načítám data...

Zdeny60

JménoZdeněk Horáček
BydlištěŠumperk
Registracepřed 6.2 rok.
Poslední aktivitapřed 18.2 měs.
Komentářů u článků40
Pozitivních komentářů u článků14
Negativních komentářů u článků10
Možnostinapsat zprávu

Poslední blogy

Hledám auto

30. října 2020, 13:16 29 komentářů

Chtěl jsem nahradit stávajícího Outbacka něčím novějším, ale nenašel jsme variantu.


Posledních 50 komentářů

Zd
Zdeny60
13. října 2022, 19:30
0
Ptejte se: Zábavné rodinné kombi za 800 tisíc

Z USA nechat dovézt Outback s přeplňovaným 2,5 a máš to. Kombi jako kráva, podvozek mimo diskuzi, tuším 174kW jede víc než dobře. A za zbylé love vyrazit na parádní dovolenou.

Zd
Zdeny60
21. srpna 2022, 09:11
0
Autíčkář se ptá: levné ale stylové auto pro potomka

Volvo 60? Pro studenta? proč ne! Ale vše bude platit tatínek :-((( tohle auto jsme měl a servis je opravdu fakt láce...To snad nemyslel auto vážně...Naftový ještě navíc, který nemá dnes 300, ale tak 600tkm najetých!!!

Zd
Zdeny60
08. května 2022, 09:05
-2
Zd
Zdeny60
22. března 2022, 09:34
0
Mazda CX-5 2.5 Skyactiv G - mé souznění s koněm

Stará škola by měla nepřímej vstřik...

Zd
Zdeny60
06. srpna 2021, 09:15
-1
Subaru Outback Field ES: Král je mrtev, ať žije Outback

Ovšem ten body kit je přímo strašnej. Ty vykousnutý plasty na blatnících, to je nádhera. Hagusy jak na RTO...

Zd
Zdeny60
09. června 2021, 16:33
-1
Ptejte se: Šestiválcový sedan s pohonem zadních kol

Některý z řady Infiniti G37 a pozdější modifikace bez elektriky.

Zd
Zdeny60
21. ledna 2021, 19:20
0
Autíčkář se ptá: Posloucháte za volantem nebezpečné songy?

Já v autě neposlouchám nic. Mám totiž Subaru a tak napjatě čekám, jestli nezačíná klepat :-) Jinak te´d vážně - rádio mám naladěné na ČR1 a zapnutá dekodér dopravního hlášení. Dříve jsme na cestách poslouchal rock 70´a dál, klasiku, jako DP, LZ, UH, PF, ACDC atd. Bohužel protože jsme zvyklý z domu na špičkový zvuk mé domácí aparatury, v autě už nemohu poslohcta nic a doby, kdy jsem do audia v autě pustil 100 litrů jous už dáááávno pryč. Dnes si vychutnám muziku doma a v autě už chci mít klid a ticho.

Zd
Zdeny60
21. ledna 2021, 08:45
0
Ptejte se: Jaký ojetý vůz (ne)koupit

Já se na věc dívám takto: nejsem z těch, který by na autě snesl cokoliv, co není ve 100% stavu. možná, že řada lidí by s drhnoucí 4, nebo hučícím ložiskem převodovky či nezkontrolovanými a neseřízenými ventily a td., jezdila deset let. Jáne. Já prostě jsme od přírody pedant a musím mít vše v top stavu. Jinak moje zkušenost je opravdu ta, že Subaru má na můj vkus těch různých nedostatků, ne přímo závad (i když těch taky) velmi hodně a jejich odolnost je v našich krajích významně přeceňovaná. jestli chci hovořit o autě, které je opradvu výsostně odolně, pak budu hovořit o Fordu Mondeo. Mám ho doma, takže budu mluvit opět z praxe. R.v. 2006, nájezd neznámý, otec koupil v bazaru jako dovoz z D, na tachu měo asi 105.000km, dnes má 145.000. Reál bude o hodně vyšší. Nicméně, kupoval jsem ho s ním v r. 2013 jako 7 letou ojetinu a nyní ho máme doma 8. rokem. za tu dobu se řešila jedna jediná věc: volnoběžný ventil a hadice odvětrání klikové skříně jako příčina vysokého a nepadajícího volnoběhu, chronická věc u mkIII. Volnoběžný ventil se dá koupit na vrakáčí za 2-3 stovky, hadice stojí nová 1800. Já koupil ventil nový (2500) a to vše včetně práce mě vyšlo na cca 6800, protože výměna té hadice znamená pmalu rozbebrat půl auta. Proto cena za práci vysoká. Jinak auto jezdí bez nejmenší poruchy od roku 2013 a pokud se dělal nějaký čep, tak to bylo v řádu stokorun. brzdy původní, tlumiče původní, výfuk původní, jen olej a filtry. Ato bylo 2x ťuknuté )jednou už koupené po drobné DN) a jednou dědeček (lehká DN na předek), koroze nula, auto jezdí každý den jako dělní - obchod, hory, couračky atd... Sůl nesůl (Jeseníky). Parkuje venku a prostě přijdu, sednu a jedu. Kdo tvrdí Fordem tam, vlakem zpátky, má přesně tu vylítanou plečku po 10. majiteli, přičemž již ten třetí kašlal naservis apak je tu známé rčení o Firdu. Ford je totiž levný auto aproto k němu lidi tak přistupují a na servis dlabou. Já ne. Za odměnu jezdím a jezdím a jezdím...Jinak mám 1,8i 92kW a famozní je spotřeba: 7/100 průměr za 3 roky. A podvozek -kam s ehrabe Outback MY 2011...Tioť vše.

Zd
Zdeny60
21. ledna 2021, 07:23
2
Ptejte se: Jaký ojetý vůz (ne)koupit

Kuře a Pólin:
Já ti vyjmenuju jen co jsme dělal na svých autech: Legacy 2,0R 2006: EGR master 9000. Výfuk střední díl 12700 (bez DPH bez práce). zadní parohy a 2x tlumic 19000 bez práce. Synchron 4°10500 bez DPH , bez práce, seřízení ventilů (motor ven) 8500 bez DPH, bez práce. Rozvody vč. kladek a napínáku 12000 bez DPH (vč. vodní pumpy), ložisko vloženého hřídelel přvodovky 8500 bez DPH - tady komplet s prací. Výměna 2hmoty, spojky, náhrada za 1hmotu 18900 bez DPH bez práce (W.Embert) Nápravy nepočítám, brzdy nepočítám. Ostatní děláno v Subaru Vikýřovice (Kundrát)
H6: brzdy
Outback: vše W.Embert: komplet rozvody, vodní pumpa, seřízení ventilů, výměna spodních čepů, výměna komplet brzd a desek, nástřik spodku a dutin, výměna tyček (kostí) zadní nápravy, výměna 2hmoty a náhrada 1hmotou z Forestera . suma 56000 bez DPH

