načítám data...

Zdeny60

JménoZdeněk Horáček
BydlištěŠumperk
Registracepřed 23.8 měs.
Poslední aktivitapřed 13.7 dny
Komentářů u článků15
Pozitivních komentářů u článků2
Negativních komentářů u článků5
Možnostinapsat zprávu

Posledních 50 komentářů

Zd
Zdeny60
09. prosince 2019, 10:59
0
Ford Focus ST 2.3 Ecoboost: Návrat na výsluní

Hezký vzhled, asi slušná technika, možná příjemná cena. Nicméně, jakožto člověk skeptický k novým věcem, budu pět ódy na radost až po 1-2 letech, když se neobjeví potíže s praskajícími bloky, (pětiválce trubo), hlavami (ekobůsty) a těsněními pod hlavami. Tolik průserů, co měl Ford v nedávné době s ekobůsty by mě nutilo k opatrnosti. Jednoho Forda mám doma a nemůžu říct příliš moc křivého slova, ale tady jde o něco, co dosud nebylo a bude to chtít počkat, až co ukáže čas. Pak by mohl tento fordík skončit i v mé garáži. Líbí se mi.

Zd
Zdeny60
19. listopadu 2019, 15:09
-3
Dacia Duster TCE100: Dále, než všichni ostatní

Tak jsme pojedli vtipné kaše a přečetli si rádoby ironický test, pardon - chi říct paskvil. Nemohu se nevyjádřit k obsahu testu. nedověděl jsem se zcela nic, co by pro mě mělo jakoukoliv byť i nepatrnou informační hodnotu. Vlastně jo, dočetl. Že to je šmejd, což jsem vyčetl mezi řádky. Že to žere jako prokopnutý. Že to má tvrdý sedačky a tvrdý plasty a 6 čudlů na dipsleji. Ale tím to vadne. Nikde není například zmínka o tom, že Dacia má perfektní antikorozní ochranu, a nebo že patří mezi nadprůměrně trvanlivá a odolná auta. A že se neztratí v lese nebo na poli, či jinde v terénu. O tom, že jezdí za 9? tomu věřím - a když budu chtít a trochu se snažit, pojede i za 12. Tohle dokáže každej hňup. Ale taky by bylo slušné napsat, že s ní lze jet i pod 5,8/100 - což mámě ověřeno v praxi a to prosím pěkně - nejme žádnou brzdou provozu. Snad jediná relevenatní inforace je ta, že Dacia je auto, které je nutno považovat jako auto, kterému bude život krušný - pracant, nikoliv S-klasse pro dálniční cestování. Také by bylom záhodno napsat, které moderní auto denška snese LPG, než s emu rozteče hlava? Hmmm??? No kolik jih jako nových prodejci nabízí??? pokud mě pamět neklame, dnes už ani jeden. A tady vidím právě LPG jako trhák pro české chalupáře, myslivce, rybáře, modeláře a další zájmové skupiny, které potřebují jet levně (a to Dacia dovede), přitom velmi spolehliově (stačí mrknout na zahraniční auto-weby) a odolně. prostě článkě je ve stylu "kdo chce psa bít, hůl si vždycky najde" ! A než upachtěnou navoněnou bídu ve smyslu Rapid či dokonce Fabia - to 100x Dacia Duster. Myslete si, co chcete. PS: jezdím v SUbaru, Infiniti a do města MOndeo. Duster nemám, ale nad verzí LPG se vážně zamýšlím místo Mondea.

Zd
Zdeny60
13. listopadu 2019, 15:55
0
Ford Mondeo HEV: Opomíjeno neprávem?

¨Tak co tam je vlastně za pohony? Nesedí součty, pane kolego! A dále - je tma dvojspojka, nebo CVT??? Jsem z toho jelen...

