načítám data...

Michal88

JménoMichal 88
BydlištěKladno
Registracepřed 9.2 rok.
Poslední aktivitapřed 11.9 dny
Příspěvků ve fóru29
Komentářů u článků305
Pozitivních komentářů u článků78
Negativních komentářů u článků9
Možnostinapsat zprávu
Informace

Hlavní je se z toho neposrat.

Poslední blogy

Na vlnách podivna

07. prosince 2016, 18:17 13 komentářů

Aneb život s houpající příšerou. Přesně to je život s Citroënem XM.

Na vlnách podivna, díl druhý

17. prosince 2016, 11:22 0 komentářů

Aneb když turbochrocht nestačí, je čas na fausex.

Jsem princezna voe...

26. prosince 2016, 15:28 6 komentářů

…nebo pyrát? Pirát nejsem určitě, nepřepadám a nevraždím.


Posledních 50 komentářů

Michal88
06. srpna 2023, 12:06
0
Speciální edice Plurielu: Otevřená C3 stylovkou?

My z Pluriela vesměs ustoupili, auto již žena má. Tak nám musí stačit černý exemplář jako 1/18 od Bburaga do vitríny. :D

Michal88
16. července 2023, 10:18
0
DS 3 1.5 BlueHDi: Kupujte diesely od Stellantisu, dokud jsou

Spíš je problém, že ten motor je v dlouhodobém horizontu velkej servisní průser. Stejně jako Puretech. A vzhledem k tomu, že Stellantis nechává svý konstrukční průsery vesměs jen vyhnít a mění jen za stejný díly v záruce, který se jen preznažkují, aby se to pak řešilo mimo záruku za prachy zákazníků, tak to není to pravý ořechový.

Michal88
24. června 2023, 15:47
0
Jak se staráte o svůj vůz?

Na autě si dělám sám téměř všechno. Tzn. i karosařinu, lakování, mechaniku, elektriku, hydrauliku... Jediné, co nedám, je přehození pneu na diskách, geometrie a foukání koulí na hydrocitroenech. I když časem i to foukání asi bude, mám vymyšlenou plničku.

Z několika důvodů. Za prvé mě to baví, na svých autech dělat. Za druhé nevěřím servisům, potažmo ne všem servisům. A ti, kterým věřím, jsou buď přes půl republiky, mají narváno nebo chtějí moc peněz. A jsem již líný hledat někoho dobrého blíž.

Ovšem trochu bych myšlenku rozvinul, vzhledem k tomu, co se mi nedávno stalo a o čem opět napíšu blog. Občas i když se člověk snaží sebevíc, holt výrobce má nastavenou plánovanou životnost už i v minulosti celkem bezproblémových komponent a člověku to tak znechutí práci na novějších autech, že když se pokaká něco většího, prostě to chce hodit do šmelcu.

Michal88
05. června 2023, 22:03
2
Legendy podruhé a bez oficialit

Ta přestřelená komerce je právě to, co na legendách tak nějak nemůžu překousnout. Resp. celou dobu se mluví o legendách a pak se tam přitáhne Škodofka s enykvákem a opravdovým legendám je tam vyhraněno minimum prostoru. Za mě je to stejný naleštěný prd, jako je dnes titulované kdejaké starší auto jako janktajmr. Ať se jim daří, jak chce, ale peníze jim za tohle nedám.

S autosalony jsem problém neměl, ale ty si už od začátku nehrály na akci pro starší vozy.

Michal88
20. května 2023, 17:08
1
Auta, která mi způsobují smutek

Co mi způsobuje bolest při pohledu? Asi C5 x7, protože ji vidím každý den doma. Jedna věc, že to je poslední auto od Citroënu s hydropneu a tedy pohřbení jedné slavné ságy, kdy se Citroën trasformoval na řadového výrobce oteklých ledniček, druhá věc pak, jak moc Citroën pohřbila spolupráce hlavně s Fordem, plus celkově (jak kamarád prohlásil) macešsky se Citroën chová především k tomuto modelu nedodávkami dílů (to už jsem si rovnou mohl koupit japonce a i tam si myslím, že je to s dostupností dílů lepší, než u C5 x7).

Pak to je cokoli novějšího od Citroënu, design oteklý, beztvarý, všechna auta si jsou podobná (na první pohled třeba poslední C3, C3 Aircross vypadají naprosto stejně, stejně tak je pomalu problém od sebe na první pohled zepředu odlišit C3, C4, C5X...

