načítám data...

PepaSFI

JménoPepa SFI
BydlištěTřebíč
Registracepřed 6.5 rok.
Poslední aktivitapřed 2.8 hod.
Příspěvků ve fóru107
Komentářů u článků849
Pozitivních komentářů u článků176
Negativních komentářů u článků8
Možnostinapsat zprávu

Poslední blogy

Bagristou snadno a rychle

03. srpna 2018, 19:11 14 komentářů

Máte rádi hračky? Mechanické hračky co fungují jako vopravdické?


Posledních 50 komentářů

PepaSFI
17. června 2020, 18:38
0
PepaSFI
14. června 2020, 14:27
0
Registrační značky: Pár znaků a tolik vášní

oni by to určitě uměli vyrobit, i s tím chlívkem na nálepku, jen prostě někdo stanovil "pravidla" jako kolik tam má být znaků, které se nesmí použít a že tam musí být aspoň nějaké číslo a kdovíco ještě. Plus další omezení ideologická. Já bych to neřešil, když chce někdo dát najevo že je úchyl nebo nácek, budiž mu dopřáno. Aspoň je vidět kdo je kdo. Takhle si chudáci musejí vymýšlet podivný rébusy a ouřady zas luštit a teoretizovat jestli náhodou...
A vůbec, je mi to u zadele, já to na auto nechci. To mi spíš vadí jak se furt vymýšlí jak lidem znechutit provoz aut a tuplem těch starších. Na STK hrozí potíže s ne banálníma ale přímo kosmetickýma nedostatkama a přitom jde zařídit že projde i úplná troska naprostýho ignoranta co kašle na všecko.

PepaSFI
14. června 2020, 09:28
-1
Registrační značky: Pár znaků a tolik vášní

ale prd, dyť to vychází stejně, v reálu možná ještě hůř. Dřív to bylo na 4 čísla, tedy 10 tisíc značek na okres. Pak přibylo ještě písmeno, nevím kolik se jich používalo, všecky ne kvůli zaměnitelnosti ale dost. To je nárůst počtu víc než o řád, při dvaceti písmenech to je 200 tisíc a to pořád platí i staré dvoupísmenné. A teď to je na kraje, mnohem větší celky, aut je mnohem víc, častěji se mění a znaků je jen šest. Nic moc. Jestli nejde libovolná značka z technických důvodů, pak to je jednoznačně chyba zadání nebo spíš zvrhlé choutky byrokrata co to musel zkomplikovat, což je pravděpodobnější vzhledem k tomu co tam je za pravidla. Když už to netiskne automat popořadě ale musí se to individuálně zadat, mělo by být jedno jestli tam bude znak nebo mezera. Jmenovky na přání vylisujou do plechu libovolně a na počkání za zlomek ceny toho nesmyslu.

PepaSFI
07. června 2020, 17:08
-1
Registrační značky: Pár znaků a tolik vášní

tenkrát ty značky měly logiku a lepší čitelnost. Na začátku byla dvoupísmenná zkratka okresu, později přibylo další písmeno do počtu a dál dvě dvojčíslí. Snadno se to četlo a pamatovalo. Dnes je to podivná míchanice písmen a čísel která vůbec nemá logiku, do toho značky elektrik a ty blbosti na přání. Když vás něco sestřelí na přechodu, zapamatujete si leda první číslo a možná písmeno kraje. To už tam rovnou může být čárový kód jak na jogurtu nebo QR čtvereček.
Ty značky na přání stojí nesmysl ale to je každého věc za co utratí. Ale hlavně to má nesmyslný pravidla. Dyť by tam mohl být klidně jeden znak, když někdo bude chtít a zaplatí, aťsi tam má klidně třeba jedničku nebo 007 nebo WC, každému co jeho jest. Jenže to ne, to se zadají blbý pravidla a tak si tam lidi dávají nablblý zkomoleniny.

PepaSFI
07. června 2020, 09:37
2
Praha: Oáza motorismu

si myslíte že máte problémy v tý Praze? Venkov není o moc lepší, dějou se tady věci že zůstává rozum stát. Tady vedle, ve Velkém Meziříčí se dostali až do celostátního zpravodajství. Loni tady totiž vylepšili zatáčku. Ona byla taková prudká, v kopci a byla strašně nebezpečná. Za dvacet let tam bylo asi šest nehod typu "náklaďák na sněhu uvázl, odhráblo mu to a otřel se o svodidlo". A proto zatáčku zrušili a postavili novou. Teda ne zatáčku ale hnízdo hadů. Místní dakarský motorkář Ivo Kaštan prohlásil, že to vypadá jako legendární Vývrtka na okruhu Laguna Seca, která prý taky vznikla tím že stavitelé něco zvorali. Tam kde původne stoupání zatáčka překonávala plynulým obloukem, vznikl šílený tobogán, navíc díky různému sklonu vozovek, nepřirozeně zalomený a pokroucený. A špatný výjezd z vedlejší ulice se stal nemožným výjezdem. Vrcholný politický veletoč předvedl bývalý starosta. Poté co byl u toho když se ten bazmek realizoval, stal se šéfem správy silnic a v zimě zakázal úsek udržovat protože je nebezpečný i pro sypací vozy. A když teď, po vlně posměchu a nevole silnici vrátili do původní zatáčky, položili mu v rozhlase otázku, proč takovou hrůzu postavili. Odpověď zněla "když ono to na výkrese vypadalo dobře". Jakoby v tom městě nežil a nikdy to místo neviděl. A teď jiná parta vejlupků maluje čáry na silnice aby se řidičům líp jezdilo. Neboli, kde je to úzké, ještě to zúžíme, kde se blbě odbočuje, tam to zhoršíme. Architektonická soutěž na opravu náměstí skončila velikánskou ostudou protože vítěz nesplnil snad vůbec nic ze zadání, hlavně co se týká parkování a dopravní obslužnosti. Naděje že vznikne dosažitelná parkovací plocha ve spolupráci s Lidlem se vytrácí protože nové vedení města zásadně nesouhlasí s výstavbu Lidlu v "centru". To centrum je zadní trakt zrušené fabriky, v současnosti typický brownfield, posraný plácek zarostlý kopřivama, nouzové parkoviště pro otrlé offroadového ražení.
A jak jsme na tom s objížďkama kvůli opravám silnic netřeba popisovat. A furt si myslím že opravy silnic se losují na silvestra o půlnoci z klobouku, protože to s jejich stavem nemá nic společného.

