načítám data...

Hamster

JménoHonza 'Hamster' Křeček
BydlištěPraha 10
Registracepřed 6.7 rok.
Poslední aktivitapřed 1.4 hod.
Komentářů u článků391
Pozitivních komentářů u článků134
Negativních komentářů u článků7
Možnostinapsat zprávu
Informace

Vlastnictví několika italských strojů jej dovedlo k detailnímu studiu servisních manuálů. Přes nově nabyté znalosti však zůstal zarytým alfistou. S příchodem do Autíčkáře potom získal pro své postižení i publikum.

Posledních 50 komentářů

Honza 'Hamster' Křeček
21. září 2020, 17:24
0
Promarněné příležitosti nových technologií

Tady to nikdo neuslysi rad, ale to auto se simulatorem akvarka je elektromobil, takze zadny motorovy olej menit nepotrebuje....

Honza 'Hamster' Křeček
18. září 2020, 21:05
5
Promarněné příležitosti nových technologií

Neni mi pet, to mi lichotis, vetsinou rikam, ze se citim tak na sedm... ;-)
-
Komentář upraven 18. 9. 2020, 21:06:37

Honza 'Hamster' Křeček
16. září 2020, 15:23
0
McLaren F1: Zázraky technologie

Já osobně teda mnohem víc žasnu nad Bugatti EB110, V McLarenu sice říkají, jak se používaly jen ty nejvhodnější materiály etc., ale reálně motor nakupovali u BMW. EB110 bylo postavené komplet na čistém listu papíru, vlastní motor, vlastní převodovka.

Honza 'Hamster' Křeček
12. září 2020, 08:10
-1
McLaren F1: Zázraky technologie

Naprosto s tebou souhlasim. Fantasticka technika, ktera posunula technologie zas o kus dal. A v obou pripadech taky komercni propadak.
Zpetne si ale myslim, ze ac Ron Dennis tvrdi, ze se mu McLaren F1 nevyplatil (a firma se do nejakyho dalsiho auta pak zrovna nehrnula), kdyz bychom zapocitali i dalsi nasledny produkty (materialy a technologie pro kosmicky program, zavodni monoposty etc., McLaren macelou radu dcerinych firem), tak to mozna nakonec i bylo v cernych cislech i pres maly zajem o auto jako takovy...

Honza 'Hamster' Křeček
08. září 2020, 19:09
0
BMW M235i xDrive Gran Coupé: Takhle by to dál nešlo.

Jistě by v BMW dokázali vyrobit něco, co dokáží vyrobit i soudruzi v Sovětském svazu, otázkou, je, k čemu by to bylo dobrý?

V čem je ten mechanický samosvor lepší? On není poctivější, on je jen primitivnější. Dokáže oproti otevřenýmu diferáku posílat třeba až 30% výkonu na neprotáčející je kolo. 30%, víc ani ťuk. Z 200hp auta mám šedesát koní. Slabota.... Co umí chytrý diferáky propojený s ESP? prostě se rozhodnou, kolik výkonu kam pošlou a který kolo naopak přibrzdí. To BMW může mít klidně víc síly na vnějších kolech než na vnitřních, proto se stáčí do zatáček, jako by fyzika neplatila. Totéž platí o středovou rozvodovku.

Já chápu, že sou i lidi, co by chtěli i nové auto startovat klikou, protože to je ten správný pocit ze součinnosti se strojem, ale lepší systém to fakt není... ;-)


-
Komentář upraven 8. 9. 2020, 19:11:18

Honza 'Hamster' Křeček
08. září 2020, 17:22
0
BMW M235i xDrive Gran Coupé: Takhle by to dál nešlo.

Jen pro lidi, co se moc neorientujou v autech, jako je treba Krab: proti Alfe Giulia stoji v modelove nabidce BMW rada 3. To je to auto s pohonem zadnich kol a motorem podel vepredu. Rada 2 je namirena proti autum jako sedan A3 nebo CLA od Mercedesu. A co se tyce te stare E30, coz je z dnesniho pohledu dost kram, tak to taky byla rada 3. Dvojka je vic metrosexualni stylovka (nic proti tomu, spousta lidi ma z auta radost spis proto, jak vypada, to je zcela legitimni) a prestoze je to primarne fwd, jezdi opravdu skvele.
P.S. U Meganu RS nikdy nikdo neprskal, ze to neni rwd, to nechapu...

