Václav „XTad“ Havel
| Bydliště | Praha |
|---|---|
| Registrace | před 9.2 rok. |
| Poslední aktivita | před 9.3 hod. |
| Komentářů u článků | 252 |
| Pozitivních komentářů u článků | 82 |
| Negativních komentářů u článků | 25 |
Poslední blogy
Posledních 50 komentářů
Taky mi to prijde predrazene, nikoli dostupne. Furt slysime, jak je elektromobil jednodussi, tak by twingo melo stat 250. A ne 2x tolik. Auto zvenku krasne, ale ten interier mi prijde docela laciny. Snad i Dacia Spring vypada vevnitr lepe. Nevim jak bude pusobit nazivo, ale ma to byt stylovka a takhle z fotek je to spise zklamani.
A ktera cinska auta jsou ta "lepsi"? Vzdyt to jsou vsechno bezpohlavni auticka jak z mountfieldu...
613 taky nesnese srovnani s renomovanymi luxusnimi vozy, ale aspon porad vypada vevnitr jako auto. 700 je vrchol marnosti.
Ani Tatra 700 nemusela byt uplne marna. Design exterieru se v ramci moznosti povedl a napriklad Volvo tou dobou taky nabizelo zakulacovana auta ze 70ek. Problem byl interier na urovni garazoveho samouka. Udelali by stokrat lip, kdyby tam napasovali palubku z felicie, potahli kuzi a pridali drevo. Dale vybava. Tezko nekoho lakat na mluvici televize a zubarska kresla, kdyz auto nema ani airbagy.
Tak tohle byl super clanek, o tom normalizacnim rychle a zbesile bych si klidne precetl samostatny dil :D
Taky me to zarazilo. Kdyz uz, tak lepsi prirovnani by byl Rolls Royce. Aneb jak pry rikaval otec Jaye Lena, "Cadillac je Rolls Royce mezi automobily"...
I pres drahy servis zaplati majitel za ojetinu mene, nez kolik stala nova.
Stejne neschova ten delnicky puvod. Multikara v kuzi. Kdyby tam aspon dali ten sestivalec.
Pise ze motor je dobry, takze by mu Durango HEMI asi nevadilo. Taky zalezi co je ten jeho Jeep zac. Jestli je to nejake vytopene auto, tak to je potom tisic a jedna neresitelna drobnost, presne jak pise. Durango je sice pribuzne, ale porad jednodussi, takze by melo byt i spolehlivejsi.
Chevrolet Cruze ma jednoznacne nejhezci interier ze vsech aut v clanku a zaroven by to byla i moje volba. Skvely pomer cena/vykon a hlavne je to uz plnohodnotne auto nabizejici alespon nejakou bezpecnost, coz by mela byt pro zacinajiciho ridice priorita.
https://rukminim2.flixcart.com/image/704/844/poster/k/m/6/athah-chevrolet-cruze-interior-poster-atheddwpcar4723-large-original-imaefbsxsvhfgz43.jpeg?q=90&crop=false
No uvadi se celkovy objem kufru, ne jenom po roletu. Takze plato vyhodit, velky kufry na stojaka a maly pred ne.
Chapu, ze by to bylo noseni drivi do lesa, ale chybel mi tam aspon symbolickej hejticek na asistenty.
Myslim ze ty modely od Chrysleru do portfolia znacky naopak docela zapadaly. Respektive vedle delty nepusobi nejak nepatricne a kdyby clovek neznal ty americke verze, asi by ho to ani nenapadlo.
Proc? Ten motor se umel kazit dost brzo, takze tady je asi jedno jestli je auto trilety, nebo trinactilety. Zaroven ho montovali vsude mozne, takze dilu a servisnich postupu bude dost, coz plati i o aute jako takovem, jelikoz vychozi 300C se prestal delat teprve loni. Navic je to celkem jednoduchy auto ve srovnani s nemeckou premii.
Na clanek z tehle serie se vzdycky tesim. Nedavno jsem na facebooku zaznamenal stranku americka auta, kde se objevuji opravdu zajimave dobove fotky z 80. let, jako treba coupe De Ville na CS znackach pohozene na sidlisti atd., tak jestli by treba pan Prikryl neznal pribeh nekterych aut nebo nevedel o podobnych pripadech.
Mne se to libi. Ty horni beru jako hlavni svetla/tvar vozu a to spodni jako mlhovky. Zrovna skodovky mely vzdycky velkymlhovky, treba dvojkova octavia pred fl. byla taky ctyroka (pokud si za ne majitel priplatil).
