načítám data...

Hamster

VIP členTento uživatel má VIP členství.
Zjisti více
JménoHonza 'Hamster' Křeček
BydlištěPraha 10
Registracepřed 7.2 rok.
Poslední aktivitapřed 13.5 hod.
Komentářů u článků473
Pozitivních komentářů u článků194
Negativních komentářů u článků14
Možnostinapsat zprávu
Informace

Vlastnictví několika italských strojů jej dovedlo k detailnímu studiu servisních manuálů. Přes nově nabyté znalosti však zůstal zarytým alfistou. S příchodem do Autíčkáře potom získal pro své postižení i publikum.

Posledních 50 komentářů

Honza 'Hamster' Křeček
17. dubna 2021, 13:26
5
Peugeot 208 1.2 PureTech: Základ postačí

Neco jako osnovu samozrejme kazdy clanek ma. Kdyz se na ten test podivas, tak:
1) predstaveni modelu a zasazeni do kontextu
2) exterier
3) interier
4) jizda
5) zaver
A kdyz si projdes vsechny moje testy, zjistis, ze tohle se tam opakuje porad dokola. Ale o to vic jsem rad, ze se mi to dari delat tak nenasilne, ze to ctenar ani nepozna.
Jinak auta pro me vzdycky byla o emocich a pocitech a na tom nehodlam nic menit.

Toliko exkurz do taju autickarovy kuchyne.. :-)

Honza 'Hamster' Křeček
17. dubna 2021, 08:55
8
Peugeot 208 1.2 PureTech: Základ postačí

Diky za napad, ale takto na Autickari testy nedelame - to by zvladl i robot. A my nejsme roboti.. ;-)

Honza 'Hamster' Křeček
12. dubna 2021, 13:13
2
Fiat Croma Multijet: Nečekaný Fiat

Ideu / Musu mám rád. Vzhledově to bylo veskrze obyčejné auto, ale z žádného úhlu mi nepřišlo vyloženě ošklivé. A na to, jaký je to prcek, je tenhle Fiat vevnitř úžasně prostorný a chytře vymyšlený.

Honza 'Hamster' Křeček
06. dubna 2021, 12:38
3
Mazda 6 Skyactiv-G194 auto: Proč automaticky?

Nemusí, to vůbec ne, já to myslel konkrétně na tu Mazdu, která by za mě mohla být super, mít to turbo..
Atmosferický motory maj svůj smysl i svoje kouzlo, o tom žádná.

Mám pocit, že Mazda se snaží jít za každou cenu proti proudu a výsledkem je motor, kterej nemá zátah turba, ale ani tu lehkost a bezprostřednost atmosféry. Ano, ty motory maj skvělou spotřebu, ale ty výhody atmosferickýho motoru tam až tolik nevidim. Zvuk to třeba nemá vůbec pěknej. Někomu to jistě vyhovuje, sto lidí - sto chutí, o tom taky dneska nabídka aut je.

Já od rodinnýho auta očekávám, že bude víc user friendly. I takový auto se dá udělat tak, aby z něj měl řidič radost.

Honza 'Hamster' Křeček
05. dubna 2021, 13:03
-1
Mazda 6 Skyactiv-G194 auto: Proč automaticky?

Turbo je zlo, my chceme poctivou dýchavičnou atmosféru, proto máme Mazdy tak rádi.

Honza 'Hamster' Křeček
05. dubna 2021, 13:00
-3
Moje oblíbené easter eggy

Ve Švédsku je holt možný všechno....

Honza 'Hamster' Křeček
31. března 2021, 10:30
3
Mazda CX-30: Nečekaně jiná

To je normální, snad každému novému autu naměříš víc, než udává výrobce, je tam vždycky nějaká rezerva...

Honza 'Hamster' Křeček
20. března 2021, 12:58
2
Konce nadšeného motorismu

Však o tom ten článek je - že ono to vždycky nějak dopadlo a nikdy to nebylo tak horké, jak se prve možná zdálo.
Spalovací motory zatím nikdo nezakázal a dokud nevyřešíme uspokojivým způsobem energetiku, nehrozí, že by zmizely. Nejsme na tom ani tak zle, jak byli Američani, když jejich šestilitrové osmiválce seškrtili na sto koní, sporťáky se daj pořád objednat i s manuálem (viz. třeba M3), prostě bych to s tou hysterií nepřeháněl. Nic víc...

