načítám data...

PepaSFI

JménoPepa SFI
BydlištěTřebíč
Registracepřed 10.4 rok.
Poslední aktivitapřed 1.8 dny
Příspěvků ve fóru117
Komentářů u článků1183
Pozitivních komentářů u článků383
Negativních komentářů u článků12
Možnostinapsat zprávu

Poslední blogy

Bagristou snadno a rychle

03. srpna 2018, 19:11 15 komentářů

Máte rádi hračky? Mechanické hračky co fungují jako vopravdické?

Autoškola: bylo nebylo...

03. dubna 2023, 17:49 15 komentářů

Za devatero patníky a devatero benzínovými pumpami, aneb, jak jsme se tenkrát učili řídit.


Posledních 50 komentářů

PepaSFI
21. dubna 2024, 09:05
1
Speed Marathon 2024 se blíží: Pozor na měření rychlosti po celé ČR, již tento pátek!

já byl v pátek jen v práci, to se nepočítá a pak odpoledne na nákupu a taky nic. A to měli ve Velkém Meziříčí nahlášených tolik stanovišť, že by mezi nima museli rejdit jak hokejisti. Holt jim asi nesvědčilo počasí, komu by se taky chtělo v takovým hnusu blbnout venku. Jináč teda to bylo tak vehementně prezentýrovaný úplně všude, takže jestli to někdo schytal, tak leda z vlastní blbosti a dobře mu tak.

PepaSFI
27. března 2024, 18:36
0
Jazykové okénko Jaromíra Soukupa: Jak různé země vyslovují jména aut

žádnýho taliána nemám po ruce a vzhledem k rozmanitosti té země ta výslovnost bude asi všelijaká. V tom guglím překladači to Lancia píše výslovnost "lán-čia" ale to mluvítko to vyslovuje "lánča". Takže to i je tam potlačené, skoro jakoby nebylo, jenže ten přepis je pro nás matoucí. Čeština to skoro nezná, my máme tendenci ty hlásky vyslovovat všecky a ještě přízvuky dávat úplně jinam. To i by v tom přepisu asi nemělo být, když se nevyslovuje.

PepaSFI
26. března 2024, 17:50
0
Jazykové okénko Jaromíra Soukupa: Jak různé země vyslovují jména aut

když si otevřete goglí překladač, zadáte italštinu a do okýnka napíšete Lamborghini, tak to samozřejmě nepřeloží páč je to jméno. V okýnku pro češtinu to napíše totéž. Ovšem sranda nastane, když si kliknete na repráček a robot se vysloví. V italským LamborGIni a v českým Lambordžíny.

PepaSFI
11. března 2024, 17:43
1
Autíčkář se ptá: Chceme v Česku takeovers?

jo někde jsem zahlídl titulek že mají záznamy a budou řešit. No jo, ale podle záznamu se obvykle moc nepozná kdo řídil, takže provozovatel, pokuta, možná, když se hodně zadaří. A pak přijde obvyklé blábolení jak je potřeba na těch silnicích řešit bezpečnost a vymyslí se zas novela zákona s nějakým nesmyslem.
To se mělo řešit hned a jasně, dyť to museli vidět na kamerách. Z každý strany dvě auta a dvě odtahovky a panáčci stavte se do řady, na každýho dojde. Copak, něco nelíbí? Ten kravál zní jako střelba, máme zavolat zásahovku? To je takový citlivý, určitě to bude mít dobrý ohlas, noční střelba ve městě, to bude titulek.

PepaSFI
22. února 2024, 17:05
2
Jak jsme jeli pro muscle car a odjeli autobusem, část první

ano, stroje žijí a mají škodolibé nápady. To ví každý kdo se zabývá opravami a údržbou čehokoliv. U nákladních Tater 148 prý taky praskaly torzní tyče zásadně v klidu. Týden to vozí hromady kamení těžký až se dělají v asfaltu brázdy, mlátí to po staveništích přes díry a kamení a nic. A pak takhle v sobotu večer najednou rána a auto stojí nahnutý.
Super čtení, těším se na pokračování.

PepaSFI
22. února 2024, 15:12
0
Autíčkář se ptá: Jaké běžné auto jste si nikdy nezkusili?

já taky ne a ještě žigulika a Moskviče taky ne. Čímž je vyčerpaná asi polovina aut která byla běžná protože zbývá Trabant a škodovky s motorem v batohu, ty bez rozlišení páč jsou vlastně stejný a s tím jsem jezdil. A když vykročíme trošku do užitkáčů tak jsem nejezdil s Barkasem a jezdil s š1203 a Multicarem

PepaSFI
10. února 2024, 10:13
1
Fiat Panda stokrát jinak

běžně jsme v tom jezdili do práce 4 průměrmě až nadprůměrně rostlí chlapi a občas se i pátý vešel. Kdo chce jet, rád se zmáčkne. Komu se to nelíbí, může jít pěšky. Měl jsem otvírací střechu, to bylo super. Třeba když jsem vezl hliníkový žebřík který trčel z auta nahoru asi dva metry, nebo když jsme jeli na takovou sranda akci a z auta kromě hulákajících kamarádů vyčnívaly různé rekvizity jako třeba neoblečená výkladní figurína nebo útočná puška M16.

PepaSFI
21. ledna 2024, 09:34
0
Pravidla silničního provozu v novém. Co na ně říkáte?

no tak jednoduchý to zas není. Typický příklad z dnešního rána- jedem po úplně prázdný, široký silnici s mírnýma zatáčkama a výhledem na kilometr, místy i dál. Zezadu přiletí bílá Škoda nevím jaká úplně stejná jako všecky ostatní, nalepí se a drží. A až už ta skoro rovina končí, začne předjíždět. Na těsno a v místech kde bych už kvůli rozhledu byl na pochybách. Kdyby proti něco vyjelo, musel by hodně ubrat nebo i brzdit a střelil by to před nás. Tak tímhle trpí plynulost provozu, tím že debil neumí předjíždět, neumí předvídat, neumí plánovat, jeho svět končí na špičce jeho nosu. Mohl nás krásně předjet, plynule, naprosto beze změny rychlosti, na dlouhý prázdný silnici, jen lehounkým pohybem volantu. A ještě lepší jsou ti co po předjetí ihned zpomalí. A bojím se toho že to bude pořád horší. Asistenční systémy které nám umožní vůbec nesledovat provoz, šokující zrychlení elektromobilů, rekuperační zpomalování, jak řekl Vaculík ze SM, podrbu se na koleně a vybrzdím auta za sebou.

