reklama
načítám data...

PepaSFI

JménoPepa SFI
BydlištěTřebíč
Registracepřed 4.5 rok.
Poslední aktivitapřed 2.0 hod.
Příspěvků ve fóru82
Komentářů u článků653
Pozitivních komentářů u článků84
Negativních komentářů u článků2
Možnostinapsat zprávu

Posledních 50 komentářů

PepaSFI
21. června 2018, 14:05
1
Dvouspojkové převodovky - slepá větev vývoje!

Právě naopak! Tohle už spoustu let funguje a jak se zdá celkem dobře. Etalon všech hybridů, Prius, používá, stejně jako mnoho dalších, převodovku E-CVT, která se silně podobá tomu Fordu T. jednoduchá planetová převodovka která "řadí" tím že se na některém konci pohání a na některém brzdí. Jen tady se nebrzdí mechanicky ale elektromotorem který se točí buď rychleji nebo pomaleji. Případně se nechá točit a generátoruje.

PepaSFI
07. června 2018, 19:12
0
Garáž britské královské rodiny: Proč mají paparazzi smůlu a proč jezdí Aston Martin na pálenku?

viděli jste královskou svatbu? Já to sledoval u oběda, matka měla v kuchyni zapnutý přenos na Nově a stálo to za to. Sotva to začalo, musel jsem se smát. Drmolící blekotové hlásají že "nevěsta přijíždí v královském Bentley, který jí zapůjčila královna" a kamera zabírá předek s impozantní maskou tak typickou pro Rols Royce. No nic, snad se opraví. Neopraví. Na záběrech se důstojně šine ten nádherný historický Phantom a blekotové blekotají Bentley, královský bentley od královny. Že pak pletli dohromady arcibiskupa s děkanem a nejspíš i kdeco a kdekoho dalšího, o tom asi netřeba pochybovat.

PepaSFI
04. června 2018, 20:08
0
Jeep Renegade Trailhawk: Malej, ale šikovnej

co jsem se dočetl tak by Trailhawk měl mít zvýšený podvozek a nějaké ty kosmetické drobnosti. Redukci a uzávěrku to asi má jen elektronicky. Změní to chování automatu, nesnaží se za každou cenu držet nízké otáčkyna nízkých kvaltech. Zkrátka to dovolí víc roztočit na jedničku.

PepaSFI
28. května 2018, 19:22
0
Kafe&Káry Brno vol. 25: Už dnes! + Galerie z minulého měsíce

na fuckbůčku to bylo dřív, ale holt ne všichni jsou tam naložení furt, já tam nakouk někdy v pátek když jsem si říkal že by mělo být KK a na webu nic. Ale účast velká, dokonce jeden návštěvník až z Rumunska, fakt nekecám. A František nepřijel rudou potvorou ale privátní tramvají s kolama z bicyklu.

PepaSFI
24. května 2018, 15:16
0
Elektromobilisté, jací jsou?

takže popořadě. Fleky od oleje závisí na technickém stavu. Topení. Já mám auto o kterém Jeremy Clarkson prohlásil že topí dřív než se rozjede na 100kmh a moc nepřeháněl. Načasovat klimu a topení umí kdeco, nezávislé topení se dá dokoupit za poměrně rozumné peníze, s časovačem a dálkovým ovládáním. V garáži mi to nesmrdí, mám plechovou, průprdnou, s průvanem v základní výbavě. Kvůli elektrice se neválčí? Tak si zjisti kolik elektriky se v Německu vyrábí ze zemního plynu. Sice státu neplatíš spotřební daň, ovšem co se asi stane až státu ty peníze začnou chybět? V zásadě dvě možnosti. Buď ty peníze začne hrabat odjinud, čili tu tvou výhodu zaplatí někdo jiný, nebo vymyslí jak zdanit elektro. Energie ze slunce, no to je zrovna jeden takový příklad. Aby jeden měl výhody, musí mu to jiní zaplatit. S jedním musím souhlasit, taky nechci smrad z naftových aut. Diesel v osobáku je největší zločin na zdraví obyvatelstva a v českých podmínkách obzvlášť. Podraz na podraz a jedy lítají vzduchem.

PepaSFI
23. května 2018, 19:22
0
Elektromobilisté, jací jsou?

i tak to vychází hezky. když si vezmeš že to je primárně určené na hopkání kolem komína, takové ty denní pojížděčky, na to si běžný uživatel koupí nějakou Fabii, možná Rapida nebo něco od té druhé "české" firmy, za nějakých 300, možná 400 tisíc, pořád ti zbyde dost na hezkých pár let jezdění. Pokud bych bral vážně ty bazarovky, že si někdo koupil Leaf aby s tím najel 2000 km ročně, tak to by v bezninu ten rozdíl neujezdil vůbec nikdy. Ikdybych měl fousy jak ZZ Top s Gandalfem a Krakonošem dohromady, pořád bych jezdil zadarmo, za peníze ušetřený z toho že jsem si nekoupil elektromobil.

PepaSFI
23. května 2018, 18:34
0
UAZ-452: Živá zkamenělina

my jsme tomu říkali želvička. Jako sanitka je to príma, vlézt do toho s nefunkční nohou která hrubě nesouhlasí s neopatrným pohybem je zážitek. Podlaha vzadu je totiž asi ve výšce jako má Miata horní okral předního okna. A jízda městem do špitálu nápodobně. Taky to mělo na sněhu tendence jet leckam jinam než si řidič přál, obvykle pořád rovně.

PepaSFI
23. května 2018, 18:20
1
Elektromobilisté, jací jsou?

Leaf stojí cca milion, podle výbavy plus minus pár korun. A protože mi dotaci nikdo nedá, nevychází to vůbec hezky. Když vezmu ten hypotetický milion který mám nachystaný na Leaf, koupím celkem libovolné, podobně užitečné benzinové auto, zbyde mi dost na to abych až do smrti smrťoucí jezdil na benzin. Když uvážím že polovina ceny benzinu je spotřební daň, pak cena elektřiny není vůbec nízká a veškerá ekonomika provozu závisí jen na politice. Taky se obvykle u aut kalkuluje s poklesem ceny ojetin. Nějak nevím kolik lidí si to koupí ojeté. Myslím že pokles ceny bude značný. Teď jsem se díval na tipcars, je tam pár kousků, dva jsou tam s klasickou legendou o pečlivém majiteli z D a mají najeto tolik že ten majitel s tím asi jezdil těch pět let akorát ze dvorka do garáže a zpátky.

