načítám data...

XTad

JménoVáclav Havel
BydlištěPraha
Registracepřed 5.9 rok.
Poslední aktivitapřed 9.6 hod.
Komentářů u článků159
Pozitivních komentářů u článků38
Negativních komentářů u článků14
Možnostinapsat zprávu

Poslední blogy

Když se řekne sporťák

13. října 2016, 21:27 2 komentáře

Zamyšlení při sychravém večeru…

Levné elektromobily - naděje, nebo hrozba?

19. února 2017, 15:02 6 komentářů

Úvaha a námět k diskuzi…

Vývoj designu světel

10. září 2019, 13:33 9 komentářů

Zajímalo mě to, chvíli jsem googlil a rovnou to i sepsal…


Posledních 50 komentářů

XT
XTad
06. srpna 2022, 14:04
1
Kam se poděla normální auta?

Na Cinu bych to uplne nesvadel, je to jeden z poslednich trhu, kde se porad jeste prodavaji normalni sedany. To, ze marketakum evropskych automobilek vyslo v pruzkumech, ze Cinani chteji obrovske masky a podivna svetla je jedna vec, ale casto je to tak, ze Cina dostane elegantni sedan a pro nas zbyde jenom roztlemeny crossover.

Plati to i pro cinske znacky, ktere maji mnohdy evropstejsi design nez nase auta. (neni divu, kdyz Cinani koupili evropske designery), protoze Cinane porad jeste chteji, aby auto vypadalo "evropsky" (evropske zbozi tam plati za drazsi, vyspelejsi, luxusnejsi), zatimco Evropani se snazi krecovite trefovat do cinskeho vkusu.

V Cine taky *porad jeste* frci MPV, protoze bohati Cinane si zvykli pouzivat dodavku od buicku jako "pozemni tryskac", ale samozrejme tam existuje rada rodinneji zamerenych verzi od ruznych vyrobcu.

Ale mozna taky brzo zacnou vsichni jezdit v elektrickych crossoverech.

Naopak v Evrope vzdycky lidi chteli spis hatchbacky a kombiky, ktere byly povazovany za neco hodnotnejsiho a modernejsiho nez obycejny sedan. I prvni passat byl spis podivny hatchback, nez klasicky triprostorovy sedan a tehdy se podobnych kreaci ve stredni tride nabizela spousta. O francouzich ani nemluve. Proste v Evrope "normalni" auta nikdy moc uspesna nebyla. Dodnes clovek obcas slysi "kratka" a "dlouha" oktavka, i kdyz jsou obe dlouhe stejne, ale proste "dlouha" je vzdycky lepsi, drazsi atd. A i ta je povazovana za "nudnou", RS se malo odlisuje od bezne verze a neni distatecne sportovni, temperamentni atd. Vysledkem je stav popsany v clanku.

V kazdem pripade na SUV ma automobilka nejvyssi marzi, takze jich chce logicky prodavat co nejvice a zakaznici tomu jdou naproti, protoze hatchbacky nas od jejich rozmachu v 70. letech uz taky omrzely.

XT
XTad
04. srpna 2022, 11:07
3
Škoda Octavia iV: Auto, které dává smysl

Pres 90 % emisi pevnych castic u moderniho auta pochazi z brzd a pneumatik. Ty maji elektromobily taky.

Dalsi vec je, ze emise vypousti uplne vsechno. Z jakehokoli objektu se uvolnuji do ovzdusi latky, ktere vdechujeme. Ani se tomu nemusi pomahat spalovanim nebo podobnymi vlivy. Ne ze by to vadilo, i na to spalovani je clovek zvykly, jelikoz lide vzdy zili u ohne, ktery znamenal zivot. Vlastne jsme prvni generace cloveka od objeveni ohne, ktera nemusi zit v permanentne zakourenem prostredi, diky tomu, ze spalovat jiz umime ciste. Takze si toho vazme a nevymyslejme nesmysly.

Samozrejme kdyz se napriklad parkoviste premeni na verejny prostor, kde jsou stanky s burgry, ktere kouri jak lokomotiva, tak to lokalnimu znecisteni nepomuze. A globalnimu asi taky ne, vzhledem k ekologicke stope hoveziho.

