načítám data...

Franz Kafka

JménoFranz Miláček davů
BydlištěEvropa
Registracepřed 5.6 rok.
Poslední aktivitapřed 4.6 dny
Telefonjen registrovaným
WWWNechcete vidět
Příspěvků ve fóru61
Komentářů u článků647
Pozitivních komentářů u článků141
Negativních komentářů u článků6
Možnostinapsat zprávu
Informace

Poslední blogy

Pokrok nezastavíš

07. ledna 2017, 23:42 30 komentářů

V tomto blogu se dozvíme něco o autech a mém životě. S dovolením to použiji i když ani jedno z toho v tomto případě neplatí.

Když ještě rostly holkám vlasy

09. ledna 2017, 23:44 16 komentářů

Jaké je soužití s autem které je poměrně staré, ale pořád rychlé. Proč vlastně takovou věc kupovat když s tím pravděpodobně už neoslním souseda?

Baculatá Hildegarda

13. ledna 2017, 21:42 2 komentáře

Někdy člověk auto kupuje jen z nutnosti a potom to může dopadnout různě. Na mě i přes všechny nástrahy čekal v tomto případě happy end.


Posledních 50 komentářů

Franz Kafka
13. srpna 2022, 22:31
-1
Ptejte se: Když nevíš, co chceš …

Možná budu opět za idiota a neautíčkáře. Já bych volil naprosto pohodové auto Suzuki SX4. V plné výbavě, bude to awd. VVT je fungující věc. Auto je to naprosto spolehlivé. Za 400 tisíc bude krásný kus s minimem kilometrů. A šest, sedm let stáří.

Franz Kafka
28. června 2022, 15:12
1
Ptejte se: Můžu na trackday i se svým autem?

Až se v takovým vraku někdo těžce zraní, nebo zhasne. Tak bude po prdeli na dlouhou dobu. Tím nemyslím třeba plně funkční auto za dvacku. Být to na mě musí být všechny auta kompletní (karoserie) mít funkční interiér, A odpovídat tomu, co je v tp. Takže jestli tohle někdo vykázal udělal jedině dobře. A je spoustu ehm událostí, kde tě takovou nebezpečnou mrdkou nenechají jet ani do areálu.

Franz Kafka
16. června 2022, 12:48
3
Volkswagen Taigo 1.5 TSI R-line: Na první pohled

VW už dávno není co bylo v devadesátých letech. Kdo měl Golf byl frajer. U nás to platilo dvojnásob. Jednoduché, účelné auto s dobrými jízdními vlastnostmi. Kvalitní materiály které vydrželi mnohdy dodnes. Dnešní modely jsou takový stín minulosti.

Franz Kafka
28. února 2022, 22:58
0
Opel Insignia Sports Tourer CDTi: Podařený velký vůz

Auto je pěkné. Řekněme že předešlé Insignie byli minimálně zvenku také nudné. Tohle je prostě jen konzervativní. Já kdysi koupil Giulii. Jak to tak poslouchám. Test, zkušenosti. Trpí Opel na podobné neduhy jako Alfa. Přes veškerou snahu, ta se jim nedá vůbec upřít.

Hlučnost dieselu ve vyšších otáčkách, více hluku od podvozku, mělký zavazadelník, horší kvalita materiálů sedadel a čalounění. A další drobnosti.

Mě to většinou nevadí. Daily vůz mívám maximálně 4 až 5 let. Dovedu si ale představit rozčarování nad tím když dám přes milion. Chci auto užívat 5 let plus a ono to není skvělé. Osobně nemám rád toto pojetí palubní desky.

Franz Kafka
26. února 2022, 00:07
1
Renault Trafic Combi Van 2.0 dCi 170: Říkal někdo SUV?

Obávám se že boss, ať už jakýkoliv většinou nesedlá nic jako Outlander. Pravda ale je že tohle je prostě pracovní vůz a ne nic v čem by kdokoliv chtěl vozit rodinku. Jediné co mě napadá. Dobře se v tom jezdí za děvčaty.

Franz Kafka
21. února 2022, 08:05
3
Fabia MPI: Línější než Favorit, ale přesto má své místo

Beran: Vycházím jen z aut, která jsme reálně využívali ve společnosti. Je potřeba zmínit, že Dacie mají trochu těžší život. Než škodovky. Přece jen často jezdí mimo silnici a do terénu kolem zakládání staveb, mimo zástavbu a podobně. To naše škodovky minimálně. Navíc auta opravdu hodně jezdí. Poslední starý Duster má teď skoro 300,000 km. Je to 1.5 dci, 4x4.

Obecně má Dacia mnohem horší antikorozní ochranu. Některé díly podvozku se mění příliš často. Také přední brzdy nejsou žádná sláva. Interiér neodolává příliš dobře tvrdším podmínkám provozu. Po čase degraduje klimatizace. Ani servisní zásah už nepomáhá. Sedadlo řidiče se velmi rychle prosedí a ošoupe. Interiér některých aut neskutečně vrže. Horší možnost si auto nakonfigurovat do výroby. Nepřesné a poměrně neodolné převodovky. To platí pro všechny Dacie obecně.

