reklama
načítám data...

PepaSFI

JménoPepa SFI
BydlištěTřebíč
Registracepřed 4.6 rok.
Poslední aktivitapřed 7.2 hod.
Příspěvků ve fóru84
Komentářů u článků666
Pozitivních komentářů u článků88
Negativních komentářů u článků2
Možnostinapsat zprávu

Poslední blogy

Bagristou snadno a rychle

03. srpna 2018, 19:11 13 komentářů

Máte rádi hračky? Mechanické hračky co fungují jako vopravdické?


Posledních 50 komentářů

PepaSFI
včera v 19:51
0
Mých 7 smrtelných hříchů za volantem

1. hudba ano, taky nahlas. Sice mám jen defaultní repráky ale ty se kupodivu, narozdíl od mnoha "lepších" aut dají poslouchat. Ne že by se mi kraválem nafukovaly okna ale někdy to nahlas je. Bigbít širokého rozsahu, vlastně od country po metal.
2. Tempomat nemám ale snažím se číst "pravděpodobnostní linie", předvídat a jet tak abych nemusel zbytečně brzdit. Někdy zrychlit, někdy zpomalit i dlouho dopředu abych se pak vešel tam kam potřebuju. Což leckdo nechápe, většina lidí má hranici světa na špičce svého nosu, tedy dva metry před autem, plynule projet kruhák správným načasováním je černá magie.

3. Do mezer se necpu, opět čtení pravděpodobnostních linií. Vzhledem k tomu že auta v kolonách se pohybují ve vlnách, protože lidi jezdí neplynule a bez mezer, ta řada co se hýbe se zaručeně hýbat přestane protože se vlna stlačí. Já se spíš snažím se zácpám vyhnout. V místech kde to znám často dokážu prokličkovat uličkama. Ale musím se přiznat k trošce vyčůranosti. někdy kolonu objedu a pak se tam přiřadím z vedlejší protože obvykle mě někdo pustí. Ale zas teda se snažím o totéž, taky pouštím když to jde.
4. Agresivita né, to bych upad do průměru. Zas se snažím předvídat, idioti a neumětelové jsou obvykle poznat, radši se jim vyhnu, počkám, dělám jakoby nic. Jak už jsem mnohokrát psal, ať si blbec řádí, jednou mu někdo neuhne ale u toho já být nemusím.
5.koukání po kolemjdoucích taky, samozřejmě :-)
6. navigaci používám málo a když už, nastavím si to v klidu někde na parkovišti. A taky se jí často striktně nedržím, obvykle proto, že si při tom nastavování dám taky náhled trasy a vidím že vymýšlí blbosti. Já teda obecně nerad za jízdy něco dělám. neberu telefony, muziku taky radši nachystám v klidu, maximálně tak přepnu předvolbu rádia. Občas sáhnu po vysílačce ale i to spíš výjimečně.
7.Lenost ano, jen trochu jinak. ta prokrastinace, tu mám taky. Ale v autě to mám naopak. jsem líný spěchat a nervovat se. Radši vyjedu dřív, vymyslím si trasu, nachystám navigaci a vůbec, no a pak už jen pohoda. Teď do práce tady máme několik uzavírek a kolem fabriky totál předělávku silnice. Takže problém přijet, problém zaparkovat, problém odjet. Tak radši jedu o pět minut dřív a místa je dost. A protože vytěžujem auta, musíme se včas sejít. Brácha tuhle udělal kázání sousedovi který nějak nechápal kdy to je včas. Prostě startovní okno je v rozsahu jedné minuty, přijdeš o minutu pozdě a budeš nevěřícně koukat na prázdnou cestu a zadní světla v zatáčce. Orientační soutěž kolem fabriky mezi zákazama vjezdu a zastavení si dělej sám když tě to baví. Já jedu včas.

A mimo ty body samozřejmě rychlost, trošku občas nedovolená ale spíš nepřiměřená nebo, z pohledu jiných asi divná. Jedu rychle tam kde jiní pomalu, než jiní najdou auto v němž sedí, já už jsem dávno pryč z křižovatky.
Někdy jedu delší cestou protože mě to baví. A taky mě baví tuningáři a naftoví jehovisti ale to je tady o mě známo.

PepaSFI
02. srpna 2018, 19:54
0
Citroën C3 1.2 PureTech ELLE: Autíčko po francouzsku

jo to máš pravdu, vypadá to jak když měl kapitán Jack Sparow oči namalovaný po celým obličeji.
mě by zajímaly takové ty praktické detaily z každodenního užívání. Mám v rodině starou C3 a to má svý podivnosti. Troufám si říct že tam je nejhorší kufr jaký jsem kdy viděl. nedá se pořádně otevřít, zadní hrana je nejvyšší hned po starým Golfu, něco tam dát je bída a vyndat to je utrpení. Když se sklopí opěradlo, nejen že nevznikne něco co by se jen vzdáleně podobalo rovině, vznikne cosi neskutečně bizarního. Něco jako protitankový příkop. I se zátarasem.

PepaSFI
31. července 2018, 18:52
2
D1 je peklo, ale nemůžeme si za to sami?

člověče ty mě bavíš, to je encyklopedie, tam je snad úplně všecko. Jen pro lepší přehled, aby bylo jasno, tam je úplně všechno špatně. Děláš všechno pro to aby v provozu byl príma chaos, všichni se úplně zbytečně nervovali a ještě máš neotřesitelnou jistotu že je to tak správně. Vypadá to na další potvrzení mé teorie že vibrace TDI motoru poškozují mozek a vyvolávají poruchy chování. Asi nemá smysl to rozepisovat, mnozí jistě chápou a kdo nechce, stejně nepochopí.

PepaSFI
31. července 2018, 12:24
0
D1 je peklo, ale nemůžeme si za to sami?

a teď si představ že jsou situace kdy si ty myslíš že to je předjíždění ale ono to předjíždění vůbec není a platí pro to úplně jiná pravidla. A pozor, není to žádná výjimečná situace.

