načítám data...

Michal88

JménoMichal 88
BydlištěKladno
Registracepřed 8.2 rok.
Poslední aktivitapřed 14.3 hod.
Příspěvků ve fóru29
Komentářů u článků256
Pozitivních komentářů u článků55
Negativních komentářů u článků8
Možnostinapsat zprávu
Informace

Hlavní je se z toho neposrat.

Poslední blogy

Na vlnách podivna

07. prosince 2016, 18:17 13 komentářů

Aneb život s houpající příšerou. Přesně to je život s Citroënem XM.

Na vlnách podivna, díl druhý

17. prosince 2016, 11:22 0 komentářů

Aneb když turbochrocht nestačí, je čas na fausex.

Jsem princezna voe...

26. prosince 2016, 15:28 6 komentářů

…nebo pyrát? Pirát nejsem určitě, nepřepadám a nevraždím.


Posledních 50 komentářů

Michal88
25. září 2022, 18:24
0
Bazarový snílek: Zimní projekt

Výběr dobrej, já svý zimní projekty ale zatím musím dělat v rozmezí jaro-podzim, vzhledem k absenci vyhřívaný dílny. :) A ne jen na jednu "zimu", ale GS rv. 71 dělám už 10 let (vzhledem k tomu, že jsem se před 8 lety přestěhoval z baráku z Tábora do bytu do Berouna a auto zůstalo u rodičů, kdy rozvařené čeká na svůj čas, ale příští rok už snad). A třetí XM 89 taky už odpočívá cca 4 roky v garáži, než na něj přijde řada...

Než budou hotové tyhle dva projekty nebo pokud se neprodá časem automatový XM, tak jsem si řekl s dalšími projekty stop... Jako našel jsem v případě prodeje XMa nástupce z britských vod, který by mě lákal, ale to je daleká hudba budoucnosti.

Michal88
24. září 2022, 10:47
1
Stará, nebo nová legenda... Co si vyberete?

Zvlášť jsem si na to vzpomněl, když jsem byl na konci srpna na Slovensku s XM 2.1TD s kamarády (opravit jiné XM po nehodě kamarádovi). Jeli jsme z BB ještě pro nějaké díly do Povážské Bystrici, v kopci mi prdla hadice od topení a vychcala voda. Sáhnul jsem za motor, jednu část hadice zavřel do samosvěrných kleští, do druhýho konce jsem nabouchal nástavec do goly, stáhnul SK páskou, nalil tam veškerou vodu z auta (i sladkou) a jelo se. Hadici jsem si pak vzal z vraku, který sloužil jako dárce dílů a jak jsem přijel domů, tak jsem během dvou hodin vyměnil vodu za nemrzku i s proplachem. Stát se tohle na C5 x7, jsem v prdeli, protože nikde žádný přístup, všude plastový trubičky a hadičky, které si při snaze o ucpání hned trhaj (a vzít je do samosvěrek je nemyslitelný), přitom se rozpadaj už jen pohledem... A abych pak vyměnil vodu, tak to je operace na den, protože hromada hadic, ze kterých se pak ta voda musí dostat a odvzdušnění je taky voser se speciálním postupem.

A to se vůbec nebavím o elektrických problémech... C5 přestala jet po zmoknutí klíčku. Naproti tomu u XMa mi odešly kabely ke snímači otáček na klice, ale auto jelo, jen chcípalo. Nebyl ale stejně problém to opravit na cestě, protože se na kabeláž celkem dobře mohlo, bylo vidět, kde je poškození, tak provizorně zacvaknout dutinkama a doma jsem to pak přejel páječkou s cínem a dal do samosmršťovačky. U C5, když se vysere relátko v BSM jednotce, tak se vezme celá BSM a zahodí místo toho, aby se vyměnilo relátko za 150Kč...

Jasný, jsem hovado, co ho baví dělat kolem aut všechno možný (od mechaničiny, přes elektriku až po karosařinu) a za bedýnku v kufru plnou nářadí v autě by se nemusela stydět ani leckterá kutilská dílna (ne, nezabírá mi ani čtvrku kufru v XM), a troufám si tvrdit, že XMko znám velmi dobře, ale tím spíš prostě nový auto nechci.

Snad jediný, kdy mě s XMkem někdo tahal za tu hromadu kilometrů s XMkem najetý je, když se posrala rok a 20t km stará kladka řemenu příslušenství od INA a řemen skočil do rozvodů a rozvoďák mi skočil o zub. Chcípnul jsem to včas, škody na motoru žádný nebyly, koupila se kladka řemenu příslušenství od jiného výrobce (holt INA už evidentně není ono stejně jako MANN a další výrobci s kvalitním renomé), další rozvoďák (ten skočenej tam byl 30t km) a druhej den se stejně jelo na sraz, na který jsme měli namířeno. U zkur.vený C5 jsem se trápil s rozvodama 3 víkendy...

Michal88
23. září 2022, 20:19
3
Stará, nebo nová legenda... Co si vyberete?

Asi starou variantu. Když si vezmu, že i při relativním nedostatku náhradních dílů na starý auta jsem schopen dost problémů vyřešit aspoň provizorně na cestě a pak si díl přece jen sehnat, tak mě nový moc neláká...

Navíc ten rozšířený mýtus, že se s novým nestojí furt v servisu... U novýho je jen "kouzlo" v tom, že když Bůh a automobilka dá, uzná záruční opravu. Jak záruka skončí, tak Bůh (automobilka už odpadá) s majitelem, aby si i na banální opravu, co je schopná vyřadit auto z provozu, nemusel brát hypotéku.

Michal88
16. září 2022, 22:18
0
Kolik kilometrů vydrží vaše auto?

