načítám data...

PepaSFI

JménoPepa SFI
BydlištěTřebíč
Registracepřed 5.4 rok.
Poslední aktivitapřed 18.7 hod.
Příspěvků ve fóru97
Komentářů u článků739
Pozitivních komentářů u článků121
Negativních komentářů u článků6
Možnostinapsat zprávu

Poslední blogy

Bagristou snadno a rychle

03. srpna 2018, 19:11 14 komentářů

Máte rádi hračky? Mechanické hračky co fungují jako vopravdické?


Posledních 50 komentářů

PepaSFI
předevčírem v 12:27
1
Autíčkář se ptá: Jakou techniku používáte při ovládání volantu?

ou jé, tohle je jedno z nej témat. když se objeví někde na automobilních webech, je to záruka bujné diskuse. Protože naprostá většina lidí drží volant jako ono příslovečné prase kost, často má problém se udržet na silnici, natož ve svém pruhu ale obvykle má taky obšírné důvody proč je to tak nejlepší.
Tomu držení nahoře říkám styl "zkažená jitrnice". Jeden kolega to ještě vylepšil, narozdíl od Vina Diesela sedí v pozici "ach jak mne souží a trýzní, zácpa svou hroznou přízní", tedy skrčený v předklonu a za volant tahá jak za splachovadlo. Těm ručkovačům se odborně říká "dojení krávy". Taky znám jednoho, co kombinuje dojení s předchystáním a se všelijakým divným pohybem. Vypadá to hrozně a s držením stopy to je samozřejmě hrozný. No ale on na náledí přejde na citlivý způsob, jedna ruka sevřená nahoře uprostřed a druhá křečovitě sevřená na šaltpáce. Splachování volantem doplňuje přerušovaným brzděním, což obnáší tři rázná dupnutí v zatáčce.
Já preferuju to křížení. Asi záleží i na autě ale mám vyzkoušeno že se tak dá jet skoro pořád. Zcela bez problémů tak projíždím jedním plynulým pohybem i pravoúhlé křižovatky. jen když opravdu je potřeba zatočit ostřeji, když není místo, stačí přehmátnout jednou rukou. A taky samozřejmě jde i o předvídání. Pokud někdo vjede do zatáčky a netuší co bude dělat s volantem aby se do ní vešel, pak mu žádné poučky nepomůžou.

PepaSFI
16. května 2019, 17:53
4
Škoda Octavia RS TDI 4x4: Služebák středního managementu

to je normální. Většina lidí nemá odvahu se zvýraznit. Já to pamatuju už když se začal prodávat Favorit. Ze začátku byl asi v 5 barvách a všichni říkali že ve žluté nebo červené se jim to moc líbí. A pak si koupili lopuchovou zelenou nebo blátovitou hnědou nebo bílou co vypadá nemytá ikdyž je umytá. Tak je to pořád a výrobce jim vychází vstříc s těma 50 odstínama šedi. A pak si to ještě omlouvají že to nemusí mejt a obvykle v reakci na moje černý, dodají že černá vydrží hezká jen půl hodiny po umytí. A já na to odpovím že to je jak s tím ožralým co se vzbudil v prasečím chlívku a povídá tomu praseti " já teď vstanu, umeju se a chvilku budu docela fajn člověk. Ale ty budeš pořád jen prase"

PepaSFI
14. května 2019, 18:55
6
Ptejte se: Jaké první auto?

to s tím výkonem a předjížděním, to je takový oblíbený a myslím že dost nebezpečný mýtus. Když někdo předjíždí blbě, bude blbě předjíždět i se silnějším motorem. Když někdo nemá ještě vycvičený odhad, nemá ho a silnější motor mu v tom nepomůže. A když ho ještě moudrý rádce prokrmí, že to má sílu na předjíždění, je to nejlepší cesta do futrálu. Začne si víc troufat, spoléhat na výkon a najednou to nevyjde. Tam kde by to se slabým autem vzdal, protože to fakt nestačí a je to poznat, se silným to zkusí. Jenže se dostane na vyšší rychlost a ten čas kdy se musí rozhodnout jestli pokračovat nebo ubrat zpátky, je najednou strašně krátký. Ano, větší výkon usnadní předjíždění. Jenže jen tomu kdo ví co s tím.
Často mě někdo předjíždí blbě, někdy tak blbě že mu radši uhnu protože očividně není při smyslech a nikdy to není žádný Punto nebo Matiz. Vždycky nějaký nadauto s nadmotorem.

PepaSFI
13. května 2019, 19:33
2
Ptejte se: Jaké první auto?

zrovna teď řeší v příbuzenstvu auto pro 18 letou studentku, aby jako měla do čeho sednout když bude potřebovat do školy jinak než autobusem. Jenže jak už to tak bývá, rodina na to jde moc seriozně a zodpovědně, takže se obávám že to dopadne nějak naftově kombíkově a chudák holka se bude trápit s parkováním nějaký óbrškatule co při tom hopkání po městě bude samej problém.

Ono to vybírání nejde udělat nijak rozumně. Tyhle auta za pár korun budou skoro jistě problémový všecky. Bezpečnost je relativní pojem. Před lety, když ještě fungoval Italiancars.org, nám umřel kamarád na zadním sedadle moderního BMW. Hlavní je ta bezpečnost v hlavě. Když ta chybí, ta v plechu už toho moc nezachrání. A ano, taky jsem hodil škodovku na střechu když jsem s ní jel trochu jinak a ona mi udělala něco nepěkného, nečekaného. Jestli je auto silný nebo slabý je celkem jedno, ono spíš jde o pocit. Já začínal na š105 a to bylo hrozný. Kdybych vytrval, moh jsem se naučit být skvělým ignorantem a dnes bych měl TDI a nudu jak ve vlaku bez novin. Jenže já přesed na Trabanta, to nejhorší co bylo kdy k mání. Jenže to byla taková zábava! Ono to jelo! Maximálka reálně použitelná někde kolem 100kmh, jenže to krásně poslouchalo plyn, řídilo to lehce a citlivě, všude se to vešlo, všechno se vešlo do toho. A hlavně, bylo to moje a já si to vybral, všem rozumným rádcům navzdory.

