Michal88
Jméno | Michal 88 |
---|---|
Bydliště | Kladno |
Registrace | před 10.2 rok. |
Poslední aktivita | před 3.4 dny |
Příspěvků ve fóru | 29 |
Komentářů u článků | 321 |
Pozitivních komentářů u článků | 89 |
Negativních komentářů u článků | 8 |
Možnosti | napsat zprávu |
Informace Hlavní je se z toho neposrat. |
Poslední blogy
Na vlnách podivna
Aneb život s houpající příšerou. Přesně to je život s Citroënem XM.
Na vlnách podivna, díl druhý
Aneb když turbochrocht nestačí, je čas na fausex.
Jsem princezna voe...
…nebo pyrát? Pirát nejsem určitě, nepřepadám a nevraždím.
Posledních 50 komentářů
U mně už to není tak jednoznačné, jak to bývalo. Mám rád starý Citroëny, protože to jsou auta, která uměla auta pro plebs i pro honoraci. Dělala je vždycky trochu jinak a přesto to jako celek fungovalo. Často udávala kdysi i trendy v automobilovém průmyslu, byť to ne vždycky vyšlo. Posledních 15 - 25 let má Citroën krizi identity. Staré a osvědčené zrušila, ničím převratným to nenahradila a i tu tuctovou novější techniku dojebala. Větší auta téměř nedělá, na malá se nedá koukat a stejně je to 15 let starý recyklovaný design... Automobilka si změnila logo, jako že se vrací ke kořenům, ale je to jen o kecech, nikoli o činech, jinak si za historií zavřela vodu.
Jsem si jist, že jsem to pochopil zcela správně. Proč by jinak existovaly nástroje na to vyřazovat i stará funkční vozidla z provozu? Jmenovitě u nás v lepším případě jednorázová ekodaň a breky médií, jak stárne vozový park, v horším případě v EU běžné Umweltzone jako v DE a FR nebo extrémní silniční daně v NL dle stáří.
Co se týče životnosti, nejde jen o fyzické stáří, ale i o nabíjení. Baterka, do který se pere 150kW při nabíjení prostě nedá tolik, co baterka, která si pojede v klídku 11kW z Wallboxu.
Šetřením na provozu EV bych moc neoperoval. Když bude dostatečný počet EV vůči ICE, stát zcela určitě zdaní elektriku nějakou formou spotřební daně či jinak přitopí pod daňovým kotlem, neboť výpadek ze spotřební daně na paliva si prostě jen tak neodepíše, musí mít z čeho rozkrádat a co přerozdělovat. To není o tom "jestli", ale "kdy". Reprezentativní příklad budiž u cigaret - klasika vs. vape/nahřívaný tabák. Stát se o ty peníze připravit nenechá.
Jak to bude s vrakovišti na elektromobily netuším, každopádně i kdyby se na tomto trhu nic moc nezměnilo, nedokážu říct, co to bude obnášet dát do auta jinou starší baterku. Vzhledem k tomu, jak funguje autoprůmysl, nedivil bych se nějaké řídící jednotce speciálně pro baterku, která se bude muset inicializovat v případě, že dojde k výměně baterie (stejně jako si dneska už člověk bez PC diagnostiky nevymění ani DPF, EGR či některé druhy solenoidů. V dřevních dobách diagnostik to bylo ještě OK, ale v dnešní době nejen online diagnostik, ale celkově auta online s tím, že výrobce umí měnit i konfiguraci vozidla na dálku, si myslím, že to nebude nejjednodušší operace i s ohledem na přestrojení z auta do auta, což taky není nejlevnější sranda. Takže teorie hezká, ale až praxe ukáže a z té nemám úplně dobrý pocit.
johny-mnemonic: Právě, že se taková dodávka nedělá, zatím se dělají jen takové, které pomalu nestačí ani rozvážkovým službám. A vzhledem k tomu, jak moc je na elektriku tlačeno, resp. jak moc jsou normy udávané ESSR mimo realitu, bych se nedivil, kdyby jiná alternativa nebyla pro všechna auta minimálně do 3.5t i vzhledem k tomu, jak se výrobci předhánějí, kdo dřív se spalováky skončí.
S nabíjením si teda nejsem jistý, kde vezmeme na tu přenosovou soustavu a elektrárny, které už by se měly začít budovat (a dostavba Dukovan a soláry na střechách domů tohle úplně nezachrání i vzhledem k přenosovce), abych třeba Tebou jmenovanou 150-200 kWh baterku tlačil 400-500 kW výkonu, aby z 20 na 80% byla dobitá za 20 minut (hrubý odhad, nepočítal jsem). A i kdyby to šlo, furt aby baterky nedostávaly zahulit, měly by se nabíjet pomalu a s max. užitečnou kapacitou 60% (ne méně, než 20%, ne více, než 80%). To mi furt nezní vzhledem k užitné hodnotě a ceně jako skvělý obchod. Ano, za 20 let všechno může být jinak, ale taky nemusí být žádný průlom v uchování el. energie, bude to zas slepá ulička a frčet budou syntetická paliva nebo něco úplně jiného. Ale pro ESSR je teď nejdůležitější zakázat spalováky a protěžovat elektriku i kdyby čert na koze jel...
