
Jenda_K
Jméno | Jan Kundrát |
---|---|
Bydliště | České Budějovice |
Registrace | před 14.7 měs. |
Poslední aktivita | před 1.7 dny |
Příspěvků ve fóru | 5 |
Komentářů u článků | 131 |
Pozitivních komentářů u článků | 66 |
Negativních komentářů u článků | 8 |
Možnosti | napsat zprávu |
Posledních 50 komentářů

Spíš na Evropu kašlou jako na celek, na zeměkouli je mnoho jiných a perspektivnějších trhů bez CO2 šíleností.


Nestačil by na ten vjezd jeden vysokozdvyžný vozík s delšími vidlemi?
Tohle by také mohlo být řešení a ten zvuk.
https://auto.bazos.cz/inzerat/134166000/autojerab-tatra-111-hoj-4-jerab-veteran.php

Myslím že ten tvůj pohle je poněkud zaujatý, je dost dalších způsobů pohybu který jejich vyznavači považují za ten nejúžasnější.
Můžu začít u přímém předchůdci a nejbližším druhu dopravy - motocyklu, sice je zde občasný diskomfort daný počasím ale svoboda pohybu, zážitky jsou možná ještě intenzivnější. Za zrychlení které zažijete u motorky za pár desítek tisíc, zaplatíte u auta mnohem víc. Vysvětlete pumpičkáři že je něco úžasnějšího než vyšlapaný nejvyšší kopec v okolí, majiteli(ce) koně že je něco lepšího než pohled z koňského sedla, přespolnímu běžci bahno až za ušima, pilotovy větroně pohled na západ slunce jen za svistotu větru, majiteli letadla možnost koupat se za 4 hodiny v Jadranu...
Každý máme svůj způsob pohledu na ideální svět, budme rádi že všichni nepreferujeme to samé.

Vždycky se mu neříkalo automobil , na samém počátku byly parovozy - automobily poháněné parním strojem

Novelizaci vyhl. 100 /1975 od 1979 Osobní auta, autobusy dálkové dopravy, dodávky 90 km/h, nákladáky do 6 t a motorky 80 km/h, meziměstské autobusy a nákladáky nad 6t 70 km/h.
Zvýšení v obci na 60 platilo už od původní vyhl. 100 z r 1975

První auto co jsem měl plně k dispozici na ježdění byla rodinná červená stovka, prošla mírným tunění a o velkou změnu se postaral řidič Volhy co mě přehlédl když odbočoval doleva. I auto v tomto stavu se v minulých dobách opravovalo takže jsem vyměnil skelet sehnal karosářské díly , nastříkal jsem ho, přestrojil a jezdil dál dokud jsem nedostal služebního favorita to jí po mě zdědil mladší bratr. Moje opravdu vlastní auto byl služební Forman, kterého jsem si jako tříletého odkoupil se 120 t km od zaměstnavatele. Perličkou je, že když jsem si ho přebíral od předchozího uživatele tak to auto mělo najeto 37 t km bez výměny oleje.. . Přesto motor držel a jako desetiletého jsem ho s 270 t km prodal za 33 t. Do AAA.


Vzhledem k nastartované inflaci můžou být za pár let 4 miliony výhodná cena

Malé auto obvzláťš takovéhoto ražení si snad nikdo nekupuje jako rodinné auto, a dvoudveřák u malých aut má normální dveře, narozdíl u čtyřdveřáku, kde u malých aut mají velikost dvířek od kurníku a nalézt tam pro nás metrákové je gymnastické číslo. Jezdil jsem v malém dvoudveřáku 12 let, tak si myslím že vím o čem mluvím.

