načítám data...

Jenda_K

JménoJan Kundrát
BydlištěČeské Budějovice
Registracepřed 20.6 měs.
Poslední aktivitapřed 1.1 dny
Příspěvků ve fóru5
Komentářů u článků144
Pozitivních komentářů u článků71
Negativních komentářů u článků9
Možnostinapsat zprávu

Posledních 50 komentářů

Jenda_K
01. října 2021, 17:52
0
Mazda Power Eco Race 2021: Přišla jsem, viděla jsem a projela to na celé čáře

Aut mám pět začnu od konce:
nedostal jsem se pod 17 benzínu, průměr asi 22l na sto
další: minimální průměrná spotřeba na jednu nádrž 13 l plynu, dlouhodobý průměr 19 l
minimální spopřeba na 600 km okruh 7,8 l nafty, dlouhodobý průměr 10,5
minimální průměrná spotřeba na nádrž 6,35 l LPG dlouhodobý průměr 7,4
minimální spotřeba na 400 km 2,7 l nafty dlouhodobá 3,6
vždy na 100km
Další stroje:
jezdící skoronová jednostopá fosilie o objemu 500cm 3,6 benzínu na sto (existují i varianty na naftu)
terénní stroj o objemu 900 ccm, průměr cca 1,2 l /h přepočet na 100 km dělá 30l/100km
chůze cca 1 kg sádla na 100 km

Jenda_K
01. října 2021, 17:32
0
Jenda_K
29. září 2021, 18:45
0
Citroën Ami: Malé velké autíčko

A co tohle: vyrábí se to už více než 10 let, maximálka skoro sto, dojezd asi 150km, případně volitelná varianta jako mopedauto s max 45 km/h

Jenda_K
24. září 2021, 22:47
4
Ptejte se: velký offroad, dodávka se čtyřkolkou, nebo něco úplně jiného?

Sharana II z r 2002 jsem měl, prostorem slušný, polaha bez sedaček dva metry, výška interieru také slušná, ale sedačky se nedaly složit do podlahy, takže s přespáváním dobrý max pro dva cestující.
Jízdně naprosto vyhovující, víceprvková zadní náprava, spotřeba v naftě pod sedum litrů, motor byl uvnitř docela slyšet.
Obecně platí že Sharani a jejich sourozenci z té doby Alhambra a Galaxi nepatří mezi spolehlivá auta a moje zkušenosti tomu odpovídají, sice ne fatální poruchy ale stále něco.
Za dobu co jsem auto měl mezi r, 2006 - 2013 a 180 až 320 t. kilometry jsem řešil: podávací čerpadlo k bufíku, sítko v bufíku, dvě prasklý trubky klimy, turbo, vstřiky, žhavičky, spojku se setrvačníkem, rozpadlý naviják rezervy, poloosy, ložisko v kolech a k tomu běžný spotřebák.
Nahradil jsem ho, když děti odrostly a nebylo už potřeba sebou na cesty tahat dva kubíky krámů již výše zmiňovaným Sorentem z r 2008 ale s benzínovým 3,3 l motorem o výkonu 248k, který byl už předchozím majitelem doplněn o plyn. Je to velice schopné vozidlo v terénu s redukcí a s automatem schopné tahat 3,5 t. na kouli. Spolehlivost je někde úplně jinde, na autě, které už má také přes 300 t. km, se za celou dobu vyměnilo jedno ložisko na předku a polyuretanové dorazy vzadu ale ty nepřežily tahání káry, jinak jenom spotřebák.
Auto je příkladně tiché, maximálka omezená na 190 km/h Spotřeba plynu od 13 l při klidné jízdě, přes cca 17l při nedodržování dálničních limitů až po 25 l při jízdě s více než 3 t. károu. Jediný nezvyk po přesednutí pro mě bylo vybočování zadku při propérování dané pevnou zadní nápravou a panhardskou tyčí nutnou vzhledem k vinutým pružinám na zadku.
Délka ložné plochy po složení sedaček poměrně malá - jen asi 160 cm, takže spát jsem v něm mohl pouze sám a naštorc.

