načítám data...

PepaSFI

JménoPepa SFI
BydlištěTřebíč
Registracepřed 5.1 rok.
Poslední aktivitapřed 3.2 hod.
Příspěvků ve fóru95
Komentářů u článků715
Pozitivních komentářů u článků109
Negativních komentářů u článků6
Možnostinapsat zprávu

Poslední blogy

Bagristou snadno a rychle

03. srpna 2018, 19:11 14 komentářů

Máte rádi hračky? Mechanické hračky co fungují jako vopravdické?


Posledních 50 komentářů

PepaSFI
dnes v 17:11
0
ZAZ 1102 Tavria: Prosím, znovu už ne

ve starém Fiatu Panda se dopředu vešel stejně objemový motor, baterie byla dobře přístupná, rezervní kolo bylo umístěné stejně, jen bylo zcela standardní a normální a ještě se tam vešel hever, tedy normální stojatý hever, ne nějaká pidihračka z plíšků a plastu na jedno použití jak je dnes zvykem, klíč na kola a šroubovák. A kolem bylo spousty místa, cokoliv se dalo snadno opravovat.

Tohle je bohužel smutná ukázka toho jak fungovalo skvělé hospodaření pod diktátem Moskvy. Dodnes se divím že nám tenkrát dovolili vyrobit Favorita.

PepaSFI
13. ledna 2019, 09:15
1
UAZ Patriot 2.7: S burlakem v Milovicích

tak to bylo celkem jasný, jak tam nejsou páky, budou tam dráty. Ale že to nemají aspoň pod kusem plechu, to je blbý. Holt je to podobný jak říkával v práci jeden bývalý řidič náklaďáku: "to je furt Tatra nezná bratra, Tatru nic nezdolá, Tatra je nezničitelná. A pak při nakládce padne trochu hlíny za kabinu pod korbu, tam co jsou tak hezky vyskládaný všecky ventily od vzduchu a než všecky ty káblíky co upadnou zastrká zpátky tak u toho zešediví"

PepaSFI
10. ledna 2019, 19:57
0
O koních, ponících a síle aneb jak a v čem měříme výkon auta?

já mám pocit že je tam jiná metodika měření. Teď nemám čas hledat detaily ale je to něco o tom že my v Evropě udáváme výkon motoru tak jak je v autě a američani v laboratoři, tedy holý motor bez příslušenství, bez alternátoru, bez výfuku, bez sacího filtru...

PepaSFI
10. ledna 2019, 17:56
3
O koních, ponících a síle aneb jak a v čem měříme výkon auta?

Omyl! Svět není sjednocenej! V těch jednotkách a mírách je šílený chaos a i tam kde se to tváří rozumně, jako třeba tady uprostřed Evropy, ten chaos stejně je. Když jsme u těch aut, mrkněte třeba na kola. Průměr ráfku se značí v palcích, šířka ráfku v palcích, šířka gumy v milimetrech a výška jejího profilu v procentech. Když se podíváte do počítače, třeba do něčeho na práci s obrázkama, zjistíte, že ty obrázky mají jakési divné rozměry. Je to sice v milimetrech, protože máte verzi evropskou, českou, prostě naši, jenže ony ty rozměry jsou stejně v palcích, jen je to schovaný. Rozlišení tisku nebo displejů je v bodech na palec. Britové sice oficiálně přešli na metrické míry ale z historických důvodů pořád používají i ty své podivnosti. Spousta nemetrických měr má v různých zemích různé hodnoty, jiné v UK, jiné v USA. Spousta srandy je taky s drobnějším dělením, tam kde my si vystačíme s prostými násobky a podíly deseti, oni mají plno různých měr které spolu někdy vůbec nesouvisí a někdy ani nejdou mezi sebou nějak rozumně přepočítat. A aby to bylo veselejší, někdy se používá desetinné dělení a někdy zlomkové. A na závěr můj oblíbený, u nás zcela běžný, trubkový závit. Všichni to máte doma, všecky trubky na vodu a plyn to používají. Obvykle se značí písmenem G a rozměrem ve zlomcích palce. Jenže ten rozměr neudává rozměr závitu! Metrický závit, dejme tomu M 12 má vnější průměr šroubu 12mm. Trubkový G 1/2 ale nemá průměr půl palce, tedy 12,7mm. Nikde. Ani zvenku ani zevnitř, prostě ať to měříte jak chcete, nikde to nenajdete. Závit G 1/2 je závit který je ZVENKU udělaný na trubce která má UVNITŘ díru půl palce. To má logiku, žejo. A to se ještě trubkáč vyskytuje jako G a nebo jako BSP, což je naštěstí stejný, jestli si dobře vzpomínám, liší se trošku tolerancema.
A pak se divte že svět nemá jednotně definovaný motorový koně.

PepaSFI
08. ledna 2019, 19:45
1
Kam se díváte při řízení?

já tomu říkám "číst pravděpodobnostní linie".prostě, snažit se pořád vidět co bude dál a řešit co chci aby se stalo a co nechci. Problém je že to co je přede mnou si ohlídám celkem snadno. Horší je to zezadu. Když se debil nalepí a ještě k tomu jede očividně blbě, to je fakt o strach zastavovat někde na křižovatce nebo před přechodem. Někdy je vážně lepší mít ho radši před sebou, zpomalit a nechat se předjet. Jak už jsem nohokrát řekl, já mu radši uhnu. A jestli on je dost blbej, jednou mu někdo neuhne. Třeba mostní pilíř. A u toho já být nemusím.

PepaSFI
07. ledna 2019, 17:17
2
Opravdu silničáři zaspali?

no a teď si představ že by ti ten taneček na mostě nevyšel a byl by z něj biliár. To je totiž přesně ten problém, kein stress, pak badabum a najednou je tady kolona přes půl republiky a vehementně se řeší kdo za to může. Nic ve zlým ale když to s tebou ve 150 zamete a pak klidně jedeš kein stress 160-180, pak je něco špatně. Teploty kolem nuly jsou přesně ta chvíle. ne nadarmo na teplomerech v autech při +4 bliká vločka na displeji. To už na zemi může být nula a na nějakým podfouknutým mostě třeba -5, k tomu trocha vody co někde vytekla ze sněhu a je tam super led, NHL stadion. Bodyček a mantinel.

