načítám data...

Josephus

JménoJosef Šperl
BydlištěPlzeň-město
Registracepřed 18.4 dny
Poslední aktivitapřed 2.4 hod.
Komentářů u článků17
Pozitivních komentářů u článků5
Negativních komentářů u článků0
Možnostinapsat zprávu

Posledních 50 komentářů

Jo
Josephus
dnes v 18:57
0
Bugatti mění majitele. Bude patřit Chorvatům.

Víš, to je opravdu velmi složité, udělat takový závěr, že jsi na něčem vydělal, pokud se jedná o tak komplexní záležitost jako auto jedné automobilky jednoho megakoncernu. Pokud budeš chtít, vyjdou Ti černá čísla a pokud budeš chtít, vyjdou Ti čísla krvavě rudá. Záleží na tom, co vše a jak počítáš jako náklady. Například chceš být v těch černých, tak rozpočítáš vývoj materiálů a technologií do celého koncernu, který je použije a zaplatí za ně... A hned je to pár desítek až stovek milionů Euro do plusu. ;-)
Vem si, že Chiron je po technologické stránce vlastně takovou evolucí Veyronu. Náklady na vývoj byly samozřejmě vysoké, ale zdaleka ne tak, jako byly u V. A teď to ještě mohou dál zhodnotit.
Představ si, že máš fabriku na auta. Dělal by jsi to pro 800Kč na jednom autě, pokud by jsi byl tak dobrý, že by jsi byl jako jeden z mála vůbec v plusu? ;-)
... Nic není tak, jak by se na první pohled mohlo zdát, i když to říkají všichni okolo. ;-)

Jo
Josephus
dnes v 18:43
0
Bugatti mění majitele. Bude patřit Chorvatům.

Tou historku jsem chtěl říct, že druhá teorie (již ale více Sci-fi) by mohla být velmi zajímavá, kdyby byla opakována, tentokrát by ale třeba vyšla. ;-) :) :D

Jo
Josephus
dnes v 18:37
0
Bugatti mění majitele. Bude patřit Chorvatům.

A co takhle trocha konspiračního teorému...
Mate Rimac je hlavička mazaná a ve FauVé jsou pěkní lišáci, to je fakt.
Mate by chtěl zvučné jméno na vrata, ještě nad své příjmení. Se značkou Bugatti by mohl oslovit odlišnou cílovou skupinu a samozřejmě rozšířit své impérium. Má za sebou vývoj a pokročilé technologie (duševní vlastnictví), které by se Véčkařům mohly hodit. Když se to vymyslí správně, tak by mohlo dojít k tomu, že Rimac odkoupí Bugatii (ale co vlastně? jméno, technologie, patenty, fabriku s člověky, vývojové centrum, testovací okruh, sklady s ND, administrativu,...,...,...???) za peníze za akcie, které odkoupí Porsche.
???
Při čtení mi hlavou proletěl velmi zajímavý příběh z relativně nedávné historie. Bylo to pokusu o převzetí pěkně baculatého koncernu jedním pokrevně spřízněným celkem hubeného sportovce, který právě vydělal slušné peníze za prodej něčeho, z čeho by Ferdinand asi neměl radost, ale nějakým zvláštním způsobem to funguje. Jak jistě víte, neklaplo to a dopadlo to přesně obráceně...ale vlastně jen kvůli pár relativně marginálním opomenutím.
:)

Jo
Josephus
dnes v 11:59
0
Modulární auta: slepá ulička, nebo technologie budoucnosti?

Podepisuji. Z takové snahy může mít prospěch akorát automobilka, která ušetří peníze za vývoj několika platforem a vzniklé produkty budou něco jako praso-ptáko-hado-kraviny.
Jako příklad mohou také posloužit modulární mobilní telefony, které před pár lety sliboval skoro každý... A kdo u nás jej má v kapse?

Jo
Josephus
včera v 18:21
0
Nové "Zetko" je tady. Líbí se vám?