Zd
Zdeny60
12. listopadu 2019, 09:53
8
Ptejte se: Hledáme ojeté auto s nadstandardní výdrží a za málo peněz

napadá mě jen taková úvaha. vycházím z toho, co jsem 14 roků dělal. najíždí li někdo 60 a více tisíc km/rok, jde nejspíše buď o řidiče České pošty a přepravu balíků (ten ale neřeš zadání tohoto článku) a nebo o zástupce nějaké společnosti. Buď technického, nebo obchodního, tzv. cesťáka. Lze předpokládat, že firma, pro kterou daný jedinec pracuje, je zahraniční (protože najíždět 90tkm/rok pro českou bych se ani nevykašlal, za dejme tomu 40 čistého měsíčně - to by mi chyběla opravdu jakákliv motivace). A protože zahraniční slušné firmy dávají služební vozy, které mají ošetřené ve své domovině a mění je po 3, max. 4 letech, je mi záhadou, proč tolik bazírovat na splacení lízingu po nájezdu dva bambiliony kilometrů. Takže něco je špatně. Buď v zadání dotazu, který není přesný a nebo pán je masochista a pracuje jen pro radost a navíc práci si dotuje ze svého. Pro takovou porci km by mně osobně nikod nedostal v jiném autě, než Lexus či MB S , protože jde o moje zdraví. kdysi v pravěku jsem najížděl cca 60tkm/rok v Pežotu 406, Superbu I a bylo to utrpení. Dnes, v daném provozu (rozuměj daleko delší době strávené za volantem) a riziku nehody na každém kroku )daleko vyšším , než tenkrát) by bylo řešení opravdu v autě vyšší až luxusní třídy. Z dostupných auta bych zvážil ještě Toyotu Camry. Nic, jako nějaké VW, či Superby, nebo dokonce nějaké Seaty, jak tu padlo, to je holá vražda a poukázka na zničení zdraví. Modeno jakbysmet. Cokoliv, co bude tzv. "zábavného" znamená, že budeš trpět. vibrace, hluk, drncání po panelkách v Polsku atd. Za chvíli tě začne unavovat "přesné" řízení, protože není nic příjemnějšího, než trvale "korigovat" nepatrné snahy vozu někam uhnout. Naopak, ty potřebuješ lokomotivu, která se rozjede v Praze a skončí v Bělehradu (například) a cestu prožiješ bez těchto stresů. Upřímně, já jsem rád, že tohle už nemusím řešit, protože i v tom pravěku, když jsme takto blbnul (ono i 60tkm/rok je fakt porce, natož 90tkm/rok) protože střízlivým výpočtem dojdu k číslu, že v autě musím protrpět ročně 44 dnů non-stop, počítám li AVG jen 85km/h- a to jsem velký optimista, nebo´t v CZ je to nereálné) se to na zdraví 200% projeví. U mě se to projevilo bolením rukou (asi karpály) a poškozeným systémem vazů v pravé kyčli - ač jsem měl tempomat, tak ta noha je strnulá pořád. Takže moje volby byly řečeny a přeji fakt good luck. Za poškozené zdraví by mi to dnes už nestálo a život je příliš krátký na to, abych si ho ničil kvůli práci. Na to jsem přišel až po letech, ale Pámbu zaplať aspň za to, že dnes mohu už být doma, ač nemá ještě zdaleka důchodový věk a pracovat už nemusím.

Zd
Zdeny60
26. září 2019, 07:50
0
Jaký předpis byste nikdy neporušili (a s jakými si hlavu neděláte)?