Každopádně to nic nemění na tom, že pro zákazníka cena vzroste i když za to nebude protihodnota. Druhá věc pak je, že ten tlak na to, uloupnout si ze zisku někoho jiného, je poměrně velký, to nemohou podnikatelé krýt do nekonečna (tím nemluvím jen o přímých prasárnách jako windfall tax, ale celkově emisní povolenky, zvyšování odvodů a daní a pak různý klacky pod nohy jako kontrolní hlášení atd.) . Kdyby neměli zisk, ze kterého investují zpět do firmy a samozřejmě si část nechají, mohou se na to taky z vysoka vy.rat. Zjednodušeně řečeno, v tržním prostředí bych s Tebou asi souhlasil, ale v pokřiveném tržním prostředí s výraznými prvky centrálního plánování je to skoro jako tančit v minovém poli. Zaměstnavateli se nebude líbit, že mu díky tomuhle paskvilu vyprodukuji měsíčně 10 - 25 neproduktivních hodin navíc, které mu nejen, že nevydělám, ale musí mi je zaplatit a zákazníkovi se nebude líbit, že mu byť jen o trochu vzroste cena i když za to nedostane protihodnotu, spíš naopak (protože o to méně toho prostě stihnu ten den udělat). A to jsem u jednoho mechanika. Když jich bude mít firma 20, tak to je docela randál. A ve výsledku nikdo si nekupuje dodávku nebo náklaďák, aby v něm vozil vzduch. Takže všem sebereme na daních, abychom to pak dali podnikatelům přes dotace (a stát si na tom ještě uloupne svůj díl, aby se nakrmili i darmožrouti i na nepeotřebných úřadech), aby se jim vykryl pokles příjmů vůči zvýšeným nákladům a zas to zaplatíme všichni...
Zásadní problěm vidím v tom, že EV má být univerzální odpověď na všechno. V článku je nakousnuto, že dálky jsou pro EV problém a jednou za uherák jet na dovolenou každej překousne, ale taky další věc... Dojezd u EV je značně ovlivněn zatížením a povětrnostními vlivy. Takže z 550 km dojezdu u prázdnýho auta je kolik u plně naloženého? 350? Za ideálních podmínek.
A tím se dostávám trochu oslím můstkem k jinému problému. Co určité profese? Jezdím s pojízdnou dílnou, ročně najezdím cca 50t ročně a dodávka s celkovou hmotností 3.5t má "prázdná" (tedy cajky, co potřebuji k práci, aniž bych vezl např. těžký náhradní díl na bagr) cca 3t. a není neobvyklé, že potřebuji denně otočit třeba 400-500 km bez možnosti v cílové stanici nabíjet. Když má EV dodávka prázdná dojezd 500 km, tak "prázdná" bude mít v lepším případě dojezd ⅔ za ideálních podmínek. A v zimě co? A k tomu se váže další aspekt. Kdo zaplatí můj prostoj v práci na nabíječce? Zákazník ve zvýšené ceně práce. V mém případě firma provozující stavební techniku. Ta si zvýšené náklady taky promítne do cen pro své zákazníky a ti zas pro své... A ve výsledku to zaplatí ten, kdo spotřebovává, tedy koncový zákazník, tedy my všichni v koncových cenách. Z téhle verze socialismu je mi na blití víc, než z "běžných" socialismů, které se tu za posledních 100 let dostaly k moci.
rivka: Mně spíš sere to pozérství, jak se výrobci a poblitici předhánějí v zelené udržitelnosti, každej, kdo má do prd.le díru musí být zeleně udržitelný, ale je to jen jinak řečený "vyhazujte starý věci, aby se plnily skládky a spalovny a kupujte nový, "zelený", abyste je hned po záruce mohli vyhodit taky a místo toho si koupit ještě víc vošulenej křáp". Ale máš pravdu, od C5 a výš je to prostě průser... Aby sis našel kamaráda autotronika nebo se sám stal autotronikem, protože prostě i ta relé a celkově tišťáky mají svou životnost...
Romus: Myslím si, že i elektromobily budou slušnej průser. Sice méně komponent atd., ale že baterka degraduje a je drahá, jak prase prostě neočuráš. Ale to nic nemění na tom, že dávat 150t za přidřenej motor (jako v rámci PureTechu), když auto má zbytkovou hodnotu 100 nebo máš dát půl míče za batterypack, když bude zbytková hodnota 400t je asi jedno, pro druhýho/třetího majitele jsou to neakceptovatelné částky tak jako tak a auto je zralý sešrotovat, ať je to spalovák nebo elektromobil. A to je to špatně.