PepaSFI
31. července 2018, 11:18
0
D1 je peklo, ale nemůžeme si za to sami?

tak te jsem nucen přiznat pomýlení, smíchal jsem si myšlenky z víc příspěvků, předjíždění s jízdou v pruzích, tak to chodí když člověk dělá víc věcí najednou. Samozřejmě při předjíždění platí že nesmím předjíždět toho co dává blinkr vlevo. Ale to platí výhradně pro předjíždění. Neplatí to pro změnu jízdních pruhů, tam žádný takový předpis není. Tam platí úplně jiné, opačné pravidlo, jak už bylo zmíněno. A popravdě řečeno, spousta lidí ty situace nerozlišuje a vím i o místech kde moc není jasné kdy ještě předjíždím a kdy už se řadím do pruhu.

PepaSFI
31. července 2018, 08:47
0
D1 je peklo, ale nemůžeme si za to sami?

ták a jsme u toho. Svérázné a často konfliktní výklady pravidel. Ne, opravdu žádné takové pravidlo není, ovšem je šoférskou slušností, když vidím že se někdo potřebuje zařadit do pruhu, zbytečně mu v tom nebránit. Ale taky se vyskytuje jedna věc, někdy se stává že na podobnou situaci je snaha aplikovat přednost z prava. Typicky na to narážím v různých sluníčkových výkladech cyklistického běsnění. Když se vám na křižovatce kde chcete odbočit vpravo vedle auta nacpe cyklista, vykládají to tak že na to má právo ať je tam místo nebo ne a automaticky má přednost protože přijíždí zprava. Což je sice nesmysl ale obávám se že vzhledem k všeobecnému podporování cyklistiky na to může někdo šeredně dojet.

PepaSFI
31. července 2018, 06:25
0
D1 je peklo, ale nemůžeme si za to sami?

jestli to dobře chápu tak předjedeš a hned zpomalíš? A jak mám rozumět poznámce o trotlovi co neumí držet odstup? Chápu dobře že předjíždíš v situaci kdy stejně nemůžeš pokračovat dál vyšší rychlostí? V situaci kdy se nemůžeš v pohodě zařadit protože tam není místo? Tak proč předjíždíš? Obávám se že jsme se právě dobrali k podstatě věci.

PepaSFI
30. července 2018, 19:43
3
D1 je peklo, ale nemůžeme si za to sami?

já to vidím podobně. Těch "pirátů" je celkem málo, spíš jsou to takový ty zbytečný obtížnosti který by nemusely být. Blbý předjíždění, blbý parkování, proč dávat blinkr, proč jet plynule, teď jedu já, všichni z cesty.

Technická poznámka: u TDI se nepodřazuje, je to proti smyslu naftového jehovismu. Kdybys podřadil, v půlce předjíždění bys byl přes otáčky a musel bys řadit. A to už je vyšší jezdecká, umět řadit kdykoliv. Správně musíš zrychlovat z podtočení na nejvyšší rychlost a přitom se modlit ke svatému turbu aby sestoupilo z nebes a dostavila se nirvána, posvátná extáze z hustokrutozátahu.

PepaSFI
30. července 2018, 19:28
3
D1 je peklo, ale nemůžeme si za to sami?

bohužel, ono to tak obvykle bývá. Typicky starší Octavia nebo Golf se zadkem černým jak raketa Falcon. Každej naftovej jehovista přece ví že TDI zrychluje hustokrutě páč táhne vodspoda. Takže nalepit, ještě blíž, ještě blíž, vykouknout, ještě víc nalepit, vybočit, zatlápnout plyn do podlahy, ideálně na šestku, aha ta rovinka končí a proti jede kamion. Saze lítají a najednou je to tady! Vyběhaný turbo konečně nabralo dost tlaku a konečně to zrychluje. Pak se to dostane do normálních otáček a nastane nirvána, Jenže ten kamion už je fakt blízko takže honem zpátky do svýho, tak půl metru před předjížděného a hned ubrat, asi aby se nepokazila spotřeba.

PepaSFI
30. července 2018, 10:23
5
D1 je peklo, ale nemůžeme si za to sami?

přesně můj názor! Lepení dělá 99 procent všech nepříjemností na silnici. Když nemáte před sebou dost místa, sami sobě ubíráte prostor na plynulost a pohodlí. Jeden zpomalí, druhý už musí na brzdy, třetí už dupe brzdu jak v kresleným filmu a čtvrtý do nich bouchne a semele je všecky. To samý platí i opačně, při rozjíždění z křižovatek. Pokud nemáte dost místa, nemůžete se plynule rozjet, nemáte prostor na tolerování změn rychlosti. na každou drobnou změnu musíte reagovat prudce, čímž se z malé změny stává velká a výsledek je že kolona se cuká jak epileptická Lochneska. A to samý platí pro předjíždění. Zrychlení z nálepu nefunguje, to si myslí jen naftoví jehovisti a podle toho to vypadá. A to platí i pro to předjíždění kamionů. Tím myslím v situaci osobáku. Když dojíždím kamiony co se předjíždí, z dálky si plynule zpomalím. Ono to zas tak dlouho obvykle netrvá, pak si zas plynule zrychlím. Když se na něj nalepím a budu nervačit, nic tím nevyřeším, jen mi každá sekunda bude připadat dlouhá. Při dobrým načasování ani to zpomalení nemusí být moc výrazné. Stačí se dívat, nemít hranici světa na špičce svého nosu.

PepaSFI
08. července 2018, 12:36
0
Jaké bylo vaše první auto? | Autíčkář se ptá

Trabant. Tedy přesněji, dva v jednom neboli nejdřív jeden a pak ze dvou jeden. Bláznivá punková kára, spousta srandy, super ovladatelnost a když se člověk nebál ten plyn podržet, tak vlastně ani ten výkon moc nechyběl. A pak starý Fiat Panda. Auto ve kterým vůbec nic nebylo a přitom nic nechybělo. Celých 45 neposedných koníků, , v zatáčkách to skoro tahalo zrcátka po zemi, víc se naklání snad jen 2CV.
Ale abych byl důsledný, úplně na začátku to byla samozřejmě naše rodinná Š105 užofka s kulatýma vočičkama. Můj názor na tyhle auta je tady dostatečně znám. Jak tady nedávno napsal Matěj, některé retro by raději mělo být zapomenuto. kecy o správné zadokolce nežeru a jestli se na tom někdo naučil jezdit? To samý by se naučil i na šlapací tříkolce a nejspíš by nenasbíral hromadu zlozvyků a podivností, vzniklých z toho že to neřídilo, nebrzdilo, jelo to divně, kterých se někteří, jak jsem měl to pochybné potěšení pozorovat, nezbavili nikdy. Fuj, už mně je zase špatně.

