načítám data...

PepaSFI

JménoPepa SFI
BydlištěTřebíč
Registracepřed 6.3 rok.
Poslední aktivitapřed 3.0 hod.
Příspěvků ve fóru107
Komentářů u článků825
Pozitivních komentářů u článků162
Negativních komentářů u článků6
Možnostinapsat zprávu

Poslední blogy

Bagristou snadno a rychle

03. srpna 2018, 19:11 14 komentářů

Máte rádi hračky? Mechanické hračky co fungují jako vopravdické?


Posledních 50 komentářů

PepaSFI
předevčírem v 14:43
3
Rouška v autě: nutnost, nebo nesmysl?

tak stanovisko papalášstva ze včerejška je, že roušku nemusí mít řidič pokud je ve vozidle sám. Což bych chápal kvůli cizím lidem které třeba vezu. Ale když je se mnou v autě někdo s kým jsem ve společné domácnosti, tak je to samozřejmě vehementní nesmysl.
Když tak ty vejlupky pozoruju, začínám mít neodbytný pocit že si to užívají. Kdyby nějak z ničeho nic slunce vyšlo, mraky přešly a ten virus okamžitě chcípl, nejspíš by si museli vymyslet nějakou jinou epidemii aby nedostali absťák z nedostatku rázných a nekompromisních řešení.

PepaSFI
30. března 2020, 19:13
1
Věci, které prostě musíte mít

staří závodníci v autech co měly ze dřeva nejen volant, si ho omotávali provazem aby neklouzal. Řízení bez posilovače šlo těžko, to bylo pro pořádný chlapy nebo pro ty co s tím fakt uměli, například paní Junkovou.

PepaSFI
29. března 2020, 18:36
0
Rouška v autě: nutnost, nebo nesmysl?

a co myslíš že by se stalo kdyby WHO vydalo ráznější pokyny? Každý pisálek, každý politik by pokládal za povinnost se do nich pustit pod záminkou naprosto čehokoliv. Tak prostě doporučí to nejpřijatelnější, s tím že nemůžou bránit místním úřadům použít i důkladnější postupy. Masové použití roušek nedoporučili kvůli možnému nedostatku a nárůstu ceny s dopadem na profesionální zdravotníky, k čemuž taky došlo a kvůli problematické efektivitě při amatérském použití. By mě zajímalo, co by ti dva tlamouni nařídili kdyby si lidi nezačali ty roušky dělat svépomocí pro svý dobro. Tipuju že by to nařídili stejně, nebo možná trošku jinak ale s tím že prostě nemáš-zaplatíš. Mimochodem, furt na mě odevšad vyskakujou reklamy kde jednorázovky co před měsícem stály 1.50 za kus, se nestydí nabízet za bezmála 60 kč. To by se snad mělo fyzicky trestat.

PepaSFI
29. března 2020, 15:59
0
Rouška v autě: nutnost, nebo nesmysl?

já se snažím na věci dívat prakticky. Ono to není o tom že by se člověk nějak přidusil, spíš je to nepříjemné a nezvyklé. Vadí to, je v tom teplo na obličej, vlhko, buď to padá nebo to leze přes oči, dyť i ten Prymula co by v tom měl být profesionál, si ten náhubek furt rovná a popotahuje. Já to měl včera na nákupu asi dvě hodiny na ksichtu a byl jsem z toho zmuchlanej, fakt bez přehánění divný pocit v obličeji a ztuhlý krk od toho jak člověk používá jiné svaly, jinak pohybuje hlavou, jinak mluví. Rozhodně bych to nepodceňoval, je to velice otravná a znervozňující věc a to je při řízení vždycky problém. Pokud má někdo pocit že mu to při řízení vadí, sundal bych to, bude to tak lepší. Mýt ruce v autě není čím ale desinfekce na ruce rozhodně neuškodí. Je to citlivý na alkohol, nouzově by šla určitě použít třeba Francovka Alpa. V práci jen tak pro svůj pocit páky u strojů si otírám denaturákem.

PepaSFI
29. března 2020, 08:35
4
Rouška v autě: nutnost, nebo nesmysl?

k tomu dýchání v náhubku, lakýrníci a brusiči to znají, je potřeba se to naučit, dýchat pomalu a zhluboka, aby se vzduch co nejvíc vyměňoval, aby se nedýchal pořád jen ten malý objem zevnitř. Zvláštní je že když jsem náhubek používal v práci, sice to příjemné nebylo ale moc to nevadilo. Asi si to hlava nějak přebere. Ale když s tím musím na nákup, tak mě to vehementně nasírá.
A jestli to použít v autě? Jak bylo napsáno, většinou je to zbytečné, jen když povezu cizího člověka nebo auto přechází na jiného uživatele, pak samozřejmě ano. Asi bych si vzal náhubek i v kabrioletu, minimálně při pojíždění po městě. Ne že bych si dělal iluze že to kdovíjak pomůže ale abych zbytečně nedráždil. Lidi jsou vynervovaní už tak dost a do toho machr v drahým autě (který sice bylo asi levnější než většina těch fabií a Dacií kolem) a eště provokuje bez roušky! Nerváci v dopravě, to fakt není dobře.

PepaSFI
28. března 2020, 18:26
0
Věci, které prostě musíte mít

já mám to štěstí že v autě nemusím trávit víc než by mi bylo příjemné a tak vlastně vůbec nic nepotřebuju. Měl jsem auto kde nebylo vůbec nic, ani posilovače a jedinou komfortní výbavou bylo střešní ...no vlastně okno ne, páč to nebylo skleněný ale z koženky. A vlastně to bylo skvělý, volant s absolutní vazbou, brzdy co nic neodpustí, pár nejnutnějších páček a spínačů.

Ale kdyby to teda muselo bejt a měl bych jezdit víc než dejme tomu no to je jedno, tak základ jsou sedadla. Když se blbě sedí, čudlíky a displeje a jiný pičutákoviny už to nezachrání.

PepaSFI
27. března 2020, 19:38
1
Ptejte se: Jak brzdit motorem při běžné jízdě?

