načítám data...

PepaSFI

JménoPepa SFI
BydlištěTřebíč
Registracepřed 8.1 rok.
Poslední aktivitapřed 7.9 hod.
Příspěvků ve fóru109
Komentářů u článků1055
Pozitivních komentářů u článků299
Negativních komentářů u článků10
Možnostinapsat zprávu

Poslední blogy

Bagristou snadno a rychle

03. srpna 2018, 19:11 15 komentářů

Máte rádi hračky? Mechanické hračky co fungují jako vopravdické?


Posledních 50 komentářů

PepaSFI
předevčírem v 14:51
11
O hyperkorektnosti, právu a dětských snech

já pořád netuším kdo je to Passer. Než jsem si pustil to video tady v článku, vůbec jsem nevěděl že je to čech a že to auto má českou značku. Je mi úplně u zadele jakou má společenskou funkci a koho tím ovlivní. Jo, dnes světu vládnou influenceři, když tak sleduju co se děje, mám pocit že si nemůžu ani vytřít víte co, bez sledování posledních trendů u celebrit. Takže věřím že příští týden něco podobného zkusí blbeček ve vočipovaným TDI s vytřískaným podvozkem a šmatlavýma brzdama někde na D1 a skončí, v lepším případě sám, v dlouhým kotrmelci. Protože se prostě vždycky někdo takovej najde. Protože jsou hospody a debaty plný povídaček jak to kdo v rajchu po autobánu prohnal a za kolik jezdí Praha Brno.
Já jsem prostě cynickým praktikem a víc mě štve tisíc debilů co neumí předjíždět, než Passer kterýho nejspíš nikdy nepotkám, v autě který možná ani nikdy neuvidím, protože ty debily denně musíme potkávat na silnicích.

PepaSFI
předevčírem v 11:23
14
O hyperkorektnosti, právu a dětských snech

popravdě řečeno, nějak jsem to nesledoval ale vzhledem k tomu že se to probírá snad i na forech o výrobě zajímavých druhů pečiva, nemohlo mě to minout. Nevím přesně podrobnosti, jestli to bylo normálně v provozu, nebo jestli tam měl hlídky které mu střežily koridor, nebo jestli to byl třeba uzavřený úsek s najatým komparsem. Každopádně neporušil povolenou rychlost, takže podle zákona nic. Nejspíš ani nevytvořil nějakou nebezpečnou situaci, leda to že jel tak rychle, že ostatním účastníkům provozu výrazně ztížil možnost předvídat a reagovat. Jestli by zvládl nějakou krizovku, náhlou překážku, technickou závadu? No nejspíš ne. Stejně jako by ji nezvládl ten v bílý Audi s áčkem na čísle co jel včera odpoledne několik kilometrů nalepený 5 metrů za náma protože mu asi připadalo, že 80 je na sněhu a ledu moc srabácká rychlost. Nebo jako ti co se předevčírem poskládali na plzeňský dálnici. Ti zcela evidentně jeli naprosto nepřiměřeně, těžce nezvládli situaci, skončilo to špatně a nikdo to neřeší.

PepaSFI
16. ledna 2022, 09:37
0
Co byste si letos na Autíčkáři chtěli přečíst?

tak aspoň ke druhé generaci, tam je to snadné. Vem všechna myslitelná negativa, pak přidej ještě pár takových co tě hned nenapadly a máš stručnou charakteristiku. Pak zjistíš že každé to negativum, snad kromě zvýšené spotřeby, má nějakým zvrhlým způsobem něco do plusu, přidáš lepší průchodnost v mírně obtížném terénu, což běžný uživatel potřebuje vlastně jen párkrát když náhle zasněží, vzhled u kterého se lidi nikdy neshodnou jestli se líbí nebo ne a zjistíš že vlastně nevíš proč s takovou věcí jezdit a přesto je to docela príma věc.

PepaSFI
16. prosince 2021, 11:09
1
REVAi G-Wiz: Roztomilá hračka, nebo prostě jenom hnusný auto?

ten zvuk je uchvancancující, zní to jak když někde v pozadí nahazuje motor stíhačka. Akorát teda ten jekot není vystřídán hřměním rozběsněné turbíny ale rachtáním plastů a hýkáním obsluhy. Jestlipak by taková věc šla u nás legalizovat? Řízení na straně kontinentu se asi nedělalo ale tohle vlastně asi bude mít papíry jako čtyřkolka, takže kdoví jak to je. Nedávno si podobnou příšeru pořídil youtuber elektrikář Amperák, jen způsobilou provozu, teda skoro. Tady je jeho zcela vyčerpávající popis té podivnosti.


A dovedu si klidně představit, že bych něčím podobným jezdil, na hopkání kolem chalupy, do práce a na nákup úplně dokonalý. Ale já jsem taky divnej, co si budem povídat.

PepaSFI
14. prosince 2021, 09:29
0
Kei van: Jaký a kde vzít v Evropě?

s takovým nějakým knedlíkem tady jezdí bývalý dakarský motorkář Ivo Kaštan. Pak se mu povedlo nedat přednost a zbořit to, ale vzápětí přijel jiným. Objevil se s tím u souseda autoklempíře, že to potřebuje vyhnat ze spodku hnědou smrt a ten z toho moc nadšený nebyl. Akorát to byly bezoknové dvoumístné dodávky. Když si jel někam zajezdit, strčil tam motorku, bednu s nářadím a spacák, při troše skromnosti ještě totéž v malým pro kluka.