MBMB: Tak třeba u PSA je v tom dost brajgl. V autodatech Citroënu Ti k údržbě vypíšou všechno od 0W-20 do 15W-40 (dle podnebí), v návodu k obsluze máš psaný jeden typ oleje (u VTI 0W-30, u starých 16V motoru 5w-40, u nafty 0W-30 nebo 5W-30) a když se ozve zákazník na zastoupení Citroënu s nějakým problémem a řekne typ oleje, co se mu tam dal, tak ze zastoupení jsou vyděšení, že se tam nedalo u obou typů benzinů 10W-40 a u nafty 5W-40 API C3. Tak babo raď. Historka před cca 10 lety, kdy to ještě neměl Frey, co na všechno sere a tak horký to s tou SAE normou není. Dost záleží i na opotřebení motoru.

Michal88
16. září 2022, 06:57
0
Kolik kilometrů vydrží vaše auto?

Jinak ve svém okolí vím o dvou XMech 2.1TD, které bez výraznější údržby najely min. 700t a 1.3m km. Tahala se s nimi ještě auta, takže na lehko to taky úplně nebylo. Pak na Moravě jezdilo XM s 2.0TCT, kterému na budíkách svítí cca 650t km.

Michal88
16. září 2022, 06:53
1
Kolik kilometrů vydrží vaše auto?

No, nejsem si úplně jistý, jestli vyzdvihovat zrovna prodloužení intervalů údržby a že je něco i bezúdržbové, protože to je hlavní průser, který přispívá k tomu, že auta jsou po skončení záruky na kilometry zralá na generálku motoru. Je hezký, že na služebním Masteru 2017 mám předpis 40 000t km na olej, ale co ten pidifiltřík, co tam je? Ten "určitě" vydejchá celých 40t km. A nebo to po půlce vzdá a začne to přepouštět nefiltrovaný olej skrz bezpečnostní pojišťovák, aby se to aspoň po těch 20t km nezadřelo. Ono se to ale zadře až třeba ve 200t km. Šílenej interval byl problém i u raných 1.6HDi, kdy ve fabrice nastavili 30t km, ale pak jim ve velkým začala turba dávat pápá, protože těch 3.5L oleje se rychle vyčerpalo z aditiv a dělalo to brajgl. Tak po tichu stáhli interval na 20t km, ono to aspoň do konce záruky vydrží. Celoživotnostní náplň nemrzky je taky "dobrá" věc, když kvůli tomu umí proreznout protimrazová zátka na 1.6VTi a pak nateče voda do oleje. Automatický převodovky s celoživotnostní náplní taky skončí podstatně dřív, než by mohly. A to jsem ještě nezabrousil do vod lehkoběžných olejů 0W-20 a 0W-30, který sice snižují emise, ale taky na pytel mažou, protože obarvená voda a po chvíli si motor začne brát olej. A v servisu vás na záruku pošlou do prdele, protoże v návodu k obsluze se píše, že spotřeba oleje do 1.5L na 1000km je OK (no to sakra není OK, to jezdí na olej). Tohle je přesně důvod, proč bych měl docela problém koupit starší auto z operáku, protože tam se jinak, než na LL intervaly nejezdí a v kombinaci s anonymitou předchozího majitele se jedná o slušnou past, protože auta z operáků už jsou vesměs ve 150t km odjetý a další majitel se z toho akorát posere.

Takže jako ano, i poslední generace aut by uměla najet hodně kilometrů, ale to znamená, že to chce od majitele podstatně víc rozumět autům a hlavně pozadí politiky automobilek, aby veškerý limity zkrátil na nejnutnější minimum a vyměnil třeba i specifikaci oleje (dodržel api nebo acea, ale změnil SAE - např. u VTI přešel z 0w-30 na 5W-40 a hustší olej), což bez hlubších znalostí se úplně nedá. A to pak ještě další věc, Volvo bývalo kvalitní tank, ale kdo ví, jestli po převzetí číňany nedošlo k optimalizaci procesů stejně jako u jiných automobilek.

Jinak u stříbrného XM 2.1TD jsem najel 385t km (a netuším, jestli nebylo přede mnou stočené, kupoval jsem ho jako jedenáctileté s 225t km) a život mu ukončila vážná nehoda (s Fabií se mi podíval do kufru na dálnici asi v 60 km/h). U modré 2.1TD mám zatím 398t km a nevypadá to, že by měla odejít, pokud se zas nestane průser s nehodou (STK prochází v pohodě). Na dalších XM pak mám 175t km a 120t km, tak tam nic moc. Naše C5 3.0HDi má najeto pak cca 300t km a nějaký drobný, protože měla relativně pečlivýho majitele a i když autorizák to auto ojebával, jak to šlo, tak to auto najelo takovou porci. Je to trochu s podivem, vzhledem ke konstrukčním naschválům od automobilky.

Otec u T4 2.5TDI/75kW má pak najeto cca 550t km a taky netuší, jestli nemá podstatně víc najeto, protože kupoval starší.

Michal88
12. září 2022, 12:54
1
Citroën C5 Aircross: Nízkotučný sýr v novém přebalu

Tenhle model je vykrystalizovaný to, co je na současném Citroënu špatně. Vzali si "poučení" od VW a začali dělat nemastná/neslaná auta a jediné, co je trochu odlišuje je design. Přestali dělat věci po svém. A k tomu vyjebávky a sabotáže na technice. Dost mě to mrzí. Jak řekl kamarád: "Dřív jsme snili o nových autech aspoň z plakátů, že si ho jednou koupíme. Dneska není o čem snít.

Michal88
07. srpna 2022, 11:26
3
Kam se poděla normální auta?

Ještě bych pochopil kolotočářský design, to je věc, se kterou se furt dá něco dělat, při nejhorším i po koupi auta. To, že je oteklost, rádobyagresivita a nevkus dneska in je věc druhá.

Spíš co mě sejří, tak ta sračkoidní mechanika/elektrika. To je věc, se kterou se nedá dělat zhola nic a pomalu ani přehnanou údržbou nad rámec rozpočtu, aby auto něco vydrželo. A tam na výběr prostě není.

