OndrasI
Jméno | Ondrej I. |
---|---|
Bydliště | Praha 9 |
Registrace | před 8.8 rok. |
Poslední aktivita | před 17.6 měs. |
Příspěvků ve fóru | 2 |
Komentářů u článků | 67 |
Pozitivních komentářů u článků | 18 |
Negativních komentářů u článků | 7 |
Možnosti | napsat zprávu |
Posledních 50 komentářů
Ty krytky kol, co směřují furt správně = "dynamický" má i za drobnej příplatek i aktuální VW Caddy.
Parafrázoval bych Kocoura: "Jíme všichni to samé???"
Přesně tuhle specifikaci mám ve flotile vícekrát a to auto je v krátkosti jebka. Prodeje tomu odpovídají - na Formentora 1.5 dostaneš aktuálně dvoucifernou slevu i na skladovku a i tak to kupují jen půjčovny.
Materiály nepěkný, podvozek uskákanej a infotainment je skutečná komedie - pomalý, neintuitivní a je z toho prostě vidět, že je to jen perverzní parafráze na Audi. Jediný, co uznám je, že je to krásný auto.
Stokrát radši toho Leona.
1) Superb 3 Combi Sportline 2.0 TDI 147 kW 4x4 s adaptivnima tlumicema
2) Superb 2 Combi LK 3.6 FSI ve vinovy
3) Octavia 4 Combi 2.0 TSI 4x4
1) Hned v prvním roce s řidičákem pecka do boku auta, co mi nedalo přednost. Obě Fabie na sračku - a je to už 13 let a pořád mám špatný zápěstí.
2) Prasklá hlava motoru v pátečním provozu při 130++ km/h, v levém pruhu ve stoupání, když to do odstavnýho / odbočovacího bylo přes 3 pruhy. Čelní sklo nahozený od oleje a chladicí kapaliny, nefunkční servo a nebylo poznat, jestli motor běží nebo je jen roztočenej od kol. Nakonec se to dotlačilo do škarpy jen se ztrátou na cti. Auto se opravilo jen aby padlo ze stejnýho důvodu o dva roky pozdějc znovu.
Serou mě blbi, kteří na dvouproudu, který se hned za světly (Karlovarská x Slánská, Kolbenova x Průmyslová z centra nebo Povltavský) sjíždí do jednoho pruhu, nedají vůbec šanci ostatním se zařadit.
Obvykle to není taxi, obchoďák ani nikdo takovej, ale tatík v C4 Picasso a podobný příšeře.
Tazateli bych doporučil podívat se na nějakou tu servisní fakturu z autorizáku, pak přijít domu, třísknout hlavou o futro, případně přiložit pětitisícovkou do kamen.
Jestli nepomůže ani tohle, tak ať si to koupí.
Za tenhle rozpočet jedině auto o třídu níž.
Nevymýšlet vymyšlené a koupit Caddy/Kangoo/Scudo/Berlingo anebo v případě stavby více svépomocí Transita/Ducato/Boxera. Skříň má tu výhodu, že do ní v pozdějších fázích stavby můžeš naskládat věci, co nechceš nechat venku kvůli nenechavcům ani ti je paní nedovolí mít uvnitř. A až bude hotovo, tak to za nákupku střelíš dalšímu Bořkovi Stavitelovi.
Ještě jedna technická, Multipla nikdy naftu od VM Motori neměla. Vždycky jen Uni a MultiJety od Fiatu.
No když to vidim, tak si vzpomenu na Rychlý Šípy: "Téčko na značce viděti - hrozné neštěstí". Ještě by se to dalo rozšířit na "brněnskej bazar", protože koupit na úvěr vytopený auto z Itálie je k nezaplacení.
"Dvouspojka neumí z principu podřadit ob jednotlivé kvalty".
To teda umí. Podřazení z 6 na 2 se dělá tak, že převodovka podřadí z 6 na 5, tím uvolní hřídel se sudými rychlostmi, předvolí 2 a zařadí 2. Trvá to, ale není to sekvence, kde jednotlivé převody odřadit musíš..
Auto jinak skvělý, aktuální generace Renaultů se vydařila a Captur dvojnásob.
