
XTad
Jméno | Václav Havel |
---|---|
Bydliště | Praha |
Registrace | před 6.6 rok. |
Poslední aktivita | před 4.7 hod. |
Komentářů u článků | 173 |
Pozitivních komentářů u článků | 49 |
Negativních komentářů u článků | 14 |
Možnosti | napsat zprávu |
Poslední blogy
Levné elektromobily - naděje, nebo hrozba?
Úvaha a námět k diskuzi…
Vývoj designu světel
Zajímalo mě to, chvíli jsem googlil a rovnou to i sepsal…
Posledních 50 komentářů
Mahindra je zajimava, vetsinou se pro vychodni trhy delaji z hatchbacku sedany, tady to bylo naopak. I kdyz je to teda vlastne sedan s dvouprostorovou karoserii.
Mne se vzdycky libil pribeh Mercedesu 100. To byla dodavka, ktera vznikla kdysi davno ve Spanelsku jako licencni DKW, pozdeji prebrala techniku od MB, ktery zaroven prebral tovarnu, kde se to vyrabelo.
Druha generace uz byl komplet mercedes, avsak stale vyrabeny ve Spanelsku. Vyvoj treti generace (coz byl vlastne facelift te druhe) ale dostal na starost Ssangyong, ktery tehdy velkou cast sve modelove rady stavel prave na starych mercedesech a tento vuz je mozne potkat jak se znakem MB, tak Ssangyongu (pripadne dalsich korejskych vyrobcu). No a aby toho svetobeznictvi nebylo malo, Korejci svuj vytvor nakonec prodali Cinanum, kde se zase delal pod tamnimi znackami. Dluzno rict, ze celou dobu s naftovym petivalcem od mercedesu (ruzne se tam ale myslim davaly i ctyrvalcove benziny).

"nástupce se za své čtyři válce nemusí stydět ani v nejmenším"..."byť ne tak docela přirozeného – zvuku"
Asi se stydi, kdyz je maskuje reprakama
Cima je krasne auto, dost mi pripomina soudoba maserati. Pred casem jsem zachytil pribeh o nejake herecce, ktera s nim dodnes jezdi a misto aby si koupila nove auto, tak ho nechala zrenovovat primo u nissanu. https://japanesenostalgiccar.com/the-nissan-cima-of-actress-kazue-itoh-has-been-factory-restored/
...ted mi doslo, ze vlastne jak Musso tak Rexton jsou na ramu. Tak to uz se vubec nejde na nic vymlouvat.
Prijde mi zajimave pokud ma nekdo 25 let zkusenosti se servisem modelu teto znacky. Neznamena, ze vsechno musi platit i v tomhle pripade, ale nejakou vypovvidajici hodnotu to urcite ma. A Musso minimalne designem pokracuje v tradici znacky... Ja vim ze tyhle samonosny pickupy zalozeny na osobaku je tezky udelat hezky, ale tohle ma proporce jak takovy ty stary nakladni dacie.
Myslim, ze ta vybava je prave jediny zpusob, jak ospravedlnit vyssi cenu. Naklady na nejaky cinsky android s kamerou budou minimalni, ale v ocich zakaznika hodnotu auta zvysi.
Presne tak. Vyspelost zeme se nepozna podle toho, kolik tam jezdi novych aut, ale podle toho, v jakem stavu maji ta stara.
Neboli genderove fluidni karosarskou variantu, abychom pouzili prudce aktualni termin reflektujici soucasne spolecenske trendy...
Co se oktanu tyce, prijde mi, ze u malych turbomotoru je jizda na vysokooktanovy benzin mene "predvidatelna", protoze si s nim ridici jednotka dovoli vice otevrit skrtici klapku ci co (diky mensimu sklonu ke klepani) v nizkych otackach, jenze se tim zaroven prohloubi turbo dira (jelikoz se motor pro pozadovany vyssi vykon musi vice "nadechnout"), zatimco s 95kou to sice treba tolik nezabere, ale zase reaguje vic jako atmosfera.
