načítám data...

Michal88

VIP členTento uživatel má VIP členství.
Zjisti více
JménoMichal 88
BydlištěKladno
Registracepřed 7.5 rok.
Poslední aktivitapřed 6.4 hod.
Příspěvků ve fóru29
Komentářů u článků231
Pozitivních komentářů u článků44
Negativních komentářů u článků8
Možnostinapsat zprávu
Informace

Hlavní je se z toho neposrat.

Poslední blogy

Na vlnách podivna

07. prosince 2016, 18:17 13 komentářů

Aneb život s houpající příšerou. Přesně to je život s Citroënem XM.

Na vlnách podivna, díl druhý

17. prosince 2016, 11:22 0 komentářů

Aneb když turbochrocht nestačí, je čas na fausex.

Jsem princezna voe...

26. prosince 2016, 15:28 6 komentářů

…nebo pyrát? Pirát nejsem určitě, nepřepadám a nevraždím.


Posledních 50 komentářů

Michal88
včera v 20:01
-1
Když Citroën sportuje vzhledem i technikou I - UMAP 425 SM

Jen tak mimochodem, co by se dalo brát ještě do "sportovních" Citroënů, tak určitě Citroën Xantia Activa. Aktivní eliminace náklonů karoserie umí s autem dělat divy. Že jsem si na to nevzpomněl dřív... Lehký to auto není, ale s Activa systémem je to slušná pojízdná rakev (drží do poslední chvíle do až neskutečných rychlostí a jak se urve, je konec)...

Michal88
předevčírem v 14:52
0
Když Citroën sportuje vzhledem i technikou I - UMAP 425 SM

Asi by se do sportovněji založeného auta od Citroënu dal započítat i Lomax, postavený na základu 2CV. Některé měly dokonce i boxer 4válec z GS/A. :) A filosofická, když je UMAP z Francie, dal by se zařadit mezi kei cars? :D

Jinak, určitě znáš i Citroën by GT, ale jasný, to byl jen koncept pro Gran Turismo, nebyl vyráběn...

Michal88
09. ledna 2022, 17:35
0
Auto skoro zadarmo, edice Prosinec 2021

166 se mi vždycky moc líbila, ta předfl už před tím, než jsem měl vůbec papíry... Stejně tak Thesis. Ale vzhledem k tomu, že jsem měl vždy blíž Citroënům, nějak jsem se nerozhoupal do ní jít...

Krabe, tipuju ale, že u té 166 to bude možná podobně jako u XM, tedy vyplázneš raketu za servis v případě, že to dáš někam, kde si s tím neví rady nebo někam, kde práce trochu natahujou... Kdo o těch autech něco ví, tak ten servis nestojí moc. Jen je problém, že si člověk musí udělat trochu kontakty a ví kam sáhnout. Jen je to hodně o drobných bolístkách, se kterými si nemusí každý vědět rady, když to nezná a je to jeden z důvodů, proč sto malých bolestí dokázalo takové auto poslat na díly.

Michal88
06. ledna 2022, 20:07
0
Auto skoro zadarmo, edice Prosinec 2021

Wakantanka: Když jsem před čtyřmi lety hledal náhradu za nabourané stříbrné XM, tak jsem koukal i po slovenských inzercích. Po přečtení zkušeností lidí, co si pro auto z ČR na Slovensko jeli a tohle popisovali (různé zdroje) mě to přešlo. Když si pak kamarád vybíral auto pred dvěma lety, tak jsem ještě oslovil kamaráda z BB (nedělá do aut), jestli se na tom něco změnilo a prý ne.

Michal88
05. ledna 2022, 23:10
0
Auto skoro zadarmo, edice Prosinec 2021

Když mi zůstane, tak mi zůstane, svět se nezblázní a žena bude ráda, že bude moct jezdit s automatem (teda ne že by manuál nedávala, ale samozřejmě raději sáhne po automatu) a to auto jsem dělal původně hlavně pro sebe, jen mi doma přistálo během práce pak to xm v6 89 a tak si říkám, když máme xm 89 a xm 2000, tak je ta v6 95 trochu "navíc". Schovat je kam, tak to nějak hrotit nebudu. Když půjde, tak půjde, když nepůjde máme na srazy "dvojčata" a žena i v XMu automat.

Jinak jste to klucí vystihli naprosto přesně. Xmek je málo, hlad po nich začal být, ale spíš "z nouze", protože CXa vylítla cenově úplně neskutečně a XM je braný jako levnější varianta a tak se po tom pídí spíš lidi, co by chtěli něco staršího, ale mají v peněžence vítr... Rád vzpomínám ale na doby, kdy to nikdo nechtěl, styděl se s tím pomalu jezdit, protože to byl luxus pro chudý a já mohl koupit XMo za 8000 Kč... To byly super doby... Nikdo o to nejevil zájem, klidně jsem to mohl nechat odemčený před barákem, protože nad tím každý ohrnoval nos... Dneska začínám mít trochu strach, aby se nezačalo krást, to by mi z toho mrdlo.

Jinak mi přijde ujetý jet pro jakékoli auto na Slovensko... Nemyslím to nijak proti Slovákům, jen maj rádi byrokracii a peníze a jen za odhlášení na export vypláznout za kontrolu originality šišku peněz a čekat měsíc, než se soudruh (úd)ředník uráčí se vyjádřit... Mi přijde jako masochismus... U nás ta byrokracie je taky peklo, ale u bratrů to dotahují ještě dál...

Michal88
05. ledna 2022, 00:29
0
Auto skoro zadarmo, edice Prosinec 2021

Ono, vypláznout u nás 90t i za sebehezčí XM je tak trochu scifi... Je fakt, že je zima, ale kamarád prodává celkem pěknou (aspoň to na fotkách vypadá) předfl za 70 a asi se o to taky lidi moc neperou.

