načítám data...

Hamster

VIP členTento uživatel má VIP členství.
Zjisti více
JménoHonza Hamster Křeček
BydlištěPraha 10
Registracepřed 8.5 rok.
Poslední aktivitapřed 6.8 hod.
Komentářů u článků557
Pozitivních komentářů u článků234
Negativních komentářů u článků28
Možnostinapsat zprávu
Informace

Vlastnictví několika italských strojů jej dovedlo k detailnímu studiu servisních manuálů. Přes nově nabyté znalosti však zůstal zarytým alfistou. S příchodem do Autíčkáře potom získal pro své postižení i publikum.

Posledních 50 komentářů

Honza Hamster Křeček
předevčírem v 13:27
0
Mercedes Benz Marco Polo 300d RWD: Nejrychlejší baráček na silnici

Jak řikám - jde to, jen se mi těžko hledaj důvody, proč to dělat...

Honza Hamster Křeček
předevčírem v 12:57
2
Mercedes Benz Marco Polo 300d RWD: Nejrychlejší baráček na silnici

Tak jako dá, ale víceméně jakýkoli rodinný auto bude na daily bázi lepší. Všechno to harampádí vevnitř tam po celý rok prakticky jen překáží a zbytek je v tomto případě čtyřmístné auto s omezeným zavazadelníkem a šoupačkama jen na jedné straně - a to celé o velikosti (a se spotřebou) dodávky, se kterou se blbě parkuje... Chceš s tím jezdit každej den?
-
Komentář upraven 5. 8. 2022, 12:58:08

Honza Hamster Křeček
předevčírem v 12:03
3
Mercedes Benz Marco Polo 300d RWD: Nejrychlejší baráček na silnici

Já se přiznám, že příliš nechápu celý koncept těhle aut. Dodávka, která stojí jako dvě normální dodávky, ale když potřebuju odvézt něco velkého, musím si na to někde půjčit nějakou jinou dodávku, protože sem nedám nic. Takže je to neforemné a dost nepraktické auto, co stojí někde v garáži jak je rok dlouhý, bo se na nic nedá použít. A to všechno jen proto, abych si v tom užil dvakrát do roka dovolenou, kdy v tom můžu přespat. Ale přespat kde? V EU si jen tak na nějaký louce kempovat nemůžu, takže skončím v kempu, kde dostanu svůj vykolíkovanej čtvereček trávníku, ke kterýmu vede betonová cesta a kde nejbližší lidi jsou hluční Němci pět metrů vedle mě na svým čtverečku trávníku. Tohle je luxusní relax pro lidi, co si můžou dovolit utratit 2,5 mega za auto, který využijou jen dva týdny v roce? Asi tomu nějak nerozumím...

Honza Hamster Křeček
29. července 2022, 16:14
-5
Na Eibenthal! aneb Autíčkářovy chaotické zápisky z Gumbalkánu

Ne, jasne, kdyz ti nekdo rekne, ze jen delas bordel s vrakem, co tak tak projde technickou a ze jsi stadova ostuda a totalni debil (pro strucnost vybiram jen z komentaru s nejvice lajky), to si tezko nekdo muze brat osobne… :-D jak taky, zejo…
-
Komentář upraven 29. 7. 2022, 16:16:18

Honza Hamster Křeček
29. července 2022, 11:16
-3
Na Eibenthal! aneb Autíčkářovy chaotické zápisky z Gumbalkánu

Sorry, jsem z těch hejtů všude a na všechno unavený, člověk aby se bál vystrčit čumák z domu…. Tak mám někdy problém poznat, co kdo myslí vážně… :-)

Honza Hamster Křeček
28. července 2022, 22:07
-5
Na Eibenthal! aneb Autíčkářovy chaotické zápisky z Gumbalkánu

Proč? Trasa je naplánovaná po legálních cestách, není to o rychlosti ani o časech... tak proč by to měla řešit policie? Protože je to zábava a zábava by měla být ilegální tak nějak z principu? Nebo proto, že o tom někdo píše, místo aby to zůstalo tajné a teda OK?

Jestli někdo dělá bordel, je to jeho odpovědnost, ale nadávat každému, kdo Gumbalkán jel, protože se někdo někde choval jako dobytek, to už je solidní chucpe. Dnešní internety jsou plné kádrování, nad kterým by si i leckterá zasloužilá domovnice odplivnula..