to josu výpisy z mé knihy jízd. Jinka hlavy mě zatím nepotakly, protože ani jedno auto na toneměmlo nájezd. ty mluvís o autě 2009 - myslíš, že bys ho prodal do 100 litrů? Srovnávej srovnatelné. za 100 litrů k tomu, co jsme vypsal, přidá 1x těsnění a je přes 100 tisíc. Asi tak. Mám Subaru od roku 2008 a něco jsemk s nimi zažila viděl. Subaru je prostě drahý a koupit vrak na hranici života je prostě vražda. Věř mi to. A nebo, budš to servisovat sám v kůlně při petrolejce, zbastlíš to z poslkých dílů a výsledek na světě. to ale nebyla moje cesta. Jinak drobná poznámka k poruchovosti: přes deset let jsem musle jezdit u firmy s pežoty. Pokud někdy řeknu,že jsem měl spolehlivá auta, byly to pežoty. Klidně se domě pusťte, ale výfuk? WTF? Vodní pumpa? WTF? Nějaké snychrony? WTF? Ložisko v převodovce? WTF? Mluví o P406 HDI, koupeno nové, prodáno s 332.000km. Ježděno denodenně krátké i dlouhé trasy po celé Evropě, takža nafta bůhvíjaká, motor znal plnej/brzda, jinak bych nikam nedojel. Takto jezdit se Subaru, mámuž 5. motor. Asi tak. Subaru jen dobře jezdí, ale etalon odolnosti to rozhodně není. Další příklad. dcera - CLio 1,2 r.v. 2005. Nájezd nikod neví. Koroze- NULA!!! N U L A!!! Poruchy: zadřena vodn pumpa předloni - výměna 3000 vč. DPH a práce!!!!! prasklá přední pružina - výmna 1500vč. DPHa práce. Jinak NULA - výfuk původní, tlumiče PŮVODNÍ!!!A JSOU NA 75% OPOTŘEBENÍ!!!!! měřeno loni na STK! Jinak běžný servis- olej, filtry, brzdy. Dcera jezdí denně do práce 9+9km. Léto zima. Subaru? Snůška nečekaných problémů: kdo kdy řešil věčně check engine, P0420? U Subaru každej, kdo ho má. Pumpa sekundárního vzduchu - kdo řešl? Skoro každej. Emulace podle plánku od Lojzy z orní Dolní... Subaru je pouze přeceněnámodla. Ale i přes to je mámrád, avšak mj Outback už mezi ty, co jsme mlě rád, fakt nepatří. Kvalita šla do prdele s odchodem legacy do 2007, pak přišel FL a motor 110kW a kvalita šla rapidně dolů. Outback MY 2010 je toho jen smutným důkazem. Souhlaste, neo ne, ale tohle je moje drahé poznání.,

Zd
Zdeny60
20. ledna 2021, 14:37
2
Ptejte se: Jaký ojetý vůz (ne)koupit

Ale kuwa nebude. Jsou tojen kydy. Legacy 2,0R 121kW mi žral v průměru za 170.000km 7,98l/100km- Legacy SpecB s H6 mi žral v průměru po 40000km 8,95/100. Současný Oitback MY 2011 se 2,5i 123kW 6MT mi po 35000km žere v průměru 7,4/100. Samo sbeou, když budu "chtít. bude žrát klidně i ten Outback 15/100. l to by ch musel být bezmozek.

Zd
Zdeny60
20. ledna 2021, 11:31
7
Ptejte se: Jaký ojetý vůz (ne)koupit

Dnes už je Apríl??? Radit někomu, kdo má hluboko do kešeně, Subaru, ať je to jakýkoliv model, tak tot chce fakt dobrý smysl pro humor. povím takto: dnes vlastním třetí model Subaru. Souhlasím s evším - auta mají duši, charakter, jízdní vlastnosti, pohodlí. Ale tím to končí. Servis je drahý. Pekelně drahý. A že starý Subaru umí zadělat na bezesné novi, ví každý, kdo ho kdy měl. První, co musí potenciální kupec vědět, je toto. 2,5 do r. 2009 tedy s příchodme nového "velkého" Ooutbacku) dokáazaly žrát olej jako divý. Subaru trpí na těsnění pod hlavami. není otázkou jestli odejde, ale KDY odejde. A odejde každému. Přichází to kolem 250tkm. Ty, co mají přiznaných 300+ tkm, by je měly mít už vyměněná. Motro Subaru jednou zaklepe na klice. opět otázka velmi častá - i dyž jsou vozy, kterým se to vyhnulo - není jestli, ale kdy. U auta za 100 litrů je to konečná. A u auta za 100 litrů je riziko zaklepání n aklice rovnající se téměř jistotě. Jen pro představu: těsnění po hlavami, když se zadaří, tak oprava za 40, ale obvykle kolem 60tCZK. Vše je totiž 2x - hlavy s e posíláají na srovnání, talkovou zkoušku a to vše krát dvě. Když je motor venku - a no - motor MUSÍ v tomto případě ven z auta - sed ělají drobnosti jako rozvody, pumpa, ventily, svíce, kbeláž a další prkotinky. Cena dosahuje 100 tisíc, u H6 - nedej bože, je přesahuje. mluvím o opravě, kdy je uděláno vše, jak má být a nejen o opravdu vyměněném těsnění. pak je to za těch 40. Spojka: pokud je to legacy s 2,0R, odejde 2hmota. Výměna včetně spojky = 30 a přes to nedeje vlak. leda, že bys dal 1hmotu z Forestera, pak jis vč. spojky bez práce na 15. Co umí potrápit, jos lambdy a nesmyslné hlášky z toho plynoucí. Copak hláška, tu čert vem, ale v tu chvíl, jaks e rozsvítí check engine, nefunguje tempomat a ESP. Dále koroze: kastle clkem ujde, ale odchází výfuky. Zejména v rozbočení, zv. zadní parohy. Pomůže to zavařit, ale to tak na půl roku. Pk jde š a koupíš 2x zadní tlumič s potrubím a byť to koupíš v Polsku (=vyhodíš prachy) je to za 15-20. Stření díl, značkový, máme za krásných 12 bez DH. opět ne jestli, ale kdy. Řešením je nechat postavit celonerez, ale to stojí taky pár pětek. A k tomu daily worrie: přední náprava je choulostivá jako přešlechtěný ratlík. Ano. Subaru předvede precizní jízdná vlastnosti, vaška nesmí mít mít místo náprava harmoniku, tedy vše tahací. Čey, tyčky, klouby, kloubečky, čepíčky a to včetně zadní nápravy se mění, pokud chceme Suabru a ne vylítaný Volvo. Jinak to nemá smysl. A u manuálu tam máme dál visko spojku. repas je za deset, nová se ani n ptej. A pak obvykle u Outbacků (nevím proč, legacy na to příliš netrpí) vibraující kardan. A opět to máme deset. A pokud máme ošetřené veškeré mechanické věci (což je cca 100 litrů, pokud to má být ošer, tedy 1hmota, výfuk, hlavy v té nejlevnější variantě, brzdy, šasi a to moc nepřeháním), pak tu máme banaloitky jako pumpu sekundárního vzduchu. master EGR (máme tu hned dva master a slave), velký master 7,5 bez daně a opět ne jestli, ale kdy) a k tomu pak automat, tak nevím nevím, jestlij je dobr volba tahle rada. Ano, Subaru je zábvané auto, ale jen pokud je v top mechanickém i elektrickém stavu. takové dnes nikde nekoupíš (leda bys koupil to moje, ale tam je "kapánek" jiná cenofka :-) A koupit nezbořené Subaru, to je snad už utopie (mimo mého, tedy :-) Subaru ANO, ale je to dost ALE...Sorry za překlepy, píš u oběda :-)

