reklama
načítám data...

Hamster

VIP členTento uživatel má VIP členství.
Zjisti více
JménoHonza 'Hamster' Křeček
BydlištěPraha 10
Registracepřed 4.2 rok.
Poslední aktivitapřed 20.2 min.
Komentářů u článků204
Pozitivních komentářů u článků52
Negativních komentářů u článků0
Možnostinapsat zprávu
Informace

Vlastnictví několika italských strojů jej dovedlo k detailnímu studiu servisních manuálů. Přes nově nabyté znalosti však zůstal zarytým alfistou. S příchodem do Autíčkáře potom získal pro své postižení i publikum.

Posledních 50 komentářů

Honza 'Hamster' Křeček
předevčírem v 11:41
1
Hyundai Nexo: Patří budoucnost vodíku?

Spalovaci motor dosud nema konkurecni, staci se podivat na prodeje. Kdyby byl vodik resenim, neni Nexo jen exot, ale jezdi ho okolo nas stovky nebo tisice. Ale nejezdi. A s elektromobily je to podobne - sice je jich mnohem vic, nez vodikovych aut, ale porad nesahaj autum se spalovacim motorem poctem prodeju ani po kotniky. Nikdo netvrdi, ze vodik je reseni. Je to jen takova zajmavost, mozna se z toho v budoucnu vyklube i neco, co se bude normalne prodavat a bude to i davat smysl. Ostatne o hybridech se taky rikalo, ze je to nesmysl, dva motory v jednom aute budou drahe a nebude to fungovat. A dneska muzete mit za cenu obycejne Octavie dobre vybavenou hybridni Kiu Niro.

Honza 'Hamster' Křeček
20. dubna 2018, 13:48
2
Jak zničit vlastní výrobek aneb 5 nejhorších faceliftů

Zrovna u AR 156 mi oba facelifty připadají podařené. Ale jsou i jiné Alfy, které to modernizací pěkně schytaly....

Honza 'Hamster' Křeček
13. dubna 2018, 19:38
0
Nejdrzejší čínské automobilové kopie

To je hodně skeptický pohled na věc. Evropani v Číně prodávají, Číňané v Evropě ne (pokud jde o auta). Soudit se v Číně s čínskou společností je samozřejmě marný boj, vzhledem k velmi rozdílné kvalitě i ceně ale čínská firma BMW zákazníky nebere. A s tím budoucím leaderem je to taky hodně odvážné tvrzení, Čína není tak silná, chybí jí technologie a vývoj. Navíc se tam teď dějí nějaké nekalosti a čistky, takže je otázka, jaká bude Čína za pár let.

Honza 'Hamster' Křeček
12. dubna 2018, 16:45
0
Nejdrzejší čínské automobilové kopie

Realita je poněkud krutější, protože zatímco ve společnosti BMW Brilliance (která ovšem vyrábí pouze BMW pro čínský trh) má mnichovská automobilka poloviční podíl, v samotné mateřské firmě Brilliance nemá podíl žádný a z modelu V5 jim tak žádný zisk nepřichází. Naopak Číňané tak vydělávají na výrobě originálu pro BMW, zatímco ve druhé továrně současně vyrábí zcela ve své režii jeho kopii.

Honza 'Hamster' Křeček
12. dubna 2018, 10:09
0
Nejdrzejší čínské automobilové kopie

On je to takový kompilát všeho možného, vzadu to má otevírání kufru podle X5 a z X5 pochází i tvar boků, to okýnko je zkosený podle X3 a příď napodobuje Toyotu. Uvnitř je to taky do značný míry Toyota. Čínská je na tom jen kvalita zpracování.

Honza 'Hamster' Křeček
10. dubna 2018, 15:08
0
Toyota Hilux 2.4 D-4D: Osmé vtělení Trucka Norrise

Doplním teda, že spotřeba Hiluxu se zásadně neliší od té udávané, pod osm litrů se s tím dá jezdit úplně normálně. Adblue auto jako většina dnešních dieselů používá, doplnění močoviny stačí v rámci normálního servisního intervalu, podle mě to není zas tak zajímavá informace. Hluk na dálnici není nijak dramatický na poměry pickupů, ale opět - nepovažuji to za zásadní informaci, Hilux není auto určené primárně pro dálniční přesuny a kdyby bylo na dálnici vyloženě špatné, v testu by se tato informace nepochybně objevila. Co se srovnání s konkurencí týče, terénní výbava je jak u Mitsubishi (resp. Fiatu) tak u Nissanu (resp. Renaultu či Mercedesu) obdobná, auta nabízí redukci a uzávěrku zadního diferenciálu, víc než na modelu tak v terénu bude záležet na obutí. Nissan i Toyota mohou tahat přívěs s plnotučnou hmotností 3.500 kg, Mitsubishi 'jen' 3.000 kg. Vše podstatné myslím bylo v testu řečeno.

