Michal88
Jméno | Michal 88 |
---|---|
Bydliště | Kladno |
Registrace | před 9.8 rok. |
Poslední aktivita | před 10.9 dny |
Příspěvků ve fóru | 29 |
Komentářů u článků | 313 |
Pozitivních komentářů u článků | 82 |
Negativních komentářů u článků | 8 |
Možnosti | napsat zprávu |
Informace Hlavní je se z toho neposrat. |
Poslední blogy
Na vlnách podivna
Aneb život s houpající příšerou. Přesně to je život s Citroënem XM.
Na vlnách podivna, díl druhý
Aneb když turbochrocht nestačí, je čas na fausex.
Jsem princezna voe...
…nebo pyrát? Pirát nejsem určitě, nepřepadám a nevraždím.
Posledních 50 komentářů
Na tohle koukám s despektem už dlouho. Resp. byla jen otázka času, než se ti dementi, co s otevřenými laufy a otáčkami v maximu, co jezdí o půlnoci po sídlištích nezformují do nějaké akce. Doslova se nebojím říct, že to je ostuda autíčkářské komunity. A jsem rád, že jsem se z města přestěhoval na vesnici, kde si můžu v klidu dělat své autíčkářské hobby bez otravování sousedů.
Tak nešlo mi ani tak o to, že si na to holka vydělává takhle, to je čistě její věc, spíš narážím na to, že motorsport se chce zbavit sexismu, tabáku atd., pak si na to musí holka vydělat takhle.
To, že motorsport byl vždycky o prachách, to byl, ale taky jak bylo naznačeno výš (v komentu od Ronoatha), tabákový firmy holt ty prachy přinášely samy a jak se začaly ve velkém dělat úplně zbytečné regulace, které nesouvisely s bezpečností (kolem roku 2005 a výš), přestal být motoristický sport (hlavně F1) divácky atraktivní (minimálně pro mě) a tak i sponzoři šudlí prachy.
Ani mě tohle nepohoršuje. Co mi vadí víc, tak jakým způsobem motoristický sport upadá. Všude maj plnou hubu keců o politické korektnosti, sexismu, ekoterorismu atd. ale zelenej není, korektní je jen na oko, a aby mohla holka závodit, musí si na to vydělávat na OnlyFans. Tedy nevadí mi, že není zelený/je sexistický/není politicky korektní, ale ta povrchnost a servilita k tomu mě séře.
Ač mám Rencky rád, s GeniThalií souhlasím. Věčně i nějakou potkám s mlhovkami bez mlhy (což tedy není výsada jen PaThálií) atd. Ostatní levné malé sedany mi nijak nevadí, nevzpomenu si, kdy mi nějaký udělal problém.
A celkově jsem negativně začal vnímat tunery, "co na to maj", alias upravený Golfy VII, Mustangy a jiná novější auta v některém bodykytu, nejspíš továrním, ale s uřvanejma vejfuckama či audiem, kteří obojí nejraději zkouší na plný koule uprostřed města (ideál sídliště, kde se to mezi baráky rozléhá) mezi 22.00 a 4.00 ráno. Ač mám brapapa zvuk rád na závodních strojích, tak když mi takovej debil ve 2 ráno vzbudil sviště, tak bych mu nejraději nacpal ten metrovej basák nebo vejfuk od koncovky až ke svodům do prdele na štorc. A že jednu dobu mi kvalitní performance tuning velmi voněl (víc, než styling), mezi takový vocasy popsaný výš bych patřit nikdy nechtěl.
Jsem ale rád, že jsme se nastěhovali na vesnici. Sice už není ten komfort, že si pěšky dojdu nakoupit kilometr do obi či jiného marketu, ale těchto kokotů jsme aspoň ušetřeni a místa na parkování taky hromada.
Tak, vždycky jsem chtěl hračku a zároveň pracanta v jednom. Tedy zajímavé auto, které bude zároveň snadno opravitelné. Kdysi mi to splnilo XMko. Ženu jsem si pak našel s hatchbackem C4. Když už to vypadalo, že bude svišť, místo C4 jsme začali koukat po kombiku a já se svým přístupem jsem vybral od známého kombikovou C5 s 3.0HDi, protože jsem si říkal, že pečuju o několik XMek, tak mě C5 3.0 nerozhází. No, takovou chybu už neudělám. Citroënům jsem dál věrný, ale ženě se koupila Corolla sedan právě z důvodu očekávání vysoké spolehlivosti.