Honza 'Hamster' Křeček
07. září 2020, 18:06
1
Opel Corsa E: Autentický test elektromobilu

Ono je to pocitadlo dojezdu nepresne uplne stejne jako v konvencnich autech, faktoru ovlivnujicich spotrebu je porad stejne. Ale v naftaku to nikdo moc neresi. Kdyz se rozsviti rezerva, tak se to proste u nejblizsi pumpy dotankuje. Jenze u EV to tak snadne neni......

Honza 'Hamster' Křeček
07. září 2020, 13:01
0
BMW M235i xDrive Gran Coupé: Takhle by to dál nešlo.

No právě, ty znáš (či spíše uznáváš) jen stará auta.
Ta nová se chovají zas trochu jinak, tvoje kritéria (moc válců, pure RWD a brapapapa) začívají být zastaralá....

Honza 'Hamster' Křeček
07. září 2020, 12:10
0
BMW M235i xDrive Gran Coupé: Takhle by to dál nešlo.

Krab: ty to tak máš, já to tak nemám. Holt každej je jinej.

Upřímně řečeno, docela by mě zajímalo, jak by dopadl test aktuální Porsche 911 Carrera S a Carrera 4S.
Kdo z místních odborníků by poznal, jestli řídí to či ono, pokud bychom sundali označení...

Honza 'Hamster' Křeček
07. září 2020, 10:23
0
BMW M235i xDrive Gran Coupé: Takhle by to dál nešlo.

Rozsirene lemy pridavaj aspon padesat koni, citim tu potencial dalsiho rozvoje! :-)

Honza 'Hamster' Křeček
06. září 2020, 18:58
3
BMW M235i xDrive Gran Coupé: Takhle by to dál nešlo.

Nestacilo, zadohrab neni automaticky znameni uspechu a zaroven - takle se ani zadohrab nechova.

Honza 'Hamster' Křeček
05. září 2020, 17:31
2
Znáte skryté funkce svého auta?

Ve W211 byl cup holder za příplatek.
Byl vyjížděcí ze středovýho tunelu a byla to ta nejsložitější konstrukce na cup holder, jakou sem kdy viděl...

Honza 'Hamster' Křeček
02. září 2020, 07:01
0
Bazarový snílek: Otloukánek do města za pár korun

Za srdce te, Krabe, prece nejvic chytne 58 hp Twingo v zakladu, tam se tesis na kazdou dalsi zatacku...

Honza 'Hamster' Křeček
24. srpna 2020, 11:18
1
BMW 330e: Pokrok nezastavíš

Vidíš, na to sem zapomněl - je to starej krám a ještě se do toho vejdou jen trpaslíci... :-D
Všechno špatně.... :-D

Honza 'Hamster' Křeček
24. srpna 2020, 08:50
1
BMW 330e: Pokrok nezastavíš

Není to o číslech. Maximální boční přetížení je teoreticky lepší u 330i (ale tohle číslo, když jde o různý verze téhož modelu, záleží daleko víc, než na motorizaci, stavu a značce pneumatik, takže to bych asi až tolik neřešil, zrychlení z nuly má lepší 330i, brzdy jsou stejný a 330i je lehčí, takže by mělo líp brzdit. O trošičku.

A stejně se mi líp jezdí hybridem. Je plynulejší, bezprostřednější, živelnější, hladší. Reaguje na moje povely ihned a elektro vyplňuje turbolag , takže líp cítím nástup síly, baterie nad zadní nápravou zlepšují grip, takže ve výsledku můžu jít po plynu razantněji s menším rizikem, že mi zadek proklouzne a vypochoduju do lesa zadkem napřed. Prostě to líp cítím. Což je mimochodem specifikum BMW, jiné hybridy nefungují až takle hladce, je vidět, že se v Mnichově hodně snažili využít technologii pro jízdní zážitek víc, než pro nějakou ekologii etc., nepůsobí to jako nějaký nutný zlo kvůli legislativě.