Zd
Zdeny60
16. ledna 2021, 09:20
6
Driftování ztraceno v mediálním prostoru

Když mně bude nějakej debil driftovat v 11 v noci pod okny, tak tu 158 vytočím taky a bez zábran.

Zd
Zdeny60
15. ledna 2021, 16:37
1
Renault 5 se vrací

Dodnes jsme nepochopil, proč auto na čistě elektrický pohon stojí víc, než auto se spalovacím motorem. Elektromotor je výrobní cenou na zlomku nákladů spalovacího motoru (díky minimu dílů a obráběcích operací), převodovka CVT stojí stejně, jako o spalovacího auta a baterie má pořizovací cenu kolem 50 tisíc. Regulátor je skoro zadarmo, protože v něm de facto nic není. Zbytek palubní elektroniky je stejný. Zkuste mi to někdo objasnit.

Zd
Zdeny60
08. prosince 2020, 11:18
9
Drifteři jsou hovada! Nebo nejsou?​

Mám strašně rád "borce", co se jezdí předvádět na Červenohorské sedlo v Jeseníkách. Nejen, že jezdí za běžného provozu, ale taky proto, že ve většině zatáček není absolutně vidět na její výjezd. A proto mám jednu malinkatou prosbu: až vy, kteří tam pojedete prasit, tak se klidně zabijte, s tím nemám já a ani asi ostatní ten nejmenší problém. Ale vynechte při tom ty, kteří tam jedou třeba s rodinou na výlet na hory a rádi by dojeli tam, ale i zpět, bez dopravní kolize. Totéž platí ro motorkáře. Ti však zatím (příliš) nejezdí v zimě. Ale opravdu, chcete-lis e tam zabít, do toho. Těch pár křížů navíc , které přibydou k těm, které tam již stojí, už se tam vejde. Auta mám rád, měl jsme jich v životě opravdu dost, ale taky mám rád svůj život a život mých blízkých.

Zd
Zdeny60
30. listopadu 2020, 14:29
-1
Pohled do archivu: Jak bejvávalo hej?

Jan Machač + Ronoath: já jsem reagoval na černobílé podání vidění kvality značky Škoda.myslím, že výčet poruch, co uvedel jan Machač, je dosti tendečně podaný a v reálu neodpovídal tomu, co se na Š120/105/135 opravdu kazilo. Kdybych neměl zkušenost s dvěma extrémy (zcela fungl nová Š120L a zcela vybydlená Š120L bez jakékoliv historie a v žalostném stavu), pak bych si netroufnul napsat svoji zkušenost. Asi jsem výjimka tohoto národa, ale za mě obě dostaly všechny palce nahoru! Znovu zopakuji, že výrobní nekvalita jako zatékání, nějaké ostré hrany, co by mi rvaly kalhoty a pod jsme neměl ani u jedné z mách dvoui Sˇ120, ale ani táta u stejně staré Š105L. Kde mi však teklo, byla Š163LS Favorit, kde teklo hen od koupi nového vozu topení.

Zd
Zdeny60
29. listopadu 2020, 19:04
-2
Pohled do archivu: Jak bejvávalo hej?

Dovolím si kometář ke "kvalitě" Š Rapid. Pokud mě pamět neklame, byl to klon Š120L, který se snad lišl zejména zadní nápravo. Ale zbytek, jako agregáty, brzdy, kastle, interier byl de facto stejný. Píšu de facto, protože je jasné, 120 byl sedan a rapid kupé.A protože Š120 jsme měl v životě dvě, dovolím si pár poznámek. první jsem si koupil "za svoje" v r. 1985 ve F-M za 63.900Kč. Šlo o Š120L bílébarvy. Najel jsme na ní do r. 1990, než jsem ji vyměnil za Sierru, cca 70tkm. Za ti dobu, co si pamatuji , jsme řešil pouzeběžný servis, jako olej, svíčky a benzín. A samo sebou gumy. Problém byl jeden a byla to spíše vlastnost - rezonance v jistých otáčkách. Vyřešeno přišroubováním asi 2,5kg závaží na zadní trubku nosného rámu motoru. To bylo vše. poruchy NULA. Nějaké zatékání, nebo ostré hrany, nevím, kdona tohle kde přišel. Já tedy u své 120 nic z toho neměl. V r. 1999jsme začal stavět barák a slušné ato, co jsem tehdy měl, jsme prodal, každá káča se hodila. orda Escorta jsme vyměil za starou Š120, svařenou ze dvou kusů, s neznámým nájezdem. Žrala už olej asi 1.1 k benzínu, ale jedzila do skonání. To skonání přišlo jendo, kdy se to manželce na cestě do práce zastavilo. Zavolala s fabriky "našeho" dvorního opraváře a ten za půl hodin ypřijel. Po popsání závady se chvíli hrabal v motoru a řek ženě, ať spokoneně pokračuje. Vypadnul totiž červík, držící tyčku rozdělovače a povolilo se zubaté kolečko jeho pohonu. Opraveno za chvilku a jezdilo se dál. Oprava stála asi 50Kč. Jinak jsme s sebou vozil asi 5 těsnění do vodní pumpy, což byl strašák, ale mně se nestalo ani n ajedné, že bych ho potřeboval. Z dnešního pohledu byla Š105/120 nadprůměrně spolehlivé auto. Co v ní není, nemže se rozbít. Ovšem o dnešních zázracích se tohle jistě říct už nedá.

