načítám data...

PepaSFI

JménoPepa SFI
BydlištěTřebíč
Registracepřed 6.8 rok.
Poslední aktivitapřed 3.9 min.
Příspěvků ve fóru108
Komentářů u článků880
Pozitivních komentářů u článků188
Negativních komentářů u článků9
Možnostinapsat zprávu

Poslední blogy

Bagristou snadno a rychle

03. srpna 2018, 19:11 14 komentářů

Máte rádi hračky? Mechanické hračky co fungují jako vopravdické?


Posledních 50 komentářů

PepaSFI
dnes v 11:03
0
Jaké auto skutečně potřebujeme?

no já myslím že autor ten "oběd v Římě a oblečení z Amsterdamu" myslel trošku jinak. Že prostě nemusíme počítat kolik řízků ještě v tom alobalu máme a jestli to triko s dírou úhlopříčně ještě musí vydržet. Že si zkrátka nějaký to jídlo, při troše zdravého rozumu můžu dovolit v Římě stejně jako v Praze nebo si někde koupit něco na sebe když to je potřeba.

PepaSFI
dnes v 10:08
0
Jaké auto skutečně potřebujeme?

ono to často není o tom jestli "to potřebuju" ale spíš "co kdybych to někdy třeba potřeboval". Jo jistě, když má někdo dvě tři děťátka, tak ty parchanty s jejich krámama, tedy přesněji s tím vším co máma rozhodne že by možná někdy bylo potřeba, někam narvat musí. Nechme stranou to že někdy fakt nedělní odpolední výlet vypadá jak invaze do Normandie ikdyž ti smradi obvykle, nezávisle na věku, vlastně potřebujou jen něco do huby a něčím zabavit.
Jenže oni tím "co kdyby to bylo potřeba" obvykle argumentují i ti kteří rodinu nemají a jejich nejdelší cesta bývá 10km do města do kauflandu. Někdy mám z těch řečí pocit jak kdyby měli příští týden začít dělat pravidelnou přepravu pro SpaceX.
Ne že bych nikdy nepotřeboval něco převézt, občas se to stane, jenže všechno má svý meze. Prostě jsem to odvezl v tom co mám, nebo se to zařídilo jinak. Drobnosti jako tři pytle brambor, pár rolí střešní lepenky nebo pár pytlů betonové směsi, to nestojí za řeč, to odvezu i v Pandě. Dokonce i sporák se vešel. Lednici mi přivezli, jenže tu bych necpal ani do většího auta, tedy mám na mysli auto, ne dodávku.
Jo a taky mi není jasný co tak zajímavého shledávají mladí kluci na autech jako je Superb nebo Pasat.

PepaSFI
24. září 2020, 19:00
0
Modulární auta: slepá ulička, nebo technologie budoucnosti?

modularita ve smyslu tady těch kreací Lego skládaček je dnes už nesmysl. Jednak je samozřejmě, jak bylo zmíněno, mnohem jednodušší si půjčit dodávku nebo vozík a hlavně, nějak si nedovedu představit, jak by taková skládanka zvládla dnešní bezpečnostní požadavky.

Pokud oželím kupé a kabrio a chtěl bych co největsí užtečnost, asi nejvíc to splní ty dodávkovité MPV jako je třeba Citroen Berlingo, Fiat Dobló a další. Dá se v tom vozit rodina a k tomu jdou obvykle vyndat nebo posunout sedadla, takže se z toho stane bedna která naloží cokoliv. Do některých jde vidlema šoupnout i europaleta.

PepaSFI
20. září 2020, 10:22
0
Promarněné příležitosti nových technologií

Dudlík, to je nápad! Já si občas utahuju z fajčičů elektrocigaretlí, jak mají ten svůj vehement na šňůrce kolem krku a furt z toho dumlají, chybí jim už jen v ruce chrastítko nebo pískací zvířátko, tak já začnu foukat do propisky nebo si cucat palec.

PepaSFI
20. září 2020, 09:28
-1
Promarněné příležitosti nových technologií

teď když to po sobě čtu, vidím že jsem to napsal blbě, začal jsem tím že byly tahátka na každý fuk zvlášť a když jsem se rozepsal, neuved jsem ještě fuk do prostoru kabiny. Na nohy mi to topí, do kabiny ne. Prostě abych to moh pustit na plný pecky všude. Kombinovat všecko dle potřeby. Když přijdu do vymrzlýho auta, prvně to musím pustit na sklo abych si to nezafuněl. Když pominu fakt že to netopí hned, tak potom ještě nějakou dobu mi duje na hlavu vzduch ochlazený od skla. A abych si tam přifouk z mřížek na palubce, to nejde. Když tak nad tím přemýšlím, radši bych oželel topení na nohy, obutej jsem obvykle dobře. S tím souvisí i nemožnost pořádně ofukovat boční okna. Ty výdechy jsou většinou jen pro srandu. Sice se dá přesměrovat tam interiérové výdechy ale ty zas foukají jen když se zavře ofuk čelního skla. Takže když je sychravo a zima, buď vidím dopředu a rukou matlám boční okno, nebo foukám na boční a pomalu se mi zatahuje přední.

PepaSFI
19. září 2020, 18:20
0
Promarněné příležitosti nových technologií

vždyť přesně takhle fungujou primitivní manuální systémy ve starých autech. Tři knoflíky od sporáku, žádná automatika, žádné stupnice s Celsiama. Je mi zima- otočím kroutítkem víc do červeného. Je mi horko- otočím do modrého. Chci to pustit na nohy- hejbnu tím tam co je namalovaný jak šipka ukazuje pod sesli. Chci ofouknout sklo- otočím s tím tam co je namalovaný okno. Ještě lepší to bylo v autech kde ještě nebyl ten otočný gombík ale tahátka na každý fuk zvlášť. Nějak si totiž nevybavuju, ikdyž se mohu mýlit, že bych někde na tom kroutítku viděl polohu umožňující fučet na sklo a na nohy současně, což je v zimě docela žádoucí.

PepaSFI
19. září 2020, 18:09
2
Promarněné příležitosti nových technologií

to bezúdržbový auto, to právě nejde. Teda aspoň pokud se bavíme o autě podle našich zvyklostí, tedy se spalovacím motorem. V něm se musí poměrně často měnit minimálně olej, občas i jiné věci. A právě ta snaha o "bezúdržbovost" vede k jedné z největších prasáren, k dlouhým intervalům výměny.