Česká společnost ještě pořád kouká na malé auto zkrze prsty. Přitom jako druhé auto do rodiny nemá většinou smysl kupovat něco většího než nákupní tašku. Jenže proč si kupovat nudnou nákupní tašku když se dá koupit zábavnější auto, Kamarád vlastnící prosperující zahradní centrum si ke své X5 koupil nabušené Mini, když jsem se ho ptal po čase kde ho má, řekl znechuceně, že ho prodal, protože když někam na obchodní jednání přijel v MINI koukali na něj ostatní divně, dneska místo něj meďákem na baterky.
Sám jsem to měl podobně jako rodinné auto když byli malé děti jsme měli VW Sharana, protože jsem na své ježdění nepotřeboval ssebou vozit 3 m3 vzduchu koupil jsem mírně ojeté VW Lupo 3L v plné výbavě za tak velké prachy které jsem ani nemohl říci nahlas. Dopadalo to tak že když jsem někam jel dojednávat práci jezdil jsem stejně Sharanem, protože ty předsudky jsem pociťoval také. Přitom výhoda Lupa před dobou modrých zón byla nesporná v parkování, těch 3,5 m se prostě vždycky někam vmáčklo. I dneska vytahnu na jednání Grandcherokeho na to aby tam jezdil dělat v Mitsubishi Colt.

Rozumný auto, jen mu přebývají jedny dveře, vzadu se stejně budou vozit většinou děti a je moc fain, když nemůžou ven, dokud je řidič nepustí.
A do dvoudveřáku by se lépe nastupovalo.

Elektrická dodávka Nissan e-NV 200 se tu prodává už 6 let a za třetinu ceny dostanete 7 míst a nosnost 777 kg, třetinový dojezd, čtvrtinovou baterku, o tunu menší hmotnost, o 2 vteřiny horší akceleraci.
Ještě o rok dříve byl na trhu Peugeot Partner electric

Jestli myslíš ty plastové tak byl spíš problém v tom, že benzín vymyl změkčovadla z plastu a hadička zkřehla a praskla.
Další zábavná závada u Škody 1000BM až 120 bylo vypadnutí zalisované kovové trubičky z těla palivového čerpadla, na kterou se navlékala právě ta hadička vedoucí ke karburátoru. když vypadla začal benzín stříkat do alternátoru či dříve dynama a co se dělo když začal benzín stříkat na jiskřící komutátor si dovedete představit. Mě se to stalo také a než došel benzín v karburátoru bylo asi 10 litrů benzínu pryč ale měl jsem už alternátor a k němu tranzistorový regulátor tak tam naštěstí nic nejiskřilo. Když auto chcíplo ten pocit když jsem otevřel haupnu a všude benzín nikomu nepřeji, sousedovi takhle půlka embéčka shořela.

Jestli tam má motor Lambda 3.3 V6 tak ta se začne srát tak ve 250 000 km a to na regulaci vaček a začnou odcházet lambdy. Moc příjemný motor, pěkný zvuk, lineární zátah od 1000 ot do omezovače ve 6500. V Sorentu mi bral kolem 11 litrů. Automat pokud mění olej po 60 t bude věčný.

Ta plachta myslím moc nepomůže, problém hoření baterii je v tom že k reakci nepotřebují vzdušný kyslík, takže uhasit to jde jen ochlazováním, tak aby reakce přestala, proto ty kontejnery s vodou.

V betonárce je prach všude a nevšiml jsem si že by hořel.
Jinak důležitý limit u hořlavých prachů je 1 mm vrstva, takže třeba v truhlárně pokud tu vrstvu najdu dostávají se do problémů od této tloušťky jsou prostory považovány za prostředí s nebezpečím požáru hořlavých prachů s přísnými důsledky na provedení elektroinstalace v prachotěsném provedení vypínání elektroinstalace mimo pracovní dobu a nesmí tam být ani rozvaděče. Pokud se prach víří a drží ve vzduchu je to další level a to prostředí s nebezpečím výbuchu hořlavých prachů.
Bohužel i u elektroinstalací dochází ke katování kostů, pokud si prohlédnete třeba 40 let starou zásuvku zjistíte že přítlak mosazných kontaktů byl podpořen pružinami, lůžko zásuvky byl z keramiky a kryt býval z termosetů, pokud už byl z termoplatu byly vlastní kontakty odděleny termosetovou vložkou ale kdeže loňské sněhy jsou. Takže taková zásuvka vydržela všechno i trvalé přetížení a ne jako ty dnešní

Tohle jsem řešil před patnácti lety a koupil VW Lupo 3L TDI v automatu s plnou výbavou, sice to bylo docela úsměvné když jsem se svými 110 kg a 190 cm vylezl z auta s délkou 3,5 m ale ono uvnitř vepředu nebylo malé. Příjemný benefit bylo parkování, místo jsem našel všude.