PepaSFI
06. ledna 2019, 20:07
1
Opravdu silničáři zaspali?

rock: a ten příruční sklad se naplní jak? No zas kamionama. Akorát že ty kamiony.... pojedou tak nějak úplně stejně. Bohužel to je průser jednoduchých řešení, že nefungujou. Když ta firma potřebuje denně deset kamionů tak tam musí být deset kamionů. A je úplně jedno jestli tam jeden den patnáct a druhý den pět, furt je to deset, jen přibyde manipulace a sklad. Což stejně ve většině případů stejně je. Nevím kolik toho skutečně jezdí just in time, asi moc ne. Ony ty kamiony na dálky moc dochvilný nejsou. Problém není v just in time, problém je že je toho prostě moc. Svět se mění, už není rok 1985, jezdí toho hrozně moc a lepší to nebude, leda že se vrátíme někam kde bych teda fakt být nechtěl a nechtěli by to ani ti co to jakože chtějí.

PepaSFI
06. ledna 2019, 17:43
1
Opravdu silničáři zaspali?

no hezký teorie, jenže poněkud zcestný. Když se nebude zásobovat just in time, co se asi tak změní? Nejspíš vůbec nic. Ty rajčata se dovezou odkud když ne z toho Španělska? Kde se vezmou v tom skladu? A jak se budou z toho skladu distribuovat? Dopadne to úplně stejně jako se všema jednoduchýma řešeníma. Blbě. Dál se to bude vozit, jen se bude muset nějak byrokraticky dokázat že se to nevozí. Takže se stanoví nějaký limit jak daleko se to smí vézt. A protože v Horní Dolní nikdo v lednu rajčata nevypěstuje, povezou se ze Španělska. Jen v papírech bude že jsou z Horní Dolní. A tam dovezli nějaký rajčata z Německa. A do německa z Francie. A tam ze Španělska. Né to fakt nejsou rajčata ze Španělska. A kde se vzaly v Horní Dolní, dyť tam se nepěstujou? Ony se nevypěstovaly, ony vznikly zkřížením debilního předpisu, pytle papírů a hromady razítek. A protože jsme rozhodli že je to tak správně, je to tak správně a kdo nesouhlasí je nácek, fašoun a nepřítel dobra. Prostě, když chceme mít v kauflandu v lednu čerstvý rajčata, mimochodem pěkně hnusný, tak to bez dálkový dopravy nejde.

PepaSFI
06. ledna 2019, 14:00
1
Opravdu silničáři zaspali?

no však já taky nikde netvrdím že je lepší to nebo ono. Já jen konstatuju že ona jaksi není jiná možnost. Ono by bylo fajn kdyby kolem dálnice byly obrovský parkoviště kam by se to odstavilo a počkalo by se až se vychumelí. Jenže ony ty plochy nejsou ani na to aby zvládly normální povinné bezpečnostní přestávky. A taky bych chtěl vidět toho kdo by si vzal na triko vydat ten rozkaz až by se na něj sesypaly žaloby od všech těch dopravců a jejich zákazníků.

PepaSFI
06. ledna 2019, 13:55
0
Opravdu silničáři zaspali?

tak tos viděl ještě málo. Tady jsem několikrát viděl že i pluhovali, randál jak sviň, traktor valí a táhne radlici po asfaltu, jiskry lítají.

PepaSFI
06. ledna 2019, 13:51
1
Opravdu silničáři zaspali?

Já jsem v tomto bohužel odborně vzdělán, jelikož jsem se "vyučil" cestářem na vojně, ovšem tam šlo o údržbu letiště, tedy úplně jiné nároky. Takže mi chybí ta sladká nevědomost laika, prostě vidím nedodržování technologií, všeobecný bordel a lži zodpovědných.
Ale jak kousek výš píše Czaba, za spoustu potíží si můžou řidiči sami. Když vidím že to stojí za prd, no tak si dám bacha, zpomalím, brzdím radši dřív, nechám si víc prostoru. Jenže to je o tom co jsme řešili o pár článků vedle. To by se muselo myslet, předvídat, dívat se kolem sebe a to je zbytečná námaha, z toho bolí ta věc mezi ušima. Jo ono se stane že něco nevyjde, nedobrzdí se, sjede to do sněhu. Jenže je rozdíl jestli nedobrzdím půl metru a rozbiju blinkr, nebo nedobrzdím tak že zbořím deset aut v koloně před sebou kterou bylo vidět na tři kilometry.
Tuhle soused jel traktorem tahat manželku ze sněhu. Pak brblal že má dědek auto v bordelu, gumy totál sjetý. Jo, jenže to auto jim dědek přenechal někdy předloni. Pak z něj vylezlo že koupil aspoň na předek nový gumy a vzadu nechal ty galusky sjetý. A koukal na mě jak ťululum když jsem mu řek že to je nejlepší způsob aby to příště manželka i s dětma někde ohnula kolem stromu. A hned druhý den spadl do škarpy on s druhým autem. Kdoví co na tom má obutý. Někdy předloni kupoval zimní gumy až skoro na jaře, když už se s tím skoro nemohl hnout z místa.

PepaSFI
06. ledna 2019, 13:22
3
Opravdu silničáři zaspali?

doslova kdekoli? Co si pod tím mám představit? Sedni do auta projeď si třeba tu D1. Na každé pumpě, na každém myslitelném místě jsou řady kamionů které tam stojí povinnou přestávku. Pak si projeď silnice které jsou kolem dálnice. Vypadá to tam úplně stejně. Tam jsou ti kteří už u dálnice nedokázali zaparkovat a tak sjeli někam bokem a stojí někde za vesnicí u kravína. Kam asi by se zaparkovaly ty stovky a tisíce kamionů kterým by se direktivně zakázalo vyjet? Mohly by třeba ucpat okresky protože ty panstvo na dálnici nezajímá. Bohužel, dnešní způsob zásobování a logistiky nám přinesl takovou spoustu nákladních aut, že je problém s normálním provozem, natož v krizovkách.

PepaSFI
06. ledna 2019, 09:11
0
Kam se díváte při řízení?

