načítám data...

Hamster

JménoHonza 'Hamster' Křeček
BydlištěPraha 10
Registracepřed 7.0 rok.
Poslední aktivitapřed 12.4 hod.
Komentářů u článků427
Pozitivních komentářů u článků157
Negativních komentářů u článků10
Možnostinapsat zprávu
Informace

Vlastnictví několika italských strojů jej dovedlo k detailnímu studiu servisních manuálů. Přes nově nabyté znalosti však zůstal zarytým alfistou. S příchodem do Autíčkáře potom získal pro své postižení i publikum.

Posledních 50 komentářů

Honza 'Hamster' Křeček
06. ledna 2021, 22:13
5
Jaké auto pro dopravní policii?

Bylo by to hezké, ale ne - viz odkaz, je tam ke stažení i kompletní zadávací dokumentace.
Méně nenápadně už to opravdu udělat nešlo...

Honza 'Hamster' Křeček
03. ledna 2021, 23:16
-1
Rok za volantem: padesát aut, nespočet dojmů

Cítil jsem potřebu postavit se za kolegu, kterýho tu už zase kádruješ.
Mě tyhle diskuse nijak netěší, proto se do nich nehrnu.

Honza 'Hamster' Křeček
03. ledna 2021, 22:44
1
Rok za volantem: padesát aut, nespočet dojmů

Hele fakt sem se nechtěl zapojovat, ale teď už jsi to trochu přehnal, nemyslíš? Ty, zrovna ty, se budeš navážet do Kuby, že by měl brát tu 'novinařinu' víc vážně? Protože mu nesedlo auto, který ty miluješ? Ty jsi tady jediný zdroj pravdy?

Řešíme to furt dokola, člověk aby se bál tady psát o těch autech tak, jak to cítí, bo napsat o hybridním tříválci, že má charakter, se prostě nesmí i kdybych to tak stokrát cítil.

Děláme toho Autíčkáře tak, jak ho děláme, protože tak jsme svobodní a nikdo nám do toho nemůže kecat. To sám moc dobře víš. Můžeš nesouhlasit s našimi názory stejně, jako já nesouhlasím s tvým. Ale to není důvod k osobním výpadům. A rozhodně nemáš právo tady někomu diktovat, co má psát.
-
Komentář upraven 3. 1. 2021, 22:46:44

Honza 'Hamster' Křeček
02. ledna 2021, 21:50
1
2021 | Co v autech už nenajdeme

Myslíš třeba to, jak se s velkou slávou zavedl jakýsi paskvil pod zkratkou PES, který vydržel přesně týden, protože před Vánocema zakazovat lidem nakupovat dárky prostě není politicky průchodné? Nikdy nic není definitivní, za měsíc může být zase všechno jinak, bez toho by to byla nuda...

Honza 'Hamster' Křeček
02. ledna 2021, 19:31
8
2021 | Co v autech už nenajdeme

Podívej se na Brexit - kolik silných prohlášení, kolik pevně daných termínů, kolik slibů.... Kecy v kleci..

Dneska můžu protlačit sněmovnou, že od 2030 v ČR můžeš prodávat jen auta 100% Czech made. Pár nacionalistů mi zatleská, komouši se zaradujou, bo Západ to nasere a Východ auto stejně postavit neumí, ostatním je to u prdele a bude publicita. A stejně nevěřím, že by to něco znamenalo a za deset let to fakt někdo vzal vážně.. (btw. víš třeba, že stále platí zákon z třicátých let, že veškeré obilniny a rýže dovezená na území státu propadá státu?)

