načítám data...

Bavoraczech

JménoJiří Toušek
BydlištěPrachatice
Registracepřed 4.1 rok.
Poslední aktivitapřed 3.2 dny
Příspěvků ve fóru25
Komentářů u článků485
Pozitivních komentářů u článků89
Negativních komentářů u článků8
Možnostinapsat zprávu
Informace

Avatar aby bylo jasný, že mám rád Itálii :D

Poslední blogy

cuore confortevole - Alfa Romeo 166

09. ledna 2019, 11:07 28 komentářů

Jsou auta, která jsou výjimečně spolehlivá, velmi praktická, krásná nebo neuvěřitelně rychlá. A pak jsou auta, která nevítězí ani v jedné z těchto disciplín, mají ale něco co drtivá většina ostatních postrádá. Je to něco, co se těžko objektivně hodnotí a číselně kvantifikuje a čemu obvykle říkáme "duše".

Dělníci za babku

17. září 2019, 10:27 26 komentářů

Sny mnohých čtenářů se upínají zejména na lesklá placatá auta s nízko umístěným těžištěm či agilním motorem. Přestože podle bájných legend se do Miaty vejde všechno, čtyřčlenou rodinu, psa a polovinu dámské šatní skříně na dovolenou pohodlně neodveze.

Klišé v automobilových recenzích

30. dubna 2021, 07:52 32 komentářů

uvažování recenzentů vs. realita


Posledních 50 komentářů

Bavoraczech
24. září 2021, 11:09
0
Co nejhoršího se vám stalo na cestách?

Málem bych zapomněl na příhodu s Fiatem, kde jsem šetřil palivo tak dlouho až prostě došlo. S vozem jsem tedy zajel ke krajnici a přemýšlel co dál. Nicméně na kopečku asi 20 metrů nade mnou svítila čerpací stanice. Měli i kanistr :)

Bavoraczech
24. září 2021, 11:08
0
Co nejhoršího se vám stalo na cestách?

Bylo to na srazu Alfy Romeo :-D
Jedeme "spanilou" jízdu a najednou jsem dojel. Propadl se pedál spojky. Tady se ovšem projevila ta správná alfistická povaha, kolegová nás odtáhli za roh, zistili jsme že to byla pouze uvolněná závlačka spojkového pedálu. Tu jsme našli, nasadili a účast na srtazu pro nás tedy neskončila.

Další příhoda s Peugeotem. Jedu si tak po dálnici a jnajednou koukám, že motor přestává táhnout. Zastavuji u krajnice a motor chcípá. Zkouším startovat. Zjišťuji, že benzín z nádrže neteče, ale v nádrži je ho dost. Měním pojistku podávacícho čerpadla a jedu dalších 20 km dál. A takhle každých 20-40 km :-).

Citroen a lanko spojky. Bylo celkem obtížné projet méně frekventovanou křižovatku a zabočit doleva na 5. rychlostní stupeň. Naštěstí bylo do křižovatky vidět asi z 200m, takže jsem rychlost vozu přizpůsobil aktuálnímu provozu a proklouznul. Zastavil mě až důchodce s Fábií, který se prostě rozhodl, že rychleji jak 25 do toho kopečka nepojede. To už Citroen na 5 nedal a chcípnul. Naštěstí se podařilo jej odtlačit na bezpečné místo asi 500 metrů od domova :)

Bavoraczech
14. září 2021, 07:20
0
Barvy a auta, co patří k sobě

To už mám tedy raději "Nero Vulcano" - černo-hnědá s odlesky do fialova. Nebo pak Moonlight Pearl.

Bavoraczech
13. září 2021, 13:51
1
Šetříme s Autíčkářem: Budgetové alternativy žádaných aut

Ceny 156 a 147 GTA jsou vyšroubované skoro bych řekl až příliš vysoko. Jednalo se o vrchovlnou nabídku, něco jako dnes Giulie QV. Avšak technický základ je naprosto stejný s GTčkem, jakožto kupé variantou 147 a cenou v průměru o 100 tisíc nižší. Přitom rozdíl ve výkonu je skutečně neznatelný, stejně jako v nákladech na údržbu. A pokud by někdo chtěl jen o fous méně výkonnou variantu za o hodně méně peněz, je tu 156 2.5 V6.
Další alternativou je Alfa GTV/Spider, popř. 166 umí být s tímto motorem také dost schopná a o odst levnější při nákupu.