Honza 'Hamster' Křeček
20. března 2021, 00:08
11
Konce nadšeného motorismu

Myslím, že článků o tom, jak všechno nové je nahovno a EU nám nutí zlo, je všude tolik, že bych dost váhal říct o dalším takovém textu, že jde proti proudu... :-)

Honza 'Hamster' Křeček
12. března 2021, 22:43
3
Šest milníků prvních let nového milénia

Souhlasím, ale jen částečně. Ta Laguna byla opravdu posun, stačí srovnat i s tou mou oblíbenou Alfou Romeo 156, která se při stejným testu poskládala jak domeček z karet. A to není o tolik starší auto. Po Laguně už by si Alfa něco takového dovolit nemohla. Že nějaký test neobsáhne všechny situace ještě neznamená, že je k ničemu.
Že se teď už řeší pitomosti jako samolepky isofixu je důsledek toho, jak vyrovnaná dnešní auta jsou, všechna jsou už velmi bezpečná. A to je zkrátka odkaz té Laguny, o tom jsem přesvědčený.
Nárazy s malým překrytím ukázaly náskok Volva, to je pravda. Ale to je opravdu už jiný příběh....

Honza 'Hamster' Křeček
12. března 2021, 20:47
5
Šest milníků prvních let nového milénia

To je moje osobní úchylka, já mám to auto vážně rád.. :-)

Honza 'Hamster' Křeček
05. března 2021, 22:43
1
Volvo S90 B6 AWD: Jiný přístup

Vlna a ano, je za příplatek.

Honza 'Hamster' Křeček
05. března 2021, 22:20
1
Volvo S90 B6 AWD: Jiný přístup

V základu je kůže, ale je fajn mít možnost volby, ne?

Honza 'Hamster' Křeček
05. března 2021, 21:03
1
Volvo S90 B6 AWD: Jiný přístup

Vmax 180 km/h, v tabulce bylo špatné číslo, opaveno...

Honza 'Hamster' Křeček
05. března 2021, 19:41
2
Volvo S90 B6 AWD: Jiný přístup

Ne, to je asi spíš tím, že fotograf je kopyto, ten interiér byl jednoznačně plus toho auta. Viděl jsem ho poprvé a už bych tam jiný nechtěl. o výdrž bych se vůbec nebál, působilo to odolně. Jo a je to přírodní vlna.
-
Komentář upraven 5. 3. 2021, 20:23:02

Honza 'Hamster' Křeček
28. února 2021, 15:59
3
Pět řešení problému, který nebyl

Ja nikomu jeho stary vuz neberu a o nejake ekologii nebo honbe za emisemi jsem nikdy nepsal a paat ani nehodlam, bo me to nebavi.
Nicmene vsem, kdo tak kritizuji moderni motory a slozitost jejich techniky bych doporucil : zkuste si to. Nekde si to auto pujcte, svezte se, podivejte se pod kapotu. Turbo neni nic sloziteho, je to jen vrtulka. Elektromotor je dokonce uplne primitivni soucastka a v pripade mildhybridu nahrazuje starter, coz je (svete div se) taky elektromotor.

Svezte se tim, at vite, jak to jezdi. Potom mi prijdte rict, ze pro normalniho ridice, co se chce hlavne pohodlne dostat z bodu A do bodu B, je lepsim resenim stary atmosfericky motor...
-
Komentář upraven 28. 2. 2021, 15:59:50

Honza 'Hamster' Křeček
18. února 2021, 16:12
1
CAT 432F2: Souznění člověka a stroje tentokrát trochu jinak

Junior: Všechno se vyvíjí postupně, objevuje se nová výbava, nový technologie, stávající systémy se postupně vylepšují.
Když člověk má k těm novým autům přístup a ty věci si může zkoušet, tak to vidí. Třeba ten lane assist (mám ho i ve svý 2008 Lancii) fungoval hezky, ale jen nad 65 km/h, neuměl se držet uprostřed pruhu a už vůbec neuměl sám měnit pruhy. ACC ve W220 neuměl úplně zastavit, pokud se dobře pamatuju. Dnešní tempomaty umí i ubrat do zatáčky, reagujou na značky... prostě pořád se něco děje a něco vymýšlí. Jen jestli někdo očekával revoluci ze dne na den, tak takle to fakt nefunguje...