2030 prodej jen elektromobilů? Jen postavit elektrárnu trvá se vším tím papírováním dvacet let a v UK se do toho zatím ani nikdo nehrne, takže jaký elektromobily? Dyť ta země nemá ani ambice, že by zůstala energeticky soběstačná a to se bavíme o spotřebě bez elektromobilů. Totéž Německo, které oficiálně počítá s až 20% dovozem elektřiny. A nikdo vlastně neví, odkud, okolní země se netváří jako energetičtí giganti. Takže i kdyby se to dejme tomu povedlo a bylo to reálné (veřejné mínění je pro politiku v demokracii docela důležité, když bude lid proti, tak končíš), kdyby elektroauta 2040 stála jako konvenční auto a dala se snadno dobíjet (pak by mi vůbec nevadila mimchodem, bo elektromobil, když funguje, je boží), tak tu furt nen ta elektrika. Takže to nejde. I když si to někdo odhlasoval. Prostě to nejde. Voda nepoteče nahoru.

Politika se nám trochu změnila a musíme si zvyknout, že ne všechno je myšleno tak úplně vážně. Z euronorem se stává regulérní daň, bez pokut se auto už skoro vyrobit nedá, tak se platí pokuty. A budou se platit, dokud to nenasere dostatečný počet lidí a pak se to zruší. Je to pořád dokola, tohle už tady bylo tolikrát........ Každopádně 2030 a Británie bez spalovacích motorů? Ale prosimtě.... :-)

Honza 'Hamster' Křeček
26. prosince 2020, 19:43
0
Honza 'Hamster' Křeček
26. prosince 2020, 19:42
-8
Milý Ježíšku... : Co si přeje naše redakce k vánocům?

V zime nesolene silnice? Inovativni napad....

Honza 'Hamster' Křeček
23. prosince 2020, 21:39
0
BMW X6M Competition: Magor. Mistr. Miláček.

Taky to moc nechápu, že sou na světě lidi, co si pořídí třeba i zajmavou řadovou šestku od BMW, ale v SUV...
Auta na práci maj mít diesel, žrát co nejmíň a neobtěžovat, víc se od nich nechce, stejně to žádná zábava nikdy nebude...

Ale prostě každej má ty priority jinak hozený, ta rozmanitost je přece krásná...

Honza 'Hamster' Křeček
13. prosince 2020, 10:41
5
Autíčkář se ptá: Jaká prkotina vás na silnici dokáže nejvíc vymotat?

Za sebe bych ještě přidal bratrstvo odmítající dálková světla. Jet za takovým strejcem za tmy po okresce je pro mě osobně utrpení. Jasně, on přece jede slušně pomalu, takže mu těch pár osvětlených metrů stačí... a aspoň se nemůže stát, že někoho omylem oslní, takže je všechno ok... ne, není.
Není to vůbec v pořádku, protože prostě nevidí dost daleko. Někde tam v té tmě jsou divoká zvířata, neosvětlení chodci, spadané větve a kdo ví co všechno a já o těch věcech chci vědět tak brzo, jak jen to je možné. V takovou chvíli se onen strejda dívá dopředu za nás oba, protože já jsem za ním a teda na tlumených světlech, pochopitelně.
Logickým krokem pro zachování bezpečnosti a duševního zdraví je takového řidiče předjet, ale i tady narážíme na problém s osvětlením, protože opět předjížděcí manévr zahajujeme do dokonalé tmy bez řádné znalosti profilu silnice.

Používejte dálková světla, není to nástroj agrese, jak se nám dopravní experti snaží vnutit do myslí!! :-)

Honza 'Hamster' Křeček
10. prosince 2020, 21:45
-2
BMW 840d xDrive Gran Coupé: Automobil tak akorát

Jen si dovolím poznámku k 'osmička je pocitově lehčí než sedmička, protože má tu aktivní natáčecí zadní nápravu' - sedmička ji má taky.

Honza 'Hamster' Křeček
10. prosince 2020, 18:28
1
BMW 840d xDrive Gran Coupé: Automobil tak akorát

Jinak nevim, jak je na tom M850i, ale u X3 M40i byl pro mě zvuk při nastartování asi největší důvod, proč to auto nechtít.
Proč má moje daily auto při každým nastartování dělat bordel jak na srazu Tuning Průhonice? Jsem se každé ráno provinile rozhlížel, kolik svědků tahle kolotočářská opičárna měla... Proč??

