načítám data...

PepaSFI

JménoPepa SFI
BydlištěTřebíč
Registracepřed 7.3 rok.
Poslední aktivitapřed 17.0 hod.
Příspěvků ve fóru109
Komentářů u článků994
Pozitivních komentářů u článků263
Negativních komentářů u článků9
Možnostinapsat zprávu

Poslední blogy

Bagristou snadno a rychle

03. srpna 2018, 19:11 15 komentářů

Máte rádi hračky? Mechanické hračky co fungují jako vopravdické?


Posledních 50 komentářů

PepaSFI
včera v 19:38
8
O řidičích, cyklistech a skládacím metru

Kdyby ten předjížděný šlapálista byl trošku co k čemu, udělal by to co běžně dělají řidiči "obtížných" vozidel, uhnul by jak jen to jde a mávnul rukou "jeď, vím o tobě, nechci zdržovat, však se nějak porovnáme". jenže cyklisti obvykle jsou banda naprostých ignorantů a tragicky a totálně nesledují provoz.

Já obvykle trpím velkou tolerantností a předvídavostí, nemám problém s tím uhnout někomu. I tady jsem popisoval jak mávám na chodce z dálky aby bylo jasno že je opravdu pouštím, když vidím v zrcátku hordu motorkářů, výrazně uhnu, oni obvykle pozdraví nohou a všichni jsme v pohodě (mimochodem, motorkáři, nesviťte dálkovýma! Je to blbý, je to bezohledný a je to na prd. Nejste líp vidět, jen hnusně.) Ani ten cyklista mi nevadí když se chová čitelně. Nevadí mi když jede po přechodu ale nesmí tam přilítnout jak mastnej papír do průjezdu. Aťsi jede v pěší zóně nebo i po chodníku. Ale když pojede tak že před ním ostatní musí uskakovat, zasluhuje liskanců po hubě že nedopne helmu.

Popravdě, dost se toho předpisu bojím. Bojím se toho že to dopadne jak se vším "dobrem". Udělali "absolutní" přednost chodců. Hned se našli vymaštěnci co si mysleli že se tramvaj zastaví na fleku. A vono né.
Udělali cyklisty v jednosměrce, někde, podle značení. Hned si to všichni vyložili že furt a všude, někteří dokonce tak, že snad mají i přednost a nesmrtelnost. A to fakt nepřeháním, takový jsem potkal, na silnici i v debatách.
Takže čekám že si to pár pumpičkářů vysvětlí tak že mají silnici jen pro sebe, že můžou beztrestně blokovat provoz a budou prudit a škodit až jim dá někdo po hubě a bude vostuda. Anebo v horším případě, budou bránit svou blbost vlastním tělem, čili se vecpou někomu pod auto ve víře že jsou v právu a bude neštěstí.

PepaSFI
17. dubna 2021, 19:56
1
Kam zmizel design užitkových automobilů?

co by se tak dalo najít v našich krajích? Vždycky se mi líbila Tatra 111 a 138. její nástupce T148 už tolik ne, ta maska a sací předfiltry na blatnících to pokazily. A samozřejmě T813, ten design je přímo ikona brutální síly.
Pak Škoda 706 RT, hlavně starší s ozdobným knírem na masce. Ty novější a hlavně řada MT už jaksi zevšedněly. Autobus 706 RTO asi netřeba jmenovat.

PepaSFI
17. dubna 2021, 19:42
1
Kam zmizel design užitkových automobilů?

kdysi jsem dělal s chlapem co s tím jezdil, s cisternou. Prý to bylo jak na Lochnesce, ta odpružená kabina se nějak blbě potkávala s houpáním cisterny a někteří řidiči to nezvládali. Mořská nemoc na plný pecky.

PepaSFI
09. dubna 2021, 19:01
1
Dětství bez autíček

já zažil ještě busy RTO, dojížděli jsme do školy do střediskové obce, tam 7km a domů asi 20, protože "školák" jel trasu v jiném pořadí zastávek. Zažil jsem v tom výbuch zadní pneumatiky, na "čtyřce" tedy na sedadle přímo nad blatníkem. Podlaha se zvedla a dovnitř se vyvalil ohromný mrak prachu. Jo a vždycky mi vrtalo v hlavě, proč ten náš venkovský má čtyřdílné dveře, zatímco ty městské dvoudílné. Na školní výlety jsme jezdili RTO busem místního JZD, zájezdní provedení se lehce přibližovalo výbavě busu z filmu Florenc 13:30. A ve stejném stroji, ohavně zelené barvy, byla vestavěná mobilní zubní ordinace která nás obšťastňovala ve škole.
Pak nastoupily ŠL a po nich Karosy 700. Vlakem jsem jezdil až na internát, ta 810 se vždycky třásla jak kdyby to mělo nějakou zlou nemoc a můj pozdější kamarád železničář s tím zažil mnoho veselých chvil včetně upadlých dveří , přesněji utržených nadrozměrnou dámou, nebo požáru motoru.
Doma jsme měli Škodu 1000MB a když se v mladším věku i kilometráži než má můj současný, stále dobře vypadající vozík, rozložila, museli jsme kvůli rozestavěnému bydlení koupit rychle něco, došlo na š105 v základní výbavě. Což obnášelo ještě míň než v Trabantu, páč ten měl hřebenové řízení a nastavitelná opěradla. O kvalitách š105 se nebudu více rozepisovat, myslím že by se mi nemuselo udělat dobře a můj vztah k tomuto bastardu je zde dostatečně znám.