Ale znám moc dobře to pořekadlo, že cena v inzerátu obvykle není cena, za kterou se to na konec prodá, ale ta, kterou by za to chtěl majitel, což se mnohdy neslučuje s realitou. :)
-
Komentář upraven 5. 1. 2022, 07:18:46

Michal88
04. ledna 2022, 15:45
0
Auto skoro zadarmo, edice Prosinec 2021

Skipper: Takhle, tohle mi říká spoustu lidí, ale nečekám, že o to bude nějaká pranice a že mi možná na konec i zůstane. Protože vzhledem k tomu, co jsem do toho nainvestoval, abych to zachránil, rád bych za to dostal minimálně 90t Kč a to je furt za XMo hodně peněz.

Jinak, určitě to hodím i na autofrc, bazos, marketplace, sbazar... Někdy přelom březen/duben, ale vzhledem k ceně předpokládám, že s ním odjedeme i XM sraz na konci dubna. :) Když mi zůstane, tak zůstane, budem si ho užívat. Když ho někdo koupí, kdo s ním bude jezdit i na srazy, tak bonus, že auto stále budu mít na očích, ale byly by peníze na jiné autoprojekty. :) Třeba toho kombika. :)
-
Komentář upraven 4. 1. 2022, 15:55:20

Michal88
03. ledna 2022, 00:20
1
Auto skoro zadarmo, edice Prosinec 2021

Jakub: Je pro změnu taky modré (i když je to jiná modrá, než KPK Modrý Mauricius, které je na Bludném Holanďanovi 2,1TD a Deep Blue 3.0V6 v automatu, které půjde do světa), ale velur a jednoramenný volant má. :) Je to nějaká zvláštní V6, protože má i jen manuální klimu a z "nadstandardu" má krom tý manuál klimy jen okna a zrcátka v el, originální rádio na kazety s ovládáním na volantu a dvojité sklo v kufru. Nemá ani přední mlhovky. Ale byla skutečně vyrobená v 89.

Vojta: Tak nějak, jen u té C5 mám takové rozporuplné pocity, do které kategorie patří... Golf/Astra cokoli jiného bych asi ani nechtěl. Ale zas, kdybych si to koupil, asi bych to taky zachraňoval. Nevím proč, mi to nedá dojezdit a zahodit... Snad jediný auto, který jsem dojezdil a zahodil byl skoroslužební Transit zadohrab, u kterého se s tím počítalo, protože už když jsem ho dostal, tak se na mě skrz podlahu smál asfalt. Ale i na to, jak to nejelo (62kW 2,5TD), to bylo super auto a skvělý winterkchár. Teda když se člověk dobře oblík, protože v tom byla furt zima. A na vožení lidí taky dobrý, protože ač to byl poloplecháč, šoupačky byly na obou stranách. Nebýt to na prach, asi bych to chtěl jako běžný auto.
-
Komentář upraven 3. 1. 2022, 00:22:53

Michal88
02. ledna 2022, 21:05
2
Auto skoro zadarmo, edice Prosinec 2021

U mě je hlavně ten problém, že "plečky" zachraňuju. :D Téměř všechna má auta byly právě plečky s hodnotou do 20t. Jediný co, tak poslední XM 2,1TD stála 22t, ale aspoň lak jsem jí zachraňoval. Ostatní XMa, Xantie i GS jsem ukradl vesměs hrobníkovi z lopaty a dal/dávám je do pucu.

A paradoxně ta auta fungovala lépe, než C5 x7 za 130t, kterou žena stále má.

Teď nemám v plánu ale nic kupovat. Na jaře prodám XM V6, dodělám tu druhou manuální V6 1989 a ženy C5 asi vyměníme za Pluriela. A výhledově XM Break, když bude nějaké za dobrou cenu.

Michal88
19. prosince 2021, 12:37
0
C5 vs. C5 Aircross: Citroëne, jsi to vůbec ty?

Další věc, co mi vadí, že C5X pokračuje to, co nastavil Citroën v roce 2018, tedy i Aircrossem. Odstřihnout se od své historie se vším všudy. Už jen to, že vyměnili název C5X za XM s Bramborákem. Odbyli si v roce 2019 100 let, ten rok se to na jejich propagačních stránkách hemžilo veterány, oslovovali kluby, aby jim půjčovali stará auta i když na ně dlouhé roky před tím pekli (a letos už zas pečou) a těch 100 let bylo jen proto, aby z toho marketingově vytěžili maximum a teď je zas ticho po pěšině. Ve Francii ta spolupráce s kluby ještě jakž takž funguje, u nás to stálo za pytel ještě, než české zastoupení převzal Frey, po převzetí je to už tuplem.

Michal88
18. prosince 2021, 19:24
0
C5 vs. C5 Aircross: Citroëne, jsi to vůbec ty?

Svezení s Aircrossem mě velmi mile překvapilo co do pohodlí, ale kvetu v něm z displeje místo budíků, dotykáče uprostřed a že je vevnitř malinký na to, jak je to obrovský auto. Je teda fakt, že místo uvnitř je stejný problém i u C5 x7...

Michal88
16. prosince 2021, 22:02
0
Volvo Personal Service: Jak jsem si nechal opravit auto

"Problém" bohužel vidím v tom, o jakého dealera se jedná. Protože v tom jsou značně velké rozdíly. Jsou autorizáky od jedné automobilky, kam bych klidně auto dal a pak jsou autorizáky od jiného dealera, od kterého bych už nekoupil ani čepičku na ventilek. Autorizáky ale mají aspoň peníze na tu sebeprezentaci, ale bohužel ve spoustě z nich je to jen leštěný prd.

Ale aby bylo jasno, nemluvím o tomto konkrétním servisu, jen jsem měl možnost jich pár projít a tak jsem měl možnost kouknout i do zákulisí a podotknout, že není všechno zlato, co se třpytí a že se zastoupení rádo chlubí postupy, jak průseráře eliminovat, ale všechno se dá ochcat.

