
Hamster
VIP člen | Tento uživatel má VIP členství. Zjisti více |
---|---|
Jméno | Honza Hamster Křeček |
Bydliště | Praha 10 |
Registrace | před 9.8 rok. |
Poslední aktivita | před 1.9 hod. |
Komentářů u článků | 632 |
Pozitivních komentářů u článků | 271 |
Negativních komentářů u článků | 37 |
Možnosti | napsat zprávu |
Informace Vlastnictví několika italských strojů jej dovedlo k detailnímu studiu servisních manuálů. Přes nově nabyté znalosti však zůstal zarytým alfistou. S příchodem do Autíčkáře potom získal pro své postižení i publikum. |
Posledních 50 komentářů


Já mluvím o EV. Až přijde takový běžný rodinný Iveco (co pozoruju rodiče kolem sebe, tak tohle je sen vpodstatě každého z nich, vozit děti na víkend k babičce dailynou) na baterky, tak budeme rádi, když se to do 3,5 tuny vejde prázdný....

Já se dokonce obávám, že přijde čas posunout dnešní maximum 3,5 tuny výš. A to nejen u přívěsů, ale i u osobáků jako takových. Když vidím auta jako Escalade IQ s pohotovostní hmotností 4 tuny, tak za chvíli bude velká spousta aut, který na plaťák prostě nepůjde legálně naložit.
Teď jsou v kurzu dodávky a jestli to tak půjde dál a brzy začnou maminy z předměstí vozit děcka do školy běžně autama velikosti Transporter nebo Crafter (a to zdaleka není taková utopie, jak to teď možná zní) a jestli tahle auta budou EV, tak pohotovostní hmotnost přes 3 tuny je spíš realita než odhad pesimisty - a těm maminám by nakonec nemuselo 'béčko' ani stačit...

Copak Sharan už snad není odpověď na všechno od chvíle, co všem tažným patrolům praskla hlava a odrezla karoserie ? :-)

Šmankote, děcka, berte to jen jako literární obrat nebo lehkou nadsázku, copak ve skutečnosti existuje nějaký milovník tahání přívěsů? Přívěs je pro každý auto koule na noze, neznám nikoho, kdo by se těšil, až něco konečně zapřáhne (pokud teda nemá kamion)...
Informace, kterou Marek chtěl předat, je, že to auto má 'na kouli' 2,5 tuny, což je na poměry EV hodně a může to být jeden z argumentů, proč právě o EV9 uvažovat. Většina EV je zatím pro tahání přívěsů nepoužitelná, za tohle už se příležitostně něco zaháknout dá. To je celé.
A co se šmelinářů týče - pochopitelně nelze generalizovat, ani taxikář zaparkovanej v Pařížský nemusí být nutně lump, nicméně profíci na dopravu aut mívají odtahovku, za svým rodinným autem na platě dovoz aut stabilní renomované společnosti většinou neprovozují... Takový malý Autíčkářův tip. :-)

Ano, to máš pravdu, nevím, kde se to vzalo, ale používá se to tak……


To souvisí hlavně s chrysleřím systémem Stow'n Go, díky kterýmu jdou sedadla (krom teda testované fancy luxusní verze) kompletně schovat pod podlahu. To pochopitelně naráží na konstrukční limity, uprostřed auta je tunel, takže tam sedadlo není kam schovat. Chrysler nabízí i třetí prostřední sedadlo, ale to není součástí Stow'n Go a musí se z auta vyndavat 'postaru' jako třeba u eurovanů. Je to prostě takové 'jo, taky to umíme, kdybyste to jako fakt chtěli', ale uplně to tam nepatří a aby byla zachovaná funkce Stow'n Go pro zbylá dvě sedadla, je to prostřední menší. Většina Pacific bývá v konfiguraci 2+2+3, kdy jsou všechny sedadla složitelná a zároveň se mezi prostředními sedadly dá projít dozadu.
Je to holt něco za něco, kdo už někdy řešil 'kam s nima' u těžkejch demontovatelnejch sedaček z evropskejch MPV, ten asi chápe, proč je Stow'n Go docela cool nápad.. :-)

