Historie
Osobnosti, události a automobily, které měnily dějiny světa na čtyřech kolech. O tom všem si můžete přečíst v rubrice Historie – a samozřejmě vždy z našeho originálního a jedinečného pohledu!
Než Citroëny dostaly koule III: Té-áčko
Závěrečný díl seriálu o meziválečných citroënech vás vezme k modelu, jehož historický význam je srovnatelný s opěvovaným DS. Jaký je jeho příběh?
Než Citroëny dostaly koule II: Céčka a Rosalie
Další lednová sobota, další revoluce nejstarších citroënů. Co nového přinesla třicátá léta?
Než Citroëny dostaly koule I: “Citrónek” a Bé-desítka
Jak příběh Citroënu začal už víte. Teď přišel čas zjistit, kterými revolucemi pokračoval.
André Citroën: Pokrok je mou hnací silou
Každý ví, že v historii značky Citroën je zapsána nejedna inovace. Jak ale celý její příběh začal?
Fiat 500 Topolino: Myška na kolech
Když se řekne Fiat, většině lidí se vybaví maličký Fiat 500, legenda, která dostala Itálii na kola. Ve skutečnosti ale myšlenka malého levného vozu nebyla pro Fiat vůbec nová.
Poselství žluté dodávky
Proč se na záběrech z postsovětských republik míhají v provozu žluté mikrobusy? A k čemu slouží?
Lamborghini Estoque: Lambo na každý den
Těsně před SUV Urus zkoušelo Lamborghini převézt čtyři cestující v supersedanu. Nádherný koncept se ale do sériové výroby nedostal. Vzpomínáte si na něj?
Volkswagen XL1: Jezdíme za litr?
Auto vhodné pro každodenní ježdění se spotřebou litr na sto? To zní skvěle. Až příliš skvěle…
Suzuki Samurai: Pravý bojovník
Jeho jméno odkazuje na bájného neporazitelného válečníka. Dokáže se i tento samuraj poprat se všemi nástrahami svého protivníka – nezpevněných cest?
Renault project 900: Proč je to celé obráceně?
Na první pohled vypadá jako normální malý kombík, ale proč jsou přední světla červená? A kam se to vyvrací zadní kola?
Autobianchi A112 Abarth: Rošťák podle mého gusta
Auto z nadpisu je z doby, kdy ještě hot hatche nepotřebovaly stovky koní, aby byly zábavné. Svým charakterem si mě získalo, i když jich má jen sedmdesát.
Ford Nucleon: Když bylo v Americe možné vše
Dnešní výlet do historie vás vezme do doby kdy byla Amerika skutečně zemí neomezených možností. Jedním z nejzajímavějších příkladů je tento Ford.
Lexus LS 400: To nejlepší ze tří světů
Zadání inženýrům navrhujícím Lexus LS bylo prosté: Postavte auto, které spojí to nejlepší z Evropy, Ameriky a Japonska. Povedlo se?
Dodge Challenger druhé generace: Špatné auto do špatné doby
Špatná doba přináší špatné činy. Dodge s druhou generací Challengeru představil auto, které s tou první a ani poslední nemá vůbec nic společného.
Hyundai Matrix: Multipla z Wishe
Designoval ho Pininfarina, kouzla s prostorem okoukal z Itálie, dostal spolehlivé motory a zvučné jméno, přesto však neprorazil. Proč?
Po stopách Dacie 1300 a rumunské národní hrdosti
Co se stane v české hospodě, když řeknete, že stodvacítka byla děsný krám? A co se stane v rumunské, když totéž řeknete o Dacii 1300?
Ferrari Testarossa: Zrodila se hvězda
Asi nejznámější model Ferrari byl zároveň posledním kusem svého druhu. Jaká byla automobilová ikona osmdesátých let?
Fiat Panda: Nejpromyšlenější malé auto
První generace Fiatu Panda je opředena mnoha legendami o genialitě. Je to vážně tak? Opravdu je dokonale vymyšlená?
Colonia Schnibbel Mobil: Tak trochu jiný crossover
Dnešní článek bude o crossoveru. Tento kříženec ale nekombinoval vlastnosti nákupní tašky a tereňáku. Sloužil něčemu úplně jinému.
Americké vzpomínání na meziválečná auta: Festival nevkusu, nebo zlatá doba designové invence?
Vezmete klasické tvary korábu silnic třicátých let, dopřejete jim trochu mileniální buclatosti a naroubujete je na kompaktní MPV. Co by se tak mohlo pokazit?
Poslední komentáře
- beastar, Jak na displeje?
Tady obrázky nějak stávkoval upload - beastar, Jak na displeje?
Ten pohled na displej obecně jako na něco zlého a netradičního... - Blix, Jak na displeje?
Není zhovadilost 2 odkaz na původní Pumu? Pamatuju si že tehdejší... - Blix, Jak na displeje?
První Miata NA6 měla skutečný budík tlaku oleje, bylo na něm... - Lanza, Reportáž z krize středního věku
Ahoj Honzo, no kolem Prahy zrovna ne...musel bys to vzít po moři. Ale... - spooon, u blogu Porsche 911 opět bez motoru:...
taky se přimlouvám za článek a klidně i fotodokumentaci... - spooon, Jak na displeje?
U MX-5 NA a NB takhle právě funguje i ukazatel teploty vody.... - Mechanik, Jak na displeje?
Chytrý hodinky bych si nikdy nekoupil. Když má člověk na ruce... - afro-r1, Jak na displeje?
Display je dnes samozrejme nejlevnejsi reseni, byt se zakaznikum... - fortress, Jak na displeje?
Digitální přístrojovej štít mi přijde spíš jako cost... - krab, Jak na displeje?
Jo s těma teplotama vody je to fakt ... "hýbací"... - M1chal, Jak na displeje?
Ja som to ale nemyslel tak, ako ty. Vyšperkovaný z hľadiska... - danklapy, Ford Mustang Mach-E: Emoce jako na horské...
Reálně, kdybych měl uvažovat o elektro autě v aktuální... - kotzitzaq, Jak na displeje?
No s tou softwarově umrtveným ukazatelem teploty mě vytrestalo... - spooon, Jak na displeje?
mám to podobně jako krab. Otáčky vidět musím i u automatu...
Poslední inzeráty
1974 rok výroby
210 koní výkon
7 468 ccm objem
1991 rok výroby
147 koní výkon
0 ccm objem
1956 rok výroby
1 koní výkon
0 ccm objem
1978 rok výroby
162 koní výkon
6 590 ccm objem
Rušné diskuse
- Ptejte se: Velký sedan za čtvrt milionu
66 komentářů - Autíčkář se ptá: Hledáme univerzální odpověď
63 komentářů - Lexus LS 500h Prestige: Jiná dimenze cestování
54 komentářů - Ford Mustang Mach-E: Emoce jako na horské dráze
53 komentářů - 5 věcí, co mi vadí na Toyobaru
47 komentářů - Čím máme nahradit naši vyčpělou dávku benzínu?
46 komentářů - Kia Niro EV: Elektromobil pro začátečníky
39 komentářů - Co ve vašem novém autě nesmí chybět?
37 komentářů