načítám data...

PepaSFI

JménoPepa SFI
BydlištěTřebíč
Registracepřed 8.8 rok.
Poslední aktivitapřed 10.5 hod.
Příspěvků ve fóru117
Komentářů u článků1094
Pozitivních komentářů u článků327
Negativních komentářů u článků10
Možnostinapsat zprávu

Poslední blogy

Bagristou snadno a rychle

03. srpna 2018, 19:11 15 komentářů

Máte rádi hračky? Mechanické hračky co fungují jako vopravdické?


Posledních 50 komentářů

PepaSFI
20. září 2022, 19:44
1
Objekt GRUM: Jiný typ víkendovky.

krásná ptákovina. Já bych se asi nebabral s volantem, prostě bych tam dal dva brzdový pedály vedle sebe aby šly najednou šlápnout coby provozní brzda a od každýho páky rajčáky. Tak podobně to dělali kdysi v Zetoru když na bázi kolových traktorů stavěli pásáky a čtyřkolové smykem řízené County.
Zajímavou věc jsem viděl před pár lety na jedné akci, šlo o odhalování pomníku parašutisty Kubiše
https://www.vhk-erika.cz/vzpominka-na-jana-kubise/#
Britský Universal carrier, známý také jako Bren carrier protože jeho časté využití byla přeprava kulometného družstva. Jak je vidět na fotkách, řídí se to volantem. Když jsem se zeptal jak to funguje, řekli mi že to řídí jako auto. Ta přední "náprava", tedy ten pojezdový vozík zatáčí. Divný co? Opravdu to zatočí a pásy, jak mají vůle v čepech se zatočí do mírného oblouku a na pevném povrchu v mírných obloucích se to plynule řídí jako auto. A když je to na dorazu, je potřeba ostřejší oblouk, tak zabere řídící brzda pásu a začne to zatáčet smykově. Viděl jsem to po skončení akce odjíždět, aby nerozryli trávník, vyjížděli odtud na několikrát, mírnými obloučky bez smýkání.

PepaSFI
19. září 2022, 18:30
8
Objekt GRUM: Jiný typ víkendovky.

Stojí takhle tank v blátě a vojáci opravují rozbitý pás. Práce těžká, špinavá.
Najednou se tam objeví víla, krásná, průsvitný šatičky, vojáci koukají, slintají.
Víla obhlídne jejich práci a říká: Dost jebačka co?
No dost, ale tak my to zvládnem.
A chtěli byste fakt pořádnou jebačku? Na boku, na zádech.....
Chtěli! Chtěli!
čárymáry cink! A tank leží na zádech v bažině.

PepaSFI
14. září 2022, 19:10
0
Taky to nehuntuju: Jak na komplexní péči o auto

já teda nejsem zrovna detailer fanatik co si užije sobotu s kýblama a různýma těma šudlátkama ale je teda fakt, že když se ten krám trochu slušně občas umeje, tak je to tak nějak lepší. Obzvlášť když je to černý. To sice ctitelé šedých oktávií pomlouvají že se to moc špiní, jenže když se to umeje.... To je jak s tím opilcem co se probudil v prasečím chlívku. "Já teď vstanu, umeju se, oblíknu a zas chvíli budu slušným člověkem. Ale ty budeš pořád jen prase." Obvykle to meju na samoobslužných ručních myčkách a vypadá to dobře. Nebo doma, jen na to musím mít čas a náladu protože to vyžaduje trochu manipulace s rozvodem vody. Ve studně mám vodu tvrdou, dělá fleky, takže musím vypnout čerpadlo a pustit tam měkkou vodu ze státního vodovodu protisměrem.

Teď jsem mýmu strejdovi opravoval odrbaný přední nárazník na červené Octavii Tour, žádný zázraky, obrousit nejhorší jebance, trošku stříknout tmelem a barvou aby nebylo tolik vidět jak ten předek schytává kdeco. Ono to auto je celý hnusný, parkuje venku a červená je na to stárnutí super. Teď to s vnukem trochu piglovali nějakou leštěnkou, tak to bude do zimy trošku vypadat ale je to hnus. Je na tom vidět, jak ty Tour ke konci skládali ze zbytků. Přední blatníky lesklý a kapota úplně šedivá jakoby byla z mnohem staršího auta. S tím nějaký blemtolín z obchoďáku nic nezmůže, za měsíc to bude šedivý zas. To by chtělo pořádně přeleštit ale do toho nepůjdu. Jestli je ten lak šmejd, tak by to taky mohlo jít skrz.

PepaSFI
29. srpna 2022, 19:50
2
Nejsmutnější věci za volantem

bohužel. Ale musím k tomu dodat že to co výše napsal Martin, to už je k hovnu. Pokud mi prase mechanik pneumatickým modlitebním mlýnkem dokurví šrouby, náby a disky, už mi jaksi není moc platný že si to doma na dvoře povolím a utáhnu správně. Já bych si nejradši i gumy přezul sám, jenže to bohužel bez vybavení nejde rozumně udělat. Kdysi mi v servisu zničili blbým postupem gumu, naštěstí to prdlo na parkovišti a ne za jízdy, takže se ani nebránili při reklamaci a asi byli rádi že není větší průser. Prostě je potřeba si to hlídat, ne pozdě napravovat. Přijdu, podívám se jak dělá na autě přede mnou nebo řeknu prosím utáhnout na 110 a když ten šáša bude šermovat rachtací pistolkou a vést kecy "milej pane to musí bejt poooořádně utažený", tak mu řeknu že tak to nechci a odcválám křížem krážem. A když mu to tak udělají všichni tak se to buď naučí nebo se jde pást.

PepaSFI
29. srpna 2022, 19:20
2
Nejsmutnější věci za volantem

Ještě tady nepadly ty opravdu nejsmutnější věci. Ty, kdy to někdo nezvládl. Kdy saniťáci zavírají dveře a vypínají maják, hasiči sbírají výbavu a je na nich vidět že by nejradši byli někde úplně jinde.

