načítám data...

PepaSFI

JménoPepa SFI
BydlištěTřebíč
Registracepřed 6.1 rok.
Poslední aktivitapřed 8.3 hod.
Příspěvků ve fóru104
Komentářů u článků800
Pozitivních komentářů u článků149
Negativních komentářů u článků6
Možnostinapsat zprávu

Poslední blogy

Bagristou snadno a rychle

03. srpna 2018, 19:11 14 komentářů

Máte rádi hračky? Mechanické hračky co fungují jako vopravdické?


Posledních 50 komentářů

PepaSFI
08. ledna 2020, 19:45
0
Ptejte se: Co způsobí evropské pokuty za vysoké emise CO2?

dyť se ještě neshodli ani na jednotný zásuvce. A nějaký rozumný způsob nabíjení, co by nevyžadoval šaškování s kabelama je úplnou utopií. Dnes, kdy se všichni chlubí tím jak auto umí zaparkovat a jak skoro samo někdy dokáže jet po dálnici, by neměl být problém s tím aby si auto samo najelo na bezobslužnou nabíječku, standardizovaným propojem by se zasunulo do nabíječky. Ale nemusíme tak daleko, stačí se podívat na obyčejné domácí nabíjení ze zásuvky.Většina těch aut má tu vlastní nabíječku jen tak aby se neřeklo. Nabíjí to zoufale pomalu, většina aut má ve výbavě jen jednofázovou, často nemá ani třífázový kabel ve výbavě a i s ním to nabíjí jen z jedné fáze, jen větším proudem. Obvykle ten kabel má na sobě ještě jakousi krabici s elektronikou aby auto vědělo co si s tou šťávou počít, což je ohromně praktické.


Ale k tématu. Ty výměnné baterky mají spoustu nevýhod. Baterka je velká a těžká a bude vždycky, ikdyž nějaký pokrok asi nastane. Nejspíš nikdy to nedojde tak daleko aby se zásoba na 100km odnesla v jedné ruce jako kanystřík benzinu. Dnes to zabírá prakticky veškeré postradatelné místo v autě. Udělat to kompaktní a vyjímatelné by znamenalo buď slevit z kapacity, což je nesmysl, nebo slevit z využití prostoru v autě, což je taky nesmysl. Taky to musí být zastavěné s ohledem na bezpečnost.
Je to drahé. Moc drahé. Teď je ve Světě motorů test Renaultu Zoe. Baterka stojí 400 tisíc. Kolik by jich muselo být v oběhu? Kolik by byl "nájem"? Jaká předpokládaná životnost? Tím myslím stav kdy to můžu dát zákazníkovi se zárukou že najede kilometry které si zaplatí. A jak se to bude nabíjet? A hlavně kde a z čeho? Aby to šlo aspoň vzdáleně přirovnat k provozu benzinky, muselo by v té nabíječce být v zásobě stovky, možná tisíce baterií. V nějakém automatizovaném regálu, v hale velké jak fabrika.

PepaSFI
05. ledna 2020, 18:03
1
Semafory a šipky: Zmatek za žárovku!

teď to prohlížím na leteckém obrázku a je to teda divný. Podle mě tam ta značka kruhový objezd vůbec nemá být. Není to kruhák, je to čtvercová soustava křižovatek kde fyzicky nefunguje způsob provozu pro kruháky. Je tam vyloženě konflikt mezi tím co velí kruhák a vodorovným značením. Když jedu rovně tak vlastně odbočuju a když odbočuju tak jedu rovně. V tomhle případě kruhák nic nepřináší, když jdou semafory, jede se podle světel, když nejdou, jsou to prostě čtyři pravoúhlé křižovatky kde by stačilo úplně normálně označit přednost. Což se teda stejně musí i na kruháku, když už jsme si ho tak blbě definovali v zákoně. Kdyby ty značky někdo v noci odmontoval, nic by se nestalo a nejspíš by si toho nikdo nevšiml. Tohle jen vnáší chaos do toho dávání blinkrů.
Podle mě tam tu značku dali jen proto, že si potřebovali připsat kruhák do skóre, podobně jako se nadšeně dělaly kruháky z maličkých sídlištních křižovatek namalováním bílého puntíku uprostřed.

PepaSFI
05. ledna 2020, 09:12
0
Semafory a šipky: Zmatek za žárovku!

taky už nevím kdy a kde se to řešilo. Problém byl obtížná obhajitelnost. Oni tam prostě měli automatické kamery které se aktivovaly podle stavu semaforu. Bez jakéhokoliv překlenovacího limitu na nezastavení. Takže pokud nemáš palubní kameru s dostatečně širokým záběrem aby bylo vidět že jsi zhasnutí zelené nemohl vidět nebo na něj bezpečně reagovat, tak jsi prostě jel na červenou a důkaz mají oni.

PepaSFI
04. ledna 2020, 20:05
2
Semafory a šipky: Zmatek za žárovku!

ono to není jen z důvodu lepší viditelnosti, ono to celé je jaksi komplet, má to svou definici ohledně vzhledu a umístění a jinak to prostě vypadat nemůže ikdyby tam byl jeden jediný nepřehlédnutelný sloupek vprostřed prázdnoty. Prostě zelená šipka v rámečku umístěná naproti je signál pro opuštění křižovatky.

PepaSFI
04. ledna 2020, 16:09
1
Semafory a šipky: Zmatek za žárovku!

zelená doleva, tedy když svítí zelená směrová šipka, opravdu znamená že je volno a není potřeba řešit přednost. Pozor, jen když jde o šipku, u všeobecné kulaté zelené, při odbočení vlevo musíš dávat přednost. Ale to není případ zmíněný v článku, v něm šlo o "doplňkovou zelenou šipku" která bývá vedle normálního tříbarevného, obvykle vpravo a umožňuje mírně omezeně odbočit vpravo ikdyž na hlavním semaforu je červená. V Německu a ještě kdesi prý jsou občas jen plechové šipky, takže to funguje podobně jako je známé z USA, že se smí za dodržení předností odbočit vpravo i na červenou. A opravdu v zákoně nemáme pro ten signál žádnou překlenovací část, takže když šipka zhasne a stále svítí červená, mělo by se zastavit. Vzpomínám si že se někde, možná u D-fense, probíraly případy pokut na takových křižovatkách. Byly tam kamery které snímaly jakmile se zhasla šipka a bez diskusí. Jel jsi na červenou a že to bylo dvě desetiny sekundy po zhasnutí a vlastně jsi v té chvíli už na to světlo neviděl a technicky nebylo možné bez rizika zastavit, nikomu nedokážeš.