Nikdy bych nesednul za volant, když: bych měl cokoliv vypito, byť jedno malé pivo. přes to u mě nejede vlak. nehulím nic nečichám ani nezobu, takže tohle mám vyřešené. Nikdy bych nevlítnul do křižovatky na červenou. pokaždé respektujit značku STOp na 100%. U závor čekám, až zhasnou světla. Nikdy bych nevyjel bez zapnutých pásů. toto jsou mé zásady, přes které nejde vlak. otázka rachlosti - tu už mám také léta vyřešenou. od té doby, co už nepracuji a benzín si platím za své poctivě vydělané peníze (tedy nikoliv továrníkovy peníze abych proléval hrdlem nádrež), respektuji limity, takže mimo obce jezdím obvykle mezi GPS 80-90km/h, obec do 54km/h a dálnice GPS 115-120km/h. Už npřed dávnými lety jsem došel k názoru, že minuta v lidském životě nic neznamená, tudíž pro mě nemá význam jezdit rychleji. A co mám už také vyřešené, tak s idiotem za volantem zásadně nekomunikuji. proto již dlouhá léta jsem v klidu a jízdu beru jako nutné zlo. Mám najeto kolem 2 milionů km od doby, co vlastním ŘP a dnes jsem rád za každý dne, kd ynemusím do dnešního provozu, kde vládne anarchie, lidská blbost, agresivita, neschopnost tolerance k něčemu či někomu. je mi 59 let, takže senilní geront jestě zdaleka nejsem. V životě jsem mlě 3 DN a všechny tři zaviněním druhého debila, co: nekoukal před sebe, nevěnoval se řízení a v jednom případě dokonce usunl za volante. To byla poslední 3. vážná DN, po níž jsem procitnul a začal si vážit každého dne, kdy se směji, dýchám čistý jesenický vzduch a směji se těm, co denně tráví za volantem deset a více hodin...

Zd
Zdeny60
11. dubna 2019, 12:45
1
Neobyčejné SUV za 200 tisíc

Z dané množiny zmíněných aut by byla moje volba Infiniti. A mám pro to nekolik důvodů. Jsem dlouholetý Subarista a mám zkušenosti s Tribecou B9. Mimo to, že to je uvbnitř velké, nepřináší moc výhod. Na 3,0 je to těžké a v kombinaci se starou převodovkou nejde o nic moc-chaotické řazení, vysoká spotřeba, občas propálené těsnění pod hlavami = GO = 60 litrů, když to jde "bez komplikací". lepší je pak verze 3,6 s novou převodovko a SW, ta řadí již lépe a paradoxně žere méně, než H6 180kW 3,0. Ale - dostávám se k meritu věci: moje volba - pokud bych tedy nekoukal na nájezd = náklady na PHM - by bylo jednoznačně Infiniti EX/FGX s 3,7 l motorem. Mám jej nyní v řadě G37 4x4 a mohu jen chválit. Motor je úchvatný a s motorem Subaru nesnese srovnání. Je mnohem lepší ( i když Subaru 3,6 není fakt špatný). Infiniti je vcelku dost profláknutá značka v USA, ale i v Rusku, Ukrajině. U nás ne, občas se sice objeví, ale není moc hojná. Přitom jde o skvěle zpracované auto, motor i převodovku, která řadí velmi slušně, výborný pohon 4x4 a vysoký jídzní komfort, vyšší, než u Tribecy či X3/X5. Výhodou EX/FX je, že se nekradou. Dílů je dost, jak originálů, tak neoriginálů, v POlsku se dá koupit vše. Nevýhoda Infinti, ač s motorem Nissan Z370 je to, že vám ne každá STK udělá emise. Nemají licenci, ptž na pár kousků v regionu se jim to nezaplatí. Já dopadnul stejně a ze Šumperka musím jezdit do Hradce do Colorcaru, kde to dělají. Olomoc (Nissan) mě vyhodili, v Šumperku, ač mají licence na Z370, tak také, protože to není Infiniti. nechápu, ale je to tak. Jinka ke spotřebě: B9 Subaru 10-12 klidná jízda, G37 4x4 Infiniti 9-11 klidná jízda, v SUV EX/FX + 1-2 l/100 navíc. N95 to sežere, ale lépe to jede na N98.