Michal88
05. května 2023, 20:16
0
Zlatá Vrána 2023: Pátý ročník inzertního bahna

Jo, šestsetkule je taky pěkný auto. Pokud do toho taky leješ kvanta peněz, je ale pak škoda, aby to taky stálo venku. Aspoň přístřešek... :)

Michal88
04. května 2023, 10:32
0
Zlatá Vrána 2023: Pátý ročník inzertního bahna

Tady je menší renovace taky za mnou. Vem čert prachy, ty budou, my nebudem, spíš mi jde bohužel o místo. Máme aut samozřejmě víc a tohle by stálo venku a to mi přijde škoda.

Michal88
03. května 2023, 23:44
0
Zlatá Vrána 2023: Pátý ročník inzertního bahna

Shnilý určitě není, bolavý místa byly načatý, ale nebylo to rozlezlý, jen začátek, takže klempířský zásah nebyl nijak velký, ovšem jen vybrousit a ošetřit by už nestačilo a rozlézalo by se to dál. Teď ještě pro jistotu nechávám renovovat uložení přední pístnice, nějak se mi přestalo líbit. Přetěsněný DIRAVI (docela bolest, kapající řízení).

To ale nic nemění na tom, že někdo by to mohl dát do soutěže o zlatou vránu už jen proto, že stojí na francouze z daného roku neobvykle moc a je to právě francouz. :)

Michal88
02. května 2023, 20:14
0
DS3 E-tense: Nově bez přídomku, zato s lepším dojezdem

Když byla DS3 Crossback novinka, potkal jsem to v Praze v tyrkysový a než jsem k tomu dojel, říkal jsem si, že to je hnus, to vypadá, jak DS3 na chůdách... Když jsem k tomu přijel a viděl, že je to fakt DS3 na chůdách a ještě hnusná, jak noc, tak jsem si málem grcnul a odjížděl s takovým dost zhuseným pocitem, že zas někdo znásilnil školačku...

I po těch letech mi to auto přijde odporný. Až tak, že to hodnotím u Citroënu jako hnusnější, než Xsaru Picasso (hlavně interiér) a C3 Picasso (celý a motory taky nejsou povedený), který "jen" nejsou hezký.

Kam Citroëni dali ten šmrnc, co měla DS3 hatch... Ač to byla "jen" třídveřová C3, furt to auto bylo moc hezký... Krásný ne, ale moc hezký ano.

Michal88
02. května 2023, 18:41
1
Zlatá Vrána 2023: Pátý ročník inzertního bahna

Když jsem tentokrát otevíral článek, tak to bylo z části v obavách, že se tam ten můj inzerát na XMko objeví taky. :D

Michal88
11. dubna 2023, 08:13
0
Jarní automobilová deprese

Jop, mám depku. Nejen, že nemůžu nic na autech zatím dělat ani s nimi jezdit, protože kure.skej nedostatek času, ale ještě se musím nějakých aut (XM a GS) zbavit. Takhle mě to nebaví. :/

Michal88
30. března 2023, 17:12
5
Proč i velcí kluci mají doma autíčka?

Taky sbírám autíčka, ale je fakt, že jak jsem úchyl na XMko, tak sbírám hlavně všechny modely a barevné variace XMka. Mám většinu, ale ještě mi pár modelů holt chybí. Sbírám hlavně 1/18 a 1/24. Ty menší mám taky nějaké, ale ty mě moc netankují. A ženě kupuju kachny (furt se zvětšují, nejdřív to byla 1/43, tak třeba jednou bude i na tu 1/1).

Jinak proč sbírám... Ani nějak nevím, jsem fascinovaný vším, co je s XMkem spojené. Knížky, časopisy, modely, speciální výbava...

Jinak co ještě k modýlkům... V době, kdy jsem již nějaké měl, mě štvalo, že nemám zmenšeninu svého velkého auta. Jako modrý XMko po fl. Vzhledem k tomu, jakej je problém se vůbec k modelům xmka dostat, nepřipadalo v úvahu udělat tuning. Zkusil jsem žebrat u výrobců, jestli nevydají, ale to se nesetkalo s odezvou, což se nejde divit, nejsem asi jediný. A tak jsem se rozhodl jej postavit od základů. Psal jsem o tom i blog. Ve zkratce, jsem jediný (nebo resp. teď již dva, kamarádovi jsem jej postavil taky a taky jako zmenšeninu jeho auta, včetně bodykitu Arndt a kol a jako předfl model), kdo má Citroën XM v měřítku 1/8 (nebo resp. větší model, než 1/18) a ještě k tomu jako RC model. :)

Michal88
29. března 2023, 12:21
0
Jak se servisuje elektromobil?

Jenda_K: Teoreticky by to mohlo fungovat, když se odladí velikost akumulátorů vůči síle regenerace a druhu provozu, ovšem co vidím jako hlavní problém, tak životnost akumulátorů při takovém provozu (velký přetoky proudů). To mám obavu, že po 5-10 letech jen za akumulátory dá provozovatel stejnou částku, jako za rebuilt (jinak řečeno repasi) 20-30 let starýho spalovacího stroje.

