načítám data...

PepaSFI

JménoPepa SFI
BydlištěTřebíč
Registracepřed 7.1 rok.
Poslední aktivitapřed 17.0 hod.
Příspěvků ve fóru109
Komentářů u článků954
Pozitivních komentářů u článků237
Negativních komentářů u článků9
Možnostinapsat zprávu

Poslední blogy

Bagristou snadno a rychle

03. srpna 2018, 19:11 15 komentářů

Máte rádi hračky? Mechanické hračky co fungují jako vopravdické?


Posledních 50 komentářů

PepaSFI
předevčírem v 19:40
0
Aktivní zásahy do řízení: Opatrně, prosím...

není to pokrok, je to vývoj. Až čas ukáže zda k lepšímu nebo do slepé uličky.
Ten rozjezd do kopce, to se dív intenzivně učilo jako základní řidičská dovednost. Tak si říkám, co se vlastně bude v té autoškole učit? Auta se umí víceméně udržet na silnici, dokonce na svý straně. Umí zabrzdit, umí se rozjet, umí zaparkovat, vidí v noci líp než člověk, jen tomu chybí ta vůle, rozhodnout se kam jedu a že to co se děje může být správně ikdyž to tak na první pohled nevypadá.
Mimochodem, ten asistent rozjezdu do kopce měly některý auta už někdy před sto lety a bez elektroniky.

PepaSFI
23. ledna 2021, 17:48
1
Jaké "klasice" jste nikdy nepřišli na chuť?

estli to třeba nebude tím že u těch novějších motorů stoupl výkon a tím i nároky na pevnost bloku. A taky hliníková hlava je měkčí než litinová, nepodrží to tolik, takže zas nárok vynucený změnami. někdy je dobrý zamyslet se nad tím co je příčina a co následek. To tlakové lití má celou řadu výhod a v té době to vůbec nebylo běžné a jim se to povedlo vymakat, Dokonce to pak i prodali licenčně, tuším že Renaultu.

PepaSFI
23. ledna 2021, 16:51
0
Jaké "klasice" jste nikdy nepřišli na chuť?

já teda těch škodovek ve svém okolí měl spousty, je o mě dostatečně známo že ty auta nesnáším a nechápu ty záchvaty nostalgie a glorifikaci zadního pohonu u nich ale nikdy jsem se nesetkal s tím že by někdo řešil měkký blok a zadírání. Jo u toho bych připustil že za to mohl olej, M6AD je z dnešního pohledu dobrý tak na vrátka do zahrady. A i dnes existují motory u kterých se nedá udělat kompletní rozborka, protože když se odmontují domky na klice, blok se nenávratně deformuje a už to nikdo nedá dokupy.

PepaSFI
22. ledna 2021, 19:00
2
Jaké "klasice" jste nikdy nepřišli na chuť?

s tí m přehříváním to máte pomýlené, ony se ty škůdky nepřehřívaly při vyšším tempu. Teda ne že by to nešlo uhnat, to jde všecko ale problém byl v nízkých rychlostech a to paradoxně kvůli velkému množství vody.
Kdy se vám na dnešním autě zapne ventilátor? Prakticky při každém zastavení na křižovatce. Jsou tam tak 3-4 litry, to se ohřeje hned a zapne se vrtule. Jenže tyhle škodovky s chladičem vpředu měly asi 13 litrů vody. To než se přehřeje, to chvíli trvá. Takže v běžném provozu se vrtule prakticky nikdy nezapnula. Třeba i několik let. A motorek zatuhl a spínač zoxidoval. No a pak se takhle posouváte v zácpě a najednou teploměr nahoru a zezadu blebleblepšššššchrchlychrchly voda vaří. A žádná péče a údržba s tím nic nenadělá, kdo by taky preventivně vyměňoval termospínač a motorek větráku, obzvlášť když na to nic nebylo k sehnání. Jo a termostat, ten taky nestál za nic a taky nebyl k sehnání.

PepaSFI
21. ledna 2021, 18:10
0
Autíčkář se ptá: Posloucháte za volantem nebezpečné songy?

bigbít ve všech jeho podobách, takže rádio Beat, pak si tahám z radia Dixie jižanský rock a různý ty říznější odrůdy country pomíchaný s kdovíčím, prostě aby to šlapalo. Ale taky někdy pohodovky, třeba Aneta Langerová je super. Někdo se možná ušklíbne, v rádiích furt hrajou tu pitomost Křídla motýlí ale zkuste ty novější. Moc pohodová, dobrá hudba.

;t=136s

Nedávno jsem objevil tuhle čarodějnou partu, to je do auta někdy taky nebezpečná muzika

PepaSFI
20. ledna 2021, 17:16
1
Autíčkář se ptá: Posloucháte za volantem nebezpečné songy?

repráky se dají vyměnit skoro ve všem, ovšem s rádie je to horší. Všecky after rádia jsou odporný kolotočářský hnusy co se nehodí vůbec do ničeho, natož do youngtimera místo original rádia. Já dlouho řešil rádio v Pandě. Je tam original Blaupunkt, celkem slušný, jenže má jen CD bez MP3, Přes FM transmiter to nestojí za nic a dát tam jiný rádio, bych se poblil kdykoliv bych se na to podíval. Nakonec to vyřešila krabička co se zapojí do rádia zezadu do přípojky na CD měnič, umí všecky běžné zvuky včetně FLAC, jen není úplně nejlevnější.
Jo a když bráchovi odešlo divný a ošklivý rádio Sony, tak chtěl něco decentního co při zapnutí nevypadá jak výbuch v továrně na rachejtle a našel něco obyčejného od Blaupunkt. Dva kroutící knoflíky, pár tlačítek, vlastně by to neurazilo ani v autě z devadesátek. Jedno USB schovaný vzadu, jedno vpředu, pod panelem SD karta.

