načítám data...

Jenda_K

JménoJan Kundrát
BydlištěČeské Budějovice
Registracepřed 7.7 měs.
Poslední aktivitapřed 3.1 dny
Příspěvků ve fóru3
Komentářů u článků45
Pozitivních komentářů u článků17
Negativních komentářů u článků2
Možnostinapsat zprávu

Posledních 50 komentářů

Jenda_K
14. září 2020, 21:08
0
Autíčkář se ptá: Vozíte v autě maskota?

Pokud něco vozit pro pocit jistoty a převahy není špatná varianta teleskopický klíč na kola. Odpověď orgána na otázku na co to máte je jednoduchá: děkuji že jste mi připoměl, měnil jsem kola tak musím zkontrolovat zda se mi nějaké nepovoluje.

Jenda_K
27. srpna 2020, 23:16
1
Bazarový snílek: Když chcete udělat dojem s napjatým rozpočtem

Souhlasím, jen opravím Sorento I po facelitu v automatu má na tažným 3500 kg a s V6 3,3l to má 256 koní,

Jenda_K
10. srpna 2020, 01:12
1
Design 2020 - návrat nápaditosti

Bohužel ten pokrok je obrovsky deformovaný předpisy a nařízeními, takže ochrana chodců zcela zlikvidovala štíhlou siluetu přední části auta, tlaky na emise potažmo spotřebu agilitu motorů a jejich pružnost, je katastrofa, že minimotor obklopený hromadou drahého poruchového příslušenství je naladěn jak stabilák na úzký rozsah otáček optimálního chodu a dohání se to šílenými milionstupňovými převodovkami. Vždyck když někde čtu o 7 - 8 -9 stupňových převodovkách vzpomenu si na Bugati Royal které mělo třístupňovou převodovku kde se zařadilo před jízdou a dál se neřadilo. Snaha o optimalizaci nákladů vede k ovládání přes matladisplej místo jednoznačných spínačů a ovladačů, napadlo někdy ty desingery že do auta vlezu s totálně špinavýma rukama od bahna šmíru a podobně? Zahlcování řidiče zbytečnými informaceni, odvádějící jeho pozornost od řízení, kde jsou ty doby kdy autu, které bylo v pořádku nesvítilo na budíkách nic, Navrhování vozidel na omezenou životnost, zjednodušování konstrukce za účelem snížení nákladů aneb kam se ztrácejí víceprvkové nápavy, hydraulické posilovače, hydropneumatické odpružení, desing vítězí nad funkcí.... nemám pocit, že za posledních dvacet let by vývoj vedl k podstatému uživatelskému zlepšení aut. Samozřemně supersporty a luxusní auta jsou někde jinde ale 99 % populace jezdí v něčem jiném.
Řídím už 35 let a je pravda že ke Škodě 100 se kterou jsem začínal bych se vrátit nechtěl, zažil jsem i startování klikou na tátovo pickupu, ale auta z přelomu milénia už považuji za zcela použitelná.

A otázka desingu byla dávno zodpovězena E-typem.

Jenda_K
19. července 2020, 23:39
0
Zelená je nová černá! 14 zelených odstínů, které berou dech (+2 šeredné)

Zelené auta jsem měl dvě Oktávkau jsem koupil v 98 roce a tohle mám od 13 roku

Jenda_K
07. července 2020, 20:24
1
Volkswagen Up! GTI: Pořádné GTI

Pěkný následovník? o 100 kg těžší, zrychlení skoro o 10% horší, maximálka o 9 km nižší, o 10 koní 1 válec a 600 cm3 chudší. Quo vadis VW?

Jenda_K
05. července 2020, 22:29
0
Nešťastná srdce, aneb; když se motor nepodaří

Nevím, považuji se za celkem běžného uživatele ale pro denní použití atmosférický benzínový motor používám ve dvou autech v obou s výkonem nad 100 koní na tunu a nějak nepociťuji problém.

