načítám data...

Josephus

JménoJosef Šperl
BydlištěPlzeň-město
Registracepřed 7.5 měs.
Poslední aktivitapřed 11.7 dny
Komentářů u článků53
Pozitivních komentářů u článků12
Negativních komentářů u článků4
Možnostinapsat zprávu

Posledních 50 komentářů

Jo
Josephus
04. dubna 2021, 13:38
0
Moje oblíbené easter eggy

Je radost objevovat takové detaily..
Dodge Challanger má svou siluetu ve stínění čelního skla. U Jaguaru se tam procházejí kočičky a jak už bylo zmíněno.
Jeep (u různých modelů v různých podobách) v těchto místech rád připomíná svůj model Willys...a nejen tam, nalézt jej je možné i na ráfcích disků z lehkých slitin nebo ve světlech. Jeep si obecně na takové detaily potrpí, na plastovém krytu na kapotě už nevím kterého z malých modelů (asi Compass) jsou otisky pantoflí v písku. Veselého pavoučka má i Jeep Renegade pod krytem hrdla palivové nádrže s pozdravem "CIAO BABY". Model Compass má ještěrku na torpédu pod čelním oknem.
Mnohé modely britských sporťáků i dalších aut mají pod čalouněním kufru i jinde podpisy a vzkazy od lidí, kteří se na jejich výrobě podíleli.
U nejrůznějších modelů Opelu na vás vykoukne žralok při vyklopení kastlíku před spolujezdcem (z boku na výztuze).
Toyota GT86 jich má také několik. Její logo má připomínat vůz v driftu. Koncovka výfuku a vrtání válců (86mm) odkazuje na AE86. A k odlišení od Subaru v designu velmi často odkazuje na písmeno T (jako Toyota).
Chrysler a spol velmi rádi schovávají nejrůznější obrázky na protiskluzové podložky odkládacích prostor v interiéru (zajímavé jsou například obrysy několika světových závodních tratí u Dodge Viper SRT).
Ale protože rád podporuji náš domácí trh a český se tvářící značky, nemohu vynechat dvě mé nejoblíbenější Easter Egg's from Pity: příplatková schránka pro bezdrátové dobíjení mobilního telefonu, kam se průměrný telefon nevejde má šanci pobavit jen někoho, kdo si za to připlatí. Ale schránka na brýle, kam se normální brýle nevejdou, ta může potěšit každého fanouška "Easy Ineligibility". Nebo další skrytá vychytávka je klimatizací chlazený palubní systém (chceš si poklidně plout krajinou, vypneš klimu, stáhneš okýnka a už si neposlechneš ani dopravní zpravodajství).

Jo
Josephus
01. března 2021, 22:05
0
Pět řešení problému, který nebyl

Teslu nezaložil žádný podomní prodejce ani jihoafrický programátor, natož pak domnělý vizionář či snad filantrop... To je "jen" najatý manažer, kterému Tesla z části patří za vydělané odměny.

Jo
Josephus
17. února 2021, 21:21
0
Moje osobní radosti a strasti s PR

Dal jsem si to na vyzytky. ;-)

Jo
Josephus
16. února 2021, 21:57
0
Moje osobní radosti a strasti s PR

Jsem dobitek a až teď to po sobě čtu! :D ;-)
Samozřejmě "vztyčené". Za to jsem si dal facku, na ostatním trvám. ;-)

Jo
Josephus
16. února 2021, 19:56
0
Moje osobní radosti a strasti s PR

True, true.. Taky mi to chybí. A přitom bych chtěl vědět nejen kdo převodovku dodal, jaký je to konkrétní typ, ale i kdo k tomu psal psal soft, kdo to otestoval a nakonec i kdo to odladil... ;-) Jezdil jsem s auty, kdy jsem nevěřil, že je tam ZF, ale dokonce i s auty, kdy jsem jsem i přes vstyčené a olýzlnuté dva prsty (ne, já myslím jako přísahu) nevěřil, že se o změnu převodového poměru stará hydroměničový automat od Aisinu.

Jo
Josephus
07. února 2021, 16:42
0
Autíčkář hledá posily (+ výroční zpráva a plán na další pětiletku)

Díky za objasnění. Je super vědět, že nejsem sám, koho tito tvorové imponují. Píšu si Tě mezi oblíbené zvířomilce a s dalšími dilematy se již obrátím konkrétně. ;-)

Jo
Josephus
07. února 2021, 16:34
0
Autíčkář hledá posily (+ výroční zpráva a plán na další pětiletku)

Díky svým konexím a známostem cítím nutkavou potřebu zde uvést vše na pravou míru. Kolega Galveston měl k dispozici testovací prototyp, který se ale bohužel do sériové výroby nedostane. Vedení automobilky jej zavrhlo z několika důvodů a některé z nich se nám však podařilo vyzvědět. Jsou to například:
Velmi úzká cílová skupina, která není ochotna dělat ústupky (mimo jiné: každý chce mít sice svoje vlastní pedály, ale také svého vlastního autopilota).
Z vývojového centra zaznívají hlasy, že by se také velmi špatně integrovaly prvky z rodiny "simply clever", protože do držáku na brýle by se ty brýle skutečně mohly vejít a nebo nad řídící jednotkou již nezbyl prostor pro nálevku nádržky ostřikovačů a tudíž by tato kapalina mohla protéct, aniž by korozivně mohla působit na jednu z nejsofistikovanějších součástek vozu.
Snad nejsilnějším argumentem je však to jméno, které se neslučuje s firemní identitou... Rohliq... Bohužel nezbývá než se slzou v oku konstatovat, že tento matroš (pardon, model) byl uložen k ledu a nyní se očekává zásilka ferneta z Božkova.
Pro fanoušky této automobilky máme přesto skvělou zprávu. Aktuálně se usilovně pracuje na modelu "Kokoťáq", který již dostal zelenou od marketérů, financí a dokonce i úzkého vedení automobilky. Tento nový model má přímo cílit na klientelu dalších germánských prémiových automobilek, čímž si Škoda Auto slibuje příval movitější klientely. Protože však cílová skupina je velmi široká, i podpora tohoto projektu má silnou záštitu. Design se má inspirovat u samotného názvu. Má oslovit hlavně individualisty, kterým vadí, že je v něm široká veřejnost již nerozpozná, protože jsou všechna nová auta víceméně od sebe vzájemně k nerozeznání (konkrétní argumenty z designerského oddělení znějí, že Bramboráka běžný jouda stejně nerozezná od jakéhokoliv jiného korejce nebo že všechny třídy Merkeldesu vypadají úplně stejně - kromě těch od Renaulta, které cílí spíše na dámskou část klientely). Díky předběžným průzkumům trhu se zdá, že tento model bude mít veliký komerční úspěch, a tak se aktuálně zvažuje, že by postupem času mohla přijít na trh celá modelová řada založená na nově vzniklém designovém jazyce zvaném "pyus", který se bude vyznačovat dvěmi menšími oblouky rozdělenými jedním větším (velikost prostředního výčnělku pak bude ovlivněna hlavně cenovou třídou, do které daný model bude zapadat).
Víc ale nyní již zveřejnit nemůžeme, protože by se již jednalo o pouhopouhé spekulace a neověřené domněnky. Nyní si již musíme počkat, až na silnici potkáme skutečného Kokoťáqa.
Tímto prosím naše věrné čtenáře, aby na na náš redakční mail zasílali fotky přistižených, testovacích Kokoťáqů na našich silnicích. Do té doby se těšíme alespoň na vaše vlastní grafické návrhy.

Jo
Josephus
07. února 2021, 13:56
0
Autíčkář hledá posily (+ výroční zpráva a plán na další pětiletku)

Žurnalistika obecně je činnost záslužná, náležitě oceňovaná finančně i čtenáři, časově nenáročná, plně uspokojující, perspektivní... Nechci od toho nikoho odrazovat, i protože na tento web si rád chodím počíst, popřemýšlet si, nasát jiný úhel pohledu, jiný názor, jinou zkušenost, něčí pláč, nářek nebo i jen zapšklý mindráček.
Ale na jakýchkoliv jiných internetech bych od toho z přesvědčení důrazně odrazoval. Pokud tedy nejsi vyloženě splachovací, všechno je ti fuk a láká tě natáčet afektovaná videa bez jakékoliv myšlenky a umísťovat je na všemožné (spíš nemožné) asociální sítě, ale za těžké prachy z reklamy (o co povrchnější a bezduché sdělení, o to více lajků). Obzvlášť pokud chceš obecenstvu zprostředkovat vlastní dojmy. To tě alespoň nebude tolik iritovat, že se vždycky najde nějaká místní kelebryta, která se živý překupnictvím zboží z druhé ruky, jezdí růžovým Pežotem, z principu svého zahořklého života musí všemu oponovat a samozřejmě úplně všemu rozumí nejlépe.
Jenomže tato záslužná činnost je o něčem jiném. Je to o dobrém pocitu skvěle odvedené práce. Dostanete se mezi další podobně postižené pacienty, díky kterým si opět můžete rozšířit obzory (tento odstavec jsem dokonce napsal bez špetky ironie) a poznáte zákoutí a zákulisí tohoto romantického oboru (sorry, ale teď už jsem se zase neudržel).
Pokud takové ambice máš, jsi zde na správném místě. Tento web není běžné fórumauto, kde se píšou bláboly pořád dokola, každý týden článek na stejné téma, ale s jiným závěrem, kde je prvních 15 odstavců o exrementech a ten poslední o klouzačce na výkalu pro děti, ale nikdy neodpovídá na otázku z nadpisu jak z bulvární příručky.
Většina zdejších čtenářů jsou skuteční nadšenci, jímž láska k vozidlům pramení od srdíčka a i když jsme Autíčkáři od přirození, radost nám stříká (i) z uší a vyzařuje z očí.
Dodej si odvahu, zkus překonat svou stydlivost a alespoň to vyzkoušej!
Díky za tyhle stránky, za tyhle lidi, za váš čas, zápal, nadšení, radost i zprostředkované další emoce. Není snad žádný další web, kde bych si s radostí přečetl i článek, který mne podstatou svého obsahu vlastně ani nezajímá. Díky všem, co se na tom podíleli, podílejí a těm, kteří k tomu najdou odvahu a podílet se ještě budou. Díky všem blogařům. A díky všem, kteří nesrší jen hněvem, zlobou a nenávistí. Díky. :)

A teď trochu OT. Kromě vozítek a další techniky mám rád i zvířátka. A tak by mě ze zoologicko-biologického hlediska zajímalo (koho by to na tomto specificky odborně zaměřeném webu nezajímalo, že?): Kočky tvoří hejna? Nebo stáda? Nebo smečky? Nebo kolonie? Občas mě taky napadá, jestli se spíš nehoufují do gangů??? ;-)

Jo
Josephus
07. února 2021, 10:54
-4
Hledání ideálního Ferrari pro začátečníka

Mindráčci, k čemu ty mínusy? Vždyť má ten chlapec pravdu!
A navíc píše se vší vážností a ne s ironickými poznámkami a úšklebky, oproti tomu o příspěvek výše.. Co takhle místo mačkání tlačítek v anonymitě se zkusit svobodně vyjádřit pomocí věcné argumentace?