Honza 'Hamster' Křeček
18. února 2021, 14:30
2
CAT 432F2: Souznění člověka a stroje tentokrát trochu jinak

Teď jsem se v tom trochu ztratil - Když používám adaptivní tempomat, znamená to, že neumím řídit? Když používám kalkulačku, znamená to, že neumím násobit?

Honza 'Hamster' Křeček
18. února 2021, 12:33
2
CAT 432F2: Souznění člověka a stroje tentokrát trochu jinak

Pustim si v 15 let stary audine adaptivni tempomat? Bude me drzet v pruhu? Pusti mi muziku ze Spotify? Kdyz mam v kalendari schuzku, dam si v mobilu navigaci na misto, objevi se mi to na mape v aute? A na head-up displeji? Bude mi 15 let stary auto stereokamerou skenovat silnici a prizpusobovat tlumice v realnym case? Bude mit nataceni zadni napravy pro lepsi stabilitu i manevrovatelnost? Ne, nebude. A jeste nez mi reknes, ze nic z toho nepotrenujes/nepouzivas - jasne, ostatne z bodu A do B te odveze i ten Favorit.

Mne to hrozne pripomina situaci s mobilama - ano, na telefonovani bohate staci stara Nokia a navic ma cudliky, co clovek muze ovladat i poslepu a baterka vydrzi tyden.... Super, ale asi zustanu u iphonu, bo holt pouzivam i jiny veci. Kdo je nepouziva, toho to bude jen stvat.

Honza 'Hamster' Křeček
18. února 2021, 09:59
1
CAT 432F2: Souznění člověka a stroje tentokrát trochu jinak

Castecne mas samozrejme pravdu. Ale neni to tak uplne cernobily. Kdyz porovnam dlouhy streky v nejakym starym aute a treba v X7, co jsem pred casem testoval, tak z toho novyho BMW vystoupim po 500km odpocaty, ty asistenty tam funguji dobre (kdyz je clovek spravne pouziva), ta cesta je objektivne prijemnejsi. A i ta spotreba - internety sou sice plny zprav o tom, jak nekdo jezdi s dvacetiletym sestivalcem nebo osmivalcem za sedm nebo osm litru, ale taak zas - neprijeli sme sem na trikolce, nejaka ta auta uz sme vsichni provozovali, tak asi vime, ne? Pred dvaceti lety by takovy auto zralo pres dvacet a nikdo by se tomu nepodivoval...
A posledni vec - je to k autum trochu nefer, stavba nebo lom je jednoduchy relativne maly uzemi a ty ukony sou taky snadno definovatelny. Auta to maj tezsi...

Honza 'Hamster' Křeček
18. února 2021, 08:57
3
CAT 432F2: Souznění člověka a stroje tentokrát trochu jinak

Ono je to vážně podobný s těma autama. Resp. vlastně úplně stejný. Když si vezmu třeba ten nakladač, tak ano, jsou to asistenční systémy, ten strojník by to zvládnul sám, ale s moderní mašinou s váhou a joystickama prostě za tu směnu naloží o pět/deset/dvacet trailerů víc, což se v takovým lomu docela pozná a už to je nezanedbatelný plus. Ten strojník se v přetlakový klimatizovaný kabině takle zjednodušenou prací neunaví a jede celej den na 100%.

U auta je tohle trochu jiný v tom, že řidič se chce trochu unavit, chce si užít řízení, vlastně si občas chce dělat věci sám i když by nemusel. Bagr je tu na práci, to je čistá efektivita, není tu pro zábavu. Hodnotí se jen odvedená práce.