Rivka: Ano, vesměs mám na půdě rozebraná minimálně tři auta, ale pár dílů mi ještě chybí, resp. spotřebák nemá cenu úplně schovávat, jako čepy, rozvody atd., ty se musí dát prostě nový. U XMka je ale velká výhoda oproti autům od 2000 výš, že se spoustu věcí dá bez problému opravit. Různá čudlítka, budíky, ventilátory... Když Ti odejde relé, tak ho vyhodíš a koupíš jiné, nemusíš buď kupovat BSM/BSI jednotku nebo to dávat někomu opravit, protože mají relátka už na plošném spoji v sobě a rozebiratelnost je taky diskutabilní... Co se týče C5 (jakékoli), máš vesměs pravdu, svý to odjelo a dle automobilky si máš jít koupit nový, ale to je veřejným tajemstvím, že to se zelenou udržitelností má pramálo společného, neboť starý auto už je vyrobený a musí se vrážet energie do jeho likvidace a další energie do výroby dalšího...
Mně nová auta moc neříkají... Máme 2017 Corollu sedan v benzinu v plné náloži, auto vypadá sice bytelně, ale až se začnou srát diodová světla atd., tak se z toho posereme finančně taky (nebo to překopu nějak na halogeny). Proč si to myslím, protože vidím teď porovnání s autem z 90. let a z 0. let... Mám XMko, které má dnes už přes 400 tisíc kilometrů a furt na STK a ME prochází dobře, ale problém začíná nastávat s nedostatkem dílů. Furt se ale dá spoustu věcí doslova opravit. A naši mají C5 2007 s 2.0HDi a FAP a přestalo to procházet na emisích. Aby to alespoň prolezlo emisema, investice jen na dílech, bez práce je výrazně větší, než zbytková hodnota auta. A to to auto má lehce přes 300t km. A C5 x7 od 2008 je pak kapitola sama pro sebe... Nejsou na to díly a když už, tak spoustu dílů stojí zase zbytkovou hodnotu auta, když už se se štěstím povedou sehnat aspoň v originále, neboť druhovýroba je tak max. na spotřebák.
Elektromobily jsou sice lákavou alternativou, ale tam to je s životností ještě víc diskutabilní vzhledem k nejdražší a jedné z nejdůležitějších komponent v něm, tedy baterky. Ale pravda, i ty motory ve spalovákách obvykle stojí za hovno, stačí se podívat ke Stellantisu a jejich ošizeninám 1.2PT a 1.5HDi...
Na tohle koukám s despektem už dlouho. Resp. byla jen otázka času, než se ti dementi, co s otevřenými laufy a otáčkami v maximu, co jezdí o půlnoci po sídlištích nezformují do nějaké akce. Doslova se nebojím říct, že to je ostuda autíčkářské komunity. A jsem rád, že jsem se z města přestěhoval na vesnici, kde si můžu v klidu dělat své autíčkářské hobby bez otravování sousedů.
Tak nešlo mi ani tak o to, že si na to holka vydělává takhle, to je čistě její věc, spíš narážím na to, že motorsport se chce zbavit sexismu, tabáku atd., pak si na to musí holka vydělat takhle.
To, že motorsport byl vždycky o prachách, to byl, ale taky jak bylo naznačeno výš (v komentu od Ronoatha), tabákový firmy holt ty prachy přinášely samy a jak se začaly ve velkém dělat úplně zbytečné regulace, které nesouvisely s bezpečností (kolem roku 2005 a výš), přestal být motoristický sport (hlavně F1) divácky atraktivní (minimálně pro mě) a tak i sponzoři šudlí prachy.
Ani mě tohle nepohoršuje. Co mi vadí víc, tak jakým způsobem motoristický sport upadá. Všude maj plnou hubu keců o politické korektnosti, sexismu, ekoterorismu atd. ale zelenej není, korektní je jen na oko, a aby mohla holka závodit, musí si na to vydělávat na OnlyFans. Tedy nevadí mi, že není zelený/je sexistický/není politicky korektní, ale ta povrchnost a servilita k tomu mě séře.
Ač mám Rencky rád, s GeniThalií souhlasím. Věčně i nějakou potkám s mlhovkami bez mlhy (což tedy není výsada jen PaThálií) atd. Ostatní levné malé sedany mi nijak nevadí, nevzpomenu si, kdy mi nějaký udělal problém.
A celkově jsem negativně začal vnímat tunery, "co na to maj", alias upravený Golfy VII, Mustangy a jiná novější auta v některém bodykytu, nejspíš továrním, ale s uřvanejma vejfuckama či audiem, kteří obojí nejraději zkouší na plný koule uprostřed města (ideál sídliště, kde se to mezi baráky rozléhá) mezi 22.00 a 4.00 ráno. Ač mám brapapa zvuk rád na závodních strojích, tak když mi takovej debil ve 2 ráno vzbudil sviště, tak bych mu nejraději nacpal ten metrovej basák nebo vejfuk od koncovky až ke svodům do prdele na štorc. A že jednu dobu mi kvalitní performance tuning velmi voněl (víc, než styling), mezi takový vocasy popsaný výš bych patřit nikdy nechtěl.