Ano, řízení moc nezvládám a především upřímně nesnáším. Co naplat…

Fiaty (a všechno, co pod ně patří) jsou jako v jiných koncernech všechny stavebnice. Vyměnit jeden motor za jiný ze skladu proto není žádná složitost. I proto je pozoruhodné, že aktuálně vedle sebe běží výroba ne dvou, ale dokonce tří třílitrových přeplňovaných V6. Je tu motor Ferrari F160 (končící generace modelů Maserati jako je Ghibli a spol.), potom Alfa Romeo 690T vycházející z V8 Ferrari F154 (Quadrifoglio modely) a nakonec ještě Nettuno.
Vzniklo to tak, že Alfa Romeo pro svoje QV modely chtěla nový motor, co už nebude Ferrari, ale Nettuno ještě neexistovalo. Tak si ten nový motor postavili z 3.8 V8 F154 (proto je to 2.9 a ne třílitr) odebráním dvou válců. Takže to už nebyl motor Ferrari, bo F154 byl vždycky V8, ale dalo se to udělat rychle, protože se nestavělo z ničeho. Koza se nažrala a vlk zůstal celý nebo jak to je...
Vedle toho dobíhá výroba Maserati s motory Ferrari (to jsou ty třílitry F160) a naopak nabíhá výroba nové generace s Nettunem. V tuhle chvíli jsou na trhu současně všechny tři tyhle zcela odlišné třílitrové V6 motory (kdo z vás to má?), ač jsou si parametrově podobné jak vejce vejci.. Se to tak občas sejde, no.... :-)

Díky za upřesnění, očividně se po internetech šíří nějaké nepřesnosti, musím si informace lépe ověřovat. Ale není divu, já už se v těch aktuálních italských přeplňovaných šestiválcích taky ztrácím... :-)

Zní to logicky, bohužel to tak není. Peníze z pokut putují tomu, kdo je vybral. V případě PČR teda skutečně do státní pokladny, ale to je jen opravdu malá část. Všechny pokuty vybrané obcí (automatické radary, úseková měření, správní řízení, pokuty vybrané strážníky, pokuty za špatné parkování zaznamenané kamerovým autíčkem……) zůstávají obci, kde často tvoří docela významnou položku v rozpočtu.
Proto je tu silný tlak na ekonomickou, nikoli bezpečnostní stránku věci, proto se měří tam, kde je největší šance nachytat hodně přestupků, ne tam, kde je v zájmu bezpečnosti žádoucí jezdit pomaleji. Bohužel.
A protože všechny demokratické politické strany stojí na co nejširší členské základně rostoucí právě z komunální politiky, je těžké si představit ministra, který by se odvážil tento byznys obcím vzít a situaci narovnat, to je politická sebevražda. Voliči vás můžou sesadit jednou za čtyři roky, stranický aparát na nejbližší schůzi…

O tom vlastním autě taky nic nevim, ale je teda nutný si udělat řidičák, potom sehnat mentora bez škraloupu a toho mentora zaregistrovat. A dál samozřejmě zajistit, aby mentor byl vždycky přítomen v autě a způsobilý (bez alkoholu etc.).
Fakt tohle absolvuje takový počet začínajících řidičů, aby to vůbec stálo za to? Udělat si řidičák, kterej je vzhledem k tomu, že k řízení potřebuju ještě druhýho řidiče, reálně k prdu? A ještě honit rodiče po úřadech, aby si vyřídili na to mentorství papíry? To všechno kvůli tomu, že mě pak nechaj třikrát řídit na chatu a pak už mi stejně bude 18?
Já oceňuju snahu vymyslet něco novýho, ale tohle je fakt úplně k ničemu a vlastně ani nerozumím tomu, co tím kdo chtěl docílit. Ta hranice 18 let je tu na všecky dospělácký věci a nevidím důvod ji u řízení (nebo čehokoli dalšího) posouvat. Ať si řidiči počkaj na plnoletost a až budou mít normální plnohodnotný papíry, tak ať jezděj a jezděj. Čím víc, tím líp. Jinak se to nenaučí.

