
Greeny
Jméno | Vojtěch Kubiš |
---|---|
Bydliště | Vsetín |
Registrace | před 6.0 rok. |
Poslední aktivita | před 21.4 hod. |
Příspěvků ve fóru | 67 |
Komentářů u článků | 64 |
Pozitivních komentářů u článků | 11 |
Negativních komentářů u článků | 0 |
Možnosti | napsat zprávu |
Informace Dříve pravidelný redaktor, nyní spíše občasný přispěvatel, který většinu svého času dělí mezi udržování svých starých BMW a ještě starší Alfy a mezi bláznivé cesty do podivných míst. |
Posledních 50 komentářů

Jak píše Jagy. S tím odkupem je to problém u aut ve kterých je značné množství investovaného času (nikoliv peněz). Zvlášť když si vzpomenu na RX-E30, tak to bylo opravdu mnoho a mnoho času stráveného v garáži, troufám si říct mnohonásobně víc než obě Mňam dohromady, a v takové situaci by byl odkup dosti nevhodným řešením. Naštěstí RX-E30 zajížděla tak mizerné časy, že nikoho ani nenapadlo protestovat a tedy navrhovat nějaký odkup :) Zároveň RX-E30 byla nezpochybnitelně za 15 tisíc v celkových nákladech, schválně tady může Wanix taky nahodit tabulku s rozpočtem, jen tak pro srovnání třeba s FTO :)

V reakci na FTO a jeho značně zpochybnitelnou cenu mě napadlo další pravidlo. Co tak zavést, že auto co vyhraje jeden plechcup nemůže vyhrát následující další plechcup? Ať závodí, ale ať se to nepočítá do výsledku a cenu v zájmu soutěživosti a zábavy všech zúčastněných dostane další v pořadí :)
Je to jen návrh, nečekám že to někoho nadchne jako mě :)
Další můj návrh je aby se do ceny auta počítala i cena pneumatik. Protože když si někdo koupí velmi dobré UHP pneu za řekněme 2500kus, tedy do toho nasype 10k a někdo jiný jede na sjetých Barumkách, tak to taky vyrovnanosti startovního pole a zábavě všech zúčastněných nepřidá. Pořád to má být přece nízkorozpočtové závodění ne?
Opět jen návrh.. :)

Ehm, dovolím si malé rýpnutí.
"Onen nákres, jež přináší naději všem příznivcům “rotaček” (a tím nemyslíme diesely se systémem čerpadlo-tryska)"
Ne že bych byl velkým fanouškem TDi, ale "rotačka" opravdu není systém čerpadlo-tryska (pumpe-düse, zkráceně PD), nýbrž jeho předchůdce s rotačním vstřikovacím čerpadlem..

super, díky za info :) Rád bych se tam někdy podíva. Je zajímavé že i oficiální Tatra zdroj uvádí Magadan.
https://www.tatratrucks.com/about-the-company/press-and-media/press-releases/tatra-road-show-2010/

můžeš mi napsat víc informací o tom pomníku Tatře? Já se vždycky dočetl jen to, že je "na Sibiři" a některé zdroje tvrdí že je v Magadanu. Konkrétní místo jsem ale nikdy nedohledal.

WOW, tak to jsem netušil :D to je ještě divnější auto než jsem si kdy vůbec myslel. Díky za rozšíření povědomí :D

hezký článek :) Mám jen poznámku, jste si opravdu jistí těma kotoučovýma brzdama na předních kolech? Já mám za to, že Tavrie měla právě kvůli konstrukce kol i vpředu bubny..