330i vychází asi na čísla (kromě spotřeby) líp. Ale mně se líp jezdí 330e, tolik moje zkušenost. Pocitově. Stejně jako Krabovi se líp jezdí starým Lotusem, přestože z pohledu čísel je to z dnešního pohledu neskutečnej krám. Stačí to vysvětlení takto?

Honza 'Hamster' Křeček
24. srpna 2020, 00:01
2
BMW 330e: Pokrok nezastavíš

Je zvláštní, jak se tu mluví o veteránech, že to je jen o pocitech a emocích a o radosti... A když dojde na BMW 330e, tak je to jen o spotřebě, ceně a nějakých dalších číslech - a když ta nejsou dost přesvědčivá, je to pitomost. Moc tomu nerozumím. Já bych si 330e koupil radši než 330i proto, že lépe jezdí.

Otázka je, jestli to tady ale ještě někoho zajímá, nebo už se celé petrolheadství zvrhlo do porovnávání si válců, časů z nuly na sto, maximálky a frajeření s věcmi jako Giulia GTA nebo někakými cool veterány/Lotusy/whatever....

Honza 'Hamster' Křeček
21. srpna 2020, 11:10
0
BMW 330e: Pokrok nezastavíš

Selhání rozvodů obvykle provází dost vážné poškození motoru.

Honza 'Hamster' Křeček
20. srpna 2020, 22:05
0
BMW 330e: Pokrok nezastavíš

330i je tuším o desetinu vteřiny rychlejší na stovku.

Honza 'Hamster' Křeček
20. srpna 2020, 18:55
7
BMW 330e: Pokrok nezastavíš

Krabe, přikládám srovnání 523i E39 a 330e ze sprintmonitoru, já se holt rád dynamičtěji svezu, ty jezdíš očividně hodně na spotřebu, proto nám ta čísla nesedí.... ;-)

Honza 'Hamster' Křeček
20. srpna 2020, 18:45
0
BMW 330e: Pokrok nezastavíš

Říct, že rozvody na tříválec stojí 100k, protože ti je po jejich selhání měnili a tolik byla výsledná faktura, to je trochu zavádějící, ne? :-)

Ke zbytku se vyjadřovat nechci, nebylo by to fér, my dlouhodobé testy ani nějaké statistiky poruchovosti neděláme, od toho tu jsou jiné weby. Svolávaček je každý rok spousta a tak bych z jedné další nedělal až takové téma, víc jsem říct nechtěl.

Honza 'Hamster' Křeček
20. srpna 2020, 15:41
0
BMW 330e: Pokrok nezastavíš

Tak ten požár, to je taková bouře ve sklenici vody, je tam nějaká vada, kterou výrobce odstraní, no big deal. Oststně v ČR se to týká snad dvacetceti aut, z nichž valná většina stojí ještě někde na place u dealera a další si drží samotný zastoupení kvůli prezentacím (což byla ostatně i testovaná trojka), takže reálně se tu bavíme o svolávací akci na třeba tři nebo pět aut. Dělat z toho takový téma mi přijde trochu přehnané...

Zrovna u tohohle auta jsem to fakt docela řešil - proč si kupovat 330i nebo 330d? Hybrid jede jako benziňák (nebo líp), má spotřebu jako diesel (nebo lepší) a nestojí ani víc peněz. Tady je ještě menší kufr a nádrž, ale není to nic zásadního. Nicméně těch nevýhod hybridu už je tak málo, že mi nákup trojkovýho BMW zrovna v týhle verzi už dává dokonalý smysl. Strach z neznámého chápu, ale na druhou stranu - kdybysme se báli každý nový technologie, tak dodneška jezdíme na povozech taženejch koňma....
-
Komentář upraven 20. 8. 2020, 15:43:19

Honza 'Hamster' Křeček
19. srpna 2020, 21:46
9
BMW 330e: Pokrok nezastavíš

Je to tak. Kristalovou kouli jsem bohuzel dal do kufru vedle baterky a ted je nejaka ohorela a nefunguje. Takze budoucimi zavadami nemuzu slouzit, zatim funguje vsechno.... ;-)

Honza 'Hamster' Křeček
19. srpna 2020, 18:42
7
BMW 330e: Pokrok nezastavíš

To naprosto chapu, ja si ze stejneho duvodu nekoupil Pontiac Fiero prestaveny na Ferrari F40...