PepaSFI
06. července 2018, 18:24
0
BMW i3s: S jako Sportlich

jako je mi jasný že je nezavřeš, jde mi o to jestli to má nějakou ochranu aby se nemohly nějak blbě potkat a domlátit se jako třeba u dodávek s dvoukřídlýma zadníma dveřma. Protože vesmír je nekonečný i pokud se jedná o lidskou blbost a nešikovnost a platí základní Murphyho zákon že pokud se něco může pokazit, zaručeně se to pokazí a pokud se to nemůže pokazit, stejně se to pokazí. Dovedu si dobře představit situaci jak někdo zavírá přední dveře do nedovřených zadních a ony se do sebe krásně zakousnou hranama.. Takže mě zajímá jestli tam je třeba nějaká aretace která nedovolí zavírat přední dokud nejsou zavřené zadní.

PepaSFI
06. července 2018, 10:49
0
BMW i3s: S jako Sportlich

asi netřeba diskutovat o tom co na tom autě vadí nejvíc. Jednička. Ta vpředu v ceně. Neboli, stejný problém jaký jsme tady měli u všech testovaných elektro vozů všech druhů. Rozdíl v ceně, oproti běžnému autu podobné kategorie je takový že se, přes věškerou úspornost, nikdy nevrátí.
Mimo to mi tam trošku vadí atypické pneumatiky které jsou možná eko ale nebudou nejlevnější a nejspíš je gumaři taky nebudou mít běžně k dispozici. A jejich nízký profil na naše cesty taky nebude to pravé.
A taky ty dveře. Auto je typický mámamobil, na hopkání po městě, dětičky do školky, nákupy. Myslím že "konfliktní" dveře vzadu budou asi trošku problém. Je tam nějak jištěné zavření dveří "přes sebe"? Tedy v nesprávném pořadí?

PepaSFI
21. června 2018, 14:05
1
Dvouspojkové převodovky - slepá větev vývoje!

Právě naopak! Tohle už spoustu let funguje a jak se zdá celkem dobře. Etalon všech hybridů, Prius, používá, stejně jako mnoho dalších, převodovku E-CVT, která se silně podobá tomu Fordu T. jednoduchá planetová převodovka která "řadí" tím že se na některém konci pohání a na některém brzdí. Jen tady se nebrzdí mechanicky ale elektromotorem který se točí buď rychleji nebo pomaleji. Případně se nechá točit a generátoruje.

PepaSFI
07. června 2018, 19:12
0
Garáž britské královské rodiny: Proč mají paparazzi smůlu a proč jezdí Aston Martin na pálenku?

viděli jste královskou svatbu? Já to sledoval u oběda, matka měla v kuchyni zapnutý přenos na Nově a stálo to za to. Sotva to začalo, musel jsem se smát. Drmolící blekotové hlásají že "nevěsta přijíždí v královském Bentley, který jí zapůjčila královna" a kamera zabírá předek s impozantní maskou tak typickou pro Rols Royce. No nic, snad se opraví. Neopraví. Na záběrech se důstojně šine ten nádherný historický Phantom a blekotové blekotají Bentley, královský bentley od královny. Že pak pletli dohromady arcibiskupa s děkanem a nejspíš i kdeco a kdekoho dalšího, o tom asi netřeba pochybovat.

PepaSFI
04. června 2018, 20:08
0
Jeep Renegade Trailhawk: Malej, ale šikovnej

co jsem se dočetl tak by Trailhawk měl mít zvýšený podvozek a nějaké ty kosmetické drobnosti. Redukci a uzávěrku to asi má jen elektronicky. Změní to chování automatu, nesnaží se za každou cenu držet nízké otáčkyna nízkých kvaltech. Zkrátka to dovolí víc roztočit na jedničku.

PepaSFI
28. května 2018, 19:22
0
Kafe&Káry Brno vol. 25: Už dnes! + Galerie z minulého měsíce

na fuckbůčku to bylo dřív, ale holt ne všichni jsou tam naložení furt, já tam nakouk někdy v pátek když jsem si říkal že by mělo být KK a na webu nic. Ale účast velká, dokonce jeden návštěvník až z Rumunska, fakt nekecám. A František nepřijel rudou potvorou ale privátní tramvají s kolama z bicyklu.

PepaSFI
24. května 2018, 15:16
0
Elektromobilisté, jací jsou?

takže popořadě. Fleky od oleje závisí na technickém stavu. Topení. Já mám auto o kterém Jeremy Clarkson prohlásil že topí dřív než se rozjede na 100kmh a moc nepřeháněl. Načasovat klimu a topení umí kdeco, nezávislé topení se dá dokoupit za poměrně rozumné peníze, s časovačem a dálkovým ovládáním. V garáži mi to nesmrdí, mám plechovou, průprdnou, s průvanem v základní výbavě. Kvůli elektrice se neválčí? Tak si zjisti kolik elektriky se v Německu vyrábí ze zemního plynu. Sice státu neplatíš spotřební daň, ovšem co se asi stane až státu ty peníze začnou chybět? V zásadě dvě možnosti. Buď ty peníze začne hrabat odjinud, čili tu tvou výhodu zaplatí někdo jiný, nebo vymyslí jak zdanit elektro. Energie ze slunce, no to je zrovna jeden takový příklad. Aby jeden měl výhody, musí mu to jiní zaplatit. S jedním musím souhlasit, taky nechci smrad z naftových aut. Diesel v osobáku je největší zločin na zdraví obyvatelstva a v českých podmínkách obzvlášť. Podraz na podraz a jedy lítají vzduchem.

