reklama
načítám data...

Hamster

JménoHonza 'Hamster' Křeček
BydlištěPraha 10
Registracepřed 3.7 rok.
Poslední aktivitapřed 5.6 hod.
Komentářů u článků128
Pozitivních komentářů u článků32
Negativních komentářů u článků0
Možnostinapsat zprávu
Informace

Vlastnictví několika italských strojů jej dovedlo k detailnímu studiu servisních manuálů. Přes nově nabyté znalosti však zůstal zarytým alfistou. S příchodem do Autíčkáře potom získal pro své postižení i publikum.

Posledních 50 komentářů

Honza 'Hamster' Křeček
20. října 2017, 19:05
0
Alfa Romeo Stelvio 2.2D MultiJet: Na co si to hraješ?

Porsche i BMW prodava SUV dobre, proc by to Alfa nezkusila take. S Porsche bohuzel srovnani nemam, ale BMW na Alfu jizdnimi vlastnostmi nema.

Honza 'Hamster' Křeček
20. října 2017, 17:53
1
Alfa Romeo Stelvio 2.2D MultiJet: Na co si to hraješ?

Nejsem fanda SUV, takze moje odpoved bude vychazet z toho, co jsem od fandu SUV pochytil. K prednostem SUV patri vyssi posaz kvuli vyhledu (pocitu lepsiho vyhledu), snazsimu vystupovani, vyssi odolnosti v terenu (ale to plati nejen v lese, ale i u obrubniku a bezpeci (ci pocitu bezpeci). To vsechno Stelvio zvlada bez problemu.

Honza 'Hamster' Křeček
02. října 2017, 22:24
0
Škoda Superb 2.0 TDI 4x4 DSG - Flotilová pomsta

V zásadě bych s tím takle i souhlasil, jen slabej diesel + HDM asi zkoušet radši ani nechci. btw. A co se délky příspěvku týče - občas napíšu i celý článek, nemáš šanci! :-D

Honza 'Hamster' Křeček
02. října 2017, 08:13
0
Škoda Superb 2.0 TDI 4x4 DSG - Flotilová pomsta

Spojka prokluzuje jen když je rozbitá nebo je řidič lama, v ostatních případech je její prokluz jen velmi krátký (jinak by se spálila), HDM naopak prokluzuje při rozjezdu pořád, takže vždycky přijdeš o část výkonu. DSG umí řazení vyhladit meziplynem a je rychlé, bude proto nejlepší volbou (pro rychlý rozjezd). Manuál je limitován lidským faktorem, pro toho, komu řazení moc nejde, může být rychlejší měničová automatika. Ale to se bavíme stále v obecné rovině, záleží jak staré auto to je a jaký konkrétní motor v něm je. 1.9 TDI 77kW má jedničku opravdu jen na prvních 5 m jízdy a hned se řadí dvojka. Důvod je prostý, před nástupem turba má jinak stále skromná stokoňová 'jedna-devítka' výkon asi tří oslů a je potřeba se co nejrychleji dostat do otáček. A toto se netýká jen slabých turbodieselů, i nedávno testovaný Rapid 1.0 TSI se na dvojku nerozjede a jednička mu přitom vydrží sotva pár metrů - btw. v kolonách je to velmi otravné, ani když vůz ještě ani úplně nezastavil, stejně dvojku odmítá a musí se řadit za jedna. Silnější motory si mohou dovolit delší zpřevodování. Nové převodovky (u vícestupňových HDM automatů je pokrok nejlépe patrný) řadí lépe, rychleji a hladčeji a efektivněji. Nicméně stále platí, že HDM bere výkon a pro slabší motory se proto nehodí. Důkazem budiž Citroën C-Elysée (také nedávno testovaný) - atmosférická 1.6 je dobrý motor a pro malý sedan by měla být tak akorát, jenže díky HDM se zrychlení odečítalo spíše z kalendáře než ze stopek. Proto já (a v redakci jsem s tímto názorem téměř osamocen) preferuju HDM jen v silných a nesportovních autech. Jakmile má být řízení zábava, chce to manuál nebo DSG. To narozdíl od HDM řadí kdy chci a jak chci (ano, i HDM má často manuální volbu převodů, ale protože si převodovka řídí otáčky stále do jisté míry prokluzem měniče, nemusí takové přeřazení znamenat ve finále vůbec nic). Manuál vyžaduje od řidiče schopnost spávně řadit a především - nedává řidiči jinou volbu než řadit. Na zakroucené okresce je to fajn, v ranní Praze je to vopruz. Proto já mám nejradši DSG - i přes všechny jeho chyby je to pro mě nejuniverzálnější volba z hlediska pohodlí, jízdních výkonů a zábavy.

