načítám data...

Volvo V60 D6 PHEV – Nejdřív radosti, ale pak i starosti (a to velký)

03. srpna 2021, 13:49 99 komentářů Luki.xy

Původně jsem chtěl k mé recenzi jen dopsat komentář ohledně servisu, ale nakonec to spíš vydá na menší článek.

zobrazit celou galeriiLukáš Naske: Volvo V60 D6 PHEV – Nejdřív radosti, ale pak i starosti (a to velký)

Musím napsat, že auto jsem si opravdu oblíbil a plug in hybrid je přesně to řešení, které mi v současnosti vyhovuje u auta na každý den. Jestli Vás zajímá užívání tohoto auta, doporučuji přečíst si původní recenzi (odkaz). Tady to bude o servisu.

 

A tak to začalo

Auto mi dělalo velkou radost přibližně jedenáct měsíců – až do osudného dne, 17. července 2020.  Po asi 12 km bezproblémové jízdy z práce vyskočila hláška o poruše hybridu a naskočil spalovací motor. Byl jsem asi 2 km od domu, tak jsem dojel do garáže a auto vypnul. Další start už byl ale systémem zakázán. Hned jsem vytušil, že jsem se pravděpodobně přidal ke všem ostatním majitelům tohoto auta a budu měnit klima kompresor. Většina ale může autem dál jezdit na nafťák. U mě s autem nešlo vůbec pohnout.

Nejhorší hláška, co vás může v tomto autě potkat.

Zde musí každý majitel udělat těžké rozhodnutí. První možností je nechat vše opravit ve Volvu. Když jsem auto kupoval, tak jsem četl o částkách do 1.000 €, takže dejme tomu 26.000 Kč. Pro mě, jako uživatele do té doby levných aut, to byla fakt vysoká částka za servis a doufal jsem, že mě to nepotká (jak jsem se mýlil). Ale v tuto chvíli už se na fórech psala částka spíše kolem 30-33.000 Kč. Obrovskou výhodou této možnosti je, že Volvo poskytuje doživotní záruku na vyměněný díl – to znamená, že v případě, že se kompresor znovu porouchá, tak ho vymění bezplatně znovu. Záruka platí na majitele, takže jen dokud to auto budu vlastnit já. Nepříjemné je, že se opravdu ty kompresory některým kazí znovu a znovu. Druhou možností je pak v60service.hu. Je to pán v Budapešti, který se těmito hybridy zabývá a už podle fotek je vidět, že s tím má bohaté zkušenosti. Zde by prý oprava (a ne přímo výměna) vyšla pod 20.000 Kč. Problém trochu je, že majitel servisu mluví pouze maďarsky a jakákoli domluva je pak obtížná. Zatím jsem na jeho práci nezaznamenal stížnosti, tak snad to dělá dobře.

Už jsem opravdu uvažoval, že si půjčím odtahovku a auto povezu do Maďarska, ale nakonec jsem asi nenašel dost odvahy a auto odtáhl do Volvo České Budějovice. (Tady musím všechny upozornit – zkontrolujte si vaše pojistky, protože odtah některé pojišťovny garantují pouze při nehodě a porucha do toho nespadá. Velmi „příjemné“ zjištění.)

Zde měli volný termín až po necelých třech týdnech. Hybrid na servis tu měli poprvé a každý krok konzultovali s vedením Volva v Praze. Několikrát jsem jim tuto závadu popisoval a … 

Původně jsem měl připravených pár dlouhých odstavců o tom, jak to ve Volvo ČB probíhalo. Ale co kdyby to tu někdo z nich četl…. Zkrátím to – s hybridem sem prosím vůbec nejezděte. Po třech měsících auto odvážím na odtahovce v nezměněném stavu (ale s „pěkným“ účtem za nic) do Volvo Vysočany.

Ve Volvu Vysočany je to pak úplně jiný příběh. O pár hybridů se tu už starají a pár kompresorů vyměnili. Bylo příjemné konečně mluvit s někým, kdo o autě něco ví. Oprava byla slíbena do týdne. Bohužel při přesnější kalkulaci vychází cena o dost výš, než jsem čekal – cca 45.000 Kč. Musel jsem to chvilku vstřebávat, ale co mi zbývá. Díly byly objednané a výměna proběhla hladce.

Na odtahovce vidí každý svoje auto nerad.

 

Happy end?

Ještě ne. Objevil se nový problém. Doteď jsem se nedozvěděl, jak přesně se to stalo, ale pravděpodobně s poruchou kompresoru zároveň „praskly“ pojistky baterie, které hlídají proces nabíjení baterie. Problém je, že tyto pojistky jsou přímo v obalu baterií a oficiálně se v žádném servisu v ČR měnit nesmí, avšak technicky to možné je. Trvalo měsíc a půl, než v servisu vykomunikovali s Volvo ČR, že přijede nějaký proškolený technik a pojistky vymění s jeho asistencí. Druhou možností bylo odtáhnout auto do Německa, kde to prý mají asi 3 servisy povolené, ale když si představím ty účty za odtah a práci DE servisu … Tenhle problém prý zatím v ČR vidí poprvé a nemělo by se tedy jednat o něco, s čím by měl případný zájemce o auto počítat.

Každopádně po čekání na přípravky pro výměnu, se podařilo celou baterii z kufru auta vyndat, otevřít, zmíněné pojistky vyměnit a zas to všechno poskládat zpět. V tuhle chvíli jsem měl největší obavy o baterii. Auto stálo od půlky července do začátku února s vybitou baterií venku, celou zimu na mrazu. Sice mě ujišťovali, že to nevadí, ale musím říct, že jsem z toho pár nocí nespal.

Po více jak půl roce jsem se těšil, že už se mi auto konečně vrátí. Auto začalo fungovat, ale pouze jako klasický spalovák – baterii v kufru jako by auto ignorovalo. Tohle nakonec byl spíš kuriózní problém. Auto si pamatovalo, že už se do něj více jak půl roku netankovalo a jezdilo jen na naftu, aby tu starou co nejrychleji spálilo. Nakonec stačilo varování o staré naftě odstranit diagnostikou a auto konečně začalo jezdit na baterii, jak má.

tak takhle vypadá otevřená baterie. Vidíme 10 modulů.

 

 

Každý modul pak obsahuje 20 článků. Na zemi je okruh chlazení, který je vždy mezi dvěma články.

 

Tady je vidět, jak je do každé destičky přivedeno chladivo k termoregulaci článků.

 

Shrnutí

Teď by se to hodilo celé shrnout. Bohužel musím napsat, že s výměnu klima kompresoru musí počítat každý (i budoucí) majitel tohoto auta. Dobrá zpráva je, že je u nás minimálně jeden servis, který s tím má zkušenosti a ví jak na to, včetně vícenásobného proplachu, který se dřív často vynechával. Taky doba opravy (když to jde bez komplikací) je včetně objednání dílů do jednoho týdne. Pozitivem je hlavně doživotní záruka. Špatnou zprávou je pak výsledná cena kolem 45.000 Kč. Každý si musí vyhodnotit, jestli je to ok. Přijde mi to jako asi tak trojnásobek toho, co bych považoval za normální. Mě to vyšlo ještě o několik tisíc víc za pojistky v baterii a hlavně práci. Asi zkrátka nejsem zvyklý na dražší auta, a především ceny autorizovaných servisů. :(

 

Takže teď konečně happy end?

Jo, tak k tomu máme u mého auta ještě daleko. Další problém se ukázal ještě ten den. Auto sice jezdilo, jak má (takže na baterii) a po vybití se chovalo jako full hybrid (rekuperace z kopce, rozjezdy jen na elektriku a tak), ale nešlo nabíjet externě. Zkoušeli jsme všechno – nabíjet ze zásuvky, z wallboxu, z nabíjecí stanice… Nakonec jsem přivezl i svojí vlastní nabíječku, jestli to nepůjde třeba jen s ní (vlastně jsem předtím jinou nikdy nevyzkoušel), ale bohužel nefungovalo nic. Po každém pokusu se jen červeně rozblikala kontrolka nabíjení a diagnostika vypsala příliš vysoké napětí. Tohle je u plug-in hybridu docela problém, protože pak celý tento koncept pohonu nedává smysl. Uzavřeli jsme tedy po více jak půl roce původní zakázku na výměnu klima kompresoru, auto jsem si ani nebral a rovnou se otevřela nová na opravu nabíjení.

Zkušenosti s touto vadou v ČR zas asi nikdo nemá a muselo se prý vše konzultovat Volvem ve Švédsku přes české zastoupení. Nakonec byl za viníka této chyby označen měnič napětí instalovaný v autě, který má na starosti ze střídavého proudu 230V z klasické zásuvky udělat stejnosměrných 400V. Napětí na vstupu bylo v pořádku, ale na výstupu nebylo žádné. Samotný měnič je umístěn přímo na obalu baterií a vede přes něj i jedna smyčka termoregulačního okruhu (chlazení nebo vyhřívání baterií), takže demontáž nic moc. Nový měnič je k dispozici. Cena po započítání slevy na starší auta i všemožných dalších slev? 29.000 Kč. To už je na mě moc.

Nabíječka nebo spíše měnič napětí.

Shodou okolností pracuji ve firmě, která se zabývá osazováním desek plošných spojů. Máme tu pár odborníků, a pokud je na desce mechanický problém (nefunkční komponenta a podobně), tak ho najdeme. Šance jsou tak 50:50. Podařilo se a našli jsme špatnou komponentu – MOSFET IXFB100N50P. Dostupnost? 2 ks jsou na skladě v americkém Houstonu. Nikde jinde žádný nemají a očekávané dodávky jsou za 6 měsíců. Okamžitě kupuju, za týden už ho pájíme na desku a odvážím do Volva. A teď se připravte ….

Nepomohlo to. Mechanicky fungují jednotlivé komponenty (tedy ty které jsme byli schopni zkontrolovat) standardně, ale problém trvá. Na vině může být nějaký z větších čipů (a že jich tady je, je to poměrné komplikovaná deska, která má na sobě na kolmo napájené ještě 2 menší…) nebo programování. Celou věc komplikuje, že pro tuto desku nejsou dostupné schémata zapojení. Kdyby se tím chtěl někdo zabývat, tak je to Eltek Power Charger 3kW.

Hledám různě po internetu a nacházím v Polsku (kde taky jinde) použitý měnič za 19.000 Kč. A teď co zvolit? Po více jak 9 měsících už tohle chci mít prostě za sebou a objednávám ve Volvu originál. Do týdne namontováno a přichází mi od mechanika fotka zelené LEDky u nabíjeného auta. I oni sami si oddechli, že už se toho konečně zbaví. Ve mně se mísilo nadšení z plně funkčního auta s obavami nad fakturou. A obavy se bohužel vyplnili. Částka 53.000 Kč je pro mě šílená.

 

Tak už je konečně vše v pořádku?

