logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
avatar

Honza Hamster „Hamster“ Křeček

Vlastnictví několika italských strojů jej dovedlo k detailnímu studiu servisních manuálů. Přes nově nabyté znalosti však zůstal zarytým alfistou. S příchodem do Autíčkáře potom získal pro své postižení i publikum.
VIP členTento uživatel má VIP členství (Zjisti více).
BydlištěPraha 10
Registracepřed 11.8 rok.
Poslední aktivitapřed 3.4 hod.
Komentářů u článků731
Pozitivních komentářů u článků335
Negativních komentářů u článků40

Posledních 50 komentářů

4
Honza Hamster Křeček
10. 11. 2025, 11:04
Mazda 6e: Elektrizující elegance

PanHAJZL: Proč si vysnívat teorie, když my přece víme, že exportní auta pro EU trh jsou lépe vybavená než identická auta nabízená přímo v Číně?

1
Honza Hamster Křeček
9. 11. 2025, 12:01
Mazda 6e: Elektrizující elegance

To by chtělo zkusit si obojí najednou, už je to pár týdnů, co jsem se svezl Teslou, ale řekl bych, že Highland je o maličko lépe odhlučněný. Ale zásadní rozdíl to není..

3
Honza Hamster Křeček
7. 11. 2025, 21:11
Čínská auta přichází do Česka: levná lákadla, nebo past, která brzy přestane jezdit?

S tímto tvrzením se potkávám velmi často. Ano, čínské benzínové modely jsou tak trochu křápy, ale EV, to je docela jiná písnička, tam západu utekli o parník... A tady ze své zkušenosti musím to nadšení z výdobytků čínské totality prostě mírnit, není to tak. A to hned ve dvou rovinách:

1.) Ano, Čína vyrábí víc EV, než kdo jiný, a to především proto, že tak nastavila svou politiku. Je zajímavé, že argument počtem často používají ti stejní lidé, kteří evropskou snahu o nahrazení spalovacích motorů elektromotory považují za málem zločin proti lidským právům, zatímco stejná a dokonce mnohem přísnější politika je v Číně znamením úspěchu a technologické nadvlády... ale to je jen tak na okraj, mnohem podstatnější je:

2.) Kde ta úžasná nadvláda je? Čína skutečně vyrábí obrovskou škálu elektromobilů od relativně levných pleček po luxusní stroje, ale je před zbytkem světa napřed, nebo fakt jen vyrábí obrovské množství čehosi? Ne, napřed prostě není. Některá auta dosahují skvělých parametrů, ale potom už se tu nebavíme o lidových cenách, jiná vypadají dobře na papíře, v praxi je na nich ale pořád cítit, že to prostě nemá tu úroveň. A teď nemyslím zpracování, sešroubovat to dohromady, aby z toho neodpadávaly kousky, už se v Číně naučili. Myslím tím naladění a konstrukci auta a jeho systémů. Tak, aby klimatizace klimatizovala, asistenti asistovali, řízení řídilo, odpružení pružilo, tlumení tlumilo.. A to předesílám, že my tu zatím zkoušíme jen těch pár vybraných "exportních" modelů, to není reprezentativní ukázka toho, jak ta auta vypadají na domácím trhu.

Abych jen neblábolil - nedávno jsme měli možnost vyzkoušet Mazdu 6e, což jak mnozí asi víte je jen přeznačený Deepal L07. A není to vůbec špatné auto. Ještě aby byl, když si ho Mazda vybrala a prodává ho pod svou vlastní značkou. Je ale o parník před evropskou či americkou konkurencí? Ne, to vážně není. Víc ale prozrazovat nebudu, to si přečtěte někdy v průběhu víkendu, kdy vyjde redakční test.

5
Honza Hamster Křeček
7. 11. 2025, 14:11
Čínská auta přichází do Česka: levná lákadla, nebo past, která brzy přestane jezdit?

Trebus: Však to ale nejsme ve při, vždyť to píšu, já věřím, že čínské auto časem bude na úrovni toho "západního". Narozdíl od ruských aut, o kterých jsem taky už mnohokrát slyšel, jak je jejich vítězné tažení Evropou jen otázkou času, v případě aut z Číny si umím představit, že té evropské úrovně dosáhnou, ale nejen kvalitou a technologiemi, ale i cenou.. Takže se prostě zařadí mezi ostatní automobilky na našem trhu a šmitec. Že by kvůli tomu padnul Stellantis nebo VAG je zas utopická myšlenka z opačné strany....

6
Honza Hamster Křeček
7. 11. 2025, 13:09
Čínská auta přichází do Česka: levná lákadla, nebo past, která brzy přestane jezdit?