PepaSFI
29. srpna 2022, 15:07
2
Nejsmutnější věci za volantem

možná jsem zvolil lehce nesprávný příměr s botama, mohl jsem dát třeba rozvod plynu, elektroinstalaci v domě, to je jedno, Smyslem bylo že když si dám něco udělat v odborné dílně, zaplatím za to, tak očekávám že to bude odborně provedeno a nemusím to po nich opravovat. Ale u někoho je asi standardem že je to blbě a tak v rámci běžné "údržby" hned všecky kola odšroubuju a dotáhnu správně.
Výměna kola už není nezbytná činnost při obsluze vozidla, stejně jako už není nutno umět řadit na nesynchronizované převodovce. Že to pár lidí umí (já taky) neznamená že to bude navěky standardem. Prostě je to věc která se přežila, stejně jako máme synchrony a automatky, máme runflaty, rychloopravy defektů a asistenčky.

PepaSFI
28. srpna 2022, 16:55
2
Nejsmutnější věci za volantem

no a to je, abychom zůstali u tématu, jedna z těch smutných věcí. Výrobci se vehementně snaží abys na to vůbec nesahal a všechno si nechal dělat u odborníků. U spousty aut si ani ty kola už nevyměníš protože se musí přihlásit tlakový čidla přes diagnostiku. Utahovací moment se taky v návodu nedočteš. Výměna baterie, banální věc, dvě svorky na desítku klíček, někdy ani to ne, jeden šroub co to drží ve chlívku. Jenže auto buď začne rovnou požadovat servis, že došlo k závadě elektriky, nebo bude prudit že mu to ukazuje divný věci o baterii protože se mu musí zas nějakým čudlíkátorem oznámit že baterka je nová, tak aby se to nedivilo že je něco jinak. No a s těma kolama, že my blázni si to montujem sami je jiná věc. Normální uživatel na to nemá vybavení, nemá znalosti a dovednosti, nemá čas a prostor. Já sice umím hodně věcí ale boty si neušiju, nakupuju u odborníků, stejně jako si normální řidič nechá kola vyměnit v servisu a logicky předpokládá že to udělali odborně a správně. A proto je smutný že to tak často není a ještě smutnější je že to dokonce někteří považují za normální místo aby svýmu servisákovi to hudrovadlo hodili přes plot do řeky a jeli jinam a už se nikdy nevrátili.

PepaSFI
28. srpna 2022, 12:38
4
Nejsmutnější věci za volantem

s dovolením se trošku zastanu těch píchlých kol. Když pominu fakt že dnes už většina aut rezervu ani nemá, tak bohužel musím říct že výměna kola na silnici není právě snadná věc. Já si dělám všechno, kola měním, utahuju momenťákem a stejně si nejsem vůbec jistý jestli bych to někde na silnici, tím klíčem z výbavy za všech okolností povolil. A protože většina lidí si kola nemění a téměř všichni servisáci gumáci jsou členy temné sekty Uctívačů pneumatického masturbátoru, vůbec mě nepřekvapuje, že to někdo (nikdo) prostě neodšroubuje. Použití heveru z výbavy je u některých aut něco jako bizarní soutěž z japonska o to kdo se zmrzačí zábavnějším způsobem, jejich konstrukce vychází z požadavku "aby tam něco bylo" a když už to musí být, tak aby to přežilo tak dvě použití. Hevery z Favorita se dokurvily někdy už napoprvé.


Jinak s tou výbavou souhlas, klimu nemám, ne že by se občas nehodila ale dá se bez toho žít a nesnáším ty ledový fujavice co si lidi často nastavují. Tempomat, vzhledem k tomu kde jezdím taky netřeba. Podobně navigace a blbosti v tý radiomapě obecně. To nakládání aut, no všecko má svý meze. Osobně mám nejradši vozejkový hrdiny. Už jsem viděl a jednou i zažil pár nepěkných situací které jen náhodou neskončily špatně když to vozejk prostě nedal.

PepaSFI
14. srpna 2022, 09:30
0
Fiat Panda: Nejpromyšlenější malé auto

dvoumetr nevím, zas tak jsem to neměřil ale celkem nikdo v tom neměl výraznější potíže. Ale samozřejmě je to miniauto a ne ElDorado, jistý omezení to má. Jaksi obecně u italů a nejen malých, spíš záleží na proporcích. Oni to mívají na orangutaní figuru, dlouhý ruce a krátký nožičky. Já mívám skoro ve všem problém vejít se kolenama a v tomhle to platilo stoprocentně. Abych měl nohy ideálně, musel bych si dát sedadlo úplně dozadu a to bych zas měl ruce úplně natažený, nebo bych musel opěradlo kolmo svisle. Což je pozice "ach jak mě souží a trýzní, zácpa svou hroznou přízní" a to je úplně blbě. Ale našel jsem si pozici, možná ne ideální ale vyhovující a vlastně to bylo dost pohodlný. V mnoha lepších autech jsem měl podobný pocity, někdy i horší.
Jen pro zajímavost, jeden kolega měl kdysi starou 500 a ty dva metry skoro měl. Vypadalo to srandovně když z toho lezl ale měl v tom víc místa než ve škodě 120. V té měl hlavu ve stropě, ve fiátku měl ještě místo.

PepaSFI
12. srpna 2022, 19:16
0
PepaSFI
12. srpna 2022, 19:12
0
Fiat Panda: Nejpromyšlenější malé auto