Honza 'Hamster' Křeček
01. října 2017, 23:00
0
Škoda Superb 2.0 TDI 4x4 DSG - Flotilová pomsta

Bavíme se tu teď o zrychlení a to není oblast, kde by prokluzující měnič byl tou nejlepší volbou..

Honza 'Hamster' Křeček
30. září 2017, 17:10
1
Škoda Superb 2.0 TDI 4x4 DSG - Flotilová pomsta

Potíž je v tom, že motor pracuje v bodě maximálního výkonu jen omezenou chvíli a navíc je to v otáčkách, se kterými není možné se rozjet (ne, ani když motor vytočíš, tak tam po puštění spojky neudržíš 6.000/min). Proto se motor do onoho pásma maximálního výkonu musí nejprve prokousat - a to je ta chvíle, kdy do hry vstupuje točivý moment. Proto turbodiesely s oním velkým legendami opředeným krouťákem vyhrávají první metry křižovatkových soubojů. Potom teprve přichází maximální výkon a potom až atmosférická zážehová 'vé šestka' vrací úder.

Honza 'Hamster' Křeček
08. září 2017, 22:26
0
Tatra Kopřivnice: Odolá válečným polím, poušti i proletariátu (2. část)

Určitě bude. Ostatně není to žádná novinka, články z historie se na Autíčkáři objevují pravidelně.

Honza 'Hamster' Křeček
01. září 2017, 14:54
0
Citroën C-Elysée: Vůz za rozumnou cenu

Nic neobhajuju, jen vysvětluju, proč to tak udělali. :-)

Honza 'Hamster' Křeček
01. září 2017, 14:36
0
Citroën C-Elysée: Vůz za rozumnou cenu

V dnešních autech je všechno řešeno přes řídící jednotku, takže nejde kabel z vypínače přímo do motorku. A než tahat kabely celým autem, je asi opravdu jednodušší připojit se na přední ovladače, když jsou jen asi 30 cm daleko vedle řadící páky...

Honza 'Hamster' Křeček
25. srpna 2017, 15:58
0
Tatra Kopřivnice: Od počátků automobilismu a vždy na špici (1.část)

Tatra 603 byla přesně tím, čím se dnes snaží být Panamera - 911 se čtyřma dveřma. Alespoň já to v tom vidím. Ale k tomu se ještě dostaneme....

Honza 'Hamster' Křeček
21. srpna 2017, 08:42
4
Škoda Octavia Scout 2.0 TDI: Do kanceláře cestou necestou

Jestli se neobejdeme bez redakčních testů nejprodávanější značky v ČR? Asi bychom se i obešli, ale proč bychom to dělali?

Honza 'Hamster' Křeček
18. srpna 2017, 14:25
0
Tuning let osmdesátých aneb Nic není dost šílené

To už ale není tuning. Vlastně ani CW 311 sem moc nepatří, ale to v souvislosti s BB nejde nezmínit. Třeba se ale k Isdeře někdy ještě vrátíme.

Honza 'Hamster' Křeček
14. srpna 2017, 09:37
2
Na Autíčkáři se dějí věci. Jaké?

Co bychom to byli za motoristický magazín, kdybychom ignorovali automobilové novinky? Nicméně - když si projdeš články na Autíčkáři z poslední doby, zjistíš, že i kdyby tě opravdu vůbec nezajímala nová auta a naše redakční testy jsi striktně přeskakoval (ale pozor, dnes vyšel Jaguar, blíží se Alfy Romeo, nějaká ta BMW apod. - ono to není jen o naftových služebácích z Boleslavi, nehledě na to, že občas i zdánlivě obyčejné auto může překvapit a zdánlivě nudný článek pobavit), stále tam zbývá ta větší polovina obsahu Autíčkáře a na tom se nic nemění. Opravdu nehodláme začít běhat okolo rodinných kombíků s pravítkem, nadšeně prezentovat objem zavazadlového prostoru a zcela rezignovat na ostatní články. Autíčkář zůstává Autíčkářem. Jen ty registrace teď už musíme vyžadovat - a to ne kvůli sobě, ale kvůli vám, abychom alespoň trochu odfiltrovali ty, kdo si sem jen odskočili zanadávat z diskusí na Novinky.cz a kteří by mohli narušit jinak velmi příjemné diskuse pod články v rámci komunity okolo Autíčkáře.

