Historie
Osobnosti, události a automobily, které měnily dějiny světa na čtyřech kolech. O tom všem si můžete přečíst v rubrice Historie – a samozřejmě vždy z našeho originálního a jedinečného pohledu!
Speciální edice: Fiat 500 tisíckrát jinak
Nový model si udrží zájem veřejnosti sotva pár týdnů, než zapadne do šedi trhu. Existuje ale způsob, jak se světu připomenout.
Kit cars: Dostupné "supersporty" za cenu důstojnosti
Moc a moc chcete Ferrari F40, ale nepřebývá vám pár milionů na účtu? Naštěstí je tu jedno řešení. Jen je trochu…zvláštní.
Brubaker Box: Propadák, který si zaslouží druhou šanci
Odlišnosti mají mezi automobily těžký život, vlastně stejně jako kdekoliv jinde. Tenhle kousek by ale s šikovným marketingem mohl udělat díru do světa i dneska.
Škoda 706 RO Bratislava: Zapomenutý businessjet
Autobus upravený jako pojízdná kancelář vybavený komunikačními technologiemi a kuchyňkou není dnes zas tak neobvyklá záležitost. Ale před více než šedesáti lety?
Když jeden kloub nestačí: Z historie tříčlánkových autobusů
Kloubový autobus znáte asi všichni. Některým výrobcům ale jen jedna "harmonika" nestačila a tak vznikaly a dodnes vznikají opravdu dlouhé (ale občas ne moc povedené) sestavy.
Itasha: Proč mají v Japonsku auta polepená kreslenými postavičkami?
Dneska si řekneme něco málo o jednom roztomilém japonském trendu, nad kterým průměrný evropan kroutí nechápavě hlavou.
Stručné dějiny rychlosti – začalo to honičkou Benzu s bicyklem
Omezování rychlosti je tu jen o málo kratší dobu než automobily samotné. V lednu to bude 125 let, co padla první pokuta za rychlost.
Jak nahradit právníka strojem aneb kde se tu vzal tempomat?
Lenost je obvykle motorem pokroku. V některých případech to ale může být znechucení vaším právníkem.
Jeden fiátek, spousty možností
Když se nějaký automobil podaří, je škoda nerozvíjet jeho potenciál dále. Ale taky je dobré vědět, kdy přestat.
Můžeš mi podržet to kafe? Tady není kam dát. Bacha, je horký.
Držák na pití. Pro někoho zbytečnost, jiný se bez něho neobejde. Kde a kdy se tady vzaly?
Znáte Škodu Agromobil?
Dnes již si na něj vzpomene málokdo, ale i svého času připravovala naše domácí automobilka vlastní odpověď na americký Jeep. A jak to všechno dopadlo?
Mitsuoka: Když dáte japonskému designu volnou ruku
O automobilce Mitsuoka většinou čteme ve výběrech těch nejošklivějších aut, která byla kdy vyrobena. To je ale přeci jen trochu nefér.
Škoda 706 RTO: Rodinné stříbro
Pravděpodobně nejznámější československý autobus, který podle vzhledu pozná asi skoro každý. Jenže také zastaralá technika a překvapivě malá maximální rychlost. Takový byl "erťák".
Sibiřští Mustangové
Páteří Rudé armády byly odjakživa ZiLy. Obrovské zemi jediný náklaďák nestačil, a tak se do hry dostává KamAZ.
Historie Uralu: Jak Rusové utekli před Hitlerem do náruče Italů
Ruské náklaďáky s 'čumákem' mají dlouhou historii začínající před druhou světovou válkou a pokračující v soudobé Itálii.
Modulární auta: slepá ulička, nebo technologie budoucnosti?
Co když chcete pick-up, kupé, kabrio a kombík, ale v rodinném rozpočtu je místo jen na jedno auto? I taková situace má řešení.
McLaren F1: Zázraky technologie
Brzy tomu bude třicet let, co vznikl jeden z nejpozoruhodnějších vozů, jaký svět poznal. Ale byl to vůbec úspěch?