Trabant měl volnoběžku jen na čtyřce a Waran sice na všech kvaltech ale vypínatelnou, právě proto aby se v zimě na kluzkém povrchu dalo brzdit motorem. Nebo možná je přesnější říct, aby se plynovým pedálem dalo citlivě ovládat změny rychlosti vozidla. On ten dvoutakt stejně moc nebrzdí a jak bylo zmíněno, když se bude dlouho drhnout bez plynu, nejde tam mastná směs a může se zadřít. Ale i jiná auta, obvykle vůbec nejde o to nějak vehementně "brzdit", spíš si citlivě a snadno udržovat a upravovat vhodnou rychlost.

A ještě by se mělo připomenout, na kvaltu se kopce sjíždí vždy se soupravou, tedy i s osobákem s vozíkem. Už jsem pár vozíkových hrdinů viděl, jeden případ byl právě necitlivé brzdění spolu se špatně rozloženou váhou. Při brzdění se vozík zhoupl dopředu dozadu, drcnul do auta, tomu odskočil lehký zadek a souprava se ukázkově "zlomila". Kamioňáci tomu říkají jednička nebo kudla. A protože osobák nemá točnu, oj a přední roh vozíku udělali důkladnou inventůru zadku a boku auta.

PepaSFI
27. března 2020, 19:07
4
Ptejte se: Jak brzdit motorem při běžné jízdě?

on to není obecný zákaz brzdit motorem, je to zákaz použít motorovou brzdu což není totéž a v tom videu je to dobře slyšet. Motorová brzda je něco co nějak zvýší brzdný účinek motoru, buď uzávěra ve výfuku která ztěžuje vyfouknutí přetlaku nebo naopak, systémy co foukají, ale jinak. Ty US kamiony nejspíš používají systém Cummins který mění otvírání ventilů a vypouští z válců stlačený vzduch dřív než normální výfuková fáze, takže nemůže svým tlakem "pohánět" písty. A protože ten vzduch je u dieselu stlačený strašně moc, to vypouštění dělá kravál se kterým ani tlumič výfuku nic moc nenadělá.

PepaSFI
23. března 2020, 18:30
0
Utopie na téma věčné auto

s tím FM adaptérem transmiterem na rádio jsem se trápil taky dlouho. Originál rádio se mi nechtělo vyhazovat a dávat tam nějakou osvětýlkovanou škatuli. Existujou krabičky pro origo rádia, zapojí se to zezadu do konektoru pro CD changer, z rádia se to ovládá a má to USB, AUX, případně škvíru na SD nebo MicroSD kartu, někdy i Blíttůt na spojení s telefénem. Nevýhody asi tři. Musí se sehnat ke konkrétnímu rádiu což u exotičtějších aut může být problém. Musí se to zapojit do rádia a někam fyzicky umístit aby se mohlo do toho zastrkovat, což taky nemusí být úplně bez potíží. A pak je to cena. Stojí to asi tolik co nový rádio z obchoďáku. Z Číny to vyjde trošku levněji ale furt to něco koštuje. Jo a ještě to blbě ukazuje údaje na displeji rádia ale to bude rádiem. Oni prostě tenkrát nepočítali s tím že by se do changeru vešlo tolik muziky. Ale oproti FM transmiteru to hraje mnohem líp, nesrovnatelně líp, nic neruší, ovládá se to prostě z rádia jako CD changer, hraje to všecky obvyklé formáty zvuku včetně FLAC.

PepaSFI
21. března 2020, 11:33
1
Apple Car Play je za volantem dvaapůlkrát nebezpečnější, než marihuana, dokazuje studie.

já jsem zastánce řízení "furt ve střehu", tyhle všecky čudlíkátory bych v autě nesnesl a nechci je, netelefonuju, nikdy, to myslím fakt vážně a bez debat. Prostě mi to vadí. Občas sáhnu po vysílačce, to je takový nenáročný a dá se to pohotově zahodit ale i to nemám moc rád. To samý rádio, maximálně když zmizí signál, jedním stiskem to přepnu na přehrávač, ladění se nekoná. Stejně je těch stanic z jejichž programu mi není na blití asi tak..dvě. A taky hodně, fakt hodně se snažím předvídat, fakt se to vyplatí. A i přesto všechno, když se ohodnotím, musím říct že k naprostému soustředění to má hodně daleko. Nemůžu říct že by mě nikdy nic nezaskočilo.
No a když se rozhlídnem kolem, jak kdo jezdí, jestli já mám když si budu trošku nadržovat, soustředění na 50%, naprostá většina řidičů je tak na 5%, někteří možná i v mínusu. Telefon, navigace, internet a příbuzný pičutákoviny, dyť skoro nikdo ani nedokáže včas si zařadit na semaforu a podřadit si před zatáčkou v kopci aby v půlce zatáčky nedribloval s podtočeným motorem a s rukama plnýma hledání kvaltu. Bylo by zajímavý udělat opravdu slepý test v provozu, ne v laboratoři nebo na polygonu kde jsou jiné podmínky. Myslím že i ta sekunda je často nedostižná.

PepaSFI
15. března 2020, 20:04
5
Karosa řady 700: Kvádr na lidi

taky si myslím že tenhle web snese trochu jiné čtení. Ostatně, kdo nechce, nemusí to číst, dyť to není povinný.

PepaSFI
14. března 2020, 18:10
2
Karosa řady 700: Kvádr na lidi

koženkový sedačky? To byla nějaká luxus výbava pro velkoměsta. Já pamatuju pouze sedačky z černé, záhadné gumovité pěny.

PepaSFI
14. března 2020, 17:52
0
8 výbavových reliktů, na které naše děti nechápavě civí

tlakování ostřikovače z rezervního kola měl VW Brouk. A taky v té době bývala běžnou výbavou pumpa na kola takže případná ztráta tlaku zas tak moc nevadila. Tenkrát se pumpovalo běžně, gumy s duší dost ztrácely tlak, bezdušovky u Trabanta co se nemusely foukat půl roku byly tenkrát exotika, lidi tomu nevěřili že to bude držet, neuměli to spravovat ani profesionálové, gumové čudlíky na opravy se nedaly sehnat a tak se do toho dala duše a bylo po pokroku.


irwinek: tu roletu na chladiči jsi nemohl vidět, byla před chladičem v hlubinách plechového tajemna. Ven koukal jen ten řetízek, pokud se neutrhl.