Zd
Zdeny60
17. listopadu 2020, 07:56
1
BMW X7 M50i: Královská třída

Dyzajnový skvost. pardon - hnus...Techniku nehodnotím, protože jsem stará škola a 2/3 výbavy k jízdě nepotřebuji.

Zd
Zdeny60
12. listopadu 2020, 08:55
-1
Můžeš mi podržet to kafe? Tady není kam dát. Bacha, je horký.

Autem jezdím od roku 1978. V životě ani jednou jedinkrát jsme neměl touhu kupovat si někde na cestě kafe... Nechápu ty lidi, pro který je tohle denní rituál a řeší, kam v autě dát kelímek...

Zd
Zdeny60
29. července 2020, 08:48
5
Škoda Octavia Combi 1.5 TSI: Máte kontrolu kvality? A mohl bych ji vidět?

Takže když to vlastně shrnu, za kupu peněz kupuji kupu číčovin , které mi jsou v provozu k ničemu. Tohle není auto pro mě. Mám rád na autě věci funkční, odolné a praktické. proto již 14 let jezdím s japonci :-)

Zd
Zdeny60
29. května 2020, 11:47
0
Zd
Zdeny60
28. května 2020, 19:29
2
Ford S-MAX ST-Line: Závodní autobus pro celou rodinu

Krásně zvládnutá technologie lakování - viz druhá fotka...

Zd
Zdeny60
28. května 2020, 19:26
1
Ford Puma 1.7 VCT (1997-2002): Taková auta už se nedělají

Modrou jsem kupoval kdysi dávno dceři jako první její auto. Dopadlo to tak, že napřd jsem s ní jedzil já, pak ji na mě vydyndal můj otec a vyměnil ji za Fabii 1,2HTP 47. Pak ji prodal, protože v 65 se mu do ní blbě lezlo a vylézalo a vyměnil ji za Mondeo rok 2000. Dcera se na ní naučila jezdit a dodnes na ní ráda vzpomíná. Motor byl výborný, jízdní vlastnosti velmi dobré. Co se týká vzhledu, tak z dnešního pohledu ja to takový nafouknutý puchejř :-)

Zd
Zdeny60
12. března 2020, 10:53
2
Škoda Scala 1.5 TSI: Zopakuje úspěch slavného předchůdce?

Kolik že stojí současný nový Mégane? Asi tak...

Zd
Zdeny60
25. února 2020, 11:46
2
O ohleduplnosti, rozhledu a informovanosti

Opelfarht: OK, ale bohužel, takové jednání vidno a silnicích dnes a denně. Je pravda, co píše Pochtli, pokud musím/chci jet pomalu, je potřeba rychlejším uvolnit cestu. Já to tak dělám, na přehledém úseku dám r blinkr a uberu. není problém. ohleduplnost bohužel ze silnic rychle mizí.

Zd
Zdeny60
24. února 2020, 19:27
0
O ohleduplnosti, rozhledu a informovanosti

Článek jsem si přečetl, pravda, místy jsem se poněkud ztrácel. Napřed uvedu něco o sobě, aby bylo jasné, kdo a PROČ reaguje. Je mi přesně 60, za pár dní. V životě jsme vystřídal 27 aut (počítám-li dobře) a ŘP mám od roku 1978, kdy jsem začal poprvé řídit auto. Protože jsem prakticky většinu produktivní doby musel auto využívat k výkonu povolání, hrubým výpočtem mám ke dnešnímu dni najeto cca 1,9milionu km. Slušná porce na to, abych mohl hodnotit situaci na silnici. Za dobu řízení auta jsem měl 3 dopravní nehody - ani jednu mojím zaviněním. 2 z nich zavinili borci, kteří nedobrzdili v koloně, kde jsme stál jako poslední. při jedné jsem málem přišel o život a jen díky robustnímu autu jsem přežil, ačkoliv auto bylo na odpis. obě DN se staly v ČR. Jedna lehčí D se stala v Praze, kd mi na křižovatce pán stojící přede mnou, nacouval do předku. zřejmě si spletl kvalty. Jo, vlastně ještě jednu DN jsem měl - v noci střet se zvěří. Za dobu ježdění jsem platil pokuty - slovy 6x. Z toho 2x za rychlost,, 1x za světla, 1x za to, že jsme nenašel papíry, které zapadly za loketní opěrku a stálo mě to v Itálii 1500 ATS (bylo to za Brennerem, takže mě pokutovala rakouská policie a dodnes si nejsme jist, zdali na to měla právo na území cizího státu, ale dejme tomu), 1x za parkování na veřejné zeleni v Olomouci (žádná tam nebyla, jen od stovek aut, běženě tam parkujících, vyježděný pás vedle silnice, stálo mě to 200 kč a hodinu jsem čekal, než mi přijeli sundat botičku) a 1x to, že jsem údajně nezastavil na stopce, i když jsem skutečně zastavil, ale policajtovi se zdálo, že se mi nezastavila kola, takže 500kč a domluva). Z daného výčtu vyplývá, že zřejmě nepatřím mezi piráty a hovada na silnici. Dnes již nepracuji, nebo´t naštěstí nemusím a tudíž auto využíme s manželkou jen na výlety na hory, kde trávíme většinu volného času turistikou a fotografoáním. Dnes najíždíme ročně už málo, asi 20 tisíc km, což ve srovnání s 80-90 tisíc v dobách služebního ježdění je pakatel. Projeté evropské země mám z většiny, mimo UK a pár balkánskch států a řecka. jezdil jsem v Turecku, Rusku, Bělorusku, Španělsku, franicii, ale i v Číně a ba doknce i v Království Sudské Arábie a SAE. takže oět - viděl jsem dost. No ak věci: pan Oplefarht, který sem vložil sestříhané epizody natočené pomocí BC, by měl přestat jíst sladké. Evidentně ho každá drobnost vytočí a zadělává si na pozdější problémy s kardiovaskulárním systémem, diabetem a dalšími chorobami. je na dorbé cestě k IM (infarkt myokardu). Z jeho videa je jasné, že někteří jedinci se chovali dost na krev-třeba oba řidiči náklaďáků. Ale - dovedeš si, vážený pane, představit řidiče návěsu, na kterém máš naložen bagr, či co to bylo, abys měl čekat, než se v dnešním provozu udělá díra bezpěčná pro vyjeti na hlavní komunikaci? Já ne. ten nebohý řidič dělal, co mohl, protože kdyby ne, tak by tam stál ještě dnes. Ovšem tvé komentáře byly dosti jadrné. Co ten člověk s tím ix20? Uvědomuješ si, že v autě může jet třeba těhotná paní? Ano, může, těhotenství není nemoc, ale stav, kdy prostě rychle nepojedeš. Mohl tam sedět člověk, který se nutně potřebuje dopravit k doktorovi a sanitku nedostal a nebo jede s autem do servisu, protože má závadu???. Je tisíc jiných důvodů, proč jel pomalu. A nebo stačí, aby si a sněhu nevěřil??? Ovšem ty jsi pán tvorstva a musíš mu hned nadávat. Co ten řidič s tím malým nákla=dákem, co tě pobouřil, když nejel povolených 70, ale jel méně? Co když třeba hledal jen adresu pro složení nákladu a kdyby přejel, musel by s ejet deset kilometrů někam otáčet??? To tě nenapadá? Je tisíc důvodů pro to, proč lidé jedou pomalu. Třeba i jen pro to, že se chtějí rozhlížet po krajině, jedou na výlet a nikam nespěchají. Já chápu, že tebe to vytáčí, ale ti lidé na to mají svaté právo a tobě nezbyde, než se s tím smířit. Mě to také vytáčí, i když sám to někdy dělám, dívaje se, kde třeba zaparkuji kvůli něčemu, co mě zaujalo. Musíš si uvědomit, že lidé nemusejí "jet v úkole", že jedou za odpočinkem a na 90 mohou jen jen 80. Tak to prostě je ty se musíš podřídit, bohužel jinou možnost nemáš. A nebo jej předjeď a nekomentuj to. ANo, sám nemám rád, když vjíždím do obce, kde bydlím a většina řidičů, po spatření jejich rychlosti na měřící tabuli to zadupne z 60 na 40,a by se po 100 metrech zase rozjeli na 60. Nechápu, ale to je asi jedné, co s tím udělám. Víš, ono někdy stačí používat za jízdy selský rozum, říct si, že život mi stojí za těch pár minut zpoždění a také vyhýbat se místům, kde hrozí zvýšené riziko incidentu. proto třeba do prahy na letiště jezdím vlakem a ještě si dám po cestě škopek, přijedu tam rychleji, než autem, navíc odpočatý a bez rizika (téměř, pokud nějaký imbecil nevlítne přímo před vlak) a ještě ke všemu levněji. Podvědomě se snažím necpat se do velkých měst, těch jsem si pracovně užil až nad hlavu (a propos, doporučuji ti se někdy projet po Istanbulu či p Moskvě, pak se ti u nás bude zdát, že jis v ráji na zemi) a nejezdím pokud možno v době dopravních špiček. Můžu si to dovolit, protože jsem 100% pánem svého času a většinu cest si plánuji tak, abych se vyhnul zácpám. A víš proč to dělám? Ne ze strachu, že bych to ve svém věku třeba nezvládnul, ale protože mám strach z takových střelců, kteří mají křídla a mnohdy ještě mokrej řidičák. Eliminuju prostě jen míru rizika. A když náhodou musím tam, kam se mi nechce - ano, přiznám se, že dnes už mívám za volantem i strach -tak se prostě snažím jet tak, abych dojel já i manželka ve zdraví. Léta závodění mám již dávno za sebou a pamatuj doby, kdy trasa Český Krumlov - Šumperk se dala opravdu ujet za 3 hodiny a 15 minut a Štětí-Šumperk za rovné tři. Naštěstí, tohle je minulost. Na závěr tě uklidním - vydrž, bude hůř.