já to kdysi měl, jen s lepším motorem 1000 FIRE a horší výbavou, což asi vyzní divně když v tom autě vůbec nic není ale je to tak. Nebyl tam ten truhlík na rádio a repráky, to jsem do toho odkládacího žlabu musel jen tak pohodit a všelijak upevnit. Jiný byl potah sedadel a té skromné plochy na dveřích. Byla to taková hrubá textilie připomínající pytel od brambor, něco jako bývalo na reprákách starých rádií nebo na zahradním nábytku. Což ostatně byl styl sedadel komplet. Jen pár trubek a kus textilu. Vzadu doslova. Jedna trubka v horní hraně opěradla a druhá v přední hraně sedáku. A mezi tím jen ten hadr prošitý nějakým filcem, jak zahradní sedačka. Ale bylo to stavitelné, ta trubka v sedáku se dala umístit ve třech polohách, dvě dole, buď pozice víc sedící nebo lehce položená a pak pozice výrazně výš, takže vzniklo koryto, zřejmě pro ležící dítě. Přední sedačky nápodobně, jen trubky obšité lehce vytapecírovaným hadrem ale bylo to pohodlné. Odklápění sedadla mnohem jednodušší, plechová pojistka u podlahy a odklopilo se celé sedadlo dopředu. Ale jednu věc to mělo lepší, koženkovou shrnovací střechu.
Jo a ještě technická připomínka, nemá to nezávislé zavěšení zadní nápravy ale tuhou nápravu. Ovšem ne jako starší typ, deluxe žebřiňák ale pozoruhodnou věc vyvinutou pro Lancii Y10. Lidi tomu obvykle říkali Omega ale spíš to připomínalo V nebo Y. Vidlicovitá náprava uchycená uprostřed ve velkém silentbloku a na koncích vzepření vzpěrami. Bohužel teď nemůžu najít obrázek. A kvůli té nápravě to nemá vpředu stabilizátor a hrozně se to naklání. Ono to totiž, pokud to není moc vytřískaný, při náklonu mění pozici zadních kol a údajně by to mělo vyrovnávat nedotáčivost. Každopádně to v zatáčkách sedělo neuvěřitelně, jen se člověk musel naučit žít s těma náklonama.

PepaSFI
23. července 2022, 11:47
0
Výběr z nešvarů našich silnic

to lepení taky nechápu, vždyť místo přede mnou je moje volba, moje pohodlí a bezpečí. Dává mi to prostor včas reagovat na změny v provozu, v klidu měnit rychlost podle potřeby. Jenže když se někoho zeptám, jestli fakt musí jet tak na těsno, obvykle se dozvím, že když nechá víc místa, hned se mu tam někdo nacpe. No tak ty vole, ono ti to nějak ublíží, když tě někdo předjede? Nó když mě furt někdo bude předjíždět, tak to nikam nedojedu. Konec citátu. Prostě jedna z mnoha variací syndromu malýho ptáka.
A ty nepřehledné zatáčky, to je podobný případ. Dělá to můj brácha, ráno cestou do práce. Lecvotočivá v lese. A když mu řeknu že bych ho tam nechtěl potkat ani na mopedu, protože tam nemá někdy ani metr, začne prskat že tam bylo místa dost a že je to v pohodě. To je zas problém předvídání. Může tam jet auto? Jo může. třeba souseda potkáváme pravidelně jak jede z noční. Ale vždycky ho potkáme jinde, tak plus minus 300 metrů. Zatím vždycky. On toho má víc, například si nikdy nezařadí správný kalup podle situace předem, což teda dělá hodně lidí. Prostě chci odbočit, tak si tam dám trojku, nebo dvojku a plynule to projedu. On ne. Zalomí to do odbočky, zpomalí a motor dostane epileptický záchvat protože ho nutí táhnout na 600 otáček. A než tam zasadí správnou rychlost, už to skoro stojí.

PepaSFI
23. července 2022, 11:20
1
Výběr z nešvarů našich silnic

tak v první řadě si takhle dotyčný dojebe své dveře......eeeee nooo teda ne své, ono to vlastně je služební a jak známo, z cizího krev neteče.

PepaSFI
22. července 2022, 19:18
4
Jawa 500 RVM: A to je vážně Jawa?

elektron opravdu v soli korodoval, prý to byla mezikrystalová koroze která způsobila křehnutí. Ale ono to taky bylo drahé a u nás prakticky nedostupné a taky to auta neměla v techničáku. Takže když někdo někde sehnal kola pro škodovku co šly na vývoz, tak si ho podali policajti. A i jinde se to dávalo jen na sportovní auta, bylo to velice lehké a pevné. Ale při větším nárazu se to rozletělo na kusy, což je dnes nepřípustné. Dnešní kolo je součástí deformační bezpečnosti, proto je z měkké slitiny a aby to něco sneslo, je mnohem masivnější, takže i těžké. Často těžší než plecháč.

PepaSFI
17. července 2022, 09:34
6
Ulice patří autům

ono je potřeba si uvědomit pár zásadních faktů o politice, včetně té lokální. Koho chleba jíš, toho píseň zpívej. Jak se pozná že politik lže? Že otevře hubu. Kam vítr, tam plášť.....a takhle bych mohl dlouho pokračovat, jako teta Kateřina ze Saturnina. O těch věcech bohužel dnes často rozhodují ti které nikdo nevolil, různé "neziskovky", spolky a hnutí. Prostě mají dost vekou hubu na to aby svým křikem obraceli pozornost žádoucím směrem. Je jedno že to jsou očividné nesmysly a lži, že k něčemu takovému nemají žádnou pravomoc, stačí že to je nahlas. Jakýkoliv argument proti je okamžitě zadupán do země za pomoci řevu o fašistech, rusofilech, nepřátelích života na zemi, xenofobech, na dotyčného se okamžitě najde nějaký hříšek z minulosti, nebo se prostě nasadí nějaká absurdní věc se špatně čitelnou tečkou nad i a nadělá se tolik potíží že by jeden nevěřil. A to si pak každý lokální politik dobře rozmyslí, jestli chce ještě někdy kandidovat a dělat něco co má smysl.

PepaSFI
09. července 2022, 12:53
0
Ptejte se: Malé auto do města a okolí

100hp má menší rejd, je tam šestikvalt almara která je větší, takže to v tom malým autě trošku ubírá prostor pro kola. Ale není to zas tak zásadní, vzhledem k rozměrům to pořád rejduje slušně, myslím že to nebude horší než většina jiných aut. Taky to má dost tuhý podvozek, na naše špatný silnice skoro až nepříjemně. A asi jich moc nebude, bylo to drahý, málo se to kupovalo a ojetiny dnes dospěly k majitelům kteří je málokdy prodávají.