PepaSFI
23. května 2018, 19:22
0
Elektromobilisté, jací jsou?

i tak to vychází hezky. když si vezmeš že to je primárně určené na hopkání kolem komína, takové ty denní pojížděčky, na to si běžný uživatel koupí nějakou Fabii, možná Rapida nebo něco od té druhé "české" firmy, za nějakých 300, možná 400 tisíc, pořád ti zbyde dost na hezkých pár let jezdění. Pokud bych bral vážně ty bazarovky, že si někdo koupil Leaf aby s tím najel 2000 km ročně, tak to by v bezninu ten rozdíl neujezdil vůbec nikdy. Ikdybych měl fousy jak ZZ Top s Gandalfem a Krakonošem dohromady, pořád bych jezdil zadarmo, za peníze ušetřený z toho že jsem si nekoupil elektromobil.

PepaSFI
23. května 2018, 18:34
0
UAZ-452: Živá zkamenělina

my jsme tomu říkali želvička. Jako sanitka je to príma, vlézt do toho s nefunkční nohou která hrubě nesouhlasí s neopatrným pohybem je zážitek. Podlaha vzadu je totiž asi ve výšce jako má Miata horní okral předního okna. A jízda městem do špitálu nápodobně. Taky to mělo na sněhu tendence jet leckam jinam než si řidič přál, obvykle pořád rovně.

PepaSFI
23. května 2018, 18:20
1
Elektromobilisté, jací jsou?

Leaf stojí cca milion, podle výbavy plus minus pár korun. A protože mi dotaci nikdo nedá, nevychází to vůbec hezky. Když vezmu ten hypotetický milion který mám nachystaný na Leaf, koupím celkem libovolné, podobně užitečné benzinové auto, zbyde mi dost na to abych až do smrti smrťoucí jezdil na benzin. Když uvážím že polovina ceny benzinu je spotřební daň, pak cena elektřiny není vůbec nízká a veškerá ekonomika provozu závisí jen na politice. Taky se obvykle u aut kalkuluje s poklesem ceny ojetin. Nějak nevím kolik lidí si to koupí ojeté. Myslím že pokles ceny bude značný. Teď jsem se díval na tipcars, je tam pár kousků, dva jsou tam s klasickou legendou o pečlivém majiteli z D a mají najeto tolik že ten majitel s tím asi jezdil těch pět let akorát ze dvorka do garáže a zpátky.

PepaSFI
20. května 2018, 16:58
3
O mytí aut a ježdění starými křápy

auta za to nemůžou, lidi jsou blbci. A když je slepici jedno že svýma dveřma do něčeho tříská, evidentně jí na autě nezáleží. Manžílek koupí jiný protože tohle už je fuj. Takže jí je úplně jedno že dostala ránu taky. Maximálně ji to v tu chvíli možná trošku zaskočilo, že si někdo dovolil, pak si doma postěžuje že jí někdo třísknul do dveří a naznačí že by to auto už chtělo vyměnit. Kdybys napsal žes jí dal pár facek, odpověděl bych že ženský se nebijou, leda když zasluhujou. Moc zajímavá by byla třeba scénka na téma "nespokojený pasák kárá svou zaměstnankyni", ideálně na místě kde je hodně lidí. S ruským přízvukem.

Zablokovaný parkoviště? No já zatím vyjel odevšad, teda někdy přes chodník, jednou, ještě s minulým autem jsem se protáh kolem zamykacího sloupku, mezi stromama, vyrejdoval jsem z prostoru kde tomu nikdo nevěřil, zkrátka obvykle cesta je. Kdybych se měl mstít každýmu debilovi, tak nedělám nic jinýho. Beru to tak že buď je to ojedinělá chyba nebo je to prostě debil. A bude si dovolovat pořád víc až potká někoho kdo mu neuhne. Buď ještě většího debila nebo třeba mostní pilíř. A u toho já být nemusím.

PepaSFI
20. května 2018, 11:11
0
O mytí aut a ježdění starými křápy

zrovna se rozmýšlím že pojedu umejt, mám to vozítko zaprášený jak Lunochod. Bohužel doma mi nejde udělat jen takové běžné opláchnutí. Mám tady hodně tvrdou vodu a dělá to fleky, takže pokud to nechci pak leštit, výsledek není nic moc. Čěrné auto musí být buď úplně čisté nebo hodně špinavé, takové to běžné zanedbání vypadá fakt hnusně.

Jednou jsem dostal darem ten ten prý keramický šmíruňk co všude propagují, co se jmenuje podobně jako Pičuták. Teda né že by to nefungovalo, eště to tak, za ty prachy a tu práci s tím ale když zajedu jednou za měsíc na myčku, wapku co má trochu slušný chemikálie, nastříknu to voskováním, tak to vypadá asi tak stejně. Pičutákem jsem to pigloval skoro dva dny a jak moc a jak dlouho to chránilo, nejsem schopný posoudit. Wapkou to trvá čtvrt hodiny, skoro bez práce a pokud nepadá pyl nebo prach ze sahary, vydrží to čistý pár týdnů.

PepaSFI
14. května 2018, 14:51
-1
Ptejte se: Auto s nejnižšími provozními náklady

Ale no fuj! Viděli jste tu věc někdy naživo? To je tak ošklivý že to svět neviděl a pes nežral. Hrbatý bachratý cosi.

PepaSFI
13. května 2018, 18:32
2
Elektromobilisté, jací jsou?

hodně už jsme toho tady u různých článků probrali. Já se o to zajímám z pohledu technického, elektrikářského a coby cynický praktik nemám rád když mě někdo tahá za nohu a houpe mě dokola hlavou dolů. Což se bohužel zhusta kolem elektromobility děje. Ale když člověk nasadí správnou hladinu nedůvěry, stávají se ty nadšené proslovy docela zábavnými. Zkusím to vzít popořadě, co jsem tak nějak zjistil a vydedukoval.
Co musíš mít abys s tím mohl normálně fungovat?
No záleží kde máš tu hranici. Skoro nic nebo taky spoustu potíží. Rozvedu to dál později v souvislosti s dalšími body.
Kolik stojí kilometr? Nikdo neví. Udává se, podle typu auta, že spotřebuje asi 20 kWh na 100km. A teď záleží za kolik budeš nabíjet. Doma ze zásuvky, podle sazby tarifu dejme tomu za 3-5 korun za kWh. Veřejné nabíječe jsou někdy zdarma, tedy dotované někým komu se to zatím vyplatí například kvůli reklamě. Díval jsem se na tu ev mapu, jsou i takové kde stojí kWh 10 korun, takže jsi prakticky na ceně benzinu. Otázka je co bude až bude elektrik víc a státu začnou chybět peníze ze spotřební daně z motorových paliv.
Různý auta mají různý nabíjecí systémy. Taky některé stojany mají několik různých přípojek, některé ne. Někdy je potřeba registrace, někdy kredit, někdy čip.
Návratnost je diskutabilní, viz cena za kilometr. Obvykle nejspíš nesmyslná, leda by se furt nabíjelo zadarmo.
Životnost baterií mě velmi zajímá a je to velká záhada. Ukazuje se totiž že to nebude až tak špatné. Jak se zdá, ty baterie mají řízenou kapacitu s velikou rezervou a proto můžou tu zaručenou kapacitu vykazovat velice dlouho.
Každopádně ale je to všecko hrozně drahý, takže to vylučuje pořízení elektriky jako druhého auta právě na ty krátké pojížděčky na nákupy, do práce a podobně, kde by se navíc projevila i místní čistota provozu.

