načítám data...

Bavoraczech

JménoJiří Toušek
BydlištěPrachatice
Registracepřed 4.4 rok.
Poslední aktivitapřed 1.2 měs.
Příspěvků ve fóru25
Komentářů u článků532
Pozitivních komentářů u článků104
Negativních komentářů u článků12
Možnostinapsat zprávu
Informace

Avatar aby bylo jasný, že mám rád Itálii :D

Poslední blogy

cuore confortevole - Alfa Romeo 166

09. ledna 2019, 11:07 28 komentářů

Jsou auta, která jsou výjimečně spolehlivá, velmi praktická, krásná nebo neuvěřitelně rychlá. A pak jsou auta, která nevítězí ani v jedné z těchto disciplín, mají ale něco co drtivá většina ostatních postrádá. Je to něco, co se těžko objektivně hodnotí a číselně kvantifikuje a čemu obvykle říkáme "duše".

Dělníci za babku

17. září 2019, 10:27 26 komentářů

Sny mnohých čtenářů se upínají zejména na lesklá placatá auta s nízko umístěným těžištěm či agilním motorem. Přestože podle bájných legend se do Miaty vejde všechno, čtyřčlenou rodinu, psa a polovinu dámské šatní skříně na dovolenou pohodlně neodveze.

Klišé v automobilových recenzích

30. dubna 2021, 07:52 32 komentářů

uvažování recenzentů vs. realita


Posledních 50 komentářů

Bavoraczech
07. prosince 2021, 20:10
0
Vybrat si auto je umění

No samozřejmě, průměrnej majitel to moc neřeší. Akorát že Focus a speciálně první C-Max to obvykle postihne daleko dřív než takovou Hondu Acord, Reanult Laguna nebo Citroen C4 Picasso...

Bavoraczech
07. prosince 2021, 13:33
0
Vybrat si auto je umění

No, z tohohle pohledu se stačí projít po parkovištích u nákupáků a máš minimálně o korozi vnějších dílů u konkrétních vozů určitý obrázek. Když vidíš 6 C-Maxů, z nichž u 4 už je viditelná lišej na prazích a pak se zeptáš člověk co ho má už přes 10 let a parkuje na chodníku před barákem a už nejmíň 5 let ho má děravýho, pak se podíváš na sousedovo C-Maxe, parkovanýho taktéž na asfaltu před barákem, jak má díry v předních lemech a za nimi vyhnilej práh... No je to tak trochu podezřelý a člověk by řekl, že tyhle auta moc zdárně korozi neodolávají. Je mi jasný, že typickej Fordař bude tvrdit, že to tak neni, ale za mě když teda bych si měl pořídit Focuse 2, tak jedině v provedení Volvo V50 :-D
Abych teda neahnil jen Forda, Tak Touran nebo Yeti je to samý, Mazda 3/6 předminulé generace ještě horší. Těch Mondeí jsem viděl pár lehce chycených, ale zatím žádnou tragédii, takže věřím, že jsou na tom o něco lépe.
A jako Alfista uvedu příklad... Taková 156 a 147 už dneska hnije celkem dost, teda hlavně podlaha, na karoserii se to tolik neprojevuje. Zato taková 164 a 166 je na tom s antikorozní ochranou daleko lépe. (159 pak v průměru něco mezi).

Bavoraczech
07. prosince 2021, 08:15
1
Vybrat si auto je umění

Ještě bych tedy dodal, že auto za 15 se vybírá celkem snadno:
1) Vyhlídnout si auto do 20 tis.
2) Aby to mělo STK platnou ještě alespoň rok
3) Co nejjednodušší techniku, dostatečný prostor
4) Bacha na shnilotinu, vyvařit se něco dá, ale celá nosná konstrukce je problém :)
5) Klidně něco s vážnější, ale relativně snadno opravitelnou závadou, ideálně doma
6) Kosmetika a výbava už jsou jen bonus
A dodatkoví číslo 7 - stlačit u prodejce cenu minimálně o tolik, kolik si na první pohled myslím že do toho padne aby to prošlo příští STK (ono to stejně bude víc :-) )

Bavoraczech
07. prosince 2021, 07:58
0
Vybrat si auto je umění

Focus 2 a C-Max jsou většinou hniloby a když není konkrétní kus teď, bude brzy. Jelikož teď mi vydrží auto za 15+15 tis 5 let, tak nechci auto za 100 (+?) do 5 let taky vyvařovat. To bych si totiž vůbec nepomohl a co jsem slyšel, tak ty první C-Maxy okolo roku 2005 - 2006 mají třeba 5. dveře prohnilé už několik let. Nedělám si iluze, že zrovna mnou koupený třeba o 4 roky novější kus na tom bude lépe.
Mondeu a S-Maxu bych věřil víc. Vyšší řada, asi o něco lepší kvalita výroby a ani předchozí generace Mondea nebývá až tak shnilá jako Focusy.