1) ano, přesně tak. Vejdeš do hotelu a paní na recepci ti řekne, že tady žádný hotel není. Jde o to, že ubytovávat turisty je pravděpodobně nějak hodně státem hlídané a tak tě prostě raději ani ubytovat nechtějí.
2) jo, v Severní Korei jsme ještě nebyli, ale takhle nějak si to představujeme :)

To ne, to je až za odměnu když tam dojedeš :)

Alfa a turínská automobilka? :) to by tě Alfisti vynesli v zubech... :)
(pokud to teda není skrytý hate na to, že se v Miláně už nic nevyrábí :) )

Plánujeme i cestu domů :) máme relativně dost času, tak bychom to měli stihnout.

sám sis odpověděl :D
přes Rusko chceme jet zpátky :)

No, ano i ne. Dílo vznikalo v komplikovaných podmínkách a tak lepší dojem udělá, když se o některých věcech jen píše :D

ano, skutečně nejkrajnější. Myslím si, že pokud je auto "prostě moc dobré na PlechCup" a je důvodné podezření, že je v něm investováno více než 15 tisíc, tak by na 99.9% těchto případů měla stačit prostá diskvalifikace.
Osobně se trochu bojím aby slovo "odkup" nezpůsobilo lehkou paniku a nesnížil se počet účastníků anebo nezávodily ještě obyčejnější auta než jak je tomu teď.
Jinak zcela souhlasím s tím, že se bude víc hlídat startovní pole a bude se lépe posuzovat, jestli může nebo nemůže dotyčný závodit.

s tím odkupem vidím problém v situaci, kdy někdo do svého PlechCup speciálu investoval velké množství vlastní práce. Takové auto může mít bez problému veškeré vstupní investice pod 15 tisíc a přesto by majitel mohl být hodně nešťastný, kdyby o něj za 20 přišel. Proto by se mělo především posuzovat jestli auto není "prostě moc dobré na PlechCup" :)

V Ait Ben Haddou taky! Konkrétně Yunkai. Vojta z toho nebyl patřičně nadšený a do textu to nenapsal :D Markéta

tak snad už :D to je klasika, člověk ví co chce přečíst, tak to tak prostě přečte ikdyž to tam není :)

opraveno, díky :) a fotka není prohnaná ničím, se zapadajícím sluncem to opravdu přesně takto vypadá.

No, myslím si, že to reálné je, ale ne touhle formou jak jsme to jeli my :) malý by asi nevydržel trávit tolik času v autě a zároveň bych asi doporučil i jinou roční dobu. Podle toho, co jsme slyšeli tak ideál je březen/duben anebo listopad. Maroko je jinak na turisty dobře nachystané, není problém bydlet v pěkných čistých hotelech, půjčit si auto s klimatizací a tak.. Potkali jsme holandský pár, co tam byl s malými dětmi, cca 6-8 let a říkali že úplně vpohodě, že s dětmi jeli na velbloudech do pouště a že děti byly nadšené, že každé mělo svého velblouda a že si připadali jako v pohádce.. Co neumím úplně posoudit je riziko nějakých nemocí.. A zažívací problémy hrozí i dospělým, to asi všude v Africe :)

já měl na mysli prvni Giuliettu téhle generace, jinak máš samozřejmě pravdu :) teď když jsi to tak napsal tak mi to taky připadá trochu matoucí

A pokud jde o peníze - znám z mého okolí spoustu lidí, kteří jsou studenti nebo nebo mají podprůměrný plat a zábavy za volantem si pravidelně užívají vrchovatě. Ano, možná ne v Evu, ale je to právě zimní zábava na kterou nepotřebuješ žádný závoďák. Stačí chtít.

Naprostý souhlas s Chargerem. Nebudu ani hodnotit článek samotný nebo jeho přítomnost na autíčkáři. Ale věta "v dobách socialismu jste mohli přijet z práce se svojí stopětkou přímo na start závodu a nikoho netrápilo, že máte na předním sedadle nákup z Jednoty, prostě jste závodili." To mě naprosto srazilo do kolen. Jakože dneska to nejde? Takováto věta právě na autíčkáři jakžto pořadateli těch nejvíc lowcost závodů je do nebe volající nesmysl a plané stěžování si na první lepší věc. Jakože "tenkrát bylo prostě líp".
Že se v zimě bojíš jezdit tak moc, že to překročí míru získaných požitků? Tak nejezdi. Tečka. Líp pro tebe i pro okolí.