PepaSFI
06. května 2018, 10:36
0
Dacia Duster 1.5 dCi: Jediné auto, které kdy budete potřebovat

znám lidi co to už pár let mají a maximální spokojenost. Důchodci co ještě nedávno dost intenzivně zemědělčili, tahali za tím vozejk s trávou pro dobytek, jezdili na pole k technice, pokud vím dodnes bez problémů. Jo, je možné že bude větší výskyt problémových kusů ale to se stává u každé značky a když vás to potká, je celkem jedno jestli jste jeden z tisíce nebo jeden ze sta.

Ale já s tím autem mám problém Ono se mi to nelíbí. Já nikdy na vzhled moc nedal. Dokonce naopak, nevadí mi divný auta,s Multiplou nemám problém, měl jsem dva Trabanty, nešílím z brejlatý Octavie. Ale tohle se mi opravdu hodně nelíbí. Připadá mi to takový přebachratělý, přeplácaný, jakoby se designer ožral a vsadil kolik se dá na autě udělat boulí.

PepaSFI
05. května 2018, 11:57
0
Trabant: Kámoš z NDR

nejen dvoutaktní, každý píst je všelijak oválný a soudkový a kdovíjak šišatý. Je to kvůli tepelné roztažnosti materiálu. Píst se obrábí ohřátý na určitou teplotu, tedy roztažený do stavu blízkého podmínkám za provozu a když se změří za studena, je to všelijak křivé podle toho jak se různá místa na pístu teplem roztáhnou. Je snaha co nejvíc to omezit, strašně složitě se to počítá, dělají se kouzla s tvarem odlitku, s různýma zářezama, kombinacema materiálů ale úplně to nejde. A tím samozřejmě vznikají i ty výrobní odchylky. A někdy je zkrátka ekonomičtější smířit se s nepřesností než se snažit o nemožné.

Opravdu šišaté písty se taky dělaly, tuším že Honda udělala motor který měl opravdu písty jak kdyby se daly dva vedle sebe. Samozřejmě to bylo velice nákladné a složité. Mám dojem že to byla nějaká finta pro homologaci závodních motorů, udělat míň válců ale aby to fungovalo jako víc válců.

PepaSFI
04. května 2018, 19:34
1
Trabant: Kámoš z NDR

já v tom taky pár let jezdil a moc rád na to vzpomínám. Samozřejmě na vyšší rychlosti ten výkon nestačil, reálná použitelná byla tak ta devadesátka ale v městských rychlostech to vůbec nejelo špatně. Motůrek byl velice točivý, hmotnost směšně nízká, podvozek překvapivě stabilní a řízení neuvěřitelně přesné a citlivé. Obzvlášť ve srovnání s tehdejšími škodovkami. A pokud jde o vnitřní prostor, taky to nebylo nijak špatné. Každý pamětník má jistě spoustu historek o tom v kolika lidech se s tím jezdilo. Základní karoserie které kdovíproč říkali limuzína ikdyž to byl dvoudveřový sedan neboli počeštěle tudor anebo možná spíš kupé, v pohodě odvezla čtyři lidi, na předních sedadlech dokonce dost pohodlně, kufr byl obrovský, jen se do něj špatně přistupovalo a ještě hůř vyndávalo. Kombi mělo na zadních sedadlech víc místa podélně ale zato málo místa příčně. Sedadlo bylo víc vzadu takže se octlo mezi blatníky a ještě přibyly po stranách panty sklápění opěradla.

Celkově tomu stroji není co vytknout. Vzniklo to v nelehkém období, stejně jako VW brouk, 500 nebo 2CV a pár let to bez výhrad plnilo daný úkol, z mála udělat hodně služby. Jenže to chtělo pokročit dál a to se jaksi nedařilo. Bohužel, jsou dodnes lidi co si myslí že to tak bylo lepší.

Já docela dobře chápu že jsou nadšenci které to vozítko baví. je to úlet a sranda. A tím víc nechápu jak dnes stoupají ceny škodovek řady 105/120. Ty auta nejsou zajímavý vůbec ničím. je to zhmotnělá nuda, otrava a zoufalství.

PepaSFI
04. května 2018, 19:06
0
Trabant: Kámoš z NDR

tak motor v igelitce by se neodnesl ale reálně se nosil v takové plátěné nákupní tašce. Byly servisy které dělaly generálky výměnným způsobem, kus za kus. A když se motor odstrojil, ventilátor, chladící kryt, výfukové potrubí, dynamo, tak to jeden člověk snadno vyndal z auta, strčil do pytle a odvezl do servisu.

PepaSFI
30. dubna 2018, 18:42
0
Děravý nárazník: Odkud se to vzalo a funguje to vůbec?

to už je na mě moc, tyhlety Monstery. Já už jsem holt pamětník časů kdy stačilo málo, pár klokanů se přidalo hustokrutou koncovkou na veyfuck, nalepovacíma švindlchromovýma tuňyngama z Tesca, "chromovaný" koberečky, kliky, páčky, písmenka, níže zmíněné zadní "kotouče", světýlka pod autem i v autě, nejhustší byly modrý, dokonce i do vejfuku se dávaly, to muselo přidat už fakt hustě páč po ránu v zimě to vypadalo skoro jak když startuje.... někde v dálce....něco fakt divnýho. A nejhustší krutopřísní borci si pořídili vehementní hliníkové křídlo neboli Multifunction Head Cutter. S tím se daly zatáčky projíždět minimálně o 0,028 kmh rychleji Barevný rádio s muzikou co dělá duc duc pumpydump bzzzz snad netřeba zmiňovat. bez toho by se snad vůbec nedalo jet.