Bavoraczech
06. prosince 2021, 21:28
0
Vybrat si auto je umění

Freemont se nevejde do ceny a Journey interiér je na poblití
C5 neni špatná, ale servisně jsem na ni neslyšel nic pěknýho, to bude nejmíň jako 159.
Accord 7g se zas nevejdu do cenovky a ta 2.2. prý není zrovna povedený agregát laciný na údržbu
Croma zní zajímavěji, technicky jednodušší podvozek oproti 159, ale motor a převodovka stejné, díky za tip.
A Laguna III by mohla být taky celkem zajímavým soupeřem. Díky pověsti 1 a hlavně 2 jsou laciné a prý celkem fungují. Velikostně možná odpovídá Mondeu :)

Bavoraczech
06. prosince 2021, 12:26
0
Vybrat si auto je umění

To ses mi celkem trefil do noty. Moje Xsara Picasso pokoří z jara věkovou hranici 20 let a 350tis km a na podzim jí čeká STK. Uvidíme, jak spolu ten další skoro rok přečkáme, nicméně pokud se začne objevovat větší množství závad naráz provézené rozšiřováním kovomorky, přijde napřetřes nová kára. A jak píšeš, už bych chtěl asi něco o trošku lepšího než doposud. Strop 110 000 kč.
Tedy požadavky na rodinný dostavník:
1) karoserie combi, MPV, v nejhorším případě SUV, prostě prostor na lidi i věci
2) jednodušší technika, lacinější provoz (díly, spotřeba)
3) alespoň průměrná odolnost proti korozi
4) nějaký komfort, určitě mlhovky a klimatizace
5) RV. 2008 a novější, nájezd cca do 220 000 km
Nice to have: automat, vyhřívané čelní sklo, sedadla, senzor stěračů, slušné audio a odhlučnění

- Jako první mi z toho vylezlo Mondeo 1.8 TDCi, jakožto údajně držák motor bez DPF. Slabší benzin od Forda nejede, silnější už žere, dělá se s automatem a s veškerou výbavou co bych rád. Pro mě příjemný a velký interiér. Jen je tam obava z náchylnosti na korozi. Další možnost Galaxy, S-Max to samé
- Jako Alfistu mě pak oslovila 159, ideální kombinace 1.9 JTDm 110 kW a k tomu automat. Jenže tam se zas bojím, že ta údržba nebude tak laciná, páč sám vím, že tam hromada spotřebáku stojí dvojnásobek než na 156/166
- Insignia přes rozpočet, Astra J menší, Zafira?
- Oktávka TDI DSG? Co vidím, tak už ty dvojkový facelifty slušně hnijou a to DSG nevím no.

Co byste v dané třídě doporučili jako konkurenci Mondea / S-Maxe?

Bavoraczech
01. prosince 2021, 13:48
0
KIA Ceed 1.5 T-GDI GPF 7DCT GT-line: Šťastně až do smrti

Já bych tedy chtěl především pohanit interiér, jel jsem v nějakým naftovým služebním Ceedu s najetými x00 km a odněkud od zadních dveří svist jak kdyby tudy fučelo a palubka plastová jakože rádoby kožená a prošitá nějakou tkaničkou, ale ve skutečnosti je tkanička nějak prošitá plastem? To jako proč? Nešlo by místo tkaničky třeba použít hodnotnější plast nebo tak něco?
Předchozí Ceed mi z interiérového pohledu přišel fajn, jízdně nevím asi průměr, možná lehce nadprůměr. Vzhledem k tomu, že si jízdu v novém Ceedu moc nepamatuju, tak to asi lepší nebylo.

