načítám data...

Bavoraczech

JménoJiří Toušek
BydlištěPrachatice
Registracepřed 5.1 rok.
Poslední aktivitapřed 19.7 dny
Příspěvků ve fóru27
Komentářů u článků549
Pozitivních komentářů u článků107
Negativních komentářů u článků13
Možnostinapsat zprávu
Informace

Avatar aby bylo jasný, že mám rád Itálii :D

Poslední blogy

cuore confortevole - Alfa Romeo 166

09. ledna 2019, 11:07 28 komentářů

Jsou auta, která jsou výjimečně spolehlivá, velmi praktická, krásná nebo neuvěřitelně rychlá. A pak jsou auta, která nevítězí ani v jedné z těchto disciplín, mají ale něco co drtivá většina ostatních postrádá. Je to něco, co se těžko objektivně hodnotí a číselně kvantifikuje a čemu obvykle říkáme "duše".

Dělníci za babku

17. září 2019, 10:27 26 komentářů

Sny mnohých čtenářů se upínají zejména na lesklá placatá auta s nízko umístěným těžištěm či agilním motorem. Přestože podle bájných legend se do Miaty vejde všechno, čtyřčlenou rodinu, psa a polovinu dámské šatní skříně na dovolenou pohodlně neodveze.

Klišé v automobilových recenzích

30. dubna 2021, 07:52 32 komentářů

uvažování recenzentů vs. realita


Posledních 50 komentářů

Bavoraczech
17. srpna 2022, 12:28
0
Ptejte se: Malé auto do města a okolí

nn, byla to trojková Laguna. Vypadala i celkem fajn. S tím sklem na pojišťovnu mi to ale zavání trochu pojistným podvodem. Kdyby totiž to sklo měl původní majitel pojištěný, tak by si ho před prodejem logicky nechal vyměnit. Takže ho pojištěný neměl. Když bych si ho chtěl pojistit já, tak bych měl doložit na začátku pojištění jeho bezvadný stav. To bych ale kvůli skutečně masivní prasklině nemohl, takže ...

Jsem jinak rád, žes psal, protože jsem úpplně zapomněl na ty negativa. Jednak je potřeba si u Peugeotů z té doby zvyknout na dost pitomé ovladače rádia a tempomatu pod volantem. Třeba tu na rádio prakticky nepoužiješ, protože je pohodlnější rádio ovládat přímo. Otočné ovladače na světla taky nejsou ideál, obzvlášť ve spojení s malou životností a docela problematickým sháněním nových (drahé, málokde je mají). 206 má navíc ovládání předních oken ve středovém tunelu mezi řadičkou a ruční brzdou, takže se s tím manipuluje dost blbě (ale zas se nikdy neukroutí kabeláž), sranda jsou ale ovladače zadních oken, ty jsou až za ruční brzdou, takže když si řidič chce za jízdy otevřít zadní okénko, musí si vykroutit ruku do dost nepřirozené polohy a hledat...
407 má oproti tomu ovladače oken na správných místech, ale v klimatizaci aby se čert vyznal. Hodně titěrných tlačítek, bez očního kontaktu se na to blbě zvyká a vůbec, celý ten středový panel... Passat vypadá uvnitř teda líp. Lék na to je C5 X7, což je vlastně auto s technikou 407 (+hydra), které řeší pitomé ovládání všeho možného, akorát po dobu hledání auta (asi 3 měsíce) se v okolí neobjevilo nic jiného než 1.6 HDI 80 kW, což jsem rozhodně nechtěl...
Tak tak asi ke 407, poměr cena/výkon super, ale mouchy to má... no má jich to míň než Xsara Picasso :)

Bavoraczech
16. srpna 2022, 09:46
0
Ptejte se: Malé auto do města a okolí

No u 206 už je věk znát, je to přeci jen stejná věková skupina jako první oktávie, ale je to takový sympatický.
Jeden z hlavních důvodů proč 407 byl asi ten, že hnijou o poznání míň než většina konkurence. Ono dneska najít Passata nebo Mondeo do roku 2010 na prodej pouze s minimem koroze je umění. Lépe už je na tom v této věkové a cenové kategorii akorát Renault Laguna. Ten byl tedy ve výběru taky, ale daný kus byl od UK, kteří nevěděli co za to, ukazovali mi blbosti jako klimatizovanou příhrádku u spolujezdce aby zamaskovali prasklé čelní okno apod. Tak vyhrál zase Pežot... Uvidíme za pár let až bude dodělanej barák, třeba zbydou money na něco zajímavějšího... třeba Stelvio.

