reklama
načítám data...

Hamster

JménoHonza 'Hamster' Křeček
BydlištěPraha
Registracepřed 3.2 rok.
Poslední aktivitapřed 56.5 min.
Komentářů u článků65
Pozitivních komentářů u článků13
Negativních komentářů u článků0
Možnostinapsat zprávu
Informace

Architekt s vlastním autoservisem? Alfista, který vlastní dva Passaty? Honza je zkrátka plný protikladů a zvláštností. A to znamená jedinečný pohled na svět aut a spoustu poutavých historek ze silnic i z dílny…

Posledních 50 komentářů

Honza 'Hamster' Křeček
13. dubna 2017, 15:43
0
Nová Octavia RS aneb kterak sen rychlých manažerů k charakteru přišel

Kde se fasuje ten negativismus, kterým jsou tak nasáklé diskuse na českých internetech? Když někdo pochválí nějaké auto, je to určitě dílo PR a úplatků. Když někdo dá na auto koncovku výfuku nepřipojenou pevně k potrubí, je to proto, že chtěl jistě chudáka zákazníka okrást a ušetřit na materiálu. V žádném případě není možné, že by chválené auto bylo prostě jen dobré a koncovka byla přidělaná k nárazníku prostě jen proto, že je to lepší řešení - lépe to vypadá (k ničemu jinému ozdobné koncovky výfuku stejně nejsou), bo okolo sebe nepotřebuje díru jak vrata. Ale v našich krajích asi prostě pořád jen někdo někoho podvádí a okrádá......

Honza 'Hamster' Křeček
13. dubna 2017, 15:10
0
Nová Octavia RS aneb kterak sen rychlých manažerů k charakteru přišel

Můžeme vybrat i jiný příklad, stačí si vybrat. Ferrari? Bugatti? AMG?

Honza 'Hamster' Křeček
13. dubna 2017, 14:50
1
Nová Octavia RS aneb kterak sen rychlých manažerů k charakteru přišel

Jj, tyhle ojebávky bych zakázal, jak bude asi udělaný zbytek auta.....

Honza 'Hamster' Křeček
13. dubna 2017, 10:10
0
Nová Octavia RS aneb kterak sen rychlých manažerů k charakteru přišel

Výfuky zůstaly stejné, tj. ano, koncovka není přivařená k výfuku (nevidím důvod, proč by měla být, takto všechno v nárazníku dokonale lícuje při zachování dostatečně pružného uložení výfuku) a naftová verze má stále výfuk jen na jedné straně, což nekoresponduje se dvěma koncovkami - což je škoda.

Honza 'Hamster' Křeček
12. dubna 2017, 15:49
0
Mazda 3 G120 sedan: Kamarád do deště

Franz: Pokud z nějakého záhadně škodolibého důvodu toužíš vysloveně po recenzích špatných aut, bohužel tě nepotěším. Opravdu jen málo našich čtenářů má o taková auta a čtení o nich zájem...

Honza 'Hamster' Křeček
12. dubna 2017, 14:09
0
Mazda 3 G120 sedan: Kamarád do deště

Kdyby byl trh tak předvídatelný a lepší produkt automaticky znamenal vyšší zájem, máme násobně vyšší čtenost. Nebo že by ostatní magazíny uplácely čtenáře? Přiznejte se! ;-)

Honza 'Hamster' Křeček
12. dubna 2017, 13:51
0
Mazda 3 G120 sedan: Kamarád do deště

Pro automobilky jsme příliš malí a málo mainstream, aby se jim vyplatilo nás jakkoli ovlivňovat. Pro Franze jsme příliš velcí a zapojení do mnohamiliardového byznysu, než aby nás mohl mít za své undergroundové hrdiny, co po nocích smolí ve sklepě samizdat o tom, že VW je ve skutečnosti nejlepší. Přátelé, naše situace je zoufalá. Ale nesmíme to vzdát, svět potřebuje hrdiny!