PepaSFI
12. května 2019, 09:10
0
První generace Fordu Bronco se vrací - jako elektromobil.

už kdysi dávno, někdy v 90. letech dělali v elektrárně Dukovany vývoj elektromobilu. Měli Favorita předělaného na baterky a v rámci testů to střídalo pár lidí na běžné cesty do práce a po okolí. Taky to mělo původní převodovku. Tenkrát jsem o tom mluvil s jedním z těch lidí a prý se ukázalo že někdy je lepší prostě změnit převod než to trápit přes regulaci. Což bude obzvlášť znatelné u toho offroadu, protože tam je občas potřeba pomalá rychlost a velká síla. A to se u elektromotoru s pevným převodem blbě dělá. On sice teoreticky táhne dobře už od minimálních otáček ale přes dlouhý stálý převod musí vyvíjet velký točivý moment a stručně řečeno moc to žere. Ostatně je to vidět například na lepších akuvrtačkách. Kromě elektronické regulace, mají ještě "šaltpáku", mechanickou změnu převodů pro šroubování, pro menší výstupní otáčky a větší sílu, protože motor může běžet lehčeji při vyšších otáčkách a proto odebírá menší proud.

PepaSFI
29. dubna 2019, 19:14
0
Čerpací stanice jako umění

já bych tam problém neviděl. Je tam místo na tři auta? No tak tam prostě budou tři auta. Když se zajíždí na benzinku tak se taky nikde neřeší jestli se tam vejde pět aut nebo třicet. Spíš do toho někdo začal rejpat, sousedi a podobně.

PepaSFI
28. dubna 2019, 18:06
0
Čerpací stanice jako umění

taková celkem hezky zastřešená benzinka je v Měříně, vedle nájezdu na dálnici.
A jednu historickou stavbičku si pamatuju , před mnoha lety, už jako nefunkční, v Hořicích. Už jsem tam roky nebyl, kdoví jestli to ještě existuje. Bylo to něco podobného jako na obrázku toho Crosscafe, jen mnohem menší.

PepaSFI
07. dubna 2019, 17:50
0
Splněný sen: V terénu s Buchankou

já se v tom vezl taky jako pacient, s pošramocenou nohou, což je príma když do toho máš vylézt. Podlaha je asi tak ve výšce hospodského pultu, na schůdek jsem nemohl, tak jsem se pozadu položil na podlahu a rukama se vtáhl dovnitř. A bouchlý vápno bylo taky, jen na vedlejším baráku, už nevím jak se tomu tam říkalo. Míchali to v malým soudečku a ten zafungoval jako hlaveň. Vápno bylo až na střeše.

PepaSFI
07. dubna 2019, 10:06
0
Splněný sen: V terénu s Buchankou

my tomu autu říkali želvička. Buchanka je ruský chleba, taková ta hranatá šiška, tvar jako to auto. Ani nevím jestli se někde prodává, když jsem byl na učňáku a na vojně, v okolí Olomouce byl běžně v obchodě k mání a musím říct že byl chutnější než ten náš. Ale to byly 80-90 roky. Pak, po letech, jeden můj známý, pekař, pekl hranatý chleba ve formě, byl to nějaký speciální co se normálně v bochníku nedal udělat.

PepaSFI
31. března 2019, 18:43
3
Autobaterii nepijte!

to je omyl, za to nemůže chátra, za to může vrchnost. Tedy přesněji, ti co si o sobě myslí že jsou vrchnost. Právníci kteří přišli na to že se dá vyvařit veliký prachy na lidských chybách. Právníci co mají zařídit aby někdo nevyvařil velký prachy na lidských chybách. Plné kanceláře zbytečníků kteří mají největší starost aby si někdo nevšiml že se akorát škrábou na zádi a tak musí občas vyplodit předpis který do té doby nikdo nepotřeboval, často pod heslem "ikdyby to mělo zachránit..." Navíc takový člověk obvykle trpí iluzí že on je ředitel zeměkoule a veleduch a všichni kolem jsou pitomci. Kdysi když se u nás v práci zavádělo ISO, musely mít všechny stroje přilepený papír s návodem. Tam byla asi v šesti řádcích popsaná činnost jak s tím zacházet. Ti hňupi studovaní co to vytvořili, žili v iluzi že dělník co ten stroj půl života obsluhuje a byl na něj zaškolen, netuší že se to musí před použitím zapnout a proto je potřeba mu to napsat do návodu. A důkazem že sami netušili o čem píšou je že ten bod o zapnutí a vypnutí stroje byl i u ruční ohýbačky plechu. Což jsem k všeobecnému veselí vyřešil instalací "vypínače".
Tak tolik k tomu kdo je vlastně ta nevzdělaná chátra.

PepaSFI
30. března 2019, 18:04
0
Autíčkářův hejt: Mechanikův očistec

zrovna zítra se chystám udělat si autíčkářův den. Jindy není čas, furt se plahočím v lese, tak holt neděle. Chystám se vyměnit u Pandiska vodní pumpu, začala vydávat podezřelé zvuky. Čili odstrojit rozvody. Což je u těchhle jednoduchých taliánů poměrně snadná věc. Vlastně nejhorší je odstrojit všechno kolem, kolo, kryt v podběhu, alternátor, řemenici, spodní a horní kryt rozvodu, podepřít motor, odmontovat držák motoru a silentblok a hurá, jsme tam. Pak jen povolit napínák, sundat rozvoďák, vypustit chladič, vyměnit pumpu a zas všecko poskládat zpátky. A ano, ve staré Pandě kde byl prakticky totožný motor, v menším autě, bylo všude místa dost, dalo se dělat cokoliv zcela snadno. Dokonce i výměna žárovky. V tomhle je to citelně horší, ikdyž ve srovnání s jinými auty je to pořád ještě luxus a pohoda. Vpodstatě ke všemu se dá dostat bez demontáže nesouvisejících věcí. Jen na výměnu oleje musím sundat ochranný kryt pod motorem. Pod výpustným šroubem je sice díra ale co je to platný když se nedá dostat k filtru.

Jo a když mi vyjde čas a nálada, vyměním ještě olej v zadní nápravě. Už se na to chystám od podzimu.

A když jsme u těch olejů, ten čtyřhran v zátce, není to prostě čtyřhran jako na gola klíčích? Čtvrtpalec, tři osminy, půlpalec? Horší jsou různé šrouby s hvězdicovým, kdovíkolikazubým tvarováním, co se často ani nedá sehnat.