Michal88
26. března 2023, 21:20
1
Jak se servisuje elektromobil?

Souhlasím s klukama, bateriový auta max. ty RC v největší velikosti 1/8 a nebo pak elektromobilita v lomech a dolech, kdy za sebou korečkový rypadla a lanový bagry tahaj kabel na špulce...

Michal88
19. března 2023, 21:19
4
BMW M340d Xdrive: Když chcete sportovní, ale potřebujete rodinné auto.

Vždycky mě udivuje, jak si snaží designéři vyhrát s interiérem a pak tam posadí širokoúhlou hnusnou hranatou televizi. Je to, jak pěst na oko. Zlatý starý analogy přístrojovky a maximálně vedle nedotyková obrazovka ovládaná skrz variaci na mmi...

Michal88
19. března 2023, 21:13
0
Auta, která známe, ale neznáme - asijská edice

Že to je hezký jsem netvrdil, ale je fakt, že oči z toho ještě nekrvácí, jako z Peugeotu 206 sedan, co byl dělán pro Turecko/Indii. :D

Michal88
18. března 2023, 14:06
0
Auta, která známe, ale neznáme - asijská edice

Ninak v Íránu se až do 2009 prodával Citroën Xantia jako Xantia Saipa. Ten facelift ale není moc hezký. :D

Či Peugeot 405, taky s "novou tváří"...

Michal88
18. března 2023, 14:01
2
Auta, která známe, ale neznáme - asijská edice

Co třeba Peugeot 206 alias Citroën C2 v Číně? Nebo Citroën ZX jako C-Elysée?

Pak se tam třeba prodával Superb 1 jako Passat.

Michal88
25. února 2023, 07:46
-1
Ford e-Transit: Vaše nová dílna na kolech

No, těm 3.5t prázdným bych se stejně nedivil. Každopádně si to neumím představit používat. 150 km na fachu pak to protáhnout po vyjetých kolejích po tatrách přes celou šachtu a pak to celé zpět a k tomu po cestě řešit ještě minimálně hodinu nabíjení, abych aspoň dojel domů, když už takhle dělám skoro od tmy do tmy.

Michal88
24. února 2023, 08:49
0
Ford e-Transit: Vaše nová dílna na kolech

Jestli to má prázdný 3.5t a 1.8t se do toho může naložit, tak to potěš koště. To aby si všichni rozvážkáři, opraváři, montážníci atd. Dělali C a profesák. A neumím si představit spotřebu, až budu mít vzadu naloženou pojízdnou dílnu, když i Master L3H2 má standardně 2.2t a jezdím permanentně tak, že má auto 3 tuny. A pak bych měl jet 150km na montáž bez možnosti dobít, pak 150km zpět a po cestě se trápit s dobíjením. Doma taky zatím není kde.

Michal88
19. února 2023, 20:04
1
Zimní šroubování: Údržba a úpravy

Moje zimní údržba se omezuje bohužel pouze na firemní interceptor Renault Master L3H2, protože ač jsem byl ujištěn, že objednání do servisu není problém, tak 4 měsíc připomínání veliteli mě to přestalo bavit a toho chudáka pro silnice, co tahám po šachtách a lomech kolem vyjetých kolejí po Tatrách a demprech, prostě potřebuju udržovat, aby chlebodárci vydělával a já dostal vejplatu. Soukromá auta bych taky potřeboval udělat (sem tam něco láknout, udělat lanovody ruční brzdy, kabelsvazek do dveří...), ale o víkendu stěhuji a přes týden jsem rád, když po 10h šichtě v bahně se dostanu domů.

Michal88
13. února 2023, 20:12
0
Jak na displeje?

Jojo, C5 to měla jak u první, tak u druhé generace, C4 obou generací taky. Zůstane svítit jen tachometr, vypne to i ambientní osvětlení. Netuším, jak ty novější.

Michal88
13. února 2023, 20:03
0
Bazarový snílek: Vítr ve vlasech

Samozřejmě Kachna by byla pěkná, žena po ní touží, ale furt to je jen plátěná střecha, ne kabrio. :)

DS/ID od Henri Chapron, stejně jako SM Mylord jsou dost drahý a vzácný srandy a CX Orphée nebo XM cabriolet jsou spíš kusový záležitosti a ne úplně snadno dostupný a cena taky bude trochu jinde. :) Jako můj zůstatek na účtě vypadá jak telefonní číslo. Teda číslo na tísňové linky policie.

Ještě by možná šlo AX cabrio, ale furt zůstávají zase oblouky dveří a rám. A je jich taky jako šafránu.