rock: Tohle konkrétně je zde: https://goo.gl/maps/7Ruf4XYfRDjB7Cjn9, formálně je to Praha. A takových míst je na okrajích metropole spousta.
Ale i když se budeme bavit o pravidelně měřených úsecích uvnitř obcí, tak to prostě nedává smysl. Když zůstanu v Praze (ale platí to obecně) - úsekové měření je na nějakém ani ne promile ze všech pražských komunikací, tedy měly by to být ty úseky, kde je zdaleka největší nebezpečí, že tam srazíte školáka nebo je to nějak jinak rizikový úsek. Je tak? Pochopil bych teda třeba úsekové měření v ulici Hviezdoslavova na Opatově - poměrně široká rovná ulice, původně dokonce dva pruhy v každém směru (dnes je pravý předělaný na parkoviště), trochu to tu vybízí nejet jako s hnojem. Ale jsou tu přechody, jsou tu ta zaparkovaná auta, jsou tu i školy a autobusové zastávky - prostě je dobré tady jezdit opatrně a pomalu. Ale je tam radar? Není, protože většinový řidič není debil, jezdí tam pomalu, bo nechce mít na svědomí nějaké dítě, takže by se návratnosti investice protahovala....
Zato máme úsekové měření na vnitřním okruhu , kde jsou svodidla, ploty, žádný chodec se tam nemá kudy dostat, žádný přechod tam není, křižovatky jsou mimoúrovňové... Patří tohle mezi promile nejrizikovějších ulic v Praze? Celkem určitě ne (a jestli jo, tak jen kvůli řidičům panicky brzdícím před tím radarem). Ale tam měření máme. Ať mi nikdo netvrdí, že tohle je motivováno snahou o bezpečnost provozu a řidič, který tady dostane tučnou pokutu za 100 km/h, provedl něco tak strašného. Tím samozřejmě nechci nikoho nabádat k přestupkům, ale asi si rozumíme, ne...
Ostatně už samotný princip represe z úsekových měření ('Nás ani tak nezajímá, kdo vlastně řídil a kolik má bodů, pokud hned zaplatíte') je dle mého dostatečně výmluvný sám o sobě....


Ono hodně záleží, jak taková obec vypadá, že? V tom je právě ten problém.
Něco jiného je jet kilo ve vilové čtvrti a něco jiného jet kilo 'v obci', kde ale nejbližší dům je vzdálený tři kilometry. I tohle je 'v obci'...


To je ale presne ono - kdykoli v BMW zkusi udelat neco jinak, sesypou se na ne tradicionalisti, ze ‘takle BMW vypadat nema’. Banglovi nadavali za kazdy jeden model. Zakaznici BMW jsou jedni z nejkonzervativnejsich vubec (ostatne kdo jiny jeste dneska misto kupatek dela tudory?), tak to holt je…

Trinome, není tomu tak, zejména u malých strojů není přetlaková kabina (jakože opravdu přetlaková pro práci v prašném prostředí, ne že je tam snad o něco málo vyšší tlak díky tomu, že tam je ventilace) standardem, pořád je to výbava na přání (pokud vůbec je k dispozici). Některé značky nemají přetlakovou kabinu s klimatizací (bez té to jaksi postrádá význam, že...) v základu ani u velkých strojů.


