Hamster
VIP člen | Tento uživatel má VIP členství. Zjisti více |
---|---|
Jméno | Honza Hamster Křeček |
Bydliště | Praha 10 |
Registrace | před 10.7 rok. |
Poslední aktivita | před 39.4 min. |
Komentářů u článků | 676 |
Pozitivních komentářů u článků | 298 |
Negativních komentářů u článků | 40 |
Možnosti | napsat zprávu |
Informace Vlastnictví několika italských strojů jej dovedlo k detailnímu studiu servisních manuálů. Přes nově nabyté znalosti však zůstal zarytým alfistou. S příchodem do Autíčkáře potom získal pro své postižení i publikum. |
Posledních 50 komentářů
Metrolog ve městě, kde žádný metro není, Františku…..
Odpověděl sis sám, stačí ti mapa, klima a kazeťák a k ničemu z toho výpočetní výkon centralizovaného jádra NVIDIA v EX90 nepotřebuješ. To je pravda a není k tomu moc co dodat.
Jinak pokud by tě opravdu zajímalo, co s tím výpočetním výkonem Volvo dělá, tak ho používá k mnohem detailnější detekci okolí. Díky lidaru a dalším senzorům a kamerám dokáže EX90 sledovat, co se děje až 300 m před autem a to v širokém zorném úhlu a s lepším rozlišením (auta vidí svět jako shluky bodů, tady je těch bodů víc, díky tomu systém lépe rozpoznává, co je to za objekt a jestli se třeba hýbe), data si vyhodnocuje a využívá pro asistenční systémy. Výsledkem by měly být asistenční systémy schopné plynulejších zásahů do řízení, schopné reagovat i na nezvyklejší situace a schopné účinně zasáhnout v případě hrozící kolize. V zásadě jde o to naučit ta auta řídit. Cílovou stanicí je samozřejmě 100% autopilot.
Stěrače nepotřebuju, nechci ničit auto jízdou v dešti, tempomat je pro slečinky, klimatizace krade výkon a duši, správnou hudbou petrolheada je zvuk motoru a navigace? Navigace??? To jako vážně? To už dnešní generace nikde netrefí? Jen čumí do displejů a děti si nemaj kde hrát! Kam ten svět spěje?
I my to ve firmě řešíme, servisní auta bychom rádi postupně nahradili EV a to z mnoha docela dobrých důvodů. Například je fajn možnost nechat auto 'nastartované' klidně půl dne a to zcela bezhlučně a bezemisně - a to mi nejde o nějakou ekologii, ale třeba o to, že to auto stojí někde v hale vedle stroje a nechceme úplně, aby se mechanik při práci udusil... Ale i současné naftové T6 jsou s doložností na hraně a někde už je suplujou Craftery. Elektrické auto, jaké bychom chtěli, prostě není. Osobně si myslím, že je nevyhnutelné posunutí hranice pro béčkový řidičák na 4t, jinak se zkrátka s dodávkama na elektro přejít nedá.
To je sice naprostá pravda, ale ono to se spalovákama není zas tak jiný, uloženky jsou z hlediska funkčnosti pitomost. Chápu, že je to nějaká investiční spekulace, ale auta na to prostě stavěná nejsou.
Auto, které nejezdí, stárne. Plasty, gumy etc, to všechno degraduje s časem, i když se kola ani neotočí. Ba co hůř, když hadicema neproudí žádný médium, kabelový svazky sou bez proudu a mazání se nehýbe, tak je mnohem větší riziko, že někde něco zpuchří nebo zkoroduje. Nebo riziko - u takový tý opravdický uloženky, jako že si někdo koupí nějakou spešl limitku, zavře to do garáže a vytáhne to za čtvrt století jako funglovku, je to prakticky jistota.
Takže takový auto si 25 let nikdo neužil, prachy v něm leží, neujelo nic a stejně je zralý na generálku. Fakt není lepší tím jezdit a řádně to udržovat? Pořád může být jako nový. Mechanický díly se vymění, interiér se přečalouní, všechno jde opravit, když se chce. Jasně, na starý auta už je to složitější sehnat díly, takže chápu, že se to potom lidi zdráhaj používat jako daily, ale jako víkendovka nebo jen tak občas pro radost imho proč ne.. A že to tam ty náhradní díly namontuje někdo jiný, než Giovani v továrně před čtvrt stoletím a teda to nemá tu hodnotu - tomu sem nikdy moc nerozuměl, to už je nějaký sběratelský fanatismus...