Jenda_K
05. června 2020, 00:58
0
Registrační značky: Pár znaků a tolik vášní

i původní SPZ měnily formát v r. 1996

Jenda_K
05. června 2020, 00:56
2
Registrační značky: Pár znaků a tolik vášní

Ono je těch nelogičností je celá kopice:
Proč má být na auto vázaná nějaká registrační značka.
Proč musí být auto registrováno na nějakém úřadě?
Proč je pojištění vázáno na auto a ne na řidiče, když řidič sbírá bonusy.
Proč musí být pojištěný přívěsný vozík, když škoda se plní z pojistky auta? ...
Proč při přepisu musím na evidenčku a potom ještě na magostrát.

Jenda_K
05. června 2020, 00:02
1
Registrační značky: Pár znaků a tolik vášní

O registrační značce na přání V12 XJ305 jsem uvažoval na mého skoroveterána, ale vzhledem k tomu že na mě "vyšla" ta co tam mám tak těch deset tisíc vrazím jinam.

Když ještě značky vydávali na DI byla zajímavá kombinace avízo pro policii, že je vhodné přestupek řešit domluvou neb dotyčný má ty správné konexe.
Od té doby co je vydává městský magostrát bývá pěkná značka při střetu s policií mnohdy kontraproduktivní.

Jenda_K
16. května 2020, 10:31
0
To nejdůležitější v každém autě

Ten malý jsem měl ve Škodě 100

Jenda_K
16. května 2020, 10:27
1
Jenda_K
08. května 2020, 12:56
0
Mitsubishi Outlander PHEV: Jackie Chan do zásuvky

Uvažoval jsem o něm jako o univerzálním autě, ale zase mě limituje tažná na kouli, potřebují alespoň 2.5 tuny a on má jen 1.5, to i phev Passat má víc .

Jenda_K
08. května 2020, 09:57
0
Mitsubishi Outlander PHEV: Jackie Chan do zásuvky

Tohle je ale SUV, co má imitovat nějakou schopnost mimo cesty, takže nemůže vypadat jako motokára, to by skončil na břiše na prvním terénním zlomu (což by stejně skončil).

Jenda_K
07. května 2020, 01:01
1
Kia Stinger GT 3.3 V6 T-GDI: Stará škola

Snadno motor ze staré školy, Hyundai a KIA ve Stingru použitou typovou řadu motorů Lambda V6 montuje do aut už 15 let. Dokonce v Sorentu se prodával do r 2009 i v České republice. Jen ve Stingru je prvně oturbený, i v atmosfeře má až 270 koní z 3,3 a v závodní verzi z něj dostali 760 koní při převrtání na 4,1 l

Jenda_K
04. května 2020, 21:15
1
Jenda_K
03. května 2020, 18:28
3
Autíčkář se ptá: Na jaké angličáky z dětství vzpomínáte?

Už před pár lety jsem tento traktor koupil synovi, abych si mohl konečně pohrát

Jenda_K
02. května 2020, 23:19
1
Autíčkář se ptá: Na jaké angličáky z dětství vzpomínáte?

Angličáky jsem neměl v 70´ letech ke koupení moc nebyly, takže od rodičů nic. Sbíral jsem veterány ze serie Old Timer od Směru, pamatuji TATRU 813 na bovden a rolbu LUCIL, toužil jsem po plechovém traktoru s vlekem na klíček, jako měl bratránek, který měl třístupňovou převodovku i se spátečkou, stál 46 Kčs a mockrát jsem mámu dotáhl k hračkářství a zálibně koukal, nikdy jsem ho nedostal asi jsem moc zlobil. Vzhledem k tomu že hračky zdědil mladší bratr nic mi nezbylo.

Jenda_K
27. dubna 2020, 17:39
-1
Učebnice z roku 1960: Jak se učili řídit naši předci?

Ale , když skončila neomezená rychlost v r. 1979 tak vozový park už dávno uměl jezdit výrazně i přes dnešní limity, Dacia 1300, Škoda 110 ls , 120 GLS, VAZ 2106, Fiat Polsky 125p uměly bez problémů přes 150 km/h. Ta Škoda 100 co jsme měli doma dala 125, dokonce i ŽUK pickup co jsme měli na stavbu se nechal vytáhnout na 115 a to byl z r 1968. Do školy jsem jezdil s kamarádem a ten měl Škodu Octávii TS z r. 1962 se dvojicí Weberů a ta šla přes 140 km/h. Nemluvím o papaláš fárech Volhách Tatrách a autech z Tuzexu , či individuálně dovezených.

