
Jenda_K
Jméno | Jan Kundrát |
---|---|
Bydliště | České Budějovice |
Registrace | před 3.6 rok. |
Poslední aktivita | před 4.2 měs. |
Příspěvků ve fóru | 6 |
Komentářů u článků | 180 |
Pozitivních komentářů u článků | 91 |
Negativních komentářů u článků | 9 |
Možnosti | napsat zprávu |
Posledních 50 komentářů

tak tohle nějak nepociťuji.
Jezdím za prací na různá místa Jížních Čech a Moravy od Prachatic až po Luhačovice a čím pojedu je otázka kilometrů a počasí. Vybírám od skůtru na baterky, přes motorky od 500 cm až po 1100 cm3 a autama jsem jel za prací taky všema, včetně Jaguára.
Prostě jsem nějak dospěl k tomu, že není možné čekat na nějaké až a je třeba užívat si ihned.
Možná to bude ale i tím, že větší část života už mám za sebou.

S tím lomem jsi mi připoměl jednu aplikaci, kde auto na baterky má smysl. Někde v Evropě je lom, kde se těží na kopci, tam naloží náklaďák materiálem a ten maří polohovou energii cestou z kopce k drtiči nabíjením akumulátoru. Získaná energie stačí na to aby se prázdná sklápěčka vrátila nahoru do lomu. Takže ideál, auto které na jedno nabití na nabíječce už jezdí pořád.

Když se nad tím člověk zamyslí tak je to vlastně smutné, pomalu třicetileté auto má přesně ty parametry, které bych chtěl od nového, 100 koní na tunu , čtyřkola, automat a hmotnost pod tunu, jen mi ho už nikdo nedokáže nabídnout....

Citigo to sice není, ale myslel jsi něco takového?
kdyby to bylo slabé tak ještě jedna varianta:
https://www.griptv.cz/2013/07/nejsilnejsi-vw-lupo-na-svete/

Na vesnici se na tahání vleku obvykle nepořizuje nové auto, neb nové auto s parametry tahače nebývá pro vesničana finančně dostupné a má jiné priority než nová auta.
Vyjímkou bývají majitelé i jiných koní než pod kapotou.
Je to také o tom, že když už má kde mít vozík nebo vlek, tak se ho prostě nezbavuje a používá ho.
I proto, že vlastnictví zahrady už vyžaduje častější přepravu většího množství hmot, mnohdy i špinavých, či nevonících.

Ono to v těch devadesátkách nebylo o moc jiné jak v posledních letech.
Od 90 roku jsem šetřil v 96 konečně koupil parcelu, která se mi líbila, s tím že cena parcel se za těch 6 let zvedla skoro desetkrát. Průběžně jí plnil materiálem, v 98 na podzim začal stavět v 2002 bydlel.
Inflace ve druhé polovině 90´ let byla podobná jako dnes a hypotéky byly s úrokem nad 10%,
Jediný klad byl v tom, že byly termínované vklady s úrokem až 16% narozdíl od dnešních bankovních zlodějů.
Dneska bych nemovitost kupovat nešel, počkal bych ještě tak dva roky, myslím že ta bublina kolem nemovitostí pěkně splaskne.
Hlavně bych nekupoval ale stavěl sám nebo systémem zadávání zakázek na konkrétní práce v žádném případě bych nekupoval nic nového, nebo si to nechal stavět na klíč.
V90 letech materiál tvořil 2/3 ceny stavby, dneska je to obráceně 2/3 dělá práce a inženýring, jen třetinu cena materiálu.
Michal Lenc
předpokládám, že v těch třicátých letech byl ten barák prostě stavěn z vápenné malty, která byla běžná a naprosto dostatečná. Narozdíl od dnešních cementových malt, je vápenná malta vzdušná, relativně pružná s mnohem lepšími tepelně izolačními vlastnostmi a průvzdušností a to včetně dalších hygienických vlastností v součinnosti s vápennou výmalbou, které byly schopné kladně aktivně zdravotně působit narozdíl od dnešních cementových malt a hlinkových barev.

