načítám data...

Vojta

JménoVojtěch O
BydlištěHradec Králové
Registracepřed 3.2 rok.
Poslední aktivitapřed 7.2 hod.
Příspěvků ve fóru6
Komentářů u článků193
Pozitivních komentářů u článků51
Negativních komentářů u článků3
Možnostinapsat zprávu

Poslední blogy

Espatrip 2016 - část první: Nasedáme, odjíždíme!

04. ledna 2017, 18:21 3 komentáře

Když jsme se před prázdninama rozhodovali co dál dělat, cesta do Španělska starým střepem byla jasná volba…

Espatrip 2016 - část druhá: Do Evropy chceme!

23. ledna 2017, 18:04 5 komentářů

Dlouho očekávané pokračování příběhu party bláznů z dovolené.

Espatrip 2016 - část třetí: Opuštěni

11. března 2017, 10:27 2 komentáře

Další část vyprávění z naší loňské dovolené. Se zkouškovým skončila i nutná prokrastinace a tak má tento díl zpoždění.


Posledních 50 komentářů

Vojta
28. března 2020, 22:55
3
Věci, které prostě musíte mít

Po zkušenostech se střešními okny, které akorát zatékaly, nefungovaly, profukovaly, vrzaly a dělaly jinej bordel bych už asi nikdy nic takového nechtěl. Navíc když má člověk v autě klimošku, nedává ten šíbr prostě smysl vůbec žádnej. A když jedu, nekoukám do nebe...
Jinak ale naprostý souhlas. Třeba u těch světel je mrzuté pak i to, že kolikrát auta, která v minulosti svítila skvěle už mají z denního svícení vypálená světla, protože na to nebyla konstruována a v těch letních vedrech se brutálně přehřívají.

Vojta
24. března 2020, 12:06
1
Utopie na téma věčné auto

Jenže stolní PC je dost už mrtvá kategorie pro většinu lidí. Laptopy, tablety... všechno co není jen jednoduché puzzle ze standardizovaných komponentů, tam to prostě nefunguje. U osobních automobilů takováto modulární koncepce zkrátka není možná a obecně přijímaná - je to překonaný koncept. I v dobách těch skládaných PC tak kdokoliv, kdo nebyl nadšenec ale pouze uživatel, tak si většinou koupil zcela nový stroj místo vylepšování, pokud nešlo o banalitu typu větší disk nebo víc paměti. Asi jako když si někdo do auta nechá zastavět LPG nebo nové rádio.

Vojta
23. března 2020, 10:33
3
Utopie na téma věčné auto

Bohužel, auto je moc komplexní celek a průběžná rozšířitelnost a škálovatelnost je na něj neaplikovatelná. Už jen proces výroby samotné karoserie se stále vyvíjí, navíc většina karoserií po deseti letech vykazuje již značné opotřebení - objevují se praskliny, místy se to prosedne a neodpovídá geometrie, koroze taky hlodá a to zejména na japonských vozech. Je to podobné jako s počítači a mobily. Původně tam ta myšlenka, zejména u těch počítačů, na tu absolutní rozšířitelnost byla. Ale dnes už se ví, že to prostě nedává smysl nejen ekonomický a ekologický, ale zejména že lidé chtějí spotřebovávat a chtějí novější, lepší a modernější model. Ne proto, že by uměl něco navíc... ale prostě je nový a je to na něm znát.

Vojta
22. března 2020, 10:49
0
Autíčkář se ptá: Jak vypadá romantické auto?

Duetto/Spider potažmo celá série 105 a 115 jsou náhodou skvělá auta i na apokalypsu. Naprosto jednoduchá a nezdolná mechanika, ultimativní spolehlivost. Jasně, pozdější modely z osmdesátek a devadesátek se svými klimatizacemi, airbagy a elektrickými okny mají pár věcí, které se můžou rozbít... ale jinak? Jedinej problém je dneska sehnat slušnej kus. Zejména Spidery mají dneska najeto nesmysl, jsou po několikátém celolaku a člověk nikdy neví, jak to kdo zprasil pod tím.
Každopádně kabriolety jsou pro dobře vypadající lidi, takže já bych určitě šel cestou GTVčka s dvoulitrovým Nordem nebo opravdu exotického Montrealu.

Vojta
21. března 2020, 18:32
0
Apple Car Play je za volantem dvaapůlkrát nebezpečnější, než marihuana, dokazuje studie.

Bohužel no... změna konektoru byla dost nutná. Ten starej 30pin už nestačil. Chápu, že to bylo mrzuté, ale nebylo zbytí. S ohledem na dnešní dobu měli ale radši zvolit USB-C. Na druhou stranu... dneska slušnej neorigo kabel stojí okolo 300kč, což není taková trága. Ta výměna mi nepřišla tak bolestivá, víc mi chyběl (a chybí) jack.

Vojta
21. března 2020, 09:22
0
Apple Car Play je za volantem dvaapůlkrát nebezpečnější, než marihuana, dokazuje studie.