PepaSFI
06. června 2020, 19:39
2
Registrační značky: Pár znaků a tolik vášní

to už je jen systémová záležitost. Ten vozík se do nehody dostal v přímé souvislosti s provozem tažného vozidla, sám by tam neodjel. Když z náklaďáku upadne kolo a zboří protijedoucí auto, taky nemá svou pojistku ikdyž chvilku jelo samostatně.
Naproti tomu cyklista, přímo a svévolně se veze na vozidle, zhusta zoufale nepředpisovém, porušování zákona pokládá za své svaté právo, tudíž nehodu může způsobit snadno a má pojištění? Leda prd.

PepaSFI
04. června 2020, 19:03
1
Registrační značky: Pár znaků a tolik vášní

například když se to musí přimontovat na starýho pincka s kulatým blatníčkem. To je plachta že to při nesprávným směru větru může vyvolat motorickou nedostatečnost.

PepaSFI
04. června 2020, 19:00
3
Registrační značky: Pár znaků a tolik vášní

na hraní si není nic špatného. Kdo si hraje, nezlobí a když má někdo někde divnej nápis, ničemu tím neškodí. Furt lepší než lidi co jsou schopní rozbíjet si hlavy protože JEDNA NULA !!!

PepaSFI
17. května 2020, 12:18
3
Mini Cooper SE S: Do Prčic s elektromobilitou.

no to je právě ten zmatek v pojmech, co to je to druhé auto. Já to vidím tak že to "první" je to se kterým jezdí pan podržtaška reprezentovat svůj status denně do práce. A to druhé je ten každodenní dříč, ta krabička pro manželku co není škoda když to někdo odře u kauflandu vozejkem, když tam děti nadělají svinčík při každodenním handrkování před školkou, co se tam občas rozlije mlíko, vykydne rozmáčknutej jogurt nebo to poblije pes. Jenže na tohle zacházení si spíš dovedu představit ojetý Yaris nebo Fabii nebo Pandu za pár tisícovek a ne elektriku za milion.

PepaSFI
17. května 2020, 10:45
6
Mini Cooper SE S: Do Prčic s elektromobilitou.

ou jé tady se zas dějou věci. Ona ta elektromobilita má jeden dost zásadní problém, totiž diletantství propagátorů. Oni to propagujou tak nadšeně a obvykle úplně zcestně a blbě, někdy až násilně že to skoro hraničí s vyhrožováním, že to logicky vyvolá vlnu až hysterického odporu.

Samozřejmě že ty auta ten Temelín nepřetíží, jenže on ten Temelín tady není jen kvůli budoucím autům, on a s ním Dukovany a pár dalších krmí velkou část spotřeby na našem území.

Nevím jestli zrovna 80% nabíjení se děje na AC když auto někde zrovna dlouhodobě stojí ale dejme tomu že je to tak. Jenže ono to bude do značné míry dané podmínkami. Předpokládám že si takové auto koupí primárně ten, kdo má možnost bezproblémově dobíjet, má garáž s elektrickou přípojkou. Je možné že jsou i masochisti co si potřebujou něco dokázat a žijou s tím i na sídlišti a okupujou nabíječky u Lidlu. Ovšem dá se s jistotou předpokládat že jich bude zanedbatelné množství. Jenže co se stane až bude k tomu restrikcemi a regulacemi dotlačen normální uživatel? Ten co každé odpoledne krouží sídlištěm aby prostě zaparkoval. Kam se připnou ty tisíce aut na sídlištích? Budou muset na veřejné nabíječky stejně jako dnes jezdí na veřejné benzinky, ovšem s tím že u nich asi časem bude docela nával. Nejspíš přibude další trabl, k tomu kde nabiju a za jak dlouho, se bude ještě řešit kdy. Nejspíš se budem k nabíječce objednávat přes aplikaci, auto nás přes telefon vzbudí v půl třetí v noci protože od tří je volný krmítko.

PepaSFI
13. května 2020, 16:25
8
Enyaq bude první škodovácká zadokolka od dob "stodvacítky".

mám ten dojem, že zcela vypínatelné ESP už není skoro nikde, jen se to přepne do nějakého lehce zlobivého režimu. Tím spíš u auta kategorie "táta máma děti pes" není možné aby se auto dostalo, byť jen náznakem do nebezpečné situace. Zkrátka v módu ESP off to trošku kvikne zadníma gumama a možná se dostaví v těch místech kde záda dostávají vertikální úsměv, lehký pocit změny vektoru pohybu, mámo to jsem rebel, udělal jsem smyk, táto nech toho nebo s tebou už nikam nepojedu, tatí udělej to ještě, haúú hafhaf to mi nedělejte nebo vám to tady pobliju. Ale rozhodně nenastane situace, kdy táta zapomene při odbočení ubrat a skončí zadkem napřed ve sloupu reklamy u kauflandu.

PepaSFI
03. května 2020, 08:48
0
Autíčkář se ptá: Na jaké angličáky z dětství vzpomínáte?

až pomine ta čínská pomsta a budete se někdo někdy pohybovat kolem Jihlavy, zastavte se v obci Příseka. V zámečku na kraji obce je muzeum autíček. Všecky možný hračky s tematikou vozidel ze všech konců světa a ze všech časových období, v množství větším než velkém. A jedna část je věnovaná speciálně modelům strojů Jamese Bonda a na dvoře je skutečný Lotus s lyžema na nosiči. A ve stodole je kavárna a prodejna s čím jiným než s autíčkama.

PepaSFI
28. dubna 2020, 21:09
7
Učebnice z roku 1960: Jak se učili řídit naši předci?

pane Vlku,zřejmě jste pod vlivem obecných trendů a poněkud jste nepochopil smysl článku. Tenhle web se dost vymyká běžným zvyklostem internetu, autorům i mnoha čtenářům není cizí svérázný humor, smysl pro nadsázku a ironii. To dnes vůbec není obvyklé, svět internetu je zkratkovitý, zjednodušující a většina lidí odmítá myslet hlavou. Když je něco humor, musí se to orazítkovat smajlíkama, jinak to nikdo nepochopí. Když něco prvoplánově nepasuje do názoru čtenáře, hned to vyvolá nepřátelský postoj. Tady to tak není, tady můžem myslet jinak.