Jinak jako expediční vozidlo na východ by asi bez problémů byl vhodný i tady dříve probíraný povoz: https://www.autickar.cz/clanek/gaz-sobol/


Jenda_K
24. srpna 2021, 19:23
0
Budoucnost automobilismu pohledem skeptika

Nebudeš používat své konvenční vozy, zdaní ti je takovým způsobem že je rád hodíš ze skály, ne že bych z toho měl radost.
Pamatuješ na palebnou přípravu která proběhla už v r. 2018?
https://www.auto.cz/chystaji-se-drakonicke-poplatky-na-stara-auta-kterych-modelu-se-bude-tykat-120273

Jenda_K
15. července 2021, 01:23
2
Nějak se nám z debaty o automobilismu ztrácí podstata...

Doprava u nás opravdu není zadarmo a platíme si jí měrou více než vrchovatou:
výnos ze spotřební daně z paliv cca 150 miliard, DPH ze spotřební daně 30 miliard, dálniční známky 3 miliardy, mýto cca 12 miliard, silniční daň 6 miliard.
Náklady na údržbu silniční infrastruktury cca 22 miliard investiční náklady cca 60 miliard. Z toho je patrné že skoro polovina příjmů státu z plateb v silniční dopravě skončí mimo dopravu....
Z vyčíslení je i patrná nesmyslnost toho že si silniční dopravu platíme třemi způsoby poplatků, kdy zvýšení spotřební daně o cca 10 % by vykrylo výpadek výběru mýta při jeho zrušení včetně zrušení dálničního pooplatku pro OA a to neuvažuji náklady na výběr mýta.

Registrace vozidel na magostrátech je další zcela zbytečná činnost, informace o provedené evidenční kontrole je stejně zapsána na MD a nějak nevidím důvod nějaké registrace vůbec. Registruje někdo mobily, foťáky, hodinky stroje? Můj bagr také není nikde registrován a jeho cena je vyšší než většina aut a děje se něco?

Jenda_K
14. července 2021, 20:49
0
Nějak se nám z debaty o automobilismu ztrácí podstata...

Proč tady přemýšlíte o mýtu, historicky byla v 70 letech spotřební daní z paliv nahrazena daň z provozu motorových vozidel s argumentem, že spravedlivě zatěžuje provozovatele vozidla dle najetých kilometrů.
Podnikatelům (a pozor v jistých situacích i nepodnikatelům) byla po revoluci další daňová povinnost zavedena ještě formou silniční daně, následně dálniční známky a mýto ten stát je opravdu maximálně nenažraný.Dokonce se uvažovalo o zavedení DPH z dálničních známek. Když už tady náme jinou daň z daně formou platby DPH ze spotřební daně. Dneska se dokonce z povinného ručení platí dálniční stíhačky policajtům.
Zpoplatnění dálnic pro nákladní dopravu jí převedlo na první třídu, následovalo mýto na první třídu, dneska už potkávám kamiony i na na dvojkách kam to povede.
Kde jsou dálnice po třiceti letech, stále ve stádiu pomalého zrodu?
At se podívám na současný nebo bývalý vzor: USA a Ruskou v obou státech je základní síť dálnic zdarma.
Mýto je kapitola sama pro sebe, už si nepamatuje jaký z mýta měla vývar rakouská firma Kapsch, kdy cca 1/4 vybrané částky jim šla na "provoz"? Když byly dálniční známky v tištěnné podobě, odmítal stát zavést kratší známky než na 10 dnů s argumentem, že náklady na tisk jsou příliš vysoké. Kratší že se zavedou se zavedením elektronické známky, skutek utekl. Myslím že víkendovou by spousta z nás uvítala.

Jenda_K
12. července 2021, 20:51
0
Isuzu D-max V-Cross: Náklaďák v rouše beránčím

Jenže ta udávaná cena je za nejnižší výbavu s automarem, prezentované auto je od 1 200 000 Kč. Když vezmu RAM 1500 tak žádná výhra poloměr otáčení 17 m.