Bavoraczech
13. září 2021, 13:38
1
Barvy a auta, co patří k sobě

MX5...

bych to zobecnil na celou Mazdu, ta jejich červená metla je prostě neskutečně pěkná a je jedno jestli je na trojce, CX5 nebo na MX5

Alfa Romeo Stelvio / Giulie, barva s jednoduchým názvem Blue Metallic, používaná hojně u verzí Veloce. Na fotkách nic moc, ale ve skutečnosti je skoro tak krásná jako mazdí červená.

Bavoraczech
13. září 2021, 13:35
0
Barvy a auta, co patří k sobě

ten napravo jsme měli :-)

Bavoraczech
07. září 2021, 09:20
2
Fiat Panda: Never say no to Panda!

Pandur je super!!! A jak říkal James May, auto je nejzábavnější řídit na limitu. A ten má Panda dost nízko :)

Bavoraczech
07. září 2021, 09:14
0
Fiat Panda: Never say no to Panda!

Míval jsem 1.2 Fire 51 kW - 6500 ot/min... Ale nechalo se to vytáčet rádo :)

Bavoraczech
07. září 2021, 08:33
0
Automatizace jako cesta k rychlosti a šroubky

Nýtovací matice je dobrá na místech kam nemůže sůl když je to nový. Jakmile tam ten šroub zarezne, tak jde vždycky dřív matice a to je pak k nas....

Bavoraczech
03. září 2021, 08:50
1
Největší kravina, jakou jste si kdy koupili?

Všechny moje současná auta jsou kraviny.
Kdo by si kupříkladu koupil Alfu 166 s V6 s haprujícím volnoběhem, špatným lakem a nefunkčními blinkry? (Cesta domů přes Prahu byla zajímavá).
Kdo by si koupil dobrovolně Xsaru Picasso v benzínu s blatníkem zbořeným od prasete a nalítanejma 300 000 km? (Dnes skoro 350 000)
Ale největší kravina byla Peugeot 607 z aukce. Prostě jsem asi chtěl zjistit, jaké je to vydražit si auto v aukční síni... Inu byl jsem jediný přihazující, cena byla tedy příjemná. Recenze slibovaly od 2.2i v manuálu rozumnou spolehlivost a dostatečný výkon. Od té doby jsem přestal věřit slibům. Takže nejenže to pocitově nejelo (jako celá ta série motorů od Peugeotu 1.8 - 2.0 - 2.2) zdaleka tak, jak papírové parametry slibovaly, ale navíc to nebylo ani úsporné a ani spolehlivé. Možná tomu pomohlo trochu i to, že předchozí majitelka s ním jezdila na Ukrajinu a občas bylo potřeba servisovat tam. Zbavil jsem se toho po ani ne půl roce a podle mě se ztrátou...

Bavoraczech
03. září 2021, 08:15
1
Autíčkářův týden: Přichází nová Dacia Jogger, Fabia Combi je hned v závěsu

Pochtli - ano, o to tu jde. Elektromobily jsou pořád víceméně na začátku, resp. hlavním průkopníkem byla zřejmě Tesla a momentálně se EV technologií chytili i všichni ostatní velcí hráči na trhu. Evropa, potažmo svět v tom vidí budoucnost. A bez toho, aby se ty EV prodávaly se technologie bude rozvíjet pomalu. Jde o to technologie pro provoz a výrobu EV zdokonalit natolik, aby skutečně mohli konkurovat spalovacím vozů, dojezdem i cenou. Teda jestli nejsem až moc naivní.

Bavoraczech
30. srpna 2021, 07:17
4
Budoucnost automobilismu pohledem skeptika

Já bych si dovolil se vrátit zpět k nám do EU a trochu si rýpnout. Jak jsem již psal, na elektromobilitu mám neutrální názor. ale upřímně řečeno, tlačit elektromobily i přes nedostatečnou infrastrukturu nabíjecích stanic pod záminkou snižování uhlíkové stopy je trochu úsměvné vzhledem k tomu, že EU diktuje jednotlivým státům, co se kde bude pěstovat a pak se to někce skladuje (CO2) a vozí po celé Evropě (další CO2). Nemám představu, kolik CO2 by bylo možné ušetřit, kdyby mohl každý stát pěstovat tolik plodin, kolik by postačilo pro jeho vlastní potřebu (popř. množství, omezené místním podnebím apod.)