Prostě uloženky sou blbost... :-)
Představuju si, co mě asi tak bude trápit, až budu mrtvej.
Ale stav baterie mýho auta mi teda hned nenaskakuje... ;-)
Vídám to v návodech poměrně běžně (ano, jsem ten exot, co i k testovačkám čte alespoň ten stručný návod pro blbečky), ale nikdy jsem se na to teda nějak zvlášť nezaměřoval, protože jsem žádné auto nikdy nenechával tak dlouho stát. Můžu nabídnout třeba manuál ke svému vozu - Lancia Delta 3 (2008 - 2014).
-
Komentář upraven 20. 8. 2024, 13:39:07
To vsechno je samozrejme pravda (snad az na tu radujici se Ameriku, tam jsou na tom prakticky stejne jako my v EU) a nepopiram, ze jsou to podstatne otazky, jen to nejsou otazky pro Autickare, proto jsem v clanku zminku o politickem pozadi omezil na minimum. Ze tu mame GreenDeal a nejake politicke zadani vime vsichni a ja nevim, cim vic bych mohl tuto informaci obohatit. Je pravda, ze nekteri motoristicti novinari, casto dajati svou vlastni slavou, maji potrebu hovorit i o tematech, kterym sice nerozumi, o to vyhranenejsi na ne vsak maji nazor, pro me jsou vsak spise odstrasujicim prikladem… :-) Pro me je GreenDeal proste fakt. Je prace politickych komentatoru se tim zabyvat hloubeji, ja budu dal predavat sve zkusenosti z testovani aut. O tom toho vim precijen o neco vic… :-)
-
Komentář upraven 19. 8. 2024, 18:11:04
Tohle je skvělá otázka a asi by vystačila i na samostatný článek.
Je to samozřejmě složitější a vlivů je spousta. Elektromobilita se velmi rychle vyvíjí a s ní i používané technologie. Jednotlivé modely se liší konstrukcí i složením baterií a taky jejím příslušenstvím, do hry potom vstupuje samozřejmě i způsob používání konkrétního auta. U nafťáků všichni hledáme ojetá auta, co jezdila jen dlouhé dálniční trasy, u EV budeme hledat auta, co se nabíjela jen doma (rychlonabíjení bateriím nesvědčí) a jen do 80%. Důležitý je pro stav baterie termomanagement, který auto používá. Třeba právě Nissany Leaf trpěly na přehřívání baterie poměrně hodně a lze očekávat, že se to na stavu jejich baterií dlouhodobě podepíše. To je třeba jeden z důvodů, proč osobně očekávám, že dnešní EV budou stárnout pomaleji, než auta uvedená na trh před pár lety. I výrobci se učí a pěčlivě sledují, co ta auta po letech používání dělají - můžete mít sebelepší simulace a propočty, ale reálná zkušenost je reálná zkušenost...
Dál je třeba si uvědomit, že ani degradace baterie není lineární. Často uváděnou hodnotou jsou dvě až tři procenta kapacity ročně, ale ukazuje se, že rychlost degradace postupně klesá, takže pod těmi 90% už to ubývá pomaleji. Zkrátka proměnných je tam spousta a ani EV nám teda nevyřešilo rizika spojená s nákupem ojetiny. Jen místo náznaků odcházejícího turba, vstřiků, převodovky nebo vydřených válců se teď budeme snažit co nejlépe zmapovat stav baterie. A stejně občas koupíme nějakou past....
Dál se rozvíjí i servis. Postupně vznikají i nezávislé servisy, které s EV umí pracovat. A taky, což je hodně důležité, už existují firmy, které umí pracovat se samotnou baterií a opravovat ji. Což je něco, co do budoucna může zásadně ovlivnit nejen samotnou životnost auta, ale i jeho zůstatkovou hodnotu. Dneska je EV s hodně degradovanou baterií jen bezcenná hromada železa, použitelná leda jako dárce článků pro domácí bateriové úložiště, do budoucna to tak ale nemusí být.
Je toho zkrátka hodně, všechno se to teprve rodí. A je to vlastně docela zajímavé. S recenzemi je to těžké, hodnotit spolehlivost lze až s nějakými daty a s časovým odstupem. Je to stejné jako se spalováky, S85 V10 od BMW nebo třeba TwinSpark 16V od Alfy Romeo byly v době uvedení na trh ve všech odborných médiích oslavovány jako zázraky techniky - dokud tu nebyla auta s dostatečným nájezdem, nikdo netušil, co se s nimi po letech provozu stane.