Jen škoda toho MG F. Jsem masochista, ale nosit na sobě auto bych teda nechtěl. :D

Michal88
12. února 2023, 21:15
0
Bazarový snílek: Vítr ve vlasech

Taky jsem přemýšlel nad nějakým bezstřecháčem. Bohužel pro mě, Citroën nedělá nic takového krom blbě použitelného Pluriela nebo Berlinga s Webastem. K Pugu se mi moc nechce, protože CC. Snad jen 306 cabrio by přicházela v úvahu, ale nepříjemný podvozek a špatný výběr neotuzených kusů trochu vyřazuje.

A protože jsem magor, co chce pohodlí, tak jsem přišel na možnost, jak zkombinovat hydropneumatiku a kabrio.

MG F. :D Ceny přijatelný, ftuningi jich moc není, motor před zadní nápravou... Ale bohužel dvousedlák a co mi bylo řečeno, tak se svou postavou (cca 185cm a korpulentnější postavy), do auta bych nesedal, ale auto si na sebe oblíkal.

No tak nic... :D Zůstanu u pevný střechy se střešním oknem. :D

Michal88
09. února 2023, 19:50
0
Autíčkář se ptá: Opravitelnost nebo spolehlivost?

No, vždycky jsem razil teorii rozumného kompromisu mezi obojím, ale nikdy se jím neřídil. Resp. XMka, Xantie a cokoli dalšího s hydropneumatikou rozhodně nemůže aspirovat na nic jednoduše opravitelnýho, co opraví každej všude a specifický díly se taky neshánějí úplně nejjednodušeji a co do spolehlivosti je to dost závislý na předchozí péči. To mě ale donutilo se do toho ponořit takovým způsobem, že jsem schopen si spoustu věcí opravit sám (takže netřeba vyhazovat peníze za díly) a na cestě si při nejhorším se soustou věcí taky poradím. A když už něco potřebuji, tak jsem si našel kanály, kde to sehnat.

Tohle bylo pro mě taky trochu vystrízlivění, protože XMo nemělo nikdy pověst spolehlivého auta, na které se všude všechno válí a umí to opravit půlka národa v hospodách a tak jsem tyto "kecy" přehlížel i před koupí C5 2010 3.0HDi. To jsem ale netušil, že ač se jedná o novější auto a tak by se na to mělo dát sehnat dost dílů i po vrakáčích atd , tak je ta dostupnost dílů ještě o dva řády horší, než na XMo. Na XMo zkusím pár známých a kamarádů a obvykle seženu. Na C5 známí a kamarádi neví a na vrakáčích nic není, protože ta auta bývají rozebraná téměř hned. Takhle jsem hledal třeba 5 dveře přes půl roku, pumpu servořízení 3/4 roku atd... A to jsem zatím nemusel řešit pístnice a další specifický díly.

Díky vlastní práci jsme do toho auta zas tolik nezahučeli (na dílech za opravy cca 30t Kč za 3 roky vlastnictví, nepočítám údržby, tam je to dalších cca 30t), protože když slyším, že někdo koupí auto za 150t a další takovou částku do toho pustí za rok na opravách, z toho mě jímá... Ale je pravda, že C5 x7 a zvlášť v 2.7 nebo 3.0HDi je prostě auto, kde znalej servisák řekne, že to dělat nebude nebo si řekne raketu za daný úkon a neznalej to udělá, třeba i za levno, ale pak se z něj stane ten znalej. A nebo to dojebe a už k němu nebudeš chtít Ty.

Michal88
07. února 2023, 21:20
0
TopX: Pět německých aut, která bych si klidně koupil

Jinak krom BX 4wd (jak lift, tak break) dělal Citroën i AX 4WD a existovaly i takové, které měly zadní uzávěrku. :) Citroën holt chtěl zabrousit do vod Pandy a Subaru Justy. :)

Jo a Safrane Baccara Biturbo byla myslím čtyřkule, ale to není úplně auto do bláta. :D

Michal88
06. února 2023, 20:47
0
TopX: Pět německých aut, která bych si klidně koupil

V devadesátkách a nultých letech u Francouzů moc ze 4x4 na výběr nebylo. Snad jen Berlingo/Partner/Jumpy/Expert/Jumper/Boxer se dal pořídit s podvozkem Dangel jako 4wd, u Rencka netuším. A prý to Berlingo/Partner Dangel bylo prý celkem schopný auto. Ale jasný, furt je to zvednutý silniční auto s připojitelnou zadní nápravou a Samurai nebo LandCruiser z toho nebude...

Michal88
05. února 2023, 16:53
11
Škoda Octavia RS Challenge Plus: Moudra vs. skutečnost

Říct o něčem novém, že je budoucí klasika, mi přijde, kulantně řečeno, značně přitažený za vlasy. Ono mi to přijde přitažený za vlasy i u aut o dvě dekády starší, který měly slavnější předky. Dneska se každý ohání janktajmrama a oldtajmrama a přitom je ta hodnota a místo na výsluní úplně jinde, než jen v tom, že mělo auto slavný předky...