PepaSFI
12. března 2020, 18:58
0
8 výbavových reliktů, na které naše děti nechápavě civí

ty páčky opravdu původně ovládaly topení, sytič byl automatický. Jenže fungoval blbě a tak to snad všichni brzy předělali na manuální a využili k tomu jednu z těch páček. My jsme měli odpojenou tu klapku u větráčku, byla úplně zbytečná, stačilo zapínat a vypínat větráček. Vstup vzduchu byl na boku takže náporem to netlačilo, nebylo potřeba to zavírat. A druhá páčka ovládala kohout radiátoru. Jo, možná to někdo předělal i jinak, že se kohout ovládal pod sedadlem, ale to znamenalo menší uživatelskou přítulnost a složitější přestavbu. Stovka měla roletu na chladiči ovládanou řetízkem v motorovém prostoru. Nad chladičem v plechu byla šišatá dírka a z ní koukal kroužek s řetízkem. Ten se vytáhl a v požadované poloze zaklesl v té šišaté dírce. Anebo se utrhl a zmizel a protože oprava vyžadovala demontáž chladiče, tak se místo toho do mřížky na boku dal kus kartonu.

PepaSFI
12. března 2020, 18:29
0
8 výbavových reliktů, na které naše děti nechápavě civí

rock: oni by to sklo nejspíš vybácli ikdyby to auto bylo odemknutý, natož řešit nějakou kartu v rádiu. Jednou jsem viděl jak do bazaru přinesli autorádio dva hnědí hoši hiphopově kolotočářského vzhledu. Bazarník sáhl pod půlt, vytáhl kabel s konektorama, zapích do rádia a zapnul. V tu chvíli všichni vyskočili půl metru protože z repráků se vyvalil death metal ve vražedné hlasitosti. Radši jsem vypad ven abych se na tu zlodejnu nemusel dívat. Nejhorší je že to rádio má nepatrnou cenu, ty svině zlodějský za to dostali pár korun a nejspíš na tom autě udělali škodu a potíže k nezaplacení.

PepaSFI
12. března 2020, 07:43
0
8 výbavových reliktů, na které naše děti nechápavě civí

některé staré diesely s mechanickým vstřikováním to měly, buď to měnilo předstih vstřiku nebo přidávalo dávku. Plus samozřejmě žhavení, někdy tlačítkem, někdy klíčkem.

PepaSFI
11. března 2020, 19:19
0
8 výbavových reliktů, na které naše děti nechápavě civí

měl jsem dva Trabanty, ten první byl naprosto bez výbavy, dokonce měl ještě palivový uzávěk u spolujezdce pod nohama a měl jednofunkční topení. Táhlem se jen otvíralo a to jestli bude topit nebo větrat se měnilo na začátku patřičného ročního období přemístěním hadice vpředu. A měl ten šlapací přepínač světel. Ten druhý už byl lepší, kohout nádrže byl na dosah ruky a topení už umělo teplo i větrání. A mimo to měl ještě nezávislé benzinové topení, to byl těžkej luxus. Regulace světel podle zatížení se děla páčkama přímo pod světlama ale narozdíl od jiných to mělo kontrolku signalizující ve které je to poloze. Dálkovky se přepínaly brnknutím páčky, taky měl ekonoměr, ukazatel spotřeby. Ostřikovač byl už elektrický s automatikou setření po ostřiku. A měl tažné zařízení s kontrolkou připojení zásuvky. Taky existovaly Trabanty s automatickou spojkou pro invalidy.

PepaSFI
11. března 2020, 18:53
0
8 výbavových reliktů, na které naše děti nechápavě civí

zadní kola, to byl kult. My měli asi jedinou š105 který to nikdy neupadlo. O těch podložkách nejspíš nevěděli ani někteří profi mechanici nebo na ně prostě kašlali a návody jak známo, čte jen ten kdo si nevěří. Nebyly vymačkaný ale právě naopak. Byly navíc. Dávaly se tam pod nový buben a pak po demontáži se měly vyndat protože buben už byl usazený, sehraný s kuželem. Když tam podložka zůstala, nedosedlo to na kuželu správně. Taky se občas povedlo blbě dát klínek, ten se šprajcl a při utahování praskl buben nebo se navalil kužel. A to utahování matice to uzavřelo. To se musí pořádně aby to neupadlo. Klíč, kus trubky a zabrat co to dá. Nebo aspoň šlápnout na klíč a pořádně poskákat. Nechce se mi to hledat, knihu mám tady vedle ale mám pocit že tam bylo asi 140 Nm, což je asi tak na delším klíči třema prstama.. Není divu že s tím často ten závit poloosy nesouhlasil a odebral se k předkům.

PepaSFI
11. března 2020, 15:02
1
8 výbavových reliktů, na které naše děti nechápavě civí

tam bylo těch rizik víc, například bylo období kdy se rozpouštěly benzinové hadičky.

PepaSFI
11. března 2020, 15:00
1
8 výbavových reliktů, na které naše děti nechápavě civí

ten tunel nebyl na kardan ale na topení. To bylo u 1000MB pod zadním sedadlem a teplo šlo tunelem dopředu a na sklo. Kolik toho tepla po té cestě zbylo je asi jasné. A ty páčky byly obě na topení, jedna otevírala radiátor a druhá vzduch. Sytič byl automatický, podle tepla výfukového potrubí. Což moc nefungovalo ani o mnoho let později u Favorita a tak se sytič předělával na ruční, s využitím té úplně zbytečné páčky vzduchu topení. Pozdější modely š100 už neměly to šoupě zatahující roletu chladiče. Ovládala se řetízkem v motorovém prostoru. Taky se na zimu upravovala řemenice ventilátoru, byla dělená a přemístěním podložky se změnila šířka a tím i průměr, pro menší otáčky vrtule.

PepaSFI
23. února 2020, 20:02
1
O ohleduplnosti, rozhledu a informovanosti

já teda říkám že je každého věc jak rychle jede ale blokovat provoz fakt ne. Chápu že někdo prostě nechce nebo nemůže jet rychleji ikdyž je hluboko pod limitem, třeba má na palubě omezovač, dítě co blije, tchýni co štěká, psa.. no vždyť to znáte. Ale měl by taky vnímat provoz kolem sebe a umožnit předjetí.