-
Komentář upraven 19. 8. 2024, 15:38:58
Jak správně odstavit auto na delší čas bývalo popsané v manuálu a snad to tam výrobci uvádí i dnes. Většina EV má ve výbavě malou nabíječku do normální 230V zásuvky, kterou bych asi v takovém případě použil (spolu s limitem nabíjení na max 80%, což je standardní volba v palubních systémech snad všech EV), samotný mozek auta je ale stejně jako u spalováků napájen z konvenční 12V baterie a teda teoreticky by mohlo stačit normálně odpojit baterku, jako u spalováku. Ale nevím, zas to potom může chtít nakódovat klíče a naprogramovat dojezdy oken etc., u dnešních aut už úplné vypnutí a umrtvení není tak jednoduché - což neplatí jen pro EV.
Zkrátka - vím, že to nikdo nechce dělat, ale přečetl bych si návod.. ;-)
-
Komentář upraven 19. 8. 2024, 13:47:36
jerry: Však já tě chápu, sám mám problém s velikostí dnešních aut. Mám rád kompaktní auta a třeba SUV je něco, pro co prostě nemám využití. Ale výrobci se nemohou řídit tím, co chci zrovna já, jejich detailní průzkumy trhu ukazují, že většinový zákazník chce prostě něco jiného a jdou mu vstříc...
Pánové, to je samozřejmě pravda, že lehčí auto by bylo rychlejší v přímce i v zatáčkách, ale přece nemůžeme k automobilu jako takovému přistupovat hned měřítkem sporťáků nebo dokonce závoďáků. Dnešní elektromobil jako Škoda Enyaq nebo VW ID.7 je sice auto těžké, ale s limitem dost daleko na to, aby to jeho uživatelům mohlo být úplně jedno. Bavíme se o normální jízdě, ne o nějakém okruhovém používání, to opravdu není reprezentativní příklad použití automobilu. Ta auta s přehledem zvládají i krizové manévry stejně dobře, jako jejich kolegové s pístovými motory. Že to nějaký Lotus zvládne lépe je jasné, ale taky nepodstatné...
Jistě. A dvoumistny roadster je v zemi, kde prumerna rodina ma dve deti, taky uplny nesmysl. Patrne by se takova auta vubec nemela vyrabet, kdyz tolika uzivatelum nemohou vyhovovat… nebo… si je budou kupovat jen ti, kdo pro ne maji vyuziti? Zeby?
Ja opravdu nechci resit politiku a zda se maji spalovaky zakazat nebo ne, nejsme aktivisticky magazin. Otazka znela, kde jsou vyhody EV, o tom je clanek. Pro nekoho to neni, pro nekoho ale ano.
Asi tomu nerozumím, v čem spočívá ten zásadní problém? Váží to přes dvě tuny, kde mě to jako uživatele limituje? Do 3,5t je pořád daleko, takže s nějakým užitečným zatížením versus béčkový řidičák problém nevidím, že by to neunesly běžné mosty taky nemyslím.
Jestli jde o tahání přívěsů, tam ano, tam EV zatím mnoho nenabídnou, ale asi jsem ve špatné sociální bublině, že by lidé okolo mě pořád tahali plaťáky s dalšími auty nebo jiné těžké přívěsy, to nemohu říct…
-
Komentář upraven 18. 8. 2024, 08:48:41
Jak už jsem napsal, je to nejlevnější Volvo. Ne elektrovolvo, ale Volvo, cenou poráží i spalováky. A ano, je to taky nejmenší Volvo.
Do diskuse, kdo je normální člověk, se pouštět nechci, nemám na to znalosti, já si normální nepřipadal asi nikdy.... ;-)
Není to úplně přesné, Autocar sám už mezitím zdrojový článek opravil. Volvo auta nevykupuje zpět, v několika případech došlo v UK k odstoupení od smlouvy bez udání důvodu, na což mají zákazníci právo, protože tam už se EX30 prodává formou e-shopu. Takže to byla trochu z prstu vycucaná senzace.
Nicméně software palubních systémů je skutečně asi největší bolest nových aut, setkáváme se s tím stále časteji napříč značkami, nechápu, proč je takový problém navrhnout stabilní systém, když dopředu znám parametry hardwaru a dokonce si je mohu i upravit. Jestli je tu nějaký ajťák, rád se nechám poučit, já tomu prostě nerozumim...
