spooon
Jméno | Jiří Moc |
---|---|
Bydliště | Liberec |
Registrace | před 9.2 rok. |
Poslední aktivita | před 2.3 dny |
Příspěvků ve fóru | 114 |
Komentářů u článků | 417 |
Pozitivních komentářů u článků | 105 |
Negativních komentářů u článků | 1 |
Možnosti | napsat zprávu |
Posledních 50 komentářů
To je přesně ono. Tohle bych jako 3. "auto" do rodiny potřeboval, na takový ty šmrncačky kolem komína. Nabíjet to můžu doma, ideální. Prostě kapotovanej skůtr.
Jen kdyby to nezačínalo na 420, ale na 220 :-D
Takže šup, navozit pšonky do itošky a je vyřešeno.
Hele není se proč LPG bát.
A těch 14 je ještě hezký. Mám podobnou potvoru //Forestera 2.0 92kw na LPG s automatem // a žere to plus mínus 10-12l.
Tak šup, to bude ještě zajímavější :-D
Samozřejmě že taky tíhnu k bodu 1, ale jde o to, že ty policajti to mají vymáhat. Hlavně v Praze na muselaku, asi tam nebyli 5 minut. Tak mi neříkejte, že tam pár hlídek nemohlo přijet a posbírat to.
Btw taky mi kolem domu na vesnici hlavně v létě lítají pičusové s otevřeným výfukem , sic na motorce, ale to je asi jedno.
Já články od Robina miluju, jsou tak krásně praštěný. Díky za ně a těším se na další díl.
A teda ceny to jsou neskutečný. Sám koukám po nějakým pracovním pickupu, a v Čechách neví, co si za to říct. Kdežto za louží to je všechno za pakatel. Samozřejmě chápu, že to je taková jejich Felicie
překvapivý to určitě nebylo, ale jde to mimo mě. Hamiltona nesnáším už co do F1 přišel, a ani ne tak kvůli buzi oblečkům či dementním BLM, ale kvůli jeho namachrovanýmu chování.
Jak se mi vůbec nelíbí E-Type, tak tahle kočičí XJ13 je nádherná. Škoda, že nestihli Le Mans a ještě větší škoda, že je nezačali vyrábět seriově...alespoň pár kousků.
Jak nemám rád Loeba, tak mu fandím. I přes určitou fasncinaci technikou audin, se mi prostě nelíbí a nějak ten jejich monotoní zvuk motoru nemohu přenést přes srdce :-D
I když v předposlední etapě si to pěkně zavařil a vítězství Audi je na spadnutí.
Elektromobil je super věc, ale i přes socilaistický pokřivení trhu skrz dotace to je stejně drahý, a kde by byla cena být tu opravdu tržní prostředí..no nic.
Ale jinak si myslím, že by elektro bral každý běžný uživatel. Ale muselo by to být normální auto, ne tyhle kreace pro dva. Auto, velikosti min. fabie s dojezdem 100-200km. Ale hlavně normální cenou. Třeba za 400kkč. Ale to prostě nejde, protože baterky. Plno lidi na vesnicích/menších mestěch s RD nemá problém to na noc píchnout do zásuvky, baterka na 200km by se v klidu přes noc nabila a reálný nájezd drtivé většiny ovčanstva je stejně do 50km za den.
Tady už nám do toho trošku hází vidle cena elektřiny, protože při spotřebe 20KWh/100km sme na 2kč za km, což jezdí levněji LPG auto.
Já se vždycky snažil vybírat alespon trochu zajímavý auto. A proto sem měl Focuse první Generace :-D k tomu bych ještě přidal dodatek ohledně místa. I v relativně prťavým Focusu se dokáže přepravovat rodina s třema dětma a kočárkem pro dvojčata v kufru. Fakt. Vyzkoušeno za vás.
První auto byl Scorpio s dvoulitrem, ten skončil neslavně měsíc po pořízení ve stromu. Holt mladická nerozvážnost a tragický stav podvozku se projevily. Pak tuctové Mondeo první generace s 1.8. Potom už vzpomínaný Focus, který sem sice nechtěl, ale byl od známýho za hubičku a bylo to nejlevnější auto na TCO. Plán byl nechat si ho 2 roky a posunout se dál, ale nakonec vydržel jezdit 8 let s naprosto směšnými náklady na údržbu a nebýt koroze, tak jezdí stále. A opravdu mě na něm bavil podvozek. Přesně týden po koupi S40 s turbo pětiválcem (konečně něco, co trochu jede...) Focusu praskla brzdová trubka...