Tak nevím, dělám pro lidi, které je opravdu dobré brát vážně a ani jeden z nich si teda moc nepotrpí na to čím jezdí a to by si mohli koupit nové auto za pár milionů každý rok, nějak to nepatří mezi jejich priority.

Otázka co mu to bude platný. Před pár lety jsem mě chuť si koupit Fiat Freemont, převlečený Dodge Journey. Byla na něj pěkná akce, 7 místný auto s automatem ve čtyřkole se 170 k se dalo pořídit za cca 450 t. bez daně. Zajdu u nás do Auto future, prodejce se mi celkem věnoval, dotazem kolik má to skoro 2 tunový auto na kouli jsem ho uvedl do rozpaků že neví , odběhl aby to zjistil za chvilku mi vítězoslavně říká 11 metráků tak jsem mu řekl že má smůlu. Ptá se vy s tím chcete tahat koně, já na to že bagr a bylo po obchodu.
Jinak obecně mě štve zjišťování technických parametrů, nevím proč s k nim mám proklikávat skrze stahování ceníku.
A o tom že bych v dnešní době našel grafy výkonu a momentu, abych si mohl udělat představu o motoru si můžu nechat jenom zdát.


Jo ta spotřeba je špičková, právě jsem se vrátil z cesty z Českých Budějovic do Chomutova a zpět s dopolední městskou pomalostní vložku přes centrum Prahy, vlivem uzavřeného tunelu na D0 a ucpané Jižní spojky. V autě mám těch válců 2x tolik, výkon spalováku je dvojnásobný, momentu mám více než dvakrát víc. V Chomutově jsem naložil 350 kg nákladu a s celkovou hmotností 3070 kg jsem jel zpět a tuto cestu jsem jel s průměrem 7,9 l/100 km. Koukám na ten pokrok


Odlehčená verze pro zdolávání rychlostních rekordů


Tahle verze to asi nebyla, to je kupé pro jednoho s karbonovou střechou, obšlehli to u těch Holanďanů?


Nebyla to tak moc neběžná věc minulé době, zejména to bylo oblíbené u Volhy 24 kdy se místo 2,4 l benzínu namontoval naftový 2.1 Indenor.

Nevím proč se svět tak upíná na vodík, pro provoz palivového článku lze jako palivo použít i kapalné paliva. V současné době jsou komerčně dostupné palivové články, kde se používá metylalkohol. nemyslím si že by je nebylo možné modifikovat, tak aby palivem byl alkohol, který je stejně dobře dostupný a dokonce se povině přimíchává do benzínu. Vzhledem k jeho výrobě z přírodních materiálů můžeme mluvit i o CO2 neutralitě. I když i výroba velkého množství metylalkoholu je zvládnutelná a dokonce i cena metylalkoholu je nižší než alkoholu.
Otázku elektromobilů vidím úplně jinak, ale to by se musela EU snažit trochu jinak a to výstavbou infrastruktury, která by umožňovala čerpání elektrické energie za jízdy. Například výstavbou tříproudých dálnic které, když zůstanu u země, by pro kamiony měli v pravém pruhu troleje a pro osobní a dodávkovou dopravu sběrače například ve svodilech v levém pruhu, sofistikovanější řešení by samozřejmně bylo indukční napájení. Síť dálnic by byla třeba taková, že z jakéhokoliv místa by byla dostupná cca do 15 km (což Němci stejně už dávno mají).
Potom nepotřebuji nějaké extrémní akumulátory pro velké dojezdy. To co vybiji než dojedu na dálnici, během jízdy po ní zase dobiji. Spotřeba el. energie by byla vyšší přes den , kdy je jí možné snáze krýt solárními zdroji. A kdyby ty dálnice byly ještě zastřešeny solárními panely nemusely by strašit na polích.