-
Komentář upraven 8. 7. 2024, 15:30:37
Přátelé, pořád je to nové auto a k tomu ještě Volvo. Netahejte do toho prosím sociální inženýrství, tohle auto ani nemá být konkurence pro Fabii v základu. Spíše bych jako zajímavý trend viděl to, že tohle je momentálně nejlevnější Volvo, přestože je to elektromobil. Ale jinak vám nechci rušit vaše kruhy... :-)
Nemyslím, že by takto někdo kupoval Maserati… :-)
Ten asistent rychlosti, který při dosažení zákonného limitu ubere plyn, ale lehkým (fakt minimálním) tlakem na pedál auto začne zase ihned zrychlovat se mně naopak líbí. Nebo takhle - nelíbí, ale je mi tisíckrát milejší, než to otravné pípání. A dokonce bych ho občas i nechal zapnutý, funguje to hezky plynule a člověk se tolik nemusí soustředit na radary a cedule a hlavně - NIC NEPÍPÁ! :-) V nějakém sporťáku se můžeme bavit o tom, že to kaží požitek z vycizelovaného řidičského umu, ale v malém crossoveru od Volva to ničemu nevadí.
Na fotce možná pěkný, ale po zkušenostech, které s MG mám (a pro Evropu jsou to vyšperkovaná auta) bych to nechtěl. Dobře to jezdit nebude.
Překvapivě to tak úplně není. Zrovna Avenger je toho krásným příkladem, to auto i přes své maličké rozměry dostalo něco z jízdního projevu Jeepu. Je to takový ten medvěd, co zvládá projet polňačku stovkou a jen se u toho tak nějak lehce kolíbá. A do toho je tam ten pohled na svět přes plochou kapotu... prostě tohle není Peugeot ani Fiat. A není to jen tohle auto, nedávno tu vyšel test Leonu, což je vlastně Octavia od Seatu resp. teď Cupry - a je to znát, jako uživatel firemní Octavie jsem v tom autě poznával každý druhý šroubek - ale přesto to auto prostě jezdí jinak.
Navíc - my máme tendence na to zapomínat, ale tyhle sdílené platformy tu jsou opravdu hodně dlouho. Nechme stranou doby, kdy výrobce auta vyrobil prostě šasi (tedy vlastně onu platformu) a samotné auto potom dodělávaly karosárny od Pininfariny přes Ghiu až po Sodomku, ale i když se podíváme do osmdesátých let, tak platformu Fiatu Tipo najdeme v tolika autech, že to asi z hlavy ani nespočítám. Tam je Fiat Tipo, Fiat Tempra a Tempra SW, Tempra Coupé, Fiat Coupé, Alfa Romeo 145, Alfa 146, Alfa 155, Lancia Delta 2, Lancia Dedra a Dedra SW, Alfa Romeo GTV a Spider... a určitě jsem na něco zapomněl. A taky rozhodně nelze říci, že by všechna ta auta jezdila stejně.
-
Komentář upraven 24. 5. 2024, 13:29:45
S lehkou nohou to asi půjde. Já s autem jezdil normálně bez nějakého omezování se ale taky bez nějakých pokusů o dravou jízdu - ono to ani moc nejde, podvozek je spíš na pohodové ježdění, ostřejší tempo sice zvládá, ale je na něm cítit, že se mu to moc nelíbí...
Myslel jsem provedeni GS, vzdycky uvadim cenu suta v danem vybavovem stupni bez priplatku, to bysme se v tom jinak vsichni ztratili… Diky za komentar, v clanku to radeji upravim, ta je to jasne.
Hmm, je videt, ze co clovek, to jiny vkus. A to je fajn. Pro me je treba trojka jedina designove povedena Delta. Dvojka ma divnou zad a jednicka je proste strasna - design krabice od bot. Nastesti to vic nez zachranuje technika.
Nechtěl sem dávat do článku vlastní vůz, ale nemůžu, než souhlasit... :-)
Zatím s tím žádnou zkušenost nemám, neviděl jsem žádné auto s 'nekůží' po nějakém solidnějším nájezdu, testovačky mají sotva pár tisíc kilometrů, tak to neumím potvrdit ani vyvrátit. Z aut, co máme doma, musím říct, že světlá kůže ve Volvu C70 je po 170.000 km vpodstatě na odpis, je popraskaná (byť nikde není vysloveně prodřená nebo prasklá skrz), v Lancii vypadá kůže i po 260.000 km (z toho 170.000 km s mou blahobytnou postavou) stále jako nová. Takže ono záleží i na výrobci / modelu, asi bych se trochu bál generalizování, jako že 'nekůže' je automaticky náchylná k degradaci.
