
XTad
Jméno | Václav Havel |
---|---|
Bydliště | Praha |
Registrace | před 7.1 rok. |
Poslední aktivita | před 6.3 dny |
Komentářů u článků | 186 |
Pozitivních komentářů u článků | 55 |
Negativních komentářů u článků | 14 |
Možnosti | napsat zprávu |
Poslední blogy
Levné elektromobily - naděje, nebo hrozba?
Úvaha a námět k diskuzi…
Vývoj designu světel
Zajímalo mě to, chvíli jsem googlil a rovnou to i sepsal…
Posledních 50 komentářů
Vzdy me zajimalo, nakolik je prace sefdesignera tvurci a nakolik spise manazerska. Predstavuju si to tak, ze za dobu sveho pusobeni ve skodovce "nedrzel tuzku v ruce", obrazce receno, ale schvaloval a pripominkoval navrhy ostatnich.
Zase v interieru je to uplne nesrovnatelne. Jizdni vlastnosti bych si asi od stolu netroufl hodnotit, protoze ma zase kratsi previsy. Skoda ze se u nas neprodava verze s prodlouzenym rozvorem, ta by vyresila problem s prakticnosti a hlavne vypada o dost lepe.
https://www.autickar.cz/clanek/galerie/kia-proceed-gt-kombicek-nadseneho-ridice/?fid=148410
To spasovani palubky vlevo je tak strasne u vsech kusu?
Camry V6 je jasna volba.
Zajimave, pred casem jsem sepsal do blogu v podstate opacny nazor...
Jinak co se tyce te "krabi chuze", podobne napady se objevuji v podstate od zacatku automobilismu, namatkou:
I to co predstavil Hyundai je zatim jenom technicke cviceni. Nechci jim ubirat zasluhy, ale jsem zvedavy, co se nakonec dostane do vyroby.
Urcite je soucasne deni kolem automobilismu soucasti omezovani svobod. Uz jenom tim, ze individualni mobilita nebude tak dostupna jako dnes.
A logicky, cim mene svobod, tim vice vladni moci. Urednici se tudiz o praci bat nemuseji.
Neni to tak jednoduche. Tvrdi se take napriklad, ze dle Milankovicovych cyklu jsme na prahu doby ledove. Nebo to, ze tani ledovcu zpusobi ochlazeni oceanu, coz bude mit za nasledek globalni ochlazeni, v extremnim pripade i zamrznuti golfskeho proudu. Navic oteplovani, ktere pozorujeme, vztahujeme nejcasteji k 19. stoleti, kdy bylo nezvykle chladne klima (vrcholila tzv. mala doba ledova). Bohuzel se to casove protina i s prumyslovou revoluci. Naopak dnesni klima spise odpovida stredovekemu klimatickemu optimu, kdy bylo v dotcenych oblastech jeste o neco tepleji nez dnes a ne nahodou jsou takove podminky oznacovany za "optimalni".
Osklive to je naramne, ale to plati pro vsechna SUV Mazdy.
Sedmimistna bude CX-80, pripadne CX-90, ktera ale neni urcena pro Evropu.
Myslim, ze o klimatu vime akorat to, kolik nas bude boj s nim stat. Vsechno ostatni plave na vode a ani se kvuli tomu nemusela zvednou hladina oceanu.
Je pravda, ze klima neni pocasi, jelikoz to je kratkodoby ukazatel, jenze i ten je predpovidan podle nejakych dat a postupu, dle kterych by mel vyjit, coz se ne vzdy stane. Vstoupi do toho totiz promenne, se kterymi se nepocitalo pripadne jim nebyla venovana spravna pozornost. Stejne tak neni jednotna metodika, tudiz nektera predpoved se trefi, jina ne.
S klimatem je to podobne, akorat tech promennych, ktere muzeme opomenout, je mnohem vice a tech, o ktere bychom se mohli oprit, naopak mene. Nedokazeme se shodnout ani na tom, jake klima bylo v minulosti - jedni rikaji, ze soucasna teplota a rychlost oteplovani je nevidana, jini zase, ze se nejedna o nic neobvykleho ani v nedavne historii.
To same metodika. Michame dohromady data ziskana primym merenim v realnem case s odhady na zaklade dat z ledovcu, hornin, drevin, pudy... Vse tvrdi trochu neco jineho a tezko soudit, jestli ma pravdu kamen, nebo kra a zda je tenhle koeficient vhodnejsi nez jiny.
V tomto kontextu mi prijde alokovat miliardy a likvidovat prumysl ponekud nerozvazne.