Honza Hamster Křeček
27. července 2022, 12:50
0
Na Eibenthal! aneb Autíčkářovy chaotické zápisky z Gumbalkánu

Přiznám se, že jsem z diskuse pod článkem hrozně zklamaný. Čekal jsem debatu o úpravách, které by měla Dacia do příštího ročníku absolvovat, či návrhy na zcela nový expediční speciál. Prostě autíčkářskou debatu. A místo toho tu čtu moralizování o tom, že burácení mocné Dacie jistě rušilo tok lesní energie a kazilo veverkám lehkost duše. Svět začíná být pěkně smutné místo a to utahování šroubů nepřichází od institucí a autorit, děláme si ho sami.

Honza Hamster Křeček
16. července 2022, 09:44
6
Ulice patří autům

Já :-)
Omlouvám se za sníženou kvalitu obrazu... :-D
-
Komentář upraven 16. 7. 2022, 09:45:00

Honza Hamster Křeček
09. července 2022, 22:59
0
Škoda Octavia RS: Rychlá nebo Sportovní?

'Enko' je plnohodnotný hothatch, cílí na trochu jiného zákazníka, na někoho, kdo hledá víceméně sporťák, ale zabalený do kabátu normálně použitelného auta. Octavia RS je hezká stylová rychlá Octavia, nabídne víc prostoru, víc výbavy, víc 'simply clever' řešení, prostě lépe se používá jako auto. Sporťák to ale není. Cestu s dětmi na chatu si v ní oproti nějaké obyčejnější verzi užijete víc, ale provětrat ji do Mostu na okruh vás ani nenapadne...

Honza Hamster Křeček
09. července 2022, 12:33
0
Škoda Octavia RS: Rychlá nebo Sportovní?

Pravda, špatně jsem se díval, u TDI je alternativně 4x4, ale vždy s DSG.

Honza Hamster Křeček
09. července 2022, 09:31
-1
Škoda Octavia RS: Rychlá nebo Sportovní?

Jen pro úplnost doplním, že šestistupňový manuál je i ve čtvrté generaci k dispozici pro zážehovou i vznětovou variantu (hybrid jen s automatem).

Honza Hamster Křeček
15. června 2022, 22:27
0
Volkswagen Taigo 1.5 TSI R-line: Na první pohled

Mám teď zkušenosti s novým Tiguanem Allspace s cenovkou přes milion a čtvrt, tedy auto, na které už je dle mého názoru možno klást nějaké nároky stran kvality. A výše popsané věci (lane assist, start&stop, wireless nabíječka etc.) jsou v něm identické s identickými problémy.
Start&stop už dnes není třeba vypínat, v době hybridů musí motory zvládat a zvládají opakované starty bez sebemenšího problému, tohle je technologicky vyřešeno (zas takoví pitomci konstruktéři nejsou). Ale pokud ho chceš vypínat, rozmlouvat ti to nebudu. Nicméně po zkušenostech s auty třeba od Peugeotu (a to nemluvím o mildhybridech nebo hybridech, kde je to zas o level jinde) mě prostě zarazí, když z ničeho nic otřese celým autem na každé křižovatce start motoru - protože vím, že to tak být nemusí. A start&stop je jen špička ledovce.
Já věřím, že to ve VW vyřeší. Ten problém se nazývá IT a týká se vícero automobilek (a nejen automobilek). Nevim, proč je takový problém v IT vyrobit něco, co funguje, nevyznám se v tom. Ale realitou dnešních dní je, že snad nic z tohoto oboru nepracuje bez chyb. Vztekáme se, že nám zamrzá radiomapa v autě - ale mobily snad nezamrznou? A kdo ještě nikdy nemusel restartovat počítač kvůli chybě? Nebo hodinky? Pračku?
Bohužel jsme to jako zákazníci trpně přijali za fakt, i drahé kompy čas od času restartujem a pravidelně aktualizujem a už nám ani nepřijde divný, že musíme věnovat tolik času opravám něčeho, co je nový a nemá důvod být porouchaný. V popisu každé aktualizace iPhone se dočteme, že 'opravuje známé chyby' - wtf? Kolik chyb tento 'prémiový produkt' vlastně má? Stovky? Tisíce? A to je v pořádku? V autech na to ale zvyklí nejsme a já doufám, že si na to ani zvykat nebudeme.

