načítám data...

Bubak.cz

JménoMartin Kučerňák
BydlištěBrno-město
Registracepřed 4.2 rok.
Poslední aktivitapřed 12.6 hod.
Komentářů u článků26
Pozitivních komentářů u článků7
Negativních komentářů u článků1
Možnostinapsat zprávu

Posledních 50 komentářů

Bu
Bubak.cz
12. prosince 2021, 12:53
-1
Isle of man Tourist Trophy – nadšení nebo šílenství?

To jestli člověku F1, nebo Moto GP připadá nudný, je holt subjektivní věc. Pokud se na to podívám objektivně, tak v F1 při současné bezpečnosti a úrovni techniky (relativně spolehlivá, přinejmenším na pár závodů, a nejsou výkonem až tak daleko od sebe) zůstane po odfiltrování vnějších jevů (počasí, nehody, poruchy) jen to kdo je lepší jezdec, kdo má výkonnější auto, a kdo zvolí lepší strategii s pneu, a s trochou nadsázky se to dá, pohledem diváka co není zrovna fanda, připodobnit k poklidné přetahované s občasným dramatickým soubojem (vyjímkou by mohl být dnešní závěr sezóny, kdy HAM a VER mají stejně bodů, v případě rovnosti bodů (pokud by oba vypadli nebo dojeli mimo body) vítězí VER díky většímu počtu prvních míst, a zároveň VER se jeví jako hovado co občas vezme v souboji před zatáčkou vnitřní stopu a jde "omylem" pozdě na brzdy. HAM to o něm už ví a dává si pozor). Mě to třeba baví, chápu že někoho ne, ale nemyslím si že by dnešní závodění bylo nudnější.

A myslím že podobný shrnutí, jako jsem popsal výš, by se dalo aplikovat na i na Moto GP, který sice nesleduju, ale taky, co zůstane pokud se už nejede na nebezpečných okruzích, a je promakaná technika i bezpečnost. Závodění. Pak už je to na každým divákovi, jestli ho přitahuje závodění (souboj o to kdo je rychlejší), nebo adrenalin.

Za mě závodění, ale možná ne na 100%. Pokud bych zase odbočil k F1 a možným výtkám na dnešní dobu, tak z podobnýho soudku by mohlo být DRS - ta klapka v zadním spoileru, co se může otevřít na určených rovinkách, pokud je formule v detekčním bodě míň jak vteřinu za autem před ním. Při současné propracovanosti aerodynamiky začaly mít vozy problém při jízdě za jiným vozem kvůli zvýřenýmu vzduchu, a po dojetí auta před ním ztráceli čas a odcházely jim pneumatiky, a měli problém vůz, co dojeli, předjet. Tak přišlo DRS na usnadnění předjetí v takové situaci. Svým způsobem si to vynutila současná technika. Je to dobře, nebo špatně? V tomhle směru to má Moto GP možná jednodušší, že čas na kolo nebude tolik záležet na aerodynamice.

Bu
Bubak.cz
10. prosince 2021, 17:38
0
Isle of man Tourist Trophy – nadšení nebo šílenství?

F1 - zrovna závěr aktuální sezóny nuda není, a to že je za ty roky propracovaná bezpečnost bych jako vadu neviděl (takovej Grosjean by asi nesouhlasil s výčitkou důrazu na bezpečnost poměrně zásadně

), pokud se teda veřejnost nečeká od závodů krev a zuhelnatělá těla, jako tomu bylo kdysi (https://en.wikipedia.org/wiki/1955_Le_Mans_disaster) v dobách kdy se jezdci nepoutali protože jim připadalo bezpečnější letět vzduchem než být slisován v autě.

Myslím že i ten Franta Šťasný by mluvil jinak, pokud by měl tehdy na výběr jen tu zděnou zídku. I když možná ne, možná je to takovej adrenalinovej závislák a magor že by při představě letu proti zdi v 200km/h jen zasněně koukal do prázdna.