Michal88
07. prosince 2021, 20:23
0
Vybrat si auto je umění

Vojta: Evidentně tu někomu šlapeme po bábovičkách, když dostáváme nejen u téhle diskuse mínusy, ale evidentně nemá dostatečný koule, aby k tomu sám něco napsal... :D

Michal88
05. prosince 2021, 23:22
0
Vybrat si auto je umění

Nemyslím si, že by druhovýrobci něco kopírovali, spíš jim automobilka zakáže to prodávat pod svou značkou, jinak maj útrum i s prvovýrobou. Dneska automobilky už toho moc samy nedělají, dost věcí nechávají dělat v kooperaci nebo kupují již hotové řešení (proto třeba ty samý brzdový desky a třmeny najdeš kolem roku 2004 na Hyundai i30, Kii Ceed, Citroënu C4/Picasso nebo Opelu Zafira atd.

A nebo v "lepším" případě si automobilka dá podmínku, že druhovýrobu jo, ale musí být podstatně horší, než díly v brandovaný krabici pro automobilku, aby zákazníci alespoň měli "motivaci" koupit ten originál díl. A motivace subdodavatelů je zas finanční nebo si automobilka najde jiného subdodavatele. A subdodavatel si nebude moct dovolit odporovat, peníze jsou peníze a práce pro automobilku je jistý kšeft...
-
Komentář upraven 6. 12. 2021, 05:59:17

Michal88
05. prosince 2021, 19:18
0
Vybrat si auto je umění

Dneska už bych si taky nevybral... Potažmo po tom, co se začali vrtat do módních SUV, tak jediné, co se mi líbilo, byl první Cactus, ale tam to stojí a padá na motorech. A pak samozřejmě na dotykáčích, LED světlech a dalších kurvítkách...

Toho, proč, jsem se nedopátral. Trochu si ale myslím, že to souvisí s tím, že katovali kosty moc, aby něco vydělali a zásobu průserových dílů jako řízení, pístnice pro hydractive atd. kterou měli na těch povinných 10 let po ukončení výroby už vyprodali a nechce se jim investovat do dovýroby, když je to na vyjetej model, zvlášť, když se snaží automobilka odstřihnout od historie, jak to jen jde (třeba i "jen" to, že pustili práva na písmena XM pro bramboráka)...

Michal88
05. prosince 2021, 00:13
0
Vybrat si auto je umění

Vzhledem k tomu, co jsem za magora, vybírám nejdřív z portfolia Citroënu, abych zůstal věrný značce. Když mi to z nějakého důvodu nevyhovuje, koukám i po Peugeotu (v jednu dobu byl ve hře Jumpy, tak jsem samozřejmě koukal i po Fiatu Scudo). Jiný značky jsou u mě nemyslitelný. Samozřejmě hledám starší auto. Už jen tím se extrémně zjednodušuje výběr.

Druhá věc pak je, že se snažím vybrat tu nejméně problematickou variantu. Tzn. vesměs u mě padá cokoli s VTI, THP, Puretech a 1,6HDi (takže cokoli novějšího roku 2009), pak to jsou extrémy jako C8/807 atd. s velmi problematickou elektronikou a kde musí i kvůli žhavkám pomalu motor ven) nebo Xsara Picasso, která je spolu s C3 Picasso to nejodpornější a nejnudnější auto, co mohl Citroën vypustit kdy do světa a to jsem viděl i Citroën LN alias Peugeot 104).

Sice 3.0HDI spolu s 2,7HDi v naší současné C5 taky nepatří mezi nejspolehlivější motorizace, ale tam mě přesvědčilo spíš to, že se o to majitel staral a že s tím nejezdil tak, jak se nemá. O to více nemile mě pak překvapilo, jak blbě se na to shánějí náhradní díly a že to je horší, jak u XMa, kterého bylo vyrobeno podstatně méně kusů). I to VTi nebo 1,6HDi bych byl ochoten vzít na milost, pokud by to prodával známý a auto by splňovalo některé podmínky (nejezdilo to longlife atd.), ale od cizího ani náhodou. A THP nebo Puretech bych nekoupil asi nikdy, tam tomu nepomůže ani pečlivá údržba, resp. údržbu by potřebovaly ty motory až extrémní, aby fungovaly spolehlivě.

A třetí podmínka pak je, že v první řadě hledám auta u soukromých prodejců a ideálně dlouhodobých vlastníků. Nějak nemám rád překupníky. A hlavně, bazar nebo překupník naslibuje cokoli, jen aby prodal a umí v tom chodit. U soukromníka mám větší šanci, že odhalím lež (což nemusí být vždy, ale umím i bazarníka dostat do úzkých, pokud kecá kraviny).

Na záruky stejně nevěřím, proto se snažím dávat pozor při koupi, ale člověk samozřejmě neumí obsáhnout všechno... Proto jsem třeba úplně nepátral po tom, jak je to s dostupností některých dílů u C5 x7, protože jsem prostě nečekal, že to bude horší, než u 30 let starýho excentrickýho korábu nebo jako u japonskýho nebo korejskýho auta z devadesátek.
-
Komentář upraven 5. 12. 2021, 19:09:32

Michal88
04. prosince 2021, 21:32
1
Šest nejzbytečnějších věcí, jaké výrobci dali do auta

Opelfahrt: To nerozporuji, dneska jsou klasický, tenkrát to byla novinka, proto to taky Mamut dostal místo tohoto analogového řešení, jak senzory přišly...

Michal88
04. prosince 2021, 12:31
2
Šest nejzbytečnějších věcí, jaké výrobci dali do auta

Na bocích a koncích zadních blatníků byly chromované čůrky, které při zařazení zpátečky vyjely do velikosti pár cm abys viděl, kde končí auto.

P.S. Taky jsem to nevěděl, jen jsem si to zadal do gůglu a teď dělám chytrýho. :D Prej to bylo jen chvilku ze začátku výroby, pak Skláda dostala klasicky ultrazvukový senzory.