Sato: Jak jinak koupit barák než na hypotéku?
Tam můj způsob byl 8 let šetřit, koupit parcelu, začít stavět průběžně vydělaný peníze do něj cpát a za čtyři roky barák stál. Tři roky po dostavění bylo cash i na to tříletý MPV, aby se do něj vešla celá rodina. Je ale pravda, že těch prvních 6 let to bylo o 6,5 denním pracovním týdnu s průměrně 12 hod směnou, kdy jsem nepracoval jen v neděli dopoledne. Potom už jsem měl neděli volnou celou, což zase po zahájení stavění padlo, dělal jsem i v neděli buď na baráku nebo vydělával.
Od 33 let mám vystaráno s bydlením, celá anabáze s pořízením a zaplacením bydlení trvala 12 let
Bylo to v devadesátkách, kdy byla podobná inflace jako dneska.
Jen nevím kolik lidí je tohle dneska ochotný dělat, i když jich pár znám, ale těch se třicetiletou hypo mnohem víc.
Hypoteku na třicet let teda považuji za totální nerozum, pokud už se to podaří někomu splatit, může si rovnou pořídit další hypoteku na rekonstrukci, životnost dnešních baráků víc jak třicet let není.

taky možný adept:
https://auto.bazos.cz/inzerat/160031069/kia-rio-15-71kw-klima-benzin-manual-71-kw.php
asi by také nebyla po něm žádná nostalgie

Proti 3L Lupu to teda nebyl žádný zázrak, s 3L se dalo jezdit běžně za 3L rekord jsem měl 2,7l/100km na nádrži, ale to mě nebavilo, dlouhodobý průměr byl 3,6.
Odvezlo nouzově i 4 lidi , bez problémů 2 dospělý a dvě děti.
3L stálo pětinu a vážilo prázdné o 30 kg více než XL1, kde je ten pokrok za 15 let ?

Staria je ještě vyráběna ve variantě origo LPG od výrobce, kdy ten 3,5l motor má 177 kW a 310 Nm, tahle varianta by se líbila mě.

Do Lupa jsem se bez problémů i se svými 190 cm a 110 kg vešel, za mě si sedly dokonce i děti, ale na dovolenou bych ve čtyřech nejel. Ve dvou jsme byli až v Roztoku na Baltu.

rozdíl 3,5 vteřiny u zrychlení z nuly na sto a 25 km/h u maximálky ve prospěch normálních aut

Pokud vím, tak pro normální trhy a ne jako ty evropský, má Staria základní motor 200 kW

Stran toho vnitřního prostoru souhlasím, se svými 188cm a 105 kg si auto doslova oblékám, ale když už se to povede tak paráda. Sportovní sice moc není, zvuk mototu uvnitř do 4000 otáček žádný, když už ho chci slyšet musím stáhnout okénko, ale z auta i podelší jízdě vystupuji s úsměvem na tváři.

Jen poznámka k té Ix55 a motoru 3L SII CRDi V6, tento motor se stále vyrábí a montuje se do KIA Mohave

O lupu jsem psal, nahradil jsem ho už v r. 2015 Splynovaným Mitsubishi Coltem z r 2012 s automatem. Lehké auto s atmo motorem 1,3l 95 koní, dlouhodobá spotřeba LPG 7,3 l na sto, nákladově to vychází líp než to Lupo, jen jsem musel nechat odstranit ten dvojhrb v momentové charakteristice což se povedlo a ještě to přidalo 10 koníků. Na plyn jsem najel už 140 000 km a jediná porucha byl netěsnící chladič.

