
spooon
Jméno | Jiří Moc |
---|---|
Bydliště | Liberec |
Registrace | před 7.6 rok. |
Poslední aktivita | před 3.1 dny |
Příspěvků ve fóru | 111 |
Komentářů u článků | 395 |
Pozitivních komentářů u článků | 95 |
Negativních komentářů u článků | 1 |
Možnosti | napsat zprávu |
Posledních 50 komentářů
chlapi, dík za reakci. Já mám nejvyšší rychlost na motorce tak 70km/h na fichtlu z prudkýho kopce :-D a ještě vlastně nějakých 150, když jsem si před dávnými lety půjčil od bráchy Hondu NSR 125. A tam mi právě přišlo, že z toho člověk při větších rychlostech musí ulítnout. Chápu, že hodně dělá soužití se strojem, já to měl jen půjčený, takže to člověk vnímá jinak.
i přes nezájem o motorky, tak H2R jsem zaznamenal. Musí to byt opravdu spektakulární zážitek.
Ale raději rychle pryč, nebo zase začnu koukat do inzerce po motorkách.
Vždycky mě zajímalo, jak se na motorce v rychlosti 300+ dá udržet, vždyť to musí člověka odfouknout jen co vykoukne ze zákrytu plexi.
U MX-5 NA a NB takhle právě funguje i ukazatel teploty vody. Sám sem to v NB předělával na reálný chod ručičky (měnily se tam nějaké odpory...)
A "ukazatel tlaku oleje" není vůbec budík ale jen komplikovaná kontrolka, která ukazuje jen on a off. Tedy tlak oleje buď je a nebo není a ještě to je zpomalený a ještě to není pořádně vidět jako červená ručička mazání...zvláště na okruhu. No co Vám budu podívat, kvůli tomu sem zadřel motor :-D jj, slavná MX-5...
mám to podobně jako krab. Otáčky vidět musím i u automatu a taky samozřejmě chápu, že to drtivá většina lidí nepotřebuje. S kontrolkou na teplotu motoru taky souhlasím, mám k tomu jedno ale. Ani klasická ručička teploty chladicí kapaliny není v drtivý většině plně analogová. Tedy neukazuje přesnou teplotu ale je buď softwarově či jinak "naprogramovaná", že rychle vyleze do ideální teploty a tam drží velmi dlouho. Takže taky nedává přesnou odezvu o teplotě motoru. Řešil jsem to u MX-5 NB z roku 99, kde od asi 70°C do 120°C byla ručička téměř uprostřed...je to taky řešení, aby BFU například v kopci na dálnici neplašil, k´dyž se trošku zvedne teplota motoru. Takže pak jestli tam je kontrolka a nebo cinklá ručička je opravdu jedno...
O to ještě jak je ta převodovka složitá...kombinuje různě "benzínové" stupně s "elektrickými" stupněmi. A celý je to takový až moc překombinovaný.
Nezapomenu na bílou ppl transit dodávku, potkanou kdesi v lesích ve středních Čechách. Cesta celkem přehledná, já si to docela valil, a pplkar na to začal zrovna dupat. No opravdu sem nechápal, jak to může zvládat, mistama se blížil ke 160km/h, ale byl to super zážitek, vidět poskakující bílou dodávku letící lesem takovou rychlostí. Po asi 5km se naše cesty rozešli, ale ještě sme na sebe blikli.
Dobrý nápad na článek :-D
Brácha mě asi před deseti lety jezdil vyzvedávat z autobusu s 10kg mainskym mývalím kocourem na volno v autě. Nikdy nikam jinam,krom asi 5min. jízd k veterináři - to ale bylo v bedýnce), nejezdil, ale tohle si užíval. 12km po lehce zakroucených okreskách, on čucel z okýnka a dle klidu co byl na palubě, mu to vyhovovalo.
To je docela vtipné, předřečník nad tebou vyzdvihuje motorizaci jako nejlepší, ty ji zas častujes jako nejhorší. Tak tedy nevím :-)
Sice i u nás platí omezení při odbočení při svícení zelené šipky, ale co jsem četl, tak nikde v ČR při zelené šipce doprava nemá kolidující směr zelenou. Je to už teda pár let, tak nevím, jestli to nezměnili. Ale předpokládám, že by o tom byla alespoň nějaká kampaň, aby se hromadně nebouralo.
A proto je nejlepší vždy miata :-D
Samozřejmě každý auto bez střechy vyhovuje, ale to by nebylo tak vtipný.