PepaSFI
13. prosince 2021, 12:47
0
Františkova Miáta: Ach koně mé, kam jste běžely...

pneu Vraník? No, coby pamětník socialistických pneu z Púchova, vyrobených ze zhmotnělé tmy s lehkou příměsí sazí, jsem byl dlouho toho názoru, že dnes už nikdo nevyrobí něco na čem by se nedalo jezdit. Bohužel Vraník ano. Brácha si to před časem pořídil na Citroen C3, tedy lehké a slabé auto, provozované na venkovských cestách Vysočiny. Z toho pohledu super, vrtkavé počasí, mizerná údržba silnic, sníh, náledí, břečka, gumy tahaly jak šílený. Akorát na asfaltu to poněkud hlučelo. Teda kvílelo jak meluzína ve včelíně. Ale jinak dobrý. První sezona skvělá. Jenže druhá sezona začala bídně. Už v malé rychlosti pocit že něco není v pořádku a jak se zrychlilo k 60, tak to driblovalo jak mičuda. Žeby ztracený závaží? Takže do gumodílny, vyvážit. Leda prd. Jedno kolo křivý že se na to nedalo dívat natož na tom jezdit, ostatní rozvážený tak že skoro nebylo kam dát závaží. Takže dvě nejhorší šly pryč hned a ty další dvě myslím dojely sezonu a na další se vyměnily taky.

PepaSFI
04. prosince 2021, 09:25
1
Šest nejzbytečnějších věcí, jaké výrobci dali do auta

C3 to měl taky. Kontrolka na tlačítku skoro nebyla vidět, jednou jsme asi půl hodiny řešili proč to auto pípá. Ono to totiž tam kde ostatní auta mají kontrolky, tohle má pípanec. Rozjedeš se, píp! Asi některý dveře. Bouchání dveřma, rozjezd, píp! Tak asi kufr. Zastavit, křáp kufrem, rozjezd, píp! Zapnutej pás? Jo je zapnutej, píp! Benzinu je dost, píp! Až jsme vjeli do stínu někde u lesa, všim jsem si že na tom zbytečným tlačítku svítí tečka velká jak muší hovno.

PepaSFI
20. listopadu 2021, 16:37
0
Můj život s Plurielem I - střecha a šest aut v jednom

to si člověk musí nutně říct "co tam ti frantíci tenkrát hulili?" Jak šílený musí být knstruktér aby tohle stvořil? A jak se mu povedlo procpat to všema svalovacíma procesama? Dyť to musí být šílený na výrobu, montáž, ekonomicky nesmysl, servisní apokalypsa. Že je to divný pro uživatele, to je jiná hra. Popravdě, ona i ta normální C3 nebyla kdovíco. Kufr taky dobrý psycho, jako hrob. Co tam dáš, to tam zůstane. Zrovna v tom období se všude řešila zadní hrana kufru, ideál byla rovina. Akorát u Golfa se taktně mlčelo, to byla horší jáma než u C3 ale u nadauta se to neřeší. Taky je důležitá rovina po sklopení sedadel. C3 tam má schod velikosti schodu a ještě z toho uprostřed trčí úchyt opěradel. Dostat se tam nedá, plato pod oknem se odklápí tak málo, že se tam nedá strčit taška s nákupem, musí se nacpat nebo vhodit. Akorát ji pak nemůžete vyndat.

PepaSFI
17. listopadu 2021, 09:31
2
Zapomenuté hračky mladého petrolheada

až budete mít cestu kolem Jihlavy, zajeďte si kousek vedle, do obce Příseka. V zámečku nad obcí je muzeum autíček. Od nejvzdálenější historie, někdy ze začátku dvacátého století, až po současnost. Celý zámek nacpaný autíčkama a vozidlama všech druhů a typů a funkcí a principů. Lunochod je tam taky. Jedno oddělení je celé věnované modelům kolem Bonda 007 a venku pod kůlnou stojí skutečný Lotus Esprit s lyžema na nosiči.

S bráchou jsme měli samozřejmě klasickou autodráhu, oblíbený plechový jeep na klíček který uměl krásně skákat na rampě ze sešitů. Pak jsem měl jakýsi tahač s plošinovým návěsem a Mercedes piano ovládaný bowdenem. Bohužel obojí skončilo na poruchy, ne na zničení zacházením. Plechový tank T55 na baterii a už zmíněný Lunochod, taky nějaký ten buldozer. Stroje které uměly jezdit i přes překážky. Ovšem základ byla kvízová hra Autoškola kde se magnetickým volantem zadávaly otázky.

PepaSFI
11. listopadu 2021, 19:29
1
(Opožděný) report z K&K Brno vol. 34

no dyť to není pod ničí licencí. Když najdeš místo kam se dá zajet a nikomu nepřekážet, vyhlásíš to, tak už bude jen záležet na tom jestli někdo přijede. Přinejhorším se může stát že tam budeš sám, však se zeměkoule nepřekotí. A když bude poblíž stánek s kafem, nebo to nějaká dobrá duše uvaří do putýnky, jako to dělá František abysme tam nepřešlapovali s prázdnýma hubama a my mu házíme drobáky do pokladničky aby nebyl škodnej, tak tím líp.

PepaSFI
09. listopadu 2021, 17:34
0
(Opožděný) report z K&K Brno vol. 34

zrcátko na blatníku měla i Škoda 1000MB, asi jak kdy a možná i jak kde. Podle obrázků co nabídne gogel bylo buď na blatníku, nebo na dveřích jako dnes, někdy i na dveřích nahoře a někde to skoro vypadá že bylo na A sloupku, neotvíralo se s dveřma. A někde dokonce zrcátko není. Kdovíkdy ten předpis vznikl, třeba to kdysi bylo jen na přání.
Zaniklo to nejspíš se změnami technických předpisů. Mám takový pocit že je psáno, že zrcátko musí být dívatelné buď bočním oknem nebo plochou očišťovanou stěrači. Což při tehdejší konfiguraci stěračů mohlo být obtížně proveditelné. Dnes by to problém nebyl, stěrač obvykle dosáhne až ke sloupku. Ale zas je předek obvykle nízko, hluboko pod výhledem řidiče, muselo by to trčet vysoko a byl by problém s chodeckou porážkou.

