Technika
Veselé i vážné povídání o tom, jak fungují technologie v autech, jak se vyvíjely a navrch i pár odvážných předpovědí, co bude dál.
Technika Suzuki GSX1300R: moto ekvivalent LS V8?
Každá část světa má svou vlastní legendární pohonnou jednotku. V Americe je to samozřejmě LS, Japonsko má 2JZ a my v Evropě zase ARL TDI. A jak k tomu přijdou (nejen) motorkáři?
Maruti Suzuki Dzire EV - elektromobil s překvapením
Maruti Suzuki Dzire EV není obyčejné elektrické auto. Nevzniká totiž přímo v továrně, ale přestavbou. Díky tomu umí lecčíms překvapit.
Motor roku 2001 v roce 2022
Kéž bych to napsal loni, to by ten nadpis vypadal líp.
Za svědky minulosti Generála Motorů
V mém sportovním voze z minulého století nechybí jen dotykové obrazovky. Je tu i několik zapomenutých funkcí, které někdy vůbec nebyly hloupé.
Z herního simulátoru na silnici
Od vývojového střediska značky Volvo by člověk očekával vážné tváře, soustředěné ticho rozbíjené jen klikáním myší. Jsou tu ale i docela jiná místa.
Jak nahradit právníka strojem aneb kde se tu vzal tempomat?
Lenost je obvykle motorem pokroku. V některých případech to ale může být znechucení vaším právníkem.
Můžeš mi podržet to kafe? Tady není kam dát. Bacha, je horký.
Držák na pití. Pro někoho zbytečnost, jiný se bez něho neobejde. Kde a kdy se tady vzaly?
Budiž světlo aneb od acetylenu k polovodičům
Světlomety. Jedna z kruciálních součástí automobilu, díky které vidíme a jsme vidět. Jak fungují a jak se vyvíjely v čase?
Není diferenciál jako diferenciál aneb proč mi to nehrabe oběma?
Diferenciál vyjadřuje závislost změny hodnoty funkce na malé změně jejího argumentu. Co to ale má společného s auty?
Jak vypnout start-stop aneb proč nedoporučovat věci, o kterých nic nevím
O vyřazování systému start-stop se nyní dočtete i na zavedených internetových magazínech. Ovšem jejich třicetisekundovými radami bych se raději neřídil.
Bez jakého nářadí se v garáži neobejdete?
Nároky na nářadí máme každý jiný. Někdo potřebuje plně vybavený autoservis, jiný si vystačí s gola sadou a heverem z jistého německého řetězce. A co vy?
6 technologií, díky kterým mám rád nová auta
Stará auta sice mají pro každého nadšence nezaměnitelného ducha, ale i ti nejzatvrzelejší z nás musí uznat, že některé moderní výdobytky jim vážně chybí. Kvůli kterým bych dal raději přednost novému autu před starým?
Poslední komentáře
- Sato, Proč čínská auta nedobyla Evropu
To len kecaju, kolegovy teraz vyrobili superba za kvartal. Moj bol do pol roka. - ransom, Proč čínská auta nedobyla Evropu
Na druhou stranu: U Škodovky zaplatíš zálohu, pak půldruhýho... - Opelfahrt, Proč čínská auta nedobyla Evropu
To ano, Lantra, Sonata, Nubira, Leganza určitě měly výbavu... - Curdin, Proč čínská auta nedobyla Evropu
Vidíš a já byl uz cca před třiceti roky ma jedný autovýstavě,... - kotzitzaq, Proč čínská auta nedobyla Evropu
Neřekl bych, že se vývoj Korejců a Japonců nějak zásadně... - beastar, Proč čínská auta nedobyla Evropu
Jinak článek skvělá práce. Chtěl sem to komentovat. Je to vlastně... - beastar, Jaguar XJ40 3.6 - na den britským aristokratem
Skipper: Konkrétně prostě tahle auta mi opravdu přijdou trochu... - beastar, Jaguar XJ40 3.6 - na den britským aristokratem
Skipper: Když ji miluješ, není co řešit. Já mám jiný... - Josephus , Autíčkářův týden: Nový bestseller...
"Přesto jsou její cíle odvážné a nesmělé."... - beastar, Proč čínská auta nedobyla Evropu
Já s tebou souhlasím. Jen ty mobily to je špatný příklad.... - Jaromír Soukup, Jaguar XJ40 3.6 - na den britským aristokratem
Jasný. Pro mě to byla s Jaguarem první zkušenost, to bude... - Jenda_K, Jaguar XJ40 3.6 - na den britským aristokratem
Stran toho vnitřního prostoru souhlasím, se svými 188cm a 105 kg si auto... - Sch, Proč čínská auta nedobyla Evropu
Velmi hezky napsáno, Korejci a Japonci se celou dobu snaží... - Skipper, Jaguar XJ40 3.6 - na den britským aristokratem
Jojo, tak nějak to auto vnímáš, když jej vlastníš relativně... - Jan Machač, Proč čínská auta nedobyla Evropu
No ony se ty škodovky do těch fleetů už nějak... ;-)
Poslední inzeráty
1969 rok výroby
260 koní výkon
5 000 ccm objem
1974 rok výroby
220 koní výkon
7 450 ccm objem
1977 rok výroby
220 koní výkon
7 500 ccm objem
1984 rok výroby
300 koní výkon
5 700 ccm objem
Rušné diskuse
- Autíčkář se ptá: Kdy jste objevili Ameriku vy?
88 komentářů - Bazarový snílek: Bez střechy levně
47 komentářů - Nejnepochopitelnější závady, jaké se vám přihodily
41 komentářů - Ptejte se: Auto pro celou rodinu
39 komentářů - Mazda 2 Skyactiv-G - 90: Dlouhý převod dojmu vládne
35 komentářů - Jaguar XJ40 3.6 - na den britským aristokratem
34 komentářů - Kia Sportage 1.6 T-GDI MHEV: Z vyzyvatele šampionem
32 komentářů - Dacia Jogger Essential: Co nejvíc auta za co nejmíň peněz, prosím
31 komentářů