Honza 'Hamster' Křeček
16. srpna 2020, 12:22
0
Opel Corsa 1.2 Turbo GS-Line: Pokračování v tradici

Netlaci, nevystupuje, je to fakt jen barevny prouzek...

Honza 'Hamster' Křeček
11. srpna 2020, 20:47
0
Volvo S60 Polestar Engineered: Óda na radost

Auta pod znackou Polestar (neplest s Volvy odladenymi Polestarem) omezovac mit nebudou, auta pod znackou Volvo (vcetne aut ladenych Polestarem) ano. Prvni kusy s omezovacem jsou ted asi uz na ceste k nam, ale v provozu asi jeste zadny nebude..

Honza 'Hamster' Křeček
09. srpna 2020, 11:43
5
Design 2020 - návrat nápaditosti

Zonda!! My uz skoro zapomneli na Zondu! :-)

Honza 'Hamster' Křeček
09. srpna 2020, 09:32
-1
Design 2020 - návrat nápaditosti

Nejde o nejake kudrlinky, jde o tvar jako takovy. Driv lisy dokazaly vyrabet panely karoserie jen ploche s nejakymi temi prolisy a drobnymi zakrivenimi. Nic vic. Podivej se treba na zadni blatnik toho BMW 4 - tohle by ti jeste v roce 2000 nikdo na lisu nevyrobil.

Honza 'Hamster' Křeček
02. srpna 2020, 09:16
1
Alfa Romeo 156: Comeback

Ano, Honda taky umi. Sice jsou to motory, se kteryma se jezdi trochu jinak, pripominaj spis motory pro motorku, ale hodnoty vykazuji skvele. Ale ja zaroven nevim o jine znacce, ktera by v te dobe dokazala parametry JTS konkurovat. Takze z tohoto pohledu - Honda se svym zavodnim motorem je vlastne jedinym vyrobcem dobrych agregatu, vsichni ostatni pohoreli.....

Honza 'Hamster' Křeček
23. července 2020, 16:54
1
Volvo XC60 B5: Precizní práce

Měli bychom psát originálnější testy, to je pravda. Asi napíšu, jak moc skvělé mi připadá Toybaru... :-)

Honza 'Hamster' Křeček
10. července 2020, 10:59
1
Pět aut pomalejších než rodinné Volvo

Specialne kvuli tobe sem do clanku propasoval Miatu a tohle ma byt vdek? Achjo, je to marny.... :-D

Honza 'Hamster' Křeček
08. července 2020, 10:34
1
Ford Scorpio: Podnikatelův sen

Ono to není jen o hodnotě maximálního výkonu. Když srovnám 100hp motor v Opelu Corsa, co mám shodou okolností na test právě teď, a sto koní v některé atmosferické 1.6 třeba 15 let zpátky, je to nebe a dudy. Totéž spotřeba, nevím, kdo z vás jezdil dvacet let starým 150hp dvoulitrem za pět litrů, já teda určitě ne. Fordí 1.0 mild hybrid to umí.

Co se spolehlivosti a složitosti týče, ono to taky není tak snadné. V devadesátých letech jsme jezdili Sierrou, Scorpiem, Fiatem Temrou - nebyla to nespolehlivá auta (ten Fiat v naší rodině nalítal půl milionu kilometrů), ale občas se na nich něco muselo řešit. A když na to vzpomínám - byly to vlastně úplně stejné věci, jako řešíme i dnes.

Scorpio bylo skvělé auto, rád na něj vzpomínám, rád se jím svezu. Bylo prostorné a pohodlné. Ale lepší než nové Mondeo nebylo. A zdaleka to není jen o světlech...

