načítám data...

Michal88

JménoMajk Zed
BydlištěJindřichův Hradec
Registracepřed 6.8 rok.
Poslední aktivitapřed 22.0 dny
Příspěvků ve fóru29
Komentářů u článků169
Pozitivních komentářů u článků24
Negativních komentářů u článků0
Možnostinapsat zprávu

Poslední blogy

Na vlnách podivna

07. prosince 2016, 18:17 13 komentářů

Aneb život s houpající příšerou. Přesně to je život s Citroënem XM.

Na vlnách podivna, díl druhý

17. prosince 2016, 11:22 0 komentářů

Aneb když turbochrocht nestačí, je čas na fausex.

Jsem princezna voe...

26. prosince 2016, 15:28 6 komentářů

…nebo pyrát? Pirát nejsem určitě, nepřepadám a nevraždím.


Posledních 50 komentářů

Michal88
19. března 2021, 21:26
5
Konce nadšeného motorismu

Svým způsobem má článek pravdu, ale až odstup času ukáže, co byl dobrý krok a co ne.

Ale myslím si, že doba, kdy se dělala dobrá/špatná auta jde cyklicky. Protože rozkvět dobrých/zajímavých aut se opakuje po cca 30 letech... Třicátá, přelom 50. a 60. let a 90. a začátek nultých let, to se dělala zajímavá, technicky dobrá a použitelná (pro svou dobu) auta. Ono na to má vždycky tedy vliv asi to, že je "zlatý věk" těsně před krizí (snad kromě 30. let, kdy bylo po krizi) a lidi si mohli dovolit pustit nějakou tu kačku a automobilky měly dost peněz na vývoj...

A myslím si, že minimálně začátek současného blázince kolem elektrifikace bude dost rozpačitý a ta dobrá doba teprve přijde, až se to nějak "zabydlí". A nebo se to ukáže jako slepá ulička...

Michal88
18. února 2021, 22:33
0
CAT 432F2: Souznění člověka a stroje tentokrát trochu jinak

Do pytle, jsem omylem klikl na odeslat.

Abych dokončil myšlenku:

Když to bylo hydraulický, tak do toho kecala vesměs jen viskozita oleje (v závislosti na teplotě a stáří), ale u nových mašin už těch proměnných může být víc.

Výhoda, zjednodušení (netřeba miliardy hadic, jen kabely), ale nevýhoda, bez počítadla a vhodné obsluhy počítadla už si tam člověk fakt neprdne.

Tento odstavec se teda týká minibagrů (do 10t), u větších poslední generace jsem ještě neměl tu čest.

Jinak, u stavebních strojů stejně jako jinde (jak bylo řečeno) je spousta výše zmíněných prvků (od klimatizace přes autodig nebo váhy až po 2D a 3D nivelace) samozřejmě za příplatek. Resp. jsou stroje, kde je v základu social edition za pálku (zmíněný CAT) a jsou stroje, kde se dá za rozumnou cenu pořídit slušně vybavený stroj. U CATu se samozřejmě hodně platí za značku, ale konkurenci v soudobých strojích zas tolik neutíká. Ta situace je hodně podobná, jako u aut, technicky jsou si s konkurencí podobné a je to vesměs jen a hlavně o preferencích a sympatiích k dané značce.

Michal88
18. února 2021, 22:17
0
CAT 432F2: Souznění člověka a stroje tentokrát trochu jinak

Jaj, to se tu rozjelo. :)

Jinak, co spíš sleduju u stavební techniky a poměrně hodně strojníků si na to stěžuje, že sice nový bagr je vybavený milionem pičičmundiček, ale síly tolik, jako ten starší stejného označení nemá. To je bohužel daný i tím, že je tam hlídání každýho prdu a ty stroje ne, že by neměly sílu, ale stroj se hlídá, aby nebyl přetěžován. U nejnovějších strojů už třeba naklopení hydraulické pumpy (axiální pístová pumpa s naklápěním desky pro nastavení optimálního tlaku a průtoku hydr. oleje) se už neřeší tzv. signálním tlakem (natažená další hadice k pumpě obvykle od hydr. rozvaděče) ale proporcionálním solenoidem a elektronika skrz čidla řídí naklopení desky. Samozřejmě hydraulický řízení mělo výhodu, že to prostě bylo nějak nastavený

Michal88
17. února 2021, 20:24
1
CAT 432F2: Souznění člověka a stroje tentokrát trochu jinak

Já to bohužel vidím z druhé strany. Na CATech a zvlášť na jejich traktorbagrech je ke všemu přístup, jak k penězům a dle toho vždycky vypadá servisní zásah (kvůli kravině rozebrat půlku bagru). Zlatý francouzský auta. :D