No, víme že měla Panda opravdu hodně moc najeto, 500 tisíc úplně klidně. To samo o sobě ale nestačí na to aby diff jen tak vybuchnul. Aby diferenciál vybuchnul, tak se musí něco zadřít - ložisko. To se přidře, zvýší se tření, celý diferenciál se začne hodně zahřívat až se ložisko úplně roztaví a pak už je to o náhodě, někudy musí něco ven. V našem případě to bylo přesně stejně, ložisko (nebo i jiné části) z diffu doslova vytekly, celá skříň diffu měla stovky stupňů, soudě podle vody která se neustále vařila, když jsme diff po explozi hasili a chladili. No a aby se mohlo ložisko zadřít, tak musí být špatně namazané. Tohle je tedy vcelku jasné. Jenže dokud tam je olej (a my víme že tam byl, protože by jinak nemělo co hořet), tak je to ložisko dobře mazané. Takže problém byl téměř s jistotou především v oleji. První varianta - olej měl najeto asi tak stejně jako celé auto a už zdaleka neměl vlastnosti jaké by měl mít a jednoduše to už nestačilo. Druhá varianta - poněkud víc teoretická a snad i méně pravděpodobná. Jelikož ten diff nedělal žádný výrazný hluk (narozdíl od převodovky, která se projevem blížila přímému zubu :) ), tak mě napadlo, že do diffu před prodejem majitel nasypal piliny - známý trik aby diferenciál přestal hučet. A možná to stačilo, my jsme s Pandou jeli jen do Sosnové a zpět a pak 1400 km Istanbultripu + nějaké menší vyjížďky v okolí Brna, dohromady teda tak 2200 km. Ale vzhledem k tomu, že se při výbuchu všechen olej spálil, tak už nic nešlo zjistit.

vau, tak tím se jinak cestuje. Taky dobré, nemusíte se pak bát nějaké offroadové zkušenosti. Ale trochu se i divím že se vás tam vešlo všech šest i s věcma. Hadám že si každý bral svoji krosnu, k tomu karimatku a spacák, nějaký ten stan.. ono se to nasbírá. Já bych třeba do Třícy už dalšího člověka s věcma fakt nechtěl :) dva jsou tak akorát :)
Třetí díl bude zase v pátek :)

my jsme vyjížděli na konci srpna a vraceli jsme se v půlce září, takže jsme se asi nemohli potkat :) Jinak taky dobrá trasa, do Albanie bych se taky chtěl někdy podívat. A jakým autem jste to jeli?

jo a taky se mi povedlo zajet 44,1 km, když jsem začal trochu podvádět :D z toho plyne další věc, autonomní autíčka neumí podvádět a tudíž neumí překonat určitou průměrnou rychlost :) (no a co, že jsem u toho poškodil 19 jiných aut :D )

srandovní hra, která dobře popisuje realitu, důkazem budiž, že se mi všemožným narážením povedlo vyvolat situaci, kterou autonomní autíčka nezvládla a vrážela do sebe taky, z toho je zřejmé že obtížně řešitelné, atypické a jinak nestandardní situace autonomní auta moc řešit neumí :)

tohle se liší značka od značky, například v BMW je to poměrně dost bezproblémové, sám jsem si prošel swapem a legalizací z M40 na M42 v Tříce a šlo to naprosto hladce.

co se týče pod/nad čtvercovitosti, tak je to takové sporné, obecně to lehce platí, ale není to nic zásadního. Je spousta motorů s velkým zdvihem co točí hodně a taky spousta motorů co má velké vrtání a točí málo. Viz např. Honda Integra TypeR, větší zdvih jak vrtání a točí fakt hodně nebo třeba 12v Busso, vrtání jako prase a přitom točí dejme tomu do 6500 úplně max. Nechci tím rýpat, ale řekl bych, že se tímhle lidi dost často svazujou a automaticky berou motor s větším zdvihem za málo točivý, dělaný na krouťák dole a motory s velkým vrtáním zas za super skoro F1 motory :) záleží to prostě od obrovského množství dalších věcí a tohle pravidlo platí spíš až pro skutečně vysokootáčkové motory z motorek nebo ta F1.