Jsem ale rád, že jsme se nastěhovali na vesnici. Sice už není ten komfort, že si pěšky dojdu nakoupit kilometr do obi či jiného marketu, ale těchto kokotů jsme aspoň ušetřeni a místa na parkování taky hromada.
Tak, vždycky jsem chtěl hračku a zároveň pracanta v jednom. Tedy zajímavé auto, které bude zároveň snadno opravitelné. Kdysi mi to splnilo XMko. Ženu jsem si pak našel s hatchbackem C4. Když už to vypadalo, že bude svišť, místo C4 jsme začali koukat po kombiku a já se svým přístupem jsem vybral od známého kombikovou C5 s 3.0HDi, protože jsem si říkal, že pečuju o několik XMek, tak mě C5 3.0 nerozhází. No, takovou chybu už neudělám. Citroënům jsem dál věrný, ale ženě se koupila Corolla sedan právě z důvodu očekávání vysoké spolehlivosti.
Tedy by se dalo říct, že do C5 jsem hledal dle stejného vzorce, byť to byl vzorec "když to bude Citroën, nezáleží na velikosti, jen si vybrat nějakou rozumnou motorizaci".
Toytoyta je naprostá nuda na ježdění, spolehlivost taky zatím nemusíme řešit, ale pro ženu je to asi tak lepší. A jsem rád, že to není nic z VW group. A já zůstanu věren jen starším Citroënům roku 2000...
Docela se divím tomu, že CVT simuluje převodové stupně v plném knedlíku a při komfortu ne... Co máme CVT v Corolle sedan 1.6 VVT-i 2017, tak tam právě při běžném zrychlování to simuluje převodové stupně (plus to samozřejmě ještě pomáhá převodovkou a když pošlu plyn na podlahu, vyletí otáčky do bezvědomí a převodovka jen mění převod.
Ta zamračená světla nevidím poprvé, sice asi trochu jinak, ale to se dneska dává i na továrky, ne? No, tak jako tak, vykulenej Wrangler mi vždycky přišel sympatičtější. :) Jinak věřím, že doplňky na expediční auto super věc. :)
Teda 600 za pidiauto mi přijde jako dost velká raketa. Jasný, není to jako Saxo Electique za mega před 25 lety, kdy byly třetinový výplaty, ale furt je to málo auta za hodně peněz.
Bohužel, jestli přijdou s benzinovou verzí ve formě PureTech, je to Sofiina volba. To ať si celej Citroën, potažmo Stellantis bohužel nabouchá do špic.
Jinak, víte, že na hřbitově Montparnasse je nová elektrárna? André Citroën teď totiž funguje jako pohon generátoru, jak rychle se obrací v hrobě, co se stalo s automobilkou, jež nosí jeho jméno.
My z Pluriela vesměs ustoupili, auto již žena má. Tak nám musí stačit černý exemplář jako 1/18 od Bburaga do vitríny. :D
Spíš je problém, že ten motor je v dlouhodobém horizontu velkej servisní průser. Stejně jako Puretech. A vzhledem k tomu, že Stellantis nechává svý konstrukční průsery vesměs jen vyhnít a mění jen za stejný díly v záruce, který se jen preznažkují, aby se to pak řešilo mimo záruku za prachy zákazníků, tak to není to pravý ořechový.
Na autě si dělám sám téměř všechno. Tzn. i karosařinu, lakování, mechaniku, elektriku, hydrauliku... Jediné, co nedám, je přehození pneu na diskách, geometrie a foukání koulí na hydrocitroenech. I když časem i to foukání asi bude, mám vymyšlenou plničku.
Z několika důvodů. Za prvé mě to baví, na svých autech dělat. Za druhé nevěřím servisům, potažmo ne všem servisům. A ti, kterým věřím, jsou buď přes půl republiky, mají narváno nebo chtějí moc peněz. A jsem již líný hledat někoho dobrého blíž.
Ovšem trochu bych myšlenku rozvinul, vzhledem k tomu, co se mi nedávno stalo a o čem opět napíšu blog. Občas i když se člověk snaží sebevíc, holt výrobce má nastavenou plánovanou životnost už i v minulosti celkem bezproblémových komponent a člověku to tak znechutí práci na novějších autech, že když se pokaká něco většího, prostě to chce hodit do šmelcu.
Ta přestřelená komerce je právě to, co na legendách tak nějak nemůžu překousnout. Resp. celou dobu se mluví o legendách a pak se tam přitáhne Škodofka s enykvákem a opravdovým legendám je tam vyhraněno minimum prostoru. Za mě je to stejný naleštěný prd, jako je dnes titulované kdejaké starší auto jako janktajmr. Ať se jim daří, jak chce, ale peníze jim za tohle nedám.