PepaSFI
01. ledna 2020, 17:54
1
Osm států USA zdaní od příštího roku registraci elektromobilů

tak ono by se muselo i položit otázku, proč si podnikatel auto odečte z daní když je používá obvykle k úplně tomu samýmu účelu jako běžný uživatel, který na dani zaplatí šílený peníze.

Vraťme se k těm emisím. Moc bych nesrovnával Německo s námi, ne že by se ty auta generačně nějak moc lišila ale jak je to s technickým stavem? Jen v mém okolí vidím co se napáchalo s dieselama. Emise byly zmanipulované paušálně, v praxi se skoro nic neměřilo, kdo nemá vočipováno, vykuchanej filtr a zašpuntovanej EGR, je skoro za exota. Správnej ropák musí mít zadek černej jak raketa Falcon. No smoke-no fun. A nějak nepozoruju že by jich ubývalo nějak moc. Nejspíš to s tou přísností na STK není tak růžový jak se tvrdilo.

Jo je mi jasný že globálně ty emise vyjdou všelijak. Ale opravdu jsem rád za to že máme auta s katalyzátorama, že tady nemáme smog jak byl před lety v amerických velkoměstech nebo je dnes v těch asijských. Že tady není zvykem odpadky hrnout buldozerem do řeky a plasty pálit na hromadě na ulici. Já si myslím že to je rozdíl, jestli vyjdu na ulici a je tam čisto včetně vzduchu.

Tím nechci říct že jsem příznivce zvýhodnění EV, jen to že chápu postoj měst k parkování. Ostatně, myslím si že to je jen dočasné, jako všechno kolem toho. Jakmile těch elektrik bude víc než zanedbatelný počet, začnou ty peníze chybět a rychle se to přehodnotí podobně jako je případ daně v tomto článku. Stejně to dopadne i v nákladech na provoz. Už dnes je nabití u veřejné nabíječky ne zrovna levnou záležitostí a to v tom není daň z motorových paliv. až odpadnou ty které někdo z propagačních důvodů dotuje a až státu začnou chybět peníze z daně, bude EV asi ekonomicky pěkná rána.

PepaSFI
01. ledna 2020, 11:15
6
Osm států USA zdaní od příštího roku registraci elektromobilů

Proč? Protože politika a propaganda. Docela chápu to parkování. Je docela pochopitelné, že města se budou snažit EV podpořit. Ono by to mohlo časem přinést citelnou úlevu na životním prostředí a komfortu ve městě. Jednak ten zmíněný hluk, stačí si jen představit že by místo každého druhého rachtajícího dieselu městem v koloně pojížděly tiše šumící elektromobily. A pominout nemůžem ani ty emise, globálně to sice vyjde kdovíjak ale je bez diskusí že EV má nulové místní emise. Srovnání stejné, místo sazí a smradu oxidů dusíku, čisto.


To že ten tichý provoz je nebezpečný je blbost. V hluku městského provozu je úplně jedno jestli blížícíse auto jede potichu nebo lomozí jak čertův mlejn. Většina benzinových aut při malé rychlosti jede tak potichu, že to na pár metrů není slyšet. A jestli někdo vleze do silnice a čumí při tom do displeje a ještě má zašpuntovaný ušiska, tak to hluk motoru nevyřeší. To je prostě Darwin, přirozený výběr, překonaný vývojový stupeň který nepřežije.

PepaSFI
30. prosince 2019, 09:39
0
Elektrický pick-up od Rivianu sice nevypadá jako jehlan, v rukávu má ale zajímavý trik

já měl vždycky v oblibě divný auta ale tu Teslu bych si teda nevybral. Dyť ono to vypadá jak když si soused staví v kůlně traktůrek. To je totiž opačný extrem, snaha aby elektromobil nevypadal jako auta obvykle vypadají. On k tomu totiž taky není žádný důvod. Pak vznikají podivný škeble jako byl první Leaf, hrbatá věc s velkým zadkem Prius, nebo prchající ledničky Peugeot ION, nebo ta origami poštovní schránka Tesla. Leaf dnes je docela pohledný auto, Prius taky vypadá k světu, mezi malýma se docela vyšvihl Renault ZOE který je úplně normální. Jestli se Tesla truck prodá víc než pár ekopokrytcům, to se teprv ukáže, já moc nevěřím tomu že jestli dojde na větší série, že to bude vypadat pořád takhle.

PepaSFI
29. prosince 2019, 14:01
3
Elektrický pick-up od Rivianu sice nevypadá jako jehlan, v rukávu má ale zajímavý trik

a když bude vedle sebe stát tohle a ta věc od Tesly co vypadá jak poštovní schránka, co byste si vybrali? Tyhle trucky si lidi kupujou kvůli tomu jak vypadají. Auta vypadají víceméně podobně protože se to osvědčilo. Porsche má motor vzadu. Proč nemá trambusovou budku? Protože by z něj byl VW busík a ne sporťák. Jak by to mělo vypadat? Pick-up truck bez čumáku? Avia A15. Tohle prostě vypadá tak jak se očekává a navíc má výhodu že tam není motor. Může tam být víc baterií, lepší deformační zóna, lepší ochrana chodců, další zavazadlový prostor.


A otočka na místě? Banalita.
Tohle je něco. A bez rytí v zemi.

PepaSFI
23. prosince 2019, 12:39
1
Bazarový snílek: Když se zima zeptá

tak to dopadlo ještě dobře, obvykle při těchhle hovadinách odešel některý kardan, který v tom lepším případě pomlátil všecko na spodku, v tom horším zakopl o zem. Proto se taky tyhle kousky nekompromisně hlídaly a trestaly. Ale samozřejmě se to zkoušelo, jen se nechodilo do extremu. My jsme měli na vojně jiné provedení, byl tam trup z MIGu jako na tom vagoně a pak ještě samotný motor co se věšel dopředu na Tatru, na ten šrák od sněhového pluhu.

PepaSFI
22. prosince 2019, 18:28
3
Autíčkářova vánoční soutěž: vyhodnocení

skvělý, moc jsem se pobavil, všecky tři historky výborný. Ta břišní veselice, to snad zažil každý, někdo jen s rychlým doběhem, někdo, jak říká pan doktor Honzák, utrpěl debakl v plné parádě. Dneska už je to v pohodě, hýzliky jsou na každé benzince, v každém obchoďáku, i ty veřejné ve městech bývají dosažitelné a použitelné. Jo my pamětníci jsme zažívali horší věci, záchody nikde a když náhodou jo, tak obvykle moc útěchy neskýtal.
Někdy to holt neklapne, jsou chvíle kdy už to neřídíš a lesní cesta to jistí. Hajzlpapír řadím k základní výbavě vozidla. A jak ukázala ta historka, platí i pravidlo z jednoho seriálu které taky ctím, Pravidlo agenta Gibbse č.9: Nikdy nechoď bez svého nože.