PepaSFI
05. dubna 2021, 11:16
1
Moje oblíbené easter eggy

v tom Renegade je toho víc, některé věci jsou už hodně známé, například cákanec bláta na otáčkoměru nebo kresby autíčka na různých místech nebo že design zadních lamp ná připomínat tvar kanystru který staré Jeepy vozily na zadku. Ale mě nejvíc pobavilo, že Renegade má brzdy z kreslenýho filmu. Dokáže brzdit tak že zadní kola se zvednou ze země. A ještě větší sranda je, jak se odborníci nemůžou shodnout na tom jestli je to dobře nebo špatně.

PepaSFI
01. dubna 2021, 18:54
1
Jak odblokovat čakry a konečně naplno žít

dej tam webkameru, třeba stvoříš nový hit internetu. Nebo ještě líp, dej želvičce go-pro na kapotu, to bude offroad video!

PepaSFI
01. dubna 2021, 18:52
2
Jak odblokovat čakry a konečně naplno žít

pozorování želvy jsem si dnes užil. Jeli jsme z nákupu, sice poněkud dejchavičným Citroenem C3, ale před námi jel Renault Kangoo. Klasický sedmdesátník, vzhledem k předsvátečnímu provozu bez šance na předjetí.
Aromaterapii jsem absolvoval před týdnem, jen místo aromalampy jsem vonné substance zahříval v udírně.

PepaSFI
01. dubna 2021, 18:40
0
Tefal HB656838 QuickChef 3v1: Klidný život na vysoké noze

ano správně! Ovládání jedním prvkem je současným trendem dokonce i v automobilech. Od nuly do maxima, od maxima až do zastavení. A hlavně, takové ovládání, kromě pohodlného a plynulého řízení stroje, dává autíčkáři, i při drandění potraviny, možnost užít si tůrování motoru. Jeden takový mixíř vlastním už mnoho let, nejmenované značky, z nejmenovaného obchodního řetězce, toho co obvykle vypadá jak německého farmáře kůlna na traktor. Ten ovládací prvek nápadně připomíná spínač z ruční vrtačky.

PepaSFI
01. dubna 2021, 17:21
0
Otamatone: Probuďte v sobě umělce

teda kam se hrabe theremin

PepaSFI
25. března 2021, 17:46
1
Vyvraceč kmenových mouder

jo, to máš samozřejmě pravdu, ovšem v praxi ty dva jevy nikdo nerozlišuje a na poli kmenových mouder už vůbec ne, takže jsme přesně v tématu :-)

To naladění turba, dnes už to je trošku jinak. Sportovní jízda, gradace výkonu a projev ve vysokých otáčkách je fuj. Turba se ladí aby dávala tlak od co nejnižších otáček, reguluje se to elektronicky na co nejplošší křivku a jak to potáhne v 6 tisících se nikdy nikdo nedoví protože indikátor řadění začne vejskat v tak nízkých otáčkách, že kdyby šel kolem konstruktér té věci, tak motor vyskočí a umlátí ho setrvačníkem. S automatickou převodovkou nápodobně.

PepaSFI
24. března 2021, 18:02
3
Konečné řešení pirátů silnic?

jednou někdo někde řekl nebo snad napsal, že by zrušil rychlostní limity a na týden se schoval. No a pak, až by se mezi sebou vymlátili ti největší idioti, by to mohlo být na silnicích docela fajn. Jenže ono by to asi moc nefungovalo. Jo určitě by se našlo pár exotů co by zkusili co to dá, tak jak leckdo když se poprvé podívá na německou dálnici, pár by jich to udělalo tak blbě že by je pak hasiči vyřezávali z lesa a odmotávali z mostních pilířů. Což ale ti největší magoři dělají stejně i přes limity. Já většinu svých kilometrů najezdím po cestách kde nejsou limity. Prostě okresky kde policajt není a kdyby chtěl měřit rychlost tak v tom provozu by asi měl fousy jak Krakonoš než by se dočkal úlovku. Mohl bych jet libovolně rychle, někdy jedu přes limit, trošku, většinou ani ne, spíš pomaleji. A tak to dělají všichni. Proč nejedou 150 když je nikdo nechytí? Protože ono to tak je jaksi normální, ta silnice je samoregulační. Jsou tady zatáčky, nerovnosti, zvěř, traktory, cyklisti a jiná havěť. Dalo by se jet hodně rychle, jenže to bych musel jet buď v maximálním soustředění, v závodním tranzu nebo jako bezmozek, úplně vymaštěnej. Dyť jedu z práce, z nákupu, to není závod! A tak jedu tak aby mě to bavilo a abych nemusel řešit kam to pošlu až mi to tamhle na tom písku v zatáčce ustřelí, pomalu, rychle, jak je třeba.

Pamatujete si jak se jezdilo po dálnici 110kmh? Tenkrát když to změnili na 130 protože to bylo pomalý i pro š105, všichni čekali co se bude dít. Jestli si dobře vzpomínám, tak přesně v ten den jsme jeli z práce na opravu stroje někam do Liberce, takže u VelMezu na dálnici a přes půl republiky. Peklo se nekonalo, cesta byla neuvěřitelná pohoda. Prostě všichni jeli 130, někdo trochu pomaleji. Ony ty Favority to měly jako optimální cestovku, starší auta jako snesitelné maximum, takže to fungovalo. Dnes by se klidně dalo jezdit 150 kdyby tomu nebránil stav a koncepce dálnice.