PepaSFI
29. dubna 2018, 20:07
0
Děravý nárazník: Odkud se to vzalo a funguje to vůbec?

normálně na Pandě 4x4, akorát že mi to nikdo nevěří. Kotouče a destičky, celkem za lidovou cenu, levnější než by u Autokelly stály nějaký polský šufany, stačí hledat. Měl jsem kotouče i na starý Pandě, oni fakt dělají brzdy i pro tyhle lidovky.

PepaSFI
29. dubna 2018, 17:57
1
Děravý nárazník: Odkud se to vzalo a funguje to vůbec?

a co si tam mám nalepit když tam ty Bremba fakt mám?

PepaSFI
29. dubna 2018, 09:35
0
Mazda MX-5 1.8 Kompresor: Jak se žije s přeplňovanou Miatou

sbíhavost jde krásně dělat laserovou vodováhou. Za pár korun z hobbymarketu, k tomu kus klacku, pár věcí na opření a podložení, trocha trpělivosti a geometrie pro základní školu.


Kolega mi onehdá říkal že si nechal po opravě seřídit geometrii v servisu. Nechali mu volant bočmo. Fakt vohnoutství nejvyššího stupňě. Když nejsou schopni začít něčím tak základním, můžeš jim věřit že to správně nastavili? Navíc u některých aut se pak může geometrie prát s posilovačem, auto pak furt diskutuje o tom co to je rovně.

PepaSFI
27. dubna 2018, 14:44
0
Chcete jezdit po Brně autem? Smůla! Všechno rozkopali!

a hele tady je VelMezáků :-) Kruháč u Slovnaftu, teda už u MOL, ten je super, velký a přehledný, ještě kdyby se brzy zadařilo z něj navázat velkoobchvat ale to asi jen tak neklapne. Ty dva kroužky ve městě, to je ostuda, ten na Třebíčskou klidně mohli udělat o pár metrů větší, místa je tam dost. Most u Domu zdraví, to je problém. Vidět nikam, místo žádný, sám jsem tam několikrát musel tvrdě na brzdy ikdyž jedu krokem, to samý při vyjíždění na hlavní. Jenže řešení to nemá, jedině most zbourat a postavit nový, širší s větším rozhledem, což vylepší jen málo nebo dát semafor synchronizovaný s křižovatkou vedle. Taky nic moc. Když už jsme v tom našem divokém kraji, zoufale chybí kruhák v Třebíči na ulici Spojovací, na obou koncích. Hlavně na Hrotovické, tam by na stopce zplacatily kola a volant zarost pavučinou. A na druhé straně místo světel by taky prospěl.

PepaSFI
26. dubna 2018, 19:54
0
Chcete jezdit po Brně autem? Smůla! Všechno rozkopali!

já se pohybuju na trase Hor. Heřmanice -Uhřínov, teď nás čeká objížďka která mi zas tak moc nevadí páč je sice delší ale po lepší cestě a když jedu do VM tak obvykle jedu přes N. Telečkov a kolem Oslavice, buď dolů do města po Třebíčské nebo okolo do nákupní zóny Na dálnici nelezu, občas na ten kousek do Brniska to nestojí za to. Ušetřím pár minut ale taky tam můžu viset. Po starý 602 je to stejně daleko, kromě pár obcí si jedu jak chci a kdyby náhodou něco, kdekoliv to jakkoliv objedu. Ale při denním dojíždění je to trošku jiný než jednou za pár týdnů v neděli na kafe a káry a občas někam do města.

PepaSFI
25. dubna 2018, 20:19
0
Chcete jezdit po Brně autem? Smůla! Všechno rozkopali!

no můžu vás potěšit snad jen tím že i na venkově to není lepší. V Jihlavě už to vypuklo, brzy začne oprava mostu ve Velkém Meziříčí, Třebíč na tom taky není zrovna slavně, od příštího týdne bude rozkopaná vesnice kam jezdím do práce až do podzimu a taky se začalo nějak mluvit o velké opravě naší skvělé silnice mezi vesnicema která už fakt začíná být nesnesitelná. Silnice opravované před pár lety jsou ve stavu snad horším než před opravou a teď ještě padla zmínka že chtějí udělat jakýsi potah na silnici která je úplně v pořádku, asi aby se mělo co drobit a vypadávat. Ty drobnější věci ani nepočítám.

PepaSFI
25. dubna 2018, 19:36
0
Land Rover Discovery 3 TDV6: Diskošku nezastavíš!

teď si nejsem jistej a hledat se mi to nechce ale mám takový pocit že tahle Diskoška už nemá koule :-) Mám na mysli samozřejmě zapouzdření kloubů přední nápravy. Ty novější mají místo kulových pouzder jen gumové manžety které samozřejmě v terému snadno přijdou k úrazu.. Ale jak říkám, zas tak je nastudovaný nemám.
A to s tím nezastavením měl v reklamě Panda :-)

PepaSFI
22. dubna 2018, 20:02
0
Peugeot Traveller 2.0 HDi 4x4 Dangel: Rallye dodávka

ten problém s rezervním kolem bývá u AWD častý. Obvykle jde o změnu proti původní konstrukci a prostě se to tam nevejde. Zvláštní je že u osobáků, včetně tak malých jako je Panda nebo Swift se to daří. Jeden můj známý měl kdysi Kangoo 4x4 a měl stejný problém, rezerva v kufru na podlaze. Jenže on v tom potřeboval vozit chleba a jezdit bez rezervy nechtěl. Vyřešili jsme to tak že jsem mu vyrobil držák na střešní nosič takže to spolu s dlouhou anténou vysílačky vytvořilo docela akční vzhled.

PepaSFI
22. dubna 2018, 11:11
1
Hyundai Nexo: Patří budoucnost vodíku?

moc nejásej, kolem elektriky je taky spousta blábolů a propagand který trhají na cucky fyzikální zákony a logiku. například to o té čistotě nebo o vyrábění elektriky doma.