S autosalony jsem problém neměl, ale ty si už od začátku nehrály na akci pro starší vozy.
Co mi způsobuje bolest při pohledu? Asi C5 x7, protože ji vidím každý den doma. Jedna věc, že to je poslední auto od Citroënu s hydropneu a tedy pohřbení jedné slavné ságy, kdy se Citroën trasformoval na řadového výrobce oteklých ledniček, druhá věc pak, jak moc Citroën pohřbila spolupráce hlavně s Fordem, plus celkově (jak kamarád prohlásil) macešsky se Citroën chová především k tomuto modelu nedodávkami dílů (to už jsem si rovnou mohl koupit japonce a i tam si myslím, že je to s dostupností dílů lepší, než u C5 x7).
Pak to je cokoli novějšího od Citroënu, design oteklý, beztvarý, všechna auta si jsou podobná (na první pohled třeba poslední C3, C3 Aircross vypadají naprosto stejně, stejně tak je pomalu problém od sebe na první pohled zepředu odlišit C3, C4, C5X...
Jo, šestsetkule je taky pěkný auto. Pokud do toho taky leješ kvanta peněz, je ale pak škoda, aby to taky stálo venku. Aspoň přístřešek... :)
Tady je menší renovace taky za mnou. Vem čert prachy, ty budou, my nebudem, spíš mi jde bohužel o místo. Máme aut samozřejmě víc a tohle by stálo venku a to mi přijde škoda.
Shnilý určitě není, bolavý místa byly načatý, ale nebylo to rozlezlý, jen začátek, takže klempířský zásah nebyl nijak velký, ovšem jen vybrousit a ošetřit by už nestačilo a rozlézalo by se to dál. Teď ještě pro jistotu nechávám renovovat uložení přední pístnice, nějak se mi přestalo líbit. Přetěsněný DIRAVI (docela bolest, kapající řízení).
To ale nic nemění na tom, že někdo by to mohl dát do soutěže o zlatou vránu už jen proto, že stojí na francouze z daného roku neobvykle moc a je to právě francouz. :)
Když byla DS3 Crossback novinka, potkal jsem to v Praze v tyrkysový a než jsem k tomu dojel, říkal jsem si, že to je hnus, to vypadá, jak DS3 na chůdách... Když jsem k tomu přijel a viděl, že je to fakt DS3 na chůdách a ještě hnusná, jak noc, tak jsem si málem grcnul a odjížděl s takovým dost zhuseným pocitem, že zas někdo znásilnil školačku...
I po těch letech mi to auto přijde odporný. Až tak, že to hodnotím u Citroënu jako hnusnější, než Xsaru Picasso (hlavně interiér) a C3 Picasso (celý a motory taky nejsou povedený), který "jen" nejsou hezký.
Kam Citroëni dali ten šmrnc, co měla DS3 hatch... Ač to byla "jen" třídveřová C3, furt to auto bylo moc hezký... Krásný ne, ale moc hezký ano.
Když jsem tentokrát otevíral článek, tak to bylo z části v obavách, že se tam ten můj inzerát na XMko objeví taky. :D
Jop, mám depku. Nejen, že nemůžu nic na autech zatím dělat ani s nimi jezdit, protože kure.skej nedostatek času, ale ještě se musím nějakých aut (XM a GS) zbavit. Takhle mě to nebaví. :/
Taky sbírám autíčka, ale je fakt, že jak jsem úchyl na XMko, tak sbírám hlavně všechny modely a barevné variace XMka. Mám většinu, ale ještě mi pár modelů holt chybí. Sbírám hlavně 1/18 a 1/24. Ty menší mám taky nějaké, ale ty mě moc netankují. A ženě kupuju kachny (furt se zvětšují, nejdřív to byla 1/43, tak třeba jednou bude i na tu 1/1).
Jinak proč sbírám... Ani nějak nevím, jsem fascinovaný vším, co je s XMkem spojené. Knížky, časopisy, modely, speciální výbava...
Jinak co ještě k modýlkům... V době, kdy jsem již nějaké měl, mě štvalo, že nemám zmenšeninu svého velkého auta. Jako modrý XMko po fl. Vzhledem k tomu, jakej je problém se vůbec k modelům xmka dostat, nepřipadalo v úvahu udělat tuning. Zkusil jsem žebrat u výrobců, jestli nevydají, ale to se nesetkalo s odezvou, což se nejde divit, nejsem asi jediný. A tak jsem se rozhodl jej postavit od základů. Psal jsem o tom i blog. Ve zkratce, jsem jediný (nebo resp. teď již dva, kamarádovi jsem jej postavil taky a taky jako zmenšeninu jeho auta, včetně bodykitu Arndt a kol a jako předfl model), kdo má Citroën XM v měřítku 1/8 (nebo resp. větší model, než 1/18) a ještě k tomu jako RC model. :)
Jenda_K: Teoreticky by to mohlo fungovat, když se odladí velikost akumulátorů vůči síle regenerace a druhu provozu, ovšem co vidím jako hlavní problém, tak životnost akumulátorů při takovém provozu (velký přetoky proudů). To mám obavu, že po 5-10 letech jen za akumulátory dá provozovatel stejnou částku, jako za rebuilt (jinak řečeno repasi) 20-30 let starýho spalovacího stroje.