Tedy by se dalo říct, že do C5 jsem hledal dle stejného vzorce, byť to byl vzorec "když to bude Citroën, nezáleží na velikosti, jen si vybrat nějakou rozumnou motorizaci".
Toytoyta je naprostá nuda na ježdění, spolehlivost taky zatím nemusíme řešit, ale pro ženu je to asi tak lepší. A jsem rád, že to není nic z VW group. A já zůstanu věren jen starším Citroënům roku 2000...
Docela se divím tomu, že CVT simuluje převodové stupně v plném knedlíku a při komfortu ne... Co máme CVT v Corolle sedan 1.6 VVT-i 2017, tak tam právě při běžném zrychlování to simuluje převodové stupně (plus to samozřejmě ještě pomáhá převodovkou a když pošlu plyn na podlahu, vyletí otáčky do bezvědomí a převodovka jen mění převod.
Ta zamračená světla nevidím poprvé, sice asi trochu jinak, ale to se dneska dává i na továrky, ne? No, tak jako tak, vykulenej Wrangler mi vždycky přišel sympatičtější. :) Jinak věřím, že doplňky na expediční auto super věc. :)
Teda 600 za pidiauto mi přijde jako dost velká raketa. Jasný, není to jako Saxo Electique za mega před 25 lety, kdy byly třetinový výplaty, ale furt je to málo auta za hodně peněz.
Bohužel, jestli přijdou s benzinovou verzí ve formě PureTech, je to Sofiina volba. To ať si celej Citroën, potažmo Stellantis bohužel nabouchá do špic.
Jinak, víte, že na hřbitově Montparnasse je nová elektrárna? André Citroën teď totiž funguje jako pohon generátoru, jak rychle se obrací v hrobě, co se stalo s automobilkou, jež nosí jeho jméno.
My z Pluriela vesměs ustoupili, auto již žena má. Tak nám musí stačit černý exemplář jako 1/18 od Bburaga do vitríny. :D
Spíš je problém, že ten motor je v dlouhodobém horizontu velkej servisní průser. Stejně jako Puretech. A vzhledem k tomu, že Stellantis nechává svý konstrukční průsery vesměs jen vyhnít a mění jen za stejný díly v záruce, který se jen preznažkují, aby se to pak řešilo mimo záruku za prachy zákazníků, tak to není to pravý ořechový.
Na autě si dělám sám téměř všechno. Tzn. i karosařinu, lakování, mechaniku, elektriku, hydrauliku... Jediné, co nedám, je přehození pneu na diskách, geometrie a foukání koulí na hydrocitroenech. I když časem i to foukání asi bude, mám vymyšlenou plničku.
Z několika důvodů. Za prvé mě to baví, na svých autech dělat. Za druhé nevěřím servisům, potažmo ne všem servisům. A ti, kterým věřím, jsou buď přes půl republiky, mají narváno nebo chtějí moc peněz. A jsem již líný hledat někoho dobrého blíž.
Ovšem trochu bych myšlenku rozvinul, vzhledem k tomu, co se mi nedávno stalo a o čem opět napíšu blog. Občas i když se člověk snaží sebevíc, holt výrobce má nastavenou plánovanou životnost už i v minulosti celkem bezproblémových komponent a člověku to tak znechutí práci na novějších autech, že když se pokaká něco většího, prostě to chce hodit do šmelcu.
Ta přestřelená komerce je právě to, co na legendách tak nějak nemůžu překousnout. Resp. celou dobu se mluví o legendách a pak se tam přitáhne Škodofka s enykvákem a opravdovým legendám je tam vyhraněno minimum prostoru. Za mě je to stejný naleštěný prd, jako je dnes titulované kdejaké starší auto jako janktajmr. Ať se jim daří, jak chce, ale peníze jim za tohle nedám.
S autosalony jsem problém neměl, ale ty si už od začátku nehrály na akci pro starší vozy.