Kromě těch nejhnusnějších má Škodovka zástupce taky těch nejhezčích modrých.
V modré Nightfire, modré Sea nebo modré Ocean vypadá Sup úplně kouzelně :)
Jestli něco koupí (cokoli, nezáleží na tom), tak to stejně bude víkendovka ve smyslu "celej víkend pod tím proleží".
Problém u těchhle aut je prostě v kombinaci komplexity a stáří - takže už se nerozsype jedna izolovaná věc, ale spíš něco zřetězenýho a pak babo raď. Třeba u té E65 jsem si užil s zřejmě vadnym HDM až až a nakonec to byl, o tři měsíce a 75k CZK později, houpající motor kvůli špatnejm vstřikům a lambdě.
Nad váhou názoru se zamýšlej jak chceš, ale Okta IV za běžných podmínek na limitu z ničeho nic nepřejde do tak přetáčivého smyku, že si zkušený testér "musí vyměnit trenky". Anebo už tu rovnou můžeme začít s floskulema jako že Volvo je lepší než obývák, MX5 vhodná na vše a Subaru má děsně nízký těžiště.
To auto je totálně tupý, ale taky nezáludný.
Jo, prasátka z lišt a z toho orámování chybějícího ramena volantu jsou k vzteknutí.
Ta lišta ve dveřích navíc pekelně vrže - a to u celý série 15+ks, co tu mám.
Pověstnej je nejspíš proto, že iV a GTE moc neumí losí test kvůli půltuně vzadu a na VW začali cpát Turanzy, které neumí vůbec nic.
Nicméně si stále neumím představit situaci, při které by se za normálních podmínek čtyřková Okta přetočila a nezahrnovala by trhání s volantem, pytle cementu v kufru, záměrný poslání do smyku nebo zataženou ručku. Jestli něco, tak to auto je neschopný na začátku oblouku, všechno další už je jen důsledkem toho, jak se přední kola hrnou i na Primacy 4.
Uživatelům to takhle vyhovuje, tupost okolo středový polohy a při nájezdu do oblouku je pro většinu řidičů plus.
Já OIV moc rád nemam (vrzání, polofunkční infotainment, škubavá 1.5, málo místa pro kolena řidiče, hloupý ovládání na volantu), ale zase jí nekřivděme.
Nijak to pozici neohrozí, lidi jsou z toho auta nadšení přesně do doby, kdy zjistí, že to stojí jako Superb.
Co se podvozku týče, je to loď, ale rozhodně nějaký kotrmelce nehrozí - nechápu, co s tím testér dělal.
JJ, spotřebu potvrzuju - dneska ráno 220 kilometrů z jižních Čech do Prahy v režimu "za celou dobu mě nikdo nepředjel" a výsledek je 6.2l. Skvělý.
Scout má spolu se Sportlajnem jednu nevýhodu a to je absence zvláštního lakování (kromě týhle Tangerine).
Taková Zelená Jungle nebo Rosso Brunello, to by tomu sedlo jako pdrel na hrnec :)
Jinak auto super, v týhle konfiguraci skoro bez chyb.
Jel jsem oboje - něco se zlepšilo, ale většina zůstává.
Je mi jasné, že tupé řízení a neurčité jízdní vlastnosti cílovka ocení, ale Turek nebo X5 to prostě umí líp a rozhodně nejsou míň komfortní nebo uživatelsky přívětivé...
Z toho testu mám pocit, jako by to byla autorova premiéra v čemkoli lepší, než Kodiak. A tak budu klidně v opozici.
XC90 je celkem dobrej obývák, ale úplně zlý auto. Co mi konkrétně vadí:
- tupý řízení
- toporný jízdní vlastnosti (srovnej s Touaregem)
- infotainment obecně
- jak to nejede (ve srovnání s přímou konkurencí napříč motorizacemi)
- digitální budíky na okrasu
- vzduchovej podvozek o ligu horší než konkurence
- náhradní pneumatika značky ChaoYang
Aspoň, že je to oproti tý konkurenci relativně levný.
Jak už bylo zmíněno, vyhodit adaptivní tlumiče, diesel a automat a většina problémů s jízdním projevem zmizí. Objeví se nové v podobě škubání TSIčka, ale pořád je to o ligu jinde.