Honza 'Hamster' Křeček
18. února 2021, 08:33
4
CAT 432F2: Souznění člověka a stroje tentokrát trochu jinak

Pánové, co píšete vychází z vaší představy stavebních strojů, ne tak z reality.
- ekologie? Ale notak, emisní normy samozejmě platí i pro stavební techniku, stejně jako třeba pro náklaďáky
- asistenční systémy? :-D nový mašiny sou narvaný asistentama, 2D a 3D nivelace a další nástroje, ty mašiny dělaj spoustu věcí automaticky, projektant nahraje plány ve 3D na cloud a bagry už hrabou tam, kde maj hrabat, jen tak hluboko, jak projektant chce, buldozer srovná hektarový pozemek do roviny s přesností na centimetr a to není žádný umění strojníka, prostě se zapne GPS a nivelace a už se jen jezdí tam a zpátky.... Nakladače si samy nakládaj ideální lžíci materiálu na jedno stisknutí tlačítka, váhy říkaj, kolik materiálu se na to auto ještě vejde - to všechno by strojník jistě zvládnul i sám, jen by to trvalo 2x tak dlouho.....
- ochrana chodců? a proč maj všechna rýpadla kamery etc.? Stavba je samozřejmě trochu jiný prostředí, ale zase sou tam věci jako kabely, potrubí, dráty na sloupech, nízký mostky - a díky e-Fensům to ten bagr nezničí i kdyby byl strojník totální kopyto. Dampry maj ochranu před převrácením, automatický uzávěrky etc..
- jo a dotykový displeje, Bluetooth etc., to tam všechno samozřejmě je.... ;-)

Ano, stavební technika je ryze funkční věc, základem je pořád ta spolehlivost a hrubá síla, ale jen to už by dneska nestačilo. Bez asistentů tý produktivity, jaké se žádá, prostě nedosáhnete.

Honza 'Hamster' Křeček
17. února 2021, 14:42
1
CAT 432F2: Souznění člověka a stroje tentokrát trochu jinak

To byl test všímavého čtenáře! :-D
Díky, opraveno... ;-)

Honza 'Hamster' Křeček
15. února 2021, 13:17
0
BMW 218d GranCoupé: Normální auto, nevšední BMW

To fakt záleží na osobních preferencích, já se před časem snažil nakonfigurovat slušně vybavenou 320d xDrive do 1,25 mio a moc to nešlo, furt mi tam něco, co bych v autě za takový peníze chtěl mít, chybělo (řešil se služebák, takže nepotřebuju slyšet o skladovkách a že z prodejce vyrazím slevu - podmínky jsou nastavený na ceníkový ceny). Ve finále, bejt to auto pro mě, vzal bych si radši dvojku a trochu si ji vyšperkoval, bo zas tak propastný rozdíl mezi těma autama není..

Honza 'Hamster' Křeček
15. února 2021, 11:58
6
BMW 218d GranCoupé: Normální auto, nevšední BMW

U nás je BMW pořád něco. Třeba v Německu je trojkovej/céčkovej kombík standard, normální auto. Ano, jsou to často spíš základnější verze, protože s tím jezděj lidi, co nejsou žádný milionáři. A totéž tyhle dvojky, áčka, mini etc..
Taky je zajmavý sledovat prodejní statistiky. Už se to taky mění, ale není to tak dávno, co sme měli v porovnání s Německam naprosto enormní podíl GTI na objednávkách Golfů. U nás to byla buď nějaká social verze, aby se vešla do operáku za 4.000,-, nebo hned GTI v plný, nic mezi tím.
Ale srovnává se to, já myslim, že časem k tomu taky dojdeme, že dvojka není žádný potupný auto za maturitu. A důvod bude prostý - ani trojkou už nikoho neohromíš, takže to všem začne bejt celkem jedno...