Zkoušel, můžeš si takový elektromobil koupit, dělalo ho BMW, co by i3 REX
https://www.garaz.cz/clanek/test-ojetiny-bmw-i3-rex-21004483

To Lupo 3L jsem měl od r 2008, letos jsem ho poslal na vrakoviště pro odešlý automat, což je bolest těhle aut, to mělo najeto přes 320 t km.
Nevím, kde autor přišel na to že Lupo je uvnitř malé. Šířka uvnitř je o 4 cm menší a vzdálenost od pedálů na zadní opěrák o 1 cm kratší než u tehdy moderního výkřiku Škody O1. Samozřejmě pro rodinu na dlouhé cesty to není ale ve dvou jsem s ním byl až u Baltu, po sklopení zadních, jinak ne moc pro dospělé použitelných, sedaček kufr 800 litrů
Nejde porovnávat Lupo 3L s jinými verzemi, je to v podstatě jiné auto, podstatně lépe odhlučněné, zcela jiný podvozek, sedačky jsou jiné .....a že by v roce 1998, kdy přišel na trh bylo minimum výbavy klimatizace, elektrická okna a zrcátka, vyhřívané sedačky, elektromechanický posilovač řízení, nenáviděný Stop-start, palubní počítač, ABS s ESP, čtyři airbagy, předpínače pásů a odpojovač baterky si nemyslím.
Z hlediska spotřeby, dalo se jezdit za 3l ale to nebavilo, pokud se jezdilo zcela normálně byla průměrná spotřeba 3,6 i dálniční přesuny konstantní 140 km rychlostí zvedly spotřebu na 4 litry na sto.
Když jsem se snažil o minimální spotřebu, tak jsem měl průměr 2,7 l/100km na 70 km okruhu. Byl to první VW s povolenou bionaftou.
Auto mělo 100 koní na tunu, po vypnutí ECO módu, automat při plném plynu řadil skoro na omezovači, při podřazování si tam efektně sázel meziplyny, O nudné jízdě bych moc nemluvil, na dálnici se z něj dalo vymáčknul přes 170 dle GPS, na okresce se ale dost nakláněl a deformovaly se vysoké gumy v zatáčkách, takže věčně jsem měl sjeté kraje dezénu pneumatik, jako kdybych jezdil na podhuštěných. Motor se sebral už při cca 1500 otáček a táhnul plynule až do omezovače.
Spolehlivost byl příkladná za těch 320 tisíc v cca 250 t spojka s ložiskem, ale to je u robotizovaného automatu, kde se spojka s ložiskem starala o funkci volnoběžky pro plachtění nepřekvapí, jedno ložisko v předním kole, brzdy - jedny kotouče s dvojema destičkama a jednou bubky vzadu. Na autě byly originál turbo, vstřiky až do konce, dvojhmoták to nemělo.Jjen se musela párkrát čistit škrtící klapka kvůli EGRu, přes Stop start tam origo baterka byla 9 let. Takže odešlo na slabinu automatu, což je hydraulický volič rychlostí, který se prostě opotřebuje a po těch cca 300 000 odejde, cena nového je cca 25 tisíc a to už se prostě nevyplatí do auta investovat

Ja ho mam taky, tak jsem si ten propad momentu nechal vyhladit a přidat deset koni. Teď krásně lineárně táhne od nějakých 2000 do omezovače.. Dlouhodobou spotřebu mám 7,3 plynu.

To je to auto co jsou v něm dva motory, první tak nějak funguje od 1500 do 2500 ot jako nafťák a je konec, pak nastoupí druhý, který se nad 3500 otáček probouzí a jde jak pila až do 6000 ot?

A v cizích filmech dabovaných u nás v 70 a počátkem 80 let měly všechny auta při rozjezdu zvuk Škody 1000 MB, včetně kvílejícího ventilátoru chladiče, působilo to také naprosto směšně.

u Eonu v nízkém tarifu za míň jak 4,7 Kč / kWh novou smlouvu s elektromobilním tarifem D27 nesjednáte.