U oleje bych asi duveroval vyrobcum a znackovy olej predepsane specifikace by nemel zasadne snizovat zivotnost beznym zpusobem provozovaneho motoru ani s prodlouzenym intervalem. Vzdyt tech sluzebaku, kde se meni po 30, 50 tisicich je tolik...
Jinak dalsi "neresitelne otazky" jsou jednoznacne start-stop, zahrivani na volnobeh, zajizdeni noveho motoru, nizsi vs. vyssi otacky atd. atd.
GT verzi delaj, akorat neni AWD a ma automat, ale jinak +- odpovida.
Mimo EU do toho jeste davaj 3.5 V6 benzin, ale ten diesel prej pri bezny jizde pusobi vic suverenne.
Zkusim odpovedet na dotaz z clanku. Hlavni duvod odmitani asistentu je jejich nevyzpitatelnost. Funguji treba tisice kilometru spravne a najednou udelaji chybu, aniz by bylo jasne proc. Myslim, ze ani samotni programatori uplne nevedi, jak to funguje a co vsechno muze system mylne vyhodnotit. Auto se tedy chova mene predvidatelne a mene konzistentne.
A stale se to deje pomerne casto. Predstava, ze "dneska uz to maj vychytany" muze panovat mezi uzivateli spickovych aut, ale asistenty v autech, kam byly nacpany jen aby dostali 5 hvezdicek nebo se tim vyrobce mohl chlubit v letaku, poradne nefunguji. Lane Assist porad cuka s volantem, na neznacene silnici klidne posila do protismeru atd.
Vzhledem ke stari vozoveho parku se u nas situace jeste dlouho nezmeni, jelikoz vetsina vozu zadne asistenty (mozna krome ABS) vubec nema, tudiz je verejnost skepticka, jelikoz s nimi nema zadnou zkusenost a az si prumerny Cech konecne koupi ojetinu s asistenty, bude to ta prvni generace, co poradne nefungovala ani za nova, natoz po deseti letech, tudiz neduvera v asistenty jeste vzroste.
A v posledni rade, asistenty jsou mezikrokem k autonomnimu rizeni a zakazu rizeni aut lidmi, takze kazdy, kdo ma rad auta a rizeni, je bude odmitat uz jen kvuli tomu.
Myslim, ze cizincum je to jedno. Stejne jako nikdo neresi prehlasovane e u Citroenu, napriklad.
Na Cinu bych to uplne nesvadel, je to jeden z poslednich trhu, kde se porad jeste prodavaji normalni sedany. To, ze marketakum evropskych automobilek vyslo v pruzkumech, ze Cinani chteji obrovske masky a podivna svetla je jedna vec, ale casto je to tak, ze Cina dostane elegantni sedan a pro nas zbyde jenom roztlemeny crossover.
Plati to i pro cinske znacky, ktere maji mnohdy evropstejsi design nez nase auta. (neni divu, kdyz Cinani koupili evropske designery), protoze Cinane porad jeste chteji, aby auto vypadalo "evropsky" (evropske zbozi tam plati za drazsi, vyspelejsi, luxusnejsi), zatimco Evropani se snazi krecovite trefovat do cinskeho vkusu.
V Cine taky *porad jeste* frci MPV, protoze bohati Cinane si zvykli pouzivat dodavku od buicku jako "pozemni tryskac", ale samozrejme tam existuje rada rodinneji zamerenych verzi od ruznych vyrobcu.
Ale mozna taky brzo zacnou vsichni jezdit v elektrickych crossoverech.
Naopak v Evrope vzdycky lidi chteli spis hatchbacky a kombiky, ktere byly povazovany za neco hodnotnejsiho a modernejsiho nez obycejny sedan. I prvni passat byl spis podivny hatchback, nez klasicky triprostorovy sedan a tehdy se podobnych kreaci ve stredni tride nabizela spousta. O francouzich ani nemluve. Proste v Evrope "normalni" auta nikdy moc uspesna nebyla. Dodnes clovek obcas slysi "kratka" a "dlouha" oktavka, i kdyz jsou obe dlouhe stejne, ale proste "dlouha" je vzdycky lepsi, drazsi atd. A i ta je povazovana za "nudnou", RS se malo odlisuje od bezne verze a neni distatecne sportovni, temperamentni atd. Vysledkem je stav popsany v clanku.