Já mám asi štěstí na lokalitu, tady moc problémů nebývá. Mezi vesnicema je minimální provoz a vedle ve městě jsou lidi zvyklí na trable v dopravě a smíření s tím že jaký si to udělají, takový to budou mít. Takže se dokonce i na semaforech jezdí svižně a v zácpách se nechávají vyjet ti z vedlejší prostě proto že je to tak lepší a když dnes někoho pustím, příště zas někdo pustí mě. Ale je fakt že občas se taky něco vyskytne, máme tady místo kde není radno věřit přednosti zprava, přesto že je to unikátní místo kde jsou dvě křižovatky bez přednosti hned vedle sebe a učí se to tady ve všech autoškolách. A například v Jihlavě u Tesca vám přednost zprava, přímo pod žlutou cedulí na to upozorňující, nedají ani policajti.
Cyklisti už mi moc nevadí, nějak ta móda vyšuměla, i v létě jich je zanedbatelně. Sice přibyli nějací fakepedálisti na elektrikách ale s těma nějak nejsou potíže. Sice na to vleze kdekdo, jenže asi to jsou spíš lidi co to berou jako dopravní prostředek a ne jako náboženský kultovní předmět.
Tak nějak se vyplácí věnovat se řízení a předvídat. Když vím o problémovém místě, radši si to nachystám tak abych problém nemusel řešit. Radši trošku zpomalím abych ten onálepkovanej Golf s kšiltovkou a rukou na volantu v pozici "zkažená jitrnice", nemusel potkat na přednosti, dupat na brzdu a řešit kdovíco. A jak už jsem mnohokrát říkal, na chodce mávám rukou. Pokud to není digitální zombie se špuntama v uších a s hlavou v displeji, obvykle reagují, v klidu bez obav svižně přejdou a já často ani nemusím zastavit. A většinou ještě poděkují.

PepaSFI
14. února 2020, 17:52
1
Víkendové soužití se Škodou Superb Combi III 1.6 TDI

jo to mi kdysi jeden řek že by nechtěl auto ze země kde se tři hodiny obědvá. Tak jsem mu řek že mi tříhodinový oběd nevadí, já bych zas nechtěl auto ze země kde je národní hrdostí něco ojebat, ukrást a vyšmelit. páč bych se bál že mi vypadne motor antož někdo ukrad šrouby.

PepaSFI
13. února 2020, 18:49
8
Víkendové soužití se Škodou Superb Combi III 1.6 TDI

já bych teda řek že to bude rukama. Samozřejmě že každý motor má své slabiny které se někdy projeví, někdy ne. Plus dnešní trend long life olejů, natahování intervalů aby firemní flotily ušetřily a že to motorům neprospívá nikoho nezajímá. Obvyklý nájezd to většinou udělá a jestli to zakuká dalšímu majiteli je fuk. Socky s ojetinama nikdo neřeší.
A pak jsou tady ty ruce. Všímáte si jak většina lidí jezdí? To já dělat v autoškole, tak mě učitel umlátí montpákou. Co se asi stane když takový typický uživatel koncernu, strašně byzy podržtaška s telefonem na uchu, přijede do křižovatky a má odbočit? Teda kromě toho že nedá blinkr a někdy i přednost: Přijede tak na šestku, zahne to, jé to je nějak rychlý, ubrat, přibrzdit, furt telefon na uchu, hurá přidat. Jenže to už ten motor má asi tak 400 otáček a tak začne festival uměleckého kovářství, dvouhmota tam buší jak horda permoníků. Následuje losování kvaltů, jenže jak je toho nějak moc najednou, auto zpomalí ještě víc a předpokládaný kvalt je zas pod otáčkama a opět rachot jak když popelnice padá po schodech do sklepa. Viděl jsem i experty co to doskákali až do zastavení a chcípnutí. Pak jsou taky lidi co to dělají úmyslně, typicky naftoví jehovisti co si myslí že diesel táhne vodspoda a je tam ten turbozátah, neboli to jak když je motor pod otáčkama a tlápnu na to, tak to dvě sekundy přemýšlí jestli to ten řidič myslí vážně a pak se to se zoufalým otřásáním probouzí z komatu.
Ano, věřím tomu že tak se dá motor utýrat k smrti jako je ten ve videu.

PepaSFI
03. února 2020, 19:20
0
Pět filmových představ automobilové budoucnosti

i v daleké budoucnosti budou nadšení řidiči jezdit nebezpečnou rychlostí

PepaSFI
24. ledna 2020, 20:10
0
Auta stříbrného plátna

mám neodbytný pocit že Jake v seriálu Jake a tlusťoch, měl staré Porsche ale můžu se mýlit, moc jsem to nesledoval.

PepaSFI
08. ledna 2020, 19:45
0
Ptejte se: Co způsobí evropské pokuty za vysoké emise CO2?

dyť se ještě neshodli ani na jednotný zásuvce. A nějaký rozumný způsob nabíjení, co by nevyžadoval šaškování s kabelama je úplnou utopií. Dnes, kdy se všichni chlubí tím jak auto umí zaparkovat a jak skoro samo někdy dokáže jet po dálnici, by neměl být problém s tím aby si auto samo najelo na bezobslužnou nabíječku, standardizovaným propojem by se zasunulo do nabíječky. Ale nemusíme tak daleko, stačí se podívat na obyčejné domácí nabíjení ze zásuvky.Většina těch aut má tu vlastní nabíječku jen tak aby se neřeklo. Nabíjí to zoufale pomalu, většina aut má ve výbavě jen jednofázovou, často nemá ani třífázový kabel ve výbavě a i s ním to nabíjí jen z jedné fáze, jen větším proudem. Obvykle ten kabel má na sobě ještě jakousi krabici s elektronikou aby auto vědělo co si s tou šťávou počít, což je ohromně praktické.