PepaSFI
07. listopadu 2021, 09:33
1
Jak se žije s elektromobilem, část druhá

no já vím že vzhled je věc osobního vkusu ale i3 mi připadá na elektro hodně vzhledově povedený, jen mi přijdou zbytečný ty půldveře. A ta 500e je prostě pětistovka, od klasiky se liší jen v detailech. Ale jo, je fakt že by tam nemuseli tak výrazně dávat najevo " hele mám ucpanej předek, jsem električka", což bohužel platí obecně pro skoro všecky EV varianty běžných aut. Leaf v současné generaci už trošku vypadá, nebo jsme si zvykli. Ale ty starší, to bylo vobludárium.
Pokud jde o tabletství, kamarád má elektrický Citigo. Nebýt příliš okatě zaslepený přední mřížky, tak je to vlastně úplně normální auto, akorát, jak to on komentoval, to nevrčí. Dojezd kolem 200km na hopkání kolem chalupy stačí. Používá to i na pracovní cesty, má pekárnu, takže pracovní pojíždění kolem firmy je v blízkém okolí, taky v pohodě, nabíjení ve firmě už má vyzkoušený, už před pár lety jezdil ev dodávkou. A uvnitř je to úplně normální Citigo, jen má jinou šaltpáku a jinak popsaný budíky. Ano, má to budíky, opravdický s ručičkama, žádný omalovánky. Dokonce i palivoměr. A má to normální výkon malýho auta, jede to normálně, nemusí nikomu předvádět jak to rozšlápne mustanga.

PepaSFI
01. listopadu 2021, 15:06
1
TopX nejzbytečnějších motorsportů

taky už jsem dlouho nikde nebyl, tak nevím jestli se to provozuje. Jmenovalo se to dB drag a obvykle se na to používaly co nejmenší auta, asi aby se tam ty repráky hodně vyřádily a neztrácelo to tlak. Byla na to speciální nahrávka, takový BZZZZZZZZ, všichni se tvářili hrozně vážně a vlastně to bylo jak nejrychlejší hodinky a největší trpaslík.

PepaSFI
31. října 2021, 12:47
2
Hledá se nejzbytečnější auto

mě nějak nenapadá co tak převratného která automobilka vytvořila aby nebyla zbytečná. Pořád využíváme Ottův a Dieselův motor. Naučili jsme se je přeplňovat tak aby se to dalo normálně používat. Naučili jsme se aby to nevyrábělo moc jedů akorát to možná došlo někam kde už to začíná být moc komplikovaný. Wankel bylo kolosální šlápnutí vedle. Po sto letech jsme vzkřísili elektromobily a nasměrovali úplně blbým směrem. Jo, každou chvíli se objeví článek o tom jak ta a ta automobilka vyvíjí převratnou technologii a možná už za rok, dva, pět s tím překotí zeměkouli. A uběhne pět, deset let a nic.
Na tom že někdo jen vyrábí auta není nic špatného ani zbytečného. Většina uživatelů ani netuší jak ta věc pod kapotou funguje a kromě reklamních plků o nějakých super nápadech vůbec neví. Chtějí jen za svý peníze něco co budou moct vyhovujícím způsobem používat. A když už někdo opravdu vyvíjí , kde na to bere prostředky? No obvykle na to vydělaly ty tisíce kombíků a MPV a SUV pro maminy s dětičkama a kočárkama.

PepaSFI
30. října 2021, 19:00
0
Hledá se nejzbytečnější auto

nebyl tenkrát v tý Fabii Monte Carlo dokonce mocný HTP? Já se o ty škodovky nikdy moc nezajímal, vím jen že ten znáček byl hezkej a že to bylo to jediný "sportovní" na tom autě.
Príma byl taky Roomster Scout. Oproti standardu to vůbec nic nepřinášelo ani na funkci ani na užitku a navíc to bylo hnusný skoro jako Aztec.

PepaSFI
29. října 2021, 17:51
0
Autíčkářův týden: Král automobilového světa a hvězda sportovního nebe

couvací kamera se stejně musí dát někam dolů, ze střechy by neviděla těsně za auto. A kameru co nahrazuje nebo doplňuje zrcátko by bez problémů schovali do horního okraje střechy nad okno. To samý antény, to je jak vzpomínka na telefon Alcatel. Všecko by to šlo schovat, rádio, GPS, telefon, internet. Tohle bude nějaká taková ta britská podivnost. Když to uděláme dokonalý, bude to nuda. Je potřeba podivný detail, ať mají lidi nad čím přemýšlet.

PepaSFI
02. října 2021, 14:29
1
PepaSFI
29. září 2021, 18:52
4
Citroën Ami: Malé velké autíčko

to s tou legislativou říkám už dávno, vlastně od doby kdy se změnilo to rozdělení kategorií. Proč musí mít moped ouředně 45kmh? Jako bezpečnost je to nesmysl. V praxi je jedno jestli to pojede 45 nebo 50, z jízdy žádné nebezpečí nevzniká. Jenže v obci, kde všichni jedou kolem 50, jo já vím že víc ale o to teď nejde, vzniká spousta nepříjemných a nebezpečných situací, když všichni tu věc musí předjet.

Tak mě napadá, trošičku by to šlo řešit přepínáním jízdních režimů, podobně jako to mají pracovní čtyřkolky-traktory. Ovládaný klíčkama, jako bývá v autech nastavení pro různé řidiče. Mladej jede do školy, jeho klíček má nastavíno že je to moped. Máma do kadeřnictví, její klíček má dospělý režim, jede to třeba 80.
A jestli bych v tom chtěl bourat? Nechtěl. Ale to nechci v ničem, nikdy. Chtěli byste bourat na skůtru? Asi ne. Na kole? No tak co řešíte? Tohle vám aspoň při zastavení nespadne na nohu.

PepaSFI
25. září 2021, 18:20
1
Report z Kafe&Káry Brno vol. 33

kdybyste náhodou znali toho co v Brně šéfuje semaforům, tak příště bysme ho mohli pozvat aby bylo trošku veselo. Mohli bysme ho třeba přivázat k těm zamřížovaným dveřím a šťouchat do něj klikou od heveru. Jak v tom městě může někdo denně jezdit? Já chyt snad všecky semafory na červenou. A na tý křížovatce tvaru H mezi Bystrcem a Komínem, jak je Unihobby, tam je zelená asi 3 sekundy.