Co mi způsobuje bolest při pohledu? Asi C5 x7, protože ji vidím každý den doma. Jedna věc, že to je poslední auto od Citroënu s hydropneu a tedy pohřbení jedné slavné ságy, kdy se Citroën trasformoval na řadového výrobce oteklých ledniček, druhá věc pak, jak moc Citroën pohřbila spolupráce hlavně s Fordem, plus celkově (jak kamarád prohlásil) macešsky se Citroën chová především k tomuto modelu nedodávkami dílů (to už jsem si rovnou mohl koupit japonce a i tam si myslím, že je to s dostupností dílů lepší, než u C5 x7).
Pak to je cokoli novějšího od Citroënu, design oteklý, beztvarý, všechna auta si jsou podobná (na první pohled třeba poslední C3, C3 Aircross vypadají naprosto stejně, stejně tak je pomalu problém od sebe na první pohled zepředu odlišit C3, C4, C5X...
Jo, šestsetkule je taky pěkný auto. Pokud do toho taky leješ kvanta peněz, je ale pak škoda, aby to taky stálo venku. Aspoň přístřešek... :)
Tady je menší renovace taky za mnou. Vem čert prachy, ty budou, my nebudem, spíš mi jde bohužel o místo. Máme aut samozřejmě víc a tohle by stálo venku a to mi přijde škoda.
Shnilý určitě není, bolavý místa byly načatý, ale nebylo to rozlezlý, jen začátek, takže klempířský zásah nebyl nijak velký, ovšem jen vybrousit a ošetřit by už nestačilo a rozlézalo by se to dál. Teď ještě pro jistotu nechávám renovovat uložení přední pístnice, nějak se mi přestalo líbit. Přetěsněný DIRAVI (docela bolest, kapající řízení).
To ale nic nemění na tom, že někdo by to mohl dát do soutěže o zlatou vránu už jen proto, že stojí na francouze z daného roku neobvykle moc a je to právě francouz. :)
Když byla DS3 Crossback novinka, potkal jsem to v Praze v tyrkysový a než jsem k tomu dojel, říkal jsem si, že to je hnus, to vypadá, jak DS3 na chůdách... Když jsem k tomu přijel a viděl, že je to fakt DS3 na chůdách a ještě hnusná, jak noc, tak jsem si málem grcnul a odjížděl s takovým dost zhuseným pocitem, že zas někdo znásilnil školačku...
I po těch letech mi to auto přijde odporný. Až tak, že to hodnotím u Citroënu jako hnusnější, než Xsaru Picasso (hlavně interiér) a C3 Picasso (celý a motory taky nejsou povedený), který "jen" nejsou hezký.
Kam Citroëni dali ten šmrnc, co měla DS3 hatch... Ač to byla "jen" třídveřová C3, furt to auto bylo moc hezký... Krásný ne, ale moc hezký ano.
Když jsem tentokrát otevíral článek, tak to bylo z části v obavách, že se tam ten můj inzerát na XMko objeví taky. :D
Jop, mám depku. Nejen, že nemůžu nic na autech zatím dělat ani s nimi jezdit, protože kure.skej nedostatek času, ale ještě se musím nějakých aut (XM a GS) zbavit. Takhle mě to nebaví. :/
Taky sbírám autíčka, ale je fakt, že jak jsem úchyl na XMko, tak sbírám hlavně všechny modely a barevné variace XMka. Mám většinu, ale ještě mi pár modelů holt chybí. Sbírám hlavně 1/18 a 1/24. Ty menší mám taky nějaké, ale ty mě moc netankují. A ženě kupuju kachny (furt se zvětšují, nejdřív to byla 1/43, tak třeba jednou bude i na tu 1/1).
Jinak proč sbírám... Ani nějak nevím, jsem fascinovaný vším, co je s XMkem spojené. Knížky, časopisy, modely, speciální výbava...