PepaSFI
03. března 2019, 19:39
0
Nejšílenější aerodynamické prvky

ono to sice může vypadat divně ale svůj význam to mít může. Ne že by to generovalo nějaký přítlak nebo co ale může to vylepšit obtékání vzduchu kolem té bedny, což je obecný problém nejen tohohle ale i spousty hatchbacků, s nějakým efektem třeba ve spotřebě paliva nebo i jiným. Třeba u Fabií ten "spojler" na zadní hraně silně omezil strašné špinění zadku. U aut na rally ty křídla taky nejsou ani tak o přítlaku jak u formule, ono se tam stejně v zatáčkách jezdí obvykle rychlostma kdy to žádný přítlak nevyrobí. Hlavně to mění to proudění vzduchu takže to může v rychlých pasážích trošku pomoct a taky to stabilizuje auto ve skocích a nerovnostech. Což bývá někdy vidět na záběrech z tratí kdy auto co si poškodí spojler ve skoku letí všelijak, jen ne rovně.

PepaSFI
24. února 2019, 11:07
1
Top 3 | Malej, ale šikovnej!

ale no fuj! Dyť je to ošklivý jak nácvik na elektromobil, hrbatá, nakrčená divná věc s vystrčeným zadkem. Hliník kombinovaný s plastem, navíc u značky co si zrovna nehraje na lidovku. I banální ťukanec se může stát noční můrou na účtu. Kdyby to udělala jiná značka, to by bylo řečí. Ale jak je to Audi, tak všichni padnou na záda a blahem třepou nožičkama. Fuj hnus hnus umřít! A navíc je to zcela úmyslně a plánovitě auto pro blondýny. Ani kapota se neotvírá, všecky podstatný dolejvátka jsou přístupný bez otevření kapoty. Laciná ojetina je to právě proto že to bylo veliký šlápnutí vedle.

PepaSFI
23. února 2019, 10:30
0
Top 3 | Malej, ale šikovnej!

dva Trabanty, Panda I, Panda II, řek bych že o tomhle lecos vím. Problém je že dnešní uživatel, schválně nepíšu řidič, neví co chce a nedá pokoj dokud to nedostane a až to dostane tak si to rozmyslí. Co vlastně potřebujem? Aby to jelo, aby bylo na čem sedět a pokud možno aby do toho nepršelo. Když to bude zábava, tím líp. Topení je fajn, bez klimy se dá taky žít. No dobře, tak ještě rádio. Teď co nám v práci upravili parkoviště, ukazuje se to co říkám už dávno když vidím ty manévry, tam kde jiní sotva zaparkujou, tam já se otočím. Výkon? Jo občas by se pár koní navíc hodilo, jenže to platí u čehokoliv. Když vidím rozjezdy z křižovatek, říkám si nač mají v těch autech motor? Kdyby se odhýpli nohou ze dveří, bude to stejný. Připojovací pruhy? To samý. Předjíždění? O tom by se dalo psát furt. Místo zrychlení se nalepí a pak na šestku začne "zrychlovat" jak nákladní vlak. Ale všichni plno keců jak by nemohli jezdit slabým autem.

PepaSFI
21. února 2019, 17:46
1
Citroën U55 Currus Cityrama: Retro autobus z budoucnosti

Taky pamatuju RTO jako školní linku. Mělo to takový hodně rozevlátý pérování, takže na "zaďáku" to houpalo jak na Lochnesce. Zažil jsem v tom výbuch zadního kola. Seděli jsme na "čtyřce" nad zadním kolem a najednou strašná rána. Podlaha nám poskočila pod nohama, na boku se urval ten umakart co s tím byl vnitřek obložený a dovnitř se vyvalilo asi půl tuny prachu. Řidič zastavil, chvíli tam něco obhlížel, pak nasedl a pomalu se rozjel. Zespodu se začaly ozývat strašný rány jak kdyby ve sklepě zamkli King Konga a jelo se. Došourali jsme se asi dva kilometry do vesnice, řidič si v první chalupě půjčil pilku a snažil se upižlat mlátící cáry gumy aby mohl dojet trasu po jednom tupláku páč se mu samozřejmě nechtělo montovat rezervu, anóbrž a protože je to děsná pakárna i na osobáku natož na takový vobludě.
Taky jsem zažil pár výletů a zájezdů v RTO. Měli ho v místním zemědělském družstvu, dokonce v tom krásném zájezdním provedení jak si zahrál ve filmu Florenc 13:30. Okýnka ve střeše, stropní poklopy z modrého plexi, jen myslím neměl ty skla vpředu nahoře jak ten ve filmu.

Kloubový Ikarus, to je už doba celkem nedávná. Ten podvozek byl divný, zadek jel divným obloukem, však to taky mělo vzadu upozornění že vybočuje. Houpalo se to a vlnilo takže lidi s kinetózou měli o zábavu postaráno a když se to v zatáčce ohnulo, začal se jim před očima ohýbat prostor, tak bylo dílo zkázy dokonáno.

PepaSFI
12. února 2019, 17:43
1
Bud Spencer by měl radost: Dunovka od Volkswagenu se vrací.

a benzinové auto není riskantní záležitost? Sedíš na hrnci s padesáti litrama prudce hořlavé, toxické chemikálie. Přímo v tom je namočené čerpadlo, včetně elektromotoru. Je to vedené spodem pod autem, srandovníma plastovýma hadičkama. Kterej blázen to mohl vymyslet?
Ona ta elektrika má své mouchy ale zas bych v tom neviděl žádné katastrofy. 500V není nic tragického co by nešlo slušně izolovat. Běžné elektromotory napájené ze sítě 3x400V pohání kdeco, na dešti, ve sněhu a nikdo neřeší jestli je to nebezpečné nebo ne. Občas někde něco hodně zchátralého odejde, někdy i s nějakým tím ohýnkem a nikdo nevyhlašuje svatou válku elektrické síti.
Mimochodem, největší bizár co jsem asi viděl byla elektrická hasičská stříkačka, někdy z předválečného období. Má ji tady poblíž jeden hasičský historický spolek. Je funkční a dokonce ji předvádějí. Popravdě řečeno, neměl jsem z toho úplně příjemný pocit, voda z toho tekla všude možně, motor byl spíš jak rekvizita do steampunku než aby se podobal dnešním krytovaným strojům. A to to bylo aspoň normálně připojené do zásuvky. Originální připojení v terénu bylo řešené prostřednictvím tří dřevěných hůlek s háčkama, které se zavěsily na venkovní elektrické dráty.