Bavoraczech
15. srpna 2022, 12:51
0
Ptejte se: Malé auto do města a okolí

ono to RC bude mít ten motor malinko jinak odladěnej než byl klasickej dvoulitr EW10J, ale moje zkušenost s 2.2 v Peugeotu 607 je, že ten motor byl jedna velká nuda. Jel tak nějak "vocpoda", do otáček se mu moc nechtělo a když tak z toho měl člověk pocit že se trápí. Takový podobný poježdění jak s dieselem, akorát s vyšší spotřebou. To ta 1.6 TU5J je sice slabší, ale je daleko víc točivá, takže alespoň pro mě je s ní větší sranda. Je to podobné jako s Fiat 1.2 FIRE. Ten je sice slaboučkej, ale když se nebojíš ho vytáčet, je s ním celkem sranda.

Bavoraczech
15. srpna 2022, 09:33
0
51. Giornata Lancisti: Den nejen Lancií

Už je to pár let, co jsme se účastnili podobné akce "Corsa Italia" v okolí Bechyně. Našli jsme si tam i kamarády, kteří se 2x ztratili podobným způsobem jako my a společně jsme pak hledali správnou cestu :-)!

Bavoraczech
15. srpna 2022, 09:26
0
Ptejte se: Malé auto do města a okolí

Pozdě ale přece. Peugeot 206 má jinou historii. Když nebydlíš přímo ve městě, kde máš vše za rohem, potřebuješ jet občas autobusem, což s kočárem není dvakrát pohodlné a tehdy ještě s respirátorem na ústech vůbec příjemné. Takže přítelkyni došlo, že by bylo snazší se po letech zas naučit jezdit autem. S dítětem ale na nějaké učení se rozjezdů a parkování není čas, rozhodl jsem se pro ni v inzerci hledat malé a jednoduché auto s automatem. A shodou okolností se pár km od nás prodávala 206. K nahrazení Picassa došlo až nedávno. Hledalo se poměrně dlouho, protože bazary aut do 100 000 přetékají šrotem který už se ani neobtěžují leštit a soukromé inzeráty aut za rozumné peníze v pěkném stavu visí na internetu hodiny, max. pár dní. Vyrazil jsem proto asi do 20 km vzdáleného městečka pro Peugeot 407 SW, který jsem nakonec koupil. Z obou aut jsem podvozkově mile překvapen, nicméně 206 bude rozhodně zábavnější. Většina dobových recenzích tvrdí něco o houpavém podvozku s velkými náklony. Je to možné, ale výbavy SX (a předpokládám i GTI a CC) mají podvozek údajně trochu jinak naladěn a mně třeba to vyhovuje. Jezdí se v tom opravdu svižně.
Mimochodem mě překvapila i ta 407 na 17" kolech. Před pořízením jsem očekával stejnou podvozkovou nudu jako byla 607, ale lichoběžník vpředu a multilink vzadu je znát a dvojkovou ofci nebo Passata B6 z té doby podle mě strčí hravě do kapsy nejen komfortem, ale i jízdními vlastnostmi. Líp uz té doby jezdí Mondeo, Alfa 159, ale u všech je podobně znát ta vyšší hmotnost.

Bavoraczech
12. července 2022, 09:30
0
Ptejte se: Malé auto do města a okolí

Jestli to není moc velký, tak Peugeot 206.
- v automatu se dělal
- s klimatizací se dělal
- široká paleta motorizací spolehlivých motorizací
- ohromný množství ND, protože to bylo kdysi možná nejprodávanější malé auto u nás
- nové ND jen o kousek dražší než na Pandu(r)
- ve výbavě SX nebo GTI to i hezky jezdí

My teda máme kombíka, protože kočárek, 1.6 16V v automatu s klimou a je to vážně příjemné autíčko a na popojíždění pár km okolo komína ten 4 kvalt naprosto vyhovuje.

Bavoraczech
13. června 2022, 12:20
4
Maserati Levante: Útok na emoce

Do Levante se pohodlně vejde krom kočáru i kulečníkový stůl. Možná uveze i klec s menším tygrem. To s Ghibli nezvládneš...

Bavoraczech
30. května 2022, 09:06
0
DS 7 Crossback E-Tense Louvre - pojízdný šperk

Smyslem článku bylo tedy popsat, jaký má smysl pořídit si toto DS. Já v tom nikdy nejel, ale tak nějak si říkám... Když nepotřebuješ výkon, jezdíš s tím po okolí... Nestačilo by utratit o několik set tisíc míň za Peugeot 5008 ve full výbavě? A co když mi přijde zajímavější třeba Lexus NX450h?
Já taky s Francouzema nemám problém. Momentálně je pracovní vehikl Peugeot 407, který mě každým dnem víc udivuje skutečností, o kolik je (krom slícování interiéru) lepší než dvojková oktávka... Možná to tady bude podobné?