XT
XTad
03. srpna 2022, 13:08
1
Škoda Octavia iV: Auto, které dává smysl

Kamiony taky uz davno nesmrdi, emisni normy se u nich dokonce zavadi s predstihem pred osobaky. Navic studene starty, kdy jeste katalizatory atd. uplne nefunguji se u kamionu neprovadi ve mestech.

XT
XTad
31. července 2022, 20:12
0
BMW 220d: Tenká hranice

Maly bavoraky byly vzdycky osklivy. At uz kompakty, jednicky nebo dvojky.

XT
XTad
30. července 2022, 11:09
-1
Škoda Kamiq Monte Carlo: Nevyrovnaná osobnost

To je dan za ten protazeny rozvor. Dalsi vec je, ze aby to auto vypadalo dobre, potrebuje minimalne osmnactky, coz je zaroven nejvetsi dostupny rozmer https://eu.cdn.autosonshow.tv/4987/retail/CE70WGA/SKODA__KAMIQ__SE_L_TSI_DSG__PETROL______CE70WGA-e04_md.jpg?t=20200909112956 . Nez mensi litaky, to uz je asi lepsi proste nechat poklice, ktere vice vystupuji z podbehu a proporcim trochu pomuzou https://www.portalridice.cz/data/blog-article/illustration/orig/skoda-kamiq.jpg .

XT
XTad
29. července 2022, 13:16
0
Škoda Kamiq Monte Carlo: Nevyrovnaná osobnost

To je vec vybavy. Verze style tam ma dokonce tu zminovanou alcantaru na bocnicich v zakladu https://www.topcentrumcar.cz/ap/fotky_vozy/15553/628c94e49febe.jpg a i s priplatkovou kuzi se to vejde do 600.

XT
XTad
29. července 2022, 12:44
0
Škoda Kamiq Monte Carlo: Nevyrovnaná osobnost

Tak jsem kouknul primo na stranky skodovky a rozvory jsou takhle:
Fabia: 2 552
Karoq: 2 630 nebo 2 638 (ctyrkolka ma asi jiny rozvor)
Kamiq/Scala: 2 640
Octavia: 2 669

XT
XTad
29. července 2022, 09:22
0
Škoda Kamiq Monte Carlo: Nevyrovnaná osobnost

Zajimave je, ze karoq ma o 2 cm kratsi rozvor nez kamiq/scala a o 5 cm nez octavia, se kterou je technicky sprizneny.

XT
XTad
10. června 2022, 15:49
1
Mercedes Sprinter 314CDI Speed delivery door: Balíkářův sen

Alza si na preprodavani cinskyho smejdu v podstate zalozila zivnost, takze k nim se to hodi.

XT
XTad
26. května 2022, 09:32
0
Bazarový snílek: Poslední šestiválce ve střední třídě

Jasne, ja to zase myslel tak, ze ty auta se sice jmenuji Samsung, mozna se to tam i vyvijelo, ale divil bych se, kdyby si Renault podobu vozidla od zacatku do konce nehlidal, pokud mel v planu to prodavat ve zbytku sveta pod svoji znackou a s lepsimi motory. Tim se dostavame ke druhe casti prispevku - motor z 350Z (Laguny a Espacu) je taky hezka ukazka toho, kam jsme se dostali. Dneska asi nikoho ani nenapadne, ze by nejaky Renault dostal 3.0 twin turbo z noveho zetka, zatimco jeho tehdejsi ekvivalent cpali, kam se vesel...

XT
XTad
26. května 2022, 07:03
0
Bazarový snílek: Poslední šestiválce ve střední třídě

Toho samsunga bych zase neprecenoval. SM5 V6 naftu vubec nemelo (daval se tam akorat 1.5 dci), vrchol byl 2.5 V6 benzin. Naopak jako Renault to mohlo krome toho benzinu a zminene V6 nafty mit jeste 3.5 V6 z 350Z.

XT
XTad
23. března 2022, 09:01
0
Zapomenuté modely let nedávných

Malibu melo cool schranku schovanou za vyklopnym displejem RADIOMAPY. Jeste zajimavejsi mi prijde jeho predchudce, Chevrolet Epica, ktery se prodaval s dvoulitrovym radovym sestivalcem od Porsche za pul milionu.