Ale k tématu. Ty výměnné baterky mají spoustu nevýhod. Baterka je velká a těžká a bude vždycky, ikdyž nějaký pokrok asi nastane. Nejspíš nikdy to nedojde tak daleko aby se zásoba na 100km odnesla v jedné ruce jako kanystřík benzinu. Dnes to zabírá prakticky veškeré postradatelné místo v autě. Udělat to kompaktní a vyjímatelné by znamenalo buď slevit z kapacity, což je nesmysl, nebo slevit z využití prostoru v autě, což je taky nesmysl. Taky to musí být zastavěné s ohledem na bezpečnost.
Je to drahé. Moc drahé. Teď je ve Světě motorů test Renaultu Zoe. Baterka stojí 400 tisíc. Kolik by jich muselo být v oběhu? Kolik by byl "nájem"? Jaká předpokládaná životnost? Tím myslím stav kdy to můžu dát zákazníkovi se zárukou že najede kilometry které si zaplatí. A jak se to bude nabíjet? A hlavně kde a z čeho? Aby to šlo aspoň vzdáleně přirovnat k provozu benzinky, muselo by v té nabíječce být v zásobě stovky, možná tisíce baterií. V nějakém automatizovaném regálu, v hale velké jak fabrika.

PepaSFI
05. ledna 2020, 18:03
1
Semafory a šipky: Zmatek za žárovku!

teď to prohlížím na leteckém obrázku a je to teda divný. Podle mě tam ta značka kruhový objezd vůbec nemá být. Není to kruhák, je to čtvercová soustava křižovatek kde fyzicky nefunguje způsob provozu pro kruháky. Je tam vyloženě konflikt mezi tím co velí kruhák a vodorovným značením. Když jedu rovně tak vlastně odbočuju a když odbočuju tak jedu rovně. V tomhle případě kruhák nic nepřináší, když jdou semafory, jede se podle světel, když nejdou, jsou to prostě čtyři pravoúhlé křižovatky kde by stačilo úplně normálně označit přednost. Což se teda stejně musí i na kruháku, když už jsme si ho tak blbě definovali v zákoně. Kdyby ty značky někdo v noci odmontoval, nic by se nestalo a nejspíš by si toho nikdo nevšiml. Tohle jen vnáší chaos do toho dávání blinkrů.
Podle mě tam tu značku dali jen proto, že si potřebovali připsat kruhák do skóre, podobně jako se nadšeně dělaly kruháky z maličkých sídlištních křižovatek namalováním bílého puntíku uprostřed.

PepaSFI
05. ledna 2020, 09:12
0
Semafory a šipky: Zmatek za žárovku!

taky už nevím kdy a kde se to řešilo. Problém byl obtížná obhajitelnost. Oni tam prostě měli automatické kamery které se aktivovaly podle stavu semaforu. Bez jakéhokoliv překlenovacího limitu na nezastavení. Takže pokud nemáš palubní kameru s dostatečně širokým záběrem aby bylo vidět že jsi zhasnutí zelené nemohl vidět nebo na něj bezpečně reagovat, tak jsi prostě jel na červenou a důkaz mají oni.

PepaSFI
04. ledna 2020, 20:05
2
Semafory a šipky: Zmatek za žárovku!

ono to není jen z důvodu lepší viditelnosti, ono to celé je jaksi komplet, má to svou definici ohledně vzhledu a umístění a jinak to prostě vypadat nemůže ikdyby tam byl jeden jediný nepřehlédnutelný sloupek vprostřed prázdnoty. Prostě zelená šipka v rámečku umístěná naproti je signál pro opuštění křižovatky.

PepaSFI
04. ledna 2020, 16:09
1
Semafory a šipky: Zmatek za žárovku!

zelená doleva, tedy když svítí zelená směrová šipka, opravdu znamená že je volno a není potřeba řešit přednost. Pozor, jen když jde o šipku, u všeobecné kulaté zelené, při odbočení vlevo musíš dávat přednost. Ale to není případ zmíněný v článku, v něm šlo o "doplňkovou zelenou šipku" která bývá vedle normálního tříbarevného, obvykle vpravo a umožňuje mírně omezeně odbočit vpravo ikdyž na hlavním semaforu je červená. V Německu a ještě kdesi prý jsou občas jen plechové šipky, takže to funguje podobně jako je známé z USA, že se smí za dodržení předností odbočit vpravo i na červenou. A opravdu v zákoně nemáme pro ten signál žádnou překlenovací část, takže když šipka zhasne a stále svítí červená, mělo by se zastavit. Vzpomínám si že se někde, možná u D-fense, probíraly případy pokut na takových křižovatkách. Byly tam kamery které snímaly jakmile se zhasla šipka a bez diskusí. Jel jsi na červenou a že to bylo dvě desetiny sekundy po zhasnutí a vlastně jsi v té chvíli už na to světlo neviděl a technicky nebylo možné bez rizika zastavit, nikomu nedokážeš.

PepaSFI
01. ledna 2020, 17:54
1
Osm států USA zdaní od příštího roku registraci elektromobilů

tak ono by se muselo i položit otázku, proč si podnikatel auto odečte z daní když je používá obvykle k úplně tomu samýmu účelu jako běžný uživatel, který na dani zaplatí šílený peníze.

Vraťme se k těm emisím. Moc bych nesrovnával Německo s námi, ne že by se ty auta generačně nějak moc lišila ale jak je to s technickým stavem? Jen v mém okolí vidím co se napáchalo s dieselama. Emise byly zmanipulované paušálně, v praxi se skoro nic neměřilo, kdo nemá vočipováno, vykuchanej filtr a zašpuntovanej EGR, je skoro za exota. Správnej ropák musí mít zadek černej jak raketa Falcon. No smoke-no fun. A nějak nepozoruju že by jich ubývalo nějak moc. Nejspíš to s tou přísností na STK není tak růžový jak se tvrdilo.

Jo je mi jasný že globálně ty emise vyjdou všelijak. Ale opravdu jsem rád za to že máme auta s katalyzátorama, že tady nemáme smog jak byl před lety v amerických velkoměstech nebo je dnes v těch asijských. Že tady není zvykem odpadky hrnout buldozerem do řeky a plasty pálit na hromadě na ulici. Já si myslím že to je rozdíl, jestli vyjdu na ulici a je tam čisto včetně vzduchu.

