načítám data...

Hamster

JménoHonza 'Hamster' Křeček
BydlištěPraha 10
Registracepřed 6.4 rok.
Poslední aktivitapřed 1.8 hod.
Komentářů u článků359
Pozitivních komentářů u článků119
Negativních komentářů u článků6
Možnostinapsat zprávu
Informace

Vlastnictví několika italských strojů jej dovedlo k detailnímu studiu servisních manuálů. Přes nově nabyté znalosti však zůstal zarytým alfistou. S příchodem do Autíčkáře potom získal pro své postižení i publikum.

Posledních 50 komentářů

Honza 'Hamster' Křeček
předevčírem v 22:33
3
Temná doba motorismu

Krab: Ano, lze udrzovat stary mercedes v provozuschopnem stavu. A potom to bude provozuschopny stary mercedes. Ne kazdy chce ale jezdit starym mercedesem. Vlastne je jen par nadsencu, co chtej jezdit starym mercedesem, protoze smrdi stare. Jsou to nadsenci jako ty. Normalni uzivatel chce auto, ktery na provoz neni drahy, nevyzaduje skoro zadnou peci, nemusi ho nejak extra umet ridit, auto, kde si pripoji mobil, pusti Spotify a v klidu a bezpeci dojede tam, kam potrebuje. To je totiz smysl auta.
-
Komentář upraven 4. 7. 2020, 22:34:45
-
Komentář upraven 4. 7. 2020, 22:37:38

Honza 'Hamster' Křeček
03. července 2020, 22:55
0
Temná doba motorismu

Existuje Ottův motor, což je německé označení pro zážehový motor, a potom Ottův cyklus, což je globální označení čtyřtaktu.

Honza 'Hamster' Křeček
01. července 2020, 10:51
2
Volvo XC90 B6: Spokojený Uživatel Vesmíru

Tak ona ta auta musí obstát (aspoň v případě značek jako Volvo) na obou kontinentech, že...

Jinak ad. M: Jasně, že když změníš nějaký parametr, který je součástí homologace, tak o homologaci přijdeš, ale to neznamená, že to auto je postavený jinak. Není. To Subaru taky nemá jinou karoserii nebo jiný nápravy. Tady nejde o homologace, tady jde i o to, že to auto musí nějak jezdit, aby ho zákazníci chtěli. Homologovat se dá lecos....

Teorie, že Volva budou mít teď horší podvozky a měkčí kastli, protože už nebudou jezdit 250, je nesmyslná. Takle to nefunguje. Jediný, co by dávalo aspoň trochu smysl, pokud už bysme přistoupili na konspirace, že nižší top speed je tu kvůli šetření na dílech, jsou pneumatiky s jiným rychlostním indexem. Ale ani to není pravda, přímo ve Volvu mi řekli, že ani to neplánují. V rozměrech, která na Volva pasují, ani takový gumy nejsou a vyvíjet je speciálně pro Volvo jen proto, aby byly horší, je kravina.

Jenže to je těžký, stejně všichni hned za každou takovou věcí vidí jen cost cutting a maj představu, že ve fabrice to funguje nějak jako 'hej Lojzo, stáhli maximálku na 180, místo ocelovejch výztuh už tam můžeš dávat smrkový prkna a brzdy tam budem dávat z koloběžek' a že to tak fakt nefunguje jim nikdo nevysvětlí......

Honza 'Hamster' Křeček
30. června 2020, 22:37
0
Volvo XC90 B6: Spokojený Uživatel Vesmíru

Auto navrzene na rychlost 250+ se lisi teda vlastne v cem?

Honza 'Hamster' Křeček
30. června 2020, 22:33
2
Volvo XC90 B6: Spokojený Uživatel Vesmíru

Defender neni sedmimistne auto, zadni sedacky nejsou ani pro deti, uvnitr je stisnenejsi, XC90 je znatelne prostornejsi auto. Opravdu. S obema mam osobni zkusenost.

Honza 'Hamster' Křeček
30. června 2020, 14:24
0
Volvo XC90 B6: Spokojený Uživatel Vesmíru

Tak tohle si moc nedovedu představit. Oprostěme se od všech těch marketingových prohlášení, jedna věc zůstává jasná - auto, které nikdo nechce, je k ničemu i výrobci.

Co se týče nárazových zkoušek - 180 vs 250 opravdu nedělá žádný rozdíl, v takových rychlostech se žádné nárazové zkoušky nedělají, to nemá ani smysl. On celý ten hype okolo nových regulí na SUV je zase hlavně o tom, že si někdo něco přečetl, nepochopil to, vytáhl z toho tři slova a vydal senzaci. To je bohužel častý jev...