Bavoraczech
30. listopadu 2021, 07:57
1
Hyundai Bayon 1.0 T-GDI MHEV: Čím méně, tím lépe

Myslím, že se tomu bude říkat "Bujón"

Bavoraczech
18. listopadu 2021, 14:52
0
Hyundai Ioniq 5: Mnohem větší novinka, než jsme čekali

Třeba je to dobrý, já se jen nemůžu zbavit dojmu, že to vypadá tak, jak si na přelomu 80. a 90. představovali, že budou vypadat auta v roce 2005

Bavoraczech
10. listopadu 2021, 09:13
1
Hyundai Tucson Plug-in: Dobré auto s jednou chybou

Otázka designu. Před rokem to bylo zjevení. Supermoderní ostře řezané rysy. Tady v té červené barvě vypadá dost pěkně, ale ty šedivky a hnědozelenáči, které potkávám na silnicích běžně mě už moc neohrozí. Tím chci říct, že pro mě začíná ten design vypadat okoukaně a předpokládám, že za 5 let si budem říkat, že to auto je i celkem hnusný.

U Kiundaje je tohle ale celkem běžná věc. Třeba Sportage v šedé metle vypadá celkem dobře, ale dejte ho do jejich typické oranžové a začne vypadat jak naducaný polštářek na kolech.

Bavoraczech
08. listopadu 2021, 06:41
0
Fiat Croma (’87) & Alfa Romeo 164 (’89) - jak proměnlivá mohla jedna platforma být

No jak se to vezme. Takhle má třílitr, vypadá v moc pěkným stavu a navíc má tu libovou zelenou barvu :). Jestli je v takovém stavu jako vypadá na fotkách tak asi za ty peníze taky stojí.
https://auto.bazos.cz/inzerat/141838450/1992-alfa-romeo-164l-30i-v6.php

Bavoraczech
05. listopadu 2021, 08:44
4
Fiat Croma (’87) & Alfa Romeo 164 (’89) - jak proměnlivá mohla jedna platforma být

164ku si kup. Ale ja kse píše výše, určitě už ne s TD, ale s TS nebo ještě lépe s V6. Dřív byly hodně laciné. Vzpomínám si, že jsem snad viděl 3.0 QV kolem 40 tisíc a nikdo ho nechtěl. Dneska už je o fous dražší, ale pořád jsou to ještě dost zajímavé peníze na to, co za ně dostanete. Jestliže se může prodávat Škoda 120 GLS za 80 tis kč, oproti tomu je 164ka s šestiválcem doslova dělo.

Bavoraczech
05. listopadu 2021, 08:40
2
Fiat Croma (’87) & Alfa Romeo 164 (’89) - jak proměnlivá mohla jedna platforma být

Jak píše Vojta, jsou daleko horší a modernější auta na údržbu než Alfa 164.

Bavoraczech
03. listopadu 2021, 07:48
2
Volkswagen Caddy Life 2.0 TDI: Esence moderního Volkswagenu

Trochu mi to připomíná vytuněnej Peugeot 306 interiér :-D

Bavoraczech
01. listopadu 2021, 10:18
0
Volkswagen Caddy Life 2.0 TDI: Esence moderního Volkswagenu

... myslíš jak když jí nakupují na Aliexpressu?

Bavoraczech
01. listopadu 2021, 10:16
0
Volkswagen Caddy Life 2.0 TDI: Esence moderního Volkswagenu

Kdo ví, třeba to právě ta pověst a tradice ještě zachrání. O tom samém se svět bavil u 1.x TSI a vytahaném rozvodovém řetězu nebo u 1.8 TSI s ovalitou válců a co se stalo? VW se prodávají dál jak housky na krámě.

Bavoraczech
01. listopadu 2021, 10:11
0
Volkswagen Caddy Life 2.0 TDI: Esence moderního Volkswagenu

"Asi jsem nikdy nepochopil, čím Volkswagen oslovuje své zákazníky a nepřišel jsem na to ani tentokrát." - Zákazník je zvyklej? Před 25 lety byli na špici a lidi si to dodnes pamatujou a kupujou.

Bavoraczech
01. listopadu 2021, 10:09
1
Volkswagen Caddy Life 2.0 TDI: Esence moderního Volkswagenu

Wow, čekal jsem opěvný článek na to, jak je Caddy dobrý, jak je praktický, nádherně ergonomický, skvělý pro práci a dostatečný pro rodinu, že až na nějaké dvě tři drobnosti je to skvělý parťák, ale když jsem viděl fotku palubní desky a ten naroubovanej dotykovej panel pro světla apod, uvědomil jsem si, jak jsem se mýlil. Zkrátka bych asi čekal víc. Sklopná druhá řada sedadel s vyjmutím bez nějaký zajišťovací tyčky mělo už prastarý Picasso dneska za bratru půl průměrný výplaty.