A ty plácky na blbnutí, taky jsem takový znal. Komárovice u Jihlavy. Jo, už spoustu let tam je závora a výstraha že kamery sledují. Sice nevím kde by to namontovali ale třeba ta kamera je nervní dědek v první chalupě vedle, s ostře nabitým telefonem.

PepaSFI
23. března 2021, 14:54
0
Vyvraceč kmenových mouder

Jenže on se ten výraz "sepne turbo" používá pro ten moment kdy turbo začne dávat tlak a projeví se to na výkonu, ne pro regulaci. O té většina uživatelů vůbec neví, dozví se o ní až to přestane fungovat. A zase, nic se nespíná, je to regulace která pracuje plynule.

PepaSFI
22. března 2021, 18:43
1
Vyvraceč kmenových mouder

napadlo mě taky něco. Často je slyšet hláška "kdy sepne turbo". Nesepne. V turbodmychadle se nic nespíná, ono se točí pořád. Jen do určitých otáček jaksi netlačí ale nemůže za to žádný spínač ale fyzikální princip. Například Rootsův kompresor nebo jeho odvozeniny pracuje objemově. Rotory tvoří komůrky které nesou určitou dávku vzduchu a ta se z toho na konci vytlačí. Je pořád stejná v jakýchkoliv otáčkách, jen ve vyšších jich z toho vyleze víc. Turbodmychadlo pracuje aerodynamicky, vrtulka honí vzduch. V malých otáčkách ho honí jen tak dokola, vzduch před lopatkama uhýbá. Když rychlost lopatek vzroste, vzduch už nestačí uhýbat a je tlačen. A ten nárůst může být dost výrazný. A to souvisí s tím turbolagem což je prodleva než se turbo roztočí na účinné otáčky a natlačí dost vzduchu na to aby se to ukázalo na výkonu.
A naftoví jehovisti v nejlepších časech tomu říkali zátah vodspoda. Tlápnout na plyn u podtočenýho motoru, kredence se kácí, popelnice padají, permoníci kutají saze, to očekávání až to přijde, glglggl chrochty chrochty ratata čuňata brrrrrr a najednou je to tady! Vono to zrychluje! Asi tak ve chvíli kdy atmo benzin by už dávno tramtadadá cválal křížem krážem vstříc vycházejícímu slunci. A ten ropák vlastně skoro taky kdyby majitel nebyl blb a jel s tím normálně.
Ale typicky se turbolag hodnotí jako zpožděný náběh výkonu který obtěžuje hlavně při přeřadění. A s otáčkama to má společné jen to, že když si tam podržím trochu meziplynu, turbo se tolik nezpomalí a rychleji naběhne.

PepaSFI
19. března 2021, 17:41
0
Poprvé ve svém: Jaká byla první auta našich redaktorů?

trabík byl taky můj první, když nepočítám rodinnou š105. Vlastně dva, když se ten první začal rozpadat, byl přepapírovaný na zachovalejší kus z NDR co už měl sedadla s opěrkama, volant z gumoplastu, dvojčinné topení s bufíkem a kohout od nádrže dosažitelný bez zalehávací akrobacie. Z dnešního pohledu strašná mizerie ale od té doby jsem nakažený a libuju si vjednoduchých nevybavených autech.

PepaSFI
14. března 2021, 15:43
4
Proč elektromobilita nefrčí (tak jak by mohla)

přeměnit elektriku na teplo jde zaručeně se 100% účinností. Teplo je totiž základní formou energie do které se nám přeměňuje úplně všecko. Jenže rozdíl je v tom že u motorů s vnitřním spalováním je teplo podstatou funkce a nějaké nám přebývá, u EV to teplo pro lidi musíme cíleně vyrobit protože jak to tak vypadá, toho odpadního tepla tam není tolik aby se dalo využít, nebo žeby to nikoho nenapadlo topit chladičem? Vlastně by mě to ani moc nepřekvapilo.

PepaSFI
14. března 2021, 14:34
5
Proč elektromobilita nefrčí (tak jak by mohla)

no plánovač možná ukazuje, jenže realita může být velice odlišná. Stačí se podívat jak dokáže s rychlostním průměrem zamávat pár krátkých zastávek na pumpě. A to jde obvykle o pár minut, když je pumpa hodně zacpaná tak dejme tomu čtvrthodina ikdyž nějakej ignorant bude blokovat stojan než dopije kafíčko. S elektrikou to bude mnohem veselejší.

PepaSFI
14. března 2021, 14:16
11
Proč elektromobilita nefrčí (tak jak by mohla)

coby cynický praktik kterému práce s elektrikou není cizí vidím spousty technických obtíží které propagátoři tiše ignorují nebo velkoryse přehlížejí. Ale to se časem vyřeší, shoří pár rozvaděčů, i s barákem. občas nějaký ten blackout, sem tam někdo ztroskotá na cestě s prázdnou baterkou, časem přijdou už tak přetřásané požáry baterií, které se se zlevňováním výroby budou nějakou dobu množit, do té doby než někdo uzná že tak to dál nejde a zpřísní se to, což se dělo u spousty věcí takže nic nového.
Já si ale myslím že největší pecku nám všem elektromobilita dá až toho začne jezdit trošku víc. Je potřeba si uvědomit že zdanění motorových paliv je významnou částí jejich prodejní ceny a tudíž státní kasy. A čím víc se bude jezdit na elektriku, tím míň peněz to nasype. Ty prachy budou chybět, to je bez debat. A kde se vezmou? No hádejte. Už jsme takhle všichni pospolu zaplatili pár chytrákům fotovoltaiku.