Co se robustnosti brzd a podvozků týče - ano, snížení hmotnosti by pomohlo a dalo by se ušetřit bez vlivu na spolehlivost a výkon, ale s příchodem hybridů auta spíš tloustnou. A opět - brzdy i podvozek si sáhnou na limit spíš v nějakým horským průsmyku, kde i při ostrý jízdě auto sotva překoná stovku, než nekde na Autobahnu.

Podle mě jsou za tou 180tkou především dva faktory: 1) jízdní asistenty (ty prostě ve vyšších rychlostech nefungují v žádném autě) a 2) elektromotory, kde ale absence převodovky dává smysl. Proč s sebou tahat dalších 100 kg a proč si to komplikovat, když je to rodinné Volvo, ne nějaký sporťák?

btw. my tu furt mluvíme o socialistické Evropě, ale ono není náhodou, že Tesla je americká firma a Prius uspěl především za Velkou louží, my jsme pořád žabaři, co se týče různých restrikcí....

Honza 'Hamster' Křeček
30. června 2020, 13:11
0
Volvo XC90 B6: Spokojený Uživatel Vesmíru

On se ten elektromotor stejně odpojuje ve 160 km/h a i tak T8 jezdí/jezdila 250, ale jinak obecně máš samozřejmě pravdu.

Honza 'Hamster' Křeček
30. června 2020, 12:54
3
Volvo XC90 B6: Spokojený Uživatel Vesmíru

Samozřejmě, že to mechanika zvládá, proč by neměla. Představa, že stačí jednodušší nápravy nebo tak něco, když máš nižší top speed, je absurdní. K limitu auta se nedostaneš při maximální rychlosti....

Honza 'Hamster' Křeček
30. června 2020, 12:52
0
Honza 'Hamster' Křeček
20. června 2020, 11:54
1
Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV: Prolínání světů

Starou skolou jsem myslel to, jak ta Puma na cloveka pusobi. Male turbomotory netihnou k otackam, tenhle mild hybrid se chova jako stara atmosfera, coz treba me osobne docela prekvapilo a svym zpusobem potesilo. To je prave to kouzlo osobni zkusenosti s novejma autama. Nekomu to muze pripadat zajimave. Nekomu staci, jak to vypada, aby si udelal nazor, pro takove tu mame galerii fotek... ;-)

Honza 'Hamster' Křeček
20. června 2020, 11:12
7
Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV: Prolínání světů

Skipper: Ja nejsem proti diskusi. Ohradil jsem se jen v okamziku, kdy Krab oznacil muj test za blabol a prohlasil, ze se k tomu autu vubec nehodi, prestoze sam s novou Pumou nema zatim vubec zadnou osobni zkusenost. To je zas myslim moje pravo, kdyz tu ta diskuse je a je otevrena vsem, tedy i mne. ;-)

Honza 'Hamster' Křeček
20. června 2020, 11:06
0
Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV: Prolínání světů

Celomodra prekvapive nerusi, je to jemna grafika, neni to jako ta modra zare z temnoty, co mival Volkswagen. A modra je i v noci, meni se jen podle jizdnich rezimu, potom ma i jine barvy. Ale fakt mi to nevadilo. Jestli bych mel mit k nekteremu displeji vyhrady, byl by to ten stredovy, ktery neni vubec natoceny k ridici a obcas se neprijemne leskne...
-
Komentář upraven 20. 6. 2020, 11:26:59

Honza 'Hamster' Křeček
20. června 2020, 06:08
0
Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV: Prolínání světů

Na muj vkus uz to s tim svym fanatismem trosku prehanis, Krabe....

Honza 'Hamster' Křeček
19. června 2020, 22:58
2
Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV: Prolínání světů

Priznam se, ze novy Focus (krome zvednuteho kombiku, ale tam je hodne veci jinak) mi zatim unika, takze s primym srovnanim nemuzu slouzit. Puma je o trochu levnejsi, o trochu mensi a predevsim je stylovejsi, aktualni Focus neni spatny, ale ze bych se za nim otocil, to ne. A co se podvozku tyce, je Puma vazne mila a hrava, tam urcite neni duvod k obavam.
-
Komentář upraven 20. 6. 2020, 07:09:18

Honza 'Hamster' Křeček
17. června 2020, 15:02
4
Volvo XC40 T5 FWD Recharge: Technické origami