A plno dalších problémů jako zmrzlá pravá ruka kvůli klimě, těžko ovladatelnej infotainment s pokročilým Alzheimerem, vrzající lišty ve dveřích a kreténsky sklopenej sedák zůstane, ale pořád je to celkově moc fajn auto se skvělou spotřebou.
Chtěl bych s těma autama i jezdit, tak radši něco civilnějšího:
Alfa Romeo SZ
Audi Ur-S6 Avant v pětiválu
Renault Clio Williams
Renault Safrane Biturbo
Tuhle ucebnici mam doma taky a priznam se, ze jsem s formulacemi v ni uvedenymi uplne OK.
Budovatelsky nadseni je zrejmy, ale holt kazda doba ma svoje hesla a tehdy zivotni uroven opravdu letela nahoru.
Co se mi ale libi nejvic je to, ze je v te ucebnici kladen duraz hlavne na "selsky rozum" - dela se to tak, protoze je dana vec prakticka, ne proto, ze si to vydupala nejaka hlucna zajmova skupina.
S podobnou konfigurací (B5 skoro v plný) jsem teď najezdil asi 3500 km a k tomu autu nemám vyjma pochvaly za pěkný exteriér nic pozitivního.
Jízdní vlastnosti se dají vyjádřit asi jen jako "nakonec to zatočí, no", motor nejede, interiér je sice pěkný, ale neergonomický a manýrách jako otočném startovacím tlačítku, skleněném voliči převodovky a retardovaně pomalém voliči jízdních módů raději nemluvě.
Je to auto pro lidi, co nemaji rádi auta.
Aurelii B24 jsem si zamiloval poprvé, když jsem jako malej fakan dostal v '92 krásnej červenej 1:18 model od Bburaga a podruhý, když jsem viděl skvělej film Il Sorpasso/Nedělní vyjížďka, kde oklepaná Aurelie hraje společně s Trintignanem a Gassmannem hlavní roli.
Auto, na kterym jsem se naučil jezdit a zároveň první auto po získání řidičáku byl Corsár 1.0 12v.
58 koní znamenalo, že jsem se musel naučit řadit jak o život, díky řízení bez posilovače jsem si hodně rozmyslel, jestli to parkovací místo trefím napoprvý - jenže s tím autem byla sranda jak ve městě, tak mimo něj - "furtplnej" a podvozek to na 185 gumách dával jak nic.
Pak už to šlo ráz naráz, protočilo se několik 3er, Focusů, jeden Mégane, hromada Alf, jedna 5er, tři Fabie, nepočitaně služebáků, ale na Corsu nezapomenu :) Dodnes jezdí u prarodičů.
Neni to tak dlouho, co šla E6x M5 koupit za půl míče, tohle je absurdní.
To auto už z hlediska daily prostě nedává smysl, to radši oželet ten parádní řev, koupit 535i a nainstalovat JB4. Pojede to stejně, nebude otravovat robotem a hlavně to člověka nesežere.
Gratuluju ke koupi a díky za záchranu.
Tohle konkrétní auto se objevilo přesně ve chvíli, kdy jsem složil zálohu na nový, mnohem přízemnější auto - stálo mě to pár úplně bezesnejch nocí a když jsem se rozhodl, že radši starou X5 než čtyřletý GT220, tak už byl Bavorák pryč.. Správná barva, správnej motor, správná výbava, původní značky, málo najeto, prostě sen.
@Beny
Ono je to trošku jinak, musíš se na to dívat optikou satelitního městečka - SUV mají v zásadě čtyři+jednu funkci:
1) Je z toho dobře vidět ve smyslu "přes střechu ostatních aut"
2) Je to pocitově bezpečný, protože spousta plechu
3) Kvůli vyšší světlý výšce se s tím dobře parkuje bez přemejšlení, jestli náhodou ten obrubník zrovna vyšší než má bejt
4) Dobře se do toho nakládaj děti, protože je nemusíš poutat někam hluboko dolu
+ bonusová, nejlepší funkce:
4a) Manželka je zase na půl roku spokojená.