Michal88
21. července 2022, 10:25
0
Citroën C6: Poslední z velikánů

Jinak, kdyby sis chtěl počíst. Odkaz už na přeloženou stránku z francouzštiny (neumím francouzsky). Sice se to věnuje C5x7, ale jde o motory a projevy závad 2.7 a 3.0HDi. Odtud jsem čerpal mnoho a mnoho informací ohledně 3.0HDi.

https://citroen-c5x7-fr.translate.goog/?_x_tr_sl=auto&_x_tr_tl=cs&_x_tr_hl=cs&_x_tr_pto=wapp

Michal88
19. července 2022, 18:25
0
Citroën C6: Poslední z velikánů

Druhá generace se dávala i na 3.0HDi, resp. než dobrali zásoby, existovaly prý 3.0Hdi s první generací. Dnes, když koupíš i druhovýrobu, již by to měla být ta druhá generace s větším průtokem atd. Resp. 3.0HDi je jen převrtaná 2.7...

Jaký držák máš na mysli? Středem rotoru vede kliková hřídel a nevybavuji si žádný držák, když jsem to dělal.

Jinak selhání pumpy se můžeš přiblížit i tím, že upečeš DPF/FAP, což se taky stávalo (u Citroënu především u 3.0, které jej již nemá dělitelný). Nebo krátkými jízdami. Pak se hodně ředil olej naftou a to pomáhalo protočení šál atd. Prostě když to nemaže nebo olej ztratil mazací schopnost.

Michal88
16. července 2022, 17:05
4
Citroën C6: Poslední z velikánů

C6 je krásný auto, taky jsem na ni měl zálusk, ale po zkušenostech s C5 X7, která sdílí s C6 v podstatě všechno z techniky (krom specialit jako HUD), mě na ni přešla chuť. Tak ať slouží dobře.

P.S. pozor na to, mazací tlak motoru umí pozlobit i málonájezdová auta, v LR a Jagách to umělo pohřbívat motory už v 60 - 80t km při nesprávném zacházení... A jsou auta, co na původní pumpu ujela 300t km... Příznaky jsou jemné, ale o to nebezpečnější, pokud se budou ignorovat.

Michal88
13. června 2022, 06:04
0
Michal88
12. června 2022, 19:18
0
TopX - 2+1 rozdílů na amerických světlech, které mě fascinují

Je fakt, že červený blinkry vzadu taky úplně nechápu. A obzvlášť u nás. Hodně to teda vidím na autech s DE značkama i na neamerických autech (hodně s tím potkávám různý bramboráky a VW).

Michal88
30. května 2022, 22:30
0
Bazarový snílek: Poslední šestiválce ve střední třídě

Klucí, 3.0HDi byla evoluce z 2.7HDi s tím, že zdědila i hromadu jejích problémů, tam se PSA/Ford vůbec nepoučil. Krom výkonu a pár mechanických drobností jsou ty motory tak nějak stejně na hovno. Stopro je dost komponentů, které spolu sdílí (hlavy, kliku, olejovou a vodní pumpu, blok se liší vrtáním a dle toho jsou jiné i písty atd.). A C5 (sedan i kombik) s 3.0HDi bylo vyrobeno celkem kolem 13000 ks.

Jinak tyhle motory třeba v LandRoverech a Jaguarech umíraly na mazání už třeba po 50-70t km v extrémním případě.

Michal88
30. května 2022, 17:38
1
Autíčkář se ptá: Je Drive-thru zlo?

Do Mekáčů, KFC atd. Jsem tak nějak přestal úplně jezdit. Zjistil jsem, že na to, jakou to má hodnotu, je to předražený. Obzvlášť, když krom zdražování začali zmenšovat i porce (cca 2 -3 roky zpět). Člověk toho sežere kvanta a furt má hlad. Začal jsem obrážet nerenomovaný čerpačky, kde mají i různá ta Bistra atd. (robinoil, km prona atd.) Benzina/Mol/OMV/Shell párky jsou sice dobrý, člověk se z toho taky jakž takž nají, ale někdy je toho moc (kečup od Benziny dobrej, ale dost aromatickej a někdy si člověk řekne, proč tam toho perou tolik).A občas člověk narazí i na bistro, kde se dobře nají za málo. Jinak jím za volantem, nestíhám. Jen nějak nemusím drive thru, rád vylezu a protáhnu se.

Bagety si dám jen v nouzi, stejný problém jako fastfoody, jen je to ještě studený.

Michal88
15. května 2022, 10:22
1
Nejnepochopitelnější závady, jaké se vám přihodily

Jo, takových prapodivných závad jsem měl víc. Co mě ale nejvíc dostalo... To jsem to auto měl chvilku. Tenkrát ještě na svém prvním stříbrném XM mi nešla zapnout potkávací světla. Najednou a obě dvě (obrysovky normálně zapnuly) a dvě hodiny před tím, když jsem přijel normálně svítila... Rozborka žárovek, vlákna OK. Pojistky OK (na každé světlo jedna). Proměření páčky, ta v pohodě. Do světel ale furt proud nešel...

No a pak jsem prásknul s kapotou a světla se najednou rozsvítila... Někoho napadlo dát za pravé přední světlo po směru jízdy relátko na světla. A vzhledem k umístění a nechráněnému konektoru zoxidovaly kontakty. Tak kontakty očistit, fastony pro relé vyměnit a jde se dál.

Další taková závada byla občas odpadávající panel klimatizace. Tam je zas na vině málo nadimenzovaná pojistková skříňka v motorovém prostoru. Pojistka nepraskne, jen se nataví, odehnou se pacičky pro pojistku a má to blbý dotyk. A při větším odběru (puštěný ventilátor v kabině) tam byl nedostatek proudu a teplo trávilo pojistkovku. Rozebrat, přihnout packy, vyčistit a jede se dál... Ještě bych si na něco vzpomněl...