Teď sem ještě přikoupil Forestera, páč potřebuji něco do lesa. Aktuální složení aut je pro mě naprosto ideální - zado, předo a čtyř kolka (Miata, S40 a Forester).
A když o tom tak přemýšlím, tak krom chvilkového vlastnictví tranzita (po dobu rekonstrukce baráku) sem neměl Diesel. I toho tranzita sem hledal v benzínu, ale je jich hodně málo a jako Focuse, i Tranzita sem nakonec koupil od známýho za pár drobných, tak sem ten 2,5l diesel nějak překousl. Ten by mimochodem taky jezdil asi doteď, kdyby neshnil.
tyhle 4x4 prcci se mi vždycky libily. Nedávno sem po nich koukal, potřebujíc povoz do lesa. Ale bohužel tam byl i požadavek na občasný převoz 3 dětí a 2 dospělích a taky na táhnutí vozíku z lesa se dřevem. Takže to nakonec vyhrál Forester.
Ale překvapilo mě, že 3 generace má už pernamentní pohon 4x4. Myslel sem, že všechny pandy měli jen připojovatelný zadek (ať už mechanicky z kabiny či samočinně viskospojkou)
Nezapomenu na prodej Nivy. Měl sem ji asi 2 roky, kupovaná jako pojízdná, bez technický s celkem dobrou kastlí, že si ji dám do kupy, udělám STK a bude sloužit jako traktor po okolí, případně na dovoz dřeva z lesa a někdy jako nouzové vozidlo do 5km vzdáleného města. Nakonec se teechnická nekonala...když se vyřešil jeden problém, objevily se dva další. Ale jezdila a sloužila alespoň na pozemku jako traktor (ehm...a někdy asi 2km po silnici 3. třídy i do lesa...). Až tam nakonec něco křuplo...v záběru strašně vibrovala. Nechtěl sem to řešit, tak sem ji za pár šušňů dal na bazoš. Pár týpků se přijelo podívat a už se neozvali. Až se ozval budoucí majitel. Aniž by auto viděl a i přes informaci v inzerátu, že auto po vlastní ose neodjede, protože vibruje a nemá 7 let technickou se mě ptal, jestli ho vyzvednu na vlakáči, že si auto odveze. Jak řekl, tak se stalo. Nejdřív sme jeli asi 5km na evidenčku, pak mi předal oveřenou plnou moc a vyrazil. Auto brutálně vibrovalo a dalo se jet maximálně 40 km/h...bylo bez technický...měl to domů 75km...nešlo vypnout topení a právě bylo přes třicet stupňů...nešly stáhnout okýnka. A za asi 7h mi napsal, že 10km před domovem mu praskla zadní náprava a musel pro něj přijet kámoš s plaťákem.
Ano, i takový jsou mezi námi :-)
tak o tom teda slyším poprvé...ale mě se to taky nějakým zvráceným způsobem líbí. A to ani nejsem fanouškem první multiply. Furt přemýšlím, co mi ten zadek připomíná, nějaký citroen?
ale boční náraz bych v tom absolvovat nechtěl. Zvláště kdybych byl na straně nárazu
a včera sem zjistil, že mi někdo z lesa ukradl 3m3 dřeva...já se už fakt poseru.
Jo to mě už nepřekvapuje, krade se vše. Chodím na pasportizace vytápění i do různých výrobních podniků a v jednom mi udržbář vyprávěl, jak jim někdo z hajzlu ukradl radiátor za provozu. Zrovna tam nebylo uzavírací šroubení, takže tam chcala voda na zem...no problem. Hrozne by mě zajímalo, jak to pak přenesl přes vrátnici.
byl sem taky jen první 2 ročníky, pak sem nebyl spíš z důvodu nedostatku času, než že bych nechtěl. Ale slyším to od hodně lidí, že začátek byl parádní, pak už to šlo lehce dolů. Pro mě první ročník jak akce z jiný planety, na česko naprostá senzace. Příští ročník už bych rád šel, tak pak to posoudím.
"teď bych chtěl být dítě" říkám s vždy, když vidím jak dcera lítá na el. čtyřkolce po kopcích za barákem.