PepaSFI
22. dubna 2018, 09:32
2
Hyundai Nexo: Patří budoucnost vodíku?

tak a jsme u toho zas. Věci které propagandisti nevidí, nerozumí jim a bohužel asi i nechtějí vidět. Ten levný vodík je vlastně taky fosilní palivo. A elektrolýza je dost ztrátová, spousta energie se promění na teplo, totéž při stlačování, plus nějaké ty úniky cestou. Takže to vypadá na obvyklý scénář- něco děláme že nevidíme, něco si přikrášlíme, něco obelžeme, vymyslíme dotace, on to někdo všichni zaplatí.

PepaSFI
21. dubna 2018, 19:42
1
Hyundai Nexo: Patří budoucnost vodíku?

ono to má víc problémů. Vodík nejen že rád uniká ale taky tím jak leze do materiálů, mění jejich vlastnosti. Říká se tomu vodíkové křehnutí. Ale to se dá technologicky řešit. Ten tlak je hodně vysoký, CNG se taky hodně tlakuje ale tolik to není. Nádrž prý bude muset být kompozitová, nesmí se při poškození trhat ale i tak, i při malém poškození by z toho fičel plyn s rasancí střely. Taky je otázka jak to bude s těma praktickýma věcma. Tankování, kde jak a za kolik? Tvrdí se že se to naplní rychle. CNG už tady máme dávno ale to plnění přece jen chvíli trvá. Ta technika nebude úplně jednoduchá a hlavně laciná. Ani v autě ani na plnicí stanici. Servis, výměny těsnění, revize. S obyčejným LPG se musí extra na revizi, normální STK nestačí a to tam je tlak úplně směšný proti vodíku. Jakou to bude mít životnost? Co všechno se bude muset měnit během provozu? Jaká bude běžná údržba?

PepaSFI
17. dubna 2018, 19:15
0
Prague Rally Revival 2018: Čistá motoristická radost

já už z toho úplně vypad, skoro už nevím co a jak se kde jezdí ale kdysi jsem pořadateloval na Horácké rally. Dělali jsme dálkové spojení start-cíl-dispečink. Ještě v předmobilových a předinternetových časech, na CB vysílačkách a na amatérských. Tenkrát taky jezdili historici na konci, Trabanty, Š 1000 MB, staré BMW, Š 120 ty v kastli ze 100. Mělo to atmosféru a drželo to diváky. Když to pak zrušili, všichni po odjetí prvních pár aut utíkali jinam. Jo bylo to hezký ale Horácká už se spoustu let nejezdí, tenkrát to skončilo průserem, těžkou nehodou, rozpadl se pořádající tým a po pár pokusech udržet to aspoň jako něco menšího se to položilo.

PepaSFI
07. dubna 2018, 17:36
0
Ford Model A: Hotrod ze staré školy

u toho Tygra to vypadá na roztáčení setrvačníku který se pak zapojí do motoru. Největší motor který šel přímo nahodit klikou jsem viděl na vojně, ruský náklaďák ZiL 131. Jednomu zlobil startér a tak do něj vždycky někdo druhým autem strčil. Jenže jednou se jelo na nádraží, nacvičovat nakládání na vagony a jemu to chcíplo když byl sjetý šikmo v kolejišti takže se to druhým autem roztlačit nedalo. Řidič z toho vyskočil, popadl kliku, vrazil ji do motoru a za přívalu slovenských nadávek s tím zběsile zatočil. Ale to je benzin, stejně jako Tygr, do něj stačí trošku drcnout. Diesel je horší, tam se komprese klikou jen tak nepřetlačí. Třeba u vibračního válce bylo otevření ventilu, roztáčelo se bez komprese. Anebo se komprese neřeší, nějak se s tím pohne, ono se to odrazí zpátky, sem tam a pak to možná chytne, typicky například kultovní traktor Lanz-Bulldog s monstrózním desetilitrovým jednoválcem.

PepaSFI
30. března 2018, 20:09
2
Předběhl Uber svou dobu?

já nevím co se furt řeší. No tak ten počítač psal esemesku nebo listoval ve fejbůku, no holt to se stane. Dyť lidi to dělají furt, každou chvíli někdo do někoho křápne když do něčeho čudluje nebo chytá vajgla na kulách, to už nikdo ani do zpráv nedává. A tady se jednou splete křemíkovej začátečník a furt to někdo rozmazává.

PepaSFI
27. března 2018, 21:41
0
Autíčkář v autoškole: Jak se řídí náklaďák

beastar: padesátý léta :-) teda v reálu konec osmdesátých ale ony ty auta byly pořád stejný. T111 je ještě starší, vznikla už za války. Nevím dokdy se to v armádě používalo, my jsme měli T111 v provozu ještě v roce 1990 a předpokládám že to ještě nějakou dobu vydrželo. Ty auta byly na obsluhu strašný, fakt obdiv chlapům co s tím jezdili profesionálně. Ale myslím si že každý automobilní nadšenec by si to měl vyzkoušet. Strašně moc to člověka naučí. Nic to nedá zadarmo, výkon chybí, posilovače žádné, komplikované řadění, volant jde těžko. naučíš se předvídat, správně řadit, správně najíždět zatáčky protože máš jen dvě možnosti. naučíš se nebo se udřeš. Nebo skončíš někde pod kopcem zaraženej v zemi pod zatáčkou.

PepaSFI
27. března 2018, 18:28
0
Autíčkář v autoškole: Jak se řídí náklaďák

Kdyby byl ten instruktor pamětník, věděl by že šlapací přepínač světel byl dřív zcela běžný. Já to měl dokonce i v Trabantu, samozřejmě to měla i Praga V3S a Tatra 148. Tvrdá spojka? PV3S neměla žádný posilovač. Ale nejtvrdší byla asi Tatra 111. Taky bez posilovače a ta spojka musela zvládat sílu obrovského dvanáctiválce o objemu 15 litrů. A samozřejmě bez synchronizace, meziplyny a dvojšlapy na spojce. To se nešlapalo ale přemáhalo. Záda opřít do sedadla a zabrat.