66 kW se vyráběla v obou variantách, jak jako rotačka, kód motoru 1Z, AGR, AHU,ALE... s momentem 202- 210 Nm ... tak i minimálně rozšířená verze PD, kód motoru ANU, montovala se do VW Sharan II v letech 2000 až 2003 a moment měl jen 240 Nm.


Stačilo mi že jsem v tom seděl, sice to byla jenom v 6x6 ale ani tam rádio nepotřebuješ, telefonem ti nikdo nezavolá a se spolujezdcem si nepopovídáš.

K tomu motoru 1.9 TDI a to jak varianta s rotačkou tak PD, nepovažuji ho za špatný motor. Bohužel charakteristika tohodle motoru byla poplatná daňové politice v Německu, takže výrobce se snažil zákazníkovi poskytnout hodně muziky za málo peněz (na daních). Motory 1.9 PD byly na trhu ve výkonovém rozpětí 66, 74, 85, 96 a 110 kW. u všech byl maximální moment (možná kromě 66 kW nepamatuji se) 310 Nm a protoze výkon je moment krát otáčky byla momentová charakteristika naladěna úměrně deklarovanému výkonu. Takže všichni dostali od nízkých otáček slušný moment, který ale vydržel jen do určitých otáček, kdy začal klesat. Takže 66 kW zvadlo ve 2500 ot. ale 110 kW táhla až přes 4000 ot a byl to moc příjemný motor. Záleželo na tom jaké daně zákazník v Německu byl ochoten platit. Bohužel těch 96 kW a 110 kW na trhu ojetin moc nebylo.

Další krásný auto po J150, carevnu bych za něj vyměnil. Mě by se taky líbilo, ale v mém případě bych musel vyměnit manželku a dostavět tu trojgaráž.

Tak to tady čtu a nějak nechápu tu stať o motoru, na začátku popis akceptovatelný u motoru vhodného do elektrocentály, kde pracuje v konstantních otáčkách a potom konstatování že se motor povedl? Kdyby to mělo alespoň automat. Moje představa o povedeném motoru je taková, že se od 1200ot začne sbírat, od 1700 začne táhnout jak lokomotiva a zvadne 500 otáček před omezovačem.

To jsou věci, uvařené embéčka nějak nepamatuji, když tak vařily stopětky a sto dvacítky s chladičem vepředu. V mojí stovce jsem měl dokonce namontovanou elektromagnetickou spojku, aby vrtule chladiče neubírala výkon.
S tím technicky strašidelným krámem z roku 1970 jsem v roce 90 ujel po Německu cca 3000 km za 4 dny a náhradní díly jsem nepotřeboval.
Po Erku toužil táta, ale bylo nás doma pět, tak koupil místo něj Dácii. Erko bylo pěkný ale to bylo všechno.
Mě osobně se líbí 603, Felicie a 1000 MB.
Podobný kult je Jawa 500 sice krásná motorka ale těžkopádná a se střední dobou opravy cca 2000 km, s rámem co se kroutil jak krajta.

Takže se ti dostalo do papírů způsobení dopravní nehody následkem nepřízpůsobení rychlosti jízdy stavu a povaze vozovky?

