prostě musíte mít

Po zkušenostech se střešními okny, které akorát zatékaly, nefungovaly, profukovaly, vrzaly a dělaly jinej bordel bych už asi nikdy nic takového nechtěl. Navíc když má člověk v autě klimošku, nedává ten šíbr prostě smysl vůbec žádnej. A když jedu, nekoukám do nebe...
Jinak ale naprostý souhlas. Třeba u těch světel je mrzuté pak i to, že kolikrát auta, která v minulosti svítila skvěle už mají z denního svícení vypálená světla, protože na to nebyla konstruována a v těch letních vedrech se brutálně přehřívají.

Vojta
24. března 2020, 12:06
1
Utopie na téma věčné auto

Jenže stolní PC je dost už mrtvá kategorie pro většinu lidí. Laptopy, tablety... všechno co není jen jednoduché puzzle ze standardizovaných komponentů, tam to prostě nefunguje. U osobních automobilů takováto modulární koncepce zkrátka není možná a obecně přijímaná - je to překonaný koncept. I v dobách těch skládaných PC tak kdokoliv, kdo nebyl nadšenec ale pouze uživatel, tak si většinou koupil zcela nový stroj místo vylepšování, pokud nešlo o banalitu typu větší disk nebo víc paměti. Asi jako když si někdo do auta nechá zastavět LPG nebo nové rádio.

Vojta
23. března 2020, 10:33
3
Utopie na téma věčné auto

Bohužel, auto je moc komplexní celek a průběžná rozšířitelnost a škálovatelnost je na něj neaplikovatelná. Už jen proces výroby samotné karoserie se stále vyvíjí, navíc většina karoserií po deseti letech vykazuje již značné opotřebení - objevují se praskliny, místy se to prosedne a neodpovídá geometrie, koroze taky hlodá a to zejména na japonských vozech. Je to podobné jako s počítači a mobily. Původně tam ta myšlenka, zejména u těch počítačů, na tu absolutní rozšířitelnost byla. Ale dnes už se ví, že to prostě nedává smysl nejen ekonomický a ekologický, ale zejména že lidé chtějí spotřebovávat a chtějí novější, lepší a modernější model. Ne proto, že by uměl něco navíc... ale prostě je nový a je to na něm znát.

Vojta
22. března 2020, 10:49
0
Autíčkář se ptá: Jak vypadá romantické auto?

Duetto/Spider potažmo celá série 105 a 115 jsou náhodou skvělá auta i na apokalypsu. Naprosto jednoduchá a nezdolná mechanika, ultimativní spolehlivost. Jasně, pozdější modely z osmdesátek a devadesátek se svými klimatizacemi, airbagy a elektrickými okny mají pár věcí, které se můžou rozbít... ale jinak? Jedinej problém je dneska sehnat slušnej kus. Zejména Spidery mají dneska najeto nesmysl, jsou po několikátém celolaku a člověk nikdy neví, jak to kdo zprasil pod tím.
Každopádně kabriolety jsou pro dobře vypadající lidi, takže já bych určitě šel cestou GTVčka s dvoulitrovým Nordem nebo opravdu exotického Montrealu.

Vojta
21. března 2020, 18:32
0
Apple Car Play je za volantem dvaapůlkrát nebezpečnější, než marihuana, dokazuje studie.

Bohužel no... změna konektoru byla dost nutná. Ten starej 30pin už nestačil. Chápu, že to bylo mrzuté, ale nebylo zbytí. S ohledem na dnešní dobu měli ale radši zvolit USB-C. Na druhou stranu... dneska slušnej neorigo kabel stojí okolo 300kč, což není taková trága. Ta výměna mi nepřišla tak bolestivá, víc mi chyběl (a chybí) jack.

Vojta
21. března 2020, 09:22
0
Apple Car Play je za volantem dvaapůlkrát nebezpečnější, než marihuana, dokazuje studie.