Ale je pravda, že pohledem dnešní optiky se to tak může zdát, především proto, že starý se stalo bohužel moderní a je to dnes nafouknutá bublina... V devadesátkách a nultých letech se na výtvory z AZNP nadávalo jako na šroty, co byly zastaralý i jako nový a dneska by si lidi urvali ruce za Einhundertfünf soziale werk. A když to bude užovka, tak i vyškrábali oči...

Michal88
21. ledna 2023, 14:35
1
Co ve vašem novém autě nesmí chybět?

A jen tak mimochodem to píšu jako člověk, co v autě stráví minimálně 3 hodiny denně, nalítá minimálně 50 tisíc km ročně a ač to ve většině najezdí s bílou velkou dodávkou a řízení ho začíná už trochu srát, tak si ho ve svých menších autech umí i užít a když si může vybrat, sedne raději do podstatně staršího auta s "must have" výbavou a 400t km na hrbu než do novějšího s podstatně bohatší výbavou a lepšími papírovými parametry.

Michal88
21. ledna 2023, 14:27
2
Co ve vašem novém autě nesmí chybět?

Asi jsem sebemrskač, ale mě ke štěstí stačí ppc, obyčejný tempomat, klimatizace (klidně manuální), teploměr chladící kapaliny nebo oleje a rádio s bluetooth handsfree a usb.

Automat, xenony, navigace, parkovací kamera, park. senzory atd. jsou spíš taková nadstavba, která zpříjemní, ale nevyžaduji ji.

LED světla, dotykáče, adaptivní tempomat, start/stop a další současný jízdní asistenty pak beru spíš jako škodnou a do auta bych to nechtěl ani zadarmo. Proč, jsem psal už několikrát. Je to jen leštěnej prd a časem finanční peklo.

Michal88
08. ledna 2023, 11:35
0
André Citroën: Pokrok je mou hnací silou

Aaa, rozcestníky. To jsem si neuvědomil a píšu o značkách... Omluva. :)

Michal88
08. ledna 2023, 11:28
1
André Citroën: Pokrok je mou hnací silou

Je dobře, že se někdo pověnoval lepšímu zpracování s více daty, než co jsem tenkrát smolil blogy. Tohle je podstatně čtivější. :) Palec nahoru. :)

Jinak, hodně z Citroënových úspěchů udělalo i to, že si rád zahrál a nejspíš měl i "nos" na jackpoty. A uměl vsadit všechno. Taky mu to skoro zlomilo vaz (to bude asi v pokračování o Citroënu Traction Avant).

Reklama na Eiffelově věži byla snad i v Guinessově knize rekordů.

P.S. André se v meziválečném období uměl starat i o zaměstnance a marketing dělat uměl velmi dobře (třeba osadil Paříž dopravními značkami se svým jménem nebo autoškoly s jeho vozy). :)

Michal88
11. prosince 2022, 11:20
2
Čím máme nahradit naši vyčpělou dávku benzínu?

Mě tak napadá ještě parafráze z Národního divadla: "Autíčkáři sobě".

Nebo

"Jsme psanci, proto o autech píšeme netradičně"

Či

"O autech, co Vás baví"...

Michal88
11. prosince 2022, 10:50
1
Čím máme nahradit naši vyčpělou dávku benzínu?

Když si to po sobě čtu, mělo to vypadat jako nepovedený pokus o rým, ale tak to původnê být nemělo. :D Tvůj rým samozřejmě lepší. :)

Třeba se ve mně zase hne básnický střevo a něco vyprdne. :D

Michal88
10. prosince 2022, 22:30
3
Čím máme nahradit naši vyčpělou dávku benzínu?

Asi bych motto nechal. Je teda fakt, že na začátku, když jsem na autíčkáře začal chodit, to vypadalo na to, že se Autíčkář bude věnovat hlavně autíčkářským tématům (řidičsky/vizuálně zajímavá auta, technika, youngtimery/veterány, ne úplně obvyklá autíčkářská témata - ale hlavně to poslední určitě dodržujete, proto sem taky chodím), potažmo recenze nových tuctových krabic na přepravu z A do B, kterých je plný internet, tu budou v menší menšině, tak by dané motto mělo větší vypovídací hodnotu. Tím to nemyslím jako rýpání do Vás, spíš do té zoufalosti, co nám je nucena ze všech stran a tady ji občas recenzujete taky. Jinak se mi líbí vyznění článků o neobvyklých tématech a že se to snažíte brát do hloubky a není to zklouzávání ke klasickýmu clickbaitu a jinýmu bordelu jako některá konkurence.