PepaSFI
13. března 2021, 12:58
0
Šest milníků prvních let nového milénia

já tyhle války o půlhvězdičky nemám rád. Bohužel, stal se z toho do značné míry marketingový tah a taky bohužel, nejmíň polovina lidí jsou buď úplní idioti nebo si tam ten rozum přinejmenším chodí svýma cestama a tak je počet hvězdiček jednak někdy rozhodující při výběru auta a taky omluvou pro naprosto idiotské chování na silnici. Což platí i pro ty různé jízdní asistenty, trpaslíčky bezpečníčky. Když pak někdo jede jak idiot, přepůlí auto a sebe o mostní pilíř a diví se že ho to superbezpečný auto nezachránilo. Schválně si zkuste udělat průzkum co na ty hvězdičky říkají běžní uživatelé. Obvykle se dozvíte něco ve smyslu " aby se mi nic nestalo když do něčeho vrazím".
Jenže ono není nic takového jako bezpečné auto. Jen některá dají trošku větší šanci. Někdy. Možná. Dostanu na to záruku? Co mi bude platný že jsem narazil trošičku jiným úhlem než na jaký to otestovali?

PepaSFI
08. března 2021, 16:48
0
Kia Picanto 1.0 T-GDI 5MAN: Génius nadprůměrnosti

Mněli jsme v práci pána, už je dávno v důchodu, ten tak mluvil. V kantýně povídá "paničko, dejte mi sirečky a hřebíčky". Prodavačka samozřejmě rozuměla "syrečky" čili olomoucký tvarůžky. "Né paninko, já chci maličký sirečky". Malou krabičku zápalek. A ty hřebíčky? Cigarety značky Start, beztlumičový, kuřáci měli v zubech tabák, hřebíky do rakve se jim říkalo, ve žlutým obalu, ne, to nebyla krabička.

PepaSFI
02. března 2021, 14:42
0
Nejlepší vozidlo na výlet do jiného okresu

to už zkoušeli v Top Gear a zrovna to teda nedopadlo..

PepaSFI
28. února 2021, 12:18
2
Pět řešení problému, který nebyl

myslím že budem těžko hledat co je příčina a co následek. Že je Musk šílenec co se pouští do projektů co mohly skončit kolosálním průserem, to je bez debat. Než přišel s Teslou, elektromobilita byla okrajová záležitost bez zájmu. Vlastně se elektrika používala, kromě pár řídkých případů, jen na pohon pracovních strojů menší velikosti, vysokozdvižných vozíků, paleťáků a skladových přeprav. Muskovi se povedlo být ve správnou chvíli na správném místě. Technika dospěla do stavu kdy jde používat a nálada společnosti je ve stadiu kdy jsou lidi schopni dát nesmyslný peníze za něco co vlastně uživatelsky nepřináší žádnou výhodu ale je to in. Otázka je jestli rozmach elektrik není taky příčinou byrokratické ekologie, přitvrzování limitů prostě proto že to jde.

PepaSFI
28. února 2021, 11:05
0
Mercedes EQV: Bílý trolejbus

nevím jestli nejčastěj bouraná ale ty rohy nejvíc odnášejí takové ty parkovací ťukance a škrábance co se obvykle řeší trochou leštěnky nebo opravné pastelky a smířením se s nevyhnutelným. Což ovšem v tomhle případě nemusí projít tak snadno.

PepaSFI
28. února 2021, 08:52
1
Mercedes EQV: Bílý trolejbus

chápu že ty dvířka do nádrže nevyužili na nabíjecí konektor. Nabíjecí stojany jsou obvykle umístěné čelně, takže by se tam blbě tahal kabel. Ale aspoň škrabku na námrazu tam mohli dát :-) Ale proč to krmítko musí být zrovna v nárazníku, v takovým ohavným poklopci? Proč to nezakomponujou do chladičové mřížky? A je to tak i u jiných aut. Asi je to trend, tak jak byly kdysi v módě "sportovní" víčka nádrže. Koukejte, mám vadu na kráse protože jsem šalina. Zas třeba Leaf, který zrovna krásou neoplývá, obzvlášť ty starší, čistokrevný elektro, má sosáček schovaný pod znakem na předku.

PepaSFI
27. února 2021, 14:45
1
Elektrický valčík: Mají dnes Husité novou konkurenci?

Jede jede mašinka, kouří se jí z komínka.....víš kolik požárů způsobí vlaky?

PepaSFI
27. února 2021, 10:07
1
Pět řešení problému, který nebyl

copak o to, vytopit auto před cestou není až tak neobvyklá věc, já měl nezávislé topení v Trabantu, žádná novinka. Jen si tak říkám, kolik asi tak kilowatthodin sežere vyhřátí auta do té míry, aby z té střechodveřní skládanky zmizel všechen sníh. Když si představím jak je kolikrát problém otevřít a zavřít auto s normálníma dveřma, tak to musí být velká výzva. Ale to asi patří k věci, dělat dobrodružství z věcí které se jinde staly běžnou rutinou.