PepaSFI
20. května 2018, 16:58
2
O mytí aut a ježdění starými křápy

auta za to nemůžou, lidi jsou blbci. A když je slepici jedno že svýma dveřma do něčeho tříská, evidentně jí na autě nezáleží. Manžílek koupí jiný protože tohle už je fuj. Takže jí je úplně jedno že dostala ránu taky. Maximálně ji to v tu chvíli možná trošku zaskočilo, že si někdo dovolil, pak si doma postěžuje že jí někdo třísknul do dveří a naznačí že by to auto už chtělo vyměnit. Kdybys napsal žes jí dal pár facek, odpověděl bych že ženský se nebijou, leda když zasluhujou. Moc zajímavá by byla třeba scénka na téma "nespokojený pasák kárá svou zaměstnankyni", ideálně na místě kde je hodně lidí. S ruským přízvukem.

Zablokovaný parkoviště? No já zatím vyjel odevšad, teda někdy přes chodník, jednou, ještě s minulým autem jsem se protáh kolem zamykacího sloupku, mezi stromama, vyrejdoval jsem z prostoru kde tomu nikdo nevěřil, zkrátka obvykle cesta je. Kdybych se měl mstít každýmu debilovi, tak nedělám nic jinýho. Beru to tak že buď je to ojedinělá chyba nebo je to prostě debil. A bude si dovolovat pořád víc až potká někoho kdo mu neuhne. Buď ještě většího debila nebo třeba mostní pilíř. A u toho já být nemusím.

PepaSFI
20. května 2018, 11:11
0
O mytí aut a ježdění starými křápy

zrovna se rozmýšlím že pojedu umejt, mám to vozítko zaprášený jak Lunochod. Bohužel doma mi nejde udělat jen takové běžné opláchnutí. Mám tady hodně tvrdou vodu a dělá to fleky, takže pokud to nechci pak leštit, výsledek není nic moc. Čěrné auto musí být buď úplně čisté nebo hodně špinavé, takové to běžné zanedbání vypadá fakt hnusně.

Jednou jsem dostal darem ten ten prý keramický šmíruňk co všude propagují, co se jmenuje podobně jako Pičuták. Teda né že by to nefungovalo, eště to tak, za ty prachy a tu práci s tím ale když zajedu jednou za měsíc na myčku, wapku co má trochu slušný chemikálie, nastříknu to voskováním, tak to vypadá asi tak stejně. Pičutákem jsem to pigloval skoro dva dny a jak moc a jak dlouho to chránilo, nejsem schopný posoudit. Wapkou to trvá čtvrt hodiny, skoro bez práce a pokud nepadá pyl nebo prach ze sahary, vydrží to čistý pár týdnů.

PepaSFI
14. května 2018, 14:51
-1
Ptejte se: Auto s nejnižšími provozními náklady

Ale no fuj! Viděli jste tu věc někdy naživo? To je tak ošklivý že to svět neviděl a pes nežral. Hrbatý bachratý cosi.

PepaSFI
13. května 2018, 18:32
2
Elektromobilisté, jací jsou?

hodně už jsme toho tady u různých článků probrali. Já se o to zajímám z pohledu technického, elektrikářského a coby cynický praktik nemám rád když mě někdo tahá za nohu a houpe mě dokola hlavou dolů. Což se bohužel zhusta kolem elektromobility děje. Ale když člověk nasadí správnou hladinu nedůvěry, stávají se ty nadšené proslovy docela zábavnými. Zkusím to vzít popořadě, co jsem tak nějak zjistil a vydedukoval.
Co musíš mít abys s tím mohl normálně fungovat?
No záleží kde máš tu hranici. Skoro nic nebo taky spoustu potíží. Rozvedu to dál později v souvislosti s dalšími body.
Kolik stojí kilometr? Nikdo neví. Udává se, podle typu auta, že spotřebuje asi 20 kWh na 100km. A teď záleží za kolik budeš nabíjet. Doma ze zásuvky, podle sazby tarifu dejme tomu za 3-5 korun za kWh. Veřejné nabíječe jsou někdy zdarma, tedy dotované někým komu se to zatím vyplatí například kvůli reklamě. Díval jsem se na tu ev mapu, jsou i takové kde stojí kWh 10 korun, takže jsi prakticky na ceně benzinu. Otázka je co bude až bude elektrik víc a státu začnou chybět peníze ze spotřební daně z motorových paliv.
Různý auta mají různý nabíjecí systémy. Taky některé stojany mají několik různých přípojek, některé ne. Někdy je potřeba registrace, někdy kredit, někdy čip.
Návratnost je diskutabilní, viz cena za kilometr. Obvykle nejspíš nesmyslná, leda by se furt nabíjelo zadarmo.
Životnost baterií mě velmi zajímá a je to velká záhada. Ukazuje se totiž že to nebude až tak špatné. Jak se zdá, ty baterie mají řízenou kapacitu s velikou rezervou a proto můžou tu zaručenou kapacitu vykazovat velice dlouho.
Každopádně ale je to všecko hrozně drahý, takže to vylučuje pořízení elektriky jako druhého auta právě na ty krátké pojížděčky na nákupy, do práce a podobně, kde by se navíc projevila i místní čistota provozu.

PepaSFI
06. května 2018, 10:36
0
Dacia Duster 1.5 dCi: Jediné auto, které kdy budete potřebovat

znám lidi co to už pár let mají a maximální spokojenost. Důchodci co ještě nedávno dost intenzivně zemědělčili, tahali za tím vozejk s trávou pro dobytek, jezdili na pole k technice, pokud vím dodnes bez problémů. Jo, je možné že bude větší výskyt problémových kusů ale to se stává u každé značky a když vás to potká, je celkem jedno jestli jste jeden z tisíce nebo jeden ze sta.

Ale já s tím autem mám problém Ono se mi to nelíbí. Já nikdy na vzhled moc nedal. Dokonce naopak, nevadí mi divný auta,s Multiplou nemám problém, měl jsem dva Trabanty, nešílím z brejlatý Octavie. Ale tohle se mi opravdu hodně nelíbí. Připadá mi to takový přebachratělý, přeplácaný, jakoby se designer ožral a vsadil kolik se dá na autě udělat boulí.