Woyta: Bobeš srovnává čtyřválec a tříválec stejných objemů. Je jasné že tříválec z Tica co měl 0,7l je točivý motor :)

U mě stále suverénně vede Aixam City, v hlubinách autíčkáře o něm dokonce existuje článek : http://www.autickar.cz/clanek/aixam-city-teenage-dream/ :)

měli jsme doma FIRE 1.1 40kW v Puntu a ten motor ačkoli byl ještě základnější verzí (např SPI vs MPI v případě Feldy), tak s ním byla daleko větší radost jezdit, měl rád otáčky a když je dostal, tak dokázal s Feldou držet krok. Zatímco Felda ve 4000 vydává zvuk, že člověk jen čeká kdy z ní vyletí všechny zdvihací tyčky ven :) Takže asi tolik srovnání s nízkorozpočtovým FIRE. A když dojde na srovnání třeba s 1.3 z Corolly (DOHC 66kW) ze stejné doby jako Felda, tak OHV působí jak motor z traktoru vedle motoru z BMW. Toyota má 100x lepší projev, lepší průběh výkonu i celkově vyšší výkon a nezanedbatelně nižší spotřebu. A rozhodně na tom nebude o nic hůř se spolehlivostí, ta naše plečkapová měla najeto přes 300 a pořád krásně jela :)
A co se týče toho tunera začátečníka - pokud nemá zájem vědět, jak to konstrukčně řešené být nemá, tak ať si rovnou pořídí něco, kde je to už v základu konstrukčně řešené dobře. Osobně bych doporučil něco od BMW s Bosch Motronicem (e30, e36, e34), je to jednoduchý ale moderní systém, který lze ladit a ty motory jsou na úrovni a zároveň dostatečně dostupné.

Srovnávat škodovku s ladou je trochu mimo bych řekl. Lada u nás nebyla nikdy tak dostupná a taky jelikož byla kopií Fiatu, tak nevyžadovala "dodělej si doma". Samozřejmě je úplně klidně možné že by byla Š720 velký průser, proto taky píšu, že "Pro mě je nejzajímavějším českým autem jednoznačně Škoda 720. A to dost možná právě proto, že ani nešla do seriové výroby a zůstala jen u konceptu a tak můžeme jen snít jaká by v praxi opravdu byla." tudíž celý odstavec je tak trochu snění.
A za tím že škodovácké OHV je opravdu špatný motor si stojím. Že je poměrně houževnatý - budiž, ještě aby při svých rozměrech ložisek a mizernému výkonu podávanému v mizerných otáčkách nebyl, navíc rozvod řetězem a OHV. Na druhou stranu, už jsem viděl pár prasklých klikovek tohle motoru, protože kvůli 3 ložiskům trpí na torzní kmity. A pak je tu vratné plnění hlavy, které je pro jakékoli výkonné využití velmi nevhodné, OHV také umožňuje jen špatný tvar spalovací komory, nehledě na velkou váhu pohyblivých částí, které znemožňují použití ve vysokých otáčkách. Sací i výfukové kanály jsou mizerně tvarovány a nesmyslně dlouhé vodítka ventilů celé proudění ještě zhoršují. Ten motor se ladí jen protože je dostupný a protože vzhledem k tomu jak špatně je udělaný, tak na úpravy reaguje docela dobře - snadno se z něj doluje výkon navíc, když ho tam v sérii moc není :) A další důvod proč se ladí, je že prostě Češi mají staré škodovky tak nějak rádi, rádi s něma jezdí rally a rádi se na to dívají. Což ale mohlo platit i o Š720.