Jak říká jedno pořekadlo, bezpečnostní předpisy jsou psány krví. Chceme závody, kde zvítězí ten rychlejší a lepší jezdec/pilot (současnost; byť v tom teď, po odfiltrování jiných vlivů, hraje minimálně stejnou roli kvalita stroje a týmu), nebo něco na způsob gladiátorských zápasů v aréně kde občas někdo přijde o hlavu (minulost)?

Bu
Bubak.cz
08. prosince 2021, 11:48
0
Isle of man Tourist Trophy – nadšení nebo šílenství?

Chápu z toho videa s HP4 správně, že ta motorka má dostatečnej výkon na to se i v nějakých 200km/h stavět na zadní (nebo spíš zvedat přední)? O_o

Bu
Bubak.cz
26. listopadu 2021, 12:18
0
Kterak se zpronevěřuji svým zásadám

Škodovky - z mých zkušeností se služebníma Octávkama 3. gen., záleží na motoru. Zatímco 1.6tdi verze mě aktivně lezly krkem - zvukem, pocitem lenosti, a tím že v každé zatáčce jsem měl za volantem pocit že auto zatáčet nechce, 1.2tsi působily celkem přívětivě, navzdory stejnýmu výkonu živěji, i v těch zatáčkách auto se auto zuby nehty nebránilo. Jakkoliv to nebylo auto po kterým bych toužil, pokud bych potřeboval nenáročný prostorný a praktický auto, proč ne.

Dacia - předpokládám že lidi tím myslí, že by si ji nepořídili jako hlavní (jediné) auto, zatímco autor jejich názor sráží argumentem že mu vyhovuje jako x-té auto, které má jen jako polomrtvého dělníka na rekostrukci bydlení pro cesty hobbymarket - bydlení.

Automat - mám s ním jen omezený zkušenosti z jedné zážitkové jízdy, kdy musel být celou dobu v komfortním režimu (což nebylo moc reprezentativní; i při plném plynu podřazovala jak na valiu), a pak anekdotu kdy jsme měli ve firmě jeden automat z půjčovny (bylo víc služebek než služebních aut) a banda vývojářů, co s automatem nikdy nejela, řešila jak se rozjet. Zajímalo by mě ale jak se s ním v praxi parkuje třeba podélně v kopci do místa celkem natěsno... Zase mít auto vyloženě na sportovní jízdu, tak bych ji preferoval, protože rozhodně nemám pocit že bych dokázal s manuálem řadit líp, ať bych se snažil sebelíp.

Asistenti - už jsem jako spolujezdec zažil auta, kdy asistenti pípali a varovali aniž by bylo před čím. Kategorie sama pro sebe je rozpoznávání značek, kdy auto některý značky přehlídne, dálnicím nerozumí, a ukončení platnosti značky křižovatkou nezná. Pokud jednoho dne EU nebo někdo prosadí povinný omezovač rychlosti, řízený podobným rozpoznávačem, bude legrace.

Bu
Bubak.cz
13. října 2021, 15:35
1
Bazarový snílek: Nad 100 pod 100 a nahodilé podivnosti

Třídní boj v tom není a ani mě o něj nešlo. Jen reaguju na to tvoje defakto vysmívání se lidem, co, ač je auta baví, do auta nejsou ochotní investovat cokoliv, a užijí si i s autem v, jak to poměrně trefne označil Bavoraczech, 90ti procentním stavu. A pokud budeš porovnávat auta v dobrým, byť ne špičkovým stavu, E46 bude pořád dobrá volba a troufám si říct že zábavnější než většina ostatních možností, což bylo to, co jsi pravděpodobně ne že od začátku nepochopil, ale co tě nezajímá, protože si z toho raději chceš dělat srandu.

Co se týče toho konkrétního kusu v inzerátu, podle obrázků bych se mu taky vyhnul, ale to už jsem tu zmiňoval.

Ad "180% průměrné české mzdy a nemáš na BMW". Pokud se budeme bavit o novým/zánovním, tak 180% průměrné mzdy je asi 54k. Něco trochu slušnějšího bude při pětiletým splácení vycházet na 20k měsíčně (nepočítám do toho pojistku, která by tady už byla na místě), k tomu máme 15-20k hypo/nájem, a rázem máme 14-19k na energie, dopravu, telefon, internet, jídlo a volný čas. Teoreticky by se to dalo, ale nezní mě to jako dobrej nápad.