PepaSFI
05. května 2018, 11:57
0
Trabant: Kámoš z NDR

nejen dvoutaktní, každý píst je všelijak oválný a soudkový a kdovíjak šišatý. Je to kvůli tepelné roztažnosti materiálu. Píst se obrábí ohřátý na určitou teplotu, tedy roztažený do stavu blízkého podmínkám za provozu a když se změří za studena, je to všelijak křivé podle toho jak se různá místa na pístu teplem roztáhnou. Je snaha co nejvíc to omezit, strašně složitě se to počítá, dělají se kouzla s tvarem odlitku, s různýma zářezama, kombinacema materiálů ale úplně to nejde. A tím samozřejmě vznikají i ty výrobní odchylky. A někdy je zkrátka ekonomičtější smířit se s nepřesností než se snažit o nemožné.

Opravdu šišaté písty se taky dělaly, tuším že Honda udělala motor který měl opravdu písty jak kdyby se daly dva vedle sebe. Samozřejmě to bylo velice nákladné a složité. Mám dojem že to byla nějaká finta pro homologaci závodních motorů, udělat míň válců ale aby to fungovalo jako víc válců.

PepaSFI
04. května 2018, 19:34
1
Trabant: Kámoš z NDR

já v tom taky pár let jezdil a moc rád na to vzpomínám. Samozřejmě na vyšší rychlosti ten výkon nestačil, reálná použitelná byla tak ta devadesátka ale v městských rychlostech to vůbec nejelo špatně. Motůrek byl velice točivý, hmotnost směšně nízká, podvozek překvapivě stabilní a řízení neuvěřitelně přesné a citlivé. Obzvlášť ve srovnání s tehdejšími škodovkami. A pokud jde o vnitřní prostor, taky to nebylo nijak špatné. Každý pamětník má jistě spoustu historek o tom v kolika lidech se s tím jezdilo. Základní karoserie které kdovíproč říkali limuzína ikdyž to byl dvoudveřový sedan neboli počeštěle tudor anebo možná spíš kupé, v pohodě odvezla čtyři lidi, na předních sedadlech dokonce dost pohodlně, kufr byl obrovský, jen se do něj špatně přistupovalo a ještě hůř vyndávalo. Kombi mělo na zadních sedadlech víc místa podélně ale zato málo místa příčně. Sedadlo bylo víc vzadu takže se octlo mezi blatníky a ještě přibyly po stranách panty sklápění opěradla.

Celkově tomu stroji není co vytknout. Vzniklo to v nelehkém období, stejně jako VW brouk, 500 nebo 2CV a pár let to bez výhrad plnilo daný úkol, z mála udělat hodně služby. Jenže to chtělo pokročit dál a to se jaksi nedařilo. Bohužel, jsou dodnes lidi co si myslí že to tak bylo lepší.

Já docela dobře chápu že jsou nadšenci které to vozítko baví. je to úlet a sranda. A tím víc nechápu jak dnes stoupají ceny škodovek řady 105/120. Ty auta nejsou zajímavý vůbec ničím. je to zhmotnělá nuda, otrava a zoufalství.

PepaSFI
04. května 2018, 19:06
0
Trabant: Kámoš z NDR

tak motor v igelitce by se neodnesl ale reálně se nosil v takové plátěné nákupní tašce. Byly servisy které dělaly generálky výměnným způsobem, kus za kus. A když se motor odstrojil, ventilátor, chladící kryt, výfukové potrubí, dynamo, tak to jeden člověk snadno vyndal z auta, strčil do pytle a odvezl do servisu.

PepaSFI
30. dubna 2018, 18:42
0
Děravý nárazník: Odkud se to vzalo a funguje to vůbec?

to už je na mě moc, tyhlety Monstery. Já už jsem holt pamětník časů kdy stačilo málo, pár klokanů se přidalo hustokrutou koncovkou na veyfuck, nalepovacíma švindlchromovýma tuňyngama z Tesca, "chromovaný" koberečky, kliky, páčky, písmenka, níže zmíněné zadní "kotouče", světýlka pod autem i v autě, nejhustší byly modrý, dokonce i do vejfuku se dávaly, to muselo přidat už fakt hustě páč po ránu v zimě to vypadalo skoro jak když startuje.... někde v dálce....něco fakt divnýho. A nejhustší krutopřísní borci si pořídili vehementní hliníkové křídlo neboli Multifunction Head Cutter. S tím se daly zatáčky projíždět minimálně o 0,028 kmh rychleji Barevný rádio s muzikou co dělá duc duc pumpydump bzzzz snad netřeba zmiňovat. bez toho by se snad vůbec nedalo jet.

PepaSFI
29. dubna 2018, 20:07
0
Děravý nárazník: Odkud se to vzalo a funguje to vůbec?

normálně na Pandě 4x4, akorát že mi to nikdo nevěří. Kotouče a destičky, celkem za lidovou cenu, levnější než by u Autokelly stály nějaký polský šufany, stačí hledat. Měl jsem kotouče i na starý Pandě, oni fakt dělají brzdy i pro tyhle lidovky.

PepaSFI
29. dubna 2018, 17:57
1
Děravý nárazník: Odkud se to vzalo a funguje to vůbec?

a co si tam mám nalepit když tam ty Bremba fakt mám?

PepaSFI
29. dubna 2018, 09:35
0
Mazda MX-5 1.8 Kompresor: Jak se žije s přeplňovanou Miatou

sbíhavost jde krásně dělat laserovou vodováhou. Za pár korun z hobbymarketu, k tomu kus klacku, pár věcí na opření a podložení, trocha trpělivosti a geometrie pro základní školu.


Kolega mi onehdá říkal že si nechal po opravě seřídit geometrii v servisu. Nechali mu volant bočmo. Fakt vohnoutství nejvyššího stupňě. Když nejsou schopni začít něčím tak základním, můžeš jim věřit že to správně nastavili? Navíc u některých aut se pak může geometrie prát s posilovačem, auto pak furt diskutuje o tom co to je rovně.