Slyšel jsem, že v Teslách byl s 'nekůží' nějaký problém, ale je to informace typu 'Jedna paní povídala' resp. 'Instagram tvrdí, že..' , tak i to zatím beru s velkou rezervou. Budeme to ale určitě sledovat, taky nás to zajímá.
Obecně ale ty vášně okolo recyklovaných a veganských materiálů chápu trochu jako bouři ve sklenici vody a to z obou stran. Na jednu stranu nevidím přínos, hovězí maso je normální prodejní artikl a každá ta kráva měla na sobě kůži, takže netuším, čemu má pomoci, že tu kůži nebudeme zpracovávat. A na druhou stranu - kdyby mi nikdo neřekl, že materiály v některém novém autě jsou veganské či recyklované, ani bych to nepoznal. Takže vlastně nevím, proč bych měl být hysterický tím či opačným směrem, je to celé pitomost... :-)
Rozhodne nechci nic hajit nebo nekomu neco vnucovat, ale presto doporucim, budete-li mit prilezitost, sednout si do toho a zkusit si to v realu. Fotky jeste v tom blaznivem nasvetleni nejsou zas tak vypovidajici.
Nechavam stranou design, to je vec vkusu, ale materialy jsou v EX90 jinde, nez v male ‘levne’ a trendy recyklovane EX30. Jasne, i tady se automobilka chlubi, kolik toho dokaze nasledne zpetne vyuzit, ale byt kuze uz neni kuze (i kdyz to neni poznat), tak drevo je drevo a kov je kov. A treba ta prosvetlena dyha (opet sorry, na fotkach to proste neni videt kvuli nasvetleni auta, mozna trochu na fotce 47) je za me paradni detail..
XC90 byla ve svy dobe super, byt tenkrat taky vsichni nadavali, ze kdyz to nema na stredovy konzoli 346 tlacitek, tak uz to neni Volvo a at si to strcej za klobouk. Ale zestarla. Hodne zestarla. A na interieru je to znat asi nejvic…
Ano, vcetne aktualni obsazenosti a filtrovani podle vykonu a take dle placene sluzby (muze zobrazovat jen ty nabijecky, ke kterym mam cip).
to fortress: Když je systém postavený na Androidu, tak podcast taky pokračuje, kde skončil a Waze je tam taky, žejo... :-)
Jinak celkem souhlasím s Frodem, že to, že je to zadokolka etc. nemá až tak zásadní vliv na nějaké jízdní zážitky, to auto není stavěné jako sporťák. Ale benefity tam jsou, nenaklání se to, do řízení se nepřenáší žádné síly (a že by to auto jinak umělo trhat ruce, když zabere) a rejd je hodně dobrý.
Zda je EV super se dohodněte, do toho já vstupovat nebudu... ;-)
Já si úplně nevybavuju, kde jsem v novém autě viděl lesklou kůži, ta je většinou až v ojetinách, protože se používáním prostě vyleští... :-)
Je to o preferencích každého uživatele očividně. A nechci nikomu nic vnucovat, to chraň bůh - já jen předávám zkušenost.
Já se přiznám, že zase nejsem příznivcem zrcadlení telefonu, protože používá zobrazení optimalizované pro telefon (ne pro auto) a potom ještě osekané tak, aby ho bylo s to načíst jakékoli zařízení používající Apple Car Play / Android Auto - to prostě nikdy nemůže být dobré. A výsledek je, jaký je, mám tu obrovský displej ve vysokém rozlišení uprostřed designového kokpitu některého z moderních aut a uprostřed toho všeho hlavní menu Apple Car Play jak z nějakého tabletu pro děti. A zároveň mám pocit, že to prostě není správně, chci, aby auto za spoustu peněz dělalo svoji práci, ne že ji za něj bude dělat můj telefon a auto si ho jen přezrcadlí. To mě asi neuspokojuje... Ale každému vyhovuje něco jiného, znám i lidi, co v moderních autech zrcadlení nepoužívají, plácli si na sklo přísavku a používaj prostě mobil... Proč ne..
K výše uvedenému ale stejně mám několik drobných korekcí:
1) Systém v EX30 je kompletně nový a nemá s tím ve V90 ani jiných Volvech společného vlastně vůbec nic. A ano, tam byla integrace Androidu taková všelijaká... Tohle je jiný sport.
2) Přihlašování se dá udělat spárováním mobilu, mobil se rovnou zeptá, jeslti chci v autě použít svůj Google účet, potom stačí potvrdit a je to. Uživatelský profil v autě je napárovaný na uživatele, když auto používá více lidí, každý má svůj profil a auto se vždycky samo přenastaví podle toho, kdo k němu přijde.