To samozřejmě neznamená že Škoda je super. Zrovna s Octavii III. když přišla první TSI, tak to jsme si taky užili. Pravdou je že mechanicky jsou na tom lépe. Na druhou stranu škodovky potřebují svědomitější údržbu. Dacie je v nákupu vždy levnější i přes slevu celkově u VW. Před čtyřmi roky cirka. Jsem koupil čtyři Logany. Nejezdili moc, ale nestáli. Sice servis Dacia je asi nejlepší autorizovaný servis v ČR, ochotní mechanici a skvělé ceny. Vše 16v těch 73 koní. Nová auta. Bohužel i přes ceny a tak. Mě to nic dobrého nepřineslo. Plus tedy zaměstnanci z těch aut rozhodně nebyli nijak nadšení. Což třeba kdysi z Škody Yeti byli a ta sloužila v podstatě 5 let přes čas. TSI, dsg, haldex. Jistě, srovnávám špatně srovnatelné. Bohužel zkušenosti mluví jasně. Stejně špatnou zkušenost máme s nákupem prvního Hyundai i30 v různých provedeních. A to rovnou říkám, že cena není pro nás hlavní měřítko skoro nikdy. Naopak preferuji výdrž, provedení, dostupný servis, spíše nižší výbavy.

Ať to nevypadá že držím moc palce VW. Sám mám Giulii. Řekněme firemní. A není to tak dlouho, co jsem byl rád že se odprodal dieselový Passat. Na tehdejší Fabie druhé generace s dieselem také nevzpomínám rád. To bylo hrozné po všech stránkách. Naproti tomu Citroën C1 v úpravě Enterprise jezdí neohroženě dál všude po republice. A technik nic jiného nechce i když má už dva roky nárok. Takže vše je relativní.

Franz Kafka
18. února 2022, 10:23
3
Fabia MPI: Línější než Favorit, ale přesto má své místo

Děkuji za rady pánové. Myslím, že se nad tím zamyslím. Ať už jedná o zbytečnost alu kol, tak parkovací asistent a příprava pro tažné jsou zajímavé tipy. Teoreticky bychom na to měli u Škody uplatnit ještě nějaké slevy. Budeme to objednávat v rámci balíčku několika vozidel.

Na tyhle účely to prostě vyšlo i pro průzkumu trhu nejlépe. A to máme jako firma opravdu pestrý vozový park. Dacia, Nissan, Škoda, Hyundai. K tomu moje Giulia.

Franz Kafka
18. února 2022, 07:54
9
Fabia MPI: Línější než Favorit, ale přesto má své místo

Přesně takové krásné dva kusy vezmu do firmy. Jen nevím jestli příplatky ve formě alu a lepšího displeje, nebo ne. Na co to je?

Referentské auto pro oddělení 6 lidí. Kdy nejdelší cesta je do 10 km v rámci města. Střídají se na tom řidiči. Občas si to nějaký zaměstnanec může půjčit na víkend. Prostě takové na nic a na všechno. Takže i pro firmu to může dávat smysl. Jak píše Bříza o té Dacii. Nevím proč bych to dělal. Máme tady teď pět Dusteru. A co naplat, minimálně u aut do pěti let věku je Škoda pořád lepší. Je to vidět na servisu. Chápu že soukromník, co nájezdí 10,000 km za rok to má jinak.

Franz Kafka
17. února 2022, 09:29
0
Subaru Outback Touring: Out and about (and back)

Viola: Zrovna jsem to chtěl napsat. Cvt je konstrukčně levnější a s jednoduší montáží do vozidel. Ano plynulost je určitě větší například ve městě. Zase to navyšuje obecně spotřebu paliva proti jiným AT řešením.

K tomu motoru. Já myslím že je to prostě špatně naladěné. Vše je dostupné až ve vysokých otáčkách. Točivý moment je poměrně nízký z takového objemu je hrozný i výkon. Potom to dole příliš nejede. V provozu potřebujeme výkon spíše v nižším spektru otáček. Spotřeba je potom důsledek všech těchto věcí. A ta je docela špatná.

Franz Kafka
17. února 2022, 09:09
0
Hyundai i20 N: Už je tady zas

Určitě jsou zejména do města pohodlnější auta. V rámci kategorie mi to přišlo fajn. Zkoušel jsem si tohle vozítko v ulicích Mnichova a pak ještě jednou v Praze. Bylo to fajn je to takové veselé. Takže o něm k Alfě a starší S4 přemýšlím právě jako o zábavné daily volbě též.

Franz Kafka
29. ledna 2022, 23:41
0
Smart EQ fortwo cabrio: Další malá věc, kterou neuspokojíte svojí ženu.