Vzpomněl jsem si na příběh který mi kdosi vyprávěl, jak to postihlo autobusáka a tak zastavil na krajnici, otevřel na boku víko zavazadlového prostoru aby na něj lidi neviděli z autobusu, dřepěl pod ním a v průběhu akce do něčeho mlátil kladivem simulujíc opravu.

PepaSFI
15. prosince 2019, 09:28
0
Autíčkář se ptá: Bourali jste?

nedávno vyšlo přepracované vydání, takže v obchodech to je ale i to starší je super. Mimo to doporučuju najít si na joutroubě přednášky mnou už zmíněného psychiatra Radkina Honzáka. Tématu psychopatů mezi námi se věnuje často a je to náramná sranda. On se ten vysmátej děda snaží ve všem najít něco pozitivního, něco z čeho mít radost. Legendární je jeho "dojení krávy radosti". Prostě, člověk si má večer udělat inventuru a snažit se najít tři věci co mu udělaly radost, tři věci které si udělal pro radost a občas vymyslet co by tak pro někoho udělal hezkého...... a udělat to pro sebe.

PepaSFI
14. prosince 2019, 16:15
0
Autíčkář se ptá: Bourali jste?

doporučuju přečíst si třeba Vzpouru deprivantů od Mudr. Františka Koukolíka. To je drsný čtení a člověk získá na svět a lidi trošku jiný pohled. Uvědomí si že svět kolem nás je vlastně docela fajn místo, že stačí málo a mohlo by být mnohem hůř. Těch magorů je totiž docela významné procento a jen společenské normy a trestní zodpovědnost je drží na uzdě. A každý má tu mez kdy to spustí a jak moc to spustí, někde jinde. Někdo potřebuje válku aby zmagořil, někomu stačí aby ho předjel Trabant. Ten vybrzďovač by možná v trošku jiné situaci, kdyby mu někdo řek že může, nebo že se to od něj očekává, šel pověsit svý sousedy, jako to před pár lety dělali ti milí a pohostinní lidé ke kterým dnes půlka Čechie jezdí na dovolenou.

PepaSFI
13. prosince 2019, 17:30
0
Autíčkář se ptá: Bourali jste?

jojo, já kdysi jezdil Trabantem, dávno před tím než to začalo být cool. Nejhroznější čin co se dal udělat, bylo předjet do kopce Škodu 105/120, což šlo technicky poměrně snadno, ovšem chtělo to dobrý odhad protihráče. Někteří by si radši překousli volant a udělali na vocasu uzel než by uhnuli Trabantu.


Jak říká pan doktor Honzák, ikdyž nemám rád statistiku, tak statisticky, dní co jsou přede mnou je míň než dní co jsou za mnou. Proč si je mám nechat kazit nějakým psychopatem? Už jsem to tady i jinde mockrát psal, já rád uhnu blbcovi. Bojovat s ním nemá smysl a pokud je dost pitomej, jednou narazí na někoho kdo mu neuhne, třeba na mostní pilíř. Nebo na někoho kdo mu vzápětí vysvětlí že to rychlý zleva je bouchací pravačka. A u toho já být nemusím.

PepaSFI
12. prosince 2019, 14:34
4
Autíčkář se ptá: Bourali jste?

odborně se tomu říká syndrom malýho ptáka.

PepaSFI
11. prosince 2019, 17:04
0
Autíčkář se ptá: Bourali jste?

nějaký ty drobný věci nepočítám, to se stane že člověk něco neodhadne, při otáčení o něco zavadí a je to. Ale největší řacha byla ještě se Škodou 105 cestou do práce. Jel jsem asi trochu rychleji než bylo vhodné ale zas nic moc, v zatáčce v lese se auto divně zazmítalo, buch buch drc a najednou koukám že nejedu, světla svítí do lesa a není tady sklo... Pak bylo prázdný přední kolo takže asi defekt, pak to nějak zakoplo a přes střechu zpátky na kola. Zůstalo to zadkem na patníku napříč přes silnici. Kousek vedle desetimetrový stráně do potoka. Brácha měl podobný štěstí, jen o pár desítek metrů nad tou zatáčkou. Na náledí vypad ze silnice a zůstal předkem ve stromě pět metrů pod silnicí v prudký stráni co pokračuje dolů ještě dobrých 20 metrů.

PepaSFI
08. prosince 2019, 12:49
0
Autíčkář se ptá: Jakou nejhorší poruchou vás naštvalo vaše auto?

no dyť to říkám, i servisáci. Než by vytáh tlakoměr a fyzicky to změřil, tak vypouští moudra. pokud ovšem ten tlakoměr má. Nedivil bych se kdyby jeho jediným diagnostickým zařízením byl OBD kabel z Aliexpresu.

PepaSFI
05. prosince 2019, 16:57
0
Autíčkář se ptá: Jakou nejhorší poruchou vás naštvalo vaše auto?

zvláštní je že touhle logikou uvažuje dost lidí a mnohdy i servisáci. Diagnóza ukazuje špatný tlak paliva. Čím by to asi tak mohlo být? Že by se něco ucpalo? Žeby něco špatně pumpovalo? Neé, vyměním čidlo. A příště až se mi rozsvítí kontrolka palivoměru, vyměním nádrž.

PepaSFI
30. listopadu 2019, 08:32
0
Chceme nová auta?

je fakt že to je spíš taková hodně bláznivá motokára ale pokud to má řízení volantem a při zastavení se to nemusí podpírat aby to uživateli nespadlo na nohu, pak je to bezpochyby auto.

PepaSFI
15. listopadu 2019, 17:48
1
Top 5 nejbláznivějších speciálních edic

nevybavuju si že by se dělalo Punto strakaté ale rozhodně se dělalo Seicento dvoubarevné. Což nemělo ten efekt jako Harlequin, vypadalo to fakt spíš jak po amatérské opravě. Za limitku by se dalo asi považovat málo rozšířené Punto Spotring s šestirychlostní převodovkou a velice prudkým 16-ventilem který neměl variabilní časování a proto se choval tak že dělal dojem že je silnější než byl.

