načítám data...

Historie

Osobnosti, události a automobily, které měnily dějiny světa na čtyřech kolech. O tom všem si můžete přečíst v rubrice Historie – a samozřejmě vždy z našeho originálního a jedinečného pohledu!

OASA: Sen o českém zájezďáku

Na počátku devadesátých let se v Čáslavi zrodil první československý dálkový autobus. Na první pohled vypadal moderně, na ten druhý už ale tak dokonalý nebyl.

Tudy cesta nevede aneb Slepé uličky automobilové bezpečnosti

10. července 2019, 07:24 12 komentářů Zlo Kočka Historie

Že je auto smrtící nástroj zkázy, věděli už naši dávní předkové. Těmito vynálezy by ale statistiky rozhodně nevylepšili.

BMW 523i E39 vs Opel Omega 2.6 V6: To nejlepší z levných velkých zadokolek

BMW E39 se již stává malou legendou, Omega od Opelu na své znovuobjevení spíše čeká. Jaké ale vlastně jsou, když je postavíte proti sobě?

Střípky z historie Volva: Kterak si zákazníci postavili XC90

03. července 2019, 16:28 2 komentáře Jakub Pospíšil Historie

První generace Volva XC90 se dodnes těší oblibě. Aby ne, zákazníci si ho totiž z části navrhli sami.

Jaká jsou nejlepší závodní auta všech dob?

Pořád tady řešíme nejzábavnější sporťáky, nejpohodlnější limuzíny a nejúspornější jezdítka chudého studentstva. Ale jak k tomu příjdou závoďáky?

Jak Chrysler zachránil zábavu pro další generace

Nabídnout něco navíc, to by mělo bý snahou všech automobilek světa. Nikdo ve skutečnosti nechce naprosto obyčejné auto. Někdy však svět zaslepí racionalita a je třeba jej vyvést zpět na světlo šílenství.

Když GLX nestačí: Zahraniční verze Favorita, které se u nás neprodávaly

Zatímco u nás se začátkem devadesátých let stály na Favorit dlouhé fronty, pro zahraniční zákazníky bylo mnohdy nutné škodovku trochu ozvláštnit.

Pět marketingových kiksů, které si v automobilkách za rámeček nedají

Negativní reklama – taky reklama, říká se. Autoři marketingových prezentací z dnešního článku by byli ale pravděpodobně nejradši, kdyby se na jejich dílo zapomnělo.

Střípky z historie Volva: O velkém korejském dluhu

Víte, že Severní Korea dodnes dluží Švédsku přes sedm miliard? A co že s tím má společného Volvo?

Lancia Stratos Zero vs. Ferrari Modulo: Souboj mimo realitu

Srovnání jsou jedním z hlavních poslání nás, motoristických novinářů. Chcete od nás vědět, které auto je rychlejší, prostornější, pohodlnější, zkrátka lepší. Jenže tohle je Autíčkář, tady děláme věci tak trochu jinak. A srovnání nejsou výjimkou…

Škoda Eltra 151L: Domácí elektromobil

Ve článcích o novém elektrickém Citigo často zaznívá, že se jedná o první elektromobil mladoboleslavské značky. To ale není úplně pravda.

Fiat Downtown: Futuristický veterán

V devadesátých letech stejně jako dnes byla otázka budoucnosti automobilismu žhavým tématem. Provoz houstl, města se plnila auty a alternativní řešení se teprve hledala, automobilky experimentovaly. Toto byl příspěvek Fiatu v soutěži o budoucnost.

Neoplan Jumbocruiser: Ten největší

Dnes už možná existují autobusy, do kterých se vmáčkne více cestujících naráz. Nad rozměry majestátního Neoplanu se ale dodnes tají dech.

Smrt v Imole 1994: Den, kdy Formule 1 přišla o krále

Každý sport má své hrdiny. Vyjímkou není ani Formule 1. Před dvaceti pěti lety přišel v Imole kromě Rolanda Ratzenbergera o život i Ayrton Senna.

Fiat Dino Spider: Dokonalost jako vedlejší produkt

Je to trochu Ferrari, trochu Fiat, trochu Dino. Vyráběl se v továrnách Fiatu i na výrobní lince Ferrari. Nebylo to závodní auto, ale bez závodů by nikdy nevznikl. Takový byl Fiat Dino.

Juan Manuel Fangio: Argentinský El Maestro

09. května 2019, 18:56 12 komentářů

Životní příběh velikána Formule 1, který našel pomyslného přemožitele až v Michaelu Schumacherovi.

ZiS 127: Pokrok za každou cenu

Čtvrtý díl putování za ikonickými autobusy nás zavede do Sovětského svazu. Podíváme se na první zdejší dálkový autobus i na jeden zajímavý pokus s turbínou.

Top X: Sovětské obludy

Na našich stránkách začínaly chybět sovětské obludnosti. Že ne? Jenže ruské náklaďáky přijedou, ať už chcete, nebo ne!

GMC Scenicruiser: Nejslavnější z chrtů

Dnes se za ikonickým autobusem vypravíme za velkou louži – na nekonečně dlouhé a rovné americké mezistátní silnice.

Mazda Autozam AZ-1: Mé nejmilejší těžítko

Odpověď je vždycky Miata. Nebo je tu snad nějaký zajímavější sporťáček od Mazdy?

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Mustang 3.7 V6 2016
Ford Mustang 3.7 V6

2016 rok výroby
227 koní výkon
3 690 ccm objem

Ford Mustang SN 3.8 v6 1993-1998 1993
Ford Mustang SN 3.8 v6 1993-1998

1993 rok výroby
142 koní výkon
3 800 ccm objem

Buick Rendezvous CXL, BK26, KOMBI 2006
Buick Rendezvous CXL, BK26, KOMBI

2006 rok výroby
145 koní výkon
3 499 ccm objem

Citroën XM 3,0 V6 Exclusive 1996
Citroën XM 3,0 V6 Exclusive

1996 rok výroby
167 koní výkon
3 000 ccm objem

Mazda MX-5 Miata - 1,8 kompresor 1990
Mazda MX-5 Miata - 1,8 kompresor

1990 rok výroby
160 koní výkon
1 840 ccm objem