Jenda_K
12. července 2021, 02:04
-2
Nějak se nám z debaty o automobilismu ztrácí podstata...

Neurážel komunisty ti stavěli silnice v dobách minulých velkoryse, široké, přehledné, rychlé a bez retardérů, ostrůvků, zbytečných kruháčů. Dokázali stavět mimoúrovňová křížení a chodce řešili podchody a nadchody. Kde k tomu byly parametry nebáli se zvednout rychlost v obci i na 80 km/hod. a v r. 75 zvedli rychlost v obci na 60 km/hod, Od 23 do 05 hodin platila v obci 90 km/hod.

Jenda_K
10. července 2021, 21:53
1
Isuzu D-max V-Cross: Náklaďák v rouše beránčím

Jenže ony ty Pickupy právě na to tahání nejlepší zrovna moc nejsou, tady to Isuzu má průměr otáčení 13 metrů a délku 5,2 m , takže když s tím přívěsem budeš potřebovat někam zacouvat můžeš mít až neřešitelný problém. třeba Jeep Grand Cherokee který má také 3500 kg na kouli má průměr otáčení 11,6. Co vím tak rekordmanem v této kategorii 3500 kg tahačů je už nevyráběná KIA Sorento s 11 metry..

Jenda_K
06. června 2021, 23:47
1
Kam se poděly automobily pro líné lidi?

Myslím, že jako účetní bych si dovedl představit jezdit Audi A5

Jenda_K
13. května 2021, 23:07
1
Jenda_K
02. května 2021, 19:31
0
Kia Rio: vážně dobrý poměr "value for money"

U automatů jsem zvyklý stlačit brzdu při startu už 20 let, takže tohle mě nepřekvapí. Štve mě ale, že mi nové auto odmítá jet s otevřenými dveřmi, auto se nerozjede s automatem v D s povolením brzdy a podobné novoty.

Jenda_K
31. března 2021, 22:54
1
Toyota Proace City: Podařené Berlingo

Spíš na Evropu kašlou jako na celek, na zeměkouli je mnoho jiných a perspektivnějších trhů bez CO2 šíleností.

Jenda_K
30. března 2021, 23:16
0
Někdy je těch starých aut až moc...

Jak to dopadlo, je maminka v jiném stavu?

Jenda_K
28. března 2021, 23:55
0
Konečné řešení pirátů silnic?

Nestačil by na ten vjezd jeden vysokozdvyžný vozík s delšími vidlemi?
Tohle by také mohlo být řešení a ten zvuk.
https://auto.bazos.cz/inzerat/134166000/autojerab-tatra-111-hoj-4-jerab-veteran.php

Jenda_K
28. března 2021, 20:54
4
Více než dopravní prostředek aneb Proč jsou právě auta zdrojem vášní?

Myslím že ten tvůj pohle je poněkud zaujatý, je dost dalších způsobů pohybu který jejich vyznavači považují za ten nejúžasnější.
Můžu začít u přímém předchůdci a nejbližším druhu dopravy - motocyklu, sice je zde občasný diskomfort daný počasím ale svoboda pohybu, zážitky jsou možná ještě intenzivnější. Za zrychlení které zažijete u motorky za pár desítek tisíc, zaplatíte u auta mnohem víc. Vysvětlete pumpičkáři že je něco úžasnějšího než vyšlapaný nejvyšší kopec v okolí, majiteli(ce) koně že je něco lepšího než pohled z koňského sedla, přespolnímu běžci bahno až za ušima, pilotovy větroně pohled na západ slunce jen za svistotu větru, majiteli letadla možnost koupat se za 4 hodiny v Jadranu...
Každý máme svůj způsob pohledu na ideální svět, budme rádi že všichni nepreferujeme to samé.

Jenda_K
25. března 2021, 00:14
0
Konečné řešení pirátů silnic?