Jenda_K
26. dubna 2020, 14:56
0
Učebnice z roku 1960: Jak se učili řídit naši předci?

Kupón, pokud si pamatuji, byla kartička zasunutá v pouzdře rozkládacího řídičského průkazu provedeného v plátěné později plastové vazbě. Přestupky se vyznačovali na kupon prostřižením otvoru u daného přestupku, po třetím proštípnutí pozbyl průkaz platnosti.

Jenda_K
23. dubna 2020, 22:34
0
Jenda_K
22. dubna 2020, 23:53
0
Věci, které na současném automobilismu nechápu...

Přesně tak, parametry byly důležité při výběru a Sorento je spňovalo, ale to moje už má 270 000 km a 13 let. Koukám pomalu čím ho nahradit a variant je málo: LR Discovery, nebo a ten se mi zamlouvá víc Jeep Grand Cherokee.

Jenda_K
22. dubna 2020, 15:31
1
Věci, které na současném automobilismu nechápu...

Benzínový,V6 .3.3l, 256 koní, rám, nehoň na zadek s automaticky prihazovanym předkrm + redukce s pevnou 4x4 a uzaverkama, 3.5 t na kouli a vzhled SUV.
Aktuálně na fotce souprava 5.5 tuny 2,7 tuny náklad.
Bohužel novější Sorenta už jsou také klasické SUV bez terénních ambicí.

Jenda_K
21. dubna 2020, 19:43
1
Věci, které na současném automobilismu nechápu...

To já je za nesmysl nepovažuji, nebo za co můžu zapřáhnout 3,5 tuny

Jenda_K
21. dubna 2020, 00:24
0
Jak vypnout start-stop aneb proč nedoporučovat věci, o kterých nic nevím

Vždyť je to městský pidiauto jezdící už jen po Českých Budějovicích a blízkém okolí, dál než v Rostocku u Baltu jsem s ním nebyl. A doktor? jedině gynekolog amater.

Jenda_K
20. dubna 2020, 22:24
-1
Jak vypnout start-stop aneb proč nedoporučovat věci, o kterých nic nevím

Mám pocit že pán v původním článku splácavá dvě věci dohromady, "inteligentní" dobíjení a SS system.
Mě teda osobně v městském přibližovadle z líhně VW Stopstart nepřekáží, než přešlápnu u automatu z brzdy na plyn motor běží a jedu. Použitý managment řízení systému považuji celkem za vyladěný, nevypne motor pokud akumulátor není dobitý, není ohřátý motor, není puštěné topení naplno či klimatizace, není přílišný odběr proudu (zapnuté vyhřívané sedačky nebo okno). Nevýhoda je že tlačítko SS systému zároveň přepíná i režim převodovky, kdy při vypnutém systému řadí převodovka při plném plynu až na omezovači otáček.
Že by měl systém nějaký výrazný negativní vliv na životnost jsem si nějak nevšiml, auto je teprve 18 let staré a má najeto 320 000 km, první akumulátor tam vydržel 9 let, naftový motor olej nežere, má stále původní turbo, vstřiky i startér, ten je dle výrobce dimenzován na 200 000 startů.
Za mnohem větší zlo považuji inteligentní nabíjení, kdy se do baterky cpou proudy které nemí schopna z dlouhodobého hlediska pobrat. a zbytek doby je v polovybitém stavu.

Jenda_K
16. dubna 2020, 23:21
1
Už je to oficiální: Příští Mazda6 bude šestiválcová zadokolka.

Prostě automobilový trh v Evropě s EU restrikcemi, je mimoevropským automobilkám akorát k smíchu a hodlají se realizovat jinde

Jenda_K
14. dubna 2020, 00:40
1
Chcete si pořídit světové auto roku? Tak to máte smůlu.

Kdo by si ho koupil? Klidně hromada američanů, SUV od KIA jsou v Americe dost oblíbený

Jenda_K
28. března 2020, 23:55
0
Věci, které prostě musíte mít

Zatím je kandidátem Grand Cherokee, líbila by se mi i Diskotéka ale po zkušenostech známých s LR, se chci s nimi potkávat na kafi jinde než v servisu.