Jo
Josephus
06. února 2021, 16:20
0
Hledání ideálního Ferrari pro začátečníka

Ferrari u silničního modelu poprvé použilo přeplňování v roce 1984 (288 GTO). F40 jsem několikrát viděl nejen řádit na okruhu a její zvuk bych jako šepot levandulí rozhodně neoznačil.
Dříve se o design staraly jednotlivé karosárny, každého modelu bylo maximálně pár kusů, dnes to tak nejde z mnoha důvodů.
Dnes jsou ale auta jen vedlejší produkt této značky až po klíčenkách, kšiltovkách, hrnečkách, voňavkách,... Přesto je pořád Ferrari továrna na sny.
Ale chápu, že jsou lidé, kteří radši budou jezdit na repráku od Audiwagenu, než aby si koupili za své příspěvky od sociálky pozérský Frkobrk. ;-)

Jo
Josephus
05. února 2021, 17:47
5
Hledání ideálního Ferrari pro začátečníka

Záleží na každém.
Kamarád si před dávnými lety za svůj první vydělaný milion koupil ojeté F355 a málem spáchal sebevraždu, když mu na stole přistál účet za první servis (motor ven a když už je venku, tak...). Jiný kamarád Ferrari sbíral než ho přešlo úzké zaměření na jednu značku, ale stejně všude lítal vrtulníkem (jeho oblíbená hláška byla: "Vrtulník si dneska může pořídit každý." ale prý nejlepší model na víceméně běžné ježdění se zachováním radosti z řízení byl facelift 360, tedy 430 s manuálem). Jeden známý, který se zabývá developmentem má na "normální" ježdění Pistu a 812 Superfast (říká, že to má na normální ježdění, ale jezdí eSkem a Féra vytáhne každé 2x do roka). Jeden fotbalový funkcionář, se kterým se občas potkávám se mi přiznal, že úplně ze všech nejradši má Californii, ale na veřejnosti tvrdí, že to je manželky (protože mu fotbalisti tvrdí, že je to pro holky) a teď ji chtěl pořídit Portofino (než mu do toho něco vlezlo ;-) ). A na jednom letním srazu jsem si povídal s novopečeným majitelem GTC4Lusso a ten trval na tom, že je to nejlepší a nejuniverzálnější Ferrari všech dob.
Já bych s tím denně jezdit nechtěl a proto by se mi v garáži líbila F40 (možná její předfaceliftové provedení 288GTO), to je můj hrdina.
Jinak za moje další topky považuji 250 Testarossa, 250 GTO, 365 Daytona, 512BB, 512M, 430 Scuderia a Enzo...that's my heroes.
Ale kdybych měl zůstat "nohama na zemi" a vybrat jen jedno, asi bych nakonec překvapil sám sebe a vybral bych si 456. :D

Jo
Josephus
02. února 2021, 22:42
0
Zajímavé naftové motory minulosti

Klobouk dolů. S tímhle motorem jsem se nikdy nesetkal, ani o něm neslyšel (při psaní komentu jsem si ale jeho existenci připustil, u FV jsem už viděl lecjaké psí kusy;-) ).

Jo
Josephus
02. února 2021, 22:31
0
Autíčkář se ptá: Baterie nebo vodík?

Sice žádný ze standardních testů nepřinesl jediný důkaz o teratogenní toxicitě, nezbývá, než jen a pouze souhlasit. ;-)

Jo
Josephus
02. února 2021, 21:20
0
Autíčkář se ptá: Baterie nebo vodík?

Jakákoliv transformace energie = ztráta
Vodík se nevyplatí vyrábět k těmto účelům, ale jako "odpad" je to...hmmm...použitelné?
Přikláním se elektrice, ale musíme se naučit tuto energii mnohem efektivněji ulovit a uchovat. A lithiové akumulátory považuji za slepou cestu.

Jo
Josephus
02. února 2021, 00:19
1
Proč nechápeme nová auta

Se spoustou věcí v textu souhlasím a s určitým nadhledem je sám vnímám alespoň trochu podobně. A stejně tak si myslím, že jsou trochu přitažené za uši, vytržené z kontextu a chybí tomu takový ten zdravý nadhled. Ale i to chápu stejně jako většina zdejších čtenářů, i když máme potřebu tomu oponovat.
Zákony trhu platí stále. A jako vždy tyto jsou přizpůsobovány a ohýbány ve prospěch vyšších a mocnějších autorit či zájmových skupin.
Automobilka vyrábí své vozy tak, aby vyhověla většinovému zákazníkovi (samozřejmě tak, aby splnila většinu z legislativních rámců lokálních i globálních, přísné finanční požadavky ekonomického oddělení a to v nějakém rozumném kompromisu pokud možno tak, aby si uživatel myslel, že je vlastně spokojený). Jenomže největším zákazníkem automobilek už dávno nejsou spotřebitelé. Jsou to leasingovky a jim podobní. Ty zajímají prakticky jen produkty v době splacení jejich pacientem (a většina těchto klientů jsou korporátní subjekty s vozovými parky). Jaký je tedy jejich zájem? Co nejnižší náklady na provoz za 3 roky.
Pouštím se teď na tenký led, ale je to nějakým způsobem "zaokrouhlený" a velmi zjednodušený názor. Auto je spotřebák. Je to věc denní spotřeby. Je to velmi sofistikované zařízení s nedostatečně naddimenzovanou trvanlivostí nebo se záměrně omezenou životností? Jasně, že auta dnes ujedou v průměru větší vzdálenost v průběhu plánovaného životního cyklu. No a ještě aby ne. Pokročily technologie, vývoj materiálů, inženýrství obecně, zmenšily se výrobní tolerance...
Auta řídí všichni a průměrný řidič není profesionál, ale matka v domácnosti. Auto musí být pokud možno maximálně blbuvzdorné.
Technologie jdou kupředu. Stejně tak, jako už víc jak 15 let tvrdím, že telefon dávno není k tomu, abychom si jen zavolali. A posledních 10 let se stále divím, k čemu potřebujeme takový výpočetní výkon v každé krabičce...vždyť by mohl být dedikovaný a sdílený a všechny ty počítače, telefony, přehrávače, radiomapy by vlastně mohla být jen zobrazovadla...stejně je to všechno připojeno k internetu. Technologie, počítače, telefony a vůbec všechno je tak strašně zastaralé. Vynaložené prostředky na vývoj se nejprve musí zaplatit...a pak musí taky pořádně vydělat. Před 30.lety jsem nedokázal pochopit, proč ještě pořád mezi sebou auta vzájemně nekomunikují, neumí synchronizované rozjezdy z křižovatek a tak dál a tak dál... Je to 30 let... Ale "už" se to asi blíží.
Zamiloval jsem si jeden reklamní slogan jedné automobilky, který nahradil: "Nichts ist unmöglich"... Protože svět se opravdu mění a my s ním. Všechno jde kupředu, všechno se vyvíjí. Ale opravdu to všechno směřuje tím správným směrem? A víme co je vlastně správně? Něco má zásadní význam, něco má nějaký smysl, ale mnoho toho je spíš nesmysl. Navigace v autě je super, mnohokrát jsem využil její služby. Ale opravdu musí soused každé ráno nejprve nastavit navigaci, aby vůbec trefil do už 12let stejné práce 5km od bydliště? Každý večer čekám, až budou ve zprávách hlásit, že najel na dálnici do protisměru, protože ho tam navigace navedla. Jako totální zastaralost mi připadají například instalované mapové podklady. Pokud vynechám obecný problém s ochranou osobních dat a jejich náchylností k nejrůznějším formám zneužití, jsem rád, že se konečně i auto dokáže přizpůsobit mně. Jezdím denně stejnou trasu, auto se jí "naučilo" a dokáže dokončit regeneraci FAPu pár set metrů před cílem, i když trasu znám a nepoužívám k navigaci radiomapu. A právě některé funkcionality pak nutí nás, Autíčkáře od přirození, vzpomínat na doby, kdy věci ještě dávaly smysl. Kdy zvuk vycházel z výfuku a ne z repráku. Kdy byly ještě věci symply clever a ne spíš symply než clever. Představte si, že si připlatíte za schránku na mobil s bezdrátovým nabíjením, protože jej již několik let ve svých telefonech používáte. Je to vlastně logické a je to právě to, co považuji za normální a přirozený vývoj. Myšlenka je jednoduše chytrá. Ale tomu něco chybí a nemá to koule. Co takhle tu připlatkovou schránku s bezdrátovým dobíjením udělat dost malou na to, aby se tam nevešel průměrný telefon? To je ono! Konečně to má grády! Už jste někdy slyšeli o pojmu, že je forma nad účelem? A to je přesně to, kdy mi vadí tento "pokrok". Když pokrok vlastně znamená krok zpět. Když v létě vypnu klimošku, stáhnu si okénka, užívám si slunečních paprsků a vlahého, svěžího vánku a v tu chvíli zčerná obrazovka infotainmentu, protože je chlazen klimatizací a prostě se to přehřálo. A co teď?! Právě teď při předjíždění přes dvojitou plnou do slepé zatáčky nepřiměřenou rychlostí vysoko nad legálními rychlostními limity jsem si chtěl změnit barvu podsvícení klik??? Ještě že to nefunguje, mohl jsem se málem zabít! ;-)
Všechno jde kupředu a automobilista se také vyvíjí. Řidič obecný je průměrný tvor bez jakéhokoliv hlubšího interesu k této činnosti. Bez zájmu o to jak to funguje, hlavně že to tak nějak funguje.
A velmi špatně snáším argumentaci ve smyslu: "Většinu času jezdíš skoro prázdný, tak na co kombík?!" To je jako kdybych argumentoval: "Souložíš v průměru jen jednou týdně, tak na co penis?!". To už je trochu ubohost, syndrom vyhoření, ztráta soudnosti a zdravého rozumu.
Myšlenek by ještě pár bylo, ale stejně to už nikdo číst nebude a já si půjdu schrupnout, než nám v rámci pokroku a vývoje nahradí spánek pocitem odpočinku v tabletě.