Jinak co ještě k modýlkům... V době, kdy jsem již nějaké měl, mě štvalo, že nemám zmenšeninu svého velkého auta. Jako modrý XMko po fl. Vzhledem k tomu, jakej je problém se vůbec k modelům xmka dostat, nepřipadalo v úvahu udělat tuning. Zkusil jsem žebrat u výrobců, jestli nevydají, ale to se nesetkalo s odezvou, což se nejde divit, nejsem asi jediný. A tak jsem se rozhodl jej postavit od základů. Psal jsem o tom i blog. Ve zkratce, jsem jediný (nebo resp. teď již dva, kamarádovi jsem jej postavil taky a taky jako zmenšeninu jeho auta, včetně bodykitu Arndt a kol a jako předfl model), kdo má Citroën XM v měřítku 1/8 (nebo resp. větší model, než 1/18) a ještě k tomu jako RC model. :)
Jenda_K: Teoreticky by to mohlo fungovat, když se odladí velikost akumulátorů vůči síle regenerace a druhu provozu, ovšem co vidím jako hlavní problém, tak životnost akumulátorů při takovém provozu (velký přetoky proudů). To mám obavu, že po 5-10 letech jen za akumulátory dá provozovatel stejnou částku, jako za rebuilt (jinak řečeno repasi) 20-30 let starýho spalovacího stroje.
Souhlasím s klukama, bateriový auta max. ty RC v největší velikosti 1/8 a nebo pak elektromobilita v lomech a dolech, kdy za sebou korečkový rypadla a lanový bagry tahaj kabel na špulce...
Vždycky mě udivuje, jak si snaží designéři vyhrát s interiérem a pak tam posadí širokoúhlou hnusnou hranatou televizi. Je to, jak pěst na oko. Zlatý starý analogy přístrojovky a maximálně vedle nedotyková obrazovka ovládaná skrz variaci na mmi...
Že to je hezký jsem netvrdil, ale je fakt, že oči z toho ještě nekrvácí, jako z Peugeotu 206 sedan, co byl dělán pro Turecko/Indii. :D
Ninak v Íránu se až do 2009 prodával Citroën Xantia jako Xantia Saipa. Ten facelift ale není moc hezký. :D
Či Peugeot 405, taky s "novou tváří"...
Co třeba Peugeot 206 alias Citroën C2 v Číně? Nebo Citroën ZX jako C-Elysée?
Pak se tam třeba prodával Superb 1 jako Passat.
No, těm 3.5t prázdným bych se stejně nedivil. Každopádně si to neumím představit používat. 150 km na fachu pak to protáhnout po vyjetých kolejích po tatrách přes celou šachtu a pak to celé zpět a k tomu po cestě řešit ještě minimálně hodinu nabíjení, abych aspoň dojel domů, když už takhle dělám skoro od tmy do tmy.
Jestli to má prázdný 3.5t a 1.8t se do toho může naložit, tak to potěš koště. To aby si všichni rozvážkáři, opraváři, montážníci atd. Dělali C a profesák. A neumím si představit spotřebu, až budu mít vzadu naloženou pojízdnou dílnu, když i Master L3H2 má standardně 2.2t a jezdím permanentně tak, že má auto 3 tuny. A pak bych měl jet 150km na montáž bez možnosti dobít, pak 150km zpět a po cestě se trápit s dobíjením. Doma taky zatím není kde.
Moje zimní údržba se omezuje bohužel pouze na firemní interceptor Renault Master L3H2, protože ač jsem byl ujištěn, že objednání do servisu není problém, tak 4 měsíc připomínání veliteli mě to přestalo bavit a toho chudáka pro silnice, co tahám po šachtách a lomech kolem vyjetých kolejí po Tatrách a demprech, prostě potřebuju udržovat, aby chlebodárci vydělával a já dostal vejplatu. Soukromá auta bych taky potřeboval udělat (sem tam něco láknout, udělat lanovody ruční brzdy, kabelsvazek do dveří...), ale o víkendu stěhuji a přes týden jsem rád, když po 10h šichtě v bahně se dostanu domů.
Jojo, C5 to měla jak u první, tak u druhé generace, C4 obou generací taky. Zůstane svítit jen tachometr, vypne to i ambientní osvětlení. Netuším, jak ty novější.
Samozřejmě Kachna by byla pěkná, žena po ní touží, ale furt to je jen plátěná střecha, ne kabrio. :)
DS/ID od Henri Chapron, stejně jako SM Mylord jsou dost drahý a vzácný srandy a CX Orphée nebo XM cabriolet jsou spíš kusový záležitosti a ne úplně snadno dostupný a cena taky bude trochu jinde. :) Jako můj zůstatek na účtě vypadá jak telefonní číslo. Teda číslo na tísňové linky policie.
Ještě by možná šlo AX cabrio, ale furt zůstávají zase oblouky dveří a rám. A je jich taky jako šafránu.