Mahindra je zajimava, vetsinou se pro vychodni trhy delaji z hatchbacku sedany, tady to bylo naopak. I kdyz je to teda vlastne sedan s dvouprostorovou karoserii.
Mne se vzdycky libil pribeh Mercedesu 100. To byla dodavka, ktera vznikla kdysi davno ve Spanelsku jako licencni DKW, pozdeji prebrala techniku od MB, ktery zaroven prebral tovarnu, kde se to vyrabelo.
Druha generace uz byl komplet mercedes, avsak stale vyrabeny ve Spanelsku. Vyvoj treti generace (coz byl vlastne facelift te druhe) ale dostal na starost Ssangyong, ktery tehdy velkou cast sve modelove rady stavel prave na starych mercedesech a tento vuz je mozne potkat jak se znakem MB, tak Ssangyongu (pripadne dalsich korejskych vyrobcu). No a aby toho svetobeznictvi nebylo malo, Korejci svuj vytvor nakonec prodali Cinanum, kde se zase delal pod tamnimi znackami. Dluzno rict, ze celou dobu s naftovym petivalcem od mercedesu (ruzne se tam ale myslim davaly i ctyrvalcove benziny).

"nástupce se za své čtyři válce nemusí stydět ani v nejmenším"..."byť ne tak docela přirozeného – zvuku"
Asi se stydi, kdyz je maskuje reprakama
Cima je krasne auto, dost mi pripomina soudoba maserati. Pred casem jsem zachytil pribeh o nejake herecce, ktera s nim dodnes jezdi a misto aby si koupila nove auto, tak ho nechala zrenovovat primo u nissanu. https://japanesenostalgiccar.com/the-nissan-cima-of-actress-kazue-itoh-has-been-factory-restored/
...ted mi doslo, ze vlastne jak Musso tak Rexton jsou na ramu. Tak to uz se vubec nejde na nic vymlouvat.
Prijde mi zajimave pokud ma nekdo 25 let zkusenosti se servisem modelu teto znacky. Neznamena, ze vsechno musi platit i v tomhle pripade, ale nejakou vypovvidajici hodnotu to urcite ma. A Musso minimalne designem pokracuje v tradici znacky... Ja vim ze tyhle samonosny pickupy zalozeny na osobaku je tezky udelat hezky, ale tohle ma proporce jak takovy ty stary nakladni dacie.
Myslim, ze ta vybava je prave jediny zpusob, jak ospravedlnit vyssi cenu. Naklady na nejaky cinsky android s kamerou budou minimalni, ale v ocich zakaznika hodnotu auta zvysi.
Presne tak. Vyspelost zeme se nepozna podle toho, kolik tam jezdi novych aut, ale podle toho, v jakem stavu maji ta stara.
Neboli genderove fluidni karosarskou variantu, abychom pouzili prudce aktualni termin reflektujici soucasne spolecenske trendy...
Co se oktanu tyce, prijde mi, ze u malych turbomotoru je jizda na vysokooktanovy benzin mene "predvidatelna", protoze si s nim ridici jednotka dovoli vice otevrit skrtici klapku ci co (diky mensimu sklonu ke klepani) v nizkych otackach, jenze se tim zaroven prohloubi turbo dira (jelikoz se motor pro pozadovany vyssi vykon musi vice "nadechnout"), zatimco s 95kou to sice treba tolik nezabere, ale zase reaguje vic jako atmosfera.
U oleje bych asi duveroval vyrobcum a znackovy olej predepsane specifikace by nemel zasadne snizovat zivotnost beznym zpusobem provozovaneho motoru ani s prodlouzenym intervalem. Vzdyt tech sluzebaku, kde se meni po 30, 50 tisicich je tolik...
Jinak dalsi "neresitelne otazky" jsou jednoznacne start-stop, zahrivani na volnobeh, zajizdeni noveho motoru, nizsi vs. vyssi otacky atd. atd.
GT verzi delaj, akorat neni AWD a ma automat, ale jinak +- odpovida.
Mimo EU do toho jeste davaj 3.5 V6 benzin, ale ten diesel prej pri bezny jizde pusobi vic suverenne.
Zkusim odpovedet na dotaz z clanku. Hlavni duvod odmitani asistentu je jejich nevyzpitatelnost. Funguji treba tisice kilometru spravne a najednou udelaji chybu, aniz by bylo jasne proc. Myslim, ze ani samotni programatori uplne nevedi, jak to funguje a co vsechno muze system mylne vyhodnotit. Auto se tedy chova mene predvidatelne a mene konzistentne.