Jen si dovolím trochu poupravit - cla mají jistě na dovoz z Číny nějaký vliv, nicméně hlavním důvodem, proč se tu těch aut neprodává víc, je prostý fakt, že většina z nich nemá a nemůže mít homologaci pro EU, tedy se prodávají jako šedé dovozy a tam je početní omezení. Tedy ono jich sem víc dovážet nejde, i když co půl roku papírově mění logo a jméno,

A to souvisí i s kvalitou a technologickou úrovní těch aut. V mnoha ohledech na evropskou konkurenci prostě nemají. A to i v případě aut konstruovaných od počátku i pro evropský trh. Viz. například právě MG. Jako auto pro důchodce s nájezdem do 5000 kilometrů za rok proti tomu vlastně nic nemám. Že to nemá tónovaná skla a klimatizace se v tom nedá moc nastavit vlastně až tak nevadí, na krátké trasy si okýnka otevřu a kdyby bylo moc velké horko, tak tu cestu holt odložím na večer, až bude líp. Žádný problém.

Co ale problém je, že ono to MG nestojí zas o tolik méně. Třeba Dacia, která často cílí na stejné zákazníky, je cenově naprosto srovnatelná. Já věřím, že Čína postupně bude kvalitu svých aut zlepšovat, ale stejně, jako jsme to viděli u Korejců, porostou i ceny. V případě čínských aut možná ještě více, protože západní technologie potřebné k tomu, aby se čínská auta posunula na evropskou úroveň, budou muset nakupovat za nedostatkové devizy.

Navíc s rostoucím objemem exportu do EU bude slábnout ochota státu podporovat takovou výrobu ze svých zdrojů - tvrdá měna jako dolar či euro je pro Čínu stále lákavá, nejde ale donekonečna tratit na každém exportu, i ti obyčejní Číňani, co to vyrábí, musí z něčeho žít, takže stejně jako nejsou dlouhodobě udržitelné projekty jako Temu, ani čínská auta za dampingové ceny nejde prodávat donekonečna.

Takže suma sumárum - ano, čínská auta na našich silnicích budeme potkávat čím dál častěji. Budou mít možná i evropskou kvalitu, celkem určitě ale budou mít evropskou cenovku. A tedy neočekávám žádnou automobilovou revoluci. Narozdíl od USA v osmdesátých letech, EU (přestože by si to někteří příznivci starých dobrých časů moc přáli) nezaspala. Zatímco tenkrát přišli Japonci s auty přímo ušitými na ropnou krizi a domácí výrobci na ně neměli odpověď, Čína s žádným zázrakem na kolech nepřišla. Žádné Chery není Kodiaq za polovinu ceny, žádné MG není Tesla s dvojnásobným dojezdem.

Nenechte se zmást PR články a mediální masáží, zajděte si k prodejcům a ta auta si vyzkoušejte. A pochopíte...

0
Honza Hamster Křeček
20. 10. 2025, 14:23
Abarth 600e Scorpionissima: Škorpion s ďáblem v těle

Ono to tak i bude, ale potom jsou tu auta, co se nabízí jak s elektrickým, tak spalovacím pohonem, což je i případ šestistovky - a tam potom logicky zůstává koncepce fwd.

Nicméně ono to není tak jednoduché, když srovnám třeba Volvo EX30 Extended Range, což je zadokolka a auto, které mám vážně moc rád, s Juniorem Veloce resp. tady Abarthem, tak ty předokolky nabízí úplně jiný jízdní zážitek a kdo chce zábavu za volantem. Tady určitě neporadím zájemci o auto, co umí pobavit, koupit to Volvo, byť je to rwd...

1
Honza Hamster Křeček
29. 9. 2025, 16:57
Fiat Grande Panda Hybrid: Návrat ke kořenům

Sourozenec AR Junior uz existuje, jmenuje se Fiat 600.

3
Honza Hamster Křeček
21. 9. 2025, 09:55
Kia Sorento PHEV: Rodinný dostavník

Chápu, ale ono toho tu vážně víc není. Přepínač EV / HEV je veškeré ovládání hybridu. HEV nabiti baterie drží, mění se i při dlouhé cestě max o jednotky procent, EV jede na elektřinu, dokud ji má. A to je celé. Nic víc se tu nastavit nedá.
Auto se při nabité i vybité baterii chová stejně, výkon neztrácí, při nabití na 100% pochopitelně omezuje rekuperaci, při vybití nepřechází do EV režimu, to je jasné.

6
Honza Hamster Křeček
15. 9. 2025, 16:58
Autopiloti v praxi a nejen čínské lži

Krizova situace? Ze jsou na silnici dobre znacene stavebni prace prece neni zadna krizova situace. Ted je zuzeni na D1 na prijezdu do Prahy, denne tudy projede cca 100.000 aut. Pri teto uspesnosti by tu melo byt jen za dnesek neco kolem 60.000 dopravnich nehod. Zda se, ze ridic je uspesnejsi nez cinsky autopilot… o neco…
-
Komentář upraven 15. 9. 2025, 16:59:45

2
Honza Hamster Křeček
14. 9. 2025, 10:33
Fiat 500C Riva: Radostná lehkost bytí

Samozřejmě, je to dýha.