Honza 'Hamster' Křeček
08. dubna 2018, 23:00
0
4 + 1 perla retro-designu

nevím, nevím, na jaké staré auto odkazoval jeho design, naopak mi jeho vzhled přišel dost moderní. Dokonce s ním jeden čas běžel i nějaký sci-fi seriál..

Honza 'Hamster' Křeček
08. dubna 2018, 22:52
0
4 + 1 perla retro-designu

Takže Viper byl retro?

Honza 'Hamster' Křeček
08. dubna 2018, 14:42
0
4 + 1 perla retro-designu

Pro milovníka amerik má jistě Mustang víc stylu, také jsem ho do výběru zvažoval, ale nakonec mi tahle auta přišla zajímavější. Zarazil mě ale ten Viper - ten je průkopníkem čeho?

Honza 'Hamster' Křeček
30. března 2018, 13:47
0
Předběhl Uber svou dobu?

Program spolecnosti Uber mel (a stale ma, byt je nyni pozastaven) za cil najemne auto (nebo chcete-li taxik) bez ridice. Proto se take casto mluvi o operatorovi za volantem, nikoli o ridici. A pokud ridic vubec nema byt pritomny v aute, je asi jasne, na jakou uroven autonomie Uber pomysli.

Honza 'Hamster' Křeček
24. března 2018, 14:23
1
Kia Niro PHEV: Za lepší zítřky

Teď zabrušujeme do komplexnější problematiky a musíme z ní zas nějak vybrušovat. Předně je potřeba si připomenout, že testovací cyklus je předepsaný, málokdy má nějakou vypovídající hodnotu a automobilka ho nemá možnost ovlivnit. Ostatně od toho tu jsme my, abychom vám popsali, jaké které auto je ve skutečnosti. U hybridů (a ještě více u plug-in hybridů) je navíc spotřeba víc než kde jinde závislá na způsobu využití. S nabitým autem jsem zvládl jeden poměrně rušný pracovní den v Praze se spotřebou benzínu 0. Stačilo to jen přes oběd píchnout v obchodním centru do zásuvky. A i v hybridním režimu je auto ve městě úsporné. Mimo město, kde se tak často nezastavuje a nebrzdí, je rekuperace v zásadě k ničemu a tomu odpovídá i spotřeba, která se prakticky neliší od auta s konvenčním spalovacím motorem. Jako bonus můžete brát aspoň těch pár elektrických koní, když potřebujete zrychlit třeba při předjíždění.

Jistě, i ta elektřina se někde musí brát, ale jednak se zdroje elektřiny natolik liší, že by bylo hodně obtížné je nějak zahrnovat do stávajícího systému měření spotřeby a druhak je tu ten nepopiratelný fakt, že zatímco spalovací motor vypouští škodlivé látky přímo ve městě, kde je jejich koncentrace potom vysoká, elektrárny stojí v místech, kde je jiné znečištění minimální a výsledná míra znečištění vzduchu je tak zanedbatelná. Nehledě na to, že elektřinu lze vyrábět i jinak než pálením uhlí.

Takže jsou povinné hodnoty spotřeby reálné? Spíš ne. Znamená to, že hybrid je jen nafouknutá bublina bez reálného dopadu na životní prostředí a spotřebu? Určitě ne, především ve městě má hybrid smysl.

Honza 'Hamster' Křeček
24. března 2018, 13:54
1
Kia Niro PHEV: Za lepší zítřky

Ani ne. Když se nad tím zamyslím, nevím, k čemu by mi ve městě byl sportovní režim a mimo město lehoučké řízení. Stále se bavíme o rodinném crossoveru, nepředstavuj si ani pod tužším řízení nějakou posilovnu...