3) Systém funguje i bez přihlášení, pokud by auto bylo třeba půjčovací, dá se tam nějaký základní profil 'Host' a věci jako mapy fungují v základním režimu stejně jako na PC bez přihlášení.
Uvidíme, jak ten vývoj půjde, mně by přišlo logické jít touto cestou. Zda to je nebo není šetření neumím posoudit, možné to je. Ale stejně tak bych mohl říkat, že Dell šetří, protože používá operační systém MS místo toho, aby si vyvinul svůj vlastní.. jakoby ano, ale zároveň je to prostě lepší řešení pro uživatele.
V tom stejném, tj. v synchronizaci. Většina aut má zatím stále třeba navigaci jen jako součást vlastního systému. Už je to online, už to umí i dopravu etc., už je to navázané na aplikaci v mobilu (ale jen na aplikaci od výrobce auta), to ano, ale pořád je to oddělený systém, kam je třeba data nějak přenášet. Málokomu se chce cíl vyťukávat do navigace v autě (jasně, jde to hlasově, ale i tak..), většina lidí si prostě zapne Apple Car Play / Android Auto, což je ale s trochou nadsázky stejné, jako bych na ten středový displej plácnul přísavku a na ní si dal mobil.
Tady už je auto synchronizované s uživatelským účtem na Googlu přímo, ten mezikrok, kdy všechno běží v mobilu a jen se to zrcadlí na obrazovku auta, se vynechává. Ale už to není ostrovní systém, mapy vidí i to, co jsem si předtím hledal v PC nebo mobilu, dá se to různě přenášet, dá se tam vyhledávat stejně jako v klasických Google mapách atd. A stejný je to s ostatníma věcma jako třeba Spotify, YouTube Music a další. Ty aplikace jsou přímo v autě a jsou integrované takže i když koukám na Google mapu, okolo mi běží i appky auta a to v různých dedikovaných oknech. Apple Car Play bude vždycky limitovaný tím, že je to nějaké univerzální zobrazení, například dostat na jednu obrazovku Spotify, mapu a třeba telefon, jak je to vidět na fotce z interiéru, v zrcadlení telefonu prostě nejde. Plus když je to součástí systému, tak se to samozřejmě dá lépe integrovat, takže potom třeba ta Google navigace dokáže rovnou po zadání/zvolení cíle říci, jaký bude stav nabití baterie v cíli a potom při návratu - tohle třeba zrcadlený telefon nikdy nebude umět, bo nemá přístup k datům auta.
Za mě je to řešení, které mělo přijít už dávno, integrované mapy a přehrávače jsou vždycky nějaký kompromis a i když se vývojáři fakt snaží, tak je to nakonec vždycky stejně jen kompromis. Tohle je řešení.
Je to takhle srozumitelné? Nejsem moc IT specialista, tak nevím, jestli to umím dobře vysvětlit... :-)
-
Komentář upraven 8. 4. 2024, 11:23:18
Matný. Je to samozřejmě nějaká ‘nekůže’, ale působí normálně jako kůže…
to Beran: Však v pořádku, právní stát dokonce vyžaduje variantu 1 a všechno okolo je v lepším případě šedá zóna. Já i chápu, že dokazování, kdo řídil, kdo dělal bordel, kdo konkrétně tam zastavil provoz, že to nebude žádný med. Ačkoli dementi se u toho fotili a natáčeli, takže aspoň nějaký přestupky zadokumentovaný jsou.
Ale minimálně přijet tam, zablikat majákama a tu akci rozpustit, to teda policajti měli. Že závody na Nuseláku skončily až ve chvíli, kdy to dementy přestalo bavit (nebo jim došly gumy), to prostě je ostuda policie jako prase a nikdo mě nedokáže přesvědčit o opaku.
Šrouby se utahují pořád, jen to vypadá, že jen tam, kde je to snadné. Slušný řidič za chybu tvrdě zaplatí, na skutečný lumpy jsme nějak krátcí...
@Dooby: Nízká redline je u dnešních turbomotorů standard stejně jako nepříliš výrazný zvuk (což konkurence řeší různými rezonátory a jinými pomocníčky), takže to jsem ani nezmiňoval. Mně zvuk Veloce vyhovuje, já ta přemotivovaně uřvaná auta vlastně nerad... Výstražné blikače při brzdění jsou pořád stejně otravné, navíc zmizel pětiblik, který jsem měl na fiatích autech tak rád (protože sorry, ale tři bliknutí blinkru jsou prostě málo, pokud měním pruh a chci o tom ostatní šoféry informovat dost dopředu), a je tam teď po vzoru Němců trojblik. Ale zas neštvalo mě to natolik, abych pátral v menu, jestli to nejde nějak přenastavit...
