načítám data...

Vojta

VIP členTento uživatel má VIP členství.
Zjisti více
JménoVojtěch O
BydlištěHradec Králové
Registracepřed 4.3 rok.
Poslední aktivitapřed 1.4 hod.
Příspěvků ve fóru11
Komentářů u článků336
Pozitivních komentářů u článků117
Negativních komentářů u článků12
Možnostinapsat zprávu

Poslední blogy

Espatrip 2016 - část první: Nasedáme, odjíždíme!

04. ledna 2017, 18:21 3 komentáře

Když jsme se před prázdninama rozhodovali co dál dělat, cesta do Španělska starým střepem byla jasná volba…

Espatrip 2016 - část druhá: Do Evropy chceme!

23. ledna 2017, 18:04 5 komentářů

Dlouho očekávané pokračování příběhu party bláznů z dovolené.

Espatrip 2016 - část třetí: Opuštěni

11. března 2017, 10:27 2 komentáře

Další část vyprávění z naší loňské dovolené. Se zkouškovým skončila i nutná prokrastinace a tak má tento díl zpoždění.


Posledních 50 komentářů

Vojta
dnes v 00:24
1
Lancia Beta: Radosti i trápení

No než bych to všechno vypsal... koukněte na video!

;ab_channel=RoadsterLife

Vojta
12. dubna 2021, 23:08
0
Fiat Croma Multijet: Nečekaný Fiat

Třeba Stilo jsme měli 2002ku, jedno z prvních, je tu o něm i článek. Za nějakých necelých sedm let s tím autem nebyl žádný větší problém a to se kupovalo už ojeté, v roce 2014. Celkově drželo fakt dost slušně a ani nebylo zrezlé. Multipla měla facelift v roce 2004 a z produkce šla až 2010. Tehdy už to bylo fakt solidní retro :D

Vojta
12. dubna 2021, 20:22
1
Fiat Croma Multijet: Nečekaný Fiat

Bejvávalo, to právě byla klasika u aut jako Bravo/Marea a i ty Multiply prvních generací. Pak už se to ale výrazně lepšilo a i faceliftová Multipla už ten interiér má v pohodě. Croma už je úplně nová generace, je to auto podobné se 159, byť zejména z toho technického hlediska. Platforma, podvozek a vzhled jsou jiné.

Vojta
31. března 2021, 10:50
-1
Mazda CX-30: Nečekaně jiná

Ono to se týká a vždycky týkalo turbomotorů. Jde i o to, že tam není jednotná metodika na měření výkonu a tak si to každý výrobce dělá po svém. Stejně tak třeba zrychlení z 0-100. U některých aut se člověk dostane tak tak na uvedené hodnoty, u jiných to vychází naopak o dost rychleji a pak se někde v brožuře dočte, že hodnota se uvádí se dvěmi pasažéry, plnou nádrží a zavazadly v kufru. Obecně ale každý turbomotor o kterém vím, tak měl na brzdě víc než v papírech. Teda pokud nebyl vylágrovanej...

Vojta
29. března 2021, 23:08
2
Někdy je těch starých aut až moc...

No tak jestli to má být jen postrk pro manželku, tak prostě Civic 8G 1.8 ;) Ten seženeš okolo 80kkč pěknej, i levněji občas a obecně to je dost bezproblémové auto. Sice podvozek má horší než starší 7G, ale naopak ta vnitřní prostornost je naprosto úžasná až nepochopitelně skvělá.

Vojta
29. března 2021, 22:39
0
Někdy je těch starých aut až moc...

Tak pokud Alfu, Giulietta je fakt super a navíc se to nesype. Jinak třeba Civic TypeR je poměrně slušnej, jak 9G tak ten novej 10G. Pak je varianta Pokus ST nebo třeba ten i30N. Je z čeho vybírat, stejně tak třeba Seaty Cupra jsou docela fajn. Globálně to jsou lehce větší auta, ale když to má být 5D, tak se blbě vybírá třeba nějakej ten Mini. Ostatně i obyč R53 je vlastně o dost lepší než 147 a to jsou stejně staré.

Vojta
29. března 2021, 21:34
0
Někdy je těch starých aut až moc...

Na 166 se dá, kamarád je takhle repasuje a je schopnej ti to i takhle poslat, když mu pak vrátíš tu tvoji starou. U 147 o to moc není zájem, ty auta se spíš už rozpadají z hlediska karoserie. Bohužel to opravdu je dost nekvalitní střep a kromě GTA se nevyplatí do toho dávat peníze. Dneska už jsou o dost lepší auta za pěknější peníze :)

Vojta
29. března 2021, 18:46
0
Někdy je těch starých aut až moc...

Tak nemusíš si kupovat hned auto za dva míče. Jsou tu i věci, jako třeba Mazda CX-30, ostatně i nové Srandero je prý dobré ;)

Vojta
29. března 2021, 18:17
0
Někdy je těch starých aut až moc...