0
Honza Hamster Křeček
11. 9. 2025, 15:24
Jeep Avenger Hybrid 4xe: Limitka The North Face s pohonem všech kol

Od sourozenců snad ani ne, ta čtyčkolka je udělaná snad stejně, jako třeba v Alfě Junior Q4, o nějakém specifiku pro Jeep nevím. Ale pokud tam je, rád se nechám poučit. A ano, logicky to znamená jinou zadní nápravu, takže 4xe má multilink, což by mělo přispívat k tomu, že ani na těch prašných cestách zadek neodskakuje a celé se to chová dost jeepovsky a civilizovaně.
Jenže já už si zkoušel i předokolku a ten rozdíl v jízdních vlastnostech je minimální. Jeepy jsou oba naladěné dobře a ač na silnici jsou to prostě malé crossovery a nelze po nich chtít víc, na horších cestách jsou super a řidiče vůbec nenutí dávat nohu z plynu kvůli pár výmolům....
-
Komentář upraven 11. 9. 2025, 15:24:45

2
Honza Hamster Křeček
9. 9. 2025, 14:44
Lexus RZ: Běží jako po drátkách!

V zásadě ano. Samozřejmě jsou tam odlišnosti, zejména při tom parkování umí Lexus dát plný rejd bez přehmatávání - to by v BMW nešlo, protože ten rozsah té planetovky je omezený tím, aby se stačila zase rozmotat, když za to řidič z malé rychlosti veme (typicky rychlý U-turn).
A potom tam Lexus uvádí další výhody - snadná konverze LHD vs. RHD, místo vpředu pro frunk, bezpečnost (už nemusí řešit různé ty teleskoppické a deformovatelné sloupky řízení) etc.
Je to dané posunem v technologiích, BMW si tam nechávalo tu mechanickou vazbu, protože tehdejší řídící jednotky by to prostě neutáhly (zejména právě tu zpětnou vazbu).

0
Honza Hamster Křeček
4. 9. 2025, 15:40
Lexus RZ: Běží jako po drátkách!

Bavili jsme se s lidmi z vývoje a RZ je první z řady. Do toho systému investovali velké peníze a čas, samo RZ by to nikdy nezaplatilo, je to skutečně první vlaštovka, ale další budou následovat. A myslím, že tomu nic nebrání, ten systém je velmi dobrý,

2
Honza Hamster Křeček
2. 9. 2025, 13:53
Alfa Romeo Junior Veloce: Konečně elektromobil po italsku

Alfa Romeo je poměrně hodně specifická automobilová značka. Jejím cílem nikdy nebude prodávat auta v objemech, jako třeba BYD. Byznysově to pravděpodobně na první pohled vůbec nedává smysl, ale Itálie je v tomto zkrátka jiná.
Pokud můžu mluvit za sebe, jsem rád za Alfu Romeo takovou, jaká je (a jakou mimochodem byla vždycky). Mnohem raději se jednou za týden ohlédnu za pravou italskou Alfou (byť vyrobenou v Polsku :-) ), než potkávat na každém rohu nudnou čínskou Alfu Romeo... A jo, čínská Alfa by byla nudná, stejně jako je nudné čínské MG (a zůstane nudné, i kdyby na těch křídlových dveřích umělo i odletět). Aby byla Alfa autentická, musí být skvělá i tak trochu špatná zároveň, jinak to nejde.
Tohle neplatí jen pro Alfu Romeo, tohle platí pro všechny italské značky. A stačí si je vyjmenovat - Alfa Romeo, Maserati, Lamborghini, Lancia, Ducati, Pagani.... Kdyby to dělali tak blbě, jak se všude traduje (vždyť prodeji všechny zaostávají celou dobu své existence!), tak už jsou všechny ty továrny dávno zavřené - ale ono ne, stále fungují a ono co značka, to globální legenda... Zajímavé, ne?

Až tohohle jednou dosáhne BYD, dejte mi vědět. Dokud vyrábí miliony bezpohlavních škatulí, je mi to jedno - proti konkurenci nic nemám, ať to tu klidně prodávají, ale zas tak moc mě to nezajímá... ;-)

1
Honza Hamster Křeček
1. 9. 2025, 16:05
Alfa Romeo Junior Veloce: Konečně elektromobil po italsku

Rádi si BYD někdy vyzkoušíme, zda se dokáže Alfě jízdně alespoň přiblížit.