Honza Hamster Křeček
15. června 2022, 21:32
0
Volkswagen Taigo 1.5 TSI R-line: Na první pohled

Musím do značné míry potvrdit, co píše Ransom. Taigo v katalogu vypadá ideálně - hezký automobil, spousta výbavy, kvalita by VW, cena za slušný kus auta přijatelná. Bohužel tomu chybí to něco, proč si zákazníci VW tak oblíbili a byli ochotni za něj i připlatit. Někdo tu zmínil ergonomii a že např. start&stop systém lze snadno vypnout jedním stiskem tlačítka. A to je pravda. Ale je k tomu třeba dodat to b), totiž že v jiných nových autech už ten systém nevypínám, protože není nijak obtěžující. V Taigu obtěžující je. A není to jen start&stop, podobných drobností je tam spousta - namátkou třeba bezdrátová nabíječka, která se z vašeho telefonu snaží udělat topinku, hlídání v pruhu, které občas vůz vyšle nepochopitelným směrem, automatická světla, která na tunel zareagují po 300 metrech.... Jsou to drobnosti, do testu jsem je ani nevypisoval, v téhle kategorii auta je lze ještě tolerovat. Ale u VW jsme byli zvyklí, že se tohle nestává. A pokud už argumentuju cenou - ano, to lze akceptovat třeba v případě odhlučnění, tam to beru - co bych v SUV za půl milionu (což je dneska fakt pakatel) mohl chtít.. Jenže výše zmíněné věci jsou společné s ostatními (mnohdy násobně dražšími) modely. A to je něco, na co by se ve VW měli zaměřit, jinak jejich hvězda začne pohasínat..

Honza Hamster Křeček
13. června 2022, 21:23
5
Peugeot e-Rifter: Jednoduše

Pročetl jsem si ty komentáře tady a pár věcí bych asi chtěl uvést na pravou míru:
My jsme si to auto nevymysleli. Nevymysleli jsme si ani strategii automobilky Peugeot ani politiku EU. My nejsme závislí na penězích od vlády, automobilek ani na počtu kliků (ano, z reklamy máme peníze, ale Autíčkář nás opravdu neživí, na nějaké clickbaity se u nás nikdy nehrálo), na to jsou tu jiné weby plné prvoplánově líbivých textů. Nejsme propagátoři ničeho. Nevedeme kampaně. Nesnažíme se nikomu nic zakazovat ani přikazovat. Nesnažíme se změnit svět.
My jen zkoušíme, co je právě na trhu, a píšeme o tom. Fakt je to až takle prosté....

Jestli vy chcete proti něčemu bojovat, na někoho útočit, něco zakazovat nebo něco jiného bránit či dokonce propagovat, je to vaše věc, ale prosím - nezatahujte nás do toho. I na to jsou na internetech různé jiné weby. Zajímá nás váš názor, ale nemůžeme mu přizpůsobovat naše texty, to by bylo proti zásadám svobodné novinařiny, které bychom i nadále rádi ctili. A pokud naše poznatky právě nesouzní s vaším světonázorem, zkuste to tolerovat a nenapadat nás. Je to otravné a člověk si potom často říká, proč ten magazín vlastně dělat. Je s tím docela dost práce a nakonec vám pak každý, kdo jde kolem, stejně jen vynadá (ať napíšete cokoli..).

Je mi jasné, že za tento text dostanu spoustu mínusek, že máte pocit, že je mou povinností bojovat za vaše oblíbená auta, ale.. sorry, já tu ve skutečnosti žádné povinnosti nemám.

Honza Hamster Křeček
11. června 2022, 00:16
1
Peugeot e-Rifter: Jednoduše

Jo jo, když nám o tom zakážeš psát, tak to nebude, to je jasný…
Ale hlavně nedělat nic na sílu, žejo, to je totiž hnus… :-D
Co tam máš dál? Překvap mě! :-D

Honza Hamster Křeček
07. června 2022, 07:44
1
Peugeot e-Rifter: Jednoduše

Nojo, ale o cem potom psat? Porad dokola o sportacich? Vzdyt sou vsechny uplne stejny, to by byla nejvetsi nuda na svete a skoncilo by to jako benzinřidič…. :-)
-
Komentář upraven 7. 6. 2022, 09:50:05

Honza Hamster Křeček
06. června 2022, 15:14
2
Peugeot e-Rifter: Jednoduše

To znám. Já na recenzi popisující ladnost tvarů překrásného Fiatu Multipla čekám už víc jak dvacet let a pořád nic. Nesmíš to vzdát, jednou to přijde... ;-)

Honza Hamster Křeček
06. června 2022, 10:19
0
Peugeot e-Rifter: Jednoduše

to Habbakukk: No počkej, tak ale srovnávat osobák s DPH s dodávkou bez DPH, to už je trochu mimo (nehledě na to, že ne každou manželku bys skříňovou dodávkou potěšil)....
Proace v osobní verzi (Proace City Verso) začíná na 600.000,-, s automatem a nějakou tou výbavou je reálná cena auta, které si opravdu někdo koupí, někde kolem 800.000,-. A ano, to by i pro mě byl důvod koupit si spíš Toyotu než e-Rifter, ale nemotejme do toho nereálná čísla...