Ale článek jsem slupnul s chutí. :) Velmi pěkně napsaný. :) Jen bych řekl, že u stavebních strojů není vrchol klima a SCR systém. Je fakt, že u traktorů to je víceméně jen o Ride Controlu (systém odpružení přední lopaty) nebo u vyšších výbav koncové polohy (strojník u přední lopaty dá joystick do koncové polohy a lopata mu vyjede pouze na naprogramovanou výšku), ale třeba u větších rýpadel pak je zajímavý systém accugrade a grade control, případně u nakladačů pak funkce autodig (stroj se naučí co nejefektivnější nakládání, pak stačí zajet do hromady, stisknout tlačítko a jak stroj zjistí zvýšený odpor, sám si sám naloží lžíci bez toho, aby se sahalo na ovládání lopaty). A joystickový řízení u nových nakladačů je taky prča.

Michal88
23. ledna 2021, 15:16
1
Autíčkář se ptá: Posloucháte za volantem nebezpečné songy?

Jinak interpreti, které poslouchám nejraději - Guns&Roses, Eluveitie, Accept, Powerwolf, Sabaton, Ancient Bards, Stratovarius, Sonata Arctica, starší Škwory (poslední 3 alba jsou jen recyklovaný Sliby a Lži s jinými texty), Landu, Agonist, Pink Floyd atd. a občas si dám i něco z country/folk/bluegrass, tzn. Nezmary, Kryla, Nohavicu, COP, Redla. Na flashce v autě mám celkem 300 hodin hudby, ale občas zapnu i rádio (zásadně rockový, tzn. Beat, RockZone a sem tam i RockRádio, když už je Marotha v prdeli, protože ten se nedá poslouchat), abych si občas rozšířil obzory, co je v beatovým éteru nový a třeba by se mi mohlo líbit (nebo pustí starou pecku, kterou si pak najdu a hodím na flash). Spotify a jiný online služby moc neberu, není nad "offline" poslech, protože nejsem závislý na netu. Na některých fachách je horší signál a stejně mohu tedy poslouchat.

Michal88
23. ledna 2021, 14:47
0
Autíčkář se ptá: Posloucháte za volantem nebezpečné songy?

U mě spíš záleží na momentálním duševním rozpoložení... Umím jet jak debil u slowrocku (a jiných pomalejších skladeb) a naopak jako kliďas u speed a powermetalu nebo The Agonist či Arch Enemy (neumím to úplně zařadit do konkrétního žánru, tak pro ilustraci). Nejvíc, co mě umí uklidnit, tak jsou skladby, kde jsou prvky ze starších tradičních nástrojů, tzn. třeba Eluveitie s dudy Avantasia s některými skladbami s houslemi, Apocalyptica i když se jedná o rychlejší skladbu atd.

Jinak mám hudbu řazenou jak podle interpretů, tak pod interprety dle data vydání alb, ale ty největší pecky od každýho mám ještě ve zvlášť složce dle žánru (takže mám mix 1 - 2 - 3 atd.) A v každém kolem 30 písniček od různých interpretů dle rychlosti pro mou konkrétní náladu.

Hlavně co poslouchám jsou hard a slowrock a symphonic, melodic, power a speed metal.

Michal88
28. listopadu 2020, 10:22
3
Už máte nakoupíno? Zajímavé dárky pro řidiče, petrolheady, pozéry i závodníky

Na takový merch jsem nikdy moc nebyl, byť mám rád věci od Citroënu, letos jsem to vzal ale za trochu jiný konec. Autíčkářům 3D tisknu věci s auto tématikou. :) Tak jsem pár kamarádůmvse stejnou úchylkou vytisknul vykrajovátka na cukroví ve tvaru XM a nebo dvouletému synovci modulární náklaďák s odtahovkou, kterou si může sám rozebrat a složit. :) Vzhledem k tomu, že se nám narodil svišť, nebude moc peněz nazbyt a tak doufám, že potěší alespoň ruční tvorba. :)

Michal88
08. listopadu 2020, 20:16
1
TopX automobilových sebevražd

Předpokládám, že to je pokračování článku o útrapách nadšence do relativně starých automobilů... :)

Mazdu RX-8 jsem miloval na první pohled, nikdy jsem se ale neodvážil do ní jít... A u Xedosu se mi vždy líbila 6 s 2,0 V6 z venku, interiér byl ale jako obvykle u japonců tehdejší doby odporný... :)

Snad bych jen dodal, že u jakéhokoli XM V6 je ke všemu v podstatě lepší přístup (krom startéru u PRV), než u jakékoli 2,5TD, kde fakt motorem nepropadne pětikoruna a všechno je tam kolem motoru a převodovky úplně jinak, než u všech ostatních motorizací (včetně kastle kvůli uložení motoru).

Michal88
30. září 2020, 15:15
0
Autíčkář se ptá: Jak to máte s palivem?