PepaSFI
27. dubna 2020, 20:12
1
Učebnice z roku 1960: Jak se učili řídit naši předci?

naštěstí odbočení vpravo je obvykle nekonfliktní. Nám bylo v autoškole doporučováno, ano, tenkrát se tohle ukazování opravdu vyučovalo, tu zdviženou ruku jak ukládá zákon doplnit ještě ukazováním prstem vpravo. Je to snad pochopitelnější a jednoznačnější.

PepaSFI
27. dubna 2020, 20:04
1
Učebnice z roku 1960: Jak se učili řídit naši předci?

dnes už to je zas tak že lidi nevědí jak co funguje. Ono to zdánlivě není potřeba, nikdo si už nic neopravuje, auta jsou do značné míry blbuvzdorná, mají asistenční systémy na kdeco. Jenže ono se to podepisuje na plynulosti provozu a na bezpečnosti bohužel často taky. Stačí se podívat jak většina lidí řadí. To není jízda, to je záchvat, zlá nemoc. Ti lidi vůbec netuší proč vlastně řadí, že motor má nějaký rozsah použitelných otáček a s těma se dá pracovat, volit si optimální otáčky vhodné pro danou situaci. Oni prostě jedou a když to začne mlátit tak podřadí a když to řve, řadí nahoru. Plynulost jízdy? Něco mezi záchvatem epilepsie a Lochneskou na pouti. Kdysi mi někdo vyprávěl o nějaké žákyni v autoškole které zoufale nešlo rozjíždění, přískoky, zhášení motoru, nezvládala práci se spojkou. Až jednou se dostala k staršímu učiteli který pochopil kde je problém. Vytáhl v učebně starý zaprášený funkční model spojky a vysvětlil to na něm. Tady ta klika, to je motor, ten točí tímhle kotoučem. A takhle se tím pedálem hýbe tím druhým, ten se začne dotýkat a roztočí se taky. A musí hezky zlehka. plynule. A bylo vyřešíno, spojka přestala být čímsi nepochopitelným a najednou to šlo.

PepaSFI
26. dubna 2020, 20:08
0
BMW i3: Městský král

u těch dlouhých tras se zapomíná, nebo snad úmyslně zanedbává zásadní věc, totiž jak to bude snášet auto, tedy hlavně baterie. Spalovacímu autu je úplně jedno jestli najede na jeden zátah 100 nebo 1000 km. Je mu jedno jestli tam naliju 10 litrů benzinu nebo to naplním až po špunt a ještě si dám do kanystru. Spíš naopak, dlouhé trasy, pokud se nejede v extremní zátěži autu spíš svědčí, motor má stálou teplotu, obvykle se jede po lepších cestách a dálnicích, mimo města, jízda je plynulejší, teda kromě D1, zkrátka ideální stav.
Naproti tomu u elektriky se musí využívat rychlonabíjení aby cesta nebyla neúměrně zdlouhavá. Jak to bude baterie snášet? Dnes už se otevřeně mluví o tom že je lepší používat pravidelné, pomalé nabíjení protože tím rychlým baterka dostane těžkou ránu. Dvakrát ročně, cestou na dovolenou pár rychlonabití asi baterku nezabije ale když někdo takhle jezdí pravidelně, asi už to sranda nebude.
Samozřejmě si dovedu představit něco podobného jako se děje u spalovacích aut kdy se ví že longlife oleje jsou vražda motoru, kdy se seškrtávají výměny náplní až na hranici snesitelné životnosti auta prostě proto, že auto musí jezdit a napřesrok stejně bude jiný a problémy ojetin nikoho nezajímají. Takže ta Tesla nebo Taycan bude lítat Evropou a až začne hnípat baterka tak půjde pryč. Taky si dovedu představit, tak jako se stáčí kilometry, bude se manipulovat s diagnostikou baterie aby vypadala lepší než je, aby se ojetina snáze prodala.

PepaSFI
26. dubna 2020, 18:59
5
Učebnice z roku 1960: Jak se učili řídit naši předci?

mám rád tyhle staré učebnice a příručky, taky jich několik mám. Jedna z nejmalebnějších je Učebnice řidiče motocyklu vydaná někdy v padesátých letech. Jawa kejvačka je tam jako novinka. Nádherné jsou tam dobové propagandistické části. Hned v úvodu je stať o dějinách mechanizované přepravy a v duchu doby je mnohokrát zdůrazněno že vše podstatné vymysleli sovětští vědci a technici. O prvním mechanickém vozidle je zmínka někde z carského Ruska, ovšem protože tupí carští úředníci vynálezu nepřáli, není o stroji nic bližšího známo. Ale mám pocit že to autor nebral moc vážně, že si z povinného vlezdoprdelismu dělal trošku srandu, protože zmiňuje dvojici sovětských konstruktérů s roztomilými jmény Potvorskij a Šamšurenko, kteří vymysleli spalovací motor.

PepaSFI
26. dubna 2020, 17:51
1
BMW i3: Městský král

na filtrech to bude pár korun ale jinak nevím kde se bere to přesvědčení že Kelly je nějaká lidovka. To jsou ceny jedna radost ale naštěstí v době internetu se dá najít lepší nabídka. Někdy i za třetinu a ve stejných nebo i lepších značkách. V olejích je to podobné, pokud to nemá nějakou hodně speciální specifikaci, obvykle se dá najít levnější varianta.