PepaSFI
10. února 2019, 18:20
0
Jezdíte někdy hromadnou dopravou? A proč?

ten mocný stroj kdysi řídil jedn můj, dnes už bohužel nežijící známý. Jeho zážitky byly uchvancancující, vždycky jsme se pobavili. Baba mu utrhla dveře, kousek za nádražím mu došla nafta, uváznutí v závěji jsme měli v přímém přenosu protože v době předmobilové si na jízdy bral svou CB vysílačku a vrcholným kouskem byl požár motoru. Lidi uhněte, já musím otevřít motor.
Lidi nic.
Lidi děte dál, ono to asi hoří.
No jó jasně ono to hoří. To víš že jo. Ti nejblíž se kousek šoupli na sedadlech.
Nadzvednutí poklopu, dým smrad. Já vám říkal že to hoří.
Panika chaos prchání.

PepaSFI
10. února 2019, 09:37
1
Jezdíte někdy hromadnou dopravou? A proč?

Autobusem po dálnici, to stojí za zažití. Brácha jel loni v létě do Prahy, schválně jel dřívěším aby stihl všechno co potřeboval a strávil půl dne čuměním na patník v koloně. Je to jen pár let, co jsem jel z Prahy vlakem, rychlíkem a ano, bylo to ono ostudné koženkové kupé. Docela retro zážitek, ukázka že dráhy se zas tak moc nezměnily. Nebýt reklamních cedulí, připadal bych si zas jak v 80 letech když jsem jezdil na učňák. Tmavě zelená tvrdá koženka která v zimě studí a v létě paří. Když na tom usnete, probudí vás divný pocit, že vám někdo krade obličej, protože po sedadle kloužete a posouváte se, zatímco opřená tvář se k tomu přilepí. Celá ta věc, přestože sama motoru nemá, značný hluk vytváří a třese se jak raketa Sojuz právě zdolávající Max Q. Záchod je cestou časem do hlubin temného středověku páč poněkud připomíná prevet, takovou tu kadibudku vystrčenou z hradeb. Jak praví dobová říkanka: "tady se to príma sere, vítr fouká do prdele".

Hromadnou dopravou jezdím velice zřídka. Do práce to nevychází, takže autem, vytěžujem 3 až 4 auta, tak to je celkem efektivní. Dřív jsem při cestách do Brna jezdil autem někam k obchoďáku a pak zdarmabusem do centra ke strojírně Wanieck, teda k Vaňkovce a dál případně šalinó po štatlu. Teď už to moc neřeším a zajedu si autem skoro kamkoliv. Jen se občas blbě parkuje, všude samý zákazy a cedule a než přejdete přes ulici, už na některým konci vidíte kroužit supy.

PepaSFI
09. února 2019, 17:08
0
Bud Spencer by měl radost: Dunovka od Volkswagenu se vrací.

běžné auto obsahuje spoustu elektroniky, v zapalovací soustavě je vysoké napětí a taky není problém to všechno utěsnit tak aby to snášelo dlouhodobě a bez závad provoz v mokru, některé offroady se dají bez úprav potopit desítky centimetrů, běžné osobáky obvykle tak po podlahu na jistotu, v praxi i o dost hloub. Ve slané břečce jezdíme několik měsíců v roce. Spíš je problém s korozí plechů než s elektrikou. Takže se dá předpokládat že i elektromobil by měl podobné podmínky zvládat, tím spíš když to bude auto na blbiny. Projetí pár kaluží na pláži, s tím se musí počítat.
Větší problém bude to že se to nejspíš nikdy nebude prodávat a kdyby náhodou jo, bude to stát děsnej ranec. Původní dunovka byla za pakatel, mám pocit že se to prodávalo i jako stavebnice na zvelebení zrezlého Brouka.

PepaSFI
02. února 2019, 19:38
3
Krátkozrakost a můj žlučovitý hněv...

to nic, to já taky ne, celkem netuším kde to je a kudy do tunelu nebo kam ale pochopil jsem že někdo zastavil kde neměl a bylo mu fuk že překáží. S tím celkem není co řešit, zmlátit to nesmíš, odtlačit taky ne, leda pak předjet a taky zablokovat, jenže to ignorant nepochopí. Nezbývá než doufat v osud, neboli, jednou padne na podobnýho blba a dají si po hubě. nebo strčí auto na koleje a tramvaj mu to taranuje spřáhlem.

PepaSFI
25. ledna 2019, 15:22
0
Řadicí páka na deset způsobů

škoda že nejde přečíst ten levý štítek. Ono ani tak nejde o to kolik to má pák ale co se s nima dělá. Tady to vypadá že tam je uprostřed normální řadění, vpravo jsou buď půlky nebo spíš redukce do terénu a vlevo to nemůžu přečíst ale tipuju zapínání přední nápravy a uzávěrky nebo to s jízdou vůbec nesouvisí a zapíná to nějaké pohony nebo hydrauliku. Totiž u těchhle starých aut jsou páky na všechno co dnes má jen tlačítka. Tatra 111 má taky pák hejno a v reálu se používá jen ta největší. Na ostatních je přední náprava, uzávěrky, redukce a zapínání pohonu pro sklápěč nebo jiné zařízení. Podobně PV3S, taky má 4 páky plus ještě jednu divnou pod sedadlem, ale za jízdy se používá jen jedna. Ten Kenworth ve videu je poměrně moderní auto které obvykle má jen jednu šaltpáku a na ní dva přepínače. Je to poznat že na funkci se nic nemění, jen je to strašně machrovský, tedy blbě nešikovný. Ta páka vpravo, s lebkou, přepíná sady kvaltů, hned na začátku ji jednou přehodí a víc už ne protože jede rychle a spodní sadu rychlostí už nepotřebuje. Páka uprostřed normálně řadí a ta vlevo přepíná půlky, tou hejbá jen dopředu a dozadu.

PepaSFI
24. ledna 2019, 18:08
0
Řadicí páka na deset způsobů

to Trabantí řadění v žádném případě není "přímo do bedny". Právě naopak, ten mechanismus je podivný a od pohledu velice nedůvěryhodný. Z převodovky kouká takový zohýbaný drát, na konci má oko a v něm kus gumy s dírou. A do té díry zapadá takový hák přidělaný na té hůlce od deštníku. Při řadění to vykonává podivné pohyby a přesto že to je všecko v gumě, řadí to snadno a přesně. Jen časem degraduje guma pouzder v nichž se to posouvá a ztěžkně ten strkací-tahací pohyb. Když to někdo namazal olejem nebo vazelinou, na čas to pomohlo, jenže guma pak degraduje ještě víc, matlá se a ten pohyb se stane žvejkačkovitým. Ale pořád to řadí líp než zmíněná škodovka. Tam se časem taky rozložila guma v řadícím táhle. utrpělo to vůle, díky nimž šla blbě typicky zpátečka a dvojka. Oprava nemožná bez demontáže půlky auta, nehledě na to že taková blbost jako kus gumy do šaltování, prostě nešla sehnat.