Hak benzin, tak naftu beru vesměs různě... Jedno, jestli Benzina nebo Ono... Asi jediné, čemu se vyhýbám jsou malé benzinky, JZD a tam, kde není výtoč. Z velkých se vyhýbám v podstatě jen Shellu, protože tam jsem párkrát natankoval naftu, která stála za ho.no. Auto na Shell naftu začalo žrát o litr navrch a byl cítit úbytek výkonu. Je možné, že to bylo jen u konkrétních benzinek (protože frančíza), ale od té doby na Shell jen pro cigára. Ani jídlo, ani kafe tam nemaj moc dobrý...

Michal88
13. září 2020, 11:44
0
Autíčkář se ptá: Vozíte v autě maskota?

Jojo, zaky vozím. :) Ne teda na zrcátku nebo u čelního okna, tam mám rád rozhled a stačí bohatě kamera a u služebáku displej na parkovací kameru. Ale u svého auta už od prvního dne vozím "šutr štěstí" v popelníku. Od prvního XMa jsem na to dvojité okno do kufru začal lepit samolepky ze srazů. A na platě mám teď přivezené ze 100 let Citroënu ve Francii koupené a vystavené RZ ve starém francouzském formátu (černošedé) se svou přezdívkou. :)

Michal88
25. srpna 2020, 17:09
1
Autíčkář se ptá: Kam se poděly holky s láskou k motorismu?

Náhodou, občas se vyskytnou... Jednu jsem si vzal za ženu a poznali jsme se na Citroën srazu. :)

Je fakt, že technika jako taková jí nic moc neříká a už teď ráda přenechá práce na autech mě, ale když jsme se poznali, tak si i olej měnila atd. Holt vyrůstala s dědou v garáži. :)

Ale je pravda, že je to taky spíš výjimka než pravidlo a holky zapálený do aut znám celkem 3...

Michal88
20. srpna 2020, 21:06
0
CAT 725: Nedostižný sen českého chalupáře

Jsem si říkal, že mi jsou ty dílny nějaké povědomé a on fakt ČLUZ. :) Tam měli ale zajímavější mašinky. :)

Michal88
20. dubna 2020, 15:02
0
Bez jakého nářadí se v garáži neobejdete?

Jelikož jsem teď trochu garáž free, tak si všechny cajky vozím v autě. Klíče, Gola sadu, kleště a šroubováky, nějaký zdrc pásky, montpáku atd. Co mám dílnu 120 km od baráku u našich, tak tam se neobejdu bez ohýbačky na plech, svářejdy, kompresoru, lakovací pistole a všeho, co je třeba pro amatérskou klempířinu a lakýrničinu. Nedělám to na kšeft (melouchům se vyhýbáme ač se mě lidi ptají, jestli bych jim to neudělal), ale rád si věci dělám sám, učím se a kupuju nářadí... Asi by mě vyšlo levněji si to nechat někde udělat, ale to by nebyla ta správná sranda... V bytě si holt musím vystačit zas s počítačem a 3D tiskárnou, to si zas kreslím a tisknu ptákoviny do auta (klíčenky, stojánky na pití, krytky na koule a podobný krávoviny). Což teď si hraju s dalším modelem 1/8... :)

Michal88
18. září 2019, 20:54
0
Oslavy 100 let Citroënu v Letňanech: Důstojně připomenuté výročí

Akce se celkem povedla a článek je moc hezky napsán (Ne, neříkám to proto, že jste mě zmínili v úvodu, myslím to vážně :) ). Ale za tu pochvalu moc děkuji. :)

Michal88
03. srpna 2019, 15:48
2
CAT 730: Autíčkář mezi obry

Kloubové dempry jsou největší CAT 745 a pevné dempry zas nejmenší CAT 769. Největší pevné dempry jsou ve středních Čechách CAT 777. :)

Michal88
03. srpna 2019, 15:22
3
CAT 730: Autíčkář mezi obry

Kloub se používá hlavně kvůli rejdu. Je tam kvůli velikosti méně místa na ta obří kola a byl by výrazně menší rejd, kdyby to mělo klasické řízení. U velkých demprů je to pak jedno, tam je místa relativně dost, tak ty už jsou pevné.