Co se týče Juka, tak absolutně nevím, jak je to dobré nebo špatné auto, ale s jistotou vím, že na silnicích nic odpornějšího nepotkávám :) Je mi to auto tak nějak hodně protivné, chce vypadat za každou cenu nějak jinak a ještě k tomu mu to vlastně ani moc nejde.

Paráda, tak na tu 306 se taky těším. Myslím si že by se mohla ukázat jako dost dobrý stroj na plečkap, bude to jak rychlé, tak i zábavné. Taky jsme o nějaké uvažovali, ale nic co by nás uchvátilo jsme nenašli :)

Díky za doplnění :) s označováním modelů jsem se nechtěl příliš zabývat, nepřišlo mi to až tak čtenářsky zajímavé. Ale o autu roku máš pravdu, věděl jsem o tom, ale v článku jsem to nějak zapomněl zmínit, tak aspoň tady :)

Myslím si, že toto je úplně nejlepší přístup k investování do aut. Primárně to auto koupit protože je člověku blízké a až v druhé řadě jako investici. Pak když to náhodou nevyjde a cena nahoru nijak nepůjde, tak to vůbec nevadí, protože to člověka stejně baví s tím jen jezdit na srazy a podobně :)

nevyděláte, nemá.. :) jinak samozřejmě za všechno může Bobeš, který dělal korekturu, potažmo Katka, že ho málo bičovala :D

co se týče toho tažení, tak jo, není to problém, protože Tesla používá asynchronní motor bez permanentních magnetů. U evropských verzí je pod přední maskou schovaná díra na klasické tažné oko. Akorát se auto musí přepnout do "tow" režimu. U amerických verzí je příprava pro jejich zavěšení zespodu za přední nápravu.

bral jsem to tak, že kdo se o Teslu nějak víc zajímá, tak se k webu mého taťky už určitě dostal :) nicméně pro ty ostatní, tady je : http://www.roznovan.cz/~kubis/models.php

To je dobrý systém když se jedná o auto, které je určeno jen a pouze pro tento typ závodů. V našem případě ale může jezdec závodit s autem které prostě prodat nechce, protože ho třeba používá pro každodenní cesty, je to dědictví po dědečkovi a pod. :)

já jel s 75 2.0 Nord bez serva ve Vysokém Mýtě a řekl bych že tam toho citu bylo dost, akorát přes sílu která byla potřeba na otočení volantu se ten cit už blbě vnímal. V tomto ohledu mi přišla 75 2.4TD se servem celkově lepší :)

je to prostě blbost pro dementní zákazníky.. 98% kola jela na elektřinu z baterek a pak prostě spotřebovala 3 kapky benzínu na dojetí do cíle, že to o praxi nevypovídá vůbec nic je ale jedno, protože dnešní zákazník si to stejně koupí :)

ne, auto nemusí být nutně nově koupeno, klidně můžeš přijet i s autem, které vlastníš už od novoty a jako nové stálo třeba třicetinásobek 15ti tisíc kč :) jde o současný stav a teoretickou tržní hodnotu

takhle se mi to libí :) koupit plečku těsně před závodem, od majitele jet rovnou na okruh a dojet si pro 4. místo.. :)

nevím zda to tak platí všude, ale např. u nového Golfu se s využitím "ruční brzdy na čudlík" jako nouzové brzdy počítalo a po jejím "zatažení" za jízdy auto brzdí naplno (s ABS) a všemi koly.