Honza Hamster Křeček
06. června 2022, 09:58
-2
Peugeot e-Rifter: Jednoduše

Když se dívám, jaká auta ráno vozí děti do škol třeba v Říčanech a okolí, tak jsou to většinou SUV mainstreamových značek, různé Outlandery, Hondy HR-V, Kie, Hyundaie etc., to jsou auta, která stojí kolem milionu, žádné prémiovky. Že se u nás kupují často ojetá, je jiná věc, nové auto ojetině cenou asi těžko může konkurovat. Ta elektrika má i nějaké výhody, své zákazníky si najde. Ale taky neočekávám, že to bude nějaká masová záležitost a určitě to nebude hned a už vůbec ne na našem trhu.
Osobně bych v téhle generaci Rifteru spalovací motory taky ještě nechal....

Honza Hamster Křeček
23. května 2022, 14:04
0
Lincoln Town Car 2005: Vypadá podobně jako předchůdce, ale...

Tunel tam není, protože auto je šestimístné. Teoreticky.
V praxi bych tam asi radši dal ten tunel... :-)

Honza Hamster Křeček
15. května 2022, 14:02
4
Nejnepochopitelnější závady, jaké se vám přihodily

Je to možné, předpokládám, že tam někde něco takového bude a jistě to bude popsané v návodu… :-)

Honza Hamster Křeček
02. května 2022, 12:53
2
Maserati Grecale: Stále stejně a přitom úplně jinak

To všechno bude, už jsou naplánované premiéry nových sedanů i kupé. Grecale je ale první (když nepočítám MC20, což je ale hodně specifické auto) z téhle nové generace, při pohledu na Grecale si můžeš udělat jistou představu, jak bude vypadat nové GranTurismo a GranCabrio (2023) a následně i nové Quattroporte a Levante (2025), jaké technologie v nich budou etc..

Honza Hamster Křeček
17. dubna 2022, 09:54
0
Ferrari 456 GT: Všechno nebo nic!

Já vím, že tradiční je ta béžová kůže a červený lak, ale mně se z nějakýho důvodu děsně líbí modrý interiéry Ferrari...

Honza Hamster Křeček
16. dubna 2022, 21:36
2
Honza Hamster Křeček
20. března 2022, 07:56
6
Tesla Model 3 Dual Motor: Amerika na baterky

To je takova legenda okolo toho HUD, mne ale nepripada prilis pravdepodobna.
1.) neni zas tak slozite to tam dodelat, takze kdyz zjistili, ze autopilot nebude, mohli tam HUD jednoduse dodat
2.) ani s plne funkcnim autopilotem nebudou auta pripravena o moznost rizeni ridicem
3.) absolutne nedava smysl koncepce Modelu 3 jako sportovne strizeneho kompaktniho sedanu s durazem navridice a jizdni zazitky, pokud by se s ridicem uz nepocitalo…

Honza Hamster Křeček
19. března 2022, 10:25
-7
Tesla Model 3 Dual Motor: Amerika na baterky

Koukam, ze to slovo vzbudilo vasne, tak ja se teda omlouvam vsem mistnim ochrancum zivotniho prostredi, ja se v tehle problematice neangazuju a ani me moc nezajima, tak pardon, ze nepouzivam stran emisi politicky korektni terminologii.. Me zajmaj spis auta no… :-)
-
Komentář upraven 19. 3. 2022, 10:37:42

Honza Hamster Křeček
19. března 2022, 08:01
0
Tesla Model 3 Dual Motor: Amerika na baterky

Na trhu je pro Model 3 spousta aftermarket reseni jak HUD, tak druheho displeje aka pristrojove kaplicky, stoji to par dolaru, takze to je snadno resitelna vec. Jen nevim, proc tam ten HUD nedali uz z vyroby…

Honza Hamster Křeček
19. března 2022, 00:00
0
Tesla Model 3 Dual Motor: Amerika na baterky

To je tezky, na tvoje pomery je tvrdy vsecho.. :-D
Trojka je tuzsi, ale zadny kostitras to neni, i v Praze to umi jezdit tak, aby to nebolelo. Spis nez podvozek me prekvapilo rizeni.