Všechny gumové části po těch letech jsou už horší, to nejsou jen ty podvozkové, ale třeba i zavěšení motoru. Stejně tak ta karoserie, hlavně starší a už původně měkká auta jsou po letech rozvrzaná a původní pevnost už nemají. Ono to pak jde znát, že i dveře se zavírají hůř, zvedneš to heverem a nezavřeš je atp :)
denis5305: Ano, pokud to auto je používané, tak po 15ti letech a bezmála půlmilionu kilometrů to je naprosto běžná údržba na jakémkoliv voze nehledě na provenienci. Jinak to už dál nemůže fungovat spolehlivě a bude následovat stav co týden, to nová závada...

Vojta
29. března 2021, 16:32
0
Někdy je těch starých aut až moc...

Proto už dlouhá léta nákup ojetiny silně nedoporučuju :D Ještě tak takový ty jednoduchý Punta, Yarisy a podobný věci, kde toho je fakt celkem málo a je to vymyšlený dobře. Jinak se to sype s přibývajícím věkem tak nějak všechno. I blbuvzrodná věc jako třeba Civic 8G už má nasčítáno tolik různých drobných závad, že nechat si to servisem dávat dohromady se rovná totálce auta. Tím spíš, že já mám buďto extrémní smůlu na servis a nebo jsou prostě skoro všechny servisy ultimativně neschopné. No a pak si lidi, kteří si to nechtějí opravovat sami kupují věci jako je stočený dieselový kombík nebo dojeté benzínové SUVčko. Dokonce znám nemálo lidí, kteří za servis jedničkové Octavie utratili už násobně víc, než by je stála nová Dachna. Ale ono to sám vidíš, jak jsi to popsal v tom článku s Volvem. Auto může být jak chce spolehlivé ale s věkem ho buďto někdo průběžně udržuje, udělá mu velkou generálku no a nebo ho prostě dojezdí do sraček, sešrotuje a koupí si další káru nad hrobem...

Vojta
29. března 2021, 16:14
0
Někdy je těch starých aut až moc...

Taky mě na starých autech vadilo, že se to furt sype, člověk opraví jednu věc a rozbije se jiná. No ve výsledku řešení je zaprvé koupit si jednu ojetinu s jasným základem, nezbastlenou, nedoprasenou a tu si udržovat. Zadruhé se mi osvědčilo dělat to, čemu se dřív říkala generální oprava. Prostě se celé auto rozebere skoro do šroubku, vše včetně interiéru se důkladně vyčistí. Odstraní se veškerá počínající koroze. Je fajn rozhodit motor, přetěsnit na něm všechno, zkouknout ložiska, preventivně repásnout nebo vyměnit alternátor a startér... no zkrátka a dobře když se to všechno projde a opraví se auto jako celek, tak pak zase vydrží několik let bezproblémového provozu.
Tady například ukázka, jak má taková generálka po nějakém skoro půlmilionu kilometrů vypadat: https://kolbik.rajce.idnes.cz/Alfa_159_-_suspension_overhaul_and_rebuild/

Vojta
19. března 2021, 23:02
7
Konce nadšeného motorismu

No jestli něco skutečně končí, tak to jsou levná auta. Bohužel, to že se nová Dachna dala koupit za částky okolo 250kkč, to už je dávno pryč a nadále budou nová auta zdražovat. Ten tlak na emise a elektrifikaci je prostě nesmyslný a ohromný.
Jak to bude z hlediska životnosti těch nových aut, to si netroufám odhadovat. Některé asi určitě vydrží, jiné budou šílený průser. Už teď se množí stížnosti například na nové Giulie, kde se mění motory i při nájezdech okolo 30tkm.
No a zábava za volantem, to je vlastně strašně moc individuální věc. Někoho baví jezdit rychle, jiného ne. Stejně tak ten manuál vs. automat je dost vyostřená diskuze. Rozhodně mi chybí ta bezprostřední reakce těch motorů, kdy ten motor dělal přesně to, co se mu plynem řeklo že má dělat. A to není o lanku, to je o emisích. Spousta aut s elektronickým plynem (RX8, 166...) to umí stejně skvěle, jako kdyby měly lanko, jenže pak tu díky emisím muselo přijít určité otupení. Nicméně tady je problém ten, že naprostá většina řidičů zdaleka nejsou nadšenci a auto je pro ně jen dopravní prostředek. Takovéto věci je nezajímají. Auta pro nadšence tu budou vždycky, toho bych se nebál. Jen holt nadšenci budou muset opravdu řádně připlatit, aby si koupili šílenost jako je Ariel Atom, nějaké to Ferrari nebo aspoň Corvettu.
Budoucnost zkrátka bude jiná než minulost. Pro běžné a movité uživatele aut podle mě lepší, pro chudé motoristy hledající zábavu za volantem dozajista horší.