Tam to třeba taky nějak půjde... a nebo si prostě pořiď rozumnej telefon :D Já ten Android zkoušel ve střídavém režimu používat už několikrát... a to se prostě nedá. Celkově i to Android Auto je za trest, protože se to kolikrát vůbec nespojí, padá navigace při hovorech, nenačítá se Waze nebo padá... ale určitě to nějak odemknout půjde taky ;)

Vojta
20. března 2020, 21:17
0
Vojta
20. března 2020, 19:40
0
Apple Car Play je za volantem dvaapůlkrát nebezpečnější, než marihuana, dokazuje studie.

Jo jo, je to nebezpečné. O to víc, když jsem si to odemkl, abych si tam mohl klikat i Messenger nebo Youtube, což normálně nejde :D Ubírá to pozornosti fakt strašlivě moc.

Vojta
18. března 2020, 18:11
0
Ptejte se: Sedan pro radost

Já v matice nikdy moc dobrej nebyl, ale co tak nějak jsem ty válce počítal, tak si myslím, že Busso má jen 6. Jako jasně, je to možnost a rozhodně od 164/166 nebudu odrazovat, když je v garáži máme obě a s Bussem. Jenže za podobné peníze se sežene i Lancia Thema 8.32 a ta už má správný počet válců. Navíc... 164 je celkem tvrdá a nekomfortní, je to prostě sportovní sedan. Thema je proti tomu luxusní gauč nejen podvozkem, ale i tím interiérem. Navíc... na tom motoru je napsáno Ferrari!

Vojta
14. března 2020, 23:07
3
Karosa řady 700: Kvádr na lidi

Ono, tehdy to nebylo zase tak veselé, jak se to může jevit dnes. Určité provozní těžkosti si ten autobus zachovával po celou dobu své služby, ale ty první roky byly opravdu veselé. Vzpomeňme na videu.

;

Vojta
11. března 2020, 20:50
0
Potřebujete vůbec auto?

Auto nepotřebuju ani jedno, ale vlastní mám jedno a půjčuju a živím jich několik. Čistě z toho rozmaru, že to jedno se prostě rozbíjí moc málo a brzo na něm nebylo co dělat. Vlastně se poslední dobou přistihuju, že mě víc baví opravovat a upravovat, než s tím jezdit.

Vojta
09. března 2020, 13:30
0
Óda na paštiku, aneb: Vráčky jsou dobré.

Já mám levný auta taky rád... ale neumím je nedávat do stavů blízkých novým :D Smířit se s tím, že to jezdí a proleze technickou? Nic pro mě... :D

Vojta
25. února 2020, 15:59
1
Ptejte se: Hatchback do města i na zábavu, navíc s automatem

Jak už jsem psal někde jinde... spolehlivost je dneska vlastně dost už stejná u všeho, pokud to není vyloženě konstruktérskej průser a na ty je zrovna VW expert. Jde zejména o to mít servisáka, který se o konkrétní auto postará. Většina z nich nechce kromě VAGů a Hyundai/Kia nic moc jinýho řešit, protože to je pro ně okrajovka a nezapadá jim to do kontextu snadnosti a jistoty výdělku. Byť samozřejmě reálná servisní náročnost je věc druhá, jen ty postupy nemají zaběhnutý a nemůžou to dělat bezmyšlenkovitě a rutinně.

Vojta
25. února 2020, 15:54
1
Ptejte se: Hatchback do města i na zábavu, navíc s automatem

Ono zrovna doporučit Giuliettu není úplně marný. Zaprvý je to docela dost odolné a bezproblémové auto, takže bych se nebál jakéhokoliv nájezdu, bude-li se dodržovat interval pro olej 10tkm u benzínových motorů. Zadruhé... ono spousta lidí ji nemá jen proto, že na ni zapomněli. Pamatuju tehdy před zhruba šesti lety, když známý vybíral úplně nové auto za svůj dosluhující jedničkový Focus, tak automaticky šel po tom novém... a byl z něj mrzutej. Pak prošel Mazdy, Škodárny, Hyundaie... a stejně končil u toho, že Focus se mu sice v mnohém nelíbí ale je mu nejméně nesympatický. Tak jsem si jen rýpnul, že by se mohl podívat i na Alfu, i když už byl Focus prakticky rozkoupený a kupodivu, Giulietta se mu zalíbila, koupil si 1.4 Multiair s TCTčkem a je spokojen dodnes. Ale jakože nájezd má tak nějak standartních 20tkm ročně, takže tam zatím nebudou ani dvě kila.