7
Honza Hamster Křeček
26. 8. 2025, 09:44
Automobilové facelifty, které se nepovedly

Že jsme s Tomášem skončili u prakticky stejného výběru není samozřejmě žádná náhoda. Je to jasný důkaz, že Autíčkář píše jen pravdu! ;-)

0
Honza Hamster Křeček
27. 7. 2025, 21:32
Honda HR-V: Toto auto je dobré, také však má nějaká ale

MBMB: ono je to složitější, skutečně by to sežralo půl článku to vysvětlovat a nakonec to není až tak podstatné.
Ani ty nemáš tak úplně pravdu, spojení spalovacího motoru s koly není jen skrz elektrický přenos výkonu, e:HEV umí přes spojku připojit spalovák "natvrdo" a pohánět kola přímo výhradně na benzín. To za prvé.

A za druhé - a to je to, co se ti Jarda snažil neúspěšně vysvětlit, to, že tu není klasická planetová či jiná převodovka neznamená, že auto nějakým způsoben nepracuje s otáčkami motoru (neřadí). Honda si otáčky normálně reguluje dle potřeby výkonu, tedy auto se při kick-downu chová vlastně stejně, jako kdyby si podřadilo pomocí převodovky - zvedne otáčky motoru a potom je dál mění dle aktuální potřeby. A v tu chvíli se chová akusticky velmi podobně jako CVT.

Oproti tomu například Civic otáčky mění a tváří se, že odřazuje - což dělá právě jen pro větší akustickou pohodu, kdy to auto zní jako vcelku obyčejný automat. A myslím, že v testu Hondy Civic jsme se systému e:HEV věnovali docela dost. Natočili jsme k tomu dokonce video! :-)


Toť celé sdělení.

Ano, je možné redaktora koupat v tom, že použil slovo převodovka či automatická převodovka, ale jak tomu teda říkat? Automatický přenos výkonu? Automatická regulace přenosu výkonu? Tomu nikdo nebude rozumět....

P.S. Když už si teda hrajeme na chytráky - protože auto dokáže přes třecí spojku pohánět kola přímo spalovacím motorem, musí tu existovat nějaký stálý převod. Tedy nějaká jednostupňová převodovka tu je. A protože ta spojka pracuje zcela automaticky, potom bych tu převodovku nazýval automatickou. To jen tak na okraj... ;-)
-
Komentář upraven 27. 7. 2025, 21:35:50
-
Komentář upraven 27. 7. 2025, 21:39:43

0
Honza Hamster Křeček
21. 7. 2025, 22:55
Honda Jazz e:HEV: Autíčko plné překvapení

nooo, ono ani to není tak úplně pravda, :-) Honda eHEV umí v určitém režimu (typicky ustálená jízda po dálnici) pohánět kola přímo spalovákem přes nějaký stálý převod, ale jinak v zásadě ano, je to jak píšeš. A napsal jsem to tam ze stejného důvodu, jako Honda do těch prospektů - pro ty, kdo rozlišují jen PRND a háčko, tak tohle auto je PRND. :-)

0
Honza Hamster Křeček
21. 7. 2025, 06:51
Honda Jazz e:HEV: Autíčko plné překvapení

Já si teda myslím, že jak funguje elektrický přenos výkonu eCVT v Hondách, ví dneska už úplně každý, koho nová auta aspoň trochu zajímají, vysvětlovat to znovu je imho už zbytečné..

0
Honza Hamster Křeček
20. 7. 2025, 09:39
Honda Jazz e:HEV: Autíčko plné překvapení

Ano, je to tak, máme prostě zažito, že auto má buď automat nebo manuál, kde se neřadí ‘háčkem’, to je automat… O eCVT se toho jinak už napsalo spousta, netřeba to asi vypisovat znovu - kdo chce, ten si to dohledá ve svém volném čase… :-)

3
Honza Hamster Křeček
8. 7. 2025, 14:40
BMW M5: Supersedan

Opět - naprosto souhlasim, pro ilustraci problému přidávám i momentku z průběhu testu.... Nicméně opět musím dodat to b), totiž že M5 není jen o rychlosti či zábavě za volantem, ono je dělané tak, aby umělo všechno a navíc skvěle. A mezi to "všechno" se řadí i těch 70 kilometrů elektrického dojezdu. Neříkám, že to je úplně správná cesta. já sám bych asi klidně ignoroval 2,5 tuny, to auto se chová i tak skvěle, ale mně zas vadí ten přehnaně agresivní look...

5
Honza Hamster Křeček
7. 7. 2025, 15:05
BMW M5: Supersedan

Je to tak. Ale o tom M5 neni, jestli chci lehkonohy sportak, potom asi uz z principu nedava smysl kupovat petimetrovej sedan…. 🙂
M5 je o te univerzalnosti.