PepaSFI
09. července 2022, 12:39
3
Ptejte se: Malé auto do města a okolí

to máš tak jak s jídlem. Taky se dá říct že vaření a normální jídlo je už mimo, že stačí vzít nějaký ten hypersuper prášek, nasypat do sklenice, zalít trochou vody a v kalupu to vysrknout. Máš tam všecky živiny, vitamíny, minerály, je to rychlý a jednoduchý, jen tomu cosi chybí. Nepořádek v kuchyni, upatlaný ruce, smrad ze smažení.....a pak ty věci co nejdou spočítat a změřit, těšení se na jídlo, ty pocity když to zavoní, když do toho šťoucháš na pánvi a ono to syčí a vyrábí chutě všem okolo. Zkus udělat večeři pro pár kamarádů a podávej cereální tyčinku a proteinový kokteil. Nebude to fungovat.

PepaSFI
05. července 2022, 18:20
2
Ptejte se: Malé auto do města a okolí

no popravdě řečeno, na Pandu musíš být lehce šílený, asi jako já. Stará Panda je fakt hodně asketická, oproti Trabantu je tam navíc jen palivoměr a kontrolka přehřátí. A hodně rezne. Ale jinak je to príma bláznivá motokára. Druhá generace má aspoň dost dveří, výbava minimální, což je dobře. Výkon nic moc, jenže nějak nechybí. Já mám 4x4, takže zrychlení geologické a přece mě na křižovatkách všichni jen zdržujou. Protože z 0 na 30 to není o výkonu. Občas v obchoďákách bývají parkovací místa pro miniauta. Panda se tam vejde a obvykle jsou prázdná i v předvánočním blbinci. Jen je to auto vnímané jako jaksi méněcenné, prostě to není kombi TDI.

PepaSFI
05. července 2022, 18:06
5
Ptejte se: Malé auto do města a okolí

čili kombi s naftovým dvoulitrem protože co když budu potřebovat jednou za 15 let odvézt třeba kredenc nebo ledničku nebo dvacet pytlů betónu na chalupu kterou sice nemám ale co kdyby...

PepaSFI
20. června 2022, 19:19
3
Report KaK v Brně volume 36: Červnové tropy s ale.

těmhle jevům se souhrnně říká Syndrom malýho ptáka. Patří tam i akcelerační masturbace, takové to předvádění jak to zrychluje z 3kmh na 7,25, ideálně na placu kde je plno lidí, prdlavý výfuky, reprosoustavy co dělají zvuky jak když se vymejvá míchačka na beton a mnoho dalších zábavných věcí.

PepaSFI
19. června 2022, 19:58
1
Reportáž z Rallye Český Krumlov

já kdysi dávno dělal na rally spojaře. Bylo to v dobách předinternetových a předmobilových, což už si dnes nikdo nedovede ani představit. Traťoví poskoci měli vysílačky dodané nějakou profi firmou, ale ty vzhledem k rozsáhlosti soutěže a členitosti krajiny stačily tak mezi pár stanovišti. A proto na dálkové spojení ze startů a cílů jednotlivých RZ na ústřední dispečink jsme byli my, trapní amatéři, s radiostanicemi určenými vlastně na lidovou zábavu, občanské pásmo neboli CB. Páni, to byly časy. Bohužel Horácká rally, tuším v roce 2008, dostala těžkou ránu, došlo k tragické nehodě, při níž se ukázalo, co jsme mnozí tušili. Že pořadatelský tým už není co býval, ubylo nadšenců a přibylo natřásačů co nedokázali udělat sebemenší rozhodnutí když to bylo třeba. Ještě několikrát se jelo, v menším rozsahu a pak to zaniklo definitivně.
A ta známá jména, jo, celebrity často nejsou tím čím se zdají být. Ǔsměvy do kamer nejsou skutečné. Někdo si v depu do noci povídá s fanouškama, debatuje s dětma u rozbitého auta a někdo zabouchne dveře a odjede do hotelu.

PepaSFI
14. června 2022, 19:25
0
Bazarový snílek: Městem v jedné stopě

nejsem si tím úplně jistý ale někde se to probíralo a snad to béčko platí i na poloautomaty kde se sice řadí ale spojku to nemá. Což je myslím právě tenhle případ. Ale jistý si tím teda nejsem.

PepaSFI
28. května 2022, 11:40
3
Autíčkář se ptá: Je Drive-thru zlo?

připojím se k několika předchozím, myslím že trocha slušnýho jídla je něco co by si člověk měl občas dopřát a ne se odbývat nějakým zamotaným slepencem. A taky si myslím, že i v práci nikdo nemá takovej votoč, aby si nemohl dopřát chvilku na jídlo. Každý svého štěstí strojvůdce. Na benzinkách a v různých těch žracích okýnkách už se dá pořídit slušný jídlo, jistě, ne všude ale dají se najít tipy a hodnocení, někdy jsou to podniky nadšenců co dokážou i z blbýho smažáku v housce udělat zážitek.
A pak je tady ještě další věc, jedení za volantem z pohledu bezpečnosti. Autor tady píše že to není zákonem přímo zakázáno. Omyl! Zákon praví, že řidič je povinen se plně věnovat řízení a sledování provozu. Takže když naboříte protože vám z housky vypad hambinec s kečupem, jste v tom na plný pecky. Že se to moc nehlídá a jen pro telefony se to podepřelo ještě tuplovaným zákazem, protože to už fakt nešlo dál a stejně se na to zhusta kašle, to je jiný problém.

PepaSFI
16. května 2022, 19:07
1
Rallye Křivonoska 2022: Závan dob dávno minulých

drobná technická- nevím jestli myslíme totéž ale trubička na vršku chladiče bývá obvykle teploměr, často zakomponovaný do ozdoby, znaku na víčku chladiče. Ty staré motory ještě nemívaly tlakové mazání, dvoutakty se mazaly samozřejmě olejem v palivu a ostatní, klikovka rozstřikem, klika se prostě cachtala v oleji a rozstříkala ho kam je třeba. Někdy v kombinaci s některou variantou ztrátového mazání. Od prostého manuálního promazání občas, až po někdy velice promyšlené kapací maznice, buď přímo na mazaném místě, nebo s rozváděcími trubičkami, jako je to tady na jedné fotce vidět.
Včera byl tady ve Velkém Meziříčí sraz historických vozidle. Bylo jich skoro plné náměstí, taky spousta krásných strojů.