Jen škoda toho MG F. Jsem masochista, ale nosit na sobě auto bych teda nechtěl. :D
Taky jsem přemýšlel nad nějakým bezstřecháčem. Bohužel pro mě, Citroën nedělá nic takového krom blbě použitelného Pluriela nebo Berlinga s Webastem. K Pugu se mi moc nechce, protože CC. Snad jen 306 cabrio by přicházela v úvahu, ale nepříjemný podvozek a špatný výběr neotuzených kusů trochu vyřazuje.
A protože jsem magor, co chce pohodlí, tak jsem přišel na možnost, jak zkombinovat hydropneumatiku a kabrio.
MG F. :D Ceny přijatelný, ftuningi jich moc není, motor před zadní nápravou... Ale bohužel dvousedlák a co mi bylo řečeno, tak se svou postavou (cca 185cm a korpulentnější postavy), do auta bych nesedal, ale auto si na sebe oblíkal.
No tak nic... :D Zůstanu u pevný střechy se střešním oknem. :D
No, vždycky jsem razil teorii rozumného kompromisu mezi obojím, ale nikdy se jím neřídil. Resp. XMka, Xantie a cokoli dalšího s hydropneumatikou rozhodně nemůže aspirovat na nic jednoduše opravitelnýho, co opraví každej všude a specifický díly se taky neshánějí úplně nejjednodušeji a co do spolehlivosti je to dost závislý na předchozí péči. To mě ale donutilo se do toho ponořit takovým způsobem, že jsem schopen si spoustu věcí opravit sám (takže netřeba vyhazovat peníze za díly) a na cestě si při nejhorším se soustou věcí taky poradím. A když už něco potřebuji, tak jsem si našel kanály, kde to sehnat.
Tohle bylo pro mě taky trochu vystrízlivění, protože XMo nemělo nikdy pověst spolehlivého auta, na které se všude všechno válí a umí to opravit půlka národa v hospodách a tak jsem tyto "kecy" přehlížel i před koupí C5 2010 3.0HDi. To jsem ale netušil, že ač se jedná o novější auto a tak by se na to mělo dát sehnat dost dílů i po vrakáčích atd , tak je ta dostupnost dílů ještě o dva řády horší, než na XMo. Na XMo zkusím pár známých a kamarádů a obvykle seženu. Na C5 známí a kamarádi neví a na vrakáčích nic není, protože ta auta bývají rozebraná téměř hned. Takhle jsem hledal třeba 5 dveře přes půl roku, pumpu servořízení 3/4 roku atd... A to jsem zatím nemusel řešit pístnice a další specifický díly.
Díky vlastní práci jsme do toho auta zas tolik nezahučeli (na dílech za opravy cca 30t Kč za 3 roky vlastnictví, nepočítám údržby, tam je to dalších cca 30t), protože když slyším, že někdo koupí auto za 150t a další takovou částku do toho pustí za rok na opravách, z toho mě jímá... Ale je pravda, že C5 x7 a zvlášť v 2.7 nebo 3.0HDi je prostě auto, kde znalej servisák řekne, že to dělat nebude nebo si řekne raketu za daný úkon a neznalej to udělá, třeba i za levno, ale pak se z něj stane ten znalej. A nebo to dojebe a už k němu nebudeš chtít Ty.
Jinak krom BX 4wd (jak lift, tak break) dělal Citroën i AX 4WD a existovaly i takové, které měly zadní uzávěrku. :) Citroën holt chtěl zabrousit do vod Pandy a Subaru Justy. :)
Jo a Safrane Baccara Biturbo byla myslím čtyřkule, ale to není úplně auto do bláta. :D
V devadesátkách a nultých letech u Francouzů moc ze 4x4 na výběr nebylo. Snad jen Berlingo/Partner/Jumpy/Expert/Jumper/Boxer se dal pořídit s podvozkem Dangel jako 4wd, u Rencka netuším. A prý to Berlingo/Partner Dangel bylo prý celkem schopný auto. Ale jasný, furt je to zvednutý silniční auto s připojitelnou zadní nápravou a Samurai nebo LandCruiser z toho nebude...