Jo
Josephus
01. února 2021, 18:52
0
Citroën C5 Aircross Hybrid: Veliký Citroën.

Jedno z posledních aut této značky, se kterým jsem se svezl, než jsem zamáčknul slzu a udělal tlustou čáru. Je to typický prasopes dnešních dní. Tedy ani prase, ani pes. Dělá to od každého trochu, ale vůbec nic plnohodnotně. Citroën přitom dělal tak skvělá, funkční, pohodlná a mnohdy i krásná auta pro lidi, kteří vědí co chtějí.
A to do toho nezahrnuji ani tragický stav českého zastoupení, které si s před pár lety novým vlastníkem dodnes ničím moc nepolepšilo nebo naprostý amaterismus předváděný Fandou Neumanem, který již předtím zplundroval na co šáhnul. Nikde jinde jsem nezažil, že mi v půlce měsíce nebyli schopní dát aktuální ceník, protože na nový měsíc ho ještě importér nezpracoval.

Jo
Josephus
01. února 2021, 18:26
0
Citroën C5 Aircross Hybrid: Veliký Citroën.

A Opel...
... A do budoucna ještě mnohem víc.

Jo
Josephus
01. února 2021, 18:20
9
Slovníček novinářských výrazů: Jak na nekonfliktní recenze aut

Připomíná mi to slovník realitního makléře:
Útulný = do bytu se nevejde ani pračka
Rustikální = rekonstrukce už nepřipadá v úvahu, musí to k zemi
Po částečné rekonstrukci = místy jsou přemalované fleky na zdi a podlahu ten domácí kutil taky zničil
Naprosté soukromí = nejbližší silnice vede 20km daleko a signál tu nechytí ani satelitní telefon
Veškerá občanská vybavenost v sousední obci = kvůli každému balíčku žvýkaček pojedete několik desítek kilometrů do krajského města
Skvělá dopravní dostupnost = přímo u největší křižovatky ve městě
Ložnice s okny do vnitrobloku = ostatní okna necháte zabednit kvůli rámusu z ulice
Moderní design = bez špetky vkusu
Čisté linie = výklenek už by se do rozpočtu nevešel
Možnost individuálizace = tak nesmyslně navržené, že to nezachrání ani architekt s dvojnásobným rozpočtem
Romantické = budete ještě v dobrém vzpomínat na ten luxus na vašem prvním dětském táboře v přírodě
Malebné údolí = díra po granátu, kde jsou každé 2 roky záplavy
S nádechem historie = ve zdech jsou ještě díry po kulkách z 2.sv.války
... A mnoho a mnoho dalších

Jo
Josephus
01. února 2021, 17:20
0
Slovníček novinářských výrazů: Jak na nekonfliktní recenze aut

Že by to byla taková předmluva připravované recenze? ;-)

Jo
Josephus
01. února 2021, 15:17
0
Zajímavé naftové motory minulosti

Jenda: Ne že by to bylo podstatné, ale 1.9TDI 66kW mělo rotačku(stejně jako 81kW). Ty ostatní byly PD.

Jo
Josephus
24. ledna 2021, 17:53
0
Driftování ztraceno v mediálním prostoru

Vzbudil jsem se s rozvernou náladou o pár hodin dříve než obvykle (nedokážu to racionálně vysvětlit, ale bylo to tak). Vylezl jsem z domova, že vyhrabu služebák i manželčino přemisťovadlo že závějí. Vyhrabal, nechal zahřát a vyrazil do zaměstnání s dvouhodinovým předstihem. Byla to moje nejlepší jízda za poslední kalendářní rok. Fakt jsem si to užil. I když to do rachoty mám jen kousek, přijel jsem tam poslední...a ještě vysmátý. :)
Kolega se o radost z jízdy za volantem s jeho 10x svolanou a tentokrát i výjimečně pojízdnou Ofcí také pokoušel, ale dorazil otrávený, že mu to nic nedovolí a ještě to na něj práskla. :D

Jo
Josephus
24. ledna 2021, 15:47
1
Jaké "klasice" jste nikdy nepřišli na chuť?

Nikdy jsem to nepochopil a stále nechápu. Kolega v práci to také shání a nutně to potřebuje. Dokonce je smířený s tím, že ho to vyjde na víc jak půl milionu korun, když se mu podaří koupit správný kousek. Argumentuje tím, že je to nostalgie a vzpomíná na dětství, když v tom autě jezdili s rodiči na výlety... Ale to je pro mě přesně ten důvod, proč ta auta nemám rád. Taky jsem v nich strávil dětství a dodnes vzpomínám, jak to bylo strašné. Málo místa všude, hlavně pak na zadních sedačkách (na které se měly podle techničáku vejít 3 dospělé osoby a tak to rodiče vyžadovali), vůbec to nebylo praktické, nulová bezpečnost, žádný výkon, nechtělo to startovat, nikam to nevyjelo, nechtělo to topit, z pod přístrojové desky a kolem okýnek to dovnitř foukalo jako v Tesle. Prostě strašná tragédie a bída. Pokřižovat se a 3x plivanec na koberec. Jasně eRko, Garde nebo Rapid jsou oproti sedanům vzácnější, ale i tak svůj investiční potenciál již dávno a násobně překonaly (dle mého názoru). Je to anomálie našeho trhu, stejně jako do klik dojetá jedničková kombíková Vochcávka v naftě za kilo. Poslal jsem zrzkovi od kamaráda pár informací a fotek o jeho 944S v hodně dobrém stavu a v téměř ideální konfiguraci, která byla právě na prodej. Pak jsem měl ještě jeden pokus a poslal jsem mu inzerát na W107 v luxusním stavu po srdcaři, který konečně dospěl k pořízení 190SL. A z jeho rozpočtu by mu ještě zbylo. Nepřesvědčil jsem jej ani dostupností dílů, "investičním potenciálem", výbavou, kvalitou zpracování, jízdními vlastnostmi, poměrem cena/výkon, estetikou, technickým pokrokem výrobců nebo jejich obecně uznávanou prestižní. Prostě ne. Stále nad tím ohrunuje nos, že Škochtle je Škochtle. Já to prostě nechápal, nechápu a snad to nikdy ani nepochopím.
Ale na druhou stranu jsem rád, že jsou i tací masochisti mezi námi, alespoň na nás ostatní zbydou smysluplnější, hezčí, kvalitnější, luxusnější, sportovnější auta pro radost.
Ale to, že se s tím neztotožňuji, přeci neznamená, že to netoleruji. Každý má nárok na svůj názor a my se s tím pořád ještě tak nějak nenaučili žít.
Kubo, díky za další fajn text a zamyšlení.

Jo
Josephus
24. ledna 2021, 13:00
3
Renault Trafic SpaceClass: Svatý grál dodávek?