Michal88
11. května 2022, 19:49
0
Bazarový snílek: Bez střechy levně

Tenhle efekt je spíš trochu prokletí... Je fakt, že u XMa jsem spíš rád, když ho někde potkám (přes zimu téměř vůbec, v létě jsem rád za jedno XMo za 2-3 měsíce, když nepočítám srazy (na srazech jich začalo být víc, než je zdrávo a obvyklé :D), ale pacient jsem u filmů. Jak se někde mihne Xantie nebo XM, mému oku to obvykle neunikne. :D

Michal88
11. května 2022, 00:06
-1
Bazarový snílek: Bez střechy levně

Plně chápu Tvé rozhořčení, když kolem jezdí víc neobvyklých aut, kterýžto model zrovna vlastníš. :D Proto bych si asi třeba nemohl nikdy koupit jakýkoli Saab, kdybych bydlel na Kladně, protože jich tam jezdí fakt hodně, ač v jiných koutech republiky o něj skoro nezavadíš. A že se mi např. poslední 9-3 nebo předposlední 9-5 tuze líbí... Bohužel bydlím moc blízko Kladna. :D

Michal88
08. května 2022, 13:55
1
Autíčkář se ptá: Kdy jste objevili Ameriku vy?

Já trochu tápal u šipek na kilometrovníku dálníce. Je tam šipka buď nahoru nebo dolů. No a pak mi někdo vysvětlil, že ty šipky označují, kterým směrem je v případě nouze blíže havarijní telefon. Něco podobného by mělo být i v případě tunelů.

Michal88
07. května 2022, 11:33
0
Můj život s Plurielem II - když výměna žárovky stojí tisíce a demontáž světla trvá hodiny

Koukám, v té době si Citroën ladil dobytčárny, co pak vymyslel i na C5R a C5X7... Na C5x7 vyměnit žárovku na DRL je podobnej vopich, ale nějak jsem to dal kupodivu za rozumnou dobu Saxána prsty i bez sundání nárazníku.

Kde si teda myslím, že měli světlou chvilku a nad tím přemýšleli, tak bylo u C4 B7 s 1.6VTi... Sice motor neměl dobrou pověst (spíš je dost choulostivý na zacházení a údržbu), ale u tohohle auta se velmi dobře měnila hromada dílů, u kterých je jinde velký problém. Žárovky byly naprosto OK, ale velmi dobře se měnil třeba i řemen příslušenství nebo chladič na klimu (beze srandy, za půl hodiny vyměněno, ani nárazník nemusí dolů, jen světla, která jsou na dvou šroubech a bajonetu).

Michal88
16. dubna 2022, 20:23
2
Monstrózní BMW X7, Dongfeng v Česku, centrum e-mobility Hyundai a mazdí šestiválce

Jaj, Bramborák se vrhnul do designového směru, který nastolil Pontiac Aztek, znovu nakopnul Nissan Jo/uke, rozšířil Citroën a dneska už ho dělá kdekdo...

Je vidět, že Pontiac patřil mezi vizionářské automobilky... Jen škoda, že již není.

Michal88
31. března 2022, 20:06
-1
Zlatá Vrána 2022: Nesmysly z inzerce už počtvrté!

Proto říkám, že ceny předběhly dobu. Netvrdím, že budou mít jako 40 - 50 leté cenu tři mega, ale budou za podobné ceny, jako za ně chtějí teď jako dvacetileté.

Michal88
31. března 2022, 14:20
0
Zlatá Vrána 2022: Nesmysly z inzerce už počtvrté!

Jinak ty socky nejsou na běžný ježdění, to je to zavřít dál do garáže. Vrcholných verzí byl nedostatek i když socek bylo dost, ale vrcholných verzí v zachovalém stavu se dochová úplně nejméně, socky s málo najeto tak budou taky žádaný právě kvůli zachovalému stavu. Když jsem slyšel, jak jsou třeba francouzi posraný z Citroënu GS, který byl u nás prodáván v tuzexu a je to naprostá holota (koženky sedačky, nemělo to ani otáčkoměr nebo couvací světla), že to vidí poprvé v životě, tak to taky může fungovat jako zajímavost a rarita. Ale bude to ještě chvilku prostě trvat.

Michal88
31. března 2022, 14:15
0
Zlatá Vrána 2022: Nesmysly z inzerce už počtvrté!

S těmi zachovalými sockami s málo najeto bych to neviděl tak hrozně, ale jejich cenovky možná trochu předběhly dobu. Minimálně do doby, než přestanou jezdit auta v různém stavu rozkladu.

Tráboš mi připomněl bílý Citroën CX, který byl taky postavený jako reklamní auto a nikdo ho úplně nechtěl asi 8 let a začal se prodávat za cenu přes 200 a skončil asi na 60, než zmizel z inzerce.

XMko ale zatím asi prodávat nebudu, abych se tu časem neobjevil taky. :D

Michal88
21. ledna 2022, 17:40
0
Kurz bezpečné jízdy: překvapivě nejen pro začátečníky

Byl jsem na dvou kurzech bezpečné jízdy (protože jsem chtěl, ne kvůli bodovému kontu :) ). Poprvé v Jihlavě, podruhé v Plzni.

V té Jihlavě to bylo super. Byli jsme na 3 týmy po cca 6-10 autech, projížděly se slalomy, aquaplaning atd. Instruktor se mě snažil trochu i vytrestat, protože při teorii, když se na něco ptal publika, byl jsem první, kdo odpověděl. Konkrétně tak, že když se jel slalom, tak po mě chtěl, abych ho dal i pozpátku (což jsem teda dal) a pak tak, že tam byly ty trhové desky, které rozhodí zadní nápravu. Zkusil to tak, když jsem byl první na startu, že musím jet max. 30 a neřekl mi o tom, že mi to rozhodí zadek. Ukázkový to projetí nebylo, protože jsem to trhnutí nečekal, ale smyk se povedl vyrovnat (viva la opuštěný letiště v zimě nedaleko bydliště před tímto kurzem a hromada načtení).