PepaSFI
27. dubna 2018, 14:44
0
Chcete jezdit po Brně autem? Smůla! Všechno rozkopali!

a hele tady je VelMezáků :-) Kruháč u Slovnaftu, teda už u MOL, ten je super, velký a přehledný, ještě kdyby se brzy zadařilo z něj navázat velkoobchvat ale to asi jen tak neklapne. Ty dva kroužky ve městě, to je ostuda, ten na Třebíčskou klidně mohli udělat o pár metrů větší, místa je tam dost. Most u Domu zdraví, to je problém. Vidět nikam, místo žádný, sám jsem tam několikrát musel tvrdě na brzdy ikdyž jedu krokem, to samý při vyjíždění na hlavní. Jenže řešení to nemá, jedině most zbourat a postavit nový, širší s větším rozhledem, což vylepší jen málo nebo dát semafor synchronizovaný s křižovatkou vedle. Taky nic moc. Když už jsme v tom našem divokém kraji, zoufale chybí kruhák v Třebíči na ulici Spojovací, na obou koncích. Hlavně na Hrotovické, tam by na stopce zplacatily kola a volant zarost pavučinou. A na druhé straně místo světel by taky prospěl.

PepaSFI
26. dubna 2018, 19:54
0
Chcete jezdit po Brně autem? Smůla! Všechno rozkopali!

já se pohybuju na trase Hor. Heřmanice -Uhřínov, teď nás čeká objížďka která mi zas tak moc nevadí páč je sice delší ale po lepší cestě a když jedu do VM tak obvykle jedu přes N. Telečkov a kolem Oslavice, buď dolů do města po Třebíčské nebo okolo do nákupní zóny Na dálnici nelezu, občas na ten kousek do Brniska to nestojí za to. Ušetřím pár minut ale taky tam můžu viset. Po starý 602 je to stejně daleko, kromě pár obcí si jedu jak chci a kdyby náhodou něco, kdekoliv to jakkoliv objedu. Ale při denním dojíždění je to trošku jiný než jednou za pár týdnů v neděli na kafe a káry a občas někam do města.

PepaSFI
25. dubna 2018, 20:19
0
Chcete jezdit po Brně autem? Smůla! Všechno rozkopali!

no můžu vás potěšit snad jen tím že i na venkově to není lepší. V Jihlavě už to vypuklo, brzy začne oprava mostu ve Velkém Meziříčí, Třebíč na tom taky není zrovna slavně, od příštího týdne bude rozkopaná vesnice kam jezdím do práce až do podzimu a taky se začalo nějak mluvit o velké opravě naší skvělé silnice mezi vesnicema která už fakt začíná být nesnesitelná. Silnice opravované před pár lety jsou ve stavu snad horším než před opravou a teď ještě padla zmínka že chtějí udělat jakýsi potah na silnici která je úplně v pořádku, asi aby se mělo co drobit a vypadávat. Ty drobnější věci ani nepočítám.

PepaSFI
25. dubna 2018, 19:36
0
Land Rover Discovery 3 TDV6: Diskošku nezastavíš!

teď si nejsem jistej a hledat se mi to nechce ale mám takový pocit že tahle Diskoška už nemá koule :-) Mám na mysli samozřejmě zapouzdření kloubů přední nápravy. Ty novější mají místo kulových pouzder jen gumové manžety které samozřejmě v terému snadno přijdou k úrazu.. Ale jak říkám, zas tak je nastudovaný nemám.
A to s tím nezastavením měl v reklamě Panda :-)

PepaSFI
22. dubna 2018, 20:02
0
Peugeot Traveller 2.0 HDi 4x4 Dangel: Rallye dodávka

ten problém s rezervním kolem bývá u AWD častý. Obvykle jde o změnu proti původní konstrukci a prostě se to tam nevejde. Zvláštní je že u osobáků, včetně tak malých jako je Panda nebo Swift se to daří. Jeden můj známý měl kdysi Kangoo 4x4 a měl stejný problém, rezerva v kufru na podlaze. Jenže on v tom potřeboval vozit chleba a jezdit bez rezervy nechtěl. Vyřešili jsme to tak že jsem mu vyrobil držák na střešní nosič takže to spolu s dlouhou anténou vysílačky vytvořilo docela akční vzhled.

PepaSFI
22. dubna 2018, 11:11
1
Hyundai Nexo: Patří budoucnost vodíku?

moc nejásej, kolem elektriky je taky spousta blábolů a propagand který trhají na cucky fyzikální zákony a logiku. například to o té čistotě nebo o vyrábění elektriky doma.

PepaSFI
22. dubna 2018, 09:32
2
Hyundai Nexo: Patří budoucnost vodíku?

tak a jsme u toho zas. Věci které propagandisti nevidí, nerozumí jim a bohužel asi i nechtějí vidět. Ten levný vodík je vlastně taky fosilní palivo. A elektrolýza je dost ztrátová, spousta energie se promění na teplo, totéž při stlačování, plus nějaké ty úniky cestou. Takže to vypadá na obvyklý scénář- něco děláme že nevidíme, něco si přikrášlíme, něco obelžeme, vymyslíme dotace, on to někdo všichni zaplatí.

PepaSFI
21. dubna 2018, 19:42
1
Hyundai Nexo: Patří budoucnost vodíku?

ono to má víc problémů. Vodík nejen že rád uniká ale taky tím jak leze do materiálů, mění jejich vlastnosti. Říká se tomu vodíkové křehnutí. Ale to se dá technologicky řešit. Ten tlak je hodně vysoký, CNG se taky hodně tlakuje ale tolik to není. Nádrž prý bude muset být kompozitová, nesmí se při poškození trhat ale i tak, i při malém poškození by z toho fičel plyn s rasancí střely. Taky je otázka jak to bude s těma praktickýma věcma. Tankování, kde jak a za kolik? Tvrdí se že se to naplní rychle. CNG už tady máme dávno ale to plnění přece jen chvíli trvá. Ta technika nebude úplně jednoduchá a hlavně laciná. Ani v autě ani na plnicí stanici. Servis, výměny těsnění, revize. S obyčejným LPG se musí extra na revizi, normální STK nestačí a to tam je tlak úplně směšný proti vodíku. Jakou to bude mít životnost? Co všechno se bude muset měnit během provozu? Jaká bude běžná údržba?