Tahle verze se silnějším a objemnějším motorem a luxusnějšími prvky výbavy není tak úplně to pravé pro nefalšovaného plechomila. Chybí tomu základní vlastnosti, které u aut tak strašně moc milujeme, chceme nebo dokonce potřebujeme?! Ale k nim až za chvilku.
Měl jsem příležitostně tu čest s verzí "dobytčák", před FL v druhé nejsociálnější výbavě s chrochtorem 1.5dCi...od nového až po 200.000km. Toto auto je auto přesně pro nás, pro od přirození postižené, ortodoxní a skalní autíčkáře. Zprvu jsem nedokázal pochopit kouzlo toho motoru, který nemá žádnou sílu, ale vyvažuje to zpřevodováním. A tady začalo mé pochopení pro tento povoz, jež si ode mne vysloužil své jméno "Kundál" nejen díky znaku na kapotě, ale také díky základním konstrukčním, technickým i jízdním vlastnostem. Toto jméno si okamžitě našlo oblibu nejen napříč kompletním řidičským spektrem, ale i v širém okolí. Renaulte, tímto se vzdávám práv a vyzývám Tě k přjmenování tohoto modelu v příští generaci. Ale zpět na téma ideální kára ortodoxního petrolheada.
Na 100m už máte odkvaltováno na 5.stupeň, takže jízda po městě je vyložený ráj pro milovníky manuálního řazení. Opravdu miniaturní rejd tyto emoce milovníka řízení jen umocňuje. A mnoho a mnoho nedostatků snad v každé myslitelné oblasti tomuto postrkovátku dává to, co tak strašně milujeme na všech těch našich láskou zahrnovaných plechových miláčcích z Británie, Francie, Itálie, Polska, Rumunska, SSSR, Československa, USA, a dalších diktatur...prostě odkudkoliv, kde se dělala pořádná auta srdcem (jeden kamarád tvrdí, že synonymum tohoto výrazu je "bez mozku" ;-) ).
Jízda po okresce je tak nějak na pohodu (jakmile vjedete do kolony, musíte se smířit s tím, že už v ní zůstanete) a jízda po dálnici pak vyložené peklo. Všechna tato přemisťovátka jsou konstruována silně kompromisně, takže prázdné to lítá po silnici, jak zrovna zaduje svěží jarní vánek, do zatáčky se to naklání, že by tě to vysadilo a houpáním tě to chce ukolíbat. Když se to trochu naloží, tak to je něco jiného. Náhle to nejede už vůbec, na silnici si to prostě najde ty správné vyjeté koleje, ať se to řidiči líbí nebo ne, pohybuje se to strašně nemotorně a poskakuje si to po silnici jako na kaši zkouřený Ijáček. Kvalita zpracování je celkem typická jak pro výrobce, tak zaměření vozu. Nic moc nelícuje, sedačka byla prosezená už ve 100.000km (řidič má tak 80kg), všechno v interiéru vrže a co nevrže, to skřípe nebo to stejně dávno upadlo. Už jste slyšeli o tom, že co ušetříte nákupem takovéhoto kundálu, necháte následně za servis? Nevěřte všemu, co se říká. A i toto je pravda a nic než pravda. Při objednávce do autorizovaného servisu probíhá asi následovně:
"Dobrý den, náš dobytčák se blíží svým nájezdem k servisnímu intervalu, bylo by možné vyměnit v příštím týdnu olej?"
"Ty krávo, zase prudí nějakej mutant! ... Haló slyšíme se? Nějak nám tady zlobí telefon a spojuje hovor až několik vteřin po zvednutí sluchátka."
"Ne nezlobí, je vám skvěle rozumět od prvního slova."
"Takže výměna oleje, to je rychlovka. Filtry máme skladem, olej samozřejmě taky. Jak by se vám hodilo to sem přistavit ve čtvrtek, v 8 hodin ráno za čtvrt roku?"
"Moc prosím, nešlo by to trochu dřív? Ta hujda musí prakticky denně jezdit a vy máte také nějaké záruční podmínky, že to nesmí být přejeté."
"Vydržte chvíli, já se tady poradím s kolegou, jestli by tam nešlo něco vymyslet."... "Ty vole, Jardo, ten dement si myslí, že se tady kopeme nudou do prdele a vůbec nedokáže pochopit, že to neděláme z nudy, ale pro zábavu!"... "Ty krávo, Járo, a co ti zákoši, jsou s nima problémy, kde se to vzalo. Teda co to melu. Tak ať přijede v půlce října, to nějak dáme."
"Já to slyšel, děkuji za laskavost, a opravdu nevymyslíme dřívější termín jak za dva a půl měsíce?"
"Ne! Tak chcete nebo ne?"
... V zápětí to naštěstí přestalo i klimovat a motor začal vařit. Naštěstí si udělal čas alespoň přijímací technik s diagnostické. Pozvali si Kundál na sál k určení diagnózi a dalšího postupu. S vidinou konečně pořádného kšeftu se v autorizáku přemohli a nabídli dřívější termín opravy, ale ať nepočítáme se zárukou, že se na to nevztahuje a beztak jsme přejeli servis o 2000km. Klima prý bude tak za 7pětek (kompresor a spousta povinné veteše, která se musí měnit s tím) a motor dát do kupy v rámci kulance a dobrých vztahů tak od 50.klacků výše. A na jsou ochotni nám vyjít vstříc, takže možná už za měsíc by to začali rozebírat. Prostě samé skvělé zprávy a nadšení. Autorizák je sice autorizák (v žádném nezávislém servisu jsem neviděl dělat taková zvěrstva, jako se běžně dějí ve značkových servisech - mimo jiné naúčtované servisní úkony a materiál, kterého se servisovanému vozu nedostalo, ale asi to tak má být, když se to děje třeba i ve zdravotnictví). Vůz se chtě nechtě musel objednat do servisu jinam. U klimakompresoru vyměnili o-kroužek, naplnili chladivem a vyzkoušeli těsnost. U kabelového svazku motoru dopájeli kablík k čidlu, který byl z výroby špatně vedený a krátký. Řekli si bez ostychu za 2500Kč (chladivo je dnes už fakt děsně drahé) a po třech hodinách už byl dobytčák zase v plné síle připraven plnit své pracovní povinnosti. K dnešnímu dni má na křížku už pár kilometrů přes 200.000km a díky citlivému přístupu jeho primárního vodiče, poctivému neautorizovanému servisu a polovičním servisním intervalům je stále mezi námi.
Každého potenciálního zájemce o takový vůz jsem vzal na poctivou předváděcí jízdu a se srdečným zápalem to na základě faktické argumentace a bohaté zkušeností, každému úspěšně rozmluvil. Jenomže teď toho tak nějak lituji. Je to sice krám, ale začal jsem ho mít dokonce trochu svým zvláštním způsobem i rád. To auto má prostě svojí duši a to my přeci na těch plechovkách máme tak strašně moc rádi. Pokud tedy jsi skutečný Autíčkář tělem i duší, zaměř se na nízkou výbavu, slabý a malý motor a pokud možno, tak celoplech...to je teprve labůžo. :)
A ještě jeden význam tohoto kontejneru na kolech nacházím. Chtěl bych apelovat na všechny, co chtějí například svou tseru nebo drahou, dražší i tu nejdražší polovičku/y nechat jezdit v těch přemotorovaných klokanech (čti SUV) po kavárnách, fitkách, kadeřnictvích a modelážích nehtů, rtů, prsou, pysků a Bůh ví čeho ještě, pořiďte jim nejprve toto na zkoušku, aby si zvykli a naučili se základy ovládání auta, než vyrazí do města zlikvidovat všechno okolo a zablokovat centrum při parkování na chodníku v křižovatce, v zákazu vjezdu a zapíchnutá do autobusu MHD. Zde dám ale opačné doporučení než pro káromilce, pořiďte se silnějším motorem, automatem, vyšší výbavou (hlavně zrcátko ve sluneční cloně, odkládací prostor na kapesního yorkshira, držák na kafíčko a bezdrátové připojení k uFounu) a hlavně verzi zimní zahrada nebo full skleník. Kvalita práce autorizovaného servisu MB, BMW, Audi, Bentley, Range Rover,... se v ničem (kromě ceny a vůně nápoje šmrncnutého kávovou příchutí) moc neliší a dá se tak celkem dost zprvu ušetřit. A argumentace kvality a neprémiové značky??? Ty vole, jsi při smyslech?! Opravdu hodně Merkedesů jsou vlastně překarosované Renaulty a taky to tak podle toho vypadá. Tady se v MB donaučili od Renaulta opravdu úplně všechno, v čem Renault kdy "vynikal", včetně montáže nedotažených, spotřebních přemisťovadel...

Jo
Josephus
13. prosince 2020, 16:16
0
Autíčkář se ptá: Jaká prkotina vás na silnici dokáže nejvíc vymotat?

Kromě mnoha jmenovaného velmi špatně snáším na silnicích notorické čekače. Zastaví a čekají, až přijede nebo přijde někdo, komu by mohli dát přednost. A takový dobrý pocit ze sebe mají.
Strašně moc nemám rád například taxikářské móresy... Pokud už náhodou blikají, tak maximálně na trojblik, aby si neomačkali páčku, což by mohl odhalit potenciální kupec toho jejich o 400.000km stočného Supa f úplně plný palbě (kromě jakékoliv příplatkové výbavy).
Velmi špatně snáším "čistokrevné Pražáky", na které v Praze a nejbližším 40km vzdáleném přilehlém okolí nezbylo už místo (nebo rozpočet na hypotéku) a tak musí denně dojíždět, chudinky. A protože to jsou jinak celkem velcí borci, přeci nepojedu v pruhu pro socky, když už to do práce mají posledních 50km. A to samé samozřejmě předvádí i cestou zpět.
Občas na cestách potkávám takzvané sedmdesátníky a ty také nemohu vystát. Nejde o věk, ale o rychlost (i když jich většina splňuje i kritérium věku), jakou se pohybují po silnicích. Jasně, jet po okrese 70km/h není nic strašného, dá se s tím celkem snadno vypořádat... Ale jen za předpokladu, že oněch 70km/h nejede stále, vesnici za vesnicí. Pokud se pohybujete v legálních mezích, na našich okreskách nemáte nikdy nejmenší šanci takového jezdiče předjet.
Také moc dobře nezvládám situace, kdy po silnicích zmatkují nejistí řidiči s tím, že "jsou sice pomalí, ale bezpeční". Není to pravda, jen zakládají vznik velmi nebezpečných situací a kvůli tomu jsem dědovi pomohl od ŘP. Pomalu každý den jsem čekal, až se dozvím, koho svým bezpečným přístupem zabil.
Všímáte si také toho, že ať se zmiňuje cokoliv, tak je to v podstatě samotné jen a pouze o ohleduplnosti (případně bezohlednosti)?
Tak nějak věřím, že ne každý to dělá jako projev vlastního ega nebo třeba dokonce jako naschvál, ale třeba i s "dobrým" prapůvodním úmyslem, jen jim nedochází další souvislosti a negativní vliv jejich počínání na další účastníky provozu.