Bu
Bubak.cz
08. října 2021, 14:32
0
Bazarový snílek: Nad 100 pod 100 a nahodilé podivnosti

Stále nechápu co je pointou vašich příspěvků (pokud ne pošklebovat se lidem co jezdí starýma autama, protože na nový nemají nebo ho nechtějí, protože vidí jakou jejich starý auto dostává sadu od spousty ohleduplných spoluobčanů co kolem projiždí, parkují, nebo jen prochází a náhodou nějaký zvláštním způsobem došlápnou na zpětný zrcátko. A to bydlím v normální čtvrti).
Chcete světu říct že starý auta za 1/15 nebo i míň původní ceny, nebudou nabízet všechny vlastnosti původního auta? Nebo že si mají místo pořád ještě slušnýho i když starýho auta, pořídit ve stejné cenové hladině Fabii nebo Oktávku, která nebude na provoz o nic levnější, a pokud ji bude chtít člověk uvést do stavu novýho auta, tak spolkne podobný peníze? Každý auto, pokud ho chceš mít v dokonalým stavu bude stát hodně (ok, asi ne Dacie, i když s něma nemám zkušenosti, tak mám pocit že u nich dokonalej stav, ve smyslu vlastností, není asi ani z výroby), to tady snad nikdo nerozporuje.
Ale i tyhle starý vylítaný střepy, nad jejichž vlastníky či fandy (kteří do toho automaticky nenasypou pár set tisíc, což je pro třeba pro Beasta očividně požadavke na to mít vztah k autům) si sem chodíte honit ego (jiný vysvětlení mě teď nenapadá), ať už průměrná E46 RWD R6, nebo ta S3, nabízí i bez těch pár set tisíc zajímavější svezení než většina alternativ co by jste doporučili (což vás ani nenapadne). Jenže to je vám jedno.

Bu
Bubak.cz
08. října 2021, 01:32
1
Bazarový snílek: Nad 100 pod 100 a nahodilé podivnosti

To nevím odkud bereš ty ceny. Molitan u řidiče stojí kolem 100€, zkusím dohledat fakturu jak jsem ho měnil já, bylo to něco kolem 2,5k kč. A to jako chceš počítat do úvodního servisu u starýho auta výměnu potahů, který jsou přitom normálně použitelný a bez poškození, a používat to jako argument k tomu, že to auto nejezdí jak má? No jo no, nějak se k té částce, co jste nahodili, musíte donafukovat. Oba jste mimo.

Bu
Bubak.cz
05. října 2021, 15:41
0
Bazarový snílek: Nad 100 pod 100 a nahodilé podivnosti

"2x kupní cena" dá se s tím normálně jezdit i bez toho, že by člověk automaticky bez přemýšlení vyměnil, za tuhle cenu asi vše? I jako daily se to dá provozovat (pokud člověk akceptuje, že při tomhle věku se občas objeví nějakej elektrickej šotek, tu a tam to nějakej plast nebo guma zabalí, a i ta kovomorka se někde najde).
Není to sice dokonalý auto, ale taky si nezaslouží ten hate, co se na něj na tomhle webu nonstop sype v komentářích (asi jako podvědomá reakce že ho někteří novináři možná až příliš vychvalují)

Jen tenhle kus vypadá trochu zvláštně a napadenej kutilem. Exteriérovej m-packet, velká navigace, sportovní volant, základní sedačky? Ještě zatmavený ledvinky, zadní blinkry, okna, a podle třetí fotky působí jako že má za sebou bouračku na předek.

Bu
Bubak.cz
05. května 2021, 11:56
3
Hyundai i30 Fastback 1,5 T-GDI: Když vyhraje rozum

Ta převodovka zní jako to nejhorší z obou světů. Člověk pořád musí šlapat na spojku a řadit, ale přitom si to dělá co chce.