Kdybyste ale chtěli mermomocí něco měnit a nechtěli byste mít v mottu "diskriminaci" jiných paliv, tak myslím, že by stačilo jednoduchý "Od Autíčkáře pro autíčkáře..." nebo "Kola, volant, pedály, to nás neskutečně baví." Či jinou jednoduchost. Netřeba se levou rukou drbat za pravým uchem.

Michal88
25. listopadu 2022, 19:38
1
Jak si představuju automobilovou budoucnost

VK - to není coby kdyby. To je jistota. Dost je to vidět na kouření. Lidi nepřestali kouřit. Jen se přestěhovali k elektronickým cigaretám, už to není jen pár vaperů a ajkosáků a státu ty prachy chybí, tak uvažuje, jak zdanit spotřební daní elektronický cigarety...

Michal88
23. listopadu 2022, 19:14
2
Jak si představuju automobilovou budoucnost

VK: konkrétní podobu netuším, jak bude vypadat, ale to nic nemění na tom, že státu budou chybět prachy ze spotřební daně a někde je vzít bude chtít. Třeba jak píše beastar, silniční daní i pro nepodnikající fyzické osoby/sníží limit mimo město na 30km/h s drakonickými pokutami/doplňte libovolné... Nebo vymyslí jinou bejkárnu (když jde o prachy až na prvním místě, tak něco vymyslí, aby bylo z čeho krást). Tady vůbec nejde o to, že by prachy šly za hranice, kdyby jo, tak už dávno zdanili produkty všech zahraničních firem působících u nás, co tu požrali ty firmy tuzemské (nemluvím jen o třeba Orlen-Unipetrol, ale třeba Phoenix-Zeppelin, Tatra, co se ještě nepřejmenovala atd.).

A v neposlední řadě, ekoteroristům nezavřou hubu tím, že se přejde na jakobyeko elektro, furt to neřeší indivinduální mobilitu, co každému kovanému socialistovi vadí... Nebudou šít do spalováků, budou o to víc šít do indivinduální mobility jako takové. "Vyřeší" se indivindi mobilita, najdou si něco jiného, do čeho budou šít.

Michal88
22. listopadu 2022, 19:24
1
Jak si představuju automobilovou budoucnost

VK: Ne, teď je to šulnul elektrika vs. zkapalnění dinosauři, ale počkej, až bude el mobi dicků tolik, že státu nebudou stačit prachy ze spotřební daně z fosilů a tak zdaní spotřební daní elektriku... To už takový žůžo nebude...

Michal88
06. listopadu 2022, 20:51
0
Zavřete oči, odcházím... Jaká auta nám příští rok řeknou definitivní sbohem?

Jak řekl jeden kamarád, dřív jsme snili o tom, jak si jednou koupíme to které nové auto... A dnes není o čem snít. Je to vidět i na autosalonech posledních minimálně 10 let. Kdysi výstavka moderních technologií a žádná automobilka nesměla chybět a lidí tam bylo, že se to dalo přehazovat vidlema. I na našich salonech, jako Autoshow Praha nebo brněnský autosalon. Posledních 10 let škoda mluvit.

Dnes mi asi nebude líto žádné automobilky, která krachne. A když říkám žádné, tak myslím ŽÁDNÉ.

Michal88
28. října 2022, 20:07
0
Autíčkář se ptá: Proč si děláte na autě servis sami?

Ještě bych rád dodal dvě věci.

Jedna věc, díky tomu, že se ve svých autech vrtám a snažím se jim porozumět, dokážu spoustu věcí vyřešit aspoň provizorně na cestách a netřeba pak řešit asistenci.

Druhá věc, i díky zaměstnání pak mohu znát určitý fígle, díky kterým si ušetřím dost práce. Třeba šrouby, který hrozí stržením (typicky imbusy a torxy) a nebo ty, ke kterým je na pytel přístup, si nejdřív pobouchám (třeba přes nástavec) a pak jdou obvykle úplně normálně povolit bez použití megasíly. A takových fíglů existuje víc. A navíc díky práci mám pak přístup i k určitým přípravkům, které mi dost usnadní práci. Např. mobilní lis (nemusím třeba nápravnici kvůli silentblokům sundavat celou, ale jen povolit, přelisovat...) atd.

Jinak jsem si pár autoservisy prošel a jen velmi málo servisům bych svěřil celý auto.

Michal88
27. října 2022, 20:16
3
Autíčkář se ptá: Proč si děláte na autě servis sami?

Těměř zásadně si dělám na autě sám. Včetně karosařiny, lakování. Jediný, kde využívám služeb servisu je foukání akumulátorů tlaku, přezouvání gum na ráfkách a vyvážení, geometriie.