PepaSFI
20. ledna 2024, 10:15
1
Pravidla silničního provozu v novém. Co na ně říkáte?

možná by bylo zajímavý vidět statistiky nehod z těchhle oblastí. Ono to opěvování toho jižního všeobecného bordelu je taková ta turistická atrakce, obvykle do tý doby, než si všimneš jak jsou ty auta všecky dotřískaný. Ono se obvykle hlavně v těch obydlených oblastech nic vážnýho nestane protože se málokdy jede nebezpečnou rychlostí ale já bych tak nějak byl radši bez těch šrámů.

PepaSFI
16. ledna 2024, 19:03
2
Pravidla silničního provozu v novém. Co na ně říkáte?

ty body se nám plíživě změnily z 12 na 6. Jo, je jich formálně 12 ale protože se udělují minimálně po dvou, tak to je jen na 6 přestupků. Deset dvacet třicet, narodil se prcek.
Jízda pod dohledem jo, samozřejmě jsem i já první jízdy jezdil s dozorem jako asi většina. Holt tenkrát nebyly tři auta v rodině. Ty pravidla pro dozorného, to je samozřejmě jakási populistická póza. Prostě stejný pravidla jako pro řidiče, být způsobilý k řízení ikdyž ten volant nedržím. A možná by neškodila nějaká ta spoluzodpovědnost.
Malý překročení rychlosti, no až po tom začnou šlapat, tak je půl republiky bez papírů do týdne. Já rychlost moc nepřekračuju, rozhodně ne tak abych byl snadná kořist ale takový ty konce obcí kde už není vůbec nic, o 10kmh asi ne ale trošku jo.
A taky si myslím že nezapnutý pásy nejsou přestupek za body, to by si spíš měla řešit pojišťovna.

PepaSFI
14. ledna 2024, 09:47
1
Když citroëny překonávají hranice II: Bonnevillské rychlostní rekordy typu SM

ty vačky, to bude asi škobrtnutí v překladu, nejspíš to bude potřeba chápat jako "vačky jako pro hotrody", tedy vačky upravené, nesériové. Jsme v době kdy se nečipovalo ale ladilo a upravená vačka s jinýma úhlama a zdvihama byla dost zásadní věc. Lidově se tomu říkalo "ostrá vačka". Američani asi holt mají jiné výrazy, ladění motorů si spojují s hotrodama. Znal jsem kdysi člověka co měl upravenou vačku ve Fiatu UNO 1.1. Lítalo to strašně ale normálně se s tím moc jezdit nedalo. Mělo to volnoběh asi na 2000 otáčkách a spolu s tvrdou spojkou to při jízdě po městě bylo jak první hodina v autoškole.

PepaSFI
09. ledna 2024, 16:38
3
Malá elektrická vozítka do města: Když se to ještě s elektromobily myslelo správně

bohužel blbý, tyhle vozítka nedávají smysl. Ta technika je pořád tak drahá že to prostě musí stát nesmysl a zatím není naděje že by elektropohon výrazně zlevnil. Pokud takováhle divnověc nebude stát jen o málo víc než skůtr, nebude mít smysl. Oproti skůtru to má vlastně jedinou výhodu, že když není ideální počasí, nemusíte se divně oblíkat. Že to je menší než auto nehraje roli, kolonu s tím neprokličkujete, parkovací místo to potřebuje stejný jako auto. Jestli se v takovým jedenapůlmístným prtifouku může vézt malý dítě, to je otázka, když je to vlastně legislativně motocykl. Pokud by to nedostalo nějaké výhody jako třeba mají v Japonsku kei, poplatky, daně, parkování, nebude to mít smysl a ani uživatelsky to nic nepřinese. Mě se jako ideál pro denní popojížďky jeví třeba to Citigo. Čtyři místa, dětský sedačky nejsou problém, nákup se vejde, při troše snahy by se i nějakej kočárek možná vešel. Ujede to 200km normální rychlostí běžného auta, ovládá se to jako auto, jezdí to jako auto. Akorát že teda jaksi nejsou a nebudou.

PepaSFI
30. prosince 2023, 09:55
2
Praga Alfa UN 4x4: Nedejte na první dojem

kdysi dávno jsme v práci stavěli vrtnou soupravu na předchůdci tohohle vozidla. Podle hledání srejdy gógela se to zřejmě jmenovalo Praga UV nějaký číslo. Byl to prapodivný pokus zkřížit terenní podvozek Pragy V3S s něčím modernějším, tedy s jen velmi lehce míň zastaralou kabinou Avia. A protože se pod krátkou aviatickou kabinu nedala zakomponovat pohonná jednotka, dostalo to čumák z PV3S. Plus odpružení vzduchovými měchy které tomu dalo bizarní výšku. A ještě když se na to dala ta vrtačka, lafeta, tedy ta věž soupravy, v přepravní poloze položená přes kabinu to ještě opticky zvýšila. Když to chvíli stálo a v pružení poklesl tlak, různě se to naklánělo. A ikdyž to mělo systém udržování náklonu, naklánělo se to i za jízdy. Můj ty světe kulatej, to bylo vošklivý, ještě že se mi nedaří najít žádnou fotku kde by to bylo pořádně vidět. Tady trošičku, ze předu to asi radši nevyfotili. https://www.petroldriver.cz/unimog-po-cesku/

PepaSFI
29. prosince 2023, 13:10
3
Autíčkář se ptá: Jaké auto vás spolehlivě připraví o úctu k řidiči?

ty Volva, to taky pozoruju už dlouho. Dřív bylo Volvo divná hranatá věc, proslulá tím že je to bezpečný auto pro zodpovědný řidiče. Dnes to je spíš bezpečný auto= kašlu na všecko. A dost se to projevuje i u jiných velkých SUV. Dřív, když něco blbě předjíždělo, nebo to na těsno vyjelo z přednosti, byl to obvykle Golf se zadkem černým jak raketa Falcon. Dnes to je nějaký bachratý Hyundai.