PepaSFI
13. září 2020, 10:38
1
Autíčkář se ptá: Vozíte v autě maskota?

tak co vím od kamioňáků, tak teleskop nebo třeba bácbalová hool se velmi nedoporučuje a do zahraničí vůbec ne. Třeba v Rakousku můžeš mít potíže už jen z toho že to máš. A když s tím grázlovi nabacáš, může se snadno stát že budeš mít větší problém než on protože jsi použil předem připravenou zbraň. Ale takový hasičák ti zakázat nemůžou a představ si tu srandu když někdo dostane do úsměvu proud hasícího prášku.

PepaSFI
13. září 2020, 10:25
2
Autíčkář se ptá: Vozíte v autě maskota?

samozřejmě, to byl kdysi kultovní film. Tady u nás zas jeden kamioňák vozil jako spolujezdce Alfa, samozřejmě v životní velikosti, tedy asi 1metr.

PepaSFI
13. září 2020, 09:11
0
Autíčkář se ptá: Vozíte v autě maskota?

to já bych nemohl. Já pantofle snesu leda doma v kuchyni, v autě to nesnesu, vadí mi to ikdyž jen jdu s autem vyjet z garáže. A sandály vůbec nenosím, nejsem nějakej neg... teda afričan, my evropani se obouváme.

PepaSFI
12. září 2020, 18:16
2
Autíčkář se ptá: Vozíte v autě maskota?

já obecně nesnáším cokoliv ve výhledu, vadí mi i odlesk parkovacího lístku, takže nic na zrcátku, nic vzadu za oknem. Jen vzadu v bočním okýnku v C sloupku, kam nevidím, mám kartičku s logy různých internetových spolků na kterých se vyskytuju, ikdyž už poněkud neaktuální. A ještě plyšového medvídka kterého jsem od někoho dostal na jedné vánoční oslavě a nějak nebyla příležitost ho zas darovat.
Vonítko mám vlastní výroby. Ty kupované obvykle voní jak hýzlik v Kaufu. Mimochodem, pamětníci, vzpomínáte si co to znamenalo když v bazaru v autě byl vanilkovej wundrbaum v počtu větším než malém?
Občas jsem si na různých akcích dával na zrcátko coby vonítko, klobásu nebo kus lovečáku. Mělo to docela úspěch, měl jsem k tomu i autorské prohlášení, něco jako že je povoleno to bezplatně kopírovat a šířit za předpokladu, že bude zachován smysl věci a bude použito jen kvalitních surovin a ne nějaká svatokrádež jako třeba veganská klobása.

Toho psa si pamatuju jako malej, měli jsme ho v š1000MB, jenže už tenkrát byl dost ošuntělý takže asi byl vyhozen. Škoda, to by stálo za zrenovování.

PepaSFI
10. září 2020, 19:47
0
Opel Corsa E: Autentický test elektromobilu

a těch 15 kW odběru bylo trvalých nebo špičkových?. Tipuju špičku protože mě nenapadá co by tak na benzince mohlo tolik odevírat, ty čerpadla jsou celkem malý a běží chvilku, svícení dnes ani nestojí za řeč, pokladní počítač taky. Leda tak topení, to si trochu vezme. Otázka je jestli do toho počítat i chlaďáky a mašinku na kafe. Takže v průměru ten odběr nejspíš bude mnohem nižší a tím se to dostává zas kousek jinam.
Prostě se to blbě počítá, musela by se započítat i distribuce, výroba, těžba, došli bychom až k ropným vrtům a těžbě uranu a stejně se ničeho nedopočítáme.
Navíc, pro většinu lidí jsou to nic neříkající čísla, která navíc můžou být chybně pochopena. Hurá elektromobil, skvělá účinnost oproti fujfuj spalováku, svět je báječný béžový růžový a najednou si to někdo změří a ukáže se že ono to při "tankování" prostě pět litrů benzinu vyleje do kanálu. A všichni jsou z toho v šoku. Jenže to je prostě fakt. Nabíjením baterek se zabývám spoustu let a vždycky platilo že tam jsou ztráty. A moc se to nezměnilo ať už to byly NiCd, NiMH, Lion, Lipol nebo prostý olovo. Nabíjelo se desetinou kapacitního proudu, 10 hodin plus 2-3 hodiny na ztráty. Pak přišly baterky co snesou rychlejší nabití ale radši moc ne, páč jim to nedělá dobře. Pak se začaly baterie používat ve velkém a lidi to přestalo zajímat. Ony ty dnešní baterie v tomhle nejsou o moc lepší, jenže to nikdo neřeší, je to spotřebák. Netahá, zahodím. Nabít a jít. Na co kabel když to jde bezdrátově. Že to půlku vytroubí jen tak do prostoru? Nezajímá, těch pár wattů nestojí za řeč.

PepaSFI
09. září 2020, 19:07
0
Opel Corsa E: Autentický test elektromobilu

ono se to totiž docela blbě počítá. Elektřina je poněkud neuchopitelná, nedá se nalejt do flašky, odměřit šufánkem, musíme věřit tomu co nám řekne displej. Máme tady nějaká procenta účinnosti, jenže jak to chápat? Vůči čemu? Jak vůbec tu spotřebu měřit? U spalovacích aut jsme už dlouho zvyklí na palubní počítač. Tak nějak se ví že ty údaje jsou někdy dost neodpovídající. Ale zas není problém si prostým výpočtem ten údaj ověřit. Navíc tu spotřebu berem tak jak je, včetně provozních ztrát, které jsou sice vyšší než u elektra ale zas se něco využije zpětně. Teplo pro vytápění kabiny, energie výfukových plynů pro zvýšení účinnosti motoru. A ztráty při plnění palivem jsou minimální. To zas elektrika má horší. Asi by bylo férovější, kdyby se spotřeba udávala včetně těch ztrát, tak jak u spalováků. Jenže to nejde, ten počítač neví kolik se ztratilo při nabíjení a nerozpočítá to na kilometry.

A hlavně je to úplně bezpředmětné protože dokud bude trh s pohonnými "palivy" zdeformovaný daňovou politikou a nabíjením "zdarma" a nuceným protlačováním elektromobility ať to stojí co to stojí, nemá jakékoliv počítání ztrát a nákladů žádný smysl.