Z několika důvodů

1. udržuju hlavu ve střehu při diagnostice problémů
2. baví mě to (i když to dělám jako práci, byť v trochu jiné velikosti strojů)
3. nevěřím servisům a tak si to raději dojebu sám, než abych to nechal dojebat jinýho a ještě za to platit.
4. asi jsem i držgrešle. Když slyším známé a kamarády, jak po servisech nechali za dva roky stejnou částku, za kterou koupili auto (třeba 150t) a problém furt nevyřešen, tak o to nestojím. A ve výsledku, kdybych si nedělal na autech sám, ale dával to do servisu, tak si myslím, že bych dopadl podobně (třeba ta zku.vená C5, kde auto stálo 130t, ale jen 50 by se dalo za rozvody s olejovou pumpou a to nemluvím o dalších servisních úkonech, co se na autě dělaly. A i částečná větší renovace XMek vyšla třeba jen na 100t za auto a nebylo to jen 70t za lak a 30t za karosáře (a další drobný věci za majlant).

Michal88
26. října 2022, 10:22
2
Hyundai Staria Luxury: Vypadá božsky, ale dokáže říct souvislou větu?

Tohle auto mi přijde naprosto famózní. Vnějšek se mi moc líbí a když to řeknu hodně blbě, tak takhle bych si představoval, že má vypadat Citroën (budiž mu země lehká za ty bloby, co dneska dělá, bohužel). Svébytný, ale elegantní. Tohohle auta si okamžitě všimnu i v černý. I motor pecka (dlouhodobě teprve uvidíme.

Jediný, co bych si odpustil, tak by byly LEDky v předních světlech a ty displeje v interiéru.

Michal88
23. října 2022, 02:27
3
Autíčkářův týden: Elektromobily za deset milionů, konec německé legendy a smutná přehlídka

martin_100: Elektromotor nemusí mít uhlíky.

ALE i tak, elektromotory mají problémy zase jinde. Co ložiska, přepálený vinutí, mezizávitový zkraty, posrání výkonového managementu (a netvrďte mi, že je všechno dostatečně nadimenzovaný, když se na BEV prosírá a dohání se to maržema na spalovákách).

Pravda, baterky jsou nejvíc na ráně a nejdražší součástka, ale o to hůř, že podléhá počtu nabíjecích cyklů a nezanedbatelné pomalosti/rychlosti nabíjení vzhledem k dojezdu.

Michal88
19. října 2022, 19:51
0
Autíčkářův týden: Elektromobily za deset milionů, konec německé legendy a smutná přehlídka

Trinom: Na rovinu, to ale beru jako velký mínus, když rychlý dobíjení ničí součástku za půl mega... Protože to pak majitele staví před Sofiinu volbu ušetřit čas nebo šetřit na baterky... A druhý/třetí majitel utře už tuplem...

Michal88
16. října 2022, 19:59
1
Proč si nenecháme pomoci?

Jojo, takhle jsem u služebního Craftera likvidoval lane assist s front asistem. Tam mě to tak extrémně sralo a tak blbě se to vypínalo (přes ten jejich debilní maxidot), že jsem dal samolepku přes okno a bylo vyřešeno. Ale ono celkově je ten Crafter, co dělají s Manem tak sračkoidní auto, že tohle byla jen "třešnička na dortu."

Michal88
15. října 2022, 20:06
0
Proč si nenecháme pomoci?

A jen bych dodal, že mluvím především o bezpečnostních a eko asistentech jako front a lane asist, esp, start/stop... Z toho jsem ochoten vítat akorát abs, protože ač na určitých površích má delší brzdnou dráhu, tak je auto aspoň relativně ovladatelný, byť třeba já už mám reflex, že jak začne abs kopat, mírně povoluju pedál, aby bylo auto ovladatelnější (reflex z denního auta, co o abs slyšelo akorát od lépe vybavených verzí).

Co do komfortních asistentů, tam to nebývá obvykle povinný a tak když mám možnost, rád si vyzkouším, ale obejdu se bez toho. Co mě ale sere, tak dotykáče a celkově ubývání tlačítek a dalších mechanických prvků, protože bezpečnost a podstatně větší složitost.

Michal88
15. října 2022, 19:52
0
Proč si nenecháme pomoci?

Jen bych ještě dodal k té škole smyku (kurz bezpečné jízdy), že většina byla v těch moderních autech s asistenty, kde bylo vidět, že i blbá reakce neznalého celé auto rozhodí a situaci to podstatně zhorší. Já tam tenkrát několikrát byl s nejstarším autem ze všech (tenkrát mělo XM 12-15 let a bylo suverénně nejstarší).

Michal88
15. října 2022, 19:48
1
Proč si nenecháme pomoci?