PepaSFI
22. září 2021, 19:29
1
Co nejhoršího se vám stalo na cestách?

já akorát jednou hodil škodovku přes boudu, naštěstí bez zranění. S Fiatem, starou Pandou jsem jel asi 300 km se zaseknutou spojkou co nešla rozepnout. No ale protože umím s meziplynama, tak to celkem šlo. Člověk se pak na kruháky dívá trošku jinak, když nemusí zastavovat.
Malebná věc se mi stala s traktůrkem, takovou tou "frézou" jak s tím jezdil pan Hrušínský, jen ne tovární ale homemade. Zlobila brzda, jaksi se zakusovala, holt náprava z kdovíčeho, asi deluxe žebřiňák, v bubnech čelisti z jakési podivné hmoty pipomínající pytlovinu impregnovanou čímsi hnědým. Jedu takhle do lesa, z kopce si vyadím a poťukávám brzdu. Zavrzání, zadrnčení, frčíme dál. Zas na brzdu, drrrc prásk badabum, pedál spadl, vozejk jede bočmo, tlačím na ruční brzdu na pední kola na řídítkách a hledám kudy tudy jak z toho ven. Zastavím a obhlížím co se stalo. Ta brzda se kousla, náprava vleku se utrhla z mizerných svarů, naštěstí se utrhlo i lanko od pedálu takže to odbrzdilo a jelo dál. Náprava zůstala pod vozem, jen se posunula a vybočila. Moc nechybělo a měl bych z toho indiánský saně a kdybych byl rychlejší, tak třeba i kotrmelec do příkopu, asi 20 metrů hluboko. A příčina? To brzdový obložení. Mělo volný nejtky, při brzdění se hýbalo na paknách.

A asi nejvíc člověka svrbí úplný blbosti, když se někde blbě podíváte a rozštípete nárazník při popojíždění někde na dvorku, nebo jako já když jsem při zastávce na vychcání drcnul do zmrzlý hroudy na kraji pole.

PepaSFI
12. září 2021, 18:49
0
Barvy a auta, co patří k sobě

průjmová byla až na Mkách, nebo taky divnou červenou, ty starší měly normální hnědou, docela slušivou. Ale já ji mám spojenou s bílou, měli jsme dvě v rodině. Favorit byl v blátovité hnědé anebo lopuchová zelená.

PepaSFI
08. září 2021, 19:31
6
Automatizace jako cesta k rychlosti a šroubky

ty letadla sice automaticky přistávají ale ono je to trošku jinak. Přistálo by to na nějakém úplně neznámém letišti někde v zapadákově? Myslím že asi ne. Ono to má pozemní podporu a bavíme se o prostoru který je přesně určený, zaměřený a hlídaný ze všech myslitelných pohledů. A pořád je tam posádka která si nemůže číst noviny ale je furt ve střehu kdyby něco nevyšlo. Ale po těch autech chceme aby to řídilo v naprostým chaosu, což asi nikdy dost dobe nepůjde. Už jsem to tady kdysi psal, jde se na to úplně blbě. Mělo by se začít cestama. Umožnit částečně automatizovaný provoz na vybraných úsecích. Odzkoušet úseky kde to funguje a zanést to do navigačních systémů, plus nějaká podpora, přísun aktuálních dat o provozu a stavu vozovky. Prostě pojedeš po dálnici a auto řekne že tady může samo. Řekneš áno, auto potvrdí že dalších 120 km bude řídit. Pak řekne vole vem si volant, tady už to neumím, fakt nekecám, vem si to!

PepaSFI
07. září 2021, 19:14
5
Automatizace jako cesta k rychlosti a šroubky

Galveston: ano, každý normální člověk co pojede na kole radši pojede po cyklostezce mimo silnici. Háček je ovšem v tom že tento není cyklista, je to prostě normální člověk na kole. Pravý cyklista pojede zásadně po frekventované silnici, ikdyž ta cyklostezka vede souběžně asi 3 metry od silnice. Proč? Obvyklá odpověď zní, že by se musel vyhýbat rodinkám s dětičkama a jiným normálním člověkům na kole kteří ho, hustokrutýho cyklistu strašně zdržujou a obtěžujou. A tak jede po silnici a zdržuje a obtěžuje.

PepaSFI
05. září 2021, 11:04
0
Autoškoly dneška: Jde se i dobře svézt

asi jak kde a jak u koho ale já slyšel že na motorku to berou dost vážně. Oni ti instruktoři budou dost nadšenci, jinak by to asi ani nešlo dělat a motorkáři obecně mají dost problém s nehodovostí. Takže bych chápal, že se budou snažit do těch žáků dostat co nejvíc. Ǔčastníci brněnských kafí si jistě vzpomenou, když jsme se scházeli u ruiny stadionu Za Lužánkami, občas tam trénovali motorkoškoláci. Nastavěný kužely a žáčci se učili překlápět a dělat otočky a docela zostra.

PepaSFI
04. září 2021, 19:45
0
Fiat Panda: Never say no to Panda!

teď jsem si všiml jedné věci na budíkách té 100HP. Schválně, kde asi má Panda s klasickým FIRE motorem 1.2 červené pole otáčkoměru?

PepaSFI
04. září 2021, 19:34
0
Fiat Panda: Never say no to Panda!

tak prosté to není, 4x4 existuje ve třech provedeních. Základní je vlastně úplně stejná jako ty obyčejné, pozná se jen podle lehce vyššího podvozku a hlavně podle výfuku, který je kvůli zadní nápravě uložený napříč pod zadním nárazníkem. Climbing, ten mám já, je vlastně taky skoro stejný, jen přibyly plastové doplňky, lemy blatníků a nějaké to zdobení na nárazníkách. A třetí byl Cross, oplastovaný vehementně a dokonce měl jiná světla vpředu i vzadu.
Jo, kufr je prťavý, kočárek asi bude problém ale na běžné užívání stačí, díky bednovitosti zadku je dobře přístupný a zaplnitelný. A ta středová konzole, na to když si zvykneš, tak zjistíš že bez toho nemůžeš být. Sedneš do jiného a noha ti furt někam uhýbá.