Zd
Zdeny60
09. prosince 2019, 10:59
0
Ford Focus ST 2.3 Ecoboost: Návrat na výsluní

Hezký vzhled, asi slušná technika, možná příjemná cena. Nicméně, jakožto člověk skeptický k novým věcem, budu pět ódy na radost až po 1-2 letech, když se neobjeví potíže s praskajícími bloky, (pětiválce trubo), hlavami (ekobůsty) a těsněními pod hlavami. Tolik průserů, co měl Ford v nedávné době s ekobůsty by mě nutilo k opatrnosti. Jednoho Forda mám doma a nemůžu říct příliš moc křivého slova, ale tady jde o něco, co dosud nebylo a bude to chtít počkat, až co ukáže čas. Pak by mohl tento fordík skončit i v mé garáži. Líbí se mi.

Zd
Zdeny60
19. listopadu 2019, 15:09
-3
Dacia Duster TCE100: Dále, než všichni ostatní

Tak jsme pojedli vtipné kaše a přečetli si rádoby ironický test, pardon - chi říct paskvil. Nemohu se nevyjádřit k obsahu testu. nedověděl jsem se zcela nic, co by pro mě mělo jakoukoliv byť i nepatrnou informační hodnotu. Vlastně jo, dočetl. Že to je šmejd, což jsem vyčetl mezi řádky. Že to žere jako prokopnutý. Že to má tvrdý sedačky a tvrdý plasty a 6 čudlů na dipsleji. Ale tím to vadne. Nikde není například zmínka o tom, že Dacia má perfektní antikorozní ochranu, a nebo že patří mezi nadprůměrně trvanlivá a odolná auta. A že se neztratí v lese nebo na poli, či jinde v terénu. O tom, že jezdí za 9? tomu věřím - a když budu chtít a trochu se snažit, pojede i za 12. Tohle dokáže každej hňup. Ale taky by bylo slušné napsat, že s ní lze jet i pod 5,8/100 - což mámě ověřeno v praxi a to prosím pěkně - nejme žádnou brzdou provozu. Snad jediná relevenatní inforace je ta, že Dacia je auto, které je nutno považovat jako auto, kterému bude život krušný - pracant, nikoliv S-klasse pro dálniční cestování. Také by bylom záhodno napsat, které moderní auto denška snese LPG, než s emu rozteče hlava? Hmmm??? No kolik jih jako nových prodejci nabízí??? pokud mě pamět neklame, dnes už ani jeden. A tady vidím právě LPG jako trhák pro české chalupáře, myslivce, rybáře, modeláře a další zájmové skupiny, které potřebují jet levně (a to Dacia dovede), přitom velmi spolehliově (stačí mrknout na zahraniční auto-weby) a odolně. prostě článkě je ve stylu "kdo chce psa bít, hůl si vždycky najde" ! A než upachtěnou navoněnou bídu ve smyslu Rapid či dokonce Fabia - to 100x Dacia Duster. Myslete si, co chcete. PS: jezdím v SUbaru, Infiniti a do města MOndeo. Duster nemám, ale nad verzí LPG se vážně zamýšlím místo Mondea.

Zd
Zdeny60
13. listopadu 2019, 15:55
0
Ford Mondeo HEV: Opomíjeno neprávem?

¨Tak co tam je vlastně za pohony? Nesedí součty, pane kolego! A dále - je tma dvojspojka, nebo CVT??? Jsem z toho jelen...