Souhlasím s klukama, bateriový auta max. ty RC v největší velikosti 1/8 a nebo pak elektromobilita v lomech a dolech, kdy za sebou korečkový rypadla a lanový bagry tahaj kabel na špulce...
Vždycky mě udivuje, jak si snaží designéři vyhrát s interiérem a pak tam posadí širokoúhlou hnusnou hranatou televizi. Je to, jak pěst na oko. Zlatý starý analogy přístrojovky a maximálně vedle nedotyková obrazovka ovládaná skrz variaci na mmi...
Že to je hezký jsem netvrdil, ale je fakt, že oči z toho ještě nekrvácí, jako z Peugeotu 206 sedan, co byl dělán pro Turecko/Indii. :D
Ninak v Íránu se až do 2009 prodával Citroën Xantia jako Xantia Saipa. Ten facelift ale není moc hezký. :D
Či Peugeot 405, taky s "novou tváří"...
Co třeba Peugeot 206 alias Citroën C2 v Číně? Nebo Citroën ZX jako C-Elysée?
Pak se tam třeba prodával Superb 1 jako Passat.
No, těm 3.5t prázdným bych se stejně nedivil. Každopádně si to neumím představit používat. 150 km na fachu pak to protáhnout po vyjetých kolejích po tatrách přes celou šachtu a pak to celé zpět a k tomu po cestě řešit ještě minimálně hodinu nabíjení, abych aspoň dojel domů, když už takhle dělám skoro od tmy do tmy.
Jestli to má prázdný 3.5t a 1.8t se do toho může naložit, tak to potěš koště. To aby si všichni rozvážkáři, opraváři, montážníci atd. Dělali C a profesák. A neumím si představit spotřebu, až budu mít vzadu naloženou pojízdnou dílnu, když i Master L3H2 má standardně 2.2t a jezdím permanentně tak, že má auto 3 tuny. A pak bych měl jet 150km na montáž bez možnosti dobít, pak 150km zpět a po cestě se trápit s dobíjením. Doma taky zatím není kde.
Moje zimní údržba se omezuje bohužel pouze na firemní interceptor Renault Master L3H2, protože ač jsem byl ujištěn, že objednání do servisu není problém, tak 4 měsíc připomínání veliteli mě to přestalo bavit a toho chudáka pro silnice, co tahám po šachtách a lomech kolem vyjetých kolejí po Tatrách a demprech, prostě potřebuju udržovat, aby chlebodárci vydělával a já dostal vejplatu. Soukromá auta bych taky potřeboval udělat (sem tam něco láknout, udělat lanovody ruční brzdy, kabelsvazek do dveří...), ale o víkendu stěhuji a přes týden jsem rád, když po 10h šichtě v bahně se dostanu domů.
Jojo, C5 to měla jak u první, tak u druhé generace, C4 obou generací taky. Zůstane svítit jen tachometr, vypne to i ambientní osvětlení. Netuším, jak ty novější.
Samozřejmě Kachna by byla pěkná, žena po ní touží, ale furt to je jen plátěná střecha, ne kabrio. :)
DS/ID od Henri Chapron, stejně jako SM Mylord jsou dost drahý a vzácný srandy a CX Orphée nebo XM cabriolet jsou spíš kusový záležitosti a ne úplně snadno dostupný a cena taky bude trochu jinde. :) Jako můj zůstatek na účtě vypadá jak telefonní číslo. Teda číslo na tísňové linky policie.
Ještě by možná šlo AX cabrio, ale furt zůstávají zase oblouky dveří a rám. A je jich taky jako šafránu.
Jen škoda toho MG F. Jsem masochista, ale nosit na sobě auto bych teda nechtěl. :D
Taky jsem přemýšlel nad nějakým bezstřecháčem. Bohužel pro mě, Citroën nedělá nic takového krom blbě použitelného Pluriela nebo Berlinga s Webastem. K Pugu se mi moc nechce, protože CC. Snad jen 306 cabrio by přicházela v úvahu, ale nepříjemný podvozek a špatný výběr neotuzených kusů trochu vyřazuje.
A protože jsem magor, co chce pohodlí, tak jsem přišel na možnost, jak zkombinovat hydropneumatiku a kabrio.
MG F. :D Ceny přijatelný, ftuningi jich moc není, motor před zadní nápravou... Ale bohužel dvousedlák a co mi bylo řečeno, tak se svou postavou (cca 185cm a korpulentnější postavy), do auta bych nesedal, ale auto si na sebe oblíkal.