Honza 'Hamster' Křeček
10. prosince 2020, 17:30
1
BMW 840d xDrive Gran Coupé: Automobil tak akorát

Jen si dovolím poznámku k 'těžké sedmičce anebo o poznání lehčí sportovnější osmičce' - M850i je dle údajů výrobce o 30 kg těžší než 750i a o 5 kg lehčí než 750Li a všechno sou to auta s hmotností přes dvě tuny. To jen pro upřesnění....

Honza 'Hamster' Křeček
09. prosince 2020, 14:11
0
Opel Insignia 2.0 CDTI: Svět se mění, Omega zůstává

Mě to mrzí zejména z hlediska té rozmanitosti trhu. On teda Opel není svébytný už dlouhá léta, takže v tomto to není velká ztráta, ale čistě z našeho evropského pohledu to znamená, že jsme přišli o Chevrolet. A to škoda je, alespoň podle mě... A to vůbec není nic proti PSA, já je mám naopak velmi rád.

Honza 'Hamster' Křeček
02. prosince 2020, 08:55
6
Nový eshop s dálničními známkami byl dle plánu spuštěn o půlnoci

Nevnášejte nám do systému nový problémy! :-D

Honza 'Hamster' Křeček
01. prosince 2020, 11:21
0
Volvo V90 Cross Country B5: Tmavomodrý svět

Až tak moc ne, je to opravdu velké auto (v přímém srovnání s V60 to je teprve vidět) a on je ten tvar uvnitř mnohem méně ovlivněný vnejším tvarem auta, bo dole mají páté dveře nějakou tloušťku a nahoře už ne, tam je jen sklo... Kdybych řešil přepravní kapacitu, spíš bych se zaměřil na celkovou výšku, současná Volva mi připadají taková až sportovně nízká. Ale stejné to je s BMW i Mercedesem, auta narostla do šířky, ale ne do výšky. Přepravní kapacita tím sice nenarostla až o tolik, ale zas to vypadá dobře.

btw. když už teda řešíme tvar zadního okna, to skloněné má jednu jasnou výhodu, které jsem si při testu všimnul - totiž velikost zadního stěrače. Zatímco téměř kolmé okno má mnohem větší šířku, než výšku (a délka stěrače je limitovaná nejmenším rozměrem samozřejmě), u V90 je zadní okno téměř v poměru stran 2:1, takže má veliký stěrač, ne takový ten srandovní ocásek, co očistí jen malý průzor uprostřed okna.
-
Komentář upraven 1. 12. 2020, 11:27:29
-
Komentář upraven 1. 12. 2020, 11:28:06

Honza 'Hamster' Křeček
29. listopadu 2020, 13:20
1
Volvo V90 Cross Country B5: Tmavomodrý svět

Tak zrovna za B&W audio bych si já nepřiplatil. Je sice skutečně špičkové, to jo, ale standardní Harman Kardon sám o sobě není vůbec špatný (jako 'nic moc' bych ho teda určitě nepopsal) a těch 100.000,- navíc mi tady moc smysl nedává.

Honza 'Hamster' Křeček
28. listopadu 2020, 10:25
7
Volvo V90 Cross Country B5: Tmavomodrý svět

Děláme to neradi a jen pokud opravdu není jiné cesty.
Být zásadovým hrdinou v anonymní internetové diskusi na nezávislém svobodném webu ve svobodné zemi je samozřejmě úžasně snadné, ale jak už zaznělo výše, buďme za to rádi.