Honza 'Hamster' Křeček
24. března 2018, 10:10
0
Kia Niro PHEV: Za lepší zítřky

Máš samozřejmě pravdu, není přeplňovaný, je to atmosféra.

Honza 'Hamster' Křeček
24. března 2018, 09:13
0
Kia Niro PHEV: Za lepší zítřky

Ne, Niro opravdu není vůbec špatné auto, pro takový ten běžný rodinný život je perfektní. Už jsem testoval auta, která byla skutečně za trest, ale tohle mezi ně nepatří.

Honza 'Hamster' Křeček
10. března 2018, 15:29
1
Drag race | Volvo XC60 T8 vs. BMW M240i: Zapomeňte na čísla!

My sme tu dráhu teda přiznám se měřili podle Google maps, možná sme jeli dál. A je i možný, že to ten elektromotor při takový zátěži odpojí i o kousek dřív, to nevim, jeli sme to několikrát, dávali sme tomu čočku, na jakou to není úplně dělaný, je to Volvo... 170 je limit, nad něj elektomotor nejede nikdy, to je jediný, co ti řeknu s jistotou. A M2 není zas o tolik rychlejší, ta M240i je hodně schopná.

Honza 'Hamster' Křeček
10. března 2018, 12:10
0
Volvo XC60 T8: To nejlepší z budoucnosti i současnosti

Podobný vylepšení se týkaj i asistentů zaměřených na komfort. Pokud na dálnici jedeš na radarový tempomat, dojíždíš pomalejší auto a dáš blinkr, systém to vyhodnotí jako že budeš měnit pruh a je teda zbytečný zpomalovat. Což dřív adaptivní tempomaty dělaly a bylo to nesmírně otravné. Totéž asistent držení v jízdním pruhu - na rovný silnici se suneš přes čáru, auto zavrní nebo zapípá a vrátí tě zpět do tvýho pruhu - což je fajn. Ale když na okresce řízneš zatáčku přes středovou čáru, auto vyhodnotí, že to děláš schválně, a dá ti pokoj. Sou to drobnosti, ale dřív jsem třeba toho asistenta držení v pruhu přesně z tohoto důvodu vypínal, bo mě to pípání v každý zatáčce vytáčelo. Jde to rychle kupředu...

Honza 'Hamster' Křeček
10. března 2018, 11:59
0
Volvo XC60 T8: To nejlepší z budoucnosti i současnosti

Pokud je při předjíždění protijedoucí auto tak blízko, že se spustí automatický panický brzdění, tak si už tak jako tak v háji. Ty systémy sou v tomhle dost odladěný. Jediný zádrhel se našel naopak na začátku předjížděcího manévru, kdy ty už dopředu zrychluješ, blížíš se k zadku auta před sebou a čekáš, až projede auto v protisměru. V takových případech se dřív skutečně stávalo, že když jsi ten manévr dělal hodně natěsno, auto cvrnklo do brzd, protože mělo obavu, že předjížděný auto nabereš zezadu. Proto u současný generace Volvo důrazně doporučuje dávat při předjíždění blinkr. Jakmile zapneš blinkr, Volvo to vyhodnotí tak, že asi teda víš, co děláš, a nechá tě jet.

Honza 'Hamster' Křeček
10. března 2018, 11:36
0
Volvo XC60 T8: To nejlepší z budoucnosti i současnosti

Tak to samozřejmě, ale ten základní princip, kdy auto začne samo věci řešit až v okamžiku, kdy je řidič už mimo hru a bez šance nějakou podstatnou měrou zasáhnout do dění, ten je pro všechny tyhle systémy stejnej - ať už je to primitivní městskej protikolizní systém ve Škodě Citigo nebo o špičky v oboru jakou je třeba právě to Volvo. To vyhýbání je něco jinýho, tam auto sleduje, co děláš, a pomáhá ti - takže manévr, kterej jsi ale ty započal a kterej ty provádíš, auto udělá s větší razancí a zároveň více kontrolovaně. Ale samo od sebe to tu myšku neudělá, na to nemá oprávnění, za řízení odpovídá stále řidič. Jediný, co auto samo může, je v případě nevyhnulelný srážky panicky brzdit.
-
Komentář upraven 10. 3. 2018, 11:39:36

Honza 'Hamster' Křeček
10. března 2018, 08:32
1
Volvo XC60 T8: To nejlepší z budoucnosti i současnosti

