načítám data...

Hamster

VIP členTento uživatel má VIP členství.
Zjisti více
JménoHonza 'Hamster' Křeček
BydlištěPraha 10
Registracepřed 7.5 rok.
Poslední aktivitapřed 3.9 hod.
Komentářů u článků499
Pozitivních komentářů u článků210
Negativních komentářů u článků17
Možnostinapsat zprávu
Informace

Vlastnictví několika italských strojů jej dovedlo k detailnímu studiu servisních manuálů. Přes nově nabyté znalosti však zůstal zarytým alfistou. S příchodem do Autíčkáře potom získal pro své postižení i publikum.

Posledních 50 komentářů

Honza 'Hamster' Křeček
21. července 2021, 14:45
1
Ptejte se: Auto střední třídy, které si drží hodnotu

Přitom zrovna ten PHEV je výbavově i jízdně spíš to lepší, co se dá v konfigurátoru poskládat...

Honza 'Hamster' Křeček
21. července 2021, 13:02
3
Ptejte se: Auto střední třídy, které si drží hodnotu

Bavíme se o dvouletém autě, které má svůj prvotní propad ceny už za sebou. U Volva je to v tomto ohledu extrémní, má svou specifickou klientelu, která chce auto prostě nové. To nejsou ani nadšenci, co čekaj na ojetiny, aby si mohli dovolit svůj vysněný vůz, ani škudlilové, co špekulujou, kde vymámit z prodejce nějakou skladovku nebo roční auto za dobře. Udat potom ty vrácené operáky není snadné, proto ta cena letí dolů. Po tomhle propadu už ale další velký nepřijde, to auto bude stále stejné, protože Volvo nové modely nepředstavuje co čtyři roky - takže u dvouletýho auta už velký propad ceny nečekám..
-
Komentář upraven 21. 7. 2021, 13:03:43
-
Komentář upraven 21. 7. 2021, 13:05:18

Honza 'Hamster' Křeček
22. června 2021, 11:01
1
Mazda 3 e-Skyactiv X186: Simulace starých časů

Adam: To ukáže čas. Ono tam není nic úplně nového, kompresor už v autě někdo použil, přímý vstřik taky. Jenže tady je to všechno hnaný na hranu, zdá se, že tam není moc rezerva. Třeba čidla tlaku ve válcích snad nic jinýho nemá. A já si nejsem jistý, jestli nebude stačit nějaká prkotina, jako třeba že svíčka bude už lehce jetá, a celá ta věc se nezastaví, protože vypadne ze svého optima. Ten motor má ve válci najednou dvě různý směsi a obě musí být přesně správně a v přesně správnou chvíli. Asi to nemůže bejt až tak citlivý, to by to nepustili do výroby, v tom zas Mazdě celkem věřím (ostatně ten motor se v průběhu vývoje dost podstatně měnil), ale pořád je to tak trochu experiment.
Čili za mě - pokud sháníš jednoduchý motor bez přeplňování, protože chceš maximálně jednoduchou spolehlivou konstrukci, tohle není řešení. Jestli ale chceš charakterní točivej motor - be my guest.
-
Komentář upraven 22. 6. 2021, 11:02:14

Honza 'Hamster' Křeček
22. června 2021, 09:15
0
Autíčkářův týden na Clubhouse! Každé úterý v 19:00

myslím, že není třeba, stačí si nás najít a zapnout...

Honza 'Hamster' Křeček
08. června 2021, 08:53
0
Kam se poděly automobily pro líné lidi?

Jak co. Nechci se zapojovat do vášnivých internetových bitev kolem Tesly, těch je na netu už tak dost. Začínajících šestnáctiletých jůtůberů, co běhaj okolo tatínkovy Tesly s pravítkem a měří spáry na karoserii, aby přišli s nějakým jistě šokujícím zjištěním, najdeš na sociálních sítích dvanáct do tuctu.
Nicméně minimálně ve třech oblastech - radiomapa, autopilot a samotný drivetrain (+ v US i infrastruktura, ale to je takové dočasné plus) - je Tesla stále na špičce, to je celkem neoddiskutovatelný fakt. A to vážně nejsem nějaký fanda elektromobility, co hltá každou Muskovu tiskovku. Nejlepší elektromobily (a v případě autopilota nebo radiomapy i konvenční auta) mají dnes ambice se Tesle vyrovnat, nic víc.