PepaSFI
24. srpna 2021, 18:11
11
Budoucnost automobilismu pohledem skeptika

úžasný je jak je některým jasný co bude za 15 nebo 20 let. Popravdě já doufám že se projeví nějaká samoregulační schopnost planety, potažmo naší civilizace, protože pokud to takhle půjde dál, tak máme o zábavu postaráno. No zkuste se v myšlenkách vrátit někam pár let zpátky, třeba 10 let je to jen chvilka. A představte si že duševně narušená holka přijde na zasedání největších hlavounů světa, seřve je jak malýho psa na dvorku a oni ji nedají ani zavřít do blázince ani vyvést ochrankou, oni jí freneticky tleskají. Že ji někdo svezl přes oceán hitech jachtou v ceně slušně vybavený vesnice aby nemusela letět fuj letadlem, to už je jen drobnost. Sportovci už si ped utkáním nepodávají ruce, oni musí kleknout a omluvit se za něco co nikdy neudělali někomu koho vůbec nikdy nepotkali. Jak ne, tak smůla, jdeš od válu. Né to je pitomost, to je z nějakýho divnýho filmu.

Jo a doporučuju si zjistit kolik stojí dobíjení elektromobilu. Tím myslím normálně za peníze, ne že to má někdo zadarmo v práci jako benefit nebo že si za dotace, tedy za peníze jiných postavím elektrárnu.

PepaSFI
23. srpna 2021, 19:27
1
Budoucnost automobilismu pohledem skeptika

já nemám rád tohle srovnávání, ono to totiž nejde srovnat. Navíc těžba a zpracování ropy má za sebou století vývoje. A taky se po tom dost jde, už spousty let znamená každá havárie s únikem ropy veliký průser. K lithiu se vytvořil postoj přesně opačný, lithium nám pro naše šťastné děti přinesl duhový jednorožec v růžovém batůžku a kdo si dovolí něco říct o otrávené krajině, ten je zpátečník, fašista a ruský agent. A svět je báječný béžový růžový....

PepaSFI
22. srpna 2021, 13:02
1
Čím se vám auta vryjí do paměti?

Škoda 1000MB-jak jsem stál mezi sedadlama na tunelu abych dobře viděl a malej brácha byl v korbičce kočárku na sklopeným sedadle, napůl zastrčený v tom zadním kufru za sedadlama. To už dnes žádný dítě nezažije.
Š 105 řřízení a podvozek, napadá mě Landův text "ve vratký bárce mě unáší proud, sám sebe se ptám kam jsem vlastně chtěl plout"
Trabant- divnej smrad toho plastu, reakce na plyn, to umí jen dvoutakt rindindindiheeeeennnndrdrdrvrrrňnnndadadammmm.
Stará Panda- šokující svým nevybavením, zjištěním že cokoliv tam chybí, vlastně nechybí. Vlastně i ty sedadla o dvě kategorie horší než v Trabantu byly vlastně fajn.
Panda II- to je taky mimo kategorie. Není to ani hezký ani pohodlný, rychlý už vůbec ne ale celý to jakýmsi šíleným způsobem funguje. Všecko tam překáží, lokty, kolena a přitom je všecko přesně tam kde to chcete mít.
Citroen C3, ten starý má brácha, to je pravý opak. V tom je všecko divně a je to přesně tam kde to nechcete mít.
Octavia a vlastně většina škodovek- vlastně nic. To je jak plot u fabriky. Chodíte kolem, je to šedivý, stojí to tam a dělá to svou práci. Jakou? No éééé na co že se to ptáte? Jo jaký to je, no je to. Takže se to vrylo spíš údivem nad tím, proč je kolem toho taková sláva.

PepaSFI
16. srpna 2021, 14:59
0
O motoristech dnešních i budoucích

no však já taky nikde netvrdím že spalovák je jednoduchý. Není, nikdy nebyl a celkem se to nijak nezastírá. I ten motor z Trabanta co má asi 5 pohyblivých dílů je dost věda, obecně platí že postavit dvoutakt aby dobře fungoval je magie a duchařina.

To elektrojehovisti hlásají jak je EV jednoduchý, což je samozřejmě pitomost pro blbečky co se na to podívají, hele tady je nějaká šiška a z ní lezou hřídelky a pod autem je škatule a z ní lezou káblíky. Samozejmě na vobrázku, v reálu ne protože ikdyby chtěl, nic z toho stejně není vidět.

PepaSFI
15. srpna 2021, 09:55
0
O motoristech dnešních i budoucích

no to je taky oblíbená elektro propaganda. EV je jednoduchá konstrukce leda na obrázku, asi jako atomová elektrárna, nebo bomba, vyber dle libosti. Jo, motor je asi ze tří dílů a ty jsou složený z kolika? Baterie, to jsou stovky i tisíce článků, pospojovaných do bloků s elektronikou která to všecko sleduje, hlídá stav nabití, kapacitu, teplotu a kdovíco ještě. K tomu systém chlazení, viz blog o PHEV Volvu. Pak tady máme ovládání. Regulační obvody co pouští proud z baterky do motoru podle toho jak řidič či počítač zavelí. Tečou tam proudy který řídit není úplně sranda. Nabíjení, to taky není hračka, ať už jde o palubní nabíječ ze sítě nebo stejnosměrné rychlonabíjení. A na závěr to korunuje sada počítačů co to celé drží při životě, umožňují nám to nějak rozumně používat a přidávají nějaké ty "nepostradatelnosti" které nás přesvědčí že to fakt stojí za to, vyklopit za to ty děsný prachy. Eště pořád je to jednoduchá konstrukce?

A že to má zrychlení? A co jako s tím? Dyť většina lidí využívá tak desetinu možností svého auta. Stačí se jít podívat na nejbližší křižovatku.