Vojta
17. února 2020, 16:49
0
PlechCup v roce 2020: Nová pravidla závodu levných speciálů

Zrovna Ferodo dělá DSka snad úplně na všechno. I na věci typu Fiat Doblo, protože prostě těch brzdových systémů zas tolik není. Třeba Alfy mají většinově klasický Brembo systém, takže tam pasují desky z Eva a jiných podobných věcí. No a tím, že to je naprosto obvyklá deska, tak občas je klika, že seženeš sadu za směšný peníze. Třeba DS2500 na 164 tehdy Jagy nabízel asi za 5500,- ale já je vyšmejdil na internetu za 1400,- :D A to si piš, že to strašlivě pomohlo tomu, jak to brzdí. Přecijen tam ty brzdy jsou z výroby dost na hraně, kotouč je jen 293mm, což na 1300kg těžkej sedan s 200HP není úplně adekvátní.

Vojta
17. února 2020, 12:13
0
PlechCup v roce 2020: Nová pravidla závodu levných speciálů

Alfa má protipožárku na svém místě ;) Chybí tam jen výměník klimatizace a ventilátor :P

Vojta
15. února 2020, 23:08
0
PlechCup v roce 2020: Nová pravidla závodu levných speciálů

Je to nejspíš o použitých deskách. Osobně mi přijde, že Ferodo DS2k5 i 3k udělají velký rozdíl, ale pro změnu zase u EBC Yellowstuff jsem ten dojem neměl. Feroda zatím fakt kamkoliv jsem dal, ten rozdíl byl naprosto diametrální a člověk si musel zvykat na to, že má brzdit jinak :)

Vojta
15. února 2020, 11:50
0
PlechCup v roce 2020: Nová pravidla závodu levných speciálů

S treadwearem je to celkem problém... on není nějak vyloženě definovaný a každý výrobce si to značí sám, jak chce. Jsou i pneumatiky, kde uveden není... Je to sice určité vodítko, ale srovnávat podle toho pneumatiky různých výrobců je přinejmenším sporné. Každopádně jinak ale souhlas :)

Vojta
15. února 2020, 11:46
0
PlechCup v roce 2020: Nová pravidla závodu levných speciálů

Jak píše Vavris... desky pomůžou zejména tomu, jak moc to brzdí. Pokud jsou sériové kotouče malé, holt se to brzo přehřeje a tam ani "sportovní" kotouč nepomůže. Na Alfě máme sériové 330mm (tuším) kotouče a čtyřpístky Brembo... Z praxe se ukazuje, že kotouče nemá cenu hrotit, protože drážkované akorát rychleji požerou desky a jsou hlučné, ale efekt ve výrdrži a brzdném účinku je minimální až žádný. Takže... nejlevnější Meyle kotouče a je to.

Vojta
14. února 2020, 19:07
1
PlechCup v roce 2020: Nová pravidla závodu levných speciálů

Když oni prostě pořád nechápou, že plechcup není primárně o zajetém čase... ostatně Micra vyhrála na steřelých gumách z Favorita :D Od chvíle, kdy dostala lepší už nevyhrála nikdy... ani nikdy nedojela do cíle :D

Vojta
14. února 2020, 16:38
0
PlechCup v roce 2020: Nová pravidla závodu levných speciálů

Jagy: no jestli si myslíš, že dokáže být jednoduše a v limitu rychlejší, tak nás pouč co děláme blbě. Zatím máš akorát řeči, ale nic užitečnýho a realizovatelnýho z tebe nevypadlo :D Každopádně ukřivděnej seš tu spíš ty. Já na nová pravidla neměl jakýkoliv vliv, jen reaguju na to, co organizátoři vymysleli. Je to jejich věc, co si pustěj na dráhu a jak to budou hodnotit. Že s tím nesouhlasíš je možné, určitě ti to nikdo nebere ale bohužel, svět je krutej a někdy prostě nejsou věci takové, jaké bychom je mít chtěli ;) Můžeš se maximálně přizpůsobit, chceš-li se účastnit...