A stale se to deje pomerne casto. Predstava, ze "dneska uz to maj vychytany" muze panovat mezi uzivateli spickovych aut, ale asistenty v autech, kam byly nacpany jen aby dostali 5 hvezdicek nebo se tim vyrobce mohl chlubit v letaku, poradne nefunguji. Lane Assist porad cuka s volantem, na neznacene silnici klidne posila do protismeru atd.
Vzhledem ke stari vozoveho parku se u nas situace jeste dlouho nezmeni, jelikoz vetsina vozu zadne asistenty (mozna krome ABS) vubec nema, tudiz je verejnost skepticka, jelikoz s nimi nema zadnou zkusenost a az si prumerny Cech konecne koupi ojetinu s asistenty, bude to ta prvni generace, co poradne nefungovala ani za nova, natoz po deseti letech, tudiz neduvera v asistenty jeste vzroste.
A v posledni rade, asistenty jsou mezikrokem k autonomnimu rizeni a zakazu rizeni aut lidmi, takze kazdy, kdo ma rad auta a rizeni, je bude odmitat uz jen kvuli tomu.
Myslim, ze cizincum je to jedno. Stejne jako nikdo neresi prehlasovane e u Citroenu, napriklad.
Na Cinu bych to uplne nesvadel, je to jeden z poslednich trhu, kde se porad jeste prodavaji normalni sedany. To, ze marketakum evropskych automobilek vyslo v pruzkumech, ze Cinani chteji obrovske masky a podivna svetla je jedna vec, ale casto je to tak, ze Cina dostane elegantni sedan a pro nas zbyde jenom roztlemeny crossover.
Plati to i pro cinske znacky, ktere maji mnohdy evropstejsi design nez nase auta. (neni divu, kdyz Cinani koupili evropske designery), protoze Cinane porad jeste chteji, aby auto vypadalo "evropsky" (evropske zbozi tam plati za drazsi, vyspelejsi, luxusnejsi), zatimco Evropani se snazi krecovite trefovat do cinskeho vkusu.
V Cine taky *porad jeste* frci MPV, protoze bohati Cinane si zvykli pouzivat dodavku od buicku jako "pozemni tryskac", ale samozrejme tam existuje rada rodinneji zamerenych verzi od ruznych vyrobcu.
Ale mozna taky brzo zacnou vsichni jezdit v elektrickych crossoverech.
Naopak v Evrope vzdycky lidi chteli spis hatchbacky a kombiky, ktere byly povazovany za neco hodnotnejsiho a modernejsiho nez obycejny sedan. I prvni passat byl spis podivny hatchback, nez klasicky triprostorovy sedan a tehdy se podobnych kreaci ve stredni tride nabizela spousta. O francouzich ani nemluve. Proste v Evrope "normalni" auta nikdy moc uspesna nebyla. Dodnes clovek obcas slysi "kratka" a "dlouha" oktavka, i kdyz jsou obe dlouhe stejne, ale proste "dlouha" je vzdycky lepsi, drazsi atd. A i ta je povazovana za "nudnou", RS se malo odlisuje od bezne verze a neni distatecne sportovni, temperamentni atd. Vysledkem je stav popsany v clanku.
V kazdem pripade na SUV ma automobilka nejvyssi marzi, takze jich chce logicky prodavat co nejvice a zakaznici tomu jdou naproti, protoze hatchbacky nas od jejich rozmachu v 70. letech uz taky omrzely.
Pres 90 % emisi pevnych castic u moderniho auta pochazi z brzd a pneumatik. Ty maji elektromobily taky.
Dalsi vec je, ze emise vypousti uplne vsechno. Z jakehokoli objektu se uvolnuji do ovzdusi latky, ktere vdechujeme. Ani se tomu nemusi pomahat spalovanim nebo podobnymi vlivy. Ne ze by to vadilo, i na to spalovani je clovek zvykly, jelikoz lide vzdy zili u ohne, ktery znamenal zivot. Vlastne jsme prvni generace cloveka od objeveni ohne, ktera nemusi zit v permanentne zakourenem prostredi, diky tomu, ze spalovat jiz umime ciste. Takze si toho vazme a nevymyslejme nesmysly.
Samozrejme kdyz se napriklad parkoviste premeni na verejny prostor, kde jsou stanky s burgry, ktere kouri jak lokomotiva, tak to lokalnimu znecisteni nepomuze. A globalnimu asi taky ne, vzhledem k ekologicke stope hoveziho.