PepaSFI
24. ledna 2019, 17:09
0
Řadicí páka na deset způsobů

tohle už se na mnoha místech probíralo, je to jen jakýsi "tuning". Když budeš to řadění pozorovat, snadno zjistíš že to je jen klasické uspořádání "šaltpáka, dvě patra a půlky", jen místo dvou přepínačů na páce tam má ty lyžařský hůlky.
Ale řadění na dvě páky skutečně existuje, dvě samostatné převodovky, celkem 4x4 ryschlosti, někde i 4x6

PepaSFI
19. ledna 2019, 09:43
1
Lancia Delta 1.6 JTDm Platino: Kompaktní luxus

no jo no, každému co jeho jest. Když přišel Golf IV, všichni před tím padali na záda a dělali si na vocasu uzel. Já na to koukal, můj ty světe kulatej co to je? Trošku hranatý, ale ne moc, trošku kulatý ale ne moc, hlavně to nepřehnat aby to bylo takový to německy seryjózní. Kulatej vobdélník. Vypadá to nijak, tak tomu budem říkat nadčasový německý design. Což sice tak nějak znamená že se to vlastně nikomu nějak moc nelíbí a líbit nebude, ale zní to chytře a nikdo si netroufne říct že je to blbost.

PepaSFI
16. ledna 2019, 17:11
0
ZAZ 1102 Tavria: Prosím, znovu už ne

ve starém Fiatu Panda se dopředu vešel stejně objemový motor, baterie byla dobře přístupná, rezervní kolo bylo umístěné stejně, jen bylo zcela standardní a normální a ještě se tam vešel hever, tedy normální stojatý hever, ne nějaká pidihračka z plíšků a plastu na jedno použití jak je dnes zvykem, klíč na kola a šroubovák. A kolem bylo spousty místa, cokoliv se dalo snadno opravovat.

Tohle je bohužel smutná ukázka toho jak fungovalo skvělé hospodaření pod diktátem Moskvy. Dodnes se divím že nám tenkrát dovolili vyrobit Favorita.

PepaSFI
13. ledna 2019, 09:15
1
UAZ Patriot 2.7: S burlakem v Milovicích

tak to bylo celkem jasný, jak tam nejsou páky, budou tam dráty. Ale že to nemají aspoň pod kusem plechu, to je blbý. Holt je to podobný jak říkával v práci jeden bývalý řidič náklaďáku: "to je furt Tatra nezná bratra, Tatru nic nezdolá, Tatra je nezničitelná. A pak při nakládce padne trochu hlíny za kabinu pod korbu, tam co jsou tak hezky vyskládaný všecky ventily od vzduchu a než všecky ty káblíky co upadnou zastrká zpátky tak u toho zešediví"

PepaSFI
10. ledna 2019, 19:57
0
O koních, ponících a síle aneb jak a v čem měříme výkon auta?

já mám pocit že je tam jiná metodika měření. Teď nemám čas hledat detaily ale je to něco o tom že my v Evropě udáváme výkon motoru tak jak je v autě a američani v laboratoři, tedy holý motor bez příslušenství, bez alternátoru, bez výfuku, bez sacího filtru...

PepaSFI
10. ledna 2019, 17:56
3
O koních, ponících a síle aneb jak a v čem měříme výkon auta?

Omyl! Svět není sjednocenej! V těch jednotkách a mírách je šílený chaos a i tam kde se to tváří rozumně, jako třeba tady uprostřed Evropy, ten chaos stejně je. Když jsme u těch aut, mrkněte třeba na kola. Průměr ráfku se značí v palcích, šířka ráfku v palcích, šířka gumy v milimetrech a výška jejího profilu v procentech. Když se podíváte do počítače, třeba do něčeho na práci s obrázkama, zjistíte, že ty obrázky mají jakési divné rozměry. Je to sice v milimetrech, protože máte verzi evropskou, českou, prostě naši, jenže ony ty rozměry jsou stejně v palcích, jen je to schovaný. Rozlišení tisku nebo displejů je v bodech na palec. Britové sice oficiálně přešli na metrické míry ale z historických důvodů pořád používají i ty své podivnosti. Spousta nemetrických měr má v různých zemích různé hodnoty, jiné v UK, jiné v USA. Spousta srandy je taky s drobnějším dělením, tam kde my si vystačíme s prostými násobky a podíly deseti, oni mají plno různých měr které spolu někdy vůbec nesouvisí a někdy ani nejdou mezi sebou nějak rozumně přepočítat. A aby to bylo veselejší, někdy se používá desetinné dělení a někdy zlomkové. A na závěr můj oblíbený, u nás zcela běžný, trubkový závit. Všichni to máte doma, všecky trubky na vodu a plyn to používají. Obvykle se značí písmenem G a rozměrem ve zlomcích palce. Jenže ten rozměr neudává rozměr závitu! Metrický závit, dejme tomu M 12 má vnější průměr šroubu 12mm. Trubkový G 1/2 ale nemá průměr půl palce, tedy 12,7mm. Nikde. Ani zvenku ani zevnitř, prostě ať to měříte jak chcete, nikde to nenajdete. Závit G 1/2 je závit který je ZVENKU udělaný na trubce která má UVNITŘ díru půl palce. To má logiku, žejo. A to se ještě trubkáč vyskytuje jako G a nebo jako BSP, což je naštěstí stejný, jestli si dobře vzpomínám, liší se trošku tolerancema.
A pak se divte že svět nemá jednotně definovaný motorový koně.

PepaSFI
08. ledna 2019, 19:45
1
Kam se díváte při řízení?

já tomu říkám "číst pravděpodobnostní linie".prostě, snažit se pořád vidět co bude dál a řešit co chci aby se stalo a co nechci. Problém je že to co je přede mnou si ohlídám celkem snadno. Horší je to zezadu. Když se debil nalepí a ještě k tomu jede očividně blbě, to je fakt o strach zastavovat někde na křižovatce nebo před přechodem. Někdy je vážně lepší mít ho radši před sebou, zpomalit a nechat se předjet. Jak už jsem nohokrát řekl, já mu radši uhnu. A jestli on je dost blbej, jednou mu někdo neuhne. Třeba mostní pilíř. A u toho já být nemusím.