Vojta
14. února 2020, 15:31
1
PlechCup v roce 2020: Nová pravidla závodu levných speciálů

Jako víš jak... mě to je úplně jedno. Já to jedu pro zábavu a s časem dvě minuty nemám problém ;) Ne proto abych dokazoval, že postavím nejrychlejší auto :) Každopádně dovedu pochopit, že pro spoustu lidí je tvé počínání demotivující, byť samozřejmě proti pravidlům to nebylo a proto jsi taky jezdil. Ne snad? Tak vidíš... Každopádně šrot to dozajista byl a nic na tom nezmění ani to, že jsi tam nasázel drahej podvozek a po stránce techniky jsi to měl vyladěný, když to nemělo okna a kusy kastle.

Vojta
14. února 2020, 15:13
1
PlechCup v roce 2020: Nová pravidla závodu levných speciálů

Jako já tu změnu pravidel docela vítám, protože ty Jagyho šroty, AX i Micra už byly dost přes čáru. A jestli si to pamatuju správně, tak u Plechcupu byla myšlenka ta vzít za 15k nějakej levnej šrot z bazoše a zkusit z toho vymáčknout, co se dá... žádnej šampionát šílených konstruktérů. Umím si představit, že to přitáhne víc lidí... přecijen koupit auto za necelou výpletu a vyjet na okruh s něčím, o co se člověk nebojí... to může být pro spoustu začínajících smysluplné.
Jinak zajímalo by mě, jestli nás necháte jezdit se 166 nebo ne :D Je to auto, které jsme dostali zadarmo, kupovali jsme na něj jen kola. Jistej si nejsem u té kompletnosti - na jednu stranu kastle je naprosto kompletní, neshnilá a tak. Má to všechny okna, dveře... dokonce vícebodové pásy a skořepinovou sedačku, takže dle mě, co do bezpečnosti je to srovnatelné, ne-li bezpečnější než série. Osvětlení, stěrače... taková ta základní výbava funguje. Na druhou stranu zbytečnosti, jako rádio, klimatizace, zadní sedačky a dveřní výplně stejně tak čalounění kufru jsou pryč. Je to OK? Není to OK?

Vojta
07. února 2020, 22:16
0
Nejzajímavější třídvéřové kompakty posledních let

No... Civic ani Golf nejsou opravdu malý auta a rozhodně nemaj miniaturní dveře :D U věcí jako je Shittygo, 108 atp. tam to chápu - pětidvéřová verze je nesmysl. Stejně tak u toho nejmenšího Mini. Ale Focus, Mégane, Golf, Civic... ? To fakt nejsou malý auta. Fakt jako ne... :D

Vojta
07. února 2020, 21:02
0
Nejzajímavější třídvéřové kompakty posledních let

Jestli chceš nazývat TypeR sportovním... :D To máš asi jako když se stokilová holka nacpe do běžeckého outfitu. Sportovní se tím nestane o nic víc, ale že umí dobře vařit je určitě značné pozitivum a u mnohých, prakticky smýšlejících to funguje ;)
Ostatně, je spousta sportovních sedanů, sportovních SUV atp. paradoxně víc sportovních, než třeba Miata. Takže argument o tom, že auto se zadními dveřmi nemůže být sportovní je prostě kravina. Naopak, pokud člověk uvažuje rozumně a má auto na to, na co je určené (TypeR třeba jako ostřejší daily auto), tak zcela logicky dojde k tomu, že to samé auto jako 3D nedává absolutně žádný smysl, když je i 5D verze. Ale chápu, prostě předsudky jsou sviňa. Ještě že výrobci aut na ně nedávají a radši dělají to, co zákazník opravdu koupí.

Vojta
01. února 2020, 00:10
0
Blue Bird Conventional: Prostě školní autobus

Ten GM New Look mi připomíná, že ve filmech jsou občas zajímavé autobusové honičky. Zrovna nedávno jsem viděl Mumie se vrací, kde někdy koncem třicátých let dekapitují dosti poválečný AEC Regent III RT tuším. Ono nějaké prototypy té řady Regent III vznikly už před válkou, ale nebyly v provozu.