Cílem snižovat komfort zákazníků není, ale dopadne to tak.
Řešení se samozřejmě hledají, rekonstruovat sítě je drahé a mnohdy na dlouhé roky.
Co se týká distribučních sítí je situace různá, nové sídliště rodinných domků obvykle moc rezerv nemají. Starší sidliště projektované a postavené do poloviny 90 let měly kapacity dost, vzhledem k tomu že se tehdy počítalo s masovým vytápěním elektřinou. Zvyšováním cen elektřiny a plynofikací obcí se obyvatelé se odklonili od vytápění elektřinou, ale v poslední době vlivem boomu tepelných čerpadel na vytápění kapacity mizí.
Sídliště bytových domů jsou na tom obecně s distribuční soustavou nic moc, spotřeby proti plánovaným stouply , rezervy zmizely.
Při masovém rozvoji elektromobilismu se počítá s používáním inteligentních popřípadě i reverzních nabíječek, kdy se bude sledovat zatížení místní sítě a bude docházet k omezování nabíjení, popřípadě dokonce k sosání energie z akumulátorů připojených elektromobilů.
Vše bude záležet na smouvních podmínkách jednotlivých uživatelů, co jim bude umožněno a za kolik.
Takže chci plati co nejméně, dodavatel se zaváže, že mi dodá min x kilovat denně, dobíjení bude omezováno dle aktuálního stavu sítě a dokonce v případě nedostatku mi třeba 20 % kapacity vysosne zpět do sítě.
Chci mít jistotu, že nabiji vždy a budu platit úplně jiné peníze...
Prostě skvělé zítřky.

Návratnos? nikdy!
Aktuální cena elektřiny u EON, kde jsem je 5,5 Kč za kWh při spotřebě 20 kWh/ 100 km mi to dělá 1,1 Kč na 1 km pro přímotopný tarif, v případě nabíjení na nízký tarif u bojlerové sazby je cena 4,7 za 1 KWh, tak jsem na 0,95 Kč za km. při nabíjení na jakékoliv komerční nabíječce je to za víc.
Současné Mitsubishi Colt 1,3 na LPG loňský průměr 7,3 l/100 km cena plynu cca 17 Kč / náklady na km 1,24 Kč na 1 km. Takž úspora na km nax 0,30 Kč na palivu, při nájezdu 30000 km za rok to dělá 9000 kč na palivu a dejme tomu ještě úspora 1500 Kč 2x filtr a olej do spalováku za neprovedenou výměnu oleje u elektromobilu, takže celkem 10500 za rok. Za jak dlouho se mi vrátí o 300 000 kč vyšší cena za elektromobil?
V případě nafťáku o hmotnosti 2,4t se spotřebou 8l 100 km to mám asi 3 Kč na km, ale s tím nejezdím denně, max 10 000 km ročně + olej, filtr za cca 2200 Kč takže eletromobilem bych mohl ušetřit i 2 kč km ale nenajdu takový, kterým bych mohl táhnout přívěs o hmotnosti 2,2 tuny, což je pro mě naprosté minimum , sočasné auto smí táhnout 3,5. Takže hypoteticky bych mohl ušetřit 20 000 za rok ale stejně nemůžu a ekonomicky to také nevychází.
Už několikrát jsem se zaobíral myšlenkou si elektromobil nebo plugin hybrid pořídit, ale ekonomicky to prostě vůbec nevychází a ještě k tomu nikam nedojedu, nebo tahám min 300 kg navíc.
Největší smysl by měl elektromobil jako další auto na poskakování po městě ale tam toho tak moc nenajedu, zvyknul jsem si chodit po Budějcích pěšky, je to beze stresu bez pozdních příchodů a ještě s dalšími bonusy. Za loňský rok mám takhle nachozeno téměř 2000 km.

nemusíme ani nic vyrobit navíc, stačí jen přestat exportovat do Německa, téměř trvale tam teče výkon celého Temelína a Dukovan.
Teda kromě vyjímek jako třeba dnes, kdy němci tlačí svou přebytečnou energii z větrníků mimo jiné k nám a díky nadvýrobě byla cena silové elektřiny celé odpoledne 0,25 Kč /kWh