Zd
Zdeny60
31. března 2019, 18:16
0
Zlatá vrána: Investiční klenoty české inzerce

K té Toyotě Carině: myslím, že tohle auto tu bude jezdit dalších 50 leta ani se nezačerevná. pokaždé, když jsem byl v Arábii, nestačil jsem jen němě zírat na Cariny aCorolly s porcemi přes půl i více milionů km. Jeden taxikář mi říkal, že má Corollu asi 20 let a tachometr se otočil asi 7x = po dle mých propočtů 600-700 tisíc km, jak se to bere. L"eje prý jen benzín a olje a dělá základní servis. Auto dobité jako kůň, ale jezdía jezdí. Ostatní vozy z tohoto článku nestojí za řeč, jsou to předražené mršby, jako Favorit, Š120, sanitka, Sierra... Shnilé vraky. Ale tahle Toyota věřím, že bude opravdu téměř jako nová. Byť má najeto 75tkm a měnila se tyč řízení a palubovka, či co. prostě auto, které přežije i atomový výbuch a pořád bude jezdit. holt, japonec to bude až na konec. Nebo do konce?

Zd
Zdeny60
27. března 2019, 19:31
0
Autíčkář se ptá: Jaké bylo nejhorší auto, které jste měli?

Moskvič 408 r.v. 1966. Nejen, že asi po 5 letech ho musel táta necjat komplet celej vyvařit a lemy udělat ze skla a Eprosinu, ale jako celek to byl omyl automobilového průmyslu. Dostal jsem ho za promoci (asi za trest) a jezdil s ním ještě asi 2 nebo 3 roky. Vždycky, když jsem potřeboval někam jet na čas, nešel nastartovat. pomohlo až odpojení palivové přívodní hadice k ručnímu cucáku a profouknutí trys pumpou na kola. Obvykle člověk smrděl od benzínu jako tchoř, ale pak chytil na drb. A jiný chu´tovky, jako např. spečené relé dobíjení a málem vyhořelé auto, zadní lisotvá pera dělaná z bláta se musela kovat co dva roky a balit do koženky, aby se mezi ně nedostávla prach, co rok patlak spodek suříkem, prostě auto jak má být. Pak jsem si za první vejplaty koupil Š120L v Mototocehně Frýdek Místek, ale ani tohle nebyl žádnej zázrak. odcházely palce, těsnění vodní pumpy a klíňák. Proto jsem s sebou vozil tak 2-3 palce, cívku, 2 klíňáky a kupu dalšího materiálu. Nejelpší závada byl uvolněný šteft na hřídeli rozdělovače, takže auto nešlo nastartovat, majíc rozhozený předstih a nefunkční zapalování. Povolal jsme svého mechanika, na místě vytáhnul rozdělovač, řekl "Aha" a za 5 minut už jsem fičel.

Zd
Zdeny60
08. února 2019, 11:01
-3
Ptejte se: Rychlé auto, ve kterém se dá přespat

Pro Ratan Groh: číslovka zatím ještě není můj věk, ale brzy bude. O autě: každej to má jinak. Jedu přes franici na Espňol. K čemu mi je 3 litr s 250HP, když je omezená rychlost na 110? Ty pojedeš za 10/100, já za 5/100. Tak to vnímám já. Peníze netisknu, málo jich nemám, ale ctím jejich hodnotu. Hotely, kde jsem spal, radši koemntovat nebudu, protože tam, kde jsem spal, ty jis nespal zcela jistě ('např. 5* v Saduské Arábii je totéž, co 8* jinde ve světě, ale to nechme být, to sem nepatří. Ale tam bys poznal, co je arabský luxus...). Přespání v autě bylo přímo v zadání tazatele. proto jsem dal tip na jedno z mnoha aut, co jsme vlastnil a ojezdil, tedy podloženo reálnou zkušeností. Na Korsce, jak tě najdou spát ve stanu mimo legál tábořiště, se opupínkuješ z pokuty. A věř, že po těchto lidech tam jdou. Auta v kempu si nikod nevšimne. A hotel na Korsice v divočině fakt nenajdeš. Asi tak. OK, nechť si každý jezdí, v čem chce. Byl to tip, to bě se nelíbí, budu s tím muset žít. Teď nejradši jezdím obytňákem - island, atd... hymmer na podvozku Fiat, do práce už nemusím, takže čas mě netalčí,a le užívám si to s komfortem. Zastavím si kde chci, zůstano jak dlouho chci, užívám is života a krajiny, hotely mně faktmůžou skočit na hrb. Jak 1*, tak 5*. Jsem svým pánem a toho si cením nejvíc.