Tohle auto mi nahání hrůzu. Tím co představuje. Plus tím co to stojí. Jako čtvrté auto snad. Místo jízdního kola, možná. Ten interiér skutečně vypadá nekvalitní a starý. I na malé EV. Zase zelená uklidňuje, říkávali na vojně. V tomto případě to však neplatí.

Franz Kafka
29. ledna 2022, 23:37
12
Volvo C40 Recharge Twin: Poprvé bez spalování

Určitě máš spočítáno tco pro všechny varianty. Pane MbMb. Rozdíl to dělá velký. Bohužel my, co musíme ty peníze vydělat prací. To máme jinak. A hodně přes milion za malý nepraktický crossover je prostě hodně. A že je to tak u všeho sice možná platí. Reálně zrovna ta Octavia je příklad úplně mimo.

Franz Kafka
27. ledna 2022, 12:48
2
Hyundai Santa Fe Plug-in: Táto, stěhujem se do většího!

To LPG máte nějaké drahé Peťo. Však nedaleko od vás tam na západě jde tankovat i za 13,90. Smysl tyhle auta moc nedávají, protože přesně jak píše nahoře Tomáš. Dojezd je poměrně malý čistě na elektřinu. Menší nádrž zase komplikuje cestování na dálky. Tohle si jistě nikdo nekoupí jen na to aby dojel do práce 20 km, čistě na elektřinu. Dobíjení u Lidlu bude zdarma dokud bude málo aut, uživatelů dobíjet. V současné energetické krizi, kterou naše milá EU ještě zhoršuje. Nebude trvat dlouho a budeme dobíjet za to stejné, co dnes tankujeme.

Mimochodem stát bude někde potřebovat dohnat výpadek spotřební daně na phm. Bude to stejné jakoby všichni kuřáci najednou přestali kouřit. Daňová katastrofa. LPG je jistě zajímavá varianta. Mě to ovšem nikdy moc neimponovalo. Třeba v Mustangu mi je z toho blivno. Jen pocit já vím. U nějakých aut typu Navigator, Explorer to chápu. Jinak Hyundai dělá pokroky. Uvnitř je to vážně pěkné a výbava solidní.

Franz Kafka
12. ledna 2022, 12:05
2
Proč to ty mladý už vůbec nezajímá, ten motorismus?

Mladí vědí že za pár let už žádná auta nebudou. Fandí tedy věcem které budou.

Franz Kafka
12. ledna 2022, 11:29
2
Nová auta, nové automobilky, nové možnosti

Tesla je krám pro pozéry. Bývala horší, ale stejně. Plus stále prodají v porovnání s velkými hráči málo aut. Jejich síla je velmi relativní a je spjata s panem vizionářem. Není v tom absolutně žádná přidána hodnota, jak z toho fanoušci rádi dělají.

Obhajovat to může opravdu jen někdo, kdo moc nemá srovnání. Případně neznalec aut. Plus armáda lidí, pozéři, pseudocelebrity a ti, co se jim chtějí podobat. Těm nic jiného nezbývá. Kdo si sám sobě přizná že udělal hloupou okasi. Navíc neexistují opravdu stará auta která by tvořila pověst a vývoj. Povědomí o značce. Úsměvné když někdo vyhodí 8 let starý vůz do vzduchu. To se stává u běžných vozů zřídka. Bmw tu má dnes auta stará 20 let v provozu. A lidé je mají rádi. Co ta EV bezvadná Tesla nabídne za 20 let? Budeme je speciálně recyklovat? Pane Stirling užijte si svou parádní Teslu děti v Africe se na ni jistě dost nadřeli a mexičtí dělníci jistě také. Třeba Musk za vaše peníze povstaví raketu i pro vás.

Franz Kafka
12. ledna 2022, 11:20
2
Autíčkářův týden: Konec legendy, příchod malého ďábla z Japonska a šokující krok Stellantisu

Skandál. Spíš mě zajímá kam půjde směřovat pokrok. Co je míň než elektrický pickup.

Franz Kafka
12. ledna 2022, 11:18
1
Autíčkářův týden: Konec legendy, příchod malého ďábla z Japonska a šokující krok Stellantisu

Tak to máte pane Sato objednané své poslední auto se spalovacím motorem. Nové. Snad se škodovy závody vzpamatují z nedostatku čipů.

Franz Kafka
19. března 2021, 10:50
1
Poprvé ve svém: Jaká byla první auta našich redaktorů?

První auto. Služební Moskvič mající asi 6 různých odstínů modré a obsahující moc kytu. Nejelo to vůbec byl v tom zápach a vzít zatáčku vnitřkem ve více jak 40 km/h byla odvaha. Byla to 412 a v zimě když bylo pod mínus 10 což bylo to nestartovalo. Docela slušně topil. Děsný krám, ale tehdy byl člověk rád.