Ano prosím, vyšetřuje se přímo na místě nehody. Pokud nevěříte zkorumpovanému Autíčkáři, snad pomůže NY Times.
https://www.nytimes.com/2019/05/09/business/crash-scene-investigations.html

Manévrovatelnost není jen o hmotnosti, to by to bylo příliš jednoduché. Nevím, kdo tu něco tlumočí bez zamyšlení, za sebe můžu říci s čistým svědomím, že já to tedy nejsem. ;-)

Honza 'Hamster' Křeček
16. června 2020, 09:28
2
Volvo XC40 T5 FWD Recharge: Technické origami

Každá značka má něco, buďme za to rádi. Ve světě unifikovanejch bezpohlavních věcí bysme neměli o čem psát.

Honza 'Hamster' Křeček
16. června 2020, 08:33
2
Volvo XC40 T5 FWD Recharge: Technické origami

Hele nechci tady dělat nějaký PR Volvu, ale je fakt, že už 50 let studujou reálný dopravní nehody. Sou domluvený s policií a sou přizvaný vždycky, když má nějaký Volvo v okolí Göteborgu (nevim, jestli je ten perimetr 50, 100 nebo 200 km, ale to je fuk) vážnější nehodu - a podle těhle výsledků staví auta. Proto když IIHS přišel se small overlap testem, žádný auto si s tím neumělo poradit. Všechna auta se zarazila o A sloupek prakticky na místě, přetížení jako prase, pro posádku nic moc (ono totiž vůbec nejde jen o to, jestli kabina jako taková ten náraz udrží). Teda kromě Volva, kde už to měli dávno vyřešený (přestože do tý doby to po nich vlastně nikdo nechtěl). Všechna Volva (a Jeep Wrangler, ale tam to vzniklo tak nějak náhodou, bo to auto je tak tvarovaný kvůli retro-vzhledu, ne kvůli bezpečnosti) se při tom testu chovala nápadně odlišně - auto má zkosený nosníky, takže v případě takovýho nárazu se prostě sklouzne po překážce a pokračuje v pohybu vpřed, což znamená mnohem menší přetížení. A jestli to funguje? No přesně to se stalo tý XC70, co jí tu Beastar zmiňuje. Kterýkoli jiný soudobý auto by ta Scanie tlačila před sebou a vevnitř by to bylo velký špatný, Volvo odvedlo energii nárazu stranou a řidič normálně vystoupil nezraněnej. Některý věci prostě fungujou..
-
Komentář upraven 16. 6. 2020, 08:35:08

Honza 'Hamster' Křeček
13. června 2020, 14:16
1
Volvo XC40 T5 FWD Recharge: Technické origami

To je snad v poradku, jednodussi horsi slabsi auto stoji min penez. Logicky. Volvo nemusis nabijet, ale muzes. Ve Volvu nemusis jezdit v ciste elektrickym modu, ale muzes. V Lexusu nemas na vyber, proto stoji min penez. Spotreba je stejna.

Honza 'Hamster' Křeček
13. června 2020, 09:30
2
Volvo XC40 T5 FWD Recharge: Technické origami

Postup mereni spotreby je dany, takze jinou hodnotu vyrobce uvadet ani nesmi. Zadny prodejce v showroomu nerekne, ze to jezdi za dva litry, ale jo, umi to i za ty dva litry (nebo i za min, kdyz se bude vyuzivat ev mod).
To auto neni sportak, je to SUV, dynamicky je to vic nez adekvatni. Vyhody hybridu sou ve meste, kde se to lehce odlepuje z krizovatek a spotreba v mestskem rezimu je jeste niz.
Co se tyce ‘spotreby v testu’ - to je vzdycky spis vyssi cislo, to auto dostane parkrat za usi na okresce, abychom vedeli, co umi, potom absolvuje foceni, kde je nastartovany treba i dve hodiny, behem kterych ujede sedm metru + jsou v tom bezne cesty v ramci pracovniho tydne. Ze zasuvky sem ho dobijel jen jednou.
Suma sumarum: spotrebu to ma jako diesel (a ve meste lepsi), ma to vyssi vykon, lepsi prubeh vykonu i tociveho momentu, je to tissi a umi to jezdit na elektriku. Nevyhody? Nic moc, ty hybridy uz dneska nejsou zasadne drazsi (prave kvuli vecem jako je tohle kompaktni reseni, kde neni dalsi motor vzadu), ta slozitost taky neni zas takova, on elektromotor neni zadna kosmicka veda, na tom se nema co pokazit, v porovnani se spalovacim motorem je to vlastne primitivni...