Ahoj, diky za reakci. :)
S Y61 jsem byl na vážkách. Mně se po designové stránce líbí. Před pár měsíci jsem se bavil s jedním starým známým (masochistickým hledačem děr a výmolů), který má naviják snad i snad i na cestovním kufru, a ten říkal, že Y61 je pro vyměklé bačkory (chápej pro "normální lidi" ;-) ). Že při konstrukci se už mnohem více počítalo s provozem na zpevněných cestách. A že jeho úprava pro off road je náročnější (pokud pomine zub času). Taky mlel něco dělených hlavách motoru, nápravách a nevím, čem všem ještě... No nechal jsem se zvyklat a ovlivnit svůj názor. Y61 se mi líbila a líbí, ale asi bych si ho nekoupil.
2.8TD (RD28Ti) je klasika, i když to má už makovici v kuse. ;-) O motoru 4.2 ani nevím, že se tam dával (do Y61, v Y60 vím o TB42E a TD42).
Se Sunnym a Primerou mi píšeš z duše... Když jsem to psal, tak jsem si zavzpomínal na tehdejších 150ps ve dvoulitru...(ale projížďka třeba s 320ps TypeR v relativně současném dvoulitru s plicním ventilátorem pomůže zapomenout ;-) ).

Jo
Josephus
20. září 2020, 18:47
2
Promarněné příležitosti nových technologií

Mám rád články na zamyšlení a tento se povedl. S většinou věcí souhlasím, ale jako vždycky i zde mám svůj vlastní názor.
Technika jde dopředu a s tím by se mělo vyvíjet i všechno okolo. Je super, že se dnes přiblížíte k autu, ono vás pozná, otevře, nastaví sedadlo, volant, klimatizaci a další věci... Ten nástup techniky je vážně raketový. Jenomže i tohle už dělala auta začátkem 90. V 90.letech se začalo sériově do aut přidávat zmíněné přibržďování kola. Jenomže jsme o 30let dál a toto se děje pořád. A stále se argumentuje posledním technickým pokrokem, bezpečností a vlastně samými superlativy. Blbost! Je to velmi neefektivní a znamená to zbytečné ztráty. Proč budu mechanickým opotřebením krotit nedotaženost elektroniky? Ta by tuto práci mohla zastat dříve, než její potřeba vznikne. Veškerá potřebná "infrastruktura" se již dávno v moderních vozech nachází.
Před několika léty mi položil kamarád pár otázek: "Víš, že automobilka staví auta pro své zákazníky? A víš, kdo je největším zákazníkem automobilky? Je to leasingová společnost... A teď si představ, že jsi Pepa Ford. Chtěl by jsi vyrobit pár aut a pak se s nevyužitou kapacitou svých továren dívat, jak máš hladovějící zaměstnance, ale spokojené zákazníky, kteří mají tvůj kvalitní vůz a další nepotřebují?"
Strašně moc nesnáším, když se za mě někdo snaží přemýšlet a "ulehčovat" mi tím život. Proč automatická, digitální mnohozónová klimatizace v autě usoudí, že bych po nasednutí do auta ocenil arktickou bouři se změnou účesu? Pokud chci změnit nastavení teploty uvnitř kabiny opravdu nechci kvůli tomu zastavovat a jít v menu do podmenu a šoupat prstem po hladkém displeji, který se leskne a není na něm nic vidět. Displeje s haptickou odezvou není problém vyrobit. Atd. atd. atd. Ano, technický vývoj jde mílovými kroky vpřed, ale proč se tedy nepoužívá? Je to drahé? Málo by se vydělalo? Auto je spotřební zboží a nemá to cenu?... Nechápu.
Dříve s auty jezdilo mnohem méně lidí, vyžadovalo to určitou odbornost, byl mnohem menší provoz...a s tímto vědomím byla ta auta vyráběna. Čo bolo, to bolo... Dnes je ŘP obecně považován za součást základního vzdělání a automobilka svůj výtvor musí vyrobit tak, aby jej uřídil nejen profesionál, ale také matka v domácnosti. A i toto je problém. Předpokládá se, že řidič je vlastně úplně blbý a musí na něm zůstat minimum odpovědnosti. Nedávno jsem se pral s autem na dálnici, které se rozhodlo, že nepotřebuji sjet, ale že by se mi v