Franz Kafka
19. března 2021, 10:45
1
Dodge Charger Pursuit: Proč plecháče?

Šenkýř Motorsport, nebo shoda jmen? :)

Franz Kafka
19. března 2021, 10:44
3
Dodge Charger Pursuit: Proč plecháče?

Pane Marku tomu nevěříte že? Tesla nepatří mezi levné značky a kvalita a občasná nepromyšlenost těch aut je vše jen ne odpovídající ceně. Dobře sám zkušenost nemám ve svém okolí mám dva jejich produkty. Oba majitele znám. A zcela nepřekvapí, že jako hračka skvělé. Jako auto už méně. Svolávačka o ničem nevypovídá. Pokud znáte kvalitu Mercedes je nad slunce jasné, že ojetá Tesla minimálně v tomto směru bude zklamání.

Franz Kafka
27. února 2021, 13:27
8
Pět řešení problému, který nebyl

Není celá Tesla problém který nebyl? Než přišel jeden nafoukaný jihoafričan a začal dělat auta byl docela klid. Mě se jeho podnikatelské projekty docela líbí sám podnikám hromadu let. I když vizionář asi nejsem a už ani nebudu, protože to co děláme je docela nuda a mimo jiné se to váže i k těžbě ropy:)) K věci podle mě prostě auta neměl dělat, tečka. Navíc logicky se obklopuje lidmi kteří jsou taktéž "vizionáři" a výsledek všichni vídáme denně. Neslícovaná, nespolehlivá auta s divnými nefunkčními řešeními. A to se bavím o nových autech. Ta ojetá to je no go vyloženě. Prostě když auta dělají lidé, co je nemají rádi. To je jako kdyby v cukrárně vyráběl dorty těžký diabetik začal je dělat čistě bez cukru a vydával to za objev, pokrok a začal arogantně považovat zavedené cukrárny za póvl.

Franz Kafka
07. února 2021, 21:36
2
Autíčkář hledá posily (+ výroční zpráva a plán na další pětiletku)

Kočky mají rády gang bang. Takže ty gangy budou dobře.

Franz Kafka
07. února 2021, 21:34
3
Autíčkář hledá posily (+ výroční zpráva a plán na další pětiletku)

Dle toho kolik tady někteří měli potřebu napsat textu o nadějně píšící autory nouze není.
Kdyby snad byla, já určitě zrecenzovat něco jako Hyundai i30 zvládnu. Zdarma živí mě totiž práce. Stačí Kdyžtak napsat p.m. Pokud není povinnost účastnit se výběru amerik na interním chatu. Na to nemám čas:)

Franz Kafka
04. února 2021, 12:58
2
Toyobaru: prostorný komfortní rodinný vůz, vhodný na dlouhé dálniční přesuny

Stanley: Píši tam asi pro mladé což je subjektivní dojem. Jako tvá domněnka, že znáš dva lidi, pravděpodobně řidiče hothatchů. Ti zároveň nemají rádi Toyobaru, nebo ten koncept. Čili na základě dvou případů z okolí si tvoříš názor na komunitu lidí. Je to dost subjektivní. Já mám kolem sebe dost řidičů řekněme 55 let plus. Ti sebe vnímají už tak že mladí kluci nejsou.

A Toyobaru by si jednoduše nevybrali. Přestože sportovní auto mají a mají auta rádi. Opět mají objektivní i čistě subjektiví důvody. Vy jste oba s Beastarem stejně vtipní a určitě dost podobně staří. Neumíte často přijmout argumentaci druhé strany a hlavně pochopit. Ještě že jde jen o auta že.

Franz Kafka
04. února 2021, 10:24
2
Toyobaru: prostorný komfortní rodinný vůz, vhodný na dlouhé dálniční přesuny

Já mám tedy mistře kromě 911 996 ještě S4 b5 2.7 biturbo nevím zda to je vyloženě hothatch. Koní má dost za to nemá displeje. Nechci rozporovat zda nějaký majitel hothatche má rád jízdu jako po kolejích a podobně. Jen že S4 když nemá řidič strach jezdí vcelku dobře i bokem a dost hravě. Pravděpodobně bude i lehčí než to nové Subaru.

Nemám pocit že by něco bylo lepší či horší je to o stylu řidiče. Já už mám roky a závodník nejsem. Jezdím pro radost sporťák o kterém sním je 911 Turbo GT3 na kterou zatím nemám odvahu. Brz je asi fajn pro mladé kluky, co se ještě potřebují vyblbnout a nemít pocit, že zničí možná auto za 3,8 milionu. Přesně proto chápu i lidi co mají třeba Mustangy. Takže generalizace je zbytečná. Tedy alespoň ta, co je lepší a pro koho. Což mimo jiné je v tom článku dobře popsáno a zdůvodněno.