Prošel sem si taky vývojem. Nejdříve noname čínská tříkolka, která se hodila leda na koberec. Když byla plně nabitá, přejela i práh od dveří. Někdy. Venku, jakožto vesničan s pozemkem, kde rovina je sprosté slovo, absolutně bez šance. Tak sem začal pátrat. Dceři bylo v tý době 4 roky, nechtěl sem nic slabýho, a věřil jsem, že se to naučí ovládat sama. Nakonec sem vybral čtyřkolku s náhonem na zadní a 36v, 800W motorem, kde byly 3 stupně výkonu. Naprosto boží věc. Vyjede to všechny kopce, na plný výkon jede asi 25km/h a uveze i bráchu - i přes nálepku zákazu jízdy ve dvou. Před 3 rokama to stálo nový asi 14 tisíc. Baterka zatím drží, a už se pomalu učí i kluci (teď 4 roky). A řeknu vám, el. si v tom nemůžu vynachválit. Zvláště když sem na návštěvě u bráchy a tam sousedovic děti jezdí na podobné čtyřkolce ale se spalovákem...
jó, vono nejvíc ofrout dělaj gumy. Taky sem si už vyzkoušel na vlastní osobě.
chlapi, dík za reakci. Já mám nejvyšší rychlost na motorce tak 70km/h na fichtlu z prudkýho kopce :-D a ještě vlastně nějakých 150, když jsem si před dávnými lety půjčil od bráchy Hondu NSR 125. A tam mi právě přišlo, že z toho člověk při větších rychlostech musí ulítnout. Chápu, že hodně dělá soužití se strojem, já to měl jen půjčený, takže to člověk vnímá jinak.
i přes nezájem o motorky, tak H2R jsem zaznamenal. Musí to byt opravdu spektakulární zážitek.
Ale raději rychle pryč, nebo zase začnu koukat do inzerce po motorkách.
Vždycky mě zajímalo, jak se na motorce v rychlosti 300+ dá udržet, vždyť to musí člověka odfouknout jen co vykoukne ze zákrytu plexi.
U MX-5 NA a NB takhle právě funguje i ukazatel teploty vody. Sám sem to v NB předělával na reálný chod ručičky (měnily se tam nějaké odpory...)
A "ukazatel tlaku oleje" není vůbec budík ale jen komplikovaná kontrolka, která ukazuje jen on a off. Tedy tlak oleje buď je a nebo není a ještě to je zpomalený a ještě to není pořádně vidět jako červená ručička mazání...zvláště na okruhu. No co Vám budu podívat, kvůli tomu sem zadřel motor :-D jj, slavná MX-5...
mám to podobně jako krab. Otáčky vidět musím i u automatu a taky samozřejmě chápu, že to drtivá většina lidí nepotřebuje. S kontrolkou na teplotu motoru taky souhlasím, mám k tomu jedno ale. Ani klasická ručička teploty chladicí kapaliny není v drtivý většině plně analogová. Tedy neukazuje přesnou teplotu ale je buď softwarově či jinak "naprogramovaná", že rychle vyleze do ideální teploty a tam drží velmi dlouho. Takže taky nedává přesnou odezvu o teplotě motoru. Řešil jsem to u MX-5 NB z roku 99, kde od asi 70°C do 120°C byla ručička téměř uprostřed...je to taky řešení, aby BFU například v kopci na dálnici neplašil, k´dyž se trošku zvedne teplota motoru. Takže pak jestli tam je kontrolka a nebo cinklá ručička je opravdu jedno...
O to ještě jak je ta převodovka složitá...kombinuje různě "benzínové" stupně s "elektrickými" stupněmi. A celý je to takový až moc překombinovaný.
Nezapomenu na bílou ppl transit dodávku, potkanou kdesi v lesích ve středních Čechách. Cesta celkem přehledná, já si to docela valil, a pplkar na to začal zrovna dupat. No opravdu sem nechápal, jak to může zvládat, mistama se blížil ke 160km/h, ale byl to super zážitek, vidět poskakující bílou dodávku letící lesem takovou rychlostí. Po asi 5km se naše cesty rozešli, ale ještě sme na sebe blikli.
Dobrý nápad na článek :-D
Brácha mě asi před deseti lety jezdil vyzvedávat z autobusu s 10kg mainskym mývalím kocourem na volno v autě. Nikdy nikam jinam,krom asi 5min. jízd k veterináři - to ale bylo v bedýnce), nejezdil, ale tohle si užíval. 12km po lehce zakroucených okreskách, on čucel z okýnka a dle klidu co byl na palubě, mu to vyhovovalo.