Ano. Auto konečně funguje, jak má. Auto se mi vrátilo 17. května 2021, tedy přesně na den 10 měsíců od poruchy. Pár týdnů pak trvalo, než jsem začal mít auto zase rád, ale teď se na něj vždycky před jízdou znovu těším. Naštěstí se ani nepotvrdili moje obavy o baterii a stále na ni najedu stejných cca 42-45 elektrických kilometrů. Celkem jsem ale zaplatil přes 100 tisíc. Jen když to píšu, tak se mi třesou prsty. Pro mě, jako obyčejného zaměstnance je tohle prostě strašná částka, za kterou jsem před Volvem kupoval celá. Ještě jednou opakuju, že je třeba počítat s výměnou klima kompresoru. Zbytek by snad nastat neměl, ale na druhou stranu vyloučit nelze nic ….

 

Vyplatí se koupit si Volvo V60 D6 plug in hybrid?

Mám spočítáno, že mi na palivu s mým nájezdem ušetří cca 25.000 Kč ročně. Rok jsem s autem jezdil, 10 měsíců pak stálo v servisu – když s ním budu jezdit ještě 3 roky, tak se mi oprava zaplatí. Pak je tu ještě rozdíl v pořizovací ceně oproti klasické verzi, ale ta už není moc výrazná (max. nižší desítky tisíc). Takže když budu jezdit tímto autem ještě řekněme 4 další roky (a nepotká mě nic významného), vyjde mě to asi finančně nastejno, jako bych si koupil klasickou verzi (ale zážitky z jízdy jsou na jiné úrovni). Kdybych opravoval jen klima kompresor, jako většina, byl bych na svém asi po dvou letech vlastnictví, a to už jde. Kdo jezdí víc, asi by se mu to vrátilo o něco málo dřív. Problémem je taky to, že jakoukoli závadu na elektrice bude řešit jen Volvo servis, ostatní na to sahat nechtějí. Takže pokud si někdo chce koupit Volvo V60 D6 kvůli tomu, aby ušetřil, doporučit ho nemůžu. Ale já si ho kupoval kvůli výkonu a v této oblasti je to stále super.

 

A koupil bych si ho znovu…

…když už tohle všechno vím? Pere se to ve mně. Nad odpovědí přemýšlím už několik dní, protože vím, že o tom budu psát, ale stále nevím. Teď už ho mám zas rád, a když bych v něm nyní seděl, tak řeknu, že bych si ho stejně vybral. Ale když tu sedím u počítače a vzpomínám, kolik mě to stálo nervů, času a peněz … fakt nevím.

 

Hodně mi zkušenostmi pomohl zdejší člen jirih, kterému bych chtěl tímto znovu poděkovat.

 

A otázka do diskuse: Jakou největší částku jste jednorázově platili za servis, a přišlo vám to adekvátní?

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Pólin
03. srpna 2021, 14:43
1

A teď by mě zajímalo, jestli tyhle opravy budou zvládat třeba za 10 let i dobří garážníci, nebo se to tady láme a už s moderními auty pořídíš jen v origo servisu...

reagovat
Lukáš Naske
03. srpna 2021, 21:00
7

Myslím si, že to půjde přirozeným vývojem - jak se budou elektrická a hybridní auta rozšiřovat, bude se i o opravy zajímat čím dál více lidí. Jak budou přibývat ojetiny a levnější auta, budou se opravy učit i menší servisy. Možná se bude více měnit a méně opravovat. Ale kdo ví.

Obecně mi přijdou elektrická auta jednodužší a když se u nich něco rozbije, tak to prostě nefunguje. Ne že to občas jde a občas ne, nebo jen při plným plynu nebo jen v určitých otáčkách. Obtížnější může být nyní diagnostika (protože chybí zkušenosti), samotná výměna/oprava pak bude asi snažší.

Avex
04. srpna 2021, 09:41
0

to je moc dobře řečený!

Driver79
03. srpna 2021, 15:57
2

Napadlo me, ze cena odtahu do HU by pravdepodobne temer anulovala uporu na servisu.

Puvodni zaruka uz je asi v pryc, ze autor caluej ze sveho ? Jedine me napada, jestli nasledne opravy nemeli byt na vrub Volva kdyz k nim doslo kvuli kompresoru klimatizace ?
Neumeli by se i s elektro opravami nejak vyporadat napriklad v T6R servisu v praze apod. ?

K obecne rovine oprav. Opravy aut teto kategorie v jakemkoliv pricetnem servisu (a zvlaste znackovem) se bohuzel pohybuji presne takto. Oprava pod 50 tis. Kc je vlastne levna. Nezbyva, nez si zvyknout, nebo nekupovat komplikovana reseni od renomovanych vyrobcu v ojetine.

Nejvice jsem platil na jednu fakturu 91 tis. Kc. Take mi to v te dobe prislo dost, ale na druhou stranu bylo toho dost udelano. Casem si clovek zvykne. Doba levnych aut skoncila, nebo resp. bylo by nutne vybirat auta opatrneji a nizsich kategorii...
-
Komentář upraven 3. 8. 2021, 16:15:02

reagovat
Lukáš Naske
03. srpna 2021, 21:10
1

Maďarsko - půjčil bych si odtahovku třeba na dva dny a zaplatil jednu noc v hotelu. Možná by klimakompresor opravil bez problémů, ale co by pak dělal, když by to stále nešlo a musela se rozebírat baterie fakt nevím. Možná bylo lepší, že jsem tam nejel ...

Auto samozřejmě po záruce, rok výroby je 2014 a koupil jsem to po někom z Holandska. Kulance probíhá u prvních majitelů nebo částečná alespoň u aut koupených v ČR, kterých ale bylo opravdu jen pár kusů.

Já jsem se vlastně rozhodoval jen kde opravím ten klimakompresor a rozhodnul jsem se kvůli záruce pro Volvo. Zbytek už se prostě navaloval a tak nějak to pořádně nešlo odtáhnout jinam, když ani ve volvu nevěděli na jisto co s tím je.

Jinak s větou ohledně drahých oprav: "Časem si človek zvykne" nemůžu souhlasit, ale vím co jsi tím odstavcem chtěl říct :)

sheogh
03. srpna 2021, 17:41
4

Najit schopnej servis (i autorizovanej) je problem obecne, nejen u Volva.

Kazdopadne, za vraceni auta na odtahovce a se stejnou zavadou bych nezaplatil ani korunu, uz vubec ne autorizovanymu servisu dane znacky.

Ja mel auto rozebrany taky rok, ale to se delalo v garazi, vytahoval se motor, na nem skoro vsechno novy, plus servis napravy, novej hydromenic etc.. Cenove taky podobne, jako ty. A porad ruzne slysim, jak je Phaeton strasne poruchovej, pritom s nim jezdim uz 5 let skoro kazdej den s par drobnyma zavadama (stahovacka, lanko zamku kapoty, ucpanej odtok)

reagovat
sheogh
03. srpna 2021, 17:42
0

Jinak super fotky baterie apod, v tomto jsem se jeste nehrabal :-)

Lukáš Naske
03. srpna 2021, 21:16
0

Jsem rád, že se ti líbí fotky baterií, taky mě stály pěknej balík :D :D

S těma servisama máš pravdu. Znám pár lidí z autorizovaných servisů a vím jak to tam probíhá. Ideální je mít v okolí nějakého nadšence pro danou značku (nebo snad dokonce pro daný model). Nemusí být levný, ale už ta jistota, že ví o co jde by byla fajn. Bohužel jsem zatím na nikoho nenarazil.

Adam Forman
04. srpna 2021, 07:03
3

Můj Stratus a to je levná šunka, potřeboval rozvody. Hodil jsem to k technikovi, který mi dal nabídku na 13K. Řekl jsem ok. Po dvou měsících jsem auto odtahoval na tyči s rozebranou půlkou motoru a borec chtěl přes 40K za práci. Musel jsem tam s kamarádem, co má 2m a 150 kilo, abychom se domluvili. Nedal jsem mu ani korunu a řekl mu, ať si mě třeba zažaluje. Samozřejmě to neudělal...

Avex
04. srpna 2021, 09:38
6

Celej tenhle článek a diskuze mě vede k tomu, co si myslím už dávno - s většinou mechaniků je naprosto příšerný pořízení a kdyby předváděli ty jejich fuckupy kdekoliv jinde, tak jsou bez práce. Jestli elektromobilita povede k tomu, že tyhle pochybný a nespolehlivý charaktery zmizej, tak mi slza fakt neukápne.

eLzyx
06. srpna 2021, 09:43
0

hlavně tihle "servisáci" utřou nos, protože se do elektroaut nesmí rejpat. Nemají na to oprávnění, vyhlášku 50 alespoň paragrafu 5, pokud budou pracovat pod dohledem.
A když se v tom přesto budou rejpat, tak je to dost možná zabije, nebo aspoň natolik pokope, že si do toho už příště nelajznou lézt.

sheogh
06. srpna 2021, 13:14
2

Dostat tech 400VDC z toho aku je skoro jistota drevenyho futralu, takze nejaka selekce asi driv nebo pozdeji probehne :-)

So
Solii
03. srpna 2021, 18:07
-3

Elektromobilita v praxi. Díky, radši ten "strašný" dvoulitrový diesel, který mi v případě závady opraví dřív než za 7 měsíců. Nejhorší je, že autor ještě vážně přemýšlí, že když bude jezdit 4 roky bez závady, že se mu to vlastně vyplatí. Jako vážně? Jakýkoliv auto, který člověk nemůže používat víc jak dva dny v kuse se nevyplatí, protože stejně pak musím mít ještě jedno! To si klidně všichni pak můžete počítat úspory na palivu od rána do večera a je to k ničemu.

reagovat
Driver79
03. srpna 2021, 18:43
0

Nebud tak prisny. ;-) Kazde auto muze byt lehce v servisu dva dni.
Taky me napadlo, ze kdyby to neresil a pokracoval dal jen na naftu, ze by to vyslo na nasledujici 2 roky skoro stejne. Ale to asi netusil, ze kdyz pujdou resit pojistky baterie, ze pak padne jeste nabijeci modul...

-
Komentář upraven 3. 8. 2021, 18:44:36

Lukáš Naske
03. srpna 2021, 21:21
0

Driver79: U většiny aut s poruchou klimakompresoru auto jen nepovolí nabíjení ze zdi, ale lze jezdit jako full hybrid - rekuperace nabíjí baterii a systém ji používá, dokud se nezačně zahřívat (a potřebovala by tedy chladit), pak funguje klasický nafťák. U mě auto auto odmítlo jakýkoli start. Aspoň že šel zařadit neutrál, aby se auto natáhlo na odtahovku ...