100 metrů jsou dejme tomu 3 sekundy jízdy, to je dost na reakci. Protijedoucí auto uvidíš dřív. Samozřejmě náhlou překážku, jako je třeba srnec, tu musíš risknout, to se může stát kdykoliv, i při extremně opatrné jízdě.
Celkově se asi dá říct že pokud předjížděný jede tak rychle že musím řešit jestli mi na to stačí osvětlený rozhled, pak jede dost rychle abych to za ním ještě chvíli vydržel. A pokud jede hodně pomalu, obvykle stačí ve chvíli kdy jsem vedle něj rozsvítit své dálky. Pořád by to dávalo několik sekund na reakci, na přerušení předjíždění. Ale vždycky je lepší trošku pouvažovat, pořádně si přečíst situaci. Jak už bylo řečeno, tihle řidiči co nepotřebují rozhled, obvykle taky nepotřebují držet směr a jet ve své části vozovky. Už se mi to stalo, prostě nervák co neudrží směr, oči vytřeštěný a je ho plná silnice. Někdy je fakt lepší se držet dál.

PepaSFI
03. ledna 2019, 17:12
0
Kam se díváte při řízení?

já taky jezdím po hodně špatných silnicích, (což mi připomíná že jsem na to téma už dávno začal cosi psát a měl bych to dodělat) jenže i na nich se dá mít všeobecný přehled. Dokonce si troufám říct že je potřeba mít ten přehled. Řidič musí vidět všechno. Jak píšou kousek výš Caddy a Raspby, patří to k tomu předvídání. Nemůžu se zaměřit deset metrů před auto, co kdyby tam byla díra. To už s tím moc nenadělám, leda nějakou zmatenou kličku. Musím o té díře vědět dávno dopředu, hele tam je něco na silnici, i ty auta se tomu vyhýbají, asi to bude díra nebo tak něco. A hned musím vidět co mi jede proti, co zezadu, načasovat si to podobně jako předjíždění. A teprv až jsem blíž, díru zhodnotím a zvolím co s ní. Jestli se dá vzít mezi kola bez vybočení, nebo objet nebo holt budu muset zpomalit a do ní. A když už jsem pár metrů, už nic neřeším páč už to mám dávno hotový. Lidi co sledujou úzkostlivě silnici před sebou, nemůžou jet plynule, cokoliv je překvapí, někdy i vystraší. S tím souvisí i česká tradice lepení. Když si nedáš odstup, nemůžeš předvídat, plánovat, hledat stopu. Pak trefíš každou díru aspoň třema kolama naráz nebo budeš běsně kličkovat a dupat na brzdu. To samý jsou křižovatky. Většina lidí přijíždí ke křižovatce, skoro zastaví a řeší. Rozhled kilometr na všecky strany, nikde nic nejede a on skoro zastaví. Proč? Protože má nepřekročitelnou hranici světa na špičce svého nosu. Přednost řeším hned od chvíle kdy dokážu rozeznat značku. Všecko je pak jednodušší, plynulejší, příjemnější a taky bezpečnější.

PepaSFI
26. prosince 2018, 09:22
0
Řidičské rukavice - ano či ne?

ty pracovní rukavice jsme tady někde probírali ve fóru. V některých se fakt řídí dobře. Jak už jsem napsal kousek jinde, echt řidičské rukavice nepoužívám ale na zimu není co řešit. K řízení je potřeba určitá pohoda a tomu můžou vhodné rukavice přispět. Já si oblíbil tyhle puntíkaté https://www.rucedozadu.cz/rukavice-gabo.html používali je i záchranáři na rally, i v létě. A jestli v tom člověk vypadá jako debil? No a co? Dneska můžeš klidně tančit po náměstí oblečený v tygrovaným nákulníku, s pavím perem v zadeli.

PepaSFI
24. prosince 2018, 15:10
0
Vánoční speciál: Čím jezdí Ježíšek, Děda Mráz či Père Noël?

myslím že Děduškovi Mrázovi by víc slušel ZiL 4906 Modrý pták z kosmického programu o kterém už tady kdysi byla zmínka
https://www.autickar.cz/clanek/porucime-vetru-desti-aneb-neuveritelne-vsechnochody-dalneho-vychodu/

PepaSFI
21. prosince 2018, 22:25
4
Desátá Gymkhana je tady - a je skvělá

já vlastně ani nevím co a jak Ken Block jezdí a jestli je úspěšný nebo ne, je mi to celkem fuk. Ty jeho videa beru jako zábavnou podívanou, nic víc, S nikým tam nezávodí, žádná porota to neboduje, je to prostě show na kterou se lidi rádi podívají, něco mu to vydělá na reklamě, mluví se o tom. Hotovo. Ti kluci možná jezdí líp ale obávám se že většina lidí ani neví že taková soutěž existuje. Ale kdekdo viděl videa toho chlápka co smykuje po ulicích a fabrikách a kdovíkde ještě.

PepaSFI
17. prosince 2018, 19:56
0
Řidičské rukavice - ano či ne?

nejen když se ruce zpotí. Já tuhle chodil chvíli po nákupech a od chladu jsem pak měl úplně suché ruce. A na tom gumopěno cosi plastu volantu, který nejspíš taky zimou změnil své vlastnosti, to tak blbě klouzalo, že jsem si chvílema říkal že si snad budu muset plivnout do dlaní jak drvoštěp. A rukavice jsou samozřejmě kdovíkde. Musím je najít nebo pořídit jiné. Používám na zimu takové textilní, s gumovýma puntíkama, stojí to asi desetikorunu. Jsou tenké, elestické, dobře sedí na ruce a nekloužou.

PepaSFI
16. prosince 2018, 09:17
0
Věříte svému autu?

nejde o to že by to nešlo přemoct ale o to že to může být otravný a nepříjemný do té míry, že se to lidi naučí prostě vypínat pořád a tím to ztratí smysl. A taky víme jak většina normálních řidičů jezdí, člověk se kolikrát musí zamýšlet nad tím jestli jsou při smyslech. A když mu pak aparát náhle sáhne na volant, může ho to vyděsit a udělá nějakou velekravinu. Znám lidi co strašně nadávají na ABS, že je to leká když je nasněžíno a nedá se s tím brzdit a nejlíp brzdila stará škodovka co žádný takový blbosti neměla a veselá příhoda jak se škodovkou prosáňkoval dvě křižovatky zadkem napřed a povalil jen šest popelnic a čekárnu.
No každopádně to můžeš brát jako námět na testy, jestli asistenční systémy zbytečně neobtěžujou a fungují k užitku věci.