Honza 'Hamster' Křeček
07. dubna 2017, 13:27
1
Citroën C3 - radost na kolečkách

Tak ono to maximum v 1.500/min není od volnoběhu příliš daleko, že? :-)

Honza 'Hamster' Křeček
07. dubna 2017, 12:31
2
Citroën C3 - radost na kolečkách

Tak předně je to Citroën, podstatné na tom autě je, že v něm člověk je rád, je to vevnitř i zvenku hezké, uživatelsky milé a především pohodlné. Na motoru až tolik nezáleží, tak nějak stačí, aby tam nějaký byl. C3 je alternativou k domácí Fabii, prostor v kabině nechybí, ale stále je to především městské auto.

Honza 'Hamster' Křeček
20. března 2017, 07:12
1
Je to showbusiness

Bránit se je samozřejmě možné, žijeme v právním státě. Když si přečteš celý ten dopis, který jsi dostal, zjistíš, že nejsi povinen těch 700,- zaplatit. Pokud zaplatíš, celá věc tím pro tebe končí, nečekají tě žádné body ani nic dalšího. Pokud ve stanovené lhůtě nezaplatíš, pokračuje správní orgán klasickým postupem, tj. pozve si tebe coby majitele vozidla k podání vysvětlení a bude chtít vědět, kdo to vozidlo řídil. Tady už by ti měli ukázat fotku z radaru. Pokud jsi si jistý, že jsi zákon neporušil (což je u stacionárního radaru dost nepravděpodobné, mám-li být upřímný, ty věci jsou správně nastavené a z podstaty věci se ani nehnou), můžeš se přiznat, že jsi řídil ty a dál se u správního orgánu hájit. Budou ti předloženy všechny důkazy proti tobě a pokud je věrohodně vyvrátíš, budeš osvobozen. Pokud však ne, čeká tě pokuta do 2.500,- a dva body. Pro úplnost jen dodám, že můžeš odmítnout vypovídat ohledně toho, kdo vozidlo řídil, správní orgán tak nezjistí řidiče a věc se k tobě jako bumerang vrátí, pokutu dostaneš coby provozovatel vozidla, výše bude stejná, ale nehrozí ti body.

Honza 'Hamster' Křeček
21. února 2017, 17:50
0
Nápady, se kterými by auta byla lepší, ale zapomnělo se na ně

V dodávkách bývají ta místa vedle sebe (počítá se s tím, že za přední řadou sedadel kabina končí), Multipla má prostřední sedadlo posunutý vzad. Malý detail, velký efekt, lidi sou širocí v ramenou, ale relativně ploší, takže stačí pár cm a vejdou se v pohodě. Ten samý princip umožní i lidem mé postavy nasoukat se jako spolujezdec do Smartu.
K ručičkovým hodinkám můžu oponovat tím, kolik mobilů a počítačů ukazuje čas ručičkami - hodinky jsou spíše šperk, zobrazení času je bonus.

Honza 'Hamster' Křeček
21. února 2017, 14:58
0
Nápady, se kterými by auta byla lepší, ale zapomnělo se na ně

Já a Italofil? Ne, to jistě ne, já jsem nazaujatý a přistupuju ke všem autům stejně. I když jak se tak dívám na stolek s klíči od aut, co máme doma, možná na tom něco bude... :-) Ne, že jsem Alfista se o mě ví, to není žádné tajemství. I tak se ale opravdu snažím být objektivní, líbí se mi mnoho neitalských aut (a některá italská naopak vůbec).

Honza 'Hamster' Křeček
30. ledna 2017, 12:15
0
Nejlepší auto na světě

Tak ze nejlepsi off-road je sluzebni Octavia je jasne, to snad ani netreba zduraznovat... :-)

Honza 'Hamster' Křeček
25. ledna 2017, 22:51
0
Auta, která zachránila svou značku

Jen pár faktických poznámek od starýho Alfisty.... :-) Poslední předfiatí Alfou je vlastně 166, protože to je jen 164 s jinou kastlí. Rez na 156 je zlá věc, týká se podlahy a prahů, přesto je spousta kusů, kde s tím problém vůbec není. Asi jak se Ital vyspal. 156 oproti 155 znamenala především posun v jízdních vlastnostech. 147 a GT jsou modernější, nereznou prakticky vůbec. Twin Sparky sou průser, ale aspoň když zrovna fungujou, sou skvělý. JTS ve 159 je proti tomu nuda, šeď a navíc úplně stejnej malér co se spolehlivosti týče. TBi je výrazně lepší volba. Podstatné ale je, že 156 i 147 se prodalo uspokojivé množství a Alfa díky tomu zůstala mezi námi, o tom ten článek byl...