Pokud se nepletu nepřímovstřiky má ve svých autech Mitsubishi, kromě 1,5 turbo které má z důvodů omezení zakarbonování vstřiky oboje

Nevěřícně koukám na příspěvek tady na těchto stránkách:
Tohle lpění na počtu válců je obzvláště komický projev zastydlosti.
Opravdu netuším v čem spočívá ta zastydlost, o tom že tříválec z principu nemůže být dobrý motor nepochybuji :
https://www.autoforum.cz/technika/proc-trivalec-nemuze-byt-opravdu-dobry-motor-toto-jsou-hlavni-duvody/?
Mám osobní zkušenost s vozldly od jednoho až po 12 válců. Začnu jednoválcem o objemu půl litru, který má jen dvě kola a nadlouhé cestování to není, je to vhodný povoz jen pukud si libujete ve vibrační masáži rukou a pozadí, víc jak 200 km za den jsem nedal.
Naftový tříválec jsem koupil před 14 lety pro ženu na poskakování po městě. Zvuk kompresoru a místo čtvrtého válce přidává hmotnost vyvažovací hřídel, takže zbytečně složitá konstrukce doplněná turbem. Nejdál jsem v něm byl v Rostoku u Baltu.
Potom několik atmosferických čtyřválců v současné době 1,3 se 100 koníkama, celkem příjemný motor s vysokým rozsahem použitelných otáček. Už více než 100 000 km slouží jako denní auto s ninimálními náklady na provoz i údržbu.
Velmi příjemné na cestování je pracovní tahací auto s atmosférickým benzínovým motorem V6 3.3 l, příkladné ticho na palubě a krásný zvuk, když už dojde na hledání těch 246 koní, co se v něm schovávají, bohužel jeho nejlepší léta jsou pryč, asi ho zdědí syn a bude se do něj muset nasypat nějaké peníze.
Takže před vánoci nahrazeno pracovním autem z ameriky byť s italským srdcem. Je to také V6, ale na naftu s 250k a 570 Nm dopovaná turbem. Jízda příjemná, rušivý klapot dieslu celkem utlumený, když se mu naloží také pěkný zvuk.
Vrcholem je ale jízda s 12 válcem, ticho v autě luxusní, vibrace žádné , zvuk vytočeného motoru famozní, náklady na provoz nemalé.
Takže za svou zastydlost se nestydím a tříválec hodlám nadále hodlám provozovat jen v bagříku a ještě bych si ho nechal líbit v té variantě na fotce


možná varianta místo Cherokee, který zmizel z nabídky, pro toho komu je Compass malý a Grand Cherokee velký.

Souhlasím, jenom bych dolakoval proužek pod horní mřížkou


Když už nějaké výkonná vozidla tak to vidím na letku vrtulníků, ono honění si za hříšníkem v silném autě je velice nebezpečné. Dozor ze vzduchu je bezpečný a nenápadný, na zablokování hříšníka je potom nejmíň škoda té Dácie.



Za nejlepší variantu voliče automatu považuji tuhle, nikde nepřekáží, je po ruce a umožnuje volný průchod po podlaze vozu, Řadící páka manuálu umístěná tamtéž je také příjemně po ruce, v jednom autě to táta měl a řadilo se pohodlně a rychle.


Zajímavě řešili vzhled masky u Mitsubishi, zákazník si mohl zvolit zda velký nebo malý gril.



Na čí popud to vzniká? obvykle nějaký aktivní obyvatel v obci dá stížnost na dopravní situaci a návrh řešení buzersemaforem, potom to jde na projednání na schůzi zastupitelstva, tam se toho někdo chytne a už to jede.
Osloví firmu která to montuje ta nabídne něco do kapsy a zastupitel se začne angažovat. Chodím jako divák na schůze zastupitelstva našeho městyse a už to tam bylo také. Naštěstí se tam našli i rozumní lidé, kteří s poukázání na nevymahatelnost té červené to shodili ze stolu. Ale byla na stole i varianta oboustraného semaforu s přechodem pro chodce a tam už potom vymahatelnost je, ale bylo to shledáno jako příliš drahé řešení.

Jenom se zeptám přišla už někomu výzva po projetí buzersemaforu na červenou? Mě ne a to nemám problém je projet.

Buzersemafor není semafor, naopak je to zařízení které lze zaměnit za dopravní zařízení a tudíž nemá u silnice co dělat. Pokud je někde umístěný je třeba písemně upozornit orgány a žádat jeho odstraněni.