PepaSFI
17. ledna 2021, 18:47
8
Aktivní zásahy do řízení: Opatrně, prosím...

to samočinný otvírání kufru má taky trošku mouchy :-)

;feature=emb_logo

PepaSFI
17. ledna 2021, 17:30
3
Aktivní zásahy do řízení: Opatrně, prosím...

to otvírání kufru bude asi protizlodějská funkce. U spousty aut je to svázané s otevřením dveří řidiče, což teda taky vytváří spousty veselých trablů typu "táto vylez z toho auta, mně to nejde otevřít! Prostmtě co s tím děláš, dyť to normálně šlo, no hele dyť to říkám že to jde". To dvojitý odmykání bude asi totéž, aby ti někdo při nastupování nemohl páchat nemorálnosti druhýma dveřma. Tyhle věci jdou někdy nějak nastavit, jen se musí vědět jak a návod jak známo, čte jen ten kdo si nevěří.

PepaSFI
17. ledna 2021, 12:23
2
Driftování ztraceno v mediálním prostoru

žeby se nám tady začal inkubovat infekční chronobundus? Aby z toho nebyla nějaká epidemie.

PepaSFI
16. ledna 2021, 17:20
10
Driftování ztraceno v mediálním prostoru

to je funkční ergonomie, když pak jedeš bokem, tak je rovně.

PepaSFI
16. ledna 2021, 14:49
2
Driftování ztraceno v mediálním prostoru

a hele, chronomagorská fotka :-)

PepaSFI
10. ledna 2021, 15:21
1
Nová Panda je za rohem. Bude elektrická, ale i spalovací.

bohužel ani u Fiatu už se neobejdou bez toho midlipidlihybridu. Tohle už ho nejspíš bude mít v základu.
Sice si taky hýčkám naději že zdravý rozum ještě chvilku vydrží ale pořád jsou ty prognózy pochmurnější. Bohužel, když se sejde fanatický zlo s přílivem bezpracných peněz......

PepaSFI
10. ledna 2021, 14:40
0
Nová Panda je za rohem. Bude elektrická, ale i spalovací.

taky mi to připadá jak kdyby se akuvrtačka někde zapomněla s Range Roverem. Ale skutečný auto bude určitě vypadat jinak, otázka je kam se to posune. Panda vždycky byla trochu jiná, tak trochu hračka. Nikdy nic pořádně, nemyslitelný věci jako plochý skla, panty trčící ze dveří, sedadla z kusu trubky a pytloviny a ono to fungovalo. Druhá generace už musela trochu zcivilizovat ale pořád to byla krabička srandovní. Nedávno jsme to probírali v diskusi na jiném fóru. Ono to vlastně vůbec není dobrý auto, výkon to nemá, pohodlný to není, výbava žádná, čtyřkolka docela žere, obzvlášť když se prožene, jenže pak zjistíš že tě vehementně baví každá cesta do práce, že nevadí objížďka na kterou všichni nadávají, protože je to 5 kilometrů zatáček navíc.
S tím prostorem jsem taky měl trošku problém, já přešel z první generace na druhou. Ten poloostrov uprostřed byl obrovský rozdíl. Ale pak jsem zjistil že mi vyhovuje prostě si to "obout", zapasovat se do toho.

PepaSFI
06. ledna 2021, 18:18
1
Komunikace mezi účastníky: Pojďme se bavit...

teď budu za sviňuchu ale musím. Řidiči, netrubte na cyklisty,je to pro vaše dobro. Nechte ho ať se někde umlátí sám, u toho přece být nemusíme, natož do toho být angažován. Zákon sice dovoluje použít houkačku k upozornění předjížděného, ovšem cyklisti na nějaké zákony kašlou a protože se za jízdy naprosto nevěnují řízení a vůbec nesledují provoz a někteří to ještě vydávají za pozitivum, houkačky se leknou a padnou vám pod kola. A to je něco co fakt nechci. Ne že by debila bylo škoda, jen za ty potíže to nestojí. Ne, opravdu s nima nemám trpělivost ani toleranci, nezaslouží si to, jen se chci vyhnout zbytečným potížím. Když se někdo chce svým ignorantstvím a tupostí zasebevraždit, budiž mu dopřáno. Jen já u toho radši nebudu.

PepaSFI
04. ledna 2021, 19:56
5
2021 | Co v autech už nenajdeme

no myslím že já nejsem zrovna ten komu by se dal přisuzovat nedostatek technického nadšení. Dyť já měl dloubací telefon v době kdy nikdo nevěděl že taková věc existuje a Android byl ještě někde na křemíkových houbách. V počítači jsem s wokniskama skoncoval někdy v době XP a nikdy toho nelitoval. Umím rozmontýrovat převodovku stejně jako hodinky Jenže možná právě proto nejsem běžným uživatelem ale cynickým praktikem. Jsou chvíle kdy je potřeba rozlišovat hračky a služebníky. A taky parazity. Když vlezu do auta a je mi zima, boty namočený, na zádech sníh v tý chvíli je mi úplně u zadele jestli mi nějakej betlém ukazuje že tam mám 22.0 nebo 22.1 stupňů. Jediný co chci je abych jedním sáhnutím, ideálně poslepu pohmatu nějakým hejbletem pustil hicuňk na plný pecky. Jo možná to má Audi poměrně jednoduchý, ikdyž teda kdybych se to měl jako šimpanz učit deset minut tak bych z toho radost neměl. Bohužel jsou i auta kde se pro tak prostou věc jako je foukání topení musí do menu na displeji. Nechci se učit ovládání nějakýho klavíru abych spustil tu nejobyčejnější věc na co dřív stačily dvě páčky s funkcema topí netopí, na nohy na sklo.