PepaSFI
25. prosince 2023, 13:21
3
Parkujeme u Betléma

jo, ono by to bylo spíš asi takový to nazdar sousede, co se to u vás děje, máte návštěvu? Ále né, tadyhle tesař se musí s těhotnou ženou trmácet na ouřad aby dostal štempl na bumážku, tak jsme je nechali vzadu v boudě přespat a ono to na ni přišlo. Ahá, tak to jo, počkej já skočím pro něco ať má ta mamina trošku něčeho slušnýho k jídlu a toho prcka aspoň do čeho zabalit. A protože se to rychle rozkecá, tak se tam sleze kdekdo, každej poblahopřeje, nějakou drobnost přinese dyť nejsme škrti žejo.
On ten lidový betlém má dvě roviny, uprostřed je samozřejmě ta bouda a kolem jsou vždycky ty výjevy z obyčejného života. Takže by tam určitě byla z papundeklu udělaná dílna s autem na heveru a chlápek co do něčeho tříská. Benzinová pumpa a Tesla na káblu. Farmář s traktorem. Sklápěčky a bagry na stavbě obchvatu. Nějakej ten kamion. Horda motorek na výletě. Pestrá skupina všelikých podivných aut kolem konve s kafem, na plácku u zpustlýho stadionu. Pár zablácených offroadů kolem ohýnku na kopci......
Moc hezky betlémský příběh napsal Karel Čapek v Apokryfech, mrkněte sem https://web2.mlp.cz/koweb/00/03/34/76/35/kniha_apokryfu.pdf
na stranu 39.
A tesař Josef by určitě nejezdil fleetovou Fabií ale nejspíš rozviklaným Berlingem s ohnutýma dveřma.

PepaSFI
16. prosince 2023, 09:07
1
Toyota Mirai: Stísněná budoucnost

pak tady nejspíš bude obvyklý problém exotičtějšího vozu, že ten servis nebude úplně dostupný, že to zkrátka neudělá žádnej Franta v kůlně ani značkový servis v okresním městě ale jen a výhradně specialista kdoví jestli jeden v republice, dva v Rakousku, čtyři v Německu... Což by se časem mohlo lepšit, jako u elektromobilů, anebo taky ne.
Pak je tady problém s vodíkem. Oni už ho začínají dělit podle původu, fuj rasýzmus, zatímco u elektriky z uhlí se dělá jakoby nic. Tady máme spoustu vodíku, skoro zadarmo z chemické výroby a stejně to stojí dost peněz protože distribuce a čerpání je složitá pakárna. Až se bude smět používat jen "zelený" vodík, jeho cena jistě bude ouplně "zelená", to podle barvy obličeje která se dostaví při pohledu na ceník.

PepaSFI
14. prosince 2023, 17:54
2
Pět věcí které zatím nepřinesla současná retro vlna (ale měla by)

1. vzpomněl jsem si na jízdy podnikovým Tranzitem, tam bylo to prostřední místo nepoužitelné pro normálního cestujícího. Jednak proto že konstruktér zapomněl na to že lidi mají dole takové dvě dlouhé věci a ty se musí někam dát. V téhle generaci uprostřed kabiny trčelo cosi, takže ty nožičky tam byly poněkud zkroucené. A hlavně tam trčela šaltpáka, takže tam mohl sedět jen aktivní řidič jako já, který i jako cestující sleduje a vnímá a když se řadí, tak uhne dřív než je praštěn do kolene.
2.Kola, tam je bezpečnostní problém. Dřív se dělaly kola z hořčíkových slitin, lidově zvaných elektron. Bylo to neuvěřitelně lehké a pevné. Jenže když to schytalo velkou ránu, rozlítlo se to na kusy. A taky to nešlo použít v zimě protože to sůl sežrala. Dnešní kolo je součástí deformační bezpečnosti, musí se zohýbat, ne rozlámat a slitina už není lehká ani pevná, zkrátka je to šufánkovej hliník.
3. Podsvícení. Máme v rodině starý Citroen C3 a tam jde podsvícení tlačítkem měnit až do režimu blondýna, kdy zhasne úplně všecko kromě rychlosti. A jsem moc rád že v Pandisku měli taliáni rozum a svítí to mírným oranžovým světlem tak akorát.
4. ty noty, no když on se už nikdo normální v autě nehrabe a vlastně ani nemá hrabat. A na tu běžnou obsluhu to stejně nikdo nečte protože než by se dočet do konce, už by stejně zapomněl, o čem bylo třetí patro infotainmentu o kterým četl před půl dnem. Takže většina lidí obvykle netuší co všecko je v tom čudlíkyšmrdlystánu schovaný.
5.ty nápisy, no turbo je všude, objem a válce a ventily, jako vážně by někdo chtěl mít na velkým autě napsáno litr tři hrnky? Vzpomínám si jak už před mnoha lety se objevila v konfigurátorech volba mít auto bez nápisů. A taky si vzpomínám jak si majitelé TDI vybarvovali písmenka aby to vypadalo že mají mocnější rumpál.

PepaSFI
08. prosince 2023, 19:42
1
Fiat Panda 4x4: 40 let s pohonem 4 kol

ono spíš záleží na tom jak se to pojmenuje. Já mám druhou generaci, má to viskospojku a na boku nápis Permanent 4 wheel drive. A vlastně je to pravda, ta visko není nikdy úplně rozpojená, nějaká síla jde na zadek vždy, nic se nespíná, nic se nerozepíná, jen se podle rozdílu otáček mění přenos síly. A i ta základní, rozpojená není úplně malá, například při manévrování v parkovištích kde je hladká podlaha, to i při minimální rychlosti v zatáčkách vehementně píská gumama jak se v obloucích mění rychlost otáčení kol. Lidi se otáčí, co za magora je chce zabít a on se tam rychlostí chůze batolí Pandisko. Nejlepší je to na sněhu, to jede furt, zatáčky bokem, kopce, vyjede to tam kde pěšky nevyjdeš, akorát že pak je to jaksi horší dolů. Když to fakt hodně klouže, je to velice čitelný, cítíš jak se to vrtí, jak se kola perou s adhezí. Vlastně tě to trošku vystraší a to je dobře. Nic pro ignoranty, tohle musíš řídit.

Jen info, Panda II Cross a myslím že za příplatek i Climbing neměla uzávěrku ale ELD, electronic lock dif. Fiat to používal i u některých běžných aut, je to takový ABS naruby, přibrzdí to hrabající kolo.

PepaSFI
19. listopadu 2023, 10:45
0
Autíčkář se ptá: Jaké auto na cestu okolo světa?

já teda nejsem zrovna drobeček a Pandu celkem spokojeně používám. Vzadu teda moc místa není ale dá se to. Ale na delší cestu to fakt není, 4x4 má malou nádrž, nejezdí právě úsporně a s větší zátěží by to bylo takový elektromobilní tankování. A pokud jde o zavazadla, byl by to hodně asketický výlet, takový evakuační zavazadlo, doklady, peníze, kartáček, lékárnička, dvoje trencle a trička, lahev vody a tatranka.