125 S, prvni Ferrari vubec, melo dokonce jen 1.5 ccm V12… btw. 118 koni z atmosfericke 1,5 v roce 1947, to vubec neni spatny….
-
Komentář upraven 13. 6. 2023, 18:18:33

Tak Benetton taky stačil vystřídat Renault, Ford a BMW... A potom tu máme i stáj Jordan, že... Ford, Honda, Peugeot, Hart a Yamaha... a nakonec zase Ford... a pak Toyota...
-
Komentář upraven 12. 6. 2023, 12:15:08

Ferrari to prezentuje jako návrat továrního týmu. Samozřejmě tam mezitím od Ferrari jezdilo lecos, ale až letos to zase berou opravdu vážně a chtěj být zase nejlepší. A jsou.
btw. docela mě překvapil rozdíl v časech mezi Ferrari 166 MM a 499P. Průměrná rychlost za těch 24 hodin je u letošního vítěze někdo okolo 194 km/h, jestli dobře počítám. A v roce 1949 to bylo cca 135 km/h. Asi jsem čekal větší rozdíl, když se na ta auta podívám... :-)

Ale přesně tak jsem to myslel. :-) Já G1 měl a vzpomínám na něj v dobrém. Ve své době to umělo věci, které jsem si do té doby ani neuměl představit. A zároveň ano, pohledem dnešní doby to bylo neskutečně pomalé, neohrabané a těžko si představit, že s tím dneska dokážu fungovat.
S auty je to podobné, jen tam je ta životnost delší, tedy delší je i cyklus obměny. Auto z roku 2007? Telefon k tomu nepřipojím a když jo, tak to nebude fungovat příliš dobře, hudbu si dost pravděpodobně z mobilu nepustim vůbec - když to srovnám s Carplay, tak je to doslova pravěk. Totéž xenony s natáčením do zatáček, technologická špička roku 2007 - ve srovnání s matrixy jsou k smíchu. A tak bysme mohli pokračovat - adaptivní tempomaty, semiautonomní jízda, parkovací asistenty..... Ne, že by se bez toho nedalo žít, ale ono se i se starou nokii dneska dá telefonovat, žejo...
A stejný to asi bude i s tím Androidem v Renaultu. Určitě proje nějakými aktualizacemi a určitě bude s přibývajícími měsíci nabízet víc a víc, ale až se na něj podíváme za deset let, bude to jako ta G1. Jenže jak nám v tý době budou připadat ostatní dnešní systémy? Integrované mapy se sice hodně posunuly, ale stejně - některé už dokáží vyhledávat i věci, u kterých nemám přesnou adresu, ale Google je Google - navigace k nejbližší pizzerii včetně její fotky, otevírací doby a hodnocení zákazníků... to většina vestavěných navigací neumí...
Za pár let nám celý koncept zadávání cíle pomocí adresy bude připadat jako totální pravěk. A stejné to bude i s dalšími aplikacemi v autě. Proto na ten Android nechci nadávat, přestože zatím ještě není ideální. Je to imho krok správným směrem.
-
Komentář upraven 29. 5. 2023, 10:20:58

To je jedno, Pisárky, Slatina, Kongo.. ;-)
-
Komentář upraven 28. 4. 2023, 15:51:27


Je to presne tak, zakladni 408 odpovida vybavou Octavii Style, cena je velmi podobna - Octavie bude cca o 30.000 niz. V Peugeotu je (aspon pocitove) o trochu vic mista a za me teda lepe pusobi zvenku i zevnitr.

Znam nekolik lidi, co ji tak pouzivaji, ostatne nevidim duvod, proc by to nemelo jit…