PepaSFI
26. dubna 2020, 12:49
3
BMW i3: Městský král

ale tak je to se vším, každé auto není pro každého a často platí i to že někdo neví co chce a nedá pokoj dokud to nedostane a když to dostane, zjistí že chtěl vlastně něco úplně jiného. Kdyby si každý koupil to co opravdu potřebuje a využije, to by bylo krásný. Spousta lidí musí mít naftový kombík nebo velký SUV a přitom většinou jezdí deset kilometrů sám a do kufru dá jednou týdně dvě tašky s nákupem. Ale co kdyby jednou jel třeba někam daleko s rodinou kterou nemá a s pračkou a ledničkou žejo. Spousta lidí žije bez auta, jezdí busem, metrem, na kole nebo skůtru. Někdo má malý auto a taky žije. Jak mnozí vědí, já mám Pandu 4x4, ta věc nemá úplně malou spotřebu a nádrž jen na 30 litrů. Pro spoustu lidí naprosto nemožné, takhle malý dojezd. Dá se s tím žít? Samozřejmě ano. Většina motocyklů má nádrž ještě menší a spotřeba taky není zanedbatelná. Ale přesto s tím jezdí dlouhé výlety a jde to. Ovšem taky díky tomu že v každé třetí vesnici je benzinka a tam během chvilky natankuju a frčím dál. Trvá to čtvrt hodiny i s kafem a svačinkou. Jenže když to bude trvat hodinu, tak už to obtěžuje. A navíc častěji, dyť ta Panda s malou nádrží má dojezd mnohem větší než skoro všecky elektromobily.
Už jsem to tady někde psal, elektro má smysl pro specifický provoz, pro místní popojíždění po městě, na cesty do práce a podobně, na pravidelné jezdění kde se dá snadno vejít do režimu nabíjení. Podle mě je nesmysl snažit se to cpát do oblastí kde to nefunguje, kde je potřeba dlouhý dojezd a vysoká cestovní rychlost. Jenže to naráží na cenu, mámamobil na vození dětí do školy za milion je nesmysl a gran turismo za tři mega co ujede tolik co Panda s mininádrží je taky nesmysl.

PepaSFI
19. dubna 2020, 17:21
5
Věci, které na současném automobilismu nechápu...

no to zrovna není nejšťastnější příměr. U Škody to momentálně už dlouho vypadá tak že k poznání je leda CitiGo a to je vlastně skoro mimo hru. Kdyby se to všecko postavilo do řady, přelepily nápisy vzadu a pak udělal test s náhodnýma divákama, myslím že by to nedokázal pojmenovat skoro nikdo ani po delším prohlížení.

PepaSFI
16. dubna 2020, 14:36
0
Bez jakého nářadí se v garáži neobejdete?

jo to je typický třeba u starších Octavií, skoro všecky mají pomačkaný prahy od servisních zvedáků protože pod prahy se může dávat jen hever z výbavy, se žlábkem. Opěrný body pro servisní zvedák jsou úplně jinde.

PepaSFI
13. dubna 2020, 19:11
0
Bez jakého nářadí se v garáži neobejdete?

ale ještě větší pakárna než zamotaný kabely je, když sáhneš po aku a ono to udělá bzzzmrmrmr...mr. neboli, akunářadí se vyznačuje tím, že když to potřebuješ, je to vybitý. Což je při domácím použití bohužel realita, protože jak se to nepoužívá furt, nikdy se to nedá včas nabít.

PepaSFI
13. dubna 2020, 17:04
0
Bez jakého nářadí se v garáži neobejdete?

kromě těch běžných věcí, sady klíčů, goly, šroubováků a dalších drobností je určitě potřeba nějaký "trhák" tedy prodloužená ráčna nebo pevná páka na gola ořechy. Momenťák se taky hodí. Ke kolečkovému zvedáku se mi osvědčily "koleje", z pár kousků L profilu svařený rámeček po kterém může hever jezdit na špatném povrchu. Taky se hodí "diagnostika" OBD krabička, sice to není zázrak jak si leckdo myslí a servisáci předvádějí ale aspoň rámcově to může pomoct. Spoustu věcí jsem si vyrobil nebo zimprovizoval. Klíč na olejový filtr z kousku šestihranu a pásky na vázání palet. Ruční "šroubovač" na šrouby kol utopené v disku. Improvizovaný momenťák. Stahovák pružin. Různé pomůcky na vytláčení a lisování. Lis mi ještě chybí, co nešlo improvizovat, to jsem si odnesl do práce kde lis je. Ale v plánu je udělat z pár kousků železa rámeček na hever, na takové to domácí tlačení.

PepaSFI
05. dubna 2020, 08:36
0
Ptejte se: Auto pro myslivce

Libero prý se kupodivu nepřevrací, ono to má všecko pod podlahou, motor naležato, takže je těžiště velmi nízko. Ale každopádně je to nedostatkové, kdo to má, nezbavuje se toho. Jsou i jiné, tady kosek vedle má místní celebrita, Dakarský motorkář Ivo Kaštan podobnou knedlovitou věc tuším od Daihatsu a je s tím očividně spokojený protože když jednu rozbil, hned koupil druhou. Vozí v tom motorku, někdy i dvě, přespává v tom. Navíc je to extravagantní, veliký SUV nebo offroad má kdekdo, ale knedlík na kolečkách?
Já bych jako nejlepší variantu viděl to Suzuki Jimny. S tím se dá opravdu jezdit mezi stromama, je poměrně dostupné, jen místa v tom moc není. Viděl jsem právě u nějakého myslivce na tažném zařízení nosič, něco jako je na bicykly, jen to bylo mřížová plošinka na náklad.

PepaSFI
31. března 2020, 14:43
3
Rouška v autě: nutnost, nebo nesmysl?

tak stanovisko papalášstva ze včerejška je, že roušku nemusí mít řidič pokud je ve vozidle sám. Což bych chápal kvůli cizím lidem které třeba vezu. Ale když je se mnou v autě někdo s kým jsem ve společné domácnosti, tak je to samozřejmě vehementní nesmysl.
Když tak ty vejlupky pozoruju, začínám mít neodbytný pocit že si to užívají. Kdyby nějak z ničeho nic slunce vyšlo, mraky přešly a ten virus okamžitě chcípl, nejspíš by si museli vymyslet nějakou jinou epidemii aby nedostali absťák z nedostatku rázných a nekompromisních řešení.

PepaSFI
30. března 2020, 19:13
1
Věci, které prostě musíte mít

staří závodníci v autech co měly ze dřeva nejen volant, si ho omotávali provazem aby neklouzal. Řízení bez posilovače šlo těžko, to bylo pro pořádný chlapy nebo pro ty co s tím fakt uměli, například paní Junkovou.