PepaSFI
17. listopadu 2023, 08:06
0
Úsekové měření: Když se touha po penězích stane nebezpečnou.

nevím jaká je situace teď, moc se o to nezajímám, bývalo to tak že radary provozovala soukromá firma, obcím je pronajímala a brala velmi, opravdu velmi tučný podíl z vybraných pokut. Můžem diskutovat o tom jestli taky nešlo nějaké to všimné patřičným obecním úředníkům že správně zatlačili a radar byl tam kde "ikdyby zachránil jedinou berušku na cestě..." ale asi je to zbytečné. Typickým příkladem byl legendární zkrumáčovaný radar v Moravských Budějovicích, umístěný na výpadovce na okraji města, kde kromě ohrady kolem nějaké fabriky už nebyla skoro žádná zástavba a tak tato rovinka v prázdnotě sváděla k zcela plynulému a bezpečnému zrychlování. Prý když byl tenkrát starosta na veřejné schůzi dotázán, o kolik se snížil počet nehod (nesnížil, nulu nevylepšíte), zavrčel něco neslušného a utekl. Radar samozřejmě zmizel hned po dokončení obchvatu. Jako každý podnikatelský záměr, musí vytvářet zisk. Na nějaký dobro se nehraje.

PepaSFI
28. října 2023, 18:28
1
Nejpozoruhodnější způsoby řazení

už někdy v 80. letech dělal FIAT bezestupňový variátor Selecta, dokonce i do nejnižších lidovek Panda a Uno. Bohužel zřejmě invence předběhla technické možnosti té doby a nemělo to moc dobrou pověst.
Automatickou spojku měl Trabant, říkali tomu Hycomat. Převodovka klasická manuální řaděná deštníkem, spojka taky normální ale doplněná pružinou která působila proti a držela spojku "sešlápnutou" tedy rozepnutou. Zapínal ji hydraulický válec ovládaný zvýšením otáček při rozjezdu a při jízdě spínačem v rukojeti řadící páky.
Z dnešního pohledu je velikej bizár obyčejná nesynchronizovaná převodovka, řadění s meziplynem a dvojšlapem spojky.

PepaSFI
04. října 2023, 19:02
1
Hyundai Ioniq 6: Návrat ke kořenům

jé ono to má kroutítka a tlačiče a mačkače a krásně výrazný ikonky a ten rámeček okolo, dyť to je skoro retro! Jak rekvizity ze starýho Star Treku. Ale z venku teda nelíbí. Možná v jiný barevný kombinaci..... Tohle vypadá jak když spodní část předku je z jiného auta a vzadu někdo nedobrzdil a odnes to nárazník.

PepaSFI
16. září 2023, 12:43
1
Které asistenční systémy nemůžete vystát? A které jste si oblíbili?

tohle je mý oblíbený téma do diskusí, co je a co není křižovatka. Zprava auto, značka žádná, co s předností? Ono ji to totiž může úplně obrátit podle toho jestli to je silnice nebo plácek na popelnice. A podle člověka který se profesionálně zabývá dopravou v tom mají policajti jasno. Když se tam stane nehoda, vezmou si na pomoc katastrální úřad. Ale jak to máš řešit jako řidič?

PepaSFI
14. září 2023, 17:59
1
Které asistenční systémy nemůžete vystát? A které jste si oblíbili?

to co se pak stalo standardem, byla původně lidová tvořivost. Mezi sedadlama byly dvě páčky, černá a bílá, ovládalo se s nima topení. Jednou se pouštěla voda do radiátoru a druhou se otvíral vzduch. A protože topení pod zadním sedadlem toho vzduchu moc nefoukalo, bylo jeho přivírání zbytečné a tak se ta páčka použila pro sytič. Automatický sytič byl připojený trubičkou na výfukové svody a jak se to ohřívalo, bimetal v karburátoru zavíral sytič. Ovšem fungovalo to jen v režimu "nastartuju a furt jedu". Při nějakém tom popojíždění a zastavování se teplota výfuku a motoru jaksi neshoduje, nejdřív je výfuk teplejší, pak zastavíš, výfuk chladne a motor ne, prostě to nechodilo dobře a tak si to lidi předělávali na to táhlo od klapky topení. Škoda 100 už to měla originál a š120 už měla topení vpředu takže zůstala jen páčka sytiče.

PepaSFI
14. září 2023, 16:31
0
Které asistenční systémy nemůžete vystát? A které jste si oblíbili?

Trabant to měl snadný, nastartovat se sytičem, hned zavřít na polovinu a po rozjezdu zavřít úplně. U Škody 1000MB si lidi automatický sytič předělávali na manual protože chodil blbě. A totéž potkalo později i Favorita.

PepaSFI
14. září 2023, 16:26
0
Které asistenční systémy nemůžete vystát? A které jste si oblíbili?

ještě k ABS, půl života jsem jezdil bez ABS, většinou i bez posilovače a nechybělo mi to. A opravdu mám vyzkoušeno, na ujetém sněhu, že když se tu brzdu snažím ovládat, zabrzdím výrazně dřív než když to prostě zatlápnu a nechám hospodařit ABS. Ovšem to je v rychlosti "sněhové", v situaci kdy to čekám, na připraveném místě. Jestli bych to dokázal i v krizovce, to fakt nevím, ikdyž ty dávno naučený postupy tam jsou někde v podvědomí uložený. Vlastně ani nevím jestli jsem někdy musel brzdit až do ABS. Jsem zastáncem řízení "furt ve střehu", to co je přede mnou, to si ohlídám. Horší je to zezadu.

PepaSFI
14. září 2023, 15:10
0
Které asistenční systémy nemůžete vystát? A které jste si oblíbili?

To mělo Uno taky, teda většinou jen do doby než urezavěla pružinka co za to tahala. Problém byl v tom že to bylo jen na jedný straně nápravy, že se počítalo s tím že řidič ví, že v zatáčce se zkrátka nebrzdí. No a kdo brzdil v zatáčce, tak podle toho kam to bylo nakloněný, to na zadku brzdilo málo nebo moc. Což u lehoučkýho autíčka mohlo taky skončit v úplně nejvíc přetáčivým smyku zadkem napřed.