1
Honza Hamster Křeček
13. 6. 2025, 12:59
Nemoci nových aut: Kdo tohle vymyslel?

Jen pro zajímavost - black panel má i Alfa 147, jen o tom skoro žádný její majitel neví.... :-)

0
Honza Hamster Křeček
10. 6. 2025, 14:09
Kia EV3: Elektrická překvapení

Ono se dá vypnout, ale k čemu je potom dobrý, když je vypnutý…. Přitom by stačilo to jen lépe zabudovat, to je přece kouzlo užitného designu, že propojuje estetiku s funkcí…

1
Honza Hamster Křeček
28. 5. 2025, 11:55
Nemoci nových aut: Kdo tohle vymyslel?

Proto píšu "jak ji známe dnes". Jasně, že existovaly i předtím různé formy digitálních přístrojovek, hodně cool byly třeba digitální budíky, co se nebízely jako volitelná výbava pro Lancii Dedru - o nich se málo ví.

Ale prostě první obrazovku v podobě, jakou mají skoro všechna dnešní auta, měl Jaguar XJ, to tak prostě je...

3
Honza Hamster Křeček
25. 5. 2025, 18:48
Nemoci nových aut: Kdo tohle vymyslel?

K tomu ambientnimu osvetleni - pokud tam je, tak ma byt udelane tak, aby se neodrazelo v oknech, jinak je to proste chybny design. Tecka. Ze se da vypnout - no to ano, ale jestli nejlepsi na nejake funkci je to, ze ji lze i vypnout, tak asi nemam, co vic dodat…. :-)

A co se klavirniho laku tyce, tak ten bohuzel byva casto tam, kde nelze v konfiguratoru volit jinak. V galerii jsou treba fotky z Volkswagenu (jsou to stredove konzole Tayrona a Touarega, pokud se nepletu) a tam je tenhle material proste vzdycky. A podobnych aut je spousta. Da se volit jine oblozeni na jinych mistech, ale toto zustava vzdycky takto.

Ze me clanky patri mezi kolegy hluboko pod prumer jsem si vedom, nedelam to schvalne, holt kazdemu jde neco jineho. Proto taky ani nahodou nejsem sefredaktor tohoto webu.
-
Komentář upraven 25. 5. 2025, 18:53:47
-
Komentář upraven 25. 5. 2025, 18:54:55

0
Honza Hamster Křeček
22. 4. 2025, 17:27
Volvo EX90 Twin Motor Performance: Připravené pro budoucnost

Ač jsem obecně skeptický ke konspiračním teoriím, dejme tomu, že připustíme, že se šéfové automobilek sešli na tajné schůzce a domluvili, že už budou vyrábět jen SUV. A zákazníci je teď musí kupovat, i když nechtějí. Ok, dejme tomu.
Ale tak proč nekupují ty sedany, co na trhu jsou? Zrovna Volvo je toho krásným příkladem, ještě loni tam byly v nabídce kombíky i sedany, každý si je mohl objednat. A SUV je v číslech totálně válcovala…. Čím to je? Jsou i zákazníci součástí konspirace? Platí je někdo, aby nekupovali sedany? Vyhrožují jim? Já tomu fakt nerozumím…

1
Honza Hamster Křeček
22. 4. 2025, 08:15
Lancia Thema 3.0 CRD: Limuzína za pár korun

Jsou to auta z jiné doby, to je pravda. A ano, Delta III slídí s Bravem i ten základní díl palubky. Zajímavé je že zvenku, ač by to jistě šlo, nesdílí nic, ani přední dveře nejsou zaměnitelné. Po technické stránce to mělo spoustu vychytávek (udržování v pruhu, automatické parkování, adaptivní podvozek, LED koncový světla, denní svícení etc. - na svou dobu docela dobrý). A co se motorů týče, tak T-Jety byly skvělý motory, MultiAir je technologická špička, naftový biturbo bylo moc fajn (a unikátní, mimo Delty ho dostal už jen nějaký Saab či co). A potom tam byla ještě tebou zmiňovaná 1.8 turbo. To se moc nepovedlo, turbo tomu vydrželo 100.000 km max, a mělo to i další trable - holt předělat alfáckej TwinSpark na přeplňovanej přímovstřikovej motor je už trochu překomplikovanej nápad, ale nějaký koně to mělo, to zas jo.

Potíž s auty, která z nějakého modelu udělají mezi petrolheady "legendu" je, že by správně měla ten model zabít. Jakmile se přestane nabízet Evo, mělo by Mitsubishi svůj Lancer přejmenovat na něco jinýho. Pro petrolheady mají hodnotu jen vrcholné verze, obyčejnými auty pohrdají. Jenže to je dáno tím, k čemu ta auta mají - jsou zastrčená někde ve stodole a jezdí se s nimi jen v létě na nějaký sraz, když vyjde počasí. Potom chápu, že druhá nebo třetí generace Delty se pro něco takového asi moc nehodí. Ale opravdu si nemyslím, že když v Lancii stavěli první Deltu (nebo jakýkoli jiný auto), tak zadání bylo "postavte něco, co bude za 40 let hrozně cool ve stodole"...