Honza 'Hamster' Křeček
04. července 2020, 22:33
4
Temná doba motorismu

Krab: Ano, lze udrzovat stary mercedes v provozuschopnem stavu. A potom to bude provozuschopny stary mercedes. Ne kazdy chce ale jezdit starym mercedesem. Vlastne je jen par nadsencu, co chtej jezdit starym mercedesem, protoze smrdi stare. Jsou to nadsenci jako ty. Normalni uzivatel chce auto, ktery na provoz neni drahy, nevyzaduje skoro zadnou peci, nemusi ho nejak extra umet ridit, auto, kde si pripoji mobil, pusti Spotify a v klidu a bezpeci dojede tam, kam potrebuje. To je totiz smysl auta.
-
Komentář upraven 4. 7. 2020, 22:34:45
-
Komentář upraven 4. 7. 2020, 22:37:38

Honza 'Hamster' Křeček
03. července 2020, 22:55
0
Temná doba motorismu

Existuje Ottův motor, což je německé označení pro zážehový motor, a potom Ottův cyklus, což je globální označení čtyřtaktu.

Honza 'Hamster' Křeček
01. července 2020, 10:51
2
Volvo XC90 B6: Spokojený Uživatel Vesmíru

Tak ona ta auta musí obstát (aspoň v případě značek jako Volvo) na obou kontinentech, že...

Jinak ad. M: Jasně, že když změníš nějaký parametr, který je součástí homologace, tak o homologaci přijdeš, ale to neznamená, že to auto je postavený jinak. Není. To Subaru taky nemá jinou karoserii nebo jiný nápravy. Tady nejde o homologace, tady jde i o to, že to auto musí nějak jezdit, aby ho zákazníci chtěli. Homologovat se dá lecos....

Teorie, že Volva budou mít teď horší podvozky a měkčí kastli, protože už nebudou jezdit 250, je nesmyslná. Takle to nefunguje. Jediný, co by dávalo aspoň trochu smysl, pokud už bysme přistoupili na konspirace, že nižší top speed je tu kvůli šetření na dílech, jsou pneumatiky s jiným rychlostním indexem. Ale ani to není pravda, přímo ve Volvu mi řekli, že ani to neplánují. V rozměrech, která na Volva pasují, ani takový gumy nejsou a vyvíjet je speciálně pro Volvo jen proto, aby byly horší, je kravina.

Jenže to je těžký, stejně všichni hned za každou takovou věcí vidí jen cost cutting a maj představu, že ve fabrice to funguje nějak jako 'hej Lojzo, stáhli maximálku na 180, místo ocelovejch výztuh už tam můžeš dávat smrkový prkna a brzdy tam budem dávat z koloběžek' a že to tak fakt nefunguje jim nikdo nevysvětlí......

Honza 'Hamster' Křeček
30. června 2020, 22:37
0
Volvo XC90 B6: Spokojený Uživatel Vesmíru

Auto navrzene na rychlost 250+ se lisi teda vlastne v cem?

Honza 'Hamster' Křeček
30. června 2020, 22:33
2
Volvo XC90 B6: Spokojený Uživatel Vesmíru

Defender neni sedmimistne auto, zadni sedacky nejsou ani pro deti, uvnitr je stisnenejsi, XC90 je znatelne prostornejsi auto. Opravdu. S obema mam osobni zkusenost.

Honza 'Hamster' Křeček
30. června 2020, 14:24
0
Volvo XC90 B6: Spokojený Uživatel Vesmíru

Tak tohle si moc nedovedu představit. Oprostěme se od všech těch marketingových prohlášení, jedna věc zůstává jasná - auto, které nikdo nechce, je k ničemu i výrobci.

Co se týče nárazových zkoušek - 180 vs 250 opravdu nedělá žádný rozdíl, v takových rychlostech se žádné nárazové zkoušky nedělají, to nemá ani smysl. On celý ten hype okolo nových regulí na SUV je zase hlavně o tom, že si někdo něco přečetl, nepochopil to, vytáhl z toho tři slova a vydal senzaci. To je bohužel častý jev...