PepaSFI
28. srpna 2023, 19:07
2
Které automobilové trendy chcete vidět v plamenech?

tuhle jsem parkoval vedle nějakého starého Peugeota. Moje Panda fakt není velký auto, dřív jsem měl starou Pandu a Trabanta, takže jsem celkem zvyklej ale ten Peugeot byl tak maličkej, že ve srovnání s tím co stálo okolo to vypadalo že vypad z kolotoče. A vevnitř bylo celkem normální místo. U staré Pandybyl motor 1000ccm. Do motorového prostoru se vedle něj vešlo rezervní kolo, zvedák, klíč na kola a šroubovák. Vyměnit rozvoďák byla práce na půl hodiny, úplně na pohodu. U druhé generace, motor 1.2, konstrukčně téměř totožný, auto je větší ale místo žádné. Když vám tam upadne šroubovák, tak už ho možná nikdy nevyndáte.A to je už taky starý. Když se podíváte dnes pod kapotu, máte tam nějaký třílampový oturbenec 1.3 nebo tak něco a ono je to jak z bombardéru. Když vedle toho otevřete nějaký V8 tak se za toho drobečka chudáčka americkýho pětkrát objemnějšího budete stydět.

Jinak ty displeje, ony by se nejspíš daly snést, jen by je nesměli dělat šílení ajťáci ale někdo kdo občas vyleze z kukaně a jede autem a ne na koloběžce, kdo ví že za jízdy fakt nejde luštit blešky a trefovat prstem "tlačítka" velký 3x4mm

PepaSFI
27. srpna 2023, 11:02
4
O cestě k bezpečným silnicím

jak je mým zvykem, ke žhavým tematům píšu až vychladnou. Takže k věci.
Novela zákona, no jako vždycky. Nic moc. Teda spíš nic. Co na tom chcete furt vylepšovat? Bodový systém? Máme limit dvanáct bodů. Ale vlastně jen šest, protože někdo přišel na velemyšlenku dávat je po dvou. Deset dvacet třicet, narodil se prcek. Kdyby se skutečně důsledně dohlíželo na přestupky, tak jak si někteří naivové představují, tak jsou profi řidiči bez papírů asi za půl dne a my ostatní tak do týdne.
Málokdy jedu dál než 100km takže obvykle jsem v místech která velice dobře znám ale protože jsem šťoura a cynická bestie, snažím se všímat si. Tuhle jsem stál u Pennymarketu ve Velkém Meziříčí a napadlo mě, kolik asi je v tom místě dopravních značek. Jen tak na jedno kouknutí jsem jich napočítal 14 a to si nejsem jistej jestli je to komplet. Včetně vjezdu do parkoviště kde je jednosměrka, ovšem nahnutá tak že ji není vidět a proti není zákaz. A naproti je benzinka, myčka a LPG/CNG a vjezd je tak vodorovně dopravně omalovanej, že je z toho člověk svisle zmatenej. https://mapy.cz/s/dolenusoda
Tento týden jsem měl dvě cesty do východních Čech, podkrkonoší a Holice. Jízda pohoda, doprava navzdory objížďkám v klidu. Policajtů nula, pitomců málo. Vlastně jen pár, co blbě předjíždí natěsno v blbým místě. Dřív to dělali oktávisti a golfisti, zátah vodspoda, teď spíš velké SUV mámamobily Hyundai nebo Volvo. Cyklistů nepatrně, asi už to vychází z módy. V každé druhé vesnici informativní radar aby řidič viděl že fujfuj zlobíš! Plus pár měřících trestných. Já nějak nemám ve zvyku tu rychlost porušovat ale jak jsem měl kvůli objížďkám zapnutou navigaci a ona na mě kvíkala, uvědomil jsem si, že i s tak zoufale pomalým autem si můžu říkat Kapitán Přeslimit protože ono to jaksi tou padesátkou nerado jezdí. A samozřejmě jsem byl asi jedinej co jel pod 55 po značku aby mě nechytila nějaká ta past.
150 po dálnici, no stejně tak spousta jezdí. Osobně si myslím že je to jedno, Když někdo místo řízení čumí do telefonu nebo se hrabe vpapírech z kšeftu, je to vo průser v jakýkoliv rychlosti a jestli ta rána bude trošku větší na tom moc nezmění. Řidičák s dozorčím, no já stejně ze začátku řídil s dozorem a jestli v 17 nebo o chvilku později? Myslím že neškodí začátečníkovi trošku to sebevědomí poladit, nahoru i dolů, oba případy jsou často potřeba. Ale taky je pravda že znám takový co po čtyřiceti letech za volantem.... no radši bez komentáře.

Aproč se ty změny zákona dělají? Protože je potřeba vykázat činnost. Ouředník sedí, škrábe se na sedínce, jé co když si někdo všimne že je zbytečnej! Tak něco vymyslíme. Trošku se to mediálně podepře aby byla tuhleta společenská poptávka a máme důležitou činnost. Vznikne hromada blbostí které včas někdo vyškrtá a dozvíme se o nich jen náhodou, ty menší blbosti vypadnou kvůli žabomyším válkám a zůstanou skoro neškodný zbytečnosti na kterých se shodli.

PepaSFI
30. července 2023, 12:30
1
Report z rozpálených Kafe&Kár Brno vol. 41 + pozvánka na nadcházející výletové

ale jo samozřejmě máš pravdu, málokdy jsem v autě víc než hodinu a ty kousky co bych moh jet po dálnici mi nestojí za to. Jistěže je klima fajn ale musí se to používat s rozumem jako všecko. Problém je v tom že lidi blbnou. Sedneš k někomu do auta a tam mrazák protože on má klimu a ještě mu nedošlo že už tím nikoho neohromí. Nebo jak onehdá jeden popisoval jak dělá někde v openspace a nějakej maniak nechal nastavit klimu na nesmysl. V nejteplejším létě všichni chodí ve svetru s nudlí u nosu ale nikdo na to nesmí sáhnout protože co kdyby se někomu zapotila sedínka. No a tak jednou přišel chvilku dřív a do toho fukadla co mu mrazilo nad hlavou nacpal kus papundeklu. A pak je tady ještě další věc. Já teda nejsem žádnej ekologista ale když někde zbytečně, pod záminkou klimatizování, půl hodiny hodinu na volnoběh kdovíkolik aut.... obzvlášť starší diesely jsou skvělý, naftoví jehovisti to nezhášení mají asi jako součást náboženských tradic. Takový TDI, zašpuntovaný EGR, na volnoběh tomu vychladne katalyzátor pokud ho to vůbec má a začne to smrdět jak žumpa. Takový parkoviště před kauflandem, máma nakupuje a táta klimatizuje. Smrad že korodujou i oční bulvy.

