
Václav „XTad“ Havel
Bydliště | Praha |
---|---|
Registrace | před 8.6 rok. |
Poslední aktivita | před 1.5 měs. |
Komentářů u článků | 234 |
Pozitivních komentářů u článků | 72 |
Negativních komentářů u článků | 23 |
Poslední blogy
Posledních 50 komentářů
XTad
07. 2. 2025, 17:28 0Je zajimavy, ze to fakt ma kratsi sestku nez puvodni provedeni. Ted je otazka jak je to v soucasnosti. Kazdopadne dik, zes dal vedet.
XTad
06. 2. 2025, 08:45 -3Ctyrvalec by byl tezko dustojnejsi.
XTad
03. 2. 2025, 16:44 0Tak to uz je 81 kW verze, ale stejne mi to prijde nejak hodne. Nejels omylem na petku?
XTad
03. 2. 2025, 12:29 0Co to je za rocnik? Kamiq 2019 85 kW toci kolem 2800 (manual).
XTad
16. 12. 2024, 16:55 -1Nemeril jsem to, ale hatchbacky na tom budou minimalne stejne, urcite ne hur. Mozna s vyjimkou toho mini, smartu, fiatu 500 atd., kde ale vzadu stejne nikdo nejezdi. A ani maly hatchback nemuze kandidovat na nejbezpecnejsi auto pri takovem narazu. Kazdopadne dulezity rozdil taky spociva v tom, ze u normalniho aute se sedi pred zadni napravou, ktera toho pri narazu hodne pobere, zatimco treti rada sedadel (resp. operadel) u MPV je posazena az za ni. Takze ne, sedet bych tam nechtel a neposadil bych tam ani nekoho, na kom mi zalezi.
XTad
16. 12. 2024, 09:52 -1Ja naopak nechapu "velka" evropska MPV. Zatimco S-Max, C-Max, Touran, Zafira atd. mi davaji absolutni smysl, v Galaxy, Sharanu zadnou pridanou hodnotu nevidim. Pro 5 lidi jsou i ta mensi velka dost, zatimco 7 se do tech vetsich stejne nenacpe a i kdyby, nezbyde misto na zavazadla. Navic mit za zady 20 cm mi neprijde uplne bezpecne pri narazu zezadu.
XTad
18. 10. 2024, 20:47 -1Predstava kupcu premie jako nadlidi, kteri by o neco jineho ani nezavadili, mi neprijde presna. Navic mazda urcity presah do premie ma, s timto modelem urcite. Velikost se resi, pokud nekdo potrebuje vice mista, jako vsude jinde.
Dokazu si predstavit situaci - rodine prestava stacit BMW 3 kombi, na vetsi nemaji, X3 je mala, takze bud ojeta X7 a nebo nova mazda. Ale samozrejme i zajemce o novou X7 muze CX-80/90 zaujmout natolik, ze si nakonec koupi tu. Stejne jako majitele premiovek nemaji problem presedat do touaregu nebo volva. Nekomu, kdo nechce byt stigmatizovan premiovou znackou (tunelar, mafian, vykoristovatel...) a radeji jezdi v necem rekneme spolecensky stravitelnejsim, to naopak vyhovuje. Nebo ma pocit, ze jinde dostane stejnou hodnotu za mene penez a akorat by zbytecne priplacel za logo na kapote.
Kazdopadne moje puvodni otazka znela, proc se mazda rozhodla predstavit dva velmi podobne modely misto jednoho. Udelala to uz drive, kdy nabizela CX-8 (prodlouzena CX-5) a CX-9 (na nekterych trzich dokonce soubezne), takze nejaky smysl to asi ma, jenom mi stale unika.
XTad
17. 10. 2024, 08:50 -1Proc ne? Navic by si ji mohli prave koupit i ti, pro ktere jsou zminene vozy moc drahe, ale mazda uz je prijatelna. Coz bude platit i pro kupce CX-80.
XTad
16. 10. 2024, 21:28 -2Nechapu smysl tohodle modelu. Podle vseho je to jenom CX-60 s protazenym rozvorem, ktery je stejny jako u vetsi CX-90, ktera je ale o neco delsi a sirsi, diky cemuz ma vyvazenejsi proporce.