A samozřejmě jsem předpokládal jen výměnu klimakompresoru, takže něco kolem 30.000 Kč. Dál už to bylo jedno překvapení za druhým :(

Kyjaq
03. srpna 2021, 18:45
5

Že se auta kazí? No co se dá dělat. Že je autorizák drahej? Všichni víme. Ale doprdele 7+3 měsíců? A ještě navíc v autorizáku... To by ti spíš měli poslat pugét, ne fakturu za 100k.

reagovat
Lukáš Naske
03. srpna 2021, 20:54
2

Jo, s tím pugetem s tebou určitě souhlasím. Bohužel v servisu měli překvapivě jiný názor :)

Romus
04. srpna 2021, 12:17
0

Jako hlavně jsou blbý ty 3 měsíce s opravou klimakompresoru, to by mě nenapadlo že to je takovej problém. V Brně ( Cardion ) oprava do týdne.

ReVolte
05. srpna 2021, 15:25
0

V PHEV asi musí klimakompresor mít trochu jinou stavbu. Přeci jenom není napájen jen z řemenice, protože když jede na baterky, tak musí dostávat šťávu také...

Romus
05. srpna 2021, 15:51
1

Mám taky toto konkrétní PHEV Volvo.

krab
03. srpna 2021, 19:08
2

Tak to je fakt drsný... jako taky jsem utratil za opravy, ale nikdy ne na autě denní potřeby... nejvíc jsem dal skoro půl milionu za generální opravu Porsche 911 po lehčí nehodě a to už jsem tu kdysi popisoval ... ale být to jiný a míň pro mě srdcový auto, už bych se do něčeho takového nepustil. A pak mě stálo nedávno 120 tisíc zrepasovat motor Lotus twincam 1600 ve veteránů. Ale to byla renovace, taková věc se vyplatí na veteránů udělat.

Na soukromým autě mi přijde jakákoli oprava nad 20 tisíc už moc drahá. Taky když to čtu, budu se držet těch starých benzinových co nejdéle to půjde. Elektroojetinu fakt asi nikdy...

reagovat
HeavySmoker
04. srpna 2021, 10:25
1

Cena za tú opravu je pochopiteľná, Volvo je vstupná brána k luxusným autám a diesel plug-in hybrid je komplexné riešenie, asi najzložitejšie čo sa dá vyrobiť. Ale tých 10 mesiacov je neuveriteľných. Tiež som spadol za necelého štvrť milióna do generálky 911tky, ale bolo to hotové za 3 týždne.

krab
04. srpna 2021, 12:44
0

To je pravda, je to nutný si to uvědomit, že ty hybridy jsou nové technologie a co se děje po záruce bohužel často toho výrobce už nezajímá... Spolehlivej hybrid, to v praxi dokázala udělat zatím Toyota/Lexus.

GO motoru za 3 týdny na 911, to jsou rychlý ... já měl teda auto tenkrát v opravě dlouho, ale to bylo tím, že jsem se chtěl vejít do určitýho rozpočtu podle toho co jsem dostal jako plnění za tu škodní událost, no ale jak to bývá, stejně se to přestřelí. Ale právě, aby se oprava vyplatila, hledaly se na trhu nějaký díly za lepší cenu. Třeba jsem potřeboval jedno nový přední světlo Litronic, za to fakt 40 tis bez DPH nedáš... takže se koupilo hezký použitý, to samý výfuky, potřeboval jsem všechny díly. To když se napočítalo v origo dílech vyšlo to na úplně nesmyslnou částku. Tak se podařilo najít skoro nový, nepoužitý origo, občas se zadaří a někdo dává aftermarket a pak to "lepší" origo dokonce i za rozumnou cenu prodá. Jinak je fakt, že díly na GO motoru čistě byly k dispozici v podstatě hned. Takže dejme tomu, čistě GO se fakt do měsíce stihnout dá.

Jinak teda k tomu tématu - je to vždycky naprd zjistit, že jako daily koupíš něco co se takhle komplikovaně opravuje. Je fakt, že kdyby si Luky býval koupil starou V70 s 2.5 turbo pětiválcem , měl by to bez starostí. Sice se spotřebou 11-12 /100 ale to se zas krásně vykompenzuje tím, že by jezdil a řešil jen normální údržbu a ne zapeklitý drahý problémy

HeavySmoker
04. srpna 2021, 13:15
1

Toytota zatiaľ robí len jeden plug-in dlhšiu dobu a vyzerá ako znetvorená ryba (Prius Plug-in), ale na mieste človeka ktorému 100 tisíc za opravu vie robiť rozpočet a to tak že poriadne, by som sa plug-inu od automobilky bez skúseností s týmto pohonom vyhol a vzal práve nejaký starší Lexus CT kde výmena baterky stojí okolo 40t a je na 10 rokov pokoj. Celkom sa divím že to Volvo neposlal z domu. Prípadne nevymenil za obyčajnejšie ako hovoríš. Obávam sa že sa jedná o strach z utopených nákladov a túto chybu spravil už asi každý. Možno keď tam padne ďalších 100 tisíc za rok či dva, príde výmena za niečo iné.

Čítal som tvoju Porsche odyseu a nie raz, ale ja som mal našťastie jednoduchšiu situáciu :) Teda pokiaľ ma nenaborí nejaký Renault. Iba sa obnovilo všetko čo by človek u 20 ročného auta čakal, viac menej celý podvozok, brzdy, pretesnenie motora, spojka, IMS, rozvody a všetko drobné príslušenstvo na tri strany drobným písmom. GO motoru v rosahu novej hlavy alebo vložiek valcov a lá Krab ma zatiaľ nečaká. Neviem čo spôsobuje tie škrabance na valci, ale dúfam že pomalé zahrievanie a dobrý servis ma od toho ušetria.

krab
04. srpna 2021, 15:37
0

Já to tenkrát nechával opravovat na doporučení. Motor byl venku, hlavy se musely sundat kvůli svodům stejně, takže když už to bylo vidět všechno a nějakou tu ovalitu mi tam naměřili a ten původní povrch válců už taky nebyl nic moc, tak by byla blbost to nechat jak bylo. Nejspíš by to tak ještě dlouho fungovalo, motor běžel jak měl a olej nebral. Ale to víš, to jsou ty německý nápady s tou "chemií" ... lokasil, nikasil atd.. tyhle povrchy. Nakonec ocelový vložky v hliníkovým bloku, řešení alá mezger motor funguje nejodolněji. Tak jsem to nechal tenkrát udělat. Ona sada pístů k tomu stála asi 28 tisíc a to bylo na tom to nejdražší. Něco brusírna, vložení válců, čištění, broušení, měření, ale zas člověk věděl, že má v pořádku ojnice, že tam má nový ložiska, všechno. Takže já bych býval tehdy ušetřil třeba 80 tisíc, ale neměl jistotu, kdy by se eventuelně ten motor musel rozebírat znova, tak jsem kývnul na to to udělat komplet.

Ale třeba letos na jaře, když jsem dělal opravu na veteránu, tak tady jsem volil ekonomičtější variantu, ale taky po dohodě s mechanikem. Když změřil, že válce, písty atd.. jsou všechno v toleranci, tak jsme je nechali, koupil jsem jen sadu pístních kroužků a nechal udělat jen ty věci co byly doopravdy potřeba. I tak to přelezlo přes kilo, protože spojka, setrvačník, vodní pumpa, startér, hodně těch věcí příslušenství a pak taky hromada práce. Ono kdybych si to uměl udělat sám, tak jsou to taky jiný cifry.

Ale zpět k Porsche, já myslím, že taková ta "velká údržba" co popisuješ je snad adekvátní a vydrží ti to. Stejně dneska už tyhle starší kousky netrápíme někde po okruzích, člověk se s tím jede projet občas pro radost a tak to tutově něco ještě vydrží :)

Ma
Massimo
07. srpna 2021, 09:18
3

Já bych teda asi rozporoval to, že kdyby si koupil obyč motor, měl by po starostech. Před dávnými časy jsem míval osmiválcové Volvo S80 a jakmile jsem překonal hranici 150 tisíc najetých kilometrů, tak se auto začalo tragicky sypat. Následujících 50 tisíc km mě na servisu stalo zhruba 200 tisíc v korunách a pak jsem se toho radši zbavil a pustil. Následně jsem si koupil hybridní Lexus, se kterým se blížím ke čtyřem stovkám tisíc km a kromě běžné údržby se na něm nemuselo opravovat vůbec nic. Takže hybrid apriori nemusí být špatně, jen se to musi umět. Už se těším, až Toyota/Lexus udělají elektro auto, to bude pro mě ten správný čas přejít na tuto technologii, nikomu jinému bych už asi nevěřil.

eLzyx
03. srpna 2021, 19:52
0

je to cirka půlrok, co jsem začal zvažovat výměnu svojí archaické S60. Takže jsem zkoumal různé varianty:
1. zase Volvo. Kvalita těch aut šla do pr.dele. Staré P2 fungují a fungují, tu a tam vyplave nějaká bolístka, co se dá poměrně levně řešit. Ale brácha má už novější V70 P3, kde se furt něco sere. Za výměnu celého klimatizačního okruhu dal 55t Kč. V autorizáku. Původně to měla být jen výměna klimakompresoru, jenže ten zadřeli, protože si nevšimli prorezlé trubky. Takže jej postavili před volbu - buďto si to auto odtáhne jinam a zaplatí ten mrtvý kompresor, nebo se udělá celý servis u nich. Protože i u téhle automobilky začali se zákazníky vyjebávat, tak spousta dílů se dá měnit jen jako drahé celky. Takže vysoušeč nejde vyměnit samostatně, jen společně s kondenzátorem. Trubka samozřejmě dlouhá až do pr., drahá jak kdyby byla celá ze zlata. Nicméně klima funkční. Jo a to to musel ještě nechat odtáhnout do jiného servisu, protože ve Volvu neumí udělat proplach. Dále začalo téci servo, resp. tlakový senzor. Oprava? 8tKč díl plus nějaké ty tisícky za práci a olej. Čidlo nejde vyměnit samostatně, musí se vyměnit půlka hadicového vedení. Řešení? Objednal jsem samotné čidlo za 1500Kč ve Fordu, pasuje, funguje. Koukal jsem i po novější, tzv. čínské generaci, ale tam je těch drahých komponent tolik, že jsem Volvo už zavrhl. Prostě ne. Hybridy jsou úplná blbost. Náhradní baterka za půlmilion. Blbost.
2. Jaguar. Vždycky se mi líbily, a tak jsem začal koukat po XF V8. Taky nic servisně levného. Takže tudy cesta taky nevede.
3. Mercedes? Nějak jsem si nevybral.
4. o třídu níž a mnohem novější auto? Vždyť vývoj je neúprosný. Poslední Oktávka ... sorrry, ale to je snad z papundeklu a místo repráků tam jsou kelímky od kafe s kuličkou na špagátu, a někde tam je ukrytý opičák, co za tu kuličku tahá. To je tak koupit auto, nechat ho komplet vytlumit, vyměnit audio a stejně by to byla furt jen Oktávka. Takže tudy taky ne.
5. zvažoval jsem hromadu dalších možností a obvykle to dopadlo, tak že pokud chci nějaký potentní motor, tak je nějak hybridní. Dvě komplikace ze dvou různých světů. Jak se ukazuje i v téhle zkušenosti ... tudy cesta nevede.
6. co vzít něco, co je stavěné na velké kilometrové proběhy, nebo extrémní zatížení? Co třeba Porsche? To docela dlouho odolávalo takovým těm ekosrágorovinám. Cayman 3.4? Panamera 4.8? To by asi šlo. Díly se dají dobře sehnat i neorigo, technika vypadá poměrně "oldschoolově", to by nemusela být špatná cesta.
7. a pak jsem se zamyslel a co se na to všechno vy.rat? Co všechna ta ekokurvítka přeskočit a jít rovnou do elektriky? Však jsi elektrikář voe. No jo, ale jakou elektriku? Leda Teslu. Tak jsem začal koukat na schémata, video rozborky, spočítal si návratnost elektrika vs. benzin a je jasno. Sháním Teslu model S