Náhon je řešen klasicky kardanem, s tím, že v kloubu je opěrné ložisko (stejně řešené to mívají i nakladače). Nápravy pak bývají s klasickým otevřeným diferenciálem s tím, že je možnost buď manuální nebo automatické uzávěrky (řešeno solenoidy a čidly). Mimochodem, nemá to mezinápravové diferenciály, akorát mezi přední a zadními nápravami je pevný sestupný převod. :)

Michal88
03. srpna 2019, 15:15
1
Ta nejhorší auta, ve kterých můžete vyrazit na první rande

Luxusně jsem se pobavil. :) Především u tougespeciálu. Vrstvy montány a kitu.. :D

Michal88
02. srpna 2019, 20:08
2
CAT 730: Autíčkář mezi obry

Zrovna dnes jsem na jednom taky byl... Ale pracovně, na záruční zakázce. :)

Už mi to ani nepřijde, že by byl nějak mega... Ale to bude tím, že holt jezdím i na výrazně větší stroje a vidím i do útrob. :)

Člověk si řekne blbý stavební stroje, ale v tom už je tolik elektriky... Bagry a dozery mívají 2D a 3D nivelaci, nakladače různé hlídání (senzory pístnic např, takže nejsou třeba hydraulické koncové omezováky nebo pro váhu to počítá sílu hydrauliky potřebnou pro zvednutí) nebo funkci automatického nakládání a další takové věci...

Michal88
04. května 2019, 14:51
3
Lev se vrací na trůn!

Je velká škoda to, že aby se lev mohl vrátit na trůn, musí při tom zabít dvojitou krokev totálním osekáním modelové řady o věci, které dvojité krokvi vždy šly nejlépe.

Michal88
27. března 2019, 20:53
1
Autíčkář se ptá: Jaké bylo nejhorší auto, které jste měli?

Pro mě asi jednoznačně nejhorší auto je T6... Ale nejhorší je, že za část tak trochu nemůže... Když jsem jezdil s pojízdnou dílnou T5GP 2.0TDI 103kW, trochu mě iritoval laciný praskací držák na nápoje. Ooo, jak bych za něj byl rád proti těm hrůzodírám na vrchu přístrojovky v T6... Buď teď můžu mít telefon s navi nebo kafe ve stojánku... Celkově ale T6 je krok zpět, co do introše... Ty kastlíky před spolujezdcem jsou celkem výsměch čemukoli, co by se tam mohlo vejít a mělo to nějak držet...

Nejhorší ale je, že sice to má papírově silnější motor, pocitově to auto ale vůbec nejede... Do toho se furt hlásí chcanky (doplňování taky žůžo labůžo), o 3 litry vyšší spotřeba a stop/start...

Kdybych si to měl koupit za svý, tak bych si nedokázal představit horší vyhození peněz...

Michal88
23. března 2019, 08:37
0
Zlatá vrána: Investiční klenoty české inzerce

Na tahle slovní spojení jsem nejen poslední dobou značně alergický...

Kdybyste hledali další vozítka (tedy nouze asi nebude, blbounů je dost, aleco kdyby náhodou), tady máte dalšího: https://www.rajveteranu.cz/27716-citroen-xm-30-i-v6-24v-praha

Michal88
23. března 2019, 08:34
0
Zlatá vrána: Investiční klenoty české inzerce

Největší průser je, že se ani snažit moc nemuseli, takových magorů se vyrojilo na každé ruce 5...

Michal88
19. října 2018, 16:43
0
Autíčkář se ptá: Jaká je vaše oblíbená značka?

Asi si procházím nějakým špatným obdobím... Mohu cokoli neobvyklého do cca 2004 (Výjimkou budiž Thesis a Citroen C6), nejvíc mě to ale tak nějak vždy táhlo k Citroënu (jak neobvyklé). Originální design, svá vlastní řešení, díky kterým byl v mnoha ohledech lepší, než ostatní (pohodlí v hydropneumatice) a člověk mu klidně odpustil i tu větší složitost.

Ale už jaksi není komu fandit... Možná malé automobilky (byly tady jmenovány, Morgan, Kaipan, atd.) ale to není vůbec má krevní skupina. Z tahouna v technologiích, z Citroënu, se stala taková dražší Dacie. Vyjímečný je částečně jen design a to ještě nic moc, nejzajímavější byl první Cactus. Řada DS přináší "něco navíc" jen na oko, takový leštěný prd...

Takže zůstanu asi u starých aut a budu doufat, že mi je nezakážou... C6 a Thesis ještě nejsou úplně auta pro mě (furt na ně všechno stojí nechutnou raketu i když by už na jejich pořízení děngy byly) a ostatní mě nějak neláká.

A budu doufat, že se zas jednou budou dělat dobrá auta...

Michal88
11. září 2018, 17:10
0
Škoda Kodiaq Scout 2.0 TSI: Průzkumník v teniskách

Jo, takže fotříci, co se perou s krizí středního věku jsou srovnatelní s mladičkými tuzéry. :)

Asi jako auta "pro mladé", které jsou také pro fotříky, ale aby si fotříci nepřipadali, jak fotřici, tak se to nazve "pro mladé".

Michal88
08. září 2018, 21:07
1
Škoda Kodiaq Scout 2.0 TSI: Průzkumník v teniskách

Kudypaka moc nemusím, recenzi jsem si přečetl jen "z hecu" a byl jsem příjemně překvapen, jak dobře byl Zkun-yjak charakterizován.