Honza 'Hamster' Křeček
15. února 2021, 11:16
8
BMW 218d GranCoupé: Normální auto, nevšední BMW

2er není úplně auto pro náš trh, v tohle sme pořád východ. Tady si stále hrajem na to, že kdo chce něco znamenat, ten musí mít velký auto a motor se spoustou válců, dvojka je pro lidi, co nemaj na trojku, trojka pro ty, co jim nedali pětku a až se sedmičkou to můžeš mít všechno na háku...
Evropskej trend už tohle opouští, i malý auto už si můžeš pořídit pěkný, když chceš malý auto (protože prostě chceš malý auto, ne protože na větší nemáš), časem to přijde i k nám. A já se na to docela těšim, bo když vidim parkoviště manažerů před různejma firmama, kde sou seřazený černý Superby jeden vedle druhýho, vždycky si vzpomenu na služební Volhy vyskládaný před ředitelstvím každýho národního podniku....

Honza 'Hamster' Křeček
12. února 2021, 21:45
1
Peugeot 508 SW Hybrid: Kombík z komiksu

Tak trochu. Vzniklo to vlastne nahodou, ale kdyz uz jsem stal pred ukolem vyfotit bile auto na snehu, navic auto, co vypada trochu komiksove, tak jsem hledal zpusob, jak to vyuzit a udelat ty fotky zas trochu jinak. Vzhledem k tomu, ze uz jsme tu 508 meli, tak jsem si to mohl dovolit...

Honza 'Hamster' Křeček
11. února 2021, 13:36
1
Volvo XC40 T4 Recharge: Óda na radost, tříválec a elektřinu

Grand Admiral Thrawn: to zcela určitě, ale nevim, jestli z toho ty lidi tenkrát byli taky tak odvázaný. My dnes máme ten luxus, že si takový soudy můžeme dovolit. A tím bych to už asi fakt uzavřel, pojďme zas pomlouvat BRZ, ať je trochu sranda...

Honza 'Hamster' Křeček
11. února 2021, 09:08
2
Volvo XC40 T4 Recharge: Óda na radost, tříválec a elektřinu

Já to naprosto chápu a asi těžko mě někdo může nařknout z toho, že bych podporoval Čínu či jiný totalitní režim. Jen moc nevím, proč to tu řešíme, proč to řešíme takto a jaký to má mít význam. Etika je v tomto ohledu velice levná, což je samozřejmě skvělé. Jen si tu teda nehrajme na nějaké zásadové hrdiny jen proto, že si to můžeme snadno dovolit.

btw. známe to i z druhé strany, kdy jsme my byli ta stalinistická zlá země - a nevím, jestli tady tenkrát všichni naši rodiče a prarodiče (bez ohledu na stranickou příslušnost a názory) souhlasili s tím, že Československo je potřeba ekonomicky zlikvidovat, protože vězní své odpůrce a zavírá je do pracovních táborů. Najednou to není tak jednoduchý, že?

Honza 'Hamster' Křeček
10. února 2021, 16:15
4
Volvo XC40 T4 Recharge: Óda na radost, tříválec a elektřinu

Země původu - tím myslíš Belgii?
A když se dívám na tu ikonu s hrdým Jaguarem - popovídáme si o situaci Dálítů nebo radši proberem indický kastovní systém?
Ono to není tak jednoduchý s tím světem, proto bych zůstal u aut a politiku do toho netahal, aspoň na tomto webu....

Honza 'Hamster' Křeček
05. února 2021, 12:28
0
Hyundai i30 1.6 CRDi: Vítězství tabulek nad emocemi

Tak to samozřejmě, Tipo je levné auto a srovnávat ho napřímo se Saabem je nesmysl. Start&Stop systém se v testovaném autě dal vypnout a to dokonce natrvalo - člověk to jednou zmáčknul a zůstalo to vypnuté nafurt. Jak to prošlo homologací, netuším, ale Italové takové věci moc neřeší.... :-D

Honza 'Hamster' Křeček
05. února 2021, 11:42
2
Hyundai i30 1.6 CRDi: Vítězství tabulek nad emocemi

Tipo 1.4 už dnes v nabídce pokud vím není, nahradil ho litrový FireFly, ale svého času jsme ho otestovali (dokonce jsem ho testoval já) a můžu ho vřele doporučit.
https://www.autickar.cz/clanek/fiat-tipo-2017/