Honza 'Hamster' Křeček
14. srpna 2017, 09:18
0
Na Autíčkáři se dějí věci. Jaké?

Vždycky jsme psali různé články a ani s větší skupinou čtenářů na tomto nechceme nic měnit, na Autíčkáři zůstává obsah, na který jste zvyklí. Testy nových aut k Autíčkáři patří od začátku. Snažíme se i tyto články psát trochu jinak, než jak je v naší zemi zvykem, zda se nám to daří - to už musí posoudit jiní, resp. to musíte posoudit vy. A poslední poznámka k testům nových aut v souvislosti s posunem Autíčkáře k vyšší čtenosti - čím víc jsme vidět, tím snáze se dostaneme k zajímavým autům.

Honza 'Hamster' Křeček
12. srpna 2017, 13:44
0
Škoda Kodiaq vs. Peugeot 5008: Rozum proti pocitům

Nikdo nikde nelže, jen je potřeba trochu u toho myslet. Ty sedačky jsou na kratší cesty dobře použitelné - třeba když vyzvedáváte z tréninku děti a svezete i děti sousedů. Porsche 911 je také čtyřmístné, ale to přeci neznamená, že je to auto vhodné pro rodinnou dovolenou v Chorvatsku. Nebo že Porsche řídí banda podvodníků. Pro rodinu se čtyřmi dětmi je vhodné velké MPV, Kodiaq je jen obyčejné SUV, nechtějte po něm věci, pro které není konstruován.

Honza 'Hamster' Křeček
12. srpna 2017, 12:02
0
Škoda Kodiaq vs. Peugeot 5008: Rozum proti pocitům

Přístup do třetí řady sedadel je u všech SUV a crossoverů poměrně krkolomný. Představa, že v Kodiaku budu mít pět dětských sedaček, je skutečně úsměvná. Zadní sedadla mají tříbodový bezpečnostní pás, takže na ně sedačka půjde umístit, ale to ještě neznamená, že je to dobrý nápad. Ostatně po vyklopení třetí řady sedadel vůz prakticky nemá zavazadlový prostor. Pokud někdo potřebuje pravidelně převážet děti ve třetí řadě sedadel, potřebuje větší vůz než Škodu Kodiaq.

Honza 'Hamster' Křeček
12. srpna 2017, 11:51
0
Škoda Kodiaq vs. Peugeot 5008: Rozum proti pocitům

Kodiak je medvěd žijící na Aljašce. Škoda Kodiaq je české auto, automobilka Škoda sídlí v České republice. Ano, je součástí koncernu VW, ale v dnešním globalizovaném světě jsou nadnárodní koncerny běžnou věcí. Jednotlivé komponenty vyrábí x dodavatelů po celém světě, nevidím důvod, proč by se měla Škoda omezit pouze na české dodavatele. Ostatně automobil s největším podílem dílů vyrobených v USA je Toyota Camry - je proto Toyota americká? Podle mě nikoli. Kapitál a výrobní prostředky jsou roztroušeny po celém světě bez ohledu na národní a státní hranice, tak to prostě je. To ale neznamená, že Chrysler je italské auto. Nebo že je Land Rover indický a Volvo čínské. V Číně by nebyli schopní nové Volvo dát dohromady ani kdyby dostali všechny díly v krabicích i s návodem ve stylu IKEA.