Bavoraczech
01. listopadu 2021, 08:53
-1
Hledá se nejzbytečnější auto

ix35 nevím jestli je úplně zbytečný, každopádně je strašně hnusný. O 2. místo v žebříčku zrůdnosti by se mohla směle podělit s Pontiacem Aztec :-)

Bavoraczech
01. listopadu 2021, 08:50
1
Hledá se nejzbytečnější auto

Naopak, na Clio nalepili ten kufr relativně rozumně, takže to na svou dobu vypadalo ještě přijatelně a ten kufr byl použitelný. U Fabie je oboje o úroveň horší.

Bavoraczech
01. listopadu 2021, 08:47
0
Hledá se nejzbytečnější auto

Já tomu říkám Kiundaj, on je to totiž, tuším, jeden koncern. Něco jako Peugeot a Citroen, kdy Peugeot (Hjondé) by asi měl být lepší a KIA (Citroen) horší, ale asi mi to ani nepřijde. Máme nějaký služební Ceedy předchozí generace 1.7 nafty ve vyšší výbavě a vůbec mě to neuráží. Na Oktávku 2.0 to prostorností a dynamikou úplně nemá, ale ve srovnání s takovým Rapidem 1.6 bych si asi vybral tu KIU.
Zbyteční mi tedy nepřijdou.
Zbytečný mi přijde třeba Peugeot 607. Tváří se jako tak trochu luxusní sedan konkurující Audi A6, ale ve skutečnosti nemá ani na Volvo S60, Alfu 166 a dokonce ani na Passata. Řekli byste si Peugeot, ten bude komfortní. V rámci možností, ale všichni 3 výše popsaní konkurenti jsou minimálně stejně pohodlní. Zároveň mají lepší jízdní vlastnosti. Co je ale nejdůležitější... 607 může být celkem nabušená výbavou, jenomže po 5. sklopení a vyklopení zrcátek se pohne i sklíčko uvnitř. Sedačky vypadají na 1. pohled jako kožené, ale na dotek je to dost laciná koženka. Prémiové audio od JBL šumí. TMPS senzory se ztrácí a zase objevují a tak bych mohl pokračovat dál. Zkrátka pokud chcete elegantní a pohodlný sedan střední / vyšší střední třídy, snad každý konkurent je lepší než Peugeot 607. A bojím se, že nová vlajková loď DS jde tím samým směrem.

Bavoraczech
25. října 2021, 08:15
0
DS Automobiles DS9 Performance Line: Velký...

Isi nejsem Číňan jako Esmo, ale za mě hnus zvenku i zevnitř. Zevnitř mi to přijde asi tak jak si v 85. představovali interiéry aut v roce 2000. Akorát ten LCD displej má vyšší rozlišení než 7 segmentů...
Jak tu již bylo psáno, za podobné peníze je tu hodně zajímavějších kandidátů.

Bavoraczech
21. října 2021, 14:28
0
BMW 320d: Díky za každé nové ráno

Hmm, nad tímhle jsem uvažoval. Co je tak nějak minimální potřebný výkon. Pohybuju se zejména po okreskách, obvykle v kopcovitějším terénu. Vychází mi cca 100 koní na tunu. Není to omračující výkon, ale v běžném provozu člověka nijak nelimituje. Víc je samozřejmě fajn, ale není to nutně potřeba.

Bavoraczech
20. října 2021, 10:51
2
BMW 320d: Díky za každé nové ráno

Tak to je asi fyzika ne? Jednak srovnáváš benzin a naftu, druhak výkon na váhu, krouticí moment. Srovnej si i spotřebu. To je něco jinýho. To už se můžu začít divit i tomuhle...
https://zeperfs.com/en/duel1152-7509.htm

Bavoraczech
20. října 2021, 10:43
0
BMW 320d: Díky za každé nové ráno

A můžeš to mít za 16k měsíčně na operák. To není zas taková pálka a když máš rozumnou hypotéku/nájem, tak to z nadprůměrnýho platu i uživíš :-).
https://www.operativni-leasing-bmw.cz/operativni-leasing/nove-bmw-320d-limousine-2.0-140kw-aut-stand-60mesicu-20000kmplatce-0-c61649e2d5ecf139a5292f39984108be

Bavoraczech
20. října 2021, 09:02
0
Peugeot 5008: Rodinný ideál ze staré školy

A mně se to líbí a to docela hodně, protože na jednu stranu to vypadá použitelně jako C4 Picasso, ale zároveň to vypadá o dost líp než C-krosr nebo 4007. A teď mi řekněte až to budu třeba za 4 roky kupovat jako ojetinku, jakou mám zvolit motorizaci? Jakože za dob Xsary Picasso, Peugeotu 307 a podobných to bylo jasné. Benzíny 1.6 supr, 1.8-2.0 sice nenadchnou, ale jsou celkem spolehlivé. 2.0 a 2.2 HDi paráda, na 1.6 HDi bacha. Jenže pak přištli s těmi jejich VTI apod. a tam už to tak růžový není. Takže jakej benzínovej motor do Pežotku? A když nafta, nezruinuje mě to oproti starýmu HDičku?