reagovat
Lukáš Naske
03. srpna 2021, 21:44
0

Připadá mi, že jsme se rozhodovali o podobných věcech, ale dost odlišně. Odhaduji, že budeš mít tak 3x vyšší rozpočet.
1. Volvo - já vlastně žádnej volvista nejsem, zaujal mě pouze tento konkrétní systém, protože nic podobného prostě není. V podobné ceně jsou max hybridy Toyoty, které ale s dynamikou nemají nic společného.
2. Jaguár mám taky moc rád. Přemýšlel jsem nad S-type R, ale kvalitu interiéru bych nepřekousnul. XF po faceliftu je moc hezký, ale měl bych jen na dvoulitrové nafty. To jsem nechtěl.
3. Mercedes je moje krevní skupina. Kdybych neměl Volvo, tak v něm jezdím.
4. Taky jsem se přistihnul, jak přemýšlím o benzínové O3RS, ale jsem rád, že jsem do toho nešel. Pár týdnů jsem v ní jezdil (ne RS) a o pocitu bytelnosti se rozhodně mluvit nedá. Nejvíc mě odrazuje ta nechutná palubní deska, obzvlášť půlka před spolujezdem je děsná. Sedět v mém Volvu je super, už ty sedačky, všechno je pevné a kvalitní.
5. U mě to zas dopadlo tak, že pokud chci nějaký výkonný motor a slušný stav, tak už na to nemám rozpočet.
6. U Porsche jsem přemýšlel nad Panamerou, kdy bych měl na ty úplně nejlevnější kusy. Jenže první generace se mi líbí až po faceliftu a rozhodně se bojím servisu. Předpokládám, že utratit u Porsche 100 tisíc bude ještě menší problém než u Volva.
7. Já k elektroautu došel taky. Tesla 3 by se mi líbila, ale je finančně zatím hodně mimo mě. Koupil bych si teď BMW i3 alespoň s tou prostřední 60Ah baterií. Servisně jsem o žádném větším problému (mimo REXe) neslyšel a to už jezdí dost let. Ale jak jsem psal v článku, na další 4 roky mám auto stejně určené :D

eLzyx
03. srpna 2021, 22:52
-1

takových je nás víc, co se v tom dobře motáme. Jsme za ty roky zvyklí na nějaký luxus, komfort, kvalitu a nechceme z něj slevit. Jenže nechceme naběhnout do nějaké pasti, tak pročítáme, kalkulujeme a zjišťujeme, že je v těch autech tolik drahé a nespolehlivé techniky, že jsme vlastně docela v koncích. A nejhorší na tom je to, že to není jen drahé, ale ještě je problém sehnat někoho, kdo to umí oservisovat. To je prostě extrémně špatně.
Takže se moje myšlenky stáčí směrem buďto k automobilkám, které tyhle ekosrágory moc neřešily, prostě zaplatily ekopokutu a vyrobily poměrně trvanlivé auto.
Chvilkově mysl spočinula v kategorii níže, ale to prostě nejde. Já v tom nemůžu existovat. Hrozné odhlučnění, příšerné audio, mizerné sedačky, mizerné materiály v kabině. Paradoxně motoricky mi ta auta až tak nevadila. Tam je ten posun výrazný. Nicméně to byl spíše takový úlet mysli.
A pak jsem si řekl, že prostě tenhle vývoj posledních 10 let přeskočím. Díval jsem se, že v Německu je možné koupit některé nové elektromobily za půl proti ČR. Opel Corsa-E, Mazda MX-30 atp. Pravda, asi to jsou ceny jen pro Germány, ale za ty prachy bych si nechal asi i vrátit germánské občanství. Pak jsem narazil na relativně levné jeté Tesly (kolem 700) a začal nad tím přemýšlet. Je to sice nad můj limit, ale ta auta jsou velmi kvalitně udělána. Tedy po technické stránce - pohon, nápravy, elektroinstalace atp. Bohužel ne po stránce detailů. Každopádně jsem to začal počítat, zalíbil se mi free supercharge a vyšlo mi, že by se mi to auto samo zaplatilo jen na elektrice vs. benzín. A to do toho ještě nepočítám ani úsporu na dálničních poplatcích, parkovném, úsporu na elektrice ve svém baráku (lepší tarif), levnější servis(ale ten záměrně pomíjím, protože jednou přijde rána v podobě nových baterií).
Jinak, Volvista jsem 15 let, ale poslední dobou mne ta automobilka tak nakrkla, že prostě už asi ne. Vadí mi, jak se serou do celého automobilového průmyslu, někde jsem četl, jak lobují pro všeobecný limit Vmax pro všechny. Velkohubě prohlašují, jak přejdou na elektromobily a ... mají prd. Akorát XC40. Ovšem když jsem koukal na cenu náhradní 11kWh baterky v T8, tak jsem si říkal, že někdo ve Volvu musel spadnout na hlavičku. Půlmeloun. Za to je v Tesle celá 75kWh. Také jsem zatím neviděl, že by se elektromobilitě věnovali nějak víc - že by budovali nabíječky, ať osobně, nebo v rámci nějakého konsorcia. Vadí mi i jak se holedbají bezpečností a přitom tu a tam některé bezpečnostní prvky odebírají. Maličkosti, ale zachraňovaly životy. Jenže každá taková blbina stojí nějaké to €, takže se rozhodli ušetřit.

MB
MBMB
04. srpna 2021, 00:49
0

Co se elektromobilů od Volva týče, je potřeba ještě připočítat Polestar. Ale to je zatím taky jen jeden model.

eLzyx
04. srpna 2021, 09:40
0

... který si lze také škrtnout, protože je ještě omezenější jak Volvo. Prý sportovní divize Volvo, spíše taková parodie.

Greeny
04. srpna 2021, 11:08
8

Tesla a kvalitně udělané auto? Jako vážně? A proto teda pravidelně končí na posledních místěch v žebříčcích poruchovosti? A tam to asi nekončí kvůli vrzajícímu interieru nebo nelícujícím dveřím.. Doma nám dvě Tesly prošly a asi bych to za kvalitně udělané auto nepovažoval.

riderhenry
04. srpna 2021, 14:32
0

eLzyx: Hele, evidentně máš info, které jsem nepostřehl. Tohle mě docela zajímá, prosím o nějaké rozvedení: "Vadí mi i jak se holedbají bezpečností a přitom tu a tam některé bezpečnostní prvky odebírají. Maličkosti, ale zachraňovaly životy."

Be
Beran
04. srpna 2021, 15:25
0

Taky vim, ze to probehlo. Detaily presne neznam, ale mozna ti smer dalsiho hledani da tohle.
https://www.google.com/amp/s/www.autoexpress.co.uk/volvo/352648/volvo-issues-seatbelt-recall-removes-safety-component%3famp

riderhenry
04. srpna 2021, 16:28
0

Díky, to je ale svolávačka a i když to zní trochu skandálně, týká se to aut z doby "nečínské" éry Volva. I když je možné, že už "Číňan" rozhodl o způsobu řešení problému...

eLzyx
04. srpna 2021, 18:46
0

mi třeba vadí takové drobnosti jako odebrané výstražné lampičky při otevřených dveřích. Kravina za pár eur, kabeláž máš do dveří stejně už nataženou, takže jestli tam máš o dva vodiče navíc ... Každopádně v noci, nebo za mlhy se tahle světýlka hodí. Ne kvůli tomu, aby posádka nešlápla do exkrementu, aby ostatní viděli, že se v té tmě/mlze něco děje.
Odebrali integrovanou síť v zadních sedačkách, takže dneska když převážíš něco v kufru u kombíků, tak ti to může skočit za krk. Dříve ne. Velmi nebezpečná věc.
Odebrali automatické výškově stavění bezpečnostních pasů. Pravda, bylo to řešené takovým až vtipným mechanismem, ale fungovalo to. Dneska se to musí nastavit ručně, což ne každý dělá.
Dalším mínusem je přechod z hliníkových podvozkových dílů na plechové, včetně podmotorového rámu. A ten plech docela hnije, což opět snižuje bezpečnost. Pravda, ne hned.
A nelze zapomenout ani na přesun mnoha ovládacích prvků auta na tablet a to bez toho, aniž by to auto umělo alespoň na ten kritický moment řídit samo.

riderhenry
04. srpna 2021, 21:20
0

OK, jako nejsou to úplně zásadní věci (pořád čekám nějaké víc "inside" info typu "teď berou nekvalitní ocel a ušetřily na spojích", nebo že vyloženě přistupují k bezpečnosti tak, jako ostatní = aby to dostalo 5 hvězd atd.), ale určitá předzvěst to je. Třeba ta síť - vždyť to mývají i Němci. Nevím, jestli za příplatek, nebo jak to je, ale to jsem právě vždycky bral jako takový ten důkaz, proč je lepší mít tu "prémii"... Tablet jednoznačně, no. Stačí se podívat k Mazdě nebo BMW. Pořád to jde dělat super funkčně (vlastně více funkčně), bezpečněji, a vlastně i elegantněji, než jako jsou ty výstavky tabletů. Ale dost možná jsme v tomhle menšina.

Be
Beran
04. srpna 2021, 22:41
0

Pokud jsem to dobre cetl tak udelali svolavacku. A problematicky dil nahradili konstrukcne jinym a principielne mene bezpecnym. O kolik mene bezpecnym se od stolu rict neda.
Tohle je bulvarni platek. Ale registroval jsem to i z nejakeho duveryhodneho zdroje. Ale nevzpomenu si ktereho a zda byl oficialni nebo ne :-(

O realne bezpecnosti, hvezdach... jsme se bavili uz jinde a to tady otvirat nebudu :-)

eLzyx
05. srpna 2021, 15:42
1

Greeny - jestli můžeš dát nějaké zkušenosti s Teslama, budu vděčen. Já jsem měl možnost se projet v modelu S 2020 a naprosto na pohodu. Ano, u jedněch dveří bylo takové boulaté těsnění, ale nic, co by vadilo provozu. Ano, těsnění u zrcátka v předních dveřích taky nevypadá úplně nějak sofistikovaně, ale funguje to.
Co se týče kvality, tak jsem měl na myslil takové ty hlavní skupiny.
Podvozek - masivní, hliník, solidní silentbloky, čepy docela rozměrné. I ze zkušeností ostatních má poměrně dlouhou výdrž.
Motory - až na nějakou vadnou serii jsem neslyšel, že by nějak předčasně odcházely. Když už někomu chcípl, tak na ložiska, což je servisně poměrně nenáročná operace. Navíc se to stává spíše u Performance modelů, kde se majitelé občas předvádí.
Baterie - dobře udělaný termomanagement i BMS. Ano, některé chcípnou kolem 250t km na nějaký vadný článek, ovšem to se dá řešit a poměrně levně, pravda neautorizovaně. Jiné mají nalítán půlmilion a stále fungují.
Kastle - pokud odhlédnu od kvality lícování, tak je to celohliník, takže není potřeba řešit korozi, nebo nějaké vystříkávání dutin.
Elektroinstalace - ta je navržená poměrně geniálně jednoduše. Není tam 30 jednotek jako třeba ve Volvu. Co je fajn, tak možné retrofity.
Interier - ano to je poměrně velká slabina, materiálově nic moc, první dvě generace sedaček nic extra.