Vždycky se mu neříkalo automobil , na samém počátku byly parovozy - automobily poháněné parním strojem

Jenda_K
20. března 2021, 20:33
0
Konce nadšeného motorismu

Novelizaci vyhl. 100 /1975 od 1979 Osobní auta, autobusy dálkové dopravy, dodávky 90 km/h, nákladáky do 6 t a motorky 80 km/h, meziměstské autobusy a nákladáky nad 6t 70 km/h.
Zvýšení v obci na 60 platilo už od původní vyhl. 100 z r 1975

Jenda_K
19. března 2021, 16:10
1
Poprvé ve svém: Jaká byla první auta našich redaktorů?

První auto co jsem měl plně k dispozici na ježdění byla rodinná červená stovka, prošla mírným tunění a o velkou změnu se postaral řidič Volhy co mě přehlédl když odbočoval doleva. I auto v tomto stavu se v minulých dobách opravovalo takže jsem vyměnil skelet sehnal karosářské díly , nastříkal jsem ho, přestrojil a jezdil dál dokud jsem nedostal služebního favorita to jí po mě zdědil mladší bratr. Moje opravdu vlastní auto byl služební Forman, kterého jsem si jako tříletého odkoupil se 120 t km od zaměstnavatele. Perličkou je, že když jsem si ho přebíral od předchozího uživatele tak to auto mělo najeto 37 t km bez výměny oleje.. . Přesto motor držel a jako desetiletého jsem ho s 270 t km prodal za 33 t. Do AAA.

Jenda_K
11. března 2021, 19:48
1
Zlatá Vrána 2021: Třetí ročník ankety o největší ostudu autoinzerce

Vzhledem k nastartované inflaci můžou být za pár let 4 miliony výhodná cena

Jenda_K
08. března 2021, 21:11
0
Kia Picanto 1.0 T-GDI 5MAN: Génius nadprůměrnosti

Malé auto obvzláťš takovéhoto ražení si snad nikdo nekupuje jako rodinné auto, a dvoudveřák u malých aut má normální dveře, narozdíl u čtyřdveřáku, kde u malých aut mají velikost dvířek od kurníku a nalézt tam pro nás metrákové je gymnastické číslo. Jezdil jsem v malém dvoudveřáku 12 let, tak si myslím že vím o čem mluvím.

Jenda_K
08. března 2021, 21:04
0
Kia Picanto 1.0 T-GDI 5MAN: Génius nadprůměrnosti

Česká společnost ještě pořád kouká na malé auto zkrze prsty. Přitom jako druhé auto do rodiny nemá většinou smysl kupovat něco většího než nákupní tašku. Jenže proč si kupovat nudnou nákupní tašku když se dá koupit zábavnější auto, Kamarád vlastnící prosperující zahradní centrum si ke své X5 koupil nabušené Mini, když jsem se ho ptal po čase kde ho má, řekl znechuceně, že ho prodal, protože když někam na obchodní jednání přijel v MINI koukali na něj ostatní divně, dneska místo něj meďákem na baterky.
Sám jsem to měl podobně jako rodinné auto když byli malé děti jsme měli VW Sharana, protože jsem na své ježdění nepotřeboval ssebou vozit 3 m3 vzduchu koupil jsem mírně ojeté VW Lupo 3L v plné výbavě za tak velké prachy které jsem ani nemohl říci nahlas. Dopadalo to tak že když jsem někam jel dojednávat práci jezdil jsem stejně Sharanem, protože ty předsudky jsem pociťoval také. Přitom výhoda Lupa před dobou modrých zón byla nesporná v parkování, těch 3,5 m se prostě vždycky někam vmáčklo. I dneska vytahnu na jednání Grandcherokeho na to aby tam jezdil dělat v Mitsubishi Colt.

Jenda_K
07. března 2021, 22:58
-2
Kia Picanto 1.0 T-GDI 5MAN: Génius nadprůměrnosti

Rozumný auto, jen mu přebývají jedny dveře, vzadu se stejně budou vozit většinou děti a je moc fain, když nemůžou ven, dokud je řidič nepustí.
A do dvoudveřáku by se lépe nastupovalo.