V Jihlavě se mi líbilo, to byl pěkný moderní polygon postavený v kopci (takže i klouzání z kopce v zatáčce se dalo trénovat), který byl postavený hlavně za tímto účelem. Instruktoři věděli a byli v pohodě.

Pak byla Plzeň. Tam jsem jel se ségrou. Bylo to na letišti v Červeném Újezdu vedle Zbůchu. A to byla tragedie... Jsem byl namlsaný z té Jihlavy a doufal jsem, že se bude líbit i ségře. Ale v Plzni to byla spíš škola brždění a čekání... Účastníků taky kolem 20, ale v jedné grupě a polygon se sestával z natáhnutý plachty politý vodou s kužely. A čekalo se a čekalo... Pak se sklouznout na folii, objet na konec fronty a čekat... Tam bylo vidět, že tohle maj jen jako dojnou krávu (cena stejná jako v Jihlavě, jen jsme to měli blíž) a hlavní zájem je jinde (různá exotická auta, Feráčo, Lambo, KTM x-bow atd.)... A ségra byla taky zklamaná... Určitě bych příště jel jinam...
-
Komentář upraven 21. 1. 2022, 17:41:28

Michal88
18. ledna 2022, 20:01
1
Když Citroën sportuje vzhledem i technikou I - UMAP 425 SM

Jen tak mimochodem, co by se dalo brát ještě do "sportovních" Citroënů, tak určitě Citroën Xantia Activa. Aktivní eliminace náklonů karoserie umí s autem dělat divy. Že jsem si na to nevzpomněl dřív... Lehký to auto není, ale s Activa systémem je to slušná pojízdná rakev (drží do poslední chvíle do až neskutečných rychlostí a jak se urve, je konec)...

Michal88
17. ledna 2022, 14:52
0
Když Citroën sportuje vzhledem i technikou I - UMAP 425 SM

Asi by se do sportovněji založeného auta od Citroënu dal započítat i Lomax, postavený na základu 2CV. Některé měly dokonce i boxer 4válec z GS/A. :) A filosofická, když je UMAP z Francie, dal by se zařadit mezi kei cars? :D

Jinak, určitě znáš i Citroën by GT, ale jasný, to byl jen koncept pro Gran Turismo, nebyl vyráběn...

Michal88
09. ledna 2022, 17:35
0
Auto skoro zadarmo, edice Prosinec 2021

166 se mi vždycky moc líbila, ta předfl už před tím, než jsem měl vůbec papíry... Stejně tak Thesis. Ale vzhledem k tomu, že jsem měl vždy blíž Citroënům, nějak jsem se nerozhoupal do ní jít...

Krabe, tipuju ale, že u té 166 to bude možná podobně jako u XM, tedy vyplázneš raketu za servis v případě, že to dáš někam, kde si s tím neví rady nebo někam, kde práce trochu natahujou... Kdo o těch autech něco ví, tak ten servis nestojí moc. Jen je problém, že si člověk musí udělat trochu kontakty a ví kam sáhnout. Jen je to hodně o drobných bolístkách, se kterými si nemusí každý vědět rady, když to nezná a je to jeden z důvodů, proč sto malých bolestí dokázalo takové auto poslat na díly.

Michal88
06. ledna 2022, 20:07
0
Auto skoro zadarmo, edice Prosinec 2021

Wakantanka: Když jsem před čtyřmi lety hledal náhradu za nabourané stříbrné XM, tak jsem koukal i po slovenských inzercích. Po přečtení zkušeností lidí, co si pro auto z ČR na Slovensko jeli a tohle popisovali (různé zdroje) mě to přešlo. Když si pak kamarád vybíral auto pred dvěma lety, tak jsem ještě oslovil kamaráda z BB (nedělá do aut), jestli se na tom něco změnilo a prý ne.

Michal88
05. ledna 2022, 23:10
0
Auto skoro zadarmo, edice Prosinec 2021

Když mi zůstane, tak mi zůstane, svět se nezblázní a žena bude ráda, že bude moct jezdit s automatem (teda ne že by manuál nedávala, ale samozřejmě raději sáhne po automatu) a to auto jsem dělal původně hlavně pro sebe, jen mi doma přistálo během práce pak to xm v6 89 a tak si říkám, když máme xm 89 a xm 2000, tak je ta v6 95 trochu "navíc". Schovat je kam, tak to nějak hrotit nebudu. Když půjde, tak půjde, když nepůjde máme na srazy "dvojčata" a žena i v XMu automat.

Jinak jste to klucí vystihli naprosto přesně. Xmek je málo, hlad po nich začal být, ale spíš "z nouze", protože CXa vylítla cenově úplně neskutečně a XM je braný jako levnější varianta a tak se po tom pídí spíš lidi, co by chtěli něco staršího, ale mají v peněžence vítr... Rád vzpomínám ale na doby, kdy to nikdo nechtěl, styděl se s tím pomalu jezdit, protože to byl luxus pro chudý a já mohl koupit XMo za 8000 Kč... To byly super doby... Nikdo o to nejevil zájem, klidně jsem to mohl nechat odemčený před barákem, protože nad tím každý ohrnoval nos... Dneska začínám mít trochu strach, aby se nezačalo krást, to by mi z toho mrdlo.

Jinak mi přijde ujetý jet pro jakékoli auto na Slovensko... Nemyslím to nijak proti Slovákům, jen maj rádi byrokracii a peníze a jen za odhlášení na export vypláznout za kontrolu originality šišku peněz a čekat měsíc, než se soudruh (úd)ředník uráčí se vyjádřit... Mi přijde jako masochismus... U nás ta byrokracie je taky peklo, ale u bratrů to dotahují ještě dál...