Každopádně když už jsme na to tu narazili, chtěl bych naopak všem poděkovat, že už roky držíte vysokou úroveň diskusí na Autíčkáři. Měli jsme obavu, že se vzestupem čtenosti padne úroveň tam, kde je na některých jiných velkých webech. Nestalo se, diskuse jsou tu stále slušné, věcné, zábavné (a povětšinou i apolitické). A my z toho máme obrovskou radost.
Díky

Honza 'Hamster' Křeček
27. listopadu 2020, 15:39
9
Volvo V90 Cross Country B5: Tmavomodrý svět

Toto je magazín o autech, ne o politice. Prosím...

Honza 'Hamster' Křeček
18. listopadu 2020, 10:16
2
Škoda Octavia G-TEC: Plyn se stále hlásí o slovo

Tak přestaveb na plyn (ať už CNG nebo LPG) jezdí po republice hafo, většina z nich nejsou ani tovární úpravy a že by se množily případy výbuchů, to teda nevim. A ona i taková nafta odkapávající na horký výfuk může udělat hezkou show, kdyby na to přišlo. Jenže ani to se neděje....

Spíš mi ale není sympatický CNG principielně, nevím, proč bych ho měl chtít. Vzali normální auto, udělali ho trochu horší, aby se vešli do skuliny v zákoně resp. ve spotřební dani. Za mě je to prostě málo. Hybrid má svoje objektivní i subjektivní výhody, líp se to odpíchne z křižovatky, má to lepší reakci na plyn, je to tiché. Jasně, je to dražší, ale zároveň za to má řidič lepší auto. CNG je taky dražší, ale nebejt to daňově zvýhodněný, nemá to žádný důvod k existenci, jinak je to prostě jen horší oktávka...

Honza 'Hamster' Křeček
14. listopadu 2020, 14:15
2
BMW X7 M50i: Královská třída

Je to auto pro Ameriku, tam to tak nepatřičně nepůsobí.

Honza 'Hamster' Křeček
13. listopadu 2020, 17:12
3
BMW X7 M50i: Královská třída

ML přišlo dřív, ale o nějaké zábavě za volantem bych si tam netroufal mluvit. To předvedlo až X5.
A ano, obě části víka kufru jsou elektrické a lze samostatně otevřít jen vršek.

Honza 'Hamster' Křeček
12. listopadu 2020, 15:30
2
Suzuki Ignis 1,2 DualJet Hybrid 4x4: Venkovan

Jenže podle čísel, nové auto je dostupnější, než bylo před sedmi lety. A navíc líp jezdí, je vybavenější, výkonnější, úspornější. Dokážu pochopit, že pro někoho mají stará auta své kouzlo, že tam je nějaká nostalgie, to všechno beru. Každý má nějaký hobby. Ale člověk se nesmí nechat tak unášet pocity a vydávat je za fakta.

Honza 'Hamster' Křeček
12. listopadu 2020, 14:05
1
Suzuki Ignis 1,2 DualJet Hybrid 4x4: Venkovan

Evropa, Japonsko a Amerika jsou pro automobilový průmysl zlo, dusí ho předpisy, ničí ho. Všechno špatně, všechno nové stojí za .... Naštěstí je tu ještě Afrika, Čína, Rusko, Indie a Jižní Amerika, tam je svět ještě v pořádku. Ačkoli.... já vám nějak nevím...

Honza 'Hamster' Křeček
26. října 2020, 13:33
2
Lexus RC-F Track Edition: Beránek v rouše vlčím

Ale ten tříváleček už jsme si zkusili v Pumě. ;-)

Honza 'Hamster' Křeček
26. října 2020, 13:31
3
Honza 'Hamster' Křeček
26. října 2020, 11:50
0
Lexus RC-F Track Edition: Beránek v rouše vlčím

Je to zajmavý auto. Bez té dětinské kapoty a nesmyslného křídla vzadu bych dokonce řekl velmi zajímavé.
Takle je to na mě moc tuningový a 'rychle a zběsile show off'.... Ale zas to dodává další úroveň pestrosti na náš trh, takže proč ne..