Jak mi teda vysvětlíš, že většina dnešních aut dá bez problému statisíce km i při použití těch LL olejů a se zapnutým start-stopem? Rezavý auto jsem s výjimkou Mazd a Subaru a ostatních obvyklých podezřelých neviděl ani nepamatuju - doma mi teď kromě "veteránů" stojí pětiletý Mégane (70tkm) a stejně starý Passat B7 (410tkm) a ani jedno auto na sobě nemá s výjimkou výfuku a pár šroubů na podvozku jedinou stopu rzi. Všechno jde povolit rukou i po těch letech, to rozhodně dřív neplatilo.
Materiálově jsme za poslední roky neskutečně pokročili.
Jak jsem psal výše, samou nostalgií se zapomíná na průsery, kterejch bylo v devadesátkách a před deseti lety nepočítaně - Twinsparky 16v, první malá TSI, první downsizované diesely, poslední generace PD, první Haldexy, elektronika okolo přelomu tisíciletí napříč značkami + první multiplexy, koroze u Japonců, umírající automaty, první experimenty s LL u starých motorů, začátky DPF apod.
Že dneska není řízení až taková zábava a designově je skoro všechno překombinovaný je jiná věc, tam si rád zavzpomínám na doby dávno uplynulé a jdu protáhnout Busso anebo toho Megoše, kterej prostě jezdí tak nějak...postaru.
Zlatý časy automobilismů jsou dneska, jakýkoli jiný tvrzení je jen důsledek selektivní paměti.
Dnešní auta nereznou, obecně najedou statisíce bez údržby, bezpečná jsou až až, ceny pořád klesají a když chci mít 400+ koní v nákupní tašce, prosím.
Není v něm sice náklaďák, ale vždy se mi vybaví tohle video. Pár K-700 je i v Česku, naposledy jsem jednu potkal za Děčínem - nějakej nadšenec je tam má.
Roads? Where we're going, we don't need roads.
S timhle nájezdem a vztahem k autům je podle mě správnou odpovědí vykašlat se na koupi a vzít Golf 1.4TSI Variant na OL - s tímhle nájezdem vyjde na cca 4300 CZK měsíčně včetně pojistky apod. Koupit 4ks zimáků na R15 a párkrát dálniční známku myslím nebude problém, to by tazatel u soukromého musel taky.
92kW varianta už docela jede a Golf je oproti všem výše zmíněným podstatně dotaženější auto.
Tak Francouzi ani Korejci v tomhle segmentu nic důstojnýho nemají - na druhou stranu, když je v přímym srovnání Golf Alltrack ve všech ohledech kromě obratnosti lepší, asi je něco špatně.
V předface GLA220d jsem se něco najezdil - to auto je příšernej krám. Na 180 koní to zoufale nejede, kadlá podobně jak Okta za třetinu ceny, žere i na poměry čtyřkolek hodně, převodovku bych rozhodně za nej na trhu neoznačil a zpracování je vzhledem k cenovce 1.25 mio. dost pofiderní.
Sedadla jsou prima a ve městě se s tím jezdí výborně, jen to má lehce prkennej podvozek.
Posuzováno v intencích D3 a cenově srovnatelných aut.
Vzhledem k tomu, že jsme měli k dispozici 3 kusy a všechny byly stejně divné, se mi zdá test trochu "přikrášlený".
Vzhledem k tomu, za kolik se dneska půjčuje, je v určitém cenovém spektru blbost nakupovat za svoje.
Nevidím důvod, proč vydávat úspory, když můžu úvěr splatit kdykoli a během třiceti měsíců splácení přeplatím na 420k celých 19 tisíc, respektive 9 nádrží.
Jinak doporučuju nějakou menší bavorskou šestku, osmiválce jsou sice super masírka, ale zábava s tím moc není.
Jenže hybrid v kombíku (občas vozím promo materiály a nějaký vzorky), kterej udrží rozumnou rychlost kopec nekopec a neřve mu u toho motor vytočenej na 5500 rpm nebude na all-inclusive operák za 12k :) A vo tom to je.
Původně jsem taky chtěl Giulii Veloce nebo 340i, ale prostě to při tomhle konkrétním použití nedává smysl.