Bavoraczech
19. května 2022, 13:19
0
Nejnepochopitelnější závady, jaké se vám přihodily

Další skvělý zážitek s Peugeotem 607. Jedete si takhle po dálnici a najednou auto ztratí tah. Dojedete ke krajnici a zjistíte co se děje. nejde podávací čerpadlo. Logicky jdete po pojistce a ona je vážně spálená. Nebylo by třo až tak zajímavé, kdyby se to nedělo další 2 hodiny po ujetí každých 20-50 km :-)

Bavoraczech
19. května 2022, 13:18
0
Nejnepochopitelnější závady, jaké se vám přihodily

Alfa 166 jen s jedním klíčkem. Auto stálo prakticky celou zimu, chtěl jsme ho tedy na jaře lehce protáhnout kolem komína. Jenže ab v tom nebyl čert, auto nenastartovalo. Klíček jsem tedy nechal ve spínačce a vyndal baterii, trochu jsem ji dobil, zapojil, auto se zamklo i s klíčkem uvnitř. Stejně jako u Thesisu Alfa 166 nedisponuje sklopnými zadními sedadly, takže dostat se do interiéru kufrem je možné leda pro skřítky. Druhý klíč jsem ztratil při stěhování, takže náš příběh končí o 2 hodiny později 43. a konečně úspěšným pokusem o "krádež" vlastního vozu skrz drát, kterým jsem si na ovladači otevřel okénko spolujezdce :)

Bavoraczech
19. května 2022, 13:13
0
Nejnepochopitelnější závady, jaké se vám přihodily

Byl pozdní večer 1. máj a já přijel svým Opelem Astra 2. generace domů. Na tachomertru právě svítilo krásných 1xx 666 km, stejná hodnota zde svítila i následujícího rána. Až na to, že při pokusu o nastartování se ozval zcela jiný zvuk než bych očekával, tedy hlasitá siréna. Brzy jsem pochopil, že má auto dodělávaný imobilizér s alarmem, který si usmyslel že zůstane aktivní. Po rozebrání části interiéru jsem našel černou krabičku českého výrobce, na jehož servisní linku jsem se dovolal.
Zde mi bylo řečeno, že mám přerušit žlutý a zelený kabel spojit je vzájemně a tím imobilizér vyřadím z provozu. Inu při bližším ohledání krabičky jsem odhalil asi 12 shodných černých kabelů. Z nichž tedy dva po rozebrání zbytku palubní desky vedly ke spínací skříňce. Tam byl tedy nejspíš problém a po jejich spojení se auto uvedlo do provozu....

Bavoraczech
13. května 2022, 13:20
-1
Bazarový snílek: Bez střechy levně

Tak a je to tady... Kabriolety.
Takže to vezmeme popořadě. Ford Escort bylo asi to nejhorší auto, které Ford dělal a to beze srandy. Dost podprůměrně spolehlivé auto s mizernými jízdními vlastnostmi, ale velkou chutí reznou. Vážně ne... to za to nestojí.
Peugeoty... 306 je stará ludra, ale tu nápravu dneska dělají specialisté do 5000 včetně práce na počkání. Vím to, protože mám sám 206 (kombíka)... a jsme u toho. Proč je ta 206 vlastně fajn... protože on je to takový asi malinko jiný Peugeot. Tím, jak je to malé je to i celkem svižné a nechá se to (oproti dobovým recenzím) pěkně vodit zatáčkami. Chyba konkrétního kusu bude ve shnilých prazích, které už pohromadě drží jen lak. Tak si pánové připravte dalších 19 000 na vyvaření a bude zas pár let fajn :).
307 ale fakt parádu udělat může, protože těch aut na ND je všude mraky, nárazník bude nejspíš sedět z civilní verze a stejně tak palubovka. Navíc to má pevnou střechu a s LPG při dnešní ceně paliv pak může ještě pár let oslňovat jako parádní dostavník na cety do práce :).
Punto... ideálně FIRE.... to je takové drama, otáčkoměr líže každou chvíli omezovač a vy máte pocit, že letíte krajinou... akorát nepřekračuijete dopravní limity. Něco takového myslím tvrdil James May. Auto je nejzábavnější na limitu a ten má Fiat Panda docela nízko :-). Můj tip - Barča :-).

Před lety byly laciné Alfy GTV Spider, už to taky neplatí...Focus kabrio, Astra kabrio...

Bavoraczech
06. května 2022, 07:07
0
Autíčkář se ptá: Kdy jste objevili Ameriku vy?

Jojo, Modrava s Kvildou, to je v létě sen, na zimu tam bydlet nechceš. Ale penziony se uživí pěkně :)

Bavoraczech
05. května 2022, 10:53
0
Autíčkář se ptá: Kdy jste objevili Ameriku vy?