PepaSFI
06. září 2020, 20:01
1
Deset a jedna věc, které byste neměli přehlédnout na novém Enyaqu

líbí se mi kyblíček! Taková blbost a ono to vypadá na super řešení. Krmítko to má zdáse, tam co obvykle bývá špunt, tedy vzadu na boku. Kdyby to mělo kabely schovaný někde vpředu pod kapotou, znamenalo by to nablblý obíhání auta. Ono se sice počítá asi spíš s použitím kabelu z nabíjecí stanice ale kdykoliv může nastat situace že bude potřeba dobít z nějaké běžné zásuvky. A to pak zbytečný obstrukce s tím lancouchem schovaným kdovíkde, například v podsvětí kufru naplněnýho nákupem, určitě nepotěší.
A tím se znovu vynořuje otázka, proč už někdo konečně nepřijde s jednoduchým, bezobslužným nabíjením. A tím fakt nemyslím podivné nesmysly s bezdrátovým nabíjením kde půlka energie letí do.... no však víte, slunce tam nesvítí.

PepaSFI
05. září 2020, 18:22
0
Znáte skryté funkce svého auta?

švédi to možná udělali jako první denní svícení ale u italů to tak prostě je asi 60 let. Kvůli dennímu svícení asi ne, odhaduju že to tak zapojili kvůli tomu aby divocí taliáni nezapomínali zhášet světla a nevybíjeli si baterku.
To jsou někdy takový okliky vývoje. Trabanty a staré Saaby s dvoutaktem měly volnoběžku. Dvoutaktu nedělá dobře brzdění motorem. A dnes to znovu objevili někteří výrobci a je to jako extra funkce že auto může volně plachtit. Že je to úspornější než brzdění motorem ikdyž se dlouho hlásal opak.

PepaSFI
05. září 2020, 11:50
0
Znáte skryté funkce svého auta?

to osvětlení na DO, to má snad každý auto, stačí stisknout tlačítko pro uzamčení a ono to zabliká.

PepaSFI
05. září 2020, 11:48
0
Znáte skryté funkce svého auta?

mám pocit že u Fiatů to tak měla už stará 500, jen se to nijak neprezentýrovalo protože se tenkrát ve dne nesvítilo. Možná to tak má spousta dalších aut, jen si toho nikdo nevšiml

PepaSFI
04. září 2020, 19:57
0
Znáte skryté funkce svého auta?

tak obecně lidi návody moc nečtou, takže často neznají ani naprosté samozřejmosti. Extremní případ jsem zažil někdy na jaře, když můj soused se kterým jezdíme střídavě do práce, majitel poněkud rozviklané Octavie pochybného původu a ještě pochybnějšího stavu, ráno ve tmě řešil oslnění zezadu. Zběsile lomcoval zrcátkem a nadával. Tak jsem mu prozradil že ta páčka která kouká pod zrcátkem není na ozdobu.
Dobrou vychytávkou u některých aut je protizlodějské blokování kufru dokud nevystoupí řidič. "Táto pojď sem, ono to nejde otevřít!" Pán vozu se vyhrabe z auta, cvak, "prosimtě co s tím děláš, dyť to normálně jde".

U taliánů už desítky let funguje denní svícení. Stačí nechat zapnutá světla, ono je to po vypnutí klíčku samo zhasne a při nastartování zas rozsvítí. Někdy od Punta je tam funkce světel které říkají tuším Follow to home, prostě světlo na dvorek. Když se při vystoupení z auta brnkne na světelnou houkačku, rozsvítí se na chvíli světla.

V rodině máme Citroen C3, ten starší. Ošklivý, strašně blbě vymyšlený auto se spoustou nesmyslů. Má to tu u Alfy zmíněnou funkci zhasnutí přístrojů do režimu "blondýna", svítí jen rychlost aby nenastala pokuta a mimo to všechno zhasne aby to nerušilo zbytečnostma jako jsou otáčky nebo teplota. Ono to stejně na té ohavné přístrojovce je spíš k pláči než k užitku. Taky to má skrytou vychytávku, hru na schovávanou. Když je něco špatně, třeba nezavřené dveře, nezapnutý pás a podobně, auto nerozsvítí kontrolku ale pípá. Jednou jsme takhle pátrali proč to chvílema, bez příčiny pípá, všechno zavřený, všecko na svým místě, až jsem si všiml svítící maličké kontrolky na jednom tlačítku. Nějakým omylem se zapnulo hlídání překročení rychlosti, což je mimochodem funkce tak pitomá že to nikoho ani nenapadne používat. Jo a taky to vříská když lezeš z auta a klíč máš ve spínačce.

PepaSFI
04. září 2020, 17:34
1
Znáte skryté funkce svého auta?

to měla už Škoda 100 a spousta dalších aut. Jen to nikdo nepoužíval takže se to moc neví.

PepaSFI
27. srpna 2020, 18:57
4
Autíčkář se ptá: Kam se poděly holky s láskou k motorismu?

kdysi dávno, bude to možná tak 20 let jsme s pár lidma byli na pouťovém autodromu, kamarádova sousedka tam měla šestiletou dceru. Rozsadili jsme se do autíček, já ji vzal k sobě a říkal jsem si že musím trošku mírnit blbiny a moc nenarážet. Jenže ta holka se samozřejmě chopila volantu a začal mazec. Narazit do druhýho autíčka jak debil umí každej trouba, jenže ona narážela bokem a ve smyku. A ještě k tomu tak bravurně že se to nezastavilo ale skoro plynule to jelo dál, zatímco druhé auto neovladatelně zamířilo do okraje nebo do největší skrumáže. Jestlipak dneska takhle řídí?

PepaSFI
16. srpna 2020, 10:04
2
Zítra sundejte nohu z plynu. Chystá se velké měření.

pokud se někdo neumí chovat k druhýmu člověku slušně, je to dobytek který zaslouží nakopat do soutoku a je úplně jedno jestli se u toho ohání mocí úřadu nebo nablblou zkratkou. Akorát teda pokud dělá svinstva státní orgán a ještě k tomu systémově, tak je něco hodně špatně. není žádným tajemstvím že policajti mají kvóty na pokuty a kdo neplní, má problém. Že jsou problémový místa kde by byl potřeba dohled ale tam se nehlídá protože se musí radarovat někde za drnem u značky kde se snadno naloví. A pak jsou tady špinavosti politiků a médií, systémové komplikování dopravy pod záminkou zklidnění a bezpečí, lobování cyklomafií, vyhazování peněz za cyklistické nesmysly které často přinesou víc potíží než užitku a se kterýma ani protesty dopravní policie nic nezmůžou.
Všecko má dvě strany a záleží na tom jak se s tím kdo srovná.