To vážně? Vždyť ten CT200h ECO za 599 je nedůstojně holý auto, který až absurdně nejede.
Pokud mermomocí chceš hybrida, tak budiž, ale jsou lepší auta - jak nad tím přemýšlím, tak prakticky všechny.
IS300h, to je jiná písnička, ale zase, na dálniční přesuny je to celkem na pytel.
Je to o konkrétním využití. Dokud se jezdí soukromym autem couračky po kraji, pak klidně benzín - na delší služební cesty jednoznačně naftu.
Jezdím od léta každý týden Praha-Německo (Mnichov, Stuttgart, Saarlouis) a i když jsem měl zpočátku snahy dělat to v soukromym Méganu GT220, nevydržel jsem to a zase si na ty cesty beru Golfa Alltrack ve 135kW verzi.
On turbobenzín sice hezky zatahuje a má pěknej zvuk, ale při tempomatu na 180 km/h se taky dost napije a rozdíl mezi 8l/100km a 11,5l/100km už je zajímavej i proto, že prostě nemusím tak často tankovat. Přejíždět Německo ve 130 km/h je o nervy.
Jo, je to založený na vylámání pěkný slevy z dealera a dobrejch vztazích u leasingovky. Ale když to zvládnu já jakožto kmán z ulice, tak to zvládne každej.
To je 60tkm ročně, po těch třech letech se to vrací se 180tkm.
Ok then :)
Operáky podražily brutálně, ale i tak jde vzít třeba Okta G-Tec Style s komplet servisem a pneu (3 roky á 60tkm) za nějakých 9900 bez daně. A to už mi přijde cajk :)
Kovomorka je svinstvo a přesně z toho stejného důvodu jsem se zbavoval nádherný 330i.
Odbočím - hele možná jsem divnej, ale když někdo přijede na služební cestu s něčím starším obligátních pěti let, mám o zdraví té firmy pochybnosti. Proč jste nevzali něco na operák/leasing když potřebujete jezdit na služební cesty?
Krabe, to je ale o příběh o slepici a vejci, prostě dva úplně odlišný případy.
Buď:
1) mám spolehlivou 523i a PROTO si mohu dovolit nájezd 35tkm ročně,
anebo
2) potřebuju jezdit 35tkm ročně, nemám spolehlivou 523i a PROTO hledám spolehlivé auto vhodné pro pravidelný nájezd 100-120km denně. Pustit se s tímhle zadáním do nákupu káry za 150k včetně servisu je takový...nejistý.
Taky teďka jezdím 5tkm měsíčně ve "veteránu", ale rozhodně jsem to GTV s tímhle záměrem nekupoval - prostě to tak vyšlo :)
To auto nevypadá nijak zle, nic takovýho - původní značky a rychlý proklepnutí majitelů vypadaj slibně.
Jenže na 35tkm ročně bych si ho stejně nevybral. Když jezdím tolik, pravděpodobně vyžaduju spolehlivost a naprosto bezproblémový provoz a to 3er s 230tkm a čtrnácti zimama za sebou fakt nejspíš nezaručí.
Na 35tkm rocne doporucit 14 let stary kombik polepeny nalepkami "Race", to je netradicni myslenka, ba dokonce je to mozna myslenka puvodni.
Ta rovnice nahore nema s nejvetsi pravdepodobnosti reseni - kdyz mas na vstupu BMW, 35tkm, 150k a pozadavek na neprustrelnou spolehlivost, tak na vystupu bude jeden velkej prusvih.
Pravdepodobne to tazatel slyset nechce, ale za techhle podminek by byla dobra volba Laguna III kombi 4Control s nejsilnejsi 2.0dCi. V pripade pozadavku na prebytek vykonu se kombik delal i se sestivalem 3.0dCi, to leti neskutecne.
Z toho, co jsem ridil:
Renault Clio III Sport - protoze je to primocara zabava
Alfa 75 V6 - protoze stara skola je nejlepsi skola
Audi RS4 B8 - protoze dokonaly zpracovani spojeny s jekotem V8 v kompaktnim kombibaleni jinde nenajdes
VW Multivan T6 - protoze prostor a variabilita je k nezaplaceni
+
Libovolne prvni auto - protoze prvni laska je jen jedna
Za 50k nedojedete nikam.