Ja te spotrebe nevenoval tolik pozornosti, protoze a) u takle drahyho auta nebude tim hlavnim kriteriem a b) netusil sem, ze se autickari u testu 260 konovyho SUV s docela zajmavym pohonem zaseknou zrovna na spotrebe, jako bysme se bavili o naftovy Octavii :-D
-
Komentář upraven 13. 6. 2020, 09:34:28

Honza 'Hamster' Křeček
13. června 2020, 00:22
2
Volvo XC40 T5 FWD Recharge: Technické origami

Ale ono to je svižné, stovku to zvládne lehce přes sedm vteřin, to na SUV myslím není vůbec špatné, jen maximální rychlost je elektronicky omezená. Mít to atmosferickou 1.5 z Miaty, tak to taková raketa nebude a spotřeba bude taky jinde, ta technika funguje. Jen jestli v tom někdo hledá ekoauto, musí hledat dál, tohle není žádný Prius....

Honza 'Hamster' Křeček
12. června 2020, 23:51
0
Volvo XC40 T5 FWD Recharge: Technické origami

A v čem je lepší velký 2,5 litru motor s turbem? Taky by se tam dala dát šestilitrová atmosféra nebo kubíkový parní stroj, ale já nějak nevidím tu výhodu.

Honza 'Hamster' Křeček
12. června 2020, 23:33
3
Volvo XC40 T5 FWD Recharge: Technické origami

Ta technika je tam pro lepsi vykon, nevim, proc vsichni tak lpite na te spotrebe a emisich a cojavimcem - a vykon to ma (ne, 260 koni neni u 1,5 motoru normalni hodnota). A marne vzpominam, co mi kdy v ramci testovaciho tydne zralo pet litru. Asi nic...

Honza 'Hamster' Křeček
12. června 2020, 23:29
3
Volvo XC40 T5 FWD Recharge: Technické origami

Tam je omezovac, takze maximalka neni nijak vypovidajici hodnota. A auto je z Belgie.

Honza 'Hamster' Křeček
05. června 2020, 16:30
0
Praha: Oáza motorismu

Pěšky je to stejně daleko, autem sice blíž, ale taky hezký okruh. (a ano, Google nás z nepochopitelných důvodů taká skrz ulici Karolíny Světlé, kde je zákaz, namísto odbočení vlevo u Národního divadla, které je legální, ale to absurditu té skoro tříkilometrové anabáze nijak podstatně nevylepší....)

Honza 'Hamster' Křeček
05. června 2020, 16:13
5
Praha: Oáza motorismu

Představa, že se všechno dá vyřešit tramvají či koloběžkou (ačkoli mě osobně teda jízda na koloběžce po dosažení osmi let věku nějak přestala lákat), je častá u lidí, kteří v centru možná pracují, ale nemusí tu žít. Představují si mladé lidi, nakupující každé ráno pečivo u pekaře na rohu. Krásná romantická představa městského hipstera. Jenže v centru bydlí úplně normální lidi. Mnozí z nich mají rodiny a na nakupování v malých místních obchůdcích, kde je prodavač zná jménem, každý den, prostě nemají čas. Táhnout týdenní nákup pro rodinu pěšky je i těch 500 metrů dost otrava. Otrava je i táhnout chlebíčky a dort na rodinnou oslavu tramvají. No a pokud jde o zásilkové služby - ty před můj dům spadnou z nebe?

Já chápu, že prostoru je málo a že se do toho centra musíme nějak poskládat, ale opatření, o kterých se v článku zmiňuju, nepomáhají. Jen škodí. Čemu prospěje, že od lahůdkářství Zlatý kříž nedaleko Václaváku nemohu vyjet jinam, než na nábřeží? Já na nábřeží ani nechci, chci jet zcela opačným směrem, vůbec nechci svým autem překážet u Národního divadla a u Mánesa, vůbec se mi nechce do Ječný, vždyť na magistrálu je to přes Václavák jen kousek. Ale bohužel, přestože Praha 1 neustále hlásá, jak chce vrátit Smetanovo nábřeží lidem a podobné kecy, nic jiného mi nezbývá, musím na to nábřeží, autem nikam jinam jet nemůžu. Zbytečné kilometry, zbytečně spálený benzin, zbytečně hustá doprava na nábřeží a následně v té Ječné, kam jsem vůbec NECHTĚL. :-)