protisměru mohlo jet lépe. Fakt nechci být betatesterem nejen těchto "bezpečnostních" prvků. Všechna auta, se kterými jezdím, jsou regulérně zakoupena a nebyla poskytnuta zdarma automobilkami za účelem jejich testování a vývoje. Vážně nepovažuji za bezpečné, pokud jedu po úzkých serpentinách, že se auto rozhodne spustit program nouzového brzdění, protože jsem ve vnějším oblouku a svodidla chtějí spáchat sebevraždu a skočit mi pod kola. ;-) Nedávno jsem měl zapůjčený vůz jednoho italského výrobce z řady Professional na alternativní pohon. Opravdu silně mě iritovalo to, že při každém zabrždění v kopci jsem se musel přetlačovat s automatickou parkovací brzdou, která byla řešena klasicky, mechanicky s lanovody... Chápu, zbytečné mechanické namáhání a zvýšené opotřebení komponent je zanedbatelné oproti škodám na plechách nebo nedej Bože na lidském zdraví. Ale to auto bylo z řady Professional a nikoliv z řady AbsolutAmateur určené pro děti předškolního věku. Mimochodem při jeho návratu k autorizovanému prodejci jsem se tázal na nějaké nejasnosti, co jsem s tím vozem měl a na kusy v interiéru, které jsem nenašel, kam by mohly patřit. Přebírající technik mi sdělil, ať po tom nepátrám, protože ve většině ostatních aut přijíždějícím z fabriky většinou naopak něco chybí... :D
Vývoj ano. Ověřit, otestovat, zdokonalit, otestovat, nasadit. Velmi se mi příčí trend, s nímž přišla automobilka Tesla, kdy si dělá ze zákazníků betatestery a další (nejen koncernové) značky to museli okamžitě nasadit také.
Auta o nás sbírají data a odesílají je. To máme zdarma, ale jakmile potřebujete stahovat data potřebná například k provozu, za to už musíte zaplatit. Ale je opravdu super, když jedete v novém autě (řekněme třeba nějaké prémiové značky) s automatickou převodovkou a vyloženě vnímáte, jak se to auto učí vaše móresy, sahá si pro data do mapových podkladů a snaží se maximálně efektivně nasbíraná data použít ve váš prospěch. To je technický a technologický pokrok používaný tak, jak by to mělo být. A ne k vývoji podsystémů, které mi zabrání aktivovat funkci, která je sie v autě integrována, ale nepřiplatil jsem si za ní, tak jí nespustím (např. stahování střechy u kabria přes dálku).
Vývoj je potřeba. Vývoj je to vlastně díky lidské lenosti a blbosti a jsem tomu rád. Jen se (stejně jako všechno) musí používat s rozumem a rozvahou. Před pár lety se říkalo, že není možné přenést na vozovku pomocí kol přední nápravy více jak 200 koní. Při projíždce s Civicem Type-R s 320 koňmi jsem říkal, že by jich to klidně ještě pár navíc sneslo. MB AMG A45 S 4m+ je díky pokročilé technice neuvěřitelně funkční (neplést si s fungující) záležitost...pokud zrovna náhodou z nějakého rozmaru vše funguje kvůli pokročilé technice. A nedivím se kolegovi, který se vrátil z projížďky s Hyundai i30N Project C se zklamaným výrazem ve tváři a se slovy: "Ty vole, vono to vůbec nejede!".

To je prostě pokrok. Dříve jste si svou rychlost museli zasloužit a vědět, jak s ní naložit ve svůj prospěch, museli jste být buď dobrými studenty matematiky a fyziky nebo mít nadaní "od Boha". Dneska může být rychlý každý, kdo se umí podepsat a ano, tři křížky se také počítají.
Stejně jako každá mince, má i tato svůj rub a líc...samozřejmě nechybí ani hrana. :)
Chtěl bych, aby se více přemýšlelo hlavou, aby se lidé opět vrátili k proletariátu zvaného ergonomie nebo logika, ale to už skoro zavání čarodějnictví a to přeci v této pokrokové době nechceme. Vždyť technika a technologie pokročili o tolik, že je škoda to nepoužít ve svůj prospěch. ;-)
Nebo?