PepaSFI
04. ledna 2021, 19:22
1
Komunikace mezi účastníky: Pojďme se bavit...

ono to s tím probloknutím není až tak jednoduché. Lidi mají mediální masáží zafixováno že dálkama blikají agresivní hovada co se někam chtějí vecpat. Mockrát jsem se setkal s tím že chodec je pak ještě víc zmatený a neví jak reagovat. A taky, v první řadě je to výstražné znamení. Už jsem to mockrát prezentýroval, mě se nejvíc osvědčilo na chodce mávat rukou. Skla zatmavený nemám a málokdy se sklo leskne tak aby nebylo vůbec nic vidět, ta ruka je dost výrazná. Funguje to stoprocentně, teda kromě zombie co mají hranici světa na displeji telefonu. Je to naprosto nezaměnitelný, čitelný, chodci reagujou z dálky, v pohodě přecházejí a obvykle i děkují.
Jako poděkování při vizuálním kontaktu používám prostě palec nahoru, eventuelně blik výstražkama. Vím že někteří kamionisti dělají ten přeblik, jenže to může být okolím špatně pochopeno. Jo a kaminům někdy děkuju přes vysílačku, obvykle pak následuje údiv kdo se to ozývá protože u osobáku to není zrovna obvyklá výbava.

Jo a ještě k tomu vozidlu za kamionem, pokud se drží blízko a vykukuje, držím se dál, protože ano, bude to probíhat přesně tak jak je popsáno. Vykukuje, vykukuje, má ambice předjíždět, vyrazí a najednou proti jede auto. Chvíli stojí na plynu jak rudoarmějec na padlým germánovi, vzdálenost se krátí, TDI nemá ten zátah jak se povídá v hospodě protože při tom plazení za kamionem je na šestku pod otáčkama. Dup na brzdu a klička zpátky za tu stodolu na kolečkách a všichni za ním co to mají stejně, v tu chvíli brzdí jak v kresleným filmu.

PepaSFI
03. ledna 2021, 19:45
5
2021 | Co v autech už nenajdeme

trošku problém může být v tom že my úchyláci co chcem na rádiu dvě kroutítka a tři mačkače a vzduchotechniku na dva votoččudly, nejsme hybatelé trhu. Lidi se rádi nechají přesvědčit že potřebujou mluvící radiomapu, ikdyž jejich nejdelší cesta je dvacet minut do okresního města. Mám v rodině člověka co si dává na sklo navigaci i na cestu kterou zná asi padesát let, jen tak, protože ho baví si s tím hrát.
Ale taky je pravda že někdy se dělá ten "pokrok" za každou cenu, tam kde není co vymýšlet se udělá nějaká strašná pitomost jen proto, aby se mohlo říct že to má spousty nových funkcí. A protože tyhle věci dělají ajťáci a ti bývají občas divní, vyjdou z toho divný věci. Jenže běžný uživatel neřekne že ty vomalovánky nechce, že by byl radši kdyby tam byly tři tahátka jak v Unu nebo stodváce.

PepaSFI
01. ledna 2021, 11:57
0
Toyota chystá malý velký obytný přívěs. Má i vlastní záchod.

myslíš jako něco o ekologickém nakládání s odpady :-)

Jinak teda nic nového, podobný kempík měl můj strejda někdy před skoro 40 lety. Tenkrát to dělali soudruzi v NDR, sice to nemělo hýzlik, ledničku a vodovod ale kuchyňka s vařičem v tom byla. A v lecčem to možná bylo ještě vymakanější. Vrchní kryt se odklopil na bok až na zem, takže tvořil podlahu obytné části, na korbě byl složený stan ve stylu boudy na kočárku. Stačilo to popadnout a překlopit, jak střechu na Miatě. Za pět minut zabydlíno.

PepaSFI
01. ledna 2021, 10:03
0
Autíčkář se ptá: Jaké jsou vaše řidičské zlozvyky?

ale samozřejmě že tam je něco co drží axiální síly ale zas aby si to někdo nevykládal pomýleně, rozhodně to není ložisko co může snášet cokoliv. Dobře je to vidět na tom obrázku co jsi dal výše. Plocha nic moc, mazání tlakem taky ne, jen drážky co tam roznesou trochu oleje, asi jako když namažeš vrátka do zahrady. Jak se to asi maže když na tom někdo stojí na červený, na volnoběh olej moc netlačí, průtok minimální. A jak jsi zmínil, když to někdo podrží na spojce při startu, vytlačí i tu trochu mastnoty co tam zbývala a pokud to bude držet dál, bude to zatížený bez oleje kdovíjak dlouho. Ono to vypadá jako chvilka ale motor po startu, než se ustálí volnoběh může mít i kolem 1500 otáček, i ten volnoběh má 800, takže to je docela štreka co to ložisko uběhne. Myslím že se shodnem na tom že ať už tomu chcem říkat ložisko nebo ne, zbytečně bych to netrápil když to není nutný.

Ještě dodám že dnes s těma olejema co se používají, to s kluzným třením není jednoduchý. Bezpopeláky mažou bídně a používají se takový viskozity že už by s tím ani ty vrátka nešly namazat jak je to řídký. Já třeba narážím na zajímavou věc u motoru Fiat FIRE 1,2. Když si někde otevřu nějaký olejářský katalog, obvykle mi to nabídne něco ve viskozitě 5w40, někdy dokonce 5w30. Doporučovaný olej od Selenie je ovšem 10w40. Tak a kdo má pravdu? Výrobce motoru nebo olejář který se nejspíš těmahle jednoduchýma motorama moc netrápí a napíše tam to nejběžnější co má? Můžu do motoru s hrníčkovýma zdvihátkama dát takový řídký šumáky? Ono by se nejspíš moc nestalo, při nájezdech co to typicky má se to asi neopotřebí, ale kdo ví?