Ona ji stale je, aspon teda podle me. Ano, neni vubec dokonala, ale to nebyla nikdy.
Ale dokud tam budou blazni, kteri odlozi premieru klicoveho modelu klidne o dva roky, protoze to proste jeste neni ono a musi se to jeste doladit, dokud tam budou lidi, co na trh vypusti 500+ hp verzi a s naftovym autem pro fleetovy zakazniky klidne pockaj dalsi rok, protoze who cares, dokud tam budou nadsenci, co v dobe, kdy uz vlastne neni co prodavat, klidne poskakujou kolem malyho karbonovyho mid-engine sportacku, dokud do svyho sedanu daj malej displej, ptotoze velkej by tam byl hnusnej (a ze to funguje blbe? No a? O tom snad auto neni…) - dokud tohle vsechno je realita, je pro me Alfa Romeo spickova automobilka.
Ze to neni idealni obchodni model? To urcite ne, ale neni prave tohle duvod, proc je kazda nova Alfa vzdycky takovou udalosti a proc Alfa pres zanedbatelny podil na trhu tolik rezonuje v komunite petrolheadu? Dokud ve vedeni Stellantisu bude rodina Agnelli, Alfa nepadne. I kdyby koncern mel dotovat kazde jedno auto.
Kdyz Ascari zahynul, jeho rakev zpet do Italie doprovazely tisice lidi, v Milane potom byla vystavena nekolik dni v sidle automobilky, aby se Italove mohli rozloucit se svou hvezdou. Ani statni pohreb by nemel takovou ucast. Tohle je pro Italii Alfa Romeo, neni to jen automobilka, je to nabozenstvi. Byla tenkrat a stale je. Budme radi, ze Alfa zustava nadsenecka a nechtejme z ni mit druhe BMW…

Grenadier je starej Defender s LED svetlama, takze uplne nechapu ten hype okolo toho, zadna prevratna vec to neni. A stary Defender skoncil, protoze uz zil jen z podstaty jako sberatelska vec a hracka. Puvodne to bylo pracovni auto, ale na dnesnim trhu pracovnich pick-upu uz by pusobil smesne. A vyrabet novyho veterana pro par nadsencu - to asi neni ten byznysplan, co Land Rover ma. Takovy veci si muze dovolit vyrabet nejaka mala garaz, ktera to bude delat spis pro radost a staci ji prodat par kousku entusiastum… jako Grandier. Asi nikdo neocekava, ze takovy auto budou pouzivat lesnici (ti jsou v praci, nepotrebujou vypadat cool, radsi pojedou hiluxem, ve kterym ta smena precijen ubehne rychlejc) nebo ze s nim bude nekdo vozit deti na chatu na horach…


Tak třeba zrovna tento Nissan nebo nedávno testovaná Honda Civic je pro mě osobně po technické stránce příjemné oživení nabídky, protože zatímco ostatní do aut přidávají věci a dělají auta složitější, aby odpovídala dnešním požadavkům, tady konstruktéři auto zjednodušili. Vyhodili převodovku, rozvodovku, vyhodili kardany, spojky.. postavili teda vlastně v principu jednodušší a přitom efektivnější stroj. Ale zase to nikdo neocení, protože jak je v tom slovo elektromotor, ihned se v hlavě rozsvítí varovné světlo nesvobody, útlaku a konce světa, které přehluší všechno ostatní. Je to škoda, děláme si to sami.

Frodo, tentokrát mi mluvíš z duše. Přesně tohle už mě mnohokrát napadlo a bohužel často i tady, v komentářích pod články Autíčkáře. Ano, velká část testovaných novinek jsou hybridy nebo dokonce elektromobily, ale to neznamená, že to nejsou auta a nedá se zkoušet, jak jezdí. A my to děláme. Bohužel ale, jakmile je auto elektromobil, lidem se v hlavě něco přepne a už řeší jen dojezd, nabíjení, uhlíkovou stopu a další aspekty, které třeba mě u auta nikdy příliš nezajímaly. Krásným příkladem je Mustang Mach-E, což je btw. auto, které mě svými jízdními vlastnostmi hodně překvapilo - jenže o tom se skoro nikde nemluví, protože všichni řeší jen dobíjení a zda se to smí jmenovat Mustang, když v tom nesmrdí V8... Nevím, čím to je, možná jsme tou veřejnou debatou o budoucnosti a energiích všichni už úplně zblblí..

Oproti Toyotě je technika jednodušší, ale taky méně efektivní.