Jo
Josephus
04. října 2020, 00:42
0
Komu zvoní hrana

Byl jsem dopoledne a spojil jsem to s prohlídkou veteránů a jiných plechových miláčků. Dnešní večer jsem věnoval odpočinku, čtení a chvíli i psaní. ;-)

Jo
Josephus
04. října 2020, 00:37
-1
Komu zvoní hrana

Prakticky vystihuješ to, co se mi moc nepovedlo. Auta vznikají pro průměrného zákazníka pod pečlivým dohledem ekonomachrů. Takže vznikají čím dál tím víc kříženci, kteří umí od všeho něco, ale vlastně nic pořádně. Do Tiguana naskládám rodinu a odjedeme na víkend na chatu. Celkem solidně to táhne a moc to nežere (i když s tentýž motorem jede Golf za méně). Že by to nějak lépe žehlilo nerovnosti se říct nedá. Terén to rádo nemá a do kufru se nevejde o nic víc, než než třeba do toho Golfa. Já vím, psa dám v místě bydliště do hotelu a tam si půjčím jiného. ;-) Jediné, co chápu je nastupování a vystupování díky vyšší židličce. Většinu lidí, co vídám sedět v autě, nemá na hlavě Večerníčkovu papírovou čepici, infuli ani medvědici, takže větší prostor nad hlavou moc neocení. Z principu mi taková auta nevadí a respektuji je, i když vlastně jen z důvodu vyššího posezu ze zdravotních důvodů nebo pohodlí. Ale příčí se mi používání výrazu "SUV" pro taková vozítka. Klidně se budu opakovat, ale za jedno mála skutečných SUV považuji třeba HSV Maloo, ale rozhodně ne třeba zmíněný Tiguan...nesplňuje ani jednu definici tohoto označení.
A ano, jsem ženatý, takže potřeby kompromisů jsem si dobře vědom.
Dříve bylo auto spíše jako výsada, nebylo dostupné pro všechny. Stala se z něho běžná součást našeho spotřebního života. Mnoho lidí, kteří dříve na auto neměli, si jej nyní dovolit mohou. Auta jsou dnes často na jedno brdo a je problém je z povzdálí identifikovat, jsou bezpohlavní a nevyvolávají téměř žádné emoce (kromě toho, když musíte například z páté svolávací akce za čtvrt roku odjet domů za své peníze zapůjčeným skokanem, protože ten váš po odstranění nějakých "softwarových" mušek z výroby už nenastartoval).
Přál bych si, aby se vyrábělo více aut s duší, které pozitivně působí na lidské smysly. Chtěl bych na trhu více aut méněúčelových. Chtěl bych rozmanitější nabídky jednotlivých výrobců. ...Ale to je tak nějak utopie.
Nebo že by se někdy v budoucnu vrátila osobitá auta do kurzu stejně jako úzké kalhoty s pasem hned pod prsy?
Myslím si, že právě tento web je zaměřen na těch pár bláznů, o kterých píšeš, jinak by se mohl jmenovat například Obsluhavozu. ;-)

Jo
Josephus
03. října 2020, 20:43
-1
Komu zvoní hrana

Sorry, na reakci jsem si dal záležet a zkoušel to více rozebrat... Bohužel se mi to neuložilo a znovu to už psát nechci, psal jsem to přes hodinu.
Dneska jsou auta prostě univerzálnější a tak nějak bezpohlavní...nemají ani koule. Jsou vyrobená tak, aby to mohla použít kdejaká průměrná krysa. ;-) Nejen auta se tvoří pomocí čísel, grafů, tabulek, průměru či meridiánů. A co potom máme dělat my, Autíčkáři, kteří se těmto tak trochu vymykáme?

Jo
Josephus
03. října 2020, 20:34
-1
Komu zvoní hrana

@Rock: Ano i před třiceti lety se měnila ekonomická situace a smýšlení lidí. Doba je uspěchanější a hodnoty povrchnější. Jasně soused vždycky bude koukat dírou v plotě, jestli nemáš lepší bazén a jestli silikony tvojí paní nejsou povedenější, než ty jeho. Jenomže není to ještě tak dlouho, co si lidi věcí tak nějak víc vážili, starali se o ně a konstruování se jinak. Když jsme ve škole počítali třeba nějakou konstrukci, výpočet končil násobením nějakým koeficientem

Jo
Josephus
03. října 2020, 19:34
1
Prospívá auto duševnímu zdraví? Mému rozhodně ano!

Řízení mě obecně baví, a i když teď nemám auto jen pro radost, jezdívám se projet jen tak s rodinným traktorem. Taky jsem tedy tak trochu krysa a i krysy mají nárok na radost ze života.
Jak mi přibývají dny, mám radši vyšší efektivitu a tak projížďku obvykle spojuji s návštěvou nějakého zajímavého místa a kulinářského zážitku.
Úplně nejvíc si jízdu užívám, pokud jsem pozitivně naladěn. Pomáhá mi k tomu třeba sluneční svit, energická hudba (nesmí řvát, byť agresivní nebo naupak utahaná, narušuje to mé soustředění a "propojení" s autem, čtení silnice a dění kolem ;-) ) a hlavně prázdné silnice. Jenomže to pro mě tak úplně neplatí ve většině cest po městě nebo po dálnici. Velmi silně mne irituje lidská bezohlednost (odmítání jízdy v pruhu pro socky, šetření páčky pod volantem, ignorace pravidla zipu,...).
Jednou jsem přijel na schůzku asi o hodinu později, protože jsem si těch posledních 30km prostě musel projet ještě jednou. A taky občas aplikuji obhajobu zkratky: "Je to sice dál, zato horší cesta."
Jedná se o pocit uspokojení, možná naplnění a v určitém smyslu také volnosti až nezávislosti. A o té volnosti se u mě jedná o splněný sen z doby předřidičákové. :)
Odběr vzorků exrementů s jejich následným rozborem po různých řidičských zážitcích možná ještě závažím. ;-)
Díky za ten text.

Jo
Josephus
03. října 2020, 16:27
0
Komu zvoní hrana

Opět krásný článek na zamyšlení.
Dle mého názoru, hrají v tomto svou roli hlavně finance a vývoj lidského myšlení (ekonomika a psychologie). Musíme si uvědomit a zakalkulovat něco jako je například přístup k penězům, devalvaci měny a zároveň ekonomický růst. A hlavně také to, co mi před časem vysvětloval jeden marketingový specialista. Lidé dnes chtějí být oklamáváni. Žijeme ve lži a přetvářce. Zvykáme / zvykli jsme si na to a tak se tím vlastně trochu i obklopujeme. Místo toho, než bychom si do čaje kápnuli citronovou šťávu, máme doma ve žluté lahvičce kyselinu s vodou. Rádi říkáme, že doba je uspěchaná. A i to je pravda. Dříve se více dbalo na přímočarost, upřímnost a jednoduchost, zato dnes si mnohem více potrpíme na univerzálnost. Také se dnes klade daleko větší důraz na monetizaci. Ale hlavně se v průběhu času lidstvu mění / vyvíjí žebříček hodnot. Člověk je líný a nechce ani používat vlastní hlavu k myšlení.
Pamatujete si ještě, když byla auta dražší než dnes? Mainstreamová auta se prodávala s desetitisícovými maržemi a dnes je prodejce rád, když má na autě pár stovek (bez zpětných bonusů atd.). Teď sice auta už zase nějaký čas zdražují, ale tyto zisky budou pokrývat ztráty, ekovýpalné a zvýšené náklady na vývoj legislativci vnucovaných pohonů.
Dnes jsme v době esúvéčkové. Ty křápy nejsou ani "S" ani "U"...mají obrovské výkony, ale moc nejedou (ano, žerou trochu víc, ale to nevadí, vždyť je to in) a nic moc se do nich nevejde (ale to taky nevadí, protože jsou stále in). Nejlepší jsou některé přemotorované bestie (stojící buď v křižovatce nebo radši a lépe na zákazu), které vozí svou blonďatou paničku od kadeřníka ke kavárně (ta v něm jezdí sama, nezvládá jeho výkon a neumí se ani trefit do svého jízdního pruhu natož s tím zaparkovat). Lidé jsou ochotni nejvíce peněz utratit za věci, které vlastně ani nepotřebují a marketéři to moc dobře vědí
Takže je to tak proto, že to tak hlavní proud chce. Čím univerzálnější to či ono je, tím více k ničemu to je.
Přímou odpověď jsem tedy nedal, ale snad jsem nasměřoval vaše myšlenky a donutil se trochu hlouběji zamyslet.
A hlavně si uvědom, že my nejsme ten mainstream, my jsme totiž Autíčkáři.

Jo
Josephus
28. září 2020, 23:52
0
Není diferenciál jako diferenciál aneb proč mi to nehrabe oběma?

Díky, máš samozřejmě recht. Upozorňoval jsem, že jsem byl pod lehkým vlivem lahodného moku. ;-) Jinak jsem snad ale pointu myšlenky popsal srozumitelně, doufám.

Jo
Josephus
28. září 2020, 23:38
0
Škoda Octavia RS iV: Dokázali v Boleslavi spojit neslučitelné?

Osobně nerozlišuji točivý a kroutivý moment. Při studiích jsme používaly výrazy oba dva jeden a tentýž fyzikální jev.
A říkáte ta nebo ten hřídel? A motor v Testarosse je plochý dvanácti hrnek nebo vidlicový s rozevřením válců do 180°? ;-)
@BigBen: Myslím, že jsi nedostal - za narážku na Škodu, ale za to tvrzení jako takové.
Nesleduji pořady o zahradničení bez vody, historii krasobruslení v Maroku ani teleshoping Sajomíra Mňaukupa. ;-) A tak za narážku na tu televizní frašku máš ode mě jedno +, aby se Ti ta karma srovnala (i přes svůj postoj k první části tvrzení ve tvém příspěvku, kdy považuji točák i krouťák za synonyma). ;-)

Jo
Josephus
28. září 2020, 23:04
2
Škoda Octavia RS iV: Dokázali v Boleslavi spojit neslučitelné?

