martinw
Jméno | Martin W. |
---|---|
Bydliště | Praha-západ |
Registrace | před 7.1 rok. |
Poslední aktivita | před 2.7 rok. |
Příspěvků ve fóru | 19 |
Komentářů u článků | 808 |
Pozitivních komentářů u článků | 214 |
Negativních komentářů u článků | 38 |
Možnosti | napsat zprávu |
Posledních 50 komentářů
Dopadne to tak ze si pod sebou pekne podrezeme vetev. Opravdu se EU snazi aby tu auta z USA nebo Asie dominovaly. Pritom neni kam se hnat s cistymi EV kdyz vime ze vyroba energie tu bude spinava jeste tak 5-10-15let - to podle toho jak optimistickeho experta novinar zrovna sehnal.
Snad budou řidiči Pickupů a větších SUV dávat pozor aby Vás nerozmázli jako malinu. Good Luck.
beastar: Kde pisu ze zboznuji EV a skvelou bezemisni budoucnost ? Nikde voe. Me to sere uplne stejne a nechapu proc sis ten komentar vylozil uplne ale uplne jinak - asi unava :D
Ano bylo to znamo na roky dopredu, ale pocitalo se s tim ze se bude lobbovat a ze se povede nakonec zmirnit ten dopad. Po dieselgate bylo jasne ze se nic zmirnovat nebude, ze to neokecaji tak jako driv.
Na společenském žebříčku se za Priuse vlastně nestydíte, protože majitelům je většinou ukradený co si myslí ostatní - majitel ví že má spolehlivý a racionálně postavený auto. Takových aut moc není. Libí se mi, že to prostě zkusili a řekli si pojďme dělat hybridy bude to lepší pro zákazníka i pro nás.
Na druhou stranu tady v evropě skončila po dieselgate velká automobilová párty. Od té doby co EU začala šlapat na krk výrobcům, se výrobci snaží ohnout vše tak "aby to prošlo přes CO2" - takže snižování hmotnosti všech materiálů, přidávání přiblblých větších autobaterií (mild hybrid pyčo!). Ale stejně to nestačí.
Nakonec se teda tlačí EV - ale reálně u nás budeme dekádu a možná déle jezdit s EV výfukem ve Chvaleticích nebo Prunéřově, čistý to bude naoko ve městech, ale celkovou bilanci CO2 neokecáme. Ten přiblbej Prius může v klidu dalších 10let jezdit za podobný CO2 jako EV auta a pritom je cenove dostupnejsi snad pro kazdeho.
Mam radeji vetsi auta takze souhlasim s XC90 u Toyoty spise RAV4 PHEV. Outbacka jen v pripade ze by mel dostatecny vykon, v EU se prodava slaba motorizace.
HeavySmoker : No to treba segra nevedela jak odemknout vlastni auto se smart entry kdyz ji dojde baterka ve klicku. Pritom takova da se rict jednoducha vec ze... pro nas. To ze se da nastartovat auto kdyz je v ovladaci klicku vybita baterie to udivuje uz skoro vsechny (kdo si precte manual k vlastnimu autu zejo...)
Uplne nejvic cool jsou takove ty nafukovaci montazni polstarsky napr. hornbach je prodava - ty umi odehnout velmi pekne veskere okraje dveri a dal uz je to zalezitost pro ruzne draty/tyce aby se odemknulo bez poskozeni :)
Blix : Ten sentiment tu je protoze marketing nam husti do hlavy jak to bude spolehlivy a vydrzi dele... a pak daj uplne stenou zaruku. Je mi jasny ze nas tak trochu delaji blbecky...
Neustale se inzeruje ze EV auta dele vydrzi. Ale tovarni zaruka tomu neodpovida, fakt nemohli zvednout zaruku ze 160tis. km napr. na 320tis km kdyz se tam tedy nema co rozbit ?
A pro redakci - tesim na na recenzi na Toyotu Highlander :) ?
ale v motorovem prostoru to jde s materialy o dost k horsimu - sice nehorlave, ale s prirodnimi slozkami takze Kuna v motoru ma velky vyber z nekolika druhu hadic s kokosovou prichuti :D
Ja myslim ze vedeni ani nevi, ze se tu neco od nich prodava... :D
Ted je to zdanlive lepsi ale nezapomente ze ty soucasne PHEV jako Superb, Octavia i nektera SUV s baterkama losi test bez ztrat kyticky nedavaji (napr. koncernova auta mely nevhodne pneu a tlak v nich, RAV4 mela problem se stabilizacnim systemem v te nove generaci). Proste si pamatujte ze s hybridama a PHEV Se nemachruje s losim testem a pekne narazte rovne v primce jako chlapi no ne :D
Chce to mit respekt ke vsem novym autum, Enyaq 4x4 s vetsi baterkou vazi jako prumerny pickup autak... a vsichni s tim jsou v pohode berou to jako od pohledu prumerny auto.