Vi nekdo, co vedlo Mazdu k tomuto kroku a nenabidla pouze CX-60 a CX-90? Ze by devadesatka byla pro Evropu moc velka? Tech 10 cm na delku a na sirku uz to nevytrhne, manevrovatelnost bude navic vzhledem k rozvoru podobna. Naklady a marzi neznam, ale vyvoj kazdeho modelu stoji penize a devadesatka by byla plnohodnotny konkurent pro GLS a X7, kterym by se mohla vice priblizit i cenove a nepaberkovat na urovni vybaveneho kodiaka jako tohle.
XTad
06. 10. 2024, 10:19 0Ty uz jsou out. Dneska prave jede tesla/cina/ev styl tj. auta bez masky.
XTad
06. 10. 2024, 10:17 0Verze s V12 je prilis dlouha a nevypada tak hezky jako seriovka.
XTad
29. 8. 2024, 15:08 2Nechci srovnavat superb a petku, ale ta nova je tak oskliva, ze bych hodne vahal, co si vyberu.
XTad
05. 8. 2024, 17:48 2Problem techto "uletu" je ten, ze se na ne kazdy rad podiva, ale nikdo si je nekoupi.
XTad
22. 7. 2024, 13:00 0Neni to tak jednoduche. Organizace GreenNCAP zkouma emise aut a stara dobra (na svuj objem) uzrana neprimovstrikova atmosfera Fiat 1.2 FIRE dela (dle pouzite metodiky) vetsi bordel nez moderni motory https://www.greenncap.com/wp-content/uploads/datasheets/2021/GreenNCAP_FIAT%20Panda-2021-0061_Datasheet.pdf
XTad
21. 7. 2024, 12:28 2Emise modernich spalovacich motoru jsou zanedbatelne. Je pravda, ze efektivita jde paradoxne proti cistote a naopak, tedy kvuli absurdnimu tlaku na CO2 jsou emise o neco jedovatejsi, nez by mohly, ale i tak.
XTad
20. 7. 2024, 16:58 4Interier minuleho cecka mi porad prijde jako jeden z nejhezcich vsech dob, akorat ho kazi ten displej. No a v soucasne generaci ho roztahli pres celou palubku... Tento prvek pravdepodobne zastara nejrychleji, jednak svym prostredim, druhak tim, ze az se prejde na jiny zpusob komunikace s vozidlem a zobrazovani informaci, bude pusobit jako CRT monitor v dobe LCDcek.
Taky si nejsem jisty, jestli je elektromobil technicky jednodussi nez spalovak. Elektromotor sam o sobe ano, ale k tomu baterka, tedy soubor nestabilnich latek, ktery potrebuje neustale chladit, ohrivat, vybijet, dobijet, optimalizovat proudy, toky a tohle cele technicky a softwarove uridit tak, aby to spolehlive a dlouhodobe fungovalo zadoucim zpusobem je natolik slozite, ze mozna zlate EGRy a DPFka.
XTad
02. 7. 2024, 16:27 -4Zase tak hrozna doba to byt nemohla, kdyz se tady v srpnu 1989 dal koupit Lotus Omega, ktery se na zapade oficialne prodaval az o rok pozdeji...
XTad
18. 6. 2024, 11:04 2Vzdyt to auto vypada jak fazole
XTad
03. 6. 2024, 10:28 0No a jak vlastne ctou seat? Jako my, nebo "sít"?
XTad
25. 5. 2024, 19:45 0Mne zase cena prisla na dnesni pomery dobra. Pohledny a vybaveny crossover za pul milionu, navic od znacky, ktera ma urcity punc premiovosti je zajimava nabidka.
XTad
02. 5. 2024, 12:12 0Upravil bych to - kolik přesně zůstalo ve SVĚTĚ samostatných funkčních automobilek s vlastním vývojem?
XTad
26. 4. 2024, 14:26 0To jo, ale prave myslim, ze vic lidi by ocenilo treba octavku v tdicku. Tim spis, kdyz skodovky ve hrach (s vyjimkou rally) nebyvaji.
XTad
25. 4. 2024, 09:23 0Hlavni kouzlo Gran Turisma vzdycky spocivalo v tom, ze se tam mohlo jezdit po okruzich s uplne obycejnymi auty. Tak by mozna bylo zajimavejsi udelat nejaky koncept kombiku nez elektricky placaty nesmysl, ktery delaji vsichni ostatni. Vlastne Forza jde ted trochu timhle smerem a casto prostrednictvim DLC pridava auta "za jednu vyplatu".