XT
XTad
22. ledna 2022, 15:46
1
O hyperkorektnosti, právu a dětských snech

Neni to cernobile. Treba Bugatti mu k rekordu pogratulovalo, auto mu taky pred tim pro tento ucel zkontrolovali a pripravili. Hlavne v roce 2015 udelal to same s veyronem. Jenom teda dosahl o 15 km/h mene.

XT
XTad
24. prosince 2021, 22:21
0
Historie a vývoj značky Infiniti

Jasny, v pohode. Ja to ani nebral tak, ze bych chtel clanek nejak opravovat, ale spis jako uvahu, jak vubec znacku Infiniti vnimat.

XT
XTad
24. prosince 2021, 09:59
1
Historie a vývoj značky Infiniti

Ne, ale Infiniti G35 ano.

XT
XTad
23. prosince 2021, 18:27
0
Historie a vývoj značky Infiniti

Neni znacka Infiniti spis nez snaha o proniknuti do luxusni tridy snahou o prodej jiz davno existujicich luxusnich nissanu mimo Japonsko? I prelomove G35 je jenom preznackovany Nissan Skyline, tedy pokracovatel tradicni modelove rady.

XT
XTad
12. listopadu 2021, 13:37
0
Design pro rok 2000 je s dvacetiletým zpožděním konečně tady

Reinkarnace modelu Pony uz existuje, jmenuje se Ioniq 5 a jeho test vyda Jenik nejspise v nedeli. Co se prukopnictvi tyce, retro moc prukopnicke neni. Spis znaci, ze designerum dosly napady. Nerikam, ze ty auta nevypadaji dobre a je hezke videt, ze osmdesatkova budoucnost je konecne tady, ale koncepty auta pro rok 2000 z osmdesatych let nebyly retrofuturisticke. Byly vyhradne futuristicke. Je sice dobre, ze jsou dnes "znovuobjevene" a nevyuzity potencial osmdedatkoveho designu je dale rozvijen, ale bylo by fajn, aby dnesni designeri hledeli do budoucnosti stejne jako designeri tehdejsi. Aby bylo co reinkarnovat i za dalsich 40 let.

XT
XTad
07. listopadu 2021, 19:13
0
Lexus LS500h: Nenápadný klenot

Ten sestivalec je vidlicovy.

XT
XTad
04. listopadu 2021, 11:49
1
Ford Bronco Sport: Kopající koník nakope zadek esúvéčkům i offroadům

Cenu urcuji predevsim rozmery a technika. Ani v jednom bronco nijak nevybocuje. Porad je to proste samonosna predokolka s haldexem. Kuga se 190k dieselem, pripadne 220k hybridem stoji v plne kolem milionu. Bronco jsem videl v inzerci za milion a pul i s 1.5 EB. Kdyz jsem letmo kouknul na ceny v USA, tak kuga (tam se to jmenuje escape) stoji 25 az 35 tisic podle vybavy a bronco asi 28-38. Nic proti nemu, to auto mi je sympaticke a pokud ho nekdo bude vylozene chtit, tak za nej ty penize treba i da, ale racionalne to smysl nedava.

XT
XTad
04. listopadu 2021, 10:51
0
Ford Bronco Sport: Kopající koník nakope zadek esúvéčkům i offroadům

Cena 1,5 milionu za kompaktni (v USA dokonce subkompakt) mainstreamove SUV mi obhajitelna neprijde. Chapu, ze je to individualni dovoz atd., ale rozmerove bronco presne odpovida Dacii Duster. Technicky vychazi z Fordu Kuga (ktera je o neco vetsi) a nevidim jediny duvod, proc by bronco melo stat vic.

XT
XTad
10. září 2021, 08:59
0
Designové perly z dílny Subaru. Znáte je?

Myslim ze jo, ten naraznik porad kopiruje vyrez pro svetla obycejne imprezy. Spis bude problem sehnat dily.

XT
XTad
20. dubna 2021, 09:51
0
Mazda MX-30: Mazda, jen elektrická...

Nejdriv bych cenu srovnal s podobnymi auty (bez omezeni druhu pohonu).