Michal88
05. ledna 2022, 00:29
0
Auto skoro zadarmo, edice Prosinec 2021

Ono, vypláznout u nás 90t i za sebehezčí XM je tak trochu scifi... Je fakt, že je zima, ale kamarád prodává celkem pěknou (aspoň to na fotkách vypadá) předfl za 70 a asi se o to taky lidi moc neperou.

Ale znám moc dobře to pořekadlo, že cena v inzerátu obvykle není cena, za kterou se to na konec prodá, ale ta, kterou by za to chtěl majitel, což se mnohdy neslučuje s realitou. :)
-
Komentář upraven 5. 1. 2022, 07:18:46

Michal88
04. ledna 2022, 15:45
0
Auto skoro zadarmo, edice Prosinec 2021

Skipper: Takhle, tohle mi říká spoustu lidí, ale nečekám, že o to bude nějaká pranice a že mi možná na konec i zůstane. Protože vzhledem k tomu, co jsem do toho nainvestoval, abych to zachránil, rád bych za to dostal minimálně 90t Kč a to je furt za XMo hodně peněz.

Jinak, určitě to hodím i na autofrc, bazos, marketplace, sbazar... Někdy přelom březen/duben, ale vzhledem k ceně předpokládám, že s ním odjedeme i XM sraz na konci dubna. :) Když mi zůstane, tak zůstane, budem si ho užívat. Když ho někdo koupí, kdo s ním bude jezdit i na srazy, tak bonus, že auto stále budu mít na očích, ale byly by peníze na jiné autoprojekty. :) Třeba toho kombika. :)
-
Komentář upraven 4. 1. 2022, 15:55:20

Michal88
03. ledna 2022, 00:20
1
Auto skoro zadarmo, edice Prosinec 2021

Jakub: Je pro změnu taky modré (i když je to jiná modrá, než KPK Modrý Mauricius, které je na Bludném Holanďanovi 2,1TD a Deep Blue 3.0V6 v automatu, které půjde do světa), ale velur a jednoramenný volant má. :) Je to nějaká zvláštní V6, protože má i jen manuální klimu a z "nadstandardu" má krom tý manuál klimy jen okna a zrcátka v el, originální rádio na kazety s ovládáním na volantu a dvojité sklo v kufru. Nemá ani přední mlhovky. Ale byla skutečně vyrobená v 89.

Vojta: Tak nějak, jen u té C5 mám takové rozporuplné pocity, do které kategorie patří... Golf/Astra cokoli jiného bych asi ani nechtěl. Ale zas, kdybych si to koupil, asi bych to taky zachraňoval. Nevím proč, mi to nedá dojezdit a zahodit... Snad jediný auto, který jsem dojezdil a zahodil byl skoroslužební Transit zadohrab, u kterého se s tím počítalo, protože už když jsem ho dostal, tak se na mě skrz podlahu smál asfalt. Ale i na to, jak to nejelo (62kW 2,5TD), to bylo super auto a skvělý winterkchár. Teda když se člověk dobře oblík, protože v tom byla furt zima. A na vožení lidí taky dobrý, protože ač to byl poloplecháč, šoupačky byly na obou stranách. Nebýt to na prach, asi bych to chtěl jako běžný auto.
-
Komentář upraven 3. 1. 2022, 00:22:53

Michal88
02. ledna 2022, 21:05
2
Auto skoro zadarmo, edice Prosinec 2021

U mě je hlavně ten problém, že "plečky" zachraňuju. :D Téměř všechna má auta byly právě plečky s hodnotou do 20t. Jediný co, tak poslední XM 2,1TD stála 22t, ale aspoň lak jsem jí zachraňoval. Ostatní XMa, Xantie i GS jsem ukradl vesměs hrobníkovi z lopaty a dal/dávám je do pucu.

A paradoxně ta auta fungovala lépe, než C5 x7 za 130t, kterou žena stále má.

Teď nemám v plánu ale nic kupovat. Na jaře prodám XM V6, dodělám tu druhou manuální V6 1989 a ženy C5 asi vyměníme za Pluriela. A výhledově XM Break, když bude nějaké za dobrou cenu.

Michal88
19. prosince 2021, 12:37
0
C5 vs. C5 Aircross: Citroëne, jsi to vůbec ty?

Další věc, co mi vadí, že C5X pokračuje to, co nastavil Citroën v roce 2018, tedy i Aircrossem. Odstřihnout se od své historie se vším všudy. Už jen to, že vyměnili název C5X za XM s Bramborákem. Odbyli si v roce 2019 100 let, ten rok se to na jejich propagačních stránkách hemžilo veterány, oslovovali kluby, aby jim půjčovali stará auta i když na ně dlouhé roky před tím pekli (a letos už zas pečou) a těch 100 let bylo jen proto, aby z toho marketingově vytěžili maximum a teď je zas ticho po pěšině. Ve Francii ta spolupráce s kluby ještě jakž takž funguje, u nás to stálo za pytel ještě, než české zastoupení převzal Frey, po převzetí je to už tuplem.

Michal88
18. prosince 2021, 19:24
0
C5 vs. C5 Aircross: Citroëne, jsi to vůbec ty?

Svezení s Aircrossem mě velmi mile překvapilo co do pohodlí, ale kvetu v něm z displeje místo budíků, dotykáče uprostřed a že je vevnitř malinký na to, jak je to obrovský auto. Je teda fakt, že místo uvnitř je stejný problém i u C5 x7...

Michal88
16. prosince 2021, 22:02
0
Volvo Personal Service: Jak jsem si nechal opravit auto

"Problém" bohužel vidím v tom, o jakého dealera se jedná. Protože v tom jsou značně velké rozdíly. Jsou autorizáky od jedné automobilky, kam bych klidně auto dal a pak jsou autorizáky od jiného dealera, od kterého bych už nekoupil ani čepičku na ventilek. Autorizáky ale mají aspoň peníze na tu sebeprezentaci, ale bohužel ve spoustě z nich je to jen leštěný prd.