Jenda_K
28. března 2020, 23:47
0
Mitsubishi ASX: V tomhle autě je svět ještě v pořádku.

Jak v tom fungoval ten dvoulitr? Mám v Coltu nejmenšího bráchu tohodle motoru 1,3 MIVEC v serii s 95 k a ten motor byl takový vzláštní, momentová charakteristika jak dvojhrbý velbloud v nízkých otáčkách fungoval tak nějak normálně, ale od cca 2500 ot obrovská díra a motor jak leklá ryba, k žívotu se probudil až nad 3500 ot potom táhnul jak pila až do omezovače na 6500 ot. Tohle spravilo až přeprogramování jednotky které přidalo 10 koní a krásně vyhladilo moment.
Jinak ta modernizovaná verze se mi nelíbí, předchozí verze mi připadá dizajnově mnohem čistčí a ještě k tomu přibralo 100 kg hmotnosti.

Jenda_K
28. března 2020, 09:25
0
Věci, které prostě musíte mít

Centrál nejlépe s dálkou, klimu klidně i manuální, el okna, tempomat, slušný světla, automat, motor, náhon na 4 a teď to s čím mám největší problém tažný minimálně na 2,5 tuny, lépe na 3t, ale aby to nebyl pikap nebo dodávka. Čím nahradit 13 let staré benzínové Sorento s 256 koníkama a 3,5 t na kouli?

Jenda_K
25. března 2020, 00:22
0
Benzín a nafta zlevňují. Někde pozvolna, jinde velmi znatelně.

Také přispěji něco k diskuzi co tankovat kde tankovat ONO neono.
ONO začínalo v Plzni na Domažlické ulici v první polovině devadesátých let, už tenkrát bodovalo nízkou cenou, po Plzni se povídalo že čerpací stanice je pračka na výnosy z "jiných " aktivit. Nevím že by s kvalitou byly nějaké problémy. (Nekvalitními palivy byla v oblasti proslulá pumpa ve Chválenicích, což jsem si tenkrát i osobně ověřil neboť jsem v té době v Plzni dělal a místní se mi za tankování tam pěkně vysmáli). Posléze ONO vybudovalo svojí první další čerpačku v Nýřanech. Jezdíval jsem pracovně do Stříbra a v té době jsem z Oktávky dělal cisternu, do kufru jsem vecpal v kanystrech 180 litrů, cena benzínu v Nýřanech byla o 3,5 nizší než v Českých Budějovicích.
V současnosti dle vyjádření bratrance co dělá servisy na nákladákách je nízká cena daná zejména tím že čerpačky typu ONO, MAKRO, Globus prodávají jak říká on "suchou" naftu bez aditiv. Jsou auta kterým to nevadí, jsou auta která na to dojedou, viz můj soused který do Cadyny nenatankoval nikdy jinou než od ONO v Plané nad Lužnicí a vstřiky měl po 70 000 km v háji. Takže ONO klidně ano ale s Vifem.
Špatné výsledky kontrol kvality nafty jsou obvykle způsobené kontaminování nafty benzínem.
S benzíny to mám alespoň já který běžně provozované auta mám na LPG trochu složitější. Byly doby kdy jsem natankoval plnou benzínu a nádrž mi vydržela tak na půl roku. Po nějaké době kdy se začal líh přidávat do benzínu si jedna dáma myslela, že když je dáma a ještě starší má přednost i když jede křižovatkou na červenou a poslala mi auto dlouhodobě mimo provoz. Potom to začalo, po 4 měsících od incidentu kdy auto bylo po karosářské stránce opraveno začalo peklo s motorem. Odmítal naskočit, když už chytnul odmítal běžet na všech 6 válců, nepravidelný chod vibrace, nestabilní otáčky střelba z výfuku, když se nedržel pod plynem obvykle zhasnul.
V servisu se motoráři další měsíc dohadovali s elektrikáři kde je problém. Vyměněné svíčky, vyčištěné vstřiky, změřené tlaky, sundaná palice... Nakonec to vzdali že to neumí najít, ať si to odvezu. Tak jsem s tím skákal domů, že to hodím někam do kopřiv. Po ujetí pár kilometrů, když se to ohřálo a automaticky přeplo na LPG najednou šepot květin. Po ručním přepnutí na benzín zase hrůza. A bylo jasno, za ten půl rok benzín totálně zdegradoval, lehké složky pryč a líh natáhl vlhkost. Shodou okolností jsem o tom mluvil s maníkem co dělá servis motorových pil, ten se jen smál, neboť tento problém důvěrně zná od zákazníků, když mu přinesou motorvou pilu, že nejde nastartovat, oprava obvykle spočívá ve vylití benzínu, nalití 100 oktanu a je po závadě.
Takže na jeho radu už kupuji jen 100 oktanů a je po problémech, Po zkušenostech mám v kanystrech, ve víkendovém autě, sekačce a ostatních domácích spalovákách jen vysokooktanový benzín. Loni jsem ale udělal vyjímku, jel jsem v listopadu s podvalem do Německa pro auto a chtěl jsem plyn natankovat na MOLce před Rozvadovem, plyn ale nebyl v provozu, takže jsem natankoval plnou 95, nakonec jsem plyn natankoval vedle dálnice a benzín v nádrži zůstal. Ten Natural 95 se mi pěkně ozval v pondělí, kdy u nás bylo -8°C. Motor nastartoval na třetí pokus, chod motoru hrůza tak 5 minut to trvalo než se ohřál a potom se zklidnil, ihned jsem si vzpoměl na minulé zkušenosti.