Vojta
29. ledna 2020, 16:08
0
Nejzajímavější třídvéřové kompakty posledních let

Ono na to téma těch powerboxů tu už pod jedním blogem projela diskuze :) Prostě to není čistá práce a dokud člověk nevidí, co v té jednotce je vevnitř, a to nevidí skoro nikdy, tak se může jen domnívat, jaké následky bude mít podvrhování údajů o stavu motoru. Stejně tak ten oblbovák plynového pedálu, který bude mít akorát za následek poškození něčeho a efekt fungování bude dost sporný.
Jinak celkově Alfa vždy uměla zajímavé technologie. Vzpomeňme třeba na osmdesátá léta, kdy měli jeden z prvních motorů se dvěma svíčkama na válec nebo variabilní časování. Stejně tak v padesátých letech, kdy Busso zkonstruoval slavný Nord to byl tuším úplně první celohliníkový, tlakově litý blok v sériovém autě. Navíc velice moderní DOHC konstrukce. Samotný ten Multiair je opět zajímavá technologie a potenciál tam určitě je. Jinak je to jak říkáš - své problémy to má a jsou dány zanedbanou údržbou oleje. Ta je kolikrát dána nesmyslnými intervaly. Nevím přesně, jak to je u Mita a Giulietty, ale třeba 159 JTS zabily právě intervaly na olej. Být tam od nova 10-15tkm a ne 30tkm, tak na ty motory pravděpodobně nikdo nenadává, protože fungují.
A to s tím omezovačem... to je prostě dáno aktuální náladou kupujících. Většinu běžných lidí prostě motory, které se musí točit štvou. Třeba u nových BMW s tím tříválcem to je taky tak. Sice ten motor můžeš točit někam až do 7000rpm, ale nedává to naprosto vůbec žádný smysl, protože ten motor už prostě víc nejede :D Ono turbodiesel v osobních autech si tu svoji pozici nevydobyl jen nízkou spotřebou, ale zejména tím jízdním projevem mohutného zátahu od volnoběhu. Většina majitelů aut ti řekne, že nikdy netočila motor přes 4000rpm. Dokonce znám člověka, který má benzínového Focuse 1.5 Ecoboost a trvale jezdí mezi 1000-2000rpm, nad jde jen občas, když se rozvášní a to ten motor jde taky točit až někam nad šest. Ale to už opravdu zuřivě bliká kontrolka indikující nutnost zařadit vyšší převodový stupeň :D

Vojta
29. ledna 2020, 14:25
0
Nejzajímavější třídvéřové kompakty posledních let

Je to moderní turbomotor... začít u svodů je něco, co funguje na staré atmosféry, v tomhle se stačí pohrabat laptopem a bude to úplně jinej motor. Jiný výfuk změní zvuk, ale jinak to pojede pořád stejně :) A jinak ano, powerboxy a oblbovátka jsou nesmysl. Je potřeba někdo, kdo přehraje originální software upraveným. Zkus fakt toho šarkana (ten alfatuning.sk), je to člověk, který v tomhle oboru působí dlouho a celkem s úspěchem jeho upravená auta používalo vícero lidí. Multiairy tam v nabídce má :)

Vojta
29. ledna 2020, 09:54
0
Nejzajímavější třídvéřové kompakty posledních let

Jo jo, je to určitě emisně přiškrcený a všichni se shodují, že ten Euro 6d-TEMP nadělal paseku a ty motory jsou po něm výrazně horší. Bohužel, nikoho na přemapování multiairu neznám no. Na mě to je moc nový :) Ale věřil bych, že takoví ti běžní úpravci italů, jako třeba šarkan (alfatuning.sk) by to asi umět měli, když to dělají i na Mitu. Ale jak z hlediska záruky, to se musíš poptat.