Honza Hamster Křeček
15. března 2022, 13:17
0
Enyaq Coupé RS iV je nejvýkonnější škodovka, ale sportuje pouze rekreačně

Baterie je možná mega těžká, ale je nízko, což zlepšuje těžiště, které je potom níž, než třeba u té zmíněné X6 M (která je o metrák těžší btw.). Doporučuji si ta auta, pokud bude příležitost, alespoň vyzkoušet, rychlé ještě neznamená sportovní. Octavia RS není vůbec špatné auto, vlastně za mě je to ideální vůz pro lidi, kteří se rádi svezou i trochu ostře, ale zároveň chtějí normální auto na normální cesty. Ale je to auto určené na okruhy? Ne, to určitě ne. To není žádné RS....

Honza Hamster Křeček
01. února 2022, 15:35
1
Volvo C40 Recharge Twin: Poprvé bez spalování

Volva tu hodně testuju já a bez vytáček přiznávám, že i proto, že je mám prostě rád. Dneska už si těch aut na test během roku beru jen pár a skutečně si vybírám jen to, co mě zaujme, zbytek se snažím nechat služebně mladším kolegům ku radosti. Paradoxně to ani nepředstavuje nějaké jablko sváru, že Hamster jednou za čas přijde do redakčního chatu a vyzobe si to nejlepší z redakční garáže, protože většinou auta, co zajímají mě, nezajímají nikoho jiného. Enkové hyundaie a emkové baworáky mě nechávají klidným.

Určitě bych neřekl, že Volva jsou auta pro každého. Ostatně už fakt, že vyhovují mně, je důkazem, že nejsou. Normální tuctové auto, s jakým je spokojena většina řidičů, jsem si nepořídil snad nikdy žádné. Ale mají pro mě svoje kouzlo v pohodlí, designu a uživatelské přívětivosti. Prostě je mi v nich dobře, což je pro mě asi i důležitější, než že nemají nejnižší spotřebu, nejvyšší výkon nebo nějaká cool cingrlátka.

Určitě to není tak, že bychom se snažili jít někomu na ruku. Kolegové vědí, kolik telefonátů se zástupci značek, kde vysvětluju, že jsme to tak prostě napsali, protože to tak cítíme a s tím se nedá nic dělat, už mám za sebou. Vyloženě špatných aut je na trhu málo, ale přesto jsou rozdíly mezi nimi obrovské. Proto se ta auta snažíme popisovat tak trochu očima potenciálního kupce, zaměřit se na to, co zákazníci od daného modelu mohou čekat a proč by o něm třeba i měli uvažovat. A občas dokonce trochu proti vlastnímu přesvědčení či vkusu. Třeba Jeep Wrangler Rubicon jsem tu popsal jako skvělý vůz a dost možná špičku ve své kategorii. A on skutečně takový je - pro lidi, kteří chtějí pravý offroad. Kdyby se mě ale někdo zaptal, jestli bych ho chtěl, tak ani za zlatý prase. Co bych s takovou věcí proboha dělal?? Na silnici to nedrží, kravál to dělá, nikam se to nevejde.... I proto jsou třeba jízdní vlastnosti tohoto Volva v textu odbyté snad jen jednou větou - ony nejsou špatné, ale nejsou ani důležité. Kdo by si kupoval Volvo proto, jak sedí v zatáčkách, že?

Pro nás všechny je to vždycky zajímavá zkušenost zkusit si sporťák, MPV, offroad, bagr či malý městský elektromobil, umíme říci, zda jsou ta daná auta dobrá a případně v čem jsou dobrá. Ale to ještě neznamená, že zrovna té dané kategorii nějak fandíme. A dokonce to ani není podstatné. Zájemci o elektromobil nebo SUV nebo roadster je úplně fuk, jestli by si takové auto koupil Hamster. On ho nekupuje pro mě. On chce vědět, jestli to konkrétní auto v rámci svého segmentu stojí za zvážení. To je celé...