Bavoraczech
27. srpna 2021, 09:19
0
Budoucnost automobilismu pohledem skeptika

nejsi daleko, podle pana Google je v ČR něco přes 6M aut, průměrná spotřeba jednoho elektroauta je 13 kWh/100 km. Průměrný roční nájezd auta u nás je cca 10t km/rok, tzn. 1,3 MWh energie / auto / rok. To vychází na nějakých 8 TWh. Pozor, jen na dobíjení elektroaut. Nepočítáme spotřebu všech fabrik, domácností atd.

Bavoraczech
27. srpna 2021, 09:03
0
Budoucnost automobilismu pohledem skeptika

MBMB: dluh ČR i přes rozkrádací akci "Covid" pořád nedosahuje nějakých úplně závratných hodnot. Posledních pár let nám značně rostla životní úroveň, mnohým se zvyšovaly platy a teď nás to dostihne krátkodobě v podobě vysoké inflace. Protože i když bychom vyrábět chtěli, není z čeho. Sklady některých komodit jsou momentálně prázdný a bude chvíli trvat, než se nabouchaj zpět. Taky to záleží na dalších vlnách Covidu po světě. Jo, svět se mění, ale zas ne o 180°... Možná se budem mít hůř než před 2-3 lety ale určitě ne hůř než před 10.
Rock: Ten závěr je dost rasistickej. Nejsem zrovna vítač a sluníčkář, ale obecně nelze říct, že celá Afrika a Indie je banda nemakačenků, která se těší na to, až jim v Evropě někdo přizná dávky. A už vůbec by nás to nemělo trápit v ČR, protože zrovna tihle "obohacovači" končí spíš v zemích jako Francie a Německo. Náš sociální systém pro ně není tak solidární jako ten "západní", takže většina těch, co se k nám dostanou a neputuje dál na západ má vážně zájem se zaintegrovat a fungovat. To už bych se možná víc bál levné pracovní síly z bližšího východu.

Bavoraczech
26. srpna 2021, 14:41
-3
Budoucnost automobilismu pohledem skeptika

Stejnej strach jsme mohli mít před 10 lety. Dotykový mobily? Jako bez tlačítek? Vždyť těm smartfounům nevydrží baterka. A zvykli jsme si. Jo asi strach z novýho.
Tak holt se musí mechoši naučit pracovat s bateriema. Jinak bude toho servisu zřejmě míň a bude snazší než u konvenčních aut. Jen ty baterky no...

Bavoraczech
26. srpna 2021, 13:52
-2
Budoucnost automobilismu pohledem skeptika

To je otázka. Proč to vlády tlačej, když to lidi nechtěj. Vždyť máme přece démokracíu, neboli vládu lidu. Tu vládu si lidi zvolili a sedí v ní zase jen lidi, tak proč tedy ti lidé z vlády tlačí elektromobilitu a ti co je volí tu elektromobilitu nechtějí?
A proč vlastně elektromobilitu nechceme?

Bavoraczech
26. srpna 2021, 08:39
1
Budoucnost automobilismu pohledem skeptika

Avex:Já si právě nemyslím, že velcí hráči zaspali. Tesla byla průkopnická, to ano. Na druhou stranu rychlost, jakou jsou schopni je japonští, korejští i evropští výrobci dohnat je celkem solidní. Vždyť i Hyundai má solidní elektromobil...