Ale aby bylo jasno, nemluvím o tomto konkrétním servisu, jen jsem měl možnost jich pár projít a tak jsem měl možnost kouknout i do zákulisí a podotknout, že není všechno zlato, co se třpytí a že se zastoupení rádo chlubí postupy, jak průseráře eliminovat, ale všechno se dá ochcat.

Michal88
07. prosince 2021, 20:23
0
Vybrat si auto je umění

Vojta: Evidentně tu někomu šlapeme po bábovičkách, když dostáváme nejen u téhle diskuse mínusy, ale evidentně nemá dostatečný koule, aby k tomu sám něco napsal... :D

Michal88
05. prosince 2021, 23:22
0
Vybrat si auto je umění

Nemyslím si, že by druhovýrobci něco kopírovali, spíš jim automobilka zakáže to prodávat pod svou značkou, jinak maj útrum i s prvovýrobou. Dneska automobilky už toho moc samy nedělají, dost věcí nechávají dělat v kooperaci nebo kupují již hotové řešení (proto třeba ty samý brzdový desky a třmeny najdeš kolem roku 2004 na Hyundai i30, Kii Ceed, Citroënu C4/Picasso nebo Opelu Zafira atd.

A nebo v "lepším" případě si automobilka dá podmínku, že druhovýrobu jo, ale musí být podstatně horší, než díly v brandovaný krabici pro automobilku, aby zákazníci alespoň měli "motivaci" koupit ten originál díl. A motivace subdodavatelů je zas finanční nebo si automobilka najde jiného subdodavatele. A subdodavatel si nebude moct dovolit odporovat, peníze jsou peníze a práce pro automobilku je jistý kšeft...
-
Komentář upraven 6. 12. 2021, 05:59:17

Michal88
05. prosince 2021, 19:18
0
Vybrat si auto je umění

Dneska už bych si taky nevybral... Potažmo po tom, co se začali vrtat do módních SUV, tak jediné, co se mi líbilo, byl první Cactus, ale tam to stojí a padá na motorech. A pak samozřejmě na dotykáčích, LED světlech a dalších kurvítkách...

Toho, proč, jsem se nedopátral. Trochu si ale myslím, že to souvisí s tím, že katovali kosty moc, aby něco vydělali a zásobu průserových dílů jako řízení, pístnice pro hydractive atd. kterou měli na těch povinných 10 let po ukončení výroby už vyprodali a nechce se jim investovat do dovýroby, když je to na vyjetej model, zvlášť, když se snaží automobilka odstřihnout od historie, jak to jen jde (třeba i "jen" to, že pustili práva na písmena XM pro bramboráka)...

Michal88
05. prosince 2021, 00:13
0
Vybrat si auto je umění

Vzhledem k tomu, co jsem za magora, vybírám nejdřív z portfolia Citroënu, abych zůstal věrný značce. Když mi to z nějakého důvodu nevyhovuje, koukám i po Peugeotu (v jednu dobu byl ve hře Jumpy, tak jsem samozřejmě koukal i po Fiatu Scudo). Jiný značky jsou u mě nemyslitelný. Samozřejmě hledám starší auto. Už jen tím se extrémně zjednodušuje výběr.

Druhá věc pak je, že se snažím vybrat tu nejméně problematickou variantu. Tzn. vesměs u mě padá cokoli s VTI, THP, Puretech a 1,6HDi (takže cokoli novějšího roku 2009), pak to jsou extrémy jako C8/807 atd. s velmi problematickou elektronikou a kde musí i kvůli žhavkám pomalu motor ven) nebo Xsara Picasso, která je spolu s C3 Picasso to nejodpornější a nejnudnější auto, co mohl Citroën vypustit kdy do světa a to jsem viděl i Citroën LN alias Peugeot 104).

Sice 3.0HDI spolu s 2,7HDi v naší současné C5 taky nepatří mezi nejspolehlivější motorizace, ale tam mě přesvědčilo spíš to, že se o to majitel staral a že s tím nejezdil tak, jak se nemá. O to více nemile mě pak překvapilo, jak blbě se na to shánějí náhradní díly a že to je horší, jak u XMa, kterého bylo vyrobeno podstatně méně kusů). I to VTi nebo 1,6HDi bych byl ochoten vzít na milost, pokud by to prodával známý a auto by splňovalo některé podmínky (nejezdilo to longlife atd.), ale od cizího ani náhodou. A THP nebo Puretech bych nekoupil asi nikdy, tam tomu nepomůže ani pečlivá údržba, resp. údržbu by potřebovaly ty motory až extrémní, aby fungovaly spolehlivě.

A třetí podmínka pak je, že v první řadě hledám auta u soukromých prodejců a ideálně dlouhodobých vlastníků. Nějak nemám rád překupníky. A hlavně, bazar nebo překupník naslibuje cokoli, jen aby prodal a umí v tom chodit. U soukromníka mám větší šanci, že odhalím lež (což nemusí být vždy, ale umím i bazarníka dostat do úzkých, pokud kecá kraviny).

Na záruky stejně nevěřím, proto se snažím dávat pozor při koupi, ale člověk samozřejmě neumí obsáhnout všechno... Proto jsem třeba úplně nepátral po tom, jak je to s dostupností některých dílů u C5 x7, protože jsem prostě nečekal, že to bude horší, než u 30 let starýho excentrickýho korábu nebo jako u japonskýho nebo korejskýho auta z devadesátek.
-
Komentář upraven 5. 12. 2021, 19:09:32

Michal88
04. prosince 2021, 21:32
1
Šest nejzbytečnějších věcí, jaké výrobci dali do auta

Opelfahrt: To nerozporuji, dneska jsou klasický, tenkrát to byla novinka, proto to taky Mamut dostal místo tohoto analogového řešení, jak senzory přišly...