PepaSFI
27. února 2021, 06:26
0
Elektrický valčík: Mají dnes Husité novou konkurenci?

dělaly to i ty gumový opletený hadičky ale naopak, ta guma nabobtnala a popraskala. Nám se to na š105 stalo dole u nádrže. Pořád byl smrad v garáži ale nic nebylo vidět. Až jsem lehl pod auto a začal šátrat v hlubinách, hadička jak papuč a úplně mokrá. A samozřejmě jak se na to sáhlo, začalo ti téct víc a přístup k tomu na nic. A při výměně zjištěno že se viklá ta trubička v karburátoru.

PepaSFI
26. února 2021, 19:42
0
Elektrický valčík: Mají dnes Husité novou konkurenci?

škodovky š120 měly své období kdy dost hořely. Dělat benzinové hadičky z materiálu co se rozpouští v benzinu není nejlepší nápad. Ta hadička se začala rozpadat, typicky v místech mechanického namáhání, tam kde byla přisvorkovaná a benzin prosakoval. Buď to kapalo u nádrže, smrdělo to v garáži, nebo u čerpadla, nebo u karburátoru. Což je super protože ten je nad motorem, takže pokud to teče víc, nebo dokonce úplně upadne, polije to motor. Hodně polije. Čerpadlo je mechanicky poháněné, čerpá když se točí motor, takže i když to úplně upadne, motor běží než vysaje karburátor, takže dlouho.

Ještě k těm požárům, co dělají hasiči když přijedou k nehodě? Pokud auto nehoří, nejdřív ustřihnou kabely od baterie. Startovací akumulátor je zdroj obludně velkého výkonu. Dá to stovky ampér, při zkratu to zapálí a propálí cokoliv. Kabely se rozžhaví a zahoří během pár sekund. A není to hezký, já to viděl, to mi věřte. Tvrdě zkratovaná baterie může i vybuchnout, roztaví se v ní spoje, plyny explodují a rozprskne se kyselina kolem.

PepaSFI
26. února 2021, 19:22
0
Pět řešení problému, který nebyl

schovaný kliky, teda částečně, měla i Miata NA, taky bez pohonu, musely se vyloupnout prstem. Určitě toho bylo víc, na něčem jsem viděl kliku co se na ni prostě na jednom konci zatlačilo a druhý konec se vyklopil. Třídveřový UNO nebo stará Panda neměly kliku vůbec.

PepaSFI
26. února 2021, 17:41
0
Elektrický valčík: Mají dnes Husité novou konkurenci?

tak to jsi ještě málo viděl co za záhady dokáže elektrika. A asi by bylo zajímavý dohledat kolik baráků vyhořelo od auta a kolik od elektroinstalace. Ale se mi nechce to hledat.

PepaSFI
24. února 2021, 17:23
0
Elektrický valčík: Mají dnes Husité novou konkurenci?

může nastat byrokratický problém, v záruce zákaz používání neoriginálního příslušenství. Vyrobit kabel by neměl být problém, koncovky Mene tekel Mekota nebo jak se to jmenuje, se dají koupit , no levně ne ale snesitelně, opačný konec 32A pětikolík stojí asi 130 kč, kus kabelu a odměna pro odborníka co to poskládá a jsme tak na desetině ceny wallboxu

PepaSFI
23. února 2021, 19:26
0
Elektrický valčík: Mají dnes Husité novou konkurenci?

detaily nevím, vyptávat jsem se nechtěl ale asi něco běžného. Ten člověk je šéfredaktor literárního časopisu. Profi dron je taky široký pojem, jsou lidi co točí profi videa na hračku co jde poskládat do kapsy.

PepaSFI
23. února 2021, 18:44
1
Elektrický valčík: Mají dnes Husité novou konkurenci?

musím doplnit že naprostá většina uživatelů nemá nejmenší představu o tom co že se to v té zásuvce děje. Základní návyky třeba to o té vaně a spotřebiči, no možná. Ovšem to nebrání v tom, nechat rychlovařku kovici stát v louži vody nebo prodlužovák na dvoře v dešti. Řetězení rozdvojek některé lidi nepřejde ani potom co to zfajruje plamenem pekelným. Konvice prudkovařka má odběr jak menší cirkulárka, schválně kolik lidí to ví?

A ještě doplním něco přímo k akumulátorům. Před nějakým časem jsem se setkal s člověkem kterému doma vybuchl při nabíjení dron. Bylo by to na delší povídání ale vpodstatě se dá říct že krabička kapesních rozměrů naplněna lithiem zrušila větší část bytu, včetně jedné stěny. Jen velké štěstí a pár kroků znamenalo že v tom nezůstali dva lidi. Ten člověk byl kousek od dveří když se vracel z vycházky se psem a jeho syn si zrovna sedl s kafem na balkon. Toho pak odtud vyvedli hasiči s dejchákem. Celou dobu jeden o druhém nevěděli jestli není někde ve spáleništi usmaženej. A teď takovému člověku může nějaký elektropropagandista říct, ať si sedne na půl tuny lithia v autě. Asi by rychle zjistil že to rychlý zleva je bouchací pravačka, bomba čenichovka.