PepaSFI
14. srpna 2020, 18:59
2
Zítra sundejte nohu z plynu. Chystá se velké měření.

když zas slyším a čtu ty kecy o nebezpečí rychlosti, vždycky si vzpomenu na film Volný pád. Jak tam ten chlápek nechá stát svý auto na totálně ucpaný cestě a jde domů. A ostatní začnou řešit jestli by se to auto nemělo odstrčit někam na kraj. A přijede policajt na Harleji a začne je tam citýrovat ať nevylejzají z aut, že je to tam strašně nebezpečný páč všude kolem se vysokou rychlostí řítí plno aut. A oni na něj všichni koukají jak na holý skřivánky protože ty auta jsou tam totálně zapikolovaný a nehnou se z místa.

PepaSFI
11. srpna 2020, 19:28
7
5 nejzajímavějších Kei náklaďáčků (a jeden větší)

motor to má sice větší, tuším že to byl asi litr ale zato výkon to má asi jako skůtr, nějakých 15 koníčků. Rozměry by se asi vešly, šířka je asi jako větší motorka, myslím že Gold wing nebo Valkyria potřebujou větší parkoviště. Jízdní vlastnosti, no asi jako sekačka na trávu, rychlost zrovna tak. Na těch kolečkách to uvázlo kdekoliv, dokonce to mělo vzadu pod korbou kus betonu aby to získalo trošku trakce na zadní kola. Pohon 4x4 se dělal až u těch velkých a ještě málo a pozdě, naprostá většina je zadokolka. Nenaložený to zapadne i na suchým trávníku, na vojně jsme s tím jezdili po letišti, jak trochu sprchlo, po trávě to bylo hrozný. Určit směr, zašlápnout uzávěrku, rozjet a doufat. Startování je strašná procedůra, zapnout žhavení a žhavit, žhavit, pořád žhavit, éště pořád žhavit........jo pořád ještě žhavit a start! Chrchly chrchly kašl kašl ratata. Uvnitř to nese stopy Trabanta a Wartburga a nejspíš i IFY a možná i Simsona, populární odpadávající knoflíky vypínačů a elektroinstalace, ta stojí za zmínku. To se asi někdo ožral a vsadil. Často říkám že v Trabantu bylo asi tolik drátů jako v jedněch dveřích dnešního auta. V Multikrávě asi jako v šesti Trabantech. Mohutný svazek drátů byl pospojovaný ve svorkovnici přímo pod pedálama kde se po něm šlapalo takže každou chvíli něco upadlo.
Rychlost 70kmh? Leda při sebevražedném pokusu cestou do přehrady. Maximální snesitelná cestovní byla tak 50 a to vyžadovalo značnou dávku otrlosti. Napadá mě takové srovnání. Nasaďte si na hlavu plechový kýbl a ať do něj někdo půl hodiny tluče násadou od krumpáče.

PepaSFI
05. srpna 2020, 18:42
0
Nekupujte si kabriolet, je to blbost a budete toho litovat

já měl jen takový poloviční skorokabrio, starou Pandu s otvírací střechou. Normální skelet i dveře a ve střeše dva shrnovací koženkové dílce. Většinu těch nectností to nemělo, dokonce do toho ani moc neteklo a když se otevřel jen ten díl nad předníma sedadlama, tak tam ani nefoukalo. V zimě jsem to neotvíral aby ta koženka v mrazu nepopraskala ale s prvním sluníčkem, třeba v březnu, nebyl problém. A mělo to i výhody, například nákladní praktičnost. Daly se v tom vézt dlouhý věci, prostě střechou ven, třeba žebřík nebo křovinořez. Jednou jsme jeli s partou kámošů do lesa na takovou lehce akční sci-fi hru. Z otevřený střechy trčely nohy figuríny z výkladu a povykující horda hejhuláků mávala na kolemjdoucí puškou M16.

PepaSFI
03. srpna 2020, 09:36
0
Zásadní verdikt německého soudu: Padl trest za nastavování stěračů skrz dotykový displej

já myslím že se na to díváme úplně blbě. V autech je to co si zákazníci přejí, nebo přesněji, to co v automobilkách vymysleli a přesvědčili zákazníky že si to přejí. Spousta lidí jásá že to má hodně funkcí. Sice jich tak tři čtvrtiny nikdy nepoužijí a z toho minimálně půlku proto, že nikdy neobjeví že je tam mají. Ale nikdy by si nekoupili auto kde se bude klima ovládat třema knoflíkama od sporáku. Teplo -zima, hodně- málo, na nohy-na hlavu. Dyť dneska už se ani prstem nešmrdlá, některý věci se ovládají tím že se mává rukama jak kung-fu a vyslovujou se zaříkávadla.
Dnes máme předpis na to jak mají být zahnutý banány a jak mastný má být špekáček, jak a kde se má auto rozbít když křápne do mostního pilíře a jak moc se může roztancovat když se chceme vyhnout divé zvěři na silnici, což je mimochodem trošku mimo, páč většina lidí nezvládne ani pořádně brzdit natož se vyhnout. Ale jaksi nikdo neřeší ty prosté a praktické věci, že auto bude mít tyhle a tyhle věci ovládané standardním způsobem, protože jsou zásadní pro bezpečnou jízdu a řidič je musí ovládat stejně ve všech autech do kterých sedne aniž by musel projít nějaké návody a menu a podmenu palubních systémů. A proč to tak je? Protože to nikdo nevyžaduje. Zčásti proto že lidi jsou pitomci a nechají se zblbnout že se jim to vlastně líbí a zčásti proto, že není zpětná vazba. Kolik lidí řekne v autosalonu "a s knoflíkama to nemáte?" Nebo, "ten váš displej je pěkně na hovno, příště u vás nekoupím" Auto není houska kterou si zítra nekoupím páč je hnusná. Všechno může trvat roky. Ale obávám se, že tenhle případ dopadne jinak než by se očekávalo. Že se sice dojde k tomu že matlat po displeji za jízdy není nejbezpečnější a musí se s tím něco udělat, ale knoflíky se nevrátí. Udělá se úprava softwaru aby prostě nekteré funkce za jízdy nebyly přístupné. A bude bezpečněji.