Honza 'Hamster' Křeček
05. června 2020, 15:48
5
Praha: Oáza motorismu

Jezdit přes centrum autem, když máme magistrálu a okruh, atraktivní není a nikdy nebylo. Takže tyhle komunikace slouží prakticky výhradně rezidentům a dopravní obsluze. V případě toho slavného Smetanova nábřeží dokonce pouze rezidentům a dopravní obsluze, protože průjezd po nábřeží od Mánesa je už dlouhá léta odkláněn za budovu Národního divadla, takže ten uzavřený úsek Smetanova nábřeží byl dostupný pouze z uzavřené oblasti okolo Národní třídy nebo z Malé Strany, 'tranzitu' se vůbec netýká. Tuhle lahůdku si Praha 1 připravila výhradně pro 'svoje lidi'..

Honza 'Hamster' Křeček
05. června 2020, 15:37
2
Praha: Oáza motorismu

V ulici Karolíny Světlé čeká past... :-)

Honza 'Hamster' Křeček
03. června 2020, 16:25
9
Registrační značky: Pár znaků a tolik vášní

Jen at tu ta ostuda zustane! :-)
Obcas se holt neco nepovede, jak se vety v prubehu vzniku clanku meni....

Honza 'Hamster' Křeček
28. května 2020, 13:55
2
Volvo V60 T6 AWD Recharge: Elektřina ve službách prostých řidičských radostí

180 km/h je pořád příliš na to, aby bylo možné nějak šetřit na konstrukci. Brzdy dostávají největší čočku při ostřejší jízdě na klikaté okresce, kde nesmí vadnout ani po několikátém ostrém brzdění, motory a převodovky u rodinného kombíku s výkonem 340 koní taky neošidíš (a ty výkony pořád rostou limiter nelimiter, ještě nedávno sme si říkali, jak je 250 koní v Alfě 156 GTA už až skoro moc a jak to tahá za ruce - a dneska je 200+ hp už naprosto normální hodnota). Totéž podvozky, kde teda Volvo udělalo mezigeneračně asi největší skok - při 250 km/h na rovné dálnici až tak sofistikovaný podvozek nepotřebuješ, zato v zatáčkách poznáš, co funguje a co ne.
No a bezpečnost, tam už je to úplně mimo, protože nehody v takových rychlostech prostě nemá smysl řešit, 180 nebo 250, to se prostě přežít nedá. Takže ani tam není nějaký prostor pro úspory jen proto, že už auto nepojede víc, než 180 km/h. Podíl vysokopevnostní oceli má Volvo bezkonkurenční a aktivní bezpečnosti taky věnuje pořád hodně pozornosti.
Osobně za tím vidím nějaký kompromis mezi dostatečnou maximální rychlostí pro uživatele na jedné straně a konstrukčními limity moderních hraček (maximální otáčky elektromotorů, dosah radarů a lidarů etc.) na straně druhé, to vše nadopované švédskou obsesí dělat věci blbuvzdorně bezpečné.

Takže suma sumárum - šetření bych za tím neviděl. Nechci se tady pouštět do nějakých spekulací, zas tolik do plánů značky nevidim, ale zatím na konstrukci nešetří.

Honza 'Hamster' Křeček
28. května 2020, 10:24
-7
Chevrolet Monte Carlo 1972: Veterán nemusí být investice

Děkujeme za radu, posíláme klíčenku..

Honza 'Hamster' Křeček
28. května 2020, 07:17
-2
Chevrolet Monte Carlo 1972: Veterán nemusí být investice

Ja myslim, ze to chapu, diky za obsahlou odpoved. Nicmene stale jsem z toho trochu zmateny. Obvinovat nas z nejaky zaprodanosti nebo z toho, ze bychom to nemeli jen jako hobby proste nemuzes, sam jsi tu s nami nejaky cas byl, videl jsi do celeho procesu tvorby i hospodarni Autickare, takze vis, ze to pro nas skutecne je jenom hobby. Ostatne jsi kvuli tomu i odesel do velkeho medialniho domu, kde jsi naprostou volnost tvorby ‘pro autare’ vymenil za regulerni business za plnotucny honorar, takze potud bys zrovna ty asi na nejakou kritiku nemel mit prilis moralni pravo.
To ale nechci hodnotit, to at si kazdy srovna v hlave sam, jen me zarazi, ze tu stale naznacujes nejake skryte motivace a delas, ze nam neveris, ze to fakt takle delat chceme, ze nas zajimaj auta obecne a treba i ten tyden s naprosto bizarni dodavkou je pro nas zajmava zkusenost a zabava. Je to rozmanitost, co nas drzi pri zivote. Psat porad dokolecka jen brapapa se casem omrzi. A ty moc dobre - lepe nez ostatni tady v diskusich - vis, jak tahle redakce funguje.