Kamiony taky uz davno nesmrdi, emisni normy se u nich dokonce zavadi s predstihem pred osobaky. Navic studene starty, kdy jeste katalizatory atd. uplne nefunguji se u kamionu neprovadi ve mestech.
To je dan za ten protazeny rozvor. Dalsi vec je, ze aby to auto vypadalo dobre, potrebuje minimalne osmnactky, coz je zaroven nejvetsi dostupny rozmer https://eu.cdn.autosonshow.tv/4987/retail/CE70WGA/SKODA__KAMIQ__SE_L_TSI_DSG__PETROL______CE70WGA-e04_md.jpg?t=20200909112956 . Nez mensi litaky, to uz je asi lepsi proste nechat poklice, ktere vice vystupuji z podbehu a proporcim trochu pomuzou https://www.portalridice.cz/data/blog-article/illustration/orig/skoda-kamiq.jpg .
To je vec vybavy. Verze style tam ma dokonce tu zminovanou alcantaru na bocnicich v zakladu https://www.topcentrumcar.cz/ap/fotky_vozy/15553/628c94e49febe.jpg a i s priplatkovou kuzi se to vejde do 600.
Tak jsem kouknul primo na stranky skodovky a rozvory jsou takhle:
Fabia: 2 552
Karoq: 2 630 nebo 2 638 (ctyrkolka ma asi jiny rozvor)
Kamiq/Scala: 2 640
Octavia: 2 669
Zajimave je, ze karoq ma o 2 cm kratsi rozvor nez kamiq/scala a o 5 cm nez octavia, se kterou je technicky sprizneny.
Alza si na preprodavani cinskyho smejdu v podstate zalozila zivnost, takze k nim se to hodi.
Jasne, ja to zase myslel tak, ze ty auta se sice jmenuji Samsung, mozna se to tam i vyvijelo, ale divil bych se, kdyby si Renault podobu vozidla od zacatku do konce nehlidal, pokud mel v planu to prodavat ve zbytku sveta pod svoji znackou a s lepsimi motory. Tim se dostavame ke druhe casti prispevku - motor z 350Z (Laguny a Espacu) je taky hezka ukazka toho, kam jsme se dostali. Dneska asi nikoho ani nenapadne, ze by nejaky Renault dostal 3.0 twin turbo z noveho zetka, zatimco jeho tehdejsi ekvivalent cpali, kam se vesel...
Toho samsunga bych zase neprecenoval. SM5 V6 naftu vubec nemelo (daval se tam akorat 1.5 dci), vrchol byl 2.5 V6 benzin. Naopak jako Renault to mohlo krome toho benzinu a zminene V6 nafty mit jeste 3.5 V6 z 350Z.
Malibu melo cool schranku schovanou za vyklopnym displejem RADIOMAPY. Jeste zajimavejsi mi prijde jeho predchudce, Chevrolet Epica, ktery se prodaval s dvoulitrovym radovym sestivalcem od Porsche za pul milionu.
Neni to cernobile. Treba Bugatti mu k rekordu pogratulovalo, auto mu taky pred tim pro tento ucel zkontrolovali a pripravili. Hlavne v roce 2015 udelal to same s veyronem. Jenom teda dosahl o 15 km/h mene.
Jasny, v pohode. Ja to ani nebral tak, ze bych chtel clanek nejak opravovat, ale spis jako uvahu, jak vubec znacku Infiniti vnimat.
Neni znacka Infiniti spis nez snaha o proniknuti do luxusni tridy snahou o prodej jiz davno existujicich luxusnich nissanu mimo Japonsko? I prelomove G35 je jenom preznackovany Nissan Skyline, tedy pokracovatel tradicni modelove rady.
Reinkarnace modelu Pony uz existuje, jmenuje se Ioniq 5 a jeho test vyda Jenik nejspise v nedeli. Co se prukopnictvi tyce, retro moc prukopnicke neni. Spis znaci, ze designerum dosly napady. Nerikam, ze ty auta nevypadaji dobre a je hezke videt, ze osmdesatkova budoucnost je konecne tady, ale koncepty auta pro rok 2000 z osmdesatych let nebyly retrofuturisticke. Byly vyhradne futuristicke. Je sice dobre, ze jsou dnes "znovuobjevene" a nevyuzity potencial osmdedatkoveho designu je dale rozvijen, ale bylo by fajn, aby dnesni designeri hledeli do budoucnosti stejne jako designeri tehdejsi. Aby bylo co reinkarnovat i za dalsich 40 let.