Jenda_K
28. února 2021, 22:41
1
Mercedes EQV: Bílý trolejbus

Elektrická dodávka Nissan e-NV 200 se tu prodává už 6 let a za třetinu ceny dostanete 7 míst a nosnost 777 kg, třetinový dojezd, čtvrtinovou baterku, o tunu menší hmotnost, o 2 vteřiny horší akceleraci.
Ještě o rok dříve byl na trhu Peugeot Partner electric

Jenda_K
26. února 2021, 20:30
0
Elektrický valčík: Mají dnes Husité novou konkurenci?

Jestli myslíš ty plastové tak byl spíš problém v tom, že benzín vymyl změkčovadla z plastu a hadička zkřehla a praskla.
Další zábavná závada u Škody 1000BM až 120 bylo vypadnutí zalisované kovové trubičky z těla palivového čerpadla, na kterou se navlékala právě ta hadička vedoucí ke karburátoru. když vypadla začal benzín stříkat do alternátoru či dříve dynama a co se dělo když začal benzín stříkat na jiskřící komutátor si dovedete představit. Mě se to stalo také a než došel benzín v karburátoru bylo asi 10 litrů benzínu pryč ale měl jsem už alternátor a k němu tranzistorový regulátor tak tam naštěstí nic nejiskřilo. Když auto chcíplo ten pocit když jsem otevřel haupnu a všude benzín nikomu nepřeji, sousedovi takhle půlka embéčka shořela.

Jenda_K
26. února 2021, 11:44
0
Bazarový snílek: Podivnosti z temných zákoutí inzerce

Jestli tam má motor Lambda 3.3 V6 tak ta se začne srát tak ve 250 000 km a to na regulaci vaček a začnou odcházet lambdy. Moc příjemný motor, pěkný zvuk, lineární zátah od 1000 ot do omezovače ve 6500. V Sorentu mi bral kolem 11 litrů. Automat pokud mění olej po 60 t bude věčný.

Jenda_K
24. února 2021, 13:47
2
Elektrický valčík: Mají dnes Husité novou konkurenci?

Ta plachta myslím moc nepomůže, problém hoření baterii je v tom že k reakci nepotřebují vzdušný kyslík, takže uhasit to jde jen ochlazováním, tak aby reakce přestala, proto ty kontejnery s vodou.

Jenda_K
23. února 2021, 20:54
1
Elektrický valčík: Mají dnes Husité novou konkurenci?

V betonárce je prach všude a nevšiml jsem si že by hořel.
Jinak důležitý limit u hořlavých prachů je 1 mm vrstva, takže třeba v truhlárně pokud tu vrstvu najdu dostávají se do problémů od této tloušťky jsou prostory považovány za prostředí s nebezpečím požáru hořlavých prachů s přísnými důsledky na provedení elektroinstalace v prachotěsném provedení vypínání elektroinstalace mimo pracovní dobu a nesmí tam být ani rozvaděče. Pokud se prach víří a drží ve vzduchu je to další level a to prostředí s nebezpečím výbuchu hořlavých prachů.
Bohužel i u elektroinstalací dochází ke katování kostů, pokud si prohlédnete třeba 40 let starou zásuvku zjistíte že přítlak mosazných kontaktů byl podpořen pružinami, lůžko zásuvky byl z keramiky a kryt býval z termosetů, pokud už byl z termoplatu byly vlastní kontakty odděleny termosetovou vložkou ale kdeže loňské sněhy jsou. Takže taková zásuvka vydržela všechno i trvalé přetížení a ne jako ty dnešní

Jenda_K
15. února 2021, 22:11
1
BMW 218d GranCoupé: Normální auto, nevšední BMW

Tohle jsem řešil před patnácti lety a koupil VW Lupo 3L TDI v automatu s plnou výbavou, sice to bylo docela úsměvné když jsem se svými 110 kg a 190 cm vylezl z auta s délkou 3,5 m ale ono uvnitř vepředu nebylo malé. Příjemný benefit bylo parkování, místo jsem našel všude.

Jenda_K
14. února 2021, 23:26
3
BMW 218d GranCoupé: Normální auto, nevšední BMW

Tak nevím, dělám pro lidi, které je opravdu dobré brát vážně a ani jeden z nich si teda moc nepotrpí na to čím jezdí a to by si mohli koupit nové auto za pár milionů každý rok, nějak to nepatří mezi jejich priority.