Vojta
19. března 2021, 00:57
3
Poprvé ve svém: Jaká byla první auta našich redaktorů?

Já mám vlastně stále dilema s tím, které auto bylo moje první. Nejdřív jsem dostal Favorita, to mi bylo asi 15 a řidičák jsem tedy neměl. V občasných vyjížďkách po okolí to ale zase tak moc nevadilo, nicméně využití moc nebylo, řidičák daleko a tak šel pryč. Pak jsem dostal 106ku, kterou teta chtěla dát na vrakáč. Nic moc jí nebylo, jen špatná baterie a přerušený kabel k řídící jednotce motoru. Opravili jsme ho, ale byl to tak strašný krám, že jsem věděl už tehdy, že takové auto fakt chtít nebudu a prostě šel hned pryč, ujel jsem v něm asi 10km. Pak nějak shodou složitých náhod, obchodů a machinací se vlastně dostávám k tomu, že moje první auto, tedy to které jsem si pořídil k řidičáku, abych mohl jezdit, byla 159. No je to už nějakých deset roků nebo kolik, ale furt je...

Vojta
14. března 2021, 21:34
0
Zlatá Vrána 2021: Třetí ročník ankety o největší ostudu autoinzerce

Dneska už ani jedno, Busso oběcně došlo. Ještě tak 2.5ky, ty nikdo moc nechce, ty se sehnat dají. Každopádně ten motor je zajímavý zejména tím svým projevem a to hlavně ty starší 12V verze, tam opravdu moc konkurenci nenajdeš, tím spíš mezi šestiválci. Ten 24V motor je sice skvělý, ale tam už jsou i motory od BMW nebo třeba VW VR6, které to umí taky.

Vojta
12. března 2021, 17:16
1
Zlatá Vrána 2021: Třetí ročník ankety o největší ostudu autoinzerce

To je pro mě jedna z věcí, co naprosto nechápu. Objektivně výrazně lepší 166 a 164 jsou prakticky bezcenné krámy a 155, 156, 147, 916 a GT lámou další a další rekordy :D Tuhle jsem viděl Spider 916 3.2V6 asi za 700kkč. Proboha proč by si někdo něco takového koupil? :D

Vojta
25. února 2021, 10:49
2
Elektrický valčík: Mají dnes Husité novou konkurenci?

Ono plně pochopit, jak ty baterky fungují není vůbec easy. Je to dost věda a samotnýho by mě zajímalo, jak dobře nebo špatně to mají ošetřené.
Párkrát už mi zahořela při výměně baterka například v mobilu a vyloženě sranda to není - jsou velice náchylné na mechanické poškození, ale zároveň přilepené fakt krutopřísně silnou oboustrankou. I obyčejná kreditka stačila na proříznutí a následný požár. Kouřové efekty naprosto spektakulární. Proto naprosto chápu, že je problém to hasit a znamená to konečnou pro celé auto.
Stejně tak velice často ty baterky umí odejít z ničeho nic. Jeden den je naprosto v pořádku, druhý den se trochu ochladí a najednou padne ze 100% na nulu během minuty a telefon je tuhý. Průměrně ty baterky vydrží tak dva roky, dýl málokdy.V elektromobilech jsem to zatím nezažil, takže buďto mají kvalitnější řízení těch baterek a jejich nabíjení, nebo kvalitnější články... nebo obojí.
Buď jak buď elektroauta bych nezatracoval. Jako postrk okolo baráku je to věc ultimativně skvělá, pokud to člověk má kde nabíjet. Zajímavé je, že jsem si o sobě vždycky myslel, že jsem konzerva a těm moderním tictacům, hiphopům a nevím čemu všemu ještě naprosto vůbec nerozumím a nechápu je. Díky mechanikovi si aspoň ještě nepřipadám tak starý :D

Vojta
24. února 2021, 19:38
1
Elektrický valčík: Mají dnes Husité novou konkurenci?

Do novějších se pravděpodobně dávají taky lithiové. Ale to jsme zase na začátku a točíme se poněkud v kruzích... ty totiž neplynují :D A jinak opravdu, ty samé články, co najdeš v elektromobilu najdeš častokrát v notebooku. Samozřejmě tlak na využití prostoru znamená, že klasický formát válcových buřtíků je mnohde vytlačován články tvarovanými přímo na míru. Nicméně technologie je to identická, jen v elektromobilu máš pochopitelně mnohem víc článků, než v notebooku. V principu ale fungují naprosto stejně a rozhodně tedy při nabíjení nesmrdí, pokud nejsou poškozené :D

Vojta
24. února 2021, 19:07
3
Elektrický valčík: Mají dnes Husité novou konkurenci?