PepaSFI
23. února 2021, 17:21
1
Elektrický valčík: Mají dnes Husité novou konkurenci?

jo měď byla strategickým materiálem a šetřilo se i tím hliníkem. Proč tam dávat tři dráty když to funguje i se dvěma. Správně se ty hliníkáče měly po nějaké době dotahovat a spoje konzervovat čímsi, což samozřejmě skoro nikde nikdo nedělal. A taky to bylo stavěné na jiné zátěže, největší spotřebič byl vařič co měl asi 700W. Dnes si tam zapnou konvici na kafe, některé mají i přes 2kW, mikrovlnku, i ty menší mají 1kW. k tomu nějaký topidlo a pak někde v krabici o které nikdo netuší že existuje protože ji zamalovali před 40 rokama uhoří nulák a protože jsme na ochraně PEN, tak se nám přes spotřebič nafázujou zemní kolíky, íííííííhááááá.

PepaSFI
21. února 2021, 19:55
1
Speciální edice: Fiat 500 tisíckrát jinak

tohle už tady bylo za Favorita. Toho dělali asi v pěti barvách, všem se líbil žlutý nebo červený a stejně si všichni koupili lopuchovou zelenou nebo blátovitou hnědou. Zkrátka, lidi by rádi byli originální, kdyby se nebáli být originální.

PepaSFI
16. února 2021, 17:16
1
Hyundai míří na měsíc

já osobně tipuju že od hjundaje nic do vesmíru nepoletí, že to je jen marketingová kampaň ale kdo ví? Třeba nás za pár let překvapí. Třeba to bude rozvážet pizzu nebo zásilky po městě.
Ale v těch technických záležitostech má i ransom v řadě věcí pravdu. Ty stroje musí snést strašný věci při startu a přistání a zároveň ušetřit hmotnost. Proto se používají extra materiály, titan, karbon, speciální slitiny, dnes se hodně dělá s 3D tiskem protože tím se dají vyrobit tvary jinak nemožné, pevnostní profily které by nešly odlít ani obrobit. Ale samozřejmě se na to jde i technicky, proč stavět monstrum aby sneslo 6 G a šílený vibrace když to pak nebude potřebovat. Tak se ta karbonová a hliníková krabice a titanový špejličky ukotví v adapterech, pohyblivý části do parkovacích pozic, do dorazů, složený, opřený. A jak píše ransom, vesmír je drsný místo, vakuum, radiace, extremní teploty, na Měsíci navíc prach a písek struktury kvalitního brusiva.

PepaSFI
15. února 2021, 16:57
0
Hyundai míří na měsíc

s tím Lunochodem je to trošku jinak, oni v tom Černobylu použili věci z vývoje Lunochodu, ne že to přímo vycházelo z konstrukce. Prostě potřebovali dálkově řízené vozidlo schopné pobybu v extremních podmínkách a tak vytáhli testovací konstrukce z lunárního programu. Ty samozřejmě byly stavěné na pozemské zatížení, stejně jako testovací a cvičné LRV z programu Apollo nebylo shodné s tím co pak letělo na Měsíc. Ono by to ani jinak nešlo, s výkonem asi 4x200W můžeš pohánět na Zemi leda moped a konstrukce vozidla by se nejspíš ohnula vlastní vahou a když ne tak nasednutím posádky zaručeně. Důvod je prostý, úspora hmotnosti, není na tom kousek materiálu navíc. Došlo to dokonce tak daleko, že ten LRV nemá ani žádnou stupačku, ani kousek ohnutý trubky kam by se dala opřít noha. Takže nasednutí na vozidlo byl pro chlapa oblečenýho v těžkým sněhuláku, několikaminutový proces. Stejně tak žebřík z Apolla je asi tak o dvě příčky kratší než by dávalo smysl, ani na spodní části opěry není žádná stupačka, takže vylézající Armstrong seskakuje z dobrého třičtvrtě metru. A než pronese velká slova, nejdřív zkusí vyskočit zpátky na žebřík. Ale popravdě, moh si za to trošku sám. On ten psychopat řídil přistání tak chladnokrevně, že dosedl naprosto dokonale a ani se nezatlačily tlumiče v opěrách. Zvláštní je, že tohle vůbec neřeší měsíční konspirátoři, dyť ten chlap, kdyby hapal ze žebříku, si moh něco rozkřápnout, nebo co kdyby nedokázal vylézt zpátky?

Ale zpátky k hjundájovi. Myslím že je jasný že stroj co poletí na Měsíc bude v lecčem jiný než ten co pojede někam do trosek hledat zasypaný lidi.

PepaSFI
02. února 2021, 17:01
3
Autíčkář se ptá: Baterie nebo vodík?

ten web autozive.cz a ještě asi dva další který nebudu jmenovat abych nezneuctil svou špinavou klávesnici,jsou vrcholy na hromadě hnoje. To jsou někdy takový pitomosti, že jeden nestačí žasnout. Zčásti to opisujou kdovíodkud, obvykle text nese stopy goglího překladatelstva a někdy to jsou takový békoviny, že by to nenapsalo ani desetiletý dítě ovlivněný četbou komiksů o superhrdinech a růžových ponících. Cílem zřetelně není podat nějaké informace z automobilního světa ale jen klikací zápočet na reklamy. Holt každej se nějak živí.