Tam to třeba taky nějak půjde... a nebo si prostě pořiď rozumnej telefon :D Já ten Android zkoušel ve střídavém režimu používat už několikrát... a to se prostě nedá. Celkově i to Android Auto je za trest, protože se to kolikrát vůbec nespojí, padá navigace při hovorech, nenačítá se Waze nebo padá... ale určitě to nějak odemknout půjde taky ;)

Vojta
20. března 2020, 21:17
0
Vojta
20. března 2020, 19:40
0
Apple Car Play je za volantem dvaapůlkrát nebezpečnější, než marihuana, dokazuje studie.

Jo jo, je to nebezpečné. O to víc, když jsem si to odemkl, abych si tam mohl klikat i Messenger nebo Youtube, což normálně nejde :D Ubírá to pozornosti fakt strašlivě moc.

Vojta
18. března 2020, 18:11
0
Ptejte se: Sedan pro radost

Já v matice nikdy moc dobrej nebyl, ale co tak nějak jsem ty válce počítal, tak si myslím, že Busso má jen 6. Jako jasně, je to možnost a rozhodně od 164/166 nebudu odrazovat, když je v garáži máme obě a s Bussem. Jenže za podobné peníze se sežene i Lancia Thema 8.32 a ta už má správný počet válců. Navíc... 164 je celkem tvrdá a nekomfortní, je to prostě sportovní sedan. Thema je proti tomu luxusní gauč nejen podvozkem, ale i tím interiérem. Navíc... na tom motoru je napsáno Ferrari!

Vojta
14. března 2020, 23:07
3
Karosa řady 700: Kvádr na lidi

Ono, tehdy to nebylo zase tak veselé, jak se to může jevit dnes. Určité provozní těžkosti si ten autobus zachovával po celou dobu své služby, ale ty první roky byly opravdu veselé. Vzpomeňme na videu.

;

Vojta
11. března 2020, 20:50
0
Potřebujete vůbec auto?

Auto nepotřebuju ani jedno, ale vlastní mám jedno a půjčuju a živím jich několik. Čistě z toho rozmaru, že to jedno se prostě rozbíjí moc málo a brzo na něm nebylo co dělat. Vlastně se poslední dobou přistihuju, že mě víc baví opravovat a upravovat, než s tím jezdit.

Vojta
09. března 2020, 13:30
0
Óda na paštiku, aneb: Vráčky jsou dobré.

Já mám levný auta taky rád... ale neumím je nedávat do stavů blízkých novým :D Smířit se s tím, že to jezdí a proleze technickou? Nic pro mě... :D

Vojta
25. února 2020, 15:59
1
Ptejte se: Hatchback do města i na zábavu, navíc s automatem

Jak už jsem psal někde jinde... spolehlivost je dneska vlastně dost už stejná u všeho, pokud to není vyloženě konstruktérskej průser a na ty je zrovna VW expert. Jde zejména o to mít servisáka, který se o konkrétní auto postará. Většina z nich nechce kromě VAGů a Hyundai/Kia nic moc jinýho řešit, protože to je pro ně okrajovka a nezapadá jim to do kontextu snadnosti a jistoty výdělku. Byť samozřejmě reálná servisní náročnost je věc druhá, jen ty postupy nemají zaběhnutý a nemůžou to dělat bezmyšlenkovitě a rutinně.

Vojta
25. února 2020, 15:54
1
Ptejte se: Hatchback do města i na zábavu, navíc s automatem

Ono zrovna doporučit Giuliettu není úplně marný. Zaprvý je to docela dost odolné a bezproblémové auto, takže bych se nebál jakéhokoliv nájezdu, bude-li se dodržovat interval pro olej 10tkm u benzínových motorů. Zadruhé... ono spousta lidí ji nemá jen proto, že na ni zapomněli. Pamatuju tehdy před zhruba šesti lety, když známý vybíral úplně nové auto za svůj dosluhující jedničkový Focus, tak automaticky šel po tom novém... a byl z něj mrzutej. Pak prošel Mazdy, Škodárny, Hyundaie... a stejně končil u toho, že Focus se mu sice v mnohém nelíbí ale je mu nejméně nesympatický. Tak jsem si jen rýpnul, že by se mohl podívat i na Alfu, i když už byl Focus prakticky rozkoupený a kupodivu, Giulietta se mu zalíbila, koupil si 1.4 Multiair s TCTčkem a je spokojen dodnes. Ale jakože nájezd má tak nějak standartních 20tkm ročně, takže tam zatím nebudou ani dvě kila.

Vojta
17. února 2020, 16:49
0
PlechCup v roce 2020: Nová pravidla závodu levných speciálů

Zrovna Ferodo dělá DSka snad úplně na všechno. I na věci typu Fiat Doblo, protože prostě těch brzdových systémů zas tolik není. Třeba Alfy mají většinově klasický Brembo systém, takže tam pasují desky z Eva a jiných podobných věcí. No a tím, že to je naprosto obvyklá deska, tak občas je klika, že seženeš sadu za směšný peníze. Třeba DS2500 na 164 tehdy Jagy nabízel asi za 5500,- ale já je vyšmejdil na internetu za 1400,- :D A to si piš, že to strašlivě pomohlo tomu, jak to brzdí. Přecijen tam ty brzdy jsou z výroby dost na hraně, kotouč je jen 293mm, což na 1300kg těžkej sedan s 200HP není úplně adekvátní.