Taaak a teď mi řekněte, co je tohle za tyče, je toho plná Šumava - kvilda, Srní, Modrava :)

Bavoraczech
31. března 2022, 11:19
4
Zlatá Vrána 2022: Nesmysly z inzerce už počtvrté!

Halvně je to asi nejhorší auto své doby ve své třídy. Měli jsme dvě generace v motorizacích 1.8D a 1.8TD. A musím uznat, že ten, kdo se pro Escorta rozhodl a zároveň zvolil slebší naftovou motorizaci byl slušný masochista. Tohle auto se totiž zatáčkou hrnulo s jistotou parníku a zvukový doprovod si moc nezadal s kdejakým vesnickým Zetorem. Když už jste tedy přežili i toto, trpěli jste zoufalým nedostatkem výkonu. Korunovací za toto utrpení byla opravdu silně nadpůměrná náchylnost ke korozi.

Bavoraczech
15. února 2022, 13:45
1
Je k radosti potřeba síla?

Ona ta Oktávie 3 RS není nějak extra těžká. Má docela slušných 150 koní na tunu, jenže se prostě těžkopádněji řídí. Jenže kde není auto na svižnou jízdu naladěný, tam ani nízká hmotnost nepomůže.

Bavoraczech
14. února 2022, 07:35
0
Je k radosti potřeba síla?

Jo no, kdo by býval řekl, že nakonec s blbým červeným Pežotkem 206, co má 110 koní a hmotnost okolo tuny, bude na silnici taková sranda. Divil jsem se těm týpkům s rovným kšiltem a Pežotkama 206 GT. No jako šestiválcová Alfička to není, ale na mrzáka z Francie fakt dobrý...

Bavoraczech
07. prosince 2021, 20:10
0
Vybrat si auto je umění

No samozřejmě, průměrnej majitel to moc neřeší. Akorát že Focus a speciálně první C-Max to obvykle postihne daleko dřív než takovou Hondu Acord, Reanult Laguna nebo Citroen C4 Picasso...

Bavoraczech
07. prosince 2021, 13:33
0
Vybrat si auto je umění

No, z tohohle pohledu se stačí projít po parkovištích u nákupáků a máš minimálně o korozi vnějších dílů u konkrétních vozů určitý obrázek. Když vidíš 6 C-Maxů, z nichž u 4 už je viditelná lišej na prazích a pak se zeptáš člověk co ho má už přes 10 let a parkuje na chodníku před barákem a už nejmíň 5 let ho má děravýho, pak se podíváš na sousedovo C-Maxe, parkovanýho taktéž na asfaltu před barákem, jak má díry v předních lemech a za nimi vyhnilej práh... No je to tak trochu podezřelý a člověk by řekl, že tyhle auta moc zdárně korozi neodolávají. Je mi jasný, že typickej Fordař bude tvrdit, že to tak neni, ale za mě když teda bych si měl pořídit Focuse 2, tak jedině v provedení Volvo V50 :-D
Abych teda neahnil jen Forda, Tak Touran nebo Yeti je to samý, Mazda 3/6 předminulé generace ještě horší. Těch Mondeí jsem viděl pár lehce chycených, ale zatím žádnou tragédii, takže věřím, že jsou na tom o něco lépe.
A jako Alfista uvedu příklad... Taková 156 a 147 už dneska hnije celkem dost, teda hlavně podlaha, na karoserii se to tolik neprojevuje. Zato taková 164 a 166 je na tom s antikorozní ochranou daleko lépe. (159 pak v průměru něco mezi).

Bavoraczech
07. prosince 2021, 08:15
1
Vybrat si auto je umění

Ještě bych tedy dodal, že auto za 15 se vybírá celkem snadno:
1) Vyhlídnout si auto do 20 tis.
2) Aby to mělo STK platnou ještě alespoň rok
3) Co nejjednodušší techniku, dostatečný prostor
4) Bacha na shnilotinu, vyvařit se něco dá, ale celá nosná konstrukce je problém :)
5) Klidně něco s vážnější, ale relativně snadno opravitelnou závadou, ideálně doma
6) Kosmetika a výbava už jsou jen bonus
A dodatkoví číslo 7 - stlačit u prodejce cenu minimálně o tolik, kolik si na první pohled myslím že do toho padne aby to prošlo příští STK (ono to stejně bude víc :-) )

Bavoraczech
07. prosince 2021, 07:58
0
Vybrat si auto je umění

Focus 2 a C-Max jsou většinou hniloby a když není konkrétní kus teď, bude brzy. Jelikož teď mi vydrží auto za 15+15 tis 5 let, tak nechci auto za 100 (+?) do 5 let taky vyvařovat. To bych si totiž vůbec nepomohl a co jsem slyšel, tak ty první C-Maxy okolo roku 2005 - 2006 mají třeba 5. dveře prohnilé už několik let. Nedělám si iluze, že zrovna mnou koupený třeba o 4 roky novější kus na tom bude lépe.
Mondeu a S-Maxu bych věřil víc. Vyšší řada, asi o něco lepší kvalita výroby a ani předchozí generace Mondea nebývá až tak shnilá jako Focusy.