Tyhle věci maj úplně jiný reakční časy než člověk, takže jsou nastavený tak, aby zasahovaly až ve chvíli, kdy ty jako řidič už neuděláš nic. Můžou si to dovolit. Já sem si to zkoušel tuším s aktuálním Fiatem Tipo, že na parkovišti narazím do kartonový krabice. To auto nejdřív zběsile pípá, ale nedělá nic. A potom najednou stojí, ale to je v okamžiku, že už bych se na ten brzdovej pedál nestačil ani podívat, natož abych ho zadupnul. O nějakým úhybným manévru nemůže být ani řeč, já v tu chvíli už jen čekal, jak to pleskne o ten karton - a ono ne. Ve vyšších rychlostech proto už tyhle asistenty nedokážou nehodě úplně zabránit a jen zmírní následky - to je právě proto, že zasahujou až ve chvíli, kdy s tím řidič už prostě nemá šanci cokoli udělat. A dokud nebude skutečně autonomní řízení, musí to tak bejt.

Honza 'Hamster' Křeček
09. března 2018, 22:55
0
Volvo XC60 T8: To nejlepší z budoucnosti i současnosti

Auto řídí člověk, když to pošleš do protisměru, auto tam pojede. Akorát teda rozezná protijedoucí auto, vyhodnotí to jako nevyhnutelnou kolizi a zadupne ti brzdy, čímž aspoň zmírní následky. A samozřejmě to stále můžeš poslat do škarpy etc., auto řídí člověk, Volvo se mu jen snaží pomáhat.

Honza 'Hamster' Křeček
27. února 2018, 15:12
0
První letošní Autíčkářův Trackday se blíží – registrace spuštěny!

A právě proto má právo odkupu jen redakce a využije ho jen jako krajní možnost.

Honza 'Hamster' Křeček
27. února 2018, 11:21
3
První letošní Autíčkářův Trackday se blíží – registrace spuštěny!

Je to Plech Cup, závody ve vracích za pár korun. Pokud je pro někoho prodej jeho auta za 20.000,- problém, potom nemá vůz vhodný pro Plech Cup.

Honza 'Hamster' Křeček
27. února 2018, 10:33
6
První letošní Autíčkářův Trackday se blíží – registrace spuštěny!

Smyslem je zabránit úpravám, které dají autu nefér výhodu. Když si na auto dáte závodní gumy nebo karbonkeramický brzdy za bambilion, tak vás do Plech Cupu nepustíme. A když budete i přesto dál trvat na tom, že celý auto i s brzdama z Lamborghini vyšlo na 15.000,-, tak ho od vás za dvacku koupíme. Bezpečnostní klec - ale ani další věci, třeba airbrush v hodnotě celého startovního pole - žádnou nefér výhodu neposkytuje, za to vám nikomu nikdo problémy dělat nebude.

Honza 'Hamster' Křeček
27. února 2018, 09:51
0
První letošní Autíčkářův Trackday se blíží – registrace spuštěny!

Toto pravidlo je tu jen jako hrozba pro případ, že nastanou vážné pochybnosti o skutečné ceně auta či jeho úprav. Redakce Autíčkáře si nehodlá budovat sbírku aut za 15.000,-, jen nechceme, aby se mezi vás vklínil někdo se závodním speciálem, tvrdil, že ho koupil za 14.999,- a připravil vás o spravedlivý souboj na trati.

Honza 'Hamster' Křeček
11. února 2018, 15:29
0
Škoda Octavia 2.0 TDI L&K: Legenda o škodovce

VK: Prostě když se ta čísla trochu zakulatí, maličko poupraví a přidá se historka o prodejci, co dal slevu, tak se dá říct, že to vlastně venkoncem dokazuje tvou tezi o stejné ceně Octavie a Mondea. My v Autíčkáři si bohužel nic takového dovolit nemůžem, my nemůžem nikomu nadržovat a musíme vycházet z fakt - v tomto případě z ceníků.