Honza 'Hamster' Křeček
22. ledna 2017, 19:42
0
Auta, která zachránila svou značku

Další příklady milníků ve výrobních programech automobilek v diskusi jako vždy vítáme. :-)

Honza 'Hamster' Křeček
15. ledna 2017, 17:33
0
Kam se poděly legendární značky?

Já právě zahlédl světlo na konci tunelu. A řešením není to, aby Alfa konečně vyrobila vůz, který se technologicky vyrovná BMW. K tomu asi nikdy nedojde a i kdyby došlo, nebyla by to patrně ta Alfa, jak ji máme rádi. Naděje je v módě. Vždycky, když se trh něčím nasytí, začne tíhnout k popření dosavadního trendu. To dělají hipsteři. Starbucks, Audi a horské kolo má každý, proto jdou opačným směrem. A já věřím, že teď jsou na řadě auta, protože málokde se dnes dá hovořit o uniformitě v takovém rozsahu - to logicky musí vést k trendu odlišit se a koupit si Alfu Romeo či Jaguar, byť mnoho z těch, kdo si takové auto koupí, patrně ani nedocení jeho skutečné výhody. Pro nás to ale znamená jediné - malé zajímavé automobilky přežijí.

Honza 'Hamster' Křeček
07. ledna 2017, 19:29
0
Nissan Navara - komfort, bláto a vánoční stromky

Jistě, vozit kufry na dovolenou na korbě možné je, krytů je na trhu mnoho, otázka je, proč to dělat.

Honza 'Hamster' Křeček
27. prosince 2016, 10:06
0
Alfa Romeo Giulia Super 2.2 Diesel: Italská renesance?

QV nema klasicky samosvorny diferencial, misto toho ma vsak chytry diferencial s vektorovanim tociveho momentu. U Fordu tahle vec umi zazraky, da se tedy ocekavat, ze v rwd Alfe to bude jeste lepsi.

Honza 'Hamster' Křeček
17. prosince 2016, 19:43
1
10 největších automobilových průšvihů – 2. část

Problem se tyka predevsim US trhu, kde se TDI prezentovalo jako cista alternativa k benzinovemu motoru, takze tam se zakaznici asi citi vice podvedeni.
Jinak se to prodeju prilis nedotknulo. Jina vec jsou pokuty a povinne upravy ci dokonce odkupy aut zpet, o tech se v mnoha zemich stale jeste jedna a dopocitat se celkovy castky za tenhle prusvih nebude snadne. Nicmene zanedbatelne penize to nebudou ani optikou tak velke firmy.

Honza 'Hamster' Křeček
16. prosince 2016, 11:59
0
10 největších automobilových průšvihů – 2. část

Potize byly i s pojistkou, ktera mela zajistit napinak retezu TSI vystaveny i po vypnuti motoru, kdy ho nedrzi tlak oleje. Proto k selhani TSI dochazi vetsinou pri startu. Modifikovany retez kladl na napinak mensi naroky, uplne se jim vsak problem nevyresil.

Honza 'Hamster' Křeček
02. prosince 2016, 18:27
0
10 největších automobilových průšvihů – 1. část

Áčko první generace není vůbec špatné auto pro uživatele, je maličké zvenku (když s ním přítelkyně odjela na nákup, většinou jí místo před domem nikdo nesebral, protože nic jiného se tam prostě nevešlo), překvapivě prostorné uvnitř a celé tak nějak chytře vymyšlené. Zmíním např. páté dveře, které jsou celé plastové, takže to auto má vlastně vzadu celoplošný nárazník. Nebo polstrování dveří, které sahá až k oknu, takže je kam si pohodlně položit loket.
Méně oblíbené je Áčko v servisech. Ta dvojitá podlaha je chytré řešení umožňující právě ona prostorová kouzla, ale má i své negativní důsledky. Přístup k věcem pod kapotou je omezený a některé tam dokonce vůbec nejsou, baterie nebo třeba klima-kompresor jsou kdesi v podlaze pod kabinou. A potom je tu jedna velká slabina jedničkových áček (a ostatně i všech ostatních soudobých Mercedesů) - koroze. Áčka se rozpouští před očima a navíc je prakticky není možné opravit, protože tu dvojitou podlahu nikdo nevyvaří. Takže důrazně doporučuji tento malý Mercedes před koupí důkladně prohlédnout a to i zespoda pod plastovými kryty (zakrytý je celý spodek). Jinak je Áčko spolehlivé a na provoz relativně levné autíčko. Druhá generace je dospělejší a solidnější, tu už lze jen doporučit.