Ale to je to, o čem tady celou dobu mluvíme ty jojo :D Vysokozdvihy mají většinově klasické olověnky s tekutým elektrolytem. Naopak elektromobily mají ty samé Li-pol baterie, které se používají v laptopech, pokud to není historická vykopávka jako Škoda Eltra.

Vojta
24. února 2021, 19:03
3
Elektrický valčík: Mají dnes Husité novou konkurenci?

S tebou se opravdu nedá diskutovat a nemá cenu se snažit ti cokoliv vysvětlit. Já moc dobře vím, co to jsou Li-pol baterie. Stejně tak, narozdíl od tebe vím, že neplynují při nabíjení :D Teď ti trochu navíc zamotám hlavu Li-ion baterií v laptopu...

Vojta
24. února 2021, 18:53
1
Elektrický valčík: Mají dnes Husité novou konkurenci?

Hele pokračuj dál, já se tvou blbostí začínám bavit :D To co jsi napsal je ptákovina na n-tou, víš o tom? :D

Vojta
24. února 2021, 18:19
3
Elektrický valčík: Mají dnes Husité novou konkurenci?

Ty se mi zdáš. Ty se mi fakt normálně zdáš. Tohle není normální, fakt ne. Tak neskutečně natvrdlého ignoranta jako jsi ty, jsem dlouho neviděl. Absolutně nemáš ánung o tom, jak to funguje, ale komentuješ to, jak kdybys sežral Šalamounovo hovno. Baterií je mnoho druhů a ano, jak ti napsal už Kuba, skutečně olověné akumulátory při nabíjení dojdou do fáze, kdy začnou plynovat. Toto se však prostě u baterií lithiových neděje. Nesmí se to dít! Máš vůbec mobil nebo notebook? Plynuje ti při nabíjení? Máš dojem, že by jakkoliv smrděl? Pokud ano, tak ho vyměň, dělat to nesmí! Ty články jsou prostě hermeticky uzavřené, proto ostatně když selžou, tak se nafouknou, ale uniknout z nich nic nesmí a žádný ventil nemají!

Vojta
23. února 2021, 22:31
4
Elektrický valčík: Mají dnes Husité novou konkurenci?

Tak znovu, pro ty natvrdlejší. Akumulátory na lithiové bázi jsou toliko hermeticky utěsněné a nemá na nich co čpět. Pokud se to děje, pak jest takový akumulátor vadný a měl by se vyhodit - beztak už moc dlouho fungovat nebude. Pokud by ti smrděl při nabíjení laptop nebo mobil, tak bys s tím byl v pohodě? :D

Vojta
23. února 2021, 21:25
5
Elektrický valčík: Mají dnes Husité novou konkurenci?

Mechanik: Opět, zas a znovu mi nezbývá než konstatovat, že ses minul povoláním nebo stoletím a o technice nic moc nevíš. Běž servisovat parní stroje někam do muzea, to ti pravděpodobně půjde lépe.

Vojta
20. února 2021, 10:48
1
Mazda CX-3 Skyactiv-G121: Stárnoucí bestseller

CX-3 jsme taky měli ve výběru, projel jsem si ji a více či méně naprosto souhlasím s recenzí. Zkoušeli jsme i větší CX-5 a CX-30, které už jsou i o řádný kus dražší, stejně se vyložené nadšení nekonalo. Nakonec se vybíralo mezi Jeepem Renegade a Fiatem 500X, kde ty auta jsou naprosto identická s výjimkou designu. Vyhrálo 500X, protože se víc líbilo, byť je méně praktické. S motorem 1.3 turbo (110kW) a šestistupňovým automatem ve slušné výbavě Lounge vyšel nový na zhruba 430kkč a to má výbavu vlastně vyšší než tady ta testovaná verze CX-3 (dokonce i vyhřívané sklo atd.).

Vojta
15. února 2021, 11:33
0
Ptejte se: Zajímavé auto do sedmdesáti tisíc

Nevím, ty lidi tu jsou divný. S tebou se občas na něčem neshodnu, ale globálně ano, zejména na věcech se kterými máme zkušenosti oba. Prostě AR si to podělala tím, že dělala levný mrdky a prodali toho hodně, dneska je kvůli tomu nikdo nebere vážně. Ty auta výše jmenované prostě obecně špatné jsou, to se tak nějak dneska už ví. Poslední GTčka a 147 jsou roky 2009/2010, což si teda v té době koupil jen zoufalec co nevěděl, co s penězi. A i tyhle auta už dnes končí v lisu, protože jsou dojetý cu grunt a opravují se dokola ty samý věci. Chápu, že to ty lidi láká.
Jiná situace jsou ty 166, 159... celkově kvalitativně auta na přijatelně slušné úrovni, ale končej na ty provozní náklady prémie. Kupují si to lidi, co nemaj ani tu kupní cenu, natož prachy na servis. Ale aspoň se dá koupit slušný základ, kterýmu ten servis uděláš a fungovat bude. Nehnilou 156 dneska nekoupíš a pokud náhodou ano a začneš ji používat, tak to za dva roky zameteš.