Vojta
17. února 2020, 12:13
0
PlechCup v roce 2020: Nová pravidla závodu levných speciálů

Alfa má protipožárku na svém místě ;) Chybí tam jen výměník klimatizace a ventilátor :P

Vojta
15. února 2020, 23:08
0
PlechCup v roce 2020: Nová pravidla závodu levných speciálů

Je to nejspíš o použitých deskách. Osobně mi přijde, že Ferodo DS2k5 i 3k udělají velký rozdíl, ale pro změnu zase u EBC Yellowstuff jsem ten dojem neměl. Feroda zatím fakt kamkoliv jsem dal, ten rozdíl byl naprosto diametrální a člověk si musel zvykat na to, že má brzdit jinak :)

Vojta
15. února 2020, 11:50
0
PlechCup v roce 2020: Nová pravidla závodu levných speciálů

S treadwearem je to celkem problém... on není nějak vyloženě definovaný a každý výrobce si to značí sám, jak chce. Jsou i pneumatiky, kde uveden není... Je to sice určité vodítko, ale srovnávat podle toho pneumatiky různých výrobců je přinejmenším sporné. Každopádně jinak ale souhlas :)

Vojta
15. února 2020, 11:46
0
PlechCup v roce 2020: Nová pravidla závodu levných speciálů

Jak píše Vavris... desky pomůžou zejména tomu, jak moc to brzdí. Pokud jsou sériové kotouče malé, holt se to brzo přehřeje a tam ani "sportovní" kotouč nepomůže. Na Alfě máme sériové 330mm (tuším) kotouče a čtyřpístky Brembo... Z praxe se ukazuje, že kotouče nemá cenu hrotit, protože drážkované akorát rychleji požerou desky a jsou hlučné, ale efekt ve výrdrži a brzdném účinku je minimální až žádný. Takže... nejlevnější Meyle kotouče a je to.

Vojta
14. února 2020, 19:07
1
PlechCup v roce 2020: Nová pravidla závodu levných speciálů

Když oni prostě pořád nechápou, že plechcup není primárně o zajetém čase... ostatně Micra vyhrála na steřelých gumách z Favorita :D Od chvíle, kdy dostala lepší už nevyhrála nikdy... ani nikdy nedojela do cíle :D

Vojta
14. února 2020, 16:38
0
PlechCup v roce 2020: Nová pravidla závodu levných speciálů

Jagy: no jestli si myslíš, že dokáže být jednoduše a v limitu rychlejší, tak nás pouč co děláme blbě. Zatím máš akorát řeči, ale nic užitečnýho a realizovatelnýho z tebe nevypadlo :D Každopádně ukřivděnej seš tu spíš ty. Já na nová pravidla neměl jakýkoliv vliv, jen reaguju na to, co organizátoři vymysleli. Je to jejich věc, co si pustěj na dráhu a jak to budou hodnotit. Že s tím nesouhlasíš je možné, určitě ti to nikdo nebere ale bohužel, svět je krutej a někdy prostě nejsou věci takové, jaké bychom je mít chtěli ;) Můžeš se maximálně přizpůsobit, chceš-li se účastnit...

Vojta
14. února 2020, 15:31
1
PlechCup v roce 2020: Nová pravidla závodu levných speciálů

Jako víš jak... mě to je úplně jedno. Já to jedu pro zábavu a s časem dvě minuty nemám problém ;) Ne proto abych dokazoval, že postavím nejrychlejší auto :) Každopádně dovedu pochopit, že pro spoustu lidí je tvé počínání demotivující, byť samozřejmě proti pravidlům to nebylo a proto jsi taky jezdil. Ne snad? Tak vidíš... Každopádně šrot to dozajista byl a nic na tom nezmění ani to, že jsi tam nasázel drahej podvozek a po stránce techniky jsi to měl vyladěný, když to nemělo okna a kusy kastle.

Vojta
14. února 2020, 15:13
1
PlechCup v roce 2020: Nová pravidla závodu levných speciálů

Jako já tu změnu pravidel docela vítám, protože ty Jagyho šroty, AX i Micra už byly dost přes čáru. A jestli si to pamatuju správně, tak u Plechcupu byla myšlenka ta vzít za 15k nějakej levnej šrot z bazoše a zkusit z toho vymáčknout, co se dá... žádnej šampionát šílených konstruktérů. Umím si představit, že to přitáhne víc lidí... přecijen koupit auto za necelou výpletu a vyjet na okruh s něčím, o co se člověk nebojí... to může být pro spoustu začínajících smysluplné.
Jinak zajímalo by mě, jestli nás necháte jezdit se 166 nebo ne :D Je to auto, které jsme dostali zadarmo, kupovali jsme na něj jen kola. Jistej si nejsem u té kompletnosti - na jednu stranu kastle je naprosto kompletní, neshnilá a tak. Má to všechny okna, dveře... dokonce vícebodové pásy a skořepinovou sedačku, takže dle mě, co do bezpečnosti je to srovnatelné, ne-li bezpečnější než série. Osvětlení, stěrače... taková ta základní výbava funguje. Na druhou stranu zbytečnosti, jako rádio, klimatizace, zadní sedačky a dveřní výplně stejně tak čalounění kufru jsou pryč. Je to OK? Není to OK?