Stále mi nejde do hlavy to, že si někdo koupí "terénní" verzi nějakého auta s milionem krávovin na sjíždění kopce a offroad režimem a postaví si to na 19" kola s pneumatikami tlouštky somálského dítěte... Ale holt jsem na to, tohle pochopit ve třiceti už moc starej.

Michal88
28. srpna 2018, 15:05
0
Autíčkář e-shop – místo i pro vaše nápady!

Zapomněl jsem upnout klíčenku pro ilustraci...

Michal88
28. srpna 2018, 15:04
0
Autíčkář e-shop – místo i pro vaše nápady!

Ještě třeba zvláštní klíčenky (jiné, než ty obvyklé čerpačkové)... A nebo vtipné samolepky... Třeba velký úspěch měly vtipné samolepky na D-Fens dni mobility od Behemotha "My car shits in another bricks" nebo "Zelení všech zemí, vyližte mi vejfuk"... Tak nějaké své nápady jistě mír budete. ;)

Michal88
28. srpna 2018, 14:56
2
Autíčkář e-shop – místo i pro vaše nápady!

Asi bych se vyvaroval také Ferrari a jiným... Co by mohlo mít úspěch a co vůbec nebývá, tak vtipné obrázky s autíčkářskou tématikou...

Za sebe si trička a propriety do auta vyrábím sám, jsem jaksi mimo obvyklou cílovou skupinu... Například stojánky do auta nebo trička... Už mám zas další hromadu nápadů a zatím mám u Citroëňáků úspěch. :D

Michal88
18. srpna 2018, 11:22
0
Jak dlouho a jak daleko dojíždíte do práce?

Jinak tu jednu trasu do sídla firmy jezdím od 30 minut do hodiny a půl, podle toho, jestli se strejček s Dáčkou v 80 km/h se smrtí v očích uvolí uvolnit levý pruh...

Pak si to občas 'krátím" přes "zkratky", které jsou delší, ale obvykle ne tak časově náročné. V tomhle je hodně dobrá on-line navigace i když se mě poslední dobou snaží tahat do kolony, na to jí ale kašlu a raději sjíždím i když pak zjistím, že to tak strašný není...

Michal88
18. srpna 2018, 11:16
0
Jak dlouho a jak daleko dojíždíte do práce?

No, zrovna dneska jsem do práce šel, tedy jel. :)

Do práce, když tedy nejedu rovnou na zakázku, to mám 54 km a dalších 54 km domů. Plus po zakázkách denně 20 - 150 km navrch k tomuto.


Cesta do práce mi trochu zevšedněla, protože z domu najedu téměř rovnou na dálnici a těsně před prací z dálnice sjedu. Naštěstí po jednotlivých zakázkách už to tak jednotvárné není, byť se mi to občas už sjednocuje... Ale pojízdná dílna holt nejezdí jen na jedno místo a to mě baví. :)

Michal88
21. dubna 2018, 09:16
0
Jak zničit vlastní výrobek aneb 5 nejhorších faceliftů

Jojo, interiér u y4 XMka nebyl dvakrát povedený a přišel o svou jedinečnost...

Jinak ale co do interiéru y3 XM, tak jednoramenný volant byl jen do cca 91-92. Mezi 92 a 94, než přišel facelift dostalo xm odporný dvouramenný volant. Na moc autech vidět není, v drtivé většině případů byl zahazován a nahrazován jednoramenným, protože k interiéru vypadal výrazně lépe.

A ani volanty od Musketieru (něco jako Milotec pro Škocnu, ale byl nabízen i přes ofiko dealery) nebyly o moc lepší...

Michal88
29. června 2017, 15:39
0
Head-up displej: Pilotem stíhačky snadno a rychle

Abych zatím řídil auto s fabrickým HUD, to ne. Ale v době cca před dvěma-třema lety s tím vyrukoval Sygic, který jsem v té době výrazně používal a tak jsem to hned vyzkoušel. Na přístrojovku dal neklouzavou podložku a mobil tam hodil. Jelikož jsem jezdil převážně v noci, tak mi nevadilo, že to přes den nefachalo.

Ale, odjel jsem s tím dva večery a pak jsem podložku strhnul a zahodil a přešel zpět k běžné navigaci.

Za prvé mě to dost rozčilovalo a za druhé mě z toho po čase začaly dost bolet oči, protože nevěděly, na co mají zaostřit.

Stejně jako Start-stop, esp aj. jsou to pro někoho užitečné věci, ale zabít toho, kdo vymyslí to cpát do aut povinně...