Je super mít v autě diferenciál, s tím se hned lépe jezdí. ;-)
Vím že je to trochu OT, ale kdyby to zde četl František Čáslavský, tak se také přimlouvám za historku od prodejce škochtlího dealu z podšpilasí...viz článek o difech.

Jo
Josephus
28. září 2020, 22:49
0
Není diferenciál jako diferenciál aneb proč mi to nehrabe oběma?

Mnohé již doplnili ostatní výše. Za sebe musím dodat, že jsem se po pár drincích ztratil v posledním odstavci "Otevřený diferenciál". Pokud by tu byl někdo další s lehkou hladinkou, zkusím to vlastními slovy: Točivý moment v planetovém diferenciálu jde cestou nejmenšího odporu. Pokud má každé kolo diametrálně odlišnou adhezi (např. klasicky led vs. asfalt), jedno kolo může stát (asfalt) a druhé kolo se vesele protáčet, dokud nedojde palivo. Pro začátečníky doporučuji vyzkoušet si jedno kouzlo. Na zdviženém voze zkuste zatočit jedním kolem poháněné nápravy. Pokud se nic neděje, odbrzděte a kouzlo opakujte. Sledujte, směr otáčení kola na druhé straně téže nápravy a nestyďte se nahlas vyslovit zaříkávadlo: "Abraka dabra". ;-)
Ještě doplním jednu technologický velmi zásadní, marketingově však evidentně marginální záležitost, že není Quattro jako Quattro. Torsen (primárně aplikovaný jako mezinápravový diferenciál) je až u vyšších modelů (motor podél), u těch menších je použitý systém s mezinápravovou spojkou s obchodním názvem Haldex.

Jo
Josephus
28. září 2020, 21:24
0
Škoda Octavia RS iV: Dokázali v Boleslavi spojit neslučitelné?

Díky za reakce.
Právě kvůli eko-vychytávkám nechápu tu 1,4 pod kapotou. Ale je pravdou, že jediný smysl to opravdu dává z ekonomického hlediska. I když přizpůsobení starých komponentů nové platformě také něco stojí. A určitě mnohem méně. Také mě napadlo, že by to mohlo být i díky nechvalné pověsti EA211. Samozřejmě mi okamžitě došlo, že v nejen v koncernu není dobrým zvykem se nejen ke konstrukčním problémům stavět čelem, přiznat je a nebo snad dokonce je aktivně řešit. Tady si ale myslím, že by bylo férové jedním dechem dodat, že
u EA211 koncern nějaké problémy přiznal a dokonce někde a za určitých podmínek i řešil. To bych si asi trochu alibisticky ospravedlnil jako výjimku, co potvrzuje pravidlo. ;-) Na ortely nad EA211 Evo je relativně ještě brzy.
Nechci být špatně pochopen, ale mám pozitivní vztah k dobrým, kvalitním a funkčním technikáliím (někdy ani nemusí být splněny všechny podmínky ;-) ). A i v koncernovém repertoáru jsou věci, které uznávám a mám rád.

Jo
Josephus
25. září 2020, 18:48
0
Škoda Octavia RS iV: Dokázali v Boleslavi spojit neslučitelné?

Nevíte někdo, proč je v těchto hybridních konfiguracích použít jako spalovací agregát ten starší o zdvihovém objemu válců 1,4l místo novějšího 1,5l?

Jo
Josephus
24. září 2020, 18:57
0
Bugatti mění majitele. Bude patřit Chorvatům.

Víš, to je opravdu velmi složité, udělat takový závěr, že jsi na něčem vydělal, pokud se jedná o tak komplexní záležitost jako auto jedné automobilky jednoho megakoncernu. Pokud budeš chtít, vyjdou Ti černá čísla a pokud budeš chtít, vyjdou Ti čísla krvavě rudá. Záleží na tom, co vše a jak počítáš jako náklady. Například chceš být v těch černých, tak rozpočítáš vývoj materiálů a technologií do celého koncernu, který je použije a zaplatí za ně... A hned je to pár desítek až stovek milionů Euro do plusu. ;-)
Vem si, že Chiron je po technologické stránce vlastně takovou evolucí Veyronu. Náklady na vývoj byly samozřejmě vysoké, ale zdaleka ne tak, jako byly u V. A teď to ještě mohou dál zhodnotit.
Představ si, že máš fabriku na auta. Dělal by jsi to pro 800Kč na jednom autě, pokud by jsi byl tak dobrý, že by jsi byl jako jeden z mála vůbec v plusu? ;-)
... Nic není tak, jak by se na první pohled mohlo zdát, i když to říkají všichni okolo. ;-)

Jo
Josephus
24. září 2020, 18:43
0
Bugatti mění majitele. Bude patřit Chorvatům.

Tou historku jsem chtěl říct, že druhá teorie (již ale více Sci-fi) by mohla být velmi zajímavá, kdyby byla opakována, tentokrát by ale třeba vyšla. ;-) :) :D

Jo
Josephus
24. září 2020, 18:37
0
Bugatti mění majitele. Bude patřit Chorvatům.

A co takhle trocha konspiračního teorému...
Mate Rimac je hlavička mazaná a ve FauVé jsou pěkní lišáci, to je fakt.
Mate by chtěl zvučné jméno na vrata, ještě nad své příjmení. Se značkou Bugatti by mohl oslovit odlišnou cílovou skupinu a samozřejmě rozšířit své impérium. Má za sebou vývoj a pokročilé technologie (duševní vlastnictví), které by se Véčkařům mohly hodit. Když se to vymyslí správně, tak by mohlo dojít k tomu, že Rimac odkoupí Bugatii (ale co vlastně? jméno, technologie, patenty, fabriku s člověky, vývojové centrum, testovací okruh, sklady s ND, administrativu,...,...,...???) za peníze za akcie, které odkoupí Porsche.
???
Při čtení mi hlavou proletěl velmi zajímavý příběh z relativně nedávné historie. Bylo to pokusu o převzetí pěkně baculatého koncernu jedním pokrevně spřízněným celkem hubeného sportovce, který právě vydělal slušné peníze za prodej něčeho, z čeho by Ferdinand asi neměl radost, ale nějakým zvláštním způsobem to funguje. Jak jistě víte, neklaplo to a dopadlo to přesně obráceně...ale vlastně jen kvůli pár relativně marginálním opomenutím.
:)

Jo
Josephus
24. září 2020, 11:59
0
Modulární auta: slepá ulička, nebo technologie budoucnosti?

Podepisuji. Z takové snahy může mít prospěch akorát automobilka, která ušetří peníze za vývoj několika platforem a vzniklé produkty budou něco jako praso-ptáko-hado-kraviny.
Jako příklad mohou také posloužit modulární mobilní telefony, které před pár lety sliboval skoro každý... A kdo u nás jej má v kapse?

Jo
Josephus
23. září 2020, 18:21
0
Nové "Zetko" je tady. Líbí se vám?

Ahoj, diky za reakci. :)
S Y61 jsem byl na vážkách. Mně se po designové stránce líbí. Před pár měsíci jsem se bavil s jedním starým známým (masochistickým hledačem děr a výmolů), který má naviják snad i snad i na cestovním kufru, a ten říkal, že Y61 je pro vyměklé bačkory (chápej pro "normální lidi" ;-) ). Že při konstrukci se už mnohem více počítalo s provozem na zpevněných cestách. A že jeho úprava pro off road je náročnější (pokud pomine zub času). Taky mlel něco dělených hlavách motoru, nápravách a nevím, čem všem ještě... No nechal jsem se zvyklat a ovlivnit svůj názor. Y61 se mi líbila a líbí, ale asi bych si ho nekoupil.
2.8TD (RD28Ti) je klasika, i když to má už makovici v kuse. ;-) O motoru 4.2 ani nevím, že se tam dával (do Y61, v Y60 vím o TB42E a TD42).
Se Sunnym a Primerou mi píšeš z duše... Když jsem to psal, tak jsem si zavzpomínal na tehdejších 150ps ve dvoulitru...(ale projížďka třeba s 320ps TypeR v relativně současném dvoulitru s plicním ventilátorem pomůže zapomenout ;-) ).