Franz Kafka
20. ledna 2021, 11:48
1
Ptejte se: Jaký ojetý vůz (ne)koupit

Řešila by to možná pěkná A4 B5, ale to už je taky postupně opravdu náročné sehnat.

Franz Kafka
20. ledna 2021, 11:47
3
Opel Insignia GSi AWD: Všechno, jen ne nuda.

Pane Ragnarok, já osobně mám naprosto dokonalou představu, co je lowbudget. Za 28 let podnikání jsem ve firmě otočil takových aut stovky. Ať už kdysi šlo o slavnou Felicii, potom třeba Fiat Punto, nebo Hyundai Elantra první generace. Dnes jsme zakotvili u Dacie a nemůžu si stěžovat za ty peníze ta auta fungují dobře, zázraky nečekáme. Dobře se to potom prodává dále ať už jde o Duster, nebo Lodgy. Teď nově máme dva Karoqy, tak jsem zvědav jak se osvědčí. Opel poslední roky prostě dělá auta levně jako kdysi například Hyundai. Nějaké kudrlinky jako jsou tvarovaná sedadla a nějaká výbava navíc nic, moc neznamenají. Tedy jsou to auta která moc nevydrží, ale relativně budou fungovat po omezenou dobu bez výrazné nutnosti do nich investovat.

Já osobně v této kategorii kde se nachází Insignie volil Giulii, která také není dokonalá. Také se ale nikdy nesnažila atakovat mainstream a jeho pozice. A tady prostě člověk se zkušeností z provozu musí uznat, že například Superb by dával daleko větší smysl. A pohon 4x4 bych z toho vynechal. Jasně pro naše účely v podnikání by bylo AWD nutností kdybych to třeba kupoval pro obchodního zástupce asi bych do toho šel, ale zase je tam to řešení s tou spotřebou a pro firmu je 10l/100 spíše moc. Takže za mě prostě pořád OPEL pro někoho dobře pro jiného spíše ne.

Franz Kafka
20. ledna 2021, 11:39
1
Opel Insignia GSi AWD: Všechno, jen ne nuda.

Junior: Já mám podobnou zkušenost od známého z jedné velké známé firmy na nápoje. Přišla skvělá nabídka od společnosti OPEL na Astru a Corsu. Vydrželi s tím přesně jedno období pronájmu. Býval docela problém i s pravidelným servisem běžně se to zaviněním dealera překračovalo. Tuším že to bývali Astry J a generačně blízké Corsy. Velmi špatná kvalita zpracování, velmi neodolné podvozky a velmi nepřesné převodovky. A tehdy s tím bylo problémů všude více. Nakonec přešli na trojkové oktávie a fábie. Teď tedy budou nakupovat IV generaci, což nevím jak dopadne jsem zvědav.

Franz Kafka
20. ledna 2021, 00:25
1
Driftování ztraceno v mediálním prostoru

Dávám mu životní elán do konce Března. Potom skončí legrace drahou poruchou a prodejem za půlku :)

Franz Kafka
20. ledna 2021, 00:22
1
Opel Insignia GSi AWD: Všechno, jen ne nuda.

Tak potom je to v pořádku když to skutečně funguje. Horší zpracování znám nakonec jsem dal právě před Passatem nebo něčím jako Mondeo přednost Giulii a nelituji. Pro mě barevnost a plasty uvnitř nejsou tak důležité. Moc se mi nepozdává spíš ten motor tady a hlavně prostě za 10 jezdí Superb možná předešlá generace s tím tsi. Většina lidí asi zvolí mainstream. Uvidíme třeba si to někdo z bližšího okolí pořídí... Já zatím musím dojet Alfu... Těžko říct jestli bych si se Superbem v naftě, nebo takovou neGsi Insignii užil větší zábavu a neortodoxní jízdu.

Franz Kafka
19. ledna 2021, 19:54
0
Opel Insignia GSi AWD: Všechno, jen ne nuda.

:D To mě pobavilo. Milý pane já dal za auto přes to slavné "Mega" mnohokrát naposled za Alfu. Ve firmě mám zejména Dacie a několik škodovek na cng. Spotřeba je docela zásadní u běžných aut. Nehledě na to že skutečně milion v hotovosti najednou za takovou Insignii nikdo nedá. Tedy bavíme se o splacení. Čili je to nesmyslný argument. A zrovna ty specifikace jsou za mě nejen u Octavie, ale u Super a a Insignii důležité.

Franz Kafka
19. ledna 2021, 19:44
0
Opel Insignia GSi AWD: Všechno, jen ne nuda.

Hlavně bych chtěl vidět to skvělé awd. Za tuhle cenu je to hodně průměrné auto v rámci segmentu. Otázkou potom zůstává jestli člověk využije takovou konfiguraci. Protože pokud vyloženě netouží po Opelu, nebo čtyřkolce od lowbudget výrobce je tu v této ceně opravdu silná konkurence. Možná proto se to u nás (nejen) příliš neprodává.

