XTad
Jméno | Václav Havel |
---|---|
Bydliště | Praha |
Registrace | před 8.1 rok. |
Poslední aktivita | před 6.1 dny |
Komentářů u článků | 225 |
Pozitivních komentářů u článků | 72 |
Negativních komentářů u článků | 17 |
Možnosti | napsat zprávu |
Poslední blogy
Levné elektromobily - naděje, nebo hrozba?
Úvaha a námět k diskuzi…
Vývoj designu světel
Zajímalo mě to, chvíli jsem googlil a rovnou to i sepsal…
Posledních 50 komentářů
Ty uz jsou out. Dneska prave jede tesla/cina/ev styl tj. auta bez masky.
Verze s V12 je prilis dlouha a nevypada tak hezky jako seriovka.
Nechci srovnavat superb a petku, ale ta nova je tak oskliva, ze bych hodne vahal, co si vyberu.
Problem techto "uletu" je ten, ze se na ne kazdy rad podiva, ale nikdo si je nekoupi.
Neni to tak jednoduche. Organizace GreenNCAP zkouma emise aut a stara dobra (na svuj objem) uzrana neprimovstrikova atmosfera Fiat 1.2 FIRE dela (dle pouzite metodiky) vetsi bordel nez moderni motory https://www.greenncap.com/wp-content/uploads/datasheets/2021/GreenNCAP_FIAT%20Panda-2021-0061_Datasheet.pdf
Emise modernich spalovacich motoru jsou zanedbatelne. Je pravda, ze efektivita jde paradoxne proti cistote a naopak, tedy kvuli absurdnimu tlaku na CO2 jsou emise o neco jedovatejsi, nez by mohly, ale i tak.
Interier minuleho cecka mi porad prijde jako jeden z nejhezcich vsech dob, akorat ho kazi ten displej. No a v soucasne generaci ho roztahli pres celou palubku... Tento prvek pravdepodobne zastara nejrychleji, jednak svym prostredim, druhak tim, ze az se prejde na jiny zpusob komunikace s vozidlem a zobrazovani informaci, bude pusobit jako CRT monitor v dobe LCDcek.
Taky si nejsem jisty, jestli je elektromobil technicky jednodussi nez spalovak. Elektromotor sam o sobe ano, ale k tomu baterka, tedy soubor nestabilnich latek, ktery potrebuje neustale chladit, ohrivat, vybijet, dobijet, optimalizovat proudy, toky a tohle cele technicky a softwarove uridit tak, aby to spolehlive a dlouhodobe fungovalo zadoucim zpusobem je natolik slozite, ze mozna zlate EGRy a DPFka.
Zase tak hrozna doba to byt nemohla, kdyz se tady v srpnu 1989 dal koupit Lotus Omega, ktery se na zapade oficialne prodaval az o rok pozdeji...
Vzdyt to auto vypada jak fazole
No a jak vlastne ctou seat? Jako my, nebo "sít"?
Mne zase cena prisla na dnesni pomery dobra. Pohledny a vybaveny crossover za pul milionu, navic od znacky, ktera ma urcity punc premiovosti je zajimava nabidka.
Upravil bych to - kolik přesně zůstalo ve SVĚTĚ samostatných funkčních automobilek s vlastním vývojem?
To jo, ale prave myslim, ze vic lidi by ocenilo treba octavku v tdicku. Tim spis, kdyz skodovky ve hrach (s vyjimkou rally) nebyvaji.
Hlavni kouzlo Gran Turisma vzdycky spocivalo v tom, ze se tam mohlo jezdit po okruzich s uplne obycejnymi auty. Tak by mozna bylo zajimavejsi udelat nejaky koncept kombiku nez elektricky placaty nesmysl, ktery delaji vsichni ostatni. Vlastne Forza jde ted trochu timhle smerem a casto prostrednictvim DLC pridava auta "za jednu vyplatu".