PepaSFI
29. března 2020, 18:36
0
Rouška v autě: nutnost, nebo nesmysl?

a co myslíš že by se stalo kdyby WHO vydalo ráznější pokyny? Každý pisálek, každý politik by pokládal za povinnost se do nich pustit pod záminkou naprosto čehokoliv. Tak prostě doporučí to nejpřijatelnější, s tím že nemůžou bránit místním úřadům použít i důkladnější postupy. Masové použití roušek nedoporučili kvůli možnému nedostatku a nárůstu ceny s dopadem na profesionální zdravotníky, k čemuž taky došlo a kvůli problematické efektivitě při amatérském použití. By mě zajímalo, co by ti dva tlamouni nařídili kdyby si lidi nezačali ty roušky dělat svépomocí pro svý dobro. Tipuju že by to nařídili stejně, nebo možná trošku jinak ale s tím že prostě nemáš-zaplatíš. Mimochodem, furt na mě odevšad vyskakujou reklamy kde jednorázovky co před měsícem stály 1.50 za kus, se nestydí nabízet za bezmála 60 kč. To by se snad mělo fyzicky trestat.

PepaSFI
29. března 2020, 15:59
0
Rouška v autě: nutnost, nebo nesmysl?

já se snažím na věci dívat prakticky. Ono to není o tom že by se člověk nějak přidusil, spíš je to nepříjemné a nezvyklé. Vadí to, je v tom teplo na obličej, vlhko, buď to padá nebo to leze přes oči, dyť i ten Prymula co by v tom měl být profesionál, si ten náhubek furt rovná a popotahuje. Já to měl včera na nákupu asi dvě hodiny na ksichtu a byl jsem z toho zmuchlanej, fakt bez přehánění divný pocit v obličeji a ztuhlý krk od toho jak člověk používá jiné svaly, jinak pohybuje hlavou, jinak mluví. Rozhodně bych to nepodceňoval, je to velice otravná a znervozňující věc a to je při řízení vždycky problém. Pokud má někdo pocit že mu to při řízení vadí, sundal bych to, bude to tak lepší. Mýt ruce v autě není čím ale desinfekce na ruce rozhodně neuškodí. Je to citlivý na alkohol, nouzově by šla určitě použít třeba Francovka Alpa. V práci jen tak pro svůj pocit páky u strojů si otírám denaturákem.

PepaSFI
29. března 2020, 08:35
4
Rouška v autě: nutnost, nebo nesmysl?

k tomu dýchání v náhubku, lakýrníci a brusiči to znají, je potřeba se to naučit, dýchat pomalu a zhluboka, aby se vzduch co nejvíc vyměňoval, aby se nedýchal pořád jen ten malý objem zevnitř. Zvláštní je že když jsem náhubek používal v práci, sice to příjemné nebylo ale moc to nevadilo. Asi si to hlava nějak přebere. Ale když s tím musím na nákup, tak mě to vehementně nasírá.
A jestli to použít v autě? Jak bylo napsáno, většinou je to zbytečné, jen když povezu cizího člověka nebo auto přechází na jiného uživatele, pak samozřejmě ano. Asi bych si vzal náhubek i v kabrioletu, minimálně při pojíždění po městě. Ne že bych si dělal iluze že to kdovíjak pomůže ale abych zbytečně nedráždil. Lidi jsou vynervovaní už tak dost a do toho machr v drahým autě (který sice bylo asi levnější než většina těch fabií a Dacií kolem) a eště provokuje bez roušky! Nerváci v dopravě, to fakt není dobře.

PepaSFI
28. března 2020, 18:26
0
Věci, které prostě musíte mít

já mám to štěstí že v autě nemusím trávit víc než by mi bylo příjemné a tak vlastně vůbec nic nepotřebuju. Měl jsem auto kde nebylo vůbec nic, ani posilovače a jedinou komfortní výbavou bylo střešní ...no vlastně okno ne, páč to nebylo skleněný ale z koženky. A vlastně to bylo skvělý, volant s absolutní vazbou, brzdy co nic neodpustí, pár nejnutnějších páček a spínačů.

Ale kdyby to teda muselo bejt a měl bych jezdit víc než dejme tomu no to je jedno, tak základ jsou sedadla. Když se blbě sedí, čudlíky a displeje a jiný pičutákoviny už to nezachrání.

PepaSFI
27. března 2020, 19:38
2
Ptejte se: Jak brzdit motorem při běžné jízdě?

Trabant měl volnoběžku jen na čtyřce a Waran sice na všech kvaltech ale vypínatelnou, právě proto aby se v zimě na kluzkém povrchu dalo brzdit motorem. Nebo možná je přesnější říct, aby se plynovým pedálem dalo citlivě ovládat změny rychlosti vozidla. On ten dvoutakt stejně moc nebrzdí a jak bylo zmíněno, když se bude dlouho drhnout bez plynu, nejde tam mastná směs a může se zadřít. Ale i jiná auta, obvykle vůbec nejde o to nějak vehementně "brzdit", spíš si citlivě a snadno udržovat a upravovat vhodnou rychlost.

A ještě by se mělo připomenout, na kvaltu se kopce sjíždí vždy se soupravou, tedy i s osobákem s vozíkem. Už jsem pár vozíkových hrdinů viděl, jeden případ byl právě necitlivé brzdění spolu se špatně rozloženou váhou. Při brzdění se vozík zhoupl dopředu dozadu, drcnul do auta, tomu odskočil lehký zadek a souprava se ukázkově "zlomila". Kamioňáci tomu říkají jednička nebo kudla. A protože osobák nemá točnu, oj a přední roh vozíku udělali důkladnou inventůru zadku a boku auta.

PepaSFI
27. března 2020, 19:07
5
Ptejte se: Jak brzdit motorem při běžné jízdě?

on to není obecný zákaz brzdit motorem, je to zákaz použít motorovou brzdu což není totéž a v tom videu je to dobře slyšet. Motorová brzda je něco co nějak zvýší brzdný účinek motoru, buď uzávěra ve výfuku která ztěžuje vyfouknutí přetlaku nebo naopak, systémy co foukají, ale jinak. Ty US kamiony nejspíš používají systém Cummins který mění otvírání ventilů a vypouští z válců stlačený vzduch dřív než normální výfuková fáze, takže nemůže svým tlakem "pohánět" písty. A protože ten vzduch je u dieselu stlačený strašně moc, to vypouštění dělá kravál se kterým ani tlumič výfuku nic moc nenadělá.