Honza 'Hamster' Křeček
10. února 2018, 23:42
0
Škoda Octavia 2.0 TDI L&K: Legenda o škodovce

Jistě, já ti jen odpovídal na tvůj dotaz. Ona ta sranda s přívěsem a samočinným parkováním stojí asi 30.000,-, menší navigace (stále 8", takže pořád větší, než třeba v té Mazdě) ušetří dalších 20.000,-, DCC je za 23.000,-, udržování v pruhu za 15.000 etc. ... - a to sou všechno věci, které jsou skutečně navíc. Proto je cena testovaný Octavie tak nesmyslná...

Honza 'Hamster' Křeček
10. února 2018, 01:09
0
Škoda Octavia 2.0 TDI L&K: Legenda o škodovce

Mazda 6 nemá asistent pro udržování v jízdním pruhu, automatické parkování, asistent jízdy s přívěsem, 9,2" radiomapu (ta škodovácká je skutečně o level jinde) či adaptivní podvozek a pár dalších drobností. Přesto netvrdím, že Octavia za 950.000,- není nesmysl - určitě je. To auto slouží novinářům k testování, můžete si v něm vyzkoušet úplně všechno, co do Octavie lze objednat. Reální zákazníci si potom vyberou jen to, za co si opravdu chtějí připlatit. Reálná Octavia tak, jak si ji zákazník skutečně objedná, potom vychází asi o 150.000,- levněji než odpovídající Mazda 6, což je podle mě adekvátní tomu, že Mazda 6 je vůz o třídu výš. Žádné senzace bych v tom nehledal.

Honza 'Hamster' Křeček
10. února 2018, 00:30
1
Škoda Octavia 2.0 TDI L&K: Legenda o škodovce

Rychlý pohled do ceníku:

Ford Mondeo v úplně té nejlevnější možné verzi stojí 689.990,-, Mazda 6 v úplném základu začíná na 577.900,-. Škoda Octavia začíná na částce 417.900,-.

Nejvyšší výbava Revolution Top u Mazdy bez dalších příplatků stojí s dieselem a automatem 904.400,-, Mondeo Vignale s dieselem a automatem vychází bez příplatků na 1.036.990,-. Octavia Laurin & Klement s dieselem a automatem začíná na 782.900,-

Opravdu máš pocit, že je Octavia stejně drahá, jako Mondeo nebo Mazda 6? Podle čísel tomu tak totiž není, dokonce se zdá, že za jedno Mondeo je možné pořídit odpovídající Octavii a ještě k tomu Fabii (startuje na 243.900,-). To mi nepřipadá jako úplně zenedbatelný rozdíl.

Honza 'Hamster' Křeček
09. února 2018, 19:40
0
Škoda Octavia 2.0 TDI L&K: Legenda o škodovce

Smím vědět, kde konkrétně lžu?

Honza 'Hamster' Křeček
09. února 2018, 19:35
1
Škoda Octavia 2.0 TDI L&K: Legenda o škodovce

Naše články řídí Ilumináti, nemůžeme psát pravdu, nic s tím nenaděláme - na ně jsme krátcí....

Honza 'Hamster' Křeček
09. února 2018, 18:16
0
Škoda Octavia 2.0 TDI L&K: Legenda o škodovce

Nebál bych se to napsat, pokud by to byla pravda.

Honza 'Hamster' Křeček
09. února 2018, 17:40
0
Škoda Octavia 2.0 TDI L&K: Legenda o škodovce

Na AR 166 ti odpovím naprosto přesně - test bude, až se mi Alfa vrátí ze servisu. :-) Ale i takové články tu přeci jsou....

Honza 'Hamster' Křeček
09. února 2018, 17:37
0
Škoda Octavia 2.0 TDI L&K: Legenda o škodovce

Já bych volil kombinaci TSI a DSG

Honza 'Hamster' Křeček
09. února 2018, 17:11
0
Škoda Octavia 2.0 TDI L&K: Legenda o škodovce

Není to o tom, že bychom ta auta nechtěli nebo že by nás Kia platila za propagaci svých masových modelů´. Musíme se k tomu zajímavějšímu propracovat, být větší a významnější web. A na tom děláme. A protože už se tu objevují i drahá a zajímavá auta, asi se nám to daří. Jen holt ne všechno se dá zařídit hned.