Spis vznik komunismu. Neb se tim eliminuje soukrome vlastnictvi.
Nazvy skodovek se "podomactuji" uz od dob felícyje...
V ceskych reklamach rikaji sportáž, ale zrovna par dni zpatky se mi jedna znama chlubila, ze si jeji dcera koupila "tu sportáže"...
Vzdycky jsem si rikal, co z toho ti Francouzi (a castecne Anglicani) maji, kdyz polovinu pismen ve slove nevyslovi a tu druhou zkomoli... Jinak clanek mi pripomnel tohle:
;pp=ygUdQ2xhcmtzb24gYnJhbmQgcHJvYm91bmNpYXRpb24%3DZajimave auto. Prekvapuje me, kolik mista dokazali ziskat na tak kratkem rozvoru. Skoda ze nebyla v testu sedmimistna verze. Co se tyce pohonu, existuje nejaky rezim, ve kterem otacky vzdy odpovidaji zrychlovani, tj. aby auto nezrychlovalo na volnobeh?
Ani jsem nevedel, ze to melo facelift. To zhranateni tomu prospelo a uz to nevypada tak srazene.
Jestli to nebude trochu tak, ze se do Indie doveze hotovy dil, tam se zabali a najednou je "lokalni".
Pokud je podminka "co nejvetsi za co nejmene", napadl me Ssangyong Rodius. Vzhledem k tomu, jak osklive a celkove lacine to auto je, bude stat urcite min nez podobne velka konkurence. Zaroven by s technikou od mercedesu nemuselo byt uplne nespolehlive, dokud nezrezne. Akorat je teda jenom v dieselu a u nas jich moc nebude. https://www.sauto.cz/osobni/detail/ssangyong/rodius/196317763
Nebyl ten nesoulad v dojmech z podvozku zpusoben adaptivnimi tlumici? Obecne je zajimave, ze v kazdem testu maji velmi odlisne nazory.
I vyvoj toho nejobycejnejsiho vozu stoji spoustu penez a podili se na nem spousta velmi talentovanych lidi. Na vysledku to tedy vetsinou byva videt. Proto uplne neuznavam vyraz "nudne auto".
Tohle auto se mi ve sve dobe strasne libilo, dneska bych dal mozna prednost sedanu po faceliftu. Ale ten uvod clanku me privedl k zamysleni, co by mu vubec ti nezasveceni lide z USA a Kanady rekli... V Evrope ma trochu kultovni status, protoze Pininfarina, vrchol nabidky, sestivalce atd., ale zajimalo by me, jestli by tam ten smrnc videl i nekdo, kdo tohle vubec netusi. Trochu si rikam, jestli by ho nevnimali jako obycejne kompaktni devadesatkove economy dvoudvirko, kterych tehdy jezdila spousta. Takova evropska obdoba Chevy Cavalier apod. (mozna trochu vic sik), ale nic, co by budilo prehnany zajem.
Vzhledem k tomu, ze problem je jiz vyresen, tak je mozna zbytecne sem psat, nicmene uvaha je to zajimava a jiste ji resi vice lidi, takze - do Prahy kvuli parkovani k obrubniku, retarderum, kostkam, kolejim, kanalum atd. je vhodnejsi SUV. Kvuli hustemu provozu radeji nejake vetsi, ktere umozni prepravit vice lidi najednou v ramci spolujizdy. Auto je hudebni nastroj, proc tedy trapit kolemjdouci bzukotem ctyrvalce a neoblazit jejich smysly poradnym motorem. Na kratke trasy je vhodnejsi benzin. Kdyz uz byl v clanku nadhozen ten Genesis, tak co treba Kia Sorento 3.3 V6? https://www.sauto.cz/osobni/detail/kia/sorento/195752281
Je to sice primovstrik, delalo se i MPI, ale to myslim budou vetsinou auta z Ruska nebo blizkeho vychodu. Americka auta zase byvaji bourana, ale i tak pripadny stret s tramvaji ustoji lepe, nez nejaky abarth.