Zd
Zdeny60
12. listopadu 2019, 09:53
8
Ptejte se: Hledáme ojeté auto s nadstandardní výdrží a za málo peněz

napadá mě jen taková úvaha. vycházím z toho, co jsem 14 roků dělal. najíždí li někdo 60 a více tisíc km/rok, jde nejspíše buď o řidiče České pošty a přepravu balíků (ten ale neřeš zadání tohoto článku) a nebo o zástupce nějaké společnosti. Buď technického, nebo obchodního, tzv. cesťáka. Lze předpokládat, že firma, pro kterou daný jedinec pracuje, je zahraniční (protože najíždět 90tkm/rok pro českou bych se ani nevykašlal, za dejme tomu 40 čistého měsíčně - to by mi chyběla opravdu jakákliv motivace). A protože zahraniční slušné firmy dávají služební vozy, které mají ošetřené ve své domovině a mění je po 3, max. 4 letech, je mi záhadou, proč tolik bazírovat na splacení lízingu po nájezdu dva bambiliony kilometrů. Takže něco je špatně. Buď v zadání dotazu, který není přesný a nebo pán je masochista a pracuje jen pro radost a navíc práci si dotuje ze svého. Pro takovou porci km by mně osobně nikod nedostal v jiném autě, než Lexus či MB S , protože jde o moje zdraví. kdysi v pravěku jsem najížděl cca 60tkm/rok v Pežotu 406, Superbu I a bylo to utrpení. Dnes, v daném provozu (rozuměj daleko delší době strávené za volantem) a riziku nehody na každém kroku )daleko vyšším , než tenkrát) by bylo řešení opravdu v autě vyšší až luxusní třídy. Z dostupných auta bych zvážil ještě Toyotu Camry. Nic, jako nějaké VW, či Superby, nebo dokonce nějaké Seaty, jak tu padlo, to je holá vražda a poukázka na zničení zdraví. Modeno jakbysmet. Cokoliv, co bude tzv. "zábavného" znamená, že budeš trpět. vibrace, hluk, drncání po panelkách v Polsku atd. Za chvíli tě začne unavovat "přesné" řízení, protože není nic příjemnějšího, než trvale "korigovat" nepatrné snahy vozu někam uhnout. Naopak, ty potřebuješ lokomotivu, která se rozjede v Praze a skončí v Bělehradu (například) a cestu prožiješ bez těchto stresů. Upřímně, já jsem rád, že tohle už nemusím řešit, protože i v tom pravěku, když jsme takto blbnul (ono i 60tkm/rok je fakt porce, natož 90tkm/rok) protože střízlivým výpočtem dojdu k číslu, že v autě musím protrpět ročně 44 dnů non-stop, počítám li AVG jen 85km/h- a to jsem velký optimista, nebo´t v CZ je to nereálné) se to na zdraví 200% projeví. U mě se to projevilo bolením rukou (asi karpály) a poškozeným systémem vazů v pravé kyčli - ač jsem měl tempomat, tak ta noha je strnulá pořád. Takže moje volby byly řečeny a přeji fakt good luck. Za poškozené zdraví by mi to dnes už nestálo a život je příliš krátký na to, abych si ho ničil kvůli práci. Na to jsem přišel až po letech, ale Pámbu zaplať aspň za to, že dnes mohu už být doma, ač nemá ještě zdaleka důchodový věk a pracovat už nemusím.

Zd
Zdeny60
26. září 2019, 07:50
0
Jaký předpis byste nikdy neporušili (a s jakými si hlavu neděláte)?

Nikdy bych nesednul za volant, když: bych měl cokoliv vypito, byť jedno malé pivo. přes to u mě nejede vlak. nehulím nic nečichám ani nezobu, takže tohle mám vyřešené. Nikdy bych nevlítnul do křižovatky na červenou. pokaždé respektujit značku STOp na 100%. U závor čekám, až zhasnou světla. Nikdy bych nevyjel bez zapnutých pásů. toto jsou mé zásady, přes které nejde vlak. otázka rachlosti - tu už mám také léta vyřešenou. od té doby, co už nepracuji a benzín si platím za své poctivě vydělané peníze (tedy nikoliv továrníkovy peníze abych proléval hrdlem nádrež), respektuji limity, takže mimo obce jezdím obvykle mezi GPS 80-90km/h, obec do 54km/h a dálnice GPS 115-120km/h. Už npřed dávnými lety jsem došel k názoru, že minuta v lidském životě nic neznamená, tudíž pro mě nemá význam jezdit rychleji. A co mám už také vyřešené, tak s idiotem za volantem zásadně nekomunikuji. proto již dlouhá léta jsem v klidu a jízdu beru jako nutné zlo. Mám najeto kolem 2 milionů km od doby, co vlastním ŘP a dnes jsem rád za každý dne, kd ynemusím do dnešního provozu, kde vládne anarchie, lidská blbost, agresivita, neschopnost tolerance k něčemu či někomu. je mi 59 let, takže senilní geront jestě zdaleka nejsem. V životě jsem mlě 3 DN a všechny tři zaviněním druhého debila, co: nekoukal před sebe, nevěnoval se řízení a v jednom případě dokonce usunl za volante. To byla poslední 3. vážná DN, po níž jsem procitnul a začal si vážit každého dne, kdy se směji, dýchám čistý jesenický vzduch a směji se těm, co denně tráví za volantem deset a více hodin...