Jsme radi, ze Duster porad i mimo cesty umi. A doufame, ze to bude platit i pro pristi generaci. Majitele at sis tim autem potom delaji, co chteji, to je jejich vec…

Čínská auta těm evropským konkurovat jistě budou, ale nějaké revoluce se opravdu nebojím. Ano, dokážu si představit, že časem bude čínské auto normální jako třeba dnes auto korejské, ale domácí značky kvůli tomu jistě neskončí (jako neskončily kvůli těm Korejcům, jako americké značky nezabil příliv aut z Japonska).
Současné čínské auto jsme si vyzkoušeli, testy MG tady na stránce jsou, moc dobré to není. Elektrický kei car jako ElBlesk Pony je za mě rozumná volba toho, co z Číny vozit - po takovém městském vozítku nikdo nechce sofistikované asistenční systémy ani jemné ladění podvozku, protože to takové autíčko zkrátka k ničemu nepotřebuje.

V Somálsku stojí zaměstnanec 2.500,-/měsíc. Nechápu, proč to českým lidem taky nestačí… :-)
Ne, fakt, takle porovnávat to opravdu nejde.. Parametrově ne nepodobný Smart ForTwo EQ zas stojí dvojnásobek, úhlů pohledu je spousta…



Ne, ten by byl celý digitální, tady je rychloměr klasický budík.

Mohlo by být lepší, ale s ohledem na danou třídu mi přpadá ok.

To jsi napsal přesně. Nechápal jsem, k čemu všichni potřebují ta nazvedaná oplastovaná SUV a barevný hothatche s obrovskejma vejfukama, co dělaj absurdní kravál. Ale potom se člověk podívá na sociální sítě plný hodně stylizovaný sebeprezentace životního stylu a najednou to do sebe začne celý dokonale zapadat. Ale snažím se na to dívat pozitivně, výsledkem photoshopový instagramový doby jsou možná photoshopový instagramový auta, ale zas proč ne? Lepší, než ten šedej golf...

Ale dobíjení baterky je vedlejší produkt jako u každého hybridu, teoreticky by tam ta baterka ani nemusela být a bylo by to normální auto, jen s elektrickým přenosem výkonu. Primárně půjde výkon napřímo, jen místo kardanu půjde ke kolům energie kabelem. Žádný ustálený režim otáček se tady nekoná, je to v podstatě normální auto. Dupneš na plyn, motor jde do otáček, vyrábí víc elektřiny, víc elektrřiny putuje do elektromotoru, elektromotor roztáčí kola. Jen jiná forma přenosu. Ten motor půjde klidně až do omezovače, když ho budeš držet pod krkem. To je stejnej princip, jakej znáš z dieselelektrickejch lokomotiv například. Nebo v tom Mitsubishi.

Pozor, mluvíme tu o optimálních otáčkách, ne o konstantních otáčkách, to je podstatný rozdíl. Konstrukční řešení hybridu, které se v Mazdě rozhodli použít, není vůbec nové, to si řekněme hned. Používá se v různých strojích a i v autech už jsme se s ním setkali (Mitsubishi Outlander PHEV třeba).
Myšlenka spočívá v tom, že výkon z motoru na kola lze namísto přes převodovku přenášet elektřinou. Zjednodušeně řečeno se vyhodí převodovka a kardan a místo toho se nasadí sestava generátor, kabely a elektromotor. V případě hybridů se tohle řešení úplně nabízí, protože generátor, kabely i elektromotor tu musí být tak jako tak, proč je teda nevyužít a cpát do toho ještě těžkou, složitou a drahou převodovku, že.. Potom to funguje jednoduše tak, že přidáte plyn, motor zvedne otáčky, vyrábí víc elektřiny, elektromotor se vrtí rychleji a auto zrychluje. Projev je podobný jako u variátoru, jen je tu minimum pohyblivých částí a tedy i minimum ztrát. Nicméně je to jen jiný způsob přenosu výkonu, stále to je auto poháněné benzínovým motorem.
No a teď už zbývá jen udělat tomu nadstavbu v podobě baterie, která to celé stabilizuje, dodá řízení systému nějaký manévrovací prostor (může poslat na kola krátkodobě více elektřiny, než generátor resp. spalovací motor právě vyrábí, může ukládat energii získanou brzděním...) a v neposlední řadě umožní i jízdu zcela bez generátoru potažmo spalovacího motoru, tedy EV mod. Z konstrukčního hlediska je to zjednodušení hybridního systému na úplně základní úroveň.
Jak to bude fungovat s Wanklem se neodvážím předvídat, výhodou může být velký rozsah použitelných otáček, nevýhodou obecně vyšší spotřeba benzinu a i potřeba motor točit. Čísla naznačují, že to úplně super nápad nebyl, ale uvidíme...