Honza 'Hamster' Křeček
12. srpna 2017, 11:24
0
Škoda Kodiaq vs. Peugeot 5008: Rozum proti pocitům

Ceny testovaných aut jsou v textu článku, Kodiaq byl skutečně za 1,1 milionu, 5008 zrhuba o 250.000,- levnější, výbava byla srovnatelná. U Land Roveru umí ceny vystřelit to nečekaných výšin a v základní výbavě není skoro nic - na Discovery Sport jsem se tedy nedíval, ale ten velký LR Discovery mě překvapil právě tím, co všechno v autě s cenou přes dva miliony není. Peugeot 5008 není auto do terénu. Není k tomu určený. Na druhou stranu - k čemu to? Tady v srdci Evropy máme poměrně hustou síť silnic. Občas máme nějaký offroad na test (Land Rover a Jeep v poslední době) a vždycky je to stejné - člověk hodiny hledá nějaké místo, kde by to auto mohl vyzkoušet a nafotit a nakonec stejně skončíme někde, kde nemáme co dělat a odkud nás každou chvíli někdo vyhání a láteří u toho. Pro ofroad je v ČR jen velmi málo využití. Takže kdybych se měl rozhodovat mezi čtyřkolkou a masážními sedadly, vemu ty sedačky...

Honza 'Hamster' Křeček
12. srpna 2017, 00:08
1
Škoda Kodiaq vs. Peugeot 5008: Rozum proti pocitům

Koukám, že test rodinných škatulí probouzí vášně :-) K testu jsme použili dle mého názoru nejlepší motorizace, jaké si do obou vozů lze objednat. Vzhledem k malému rozdílu ve spotřebě mi nepřipadá nesmyslné rozhodovat se mezi naftovým Kodiaqem a benzínovým Peugeotem 5008. Kdybych si měl já vybírat z těch dvou, rozhodoval bych se právě mezi těmito konfiguracemi. My v Autíčkáři máme ve zvyku dívat se na auta trochu jiným pohledem, brát vůz více jako celek. Mnohem více se zaměřujeme na to, jak se s daným vozem reálně žije a jak na člověka působí. Od porovnávání jednotlivých parametrů jsou tu jiní.

Honza 'Hamster' Křeček
04. srpna 2017, 22:05
0
Honza 'Hamster' Křeček
24. července 2017, 22:44
0
Kia Carens 1.7 CRDi : Neúnavný pomocník unaveného rodiče

Ano, ve Škodě 105 je možné cestovat v šesti lidech, ostatně rodinu je možné naskládat i do původního Fiatu 500.. Ne, dělat to přesto nebudu.

Honza 'Hamster' Křeček
23. července 2017, 12:51
1
Volvo V90 T6: Zenová zahrada

Nějak nechápu, co máš pořád s tou Čínou. Volvo se vyvíjí ve Švédsku, to je severská země v EU. A co se týče nahrazení vysokopevnostní oceli hliníkem - ani Audi, ani Jaguar se bez vysokopevnostní oceli neobejdou.

Honza 'Hamster' Křeček
23. července 2017, 11:38
1
Volvo V90 T6: Zenová zahrada

Pro srovnání - Volvo S40 a V70

Honza 'Hamster' Křeček
23. července 2017, 11:32
1
Volvo V90 T6: Zenová zahrada

Ne, jde tam o kombinaci hliníku a vysokopevnostní oceli, které využívá nová V90 v daleko vyšší míře, než bylo doposud v automotive zvykem. Já teda nejsem odborník, ale nezní mi to jako kvalitativní krok zpět.

Honza 'Hamster' Křeček
22. července 2017, 22:41
1
Volvo V90 T6: Zenová zahrada

S předchozí S90 mám zkušenost. I s oním "pořádným" motorem. Je to příjemné a pohodlně, zároveň však velmi rozvážné auto. Paradoxně nástupce dostal označení S80, přitom to bylo ve všech směrech o tolik lepší auto. Nová S90 je velké auto, je to luxusní sedan a jeho označení je logické. Nevím, co přesně myslíš tou čínskou popelnicí, pokud tím narážíš na čínský kapitál ve Volvu, byl bych opatrný v podobných tvrzeních - odkud ta investice přišla nechme na chvíli stranou, nicméně Volvo je teď samostatnou značkou, která si celý vývoj i výrobu řídí sama a podle vlastních standardů - to za Fordu nebylo.