U tohoto typu aut se zacinam bat ze je zaparkovane v Praze zacnou aktivisti aktivne nicit, poskrabat apod. Nevim cim to je ale v diskuzich jsou lidi hrozne agresivni pokud vidi SUV nebo Pickup - maji pocit ze nicite prirodu, pritom na pudorys je to mozna stejne jako Superb kombi nebo S-klasse nebo Tesla X... lidi jsou hovada :(
Bestar: Taky jsem si rikal jak je svet jako spojene nadoby, ale kdyz si poslechnu jak v Cina nebo Indie muze behet nekolika dni zakazat pusobeni libovolne firmy napr. Mastercard :) tak to uplne nevypada ze jsme tam potrebni a zadani > https://www.info.cz/podcasty/insider-podcast/codr-ruzicka
Nereste prosim tolik EV a dopravu. To je takova ta medialni mrkvicka za kterou mame jit a resit ji neustale. Energetiku jak je videt nezmenime tak rychle a bez levne energie 24/7 jsme absolutne v hajzlu. Klasicke politicke prani a stret s realitou.
Kecy o komunismu tomu moc nepomahaji - nasi potomci jsou evropane uz to neni ten stary svet kdy jsme si natahli draty na hranicich a bili jsme se do prsou ze jsme cesi ...to uz je pryc, puste si film pro pametniky ! Vy ostatni se ucte jazyky a premyslejte jak Green Deal vyuzit, nemecko nas tahne cela desetileti ekonomicky kupredu a pokud se rozhodli skocit do nejistoty green dealu tak my nemuzeme stat a cumet, holt musime take. A jako cela evropa si musime zvyknout ze Cina nas nepotrebuje, my potrebujeme je a podle toho se musime v dalsich letech zaridit a alespon tu 1 tovarnu na cipy by bylo opravdu hezke mit jestli nechceme byt takovy ten vymirajici skanzen kde driv bylo lip.
na tu vesnici si dojedes klidne i pres les nebo pres pole po vlastni ose :D
1. nekecat lidem do zivota
2. ekologicky se zacneme chovat az z donuceni - vyresi to zdrazeni auta, energii, paliv apod... rozhodne to nevyresi "hejt" komentar na internetu :)
Jasne ja sem taky rad ze bude cisty vzduch, ale nelakujme si budoucnost naruzovo - CO2 pojede nahoru jeste nekolik dekad i kdyby ty auta jezdila na duhove oblacky :)
Doprava bez emisi... to je silne zavadejici, jasne lokalni emise to nema, ale nezapominejte ze zhruba 45% elektriny v CR vyrabime z uhli a asi 5% z plynu. A bude trvat dekady nez se energetika promeni.
Ten pocit kdy nejpevnejsi cast auta je plynova nadrz :) urcite bych nezapomnel na dodatecnou ochranu proti korozi aby auto vydrzelo dele. A je fajn ze motor jde servisovat lepe nez TSI napr. v Rapidu.
paradni auto, zajimalo by me kolik servisu v nemecku by umelo servisovat problem na te hybridni casti vozu :) na ceske se ani neptam (narazim na nedavny clanek na blogu o problemovem servisu plugin volva v60)
"Lexus NX je postavený na velmi povedeném základu aktuální Toyoty RAV4" ...tak to se jeste nevi zda je velmi povedena - na trhu je nova generace RAV4 jen 2-3 roky. Snad bude stejne spolehliva jako ta starsi generace 2013 - 2018
Zkusenost s XC90 pred dvema roky byla takova ze mama s tim jela a neustale to prudilo - falesne poplachy antikolizniho systemu apod. no a v servisu rekli ze musi znovu nahrat software (zname od Octavii velmi dobre) no a trvalo to asi 3 dny protoze zkouseli 2 verze toho sw. Konkurence mezi automobilkami je takova ze proste musi poustet betaverze mezi lidi jinak by "prohrali"
O to vice prace budou mit poctivi dovozci ojetin, kupovat to v jakemkoli bazaru je silenost. Ano jsem typ zakaznika pro ktereho je cesky bazar velky spatny.
Zrovna RAV4 bez hybridniho pohonu je nic moc.