PepaSFI
17. dubna 2018, 19:15
0
Prague Rally Revival 2018: Čistá motoristická radost

já už z toho úplně vypad, skoro už nevím co a jak se kde jezdí ale kdysi jsem pořadateloval na Horácké rally. Dělali jsme dálkové spojení start-cíl-dispečink. Ještě v předmobilových a předinternetových časech, na CB vysílačkách a na amatérských. Tenkrát taky jezdili historici na konci, Trabanty, Š 1000 MB, staré BMW, Š 120 ty v kastli ze 100. Mělo to atmosféru a drželo to diváky. Když to pak zrušili, všichni po odjetí prvních pár aut utíkali jinam. Jo bylo to hezký ale Horácká už se spoustu let nejezdí, tenkrát to skončilo průserem, těžkou nehodou, rozpadl se pořádající tým a po pár pokusech udržet to aspoň jako něco menšího se to položilo.

PepaSFI
07. dubna 2018, 17:36
0
Ford Model A: Hotrod ze staré školy

u toho Tygra to vypadá na roztáčení setrvačníku který se pak zapojí do motoru. Největší motor který šel přímo nahodit klikou jsem viděl na vojně, ruský náklaďák ZiL 131. Jednomu zlobil startér a tak do něj vždycky někdo druhým autem strčil. Jenže jednou se jelo na nádraží, nacvičovat nakládání na vagony a jemu to chcíplo když byl sjetý šikmo v kolejišti takže se to druhým autem roztlačit nedalo. Řidič z toho vyskočil, popadl kliku, vrazil ji do motoru a za přívalu slovenských nadávek s tím zběsile zatočil. Ale to je benzin, stejně jako Tygr, do něj stačí trošku drcnout. Diesel je horší, tam se komprese klikou jen tak nepřetlačí. Třeba u vibračního válce bylo otevření ventilu, roztáčelo se bez komprese. Anebo se komprese neřeší, nějak se s tím pohne, ono se to odrazí zpátky, sem tam a pak to možná chytne, typicky například kultovní traktor Lanz-Bulldog s monstrózním desetilitrovým jednoválcem.

PepaSFI
30. března 2018, 20:09
2
Předběhl Uber svou dobu?

já nevím co se furt řeší. No tak ten počítač psal esemesku nebo listoval ve fejbůku, no holt to se stane. Dyť lidi to dělají furt, každou chvíli někdo do někoho křápne když do něčeho čudluje nebo chytá vajgla na kulách, to už nikdo ani do zpráv nedává. A tady se jednou splete křemíkovej začátečník a furt to někdo rozmazává.

PepaSFI
27. března 2018, 21:41
0
Autíčkář v autoškole: Jak se řídí náklaďák

beastar: padesátý léta :-) teda v reálu konec osmdesátých ale ony ty auta byly pořád stejný. T111 je ještě starší, vznikla už za války. Nevím dokdy se to v armádě používalo, my jsme měli T111 v provozu ještě v roce 1990 a předpokládám že to ještě nějakou dobu vydrželo. Ty auta byly na obsluhu strašný, fakt obdiv chlapům co s tím jezdili profesionálně. Ale myslím si že každý automobilní nadšenec by si to měl vyzkoušet. Strašně moc to člověka naučí. Nic to nedá zadarmo, výkon chybí, posilovače žádné, komplikované řadění, volant jde těžko. naučíš se předvídat, správně řadit, správně najíždět zatáčky protože máš jen dvě možnosti. naučíš se nebo se udřeš. Nebo skončíš někde pod kopcem zaraženej v zemi pod zatáčkou.

PepaSFI
27. března 2018, 18:28
0
Autíčkář v autoškole: Jak se řídí náklaďák

Kdyby byl ten instruktor pamětník, věděl by že šlapací přepínač světel byl dřív zcela běžný. Já to měl dokonce i v Trabantu, samozřejmě to měla i Praga V3S a Tatra 148. Tvrdá spojka? PV3S neměla žádný posilovač. Ale nejtvrdší byla asi Tatra 111. Taky bez posilovače a ta spojka musela zvládat sílu obrovského dvanáctiválce o objemu 15 litrů. A samozřejmě bez synchronizace, meziplyny a dvojšlapy na spojce. To se nešlapalo ale přemáhalo. Záda opřít do sedadla a zabrat.

Ty slepý úhly, to je problém. Někdy mě dost děsí kam se na křižovatce klidně nacpou cyklisti. Řidič je nemá šanci vidět. A když se idiot vecpe vedle odbočujícího návěsu, tak to je jen o štěstí jestli nebude podélně přejetý pumpičkář. Některé náklaďáky mají na pravé straně ještě zrcátko namířené dolů a někdy i vpředu.

S tím brzděním se mi to dělo občas taky. Já byl tenkrát zvyklý na Š 105 bez posilovače, tam se muselo na brzdu dupnout. A pak sednu do PV3S a tam vzduchová, bez citu, bez mechanické vazby. Je to tak, brzda je jen pro zastavení nebo nouzové brzdění. Jinak všecko přes kvalty. Dnes už jsou i ty brzdy někde jinde, ikdyž pořád platí pravidlo že se nikdy za jízdy nevyřazuje rychlost, dřív to byla nutnost nikdy nespoléhat na brzdu.

Ještě malý dotaz. Co je to C na šaltpáce? Pomalá rychlost na manévrování?

PepaSFI
26. března 2018, 20:03
0
Kia Niro PHEV: Za lepší zítřky

ono je to trošku složitější. Když ta směs shoří dokonale, dělá to oxidy dusíku. Když shoří nedokonale, dělá to saze. A to je problém dieselu, že nespaluje ideální směs. U benzinuje jasno, chudá nebo bohatá směs je špatně a je poměrně jednoduché to zajistit. U dieselu to nejde a tak se to řeší strašně složitýma postupama který popravdě řečeno fungujou jen někdy.
Ano, je mi jasný že podle nejnovějších norem je to lepší. jenže tady se dlouhý roky prostě měřilo dvojím metrem a zřejmě to bude přetrvávat dál. To co je u benzinu vážná chyba se u dieselu prostě nekontroluje. Teď akorát začínají mít problémy ty diesely který fungovaly díky té nesprávně přičtené toleranci. Čili ty co nejspíš už dávno neměly jezdit nebo možná nikdy neměly jezdit z principu, ne kvůli momentálnímu stavu. A nevím jestli to tušíš, ty NOx nejsou nějakou fikcí ekologistů jako CO2, to jsou skutečný svinstva. To je ten kyselý dusivý smrad co štípe do očí a do nosu. Rozprášená žíravina. Kdysi dávno se dělaly pokusy s benzinovýma motorama na chudou směs. Jenže se s tím muselo přestat protože směs v přebytku vzduchu dělá co? Oxidy dusíku. Jedy a žíraviny.