Franz Kafka
16. ledna 2021, 23:25
3
Driftování ztraceno v mediálním prostoru

Ja teda svým super youngtimerem jezdím i teď. Málo ale jezdím. Sůl se umyje a auto dá pod plachtu a stříšku. Já tedy ale obyčejnou 996 nepovažuji za kdovíjaký perspektivní investiční poklad.

Franz Kafka
14. ledna 2021, 23:06
0
Cadillac XT4 Turbo Diesel AWD: Dokáže sedět na dvou židlích?

To je velmi složitá rovnice na jejímž konci zjistíš patrně, že ano. U XT4 se od začátku mluví o tom, že bude atakovat zejména Evropu je to auto vyloženě specifikované pro Evropu, včetně motorizací. A ať je to jak chce středně silny diesel neřekl poslední slovo nejen v EU. Po prodeji Opelu toho GM v Evropě moc nezbylo. A když už tady mají alespoň z prestiže být přes Escalade V8 za 3,5 milionu cesta určitě nevede. Když si vezmeš obrovský příval evropské hybridní konkurence plus elektromobily. Co prodáš v Evropě líp malý Cadillac v dieselu, nebo hybrid?

Think different. Navíc tenhle motor byl vyvinut speciálně pro EU specifikaci XT4, která má jinak odladěný podvozek a jinak nastavenou převodovku. Plus plní Euro 6d čili není pochyb, že minimalně jeden výrobní cyklus udělá. Zamě je to dobře vymyšlené. Přestože v ČR se jich prodají maximálně jednotky kusů. Proti tradičnímu Kokojaku tdi a znáčky M olepeným Bmw to nemá šanci, jasně.

Franz Kafka
14. ledna 2021, 22:53
0
Čtyři rychlé sedany, které upadly v zapomnění

Hnije úplně vše. Životnost lze jen prodloužit. To nemluvím o balzamovaných mrtvolách, ale o autech která jezdí. Čest pár výjimkám. Třeba moje 996 není zrezlá nikde. A to není ze Švýcarska nýbrž z Německa. Překvapivě ani Giulia zatím nerezne a i ty dveře se otevírají i v mrazu. Z těch slabších aut tak ve firmě mám Dustery a ti všichni už mají trochu té koroze někde. Zase za ty peníze a že dostávají tvrdou školu a většinou jsou od bláta tak to jde.

Paradoxně úplně nejvíc orezlé auto, co jsem kdy měl byl nepřekvapivě Mercedes a hned v závěsu Bmw (e38). Nejlepší držák bylo Audi 100 2.3e tuším 95(r.v. dávno) ta ani po 10 letech a tvrdé dřině v prachu a blátě neměla nikde problém.

Franz Kafka
14. ledna 2021, 22:44
0
5 aut, která jsem nestihl, než se z nich staly youngtimery

V3S jsem měl ve firmě s nástavbou vrtné soupravy někdy do roku 2010. Bohužel samotné auto děsivé ale na něm souprava za toho času asi 6 mil. Kč. Což samo o sobě bylo velmi vtipné. Naštěstí dělala jen malé práce nejčastěji studny kolem Prahy a okolí. S tímto strojem a s epesní Tatrou 815 sklápěč byla radost vyjet na práci. Nejlépe v parném Červenci například. To by ani Pan redaktor Forman neměl radost.

Nakonec byla to dobrá sauna a posilovna v jednom. Já už to řídit nemusel. Naposled sem si osobně kočíroval liánu, která sice jela, ale zoufale nebrzdila. Nicméně na vejtřasku nic nemá ta nedělá nic dobře. Tedy docela jede dopředu a to i v blátě a sněhu což se někdy hodí, ale je to v podstatě jako jezdit na motoru. Nejraději jsem byl, když už byla na stavbě a za den ujela 20 metrů. To jí šlo.

V době Ritma jsem měl Favorita a potom hned Audi 80 a nějaká další auta. ARO jsme měli 244 a tuším, že jezdit v tom dobrovolně chce jen někdo nesvéprávný. U mě bylo asi dva roky z toho reálně jezdilo, tak dva měsíce. Vůbec nechápu k čemu takový křáp.

Franz Kafka
05. ledna 2021, 10:05
0
Jak jsme vyhráli Gumbalkan Grand Prix - 6 heures sur le Most: Část druhá

Hezká zábava pro velké kluky. Opentlená prvním místem to zahřeje u srdce.

Franz Kafka
01. ledna 2021, 17:38
0
Autíčkářovo auto roku 2020: Jaké v nás zanechalo nejsilnější dojmy?

Nikoliv jen si to napsal tak, že to vypadá jakoby si to video točil sám. O kuřím oku nic nevím. Mám Porsche raději, než japonskou přebrandovanou a nesmyslně naceněnou Toyotu. A ten jejich design se ti vážně líbí?