PepaSFI
05. listopadu 2019, 20:05
1
Základy bezpečnostní výbavy vozidla, aneb Po zrcátka ozbrojení

já podle nadpisu myslel že půjde o nějakou tu dopravní bezpečnost a ono je to ostřejší. Ty historické případy, trošku tam chybí období amerických gangsterů. Pan Werich to popisuje ve svých vzpomínkách když žil za války v USA, jak si s Voskovcem koupili ojetý Lincoln po nějakém mafiánovi. V tapecíru to mělo pouzdra na zbraně, zadní okýnko upravený jako střílnu, kdoví jestli to nebylo i neprůstřelný.

PepaSFI
31. října 2019, 18:08
0
Ptejte se: Jak zazimovat letní auto?

já nezimuju, moje auto je spíš zimní ale trošku péče neškodí. Pokud to nemá být totál konzervace a mumifikace, měla by stačit běžná údržba.


Tedy umýt a něčím ošetřit kastli.

Zkontrolovat náplně, případně vyměnit aby to nezamrzlo když garáž není teplá.

Nádrž spíš plnější aby se tam nezkondenzovala vzdušná vlhkost a neudělal se v benzinu rybník. U zahradní techniky se mi osvědčilo aditivum VIF, zabraňuje vyschnutí membrán v karburátoru. U aut to asi bude individuální ale proč to tam nedat, neuškodí to.

Baterku dobít, odnést někam do sklepa kde nemrzne. Když zůstane v autě, aspoň odpojit. Když to není možné, občas dobíjet. Což teda neuškodí ani u auta v provozu, obzvlášť při krátkých trasách.

Nějaký odvlhčovač do interieru neuškodí, kočkolit, silikagel nebo něco z hobbymarketu. Já to dávám pořád, v zimě se do auta natahá sníh, pak se potí skla, všecko vlhne. Mám kupu silikagelu, jeden pytel v autě, druhý v kotelně na potrubí přesouším. Loni jsem za pár korun koupil v hobbymarketu vysoušeč, taková plastová věc a v tom "tabletka" která do sebe tahá vodu. Funguje to dobře, ta tableta vydržela skoro celou zimu a vodu jsem z toho vylíval snad každý den. Jen se to musí před jízdou vyndat z auta a nic nepolít. Je to nějaká sůl, tam kde jsem to vylil, dodnes tráva neroste.

Dofouknout gumy.

Rozmístit pastičky na myši. Je to lepší než jed, otrávená myš může taky scípnout někde v autě.
Jako návnada se osvědčil chleba s kapkou Maggi, jo s tou věcí co se kape do polívky anebo jen chleba opečený. Stačí jen osmahnout zapalovačem, nasadit do pastičky, zavoní to a za půl hodiny cvak a je tam.

PepaSFI
13. října 2019, 15:37
0
Ptejte se: Auto na rozvoz pizzy

on chce něco za pár peněz, dočasně než se trochu vzmůžena F500. Panda, pokud to není troska, si pozoruhodně drží cenu a dobré kusy se málo prodávají. Stejně jako Yaris často zůstávají v rodině jako třetí auto aby u chodníku čekaly na to až bude potřeba rychle někam zajet a nestojí za to otvírat garáž s lepším autem. Čili furt a kdykoliv. Ale samozejmě, byla by to dobrá volba, do města ideál. Jak já často říkám, tam kde jiní sotva zaparkujou, tam já se otočím. Tam kde je zadní okno, tam končí auto. Motor bezúdržbový, jednou za pár let rozvod za pár stovek, jednou za rok olej a filtr, možná ještě jen pro pocit zkontrolovat vůle ventilů které obvykle není potřeba upravit častěji než jednou za život.

PepaSFI
28. září 2019, 18:25
0
Lancia Ypsilon: Když se řekne Lancia

jeden můj známý měl Y10, už jako hodně ojetou a i tehdy to byl luxus maximální. Jen klimu to nemělo. Celý vnitřek v hnědém, čemsi jako semiši, jak bylo zmíněno okna elektrický, i ty zadní výklopky, topení se ovládalo tlačítkama a úrovně otevření signalizovaly ledkový bargrafy. Rádio schovaný pod odklopnou částí palubky. Jen měl takový trabl s motorem. Na STK mu zjistili, že mu nesedí typ motoru. Zkrátka, nějaká baba pitomá na ouřadě, která tomu vypisovala techničák, si spletla 6 a 8 nebo tak něco. Neřešitelný problém. Co je na papíře je svatý, špatně je motor. Že takový typ neexistuje? Nezajímá. Opravit záznam? Neexistuje! Ouředník je neomylný, špatně je motor. Jediná možnost, zfalšovat číslo na motoru.

PepaSFI
18. září 2019, 19:44
1
Jaký předpis byste nikdy neporušili (a s jakými si hlavu neděláte)?

nikdy věci co můžou skončit velkou ránou, tedy přednosti, semafory, železniční přejezdy, horizonty, nepřehledné zatáčky. Obecně jezdím stylem "furt ve střehu" a nedělám nic co mi v tom brání. Netelefonuju, vlastně i přes hlasitý si radši zastavím. Nečudluju do mobilu ani do navigace. Alkohol nikdy, prostě mi to vadí, mozek se s tím pere. Jednou jsem po asi dvou pivech potřeboval kousek popojet, přeparkovat a připadal jsem si jak po ráně do hlavy. Asi mi chybí to ignorantství lidí co neřídí, jen nějakou náhodou sedí za volantem a ono to kamsi jede. Já prostě řídím a nic dalšího v hlavě nemůžu mít. Asi to mám podobně jako jsem slyšel od některých amatérských pilotů, že si v letadle vyčistí hlavu. Prostě v té chvíli je jen letadlo, to chyby neodpouští a proto všechno ostatní jde stranou.


Nepřekračuju rychlost v obci, teda aspoň ne tak aby to stálo za změření. Přece nebudu snadná kořist. Mimo obec to moc neřeším, většinou jezdím po silnicích kde to nikdo měřit nebude. Cyklistu nebo traktor předjedu přes plnou čáru pokud tam je rozhled. Nějaké ty zákazy jsem taky projel, ty obvykle nemají nic společného s bezpečností, teda kromě jednosměrky, to není hezký když něco jede proti a nemělo by.

PepaSFI
08. září 2019, 18:07
1
6 technologií, díky kterým mám rád nová auta

nejen že degenerujeme objektivně ale oni nás neustále přesvědčují, že bez nejnovějších pomocníčků by přece nikdo už auto nechtěl a že kdo nemá posilovač posilovače a asistent pomocného asistování a zapínač vypínače a rovnák na vohejbák, je absolutně out a vůbec, jestli by nebylo nejlepší aby se to nařídilo povinně protože proto. Taky se to občas dostává do zajímavých rozporů. HUD nám šetří mrknutí na budíky protože když se tam podívám, jedu asi tak třiapůl metru se sníženou pozorností. A hned vedle dáme dotykový infotentononc vehement přes který se ovládá úplně všecko a kde to co se dřív dělalo jedním sáhnutím bez dívání na knoflík, se musí půl minuty šmrdlat v menu a podmenu a podpodmenu.