PepaSFI
07. ledna 2019, 17:17
2
Opravdu silničáři zaspali?

no a teď si představ že by ti ten taneček na mostě nevyšel a byl by z něj biliár. To je totiž přesně ten problém, kein stress, pak badabum a najednou je tady kolona přes půl republiky a vehementně se řeší kdo za to může. Nic ve zlým ale když to s tebou ve 150 zamete a pak klidně jedeš kein stress 160-180, pak je něco špatně. Teploty kolem nuly jsou přesně ta chvíle. ne nadarmo na teplomerech v autech při +4 bliká vločka na displeji. To už na zemi může být nula a na nějakým podfouknutým mostě třeba -5, k tomu trocha vody co někde vytekla ze sněhu a je tam super led, NHL stadion. Bodyček a mantinel.

PepaSFI
06. ledna 2019, 20:07
1
Opravdu silničáři zaspali?

rock: a ten příruční sklad se naplní jak? No zas kamionama. Akorát že ty kamiony.... pojedou tak nějak úplně stejně. Bohužel to je průser jednoduchých řešení, že nefungujou. Když ta firma potřebuje denně deset kamionů tak tam musí být deset kamionů. A je úplně jedno jestli tam jeden den patnáct a druhý den pět, furt je to deset, jen přibyde manipulace a sklad. Což stejně ve většině případů stejně je. Nevím kolik toho skutečně jezdí just in time, asi moc ne. Ony ty kamiony na dálky moc dochvilný nejsou. Problém není v just in time, problém je že je toho prostě moc. Svět se mění, už není rok 1985, jezdí toho hrozně moc a lepší to nebude, leda že se vrátíme někam kde bych teda fakt být nechtěl a nechtěli by to ani ti co to jakože chtějí.

PepaSFI
06. ledna 2019, 17:43
1
Opravdu silničáři zaspali?

no hezký teorie, jenže poněkud zcestný. Když se nebude zásobovat just in time, co se asi tak změní? Nejspíš vůbec nic. Ty rajčata se dovezou odkud když ne z toho Španělska? Kde se vezmou v tom skladu? A jak se budou z toho skladu distribuovat? Dopadne to úplně stejně jako se všema jednoduchýma řešeníma. Blbě. Dál se to bude vozit, jen se bude muset nějak byrokraticky dokázat že se to nevozí. Takže se stanoví nějaký limit jak daleko se to smí vézt. A protože v Horní Dolní nikdo v lednu rajčata nevypěstuje, povezou se ze Španělska. Jen v papírech bude že jsou z Horní Dolní. A tam dovezli nějaký rajčata z Německa. A do německa z Francie. A tam ze Španělska. Né to fakt nejsou rajčata ze Španělska. A kde se vzaly v Horní Dolní, dyť tam se nepěstujou? Ony se nevypěstovaly, ony vznikly zkřížením debilního předpisu, pytle papírů a hromady razítek. A protože jsme rozhodli že je to tak správně, je to tak správně a kdo nesouhlasí je nácek, fašoun a nepřítel dobra. Prostě, když chceme mít v kauflandu v lednu čerstvý rajčata, mimochodem pěkně hnusný, tak to bez dálkový dopravy nejde.

PepaSFI
06. ledna 2019, 14:00
1
Opravdu silničáři zaspali?

no však já taky nikde netvrdím že je lepší to nebo ono. Já jen konstatuju že ona jaksi není jiná možnost. Ono by bylo fajn kdyby kolem dálnice byly obrovský parkoviště kam by se to odstavilo a počkalo by se až se vychumelí. Jenže ony ty plochy nejsou ani na to aby zvládly normální povinné bezpečnostní přestávky. A taky bych chtěl vidět toho kdo by si vzal na triko vydat ten rozkaz až by se na něj sesypaly žaloby od všech těch dopravců a jejich zákazníků.

PepaSFI
06. ledna 2019, 13:55
0
Opravdu silničáři zaspali?

tak tos viděl ještě málo. Tady jsem několikrát viděl že i pluhovali, randál jak sviň, traktor valí a táhne radlici po asfaltu, jiskry lítají.

PepaSFI
06. ledna 2019, 13:51
1
Opravdu silničáři zaspali?

Já jsem v tomto bohužel odborně vzdělán, jelikož jsem se "vyučil" cestářem na vojně, ovšem tam šlo o údržbu letiště, tedy úplně jiné nároky. Takže mi chybí ta sladká nevědomost laika, prostě vidím nedodržování technologií, všeobecný bordel a lži zodpovědných.
Ale jak kousek výš píše Czaba, za spoustu potíží si můžou řidiči sami. Když vidím že to stojí za prd, no tak si dám bacha, zpomalím, brzdím radši dřív, nechám si víc prostoru. Jenže to je o tom co jsme řešili o pár článků vedle. To by se muselo myslet, předvídat, dívat se kolem sebe a to je zbytečná námaha, z toho bolí ta věc mezi ušima. Jo ono se stane že něco nevyjde, nedobrzdí se, sjede to do sněhu. Jenže je rozdíl jestli nedobrzdím půl metru a rozbiju blinkr, nebo nedobrzdím tak že zbořím deset aut v koloně před sebou kterou bylo vidět na tři kilometry.
Tuhle soused jel traktorem tahat manželku ze sněhu. Pak brblal že má dědek auto v bordelu, gumy totál sjetý. Jo, jenže to auto jim dědek přenechal někdy předloni. Pak z něj vylezlo že koupil aspoň na předek nový gumy a vzadu nechal ty galusky sjetý. A koukal na mě jak ťululum když jsem mu řek že to je nejlepší způsob aby to příště manželka i s dětma někde ohnula kolem stromu. A hned druhý den spadl do škarpy on s druhým autem. Kdoví co na tom má obutý. Někdy předloni kupoval zimní gumy až skoro na jaře, když už se s tím skoro nemohl hnout z místa.

PepaSFI
06. ledna 2019, 13:22
3
Opravdu silničáři zaspali?

doslova kdekoli? Co si pod tím mám představit? Sedni do auta projeď si třeba tu D1. Na každé pumpě, na každém myslitelném místě jsou řady kamionů které tam stojí povinnou přestávku. Pak si projeď silnice které jsou kolem dálnice. Vypadá to tam úplně stejně. Tam jsou ti kteří už u dálnice nedokázali zaparkovat a tak sjeli někam bokem a stojí někde za vesnicí u kravína. Kam asi by se zaparkovaly ty stovky a tisíce kamionů kterým by se direktivně zakázalo vyjet? Mohly by třeba ucpat okresky protože ty panstvo na dálnici nezajímá. Bohužel, dnešní způsob zásobování a logistiky nám přinesl takovou spoustu nákladních aut, že je problém s normálním provozem, natož v krizovkách.