Bavoraczech
06. prosince 2021, 21:28
0
Vybrat si auto je umění

Freemont se nevejde do ceny a Journey interiér je na poblití
C5 neni špatná, ale servisně jsem na ni neslyšel nic pěknýho, to bude nejmíň jako 159.
Accord 7g se zas nevejdu do cenovky a ta 2.2. prý není zrovna povedený agregát laciný na údržbu
Croma zní zajímavěji, technicky jednodušší podvozek oproti 159, ale motor a převodovka stejné, díky za tip.
A Laguna III by mohla být taky celkem zajímavým soupeřem. Díky pověsti 1 a hlavně 2 jsou laciné a prý celkem fungují. Velikostně možná odpovídá Mondeu :)

Bavoraczech
06. prosince 2021, 12:26
0
Vybrat si auto je umění

To ses mi celkem trefil do noty. Moje Xsara Picasso pokoří z jara věkovou hranici 20 let a 350tis km a na podzim jí čeká STK. Uvidíme, jak spolu ten další skoro rok přečkáme, nicméně pokud se začne objevovat větší množství závad naráz provézené rozšiřováním kovomorky, přijde napřetřes nová kára. A jak píšeš, už bych chtěl asi něco o trošku lepšího než doposud. Strop 110 000 kč.
Tedy požadavky na rodinný dostavník:
1) karoserie combi, MPV, v nejhorším případě SUV, prostě prostor na lidi i věci
2) jednodušší technika, lacinější provoz (díly, spotřeba)
3) alespoň průměrná odolnost proti korozi
4) nějaký komfort, určitě mlhovky a klimatizace
5) RV. 2008 a novější, nájezd cca do 220 000 km
Nice to have: automat, vyhřívané čelní sklo, sedadla, senzor stěračů, slušné audio a odhlučnění

- Jako první mi z toho vylezlo Mondeo 1.8 TDCi, jakožto údajně držák motor bez DPF. Slabší benzin od Forda nejede, silnější už žere, dělá se s automatem a s veškerou výbavou co bych rád. Pro mě příjemný a velký interiér. Jen je tam obava z náchylnosti na korozi. Další možnost Galaxy, S-Max to samé
- Jako Alfistu mě pak oslovila 159, ideální kombinace 1.9 JTDm 110 kW a k tomu automat. Jenže tam se zas bojím, že ta údržba nebude tak laciná, páč sám vím, že tam hromada spotřebáku stojí dvojnásobek než na 156/166
- Insignia přes rozpočet, Astra J menší, Zafira?
- Oktávka TDI DSG? Co vidím, tak už ty dvojkový facelifty slušně hnijou a to DSG nevím no.

Co byste v dané třídě doporučili jako konkurenci Mondea / S-Maxe?

Bavoraczech
01. prosince 2021, 13:48
0
KIA Ceed 1.5 T-GDI GPF 7DCT GT-line: Šťastně až do smrti

Já bych tedy chtěl především pohanit interiér, jel jsem v nějakým naftovým služebním Ceedu s najetými x00 km a odněkud od zadních dveří svist jak kdyby tudy fučelo a palubka plastová jakože rádoby kožená a prošitá nějakou tkaničkou, ale ve skutečnosti je tkanička nějak prošitá plastem? To jako proč? Nešlo by místo tkaničky třeba použít hodnotnější plast nebo tak něco?
Předchozí Ceed mi z interiérového pohledu přišel fajn, jízdně nevím asi průměr, možná lehce nadprůměr. Vzhledem k tomu, že si jízdu v novém Ceedu moc nepamatuju, tak to asi lepší nebylo.

Bavoraczech
30. listopadu 2021, 07:57
1
Hyundai Bayon 1.0 T-GDI MHEV: Čím méně, tím lépe

Myslím, že se tomu bude říkat "Bujón"

Bavoraczech
18. listopadu 2021, 14:52
0
Hyundai Ioniq 5: Mnohem větší novinka, než jsme čekali

Třeba je to dobrý, já se jen nemůžu zbavit dojmu, že to vypadá tak, jak si na přelomu 80. a 90. představovali, že budou vypadat auta v roce 2005

Bavoraczech
10. listopadu 2021, 09:13
2
Hyundai Tucson Plug-in: Dobré auto s jednou chybou

Otázka designu. Před rokem to bylo zjevení. Supermoderní ostře řezané rysy. Tady v té červené barvě vypadá dost pěkně, ale ty šedivky a hnědozelenáči, které potkávám na silnicích běžně mě už moc neohrozí. Tím chci říct, že pro mě začíná ten design vypadat okoukaně a předpokládám, že za 5 let si budem říkat, že to auto je i celkem hnusný.