Honza 'Hamster' Křeček
12. října 2020, 19:55
1
Volvo XC60 T8 Twin Engine Polestar Engineered: Jak se pejsek s kočičkou naučili péct dort

Ja teda docela dusledne rozlisuju mezi cinskym autem a autem vyrobenym v Cine. A Volvo, prestoze je v nem cinsky kapital, je porad svedska znacka. A co se vyroby v Cine tyce - pokud tam chces prodavat, musis tam vyrabet, ta cla jsou likvidacni.

Honza 'Hamster' Křeček
12. října 2020, 13:40
0
Volvo XC60 T8 Twin Engine Polestar Engineered: Jak se pejsek s kočičkou naučili péct dort

Velfar: Já to hledal přes Google. Asi mi nedává smysl, aby se XC60 vozila z Číny, když se vyrábí ve Švédsku, ale možný je všechno. Jestli tě to vážně tolik zajímá, tak se zeptám přímo ve Volvu a dám vědět...

Honza 'Hamster' Křeček
12. října 2020, 07:48
2
Volvo XC60 T8 Twin Engine Polestar Engineered: Jak se pejsek s kočičkou naučili péct dort

OK, dal jsme si tu práci a nastartoval Google:

XC60 - Torslanda, Švédsko
XC90 - Torslanda, Švédsko
V90 - Torslanda, Švédsko
V90 CC - Torslanda, Švédsko

V60 - Gent, Belgie
XC40 - Gent, Belgie

S90 - Daqing, Čína

S60 - Berkeley County, USA

Někde jsem četl, že Volvo chce změnit přístup k výrobě a všechny modelové řady vyrábět naráz na všech kontinentech, ale jak daleko tento plán je, to netuším. Po letošních zkušenostech si myslím, že takto bude postupovat víc firem. Ekologii neřeším, překvapuje mě, jak silné téma to mezi autíčkáři je, ale letos se ukázalo, jak snadno lze zastavit celou čínskou produkci prakticky ze dne na den a to s dalekosáhlými následky, globální hráči budou v tomto jistě do budoucna opatrnější.

Zatím ale auta přes celý svět vozí prakticky všichni, ostatně nedávno testovaný Jeep taky do ČR doplul z US, Subaru z Japonska, Land Rover z Bratislavy - přitom by na všechna ta auta jistě byla výrobní kapacita i přímo v Evropě...

Honza 'Hamster' Křeček
07. října 2020, 08:35
4
Volvo S90 T6 Inscription: Naposledy bez elektromotoru

eLzyx: Zkusil jsem si představit, jak prodejce Volva vysvětluje zákazníkovi, že jo, Audi má svoje super-LED-matrix-laser-whatever světla, co malujou na silnici pruhy a značí správný sjezdy na dálnici a naše halogenový bludičky sice svítí nahovno, ale zas když byste boural, tak sou fakt levný! Nebo až bude bourat třetí majitel, co to koupí za dvacet let za dvě výplaty a už to ani nebude pojišťovat. No nekupte to! A ano, BMW má v týhle kategorii 350 koní, ale náš 150hp V8 mu to vrátí na spolehlivosti! Počkejte 15 let, konkurence bude plakat! Možná...

Možná se na to dívám špatně, možná by měl převládat pohled potenciálního zájemce o budoucí ojetinu... ale asi ne, no... :-)

Honza 'Hamster' Křeček
06. října 2020, 09:46
0
Volvo S90 T6 Inscription: Naposledy bez elektromotoru