PepaSFI
06. ledna 2019, 09:11
0
Kam se díváte při řízení?

100 metrů jsou dejme tomu 3 sekundy jízdy, to je dost na reakci. Protijedoucí auto uvidíš dřív. Samozřejmě náhlou překážku, jako je třeba srnec, tu musíš risknout, to se může stát kdykoliv, i při extremně opatrné jízdě.
Celkově se asi dá říct že pokud předjížděný jede tak rychle že musím řešit jestli mi na to stačí osvětlený rozhled, pak jede dost rychle abych to za ním ještě chvíli vydržel. A pokud jede hodně pomalu, obvykle stačí ve chvíli kdy jsem vedle něj rozsvítit své dálky. Pořád by to dávalo několik sekund na reakci, na přerušení předjíždění. Ale vždycky je lepší trošku pouvažovat, pořádně si přečíst situaci. Jak už bylo řečeno, tihle řidiči co nepotřebují rozhled, obvykle taky nepotřebují držet směr a jet ve své části vozovky. Už se mi to stalo, prostě nervák co neudrží směr, oči vytřeštěný a je ho plná silnice. Někdy je fakt lepší se držet dál.

PepaSFI
03. ledna 2019, 17:12
0
Kam se díváte při řízení?

já taky jezdím po hodně špatných silnicích, (což mi připomíná že jsem na to téma už dávno začal cosi psát a měl bych to dodělat) jenže i na nich se dá mít všeobecný přehled. Dokonce si troufám říct že je potřeba mít ten přehled. Řidič musí vidět všechno. Jak píšou kousek výš Caddy a Raspby, patří to k tomu předvídání. Nemůžu se zaměřit deset metrů před auto, co kdyby tam byla díra. To už s tím moc nenadělám, leda nějakou zmatenou kličku. Musím o té díře vědět dávno dopředu, hele tam je něco na silnici, i ty auta se tomu vyhýbají, asi to bude díra nebo tak něco. A hned musím vidět co mi jede proti, co zezadu, načasovat si to podobně jako předjíždění. A teprv až jsem blíž, díru zhodnotím a zvolím co s ní. Jestli se dá vzít mezi kola bez vybočení, nebo objet nebo holt budu muset zpomalit a do ní. A když už jsem pár metrů, už nic neřeším páč už to mám dávno hotový. Lidi co sledujou úzkostlivě silnici před sebou, nemůžou jet plynule, cokoliv je překvapí, někdy i vystraší. S tím souvisí i česká tradice lepení. Když si nedáš odstup, nemůžeš předvídat, plánovat, hledat stopu. Pak trefíš každou díru aspoň třema kolama naráz nebo budeš běsně kličkovat a dupat na brzdu. To samý jsou křižovatky. Většina lidí přijíždí ke křižovatce, skoro zastaví a řeší. Rozhled kilometr na všecky strany, nikde nic nejede a on skoro zastaví. Proč? Protože má nepřekročitelnou hranici světa na špičce svého nosu. Přednost řeším hned od chvíle kdy dokážu rozeznat značku. Všecko je pak jednodušší, plynulejší, příjemnější a taky bezpečnější.

PepaSFI
26. prosince 2018, 09:22
0
Řidičské rukavice - ano či ne?

ty pracovní rukavice jsme tady někde probírali ve fóru. V některých se fakt řídí dobře. Jak už jsem napsal kousek jinde, echt řidičské rukavice nepoužívám ale na zimu není co řešit. K řízení je potřeba určitá pohoda a tomu můžou vhodné rukavice přispět. Já si oblíbil tyhle puntíkaté https://www.rucedozadu.cz/rukavice-gabo.html používali je i záchranáři na rally, i v létě. A jestli v tom člověk vypadá jako debil? No a co? Dneska můžeš klidně tančit po náměstí oblečený v tygrovaným nákulníku, s pavím perem v zadeli.

PepaSFI
24. prosince 2018, 15:10
0
Vánoční speciál: Čím jezdí Ježíšek, Děda Mráz či Père Noël?

myslím že Děduškovi Mrázovi by víc slušel ZiL 4906 Modrý pták z kosmického programu o kterém už tady kdysi byla zmínka
https://www.autickar.cz/clanek/porucime-vetru-desti-aneb-neuveritelne-vsechnochody-dalneho-vychodu/

PepaSFI
21. prosince 2018, 22:25
4
Desátá Gymkhana je tady - a je skvělá

já vlastně ani nevím co a jak Ken Block jezdí a jestli je úspěšný nebo ne, je mi to celkem fuk. Ty jeho videa beru jako zábavnou podívanou, nic víc, S nikým tam nezávodí, žádná porota to neboduje, je to prostě show na kterou se lidi rádi podívají, něco mu to vydělá na reklamě, mluví se o tom. Hotovo. Ti kluci možná jezdí líp ale obávám se že většina lidí ani neví že taková soutěž existuje. Ale kdekdo viděl videa toho chlápka co smykuje po ulicích a fabrikách a kdovíkde ještě.

PepaSFI
17. prosince 2018, 19:56
0
Řidičské rukavice - ano či ne?

nejen když se ruce zpotí. Já tuhle chodil chvíli po nákupech a od chladu jsem pak měl úplně suché ruce. A na tom gumopěno cosi plastu volantu, který nejspíš taky zimou změnil své vlastnosti, to tak blbě klouzalo, že jsem si chvílema říkal že si snad budu muset plivnout do dlaní jak drvoštěp. A rukavice jsou samozřejmě kdovíkde. Musím je najít nebo pořídit jiné. Používám na zimu takové textilní, s gumovýma puntíkama, stojí to asi desetikorunu. Jsou tenké, elestické, dobře sedí na ruce a nekloužou.

PepaSFI
16. prosince 2018, 09:17
0
Věříte svému autu?

nejde o to že by to nešlo přemoct ale o to že to může být otravný a nepříjemný do té míry, že se to lidi naučí prostě vypínat pořád a tím to ztratí smysl. A taky víme jak většina normálních řidičů jezdí, člověk se kolikrát musí zamýšlet nad tím jestli jsou při smyslech. A když mu pak aparát náhle sáhne na volant, může ho to vyděsit a udělá nějakou velekravinu. Znám lidi co strašně nadávají na ABS, že je to leká když je nasněžíno a nedá se s tím brzdit a nejlíp brzdila stará škodovka co žádný takový blbosti neměla a veselá příhoda jak se škodovkou prosáňkoval dvě křižovatky zadkem napřed a povalil jen šest popelnic a čekárnu.
No každopádně to můžeš brát jako námět na testy, jestli asistenční systémy zbytečně neobtěžujou a fungují k užitku věci.