Michal88
04. prosince 2021, 11:55
0
Šest nejzbytečnějších věcí, jaké výrobci dali do auta

Třeba jen jako machrovinka v XMu elektricky nastavitelná loketní opěrka.Mohla se hýbat jen nahoru a dolů a stejně si ji všichni nastavili do maximální polohy a tím to haslo, protože to byla v ideální pozici, že se daly sázet rychlosti i s opřeným loktem.

Ale machrovalo se s tím dobře. :) Mám ji u V6. Pak u 2,1TD mám takový gumový nástavec, který se vložil mezi středový tunel a kapsu pod loketkou a taky pak byla loketka v ideální pozici. :) Jen měla proti elektrice trochu jiný sklon. A bylo to za příplatek, takže se toho úplně moc neprodalo, stálo to tenkrát snad 700 guldenů z katalogu příslušenství (kde byla třeba i navigace s krabicí pod sedačkou spolujezce na CD za asi 9000 guldenů). Elektrická loketka pak byla nejspíš jen za příplatek k eletrickým sedačkám (je to na jednom kabelovém svazku) a za to byl příplatek ale asi větší.

Michal88
02. prosince 2021, 16:13
-2
Za svědky minulosti Generála Motorů

No, XMo bylo nejsložitější auto své doby, tak tam toho jako relikt doby moc nevymyslím. Snad jen monochromatický pixelovaný displej a rádio se segmentovým displejem místo nějaké dotykové hrůzy dneška. Jo, automat je bez ECM a k rádiu nebo dojezdu oken se nepřipojím počítadlem, jinak ale některé kusy XMek již byly s předchůdci dnešních sběrnic v autech. Jen se jich s touto elektroinstalací vyrobilo tak cca 400ks ročně, zbytek měl normální elektroinstalaci.

Jinak to mělo na svou dobu bohatou výbavu... Elektricky seřiditelná přední loketní opěrka, všechny sedačky vyhřívané, elektrický šíbr... Je teda fakt, že tempomat a egr byly podtlakem. A turbo u 2,1TD bylo ovládané klasicky přetlakem v sání (hadička od regulace byla tak 5cm dlouhá a vedla do sání za turbo. To jen ten povídací PPC jako v R25 Baccara chyběl... :)

Michal88
01. prosince 2021, 20:37
0
Za svědky minulosti Generála Motorů

David: Jojo, to byly fámy, protože cyklovač je ovládaný časovým relátkem a s ECM motoru neměla nic společného. :) Tohle, co popisuješ, rádo dělalo na 1,3 vadné čidlo teploty chladící kapaliny a u Filcek běžná závada. :)

Jinak u Filcky byl velkej problém i kabelový svazek u prahu. Byl pod plastovým deklem a uložený v jakoby lavoru a pod řidičovými dveřmi velmi rád oxidoval. Pak auto bylo jak diskotéka...

Michal88
01. prosince 2021, 14:31
-1
Za svědky minulosti Generála Motorů

ABS měly i některé GLX(i) výbavy, ale elektrická okna, kůže atd. byly výsadou až výbavy Gottwald&Klement...

Michal88
30. listopadu 2021, 22:09
0
Za svědky minulosti Generála Motorů

Co vím, tak ve Feldě programovatelný cyklovač byl, jen se neprogramoval posuvníkem, ale tím, jak dlouho byly stěrače vypnuté (měls zapnutý cyklovač, vypnul jsi stěrače třeba na 2 sekundy a zas zapnul cyklovač a stérače stíraly po 2 vteřinách). Aspoň u socky 1,3MPi 98 to mamka kdysi měla...

Michal88
26. listopadu 2021, 21:57
0
Kterak se zpronevěřuji svým zásadám

To souhlasím, spíš to je braný z pohledu běžného auta a nastavení, v čemž jezdí 95% lidí... Tedy běžné auto a v noormálním módu nastavení. Což DuoSelect v Maserati úplně bězné není a nemyslím si, že by si hodně lidí zapínalo sportovní mód na almaru, většina pojede v eco nebo comfort, protože ani nebude tušit, že se tam daj nějak měnit režimy...

Michal88
26. listopadu 2021, 20:38
0
Kterak se zpronevěřuji svým zásadám

U automatu do kopce na těsno musíš mít hodně citlivou nohu na plynu. :) Lehce klepneš do plynu na rychlost proti kopci a nic, klepneš do plynu víc, než je zdrávo a vyletíš, jak namydlenej blesk. Ale nic, na co by se nedalo zvyknout. Resp. Lepší na automaty byly klasický lankový ručky, protože sis mohl korigovat rychlost i tím. To u elektronik úplně nejde a tam je to hlavně o citu na plyn.

Michal88
26. listopadu 2021, 20:14
0
Kterak se zpronevěřuji svým zásadám

Jediné, co jsem přehodnotil z dřevních dob, tak je ten automat. Ale teda jen HDM... CVT, DSG nebo robota bych do auta furt nechtěl, projevem řazení se mi to absolutně nelíbí... Hlavně teda ten robot je jízdně furt strašnej. Holt levný "automat"...

Posez níž jsem nikdy moc neřešil... Sice jsem rád, když jezdím osobákem, ale zas se mi na dodávce líbí rozhled, můžu začít předjíždět např. dřív, protože vidím dřív za nízký horizont a to vem čert, že v tom sedím, jak na záchodě.

Škodovku jako cokoli z VW Group bych si stále nikdy nekoupil. Ještě bych byl asi ochoten z VW, koupit T4, ale za ty ceny, co se prodávají i vráčky, do toho bych nešel. Jako služební interceptor jsem Škocny a VW měl a stačilo mi to. Kdybych si měl vybrat, rád si VW group nechám ujít. Proti Dačce nic moc nemám, troufám si tvrdit, že je to hodně auta za málo peněz. Tomu odpovídá teda i výbava... Je teda fakt, že díky ekonormám už to není použitej Renault, takže o to hůř, že v něm není jednoduchá letitá technika. Kdyby to bylo jako v minulosti, že Rendly byly o chlup technologicky výš a v Dáčce se dávala starší, ale vyzkoušená technika, tak to jsem i kvitoval...