Bavoraczech
15. října 2021, 14:53
-1
Bazarový snílek: Nad 100 pod 100 a nahodilé podivnosti

Typický majitel koncernu by řekl - protože tam dělají Alfy? :-)
Ale pravda je taková, že tam dělají halvně koncern, protože Alfy dělat nechcou :-D.
Existuje asi víc forem autíčkářství. Kdo na to má peníze, resp. je ochotný za to auto dát peníze a nepotřebuje o tom nic vědět a na druhé straně je naopak někdo, koho třeba zajímá jak to jeho auto funguje a je ochoten tomu dát ten čas a péči a něco si opravit sám. Hádám, že to bude spíš tedy starší generace lidí, kteří jsou takto zvyklí a nebude jich jen 2%. Teda možná v okolí Prahy, ale na vsích jich bude hromada.

Bavoraczech
15. října 2021, 09:44
0
Volvo XC40 Recharge Twin: Čekání se vyplatilo

No a nebo když sám sebe opět pitomně doplním... to VW nemá k*ule na to říct - My jsme vymysleli standard. Haló BMW, Stellantise, jdete do toho s náma? Uděláme z toho normu? Takhle to třeba dělá naše firma a funguje to.

Bavoraczech
15. října 2021, 09:39
0
Volvo XC40 Recharge Twin: Čekání se vyplatilo

Sakra alespoň v tomhle by měla mít EU pevnou ruku, když nám kecá do blbejch nabíječek k mobiům. Mně ta evropská politika přijde jakože se sešly dětičky na hřišti a všechny něco chtěj, ale nikdo z nich neví jak toho docílit a ani je to vlastně moc nezajímá.

Bavoraczech
15. října 2021, 08:55
0
Volvo XC40 Recharge Twin: Čekání se vyplatilo

Když bych tu úvahu chtěl ještě rozvést, ideální situace by byla taková, že by se třeba všichni evropští výrobci dohodli na jednom kompatibilním typu baterie, který by používali všichni. Auta by se prodávala bez baterie, resp. s nějakou erární baterií. Výrobce baterie by věděl, kolik nabíjecích cyklů jejich baterie zvládne a vy byste na měnicí stanici platili cenu za energii + cenu za pronájem baterie (za jeden nabíjecí cyklus, tedy pokud baterie stojí vyrobit třeba 300 000 Kč, a zvládne 10 000 nabití, tak zaplatím třeba 40 kč + cenu energie). Výrobce bude mít povinnost po 10 000 cyklech baterii zrecyklovat. Zároveň budou nějak pojištěné i poškození baterie v provozu nehodou. Nebo se prostě připočte k ceně pronájmu a nebude to za 40, ale za 50 kč. Hurá, vyřešeno :-)

Bavoraczech
15. října 2021, 08:48
0
Volvo XC40 Recharge Twin: Čekání se vyplatilo

Bojím se, že ne. Reálnější by byly výměnné stanice. Přijedeš, vyměníš, odjedeš...

Bavoraczech
15. října 2021, 08:31
0
Volvo XC40 Recharge Twin: Čekání se vyplatilo

ono až se přejde na graphenové baterie a začnou se vyrábět ve velkém, tak ta cena půjde dolů. Jen prostě někdo bude muset zajistit, aby se mi ta baterka nabila na 500 km za 5 minut a přitom vydržela alespoň 10 let provozu a jako náhradní díl nestála polovinu ceny nového auta. Pak mi to bude dávat smysl.