Proč nenabízejí ten samý motor s turbem nechápu. Přitom takových hezkých 250 turbo koni by tomu náramně slušelo.
A ještě jsem zapomněl zmínit, že potřebuji 5 míst. Jinak bych půlku cet, která by šla s leketrikou, stejně musel jezdit spalovákem.
No zatím tudy cesta nevede. Mám v plánu koupit elektro kolo/scooter abych pokryl nejbližší přicmrndávačky, kdy je mi líto spalovák na 4km vůbec startovat, a bude vyřešeno.
Zrovna nedávno sem si říkal, že je tu testů baterkovych aut nějak hodně a on přijde s baterkovym snílkem :-D
Ale mám stejný myšlenkový pochod. Drtivá většina mých cest je do 50km, takže jako druhý auto by mi naprosto s přehledem stačil baterkáč s dojezdem 100km (ať je tam rezerva), což má skoro každý. Ale ta cena. Aby to bylo normální auto, tak je to cenový nesmysl.
Řešil sem úplně stejný problém (3 děti v sedačkách a Volvo S40) právě prodloužením pásu. Ale z hlediska bezpečnosti to není nejlepší. Tak jsou sedačky zapnutý stále a děti se už naučili do sedačky prolézat pod pásem. A je to ještě pohodlnější :-D
no je to tak 4 roky nazpátek, kolem 200 už byl slušný kousek.
Je otázka, jestli to bude jezdit jako víkendovka nebo daily. Sám sem o Viktorce před lety přemýšlel jako o daily. A ten plyn by tam šel asi taky.
Já se musím přimluvit za více armádní techniky, offroad náklaďáku, dodávek, aut... Jak ruských, tak amerických ale klidně i jiných. Líbí se mi ta provázanost, nebo bych spíše měl říct kopírování SSSR od amíků? No to je jedno...
Jj, protektory. Používám na občasný zimní radovánky na MX-5 taky, konkrétně HPL4 zelený diamant. Najedí s tím tak 1000km za sezonu a vše na sněhu. Zatím 3 sezóna a docela drží a fungují. Ale na asfaltu s tím jezdit nechceš, to zas jo.
Taky bych se přidal. Onehdá sem s gaycarem v Sosně trochu přerovnal pár pneu a vyrazil jedno pole pletiva a chtěli za to 6 litrů. Takže tohle vidím tak na tři a půl miliónu...
zrovna výrobu v Číně bych tu nezmiňoval. Odliv všeho do Číny není zásluhou jen tržního mechanismu, ale taky výsledek sociální vlády EU. Kdy se firmám v Evropě skrz všemožný nařízení, daně a omezení snaží házet klacky pod nohy. Samozřejmě že část by do Číny zamířila i bez toho, tamní režim dokáže stlačit cenu práce hodně nízko.
Ano, fůze. Věčná to debata, jestliže už v tý další generaci bude funkční. Asi poslední 4 generace...
Ale k vodíku, na lodích by byl prostor, řešit skladování lépe, než v autech. Čímž netvrdím, že to jde podstatně lépe bez ohledu na prostor.
Souhlasím, jen sem měl raději 815ku. Když mě bylo asi 6 let tak táta betonoval základy pod kůlnu a dával do základu kousky starýho betonu. Ten byl složený asi 50m od místa betonáže a já za celý den převozil několik tun právě na 815. Celý den pršelo ale já stejně jezdil a jezdil. Pak byla na trávníku vyježděná několik měsíců bahniva stopa. Jo, to byla paráda...

https://auto.bazos.cz/inzerat/141374132/volvo-s40-at-24l-170hp.php
Pětiválce jsou téměř nesmrtelný + dobrá bezpečnost.
Sám sedlám to samé, akorát ve verzi T5, která už docela jede. Servisně naprosto bez problému...
Cougar měl kamarád s šestiválcem a je to příjemný auto na cestování.
A já myslel že to bylo schválně, něco jako Jeníkuv vidlivalec. Mě to pobavilo ;-)
pirát, pirát, to záleží jakým směrem od limitů :-)
ale dneska sem jel asi poslední 2km za pirátem doochodového věku ve felicii, který opravdu dokázal jet i na asi kilometrový rovince max 60. to je fakt výkon. Běřžně se tam rozjedu i hodně přeš sto, ale on to opravdu držel celou dobu na šesti pětkách. To jel asi taky tak za čtyry na sto.
Platívalo. Asi už začínám vidět důvod, proč v Paříži omezili rychlost na 30.
souhlasím! Párkrát sem byl na akci v pze, ale je to pro mě 2h celkem cesta, což je docela dost. Zvláště teď, když nemám času na rozdávání...