Honza 'Hamster' Křeček
21. července 2017, 10:01
2
Volvo V90 T6: Zenová zahrada

O dalších testech jednáme se zastoupením Volva, nechte se překvapit. :-)

Honza 'Hamster' Křeček
21. července 2017, 09:01
2
Volvo V90 T6: Zenová zahrada

Vždyť já vím, že je to Aisin, to jen do testu píšu ZF, abych prověřil vaši bdělost :-) Ne, díky za upozornění, tohle mi uteklo, nevím, nad čím sem to zas přemýšlel, když sem to psal... ;-)

Honza 'Hamster' Křeček
19. července 2017, 14:25
0
Jak si vedla redakční Alfa na trackdayi, aneb neshořela, přesto pohořela

Otázkou je, zda sešrotováním Alfy dojde ke zlepšení Matějova duševního rozpoložení. Zda by nebylo lepší sešrotovat Matěje... ;-)

Honza 'Hamster' Křeček
19. července 2017, 13:58
0
Jak si vedla redakční Alfa na trackdayi, aneb neshořela, přesto pohořela

Jen doplním pro ty, kdo by snad ještě neznali našeho bručouna a redakční generátor negativních vibrací Matěje - na 17 let staré Alfě Romeo při ostré jízdě na okruhu selhala poloosa, jinak vozu nic není. :-)

Honza 'Hamster' Křeček
15. července 2017, 18:48
1
Tatra 600 Sodomka: O bílém autíčku

Srovnání se Saabem nebo skupinou B znacne kulha. Ano, projekty i podniky cas od casu konci na obou stranach, ve svobodnem svete je vsak nikdo nemuze "zariznout", zadny "kapitalisti" totiz ve skutecnosti nejsou. Pokud podnik skonci, znamena to, ze neuspel. Duvody muzou byt ruzne, spatne hospodareni (Saab) nebo zavadny produkt (skupina B). Pokud pomineme oblast zlocinu, nemuze prijit kapitalista a zavrit to, protoze se domluvil s Lojzou odvedle, ze auta bude od ted delat jen on, protoze proto. To je planovane hospodarstvi, to je socialismus a to nefunguje. Ano, i v nasi spolecnosti existuji vyjimky a mnozi radi argumentuji dotacni politikou, ale to je/mela by byt jen okrajova vec, socialismus je na planovani zalozen.

Honza 'Hamster' Křeček
15. července 2017, 18:12
0
Alfa Romeo 146: Zpráva o stavu redakčního závodního speciálu

Kluci, vemte s sebou lano, alfista Matěj vám bude vděčný... ;-)

Honza 'Hamster' Křeček
15. července 2017, 15:53
4
Tatra 600 Sodomka: O bílém autíčku

Tohle je už trochu těžké téma na naše motoristické periodikum, ale těžko se mu vyhnout, když se bavíme o předlistopadovém československém průmyslu. Neřekl bych, že by se tu nic nezměnilo, kdybychom nepadli do Východního bloku. Celá země prošla silnou demoralizací, protože lidem byla upřena možnost dělat na špičkových věcech pod vedením špičkových odborníků. Rozběhnuté projekty i celá odvětví průmyslu tak vlivem plánování v rámci RVHP skončila ze dne na den - to jsou velké škody, jak ekonimické, tak lidské. Věci jako Škoda 720, vrtulník HC-4, čtyřtaktní motocykly ČZ a stovky dalších - to všechno byl svět, který nám byl zakázán, o to všechno jsme byli okradeni. Dneska nemá smysl nad tím fňukat, to je prostě historie. Bylo by ale dobré se z toho poučit, uvědomit si, že věci, které tu teď řešíme a o kterých hystericky mluvíme jako o málem civilizační krizi, jsou malichernosti. A naopak - že svoboda a právo nejsou jen vzletné fráze pošahaných hipíků a jaké křivdy se mohou dít i jednotlivým obyčejným slušným a pracovitým lidem, když se tyto hodnoty přestanou chránit.

Honza 'Hamster' Křeček
15. července 2017, 00:30
0
Seat Leon ST FR 2.0 TDI: Španělský elegán

To je jistě pravda, na druhou stranu spousta potencionálních zákazníků chce vědět, za co má smysl si připlácet a co je jen předražený nesmysl. A abychom toto mohli posoudit, musíme možnou výbavu otestovat ideálně úplně všechnu. Občas se najdou i nevybavené testovačky, co si pamatuji, byla tu kombíková Optima nebo třeba některé Mazdy. Obecně je však snazší si představit, že auto některé funkce nemá, než si domýšlet, jak by asi fungovalo, kdyby je mělo.