Michal88
04. prosince 2021, 12:31
2
Šest nejzbytečnějších věcí, jaké výrobci dali do auta

Na bocích a koncích zadních blatníků byly chromované čůrky, které při zařazení zpátečky vyjely do velikosti pár cm abys viděl, kde končí auto.

P.S. Taky jsem to nevěděl, jen jsem si to zadal do gůglu a teď dělám chytrýho. :D Prej to bylo jen chvilku ze začátku výroby, pak Skláda dostala klasicky ultrazvukový senzory.

Michal88
04. prosince 2021, 11:55
0
Šest nejzbytečnějších věcí, jaké výrobci dali do auta

Třeba jen jako machrovinka v XMu elektricky nastavitelná loketní opěrka.Mohla se hýbat jen nahoru a dolů a stejně si ji všichni nastavili do maximální polohy a tím to haslo, protože to byla v ideální pozici, že se daly sázet rychlosti i s opřeným loktem.

Ale machrovalo se s tím dobře. :) Mám ji u V6. Pak u 2,1TD mám takový gumový nástavec, který se vložil mezi středový tunel a kapsu pod loketkou a taky pak byla loketka v ideální pozici. :) Jen měla proti elektrice trochu jiný sklon. A bylo to za příplatek, takže se toho úplně moc neprodalo, stálo to tenkrát snad 700 guldenů z katalogu příslušenství (kde byla třeba i navigace s krabicí pod sedačkou spolujezce na CD za asi 9000 guldenů). Elektrická loketka pak byla nejspíš jen za příplatek k eletrickým sedačkám (je to na jednom kabelovém svazku) a za to byl příplatek ale asi větší.

Michal88
02. prosince 2021, 16:13
-2
Za svědky minulosti Generála Motorů

No, XMo bylo nejsložitější auto své doby, tak tam toho jako relikt doby moc nevymyslím. Snad jen monochromatický pixelovaný displej a rádio se segmentovým displejem místo nějaké dotykové hrůzy dneška. Jo, automat je bez ECM a k rádiu nebo dojezdu oken se nepřipojím počítadlem, jinak ale některé kusy XMek již byly s předchůdci dnešních sběrnic v autech. Jen se jich s touto elektroinstalací vyrobilo tak cca 400ks ročně, zbytek měl normální elektroinstalaci.

Jinak to mělo na svou dobu bohatou výbavu... Elektricky seřiditelná přední loketní opěrka, všechny sedačky vyhřívané, elektrický šíbr... Je teda fakt, že tempomat a egr byly podtlakem. A turbo u 2,1TD bylo ovládané klasicky přetlakem v sání (hadička od regulace byla tak 5cm dlouhá a vedla do sání za turbo. To jen ten povídací PPC jako v R25 Baccara chyběl... :)

Michal88
01. prosince 2021, 20:37
0
Za svědky minulosti Generála Motorů

David: Jojo, to byly fámy, protože cyklovač je ovládaný časovým relátkem a s ECM motoru neměla nic společného. :) Tohle, co popisuješ, rádo dělalo na 1,3 vadné čidlo teploty chladící kapaliny a u Filcek běžná závada. :)

Jinak u Filcky byl velkej problém i kabelový svazek u prahu. Byl pod plastovým deklem a uložený v jakoby lavoru a pod řidičovými dveřmi velmi rád oxidoval. Pak auto bylo jak diskotéka...

Michal88
01. prosince 2021, 14:31
-1
Za svědky minulosti Generála Motorů

ABS měly i některé GLX(i) výbavy, ale elektrická okna, kůže atd. byly výsadou až výbavy Gottwald&Klement...

Michal88
30. listopadu 2021, 22:09
0
Za svědky minulosti Generála Motorů

Co vím, tak ve Feldě programovatelný cyklovač byl, jen se neprogramoval posuvníkem, ale tím, jak dlouho byly stěrače vypnuté (měls zapnutý cyklovač, vypnul jsi stěrače třeba na 2 sekundy a zas zapnul cyklovač a stérače stíraly po 2 vteřinách). Aspoň u socky 1,3MPi 98 to mamka kdysi měla...

Michal88
26. listopadu 2021, 21:57
0
Kterak se zpronevěřuji svým zásadám

To souhlasím, spíš to je braný z pohledu běžného auta a nastavení, v čemž jezdí 95% lidí... Tedy běžné auto a v noormálním módu nastavení. Což DuoSelect v Maserati úplně bězné není a nemyslím si, že by si hodně lidí zapínalo sportovní mód na almaru, většina pojede v eco nebo comfort, protože ani nebude tušit, že se tam daj nějak měnit režimy...

Michal88
26. listopadu 2021, 20:38
0
Kterak se zpronevěřuji svým zásadám

U automatu do kopce na těsno musíš mít hodně citlivou nohu na plynu. :) Lehce klepneš do plynu na rychlost proti kopci a nic, klepneš do plynu víc, než je zdrávo a vyletíš, jak namydlenej blesk. Ale nic, na co by se nedalo zvyknout. Resp. Lepší na automaty byly klasický lankový ručky, protože sis mohl korigovat rychlost i tím. To u elektronik úplně nejde a tam je to hlavně o citu na plyn.

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Lincoln Town Car  1986
Lincoln Town Car

1986 rok výroby
150 koní výkon
0 ccm objem

Ford F250 Ranger XLT Lariat 7.5 tažné 1978
Ford F250 Ranger XLT Lariat 7.5 tažné

1978 rok výroby
240 koní výkon
7 500 ccm objem

Chrysler Newport Custom / MONTANA, USA 1969
Chrysler Newport Custom / MONTANA, USA

1969 rok výroby
216 koní výkon
6 277 ccm objem

Oldsmobile Delta 88  1968
Oldsmobile Delta 88

1968 rok výroby
365 koní výkon
7 500 ccm objem