Ty slepý úhly, to je problém. Někdy mě dost děsí kam se na křižovatce klidně nacpou cyklisti. Řidič je nemá šanci vidět. A když se idiot vecpe vedle odbočujícího návěsu, tak to je jen o štěstí jestli nebude podélně přejetý pumpičkář. Některé náklaďáky mají na pravé straně ještě zrcátko namířené dolů a někdy i vpředu.

S tím brzděním se mi to dělo občas taky. Já byl tenkrát zvyklý na Š 105 bez posilovače, tam se muselo na brzdu dupnout. A pak sednu do PV3S a tam vzduchová, bez citu, bez mechanické vazby. Je to tak, brzda je jen pro zastavení nebo nouzové brzdění. Jinak všecko přes kvalty. Dnes už jsou i ty brzdy někde jinde, ikdyž pořád platí pravidlo že se nikdy za jízdy nevyřazuje rychlost, dřív to byla nutnost nikdy nespoléhat na brzdu.

Ještě malý dotaz. Co je to C na šaltpáce? Pomalá rychlost na manévrování?

PepaSFI
26. března 2018, 20:03
0
Kia Niro PHEV: Za lepší zítřky

ono je to trošku složitější. Když ta směs shoří dokonale, dělá to oxidy dusíku. Když shoří nedokonale, dělá to saze. A to je problém dieselu, že nespaluje ideální směs. U benzinuje jasno, chudá nebo bohatá směs je špatně a je poměrně jednoduché to zajistit. U dieselu to nejde a tak se to řeší strašně složitýma postupama který popravdě řečeno fungujou jen někdy.
Ano, je mi jasný že podle nejnovějších norem je to lepší. jenže tady se dlouhý roky prostě měřilo dvojím metrem a zřejmě to bude přetrvávat dál. To co je u benzinu vážná chyba se u dieselu prostě nekontroluje. Teď akorát začínají mít problémy ty diesely který fungovaly díky té nesprávně přičtené toleranci. Čili ty co nejspíš už dávno neměly jezdit nebo možná nikdy neměly jezdit z principu, ne kvůli momentálnímu stavu. A nevím jestli to tušíš, ty NOx nejsou nějakou fikcí ekologistů jako CO2, to jsou skutečný svinstva. To je ten kyselý dusivý smrad co štípe do očí a do nosu. Rozprášená žíravina. Kdysi dávno se dělaly pokusy s benzinovýma motorama na chudou směs. Jenže se s tím muselo přestat protože směs v přebytku vzduchu dělá co? Oxidy dusíku. Jedy a žíraviny.

PepaSFI
26. března 2018, 18:07
0
Kia Niro PHEV: Za lepší zítřky

pokud vím tak u dieselů se měří jen kouřivost v režimu který nemá s reálem nic společného. To co má vyjít je vpodstatě fiktivní údaj který stanovili ve fabrice a přidali něco na toleranci. Donedávna se ještě přičítala další tolerance která vůbec být neměla, takže prošlo skoro všecko. Způsobů jak měření ovlivnit je celá řada, to tady nebudem radši probírat, stejně je to všeobecně známé. Vím že to často fixlovali i bez požádání, kdyby toho víc neprošlo, přišli by o zákazníky a taky ta sonda tím měřením trpí tak proč zvyšovat provozní náklady. Neměří se nic dalšího, oxidy dusíku, uhlovodíky, oxid uhelnatý, všecko príma jedy s kterýma s benzinem neprojdeš.

PepaSFI
26. března 2018, 14:53
0
Kia Niro PHEV: Za lepší zítřky

kolem Pardubic, v těch rovinách se čmouďák tolik neprojeví. Přijeď někam do kopečků a poznáš ty stvůry pekelný. V práci je těch smradů plný parkoviště, když to všecko nastartuje začne se to rozjíždět, to je randálu a smradu jak v čertovým mlejně. Tuhle se v práci rozčiloval jeden cyklista, jeden z mála normálních, jak mu cestou do práce do kopce ti ropáci dopřávají udírnu, a že jak je možný že to projde technickou. Říkám mu, podívej se doma na papír z emisí svýho benzinovýho Suzuki SX4, to je jak týdenní nákup co všechno tam je napsaný. A hádej v čem je to jiný u dieselů. Naprosto a úplně ve všem. Tam se neměří za prvé nic a za druhé vůbec nic.

PepaSFI
24. března 2018, 17:31
8
Kia Niro PHEV: Za lepší zítřky

Praha se špatně srovnává s venkovem. jednak jsou v Praze citelně, dá se říct násobně větší platy a pak je tam taky mnohem větší koncentrace firemních aut. Takže je vozový park o generaci modernější, málokdo jezdí Octavií starších generací s dieselem bez filtrů a katalyzátorů.
To s těma nepřetržitě nastartovanýma dieselama je nějaká úchylka, fóbie, hrůza z ticha a klidu, nebo možná náboženský příkaz. Něco jako buddhistický modlitební mlýnek který musí furt hrkat jinak by naftový jehovista nedošel osvícení. Chápal bych to když je hic nebo mrzne, aby běžela klima nebo topení. Ale oni to dělají furt. Přijedu k myčce, tam fronta minimálně na půl hodiny. Vedle přijede votuněný Seat se zadkem začouzeným jak raketa Falcon, vyleze hošík s velikým kšiltem, opře se o auto a tlachá s podobným týpkem. A auto půl hodiny dělá chrochtychrochtglaglagla a smrdí jak žumpa.

reklama

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

AMC Eagle Limited 1987
AMC Eagle Limited

1987 rok výroby
150 koní výkon
4 200 ccm objem

Dodge W300 FF 1973
Dodge W300 FF

1973 rok výroby
140 koní výkon
5 875 ccm objem

Chevrolet Suburban 4x4 , 6.2 diessel 1983
Chevrolet Suburban 4x4 , 6.2 diessel

1983 rok výroby
150 koní výkon
6 200 ccm objem

Ford F150 4x2 1979
Ford F150 4x2

1979 rok výroby
155 koní výkon
5 730 ccm objem

Chevrolet C10 Cheyene 1976
Chevrolet C10 Cheyene

1976 rok výroby
165 koní výkon
5 730 ccm objem