Honza 'Hamster' Křeček
14. července 2017, 17:44
0
Seat Leon ST FR 2.0 TDI: Španělský elegán

Uvedená cena se týká testovaného kusu. Zastoupení automobilek nám obvkle zapůjčují vozy se téměř všemi myslitelnými prvky výbavy. Jednak takové auto samozřejmě lépe vypadá a druhak těžko můžeme hodnotit něco, co v autě není. Například u nedávńo testovaného naftového Golfu se tak cena vyšplhala až k milionu korun. Srovnávat tak cenu testovaného Leona ST s vozy typu Ford Mondeo nemá příliš smysl, tato auta v novinářské specifikaci milionovou hranici většinou hravě překročí, minulý týden testované Mondeo například milion přestřelilo o plných 250.000,-.

Honza 'Hamster' Křeček
14. července 2017, 17:26
0
Seat Leon ST FR 2.0 TDI: Španělský elegán

Píšeme články z různých oblastí motoristického světa. Koho nezajímají testy nových aut, možná si na našem webu najde jiné téma. Dnes píšeme například o Josefu Sodomkovi.

Honza 'Hamster' Křeček
12. července 2017, 13:08
0
Seat Leon ST FR 2.0 TDI: Španělský elegán

To nás mrzí, že to takto vnímáš, ale musím se kolegy Dana zastat. Osobně se nijak nevyžívám v porovnávání kvality plastu nebo v hledání neměkčených ropných ploch v interiéru a ani slovo "prémie" nemám rád, přesto se člověk občas těmto věcem nevyhne. Jistě, můžeme místo "prémiové značky" říkat "luxusní značky" etc., ale to už si jen hrajem se slovy, význam zůstává stejný. A s těmi plasty je to podobné. Normálně se jimi příliš nezabýváme, ale když prvnímu dojmu z interiéru vozu jednoznačně dominuje masa plastu, která není rozbita byť jen malým kouskem nějaké ozdobné lišty či nějakou i třeba méně výraznou barvou, nelze tento fakt nezmínit.

Honza 'Hamster' Křeček
11. července 2017, 08:25
2
Proč nemůže existovat luxus bez kůže?

Když jsem kupoval Lancii Thesis, chtěl jsem vlněné sedačky, v nabídce byly ke všem výbavám. Leč dneska se takový auto prakticky nedá sehnat, prodalo se jich jen pár. V tomto případě poptávka předurčuje nabídku, když všichni touží po kůži nebo alespoň alcantaře, je v těch autech kůže nebo alcantara...
Ale já osobně proti kůži nic nemám, když je kvalitní, je velmi příjemná na dotek, hezky voní a dobře se udržuje.

Honza 'Hamster' Křeček
10. července 2017, 14:59
0
Nejnesmyslnější automobily

Na to bys potřeboval hangár.....

Honza 'Hamster' Křeček
23. června 2017, 12:28
0
Britská rally 1998: Drama až do úplného konce.

Na Peugeoty s těma obříma nárazníkama (aby auto narostlo na předpisy požadovanou délku) jsem už málem zapomněl. :)

Honza 'Hamster' Křeček
14. června 2017, 10:12
0
Renovace není investice aneb proč je lepší držet se zpátky | Ptejte se

Údržba automobilového veterána má svá úskalí. Díly není vždy snadné sehnat a čas od času se něco pokazí i u toho nejlepšího kusu. Ta auta vyžadovala častou údržbu už jako nová a i tak se občas něco rozbilo, to nebylo jako dnes - jednou za 20.000km vyměnit olej a to je tak všechno. Proto bych si velmi dobře rozmyslel prodej roadsteru, jehož jméno není radno vyslovit. Může se ti snadno stát, že veterán bude značnou část sezony odstavený - a potom by ti mohl spolehlivý japonský vůz dost chybět.

Honza 'Hamster' Křeček
09. června 2017, 12:11
0
5 legendárních silnic v názvech automobilů

k tematu se určitě ještě vrátíme, krom Le Mans toho zbylo víc, co stojí za zmínku..