Michal88
26. května 2017, 22:52
0
Kulatá dokonalost aneb máme rádi kruháky

Už to tam tedy prý předělali, ale taky dobrý. :D

Michal88
25. května 2017, 09:07
0
Kulatá dokonalost aneb máme rádi kruháky

Kruháky jsou, řekl bych, super vynález, ale jak říkají klucí, záleží, kde a jak se postaví. Například v Táboře a okolí jsou minimálně 4 kruháky z osmi na přesdržku. Kruhák u Tesca, kdy nejsou všechny čtyři směry stejně vytížené, ten kruhák je naklopen tak, že kraje jsou naklopeny podstatně níž, než střed a do toho různé změny počtu pruhů aniž by to byl turborondel. Taky tam je furt nějaká nehoda. Kruháč u Alberta (asi o dva kilometry dál směrem na Budějce), tam zas jen tři vjezdy/výjezdy a z toho ten nejvytíženější (rovně přes bypass) je označen jako vedlejší. Kdyż se tam sune pomaleji kamion a za ním menší štrůdl aut, tak někdo rychlejší a labilnější (což nemyslím nijak špatně, Zelení s hnutím Tábor 2020 dělají dopravu v Táboře co nejvíc průserovou) to foukne místo přes bypass tak 70 - 80 přes kruhák a to je pak srandy na konci, kdy ten pomalouš to vidí a snaží se mu nedat přednost...

Kruhák v Plané nad Lužnicí je zas extrémně malý (pravda, nemá to na ten v Budějkách u Litvínovic) a dokud nebyl obchvat, tak se tam šprajcovaly kamiony a jelikož bylo až na poslední chvilku vidět, kam ten po kruháči jede, se tam mizerně na něj najíždělo a zvlášť v létě jsou tam kolony klidně až do Tábora.

A tak bych mohl pokračovat...

Jinak, celkem se mi líbí myšlenka turborondelu (též na jedné fotce), jezdím po jednom v Berouně (sjezd z D5), ale tam zas vidím problém ve špatném značení (když někdo najede do levého pruhu, na kruháči do vnitřního, tak ten z vnějšího pruhu chce jet obvykle do Kauflandu a na kruháku toho ve vnitřním pruhu zavře... Taky už se mi párkrát stalo, že mě tam někdo zavřel.

Spíš by mě zajímala motivace a toho si doat všímám, není to jen nepozorností, co nutí lidi měnit neočekávaně pruhy na kruhovém objezdu... To je tak prů.erová věc... Člověk neřekne půl slova v jednu v noci kdy nikde nikdo, když si to člověk střihne z pravého pruhu na nájezdu, přes střed na kruháči zas do pravého na výjezdu (sám teda nedělám), ale moc nechápu, proč se dotyčný neotočí někde na bezpečnějším místě a raději riskuje střed, protože samozřejmě na kruháči jsou mrtvé úhly při výhledu dozadu trochu průšvihovější, než na rovné silnici...

Michal88
26. února 2017, 12:50
0
Nenápadné automobilové klenoty aneb jak být lepší než Walter White

Vojta Dobeš: Tak, co jsem tak zaslechl, proti tomu Aztecu by to nebylo o tolik horší a díly by se na to krom karosařiny a turbo kitu sháněly lépe, než na Lexus. :D

LS v této barvě jako v článku už nějakou dlouhou dobu stojí jako "kopřivka" v jednom bazaru v Mostě - Velebudicích. Docela mě zaujal, protože nevypadal tak nejhůře po karosářské stránce, ale chtěli za něj celkem raketu (nepamatuji si přesně, mám pocit, že cenovka byla okolo 160t?)... A stojí tam minimálně lehce přes půl roku.

Michal88
24. února 2017, 21:27
0
Nenápadné automobilové klenoty aneb jak být lepší než Walter White

Já bych to viděl třeba na Renault Safrane Bacarra. :) 3.0V6 PRV dopovaný turbem s 204kW a když člověk odhlédne od mírně masivnějších nárazníků, vypadá to jak starý Rendl z konce 90. let. :) Celkem pak třeba Pug 406/Citroën Xantia s 3.0V6. :) Celkem velké a pohodlné. 406 po FL by mohla mít 152kW, Xantie by sice měla "jen" 140kW, ale kdyby se našla Activa, je to i se zajímavou technikou a jízdními vlastnostmi a jede to jak utržené. :)

Michal88
14. února 2017, 17:07
0
Autíčkářův pubquiz přichází!

Pěkné pěkné. :) S přítelkyní chodíme na běžný Hospodský kvíz, tenhle by mě ale bavil ještě víc. :) Než so to dostane do Berouna nevo alespoň ku Práglu, to bude asi chvilku trvat. :D

Michal88
03. února 2017, 21:18
0
Autíčkář se ptá: Auto s nejlepším interiérem

Rampa: Od toho mám ovládání rádia na volantu. :) Mám to originální díky převodníku i na neoriginálním rádiu a jsem spokojen. Ergonomicky to rádio na vrchu trochu chápu, ale stejně na to musíš zaostřit.