Jo
Josephus
20. září 2020, 13:51
0
Promarněné příležitosti nových technologií

Sato: Ne! Ta co by Tě potom kasírovali v servisech? ;-)

Jo
Josephus
20. září 2020, 13:25
3
Nové "Zetko" je tady. Líbí se vám?

Následné řádky vyjadřují jen a pouze můj názor a budu rád, pokud připojíš i ten svůj. Je to slušná diskuze, pojďme tedy slušně diskutovat. ;-)
Když jsem se poprvé dočetl, že jeho design se má inspirovat Fairlady Z (240/260/280), byl jsem vyloženě nadšený. Miloval jsem Nissany do konce 90.let minulého století. Chvíli jsem jezdil ve 180SX a něco z té lásky ve mně dodnes zůstalo. Největší zklamání přišlo, když se mi před nějakými 15. léty do ruky na jedno odpoledne dostalo 350Z s automatem. Pamatuji si to skoro jako dnes a to zklamání bych přirovnal k tomu, když se mi rodiče pokoušeli namluvit, že Ježíšek neexistuje a dárky dětem nenosí. Nikdy jsem jim na to ale neskočil a každý rok Ježíškovi píši. ;-) Od té doby si přeji, aby zase alespoň jednou Nissan postavil auto i pro řidiče, které ještě řízení auta baví. Jenomže ono pořád nic a já už se ve skrytu duše začínal smiřovat s tím, že na neexistenci Ježíška možná opravdu něco bude. Na 350Z mi nevadilo, že interiér byl vyroben z recyklovaných popelnic na plasty, že přístrojová deska chrastila nebo že jsem si připadal jako v autě o půl milionu levnějším. Dokonce mi nějak nevadilo ani to, že motor vyrobil Renault pro letargicko-alegorické vozy, ale ten jeho projev ještě udušený spřažením s pokusem o automatickou převodovku. Nissan Leaf se mi tak úplně do vkusu netrefil ani designově ani jakkoliv jinak. Poslední pořádný offroad od Nissanu byl Y60 a za poslední kvalitnější pick-up považuji D22. Prostě doba, kdy uměl Nissan postavit na kola jak pořádného plnotučného čuníka, tak skvěle vycvičeného psíka... Jenomže z nejrůznějších důvodů staví vlastně jenom samé bezpohlavní prasopsy. Existuje jedna výjimka, která potvrzuje toto pravidlo...R35... Jeden kamarád si dokonce tenkrát z USA přivezl rovnou 2 kusy (u nás se to ještě neprodávalo a koupil to nové za stejné peníze, jako to prodal po deseti letech úspěšné a systematické likvidace na okruzích a stromy lemovaných okreskách, kde nás jeden z nich navždy opustil). Takto se staví auta a Nissan nám před 13.lety dokázal, že to stále ještě umí, když opravdu chce. R35 není objektivně žádný krasavec, není to aerodynamický bolid, není to lehkonohý atlet, není to pohodlné GT, není to supersport a už vůbec to není ani žádný praktický pracant. Je to prostě Godzilla. Ale má celkem ojedinělé charisma, kvůli kterému ho miluji, a umí se úspěšně postavit mnohem dražším a mladším. Z tohoto projektu by se měl Renault, pardon vlastně Mitsubishi, sakra Nissan jsem chtěl napsat, poučit a zamyslet se.
Když se jim tentokrát podaří postavit dobré řidičské auto, které bude o něco lehčí, pokud bude opět vyvolávat pozitivní emoce a bude to celé na silnici fungovat, může mít úspěch. Lidem, jako jsem já, vadí faleš dnešního světa a primární soustředění na bezvýznamné pozlátko... Ačkoliv se mi design BMW Supra docela líbí, zásadně mi vadí, že je kvůli falešným průduchům určen primárně pro pózéry. Je to vítězství formy nad účelem a to opravdu špatně vydýchávám.
Ještě musím napsat, že jsem se před pár měsíci zastavil u jednoho bývalého obchodního partnera, jež má dealerství vozů značky Nissan. Celý autosalon byl prázdný (bez jediného auta) a na dílně stálo jedno auto, které patřilo jemu. Jak chce Nissan prodávat auta, která nemá? Objednaná auta rušila fabrika, na skladech jich mnoho nebylo a náhradní díly se přesunuli snad do Maďarska pod jiný subjekt a nic nechodilo, nebylo a nedalo se ani zjistit, jestli vůbec někdy ještě něco bude...a to ještě nebyla ani takzvaná "koronakrize", na kterou se následně svedlo úplně všechno.
A tím se po obvyklé oklice dostávám zpět k pointě.
Současně nemá Nissan řidičům vůbec co nabídnout. V nedávné historii toho víc pokazil a vydal se úplně špatným směrem. Takže by se podle mě měl ponořit do své úspěšné historie mnohem hlouběji a konečně se z ní poučit a pokusit se navázat.
Takže až to začne Nissan (a nejen ten) myslet vážně, bude schopný plnohodnotně zásobovat trhy jak vozy tak i díly a postaví dobré auto, řidiči mu rádi odpustí i případný designový výstřelek. Vždyť naopak sem tam nějaká ta asymetrie může mít kouzlo a vytvářet nadčasovost.
Na tento vzhled si asi budu muset chvilku zvykat, ale i to víc jej budu mít rád a vážit si ho, když se to všechno okolo konečně povede.
Co si myslíš ty?