Vojta
07. února 2020, 22:16
-1
Nejzajímavější třídvéřové kompakty posledních let

No... Civic ani Golf nejsou opravdu malý auta a rozhodně nemaj miniaturní dveře :D U věcí jako je Shittygo, 108 atp. tam to chápu - pětidvéřová verze je nesmysl. Stejně tak u toho nejmenšího Mini. Ale Focus, Mégane, Golf, Civic... ? To fakt nejsou malý auta. Fakt jako ne... :D

Vojta
07. února 2020, 21:02
0
Nejzajímavější třídvéřové kompakty posledních let

Jestli chceš nazývat TypeR sportovním... :D To máš asi jako když se stokilová holka nacpe do běžeckého outfitu. Sportovní se tím nestane o nic víc, ale že umí dobře vařit je určitě značné pozitivum a u mnohých, prakticky smýšlejících to funguje ;)
Ostatně, je spousta sportovních sedanů, sportovních SUV atp. paradoxně víc sportovních, než třeba Miata. Takže argument o tom, že auto se zadními dveřmi nemůže být sportovní je prostě kravina. Naopak, pokud člověk uvažuje rozumně a má auto na to, na co je určené (TypeR třeba jako ostřejší daily auto), tak zcela logicky dojde k tomu, že to samé auto jako 3D nedává absolutně žádný smysl, když je i 5D verze. Ale chápu, prostě předsudky jsou sviňa. Ještě že výrobci aut na ně nedávají a radši dělají to, co zákazník opravdu koupí.

Vojta
01. února 2020, 00:10
0
Blue Bird Conventional: Prostě školní autobus

Ten GM New Look mi připomíná, že ve filmech jsou občas zajímavé autobusové honičky. Zrovna nedávno jsem viděl Mumie se vrací, kde někdy koncem třicátých let dekapitují dosti poválečný AEC Regent III RT tuším. Ono nějaké prototypy té řady Regent III vznikly už před válkou, ale nebyly v provozu.

Vojta
29. ledna 2020, 16:08
0
Nejzajímavější třídvéřové kompakty posledních let

Ono na to téma těch powerboxů tu už pod jedním blogem projela diskuze :) Prostě to není čistá práce a dokud člověk nevidí, co v té jednotce je vevnitř, a to nevidí skoro nikdy, tak se může jen domnívat, jaké následky bude mít podvrhování údajů o stavu motoru. Stejně tak ten oblbovák plynového pedálu, který bude mít akorát za následek poškození něčeho a efekt fungování bude dost sporný.
Jinak celkově Alfa vždy uměla zajímavé technologie. Vzpomeňme třeba na osmdesátá léta, kdy měli jeden z prvních motorů se dvěma svíčkama na válec nebo variabilní časování. Stejně tak v padesátých letech, kdy Busso zkonstruoval slavný Nord to byl tuším úplně první celohliníkový, tlakově litý blok v sériovém autě. Navíc velice moderní DOHC konstrukce. Samotný ten Multiair je opět zajímavá technologie a potenciál tam určitě je. Jinak je to jak říkáš - své problémy to má a jsou dány zanedbanou údržbou oleje. Ta je kolikrát dána nesmyslnými intervaly. Nevím přesně, jak to je u Mita a Giulietty, ale třeba 159 JTS zabily právě intervaly na olej. Být tam od nova 10-15tkm a ne 30tkm, tak na ty motory pravděpodobně nikdo nenadává, protože fungují.
A to s tím omezovačem... to je prostě dáno aktuální náladou kupujících. Většinu běžných lidí prostě motory, které se musí točit štvou. Třeba u nových BMW s tím tříválcem to je taky tak. Sice ten motor můžeš točit někam až do 7000rpm, ale nedává to naprosto vůbec žádný smysl, protože ten motor už prostě víc nejede :D Ono turbodiesel v osobních autech si tu svoji pozici nevydobyl jen nízkou spotřebou, ale zejména tím jízdním projevem mohutného zátahu od volnoběhu. Většina majitelů aut ti řekne, že nikdy netočila motor přes 4000rpm. Dokonce znám člověka, který má benzínového Focuse 1.5 Ecoboost a trvale jezdí mezi 1000-2000rpm, nad jde jen občas, když se rozvášní a to ten motor jde taky točit až někam nad šest. Ale to už opravdu zuřivě bliká kontrolka indikující nutnost zařadit vyšší převodový stupeň :D

Vojta
29. ledna 2020, 14:25
0
Nejzajímavější třídvéřové kompakty posledních let

Je to moderní turbomotor... začít u svodů je něco, co funguje na staré atmosféry, v tomhle se stačí pohrabat laptopem a bude to úplně jinej motor. Jiný výfuk změní zvuk, ale jinak to pojede pořád stejně :) A jinak ano, powerboxy a oblbovátka jsou nesmysl. Je potřeba někdo, kdo přehraje originální software upraveným. Zkus fakt toho šarkana (ten alfatuning.sk), je to člověk, který v tomhle oboru působí dlouho a celkem s úspěchem jeho upravená auta používalo vícero lidí. Multiairy tam v nabídce má :)