PepaSFI
31. prosince 2020, 12:07
0
Autíčkář se ptá: Jaké jsou vaše řidičské zlozvyky?

dokonce vím o případu kdy Toyota Yaris záhadně občas nechtěla startovat a po dlouhým zkoumání se zjistilo že to je shrnutým koberečkem. Záleželo na tom jak silně se ten spojkový pedál došlápl.

PepaSFI
31. prosince 2020, 09:57
0
Autíčkář se ptá: Jaké jsou vaše řidičské zlozvyky?

možná odejde, možná neodejde. Dáš mi na to záruku?

PepaSFI
31. prosince 2020, 09:55
1
Autíčkář se ptá: Jaké jsou vaše řidičské zlozvyky?

ono to všecko platí jen někdy a někde. To couvání, jak už jsem psal výše, u spousty aut to nejde. Třeba u českého božstva, Octavie I je paradoxně líp vidět dozadu u kombi než u liftu. To zadní okno je tak vysoko a ležatě že přes něj se vůbec couvat nedá. To samý když budeš mít sportovní sedačky s hlubokýma bočnicema, z toho se nevykloníš a když jo, tak rozhodně nebudeš mít lepší kontrolu.
S tou spojkou jsem to psal taky, ony tam obvykle nejsou žádný axialní ložiska, jen hrany na pouzdrech co mají velice malou plochu a nedostatečné mazání pro dlouhodobou zátěž. Startování bez spojky taky není až tak jednoznačné, jsou auta co to nedovolí, mají na spojce spínač. Bere se to jako bezpečnostní prvek aby se to nemohlo nekontrolovaně rozjet kdyby bylo zařadíno. Zas třeba u Trabanta se startovalo bez spojky a bylo vyloženě zakázáno na spojce dlouho stát. Ono to nemělo spojkový ložisko, byl tam jen grafitový kroužek který nebylo dobrý dlouho drtit. Ať tak nebo tak, obecně platí že spojka se používá jen na dobu nezbytnou, dyť to je jak kdybych furt držel půl plynu protože to nestojí za to ubírat když budu za chvilku zas přidávat nebo kdybych měl furt napůl zataženou parkovačku abych ji při rozjíždění a zastavování pořád nemusel hledat.

PepaSFI
30. prosince 2020, 17:44
4
Autíčkář se ptá: Jaké jsou vaše řidičské zlozvyky?

nejde jen o spojku, trpí tím i klikovka. Ona nemá žádný axiální ložiska, a když se na tom dlouho stojí, tak to nedělá dobře. Jo určitě jsou lidi co je jim to jedno, auto půjde pryč než se to stihne projevit, tak jak se vším, long life oleje, dochlazování turba, zahřívání motoru, no dyť to znáte. Já na spojce nestojím, není mi to příjemný, kolena už taky nejsou co bývaly, obzvlášť když nevím jak dlouho to bude trvat a taky jsem se učil od starých machrů na vozidlech kde na to byla potřeba taková síla že držet to přes červenou by znamenalo tři dny kulhat. A taky si myslím že dovedu zařadit na žlutou, nepotřebuju k tomu čas na rozmyšlenou. Mělo by to patřit k základním dovednostem. Blik cvak ratata, za dvě sekundy jsem na druhý straně křižovatky.

PepaSFI
30. prosince 2020, 13:10
2
Autíčkář se ptá: Jaké jsou vaše řidičské zlozvyky?

já těch úchylek moc nemám, třeba mám radši čistý auto než špinavý ale abych kvůli tomu dostával atomovej záchvat, to zas ne. Couvání s obchvatem sedadla dělám když jde o delší trasu, když musím někde procouvat kus cesty z lesa, jinak to umím na zrcátka a běžným ohlédnutím. A popravdě řečeno, ve spoustě dnešních aut není kam se ohlížet, dozadu je vidět kulový. Co fakt nesnesu je, když mi něco omezuje výhled. Zasněžený skla, krámy za oknem, vpředu mi vadí odlesky ve skle, parkovací lístky a podobně. Některý lidi vyvádím z rovnováhy tím že dělám věci moc správně. Coby cynický, technicky zaměřený praktik prostě sedím správně, volant držím správně a další , protože ono to funguje.

Jedna věc asi jo, trošku úchylka. Jsem tak trošku prepper, mám v autě spoustu "zbytečností". V lékárničce víc věcí než musí být, solidní tažný popruh, kompresor, sadu na opravu gumy, slušnou sadu nářadí, lepící pásku, hrst pásek škrkavek, toaletní papír, rukavice, starou mikynu, igelitový pytel, špalík pod hever a kus prkýnka a kdovíco ještě. V zimě ještě přidávám smetáček a škrabku, vojenskou lopatku, plachtu na zakrytí skla. A budete se divit, ono toho není tak moc aby to nějak vadilo i v úplně připrcatělým autě jako Panda, když se to dobře uloží.

PepaSFI
26. prosince 2020, 12:40
1
Milý Ježíšku... : Co si přeje naše redakce k vánocům?

Každému nechť je vrchovatě dopřáno toho, co sám přeje jiným.
A samozřejmě se připojuju ke Krabovi a Mechanikovi. Ono by vlastně bylo asi nejlepší aby se lidi naučili mít z řízení radost, místo toho aby hledali problémy tam kde nejsou a ještě vytvářeli další. Třeba ty krabovy neposolené silnice. Zkuste někde říct že nechcete solit. Já miluju jízdu ve sněhu, užívám si to když to klouže. Jenže pro většinu lidí je bílá silnice špatně, hnědá silnice dobře. Co na tom že je to úplně jedno, že ta slaná sračka klouže hůř než sníh a navíc je to hnusný a žere to plechy. A eště je to nebezpečný protože to vytváří dojem, iluzi bezpečí. Je to hnědý, tedy je to ošetřený a víc mě nezajímá. A tak jezdíme v průjmu. Špinaví, naštvaní.