Tím nechci říct že jsem příznivce zvýhodnění EV, jen to že chápu postoj měst k parkování. Ostatně, myslím si že to je jen dočasné, jako všechno kolem toho. Jakmile těch elektrik bude víc než zanedbatelný počet, začnou ty peníze chybět a rychle se to přehodnotí podobně jako je případ daně v tomto článku. Stejně to dopadne i v nákladech na provoz. Už dnes je nabití u veřejné nabíječky ne zrovna levnou záležitostí a to v tom není daň z motorových paliv. až odpadnou ty které někdo z propagačních důvodů dotuje a až státu začnou chybět peníze z daně, bude EV asi ekonomicky pěkná rána.

PepaSFI
01. ledna 2020, 11:15
6
Osm států USA zdaní od příštího roku registraci elektromobilů

Proč? Protože politika a propaganda. Docela chápu to parkování. Je docela pochopitelné, že města se budou snažit EV podpořit. Ono by to mohlo časem přinést citelnou úlevu na životním prostředí a komfortu ve městě. Jednak ten zmíněný hluk, stačí si jen představit že by místo každého druhého rachtajícího dieselu městem v koloně pojížděly tiše šumící elektromobily. A pominout nemůžem ani ty emise, globálně to sice vyjde kdovíjak ale je bez diskusí že EV má nulové místní emise. Srovnání stejné, místo sazí a smradu oxidů dusíku, čisto.


To že ten tichý provoz je nebezpečný je blbost. V hluku městského provozu je úplně jedno jestli blížícíse auto jede potichu nebo lomozí jak čertův mlejn. Většina benzinových aut při malé rychlosti jede tak potichu, že to na pár metrů není slyšet. A jestli někdo vleze do silnice a čumí při tom do displeje a ještě má zašpuntovaný ušiska, tak to hluk motoru nevyřeší. To je prostě Darwin, přirozený výběr, překonaný vývojový stupeň který nepřežije.

PepaSFI
30. prosince 2019, 09:39
0
Elektrický pick-up od Rivianu sice nevypadá jako jehlan, v rukávu má ale zajímavý trik

já měl vždycky v oblibě divný auta ale tu Teslu bych si teda nevybral. Dyť ono to vypadá jak když si soused staví v kůlně traktůrek. To je totiž opačný extrem, snaha aby elektromobil nevypadal jako auta obvykle vypadají. On k tomu totiž taky není žádný důvod. Pak vznikají podivný škeble jako byl první Leaf, hrbatá věc s velkým zadkem Prius, nebo prchající ledničky Peugeot ION, nebo ta origami poštovní schránka Tesla. Leaf dnes je docela pohledný auto, Prius taky vypadá k světu, mezi malýma se docela vyšvihl Renault ZOE který je úplně normální. Jestli se Tesla truck prodá víc než pár ekopokrytcům, to se teprv ukáže, já moc nevěřím tomu že jestli dojde na větší série, že to bude vypadat pořád takhle.

PepaSFI
29. prosince 2019, 14:01
3
Elektrický pick-up od Rivianu sice nevypadá jako jehlan, v rukávu má ale zajímavý trik

a když bude vedle sebe stát tohle a ta věc od Tesly co vypadá jak poštovní schránka, co byste si vybrali? Tyhle trucky si lidi kupujou kvůli tomu jak vypadají. Auta vypadají víceméně podobně protože se to osvědčilo. Porsche má motor vzadu. Proč nemá trambusovou budku? Protože by z něj byl VW busík a ne sporťák. Jak by to mělo vypadat? Pick-up truck bez čumáku? Avia A15. Tohle prostě vypadá tak jak se očekává a navíc má výhodu že tam není motor. Může tam být víc baterií, lepší deformační zóna, lepší ochrana chodců, další zavazadlový prostor.


A otočka na místě? Banalita.
Tohle je něco. A bez rytí v zemi.

PepaSFI
23. prosince 2019, 12:39
1
Bazarový snílek: Když se zima zeptá

tak to dopadlo ještě dobře, obvykle při těchhle hovadinách odešel některý kardan, který v tom lepším případě pomlátil všecko na spodku, v tom horším zakopl o zem. Proto se taky tyhle kousky nekompromisně hlídaly a trestaly. Ale samozřejmě se to zkoušelo, jen se nechodilo do extremu. My jsme měli na vojně jiné provedení, byl tam trup z MIGu jako na tom vagoně a pak ještě samotný motor co se věšel dopředu na Tatru, na ten šrák od sněhového pluhu.

PepaSFI
22. prosince 2019, 18:28
3
Autíčkářova vánoční soutěž: vyhodnocení

skvělý, moc jsem se pobavil, všecky tři historky výborný. Ta břišní veselice, to snad zažil každý, někdo jen s rychlým doběhem, někdo, jak říká pan doktor Honzák, utrpěl debakl v plné parádě. Dneska už je to v pohodě, hýzliky jsou na každé benzince, v každém obchoďáku, i ty veřejné ve městech bývají dosažitelné a použitelné. Jo my pamětníci jsme zažívali horší věci, záchody nikde a když náhodou jo, tak obvykle moc útěchy neskýtal.
Někdy to holt neklapne, jsou chvíle kdy už to neřídíš a lesní cesta to jistí. Hajzlpapír řadím k základní výbavě vozidla. A jak ukázala ta historka, platí i pravidlo z jednoho seriálu které taky ctím, Pravidlo agenta Gibbse č.9: Nikdy nechoď bez svého nože.

Vzpomněl jsem si na příběh který mi kdosi vyprávěl, jak to postihlo autobusáka a tak zastavil na krajnici, otevřel na boku víko zavazadlového prostoru aby na něj lidi neviděli z autobusu, dřepěl pod ním a v průběhu akce do něčeho mlátil kladivem simulujíc opravu.

PepaSFI
15. prosince 2019, 09:28
0
Autíčkář se ptá: Bourali jste?

nedávno vyšlo přepracované vydání, takže v obchodech to je ale i to starší je super. Mimo to doporučuju najít si na joutroubě přednášky mnou už zmíněného psychiatra Radkina Honzáka. Tématu psychopatů mezi námi se věnuje často a je to náramná sranda. On se ten vysmátej děda snaží ve všem najít něco pozitivního, něco z čeho mít radost. Legendární je jeho "dojení krávy radosti". Prostě, člověk si má večer udělat inventuru a snažit se najít tři věci co mu udělaly radost, tři věci které si udělal pro radost a občas vymyslet co by tak pro někoho udělal hezkého...... a udělat to pro sebe.