Csaba
03. srpna 2021, 22:21
15

Ačkoli s autorem samozřejmě soucítím pokud jde o starosti které s tím verglem zažil, všechen ten stres, potíže a komplikace, opakované zmiňování toho jak jsou pro něj ceny oprav šílené ve mě budí dojem že si "ukousl převeliký krajíc" a koupil si něco k čemu ještě (finančně) "nedorostl" - a to se ho absolutně nechci nijak dotknout. Pracoval jsem kdysi jako prodejce nových aut nejmenované korejské značky a vím jak drahé - pro "běžného smrtelníka" - opravy v autorizáku jsou, proto se nad cenami zmíněnými v článku vůbec nepozastavuji - autorizovaný servis značky jakou je Volvo prostě v daných relacích pracuje/přemýšlí a automaticky počítá s tím že majitele tyhle částky nechají/nechávají chladným. Dát sem fotku těch dealerství/servisů se vším luxusem, zařízením, technickým zázemím atd a pod... hned by bylo vidět kam ty peníze od zákazníků jdou :-) Plus náklady na dobře oblečené, vždy usměvavé, půvabné "asistentky prodeje" a veškerý další personál, režii celého toho molochu... - na tohle všechno vydělává z valné části právě ten servis. Až pojedeš, Luki.xy, někdy v noci kolem toho dealerství a vše bude krásně osvětlené, nablýskané, eňo ňuňo a hogo fogo, vzpomeň si, že je tomu tak i díky Tobě. Mě by to vědomí popostrčilo k jedinému - zapálit jim to tam, spolu s tím verglem (nadsázka, pochopitelně), po takové osobní zkušenosti.
Jak už psal někdo přede mnou - pokud bych nechal auto v aut. servisu značky a po třech měsících by mě vyzvali k jeho vyzvednutí (odvozu) s tím že je v původním stavu, nedostali by ode mne ani korunu, respektive pouze a jen pár drobných.
Pamatuju si že jsem četl Tvůj první článek o tom Volvu, nadšený a radostný, byl to pro mě úplně jiný, nový svět, přečetl jsem si to se zájmem, ale věděl jsem že to není nic pro mě, že žiju v jiném, starém, "analogovém" světě, že jsem prostě jiná generace. :)
Píšeš že sis to auto vybral/koupil kvůli jeho výkonu, bylo by zajímavé srovnat podobně výkonné a staré modely s "klasickým" pohonem (z mého pohledu ideálně na benzín) a jejich náklady na provoz...
Ještě mě napadlo - 10 měsíců to auto stálo v servisu - čím jsi v té době jezdil? Dalším svým autem? Jak moc tohle auto následně chybělo Tvé (případné) manželce, přítelkyni? Nebo si to řešil jinak?
Přeji Ti abys ty další tři-čtyři roky opravdu jen jezdil a platil maximálně běžnou údržbu, já bych se už do toho auta asi nedokázal "těšit".
A k té otázce - platil jsem nejvíc asi 25 tisíc za práci v rozsahu jedné A4 u "víkendovky", u "normálních" aut to byly vždy jen tisícovky. Ale, samozřejmě, mé křápy mají asi tak 5x (a asi i více) nižší aktuální hodnotu než to Volvo :)
Adekvátnost je věc ošidná, odvíjí se od výše příjmu majitele auta, jeho dalších nákladů na život obecně, ale kdybych to vzal osobně, mít auto s tržní hodnotou (příklad) 100 000 Kč, tak u opravy s cenou nad 30 000 bych se už asi hodně ošíval a přemýšlel jestli to ještě má smysl. Samozřejmě, zase do hry vstupuje mnoho proměnných - jak dlouho člověk dané auto má, kolik do něj už za tu dobu "vrazil", jaký k němu má vztah atd a pod.

reagovat
liška
03. srpna 2021, 22:36
3

Ty voe, to zní strašidelně, zlatej hybridní Lexus :) 3xklepu vo dřevěnej stůl :D

reagovat
Cu
Curdin
04. srpna 2021, 00:39
5

U ojetin je jedno kolik to žere (v rozumných mantinelech) hlavně kdyz se to nesere.

reagovat
Irwinek
04. srpna 2021, 07:13
2

Zlatá 960 :-D
teď nasypu sice 50 do podvozku, ale třeba vydrží dalších 400 kkm :-D I těch 9l/ 100 km mi přijde suprových. No a baterku jsem měnil po 8 letech - za 2300 :-D
Plug in a elektriky mne neberou, asi budu ekolog :-D

reagovat
Be
Beran
04. srpna 2021, 08:02
1

Servisovat nove auto v autorizaku je sranda no :-)
Vymena blbeho celniho skla na fabii 3 bez vyhrivani, bez kamerky. Faktura na 7,5 tisice, nastesti pro pojistovnu.
V roce 2012 jsem za 20 litru koupil feldu se zdravym motorem, spodkem a prahama. Za prvni rok: 20 tis. prvni servis (palivove vedeni, komplet brzdy a uz nevim co vsechno), 15 tis. klempirina+lakovani kvuli lemum, 20 tis za LPG. Pak cca 120 tis s beznou udrzbou (olej, jedno lozisko na kole, par manzet, baterka) a zadny neplanovany servis. Letos pri uzavere okresu sla za 13 tis z domu a byla pryc za 3 dny. Za me spokojenost.
Verny osvedcenemu konceptu jsem za 35 tis koupil udrzovaneho golfa 4 bez koroze a zdravym benzinovym motorem. Za prvni pul rok 15 tis klempirina+lak (krasna podelna ryha), dalsich 40 tis spojka, rozvody, zadni brzdy, drobnosti na predni naprave, nastrik dutin, zimni kola, zamek dveri, zavareni trubky klimatizace+plnivo...). A doufam, ze bude chvilku pokoj.
Velke pohodlne auto s poradnym motorem me obcas laka. Ale jeden z duvodu je strach kde a za kolik bych to servisoval.

reagovat
Ju
Jura-xc70
04. srpna 2021, 08:33
0

Ahoj, dobrej clanek.
Jako Volvak telem i dusi me kazdej takovej clanek zamrzi. Cekat se to ale da, dnesni auta jsou napechovany elektronikou od asfaltu az po strop. Na jednu stranu si clovek rika, ze by to melo byt dimenzovane na roky a km. Na druhou, zadna elektronika nevydrzi 10 let bez poruchy, teda krome stary Oravy, ale to jsme jinde. :-)
Nejvic jsem za servis platit prez 100 tisic a to za naftovou dvojkovou Octavku. Po vzoru Skodovky - rozsypalo se co mohlo. Takze 100 tisic za Volvo.. Ale penize jsou to proste porad stejny. Hlavne at slouzi.

reagovat
Ev
Evlo
04. srpna 2021, 08:47
-3

Offtopic, ale tusi nekdo proc se mimo asii neprodavaj auta s epowa systemem pohonu?

reagovat
Greeny
04. srpna 2021, 08:52
5

Do určité míry soucitím, ale když to řeknu upřímně, tak se dost divím přímo tobě. Pokud jsem se dobře dočetl v prvním článku tak to auto má najeto okolo 200 tisíc a ty čekáš že bude další 4 roky jezdit bez investic? Není to poněkud naivní? U moderního dieselu.. Myslím si že můžeš očekávat kdyby nic tak nějaké podvozkové díly a brzdy. Pak bych se nedivil kdyby v průběhu těch 4 let začal dieselový trojboj, čerpadlo, vstřiky, turbo (dokonce dvě). Dál tam máš automat, hromadu palubní elektroniky..

Možná mám já osobně zkreslený pohled na auta (teda asi určitě mám), vzhledem k tomu, že nejvyšší částka jakou jsem kdy platil v servise byla 650kč za geometrii (a ano, přišla mi přiměřená), zbytek si dělám sám :)

reagovat
eLzyx
04. srpna 2021, 09:47
-1

tak brzdy a podvozkové díly nelze počítat do rozvahy, protože to by dělal u každého auta. Co se týče vstřiků, turba nebo čerpadla - tohle Volvo umí, neměli s tím žádné potíže. Obvyklý nájezd Volvo než jdou do šrotu je kolem 500t km. Samozřejmě jsou i kusy s miliony km na hrbu.
Trochu bych se bál toho automatu, ale opět ... sehnat dneska auto bez automatu ...

RRRampapapa
04. srpna 2021, 10:12
1

No sám autor psal v úvodním blogu, že ho straší životnost motoru skrz způsob řízení a zapojení při požadavku na výkon - část Plug-in obecně https://www.autickar.cz/blog/clanek/volvo-v60-d6-awd-plug-in-hybrid-2014/1006/

Blogu si vážím, že sdílí reálné zkušenosti. Bohužel mi tu chybí, jak už tu padlo v diskuzi, jak autor řešil dopravu během těch 10 měsíců bez auta a zda to započítal do celkové bilance.

Be
Beran
04. srpna 2021, 10:24
1

V kontextu "servisu za 30tis. jako vysoke castky" mi prijde vhodne zohlednit i brzdy, komponenty podvozku a dalsi "spotrebku". Protoze u premie tam budou litat tisice vzduchem raz dva. Ja se bojim dat polske blato na normalni auto, natoz na takhle tezke auto.

Greeny
04. srpna 2021, 11:06
3

Přesně jak píše Beran, udělat brzdy (včetně kotoučů) ve Volvo servise bude klidně 15 tisíc za nápravu. K tomu nějaký třeba zatuhlý lanovod nebo nějaké čidlo (ABS, opotřebení destiček, tlak v pneumatikách..) a rázem bude servis brzd kllidně za 40 tisíc. Nechci strašit a neznám konkrétní ceny ve Volvu, ale co vím od zkušeností mých známých co mají nějaké nové auto, tak takhle nějak to vypadá..