PepaSFI
14. prosince 2020, 15:07
2
Autíčkář se ptá: Jaká prkotina vás na silnici dokáže nejvíc vymotat?

ještě je taková zvláštní kategorie lepičů. já jim říkám Mezerníci vycukávači. To se takhle městem šine kolona a najednou to někde vpředu stopne semafor. Auta se poskládají na nějaké ty rozestupy a čekají. Mimochodem, taková začátečnická poučka je zastavit tak abych viděl kousek zadní pneumatiky auta před sebou. A kolona stojí, stojí a najednou si někdo usmyslí že víc vpředu je prostě... víc vpředu a o půl metru popojede. Ten za ním začne mít pocit že kdo chvíli stál již močí opodál a popojede o metr. A takhle to jde řetězově jako mexická vlna, ti vzadu si říkají hurá, už to jede, začnou rychtovat kvalty a ono prd. Popojede to o tři metry a konec. A když pak konečně meškadlo zezelená, všichni to zdatně ignorujou, jak říká můj brácha, spí už děti, spí už hračky.....

PepaSFI
13. prosince 2020, 16:51
10
Autíčkář se ptá: Jaká prkotina vás na silnici dokáže nejvíc vymotat?

jo ty zatáčky, to mi vadí hlavně u motorkářů. Do zatáčky jede po čáře, naklopí to na koleno protože je hustej závodník a kdybych se nenacpal na krajnici, tak mám jeho hlavu zaraženou v A-sloupku. A taky ten jejich debilní zvyk svítit dálkovýma. Prý proto aby byli víc vidět. Leda prd! Jsou pak blbě vidět! V zrcátku vidím mihotající se zář a vůbec není poznat jak je to daleko, jak rychle se blíží nebo kolik jich je.

PepaSFI
13. prosince 2020, 16:36
7
Autíčkář se ptá: Jaká prkotina vás na silnici dokáže nejvíc vymotat?

když to vezmu popořadě, plachtění před křižovatkou je fajn když se dělá dobře, při správném načasování je to nejrychlejší způsob průjezdu. Ale když to někdo tahá půl kilometru dvacítkou až do zastavení, to je blbý.
Zipování, no to je podobný jako projet plynule kruhákem. Lidi to buď neumí nebo se bojí nebo prostě nejsou ochotni udělat cokoliv složitějšího, odhadnout a naplánovat situaci na půl minuty dopředu.
To rovnání kroku, no když jedu na nějakým omezení, dodržuju rychlost a ostatní ji taky dodrží, musí někdy přijít chvíle kdy prostě pojedem vedle sebe a někdo musí uhnout když je potřeba.
Mlhovky neřeším, nevadí mi tolik abych si kvůli tomu přivodil atomovej záchvat.
Parkování, no už jsem viděl i případ jak se Fabie nemohla poskládat na místo odkud vyjel Pick-up s partou zedníků. A pak samozřejmě pitomci co to prostě nebudou řešit. Ale někdy to není jednoduchý, jsou parkoviště kde ty čáry malovali asi podle šlapacích autíček, třeba v Třebíči nad nemocnicí, než to přestavěli, tam byl problém se vejít s Trabantem. To pak větší auta posouvají hranice a když odjedou tak ten poslední je za blbce.
Handsfree, to taky nechápu, vždyť to je moje pohodlí. To pak poskakujou křižovatkou na šestku, snaží se rukou křížem najít fofrklacek, no hrůza. Možná je to nějaká póza "koukejte na mě, jsem úspěšnej, strašně byzy"
No ale obvykle stačí předvídat, číst pravděpodobnostní linie, nemít hranici světa na špičce vlastního nosu.
Obecně mi vadí nerváci co si můžou klakson vyvalit kvůli každý blbosti, vychovávači všeho druhu, antimlhovkáři co jsou schopni vyblikat a oslnit deset řidičů kvůli tomu že nepochopili že to dole nejsou mlhovky ale denní světla, pitomci co rozhodujou kdo a kdy je může předjet a hlavně hňupi co s třikrát silnějším autem nejsou schopni dejchavičnýho Fiata předjet trochu rozumně. Mně nevadí že mně někdo předjede. Vadí mi že se přihrne strašlivě prudce, nalepí se, eště víc se nalepí, pak vybočí a přeeeeeeed........jíííííždíííííí, táhne se jak hadr za smetákem a když už je konečně přede mnou, hodí mi to půl metru před čumák a zpomalí. To celý při 90kmh na úplně prázdný silnici. Kdo mi tohle vysvětlí?

PepaSFI
07. prosince 2020, 19:43
9
Drifteři jsou hovada! Nebo nejsou?​

zásadu č.2 bych trošku poopravil: Nikdy neříkej že to máš pod kontrolou!
a přidám zásadu č.3 Nikdo na moje kraviny není zvědavej. Neboli, když tam je někdo cizí, neblbnu.

PepaSFI
06. prosince 2020, 08:43
7
PepaSFI
05. prosince 2020, 16:40
1
Z herního simulátoru na silnici

a hele, tak to vypadá že existoval ještě starší, dokonce to vypadá na dvoufázovou výuku, pasivně podle filmu a aktivně s projekčním kotoučem.

PepaSFI
05. prosince 2020, 16:30
0
Z herního simulátoru na silnici

ten trenažér s promítáním mají v Brně v technickém muzeu, bohužel nikdy jsem neviděl jestli je funkční, natož aby si člověk mohl zajezdit. Těch kotoučů s tratí bylo víc a mám pocit že to nějak opticky poznalo že jedeš mimo silnici a hlásilo to učiteli. Byl k tomu kontrolní panel kde byly ukazatele teď už nevím jestli měřáčky nebo možná LEDkový slouce, jak moc je sešláplý který pedál, zatažená brzda, zařazená rychlost. Teď už nevím ale mám pocit že to umělo i chcípnout když se blbě rozjelo. Na vojně jsme měli ještě starší, podle š100. princip stejný, jen ty ukazatelena panelu dozorčího byly tzv. magický voko. Ne ten nablblej hnus na pití ale jak byly na starých rádiích takový zelený světýlko.
Jo někomu to motání nedělalo dobře a obvykle ten co už uměl řídit tak to moc nezvládal, přece jen tam chybí ta fyzická odezva a to je problém. Já to tak mám taky, řídit jsem se naučil rychle cokoliv ale hry mi nikdy nešly, nějak to nebylo ono.