Na té co jezdím jsem jenom vyndal baterku a stojí v garáži, na takovéto zimní šroubování jsem si přivezl jednu babičku z Berlína, která už od r 1986 brázdila silnice. 3 roky na ní nikdo nejel a bylo mi to líto, aby jen tak postávala, vždyť má na sobě písmenka GT což znamená že i při skromném objemu 553 cm3 má kardan, neb mě to mazání a čištění řetězů taky nebaví. Nakoupil jsem na ní všechny oleje, brzdovku, filtry, svíčky a lionku baterku na kterou kamarád pěje jen chválu. Zatím proběhla jen demontáž karburátorů a zbavení jejich útrob zeleného slizu a krystalů z těch roslinnývch aditiv obyčejných paliv. Jako všechny mé sezóní stroje už napříště bude papat jen vysokooktanová paliva bez biosraček. Čeká mě i výměna gumových prvků palivového kohoutu a osazení originálních výfuků. Gumy budou na pořadu až bude Kawasaki schopná poskytovat své služby.


Tady bych právě polemizoval, to LPG v kombinaci s atmo velkoobjemem vychází líp, ale je mi jasné že pro spoustu lidí je plyn země neznáná a bojí se ho.
Mám s plynem najeto přes 300 t km a kdybych našel Jeepa, nebo jinou náhradu za stávající zplynované Sorento do 5 let stáří na tahání s 3,5 t na kouli, s redukcí, malým poloměrem otáčení, v cenové relaci 500 - 600 bez DPH a alespoň Pentastarem neváhal bych, ale prostě nejsou...takže jsem vzal naftu...

Já jsem si loni pořídil s tím samým motorem co je v naftovým Ghibli pětiletýho Grand Cherokee Jeepa. Potom co jsem dva roky neřídil diesel jsem byl velice nemile překvapen zvukovým projevem.
Se splynovaným 3.3 l V6 benzívem jsem byl zvyklý, že o motoru vím, jen když ho roztočím a chci od něho nějáký výkon, kdy se ale projevuje moc pěkným zvukem, jsem najenou po nastartování poslouchal dost nepříjemný klapot dieslu. Po zahřátí se to sice zlepší a při jízdě s ohřátým motorem slyšet není, ale stačí zastavit na křižovatce a místo ticha v kabině na které jsem byl zvyklý, mám zase klapot.
S dieslama jsem jezdil, ale prostě jsem odvykl, asi bude v Maserati odhlučnění lepší, ale věřím, že pokud by Beastar ze své V8 benzín přesedlal zpět do diesla bude mít pocity stejné.

Co považuješ za moderní diesel? Třeba A 630 DOHC 3.0 V6 v Ghibli nebo v Levante mezi ně řadíš?

Ne, to je takový to, když považuji za zbytečný platit státu 50 tisíc ročně výpalnýho ve formě spotřební daně a ty prachy utratím za něco co je mi milejší a nehodlám ve spotřebním autě poslouchat traktorový projev

Plyn mám ve dvou autech, v obou přimazávání ventilů, větší už jsem s plynem kupoval, aktuálně najeto 280 000 km za dobu co ho mám já, povinná výměna nátrže po deseti letech, jednou za dva roky výměna filtrů včetně revize před technickou a výměna jednoho vstřikovače ze šesti. Druhé auto nechal jsem do něj dát plyn, před šesti lety, když mělo najeto 15 tisíc, dneska má 150 000 celý servis jen revize před technickými a výměna filtrů. U obou aut dojezd cca 450 km. U většího troch alchymie se svíčkama a lambdy se s jinou směsí trochu perou, takže občas opékám žluté kuře a starty na 100 oktan, malé auto naprosto bez problémů,.
Jedna z podstatných výhod je i nulová silniční daň, takže jen na ní úspora za dobu co auta mám cca 50 tisíc.
Jsem spokojen a pokukuji po dalším plynofikovatelném vozidle a vypadává mi z toho Fiat Tipo s 1,4 88 kW

nejatraktivnější škodovka je dojetina s platnou technickou na dva roky do 15 000

Jo krásně o TT vyprávěl František Štastný, jak okruh objel i na kole a měl tam v závodu pád dlouhý 260 m, při kterém probrousil helmu o asfalt durch.