Ne pockat vlastne - cinsky auta! Ty nemam rad. Uz dneska se da obcas videt nejaky MG, ve kterym pysne drandi nekdo, jehoz fistron (=za ty penize to tam prece nenecham), ignorantstvi (=to je cinska znacka jo?) nebo rezignace (=stejne uz dneska vsechno delaj cinani) zdobi nas vozovy park. A budou jen pribyvat.
Hummer H2 je roztomilej, ujetej a cool. V ty zluty barve vypada jako auticko na dalkovy ovladani. To, ze mozna prave proto laka prerostly deti, ktery si porad hrajou s pistolkama a strkaj do pusy co nemaj, bych autu nevycital. Tyhle typy navic obecne tihly k amerikam. Asi zadny auto apriori neodsuzuju, pokud je v dobrym stavu a pouziva se smysluplne, i kdyz mam tendenci koukat skrz prsty na lidi, kteri si koupi ctyrvalec, zejmena tehdy, pokud byla v ramci cenove kategorie/tridy/modelu jina moznost.
Mne hlavne vadi, ze driv byla kuze v autech takova hezky zmackana, chumlava a dneska je napnuta ze sedacky vypadaj jak z gumy.
https://petrolblog.com/uploads/legacy-uploads/2020/04/Peugeot-406-Coupe-facelift-interior.jpg
Je to smutny trend, kdysi se tu resilo, ze BMW 2 GC zase vypada jako fluence. Tam to sice bylo trochu dano koncepci (predokolka, motor napric...), i kdyz stejne resene BMW 1 sedan pro Cinu je ve srovnani s nim o dost hezci.
Ja zase vidim escalada zepredu (hlavne svetla). Zezadu a zboku jasna Dacia Jogger.
Nebo jako kdyby se nekdo jmenoval Bugatti a po nem pojmenovanemu autu by se rikalo bugattka...
Trefovani se za jizdy na dotykac je obecne slozitejsi nez na mechanicky cudlik. Cena je vysoka, ale kdyz lidi daji 3 miliony za Vecko... Naopak uvedena cena od 1,2 mil. mi prijde velmi slusna, pokud tady za ni lze realne koupit. Uzitne vlastnosti to ma stejne jako testovana verze, motor taky. Vzdyt tolik stoji vybaveny touran.
Vzdy me zajimalo, nakolik je prace sefdesignera tvurci a nakolik spise manazerska. Predstavuju si to tak, ze za dobu sveho pusobeni ve skodovce "nedrzel tuzku v ruce", obrazce receno, ale schvaloval a pripominkoval navrhy ostatnich.
Zase v interieru je to uplne nesrovnatelne. Jizdni vlastnosti bych si asi od stolu netroufl hodnotit, protoze ma zase kratsi previsy. Skoda ze se u nas neprodava verze s prodlouzenym rozvorem, ta by vyresila problem s prakticnosti a hlavne vypada o dost lepe.
https://www.autickar.cz/clanek/galerie/kia-proceed-gt-kombicek-nadseneho-ridice/?fid=148410
To spasovani palubky vlevo je tak strasne u vsech kusu?
Camry V6 je jasna volba.
Zajimave, pred casem jsem sepsal do blogu v podstate opacny nazor...
Jinak co se tyce te "krabi chuze", podobne napady se objevuji v podstate od zacatku automobilismu, namatkou:
I to co predstavil Hyundai je zatim jenom technicke cviceni. Nechci jim ubirat zasluhy, ale jsem zvedavy, co se nakonec dostane do vyroby.
Urcite je soucasne deni kolem automobilismu soucasti omezovani svobod. Uz jenom tim, ze individualni mobilita nebude tak dostupna jako dnes.
A logicky, cim mene svobod, tim vice vladni moci. Urednici se tudiz o praci bat nemuseji.