PepaSFI
03. srpna 2020, 08:27
0
Zásadní verdikt německého soudu: Padl trest za nastavování stěračů skrz dotykový displej

jo to je podobný jako s alkoholem, teda ne že bych byl nějak příznivcem alkoholu za volantem, právě naopak ale staly se už případy že se v tom vymáchal člověk co nic nepil ale blbě se přiznal že si vzal kapky na kašel ikdyž věděl že v nich je troška alkoholu. Přiznal že vědomně požil alkohol před jízdou, je jedno jestli to byl litr rumu nebo pralinka, je v tom na plný pecky.

A za mě teda ty displeje, to fakt nechci a doufám že než budu muset mít jiný auto tak ta blbá móda multifunkčních matlátek zmizí. Teda ono je to fuk, ojetiny se nekupujou podle módy ale podle toho co je potřeba. Jen jestli budou nějaký, jestli se nebudou auta povinně ekologicky likvidovat po 5 letech protože nemají nejnovější vehementy a čudlíkátory. Já obecně nemusím mít v autě skoro nic, nasírají mě i vícefunkční páčky.

PepaSFI
26. července 2020, 19:46
3
Autíčkář se ptá: Jak vypadá ideální víkendovka?

Ták, lidi jsou moc zmlsaní, byly časy kdy rodiny jezdily na dovolenou ve škodůfce 120, do Jugošky, k Balatonu, do Bulharska. Včetně stanu, spacáků, matrací, vařiče dvoufajérovýho na propík bupík a pytle pikslí se zavařenýma gulášema a paštikama. A to v tom ještě po cestě spali páč to tenkrát nešlo sjet najednou.

PepaSFI
14. července 2020, 19:12
0
GAZ 27527 Sobol: Offroadový minibus, co není Buchanka

taková poznámečka pamětníka, značka GAZ nebyla známá jako výrobce Volhy, Volha byla prostě Volha, eventuelně starší model byl Carevna. Značka GAZ byla v našich končinách všeobjímajícím pojmem pro všecko co je zelené, otlučené, na velkých kolech, zasviněné od bláta a lezou z toho vojáci, dřevorubci nebo zemědělci, ať už to vyrobil kdokoliv. To čemu se dnes univerzálně říká džíp, to byl před několika desetiletími gazík.

PepaSFI
14. července 2020, 19:03
0
GAZ 27527 Sobol: Offroadový minibus, co není Buchanka

mě to taky napadlo, obzvlášť při zmínce o tom že prostřední sedadlo je stísněné a kvůli pákám je málo místa pro nohy.
V Tranzitu to bylo půlsedadlo a místo pro nohy uprostřed nebylo žádné. Tím myslím opravdu žádné, spolujezdec uprostřed se musel věnovat řízení, tedy pečlivě sledovat jízdu a být sžitý s vozem a řidičem, jinak neustále dostával do nohy rány šaltpákou.

PepaSFI
05. července 2020, 19:38
0
Bazarový snílek: Obyčejná stará auta

bez klimy se dá žít, vím to, taky ji nemám. teda v koloně bych v tom nechtěl stát ale to si člověk musí umět najít cestu. Ale za ty prachy, pokud to nemá nějakou past a kovomorku, na hopkání kolem chalupy, do práce, Tam kde jiní sotva zaparkujou, tohle se otočí a to fakt nepřeháním. A některý parkoviště mají pro to vyhrazený místa, to taky nepřeháním.
Jo ještě jsem zapomněl, při tomhle nájezdu ještě ventily, ona ta vůle obvykle je bezůdržbová ale jestli s tím někdo jezdil moc opatrně, tak to se pak ventily někdy zaklepou a vůle vymizí. Takže zkontrolovat než se podpálí ventily.

PepaSFI
05. července 2020, 18:31
0
Bazarový snílek: Obyčejná stará auta

ta Panda je skoro až podezřelá, ony si dost drží cenu ale zas to má 200 najeto takže to ještě něco spolkne. Ale zas vypadá hodně opečovávaná, ani není ošlapaný to opírátko na levou nohu. Nejspíš v tom byly koberce a potahy. Takže klasika, náplně, filtry, rozvoďák s pumpou, pár tisícovek, žádná tragédie. Ikdyby došlo na další, brzdy, tlumiče, podvozkové díly, stačí chvilku hledat a je to za pakatel a je to supr jednoduchý auto, všecko se dá udělat doma na dvorku. Jen tohle rádio ještě neumí MP3 a propojení s ajfounem :-)

PepaSFI
17. června 2020, 18:38
0
PepaSFI
14. června 2020, 14:27
0
Registrační značky: Pár znaků a tolik vášní

oni by to určitě uměli vyrobit, i s tím chlívkem na nálepku, jen prostě někdo stanovil "pravidla" jako kolik tam má být znaků, které se nesmí použít a že tam musí být aspoň nějaké číslo a kdovíco ještě. Plus další omezení ideologická. Já bych to neřešil, když chce někdo dát najevo že je úchyl nebo nácek, budiž mu dopřáno. Aspoň je vidět kdo je kdo. Takhle si chudáci musejí vymýšlet podivný rébusy a ouřady zas luštit a teoretizovat jestli náhodou...
A vůbec, je mi to u zadele, já to na auto nechci. To mi spíš vadí jak se furt vymýšlí jak lidem znechutit provoz aut a tuplem těch starších. Na STK hrozí potíže s ne banálníma ale přímo kosmetickýma nedostatkama a přitom jde zařídit že projde i úplná troska naprostýho ignoranta co kašle na všecko.