PepaSFI
15. května 2022, 16:24
0
Nejnepochopitelnější závady, jaké se vám přihodily

problémy s vrtošivou elektronkou patří ke starším autům obecně, často stačí zaviklat se všema konektorama co se podaří najít, i s těma co s problémem zdánlivě nesouvisí. A bude to horší, dnešní auto má ve dveřích víc drátů než v celým Trabantu. Ale k divným závadám. U předchozího Fiata, staré Pandy mi záhadně odcházela spojka, dvakrát. V lamele se vychodily ty pružiny co jsou kolem středu, jedna z nich vypadla a šprajcla se do přítlačáku, takže spojka nešla vypnout. Naštěstí ten motůrek byl velice snadno ovladatelný, takže jsem s tím, jen s meziplynama dojel asi 300km. Zřejmě něco házelo, nesedělo, jinak nevím proč by to odešlo. Ono to mělo asi těch následků kdovíčeho víc. Něco bylo špatně v aretaci kvaltů, když se blbě vzalo za zpátečku, vlítla tam dvojka a už tam zůstala. Muselo se sundat víčko a vyšťouchnout ji šroubovákem. A taky neseděla poloosa, všecko bylo hnuté bokem. Poloosa byla málo zasunutá v difu a občas se stalo, že při propružení v rejdu, například při couvání do zatáčky přes obrubník, najednou ratata, to unášecí trojkolečko vyběhlo z těch chlívků v difu a protočilo se to.
U toho současného Pandiska druhé generace drobné vrtochy elektriky, výše zmíněné konektory. Zlobící elektrická klapka. Stávkující přední světlo, tady platilo staré přísloví, že když na italovi něco zlobí, obvykle je to německé. Byl vyhřátý konektor na řídící jednotce výbavy, neboli bodycomputeru. U Siemensu si asi myslí, že když to není lokomotiva, stačí tam vlásky a špendlíčky, pořádných vodičů netřeba. A blbá závada z nedávna, protočená řemenice rozvodů. Uvolnil se šroub a ucvakl unášecí klínek. Náhradní díl u Fiatu neexistoval, katalog odmítal i číslo dílu které jsem našel. Vyřešeno díky místnímu fóru, správný díl nalezen v Polsku.

PepaSFI
08. května 2022, 18:44
2
Autíčkář se ptá: Kdy jste objevili Ameriku vy?

Abych taky něco přidal a nehrál si tady na vševěda já dlouho nechápal smysl té opouštěcí zelené šipky v rámečku vlevo na druhý straně křižovatky. "Signál pro opuštění křižovatky" se to myslím jmenuje. Když jsem dělal autoškolu, tak to samozřejmě v předpisech bylo, taková kostrbatá definice, jenže tady v okolí nikde nebyla žádná křižovatka touto vymožeností osazená. A on je to super nápad, taková ještě zelenější zelená pro odbočující vlevo, znamení že protijedoucí mají červenou, tudíž netřeba jim dávat přednost.

PepaSFI
08. května 2022, 18:29
1
Autíčkář se ptá: Kdy jste objevili Ameriku vy?

u té šipky bývá ještě symbol telefonu, takže to je poměrně srozumitelné. V tunelech nebo tam kde je například protihluková stěna, bývá ještě označený směr k nouzovému východu, ale to už není dopravní značka, klasický prchající panáček.

PepaSFI
08. května 2022, 09:40
1
Autíčkář se ptá: Kdy jste objevili Ameriku vy?

jo to je pravda že někdy to není jednoduchý. Brácha má starýho C3 a na tom se žabáci taky vyznamenali. Přední světla klasika, ruce odřený, natřikrát zalomený a světlo fakt není vyndavací a zastamdací. Trošku pomůže vyndat kryt baterie a trošku víc pomůže vyndat baterii. Navíc ty žárovky, tuším H7 nejsou právě trvanlivý. Má v garáži schovaný rozbitý světlo po nehodě na kterým vždycky nejdřív natrénuje správný úchop žárovky aby se dobře trefil. Dobrá sranda byla prostřední brzdovka. I s návodem to nebylo jednoduchý, tam se musí jaksi šroubovákem dloubnout do díry v plechu, trefit správný místo, správně zapáčit správným směrem a s pocitem že se určitě něco ulomilo, světlo vypadne. A v něm spálená žárovka která nebyla v žádné náhradní sadě co jsme doma měli, bezpaticová skleněnka ale větší, patnáctiwattová.

PepaSFI
06. května 2022, 18:13
2
Můj život s Plurielem II - když výměna žárovky stojí tisíce a demontáž světla trvá hodiny

to už je dnes mimo, s tím by museli přijít někdy před třiceti lety. Dnes už i lidovky dostávají LED světla, teda přesněji, auta na spodním okraji začínají být cenově tam, kde už cena LED není luxusem. A taky už dost dlouho platí že běžný uživatel si na autě vůbec nic nedělá sám.

PepaSFI
06. května 2022, 18:00
0
Autíčkář se ptá: Kdy jste objevili Ameriku vy?

pokud nemáš návod, pak musíš číst pravděpodobnostní linie. Zkrátka, pokud to někudy nejde, pak to tudy pravděpodobně nejde.

PepaSFI
06. května 2022, 17:56
0
Autíčkář se ptá: Kdy jste objevili Ameriku vy?

no letos, jak vstoupil v platnost předpis o nekonečné nafouknutosti cyklisty, budou tyhle dovolenkové lokality moc príma. Třeba takové Žďárské vrchy, to bylo v létě peklo a to se ještě nemuseli objížďet jak kombajn. A jak to tak chodí, půlka z nich si to vysvětlí tak že se můžou na silnici roztahovat a nikdo se k nim nesmí přiblížit a policajti to pochopí jako snadný lov a hned bude na silnici tolik bezpečnosti že se z toho samým blahem poluláme.