XT
XTad
11. března 2021, 12:25
12
XT
XTad
15. února 2021, 12:14
1
BMW 218d GranCoupé: Normální auto, nevšední BMW

I v Nemecku pripadne kdekoli jinde je BMW a Mercedes premiova znacka. Diky vetsi kupni sile si ji tam muze dovolit vic lidi, tim padem jsou tam na takova auta zvykli, takze jimi nejsou tolik ohromeni a zaroven nejsou za ucelem ohromeni ostatnich tak casto porizovana. Ale samozrejme si nemecky majitel BMW 2 GC uvedomuje, ze ma lepsi auto/znacku nez soused s Meganem GC.

A to, ze je dvojka auto za maturitu nesouvisi nutne s tim, ze je to nizsi stredni trida s prednim nahonem. CLA ani octavku tak nevnimam.

XT
XTad
15. února 2021, 11:31
0
BMW 218d GranCoupé: Normální auto, nevšední BMW

Az tady nebude kde parkovat a velky auta budou zdaneny jako na zapade, tak treba taky budeme jezdit nakupnima taskama v plny a namlouvat si, ze je to tak spravne... :D Ale zapad vs. vychod bych do toho netahal. 218d na me prave pusobi jako auto pro vychodni trhy. Treba v turecku je vetsina premiovek nizsi modelova rada se zakladnim motorem. Dulezita je znacka na kapote. A aby to byl sedan (i kdyz SUV se taky hlasi o slovo, jako vsude). Proto je treba Gruzie plna aut jako Lexus HS, ktera by si u nas (pripadne na zapade) nikdo nekoupil. Vlastne nemusime chodit daleko. U nas taky "svetsti" jezdivali v Mercedesech. Sice 190E zrezlych na prach, ale Mercedesech.

XT
XTad
15. února 2021, 11:03
-3
BMW 218d GranCoupé: Normální auto, nevšední BMW

Superb pusobi dustojneji a reprezentativneji. Zrovna vcera jsem zahledl vyjizdet z mycky jeden uplne novy L&K, priplatkova lestena kola atd. v te tmave vinove metalize, co se casto davala na dvojkovou radu (superba, ne BMW...) a v prvni chvili jsem myslel, ze to je nejaky Cadillac nebo Acura. Az potom mi doslo, ze je to superb.

Dvojku GranCoupe si clovek splete maximalne s Renaultem Fluence, jak uz nekdo psal pod minulym testem. A3 ani CLA nehodnotim, ale tenhle bavorak fakt vypada jako hracka. Coz nemusi byt problem. Nekdo to treba diteti za maturitu fakt koupi a udela mu tim vetsi radost nez superbem. A tech duvodu muze byt spousta. Ne kazdy potrebuje dustojne a reprezentativni auto. Kdyby to tak bylo, vyrabi BMW jenom sedmicku.

XT
XTad
21. ledna 2021, 13:01
-2
Jaké "klasice" jste nikdy nepřišli na chuť?

Naprosto souhlasim s Rkem a Rapidem. Nazor na radu 100 a z nej vychazejici derivaty bych klidne vztahnul i na MBcko. Prislo v roce 63 a to uz se delala hranata auta s velkymi okny. Plati to i pro Renaulty s motorem vzadu, kterymi se obdivovatele starych skodovek zastituji. O dva roky mladsi Wartburg vypada jako auto z jine galaxie. Ted nehodnotim techniku, ale minimalne vzhledem bylo MBcko hluboko v padesatych letech.

XT
XTad
17. ledna 2021, 18:05
1
Aktivní zásahy do řízení: Opatrně, prosím...

Je absurdní, že euro ncap strhává hvězdičky za chybějící samolepky, řeší se každý gram co2, ale asistent, ktery se vás neustále snaží nabourat, nejen že není zakázaný, ale dokonce je málem vyžadovaný.

XT
XTad
14. ledna 2021, 19:57
-1
Cadillac XT4 Turbo Diesel AWD: Dokáže sedět na dvou židlích?

Myslel jsem to tak, ze jsou vetsi nez vypadaji. XT4 meri 4,6 metru a vypada tak na 4,2. Kombik caprice se taky zda jako takovy americky mondeo, nez je clovek zaparkuje vedle sebe a zjisti, ze by ho do nej cely nalozil.

XT
XTad
13. ledna 2021, 20:18
-1
Cadillac XT4 Turbo Diesel AWD: Dokáže sedět na dvou židlích?