A to že lidi řízení nebaví je pravda a z velké části si za to můžou sami protože jezdí v možná kvalitních ale blbých autech. Koupí si něco co vlastně nechtějí nebo to dostanou v práci protože prostě proto a pak to podle toho vypadá. Onehdá jsme tady měli objížďku, do práce místo 4km jsem to měl asi 11km. A jeden mi radil kratší cestu, nějakých 9.5km. Jenže tam je hnusná silnice, velký provoz protože tam jedou všichni ti co to chtějí kratší a nejsou tam hezký zatáčky. Koukal na mě jak na píchlý kolo. Hmm, ty máš Golfa, auto o dvě kategorie lepší než to moje, dvakrát tak výkonný a řešíš jestli jet o dvě minuty kratší cestu? Pro mě jsou to dvě minuty zábavy navíc každý ráno a každý odpoledne.

PepaSFI
07. září 2019, 18:54
1
6 technologií, díky kterým mám rád nová auta

no já asi nejsem ten pravý pro tohle téma, páč v mým Lunochodu není vlastně nic z moderních technologií. Dokonce ani klimatizace a popravdě řečeno, chybí mi jen pár dní v roce. A co bych v autě neodmítl? Z věcí co popsal František, Adapt. tempomat, vzhledem k tomu kde jezdím ho nepotřebuju ale nevadil by. Vyhřívaný volant, no párkrát za zimu by se šiknul ale nechybí mi a protože jezdím velmi krátké trasy, nevím jestli by se to užilo a jestli by tím netrpěla baterie. Mrtvý úhel, jo to by se šiklo. Většina osobních aut má zrcátka opravdu nedostačující. Bohužel lidi zhusta ignorují sledování zrcátek a nevím jestli na tom to hlídátko něco změní.
HUD jednoznačně ne. Nesnáším cokoliv ve výhledu. Oblíbil jsem si polarizační brýle tak že je používám kdykoliv to světlo dovolí protože mi dávají čistý výhled bez odlesků. Kdyby to HUD vypadalo tak jak na doprovodné fotce, asi bych s tím skoncoval dřív než bych se rozjel. Vypnul bych to tak že už by to nikdo nezapnul. Takový omalovánky ve výhledu FUJ! Blůtůt nepotřebuju, hudbu z telefonu nepouštím, za jízdy netelefonuju. Když jsem před časem sháněl USB kabel k original rádiu, přemášlel jsem jestli si pár stovek nepřiplatit za BT a pak jsem si vzal jen s usbákem. Bezklíč by se šiknul, typicky když odemknu, pak něco řeším, klíč dám do kapsy, sednu do odemknutého auta, na sobě zimní bundu, zapnu pás a klíč je pod tím vším v kapse. Akorát u některých aut to bývá přechytralý a mívá to divnou logiku jako že když zamknu klíčem tak to bez klíče neodemknu a podobně.
A další věci, navigaci nepotřebuju. S couváním to mám skoro jak Miata, na zadek skoro dosáhnu, navíc umím couvat páč jsem se to učil i s velikýma autama.

PepaSFI
02. září 2019, 16:56
3
Stručná historie automobilové plavby

nejrychlejší hodinky a největšího trpaslíka.

PepaSFI
01. září 2019, 16:53
0
Devět věcí, které udělají z vašeho auta "shamemobil"

Před chvílí jsem potkal Octavii a ta byla celá čtverečkovaná.

PepaSFI
01. září 2019, 08:15
0
Devět věcí, které udělají z vašeho auta "shamemobil"

existujou takový gumový spreje, Plastidip se to jmenuje a možná i jiný značky. Udělá to plastový, pružný povlak který až se ti to přestane líbit, jde strhnout a nastříkat jinak. Můžeš hýřit barvama, na každou neděli to jinak vyzdobit.
Na plecháče se mi osvědčila barva Alkyton. Nemusí se pod to dávat základ, jen přřiměřeně odrezit. Zůstává pružná takže snese i nějaký kamínek narozdíl od komaxitu. Teď jsem zjistil že to dělají i ve spreji, já to stříkal malou pistolí sovětské výroby půjčenou z práce, kterou kdysi prodávali jako modelářskou. Stříká to asi jako sprej, čili tak na model tanku v měřítku 1:10. Na disky tak akorát. Otlučený zimáky jsem přetíral štětcem a taky se na to dá dívat. Samozřejmě v zářivě bílé.

PepaSFI
31. srpna 2019, 18:40
2
Devět věcí, které udělají z vašeho auta "shamemobil"

předpokládám že ten Golf s píšťalkou je 1,9 TDI, co taky jinýho u vytuněnce. Tak ten tam nejspíš nemá píšťalku, jen je to vylítaná mrcha a to pískání je labutí píseň turba. Zkus ho vyprovokovat, trošku před ním protůruj motor. Ono to turbo obvykle pouští olej, ten se pomaloučku hromadí někde v mezichladiči a když ho je dost, tak při nějakém tom protočení ho proud vzduchu načechrá a nasaje ho to jako nekontrolovatelnou dávku paliva. Třeba se dočkáš epického závěru.

PepaSFI
29. srpna 2019, 18:52
0
Devět věcí, které udělají z vašeho auta "shamemobil"

jó vlaječky, to je príma. Vždycky když se to vyrojí, tak to s bráchou komentujem "jé támhle jede prezident". Jezdí tady s vlaječkou i jeden traktor. Že je to nehomologovaný doplněk, to je takové to mediální hledání much za každou cenu. Kdyby se to bralo důsledně, pak by se do auta nesmělo dát nic co tam nedali ve fabrice a není to náklad nebo cestující. Takže ani káblík k telefonu ani ten telefon k němu připojený, ani flešku s muzikou, nic co nebude mít štemplík schváleného příslušenství. Ale samozřejmě bych nerad viděl jak v plný rychlosti vlaječka někomu ulítne a taky by mě zajímalo kolik těch hrdých vlastenců si tu vlaječku připne o státním svátku.
Značky na přání považuju za úchylku obecně ale dobře, někdo to chce, třeba kvůli firemní politice, nebo touží po tom svou bílou či šedou oktávku nějak zviditelnit, budiž mu přáno. Jen tak nějak nechápu proč tomu dali tak nesmyslný pravidla který nutí majitele aby místo něčeho smysluplného, tam měl naprostou debilitu. Když tam někdo bude chtít třeba jen jedničku nebo nulu nebo jedno písmeno, nebo dokonce nějaký normální srozumitelný slovo, tak to nejde.
Švindlchromový nalepovátka a další tuningy, z toho jsme měli srandu už před mnoha lety, když ještě existoval tuzing.com. Dnes už těch echt tuzingářů tolik není ale pokrok nezastavíš, přišly ty polepy. Taková naftová Audina s polepem co vypadá jak městská kamufláž tanku Leopard......
A vídám občas černou starou Fiestu co má vzadu růžový nápis "Jsem princezna vole" a obvykle z ní vyleze velikej fousatej chlap.