Vojta
15. února 2021, 09:06
1
Ptejte se: Zajímavé auto do sedmdesáti tisíc

JTS pochopitelně. Je to motor Twinspark jen s přímovstřikovou hlavou, takže kromě toho zadírání (ano, zadíraj se a hodně, i ta krásná modrá 156 s tímto motorem, co tady byla před časem se pár měsíců po recenzi zadřela) trpí i na další problémy typu karbonování, KO vstřiky, hrubý chod, špatné starty... není o co stát :)

Vojta
14. února 2021, 19:14
1
Ptejte se: Zajímavé auto do sedmdesáti tisíc

156, 147 a GT jsou prakticky identická auta se stejnými problémy. Mrdky to jsou všechny a k tomu tady doporučujou ten úplně nejhorší motor co se do toho dával... :D

Vojta
03. února 2021, 18:54
0
Lincoln, bageta a ledový čaj. Přece to nemůže být tak těžké...

Tak ono servo mělo prodřenou hadici zespod a zámek ve dveřích tam měl urvanou takovou pružinu, co bylo potřeba vyměnit. To jsem mu tehdy k tomu všechno dával a dokonce i náhradní tapec těch dveří a tak... :D Nakonec to auto pustil člověku, co se o to právě ještě nestaral o to víc a od kterýho Matěj bral tu 146 no a od toho člověka to vzal kamarád a ten ji poopravil do stavu, kdy zas normálně jezdila bez problémů. Nakonec pak skončila na slovensku, kde měla lehkou nehodu a už to tak nějak majitel nechtěl řešit. Aktuálně je zpátky v Pardubicích a na díly :D Nic moc tomu nebylo, ale už moc starý auto na které nejdou rozumně sehnat díly.

Vojta
02. února 2021, 16:16
0
Lincoln, bageta a ledový čaj. Přece to nemůže být tak těžké...

Škoda, že jsi tohle neprohlásil tak před měsícem... mohl jsi mít jeho 164TD :D

Vojta
27. ledna 2021, 11:27
0
Zajímavé naftové motory minulosti

Jo jo, ty 2.4ky jsou super. Staré 10V jsou nezničitelné navíc k tomu, ale i 20V jsou spolehlivé, pokud se o to člověk aspoň trochu rozumně stará.

Vojta
27. ledna 2021, 11:24
2
Zajímavé naftové motory minulosti

Už nějakých deset let jezdím s pětiválcovou 2.4JTDm a vlastně mě asi nenapadá moc důvodů, proč by mi to vadilo. Sehnat benzínový motor s podobným výkonem a spotřebou víceméně nejde a servisně byl zatím hodně spolehlivý. Štve mě jen to pomalé zimní zahřívání a tím pádem absence rychlého topení. Takový diesel mě neuráží a tím lokomotivním zátahem, spolehlivostí, nízkou spotřebou a po zahřátí v otáčkách i zvukem je i zajímavý.
Určitý čas jsem jezdil s bájnou 1.9TDi (66 a 76kW). Chápu, proč lidi ten motor mají rádi, protože fakt moc nežere a dává člověku pocit, že je rychlý. Jenže on vůbec není. Na začátku ze sebe vysype všechno co má a pak už se nic neděje. Pro městské a i meziměstské přesuny dobrý, na dálnici už fakt nic moc. Navíc jsem zatím neměl to štěstí na vyloženě spolehlivý kus. Ne že by se dělo něco strašlivého, ale rozhodně to nebylo zase tak skvělé, jak všichni vypráví a to ani ve starém Ventu.
Nemůžu taky nevzpomenout na Astru G 1.7DTi. To je asi nejpomalejší věc, jakou jsem kdy řídil a její maximálka 135km/h se zdála být elektronicky limitovaná, protože tam prostě ten motor přestal víc jet. To by samo o sobě nevadilo, horší bylo že on byl zoufale pomalý vždy a přítomnost turba mu nikdo nevěřil, dokud se nepodíval pod kapotu že tam skutečně je. Nebyl jinak ani spolehlivý, taky se pomalu ohříval, byl strašlivě hlučný ale spotřebu měl vždy naprosto zanedbatelnou. Dostat se přes reálných 4L/100km prakticky nešlo.

Vojta
24. ledna 2021, 12:46
1
Jaké "klasice" jste nikdy nepřišli na chuť?