Bezpečnoatní asistenty jsem ochoten překousnout asi jen ESP (potažmo ABS). Ale ty dobytčárny jako aktivní asistent jízdy v pruzích, startstop nebo panický brždění, to jsem prostě vypínal. Respektive mě nebavilo to losovat ve VW v menu a tak jsem to vyřadil lišácky, přes snímač v čelním okně jsem dal samolepku a i starstop se mi povedlo vyřadit (omylem, díky GPSce v autě a nadměrněmu vybití při delším stání se na něm objevila chyba a přesta fungovat) a byl konečně klid. Třeba asistent rozjezdu do kopce (ten, co podrží brzdy, aby si auto necouvlo, nemyslím ASR) mě nějak teda nedrásá, ale to bude tím, že jsem jezdil a jezdím hodně i s autama, co ho nemají a tak kolikrát ani nepostřehnu, že by byl aktivovaný. Automatická ručka mě taky úplně nedrásá, i když v C5 je, stejně mačkám tlačítko pro povolení a zatáhnutí...
-
Komentář upraven 27. 11. 2021, 17:23:15

Michal88
24. listopadu 2021, 19:25
1
Můj život s Plurielem I - střecha a šest aut v jednom

Elektromobil ani za zlatý prase, starý Mehari hezký, ale to je cenou úplně jinde (bohužel se dostalo do kolonky investiční auto) a DS3 sice hezký, ale nic novějšího roku 2008 od Citroënu už nechci (druhý důvod, proč ani to E-mehari). U DS3 jde hlavně o motor. Jsou v tom samé motory, které bych jako druhý majitel prostě nechtěl a je jedno, jestli VTI, THP, PureTech nebo 1,6HDi... To VTI nebo HDi bych byl ochoten mít, kdybych byl první majitel, protože ty motory umíraly hlavně na longlife údržbu (čemuž se dá předejít), ale THP a PureTech jsou jeden velký průser...

Ještě mám doma Citroën GS rv. 71, ale ten je zatím stále rozebrán na prvočinitele a nejsou bohužel ruce, které by jej daly dohromady.
-
Komentář upraven 24. 11. 2021, 19:27:45

Michal88
23. listopadu 2021, 09:18
0
Můj život s Plurielem I - střecha a šest aut v jednom

Tak, do servisu bych ho nesvěřoval, snad jen třeba ušít jinou, kdyby se nedej bože škubla. Je to holt (polo)kabrio, tak to chce se o to starat...

Na jaře asi dojde k výměně stráží... Půjde do světa C5 a XMV6 a místo toho budu shánět XM Break a Pluriela...

Michal88
21. listopadu 2021, 15:19
0
Můj život s Plurielem I - střecha a šest aut v jednom

Už dlouho teda přemýšlím nad tím Pluriela pořídit. Článek mě teda jen utvrdil v tom, že se bude používat maximálně jako u kachny, tedy jen shrnout střechu. Po motorizaci jsem pokukoval se stejnými podmínkami, jako Ty, tedy připadá v úvahu jen 1,4i. A tak se článek hodí kvůli tomu, abych viděl, jestli není se střechou nějaký bordel.

Michal88
19. listopadu 2021, 17:42
0
Můj život s Plurielem I - střecha a šest aut v jednom

Nedivím se, že to nikdo nesundavá. Každopádně si i myslím, že sundávat oblouky je na tom autě i zbytná věc... Klasická shrnovací střecha á la kachna by bohatě stačila. :) Jako kabrio se dá dneska za pár korun koupit 206cc a je to podstatně pohodlnější jako "fullcabrio"... A vem čert, že v obojím chlap vypadá jako kadeřník...

P.S. Oranžová je super, mě teda ale spíš láká verze Charleston jako odkaz na kachnu... Byť to auto pak ztrácí poměrně dost ze svého charisma z křiklavých barviček... A proto mě třeba překvapuje, co jich jezdí i v těch nejnudnějších barvách, které ani na nic neodkazují jako černá a stříbrná.
-
Komentář upraven 19. 11. 2021, 17:50:44

Michal88
18. listopadu 2021, 11:37
0
Zapomenuté hračky mladého petrolheada

U mě to moc obskurní nebylo... Nějaká autodráha od Carrery, hromada autíček na dálkové ovládání...

Na co si ale velmi dobře vzpomínám, byly angličáky s autíčkovým kobercem. Můj nejoblíbenější angličák byl Chevrolet Corvette C2 ve žlutočerné kombinaci. A druhé auto byla desetina jako RC McLaren F1 v červené, které i svítilo... To jsem měl moc rád. Jinak, když to šlo, tak jsem měl PSX a jako první hra bylo Gran Turismo 1, což byla naprostá pecka... No a tam v arkádě bylo co? Chevrolet Corvette C2... :)

Michal88
13. listopadu 2021, 21:50
1
Praktické, ale úplně šílené

Xsara Picasso Sbarro a ta mula XJ220 byla první auta, co mě napadla, když jsem přečetl titulek a ony se do článku fakt dostaly :)

Jen, sice to není úplně MPV, ale dostával mě i Citroën DS přestavěný Michelinem s názvem Michelin PLR pro testování pneumatik. :) 2x V8 Big Block, jedenáct kol... Taky mazec bestie.