U Kiundaje je tohle ale celkem běžná věc. Třeba Sportage v šedé metle vypadá celkem dobře, ale dejte ho do jejich typické oranžové a začne vypadat jak naducaný polštářek na kolech.

Bavoraczech
08. listopadu 2021, 06:41
0
Fiat Croma (’87) & Alfa Romeo 164 (’89) - jak proměnlivá mohla jedna platforma být

No jak se to vezme. Takhle má třílitr, vypadá v moc pěkným stavu a navíc má tu libovou zelenou barvu :). Jestli je v takovém stavu jako vypadá na fotkách tak asi za ty peníze taky stojí.
https://auto.bazos.cz/inzerat/141838450/1992-alfa-romeo-164l-30i-v6.php

Bavoraczech
05. listopadu 2021, 08:44
4
Fiat Croma (’87) & Alfa Romeo 164 (’89) - jak proměnlivá mohla jedna platforma být

164ku si kup. Ale ja kse píše výše, určitě už ne s TD, ale s TS nebo ještě lépe s V6. Dřív byly hodně laciné. Vzpomínám si, že jsem snad viděl 3.0 QV kolem 40 tisíc a nikdo ho nechtěl. Dneska už je o fous dražší, ale pořád jsou to ještě dost zajímavé peníze na to, co za ně dostanete. Jestliže se může prodávat Škoda 120 GLS za 80 tis kč, oproti tomu je 164ka s šestiválcem doslova dělo.

Bavoraczech
05. listopadu 2021, 08:40
2
Fiat Croma (’87) & Alfa Romeo 164 (’89) - jak proměnlivá mohla jedna platforma být

Jak píše Vojta, jsou daleko horší a modernější auta na údržbu než Alfa 164.

Bavoraczech
03. listopadu 2021, 07:48
2
Volkswagen Caddy Life 2.0 TDI: Esence moderního Volkswagenu

Trochu mi to připomíná vytuněnej Peugeot 306 interiér :-D

Bavoraczech
01. listopadu 2021, 10:18
0
Volkswagen Caddy Life 2.0 TDI: Esence moderního Volkswagenu

... myslíš jak když jí nakupují na Aliexpressu?

Bavoraczech
01. listopadu 2021, 10:16
0
Volkswagen Caddy Life 2.0 TDI: Esence moderního Volkswagenu

Kdo ví, třeba to právě ta pověst a tradice ještě zachrání. O tom samém se svět bavil u 1.x TSI a vytahaném rozvodovém řetězu nebo u 1.8 TSI s ovalitou válců a co se stalo? VW se prodávají dál jak housky na krámě.

Bavoraczech
01. listopadu 2021, 10:11
0
Volkswagen Caddy Life 2.0 TDI: Esence moderního Volkswagenu

"Asi jsem nikdy nepochopil, čím Volkswagen oslovuje své zákazníky a nepřišel jsem na to ani tentokrát." - Zákazník je zvyklej? Před 25 lety byli na špici a lidi si to dodnes pamatujou a kupujou.

Bavoraczech
01. listopadu 2021, 10:09
1
Volkswagen Caddy Life 2.0 TDI: Esence moderního Volkswagenu

Wow, čekal jsem opěvný článek na to, jak je Caddy dobrý, jak je praktický, nádherně ergonomický, skvělý pro práci a dostatečný pro rodinu, že až na nějaké dvě tři drobnosti je to skvělý parťák, ale když jsem viděl fotku palubní desky a ten naroubovanej dotykovej panel pro světla apod, uvědomil jsem si, jak jsem se mýlil. Zkrátka bych asi čekal víc. Sklopná druhá řada sedadel s vyjmutím bez nějaký zajišťovací tyčky mělo už prastarý Picasso dneska za bratru půl průměrný výplaty.

Bavoraczech
01. listopadu 2021, 08:53
-1
Hledá se nejzbytečnější auto

ix35 nevím jestli je úplně zbytečný, každopádně je strašně hnusný. O 2. místo v žebříčku zrůdnosti by se mohla směle podělit s Pontiacem Aztec :-)

Bavoraczech
01. listopadu 2021, 08:50
1
Hledá se nejzbytečnější auto

Naopak, na Clio nalepili ten kufr relativně rozumně, takže to na svou dobu vypadalo ještě přijatelně a ten kufr byl použitelný. U Fabie je oboje o úroveň horší.