Je zajimavy, ze to fakt ma kratsi sestku nez puvodni provedeni. Ted je otazka jak je to v soucasnosti. Kazdopadne dik, zes dal vedet.
Ctyrvalec by byl tezko dustojnejsi.
Tak to uz je 81 kW verze, ale stejne mi to prijde nejak hodne. Nejels omylem na petku?
Co to je za rocnik? Kamiq 2019 85 kW toci kolem 2800 (manual).
Nemeril jsem to, ale hatchbacky na tom budou minimalne stejne, urcite ne hur. Mozna s vyjimkou toho mini, smartu, fiatu 500 atd., kde ale vzadu stejne nikdo nejezdi. A ani maly hatchback nemuze kandidovat na nejbezpecnejsi auto pri takovem narazu. Kazdopadne dulezity rozdil taky spociva v tom, ze u normalniho aute se sedi pred zadni napravou, ktera toho pri narazu hodne pobere, zatimco treti rada sedadel (resp. operadel) u MPV je posazena az za ni. Takze ne, sedet bych tam nechtel a neposadil bych tam ani nekoho, na kom mi zalezi.
Ja naopak nechapu "velka" evropska MPV. Zatimco S-Max, C-Max, Touran, Zafira atd. mi davaji absolutni smysl, v Galaxy, Sharanu zadnou pridanou hodnotu nevidim. Pro 5 lidi jsou i ta mensi velka dost, zatimco 7 se do tech vetsich stejne nenacpe a i kdyby, nezbyde misto na zavazadla. Navic mit za zady 20 cm mi neprijde uplne bezpecne pri narazu zezadu.
Predstava kupcu premie jako nadlidi, kteri by o neco jineho ani nezavadili, mi neprijde presna. Navic mazda urcity presah do premie ma, s timto modelem urcite. Velikost se resi, pokud nekdo potrebuje vice mista, jako vsude jinde.
Dokazu si predstavit situaci - rodine prestava stacit BMW 3 kombi, na vetsi nemaji, X3 je mala, takze bud ojeta X7 a nebo nova mazda. Ale samozrejme i zajemce o novou X7 muze CX-80/90 zaujmout natolik, ze si nakonec koupi tu. Stejne jako majitele premiovek nemaji problem presedat do touaregu nebo volva. Nekomu, kdo nechce byt stigmatizovan premiovou znackou (tunelar, mafian, vykoristovatel...) a radeji jezdi v necem rekneme spolecensky stravitelnejsim, to naopak vyhovuje. Nebo ma pocit, ze jinde dostane stejnou hodnotu za mene penez a akorat by zbytecne priplacel za logo na kapote.
Kazdopadne moje puvodni otazka znela, proc se mazda rozhodla predstavit dva velmi podobne modely misto jednoho. Udelala to uz drive, kdy nabizela CX-8 (prodlouzena CX-5) a CX-9 (na nekterych trzich dokonce soubezne), takze nejaky smysl to asi ma, jenom mi stale unika.
Proc ne? Navic by si ji mohli prave koupit i ti, pro ktere jsou zminene vozy moc drahe, ale mazda uz je prijatelna. Coz bude platit i pro kupce CX-80.
Nechapu smysl tohodle modelu. Podle vseho je to jenom CX-60 s protazenym rozvorem, ktery je stejny jako u vetsi CX-90, ktera je ale o neco delsi a sirsi, diky cemuz ma vyvazenejsi proporce.
Vi nekdo, co vedlo Mazdu k tomuto kroku a nenabidla pouze CX-60 a CX-90? Ze by devadesatka byla pro Evropu moc velka? Tech 10 cm na delku a na sirku uz to nevytrhne, manevrovatelnost bude navic vzhledem k rozvoru podobna. Naklady a marzi neznam, ale vyvoj kazdeho modelu stoji penize a devadesatka by byla plnohodnotny konkurent pro GLS a X7, kterym by se mohla vice priblizit i cenove a nepaberkovat na urovni vybaveneho kodiaka jako tohle.
Ty uz jsou out. Dneska prave jede tesla/cina/ev styl tj. auta bez masky.
Verze s V12 je prilis dlouha a nevypada tak hezky jako seriovka.
Nechci srovnavat superb a petku, ale ta nova je tak oskliva, ze bych hodne vahal, co si vyberu.
Problem techto "uletu" je ten, ze se na ne kazdy rad podiva, ale nikdo si je nekoupi.