A co do praktičnosti, tak třeba DS, CX, SM, XM od karosárny Tissier, Pijpops aj. se třemi nápravami taky nebyly úplně nešílené a přesto praktické, když létaly po Evropě a rozvážely noviny nebo z nich byly stylové odtahovky. :)
-
Komentář upraven 14. 11. 2021, 13:20:20

Michal88
12. listopadu 2021, 21:27
0
Design pro rok 2000 je s dvacetiletým zpožděním konečně tady

Ten Ioniq 5 mě velmi zaujal vzhledem, bohužel to má dvě zásadní vady... Hyundai a na baterky... Ne, že bych si myslel, že to je stále devadesátkovej šunt, ale spíš ty debilní reklamy, co kdysi běžely... Holt si hnůjdaj naběhnul sám... Renault 5 vypadá luxusně, ale koncept holt není produkční auto...
-
Komentář upraven 12. 11. 2021, 21:33:49

Michal88
06. listopadu 2021, 16:04
1
DS Automobiles DS9 Performance Line: Velký...

Z DS to má tak maximálně ty blinkry ve sloupkách, jinak nic... A jen tak mimochodem, CX byl svébytný model a poslední pod taktovkou pouze Citroënu s hromadou neotřelých technických a designových řešení, XM, které si dal Citroën k 70. výročí založení automobilky odkazovalo na model SM (lomení oken v zadních dveřích, vysloveně šípovitý tvar předku, tvar zadku) a C6 pak částečně odkazovala na CX (zadní konkávní okno, tvar karoserie z profilu). Ale CX, přineslo alespoň napříč uložené motory, mělo dostat Wankela (to zaříznul Peugeot) a nízký aerodynamický odpor, SM přineslo DIRAVI, XM pak hydractive (některé kusy pak měly první sběrnicovou elektroinstalaci, vrátily se u Citroënu pod kapotu šestiválce, dvojité okno v kufru a další drobné chytré detaily) a C6 dostala AMVAR na hydropneumatice (AMVAR měla i 607, ale vzhledem k tomu, že byla na tlumičích, nemohla se komfortu C6 vyrovnat). Tohle recenzované DS má jen jméno a blinkry, zbytek je leštěnej prd.

Michal88
04. listopadu 2021, 20:33
0
Citroën C4 & Citroën C4 – rodinné setkání

A trefils hřebíček na hlavičku, že bych si nekoupil nic. Taky si bohužel nic takového novějšího nekoupím a holt budu jezdit 30 - 40 - 50 let starým autem (dle toho, jak bude devadesátkový auto stárnout)... Jsem pyšný na to, že nemáme žádnou půjčku a půjčovat si v tom lepším případě na nové auto, v horším na jeho servis, to by muselo být jó špatně a to bych snad raději auta pověsil na hřebík a stát by ze mě neviděl již ani korunu. Furt to mám hlavně jako zábavu a než si ji nechat kazit tím, že bych musel platit nějaké šílené částky za servisy nebo hrát naschválové hlavolamy od výrobce, to se raději vrhnu do jiné zábavy.

Michal88
04. listopadu 2021, 19:47
0
Citroën C4 & Citroën C4 – rodinné setkání

Stále to má ale řemen v oleji a to je prostě problém. Samozřejmě, že když to trápíš krátkými trasami, tak se olej ředí benzínem a kondenzátem.

Koukám, mi narůstají mínusy u komentů, tipuji, že to tu začali číst zástupci automobilky, protože jim těmi svými kecy asi kopu do hraček... Ale bohužel, když Citroën dělával skvělá auta a dneska je z toho jen pozlátko, tak to nebudu chválit... Mezi Citroëny se pohybuji bohužel dost dlouho na to, abych tu změnu viděl nejen ve vzhledu...

Michal88
01. listopadu 2021, 19:59
4
TopX nejzbytečnějších motorsportů

Asi bych souhlasil jen s tím koncem. F1 je nuda a je poplatná době. Jediná strategie je kdy kdo pojede na přezutí a udělat co nejméně viditelných průserů, aby nedostal penalizaci nebo to ideálně svést na soupeře... Navíc se do toho dost dere i ta "rasová předposranost"... To ať si nechají. Občas koukám na rallye, ale to spíš ze zvyku.

Výš vyjmenovaný motorsporty mě nijak neurážejí, občas koukám pak na ty faily hlavně hillclimb a sledpull. Jinak jdu raději dělat něco užitečnějšího.

Michal88
31. října 2021, 15:41
-2
Citroën C4 & Citroën C4 – rodinné setkání

Stejnou otázku si pokládám i já, ale bohužel cokoli novějšího 2008 pro mě bude nejspíš u PSA/Stellantis tabu... To aspoň vypadá u Citroënu jako zlom kvůli tomu, že začal downsizing (VTi/THP). Bohužel mám obavu, že ani u jiných automobilek si asi úplně nevyberu, vzhledem k tomu, že problém s downsizingem potažmo hybridním soustrojím, LED, dotykáči atd. je vesměs u všeho a automobilky už spoustu věcí nevyvíjí, ale kupují od subdodavatelů již hotová řešení a subdodavatelé je dodávají napříč koncerny. Třeba brzdy na Tvé starší C4 jezdily i na první generaci Hyundai i30 nebo v Opelu Zafira B a derivátech... Stejně to je i u jiných automobilek se zavěšením, řízením, komplet elektronikou, převodovkou...

Jinak se mi líbila Mazda, že stále používá atmosférické jednotky atd, ale problémy s vačkami u Skyactiv motorů a i dodnes problémy s korozí mě od Mazdy taky trochu odrazují jako od staršího přibližovadla.

Michal88
31. října 2021, 08:19
2
Hledá se nejzbytečnější auto

No, téměř každá Skocna je přece z Monte Carla. :D

Michal88
30. října 2021, 00:09
1
Hledá se nejzbytečnější auto

U toho VW bych asi i zůstal, co Golf Variant vs. zbytečná Bora Variant? Se divím, že tenkrát neudělali ke Golfu i Boru Cabrio a Boru hatchback...

Jinak souhlasím s riderhenry plus bych asi dodal i jakékoli jiné auto, které si hraje na to, čím není být, tzn. různé dvoukolkové Scouty a Crosse nebo "sportovní" verze s prachobyčejnou technikou, které moc sportovní nebyly (např. C4 by Loeb, kde jediné navíc proti běžné C4 byly očíslované plaketky a pár samolepek)...