Odezva na plyn je za mě naprosto OK, citlivost plynu je v jednotlivých režimech pro mě nastavená ideálně, většinu času jsem strávil v N, protože pro normální používání je spíš otravný, když auto vyrazí vpřed, kdykoli se člověk pedálu plynu jen lehce dotkne - a Giulia Veloce je auto na běžný používání, není to jen sporťák...
Někdo tu zmiňoval mrtvé řízení - tam bych se podíval, zda není něco špatně s geometrií, řízení v Giulii je až telepaticky přesné - nulové vůle, strmý převod, v tuhle chvíli mě nenapadá jiné podobné auto. Takže tam bych spíš hledal nějakou závadu, to určitě není vlastnost.
Jop, 1860 kg jednomotor a tesne pod dve tuny dvoumotor.. uz brzy nas ceka radny redakcni test, tak si to overime v praxi.
1,8 tuny, je to těžké, holt EV. Ale v tomto případě nevím, jak moc je to důležité, tohle opravdu nemá ambice být nějakým hot hatchem...
Jistě, zaklikávátko Performance v menu vozidla, to se muselo zkusit.. :-)
Ale když dáte pedál až na podlahu, tak to tam pustí taky všechno, co má...
Hej!!! Prijed se podivat na interier v kvalitnim bagru a pak az neco rikej! :-D
S ekonomikou provozu u i5 nemam problem, spotreba okolo 21 kWh/100 km je za me naprosto v poradku. Podotykam, ze ja EV testuju jako kazde jine auto, s i5 jsem se behem testu otocil i v Drazdanech a tak si dala i par desitek kilometru na top speed, proste zadny plouzeni se mezi kamiony kvuli prodlouzeni dojezdu ja provozovat nehodlam, protoze tak dle meho nikdo nove auto pouzivat nechce. A i5 uz vubec ne.
To se podává s rýží nebo nudlema?
S tím jsem problém neměl, ačkoli nic nevyladili, Lukáš měl na test úplně stejné auto. Aspoň je vidět, že nic není tak černobílé. :-) Po nějaké době jsem se s tím naučil pracovat tak, aby to dělalo, co chci. A nakonec jsem se naučil využívat ten powertrain na maximum. Ale takové to nadšení pro věc, co měl i ten nejmenší twin spark, to mi tu trochu chybělo.
Z produkční Lancie Thesis zmizel i ten obyčejný adaptivní tempomat, protože čas od času zaznamenal nějaký falešný signál a začal panicky brzdit. Takže asi tak. Systém udržování v pruhu se v produkci Lancie objevil až v roce 2008 v modelu Delta. Tyhle věci potřebují hodně práce, aby se je podařilo vyladit k dokonalosti, postupně se jednotlivé asistenty v autech objevují, ale třeba adaptivní tempomat, který na dálnici sám předjíždí, jsem ještě neviděl. V BMW už nějaký čas stačí jen ťuknout do páčky blinkrů a auto samo změní pruh, to ano, ale že bych si mohl otočit sedadlo zády ke směru jízdy a nechat auto dělat svoji práci - tak daleko ještě nejsme a není to jen legislativní problém... Dialogos byl zkrátka koncept, ukazoval, nad čím konstruktéři a designéři v Lancii přemýšlí a jak si představují budoucnost. Všechny ty věci tam byly a nějak fungovaly, do produkce by to auto takhle ale jít určitě nemohlo.
Já mluvím o EV. Až přijde takový běžný rodinný Iveco (co pozoruju rodiče kolem sebe, tak tohle je sen vpodstatě každého z nich, vozit děti na víkend k babičce dailynou) na baterky, tak budeme rádi, když se to do 3,5 tuny vejde prázdný....
Já se dokonce obávám, že přijde čas posunout dnešní maximum 3,5 tuny výš. A to nejen u přívěsů, ale i u osobáků jako takových. Když vidím auta jako Escalade IQ s pohotovostní hmotností 4 tuny, tak za chvíli bude velká spousta aut, který na plaťák prostě nepůjde legálně naložit.
Teď jsou v kurzu dodávky a jestli to tak půjde dál a brzy začnou maminy z předměstí vozit děcka do školy běžně autama velikosti Transporter nebo Crafter (a to zdaleka není taková utopie, jak to teď možná zní) a jestli tahle auta budou EV, tak pohotovostní hmotnost přes 3 tuny je spíš realita než odhad pesimisty - a těm maminám by nakonec nemuselo 'béčko' ani stačit...