PepaSFI
04. května 2022, 17:57
1
Autíčkář se ptá: Kdy jste objevili Ameriku vy?

aneb když všecko selže, přečti si návod. Tuhle to zrovna řešil v práci řidič na Ducatu. Taky žárovku vyndal a novou nenandal. Říkám mu, to je určitě past, nějaký trik, nejspíš vyndavací světlo. Nó jasně, ty seš radil, jak jsi na to přišel? Přece nebudu odšroubovávat světlo. No jak jsem na to přišel, mozkovým myšlením. U toho levýho jsi aspoň vyndal žárovku ale u pravýho nevyndáš ani to víčko. Takže musí být jiná cesta. Buď rozebrat půl auta nebo je to světlo vyndavací a zastamdací. A protože ten šroub vzadu má takový plastový prodloužení, očividně sloužící ke snadnější manipulaci......šup šup a světlo bylo venku.

PepaSFI
02. dubna 2022, 19:50
7
TopX: Nejdivnější motorsporty

tohle je taky vehementní divočina, tak trochu baja offroad, a trochu supermoto

PepaSFI
15. března 2022, 17:27
0
Semafor: vynález, který změnil dopravu

nerad bych se mýlil ale to odbočení do prava v USA není všude ale detaily nevím. Mám pocit že je to v různých státech různě, někde na to je označení. Taky prý to je občas i v Německu ale upravené značkou. Vedle semaforu je plechová zelená šipka, podobně jako u nás bývá do prava pomocná svítící. A samozřejmě to neznamená "volno" v plném rozsahu, což platí i pro tu naši svítící zelenou.. Jo, s tou plechovou šipkou by to klidně mohlo na spoustě míst fungovat, akorát že by trvalo asi 10 let a půl milionu nabouraných aut než by se lidi naučili jak to používat, viz případ "absolutní přednosti" chodců nebo jízda cyklistů jednosměrkou protisměrem.
Semafory naproti přes křižovatku, jo to bu se hodilo. Většina městských křižovatek je na omezeném prostoru, všecko je to blízko u silnice. Někde to mají pořešené dalším semaforem na levé straně ale většinou je to na hlavu ve volantu. Jenže to by byla moc velká změna, jak technicky, tak zvykově. V jednom videu z nějaké jižní země, už nevím jestli Španělsko nebo Portugalsko nebo možná nějaké ostrovy, měli pod normálním semaforem ještě takový malý, umístěný asi 1,5 m vysoko. Prý to je hlavně pro skůtry, které zastavují hodně vpředu a vpravo, blízko u sloupu, takže na semafor špatně vidí. To by bylo řešení technicky snadné a dokonale funkční.

PepaSFI
13. března 2022, 17:52
2
To nám vnoučata neuvěří!

někdy v devadesátých letech vyšla sbírka amerických scifi povídek "Rychlý jako gepard a řvoucí jako lev". Povídka podle které se sbírka jmenuje je o automobilní budoucnosti, akorát že byla napsaná možná někdy v šedesátých letech, takže to není o záchraně planety a zeleném tentononcu ale o šetření strategickým materiálem. Všichni jezdí v malých, úsporných prdlavkách, jen jeden chlápek se prohání po městě s velikým řvoucím vozem, prudí uvědomělé sousedy, ti na něj posílají policajty a kontroly, jenže bezvýsledně. Auto vyhovuje. Protože po každé projížďce se musí v garáži vzít veliká klika a dvě hodiny natahovat péro.

PepaSFI
06. března 2022, 18:20
2
Jak jsme elektromobilem dojeli do Mnichova a nikdo nezmrzl

je fakt že část těch aut se nebude nabíjet denně, tím se to trochu sníží ale zas o to déle se budou nabíjet když přijde jejich čas a taky jich bude přibývat. Avzhledem k tomu že dnes je trošku problém vůbec někde zaparkovat, tak bych to s tím pokrytím nabíjedlama neviděl moc růžově. A jestli to síť utáhne, to už je vyřešený, o tom už se mluví. Prostě se bude přidělovat, prodávat priorita. Dokonce by to mohlo fungovat i obousměrně, když síť nebude stíhat, cucne se šťávička z auta co nemá zaplacenou nedotknutelnost.

PepaSFI
14. února 2022, 18:44
2
5 automobilových chyb ve filmech a seriálech

ony ty bondovky si občas dělají srandu možná i samy ze sebe. Legendární je , nevím už ve kterém filmu, jak vjede po dvou kolech do úzké mezery mezi domy a ven vyjede opačně. Říká se, že to vzniklo náhodou, ihned se to zjistilo ale padlo rozhodnutí to tam nechat jako vtípek, jak je ten 007 skvělej řidič.

PepaSFI
13. února 2022, 17:37
5
5 automobilových chyb ve filmech a seriálech

ona celá ta serie FaF by se dala probrat komplet. Já tam mám pár oblíbených momentů, třeba, tuším ve dvojce, jak tam závodí na ulici s těma dvěma muscle. Ulice dlouhá pár set metrů a oni na tom stihnou tolik věcí, včetně nehody a ještě to dokážou vyhrát. Nebo Tokyo drift, hned na začátku. Hošík tam závodí s vejtahou ve Viperu na staveništi. Dramaticky tam z těch kár rvou co se dá a vedle nich jede pickup s povykující hordou mládežníků. V jedničce tam vesele ujíždí policajtům s károu co má mít propálený písty protože mladej blbě řadí a blbě dává nitro. Prostě nekonečná studnice, ale jo, je to zábava. Jen škoda že autoři neznají míru v akčnosti, bohužel se z toho stala změť šílených divokých scén stříhaných tak, že člověk neví jestli nesedí v popelnici co se kutálí po schodech do sklepa. Divák, ne filmový hrdina.

PepaSFI
12. února 2022, 18:01
11
Je k radosti potřeba síla?

Kdysi jsme tady měli objížďku, museli jsme jezdit do práce delší trasou, místo 4 km to bylo asi 11 ,nebo 12 km, teda jedna z možností. Jednou jsem se u souseda na brigádě potkal s klukem co má Golf GT cosi a u svačinky jsme debatili o silnicích. On se divil proč jezdím 12 km a ne kratší cestu, že to je jen 9 km, lepší cesta a kdovíkolik minut času. Tak říkám, no vidíš, máš auto asi o dvě kategorie lepší a přece se snažíš jet kratší cestou abys to měl dřív odbytý. Já jedu tou delší, nikdo tam nejezdí, ani cyklisti, protože všichni rozumní jedou tou kratší. A já si užívám zatáčky a kopečky. Jasněže by mi kdokoliv ujel, jenže neujede protože tam není. Někde se nudí v lepším autě.