PepaSFI
14. prosince 2019, 16:15
0
Autíčkář se ptá: Bourali jste?

doporučuju přečíst si třeba Vzpouru deprivantů od Mudr. Františka Koukolíka. To je drsný čtení a člověk získá na svět a lidi trošku jiný pohled. Uvědomí si že svět kolem nás je vlastně docela fajn místo, že stačí málo a mohlo by být mnohem hůř. Těch magorů je totiž docela významné procento a jen společenské normy a trestní zodpovědnost je drží na uzdě. A každý má tu mez kdy to spustí a jak moc to spustí, někde jinde. Někdo potřebuje válku aby zmagořil, někomu stačí aby ho předjel Trabant. Ten vybrzďovač by možná v trošku jiné situaci, kdyby mu někdo řek že může, nebo že se to od něj očekává, šel pověsit svý sousedy, jako to před pár lety dělali ti milí a pohostinní lidé ke kterým dnes půlka Čechie jezdí na dovolenou.

PepaSFI
13. prosince 2019, 17:30
0
Autíčkář se ptá: Bourali jste?

jojo, já kdysi jezdil Trabantem, dávno před tím než to začalo být cool. Nejhroznější čin co se dal udělat, bylo předjet do kopce Škodu 105/120, což šlo technicky poměrně snadno, ovšem chtělo to dobrý odhad protihráče. Někteří by si radši překousli volant a udělali na vocasu uzel než by uhnuli Trabantu.


Jak říká pan doktor Honzák, ikdyž nemám rád statistiku, tak statisticky, dní co jsou přede mnou je míň než dní co jsou za mnou. Proč si je mám nechat kazit nějakým psychopatem? Už jsem to tady i jinde mockrát psal, já rád uhnu blbcovi. Bojovat s ním nemá smysl a pokud je dost pitomej, jednou narazí na někoho kdo mu neuhne, třeba na mostní pilíř. Nebo na někoho kdo mu vzápětí vysvětlí že to rychlý zleva je bouchací pravačka. A u toho já být nemusím.

PepaSFI
12. prosince 2019, 14:34
4
Autíčkář se ptá: Bourali jste?

odborně se tomu říká syndrom malýho ptáka.

PepaSFI
11. prosince 2019, 17:04
0
Autíčkář se ptá: Bourali jste?

nějaký ty drobný věci nepočítám, to se stane že člověk něco neodhadne, při otáčení o něco zavadí a je to. Ale největší řacha byla ještě se Škodou 105 cestou do práce. Jel jsem asi trochu rychleji než bylo vhodné ale zas nic moc, v zatáčce v lese se auto divně zazmítalo, buch buch drc a najednou koukám že nejedu, světla svítí do lesa a není tady sklo... Pak bylo prázdný přední kolo takže asi defekt, pak to nějak zakoplo a přes střechu zpátky na kola. Zůstalo to zadkem na patníku napříč přes silnici. Kousek vedle desetimetrový stráně do potoka. Brácha měl podobný štěstí, jen o pár desítek metrů nad tou zatáčkou. Na náledí vypad ze silnice a zůstal předkem ve stromě pět metrů pod silnicí v prudký stráni co pokračuje dolů ještě dobrých 20 metrů.

PepaSFI
08. prosince 2019, 12:49
0
Autíčkář se ptá: Jakou nejhorší poruchou vás naštvalo vaše auto?

no dyť to říkám, i servisáci. Než by vytáh tlakoměr a fyzicky to změřil, tak vypouští moudra. pokud ovšem ten tlakoměr má. Nedivil bych se kdyby jeho jediným diagnostickým zařízením byl OBD kabel z Aliexpresu.

PepaSFI
05. prosince 2019, 16:57
0
Autíčkář se ptá: Jakou nejhorší poruchou vás naštvalo vaše auto?

zvláštní je že touhle logikou uvažuje dost lidí a mnohdy i servisáci. Diagnóza ukazuje špatný tlak paliva. Čím by to asi tak mohlo být? Že by se něco ucpalo? Žeby něco špatně pumpovalo? Neé, vyměním čidlo. A příště až se mi rozsvítí kontrolka palivoměru, vyměním nádrž.

PepaSFI
30. listopadu 2019, 08:32
0
Chceme nová auta?

je fakt že to je spíš taková hodně bláznivá motokára ale pokud to má řízení volantem a při zastavení se to nemusí podpírat aby to uživateli nespadlo na nohu, pak je to bezpochyby auto.

PepaSFI
15. listopadu 2019, 17:48
1
Top 5 nejbláznivějších speciálních edic

nevybavuju si že by se dělalo Punto strakaté ale rozhodně se dělalo Seicento dvoubarevné. Což nemělo ten efekt jako Harlequin, vypadalo to fakt spíš jak po amatérské opravě. Za limitku by se dalo asi považovat málo rozšířené Punto Spotring s šestirychlostní převodovkou a velice prudkým 16-ventilem který neměl variabilní časování a proto se choval tak že dělal dojem že je silnější než byl.

PepaSFI
05. listopadu 2019, 20:05
1
Základy bezpečnostní výbavy vozidla, aneb Po zrcátka ozbrojení

já podle nadpisu myslel že půjde o nějakou tu dopravní bezpečnost a ono je to ostřejší. Ty historické případy, trošku tam chybí období amerických gangsterů. Pan Werich to popisuje ve svých vzpomínkách když žil za války v USA, jak si s Voskovcem koupili ojetý Lincoln po nějakém mafiánovi. V tapecíru to mělo pouzdra na zbraně, zadní okýnko upravený jako střílnu, kdoví jestli to nebylo i neprůstřelný.

PepaSFI
31. října 2019, 18:08
0
Ptejte se: Jak zazimovat letní auto?

já nezimuju, moje auto je spíš zimní ale trošku péče neškodí. Pokud to nemá být totál konzervace a mumifikace, měla by stačit běžná údržba.