Honza Hamster Křeček
30. ledna 2022, 21:53
0
Volvo C40 Recharge Twin: Poprvé bez spalování

Jen doplnim, ze kazdou recenzi tady vc. teto si precte minimalne nekolik tisic lidi, to jen k te poptavce. My samozrejme mame radi to jadro, nase stale ctenare, co pisi komentare a nekteri i prispivaji do blogu, to je skvele a dava to Autickari jeho specificky charakter. Ale zas abysme nenabyli falesneho dojmu, ze ten magazin vznika jen pro par nadsenych petrolheadu. Ja doufam, ze i pro vas je tu obsahu porad dost a treba vas nekdy zaujme i recenze elektromobilu. I kdyby jen proto, ze je dobre znat sveho nepritele… ;-)

Honza Hamster Křeček
30. ledna 2022, 21:41
-3
Volvo C40 Recharge Twin: Poprvé bez spalování

Tu dobu mezi petrolheady zazivam neustale a rok od roku je to horsi. O cem bych mel psat, z ceho musim byt nadseny, co musim odsoudit… je to porad dokola. Ja chapu, ze si nedokazete predstavit, ze nekomu pripada Caterham jako ta nejblbejsi vec pod sluncem, ale ja vam nikdy nic nenutil. Nikdy. Tak nenutte nic vy mne. Omezovat a diktovat tvorbu tu chce co chvili nekdo. Mozna to i mysli dobre, ale tohle je magazin o autech. O vsech autech. I o tech, co bavi me.
Ja rozhodne netvrdim, ze musite bejt nadseny z elektrickyho Volva. Ja zas treba nebyl nadseny z te M4. V tom je krasa rozmanitosti. Ale nerikejte mi, ze bych to mel videt jinak a jinak o tom psat (resp. nepsat vubec). Jsme svobodne medium. Vam navzdory.

Honza Hamster Křeček
30. ledna 2022, 21:30
-4
Volvo C40 Recharge Twin: Poprvé bez spalování

Takze jsi tu nenavrhoval dat hlasovat, co by melo a nebo nemelo bejt na strankach Autickare?? Zbabelost je odporna vlastnost…

Honza Hamster Křeček
30. ledna 2022, 21:09
-3
Volvo C40 Recharge Twin: Poprvé bez spalování

Uz by nam zase nekdo chtel prikazovat, o cem smime a o cem nesmime psat? To vazne? Kolikrat jeste….

Honza Hamster Křeček
29. ledna 2022, 19:48
-6
Volvo C40 Recharge Twin: Poprvé bez spalování

Netrapi. Mozna malicko mrzi dalsi obvineni z uplatnosti, ale na to uz jsme si tu stejne vsichni zvykli a uz si z toho jen delame legraci. Chapu, ze elektromobil neni pro kazdyho, ja ho taky nikomu nenutim. Stejne, jako nikomu nenutim ani benzinova auta nebo parni stroje. Dostal jsem za ukol udelat recenzi elektromobilu, toz jsem ji udelal. Psat do ni, ze je skoda, ze to neni osmivalec, by mi prislo stupidni, osmivalec pod kapotou by asi zadneho zajemce o elektromobil nepotesil, takze proc psat, ze by tam mel byt?
Ja jen recenzuji auto. Nic vic.

Honza Hamster Křeček
21. ledna 2022, 22:00
5
O hyperkorektnosti, právu a dětských snech