Neni to tak jednoduche. Organizace GreenNCAP zkouma emise aut a stara dobra (na svuj objem) uzrana neprimovstrikova atmosfera Fiat 1.2 FIRE dela (dle pouzite metodiky) vetsi bordel nez moderni motory https://www.greenncap.com/wp-content/uploads/datasheets/2021/GreenNCAP_FIAT%20Panda-2021-0061_Datasheet.pdf
Emise modernich spalovacich motoru jsou zanedbatelne. Je pravda, ze efektivita jde paradoxne proti cistote a naopak, tedy kvuli absurdnimu tlaku na CO2 jsou emise o neco jedovatejsi, nez by mohly, ale i tak.
Interier minuleho cecka mi porad prijde jako jeden z nejhezcich vsech dob, akorat ho kazi ten displej. No a v soucasne generaci ho roztahli pres celou palubku... Tento prvek pravdepodobne zastara nejrychleji, jednak svym prostredim, druhak tim, ze az se prejde na jiny zpusob komunikace s vozidlem a zobrazovani informaci, bude pusobit jako CRT monitor v dobe LCDcek.
Taky si nejsem jisty, jestli je elektromobil technicky jednodussi nez spalovak. Elektromotor sam o sobe ano, ale k tomu baterka, tedy soubor nestabilnich latek, ktery potrebuje neustale chladit, ohrivat, vybijet, dobijet, optimalizovat proudy, toky a tohle cele technicky a softwarove uridit tak, aby to spolehlive a dlouhodobe fungovalo zadoucim zpusobem je natolik slozite, ze mozna zlate EGRy a DPFka.
Zase tak hrozna doba to byt nemohla, kdyz se tady v srpnu 1989 dal koupit Lotus Omega, ktery se na zapade oficialne prodaval az o rok pozdeji...
Vzdyt to auto vypada jak fazole
No a jak vlastne ctou seat? Jako my, nebo "sít"?
Mne zase cena prisla na dnesni pomery dobra. Pohledny a vybaveny crossover za pul milionu, navic od znacky, ktera ma urcity punc premiovosti je zajimava nabidka.
Upravil bych to - kolik přesně zůstalo ve SVĚTĚ samostatných funkčních automobilek s vlastním vývojem?
To jo, ale prave myslim, ze vic lidi by ocenilo treba octavku v tdicku. Tim spis, kdyz skodovky ve hrach (s vyjimkou rally) nebyvaji.
Hlavni kouzlo Gran Turisma vzdycky spocivalo v tom, ze se tam mohlo jezdit po okruzich s uplne obycejnymi auty. Tak by mozna bylo zajimavejsi udelat nejaky koncept kombiku nez elektricky placaty nesmysl, ktery delaji vsichni ostatni. Vlastne Forza jde ted trochu timhle smerem a casto prostrednictvim DLC pridava auta "za jednu vyplatu".
Spis vznik komunismu. Neb se tim eliminuje soukrome vlastnictvi.
Nazvy skodovek se "podomactuji" uz od dob felícyje...
V ceskych reklamach rikaji sportáž, ale zrovna par dni zpatky se mi jedna znama chlubila, ze si jeji dcera koupila "tu sportáže"...
Vzdycky jsem si rikal, co z toho ti Francouzi (a castecne Anglicani) maji, kdyz polovinu pismen ve slove nevyslovi a tu druhou zkomoli... Jinak clanek mi pripomnel tohle:
;pp=ygUdQ2xhcmtzb24gYnJhbmQgcHJvYm91bmNpYXRpb24%3DZajimave auto. Prekvapuje me, kolik mista dokazali ziskat na tak kratkem rozvoru. Skoda ze nebyla v testu sedmimistna verze. Co se tyce pohonu, existuje nejaky rezim, ve kterem otacky vzdy odpovidaji zrychlovani, tj. aby auto nezrychlovalo na volnobeh?
Ani jsem nevedel, ze to melo facelift. To zhranateni tomu prospelo a uz to nevypada tak srazene.
Jestli to nebude trochu tak, ze se do Indie doveze hotovy dil, tam se zabali a najednou je "lokalni".
Pokud je podminka "co nejvetsi za co nejmene", napadl me Ssangyong Rodius. Vzhledem k tomu, jak osklive a celkove lacine to auto je, bude stat urcite min nez podobne velka konkurence. Zaroven by s technikou od mercedesu nemuselo byt uplne nespolehlive, dokud nezrezne. Akorat je teda jenom v dieselu a u nas jich moc nebude. https://www.sauto.cz/osobni/detail/ssangyong/rodius/196317763