V kazdem pripade na SUV ma automobilka nejvyssi marzi, takze jich chce logicky prodavat co nejvice a zakaznici tomu jdou naproti, protoze hatchbacky nas od jejich rozmachu v 70. letech uz taky omrzely.
Pres 90 % emisi pevnych castic u moderniho auta pochazi z brzd a pneumatik. Ty maji elektromobily taky.
Dalsi vec je, ze emise vypousti uplne vsechno. Z jakehokoli objektu se uvolnuji do ovzdusi latky, ktere vdechujeme. Ani se tomu nemusi pomahat spalovanim nebo podobnymi vlivy. Ne ze by to vadilo, i na to spalovani je clovek zvykly, jelikoz lide vzdy zili u ohne, ktery znamenal zivot. Vlastne jsme prvni generace cloveka od objeveni ohne, ktera nemusi zit v permanentne zakourenem prostredi, diky tomu, ze spalovat jiz umime ciste. Takze si toho vazme a nevymyslejme nesmysly.
Samozrejme kdyz se napriklad parkoviste premeni na verejny prostor, kde jsou stanky s burgry, ktere kouri jak lokomotiva, tak to lokalnimu znecisteni nepomuze. A globalnimu asi taky ne, vzhledem k ekologicke stope hoveziho.
Kamiony taky uz davno nesmrdi, emisni normy se u nich dokonce zavadi s predstihem pred osobaky. Navic studene starty, kdy jeste katalizatory atd. uplne nefunguji se u kamionu neprovadi ve mestech.
To je dan za ten protazeny rozvor. Dalsi vec je, ze aby to auto vypadalo dobre, potrebuje minimalne osmnactky, coz je zaroven nejvetsi dostupny rozmer https://eu.cdn.autosonshow.tv/4987/retail/CE70WGA/SKODA__KAMIQ__SE_L_TSI_DSG__PETROL______CE70WGA-e04_md.jpg?t=20200909112956 . Nez mensi litaky, to uz je asi lepsi proste nechat poklice, ktere vice vystupuji z podbehu a proporcim trochu pomuzou https://www.portalridice.cz/data/blog-article/illustration/orig/skoda-kamiq.jpg .
To je vec vybavy. Verze style tam ma dokonce tu zminovanou alcantaru na bocnicich v zakladu https://www.topcentrumcar.cz/ap/fotky_vozy/15553/628c94e49febe.jpg a i s priplatkovou kuzi se to vejde do 600.
Tak jsem kouknul primo na stranky skodovky a rozvory jsou takhle:
Fabia: 2 552
Karoq: 2 630 nebo 2 638 (ctyrkolka ma asi jiny rozvor)
Kamiq/Scala: 2 640
Octavia: 2 669
Zajimave je, ze karoq ma o 2 cm kratsi rozvor nez kamiq/scala a o 5 cm nez octavia, se kterou je technicky sprizneny.
Alza si na preprodavani cinskyho smejdu v podstate zalozila zivnost, takze k nim se to hodi.
Jasne, ja to zase myslel tak, ze ty auta se sice jmenuji Samsung, mozna se to tam i vyvijelo, ale divil bych se, kdyby si Renault podobu vozidla od zacatku do konce nehlidal, pokud mel v planu to prodavat ve zbytku sveta pod svoji znackou a s lepsimi motory. Tim se dostavame ke druhe casti prispevku - motor z 350Z (Laguny a Espacu) je taky hezka ukazka toho, kam jsme se dostali. Dneska asi nikoho ani nenapadne, ze by nejaky Renault dostal 3.0 twin turbo z noveho zetka, zatimco jeho tehdejsi ekvivalent cpali, kam se vesel...