Zd
Zdeny60
11. dubna 2019, 12:45
1
Neobyčejné SUV za 200 tisíc

Z dané množiny zmíněných aut by byla moje volba Infiniti. A mám pro to nekolik důvodů. Jsem dlouholetý Subarista a mám zkušenosti s Tribecou B9. Mimo to, že to je uvbnitř velké, nepřináší moc výhod. Na 3,0 je to těžké a v kombinaci se starou převodovkou nejde o nic moc-chaotické řazení, vysoká spotřeba, občas propálené těsnění pod hlavami = GO = 60 litrů, když to jde "bez komplikací". lepší je pak verze 3,6 s novou převodovko a SW, ta řadí již lépe a paradoxně žere méně, než H6 180kW 3,0. Ale - dostávám se k meritu věci: moje volba - pokud bych tedy nekoukal na nájezd = náklady na PHM - by bylo jednoznačně Infiniti EX/FGX s 3,7 l motorem. Mám jej nyní v řadě G37 4x4 a mohu jen chválit. Motor je úchvatný a s motorem Subaru nesnese srovnání. Je mnohem lepší ( i když Subaru 3,6 není fakt špatný). Infiniti je vcelku dost profláknutá značka v USA, ale i v Rusku, Ukrajině. U nás ne, občas se sice objeví, ale není moc hojná. Přitom jde o skvěle zpracované auto, motor i převodovku, která řadí velmi slušně, výborný pohon 4x4 a vysoký jídzní komfort, vyšší, než u Tribecy či X3/X5. Výhodou EX/FX je, že se nekradou. Dílů je dost, jak originálů, tak neoriginálů, v POlsku se dá koupit vše. Nevýhoda Infinti, ač s motorem Nissan Z370 je to, že vám ne každá STK udělá emise. Nemají licenci, ptž na pár kousků v regionu se jim to nezaplatí. Já dopadnul stejně a ze Šumperka musím jezdit do Hradce do Colorcaru, kde to dělají. Olomoc (Nissan) mě vyhodili, v Šumperku, ač mají licence na Z370, tak také, protože to není Infiniti. nechápu, ale je to tak. Jinka ke spotřebě: B9 Subaru 10-12 klidná jízda, G37 4x4 Infiniti 9-11 klidná jízda, v SUV EX/FX + 1-2 l/100 navíc. N95 to sežere, ale lépe to jede na N98.

Zd
Zdeny60
31. března 2019, 18:16
0
Zlatá vrána 2019: Investiční klenoty české inzerce

K té Toyotě Carině: myslím, že tohle auto tu bude jezdit dalších 50 leta ani se nezačerevná. pokaždé, když jsem byl v Arábii, nestačil jsem jen němě zírat na Cariny aCorolly s porcemi přes půl i více milionů km. Jeden taxikář mi říkal, že má Corollu asi 20 let a tachometr se otočil asi 7x = po dle mých propočtů 600-700 tisíc km, jak se to bere. L"eje prý jen benzín a olje a dělá základní servis. Auto dobité jako kůň, ale jezdía jezdí. Ostatní vozy z tohoto článku nestojí za řeč, jsou to předražené mršby, jako Favorit, Š120, sanitka, Sierra... Shnilé vraky. Ale tahle Toyota věřím, že bude opravdu téměř jako nová. Byť má najeto 75tkm a měnila se tyč řízení a palubovka, či co. prostě auto, které přežije i atomový výbuch a pořád bude jezdit. holt, japonec to bude až na konec. Nebo do konce?

Zd
Zdeny60
27. března 2019, 19:31
0
Autíčkář se ptá: Jaké bylo nejhorší auto, které jste měli?

Moskvič 408 r.v. 1966. Nejen, že asi po 5 letech ho musel táta necjat komplet celej vyvařit a lemy udělat ze skla a Eprosinu, ale jako celek to byl omyl automobilového průmyslu. Dostal jsem ho za promoci (asi za trest) a jezdil s ním ještě asi 2 nebo 3 roky. Vždycky, když jsem potřeboval někam jet na čas, nešel nastartovat. pomohlo až odpojení palivové přívodní hadice k ručnímu cucáku a profouknutí trys pumpou na kola. Obvykle člověk smrděl od benzínu jako tchoř, ale pak chytil na drb. A jiný chu´tovky, jako např. spečené relé dobíjení a málem vyhořelé auto, zadní lisotvá pera dělaná z bláta se musela kovat co dva roky a balit do koženky, aby se mezi ně nedostávla prach, co rok patlak spodek suříkem, prostě auto jak má být. Pak jsem si za první vejplaty koupil Š120L v Mototocehně Frýdek Místek, ale ani tohle nebyl žádnej zázrak. odcházely palce, těsnění vodní pumpy a klíňák. Proto jsem s sebou vozil tak 2-3 palce, cívku, 2 klíňáky a kupu dalšího materiálu. Nejelpší závada byl uvolněný šteft na hřídeli rozdělovače, takže auto nešlo nastartovat, majíc rozhozený předstih a nefunkční zapalování. Povolal jsme svého mechanika, na místě vytáhnul rozdělovač, řekl "Aha" a za 5 minut už jsem fičel.

Zd
Zdeny60
08. února 2019, 11:01
-2
Ptejte se: Rychlé auto, ve kterém se dá přespat

Pro Ratan Groh: číslovka zatím ještě není můj věk, ale brzy bude. O autě: každej to má jinak. Jedu přes franici na Espňol. K čemu mi je 3 litr s 250HP, když je omezená rychlost na 110? Ty pojedeš za 10/100, já za 5/100. Tak to vnímám já. Peníze netisknu, málo jich nemám, ale ctím jejich hodnotu. Hotely, kde jsem spal, radši koemntovat nebudu, protože tam, kde jsem spal, ty jis nespal zcela jistě ('např. 5* v Saduské Arábii je totéž, co 8* jinde ve světě, ale to nechme být, to sem nepatří. Ale tam bys poznal, co je arabský luxus...). Přespání v autě bylo přímo v zadání tazatele. proto jsem dal tip na jedno z mnoha aut, co jsme vlastnil a ojezdil, tedy podloženo reálnou zkušeností. Na Korsce, jak tě najdou spát ve stanu mimo legál tábořiště, se opupínkuješ z pokuty. A věř, že po těchto lidech tam jdou. Auta v kempu si nikod nevšimne. A hotel na Korsice v divočině fakt nenajdeš. Asi tak. OK, nechť si každý jezdí, v čem chce. Byl to tip, to bě se nelíbí, budu s tím muset žít. Teď nejradši jezdím obytňákem - island, atd... hymmer na podvozku Fiat, do práce už nemusím, takže čas mě netalčí,a le užívám si to s komfortem. Zastavím si kde chci, zůstano jak dlouho chci, užívám is života a krajiny, hotely mně faktmůžou skočit na hrb. Jak 1*, tak 5*. Jsem svým pánem a toho si cením nejvíc.