Vojta
28. ledna 2020, 23:02
0
Nejzajímavější třídvéřové kompakty posledních let

Zajímavý... no liší se to jen pružinama a tlumičema, o trochu většíma brzdama. To to snad někdy zkusím trochu poladit, protože ano... k Berlingu to má fakt blízko :D

Vojta
28. ledna 2020, 22:42
0
Nejzajímavější třídvéřové kompakty posledních let

Ono já nejsem línej ani si včas a správně podřadit, ale většinově na tu projížďku nemám tolik času a nenajedu takovou vzdálenost. Třeba teď v zimě, kdy jezdím průměrně do 30km, no to se ten motor pořádně ani neprohřeje, tak nemám to srdce abych ho dráždil do omezovače, protože se v těch motorech zároveň hrabu a vím, že když olej není na provozní teplotě (a to nastane celkem dlouho po tom, co je na provozní teplotě voda), tak bych tomu neměl dávat za uši. Ono mě malé a pohotové krabičky docela baví. Saxo VTS, 145 QV nebo třeba i 7G CTR jsou určitě suprová auta a člověk si to jednou za čas vychutná. Ale jezdit tím pořád by bylo ubíjející. Překvapil mě Mini R53, že fakt je celkem slušnej i z hlediska toho komfortu a každodenního užívání.
Jinak ano, to je zase trend posledních tak tří až pěti let, kdy ty motory jsou horší, než by být musely. To mě pochopitelně netěší. Je to znát na zvukovém projevu, je to nejvíc znát na té živosti a reakcích na plynový pedál. A mizí suprové motorizace i u těch nudných a nezajímavých aut. Takový Dokker sice není nic řidičskýho, ale ta prehistorická atmo 1.6 (ano, krásně si tu protiřečím) prostě musela každého, kdo má rád stará auta, nadchnout. Příkladné reakce na plyn, celkem silné střední pásmo otáček a i sladění s převodovkou a vlastně docela přesné řazení vnášely kus radosti do jinak levného spotřebního kusu bílé techniky.

Vojta
28. ledna 2020, 22:00
0
Nejzajímavější třídvéřové kompakty posledních let

To by mě ani tak netrápilo, doba a požadavky se mění. Já od auta čekám zejména příjemnou jízdu. Abych se v něm cítil dobře, na silnici ve mě nevyvolávalo při rychlé jízdě nepříjemné stavy a zároveň aby mi nevypadaly na českých cestách plomby a nebolely mě z toho záda, na která trpím. To, jestli to pohání přední, zadní nebo všechny kola, to už je nepodstatný detail. Nástup turbomotorů vlastně docela vítám, protože astmatické čtyřválce dob minulých na mě zas tak moc nezapůsobily a velké atmosféry jsou super, jen jich u nás vlastně nikdy tak moc na výběr nebylo a dnešní doba jim nepřeje. A ono ani nejde o to, kolik toho výkonu máš, jako spíš o krouťák a kde ho máš. Je sice krásné mít 200HP při 7500rpm, jenže mít ten samý výkon třeba při 3500rpm je prostě pro běžnou jízdu úplně jiná dimenze. Samozřejmě ty výkonové nárusty posledních let jsou docela pozoruhodné a ať si říká kdo chce, co chce, ta dnešní auta jsou o strašně moc rychlejší než ta dřívější. Ale opět... v reálném provozu na tom vlastně nesejde.

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chrysler Voyager Grand Voyager 1999
Chrysler Voyager Grand Voyager

1999 rok výroby
85 koní výkon
2 500 ccm objem

Dodge Challenger SXT 3.6 V6 2016
Dodge Challenger SXT 3.6 V6

2016 rok výroby
309 koní výkon
3 600 ccm objem

Mazda 6 sport dynamic 2.2 mzr cd 120kw 2012
Mazda 6 sport dynamic 2.2 mzr cd 120kw

2012 rok výroby
163 koní výkon
2 200 ccm objem

Microcar M:GO  505ccm2  2011
Microcar M:GO 505ccm2

2011 rok výroby
5 koní výkon
505 ccm objem

Ligier Ostatní IXO 505ccm2 5 ps 2011
Ligier Ostatní IXO 505ccm2 5 ps

2011 rok výroby
5 koní výkon
505 ccm objem