Jo
Josephus
20. září 2020, 18:47
1
Promarněné příležitosti nových technologií

Mám rád články na zamyšlení a tento se povedl. S většinou věcí souhlasím, ale jako vždycky i zde mám svůj vlastní názor.
Technika jde dopředu a s tím by se mělo vyvíjet i všechno okolo. Je super, že se dnes přiblížíte k autu, ono vás pozná, otevře, nastaví sedadlo, volant, klimatizaci a další věci... Ten nástup techniky je vážně raketový. Jenomže i tohle už dělala auta začátkem 90. V 90.letech se začalo sériově do aut přidávat zmíněné přibržďování kola. Jenomže jsme o 30let dál a toto se děje pořád. A stále se argumentuje posledním technickým pokrokem, bezpečností a vlastně samými superlativy. Blbost! Je to velmi neefektivní a znamená to zbytečné ztráty. Proč budu mechanickým opotřebením krotit nedotaženost elektroniky? Ta by tuto práci mohla zastat dříve, než její potřeba vznikne. Veškerá potřebná "infrastruktura" se již dávno v moderních vozech nachází.
Před několika léty mi položil kamarád pár otázek: "Víš, že automobilka staví auta pro své zákazníky? A víš, kdo je největším zákazníkem automobilky? Je to leasingová společnost... A teď si představ, že jsi Pepa Ford. Chtěl by jsi vyrobit pár aut a pak se s nevyužitou kapacitou svých továren dívat, jak máš hladovějící zaměstnance, ale spokojené zákazníky, kteří mají tvůj kvalitní vůz a další nepotřebují?"
Strašně moc nesnáším, když se za mě někdo snaží přemýšlet a "ulehčovat" mi tím život. Proč automatická, digitální mnohozónová klimatizace v autě usoudí, že bych po nasednutí do auta ocenil arktickou bouři se změnou účesu? Pokud chci změnit nastavení teploty uvnitř kabiny opravdu nechci kvůli tomu zastavovat a jít v menu do podmenu a šoupat prstem po hladkém displeji, který se leskne a není na něm nic vidět. Displeje s haptickou odezvou není problém vyrobit. Atd. atd. atd. Ano, technický vývoj jde mílovými kroky vpřed, ale proč se tedy nepoužívá? Je to drahé? Málo by se vydělalo? Auto je spotřební zboží a nemá to cenu?... Nechápu.
Dříve s auty jezdilo mnohem méně lidí, vyžadovalo to určitou odbornost, byl mnohem menší provoz...a s tímto vědomím byla ta auta vyráběna. Čo bolo, to bolo... Dnes je ŘP obecně považován za součást základního vzdělání a automobilka svůj výtvor musí vyrobit tak, aby jej uřídil nejen profesionál, ale také matka v domácnosti. A i toto je problém. Předpokládá se, že řidič je vlastně úplně blbý a musí na něm zůstat minimum odpovědnosti. Nedávno jsem se pral s autem na dálnici, které se rozhodlo, že nepotřebuji sjet, ale že by se mi v protisměru mohlo jet lépe. Fakt nechci být betatesterem nejen těchto "bezpečnostních" prvků. Všechna auta, se kterými jezdím, jsou regulérně zakoupena a nebyla poskytnuta zdarma automobilkami za účelem jejich testování a vývoje. Vážně nepovažuji za bezpečné, pokud jedu po úzkých serpentinách, že se auto rozhodne spustit program nouzového brzdění, protože jsem ve vnějším oblouku a svodidla chtějí spáchat sebevraždu a skočit mi pod kola. ;-) Nedávno jsem měl zapůjčený vůz jednoho italského výrobce z řady Professional na alternativní pohon. Opravdu silně mě iritovalo to, že při každém zabrždění v kopci jsem se musel přetlačovat s automatickou parkovací brzdou, která byla řešena klasicky, mechanicky s lanovody... Chápu, zbytečné mechanické namáhání a zvýšené opotřebení komponent je zanedbatelné oproti škodám na plechách nebo nedej Bože na lidském zdraví. Ale to auto bylo z řady Professional a nikoliv z řady AbsolutAmateur určené pro děti předškolního věku. Mimochodem při jeho návratu k autorizovanému prodejci jsem se tázal na nějaké nejasnosti, co jsem s tím vozem měl a na kusy v interiéru, které jsem nenašel, kam by mohly patřit. Přebírající technik mi sdělil, ať po tom nepátrám, protože ve většině ostatních aut přijíždějícím z fabriky většinou naopak něco chybí... :D
Vývoj ano. Ověřit, otestovat, zdokonalit, otestovat, nasadit. Velmi se mi příčí trend, s nímž přišla automobilka Tesla, kdy si dělá ze zákazníků betatestery a další (nejen koncernové) značky to museli okamžitě nasadit také.
Auta o nás sbírají data a odesílají je. To máme zdarma, ale jakmile potřebujete stahovat data potřebná například k provozu, za to už musíte zaplatit. Ale je opravdu super, když jedete v novém autě (řekněme třeba nějaké prémiové značky) s automatickou převodovkou a vyloženě vnímáte, jak se to auto učí vaše móresy, sahá si pro data do mapových podkladů a snaží se maximálně efektivně nasbíraná data použít ve váš prospěch. To je technický a technologický pokrok používaný tak, jak by to mělo být. A ne k vývoji podsystémů, které mi zabrání aktivovat funkci, která je sie v autě integrována, ale nepřiplatil jsem si za ní, tak jí nespustím (např. stahování střechy u kabria přes dálku).
Vývoj je potřeba. Vývoj je to vlastně díky lidské lenosti a blbosti a jsem tomu rád. Jen se (stejně jako všechno) musí používat s rozumem a rozvahou. Před pár lety se říkalo, že není možné přenést na vozovku pomocí kol přední nápravy více jak 200 koní. Při projíždce s Civicem Type-R s 320 koňmi jsem říkal, že by jich to klidně ještě pár navíc sneslo. MB AMG A45 S 4m+ je díky pokročilé technice neuvěřitelně funkční (neplést si s fungující) záležitost...pokud zrovna náhodou z nějakého rozmaru vše funguje kvůli pokročilé technice. A nedivím se kolegovi, který se vrátil z projížďky s Hyundai i30N Project C se zklamaným výrazem ve tváři a se slovy: "Ty vole, vono to vůbec nejede!".

To je prostě pokrok. Dříve jste si svou rychlost museli zasloužit a vědět, jak s ní naložit ve svůj prospěch, museli jste být buď dobrými studenty matematiky a fyziky nebo mít nadaní "od Boha". Dneska může být rychlý každý, kdo se umí podepsat a ano, tři křížky se také počítají.
Stejně jako každá mince, má i tato svůj rub a líc...samozřejmě nechybí ani hrana. :)
Chtěl bych, aby se více přemýšlelo hlavou, aby se lidé opět vrátili k proletariátu zvaného ergonomie nebo logika, ale to už skoro zavání čarodějnictví a to přeci v této pokrokové době nechceme. Vždyť technika a technologie pokročili o tolik, že je škoda to nepoužít ve svůj prospěch. ;-)
Nebo?

Jo
Josephus
20. září 2020, 13:51
0
Promarněné příležitosti nových technologií

Sato: Ne! Ta co by Tě potom kasírovali v servisech? ;-)

Jo
Josephus
20. září 2020, 13:25
3
Nové "Zetko" je tady. Líbí se vám?

Následné řádky vyjadřují jen a pouze můj názor a budu rád, pokud připojíš i ten svůj. Je to slušná diskuze, pojďme tedy slušně diskutovat. ;-)
Když jsem se poprvé dočetl, že jeho design se má inspirovat Fairlady Z (240/260/280), byl jsem vyloženě nadšený. Miloval jsem Nissany do konce 90.let minulého století. Chvíli jsem jezdil ve 180SX a něco z té lásky ve mně dodnes zůstalo. Největší zklamání přišlo, když se mi před nějakými 15. léty do ruky na jedno odpoledne dostalo 350Z s automatem. Pamatuji si to skoro jako dnes a to zklamání bych přirovnal k tomu, když se mi rodiče pokoušeli namluvit, že Ježíšek neexistuje a dárky dětem nenosí. Nikdy jsem jim na to ale neskočil a každý rok Ježíškovi píši. ;-) Od té doby si přeji, aby zase alespoň jednou Nissan postavil auto i pro řidiče, které ještě řízení auta baví. Jenomže ono pořád nic a já už se ve skrytu duše začínal smiřovat s tím, že na neexistenci Ježíška možná opravdu něco bude. Na 350Z mi nevadilo, že interiér byl vyroben z recyklovaných popelnic na plasty, že přístrojová deska chrastila nebo že jsem si připadal jako v autě o půl milionu levnějším. Dokonce mi nějak nevadilo ani to, že motor vyrobil Renault pro letargicko-alegorické vozy, ale ten jeho projev ještě udušený spřažením s pokusem o automatickou převodovku. Nissan Leaf se mi tak úplně do vkusu netrefil ani designově ani jakkoliv jinak. Poslední pořádný offroad od Nissanu byl Y60 a za poslední kvalitnější pick-up považuji D22. Prostě doba, kdy uměl Nissan postavit na kola jak pořádného plnotučného čuníka, tak skvěle vycvičeného psíka... Jenomže z nejrůznějších důvodů staví vlastně jenom samé bezpohlavní prasopsy. Existuje jedna výjimka, která potvrzuje toto pravidlo...R35... Jeden kamarád si dokonce tenkrát z USA přivezl rovnou 2 kusy (u nás se to ještě neprodávalo a koupil to nové za stejné peníze, jako to prodal po deseti letech úspěšné a systematické likvidace na okruzích a stromy lemovaných okreskách, kde nás jeden z nich navždy opustil). Takto se staví auta a Nissan nám před 13.lety dokázal, že to stále ještě umí, když opravdu chce. R35 není objektivně žádný krasavec, není to aerodynamický bolid, není to lehkonohý atlet, není to pohodlné GT, není to supersport a už vůbec to není ani žádný praktický pracant. Je to prostě Godzilla. Ale má celkem ojedinělé charisma, kvůli kterému ho miluji, a umí se úspěšně postavit mnohem dražším a mladším. Z tohoto projektu by se měl Renault, pardon vlastně Mitsubishi, sakra Nissan jsem chtěl napsat, poučit a zamyslet se.
Když se jim tentokrát podaří postavit dobré řidičské auto, které bude o něco lehčí, pokud bude opět vyvolávat pozitivní emoce a bude to celé na silnici fungovat, může mít úspěch. Lidem, jako jsem já, vadí faleš dnešního světa a primární soustředění na bezvýznamné pozlátko... Ačkoliv se mi design BMW Supra docela líbí, zásadně mi vadí, že je kvůli falešným průduchům určen primárně pro pózéry. Je to vítězství formy nad účelem a to opravdu špatně vydýchávám.
Ještě musím napsat, že jsem se před pár měsíci zastavil u jednoho bývalého obchodního partnera, jež má dealerství vozů značky Nissan. Celý autosalon byl prázdný (bez jediného auta) a na dílně stálo jedno auto, které patřilo jemu. Jak chce Nissan prodávat auta, která nemá? Objednaná auta rušila fabrika, na skladech jich mnoho nebylo a náhradní díly se přesunuli snad do Maďarska pod jiný subjekt a nic nechodilo, nebylo a nedalo se ani zjistit, jestli vůbec někdy ještě něco bude...a to ještě nebyla ani takzvaná "koronakrize", na kterou se následně svedlo úplně všechno.
A tím se po obvyklé oklice dostávám zpět k pointě.
Současně nemá Nissan řidičům vůbec co nabídnout. V nedávné historii toho víc pokazil a vydal se úplně špatným směrem. Takže by se podle mě měl ponořit do své úspěšné historie mnohem hlouběji a konečně se z ní poučit a pokusit se navázat.
Takže až to začne Nissan (a nejen ten) myslet vážně, bude schopný plnohodnotně zásobovat trhy jak vozy tak i díly a postaví dobré auto, řidiči mu rádi odpustí i případný designový výstřelek. Vždyť naopak sem tam nějaká ta asymetrie může mít kouzlo a vytvářet nadčasovost.
Na tento vzhled si asi budu muset chvilku zvykat, ale i to víc jej budu mít rád a vážit si ho, když se to všechno okolo konečně povede.
Co si myslíš ty?