Zajdi do nejbližších Aček a nech si tu Insignii přivést, za dva tisíce vratné kauce bývali ochotní auto přivést, podmínka vrácení kauce bývala dojít se na to auto kouknout, já si takhle nechával převést Mitsubishi z Prahy do Budějc

Felicii s palubním počítačem zdědil brácha po tátovi a cyklovač stěračů už byla příplatková výbava Škody 100

Nedávno jsem tohle auto dojížděl, bylo v bílé barvě a ten nárazník v černé s těmi světly mi z dálky evokoval pohled na otuněný model Škody 100 zezadu. Až blíže mi došlo, že to žádný zadní převis není, jen samoúčelná desingová kreace. Jak mi koncern Hyunday s Kiou vyrábějící 5 mio aut za rok, vůbec nevadí a dovedl bych si mít třeba světové auto ruku 2020 v garáži, tak pro tohle auto bych si nešel ani kdyby mi ho někdo dával za korunu.

Aut mám pět začnu od konce:
nedostal jsem se pod 17 benzínu, průměr asi 22l na sto
další: minimální průměrná spotřeba na jednu nádrž 13 l plynu, dlouhodobý průměr 19 l
minimální spopřeba na 600 km okruh 7,8 l nafty, dlouhodobý průměr 10,5
minimální průměrná spotřeba na nádrž 6,35 l LPG dlouhodobý průměr 7,4
minimální spotřeba na 400 km 2,7 l nafty dlouhodobá 3,6
vždy na 100km
Další stroje:
jezdící skoronová jednostopá fosilie o objemu 500cm 3,6 benzínu na sto (existují i varianty na naftu)
terénní stroj o objemu 900 ccm, průměr cca 1,2 l /h přepočet na 100 km dělá 30l/100km
chůze cca 1 kg sádla na 100 km

A co tohle: vyrábí se to už více než 10 let, maximálka skoro sto, dojezd asi 150km, případně volitelná varianta jako mopedauto s max 45 km/h


Sharana II z r 2002 jsem měl, prostorem slušný, polaha bez sedaček dva metry, výška interieru také slušná, ale sedačky se nedaly složit do podlahy, takže s přespáváním dobrý max pro dva cestující.
Jízdně naprosto vyhovující, víceprvková zadní náprava, spotřeba v naftě pod sedum litrů, motor byl uvnitř docela slyšet.
Obecně platí že Sharani a jejich sourozenci z té doby Alhambra a Galaxi nepatří mezi spolehlivá auta a moje zkušenosti tomu odpovídají, sice ne fatální poruchy ale stále něco.
Za dobu co jsem auto měl mezi r, 2006 - 2013 a 180 až 320 t. kilometry jsem řešil: podávací čerpadlo k bufíku, sítko v bufíku, dvě prasklý trubky klimy, turbo, vstřiky, žhavičky, spojku se setrvačníkem, rozpadlý naviják rezervy, poloosy, ložisko v kolech a k tomu běžný spotřebák.
Nahradil jsem ho, když děti odrostly a nebylo už potřeba sebou na cesty tahat dva kubíky krámů již výše zmiňovaným Sorentem z r 2008 ale s benzínovým 3,3 l motorem o výkonu 248k, který byl už předchozím majitelem doplněn o plyn. Je to velice schopné vozidlo v terénu s redukcí a s automatem schopné tahat 3,5 t. na kouli. Spolehlivost je někde úplně jinde, na autě, které už má také přes 300 t. km, se za celou dobu vyměnilo jedno ložisko na předku a polyuretanové dorazy vzadu ale ty nepřežily tahání káry, jinak jenom spotřebák.
Auto je příkladně tiché, maximálka omezená na 190 km/h Spotřeba plynu od 13 l při klidné jízdě, přes cca 17l při nedodržování dálničních limitů až po 25 l při jízdě s více než 3 t. károu. Jediný nezvyk po přesednutí pro mě bylo vybočování zadku při propérování dané pevnou zadní nápravou a panhardskou tyčí nutnou vzhledem k vinutým pružinám na zadku.
Délka ložné plochy po složení sedaček poměrně malá - jen asi 160 cm, takže spát jsem v něm mohl pouze sám a naštorc.
Jinak jako expediční vozidlo na východ by asi bez problémů byl vhodný i tady dříve probíraný povoz: https://www.autickar.cz/clanek/gaz-sobol/