Co se robustnosti brzd a podvozků týče - ano, snížení hmotnosti by pomohlo a dalo by se ušetřit bez vlivu na spolehlivost a výkon, ale s příchodem hybridů auta spíš tloustnou. A opět - brzdy i podvozek si sáhnou na limit spíš v nějakým horským průsmyku, kde i při ostrý jízdě auto sotva překoná stovku, než nekde na Autobahnu.

Podle mě jsou za tou 180tkou především dva faktory: 1) jízdní asistenty (ty prostě ve vyšších rychlostech nefungují v žádném autě) a 2) elektromotory, kde ale absence převodovky dává smysl. Proč s sebou tahat dalších 100 kg a proč si to komplikovat, když je to rodinné Volvo, ne nějaký sporťák?

btw. my tu furt mluvíme o socialistické Evropě, ale ono není náhodou, že Tesla je americká firma a Prius uspěl především za Velkou louží, my jsme pořád žabaři, co se týče různých restrikcí....

Honza 'Hamster' Křeček
30. června 2020, 13:11
0
Volvo XC90 B6: Spokojený Uživatel Vesmíru

On se ten elektromotor stejně odpojuje ve 160 km/h a i tak T8 jezdí/jezdila 250, ale jinak obecně máš samozřejmě pravdu.

Honza 'Hamster' Křeček
30. června 2020, 12:54
3
Volvo XC90 B6: Spokojený Uživatel Vesmíru

Samozřejmě, že to mechanika zvládá, proč by neměla. Představa, že stačí jednodušší nápravy nebo tak něco, když máš nižší top speed, je absurdní. K limitu auta se nedostaneš při maximální rychlosti....

Honza 'Hamster' Křeček
30. června 2020, 12:52
0
Honza 'Hamster' Křeček
20. června 2020, 11:54
1
Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV: Prolínání světů

Starou skolou jsem myslel to, jak ta Puma na cloveka pusobi. Male turbomotory netihnou k otackam, tenhle mild hybrid se chova jako stara atmosfera, coz treba me osobne docela prekvapilo a svym zpusobem potesilo. To je prave to kouzlo osobni zkusenosti s novejma autama. Nekomu to muze pripadat zajimave. Nekomu staci, jak to vypada, aby si udelal nazor, pro takove tu mame galerii fotek... ;-)

Honza 'Hamster' Křeček
20. června 2020, 11:12
7
Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV: Prolínání světů

Skipper: Ja nejsem proti diskusi. Ohradil jsem se jen v okamziku, kdy Krab oznacil muj test za blabol a prohlasil, ze se k tomu autu vubec nehodi, prestoze sam s novou Pumou nema zatim vubec zadnou osobni zkusenost. To je zas myslim moje pravo, kdyz tu ta diskuse je a je otevrena vsem, tedy i mne. ;-)

Honza 'Hamster' Křeček
20. června 2020, 11:06
0
Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV: Prolínání světů

Celomodra prekvapive nerusi, je to jemna grafika, neni to jako ta modra zare z temnoty, co mival Volkswagen. A modra je i v noci, meni se jen podle jizdnich rezimu, potom ma i jine barvy. Ale fakt mi to nevadilo. Jestli bych mel mit k nekteremu displeji vyhrady, byl by to ten stredovy, ktery neni vubec natoceny k ridici a obcas se neprijemne leskne...
-
Komentář upraven 20. 6. 2020, 11:26:59

Honza 'Hamster' Křeček
20. června 2020, 06:08
0
Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV: Prolínání světů

Na muj vkus uz to s tim svym fanatismem trosku prehanis, Krabe....