Honza 'Hamster' Křeček
07. června 2021, 21:51
2
Kam se poděly automobily pro líné lidi?

Za mě jednoznačně Tesla Model S. Nikdo to nevyužívá jako sportovní auto, nikdo to nevyužívá jako rodinné auto, dává to najevo, že je ti svět těch za něčím pořád pospíchajících obyčejných lidiček úplně fuk. Nabíjíš to, protože máš čas a nechceš si kazit karmu.... Zbytečně velký, zbytečně rychlý, zbytečně elektrický, zbytečný v každým ohledu. Ale v dnešní době sakra cool, ač si o tom petrolheadi můžou myslet svoje, je to takový iMac mezi auty....

Honza 'Hamster' Křeček
03. června 2021, 22:43
0
Fiat Uno 60 D: Ciao bambini!

Nestálo, jezdilo :-)

Honza 'Hamster' Křeček
30. května 2021, 10:19
5
Fiat Uno 60 D: Ciao bambini!

vita: Ve své době bylo Uno dobré auto, o čemž svědčí titul Evropské auto roku (které dostalo na 'západě' a dávno před tím, než byla představena verze Turbo) a taky počet prodaných kusů - bylo jich 8,8 milionu. To myslím docela jde... V Československu se Uno prodávalo jen přes Tuzex, to byly mizivé počty...

Článek nemá být nějakou oslavou s láskou opečovávané vydechlé ludry, jak to často vidíme u různých embéček, je to taková sonda do osmdesátých let, do doby, kdy mnoho z nás ještě nebylo řidiči. Tím ale nechci odsuzovat ani ta embéčka, pro mnohé je to prostě nostalgie, vzpomínka na tátu, na dětství.... proč ne, pokud se to nepřehání.

Příliš nechápu mezi petrolheady tolik rozšířenou selektivní paměť. Když Uno, tak Turbo nebo nic. A stejné je to i jinde, Sierra jedině Cosworth, Delta jen HF Integrale, Golf pouze GTI - přitom tahle auta byla i ve své době specialitky, na ulici je člověk potkával jen výjimečně a rozhodně nedefinovala tehdejší automobil. Ostatně do toho Tuzexu se nevozil ani ten diesel, i ten byl na Československo zbytečně silný a luxusní...

Co se týče problematiky tebou zmíněných 'veteránů s investičním potenciálem' - to se paradoxně týká spíš toho Turba, které dnes stojí za mě neadekvátní peníze, přitom sice má 100 koní a nějaké ty úpravy, ale jinak je to pořád 'jen' Uno, dnešníma očima už není ani rychlé... Není to případ testovaného Una, to je obyčejný starý obouchaný Fiat, žádná leštěnka. Mně to téma přišlo zajímavé, proto jsem se rozhodl ho zpracovat...

Honza 'Hamster' Křeček
21. května 2021, 20:35
7
Auta, která zachránila svou značku

Ty nikdo nechtěl. Zákazníci Lancie nechtěli přebrandovaný Chrysler a zákazníci Chrysleru netoužili po Lancii. Vůbec se to neprodávalo. Výroba Lancie Y se měla postupně ukončit a s ní i celá historie značky. Jenže Y nějak ne a ne umřít.....

Honza 'Hamster' Křeček
18. května 2021, 08:38
0
Jeep Renegade 4xe: Za dobrodružstvím i na baterky

Kdyby bylo Subaru levnejsi, jenze ono neni. A to je to slabsi auto a neni to PHEV…
Auta jsou ted draha….

Honza 'Hamster' Křeček
17. května 2021, 10:33
1
Vítězství marketingu nad realitou

Máš pravdu, to logo uškodilo Phaetonu nejvíc.
Přitom ve skutečnosti byl technologicky dál, než Audi A8. S Audi sdílel Phaeton jen některé motory a převodovky, jinak to bylo ale auto postavený kompletně nově, na tý platformě vznikl ještě Bentley Continental, ale s A8, přestože ta auta jsou si koncepčně tak podobná, to toho paradoxně až tolik společnýho nemělo.
Ta věc byla postavená tak, aby dokázala jet celý den 300 km/h při venkovní teplotě 50°C a udržovat uvnitř příjemných 22°C. Jakože fakt, tohle byl jeden z testů, co to auto muselo zvládnout, aby ho vedení pustilo do výroby (přestože v sérii pak mělo obligátní omezovač na 250 km/h). A takovejch šíleností tam bylo víc. Jen to prostě vypadalo jako Passat a mělo to logo VW....