PepaSFI
15. prosince 2018, 15:26
0
Věříte svému autu?

teď zrovna jsem četl v jednom testu jak nepříjemný může být asistent jízdy v pruhu.. Auto dostává body za to že to nejde trvale vypnout a pak to prudí v zatáčce. Chceš si jet svou stopu, nic tomu nebrání, výhled, prázdná silnice a ono se to s tebou pere o volant. Já s tím vůbec nemám zkušenosti ale nějak si nedovedu představit jízdu s něčím takovým. Na našich silnicích se nedá jet bezmyšlenkovitě, neustále je potřeba se něčemu vyhýbat, zatáčky mají všecko možný, jen ne ideální tvar, vlastně skoro nikde se nedá jet rovně. Taky by mě zajímalo jak se to chová při náhlém vyhýbání kdy nestihnu dát blinkr nebo ten bazmek vypnout.

PepaSFI
09. prosince 2018, 09:34
-1
Autíčkářova garáž: MX-5 NCFL 2.0 - Jak se rodí a umírají jednorožci

holt lidé jsou různé. Někdo kupuje auto a těší se jak se povozí. A někdo kupuje auto a těší se jak ho prodá.

PepaSFI
28. listopadu 2018, 19:31
0
5 druhů radosti za volantem. Máte to taky tak?

já to definuju trošku jinak, něco jako "nevhodná rychlost, nevhodné místo ale hlavně že je zábava". Nemusím jet kdovíjak rychle, ani ta silnice není nic moc, rozbitá, klikatá, kopec, všichni se sotva táhnou, nadávají ale já si hraju. Slalom mezi dírama, zatáčky, dvojka, plyn, když je místo, hledat stopu, když není jet po hraně.... Kterýkoliv z ostatních aut by mohlo jet rychleji než já. Můj výkon je k smíchu. Jenže oni nejedou. Já jo.

PepaSFI
28. listopadu 2018, 18:39
1
Jak se žije s elektromobilem?

dobíjení za jízdy? leda přes trolej, jak to někde vymýšleli pro kamiony. Bezkontaktní, indukční, tyhle blbosti vymýšlejí propagandisti a pisálci co potřebujou naplnit článek. Dovedete si představit ty ztráty? Já trošku jo a vůbec se mi to nelíbí. To že se tak dá nabíjet telefon neznamená že to jde i s autem. U nabíjení telefonu asi nikdo neřeší kolik to vytroubilo do vzduchu, těch pár wattů nestojí za řeč, hlavně že to je pohodlný. Ale nabíjet auto se ztrátou v desítkách procent?

PepaSFI
28. listopadu 2018, 17:54
0
Jak se žije s elektromobilem?

Beastare projevil ses jako typický naftový jehovista. Ano, moje názory jsou ze zkušenosti s tím co nazýváš vraky. Jenže to jsou asi tak dvě auta ze tří a spousta z nich bude jezdit kolem nás možná i deset let. Bohužel jsou to fakta, temná realita. Ještě spoustu let tady budou strašit smrdící nesmysly používané nesmyslným způsobem. Většina aut kolem mě nejsou Maserati se supermoderním motorem které jezdí napříč Evropou. Jsou to Letité Octavie, Pasaty, Sharany s různýma generacema TDI, které jejich majitelé typicky využívají asi jako moped. Pokud někdo má naftový dvoulitr na to aby dojel 5 km do města na nákup, přes tři ulice s dětma do školky, 3 km do vedlejší vesnice do práce a nejdelší jízda je jednou za čtvrt roku k dědovi 30 km daleko, pak ten diesel využívá úplně blbě, diesel se ocitl tam kde nikdy neměl být a na tom trvám. A proč se tam ocitl? Na to si musí odpovědět každý sám.

PepaSFI
28. listopadu 2018, 17:30
1
Jak se žije s elektromobilem?

jestli ono to nebude tím že ten vodík se jeví praktičtější jen do té doby než se na to podíváš prakticky. To auto je vlastně elektromobil, jen místo velké baterie má malou baterii, palivový článek a tlakovou nádrž na vodík. Ten vodík musíš vyrobit, buď chemicky, těch způsobů je víc, nebo elektrolýzou vody. Není to zrovna nenáročný proces. A pak ten vodík musíš nějak přepravit a nacpat do auta. A to taky není sranda. Vysokotlaké nádrže, náročné čerpání. Vodík je prchavá mrcha, proniká i skrz kovy a navíc mění jejich vlastnosti, křehkost. Celé je to podobně komplikované jak elektrika. Trošku výhoda je že se to načerpá trochu rychleji než nabití akumulátoru.

PepaSFI
27. listopadu 2018, 19:25
0
Jak se žije s elektromobilem?

stejně to dělají i spalovací auta. Ten dojezd se počítá z nějakého vzorku údajů a může se dost lišit podle toho jak a kde se zrovna jelo. Jenže u spalovacího auta se to tak moc neřeší, rezerva bývá obvykle mnohem větší než u elektriky a taky ten benzin v nádrži je víc hmatatelný. Člověk si snadno představí že pořád je to jakási hmota která má nějaký objem který někam teče a že když tam je pět litrů tak by to mělo stačit k nejbližší pumpě co je vedle ve vesnici a když bude zavříno, vystačí to až do města. jenže ta elektrika v baterce je iluzorní. nedá se měřit na petflašky, nedá se donést se sousedovy sekačky, jen věřit a doufat.