Tedy umýt a něčím ošetřit kastli.

Zkontrolovat náplně, případně vyměnit aby to nezamrzlo když garáž není teplá.

Nádrž spíš plnější aby se tam nezkondenzovala vzdušná vlhkost a neudělal se v benzinu rybník. U zahradní techniky se mi osvědčilo aditivum VIF, zabraňuje vyschnutí membrán v karburátoru. U aut to asi bude individuální ale proč to tam nedat, neuškodí to.

Baterku dobít, odnést někam do sklepa kde nemrzne. Když zůstane v autě, aspoň odpojit. Když to není možné, občas dobíjet. Což teda neuškodí ani u auta v provozu, obzvlášť při krátkých trasách.

Nějaký odvlhčovač do interieru neuškodí, kočkolit, silikagel nebo něco z hobbymarketu. Já to dávám pořád, v zimě se do auta natahá sníh, pak se potí skla, všecko vlhne. Mám kupu silikagelu, jeden pytel v autě, druhý v kotelně na potrubí přesouším. Loni jsem za pár korun koupil v hobbymarketu vysoušeč, taková plastová věc a v tom "tabletka" která do sebe tahá vodu. Funguje to dobře, ta tableta vydržela skoro celou zimu a vodu jsem z toho vylíval snad každý den. Jen se to musí před jízdou vyndat z auta a nic nepolít. Je to nějaká sůl, tam kde jsem to vylil, dodnes tráva neroste.

Dofouknout gumy.

Rozmístit pastičky na myši. Je to lepší než jed, otrávená myš může taky scípnout někde v autě.
Jako návnada se osvědčil chleba s kapkou Maggi, jo s tou věcí co se kape do polívky anebo jen chleba opečený. Stačí jen osmahnout zapalovačem, nasadit do pastičky, zavoní to a za půl hodiny cvak a je tam.

PepaSFI
13. října 2019, 15:37
0
Ptejte se: Auto na rozvoz pizzy

on chce něco za pár peněz, dočasně než se trochu vzmůžena F500. Panda, pokud to není troska, si pozoruhodně drží cenu a dobré kusy se málo prodávají. Stejně jako Yaris často zůstávají v rodině jako třetí auto aby u chodníku čekaly na to až bude potřeba rychle někam zajet a nestojí za to otvírat garáž s lepším autem. Čili furt a kdykoliv. Ale samozejmě, byla by to dobrá volba, do města ideál. Jak já často říkám, tam kde jiní sotva zaparkujou, tam já se otočím. Tam kde je zadní okno, tam končí auto. Motor bezúdržbový, jednou za pár let rozvod za pár stovek, jednou za rok olej a filtr, možná ještě jen pro pocit zkontrolovat vůle ventilů které obvykle není potřeba upravit častěji než jednou za život.

PepaSFI
28. září 2019, 18:25
0
Lancia Ypsilon: Když se řekne Lancia

jeden můj známý měl Y10, už jako hodně ojetou a i tehdy to byl luxus maximální. Jen klimu to nemělo. Celý vnitřek v hnědém, čemsi jako semiši, jak bylo zmíněno okna elektrický, i ty zadní výklopky, topení se ovládalo tlačítkama a úrovně otevření signalizovaly ledkový bargrafy. Rádio schovaný pod odklopnou částí palubky. Jen měl takový trabl s motorem. Na STK mu zjistili, že mu nesedí typ motoru. Zkrátka, nějaká baba pitomá na ouřadě, která tomu vypisovala techničák, si spletla 6 a 8 nebo tak něco. Neřešitelný problém. Co je na papíře je svatý, špatně je motor. Že takový typ neexistuje? Nezajímá. Opravit záznam? Neexistuje! Ouředník je neomylný, špatně je motor. Jediná možnost, zfalšovat číslo na motoru.

PepaSFI
18. září 2019, 19:44
1
Jaký předpis byste nikdy neporušili (a s jakými si hlavu neděláte)?

nikdy věci co můžou skončit velkou ránou, tedy přednosti, semafory, železniční přejezdy, horizonty, nepřehledné zatáčky. Obecně jezdím stylem "furt ve střehu" a nedělám nic co mi v tom brání. Netelefonuju, vlastně i přes hlasitý si radši zastavím. Nečudluju do mobilu ani do navigace. Alkohol nikdy, prostě mi to vadí, mozek se s tím pere. Jednou jsem po asi dvou pivech potřeboval kousek popojet, přeparkovat a připadal jsem si jak po ráně do hlavy. Asi mi chybí to ignorantství lidí co neřídí, jen nějakou náhodou sedí za volantem a ono to kamsi jede. Já prostě řídím a nic dalšího v hlavě nemůžu mít. Asi to mám podobně jako jsem slyšel od některých amatérských pilotů, že si v letadle vyčistí hlavu. Prostě v té chvíli je jen letadlo, to chyby neodpouští a proto všechno ostatní jde stranou.


Nepřekračuju rychlost v obci, teda aspoň ne tak aby to stálo za změření. Přece nebudu snadná kořist. Mimo obec to moc neřeším, většinou jezdím po silnicích kde to nikdo měřit nebude. Cyklistu nebo traktor předjedu přes plnou čáru pokud tam je rozhled. Nějaké ty zákazy jsem taky projel, ty obvykle nemají nic společného s bezpečností, teda kromě jednosměrky, to není hezký když něco jede proti a nemělo by.

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Econoline  1988
Ford Econoline

1988 rok výroby
179 koní výkon
4 900 ccm objem

Buick Riviera  1967
Buick Riviera

1967 rok výroby
360 koní výkon
7 000 ccm objem

Lincoln Town Car L 2001
Lincoln Town Car L

2001 rok výroby
174 koní výkon
4 600 ccm objem

Opel Insignia Opel Insignia 4X4 BUSINESS 2016
Opel Insignia Opel Insignia 4X4 BUSINESS

2016 rok výroby
125 koní výkon
1 956 ccm objem

Jeep Grand Cherokee WK 3,7 V6 2WD LPG 2005
Jeep Grand Cherokee WK 3,7 V6 2WD LPG

2005 rok výroby
215 koní výkon
3 700 ccm objem