Historie
Osobnosti, události a automobily, které měnily dějiny světa na čtyřech kolech. O tom všem si můžete přečíst v rubrice Historie – a samozřejmě vždy z našeho originálního a jedinečného pohledu!
Jaguar XJ40 3.6 - na den britským aristokratem
Dostal jsem příležitost si vyzkoušet cestování ve stylu pravé britské smetánky. Do této společnosti mě zavedl tento krásný Jaguar. Jaké to bylo?
Lincoln Town Car 2005: Vypadá podobně jako předchůdce, ale...
Minule jsme si povídali o Town Caru z devadesátek, dneska zabrousíme o desetiletí dál. Bude v tom vůbec rozdíl?
Když Citroën sportuje vzhledem i technikou V - Visa Lotus
Pátý díl seriálu o sportovních citroënech vás vezme do světa WRC. Díky spojení s Lotusem zde vzniklo něco úžasného. Nebo ne?
Sto padesát tisíc autobusů z Vysokého Mýta
Před měsícem sjel z výrobní linky v Mýtě autobus s pořadovým číslem 150.000. Je tedy na čase zavzpomínat na některé z jeho předchůdců.
Alfa Romeo Arna: prostě omyl
Už jste někdy udělali něco, za co se stydíte a nejraději byste na to zapomněli? No samozřejmě že ano. Nejste v tom sami a takové činy se nevyhýbají ani celým automobilkám. Přesně něco takového je Arna pro značku Alfa Romeo.
Mercedes W202 C220 CDI: Vzpomínky na lepší časy
Dívat se na svět přes třícípou hvězdu má něco do sebe. Bez ohledu na to, jak starý a unavený Mercedes to je.
Ferrari 456 GT: Všechno nebo nic!
Značka Ferrari je ikonou supersportovních automobilů, její rudé placaté stroje zná úplně každý. Co se ale stane, když se Ferrari rozhodne postavit ultimativní GT?
Když Citroën sportuje vzhledem i technikou IV: M35
Další výlet za sportovními Citroëny už vede do dílen automobilky. Jakou nekonvenční techniku nadělila tomuto kousku a k čemu to vedlo?
Škoda Locusta: Západní kára na východní způsob
Léta trávená uprostřed plánovaného hospodářství bez špetky kreativity nesli konstruktéři nelibě, to však neznamená, že seděli doma se založenýma rukama.
Semafor: vynález, který změnil dopravu
Dnes to nebude o žádném autě, spáleném benzínu nebo projetých kilowattech. Dnes to bude o vynálezu, díky kterému máme šanci projet křižovatkou a přežít.
Když Citroën sportuje vzhledem i technikou III - Barquette de Pontac
Sportovní kupé zn. Citroën existují. To už víte. Ale on byl i jeden velmi řízný kabriolet. Jaký je jeho příběh?
Bruce McCall: Reklamní génius, mistr ilustrace, komik a petrolhead
Nenavrhl žádné slavné auto, nevyhrál závod, ale přesto jde o důležité jméno automobilové histore. A navíc je to skvělý komik.
Cadillac XLR: Nejhezčí Corvette nepostavil Chevrolet
Že vám tento model od Cadillacu moc neříká? Vůbec se nedivím. Oni na něj už tak nějak zapomínají i v USA.
O-Bahn: Autobusem po kolejích
Má to pneumatiky, jede po kolejích, napájí se to z troleje i ze spalovacího motoru a je to pod zemí. Co je to?
Když Citroën sportuje vzhledem i technikou II - 2CV Charbonneaux Coupé
Že spojení Citroën a atraktivní kupé nemusí být protimluv, už víte od posledka. A ono jich dokonce bylo víc!
Fabryka Samochodów Małolitrażowych: Maluchova domovina
Mám to štěstí, že přeluštím polštinu. A narazil jsem na Malucha, co má oba kufry. Inu zde je, jak k tomu došlo…
Solonceni: Neuvěřitelný příběh nejkratší trolejbusové sítě na světě
Na polích se pasou krávy, po silnici jede vozík tažený koněm, v údolí se vine řeka Dněstr. Malá vesnice Solonceni se probouzí do nového rána. Ticho najednou přeruší elektrické bzučení tyristorů a návsí se prožene trolejbus. Ne, nepřehnali jste to s vodkou, tohle jsou divoké devadesátky v Moldavsku.