Honza 'Hamster' Křeček
09. února 2018, 16:35
0
Škoda Octavia 2.0 TDI L&K: Legenda o škodovce

Není to úplně takto jednoduché, každopádně spolupráce s jedním z velkých bazarů už tu nějakým způsobem běží. Testy se nám myslím úspěšně daří kombinovat, tento týden se tu sice sešly dvě Octavie, to je pravda, ale také tu máme jeden Jaguar a jeden roadster od Fiatu, takže podle mého celkem vyrovnané skóre. Mnoho čtenářů zajímají i méně fantastická auta, ne každý má tu volnost, že může provozovat Zondu. :-) Snažíme se, abyste tu měli od každého něco.

Honza 'Hamster' Křeček
09. února 2018, 15:17
0
Škoda Octavia 2.0 TDI L&K: Legenda o škodovce

S tímhle motorem je 4x4 k dispozici jen s manuálem, 4x4 a DSG jde potom objednat k TDI 132 kW. Tohle konkrétní auto má cenovku někde okolo 950.000,-, ale je tam opravdu úplně všechno od vyhřívanejch všech sedadel a volantu po tažný zařízení s asistentem couvání s přívěsem - a samozřejmě v Autíčkáři v rámci fair play uvádíme vždy ceníkový ceny. V případě skutečného zájmu by se u prodejce i takto absurdně vybavená Octavia dala jistě sehnat výrazně levněji.
-
Komentář upraven 10. 2. 2018, 01:15:40

Honza 'Hamster' Křeček
09. února 2018, 11:59
0
Škoda Octavia 2.0 TDI L&K: Legenda o škodovce

Jednání se Subaru probíhají, zatím ale nevyústila v žádnou zápůjčku novinářského auta. Takže si Krab musel pro test sehnat zápůjčku Levorga sám v jednom nejmenovaném autobazaru. Nestačí to jako důkaz, že na Subaru určitě nekašleme? :-)

Honza 'Hamster' Křeček
28. ledna 2018, 09:26
0
Kia Stinger 2.2 CRDi 4x4: Konečně je to tu!

Na rozdíl od těch průduchů na kapotě, které jsou falešné, ty v blatnících jsou skutečně funkční a mají svůj význam. Odvádí proud vzduchu od předních kol (nejsem expert na aerodynamiku, ale k něčemu to tam prostě je)

Honza 'Hamster' Křeček
28. ledna 2018, 00:37
2
Kia Stinger 2.2 CRDi 4x4: Konečně je to tu!

Zkusím to vysvětlit nějak lépe. Alfa Romeo má svůj styl. Poznáš ji podle toho, jak se řídí i jak vypadá. Ale je mnohem víc o detailech. Teď nechme stranou kvalitu zpracování některých modelů, ale když se podíváš na kliku dveří AR 156 nebo na její vnější zpětný zrcátko - to je přeci krása. A nejde jen o vzhled, jde i o jízdní projev. Je to takové víc pro znalce (to nemyslím, že kdo pochopil svět, má Alfu, to vůbec ne, spíš jako že kdo si jde pro Alfu, musí vědět proč).
Stinger nejde tolik po detailech, zato si dává záležet na celku. Za ty prachy je to ku..va velký auto, navíc efektně tvarovaný, placatý a narvaný výbavou. A taky dobře jezdí.

Takže kdybych to měl shrnout do nějakýho rádce pro spotřebitele - je to na vás. Někdo víc ocení kopec výbavy v autě, který už z dálky frajeří, někomu udělaj větší radost hezky tvarovaný pádla řazení s tím správným kovovým kliknutím při každým podřazení a klidně se pro to vzdá ventilovaných sedaček.

Ještě zkusím jeden příměr. Rozdíl mezi Giulií a Stingerem bude asi jako mezi Maserati a Mustangem. Maserati je krásné v detailech, ale na parkovišti bez bližšího zkoumáni je to přehlédnutelné auto. Mustang je přesný opak. Budíky v Maserati maj hezký štíhlý ručičky a jemný logo s trojzubcem a krom otáček a rychlosti nezobrazujou asi vůbec nic. Budíky Mustangu nejsou žádná nádhera, ale ukazujou všechno od hodnot přetížení přes tlak oleje až po průměrnou cenu benzínu ve všech světových metropolích a půlku těch věcí ještě promítaj na sklo. Obě auta přitom jsou podobně rychlá, ty nej verze Mustangu nechaj (stále podstatně dražší) Maserati v prachu daleko za sebou.