To je docela vtipné, předřečník nad tebou vyzdvihuje motorizaci jako nejlepší, ty ji zas častujes jako nejhorší. Tak tedy nevím :-)
Sice i u nás platí omezení při odbočení při svícení zelené šipky, ale co jsem četl, tak nikde v ČR při zelené šipce doprava nemá kolidující směr zelenou. Je to už teda pár let, tak nevím, jestli to nezměnili. Ale předpokládám, že by o tom byla alespoň nějaká kampaň, aby se hromadně nebouralo.
A proto je nejlepší vždy miata :-D
Samozřejmě každý auto bez střechy vyhovuje, ale to by nebylo tak vtipný.
Proč nenabízejí ten samý motor s turbem nechápu. Přitom takových hezkých 250 turbo koni by tomu náramně slušelo.
A ještě jsem zapomněl zmínit, že potřebuji 5 míst. Jinak bych půlku cet, která by šla s leketrikou, stejně musel jezdit spalovákem.
No zatím tudy cesta nevede. Mám v plánu koupit elektro kolo/scooter abych pokryl nejbližší přicmrndávačky, kdy je mi líto spalovák na 4km vůbec startovat, a bude vyřešeno.
Zrovna nedávno sem si říkal, že je tu testů baterkovych aut nějak hodně a on přijde s baterkovym snílkem :-D
Ale mám stejný myšlenkový pochod. Drtivá většina mých cest je do 50km, takže jako druhý auto by mi naprosto s přehledem stačil baterkáč s dojezdem 100km (ať je tam rezerva), což má skoro každý. Ale ta cena. Aby to bylo normální auto, tak je to cenový nesmysl.
Řešil sem úplně stejný problém (3 děti v sedačkách a Volvo S40) právě prodloužením pásu. Ale z hlediska bezpečnosti to není nejlepší. Tak jsou sedačky zapnutý stále a děti se už naučili do sedačky prolézat pod pásem. A je to ještě pohodlnější :-D
no je to tak 4 roky nazpátek, kolem 200 už byl slušný kousek.
Je otázka, jestli to bude jezdit jako víkendovka nebo daily. Sám sem o Viktorce před lety přemýšlel jako o daily. A ten plyn by tam šel asi taky.
Já se musím přimluvit za více armádní techniky, offroad náklaďáku, dodávek, aut... Jak ruských, tak amerických ale klidně i jiných. Líbí se mi ta provázanost, nebo bych spíše měl říct kopírování SSSR od amíků? No to je jedno...
Jj, protektory. Používám na občasný zimní radovánky na MX-5 taky, konkrétně HPL4 zelený diamant. Najedí s tím tak 1000km za sezonu a vše na sněhu. Zatím 3 sezóna a docela drží a fungují. Ale na asfaltu s tím jezdit nechceš, to zas jo.
Taky bych se přidal. Onehdá sem s gaycarem v Sosně trochu přerovnal pár pneu a vyrazil jedno pole pletiva a chtěli za to 6 litrů. Takže tohle vidím tak na tři a půl miliónu...
zrovna výrobu v Číně bych tu nezmiňoval. Odliv všeho do Číny není zásluhou jen tržního mechanismu, ale taky výsledek sociální vlády EU. Kdy se firmám v Evropě skrz všemožný nařízení, daně a omezení snaží házet klacky pod nohy. Samozřejmě že část by do Číny zamířila i bez toho, tamní režim dokáže stlačit cenu práce hodně nízko.
Ano, fůze. Věčná to debata, jestliže už v tý další generaci bude funkční. Asi poslední 4 generace...
Ale k vodíku, na lodích by byl prostor, řešit skladování lépe, než v autech. Čímž netvrdím, že to jde podstatně lépe bez ohledu na prostor.
Souhlasím, jen sem měl raději 815ku. Když mě bylo asi 6 let tak táta betonoval základy pod kůlnu a dával do základu kousky starýho betonu. Ten byl složený asi 50m od místa betonáže a já za celý den převozil několik tun právě na 815. Celý den pršelo ale já stejně jezdil a jezdil. Pak byla na trávníku vyježděná několik měsíců bahniva stopa. Jo, to byla paráda...
https://auto.bazos.cz/inzerat/141374132/volvo-s40-at-24l-170hp.php
Pětiválce jsou téměř nesmrtelný + dobrá bezpečnost.