PepaSFI
27. listopadu 2018, 18:25
0
Jak se žije s elektromobilem?

ale já vůbec netvrdím že diesel je absolutně špatně! V mnoha případech má své opodstatnění. Jenže se z něj stalo cosi co s oblibou nazývám naftovým jehovismem. Diesel je svátost na kterou si někteří nedají sáhnout. Nemluvím o flotile aut která jezdí stovky kilometrů denně na dlouhých trasách. Mluvím o dieselech v malých autech ve městě. O dieselech co si lidi kupujou ojeté s vidinou malých nákladů kde se šidí úplně všecko. Mluvím o nesmyslném měření emisí kdy se vlastně nic neměří a stejně mají i zachovalé diesely problém to splnit. Nejde o Ghibli, věřím že i v naftě je to super auto které jako gran turismo určitě má smysl. Ale jezdil bys s tím 5 km do práce? Vsadím se o cokoliv že by z toho za rok byla stejná smradlavá mrcha s ucpaným komínem jako ty všecky TDI co denně vidím před fabrikou na parkovišti. To je bohužel realita, ne Ghibli co dvoustovkou cestuje napříč Evropou. Opakuju, diesel se dostal někam kde být nikdy neměl, i za cenu manipulací a podvodů a dojel na to.

PepaSFI
27. listopadu 2018, 16:24
0
Jak se žije s elektromobilem?

diesel chcípe na vlastní zparchantělost. Různýma manipulacema, ignorováním faktů a podsouváním zkreslených dojmů se z dieselu snažili udělat něco co není a zřejmě nikdy nebude a být nemůže. Přes veškeré modernizování diesel pořád je tou náhradou parního stroje jak to tenkrát pan Diesel myslel. Nejlíp maká v ustáleném provozu, při konstantní zátěži, což rozhodně není provoz osobního auta. Ekonomicky dává smysl vlastně hlavně díky spotřební dani, která je na naftu citelně nižší. Ekologicky je to hrůza na několik úrovní. Věci co se u benzinu řešily před mnoha desítkami let, se u dieselu ignorovaly donedávna. Teprve teď, někde od euro 5 se to začíná srovnávat, ovšem za cenu velké komplikovanosti a choulostivosti dieselu. Emisní skandály na nejvyšší úrovni netřeba připomínat. Plus k tomu přístup uživatelů kteří si klidně koupí naftový dvoulitr na jezdění do práce na trasu 5km, měření emisí kdy se neměří nic a prákticky vůbec nic a řešení závady vyrobením větší závady.

PepaSFI
26. listopadu 2018, 19:12
-2
Jak se žije s elektromobilem?

už jsme to tady mockrát probírali. Provozní náklady elektromobilu nejdou vyčíslit protože cena za nabíjení má neuvěřitelně velký rozptyl. Doslova od nuly až po částky naprosto neuvěřitelné a šokující. Prostě se nedá dávat tomu ekonomický smysl. Buď jsi nadšenec nebo jdi jinam.

PepaSFI
20. listopadu 2018, 19:29
0
Nejzábavnější auta do města za přijatelnou cenu

já si na to zvyknul a když jedu v něčem jiným, tak mi to opřený koleno chybí.

PepaSFI
18. listopadu 2018, 09:49
1
Tatra 613: Papalášský expres ve výslužbě

no a v tom je ten děs tehdejšího hospodářství. Řezníci a zelináři si vyšmelili na západní auta a v autě pro ministry jsou čudlíky z traktoru. Vzhledem k tomu že tu dobu pamatuju a vím jak to chodilo, věřím tomu že to původně mělo vypadat jinak a někdo prostě rozhodl a ještě za to shrábl odměnu.

PepaSFI
18. listopadu 2018, 09:41
0
Tatra 613: Papalášský expres ve výslužbě

bufík se dával taky do Trabanta, ještě ho mám schovanej. Taky je potřeba nezaměňovat příčinu a následek. Ono to v té Tatře ani jinak nešlo, to by tam museli dát výměník na výfuk jak v Trabantu, topilo by to všelijak a někdy i smrdělo, což u auta téhle kategorie je nevhodné. A celkem nepochybuju že západní auta podobné kategorie to nezávislé topení měla. Ono to totiž je potřeba srovnávat se srovnatelným. Je to auto dělané maloseriově, určené pro nejvyšší státní představitele a vrchní vedení velkých firem. Auto které by mělo vysoce překračovat skoro cokoliv co v té době mohli vidět i v tom západním Německu.

PepaSFI
18. listopadu 2018, 09:17
2
Tatra 613: Papalášský expres ve výslužbě

na ty počty co se toho vyrobilo ty čudlíky mohli klidně koupit třeba u italů. Devizový hospodářství by se kvůli tomu nesložilo a Itálie tenkrát byla polokomunistická. Dyť ten panel vypadá jak na home made traktůrku. Ty tahací spínače se dávaly do traktorů a náklaďáků, to je fakt těžce mimo. Níž už se snad nedá jít, leda by se světla zapínaly přes klíček bošák.
Ještě k tomu vzhledu, T603 vypadá krásně i v dost divných barvách. Tomuhle snad sluší nejvíc černá. Vypadá velice elegantně, vyniknou na tom chromové detaily a ztrácí se široké spáry. Na té bílé je to přesně opačně, hlavně ty spáry vypadají hrozně.

PepaSFI
17. listopadu 2018, 18:33
3
Tatra 613: Papalášský expres ve výslužbě

řek bych že ta bílá tomu vůbec nesluší, taky mám pocit že se dívám na vytuningovanou stopětku. A největší masakr je ten interier, ty ovladače. Auto které bylo vrcholem nabídky a ono to je zařízený čudlíkama ze skladu družstevní dílny na opravu traktorů.
Kdysi dávno, když jsem pořadateloval na rally, to měli záchranáři a moc si to chválili. Mělo to výkon, v kufru nádrž s hasící směsí a tryskama v předku, místo zadních sedadel víc výbavy než se toho vešlo později do celého zadku Octavie.

PepaSFI
15. listopadu 2018, 20:10
1
Jak jsem se stal Family fleet manažerem, aneb o nakupování aut rodinným příslušníkům

ten začátek mi připomněl jak jsem jezdil na STK s tátovou š105 a vídal tam podobný exempláře. Kdybys přijel po třech kolech a bez dveří, bude to v pohodě. Ale zkus přijet něčím divným.
A to "vybírání", to je klasika. Kolega teď vyměnil auto. Klasický scénář: Výhodně se zbavím starýho páč už to zavání problémama a výhodně pořídím.....podobnou pikslu a budu si lebedit jak jsem na to vyzrál.
Měl TDI šarkáňa VW, tipuju podle těch trablů hezky utrápeného hopkáním kolem komína a protože na ty jeho cesty na nákup by byl lepší benzin a potřebuje do toho poskládat tři dětičky, pořídil VW ale pro změnu kaďoura a pro změnu....TDI. Asi aby se nenudil až to zas za pár měsíců začne zlobit kvůli zatuhlýmu a ucpanýmu úplně všemu.