To auto presne vystihuje problem amerik. Jsou proste obrovsky. Je to velky skoro jako kodiaq, ale pusobi jako kamiq. Chrysler 200 mel clovek taky tendenci radit spis k rapidu nez k superbu. V interieru moc pridanou hodnotu oproti opelu atd. nevidim. Ceny premiove, ale premioveho na tom vlastne moc neni. Jedina vyhoda je neobvyklost. Ale ta mj. vychazi z toho, co jsem napsal vyse...

XT
XTad
26. prosince 2020, 21:34
0
Auta, která zmizela

Zrovna nedavno jsem si rikal, ze nejak mizi jednickove dustery, na to jak jich vsude bylo plno. Jako by je vsichni majitele vymenili za druhou generaci. Stejne tak Audi A5/7. Jinak je jasne, ze Citroen BX a dalsi auta z clanku uz clovek nevida. To se da rict o vsem z te doby.

XT
XTad
21. listopadu 2020, 10:29
0
Nejhůře vybavené nové auto na světě je na prodej v Indonésii.

To mi pripomnelo dobovy clanek z predstaveni prvni octavie o bohate zakladni vybave, kde redaktor vyzdvihoval prvky jako: vyhrivane zadni sklo, hlavove operky vpredu i vzadu, sterace s cyklovacem, cteci lampicku, otackomer, ventilaci a vetrani s vnitrni cirkulaci, palubni hodiny a dalsi vychytavky.

XT
XTad
07. října 2020, 17:13
0
Volvo S90 T6 Inscription: Naposledy bez elektromotoru

Jenze tenhle motor je nouzove reseni kvuli CO2 limitum a neochote investovat do vyvoje poradneho motoru, protoze je ve vsem horsi nez sestivalce od konkurence a ani neni uspornejsi.

XT
XTad
14. srpna 2020, 18:48
0
Fiat Bravo / Brava: Stylový pracant

Jo vyrabel se, ale myslel jsem to tak, ze kvuli tomu zadku pusobil spis jako bastl pro turky.

XT
XTad
14. srpna 2020, 15:12
0
Fiat Bravo / Brava: Stylový pracant

Na maree sedan je hrozne videt, ze prednost mely ostatni karosarske varianty a byla urcena predevsim pro nenarocne trhy. Pritom je to skoda. S petivalcem by to byla dustojna vlajkova lod.

XT
XTad
04. srpna 2020, 14:36
0
Světlo do tmy

V souvislosti se zadnimi svetly me vzdycky napadne Hyundai Grandeur/Azera. Zejmena proto, ze predni svetla jsou naopak neskutecne oskliva.

XT
XTad
03. srpna 2020, 18:21
1
Ptejte se: Třídveřový hatchback nevšedního vzhledu

Co Hyundai Veloster? Zadani "divna nakupni taska" splnuje dokonale.

XT
XTad
20. července 2020, 10:51
0
Nové Bronco je konečně tady. Je plné vtipných detailů.

A v zakladu bude trivalcovy 1.5 EB. Motory z velkeho bronca se do sportu vubec nedostanou.

XT
XTad
23. května 2020, 20:50
0
Ford Tourneo PHEV: Revoluce v rozvozu?

Ty otacky to drzi pevne, nebo aspon trochu kolisaj v zavislosti na seslapnuti pedalu jako u CVT?

XT
XTad
12. května 2020, 20:54
0
Ptejte se: SUV, či kombi?

To nevim proc. D6 petivalec, pacifica V6... Zni to o dost lip, nez bezna realita nasich silnic. Jinak opousteni diesel-hybridu bych spis prisuzoval tomu, ze ty auta cili na ekologicky smyslejici a tem nafta vadi.

XT
XTad
08. května 2020, 12:04
2
Ztracenci

Je to tak, Croma je proste nafoukle kombi stejne jako tehdejsi 307 Break/SW. Misto ni tam mohla byt poslední Lancia Delta, ktera zadani odpovida daleko lepe.

XT
XTad
21. dubna 2020, 19:54
0
Věci, které na současném automobilismu nechápu...

Souhlasím, že se oba modely můžou zdát zbytečné, ale logiku to má. Škodovka potřebovala auto, které nahrají rapida. Prostě produkt pro zákazníky, pro které je fabia malá a octavia drahá a kteří by jinak koupili korejce. No a kamiq je způsob, jak na vývoji scaly vydělat peníze. Sám by tuhle roli nezastal, protože by mu neodpustily malý kufr (teď se může říct "je to stylový crossover, pro kufr si kup scalu") a kdyby byl větší, tak by zase příliš konkuroval karoqu.