Jenda_K
22. března 2020, 18:36
0
Benzín a nafta zlevňují. Někde pozvolna, jinde velmi znatelně.

COVID 19 je název nemoci, a SARS CoV 2 je název koronaviru který ji způsobuje.
S tím úmíráním hlady to v naší oblasti tak růžově nevidím, ty doby kdy jsme byli soběstační v potravinách jsou dávno pryč, v současnosti pokrýváme spotřebu na 30 % Jak vypadá splupráce v EU zářně vidíme teď, my ukradneme pomoc Italům , nám zabaví zdravotnický materiál Maďaři Němci.. V případě nedostatku potravin nebude odkud a taky kudy dovést, až se vzastaví naše montovny nebude ani za co... Zásoby obilí na 12 dnů. Jestlipak se na ministerstvu rozhoupali a rozhodli, že je třeba zasít místo praštěný řepky, potravinářské plodiny?

Jenda_K
18. března 2020, 21:30
0
Elektrický následovník UP!u a Cityga odhalen. Dočká se ale výroby?

Lupo je použitelný pro 2 dospělý 2 děti do 160 cm, jednou jsme v něm jeli ve čtyřech chlapech pár kilometrů na oběd a měl jsem volant mezi kolenama, abychom se tam vešli, je pravda že jsme dohromady vážili asi 420 kg. Kufr má Lupo řešený tak, že kromě složení sedaček se dá opěrák zaaretovat na kolmo, potom se vejde i basa piv.

Jenda_K
18. března 2020, 00:28
1
Elektrický následovník UP!u a Cityga odhalen. Dočká se ale výroby?

Vždyť na to to auto je, Lupo má 120 litrů, ale když sklopíš sedačky má asi 580 l, ve čtyřech se v tom jezdit stejně nedá.

Jenda_K
17. března 2020, 09:50
3
Ptejte se: Sedan pro radost

jako víkendový sedan jsem si pořídil tohle: akorát těch válců je tam víc. Osmiválec až v novější modelové řadě XJ, ale tam máš i variantu dopovanou kompresorem.

Jenda_K
14. března 2020, 13:29
0
Karosa řady 700: Kvádr na lidi

Na Karosy mám také mnoho vzpomínek, na starýho Maška co prázdnou Karosu používal spíš jako to sportovní vozido, kdy motor vzadu a náhon na zadek umožňoval v zimě specifické projíždění zasněžených zatáček. Závody jezedáků jedoucích na zájezd v Karosách po D1 na veletrh do Brna s rafikou tachometru za rohem. Ale největší vzpomínky jsou stejně na RTO ve kterém jsem jezdil ze školy.