Zd
Zdeny60
06. února 2019, 08:18
-1
Ptejte se: Rychlé auto, ve kterém se dá přespat

Zajímavý článěk. bohužel trochu mimo. Nabízet pro cestování po Evropě 3l benzín mi přijde dost kách. Měl jsem dojem, že peníze má člověk vložit do zážitku, za kterým se dopravuje, nikoliv do nákladů a PHM. tedy, pokud řízení není ten jeho cíl. Mám zkušenost podloženou 14 roky s danou třídou aut a najížděním 60-80 tsíc km za rok. Ano-mluvím o vozech Pežot s motory HDI. Vystřídal jsem všechny, co kd vyrobili - jak 2,0 tak 1,6. A věř, že když jsem jel lyžovat do rešenu (900+900km), tak kamarád s benzínovou Fildou 1,3 úpěl, když tankoval, zatím co já se smál. A to si představím, jak by úpěl, až byl lil rakouskou či německou N95/98 za 1,5 éčka do nádrže nějaké 3 litrové propasti. Moje auto nejnej, co jsem kdy měl (a bylo jich 27, počítám li dobře) byl pežot 807 2,0HDI s výknem 97 kW (power boost od PSA). SPotřeba 7/100, vyspání jako v 5* hotel, krámů na surf, lyže atd bez problému, spolehlivost excelentní (neodejít stahovačk PZ okna - vyřešeno na záruku), tak bez závad, komfort, pohodlí za jízdy. CHápu, o pěžotech a jiných francouzích je zakázáno mluvit a co nemá na rypáku modr-bílý znak či 4 OOOO není auto, ale já s ena to dívám z pragamtického pohledu. Cestování má být co nejbezpečnější, nejkomfortnější, ale taky nejlevnější. A to P807 splnil beze zbytku. Nyní si vozím řiť v japosnkých "speciálech" (Subaru + Infiniti) a cestování není nejhorší, ale nesmím se dívat, když platím u pumpy žrádlo do nádrže.

Zd
Zdeny60
16. ledna 2019, 21:19
-1
Prémiové kombi za 100 tisíc. Je to dobrý nápad?

Pokud je člověk bohat, nebdue si kupovat 15 let starou paštiku, ale koupí si nový vůz. Ti, kdo u toho navíc ještě přemýšlejí, si ho vezmou na O.L.

Zd
Zdeny60
07. října 2018, 10:05
-1
Mitsubishi Pajero Expedition: Život začíná tam, kde končí cesta

Tak jen pevně doufám, že nikoho z vás nenapadne jít rajtovat do Jeseníků. takový tady hned střílíme bez výstrahy!!!

Zd
Zdeny60
22. srpna 2018, 13:16
0
Ptejte se: Rodinný kombík se sportovním charakterem

Za mě - jasně vede Levorg. Jakožto majitel 3 Subaru jsem byl z Levorga přímo nadšený. Podvozek, řízení a dokonce ani CVT mi nevadilo. Tohle je jiná liga CVT, než byly první kusy před X lety v Outbacku. Jinka se divím, že nikod nepřišel s nápadem to "hustě načipovat" turbo motor tak v čem je problém?? ze 121kW uděláš lehce 150 a to bude jinči frčák. A motor to přežije, z toho bych strach fakt neměl. Levorg převyšuje vešekré zménené vozy - zejména kladiva typu e60, RS, a další, protože jednak jeho servis bude za pakatel prpti těmto a hlavně, jako u rodinnýho auta by mě by mi vadilo jezdit za 125+N98 kmáří nohou. levorg jezdí od 6-10 a to se u rodinnýhop auta počítá. jinka vše levnější - gumy, HAVPOV, nový auto = záruka, atd. prsotě jasná volba Levorg. Nehledě na to, že není problém potkávat nahnilou e60...