PepaSFI
25. srpna 2019, 16:58
2
Bazarový snílek: Netradiční vozy bez střechy

ten Trabant, to je něco. Vzhledem k tomu že znám velice podrobně konstrukci toho vozu, rád bych viděl provedené úpravy. Proč asi Trabant Tramp neměl dveře ale jen takové mírně vykrojené pevné boky? Páč by se vohnul v půlce. Ta podlaha to bez střešního skeletu neunese, muselo by se to v místě dveří vyztužit. Udělat vysoké prahy nebo dveře zrušit a zavařit. Viděl jsem Trabiho předělaného na sranda buggy ale ten kluk na to šel chytře. Uřízl to až za B sloupkem a vzadu ten střešní skelet ještě podepřel trubkovým rámem se vzpěrama dozadu. Tohle ale vypadá tak leda na statickou rekvizitu na svatební fotky. Moc v tom nerajtovat a ještě radši uprostřed podepřít heverem.

dobře divný kabrio je PT Cruiser Zezadu to vypadá jak když jede kolem myčka na nádobí.
https://www.sauto.cz/osobni/detail/chrysler/pt-cruiser/18319567?goFrom=list

PepaSFI
24. srpna 2019, 19:35
0
Násilí na silnici - už jste ho zažili?

ale to platí v testu, v kontrolovaných podmínkách. Na silnici, při nouzovém brzdění ten motorkář bude mít plný ruce práce aby to nepoložil kvůli troše písku nebo výtluku.

PepaSFI
23. srpna 2019, 19:54
0
Násilí na silnici - už jste ho zažili?

já obecně proti motorkářům nic nemám, je mi fuk že jsou často mnohem rychlejší a že se protáhnou kolonama. Trochu mi vadí když někdo blbě předjíždí, to platí i pro auta. Kilometr prázdný silnice a on mi to pošle půl metru před auto. Pak je to to zmíněné přesahování do protisměru. To fakt někdy hraničí se sebevraždou, vážně nechci mít něčí helmu ve skle. A ještě jedna věc. Motorkáři, nesviťte dálkovýma! Je to blbý, je to bezohledný, je to arogantní. Nejste líp vidět, jste jen víc vidět. Víc než je snesitelný. Oslňuje to zepředu, v zrcátku je vidět jen zářící flek, není poznat jak je to rychlý, jak je to velký, kolik toho je. Vpodstatě je to přístup ve stylu " teď jedu já, všichni mi táhněte z cesty".

PepaSFI
23. srpna 2019, 19:09
2
Násilí na silnici - už jste ho zažili?

největší rozdíl je v tom že u auta když zabrzdíš, tak jediná starost je abysis neobtisk zuby do volantu. Jinak se můžeš u toho třeba škrábat na kulečníku, ono to pořád bude víceméně rovně a když to zastaví, nespadne ti to na nohu. Ale motorka při intenzivním brzdění vpodstatě balancuje na předním kole a sebemenší odchylka znamená velkou pravděpodobnost pádu.


A jinak souhlas, lepení na zadek je debilní úchylka. Zřejmě způsobená tím že lidi jsou dementi kteří se nenamáhají myslet ani na pár sekund dopředu, kteří mají nepřekročitelnou hranici světa na špičce vlastního nosu. Možná taky jedna z věcí které se řadí pod souhrnné označení "syndrom malýho ptáka". Já to vůbec nechápu, vždyť mezera vpředu je hlavně moje pohodlí, moje rezerva na řešení situací. Vždycky budu mít radši dvě sekundy než tři desetiny.
Bohužel, jsou lidi co tak daleko neuvažují. S jedním takovým bohužel jezdím do práce. Tuhle se nalepil na kolegyni co jela před náma a brblal. A když zpomalila u houfu dětí z tábora, nalepil se snad na metr a prskal že za jízdy se má používat plynový pedál. Tak jsem mu řek že kdyby to někdo udělal mě, tak zastavím a vykropím ho hasičákem. A co by jako dělal, kdyby se některý to dítě rozhodlo vlézt do silnice a auto před náma by muselo na brzdy. Koukal na mě jak kdybych mu rozšláp barbínu. A pak ještě dostal vynadáno od té kolegyně, že jsou prostě místa kde rychleji nepojede ikdyby jí vjel až do kufru.

PepaSFI
18. srpna 2019, 09:36
0
Citroën SM Opéra: Nedokončený příběh

to je jen výmluva. Hlavní funkce je esteticko-hygienická. Kdyby totiž někdo, kdo je technoestét, tedy například ví jak vypadal Fiatí litrový motor FIRE, nedopatřením spatřil motor TDI bez krytu, mohl by utrpět vážným křečovitým zvracením. Neboli, blil by vobloukem jak kamennej lev na kašně a ještě za půl roku by se s křikem budil ze spaní.

PepaSFI
17. srpna 2019, 16:12
0
Citroën SM Opéra: Nedokončený příběh

já jsem možná divnej, teda asi jako většina lidí na tomhle webu ale mě to tak nějak divný nepřipadá. Já prostě vycházím z toho že motorový prostor je uzavřená zóna a kdo tam leze, jistě ví co dělá. Jak už jsem mnohokrát prezentýroval, ozdobný kryt motoru považuju za jednu ze dvou nejzbytečnějších věcí na světě. (tou druhou je jezdící samotrč segway) Prostě, koho zajímá motor, ten není zvědavý na plastový lavor s logem a zátkou 710. A koho motor nezajímá, ten tam neleze.

PepaSFI
12. srpna 2019, 18:25
2
Škoda Scala 1.0 TSI: Konečně se vyrovná Mustangu!

u starších Fiatů to obvykle bylo tak že problémy v elektrice se děly na komponentech Bosch. A v době kdy měly své vrtochy už dost letité Una a Punta I, byl u škodovky největší šlágr u dvouletých Fabií a Roomsterů, shnilý kabelový svazek a Octavie s lepší výbavou se uprostřed noci samy otevíraly..