Koncernové motory neznám, je klidně možné, že to začali šidit ještě víc, ale právě ty starší jako byly 1.2HTP a 1.4MPI 16V, tak tam to bez problémů šlo, stejně tak na těch prvních generacích 1.2TSi, tuším to byly EA111. Novější už neznám, ani jsem nepotkal žádný zadřený. Zas je potřeba uvědomit si, že vše má určitou životnost a jestli to je po 300+tkm na odpis, tak je úplně stejně na odpis celý zbytek auta :)
Znám hlavně motory FCA a tam něco takového zkrátka neexistuje - všechno jde vždy vyměnit. Trochu jiná věc je pak dostupnost těch dílů, spousta v originále koupit nejde a kupují se repliky, případně se daný díl musí nechat vyrobit, ale to už je zase na jinou debatu.

Vojta
23. ledna 2021, 20:17
0
Jaké "klasice" jste nikdy nepřišli na chuť?

Pokud je tam vložka, dá se přelisovat. Pokud tam je nikasil, dá se obnovit. Ano, jsou některé motory, kde příliš vyjetý povrch už zachránit nejde a musí se vyměnit nebo vyvložkovat blok. Řešení tam ale vždycky je. Jmenuj konkrétní příklad motoru, podívám se ti na to ;)

Vojta
23. ledna 2021, 18:18
3
Jaké "klasice" jste nikdy nepřišli na chuť?

Mechanik: ty se mi normálně snad zdáš. Který dnešní motor proboha nejde vůbec rozebrat, natož mu udělat generálku? :D
PepaSFI: hele víš o motorech evidentně málo, tak se s tebou asi ani nemá cenu bavit. Jak ti asi tak hlava, tím spíš křehká litinová podrží spodek bloku a to, aby ti zůstaly hlavní ložiska v ose? Přemýšlej, než něco plácneš. Prostě ano, původní bloky byly příliš měkké, novější už ne. Nehodlám dál debatovat o známých faktech, je to jako bavit se s někým kdo tvrdí, že země je placatá... Ostatně vyztužené bloky měly i varianty s ještě litinovou hlavou, proč asi...
-
Komentář upraven 23. 1. 2021, 18:21:20

Vojta
23. ledna 2021, 17:32
1
Jaké "klasice" jste nikdy nepřišli na chuť?

Tlakové lití byla pokroková technologie, ale nic co by měla pouze škodovka. Návrh toho motoru vycházel ze starých předválečných motorů Škoda. Ano, výhodou byla o něco nižší hmotnost, nevýhodou právě ta měkkost. Kdyby to nebyl problém, proč by pozdější motory s hliníkovou hlavou dostaly blok zesílený? Ano, samozřejmě tehdejší dostupnost olejů byla mizerná. Ano, některé motory se nedoporučuje rozebírat, protože tím k určitým deformacím dojít může, ale spíš se tím chrání výrobce proti nechtěným generálkám, je to zrovna třeba případ motoru 1.4 16V ve Fábiích, nicméně realita je taková že i po zpětné montáži ten motor normálně funguje a není tam měřitelná žádná deformace. Ostatně na toto téma i na téma měkkosti těch bloků a celkově té evoluce škodováckého OHV si můžete přečíst docela dost věcí v tom jednom známém českém motoristickém časopise, kterému tady vůbec nechci dělat reklamu, ale tu Fábii a spousty jiných věcí tam už rozebrali ;)

Vojta
23. ledna 2021, 15:10
2
Jaké "klasice" jste nikdy nepřišli na chuť?

Tak byl poplatný své době, tehdy prostě bylo u těchto motorů běžné, že po 100 - 150tkm se dělala komplet generálka a mínusujte si jak chcete, ale ten blok byl prostě měkký a řekne to každý motorář, který ho kdy dělal že prostě mít všechny tři ložiska v ose je problém ;)

Vojta
23. ledna 2021, 11:10
1
Jaké "klasice" jste nikdy nepřišli na chuť?

Ten škodováckej motor fakt nebyl žádnej zázrak, tlakově odlévaný hliníkový blok uměla třeba práve i ta Alfa u těch motorů Nord, které byly celohliníkové a dvouvačkové. Motor Škoda OHV proti tomu měl plechovou vanu (většinou), litinovou hlavu a studenou i teplou stranu na jedné straně, tedy efektivitu dosti mizernou. Za dobrý se ten agregát dá považovat od té Favorití modernizace, kdy konečně ten blok začali dělat tak, aby se nekroutil a nezadíral a dostalo to konečně i hliníkovou hlavu. Pořád to nebylo nic extra, ale už to aspoň nebylo tak špatný.

Vojta
20. ledna 2021, 21:25
1
Ptejte se: Jaký ojetý vůz (ne)koupit

159 je opravdu velice, ale velice špatný nápad. Za tyhle prachy prostě pěkná a funkční nebude, ani omylem. Vyspat se v tom dá, nouzově i ve dvou, ale musí jít o velice hubené nebo blízké jedince.
Když itálie z tohoto zadání, pak snad jedině Stilo. To by se sehnalo za ty prachy nezrezlý, vymazlený a se slušnou výbavou. Kromě 1.6 16V žádný zásadní průser nemají, takže klidně 1.9 16V hezky bez filtru a ono to i celkem pojede. Taková alternativa k jedničkové Ovci.