Jo
Josephus
15. září 2020, 22:20
0
Ptejte se: Auto se třemi místy k sezení a velkým kufrem

Jihozápadně od Prahy je jedna v rozpočtu k mání, jen si nejsem jistý tou praktičností a asi by také nějakou tu renovaci snesla, čímž se ale dostává mimo rozpočet. ;-)

Jo
Josephus
15. září 2020, 21:51
0
McLaren F1: Zázraky technologie

Díky za skvělé počteníčko.
Ve své době vrchol techniky. Naprostý unikát, který šel proti proudu a ono to nemohlo nevyjít (v kombinaci lidí a jejich schopností). Za mě osobně zůstal nepřekonán až do příchodu "svaté trojice" (P1, 918, LaF). Podle mého skromně neskromného názoru se mu například Enzo "jen" vyrovnalo.
Tuto éru podle mne tak trochu započalo 288GTO...a opět podle mého názoru to bylo vlastně poslední skutečné Omologato a právě proto ho nechci tak úplně počítat do kategorie těchto "staro-novodobých" technologicky pokrokových silničních průkopníků, kdy každý jeden z nich byl vlastně v nějakém smyslu přelomovým. 959 pak už pro mě bylo plnohodnotným členem této rodiny. Ferrari F40 miluji. Ačkoliv v hloubky duše vím, že se vlastně jedná "jen" o technický update nebo možná facelift, chcete-li. Tito dva rivalové byli úplně jiní, a svých superschopností dosahovali každý pomocí zcela odlišných přístupů a řešení. Dalším do party se chtěl (a měl) stát Jaguar. Bohužel to z několika důvodů nedopadlo a XJ220 nakonec skončilo "o třídu" níže. To však v žádném případě neznamená, že by si nezasloužila naší pozornost...jen jí nepovažuji za plnohodnotného člena klubu výjimečných. Stejně tak se nedomnívám, že by této mety dosáhlo Lamborghini (technologicky později ano, ale pro mě tomu chybí to Omologato a Jotě ještě kousek chyběl). Za určité průkopníky ještě považuji EB110 a v novodobější historii nelze vynechat Veyron. Tato díla mají na starosti nejen zvláště nadaní jedinci, ale celé jejich týmy.
Jsem však velmi rozpolcen ohledně díla Christiana von Koenigsegga s názvem Koenigsegg CCX-R. Co vy si o tom myslíte? Patří k nim také? A co třeba plnohodnotné dítko Horacia se jménem Pagani Zonda F?

Jo
Josephus
15. září 2020, 19:02
0
Jo
Josephus
15. září 2020, 18:47
0
Autíčkář se ptá: Vozíte v autě maskota?