PepaSFI
26. března 2018, 18:07
0
Kia Niro PHEV: Za lepší zítřky

pokud vím tak u dieselů se měří jen kouřivost v režimu který nemá s reálem nic společného. To co má vyjít je vpodstatě fiktivní údaj který stanovili ve fabrice a přidali něco na toleranci. Donedávna se ještě přičítala další tolerance která vůbec být neměla, takže prošlo skoro všecko. Způsobů jak měření ovlivnit je celá řada, to tady nebudem radši probírat, stejně je to všeobecně známé. Vím že to často fixlovali i bez požádání, kdyby toho víc neprošlo, přišli by o zákazníky a taky ta sonda tím měřením trpí tak proč zvyšovat provozní náklady. Neměří se nic dalšího, oxidy dusíku, uhlovodíky, oxid uhelnatý, všecko príma jedy s kterýma s benzinem neprojdeš.

PepaSFI
26. března 2018, 14:53
0
Kia Niro PHEV: Za lepší zítřky

kolem Pardubic, v těch rovinách se čmouďák tolik neprojeví. Přijeď někam do kopečků a poznáš ty stvůry pekelný. V práci je těch smradů plný parkoviště, když to všecko nastartuje začne se to rozjíždět, to je randálu a smradu jak v čertovým mlejně. Tuhle se v práci rozčiloval jeden cyklista, jeden z mála normálních, jak mu cestou do práce do kopce ti ropáci dopřávají udírnu, a že jak je možný že to projde technickou. Říkám mu, podívej se doma na papír z emisí svýho benzinovýho Suzuki SX4, to je jak týdenní nákup co všechno tam je napsaný. A hádej v čem je to jiný u dieselů. Naprosto a úplně ve všem. Tam se neměří za prvé nic a za druhé vůbec nic.

PepaSFI
24. března 2018, 17:31
8
Kia Niro PHEV: Za lepší zítřky

Praha se špatně srovnává s venkovem. jednak jsou v Praze citelně, dá se říct násobně větší platy a pak je tam taky mnohem větší koncentrace firemních aut. Takže je vozový park o generaci modernější, málokdo jezdí Octavií starších generací s dieselem bez filtrů a katalyzátorů.
To s těma nepřetržitě nastartovanýma dieselama je nějaká úchylka, fóbie, hrůza z ticha a klidu, nebo možná náboženský příkaz. Něco jako buddhistický modlitební mlýnek který musí furt hrkat jinak by naftový jehovista nedošel osvícení. Chápal bych to když je hic nebo mrzne, aby běžela klima nebo topení. Ale oni to dělají furt. Přijedu k myčce, tam fronta minimálně na půl hodiny. Vedle přijede votuněný Seat se zadkem začouzeným jak raketa Falcon, vyleze hošík s velikým kšiltem, opře se o auto a tlachá s podobným týpkem. A auto půl hodiny dělá chrochtychrochtglaglagla a smrdí jak žumpa.

PepaSFI
24. března 2018, 11:50
-1
Kia Niro PHEV: Za lepší zítřky

bohužel, důvěru v plugin hybridy snižuje to že je obvykle automobilky používají jako falešné eso v rukávu aby si vylepšily sluníčkové skóre. Stačí se podívat na ty údaje o spotřebě. nejen že se reálná zdaleka neblíží té deklarované, on je tam dokonce několikanásobný rozdíl. To být u "normálního" auta, to by byl škandál meziplanetární úrovně. Vykázat 5 litrů a jezdit třeba za 18. Jak to může dosáhnout spotřeby 1,3 litru na 100km? Nejspíš nijak. Spotřeba elektřiny se v tichosti nepočítá, kde se v té baterce vzala nevíme a děláme že se o tom nemluví. A pokud teda na tu hru přistoupíme a budem dělat jakoby nic, že měříme jen 100 km a půlku ujedem "zadarmo", furt to nevychází.

PepaSFI
21. března 2018, 18:51
0
Mercedes Citan 111 CDi: Němec s francouzským přízvukem

zrovna jsem četl test ve Světě motorů. Ty příplatky jsou na hlavu. Za to obyčejný rádio chtějí 9 tisíc, za manuální klimu která se dnes snad dává v základu snad i do šlapací tříkolky 30 tisíc.

PepaSFI
21. března 2018, 18:40
0
Kia Carnival 2.9 CRDi: Jsem ředitel autobusu

tak mě napadá, to ovládání na volantu co tam není, když je to trošku do americkýho stylu, nemá to náhodou i ty tlačítka po americku? Zezadu na volantu?

PepaSFI
17. března 2018, 11:16
0
Nebyl to Golf GTI aneb kde se vzal hot hatch?

on vlastně ani ten Mini není hatchback, nemá poklopový zadek ale jen dvířečka do kufříčku ale to je celkem nepodstatné.
Pan Abarth se asi nejvíc proslavil závodními úpravami Fiatu 600. Ty autíčka s šílencema za volantem dávaly výprask mnohem silnějším autům té doby.

PepaSFI
13. března 2018, 18:14
0
Proč věřím, že auta zrají jako víno?

jo jo, kryt na motoru, nejzbytečnější věc na světě. Kdo chce vidět motor, není zvědavej na kryt a kdo motor vidět nechce, ten tam stejně nekouká. No ale je fakt že jsou motory kde to má něco do sebe. Mohlo by se stát že při náhodném zahlédnutí, třeba když někdo na benzince dolívá ostřikovač, by mohl kolemjdoucí dostat prudký záchvat dávivého zvracení, což vůbec není příjemné a prý se tak dá pořídit i vnitřní zranění. O znečištění okolí nemluvě. Kvůli blbýmu tédéíčku.

PepaSFI
08. března 2018, 20:18
0
Automobilová autonomie 1: Co nás čeká a nemine a proč se není čeho bát

No vidíš, právě jsi vyjmenoval tu naprostou většinu těch předpisů. Protože když pominem formality jako je určení co je to vozidlo, účastník provozu a podobně, tak ony jsou opravdu hlavně o tom kudy jet a kdo pojede dřív a jak se na tý silnici porovnat abysme si moc nevadili.