Je to zkrátka trochu jiný přístup, ale nemůžu říct, že by jedno nebo druhý bylo špatně. Nemůžu říct, že koupit si za zlomek peněz nadupanýho Mustanga je pitomost. Není. Dokonce to zní velmi rozumně a s tím autem bude spousta zábavy. Zároveň si ale nemyslím, že kdo si koupil Maserati, je blb, když moh ušetřit a mít dokonce líp vybavenýho Mustanga. A s Giulií a Stingerem je to zhruba stejné.

Takže asi tak.

Honza 'Hamster' Křeček
27. ledna 2018, 12:39
0
Honza 'Hamster' Křeček
27. ledna 2018, 12:36
0
Kia Stinger 2.2 CRDi 4x4: Konečně je to tu!

Jsou to prekvapive hodne rozdilna auta. Alfa Romeo hraje vice na emoce, Stinger naopak na efekt. Alfa Romeo je velmi italska, Stinger je svym primarnim urcenim spise americky. Obe auta maji sve chyby, nerekl bych, ze zrovna Kia je nejak dotazenejsi nez Alfa, ale zaroven obe nabidnou duvody mit je rad.

Honza 'Hamster' Křeček
16. ledna 2018, 19:16
0
3+1 nesmysl, který prostě musíte mít

Ono to mělo sice všechny předpoklady stát se fantastickým autem, bohužel osud tomu nechtěl. DeLorean je krám....

Honza 'Hamster' Křeček
14. ledna 2018, 00:27
0
3+1 nesmysl, který prostě musíte mít

Countach si na sebe ušila bič tím designem. Dneska nám ta kola připadají malá a neuvědomujueme si, že to auto přišlo na trh v roce 1974. V té době stály u dealerů Fiatu na place Fiaty 124 (tj. 'Žigulíky') a v ČSSR běžela naplno výroba Škody 100. Tenkrát muselo Lamborghini působit jako zjevení. A další potíž bylo to nekonečně oblepování auta prahy, nástavci a spoilery. Původní verze vypadala lehce a štíhle, žádná větší kola nepotřebovala...

Honza 'Hamster' Křeček
08. ledna 2018, 15:14
0
BMW 440i xDrive M Performance: Když petrolhead není purista

Je to prostě další krok. Karburátory už dneska taky nikdo nepoužívá a přitom když přišlo vstřikování, mluvili o něm petrolheadi přesně stejně jako teď ty o turbu. Ale třeba máš pravdu a atmosféra se časem zase vrátí.

btw. Jak tak popisuješ onen ideál, tj. jednoduchý spolehlivý úsporný motor s co nejmenším množstvím částí - je tu jedna taková věc. Motor s jedinou pohyblivou částí, odolný, spolehlivý, emisně příznivý i výkonný. Ale mám takové tušení, že tobě se moc líbit nebude...... ;-)

Honza 'Hamster' Křeček
08. ledna 2018, 00:29
0
BMW 440i xDrive M Performance: Když petrolhead není purista

Jenže to zase vycházíš z předpokladu, že turbo je automaticky zlo. A s turbem je to stejné jako s tou čtyřkolkou, už jsme zase dál ve vývoji a turbo už neznamená naprostou ztrátu lineárního projevu motoru. Ano, Mazda jde proti proudu a místo turba používá atmosférické motory SkyActiv, což je zážehový motor s kompresním poměrem dieselu - čili taky žádná poctivá stará škola.. V naší redakci jsou ty motory docela oblíbené, já to nadšení pro SkyActiv nesdílím, ty motory jsou dole tupé, výkon nenastupuje úplně plynule - není to špatné, ale celkově mě ten projev prostě tolik neuchvátil. Ostatně s Wankelem to taky nebyla úplně trefa do černého, Mazda ráda dělá věci jinak, ne vždycky je to ale dobrý nápad. Naproti tomu motory BMW (ač teda rozhodně nejsem fanda modrobílé vrtule) se mi opravdu líbí. Technologie přeplňování se pořád vyvíjí, teď už tu máme twin scroll turba a různé kombinace turbodmychadel (případně turbo + kompresor) a vývoj jde stále dál, viz. např. powerpulse od Volva.