Samozřejmě že by brzdy dělal na každém jiném autě, nicméně na starém autě řekněme z roku 2000, když si to uděláš sám, tak za to dáš třeba 3000 za nápravu v materiálu a to i přeháním. A to je celkem rozdíl. Takže než že by Volvo mělo nějaké extra ceny, tak je to spíš samotná myšlenka, že i běžná údržba auta, co má najeto 200 tisíc v origo servise holt stojí hodně peněz a je to potřeba zahrnout v rozvaze.

eLzyx
05. srpna 2021, 19:23
0

nelze to počítat do rozvahy, protože pokud budu chtít jet do autorizáku kvůli brzdám, tak zaplatím stejně ve Volvu, Mercedesu, Jaguaru, Audi, VW atp. Započítat je lze do rozvahy leda v tom případě, že je to nějaký speciál, např. karbonové brzdy.
Jinak komplet náprava kotouče+destičky se vejde do trojky. Díly, od Bremba, Ate atp. Jezdit s takto starým autem kvůli brzdám do autorizáků je nesmysl.

Ještě poznámka pod čarou - rozvahou mám na mysli porovnání tohoto auta s jiným. Shodné servisní úkony lze v rozvaze vynechat, protože bilanci "výhodnější vs. méně výhodné" to nijak neovlivní. Jestli mám zaplatit 30 tady nebo 30 tam ...
Ano, pokud bych počítal TCO, tak už to má význam kalkulovat.

ho
honziss
04. srpna 2021, 09:02
2

Hybridni systemy od toyoty/lexusu sice mozna tak supr nejedou, ale aspon jsou vychytany, nesypou se, servis funguje a dily se daj sehnat uplne v pohode...

reagovat
liška
04. srpna 2021, 16:20
0

Počkej, jak jako moc nejedou? to moje dvoutunový RXko je celkem mrštný, zbytek neznám, ale váha bude níž a ta hybridní sestava podobná, třeba v GSu

sheogh
05. srpna 2021, 13:04
0

Ja zkousel nejakej rok zpatky GS450h a jelo to velice ochotne :-) jediny co, tak je takovej divnej pocit z plynovyho pedalu, protoze proste jen neotvira klapku, jak je clovek zvyklej (nejbliz to bylo ve sport modu, kdy jel primarne na benal)

ho
honziss
06. srpna 2021, 22:05
0

Ja mel GS450h posledni 2 roky a soucasne NX300h 5 let. Ok, GSko jede proti NX, ale ten nasup vykonu je proste takovej decentni :) podle toho co tu ctu, tak ta dieselelektricka lokomotiva od volva musi bejt raketa..

Zd
Zdeny60
04. srpna 2021, 09:46
0

A závěr: jednoduchý N.A. 2,5 boxer v Subaru je správná cesta na dalších 20 let, co snad ještě budu chodit po tomto světě...

reagovat
peca
04. srpna 2021, 18:26
2

Na to bych si nevsadil :-D

mariov8
04. srpna 2021, 10:32
0

150 000,-, starší Mercedes E W211 (již moderní auto plné elektroniky s motorem na který by člověk bez podkladů od MB neměl šahat), že cena oprav doroste 6 míst jsem však čekal. Finální účet měl položky rozepsané na 3 stránkách a průběžně mne majitel servisu informoval o dalších objevech. Konečných 150% z očekávané částky sice trochu bolelo, ale za 3 týdny bylo auto připraveno k spolehlivému fungování a kupoval jsem ho s tím, že je technicky docela v zanedbaném stavu. Bohužel lidí co mají nejenom zlaté ručičky ale i obsah hlavy a živí se servisem aut je v ČR jako šafránu. Na autorizovaný servis to pak chce předpokládaný budget ještě násobit alespoň faktorem 1,5x a raději auto dovézt poblíž jejich centrály, když si s tím servis nebude moct rady, doběhne maník z importu a koukne se na to. U moderního hybridu bych částky v článku bohužel očekával, to není řadové čerpadlo na staré W124.

reagovat
bitner
04. srpna 2021, 10:51
1

Diky za odvazne sdileni reality.
Nedavno jsem vysolil 26 000 za vymenu tesneni pod hlavou, vybrus hlavy, vymenu sedel, olej, fitry, rozvody, serizeni ventilu. Logan 1,2 LPG, najeto 107, 6 let. Malo, hodne? Nevim. Jinak musel jsem objet 4 servisy, nez mi to byl nekdo ochotny udelat.
Pomuzu si s novym autem za 350 000? NE. Je to osizena mrdka s tema nejlevnejsima povinyma asistentama, o kterych se primo v navodu k pouzivani (!) doctete, ze to obcas nefunguje. Navic mi ty kurvy kurevske nabidly za toho Logana na protiucet 50 000. Median v inzerci je cca 115 000 presne moje konfigurace.
Takze jsem je v duchu poslal do hajzlu.
Pomuzu si s autem za 2 mega na hypoteku? Tak mozna do cvokhausu. Je to slozitejsi jak vrtulnik a servis stoji to samo.

reagovat
liška
04. srpna 2021, 16:21
7

Čoveče, na to žes tady dřív při každý zmínce o plynový Dačce div nemasturboval, tak teda nic moc, po kilču rozebírat motor.

bitner
04. srpna 2021, 17:49
0

Mohlo to ten dojem budit. Rozhodne jsem vystrizlivel. Kolega v praci ma pujcene Sandero II se stejnym motorem na LPG od mamy a je na tom uplne stejne. Takze to neni ani o jizdnim stylu. Kluk, co mi to delal (to tesneni!) mi to pak ukazoval. Na picu konstrukcne reseno.
Na druhou stranu tam vseci onanovali nad podvozkem - po tech 6 letech uplna novota, brzdove trubicky v nerezu, pruziny silny jak svina...
Takze je to sice na hovno, ale nijak si nepomuzu jinde.

Blix
04. srpna 2021, 22:56
0

Jak zmiňuješ ten protiúčet - běžný franta uživatel si chrochtá blahem že mu vykoupili auto za 50% ceny a má to "bez starostí" ! Mám pár takových jedinců v okolí, pochybuju že jsou vyjímka.

ma
martinw
04. srpna 2021, 10:54
2

Paradne popsano, taky si rad opravuji veci sam, ale zjisteni ze slozita auta umi 1 servis v Praze a pak 3 servisy v nemecku umi delat pojistky od baterie to je tedy sila... Takhle vypada budoucnost - auto plne magickych black boxu, servisaci jen meni krabicky nevi co je uvnitr :(

reagovat
Csaba
04. srpna 2021, 16:57
1

Kolega z práce kdysi denně jezdil úplně všude s E38 750i. Když otevřel kapotu a popisoval co tam je dvakrát, kolik to stojí jako ND, jaký je k čemu přístup, kolik to žere a co ho stojí HAV., pomyslel jsem si něco o tom že místo toho aby auto sloužilo jemu je to opačně, on slouží tomu autu. Samozřejmě, když mi to půjčil na víkend a ujel jsem s tím > 1000 km, bylo to super svezení. Při vracení mi ale zase na mysl přišly ty náklady a řekl jsem si ne, tuhle "atomovou elektrárnu pod kapotou" živit nechci :) Ale koukám že jsem onen v podstatě primitivní atmosférický dvanáctiválec hodně přecenil a udělal jsem z něj něco čím, minimálně v porovnání s Volvem z článku, rozhodně není. Řekl bych že právě ono "pekelné soustrojí" pod kapotou takovéhoto Volva si zaslouží přirovnání k atomové elektrárně, a to je věc, jak všichni víme, nadmíru složitá a drahá jak na provoz, tak na údržbu :)

Csaba
04. srpna 2021, 17:10
0

Zapomněl jsem dodat něco k těm "krabičkám" - právě u takhle komplikovaného stroje se vlastně asi ani nedivím tomu že - zejména když se to řeší v ČR poprvé - je závada gordickým uzlem se kterým si neví nikdo místní rady a 24/7 volá "příteli na telefonu". Z toho článku a popisu mám dojem že na komplexní pochopení systému, jeho detailní znalost a smysluplné diagnostikování problému prostě člověk už musí být elektroinženýrem s perfektní znalostí jak všech principů, procesů a souvztažností, ale rovněž i s dokonalou angličtinou jak "obecnou" tak odbornou. No a být já někým takovým, asi bych nechtěl pracovat v nějakém autoservisu :-) a pokud jo, tak pod 100 000 měsíčně bych rozhodně nešel :-) "Obyčejný" automechanik u auta této cenové kategorie a technické složitosti nejspíš opravdu jen něco změří a když nenaměří to co mu počítač řekl že naměřit má, tak prostě mění, mění a mění, v naději že nakonec tedy naměří a bude to pracovat jak má. Zákazník je samozřejmě tím kdo následně platí, platí a platí, k velké radosti všech kolem.

Sa
Sato
04. srpna 2021, 10:57
8

Stockholmský syndrom na dizlobaterkové volvo... ale proti gustu... :) racionálne by bolo to auto okamžite predať a nikdy sa už ničoho podobneho nedotkunúť ani 5 metrovou tyčou. Akú máš pravdepodobnosť, že neodíde nejaká ďalšia random prekomlikovaná vec za 20-40tis každého pol roka?. Ale toto je stránka, kde sa na racionalitu nehrá, takže to sem pekne zapadlo. Tiež som minul neadvekvátne peniaze a čas na nie až tak zaujímavé autá v minulosti, takže to dokážem pochopiť.
Som zvedavý na ďališie blogy, tak nejako tuším že určite ešte prídu. Aj keď samozrejme želám nech to nie je také tragické.

Pri tomto trende, kam smeruje komplikovanosť, kvalita a dostupnosť náhrandých dielov, bude časom asi najlepšie recyklovať autá hneď po skončení predĺženej záruky, ekologicky priamo automobilkou. TCO sa bude potom pekne lahko počítať.

reagovat
le
lekla_ryba
04. srpna 2021, 11:26
3

Hele já nechci být za zlého. Podle mne výše normální opravy je přímo úměrná příjmu. Ono to vypadá hrozně těch 100k. Ale pro někoho je to plat za 3 měsíce, pro jiného je to 30% měsíčního platu.... Od toho se to odvíjí. Mne by brutálně zdeptalo spíš těch 10 měsíců.

Proto zastávám názor, že nejlepší auto je to, co koupíš za měsíční plat. Až tě to začne štvát, hodíš jej ze skály a koupíš si nový podobný...

reagovat
Ha
Habakukk
04. srpna 2021, 12:03
1

Pokud je to 30% platu bereš tedy 333.333,- Kč měsíčně za a) budeš mát služební v úplně jiné automobilové třídě, b) nebudeš jezdit hybridním Volvem s 200litrama na hrbu.

bkralik
04. srpna 2021, 14:21
3

Habakukk: Jenže o tom to je! To auto nové stálo v roce 2014 něco okolo dvou milionů (rychlej google pro V60 PHEV D6) a nejspíš si ho koupil někdo, kdo má měsíční příjem "kilopade" a oprava za 50k ho nepoloží. To že si ho Luki koupil za 450k ojeté s dvouma kilama na hrbu je z hlediska servisních nákladů úúúúúúplně irelevantní - vždycky je potřeba koukat se na pořizovací cenu...