PepaSFI
04. prosince 2020, 16:54
2
Stručné dějiny rychlosti – začalo to honičkou Benzu s bicyklem

teď budu za kazišuka ale nedá mi to, tohle je krásná sbírka klišé a výmluv. 40 v obci není žádná zdržovací rychlost, spíš bych řek slušný standard. Obvyklá rychlost je někde mezi nulou a dejme tomu 55 podle situace. Ovšem pokud někdo má standard mezi 60 až 70 protože každýho nechytnou, pak je 40 málo.
Mimo obec 60, no řek bych že když někdo jede tak pomalu, nejspíš k tomu má důvod a tak se s tím obvykle nedá nic dělat. Samozřejmě by měl sledovat provoz a počítat s tím že ho někdo předjede. Když dojedu traktor s šestikolovým hovnocucem, nenadělám nic, prostě musím počkat až zmizí někde v poli.
Ty nebezpečný situace, jo on někdo jede klidně a plynule a je nebezpečnej na všecky strany tím že jede pod limit. Leda prd. To nebezpečí začne až v tý chvíli kdy přijede někdo koho hrozně zdržuje počkat 100 metrů až přejede horizont, nacpe se tam a najednou kde se vzal, v protisměru bagr.
Co má rychlost 142 na dálnici společného s plynulostí provozu?

PepaSFI
02. prosince 2020, 19:22
1
Stručné dějiny rychlosti – začalo to honičkou Benzu s bicyklem

jestli je to ten co myslím, tak to už je hodně dávno a už tam dlouho není. Udělali obchvat a bedýnka přestala sypat. Nevím jestli to opravdu poškodili ale byl kolem toho tenkrát cirkus pořádnej. Tipuju spíš než škoda to bylo ublížený ego, někdo si dovolil sáhnout na svatostánek. Nevím jestli je to pravda, doneslo se mi tenkrát z MorBudek že se někdo na veřejném zasedání zastupitelstva zeptal na to o kolik se snížila na tom úseku nehodovost. Odpovědí bylo dlouhé ticho protože nulu nesnížíš, pak něco sprostýho a úprk zodpovědných.

Zneschopnit to celkem není problém, stačí něčím znečistit sklíčko ale tohle byl symbol.

PepaSFI
30. listopadu 2020, 16:25
2
Pohled do archivu: Jak bejvávalo hej?

pokusím se to podat srozumitelně. Jan Machač nepíše test auta, jen předložil ukázku z dobového zpravodajství. V té době nebylo vůbec běžné kritizovat naše "výdobytky". Když už do zpráv prošlo tohle nadělení, musel být stav tak strašný že bylo přijatelnější na to poukázat než to tutlat. Taky nejde o škodovky obecně ale o výrobky konkrétního závodu. Auta z hlavního proudu výroby sice taky nebyla žádná hitparáda ale v Boleslavi to měli trochu vychytané a obvykle šlo spíš jen o kosmetické vady které nebránily používání a věčné téma trvanlivosti některých dílů které nešlo řešit v podmínkách východního trhu.

Mám pocit že Rapid měl jinak uložená sedadla než sedany a taky v kupé si člověk spíš užije sedačku posunutou dozadu protože vzadu se s pasažérem moc nepočítá. Proto problém s vyčnívající kolejnicí sedadla v sedanu š105/120 vůbec nemusel nastat. Jedná se o jiné auto, jinou karoserii. Jo a zatékání byla u š120 celkem běžná věc, ty dešťové svody do podběhů pod palubkou, to byl príma nápad.

PepaSFI
29. listopadu 2020, 19:54
5
Pohled do archivu: Jak bejvávalo hej?

ono to bylo podobné například i se spotřební elektronikou. Bylo období kdy byla direktivně přesunuta výroba některých spotřebičů do Tesly Bratislava. Mezi lidma se říkalo že to zařídil Husák a že potulní drotári co spravovali nakřáplý hrnce drátujou elektroniku. Bohužel to tak vypadalo, mezi opravářema se těm přísrojům souhrnně říkalo "bedna plná studeňáků", pro lidi neznalé oboru vysvětlím ten výraz: studeňák neboli studený spoj je špatně zapájený spoj vzniklý nepečlivostí nebo neodborností pracovníka, který vyvolává obtížně odhalitelné závady. Ostatně podobnou zkušenost v autech udělala Alfa Romeo když část výroby přesunula do jižní oblasti kde s průmyslem měli malou zkušenost. Prostě vybudovat někde náročnou průmyslovou výrobu dá zabrat a nejde to na rozkaz. Tím nechci říct že mám něco proti slovákům, ono by to úplně stejně dopadlo všude, prostě odborníky neuděláš rozkazem. Kdyby měli v Praze začít pěstovat melouny a papriky, taky se to pár let budou učit.

A ty škodovky byly hrozný sráče, dyť to najelo úplně směšný kilometry, ve 100 tisících byl motor po smrti. Dyť dnes to jsou tři výměny oleje a leckdo to najede za rok nebo dva.