Paradoxně to vidím přesně naopak. Já rozhodně nejsem pro neomezenou rychlost, podle mě je to nebezpečné, hloupé a zbytečné. Situace, kdy se odnikud přiřítí Porsche nebo nějaká nabušená audina a to za hustého provozu se spoustou kamionů a jiných výrazně pomalejších aut, jsou v Německu na denním pořádku a rozhodně nejsou bezpečné. To je přesně ten okamžik, kdy se svoboda jednotlivce střetává s obecným zájmem a kde by za mě měla ustoupit. Je zajímavé, že tohle nikomu alespoň u nás nevadí.
Že jeden z těch asi pěti řidičů, které Bugatti během té inkriminované jízdy potkalo, bude nutně potřebovat strhnout volant přes tři pruhy, to jako argument neobstojí, protože takovému manévru by asi stejně nějaké dívání do zrcátka nepředcházelo a něco takového obecně na dálnici nepatří a je úplně fuk, jak rychle jedou ostatní. Stále se bavíme o dálnici s neomezenou rychlostí, tedy 200+ je tam normální věc, strhávat volant je blbej nápad. Vždycky.
To všechno ale nechme stranou a pojďme si rozebrat onu svobodu, kterou se teď tolik lidí ohání. Tak je tam neomezená rychlost nebo není? Pokud je, proč bych nemohl jet 400? Nebo 500? Pokud splním nějaké základní podmínky, tak toto právo přece mám! Říká to platný zákon, jakkoli je třeba z mého osobního pohledu špatný, německý lid hlasy svých volených zástupců seznal, že je to v pořádku. Tak by si za tím měl stát - a nebo to změnit. Co je to za právo, když ho nesmím používat, protože jinak mi ho vezmou? To už mi ho vzali, jen mi to zapomněli říci.
A ten problém je mnohem rozsáhlejší, tady vznikají jakási nové normy, nové regule. Ano, můžete si koupit rychlé sportovní silné benzinové auto, ale víte, neměl byste. Ano, můžete jíst maso, nikdo vám to nezakazuje. Ale neměl byste. Neměl byste si kupovat věci z kůže, neměl byste létat letadlem, neměl byste používat plasty, neměl byste vjíždět autem do města, neměl byste... Mluvíme o tom, jak nám zákony a zákonodárci berou svobody, ve skutečnosti si je ale mnohem rychleji ubíráme sami navzájem tímhle nenápadným, ale zato stále silnějším tlakem. Buď mi to zakažte, nebo mě to nechte dělat, ale rozhodovat by o tom dle mého tedy neměl nějaký lidový tribunál na internetech.
A zrovna u Němců bych trochu větší úctu k právu uvítal. Ano, máme tu volný pohyb osob, ale i tak uděláme na hranicích zátaras a každého si legitimujeme. Ano, máme dálnice zadarmo, ale pro vás Čechy to je 5O euro. Ano, máme neomezenou rychlost, ale pro vás platí 130... Tohle je špatně. Z principu.
-
Komentář upraven 21. 1. 2022, 22:13:58

Honza Hamster Křeček
20. ledna 2022, 07:52
1
Gianni Agnelli: pan FIAT

Vznik FCA je uz jina historie a s jinymi (nemene zajimavymi) postavami, Gianni Agnelli zemrel deset let pred vznikem FCA. Jeho zasluhy jsou predevsim v onom pretvoreni Fiatu v globalni spolecnost se zavody po celem svete.

Honza Hamster Křeček
08. ledna 2022, 13:27
1
Nová auta, nové automobilky, nové možnosti

Tak tech firem je vic, nekdo tu treba zminoval i Sony. S Nio jsem opatrny, je to Cina, takze tam uverim, az to uvidim…

Honza Hamster Křeček
28. listopadu 2021, 11:00
4
Autíčkářův poslední letošní trackday 30.10.2021

Tohle byla dost nepravděpodobná shoda okolností, nešťastně trefená palivová trubka, extrémní vítr… Hasiči tam s tim Transporterem byli tři minuty po nehodě, velká cisterna minutu po něm (klobouk dolu, jsou to frajeři). Tam se prostě nedalo nic udělat líp, prostě smůla…

Honza Hamster Křeček
18. října 2021, 16:41
0
Volvo XC40 Recharge Twin: Čekání se vyplatilo

Testované Volvo tohle umí i díky vlastni navigaci (resp. vestavěné Google navigaci) s přesností na +/- jedno procento. Stačí zadat cíl a auto řekne, kolik procent zůstane v baterii. A přitom se to ovládá jako všechny google maps, takže s tím nikdo nebude mít problém…

Honza Hamster Křeček
15. října 2021, 10:49
0
Volvo XC40 Recharge Twin: Čekání se vyplatilo

Mínusko máš ode mě, ten osobní výpad byl myslím zbytečný. ;- )
MBMB jen řekl, že než se ploužit 120, tak je lepší se někde v půlce cesty zastavit na kafe, z 20% to vyhnat na 80% a drndat dál.
Což je pravda. Jinak do toho asi nechci víc zabrušovat, EV má nějaký výhody a nějaký nevýhody, já se do nějakejch ideologickejch bitev rozhodně nechci pouštět, bo mě to vlastně ani moc nezajmá. Mě zajmalo spíš to auto... :-)

Honza Hamster Křeček
15. října 2021, 10:05
1
Volvo XC40 Recharge Twin: Čekání se vyplatilo

Tady je fajn, že to auto ukazuje stav baterie v cíli, takže dojezd je vlastně skoro zbytečná hodnota (protože 50 km po dálnici je něco úplně jiného než 50 km po městě). Na jedno kliknutí vidíš, že domů to dáš a ještě budeš mít 30% v baterce (nebo že to nedáš a někde cestou musíš dososat aspoň 10%). A tím, že je to googlovská navi, tak si to pamatuješ častý cíle nebo nedávno hledaný cíle a to z Googlu (čili i to, cos hledal v mobilu nebo na PC), takže se to fakt krásně používá.