Nebudeš používat své konvenční vozy, zdaní ti je takovým způsobem že je rád hodíš ze skály, ne že bych z toho měl radost.
Pamatuješ na palebnou přípravu která proběhla už v r. 2018?
https://www.auto.cz/chystaji-se-drakonicke-poplatky-na-stara-auta-kterych-modelu-se-bude-tykat-120273

Doprava u nás opravdu není zadarmo a platíme si jí měrou více než vrchovatou:
výnos ze spotřební daně z paliv cca 150 miliard, DPH ze spotřební daně 30 miliard, dálniční známky 3 miliardy, mýto cca 12 miliard, silniční daň 6 miliard.
Náklady na údržbu silniční infrastruktury cca 22 miliard investiční náklady cca 60 miliard. Z toho je patrné že skoro polovina příjmů státu z plateb v silniční dopravě skončí mimo dopravu....
Z vyčíslení je i patrná nesmyslnost toho že si silniční dopravu platíme třemi způsoby poplatků, kdy zvýšení spotřební daně o cca 10 % by vykrylo výpadek výběru mýta při jeho zrušení včetně zrušení dálničního pooplatku pro OA a to neuvažuji náklady na výběr mýta.
Registrace vozidel na magostrátech je další zcela zbytečná činnost, informace o provedené evidenční kontrole je stejně zapsána na MD a nějak nevidím důvod nějaké registrace vůbec. Registruje někdo mobily, foťáky, hodinky stroje? Můj bagr také není nikde registrován a jeho cena je vyšší než většina aut a děje se něco?

Proč tady přemýšlíte o mýtu, historicky byla v 70 letech spotřební daní z paliv nahrazena daň z provozu motorových vozidel s argumentem, že spravedlivě zatěžuje provozovatele vozidla dle najetých kilometrů.
Podnikatelům (a pozor v jistých situacích i nepodnikatelům) byla po revoluci další daňová povinnost zavedena ještě formou silniční daně, následně dálniční známky a mýto ten stát je opravdu maximálně nenažraný.Dokonce se uvažovalo o zavedení DPH z dálničních známek. Když už tady náme jinou daň z daně formou platby DPH ze spotřební daně. Dneska se dokonce z povinného ručení platí dálniční stíhačky policajtům.
Zpoplatnění dálnic pro nákladní dopravu jí převedlo na první třídu, následovalo mýto na první třídu, dneska už potkávám kamiony i na na dvojkách kam to povede.
Kde jsou dálnice po třiceti letech, stále ve stádiu pomalého zrodu?
At se podívám na současný nebo bývalý vzor: USA a Ruskou v obou státech je základní síť dálnic zdarma.
Mýto je kapitola sama pro sebe, už si nepamatuje jaký z mýta měla vývar rakouská firma Kapsch, kdy cca 1/4 vybrané částky jim šla na "provoz"? Když byly dálniční známky v tištěnné podobě, odmítal stát zavést kratší známky než na 10 dnů s argumentem, že náklady na tisk jsou příliš vysoké. Kratší že se zavedou se zavedením elektronické známky, skutek utekl. Myslím že víkendovou by spousta z nás uvítala.

Jenže ta udávaná cena je za nejnižší výbavu s automarem, prezentované auto je od 1 200 000 Kč. Když vezmu RAM 1500 tak žádná výhra poloměr otáčení 17 m.

Neurážel komunisty ti stavěli silnice v dobách minulých velkoryse, široké, přehledné, rychlé a bez retardérů, ostrůvků, zbytečných kruháčů. Dokázali stavět mimoúrovňová křížení a chodce řešili podchody a nadchody. Kde k tomu byly parametry nebáli se zvednout rychlost v obci i na 80 km/hod. a v r. 75 zvedli rychlost v obci na 60 km/hod, Od 23 do 05 hodin platila v obci 90 km/hod.