Smutný je, že potom takový petrolhead má ten svůj opečovávaný klenot někde v té stodole nebo garáži a celý rok jezdí něčím jako služební Fabia či Scala. Ale trojková Delta? Fuj, ani kolo bych si o to neopřel, dyť to ani není Integrale...

2
Honza Hamster Křeček
22. 4. 2025, 07:43
Volvo EX90 Twin Motor Performance: Připravené pro budoucnost

Ano, velké SUV je žádané (narozdíl od kupé nebo i sedanů), automobilky jen reagují na poptávku. Ostatně XC90, spalovací alterego EX90, je nejprodávanějším Volvem na našem trhu. Mně to třeba taky nevyhovuje, mám mnohem radši kompaktní auta, ale jen pro mě je asi nikdo vyrábět nebude. Vážně to není žádné spiknutí tajemných Iluminátů, co bojují proti petrolheadům... :-)
-
Komentář upraven 22. 4. 2025, 11:36:37

-1
Honza Hamster Křeček
20. 4. 2025, 19:45
Volvo EX90 Twin Motor Performance: Připravené pro budoucnost

Jako vzdycky uvadim cenu auta s danou motorizaci a urovni vybavy bez priplatku. S nimi to jeste o neco povyleze, tusim nekam nad 2,9 mio - cenik je ke stazeni na strankach Volva.

4
Honza Hamster Křeček
14. 4. 2025, 23:03
Lancia Thema 3.0 CRD: Limuzína za pár korun

To ale zase souvisí s tím, že pro lidi, kteří se v tom příliš neorientují, je Delta jen HF Integrale. Což je ale úplná blbost. Delta byla od první generace hatch postavený na základech Fiatu a přesně to stejné je i druhá a třetí generace. Že se dělala i ostrá hot-hatch verze je hezká zajímavost, ale to auto to přece nedefinuje. A to ještě ponechávám stranou fakt, že tou legendou se stala vlastně už jako starej kepl, bo ty úspěchy v rally přišly v době, kdy tomu autu táhlo na deset let.

Škodovce taky nikdo neříká, že dvojková Octavia už se neměla jmenovat Octavia, bo bez WRC verze to žádná Octavia není.,...

5
Honza Hamster Křeček
13. 4. 2025, 07:13
Lancia Thema 3.0 CRD: Limuzína za pár korun

Souhlasím, že tohle auto není Lancia. Co jsem ale nikdy nepochopil je hejt na Deltu kvůli tomu, že je postavená na Fiatu - proč to vadí až u třetí generace a u první a druhé ne? A nemyslím to jako rýpnutí, fakt mě to zajímá.

1
Honza Hamster Křeček
30. 3. 2025, 19:48
Konečně zase „echt“ japonské auto. Mitsubishi Outlander se vrací se vší parádou

ratan groch: Víš, zkus se také trochu vcítit do kůže nás tvůrců - ať napíšeme cokoli, tak se pod tím v diskusi přihlásí někdo, že to ho nezajímá a o tom bychom vlastně vůbec psát neměli. A ideálně bychom měli psát o tom, co zajímá jeho. Nevím, proč ta potřeba u lidí na internetech je, ale prostě je. Do Národní galerie nikdo nechodí psát do knihy stížností, že místo Moneta by měli vystavovat motor z Lancie Stratos, bo to lidi určitě zajmá víc...

A abychom se cítili ještě hůř, většinou tam přidá něco ve smyslu "ale já vás chápu, však za ty sr**ky, co píšete, dostanete líp zaplaceno..."

A teď mi řekni - tebe by tohle těšilo? To je ta diskuse s respektem, o které píšeš? Měl bys i tak chuť psát další články?

1
Honza Hamster Křeček
26. 3. 2025, 22:34
Konečně zase „echt“ japonské auto. Mitsubishi Outlander se vrací se vší parádou

Pokud chcete bazarnicko-veteranisticky blogisek se zamerenim na taje a zajimavosti klenotu jako jednickova Fabie, obavam se, ze nemuzeme slouzit. To by nas asi brzo omrzelo… ;-)

0
Honza Hamster Křeček
25. 3. 2025, 17:45
Range Rover Edition Lech: Jediný a jedinečný

:-D Tak to prrrr! Moje je samozřejmě Green Beauty! A růžová skica, která to jednoznačně vyhrála, patří kolegyni Ewě z polského fashion magazínu.... :-)

0
Honza Hamster Křeček
25. 3. 2025, 14:52
Dongfeng T5 Evo: Návrat do minulosti

Zrovna MG HS (resp. jeho elektrifikovanou verzi EHS) jsem měl možnost testovat a i tam byla celá řada přešlapů, které by si evropský výrobce prostě nemohl dovolit. A v případě Dongfengu je to ještě znatelnější. Už jen proto, že ta auta prostě nemohou mít evropskou homologaci.