Honza 'Hamster' Křeček
28. května 2020, 00:29
-2
Chevrolet Monte Carlo 1972: Veterán nemusí být investice

Krabe, prosim, muzes mi nejak logicky vysvetlit, proc na Garaz pises test ojete Toyoty Auris, Passatu 1.6 TDI ci fantasticke Kie Stonic 1.25, abys nas potom chodil na Autickare karat, ze nepiseme o pro tebe dost zajmavych autech? Neber to jako nejake rejpani, ja tomu proste jen nerozumim...

Honza 'Hamster' Křeček
11. května 2020, 08:30
-1
Ztracenci

Delta se o vyšší střední třídu určitě nepokouší, ačkoli to rozhodně není malé auto. Je to něco mezi kombíkem a hatchem, to ano, ale tím podobnosti končí. Ten pocit velkého auta (ne prostroem, ale chováním) tam prostě není...

Honza 'Hamster' Křeček
08. května 2020, 14:25
0
Ztracenci

Delta je malá...

Honza 'Hamster' Křeček
17. dubna 2020, 21:15
1
Hra na četníky a lupiče

Taky nechápu, v čem je přínos. Modrá barva je výrazná a s ničím si ji nejde plést, navíc potom dobře vynikla i červená stopka. Smyslu blikavýho červenýho světla nerozumim (kromě obligátního 'hele, koupili sme nový auta a svítěj červeně, abyste viděli, že sou nový, nemáte zač!')....

Honza 'Hamster' Křeček
28. února 2020, 20:59
1
DS 7 Crossback 1.6 Puretech: Znalci vědí

Ja jsem proste silne haklivy na pozadavky typu ‘tohle me nezajma, piste o necem jinym’. Tak to treba zajima nekoho jineho. A treba to zajima me. SUV je trh plny, vsechny automobilky vyrabi SUV, nektere uz nevyrabi nic jineho. A tak o nich hodne piseme. Co je na tom divneho? Tohle je magazin o vsech autech, ne magazin o okruhovych specialech.

Honza 'Hamster' Křeček
28. února 2020, 16:17
3
DS 7 Crossback 1.6 Puretech: Znalci vědí

Zdá se, že to nevyhnutelně směřuje k tomu, co se tu opakuje pravidelně, totiž že si musíme trochu ujasnit, jak že to celé okolo Autíčkáře je.....

Autíčkář je nezávislý magazín. Nepíšeme na objednávku (pro rýpaly - ano, občas něco, ale to jsou jednotky kusů za rok), není to pro nás způsob obživy. Z toho vyplývá několik věcí. Nemáme rozpočty na nějaké větší akce, nemáme profi marketing, nejsme úzce navázaní na zastoupení jednotlivých značek. Díky tomu si můžeme psát, co nás vážně baví, ale ne vždy dostaneme od automobilek na test, co chceme (ale kdo ano?) a můžeme se psaní věnovat jen ve svém volném čase.

Občas je fajn si zkusit dodávku, dampr, náklaďák nebo expediční speciál, mně osobně nevadí ani testy obyčejných aut, jsem rád, když mám přehled o tom, jak dnes trh s auty vypadá. Určitě to není tak, že bychom chtěli testovačky jen proto, že jsou zadarmo a s plnou nádrží. Narozdíl od redaktorů, kteří mají toto jako full-time job a své vlastní auto používají skutečně jen v pondělí, testovačka je pro nás spíš starost navíc. Úterní dopoledne zabité vyzvednutím, pondělní vrácením, pokud je redaktor z odlehlejší části republiky, často si kvůli tomu bere dovolenou. Proto nikdo z nás nemá a ani nechce testovačku každý týden. K tomu si přidejte den zabitý focením a najednou je nějaký ten článek psaný od stolu i se vším tím hledáním podkladů a informací krásná práce.

Půjčit si auto někde mimo oficiální kanály samozřejmě lze a občas to i děláme, ale opět - je to akce na celý den a nedá se to dělat každý týden, na to zkrátka nemáme kapacity. A někdy se s tím navíc pojí i nějaké další podmínky a redaktoři potom recenzují různé obyčejné vehykly z áček jen proto, že vidí na konci tunelu příslib testu něčeho zajmavějšího....