Neni to tak jednoduche. Tvrdi se take napriklad, ze dle Milankovicovych cyklu jsme na prahu doby ledove. Nebo to, ze tani ledovcu zpusobi ochlazeni oceanu, coz bude mit za nasledek globalni ochlazeni, v extremnim pripade i zamrznuti golfskeho proudu. Navic oteplovani, ktere pozorujeme, vztahujeme nejcasteji k 19. stoleti, kdy bylo nezvykle chladne klima (vrcholila tzv. mala doba ledova). Bohuzel se to casove protina i s prumyslovou revoluci. Naopak dnesni klima spise odpovida stredovekemu klimatickemu optimu, kdy bylo v dotcenych oblastech jeste o neco tepleji nez dnes a ne nahodou jsou takove podminky oznacovany za "optimalni".
Osklive to je naramne, ale to plati pro vsechna SUV Mazdy.
Poslední komentáře
- Rob, u blogu M135i - Full BMW experience
Sázej to sem, velice dobré čtení. Díky za něj - sheogh, Report z Kafe&Kár Brno vol.48 + pozvánka...
Jeste by mohl byt "zimni special" presne tu (az napadne... - gathis, u blogu Zpátky do autominulosti......
Svět se hrozně změnil. Je to vidět i na prezentaci automobilek,... - sheogh, Renault Twingo bude! Prototyp se ukáže...
Zase krabice s pruzory misto oken, priste bude periskop? Jinak... - afro-r1, Renault Twingo bude! Prototyp se ukáže...
Coze? Prolomit dogma cislo 1 designu soucasnych aut: vsechna... - mariov8, Příběh značky Maybach: Nebylo to vždy...
GO5 z počátku 30tých let byl po válce "inspirací"... - Zajda, Renault Twingo bude! Prototyp se ukáže...
Ještě tak o třetinu levněji a už to začne dávat smysl. Design... - martin_100, Poprvé bez okřídleného šípu na kapotě...
Btw ty mě tu nabádáš ke Schwarz systému což taky neni dobře.... - martin_100, Poprvé bez okřídleného šípu na kapotě...
Proč mi má samoživitelka co sotva utahne nájem přispívat... - jazet, Příběh značky Maybach: Nebylo to vždy...
Kýčovitost dneska letí. - afro-r1, Příběh značky Maybach: Nebylo to vždy...
RR je decentnost sama. Maybach je naopak kycovitejsi nez S Klasse.... - rock, Poprvé bez okřídleného šípu na kapotě...
Teď mne napadá: jestliže baterka je v podvozku a motor (v základní... - Sato, u blogu M135i - Full BMW experience
Rádo sa stalo, chcel som počkať aspoň dve, tri ostrejšie... - rock, Poprvé bez okřídleného šípu na kapotě...
Jenom na okraj: z 15 cm ve výšce Elroq 13 pros... prohospodařil... - bkralik, Poprvé bez okřídleného šípu na kapotě...
Frodo: Já teda opět nevím, ale na těch "výkresech"...
Poslední inzeráty
2007 rok výroby
409 koní výkon
6 162 ccm objem
1984 rok výroby
210 koní výkon
7 500 ccm objem
2015 rok výroby
300 koní výkon
3 700 ccm objem
1968 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem
Rušné diskuse
- Jak je to s tou elektromobilitou
155 komentářů - Proč nemám elektromobil, i když bych byl prý podle tabulek ideální cílovka?
61 komentářů - Bazarový snílek: Levný daily kabriolet
32 komentářů - Poprvé bez okřídleného šípu na kapotě a 5 dalších zajímavostí Škody Elroq
32 komentářů - Subaru Outback Geyser: Prosté nesmyslů a plné pohody, toto auto si zamilujete
31 komentářů - Opel býval cool. Nekecám.
30 komentářů - Která automobilová značka je vašemu srdci nejbližší?
28 komentářů - Škoda Superb 2.0 TSI: Vlajková loď na český způsob
27 komentářů