Když to sečtu a podtrhnu, tak značka Dongfeng sem vozí auta, která by byla na našem trhu lehce podprůměrná v roce 2005. MG je na tom lépe alespoň co se týče asistenčních systémů, ale ne o moc. Jízdně to není nic, z čeho by člověk měl nějakou radost, ale ano, z místa na místo to posádku odveze. Pokud to někomu stačí, prosím, ale netvařme se, že Evropa usnula a Asie kolem nás jen profrčí - není tomu tak.

Skutečných inovací a dobrých nápadů je v těch autech naprosté minimum, třeba v Dongfengu si vlastně vybavuju jen jeden - paměti sedadla řidiče nejsou jako ve všech ostatních autech 1, 2 a 3, ale v palubním systému si je můžu pojmenovat. To je dobrý nápad. Ale nic víc tam nebylo,..

Nio se nám zatím do rukou nedostalo, rádi vyzkoušíme.

3
Honza Hamster Křeček
25. 3. 2025, 11:52
Dongfeng T5 Evo: Návrat do minulosti

Pokrok u EV možná nějaký mají, ale po zkušenostech s čínskými auty bych brzdil své nadšení. Nedokáží udělat auto se spalovacím motorem, které by dokázalo aspoň chvíli jet rovně, aniž by ho řidič musel pořád honit po vozovce, A to se bavíme o exportním modelu pro "západ" (proto taky ten nepoměr v ceně, v Číně to stejný auto bude vypadat ještě trochu jinak). Tak proč bych měl očekávat, že čínské EV bude o parník lepší, než co dokáže vyrobit škodovka?

2
Honza Hamster Křeček
25. 3. 2025, 10:29
Dongfeng U-Tour: Není všechno zlato, co se třpytí

Nesnažte se to omluvit místními zvyklostmi či istými kulturnými špecifiky nebo podnebím. Ta věc prostě není dobře zkonstruovaná a proto nefunguje. Celá ta automatická klimatizace je po většinu času zmatená jak lesní včela a vůbec netuší, co má vlastně dělat.
Jindy míváme tendence psát, abychom nebyli nespravedliví, že to může být závada konkrétního kusu (a často skutečně může), v případě tohohle auta by tam ale závad konkrétního kusu bylo tolik, že se mnohem pravděpodobnější jeví skutečnost, že to prostě není moc dobré auto.

1
Honza Hamster Křeček
18. 3. 2025, 15:40
Volvo EX30 Core: Sympatický prcek má mnoho kladů, ale za šetření se platí

Přesně tak.
Ona ta volba různé chemie pro baterky v EX30 dává totiž dokonalý smysl. Kdo hledá malé postrkovadlo do města, pro toho je základní provedení s menší baterií. Přes noc se to tak jako tak došťouchá a těch 60 km to každý den dá s velkou rezervou. Potřebuju teda odolnější baterku (dobíjet budu pravděpodobně každý den, neřešim, přijedu domu a bodnu to do zásuvky), v zásadě je mi fuk, jak dlouho to potrvá (mám na to celou noc) - jasná práce pro LFP baterii.
Jakmile ale o EX30 začnu uvažovat jako o trochu univerzálnějším autu, které občas vytáhnu i někam dál, tak se situace mění. Jasně, chci větší baterku (extended range), ale najednou potřebuju občas dobíjet i z veřejné nabíječky - chci teda rychlé dobíjení, takže to chce NMC baterku. A přesně tak to Volvo i vyrábí....

1
Honza Hamster Křeček
22. 2. 2025, 12:20
Volvo EX30 Cross Country a Volvo XC90: Relaxované cestování po severním Švédsku v „prckovi" s pohorkami a nestárnoucím elegánovi

V EX30 jsou dle konfigurace možné dvě baterie. Základní zadokolka (SINGLE MOTOR) má LFP baterii o kapacitě 51 kWh, pro vyšší úrovně (zadokolka SINGLE MOTOR EXTENDED RANGE a čtyřkolka TWIN MOTOR PERFORMANCE) je tam NMC o kapacitě 69 kWh. Verze Cross Country se nabízí jen jako čtyřkolka a tedy výhradně s NMC.

2
Honza Hamster Křeček
23. 1. 2025, 14:15
Volvo XC90 T8 eAWD: Ať žije král

Náklady na kilometr s veřejnou DC nabíječkou budou někde kolem 2,75 CZK/km, na benzín to budou tři koruny. Tedy pokud bys měl dojíždět posledních deset kilometrů na benzín, připlatíš si za ten den dvě koruny a padesát halířů. Jestli to je částka, která majitele auta za 2,75 milionu zajímá ponechám otevřené...