Vojta
29. ledna 2020, 09:54
0
Nejzajímavější třídvéřové kompakty posledních let

Jo jo, je to určitě emisně přiškrcený a všichni se shodují, že ten Euro 6d-TEMP nadělal paseku a ty motory jsou po něm výrazně horší. Bohužel, nikoho na přemapování multiairu neznám no. Na mě to je moc nový :) Ale věřil bych, že takoví ti běžní úpravci italů, jako třeba šarkan (alfatuning.sk) by to asi umět měli, když to dělají i na Mitu. Ale jak z hlediska záruky, to se musíš poptat.

Vojta
28. ledna 2020, 23:02
0
Nejzajímavější třídvéřové kompakty posledních let

Zajímavý... no liší se to jen pružinama a tlumičema, o trochu většíma brzdama. To to snad někdy zkusím trochu poladit, protože ano... k Berlingu to má fakt blízko :D

Vojta
28. ledna 2020, 22:42
0
Nejzajímavější třídvéřové kompakty posledních let

Ono já nejsem línej ani si včas a správně podřadit, ale většinově na tu projížďku nemám tolik času a nenajedu takovou vzdálenost. Třeba teď v zimě, kdy jezdím průměrně do 30km, no to se ten motor pořádně ani neprohřeje, tak nemám to srdce abych ho dráždil do omezovače, protože se v těch motorech zároveň hrabu a vím, že když olej není na provozní teplotě (a to nastane celkem dlouho po tom, co je na provozní teplotě voda), tak bych tomu neměl dávat za uši. Ono mě malé a pohotové krabičky docela baví. Saxo VTS, 145 QV nebo třeba i 7G CTR jsou určitě suprová auta a člověk si to jednou za čas vychutná. Ale jezdit tím pořád by bylo ubíjející. Překvapil mě Mini R53, že fakt je celkem slušnej i z hlediska toho komfortu a každodenního užívání.
Jinak ano, to je zase trend posledních tak tří až pěti let, kdy ty motory jsou horší, než by být musely. To mě pochopitelně netěší. Je to znát na zvukovém projevu, je to nejvíc znát na té živosti a reakcích na plynový pedál. A mizí suprové motorizace i u těch nudných a nezajímavých aut. Takový Dokker sice není nic řidičskýho, ale ta prehistorická atmo 1.6 (ano, krásně si tu protiřečím) prostě musela každého, kdo má rád stará auta, nadchnout. Příkladné reakce na plyn, celkem silné střední pásmo otáček a i sladění s převodovkou a vlastně docela přesné řazení vnášely kus radosti do jinak levného spotřebního kusu bílé techniky.

Vojta
28. ledna 2020, 22:00
0
Nejzajímavější třídvéřové kompakty posledních let

To by mě ani tak netrápilo, doba a požadavky se mění. Já od auta čekám zejména příjemnou jízdu. Abych se v něm cítil dobře, na silnici ve mě nevyvolávalo při rychlé jízdě nepříjemné stavy a zároveň aby mi nevypadaly na českých cestách plomby a nebolely mě z toho záda, na která trpím. To, jestli to pohání přední, zadní nebo všechny kola, to už je nepodstatný detail. Nástup turbomotorů vlastně docela vítám, protože astmatické čtyřválce dob minulých na mě zas tak moc nezapůsobily a velké atmosféry jsou super, jen jich u nás vlastně nikdy tak moc na výběr nebylo a dnešní doba jim nepřeje. A ono ani nejde o to, kolik toho výkonu máš, jako spíš o krouťák a kde ho máš. Je sice krásné mít 200HP při 7500rpm, jenže mít ten samý výkon třeba při 3500rpm je prostě pro běžnou jízdu úplně jiná dimenze. Samozřejmě ty výkonové nárusty posledních let jsou docela pozoruhodné a ať si říká kdo chce, co chce, ta dnešní auta jsou o strašně moc rychlejší než ta dřívější. Ale opět... v reálném provozu na tom vlastně nesejde.

Vojta
28. ledna 2020, 21:39
0
Nejzajímavější třídvéřové kompakty posledních let

Určitě to není auto, kde by si člověk musel cokoliv zasloužit a nic nedalo zadarmo. Naopak... je poměrně dost čitelné, funkční a jednoduché na řízení i při vyšších rychlostech. Prostě to jezdí jako normální Civic, jen rychleji :)
Tolik k tomu, co jsem chtěl říct, že mé subjektivní názory na to auto jsou pak jiné, je už věc jiná a připojuji je níže.
Za mě rozhodně nic, co bych si koupil, protože ta zadní náprava nefunguje a je to nesmyslně tvrdé, ale to už je můj subjektivní názor stejně tak to, že nemám rád motory, které se musí nesmyslně točit, aby jely :) Sedačky jinak suprový jsou, ale díky tomu, že to je třídvéř si vždycky musím vykloubit rameno, abych se natáhl pro pás. Stejně tak sedačka, která si po každém sklopení nepamatuje polohu... to je něco, co by mě neustále štvalo. Být ten TypeR 5D, měl by rozhodně alespoň tu výhodu, že je praktický, má magic seats a pro někoho, kdo hledá svižný ale jednoduchý hatchback zajímavá volba.