PepaSFI
29. listopadu 2020, 17:04
0
Pohled do archivu: Jak bejvávalo hej?

copak cedule a sloupy, ty se dají přinejhorším odmontovat ale dnes jsou města bludištěm ostrůvků a kruháků, kde často má problém i běžná doprava. Tenhle atomový kotlík bohužel nepamatuju, byl jsem tenkrát zrovna na vojně ale museli s tím projet i přes Velké Meziříčí. V tom městě to teď vypadá tak že když je hustší doprava, má problém s průjezdem i sanitka a hasiči protože jim prostě není kam uhnout a v létě když se přepravují kombajny, běžně přejíždí chodníky. Tady je video jak před pár lety vezli loď, mnohem menší než byl ten reaktor. Jaký to byl manévr, dostat to přes velký a prostorný kruhák.

;feature=emb_logo

Mimochodem, židovské gheto tady je taky, hned na začátku toho videa je dokonce vidět synagoga.

PepaSFI
21. listopadu 2020, 09:20
0
Nejhůře vybavené nové auto na světě je na prodej v Indonésii.

já se považuju za automobilního asketu, jezdil jsem Trabantem a starou Pandou a celkem nic mi v tom nechybělo, v tom mém současném autě vlastně taky není nic moc navíc ale tohle fakt je dno. Dál už je jen tuktuk bez dveří. Bez klimy a elektrických zrcátek se dá žít ale bez topení a větrání by to v našich podmínkách nešlo. Leda by se to vysvětlilo ekologicky, tak jak to mají elektromobilisti když se bojí zatopit aby dojeli a přesvědčují sami sebe že je to tak lepší.

PepaSFI
19. listopadu 2020, 15:04
0
Ptejte se: Rychlá nákupní taška za 100 tisíc

to není o dlouhých nohách, to je celkem jedno, to koleno bude opřený furt. A buď ti to vadí nebo ne. Zažil jsem lepší auta kde se sedělo hůř. Já si zvykl že tam to koleno je a že to auto mám prostě obutý. Ten panel je ergonomicky super, všecko je tam kde to má být, šaltpáka kousíček od volantu. Kufr je menší, to holt záleží co potřebuješ vozit. Má to 200 litrů, týdenní nákup pro tři lidi se vejde, jen to musíš trošku poskládat. Když to porovnám se starým Citroenem C3 co máme v rodině, tam se sice vejde víc ale zas to tam nejde dát a už vůbec to nejde vyndat, to je jak házet věci okýnkem do sklepa..

PepaSFI
16. listopadu 2020, 19:14
1
VEB Sachsenring Trabant 601: Má platonická láska

vzhledem k prostorovým dispozicím to bylo spíš kupé a to by kombík potom byl shooting brake :-)
Já měl dva, v době kdy to ještě nebyl hit. Ten první měl ještě jednofunkční topení, na zimu se musela přendat hadice z náporového větrání na výfukové topení, palivový uzávěr byl u spolujezdce pod nohama. Ten druhý už měl topení dvoufunkční a navíc bufíka. To byl komfort! Oba byly s 12V elektrikou, ten první přestavěný, ten druhý už original z fabriky. Krásně to startovalo i v nejhorších mrazech, dyť v tom motoru je asi 5 pohyblivých součástí.

PepaSFI
16. listopadu 2020, 19:02
0
VEB Sachsenring Trabant 601: Má platonická láska

ony ty výfuky byly spíš škrtidlo co vytvářelo protitlak než rezonanční. U motorových pil to tak je pořád, tam to jinak nejde, z toho nemůže trčet rezonanační komora. Taková zajímavost je Babeta, tam dokonce ten rezonanční efekt cíleně sabotovali, netuším proč. Teda tuším, škoda 105 měla taky dokurvené sání, nejspíš proto aby se víc oddělily ty lepší stroje od těch horších. Já Babetu nikdy neměl ale prý stačilo vymontovat výfukové koleno a kousek zkrátit jeho konec co vedl do tlumiče. Stroje na export to prý tak měly. Tím že se to vyústění ocitlo na začátku kužele toho výfukového tělesa, začala ta rezonance fungovat a to vzdychadlo jelo mnohem líp.

PepaSFI
16. listopadu 2020, 16:48
2
VEB Sachsenring Trabant 601: Má platonická láska

u dvoutaktu to tak skutečně je, ikdyž teda popravdě řečeno, spíš než přeplňování, je to jakési omezení ztrát. Dvoutaktní motor je motorářská schizofrenie, neuvěřitelná směsice kladů a záporů, vzájemně se vylučujících pravidel a kompromisů. Teoreticky má velký potenciál, dá se vyladit na neuvěřitelné parametry, jenže jen někdy a někde. Míchá se tam dohromady plnění a výfuk, část směsi se tratí výfukem takže klesá účinnost a jdou z toho špatné emise. Výfuk se nedá pořádně tlumit aniž by to narušilo práci motoru. A ta rezonanční výfuková komora, to je problém. Aby dobře fungovala, musí mít určitý tvar a velikost a pak je zas problém to nějak do vozidla zastavět. Dobře to bývá vidět na motocyklech, taková výkonnější Cross motorka s dvoutaktem má před motorem obrovský baňatý cosi. Ovšem pak to je síla. Naproti tomu, československé motocykly nad kterýma někteří slintají i po padesáti letech, byly popravdě řečeno hrozný křápy. Oni tam nedali ani sací ventil, natož rezonanční výfuk, takže část směsi vylítla výfukem a část to kejchalo zpátky do karburátoru.

PepaSFI
08. listopadu 2020, 14:15
1
Když kola podělají auto: Sedm nejhorších ráfků na tuningovém trhu

můj ty světe kulatej, to se teď nosí? Já už tuningový trendy nesleduju spoustu let, ono to byla chvilku sranda sledovat ty hovadiny ale časem to začne být trapný. Já už kdysi jako kola od tramvaje označoval gumy co jsou obutý tak že není vidět gumy, tak jak to je na těch obrázkách. Ovšem tohle je podstatně hodnotnější. Co přijde dál? Hranatý kola?