Jenda_K
11. března 2020, 21:57
0
8 výbavových reliktů, na které naše děti nechápavě civí

Ta páčka na dieslu na studený start , nebylo to spíš tlačítko žhavení?

Jenda_K
11. března 2020, 18:48
0
8 výbavových reliktů, na které naše děti nechápavě civí

Auto bez posilovače stále řídím a to letos bude teprve plnoleté a pochází z Německa.
Vzpomenul bych ještě chcípání naftových motorů přizvednutím plynu, ruční natahování palubních hodin, napumpování paliva do karburátoru před startem.
Z hlediska běžné údržby pravidelné mazání svislých čepů, nastavování klíčů na bubnových brzdách, seřizování ventilů a volnoběhu šroubkem na škrtící klapce.

Jenda_K
11. března 2020, 18:41
0
8 výbavových reliktů, na které naše děti nechápavě civí

automatický sytič se neosvědčil, takže později ta druhá páčka mezi sedačkami ovládala manuální .

Jenda_K
11. března 2020, 16:29
0
Potřebujete vůbec auto?

Mám to skoro stejně 1. do města Lupo
2. na delší cesty Colt
3. mírná změna: celorodinné, zimní AWD auto a tahač přívěsů
4. víkendovka
dohromady 25 válců

Jenda_K
10. března 2020, 22:16
0
Potřebujete vůbec auto?

Mám to podobně, váha mi 1. ledna řekla že jsem jednička dokonce trojnásobná - 111 kg, tak chodím. Chůze je celkem úsporná, mám změřenou spotřebu 1 kg na 100 km...

Jenda_K
10. března 2020, 22:11
0
Potřebujete vůbec auto?

Souhlasím s tebou, jsem z Českých Budějovic, jezdím pracovně od Otrokovic až po Prachatice. Občas kouknu do jízdního řádu a hledám trasy, ale zjistím že abych se dostal na devátou třeba do Kyjova musím vyjet den předem. Takže zase po D1, hodina rezervy neboť v cíli na mě čekají lidé a tradáá podle počasí malým autem nebo čtyřkolkou. Pokud mám něco po Českých Budějovicích snažím se chodit pěšky, krásný relax, čistá hlava a jistota že do cíle dorazím včas. Ve špičce rychlost srovnatelná s autem, chodím až do vzdálenosti tam a zpět 20 km. Městskou jezdit neumím a dokud nebudu jezdit zadarmo učit se nehodlám. Na středně dlouhé trasy a slušné počasí jsem si pořídil úplně nového veterána v jedné stopě z Indie a skoroveterána z GB. Jinak vzhledem ke čtyřčlené rodině a chalupě za městem se bez auta neobejdu.

Jenda_K
25. února 2020, 00:11
0
Ptejte se: Hatchback do města i na zábavu, navíc s automatem

Na tohle ježdění jsem do rodiny pořídil Mitsubishi Colt z r. 2012 s atmosferickou 1,3 s šestistupnouvým automatem. Základních 70 kW bylo následně upraveno na 77 kW a opatřeno LPGm, 103 koně na 1050 kg provozní hmotnosti není nejhorší a spořeba je taková že těch 400 km, co se ujede na nádrž plynu stojí kolem 420 Kč. S vaším rozpočtem máte na dvě desetiletý auta.

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Lincoln Continental limouzine Bradford Coachworks 1978
Lincoln Continental limouzine Bradford Coachworks

1978 rok výroby
250 koní výkon
7 500 ccm objem

Dodge Charger Policejní verze 5.7 hemi 2012
Dodge Charger Policejní verze 5.7 hemi

2012 rok výroby
400 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Excursion 7.3 V8 TD POWER STROKE 4x4 8mí 2000
Ford Excursion 7.3 V8 TD POWER STROKE 4x4 8mí

2000 rok výroby
279 koní výkon
7 300 ccm objem

Jeep Commander V8  2006
Jeep Commander V8

2006 rok výroby
230 koní výkon
4 700 ccm objem

Imperial LeBaron  1973
Imperial LeBaron

1973 rok výroby
275 koní výkon
7 200 ccm objem