PepaSFI
30. července 2023, 09:09
0
Report z rozpálených Kafe&Kár Brno vol. 41 + pozvánka na nadcházející výletové

já byl tentokrát někde jinde, Ale taky bych se rozmýšlel, byl fakt hic hroznej. Já to nemám rád, jak to leze přes 25 tak to není moje. Kupodivu mám ale pocit že v mým pekáči bez klimy to snáším líp než když jedu s někým klimatizovaným. Když teda pominu extrémy, pitomce co mají v autě 17 a pak skuhrají ochraptěle jak je bolí tuhleto a tamto, i tak je to divný když je z jedný strany chládek a z druhý přes okno rumpluje zoncna. A pak se vyleze do toho pekla, rána do palice. Blbý by bylo zůstat bez klimy někde v zácpě ale dokud se jede, větrání stačí.

PepaSFI
29. července 2023, 18:44
1
Fiat 500e: Odlišný přístup, podobný výsledek

kamarád má elektrický Citigo, sympatický autíčko co si nehraje na vesmírnou loď. Jezdí to jako normální auto, liší se to vlastně jen tím že je o fous nižší a má neprůfučnej ksicht tam co bývá chladič a má to trošku jiný budíky. Budíky, ne nějaký omalovánky. A prodávalo se to za poměrně nešílenou cenu. Jenže to stopli aby mohli dělat ty óbrvobludy.

PepaSFI
25. července 2023, 18:46
0
S Citroënem ve Velké Británii: Výlet po Cornwallu s volantem vpravo

u toho manuálního řadění jsem si všiml, že angličani mají ve zvyku kvalty co jsou "od sebe", tedy 1 a 2, případně zpátečku když je nalevo. řadit otočenou rukou, palcem dolů. Nejspíš proto aby páku tlačili dlaní a ne prstama. Otázka je proč my to neděláme u pětky.

PepaSFI
23. července 2023, 10:03
3
S Citroënem ve Velké Británii: Výlet po Cornwallu s volantem vpravo

imperiální způsob řízení jsem nezkusil a opravdu netuším jak bych to zvládal. Neměl jsem nikdy problém s ovládáním vozidel s odlišným uspořádáním, například s řízením uprostřed nebo s řízenou zadní nápravou. Samozřejmě jak v tom člověk není denně, ze začátku je jistý pocit nejistoty, musí se jinak najíždět zatáčky, jinak odhadovat polohu vozidla na cestě ale to se za chvilku srovná. Ale dovedu si představit, že pro někoho může být opačné řízení nezvladatelné a nepříjemné. Někdy stačí málo, trošku zasáhnout do navyklých jistot a mozek neví co s tím. Zažil jsem lidi co nesnášeli jízdu kloubovým autobusem vzadu. Jak se jim ten prostor začal vlnit a ohýbat, bylo zle. Mořská nemoc je vlastně jen z toho že mozek si nedokáže přebrat nezvyklé pocity které se na něj valí. Když před časem byla v Brně výstava kosmonautiky, měli tam maketu stanice MIR, která byla pro navození pocitů dezorientace v beztíži umístěná šikmo. No co, tak je to nahnutý. Jo, nahnutý, furt máte pocit že někam padáte. Takže je docela možný že někdo bude mít z řízení naopak divné stavy. Neudrží se v pruhu, nedokáže správně najet zatáčku, bude mu nevolno.

Super povídání o nezvyklé cestě, díky. Možná by bylo ještě pro leckoho zajímavé, popsat odlišnosti v dopravě, jak se dává přednost, jak fungují kruháky, jestli jsou nějaké zásadní rozdíly oproti věcem co máme zažité a "normální".

PepaSFI
25. června 2023, 09:37
1
Jak se staráte o svůj vůz?

jojo, kdyby přezouvání gum nebylo závislý na vybavení, dávno bych si přezouval sám. Teda plecháče se dají udělat doma ale je to pakárna, litý kola pákama nepřezuješ. Gumaři jsou v naprosté většině namachrovaný hovada co neumí dát ani správně zvedák, natož správně utáhnout šrouby. Ale to bych se opakoval, to už jsme mockrát probírali.

PepaSFI
22. června 2023, 19:15
0
CAT Roadshow: Ze života strojníka

nejsem si tím úplně jistej, musel bych se zeptat kolegy co dřív dělal servis ale mám pocit že u novějších traktorů je standardem přetlak s možností filtrace pro použití při práci s chemií. Jinak teda mi to připomnělo jak kamarád popisoval jak si jeho soused pořídil nový bagr a šetřil na klimatizaci. Ono to tenkrát stálo ranec. Následně tu kratochvíli popisoval "sedni si na židli do skleníku, vem si do ruk dvě kvedlačky a celej den s nima pádluj semtam"

PepaSFI
18. června 2023, 19:49
0
5+1 důvod, proč miluju Daihatsu Tanto

to autíčko bych taky bral, vlastně cokoliv z těch maličkých asiatů. Ty šišatý minibusíčky jsou taky príma, prostě auta vymyšlený na maximální účelnost a praktičnost. A když primárně hopkám kolem chalupy a nejdelší jízda v kuse má tak 100 km, co víc chtít? Bohužel malý auta nebudou, trend je třítunová bachyně s výbavou kterou nikdo nepotřebuje ale chce ji aby před sousedama nebyl za chudáka, co se nemůže vejít na parkoviště.

PepaSFI
17. června 2023, 13:33
0
Ptejte se: Levný, malý, ale hrabe všemi čtyřmi

Panda taky nemá úplně malou spotřebu, u toho maličkého motorku je prostě znát že vozí kus rotujícího železa navíc. Jak poznat funkční viskospojku je trošku oříšek. Nemá to žádné ovládání, samo se to zavírá podle rozdílu sil mezi předkem a zadkem a běžně se skoro nepozná že se něco děje. Jen na sněhu a blátě je znát že to dojede dál. A když se to pošle ostře do zatáčky tak to začne jakoby nedotáčivě a plynule přejde v mírnou přetáčivost. Na brzdových válcích na STK to leká neznalé techniky protože to zabere a chce to odjet. U Pandy s tím pohonem trable nebývají, se stářím začnou různé hluky z opotřebení. Některá auta, větší a silnější, typicky prý některé varianty LR Freelander trpěly na zadření viskospojky. Prostě to zůstalo spojené natvrdo, což běžně nejde poznat, jen při manévrech na parkovišti vržou smýkané gumy.