Ak dalšímu, já nikde netvrdím že ESP dokáže všechno. ESP není řidič, je to jen systém který se snaží kontrolovat pohyby vozidla v situaci která by neměla nastat. Bohužel, chybu udělá řidič, ne ESP. Technicky není problém aby auto poznalo že to klouže a nedovolilo řidiči tu chybu udělat. Jenže když to bude nastavené moc "opatrně" uživatel bude nespokojený. A když málo opatrně, zas to bude špatně. Člověk zkrátka neví co chce a nedá pokoj dokud to nedostane. Autonomní auto s tím nebude mít problém. Pojede přesně tak aby se vešlo do nastavených hodnot.
Jak ty poznáš že to klouže? Stejně jak to auto. Porovnáním údajů z "čidel" s předpokládaným, obvyklým standardem.

PepaSFI
08. března 2018, 19:44
4
Automobilová autonomie 1: Co nás čeká a nemine a proč se není čeho bát

Silný slova. jenže obvykle to chodí tak že ti co za všechno opravdu můžou pak jsou na té správné straně pušky. Dějiny ukazují jak to chodí. Z kolaborantů a udavačů se stali členové rudých gard a revolučních výborů, pak se věšeli mezi sebou, podobně to vypadalo po 89 roce a platí to dodnes a bude to tak dál. Ale to sem nepatří.
Kdo za to všechno může? My za to můžem. Svět je promořený vylepšovačema a dobroserama. Jenže to jsou stejní lidi jako my všichni. Kdoví kolik lidí z těch co se tady i jinde rozčilujou nad pokřiveností světa, v "práci" sedí u počítače a vyplňuje čísílka do okýnek nějaké veledůležité genderověsociální studie a vymýšlí jak zdůvodnit existenci své židle. Kolik lidí asi půjde a řekne při nákupu auta že chce auto bez čudlíkátorů? Bez asistentů asistentů a kontrolních kontrolek pro kontrolu kontrolky. Jo vy takový neprodáváte?
Že by to nikdo nechtěl? Jak nikdo? Já to chci! Že je to nezodpovědné? Ne! nezodpovědné je přesvědčit lidi při potenciálně nebezpečné činnosti, že nemusejí být zodpovědní.

PepaSFI
08. března 2018, 17:41
1
Automobilová autonomie 1: Co nás čeká a nemine a proč se není čeho bát

trošku v tom rozvášnění zaměňuješ pojmy. To že nějaká sviňucha ouřední nenažraná, nebo lempl co potřebuje zdůvodnit svou židli, vymyslí nějaké buzerační omezení ještě nemusí nutně znamenat že takové jsou všechny předpisy. Právě naopak! Naprostá většina dopravních předpisů má smysl a význam a má smysl je dodržovat. Troufám si dokonce tvrdit že na většině z nich jsme životně závislí. Jen díky nim se můžem pohybovat po poměrně těsném prostoru, v množství dost značném, většinou rychlostí která v běžné přírodě není právě obvyklá, aniž by to skončilo okamžitou katastrofou.
A jak bude auto vyhodnocovat přilnavost pneumatik? Velmi snadno. Už se to děje spoustu let zcela běžně. Tak běžně že si leckdo neuvědomuje že se to děje. A dokonce leckdo nese nelibě že to nemůže vypnout.

PepaSFI
04. března 2018, 19:45
0
Mohou být elektrická auta zajímavá i pro opravdové motoristické nadšence?

zvláštní je že baterie ve spotřební elektronice by měly být založené na stejných principech a obvykle po pár stech cyklech začnou znatelně vadnout. V autech ejhle tisíce cyklů bez výrazné ztráty. Předpokládám že v těch autech je tam řízená rezerva kapacity, že ta baterie má ve skutečnosti mnohem větší kapacitu kterou počítač hlídá a uživateli dá k dispozici jen tolik kolik je třeba aby baterii nezničil vybitím a aby měl odkud dorovnávat stárnutí. A taky kolik si zaplatil, jak se ukázalo u Tesly. A taky se dá trošku předpokládat že baterie ve spotřební elektronice jsou tak trošku šmejdy a dlouhá životnost není potřeba protože výrobek obvykle zastará dřív. A magoři co mají telefon deset let nikoho nezajímají.
Ještě k tomu poslednímu odstavci, to bohužel není pravda. Zatím nám tady elektromobil nikdo nenutí. Zatím jen tak naznačuje. Ale už jsou země kde je koupě spalovacího auta zatížena takovým znevýhodněním že se to rovná donucení.

PepaSFI
04. března 2018, 08:18
0
Mohou být elektrická auta zajímavá i pro opravdové motoristické nadšence?

Jak to má vyřešené to nabíjení? To jsou nějaké "docking station" s nějakou trolejí nebo se kolem toho musí plahočit s kabelem? To je totiž jedna z těch nepraktických věcí na elektrikách, ta maškaráda kolem dobíjení. Taky jsme to tady už kdysi probírali. Ani tak by nevadil malý dojezd, moje auto má nádrž 30 litrů, jenže já ji naplním za pár minut v každé druhé vesnici. Vadí jednak doba nabíjení a hlavně ta manipulace kterou celkem nikdo nějak neřeší. Dokonce se moc neřeší ani unifikace přípojek a způsobů nabíjení. Tenkrát tady někdo dal odkaz na bezkontaktní, indukční nabíjení. Ovšem na to musíš nechat vybavit auto a parkoviště. A už letmý výpočet odhalí děsivou neúčinnost takové nabíječky. Holt je rozdíl nabíjet telefon a auto. Když telefonní nabíječka dvě třetiny vytroubí do vzduchu, tak si těch pár wattů nikdo nevšímá. jenže u auta je to jiná palba.