PepaSFI
11. listopadu 2018, 17:15
3
Suzuki Ignis a Valašský Eko-race 2018

hlavně ten zadek je trochu divný, pod tím bočním okýnkem je trochu moc plechu a vypadá to že to má menší kolečka než to má. Ale mě se to celkově dost líbí, i některé ty divné barvy co to mívá tomu jaksi sluší. Prostě trošku praštěný auto. Dovedu si představit že bych s tím jezdil. Lepší než nějaká hra na seriozní šedivku, stejnou jako všecky ostatní.

PepaSFI
11. listopadu 2018, 17:07
0
Suzuki Ignis a Valašský Eko-race 2018

jé tuhle knihu jsem si před časem koupil na burze. Mám rád staré technické knihy z dob kdy se věci zbytečně nekomplikovaly a občas komplikovaly aby to bylo hezčí. Moc mě pobavila kapitola o nástrahách na silnici. Pan Treybal měl už v padesátých letech názor na cyklisty stejný jako my teď. Vůbec nic se nezměnilo, pořád je to obtížná havěť která nerespektuje vůbec nic, ani vlastní pud sebezáchovy. A o té úsporné jízdě, to potvrzuju. Kniha pochází z doby kdy auta neměla výkonu nazbyt, jezdilo se po mnohem horších silnicích a benzín byl nedostatkový, takže trocha rozvahy a umění se vyplatila. Dnes většina řidičů nedokáže ani předvídat že pravoúhlou odbočku do kopce fakt na šestku neprojede, s rachotem otloukaného dvouhmoťáku a kašláním podtočeného dieselu skoro zastaví napříč v křižovatce.

PepaSFI
29. října 2018, 15:13
0
Kafe&Káry Brno 7.10.2018: Babí léto jak řemen!

je potřeba si uvědomit dvě zásadní věci. Nemáme na to místo žádný nárok, akce není nijak organizovaná, nikdo nestanovuje žádná pravidla nad rámec těch obvyklých. A je to tam jakási klidová oblast, vedle je parčík, chodí tam lidi mimo naši akci. Lehce se může stát že se to někomu nebude líbit. Půjde tam rodinka s dětičkama a kolem prohučí gumující uřvaná kára. Vždycky mi to tam připadalo jako pohodovka kde může přijet i přijít kdokoliv, i náhodný kolemjdoucí, bez toho že by se tam cítil nepatřičně a už vůbec aby se bál že mu někdo přejede nohy. Možná i proto se přestali vyskytovat tuningáři páč na to nikdo nebyl zvědavej. Holt jsme jiní.

PepaSFI
26. října 2018, 18:18
2
Pět aut, která všichni chtějí, ale nikdo nekupuje.

problém je v tom že jsou dva světy. Ten normální a ten autíčkářský. Jsou lidi u kterých se naprosto míjejí, jsou lidi u kterých se prolínají a jsou lidi u kterých se srážejí. A ta skupina která dokáže ty dva světy propojit je nejspíš dost malá. Ne každý může nějakým trhlým autem běžně jezdit. ne každý má prostředky a podmínky na to aby mohl mít auto normální i auto autíčkářský. Ten Mustang sice stojí jak oktávka co je trošku vyzdobená, jenže rodinu na dovolenou do toho nedáš a ne vždycky projde argument že na dovolenou se dá cestovat i jinak.

PepaSFI
25. září 2018, 18:24
3
Hyundai Kona T-GDI 177 Allrounder: O styl jde až v první řadě

já teda na vzhled obvykle moc nedám, Multipla mi nevadí, za nejošklivější auto považuju Audi A2 a to jen proto že bych od té značky čekal něco jiného, maximálně se o něčem vyjádřím že mi to nic neříká, že mě to nudí už od pohledu. Ale tohle se mi opravdu hodně nelíbí. Tam se asi někdo ožral a vsadil. Zepředu se to tváří jak něco plechového, moc nebezpečného z Matrixu a zezadu to vypadá jak když vezou menší auto na trucku.

PepaSFI
24. září 2018, 16:35
0
Suzuki Jimny: Offroaderem snadno a rychle

dají se najít za citelně lepší cenu, podobného stáří a kilometrů, takže by záleželo na zvážení podle stavu konkrétního kusu. Každopádně platí že to není auto pro normálního řidiče, chce to trošku šílenství. Ale co si budem povídat zrovna tady, v čem má jezdit normální řidič.

PepaSFI
17. září 2018, 16:30
-1
Světla a neplechy s nimi | Autíčkářův hejt

já nikde netvrdím že svítit na někoho blbým světlem je v pořádku, právě naopak! Jenže, nedostáváte se tím problikáváním a "nakouřit dálkama" na tu samou úroveň? Na pozici samozvaného vychovávače, jako jsou třeba ti levopružní neuhýbači? Někdo mě oslní, svítí něčím blbým, tak to do něj napálím ze všech xenónů! Oslním jeho, dvě auta před ním, plus pár aut v protisměru, hurá, to jsem mu to nandal! Všichni jsou skvěle naladěni, před očima fialový kolečka, hned je na tý cestě líp.
Jo, je to nepříjemný když něco blbě svítí. Ale mám kvůli tomu dostávat bolestivé svědění konečníku vždycky jak uvidím světýlko? A ještě to šířit tím problikáváním dál? Možná to dotyčný pochopí že má něco blbě, možná ne. Ale určitě to nepochopí ti ostatní, můžou si to vykládat všelijak, nejspíš jako "zas nějakej debil co se někam cpe a myslí si že mu musí všichni uhnout"

PepaSFI
16. září 2018, 12:58
0
Světla a neplechy s nimi | Autíčkářův hejt

předpis? Jo, zadní mlhovku MUSÍM rozsvítit za mlhy, sněžení či hustého deště. jak moc hustý to musí být zákon neudává. A přední můžu ale nemusím. Ve dne je to zbytečný i v husté mlze Jenže konstrukce spousty aut neumožňuje rozsvítit je nezávisle na sobě takže abys vyhověl zákonu, musíš svítit zbytečně i předníma. Tak co si vybereš? Pojedeš zhasnutej s rizikem že tě vyřeší policajt, případně ti v mlze nebo lijáku někdo vjede na záda? Nebo to rozsvítíš a budeš vypruděnej a vyblikanej nervákama co nemají na práci nic lepšího než šílet a školit?