PepaSFI
21. května 2023, 18:16
1
Auta, která mi způsobují smutek

nene, to nebyly unavené pružiny, to takové prostě bylo. Podívej se na ty fotky v článku, to není žádná utahaná kačaba, to jsou katalogový obrázky a stejně to vypadá viz co jsem napsal výše.

PepaSFI
21. května 2023, 09:35
2
Auta, která mi způsobují smutek

můj odpor ke škodovkám je obecně známý tak to trošku rozvedu. Vyvážené linie tam opravdu nevidím, to už líp vypadala ta starší generace s kulatýma světlama. Tenhle "moderní" předek ještě víc zdůraznil ten zvláštní dojem tak typický pro tahle auta, že tomu nekdo do kufru naložil něco moc těžkého, třeba motor. Dopředu motor zapomněli dát a v kufru je náhradní. Stárnutím podvozkových komponentů se tento jev zdůraznil do stavu "sednul na to slon". Vlastně jediná modernizace která trochu stála za řeč byla změna řízení z děsivě šokujícího maticového na celkem použitelné hřebenové, ovšem při zachování prehistorické konstrukce přední nápravy. Což věci opravdu neprospělo. Jak onehdá pravil Vaculík se SM, složitý to je jak mlátička na cibuli. O hluku v kabině bylo napsáno mnoho, byl v tom kravál jak v čertovým mlejně, podle randálu se dala odhadovat rychlost a otáčky, podle toho do zrovna rezonovalo, dunělo a drnčelo. Jo je mi smutno že se z takovýho bazmeku který měl být zakopaný o půlnoci v neoznačeným hrobě dělá taková svátost.

PepaSFI
07. května 2023, 09:53
1
Nejstarší česká auta, aneb kolébku motorismu lze hledat i u nás

o tom zda je Benzova tříkolka automobilem není pochyb, srovnávat to s dnešním pojetím vozidle je nesmysl. S vozem se pojí legendární příběh paní Berty Benzové, zřejmě první řidičky na světě, která si půjčila manželovu hračku a aniž by měla o voze a jeho ovládání hlubší znalosti, spolu se dvěma dětmi ujela vzdálenost asi 100 km a totéž zpět. Nějaké potíže pravda cestou byly ale šlo to. Na tehdejší dobu to byla ne právě běžná cesta a i pro spoustu dnešních řidičů je taková dálka výzvou. Když někdy sleduju jak se někteří propagátoři elektromobility snaží ukázat že to jde, mám někdy pocit že jsme zpátky v roce 1888.
Jedna z replik tříkolky je v Technickém muzeu v Brně. Nevím nakolik se shoduje s originálem, na to že to mělo být pokusné vozidlo, je to pozoruhodně řemeslně zpracované. Kromě pohonu mě zaujalo neuvěřitelně komplikované řízení předního kola. Dyť na to by stačil kus zahnuté tyče, nějaká variace na řídítka a ne klika s pastorkem a táhlo s ozubenou tyčí.

PepaSFI
01. května 2023, 18:34
1
Každodenní pokušení spořádaného autíčkáře

takové hopíky máme tady nedaleko, na silnici do Třebíče, u rybníka před Trnavou. Dnes už nejsou tak výrazné jako kdysi a až dojde na dlouho odkládanou opravu děsně rozbité silnice, nejspíš zmizí úplně. Vždycky tam býval podřený asfalt od stojanů motocyklů jak to tam všichni zkoušeli. Jestli to někdo fakt zvedl netuším, ony ty motorky tenkrát zas tak moc prudký nebyly a dnes už to tolik nehoupe a taky povrch nestojí za nic.

Přejezd jsem si kdysi skočil se starou Pandou. Něco mi tam dělalo záhadný zvuk, něco někde škrtalo ale ne furt a nedařilo se mi to najít. Postupně jsem vysledoval že to je častější při určitém propružení, tak jsem si řek že s tím pořádně houpnu a uvidí se. Jestli to letělo nevím ale bylo to hrozný. Mikrofony od vysílaček se vztyčily na kabelech jak kobry, CD, to jsou takový lesklý kolečka na který se dřív dávala muzika, vyletěly všecky z přihrádky, v kufru se přeházelo všecko, rána jak sviň. A problém se našel, škrtaly vyvažovací závažíčka o spodní úchyt tlumičů na zadní nápravě. Jak to už mělo ty gumové vložky unavené, tak se tlumič při propružení pohnul a škrtlo to. Jenže tak málo že to nebylo vidět. A až jsem s tím praštil tak to udělalo pořádnou rýhu.

PepaSFI
02. dubna 2023, 16:46
2
Proč je okolo aut tolik vášní?

není to tak dávno, objevila se zpráva že v Alpách našli pod tajícím ledovcem, (ó hrůza, oteplování) opevnění z Velké války, tedy té co jí říkáme první světová. Jasný důkaz o globálním oteplismu. Jo asi se otepluje, jenže ten bunkr se tam dostal jak? Oni ho tam ti vojáci postavili pět metrů pod ledovcem? No to asi né. A to jsme jen sto let v minulosti. Samozřejmě existují v obecních kronikách záznamy jak se pořádaly náboženské průvody s prosbami o změnu počasí protože rozšiřujícíse ledovce a přívaly sněhu ohrožovaly lidské živobytí. A dokonce i já si pamatuju jak vědecké hypotézy varovaly před přicházející dobou ledovou. To bych asi ještě našel, pořád mám schované časopisy které jsem jako mlaďoch čítal, Vědu a techniku mládeži a Technický magazín. O jejich úrovni svědčí to, že dodnes se na internetu objevují vědecké a technické "novinky" o kterých se psalo před čtyřiceti lety.

PepaSFI
02. dubna 2023, 11:07
6
Proč je okolo aut tolik vášní?

ty nechápeš podstatu věci. Je to stejné jako každé jiné náboženství. Nevíme ale věříme. Když se to vyplní, bude to naše pravda. Když se to nevyplní, taky tak. Prostě to vysvětlí tím že jejich snažení bylo úspěšné. A když při tom jejich běsnění zničí úplně všecko, tak to jaksi budem mít úplně jiný starosti. Budiž útěchou, že naše civilizace si nějak vždycky poradila, jen někdy to holt trvá a hodně to stojí. Nejvíc obvykle to co někdo myslel dobře a neváhal k tomu použít cokoliv.