Honza 'Hamster' Křeček
25. listopadu 2016, 10:34
0
Ptejte se: Nové auto pro Návštěvníky

Defender je trochu problematický, protože nesplňuje hned několik kritérií. Že to není úplně SUV a na silnici s ním není život úplná idyla - nad tím by se ještě dalo mávnout rukou. Rozhodně bych ale o Defenderu nemluvil jako o dosud neobjeveném kultovním vozidle. Defender je legendou už dávno. A poslední potíž je s tím požadavkem na současné vozidlo. Defender není současný ani konstrukcí, ale především již není ve výrobě, takže si bude muset počkat na nějaký jiný seriál.

Honza 'Hamster' Křeček
17. října 2016, 11:14
2
Autíčkář se ptá: Zrychlí radary provoz na D1?

To platí za předpokladu, že příčinou nehod ve zúžení je překračování rychlosti. A já o tom nejsem vůbec přesvědčený. Za nehody na dálnici většinou může nepozornost a prohřešky proti plynulosti provozu. A teď už se dostáváme na pole čirých spekulací, nicméně není možné, že takové radary povedou k tomu, že řidiči před nimi budou ostře brzdit a bedlivě sledovat především tachometr (případně si ukolébáni zdánlivě pomalou a bezpečnou jízdou psát SMS či čumět do dáli)? To totiž zní jako podhoubí pro nepozornost a prohřešky proti plynulosti provozu....

Honza 'Hamster' Křeček
13. října 2016, 09:31
3
Po stopách automobilového fanatismu

Velmi trefně a pravdivě napsaný článek, jen ta pasáž o fanoušcích italských vozů vůbec nesedí. Třeba můj Twin Spark nějak moc oleje rozhodně nikdy nežral. Určitě ne víc jak benzínu. Nebo jen o trošku. A že Ferrari občas hoří - no a co, kdo z vás někdy nepoužil hořlavé lepidlo? Třeba na tepelný štít.... Se stane a netřeba hned tvrdit, že je někdo idiot. My milovníci italských strojů taky nekritizujeme německou produkci. Sou to prostě hnusný nepovedený nedotažený imbecilní krabice. A smrděj. Ale jinak proti nim fakt nic nemám! :-)

Super článek, pobavil, dík

Honza 'Hamster' Křeček
30. září 2016, 09:03
0
10 aut, která by si zasloužila přejmenovat do češtiny

Jj, už několikrát sem si říkal, že Jůlinka zelený čtyřlístek je super jméno pro ostrý hothach.... :-)

Honza 'Hamster' Křeček
22. září 2016, 14:39
2
Autíčkář na lovu: Přitažlivé omyly

Ehm, sorry, ale s tou AR 147 GTA je tam pár drobných nepřesností. Problematický samosvor například - největší problém samosvorného diferenciálu u AR 147 GTA je, že tam žádný není. Diferenciál Q2 je možné do auta implementovat z mladších naftových verzí 147/GT, ale v GTA standardně nikdy nebyl. Standardní diferenciál může při opravdu drsném zacházení odejít, bo 250 koní na přední nápravě bez nějakého spešl diferáku je trochu moc, ale je shodný i s AR 156 2.5 V6 a tedy relativně dobře dostupný. Ramena a další komponenty náprav skutečně pochází z AR 156, protože ta jsou na VŠECH AR 156, 147 i GT totožná. Rozdíl je pochopitelně v pružinách a stabilizátoru, to ale snad u všech ostrých verzí libovolných aut. Takže nám zbývá jen Selespeed, což je v AR 147 GTA věc skutečně problémová, ale stejně tak vzácná, ve většině kusů je manuál.

Honza 'Hamster' Křeček
15. září 2016, 12:29
0
Ptejte se: Kombík, který chytí za srdce

No stát se to samozřejmě může, byť sem zatím umřelý turbo u TBi neviděl. Ale za sebe bych z TBi měl mnohem menší obavy než z JTS.