PepaSFI
14. srpna 2021, 18:20
4
O motoristech dnešních i budoucích

já vidím jen jeden rozdíl, totiž když mi meteorologie udělá špatnou předpověď, tak mi naprší do sena nebo do rozebraný střechy nebo mi zkazí výlet. A já můžu jít, vynadat meteorologovi, jeden je mým dlouholetým kamarádem, oni si to všecko zanesou do systémů a příště, za hodinu, zítra, za měsíc, pracují s opravenými údaji a je naděje, že to bude furt lepší. Zatímco klimatologie mi řekne že se bude něco dít za 50 let, ekojehovista mi nařídí že mám přestat chodit do práce protože průmysl je fuj, netopit, nejezdit, radši ani nežít a svět pak bude báječný béžový růžový. A jestli to vyšlo nebo ne, se už nedozvím protože citelné, tedy nevylhané výsledky se dozvíme tak za 20 let jestli vůbec někdy a to už jaksi těžko půjde někomu vynadat, to už budu mít nejspíš úplně jiný starosti, nejspíš už žádný. Tím spíš že ona si ta planeta a přilehlý vesmír nejspíš žije vlastním životem a myslet si že jsme dost borci abysme do toho mohli šťouchat, ať už kterýmkoliv směrem, je vrchol nabubřelosti a arogance. Příroda už zatočila s jinšíma kouskama.

PepaSFI
14. srpna 2021, 14:01
3
O motoristech dnešních i budoucích

jenže ono to není míchání předpovědi počasí s klimatem, tohle je zas taková oblíbená shazovačka od ekofanatiků. Ono je to jen takové lidové srovnání. Počasí umíme celekm detailně sledovat, doslova každou minutu máme k dispozici spousty údajů mnoha parametrů. krmíme tím nejvýkonnější počítače a ty nám z těch tisíců proměnných vymodelují jakýsi předpoklad na pár hodin dopředu. na dny už je to horší a na týdny už je to spíš generování náhodných čísel. Anajednou nám tady někdo tvrdí že dokáže pedpovědět pro celou planetu, na desítky i stovky let dopředu, co se stane když během několika let nezměníme.....dosaď cokoliv se hodí.
Trošku mi to připomíná, dávno tomu, Prognostický ústav co na konci 80. let predikoval zářné zítřky socialistického zřízení, přesto že všichni věděli jak to jde do sraček ale nikdo to nesměl říct. No a pak všichni prognostici , no však víte kde jsou.

PepaSFI
14. srpna 2021, 10:47
2
O motoristech dnešních i budoucích

tak pokud budu mít dost na investice, tak si taky můžu najmout auto i s řidičem a bude mi úplně fuk jestli to jezdí na ropu, uhlí co přišlo po drátech nebo na strakatý koťátka.
Reálně, tedy prakticky, se na FV jezdit nedá pokud si k tomu nepostavíš ještě baterii o značné mocnosti nebo nebudeš mít dvě auta na střídání. Anebo budeš dělat jakoby nic a tu skvělou růžovou a duhovou energii budeš handlovat dle potřeby za tu černou uhelnou. Což je asi nejreálnější stav který teda není moc ekohomobio ale aspoň bysme si to mohli přiznat.

PepaSFI
27. července 2021, 19:44
1
Zetor Forterra HSX140: Úvod do světa agronomie

no to právě kombajny jsou v pohodě. Ony sice nejdou předjet a potkávají se taky blbě, což jde vyřešit nějakým místním průjezdem autobusovou zastávkou nebo místní komunikací. Ale zas jich tak moc nejezdí a jedou obvykle někam, takže předjedeš tři a máš pokoj. Horší jsou traktory co někam pendlujou s přívěsama, ty potkáš tam zpátky, furt dlouho do noci. Krmiváře, sračkomety, sběrače slámy, všecko vozy obludných rozměrů, které vůbec nejdou předjet. A taky obludných hmotností. Všichni mají plno keců o přetížených kamionech ale vážil někdy nějakej policajt třínápravový krmivák nacpaný nasečenou travinou nebo sračkomet hovnocuc? Ani náhodou. Ty monstra mají dvojí tonáž. Jedna je ta papírová na silnice, aby se to vešlo do předpisů. Druhá je konstrukční, mimo silnice. Myslíte že to někdo těma sračkama plní o třetinu míň aby splnil předpisy? Když se to pak má potkat na úzký okresce s autobusem nebo s druhým kolegou, tak to samozřejmě rozjezdí krajnice. A moc príma je jak ty třínápravové podvozky jedou zatáčkama a křižovatkama. To kolikrát lítají kusy asfaltu na všechny strany. To nejsou vyjetý koleje, to jsou brázdy.

PepaSFI
25. července 2021, 14:17
1
Škoda Octavia RS 2,0 TDI 4x4: Sportovní mimikry

jó to je prastará záležitost, to se řešilo hned na začátku jednoho známého filmu.

PepaSFI
11. července 2021, 19:21
0
Isuzu D-max V-Cross: Náklaďák v rouše beránčím

originál to asi nikdo nemá ale offroadisti mívají v nárazníkách univerzální díru do který jde dát něco, třeba i naviják nebo radlice nebo nosič něčeho. Tak by nebyl problém si dopředu dát tažný a přívěs strkat. S traktorem a dvounápravovým vlekem kolikrát nutnost. Teda jak kdo, já si vždycky poradil rozpojením brzdového pedálu.

PepaSFI
11. července 2021, 09:24
0
Škoda Enyaq IV 80: Haters gonna hate

ten článek je zajímavý hlavně v jedné věci. V tom že kromě obvyklého elektromobilího masochismu, nevím kam dojedu,nevím kde natankuju, odhaluje drobné záludnosti o kterých se nějak nemluví. Já asi nejsem dost pokrokovej ale kdybych nevěděl jak moc mi to bude brzdit, považoval bych to za cosi velmi nezdravého. Obzvlášť u poměrně těžkého auta. Ve spojení s českým kultem bezpečné vzdálenosti, neboli vzdálenost taková aby se přede mne nevešel bezpečně ani moped napříč, můžem ještě čekat zajímavé časy.

A moc se mi líbí ty vobštrukce s nabíjením. Dnes, kdy mávnutím kartou zaplatím i kafe z automatu nebo u parkovacího náhrobečku, nakrmení auta vyžaduje čipy, aplikace, něco funguje tuhle, něco tamhle a abysme se nenudili, něco nefunguje nikde. Mě nasírají i ty karty v obchodech. Jdu si koupit čtyři housky a smrdutýho sejra a první co uslyším "a kartičku máteeee?" Nemám! Seru vám na kartičku!