PepaSFI
16. září 2018, 12:20
0
Světla a neplechy s nimi | Autíčkářův hejt

no já mám spíš problém s tím že mi světlo dost vadí. V letním počasí si vůbec nedovedu představit že bych řídil bez tmavých brýlí a opravdu nesnáším takové to problikávání nízkého slunce skrz stromy. Ale kromě vyloženého tvrdého oslnění dálkovkama nebo někde na horizontu nemám pocit že by mě na silnici něco oslnilo nesnesitelně že bych z toho musel šílet. Spíš mám pocit že nadávání na mlhovky je jakási móda, což jsem si v mnoha případech ověřil, jak už jsem zmínil, na tom co má většina aut od VW koncernu, tedy denní světla dole pod nárazníkem spolu s mlhovkama a corner zatáčkovým svícením. Skoro bych řek že někteří lidi by mě ztrestali i kdybych si pod nárazník pověsil dvě hřbitovní lampičky protože by to strašně oslňovalo.
Tady na Vysočině jsou mlhy naprosto nepředvídatelné, často se to mění s každou zatáčkou, s každým kopečkem. Radši budu vídat nějaké to zbytečné světlo než v mlze narazit na temný přízrak.
A taky si myslím že na silnici neuškodí trošku pohody a tolerance. Většinou stejně není způsob jak někomu dát najevo že to má blbě rozsvícený, tak proč se rozčilovat. No tak to má blbě. Tak si jedu dál, nechám si mezeru aby mi to nevadilo.

PepaSFI
16. září 2018, 09:38
-10
Světla a neplechy s nimi | Autíčkářův hejt

jestli tady zas někdo začne lamentovat jak mu mlhovky vypalujou oči, tak mu bude virtuálně a případně i reálně nakopáno do soutoku! V zadní mlhovce je 21W, to neoslní ani zblízka, natož na bezpečnou vzdálenost. A pokud někdo jede blíž než zblízka, pak není chyba v tom světle ale na straně přiímací. Přední mlhy už vůbec netřeba řešit. Svítí naplocho při zemi. Jenže někteří lidi šílí už z principu, i z "mlhovek" co navíc jaksi divně blikají, aniž by tušili že to jsou originální denní světla se svícením do zatáčky. Tím nechci říct že by se mělo zbytečně svítit nepatřičnýma světlama a že nejsou situace kdy je to nevhodné a nepříjemné ale že bych z toho musel dostávat atomovej záchvat, to teda fakt ne.

K tomu seřízení světel, loni na STK jsem čekal že to budu mít rozštelovaný. Spravoval jsem nárazník, světlo bylo vymontovaný. Technik kouk do toho horoskopu, neřek nic, tak si říkám asi dobrý. Pak jsem jel v noci a samozřejmě to svítilo blbě, každý světlo jinak vysoko a to dost výrazně.

A ten čudlík na světla v autě, k tomu mám takovou historku z dávných časů. Kdysi jsme jeli z práce s jedním ze šéfů něco montovat na Slovensko. Octavia 1 generace, v kufru plno materiálu, takže díky tomu převisu zadek dole. Vyjeli jsme brzy ráno, ještě za tmy a hned na nás začaly blikat protijedoucí auta. "Tady je na to někde čudlík" říká šéf a otočil s tím. Světla svítily kousek před auto, tma jak v pr... nějakýho neg..... no víte kde. Opšt hledání čudlíku, světlo jak když se fotíme, osm halogenů z protijedoucího kamionu. Zas čudlík, tma. A takhle furt dokola než se rozednilo. Ptáte se proč to prostě nenastavil do půlky? No to já se ptám dodnes. A taky bych čekal že to nastavení bude mít nějaký rozumný rozsah.

PepaSFI
09. září 2018, 12:12
5
Sypat nebo dojezdit? Kde je hranice? | Autíčkář se ptá

vpodstatě cokoliv s fiatím FIRE Panda, Punto, Seicento, 500, Lancia ypsilon. Jednodušší motor už nejde udělat, leda dvoutakt. Rozvody, svíčky, olej zručný domácí mechanik udělá za sobotní dopoledne na dvorku, když to nikdy nedělal a najde si pár obrázků tak si bude hrát možná i odpoledne. Materiál stojí pakatel, při trošce hledání ještě míň pokud se koupí kdekoliv jinde než v Autokelly. Pokud vím tak většina provedení toho motoru přežije havárii rozvoďáku. Jen pohlídat jestli to není rezavý. Spotřeba není nijak zázračná ale zas je tomu celkem jedno jak se s tím jezdí, takže když si člověk zvykne že to není parník, že pod 2000 otáček je nesmysl a ve 3000 to začne žít, tak se s tím dá celkem vesele driblovat po uličkách a zatáčkách. V Pandě například vůbec není na otáčkoměru červené pole. Prostě dokud to zrychluje, tak je to v pořádku.

PepaSFI
18. srpna 2018, 14:09
0
Jak dlouho a jak daleko dojíždíte do práce?

do práce to mám asi 4 km, takže několik minut, do sousední vesnice, po nejhorší silnici jakou znám. Tedy obvykle, donedávna. Teď jezdíme objížďkou, asi 11 km, protože jsme se po mnoha letech ničení podvozků dočkali velkých oprav, jednak přímo té silnice a jednak stejně špatné cesty přes tu vedlejší vesnici. Vytěžujem vozidla, střídáme se, takže nejezdím pořád. Ale pořád mě to baví, po té objížďce dokonce víc protože je lepší a ohřeje se motor. Sice s lidma na palubě jezdím zásadně opatrně ale zas se nijak neploužím a v zimě to občas v zatáčce nechám trošku odhrábnout.
Teď jak jezdíme delší cestu, kolega vždycky začne pospávat a já se ohromně bavím. Jak když Takumi Fujiwara jezdí s kelímkem vody. Snažm se jet co nejrychleji a co nejplynuleji a sleduju jak se naklání a vyrovnává.