Honza 'Hamster' Křeček
05. února 2021, 09:13
4
Hyundai i30 1.6 CRDi: Vítězství tabulek nad emocemi

Potřeboval bych pomoci. Očividně se šíří přesvědčení, že Autíčkář.cz je web o sportovních autech. Kde se toto přesvědčení bere?
Protože to není pravda, kdyby byla, někteří z nás by sem dost možná ani psát nechtěli, co se pestrosti týče, není to potom žádná sláva, spíš otrava (ano, i recenze hothatche je otrava, když během měsíce píšete už šestou)...
A pokud jde o to, že o některých autech píšeme to stejné, co se dočtete i na jiných webech - no mohli jsme samozřejmě napsat, že je to auto třeba červené, což jistě nikdo jiný o tomto Hyundai nenapsal, ale nevím, jestli by to bylo ku prospěchu věci...

Honza 'Hamster' Křeček
03. února 2021, 15:21
0
Proč nechápeme nová auta

Ono taky záleží, jaká auta srovnáváš.
Třeba Mercedes W140 vs. W222 je dost velkej rozdíl. Ve všem. Octavie se během těch čtyř generací taky hodně posunula.

btw. Já sám se z testovaček do svého auta, které už má taky dekádu za sebou, vždycky těším. Je to prostě moje auto a mám ho rád. Přitom to ani není nějaký sporťák nebo limuzína, ale jen naftovej hatchback... To ale neznamená, že by testovačka za dva miliony nebyla lepší - to určitě je.

Honza 'Hamster' Křeček
30. ledna 2021, 13:41
-8
Proč nechápeme nová auta

Takze sis pujcil cizi auto, nevyhovovalo ti nastaveni majitele, ale protoze to auto neznas, neumel jsi to prenastavit podle sebe? A chtel bys tam velky panel cudliku jak z mobilu aligator pro ty, kteri maj to auto puceny a nechtej nic nastavovat ani se smirit s nastavenim majitele? Za me je to pitomost. Naopak je to krasnej priklad, jak je to vsechno vymysleny a na nic nemusis ani hrabnout, sedacka se sama nastavi, vyhrevy samy zapnou...
A potom auto neprevzalo rizeni v krizovy situaci? Ty ses ridic, ne to auto. To je presne to nepochopeni, o kterym ten clanek je. Asistenti muzou pomoct, ale porad sou to jen asistenti, ridis ty a je absurdni se na ne odvolavat, kdyz se neco nepovede.

Honza 'Hamster' Křeček
30. ledna 2021, 11:51
6
Proč nechápeme nová auta

Ono to tlacitko maji i treba uplne vsechna BMW, jen se nikdo z novinaru neobtezoval precist si navod...

Honza 'Hamster' Křeček
30. ledna 2021, 11:46
0
Proč nechápeme nová auta

Takle se PHEV nepouziva. Pokud se nabiji ze site, tak v garazi doma nebo v praci, jinak se pouziva jako normalni auto, na dalnici si to dobijes, po meste pak vyuzivas EV mod. Spousta lidi PHEV ze site nenabiji vubec, ono to i tak funguje. Dobijeni ze site je jen moznost, ne povinnost.

Honza 'Hamster' Křeček
30. ledna 2021, 11:40
-1
Proč nechápeme nová auta

Potíž s vodíkem je, že se vyrábí elektrolýzou vody, takže tak jako tak skončíme u elektriky, kterou je potřeba nějak vyrobit.

Honza 'Hamster' Křeček
29. ledna 2021, 23:39
1
Proč nechápeme nová auta

Jak Plug-In zhorsuje komfort? (Nechci rypat, vazne se ptam)

Honza 'Hamster' Křeček
29. ledna 2021, 22:35
5
Proč nechápeme nová auta

Jen si dovolim poznamku - i kdyz to zni hezky a dobre se posloucha, ze Mercedes w123 nebo w124 je po ctvrt milionu kilometru tak akorat zajety, pravda je takova, ze drtiva vetsina kusu vic nenajela. A stejne jako u dnesnich aut to z velke casti neni proto, ze by toho nebyla schopna, kvuli tomu auta na vrakovistich z velke casti nekonci. Ta auta proste zestarnou, ztrati na hodnote a neni nikdo, kdo by je chtel dal udrzovat. Tohle se nemeni, moderni auto (muj oblibeny priklad jsou taxikarske Priusy) dokaze se spravnou udrzbou (ktera neni nijak slozita ci nakladna) nakroutit milion kilometru, jen to po nem ve finale vlastne ani nikdo nechce. Resime tedy problem, ktery neni.