XTad
20. 4. 2024, 10:58 0Spis vznik komunismu. Neb se tim eliminuje soukrome vlastnictvi.
XTad
27. 3. 2024, 09:08 0Nazvy skodovek se "podomactuji" uz od dob felícyje...
XTad
27. 3. 2024, 09:05 1V ceskych reklamach rikaji sportáž, ale zrovna par dni zpatky se mi jedna znama chlubila, ze si jeji dcera koupila "tu sportáže"...
XTad
26. 3. 2024, 12:09 2Vzdycky jsem si rikal, co z toho ti Francouzi (a castecne Anglicani) maji, kdyz polovinu pismen ve slove nevyslovi a tu druhou zkomoli... Jinak clanek mi pripomnel tohle:
;pp=ygUdQ2xhcmtzb24gYnJhbmQgcHJvYm91bmNpYXRpb24%3DXTad
18. 3. 2024, 15:47 0Zajimave auto. Prekvapuje me, kolik mista dokazali ziskat na tak kratkem rozvoru. Skoda ze nebyla v testu sedmimistna verze. Co se tyce pohonu, existuje nejaky rezim, ve kterem otacky vzdy odpovidaji zrychlovani, tj. aby auto nezrychlovalo na volnobeh?
XTad
13. 3. 2024, 09:44 1Ani jsem nevedel, ze to melo facelift. To zhranateni tomu prospelo a uz to nevypada tak srazene.
XTad
04. 3. 2024, 10:19 0Jestli to nebude trochu tak, ze se do Indie doveze hotovy dil, tam se zabali a najednou je "lokalni".
XTad
03. 3. 2024, 14:52 0Pokud je podminka "co nejvetsi za co nejmene", napadl me Ssangyong Rodius. Vzhledem k tomu, jak osklive a celkove lacine to auto je, bude stat urcite min nez podobne velka konkurence. Zaroven by s technikou od mercedesu nemuselo byt uplne nespolehlive, dokud nezrezne. Akorat je teda jenom v dieselu a u nas jich moc nebude. https://www.sauto.cz/osobni/detail/ssangyong/rodius/196317763
XTad
29. 2. 2024, 14:54 0A co F-Pace?
XTad
27. 2. 2024, 22:44 0Kamiq Montér Karel
XTad
25. 2. 2024, 18:20 0Nebyl ten nesoulad v dojmech z podvozku zpusoben adaptivnimi tlumici? Obecne je zajimave, ze v kazdem testu maji velmi odlisne nazory.
XTad
14. 2. 2024, 16:27 1Trojuhelniky mel uz Mercedes A.
XTad
14. 2. 2024, 10:16 2I vyvoj toho nejobycejnejsiho vozu stoji spoustu penez a podili se na nem spousta velmi talentovanych lidi. Na vysledku to tedy vetsinou byva videt. Proto uplne neuznavam vyraz "nudne auto".
XTad
12. 2. 2024, 18:42 1Tohle auto se mi ve sve dobe strasne libilo, dneska bych dal mozna prednost sedanu po faceliftu. Ale ten uvod clanku me privedl k zamysleni, co by mu vubec ti nezasveceni lide z USA a Kanady rekli... V Evrope ma trochu kultovni status, protoze Pininfarina, vrchol nabidky, sestivalce atd., ale zajimalo by me, jestli by tam ten smrnc videl i nekdo, kdo tohle vubec netusi. Trochu si rikam, jestli by ho nevnimali jako obycejne kompaktni devadesatkove economy dvoudvirko, kterych tehdy jezdila spousta. Takova evropska obdoba Chevy Cavalier apod. (mozna trochu vic sik), ale nic, co by budilo prehnany zajem.