Michal88
28. října 2021, 22:44
-1
Citroën C4 & Citroën C4 – rodinné setkání

To je samozřejmě otázka, na druhou stranu, že se nemá skočit do prvního nalezenýho auta v inzerci platilo vždy. A nalézt se dají, jen to samozřejmě není hned a musí se dávat pozor i na ten motor. Ale aspoň je z čeho vybrat. U té nové nebude. Jinak plácat dohromady C6 bych asi nechtěl... Když vidím, jaký je problém i se staršími díly i na menší ségru se stejným základem, tak C6 musí být peklo, zvlášť, když třeba na nic z.karoserie neexistuje druhovýroba. To už snad dávat raději dohromady tu starou C4, kterých je po vrakáčích hromada a některé věci se dají koupit i za pár korun z aliexpressu, protože se jako sedan dělala i tam jako C4L. U nás se sedan teda taky prodával, ale vzhledem k "oblíbenosti" sedanů u nás a celkem disproporčnímu vzhledu se jich tu moc neprodalo.

Michal88
26. října 2021, 20:59
0
Citroën C4 & Citroën C4 – rodinné setkání

Teď ještě koukám dodatečně na obrázky, tady je svět ještě v pořádku, aspoň na tu ventilaci je tu normální tlačítková plejáda, jak to má být... Aspoň že tak... Ostatní ale bohužel platí.

Michal88
26. října 2021, 20:20
-1
Citroën C4 & Citroën C4 – rodinné setkání

Článek napsaný hezky, jen bych zmínil ještě jednu věc, které se článek úplně nedotknul. Starou C4 bych si koupil proti té nové hned a z fleku ze dvou prostých důvodů. Protože motor (řada TU byla velmi spolehlivá, což se o 1,2PT nedá říci ani v nejmenším a troufám si tvrdit, že PureTech je i horší, jak zmiňované VTi, protože rozvody ve VTI obvykle vydržely aspoň těch 150t km i když je to na řetěz málo, ale ten řemen v oleji si dá obvykle tak 50-60, zvlášť pokud někdo tento malý benzín týrá po městě) a protože LED světla, dotykáče... Sice se člověku zdá 500-2000 Kč za výbojku do xenonu hodně, ale až u 6-10 let starého auta odejde LED světlo a bude ho majitel kupovat za 50t jedno, tak se zblázní (a že se nemění stejně jako u xenonu nebo halogenu jen jedna strana, ale obě) a až místo šoupacího prkýnka bude mít v přístrojovce kuchyňské nesvítící netykavé prkýnko, kterým si ani nepustí klimu/topení a bude muset za displej vysolit 25t, tak taky rád nebude. U starýho modelu maximálně přestaly při odešlém rádiu fungovat originální parkovací senzory nebo nešel nastavit čas.

A s 1,5 BlueHDi si taky moc nepomůže, tam zas zlobí DEF moduly. Ono 1,6HDi při LL intervalu ve starém modelu taky nebyl žádná výhra, ale furt existovala alternativa ve velmi spolehlivém 2.0HDi/100 kW RHR...

Co do dessignu nemám co vytknout oběma generacím, první se mi vždycky moc líbila, na třetí jsem si trochu zvykal, ale odkaz na GS/A (byť hierarchií není nástupce, ale C4 je technicky vzato o kategorii méně, než kam spadalo GS/A) a originalita mu nechybí... Byť vržu zubama z toho, že je to zas crossover...

Michal88
24. října 2021, 20:59
7
DS Automobiles DS9 Performance Line: Velký...

Viděl jsem i u konkurenčních recenzentů, ale troufám si tvrdit, že tohle rozhodně není důstojná náhrada za staré Citroëny... Je vidět inspirace poutí, co mají rádi Číňané a design je jinak nemastný neslaný. Tak nějak slovy D-Fense, leštěný prd... O technice raději pomlčím, oturbená 1,6 s neslavnou pověstí a výbava nepřinášející žádné inovace taky nejsou žádný terno.

Michal88
23. října 2021, 08:18
-1
Proč je auto spotřebič a proč to není špatně

Autíčkový Jelen: No ono ty Citigo, Octavky, Superby sice jezdí jako služebáky, ale vesměs pod operákem... Tzn. 4-6 let, najet s tím 150-200 000km a pak vrátit leasingovce, která to prodá nějakýmu nešťastníkovi jako "perspektivní ojetinu s málo najeto". Jediný co jakž takž drží jsou dodávky, tam se očekává extra na hovno zacházení (když to nejsou teda některé nejsilnější motorizace jako třeba 2.0biTDi apod.).

Jinak, vzhledem k tomu, kolik jezdilo E65/E66, tak dneska o ni nezakopneš. Je fakt, že něco opravdu poumíralo na závady/nehody a něco se odtahalo jinam na východ, ale drtivá většina aut, na to, jak je to mladý auto, z povrchu zmizela minimálně u nás. A tak to je i s Skládou po mamutovi a novější. Co ještě jakž takž jezdí jsou A8...

Jinak, ano, nespolehlivá auta byla vždycky, nespolehlivý motory byly vždycky, jen sis i v té smršti mohl vybrat spolehlivé auto nebo aspoň spolehlivý motor... Místo THP si můžeš vybrat tak maximálně 1,2PT u menších aut nebo u starších VTi a HDi což rozhodně není žádná výhra vzhledem k tomu, jak byly nastavený intervaly údržby a u spotřebiče se to jinak, než u nastavených intervalů nemění, ale místo 2,7HDi sis mohl koupit 2.2, která od biturba byla slušným základem, místo 2.0HPi sis mohl koupit klasický 2.0 benzín, místo 2,5TD klasicky 2,1TD... A sračkoidní jednotky vesměs byly spíš výjimkou...