Klidně bych i nějaký to kafe uvařil či něco pečeného zajistil ;-)
Jak se mi ta velká držka dříve nelíbila, tak tady to nevypadá tak zle. Není to krásný, ale dá se s tím žít.
Pobavila dvojnásobná spotřeba dle výrobce/v testu
K výkupní ceně ve šrotu -> je to tak na hraně, teď mi dali za starýho tranzita litr, ale mám dojem, že cena se odvíjí od hmotnosti a tohle bude asi lehčí.
No já určitě nebudu povídat o couvání s nivou v rumunských horách. Já si ji koupil do lesa na dřevo, do sadu ve stráni a taky na blbnutí po okolí.
To mi vnukli nápad na Ford Maverick, chvíli sem o něm taky uvažoval. Na Zlokoččino zadání sedí perfektně. A ideálně 3.0 V6
Lada Niva a přívěs s plachtou, na kterém bude spaci místo a co se do auta nevešlo?
Dobře, asi ne, ale koupil sem si teď Nivu, tak z ní mám radost :-D
Peugeot mi přijde na Jaromíra dost tuctový. Je ale pravda, že dle popisu by to mělo být něco Francouzského...tak netuctový mě napadá leda Venturi Atlantique. Ale to mi moc nesedí. Vím že se brebtá něco o zvyšování platu ve státní sféře, ale že by tak moc.
To mě na 20 letým Mondeu praskla chladič "kamarádka". Bylo to na akci mimo civilizaci, všichni pod vlivem a kamarád přišel se svou novou holkou, že má par km daleko chatu na přespání a že nic nepila, tak nás hodí. No když po chvíli neviděla asi 20cm vystouplý kanál, který samozřejmě trefila, tak sem to raději odřívil sám. Druhý den sem po pár km jízdy zjistil, že jaksi není chladící kapalina, a delší den že tý krávě bylo 16 a ještě byla ožrelá.
tak to respekt, já bych se na to vysral. Prdla mi taky pneu na dálnici na mostě (=užší dálnice s neplnohodnotným odstavným pruhem), vylezl jsem, a když jsem zjistil, že to je jen prasklá pneu (samozřejmě levá) tak sem sral na gumu a pomalu odjel na blikačkách odstavným pruhem k nejbližšímu sjezdu. Bylo to asi 2km, guma na sračky, kolo bylo v cajku.
tak to já mám z Francouzema spíš negativní zkušenosti. Vlastně jenom negativní zkušenosti...ale jen sem tam asi 2x projížděl, tak to byla asi smůla. Tobě se docela poštěstilo.
Tenhle článek mě fakt potěšil. Ne že bych byl nějaký fanoušek, ale sem tam pokukuju, co bych si zas koupil. Bylo by to 4. Auto do rodiny, takže nějakou kravinu/investiční auto/pohodlný kočár/ komunistický šmejd...no prostě něco, co bude totálně mimo a bude mi to dělat radost. A kolikrát už sem koukal na warťase vzpomínaje na svůj útlý věk a souseda, který když to natočil, ozvalo se dvoutaktní trio, doprovázeno libou vůní benzínu a oleje.
Jen ta cena je už nějak vysoko...
Já myslel, že odpověď na otázku jaké jednoduché auto dnes koupit je Fiat tipo.nebo to už taky neplatí?
A nebude problém spíš ta úprava zadní části, aby se tam dalo autem zajet? Jestli se nebude muset sem tam odříznout nějaká výztuha, kterou by pak na STK mohli postrádat.
To mi připomíná, když sem chtěl poprvé vyměnit na pug partneru vzducháč. To, že tam naserou šrouby, ok, to že to je na torx, ok, to je celkem běžný. Ale že to zabozrouti naserou na torx s tou tyčinkou uprostřed, by mě fakt nenapadlo. Naštěstí jde tyčinka malým šroubováčkem ulomit a už je to jen normální torx.
A jak říkáš, na Mazdě vzducháč na pružinky, paráda.
Ano, posledních pár let je to o něčem jiném. Ale zhruba před 15 lety, když sem dělal řidičák já, tak to byla fraška. Závěrečná jízda probíhala stylem objet parkoviště. A většinou na jedoucího studenta ani komisař nekoukal, protože vypisoval průběh zkoušky tomu předchozímu. Udělala to i holčina, která si spletla na motorce brzdu s plynem, a místo aby si přibrzdila, tak vjela s asi 200kg motorkou na plot. Naštěstí se jí nic nestalo, tak instruktor sebral motorku, nasedl za ni, a dokončil jízdu.