Franz Kafka
31. prosince 2020, 13:38
0
Autíčkář se ptá: Jaké jsou vaše řidičské zlozvyky?

V Létě jezdím s levou rukou z okénka na frajera. Řídím jen pravou. Občas na dálnici řídím kolenem když třeba konzumuji kávu a snídani a je třeba konat naráz. U Alfy mám tendenci tu naftu podtáčet, protože spotřeba.

Fakticky mi je jedno, ale mám pocit, že diesel vás prostě časem promění na úzkostného strážce litrů.

Franz Kafka
31. prosince 2020, 13:32
0
Autíčkářovo auto roku 2020: Jaké v nás zanechalo nejsilnější dojmy?

Ty si Slovák? To jsem doteď netušil. Auto je to pěkné, ale raději bych si koupil 911S cabrio.

Franz Kafka
19. prosince 2020, 11:27
2
Kam zmizela elegance?

Z poslední doby od existujicí značky, která se ještě musí držet "company policy" konzervativního koncernu VW. Hodně dělá barva, ale i tak. Mnohem novější model a stálé dobré. I když teda Saab to udělal hodně nadčasově.

Franz Kafka
19. prosince 2020, 11:23
2
Kam zmizela elegance?

Sedan byl fajn. Měl ho kolega někdy když to bývalo cool.Kombi se mě osobně líbí stejně jako X-Type.Čili vůbec.

Franz Kafka
19. prosince 2020, 11:20
3
Kam zmizela elegance?

Superb hlavně v Čechách má problém, že je na každém rohu. Je trochu okoukaný. Definice elegance měkkými tvary a oblinami je s prominutím kravina:D Pokud člověk nezamrznul vkusem někde v roce 1995. A i tehdy se u některých aut ty oblé linie hojně kritizovali. Někdy na Jaře roku 96 jsem si kupoval Mazdu Xedos 6. Za cenu hezkého domku v Jenči. A myslím, že pro okolí ztělesňovala moc věcí, ale elegantní na rozdíl třeba od BMW e34, nebo Mercedesů opravdu nebyla.

Elegance má být obecně efektivní, jednoduchá a přímočará. Samozřejmě se špetkou estetiky a originality. S tvarem objektu nikterak nesouvisí. Ten ovlivňují trendy a v případě vozu použitá technika. Superb je velmi povedené auto. A ano je veskrte elegantní. Mě se nelíbí, ale to už jsou individuální názory a pohledy.

Franz Kafka
19. prosince 2020, 11:11
2
Kam zmizela elegance?

To mě napadlo také. Podle mě je Giulia poměrně elegantní . Když se vžijeme do situace dneška. Kdy design a vzhled ovlivňují všechny věci již zmiňované plus výstupy kamer a čidel. Ono dokonce i Stelvio když pomineme výšku, protože je to suv není disproporční a ošklivé. Porsche se taky poměrně daří držet eleganci a linie. U toho Mercedesu s tím teda nesouhlasím, ale dobrá je to hodně o vkusu každého. BMW bych si musel nakonfigurovat bez "M" doplňků v nějaké racionální barvě.

Lexus je vše jen ne elegantní. Podle mě auta z Asie prostě primárně míří na "jemnocit" Asiatů. Corolla je rozumně navržená, ale třeba Rav 4 mi přijde jako auto z LEGO Technik. Jaguar se mi líbí a XE si myslím vypadá i docela štíhle a obratně. Lamborghini to tady my můžeme většinově obdivovat leda za sklem a na parkovišti. Čili já to neřeším. Huracán mi přijde super, kreace typu Sesto Elemento a podobně jsou jak ze sci-fi světa. Ne že by mě La Ferrari oslovilo.

Franz Kafka
18. prosince 2020, 10:09
0
Bazarový snílek: Sedany vyšší střední, co nejsou z Německa

A co koupit manželce Giulii. Já jsem s tím autem nadmíru spokojen a kupovala se i nová za sympatickou cenu. Řekněme, že pěkná ojetá jde koupit za půl milionu. S akontací sto tisíc což není mnoho, tak bude i na splátky akceptovatelná. Na ten nižší nájezd by měla bohatě stačit. Po operativním leasingu jsou teď v nabídce i moc pěkná auta s velmi dobrou výbavou a automatem. Design pořád patří k tomu lepšímu. Pohodlí je poměrně dobré jen člověk nesmí čekat za ty peníze S-Klasse. A ani ten 200k benzín není nějaký nesmyslný žrout benzínu na pojištění je to taky zlaté auto. Jestli se vejde do predikovaného rozpočtu. Mohu jen doporučit.