Honza 'Hamster' Křeček
15. září 2016, 09:44
1
Ptejte se: Kombík, který chytí za srdce

Jen doplním, že 159 s motorem 2.0 JTDm (nebo 1750 TBi) znamená auto po faceliftu, tj. auto značně odlehčené, takže jeho jízdní vlastnosti jsou o level jinde, než co sme všichni četli o prvních novinářských testovačkách (většinou 3.2 V6 Q4). Jistě, podobnou zábavu za volantem a az podobné peníze možná dokáže nabídnout i Ford, ale opravdu chcete jezdit Fordem, když můžete mít Alfu Romeo?

Honza 'Hamster' Křeček
21. června 2016, 10:41
2
Autíčkář se ptá: Kam jste ochotni zajít při opravování auta?

Cena auta a cena servisu jsou dvě naprosto oddělené hodnoty. Už jsem viděl spoustu aut, která jsou drahá, i když jsou zadarmo. Otázka zní, zda celkové náklady na auto odpovídají radosti a užitku onoho stroje. Pokud ano, je vše v pořádku. Rozhodně bych u aut této cenové kategorie neřešil, zda cena servisu náhodou nepřesáhla cenu pořizovací. Ono je to totiž jedno, nakoupit místo opravy jiný vůz není 100% řešení, protože jak už jsem psal, cena servisu nijak nesouvisí s cenou pořizovací a servis se tak bude týkat i toho dalšího auta.
Věčnou otázkou je, zda se vyplatí investovat do takto rozsáhlých oprav relativně dostupného motoru (funkční 1.7 ZeTec se dá sehnat už od 5.000,- a celé auto s nějakou vadou, ale funkčním motorem, pak okolo 10.000,-). Je to risk jako každý nákup použitých dílů, ale často se při zpětném pohledu ukáže, že by bývalo bylo nejlepší hned zpočátku vyměnit celý motor a netrápit se půl roku špekulováním, co tý věci vlastně je....

Honza 'Hamster' Křeček
17. června 2016, 12:49
0
5+1 downsizovaných motorů, které máme rádi

Mě příjemně překvapil šestiválec Busso v Alfě v downsize variantě 2.0 turbo. Trochu sem z toho měl nejdřív strach, ale baví mě a nelituju.

Honza 'Hamster' Křeček
02. června 2016, 20:10
0
Autíčkář se ptá: Nejtemnější přízrak minulosti?

Saab 96, vůz, který bez plynu nemazal, takže řidič musel přidávat plyn i z kopce. Je zázrak, že se nějaké kusy ještě zachovaly...

Honza 'Hamster' Křeček
29. května 2016, 23:00
1
Ptejte se Vojty: První nafta přes dvoustovku?

Už Audi 100 (C4) s TDI by měla dát 200km/h, což je rok 1989/1990. Nicméně Alfa byla i tak dřív...

Honza 'Hamster' Křeček
29. května 2016, 22:54
2
Ptejte se Vojty: První nafta přes dvoustovku?

Motor VM Motori se s TDI nedal srovnat především proto, že žádné TDI v roce 1987 ke srovnání nebylo - což je poměrně podstatné, hledáme-li první nafťák, který překonal dvoustovku. Audi 100 TDI (88kW) přichází na trh až v roce 1989 a jeho maximálka je přesně 200km/h. Audi A6 TDI 103kW (maximálka 206, ne 220) navíc přichází na trh až v roce 1995, krátce na to (1997) už jde do výroby motor 2.4JTD (a hned na to i motory CDI od mercedesu) s systémem common-rail a celé slavné Audi se postupně dostává na druhou kolej co se technologie týče.

Honza 'Hamster' Křeček
29. května 2016, 21:34
0
Ptejte se Vojty: První nafta přes dvoustovku?

Hledal jsem vážně poctivě, ale vypadá to opravdu na tu Alfu. Můj osobní tip byla w126 300SD, leč ta se dvoustovce ani nepřiblížila.