Honza 'Hamster' Křeček
29. ledna 2021, 20:41
2
Proč nechápeme nová auta

To určitě ano, ale jezdila ta auta lépe, než ta dnešní? Tady bych si tak jistý rozhodně nebyl.

Honza 'Hamster' Křeček
29. ledna 2021, 20:32
2
Proč nechápeme nová auta

To bude muset napsat někdo jiný, mě toho nějak moc nenapadá. Ale věřím, že se toho někdo rád ujme :-)

Honza 'Hamster' Křeček
28. ledna 2021, 17:12
3
Subaru Impreza 2.0 e-Boxer: Důvod těšit se na zimní slotu

Ano, nabízí, protože sice jde o stejnou technologii, ale jinak aplikovanou. Většina výrobců pohon všech kol připojuje v případě potřeby, Subaru je stálá čtyřkolka.

Honza 'Hamster' Křeček
28. ledna 2021, 08:23
1
Subaru Impreza 2.0 e-Boxer: Důvod těšit se na zimní slotu

Schválně jsem nepoužil točivý moment, snažil jsem se věc popsat co nejnázorněji a zároveň co nejjednodušším způsobem. Podstatné v celé problematice je, kolik výkonu je auto schopné přenést na vozovku. teda jestli jede nebo stojí popř. jak moc jede.

Honza 'Hamster' Křeček
27. ledna 2021, 19:24
1
Subaru Impreza 2.0 e-Boxer: Důvod těšit se na zimní slotu

Ano, ve spojení s CVT to má mezinápravovou spojku a při prokluzu přibržďuje kola.

Začnu tím přibržďováním kol - to je tu místo samosvorných diferenciálů na jednotlivých nápravách, týká se všech modelů Subaru s jakoukoli převodovkou a používá se proto, že je prostě lepší. Vysvětlím proč. Otevřený diferenciál posílá výkon tam, kde je menší odpor, v případě prokluzu klidně 100% výkonu na protáčející se kolo, tedy 100% výkonu je v háji. Samosvorný diferenciál toto nedovolí, je konstruován tak, aby třeba alespoň 20% výkonu šlo i na to druhé kolo, tedy v případě prokluzu jednoho kola pořád zbývá aspoň 20% výkonu. Zbylých 80% pořád točí druhým kolem naprázdno. Ze sta koní mám teda 20, ale furt lepší než drátem do voka, žejo.... Přibržďování kol ale umožní prokluzujícímu kolu vrátit odpor, jaký by mělo, kdyby k prokluzu nedošlo, na druhé kolo teda můžu přenášet klidně 50% výkonu nebo dokonce i více. Auto je tak ovladatelnější a neztrácí sílu.

A teď AWD. Ano, Subaru s CVT používá systém pohonu s mezinápravovou spojkou podobně, jako Haldex. Výhodou je podobně jako u přibržďování kol ovladatelnost, systém si sám řekne, kdy a jak spojky sepne a když je sepne, může je sepnout i natvrdo jako kdyby měl diferenciál uzávěrku. To klasický diferenciál ani VCD (viskózní středový diferenciál, tedy samosvor) nedokáže. V případě Haldexu, jaký najdem třeba ve škodovkách, si teda systém sám říká, jestli vůbec bude připojovat zadní kola a případně kolik síly na ně pošle. Při rychlosti, s jakou tyhle systémy pracují, už tyhle čtyřkolky nejsou nijak záludné a při horší adhezi jsou nesmírně efektivní. A v čem se liší AWD u Subaru? Přestože používá mezináprvovou spojku, je to stálá čtyřkolka, standardně jde na zadní nápravu něco okolo 40% výkonu, zatímco Haldex u Volkswagenu je standardně předokolka. Ani jedno není špatně, záleží na tom, co od awd člověk očekává. VW eliminuje ztráty a tím zlepšuje spotřebu, AWD je tu jen k tomu, aby Passat nebo Octavie nezůstala v namrzlém kopci bezmocně stát. Subaru je naproti tomu ovladatelnější, je to víc řidičské auto.