Honza Hamster Křeček
15. října 2021, 09:35
2
Volvo XC40 Recharge Twin: Čekání se vyplatilo

V rámci rozdílu v cenách mezi základem a top verzí (což Twin je) je to standard, stačí se podívat i na obyčejnou Octavii, začíná někde pod půl milionem, RS se blíží milionu (nějaká ta speciální edice jde snad přes milion i bez jedinýho příplatku)... Takže cena je za mě přiměřená. Neříkám, že je to levné, ale přiměřená cena to je. Že přišli jako první s 400 hp verzí je asi dáno i tím, že je to první EV od Volva, tak se asi chtěli trochu ukázat...

Honza Hamster Křeček
15. října 2021, 09:08
1
Volvo XC40 Recharge Twin: Čekání se vyplatilo

I tohle už se zkoušelo, ale nevypadá to příliš reálně. Znamenalo by to až příliš mnoho věcí v automotive sjednotit a výrobci chtěj mít volnější ruku pro konstrukci...

Honza Hamster Křeček
12. října 2021, 14:04
0
Mercedes-Benz Třídy A: Skvělý, akorát že vůbec

Na nějaké technické rady asi nemám potřebné znalosti, to si chce najít nějaké odborné fórum. Automatická převodovka je klasický automat, nic světoborného, ale autu dost ubírá na dynamice (a přidává na spotřebě). O neopravitelném problému se zadními světly nevím, ale to neznamená, že tam nemůže být. Ale třeba vím, že může ureznout držák ruční brzdy pod podlahou (tam kde se lanka větví ke kolům) a to je skutečně neřešitelné, protože konstrukce je v tom místě uzavřená a není, jak to tam přivařit.
Sedadla se z auta dají vyndat ven a za příplatek se to nabízelo i pro sedačku předního spolujezdce (pozná se podle takové výklopné páčky u kolejnice). V takové konfiguraci by se v áčku asi dalo i spát, potom je tam skutečně rovná podlaha (díky dvojité konstrukci je podlaha skutečně dokonale plochá, žádný středový tunel nebo tak něco) od zadního nárazníku až po motorovou přepážku, ale zas člověk musí někam narvat ta vymontovaná sedadla....

Jo a pozor - roletka do kufru byla jen za příplatek, mnoho aut ji nemá a velmi špatně se shání.
-
Komentář upraven 12. 10. 2021, 14:08:58

Honza Hamster Křeček
12. října 2021, 13:37
2
Mercedes-Benz Třídy A: Skvělý, akorát že vůbec

Malý Mercedes se převrátil. Úplně. Na střechu.

Honza Hamster Křeček
30. září 2021, 19:11
0
Pět nejnesmyslnějších aut

Určitě bych neřekl, že je to špatné auto, je to (pro nás Evropany) pořád velký americký sedan, jak má být. V článku je jen proto, že dávat na to logo Lancie byla stejná kravina, jako kdyby někdo Dodge Viper přeznačil na Ferrari - prostě to nedávalo smysl…

Honza Hamster Křeček
27. září 2021, 16:13
0
BMW 430xd: Hajný je lesa pán!

To se Jeníkovi stává pořád….
Jak to ten chlapec dělá? :-D

Honza Hamster Křeček
17. září 2021, 22:26
2
Range Rover Velar P400 R-dynamic: Pokrok v mezích starých pořádků

Tak to uz by stacilo, ne? Galvestone, mel bys zvazit sve setrvani v diskusich na teto strance. My ho zvazime taky.

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Dodge Charger  1972
Dodge Charger

1972 rok výroby
230 koní výkon
5 200 ccm objem

Buick Wildcat 4-door Hardtop 1966
Buick Wildcat 4-door Hardtop

1966 rok výroby
330 koní výkon
6 572 ccm objem

Chrysler Newport Custom 1969
Chrysler Newport Custom

1969 rok výroby
216 koní výkon
6 277 ccm objem

Citroën XM V6 Exclusive 1995
Citroën XM V6 Exclusive

1995 rok výroby
167 koní výkon
2 967 ccm objem