PepaSFI
11. srpna 2019, 19:49
2
Škoda Scala 1.0 TSI: Konečně se vyrovná Mustangu!

já tuhle parkoval vedle toho a taky jsem koukal. Chodil jsem kolem, jo, mělo to na boku veliký nápis že to je nová Škoda Chcala, aby náhodou nenastala mýlka a přemýšlel, jestli bych to poznal kdyby to jelo kolem a nemělo ten nápis. Nepoznal. Bohužel, já je dělím na Yeti I generace, Citigo a ty ostatní co mi splývají. Znich ještě tak, až to projede kolem, odliším Rumcajse, Yeti II a ty dva Kokodák a Krákorák. Ale ty musí stát vedle sebe aby se poznal ten větší.

PepaSFI
06. srpna 2019, 19:35
0
Autonomie za starých dobrých časů

já si stejně pořád myslím že se na to jde blbě. Teda z pohledu uživatele a technika, ne z pohledu marketingu. Vlastně je to podobné jako jsme nedávno řešili problematiku řidičáků. Řidičák se dělá pro ten průkaz, ne pro to aby člověk uměl jezdit, to by to muselo vypadat jinak. A to autonomní řízení, nebo jeho různé předstupně jako třeba ten laneasist, ono to teoreticky jde, u různých aut s různou kvalitou ale vlastně to někdy spíš obtěžuje a radši by se s tím mělo zacházet opatrně ale rádi vám to nabídnem, hlavně že to vydělá. Jak vyřešit to že auto neumí samo jet všude a za všech okolností? No tím že to po něm nebudem chtít. A že tomu půjdem naproti v místech kde by se nám hodilo aby ty auta uměly jet samy. Vyzkoušené, upravené trasy kde to bude fungovat. Dálnice, obchvaty, průtahy navržené tak aby byly pruhy tam kde mají být, značky správně umístěné, klidně třeba i vyhrazený pruh pro autonomy. Prostě najedu na obchvat, auto ohlásí že v místě je koridor pro autonomní jízdu, áno, přeju si jet bez držení, auto potvrdí ánopanejistěpane. Za dvě hodiny auto řekne že se blíží konec koridoru nebo místo kde musím sjet, uchopte laskavě tu kulatou věc páč tady už není mý hřiště.

PepaSFI
29. července 2019, 06:45
0
Totálně zklidněná doprava

autoškola by to určitě aspoň částečně mohla dělat, jenže to má pár háčků. Na motorku to obvykle berou dost vážně a prohání ty žáčky vehementně. Jenže na to musí být nadšenec instruktor a nadšenec žák.Na motorku ty papíry obvykle dělá ten co ho to zajímá a myslí to vážně. Na auto se dělá řidičák prostě proto že proto. Každej má přece řidičák na auto. Takže i ten instruktor tam je proto aby si tam oddrncal ty povinný hodiny a dostal za to zaplaceno.
A s těma školeníma je to podobný. Vidím to pravidelně na bezpečnosti práce. Přijde školič bezpečák pro požární a chemické věci. Hodinu předčítá paragrafy, všichni stejně chrápou a on nakonec prohlásí "aha, tohle letos přestává platit, tak to už si pamatovat nemusíte". Vždycky ho hecujem že uděláme školu hrou. Zapálíme na dvoře nějakou kupu smetí a on nám předvede co s tím. Kdepak, ani nápad. Prý to kdysi někde udělali a byla ostuda, žádný přichystaný hasičák nefungoval. A pak přijde zdravotník, skutečný saniťák a pojedná to způsobem " když to z někoho leje proudem, tak nic neřešte a ucpěte ho. Čímkoliv jakkoliv. Protože on vám jinak za chvilku vyteče a nebude co řešit jestli ten obvaz byl prošlý nebo jestli máte jen ušmudlaný kapesník. Ucpat a držet a pak teprv řešit co dál."

PepaSFI
28. července 2019, 20:13
3
Totálně zklidněná doprava

tak 130 zvládne kdeco ale jedna věc je tou rychlostí jet a druhá na ni zrychlit. Ona většina aut kolem té 130 už tak moc nezrychluje a to ani auta o kterých si majitel myslí že má kdovíco. Obzvlášť to platí u naftových jehovistů, jteří jak už jsem naznačil trpí alergií na jakoukoliv změnu rychlosti a běžně předjíždí z nálepu z podtočené šestky. Já do takových obvykle reju že si mají pořídit něco s normálním motorem, atmo benzin 1,2 aby viděli co to je akcelerace. Aprávě tihle hlasatelé svaté víry v nadmotor bývají nejvíc alergičtí na to když musí za někým zpomalit.Tak kurňa, buď v tom je motor a pak je hračkou a zábavou trošku ubrat a zas zrychlit, nebo je to dejchavičník s rakovinou na plicích, teda ve vejfuku.
Ale zpátky k problému. Jedu 130, dojíždím kamion jenže nepředjedu protože mě zrovna něco předjíždí. Tak uberu na těch 90-100 a když se udělá místo, zrychlím a předjíždím. Myslím že není zas tak moc aut která by zrychlila z 90 na 130 dřív než vůbec zahájí předjíždění. Obvykle se předjíždí za současného zrychlování. A že v té chvíli zezadu přiletí někdo kdo nemůže počkat třiapůl sekundy než předjíždění dokončím, to je fakt jiný problém. Problém v tom co už jsem taky jinde napsal, že neumí předvídat, načasovat si to tak aby plynule projel. Nebo snad všichni co nemají auto co zrychlí kdykoliv jakkoliv mají sedět doma a necpat se mezi velký kluky?

PepaSFI
28. července 2019, 15:22
3
Totálně zklidněná doprava

jo aha, další světapán ve služebním naftovým ýbrdasauto co mu všichni co nejedou aspoň 150 hrozně otravujou život.
Sorry ale musel jsem. Jen pro info, dálnici se do značné míry vyhýbám, obejdu se bez ní a když už se na ní někdy vyskytnu, obvykle mi vzápětí zkazí náladu (a to i jako spolujezdci) nějaká oktávka nebo pasat s předkem postříleným od kamínků, když se mi na prázdným úseku nalepí na zadek, pak mě předjede tak že musím ubrat a pak se táhne jak zdechlina asi aby si nepokazil spotřebu.