PepaSFI
30. června 2021, 19:48
0
Hyundai Kona Electric: Co je to normální?

tou menší fabrikou jsem samozřejmě nemyslel nějakou kolbenku s hutí a válcovnou. Ale nějaká ta kovovýroba s pár soustruhama a vrtačkama se do těch 150kW klidně vejde.
Na motor jsem se samozřejmě zapomněl podívat. Je to standardní, uzavřená konstrukce, chlazení žebrama venku. Ale ten větraný, ten tady mám taky, je na vozejčku a má řemenici na plochý řemen. A když už jsme u těch poněkud offtopic elektrik, nejbizarnější věc co jsem viděl byla historická hasičská stříkačka. Já na to koukal, nějaká slabá hadice a on to hadrem opletený kabel a na konci neměl připojovací vidlici ale tři bambusové tyče s háčkama. Aby se nemusela hledat zásuvka, tak se to prostě pověsilo na dráty. Nádherný stroj, samá mosaz, kartáčový třífázový motor. A ti šílenci to sice s jiným kabelem, předváděli v činnosti, kolem stál dav lidí v loužích vody.

PepaSFI
30. června 2021, 15:01
1
Hyundai Kona Electric: Co je to normální?

ten motor je značky Škoda, až půjdu ven, zkusím se podívat co má na štítku, mám pocit že 10 koní a otec ho před víc než 50 lety koupil ze zrušeného mlýna. A hlavně je mnohem větší než cokoliv co lidi tak běžně doma mívají. A za provozu, při běžném řezání si podle elektroměru bral tak kolem 3kWh.
Já ty elektrojehovisty hejtuju jen trošku, oni obvykle nechápou základní pojmy a někdy je to sranda. Ale těch 100kW, nebo oni dnes už běžně mluví i o 150kW nabíjení, dyť to je menší fabrika! A určitě se dočkáme i toho až někomu zahoří prodlužovák z kauflandu nebo nějaká práchnivá sklepní zásuvka na šedesátiletým hliníku.

PepaSFI
29. června 2021, 19:57
5
Hyundai Kona Electric: Co je to normální?

to už je vyřešený, to nabíjení bude inteligentní a bude fungovat obousměrně. Prostě když se jich bude nabíjet moc a přenosová síť to nebude stíhat, půjčí si energii od těch co už mají nabito. Takže ve výsledku budou mít všichni prd a to se vyplatí.

Já teda nevím jak moc je mezi propagátorama elektrovehiklů nějaká vzdělanost a praxe v elektrikařině, tipuju že téměř nulová, možná je to profesionální deformace, asi jsem už viděl hodně vypálených zásuvek, tím chci říct, 100kW není žádná sranda. Ono to není ani těch pár kW co se dá tahat přes sklepní zásuvku. Většina lidí považuje 7kW motor co mám na dvoře v cirkulárce za strašný monstrum a elektromobilisti si žonglujou megawattama jakoby nic. Blbý je že ten cirkus nakonec zaplatíme všichni, nejen ti co se vezou.

PepaSFI
18. června 2021, 19:47
0
13 minut někdy nestačí

ono to nejspíš po spoustě tahanic dopadne tak že oba dostanou nějakou spoluvinu, ovšem to veřejné mínění, tam je jasno. Ona je ta chudinka které všichni nešli z cesty když měla naspěch. Jenže ona ta přednost, to není že se v okruhu sedmi kilometrů nesmí pohnout ani myš když jedu. Přednost je, počínat si tak aby účastník provozu jež má přednost nemusel náhle měnit směr nebo rychlost jízdy. Takže pokud dojedu ke křižovatce do které už vyčuhuje náklaďák, neznamená to že ho budu taranovat vlastní hlavou ale lehce uberu a nechám ho dokončit průjezd. Jenže pokud budu tupec, přiřítím se tam a v lepším případě oba zadupnem brzdy, budem stát jak vocasi a dělat na sebe blbý ksichty. V horším případě bude rána. Pokud dáma nestihla ubrat a dokázala narazit tam kde je stanovená velmi nízká rychlost, něco je špatně. Policajti si to holt zjednodušili. Ovšem kdyby šlo o motorkáře, nejspíš by bylo jasno. Kvůli jeho nepřiměřené rychlosti, nemohl řidič zareagovat a dát přednost.

PepaSFI
17. června 2021, 19:53
1
O konejšivých autech a vnímání rychlosti

to držení volantu, já používám výraz "zkažená jitrnice"

PepaSFI
17. června 2021, 19:48
7
O konejšivých autech a vnímání rychlosti

to už jsme tady kdysi probírali. Jo ono by bylo fajn kdyby se začátečníci naučili.....dosaď cokoliv. Jenže, mělo by to smýkání po polygonu nějaký efekt u nováčka co je rád že ví na co se šlape tam dole? Dokud nemá zažité základy, nějaké trénování limitů je nesmysl. Ale to brzdění by mělo patřit k základům, samozřejmě spolu s dodržením vzdálenosti.
A taky ty limity, kde jsou? Každé auto to má jinak a stačí jinak zatížit, dát do kufru nákup, nedofouknout gumy, nebo nějaká nerovnost kterou se povede dobře trefit v zatáčce a všecko může být úplně jinak. Tyhle věci se učí dlouhou praxí a když je někdo ignorant, nenaděláš nic. Pro spoustu lidí je auto nutným zlem které potřebují pro přesun z A do B. Udělat řidičák a konec. A ty auta tomu napomáhají. Proč se učit zvládat smyk? Dyť to má ESP. Proč se věnovat řízení? Ono to jede skoro samo a lecos by jelo úplně samo, ježe se musí trošku držet volant páč to začne vřískat. Schválně, zkuste si udělat průzkum ve svém okolí, v rodině, v práci, jestli by někdo nechtěl v neděli odpoledne přijet někam na opuštěné parkoviště nebo polní letiště a zkusil si třeba to brzdění. Nula to bude. Ani ti co mají u piva plnou hubu keců co by se mělo a nemělo a jak je na silnicích nebezpečno.