PepaSFI
23. března 2020, 18:30
0
Utopie na téma věčné auto

s tím FM adaptérem transmiterem na rádio jsem se trápil taky dlouho. Originál rádio se mi nechtělo vyhazovat a dávat tam nějakou osvětýlkovanou škatuli. Existujou krabičky pro origo rádia, zapojí se to zezadu do konektoru pro CD changer, z rádia se to ovládá a má to USB, AUX, případně škvíru na SD nebo MicroSD kartu, někdy i Blíttůt na spojení s telefénem. Nevýhody asi tři. Musí se sehnat ke konkrétnímu rádiu což u exotičtějších aut může být problém. Musí se to zapojit do rádia a někam fyzicky umístit aby se mohlo do toho zastrkovat, což taky nemusí být úplně bez potíží. A pak je to cena. Stojí to asi tolik co nový rádio z obchoďáku. Z Číny to vyjde trošku levněji ale furt to něco koštuje. Jo a ještě to blbě ukazuje údaje na displeji rádia ale to bude rádiem. Oni prostě tenkrát nepočítali s tím že by se do changeru vešlo tolik muziky. Ale oproti FM transmiteru to hraje mnohem líp, nesrovnatelně líp, nic neruší, ovládá se to prostě z rádia jako CD changer, hraje to všecky obvyklé formáty zvuku včetně FLAC.

PepaSFI
21. března 2020, 11:33
1
Apple Car Play je za volantem dvaapůlkrát nebezpečnější, než marihuana, dokazuje studie.

já jsem zastánce řízení "furt ve střehu", tyhle všecky čudlíkátory bych v autě nesnesl a nechci je, netelefonuju, nikdy, to myslím fakt vážně a bez debat. Prostě mi to vadí. Občas sáhnu po vysílačce, to je takový nenáročný a dá se to pohotově zahodit ale i to nemám moc rád. To samý rádio, maximálně když zmizí signál, jedním stiskem to přepnu na přehrávač, ladění se nekoná. Stejně je těch stanic z jejichž programu mi není na blití asi tak..dvě. A taky hodně, fakt hodně se snažím předvídat, fakt se to vyplatí. A i přesto všechno, když se ohodnotím, musím říct že k naprostému soustředění to má hodně daleko. Nemůžu říct že by mě nikdy nic nezaskočilo.
No a když se rozhlídnem kolem, jak kdo jezdí, jestli já mám když si budu trošku nadržovat, soustředění na 50%, naprostá většina řidičů je tak na 5%, někteří možná i v mínusu. Telefon, navigace, internet a příbuzný pičutákoviny, dyť skoro nikdo ani nedokáže včas si zařadit na semaforu a podřadit si před zatáčkou v kopci aby v půlce zatáčky nedribloval s podtočeným motorem a s rukama plnýma hledání kvaltu. Bylo by zajímavý udělat opravdu slepý test v provozu, ne v laboratoři nebo na polygonu kde jsou jiné podmínky. Myslím že i ta sekunda je často nedostižná.

PepaSFI
15. března 2020, 20:04
6
Karosa řady 700: Kvádr na lidi

taky si myslím že tenhle web snese trochu jiné čtení. Ostatně, kdo nechce, nemusí to číst, dyť to není povinný.

PepaSFI
14. března 2020, 18:10
3
Karosa řady 700: Kvádr na lidi

koženkový sedačky? To byla nějaká luxus výbava pro velkoměsta. Já pamatuju pouze sedačky z černé, záhadné gumovité pěny.

PepaSFI
14. března 2020, 17:52
0
8 výbavových reliktů, na které naše děti nechápavě civí

tlakování ostřikovače z rezervního kola měl VW Brouk. A taky v té době bývala běžnou výbavou pumpa na kola takže případná ztráta tlaku zas tak moc nevadila. Tenkrát se pumpovalo běžně, gumy s duší dost ztrácely tlak, bezdušovky u Trabanta co se nemusely foukat půl roku byly tenkrát exotika, lidi tomu nevěřili že to bude držet, neuměli to spravovat ani profesionálové, gumové čudlíky na opravy se nedaly sehnat a tak se do toho dala duše a bylo po pokroku.


irwinek: tu roletu na chladiči jsi nemohl vidět, byla před chladičem v hlubinách plechového tajemna. Ven koukal jen ten řetízek, pokud se neutrhl.

PepaSFI
12. března 2020, 18:58
0
8 výbavových reliktů, na které naše děti nechápavě civí

ty páčky opravdu původně ovládaly topení, sytič byl automatický. Jenže fungoval blbě a tak to snad všichni brzy předělali na manuální a využili k tomu jednu z těch páček. My jsme měli odpojenou tu klapku u větráčku, byla úplně zbytečná, stačilo zapínat a vypínat větráček. Vstup vzduchu byl na boku takže náporem to netlačilo, nebylo potřeba to zavírat. A druhá páčka ovládala kohout radiátoru. Jo, možná to někdo předělal i jinak, že se kohout ovládal pod sedadlem, ale to znamenalo menší uživatelskou přítulnost a složitější přestavbu. Stovka měla roletu na chladiči ovládanou řetízkem v motorovém prostoru. Nad chladičem v plechu byla šišatá dírka a z ní koukal kroužek s řetízkem. Ten se vytáhl a v požadované poloze zaklesl v té šišaté dírce. Anebo se utrhl a zmizel a protože oprava vyžadovala demontáž chladiče, tak se místo toho do mřížky na boku dal kus kartonu.

PepaSFI
12. března 2020, 18:29
0
8 výbavových reliktů, na které naše děti nechápavě civí

rock: oni by to sklo nejspíš vybácli ikdyby to auto bylo odemknutý, natož řešit nějakou kartu v rádiu. Jednou jsem viděl jak do bazaru přinesli autorádio dva hnědí hoši hiphopově kolotočářského vzhledu. Bazarník sáhl pod půlt, vytáhl kabel s konektorama, zapích do rádia a zapnul. V tu chvíli všichni vyskočili půl metru protože z repráků se vyvalil death metal ve vražedné hlasitosti. Radši jsem vypad ven abych se na tu zlodejnu nemusel dívat. Nejhorší je že to rádio má nepatrnou cenu, ty svině zlodějský za to dostali pár korun a nejspíš na tom autě udělali škodu a potíže k nezaplacení.