Jenda_K
14. února 2021, 11:16
3
Moje osobní radosti a strasti s PR

Otázka co mu to bude platný. Před pár lety jsem mě chuť si koupit Fiat Freemont, převlečený Dodge Journey. Byla na něj pěkná akce, 7 místný auto s automatem ve čtyřkole se 170 k se dalo pořídit za cca 450 t. bez daně. Zajdu u nás do Auto future, prodejce se mi celkem věnoval, dotazem kolik má to skoro 2 tunový auto na kouli jsem ho uvedl do rozpaků že neví , odběhl aby to zjistil za chvilku mi vítězoslavně říká 11 metráků tak jsem mu řekl že má smůlu. Ptá se vy s tím chcete tahat koně, já na to že bagr a bylo po obchodu.
Jinak obecně mě štve zjišťování technických parametrů, nevím proč s k nim mám proklikávat skrze stahování ceníku.
A o tom že bych v dnešní době našel grafy výkonu a momentu, abych si mohl udělat představu o motoru si můžu nechat jenom zdát.

Jenda_K
10. února 2021, 20:32
2
Jenda_K
10. února 2021, 19:51
3
Volvo XC40 T4 Recharge: Óda na radost, tříválec a elektřinu

Jo ta spotřeba je špičková, právě jsem se vrátil z cesty z Českých Budějovic do Chomutova a zpět s dopolední městskou pomalostní vložku přes centrum Prahy, vlivem uzavřeného tunelu na D0 a ucpané Jižní spojky. V autě mám těch válců 2x tolik, výkon spalováku je dvojnásobný, momentu mám více než dvakrát víc. V Chomutově jsem naložil 350 kg nákladu a s celkovou hmotností 3070 kg jsem jel zpět a tuto cestu jsem jel s průměrem 7,9 l/100 km. Koukám na ten pokrok

Jenda_K
07. února 2021, 11:17
3
Autíčkář hledá posily (+ výroční zpráva a plán na další pětiletku)

Odlehčená verze pro zdolávání rychlostních rekordů

Jenda_K
07. února 2021, 10:25
2
Autíčkář hledá posily (+ výroční zpráva a plán na další pětiletku)

Tahle verze to asi nebyla, to je kupé pro jednoho s karbonovou střechou, obšlehli to u těch Holanďanů?

Jenda_K
03. února 2021, 00:48
1
Lincoln, bageta a ledový čaj. Přece to nemůže být tak těžké...

Nebyla to tak moc neběžná věc minulé době, zejména to bylo oblíbené u Volhy 24 kdy se místo 2,4 l benzínu namontoval naftový 2.1 Indenor.

Jenda_K
02. února 2021, 10:46
2
Autíčkář se ptá: Baterie nebo vodík?

Nevím proč se svět tak upíná na vodík, pro provoz palivového článku lze jako palivo použít i kapalné paliva. V současné době jsou komerčně dostupné palivové články, kde se používá metylalkohol. nemyslím si že by je nebylo možné modifikovat, tak aby palivem byl alkohol, který je stejně dobře dostupný a dokonce se povině přimíchává do benzínu. Vzhledem k jeho výrobě z přírodních materiálů můžeme mluvit i o CO2 neutralitě. I když i výroba velkého množství metylalkoholu je zvládnutelná a dokonce i cena metylalkoholu je nižší než alkoholu.

Otázku elektromobilů vidím úplně jinak, ale to by se musela EU snažit trochu jinak a to výstavbou infrastruktury, která by umožňovala čerpání elektrické energie za jízdy. Například výstavbou tříproudých dálnic které, když zůstanu u země, by pro kamiony měli v pravém pruhu troleje a pro osobní a dodávkovou dopravu sběrače například ve svodilech v levém pruhu, sofistikovanější řešení by samozřejmně bylo indukční napájení. Síť dálnic by byla třeba taková, že z jakéhokoliv místa by byla dostupná cca do 15 km (což Němci stejně už dávno mají).
Potom nepotřebuji nějaké extrémní akumulátory pro velké dojezdy. To co vybiji než dojedu na dálnici, během jízdy po ní zase dobiji. Spotřeba el. energie by byla vyšší přes den , kdy je jí možné snáze krýt solárními zdroji. A kdyby ty dálnice byly ještě zastřešeny solárními panely nemusely by strašit na polích.