Sa
Sato
04. srpna 2021, 17:45
-2

Ja viem že to bol len príklad ale: čistých 333k czk/mes je 180k USD ročne, to imho nebude skoro žiadny volvo zákazník. Ako nevrdím, že to je plat riaditela galaxie, ale nie je to bežný čistý plat ani pre tie lepšie odborné pozície skoro nikde na svete.

Bu
Bubak.cz
04. srpna 2021, 14:37
1

Myslím že snad všechny opravy byly do 10k (BMW E46 325i sedan 2001, aktuálně 279k km, moje je od 2015 & 232k km), těm s největším potenciálem (řídící jednotka abs&stabilizace - nová jednotka asi 25k, podobně u navigace, kterou bricknula umírající baterie) se podařilo vyhnout sehnáním použitýho dílu za 2-3k.
Pokud bych to sečetl za tu dobu co to auto mám, tak to už nebude tak růžový, a orientačně se budu pohybovat mezi 70-90k, ale s tím jsem se smířil, pořád to za tu pořizovací cenu a ekvivalent tří až čtyř měsíčních splátek na fabii jezdí dobře.
A jak si čtu některý komentáře, asi mám štěstí že jsem natrefil na dobrej servis

reagovat
vojtacz
04. srpna 2021, 15:33
3

Hustý. Asi by mě, jak už tu ostatní psali, nejvíc štvalo to, že jsi 10 měsíců bez auta a v servisu se na tebe jenom usmějou a řeknou "zaplať". Já byl na mrtvici když mi na Saabu odešli dva vstřikovače a protože jsem fanda katastrof, tak jsem se viděl jak po vrakáčích sháním buď jinej motor, nebo komplet jiný auto.

To bylo v loni v létě. Nakonec se to během měsíce vyřešilo, ale taky jsem z toho byl celkem na prášky - první servis řekl "povolený svíčky", dal nový a auto zase 14 dní jezdilo, než opět začal vynechávat třetí válec.

Druhý servis řekl "zapalovací lišta" a následně "dva vstřiky v hajzlu". Takže celkem oprava jen za cca 11 tisíc, auto jsem dohromady neměl týden a byl jsem spokojenej.

Tvoje situace je pro mě takový hezký návrat do reality, protože se občas přistihnu při tom, že koukám po jiných autech. A klidně i těch Volvech. Jenže pak mi dojde, že na 13 let starýho Saaba (a navíc mrtvou značku) jsou některý díly sice drahý, ale pořád levnější než na např. novější Volvo. Takže jsem došel k tomu, že Saaba budu držet při životě co to půjde, protože servisně je to furt levný auto.
-
Komentář upraven 4. 8. 2021, 15:35:30

reagovat
sp
spooon
04. srpna 2021, 18:07
0

Tak doufám, že ta stara plečka S40 T5 co sem teď koupil, chvilku vydrží, a do nových Volv, nedejboze hybridů, se zatím nepohrnu.

reagovat
Initial C
04. srpna 2021, 20:01
0

Diky za clanek, pro me v pravy cas. Pred lety jsem si byl v Nemecku projet lehce jete D6 ale bylo moc drahe tak jsem skoncil u Toyoty HEV. Ted jsem koukal ze D6 jsou na prodej levne i s mensim najezdem nez ta tvoje, i okolo 60 tkm, ale mozna to ma sve duvody. Casem se dokopu napsat, jak jsem o Toybaru resil elektriku a hlavu motoru celkem za cca 160 tisic. Ale podstatnou cast prispel prodejce a hlavne (k memu prekvapeni) i pojistovna, tak to nebylo tak hrozne.

reagovat
st
st. Padre
04. srpna 2021, 20:37
1

Já myslím, ze už ta počáteční úvaha o úspoře byla mylná. Auto má najeto 200k, tedy kolem hranice velkého servisu, je to prémiovka a ještě diesel hybrid, což je na servis ta nejsložitější kombinace. Navíc u nás dost exotika a tak tomu nezávislé servisy nerozumí a jak je vidět ani značkové. Takových aut jsou plné bazary a nikdo to moc nechce, proto se pohybují cenově na úrovni mainstreamu.

reagovat
ransom
04. srpna 2021, 21:43
3

Tohle je prostě úděl průkopníků. Až budou auta na elektriku stejně běžná jako dnes spalováky, většina mechaniků se transformuje na kombinaci mechanik-elektronik/ programátor. Když zavzpomínám na roky devadesáté: Každej domácí autokutil hořekoval nad koncem éry karburátorů. Stříkačku s tou spoustou elektroniky, všecky ty elektrický fičurky, sběrnice, nic z toho už nikdy nikdo doma neopraví. Dnes? Kdejakej garážovej kutil má doma diagnostiku, řídící jednotku dokáže přeflashovat, případně rozebrat a přepájet pár součástí. Ono to přijde. Mladší kamarád z našeho koníčkářského okruhu (mohl bych mu dělat v podstatě dědka) se zrovna vyučil na autoelektriku. Koukal jsem co všechno se učili, protože jako elektrotechnika mě to velice zajímalo - v podstatě je na půl cesty k leteckému elektroinženýrovi.
Myslím, že je to otázka pár roků. Stejně jako si dnes (my bastlíři) předěláváme akupacky do bateriového nářadí, akumulátory do notebooků, a ze zbytků si elektrifikujeme chaty nebo kanoe, budeme si hrát s baterkama do aut. Naučíme se rootnout systémy a budeme se v autech rejpat do zblbnutí. Ono na tom fakt nic není.
Ale průkopníkům holt nezbude než do té doby ještě chvíli využívat značkové servisy. Nebo vlastně ne: Za dvacet roků si bastlíři budou zručně udržovat v provozu takovéhle Volvo (což bude už letitý krám a bude to zábava a výzva) a Luky.xi se bude zlobit ve značkovém servisu pro změnu třeba s izotopovým reaktorem ve výhodně koupeném pětiletém Volvu?

Do auta jsem nikdy na opravách žádnou vysokou částku nevrazil. Ale ani se neptejte, kolik mě stálo léčení zakrslého králíčka. To se člověk dostane do stavu, kdy už nejde ani tak o efektivitu, ale o princip, o vítězství nebo prohru. To se na prachy nehledí. S autem to může být úplně stejné.

reagovat
ma
martinw
05. srpna 2021, 09:22
1

Romanticka predstava, auto bude porad online hlasit svuj stav a diagnostikovat se na dalku. Rozhodne tam nebude povoleny neautorizovany zasah. Staci se podivat jak se chova Tesla k neautorizovanym opravam, v podstate je zakazuje. Mozna se bude prodavat nekolik EV stavebnic ktere umozni predelat starsi auta na EV ale to neni pro bezneho garaznika/opravare.

RBMK
04. srpna 2021, 22:47
0

Tak tohle nechci. Chyba klimakompresoru, nejedeš. Jak u elektrokola, nejde snímač rychlosti, nejedeš. Věřím, že bude v budoucnu u elektromobilů a hybridů možnost "kastrace" vložit aftermarket řídící jednotku, co bude prostě krmit a nic nebude řešit. Navíc si asi bude muset cucat z prstu diagnostická data, aby se velký bratr nažral a koza fungovala.

Řešit opravu v ceně lepšího ofrouta nebo flotily rotaček a PDček, to je zvrácený.

reagovat
Ni
Ninjaherb
05. srpna 2021, 08:17
6

37 tis. za čelní sklo na Smaxe. Placeno z vlastní kapsy, od té doby si to připojišťuju.

K článku, z té té hrůzy bych úplně neobviňoval hybridy jako typ pohonu. Kombinace raritního modelu a nekompetentního servisu a méně časté závady by takhle myslím uměla nafouknout ceny i u obyč spalováku. Plus opět platí, že ceny servisu se odvíjí od ceny nového vozu. Kdyby ten článek byl o AMG Mercedesu, tak je diskuze plná zmínek o opicích a banánech.

Tím chci říct, že auta budou jenom dražší a komplikovanější. Stejně jako úplně všechny ostatní věci kolem. Ale zrovna na základě téhle zkušenosti bych ještě nepředpovídal konec světa.

reagovat
bitner
05. srpna 2021, 09:30
0

Konec sveta se nekona, jenom bude z Evropy ostrov svobody - jako Kuba. Uz se "tesim", jak budu po 30 letech nechavat varit svoje Dacie. Pokud mi to teda nezakazou.

Ha
Hansoff
05. srpna 2021, 12:55
1

Ptal jsem se na výměnu čelního skla ve Fordu (Focus 2008) a řekli mi, že cca 22 000 a že v karosárně budou mít volno asi za týden až 14 dní. Sklo jsem měl pojištěné na 10 000, tak mě to dost překvapilo. Zavolal jsem na nějaké autosklo, co mi první poradil google v okolí. Druhý den ráno si pro auto přijeli a odpoledne mi ho vrátili. Dálniční známka přelepená, auto vyčištěný a vysátý a cena byla taková, že po mě nechtěli ani spoluúčast...

Jinak nejvyšší cena, co jsem v servisu zaplatil byla asi 33 000 za částečnou GO motoru na Mondeo (repase hlavy, pístní kroužky, přetěsnění,...). Ale to auto si na sebe v pohodě vydělalo, tak nebylo co řešit.

Lukáš Naske
05. srpna 2021, 09:26
1

Díky všem za reakci.

Vypadá to, že jsem to možná zdramatizoval trochu víc, než jsem chtěl. Za to se omlouvám a vysvětlím.

Chtěl jsem si koupit nějaké auto s elektrikou. Na čistý elektromobil jsem zatím neměl odvahu (dojezd), a možnosti byli vlastně jen Toyota anebo PHEV Volvo. Toyoty jsou fajn, systém mají vychytaný a fakt jim to funguje. Pro člověka, kterému dělá dobře ta efektivita systému je to dobrý, ale mě to prostě tak nebaví.

Vybral jsem si Volvo. Věděl jsem, že je to riziko a s tím jsem do toho šel. O klimakompresoru jsem věděl před tím. Jasně, doufal jsem, že mě to nepotká, ale auto jsem kupoval cca o 50.000 Kč níž, než byl plánovaný rozpočet, a tak jsem si aspoň říkal, že to je na tuto výměnu.

Ono to celé mohlo být jinak, kdybych to po závadě rovnou odtáhnul do Prahy. Řekli by mi – jo, víme co to je, vyměníme, za týden si přijeďte, bude to 45.000 Kč. Já bych si řekl – ty jo, je to dražší, ale co, auto je hned zpátky, díly v záruce, fajn. Určitě bych o tom ani nepsal nějaký blog, prostě je to servis, s kterým jsem stejně počítal.