Honza 'Hamster' Křeček
26. května 2017, 11:07
2
Opel Mokka X: Tohle není SUV

Tak mluvíme tu o téměř nejdražší specifikaci, pro srovnání jsem si tu teď otevřel ceník výběhového modelu Yeti od domácí automobilky a za srovnatelný vůz ve výbavě Style chce Škoda okolo 700.000,- a verze L&K se blíží cifře začínající osmičkou. Většina zájemců o Opel Mokka X sáhne spíše po velmi rozumné výbavě Enjoy (či ještě lépe po akční Smile) a benzínové 1.4 turbo 103kW a tady už se pohybujeme pod půl milionem korun a bez automatu ještě o další desetitisíce níž.

Mokka X funguje dobře v těch oblastech, kde bude nejčastěji používán - maminky budou vozit děti do školy, dědové budou drndat na chalupy a letní zahrádky - a na to je Mokka X opravdu dobré auto, protože je uživatelsky nesmírně přívětivé. Slovy pana Kraba - je to dobře vymyšlená lednička.

O radiomapu se na Autíčkáři vedou už nějaký čas ostré bitvy. Výraz "infotainment" (česky zprávobava) některým z nás připadá natolik stupidní, že jsme se jej rozhodli nahradit vlastním stupidním výrazem "radiomapa". :-)

Honza 'Hamster' Křeček
24. května 2017, 10:44
0
Jeep Wrangler 75th Anniversary: Poslední Mohykán

My měli na test Wranglera ve verzi 75th Anniversary, což znamená vepředu otevřený dif, vzadu samosvor, nic víc, uzávěrka žádná. Já auto řídil za deště na okreskách, dálnici, ve městě a v lomu, všude jen s náhonem na zadek (4x4 prostě nebylo potřeba). Auto se chovalo naprosto vzorně (na silničních gumách), neměl jsem pocit nějakých potíží s přetáčením. Vlastně mě obecně Wrangler překvapil tím, jak dobře se s ním dá jezdit po silnici.

Honza 'Hamster' Křeček
24. května 2017, 10:23
0
15 šestiválců s nejlepším zvukem

Ten motor prošel mnoha modifikacemi, dostal vstřikování, DOHC, měnil se objem, občas měl i turbo - s ničím z toho neměl Giuseppe Busso už nic společného, on odešel z firmy vlastně dřív, než se první "Busso" vůbec dostalo do výroby, nicméně to podstatné přetrvalo po celou dobu. A to včetně zvuku. Jasně, starší kusy víc řvou, bo nemají katalyzátory a tlumiče se taky ještě tolik neprožívaly, ale charakteristickej zvuk to má stále.

Honza 'Hamster' Křeček
24. května 2017, 09:12
0
Jeep Wrangler 75th Anniversary: Poslední Mohykán

Žádný Wrangler nemá mezinápravový diferenciál. Čtyřkolku je proto vhodné připojovat opravdu jen tam, kde je potřeba, kdo ji bude používat i na suché silnici, může se rozloučit s rozvodovkou. No a v terénu nebo na povrchu s horší adhezí mezinápravový diferenciál vlastně nikdo nepotřebuje, stejně by hned sahal po uzávěrce...

Honza 'Hamster' Křeček
22. května 2017, 19:12
0
Bugatti EB110: Příběhy neobyčejného šílenství

Nikoli, Molsheim připadl Francii podpisem tzv. vestfálského míru, kterým skončila třicetiletá válka (1648). Okupován Němci byl dvakrát, poprvé po prusko-francouzské válce (1871) a podruhé za Hitlera. Výsledek obou světových válek pokaždé znamenal navrácení Alsaska-Lotrinska vč. Molsheimu zpět Francii. Ettore Bugatti byl původem Ital z Milána, značka ale vždycky byla brána jako francouzská, její typická barva (a to i u EB110) je modrá.

reklama

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Dodge Charger DODGE CHARGER SRT 6.2 HELLCAT  2016
Dodge Charger DODGE CHARGER SRT 6.2 HELLCAT

2016 rok výroby
707 koní výkon
6 166 ccm objem

BMW Z3 Coupe 1998
BMW Z3 Coupe

1998 rok výroby
193 koní výkon
2 793 ccm objem

Dodge Magnum RT 5,7L V8 AWD 2006
Dodge Magnum RT 5,7L V8 AWD

2006 rok výroby
340 koní výkon
5 700 ccm objem

Dodge D600  1986
Dodge D600

1986 rok výroby
100 koní výkon
2 600 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1978
Chevrolet Blazer K5

1978 rok výroby
1 koní výkon
5 723 ccm objem