Zd
Zdeny60
06. února 2019, 08:18
0
Ptejte se: Rychlé auto, ve kterém se dá přespat

Zajímavý článěk. bohužel trochu mimo. Nabízet pro cestování po Evropě 3l benzín mi přijde dost kách. Měl jsem dojem, že peníze má člověk vložit do zážitku, za kterým se dopravuje, nikoliv do nákladů a PHM. tedy, pokud řízení není ten jeho cíl. Mám zkušenost podloženou 14 roky s danou třídou aut a najížděním 60-80 tsíc km za rok. Ano-mluvím o vozech Pežot s motory HDI. Vystřídal jsem všechny, co kd vyrobili - jak 2,0 tak 1,6. A věř, že když jsem jel lyžovat do rešenu (900+900km), tak kamarád s benzínovou Fildou 1,3 úpěl, když tankoval, zatím co já se smál. A to si představím, jak by úpěl, až byl lil rakouskou či německou N95/98 za 1,5 éčka do nádrže nějaké 3 litrové propasti. Moje auto nejnej, co jsem kdy měl (a bylo jich 27, počítám li dobře) byl pežot 807 2,0HDI s výknem 97 kW (power boost od PSA). SPotřeba 7/100, vyspání jako v 5* hotel, krámů na surf, lyže atd bez problému, spolehlivost excelentní (neodejít stahovačk PZ okna - vyřešeno na záruku), tak bez závad, komfort, pohodlí za jízdy. CHápu, o pěžotech a jiných francouzích je zakázáno mluvit a co nemá na rypáku modr-bílý znak či 4 OOOO není auto, ale já s ena to dívám z pragamtického pohledu. Cestování má být co nejbezpečnější, nejkomfortnější, ale taky nejlevnější. A to P807 splnil beze zbytku. Nyní si vozím řiť v japosnkých "speciálech" (Subaru + Infiniti) a cestování není nejhorší, ale nesmím se dívat, když platím u pumpy žrádlo do nádrže.

Zd
Zdeny60
16. ledna 2019, 21:19
-1
Prémiové kombi za 100 tisíc. Je to dobrý nápad?

Pokud je člověk bohat, nebdue si kupovat 15 let starou paštiku, ale koupí si nový vůz. Ti, kdo u toho navíc ještě přemýšlejí, si ho vezmou na O.L.

Zd
Zdeny60
07. října 2018, 10:05
-1
Mitsubishi Pajero Expedition: Život začíná tam, kde končí cesta

Tak jen pevně doufám, že nikoho z vás nenapadne jít rajtovat do Jeseníků. takový tady hned střílíme bez výstrahy!!!

Zd
Zdeny60
22. srpna 2018, 13:16
0
Ptejte se: Rodinný kombík se sportovním charakterem

Za mě - jasně vede Levorg. Jakožto majitel 3 Subaru jsem byl z Levorga přímo nadšený. Podvozek, řízení a dokonce ani CVT mi nevadilo. Tohle je jiná liga CVT, než byly první kusy před X lety v Outbacku. Jinka se divím, že nikod nepřišel s nápadem to "hustě načipovat" turbo motor tak v čem je problém?? ze 121kW uděláš lehce 150 a to bude jinči frčák. A motor to přežije, z toho bych strach fakt neměl. Levorg převyšuje vešekré zménené vozy - zejména kladiva typu e60, RS, a další, protože jednak jeho servis bude za pakatel prpti těmto a hlavně, jako u rodinnýho auta by mě by mi vadilo jezdit za 125+N98 kmáří nohou. levorg jezdí od 6-10 a to se u rodinnýhop auta počítá. jinka vše levnější - gumy, HAVPOV, nový auto = záruka, atd. prsotě jasná volba Levorg. Nehledě na to, že není problém potkávat nahnilou e60...

Zd
Zdeny60
20. července 2018, 20:00
0
Ptejte se: Prémiový sedan za 250 tisíc

Mám Infijniti G37 4AWD a potřeboval jsem nový přednáí ramena. Zavolal jsem do Prahy, za tři byla ramena doma v Šumperku (sice pálka - 16 vč. DPH) a bylo hotovo. Žádných 14 dní. Pak to chce najít mechanika, který není vrah, ale opravdu fachman (mám takového u F-M, kam jezdím léta se svými Subaru a dělá mi i Infiniti). No problem. Značkový servis je vždy cesta do pekel...

Zd
Zdeny60
06. března 2018, 17:57
0
Ptejte se: Jakým kombíkem nahradit Focus ST225?

Vyjádřím se k SpecB. měl jsem ho dva a půl roku. Přišel jsem o něj díky polskému magorovi, co usnul za volantem dodávky a ze zadu to do mě napresoval v 70km/h, zatím co já jsem stal jako poslední v koloně. On měl ale na korbě ještě jeden osobák, tak hmotnost soupravy dle protokolu PČR byl téměř 4 tuny. Ale to je jedno, auto se prodalo, protože mě zbořená auta nesmí do domu. Nicméně, k věci. Chce-li člověk, aby SpecB ze sebe vydalo maximu, podmínkou nutnou je, aby byl ve 100% stavu podvozek. Tzn. zejména tlumiče, čepy , tyčky a ostatní díly: bez toho to je o ničem. Tuhej podvozek ale dělá divy.Je třeba se připravit na to, že díly něco stojí, ale rozhodně bych nesejčkoval, že tě to utrápí k smrti. Ono toziž PC tohoto auta byla 1,3 mega a bohužel, díly z Japonska něco stojí a šetřit na polskejch šmejdech se v tomto případě fakt nevyplatí. Dále to samý - 18´´ gumy. Opět - je to o výběru kavlitních = drahých gum. Barum fakt ne. No a zbytek je celkem OK bez problémů. Musí se dlěat pár základních úkonů, což ale by mělo platit všude. Olej po 15tkm (dával jsem Millers 10w60), olej AT po 60tkm (měl jsem AT), kotouče a desky, filtry, svíčky. Rozvody do 250-300tkm se neřeší, maximálně jedna kladka napínáku (/ložisko za cca 80,- a doma sám). Elektgrika absolutně OK, koroze nul (měl jsem 2007 a asi 85tkm najeto). U vysokých nájezdů je třeba počítat s výměnou katalyzátorů (2 kusy), někdy lambda, ale nic, co by nebylo třeba na BMW či Audi. Co hovoří za toto auto - tak famozní podvozek. To prostě A4 ani nějaká O RS nenabídne. A k ke všemu ještě samosvor vzadu u aut s VDC a AT. SPotřeba je 9 při dědkostylu až po 20 při pile, více jsem se nikdy nedostal v horském terénu u nás. Ale to bylo už za hranicí dovolené jízdy:-) Bohužel, sehnat SpecB ve slušném stavu u nás neexistuje, já ho sháněl před 5 lety přes rok (nakoce jsem koupil u Freye). Ale práce na něm bylo i tak, zejména na kosmetice. Lak, základní servis atd... U nás to, co ej na trhu, jsou vybydlený vraky. Mám je v merku, tohle auto bych si klidně zopakoval.

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Moskvič Ostatní Šlapací 1978
Moskvič Ostatní Šlapací

1978 rok výroby
1 koní výkon
0 ccm objem

Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat 2002
Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat

2002 rok výroby
107 koní výkon
1 600 ccm objem

Lincoln Town Car 4.6 V8 Signature 2003
Lincoln Town Car 4.6 V8 Signature

2003 rok výroby
239 koní výkon
4 601 ccm objem

Ford LTD Coupe 1971
Ford LTD Coupe

1971 rok výroby
260 koní výkon
6 590 ccm objem