PepaSFI
14. června 2020, 09:28
-1
Registrační značky: Pár znaků a tolik vášní

ale prd, dyť to vychází stejně, v reálu možná ještě hůř. Dřív to bylo na 4 čísla, tedy 10 tisíc značek na okres. Pak přibylo ještě písmeno, nevím kolik se jich používalo, všecky ne kvůli zaměnitelnosti ale dost. To je nárůst počtu víc než o řád, při dvaceti písmenech to je 200 tisíc a to pořád platí i staré dvoupísmenné. A teď to je na kraje, mnohem větší celky, aut je mnohem víc, častěji se mění a znaků je jen šest. Nic moc. Jestli nejde libovolná značka z technických důvodů, pak to je jednoznačně chyba zadání nebo spíš zvrhlé choutky byrokrata co to musel zkomplikovat, což je pravděpodobnější vzhledem k tomu co tam je za pravidla. Když už to netiskne automat popořadě ale musí se to individuálně zadat, mělo by být jedno jestli tam bude znak nebo mezera. Jmenovky na přání vylisujou do plechu libovolně a na počkání za zlomek ceny toho nesmyslu.

PepaSFI
07. června 2020, 17:08
-1
Registrační značky: Pár znaků a tolik vášní

tenkrát ty značky měly logiku a lepší čitelnost. Na začátku byla dvoupísmenná zkratka okresu, později přibylo další písmeno do počtu a dál dvě dvojčíslí. Snadno se to četlo a pamatovalo. Dnes je to podivná míchanice písmen a čísel která vůbec nemá logiku, do toho značky elektrik a ty blbosti na přání. Když vás něco sestřelí na přechodu, zapamatujete si leda první číslo a možná písmeno kraje. To už tam rovnou může být čárový kód jak na jogurtu nebo QR čtvereček.
Ty značky na přání stojí nesmysl ale to je každého věc za co utratí. Ale hlavně to má nesmyslný pravidla. Dyť by tam mohl být klidně jeden znak, když někdo bude chtít a zaplatí, aťsi tam má klidně třeba jedničku nebo 007 nebo WC, každému co jeho jest. Jenže to ne, to se zadají blbý pravidla a tak si tam lidi dávají nablblý zkomoleniny.

PepaSFI
07. června 2020, 09:37
2
Praha: Oáza motorismu

si myslíte že máte problémy v tý Praze? Venkov není o moc lepší, dějou se tady věci že zůstává rozum stát. Tady vedle, ve Velkém Meziříčí se dostali až do celostátního zpravodajství. Loni tady totiž vylepšili zatáčku. Ona byla taková prudká, v kopci a byla strašně nebezpečná. Za dvacet let tam bylo asi šest nehod typu "náklaďák na sněhu uvázl, odhráblo mu to a otřel se o svodidlo". A proto zatáčku zrušili a postavili novou. Teda ne zatáčku ale hnízdo hadů. Místní dakarský motorkář Ivo Kaštan prohlásil, že to vypadá jako legendární Vývrtka na okruhu Laguna Seca, která prý taky vznikla tím že stavitelé něco zvorali. Tam kde původne stoupání zatáčka překonávala plynulým obloukem, vznikl šílený tobogán, navíc díky různému sklonu vozovek, nepřirozeně zalomený a pokroucený. A špatný výjezd z vedlejší ulice se stal nemožným výjezdem. Vrcholný politický veletoč předvedl bývalý starosta. Poté co byl u toho když se ten bazmek realizoval, stal se šéfem správy silnic a v zimě zakázal úsek udržovat protože je nebezpečný i pro sypací vozy. A když teď, po vlně posměchu a nevole silnici vrátili do původní zatáčky, položili mu v rozhlase otázku, proč takovou hrůzu postavili. Odpověď zněla "když ono to na výkrese vypadalo dobře". Jakoby v tom městě nežil a nikdy to místo neviděl. A teď jiná parta vejlupků maluje čáry na silnice aby se řidičům líp jezdilo. Neboli, kde je to úzké, ještě to zúžíme, kde se blbě odbočuje, tam to zhoršíme. Architektonická soutěž na opravu náměstí skončila velikánskou ostudou protože vítěz nesplnil snad vůbec nic ze zadání, hlavně co se týká parkování a dopravní obslužnosti. Naděje že vznikne dosažitelná parkovací plocha ve spolupráci s Lidlem se vytrácí protože nové vedení města zásadně nesouhlasí s výstavbu Lidlu v "centru". To centrum je zadní trakt zrušené fabriky, v současnosti typický brownfield, posraný plácek zarostlý kopřivama, nouzové parkoviště pro otrlé offroadového ražení.
A jak jsme na tom s objížďkama kvůli opravám silnic netřeba popisovat. A furt si myslím že opravy silnic se losují na silvestra o půlnoci z klobouku, protože to s jejich stavem nemá nic společného.

PepaSFI
06. června 2020, 19:39
2
Registrační značky: Pár znaků a tolik vášní

to už je jen systémová záležitost. Ten vozík se do nehody dostal v přímé souvislosti s provozem tažného vozidla, sám by tam neodjel. Když z náklaďáku upadne kolo a zboří protijedoucí auto, taky nemá svou pojistku ikdyž chvilku jelo samostatně.
Naproti tomu cyklista, přímo a svévolně se veze na vozidle, zhusta zoufale nepředpisovém, porušování zákona pokládá za své svaté právo, tudíž nehodu může způsobit snadno a má pojištění? Leda prd.

PepaSFI
04. června 2020, 19:03
1
Registrační značky: Pár znaků a tolik vášní

například když se to musí přimontovat na starýho pincka s kulatým blatníčkem. To je plachta že to při nesprávným směru větru může vyvolat motorickou nedostatečnost.

PepaSFI
04. června 2020, 19:00
3
Registrační značky: Pár znaků a tolik vášní

na hraní si není nic špatného. Kdo si hraje, nezlobí a když má někdo někde divnej nápis, ničemu tím neškodí. Furt lepší než lidi co jsou schopní rozbíjet si hlavy protože JEDNA NULA !!!

PepaSFI
17. května 2020, 12:18
3
Mini Cooper SE S: Do Prčic s elektromobilitou.

no to je právě ten zmatek v pojmech, co to je to druhé auto. Já to vidím tak že to "první" je to se kterým jezdí pan podržtaška reprezentovat svůj status denně do práce. A to druhé je ten každodenní dříč, ta krabička pro manželku co není škoda když to někdo odře u kauflandu vozejkem, když tam děti nadělají svinčík při každodenním handrkování před školkou, co se tam občas rozlije mlíko, vykydne rozmáčknutej jogurt nebo to poblije pes. Jenže na tohle zacházení si spíš dovedu představit ojetý Yaris nebo Fabii nebo Pandu za pár tisícovek a ne elektriku za milion.