Bavoraczech
15. října 2021, 08:24
0
Bazarový snílek: Nad 100 pod 100 a nahodilé podivnosti

Ono záleží co pro koho znamená těch 90 %. Pro mě je to rozhodně stav, kdy by auto mělo bez problémů projít STK (ale známeto to, šťouravý technik najde i na zánovním autě něco) a rozhodně se s ním nikam nebojím jezdit. 90% stav beru tak, že brzdy jsou zkontrolované a repasované, osazené brzdovými kotouči a destičkami renomovaného výrobce, veškeré podovzkové díly jsou zkontrolované a v pořádku nebo rovnou vyměněné opět za díly renomovaného výrobce, rozvody, oleje a filtry jsou dělány v předepsaném intervalu nebo kratším, ale třeba je někde horší lak, je tam ještě originální škrtící klapka nebo jsem si vědom toho, že už jsou vybledlé světlomety... Tak si počkám až je někde uvidím za dobře a teprve pak je koupím. Ale pořád jsou ve stavu kdy by prošly přes STK.

Bavoraczech
14. října 2021, 11:42
1
Bazarový snílek: Nad 100 pod 100 a nahodilé podivnosti

V souvislosti s těmi 20k měsíčně za něco slušnějšího nového kolem 1 Mio mě napadla právě otázka, pro koho má opravdu smysl udržovat staré auto ve stavu 100%, protože ono to může dopadnout i tak, že to auto aby se dostalo a vydrželo ve 100% (nebo i 99%) stavu spotřebuje v průměru klidně těch 15k měsíčně. A to pak musím být hodně velký fanoušek konkrétního auta aby byl ochoten do toho rvát skoro to co do novýho.
Naproti tomu udržet auto ve stavu 90 % znamená třeba udělat na začátku větší servis za řekněme polovinu kupní ceny a pak sem tam udělat nějakou volovinku co je třeba a to ho nezruinuje.

Jinak k tý ekonomice jsem to samozřejmě myslel v nadsázce. My máme doma momentálně dvě staré (15 a 20 let) vrány. Já jim říkám zenová auta, protože jsou takřka bez hodnoty a údržba nic nestojí.
Jinak jsem na hypotéku koupil starší baráček na rekonstrukci v sudetech. Cenově vyšel 3 roky zpět oproti dnešním cenám krásně. Jen tam byl ten úmysl udělat vnitřní rekonstrukci komplet a ne po částech (nevim třeba jak dělat podlahový vytápění nebo elektriku po místnostech). No a pak přišel pan odhadce a odhadl dost mizerně cenu po rekonstrukci, takže jsem musel rekonstrukci seškrtat na to nejnutnější a ještě na to vypláznout komplet všechny úspory (tzn musel jsem dát cca 35 % ze svýho). Barák je teď sice po rekonstrukci všeho důležitýho, reálná cena je dneska někde o 1M vyšší než co jsme do toho dal + z čeho platím hypo, ale když chci věci navíc jako je fasáda, rovnoání a oplocení pozemku, terasa s pergolou, bazén, parkovací stání atd, tak už to táhnu z výplat. A v tuhle chvíli to raději dám do toho baráku a není čas ani na tu Alfu co stojí v garáži. Vzhledem k tomu jaká je inflace a jak je nastavená hypotéka věřím, že za pár let bude o dost líp.

Bavoraczech
13. října 2021, 13:18
0
Bazarový snílek: Nad 100 pod 100 a nahodilé podivnosti

Tak jsem asi jen lůzr, co vydělá v průměru jen cca 180% průměrný mzdy a proto si nikdy nekoupím BMW :).
Ale napadlo mě, že bych se mohl vrhnout na nějaký to autohifi, smart instalace baráků atd., třeba bych si živností vydělal víc.

Bavoraczech
13. října 2021, 07:19
5
Lexus LC 500 Convertible: Záleží na každém momentu

Krátké, ale výstižné. Jdu si vsadit sportku, protože ze všech těch Jaguarů, Mercedesů a Maserati - tenhle Lexus prostě nutně potřebuji!

Bavoraczech
12. října 2021, 14:39
0
Bazarový snílek: Nad 100 pod 100 a nahodilé podivnosti

No... to abys byl instalatér nebo zedník aby sis vydělal dvojnásobek co automechanik. My co nás živí jen blbý inženýrství si o tom můžem nechat zdát :D

Bavoraczech
11. října 2021, 09:02
-1
Bazarový snílek: Nad 100 pod 100 a nahodilé podivnosti

Hmm, tak asi můj problém je v tom, že jsem si splets stav 100% se stavem 90%. Mně asi stačí těch 90%. A Když už pak sahám na něco z těch posledních 10%, tak si to sháním sám, dělám sám. Kdysi jsem sehnal nějaký origo Bosch díly z ebaye za třetinu ceny. Zřejmě si místní dělník trošku přivydělával bokem. Montáž samozřejmě svépomocí. Nepochopím třeba, že někdo jede na výměnu škrticí klapky nebo tyček stabilizátoru do servisu. Asi je nás tady takových víc, ale zřejmě mi to připadá triviálnější než to pro většinu běžných uživatelům aut skutečně je.