PepaSFI
17. srpna 2018, 18:57
0
Mých 7 smrtelných hříchů za volantem

na cyklisty neplivu, to bych měl pocit že jsem klesl na jejich úroveň. Ale už jsem použil hlásnou troubu, to funguje. Mám v autě vysílačku a ta má hlásací funkci, přípojku na hulákací reprák. Pumpičkář se plácá po prostředku, naprosto odmítá uhnout, cvak přepínačem a suchý dotaz: "Co si myslíš že děláš?!" V tu chvíli byl na krajnici, jen se za ním prášilo. Dobrý je taky dělat trenéra, jet za cyklistou a řvát na něj povely, ideálně někde přes obec mezi lidma.
Kdysi mi jeden člověk vyprávěl jak viděl před sebou svého známého na kole. Napadlo ho že zažertuje, otevřel okno u spolujezdce a vzal takovou tu houkačku na fotbal, tu s bombičkou na stlačený plyn a houkl. No jak myslíte že to dopadlo?

PepaSFI
17. srpna 2018, 14:56
1
Mých 7 smrtelných hříchů za volantem

taky už jsem to tady kdysi psal, na chodce platí mávnout rukou. Teda pokud to není nevnímající zombie co čumí do mobilu. odpadá takové to váhání, mám jít nemám jít, on vidí že ho beru na vědomí, že ho opravdu nechám přejít, bez obav přejde a obvykle ještě poděkuje. A taky obvykle přechází znatelně svižněji, jednak asi proto, že nemá obavy a asi i trošku proto že jsme navázali jakousi komunikaci. Normální člověk obvykle nemá potřebu prudit toho s kým si porozuměl. Prostě si oboustranně vyhovíme. Většinou ani nemusím zastavit nebo výrazně zpomalit.

PepaSFI
16. srpna 2018, 19:51
0
Mých 7 smrtelných hříchů za volantem

1. hudba ano, taky nahlas. Sice mám jen defaultní repráky ale ty se kupodivu, narozdíl od mnoha "lepších" aut dají poslouchat. Ne že by se mi kraválem nafukovaly okna ale někdy to nahlas je. Bigbít širokého rozsahu, vlastně od country po metal.
2. Tempomat nemám ale snažím se číst "pravděpodobnostní linie", předvídat a jet tak abych nemusel zbytečně brzdit. Někdy zrychlit, někdy zpomalit i dlouho dopředu abych se pak vešel tam kam potřebuju. Což leckdo nechápe, většina lidí má hranici světa na špičce svého nosu, tedy dva metry před autem, plynule projet kruhák správným načasováním je černá magie.

3. Do mezer se necpu, opět čtení pravděpodobnostních linií. Vzhledem k tomu že auta v kolonách se pohybují ve vlnách, protože lidi jezdí neplynule a bez mezer, ta řada co se hýbe se zaručeně hýbat přestane protože se vlna stlačí. Já se spíš snažím se zácpám vyhnout. V místech kde to znám často dokážu prokličkovat uličkama. Ale musím se přiznat k trošce vyčůranosti. někdy kolonu objedu a pak se tam přiřadím z vedlejší protože obvykle mě někdo pustí. Ale zas teda se snažím o totéž, taky pouštím když to jde.
4. Agresivita né, to bych upad do průměru. Zas se snažím předvídat, idioti a neumětelové jsou obvykle poznat, radši se jim vyhnu, počkám, dělám jakoby nic. Jak už jsem mnohokrát psal, ať si blbec řádí, jednou mu někdo neuhne ale u toho já být nemusím.
5.koukání po kolemjdoucích taky, samozřejmě :-)
6. navigaci používám málo a když už, nastavím si to v klidu někde na parkovišti. A taky se jí často striktně nedržím, obvykle proto, že si při tom nastavování dám taky náhled trasy a vidím že vymýšlí blbosti. Já teda obecně nerad za jízdy něco dělám. neberu telefony, muziku taky radši nachystám v klidu, maximálně tak přepnu předvolbu rádia. Občas sáhnu po vysílačce ale i to spíš výjimečně.
7.Lenost ano, jen trochu jinak. ta prokrastinace, tu mám taky. Ale v autě to mám naopak. jsem líný spěchat a nervovat se. Radši vyjedu dřív, vymyslím si trasu, nachystám navigaci a vůbec, no a pak už jen pohoda. Teď do práce tady máme několik uzavírek a kolem fabriky totál předělávku silnice. Takže problém přijet, problém zaparkovat, problém odjet. Tak radši jedu o pět minut dřív a místa je dost. A protože vytěžujem auta, musíme se včas sejít. Brácha tuhle udělal kázání sousedovi který nějak nechápal kdy to je včas. Prostě startovní okno je v rozsahu jedné minuty, přijdeš o minutu pozdě a budeš nevěřícně koukat na prázdnou cestu a zadní světla v zatáčce. Orientační soutěž kolem fabriky mezi zákazama vjezdu a zastavení si dělej sám když tě to baví. Já jedu včas.

A mimo ty body samozřejmě rychlost, trošku občas nedovolená ale spíš nepřiměřená nebo, z pohledu jiných asi divná. Jedu rychle tam kde jiní pomalu, než jiní najdou auto v němž sedí, já už jsem dávno pryč z křižovatky.
Někdy jedu delší cestou protože mě to baví. A taky mě baví tuningáři a naftoví jehovisti ale to je tady o mě známo.

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Mini Clubman COOPER S 2007
Mini Clubman COOPER S

2007 rok výroby
174 koní výkon
1 598 ccm objem

Pontiac Trans Sport  1992
Pontiac Trans Sport

1992 rok výroby
102 koní výkon
3 100 ccm objem

Chrysler LeBaron  1983
Chrysler LeBaron

1983 rok výroby
80 koní výkon
2 200 ccm objem

Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 147kW  2006
Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 147kW

2006 rok výroby
200 koní výkon
2 387 ccm objem

Buick LeSabre Limited 1990
Buick LeSabre Limited

1990 rok výroby
165 koní výkon
3 800 ccm objem