PepaSFI
17. května 2020, 10:45
6
Mini Cooper SE S: Do Prčic s elektromobilitou.

ou jé tady se zas dějou věci. Ona ta elektromobilita má jeden dost zásadní problém, totiž diletantství propagátorů. Oni to propagujou tak nadšeně a obvykle úplně zcestně a blbě, někdy až násilně že to skoro hraničí s vyhrožováním, že to logicky vyvolá vlnu až hysterického odporu.

Samozřejmě že ty auta ten Temelín nepřetíží, jenže on ten Temelín tady není jen kvůli budoucím autům, on a s ním Dukovany a pár dalších krmí velkou část spotřeby na našem území.

Nevím jestli zrovna 80% nabíjení se děje na AC když auto někde zrovna dlouhodobě stojí ale dejme tomu že je to tak. Jenže ono to bude do značné míry dané podmínkami. Předpokládám že si takové auto koupí primárně ten, kdo má možnost bezproblémově dobíjet, má garáž s elektrickou přípojkou. Je možné že jsou i masochisti co si potřebujou něco dokázat a žijou s tím i na sídlišti a okupujou nabíječky u Lidlu. Ovšem dá se s jistotou předpokládat že jich bude zanedbatelné množství. Jenže co se stane až bude k tomu restrikcemi a regulacemi dotlačen normální uživatel? Ten co každé odpoledne krouží sídlištěm aby prostě zaparkoval. Kam se připnou ty tisíce aut na sídlištích? Budou muset na veřejné nabíječky stejně jako dnes jezdí na veřejné benzinky, ovšem s tím že u nich asi časem bude docela nával. Nejspíš přibude další trabl, k tomu kde nabiju a za jak dlouho, se bude ještě řešit kdy. Nejspíš se budem k nabíječce objednávat přes aplikaci, auto nás přes telefon vzbudí v půl třetí v noci protože od tří je volný krmítko.

PepaSFI
13. května 2020, 16:25
8
Enyaq bude první škodovácká zadokolka od dob "stodvacítky".

mám ten dojem, že zcela vypínatelné ESP už není skoro nikde, jen se to přepne do nějakého lehce zlobivého režimu. Tím spíš u auta kategorie "táta máma děti pes" není možné aby se auto dostalo, byť jen náznakem do nebezpečné situace. Zkrátka v módu ESP off to trošku kvikne zadníma gumama a možná se dostaví v těch místech kde záda dostávají vertikální úsměv, lehký pocit změny vektoru pohybu, mámo to jsem rebel, udělal jsem smyk, táto nech toho nebo s tebou už nikam nepojedu, tatí udělej to ještě, haúú hafhaf to mi nedělejte nebo vám to tady pobliju. Ale rozhodně nenastane situace, kdy táta zapomene při odbočení ubrat a skončí zadkem napřed ve sloupu reklamy u kauflandu.

PepaSFI
03. května 2020, 08:48
0
Autíčkář se ptá: Na jaké angličáky z dětství vzpomínáte?

až pomine ta čínská pomsta a budete se někdo někdy pohybovat kolem Jihlavy, zastavte se v obci Příseka. V zámečku na kraji obce je muzeum autíček. Všecky možný hračky s tematikou vozidel ze všech konců světa a ze všech časových období, v množství větším než velkém. A jedna část je věnovaná speciálně modelům strojů Jamese Bonda a na dvoře je skutečný Lotus s lyžema na nosiči. A ve stodole je kavárna a prodejna s čím jiným než s autíčkama.

PepaSFI
28. dubna 2020, 21:09
7
Učebnice z roku 1960: Jak se učili řídit naši předci?

pane Vlku,zřejmě jste pod vlivem obecných trendů a poněkud jste nepochopil smysl článku. Tenhle web se dost vymyká běžným zvyklostem internetu, autorům i mnoha čtenářům není cizí svérázný humor, smysl pro nadsázku a ironii. To dnes vůbec není obvyklé, svět internetu je zkratkovitý, zjednodušující a většina lidí odmítá myslet hlavou. Když je něco humor, musí se to orazítkovat smajlíkama, jinak to nikdo nepochopí. Když něco prvoplánově nepasuje do názoru čtenáře, hned to vyvolá nepřátelský postoj. Tady to tak není, tady můžem myslet jinak.

PepaSFI
27. dubna 2020, 20:12
1
Učebnice z roku 1960: Jak se učili řídit naši předci?

naštěstí odbočení vpravo je obvykle nekonfliktní. Nám bylo v autoškole doporučováno, ano, tenkrát se tohle ukazování opravdu vyučovalo, tu zdviženou ruku jak ukládá zákon doplnit ještě ukazováním prstem vpravo. Je to snad pochopitelnější a jednoznačnější.

PepaSFI
27. dubna 2020, 20:04
1
Učebnice z roku 1960: Jak se učili řídit naši předci?

dnes už to je zas tak že lidi nevědí jak co funguje. Ono to zdánlivě není potřeba, nikdo si už nic neopravuje, auta jsou do značné míry blbuvzdorná, mají asistenční systémy na kdeco. Jenže ono se to podepisuje na plynulosti provozu a na bezpečnosti bohužel často taky. Stačí se podívat jak většina lidí řadí. To není jízda, to je záchvat, zlá nemoc. Ti lidi vůbec netuší proč vlastně řadí, že motor má nějaký rozsah použitelných otáček a s těma se dá pracovat, volit si optimální otáčky vhodné pro danou situaci. Oni prostě jedou a když to začne mlátit tak podřadí a když to řve, řadí nahoru. Plynulost jízdy? Něco mezi záchvatem epilepsie a Lochneskou na pouti. Kdysi mi někdo vyprávěl o nějaké žákyni v autoškole které zoufale nešlo rozjíždění, přískoky, zhášení motoru, nezvládala práci se spojkou. Až jednou se dostala k staršímu učiteli který pochopil kde je problém. Vytáhl v učebně starý zaprášený funkční model spojky a vysvětlil to na něm. Tady ta klika, to je motor, ten točí tímhle kotoučem. A takhle se tím pedálem hýbe tím druhým, ten se začne dotýkat a roztočí se taky. A musí hezky zlehka. plynule. A bylo vyřešíno, spojka přestala být čímsi nepochopitelným a najednou to šlo.