Vojta
28. ledna 2020, 20:49
0
Nejzajímavější třídvéřové kompakty posledních let

Já popravdě chápu, že výrobci nedělají něco, co nikdo nechce. Zrovna třeba ten Civic Type R je krásný příklad. Vždyť ono to nedává naprosto žádný smysl připravit se o zadní pár dveří a jedno místo k sezení. Naopak, kdyby tu osmičku CTR dělali i jako 5D, měla by podle mě už tehdy dost větší prodejnost, než ta 3D verze. Jinak teda dle popisu mi připadá, že v tom autor nikdy neseděl :D

Vojta
28. ledna 2020, 20:47
0
Nejzajímavější třídvéřové kompakty posledních let

Stilo Abarth by mě zajímalo, jak jezdí. Některé měly i špéru. V rodině máme dlouhá léta klasické Stilo s 1.6... a to auto je podvozkově dost strašlivé, tak je otázka, jestli ta ostrá verze je na tom lépe. Jinak na něj nemůžu říct moc křivýho slova, je to nenáročnej a nereznoucí dělník, ale i u těch 76kW je ten motor mnohdy rychlejší než zbytek auta :D

Vojta
24. ledna 2020, 19:26
1
Auta stříbrného plátna

Komisař Rex v tom začátku nebyl špatnej. To začalo až pak později. Na 166 si tam skoro nepamatuju, protože ta tam byla až v době, kdy to bylo tak nějak nekoukatelný. Ale vždycky si vzpomenu na 155 Q4, kterou jezdil Tobias Moretti (mimochodem sám je Alfista, ale netuším, jaký podíl měl na té 155).
Na 159 si pak pamatuju ze tří filmů. Quantum of Solace, Johny English Reborn a American Assassin (tam sice byla Brera, ale nevermind...)

Vojta
23. ledna 2020, 16:11
0
Alfa Romeo 156: Znovuzrození značky

Jak říkám... to šlo o to, co ten kus v minulosti zažil. A ano, vím že i Sierry měly slušné možnosti výbav a byly i se vstřikováním. Já třeba u Alfy řešil elektrické problémy několikrát, ale nikdy to nebyla chyba auta. Vždycky tam bylo něco doprasenýho, zbastlenýho, nebo ten svazek někdo nevrátil na správné místo a propálil se o motor. Auta, která za ty roky měla štěstí na rozumný servis překvapivě i po vytažení z pole fungovala prakticky bezchybně.

Vojta
22. ledna 2020, 22:40
0
Alfa Romeo 156: Znovuzrození značky

Tak 33 v kontextu doby nebyla nijak výjimečná. Mělo to svý mouchy, byl to takovej italskej Favorit. A stejně tak se to sralo. Nadprůměrně ani podprůměrně. A co se týče 75 a celkově té řady Alfetta, tak tam je prostě známý problém ten, že je to konstrukce na normální auto moc složitá a nikdo to tady neuměl opravit. A neumí to pořádně nikdo ani dnes. Ono správně ten kardan vyvážit a sesadit to tak, aby to nevibrovalo a fungovalo není úplně prdel. Například Greeny by mohl vyprávět. Nicméně tohle byl problém hlavně u těch vyšších a silnějších motorizací. Běžné 1.6 nebo 1.8 a nafty... nevím o tom, že by měly zásadnější problémy.
A k těm slepeninám... ono jedna věc je slepit dohromady Sierru nebo Uno, kde je pár věcí, častokrát nemají ani vstřikování a druhá třeba takovou 164. Pak se člověk diví, proč půlka věcí nefunguje. Jak by taky mohla, když svazky v celým autě jsou rozstříhaný a je to pospojovaný dohromady tak nějak náhodně, jak to zrovna komu připadlo. Vlastně je s podivem, že ty auta vůbec aspoň nějak fungovaly. Na fotce níže typický příklad. A to vážně není chyba auta, ale toho, kdo to slepoval dohromady (šlo to přes boudu, kusy karoserie nahrazeny, strukturální praskliny všude možně),

Vojta
22. ledna 2020, 09:14
1
Alfa Romeo 156: Znovuzrození značky

To je dáno stavem konkrétního kusu a tím, kdo ti to servisuje. V dobách, kdy tu jezdily 33, 75 a podobné to byly levné dojetiny ze západu. Častokrát po X bouračkách poslepované tak, aby to aspoň nějak jelo. 33 jinak byla mechanicky velmi jednoduchá a nemělo se tam zas tak moc co rozbít. Jen ta proklatá koroze...