Bavoraczech
07. října 2021, 06:37
0
Bazarový snílek: Nad 100 pod 100 a nahodilé podivnosti

Ano, to je pravda, nezpochybňuju, že E46 je servisně dražší než 156. 156 je i poměrně jednoduchá, když do ní dáš podvozkový díly od Lemfordera, Bilstein tlumiče + pružiny, tak jsi na tom třeba za 30 a pak můžeš začít se spojkou, rozvodama, poloosama atd. Ale není to ruinující. A jo, dá se do ní narvat třeba i 200tis, ale já to nikdy nepochopím. Známá narvala asi 70 tis. za servis do Fiatu Seicento asi 1.1i FIRE. Nikdy nepochopím za co.

Bavoraczech
06. října 2021, 11:34
1
Bazarový snílek: Nad 100 pod 100 a nahodilé podivnosti

Beaste, dovolím si nesouhlasit. E46 ani Mazdu 6 jsme nikdy neservisoval, ale Alfa 156 je poměrně laciná. Samozřejmě když používáš díly od výrobců Fast "Italy" nebo MasterSport "Germany", tak je to jak píšeš, ale ony ty podvozkové díly od Lemfordera nejsou 8x dražší než od Maxgear "Poland", ale 8x déle vydrží. 166 nebo 159 už jsou jiná písnička, ale z doslechu je to oproti třeba E90 nebo prakticky libovolné X5 celkem sranda uservisovat.

Bavoraczech
06. října 2021, 11:19
0
Bazarový snílek: Nad 100 pod 100 a nahodilé podivnosti

Honzík Křečků by býval zabil mě. Uvažoval jsem chvíli o výměně naftové Alfy 166 nejprve za benzínový Phaeton v automatu a pak dokonce za W211. Leč W211 byly 220d, oproti Alfě to bylo takový líný, do zatáček se to tak jakože neochotně hrnulo... Trochu mi to připomínalo Karosu. I tan Phaeton, ačkoliv předohnaný byl obratnější než tohle :D

Bavoraczech
04. října 2021, 07:41
1
Proč nechceme dokonalost?

Já ti nevím. Já mám Alfu rád. Ale ani ne tak kvůli těm trampotám, které jsou s odstupem času brány spíš jako jistý druh dobrodružství nebo nějakým velkým nedokonalostem. Klidně bych uvítal o něco lepší slícování karoserie.
Pro mě osobně je charakter Alfy (a dalších Italů) v tom, jak odlišná je oproti ostatním výrobcům. Má strmější převod řízení než mainstream, je tak nějak víc zaměřená na řidiče. Má zvuk, průběh výkonu... a má styl. Jsou auta, která mají něco z toho taky, ale málokdo nabídne vše v jednom tak jako Alfa, Saab, Jaguar... Pro tohle jsme ochotni "vystoupit z komfortu" běžných mainstreamových VW, Kií, Fordů, Opelů a Peugeotů...

Bavoraczech
30. září 2021, 14:13
1
Italský týden aneb nemáte tam nějakou Lancii?

Jo Alfons 166ka. Oni jsou to v podstatě skoro sesterský auta. A jak jsem tu před nějakou dobou prohodil pár písmenek s Křečkem, Lančije prostě projíždí zatáčky bez jakéhokoliv náklonu a emocí jako po kolejích a maskuje rychlost. Je skoro neskutečný co dokáže vyžehlit.
Alfa taky drží parádně, ale zážitek je spíš bezprostřední včetně těch náklonů co k tomu patří.

Bavoraczech
29. září 2021, 14:26
0
Italský týden aneb nemáte tam nějakou Lancii?

Když tě tu vídím tak bych svůj příspěvek ještě trochu poupravil. On ten Thesis jede moc hezky a v Bussu ještě i zní. Tuleň je to možná vzhledem přední části a hmotností, ale chová se to jako celek určitě líp než Passat. Když by ho chtěl ale někdo dotáhnout blíž k "italské" dokonalosti, nejspíš by skončil u Quattroporte.

Bavoraczech
29. září 2021, 13:04
1
Italský týden aneb nemáte tam nějakou Lancii?