Ano, Purosangue váží dvě tuny, to není úplně málo. Ale třeba BMW M8 ale váží úplně stejně, taky dvě tuny. A že by to auto někomu připadalo těžkopádné jsem zatím nezaznamenal. Podvozek Purosangue s aktivním nezávislým řízením zadní nápravy a dalšíma hračkama jistě dokáže kompenzovat o něco vyšší těžiště. Dělaj to lidi od Ferrari, ne nějaký garážisti....

Nejde o to, že by člověk neměl na druhé (třetí, patnácté...) auto. Naopak, tahle řada čtyřmístných Ferrari (ať už se bavíme o Scaglietti, FF či GTC4Lusso) byla vždycky spíš na tom dražším konci nabídky. Jde o to, že klasické Ferrari není auto pro každý den. A proč by člověk nemohl i na běžné cesty mít něco, co je zábava řídit? Proč by zábavná auta měla být předurčená 330 dní v roce stát v garáži?
Technologie už dneska umožní postavit auto tak, aby to bylo Ferrari se vším všudy a přitom mělo pět dveří. Tak proč to neudělat?
Jasně, na výlet či projížďku budou mít majitelé v garáži nějaké kupé či roadster, ale na běžný den může právě Purosangue fungovat výborně. A určitě to bude mnohem větší zábava, než eskový Mercedes nebo tak něco...

Rád bych zachoval diskusi klidně vyostřenou, ale bez nadávek a osobních útoků. Nejde o to, zda je to útok na mě nebo někoho jiného, nepovažuji takovou diskusi za zajímavou a nerad bych sklouznul na úroveň diskusí na některých velkých zpravodajských serverech, kde si pár diskutujících jen vybíjí osobní problémy. To asi nechceme nikdo, nekažme si to tu prosím. Krab ví, co napsal, věřím, že i sám souhlasí, že to moc nesplňovalo pravidla slušné věcné diskuse, tak bych se v tom dál nehrabal. Žádná cenzura na Autíčkáři není a nikdy nebyla, jen ctíme pravidla slušné diskuse.
Mechanik: Já pochopil, že mluvíte hlavně o Tatře. Jak jsem psal už výše, ten pokrok bych v případě Lexusu viděl spíš na poli výkonu, o spotřebu tady v první řadě tolik nejde. Ale samozřejmě máš pravdu, že hodnoty té Tatry jsou velmi dobré. Ono to prostě bylo a dodnes je skvěle komplexně vymyšlené auto. Ostatně mnohé o dvacet let mladší osmiválce v US měly spotřebu dvakrát, ale klidně i třikrát vyšší - a to ani neměly podstatně vyšší výkon.

/Krabův komentář byl smazán, prosím o diskusi v rámci slušnosti, nadávky tu trpět nebudeme/

Nevím, za kolik má stovku Tatra a za kolik (či zda) má stovku Volha, ale tak nějak tuším, že 5,5 vteřiny to nebude. V tom bych asi jistý pokrok viděl. On Lexus nikdy netvrdil, že ty hybridy staví kvůli spotřebě, naopak vždycky zdůrazňoval, že elektromotor vyhlazuje křivku a přidává výkon, ale to je vlastně jedno, to už dneska stejně nikoho nezajmá..
Jen mi přišlo vytáhnout jeden parametr, který by se, když se budeme snažit, mohl vlastně trochu podobat, a potom tvrdit 'hele, ten Lexus a Volha sou vlastně úplně stejný auta, kde je pokrok?' jako argumentační faul. Ale co já vím, třeba už petrolheady zajmá fakt jen ta spotřeba a emise, když se to řeší skoro pod každým druhým článkem tady...