No tak nic... :D Zůstanu u pevný střechy se střešním oknem. :D
No, vždycky jsem razil teorii rozumného kompromisu mezi obojím, ale nikdy se jím neřídil. Resp. XMka, Xantie a cokoli dalšího s hydropneumatikou rozhodně nemůže aspirovat na nic jednoduše opravitelnýho, co opraví každej všude a specifický díly se taky neshánějí úplně nejjednodušeji a co do spolehlivosti je to dost závislý na předchozí péči. To mě ale donutilo se do toho ponořit takovým způsobem, že jsem schopen si spoustu věcí opravit sám (takže netřeba vyhazovat peníze za díly) a na cestě si při nejhorším se soustou věcí taky poradím. A když už něco potřebuji, tak jsem si našel kanály, kde to sehnat.
Tohle bylo pro mě taky trochu vystrízlivění, protože XMo nemělo nikdy pověst spolehlivého auta, na které se všude všechno válí a umí to opravit půlka národa v hospodách a tak jsem tyto "kecy" přehlížel i před koupí C5 2010 3.0HDi. To jsem ale netušil, že ač se jedná o novější auto a tak by se na to mělo dát sehnat dost dílů i po vrakáčích atd , tak je ta dostupnost dílů ještě o dva řády horší, než na XMo. Na XMo zkusím pár známých a kamarádů a obvykle seženu. Na C5 známí a kamarádi neví a na vrakáčích nic není, protože ta auta bývají rozebraná téměř hned. Takhle jsem hledal třeba 5 dveře přes půl roku, pumpu servořízení 3/4 roku atd... A to jsem zatím nemusel řešit pístnice a další specifický díly.
Díky vlastní práci jsme do toho auta zas tolik nezahučeli (na dílech za opravy cca 30t Kč za 3 roky vlastnictví, nepočítám údržby, tam je to dalších cca 30t), protože když slyším, že někdo koupí auto za 150t a další takovou částku do toho pustí za rok na opravách, z toho mě jímá... Ale je pravda, že C5 x7 a zvlášť v 2.7 nebo 3.0HDi je prostě auto, kde znalej servisák řekne, že to dělat nebude nebo si řekne raketu za daný úkon a neznalej to udělá, třeba i za levno, ale pak se z něj stane ten znalej. A nebo to dojebe a už k němu nebudeš chtít Ty.
Jinak krom BX 4wd (jak lift, tak break) dělal Citroën i AX 4WD a existovaly i takové, které měly zadní uzávěrku. :) Citroën holt chtěl zabrousit do vod Pandy a Subaru Justy. :)
Jo a Safrane Baccara Biturbo byla myslím čtyřkule, ale to není úplně auto do bláta. :D
V devadesátkách a nultých letech u Francouzů moc ze 4x4 na výběr nebylo. Snad jen Berlingo/Partner/Jumpy/Expert/Jumper/Boxer se dal pořídit s podvozkem Dangel jako 4wd, u Rencka netuším. A prý to Berlingo/Partner Dangel bylo prý celkem schopný auto. Ale jasný, furt je to zvednutý silniční auto s připojitelnou zadní nápravou a Samurai nebo LandCruiser z toho nebude...
Říct o něčem novém, že je budoucí klasika, mi přijde, kulantně řečeno, značně přitažený za vlasy. Ono mi to přijde přitažený za vlasy i u aut o dvě dekády starší, který měly slavnější předky. Dneska se každý ohání janktajmrama a oldtajmrama a přitom je ta hodnota a místo na výsluní úplně jinde, než jen v tom, že mělo auto slavný předky...
Ale je pravda, že pohledem dnešní optiky se to tak může zdát, především proto, že starý se stalo bohužel moderní a je to dnes nafouknutá bublina... V devadesátkách a nultých letech se na výtvory z AZNP nadávalo jako na šroty, co byly zastaralý i jako nový a dneska by si lidi urvali ruce za Einhundertfünf soziale werk. A když to bude užovka, tak i vyškrábali oči...
A jen tak mimochodem to píšu jako člověk, co v autě stráví minimálně 3 hodiny denně, nalítá minimálně 50 tisíc km ročně a ač to ve většině najezdí s bílou velkou dodávkou a řízení ho začíná už trochu srát, tak si ho ve svých menších autech umí i užít a když si může vybrat, sedne raději do podstatně staršího auta s "must have" výbavou a 400t km na hrbu než do novějšího s podstatně bohatší výbavou a lepšími papírovými parametry.
Asi jsem sebemrskač, ale mě ke štěstí stačí ppc, obyčejný tempomat, klimatizace (klidně manuální), teploměr chladící kapaliny nebo oleje a rádio s bluetooth handsfree a usb.
Automat, xenony, navigace, parkovací kamera, park. senzory atd. jsou spíš taková nadstavba, která zpříjemní, ale nevyžaduji ji.