Že o tom budu psát ale rozhodnul servis v ČB, kde jsem prostě byl z toho přístupu … překvapený. Já beru to, že o tom moc nevědí, těch aut je fakt jen pár, ale stačilo to říct rovnou. Kdyby dva, tři týdny zkoušeli a pak mi to vrátili bez faktury, že neví, tak jim poděkuju a řeším jinak.

Naopak se servisem v Praze jsem spokojený. Mají tam lidi, kteří tomu rozumí. Co jsem četl po fórech, tak jednotlivé problémy se dějí, ale málokdy. Já jsem měl asi „štěstí“, že mě potkali najednou. Ale přístup servisu fajn – zavolají co zjistili a řekli jsme si, jak postupovat dál. Pokud jsem přidal nějakou poznámku z toho, co jsem měl načteno, tak bylo vidět, že se tím zabývají. Také čekali, když jsem se pokoušel opravit měnič sám. Jasně, cena mě nepotěšila, ale zas o chlebu a vodě další rok žít nebudu. Mám další dvě auta (i když výrazně levnější a starší), takže výpadek Volva bys sice nepříjemný, ale pěšky jsem chodit taky nemusel.

A se servisem samozřejmě počítám. Je tam klasický nafťák z verze D5, který už má kilometry – takže vím, že jednou asi budou vstřiky, turbo, DPF a tak. To by mě přece čekalo i při pořízení obyč auta.

Shrnutí: Nevím, jestli bych si dneska vybral jiné auto, ale koupě Volva (zatím) nelituju. Jízdně mi dělá fakt radost – jinou, než bych mohl mít v konvenčním autě. S výměnou klimakompresoru jsem počítal, takže neplánovaný servis je za 53.000. Není to málo, ale i tady v diskusi je vidět, že někteří utratili za obyč auto o dost víc.

reagovat
eLzyx
05. srpna 2021, 09:47
1

se musím schválně podívat večer do VIDA, jak se ten kompresor mění. Mi to nepřijde jen tak, že máš odprásklé pojistky v HV baterce, plus mrtvou nabíječku. Já bych vůbec nedivil tomu, že to v ČB pohnojili, kompresor měnili "za živa" a prostě si šlusli dva kontakty o sebe.

Lukáš Naske
05. srpna 2021, 09:57
0

byla to jedna z teorií, ale bez důkazů nelze obviňovat

eLzyx
05. srpna 2021, 11:57
0

jo, to je naprd, že se nikdo nepřizná a důkaz asi jinak nezískáš. I tak se podívám, docela mne to zajímá. Pokud to tedy v té mojí verzi VIDA bude. Podle mě nepomůže ani odpojená 12V baterka, protože ten klimakompresor bude nejspíše napájen z HV baterie, aby byl schopen chladit i když neběží spalovák.

Romus
05. srpna 2021, 15:54
0

Kdoví co se tam ve výsledku stalo, ta vypálená pojistka a nabíječka zároveň s kompresorem je prostě divná. Mě to třeba "jen" neklimovalo interiér a palubák hlásil že servis klimatizace nutný. Dokonce se to nechalo nabít, i když mám pocit že pomaleji.

eLzyx
05. srpna 2021, 19:11
0

přesně jak jsem si myslel, krok číslo 1, odpojit 12V baterii. Následně HV baterii přes "manual service disconnector". Pak počkat 10 minut než se všude všechno kolem vybije. Po té odpojit kabely z HV baterie (to imho neudělali, protože je na tom docela vopruz konektor). Pak by měli měřákem změřit, že je vše bezpečné, bez napětí.
Pak už je to docela klasika - vypuštění klima okruhu. Sundat podmotorový dekl, odpojit dva kabely, odpojit dvě trubky. A pak vše zpátky. Píšou tu i o tom, že se musí nahrát nějaký SW, pokud se dávají nové komponenty.

eLzyx
05. srpna 2021, 19:42
0

jeden z kabelů na klimakompresoru je samozřejmě HV. Našel jsem, že to jede na 288V. Takže to z baterky asi teče přes nějaký měnič, protože baterka má 400V.

XT
XTad
05. srpna 2021, 12:39
-2

Mne to smysl dava. Nove auto bys za sto tisic stejne neporidil, ani kdybys pridal zustatkovou cenu nepojizdneho volva a u ojetiny bez zaruky nikdy nevis, co kupujes. Tim spis kdyz tihnes ke komplikovanym autum. Navic petivalec hybrid nikdo jiny nedelal, takze i z toho duvodu se do auta vyplati investovat. Prvni majitel prisel kvuli amortizaci o mnohem vetsi castku.

reagovat
Bavoraczech
05. srpna 2021, 13:30
1

Nejdražší oprava? Asi 28tis Alfa 166. Ono já s nějakou takovou sumou i počítal, ale nečekal jsem to, že mi to auto předají po 3 měsících urgencí, kdy tam 2 měsíce stálo na parkovišti, pak se na něj někdo podíval a na měsíc ho odložil.
Problém Nr. 2 - na autě před opravou houpal dost volnoběh. Bylo mi řečeno, že to opravili - elektrika, nějaký kablík, 10 hodin jim trvalo než na to přišli. Realita? Volnoběh houpal stejně jako předtím... ale oprava už byla zaplacená.
Během hledání příčiny problému jsem narazil na jeden servis nedaleko Plzně, kde závadu diagnostikovali jako o zub skočené rozvody. Inu jsem se já blbec vrátil do prvního servisu a chtěl od nich nastavit rozvody. Zjistili, že rozvody nastavit nejdou, protože jsou tam vačky z jiného obsahu. Domluvili jsme se na výměně výfukových vaček od nich z vrakoviště + novej rozvoďák. To mě stálo asi dalších 15k a 2 měsíce čekání. Po nějaké době ježdění silně prosakoval olej pod víky ventilů, tak jsem se jal výměny oněch těsnění a vykoukly na mě vačky, co solidně hoblují zdvihátka. Asi z něčeho přidřeného. V servise se mi akorát tak vysmáli, že si mám koupit novýho Golfa a nemusim k nim 10 let jezdit protože takovej Golf TSI se nesere a nepotřebuje servis narozdíl od odporný Alfy. Dohromady to dali v onom servise u Plzně za asi 8tis vč. nových rozvodů.

Tak jsem tedy vlastně zaplatil něco okolo 25 tisíc za nic...

Teď budu měnit klasickou bolístku = radiátor topení. Materiál za 600 CZK a práce za 0. Sic mě to bude stát 2-3 odpoledne, raději sám než to dát nějakýmu matlalovi.

Jinak zlatej Citroen Picasso 1.6. Průměrná cena servisu 3000? A moc často potřeba není.

reagovat
jirkas
06. srpna 2021, 20:52
0

No tvl tak já už si nikdy nebudu stěžovat na svůj land rover

reagovat
Michal88
07. srpna 2021, 11:34
-1

Stejné dilema se ve mě pere i u 10 let starého auta...

Byl jsem vždycky zvyklý jezdit starými keply, kde se všechno dá rozebrat a opravit nebo koupit za nízké tisíce díl. A teď C5 x7 2010...

Nejhorší ale asi je, že kdybych byl ochoten dát 15 tisíc za řizení (práci si udělám sám), tak ta kujva prostě nikde není ke koupení a originál za 30 se mi kupovat opravdu nechce. A to se posr.l posilovač jen po projetí větší díry (ráfku ani pneu nic není)...

Plus inteligentní dobíjení... Do baterky jde napětí z altíku v pohodě, za pojistkama na baterce taky, ale na rozvodné jednotce motoru a v interiéru už mám o 1,7V nižší napětí... Takže občas to škubne při řazení automatu, občas vypadne rádio, občas větrák klimy... A protože je v autě miliarda jednotek, tak kam se ztrácí napětí a proud je mi záhadou... A to to není hybrid, nemá startstop ani jiný ekovyfikundace...

Za sebe už bych si novější auto nekoupil... A to žena by chtěla C4 SpaceTourer s AdBlue, dotykáčema a ledkama... To bych se musel zbláznit, když mě jímá už tahle poslední C5, na který se nedá skoro nic rozebrat a opravit a všechno se musí měnit...

reagovat
Michal88
07. srpna 2021, 20:25
0

Stejné dilema se ve mě pere i u 10 let starého auta...

Byl jsem vždycky zvyklý jezdit starými keply, kde se všechno dá rozebrat a opravit nebo koupit za nízké tisíce díl. A teď C5 x7 2010...

Nejhorší ale asi je, že kdybych byl ochoten dát 15 tisíc za řizení (práci si udělám sám), tak ta kujva prostě nikde není ke koupení a originál za 30 se mi kupovat opravdu nechce. A to se posr.l posilovač jen po projetí větší díry (ráfku ani pneu nic není)...

Plus inteligentní dobíjení... Do baterky jde napětí z altíku v pohodě, za pojistkama na baterce taky, ale na rozvodné jednotce motoru a v interiéru už mám o 1,7V nižší napětí... Takže občas to škubne při řazení automatu, občas vypadne rádio, občas větrák klimy... A protože je v autě miliarda jednotek, tak kam se ztrácí napětí a proud je mi záhadou... A to to není hybrid, nemá startstop ani jiný ekovyfikundace...

Za sebe už bych si novější auto nekoupil... A to žena by chtěla C4 SpaceTourer s AdBlue, dotykáčema a ledkama... To bych se musel zbláznit, když mě jímá už tahle poslední C5, na který se nedá skoro nic rozebrat a opravit a všechno se musí měnit...

reagovat
Jenda_K
08. srpna 2021, 18:37
0

Jak vypadají ukostřovací lanka? jak měříš napětí, proti baterce nebo proti kostře, když ti chybí 1,7 V ?

Michal88
09. srpna 2021, 15:42
0

Takhle krávovina už má baterku v kufru. Baterku jsem měřil klasicky na pólech, altík pak proti kostře na motoru a ještě je vepředu levo nabíjecí port, tak ten proti kostře na kastli (stále to, co bylo na altíku a baterce), ale jak jsem vrazil multimetr proti té samé kostře na kastli do pojistky v BSM jednotce (rozvodná jednotka motoru), tak o 1,7V menší napětí a to samé v interiéru. Ty silový konektory, co jsou kolem BSM jednotky jsem rozebral, vyhnilý to tam nebylo, tak jsem přihnul kontakty a pátrám dál... Asi si holt zaplatím přístup ke schématům...

JirkaŘ
13. srpna 2021, 07:52
0

Mám Volvo XC90 s motorem D5 136kw, kdy jsem v průběhu roku, co jej vlastním dal do oprav cca 70.000,- a problém s velkou spotřebou motorového oleje není zatím stále vyřešen. Naposledy jsem platil 34.000,- za repasi turba, výměnu separátoru oleje, opravu klimatizace a ve výsledku... při převzetí klima opět nefungovala (někde je netěsnost) a spotřeba oleje je stále cca litr na 400-500 ujetých kilometrů, co zase přicpává filtr sazí (ten jsem dodatečně po převzetí ze servisu musel nechat vyčistit jinde). Uvidím, jak dlouho mě to bude bavit...

reagovat