Franz Kafka
18. prosince 2020, 10:02
0
4 trendy, které by měly umřít, než nám přerostou přes hlavu

Článek asi v pořádku jako názor autorky musím jen akceptovat. Absolutně to tak nemám. Infotaiment mi většinou nikde nevadil, ale dobře nestřídám desítky aut ročně. Stejně tak mám rád tlačítka zejména ta která jsou podsvícená. Líbí se mi starý interiér v "911, 996" kde je vidět ještě i docela dost drobných tlačítek. Taky tady je poměrně dobře vidět řadící páka a tak podobně. Člověk se nesplete. Giulia naproti tomu působí moderně a občas mě tedy infotaiment nepříjemně překvapí tím, že nic nedělá. Ovšem v moment kdy má pracovat. Inu jsou to stroje. Jen.

Různé rádoby sportovní pakety se mi nelíbí je to o tom hrát si na něco, co nejsem. Pokud to je na nějakém malém dieselu o to hůře. Nejčastěji ale vídám v rámci obchodu lidi s plaketkami L&K a "RS" a tam mi to přijde v pořádku. RS oktávia není ošklivé auto nová čtvrtá teda trochu vypadá jako zlý vysavač, ale na to si zvykneme časem. Jako majitel staré pravé S4 taky úplně nechápu potřebu si na Audi s tdi nechat naplácat odznáčky S-line, ale budiž. Je to věc těch lidí já bych to nechtěl. A ty přední masky respektive mřížky, potažmo gril. Na něčem to nevypadá špatně zrovna BMW se mi moc nelíbí, ale asi by to pro mě nebyl důvod si jedno nekoupit. Je to teď takový trend a mimochodem Maybach je ošklivý a trapný z mnoha jiných příčin, než je přední maska. Mercedes pro Číňany až tak hluboce degradovali takovou krásnou značku.

Franz Kafka
14. prosince 2020, 22:57
2
Autům se vrací smysl pro humor

Xpepe: Tak nevím zda je to vtip či myšlené vážně. Chci znát firmu kde se lítá Praha - Mnichov na otočku, tak jak popisuješ. Ono je to celé tady nadnesené. Já jezdím taky hodně autem. Pravda o dost méně jak v devadesátých letech. A v momentě kdy třeba něco vezu a nespěchám mám auto raději. Přestože dřív jsem měl Audi a teď ma tyhle cesty jen Alfu. Lítali jsme minulý rok do Stuttgartu a kromě času se neušetřilo finančně nic. Ono obecně v té jejich debatě jde asi o něco jiného. Beastarovy názory nejsou vždy správné podle mě. Ovšem pan mechanik a jeho adorace Volhy jako daily auta mě také nic neříká. Ať si každý řídí co chce a jezdí kam chce. Mimochodem vážně je projev zoufalosti točit třeba Bern v Audi A8 poslední generace? Točit nemyslím nutně na otočku v jeden den jak nějaký kancelářský otrok?

Já dělám třeba ve stavebnictví tu nejvyšší možnou pozici a nenapadlo by mě tady na někoho dělat ramena kolego.

Franz Kafka
13. prosince 2020, 17:37
0
Hyundai Tucson: Nový hrdina všedního dne

S Megánem bych byl tady opatrný aby tě nestihl post s urážlivým obsahem. Na ikony se nesahá:D Jinak mě je jen asi skoro třikrát tolik (skoro) A asi se s tebou shodnu. Hodně bude záležet kolik to bude stát. A určitě bych si koupil jiná kola, než tyhle děsná tovární.

Franz Kafka
13. prosince 2020, 16:14
0
BMW 840d xDrive Gran Coupé: Automobil tak akorát

riderhenry: Já myslím že takový lidé, co tohle udělali jsou. S4 B5 mám od nového auta v top stavu. Prodávat ji za pár korun nehodlám. Giulii jsem koupil pravda nakonec diesel. Taktéž si ji nechám. To totiž dává smysl i dnes přestože se to nedělá. Koupit si nové auto nadlouho potažmo už napořád. Pokud toužíš po nové trojce jdi do toho. Však je to dnes možná naposled, kdy máme tak velký výběr a šanci to koupit relativně levne. Já teď kupoval pravda zatím do firmy osmiválcové tdi. Protože velké silné naftě i v rámci VW už taktéž zvoní umíráček. Chtěl bych stihnout sobě koupit Giulii QV v té červené a taky si ji už nechat. Jestli to někdy dávalo smysl, tak dnes. I když je to trochu romantika z Krabovy dílny.

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Mercedes-Benz 124 300D automat 1993
Mercedes-Benz 124 300D automat

1993 rok výroby
109 koní výkon
2 996 ccm objem

GMC Sierra 1500 4x4 TRUCK V8 KING CAB 1997
GMC Sierra 1500 4x4 TRUCK V8 KING CAB

1997 rok výroby
255 koní výkon
5 733 ccm objem

Oldsmobile 88  1951
Oldsmobile 88

1951 rok výroby
137 koní výkon
4 965 ccm objem

Chevrolet Corvette C4 convertible 1990
Chevrolet Corvette C4 convertible

1990 rok výroby
245 koní výkon
5 700 ccm objem