Vojta
21. ledna 2020, 09:21
0
Alfa Romeo 156: Znovuzrození značky

Nevim no... když už naftu, musí to jet. A pokud se někdo bojí hlavy, tak jsem zatím viděl víc prasklých 1.9 než 2.4... a dokonce i jednu na 2.0 :)

Vojta
20. ledna 2020, 14:16
0
Alfa Romeo 156: Znovuzrození značky

Hele jestli ti 33 přišla špatná, tak pak 156 je horší. To mi věř :D

Vojta
20. ledna 2020, 14:15
0
Alfa Romeo 156: Znovuzrození značky

Ten článek psal silně zaujatej člověk... Ten motor není tak zlej, jak se říká. Obecně ty čtyřválcové JTS jsou až na rozvodové řetězy (cca co 200tkm výměna) a rozpadající se převodovky M32 (ty má i slabší nafta) v pohodě. Převodovky se tam dějou méně, protože dostávají zabrat menším množstvím krouťáku, tak se většinou rozsypou až okolo 250tkm, zetímco u nafty to je již od 150tkm. Něco málo jsem najel s tou 2.2JTS a ono když ho člověk drží pod krkem, tak jede slušně. Takže za mě proč ne... Co se té V6ky týče, já bych si na ni troufnul - umím si ten motor preventivně rozebrat, vyčistit a pak mu měnit co 8tkm olej abych s ním po následujících 250tkm neměl problém. Šéf HK servisu ji má, mění olej pravidelně co 10tkm a má na tom myslím okolo 450tkm... no za tu dobu řešil jen spojku :) Jen to je děsně nenažranej motor a těch 15 si prostě vezme.

Vojta
20. ledna 2020, 09:24
1
Alfa Romeo 156: Znovuzrození značky

To můžu taky potvrdit... řešili jsme jednou 106ku. Zvenku vypadala absolutně netknutě, prahy taky krásný... pak člověk koukl do podběhů, oškrábal ten nástřik... a divili jsme se všichni, jak to, že se to nerozlomilo :D

Vojta
19. ledna 2020, 18:33
1
Alfa Romeo 156: Znovuzrození značky

2.4JTDm nepraskají hlavy. To je taková krásná urban legend, co se dost šíří jako mor, ale reálně to není žádná trága. Hele kamarád tady v HK má vrakoviště, hlavy na 20V má minimálně tři a nikdo je nechce. Ano, děje se to občas a děje se to autům, které mají DPF. Což jak jsme si řekli je věc, která do auta nepatří. Sám na tom mám skoro půl míče a hlava je původní. Dalším faktorem pak je, že málokdo při rozvodech udělá i vodní pumpu a ta pak taky vede k prasklé hlavě. Za mě jediný motor, který lze doporučit z hlediska toho, že se na něm udělá vše kritické, bude to stát tak 20kkč a pak o tom motoru dalších 120tkm člověk nebude vědět. TBi... no jako, zadřených jsem viděl spoustu, zničených turb ještě víc. Takže asi tak... A co se týče 2.2JTS, tak ten motor je GM Ecotec L61 s přímovstřikovou hlavou. Ano, trpí na vytahaný rozvodový řetěz, ale ten lze sehnat a vyměnit poměrně levně. Pak trpí na zanesené solenoidy variabilního časování... ale ty stačí vyčistit :) Rozhodně menší průser než TBičko :) Ale za mě určitě 2.4JTDm, ten motor znám velice dobře, má lokomotivní zátah, což v těžkém autě potěší a zároveň ekonomie provozu je suprová (159 SW jezdím do 8L/100km i s těžkou nohou, když jezdím normálně, tak do sedmi)

Vojta
19. ledna 2020, 13:19
0
Alfa Romeo 156: Znovuzrození značky

Asi tak... jakože pokud ti nevadí nafta, ber 2.4ku. Pokud ti nevadí, že to žere, ber V6ku. TBičko je nesmyslně drahé a není na tom spolehlivostí o tolik líp, jen proti těm dvěma prostě hůř jede :) A nebo neblbni, kup pěknou Alfu GT s V6kou :)