XTad
07. 2. 2024, 18:52 0Vzhledem k tomu, ze problem je jiz vyresen, tak je mozna zbytecne sem psat, nicmene uvaha je to zajimava a jiste ji resi vice lidi, takze - do Prahy kvuli parkovani k obrubniku, retarderum, kostkam, kolejim, kanalum atd. je vhodnejsi SUV. Kvuli hustemu provozu radeji nejake vetsi, ktere umozni prepravit vice lidi najednou v ramci spolujizdy. Auto je hudebni nastroj, proc tedy trapit kolemjdouci bzukotem ctyrvalce a neoblazit jejich smysly poradnym motorem. Na kratke trasy je vhodnejsi benzin. Kdyz uz byl v clanku nadhozen ten Genesis, tak co treba Kia Sorento 3.3 V6? https://www.sauto.cz/osobni/detail/kia/sorento/195752281
Je to sice primovstrik, delalo se i MPI, ale to myslim budou vetsinou auta z Ruska nebo blizkeho vychodu. Americka auta zase byvaji bourana, ale i tak pripadny stret s tramvaji ustoji lepe, nez nejaky abarth.
XTad
28. 12. 2023, 18:37 2Ne pockat vlastne - cinsky auta! Ty nemam rad. Uz dneska se da obcas videt nejaky MG, ve kterym pysne drandi nekdo, jehoz fistron (=za ty penize to tam prece nenecham), ignorantstvi (=to je cinska znacka jo?) nebo rezignace (=stejne uz dneska vsechno delaj cinani) zdobi nas vozovy park. A budou jen pribyvat.
XTad
28. 12. 2023, 18:14 -1Hummer H2 je roztomilej, ujetej a cool. V ty zluty barve vypada jako auticko na dalkovy ovladani. To, ze mozna prave proto laka prerostly deti, ktery si porad hrajou s pistolkama a strkaj do pusy co nemaj, bych autu nevycital. Tyhle typy navic obecne tihly k amerikam. Asi zadny auto apriori neodsuzuju, pokud je v dobrym stavu a pouziva se smysluplne, i kdyz mam tendenci koukat skrz prsty na lidi, kteri si koupi ctyrvalec, zejmena tehdy, pokud byla v ramci cenove kategorie/tridy/modelu jina moznost.
XTad
15. 12. 2023, 15:05 -1Budoucnost vodiku spociva v jeho spalovani.
XTad
13. 12. 2023, 17:05 2Mne hlavne vadi, ze driv byla kuze v autech takova hezky zmackana, chumlava a dneska je napnuta ze sedacky vypadaj jak z gumy.
https://petrolblog.com/uploads/legacy-uploads/2020/04/Peugeot-406-Coupe-facelift-interior.jpg
XTad
23. 11. 2023, 21:18 0Je to smutny trend, kdysi se tu resilo, ze BMW 2 GC zase vypada jako fluence. Tam to sice bylo trochu dano koncepci (predokolka, motor napric...), i kdyz stejne resene BMW 1 sedan pro Cinu je ve srovnani s nim o dost hezci.
XTad
09. 11. 2023, 10:16 1Ja zase vidim escalada zepredu (hlavne svetla). Zezadu a zboku jasna Dacia Jogger.
XTad
06. 11. 2023, 20:41 1Nebo jako kdyby se nekdo jmenoval Bugatti a po nem pojmenovanemu autu by se rikalo bugattka...
XTad
26. 10. 2023, 11:00 0Trefovani se za jizdy na dotykac je obecne slozitejsi nez na mechanicky cudlik. Cena je vysoka, ale kdyz lidi daji 3 miliony za Vecko... Naopak uvedena cena od 1,2 mil. mi prijde velmi slusna, pokud tady za ni lze realne koupit. Uzitne vlastnosti to ma stejne jako testovana verze, motor taky. Vzdyt tolik stoji vybaveny touran.
XTad
16. 8. 2023, 10:04 0Vzdy me zajimalo, nakolik je prace sefdesignera tvurci a nakolik spise manazerska. Predstavuju si to tak, ze za dobu sveho pusobeni ve skodovce "nedrzel tuzku v ruce", obrazce receno, ale schvaloval a pripominkoval navrhy ostatnich.
XTad
18. 7. 2023, 11:04 0Zase v interieru je to uplne nesrovnatelne. Jizdni vlastnosti bych si asi od stolu netroufl hodnotit, protoze ma zase kratsi previsy. Skoda ze se u nas neprodava verze s prodlouzenym rozvorem, ta by vyresila problem s prakticnosti a hlavne vypada o dost lepe.