Honza 'Hamster' Křeček
15. května 2021, 00:13
1
Vítězství marketingu nad realitou

Bylo by to hezky, nic vic. :-) Jako Stratos.
Je to jen kratky zamysleni, netreba to hned brat tak vazne… ;-)

Honza 'Hamster' Křeček
14. května 2021, 23:35
-2
Vítězství marketingu nad realitou

Ale tech 2500 bylo Escortu RS Cosworth, nikoli obycejnych, zejo… Cili obycejny Escort s tim vlastne nemel nic spolecneho. Takze kdyby to auto vypadalo jinak, tak by to nicemu nevadilo, je tak?

Honza 'Hamster' Křeček
14. května 2021, 23:00
-4
Vítězství marketingu nad realitou

Příliš nechápu, co tím chceš říct. Fiat Coupé toho má s Tipem společného víc, než ostrý Escort s tím obyčejným. Mohlo to klidně být kupátko, ale oni chtěli, aby to byl Escort, bo to byla reklama na Escort. Stejně jako ten Yaris GR. Zkus zapojit trochu nadhled, i když se mluví o tvých modlách…

Honza 'Hamster' Křeček
12. května 2021, 22:14
0
Fiat Panda Cross: Až vyrostu, bude ze mě offroad!

Ne, poloha za volantem je prakticky shodná s Fiatem 500, jen toho místa okolo je možná o trochu víc.
Správně by měl člověk sedět za volantem více vzpřímeně, než je u nás zvykem, ale to je už věc osobních preferencí.
Volant je stále polohovatelný jen výškově.

Honza 'Hamster' Křeček
12. května 2021, 09:02
3
Autíčkářův týden: Špatné zprávy z Itálie a Francie, nové Subaru a rychlé Hyundaie

Výsadní postavení? Mercedes? Už tu ničemu nerozumím......... :-)

Honza 'Hamster' Křeček
08. května 2021, 22:25
1
Fiat Panda Cross: Až vyrostu, bude ze mě offroad!

Tak by se auto skutecne zvedat nemelo, zvedak potom nevyuziva celou plochu a zbytecne namaha to misto na karoserii. U kazdeho auta jsou nekde mista pro dilensky zvedak a vetsinou to ty prahy nejsou.

Honza 'Hamster' Křeček
07. května 2021, 20:07
1
Fiat Panda Cross: Až vyrostu, bude ze mě offroad!

S MultiAirem problemy nebyvaji, jedine, co je potreba, je cas od casu proplachnout nejake olejove sitko, tam muze vzniknout problem (ne fatalni pro motor). Kdyz se tohle udela, potom to ma prakticky neomezenou zivotnost.

Honza 'Hamster' Křeček
06. května 2021, 21:55
3
Škoda Octavia Scout 2.0 TDI: Nejlepší oktávka, jakou dneska můžete mít

Překvapuje mě, že Grand Admiral Thrawn nevyzývá k bojkotu škodovky, přestože se dodnes značka nevypořádala se svou temnou minulostí. :-)

Ale teď vážně, srovnávat ceníkovou cenu (kterou my ve snaze o objektivitu prostě musíme uvádět) s cenou skladovek nebo dokonce ojetin je samozřejmě pitomost. To bysme museli taky ponížit cenu toho Scouta.

Že někdo nepotřebuje stálou čtyřkolku (Subaru) nebo snad dokonce offroad (Land Cruiser) fakt neznamená, že nevyužije Octavii Scout. Ze zkušenosti mám spíš pocit, že většině těch, kdo si kupují v ČR Land Cruiser, by bohatě stačila ta Octavia.

Auto je to drahé, to ano. Ale ta cena prostě odpovídá.

Honza 'Hamster' Křeček
06. května 2021, 21:46
0
Škoda Octavia Scout 2.0 TDI: Nejlepší oktávka, jakou dneska můžete mít

V pohodě, Scout je podvozkově skutečně nejpříjemnější Octavie...