Vojta
18. ledna 2020, 22:23
0
Alfa Romeo 156: Znovuzrození značky

Jako zcela upřímně... Brera nedává moc smysl, protože to opravdu je jen kratší a rozhodně ne lehčí varianta 159. Určitě si s ní zatáčky užiješ, nebude to jako jet nějakou amerikou nebo dvojkovou chrochtávkou... ale zdaleka to nebude tak super, jako v jiných autech. Má to dokonalý hydraulický, citlivý řízení, což dneska už nikdo nemá. Má to fajn přesný řazení (F40 tzn. 2.4JTD a V6ka) ale v zimě jde trochu z tuha. Zatáčky to krouží suprově, tím spíš na tu váhu... ale při přesednutí třeba ze 166 působí děsně těžkopádně. Ono si člověk po pár kilometrech zvykne a už mu to nepřipadne, ale těch dobrejch 300kg navíc tam je strašně znát. Problém je ale jinde - neexistuje do toho dobrý benzínový motor.
Benzínové JTSka nejsou marné, ale na tak těžké auto prostě nemají dost síly a celkem pak žerou. Navíc všechny mají převodovku M32.
V6ka je příšernej bastl, kterej trpí na brutální karbonování oleje, což ho při servisních intervalech 30tkm na olej většinou zadře. A nikdy nevíš kdy, pokud ten motor nerozebereš a komplet nevyčistíš, jinak ti v něm koluje těsto na palačinky a jednoho dne se to přicpe a klika udělá pápá. Dále pak extrémní spotřeba (15L/100km+).
No, pak tu máme bájné TBi. Ten motor je slušný, působí relativně i jadrně a živě, sice si něco vezme ale vlastně kolem deseti s tím jezdit jde. Problém je životnost turba, pokud se sralo na výměny oleje. Další problém je, že tento motor, stejnou převodovku M32, jako slabší nafty a JTSka (kromě V6). Ta převodovka má ložiska vyrobená z čokolády a kolem 150tkm bývají zralé na repas. Dá se to řešit novými ložisky a inovovaným housingem převodovky, což stojí okolo 25kkč a problém by to mělo navždy vyřešit.
No a naposled tady máme traktor 2.4JTD. Je spolehlivý a bezproblémový, pokud se z něj vyhodí DPF. Pak najede s radostí přes půl miliónu na původních vnitřnostech i turbu. Pokud tam to DPF zůstane, tak praskají hlavy, tečou serva, kroutěj se svody a dělá to další spoustu zábavých věcí - je to špatně zkonstruováno, DPF se tam přidával na poslední chvíli.

Vojta
18. ledna 2020, 20:50
0
Alfa Romeo 156: Znovuzrození značky

Ono se to různí, každopádně jsou auta, která reznou jen vinou majitelů a nehod a pak auta, kde se člověk může stavět na hlavu a nezachrání to. Hlavně ono fakt třeba na tom crosswagonu nebylo vůbec vidět, že by mu něco bylo. Zvenku to furt vypadalo jako pěkný auto. Ale pak se sundaly plastové prahy a nadkolí a začlo být jasný, že to prostě je nezachránitelný. Samozřejmě kdyby se to nějak polátalo, tak to jednu, možná dvě technický ještě udělá... ale to auto je smrtící past i nezrezlé, dle crashtestů. Natož když už z původní kastle zbylo jen málo zdravého plechu...

Vojta
18. ledna 2020, 12:38
1
Alfa Romeo 156: Znovuzrození značky

Měli jsme v rodině úplně novou 156 Crosswagon. To auto se kupovalo nové 2005 a do hutí šlo 2015 protože neprošlo technickou - chyběly prahy, podlaha a skrz podběhy bylo taky vidět. Takže asi tak... žádné nehody, jezdilo to do AFka do Ostravy na pravidelné servisy. Jako ani staré 75ky a GTV6ky nebývají tak moc zrezlé, fakt ne. Dokonce i Miaty NA a NB, které jsou obdobného stáří jsou na tom lépe. Ale jestli mi nevěříte, poptejte se Václava Hipsche (VH autoklempíř), co si o těch skvělých strojích myslí. Vyvařuje hodně a těch aut mu prošlo pod rukama spousta. Ví co je a není normální... ;) Já když zvednu na zvedáku 166 nebo 164 najdu korozi maximálně povrchovou. Vážná koroze jen pokud to bylo bourané a opravované. Když si zvednu 156, tak řeším za co, aby se nerozlomila. Takhle špatné nejsou ani 6G a 7G Civicy obdobného stáří. Snad možná Mazda 323 je na tom hůř :D

Vojta
18. ledna 2020, 10:31
0
Alfa Romeo 156: Znovuzrození značky

Tak u tý RXky jde o to, kolik najezdíš. A že 156 po faceliftu reznou méně není pravda. Naopak hnijou víc... si přečti to téma, co jsem postnul ;)

Vojta
18. ledna 2020, 09:42
0
Alfa Romeo 156: Znovuzrození značky

Jako já ty mínusy asi chápu... v porovnání s RXkou je i ta 156ka kvalitní a spolehlivá. Ale jinak by neškodilo podívat se pravdě do očí, to auto si zkusit vlastnit, provozovat a něco si přečíst... https://www.forum.alfaholicy.org/156/107830-_jest_rdza_156_po_lifcie_.html A jsou tam i další pěkné galerie, které se prohnilými 156 jenom hemží.
Pokud by tu byl někdo, kdo má zkušenosti s jinými vozy výrobce (164, 166, 159...) bylo by mu jasné, že prostě 156 je v rámci značky těžký podprůměr co do kvality, odolnosti a spolehlivosti.

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Mustang 2.3 ecoboos 2016
Ford Mustang 2.3 ecoboos

2016 rok výroby
317 koní výkon
2 ccm objem

Ford Econoline  1988
Ford Econoline

1988 rok výroby
179 koní výkon
4 900 ccm objem

Buick Riviera  1967
Buick Riviera

1967 rok výroby
360 koní výkon
7 000 ccm objem

Lincoln Town Car L 2001
Lincoln Town Car L

2001 rok výroby
174 koní výkon
4 600 ccm objem

Opel Insignia Opel Insignia 4X4 BUSINESS 2016
Opel Insignia Opel Insignia 4X4 BUSINESS

2016 rok výroby
125 koní výkon
1 956 ccm objem