Toho samsunga bych zase neprecenoval. SM5 V6 naftu vubec nemelo (daval se tam akorat 1.5 dci), vrchol byl 2.5 V6 benzin. Naopak jako Renault to mohlo krome toho benzinu a zminene V6 nafty mit jeste 3.5 V6 z 350Z.
Malibu melo cool schranku schovanou za vyklopnym displejem RADIOMAPY. Jeste zajimavejsi mi prijde jeho predchudce, Chevrolet Epica, ktery se prodaval s dvoulitrovym radovym sestivalcem od Porsche za pul milionu.
Neni to cernobile. Treba Bugatti mu k rekordu pogratulovalo, auto mu taky pred tim pro tento ucel zkontrolovali a pripravili. Hlavne v roce 2015 udelal to same s veyronem. Jenom teda dosahl o 15 km/h mene.
Jasny, v pohode. Ja to ani nebral tak, ze bych chtel clanek nejak opravovat, ale spis jako uvahu, jak vubec znacku Infiniti vnimat.
Neni znacka Infiniti spis nez snaha o proniknuti do luxusni tridy snahou o prodej jiz davno existujicich luxusnich nissanu mimo Japonsko? I prelomove G35 je jenom preznackovany Nissan Skyline, tedy pokracovatel tradicni modelove rady.
Reinkarnace modelu Pony uz existuje, jmenuje se Ioniq 5 a jeho test vyda Jenik nejspise v nedeli. Co se prukopnictvi tyce, retro moc prukopnicke neni. Spis znaci, ze designerum dosly napady. Nerikam, ze ty auta nevypadaji dobre a je hezke videt, ze osmdesatkova budoucnost je konecne tady, ale koncepty auta pro rok 2000 z osmdesatych let nebyly retrofuturisticke. Byly vyhradne futuristicke. Je sice dobre, ze jsou dnes "znovuobjevene" a nevyuzity potencial osmdedatkoveho designu je dale rozvijen, ale bylo by fajn, aby dnesni designeri hledeli do budoucnosti stejne jako designeri tehdejsi. Aby bylo co reinkarnovat i za dalsich 40 let.
Cenu urcuji predevsim rozmery a technika. Ani v jednom bronco nijak nevybocuje. Porad je to proste samonosna predokolka s haldexem. Kuga se 190k dieselem, pripadne 220k hybridem stoji v plne kolem milionu. Bronco jsem videl v inzerci za milion a pul i s 1.5 EB. Kdyz jsem letmo kouknul na ceny v USA, tak kuga (tam se to jmenuje escape) stoji 25 az 35 tisic podle vybavy a bronco asi 28-38. Nic proti nemu, to auto mi je sympaticke a pokud ho nekdo bude vylozene chtit, tak za nej ty penize treba i da, ale racionalne to smysl nedava.
Cena 1,5 milionu za kompaktni (v USA dokonce subkompakt) mainstreamove SUV mi obhajitelna neprijde. Chapu, ze je to individualni dovoz atd., ale rozmerove bronco presne odpovida Dacii Duster. Technicky vychazi z Fordu Kuga (ktera je o neco vetsi) a nevidim jediny duvod, proc by bronco melo stat vic.
Myslim ze jo, ten naraznik porad kopiruje vyrez pro svetla obycejne imprezy. Spis bude problem sehnat dily.
Nejdriv bych cenu srovnal s podobnymi auty (bez omezeni druhu pohonu).
Tu oktavku dokonce prodava Autodum Vrana... :D
I v Nemecku pripadne kdekoli jinde je BMW a Mercedes premiova znacka. Diky vetsi kupni sile si ji tam muze dovolit vic lidi, tim padem jsou tam na takova auta zvykli, takze jimi nejsou tolik ohromeni a zaroven nejsou za ucelem ohromeni ostatnich tak casto porizovana. Ale samozrejme si nemecky majitel BMW 2 GC uvedomuje, ze ma lepsi auto/znacku nez soused s Meganem GC.