To myslí 1+GK někde na vesnici. U nás v sudetech si troufnu říct bys takovou garáž pro 6-7 aut s kuchyní, koupelnou a ložnicí za 7M postavil. Se spolehlivostí a cenou místních fachmanů by to ale bylo asi částečně svépomocí.

Bavoraczech
29. září 2021, 10:42
0
Italský týden aneb nemáte tam nějakou Lancii?

Parádně napsaný článek a pěkné srovnání :-).
Pro mě je tak nějak nejzajímavější Thesis. I ze článku je cítit, o kolik byl oproti předchůdcům promyšlenější a dodělanější a to srovnání s E-Klasse naprosto sedí. Výbavou by možná dovedl Mercedes i překonat. Jako slabinu tu vidím motory a převodovky. Na takovou tu pohodovou rozvážnou jízdu je naprosto ideálním kandidátem právě zde popisovaná vznětová 2.4 v manuálu. Bohužel i silné šestiválce ze sesterské 166 - 3.0 a 3.2 dokázaly Thesis rozpohybovat spíš zrychlením řekněme "důstojným" než vysloveně dynamickým. cca 200 kg váhy navíc je bohužel znát.

Bavoraczech
29. září 2021, 10:36
0
Italský týden aneb nemáte tam nějakou Lancii?

Jen to nepřeháněj. na vlastnictví Thesisu zrovna dneska nemusíš být žádný milionář. Prodávají se za cenu jedničkových oktávek. A pokud ani nemusí být pojízdný, možná ho někde dostaneš zadarmo. Na kochačku to stačí.
Interiér je vážně fajn a opravdu je možná nad úrpvní soudobých BMW a ano, pro jedince, kteří mají rádi spíš obliny než hrany tam bude příjemně.

Bavoraczech
24. září 2021, 11:09
0
Co nejhoršího se vám stalo na cestách?

Málem bych zapomněl na příhodu s Fiatem, kde jsem šetřil palivo tak dlouho až prostě došlo. S vozem jsem tedy zajel ke krajnici a přemýšlel co dál. Nicméně na kopečku asi 20 metrů nade mnou svítila čerpací stanice. Měli i kanistr :)

Bavoraczech
24. září 2021, 11:08
0
Co nejhoršího se vám stalo na cestách?

Bylo to na srazu Alfy Romeo :-D
Jedeme "spanilou" jízdu a najednou jsem dojel. Propadl se pedál spojky. Tady se ovšem projevila ta správná alfistická povaha, kolegová nás odtáhli za roh, zistili jsme že to byla pouze uvolněná závlačka spojkového pedálu. Tu jsme našli, nasadili a účast na srtazu pro nás tedy neskončila.

Další příhoda s Peugeotem. Jedu si tak po dálnici a jnajednou koukám, že motor přestává táhnout. Zastavuji u krajnice a motor chcípá. Zkouším startovat. Zjišťuji, že benzín z nádrže neteče, ale v nádrži je ho dost. Měním pojistku podávacícho čerpadla a jedu dalších 20 km dál. A takhle každých 20-40 km :-).

Citroen a lanko spojky. Bylo celkem obtížné projet méně frekventovanou křižovatku a zabočit doleva na 5. rychlostní stupeň. Naštěstí bylo do křižovatky vidět asi z 200m, takže jsem rychlost vozu přizpůsobil aktuálnímu provozu a proklouznul. Zastavil mě až důchodce s Fábií, který se prostě rozhodl, že rychleji jak 25 do toho kopečka nepojede. To už Citroen na 5 nedal a chcípnul. Naštěstí se podařilo jej odtlačit na bezpečné místo asi 500 metrů od domova :)

Bavoraczech
14. září 2021, 07:20
0
Barvy a auta, co patří k sobě

To už mám tedy raději "Nero Vulcano" - černo-hnědá s odlesky do fialova. Nebo pak Moonlight Pearl.

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Jeep Commander 5.7 Hemi 2006
Jeep Commander 5.7 Hemi

2006 rok výroby
320 koní výkon
5 700 ccm objem

Pontiac Solstice cabrio 2008
Pontiac Solstice cabrio

2008 rok výroby
175 koní výkon
2 400 ccm objem

Ford F350 7.3 Powerstroke V8 Diesel MT 2003
Ford F350 7.3 Powerstroke V8 Diesel MT

2003 rok výroby
275 koní výkon
7 300 ccm objem

Oldsmobile Cutlass Supreme  1992
Oldsmobile Cutlass Supreme

1992 rok výroby
191 koní výkon
3 130 ccm objem