Zkrátka stará auta máme rádi, máme k nim nostalgický vztah, ale to neznamená, že nová auta nejsou lepší. Většinou jsou.
-
Komentář upraven 8. 1. 2018, 00:30:46

Honza 'Hamster' Křeček
07. ledna 2018, 21:54
0
BMW 440i xDrive M Performance: Když petrolhead není purista

Tohle je téma na knihu, ale zkusím ti odpovědět nějak stručně. Že předchozí generace byla poslední pořádná a to nové už není to ono - to se říká o každé trojce (pětce, céčku, Mondeu... doplň si prakticky cokoli), je třeba ty zprávy trochu filtrovat nebo si alespoň chvilku počkat, než si fandové zvyknou a získají odstup. Nebo číst kvalitní magazíny jako Autíčkář.cz ;-) Skutečnost (jak ji vidím já a nejen já) je taková, že po fantastické E39 a E46 přišel trochu propad. E90 bylo takové mnichovské Audi (a paradoxně Audi v té době začalo stavět poměrně schopná auta, ale to by bylo skutečně na delší povídání). A dnes je BMW zpět. Motory i podvozky jsou opět na světové špičce.

S tou zadokolkou - o tom ten Vojtův test vlastně je, že zatímco dřív byla zadokolka pro nadšené řidiče jasnou volbou, dnes už to tak nutně nemusí být. Tak dobrý xDrive je. Já se dost dobře bavil i za volantem 435d xDrive cabrio, přestože to je kombinace (4x4, diesel, automat, cabrio) asi nejvíce vzdálená představě okreskového speciálu.

Honza 'Hamster' Křeček
07. ledna 2018, 20:29
0
BMW 440i xDrive M Performance: Když petrolhead není purista

Ano, E92 nepatří zrovna mezi klenoty mnichovského inženýrství. Oproti E46 to byl krok zpět. Nová trojka/čtyřka naštěstí v tomhle trendu nepokračuje. A ano, poháněná náprava má zásadní vliv na chování auta, zrovna u té E92 to bylo znát extrémně. A ano, u sportovního auta to znamená méně zábavy za volantem. Btw. tu stálou mechanickou čtyřkolku už dneska v ničem slušném a sportovním nenajdeš, ať už jde o stálou nebo přiřaditelnou čtyřkolku, vždycky je to inteligentní systém, co přenáší sílu tu dopředu, tu dozadu (a někdy i doprava či doleva) podle aktuální potřeby.

Honza 'Hamster' Křeček
07. ledna 2018, 17:41
1
10 nejčtenějších testů roku 2017

O Zondě jsem psal a od té doby čekám, že někdo zazvoní, nechá mi tu klíčky a adresu, kam to mám za týden či dva vrátit. Zatím pořád nikde nikdo.....

Honza 'Hamster' Křeček
07. ledna 2018, 17:32
0
BMW 440i xDrive M Performance: Když petrolhead není purista

xDrive v BMW je stálá čtyřkolka, dopředu putuje standardně 40% točivého momentu, poměr může elektronika v případě potřeby měnit. Důležité ale je, že xDrive nedělá z auta čtyřkolku, ale pocitově spíš bezpečnější zadokolku, neochudí řidiče o zábavu. S tím 'tlustým' BMW bych byl také trochu opatrný, současná modelová řada se svým jízdním projevem vrací tam, kde má BMW být a na co v minulosti trochu zapomnělo. A poslední poznámka na závěr - ani Haldex už není tím, čím býval ve svých začátcích, kdy VW a Audi s Haldexem fungovaly bezezbytku jako předokolky a až když se auto zahrabalo do sněhu, přišla na řadu i druhá náprava. Dnešní Haldex je tak sofistikovaný a tak rychlý, že je možné ho bez ztráty kytičky srovnávat se stálou 4x4.

reklama

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Edge  2008
Ford Edge

2008 rok výroby
268 koní výkon
3 500 ccm objem

Citroën Xsara  2000
Citroën Xsara

2000 rok výroby
88 koní výkon
1 600 ccm objem

Audi A8  2000
Audi A8

2000 rok výroby
180 koní výkon
3 ccm objem

Volkswagen Caddy 1.6TDi, 75kW 2013
Volkswagen Caddy 1.6TDi, 75kW

2013 rok výroby
75 koní výkon
1 600 ccm objem

Volkswagen Phaeton Luxusní vůz 2004
Volkswagen Phaeton Luxusní vůz

2004 rok výroby
240 koní výkon
126 ccm objem