První věc, co mi na asistentech vadí - je to povinný. Je jedno, co je to za auto, za řidiče, prostě narve se to všude. Narve se to holce, co má ještě mokrej řidičák i pilotovi rallye v normálním autě. Do supermini i supersportu. U supersportu se to v ceně ztratí, byť je to i vypínatelný, ale u supermini? Když chce někdo extra levný auto bez asistentů, tak nemůže, protože když to bylo dobrovolný, tak se asistenty nechávaly platit hlavně od těch, co ho chtěli. Když ho budou mít všichni, tak automobilka rozmělní náklady, ušetří na skladovývh položkách, ale zdraží "cena od...".

Druhá věc, díky tomu se řidičák stává formalitou. Důležitý je znát předpisy, ale řídit? Vem čert, řidičák se dá každýmu a už není moc vidět takový to, že táta/máma/děda dělali dětem aspoň chvíli instruktory a naučili je jezdit. A tak "proč se zdokonalovat v řízení, když mám asistenta". To, že je to asistent a je k hovnu, když vyplašená holka dostane drobnýho šmejra na náledí, pustí volant a zavře oči, protože jí nikdo nedal školení s praktickou ukázkou, jak se chovat.

Další věc, dost často se tím ojebávají jízdní vlastnosti. To, co si dovolím s 25 let starým XM, které má jen ABS, si nemůžu dovolit s 12 let starou C5 s ESP a dalšími kravinami. A když se o to snažím, hned mi ustřelí prdel a začne mi do toho kecat ESP. To, že když se plašan vyleká a pustí volant nebo dupne na brzdu, situaci jen zhorší, to je věc bohužel běžná, ale proč se učit řídit, mám v autě asistenty. Dobře to bylo vidět na škole bezpečné jîzdy. Málo lidí, co už nějaké zkušenosti měli a chtěli by se zdokonalovat a hodně těch, co měli třeba nehodu a až ta je dokopala k tomu se nějak zlepšit. K tomu třeba na kluzných deskách první reakce krom kontra šlápnout na brzdu místo toho jen pustit plyn a šlápnout na spojku.

A to nemluvím o tom, že je to jedna z věcí, co přispívá k větší váze auta a fyziku neokecáš.

To, že start-stop nebo aktivní hlídání jízdy v pruzích je otravný, jak svítiplyn je věc jiná, ale pro mě taky důležitá. U C5 naštěstí není a u služebního Mastera 2017 se ještě přemýšlelo a je na mechanický tlačítko, nemusím to hledat v displeji.

Michal88
11. října 2022, 17:09
0
Bazarový snílek: Vzpomínky na vyšší střední

Asi jsem hnidopich, ale s tímhle motorem už DIRAVI nebylo. :) Diravi bylo jen u PRV motorů do 1997. Od 97 s V6 ES9J už Diravi ne-e. :)

A že tak málo... Když jsem v létě prodával V6 12V s diravi a automatem (Deep Blue), udělanou, na CZ papírech se zaplaceným ekovýpalným, za podobnou cenu, tak za 3 měsíce se ozvali 3 lidi. Nikdo se ale ani nepřijel podívat. Tak jsem ji stáhnul, našel pro ni místo a zatím prodávat není v plánu.

Článek jinak pěkný, R25 by se mi líbila Bacarra... :) A 2.1 byla lepší varianta v XM i 605 oproti 2.5TD. A na to, co jich bylo vyrobeno, už jich moc není, všechno je to utahaný... Ale snad furt lepší, než 2.5...

Michal88
25. září 2022, 18:24
0
Bazarový snílek: Zimní projekt

Výběr dobrej, já svý zimní projekty ale zatím musím dělat v rozmezí jaro-podzim, vzhledem k absenci vyhřívaný dílny. :) A ne jen na jednu "zimu", ale GS rv. 71 dělám už 10 let (vzhledem k tomu, že jsem se před 8 lety přestěhoval z baráku z Tábora do bytu do Berouna a auto zůstalo u rodičů, kdy rozvařené čeká na svůj čas, ale příští rok už snad). A třetí XM 89 taky už odpočívá cca 4 roky v garáži, než na něj přijde řada...

Než budou hotové tyhle dva projekty nebo pokud se neprodá časem automatový XM, tak jsem si řekl s dalšími projekty stop... Jako našel jsem v případě prodeje XMa nástupce z britských vod, který by mě lákal, ale to je daleká hudba budoucnosti.

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Mustang Roush 2013
Ford Mustang Roush

2013 rok výroby
310 koní výkon
3 700 ccm objem

Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD 2007
Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD

2007 rok výroby
214 koní výkon
3 000 ccm objem

Dodge Challenger R/T 1970
Dodge Challenger R/T

1970 rok výroby
415 koní výkon
7 206 ccm objem

Mercury Grand Marquis LS 1989
Mercury Grand Marquis LS

1989 rok výroby
200 koní výkon
5 007 ccm objem