no, každý je pán svého času, ale tohle bych vám opravdu nedoporučoval. Když si koupíte Fiat Cinquecento, dostanete podobně velké auto co bude mnohem rychlejší, tišší, nebude mít o tolik větší spotřebu a bude asi stejně bezpečné, jen vás bude místo cca 150 tisíc + čas na "tuning" stát asi 20. Nehledě na ceny náhradních dílů, které u Aixamu pokud dobře vím, nejsou vůbec malé. Anebo se na super malé auto použitelné jen ve městě a blízkém okolí úplně vykašlete a kupte si normální malý hatchback :)
Poslední komentáře
- petan_250, Autíčkář se ptá: Jakou nejhorší...
LS400, 1. po vymene starteru, ktery je mezi hlavami valcu zacal... - eLzyx, Autíčkář se ptá: Jakou nejhorší...
auto mě nezklamalo nikdy, spíše já jako majitel trpěl nějakou... - Jan Machač, Renault Megane Intens TCe 140 GPF: Další...
No z autorádia jsme vyšli. Ale říkat tomu auto, když je to jen do auta... - S.h.I.t., Autíčkář se ptá: Jakou nejhorší...
Jen ten elektromobil to zvlada trochu... plynuleji a bez skakani... - riderhenry, BMW M850i xDrive: Ďábel je v detailech
To jsem rád, že v tom nejsem sám :) Úplně souhlasím s tím,... - Matěj Podhorský, Autíčkář se ptá: Jakou nejhorší...
Redneck hybrid :D - Fandatik, Chceme nová auta?
Krabe, teď jsi to rozsekl. Bylo to jednodušší (koupit dobrou... - spooon, Autíčkář se ptá: Jakou nejhorší...
jak tady čtu, tak rozjezdy ala elektromobil je tu na denním... - ratan groch, u blogu Bielorusko 2019
Mam tu zijucu kamaratku Ukrajinku, ktorj sestra zije stale na Ukrajine... - jirkas, Land Rover Defender 110 Heritage Edition:...
Ale je i na courani do mesta, kratke, uzke a v8 s karburatorem... - krab, u blogu Handling tuning
Super! Pamatuju si, že jsi mi i pár dobrých rad i odkaz psal... - Junior, Chceme nová auta?
beastar: to nejde. obecně. Auto za 700 už bych měl "moc... - Tomáš Trýska, Plechcup 2019: Konečné výsledky a zhodnocení...
Radku, ještě jednou a pomalu. Brzdy se v rámci bezpečnostní... - Kuře , Land Rover Defender 110 Heritage Edition:...
Co mě vždycky nějvíc rozesmálo na týhle edici Defíka,... - krab, BMW M850i xDrive: Ďábel je v detailech
Ještě drobná poznámka zpět tady k testu. Nakonec se hezky...
Poslední inzeráty
1958 rok výroby
360 koní výkon
6 000 ccm objem
1994 rok výroby
130 koní výkon
2 000 ccm objem
2011 rok výroby
77 koní výkon
77 ccm objem
1973 rok výroby
1 koní výkon
7 200 ccm objem
1976 rok výroby
180 koní výkon
5 000 ccm objem
Rušné diskuse
- Autíčkář se ptá: Jaké auto ani zadarmo?
115 komentářů - Dacia Duster TCE100: Dále, než všichni ostatní
102 komentářů - Ptejte se: Hledáme ojeté auto s nadstandardní výdrží a za málo peněz
96 komentářů - Bazarový snílek: Co bych si koupil, kdybych nebyl srab
86 komentářů - BMW e39 523i: Hrdina mnichovské stáje tehdy a dnes
79 komentářů - Autíčkář se ptá: Jakou nejhorší poruchou vás naštvalo vaše auto?
77 komentářů - Plechcup 2019: Konečné výsledky a zhodnocení sezóny
76 komentářů - Autíčkář se ptá: Kolik aut potřebujete mít?
75 komentářů
Kategorie
- #autickarfuturista
- Autíčkář na cestách
- Autíčkář se ptá
- Autíčkář si hraje
- Autíčkář.TV
- Autíčkářova fikce
- Autíčkářova garáž
- Autíčkářova reklama
- Autíčkářovy historky
- Autíčkářovy názory
- Autíčkářovy projekty
- Autíčkářovy věci
- Autíčkářův hejt
- Autíčkářův týden
- Bazarový snílek
- Co se kde děje?
- Editorial
- Garážoví kutilové
- Historie
- Kafe&Káry