Honza 'Hamster' Křeček
27. května 2016, 13:41
1
Honza 'Hamster' Křeček
27. května 2016, 13:31
0
6 nej rodinných aut podle redaktorů Autíčkáře

LELIho Chevy TransSport žere 11l na sto (+11l vody, ale to bude asi závada, ne vlastnost), což mi nepřijde jako takový rozdíl oproti devíti, co si veme Multivan. A když započítáme i klasický trable moderních nafťáků, najednou mi to vychází dost nastejno. Když sem mluvil o Pacifice, myslel sem tu, co teď přichází na trh, to je opravdu hezké a chytře udělané MPV. Stará Pacifica asi taky není zlá, takový erkový Mercedes pro chudé :-), ale to už bych radši klasický Voyager, tam je přecijen ta variabilita interiéru na jiné úrovni (stow'n'go apod.).

A servisovat to samozřejmě rádi budem, zákazník se starým Chryslerem je snem každého servisu!

Honza 'Hamster' Křeček
27. května 2016, 10:07
0
6 nej rodinných aut podle redaktorů Autíčkáře

Výběr auta pro rodinu by měl být asi velice racionální, nicméně já se pořád nějak neumím srovnat s tím, že bych měl mít coby rodinný vůz dodávku. Multivan je promyšlený vůz, je velice prostorný, dobře se s ním manévruje - prostě zvládá všechno, co se od dodávky čeká. Bohužel od dodávky nikdo nemůže čekat, že si někdo dá práci s estetickými detaily a nad jízdními vlastnostmi vítězí nosnost. A to je problém. Řidič dodávky takové věci neřeší, je to pro něj práce, má ji zaplacenou, tak co. Jenže pokud pojedu s rodinou na výlet, chci mít z auta lepší zážitek, než jen efektivní přepravu předmětů na maximální ložné ploše. Otočná sedačka Multivanu tak nějak definuje celé to auto. Je technicky dobře udělaná, není příliš pohodlná, hodně vydrží a k manipulaci s ní je potřeba chlap. Sedačka Chrysleru Pacifica je pohodlná, z jemné kůže, vyhřívaná, elektricky nastavitelná a zasouvání do podlahy zvládne i křehká dívka. A tak by měl vypadat rodinný vůz dle mých představ.

Honza 'Hamster' Křeček
03. května 2016, 11:21
0
Bazarový snílek: Cadillac DeVille Hearse

Já to nechápu - co všichni furt máte s těma pohřebákama? Dyť je to morbidní, hnusný a pro svou nezanedbatelnou dýlku i blbě použitelný jako třeba auto. A přesto na každým webovým fóru o autech furt všichni slintaj nad starejma pohřebákama (ale zároveň nikdo, koho znám, v sobě nenašel dostatek zvrácenosti, aby si tu věc skutečně pořídil). Nechápu...

Honza 'Hamster' Křeček
18. dubna 2016, 08:16
0
Autíčkář se ptá: Bude vám chybět Volkswagen Brouk?

Rozdíl v barvě? A ten poslední má jiný kola....

Honza 'Hamster' Křeček
16. dubna 2016, 20:15
0
Autíčkář se ptá: Bude vám chybět Volkswagen Brouk?

Hnusnej byl ten Hitlerův, ten novej se snažil vypadat podobně (= taky šeredně) a podle všeho to mělo bejt čím dál tím horší. Velká škoda, že je ta věc pryč....

P.S. Pokud se někomu líbí VW Brouk, nezoufejte, firma Porsche ho vyrábí pořád..

Honza 'Hamster' Křeček
24. března 2016, 11:58
0
Ptejte se Vojty: Dálniční křižník na dlouhá léta

Kouká, že se tu řeší Alfa 166 a Lancia Thesis. Vzhledem k tomu, že už jsem měl obojí, tak přidám pár postřehů. 166 a Thesis mají společné některé motory, jinak nic. Alfa je víc stará škola, je skvěle vyvážená, není příliš těžká, všechno čistá mechanika a velmi příjemné svezení pro nadšeného řidiče - vlastně mi (jako ostatně všechny Alfy z devadesátek) připomíná spíš sporťák, na který nasadili karoserii velkého sedanu. Thesis je už auto z nové éry. Je těžší, výrazně lépe vybavená a hýří technologickými hračkami (bezprůvanovou ventilací či solárním šíbrem počínaje a tlumiči Skyhook z Maserati konče). Servis není tak nákladný, jak by se mohlo zdát, ale úplně levný také není.