Zd
Zdeny60
20. července 2018, 20:00
0
Ptejte se: Prémiový sedan za 250 tisíc

Mám Infijniti G37 4AWD a potřeboval jsem nový přednáí ramena. Zavolal jsem do Prahy, za tři byla ramena doma v Šumperku (sice pálka - 16 vč. DPH) a bylo hotovo. Žádných 14 dní. Pak to chce najít mechanika, který není vrah, ale opravdu fachman (mám takového u F-M, kam jezdím léta se svými Subaru a dělá mi i Infiniti). No problem. Značkový servis je vždy cesta do pekel...

Zd
Zdeny60
06. března 2018, 17:57
0
Ptejte se: Jakým kombíkem nahradit Focus ST225?

Vyjádřím se k SpecB. měl jsem ho dva a půl roku. Přišel jsem o něj díky polskému magorovi, co usnul za volantem dodávky a ze zadu to do mě napresoval v 70km/h, zatím co já jsem stal jako poslední v koloně. On měl ale na korbě ještě jeden osobák, tak hmotnost soupravy dle protokolu PČR byl téměř 4 tuny. Ale to je jedno, auto se prodalo, protože mě zbořená auta nesmí do domu. Nicméně, k věci. Chce-li člověk, aby SpecB ze sebe vydalo maximu, podmínkou nutnou je, aby byl ve 100% stavu podvozek. Tzn. zejména tlumiče, čepy , tyčky a ostatní díly: bez toho to je o ničem. Tuhej podvozek ale dělá divy.Je třeba se připravit na to, že díly něco stojí, ale rozhodně bych nesejčkoval, že tě to utrápí k smrti. Ono toziž PC tohoto auta byla 1,3 mega a bohužel, díly z Japonska něco stojí a šetřit na polskejch šmejdech se v tomto případě fakt nevyplatí. Dále to samý - 18´´ gumy. Opět - je to o výběru kavlitních = drahých gum. Barum fakt ne. No a zbytek je celkem OK bez problémů. Musí se dlěat pár základních úkonů, což ale by mělo platit všude. Olej po 15tkm (dával jsem Millers 10w60), olej AT po 60tkm (měl jsem AT), kotouče a desky, filtry, svíčky. Rozvody do 250-300tkm se neřeší, maximálně jedna kladka napínáku (/ložisko za cca 80,- a doma sám). Elektgrika absolutně OK, koroze nul (měl jsem 2007 a asi 85tkm najeto). U vysokých nájezdů je třeba počítat s výměnou katalyzátorů (2 kusy), někdy lambda, ale nic, co by nebylo třeba na BMW či Audi. Co hovoří za toto auto - tak famozní podvozek. To prostě A4 ani nějaká O RS nenabídne. A k ke všemu ještě samosvor vzadu u aut s VDC a AT. SPotřeba je 9 při dědkostylu až po 20 při pile, více jsem se nikdy nedostal v horském terénu u nás. Ale to bylo už za hranicí dovolené jízdy:-) Bohužel, sehnat SpecB ve slušném stavu u nás neexistuje, já ho sháněl před 5 lety přes rok (nakoce jsem koupil u Freye). Ale práce na něm bylo i tak, zejména na kosmetice. Lak, základní servis atd... U nás to, co ej na trhu, jsou vybydlený vraky. Mám je v merku, tohle auto bych si klidně zopakoval.

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

BMW Řada 3 e91 330d, M-paket, ČR původ 2007
BMW Řada 3 e91 330d, M-paket, ČR původ

2007 rok výroby
230 koní výkon
2 993 ccm objem

Dodge Challenger RT V8 HEMI 2012
Dodge Challenger RT V8 HEMI

2012 rok výroby
395 koní výkon
5 700 ccm objem

Dodge Power Wagon  2012
Dodge Power Wagon

2012 rok výroby
388 koní výkon
5 700 ccm objem

Lincoln MK 4 BLACK DIAMANT LUXURY 1976
Lincoln MK 4 BLACK DIAMANT LUXURY

1976 rok výroby
150 koní výkon
7 500 ccm objem

Jeep Grand Cherokee ZG 5,9 1998
Jeep Grand Cherokee ZG 5,9

1998 rok výroby
240 koní výkon
5 899 ccm objem