Říct o něčem novém, že je budoucí klasika, mi přijde, kulantně řečeno, značně přitažený za vlasy. Ono mi to přijde přitažený za vlasy i u aut o dvě dekády starší, který měly slavnější předky. Dneska se každý ohání janktajmrama a oldtajmrama a přitom je ta hodnota a místo na výsluní úplně jinde, než jen v tom, že mělo auto slavný předky...
Ale je pravda, že pohledem dnešní optiky se to tak může zdát, především proto, že starý se stalo bohužel moderní a je to dnes nafouknutá bublina... V devadesátkách a nultých letech se na výtvory z AZNP nadávalo jako na šroty, co byly zastaralý i jako nový a dneska by si lidi urvali ruce za Einhundertfünf soziale werk. A když to bude užovka, tak i vyškrábali oči...
A jen tak mimochodem to píšu jako člověk, co v autě stráví minimálně 3 hodiny denně, nalítá minimálně 50 tisíc km ročně a ač to ve většině najezdí s bílou velkou dodávkou a řízení ho začíná už trochu srát, tak si ho ve svých menších autech umí i užít a když si může vybrat, sedne raději do podstatně staršího auta s "must have" výbavou a 400t km na hrbu než do novějšího s podstatně bohatší výbavou a lepšími papírovými parametry.
Asi jsem sebemrskač, ale mě ke štěstí stačí ppc, obyčejný tempomat, klimatizace (klidně manuální), teploměr chladící kapaliny nebo oleje a rádio s bluetooth handsfree a usb.
Automat, xenony, navigace, parkovací kamera, park. senzory atd. jsou spíš taková nadstavba, která zpříjemní, ale nevyžaduji ji.
LED světla, dotykáče, adaptivní tempomat, start/stop a další současný jízdní asistenty pak beru spíš jako škodnou a do auta bych to nechtěl ani zadarmo. Proč, jsem psal už několikrát. Je to jen leštěnej prd a časem finanční peklo.
Aaa, rozcestníky. To jsem si neuvědomil a píšu o značkách... Omluva. :)
Je dobře, že se někdo pověnoval lepšímu zpracování s více daty, než co jsem tenkrát smolil blogy. Tohle je podstatně čtivější. :) Palec nahoru. :)
Jinak, hodně z Citroënových úspěchů udělalo i to, že si rád zahrál a nejspíš měl i "nos" na jackpoty. A uměl vsadit všechno. Taky mu to skoro zlomilo vaz (to bude asi v pokračování o Citroënu Traction Avant).
Reklama na Eiffelově věži byla snad i v Guinessově knize rekordů.
P.S. André se v meziválečném období uměl starat i o zaměstnance a marketing dělat uměl velmi dobře (třeba osadil Paříž dopravními značkami se svým jménem nebo autoškoly s jeho vozy). :)
Mě tak napadá ještě parafráze z Národního divadla: "Autíčkáři sobě".
Nebo
"Jsme psanci, proto o autech píšeme netradičně"
Či
"O autech, co Vás baví"...
Když si to po sobě čtu, mělo to vypadat jako nepovedený pokus o rým, ale tak to původnê být nemělo. :D Tvůj rým samozřejmě lepší. :)
Třeba se ve mně zase hne básnický střevo a něco vyprdne. :D
Asi bych motto nechal. Je teda fakt, že na začátku, když jsem na autíčkáře začal chodit, to vypadalo na to, že se Autíčkář bude věnovat hlavně autíčkářským tématům (řidičsky/vizuálně zajímavá auta, technika, youngtimery/veterány, ne úplně obvyklá autíčkářská témata - ale hlavně to poslední určitě dodržujete, proto sem taky chodím), potažmo recenze nových tuctových krabic na přepravu z A do B, kterých je plný internet, tu budou v menší menšině, tak by dané motto mělo větší vypovídací hodnotu. Tím to nemyslím jako rýpání do Vás, spíš do té zoufalosti, co nám je nucena ze všech stran a tady ji občas recenzujete taky. Jinak se mi líbí vyznění článků o neobvyklých tématech a že se to snažíte brát do hloubky a není to zklouzávání ke klasickýmu clickbaitu a jinýmu bordelu jako některá konkurence.