LED světla, dotykáče, adaptivní tempomat, start/stop a další současný jízdní asistenty pak beru spíš jako škodnou a do auta bych to nechtěl ani zadarmo. Proč, jsem psal už několikrát. Je to jen leštěnej prd a časem finanční peklo.
Aaa, rozcestníky. To jsem si neuvědomil a píšu o značkách... Omluva. :)
Je dobře, že se někdo pověnoval lepšímu zpracování s více daty, než co jsem tenkrát smolil blogy. Tohle je podstatně čtivější. :) Palec nahoru. :)
Jinak, hodně z Citroënových úspěchů udělalo i to, že si rád zahrál a nejspíš měl i "nos" na jackpoty. A uměl vsadit všechno. Taky mu to skoro zlomilo vaz (to bude asi v pokračování o Citroënu Traction Avant).
Reklama na Eiffelově věži byla snad i v Guinessově knize rekordů.
P.S. André se v meziválečném období uměl starat i o zaměstnance a marketing dělat uměl velmi dobře (třeba osadil Paříž dopravními značkami se svým jménem nebo autoškoly s jeho vozy). :)
Mě tak napadá ještě parafráze z Národního divadla: "Autíčkáři sobě".
Nebo
"Jsme psanci, proto o autech píšeme netradičně"
Či
"O autech, co Vás baví"...
Když si to po sobě čtu, mělo to vypadat jako nepovedený pokus o rým, ale tak to původnê být nemělo. :D Tvůj rým samozřejmě lepší. :)
Třeba se ve mně zase hne básnický střevo a něco vyprdne. :D
Poslední komentáře
- kotzitzaq, Bazarový snílek: Levný daily kabriolet
Pětimístná cabria tady proběhla diskuzí nedávno - z klasických... - Habakukk, BMW XM Label Red: Magnet na pozornost
a tebe to překvapuje ? Když to vidím v provozu tak se vždycky... - Habakukk, Když je cesta přímo za odměnu: Mercedes-Benz...
Já ani ne v provedení od Mercedesu bude tak za sedm litrů.... - Vrooom, BMW XM Label Red: Magnet na pozornost
Nevim jak na vychode. Ale treba v USA, coz je urcite dulezity... - jzk, Když je cesta přímo za odměnu: Mercedes-Benz...
Na to auto nemám ale zrovna ten samotný polštářek bych si koupil... - gramo, Retro okénko Petra Přikryla: Trabant...
Nechápu, jak se dá u Trabanta splést řazení jedničky a zpátečky.... - Habakukk, BMW XM Label Red: Magnet na pozornost
Pět míčů bizardnosti. Vono se to východním kmotrům bude... - Vojta, Škoda Enyaq iV 85 Laurin&Klement: Býval...
To je furt chabá omluva a výmluva. Udělali to proto, že to prostě... - MBMB, Škoda Enyaq iV 85 Laurin&Klement: Býval...
To je možné, jen bych asi pro popis tohoto nepoužil přídavné... - Oris, Bazarový snílek: Levný daily kabriolet
starý mercedes benz SLK https://www.sauto.cz/inzerce/osobni/mercedes-benz/slk?razeni=od-nejlevnejsich - Vojta, Škoda Enyaq iV 85 Laurin&Klement: Býval...
Ty brzdy jsou ale opravdu slabé, tím spíš v kombinaci s nemožností... - sheogh, BMW XM Label Red: Magnet na pozornost
. - Honza123, BMW XM Label Red: Magnet na pozornost
Trochu mi to pripomina BMW K1, ktere ve sve dobe muselo pusobit... - sheogh, BMW XM Label Red: Magnet na pozornost
Lol, to vypada jak z lega :-) - esmo, BMW XM Label Red: Magnet na pozornost
Ta se na rozdíl do tohoto prodávala hodně :-)
Poslední inzeráty
2008 rok výroby
138 koní výkon
2 000 ccm objem
2014 rok výroby
420 koní výkon
6 200 ccm objem
1993 rok výroby
193 koní výkon
5 732 ccm objem
1979 rok výroby
159 koní výkon
6 590 ccm objem
Rušné diskuse
- Jak je to s tou elektromobilitou
155 komentářů - Autíčkář se ptá: Jak vidíte budoucnost aut?
112 komentářů - Proč nemám elektromobil, i když bych byl prý podle tabulek ideální cílovka?
61 komentářů - Volkswagen ID.7 Pro People: Volba nejen rozumu z Wolfsburgu
38 komentářů - Subaru Outback Geyser: Prosté nesmyslů a plné pohody, toto auto si zamilujete
31 komentářů - Která automobilová značka je vašemu srdci nejbližší?
28 komentářů - S Volvem EX30 na delší cestě: Obstojí městský elektromobil při cestě do Itálie?
27 komentářů - Škoda Superb 2.0 TSI: Vlajková loď na český způsob
27 komentářů