Když Citroën sportuje vzhledem i technikou I - UMAP 425 SM
Citröen není zrovna značka, kterou by si člověk spojoval se sportovními vozy. Ale to neznamená, že by neexistovaly! Dnes se podíváme na jeden, který má trochu nečekaný základ.
Gianni Agnelli: pan FIAT
Jedno době poplatné heslo říká, že rodina je základ státu. Nevím, jak u nás, ale v Itálii to rozhodně platilo a dodnes platí. Tou rodinou jsou Agnelliové.
Toyota Prius: První...
Nebyl prvním hybridním autem na světě, ale prvním, které prorazilo. Jaký je jeho příběh?
Poslední komentáře
- Sato, Proč čínská auta nedobyla Evropu
To len kecaju, kolegovy teraz vyrobili superba za kvartal. Moj bol do pol roka. - ransom, Proč čínská auta nedobyla Evropu
Na druhou stranu: U Škodovky zaplatíš zálohu, pak půldruhýho... - Opelfahrt, Proč čínská auta nedobyla Evropu
To ano, Lantra, Sonata, Nubira, Leganza určitě měly výbavu... - Curdin, Proč čínská auta nedobyla Evropu
Vidíš a já byl uz cca před třiceti roky ma jedný autovýstavě,... - kotzitzaq, Proč čínská auta nedobyla Evropu
Neřekl bych, že se vývoj Korejců a Japonců nějak zásadně... - beastar, Proč čínská auta nedobyla Evropu
Jinak článek skvělá práce. Chtěl sem to komentovat. Je to vlastně... - beastar, Jaguar XJ40 3.6 - na den britským aristokratem
Skipper: Konkrétně prostě tahle auta mi opravdu přijdou trochu... - beastar, Jaguar XJ40 3.6 - na den britským aristokratem
Skipper: Když ji miluješ, není co řešit. Já mám jiný... - Josephus , Autíčkářův týden: Nový bestseller...
"Přesto jsou její cíle odvážné a nesmělé."... - beastar, Proč čínská auta nedobyla Evropu
Já s tebou souhlasím. Jen ty mobily to je špatný příklad.... - Jaromír Soukup, Jaguar XJ40 3.6 - na den britským aristokratem
Jasný. Pro mě to byla s Jaguarem první zkušenost, to bude... - Jenda_K, Jaguar XJ40 3.6 - na den britským aristokratem
Stran toho vnitřního prostoru souhlasím, se svými 188cm a 105 kg si auto... - Sch, Proč čínská auta nedobyla Evropu
Velmi hezky napsáno, Korejci a Japonci se celou dobu snaží... - Skipper, Jaguar XJ40 3.6 - na den britským aristokratem
Jojo, tak nějak to auto vnímáš, když jej vlastníš relativně... - Jan Machač, Proč čínská auta nedobyla Evropu
No ony se ty škodovky do těch fleetů už nějak... ;-)
Poslední inzeráty
1969 rok výroby
260 koní výkon
5 000 ccm objem
1974 rok výroby
220 koní výkon
7 450 ccm objem
1977 rok výroby
220 koní výkon
7 500 ccm objem
1984 rok výroby
300 koní výkon
5 700 ccm objem
Rušné diskuse
- Autíčkář se ptá: Kdy jste objevili Ameriku vy?
88 komentářů - Bazarový snílek: Bez střechy levně
47 komentářů - Nejnepochopitelnější závady, jaké se vám přihodily
41 komentářů - Ptejte se: Auto pro celou rodinu
39 komentářů - Mazda 2 Skyactiv-G - 90: Dlouhý převod dojmu vládne
35 komentářů - Jaguar XJ40 3.6 - na den britským aristokratem
34 komentářů - Kia Sportage 1.6 T-GDI MHEV: Z vyzyvatele šampionem
32 komentářů - Dacia Jogger Essential: Co nejvíc auta za co nejmíň peněz, prosím
31 komentářů