Teda jsme my to ale banda psychopatů.

PepaSFI
22. ledna 2022, 14:51
12
O hyperkorektnosti, právu a dětských snech

já pořád netuším kdo je to Passer. Než jsem si pustil to video tady v článku, vůbec jsem nevěděl že je to čech a že to auto má českou značku. Je mi úplně u zadele jakou má společenskou funkci a koho tím ovlivní. Jo, dnes světu vládnou influenceři, když tak sleduju co se děje, mám pocit že si nemůžu ani vytřít víte co, bez sledování posledních trendů u celebrit. Takže věřím že příští týden něco podobného zkusí blbeček ve vočipovaným TDI s vytřískaným podvozkem a šmatlavýma brzdama někde na D1 a skončí, v lepším případě sám, v dlouhým kotrmelci. Protože se prostě vždycky někdo takovej najde. Protože jsou hospody a debaty plný povídaček jak to kdo v rajchu po autobánu prohnal a za kolik jezdí Praha Brno.
Já jsem prostě cynickým praktikem a víc mě štve tisíc debilů co neumí předjíždět, než Passer kterýho nejspíš nikdy nepotkám, v autě který možná ani nikdy neuvidím, protože ty debily denně musíme potkávat na silnicích.

PepaSFI
22. ledna 2022, 11:23
14
O hyperkorektnosti, právu a dětských snech

popravdě řečeno, nějak jsem to nesledoval ale vzhledem k tomu že se to probírá snad i na forech o výrobě zajímavých druhů pečiva, nemohlo mě to minout. Nevím přesně podrobnosti, jestli to bylo normálně v provozu, nebo jestli tam měl hlídky které mu střežily koridor, nebo jestli to byl třeba uzavřený úsek s najatým komparsem. Každopádně neporušil povolenou rychlost, takže podle zákona nic. Nejspíš ani nevytvořil nějakou nebezpečnou situaci, leda to že jel tak rychle, že ostatním účastníkům provozu výrazně ztížil možnost předvídat a reagovat. Jestli by zvládl nějakou krizovku, náhlou překážku, technickou závadu? No nejspíš ne. Stejně jako by ji nezvládl ten v bílý Audi s áčkem na čísle co jel včera odpoledne několik kilometrů nalepený 5 metrů za náma protože mu asi připadalo, že 80 je na sněhu a ledu moc srabácká rychlost. Nebo jako ti co se předevčírem poskládali na plzeňský dálnici. Ti zcela evidentně jeli naprosto nepřiměřeně, těžce nezvládli situaci, skončilo to špatně a nikdo to neřeší.

PepaSFI
16. ledna 2022, 09:37
0
Co byste si letos na Autíčkáři chtěli přečíst?

tak aspoň ke druhé generaci, tam je to snadné. Vem všechna myslitelná negativa, pak přidej ještě pár takových co tě hned nenapadly a máš stručnou charakteristiku. Pak zjistíš že každé to negativum, snad kromě zvýšené spotřeby, má nějakým zvrhlým způsobem něco do plusu, přidáš lepší průchodnost v mírně obtížném terénu, což běžný uživatel potřebuje vlastně jen párkrát když náhle zasněží, vzhled u kterého se lidi nikdy neshodnou jestli se líbí nebo ne a zjistíš že vlastně nevíš proč s takovou věcí jezdit a přesto je to docela príma věc.

PepaSFI
16. prosince 2021, 11:09
1
REVAi G-Wiz: Roztomilá hračka, nebo prostě jenom hnusný auto?

ten zvuk je uchvancancující, zní to jak když někde v pozadí nahazuje motor stíhačka. Akorát teda ten jekot není vystřídán hřměním rozběsněné turbíny ale rachtáním plastů a hýkáním obsluhy. Jestlipak by taková věc šla u nás legalizovat? Řízení na straně kontinentu se asi nedělalo ale tohle vlastně asi bude mít papíry jako čtyřkolka, takže kdoví jak to je. Nedávno si podobnou příšeru pořídil youtuber elektrikář Amperák, jen způsobilou provozu, teda skoro. Tady je jeho zcela vyčerpávající popis té podivnosti.


A dovedu si klidně představit, že bych něčím podobným jezdil, na hopkání kolem chalupy, do práce a na nákup úplně dokonalý. Ale já jsem taky divnej, co si budem povídat.

PepaSFI
14. prosince 2021, 09:29
0
Kei van: Jaký a kde vzít v Evropě?

s takovým nějakým knedlíkem tady jezdí bývalý dakarský motorkář Ivo Kaštan. Pak se mu povedlo nedat přednost a zbořit to, ale vzápětí přijel jiným. Objevil se s tím u souseda autoklempíře, že to potřebuje vyhnat ze spodku hnědou smrt a ten z toho moc nadšený nebyl. Akorát to byly bezoknové dvoumístné dodávky. Když si jel někam zajezdit, strčil tam motorku, bednu s nářadím a spacák, při troše skromnosti ještě totéž v malým pro kluka.

PepaSFI
13. prosince 2021, 12:47
0
Františkova Miáta: Ach koně mé, kam jste běžely...

pneu Vraník? No, coby pamětník socialistických pneu z Púchova, vyrobených ze zhmotnělé tmy s lehkou příměsí sazí, jsem byl dlouho toho názoru, že dnes už nikdo nevyrobí něco na čem by se nedalo jezdit. Bohužel Vraník ano. Brácha si to před časem pořídil na Citroen C3, tedy lehké a slabé auto, provozované na venkovských cestách Vysočiny. Z toho pohledu super, vrtkavé počasí, mizerná údržba silnic, sníh, náledí, břečka, gumy tahaly jak šílený. Akorát na asfaltu to poněkud hlučelo. Teda kvílelo jak meluzína ve včelíně. Ale jinak dobrý. První sezona skvělá. Jenže druhá sezona začala bídně. Už v malé rychlosti pocit že něco není v pořádku a jak se zrychlilo k 60, tak to driblovalo jak mičuda. Žeby ztracený závaží? Takže do gumodílny, vyvážit. Leda prd. Jedno kolo křivý že se na to nedalo dívat natož na tom jezdit, ostatní rozvážený tak že skoro nebylo kam dát závaží. Takže dvě nejhorší šly pryč hned a ty další dvě myslím dojely sezonu a na další se vyměnily taky.