A to, ze je dvojka auto za maturitu nesouvisi nutne s tim, ze je to nizsi stredni trida s prednim nahonem. CLA ani octavku tak nevnimam.
Az tady nebude kde parkovat a velky auta budou zdaneny jako na zapade, tak treba taky budeme jezdit nakupnima taskama v plny a namlouvat si, ze je to tak spravne... :D Ale zapad vs. vychod bych do toho netahal. 218d na me prave pusobi jako auto pro vychodni trhy. Treba v turecku je vetsina premiovek nizsi modelova rada se zakladnim motorem. Dulezita je znacka na kapote. A aby to byl sedan (i kdyz SUV se taky hlasi o slovo, jako vsude). Proto je treba Gruzie plna aut jako Lexus HS, ktera by si u nas (pripadne na zapade) nikdo nekoupil. Vlastne nemusime chodit daleko. U nas taky "svetsti" jezdivali v Mercedesech. Sice 190E zrezlych na prach, ale Mercedesech.
Superb pusobi dustojneji a reprezentativneji. Zrovna vcera jsem zahledl vyjizdet z mycky jeden uplne novy L&K, priplatkova lestena kola atd. v te tmave vinove metalize, co se casto davala na dvojkovou radu (superba, ne BMW...) a v prvni chvili jsem myslel, ze to je nejaky Cadillac nebo Acura. Az potom mi doslo, ze je to superb.
Dvojku GranCoupe si clovek splete maximalne s Renaultem Fluence, jak uz nekdo psal pod minulym testem. A3 ani CLA nehodnotim, ale tenhle bavorak fakt vypada jako hracka. Coz nemusi byt problem. Nekdo to treba diteti za maturitu fakt koupi a udela mu tim vetsi radost nez superbem. A tech duvodu muze byt spousta. Ne kazdy potrebuje dustojne a reprezentativni auto. Kdyby to tak bylo, vyrabi BMW jenom sedmicku.
Naprosto souhlasim s Rkem a Rapidem. Nazor na radu 100 a z nej vychazejici derivaty bych klidne vztahnul i na MBcko. Prislo v roce 63 a to uz se delala hranata auta s velkymi okny. Plati to i pro Renaulty s motorem vzadu, kterymi se obdivovatele starych skodovek zastituji. O dva roky mladsi Wartburg vypada jako auto z jine galaxie. Ted nehodnotim techniku, ale minimalne vzhledem bylo MBcko hluboko v padesatych letech.
Je absurdní, že euro ncap strhává hvězdičky za chybějící samolepky, řeší se každý gram co2, ale asistent, ktery se vás neustále snaží nabourat, nejen že není zakázaný, ale dokonce je málem vyžadovaný.
Myslel jsem to tak, ze jsou vetsi nez vypadaji. XT4 meri 4,6 metru a vypada tak na 4,2. Kombik caprice se taky zda jako takovy americky mondeo, nez je clovek zaparkuje vedle sebe a zjisti, ze by ho do nej cely nalozil.
To auto presne vystihuje problem amerik. Jsou proste obrovsky. Je to velky skoro jako kodiaq, ale pusobi jako kamiq. Chrysler 200 mel clovek taky tendenci radit spis k rapidu nez k superbu. V interieru moc pridanou hodnotu oproti opelu atd. nevidim. Ceny premiove, ale premioveho na tom vlastne moc neni. Jedina vyhoda je neobvyklost. Ale ta mj. vychazi z toho, co jsem napsal vyse...
Zrovna nedavno jsem si rikal, ze nejak mizi jednickove dustery, na to jak jich vsude bylo plno. Jako by je vsichni majitele vymenili za druhou generaci. Stejne tak Audi A5/7. Jinak je jasne, ze Citroen BX a dalsi auta z clanku uz clovek nevida. To se da rict o vsem z te doby.
To mi pripomnelo dobovy clanek z predstaveni prvni octavie o bohate zakladni vybave, kde redaktor vyzdvihoval prvky jako: vyhrivane zadni sklo, hlavove operky vpredu i vzadu, sterace s cyklovacem, cteci lampicku, otackomer, ventilaci a vetrani s vnitrni cirkulaci, palubni hodiny a dalsi vychytavky.