PepaSFI
12. března 2020, 07:43
0
8 výbavových reliktů, na které naše děti nechápavě civí

některé staré diesely s mechanickým vstřikováním to měly, buď to měnilo předstih vstřiku nebo přidávalo dávku. Plus samozřejmě žhavení, někdy tlačítkem, někdy klíčkem.

PepaSFI
11. března 2020, 19:19
0
8 výbavových reliktů, na které naše děti nechápavě civí

měl jsem dva Trabanty, ten první byl naprosto bez výbavy, dokonce měl ještě palivový uzávěk u spolujezdce pod nohama a měl jednofunkční topení. Táhlem se jen otvíralo a to jestli bude topit nebo větrat se měnilo na začátku patřičného ročního období přemístěním hadice vpředu. A měl ten šlapací přepínač světel. Ten druhý už byl lepší, kohout nádrže byl na dosah ruky a topení už umělo teplo i větrání. A mimo to měl ještě nezávislé benzinové topení, to byl těžkej luxus. Regulace světel podle zatížení se děla páčkama přímo pod světlama ale narozdíl od jiných to mělo kontrolku signalizující ve které je to poloze. Dálkovky se přepínaly brnknutím páčky, taky měl ekonoměr, ukazatel spotřeby. Ostřikovač byl už elektrický s automatikou setření po ostřiku. A měl tažné zařízení s kontrolkou připojení zásuvky. Taky existovaly Trabanty s automatickou spojkou pro invalidy.

PepaSFI
11. března 2020, 18:53
0
8 výbavových reliktů, na které naše děti nechápavě civí

zadní kola, to byl kult. My měli asi jedinou š105 který to nikdy neupadlo. O těch podložkách nejspíš nevěděli ani někteří profi mechanici nebo na ně prostě kašlali a návody jak známo, čte jen ten kdo si nevěří. Nebyly vymačkaný ale právě naopak. Byly navíc. Dávaly se tam pod nový buben a pak po demontáži se měly vyndat protože buben už byl usazený, sehraný s kuželem. Když tam podložka zůstala, nedosedlo to na kuželu správně. Taky se občas povedlo blbě dát klínek, ten se šprajcl a při utahování praskl buben nebo se navalil kužel. A to utahování matice to uzavřelo. To se musí pořádně aby to neupadlo. Klíč, kus trubky a zabrat co to dá. Nebo aspoň šlápnout na klíč a pořádně poskákat. Nechce se mi to hledat, knihu mám tady vedle ale mám pocit že tam bylo asi 140 Nm, což je asi tak na delším klíči třema prstama.. Není divu že s tím často ten závit poloosy nesouhlasil a odebral se k předkům.

PepaSFI
11. března 2020, 15:02
1
8 výbavových reliktů, na které naše děti nechápavě civí

tam bylo těch rizik víc, například bylo období kdy se rozpouštěly benzinové hadičky.

PepaSFI
11. března 2020, 15:00
1
8 výbavových reliktů, na které naše děti nechápavě civí

ten tunel nebyl na kardan ale na topení. To bylo u 1000MB pod zadním sedadlem a teplo šlo tunelem dopředu a na sklo. Kolik toho tepla po té cestě zbylo je asi jasné. A ty páčky byly obě na topení, jedna otevírala radiátor a druhá vzduch. Sytič byl automatický, podle tepla výfukového potrubí. Což moc nefungovalo ani o mnoho let později u Favorita a tak se sytič předělával na ruční, s využitím té úplně zbytečné páčky vzduchu topení. Pozdější modely š100 už neměly to šoupě zatahující roletu chladiče. Ovládala se řetízkem v motorovém prostoru. Taky se na zimu upravovala řemenice ventilátoru, byla dělená a přemístěním podložky se změnila šířka a tím i průměr, pro menší otáčky vrtule.

PepaSFI
23. února 2020, 20:02
1
O ohleduplnosti, rozhledu a informovanosti

já teda říkám že je každého věc jak rychle jede ale blokovat provoz fakt ne. Chápu že někdo prostě nechce nebo nemůže jet rychleji ikdyž je hluboko pod limitem, třeba má na palubě omezovač, dítě co blije, tchýni co štěká, psa.. no vždyť to znáte. Ale měl by taky vnímat provoz kolem sebe a umožnit předjetí.

Já mám asi štěstí na lokalitu, tady moc problémů nebývá. Mezi vesnicema je minimální provoz a vedle ve městě jsou lidi zvyklí na trable v dopravě a smíření s tím že jaký si to udělají, takový to budou mít. Takže se dokonce i na semaforech jezdí svižně a v zácpách se nechávají vyjet ti z vedlejší prostě proto že je to tak lepší a když dnes někoho pustím, příště zas někdo pustí mě. Ale je fakt že občas se taky něco vyskytne, máme tady místo kde není radno věřit přednosti zprava, přesto že je to unikátní místo kde jsou dvě křižovatky bez přednosti hned vedle sebe a učí se to tady ve všech autoškolách. A například v Jihlavě u Tesca vám přednost zprava, přímo pod žlutou cedulí na to upozorňující, nedají ani policajti.
Cyklisti už mi moc nevadí, nějak ta móda vyšuměla, i v létě jich je zanedbatelně. Sice přibyli nějací fakepedálisti na elektrikách ale s těma nějak nejsou potíže. Sice na to vleze kdekdo, jenže asi to jsou spíš lidi co to berou jako dopravní prostředek a ne jako náboženský kultovní předmět.
Tak nějak se vyplácí věnovat se řízení a předvídat. Když vím o problémovém místě, radši si to nachystám tak abych problém nemusel řešit. Radši trošku zpomalím abych ten onálepkovanej Golf s kšiltovkou a rukou na volantu v pozici "zkažená jitrnice", nemusel potkat na přednosti, dupat na brzdu a řešit kdovíco. A jak už jsem mnohokrát říkal, na chodce mávám rukou. Pokud to není digitální zombie se špuntama v uších a s hlavou v displeji, obvykle reagují, v klidu bez obav svižně přejdou a já často ani nemusím zastavit. A většinou ještě poděkují.