Vojta
20. ledna 2021, 21:20
0
Ptejte se: Jaký ojetý vůz (ne)koupit

No hlavní problém 159 je ten, že sehnat do kila pěkná se nedá. Není to možné, ty auta prostě ve slušném stavu nikdo soudný pod 120kkč neprodá, pěkné kusy stále spíš tak 150-200kkč. Tím debata končí, není co víc řešit.

Vojta
20. ledna 2021, 19:04
1
Autíčkář se ptá: Posloucháte za volantem nebezpečné songy?

Ten zmiňovaný retro Blaupunkt je fajn a do starých aut sedne. Případně jde taky vzít něco jako je Parrot MKi9100 a zapojit to mezi repráky a origo rádio. Zachována zůstane kompletně funkčnost původního rádia, ale přibude BT Handsfree a možnost poslechu hudby z USB nebo přes BT, ovladač se pak dá schovat kamkoliv. Elegantně to má jinak vyřešeno například 164 - rádio je schované za dvířky a tak není vůbec vidět a vzhled nenarušuje.

Vojta
18. ledna 2021, 09:33
0
Aktivní zásahy do řízení: Opatrně, prosím...

Vypnout ABS jen tak není rozumné, protože v drtivé většině aut s ABS to dělá zároveň i EBD, tedy elektronický rozdělovač brzdného účinku a rozděluje to poměr předek vs zadek. Starší auta měly například zátěžový regulátor, ale to je fakt naprosto strašlivá záležitost. ABS ale taky chrání proti zablokování kol celkem účinně a pro drtivou většinu lidí je to dobrá věc, pokud se nejedná o jednu z těch prvních historických vykopávek.

Vojta
17. ledna 2021, 22:01
2
Aktivní zásahy do řízení: Opatrně, prosím...

Automatické stěrače, pokud fungují dobře jsou fakt boží věc, to mám ve 159 i 166 a funguje to fakt skvěle, pokud jsou dobré stěrače. Když jsem tam měl nějaké čínské jebky, fungovalo to hrozně, protože v tom místě blbě stíraly a senzor pak šílel. Parkovací senzory, pokud to není levná čína, tak taky fungují docela dobře, ideálně třeba ve spojení s kamerou. Věci jako odemykání auta a kufru se minimálně u Alfy dají bez problémů nastavit, sám to taky nepoužívám. To, že si to samo zapne klimošku... on je důvod mít ji vyplou? Tím spíš když má člověk automatiku? Jakej proboha? Aspoň mi to odmlžuje to okno a díky senzoru zamlžení to je ještě o kus lepší - automatická klimatizace je super, jen nastavit teplotu a víc do toho nehrabat, ona si poradí a kompresor si zapne dle libosti! Stejně tak jsem snad nezažil tak debilní auto, kde by pro start musela být sešlápnutá spojka - zatím všude fungovala brzda, i u manuálů. Takže ne, tyhle vyjmenované věci mě netrápí, jsou vymyšlené většinově dobře a Mechanik evidentně si neumí koupit dobré auto, asi by měl změnit povolání :D

Vojta
17. ledna 2021, 12:59
3
Aktivní zásahy do řízení: Opatrně, prosím...

Taky ty asistenty nemám rád, tím spíš, že nefungují ani ty nejjednodušší. Třeba čtení dopravních značek. To sice čte značky, ale kolikrát i ty, které nepatří k mojí silnici, mají dodatkové tabulky a vůbec to nerespektuje konec obce, křižovatku nebo ceduli s koncem omezení. Tahle věc se nezlepšila už spoustu let a funguje jen tam, kde je zároveň mapa a značky a rychlostní omezení jsou zaneseny v ní. Na ten vývoj jsem zvědav, ale jakožto ajťák jsem k tomu taky dost skeptický a co jde vypnout, to vypínám. Vadí mi jen ty věci, co se samy znovu aktivují po restartu auta.

Vojta
15. ledna 2021, 10:39
0
Čtyři rychlé sedany, které upadly v zapomnění

Když ale podobné ojetiny (například 166) najdeš prakticky vždycky nezrezlé a nebo jen s lehkou liškou místy a jiné (156, 147, GT...) najdeš výhradně jen a pouze zrezlé, pak tam určitě nějaký rozdíl být musí :) Tím spíš, když to umí reznout pod originálním plastizolem bez toho, aby to bylo vidět okem.