Honza 'Hamster' Křeček
03. května 2021, 14:16
-1
Volvo V90 T6 Recharge: Když se vám nechce nic řešit

Já se přiznám, že tomu taky moc nerozumím.
Když budu mít tašku dimenzovanou na 5kg, je rozdíl, jak rychle s ní jdu?

Honza 'Hamster' Křeček
30. dubna 2021, 23:22
0
Volvo V90 T6 Recharge: Když se vám nechce nic řešit

Ten, kdo si skutečně může vybrat, se málokdy rozhoduje zcela racionálně. Nakonec je to stejně o tom, co mi lépe sedne, co mi charakterem ladí. Ostatně my tady jsme toho krásným příkladem, protože ty různé sportovní a jiné podivnosti, co se nám nadšencům tak líbí, bychom si tabulkovým srovnáním obhájili jen těžko. Nakonec i ten stesk po šestiválcích a osmiválcích nemá absolutně žádný racionální základ...

Honza 'Hamster' Křeček
30. dubna 2021, 22:32
1
Bod zlomu

Ja taky nejsem novinar, ale na preklepy si urcite dam vetsi pozor. A ano, je to T3, mas pravdu. Proste ta kulata tramvaj... ;-)

Honza 'Hamster' Křeček
29. dubna 2021, 13:37
2
Volvo V90 T6 Recharge: Když se vám nechce nic řešit

Je to velké luxusní komfortní auto, spotřeba paliva (narozdíl od diskusí petrolheadů na tomto webu) u zákazníků nehraje až takovou roli...

Honza 'Hamster' Křeček
28. dubna 2021, 15:06
2
Po stopách čtyřdvéřových kupé

Vím, že je to spíš pětidveřové kupé, ale prostě mi k tématu sedne....

Honza 'Hamster' Křeček
17. dubna 2021, 13:26
5
Peugeot 208 1.2 PureTech: Základ postačí

Neco jako osnovu samozrejme kazdy clanek ma. Kdyz se na ten test podivas, tak:
1) predstaveni modelu a zasazeni do kontextu
2) exterier
3) interier
4) jizda
5) zaver
A kdyz si projdes vsechny moje testy, zjistis, ze tohle se tam opakuje porad dokola. Ale o to vic jsem rad, ze se mi to dari delat tak nenasilne, ze to ctenar ani nepozna.
Jinak auta pro me vzdycky byla o emocich a pocitech a na tom nehodlam nic menit.

Toliko exkurz do taju autickarovy kuchyne.. :-)

Honza 'Hamster' Křeček
17. dubna 2021, 08:55
8
Peugeot 208 1.2 PureTech: Základ postačí

Diky za napad, ale takto na Autickari testy nedelame - to by zvladl i robot. A my nejsme roboti.. ;-)

Honza 'Hamster' Křeček
12. dubna 2021, 13:13
2
Fiat Croma Multijet: Nečekaný Fiat

Ideu / Musu mám rád. Vzhledově to bylo veskrze obyčejné auto, ale z žádného úhlu mi nepřišlo vyloženě ošklivé. A na to, jaký je to prcek, je tenhle Fiat vevnitř úžasně prostorný a chytře vymyšlený.

Honza 'Hamster' Křeček
06. dubna 2021, 12:38
3
Mazda 6 Skyactiv-G194 auto: Proč automaticky?

Nemusí, to vůbec ne, já to myslel konkrétně na tu Mazdu, která by za mě mohla být super, mít to turbo..
Atmosferický motory maj svůj smysl i svoje kouzlo, o tom žádná.

Mám pocit, že Mazda se snaží jít za každou cenu proti proudu a výsledkem je motor, kterej nemá zátah turba, ale ani tu lehkost a bezprostřednost atmosféry. Ano, ty motory maj skvělou spotřebu, ale ty výhody atmosferickýho motoru tam až tolik nevidim. Zvuk to třeba nemá vůbec pěknej. Někomu to jistě vyhovuje, sto lidí - sto chutí, o tom taky dneska nabídka aut je.

Já od rodinnýho auta očekávám, že bude víc user friendly. I takový auto se dá udělat tak, aby z něj měl řidič radost.