Toliko k fungování Autíčkáře a zákulisí testů a recenzí. Jsme rádi, že můžeme psát o tom, co nás baví (a o čem snad i něco víme), ne o tom, co nám zadá šéfredaktor. A já doufám, že je to na naší práci pořád znát.
-
Komentář upraven 28. 2. 2020, 16:22:49

Honza 'Hamster' Křeček
28. února 2020, 15:16
0
DS 7 Crossback 1.6 Puretech: Znalci vědí

O něco menší. Chystá se sedan DS 9, takže ta pozice vlajkové lodi je dočasná, ale pro tuto chvíli je to vrchol nabídky.

Honza 'Hamster' Křeček
28. února 2020, 14:06
0
DS 7 Crossback 1.6 Puretech: Znalci vědí

My máme to úžasný štěstí, že si můžeme psát, co chceme, a nemusíme testovat ty příšerný udrncaný nepohodlný sporťáky, který stejně nikoho nezajmaj a není o nich pořádně ani co psát.... ;-)

Honza 'Hamster' Křeček
23. února 2020, 14:10
1
Volvo V60 T8 TwinEngine: Komplexní řešení

Krabe, zkus vykouknout ze zajeti predstavy ‘hybrid = ekoauto s co nejlepsi spotrebou” a treba to zacnes chapat lepe. Ja verim, ze diesel si svym kouzelnym projevem a zvukem najde sve priznivce , ale kdyby se me nekdo zeptal, jestli chci radsi benzin nakopnutej elektrikou na 400 hp nebo (byt sestivalcovy) tedeicko, uz docela jiste vim, pro co bych se rozhodnul. A ver mi, cerna pistole by to nebyla.....

Honza 'Hamster' Křeček
23. února 2020, 10:08
3
Volvo V60 T8 TwinEngine: Komplexní řešení

Konecne prisla doba, kdy petrolheadi oroduji za poradny klapavy agrarni diesel...... :-D

Honza 'Hamster' Křeček
23. února 2020, 10:04
0
Volvo V60 T8 TwinEngine: Komplexní řešení

Vaha toho auta neni uplne mala. Vlastne vazi docela dost. Pripraven na to cislo? Sedis?

2,2t

Ale na jizdnich vlastnostech to prekvapive neni znat, ten podvozek se fakt povedl a sily to ma vic nez dost, baterky jsou u zeme a primo uprostred auta, takze to vubec nicemu nevadi...

Honza 'Hamster' Křeček
22. února 2020, 12:10
0
Volvo V60 T8 TwinEngine: Komplexní řešení

Ma i nema. V60 je Volvo, jak ho mam rad, tak akorat velky kombik. V90 je korab. Vybavou se lisi jen v drobnostech, je to spis o pocitu, V60 je idealni auto, V90 je vic auta, nez clovek realne potrebuje - a o tom je luxus...

Honza 'Hamster' Křeček
14. února 2020, 18:57
12
PlechCup v roce 2020: Nová pravidla závodu levných speciálů

Valna vetsina lidi prodava auto i s pneumatikama...

Honza 'Hamster' Křeček
14. února 2020, 18:11
7
PlechCup v roce 2020: Nová pravidla závodu levných speciálů

Ne, nemyslím. Pojízdné auto za 15.000,- , se kterym se po okruhu da jezdit, koupit lze. Ano, nebude to takova hitparada jako trilitrovy bmw. Dokonce hrozi, ze to do cile nedojede. Ale o tom PlechCup je.

Honza 'Hamster' Křeček
14. února 2020, 17:47
14
PlechCup v roce 2020: Nová pravidla závodu levných speciálů

Trinome, nejde až tolik o to, že nás k tomu někdo tlačí (což je sice pravda, ale nemusíme se za to schovávat). Jde o samotný princip PlechCupu, který si tu teď někteří přivlastňují a dokonce si troufnou trvrdit, že to my bysme se měli přizpůsobit. Nebo že bychom měli motivovat ostatní posouvat se dál. Ale kdo rozhodl, že chceme posouvat PlechCup někam jinam?

Ne, je to Autíčkářův PlechCup, my ho pořádáme a my určujeme jeho směřování. Odpočátku to měla být dostupná soutěž - koupit za obnos, který lze postrádat, úplně obyčejný automobil a vyrazit s ním závodit na okruh. Jednoduché, snadné, zábavné a bezpečné.
Pokud se někdo rozhodne si závodní speciál postavit, my mu nebráníme, ale není to původní myšlenka PlechCupu a tak tomu ani nehodláme jít naproti. Pravidla jsou pro všechny stejná, pokud se do nich vejdete, ok.