Jenze tenhle motor je nouzove reseni kvuli CO2 limitum a neochote investovat do vyvoje poradneho motoru, protoze je ve vsem horsi nez sestivalce od konkurence a ani neni uspornejsi.
Jo vyrabel se, ale myslel jsem to tak, ze kvuli tomu zadku pusobil spis jako bastl pro turky.
Na maree sedan je hrozne videt, ze prednost mely ostatni karosarske varianty a byla urcena predevsim pro nenarocne trhy. Pritom je to skoda. S petivalcem by to byla dustojna vlajkova lod.
V souvislosti se zadnimi svetly me vzdycky napadne Hyundai Grandeur/Azera. Zejmena proto, ze predni svetla jsou naopak neskutecne oskliva.

Poslední komentáře
- man1k, Ptejte se: Malý hatchback pro radost
Já teda jezdim po Praze E60 530xi n52b30 v automatu a nedám... - pickozudovozu, Ptejte se: Malý hatchback pro radost
Jasný, 130k ve městě využiješ… - Frodo, Ptejte se: Malý hatchback pro radost
To je tedy tip. K čemu že bude 265 koní do města s dlouhou... - man1k, Ptejte se: Malý hatchback pro radost
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=356917242&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=5&pageNumber=2&scopeId=C&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&sortOption.sortOrder=ASCENDING&searchId=6e82620c-08e3-374c-4c18-f451fb7acd2a&ref=srp Pak... - beastar, Maserati GranTurismo: Návrat klasiky
Grazie mille. Speriamo che alcuni vendano. - StreetPro, Maserati GranTurismo: Návrat klasiky
Velmi koukatelne... congratulazioni, applauso... - esmo, Maserati GranTurismo: Návrat klasiky
Ach tak, děkuji za objasnění… - Oris, Ptejte se: Malý hatchback pro radost
130i je už docela dospělé auto. A sehnat pěknou 130i do 300 000 - podle... - Junior, u blogu Porsche 911 SC - sezona za dveřmi...
Těch ceedu, co vypadají jak Panamera z Wishe, potkávám v poslední... - Karel TB, Maserati GranTurismo: Návrat klasiky
nelze - Ferrari se trhlo a odchází i s blokem motoru od trojzubce... - esmo, Maserati GranTurismo: Návrat klasiky
Škoda, já doufal ve vrcholné verzi v osmiválec od Ferrári... - 12MM, u blogu Porsche 911 SC - sezona za dveřmi...
Také se rád dívám na Krabovu garáž a lyriku automobilového... - Karel TB, Maserati GranTurismo: Návrat klasiky
S plným vědomím, že se vyjadřuju k autu, které si nekoupím... - Bernard L., Auta, která známe, ale neznáme - asijská...
Když si vzpomenu na svoje výlety do Indie či Číny, tak jsou... - sheogh, Maserati GranTurismo: Návrat klasiky
Na ten interier se moc hezky kouka, ale o to hur se bude pouzivat....
Poslední inzeráty
1974 rok výroby
455 koní výkon
7 500 ccm objem
2005 rok výroby
254 koní výkon
3 500 ccm objem
1970 rok výroby
310 koní výkon
5 700 ccm objem
1971 rok výroby
330 koní výkon
7 500 ccm objem
Rušné diskuse
- ElBlesk Pony: Den plný překvapení
87 komentářů - Autíčkář se ptá: Vysoký věk vozového parku. Problém či nafouknutá bublina?
71 komentářů - Alfa Romeo Tonale: Na stylu záleží
67 komentářů - Guilty pleasure aneb forma sebetrýznění
62 komentářů - Ford Mustang Mach E GT: Musclecar, který neřve a nečoudí
55 komentářů - Volvo XC40 Recharge Twin: Ideální služebák? Nebo ne?
52 komentářů - Jak na displeje?
47 komentářů - Existuje ideální kokpit?
43 komentářů