Honza 'Hamster' Křeček
27. ledna 2021, 18:02
0
Subaru Impreza 2.0 e-Boxer: Důvod těšit se na zimní slotu

Realita je takova, ze toho Subaru do EU proste vic neda, takze se toho vic ani neda prodat. A ani do budoucna se tohle zasadne nezmeni, Subaru nechce vyrabet auta mimo Japonsko, dokonce nema v planu zasadne navysovat objem vyroby, chce zustat tak trochu exotem. A EU pro nej rozhodne neni klicovy trh. Poptavka po Subaru prevysuje nabidku a tak neni duvod tlacit ceny dolu.

Honza 'Hamster' Křeček
06. ledna 2021, 22:13
5
Jaké auto pro dopravní policii?

Bylo by to hezké, ale ne - viz odkaz, je tam ke stažení i kompletní zadávací dokumentace.
Méně nenápadně už to opravdu udělat nešlo...

Honza 'Hamster' Křeček
03. ledna 2021, 23:16
-1
Rok za volantem: padesát aut, nespočet dojmů

Cítil jsem potřebu postavit se za kolegu, kterýho tu už zase kádruješ.
Mě tyhle diskuse nijak netěší, proto se do nich nehrnu.

Honza 'Hamster' Křeček
03. ledna 2021, 22:44
1
Rok za volantem: padesát aut, nespočet dojmů

Hele fakt sem se nechtěl zapojovat, ale teď už jsi to trochu přehnal, nemyslíš? Ty, zrovna ty, se budeš navážet do Kuby, že by měl brát tu 'novinařinu' víc vážně? Protože mu nesedlo auto, který ty miluješ? Ty jsi tady jediný zdroj pravdy?

Řešíme to furt dokola, člověk aby se bál tady psát o těch autech tak, jak to cítí, bo napsat o hybridním tříválci, že má charakter, se prostě nesmí i kdybych to tak stokrát cítil.

Děláme toho Autíčkáře tak, jak ho děláme, protože tak jsme svobodní a nikdo nám do toho nemůže kecat. To sám moc dobře víš. Můžeš nesouhlasit s našimi názory stejně, jako já nesouhlasím s tvým. Ale to není důvod k osobním výpadům. A rozhodně nemáš právo tady někomu diktovat, co má psát.
-
Komentář upraven 3. 1. 2021, 22:46:44

Honza 'Hamster' Křeček
02. ledna 2021, 21:50
1
2021 | Co v autech už nenajdeme

Myslíš třeba to, jak se s velkou slávou zavedl jakýsi paskvil pod zkratkou PES, který vydržel přesně týden, protože před Vánocema zakazovat lidem nakupovat dárky prostě není politicky průchodné? Nikdy nic není definitivní, za měsíc může být zase všechno jinak, bez toho by to byla nuda...

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark  1968
Buick Skylark

1968 rok výroby
180 koní výkon
6 ccm objem

Cadillac Fleetwood Brougham 1984
Cadillac Fleetwood Brougham

1984 rok výroby
140 koní výkon
4 100 ccm objem

Alfa Romeo 166 2,4JTDm Facelift Bez koroze ES 2005
Alfa Romeo 166 2,4JTDm Facelift Bez koroze ES

2005 rok výroby
175 koní výkon
2 387 ccm objem

Chrysler Imperial Le Baron 1975
Chrysler Imperial Le Baron

1975 rok výroby
218 koní výkon
7 206 ccm objem

Chrysler Vision EAGLE ESI 3.3 6V 1995
Chrysler Vision EAGLE ESI 3.3 6V

1995 rok výroby
121 koní výkon
3 299 ccm objem