Vojta
14. ledna 2021, 21:37
0
Čtyři rychlé sedany, které upadly v zapomnění

Dřív nebo později bez péče zrezne všechno, ale to tempo je dost rozdílné. Máš auta, co jsou sežrané za pět let (zdravíme Mazdu) a auta, co i po patnácti letech bez údržby budou většinově OK.

Vojta
14. ledna 2021, 21:01
0
Čtyři rychlé sedany, které upadly v zapomnění

Jasně, ale kdo to dělá? :) A právě u těch starých ojetin se pak liší auta, která i bez takovéto péče jsou v pohodě a auta, která jsou systémově zrezlá a zdravá se prakticky najít nedají :)

Vojta
14. ledna 2021, 17:59
0
Čtyři rychlé sedany, které upadly v zapomnění

To není úplně omluva... důvod pro korozi většiny aut jsou přesně takovéto důvody, že je někde něco špatně vymyšlené, drží se tam bordel a vlhkost a vyrezne to :D Pak to jsou často chyby majitelů a servismanů, že auta nesprávně zvedají no a samozřejmě nehody a nesprávné opravy. Zrezlé Alfy jsou v drtivé většině případů vinou zatékání a neprůchozích odtoků z karoserie.

Vojta
14. ledna 2021, 11:24
0
Čtyři rychlé sedany, které upadly v zapomnění

To zamrzání zámků, to je jen takový milý detail italských vozů, některé to rády dělají, vlastně netuším proč. Na 156 to bylo furt, na 159 a 166 se mi to ještě nikdy nestalo. Ale kdyby to bylo jen to, tak houby zle. U Favorita jsme byli naučení nastupovat kufrem a dveře si svázat gumicukem proti těm druhým, když zrovna nešly zavřít. Horší je ta koroze všech těch 156. Jenže co jsem teď poslední dobou viděl nějaké ty E46ky, tak trochu dospívám k názoru, že je to skoro stejně špatné, jako ty 156ky. Holt, staré vrány, lepší už to nebude...

Vojta
14. ledna 2021, 11:17
-1
Čtyři rychlé sedany, které upadly v zapomnění

Měli jsme ji od roku 1992, akorát teda V6 Turbo. Volné silnice, výkonný motor a dobrý podvozek v té době měly opravdu dost vliv na to, jak rychle se člověk někam dostal. V pozdějších letech se pak začaly objevovat dojetiny ze zahraničí a kolikrát sloužily i jako taxíky (jednu takovou jsem bral na díly). Bohužel, 164 je poslední Alfa před tím, než to koupil Fiat a není moc s ničím spřízněná, tím pádem už okolo roku 2000 začaly být problém náhradní díly. Někdo namítne, že je spřízněná s Themou a Cromou, ale bohužel stejných je jen pár dílů podlahy a ty se zas tak často nemění, protože 164 na korozi netrpí. V dnešní době na ni něco shánět je radost, i spotřební věci jako tlumiče musí člověk brát z vraků, protože nové se zkrátka už koupit nedají. Zároveň 164 je stále dost bezcenné auto a pěkný kus se šestiválcem se v rozpětí 60-100kkč sežene.

Vojta
01. ledna 2021, 20:37
0
Autíčkář se ptá: Jaké jsou vaše řidičské zlozvyky?

Ano, s tím co píšeš souhlasím, proto jsem to psal - vyšlápnutou spojkou dostávají ty axiály prostě zabrat a jsou to ložiska. Ložisko nutně nemusí být kuličkové, válečkové, jehličkové... i toto je kluzné ložisko :) Některé motory to mají řešeno jinak, ale právě proto jsem dával tyto dvě vyfocené - obě z motoru co měl najeto 150tkm a právě to ve směru působení spojky bylo na sračku a to druhé netknuté.
Co se týče olejů, to je dlouhé téma. Ostatně typicky motory bez vahadel s rolnama s prostým třecím kontaktem vačky vůči zdvihátku ty moderní oleje zabíjejí a je jedno jestli to je stará amerika nebo třeba Busso. Co se specifikací oleje týče, tak pravdu má výrobce, téměř vždycky.

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark  1968
Buick Skylark

1968 rok výroby
180 koní výkon
6 ccm objem

Cadillac Fleetwood Brougham 1984
Cadillac Fleetwood Brougham

1984 rok výroby
140 koní výkon
4 100 ccm objem

Alfa Romeo 166 2,4JTDm Facelift Bez koroze ES 2005
Alfa Romeo 166 2,4JTDm Facelift Bez koroze ES

2005 rok výroby
175 koní výkon
2 387 ccm objem

Chrysler Imperial Le Baron 1975
Chrysler Imperial Le Baron

1975 rok výroby
218 koní výkon
7 206 ccm objem

Chrysler Vision EAGLE ESI 3.3 6V 1995
Chrysler Vision EAGLE ESI 3.3 6V

1995 rok výroby
121 koní výkon
3 299 ccm objem