Michal88
21. října 2021, 13:22
-1
Proč je auto spotřebič a proč to není špatně

Ča Snač Aj: To je ale taky o stavu. A na druhou stranu, starší auta obvykle nenajíždějí vyšší desetitisíce kilometrů za rok a dokud byl nějaký rozumný základ většiny aut a nebyly pošahaný ekodaně, tak se vozový park i obnovoval. Ale "bohužel" se ve svých autech hrabu a nedávám to rozmařile do servisu a tak chci, aby byla ta auta přívětivá z tohohle hlediska. Kdo auto cpe do servisu, může žehrat na cenu, nebo kdyby to byl extra klump, tak že ho rovnou vyhodí, ale technicky mu to je jedno.

Viola: Omluvuji se, trochu ve mě zněly poslední odstavce.

Michal88
20. října 2021, 19:55
1
Proč je auto spotřebič a proč to není špatně

To bohužel souhlasím. Spíš mě sere i to, že by mi nevadilo jezdit ve 30, 40 let starým autě každodenně, ale ty kurvy jsou si poměrně vědomy toho, že lidi klidně budou jezdit starými auty, ale nebudou se prodávat nová, tak nám sem valí ekodaně a podobný chujoviny a lidi tomu ještě tleskají a zas si zvolili do čela místo jednoho prdelolezce, dalších 5 jiných...

Michal88
20. října 2021, 18:27
1
Proč je auto spotřebič a proč to není špatně

Nejsem si tím úplně jist, myslím si, že to spolu dost výrazně souvisí. Jasný, Viola to bere hlavně z pohledu designu, ale autíčkářsky zajímavé auto není jen takové, které je hezké... A spotřebič taky nesmí být megaporuchový a drahý na opravy...

Michal88
20. října 2021, 17:40
0
Proč je auto spotřebič a proč to není špatně

Jinak, už teď přestávají být zajímavé 10leté ojetiny a k druhým majitelům se začínají dostávat ta 6 letá auta, která budou průser, až ještě trochu zestárnou... Do toho ESSR se svýma pošahanýma ekodaněma...

Michal88
20. října 2021, 17:33
5
Proč je auto spotřebič a proč to není špatně

Úplně nevidím problém v tom, brát auto jako spotřebič, co je ale průser, že se z toho stává spotřebák. Aby první majitel odjezdil svých 6 let a 150t km a pak ho zahodil a nový majitel jen cáloval a cáloval předražený díly a kurvítka, ideálně, aby se podělalo něco, co bude stát jako zbytková hodnota auta a to auto zahodil a šel si ideálně koupit nový... Vzhledem k tomu, jak jsou dneska na tom s kvalitou i "lepší" druhovýroby za pálku (v lepší případě, v tom horším se dost věcí v druhovýrobě nedá koupit ani na evropský auta), tak je to průšvih. Takže místo toho, aby auto sloužilo 30 let a zužitkoval ho druhý, třetí, čtvrtý majitel, se po prvním zahodí, sešrotuje, proběhne kolečko recyklace, musí se vyrobit nový klump a to za notné dávky zbytečně vynaložený energie. A úvaha, že zlikvidovat a vyrobit nový auto třeba 2x, 3x za dobu životnosti jiného auta 30 let, že ta výroba je ekologičtější, než to starší auto provozovat 30 let mi přijde značně pošahaná.

Jasný, pro automobilky je to win-win situace, zákazníci budou cálovat buď za auta nebo drahý díly, ale pak se nelze divit, že se od nich odvrací soukromí zákazníci a nechávají si 20-30 let starý auta a zůstávají jen firmy, co to po 6 letech vyžďímaný zahodí a nějaký nešťastník neznalý poměrů to od nich koupí, jako "suprovou ojetinu, má to jen 150t najeto".

Elektromobilitu trochu vidím jako snahu o "great reset" automobilismu. Zas bude nějakou dobu trvat, než se automobilkám sníží marže natolik, že budou muset prodávat kvanta aut, aby se jim to vyplatilo vyrábět.

Proto i když automobilky žehrají, že jsou normy čím dál přísnější, tak jim ten stav vyhovuje, protože normy požadují nová drahá kurvítka a omezují konkurenci, protože jen velcí zaběhnutí hráči mají kapitál a zkušenosti na vývoj takového klumpu... Konstruktérský naschvály, aby se to dalo opravit jen za použití speciálních přípravků, nebo dražší technologie (zvedák či jiné zázemí atd.) je jen třešnička na dortu...

Vem čert, že někdo bere auto jako spotřebič nebo mu nesejde na designu, to ať si každý dělá, co chce... Ale že i ty nezajímavý nový auta jsou neprodejný, protože si do toho nevybereš spolehlivý motor, to je průser... Třeba bych si už nekoupil nic novějšího od PSA mladšího 2009, protože starší VTi, THP, Puretech, ale i jakýkoli HDi je problém díky longlife, špatně zvolenýmu oleji z výroby kvůli emisím, nádržím SCR, řemenům v oleji... A to se nebavím o dotykáčích, ledkách ve světlech a dalších věcech, ze kterých se druhý majitel posere, až bude kupovat jedno světlo za 50t (krát dva, aby to svítilo stejně a to druhý světlo se stejně brzy posere taky) místo rozleštění nesmyslnýho plastovýho krycího skla a přelakování (taky dobrý kurvítko z přelomu milénia místo skleněných krytů)...

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Pontiac Firebird Trans Am 6,6 V8 1977
Pontiac Firebird Trans Am 6,6 V8

1977 rok výroby
240 koní výkon
6 600 ccm objem

Pontiac Solstice cabrio 2008
Pontiac Solstice cabrio

2008 rok výroby
175 koní výkon
2 400 ccm objem

Ford F350 7.3 Powerstroke V8 Diesel MT 2003
Ford F350 7.3 Powerstroke V8 Diesel MT

2003 rok výroby
275 koní výkon
7 300 ccm objem

Oldsmobile Cutlass Supreme  1992
Oldsmobile Cutlass Supreme

1992 rok výroby
191 koní výkon
3 130 ccm objem