A dokonce bych řekl, že je to teď víc fér, protože koupit si auto za bazoše za 15.000,- může opravdu skoro každý, zatímco možnost si auto postavit každý určitě nemá.

Honza 'Hamster' Křeček
19. ledna 2020, 18:22
0
Alfa Romeo 156: Znovuzrození značky

2.4 JTDm praskaj hlavy, nedaj se sehnat na vrakovisti, protoze vsem praskaj hlavy. Navic je tam casto pohon Q4, ten ma ostatne i 3.2 V6. A ulozeni kardanu se neda vymenit, bylo na kardan nasazeny, nez ho zavarili, takze jak se vychodi, je to dost problem. 1750TBi trpi na turbo, to je bohuzel pravda, jinak je to ale dobry motor, jen se objevil pozdeji a tak jsou to ty mladsi a drazsi kousky. 2.2 JTS neni zadny zazrak, ale udrzovat pri zivote se to da, osobne bych Breru volil prave s tim motorem, pokud nemam rozpocet na TBi...

Honza 'Hamster' Křeček
05. ledna 2020, 19:55
3
Semafory a šipky: Zmatek za žárovku!

Ony to původně byly normální křižovatky, ale jak provoz houstnul, začaly se tam dít věci. Doporučuju povšimnout si, že krom vodorovného značení sou tam i takové ty podivné bílé obrubníky, jaké v Praze máme podél tramvajových pásů (a které by bylo nutné přejíždět, mělo-li by to kdy fungovat jako kruhový objezd). Je to vlastně taková komplilace všeho dobrého. Jo a ještě je tam drobný zádrhel se semafory pro cyklisty (ano, tato křižovatka obsahuje semafory pro auta, semafory pro chodce a i semafory pro cyklisty), celá situace je tak přehledná, že už několik cyklistů vjelo pod kola autům v domnění, že jim právě padla zelená.

Na druhou stranu je to stylový začátek úseku silnice I. třídy číslo 35, to je ta silnice, kde je povoleno předjíždět jen v zatáčkách a před horizonty a dohled na to celé má dálniční policie z Vysokého Mýta, kde mají lecos, jen ne dálnici....

Honza 'Hamster' Křeček
05. ledna 2020, 11:50
0
Semafory a šipky: Zmatek za žárovku!

I to dává smysl. Bylo by zajímave mít k tomu nějaký výklad MD, ale asi ne až tak zajímavé, abych tam kvůli tomu psal :-)

Mám pocit, že v Hradci vyrobili něco, s čím se při psaní zákona příliš nepočítalo. Naštěstí to nevytváří nebezpečné situace, takže je to vlastně jedno...
-
Komentář upraven 5. 1. 2020, 11:51:19

Honza 'Hamster' Křeček
05. ledna 2020, 10:41
1
Semafory a šipky: Zmatek za žárovku!

Fandatik: Jezdím tam pravidelně a blinkr dávám přesně, jak popisuješ, tedy jedu doleva, blikám doleva. Vycházím z toho, že kruhový objezd řízený světly NEEXISTUJE. Takovou věc náš právní řád nezná. Navíc značka kruhového objezdu je tam na těle semaforu, takže čistě logicky bych řekl, že pokud nejdou světla, platí značky (jako u každé jiné světelné křižovatky) a je to tedy kruhový objezd. Potom se dává blinkr na výjezdu, to je jasný. Pokud ale jsou semafory v provozu, potom ty značky neplatí (jako kdyby tam nebyly), jde o 'normální' světelnou křižovatku (v tomto případě teda spíš sérii čtyř světelných křižovatek), kruhový objezd to není - a blinkry teda dávám normálně - doprava/doleva/vůbec, podle toho, kam jedu.

Dává to smysl?
-
Komentář upraven 5. 1. 2020, 10:56:50

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chrysler LHS  2001
Chrysler LHS

2001 rok výroby
250 koní výkon
3 500 ccm objem

Chevrolet Caprice Classic 1989
Chevrolet Caprice Classic

1989 rok výroby
170 koní výkon
5 002 ccm objem

Dodge Caliber SXT 2007
Dodge Caliber SXT

2007 rok výroby
110 koní výkon
1 798 ccm objem

Dodge Challenger SRT8, 250hp 2008
Dodge Challenger SRT8, 250hp

2008 rok výroby
250 koní výkon
3 518 ccm objem

Ford Bronco II XLT 1991
Ford Bronco II XLT

1991 rok výroby
104 koní výkon
2 933 ccm objem