PepaSFI
28. července 2019, 09:34
0
Totálně zklidněná doprava

předjíždět kamion ve 110 není v zásadě nic špatného, pokud za ním musím zpomalit skoro na jeho 90, z odstupu si zrychlím na předjetí, tak je těch 110 taková normální rychlost kterou v průběhu předjíždění rozjíždím dál. Jenže když se zezadu přivalí někdo 160 co si myslí že mu musí všichni z cesty, je mu to na obtíž páč by musel ubrat, nedejbóže podřadit což je pro leckoho problém. Takže o pět minut dál dojedu to samý auto protože ve svým spěchu neviděl kamiony za kterýma musel zpomalit, jak se pokouší akcelerovat z nalepení na podtočenou šestku a začíná předjíždět asi tak rychlostí 92 kmh.

PepaSFI
27. července 2019, 16:54
1
Totálně zklidněná doprava

já tomu říkám "Furt ve střehu!" nebo taky že čtu pravděpodobnostní linie. A jak píše o kousek výš beastar, moc krizovek jsem vyřešil, nebo přesněji, zařídil jsem se tak aby to žádná krizovka nebyla. Když vidím že se někdo valí do křižovatky a očividně netuší kudy kam, radši mu přenechám nějaký prostor navíc abych pak, až udělá nějaký zmatek nemusel řešit problém. Před časem jsem na joutroubě viděl video z auta jak je to v provozu hrozný. Ten člověk furt nadával a dupal na brzdu, jenže to byly situace které on úmyslně hrotil. Auto z vedlejší, normálně by projelo, plynule by se minuli, jenže on nejdřív přidal aby ho v křižovatce ještě stihl, pak dupl na brzdu a začal řvát. A takhle se chová hodně lidí. Mají z médií naočkovanou agresi vůči imaginárním agresorům. A obecně, vidím velký problém v tom že lidi neumí vůbec předvídat. A když říkám vůbec tak to myslím vážně. Většina řidičů nedokáže odhadnout ani to jakou si zařadit rychlost, natož předvídat dopravní situace. Pak se diví jak se to stalo že to divný studený bílý co v lednu padá z oblohy způsobilo že ono mi to v předpisový a bezpečný rychlosti, jen asi 140, najednou jelo do lesa zadkem napřed.

PepaSFI
27. července 2019, 13:00
1
Totálně zklidněná doprava

jo, to může být, tady se trošku matou pojmy. Existuje asistent nouzového brzdění, to je systém který rozpozná prudké brzdění a pomůže brzdit na plno maximálním možným účinkem. A pak je systém automatického protinárazového brzdění který dokáže sám brzdit při zjištění překážky. Těžko říct jestli brzdil řidič nebo automat. Nejel rychle, mohl to být prostě předvídající řidič. Zkrátka když je někde autobus a kolem něj se hemží šklebouni, je téměř stoprocentní pravděpodobnost že některý vyběhne kam nemá. Furt ve střehu! Kdyby ten fakan byl o dva kroky pomalejší, neudělal by s tím nic ani řidič ani automat.

PepaSFI
27. července 2019, 12:47
0
Totálně zklidněná doprava

a hele tady se mi neuložil příspěvek, takže ještě jednou. Jo, já taky každého rád pustím před sebe, radši budu mít blba hezky před sebou kde na něj vidím a můžu se podle toho zařídit. Odstup přede mnou je moje volba, moje pohodlí a bezpečí. Jenže když je ten vzadu extremní debil, nalepí se tak že i při parkování si dávám větší mezeru, v místech kde očividně není možné předjet ikdybych mu uhnul kdovíkam a nechal ho jet přes plnou čáru, pak se s tím nedá nic dělat než nadávat a doufat že ten vůl neudělá nějakou ještě horší kravinu.

PepaSFI
26. července 2019, 14:31
0
Totálně zklidněná doprava

systém nouzového brzdění, pokud myslíš to co v osobákách zvýší tlak v brzdách a změní režim ABS pokud na to prudčeji šlápneš, tak to kamiony nepotřebují. Ony mají vzduchové brzdy a ty se chovají jinak. Spíš je problém s tím brzdit citlivě, proto a taky kvůli šetření provozních brzd se taky hojně používají různé způsoby zpomalovacího brzdění, motorové brzdy, hydraulické nebo elektrodynamické zpomalovače. A taky ten kamion může mít až kolem 40 tun a kdovíjaký náklad. To se nedá jen tak brzdit bez trochy rozumu. ABS by se stejně snažila držet kola v pohybu aby to drželo směr protože ztráta směrové stability je to nejhorší co může kamion potkat. Odborně se tomu říká kudla nebo jednička, zkrátka zalomení soupravy, návěs napříč, tahač zadkem napřed.

Zkrátka je to zas jen o lidech. Když si nenecháš odstup, nezbyde ti místo na brzdy. Když ti ten odstup nějaký hňup v osobáku vezme protože se neumí plynule zařadit po předjíždění, zas nemáš místo na brzdy, akorát se můžeš utěšit tím že za to nemůžeš a on dopadne hůř.

Popravdě řečeno, já se těch vzadu dost bojím, je to něco s čím nemůžu nic dělat a to mi vadí. Dnes jsem jel z nákupu a za mnou několik kilometrů nalepená dodávka. Jel jsem takovou mírně nepředpisovou rychlostí, tak kolem 100kmh, plná čára, zatáčky a ten hňup byl za mnou 2 metry, chvílema i míň, to už jsem ani v zrcátku neviděl ten znak mercedesu jak byl blízko. Kdybych musel jen zpomalit, neměl by nejmenší šanci reagovat. Je takový hovado vůbec při smyslech?

PepaSFI
26. července 2019, 10:36
0
Automobilové "one hit wonders"

tak to ta výbava šla všelijakými cestami, já měl už dokonce originální 12V elektriku a zesílené B sloupky, jeden známý dokonce elektronické bezkontaktní zapalování ale palivoměr ne.

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Lincoln Town Car Limo 2003
Lincoln Town Car Limo

2003 rok výroby
250 koní výkon
4 600 ccm objem

Chevrolet Corvette C3 5.7 1979 1979
Chevrolet Corvette C3 5.7 1979

1979 rok výroby
195 koní výkon
5 700 ccm objem

GMC Safari AWD 2005
GMC Safari AWD

2005 rok výroby
200 koní výkon
4 300 ccm objem

Ford Focus 1.4i klima el. okna STK 2021 2001
Ford Focus 1.4i klima el. okna STK 2021

2001 rok výroby
75 koní výkon
1 388 ccm objem

International Harvester Scout  1973
International Harvester Scout

1973 rok výroby
345 koní výkon
5 700 ccm objem