Jenže ony ty Pickupy právě na to tahání nejlepší zrovna moc nejsou, tady to Isuzu má průměr otáčení 13 metrů a délku 5,2 m , takže když s tím přívěsem budeš potřebovat někam zacouvat můžeš mít až neřešitelný problém. třeba Jeep Grand Cherokee který má také 3500 kg na kouli má průměr otáčení 11,6. Co vím tak rekordmanem v této kategorii 3500 kg tahačů je už nevyráběná KIA Sorento s 11 metry..

Myslím, že jako účetní bych si dovedl představit jezdit Audi A5


U automatů jsem zvyklý stlačit brzdu při startu už 20 let, takže tohle mě nepřekvapí. Štve mě ale, že mi nové auto odmítá jet s otevřenými dveřmi, auto se nerozjede s automatem v D s povolením brzdy a podobné novoty.
Poslední komentáře
- Beran, BMW M3 Competition Touring: Asymetrický...
Az nebude o cem psat, mohla by si redakce koupit neco od prof.... - Jaromír, Honda S660: Upřímný sporťáček
Přidávám se se žádostí o autíčkářsky orientovaný travel-blog.... - Sato, Honda S660: Upřímný sporťáček
Akurat nedavno som videl smart roadster, niekdy som v tom nesedel... - afro-r1, Honda S660: Upřímný sporťáček
Jedna tu byla, ale uz je pryc. - esmo, Honda S660: Upřímný sporťáček
Moc se těším, díky :-) - StreetPro, BMW M3 Competition Touring: Asymetrický...
Jo, stačí si sednout do Okty IV a říct si, že je v tom o "10... - Marek Brunner, Honda S660: Upřímný sporťáček
Mám v plánu ještě článek o cestování další malou potvorou... - Marek Brunner, Honda S660: Upřímný sporťáček
Ano, asi tak bych to viděl. Mám 183 cm, tedy průměrnou evropskou... - MBMB, BMW M3 Competition Touring: Asymetrický...
Ano, na ABS samozřejmě záleží také, ty starší systémy... - afro-r1, Honda S660: Upřímný sporťáček
Kdo ma pres 180, ten se dovnitr pohodlne nevejde. V okoli bylo... - JohnyLBC, Honda S660: Upřímný sporťáček
super autíčko, ale když vidím ten tvůj posez a kolena tak je vidět... - JohnyLBC, u blogu Z Mini auta do Mini auta
Odkud jsi? Já jsem z Liberce a mám MINI R53 po Krabovi :) za severočeské... - JohnyLBC, Autíčkář se ptá: Staré auto pro radost,...
Je 911 996 už dostatečně "stará? 996 se bere jako "moderní"... - StreetPro, BMW M3 Competition Touring: Asymetrický...
Většina sportovních aut má ve 160 v lepším případě 0 vztlak,... - Stanley, Honda S660: Upřímný sporťáček
Tož možnost projet se S660 ti upřímně závidím :-D Škoda,...
Poslední inzeráty
2007 rok výroby
214 koní výkon
3 000 ccm objem
1970 rok výroby
415 koní výkon
7 206 ccm objem
1989 rok výroby
200 koní výkon
5 007 ccm objem
1979 rok výroby
136 koní výkon
5 000 ccm objem
Rušné diskuse
- Ptejte se: Rodinné auto za 750 tisíc
84 komentářů - Ptejte se: Budoucí auto po doktorovi?
76 komentářů - Autíčkář se ptá: Staré auto pro radost, ano či ne?
62 komentářů - Bazarový snílek: Kam dále?
59 komentářů - Které asistenční systémy nemůžete vystát? A které jste si oblíbili?
54 komentářů - IAA MOBILITY Mnichov 2023: Co nás čeká a nemine
46 komentářů - O cestě k bezpečným silnicím
44 komentářů - Volkswagen ID.3 Pro S: Tebe si v garáži umím představit
39 komentářů