Nemám pocit, že by se spolehlivost nových aut nějak rapidně zhoršovala oproti těm starým. Jasně, mají jiné problémy, třeba to karbonování dřív nebylo, ale zas jiné věci díky novým materiálům odpadají. Já vlastně nevím, kde se vzalo to dogma 'je to nové, to už nikdo neopraví, za 10 let to bude na vyhození'. Co ale vím naprosto bezpečně, protože si to i pamatuju (a sám jsem tenkrát tahle moudra hlásal, to přiznávám), je, že přesně tohle se říkalo před těmi deseti/patnácti lety o tehdy nových autech. A světe div se, jsou tu s námi pořád.....
Každý motor má něco. I starý motory měly potíže, někdy i v záruce. Kdyby ty staré motory vydržely miliony kilometrů bez závad a nové ne, tak bych chápal to znepokojení, ale já teda nic takového nepozoruju. Závady tu byly vždycky a jsou tu i teď. Bohužel. Taky bych byl rád, kdyby byly motory bezporuchové, ale zatím nikdo takový motor nepostavil.

Honza 'Hamster' Křeček
05. října 2020, 18:40
5
Volvo S90 T6 Inscription: Naposledy bez elektromotoru

Já ano, opravdu si to myslím. Stejně, jako tomu bylo v minulosti se vstřikováním a spoustou dalších věcí. To je prostě vývoj. Motor s lineárním průběhem výkonu, vyšší hodnotou maximálního výkonu a nižší spotřebou paliva je prostě lepší. Tečka. Pro někoho má možná dýchavičný rozežraný osmiválec své kouzlo, ale to kouzlo bude mít stejně spíš ve starém autě, v novém by působil nepatřičně.

Upřímně řečeno - ti, kdo nejvíce pláčí po starých osmiválcích, potom často své cesty tráví v rodinném dieselovém kombi a pokud už si ten osmiválec pořídí, přebastlí ho na LPG, aby ho vůbec uživili.... Tak kde je ta cílovka starých poctivých motorů? A kdybych si měl pořizovat nové auto, třeba jako je toto Volvo, proč bych měl chtít spíš motor, který víc žere, zato hůř jede? Z nostalgie? To přece nedává smysl...

Já netvrdím, že různé ty normy a požadavky na emise nejsou mnohdy absurdní, to jistě jsou. Navzdory tomu se ale daří stavět skvělé motory. Litrový mildhybridní tříválec EcoBoost od Fordu, co jsme zkoušeli v Pumě, je třeba naprosto skvělý motor. Má charakteru na rozdávání, táhne, točí, má i zvuk a přitom se s ním dá jezdit se spotřebou, kvůli které v minulosti zákazníci museli trpět klapot vznětového agregátu. Co je na tom tak strašně špatně?
-
Komentář upraven 5. 10. 2020, 18:51:59

Honza 'Hamster' Křeček
03. října 2020, 08:39
0
Jeep Wrangler Rubicon: Jediný originál

To nemůžu potvrdit. V minulé generaci jsem vzadu neseděl, takže srovnávat nemůžu, ale tady to žádná tragédie není, místo na nohy i nad hlavou v pohodě, sedačky normální, komfortní, žádná trestná lavice...

Honza 'Hamster' Křeček
01. října 2020, 11:49
0
Jeep Wrangler Rubicon: Jediný originál

Já to po tom focení v lomu nuloval, to je pravda, tam to vycházelo spíš na 30l na sto, ale to je zcela nereálné číslo, protože při focení to auto neujede snad ani 100m v kuse, pořád někde stojí, pak popojede, pak šestkrát projede stejnou kaluž, aby byla fotka, pak zase někde stojí.... Prostě to je nesmysl měřit a protože mě zajímalo skutečně reální číslo, tak jsem ten lom do toho nazapočítával. Ale potom už jsem to nenuloval a odjezdil s tím celý týden včetně nějakých těch cest do lesa a terénu, kde se sice taky fotilo, ale už jen pár cvaků, auto tam nestálo tři hodiny nastartovaný... Spotřeba za mě výborná.