Honza 'Hamster' Křeček
05. dubna 2021, 13:03
-1
Mazda 6 Skyactiv-G194 auto: Proč automaticky?

Turbo je zlo, my chceme poctivou dýchavičnou atmosféru, proto máme Mazdy tak rádi.

Honza 'Hamster' Křeček
05. dubna 2021, 13:00
-3
Moje oblíbené easter eggy

Ve Švédsku je holt možný všechno....

Honza 'Hamster' Křeček
31. března 2021, 10:30
3
Mazda CX-30: Nečekaně jiná

To je normální, snad každému novému autu naměříš víc, než udává výrobce, je tam vždycky nějaká rezerva...

Honza 'Hamster' Křeček
20. března 2021, 12:58
2
Konce nadšeného motorismu

Však o tom ten článek je - že ono to vždycky nějak dopadlo a nikdy to nebylo tak horké, jak se prve možná zdálo.
Spalovací motory zatím nikdo nezakázal a dokud nevyřešíme uspokojivým způsobem energetiku, nehrozí, že by zmizely. Nejsme na tom ani tak zle, jak byli Američani, když jejich šestilitrové osmiválce seškrtili na sto koní, sporťáky se daj pořád objednat i s manuálem (viz. třeba M3), prostě bych to s tou hysterií nepřeháněl. Nic víc...

Honza 'Hamster' Křeček
20. března 2021, 00:08
13
Konce nadšeného motorismu

Myslím, že článků o tom, jak všechno nové je nahovno a EU nám nutí zlo, je všude tolik, že bych dost váhal říct o dalším takovém textu, že jde proti proudu... :-)

Honza 'Hamster' Křeček
12. března 2021, 22:43
3
Šest milníků prvních let nového milénia

Souhlasím, ale jen částečně. Ta Laguna byla opravdu posun, stačí srovnat i s tou mou oblíbenou Alfou Romeo 156, která se při stejným testu poskládala jak domeček z karet. A to není o tolik starší auto. Po Laguně už by si Alfa něco takového dovolit nemohla. Že nějaký test neobsáhne všechny situace ještě neznamená, že je k ničemu.
Že se teď už řeší pitomosti jako samolepky isofixu je důsledek toho, jak vyrovnaná dnešní auta jsou, všechna jsou už velmi bezpečná. A to je zkrátka odkaz té Laguny, o tom jsem přesvědčený.
Nárazy s malým překrytím ukázaly náskok Volva, to je pravda. Ale to je opravdu už jiný příběh....

Honza 'Hamster' Křeček
12. března 2021, 20:47
5
Šest milníků prvních let nového milénia

To je moje osobní úchylka, já mám to auto vážně rád.. :-)

Honza 'Hamster' Křeček
05. března 2021, 22:43
1
Volvo S90 B6 AWD: Jiný přístup

Vlna a ano, je za příplatek.

Honza 'Hamster' Křeček
05. března 2021, 22:20
1
Volvo S90 B6 AWD: Jiný přístup

V základu je kůže, ale je fajn mít možnost volby, ne?

Honza 'Hamster' Křeček
05. března 2021, 21:03
1
Volvo S90 B6 AWD: Jiný přístup

Vmax 180 km/h, v tabulce bylo špatné číslo, opaveno...

Honza 'Hamster' Křeček
05. března 2021, 19:41
2
Volvo S90 B6 AWD: Jiný přístup

Ne, to je asi spíš tím, že fotograf je kopyto, ten interiér byl jednoznačně plus toho auta. Viděl jsem ho poprvé a už bych tam jiný nechtěl. o výdrž bych se vůbec nebál, působilo to odolně. Jo a je to přírodní vlna.
-
Komentář upraven 5. 3. 2021, 20:23:02

Honza 'Hamster' Křeček
28. února 2021, 15:59
4
Pět řešení problému, který nebyl

Ja nikomu jeho stary vuz neberu a o nejake ekologii nebo honbe za emisemi jsem nikdy nepsal a paat ani nehodlam, bo me to nebavi.
Nicmene vsem, kdo tak kritizuji moderni motory a slozitost jejich techniky bych doporucil : zkuste si to. Nekde si to auto pujcte, svezte se, podivejte se pod kapotu. Turbo neni nic sloziteho, je to jen vrtulka. Elektromotor je dokonce uplne primitivni soucastka a v pripade mildhybridu nahrazuje starter, coz je (svete div se) taky elektromotor.