PepaSFI
30. ledna 2021, 18:22
8
Proč nechápeme nová auta

že se auto nastaví podle klíčku co mám v kapse, jo dobrý když jsou uživatelé dejme tomu dva. Jenže ten klíč stojí balík. To si budu objednávat klíče pro třeba čtyřčlennou rodinu? Nebo co když to je služebák ve firmě a jezdí s tím kdekdo? Ve starým autě se prostě hráblo pod sedadlo pro tahátko a hýplo se sedadlem. V novějším se našly tlačítka, obvykle na dveřích nebo vedle sedadla a počkalo se až to nabzučí. A v nejnovějším se bloudí ve vehementu.. je to pokrok? Já to asi neposoudím, já jezdil i vozidlama co neměly nastavení ničeho a vlastně to zas tak moc nevadilo.
To s tou navigací, jak píše Staromil, jo někteří lidi to tak mají, zapínají si navigaci i na cestu kterou znají 40 let.
A to nepochopení asistentů, to je trošku konflikt. Já to vím že asistent neumí všecko a že propagandy lžou. Jenže já jsem magor co se obejde i bez ABS. Jenže běžný uživatel si ty asistenty koupil proto aby je používal, hezky mu je vychválili, v reklamách naleštili a najednou se dozví že asistent jízdy v pruzích vlastně ty pruhy možná neudrží a že si máš dávat bacha na to aby tě někam neposlal.
Mimochodem, proč vlastně ABS třese pedálem? Vždyť každýmu kdo to zažil a nemá to natrénovaný je jasný že se toho lekne a povolí. Což jak každý jistě pochopí, je velice špatně. Jistě by nebyl problém kdyby v tý věci bylo něco co se zamkne a ty impulsy z toho pumpovadla nepustí do pedálu.

PepaSFI
30. ledna 2021, 13:50
8
Proč nechápeme nová auta

nevím jak kde to je dnes ale už asi dvacet let, možná dýl, se dělají zastavěný rádia, někde částečně, jdou případně vyndat a nahradit jiným, někde totálně, jsou součástí panelu. A ty trčící obdélníky co vypadají jak kdyby si to tam někdo přilepil mi taky vadí. Ale věřím tomu že se to někomu líbí, možná to vzbuzuje pocit že má v autě něco navíc.

PepaSFI
30. ledna 2021, 13:41
4
Proč nechápeme nová auta

vodík se nevyrábí elektrolyticky, teda ne že vůbec ale naprostá většina průmyslově vyráběného vodíku se vyrábí z ropy nebo zemního plynu. U nás prý je to vedlejší produkt z chemické výroby. Jak by to vypadalo v budoucnu, při požadavku velkého množství do vozidel, těžko říct.
Jak to je s hmotností aut v porovnání s elektromobilem nevím, asi by to šlo najít ale srovnání by bylo obtížné. Ale s tím vodíkem to taky není jednoduché. Blbě se to skladuje, je to svině řídká, proniká to skrz materiály a mění jejich vlastnosti. Musí se hodně stlačit, takže vysoké nároky na kvalitu nádrží. Nejspíš ty báně budou podobný hovada jak na CNG, plus extra materiály kvůli vodíkovému křehnutí.

PepaSFI
24. ledna 2021, 19:40
0
Aktivní zásahy do řízení: Opatrně, prosím...

není to pokrok, je to vývoj. Až čas ukáže zda k lepšímu nebo do slepé uličky.
Ten rozjezd do kopce, to se dív intenzivně učilo jako základní řidičská dovednost. Tak si říkám, co se vlastně bude v té autoškole učit? Auta se umí víceméně udržet na silnici, dokonce na svý straně. Umí zabrzdit, umí se rozjet, umí zaparkovat, vidí v noci líp než člověk, jen tomu chybí ta vůle, rozhodnout se kam jedu a že to co se děje může být správně ikdyž to tak na první pohled nevypadá.
Mimochodem, ten asistent rozjezdu do kopce měly některý auta už někdy před sto lety a bez elektroniky.

PepaSFI
23. ledna 2021, 17:48
1
Jaké "klasice" jste nikdy nepřišli na chuť?

estli to třeba nebude tím že u těch novějších motorů stoupl výkon a tím i nároky na pevnost bloku. A taky hliníková hlava je měkčí než litinová, nepodrží to tolik, takže zas nárok vynucený změnami. někdy je dobrý zamyslet se nad tím co je příčina a co následek. To tlakové lití má celou řadu výhod a v té době to vůbec nebylo běžné a jim se to povedlo vymakat, Dokonce to pak i prodali licenčně, tuším že Renaultu.

PepaSFI
23. ledna 2021, 16:51
0
Jaké "klasice" jste nikdy nepřišli na chuť?

já teda těch škodovek ve svém okolí měl spousty, je o mě dostatečně známo že ty auta nesnáším a nechápu ty záchvaty nostalgie a glorifikaci zadního pohonu u nich ale nikdy jsem se nesetkal s tím že by někdo řešil měkký blok a zadírání. Jo u toho bych připustil že za to mohl olej, M6AD je z dnešního pohledu dobrý tak na vrátka do zahrady. A i dnes existují motory u kterých se nedá udělat kompletní rozborka, protože když se odmontují domky na klice, blok se nenávratně deformuje a už to nikdo nedá dokupy.