Vzhled zadních partií je pro mě neprůchozí (auto s tím vypadá jak přilepenej zadek SUV na normální hatchback), ale zase je tu i normální hatchback a combi.

Ještě že to nemusím řešit, protože tuny elektronických asistentů (co si žijou vlastním životem, a kecají nebo rovnou zasahují do řízení) nedávám, takže zůstanu u starých, ale zábavných/zajímavých pleček, co několikrát objely zeměkouli

Bu
Bubak.cz
26. března 2021, 13:32
0
Volvo V70: Zúčtování po čtyřech letech

Naneštěstí v servisu, kam jsem jezdil mě naposledy už odmítli vlastní díly, a ty co oni vybírají mají kolísavou kvalitu (naposled palivový čerpadlo, co zřejmě nedrží tlak a po zapnutí zapalování se musí počkat se startováním, reklamaci odmítli přijmout s tím že by ji zamítnuli, a že pokud na tom budu trvat, naúčtují si co největší náklady...), tak přemýšlím kam jezdit příště (občas jsou cítit vibrace z podvozku, takže mě bude čekat jejich řešení. Zkusím s tím zacvičit bez zvedáku, třeba narazím na vůle a budu vědět co nechat vyměnit, než sázet na to že to trefí servis).
Ideální by to bylo servisovat sám, ale pokud pominu že nemám nářadí ani servisní zvedák/kozy, tak hlavně nemám k dispozici žádnou garáž ani nikde ve svým okolí, a do lezení pod auto na šikmým parkovišti na sídlišti, všem pod oknem, se mě úplně nechce.

Bu
Bubak.cz
25. března 2021, 11:33
0
Volvo V70: Zúčtování po čtyřech letech

Připomíná mě to moje pocity a zkušenosti s E46, i včetně odpovědí na otázky na konci článku. Taky se při jejím věku spousta gumy a plastů rozpadá, tu a tam něco prosakuje, řj stabilizace (která řeší i ABS) si začala žít vlastním životem až přestala žít vůbec, a podle zkušeností lidí to bude taky studenej spoj, přední podvozkový díly moc nevydrží. Vydrží fungovat i bez příkladné údržby, jen to pak není ono.

Bu
Bubak.cz
20. března 2021, 12:19
0
Konce nadšeného motorismu

ransom: a chodci a dětský kočárky předpokládám taky

Bu
Bubak.cz
20. března 2021, 12:17
1
Konce nadšeného motorismu

dodatek: nečetl, protože je to zase duchu "všichni jste zku****í luddité, jenom já jsem letadlo", nebo něco podobnýho

Bu
Bubak.cz
20. března 2021, 12:13
0
Konce nadšeného motorismu

Při pohledu na jméno článku a autora jsem většinu ani nečetl, jen jsem chtěl zmínit - nedávno jsem si uvědomil takovou relativně velkou nevýhodu elektroaut. Jel jsem na kole po ulici, mírné stoupání, silnice vedla rovně, odbočka doprava, já mířil rovně. Zezadu se najednou ozvalo vrrrruuuuummmm-mmmmžžžžž auta co se na míň jak 100 metrech rozjíždělo na plnej plyn (byl to nějakej orezlej omlácenej fiat), aby vzápetí začalo brzdit. Už podle zvuku předpokládám že za volantem může sedět blbec, tak nachystám ruce na brzdy a mírně zvolním tempo, a taky že jo, těsně přede mnou to vzal doprava, sotva jsem to ubrzdil. Jak by to dopadlo, kdyby měl elektromobil/hybrid jedoucí jen z baterií, a já neslyšel co za volantem vyvádí nebo nemohl odhadnout co je to za řidiče?
Je to sice neautíčkářská starost, ale jestli časem nedostanou nějaký technický řešení, který by umožnilo okolí slyšet víc než jen hučení od kol (který při rychlostech v obci bývá skoro až zanedbatelný)?