PepaSFI
14. února 2020, 17:52
1
Víkendové soužití se Škodou Superb Combi III 1.6 TDI

jo to mi kdysi jeden řek že by nechtěl auto ze země kde se tři hodiny obědvá. Tak jsem mu řek že mi tříhodinový oběd nevadí, já bych zas nechtěl auto ze země kde je národní hrdostí něco ojebat, ukrást a vyšmelit. páč bych se bál že mi vypadne motor antož někdo ukrad šrouby.

PepaSFI
13. února 2020, 18:49
8
Víkendové soužití se Škodou Superb Combi III 1.6 TDI

já bych teda řek že to bude rukama. Samozřejmě že každý motor má své slabiny které se někdy projeví, někdy ne. Plus dnešní trend long life olejů, natahování intervalů aby firemní flotily ušetřily a že to motorům neprospívá nikoho nezajímá. Obvyklý nájezd to většinou udělá a jestli to zakuká dalšímu majiteli je fuk. Socky s ojetinama nikdo neřeší.
A pak jsou tady ty ruce. Všímáte si jak většina lidí jezdí? To já dělat v autoškole, tak mě učitel umlátí montpákou. Co se asi stane když takový typický uživatel koncernu, strašně byzy podržtaška s telefonem na uchu, přijede do křižovatky a má odbočit? Teda kromě toho že nedá blinkr a někdy i přednost: Přijede tak na šestku, zahne to, jé to je nějak rychlý, ubrat, přibrzdit, furt telefon na uchu, hurá přidat. Jenže to už ten motor má asi tak 400 otáček a tak začne festival uměleckého kovářství, dvouhmota tam buší jak horda permoníků. Následuje losování kvaltů, jenže jak je toho nějak moc najednou, auto zpomalí ještě víc a předpokládaný kvalt je zas pod otáčkama a opět rachot jak když popelnice padá po schodech do sklepa. Viděl jsem i experty co to doskákali až do zastavení a chcípnutí. Pak jsou taky lidi co to dělají úmyslně, typicky naftoví jehovisti co si myslí že diesel táhne vodspoda a je tam ten turbozátah, neboli to jak když je motor pod otáčkama a tlápnu na to, tak to dvě sekundy přemýšlí jestli to ten řidič myslí vážně a pak se to se zoufalým otřásáním probouzí z komatu.
Ano, věřím tomu že tak se dá motor utýrat k smrti jako je ten ve videu.

PepaSFI
03. února 2020, 19:20
0
Pět filmových představ automobilové budoucnosti

i v daleké budoucnosti budou nadšení řidiči jezdit nebezpečnou rychlostí

PepaSFI
24. ledna 2020, 20:10
0
Auta stříbrného plátna

mám neodbytný pocit že Jake v seriálu Jake a tlusťoch, měl staré Porsche ale můžu se mýlit, moc jsem to nesledoval.

PepaSFI
08. ledna 2020, 19:45
0
Ptejte se: Co způsobí evropské pokuty za vysoké emise CO2?

dyť se ještě neshodli ani na jednotný zásuvce. A nějaký rozumný způsob nabíjení, co by nevyžadoval šaškování s kabelama je úplnou utopií. Dnes, kdy se všichni chlubí tím jak auto umí zaparkovat a jak skoro samo někdy dokáže jet po dálnici, by neměl být problém s tím aby si auto samo najelo na bezobslužnou nabíječku, standardizovaným propojem by se zasunulo do nabíječky. Ale nemusíme tak daleko, stačí se podívat na obyčejné domácí nabíjení ze zásuvky.Většina těch aut má tu vlastní nabíječku jen tak aby se neřeklo. Nabíjí to zoufale pomalu, většina aut má ve výbavě jen jednofázovou, často nemá ani třífázový kabel ve výbavě a i s ním to nabíjí jen z jedné fáze, jen větším proudem. Obvykle ten kabel má na sobě ještě jakousi krabici s elektronikou aby auto vědělo co si s tou šťávou počít, což je ohromně praktické.


Ale k tématu. Ty výměnné baterky mají spoustu nevýhod. Baterka je velká a těžká a bude vždycky, ikdyž nějaký pokrok asi nastane. Nejspíš nikdy to nedojde tak daleko aby se zásoba na 100km odnesla v jedné ruce jako kanystřík benzinu. Dnes to zabírá prakticky veškeré postradatelné místo v autě. Udělat to kompaktní a vyjímatelné by znamenalo buď slevit z kapacity, což je nesmysl, nebo slevit z využití prostoru v autě, což je taky nesmysl. Taky to musí být zastavěné s ohledem na bezpečnost.
Je to drahé. Moc drahé. Teď je ve Světě motorů test Renaultu Zoe. Baterka stojí 400 tisíc. Kolik by jich muselo být v oběhu? Kolik by byl "nájem"? Jaká předpokládaná životnost? Tím myslím stav kdy to můžu dát zákazníkovi se zárukou že najede kilometry které si zaplatí. A jak se to bude nabíjet? A hlavně kde a z čeho? Aby to šlo aspoň vzdáleně přirovnat k provozu benzinky, muselo by v té nabíječce být v zásobě stovky, možná tisíce baterií. V nějakém automatizovaném regálu, v hale velké jak fabrika.

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Dodge Challenger SRT8, 250hp 2008
Dodge Challenger SRT8, 250hp

2008 rok výroby
250 koní výkon
3 518 ccm objem

Ford Bronco II XLT 1991
Ford Bronco II XLT

1991 rok výroby
104 koní výkon
2 933 ccm objem

Mercedes-Benz Třídy C BRABUS D6  2011
Mercedes-Benz Třídy C BRABUS D6

2011 rok výroby
313 koní výkon
2 997 ccm objem

Chevrolet Series K K1500 1988
Chevrolet Series K K1500

1988 rok výroby
180 koní výkon
5 700 ccm objem

Chevrolet Malibu 2.4 Base 1999
Chevrolet Malibu 2.4 Base

1999 rok výroby
150 koní výkon
2 392 ccm objem