Michal88
03. února 2017, 11:36
0
Autíčkář se ptá: Auto s nejlepším interiérem

Když pominu estetiku, tak očekávám od interiéru schovávací rádio, pohodlné sedačky a dostatek místa na "rozvalení". Vzdušnost pak už patří k tomu místu. Ještě je dobré, když tam jsou běžná tlačítka, dotykáč je ku zlosti.

A když nepomíjím estetiku, tak se mi líbí styl "ploché" horizontální přístrojovky a malé kapličky na přístroje, něco jako u C4 B7, jedničkové Octavie ve vyšší výbavě (ty nižší výbavy měly přístrojovky pěkně hnusné) nebo u XM před modernizací. Přístrojovky, jako má XM po modernizaci nebo Xantia atd, tak se mi moc nelíbí, ale kvůli jiným přednostem jsem ochoten to zkousnout (např. to schovávací rádio aj.)

Co mi v interiéru přijde jako naprosté barbarství, tak je rádio úplně na vrchu přístrojovky, jako u Fiatu Doblo mk. I nebo UFO Corolly... Je to hnusný, jak medvědí pr.el a ještě hned zloděj vidí, že je co ukrást, ani k autu nemusí moc blízko. Co mě taky vytáčí, tak modré podsvícení u starších VW... Bolí z toho oči. A paradoxně, i když modrá by měla zabraňovat spánku, jsem z toho akorát kvůli očím unavený...

Jinak z moderních aut jsou mi blízké esteticky přístrojovky medvědů a bramboráků. Teda fakt jen esteticky, ergonomicky už tolik ne...

Michal88
23. ledna 2017, 11:26
3
Co nesvítí, neexistuje!

Tyhle závody ve svícení mají časem i svá omezení. Přemíra informací. Značek s reflexním žlutým pruhem tak přibylo, že ty bez žlutého pruhu v téhle záplavě už nejsou tak vidět. K čemu je, že chodci MUSÍ v neosvětlených místech nosit reflexní prvky, když pak člověk kvůli tomu ztratí časem pozornost a přehlédne zvěř?

Ve městě, jak jsi Honzo (pokud tak mohu) správně poznamenal, se budeš soustředit díky blikání na to, že tam je přechod a až později zaregistruješ chodce.

Průšvih je, že časem už těch "varovných" informací bude tolik, že je člověk přestane vnímat. A co pak ta "nevarovná" upozornění? Ta jsou také důležitá. Např. nezvýrazněná značka přechodu a kor, když tam chybí vodorovné dopravní značení. Nebo i na osvětlené vozovce chodec na silnici bez reflexních prvků. Když je bude mít, tak co pak zvěř, která si to ba sebe nevezme? Až toho oranžového a žlutého reflexního budeme mít tolik, tak co pak? Ztratí to svou účinnost. Tohle je dost vidět na reklamách. Těch je tolik, že už je ani neregistruji.

Michal88
19. ledna 2017, 13:12
0
Kam se poděly legendární značky?

Jojo, o tom právě píšu. Je ale pravda i druhá, že většinu aut, která byla avantgardní si moc lidí dovolit nemohlo. Viz to XM (základní ceníková cena v roce 95 u třílitru byla 1,6 mil. A to byl kur.a ranec už tenkrát, natož dnes), Fiat Coupé či 406C a jiná dnes relativně dostupná auta. Na Autíčkáři tu byl o tom taky článek, že dnešní "charakterní" dostupné ojetiny nebyly jako nové zas až tak dostupné a jelikož doba pokročila a změnily se chutě kupců nových aut a automobilky se tomu přizpůsobily.

Holt kupci nových aut jsou naprosto jiná cílová skupina zákazníků a především na ty automobilky cílí, protože kupci nových aut táhnou prodeje. Z kupců starých aut automobilky mají jen nějaké drobné za díly, které se neseženou v druhovýrobě.

Michal88
18. ledna 2017, 22:13
1
Kam se poděly legendární značky?

Tak nějak si myslím, že ta doba už nepřijde. Respektive je přirozené, že automobilky se snaží zaujmout co největší cílovou skupinu zákazníků a tím pádem nejen díky data miningu a rychlosti postupu technologie se doba revolučních řešení a avantgardní karoserie vracet nebude. Respektive v určitých střípcích ano, ale od automobilek, které si budou moci dovolit rozhazovat a v cenových relacích, o kterých si budou moci zdát chudí petrolheadi i jako o dvacetiletých ojetinách.

Problém je v nasycení trhu a přemíře informací. Samozřejmě, auta stárnou, je třeba je obnovovat, ale konkurence je tak velká, náklady na vývoj tak našponované a riziko neúspěchu i méně stěžejních modelů tak velké, že automobilky prostě nebudou chtít riskovat.