PepaSFI
03. března 2018, 11:35
0
Mohou být elektrická auta zajímavá i pro opravdové motoristické nadšence?

jo, nějaké nápady by se našly, jen se dokopat k tomu, dát tomu nějakou přijatelnou podobu. Problém je že ta aktivita přichází ve formě náhlého hnutí mysli a málokdy se sejdou vokolostojíčnosti abych to hned spáchal. A sednout k tomu večer, promýšlet a tvořit, to je problém. Kdysi dávno, jsem si psával do mobilu, do starého Palma s klávesnicí, kdykoliv, kdekoliv, třeba na záchodě. S dotykáčem to nestojí za nic, jak to nemá klávesy co jdou nahmatat a cvaknou, je to bloudění prstama po ploše co leda otravuje.
Ale třeba na to dojde, mám v hlavě něco o jednom fenoménu který okrajově souvisí s automobilismem, kterým jsem si prošel a který dnes sice přežívá ale už je hodně mimo. Nějaké ty prudící náměty by se taky našly, jako tohle tady. Jsem cynickým praktikem a mám rád jednoduché, dobře fungující věci a nesnáším když se hledají problémy tam kde nejsou a přehlíží ty co tam jsou.

PepaSFI
03. března 2018, 10:05
5
Mohou být elektrická auta zajímavá i pro opravdové motoristické nadšence?

tak se do toho pustíme. V první řadě, aby bylo jasno, nejsem odpůrcem elektromobility, Tesla S se mi moc líbí ikdyž to není právě můj styl a klidně bych si dovedl představit jízdu do práce nějakou elektrokrabičkou. Kdybych jezdil sólo, bez váhání bych si hned pořídil elektroskůtr nebo tak něco. Bohužel elektro má pár problémů a pod jeden z nich by se dal zařadit i tento článek. Lidově se tomu říká "medvědí služba". Neboli řádění naivních nadšenců a propagandistů kteří často buď úmyslně nebo z neznalosti některé věci přehlížejí nebo nechtějí vidět nebo i fanaticky odmítají a neváhají odpůrce urážet a obviňovat. Že přeháním? Možná. Trošku. Ale podívejme se třeba na onen výpočet ekonomiky. Autor tady uvádí že i při vyšší ceně elektřiny cca 6kč/kWh jezdí elektro za čtvrtinu oproti typickému benzinu 7 litů/100. Při ceně benzinu kolem 30 kč to dělá zhruba 210 kč na 100 km. Leaf má udávaný dojezd cca 200 km s baterií 40 kwh, tedy asi 20 kwh na 100km, tedy asi 120kč. To je čtvrtina? Já asi chyběl ve škole. Pro jednoduchost jsem vynechal další náklady jako třeba olej u spalivacích a nabíjecí ztráty u elektrik. A to je podstatnou částí ceny benzinu spotřební daň. Kdyby byly podmínky rovné, nemá elektrika šanci. jak už jsem tady někde kdysi napsal: Opravdu si někdo myslí že si stát nechá ujít ty miliardy ze spotřební daně? Že se nezačne řešit jak vyždímat něco z provozu elektrik?
Pak tady máme to jestli jsou elektromobily drahé. Ano, velmi drahé. Tak drahé že to nejde omluvit ekonomikou provozu. A pokud nedojde k nějakému zásadnímu pokřivení nějakou zvrácenou daňovou politikou, zřejmě není naděje na výrazné zlepšení. Zatím jsou elektriky násobně dražší. Leaf stojí cca 900 tisíc, srovnatelný mámamobil v benzinu, když budu hodně náročný na výbavu pořídím za polovic. jen rozdíl v ceně mi dělá palivo na mnoho let provozu. Dá se říct že se to v nákladech nevrátí nikdy. U ojetin to vychází podobně, s tím rozdílem že několikaleté auto spalovací, s nájezdem 100 tisíc je pořád v kondici a dobrém stavu. U elektriky sice jisté předpoklady jsou, jenže dlouhodobá zkušenost chybí.
Trable s nabíjením by vydaly na samostatný článek. Stručně, provozování elektriky na cokoliv jiného než pravidelné cesty do práce, bez vlastního, náležitě elektrifikovaného parkování, přináší jisté potíže. Taky už jsme to tady někde probírali.
K tomu "performance" snad jen tolik že i u běžných aut je jakýkoliv zásah, včetně blbostí jako jiné žárovky nebo nálepka na nesprávném místě, nelegální a stále více pronásledovaný. Je snaha auta sledovat online, pořizovat záznamy rychlosti a další věci. Opravdu si někdo myslí že auto nacpané elektronikou půjde v blízké budoucnosti provozovat ne úplně legálním způsobem? Ale nemusíme tak do extremů, určitě se najdou způsoby jak tam nahrát nějaký ten "čiptuning". A určitě, stejně jak dnes to přinese své trable. Budou hořet řídící obvody, trhat se poloosy a klouby, stejně jako dnes se ničí spojky a klouby u vočipovaných TDI. Jenže spojku vymění kdekdo v kůlně na pár tisícovek. Shořelý blok regulačních tranzistorů taková sranda nebude.
Když to shrnu, elektro na šourání do práce, co ráno nesmrdí a nerámusí a mám kde nabíjet - jednoznačně ano! Jenže narážíme na tu pořizovací cenu a pro spoustu lidí i trable s nabíjením.
Může to být zábavné, eventuelně i pohledné? No takovou Teslu roadster nebo Fiat 500e bych si dal líbit.
Ale nedělejme z toho spásu světa, svatý grál a totem temné sekty kterému je nutno přinášet rituální oběti.

PepaSFI
02. března 2018, 16:50
1
Mohou být elektrická auta zajímavá i pro opravdové motoristické nadšence?

předpokládám že Napuram má na mysli výkupní cenu z "eko" zdrojů kterou pak spotřebitelé platí. Kolik by asi bylo kolem nás solárních elektráren kdyby výkupní cena byla podobná té běžné?

reklama

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Corvette C3 L82 targa 1977
Chevrolet Corvette C3 L82 targa

1977 rok výroby
205 koní výkon
5 700 ccm objem

BMW Řada 7 BMW 730D 2007
BMW Řada 7 BMW 730D

2007 rok výroby
170 koní výkon
2 993 ccm objem

BMW Ostatní BMW 530D touring 2004
BMW Ostatní BMW 530D touring

2004 rok výroby
160 koní výkon
2 993 ccm objem

Chrysler Pacifica CS Touring 2005
Chrysler Pacifica CS Touring

2005 rok výroby
260 koní výkon
3 518 ccm objem

Ford Mustang alu kola Ford Mustang 1910
Ford Mustang alu kola Ford Mustang

1910 rok výroby
1 koní výkon
125 ccm objem