načítám data...

Historie


Osobnosti, události a automobily, které měnily dějiny světa na čtyřech kolech. O tom všem si můžete přečíst v rubrice Historie – a samozřejmě vždy z našeho originálního a jedinečného pohledu!

Speciální edice: Fiat 500 tisíckrát jinak

Nový model si udrží zájem veřejnosti sotva pár týdnů, než zapadne do šedi trhu. Existuje ale způsob, jak se světu připomenout.

Kit cars: Dostupné "supersporty" za cenu důstojnosti

Moc a moc chcete Ferrari F40, ale nepřebývá vám pár milionů na účtu? Naštěstí je tu jedno řešení. Jen je trochu…zvláštní.

Brubaker Box: Propadák, který si zaslouží druhou šanci

Odlišnosti mají mezi automobily těžký život, vlastně stejně jako kdekoliv jinde. Tenhle kousek by ale s šikovným marketingem mohl udělat díru do světa i dneska.

Škoda 706 RO Bratislava: Zapomenutý businessjet

Autobus upravený jako pojízdná kancelář vybavený komunikačními technologiemi a kuchyňkou není dnes zas tak neobvyklá záležitost. Ale před více než šedesáti lety?

Když jeden kloub nestačí: Z historie tříčlánkových autobusů

Kloubový autobus znáte asi všichni. Některým výrobcům ale jen jedna "harmonika" nestačila a tak vznikaly a dodnes vznikají opravdu dlouhé (ale občas ne moc povedené) sestavy.

Itasha: Proč mají v Japonsku auta polepená kreslenými postavičkami?

Dneska si řekneme něco málo o jednom roztomilém japonském trendu, nad kterým průměrný evropan kroutí nechápavě hlavou.

Stručné dějiny rychlosti – začalo to honičkou Benzu s bicyklem

Omezování rychlosti je tu jen o málo kratší dobu než automobily samotné. V lednu to bude 125 let, co padla první pokuta za rychlost.

Jak nahradit právníka strojem aneb kde se tu vzal tempomat?

Lenost je obvykle motorem pokroku. V některých případech to ale může být znechucení vaším právníkem.

Jeden fiátek, spousty možností

14. listopadu 2020, 05:00 7 komentářů Jakub Pospíšil Historie

Když se nějaký automobil podaří, je škoda nerozvíjet jeho potenciál dále. Ale taky je dobré vědět, kdy přestat.

Můžeš mi podržet to kafe? Tady není kam dát. Bacha, je horký.

Držák na pití. Pro někoho zbytečnost, jiný se bez něho neobejde. Kde a kdy se tady vzaly?

Znáte Škodu Agromobil?

Dnes již si na něj vzpomene málokdo, ale i svého času připravovala naše domácí automobilka vlastní odpověď na americký Jeep. A jak to všechno dopadlo?

Mitsuoka: Když dáte japonskému designu volnou ruku

O automobilce Mitsuoka většinou čteme ve výběrech těch nejošklivějších aut, která byla kdy vyrobena. To je ale přeci jen trochu nefér.

Škoda 706 RTO: Rodinné stříbro

Pravděpodobně nejznámější československý autobus, který podle vzhledu pozná asi skoro každý. Jenže také zastaralá technika a překvapivě malá maximální rychlost. Takový byl "erťák".

Sibiřští Mustangové

24. října 2020, 11:11 6 komentářů Adam Forman Historie

Páteří Rudé armády byly odjakživa ZiLy. Obrovské zemi jediný náklaďák nestačil, a tak se do hry dostává KamAZ.

Historie Uralu: Jak Rusové utekli před Hitlerem do náruče Italů

09. října 2020, 13:06 9 komentářů Adam Forman Historie

Ruské náklaďáky s 'čumákem' mají dlouhou historii začínající před druhou světovou válkou a pokračující v soudobé Itálii.

Modulární auta: slepá ulička, nebo technologie budoucnosti?

Co když chcete pick-up, kupé, kabrio a kombík, ale v rodinném rozpočtu je místo jen na jedno auto? I taková situace má řešení.

McLaren F1: Zázraky technologie

Brzy tomu bude třicet let, co vznikl jeden z nejpozoruhodnějších vozů, jaký svět poznal. Ale byl to vůbec úspěch?

Renault Clio IV: Jak to bylo tehdy a jak se to zdá dnes

Když dnes končí kariéru se dvěma verzemi přeplňovaného tříválce, je svět úplně jiný, než když čtvrté Clio spatřilo světlo světa.

BMW M1: Zcela neitalský italský supersport

Kategorie supersportů patřila od prvopočátku Italům. Přesto existují případy, kdy se do stavby takového stroje pustili i Němci. Tak trochu…

Stručná historie pohonu všech čtyř kol: Kdo byl první?

Dnes už si žádný chalupář neumí představit svou Octavii Scout bez pohonu všech čtyř kol. Ale kde to vlastně začalo? U Subaru rozhodně ne…

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Volkswagen Golf Variant 2018
Volkswagen Golf Variant

2018 rok výroby
110 koní výkon
1 400 ccm objem

Dodge Challenger  2011
Dodge Challenger

2011 rok výroby
305 koní výkon
3 604 ccm objem

Proton 315 C9 1999
Proton 315 C9

1999 rok výroby
114 koní výkon
1 597 ccm objem

Peugeot 307 CC 2006
Peugeot 307 CC

2006 rok výroby
143 koní výkon
1 997 ccm objem

Chrysler Imperial V8 1967
Chrysler Imperial V8

1967 rok výroby
450 koní výkon
7 200 ccm objem