PepaSFI
15. prosince 2018, 15:26
0
Věříte svému autu?

teď zrovna jsem četl v jednom testu jak nepříjemný může být asistent jízdy v pruhu.. Auto dostává body za to že to nejde trvale vypnout a pak to prudí v zatáčce. Chceš si jet svou stopu, nic tomu nebrání, výhled, prázdná silnice a ono se to s tebou pere o volant. Já s tím vůbec nemám zkušenosti ale nějak si nedovedu představit jízdu s něčím takovým. Na našich silnicích se nedá jet bezmyšlenkovitě, neustále je potřeba se něčemu vyhýbat, zatáčky mají všecko možný, jen ne ideální tvar, vlastně skoro nikde se nedá jet rovně. Taky by mě zajímalo jak se to chová při náhlém vyhýbání kdy nestihnu dát blinkr nebo ten bazmek vypnout.

PepaSFI
09. prosince 2018, 09:34
-1
Autíčkářova garáž: MX-5 NCFL 2.0 - Jak se rodí a umírají jednorožci

holt lidé jsou různé. Někdo kupuje auto a těší se jak se povozí. A někdo kupuje auto a těší se jak ho prodá.

PepaSFI
28. listopadu 2018, 19:31
0
5 druhů radosti za volantem. Máte to taky tak?

já to definuju trošku jinak, něco jako "nevhodná rychlost, nevhodné místo ale hlavně že je zábava". Nemusím jet kdovíjak rychle, ani ta silnice není nic moc, rozbitá, klikatá, kopec, všichni se sotva táhnou, nadávají ale já si hraju. Slalom mezi dírama, zatáčky, dvojka, plyn, když je místo, hledat stopu, když není jet po hraně.... Kterýkoliv z ostatních aut by mohlo jet rychleji než já. Můj výkon je k smíchu. Jenže oni nejedou. Já jo.

PepaSFI
28. listopadu 2018, 18:39
1
Jak se žije s elektromobilem?

dobíjení za jízdy? leda přes trolej, jak to někde vymýšleli pro kamiony. Bezkontaktní, indukční, tyhle blbosti vymýšlejí propagandisti a pisálci co potřebujou naplnit článek. Dovedete si představit ty ztráty? Já trošku jo a vůbec se mi to nelíbí. To že se tak dá nabíjet telefon neznamená že to jde i s autem. U nabíjení telefonu asi nikdo neřeší kolik to vytroubilo do vzduchu, těch pár wattů nestojí za řeč, hlavně že to je pohodlný. Ale nabíjet auto se ztrátou v desítkách procent?

PepaSFI
28. listopadu 2018, 17:54
0
Jak se žije s elektromobilem?

Beastare projevil ses jako typický naftový jehovista. Ano, moje názory jsou ze zkušenosti s tím co nazýváš vraky. Jenže to jsou asi tak dvě auta ze tří a spousta z nich bude jezdit kolem nás možná i deset let. Bohužel jsou to fakta, temná realita. Ještě spoustu let tady budou strašit smrdící nesmysly používané nesmyslným způsobem. Většina aut kolem mě nejsou Maserati se supermoderním motorem které jezdí napříč Evropou. Jsou to Letité Octavie, Pasaty, Sharany s různýma generacema TDI, které jejich majitelé typicky využívají asi jako moped. Pokud někdo má naftový dvoulitr na to aby dojel 5 km do města na nákup, přes tři ulice s dětma do školky, 3 km do vedlejší vesnice do práce a nejdelší jízda je jednou za čtvrt roku k dědovi 30 km daleko, pak ten diesel využívá úplně blbě, diesel se ocitl tam kde nikdy neměl být a na tom trvám. A proč se tam ocitl? Na to si musí odpovědět každý sám.

PepaSFI
28. listopadu 2018, 17:30
1
Jak se žije s elektromobilem?

jestli ono to nebude tím že ten vodík se jeví praktičtější jen do té doby než se na to podíváš prakticky. To auto je vlastně elektromobil, jen místo velké baterie má malou baterii, palivový článek a tlakovou nádrž na vodík. Ten vodík musíš vyrobit, buď chemicky, těch způsobů je víc, nebo elektrolýzou vody. Není to zrovna nenáročný proces. A pak ten vodík musíš nějak přepravit a nacpat do auta. A to taky není sranda. Vysokotlaké nádrže, náročné čerpání. Vodík je prchavá mrcha, proniká i skrz kovy a navíc mění jejich vlastnosti, křehkost. Celé je to podobně komplikované jak elektrika. Trošku výhoda je že se to načerpá trochu rychleji než nabití akumulátoru.

PepaSFI
27. listopadu 2018, 19:25
0
Jak se žije s elektromobilem?

stejně to dělají i spalovací auta. Ten dojezd se počítá z nějakého vzorku údajů a může se dost lišit podle toho jak a kde se zrovna jelo. Jenže u spalovacího auta se to tak moc neřeší, rezerva bývá obvykle mnohem větší než u elektriky a taky ten benzin v nádrži je víc hmatatelný. Člověk si snadno představí že pořád je to jakási hmota která má nějaký objem který někam teče a že když tam je pět litrů tak by to mělo stačit k nejbližší pumpě co je vedle ve vesnici a když bude zavříno, vystačí to až do města. jenže ta elektrika v baterce je iluzorní. nedá se měřit na petflašky, nedá se donést se sousedovy sekačky, jen věřit a doufat.

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

BMW Řada 1 116i 2005
BMW Řada 1 116i

2005 rok výroby
85 koní výkon
1 568 ccm objem

Oldsmobile Cutlass 1972 V8 5,7 1972
Oldsmobile Cutlass 1972 V8 5,7

1972 rok výroby
200 koní výkon
5 700 ccm objem

Chevrolet Caprice 2-door coupe 1969
Chevrolet Caprice 2-door coupe

1969 rok výroby
300 koní výkon
5 700 ccm objem

BMW Řada 3 E30 325i 1986
BMW Řada 3 E30 325i

1986 rok výroby
170 koní výkon
2 494 ccm objem

Cadillac Escalade jen 110 000km 2007
Cadillac Escalade jen 110 000km

2007 rok výroby
410 koní výkon
6 199 ccm objem