PepaSFI
08. listopadu 2020, 11:07
0
Když kola podělají auto: Sedm nejhorších ráfků na tuningovém trhu

a když už teda to řešíme, to jsou ty kola od tramvaje jak tady někde někdo zmínil.

PepaSFI
07. listopadu 2020, 15:24
3
Můžeš mi podržet to kafe? Tady není kam dát. Bacha, je horký.

i s tím kelímkem z benzinkový kafilérie si sednu na lavičku a udělám si pauzu. Ke kafi patří relax.
Jinak pití v autě, jo nápoj musím mít ale za jízdy skoro nikdy. Když už potřebuju ovlažit hubu, tak obvykle někde na semaforech nebo u přejezdu nebo si někde zastavím na vyscání a protažení hrbu.

Držáky mám v autě tři a ani jeden nepoužívám. U zadních sedadel je jeden, v něm je hasičák. Vpředu jsou dva, je v nich rozličný bordel, žvejky, bonbony, klíče, flešky s muzikou. Kelímky za jízdy nepoužívám a stejně by se tam blbě dávaly protože vedle překáží vysílačka. Vlevo pod palubkou mám takový visací pytlík z Lidlu. Má to tepelnou izolaci a vejde se do toho půllitrová PET. Ale obvykle tam spíš dávám telefon, klíče nebo drobnosti z nákupu.

PepaSFI
07. listopadu 2020, 10:17
3
Když kola podělají auto: Sedm nejhorších ráfků na tuningovém trhu

copak kola ale toho hrocha bys v kufru vozit neměl.

PepaSFI
07. listopadu 2020, 09:22
12
Znáte Škodu Agromobil?

nestačím žasnout! Tady padne pár dobových vtípků na adresu už neexistující velmoci a pan Vlk tady hlásá ohnivě cosi o protiruské štvanici. Jestli ono to nebude to příslovečné zagágání potrefené husy. Nechme politiku být, tohle je historie automobilismu a průmyslu. To že se direktivně v rámci východního bloku rozdělovaly úkoly je realita. Tak jako si dnes koncerny určují kde se co bude vyrábět, totéž dělal Sovětský svaz se svými guberniemi. Že se furt překračoval plán kdečeho a v obchodech nebyl ani ten hajzlpapír je taky realita. Ano, jsem dost stár abych si to pamatoval a ještě málo senilní abych to zapomněl.
Mimochodem, nejsem si jistý jestli za Bismarcka vůbec existoval pojem Ukrajina. Ony se často různé tendenční "pravdy" připisují známým osobnostem.

PepaSFI
06. listopadu 2020, 19:58
3
Znáte Škodu Agromobil?

a v Sovětském svazu měli nejrychlejší hodinky a největšího trpaslíka. Ale beze srandy, mám starou knihu Učebnice řidiče motocyklu a tam je na začátku trocha teorie o pokroku v technice a motorismu a to jsou věci! Všecko vymysleli sověti, něco dokonce už za cara ale zkostnatělý feudální režim nepřál pokroku.

Vozidlo zajímavý, kdesi jsem měl o něm článek v nějakém starém časopise. Mohl to být pěkný užitkáč, takhle jsme měli na všecko jen š1203 která se moc nehodila jaksi na nic.

PepaSFI
05. listopadu 2020, 17:05
0
Když kola podělají auto: Sedm nejhorších ráfků na tuningovém trhu

ale fuj, to je hrozný. To si můžu koupit v kauflandu poklice a bude to stejný akorát levnější. Třeba ty nahoře, nevím proč bych měl na takový kolo dávat poklici která vlastně vypadá úplně stejně, jen má barvu. To mohli to kolo normálně nastříkat, vypadalo by to možná i líp, na zimu by v tom nebylo tolik schovávaček na sníh a led a nebylo by co na tom rozbít nebo ztratit.

Já ani nevěděl že takovýhle lego existuje, já měl na mysli to co dávají na škodovky, co tady je někde dole na obrázku na té fabii. Oni tomu dali označení hybridní, což je teda hnusný módní slovo ale ony to jsou prostě plecháče. Jen vypadají jinak než ty černý s kulatýma dírama. Podobně jako byly plecháče na Feliciích, Favoritech, vlastně na všech autech před tím než se masově rozšířily liťáky a plechy se staly spodinou pro kterou je škoda trochy barvy.

PepaSFI
04. listopadu 2020, 17:08
1
Když kola podělají auto: Sedm nejhorších ráfků na tuningovém trhu

ty hybridy nejsou špatný. Furt lepší než auto bez kol neboli olezlý černý plecháče. Je to vlastně takový retro, dřív se plecháče běžně dělaly tak aby nějak vypadaly, u offroadů je to pořád celkem běžné. Kdybych měl normální auto a chtěl plecháče na zimu, tak mám na vybranou hnusný černý chudobky nebo za podobný peníze hybridy. Co bych si asi tak vybral? Já, protože nemám normální auto, jsem vzal ty hnusný černý z bazaru a nastříkal je na bílo. Ale to by si nikdo normální na Superba nedal.

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Toyota Celica Sti 1993
Toyota Celica Sti

1993 rok výroby
105 koní výkon
1 587 ccm objem

Oldsmobile Cutlass Cruiser SL 1989 1989
Oldsmobile Cutlass Cruiser SL 1989

1989 rok výroby
147 koní výkon
3 340 ccm objem

Mazda MX-5  2005
Mazda MX-5

2005 rok výroby
124 koní výkon
1 798 ccm objem

Chevrolet Express 5.3V8, 4x4, Flexfuel, 5 míst 2010
Chevrolet Express 5.3V8, 4x4, Flexfuel, 5 míst

2010 rok výroby
216 koní výkon
5 300 ccm objem

Subaru Outback 3.0R H6 MY2004 2004
Subaru Outback 3.0R H6 MY2004

2004 rok výroby
250 koní výkon
3 000 ccm objem