K te situaci na trhu - neni nic spatneho koupit starsi auto nez clovek puvodne planoval, co se da delat. Se slzou v oku vzpominam na svoji obytnou Toyotu Estima na Novem Zelandu ktera mela stari 15let, jednou meneny motor a automat porad pekne slapal i po tech letech, jen se opravoval 4x4 a jezdila suprove :)
Tak zkuste spis hybridni Yaris ten vystreli na semaforech taky rychle :) na dalnici bych s Dusterem nezlobil, uvedomte si ze sedite v aute ktere plni absolutni minimum co se aktivni a pasivni bezpecnosti tyka. Na chalupu a do lesa super auto.
Přesně tak, číslo v papírech sedí a nazdar. Stejně tak mají EV výfuk aktuálně v počeradech ale třeba za 15let budou EV opravdu bezemisní protože budeme nakupovat 10x dražší zelenou energii ze zahraničí.
Jde mi o EL znacku a aby to nebylo miniauticko. Kdo chce EV tak najde treba tu Amperu nebo starsiho Leafa apod.
jel jsi nekdy v Barcelone ? Maji to docela dobre vymyslene ty jejich superbloky. Ale maloktere mesto je tak dobre postavene.
Radeji ani nectete https://pbednargmail-com.blog.respekt.cz/lepsi-parkovani nebo Vam praskne zilka :) tam se dozvite ze parkovacich mist je vlastne hodne a aut je taky hodne a v zasade by se auta mely z mesta uplne vypraskat... OK, ale to ze Praha nema udelane domaci ukoly typu obchvat nebo dostatecne parkovani na "posledni mili" nekde u MHD na krajich prahy to uz se jaksi neresi... pritom pres Vaclavak vetsina lidi asi nejezdi proto ze by si chteli prohlednout namesti a muzeum ale protoze neni kudy jindy v Praze jet :(
A drzim palce majitelum vozu s EL znackou kteri maji free parking po celem meste, uz brzo ten raj na zemi skonci. Nevim pak jaky auto dostane free parking, asi jen vodikovy nebo snad skladaci-papundeklovy autaky :)
To nebude zadny dobrodruzstvi, kdyz kupujes priuse tak vis ze te ceka relativne sterilni univerzalni zazitek, ale zas vis ze kdyz ma natoceno 200tis tak jestli neni zrezlej da klidne dalsich 200tis...
K te spotrebe jsme se dostali kvuli tomu ze puvodne se o tomto typu motoru rikalo ze bude fungovat uplne zazracne, efektivneji a ano je kultivovany svizny ale neni to tak velky rozdil aby to lidi posadilo na prdel a zacali to hned kupovat :)
A je to prvni skodovka kde clovek pri small-overlap narazu nebude mit spodni cast nohou na kasi - preci jen ted musi vyrobce chranit baterii pevnym ramem - a nad ramem je nahodou ridic :)
Jsem zvedavy bazarovou na cenu Enyaqa po nekolika letech. Osobne ted vybiram plugin hybrid ojetinu napr. Priuse - za 10tis EUR udela spoustu parady na kratsich trasach a doma se nabije z FVE behem jedineho dne. Asi bych nemel odvahu vlastnit jen jedno auto a to primarne EV, rodinne vylety 'mimo civilizaci' by uz nesly tak snadno a bezstarostne provozovat (kdyz pominu silenou cenu noveho auta).
To ze jsou japonci konzervativni beru jako vyhodu. Kdyz vidim jak sidi evropske automobilky auta aby prosly skrz CO2 limity tak jsem normalne vdecny za to, ze tu je vetsi vyber. Pracovat ve vyvojovem oddeleni automobilky v evrope je o nervy - co byste rekli pracovnimu ukolu kde se zkouma kolik CO2 se usetri kdy na pneumatikach nebudou zadne napisy. To je realita, hleda se gram po gramu kde lze auta jeste vic ocesat tak aby byly jako pirka . Zakaznik dostane nejaky COOL software (ktery nic nevazi to je velka vyhoda :D) a nazdar. U Mazdy se bouzel nenaplnilo to hlavni marketingovy ocekavani toho motoru co pry funguje jako naftovej ale na benzin... proste neusetri to tolik paliva aby to byl zasadni wow efekt...
Admiral : Rozdil mezi nasi zapadni civilizaci a cinou je zhruba 50let. Nemuzeme jim vycitat ze chteji byt na stejne urovni jako to zvladly USA pred par desitkami let kdyz probihal boom ekonomiky. Kazdy stat chce levnou energii aby byl bohatsi mel lepsi ekonomiku atd... Jedinou sanci je ukazat technologiemi cestu chudsim narodum tak aby preskocily paleni uhli, plynu - ale takovou technologii zatim nemame :D A vzhledem k upadku evropy a USA nemyslim ze budeme dal na spicce technologickeho pokroku. Drzme si klobouky.