Honza 'Hamster' Křeček
01. října 2020, 11:06
0
Jeep Wrangler Rubicon: Jediný originál

Ono to není tak snadný, teoreticky by tě to za jízdy vůbec nemělo pustit a i kdybys to tam omylem lupnul při stání, tak tě na to upozorní grafika na přístrojovce jak při tom přepnutí, tak v případě, že bys se chystal opustit bezpečnou rychlost. Jen prostě není příjemný opírat si nohu o nějakou páku, která něco dělá, čistě pocitově je to divný...

Honza 'Hamster' Křeček
01. října 2020, 09:44
2
Jeep Wrangler Rubicon: Jediný originál

Tam to ale taky bude tím, že s Jeepem se prostě nedá lítat stylem, jakým Fernie používal Stelvio... :-)

Honza 'Hamster' Křeček
21. září 2020, 17:24
0
Promarněné příležitosti nových technologií

Tady to nikdo neuslysi rad, ale to auto se simulatorem akvarka je elektromobil, takze zadny motorovy olej menit nepotrebuje....

Honza 'Hamster' Křeček
18. září 2020, 21:05
4
Promarněné příležitosti nových technologií

Neni mi pet, to mi lichotis, vetsinou rikam, ze se citim tak na sedm... ;-)
-
Komentář upraven 18. 9. 2020, 21:06:37

Honza 'Hamster' Křeček
16. září 2020, 15:23
0
McLaren F1: Zázraky technologie

Já osobně teda mnohem víc žasnu nad Bugatti EB110, V McLarenu sice říkají, jak se používaly jen ty nejvhodnější materiály etc., ale reálně motor nakupovali u BMW. EB110 bylo postavené komplet na čistém listu papíru, vlastní motor, vlastní převodovka.

Honza 'Hamster' Křeček
12. září 2020, 08:10
-1
McLaren F1: Zázraky technologie

Naprosto s tebou souhlasim. Fantasticka technika, ktera posunula technologie zas o kus dal. A v obou pripadech taky komercni propadak.
Zpetne si ale myslim, ze ac Ron Dennis tvrdi, ze se mu McLaren F1 nevyplatil (a firma se do nejakyho dalsiho auta pak zrovna nehrnula), kdyz bychom zapocitali i dalsi nasledny produkty (materialy a technologie pro kosmicky program, zavodni monoposty etc., McLaren macelou radu dcerinych firem), tak to mozna nakonec i bylo v cernych cislech i pres maly zajem o auto jako takovy...

Honza 'Hamster' Křeček
08. září 2020, 19:09
0
BMW M235i xDrive Gran Coupé: Takhle by to dál nešlo.

Jistě by v BMW dokázali vyrobit něco, co dokáží vyrobit i soudruzi v Sovětském svazu, otázkou, je, k čemu by to bylo dobrý?

V čem je ten mechanický samosvor lepší? On není poctivější, on je jen primitivnější. Dokáže oproti otevřenýmu diferáku posílat třeba až 30% výkonu na neprotáčející je kolo. 30%, víc ani ťuk. Z 200hp auta mám šedesát koní. Slabota.... Co umí chytrý diferáky propojený s ESP? prostě se rozhodnou, kolik výkonu kam pošlou a který kolo naopak přibrzdí. To BMW může mít klidně víc síly na vnějších kolech než na vnitřních, proto se stáčí do zatáček, jako by fyzika neplatila. Totéž platí o středovou rozvodovku.

Já chápu, že sou i lidi, co by chtěli i nové auto startovat klikou, protože to je ten správný pocit ze součinnosti se strojem, ale lepší systém to fakt není... ;-)


-
Komentář upraven 8. 9. 2020, 19:11:18

Honza 'Hamster' Křeček
08. září 2020, 17:22
0
BMW M235i xDrive Gran Coupé: Takhle by to dál nešlo.