Ano, vždycky bude někdo, kdo to má do práce a zpět o tři kilometry dál, než dojede PHEV. Pro většinu lidí (statistika říká, že průměrné auto v EU nenajede za den víc než 60 km) to stačí. Já to mám do práce 12 kilometrů a nabíječku mám jak doma, tak u kanceláře, tedy já jsem třeba přesně ten případ, který PHEV na veřejnou nabíječku nepoveze asi nikdy, vlastně ani nemusím nabíjet každý den.....

A btw. pokud chci zvládat celý den jen na elektřinu, je tu teď i EX90..........
-
Komentář upraven 23. 1. 2025, 14:17:36

3
Honza Hamster Křeček
23. 1. 2025, 12:55
Volvo XC90 T8 eAWD: Ať žije král

Věřím, že se najde někdo, kdo to využije, je to u toho Mercedesu příjemný bonus, jako "sakra důležité" bych to ale určitě neoznačil. Většina PHEV aut nikdy na veřejnou nabíječku nezamíří, těch pár desítek kilometrů dojezdu na městské poskakování stačí. A kdyby ne, je tu pořád ještě 70 litrů benzinu, takže proč řešit veřejné nabíječky...

5
Honza Hamster Křeček
23. 1. 2025, 12:25
Volvo XC90 T8 eAWD: Ať žije král

Baterie je 19 kWh a nabíjí se jen AC, u plug-in hybridů se s nějakým dobíjením na superchargerech příliš nepočítá, nedává to smysl a není to ani ekonomické. Dobíjí se většinou doma přes noc, z domácí nabíječky se XC90 nabije z nuly na 100% za tři hodiny. Na delší cesty je tam spalovací motor.

0
Honza Hamster Křeček
18. 11. 2024, 21:37
e-Salon 2024: Tradiční hráči i draví nováčci z Číny si porcují budoucí automobilový trh

Uvidíme, oslovili jsme i zástupce čínských značek, snad budeme moci brzy něco vyzkoušet. Z toho, co jsem zatím měl možnost vidět a vyzkoušet, mě nic nepřesvědčilo…

0
Honza Hamster Křeček
18. 11. 2024, 14:53
e-Salon 2024: Tradiční hráči i draví nováčci z Číny si porcují budoucí automobilový trh

Neřeším, čí kapitál za tím stojí ani kde se to vyrábí, o tom by se dal napsat celý seriál článků. EX30 je navržená a stavěná podle nějakých evropských standardů a tak i působí. Bylo by nefér říkat, že nás Čína už dohonila, podívejte se na EX30, to je auto plně srovnatelné s evropskou produkcí - no jasně, když tam Volvo uplatňuje své švédské know-how i výrobní postupy, tak se není co divit, žejo..

Na e-Salonu jsme viděli velmi slušně sestavená čínská auta, dokonce se slušnými parametry a štědrou výbavou. Ale co jsem tam neviděl, je něco nového. Čína je pořád hlavně výrobna. Učí se rychle, ale učí se jen to, co vidí. Když bych si půjčil analogii ze světa mobilních telefonů, tak před pár lety to bylo tak, že když Apple prodával iPhone 12, Čína už uměla nabídnout něco na úrovni iPhone 10. Dneska Apple nabízí iPhone 16 (?) a Čína po Novým roce bude schopná nabídnout něco, co bude mít velmi podobné parametry. Možná i dřív. Ale co se nestane - že by Čína měla iPhone 17 dřív než Apple. Takhle oni nefungují. A to je za mě ten nejzásadnější rozdíl...

2
Honza Hamster Křeček
16. 11. 2024, 19:42
Škoda VOS: Limuzínu pro nejvyšší funkcionáře stavěla Praga, Tatra i Poldi Kladno

To si mě asi s někým pleteš :-) Děda měl pravda Fiat Uno, ale tím veškerá podobnost s tvou konstrukcí končí. V okolí Kotvy jsem nikdy nebydlel a ani nikdo z mé rodiny a především - nikdy jsem tu nevypisoval nějakou naši rodinnou historii. To byl asi někdo jiný...

Ale i kdyby to bylo, jak píšeš, nějak nechápu, proč to píšeš?
-
Komentář upraven 16. 11. 2024, 20:05:23

5
Honza Hamster Křeček
13. 11. 2024, 07:56
Škoda VOS: Limuzínu pro nejvyšší funkcionáře stavěla Praga, Tatra i Poldi Kladno

Tohle vazne neni debata uplne vhodna pro motoristicky web. Myslenka socialismu/komunismu (rikejte si tomu jak chcete) je vadna uz v samotnem zakladu, coz musi dojit kazdemu, kdo se nad ni byt jen trochu zamysli. A komu se myslet nechce, necht se podiva po svete na vysledky. A ne, neni to tim, ze se toho vsude ujali nestastnou nahodou zaporaci, cely ten koncept je proste vadny a fungovat ani nemuze.