Bu
Bubak.cz
24. února 2021, 20:31
0
Týden plný zajímavých novinek

díky, už jsem to po podrobným prozkoumání našel (https://media.autoexpress.co.uk/image/private/s--JsDXewIP--/f_auto,[email protected]/v1614072484/autoexpress/2021/02/Mercedes%20C-Class%202021-24.jpg celá galerie https://www.autoexpress.co.uk/mercedes/c-class/354353/new-2021-mercedes-c-class-gets-sporty-image-and-s-class-tech-pictures). S mercedesy nemám praktický zkušenosti, a na fotkách z dálky jsem automaticky předpokládal že je pravá páčka na stěrače. Ty jsou hádám otočnej kolík na levé páčce

Bu
Bubak.cz
24. února 2021, 16:47
0
Týden plný zajímavých novinek

Ovládání základních věcí, jako je klima, atd, by pro mě byl showstopper.
Nevidím nikde ani volič převodovky. To je jako páčka na volantu, nebo taky přes displej? :-)

Bu
Bubak.cz
18. února 2021, 18:54
0
Ptejte se: Jaký ojetý vůz (ne)koupit

Huh. Seznam mě tenhle článek nabídl jako čerstvej, ani se nezobrazily žádný komentáře, dokud jsem nepřidal tenhle. wtf?

Bu
Bubak.cz
18. února 2021, 18:52
0
Ptejte se: Jaký ojetý vůz (ne)koupit

Jako majitel E46 si nemyslím že je to auto kde by se přespat líp než nouzově, nebo bez nějaké šikovné konstrukce kde by člověka neomezovala délka ložné lochy (od víka kufru po zvednutý sedáky). Kromě toho, je to starý auto, a i dobře vypadající kusy se můžou změnit na kasičky - běžnej provoz není nijak hroznej, ale třeba řídící jednotka stabilizace, která má pod sebou i ABS - 25k. Zatím jezdím bez ní a přemýšlím jak dál. Dál, dá se předpokládat že různý těsnění, elektronika atd můžou být pomalu na odchodu. Pokud má člověk k dispozici garáž a nářadí, návodů je spousta, většina věcí se dá vyřešit, ale některý díly můžou být drahý. Tu a tam to rezne nebo bude reznout.
Jezdí se s tím sice fajn, a mám to auto rád, ale pokud bych ho potřeboval k životu a/nebo by pro mě dražší oprava znamenala zhoršení finanční situace, nevím jestli bych do něj šel (řečí čísel, tak průměrnej kus, dovezeno 2015, dosavadní nájezd ~43k km, náklady na servis někde mezi 60-80k (myslím že tam budou převažovat díly podvozku, úniky provozních kapalin), z vážnějších problémů (=někde jsem auto musel odstavit) to byla baterie a palivový čerpadlo (nepřečerpávalo z druhé strany nádrže, která je rozdělená kardanem, takže tam sice bylo kolem čtvrtiny nádrže, ale auto se k ní nemohlo dostat).

Z dalších zmíněných aut, u Hondy Accord 7. generace jsem zaslechl něco o výraznějších problémech s převodovkou. Asi by se to hodilo prozkoumat blíž.

Ze zprávy/emailu nemám úplně jasno kolik nocí za měsíc se předpokládá že se bude v autě spát. Pokud by to bylo vyšší číslo, za sebe bych se zaměřil spíš na to aby se v něm dalo dobře vyspat než na to aby to bylo luxusní svezení na asfaltu.

Bu
Bubak.cz
15. února 2021, 23:50
0
Autíčkář v saturaci aneb co mám vydat?

Já myslím že jsi to popsal celkem dobře :-). Ta stavba kolem už vybudované silnice by měla vypadat nějak takto https://echo24.cz/a/wy5VB/dalsi-cinska-investice-na-morave-se-rysuji-obri-cinske-lazne

Bu
Bubak.cz
15. února 2021, 23:17
1
Autíčkář v saturaci aneb co mám vydat?