Jenda_K
01. února 2021, 20:39
0
Zajímavé naftové motory minulosti

66 kW se vyráběla v obou variantách, jak jako rotačka, kód motoru 1Z, AGR, AHU,ALE... s momentem 202- 210 Nm ... tak i minimálně rozšířená verze PD, kód motoru ANU, montovala se do VW Sharan II v letech 2000 až 2003 a moment měl jen 240 Nm.

Jenda_K
30. ledna 2021, 22:11
5
Jenda_K
28. ledna 2021, 12:27
1
Zajímavé naftové motory minulosti

Stačilo mi že jsem v tom seděl, sice to byla jenom v 6x6 ale ani tam rádio nepotřebuješ, telefonem ti nikdo nezavolá a se spolujezdcem si nepopovídáš.

Jenda_K
27. ledna 2021, 12:01
-1
Zajímavé naftové motory minulosti

K tomu motoru 1.9 TDI a to jak varianta s rotačkou tak PD, nepovažuji ho za špatný motor. Bohužel charakteristika tohodle motoru byla poplatná daňové politice v Německu, takže výrobce se snažil zákazníkovi poskytnout hodně muziky za málo peněz (na daních). Motory 1.9 PD byly na trhu ve výkonovém rozpětí 66, 74, 85, 96 a 110 kW. u všech byl maximální moment (možná kromě 66 kW nepamatuji se) 310 Nm a protoze výkon je moment krát otáčky byla momentová charakteristika naladěna úměrně deklarovanému výkonu. Takže všichni dostali od nízkých otáček slušný moment, který ale vydržel jen do určitých otáček, kdy začal klesat. Takže 66 kW zvadlo ve 2500 ot. ale 110 kW táhla až přes 4000 ot a byl to moc příjemný motor. Záleželo na tom jaké daně zákazník v Německu byl ochoten platit. Bohužel těch 96 kW a 110 kW na trhu ojetin moc nebylo.

Jenda_K
25. ledna 2021, 17:23
3
Ach, jak já bych Buick chtěl.

Další krásný auto po J150, carevnu bych za něj vyměnil. Mě by se taky líbilo, ale v mém případě bych musel vyměnit manželku a dostavět tu trojgaráž.

Jenda_K
23. ledna 2021, 14:13
-2
Renault Trafic SpaceClass: Svatý grál dodávek?

Tak to tady čtu a nějak nechápu tu stať o motoru, na začátku popis akceptovatelný u motoru vhodného do elektrocentály, kde pracuje v konstantních otáčkách a potom konstatování že se motor povedl? Kdyby to mělo alespoň automat. Moje představa o povedeném motoru je taková, že se od 1200ot začne sbírat, od 1700 začne táhnout jak lokomotiva a zvadne 500 otáček před omezovačem.

Jenda_K
21. ledna 2021, 20:39
6
Jaké "klasice" jste nikdy nepřišli na chuť?

To jsou věci, uvařené embéčka nějak nepamatuji, když tak vařily stopětky a sto dvacítky s chladičem vepředu. V mojí stovce jsem měl dokonce namontovanou elektromagnetickou spojku, aby vrtule chladiče neubírala výkon.
S tím technicky strašidelným krámem z roku 1970 jsem v roce 90 ujel po Německu cca 3000 km za 4 dny a náhradní díly jsem nepotřeboval.
Po Erku toužil táta, ale bylo nás doma pět, tak koupil místo něj Dácii. Erko bylo pěkný ale to bylo všechno.
Mě osobně se líbí 603, Felicie a 1000 MB.
Podobný kult je Jawa 500 sice krásná motorka ale těžkopádná a se střední dobou opravy cca 2000 km, s rámem co se kroutil jak krajta.