Renault Clio IV: Jak to bylo tehdy a jak se to zdá dnes
Když dnes končí kariéru se dvěma verzemi přeplňovaného tříválce, je svět úplně jiný, než když čtvrté Clio spatřilo světlo světa.
BMW M1: Zcela neitalský italský supersport
Kategorie supersportů patřila od prvopočátku Italům. Přesto existují případy, kdy se do stavby takového stroje pustili i Němci. Tak trochu…
Stručná historie pohonu všech čtyř kol: Kdo byl první?
Dnes už si žádný chalupář neumí představit svou Octavii Scout bez pohonu všech čtyř kol. Ale kde to vlastně začalo? U Subaru rozhodně ne…
Poslední komentáře
- MBMB, Pět řešení problému, který nebyl
Zas nemá smysl to vnímat tak, že tam tyhle dveře dali kvůli... - Kuře , u blogu Maserati Granturismo S (r.v.2009)...
Tak oškubanej jak Kuře, jo?:) - MBMB, u blogu Tak za kolik teda jezdí ty PHEV?
Jak to je s podmínkou odběrného místa, nevím. Člověku,... - Staromil, Pět řešení problému, který nebyl
Super...vytvoříme problém, vyřešíme ho skvělým, složitým... - Sato, Nejlepší vozidlo na výlet do jiného...
Obyc V3S by nestacila? Za mojho detsva sa hovorilo, ze kade neprejde... - eLzyx, u blogu Tak za kolik teda jezdí ty PHEV?
diesely nemám rád, ale o téhle D6 občas tu a tam přemýšlím.... - Klatic, Nejlepší vozidlo na výlet do jiného...
pripadne u nas na vsi https://www.sbazar.cz/Loibl/detail/137387823-zetor-3511-s - eLzyx, u blogu Tak za kolik teda jezdí ty PHEV?
Koubek je divný motoristický novinář. Nemám ho rád. Nějak... - Klatic, Nejlepší vozidlo na výlet do jiného...
jeste bych prihodil tohle https://www.mobile.de/cz/Osobní-vůz/Toyota-Land-Cruiser-Turbo-LJ-73/vhc:car,pgn:3,pgs:50,srt:year,sro:asc,ms1:24100_19_/pg:vipcar/318703887.html - eLzyx, u blogu Tak za kolik teda jezdí ty PHEV?
přesně, spotřebu sleduji jen když se mi na autě něco nezdá.... - Vrták, u blogu Tak za kolik teda jezdí ty PHEV?
je pravda, že mé výpočty sazby za kWh jsou včetně sazeb... - Staromil, u blogu Tak za kolik teda jezdí ty PHEV?
Já jsem zatím spíše z mnoha takových diskusí nabyl dojmu,... - eLzyx, u blogu Tak za kolik teda jezdí ty PHEV?
no, já v době covidové taky najezdím prd. Svoje auto jsem... - eLzyx, u blogu Tak za kolik teda jezdí ty PHEV?
že hybridy a elektromobily v oblasti komfortu prohrávají?... - Grand Admiral Thrawn, Nejlepší vozidlo na výlet do jiného...
Nejlepší by byl neviditelný Aston Martin Vanquish z bondovky...
Poslední inzeráty
2018 rok výroby
110 koní výkon
1 400 ccm objem
2011 rok výroby
305 koní výkon
3 604 ccm objem
1999 rok výroby
114 koní výkon
1 597 ccm objem
2006 rok výroby
143 koní výkon
1 997 ccm objem
1967 rok výroby
450 koní výkon
7 200 ccm objem
Rušné diskuse
- Proč nechápeme nová auta
147 komentářů - Elektrický valčík: Mají dnes Husité novou konkurenci?
101 komentářů - Autíčkář se ptá: Baterie nebo vodík?
97 komentářů - Autíčkář se ptá: Posloucháte za volantem nebezpečné songy?
93 komentářů - Ptejte se: Zajímavé auto do sedmdesáti tisíc
93 komentářů - Jaké "klasice" jste nikdy nepřišli na chuť?
92 komentářů - Volvo XC40 T4 Recharge: Óda na radost, tříválec a elektřinu
83 komentářů - Rok za volantem: padesát aut, nespočet dojmů
77 komentářů