Bavoraczech
26. srpna 2021, 08:33
0
Land Rover Defender 90 D200: Dospělácká hračka

Ha, utáhne tu těžkou Alfu! :-D
Jinak parádně napsaná recenze, nový Defender se mi vážně líbí a na základě tvé recenze bych si ho asi i koupil, kdybych měl zbytečný 1,5 M a rád jezdil do terénu :)

Bavoraczech
26. srpna 2021, 07:34
0
Budoucnost automobilismu pohledem skeptika

Jak píše MBMB, pálíme tu hromadu elektrické energie... z uhlí. Napadlo ale někoho, že nám ty uhelky brzy možná zavřou, protože nám naše vláda nevyjednala takové výjimky jako třeba v Německu? A ze sluníčka ani větru prostě tolik energie nevyrobíme.
A teď nejde jen o nějakou průměrnou spotřebu na dobíjení. Spíš se bavíme o určitých špičkách, kdy bude potřeba nabíjet velké množství aut naráz. A to budou příkony jako 350 kW/ auto = 350 MW / 1000 aut. Výkon JeTe je cca 2200 MW...

Bavoraczech
25. srpna 2021, 14:45
0
Budoucnost automobilismu pohledem skeptika

Nevím, jestli to tu někdo nepsal, ale...
Já věřím, že se brzy najde efektivní způsob, jak vyrábět akumulátory bez lithia, ekologičtější a s vyšší objemovou kapacitou.
Zásadní problém vidím v dobíjení. Na to, aby bylo řekněme 70 % současných automobilů nahrazeno elektroauty nemá evropa dostatečnou kapacitu elektrické sítě a co se týká ČR tak ani elektráren. Zejména větší města pak nebudou pravděpodobně schopna uspokojit poptávku motoristů po dobíjení elektroaut. A toto NELZE do 10 let dohnat. Možná za 30 let... uvidíme... ale už abychom dostavěli Dukovany a začali stavě 3. jaderku...

Bavoraczech
12. srpna 2021, 14:08
0
Bod zlomu

Pozdě ale přece. 159 je těžší než 156, to bezesporu. Na druhou stranu ale jízdními vlastnostmi i tak deklasuje prakticky všechny soudobé konkurenty a na paty jí šlape snad jen Mondeo a BMW E90/91.

Bavoraczech
11. srpna 2021, 11:52
0
Dacia Logan TCe 100 LPG: Moderní návrat do starých časů

Nový logan se mi líbí, myslím si ale, že je škoda absence kombíku. ten by posunul užitnou hodnotu auta na jiný level. Lahle je to v podstatě pokračovatel aut jako "Thalie", kde přemýšlíš o tom, jestli není lepší si vzít hezčí a možná i praktičtější Clio.

Důležitá otázka - Jaká jsou sedadla? Pohodlí při jízdě a hlučnost? Dá se to srovnat třeba s levným Peugeotem nebo Fordem?

Bavoraczech
05. srpna 2021, 12:19
-2
Představujeme: Hyundai Ioniq 5 a nový Lexus NX

Joník: 5 minut na takové nabíječce přibude 100 km. A to už je opravdu použitelné.

Měli byste nervy tankovat na benzínce cca 7 litrů PHM za 5 minut? Vážně? 350 kW dobíjení? To nás čeká pěkná budoucnost :)

Bavoraczech
21. července 2021, 08:29
0
Dodge Viper: Zpátky ke kořenům

Viper je prostě legenda, designově krásná placatá věc. Nikdy jsem v tom nejel, pouze jednou jsem se podíval na RT/10 na výstavišti v Letňanech. Pro mě je to sen, třeba na něj jednou budu mít :)

Bavoraczech
16. července 2021, 14:16
0
Lada Niva 2.0: Niva Reloaded

Dostává mě interiér, ten vypadá asi jako ve Fordu před 20 lety, když k tomu přidají displej z 5 leté Dacie :D.
Prostě retrokára, které z venku neurazí a interiérem a jízdou potěší staromilce :)