Svezte se tim, at vite, jak to jezdi. Potom mi prijdte rict, ze pro normalniho ridice, co se chce hlavne pohodlne dostat z bodu A do bodu B, je lepsim resenim stary atmosfericky motor...
-
Komentář upraven 28. 2. 2021, 15:59:50

Honza 'Hamster' Křeček
18. února 2021, 16:12
1
CAT 432F2: Souznění člověka a stroje tentokrát trochu jinak

Junior: Všechno se vyvíjí postupně, objevuje se nová výbava, nový technologie, stávající systémy se postupně vylepšují.
Když člověk má k těm novým autům přístup a ty věci si může zkoušet, tak to vidí. Třeba ten lane assist (mám ho i ve svý 2008 Lancii) fungoval hezky, ale jen nad 65 km/h, neuměl se držet uprostřed pruhu a už vůbec neuměl sám měnit pruhy. ACC ve W220 neuměl úplně zastavit, pokud se dobře pamatuju. Dnešní tempomaty umí i ubrat do zatáčky, reagujou na značky... prostě pořád se něco děje a něco vymýšlí. Jen jestli někdo očekával revoluci ze dne na den, tak takle to fakt nefunguje...

Honza 'Hamster' Křeček
18. února 2021, 14:30
2
CAT 432F2: Souznění člověka a stroje tentokrát trochu jinak

Teď jsem se v tom trochu ztratil - Když používám adaptivní tempomat, znamená to, že neumím řídit? Když používám kalkulačku, znamená to, že neumím násobit?

Honza 'Hamster' Křeček
18. února 2021, 12:33
2
CAT 432F2: Souznění člověka a stroje tentokrát trochu jinak

Pustim si v 15 let stary audine adaptivni tempomat? Bude me drzet v pruhu? Pusti mi muziku ze Spotify? Kdyz mam v kalendari schuzku, dam si v mobilu navigaci na misto, objevi se mi to na mape v aute? A na head-up displeji? Bude mi 15 let stary auto stereokamerou skenovat silnici a prizpusobovat tlumice v realnym case? Bude mit nataceni zadni napravy pro lepsi stabilitu i manevrovatelnost? Ne, nebude. A jeste nez mi reknes, ze nic z toho nepotrenujes/nepouzivas - jasne, ostatne z bodu A do B te odveze i ten Favorit.

Mne to hrozne pripomina situaci s mobilama - ano, na telefonovani bohate staci stara Nokia a navic ma cudliky, co clovek muze ovladat i poslepu a baterka vydrzi tyden.... Super, ale asi zustanu u iphonu, bo holt pouzivam i jiny veci. Kdo je nepouziva, toho to bude jen stvat.

Honza 'Hamster' Křeček
18. února 2021, 09:59
1
CAT 432F2: Souznění člověka a stroje tentokrát trochu jinak

Castecne mas samozrejme pravdu. Ale neni to tak uplne cernobily. Kdyz porovnam dlouhy streky v nejakym starym aute a treba v X7, co jsem pred casem testoval, tak z toho novyho BMW vystoupim po 500km odpocaty, ty asistenty tam funguji dobre (kdyz je clovek spravne pouziva), ta cesta je objektivne prijemnejsi. A i ta spotreba - internety sou sice plny zprav o tom, jak nekdo jezdi s dvacetiletym sestivalcem nebo osmivalcem za sedm nebo osm litru, ale taak zas - neprijeli sme sem na trikolce, nejaka ta auta uz sme vsichni provozovali, tak asi vime, ne? Pred dvaceti lety by takovy auto zralo pres dvacet a nikdo by se tomu nepodivoval...
A posledni vec - je to k autum trochu nefer, stavba nebo lom je jednoduchy relativne maly uzemi a ty ukony sou taky snadno definovatelny. Auta to maj tezsi...