Jen pro lidi, co se moc neorientujou v autech, jako je treba Krab: proti Alfe Giulia stoji v modelove nabidce BMW rada 3. To je to auto s pohonem zadnich kol a motorem podel vepredu. Rada 2 je namirena proti autum jako sedan A3 nebo CLA od Mercedesu. A co se tyce te stare E30, coz je z dnesniho pohledu dost kram, tak to taky byla rada 3. Dvojka je vic metrosexualni stylovka (nic proti tomu, spousta lidi ma z auta radost spis proto, jak vypada, to je zcela legitimni) a prestoze je to primarne fwd, jezdi opravdu skvele.
P.S. U Meganu RS nikdy nikdo neprskal, ze to neni rwd, to nechapu...

Honza 'Hamster' Křeček
07. září 2020, 18:06
1
Opel Corsa E: Autentický test elektromobilu

Ono je to pocitadlo dojezdu nepresne uplne stejne jako v konvencnich autech, faktoru ovlivnujicich spotrebu je porad stejne. Ale v naftaku to nikdo moc neresi. Kdyz se rozsviti rezerva, tak se to proste u nejblizsi pumpy dotankuje. Jenze u EV to tak snadne neni......

Honza 'Hamster' Křeček
07. září 2020, 13:01
0
BMW M235i xDrive Gran Coupé: Takhle by to dál nešlo.

No právě, ty znáš (či spíše uznáváš) jen stará auta.
Ta nová se chovají zas trochu jinak, tvoje kritéria (moc válců, pure RWD a brapapapa) začívají být zastaralá....

Honza 'Hamster' Křeček
07. září 2020, 12:10
0
BMW M235i xDrive Gran Coupé: Takhle by to dál nešlo.

Krab: ty to tak máš, já to tak nemám. Holt každej je jinej.

Upřímně řečeno, docela by mě zajímalo, jak by dopadl test aktuální Porsche 911 Carrera S a Carrera 4S.
Kdo z místních odborníků by poznal, jestli řídí to či ono, pokud bychom sundali označení...

Honza 'Hamster' Křeček
07. září 2020, 10:23
0
BMW M235i xDrive Gran Coupé: Takhle by to dál nešlo.

Rozsirene lemy pridavaj aspon padesat koni, citim tu potencial dalsiho rozvoje! :-)

Honza 'Hamster' Křeček
06. září 2020, 18:58
4
BMW M235i xDrive Gran Coupé: Takhle by to dál nešlo.

Nestacilo, zadohrab neni automaticky znameni uspechu a zaroven - takle se ani zadohrab nechova.

Honza 'Hamster' Křeček
05. září 2020, 17:31
2
Znáte skryté funkce svého auta?

Ve W211 byl cup holder za příplatek.
Byl vyjížděcí ze středovýho tunelu a byla to ta nejsložitější konstrukce na cup holder, jakou sem kdy viděl...

Honza 'Hamster' Křeček
02. září 2020, 07:01
0
Bazarový snílek: Otloukánek do města za pár korun

Za srdce te, Krabe, prece nejvic chytne 58 hp Twingo v zakladu, tam se tesis na kazdou dalsi zatacku...

Honza 'Hamster' Křeček
24. srpna 2020, 11:18
1
BMW 330e: Pokrok nezastavíš

Vidíš, na to sem zapomněl - je to starej krám a ještě se do toho vejdou jen trpaslíci... :-D
Všechno špatně.... :-D

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Mustang  Fastback 1965 BULLITT 1965
Ford Mustang Fastback 1965 BULLITT

1965 rok výroby
280 koní výkon
5 700 ccm objem

Mercedes-Benz 124  1991
Mercedes-Benz 124

1991 rok výroby
69 koní výkon
2 500 ccm objem

Lincoln Continental Continental Town car limousine 1978
Lincoln Continental Continental Town car limousine

1978 rok výroby
170 koní výkon
7 500 ccm objem

Dodge Durango GT 2019
Dodge Durango GT

2019 rok výroby
292 koní výkon
3 600 ccm objem

Mercury Cougar xr7 1976
Mercury Cougar xr7

1976 rok výroby
250 koní výkon
351 ccm objem