Bavoraczech
18. června 2021, 11:48
2
O konejšivých autech a vnímání rychlosti

V článku se zabýváš srovnáním starých a nových aut. Mě víc překvapuje rozdílnost charakterů stejné třídy aut z podobné doby.
Měl jsem možnost porovnat Alfu 166 3.0 V6 230 koní vs, Vovlo V70 (S60) T3 250 koní.
Papírově velmi podobná auta ze stejné doby, teoreticky by měla být stejná. Tunu a půl vážící předokolka, namísto sedaček pohodlná křesla, obdobný výkon. U Alfy z atmosférického šestiválce, u Volva z oturbeného pětiválce. Tam asi podobnost končí.
Alfa je tak trochu dravec, motor je lačný po otáčkách a má jadrný zvuk. Táhne skoro lineárně od volnoběhu až po omezovač. V Alfě sedíš tak nějak výš než bys čekal a rychlost vnímáš pomaleji. Respektive jedeš 100 km/h a přijde ti že se vlečeš a auto by chtělo víc! Navíc ho ani rychle projetá zatáčka nezaskočí. Nějaký cit v řízení je, takže se dá poměrně spolehlivě poznat, kde jsou limity adheze. Na dobrých pneumatikách většinou mnohem dále než můj pud sebezáchovy (krom pod plynem na mokru).
Volvo je pohodář. Do interiéru zapadneš jako do obýváku, hranatého a tak trochu oproti Alfě strohého interiéru. Jestli už motor běží prakticky nepoznám a v klidu se rozjíždím. Taková optimální okresková rychlost je 80. Člověk má pocit, že už jede docela svižně a nemá potřebu přidávat. Okolo 100 km/h už mi auto našeptává, abych zvolnil, nikam nepospíchám a přestože toho podvozek zvládne dost, jižanský temperament mu tak trochu chybí. Když je ale potřeba předjet, turbo mohutně zabere, zatlačí mě do sedačky a umožní bleskové předjetí. Ne že by se s Alfou nepředjíždělo svižně, ale člověk má pocit, že si to musí víc zasloužit.
Když to shrnu, je až s podivem, jak rozdílný charakter mohou mít dvě velmi podobná auta stejné třídy včetně toho vnímání rychlosti.

Bavoraczech
20. května 2021, 12:32
0
Vítězství marketingu nad realitou

No ale tak to prostě je. Je hromada lidí, co si kupuje jen "koncern", protože automaticky předpokládá vyšší kvalitu a spolehlivost oproti konkurenci.

Bavoraczech
17. května 2021, 09:12
0
Vítězství marketingu nad realitou

Já pochopil, že Phaeton měl v podstatě techniku Audi A8. Nevím jaké byly tehdy ceny, ale být zákazníkem a rozhodovat se, jestli vezmu obdobné zboží od prémiové nebo neprémiové značky, tak Audi (leč já ho rád nemám) je jasná volba. Mimoto má Phaeton poměrně nenápadný design a dovedu si představit, že si jej laik na první pohled splete s Passatem B6. To je možná dobře pro Passat, ale určitě ne pro Phaeton.

Bavoraczech
17. května 2021, 08:45
13
BMW X1 sDrive 18i: Chyba v zadání

BMW si udělalo zákaznický průzkum a zjistilo, že nejvíc může ušetřit na páčce blinkrů :-D

Bavoraczech
15. dubna 2021, 09:32
0
Fiat Croma Multijet: Nečekaný Fiat

Jako Alfista bych rád připomněl, že to není tak růžové, jak se může zdát. Je to stejná situace jako u Alfy 159. Motory JTDm s DPF, u 2.4 může praskat hlava, u 1.9 praská manuální převodovka. Řešením je 1.9 s automatem, tam je ale třeba měnit pravidelně olej max. po 80 tis. jinak je to v podstatě rodinná alternativa Alfy 159. Malinko hůře vypadající a jezdící, ale uvnitř prostornější.

Bavoraczech
15. března 2021, 06:50
0
Zlatá Vrána 2021: Třetí ročník ankety o největší ostudu autoinzerce

Je fakt, že Golf4 R32 už dneska taky stojí přes 300k... Takže asi obecně auta s takovýmto motorem stojí nesmysl...

Bavoraczech
13. března 2021, 20:18
-1
Zlatá Vrána 2021: Třetí ročník ankety o největší ostudu autoinzerce

Taky si říkám. Jako motor je to dobrej, ale BMW M to není. A ten motor se dá v provozuschopném stavu sehnat z vrakárny za 10k nebo nedávno nový za 40?

