načítám data...

Historie

Osobnosti, události a automobily, které měnily dějiny světa na čtyřech kolech. O tom všem si můžete přečíst v rubrice Historie – a samozřejmě vždy z našeho originálního a jedinečného pohledu!

Smrt v Imole 1994: Den, kdy Formule 1 přišla o krále

Každý sport má své hrdiny. Vyjímkou není ani Formule 1. Před dvaceti pěti lety přišel v Imole kromě Rolanda Ratzenbergera o život i Ayrton Senna.

Fiat Dino Spider: Dokonalost jako vedlejší produkt

Je to trochu Ferrari, trochu Fiat, trochu Dino. Vyráběl se v továrnách Fiatu i na výrobní lince Ferrari. Nebylo to závodní auto, ale bez závodů by nikdy nevznikl. Takový byl Fiat Dino.

Juan Manuel Fangio: Argentinský El Maestro

09. května 2019, 18:56 12 komentářů

Životní příběh velikána Formule 1, který našel pomyslného přemožitele až v Michaelu Schumacherovi.

ZiS 127: Pokrok za každou cenu

Čtvrtý díl putování za ikonickými autobusy nás zavede do Sovětského svazu. Podíváme se na první zdejší dálkový autobus i na jeden zajímavý pokus s turbínou.

Top X: Sovětské obludy

Na našich stránkách začínaly chybět sovětské obludnosti. Že ne? Jenže ruské náklaďáky přijedou, ať už chcete, nebo ne!

GMC Scenicruiser: Nejslavnější z chrtů

Dnes se za ikonickým autobusem vypravíme za velkou louži – na nekonečně dlouhé a rovné americké mezistátní silnice.

Mazda Autozam AZ-1: Mé nejmilejší těžítko

Odpověď je vždycky Miata. Nebo je tu snad nějaký zajímavější sporťáček od Mazdy?

AEC Routemaster: Nejklasičtější z "dvoupatráků"

Dnes zavzpomínáme na autobus, který se stal popkulturní ikonou a symbolem Londýna. Podíváme se na zoubek červenému AEC Routemasteru.

Citroën U55 Currus Cityrama: Retro autobus z budoucnosti

Na konci padesátých let se v Paříži objevil autobus, který bořil všechny zažité představy o tom, jak vypadá osobní přeprava.

Ztracená automobilka EMBO

Československý automobilový průmysl je nekonečnou pokladnicí příběhů o nadšení, odhodlání, ale také talentu a inženýrské vynalézavosti. Dnešní příběh je možná trochu smutný, trochu zapomenutý, rozhodně ale není nezajímavý.

Renault Mégane 1988 - luxus v čistých liniích

Před časem tu kolega Vavris tesknil po starých velkých sedanech, které odvál čas. A já přidám ještě jeden mimořádný kus z oblasti koncepčních aut.

Hvězda, vrtule a úprk před Sověty: Víte, co znamená logo vašeho auta? - část 2.

Druhá výprava za nejslavnějšími logy nás zavede do Německa. Ať se vám to líbí, nebo ne, tady to vlastně všechno začalo.

Vzpomínka na zemřelý segment mainstreamové vyšší střední třídy - díl 2.

Auto vyšší střední třídy je dnes čistě prémiovou záležitostí. Ještě docela nedávno však byla situace zcela jiná.

Diamanty, ufo a bezbřehé možnosti: Víte, co znamená logo vašeho auta? - část 1.

V první části seriálu se podíváme za nejzajímavějšími logy do Japonska. Jejich příběhy by mnohdy vydaly na román…

ZAZ 1102 Tavria: Prosím, znovu už ne

Ukrajinský hatchback zůstává v mých vzpomínkách tím nejhorším, co jsem kdy řídil. Po letech ale na část špatných věcí zapomínám a místy se dokonce z frustrace pomalu stává nostalgie…

Století Lancia | 2.díl

V minulém díle jsme si pověděli něco málo o počátcích značky a skončili jsme přesně v tom okamžiku, kdy to začínalo být skutečně zajímavé. Éra rally právě začíná!

Renault Safrane Biturbo: Zapomenutý supersedan

V první polovině devadesátek nemusel zájemce o rychlý sedan sáhnout jen po BMW, nebo Mercedesu. Svoji troškou do mlýna přispěl i Renault. A stálo to za to.

Vzpomínka na zemřelý segment mainstreamové vyšší střední třídy - díl 1.

Auto vyšší střední třídy je dnes čistě prémiovou záležitostí. Ještě docela nedávno však byla situace zcela jiná.

Století Lancia | 1. díl

Kolega Adam mě stále pobízí, abych na stránkách Autíčkáře představil i automobil, který nyní sám používám. No dobrá, i na to dojde, ale nejprve si musíme dát malé školení z historie.

Kdo se stal letos veteránem, aneb hvězdy zrozené v roce 1988

Ubíhající léta nejde zastavit a ve světě automobilů to platí dvojnásob. Které vozy se letos staly veterány? Pojďme se společně vrátit do roku 1988 a podívat se na auta, která byla v daném roce úplnými novinkami.

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

BMW Řada 1 116i 2005
BMW Řada 1 116i

2005 rok výroby
85 koní výkon
1 568 ccm objem

Oldsmobile Cutlass 1972 V8 5,7 1972
Oldsmobile Cutlass 1972 V8 5,7

1972 rok výroby
200 koní výkon
5 700 ccm objem

Chevrolet Caprice 2-door coupe 1969
Chevrolet Caprice 2-door coupe

1969 rok výroby
300 koní výkon
5 700 ccm objem

BMW Řada 3 E30 325i 1986
BMW Řada 3 E30 325i

1986 rok výroby
170 koní výkon
2 494 ccm objem

Cadillac Escalade jen 110 000km 2007
Cadillac Escalade jen 110 000km

2007 rok výroby
410 koní výkon
6 199 ccm objem