XT
XTad
20. dubna 2020, 18:46
0
Jak vypnout start-stop aneb proč nedoporučovat věci, o kterých nic nevím

Je pravda, ze u automatu je to mnohem otravnejsi. S manualem si to clovek pohlida spojkou.

XT
XTad
20. dubna 2020, 17:25
2
Jak vypnout start-stop aneb proč nedoporučovat věci, o kterých nic nevím

Myslím, že se ze start-stopu dělá zbytečný strašák. Hybridním autům motor zhasíná/startuje neustále a přitom najíždějí miliony kilometrů. Ten motor je na to stavěný, takže není důvod, aby ho to nějak poškozovalo. Spíš naopak. Přímovstřikové motory se na volnoběh akorát karbonují a nevidím žádný přínos v tom nechat studený (nebo i teplý) motor klepat se na volnoběh, kdy stejně nemá skoro žádnou samozahřívací schopnost a může teoreticky hrozit nízký tlak oleje stejně jako při startování. Pokud člověk hodinu popojíždí v koloně, tak vypnout, ale při běžném provozu bych se nebál.

XT
XTad
19. dubna 2020, 16:05
2
Věci, které na současném automobilismu nechápu...

Nekonečné množství modelů má tu výhodu, že nejsou všechna auta stejná. Místo aby všude stály scaly, tak tam stojí scaly a kamiqové. Vozový park je pestřejší a majitelé mají radost, že nemají stejné auto jako soused. Taky je potřeba dodat, že dříve sice bylo míň modelů, ale každý musel mít čtyřdveřovou, dvoudvéřovou, kombi, kabrio a furgon verzi...
Úplný extrém je Čína. Třeba VW tam nabízí 5 různých sedanů velikosti octavky, akorát jednomu říká Jetta, druhému Lavida, třetímu Bora... A k tomu ještě 11 (ne zas tak moc) různých SUV.

XT
XTad
15. dubna 2020, 12:00
-1
Škoda Kamiq 1.6 TDI: Kopretinový test

Jo ty jsi psal o benzinu... Zmatl me ten test a myslel jsem, ze se bavime o nafte. Nejsilnejsi litr s DSG style je za 525. Za tech 565 uz by byla 1.5 DSG. Samozrejme nekomu se muze Kia libit vic, ale neprijde mi, ze by to byl lepsi deal. Skodovka fakt nabizi "kus auta na vic", hlavne kdyz se podivas, kolik se bezne priplaci za par cm auta. Kia XCeed je oproti stonicu o 140 tisic drazsi (ted nezohlednuju rozdily ve vybave atd.) karoq oproti kamiqu 100 tisic... A to ani nemaj sestivalec.

XT
XTad
15. dubna 2020, 10:34
0
Škoda Kamiq 1.6 TDI: Kopretinový test

Stonic je o dost mensi (o 7 cm rozvor a 10 cm delka). Kamiq 1.6 TDI s DSG v nejvyssi vybave style stoji 565 tisic bez priplatku. Coz mi prijde jako primereny priplatek oproti Kie.

XT
XTad
15. dubna 2020, 09:19
0
Škoda Kamiq 1.6 TDI: Kopretinový test

A ktery korejec ti prijde vyrazne vyhodnejsi nez kamiq?

XT
XTad
19. března 2020, 10:46
2
Zlatá vrána 2020: Investiční klenoty české inzerce podruhé

Ta skodovka je nejlepsi... Pise ze s tim nejezdil v zime a hned prvni fotka jak ji prasi na snehu :D

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chrysler Voyager  1997
Chrysler Voyager

1997 rok výroby
120 koní výkon
2 499 ccm objem

Dodge Charger  1972
Dodge Charger

1972 rok výroby
230 koní výkon
5 200 ccm objem

Buick Wildcat 4-door Hardtop 1966
Buick Wildcat 4-door Hardtop

1966 rok výroby
330 koní výkon
6 572 ccm objem

Chrysler Newport Custom 1969
Chrysler Newport Custom

1969 rok výroby
216 koní výkon
6 277 ccm objem