Zimní gumy neexistovaly? To trochu kecáš samozřejmně existovaly, táta měl na Škodě 100 zimní gumy OR 7 a dokonce s hřeby ještě jsem si stihl na nich zajezdit.
Zimní gumy byly dokonce i ještě diagonální OS 14, OS 26, radiály OR 7, OR 31, OR 42 vše od Barumu

Na tomto simulátoru jsem v autoškole začínal. Na průsvitném kole byla nakreslená silnice a pár křižovatek, podle toho jak "rychle" žák jel a podle toho jak natočil volant motorky posouvaly kolo před promítačkou, když člověk vyjel na krají ze silnice kolo mu spadlo na hlavu... Některým se z toho promítání dělalo špatně a končilo to šavlí.
Poslední komentáře
- ransom, O řidičích, cyklistech a skládacím...
Povinnou výbavou by měl být v první řadě zdravý rozum.... - rock, Ptejte se: Rodinné auto za 400 tisíc
Vím, že tazatel chce něco úplně jiného, tak je to bezpředmětný,... - Opelfahrt, O řidičích, cyklistech a skládacím...
Ale pozor, značka zákaz předjíždění se vztahuje jenom... - Sedrik, O řidičích, cyklistech a skládacím...
Já to ještě doplním - platí, že nesmíš přejet plnou... - Trinom, O řidičích, cyklistech a skládacím...
Menší skupinky s jezdci za sebou jsou asi nej. A bordel na silnici... - Frankie, O řidičích, cyklistech a skládacím...
Házení do jednoho pytle je fakt nesmysl. Chce to thlavne klid. Taky... - Frankie, O řidičích, cyklistech a skládacím...
Je na zvazenou co je lepší, zda dlouhý úzký strudl nebo... - Trinom, Dětství bez autíček
Ten vůz M240 jsem dokonce našel ve fotkách (foceno 28. 11. 2008) - Habakukk, Ptejte se: Rodinné auto za 400 tisíc
Jo toto by byla neotřelá volba. Já bych o ní velmi uvažoval.... - Hansoff, O řidičích, cyklistech a skládacím...
Povinná výbava jsou brzdy a odrazky, za snížené viditelnosti... - Beran, Ptejte se: Rodinné auto za 400 tisíc
Taky me to prekvapilo,ale skladovky s 1,2 turbo benzinem zacinaji... - rock, O řidičích, cyklistech a skládacím...
Jenom ze zvědavosti: v kterým předpise se mezi podmínkami,... - mariov8, Ptejte se: Rodinné auto za 400 tisíc
Na nový vůz typu Berlingo bude potřeba malinko přitlačit,... - mariov8, Ptejte se: Rodinné auto za 400 tisíc
Keď maminka takto spolupracuje, je to v pohode. Ale keď som viděl... - CZmisak, Ptejte se: Rodinné auto za 400 tisíc
Což je v podstatě jedno, ten automat v takovém konzumním...
Poslední inzeráty
1981 rok výroby
130 koní výkon
5 000 ccm objem
1968 rok výroby
180 koní výkon
6 ccm objem
1984 rok výroby
140 koní výkon
4 100 ccm objem
2005 rok výroby
175 koní výkon
2 387 ccm objem
1975 rok výroby
218 koní výkon
7 206 ccm objem
Rušné diskuse
- Ptejte se: Praktický levný rodinný dostavník
124 komentářů - Konce nadšeného motorismu
123 komentářů - Proč elektromobilita nefrčí (tak jak by mohla)
117 komentářů - Elektrický valčík: Mají dnes Husité novou konkurenci?
101 komentářů - Zlatá Vrána 2021: Třetí ročník ankety o největší ostudu autoinzerce
100 komentářů - Pět řešení problému, který nebyl
65 komentářů - Dodge Charger Pursuit: Proč plecháče?
61 komentářů - Volvo V70: Zúčtování po čtyřech letech
58 komentářů