Copak Sharan už snad není odpověď na všechno od chvíle, co všem tažným patrolům praskla hlava a odrezla karoserie ? :-)
Šmankote, děcka, berte to jen jako literární obrat nebo lehkou nadsázku, copak ve skutečnosti existuje nějaký milovník tahání přívěsů? Přívěs je pro každý auto koule na noze, neznám nikoho, kdo by se těšil, až něco konečně zapřáhne (pokud teda nemá kamion)...
Informace, kterou Marek chtěl předat, je, že to auto má 'na kouli' 2,5 tuny, což je na poměry EV hodně a může to být jeden z argumentů, proč právě o EV9 uvažovat. Většina EV je zatím pro tahání přívěsů nepoužitelná, za tohle už se příležitostně něco zaháknout dá. To je celé.
A co se šmelinářů týče - pochopitelně nelze generalizovat, ani taxikář zaparkovanej v Pařížský nemusí být nutně lump, nicméně profíci na dopravu aut mívají odtahovku, za svým rodinným autem na platě dovoz aut stabilní renomované společnosti většinou neprovozují... Takový malý Autíčkářův tip. :-)
Ano, to máš pravdu, nevím, kde se to vzalo, ale používá se to tak……
Poslední komentáře
- Rob, u blogu M135i - Full BMW experience
Sázej to sem, velice dobré čtení. Díky za něj - sheogh, Report z Kafe&Kár Brno vol.48 + pozvánka...
Jeste by mohl byt "zimni special" presne tu (az napadne... - gathis, u blogu Zpátky do autominulosti......
Svět se hrozně změnil. Je to vidět i na prezentaci automobilek,... - sheogh, Renault Twingo bude! Prototyp se ukáže...
Zase krabice s pruzory misto oken, priste bude periskop? Jinak... - afro-r1, Renault Twingo bude! Prototyp se ukáže...
Coze? Prolomit dogma cislo 1 designu soucasnych aut: vsechna... - mariov8, Příběh značky Maybach: Nebylo to vždy...
GO5 z počátku 30tých let byl po válce "inspirací"... - Zajda, Renault Twingo bude! Prototyp se ukáže...
Ještě tak o třetinu levněji a už to začne dávat smysl. Design... - martin_100, Poprvé bez okřídleného šípu na kapotě...
Btw ty mě tu nabádáš ke Schwarz systému což taky neni dobře.... - martin_100, Poprvé bez okřídleného šípu na kapotě...
Proč mi má samoživitelka co sotva utahne nájem přispívat... - jazet, Příběh značky Maybach: Nebylo to vždy...
Kýčovitost dneska letí. - afro-r1, Příběh značky Maybach: Nebylo to vždy...
RR je decentnost sama. Maybach je naopak kycovitejsi nez S Klasse.... - rock, Poprvé bez okřídleného šípu na kapotě...
Teď mne napadá: jestliže baterka je v podvozku a motor (v základní... - Sato, u blogu M135i - Full BMW experience
Rádo sa stalo, chcel som počkať aspoň dve, tri ostrejšie... - rock, Poprvé bez okřídleného šípu na kapotě...
Jenom na okraj: z 15 cm ve výšce Elroq 13 pros... prohospodařil... - bkralik, Poprvé bez okřídleného šípu na kapotě...
Frodo: Já teda opět nevím, ale na těch "výkresech"...
Poslední inzeráty
2007 rok výroby
409 koní výkon
6 162 ccm objem
1984 rok výroby
210 koní výkon
7 500 ccm objem
2015 rok výroby
300 koní výkon
3 700 ccm objem
1968 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem
Rušné diskuse
- Jak je to s tou elektromobilitou
155 komentářů - Proč nemám elektromobil, i když bych byl prý podle tabulek ideální cílovka?
61 komentářů - Bazarový snílek: Levný daily kabriolet
32 komentářů - Poprvé bez okřídleného šípu na kapotě a 5 dalších zajímavostí Škody Elroq
32 komentářů - Subaru Outback Geyser: Prosté nesmyslů a plné pohody, toto auto si zamilujete
31 komentářů - Opel býval cool. Nekecám.
30 komentářů - Která automobilová značka je vašemu srdci nejbližší?
28 komentářů - Škoda Superb 2.0 TSI: Vlajková loď na český způsob
27 komentářů