Cenu urcuji predevsim rozmery a technika. Ani v jednom bronco nijak nevybocuje. Porad je to proste samonosna predokolka s haldexem. Kuga se 190k dieselem, pripadne 220k hybridem stoji v plne kolem milionu. Bronco jsem videl v inzerci za milion a pul i s 1.5 EB. Kdyz jsem letmo kouknul na ceny v USA, tak kuga (tam se to jmenuje escape) stoji 25 az 35 tisic podle vybavy a bronco asi 28-38. Nic proti nemu, to auto mi je sympaticke a pokud ho nekdo bude vylozene chtit, tak za nej ty penize treba i da, ale racionalne to smysl nedava.
Cena 1,5 milionu za kompaktni (v USA dokonce subkompakt) mainstreamove SUV mi obhajitelna neprijde. Chapu, ze je to individualni dovoz atd., ale rozmerove bronco presne odpovida Dacii Duster. Technicky vychazi z Fordu Kuga (ktera je o neco vetsi) a nevidim jediny duvod, proc by bronco melo stat vic.
Myslim ze jo, ten naraznik porad kopiruje vyrez pro svetla obycejne imprezy. Spis bude problem sehnat dily.
Nejdriv bych cenu srovnal s podobnymi auty (bez omezeni druhu pohonu).
Tu oktavku dokonce prodava Autodum Vrana... :D
Poslední komentáře
- Marek Brunner, BMW M3 Competition Touring: Asymetrický...
MBMB: sorry, tohle bylo na docela slítanejch Advan Sportech... - S.h.I.t., BMW M3 Competition Touring: Asymetrický...
K cemu presne je u nesportovniho automatu otackomer? To je uplne... - kotzitzaq, BMW M3 Competition Touring: Asymetrický...
Jako hezký je, ale při každém testu aktuálního rodinného... - Beran, BMW M3 Competition Touring: Asymetrický...
Az jsem si musel zkontrolovat, jestli jsem na novinkach nebo... - Vrooom, BMW M3 Competition Touring: Asymetrický...
To docela koukám, že tam hučí od zadních dveří. Pak ty jednopístky... - jc, u blogu GR86, vitaj doma!
Zdravím kolegu :-) Nadšení plně chápu, užívej! https://jackc.teptin.net/kategorie-clanku/toyobaru - afro-r1, BMW M3 Competition Touring: Asymetrický...
Byt bych mel se tremi miliony velke dilema, nejspis by vyhrala... - Stanley, BMW M3 Competition Touring: Asymetrický...
Vždycky, když to někde vidím, mám dojem hluboké rozšklebené... - MBMB, BMW M3 Competition Touring: Asymetrický...
Samozřejmě že ne. Proto píšu, že primárně a ne pouze.... - greg, u blogu GR86, vitaj doma!
Vďaka! V zásade súhlasím s tvojim popisom, akurát ten plyn... - rock, Autech Zagato Stelvio AZ1: Japonec s italskými...
BX 4TC? Ten taky vypadá jak s garážnickým bodykitem. - rock, Autech Zagato Stelvio AZ1: Japonec s italskými...
Co na to říct? Škaredý ze všech stran. Rukopis se nezapře,... - StreetPro, Subaru WRX STI: Hračka pro řidičsky...
Jako asi to není pro každého, protože moje zhýčkané já mělo... - rock, BMW M3 Competition Touring: Asymetrický...
Alfa vyběhala pro Giuliu výjimku; RZ se umisťuje na stranu,... - StreetPro, BMW M3 Competition Touring: Asymetrický...
jj, jednou jsem takto "elakujoval" nad Pyrite brown,...
Poslední inzeráty
2007 rok výroby
214 koní výkon
3 000 ccm objem
1970 rok výroby
415 koní výkon
7 206 ccm objem
1989 rok výroby
200 koní výkon
5 007 ccm objem
1979 rok výroby
136 koní výkon
5 000 ccm objem
Rušné diskuse
- Ptejte se: Rodinné auto za 750 tisíc
84 komentářů - Ptejte se: Budoucí auto po doktorovi?
76 komentářů - Autíčkář se ptá: Staré auto pro radost, ano či ne?
61 komentářů - Bazarový snílek: Kam dále?
59 komentářů - Které asistenční systémy nemůžete vystát? A které jste si oblíbili?
54 komentářů - IAA MOBILITY Mnichov 2023: Co nás čeká a nemine
46 komentářů - O cestě k bezpečným silnicím
44 komentářů - Volkswagen ID.3 Pro S: Tebe si v garáži umím představit
39 komentářů