Bavoraczech
12. března 2021, 14:41
1
Zlatá Vrána 2021: Třetí ročník ankety o největší ostudu autoinzerce

I tak je to vtipný s tim šestihrnkem. Slušnou 166 s třílitrem seženeš za 50, 156ku trochu shnilou, ale ještě použitelnou 2.5 za 80 a GT rozumný za 120 a GT prakticky od 200, spider ještě dráž...

Bavoraczech
12. března 2021, 12:32
1
Zlatá Vrána 2021: Třetí ročník ankety o největší ostudu autoinzerce

Polin: Když už mluvíš o Alfách, tenhle Spider s úplně obyčejným motorem by taky zasložil nominaci na vránu :-)
https://www.rajveteranu.cz/39540-alfa-romeo-spider

Bavoraczech
11. března 2021, 14:49
0
Zlatá Vrána 2021: Třetí ročník ankety o největší ostudu autoinzerce

A já prodal před pár lety za 3000 Trabanta 601 sedan... A za kolik se prodávají dnes? :D

Bavoraczech
11. března 2021, 12:12
3
Zlatá Vrána 2021: Třetí ročník ankety o největší ostudu autoinzerce

Tu plaketku "Sound System" na krytu repráku měly už od výroby? Působí to na mě směšně... To už můžou na zrcátko dát polisek "Mirror" a na přední sklo "Front window". Hurá 5S...

Bavoraczech
11. března 2021, 11:58
1
Zlatá Vrána 2021: Třetí ročník ankety o největší ostudu autoinzerce

No 1.9 TDI 81 kW stojí ještě dnes plno lidem za 100 tisíc, takže bych do nějaké lacinější momentálně investoval a postavil ji na dvorek hned vedle Felicie. Za 10 let tomu udělal lak a za těžké peníze prodal.

Bavoraczech
11. března 2021, 11:57
8
Zlatá Vrána 2021: Třetí ročník ankety o největší ostudu autoinzerce

Mě udivuje situace se Škodou 120, které se 10 let zpět všichni zbavovali, protože to byl hrozný krám. Dnes je to nejvíc investiční kára, mnohdy uváděná jako řidičská díky obdobné koncepci jako Porsche :-D. Posedlost Favoritem taky nechápu, jo oproti 120 je to velký krok vpřed, ale oproti soudobé konkurenci je to bída. Asi si koupím nějakou tu Feldu a dám ji na dvorek pod plachtu. A až ji za pár let vytáhnu, budu ji prodávat jako youngtimera za 100tis.

Bavoraczech
01. března 2021, 11:43
0
Bazarový snílek: Podivnosti z temných zákoutí inzerce

Beastar: Jo, 607 byla chyba. Mel to byt superspolehlivy 2.2i, ale byl to spis supernudny 2.2i. Mozna kdybych koupil 3.0... ale furt by tam zbyl ten nudnej podvozek. Elektronika stála za nic. Jak říkal známej... Peugeot je sice narvanej výbavou, ale ta výbava funguje oproti koncernu tak nějak... Moje zkušenost - funguje proti všemu tak nějak. Prémiové audio JBL šumí, samozatmívací zrcátka si dělají co chtějí, nebyla cesta aby některý TMPS senzor neukazoval chybu atd. Výhoda je, že jsou na to levný díly, nevýhoda že jich potřebuješ hodně.
A8 bych se bál, pokud se nemýlím, je tam hliníková kastle. V podstatě machrovinka... Dokud nepřijdou kroupy, neopatrný soused nebo košík u Kauflandu. V tomhle je mi, když už Audina, asi sympatičtější A6.

Bavoraczech
26. února 2021, 11:02
0
Bazarový snílek: Podivnosti z temných zákoutí inzerce