V Brně takovej objezd není. Podle vody na pozadí tipuju že je to https://mapy.cz/s/deruzeleno

Bu
Bubak.cz
01. února 2021, 14:15
0
Bu
Bubak.cz
01. února 2021, 14:08
0
Audi A3 1.5 TSI S-line: Nejvíc nejlepší Golf

Takže to není vyloženě zázračně rychlý (po městě do 50kmh může působit svižně i felicie, když se do toho bude řidič opírat), oproti předchozí, stejně výkonné verzi se zhoršilo zrychlení o 0,6s (pokud jsou údaje, co jsem dohledal, správně), předpokládám že těžším převodem v rámci snížení emisí, interiér působí rozpačitě, a pocit z řízení je na úrovni "Chcete zážitky? Jděte na horskou dráhu. Tímhle potřebujete rychle domů k pivu.". Zajímalo by mě na koho to auto vlastně míří, pokud pominu lidi co chtějí jakože prémiovku, když se zdá že to nabízí oproti o třeti levnější Corolle a podobným jen trochu nablýskanosti, možná lepší odpich a vyšší spotřebu. A o 50k výš začíná A4.

Bu
Bubak.cz
31. ledna 2021, 02:08
8
Proč nechápeme nová auta

Jeden z problémů dotykových displejů je, že i na nové hladké dálnici se bude auto pořád mírně pohupovat, s tím se bude pohupovat i ruka kterou budu chtít displej ovládat, a trefit tam stupidně malý tlačítka (obklopený jinýma tlačítkama, který reagují i na otření se o něj) je problém. Většinou tak na druhej až třetí pokus. Poměrně otravný, a s ohledem na to kolik tomu displeji člověk musí věnovat pozornosti, až nebezpečný. Vyzkoušeno v praxi na mnoha kilometrech ve služebních autech.

K dalším aspektům nových aut, článek se zdá je psaný v duchu že nové je automaticky lepší, ale pro mnoho změn byla jediná motivace emise, pro jiné úspory ve výrobě (jeden z důvodů dotykových displejů - vrazíme tam jeden displej ať nemusíme dávat tlačítka podle výbavy), a pro další změny to, že návrh a design ve společnostech funguje v od reality odtržené bubliny (nebo v ní žije někdo výše postavený, kdo svou představu silou protlačí; viz třeba tohle úsměvný video

)

Bu
Bubak.cz
27. ledna 2021, 11:20
0
Audi A3 35TDI: Když se Audi odváže

skoro jako by chtěli konkurovat bobřím zubům u některých nových bmw...

Bu
Bubak.cz
20. ledna 2021, 18:41
1
Autíčkář se ptá: Posloucháte za volantem nebezpečné songy?

Zpravidla poslouchám rádio Beat.

Zjistil jsem ale že mě za volantem nesvědčí (přesněji to nemusí svědčit okolí, když jedu v noci po městě a semafory jsou na blikající oranžovou :-))


Bu
Bubak.cz
16. listopadu 2017, 08:36
0
Dálnice D1: Od Bati přes komunisty až po budoucnost

V trase dálnice Wien-Wroclaw byla (myslím že ještě je) dlouho plánovaná rychlostní silnice R43, a mapy.cz mají vyznačené trasy plánovaných silnic. Vzhledem k tomu jaký jsou kolem R43 tahanice její vyznačení v mapě asi nakonec Seznam zrušil.

Na http://kontaminace.cenia.cz/ se dají najít fotomapy z padesátých let (s možností prolínání s aktuálníma mapama), jsou tam hezky vidět rozestavěný úseky jak D1, tak Hitlerovy dálnice, nebo i Baťova dálnice na Zlín (úsek přes Chřiby)

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Pontiac Firebird Trans Am 6,6 V8 1977
Pontiac Firebird Trans Am 6,6 V8

1977 rok výroby
240 koní výkon
6 600 ccm objem

Pontiac Solstice cabrio 2008
Pontiac Solstice cabrio

2008 rok výroby
175 koní výkon
2 400 ccm objem

Ford F350 7.3 Powerstroke V8 Diesel MT 2003
Ford F350 7.3 Powerstroke V8 Diesel MT

2003 rok výroby
275 koní výkon
7 300 ccm objem

Oldsmobile Cutlass Supreme  1992
Oldsmobile Cutlass Supreme

1992 rok výroby
191 koní výkon
3 130 ccm objem