Dalo by se toho o těch vozech napsat mnoho, ale pokud bych to všechno měl nějak vměstnat do nějakého shrnutí, řeknu asi toto - AR 166 má tlačítko na nastavení rychlejší odezvy na plynový pedál a dva různé systémy simulující samosvor, ale držák na kafe ne. Pokud toto někomu nevyhovuje, pak je tu Lancia Thesis - ta sice žádné sportovní vychytávky nemá, ale držák na kafe má. V zimě ohřívaný, v létě chlazený a doplněný ledničkou.

Honza 'Hamster' Křeček
09. března 2016, 00:41
0
Tesla v Singapuru platí pokuty za vysoké emise

Tak to je jen testovací cyklus, z něhož ti vylezou nějaký hodnoty spotřeby elektřiny, stejně se to musí nějak přepočítávat na ty oxidy uhlíku a dusíku, takže prostor zapojit do toho přepočtu i ztráty přenosový sítě je - prostě nebudem počítat při výrobě elektřiny s výstupem v elektrárně, ale až v nabíjecí stanici - jako když měříš výkon auta na válcích a ne na motorový brzdě - a z toho se dopočítávat emisí. Pak tam budeš mít i ty vagóny uhlí, co se propálí jen na pokrytí ztrát v přenosu. A není vůbec nereálný, že elektrárna musí vyrobit 450Wh, aby Tesla ujela kilometr, to je dokonce i docela pravděpodobný...

Honza 'Hamster' Křeček
08. března 2016, 23:33
0
Tesla v Singapuru platí pokuty za vysoké emise

Tohle je hodně matoucí. Chápu radost nadšených petrolheadů, kterým ti zlí berou jejich V8 a nahrazují je Ecoboosty, když ekosoupeř dostane ránu, ale ono to nebude tak jednoduché. Sám rozhodně nejsem nějaký příznivec nesmyslných rádoby eko poplatků a jiných absurdních regulací, ale pokud by toto měla být ta správná cesta a v Singapuru řekli a), bylo by asi dobré doplnit b). Pokud se u Tesly mají do emisí zařazovat i emise vzniklé při výrobě, pak bychom ale měli asi do emisí každého auta připočítat i něco málo za všechny ty tankery a cisterny, které dopravují ropu. A pokud už tedy budem počítat takto poctivě, měli bychom do spotřeby Tesly započítat ne množství, které Tesla odebere z baterií na 1km, ale množství, které se musí vyrobit, aby Tesla ujela jeden kilometr, což znamená i započítání ztrát v přenosové soustavě - a pak to klidně těch 444Wh/km může být. Fyzice zdar. :-)

Honza 'Hamster' Křeček
05. března 2016, 19:00
0
Honza 'Hamster' Křeček
04. března 2016, 19:59
0
Autíčkář se ptá: Jaké auto se vám líbí (a stydíte se za to)

Tak si tu pročítám ty komentáře a hodně často se tu objevuje Lancia Lybra, Lancia Thesis, Alfa 166 (auta, co už sem koupil) a Multipla (taky se mi líbí), asi sem teda divnej a ani se za to nestydim... :-)
Já teda tajně pokukuju po Fiatu Croma s dieselem, ale moc to nikomu neřikám, je to takové dědkovské a příliš rodinné... :-)

Honza 'Hamster' Křeček
11. února 2016, 10:05
0
O nesmyslnosti voličů převodovky na středovém tunelu