Bavoraczech
01. listopadu 2021, 08:47
0
Hledá se nejzbytečnější auto

Já tomu říkám Kiundaj, on je to totiž, tuším, jeden koncern. Něco jako Peugeot a Citroen, kdy Peugeot (Hjondé) by asi měl být lepší a KIA (Citroen) horší, ale asi mi to ani nepřijde. Máme nějaký služební Ceedy předchozí generace 1.7 nafty ve vyšší výbavě a vůbec mě to neuráží. Na Oktávku 2.0 to prostorností a dynamikou úplně nemá, ale ve srovnání s takovým Rapidem 1.6 bych si asi vybral tu KIU.
Zbyteční mi tedy nepřijdou.
Zbytečný mi přijde třeba Peugeot 607. Tváří se jako tak trochu luxusní sedan konkurující Audi A6, ale ve skutečnosti nemá ani na Volvo S60, Alfu 166 a dokonce ani na Passata. Řekli byste si Peugeot, ten bude komfortní. V rámci možností, ale všichni 3 výše popsaní konkurenti jsou minimálně stejně pohodlní. Zároveň mají lepší jízdní vlastnosti. Co je ale nejdůležitější... 607 může být celkem nabušená výbavou, jenomže po 5. sklopení a vyklopení zrcátek se pohne i sklíčko uvnitř. Sedačky vypadají na 1. pohled jako kožené, ale na dotek je to dost laciná koženka. Prémiové audio od JBL šumí. TMPS senzory se ztrácí a zase objevují a tak bych mohl pokračovat dál. Zkrátka pokud chcete elegantní a pohodlný sedan střední / vyšší střední třídy, snad každý konkurent je lepší než Peugeot 607. A bojím se, že nová vlajková loď DS jde tím samým směrem.

Bavoraczech
25. října 2021, 08:15
0
DS Automobiles DS9 Performance Line: Velký...

Isi nejsem Číňan jako Esmo, ale za mě hnus zvenku i zevnitř. Zevnitř mi to přijde asi tak jak si v 85. představovali interiéry aut v roce 2000. Akorát ten LCD displej má vyšší rozlišení než 7 segmentů...
Jak tu již bylo psáno, za podobné peníze je tu hodně zajímavějších kandidátů.

Bavoraczech
21. října 2021, 14:28
0
BMW 320d: Díky za každé nové ráno

Hmm, nad tímhle jsem uvažoval. Co je tak nějak minimální potřebný výkon. Pohybuju se zejména po okreskách, obvykle v kopcovitějším terénu. Vychází mi cca 100 koní na tunu. Není to omračující výkon, ale v běžném provozu člověka nijak nelimituje. Víc je samozřejmě fajn, ale není to nutně potřeba.

Bavoraczech
20. října 2021, 10:51
2
BMW 320d: Díky za každé nové ráno

Tak to je asi fyzika ne? Jednak srovnáváš benzin a naftu, druhak výkon na váhu, krouticí moment. Srovnej si i spotřebu. To je něco jinýho. To už se můžu začít divit i tomuhle...
https://zeperfs.com/en/duel1152-7509.htm

Bavoraczech
20. října 2021, 10:43
0
BMW 320d: Díky za každé nové ráno

A můžeš to mít za 16k měsíčně na operák. To není zas taková pálka a když máš rozumnou hypotéku/nájem, tak to z nadprůměrnýho platu i uživíš :-).
https://www.operativni-leasing-bmw.cz/operativni-leasing/nove-bmw-320d-limousine-2.0-140kw-aut-stand-60mesicu-20000kmplatce-0-c61649e2d5ecf139a5292f39984108be

Bavoraczech
20. října 2021, 09:02
0
Peugeot 5008: Rodinný ideál ze staré školy

A mně se to líbí a to docela hodně, protože na jednu stranu to vypadá použitelně jako C4 Picasso, ale zároveň to vypadá o dost líp než C-krosr nebo 4007. A teď mi řekněte až to budu třeba za 4 roky kupovat jako ojetinku, jakou mám zvolit motorizaci? Jakože za dob Xsary Picasso, Peugeotu 307 a podobných to bylo jasné. Benzíny 1.6 supr, 1.8-2.0 sice nenadchnou, ale jsou celkem spolehlivé. 2.0 a 2.2 HDi paráda, na 1.6 HDi bacha. Jenže pak přištli s těmi jejich VTI apod. a tam už to tak růžový není. Takže jakej benzínovej motor do Pežotku? A když nafta, nezruinuje mě to oproti starýmu HDičku?

Bavoraczech
15. října 2021, 14:53
-1
Bazarový snílek: Nad 100 pod 100 a nahodilé podivnosti

Typický majitel koncernu by řekl - protože tam dělají Alfy? :-)
Ale pravda je taková, že tam dělají halvně koncern, protože Alfy dělat nechcou :-D.
Existuje asi víc forem autíčkářství. Kdo na to má peníze, resp. je ochotný za to auto dát peníze a nepotřebuje o tom nic vědět a na druhé straně je naopak někdo, koho třeba zajímá jak to jeho auto funguje a je ochoten tomu dát ten čas a péči a něco si opravit sám. Hádám, že to bude spíš tedy starší generace lidí, kteří jsou takto zvyklí a nebude jich jen 2%. Teda možná v okolí Prahy, ale na vsích jich bude hromada.