PepaSFI
02. dubna 2023, 09:39
10
Proč je okolo aut tolik vášní?

problém je v tom že tahle svoloč zneužívá prosté lidské slušnosti, že oni můžou obtěžovat a otravovat ostatní a nikdo proti tomu nic neudělá. Prostě proto, že normální člověk je vychovaný a zvyklý, že jiným se neškodí. Kdyby takhle šli prudit před ministerstvo, nejspíš by dostali nakládačku od ochranky, takže jdou obtěžovat obyčejné slušné lidi co jedou do práce. Vlastně by stačilo, kdyby na ně každej v tý koloně plivnul. Za půl hodiny by to tam vypadalo jak ve vetřelčí líhni. Ty přilepovače bych prostě nechal přilepený k silnici, dal bych tam šraňk a pár kuželů aby si někdo neznečistil vozidlo a znemožnil přístup dalších osob. Ti co poškozují jiné věci prostě hnát ke zodpovědnosti. Znečištění obrazu? Expertíza, vyčištění, restaurování, to máme milon a půl. Nemáš? Exekuce. Odpracovat. Prostě tady budeš příštích deset let po večerech s vysavačem drandit koberce. A ta havěť na vysokých místech, to je prostý. Jak pravil kdysi pan Werich, tohle může dělat jen z blbosti nebo za cizí peníze. Takže jedině odhalovat a zviditelnit kdo komu kolik a co za to.

PepaSFI
01. dubna 2023, 17:46
2
Proč je okolo aut tolik vášní?

a on někdo něco takového napsal? Pro toho kdo nechce rozumět, já ten Pochtliho příspěvek rozvedu. Meteorologové pracují s tisíci měřeními, operují možná s miliony proměnnými, za pomoci velice výkonných počítačů a jakž takž z toho dokážou vymámit předpověď na pár hodin co nebude úplně blbá. A ještě jim kdekdo pak vyčte že začalo pršet o hodinu dřív a bylo o dva stupně chladněji. Jestli si dobře vzpomínám, u letectva se předpovědi aktualizují vpodstatě neustále. A pak přijde nějaký klimaaktivista a začne tvrdit že je naprosto jistý, že za 50 let se zvedne průměrná teplota o dva stupně což zničí lidskou civilizaci a proto musíme zničit civilizaci nejpozději do 15 let aby........eeeeee komu připadá že je tady něco blbě je fašista a žere strakatý koťátka.

PepaSFI
27. března 2023, 19:03
2
Jak se servisuje elektromobil?

troufám si nepochybovat že se s těma statistikama manipuluje jako vždycky. Trend zbožňování EV je tady, tak to přece neshodíme. Ale to je celkem fuk, fakt je že hoří oboje vozidla. Rozdíl je ovšem v tom jak hoří a co s tím. Kdysi dávno hořívaly škodovky 120. Příčin bylo víc, obvykle začal téct benzín z vypadlého přívodu karburátoru nebo se rozložila hadička která kupodivu nesnášela benzin. I baterie ve spalovacím autě umí krásně zapálit, já to viděl a fakt to není hezký. Ale taky je fakt že začínající požár jde uhasit i kapesním hasičákem za dvě stovky, nebo aspoň zkrotit do té míry aby od toho šlo utéct a volat pomoc. A hasiči to sice možná nezachrání ale taky se nestane žádná filmová katastrofa. Propláchnou to vysokotlakem a je hotovo. Jestli se něčeho opravdu bojím, tak je to něco co nastává u všech nových věcí, takzvané katování kostů, tedy náklady. Výrobci začnou šetřit a budou zkoušet kam až se dá jít. Pak přijde řada průserů a časem se to usadí. Vzpomínáte jak před lety bouchaly baterky telefonů? Jak úsporné žárovky vydržely tak desetinu toho co klasické? Hořící LED světlo jsem viděl na vlastní oči a všechny ostatní kolem co odešly na upečení kvůli ošizení. Koloběžky v plamenech jsou hitem teď. A na auta jistě dojde taky. Jen bych nerad byl nablízku až se to stane.

PepaSFI
05. března 2023, 14:55
0
Existuje ideální kokpit?

jo je možný že to bylo jen v určitém období. Myslím že tím jak to ovládání přesunuli z kabiny, lidi to prostě nepoužívali a návody jak známo nikdo nečte. Když bylo to tahátko na podlaze, tak se to prostě v zimě zašouplo a pak během jízdy kdykoliv až se motor ohřál, zas otevřelo. Akorát se teda muselo ubrat na volnoběh aby přestal tah ventilátoru a dečka povolila. Jenže u stovky se muselo zastavit, otevřít motor, spustit řetízek.....možná to tam pak přestali montovat. Lidi si prostě do mřížky strčili kus krabice. Zrovna tak si myslím, že moc lidí asi na zimu neměnilo otáčky vrtule, možná ani nevěděli že to jde.

PepaSFI
05. března 2023, 11:00
0
Existuje ideální kokpit?

on se ten řetízek obvykle utrhl a nikdo to neopravil, případně ani nevěděl že to tam je. Zbyla po něm jen dírka v krytu chladiče. https://forum.skodahome.cz/uploads/monthly_2020_11/4757953_.jpg.c57081b75305a3d77d8fe4eaa2f54a08.jpg

PepaSFI
04. března 2023, 16:06
1
Existuje ideální kokpit?

stovky tu záclonu měly taky, jen uživatelský komfort se jaksi vytratil. Tahátko na podlaze zmizelo, ovládalo se to řetízkem v motorovém prostoru přímo na krytu chladiče.

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat 2002
Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat

2002 rok výroby
107 koní výkon
1 600 ccm objem

Lincoln Town Car 4.6 V8 Signature 2003
Lincoln Town Car 4.6 V8 Signature

2003 rok výroby
239 koní výkon
4 601 ccm objem

Ford LTD Coupe 1971
Ford LTD Coupe

1971 rok výroby
260 koní výkon
6 590 ccm objem

Ford S-MAX Ford S-MAX 2,0 TDCi, 110 kW 2016
Ford S-MAX Ford S-MAX 2,0 TDCi, 110 kW

2016 rok výroby
150 koní výkon
1 997 ccm objem