Kdybyste ale chtěli mermomocí něco měnit a nechtěli byste mít v mottu "diskriminaci" jiných paliv, tak myslím, že by stačilo jednoduchý "Od Autíčkáře pro autíčkáře..." nebo "Kola, volant, pedály, to nás neskutečně baví." Či jinou jednoduchost. Netřeba se levou rukou drbat za pravým uchem.
VK - to není coby kdyby. To je jistota. Dost je to vidět na kouření. Lidi nepřestali kouřit. Jen se přestěhovali k elektronickým cigaretám, už to není jen pár vaperů a ajkosáků a státu ty prachy chybí, tak uvažuje, jak zdanit spotřební daní elektronický cigarety...
VK: konkrétní podobu netuším, jak bude vypadat, ale to nic nemění na tom, že státu budou chybět prachy ze spotřební daně a někde je vzít bude chtít. Třeba jak píše beastar, silniční daní i pro nepodnikající fyzické osoby/sníží limit mimo město na 30km/h s drakonickými pokutami/doplňte libovolné... Nebo vymyslí jinou bejkárnu (když jde o prachy až na prvním místě, tak něco vymyslí, aby bylo z čeho krást). Tady vůbec nejde o to, že by prachy šly za hranice, kdyby jo, tak už dávno zdanili produkty všech zahraničních firem působících u nás, co tu požrali ty firmy tuzemské (nemluvím jen o třeba Orlen-Unipetrol, ale třeba Phoenix-Zeppelin, Tatra, co se ještě nepřejmenovala atd.).
A v neposlední řadě, ekoteroristům nezavřou hubu tím, že se přejde na jakobyeko elektro, furt to neřeší indivinduální mobilitu, co každému kovanému socialistovi vadí... Nebudou šít do spalováků, budou o to víc šít do indivinduální mobility jako takové. "Vyřeší" se indivindi mobilita, najdou si něco jiného, do čeho budou šít.
VK: Ne, teď je to šulnul elektrika vs. zkapalnění dinosauři, ale počkej, až bude el mobi dicků tolik, že státu nebudou stačit prachy ze spotřební daně z fosilů a tak zdaní spotřební daní elektriku... To už takový žůžo nebude...
Jak řekl jeden kamarád, dřív jsme snili o tom, jak si jednou koupíme to které nové auto... A dnes není o čem snít. Je to vidět i na autosalonech posledních minimálně 10 let. Kdysi výstavka moderních technologií a žádná automobilka nesměla chybět a lidí tam bylo, že se to dalo přehazovat vidlema. I na našich salonech, jako Autoshow Praha nebo brněnský autosalon. Posledních 10 let škoda mluvit.
Dnes mi asi nebude líto žádné automobilky, která krachne. A když říkám žádné, tak myslím ŽÁDNÉ.
Ještě bych rád dodal dvě věci.
Jedna věc, díky tomu, že se ve svých autech vrtám a snažím se jim porozumět, dokážu spoustu věcí vyřešit aspoň provizorně na cestách a netřeba pak řešit asistenci.
Druhá věc, i díky zaměstnání pak mohu znát určitý fígle, díky kterým si ušetřím dost práce. Třeba šrouby, který hrozí stržením (typicky imbusy a torxy) a nebo ty, ke kterým je na pytel přístup, si nejdřív pobouchám (třeba přes nástavec) a pak jdou obvykle úplně normálně povolit bez použití megasíly. A takových fíglů existuje víc. A navíc díky práci mám pak přístup i k určitým přípravkům, které mi dost usnadní práci. Např. mobilní lis (nemusím třeba nápravnici kvůli silentblokům sundavat celou, ale jen povolit, přelisovat...) atd.
Jinak jsem si pár autoservisy prošel a jen velmi málo servisům bych svěřil celý auto.
Těměř zásadně si dělám na autě sám. Včetně karosařiny, lakování. Jediný, kde využívám služeb servisu je foukání akumulátorů tlaku, přezouvání gum na ráfkách a vyvážení, geometriie.
Z několika důvodů
1. udržuju hlavu ve střehu při diagnostice problémů
2. baví mě to (i když to dělám jako práci, byť v trochu jiné velikosti strojů)
3. nevěřím servisům a tak si to raději dojebu sám, než abych to nechal dojebat jinýho a ještě za to platit.