Tu W220 má teď jeden známý a hrozně si to chválí, jak je to papalášské pohodlné auto a zřejmě se mu tam doteď ani nic drahého nevysypalo. Já za sebe musím říct, že jsem prostě okolo toho roku 2000 byl školáček, který si začal kupovat časopis Speed a koukat víc po autech než po holkách. A tak se mi prostě tyhle mileniální káry jako W220, E38 apod hrozně líbí. Líbila se mi v té době i Audi A8 a Peugeot 607, avšak postupem času jsem k celému koncernu získal lehký odpor (těžiště motoru je na předohrab prostě moc vepředu a vysoko). Tím se dostáváme k EOSu s naftou... V tu dobu byl takový nešvar... nejen teda u VW a Audi, rvát do kabrioletu naftu. Dost překvapila i Alfa Spider (Brera) v naftě, takže tu bych nominoval jako dalšího kandidáta na nesmysl :-).
Peugeot 607 jsem měl nějakou dobu možnost vyzkoušet. K Peugeotku bych tedy napsal, že je to skutečně nesmysl ještě větší než ta 607, protože to je alespoň pohodlný koráb, ale ta 407 Coupé je něco hodně podobně nudného jakože ve sportovním kabátu. Sportovního ale na něm není skutečně nic... Možná ten třílitr.
Do výběru bych přidal třeba Hyundai Coupe Tiburon - nemám s ním zkušenosti, ale dneska už se o něm skoro nemluví :)

Bavoraczech
04. února 2021, 10:30
1
Toyobaru: prostorný komfortní rodinný vůz, vhodný na dlouhé dálniční přesuny

Opět perfektní článek. Je na něm hodně pravdy. Většina lidí vlastně neví co chce, resp. před 30 lety tu bylo aut pár. Dneska má každá automobilka při liftbacky, 2 hatchbacky , 3 kombíky, 2 malé SUV, 2 střední SUV, jedno velké SUV a MPV a od každého ještě nejméň dvě další varianty až z toho jde člověku hlava kolem.
A tak se stane, že mladý kluk bez rodiny si na dojíždění 50 km do práce chce koupit něco sportovnějšího a koupí si Škodu Kodiaq.

Já mám v podstatě 2 staré keply.
1) Alfa Romeo 166... Proč ji mám? Baví mě se v tom pořád hrabat... Ba ne, je to kvůli agilnímu podvozku, strmému řízení a motoru s perfektním zvukem a odezvou na plyn, a zároveň je to auto pohodlné na dlouhé cesty. Plus některé Alfí srazy stojí za to :-).

2) Citroen Xsara Picasso... Pohodlné na krátké cesty do práce, výborná variabilita prostoru a solidní kufr. Navíc jednoduchá a spolehlivá technika.

Obě auta slouží výborně k účelu, ke kterému jsou určené. Tzn. na delší výlet si beru raději Alfu, ale vozit v ní pytle cementu by mě nenapadlo.

Bavoraczech
24. listopadu 2020, 12:08
0
Volkswagen Golf 2.0 TDI: Vraťte mi německý pragmatismus!

Chtěl bych reagovat k radiomapě. Jo, jsem lehce konzervativní a i já už mám iphona bez tplačítka a zvykl jsem si na něj. Lidi si určitě zvyknou i na ovládání bez tlačítek. Na druhou stranu, když se tak zamyslím, kolik tlačítkových telefonů jsem měl a kolik sms naslepo byl člověk schopný napsat. Dneska nenapíšete nic. Dá se sice na jednu stranu diktovat, ale to skoro nikdo nedělá. Jestli u VW hodně zapracovali na podvozku, je to jen dobře. Třeba u příští generace zůstane podvozek a přibudou točítka na volume a klimu :)

Bavoraczech
21. září 2020, 14:10
1
McLaren F1: Zázraky technologie

To je tím, že mají stejné vedení s Alfou. Tam taky místo toho aby řešili že se jim téměř dokonalá Giulia a Stelvio neprodává, ačkoliv jezdí přesně tak jako by si každý konstruktér přál, tak místo Giulie kombíka, náhradi Giulietty na platformě Giorgio, místo náhrady 166 postavené jako levnější varianty Ghibli vymyslí co? Vymyslí ještě rychlejší Giulii QV, kterou si koupí asi tak pár desítek zákazníků oproti těm desetitisícům co by si koupili Giulii 2.0T Sportwagon...

Bavoraczech
02. září 2020, 11:00
0
Bazarový snílek: Otloukánek do města za pár korun

Neblbni, u CITY se muze podělat elektronickej posilovač a to pak něco stojí. Zato čerpadlo hydrauliky v Puntu dneska dávají na vrakáči skoro i zdarma...