PepaSFI
04. prosince 2021, 09:25
1
Šest nejzbytečnějších věcí, jaké výrobci dali do auta

C3 to měl taky. Kontrolka na tlačítku skoro nebyla vidět, jednou jsme asi půl hodiny řešili proč to auto pípá. Ono to totiž tam kde ostatní auta mají kontrolky, tohle má pípanec. Rozjedeš se, píp! Asi některý dveře. Bouchání dveřma, rozjezd, píp! Tak asi kufr. Zastavit, křáp kufrem, rozjezd, píp! Zapnutej pás? Jo je zapnutej, píp! Benzinu je dost, píp! Až jsme vjeli do stínu někde u lesa, všim jsem si že na tom zbytečným tlačítku svítí tečka velká jak muší hovno.

PepaSFI
20. listopadu 2021, 16:37
0
Můj život s Plurielem I - střecha a šest aut v jednom

to si člověk musí nutně říct "co tam ti frantíci tenkrát hulili?" Jak šílený musí být knstruktér aby tohle stvořil? A jak se mu povedlo procpat to všema svalovacíma procesama? Dyť to musí být šílený na výrobu, montáž, ekonomicky nesmysl, servisní apokalypsa. Že je to divný pro uživatele, to je jiná hra. Popravdě, ona i ta normální C3 nebyla kdovíco. Kufr taky dobrý psycho, jako hrob. Co tam dáš, to tam zůstane. Zrovna v tom období se všude řešila zadní hrana kufru, ideál byla rovina. Akorát u Golfa se taktně mlčelo, to byla horší jáma než u C3 ale u nadauta se to neřeší. Taky je důležitá rovina po sklopení sedadel. C3 tam má schod velikosti schodu a ještě z toho uprostřed trčí úchyt opěradel. Dostat se tam nedá, plato pod oknem se odklápí tak málo, že se tam nedá strčit taška s nákupem, musí se nacpat nebo vhodit. Akorát ji pak nemůžete vyndat.

PepaSFI
17. listopadu 2021, 09:31
2
Zapomenuté hračky mladého petrolheada

až budete mít cestu kolem Jihlavy, zajeďte si kousek vedle, do obce Příseka. V zámečku nad obcí je muzeum autíček. Od nejvzdálenější historie, někdy ze začátku dvacátého století, až po současnost. Celý zámek nacpaný autíčkama a vozidlama všech druhů a typů a funkcí a principů. Lunochod je tam taky. Jedno oddělení je celé věnované modelům kolem Bonda 007 a venku pod kůlnou stojí skutečný Lotus Esprit s lyžema na nosiči.

S bráchou jsme měli samozřejmě klasickou autodráhu, oblíbený plechový jeep na klíček který uměl krásně skákat na rampě ze sešitů. Pak jsem měl jakýsi tahač s plošinovým návěsem a Mercedes piano ovládaný bowdenem. Bohužel obojí skončilo na poruchy, ne na zničení zacházením. Plechový tank T55 na baterii a už zmíněný Lunochod, taky nějaký ten buldozer. Stroje které uměly jezdit i přes překážky. Ovšem základ byla kvízová hra Autoškola kde se magnetickým volantem zadávaly otázky.

PepaSFI
11. listopadu 2021, 19:29
1
(Opožděný) report z K&K Brno vol. 34

no dyť to není pod ničí licencí. Když najdeš místo kam se dá zajet a nikomu nepřekážet, vyhlásíš to, tak už bude jen záležet na tom jestli někdo přijede. Přinejhorším se může stát že tam budeš sám, však se zeměkoule nepřekotí. A když bude poblíž stánek s kafem, nebo to nějaká dobrá duše uvaří do putýnky, jako to dělá František abysme tam nepřešlapovali s prázdnýma hubama a my mu házíme drobáky do pokladničky aby nebyl škodnej, tak tím líp.

PepaSFI
09. listopadu 2021, 17:34
0
(Opožděný) report z K&K Brno vol. 34

zrcátko na blatníku měla i Škoda 1000MB, asi jak kdy a možná i jak kde. Podle obrázků co nabídne gogel bylo buď na blatníku, nebo na dveřích jako dnes, někdy i na dveřích nahoře a někde to skoro vypadá že bylo na A sloupku, neotvíralo se s dveřma. A někde dokonce zrcátko není. Kdovíkdy ten předpis vznikl, třeba to kdysi bylo jen na přání.
Zaniklo to nejspíš se změnami technických předpisů. Mám takový pocit že je psáno, že zrcátko musí být dívatelné buď bočním oknem nebo plochou očišťovanou stěrači. Což při tehdejší konfiguraci stěračů mohlo být obtížně proveditelné. Dnes by to problém nebyl, stěrač obvykle dosáhne až ke sloupku. Ale zas je předek obvykle nízko, hluboko pod výhledem řidiče, muselo by to trčet vysoko a byl by problém s chodeckou porážkou.

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford F250 Ranger XLT Lariat 7.5 tažné 1978
Ford F250 Ranger XLT Lariat 7.5 tažné

1978 rok výroby
240 koní výkon
7 500 ccm objem

Chrysler Newport Custom / MONTANA, USA 1969
Chrysler Newport Custom / MONTANA, USA

1969 rok výroby
216 koní výkon
6 277 ccm objem

Oldsmobile Delta 88  1968
Oldsmobile Delta 88

1968 rok výroby
365 koní výkon
7 500 ccm objem

GMC 2500 Suburban Silverado Sierra Yuko 1998
GMC 2500 Suburban Silverado Sierra Yuko

1998 rok výroby
190 koní výkon
0 ccm objem