Můj názor ale vem čert, jsem skeptik. :)

Michal88
16. ledna 2017, 12:30
1
11 automobilových reklam, které máme rádi

U mě zatím vede zakázaná reklama na Renault Clio. :D

Michal88
10. ledna 2017, 09:05
0
Autíčkář na lovu: Co se dá koupit za cenu nové Fabie (a soused pukne závistí)

Pěkný výběr. :) Corvette bych určitě nepohrdnul, byť toužím po C2. :)

Jinak se celkem divím, že si lidi s tímhle rýpáním nedají pokoj. Vždyť každý nese riziko za svá rozhodnutí. A lidé by se měli nad svým chováním zamyslet, aby se nedostali do průšvihu, neboť to budou jen oni sami, kdo si za to ponese odpovědnost. :)

Michal88
30. prosince 2016, 16:25
0
Kdo je slušný Čech a proč ho nemám rád

V tom máš samozřejmě pravdu, k tomu to právě ani k "výchově" nevede.

Michal88
30. prosince 2016, 11:58
0
Kdo je slušný Čech a proč ho nemám rád

Ono ani to vypuštění ventilků nepomůže. Ti lidé si to stejně k srdci nevezmou, pouze dál budou volat po větší represi. "Podjetím" jim taky nedojde, že něco dělají blbě, nejen, že dělají prasárny popsané v článku, ale ještě blikají jak prdlí. Tohle je běh na dlouhou trať a začíná to výchovou dětí. Za naší doby už se těžko něco změní. Zvlášť, když vidím "bezstresovou výchovu" a jiné tendence společnosti a zvlášť, když k tomu vyzývají i "oficiální" autority.

Michal88
30. prosince 2016, 11:39
3
Kdo je slušný Čech a proč ho nemám rád

Po pravdě, já bych byl spíš pro uvolnění zákonů, než extra tvrdé trestání a to z jednoho prostého důvodu. Když policie dostane novou pravomoc nebo dostane za úkol se něčemu věnovat intenzivněji, zneužije toho díky čárkovému systému v rámci ulehčení si práce.

Lidi by třeba pak začali používat mozek. Jde o to, že člověk je vždy tvor omylný a málokdo se chce fakt zrakvit. Ovšem čím jsou tvrdší zákony a tresty, tím se stav nenarovná. Lidé akorát budou víc vystresovaní, aby na ně ruka zákona nemohla a je větší prostor pro chybu. Do toho takoví strážci tradičních hodnot a je na problém zaděláno. Dobře to bylo vidět po zavedení bodového systému se prudce zvedla nehodovost a trvalo několik málo let, než se vrátil stav do mezí před bodovým systémem a kdy ponalu klesal...

Michal88
30. prosince 2016, 11:21
0
Kdo je slušný Čech a proč ho nemám rád

Těchto strážců tradičních hodnot naštěstí nepotkávám tolik, ale jsou na zabití. I když ten "porušovatel" zákonů ostatní účastníky mírně ohrožuje, strážce tradičních hodnot nemá nejmenší právo tu situaci dál zhoršovat.

Nejlepší je, kromě kréda "neohrozit a co nejméně omezit" vyznávat i "každý svého štěstí strůjce" a "žij a nech žít".

Michal88
23. prosince 2016, 21:23
0
Legendy minulosti: Citroën SM

SMka, stejně jako DS jezdila různé závody ještě před tím, než Citroën Sport udělal svůj první tovární speciál Visa 1000 pistes pro skupinu B. :)

Michal88
13. prosince 2016, 12:34
0
Ptejte se: Auto pro pravého gentlemana?

Teda, s XMkem (a celkem hydropneu Citroëny) jako autem pro gentlemany jsi mě potěšil. Nejsem sice gentleman zevnějškem, ale vnitřně bych takový chtěl být a snažím se o to. :)

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark  1968
Buick Skylark

1968 rok výroby
180 koní výkon
6 ccm objem

Cadillac Fleetwood Brougham 1984
Cadillac Fleetwood Brougham

1984 rok výroby
140 koní výkon
4 100 ccm objem

Alfa Romeo 166 2,4JTDm Facelift Bez koroze ES 2005
Alfa Romeo 166 2,4JTDm Facelift Bez koroze ES

2005 rok výroby
175 koní výkon
2 387 ccm objem

Chrysler Imperial Le Baron 1975
Chrysler Imperial Le Baron

1975 rok výroby
218 koní výkon
7 206 ccm objem

Chrysler Vision EAGLE ESI 3.3 6V 1995
Chrysler Vision EAGLE ESI 3.3 6V

1995 rok výroby
121 koní výkon
3 299 ccm objem