Poctivě jsem se nad tématem zamyslel a ono to není tak jednoduché. Nemálo výrobců už skutečně klasický volič převodovky vyměnilo za jiný (zhusta pitomý) způsob ovládání převodovky. Např. redakční klenot Citroën Cactus má tlačítka na středovém panelu. Ta jsou sice obrovská a připomínají spíš pomůcky z ústavu pro slabozraké, ale jsou to jen tlačítka a snadno se stane, že je řidič nestiskne dostatečně důrazně. Svůj omyl si pak uvědomí až v okamžiku, kdy už probíhá důvěrná družba mezi Airbumpem a tažným zařízením sousedovy Octavie. Nebo Mercedes S s tolik adorovanou páčkou pod volantem. Tato páčka musí vměstnat do prostoru, kde už většinou nějaká páčka je a navíc se okolo míhá pádlo řazení, takže místa je málo a okázalá dráha páčky jako ve starých amerikách prostě nepřichází v úvahu. Proto ji nahradil jakýsi joystick a i tady si člověk prostě nemůže být jist, že zařadil, co zařadit chtěl, aniž by to nekonzultoval s mnohapalcovou obrazovkou řídícího střediska letu. A to je prostě vopruz. Zlatá klasická páka, dopředu nadoraz "P", dozadu nadoraz "D", omyl prakticky vyloučen.
Další věc je manuální řazení, které je občas užitečné (obzvláště u DSG převodovek), ale především si ho trh zkrátka žádá. Ano, jsou tu pádla pod volantem, to je výborný vynález a v 99% případů jsou naprosto dostatečná, ale pak je tu odbočování na křižovatce a tady nastává problém. V dnešní éře "krouťáku odspoda" se dvojka řadí po pár metrech, tedy ještě v křižovatce. S voličem na středovém tunelu stačí drcnout do páky a máte tam dvojku, ale třeba v redakčním zázraku Citroën Cactus vám jediný způsob ručního řazení v zatáčce kamsi odjede a máte smůlu. Citroën to vyřešil tak, že čistě manuální režim jeho převodovka vůbec neumí. Někdo by řekl kompromis, já tvrdím, že je to špatný nápad....

Honza 'Hamster' Křeček
11. února 2016, 09:37
0
O nesmyslnosti voličů převodovky na středovém tunelu

Poctivě jsem se nad tématem zamyslel a ono to není tak jednoduché. Nemálo výrobců už skutečně klasický volič převodovky vyměnilo za jiný (zhusta pitomý) způsob ovládání převodovky. Např. redakční klenot Citroën Cactus má tlačítka na středovém panelu. Ta jsou sice obrovská a připomínají spíš pomůcky z ústavu pro slabozraké, ale jsou to jen tlačítka a snadno se stane, že je řidič nestiskne dostatečně důrazně. Svůj omyl si pak uvědomí až v okamžiku, kdy už probíhá důvěrná družba mezi Airbumpem a tažným zařízením sousedovy Octavie. Nebo Mercedes S s tolik adorovanou páčkou pod volantem. Tato páčka musí vměstnat do prostoru, kde už většinou nějaká páčka je a navíc se okolo míhá pádlo řazení, takže místa je málo a okázalá dráha páčky jako ve starých amerikách prostě nepřichází v úvahu. Proto ji nahradil jakýsi joystick a i tady si člověk prostě nemůže být jist, že zařadil, co zařadit chtěl, aniž by to nekonzultoval s mnohapalcovou obrazovkou řídícího střediska letu. A to je prostě vopruz. Zlatá klasická páka, dopředu nadoraz "P", dozadu nadoraz "D", omyl prakticky vyloučen.
Další věc je manuální řazení, které je občas užitečné (obzvláště u DSG převodovek), ale především si ho trh zkrátka žádá. Ano, jsou tu pádla pod volantem, to je výborný vynález a v 99% případů jsou naprosto dostatečná, ale pak je tu odbočování na křižovatce a tady nastává problém. V dnešní éře "krouťáku odspoda" se dvojka řadí po pár metrech, tedy ještě v křižovatce. S voličem na středovém tunelu stačí drcnout do páky a máte tam dvojku, ale třeba v redakčním zázraku Citroën Cactus vám jediný způsob ručního řazení v zatáčce kamsi odjede a máte smůlu. Citroën to vyřešil tak, že čistě manuální režim jeho převodovka vůbec neumí. Někdo by řekl kompromis, já tvrdím, že je to špatný nápad....

Honza 'Hamster' Křeček
04. ledna 2016, 22:50
0
Dřevo je pro socky, u Bentley teď frčí kámen

Náhrobek coby součást příplatkové výbavy? Proč ne..... :-D

reklama

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford F100  1962
Ford F100

1962 rok výroby
115 koní výkon
3 700 ccm objem

Dodge Challenger  1973
Dodge Challenger

1973 rok výroby
1 koní výkon
6 276 ccm objem

Cadillac Eldorado  1988
Cadillac Eldorado

1988 rok výroby
150 koní výkon
4 500 ccm objem