4. asi jsem i držgrešle. Když slyším známé a kamarády, jak po servisech nechali za dva roky stejnou částku, za kterou koupili auto (třeba 150t) a problém furt nevyřešen, tak o to nestojím. A ve výsledku, kdybych si nedělal na autech sám, ale dával to do servisu, tak si myslím, že bych dopadl podobně (třeba ta zku.vená C5, kde auto stálo 130t, ale jen 50 by se dalo za rozvody s olejovou pumpou a to nemluvím o dalších servisních úkonech, co se na autě dělaly. A i částečná větší renovace XMek vyšla třeba jen na 100t za auto a nebylo to jen 70t za lak a 30t za karosáře (a další drobný věci za majlant).
Tohle auto mi přijde naprosto famózní. Vnějšek se mi moc líbí a když to řeknu hodně blbě, tak takhle bych si představoval, že má vypadat Citroën (budiž mu země lehká za ty bloby, co dneska dělá, bohužel). Svébytný, ale elegantní. Tohohle auta si okamžitě všimnu i v černý. I motor pecka (dlouhodobě teprve uvidíme.
Jediný, co bych si odpustil, tak by byly LEDky v předních světlech a ty displeje v interiéru.
Poslední komentáře
- Viola Procházková, Ručičkové stopky, řev motorů a štěstí...
To by se mi do půl hodiny zavařil procesor :D - Ronoath, 1994 Škoda Forman Silver Line: Rodinné...
Krásně zachovalé auto a parádní fotky se skvělou atmosférou.... - rock, 1994 Škoda Forman Silver Line: Rodinné...
Samostatný vývoj a nástupce Favorita.... Promiň, ale včil... - PB, Opel Combo-e Van: Dotační expres
Drahej krám k ničemu. Za milion. - xMeda, 1994 Škoda Forman Silver Line: Rodinné...
Porovnavat ojetinu s novym autem je nesmysl. To i dnes se da rict,... - xMeda, 1994 Škoda Forman Silver Line: Rodinné...
Central byl opravdu bezne volitelna vybava i pro tuzemske Blackline... - Mechanik, 1994 Škoda Forman Silver Line: Rodinné...
Měli jsme v rodině od novoty Formana Prima, pak moje první... - Mechanik, Ručičkové stopky, řev motorů a štěstí...
Moc pěkný, tak gratuluji k zážitku. Ta zelená 603, to je pecka - rock, 1994 Škoda Forman Silver Line: Rodinné...
Jo jo :-) - Jaromír Soukup, 1994 Škoda Forman Silver Line: Rodinné...
No, a není tam? 😂 - rock, 1994 Škoda Forman Silver Line: Rodinné...
Jinak mám za to, že ještě víc top model Formanu byl možná... - rock, 1994 Škoda Forman Silver Line: Rodinné...
"devítka s pěti nulami se stihla objevit na číselníku" To... - beastar, 1994 Škoda Forman Silver Line: Rodinné...
Centrální zamykání mohl mít Black line i Silver line z výroby.... - Tomshon, Fiat Punto: Příběh hlučného fiátka
Letos fiátek vzal za své. Čest jeho památce. 😢 - Jaromír Soukup, 1994 Škoda Forman Silver Line: Rodinné...
Fakt? Tak to jsem nevěděl, já myslel, že to dostala až Felicia....
Poslední inzeráty
2002 rok výroby
107 koní výkon
1 600 ccm objem
2003 rok výroby
239 koní výkon
4 601 ccm objem
1971 rok výroby
260 koní výkon
6 590 ccm objem
2016 rok výroby
150 koní výkon
1 997 ccm objem
Rušné diskuse
- Tato auta zrají jako víno: Modely s nadčasovým designem, který vypadá skvěle i po letech
46 komentářů - Jazykové okénko Jaromíra Soukupa: Jak různé země vyslovují jména aut
36 komentářů - Autíčkář se ptá: Chceme v Česku takeovers?
33 komentářů - Bazarový snílek: S nebem nad hlavou a kamarády za zády
32 komentářů - Volvo EX30 Twin Motor: Malé auto, velké plány
29 komentářů - Ford Expedition: Řešení občasné rodinné dopravy?
24 komentářů - Řídit odbor dopravy jako firmu
23 komentářů - Volvo XC90 T8 Recharge: Konec dieselů netřeba oplakávat
22 komentářů