Sám sedlám to samé, akorát ve verzi T5, která už docela jede. Servisně naprosto bez problému...
Cougar měl kamarád s šestiválcem a je to příjemný auto na cestování.
A já myslel že to bylo schválně, něco jako Jeníkuv vidlivalec. Mě to pobavilo ;-)
pirát, pirát, to záleží jakým směrem od limitů :-)
ale dneska sem jel asi poslední 2km za pirátem doochodového věku ve felicii, který opravdu dokázal jet i na asi kilometrový rovince max 60. to je fakt výkon. Běřžně se tam rozjedu i hodně přeš sto, ale on to opravdu držel celou dobu na šesti pětkách. To jel asi taky tak za čtyry na sto.
Platívalo. Asi už začínám vidět důvod, proč v Paříži omezili rychlost na 30.
Poslední komentáře
- H.M., 2006 Volkswagen Passat B6 Variant 2.0 TDi DSG:...
Mam B6ku už x leta a žádní problém. Ročník 2008 CR 103kW,... - rock, Retro okénko Petra Přikryla: Fiat...
F127 byl překlep, měl tam být F126. S 850 je to hodně sporné;... - henkka, Retro okénko Petra Přikryla: Fiat...
Trochu jste to pomíchal. 600, 127, Panda...roky 1955, 1971 a 1980.... - Tomáš Strach, 2006 Volkswagen Passat B6 Variant 2.0 TDi DSG:...
@Honza 123: Ano, chyba. Byl jsem i upozorněn kolegou z redakce.... - rock, Retro okénko Petra Přikryla: Fiat...
Todle autíčko mělo svoje opodstatnění ve svém čase a na svém... - Jakub69, 2006 Volkswagen Passat B6 Variant 2.0 TDi DSG:...
No, ono je to o tom, že jednak strašně hnijou, antikorozní... - Jakub69, 2006 Volkswagen Passat B6 Variant 2.0 TDi DSG:...
Tomáši díky za článek. Auto jsem kupoval v roce 2011 jako... - VK, Ptejte se: Nejpohodlnější auto do milionu
Kdysi jsem se nechal svést pověstmi o ‘Mercedesu pro chudé’... - mariov8, Ptejte se: Nejpohodlnější auto do milionu
Teď jezdím diesel-hybdridním plug-in GLC, ano, je tak 2,25x... - Ronoath, Ptejte se: Nejpohodlnější auto do milionu
Měl jsem rád i C5 druhé generace. Obyčejný 2.0 HDi, skromná... - mariov8, Ptejte se: Nejpohodlnější auto do milionu
Měl jsem Xantii, ta už se sehnat v slušném stavu nedá a už je i technicky... - martin_100, 2006 Volkswagen Passat B6 Variant 2.0 TDi DSG:...
Spíš Das Majitel..... - James, Ptejte se: Nejpohodlnější auto do milionu
To není vůbec špatnej nápad. 1.9jtd jsem měl v Multiple... - StreetPro, 2006 Volkswagen Passat B6 Variant 2.0 TDi DSG:...
Tenhle luxus jsem si vyzkoušel a pokorně se vrátil k provozně... - Rush, 2006 Volkswagen Passat B6 Variant 2.0 TDi DSG:...
Hehe, díky za ranní dávku nostalgie. Měli jsme ho před 15 lety...
Poslední inzeráty
1985 rok výroby
135 koní výkon
4 087 ccm objem
1976 rok výroby
250 koní výkon
6 600 ccm objem
1958 rok výroby
326 koní výkon
6 400 ccm objem
1989 rok výroby
170 koní výkon
5 732 ccm objem
Rušné diskuse
- Ptejte se: Nejpohodlnější auto do milionu
40 komentářů - Bazarový snílek: Levný daily kabriolet
32 komentářů - Poprvé bez okřídleného šípu na kapotě a 5 dalších zajímavostí Škody Elroq
32 komentářů - Opel býval cool. Nekecám.
30 komentářů - Porsche 981 Spyder: Chirurgicky přesný řez okreskou
28 komentářů - Renault Scénic E-Tech Iconic: Rodinný ideál na elektřinu?
27 komentářů - BMW XM Label Red: Magnet na pozornost
24 komentářů - Nová Toyota Camry: Pořád stejně dobrá, jen nyní výrazně hezčí
23 komentářů