PepaSFI
26. dubna 2020, 20:08
0
BMW i3: Městský král

u těch dlouhých tras se zapomíná, nebo snad úmyslně zanedbává zásadní věc, totiž jak to bude snášet auto, tedy hlavně baterie. Spalovacímu autu je úplně jedno jestli najede na jeden zátah 100 nebo 1000 km. Je mu jedno jestli tam naliju 10 litrů benzinu nebo to naplním až po špunt a ještě si dám do kanystru. Spíš naopak, dlouhé trasy, pokud se nejede v extremní zátěži autu spíš svědčí, motor má stálou teplotu, obvykle se jede po lepších cestách a dálnicích, mimo města, jízda je plynulejší, teda kromě D1, zkrátka ideální stav.
Naproti tomu u elektriky se musí využívat rychlonabíjení aby cesta nebyla neúměrně zdlouhavá. Jak to bude baterie snášet? Dnes už se otevřeně mluví o tom že je lepší používat pravidelné, pomalé nabíjení protože tím rychlým baterka dostane těžkou ránu. Dvakrát ročně, cestou na dovolenou pár rychlonabití asi baterku nezabije ale když někdo takhle jezdí pravidelně, asi už to sranda nebude.
Samozřejmě si dovedu představit něco podobného jako se děje u spalovacích aut kdy se ví že longlife oleje jsou vražda motoru, kdy se seškrtávají výměny náplní až na hranici snesitelné životnosti auta prostě proto, že auto musí jezdit a napřesrok stejně bude jiný a problémy ojetin nikoho nezajímají. Takže ta Tesla nebo Taycan bude lítat Evropou a až začne hnípat baterka tak půjde pryč. Taky si dovedu představit, tak jako se stáčí kilometry, bude se manipulovat s diagnostikou baterie aby vypadala lepší než je, aby se ojetina snáze prodala.

PepaSFI
26. dubna 2020, 18:59
5
Učebnice z roku 1960: Jak se učili řídit naši předci?

mám rád tyhle staré učebnice a příručky, taky jich několik mám. Jedna z nejmalebnějších je Učebnice řidiče motocyklu vydaná někdy v padesátých letech. Jawa kejvačka je tam jako novinka. Nádherné jsou tam dobové propagandistické části. Hned v úvodu je stať o dějinách mechanizované přepravy a v duchu doby je mnohokrát zdůrazněno že vše podstatné vymysleli sovětští vědci a technici. O prvním mechanickém vozidle je zmínka někde z carského Ruska, ovšem protože tupí carští úředníci vynálezu nepřáli, není o stroji nic bližšího známo. Ale mám pocit že to autor nebral moc vážně, že si z povinného vlezdoprdelismu dělal trošku srandu, protože zmiňuje dvojici sovětských konstruktérů s roztomilými jmény Potvorskij a Šamšurenko, kteří vymysleli spalovací motor.

PepaSFI
26. dubna 2020, 17:51
1
BMW i3: Městský král

na filtrech to bude pár korun ale jinak nevím kde se bere to přesvědčení že Kelly je nějaká lidovka. To jsou ceny jedna radost ale naštěstí v době internetu se dá najít lepší nabídka. Někdy i za třetinu a ve stejných nebo i lepších značkách. V olejích je to podobné, pokud to nemá nějakou hodně speciální specifikaci, obvykle se dá najít levnější varianta.

PepaSFI
26. dubna 2020, 12:49
3
BMW i3: Městský král

ale tak je to se vším, každé auto není pro každého a často platí i to že někdo neví co chce a nedá pokoj dokud to nedostane a když to dostane, zjistí že chtěl vlastně něco úplně jiného. Kdyby si každý koupil to co opravdu potřebuje a využije, to by bylo krásný. Spousta lidí musí mít naftový kombík nebo velký SUV a přitom většinou jezdí deset kilometrů sám a do kufru dá jednou týdně dvě tašky s nákupem. Ale co kdyby jednou jel třeba někam daleko s rodinou kterou nemá a s pračkou a ledničkou žejo. Spousta lidí žije bez auta, jezdí busem, metrem, na kole nebo skůtru. Někdo má malý auto a taky žije. Jak mnozí vědí, já mám Pandu 4x4, ta věc nemá úplně malou spotřebu a nádrž jen na 30 litrů. Pro spoustu lidí naprosto nemožné, takhle malý dojezd. Dá se s tím žít? Samozřejmě ano. Většina motocyklů má nádrž ještě menší a spotřeba taky není zanedbatelná. Ale přesto s tím jezdí dlouhé výlety a jde to. Ovšem taky díky tomu že v každé třetí vesnici je benzinka a tam během chvilky natankuju a frčím dál. Trvá to čtvrt hodiny i s kafem a svačinkou. Jenže když to bude trvat hodinu, tak už to obtěžuje. A navíc častěji, dyť ta Panda s malou nádrží má dojezd mnohem větší než skoro všecky elektromobily.
Už jsem to tady někde psal, elektro má smysl pro specifický provoz, pro místní popojíždění po městě, na cesty do práce a podobně, na pravidelné jezdění kde se dá snadno vejít do režimu nabíjení. Podle mě je nesmysl snažit se to cpát do oblastí kde to nefunguje, kde je potřeba dlouhý dojezd a vysoká cestovní rychlost. Jenže to naráží na cenu, mámamobil na vození dětí do školy za milion je nesmysl a gran turismo za tři mega co ujede tolik co Panda s mininádrží je taky nesmysl.

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Cadillac SLS  1997
Cadillac SLS

1997 rok výroby
300 koní výkon
4 500 ccm objem

Lincoln Continental limouzine Bradford Coachworks 1978
Lincoln Continental limouzine Bradford Coachworks

1978 rok výroby
250 koní výkon
7 500 ccm objem

Dodge Charger Policejní verze 5.7 hemi 2012
Dodge Charger Policejní verze 5.7 hemi

2012 rok výroby
400 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Excursion 7.3 V8 TD POWER STROKE 4x4 8mí 2000
Ford Excursion 7.3 V8 TD POWER STROKE 4x4 8mí

2000 rok výroby
279 koní výkon
7 300 ccm objem

Jeep Commander V8  2006
Jeep Commander V8

2006 rok výroby
230 koní výkon
4 700 ccm objem