Neber si to zle, Fandatik tady asi narážel na nedávnou debatu a určitě to myslel jako "jednu humornou k dobru", bez předsudků. Já se u toho pěkně zasmál...
...a u Tvého příspěvku vzápětí znovu... U nás máme takový místní BMW gang a ti by Tě do klubu asi nevzali. ;-)
Já mám třeba dospělá BMW moc rád a vážím si každého, kdo se o to své náležitě stará a používá jej v silničním provozu s respektem a rozvahou.

Jo
Josephus
15. září 2020, 15:39
0
Maserati chystá nové modely i odvážné edice těch současných

Rád si vzpomenu na ten hutný projev, nádhernou vůni, uhrančivé křivky, úžasné interiéry...nelícující části karoserie, unikající olej, nepřesné řazení, krásná, ne moc pohodlná sedadla, syté barevné odstíny kůže, která neskutečně klouže, se spoustou nedomyšlenistí jak v interiéru, tak v exteriéru. V Levante jsem byl před pár lety krátce svezen, stejně tak v minulé generaci Quattroporte a jako puberťáka mne pořádně svezl otcův kamarád v jeho oturbeném 3200GT. Na GT a energickou jízdu vzpomínám dodnes. Quattroporte už byl takový kompromis, který dělal rachot, chtěl z nás vytřást duši, ale nebyl ani pohodlný ani rychlý. A do Levante se skvěle nastupuje, je příjemně pohodlné, ten interiér je opravdu nádherný, kvalita kůže je skoro srovnatelná s MB S, auto je dokonce i trochu praktické a když chcete, umí být i svižné. Ta auta mají strašné koule a obrovské kouzlo... A je na nich cítit ta proměna za poslední 2 desítky let.
Ta auta přesto miluji a pokaždé se na ně jdu podívat, pohladit si je, přivonět si (ano jsem autoúchyl, ty ne?)...ale asi bych si to nikdy nepořídil ani z nadbytku volného času a finančních prostředků. Vyvolávají silné emoce, hladí po duši, umí rozbušit srdce a zároveň nechat rozum stát nad a rozkoutit hlavu nad totální a základní nedomyšlenistí.
Z pohledu muže by to možná sneslo přirovnání k ženě (i když zde existuje v našich končinách určitý stereotyp, že byste si měli vybrat jen jednu :-) ).
Když jsme byli mladší, chtěla většina z nás energickou, nespoutanou a nezkrotnou italskou divošku, která v nás vyvolá nekonečné množství emocí...jenomže je poněkud náročnější na finance, údržbu i čas a to si v mladším věku tak úplně nemůžeme dovolit. Většinou pak ale skončíme s jedním kombíkem germánského původu, který má velký kufr, praktickou barvu a nízkou spotřebu. Prostě volba rozumu tak, jak nás k tomu nabádala maminka. Jenomže pak nám to celý život vrtá hlavou. V mládí možná i bylo pár úletú a byla nám umožněna jízda na něčem, na co budeme potají vzpomínat po zbytek svého života (za mě třeba zběsilé jízdy Escortem XR3i ve věku, kdy jsem ještě na řidičák ani nečekal). Člověk časem zapomíná na to negativní. Takže po nějaké době začneme přemýšlet nad tím, jaké by to bylo, vyměnit svého spolehlivého, staršího, německého, naftového kombíka s automatem za italský sporťák, který z nás dokáže vytřást duši, má velikou spotřebu, se kterým neprojedete všude, kde si neodložíte ani pití na cestu a do kufru se nevejde ani zavazadlo na víkendový výlet...a hlavně nastartuje jen když se tomu chce (důkaz, že taková auta mají duši ;-) ). Po letech kompromisů, věnování a podřízení veškerého svého času a energie ve prospěch nejbližšího okolí, žití na jistotu, šetření peněz a tak dále pak přichází období, kdy si chceme dopřát to, čeho se nám dříve mnoho nedostalo a nebo na to po té době vzpomínáme poněkud zkresleně. Jenomže to na to možná máme konečně finančně, ale už ne tolik zase fyzicky...nechce se nám řadit manuálně, odpružení je tvrdé, mohou zlobit záda nebo kolena a z takového vozu se pak špatně vystupuje. Proto jsme se celý život drželi stranou, mysleli na zadní vrátka a byli "hodní"? Ještě že se zde bavíme o autech a pokud na to máte, můžete si jich pořídit, kolik si jich jen můžete dovolit.
Za mě je trochu špatně celá logika a business model těchto vozů, na kterém se některé automobilky snaží stavět. Tyto vozy musí přesněji cílit na potenciálního kupce. Sportovní top modely jsou sice výkladní skříní automobilky, ale kdo si je může koupit a kdo si je chce koupit je něco úplně jiného. Maserati si to už před pár lety uvědomilo, ale jako obvykle to nedotáhlo do konce. V Maserati to sice částečně pochopili, proto v posledních letech už stavějí jen auta pro páprdy. A ty se pak párem nevkusných samolepek pokoušejí "vylepšit" a předělat na rádoby babolapy pro mladé. Jenomže to je opět krátkozraký přístup. Měli by se hlouběji zamyslet nad cílovou skupinou a více se na ní soustředit. A hlavně bych jim obecně doporučil, když už se konečně rozhodnou něco udělat, aby to udělali pořádně a alespoň jednou si vyzkoušeli dotáhnout něco dokonce.
Vysloužilá pornohvězda nebude pro teenagera nikdy lákavá, ani když si nechá vyhladit vrásky a nechá pokukovat seschlá kůzlátka z vytahaného topíku...opravdu ne...nebo možná se jednou svézt a uvědomit si, že to opravdu není pro mě.