PepaSFI
22. ledna 2021, 19:00
3
Jaké "klasice" jste nikdy nepřišli na chuť?

s tí m přehříváním to máte pomýlené, ony se ty škůdky nepřehřívaly při vyšším tempu. Teda ne že by to nešlo uhnat, to jde všecko ale problém byl v nízkých rychlostech a to paradoxně kvůli velkému množství vody.
Kdy se vám na dnešním autě zapne ventilátor? Prakticky při každém zastavení na křižovatce. Jsou tam tak 3-4 litry, to se ohřeje hned a zapne se vrtule. Jenže tyhle škodovky s chladičem vpředu měly asi 13 litrů vody. To než se přehřeje, to chvíli trvá. Takže v běžném provozu se vrtule prakticky nikdy nezapnula. Třeba i několik let. A motorek zatuhl a spínač zoxidoval. No a pak se takhle posouváte v zácpě a najednou teploměr nahoru a zezadu blebleblepšššššchrchlychrchly voda vaří. A žádná péče a údržba s tím nic nenadělá, kdo by taky preventivně vyměňoval termospínač a motorek větráku, obzvlášť když na to nic nebylo k sehnání. Jo a termostat, ten taky nestál za nic a taky nebyl k sehnání.

PepaSFI
21. ledna 2021, 18:10
0
Autíčkář se ptá: Posloucháte za volantem nebezpečné songy?

bigbít ve všech jeho podobách, takže rádio Beat, pak si tahám z radia Dixie jižanský rock a různý ty říznější odrůdy country pomíchaný s kdovíčím, prostě aby to šlapalo. Ale taky někdy pohodovky, třeba Aneta Langerová je super. Někdo se možná ušklíbne, v rádiích furt hrajou tu pitomost Křídla motýlí ale zkuste ty novější. Moc pohodová, dobrá hudba.

;t=136s

Nedávno jsem objevil tuhle čarodějnou partu, to je do auta někdy taky nebezpečná muzika

PepaSFI
20. ledna 2021, 17:16
1
Autíčkář se ptá: Posloucháte za volantem nebezpečné songy?

repráky se dají vyměnit skoro ve všem, ovšem s rádie je to horší. Všecky after rádia jsou odporný kolotočářský hnusy co se nehodí vůbec do ničeho, natož do youngtimera místo original rádia. Já dlouho řešil rádio v Pandě. Je tam original Blaupunkt, celkem slušný, jenže má jen CD bez MP3, Přes FM transmiter to nestojí za nic a dát tam jiný rádio, bych se poblil kdykoliv bych se na to podíval. Nakonec to vyřešila krabička co se zapojí do rádia zezadu do přípojky na CD měnič, umí všecky běžné zvuky včetně FLAC, jen není úplně nejlevnější.
Jo a když bráchovi odešlo divný a ošklivý rádio Sony, tak chtěl něco decentního co při zapnutí nevypadá jak výbuch v továrně na rachejtle a našel něco obyčejného od Blaupunkt. Dva kroutící knoflíky, pár tlačítek, vlastně by to neurazilo ani v autě z devadesátek. Jedno USB schovaný vzadu, jedno vpředu, pod panelem SD karta.

PepaSFI
17. ledna 2021, 18:47
9
Aktivní zásahy do řízení: Opatrně, prosím...

to samočinný otvírání kufru má taky trošku mouchy :-)

;feature=emb_logo

PepaSFI
17. ledna 2021, 17:30
4
Aktivní zásahy do řízení: Opatrně, prosím...

to otvírání kufru bude asi protizlodějská funkce. U spousty aut je to svázané s otevřením dveří řidiče, což teda taky vytváří spousty veselých trablů typu "táto vylez z toho auta, mně to nejde otevřít! Prostmtě co s tím děláš, dyť to normálně šlo, no hele dyť to říkám že to jde". To dvojitý odmykání bude asi totéž, aby ti někdo při nastupování nemohl páchat nemorálnosti druhýma dveřma. Tyhle věci jdou někdy nějak nastavit, jen se musí vědět jak a návod jak známo, čte jen ten kdo si nevěří.

PepaSFI
17. ledna 2021, 12:23
2
Driftování ztraceno v mediálním prostoru

žeby se nám tady začal inkubovat infekční chronobundus? Aby z toho nebyla nějaká epidemie.

PepaSFI
16. ledna 2021, 17:20
10
Driftování ztraceno v mediálním prostoru

to je funkční ergonomie, když pak jedeš bokem, tak je rovně.

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Oldsmobile 98 Regency  1981
Oldsmobile 98 Regency

1981 rok výroby
130 koní výkon
5 000 ccm objem

Buick Skylark  1968
Buick Skylark

1968 rok výroby
180 koní výkon
6 ccm objem

Cadillac Fleetwood Brougham 1984
Cadillac Fleetwood Brougham

1984 rok výroby
140 koní výkon
4 100 ccm objem

Alfa Romeo 166 2,4JTDm Facelift Bez koroze ES 2005
Alfa Romeo 166 2,4JTDm Facelift Bez koroze ES

2005 rok výroby
175 koní výkon
2 387 ccm objem

Chrysler Imperial Le Baron 1975
Chrysler Imperial Le Baron

1975 rok výroby
218 koní výkon
7 206 ccm objem