Jenda_K
17. ledna 2021, 23:18
0
Led na střeše: Přichází doba zkracování

Takže se ti dostalo do papírů způsobení dopravní nehody následkem nepřízpůsobení rychlosti jízdy stavu a povaze vozovky?

Jenda_K
15. ledna 2021, 21:42
0
Toyota Yaris Hybrid: Velké změny, velká překvapení

Pokud se nepletu nepřímovstřiky má ve svých autech Mitsubishi, kromě 1,5 turbo které má z důvodů omezení zakarbonování vstřiky oboje

Jenda_K
15. ledna 2021, 19:21
2
Toyota Yaris Hybrid: Velké změny, velká překvapení

Nevěřícně koukám na příspěvek tady na těchto stránkách:
Tohle lpění na počtu válců je obzvláště komický projev zastydlosti.

Opravdu netuším v čem spočívá ta zastydlost, o tom že tříválec z principu nemůže být dobrý motor nepochybuji :
https://www.autoforum.cz/technika/proc-trivalec-nemuze-byt-opravdu-dobry-motor-toto-jsou-hlavni-duvody/?

Mám osobní zkušenost s vozldly od jednoho až po 12 válců. Začnu jednoválcem o objemu půl litru, který má jen dvě kola a nadlouhé cestování to není, je to vhodný povoz jen pukud si libujete ve vibrační masáži rukou a pozadí, víc jak 200 km za den jsem nedal.
Naftový tříválec jsem koupil před 14 lety pro ženu na poskakování po městě. Zvuk kompresoru a místo čtvrtého válce přidává hmotnost vyvažovací hřídel, takže zbytečně složitá konstrukce doplněná turbem. Nejdál jsem v něm byl v Rostoku u Baltu.
Potom několik atmosferických čtyřválců v současné době 1,3 se 100 koníkama, celkem příjemný motor s vysokým rozsahem použitelných otáček. Už více než 100 000 km slouží jako denní auto s ninimálními náklady na provoz i údržbu.
Velmi příjemné na cestování je pracovní tahací auto s atmosférickým benzínovým motorem V6 3.3 l, příkladné ticho na palubě a krásný zvuk, když už dojde na hledání těch 246 koní, co se v něm schovávají, bohužel jeho nejlepší léta jsou pryč, asi ho zdědí syn a bude se do něj muset nasypat nějaké peníze.
Takže před vánoci nahrazeno pracovním autem z ameriky byť s italským srdcem. Je to také V6, ale na naftu s 250k a 570 Nm dopovaná turbem. Jízda příjemná, rušivý klapot dieslu celkem utlumený, když se mu naloží také pěkný zvuk.
Vrcholem je ale jízda s 12 válcem, ticho v autě luxusní, vibrace žádné , zvuk vytočeného motoru famozní, náklady na provoz nemalé.

Takže za svou zastydlost se nestydím a tříválec hodlám nadále hodlám provozovat jen v bagříku a ještě bych si ho nechal líbit v té variantě na fotce



Jenda_K
13. ledna 2021, 14:12
0
Cadillac XT4 Turbo Diesel AWD: Dokáže sedět na dvou židlích?

možná varianta místo Cherokee, který zmizel z nabídky, pro toho komu je Compass malý a Grand Cherokee velký.

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Lincoln Town Car  1985
Lincoln Town Car

1985 rok výroby
150 koní výkon
5 000 ccm objem

Chrysler Cordoba  1979
Chrysler Cordoba

1979 rok výroby
150 koní výkon
5 898 ccm objem

Chevrolet Corvette C3 L-82 1979
Chevrolet Corvette C3 L-82

1979 rok výroby
225 koní výkon
5 700 ccm objem

Pontiac Firebird  1995
Pontiac Firebird

1995 rok výroby
150 koní výkon
3 353 ccm objem

Chevrolet Suburban C10 Ambulance  1970
Chevrolet Suburban C10 Ambulance

1970 rok výroby
200 koní výkon
5 700 ccm objem