Jo
Josephus
15. září 2020, 13:38
2
Koloběžka Lime: Jak se stát kosmonautem...

Bezohlednost provozovatelů elektrokoloběhen mě vážně fascinuje. Je to dokonce mnohonásobně horší, než zamindrákované šlapky, které jsou pány silnic, chodníků, parků a hlavně přechodů pro chodce. Sám provozuji jedno horské kolo a jsem tedy aktivní šlapkou, ale protože s tímto "sportem" v dnešním světě diversifikace nechci být zas tak úzce spojován se sebevražednými misemi kamikaze snažícími se o maximalizaci ztrát na majetku i životech ostatních účastníků provozu. Je to potřeba samozřejmě rozlišovat a neházet všechny šlapky a běhny do jednoho pytle. Jsou mezi námi i tací, kteří se v provozu chovají tak, jak by se chovat měli. Shrnul bych to slovy zdravý rozum (malá koloběžka jako regulérní dopravní prostředek do města, to jako vážně?!) a ohleduplnost (pokud šikanuji a terorizuji ostatní účastníky provozu, musím ohleduplně počítat, že mi to budou chtít vrátit ;-) ). Poměrně silně mne irituje schopnost těchto účastníků provozu velmi rychle metamorfovat ze šlapky na běhnu a zase zpět (v plné rychlosti změnit směr jízdy po silnici na přechod pro chodce bez sesednutí z kola nebo seskočení z koloběhny nebo na chodník a zase zpět), ignorovat dopravní značení (hlavně pak semaforů) a tak dále atd. Ani si už nevzpomenu, kdy jsem se nakonec s autem projížděl po chodnících, zajel s autem až do pekárny, pelášil si to po městě v protisměru jednosměrkou a nakonec to vzal zkratkou přes sousedovic trávník lehkým driftem.
Zato si často vzpomenu na Jeremyho Clarksona, Top Gear a jejich klip věnovaný cyklistice a bezpečnosti provozu. Hovořilo se tam přibližně toto: "You stopped playing with the children's toys when you grow up, so why ride on bicycle? Act your age, get a car!"
;-)

Jo
Josephus
06. září 2020, 14:08
1
Znáte skryté funkce svého auta?