Možné řešení - popojeďte do cílové oblasti, podívejte se, čím tam jezděj a kupte si nejčastější offroad.
S Rextonem jsme byli na Balkáně a i když je to na podobný expedice super auto, tak řešit ohlej tlumič a prasklou pružinu v nějaký kosovský díře nikoho moc nebavilo. A jen ta výbava stála přes 70k.
Busso je samozřejmě v komplexu spolehlivější/blbuvzdornější, ale jak se něco podělá, je to pěkně drahá loterie.
Praskající rozvody, cvakající ventily, vojetý vačky na 12v, zadřít se to umí taky, přístup k předokolkovejm verzím jak k penězům, díly už nejsou a těch Buss, co chlastaj jak když maj díru v nádrži a nikdo neví proč, no těch je.
Ale to víš myslím stejně jako já :)
Poslední komentáře
- krab, u blogu Dongfeng U-Tour
To bys vážně reálně koupil něco co se jmenuje takhle? A od Číňanů... - Ivo Vlk, Škoda VOS: Limuzínu pro nejvyšší...
Je mně k pláči, když čtu komentáře sebevědomých neználků.... - Skipper, u blogu Dongfeng U-Tour
Samosebou nad ztrátou hodnoty jsem se taky zamyslel. S lehce... - MMM, u blogu Dongfeng U-Tour
No jo, bohužel hodnota po dvou letech -800% a stejně to nikdo... - GS, u blogu Porsche Boxster 987.2 S - Život...
No tak zase začni ;-) - Beran, Škoda VOS: Limuzínu pro nejvyšší...
Sorry, blba formulace. Vsechny tyhle totality co si hraly na komunismus... - Vavris Vavrisovic, u blogu Porsche Boxster 987.2 S - Život...
Díky :-) A... Však jsem je skoro 10 let psal... :D - GS, u blogu Porsche Boxster 987.2 S - Život...
Ty bys měl psát recenze… Boxster je celkově úžasný auto... - Sato, Škoda VOS: Limuzínu pro nejvyšší...
notyvole... "Komunismus a jeho pojetí v sovětském stylu..."... - sheogh, Škoda Octavia 2.0 TDI 85 kW: Základní...
Mazec, okˇctsvia skoro v zakladu za 750k :-))) - afro-r1, u blogu Krabova garáž v roce 2024,...
Znam. Take mam letos investovánu dalsich 100t ve dvacetiletem... - Stanley, u blogu Porsche Boxster 987.2 S - Život...
No jo, jenže co má člověk dělat? Řekněme, že mám slabost... - rock, Škoda Octavia 2.0 TDI 85 kW: Základní...
Hrůza v Dunwichi :-) Jako dobrý, něco jako hodnocení Země... - Beran, Škoda VOS: Limuzínu pro nejvyšší...
Respektuji názor autora na zanedbanost vozu, i když s ním... - MMM, u blogu Krabova garáž v roce 2024,...
Někdy to vyjde, ale někdy je dobré auto postavit nové a doufat....
Poslední inzeráty
2023 rok výroby
12 koní výkon
0 ccm objem
1985 rok výroby
135 koní výkon
4 087 ccm objem
1976 rok výroby
250 koní výkon
6 600 ccm objem
1958 rok výroby
326 koní výkon
6 400 ccm objem
Rušné diskuse
- Ptejte se: Nejpohodlnější auto do milionu
45 komentářů - Poprvé bez okřídleného šípu na kapotě a 5 dalších zajímavostí Škody Elroq
32 komentářů - Porsche 981 Spyder: Chirurgicky přesný řez okreskou
31 komentářů - Opel býval cool. Nekecám.
30 komentářů - Nová Toyota Camry: Pořád stejně dobrá, jen nyní výrazně hezčí
23 komentářů - 2015 Dodge Challenger V8 Hemi 5.7 Shaker Widebody : Uřvaný chuligán
22 komentářů - Yamaha ve světě aut: Když se motorkáři spojí s motoráři
21 komentářů - Retro okénko Petra Přikryla: Škoda 100 - auto, které naučilo řídit tisíce motoristů
21 komentářů