Ano, co jiného by pravověrné petrolheady mělo zajímat u 360 koňové limuzíny za tři a půl mega, než spotřeba. Lépe už holt bylo….

O Rivale vím, ale mě láká ten interiér s bílou kůží a ten má jen Riva…
Poslední komentáře
- Stal123, Jaguar XK8: Uhrančivý cesťák
Díky. Super počtení :) - David Střítežský, Pravda o pádech na motorce
Byl to super záběr, nešlo odolat a "nepochlubit se"... - dolejolej, Jaguar XK8: Uhrančivý cesťák
Máš pro děcka nějaký podsedák, nebo jsou jen tak? Nemůžu... - David Střítežský, Pravda o pádech na motorce
Zkusím, za zeptání nic nedám. I tak se ale rozhodně rekvalifikovaly... - rock, Ptejte se: Existují ještě levné...
Je to tak. Ještě před pár týdny byly skladovky Corolla kombi... - yellec, Pravda o pádech na motorce
Kalhoty nevyhazuj, tady ti je opraví. Já ve dvakrát padených... - yellec, Pravda o pádech na motorce
Tam kde se dá odbočit doleva se prostě nepředjíždí. Na tohle... - sheogh, Ptejte se: Existují ještě levné...
Ten Ceed asi fakt vychazi nejlip. https://www.sauto.cz/osobni/detail/kia/cee-d/200684116 Jinak... - kotzitzaq, MG EX-E 1985: Koncept supersportu s rallye...
MGB a MGF byly lehké britské roadstery. Cyberster je čínský... - jazet, MG EX-E 1985: Koncept supersportu s rallye...
Tak už vím kde se inspirovalo BMW Nazca C2 :) . - Frankie, u blogu Bahrajn, svět kousek od nás,...
Jak jsme došli na apartmán, tak hned dali klimu naplno. V autech,... - jiris, Jaguar XK8: Uhrančivý cesťák
A ještě něco, oproti kupé jsou opěradla zadních sedaček... - jiris, Jaguar XK8: Uhrančivý cesťák
Ahoj, fouká ale ne zas tak moc, do 80kmh je to celkem v pohodě.... - M P, Jaguar XK8: Uhrančivý cesťák
něco o Maserati versus XKR napsal pár let zpět Vavris https://www.autickar.cz/clanek/jaguar-xkr-vs-maserati-coupe-4200gt-cambiocorsa-stara-luxusni-sportovni-gt/ téhož... - Raspby, Pravda o pádech na motorce
Musím uznat, že jseš frajer, když se tady o to takhle podělíš....
Poslední inzeráty
1960 rok výroby
300 koní výkon
6 500 ccm objem
1953 rok výroby
190 koní výkon
4 300 ccm objem
1973 rok výroby
300 koní výkon
7 500 ccm objem
2000 rok výroby
300 koní výkon
5 300 ccm objem
Rušné diskuse
- Autíčkář se ptá: Jaké auto na cestu okolo světa?
77 komentářů - MG4 Elegance: Konečně levný elektromobil pro normální lidi?
52 komentářů - 5 věcí, které se mi líbí na novém BMW řady 5
34 komentářů - Chrysler Pacifica: Útulný obývák s praskajícím krbem a V6 pod kapotou
33 komentářů - Jaguar XK8: Uhrančivý cesťák
32 komentářů - Ford Mustang Mach-E: Ford Falcon se vrací?
31 komentářů - Bezpečnost až na hranu šílenství
28 komentářů - Kia EV9: Představení a první jízdní dojmy
27 komentářů