Trefa.
Tato funkcionalita a její používání v provozu se mi již dlouhá léta honí hlavou a došel jsem k podobné teorii, avšak úplně jasno v tom stále nemám...
Někteří bývalí majitelé dnes jezdí i s vozy Audi či MB...někteří byli pracovně degradováni na Superb, ale neznalost této funkčnosti přetrvává... Docela mne pak mrzí, když to zřejmě po firemním večírku zapomenou i kolegové s Ochcaviemi.
Nemůže to pak tedy být funkcionalita určená jen pro nižší a nejnižší sociální vrstvy? Nebo je to obecně v prémiových autech jako příplatková výbava v hodnotě průměrného městského přibližovadla? Nemám to ověřené, ale připadá mi, jako by to bylo v ceníku automobilek na výběr buď zatmavená okna nebo funkční blinkry. Oboje dohromady není možné vyrobit a pokud na voze necháte okna dozatmavit dodatečně (kvůli vzhledu, nikoliv kvůli praktičnosti, to do toho nepatří), tak vám ty blikače automaticky odpojí, aby se to netlouklo. Docela by tomu pak odpovídalo i to, že stejně tak řidiči taxislužby buď za tuto funkci nepřiplatili, nemají o ní tušení nebo se bojí, že ten jejich sotva zajetý poklad (stočený na 350.000km) by neměl takovou prodejní hodnotu s vymačkanou páčkou a vysvícenými světýlky? ;-)

Jo
Josephus
06. září 2020, 13:21
4
Zábavné vlajky s Autíčkářem: Jeep Grand Wagoneer

Lidičky, jsem tu s vámi již dlouhá léta, ale nikdy jsem neměl takto silnou potřebu se registrovat a přispět nebo přispívat do diskuzí, i když na všechno mám svůj názor a vaše názory si rád pročítám a nechávám si čtení na víkendové odpočinky... ;-)
Zatím nejsem tak starý, abych vybíral auta podle toho, jestli se mi do sedačky řidiče vejdou 2 zadky, ani nejsem tak mladý, abych si myslel, že samolepka Garrett na blatníku přidá minimálně 1/2 výkonu navíc. Prosím, tykejte mi, já budu týkat vám a i přesto se dá slušně komunikovat.
Honzo, kdyby Ti někdo argumentoval, že tenhle článek je zbytečný, nedej se! Takhle skvěle jsem se dlouho nepobavil. Miluji vtipnou ironii a tady jsi se vyřádil. 3x si málem cvrnknout do trenek během tak krátké chvíle (zatím ještě v běžných situacích nepotřebuji léky ani spodní prádlo proti inkontinenci) ... Investigativci, Octavia, oranžový prezident... Dost dobrý a jen tak dál. :)
Jen doplním (a většina z nás/vás si toho je jistě dobře vědoma), že amík je schopen prodávat auto MY2022 již v říjnu 2020. ;-)
A také musím uvést do kontextu to, že jsem z principu samotného odpůrcem současného výkladu výrazu SUV a představy, že jde o "(pseudo)teréňák do města" s gyriskopicky řízeným naklápěním držáku na nápoje. Já si totiž SUV vysvětluji jako Sport Utility Vehycle a tak evidentně jen a pouze podle mého názoru je to třeba Mercedes-AMG E63 S 4matic+ T-model s vysouvací podlahou kufru nebo koncepčně i konstrukčně úplně jiný vůz, ale o nic menší SUV HSV Maloo.

Dobrá práce, držím vám palce, děkuji za vaší práci a jen tak dál. :)

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Lincoln Continental limouzine Bradford Coachworks 1978
Lincoln Continental limouzine Bradford Coachworks

1978 rok výroby
250 koní výkon
7 500 ccm objem

Dodge Charger Policejní verze 5.7 hemi 2012
Dodge Charger Policejní verze 5.7 hemi

2012 rok výroby
400 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Excursion 7.3 V8 TD POWER STROKE 4x4 8mí 2000
Ford Excursion 7.3 V8 TD POWER STROKE 4x4 8mí

2000 rok výroby
279 koní výkon
7 300 ccm objem

Jeep Commander V8  2006
Jeep Commander V8

2006 rok výroby
230 koní výkon
4 700 ccm objem

Imperial LeBaron  1973
Imperial LeBaron

1973 rok výroby
275 koní výkon
7 200 ccm objem