Jo
Josephus
15. září 2020, 22:20
0
Ptejte se: Auto se třemi místy k sezení a velkým kufrem

Jihozápadně od Prahy je jedna v rozpočtu k mání, jen si nejsem jistý tou praktičností a asi by také nějakou tu renovaci snesla, čímž se ale dostává mimo rozpočet. ;-)

Jo
Josephus
15. září 2020, 21:51
0
McLaren F1: Zázraky technologie

Díky za skvělé počteníčko.
Ve své době vrchol techniky. Naprostý unikát, který šel proti proudu a ono to nemohlo nevyjít (v kombinaci lidí a jejich schopností). Za mě osobně zůstal nepřekonán až do příchodu "svaté trojice" (P1, 918, LaF). Podle mého skromně neskromného názoru se mu například Enzo "jen" vyrovnalo.
Tuto éru podle mne tak trochu započalo 288GTO...a opět podle mého názoru to bylo vlastně poslední skutečné Omologato a právě proto ho nechci tak úplně počítat do kategorie těchto "staro-novodobých" technologicky pokrokových silničních průkopníků, kdy každý jeden z nich byl vlastně v nějakém smyslu přelomovým. 959 pak už pro mě bylo plnohodnotným členem této rodiny. Ferrari F40 miluji. Ačkoliv v hloubky duše vím, že se vlastně jedná "jen" o technický update nebo možná facelift, chcete-li. Tito dva rivalové byli úplně jiní, a svých superschopností dosahovali každý pomocí zcela odlišných přístupů a řešení. Dalším do party se chtěl (a měl) stát Jaguar. Bohužel to z několika důvodů nedopadlo a XJ220 nakonec skončilo "o třídu" níže. To však v žádném případě neznamená, že by si nezasloužila naší pozornost...jen jí nepovažuji za plnohodnotného člena klubu výjimečných. Stejně tak se nedomnívám, že by této mety dosáhlo Lamborghini (technologicky později ano, ale pro mě tomu chybí to Omologato a Jotě ještě kousek chyběl). Za určité průkopníky ještě považuji EB110 a v novodobější historii nelze vynechat Veyron. Tato díla mají na starosti nejen zvláště nadaní jedinci, ale celé jejich týmy.
Jsem však velmi rozpolcen ohledně díla Christiana von Koenigsegga s názvem Koenigsegg CCX-R. Co vy si o tom myslíte? Patří k nim také? A co třeba plnohodnotné dítko Horacia se jménem Pagani Zonda F?

Jo
Josephus
15. září 2020, 19:02
0
Jo
Josephus
15. září 2020, 18:47
0
Autíčkář se ptá: Vozíte v autě maskota?

Neber si to zle, Fandatik tady asi narážel na nedávnou debatu a určitě to myslel jako "jednu humornou k dobru", bez předsudků. Já se u toho pěkně zasmál...
...a u Tvého příspěvku vzápětí znovu... U nás máme takový místní BMW gang a ti by Tě do klubu asi nevzali. ;-)
Já mám třeba dospělá BMW moc rád a vážím si každého, kdo se o to své náležitě stará a používá jej v silničním provozu s respektem a rozvahou.

Jo
Josephus
15. září 2020, 15:39
0
Maserati chystá nové modely i odvážné edice těch současných

Rád si vzpomenu na ten hutný projev, nádhernou vůni, uhrančivé křivky, úžasné interiéry...nelícující části karoserie, unikající olej, nepřesné řazení, krásná, ne moc pohodlná sedadla, syté barevné odstíny kůže, která neskutečně klouže, se spoustou nedomyšlenistí jak v interiéru, tak v exteriéru. V Levante jsem byl před pár lety krátce svezen, stejně tak v minulé generaci Quattroporte a jako puberťáka mne pořádně svezl otcův kamarád v jeho oturbeném 3200GT. Na GT a energickou jízdu vzpomínám dodnes. Quattroporte už byl takový kompromis, který dělal rachot, chtěl z nás vytřást duši, ale nebyl ani pohodlný ani rychlý. A do Levante se skvěle nastupuje, je příjemně pohodlné, ten interiér je opravdu nádherný, kvalita kůže je skoro srovnatelná s MB S, auto je dokonce i trochu praktické a když chcete, umí být i svižné. Ta auta mají strašné koule a obrovské kouzlo... A je na nich cítit ta proměna za poslední 2 desítky let.
Ta auta přesto miluji a pokaždé se na ně jdu podívat, pohladit si je, přivonět si (ano jsem autoúchyl, ty ne?)...ale asi bych si to nikdy nepořídil ani z nadbytku volného času a finančních prostředků. Vyvolávají silné emoce, hladí po duši, umí rozbušit srdce a zároveň nechat rozum stát nad a rozkoutit hlavu nad totální a základní nedomyšlenistí.
Z pohledu muže by to možná sneslo přirovnání k ženě (i když zde existuje v našich končinách určitý stereotyp, že byste si měli vybrat jen jednu :-) ).
Když jsme byli mladší, chtěla většina z nás energickou, nespoutanou a nezkrotnou italskou divošku, která v nás vyvolá nekonečné množství emocí...jenomže je poněkud náročnější na finance, údržbu i čas a to si v mladším věku tak úplně nemůžeme dovolit. Většinou pak ale skončíme s jedním kombíkem germánského původu, který má velký kufr, praktickou barvu a nízkou spotřebu. Prostě volba rozumu tak, jak nás k tomu nabádala maminka. Jenomže pak nám to celý život vrtá hlavou. V mládí možná i bylo pár úletú a byla nám umožněna jízda na něčem, na co budeme potají vzpomínat po zbytek svého života (za mě třeba zběsilé jízdy Escortem XR3i ve věku, kdy jsem ještě na řidičák ani nečekal). Člověk časem zapomíná na to negativní. Takže po nějaké době začneme přemýšlet nad tím, jaké by to bylo, vyměnit svého spolehlivého, staršího, německého, naftového kombíka s automatem za italský sporťák, který z nás dokáže vytřást duši, má velikou spotřebu, se kterým neprojedete všude, kde si neodložíte ani pití na cestu a do kufru se nevejde ani zavazadlo na víkendový výlet...a hlavně nastartuje jen když se tomu chce (důkaz, že taková auta mají duši ;-) ). Po letech kompromisů, věnování a podřízení veškerého svého času a energie ve prospěch nejbližšího okolí, žití na jistotu, šetření peněz a tak dále pak přichází období, kdy si chceme dopřát to, čeho se nám dříve mnoho nedostalo a nebo na to po té době vzpomínáme poněkud zkresleně. Jenomže to na to možná máme konečně finančně, ale už ne tolik zase fyzicky...nechce se nám řadit manuálně, odpružení je tvrdé, mohou zlobit záda nebo kolena a z takového vozu se pak špatně vystupuje. Proto jsme se celý život drželi stranou, mysleli na zadní vrátka a byli "hodní"? Ještě že se zde bavíme o autech a pokud na to máte, můžete si jich pořídit, kolik si jich jen můžete dovolit.
Za mě je trochu špatně celá logika a business model těchto vozů, na kterém se některé automobilky snaží stavět. Tyto vozy musí přesněji cílit na potenciálního kupce. Sportovní top modely jsou sice výkladní skříní automobilky, ale kdo si je může koupit a kdo si je chce koupit je něco úplně jiného. Maserati si to už před pár lety uvědomilo, ale jako obvykle to nedotáhlo do konce. V Maserati to sice částečně pochopili, proto v posledních letech už stavějí jen auta pro páprdy. A ty se pak párem nevkusných samolepek pokoušejí "vylepšit" a předělat na rádoby babolapy pro mladé. Jenomže to je opět krátkozraký přístup. Měli by se hlouběji zamyslet nad cílovou skupinou a více se na ní soustředit. A hlavně bych jim obecně doporučil, když už se konečně rozhodnou něco udělat, aby to udělali pořádně a alespoň jednou si vyzkoušeli dotáhnout něco dokonce.
Vysloužilá pornohvězda nebude pro teenagera nikdy lákavá, ani když si nechá vyhladit vrásky a nechá pokukovat seschlá kůzlátka z vytahaného topíku...opravdu ne...nebo možná se jednou svézt a uvědomit si, že to opravdu není pro mě.

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark  1968
Buick Skylark

1968 rok výroby
180 koní výkon
6 ccm objem

Cadillac Fleetwood Brougham 1984
Cadillac Fleetwood Brougham

1984 rok výroby
140 koní výkon
4 100 ccm objem

Alfa Romeo 166 2,4JTDm Facelift Bez koroze ES 2005
Alfa Romeo 166 2,4JTDm Facelift Bez koroze ES

2005 rok výroby
175 koní výkon
2 387 ccm objem

Chrysler Imperial Le Baron 1975
Chrysler Imperial Le Baron

1975 rok výroby
218 koní výkon
7 206 ccm objem

Chrysler Vision EAGLE ESI 3.3 6V 1995
Chrysler Vision EAGLE ESI 3.3 6V

1995 rok výroby
121 koní výkon
3 299 ccm objem