Honza 'Hamster' Křeček
18. února 2021, 08:57
3
CAT 432F2: Souznění člověka a stroje tentokrát trochu jinak

Ono je to vážně podobný s těma autama. Resp. vlastně úplně stejný. Když si vezmu třeba ten nakladač, tak ano, jsou to asistenční systémy, ten strojník by to zvládnul sám, ale s moderní mašinou s váhou a joystickama prostě za tu směnu naloží o pět/deset/dvacet trailerů víc, což se v takovým lomu docela pozná a už to je nezanedbatelný plus. Ten strojník se v přetlakový klimatizovaný kabině takle zjednodušenou prací neunaví a jede celej den na 100%.

U auta je tohle trochu jiný v tom, že řidič se chce trochu unavit, chce si užít řízení, vlastně si občas chce dělat věci sám i když by nemusel. Bagr je tu na práci, to je čistá efektivita, není tu pro zábavu. Hodnotí se jen odvedená práce.

Honza 'Hamster' Křeček
18. února 2021, 08:33
4
CAT 432F2: Souznění člověka a stroje tentokrát trochu jinak

Pánové, co píšete vychází z vaší představy stavebních strojů, ne tak z reality.
- ekologie? Ale notak, emisní normy samozejmě platí i pro stavební techniku, stejně jako třeba pro náklaďáky
- asistenční systémy? :-D nový mašiny sou narvaný asistentama, 2D a 3D nivelace a další nástroje, ty mašiny dělaj spoustu věcí automaticky, projektant nahraje plány ve 3D na cloud a bagry už hrabou tam, kde maj hrabat, jen tak hluboko, jak projektant chce, buldozer srovná hektarový pozemek do roviny s přesností na centimetr a to není žádný umění strojníka, prostě se zapne GPS a nivelace a už se jen jezdí tam a zpátky.... Nakladače si samy nakládaj ideální lžíci materiálu na jedno stisknutí tlačítka, váhy říkaj, kolik materiálu se na to auto ještě vejde - to všechno by strojník jistě zvládnul i sám, jen by to trvalo 2x tak dlouho.....
- ochrana chodců? a proč maj všechna rýpadla kamery etc.? Stavba je samozřejmě trochu jiný prostředí, ale zase sou tam věci jako kabely, potrubí, dráty na sloupech, nízký mostky - a díky e-Fensům to ten bagr nezničí i kdyby byl strojník totální kopyto. Dampry maj ochranu před převrácením, automatický uzávěrky etc..
- jo a dotykový displeje, Bluetooth etc., to tam všechno samozřejmě je.... ;-)

Ano, stavební technika je ryze funkční věc, základem je pořád ta spolehlivost a hrubá síla, ale jen to už by dneska nestačilo. Bez asistentů tý produktivity, jaké se žádá, prostě nedosáhnete.

Honza 'Hamster' Křeček
17. února 2021, 14:42
1
CAT 432F2: Souznění člověka a stroje tentokrát trochu jinak

To byl test všímavého čtenáře! :-D
Díky, opraveno... ;-)

Honza 'Hamster' Křeček
15. února 2021, 13:17
0
BMW 218d GranCoupé: Normální auto, nevšední BMW

To fakt záleží na osobních preferencích, já se před časem snažil nakonfigurovat slušně vybavenou 320d xDrive do 1,25 mio a moc to nešlo, furt mi tam něco, co bych v autě za takový peníze chtěl mít, chybělo (řešil se služebák, takže nepotřebuju slyšet o skladovkách a že z prodejce vyrazím slevu - podmínky jsou nastavený na ceníkový ceny). Ve finále, bejt to auto pro mě, vzal bych si radši dvojku a trochu si ji vyšperkoval, bo zas tak propastný rozdíl mezi těma autama není..

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Tahoe  1996
Chevrolet Tahoe

1996 rok výroby
180 koní výkon
6 473 ccm objem

Cadillac Eldorado  1976
Cadillac Eldorado

1976 rok výroby
230 koní výkon
6 999 ccm objem

Ford F150 Ford F-150 5.4 V8 LPG 4x4 2000
Ford F150 Ford F-150 5.4 V8 LPG 4x4

2000 rok výroby
270 koní výkon
5 400 ccm objem

Cadillac Brougham ď Elegance 1988
Cadillac Brougham ď Elegance

1988 rok výroby
142 koní výkon
5 000 ccm objem

Ford E250  1967
Ford E250

1967 rok výroby
168 koní výkon
5 700 ccm objem