Honza 'Hamster' Křeček
19. června 2020, 22:58
2
Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV: Prolínání světů

Priznam se, ze novy Focus (krome zvednuteho kombiku, ale tam je hodne veci jinak) mi zatim unika, takze s primym srovnanim nemuzu slouzit. Puma je o trochu levnejsi, o trochu mensi a predevsim je stylovejsi, aktualni Focus neni spatny, ale ze bych se za nim otocil, to ne. A co se podvozku tyce, je Puma vazne mila a hrava, tam urcite neni duvod k obavam.
-
Komentář upraven 20. 6. 2020, 07:09:18

Honza 'Hamster' Křeček
17. června 2020, 15:02
4
Volvo XC40 T5 FWD Recharge: Technické origami

Ano prosím, vyšetřuje se přímo na místě nehody. Pokud nevěříte zkorumpovanému Autíčkáři, snad pomůže NY Times.
https://www.nytimes.com/2019/05/09/business/crash-scene-investigations.html

Manévrovatelnost není jen o hmotnosti, to by to bylo příliš jednoduché. Nevím, kdo tu něco tlumočí bez zamyšlení, za sebe můžu říci s čistým svědomím, že já to tedy nejsem. ;-)

Honza 'Hamster' Křeček
16. června 2020, 09:28
2
Volvo XC40 T5 FWD Recharge: Technické origami

Každá značka má něco, buďme za to rádi. Ve světě unifikovanejch bezpohlavních věcí bysme neměli o čem psát.

Honza 'Hamster' Křeček
16. června 2020, 08:33
2
Volvo XC40 T5 FWD Recharge: Technické origami

Hele nechci tady dělat nějaký PR Volvu, ale je fakt, že už 50 let studujou reálný dopravní nehody. Sou domluvený s policií a sou přizvaný vždycky, když má nějaký Volvo v okolí Göteborgu (nevim, jestli je ten perimetr 50, 100 nebo 200 km, ale to je fuk) vážnější nehodu - a podle těhle výsledků staví auta. Proto když IIHS přišel se small overlap testem, žádný auto si s tím neumělo poradit. Všechna auta se zarazila o A sloupek prakticky na místě, přetížení jako prase, pro posádku nic moc (ono totiž vůbec nejde jen o to, jestli kabina jako taková ten náraz udrží). Teda kromě Volva, kde už to měli dávno vyřešený (přestože do tý doby to po nich vlastně nikdo nechtěl). Všechna Volva (a Jeep Wrangler, ale tam to vzniklo tak nějak náhodou, bo to auto je tak tvarovaný kvůli retro-vzhledu, ne kvůli bezpečnosti) se při tom testu chovala nápadně odlišně - auto má zkosený nosníky, takže v případě takovýho nárazu se prostě sklouzne po překážce a pokračuje v pohybu vpřed, což znamená mnohem menší přetížení. A jestli to funguje? No přesně to se stalo tý XC70, co jí tu Beastar zmiňuje. Kterýkoli jiný soudobý auto by ta Scanie tlačila před sebou a vevnitř by to bylo velký špatný, Volvo odvedlo energii nárazu stranou a řidič normálně vystoupil nezraněnej. Některý věci prostě fungujou..
-
Komentář upraven 16. 6. 2020, 08:35:08

Honza 'Hamster' Křeček
13. června 2020, 14:16
1
Volvo XC40 T5 FWD Recharge: Technické origami

To je snad v poradku, jednodussi horsi slabsi auto stoji min penez. Logicky. Volvo nemusis nabijet, ale muzes. Ve Volvu nemusis jezdit v ciste elektrickym modu, ale muzes. V Lexusu nemas na vyber, proto stoji min penez. Spotreba je stejna.

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Cadillac SLS  1997
Cadillac SLS

1997 rok výroby
300 koní výkon
4 500 ccm objem

Lincoln Continental limouzine Bradford Coachworks 1978
Lincoln Continental limouzine Bradford Coachworks

1978 rok výroby
250 koní výkon
7 500 ccm objem

Dodge Charger Policejní verze 5.7 hemi 2012
Dodge Charger Policejní verze 5.7 hemi

2012 rok výroby
400 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Excursion 7.3 V8 TD POWER STROKE 4x4 8mí 2000
Ford Excursion 7.3 V8 TD POWER STROKE 4x4 8mí

2000 rok výroby
279 koní výkon
7 300 ccm objem

Jeep Commander V8  2006
Jeep Commander V8

2006 rok výroby
230 koní výkon
4 700 ccm objem