Bavoraczech
15. října 2021, 09:44
0
Volvo XC40 Recharge Twin: Čekání se vyplatilo

No a nebo když sám sebe opět pitomně doplním... to VW nemá k*ule na to říct - My jsme vymysleli standard. Haló BMW, Stellantise, jdete do toho s náma? Uděláme z toho normu? Takhle to třeba dělá naše firma a funguje to.

Bavoraczech
15. října 2021, 09:39
0
Volvo XC40 Recharge Twin: Čekání se vyplatilo

Sakra alespoň v tomhle by měla mít EU pevnou ruku, když nám kecá do blbejch nabíječek k mobiům. Mně ta evropská politika přijde jakože se sešly dětičky na hřišti a všechny něco chtěj, ale nikdo z nich neví jak toho docílit a ani je to vlastně moc nezajímá.

Bavoraczech
15. října 2021, 08:55
0
Volvo XC40 Recharge Twin: Čekání se vyplatilo

Když bych tu úvahu chtěl ještě rozvést, ideální situace by byla taková, že by se třeba všichni evropští výrobci dohodli na jednom kompatibilním typu baterie, který by používali všichni. Auta by se prodávala bez baterie, resp. s nějakou erární baterií. Výrobce baterie by věděl, kolik nabíjecích cyklů jejich baterie zvládne a vy byste na měnicí stanici platili cenu za energii + cenu za pronájem baterie (za jeden nabíjecí cyklus, tedy pokud baterie stojí vyrobit třeba 300 000 Kč, a zvládne 10 000 nabití, tak zaplatím třeba 40 kč + cenu energie). Výrobce bude mít povinnost po 10 000 cyklech baterii zrecyklovat. Zároveň budou nějak pojištěné i poškození baterie v provozu nehodou. Nebo se prostě připočte k ceně pronájmu a nebude to za 40, ale za 50 kč. Hurá, vyřešeno :-)

Bavoraczech
15. října 2021, 08:48
0
Volvo XC40 Recharge Twin: Čekání se vyplatilo

Bojím se, že ne. Reálnější by byly výměnné stanice. Přijedeš, vyměníš, odjedeš...

Bavoraczech
15. října 2021, 08:31
0
Volvo XC40 Recharge Twin: Čekání se vyplatilo

ono až se přejde na graphenové baterie a začnou se vyrábět ve velkém, tak ta cena půjde dolů. Jen prostě někdo bude muset zajistit, aby se mi ta baterka nabila na 500 km za 5 minut a přitom vydržela alespoň 10 let provozu a jako náhradní díl nestála polovinu ceny nového auta. Pak mi to bude dávat smysl.

Bavoraczech
15. října 2021, 08:24
0
Bazarový snílek: Nad 100 pod 100 a nahodilé podivnosti

Ono záleží co pro koho znamená těch 90 %. Pro mě je to rozhodně stav, kdy by auto mělo bez problémů projít STK (ale známeto to, šťouravý technik najde i na zánovním autě něco) a rozhodně se s ním nikam nebojím jezdit. 90% stav beru tak, že brzdy jsou zkontrolované a repasované, osazené brzdovými kotouči a destičkami renomovaného výrobce, veškeré podovzkové díly jsou zkontrolované a v pořádku nebo rovnou vyměněné opět za díly renomovaného výrobce, rozvody, oleje a filtry jsou dělány v předepsaném intervalu nebo kratším, ale třeba je někde horší lak, je tam ještě originální škrtící klapka nebo jsem si vědom toho, že už jsou vybledlé světlomety... Tak si počkám až je někde uvidím za dobře a teprve pak je koupím. Ale pořád jsou ve stavu kdy by prošly přes STK.

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford F250 Ranger XLT Lariat 7.5 tažné 1978
Ford F250 Ranger XLT Lariat 7.5 tažné

1978 rok výroby
240 koní výkon
7 500 ccm objem

Chrysler Newport Custom / MONTANA, USA 1969
Chrysler Newport Custom / MONTANA, USA

1969 rok výroby
216 koní výkon
6 277 ccm objem

Oldsmobile Delta 88  1968
Oldsmobile Delta 88

1968 rok výroby
365 koní výkon
7 500 ccm objem

GMC 2500 Suburban Silverado Sierra Yuko 1998
GMC 2500 Suburban Silverado Sierra Yuko

1998 rok výroby
190 koní výkon
0 ccm objem