PepaSFI
13. června 2021, 10:52
-1
13 minut někdy nestačí

ono to má bohužel ještě tu druhou variantu. Normální slušný člověk není dost hovado na to aby blba chladnokrevně převálcoval, ikdyž by to zasloužil. Bude se snažit střetu zabránit za každou cenu a to obvykle nedopadne dobře. Při střetu má kamion jasně navrch, jenže když se dostane do nekontrolovatelné situace, souprava jde do smyku, neboli udělá jedničku, nebo taky kudlu, vypadne ze silnice, položí se, tak to v té kabině je moc, moc zlý.

PepaSFI
11. června 2021, 19:23
3
13 minut někdy nestačí

viděl jsem z toho filmu asi poslední třetinu, vlastně dva případy a zapůsobily na mě dost rozporně. Jeden byl jasný, ten co "jel trošku rychleji, asi 160" a když před ním zastavilo auto na odbočení, tak to trošku nevyšlo. Ale ten druhý, ten co jel s partou v noci, vlastně ani ne rychle a když ho protijedoucí auto oslnilo, tak to nezvládl. Možná kdyby jel o trošku pomaleji, kdyby byl trošku zkušenější... jak říkal Švejk, kdyby, to jsou chyby. Ale udělat z něj vraha? S trestem na tvrdo? Soud nepřipustil že ho oslnilo auto s neschválenýma světlama, to by bylo asi moc složitý a hlavně neměl dost smutný obličej. Prostě mladej blbec, tak ho v tom vymácháme a máme splníno, přísnost musí bejt!

Už tady bylo napsáno hodně o nevěnování se řízení a dalších problémech. Já bych to shrnul do toho, že lidi mají nepřekročitelnou hranici světa na špičce svého nosu. Nejsou schopni uvažovat dvě sekundy dopředu, naplánovat si předjíždění, načasovat si kruhák, vyřešit přednost v předstihu a ne až zůstanu zašprajclej v křižovatce. Většina lidí nejsou řidiči, jen jakousi shodou nepříznivých okolností se octli za volantem. Ne, nejsem žádný super jezdec, jezdím sice strašně dlouho ale poměrně málo a vůbec nejsem soutěživý. Spíš líný a jak známo, lenost je matkou pokroku. A tak, než někoho dohnat a předehnat, řeším aby se mi dobře jelo. Jako třeba dnes. Jedu z Třebíče směr VM, do kopce po tom "obchvatu" a vidím že se tam šine bagr obtížnou rychlostí. Tak z křižovatky zrychluju postupně, aby mi to vyšlo k další křižovatce kde jsem odbočoval a nemusel se táhnout za bagrovadlem. No a na tom třičtvrtěkilometru mě předjely asi 4 auta, myškama páč byl provoz proti a všichni pospolu se sešli u toho žlutého nápisu VOLVO co měl ten blátivý stroj na zadku aby ho mohli při rychlosti 20 kmh hezky pozorovat. No a já poklidnou městskou čtyřicítkou dojel až ke křižovatce a odbočil k Penny bez zpomalení. A kdyby se přede mně nenacpali ti stíhači bagru, mohl jsem jet možná i padesátkou a oni taky za mnou. Takhle jeli chvilku 60 a pak 20. A vo tom to je, vidět velikou žlutočernou vobludu, když ji ostatní nevidí.

PepaSFI
30. května 2021, 08:55
1
Fiat Uno 60 D: Ciao bambini!

eště by to chtělo definovat co to je a co není jebka. Jo, někteří lidi to mají tak že co není Golf nebo Octa, to je jebka. A se socíkem to moc společného nemá, ony ty Una byly dost úspěšný i mimo východní blok. A to Uno turbo, narozdíl od těch lidovek, byla proradná, nespolehlivá mrcha, která v péči nadšence občas docela zajímavě fungovala ikdyž vlastně měla jen směšných cca 100 koní. Což je dnes málo i na nějakou nákupní tašku.

PepaSFI
20. května 2021, 18:56
0
Auta, která si nepořídím kvůli jejich image

Stradu vídám jednu, jezdí někde tuším v Říčanech u Brna, jinak jsem ji nikdy neviděl. Zrovna tak velký korbič Fullback taky není moc vidět.

PepaSFI
20. května 2021, 18:51
4
Auta, která si nepořídím kvůli jejich image

to já bych nikdy nemoh jezdit na kole. A pokud jde o auta, dyť já jezdil Trabantem dávno před tím než to bylo kůl. Takže bych klidně snes i ten G, jen bych ho chtěl v matný šedozelený bundeswehr s plechovýma kolama páč nejsem majitel ruskýho ropovodu.
Co bych asi moc nechtěl je nějaký naftový kombík, Například starší Pasat nebo libovolná Škoda. To je zhmotněná nudná povinnost, služebák, přepravník povinností. MUSÍ mít velký kufr, MUSÍ se tam vejít táta máma děti pes, MUSÍ mít malou spotřebu, MUSÍ mít barvu co je tak hnusná že si ji všichni musí omlouvat tím že se nemusí mejt neboli padesát odstínů šedi, protože kdyby si vybrali nějakou barvu co je barevná, byla by to moc rebelie, MUSÍ MUSÍ MUSÍ......

PepaSFI
09. května 2021, 12:17
1
Ptejte se: Amerika na sezónní provoz

to blbý světlo v interieru je ovládaný přes řídící jednotku, takže se klidně může stát že to nespraví nikdo.

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Jeep Commander 5.7 Hemi 2006
Jeep Commander 5.7 Hemi

2006 rok výroby
320 koní výkon
5 700 ccm objem

Pontiac Solstice cabrio 2008
Pontiac Solstice cabrio

2008 rok výroby
175 koní výkon
2 400 ccm objem

Ford F350 7.3 Powerstroke V8 Diesel MT 2003
Ford F350 7.3 Powerstroke V8 Diesel MT

2003 rok výroby
275 koní výkon
7 300 ccm objem

Oldsmobile Cutlass Supreme  1992
Oldsmobile Cutlass Supreme

1992 rok výroby
191 koní výkon
3 130 ccm objem