No právě to se bude muset změnit, pokud se zdaní auta podle hmotnosti. Ale to teď není na pořadu dne protože se by to bránilo prosazování elektromobility.
Souhlasim s Admiralem. V ramci CR je elektrina spinava a bude, nemame proste kde brat z obnovitelnych zdroju - zvlast behem zimy jsme uplne nahrani. CO2 odbornici by se mohli podivat k babickam a strejdum do kotelny cim topi, jestli by nahodou nemeli mit misto uhli a plynu nejake tepelne cerpadlo kdyz je elektrina tak sexy :)
Je to proste delane na WLTP, jakmile splnuje predpokladane CO2 emise maji hotovo bouchaji sampanske.
Problem je ze min hmotna auta jsou uz ted dost v nevyhode.
Kdyžtak mě opravte ale koukám že Kodiaq má šířku 188cm, Sorento 190cm ale Sorento má vzadu 3x isofix. Kde to místo vzali ?
XC60 má jen 2 isofixy vzadu a třetí může mít na sedačce spolujezdce. Jako všechno čest korejcům jestli se tam opravdu vejdou 3 sedačky s dětma (lidi s Fordem S-Max tiše závidí :o) )
Super počin, i když člověk jezdí normálně je fajn připomenout že "shit happens", že by měli být všichni připoutaní, dávat pozor na cestu, nečumět na playlist ve spotify apod.
Pravda. Ale cenový rozdíl je 400tis kč plugin vs plugin. Docela to zamíchá kartami.
Poslední komentáře
- jerry, Nová Toyota Camry: Pořád stejně...
Elegantní design. Je vidět, že to i dnešní době jde bez mohutných... - Sato, Deset vzpomínek na "obyčejný" Top Gear
The grand tour zo zaciatku nebola nic moc, postupne sa to zlepsilo... - afro-r1, Jaguar XJ220: Nejkrásnější propadák...
Bud poradne nebo nic. V teto kategorii se moc na kompromisy v charakteru... - martin_100, Deset vzpomínek na "obyčejný" Top Gear
Top gear se svatou trojici zbožňuju. Díly po vyměně moderatorů... - Bigg.I, Deset vzpomínek na "obyčejný" Top Gear
Mám toho v paměti hodně, momentálně asi první auto pro teenagera... - yaoming, 5 důvodů, proč je (pro mě) Range...
Jak je na tom spolehlivost? Stále člověk musí mít dva aby jeden... - Jakub Pospíšil, Deset vzpomínek na "obyčejný" Top Gear
Jojo, vánoční dárky jsou legendární... - PepaSFI, Deset vzpomínek na "obyčejný" Top Gear
připomněl bych díl který se u nás z jakýchsi záhadných... - rivka, Nová Toyota Camry: Pořád stejně...
Pro rocka: teda, tuhle generaci jako kombi jsem snad naživo... - rivka, Deset vzpomínek na "obyčejný" Top Gear
Jéé, právě jsem TG dokoukal, na Primě Cool :) Epizodu... - wondy, Deset vzpomínek na "obyčejný" Top Gear
Top Gear je mrtev, at žije Top Gear! S reasonably priced car jezdím... - Sato, Deset vzpomínek na "obyčejný" Top Gear
Moj najoblubenejsi diel uz na vzdy bude ako si vyrobia limuziny... - Jyrki, Deset vzpomínek na "obyčejný" Top Gear
je jich celá řada, ale jako první se mi vybaví Well aged... - Sato, u blogu Když vás nakousne žralok......
Velmi zaujimave diky! Super je ta cast o obmedzenej zivotnosti... - Sato, Nová Toyota Camry: Pořád stejně...
JS: takze u tych nizsich vybavach to ide, zaujimave, Lexus ES je na tom stejne?
Poslední inzeráty
1968 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem
2019 rok výroby
435 koní výkon
6 162 ccm objem
1990 rok výroby
212 koní výkon
5 735 ccm objem
1999 rok výroby
190 koní výkon
4 300 ccm objem
Rušné diskuse
- Jak je to s tou elektromobilitou
155 komentářů - Proč nemám elektromobil, i když bych byl prý podle tabulek ideální cílovka?
61 komentářů - Bazarový snílek: Levný daily kabriolet
32 komentářů - Subaru Outback Geyser: Prosté nesmyslů a plné pohody, toto auto si zamilujete
31 komentářů - Opel býval cool. Nekecám.
30 komentářů - Která automobilová značka je vašemu srdci nejbližší?
28 komentářů - S Volvem EX30 na delší cestě: Obstojí městský elektromobil při cestě do Itálie?
27 komentářů - Škoda Superb 2.0 TSI: Vlajková loď na český způsob
27 komentářů