Bavoraczech
02. září 2020, 10:58
1
Bazarový snílek: Otloukánek do města za pár korun

To mi asi tak 2 týdny zpátky urvala nějaká blondyna na Picassu zrcátko když vyjížděla ze zatáčky. Víc mě štvalo, že si stála za svým, že jela u krajnice a viníkem podle ní jsem já. Zrcátko nové se prodává za bratru 450 kč a montáž mi trvala 10 minut. Vlastně to bylo to zrcátko, který už bylo načatý od Bauhausu. Občas si všimnu, že se objevil nový šrám... A vlastně jediný co mě trápí je, aby mi dali zase na 2 roky STK. Občas mám takové nutkání si koupit něco modernějšího a pěkného. Třeba Mazdu CX5 v té jejich červené metle. Pak mě odradí, když zastavím na firemním parkovišti a vedle mě dveře zánovního SUV s důlkem od nějakého šikulky. To si pak člověk řekne, že by mu asi něco prasklo kdyby byl majitel onoho zánovního SUV. Na Picassu za možná dneska lehce přes 25k i se servisem je mi to úplně fuk.
Mít otloukánka je pro majitele jakási psychická úleva, ne jako koule na noze, o kterou se musím bát aby mi ji někdo neodřel nebo dokonce nenaboural...

Jinak kandidáti do města podle mě:
velmi šikovný Opel Meriva alias Suzuki Wagon... dál Korzár, Polo, P206, Panda a Pandur.

Bavoraczech
31. srpna 2020, 09:33
0
Autíčkář se ptá: Co vy a technické specifikace aut?

U daily mě zajímá hlavně jestli to má mlhovky a klimatizaci :D. Pak mě zajímá pohodlí, poměr výkon / spotřeba / velikost kufru.
U auta pro zábavu sleduju 0-100. To je vlastně pro zábavu možná ten nejdůležitější parametr. Samozřejmě to musí být ve spojení s nějakou sofistikovanější nápravoujak píšeš u té Lybry. Jinak bych mohl skončit třeba u Oktavie RS a to nechceš :)

Bavoraczech
26. srpna 2020, 14:51
0
Auto nebo byt v Brně? Aneb jak se rozhodnout (ne)rozumně

Ono je to těžký takhle hodnotit. Když ten barák kupuješ nebo stavíš, má určitou tržní hodnotu. Otázka je, kolik budeš vydělávat za 15 let a jaká bude tržní hodnota té nemovitosti potom. Resp. teď platíš ze své výplaty ranec, ale za 15 let už to vůči výplatě ranec být nemusí... V tuhle dobu a s danou inflací je nejspíš výhodnější mít dlouhodobě půjčeno.

Bavoraczech
26. srpna 2020, 14:40
1
Auto nebo byt v Brně? Aneb jak se rozhodnout (ne)rozumně

Pro nás Sudeťáky je od Jihlavy na východ Asie. Jedno jestli na sever nebo na jih :)

Bavoraczech
26. srpna 2020, 14:38
0
Auto nebo byt v Brně? Aneb jak se rozhodnout (ne)rozumně

Tak já to teda napíšu zkráceně. Vezmi si hypotéku na byt. Až ji nájemník za 20 let doplatí, byt střelíš a más na Lambo... sice to nemáš hned, ale neřešíš nějakýho blbýho Mustanga v šestiválu ;-)

Bavoraczech
26. srpna 2020, 10:21
0
Auto nebo byt v Brně? Aneb jak se rozhodnout (ne)rozumně

twl Brno nemá s moravkou pohostinností ani vínem nic společnýho. Teda možná to, že krabicák koupíš v Lidlu někde u Znojma stejný jako v Brně :D

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Gran Torino GT fastback 1972
Ford Gran Torino GT fastback

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Chevrolet Camaro Targa 1978
Chevrolet Camaro Targa

1978 rok výroby
180 koní výkon
5 000 ccm objem

Ford Thunderbird  1971
Ford Thunderbird

1971 rok výroby
500 koní výkon
7 000 ccm objem

Dodge Ram Charger  1982
Dodge Ram Charger

1982 rok výroby
105 koní výkon
5 200 ccm objem

Cadillac Coupe deVille  1973
Cadillac Coupe deVille

1973 rok výroby
210 koní výkon
7 729 ccm objem