Radostně vzpomínám na Primeru P10 GT. Takže dvoulitr, 150 koní, no super svezení. Škoda že po pár jízdách se mu rozbila a já ti pak dojížděl na střídačku ve tance HTP a Fiatu Stilo s dieselem.
Já sem na motorce uměl, a jen sem si šel udělat papíry. Ale smutný je, že sem jel přesně jednu jízdu a pak hned zavěrečky. A samozřejmě za plnou cenu...
Adam Forman -> nemaj manželku, detia barák v rekonstrukci :-D
Mě doma Niva prošla, protože to je přece hlavně do lesa na dřevo. Vůbec sem si ji nekupoval na kravení v terénu :-) ale zas za 20 tyček, s papírama, 2003 a není skoro zrezlá. Chce to udělat jen zadní prasátka, přední brzdový hadice ( má to dvě na každém kole WTF?) Spojkový ložisko a jinak je ve vůni. Takže to vlastně kravina není, je to super volba :-)
Moses - alespoň by už netrpěla nedostatkem výkonu :-D
Avex - když to by bylo asi 5. Auto do rodiny...tak to nemusí furt jezdit :-D
hned sem se musel na bazoš kouknout na ceny nejlevnějších emerických V8. Něco by se našlo...ale když já si teď zrovna koupil dvacetiletou Nivu...tak snad příště.
Poslední komentáře
- man1k, Ptejte se: Malý hatchback pro radost
Já teda jezdim po Praze E60 530xi n52b30 v automatu a nedám... - pickozudovozu, Ptejte se: Malý hatchback pro radost
Jasný, 130k ve městě využiješ… - Frodo, Ptejte se: Malý hatchback pro radost
To je tedy tip. K čemu že bude 265 koní do města s dlouhou... - man1k, Ptejte se: Malý hatchback pro radost
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=356917242&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=5&pageNumber=2&scopeId=C&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&sortOption.sortOrder=ASCENDING&searchId=6e82620c-08e3-374c-4c18-f451fb7acd2a&ref=srp Pak... - beastar, Maserati GranTurismo: Návrat klasiky
Grazie mille. Speriamo che alcuni vendano. - StreetPro, Maserati GranTurismo: Návrat klasiky
Velmi koukatelne... congratulazioni, applauso... - esmo, Maserati GranTurismo: Návrat klasiky
Ach tak, děkuji za objasnění… - Oris, Ptejte se: Malý hatchback pro radost
130i je už docela dospělé auto. A sehnat pěknou 130i do 300 000 - podle... - Junior, u blogu Porsche 911 SC - sezona za dveřmi...
Těch ceedu, co vypadají jak Panamera z Wishe, potkávám v poslední... - Karel TB, Maserati GranTurismo: Návrat klasiky
nelze - Ferrari se trhlo a odchází i s blokem motoru od trojzubce... - esmo, Maserati GranTurismo: Návrat klasiky
Škoda, já doufal ve vrcholné verzi v osmiválec od Ferrári... - 12MM, u blogu Porsche 911 SC - sezona za dveřmi...
Také se rád dívám na Krabovu garáž a lyriku automobilového... - Karel TB, Maserati GranTurismo: Návrat klasiky
S plným vědomím, že se vyjadřuju k autu, které si nekoupím... - Bernard L., Auta, která známe, ale neznáme - asijská...
Když si vzpomenu na svoje výlety do Indie či Číny, tak jsou... - sheogh, Maserati GranTurismo: Návrat klasiky
Na ten interier se moc hezky kouka, ale o to hur se bude pouzivat....
Poslední inzeráty
1974 rok výroby
455 koní výkon
7 500 ccm objem
2005 rok výroby
254 koní výkon
3 500 ccm objem
1970 rok výroby
310 koní výkon
5 700 ccm objem
1971 rok výroby
330 koní výkon
7 500 ccm objem
Rušné diskuse
- ElBlesk Pony: Den plný překvapení
87 komentářů - Autíčkář se ptá: Vysoký věk vozového parku. Problém či nafouknutá bublina?
71 komentářů - Alfa Romeo Tonale: Na stylu záleží
67 komentářů - Guilty pleasure aneb forma sebetrýznění
62 komentářů - Ford Mustang Mach E GT: Musclecar, který neřve a nečoudí
55 komentářů - Volvo XC40 Recharge Twin: Ideální služebák? Nebo ne?
52 komentářů - Jak na displeje?
47 komentářů - Existuje ideální kokpit?
43 komentářů